Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11151 - 11160
Irisbus modellek a párizsi „Transports Publics 2012” kiállításon

Irisbus modellek a párizsi „Transports Publics 2012” kiállításon

2012. július 04.
Az Iveco Irisbus három modelljével is részt vett a júniusban, Párizsban meg- rendezett...
Részletek
CitelisAz Iveco Irisbus három modelljével is részt vett a júniusban, Párizsban megrendezett „Transports Publics 2012” kiállításon. A francia városi buszok között piacvezető Iveco Irisbus széles termékpalettájából a 12 méteres hibrid Citelis, a 18 méteres Crealis Neo, valamint a 10,8 méteres Crossway LE modelleket mutatta be.

A vállalat midi, normál és csuklós buszokból, gyorsforgalmi és alacsonypadlós buszokból, valamint dízel, földgáz és hibrid hajtásláncokból álló teljes modellválasztéka pontosan megfelel a közlekedési hatóságok és a városi közlekedési hálózatok változatos igényeinek.

Citelis, az európai városi buszok piacvezetője

A kereskedelmi forgalomban 2005 márciusában megjelent Citelis buszokból 10 000 darab készült kész járműként, alvázként a nagy európai karosszériaépítők számára, illetve a számos kelet- és közép-európai országban trolibuszként alkalmazott félkész járműként. A Citelis számos európai településen elért sikere a városi környezettel való harmonikus integrációnak, rugalmasságának, az egyszerű fel- és leszállásnak, rendkívüli világosságának, és nem utolsósorban annak köszönhető, hogy rengeteg lehetőség nyílik a belső tér igény szerinti kialakítására.

A Citelis modell Iveco Cursor 8 Euro 5 dízelmotorja különösen jól teljesít az üzemanyag-takarékosság terén, és alacsony károsanyag-kibocsátásának köszönhetően rendkívül környezetbarát. A motor EEV (fokozottan környezetbarát jármű) minősítéssel is elérhető azon közlekedési vállalatok számára, amelyek a jelenlegi előírásokat meghaladó környezetvédelmi teljesítményt igényelnek. A Cursor 8 EEV részecskeszűrő nélkül is kapható, így alacsonyabb áron szerezhető be és tartható karban, emellett a jármű fenntartási költségei is kedvezőbbek. A Citelis természetesen megfelel a 2014. január 1-én hatályba lépő Euro 6 környezetvédelmi szabályozásnak is.

Irisbus CrealisA földgázüzemű motorok továbbra is a leggazdaságosabb utat jelentik a „tiszta” motorok területén. Az Iveco Irisbus több mint tizenöt éve meghatározó szereplője a szektornak, és vezető pozícióját bizonyítja, hogy Európában eddig közel 4000 földgázüzemű autóbuszt értékesített (a Citelis buszokból, a korábbi modellekből és a Daily minibuszokból). Az Iveco Irisbus földgázüzemű modelljeinek rendkívül alacsony zajszintjét az utasok és a városok lakói is egyaránt értékelik.

Az Irisbus válasza a gyorsforgalmi buszok koncepciójára

A városi közlekedés napjainkban a fenntartható fejlődés kérdéseinek középpontjába került a kis- és nagyvárosokban. A gyorsforgalmi buszok koncepciója (BRT: Bus rapid transit) már nem csupán a járműparkra fordított befektetés, hanem a városi közlekedési hálózatok fejlesztésére szolgáló stratégiai döntés is egyben.
Az Iveco Irisbus válasza erre a koncepcióra a Crealis nevű modell, amely az infrastruktúra, a jármű, az üzemeltetés és a szolgáltatások egységes szemléletével növeli a mobilitást. A Citelis busz alapján fejlesztett Crealis célja, hogy innovatív és versenyképes megoldást kínáljon:

•egy modern és otthonos belső környezet kialakításával, az utaskényelem és utastájékoztatás optimalizálására;
•a jármű határozott és egyéni formatervével, a városi környezetbe történő könnyű integrációra.

A 12 és 18 m hosszúságban is elérhető Crealis a gyorsforgalmi buszok koncepciója szerint, a külön buszsávban történő közlekedésre készült azzal a céllal, hogy növelje a szolgáltatás minőségét (járatsűrűség és rendszeresség). A torlódásmentes sávokban a járművek kevesebbet fogyasztanak, ezáltal csökken a környezetkárosító hatásuk. Emellett kényelmesebbek és sokkal nagyobb sebességre képesek, így az autósok számára is vonzó megoldássá tehetik a tömegközlekedést.

A jármű elejét a szélvédő kiválasztásával lehet testre szabni: a Crealis modell a Citelis buszokon is alkalmazott lapos szélvédővel, a Crealis Neo modell pedig ívelt szélvédővel kapható. A Crealis termékcsaládhoz javasolt opcionális felszerelések közé tartoznak a kerékburkolatok és az alacsony ablakok, amelyek jobb kilátást nyújtanak a városra.

Irisbus CrealisA Crealis látványos minőségi előrelépést jelent a hagyományos buszokhoz képest. A dinamizmust és rugalmasságot sugárzó külső megjelenés nagyobb teljesítményt, illetve a gyorsabb, rendszeresebb és megbízhatóbb utazás érzését sugallja.

A Crealis fejlesztése során fontos szempont volt az akadálymentesség kialakítása. A teljesen sík padlózatnak és a tolóajtóknak köszönhetően gyorsabb a fel- és leszállás, illetve a mozgássérültek, kerekesszékes és babakocsis utasok számára is egyszerű a busz használata.

