Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11171 - 11180
MÁV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta

MÁV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta

2012. március 08.
A MáV- -csoportnál hat év alatt több mint 2,4 milliárd forintot takarítanak meg az új gépjrámű- flotta ...
Részletek
MÁVA MáV-csoportnál hat év alatt több mint 2,4 milliárd forintot takarítanak meg az új gépjráműflotta bérlésével a korábbi évekhez képest - közölte a vasúttársaság szerdán annak kapcsán, hogy a vége felé közeledik a járművek cseréje.

A MáV Zrt. közleményében emlékeztet arra, hogy az új személy- és haszongépjárműveket közbeszerzési eljárás eredményeként a vasúttársaságok a Porsche Lízingtől bérlik. A Porsche Lízing és Szolgáltató Kft. a szerződéseket a MáV Csoporttal 2011 októberében írta alá. Az csoportszintű 1.286 darab jármű első szállítmányát a vasúttársaság 2011. november végén vette át és az utolsó autók is megérkeznek 2012 márciusában. A flottabérleti szerződés a korábbi konstrukcióhoz képest 5+1 (opciós) éven keresztül évi 405 millió forint megtakarítást jelent majd - hangsúlyozza közleményében a MáV.

A szerződés garantálja, hogy a költségek a teljes futamidő alatt kiszámíthatóak maradnak, a bérleti díjhoz kapcsolódó, futamidő végi maradványérték, illetve a flottakezelési díj kockázatát 100 százalékban a Porsche Lízing vállalta magára. A költségcsökkentésen túl további megtakarítást remélnek a GPS alapú flottakövetéstől, amelynek használata – az üzemeltető tapasztalatai alapján – várhatóan 10 százalékos, évente mintegy 150 millió forint üzemanyag-megtakarítást és szigorúbb kontrollt eredményez.

Werle Zoltán, a MáV Zrt. társasági szolgáltatás igazgatója a közleményben kiemeli: a fejlesztésnek köszönhetően a szállítási feladatok megszervezése hatékonyabbá válik, a párhuzamos, üres futások teljesen megszűnhetnek, és számításuk szerint a gépjárműflotta összességében több százezer kilométerrel kevesebbet fut majd évente. Mindemellett a GPS-rendszer az esetleges lopások ellen is nagyobb biztonságot nyújt.

További cikkek

Jogsértéssel vádolja a debreceni 2-es villamos pályaépítését végző konzorcium vezetőjét
újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten
Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán
Kulcsszavak:
 
Párizsban mutatkozott be a legújabb győri RS modell Párizsban mutatkozott be a legújabb győri RS modell Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója MÁV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta Megkötötte a BKK a BKV-val az új közszolgáltatási szerződést Goodyear abroncsokat kap az új Renault Scenic Goodyear abroncsokat kap az új Renault Scenic MÁV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta Megkapta az uniós támogatást 1-es és 3-as villamosvonal felújításának projektje
 
Duster Delsey limitált széria

Duster Delsey limitált széria

2012. március 08.
Két, a maga területén egyformán úttörő márka, a Dacia és a DELSEY közösen hozta létre...
Részletek
Duster DelseyKét, a maga területén egyformán úttörő márka, a Dacia és a DELSEY közösen hozta létre a Duster DELSEY-t, azt a limitált példányszámú modellt, amely a felhasználóbarát funkcionalitást divatos és modern formavilággal társítja.

A Dacia népszerű szabadidőjárművének Lauréate kiviteléből kifejlesztett Duster DELSEY határozottan sportos megjelenésű modell.
Az újdonság karakterét kívül olyan stíluselemek határozzák meg, mint a tükörházak kidolgozása, a sötét árnyalatú könnyűfém keréktárcsák, a fekete fényszóróházak és a krómozott kipufogóvég. Az exkluzív megjelenésre az egyedi olivazöld metálfényezés teszi fel a koronát.

Az utastérben exkluzív dekoráció és átgondolt, ötletes részletek várnak, mint a piros szegélyű szőnyegek, a piros öltésekkel varrott bőrkormány és bőr váltókar, valamint a sötétszürke kivitelezésű szellőzőnyílás-keretek, illetve műszerfal.

A C-oszlopokat és az ajtóküszöböket a DELSEY logója díszíti, a csomagtartóban pedig a rövid kirándulások tökéletes kiegészítője: egy DELSEY Cross Trip bőrönd kapott helyet.

További cikkek

A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé
82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept
Kulcsszavak:
 
Duster Delsey limitált széria A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását
 
Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben

Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben

2012. március 07.
A Volkswagen standján minden autó- kiállításon meg- találhatók a Volkswagen Haszon...
Részletek
Volkswagen Amarok CanyonA Volkswagen standján minden autókiállításon megtalálhatók a Volkswagen Haszonjárművek újdonságai is.

A 82. Genfi Autókiállításon a márka az Amarok Canyon névre keresztelt tanulmányautóval mutatkozott be.
Ez az újdonság egyesíti az Amarok legváltozatosabb és legkiemelkedőbb tulajdonságait, a koncepció a vadvízi kajakozáshoz kapcsolódik.




Ez az a sport, ahol a legváltozatosabb helyszíneken keresztül jutunk el célunkhoz, a hegyek között lévő zuhatagokhoz. Az utazás alkalmával autópályán, normál utakon haladunk az autóval, de ezt követően nehéz hegyi terepek várnak ránk erdei utakkal, majd sziklás hegyszorossal.

Az Amarok Canyon e speciális használatra készült speciális rakodótérrel, magasított felépítménnyel, különleges felszereltséggel. A tanulmányautót fedélzeti reflektorai, különleges színe, visszahúzható küszöbléce és a speciális sporteszközök szállítására kialakított felépítménye teszik egyedivé. 

