Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11161 - 11170
Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum

Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum

2013. március 29.
Húsvét hétfőtől ismét látogatható Szentendrén az egykori kocsiszín ma már műemléki épületében a Városi Közlekedési Múzeum - közölte a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Részletek
Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési MúzeumHúsvét hétfőtől ismét látogatható Szentendrén az egykori kocsiszín ma már műemléki épületében a Városi Közlekedési Múzeum - közölte a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

Az ötezer négyzetméteres kiállítótérben közel 70 jármű és állandó kiállítás várja az érdeklődőket. A járművek között van a tavaly 125 éves jubileumát ünneplő HéV-közlekedés egyik első gőzmozdonya, a 100 évvel ezelőtti Budapest városképet meghatározó villamosai, az utolsó magyar gyártmányú metrószerelvény egy tagja is. A többségében közel 100 éves járműveket korhűen felújították, nagy részükre fel is szállhatnak a múzeumba látogatók.

A járműveken túl a múzeum egyedülálló fotótablókkal és tárgyi emlékekkel 180 évnyi budapesti közlekedéstörténetet mutat be az 1832-ben elindított omnibuszközlekedéstől kezdődően.

Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum
Kulcsszavak: kiállítás, múzeum, Szentendre, villamos
 
Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum Forgalomba állt az első Skoda villamos Miskolcon Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. kollegái a gáton A Volkswagen stratégia megállapodást jelentett be a 2018-as CES-en A Volkswagen stratégia megállapodást jelentett be a 2018-as CES-en A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét
 
A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon

A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon

2013. március 29.
Remény van arra, hogy már a közeljövőben a magyar közutakon, mind a helyi, mind a távolsági közlekedésben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni.
Részletek
NABIRemény van arra, hogy már a közeljövőben a magyar közutakon, mind a helyi, mind a távolsági közlekedésben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni. - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára csütörtökön Budapesten újságíróknak.

Az államtitkár azt követően nyilatkozott, hogy egyeztetést tartott hazai autóbuszgyártókkal az iparág fejlesztési, együttműködési lehetőségeiről. Jelezte: pár hét múlva megjelennek azok a közbeszerzési pályázatok, amelyek eredményeként a magyarországi Volánok is megújíthatják autóbuszparkjukat.

Elmondta: a magyar autóbuszgyártás a belföldre szükséges 500-600-700 darabos igény mellett ennek a dupláját is képes gyártani, így a jövőben lehetőség lesz arra, hogy a magyar külkereskedők a Magyarországon gyártott buszokkal is megjelenjenek a külpiacokon - fűzte hozzá.

Az államtitkár elmondta: a csütörtöki megbeszélésen mind az autóbuszgyártásban érdekelt cégek, mind a megrendelők részt vettek, és képviseltette magát a fejlesztési tárcán kívül a finanszírozást segítő Magyar Fejlesztési Bank, és a Volán-társaságok tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is. Emellett olyan beszállítók képviselői is jelen voltak, amelyek futóműveket, sebességváltó-műveket, elektronikát, illetve karosszéria-elemeket gyártanak a buszokhoz.

IkarusFónagy János emlékeztetett: beszállítói programot indít hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvóval közös buszgyártásához a Rába, amely az követően, hogy visszakerült magyar többségi tulajdonba, belépett a magyar gazdaság meghatározó szereplői közé. Az államtitkár kérdésre elmondta: a fővárosban futó buszok átlagéletkora 20 év, a Volán-cégeknél lévő autóbuszok átlagosan 16 évesek.

Fónagy János egy másik kérdésre elmondta: az állami tulajdonú közlekedési vállalatok autóbusz-közbeszerzését a 2013-as költségvetés kerete határozza meg, ennek alapján az állami cégeknél 300-400 busz beszerzésére nyílik lehetőség.
Kulcsszavak: gazdaság, ikarus, járműipar, nabi, rába
 
A Juke új generációjának gyártására készül a Nissan az Egyesült Királyságban A Juke új generációjának gyártására készül a Nissan az Egyesült Királyságban Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon A Volkswagennek is szállít alkatrészeket a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. Kismértékben nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma májusban Kismértékben nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma májusban
 
Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére

Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére

2013. március 29.
Négy megye több kistérségére, valamint a fővárosra citromsárga, vagyis elsőfokú riasztást adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat péntek reggel az ónos eső miatt.
Részletek
Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére A riasztások Budapestet, valmint Veszprém, Komárom-Esztergom, Fejér és Pest megye térségeit érintik. E szerint a következő órákban gyenge ónos esőre kell felkészülni az aszódi, a budapesti, a gödöllői, a szobi, a váci, a veresegyházi, az ajkai, a balatonalmádi, a balatonfüredi, a bicskei, a budaörsi, a dorogi, a dunakeszi, az enyingi, az ercsi, az esztergomi, az érdi, a gárdonyi, a móri, az oroszlányi, a pilisvörösvári, a szentendrei, a székesfehérvári, a tapolcai, a tatabányai, a tatai, a várpalotai és a veszprémi kistérség területén.

