Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11151 - 11160
A vadonatúj GS sorozat

A vadonatúj GS sorozat

2012. március 11.
A 2012-es Genfi Autó- szalonon az új, negyedik generációs Lexus GS is megjelenik.
Részletek
Lexus GS 450hA 2012-es Genfi Autószalonon az új, negyedik generációs Lexus GS is megjelenik. Az autó kétféle motorral lesz kapható Európában: a GS 250 modell mellett megrendelhető a termékcsalád nagy teljesítményű zászlóshajója, a full hybrid hajtású GS 450h is.

A GS külső és belső formaterve vadonatúj. A látványos és dinamikus vonalvezetésű karosszéria egyik fontos eleme az agresszív orr-kialakítás, ami kihangsúlyozza a nagy teljesítményű GS erőteljes, tekintélyt parancsoló megjelenését. Az átformált kabin minden utas számára tágasabb teret és magasabb szintű komfortot kínál. Az elöl ülők lábtere tágasabb lett, a fejtér pedig 30 mm-rel nőtt. A hátul ülők térdének 20 mm-rel nagyobb hely jut, a fejtér pedig 25 mm-rel nagyobb lett. Az áttervezett hátsó futóműnek köszönhetően a GS 250 modellek csomagtere 30 százalékkal növekedett, a GS 450h poggyásztere pedig – a hibrid akkumulátor átgondolt elhelyezése révén – több mint 60 százalékkal lett nagyobb.

Az új GS-modellcsaládban számos rendkívül innovatív technológiát alkalmaztunk. Ilyen az új, energiatakarékos klímaberendezés ‘S-Flow’ ’nanoe’ technológiával; a második generációs Remote Touch Interfész (RTI), amelyhez a világ legnagyobb beépített multiinformációs kijelzője tartozik. A GS teljes modellkínálatához megrendelhető F SPORT felszereltségi csomag exkluzív külső és belső dizájnelemeket, valamint az autó dinamikájához igazított futóművet kínál. A GS 450h a világ első orrmotoros, hátsókerékhajtású, nagy teljesítményű prémium szedánja, amelyben két elektromotor alkot hibrid rendszert az új generációs D-4S közvetlen befecskendezési technológiával működő, Atkinson-ciklusú V6-os benzinmotorral.

Lexus GS 450hA második generációs Lexus Hybrid Drive rendszer minden szempontból továbbfejlődött: fogyasztása, CO2-, NOx- és részecske-kibocsátása jelentősen csökkent, ugyanakkor teljesítménye megfelel V8-as motorral szerelt vetélytársai teljesítményének. A GS 450h összesített rendszerteljesítménye 254 kW/345 LE; a jármű gyorsulása 0-100 km/órára 5,9 másodperc, végsebessége 250 km/óra. Mindemellett az autó fogyasztása 23 százalékkal, 5,9 l/100 km értékre csökkent, a CO2-kibocsátás pedig mindössze 137 g/km. A GS 250 modell motorterében takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású 2,5 literes, V6-os erőforrás működik, ami most jelent meg a kínálatban. Az új, negyedik generációs GS-modellcsaládot úgy terveztük meg, hogy kiemelkedő vezetési élményt nyújtson. Pontos irányíthatóságával és kiváló vezérlőrendszereivel az autó nagy sebesség mellett is stabil marad, és olyan komfortosan gördül, ahogyan az egy nagy teljesítményű Lexus limuzinhoz illik.

A menetdinamika terén rendkívül sokat fejlődött a jármű: újraterveztük a karosszériát, ami 14 százalékkal merevebb lett, új a futómű, nagyobb teljesítményű a fékrendszer, és a járműben olyan technológiák működnek, mint az Adaptív Változó Felfüggesztés (AVS) vagy a Lexus Dynamic Handling rendszer (LHD). A GS 450h F SPORT változat felszerelhető a Lexus Dynamic Handling Rendszerével, amely a világon elsőként egyesíti a Dinamikus Hátsókerék-kormányzás (DRS), a Változó áttételű Kormánymű (VGRS) és az Elektronikus Szervokormány (EPS) szolgáltatásait, tökéletesen ellenőrizve az első és hátsó kerekek gördülését. Az autó így jóval közvetlenebbül és gyorsabban reagál a vezető utasításaira. Az új Lexus GS a jelenleg kapható, legfejlettebb aktív biztonsági és vezetősegítő rendszerek széles skáláját kínálja. Az ötödik generációs VDIM része az újonnan kifejlesztett Lexus Dynamic Handling rendszer (LHD) is. A Fejlett ütközés Előtti Biztonsági Rendszerhez (PCS) tartozik a Vezetőfigyelő Kamera és a megújult Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC), ami a GS 450h modellben minden sebességtartományban – vagyis 0 km/óráig is – működik.

Lexus GS 450hA további aktív biztonsági berendezések közt megtalálható a Sávtartó Asszisztens (LKA), a Holttérfigyelő rendszer (BSM), a Lexus éjjellátó rendszer és a kibővített menüvel működő Head-Up Display (HUD) is.















További cikkek

82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben
Kulcsszavak:
 
Netrisk: év közben kétharmaddal drágább a kötelező biztosítás Netrisk: év közben kétharmaddal drágább a kötelező biztosítás Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Teljesen magától parkol a BMW i3 Teljesen magától parkol a BMW i3 Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója
 
Vezetőváltás az Opel Magyarország élén

Vezetőváltás az Opel Magyarország élén

2012. március 11.
Az eddigi értékesítési igazgató, Koncz Gábor váltja az Opel Magyar- ország élén Kovács Tamást ...
Részletek
OpelAz eddigi értékesítési igazgató, Koncz Gábor váltja az Opel Magyarország élén Kovács Tamást, aki fontos pozíciót kapott az Opel rüsselsheimi központjában.

A vezetőváltás kétszeres elismerése az Opel Magyarország elmúlt években végzett munkájának: Kovács Tamás eddigi igazgató promótálása egy fontos rüsselsheimi pozízióba, illetve az, hogy az utódja az eddigi csapatból kerül ki azt mutatja, hogy az Opel Europe nagyra értékeli az Opel Magyarország eredményeit. Az elmúlt évben Tamás vezetésével az Opel az első helyet érte el a személyautó piacon és piaci részesedése európai összevetésben is kiemelkedő: 11,8 százalék.