Volkswagen Amarok Canyon



















További cikkek


Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Az új Audi A3 – Stílusos innováció
Kulcsszavak:
 
Az autósboltok és a szervizek felénél találtak szabálytalanságot a fogyasztóvédők Az autósboltok és a szervizek felénél találtak szabálytalanságot a fogyasztóvédők Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben Rontotta az Opel a GM eredményét Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül A Nissan Friend-Me koncepció Frankfurtban mutatkozik be az európai közönségnek A Nissan Friend-Me koncepció Frankfurtban mutatkozik be az európai közönségnek Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására
 
Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben

Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben

2012. március 07.
A 2012-es Genfi Autószalonon mutatták be először Európában a Nissan e-NV200 tanulmány...
Részletek
Nissan e-NV200A 2012-es Genfi Autószalonon mutatták be először Európában a Nissan e-NV200 tanulmányautót. A világszerte értékesített Nissan NV200 többcélú autó alapjaira épülő Nissan e-NV200 tanulmány előre vetíti, hogy milyen lesz az akkumulátorral hajtott elektromos kisáruszállító közeljövőben sorozatgyártásba kerülő változata.    

Az e-NV200 rugalmasan kihasználható, tágas belső teret biztosít a vállalkozások vagy a családok részére, ugyanakkor a felhasználás helyén nem bocsát ki CO2-t. "A Nissan e-NV200 további bizonyíték a Nissan vezető szerepére a zéró-emissziós autóiparban" - mondta Hideto Murakami, a Nissan Motor Co. alelnöke. "A nagy valószínűséggel sorozatgyártásba kerülő Nissan e-NV200 tanulmány az üzemeltetési költségeket is csökkenteni fogja a jelenlegi belsőégésű motorral hajtott változathoz képest."   

A Nissan e-NV200 hatótávolsága a Nissan LEAF-éhez, teherbírása a mostani NV200-éhoz hasonló. A sorozatgyártásra kerülő változat első sorban vállalkozói célú alkalmazásra készül, de a kiterjedt városias településeken élő családok is jól használhatják.   

A Nissan e-NV200 EV-stílusjegyei a jelenleg sorozatgyártásban lévő NV200-on alapulnak, ehhez adódnak hozzá a díjnyertes Nissan LEAF elektromos autótól örökölt erőteljes vizuális jegyek. A széles motorházon a töltő csatlakozó középen elhelyezkedő, nagyméretű fedele, valamint a kék Nissan-embléma és a hosszan húzódó, LED-es fényszóró vonja magára a figyelmet. A nagyméretű első szélvédőt és a hosszú hátsó „üvegházat" a tető nagy üvegfelületei egészítik ki, melyek által szellős, nyitott hatású belső környezet jön létre.

Nissan e-NV200A külső szín a Nissan LEAF koncepcióját követve, a környezetbarát jelleget kihangsúlyozó Aqua Blue kék.
A Nissan e-NV200 tanulmány belseje az elektromos műszerek, a kék díszítések és világos színek révén a Nissan elektromos autók tiszta, modern vonalvezetését tükrözi, miközben megőrzi az NV200 erőteljes funkcionalitását is. Az e-NV200 belső terében jelen van a korszerű telematika is, a középkonzol lapos kijelzője táblagéphez hasonlóan veszi és megválaszolja a használó inputjait.  


A Nissan e-NV200 hajtásláncának fő részegységei megegyeznek a 2012-es Nissan LEAF-ével. A zajmentes, zéró-emissziós teljesítményt egy 48 modulból álló lítium-ion akkumulátor, valamint a gyors reagálású 80 kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor biztosítja, melynek nyomatéka 280 Nm.          

A Nissan LEAF-hez hasonlóan, a Nissan e-NV200 tanulány jól reagál a vezető akaratára, élvezetesen vezethető, és így megfelel az eddig hagyományos, benzinüzemű járműveket vezető felhasználók elvárásainak. Ugyanúgy, mint a Nissan LEAF, az e-NV200 kimagaslóan jó energiafogyasztási jellemzőkkel bír  ami elsődleges fontosságú a haszonjármű-üzemeltetők számára.

Az e-NV200 világpremierje mellett megkezdődött az NV200-ra alapuló prototípus villanyautók üzemi próbája is, hogy a világpiac különböző helyeiről visszajelzés születhessen a szállító és egyéb vállalatok általi valós használat alapján. Az első üzemi próba 2011 nyarán kezdődött a Japán Postánál, amely egy prototípus-autót használt a csomagkiszállítás és -begyűjtés területén Yokohamában. További tesztek kezdődtek az elmúlt hónapban Londonban a FedEx-nél. Az ezekről érkező visszajelzések segítik a Nissant, hogy a pontosan meghatározott üzemeltetői igényeknek megfelelően alakíthassa ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárműveit.

Nissan e-NV200A Nissan -NV200 Concept-tel kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a http://www.env200.com/  honlapra.














További cikkek


A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - Mitsubishi Outlander
Kulcsszavak:
 
2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi  eladások világszerte 2019. augusztusában 10,2%-kal nőttek a Volvo személygépkocsi eladások világszerte Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben Őrizetbe vették a Budapest Airport volt jogi igazgatóját és a Zóna Taxi egykori vezetőjét Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben A Csaba Metál a BMW prémium autójához gyárt alkatrészeket Ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban
 
Az új Audi A3 – Stílusos innováció

Az új Audi A3 – Stílusos innováció

2012. március 07.
Egészen új, a prémium alsó- közép- kategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban ...
Részletek
Audi A3Egészen új, a prémium alsó-középkategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban A3 családjával, amelynek immár harmadik generációja érkezik a piacra. Az új A3, amely a 2012-es Genfi Autószalonon tartja premierjét, vérbeli high-tech autó, minden műszaki területen innovatív fejlesztések egész sorát vonultatva fel. A hibrid és alternatív – mint a földgáz és az Audi e-gas – hajtású változatok már fejlesztés alatt állnak. Még 2012-ben várható a különösen gazdaságos 1.6 TDI motorral szerelt kivitel, amely átlagosan mindössze 3,8 liternyi gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, 99 g/km széndioxid-kibocsátás mellett.