Emellett az ország három megyéjében – Nógrád, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén – a havazás miatt elsőfokú figyelmeztetés van érvényben. Ez azt jelenti, hogy ezeken a területeken 24 óra alatt több mint 10 centiméternyi friss hó is hullhat.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat péntek reggeli figyelmeztető előrejelzésében azt írta: az északi-középhegység térségében péntek estig többnyire havas eső, havazás valószínű. Többfelé tapadó hóra kell számítani. Főként a Börzsöny térségében, Nógrád megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megye északnyugati részén és Heves megye hegyvidéki területein halmozódhat fel számottevő mennyiségű friss hó. Ezeken a területeken 5-20 centiméternyi hó várható, amely az alacsonyabban fekvő területeken sokfelé olvadni fog – tették hozzá.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) felhívta a figyelmet arra, hogy csúszós, nedves útfelületek a gépjárművel és a gyalogosan közlekedőkre egyaránt veszélyt jelentenek.

A katasztrófavédelem azt kéri a lakosságtól, hogy folyamatosan kísérjék figyelemmel a meteorológiai előrejelzéseket, illetve a hatóságok közleményeit és tájékoztatóit, továbbá csak a téli időjárási körülményeknek megfelelően felkészített gépjárművel induljanak útnak.
Kulcsszavak: csúszós utak, időjárás, OKF, omsz, ónos eső, síkosságmentesítés
 
Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére Zalában erősödött a havazás, lelassult a közlekedés Elakadt járművek és balesetek miatt riasztották a tűzoltókat Elakadt járművek és balesetek miatt riasztották a tűzoltókat Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére Kiterjesztette és több helyen fokozta figyelmeztetéseit a meteorológiai szolgálat Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére Elsőfokú riasztás van Budapesten Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók
 
Tavasszal jelenik meg a Hankook új nagy teljesítményű SUV gumiabroncsa, a Dynapro HP2

Tavasszal jelenik meg a Hankook új nagy teljesítményű SUV gumiabroncsa, a Dynapro HP2

2013. március 29.
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy új, nagy teljesítményű gumiabroncsot fejlesztett ki SUV-ok számára, amely 2013 tavaszán jelenik meg a piacon.
Részletek
HankookAz új Dynapro HP2 közútra készült gumiabroncs a szabadidőautók egyre népszerűbb, folyamatosan bővülő piacán. A korszerű összkerékhajtású országúti cirkálók számára fejlesztett Hankook Dynapro HP2 a gördülési ellenállás és a gördülési zaj terén megfelel az ebben a szegmensben jellemző szigorúbb követelményeknek is.

A Dynapro HP2 zajszintjét átlagosan 4 százalékkal tudták csökkenteni az előd típushoz képest, amit a futófelületi mintázat módsításával értek el. Lényeges változtatás például a vállrészi mintablokkok mikroárkainak meghosszabbítása, amelyek így egészen az oldalfalakba futnak ki, ez pedig  az általános menetkényelemre is pozitív hatással van.

Ahogy a Hankooknál midig, Dynapro HP2 fejlesztése soránt is külön figyelmet fordítottak a vezetési biztonságra. A felhasznált szilika keverék a futófelületi mintázattal kombinálva - aminek a részleteit különösen a blokkok szintjén optimalizálták -, jelentős javulást eredményezett mind a nedves úton nyújtott tapadás (+8 százalék), mind pedig az irányíthatóság terén.

A széles övpánttal együtt az extraszéles kontúrforma rendkívül egyenletes talajnyomást biztosít. Ez nem csak a száraz fékezési jellemzőket javítja jelentősen (+négy százalék), hanem optimalizálja az általános kezelhetőségi jellemzőket és növeli a futófelület élettartamát. Az erős köpeny a robosztus központi bordával pontos irányíthatóságot és rendkívül jó menetstabilitást biztosít nagy sebesség mellett is.

HankookAz eredeti gyári felszerelési (OE) piacot és az utánpótláspiacot egyaránt megcélzó abroncstípust a szegmensre jellemző méretekben kínálja a Hankook a kompakt SUV modellektől a luxusterepjárókig.
Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, kereskedelem, új termék
 
Nyolcszor a világ körül: Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje Nyolcszor a világ körül: Portugáliától Finnországig tart a Goodyear négy évszakos abroncsainak maratoni tesztje A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet Tavasszal jelenik meg a Hankook új nagy teljesítményű SUV gumiabroncsa, a Dynapro HP2 Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik Tavasszal jelenik meg a Hankook új nagy teljesítményű SUV gumiabroncsa, a Dynapro HP2 Különleges autócsere-program a Fordnál
 
A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi

A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi

2013. március 29.
A kínai sajtó magatartási, illetve minőségi kifogások miatt össztűz alá vette a Volkswagen vállalatot - írja a Bloomberg Businessweek hírportál.
Részletek
VolkswagenA China Central Television (CCTV) ebben a hónapban korábban minőségi problémákra panaszkodó Volkswagen-tulajdonosokat megszólaltató adást tűzött műsorra. Egy héttel később a Volkswagen "megszégyenülten" volt kénytelen visszahívni 384 ezer 181 Golf, Magotan, Safitar és Audi A3 modellt, amelyeknél az állami minőségellenőrzési hivatal szerint a hibás sebességváltó gyorsulási problémákat okozott. A Volkswagen magára vállalta a csere és a szoftverfrissítés költségét, közleményében azonban rámutatott, hogy a problémából eddig semmiféle komoly kár nem származott.