A Crealis modell az Iveco Cursor 8 Euro 5 dízelmotorjával (opcionális EEV minősítéssel), illetve más hajtásláncokkal is elérhető, például a földgázüzemű és a dízel-elektromos hibrid motorokkal. A Citelis – a Crealis buszokhoz hasonló – egyedi opciókkal ugyancsak vonzóbbá tehető a gyorsforgalmi buszjáratokon való közlekedéshez. A Citelis és Crealis modellek tervezése és gyártása is a franciaországi Annonay-ben található Iveco Irisbus gyárban történik. Eddig számos francia közlekedési hálózat választotta az Iveco Irisbus összesen 526 járművét a gyorsforgalmi buszjárataikhoz (beleértve a megrendelt és leszállított járműveket, a Crealis és a Crealis Neo modellek dízel- és földgázüzemű, illetve hibrid modelljeinek 12 és 18 méteres változatát is).

Crossway LE modell rövid, 10,8 méteres változatban

A Crossway LE (Low Entry – alacsonypadlós) modell különösen kedvező ár-érték arányt kínál a távolsági közlekedéshez, amelyben a könnyű le- és felszállás, valamint a maximális kapacitás közötti egyensúlyt kell megtalálni. A személyszállítás e típusának fejlődése a városok peremvidékén folyamatosan növekvő népsűrűségnek köszönhető.

Az Iveco Irisbus standján rövid városi változatban bemutatott Crossway LE nagy hangsúlyt helyez a gyors utascserére, ezért három ajtaja közül az első és a középső 1200 mm-es dupla ajtó, amelyek között teljesen sík padlózat található. A középső fellépőbe elektromosan behúzható rámpát építettek be a kerekesszékes utasok számára, így hidalva át a járda és a jármű padlója közötti távolságot.

Irisbus Crossway LEA jármű alacsony első részén 2,565 méteres a belmagasság, az ülések és az állóhelyek aránya pedig az üzemeltető igényei szerint alakítható. A középső ajtó után, két belső lépcsőn érhető el a hátsó szakasz, amelynek padlója 980 mm-es távolságra van a talajtól, ezért itt csak ülések helyezhetők el. A jármű belmagassága ezen a részen 1,925 m.

A Crossway LE Iveco Tector 6 EEV motorja, hátsó tengelye és műszerfala a Crossway távolsági buszból származik, míg az első független felfüggesztés, a kormánymű, valamint az első és középső fellépők magassága megegyezik a Citelis alacsonypadlós buszéval. A mechanikai alkatrészek egységesítése optimális üzemeltetési költségeket és megbízhatóságot biztosít.

További cikkek

Egységesítik a BKV-buszok színét
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között
Kulcsszavak:
 
Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Irisbus modellek a párizsi „Transports Publics 2012” kiállításon A Hankook Tire ünnepélyesen lerakta új gyára alapkövét az egyesült államokbeli Tennessee-ben Genfben mutatkozott be a Kia új 1,0 literes T-GDI háromhengerese Genfben mutatkozott be a Kia új 1,0 literes T-GDI háromhengerese 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik!
 
Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron

Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron

2012. július 04.
Igencsak dinamikus tempóban alakul az elektromos mobilitás jövője az Audinál...
Részletek
Audi R8 e-tronIgencsak dinamikus tempóban alakul az elektromos mobilitás jövője az Audinál: az R8 e-tron olyan kiváló időt futott a Nürburgring világ legkeményebb tesztpályájaként ismert Nordschleife szakaszán, amely rekordnak számít az elektromos hajtású szériamodellek körében. A tisztán elektromos hajtású nagyteljesítményű sportkocsi volánjánál Markus Winkelhock ült, aki 8:09,099 perc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres távot. Le Mans és a Nürburgring 24 órás futamain aratott diadalait követően az Audi így újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett történetében.

„Az R8 e-tron a világ legkeményebb pályáján tett látványosan tanúbizonyságot képességeiről“ – jelentette ki Michael Dick, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Dick, aki maga is tett egy gyors kört az R8 e-tron volánja mögött, így folytatta: „E rekord egyértelműen igazolta számunkra, hogy jó úton járunk. Az elektromos mobilitás számunkra sohasem lemondást, sokkal inkább érzelmekben gazdag, sportos és élvezetes vezetést jelent.“

Jól mutatja a 8:09,099 perces köridő szakmai értékét a sorozatgyártású modellekkel eddig elért legjobb idővel való összevetés. A rekordot itt jelenleg 7:11,57 perccel az 515 kilowattos (700 LE) Audi motorral hajtott Gumpert Apollo Sport tartja.

Az Audi R8 e-tron, amellyel Markus Winkelhock a Nordschleifén felállította e rekordot, hajtásrendszere minden elemében a szériamodellnek felel meg, amely a tervek szerint az év végére érkezik a piacra. Két elektromos motorja összesen 280 kW teljesítménnyel és 820 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál, a hátsó kerekeken pedig szinte már közvetlenül az indulástól 4.900 newtonméter jelenhet meg. Az Audi R8 e-tron álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, 200 kilométer/óra végsebességét pedig a rekordkísérletre 250 kilométer/órára növelték a tervezők.

Audi R8 e-tronAz R8 e-tron lítiumion-akkumulátora 49 kWh energia tárolására alkalmas, ami mintegy 215 kilométeres hatótávra elegendő. T-alakja révén a középső alagút alatt, illetve az utastér és a hátsó tengely között kapott helyet, s a fékezési és motorfék-fázisok során rekuperációs energia-visszatáplálás tölti. Az Audi R8 e-tron ultrakönnyű karosszériája túlnyomórészt alumínium, illetve szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemekből épül fel, s nagy szerepe van abban, hogy a nagyteljesítményű sportkocsi saját tömege méretes akkumulátora ellenére is mindössze 1.780 kilogrammra adódott.