Kovács Tamás komoly hazai és nemzetközi autókereskedelmi tapasztalattal rendelkezett, amikor 2005. júliusában az Opel értékesítési igazgatói munkakörébe került. Hamarosan a teljes értékesítési és marketing területet irányította, majd 2009. januárjától a GM Magyarország értékesítési, marketing és szerviz igazgatói pozícióját töltötte be. Az Opel és a Chevrolet márkák importőri tevékenységének szétválasztását követően az Opel márka magyarországi tevékenységét irányította ügyvezető igazgatóként. Az átmenet segítésére Tamás az elkövetkező hetekben még dolgozik néhány általa elindított magyarországi projekten, de állomáshelye már Rüsselsheim.

Koncz Gábor 1993-ban diákként kezdett el dolgozni az Opelnél, majd az egyetem elvégzése után 1997-ben lépett be hivatalosan a céghez, ahol előbb ügyfélszolgálati területen, majd a márkakereskedőkkel kapcsolatot tartó hálózati igazgatóként, később marketing vezetőként és legutóbb az Opel Magyarország értékesítési igazgatójaként szerzett szerteágazó tapasztalatokat. Ebben a pozícióban Gábornak kiemelkedő szerepe volt az Opel hazai értékesítési sikereiben.

Kovács Tamás és Koncz Gábor






















További cikkek


átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Vezetőváltás az Opel Magyarország élén Hétvégén ismét Jazzy Street Toyota-hibridek a City Taxi flottájában Toyota-hibridek a City Taxi flottájában Vezetőváltás az Opel Magyarország élén Egy millióan „kattantak rá” a Nissan LEAF-re
 
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál

Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál

2012. március 11.
A minden eddigi rekordot megdöntő 2011 után a Nissan egy még erősebb évet ...
Részletek
NissanA minden eddigi rekordot megdöntő 2011 után a Nissan egy még erősebb évet kezdett 2012-ben és ma bejelentette minden idők legjobb februári piaci részesedését Európában.
Egy olyan piacon mely 4% körüli csökkenésen esett át a Nissan 5.5%-al növelte értékesítését 56,733 darab egységre, melynek eredményeként 4,1%-os piaci részesedést ért el a teljes európai piacon. Ezt az erős teljesítményt a Nissan folyamatos dominanciája támogatta a népszerű crossover szegmensben.




Az Egyesült Királyságban gyártott Qashqai és Juke, valamint a Murano együttvéve az eladások 55%-át adták. A Genfi Autószalonon a Nissan feltárta elképzeléseit a jövőbeli modelljeivel kapcsolatban is, mikor crossover palettájának bővítésére bemutatott egy innovatív és tetszetős tanulmányautót a Hi-Cross képében.

A februárban legjobban teljesítő piacok közé tartozott Oroszország, ahol az eladások 37%-al nőttek 15,000 egységre, mely 7,5%-os piaci részt jelent (ha csak a külföldi gyártókat vesszük figyelembe közel 9%-ot ért el). Az Egyesült Királyság szintén jelentős növekedést mutatott, számszerűsítve az előző év azonos időszakához képest 72%-al több autót értékesítettek. Franciaországban szintén magas, 11%-os emelkedés történt az eladások tekintetében. A Nissan értékesítési tevékenységéért felelős alelnöke Guillaume Cartier azt mondta: „A Nissan meglehetősen erősen kezdte a 2012-es évet és 4% fölötti piaci részesedést ért el zsinórban a harmadik hónapban."

Nissan„Genfben csak néhány modellt mutattunk meg abból, hogy mivel igyekszünk fenntartani, sőt gyorsítani ezen a lendületen."

„Megerősítettük, hogy az INVITATION-re alapuló autónk gyártását 2013 közepétől az Egyesült Királyságban, Sunderland-ben indítjuk. Ezzel az autóval nemcsak 2000 új munkahelyet teremtünk, hanem olyan, technológiailag rendkívül fejlett és stílusos járművet dobunk piacra, mely a kisautó szegmens versenyzője lesz, valamint növeljük az Európában gyártott modellek már eddig is jelentős számát."

„Megerősítettük azt is, hogy a Juke NISMO az év vége előtt megvásárolható lesz és ez az első modell, mely a legendás sport divíziónk munkáját átülteti a termékpalettánkba."

„Továbbá azt is bejelentettük, hogy az eNV200 tanulmányautó személy- és kishaszonjármű változatát 2014 előtt útnak indítjuk, hogy megerősítsük a cég vezető szerepét az elektromos autók piacán."

A Nissan magyarországi eredménye februárban

A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 februárjában összesen 5215 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon. Ez 20.3%-os bővülést jelent az előző év februári adatokat alapul véve. 2012. február hónapjában 268 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami az előző év azonos időszakához képest 59.9%-os növekedés. A japán márka piaci részesedése 5.14% volt 2012 második hónapjában. Ezzel az eredménnyel a Nissan a személyautó és kisteherautó piacon a márkák rangsorában a 8. pozíciót foglalja el.

A Nissan vezető szerepe a crossover kategóriában továbbra is megkérdőjelezhetetlen. 2012 februárjában a Qashqai 124, a Juke 69 darab regisztrációt ért el. Együtt a két legnépszerűbb modell a hazai Nissan eladások több mint 2/3-át tették ki.
Nissan
















További cikkek


átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben
Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Kulcsszavak:
 
Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra A Multivan nyerte a Motor Klassik díját A Multivan nyerte a Motor Klassik díját Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával
 
Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban

Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban

2012. március 11.
Az utolsó klasszikus bogárhátú taxik engedélye az év végén fog lejárni, és ezzel véget ér ...
Részletek
Bogár taxiAz utolsó klasszikus bogárhátú taxik engedélye az év végén fog lejárni, és ezzel véget ér a mexikóvárosi közlekedés történetének egyik kalandban gazdag, noha kényelemben szegényes korszaka. A helyiek által "Vochónak" nevezett kétajtós négykerekűek 2006-ban élték a virágkorukat. Akkor nem kevesebb, mint 50 ezer - az összes taxi majdnem felét kitevő - VW Beetle furikázott a Mexikói főváros utcáin.