A China Daily ezt követően március 26-án arról cikkezett, hogy rákkeltő anyagokat találtak külföldi luxusmárkájú autókban. A vizsgálat a Volkswagen, a Mercedes és a BMW kínai tevékenységére összpontosított. A China Daily megfogalmazása szerint "az autógyárak fel lesznek szólítva bűnös cselekedetük helyrehozására".

Audi
Kulcsszavak: audi, Golf, kína, minőség, Q3, volkswagen
 
Tempósan halad a Volkswagen átalakulása Tempósan halad a Volkswagen átalakulása Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen Elmondta a Tesla, hol épít gyárat Elmondta a Tesla, hol épít gyárat Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Bemutatkozott az új Volkswagen Golf
 
Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedés

Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedés

2013. március 28.
A gázüzemű közlekedés hazai elterjedését eddig  infrastrukturális hiányosságok akadályozták, mindamellett sűrített földgáz, azaz a CNG relatíve magas jövedéki adója.
Részletek
Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedésA legújabb Európai Uniós irányelvek szerint a tagállamoknak fejlesztéseket kell végrehajtaniuk a gázüzemű közlekedés elősegítése érdekében. „A sűrített földgáz tömegközlekedésben történő felhasználásával lényegesen tisztább lehet a városok levegője, mindamellett az üzemeltetők költségei is jelentősen csökkenhetnek. A haszonjárművek mellett azonban kiemelt fontosságú a gázüzemű személyautók elterjedésének elősegítése is” –hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.

Akadályok a CNG és az LNG előtt


A környezetbarát üzemanyagok széles körű elterjedését eddig három fő tényező hátráltatta: a járművek magas vételára, az alacsony elfogadottság, továbbá az újratöltő állomások hiánya. Jelenleg Magyarországon mindössze három nyilvános CNG töltőállomás található, Budapesten, Szegeden illetve és Győrött, mely utóbbi kettőt a GDF SUEZ üzemelteti. A szükséges számú CNG és LNG kutak nélkül azonban a tiszta meghajtással közlekedő járművek nehezen tudják felvenni a versenyt a hagyományos tüzelőanyaggal hajtott példányokkal szemben. Az Európai Bizottság ezért idén februárban a tagállamok számára kötelező érvényű rendelkezéseket fogalmazott meg a környezetbarát üzemanyagok elterjedésének elősegítésére.

Közös, európai szabványok

A tagállamoknak 2015 decemberéig közös szabványokat kell kialakítani a gépkocsikat, tehergépjárműveket és vízi járműveket szolgáló LNG és CNG újratöltő állomásokra vonatkozóan. Az intézkedéscsomag kitér a cseppfolyósított földgáz tehergépjárművekhez használható töltőpontok kiépítésére is. Becslések szerint mintegy 181 LNG állomás létesülne, mely jelentős piaci fejlődést idézne elő a cseppfolyósított földgázzal hajtott nehézgépjárművek terén.

Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedésGázüzemű autóbuszok a közlekedésben

Magyarországon 1993-ban kezdődött meg földgáz üzemanyagként való felhasználása az  égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt. tevékenységének keretein belül. Az azóta Magyarország piacvezetőévé vált Társaság közel 50 darab földgázüzemű járművet használ illetve több mint 40 buszt lát el CNG-vel. Hazánkban összességében jelenleg körülbelül 50 darab CNG hajtású busz közlekedik, holott a tiszta üzemű járművek forgalomba állításával határozottan a levegőben mérsékelhető az emberi egészségre kritikus hatású szállópor koncentráció, a szmog fejlődéséért felelős nitrogénoxidok mennyisége és még az üvegházhatású gázok kibocsátása is csökkenthető.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) idén pályázatot hirdetett gázüzemű autóbuszok vásárlására. „Nagyon fontos, hogy az állam támogassa az alternatív közlekedést, ezért a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 1,6 milliárdos tendert ír ki CNG-vel üzemelő buszok beszerzésére” – jegyezte meg Fónagy János közösségi közlekedésért és parlamenti kapcsolatokért felelős államtitkár. Az önkormányzati, vagy állami tulajdonú közlekedési társaságok vissza nem térítendő, úgynevezett „utófinanszírozású támogatásra” pályázhatnak a Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében. A pályázók a támogatás negyedéig előleget is igényelhetnek, ezzel könnyebbé válhat a tiszta üzemű autóbuszok beszerzése.

