Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11161 - 11170
Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között

Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között

2012. július 03.
Elkészült az M0 autóút bal pálya 6-os úti csomó- ponti ág burkolatá- nak ...
Részletek
Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút közöttElkészült az M0 autóút bal pálya (M1 autópálya felé tartó oldal) 6-os úti csomóponti ág burkolatának szélesítése, az új forgalmi sávok kialakítása, az autósok 2012. július 5-től vehetik újra igénybe a le- és felhajtóágat.

2012. július 6 - 2012. szeptember 15. között valósul meg az M0 autóút jobb pálya (M5 autópálya felé tartó oldal) 6-os úti csomópontja déli ágainak korszerűsítése, ami időszakra az ágakat lezárják.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiemelten fontos fejlesztésként kezeli az M0 déli szektor bővítését, hiszen a beruházás célja, hogy nagyobb forgalmat,  biztonságosabb körülményeket nyújtson a személy- és teherforgalom résztvevőinek az ország legfontosabb tranzitútján.

A bővítés része az M0 autóút jobb pálya építése mellett a 6-os úti csomópont déli ágainak kis mértékű átépítése is. A jobb pálya ezen szakaszának kivitelezési munkálatai ebben a csomópontban a forgalom fenntartásával nem végezhetők el, ezért 2012. július 6-tól az M0-ás 6-os úti csomópontjánál, az M5 autópálya felé se fel, se lehajtani nem lehet.

Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút közöttA lezárás érinti a BKV Zrt.138-as járatát és a Volánbusz Zrt. azon járatait is, amelyek ezt a csomópontot használva haladnak az M0 autóútról Csepel irányába. Ezek a járatok a lezárás idején terelt útirányon közlekednek a Campona felöl a Nagytétényi út, Minta utca, Dráva utca és a Párhuzamos út érintésével, a M0-M6 csomópontján hajthatnak fel az M0 autóútra és haladhatnak Csepel felé. Ez buszmegálló megszüntetéssel jár és néhány perces menetidő növekedést eredményezhet.

A lezárás idejére kijelölt terelőút az M0-ról a 6-os úti csomópontnál mind a lehajtani, mind a felhajtani szándékozó személygépkocsik és tehergépkocsik számára az M6 autópálya - M0 autóút csomópontja és  M6 autópálya érd – keleti csomópont közötti szakasza, és a 6. számú főút. Az M6 autópálya azon része, amely a lezárás idejére kijelölt terelőútra esik a személygépkocsik és tehergépkocsik számára – figyelembe véve a Párhuzamos úton lévő tengelysúly korlátozást –is díjmentes ez idő alatt.

További cikkek

Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjról
Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról
Kevesebbet autózunk, mint 2010-ben
Kulcsszavak:
 
Feltörték Papcsák Ferenc autóját Feltörték Papcsák Ferenc autóját Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között A vadonatúj Volvo V40 rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben A Leon elindult első útjára A Leon elindult első útjára Folytatódik az M0-s útgyűrű jobb pályának építése a hárosi híd és a 6-os főút között Harmincnégy év után először fizet osztalékot az American Airlines Group
 
Sikeres rekordkísérlet a goodwoodi fesztiválon

Sikeres rekordkísérlet a goodwoodi fesztiválon

2012. július 03.
A több- szörösen díjnyertes Nissan LEAF történelmet írt, mikor a leggyorsabb autó lett...
Részletek
Nissan LEAFA többszörösen díjnyertes Nissan LEAF történelmet írt, mikor a leggyorsabb autó lett, amely egy mérföldnél (1.6km) hosszabb távot tolatva tett meg.

A Terry Grant - profi kaszkadőr - által irányított autó tolatva mászta megy a goodwoodi dombot 1 perc 37 másodperc alatt, átlagosan 88,5 km/h sebességgel.

A pénteken beállított rekordot szombaton és vasárnap 26 másodperccel javította meg. Terry, aki tavaly két keréken teljesítette a hegyi menetet egy Nissan Juke-kal azt mondta: "Egy remek autó állt rendelkezésemre, mely az elektromos meghajtás által ugyanolyan gyorsan tud tolatva menni, mint előre menetben. A LEAF-nek alacsony súlypontja, mivel az akkumulátorok a padló alatt helyezkednek el. Mindez lehetővé tette, hogy rendkívül stabilan lehessen vezetni."

"Az egyetlen panaszom, hogy a folyamatos hátranézéstől kicsit fáj a nyakam"

A kísérlet a Nissan ambiciózus "Nagy rákattanás" kampányának része, mely azt tűzte ki célul, hogy Európa-szerte egymillió embert állítson az elektromos autók ügye mellé. Az eredeti terv szerint az egymilliós kattintás-számot 100 nap alatt akarták elérni, a kampány azonban annyira magával ragadta a közvéleményt, hogy már június 21-én, 15 nappal a tervezett időszak lejárta előtt elérte az 1 milliós mérföldkövet.