A vonzó formavilágú, háromajtós karosszéria az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiája eredményeképpen különösen könnyű, az új A3 így akár 80 kilogrammal is kevesebbet nyomhat elődjénél. Futóművét kimondottan sportos és a mozgékonyságot előtérbe helyező hangolás, motorjait magas teljesítményszint és kiemelkedő gazdaságosság, utasterét pedig a stílusos dinamizmus hangulata jellemzi. Vezetői segédrendszerei és infotainment-berendezései területén az új A3 technikák olyan palettáját kínálja, amelyek feltétlenül új mércéül szolgálhatnak piaci szegmensében.

Formavilága minden kétséget kizáróan kifejezésre juttatja az A3 alapvetően sportos karakterét, kifejezetten erőteljes fellépést kölcsönözve a 4,24 méter hosszú háromajtós modell számára. A határozott élek feszültséggel telten domborodó felületeket fognak közre. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes „singleframe” hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek. A kínálat a későbbiekben teljes egészében LED-technikával működő fényszórókkal is bővül, ami szintén premiernek számít az alsó-középkategóriában.

Audi A3Az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiájának következetes alkalmazása eredményeképpen az új A3 1.4 TFSI saját tömege mindössze 1.175 kilogramm, ami jóval vetélytársaié alatt marad. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen alakított acélelemeket.

Az új Audi A3 teljes egészében új tervezésű utasterét - a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetésével - a „lebegő” hatást keltő műszerfal, valamint a márkára jellemző iránymutató minőség és anyagválasztás illetve letisztult ergonómia határozza meg. További jellegzetes különlegességeként a négy kerek légbefúvó nyílás, a szériafelszereltséget bővítő légkondicionáló berendezés kimondottan elegáns kezelőfelülete, valamint a karakteres műszeregység jelenik meg.

A vezetőinformációs rendszer (az „Ambition” és az „Ambiente” felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg ízléses grafikáit.

Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már hét col képátlóval – mindössze 11 milliméter vastagságú. Az új elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az „MMI touch” funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú „MMI Navigation plus” navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része további fejlett ergonómiai megoldásként érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.

Az Audi az „Attraction”, „Ambition” és „Ambiente” felszereltségi szinteken kínálja új A3 sorozatát, pontosan a kívánt karakterű autóval szolgálva minden ügyfele számára. A formatervezők minden változathoz színek és anyagok vonzó palettáját állították össze, de az ügyfelek – egészen az „adaptive light” világítási rendszerig, a „magnetic ride” futómű-szabályzásig vagy éppen a nagyméretű panoráma-üvegtetőig – számos sportos és kényelmes opció közül is válogathatnak.

Audi A3További jelentős műszaki terület, ahol az Audi A3 tekintélyes előnyt szerzett, az új, sokoldalú és nagyteljesítményű vezetői segédrendszerek világa. A kínálat itt a radaralapú „adaptive cruise control”, az „Audi side assist” illetve az „Audi active lane assist” rendszereit éppúgy magában foglalja, mint a közlekedési táblák elektronikus felismerő funkcióját, a parkoló-asszisztenst vagy éppen az „Audi pre sense basic” biztonsági berendezést. E területen egyetlen más gyártó sem rendelkezik hasonlóan széles körű termékportfolióval.

Az infotainment-berendezések innovatív modulrendszerű architektúra szerint felépülő rendszere szintén igény szerint variálható komponensek egész sorát kínálja, köztük a Bang & Olufsen hangrendszerével és az „MMI Navigation plus” navigációs berendezéssel. Mindezek ideális kiegészítéseképpen a WLAN-hotspottal bővített „Bluetooth-Autotelefon online” is szerepel a palettán.

Utóbbi akár menet közben is széles körű internet-elérhetőséget kínál az utasok számára, míg a vezető az „Audi connect” koncepció alatt összegyűjtött, testre szabott online-szolgáltatások sokaságát élvezheti. Az új Audi A3 háromféle, egyaránt négyhengeres erőforrással érkezik a piacra, amelyek mindegyike teljes egészében új fejlesztésű konstrukció. A két TFSI- és a TDI-aggregát 1,4, 1,8 illetve 2,0 liternyi összlökettérfogatából rendre 90 kW (122 LE), 132 kW (180 LE) és 105 kW (143 LE) teljesítményt produkál. Elődjéhez képest az új A3 modelleket átlagosan mintegy 12 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jellemzi, de az egyes erőforrások esetében ennél nagyobb megtakarítások is mérhetők.

Az 1.8 TFSI erőforrás már alapkivitelben a hétfokozatú S tronic, míg az 1.4 TFSI és a 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A motor teljesítménye minden esetben az első kerekek felé irányul, a quattro állandó összkerékhajtás illetve további motorváltozatok – köztük az Audi iránymutató „cylinder on demand” technikájával működő 1.4 TFSI aggregát – az elkövetkező hónapok során csatlakoznak a kínálathoz.

Audi A3Az új A3 futóműve a vezetés sportos élményét színvonalas kényelemmel és magas fokú stabilitással ötvözi. Mindehhez igényes kerékfelfüggesztései, illetve nagyhatékonyságú, érzékeny visszajelzésekkel szolgáló elektromechanikus szervokormánya szolgál alapul. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) a szintén elektronikus, differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja, amely az új A3 modelleket a határtartományokban még lágyabb és biztonságosabb irányíthatósággal ruházza fel.