Ma már mindössze 3500 bogárhátú működik a város 130 ezres taxiflottájában. A helyi közlekedési minisztérium taxiszolgáltatással foglalkozó részlegét vezető Victor Ramirez szerint eljárt az idő a klasszikus bogarak felett, amelyek az 1930-as évekbeli Németországban gyártott eredetiek mintájára készültek.

A modellt 2003 óta nem gyártják Mexikóban: az utolsó darab ekkor gördült ki a fővárostól 120 kilométerre délkeletre fekvő Puebla Volkswagen-üzeméből. Biztonsági okokból a mexikói főváros 2003-ban elrendelte a négyajtós taxik használatát. így a 2002-ben szolgálatba állított klasszikus bogárhátúak lettek fajtájuk utolsó képviselői, amelyek taxiként működhetnek.

A fővárosi előírások szerint a legtöbb autó csupán nyolc évig üzemelhet taxiként. A bogárhátúaknál azonban tíz év a limit, így az "utolsó nemzedék" engedélye az idei év végével jár le. A városi közlekedésben betöltött szimbolikus szerepük ellenére a lekerekített idomú bogarak sohasem a kényelmükről voltak híresek. Helyhiány miatt a sofőrök eltávolították az anyósülést, így azonban semmi sem akadályozta meg, hogy a hátsó ülésre kényszerült - és biztonsági öv nélküli - utasok ne vágódjanak a szélvédőhöz egy esetleges baleset során.
Az 1990-es és a korai 2000-es évek között a tolvajok is felfedezték a bogárhátúak kialakításában rejlő előnyöket: egyszerűen eltorlaszolták testükkel az anyósülés felőli bejáratot, így az utasnak semmi esélye sem volt a menekülésre. A mentőautósofőrként dolgozó Vera Perez szerint azonban a bogárhátúaknak megvoltak a maguk előnyei is. Jóval olcsóbb volt a fenntartásuk, mint a főváros jelenlegi taxiflottájának legnagyobb hányadát kitevő amerikai négykerekűeké.

Bogár taxiEmellett sokkal biztonságosabbá tették a közlekedést, mivel lassúak, törékenyek és hangosak voltak. "Jóval figyelmesebben vezették őket, hiszen egy balesetben totálkárosra törtek volna" - mondta. Sokak szerint a bogártaxikat sokkal könnyebb volt megtalálni a városi forgatagban, mivel olyan zajosak voltak, hogy több háztömbnyiről is hallani lehetett őket.

Ramirez szerint a mexikóvárosi utakon teljesített szolgálati idő alatt a bogárhátúak olyan rossz állapotba kerültek, hogy a város azt szeretné, ha teljesen eltűnnének a forgalomból. így azok a taxisok, akik beadják az autójukat bezúzásra, 15 ezer peso (259 ezer forint) hitelt kapnak a várostól egy új autó megvásárlására.

További cikkek

Létszámot bővít a Continental Veszprémben
MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban Már idén a C-MAX-ban és Grand C-MAX-ban is elérhető az év motorja Elektromos autó töltési etikett Elektromos autó töltési etikett Új Lexus crossover mutatkozik be Detroitban Új Lexus crossover mutatkozik be Detroitban A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben
 
A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói

A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói

2012. március 10.
A hosszú távon fenntartható mobilitás fejlesztési stratégi- ájának követ- kezetes ...
Részletek
BMWA hosszú távon fenntartható mobilitás fejlesztési stratégiájának következetes folytatását a 2012-es Genfi Autószalonon a BMW i modellek megjelenése is külön kihangsúlyozza.

A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept tanulmányok közvetlen kitekintéssel szolgálnak a sorozatgyártás előkészítési fázisában álló modellekre. A BMW i3 a világ első prémium elektromos járműveként már 2013-tól sorozatban készülhet a BMW lipcsei gyárában.




Nem sokkal később követi a BMW i8 szériagyártásának kezdete, a hálózatról tölthető (Plug-In) hibrid sportmodell 2014 elejére várható a piacra.

További cikkek

átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Kulcsszavak:
 
A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói Ismét a Volkswagen Caddy és az Amarok "Az év haszongépjárműve" díj nyertesei Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói Új motorfejlesztések a Peugeot és Citroën modellek CO2-kibocsátásának csökkentéséért Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó
 
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben

A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben

2012. március 10.
A Suzuki Motor Corporation értékesítése 2011-ben világ- viszonylatban 3 százalékkal csökkent...
Részletek
SuzukiA Suzuki Motor Corporation értékesítése 2011-ben világviszonylatban 3 százalékkal csökkent, de az eladott darabszám így is elérte a 2,5 milliót - közölte a vállalat az MTI-vel.

A Suzuki tájékoztatása szerint jó eladási eredményeket értek el a délkelet-ázsiai országokban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Afrikában. Európában az árbevétel fő forrása az új Swift és az SX4 volt. A vállalat európai értékesítése éves szinten 4 százalékkal, 234 ezer darabra csökkent.




A 2011-es pénzügyi év harmadik negyedévében a társaság eredményeit negatívan befolyásolta  a Japánban történt természeti katasztrófa, az erős jen, valamint a személygépkocsi-értékesítés hanyatlása Indiában. éves szinten az értékesítés 1.798 milliárd jenre (4.794 milliárd forintra) csökkent. A 40,6 milliárd jenes (109 milliárd forintos) nettó eredmény szintén csökkenést jelent.

A pénzügyi év egészét tekintve a vállalat 2.500 milliárd jenes (6.700 milliárd forintos) értékesítési árbevételre és 50 milliárd jenes (134 milliárd forintos) nettó eredményre számít. A Suzuki a héten zajló Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be a G70 elnevezésű kisautóját. A közeljövőben piacra szánt modell 730 kilogrammot nyom, 800 köbcentiméteres közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és indítórendszerrel ellátott turbó benzinmotor hajtja.