Franck Néel, a GDF SUEZ Energia Magyarország általános-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy Magyarországon hatalmas fejlődési lehetőség van a CNG piacon, mert habár regionálisan nem, de a nyugat-európai országokhoz képest Magyarország messze el van maradva a CNG töltőállomások számának terén.
Kulcsszavak: cng, gázüzemű jármű, környezetbarát, LPG, nfm, zöld
 
Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni Berlin az e-közlekedés fővárosává kíván válni Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedés Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját Fejlődés előtt áll a hazai gázüzemű közlekedés Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén
 
A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv

A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv

2013. március 28.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bízik abban, hogy a jelenlegi, megváltozott tervekkel szemben a Ferenciek terén lévő buszsáv mégis az út közepén lesz, az eredeti elképzeléseknek megfelelően.
Részletek
A Ferenciek terénél középre kerül a buszsávA BKK szerdán az MTI megkeresésére azok után közölte ezt, hogy Puskás András (Fidesz-KDNP), az V. kerület alpolgármestere kedden az InfoRádiónak azt mondta, mégis a járdák mellett haladnak majd a buszsávok, mert a fővárostól nem érkezett határozott válasz arra: meg tudják-e valósítani a rájuk eső szakaszt.

A központ reményét fejezte ki, hogy a mostani csak egy átmeneti állapot, mivel a buszsáv még nem kapott építési engedélyt, és bízik az eredeti tervek visszaállításában. A BKK hangsúlyozta, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjében a buszok "megnyugtató átvezetéséhez" fontos a buszsávok középre helyezése.

Puskás András kedden azt is mondta, hogy az új koncepció szerint - a középső járdasziget hiánya miatt - megmarad a Veres Pálné utcánál a gyalogos aluljáró, amelyet később felújítanak.
Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, ferenciek tere, közlekedés
 
Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv 50 éves az újjáépített Erzsébet híd Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv Három hétvégi napon nem jár júniusban a 2-es metró Jövő évben lehet építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére Jövő évben lehet építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére
 
A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít

A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít

2013. március 28.
A Goodyear bejelentette, hogy az EfficientGrip Performance termékcsalád bevezetésével megújította nyári személyautó abroncs kínálatát.
Részletek
GoodyearAz új, 39 méretben kapható EfficientGrip Performance a jelenleg kereskedelmi forgalomban elérhető legjobb abroncscímke-besorolású abroncsok közé tartozik, pl. nedves tapadása az EU címke szerint „A”, a gördülési ellenállása pedig „B” . A zajszint tekintetében - mely a címkén a harmadik teljesítmény kritérium - az abroncs a piaci forgalomban lévő legalacsonyabb decibel értékű termékek közé számít ebben a mérettartományban.

Az új EfficientGrip Performance mindössze néhány hónappal az után kerül a piacra, hogy bevezették az új európai abroncscímkézési programot, de máris a piacon kapható legjobb abroncstípusok egyikének számít a címkebesorolások tekintetében. 

A tény, hogy az abroncs elérte Európa legmagasabb címkebesorolásainak némelyikét, jól mutatja, hogy az új EfficientGrip Performance abroncsot fejlett technológiával gyártották. Ezek között szerepel a cég WearControl technológiája, mely egyenletes kopást biztosít az egész abroncson és optimálisabbá teszi a nedves tapadást és a gördülési ellenállást az abroncs teljes élettartama során. Az alacsony gördülési ellenállást és az ebből adódó alacsonyabb üzemanyag fogyasztást az abroncs vegyi összetétele is befolyásolja, mely csökkenti az oldalfal alsó részének hőjét, ezáltal pedig az abroncs és az útburkolat közti ellenállást is. Egy új fejlesztésű CoolCushion réteg is biztosítja a hő szabályzását és csökkentését az abroncs egész felületén, szintén hozzájárulva az abroncs átfogó sikeréhez a magas címkebesorolások elérésében. A futófelület optimalizált vállblokk kiképzése és az extra vékony vállrovátkák további zajcsökkentést eredményeznek az abroncs esetében.

Goodyear„Mikor új abroncsot fejlesztünk ki, olyan minőségi terméket kívánunk nyújtani, mely egész élettartama során jó teljesítményt produkál” - magyarázza Hugues Despres, a Goodyear EMEA márkaigazgatója. – „Hála az olyan technológiáknak, mint a WearControl, az új EfficientGrip Performance egyenletesen optimális nedves tapadást és gördülési ellenállást biztosít az abroncs teljes élettartama során.”

A Goodyear fokozott biztonsági törekvéseire építve az abroncs megalkotásában szerepet játszott a Goodyear továbbfejlesztett 3D Block kialakítási technológiája, az ActiveBraking is. Ez a technológia lehetővé teszi az útfelülettel való jobb érintkezést és az abroncs blokkolását fékezés közben, mellyel lerövidíti a szükséges féktávot. A folyamatos kerületi bordák alkalmazása fokozza a kanyarodási merevséget, ez pedig kiváló kezelhetőséget és irányíthatóságot eredményez.