Az R8 e-tron szériaérettségét és hajtásrendszere képességeit bizonyítandó, az Audi a Nordschleifén elért kiváló köridőn túl egy további rekordot is felállított. Közvetlenül az elsőt követően ugyanis Markus Winkelhock egy másik, 200 kilométer/órára limitált végsebességű R8 e-tron volánja mögött teljesített két gyors kört, s 8:30,873 illetve 8:26,096 perces időkkel mindkettőben bőven a kilencperces határ alatt végzett.

„Egyedülálló élményt jelentettek e rekordkísérletek“ – mondta Markus Winkelhock. A 32 esztendős, Stuttgart környékén élő pilóta mindenesetre komoly összehasonlítási alappal rendelkezik: Marc Basseng, Christopher Haase és Frank Stippler oldalán néhány hete az Audi R8 LMS ultra versenygéppel győzedelmeskedett a Nürburgring 24 órás futamán.

„Az R8 e-tron természetesen nem speciális aerodinamikai elemekkel felszerelt versenygép, hanem sorozatgyártású modell“ – hangsúlyozta Winkelhock. „Alacsonyan elhelyezkedő tömegközéppontjával és némileg hátra összpontosuló tömegeloszlásával azonban kifejezetten sportos képességek jellemzik. A forgatónyomaték pedig, amellyel elektromotorjai az emelkedőn tolják, annak ellenére is magasan ver minden mást, hogy egészen újszerű élményként e motorok szinte alig hallhatók. Ahol különösen hatékony vonóerő-átadás szükséges, a Torque Vectoring funkció bizonyul igen hasznosnak, amely mindenkor megfelelő arányú forgatónyomaték-elosztást produkál a hajtott kerekek között.“

Audi R8 e-tronMichael Dick büszkén vonhatott mérleget a nürburgringi rekordokat követően: „Mindössze néhány hét alatt számos rendkívül komoly kihívással szembesültünk, s bizonyítottuk, hogy minden hajtáskoncepciónkkal élen járunk.“ Majd így folytatta: „Májusban a tízhengeres Audi R8 LMS ultra modellel megnyertük a Nürburgring 24 órás versenyét. Június közepén a Le Mans-i 24 órás futamon az Audi R18 e-tron quattro diadalmaskodott, amely az első hibridmodell által aratott győzelem a világ legkeményebb hosszú távú versenyén. Most pedig tisztán elektromos hajtású R8 e-tron modellünkkel értünk el a legnehezebb tesztpályán újabb csúcsértéket.“

További cikkek

A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást
Megkezdődött az új Ford B-MAX gyártása
Kulcsszavak:
 
Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet Az utak tölthetik menet közben az elektromos autókat Az utak tölthetik menet közben az elektromos autókat Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját Ötvenéves a Wankel-motoros Mazda Cosmo Ötvenéves a Wankel-motoros Mazda Cosmo
 
Egységesítik a BKV-buszok színét

Egységesítik a BKV-buszok színét

2012. július 04.
Egységes, égkék színt kapnak a BKV buszai, hogy egyértelmű- en azonosít- hatók legyenek ...
Részletek
Egységesítik a BKV-buszok színétEgységes, égkék színt kapnak a BKV buszai, hogy egyértelműen azonosíthatók legyenek – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-t, hozzátéve, hogy az átszínezés nem jár extra költséggel.

A közlemény szerint ma Budapest utcáin többféle megjelenésű, állapotú autóbusz jár, ami sem városképi, sem azonosíthatósági szempontból nem előnyös. Az elmúlt években minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után az Ikarus 400-as típusnál a zöld is dominánsként került elő, majd a 7-173 gyorsbuszok piros színezést kaptak, végül a buszpark egy része ezüstös fényezést kapott.

Hozzátették, hogy időközben türkizkék frankfurti használt buszok, sárga-kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított szürke-narancssárga-zöld színeket is magukon viselő IK-412-es buszok jelentek meg.

A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette, mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és mely közlekedik a BKK megrendelésében. A változással a buszok beazonosíthatók lesznek, ami könnyebbséget jelenthet a vidéki, külföldi használók számára abban, hogy megállapítsák: a budapesti közlekedési jeggyel, bérlettel milyen buszokat vehetnek igénybe azokban a megállókban, amelyek közösen például a Volánbusszal vagy épp a városnéző úgynevezett hop-on-hop-off buszokkal.

Egységesítik a BKV-buszok színétJelezték, hogy az új árnyalat nem régit vált le, mivel "az elmúlt 20 évben nem volt két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le".

A társaság arra is kitért, hogy a buszok átszínezésének nincsenek extra költségei, mert az idén a buszfelújítások és a használt buszok honosítása miatt a buszállomány jelentős részének, mintegy 100 busznak az átfestése egyébként is szükséges, valamint át kell festeni az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 járatot is.

A teljes flotta a tervek szerint négy-öt éven belül lesz egységes. A BKK tájékoztatása szerint egyelőre forgalomba még nem állt járműveken tesztelik a színt, végleges döntés csak ezt követően születhet az árnyalatról.

További cikkek

Közel félmilliárdos fejlesztés zárult le a Kühne Zrt.-nél
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
250 millió eurót fektet a Daciába a Renault
Kulcsszavak:
 
A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem Új Ford EcoSport SUV: tovább javított minőség, technológia és kényelem A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán Egységesítik a BKV-buszok színét Új Mazda3 az Év Autója 2014 választás elődöntőjében
 
Sikeres cégnek különleges autó

Sikeres cégnek különleges autó

2012. július 04.
Mikor egy vállalkozás elgondol- kodik az autó- vásárláson sok szempont felmerül...
Részletek
Nissan JukeMikor egy vállalkozás elgondolkodik az autóvásárláson sok szempont felmerül, pro és kontra érvek, milyen gépjármű illik a céghez, kényelmi és funkcionális szempontok.