Az extrafelszerelésként kínált „Audi drive select” (az „Ambition” felszereltségi szinten széria) segítségével a vezető az autó olyan fontos paramétereit változtathatja egyéni ízlése és élménye szerint, mint a kormányzás és a gázpedál, illetve az S tronic váltómű esetében a sebességváltások karakterisztikája. Amennyiben a felszereltség tartalmazza, e körben a lengéscsillapítók opcionális adaptív szabályzása is megjelenhet, amely az Audi fejlett „magnetic ride” technikájával működik. A keréktárcsák 16 - 18 col peremátmérővel szerepelnek a palettán.

További cikkek

82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé
82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept
82. Genfi Autószalon - Skoda Citigo
Kulcsszavak:
 
e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez Sportos különleges modell – Az Audi Q2 Edition #1 Sportos különleges modell – Az Audi Q2 Edition #1 Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly Az új Audi A3 – Stílusos innováció 208 GTi – újjászületik egy legenda
 
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli

A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli

2012. március 07.
A ZOE a Renault megoldása a mindenki számára elérhető, emisszió- mentes mobilitásra.
Részletek
Renault ZOEA ZOE a Renault megoldása a mindenki számára elérhető, emissziómentes mobilitásra. Ez a modell nem csupán kiváló, megfizethető választás, de az első olyan, teljesen elektromos üzemű jármű is a világon, amelyet eleve annak terveztek. A ZOE a legmodernebb technológiákat vonultatja fel, és nem kevesebb mint hat világújdonsággal támogatja a felhasználóbarát kezelhetőséget, a jobb hatótávolságot és a kapcsolattartást.

Az elektromos járművek széles körű bevezetésének a feltételei most először ténylegesen rendelkezésre állnak. A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott Renault ZOE forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét. A modell piaci bevezetése egy vadonatúj korszak: a nagy tömegek számára elérhető elektromos járművek korszakának kezdetét jelölti.

A ZOE világújdonságai

Az első olyan jármű, amely alapfelszerelésként megkapja a „Range OptimiZEr" rendszert, amelyet arra fejlesztettünk ki, hogy a legkülönfélébb menetviszonyok közepette jobb hatótávolságot biztosítson. Városi forgalomban például a ZOE hatótávolsága csaknem 25 százalékkal nő. Az első olyan elektromos jármű, amely a Chameleon töltőnek köszönhetően tetszőleges teljesítménnyel tölthető, 30 perc és 9 óra közötti idő alatt. Az első olyan elektromos jármű, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzatok számára könnyebben és akár négyszer olcsóbban üzemben állítható gyorstöltő állomások nagy léptékű bevezetését.
Az első olyan Renault modell, amelyet a hétcolos, érintőképernyős tábla-számítógéppel, navigációs rendszerrel és online szolgáltatásokkal felvértezett Renault R-Link multimédiás rendszerrel szerelnek fel.

Renault ZOETisztasággal és érzelmekkel telített stílus

A ZOE végleges kivitelét a 2012-es Genfi Autószalonon pillanthatja meg először a világ. Az eleve tisztán elektromos üzeműnek tervezett ZOE egy kecses, természetes vonalakkal megrajzolt, kompakt ferdehátú. Agilis, dinamikus megjelenése élvezetes vezethetőségről tanúskodik, jellegzetes fényszóróiban LED fényforrásokat találunk, amelyek állandóan megvilágítják az első légbeömlő két oldalán található mélyedéseket. Akárcsak a Twingo és a Twizy esetében, a ZOE is a Renault vadonatúj márkaarculatát kapta meg.

Elektromos mobilitás mindenkinek

Most először lehetővé vált, hogy elektromos járművet vásároljunk egy dízelüzemű városi kisautó áráért az olyan piacokon, ahol ezt adókedvezmények támogatják. A már forgalmazott országokban az akkumulátor nem kell megvásárolni, hanem elégséges bérelni, (36 hónapos szerződés és 12.500 km éves futásteljesítmény esetén), ami magában foglalja a mindenre (lemerült akkumulátorokra is) kiterjedő országúti asszisztencia szolgáltatást is.

ZOE: az egyetlen sorozatgyártású elektromos jármű, amely hosszabb távot képes megtenni, mint a jelenlegi elektromos járművek (NEDC ciklus szerint)

Valós körülmények között az elektromos járművek hatótávolsága jóval nagyobb mértékben ingadozhat, mint a belső égésű motorral szerelt autóké; a valós érték nagyban függ a sebességtől, az út jellegétől, a külső hőmérséklettől, stb. A Renault új „Range OptimiZEr" („Hatótávolság optimalizáló") rendszere három alapvető újdonságot (új generációs regeneratív fékrendszer, hőszivattyú és MICHELIN EnergyTM E-V abroncsok) alkalmazva akár 25 százalékkal képes megnövelni a ZOE valódi hatótávolságát, és jelentős mértékben mérsékelni a hatótávolság ingadozásait. Ingázó közlekedés esetén például, 13°C külső hőmérséklet mellett a ZOE valós körülmények között 140km-t képes megtenni, amiből 30km-t közvetlenül a „Range OptimiZEr" révén áll rendelkezésre.

Renault ZOEz új generációs regeneratív fékrendszer a fékezés során máskülönben elvesző energiát gyakorlatilag teljes egészében visszanyeri anélkül, hogy ezzel számottevően befolyásolná a ZOE menetdinamikáját. Az autó tökéletesen finoman halad, hála a rángatás-mentes villanymotoros lassításnak. A rendszer kétféleképpen működik:

-A lassítás vagy fékezés során felszabaduló mozgási energiát visszanyeri a villanymotor, így az elektromos árammá alakítva töltheti az akkumulátort. Ugyanez a funkció a Fluence Z.E. és a Kangoo Z.E. fedélzetén is megtalálható.
-A fékpedál lenyomásakor a rendszer a szükséges fékerőt intelligens módon megosztja a fékbetétek és a villanymotor-fék között, arra törekedve, hogy a lehető legnagyobb mértékben használja az utóbbit, ezzel töltve az akkumulátort.