„Mérnökeink a peremvégszövethez is olyan vegyi formulát dolgoztak ki, mely optimális az alacsony gördülési ellenálláshoz és így kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.  Az ActiveBraking technológiával pedig sikerült fokoznunk az abroncs és az útfelület között az érintkezést fékezéskor. A teljesítmény nagyon fontos, ám autóvezetőink biztonsága kódolva van a DNS-ünkben, így ebben nincs megalkuvás” - teszi hozzá Depres.
 A Goodyear 14"-től 18"-ig 39 méretben kínálja az új EfficientGrip Performance abroncsot Európában, a Közel-Keleten és Afrikában március 1-től.

„Igazán felvillanyoz minket az az ugrás, amit az új EfficientGrip Performance teljesítménye, gazdaságossága, kényelme és biztonsága jelent” - folytatja Hugues Depres. – „Ez az új nyári személyautó abroncs megszilárdítja pozíciónkat a piacon folyó versengésben.”
Kulcsszavak: bevezetés, Goodyear, gumiabroncs, újdonság
 
A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja Új Hankook Kinergy 4S négyévszakos gumiabroncs: 365 nap kiegyensúlyozott teljesítmény Európa útjain Új Hankook Kinergy 4S négyévszakos gumiabroncs: 365 nap kiegyensúlyozott teljesítmény Európa útjain A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít A Goodyear készül a 2013-as kamionverseny szezonra Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el A Goodyear az EfficientGrip Performance piacra dobásával előkelő abroncscímke besorolására épít Goodyear KMAX és FUELMAX abroncsok kaphatók minden Iveco Stralis típusra
 
Több kategóriában is sikeres volt a Continental

Több kategóriában is sikeres volt a Continental

2013. március 28.
Idén is remekül szerepeltek a Continental termékei a nyárigumiabroncs-teszteken. Az autóklubok és a szakújságok által elvégzett összehasonlítások során, több kategóriában is győzelemmel, valamint kiemelkedő eredménnyel hívták fel magukra a figyelmet.
Részletek
 Több kategóriában is sikeres volt a Continental Idén is remekül szerepeltek a Continental termékei a nyárigumiabroncs-teszteken. Az autóklubok és a szakújságok által elvégzett összehasonlítások során, több kategóriában is győzelemmel, valamint kiemelkedő eredménnyel hívták fel magukra a figyelmet.

Kettős sikert aratott a ContiPremiumContact™ 5


Az idei szezon első nyáriabroncs-tesztjében 16 gumiabroncsot hasonlított össze az Európai Autóklub (ACE). A 195/65 R 15 méretű európai, amerikai és ázsiai gyártóktól származó abroncsok mezőnyében a ContiPremiumContact™ 5 „Különösen ajánlott” minősítést kapott. A kompakt és középkategóriás autók széles köréhez alkalmas abroncs remek vízre felúszás elleni védelmét és kitűnő irányíthatóságát külön kiemelték a tesztelők.

„Kiváló fékteljesítmény, extrém biztonság.” Ezekkel a szavakkal jellemezték a német Auto Zeitung magazin tesztelői a ContiPremiumContact™ 5 abroncsot. A szakújság középkategóriás autókra szánt abroncsokat hasonlított össze 215/55 R 16-os méretben. A 13 tulajdonságot vizsgáló tesztben a szakértők egybehangzóan ajánlották a fogyasztók részére a Continental abroncsát. Az abroncs kiegyensúlyozottsága, valamint nagyon alacsony gördülési ellenállása mellett kiemelkedő kezelhetőségével és rövid fékútjával hívta fel magára a figyelmet, amely számos vezető európai, illetve ázsiai autómárka modelljére kerül gyári szerelésben a kompakt méretosztálytól a felső-középkategóriáig.

 Több kategóriában is sikeres volt a Continental A ContiSportContact™ 5 az „egyik legjobb gumiabroncs”

A sportautók mellett a kompakt- és középkategóriás gépjárművek számára is elérhető ContiSportContact™ 5 a legnagyobb német autóklub tesztjén végzett az első helyen. Az ADAC közel húsz különböző márkájú 225/45 R 17 méretű abroncsot vizsgált. A Continental abroncsánál a vizes útfelületen nyújtott remek kezelhetőséget, a kiváló száraz úton biztosított teljesítményt, a kiegyensúlyozottságot és az alacsony üzemanyag-fogyasztást emelték ki a szakértők, akik szerint a ContiSportContact™ 5 az „egyik legjobb gumiabroncs”.

A SUV-abroncsok kategóriáját a ContiCrossContact™ UHP nyerte


Ugyancsak győzelmet ünnepelhetett a ContiCrossContact™ UHP, amely a szabadidőautókkal és terepjárókkal foglalkozó AutoBild allrad magazin tesztjén bizonyult a legjobbnak. A közepes méretű szabadidőautók széles körének ajánlott 235/65 R 17 méretű abroncsot különlegesen rövid száraz és vizes útfelületen nyújtott fékútja, precíz kormányozhatósága, valamint nagyon jó terepjáró képessége miatt is dicsérték.