További cikkek

Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Mit várunk majd el a jövő autójától?
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Kulcsszavak:
 
Sikeres rekordkísérlet a goodwoodi fesztiválon Mitsubishi ASX - Egy sikeres modell finomhangolása Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját Az Audi a világítástechnológia úttörőjeként bemutatja az OLED technológia következő generációját Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé
 
Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

2012. július 03.
Az idén júniusban 4952 új személy- gépkocsit helyeztek forgalomba Magyar- országon...
Részletek
Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Az idén júniusban 4952 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 17,8 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában, az első hat hónapban 27 781 volt az új forgalomba helyezett autók száma, ami 19,9 százalékos növekedés tavaly január-júniushoz képest - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég hétfőn az MTI-vel.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma júniusban 19,6 százalékkal 6714-re emelkedett, az első félévben 16,7 százalékkal 36 374-re nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Júniusban 1020 új kishaszon-gépjárművet helyeztek forgalomba, 21,9 százalékkal többet, mint 2011 júniusában. Az első félévben 11,8 százalékkal nőtt az új forgalomba helyezett kishaszon-járművek száma, elérte a 5373-at.

A Datahouse adatai szerint júniusban öt új buszt helyeztek forgalomba 50 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Január-júniusban 28 új buszt helyeztek forgalomba, ami 66,3 százalékos csökkenés 2011 első félévéhez képest. A forgalomba helyezett új nagyhaszon-gépjárművek száma júniusban 60,6 százalékkal 501-re nőtt. Az első félévben 10,1 százalékkal 2115-re emelkedett. Júniusban 5,2 százalékkal 236-ra csökkent a forgalomba helyezett új motorkerékpárok száma, az első félévben pedig 9 százalékkal 1077-re mérséklődött.

Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) féléves értékelésében azt írta, az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és hónapról hónapra pozitív trendet mutatva végül is az előre jelzett 10-15 százalékos növekedést fogja hozni az idén. Az MGE feltételezése szerint a piac növekedését a januárra áthozott forgalomba helyezések mellett a céges piac élénkülése, valamint a magán vevők lassú visszatérése generálja. A 2012-re elfogadott adójogszabályok összességében segítik a gépjármű kereskedelem lassú kilábalását, amelynek a gyenge forint szabhat jelentős gátat. Az egyesület örül annak, hogy a jogalkotó megértette és magáévá tette a környezetvédelmi szempontok fokozottabb figyelembe vételét és lehetőségeihez mérten ezt a 2012. évi jogszabályokban érvényesítette is.

Az MGE szerint sok a tennivaló még a feketegazdaság elleni fellépés területén, ahol javaslataik már a törvényhozók asztalán fekszenek. Remélik, hogy ezek közül néhány elfogadásával folytatódhat a gazdaság fehérítése, így a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak. Meggyőződésük, hogy a magyar gazdaság legnagyobb tartalékai a gazdaság fehérítésében vannak. Az egyesület továbbra is kiemelkedően fontosnak érzi a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését.

További cikkek

A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Az Outlander Plug-in Hybrid EV világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Dacia Lodgy - Egyaránt gazdaságos vásárlás és üzemeltetés Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Megkezdik az M7-es autópályán az elválasztósávok korszerűsítését Júniusban 17,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Autókereskedők új részekkel csak a Discovery Channel műsorán Szintet lép az új Lexus IS Szintet lép az új Lexus IS
 
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket

A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket

2012. július 02.
Akio Toyoda, a Toyota Motor elnöke ma a BMW müncheni központ- jában ...
Részletek
ToyotaAkio Toyoda, a Toyota Motor Corporation (TMC) elnöke ma a BMW müncheni központjában találkozott Norbert Reithofer-rel, a BMW AG igazgatótanácsának elnökével, ahol közösen bejelentették, hogy a tavaly decemberben elkezdett együttműködést várhatóan további területekre is kiterjesztik. A két vezető szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy a két vállalat hosszú távú közös munkába kezd négy technológiai területen: az üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, a jövőbeli sportkocsik szerkezetének és részegységeinek közös fejlesztése, az elektromos hajtásláncok kialakítása és a könnyűsúlyú technológiák fejlesztése terén.

Reithofer és Toyoda urak ma írták alá azt a nyilatkozatot is, amelyben megerősítik, hogy elkötelezik magukat vállalataik stratégiai, hosszú távú együttműködésének kiterjesztése mellett.