így történt ez az Altaterra Kft-nél is mikor az egyedi kisméretű városi crossover, a Nissan Juke mellett döntöttek.

Az Altaterra Kft., Európa egyik legnagyobb tetőtéri ablak forgalmazó cége 4 db 1.5 dízel Nissan Juke-t vásárolt 2012. júniusában a Hovány Dél-Alföld Kft-től.

A cég 2001-ben került bejegyzésre a VKR csoport tagjaként, amely több mint 60 éves tapasztalattal rendelkezik a tetőablak gyártás területén. Termékeik nagyszerű ár-érték aránya tette lehetővé, hogy alig néhány év alatt Európa majdnem minden országában jelen vannak.

A vezetőséget meggyőzte a Nissan Juke lendületes crossover formaterve, fürgesége, teljesítménye és feltűnő városi megjelenése. Hogy még feltűnőbbé varázsolják az autót, egyedi, újonnan megjelenő termékskálájuk márkájával matricázták fel mind a 4 autót.

A kis „városi vagányban" minden megvan, amit az Altaterra Kft. elvárt: minőség, megbízhatóság, biztonság.

További cikkek

Sikeres rekordkísérlet a goodwoodi fesztiválon
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
Kulcsszavak:
 
Škoda Popular: az autóipari ikon 80 évvel ezelőtt ünnepelte első rali sikerét Škoda Popular: az autóipari ikon 80 évvel ezelőtt ünnepelte első rali sikerét Olaszországban folytatta felfedezőútját az új BMW X2 Olaszországban folytatta felfedezőútját az új BMW X2 A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Új motorokkal és felfrissített megjelenéssel érkezik az új Kia Optima Új motorokkal és felfrissített megjelenéssel érkezik az új Kia Optima
 
A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét

A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét

2012. július 04.
A Mazda a mai napon kinyilatkoz- tatta, hogy évi 200.000 darabról 240.000 darabra ...
Részletek
Mazda CX-5A Mazda Motor Corporation a mai napon kinyilatkoztatta, hogy évi 200.000 darabról 240.000 darabra növeli a vadonatúj kompakt szabadidőautó, a CX-5 gyártási kapacitását. A Mazda ezt a kapacitásnövekedést a hirosimai 2. számú Ujina gyár gyártási kapacitásának növelésével kívánja elérni, amely az 1. számú Ujina gyárat is érinti. Az összeszerelési folyamatok mechanizmusainak javítása a „Monotsukuri Innovation ” elnevezésű, a gyártási rendszer innovációján alapszik, amely lehetővé teszi az újgenerációs SKYACTIV termékeknek az 1. számú Ujina gyárban a tervezettnél korábban történő gyártását. Ezt a lépést a CX-5 modell iránt világszinten jelentős kereslet szorgalmazza.

A CX-5 az első modell, amely a SKYACTIV technológia teljes skáláját magában foglalja. Népszerűségét kiváló üzemanyag-gazdaságosságának és kimagasló vezetési élményének egyaránt köszönheti. A modell értékesítése 2012. februárban vette kezdetét. A Mazda a CX-5 modell bevezetését követően az előrejelzéseket messze meghaladó számú rendelést kapott, ennek következtében a cég a 2012-es pénzügyi évre vonatkozóan a globális éves értékesítési tervét 160.000 darabról 190.000 darabszámra módosította.

A Mazda elnök-vezérigazgatója, Takashi Yamanouchi így nyilatkozott, “örömünkre szolgál, hogy a CX-5 modellünk a világ minden részén ekkora népszerűségre tett szert ügyfeleink körében. A CX-5 gyártási kapacitásának növelése a legjobb bizonyítéka, hogy igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni annak érdekében, hogy autóinkat a lehető leghamarabb tudjuk szállítani az azokra váró ügyfeleink részére. Ez a kapacitásbővítés segítségünkre lesz abban is, hogy egy rugalmas gyártási rendszert alakítsunk ki, amely lehetővé teszi a számunkra, hogy az újgenerációs SKYACTIV modelleket az 1. számú Ujina gyárban állítsuk elő, amely gyár meggyőződésünk szerint a Mazda folyamatos gyártás fejlesztési és optimalizálási tevékenységének szimbóluma.”

Mazda CX-5A Mazda a 800.000 darabbal megduplázza a SKYACTIV motorok éves gyártási kapacitását

A gyártási volumen 2012. októberben az évi 400.000 darabról 800.000 darabra növekszik. A gyár SKYACTIV-D dízelmotorokat és SKYACTIV-G benzinmotorokat állít majd elő. A kapacitásnövekedés a japán vállalat SKYACTIV technológiával szerelt autói iránt jelentősen megnövekedett nemzetközi kereslet eredménye. Mindez a Mazda nagyteljesítményű /magas hatékonysággal rendelkező, többfunkciós berendezéseket használó, rugalmas gyártási rendszere folyamatos fejlesztésének köszönhető.

A SKYACTIV-G motor egy nagyteljesítményű, újgenerációs, közvetlen befecskendezéses benzinmotor. A Mazda mérnökeinek sikerült megoldaniuk az abnormális belső égés, közkeletű névén „kopogás” problémáját, ezáltal elérték az autóiparban sorozatgyártásra kerülő benzinmotorok között a világ legmagasabb sűrítési arányát. Ez a motor elérhető a világ valamennyi piacán kapható Mazda CX-5 modellben, és az idei második félévben bevezetésre kerülő újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.