SuzukiA vállalat az autószalonon kiállította a Swift Range Extender néven továbbfejlesztett elektromos hibrid Swift változatát. Az európai piacra szánt, fejlesztés alatt álló jármű egy feltöltéssel 30 kilométert képes megtenni, ha az akkumulátor merülni kezd, motorhajtású generátor gondoskodik utántöltéséről. Az autót 200 voltos hálózatból mintegy 90 perc alatt lehet feltölteni. A Suzuki 2012 február elején jelentette be, hogy a üzemanyagcella-technológiai fejlesztésre 50-50 százalékban közös vállalatot alakít a közép-angliai Loughboroughban működő Intelligent Energy Ltd-vel.

A Suzuki hamamatsui központjában létesülő SMILE FC System Corp. technológia fejlesztő vállalat alaptőkéje 750 millió jen. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában van, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik.

További cikkek

A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Kulcsszavak:
 
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna! A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Mazda CX-3 premier Amerikában Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW Befejeződött a taxisok demonstrációja Budapest belvárosában Befejeződött a taxisok demonstrációja Budapest belvárosában A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Vegyesen teljesítettek Európa diszkont légitársaságai márciusban
 
82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó

82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó

2012. március 10.
Európában első alkalommal a 2012-es Genfi Autó- szalonon mutatkozik be a látványos...
Részletek
Lexus LF-LC tanulmányautóEurópában első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a látványos, új LF-LC koncepció; a hibrid hajtású, 2+2 üléses sportkupé a Detroiti Autókiállításon elnyerte a legjobb tanulmányautónak járó EyesOn dizájn-díjat.

A Lexus új, sportosabb irányát képviselő LF-LC kifejezetten vezetőközpontú autó, ami a prémium autómárka egyik lehetséges jövőbeli formavilágát mutatja be. A Japánban működő Lexus Center azzal bízta meg a vállalat kaliforniai Calty dizájn-stúdióját, hogy dolgozza ki egy jövőbeli hibrid sportkupé koncepcióját, új megközelítéssel kifejezve a Lexus emocionális, avantgárd szépségét és modern technológiáját – olyan módon, hogy a márka továbbra is vonzó maradjon a prémium vásárlóréteg számára. A Lexus orsó alakú hűtőrácsának és jellegzetes hátsó kialakításának merész átértelmezésével az LF-LC a márka új formavilágának előhírnöke. A karosszéria vonalai kápráztatóan, dinamikusan, mégis lágyan alakítják ki az autó karakterét, vonzóan izgalmas felületekkel, árnyékokkal és kiszögellésekkel.

Az erőteljes alumínium kerettel kihangsúlyozott, hálós mintázatú hűtőrács erőteljes 3D formáját funkcionális légbeömlők egészítik ki az alsó sarkokban, harmonikusan egyesítve a különleges stílust a praktikus kialakítással. A Lexus dizájn-irányzatára jellemző, nyílhegy formájú nappali LED világítás és a függőlegesen álló ködfényszórók elhalványuló pontmátrixa a mozgás érzetét keltik az új tanulmányautó erőteljes, dinamikus orr-részén. Az LF-LC oldalnézetéről a dinamika és a mozgás a meghatározó benyomás. A kabin lendületes vonalai egészen az autó hátsó részéig nyúlnak, megismételve az orsó formájú hűtőrács dizájn-témáját és széles, magabiztos megjelenést teremtve az autó számára. Az autó hátsó lámpáin és ködlámpáin megismétlődik a nyílhegy-motívum, ami az erőteljes, négyszögletű kipufogó-végződés felé irányítja a tekintetet. A hátsó lámpatest ‘L’ formájú belső felépítése mélységérzetet teremt, s a hátsó ködlámpában ugyanaz az elhalványuló pontmátrix-hatás fedezhető fel, mint az első ködfényszórókban.

Lexus LF-LC tanulmányautóAz LF-LC vezetőközpontú utasterében egységes egésszé áll össze a formák és funkciók sokasága. Az egyszerre nyitottságot és biztonságot sugárzó belső teret a modern technológia hűvös kisugárzásának és a lágy anyagok és formák természetes hatásának kettőssége jellemzi. A vezetőt szinte körülölelik az öblös oldalpanelek és a magas, ívelt középkonzol, s ennek hatására a figyelem a műszerfalra és az útra összpontosul. A Lexus egyik legfontosabb alapelve az ösztönös vezetési élmény megteremtése.



Az LF-LC érintőképernyős rendszere lehetővé teszi, hogy a vezető kényelmesen, üléshelyzetének megváltoztatása vagy tekintetének elfordítása nélkül kezelhesse az autó különböző berendezéseit.

A 12,3 colos LCD ikerképernyők információs és navigációs kijelzőként szolgálnak, amelyek a döntött középkonzolba épített érintőképernyőből kapják a jeleket. Az audiorendszer, a klímaberendezés és a navigáció vezérlésére szolgáló egység a bonyolultabb beállítások kezelésére egy felugró, érintésvezérelt felületet is felkínál. Hasonló, érintésvezérlésű egységek találhatók az ajtópanelekben is az ablakok, a tükrök és az ülések mozgatásához és a fedélzeti szórakoztatórendszerek egyéni kezeléséhez. A vezetővel szemben elhelyezett, többszintes műszeregységben analóg és LCD visszajelzők egyaránt helyet kaptak. Az alsó részen találhatók a motor hőfokát és az üzemanyagszintet mutató műszerek, valamint az Eco rendszer háttérkijelzője. A felső szinten a fordulatszámmérő, a sebességmérő és az Eco rendszer visszajelzője látható.

Az utastér felületeit lágy bőr és szarvasbőr kombinációja borítja, amit csiszolt fémfelületek és fabetétek egészítenek ki. A kis tömegű, versenyautós stílusú első ülések több rétegből épülnek fel, vonalvezetésük pedig az utaskabin formavilágát idézik. Az ugyancsak versenyautós, könnyű szerkezetű kormánykeréken nemcsak a különféle berendezések kezelőszervei találhatók meg, hanem a motorindító gomb is.