Reithofer úr így nyilatkozott: “Szeretnénk még inkább versenyképes pozíciót kialakítani a jövőbeli fenntartható technológiák terén; ezért is írtuk ma alá ezt a szándéknyilatkozatot. A Toyota és a BMW Group stratégiai elképzelése  ezentúl közös lesz, a jövő fenntartható mobilitásával kapcsolatban. Az együttműködés hatalmas lehetőséget jelent arra, hogy továbbra is vezető szerepet töltsünk be az autóiparban.”

Toyoda úr hozzátette: “A BMW és a Toyota egyaránt arra törekszik, hogy minden idők legjobb autóit alkossa meg. Nagyon tiszteljük egymást, így a következő lépést már együtt tehetjük meg a közös cél felé.” Majd így folytatta: “A Toyota nagy erőssége a környezetbarát hibrid és üzemanyagcellás technológiák… A BMW pedig kifejezetten erős a sportkocsik fejlesztésében. Nem csoda hát, ha izgatottan várom, milyen autók születnek majd együttműködésünk eredményeként.”

BMW2012 márciusában a BMW Group és a TMC szerződést írt alá az új generációs lítium-ion akkumulátorcellák közös kutatásáról. Ezen túlmenően tavaly decemberben megállapodás született a BMW Group és a Toyota Motor Europe között arról, hogy 2014-es kezdettel a BMW Group rendkívül hatékony 1,6 és 2,0 literes dízelmotorokat szállít a Toyota Motor Europe részére.







További cikkek


A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást
Már önműködően is parkolhat a Caddy
Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Kulcsszavak:
 
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során Felkészült a télre a közútkezelő Felkészült a télre a közútkezelő Havazás – Több helyre már másodfokú riasztást adtak ki a hófúvás miatt Havazás – Több helyre már másodfokú riasztást adtak ki a hófúvás miatt Hétfőn tűz, kedden üzemanyag szivárgás a Boing 787-eseknél Hétfőn tűz, kedden üzemanyag szivárgás a Boing 787-eseknél A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket Mazda Space nyílik Barcelonában
 
Közel félmilliárdos fejlesztés zárult le a Kühne Zrt.-nél

Közel félmilliárdos fejlesztés zárult le a Kühne Zrt.-nél

2012. június 29.
Közel félmilliárd forintos fejlesztést zárt le a napokban a moson- magyar- óvári...
Részletek
KravtexKözel félmilliárd forintos fejlesztést zárt le a napokban a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. - tájékoztatta az MTI-t pénteken Süli Csaba vezérigazgató.

Elmondta: több olyan fémmegmunkáló berendezést szerzett be a társaság, amelyekből a térségben eddig egy sem volt. Ezek egyike egy 250 millió forint értékű lézervágó, amely az országban egyedülálló módon képes lemezek, csövek és zártszelvények térbeni megmunkálására, sebessége pedig többszöröse a társaság eddig alkalmazott berendezéseinek.

A termelő eszközök megvásárlásán felül jelentős informatikai fejlesztést, szoftverek és számítógépek beszerzését is lehetővé tette a projekt, amely a legkorszerűbb technológiát hozta el a mosonmagyaróvári mérnököknek - tette hozzá, jelezve, hogy az új Széchenyi Terv pályázatán elnyert 128,5 millió forintot további 308 millióval fejelte meg a társaság.

Hozzátette: az 50 millió forintos kutatás-fejlesztést is tartalmazó projekt része volt a legmodernebb, magyar gyártmányú buszcsalád vázszerkezetének kifejlesztését is.

Süli Csaba emlékeztetett arra: a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és tulajdonosa, a Kravtex Kereskedelmi Kft. alkotta cégcsoport az elmúlt években közel 4 milliárd forint beruházással létrehozta Magyarország legnagyobb autóbuszgyártó potenciálját.

A 150 éves múltra visszatekintő mosonmagyaróvári Kühne területén 2008-ban készült el az a 11 ezer négyzetméteres, korszerű autóbuszgyár, amely akár évi 500 járműegység legyártására képes. A közel 1,5 milliárd forintnyi költség szinte egészét saját forrásaiból finanszírozta a cégcsoport.

További cikkek

Jóváhagyták az Opel talpra állításának programját
Mit várunk majd el a jövő autójától?
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Kulcsszavak:
 
A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt Bombafenyegetés egy Germanwings utasszállító gép ellen Bombafenyegetés egy Germanwings utasszállító gép ellen Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Közel félmilliárdos fejlesztés zárult le a Kühne Zrt.-nél A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage
 
250 millió eurót fektet a Daciába a Renault

250 millió eurót fektet a Daciába a Renault

2012. június 29.
A Renault tizenkét év alatt több mint kétmilliárd eurót fektetett be a romániai Dacia ...
Részletek
DaciaA Renault tizenkét év alatt több mint kétmilliárd eurót fektetett be a romániai Dacia gyár fejlesztésére.