A Chameleon töltő forradalmasítja az elektromos járművek töltését

A ZOE az egyetlen olyan elektromos jármű, amelyet úgynevezett Caméléon töltővel szereltek fel. A Renault által szabadalmaztatott töltő 43 kW-ig bezárólag minden teljesítményszinttel kompatibilis. A töltőállomásra csatlakoztatott jármű teljes feltöltésének időtartama 30 perc és kilenc óra között változik. 22 kW-on például egy óra alatt tölthető fel a ZOE. Ez a köztes teljesítményszint meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát, és kevésbé terheli az elektromos hálózatot, mintha 43 kW-os gyorstöltést alkalmaznánk.

élmények és pihenés a fedélzeten

A ZOE vezetése olyan, semmihez sem hasonlítható élmény, ami új értelmet ad az „élvezetes vezethetőségnek". A forgótekercses szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 65 kW, forgatónyomatéki maximuma 220 Nm. A motor egészen kis fordulatszámon kezesen gyorsít és igen rugalmas, a vezetést pedig különösen pihentetővé teszi a csendes üzem és a finom, váltásoktól mentes gyorsítás.

Renault ZOEHogy a lakott területeken is stresszmentesen közlekedhessünk, a ZOE megkapta a gyalogosokat a jármű közeledtére figyelmeztető „Z.E. Voice" hangjelzési rendszert. A „Z.E. Voice" 1-30 km/óra tartományban hallható; a mérnökök különleges fejlesztési munka eredményeként teljesen egyedi hang-karaktert hoztak létre a ZOE-hoz. A vezető három különböző hang közül választhat, vagy egy gomb megnyomásával ki is kapcsolhatja a rendszert.



A ZOE megerősíti a Renault környezetvédelmi kötelezettségvállalását


Mint minden elektromos jármű, a ZOE működése során egyáltalán nem bocsát ki szén-dioxidot, nitrogén-oxidot, szén-monoxidot vagy részecskéket. A károsanyagokkal együtt a kellemetlen szagok és a „motorzaj" is eltűnik a közlekedésből. A forrástól a kerékig mért CO2-kibocsátás az adott ország energiatermelési mixétől függ. Az Európára vetített össz-kibocsátás 62g/km CO2, szemben az új Toyota Prius 89 g/km értékével. Az emissziós érték még alacsonyabb (12 g/km CO2) Franciaországban.

Két új Energy motor


A Renault két új, az Energy családhoz tartozó motort mutat be a Genfi Autószalonon: a vadonatúj Energy TCe 90 háromhengeres benzines turbómotort, illetve a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Energy dCi 110 motorból kifejlesztett Energy dCi 90 dízelmotort. Ezzel a két új belső égésű erőforrással együtt immár összesen nyolc tagból áll az Energy motorcsalád - mindegyik az utóbbi 16 hónapban jelent meg.

Renault Energy TCe 90 háromhengeres benzines turbómotor: az üzemanyag-takarékosság bajnoka

A Renault Genfben bemutatja legelső háromhengeres motorját: az Energy TCe 90 erőforrást, amely a piac forradalmasítására készül. Noha az erőforrás apró méretű, technológiai tartalma rendkívül fejlett.

Renault ZOEA vadonatúj, házon belüli tervezésű háromhengeres, 899 köbcentiméteres, benzines turbómotor teljes egészében alumínium szerkezetre épül. A Renault motorfejlesztő szakemberei rendkívül pontosan megfogalmazott fejlesztési célkitűzéseket követtek: a maximális vezetési élmény megőrzése mellett minden lehetséges módon mérsékelniük kellett az üzemanyag-fogyasztást és ezzel alacsonyan tartani a fenntartási költségeket. A rendkívül kis (a jelenleg létező legkisebb) tehetetlenségű turbófeltöltő és a változó szelepvezérlés (VVT) kombinálása révén az Energy TCe 90 motor a vezetési élmény és a takarékos üzem, létező legjobb kombinációját kínálja. Az Energy TCe 90 motor a következő generációs Clión mutatkozik be, és fokozatosan felváltja a jelenlegi TCe 100 motort, amellyel azonos vezetési élményt nyújt, 25 százalékkal kisebb lökettérfogata ellenére.

25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás

A Renault mérnökei maximálisan kiaknázták a háromhengeres motor konstrukciójában (ld. keretes táblázat) rejlő potenciált, és optimális levegő-üzemanyag arányt értek el az Energy TCe 90 motornál, még csúcsteljesítményen is (2000-4000/perc), és ezzel minden üzemi körülmények között csökkentették a fogyasztást. A motor az általa leváltandó erőforráshoz képes 25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással büszkélkedhet (NEDC vegyes ciklus szerint)

90 LE és 135Nm, mindössze 899 cm3 lökettérfogatból

Az új motor legnagyobb teljesítménye 90 lóerő 5000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 135 Nm, amelyet egy igen széles fordulatszám-tartományban biztosít, így az erőforrás egy 1,4 literes szívómotor vezetési élményét nyújtja. Mivel a maximális forgatónyomaték 90 százaléka már 1650/perctől rendelkezésre áll, a motor már alacsony fordulatszámtól finoman reagál a gázparancsokra, városban finomabban, kevesebb sebességváltással vezethető. Az eleven, fordulatszám-kedvelő Energy TCe 90 maximális forgatónyomatékát 5500/percnél adja le.