Lexus LF-LC tanulmányautóAz orrmotoros, hátsókerékhajtású LF-LC modellben az Advanced Lexus Hybrid Drive hajtáslánc működik. A rendszer tervezett teljesítménye 500 lóerő, a CO₂-kibocsátás pedig kevesebb, mint 150 g/km, vagyis a modern hajtás élvezetes teljesítménnyel, ugyanakkor alacsony fogyasztással és kiemelkedően környezetbarát működéssel ruházza fel az autót.







További cikkek


A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
82. Genfi Autószalon - Lexus RX
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó A Mazda bemutatja a CX-5 modellben debütáló Smart City Brake Support elnevezésű biztonságtechnológiai rendszert Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Új motorokkal bővül a DS4 Új motorokkal bővül a DS4 Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon
 
Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában

Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában

2012. március 10.
Az európai B-kategória első full hybrid hajtású modellje, a Yaris-család zászlós- hajója ...
Részletek
Toyota Yaris HybridAz európai B-kategória első full hybrid hajtású modellje, a Yaris-család zászlóshajója, az új Yaris Hybrid a 2012-es Genfi Autószalonon lép első ízben a nyilvánosság elé.

Az új modell megőrzi a Yaris modellcsaládra jellemző leleményes térkialakítást és városi agilitást, amit a Toyota full hybrid hajtáslánca, a Hybrid Synergy Drive® (HSD) különleges vezetési élményével és kiemelkedő takarékosságával ötvöz. Az új Yaris Hybrid megjelenése újabb jelentős lépést jelent a vállalat európai full hybrid termékkínálatának bővülésében.

A Yaris a Toyota legkelendőbb autója, s Európa útjain kiemelkedően sok fut e modellből. Az Auris Hybrid bevezetését követően a Yaris Hybrid a Toyota második, már meglévő modellje, amelyben megjelenik a HSD technológia – s ezzel megkezdi térhódítását Európa legnagyobb darabszámot produkáló autóipari szegmensében.

Az új Yaris Hybridet a városi autósok igényeinek megfelelően terveztük, akik újfajta vezetési és birtoklási élményt keresnek. Az alacsony fogyasztást, kis károsanyag-kibocsátást és gazdaságos üzembentartási költségeket egyedülállóan nyugodt és csendes működéssel ötvöző autó HSD rendszere világosan bebizonyítja, hogy a vezetés öröme nem jelenthet kompromisszumot a környezetbarát autózás és az alacsony üzemeltetési költségek terén.

Izgalmas dizájn és a kategória legjobb térkialakítása

A Yaris Hybrid megörökölte a hagyományos modell intelligens „génállományát”, így a B-kategória vásárlóinak továbbra is tágas, praktikus utasteret kínál, ám az új modellváltozaton számos új, modernebb és kifinomultabb külső stílusjegy is megjelenik.

Toyota Yaris HybridA tengelytáv továbbra is 2.510 mm, s az új Yaris Hybrid mindössze 20 mm-rel hosszabb a hagyományos Yaris modellnél; az autó teljes hossza 3.905 mm. Az első túlnyúlás is nagyobb lett, hogy helyet biztosítsunk az új, méretcsökkentésen átesett full hybrid hajtáslánc számára – ám az autó kategóriaelső fordulóköre továbbra is mindössze 4,7 méteres maradt.

A Yaris Hybrid exkluzív, áramvonalas külső formatervvel jelenik meg. A Toyota márka új dizájn-irányzatának megfelelően az autó orrkialakításának meghatározó eleme a látványos, Under Priority formavilág és a Keen Look stílusú részletmegoldások – például az első és hátsó LED lámpatestek – alkalmazása.

Az áramvonalas forma kulcsfontosságú az üzemanyag-fogyasztás szempontjából; az új Yaris Hybrid aerodinamikai képességeit olyan megoldások fokozzák, mint az újratervezett orr-rész, a karosszéria alsó burkolatai, vagy a kerekek előtt elhelyezett légterelő lapok. Mindezek révén a Toyota új full hybrid modelljének légellenállási együtthatója a kategória legjobb értéke: Cd 0,286.
A Yaris Hybrid utasterében a lágy tapintású műszerfal és az üléskárpitok exkluzív, hibrid-kék színben pompáznak; kék háttérvilágítást kapott a hibrid kombinált műszeregység és a Toyota Touch rendszer, amelyben helyet kapott a Hybrid Energia visszajelző is. A CVT váltómű gombja ugyancsak hibrid-specifikus külső kialakítást kapott.

Az új Yaris Hybrid full hybrid hajtásláncának kialakítása igazi mérnöki bravúrnak számít. A HSD legfontosabb elemeinek méretcsökkentése, valamint az üzemanyagtartály és az akkumulátor elhelyezése a hátsó ülés alatt lehetővé tette, hogy a Yaris Hybrid utasterében helyet foglalók ugyanakkora térrel gazdálkodjanak, mint a hagyományos hajtású modellben, s a csomagtér mérete (286 liter) is változatlan maradt.

Toyota Yaris Hybridúj, kisebb méretű full hybrid hajtáslánc

A Yaris Hybrid modellben jelenik meg a Toyota HSD hajtásláncának első ízben lekicsinyített változata. Az új szerkezetet úgy alakítottuk ki, hogy illeszkedjen az autó kompakt, extrém hatékony térkialakításához – anélkül, hogy akár a rendszer minősége és teljesítménye, akár pedig az utas- és csomagtér mérete csökkenne.

Az 1,5 literes benzinmotorból, kisebb tömegű és kompaktabb felépítésű elektromotorokból, az ezeket összekötő bolygóműből, inverterből és akkumulátor-egységből felépülő új rendszer tömege 42 kilogrammal kisebb, mint az Auris Hybridé, vagyis az új hajtáslánc 20 százalékkal könnyebb lett.

Az 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor 16,5 kilogrammal könnyebb és 10 százalékkal rövidebb, mint a Toyota korábbi HSD rendszerében használt 1,8 literes egység. A Hűtött Kipufogógáz Visszavezető (EGR) rendszerrel kombinált Atkinson-ciklusú motor rendkívül alacsony fogyasztással és csekély károsanyag-kibocsátással működik.