A Renault az idén 250 millió eurót fordít a romániai Dacia gyár fejlesztésére, a kapacitások bővítésére - közölte a vállalat kereskedelmi igazgatója egy bukaresti szakmai konferencián.

Thomas Dubruel elmondta: a Renault több mint kétmilliárd eurót fektetett be Romániában azóta, hogy tizenkét évvel ezelőtt megjelent az országban. A gyártás felfutásának köszönhetően mára meghaladja a 40 százalékot a Dacia-Renault-Nissan csoport piaci részesedése, a GDP-hez való hozzájárulása 2011-ben 2,9 százalék volt. Tavaly 3,9 millió kocsit értékesítettek.

További cikkek

A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást
Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Kulcsszavak:
 
250 millió eurót fektet a Daciába a Renault 208 Type R5 – Párizsban hull le a lepel Százmillió forinttal nőtt a GYSEV adózás előtti eredménye Százmillió forinttal nőtt a GYSEV adózás előtti eredménye A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon 250 millió eurót fektet a Daciába a Renault A Hankook Tire abroncsok a Daimler Trucks North America számára
 
Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjról

Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjról

2012. június 29.
Sem a zónákról, sem a díjtételről nem várható döntés szeptember- ig a dugódíj kapcsán ...
Részletek
Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjrólSem a zónákról, sem a díjtételről nem várható döntés szeptemberig a dugódíj kapcsán - közölte a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-vel.

Tarlós István főpolgármester tájékoztatása szerint a behajtási díjról hosszú szakmai előkészítés folyik a Városházán - írta Szűcs Somlyó Mária a közleményben.

Az úgynevezett dugódíjat a kormány és a főváros közötti - a BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló - megállapodás értelmében 2013. július elejétől kellene bevezetni. A főpolgármester ugyanakkor többször is hangsúlyozta: a behajtási díjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis azt elődje, a szabad demokrata Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta.

Tarlós István korábbi tájékoztatása szerint a zónahatár bizonyosan nem Budapest városhatára lesz, a továbbiakban két zónahatárt vizsgálnak. A díj mértékéről szólva a magasabbik verziónak egy 400-500 forint közötti összeget jelölt meg, ám kiemelte, hogy arról még nincs semmilyen döntés.

További cikkek

Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Már önműködően is parkolhat a Caddy
Kulcsszavak:
 
Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjról Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben Szeptemberig nem lesz döntés a dugódíjról Kis benzinmotorokat gyárt az Opel Szentgotthárdon Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Végre megmutatta magát az új Nissan Juke A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz
 
Jóváhagyták az Opel talpra állításának programját

Jóváhagyták az Opel talpra állításának programját

2012. június 29.
Az Opel igazgató- tanácsa csütörtökön jóváhagyta a cég talpra állításának program ...
Részletek
Jóváhagyták az Opel talpra állításának programjátAz Opel igazgatótanácsa csütörtökön jóváhagyta a cég talpra állításának programját - közölték a vállalatnál csütörtökön. Ebben egyebek mellett a költségek csökkentése, új modellek kifejlesztése és új piacok megszerzése szerepel azzal a céllal, hogy ismét nyereséges legyen az Opel.

A kevés részletet tartalmazó közlemény nem tesz említést gyárbezárásról, leépítésről, így a bochumi gyár sorsáról sem. A vállalatnál korábban azt közölték, hogy 2016-ban befejezik a gyártást a Bochumban lévő üzemben, és Rüsselsheimben sem fognak már Opel Astrát gyártani. Ezt a modellt 2015-től már csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában szerelik össze.

Az Opelnek Németországon belül Rüsselsheimben, Bochumban, Eisenachban és Kaiserslauternben van gyára.

A General Motorshoz tartozó Opel/Vauxhall legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került, és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. Végül a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.

További cikkek

Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról
Mit várunk majd el a jövő autójától?
Kulcsszavak:
 
A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten
 
A Jazzy Street június 30.-i adásának tartalmából

A Jazzy Street június 30.-i adásának tartalmából

2012. június 29.
Műsorunkat, a 90.9 Jazzy rádióban hallhatják szombaton délelőtt 9 és 10 óra között, illetve ha lemaradtak volna róla ...
Részletek
Jazzy StreetMűsorunkat, a 90.9 Jazzy rádióban hallhatják szombaton délelőtt 9 és 10 óra között, illetve ha lemaradtak volna róla, hétfőn este 20 és 21 óra között várja önöket az ismétlés.