A SKYACTIV-D újgenerációs tisztaüzemű dízelmotor valamennyi globális kibocsátási előírásnak megfelel anélkül, hogy működése költséges nitrogénoxid (NOx) utókezelő rendszert igényelne. Az autóiparban sorozatgyártásra kerülő dízelmotorok között a világ legalacsonyabb sűrítési arányával rendelkezik. Az első, SKYACTIV-D dízelmotorral ellátott modell a Mazda CX-5. Ez a motor az idei második felében bevezetésre kerülő, újgenerációs Mazda6 modellben is elérhető lesz.

A Mazda az idei, 2013. márciusig tartó pénzügyi évben világszerte összesen 1.700.000 gépkocsit kíván értékesíteni. A tervek szerint a SKYACTIV technológiával rendelkező modellek várhatóan a teljes értékesítés 80 százalékát teszik majd ki.

További cikkek

Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki
Chevrolet Cruze kombi – családoknak és az aktív életmódot kedvelőknek
Jóváhagyták az Opel talpra állításának programját
Kulcsszavak:
 
Kis autó, amely nagyon megdobogtatja az emberek szívét Kis autó, amely nagyon megdobogtatja az emberek szívét A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen A Goodyeart választották a várva várt Alfa Romeo Giuliához A Goodyeart választották a várva várt Alfa Romeo Giuliához
 
Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki

Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki

2012. július 04.
A Volkswagen a világ egyik leginkább környezet- barát márkája. Ezt támasztja ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen a világ egyik leginkább környezetbarát márkája. Ezt támasztja alá a világméretű fenntarthatósági értékelésben elért „Best Global Green Brands 2012” kitüntetés is. így a Volkswagen a leginkább fenntartható márkák élmezőnyében a hatodikról a negyedik helyre lépett előre, s ezáltal egyrészt a leginkább környezetbarát autógyártónak, másrészt Németország „legzöldebb” vállalatának számít.

Az elismert „Best Global Brands Report”  értékelést is kiadó Interbrand tanácsadó vállalat 2011 óta évente nyilvánosságra hozza vizsgálati eredményeit. A világ tíz legnagyobb ipari országa összesen több mint tízezer fogyasztójának bevonásával elemzik a környezetvédelem és a fenntarthatóság terén valóban a legnagyobb erőfeszítéseket tevő, illetve a tevékenységüket kimutathatóan zölden folytató márkákat. A Volkswagen 2012-ben a Deloitte tanácsadó vállalat által 82 kritérium alapján készített vizsgálatban szereplő adatai, valamint az igazoltan zöld intézkedéseknek köszönhető fogyasztói értékelés alapján tudott az éves összehasonlításban még két helyezéssel feljebb lépni. A ranglistán elfoglalt negyedik helyezése révén a Volkswagen a legjobb helyen álló német autógyártó, valamint általánosságban is a legjobb értékelésű német vállalat.

Luca de Meo, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók márka marketing igazgatója így nyilatkozott: „Ez nagyon nagy eredmény számunkra. A tavalyi évhez képesti előrelépésünk igazolja, hogy helyes úton járunk. A továbbiakban is a „Think Blue.” foglalja össze a márka minden erőfeszítését az ökológiai fenntarthatósággal összefüggésben. Ezáltal szeretnénk elérni csoportunk célkitűzését, hogy 2018-ig a világ leginkább fenntartható fejlődési utat járó autógyártójává váljunk.”

VolkswagenA Volkswagen sok vetélytársával ellentétben „valós előrelépést” tud felmutatni: a márka a vizsgálat szerint konkrét teljesítményadatok alapján vált zöldebbé a korábbiakhoz képest.  Az Interbrand azzal magyarázta a Volkswagen jobb eredményét, hogy a márka a csoport nagyra törő célkitűzését szándékozik elérni, vagyis igyekszik 2018-ig ökológiai téren vezető autógyártóvá válni. A márka a cél eléréséért folyamatosan tesz valamit és mérhető felülvizsgálati eredményeket tud felmutatni.  A Volkswagen Csoport szilárdan beépítette a fenntarthatóságot a teljes értékteremtési láncába.


2012 márciusában a vállalat újabb fenntarthatósági célt tűzött ki, mely szerint minden egyes új járműgeneráció hatékonyságát 10-15 százalékkal kell javítani, az európai típuskínálat szén-dioxid-kibocsátását pedig 2015-ig 120 gramm/kilométer alá kell csökkenteni, és az üzemekben a termelést 2018-ig 25 százalékkal környezetkímélőbbé kell tenni. Az Interbrand azt is dicsérettel illette, hogy a Volkswagen Csoport mintegy 600 millió eurót ruházott be olyan megújuló energiaforrások kiaknázásába, mint a nap-, a szél- és a vízi energia, valamint kinevezett egy környezetvédelemért, energiagazdálkodásért és új üzleti területekért felelős megbízottat. A Volkswagen mindemellett a „Think Blue.”-nak is köszönheti a kitüntetést – vagyis annak az átfogó környezetvédelmi és hatékony forrásfelhasználási szemléletnek, amelyet nemzetközileg ismertté tett a márka.

További cikkek

Mit várunk majd el a jövő autójától?
Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Az Outlander Plug-in Hybrid EV világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota
 
Elhunyt a Ferrarik tervezője

Elhunyt a Ferrarik tervezője

2012. július 03.
Nyolcvanöt esztendős korában elhunyt Sergio Pininfarina olasz sztár- dizájner ...
Részletek
Elhunyt a Ferrarik tervezőjeNyolcvanöt esztendős korában elhunyt Sergio Pininfarina olasz sztárdizájner, a nevét viselő autótervező cég egykori vezetője.