Az Atkinson-ciklusú motorban a sűrítés és az expanziós ütem aszimmetrikus; a szívószelepek későn zárnak, a sűrítés késleltetett. Ez kisebb kompresszió mellett nagy tágulási arányt teremt, így hatékonyabban alakítja motorteljesítménnyé az égési energiát. Egy Atkinson-ciklusú erőforrás takarékosabban működik, ám alig gyengébb, mint a jóval elterjedtebb, belső égésű Otto-motor. Ugyanakkor a Toyota Hybrid Synergy Drive® rendszerben még elektromotor is található, s gyorsításkor az autó a rendszer teljes teljesítményét hasznosíthatja. A kisebb méretű, elektronikus vezérlésű, fokozatmentes elvű E-CVT váltómű és a jóval kompaktabb kialakítású elektromotor alkalmazásának köszönhetően 6 százalékkal rövidebb lett a Yaris Hybrid sebességváltó-differenciálmű egysége, ami további 11 kilogrammnyi súlymegtakarítást jelent az Auris Hybridhez képest.

Toyota Yaris HybridA mágnesek optimalizálása és a körkörös helyett lapos tekercselés révén sikerült csökkenteni az elektromotor méretét. A rendszer alacsonyabb áramerősséggel és feszültséggel működik, így a Teljesítményszabályozó Egység (PCU) is kisebb és könnyebb lett, akárcsak az inverter és a kapcsolóegység.
Az új, méretcsökkenésen átesett full hybrid hajtáslánchoz kisebb nikkel-metál hidrid akkumulátor és hatékonyabb vezérlőrendszer tartozik. Az Auris Hybridben használt 168-ról mindössze 120-ra csökkent a cellák száma, ami 20 százalékos méretcsökkenést és 11 kilogramm tömeg-megtakarítást jelent. Ennek köszönhetően lehetővé vált, hogy az új akkumulátor-egységet teljes egészében a hátsó üléslap alá építsük be, így egyáltalán nem vesz el helyet a csomagtérből.

A Yaris Hybrid hatékony, 74 kW/100 LE teljesítményű hajtóműve – amely az 55 kW-os benzinmotorból és egy elektromotorokból áll – a B-kategória legjobb teljesítmény/CO₂-kibocsátás arányát kínálja, miközben a vezető gyakran választhatja a nulla NOx-, részecske- és CO2–kibocsátással járó üzemmódot is.
A valós körülmények között, városi forgalomban elvégzett tesztek azt mutatják, hogy a munkába járás során a Toyota Hybrid Synergy Drive az esetek 60 százalékában kikapcsolt benzinmotorral, nulla emisszióval mozgatja az autót.

Az akkumulátor központi elhelyezésének további előnye az alacsony tömegközéppont és az optimális súlyelosztás, így a Yaris Hybrid vásárlói nemcsak az autó hatékony teljesítményleadását élvezhetik, hanem a rendkívül jól kiegyensúlyozott jármű remek manőverezhetőségét is. Bár a HSD hajtás egyébként is igen halkan működik, az utazást még csendesebbé varázsolják a zajt, vibrációt és nyersességet (NVH) csökkentő megoldások. Sikerült jelentősen mérsékelni a gyorsítás során felpörgő motor zaját, így a motor sokkal lineárisabban illeszkedik az autó sebességéhez.

Toyota Yaris HybridAz új Yaris Hybrid nem egy rétegmodell. úgy terveztük, hogy széles vásárlóközönség számára legyen vonzó; akár azok számára is, akik a C szegmensből váltanak át kisebb autóra, tágas, de takarékos modellt keresve; természetesen a B-kategória vevőire is gondoltunk, akik stílusos és olcsón fenntartható autóra vágynak; a Yaris Hybrid ugyanakkor felkelti majd a környezettudatos vásárlók figyelmét is, akik a legújabb, legmodernebb ‘zöld’ technológiát keresik; sőt még a B-kategória prémium modelljeit kedvelők számára is izgalmas alternatívát jelenthet.


A Toyota full hybrid modelljei a lehető legkisebb fenntartási költségeket kínálják vásárlóink számára. A rendkívül alacsony fogyasztás és CO₂-kibocsátás néhány országban alacsony adóbesorolást eredményez, valamint mentességet a belvárosi dugódíjak alól, és kifejezetten csekély üzemeltetési költségeket. A Hybrid Synergy Drive® rendszert úgy terveztük, hogy tartós és kis karbantartási igényű legyen. A Full hybrid hajtásláncban nincs hagyományos indítómotor, sem generátor. A motor vezérműlánca gondozásmentes, nincsenek ékszíjak, így a szerkezet megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható. A Toyota hibrid hajtású járművekkel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok szerint az elektronikusan vezérelt, regeneratív fékrendszer (ECB) lehetővé teszi, hogy a fékbetétek élettartama meghaladja a 100.000 kilométert.

Az új Yaris Hybrid a Toyota Motor Manufacturing France valenciennes-i gyárában készül majd. Az éves szinten a Yaris-család eladásainak 20 százalékát kitevő modell európai forgalmazása 2012. májusától, Magyarországon pedig szeptembertől kezdődik.

További cikkek

A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - Lexus RX


Kulcsszavak:
 
A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói Végre tehet valamit Németország az elektromos autózásért! Végre tehet valamit Németország az elektromos autózásért! Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában MÁV-kampány a vasúti átjárókban történő balesetek megelőzésére
 
Ínyenc körúton a Renault Magnummal

Ínyenc körúton a Renault Magnummal

2012. március 10.
A szintén huszadik születés- napját ünneplő német Transport újság szeretett ...
Részletek
Renault MagnumA szintén huszadik születésnapját ünneplő német Transport újság szeretett volna csatlakozni a Renault Magnuméhoz. útnak indult hát az újságtól egy csapat, hogy a legendás jármű fedélzetén utazva bevásároljon a francia helyi specialitásokból.

A Renault Magnum egész évben a huszadik születésnapját ünnepelte Franciaország-szerte, sőt Európában is. Huszadik születésnapjához érkezett a német Transport újság is, és azt ötlötte ki, hogy a Renault Trucks-szal közösen ünnepli meg az eseményt.