A Peugeot 508-as kombi változatából készült el, a rendkívül attraktív megjelenésű 508 RXH ami, a már ismert és elismert Hybrid4 technikát kapta meg. A különlegesen szép 4x4-es modell egyik érdekessége, hogy Bocsi Attila nevéhez fűződik a design. Ő az a már  több mint tíz éve a Peugeot design stúdiójában dolgozó magyar formatervező, aki többek között a díjnyertes Expert modell tervezésében is oroszlánrészt vállalt. A Peugeot szenzációs újdonságát, Mocsai Zoltánnal, a Peugeot Hungária munkatársával közösen mutatjuk be a Jazzy Street hallgatóinak, jó néhány érdekességről is fellebbentve a fátylat …

Teszteltük a Citroen DS4, 2 literes, 160 lóerős HDi változatát is, amiről kiderült, hogy a DS4-es széria feltehetőleg legjobban sikerült modellje, ami luxusban, utazási komfortban és a vezetési élményekben is ott van a legjobbak között… bővebben a műsorban hallhatnak a megnyerő külsejű, lenyűgözően élvezetes franciáról!

Jogi rovatunkban dr. Vizi Andráshoz, a DAS szakjogászához fordultunk segítségért, egy olyan, törvénysértő parkolási rendelet ügyében, ami napi szinten teszi lehetővé az önkormányzatok, és egyéb parkolási hiénák számára, az állampolgárok utcai kirablását. Azt szeretnénk elérni, hogy kizárólag, a minimálisan elvárható 50 méteres távolságban lévő parkolóórákkal ellátott területen lehessen parkolást üzemeltetni. Ahol ezt a parkolás üzemeltetője nem tudja vagy eddig nem akarta megvalósítani, ott azonnali hatállyal fel kelljen függeszteni a fizető parkolás üzemeltetését, illetve ki akarjuk kényszeríteni, hogy a közgyűlésben ülők végre tisztességes, és jogkövető módon megfogalmazott rendeleteket alkossanak. Legyen egyszer vége a sumákolásnak, és próbáljanak már végre jogalkotóként is tisztességes emberként viselkedni! Addig is fontos, hogy ismerjük a jogainkat, és ne hagyjuk, hogy gátlástalanul kirabolhassanak minket a jogsértő rendeletek mögé bújva!

Peugeot 508 RHXRetroncsok kiállítás! Egy különleges autós, motoros időutazásra invitálják önöket, ennek a valóban szórakoztató, és közlekedéstörténeti panoptikumként is működő kiállításnak a szervezői! Ne hagyják ki sem a riportot, sem pedig a Keravil, a Merkur és a többi 70-es évekbeli cég életébe, kínálatába is betekintést nyújtó, a szocialista járműparkot felvonultató kiállítást!



További cikkek


Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Megérkezett hazánkba is a Peugeot 508 RXH
Kulcsszavak:
 
Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben A Jazzy Street június 30.-i adásának tartalmából A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra A Jazzy Street június 30.-i adásának tartalmából A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre
 
Mit várunk majd el a jövő autójától?

Mit várunk majd el a jövő autójától?

2012. június 29.
A Ford Evos tanulmány- autó az Egy Ford globális termék- stratégiának meg- felelően ...
Részletek
Ford EvosA Ford Evos tanulmányautó az Egy Ford globális termékstratégiának megfelelően mutatja be a jövő formavilágának és technológiáinak kulcselemeit, bepillantást enged a jármű és a vezető “személyes információs felhője” közötti kapcsolaton alapuló, jövőbe mutató, forradalmi technikai élménybe. A technológia révén minden egyes autóvezető személyes igényeihez alakítható a vezetési élmény – így egyéni lesz a jármű, élvezetesebbé válik a vezetés és a komfortosabb az utazás. A modern, hálózatról tölthető lítium-ion plug-in hibrid hajtáslánc működését a “felhő-rendszerrel” optimalizálták a teljesítmény és hatékonyság maximalizálása érdekében.

Az izgalmas, új Ford Evos tanulmányautó képviseli azt a jövőbe mutató technológiát, amin a Ford fejlesztőmérnökei dolgoznak. Az innovatív tanulmányautó azt mutatja be, hogy a technológia segítségével hogyan javítható minden egyes autós számára a vezetési élmény. A jármű és a vezető “személyes információs felhője” közötti kapcsolaton alapuló Ford koncepció feltárja, hogy a technológia miként segít egyéni igényeinkhez alakítani a járművet, javítani a vezetési élményt, növelni a vezető kényelmét és optimalizálni a hajtáslánc teljesítményét. A látványos, négyajtós karosszériával tervezett Ford Evos tanulmányautónak az is célja, hogy új irányvonalat vezessen be a formatervezésben a vállalat új, globális termékgenerációja számára.