A tervezőiroda keddi közlése szerint Pininfarinát éjszaka érte a halál az észak-olaszországi Torinóban lévő otthonában. Halálának okát nem hozták nyilvánosságra.

Az 1930-ban alapított világhírű dizájncég neves autómárkák – köztük a Fiat, az Alfa Romeo, a Cadillac és a Volvo – tervezésével vívta ki hírnevét, ám leggyakrabban mégis a Ferrarival hozzák összefüggésbe, amelynek szinte az összes modelljét a vállalat tervezte az 1950-es évek óta.

édesapja, Battista "Pinin" Farina (1893-1966) halála után, Sergio Pininfarina vette át a cég irányítását. 2006-ban lemondott és a cég tiszteletbeli elnöke lett, illetve örökös szenátorrá nevezték ki.

2008-ig Sergio fia, Andrea Pininfarina vezette a céget, ő azonban közlekedési balesetben életét vesztette. Utódjának fiatalabb öccsét, Paolo Pininfarinát nevezték ki.

További cikkek

Mit várunk majd el a jövő autójától?
Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Megérkezett hazánkba is a Peugeot 508 RXH
Kulcsszavak:
 
Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon Kátyúk miatt sebességkorlátozás több autópályaszakaszon Elhunyt a Ferrarik tervezője A Ford Mustang minden idők legférfiasabb autója Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF A Mol belép a közösségi közlekedés piacára A Mol belép a közösségi közlekedés piacára Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója
 
Chevrolet Cruze kombi – családoknak és az aktív életmódot kedvelőknek

Chevrolet Cruze kombi – családoknak és az aktív életmódot kedvelőknek

2012. július 03.
A 2009-ben bemutatott Cruze a Chevrolet leg- sikeresebb globális típusa, 2012 első ...
Részletek
Chevrolet CruzeA 2009-ben bemutatott Cruze a Chevrolet legsikeresebb globális típusa, 2012 első negyedével bezárólag világszerte több mint 1,3 millió kelt el belőle. A várva várt kombi európai megjelenésével olyan autót kínálhat a Chevrolet, amely különösen megfelel a családoknak és az aktív életstílusú embereknek.

"Szerintünk a ´Cruze + kombi´ nyerő képlet az európai autósoknál," mondta Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. "Az új Cruze kombi tágas és sokoldalú, a Chevrolet új, kis fogyasztású motorjaival és az élvonalbeli MyLink szórakoztató berendezéssel."

A kompakt autók szegmense a legnagyobb Európában, az összes eladott jármű 17 százalékát teszik ki, és ezen belül 22 százalékkal részesednek a kombik. A kombivásárlók értékelik, hogy autójuknak tágas a csomagtartója, miközben külső méretük, teljesítményük és összhatásuk a kompakt lejtős- vagy lépcsőshátú kocsikéhoz hasonló.

A Cruze kombi ezen igények és a különféle életstílusok számításba vételével készült. Tulajdonságai alapján eszményi családi jármű, de megfelel kiránduláshoz vagy nagy nyári utazáshoz is. Jó szolgálatot tesz majd a város környékéről bejáróknak, akik élvezik majd a kompakt kombi stílusát és az általa nyújtott szabadságot. A szabadban űzhető sportok kedvelőinek sokféle hasznos tartozék lesz kapható hozzá.

Ugyanolyan penge, mint a testvérei

A kombi azt a sportos stílust viszi tovább, amelyet a lejtőshátú és a négyajtós Cruze képvisel. Stabil kiállása annak köszönhető, hogy a kerekeket a sarkokra helyezték, de szerepet játszik az erőteljes, homorú oldalvonal és a D-oszlop felé elkeskenyedő tető egyöntetű íve is. Alapfelszerelésként járul hozzá a jármű praktikus külleméhez a karcsú tetősín.

Chevrolet CruzeA kettős hűtőmaszk közepén csillogó Csokornyakkendő azonnal elárulja, hogy Chevroletről van szó. Valamennyi 2013-as Cruze modellel együtt ez is szögletesebb maszkot kapott, vízszintes lécekkel. A markáns első lökhárítóba süllyesztett ködlámpák új kerete hozzájárul a sportos megjelenéshez.

Az utastér folytonos vonalai a Chevrolet jellegzetes kettős vezetőhelyét rajzolják ki, amely körülöleli az utasokat, és kifut az ajtókra. Az új Chevrolet MyLinkkel ellátott kocsik középkonzoljára hétcolos, nagy felbontású érintőképernyő kerül, ezenkívül az új alap- és középszintű rádiót tartalmazó 2013-as Cruze évfolyam részére is áttervezték a műszerfalat és a klímapanelt. A felső kis rakodóhely USB- és aux-in csatlakozót tartalmaz, s közelebb került a rádióhoz.

A Start/Stoppal felszerelt autók műszeregységében a gazdaságos vezetést segítő menü látható. A Cruze további újdonságaként a Passive Entry, Passive Start (PEPS) kulcs nélküli zárnyitó és motorindító rendszer teszi kényelmesebbé a használatot.

Magasabb szinten a kapcsolat

Idén nyártól a márka új, rafinált szórakoztató-tájékoztató berendezése, a Chevrolet MyLink lesz kapható a Cruze-hoz, amely az okostelefonok képességeivel ruházza el az autót. Azok tartalmát a hétcolos, nagy felbontású, színes érintőképernyőn tünteti fel. Adattárolókkal, amilyen az MP3 játszó, az iPod és az iPad, USB vagy Bluetooth útján tartja a kapcsolatot. Egyéb zenehordozók és okostelefonok részére külön dugaszoló csatlakozója van.