Az újság munkatársaiból álló csapat piaci beszerző körútra indult észak-Franciaországba egy 480 lóerős DXi 13 Euro V EEV motoros Magnummal. A beszerzett finomságokat és helyi specialitásokat a 2012-es fenntartható szállítás európai díjának átadásán szeretnék feltálalni. A díjátadáson, amelyet most először szervez meg a müncheni székhelyű, német Huss-Verlag kiadó, a Renault Trucks Solutions Optifuel csomagját díjazták, hangsúlyozva az üzemanyag-megtakarítási lehetőséget, melyet ez a megoldásegyüttes lehetővé tesz. Több partner is csatlakozott a programhoz: a HS-Schoch a teherutó külső dekorációját készítette, a Schmitz Cargobull a hűtőfelépítményes félpótkocsit biztosította, míg a HT Hauser Trucks a különleges születésnapi Magnumról gondoskodott.

A Németországból induló Magnum első állomása a normandiai Dieppe kikötőben volt, a la Manche csatorna partján. A helyi halpiac vezetője frissen fogott tengeri gyümölcseivel ajándékozta meg őket. Ezután a fény városa, Párizs felé vették az irányt. A feldekorált Magnum nem maradt észrevétlen a párizsi közlekedés forgatagában! A sofőr óvatos és finom vezetési stílusának köszönhetően azonban sikerült elvegyülni a forgalomban, és az autó a Montmartre lábánál állt meg, a Genin csokoládéüzlet előtt.

Renault MagnumA híres csokoládékészítő személyesen hozott egy kis ízelítőt a csapatnak a ház specialitásaiból, melyeket a német honfitársak fogyaszthatnak majd el. A legendás gourmand megálló után az Eiffel-toronynál készült történelmi fotó a Magnumról!

Ezt követően a csapat Reims, a pezsgő fővárosa felé vette útját, hogy felpakoljon jópár üveggel (franciául a másfél-kétliteres boros-, pezsgős stb. üveget magnumnak hívják) a híres nedűből. Aztán, mielőtt Munsterben begyűjtöttek volna néhány gurigát a neves sajtból, Strasburg városát, az Európai Unió intézményének fellegvárát ejtették útba.

Négy nap múlva, miután telepakolták a kamiont a francia ínyencségekkel, a Magnum utasai élményekkel telve és kifinomult ízlelőbimbókkal indultak vissza Münchenbe.

További cikkek

MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
A Carrefour és az ID Logistics a Renault Trucks hibrid teherautóját választotta
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
Kulcsszavak:
 
A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte  az “Év Autója” címet A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet Ínyenc körúton a Renault Magnummal Uniós támogatással bővítette üzemcsarnokát a Valeo Auto-Electric Magyarország Kft.
 
82. Genfi Autószalon - Lexus RX

82. Genfi Autószalon - Lexus RX

2012. március 09.
Az autó új, elegánsabb és agresszívebb orrkialakítást kapott. Az ugyancsak átalakított belső tér ...
Részletek
Lexus RX 450hAz autó új, elegánsabb és agresszívebb orrkialakítást kapott. Az ugyancsak átalakított belső tér gazdagabb színválasztékot és új kárpitokat, megújult kormánykereket, áttervezett műszeregységet és második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszert kínál.

Az RX 450h immár Sport üzemmódban is működhet a Lexus Hybrid Drive rendszer eddigi Normal, Eco és EV (Elektromos Hajtás) beállításai mellett. Az EV üzemmód ezentúl egy külön kapcsolóval aktiválható.

Az új RX mostantól F SPORT felszereltséggel is megrendelhető; az autó dinamikus és sportos karakterének erősítésével több vásárló számára válik majd vonzóvá az új modell. A különleges külső és belső dizájnelemeket, valamint egyedi menetdinamikai technológiákat kínáló új F SPORT felszereltség a jövőbeli értékesítéseknek várhatóan mintegy 30 százalékát teszi majd ki. Az első RX 1998-as bemutatásával a Lexus megteremtette a luxus-SUV kategóriát, elsőként vezetve be olyan modellt, amely a szabadidő-autók rugalmasságát, praktikumát és tartósságát egy luxuslimuzin irányíthatóságával, teljesítményével és kifinomultságával ötvözte.

2005-ben az RX modell volt a legelső SUV, amelyben full hybrid hajtáslánc működött. Ma pedig, három generációval később – amelyből kettőt a Lexus Hybrid Drive technológia hajtott – az RX továbbra is a Lexus egyik legfontosabb modellje.Európában a Lexus-eladások 32 százalékát e prémium SUV értékesítése teszi ki; a CT 200h után az RX a márka második legkelendőbb modellje.

Külső formaterv

Az új Lexus RX sorozatot látványos, elegáns és rendkívül egyedi orrkialakítás fémjelzi, amelynek erőteljes stílusa a Lexus-család mind több modelljén megjelenik. Az új RX-nek tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönző, agresszív dizájn-ja az első ízben a CT 200h sorozaton megjelenő stíluselemek legújabb evolúciós állomását jelenti.

Lexus RX 450hA fordított trapéz alakú felső és a döntött alsó légbeömlőket a lökhárító középső részének formai megoldása összeköti és szerves egységgé formálja, így alakítva ki a márkára jellemző ‘orsó alakú’ hűtőrácsot. E modern és látványos megoldás hatását tovább erősíti az alsó légbeömlő vízszintes, feketére fényezett rácsozása.
Ugyancsak Lexus-jellegzetesség, hogy az új, vetítőlencsés fényszóró a hűtőrácsnál magasabbra került; a lámpatest halogén, xenon és LED technológiával egyaránt megrendelhető. A fényszórókat harmonikusan egészíti ki a beépített, LED-es nappali fény (DRL), amely az L-finesse dizájn szellemiségében nyílhegy-motívumot formáz, tovább erősítve az RX-sorozat különleges megjelenését. Az áttetsző burájú hátsó lámpatestek új kialakításának legfontosabb formai eleme a hangsúlyos vízszintes tagolás, amely eleganciát kölcsönöz az autó hátsó részének.