“A Ford Evos tanulmányautóban három, az Egy Ford globális termékstratégia magját képező kulcselemet látunk egyesülni: a szemet gyönyörködtető dizájnt, az intelligens technológiákat és piacvezető üzemanyag-hatékonyságot.” - fogalmaz mondta Paul Mascarenas, a Ford csoport kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke. “Innovatív műszaki megoldásai és lenyűgöző formája révén ez az autó remekül képviseli  mindazt, amilyennek a Ford márkát látni akarjuk a jövőben.  Bár ezzel az autóval soha nem fogunk találkozni az utakon, a Ford termékek új generációjában számos olyan jellegzetes formai elem és fejlett technológia visszaköszön majd, amit itt mutatunk be először.”

Ford EvosA magasabb szintű vezetési élményt szolgáló technológiai jövőkép

A Ford Evos tanulmányautóban testesül meg a Ford globális fejlesztőcsapatának az a törekvése, hogy olyan járműveket alkossanak, amelyek jóval többet jelentenek egy puszta utastérnél és karosszériánál, illetve az extrák nyújtotta kényelemnél.

"Az a célunk, hogy a vásárlónak a járműhöz kapcsolódó minden élményét gazdagabbá tegyük – azáltal, hogy azt személyesebbé, egyéni igényeihez jobban alkalmazkodóvá formáljuk, s olyan egyedi jellemzőkkel ruházzuk fel, melyek újszerű, kellemes élményt nyújtanak.“ teszi hozzá Mascarenas.

A Mascarenas által vezetett globális kutató- és fejlesztőcsapat kapta azt a feladatot, hogy az Evos tanulmányautót ugyanolyan jövőbe mutató technológiára alapozva dolgozza ki, mint amilyen modern a jármű formája. Az eredmény jól illusztrálja, hogy a Ford miként kívánja kihasználni a SYNC-hez hasonló innovációkból származó lendületet.  

“A Fordnál az autókban alkalmazott technológiák jövője attól függ, hogy azok milyen élményt nyújtanak a vezető és az utasok számára. Számunkra a technológia több, mint egy mikroprocesszorokat, érzékelőket és szoftvereket tartalmazó, impozáns lista; a technológiát kifejezett azért alkalmazzuk, hogy a vezető számára még kellemesebbé tegyük a volán mögött eltöltött időt.”

A tanulmányautóban alkalmazott technológiák az interaktivitás és tudatosság új generációját képviselik, ami jelenleg is fejlesztés alatt áll a Ford kutatási-fejlesztési részlegénél. A jövőkép lényegét a jármű és a vezető személyes információs felhője közötti folyamatos kapcsolat adja.

“Lenyűgöző jövőt láthatunk, ha azt nézzük, hogyan alakíthatjuk életstílusunkat otthonunk, munkahelyünk és autónk bevonásával, melyeket a vezető személyes információihoz való hozzáférés lehetősége kapcsol össze.” - folytatja Mascarenas.

Ford EvosA felhőből származó információkkal a jármű ugyanúgy szerves része lehet a kapcsolaton alapuló életstílusnak, ahogyan a vezető otthona vagy munkahelye is.  Az autó ismeri a vezetőt, és automatikusan hozzá igazítja a futómű és a kormány beállításait, valamint a motorvezérlést, hogy ezzel kivételesen dinamikus vezetési élményt biztosítson. A Ford kutatói arra összpontosítják erőfeszítéseiket ezen a területen, hogy vásárlók számra  négy kulcsfontosságú előnyt biztosítsanak: a személyre szabottságot, a vezetési élmény javítását, a vezető kényelméről történő gondoskodást és az elektromos hajtáslánc működésének intelligens optimalizálást.

Személyre szabott, információs felhő-kapcsolaton alapuló életstílus

Az autóvezetői preferenciák és szokások alapos megértésén alapuló Ford Evos tanulmányautóban a személyes adatok a felhőből származó további adatokkal – például az autóvezető munkabeosztására, vagy a helyi időjárási és forgalmi viszonyokra vonatkozó információkkal – ötvöződnek. Ezek az információk személyes és zavartalan élményt teremtenek, akár az autóban, akár azon kívül tartózkodik a vezető.

“Azt kutatjuk, hogyan használhatjuk fel a vezető által meghatározott mintákat, vagy preferenciákat arra, hogy egyszerűbbé tegyük az életét.” – avat be Mascarenas. “Az autó megismer minket, és képes úgy tenni, mintha az asszisztensünk lenne, ellátva a napi közlekedéssel járó rutinfeladatokat”.  