A szakértők a neves európai, amerikai és ázsiai termékek mellett kevéssé ismert, olcsó abroncsokat is vizsgáltak a tesztben… lesújtó eredménnyel! „Az olcsó abroncsot felszerelve még a legmodernebb szabadidőautók is csak egy 60-as évekbeli terepjáró fékútjára voltak képesek, különösen vizes úton”, írták a magazin tesztelői, akik szerint „a jó minőségű abroncsok nyilvánvaló biztonsági előnyei feltétlenül megérik a viszonylag szolid felárat.” A Continental szabadidőautókra szánt abroncsok széles palettáját kínálja vásárlóinak a közúti és a terephasználatra egyaránt. Például, már a ContiSportContact™ 5 abroncsnak is létezik egy speciális, SUV-okhoz kifejlesztett változata, amely ideális közepes és nagyméretű szabadidőautókhoz.

 Több kategóriában is sikeres volt a Continental Nem minden esetben megbízható az EU abroncscímke

A nedves és száraz útfelületen végrehajtott mérések mellett a tesztelők az EU abroncscímkén feltüntetett adatok hitelességét is vizsgálták. Bár a gördülési ellenállást, a vizes felületen mért fékutat, illetve a zajkibocsátást tartalmazó címkék adatai többnyire helytállónak bizonyultak, a tapasztalatok szerint nem minden esetben felelnek meg a valóságnak. „Nem minden esetben megbízhatóak a gyártók által közzétett adatok”, vonták le a következtetést a szakemberek.
Kulcsszavak: biztonság, continental, gumiabroncs, járműipar
 
A Renault Trucks elindította az EDIT nevű projektet A Renault Trucks elindította az EDIT nevű projektet Több kategóriában is sikeres volt a Continental Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Több kategóriában is sikeres volt a Continental Halálos február – Kellő előrelátás híján életveszélyesek a csúszós utak Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Több kategóriában is sikeres volt a Continental Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban
 
Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG

Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG

2013. március 28.
A CLA 45 AMG nagyfokú menetdinamikája megfelelő hűtőrendszert kíván. Az SLS AMG szerkezeti elemeit használták fel hozzá, kiegészítve a levegő-víz töltőlevegő-hűtő alacsony hőmérsékletű körével.
Részletek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG A hűtőmodul első síkjában elhelyezett, teljes felületű hűtőn kívül van egy radiátor a kerékdobban is. A sorba kapcsolt töltőlevegő-hűtő és a nagy légbeömlő mögött elhelyezett vízhűtő átfúvását nagy teljesítményű elektromos ventilátorral oldották meg, így optimális a nagymértékben komprimált töltőlevegő hűtése, teljes mértékben kifejtheti erejét a motor. A váltómű-olaj hűtését a motor forróvizes körébe kötve oldották meg. A közvetlenül az első kötény mögött elhelyezett vízhűtőt a váltó közvetlen közelében felszerelt hőcserélő támogatja, amelyet egy kiegészítő szivattyú lát el pontosan az igénynek megfelelő mennyiségű hűtővízzel.

„Egy ember, egy motor“: motorgyártás hagyományos kézi munkával

Miként a nyolc- és tizenkét-hengereseket is, az AMG új négyhengeres motorját teljesen kézzel rakják össze, az „egy ember, egy motor” filozófiának megfelelően. A Mercedes-Benz MDC Power gyártóüzemében (Kölleda), ahol az A- és a B-osztály valamennyi négyhengeres BlueDIRECT erőforrása készül, külön szerelősort hoztak létre az AMG motor részére. Jellegzetesség, hogy minden egyes motor plakettet visel a felelős szerelő nevével – ez a plakett nemcsak a legmagasabb gyártási minőség jele, hanem utalás a Mercedes-Benz teljesítmény-márkájának génjeire. Az elkészült erőforrásokat ezután a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban szerelik az autókba: a Mercedes-Benz CLA 45 AMG ezáltal az első Magyarországon készülő Mercedes-AMG modellé válik.

Hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT sportváltómű

Duplakuplungos váltómű és összkerékhajtás – a CLA 45 AMG hajtóműve testet öltött mérnöki művészet! A hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT sportváltót közvetlenül a keresztben beépített motorra szerelik.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Lényeges szoftver-moduljait az SLS AMG szuper-sportkocsiról vették át. A hét fokozat, a háromféle menetprogram, a gázfröccs-funkció és a RACE START a lehető legjobb gyorsulásról gondoskodik. Ezen erőátvitel erénye, hogy a vonóerő megszakadása nélkül, villámgyorsan vált, szabályozási stratégiája pontosan megfelel az igényeknek, nagyon komfortos és hatékony. Erősített fogaskerekei tartósan megbízhatóvá teszik, akárcsak a karbon súrlódóbetétes szinkrongyűrűk, amelyek ráadásul optimálisra csökkentik a reakcióidőt manuális sebességváltás közben. Minden előfeltétel adott tehát egy-egy tüzes körre a lezárt versenypályán!