A már meglévő 18 és 19 colos alumínium keréktárcsák mellett egy új formatervű 19 colos könnyűfém tárcsa is megjelenik a kínálatban, és az autó négy új fényezéssel is rendelhető lesz; a szatén ezüst, burgundi piros, sienna barna és éjfél kék árnyalatokkal immár összesen tíz szín választható az autóhoz.

Belső formaterv

A még vonzóbb kialakítású, tágas, luxuskivitelű és modern, kétzónás ‘crossover’ műszerfallal kialakított utastér gazdagabb színválasztékot és új kárpitokat, megújult kormánykereket, áttervezett műszeregységet és második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszert kínál. A már létező elefántcsont, fekete és világosszürke színek mellett megjelenik a cserszínűn árnyalat, valamint a csak az F SPORT felszereltséghez rendelhető, exkluzív fekete és halványszürke kárpitozás.

Lexus RX 450hA dekorációs betétek kínálata is bővült: a luxushangulatú dió és a klasszikus sötétszürke után most itt a modern sötétszürke madárszemmintás juhar és az F SPORT kínálatában megtalálható ezüst változat is. A félanilin bőrkárpitozást gyémántmintás perforáció különbözteti meg a sima bőrkárpittól. Az ülések kárpitozását ezentúl vastagabb öltésekkel és erőteljesebb színekkel készített varrás díszíti, a kesztyűtartó fölött látható matt ezüstszínű betét pedig élettelibbé varázsolja a műszerfal képét.



Az új kormánykerék keresztmetszete eltérő a volán egyes részein, így még kényelmesebben lehet fogni. A változó keresztmetszetek révén a kormánykerék kellemesen kézbe simul, és a legfinomabb kormányparancsok is könnyedén végrehajthatók vele. A faborítású kormány immár fűthető is. Az RX 450h modellben a vezető előtti műszeregységet az új Hybrid Rendszer Visszajelző egészíti ki élesen körülhatárolt Töltés, Eco és Power zónákkal. A műszerek új háttérvilágítása a vezetési körülmények és a kiválasztott hajtási mód szerint változik.

EV (Elektromos Hajtás), Eco vagy Normal üzemmódban, amikor a Hybrid Rendszer Visszajelző mutatója a Töltés vagy Eco zónában áll, a háttérvilágítás kék. Ez megszűnik, amikor a mutató a Power zónába ér. Sport üzemmódban a háttérvilágítás végig vörös marad.

A középső tároló alapos átalakításon ment keresztül, így jóval praktikusabbá lett. A fedél nyitási szöge 95 fokra nőtt, hogy könnyebb legyen hozzáférni a rekesz belsejéhez. Az USB-port és az elektromos csatlakozó közelebb került a tároló belsejének felső pereméhez; ajtaja immár zárható, és belsejében egy kiemelhető elválasztó rekeszfal található. Az új RX modellcsaládban megjelent a második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszer is. A Lexus különlegességének számító, multifunkciós vezérlőegység kezelhetősége nagy mértékben javult, így a berendezés most még inkább felhasználóbarát lett. A világon elsőként alkalmazott csúsztatható joystick, sík kezelőfelületével az RTI hasonlóan kezelhető, mint egy számítógép egere, és az ENTER parancs most egyszerűen a kezelőfelület megnyomása. Az RTI könnyebb kezelhetőségét tovább fokozza a multimédia rendszer színes LED kijelzője, amely immár képernyőmegosztási funkciót is kínál. A kijelzőn háromféle információcsoport jeleníthető meg – és kezelhető – folyamatosan, egymás mellett, például a térkép, a járműinformációk, az audio, a navigáció adatbevitele, a klímaberendezés és a bejövő híváskezelés beállításai.

Lexus RX 450hüzemmódválasztó Rendszer (Normal, Sport, ECO és EV)

A full hybrid hajtáslánc E-CVT intelligens, elektronikus vezérlésű váltójának Normal és Eco beállításai mellett megjelent az új Sport üzemmód, amely magasabb szintre emeli az RX 450h teljesítményét és menetdinamikáját. A három üzemmód közt a kormánykeréken elhelyezett kapcsoló segítségével válthat a vezető, míg az EV (Elektronikus Hajtás) üzemmódot ezentúl egy külön EV gomb segítségével aktiválhatja.


Elindulástól 50 km/órás sebesség eléréséig az RX 450h automatikusan EV üzemmódban, kizárólag elektromotorjainak erejével halad. A vezető manuálisan is kiválaszthatja az EV beállítást. Ez a különleges hajtási mód csak a Lexus Hybrid Drive full hybrid technológiájának révén válik lehetővé. Az EV üzemmódban a vezető két kilométeren át haladhat szinte teljes csendben, nulla CO₂-, NOx- és részecske-kibocsátással. Mivel ilyenkor a benzinmotor nem működik, az EV üzemmód jelentősen csökkenti az új Lexus-modell átlagos üzemanyag-fogyasztását.

ECO üzemmódban a rendszer mérsékli a motor reakcióját az agresszív gázpedál-parancsokra, valamint beavatkozik a klímaberendezés vezérlésébe, hogy optimalizálja a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A forgalmi viszonyok függvényében az Eco üzemmód segít a vezetőnek, hogy nyugodt stílusban autózzon, és jelentősen csökkenthesse autója fogyasztását. Különleges hangolása révén a Sport üzemmód nagyobb elektromos teljesítményt ad az elektromotoroknak, így az RX 450h erőteljesebben és fürgébben reagál a gázpedál lenyomására. A rendszer nemcsak a gázreakciókat és az Elektronikus Szervokormány (EPS) működését gyorsítja fel, hanem kisebb beavatkozást engedélyez a Menetstabilizáló Program (VSC) és a Kipörgésgátló (TRC) részére, hogy a vezető teljes egészében kihasználhassa a Lexus full hybrid rendszerének dinamikus képességeit.

Lexus RX 450hA különféle üzemmódok közti különbségeket a műszerfalpanel megjelenítése is kihangsúlyozza. Az EV, Eco és Normal üzemben hibridkék háttérvilágítás automatikusan vörösre vált, amikor a vezető átkapcsol a Sport beállításra.












További cikkek


Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
A BMW a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit 82. Genfi Autószalon - Lexus RX Átadták az M0 kiszélesített első szakaszát Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11151 - 11160