Az autó képes automatikusan lejátszani ugyanazt a zenét és hírműsort, amit otthon hallgattunk, vagy a vezető számára ideális hőmérsékletet tud beállítani, mielőtt az beszállna az autóba; mindezt a vezető napirendje alapján, és természetesen külön utasítás nélkül. Az otthonunkban található eszközökkel vezeték nélküli kapcsolatot teremtve az autó bezárja a garázsajtót, és lekapcsolja a világítást, miközben elhajtunk otthonról.

Ford EvosMég jobb vezetési élmény

A Ford Evos tanulmányautó révén a Ford feltérképezte az alkalmazkodó járműtechnológiákat, hogy újraértelmezhessük a vezetési élményt fogalmát. A jelenlegi technológia azt igényli, hogy a futóműbeállítások az autóvezetők átlagos képességeinek és igényeinek, valamint a jellemző útviszonyoknak feleljenek meg. A koncepció előrevetíti, hogy az úttartás és a teljesítmény mindig az előttünk álló útszakasz és az autót vezető személy szokásait tükrözi. A vezető képességeit és szokásait megismerve a technológia képes összevetni e személyes adatokat a felhőből származó időjárási vagy közúti információkkal, hogy az optimális vezetési élmény, kényelem és biztonság érdekében módosíthassa a hajtáslánc, a kormánymű, a futómű és a fék beállításait. Azáltal, hogy az autó folyamatosan alkalmazkodik, és mindig az aktuális helyzetnek megfelelő maximális teljesítményt biztosítja, a vezetési élmény új, eddig ismeretlen szintre emelhető.

Autóvezetői wellness

A Ford fejlesztői már kidolgoztak olyan technológiákat, amelyek a vezető egészségi állapotára  koncentrálnak; ilyen például a szívverés ütemét mérő vezetőülés, és az igazoltan allergén-mentes belső tér. A felhővel fenntartott folyamatos kapcsolat révén a Ford Evos tanulmányautó figyelemmel kíséri a vezető testi állapotát és leterheltségét, ennek megfelelően módosítva a vezetési élményt.

“Wellness-kutatásaink és technológiáink alapvető célja az, hogy csökkentsük a vezetőt érő stresszhatást, és javítsuk az autóvezetők helyzetfelismerő képességét.” – fejti ki Mascarenas. “Az emberek világszerte egyre több időt töltenek autóvezetéssel, ezért nem szabad, hogy az autó is egy újabb stresszforrás legyen életükben”.  

A Ford Evos tanulmányautóban fejlett levegőminőség-érzékelők és szűrőrendszerek vannak, amelyek segítenek megkönnyíteni az allergiában szenvedők életét. Mivel az autó érzékeli földrajzi helyzetét, az információs felhőből le tudja hívni levegőminőségre vonatkozó adatokat, és javaslatot is tehet egy egészségesebb útvonalra. A dinamikus vezetési helyzetekben a jármű leegyszerűsítheti a műszerfal megjelenését, hogy csak a szükséges információ jelenjen meg, emellett pedig “híváselutasítás” üzemmódba kapcsolhatja a vezető okostelefonját, aki így jobban koncentrálhat a forgalomra.

Ford EvosFelhő-optimalizált hibrid hajtáslánc

A Ford Evos tanulmányautó által megjelenített jövőképet a legfejlettebb, lítium-ionos, hálózatról tölthető hibrid (PHEV) hajtáslánc teszi teljessé, ami az idén észak-Amerikában, azt követően pedig Európában megjelenő Ford C-MAX Energi modellével azonos teljesítményt és gazdaságosságot biztosít. A Ford hibridjének kialakítása lehetővé teszi a villanymotor és benzinmotor együttes, illetve külön-külön történő működését, így az autó mindig a lehető leggazdaságosabban működik. A fejlett hajtáslánc főként tisztán elektromos üzemmódban működik, mielőtt átváltana a töltést fenntartó hibrid üzemmódba. A információs felhővel való kapcsolat más lehetőségeket is kínál a teljesítmény és a gazdaságosság növelésére, hiszen bármely útszakaszra kiválasztható az üzemmódok optimális kombinációja.

“A vezető múltbéli magatartása és az útvonal-minták ismerete lehetővé teszi az optimális üzemanyag- és energiahatékonyság kiszámítását, ha előre jelezzük az úticélt.” - magyarázza Mascarenas. “Fejlesztőink azon dolgoznak, hogy még jobban megértsék a vezetői viselkedést, pontos módszereket dolgozzanak ki annak előrejelzésére, és hogy biztosítsák az adott helyzetnek megfelelő, optimális üzemanyag- vagy akkumulátor-használatot.”