„Momentary-M” üzemmód fokozza a dinamikát és a vezetési élményt

A dinamika és a vezetési élmény további fokozásának eszköze az úgy nevezett „Momentary-M“ üzemmód, amelynek révén a vezető „C“ és „S“ módban az „M” jelzésű manuális menetprogramot a kormánykerék elengedése nélkül is aktiválhatja a fel- és visszakapcsoló fokozatváltó egyidejű megérintésével. A „Momentary-M” üzemmód használatával a vezető az automata üzemmódokban is élvezheti a kimagasló dinamikát, ugyanakkor a fordulatszám-határolás elérésekor a felváltás önműködően történik. Ezáltal teljes mértékben átadhatja magát az autós a lenyűgöző menetteljesítmények élményének.

Manuális „M“ módban és „S“ sport-programban a CLA 45 AMG fokozatváltási idői az SLS AMG GT szuper-sportkocsi szintjén vannak. Közben lehet teljes gázt adni, mert a rendszer rövid időre elveszi a befecskendezést és a gyújtást, egyben szívdobogtató hangzást keltve. „C” módban (Controlled Efficiency) lágyabb motor- és váltómű jellegdiagramok szolgálják a komfortos és takarékos autózást. Ilyenkor működik a start-stop funkció is.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Teljesítmény-orientált AMG 4MATIC összkerékhajtás

A CLA 45 AMG alapfelszerelése a variálható AMG 4MATIC összkerékhajtás. Tervezőinek szeme előtt a „teljesítmény“ és a „dinamizmus“ szavak lebegtek. A hátsó kerekek felé a hétfokozatú sportváltóba tökéletesen integrált, vele közös olajháztartású kompakt leágazás (Power Take-off Unit – PTU) vezeti el a teljesítményt. Ez jelentős, 25 százalékot elérő súlyelőnnyel jár a vetélytárs-megoldások külön hajtómű-házához és kenéséhez képest. Minimumra csökkentett súrlódású kúpgörgős csapágyainak köszönhetően nagyon jó a PTU hatásfoka is.

A nyomatékot kétrészes kardántengely juttatja hátra, elektro-hidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóját súlyelosztási okból a hátsó differenciál házával építették egybe. A rendszer felismeri, ha túlforognak az első kerekek, és ilyenkor villámgyorsan, a vezető számára észrevehetetlenül összenyomja a lemezcsomagot egy hidraulikus szivattyú, ezáltal az igénynek megfelelő teljesítmény jut a hátsó kerekekre. A gyors reakció kedvéért a szivattyú állandóan aktív, nem kell minden alakalommal újra beindítani, ahogy más rendszerekben szokásos. Az erő elosztása teljes mértékben variálható: normál körülmények között optimális hatékonysággal, fronthajtásúként halad a CLA 45 AMG, de szükség esetén 50:50 százalék is lehet a két tengely nyomatékaránya. A változó elosztás befolyásoló tényezői a következők: menetsebesség, kereszt- és hosszirányú gyorsulás, elkormányzási szög, az egyes kerekek fordulatszám-különbsége, bekapcsolt fokozat és gázpedál-állás.

Háromfokozatú ESP® és ESP® kanyardinamika-asszisztens

Exkluzív különlegesség az AMG 4MATIC együttműködése a háromfokozatú ESP®-vel és az ESP® kanyardinamika-asszisztenssel. Az ESP® három fokozata révén a vezető tetszése szerint, gombnyomással szabhatja meg a CLA 45 AMG dinamikáját. A biztonságot előtérbe helyező „ESP ON“ program semleges menettulajdonságokat valósít meg, instabil állapot kezdetén egy vagy több fék működtetésével és a motorteljesítmény visszafogásával lép közbe.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Az ESP®-gomb rövid megnyomása aktiválja a dinamikus orientációjú „SPORT Handling“ módot, amelyben később jönnek az ESP® beavatkozásai, és nagyobb nyomaték jut a hátsó tengelyre. Ilyenkor aktívabban, élvezetesebben lehet autózni. Hosszabban megnyomva az ESP®-gombot „ESP OFF“ állásba kerülünk – menetstabilizálás nem áll rendelkezésre. Ezt utóbbi csak avatott kezű pilóták számára ajánlott, zárt pályán. A fékpedál megnyomásakor viszont mind a „SPORT Handling“ módban, mint „ESP OFF“ helyzetben rendelkezésre áll az ESP® valamennyi biztonsági funkciója.

Remek kiegészítője mindennek a kanyardinamika-asszisztens, amely sportos kanyarodáskor a belső íven futó kerekek észrevehetetlen fékezésével pontosan meghatározott mértékű befordító nyomatékot kelt a jármű függőleges tengelyvonala körül, úgyhogy precízen és jól uralhatóan viselkedik a CLA 45 AMG. Az asszisztens működése függ a választott menetmódtól: „SPORT Handling“ és „ESP OFF“ helyzetben a minél nagyobb mértékű agilitást szolgálja, de általában mindig jelentős mértékben fokozza a határhelyzeti biztonságot.