A MyLink a következőkre ad lehetőséget:

-a hívó nevet választ a tárolt telefonkönyvből, megnyomja a hívás gombot, és a hangszórókból hallja beszélgetőtársát, így nem kell kézzel bepötyögtetni a számokat
-könnyű hozzáférés saját zenelistához, fotóalbumhoz, telefonkönyvhöz, egyéb tárolt médiákhoz és adatokhoz
-videók és képek megtekintése, amikor áll az autó
-az év folyamán később lesznek letölthető alkalmazások, például navigátor

Chevrolet CruzeAz LG elektronikai cégnél gyártott érintőképernyő ösztönösen használható ötféle menüt kínál, egyszerűen kiválasztható funkciókkal. A digitális vételre (DAB) alkalmas MyLink rádiót a kormánykerékről lehet kezelni, kiváló hangminőségről hat hangszóró gondoskodik. A MyLinkkel, illetve beépített navigátorral ellátott kocsikban alapfelszerelés a tolatókamera. A csomagban szerepelnek még a Bluetooth kihangosító, az aux-in és az USB csatlakozó, a kormánykerék gombjai, a CD játszó és hat hangszóró.

Tágas csomagtartó és praktikus utastér

Bőséges férőhelyet kínál a Cruze kombi, mind az utasoknak, mind a poggyászuknak. Kárpitozott csomagtartója alaphelyzetben 1,024 mm hosszú, és az ablakvonalig 500 liter térfogatú, de ha lehajtják a 60/40 arányban osztott hátsó támlát, tetőig pakolva 1,478 literre nő a raktér. A teherbírás, motorváltozattól függően, 530 kilót ér el.

A csomagtartó további jellemzői:

-a poggyászroló teljesen visszahúzódhat a tokjába. Kihúzott állapotban felnyílik az ajtóval, hogy ne zavarja a rakodást
-háromrekeszes tálca a hátsó üléstámla és a rolótok között
-külön kis rekesz a padló hátsó vége alatt; ott van a standard gumijavító készlet
-két extra rekesz a kerékívek mögött
-padlógyűrűk a rakomány rögzítésére

Az úti holmi elhelyezését szolgálják továbbá az ajtózsebek, integrált palacktartóval (elöl 1.5 literes, hátul 0.5 literes részére), a nagy, megvilágított, kétrészes kesztyűtartó, a laptop elhelyezését is megengedő támlazsebek és egy rekesz a műszerfalban, apróságok részére. Tartozékként kapható például poggyászháló, flexibilis válaszfalakkal ellátott poggyászrendező, tetődoboz, valamint kerékpár-, szörf- és síléc-tartó.

Chevrolet CruzeTökéletesített motorválaszték:tolóerő minden lökettel

A géptető alatt 1.4-es benzines turbómotor, illetve 1.7-es dízel bővíti a kínálatot az eddig is kapható 1.6-os és 1.8-as benzines, valamint a 2.0 literes dízel mellett. Az 1.4-es egy nagyobb lökettérfogatú motor teljesítményét adja, kisebb fogyasztással és ökológiai lábnyommal. Teljesítménye 140 LE (103 kW), nyomatékmaximuma 200 Nm 1850-4,900/perc között, és hatfokozatú váltóművel kombinálva 9.5 másodperc alatt gyorsítja százra az autót. Kombinált ciklusban a fogyasztása 5.7 liter/100 km, ami megfelel 134 g CO2-nek kilométerenként.

Az 1.7-es, 130 lóerős (96 kW) dízel, töltőlevegő-hűtővel, standard Start/Stoppal és elektromos szervokormánnyal 10.4 másodperces százra gyorsítási időt és 200 km/órás csúcssebességet ér el, de tekintélyt parancsol a 300 Nm nyomaték is, 2,000 és 2,500/perc között. Kombinált ciklus szerinti fogyasztása 4.5 liter, CO2 emissziója 119 gramm per kilométer – ennél hatékonyabb motor soha nem hajtotta még a Chevrolet Cruze-t.

A Cruze kombi elektromos szervokormánya (EPS) is segít a fogyasztás és az emisszió leszorításában. Több európai országban idén nyártól a 2.0 literes dízelmotorhoz is társítják az EPS-t és a Start/Stop rendszert.
Az 1.4-es benzines turbóhoz, valamint az 1.7-es és 2.0 literes dízelmotorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó jár, míg az 1.6-os és 1.8-as benzinmotor ötfokozatúval működik együtt. Az 1.8-as benzineshez és a 2.0 literes dízelhez automata is rendelhető.

Kipróbált felépítés – fő a biztonság

A kombi dinamikája messzemenően megfelel fürge kinézésének. Fejlesztésében felhasználták azokat a tapasztalatokat, amelyeket a Túrakocsi Világbajnokságot zsinórban kétszer, 2010-ben és 2011-ben megnyerő Cruze révén szereztek.

Chevrolet CruzeA Cruze kombi ugyanolyan stabil, magabiztos kiállású, mint a négyajtós és a lejtőshátú megfelelője, az önhordó karosszéria több mint hatvan százaléknyi nagy szilárdságú acélt tartalmaz. A bevált MacPherson első futóművet és a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést az autó felhasználási területéhet illesztették, megőrizve alacsony súlypontját, élénk reagálását és kiegyensúlyozott viselkedését.

Az 1.4es turbó, az 1.6-os benzinmotoros kivitel, az 1.7-es és 2.0 literes dízel elektromos szervokormánya biztosan érezhetővé teszi a középállást. Aki navigátort vagy Chevrolet MyLink szórakoztató berendezést rendel a kocsijába, kap tolatókamerát is, ami újdonság a Cruze-on, és ritkaság ebben a kategóriában. A felszereltségtől függően sebességrögzítőt is lehet kérni.