Renault ZOEKategóriaelső üzemanyag-fogyasztás

Ezt a teljesítményt igen alapos fejlesztőmunka tette lehetővé, amelynek eredményeként a levegő minden más motornál gyorsabban örvénylik a hengerekben. Az égés gyakorlatilag késlekedés nélkül beindul, a motor maximálisan kiaknázza a downsizing-ban rejlő előnyöket:

-Méretcsökkentés: az üzemanyag-fogyasztás mérséklése érdekében úgy csökkenteni a motor lökettérfogatát, hogy turbófeltöltés segítségével azonos szinten tartjuk a motorteljesítményt. Az így nyerhető, becsült üzemanyag-megtakarítás kb. 5%.
-Hengerszám-csökkentés: egy azonos lökettérfogatú négyhengereshez képest 20 százalékkal kisebb belső súrlódás, ami 4% fogyasztás-csökkentést eredményez.
-Háromhengeres gázlengések: a hosszabb kipufogóütemmel kombinálva a motor természetes gázlengései kétszer olyan erőteljesek, mint egy ugyanekkora négyhengeresé. Ez egyfajta természetes feltöltést eredményez, így a turbó kisebb teljesítményen, tehát gazdaságosabban üzemelhet, ami közvetlenül, kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást.

További cikkek

82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében? Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében? Rényi-Vámos Ádám a Nissan új Magyarországi Country Managere Rényi-Vámos Ádám a Nissan új Magyarországi Country Managere Állami támogatás: máris kapkodnak az elektromos autók után Állami támogatás: máris kapkodnak az elektromos autók után A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez TRANSFORM 2025+ – A Volkswagen bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját TRANSFORM 2025+ – A Volkswagen bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját
 
82. Genfi Autószalon - Skoda Citigo

82. Genfi Autószalon - Skoda Citigo

2012. március 07.
új Citigo kisautójával a škoda első ízben lép a kisautók piaci szeg- mensébe.
Részletek
Skoda CitigoA Citigo – „Egyszerűen nagyszerű” a városban

új Citigo kisautójával a škoda első ízben lép a kisautók piaci szegmensébe. „A Citigo kiemelt jelentőségű a škoda 2018-ig megfogalmazott növekedési stratégiáját tekintve, s terveink szerint nagyban erősíti majd Európában elért kiváló pozícióinkat“ – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „új kisautónk valóban vérbeli ‚Egyszerűen nagyszerű’ jármű: ötletes, tágas, fordulékony, biztonságos és műszakilag is rendkívül korszerű. E modellünkkel igazán ‚friss’ és fiatalos ajánlattal rendelkezünk e rohamosan bővülő piaci szegmensben“ – folytatta Vahland.

A škoda genfi megjelenése szintén a márka dinamikus fejlődését tükrözi. A cseh gyártó 1.965 négyzetméteres standja jelentősen bővült a Genfi-tó parti városban az előző évben felállított kiállító-területéhez képest.

A márka új kisautója hazai, azaz csehországi piacán már 2011 végén megtartotta premierjét, s a márka immár hetedik modellsorozatáról érkezett visszajelzések egyértelműen pozitívnak bizonyultak. A Citigo példás biztonsági koncepciójáért – akárcsak a VW up! és a Seat Mii – a legmagasabb, vagyis ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP töréstesztje során. Csehországban a Citigo az „év Autója 2012” szavazás során a legjobb városi kisautó címét nyerte el, de a hazai vásárlóközönség körében is igen népszerűvé vált, s egy csapásra szegmense élére ugrott az új autók cseh forgalomba helyezési statisztikájában.

Skoda CitigoFolytatódó modelloffenzíva

Az elkövetkező évek során a vállalat átlagosan hathavonta kívánja bemutatni egy-egy újabb modelljét. A šKODA történetének legnagyobb szabású modelloffenzívája első képviselőiként a Citigo kisautó és az Indiában gyártott és értékesített alsó-középkategóriájú Rapid limuzin érkezett meg a piacra. Az Indiában 2011 végén megjelent Rapid a márka első modellje az indiai piac legnépesebb szegmensében, s alapvető jelentőségű az elkövetkező évek növekedése tekintetében. Az új modell kiváló rajtot követően máris elnyerte Indiában az „év Családi Autója” elismerést. A Punében készülő modell különös tekintettel a helyi piac igényeire született, s a tervek szerint jelentősen erősítheti a šKODA a szubkontinensen kiépített pozícióit.

A cseh gyártó azonban más piacokon is meg kíván jelenni az alsó középkategóriában. Közvetlen kitekintéssel szolgált a - šKODA modelloffenzíváját 2012-ben folytató - új kompakt limuzinra az először a 2011-es Frankfurti IAA, legutóbb pedig a Katari Autószalonon kiállított MissionL tanulmány. Az új modell a Fabia és az Octavia közötti résbe érkezve egészíti majd ki a šKODA palettáját.

További cikkek

82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
Kulcsszavak:
 
Valami Amerika az Audi Hungariánál Valami Amerika az Audi Hungariánál Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk
 
82. Genfi Autószalon - Mitsubishi Outlander

82. Genfi Autószalon - Mitsubishi Outlander

2012. március 07.
Tizenegy évvel az első „crossover” -nek tekinthető elődmodell megjelenése után ...
Részletek
Mitsubishi OutlanderTizenegy évvel az első „crossover”-nek tekinthető elődmodell megjelenése után a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Genfi Autószalonon bemutatja a népszerű koncepció harmadik változatát, a következő generációs Outlandert.

2001 óta több mint 950 000 darabot értékesíttek a modellből (2011. december végig – beleértve a Japánban Airtrek néven forgalmazott első generációs Outlandert is), s még az első két generáció is tökéletesen megfelel napjaink elvárásainak - a stratégiai jelentőségű, innovatív, prémium minőségű jármű globális padlólemezre épül, és számos fontos területen teremt harmonikus egyensúlyt.

Az új modell bemutatása egyben a Mitsubishi Motors „Ugrás 2013” nevű, ambiciózus üzleti tervével összhangban fejlesztett új generációs, zöldebb és globálisabb termékeinek megjelenésének kezdetét is jelenti. Az új Outlander előhírnöke annak az újragondolt formavilágnak, amely az MMC személyautóktól a crossovereken át a SUV-okig terjedő teljes modellpalettáján visszaköszön majd. Ez az új formanyelv még kialakulóban van, és később is nyitott koncepció marad, ami azt jelenti, hogy elég rugalmas lesz ahhoz, hogy megfeleljen a különböző járműkategóriák speciális követelményeinek, ugyanakkor erősítse a Mitsubishi híres három gyémántos márkajelzését. Ez a „mérnöki stílust” sugárzó új arculat kifejezi a Mitsubishi közel százéves hagyományának tekinthető felfogását, a modern hétköznapokra szabott technológia alkalmazását.