A felhő-optimalizált hajtáslánc az autó előre jelzett útvonala, az azon érvényben lévő, esetleges károsanyag-kibocsátási korlátozások és az aktuális időjárási viszonyok alapján automatikusan “tudja”, hogy mikor lehet energiát megtakarítani és üzemmódot váltani. A jövőben elképzelhető, hogy a helyi közösségek szigorú korlátozásokat vezetnek be azokra a járművekre vonatkozóan, melyek adott utakat vagy sávokat használhatnak, és kialakulhatnak olyan városközpontok, ahol kizárólag elektromos járműveket engednek közlekedni. E technológia előnyei közé tartozik az is, hogy segít a vezetőknek betartani az ilyen előírásokat. Például a francia kormány fontolóra vette annak a lehetőségét, hogy olyan zónákat hozzon létre, ahol korlátozza a károsanyag-kibocsátást, míg Londonban, Berlinben, és Stockomban már most is léteznek ilyen övezetek. Ez a képesség tovább fokozná a Ford fejlett PHEV technológiájának teljesítményét, ami a benzinmotor és akkumulátor használatával több mint 800 kilométeres távolság megtételét teszi lehetővé – ez több, mint bármely más, hálózatról tölthető, vagy megnövelt hatótávolságú elektromos jármű futásteljesítménye.

Ford EvosA Ford új formatervezési koncepciója

A Ford Evos tanulmányautó kimondottan abból a célból készült, hogy a Ford így mutassa be új formatervezési koncepcióját. A dizájn kulcselemei megjelennek majd a jövő Ford modelljein is. Az új, globális dizájn-génállomány a vállalat világszerte tevékenykedő tervezőcsapatai számára egységes keretet határoz meg az új termékek kidolgozására. Ez lehetővé teszi, hogy a modellpaletta tagjai egyéni karakterrel bírjanak, ám mégis egységes megjelenésű termékkínálatot alkossanak azonos, meghatározó formai elemekkel.    

“A Ford Evos tanulmányautóval azt akartuk elérni, hogy világosan kijelölje az irányt, amerre a Ford-dizájn halad. Meg akartuk mutatni, hogy olyan autókat tervezünk, amelyeket élvezet vezetni, erőteljes vonzerővel bírnak, és mindenekfelett szemkápráztatóan szépek.” – árulja el J Mays, a Ford csoport alelnöke, dizájn- és kreatív vezetője.

“Az autó izgalmas formai génállománya tehetséges, globális tervezőcsapatunk közös erőfeszítésnek köszönhetően született meg,” mondta Mays. “Műszakibb tartalmú formai üzenetet akartunk megfogalmazni, ami jól tükrözi azt az intelligens technológiát, ami immár kifejezi a Ford márka lényegét. Emellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy megfeleljünk a vásárlók új generációja által megfogalmazott elvárásoknak; olyan vásárlói csoportra gondolok, akik olyan termékek közt nőttek fel, amelyek közül még a legelérhetőbb árúak is prémium minőségű formatervvel készültek.”

Látványos, ferdehátú dizájn egyedi arányokkal

Ahhoz, hogy az új formanyelv bevezetéséhez megfelelő járművet tervezhessünk, a Ford Evos tanulmányautóhoz egy látványos, ferdehátú karosszériaformát választottunk, ami újszerű arányokkal alkot lebilincselően újszerű látványt. A négyajtós, négyüléses elrendezés dinamikus megjelenést biztosít, emellett pedig meglepően praktikus is.

Ford Evos“Ez a ferdehátú karosszériaforma izgalmas, új értelmezése, amelynél az ütős és nagyon modern arányok mellett igazán újszerű sziluettet láthatunk.” – teszi hozzá Mays. “Az innováció az egyedi, négyajtós elrendezésben is megnyilvánul: elöl és hátul is látványos, sirályszárnyra emlékeztető ajtókat alkalmaztunk, amelyek rendkívül kényelmes ki- és beszállást tesznek lehetővé a tágas, négyüléses utastérbe.”

A Ford Evos tanulmányautó belső tere ugyanazt a vezetési élményt  tükrözi, mint a külső megjelenése. Innovatív és elegáns vezetőülésével a belső tér a vezető köré épül, s a vezetés élvezetének, illetve interaktivitásának új szintjét kínálja.

További cikkek

Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Környezetkímélő elektromos busz próbaüzeme három városban
Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Kulcsszavak:
 
Mit várunk majd el a jövő autójától? A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon A Volkswagen Golf a 2013-as „Év Autója” A Volkswagen Golf a 2013-as „Év Autója” Aranykormány díj Peter Schreyernek Aranykormány díj Peter Schreyernek Mit várunk majd el a jövő autójától? Norvégiában alig egy hónap alatt 1000 darab Nissan LEAF-et adtak el Mit várunk majd el a jövő autójától? Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11161 - 11170