A Cruze kombi biztonsági felépítése szinte azonos a négyajtóséval, amely maximális, ötcsillagos értékelést kapott mind az EuroNCAP, mind az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tesztjén. Hat standard légzsák, elektronikus menetstabilizáló, kipörgés- és négycsatornás blokkolásgátló őrködik az utasok biztonságán. Alapfelszerelés az öt darab hárompontos biztonsági öv, az ISOFIX gyermekülés-rögzítés a hátsó-külső helyeken és a kiakadó pedálsor.

További cikkek

Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
Kulcsszavak:
 
Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja Chevrolet Cruze kombi – családoknak és az aktív életmódot kedvelőknek Az Egyesült Államokban a Subaru a legjobb autógyártó Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, a leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordot A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, a leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordot A BMW Group a koronavírus-járvány ellenére is növelni tudta hálózatról tölthető modelljei értékesítését A BMW Group a koronavírus-járvány ellenére is növelni tudta hálózatról tölthető modelljei értékesítését
 
Elkészült a tízezredik Mercedes-Benz B-osztály Kecskeméten

Elkészült a tízezredik Mercedes-Benz B-osztály Kecskeméten

2012. július 03.
A tízezredik Mercedes B-osztályú személy- gépkocsi július 2-án legördült a kecskeméti gyár...
Részletek
Mercedes-Benz B-osztályA tízezredik Mercedes-Benz B-osztályú személygépkocsi július 2-án legördült a kecskeméti gyár futószalagjáról - közölte Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. marketing- és PR-vezetője kedden az MTI-vel.

A felfutási idő alatt a kecskeméti gyár termelése tervszerűen működik, naponta csaknem 200 autó gördül le a gyártószalagról - mondta Sztipichné Kozári Edina, aki egyben a gyár szóvivője.

A terveknek megfelelően július közepén elindul a második műszak bevezetése, és az év végére háromezerre bővül a gyár alkalmazottainak létszáma - tette hozzá. Az év második felében a Mercedes-Benz B-osztály gyártása mellett megkezdődik az új négyajtós kupé, a CLA próbagyártása is.

Az első 50 hazai gyártású B-osztály magyar tulajdonosokhoz kerül, míg a többi járművel a kecskeméti gyár a világ minden tájáról beérkező megrendeléseknek kíván eleget tenni. A személyautókat a Mercedes-Benz központi értékesítési részlegének adják át, amely az autók elosztását végzi.

A Daimler AG március 29-én indította be a termelést az új kecskeméti személyautógyárában. A Mercedes-Benz új kompaktautó-generációjának első terméke a B-osztály, amelynek termelését már 2011 szeptemberében megkezdték Rastattban, a Mercedes-Benz egyik németországi üzemében. A gyártókapacitás kibővítésével az autó iránti egyre növekvő keresletet kívánja kielégíteni a cég: a 2011. novemberi piaci bevezetés óta ugyanis több mint százezer megrendelés érkezett.

További cikkek

Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérését
Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv
Megérkezett hazánkba is a Peugeot 508 RXH
Kulcsszavak:
 
Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért Elkészült a tízezredik Mercedes-Benz B-osztály Kecskeméten 120 millió svájci frankos rendelést kapott a Stadler Azerbajdzsánban Már Londonban vannak a magyar diákok a Shell Eco-marathon versenyen Már Londonban vannak a magyar diákok a Shell Eco-marathon versenyen A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon
 
Megújul a Citroën C5 és C8

Megújul a Citroën C5 és C8

2012. július 03.
A Citroën C5 és a C8 életében is elérkezett az a pillanat, amikor kül -és ...
Részletek
Citroën C5A Citroën C5 és a C8 életében is elérkezett az a pillanat, amikor kül- és beltartalmukat a márka legújabb arculatához és stratégiájához igazítják. A jelenlegi modellfrissítés során a modernitás és az elegancia jegyében erősítik a két modell személyiségét, megőrizve azokat a tulajdonságokat, amelyek révén oly sikeressé tudtak válni.

A Citroën C8 az elegancia, a tágas terek, a kényelem és a vezetési komfort ideális elegye. Mindezen ütőkártyákat természetesen a modellfrissítés után is megőrzi, ugyanakkor a fejlesztések révén a Citroën legnagyobb egyterűjének stílusa modernebbé és dinamikusabbá válik.

Az orr-részen nem csupán az új márkajelzés emlékeztet a frissítésre, hanem az újratervezett hűtőrács is. Az autó hátulján is az új logó jelenik meg, és megújult a csomagtérajtón elhelyezkedő feliratok tipográfiája is.

A karosszéria egyedivé tételéhez új kiegészítő érhető el: a Black Pack elnevezésű dekorációs szett Onyx feketére fényezett külső visszapillantótükör-házakat, ajtókilincseket és oldalsó védőcsíkokat, valamint első és hátsó lökhárító-védőcsíkokat tartalmaz. A fényszórók sötétített burkolata szintén új színt visz a nagy egyterű stílusába, mintegy hangsúlyozva a modell „tekintetét”. új karosszériaszín is került a palettára, a márka egyéb modelljeiből már ismert Hickory barna.

Citroën C8




















További cikkek


Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
A tiszta autók francia toplistája
Kulcsszavak:
 
Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Megújul a Citroën C5 és C8 A 2012-es Párizsi Autószalonon debütál az új generációs Hyundai i30 háromajtós kivitele Megújul a Citroën C5 és C8 Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11151 - 11160