Mitsubishi OutlanderA kifutó modellel azonos méretű, 4655 milliméter hosszú, új Outlander formaterve eredeti, letisztult Mitsubishi-stílust tükröz; a dizájn vezérlő elve a “mérnöki stílus” és a “Szilárd – Biztonságos – Egyszerű” formavilág, ami letisztult felületeket és látványos megjelenést eredményez – amit már a Concept PX-MiEV és a Concept PX-MiEV II tanulmányautókon is láthattunk. Magas oldalfelületeivel, emelt övvonalával, letisztult idomaival, vállas kiállásával és lágy formájú lökhárítóival az Outlander kényelmet és biztonságot kínál utasainak – egy minőségi autó megjelenésével, amely mentes minden olcsó dizájn-trükktől, és láthatóan hosszú utazásokra képes, hiszen innovatív hajtáslánca ezt könnyedén lehetővé teszi.

Az Outlander határozott megjelenését tovább erősíti a vékony, aerodinamikus hűtőmaszk, amelynek stílusos, hokiütő formájú krómozott csíkjai szinte egy szolid cégtáblát formálnak, amelyet a Három Gyémántos embléma díszít a macskaszemű fényszórók között. A karosszéria egyedi stílusa a belső teret is uralja, ahol minőségi anyagok (párnázott, lágy tapintású burkolatok, ezüstszínű vagy fa betétek, fényes, fekete felületek) veszik körül az utasokat. A műszerfal új kialakítása, a kormánykeréken elhelyezett ergonomikus kezelőszervek és a nagy felbontású, könnyen leolvasható műszerek segítenek az autósnak, hogy még inkább a vezetésre koncentráljon.

A genfi bemutatót követően az Outlander új generációja először Oroszországban lesz kapható a nyár folyamán, majd a nyár végétől Európa többi országában, Japánban, óceániában, Kínában és észak-Amerikában is megjelenik.
Mitsubishi Outlander



















További cikkek

A BMW a 82. Genfi Autószalonon
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben


Kulcsszavak:
 
Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Tönkretette a Google autóját a paradicsomcsata Spanyolországban Tönkretette a Google autóját a paradicsomcsata Spanyolországban Elkészült az első, Kecskemétnek gyártott hibrid busz Elkészült az első, Kecskemétnek gyártott hibrid busz Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása
 
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up!  változatok Genfben

Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben

2012. március 07.
A sajtónappal nyitó Genfi Autókiállítás Volkswagen standján be- mutat- kozott ...
Részletek
Volkswagen Cross CoupéA sajtónappal nyitó Genfi Autókiállítás Volkswagen standján bemutatkozott a Cross Coupé TDI plug-in-hybrid változata, mely a SUV kategória jövőjét vetíti elő.

A 2011 decemberében már formát öltött terepes Volkswagen újabb változatát egy TDI és két elektromos motor hajtja, így 1,8 literes üzemanyag fogyasztása mellett mindössze 46 g/km széndioxiddal terheli a környezetet. Mindezek mellett az új Volkswagen SUV 306 LE teljesítményre és 220 km/h sebességre képest.



Természetesen  a wolfsburgi márka mindemellett még számos újdonságot is bemutatott, a látogatók láthatják a Golf GTI Cabriolet, a Polo BlueGT, a Passat és a Beetle R-line valamint az up! újabb változatait is. A kis városi Volkswagen ötajtós változatai mellett megjelent a téli sportok kedvelőinek szánt tanulmányok közül a winter up!, a cross up négyajtós változata az x-up! valamint a városi teherszállításra alkalmas cargo up!

Volkswagen Golf GTI Cabriolet



















További cikkek


A BMW a 82. Genfi Autószalonon
A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Kulcsszavak:
 
Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up!  változatok Genfben Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT A Teslának legfeljebb hat modellje lesz a piacon A Teslának legfeljebb hat modellje lesz a piacon Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up!  változatok Genfben Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni Munkára termett – Fiat Fullback Munkára termett – Fiat Fullback
 
82. Genfi Autószalon - Mercedes-Benz A-osztály

82. Genfi Autószalon - Mercedes-Benz A-osztály

2012. március 06.
Az A-osztállyal új fejezetet nyit a Mercedes- -Benz a kompakt kategóriá- ban ...
Részletek
Mercedes-Benz A-osztályAz A-osztállyal új fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt kategóriában: a design kimondottan érzelmes, a motorok – 80 kW (109 LE) - 155 kW (211 LE) – pedig a hatékonyság csúcsai, emissziójuk 99 g CO2/km-nél kezdődik.

Az A-osztály egyértelműen képviseli a Mercedes-Benz dinamikáját, illetve azt, hogy a biztonság a márkánál nem lehet pénzkérdés: széria felszerelés például a radartámogatású COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer. Az európai márkakereskedőknél 2012. szeptemberében jelenik meg az új A-osztály (hosszúság/szélesség/magasság: 4.292/1.780/1.433 milliméter).