AMG sportfutómű, saját első és hátsó híddal


A többi nagy teljesítményű AMG autóhoz hasonlóan a CLA 45 AMG is igényes futóművet kapott. A három lengőkaros első felfüggesztést merevebb kerékaggyal és teljesen új elaszto-kinematikával látták el. Az alsó lengőkar síkjában újonnan fejlesztett, merevebb perselyeket alkalmaztak, – ezek élénkebbé teszik a bekanyarodást, illetve precízebbé és direktebbé a visszajelzéseket, és fokozzák a kerékdőlés merevségét, nagyobb kanyarsebességet téve lehetővé. A komplett első híd tervezésekor nagy súlyt helyeztek arra, hogy dinamikus vezetési stílus esetén a lehető legjobb legyen az útfogás.

Teljesen új fejlesztés a CLA 45 AMG négy lengőkaros hátsó futóműve is. A gumiperselyek elasztokinematikáját maximális menetdinamikára és uralhatóságra méretezték, a hátsó híd tartójának bakjait pedig a jobb menetstabilizálás érdekében mereven összecsavarozták a karosszériával. Speciálisan hangolt rugó-csillapító egységek és erősebb stabilizátorok engednek meg nagy harántgyorsulást, és csökkentik az karosszéria dőlését gyorsan váltakozó kanyarokban. Az AMG könnyűfém keréktárcsákra 235/40 R 18 méretű gumiabroncsot szerelnek.

Mercedes-Benz CLA 45 AMG AMG sport paraméteres kormánymű, AMG nagy teljesítményű fékberendezés

Nagyfokú kormányprecizitást és agilitást eredményez az elektromechanikus Dual Pinion AMG sport paraméteres kormánymű, AMG-specifikus sebességfüggő rásegítéssel és állandó áttétellel (14,5 : 1). A villanymotort helytakarékosan a kormánygépen helyezték el. Spontán és megbízható lassításról a nagy teljesítményű AMG fékberendezés négy hűtött és perforált tárcsája gondoskodik, elöl 350 x 32, hátul 330 x 22 milliméteres mérettel.

összetéveszthetetlen design

Elég csak rápillantani az új CLA 45 AMG-re, hogy egyértelmű legyen: szándékos a hasonlóság a CLS 63 AMG-vel. A kifejező CLA-formanyelvet az AMG-re jellemző elemekkel egészítették ki, a design új ikonját hozva létre. A CLA arányai eleve sportosak, és e hatást tovább erősíti az AMG „Twin blade“ hútőmaszkja és keresztléce az AMG-kötényen, mindkettő matt titán-szürke színben. Az oldalsó, feketével keretezett nagy hűtőnyílások a mögöttük elhelyezett hűtőmodult látják el levegővel. Széria a bi-xenon fényszóró.

Megragadja a tekintetet a küszöbburkolatok matt titán-szürke betétje is. Ugyanígy jellegzetes eleme a nagy teljesítményű AMG csúcsmodelleknek a dupla küllős, titán-szürke festésű és fényesre esztergált AMG könnyűfém-kerék és a sárvédő „TURBO AMG“ felirata. Nem marad hatástalan a hátsó kötény oldalsó légkiömlője és nagy, középső diffúzor-betétje, valamint matt titán-szürke dekorációs betétje sem. A dinamikát két krómozott dupla kipufogóvég sejteti, míg a markáns, fénydiódás hátsó lámpa sorozatgyártmány.

Dinamika, exkluzivitás és kiváló anyagminőség az utastérben

Lenyűgöző minőség, kiváló anyagválasztás és a Mercedes-AMG-re jellemző dinamika, illetve exkluzivitás elégíti ki a legmagasabb igényeket is a CLA 45 AMG enteriőrjében. Széria a sportülések ARTICO/mikroszál DINAMICA bőrutánzat üléshuzata, vörös kontrasztvarrással, a vörös biztonsági öv, a fokozatváltó karokkal kiegészített multifunkciós sport-kormánykerék, az AMG DRIVE UNIT és az AMG küszöbléc. Ezekhez nagyszerűen illik a szálcsiszolt alumínium dekoráció a műszerfalon és az öt darab galvanizált szellőző. A AMG kombinált műszert központi színes kijelző egészíti ki, AMG főmenüvel és RACETIMER stopperrel.
Kulcsszavak: Auto Show, autószalon, bemutató, CLA 45 AMG, mercedes-benz, New York
 
Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG Volvo FMX az új igásló Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG A Suzuki a 43. Tokiói Autószalonon Mazda MX-5 RF világpremier a New York-i Nemzetközi Autó kiállításon Mazda MX-5 RF világpremier a New York-i Nemzetközi Autó kiállításon New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11161 - 11170