„Az A-osztály egy rámenős autó, egyértelműen szemlélteti a Mercedes-Benz dinamikáját“, jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Az utolsó csavarig minden új benne. Nem sokszor van lehetősége az autófejlesztőknek, hogy „tiszta lappal“ kezdhetnek tervezni. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki az esélyt.“

Az új A-osztály designja: emocionális, nagyon sportos karakterrel

Első pillantásra szembe ötlik az új A-osztály designja és dinamikája: a kocsi az elődjénél 18 centiméterrel alacsonyabb, szinte rásimul az útra. A „Concept A-CLASS“ formanyelvét következetesen ültették át a gyakorlatba, a klasszikus kétterű koncepció újrafogalmazásával szívhez szóló, sportos külsőt teremtettek a Mercedes tervezői. „Hallatlanul élvezetes munka és nagy kihívás volt a kompakt osztályban érvényre juttatni a Mercedes-Benz új, dinamikus stílusát“, mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke.

„Tipikus Mercedes az A-osztály szoborszerű formája. Karaktervonalai, különösen az oldalán, rendezetté és feszültséggel telivé teszik a modellt.“

Mercedes-Benz A-osztályA belső tervezők célja a sportos küllemnek megfelelő utastér kialakítása volt. Ehhez hozzájárult a kompakt kategóriában egyedülálló értékhatás, amelyet finom anyagok kiválasztásával és kombinációs lehetőségeivel értek el. Miként a Concept A-CLASS esetében is, az okostelefon teljesen integrálható a kezelő- és kijelző-rendszerbe. Egy alkalmazás jóvoltából az autóban pedig az iPhon®, illetve a jövőben egyéb okostelefonok valamennyi képessége kihasználható.

A dekorációk valamennyi felülete galvanizált, fémes, hűvös tapintású. „Ez jó példa arra, hogy az A-osztály utasterének minőségét nem a klasszikus díszítő elemek adják, hanem a letisztult design és az értékes anyagok“, magyarázza Hartmut Sinkwitz, a belső design vezetője. „Célunk az utastér tervezésekor a sportosság újrafogalmazása volt.“

Sportos exkluzivitás: a Sport Edition újraértelmezi a dinamikát

Első ízben vonták be egy kompakt autó tervezésének korai szakaszába az AMG teljesítmény-specialistáit. Ennek eredménye a modellcsalád legdinamikusabb változata, az A-osztály Sport Edition engineered by AMG, amelynek köszönhetően szembeötlő a rokonság a Concept A-CLASS tanulmányautóval, például az új gyémánt-hűtőmaszk esetében.

Hajtás: új benzin- és dízelmotorok

Benzin- és dízelmotorok gazdag választéka elégít ki mindenféle teljesítmény-igényt, és egyben jelzi a hatékonyság mai állását: először fordul elő, hogy egy Mercedes-Benz emissziója csak 99 g CO2/km.
Az 1,6 és 2,0 literes új benzinmotor-nemzedék spektruma az A 180 90 kW-jától (115 LE) az A 200 115 kW-ján (156 LE) át az A 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Közös jellemzőjük a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a továbbfejlesztett égésfolyamat, illetve a kibővített réteges keverékképzés szegény keverékhez, az üzemanyag többszöri befecskendezését lehetővé tevő, gyorsan reagáló porlasztókkal és többszörös gyújtással. A CAMTRONIC világújdonság az 1.6-os motorban: a szívószelep emelésének változtatása részterheléskor korlátozza a friss gáz mennyiségét, és csökkenti a fogyasztást.

Mercedes-Benz A-osztályA legkorszerűbb befecskendezési technika és a feltöltés jóvoltából maximális hatékonysággal és környezetkímélettel tűnnek ki a dízelmotorok is. Az A 180 CDI 80 kW-tal (109 LE) indul, nyomatéka 250 Nm, az A 200 CDI esetében pedig 100 kW (136 LE) és 300 Nm. Az A 220 CDI motorja 2,2 literes, 125 kW-os (170 LE), 350 Nm nyomatékkal, ami kimagasló menetteljesítményeket tesz lehetővé.

Az új A-osztály valamennyi motorjában széria az ECO Start-Stop funkció. A motorokat az új, hatfokozatú sebességváltóval, vagy, kívánságra, a duplakuplungos 7G-DCT automata váltóval lehet kombinálni.

További műszaki újdonságok: futómű, aerodinamika, biztonság

A design és a motorok által ígért dinamikát a futóműnek köszönhetően érezhetjük az utakon. Kiváló alapot ad a súlypont jelentős lesüllyesztése és az új négylengőkaros futómű, akárcsak a 4MATIC összkerékhajtás lehetősége. A vevő különféle futómű-hangolások közül választhat, például kérhet direkt kormányműves sportfutóművet is. Az A osztály elektro-mechanikus kormányművét áttervezték, a rásegítő villanymotor helytakarékosan a precíz Dual Pinion ELE kormánygépre került.

Kiváló aerodinamikájának köszönhetően az A-osztály alaktényezője 0,26, ami a kategória legjobbja. Szerepet játszik ebben a széria tetőspoiler, benne az autó valamennyi, láthatatlanul elhelyezett antennájával.
Kategóriájából egyedül az A-osztályban széria a radartámogatású ütközési figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. A COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer optikai és akusztikai jelzést ad az esetleg nem figyelő vezetőnek, és fékezésre készíti fel a fékasszisztenst. Az autó azonnal lassít, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált.
Első ízben érhető el az A-osztályban a megelőző PRE-SAFE® utasvédelem, amely 2002-ben az S-osztályban mutatkozott be.

Mercedes-Benz A-osztály



















További cikkek


82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX
Kulcsszavak:
 
T-modellel a világ körül T-modellel a világ körül 82. Genfi Autószalon - Mercedes-Benz A-osztály Megtorpant májusban az európai autópiac 82. Genfi Autószalon - Mercedes-Benz A-osztály A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián Az Európai Unióban visszaesett, Magyarországon fellendült az autópiac Az Európai Unióban visszaesett, Magyarországon fellendült az autópiac Az Audi Hungaria felmondta szponzorációs szerződését a Győri ETO FC profi labdarúgócsapatával Az Audi Hungaria felmondta szponzorációs szerződését a Győri ETO FC profi labdarúgócsapatával
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11171 - 11180