Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11171 - 11180
Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az Airbus

Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az Airbus

2012. június 28.
Az európai Airbus repülőgép ipari konszern gyártó- üzemet készül létesíteni ...
Részletek
Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az AirbusAz európai Airbus repülőgép ipari konszern gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült államokban - írja a New York Times szerdai száma.

A lap úgy értesült, hogy az üzem az Alabama állambeli Mobile-ban épülne fel és a cég A320-as típusát gyártaná.
Az Airbus szóvivője a lap megkeresésére csak annyit mondott, hogy "pillanatnyilag nincs közölnivalója". A New York Times szerint lehetséges, hogy már hétfőn bejelentik a programot.

Az alabamai üzemmel az Airbus hazai piacán vehetné fel a versenyt az ősrivális Boeinggel. A világméretű értékesítést tekintve a két óriás fej-fej mellett halad, de az Egyesült államokban csak 20 százalék az Airbus részesedése a közepes nagyságú utasszállító gépek piacán, mint amilyen az A320. Helyi gyártás esetén az amerikai légitársaságok könnyebben részesíthetnék előnyben az Airbust a Boeinggel szemben.

Az Airbus számára ezen kívül költségmegtakarítással is járna az amerikai üzem, többek közt azért is, mert Alabamában a dolgozók nem tömörülnek szakszervezetekbe - írja a New York Times.

További cikkek

Ősszel tárgyal a kormány a repülőtéri gyorsvasútról
Több mint tíz százalékos leépítés az Air France-nál
Európai érdeklődés a NABI Sirius iránt
Kulcsszavak:
 
Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az Airbus Autóbérlésre írt ki tendert a NIF Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az Airbus Hibridhajtást és intelligens meghajtást kutat a Rába Gyártóüzemet készül létesíteni az Egyesült Államokban az Airbus 3-as metró felújítás 60-65 milliárdért Több mint egy millió motor és 60 000 autó készült Győrben Több mint egy millió motor és 60 000 autó készült Győrben
 
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron

Toledo – Kiváló autó, kiváló áron

2012. június 28.
Megérkezett az új Toledo. Az új limuzin dinamikus és elegáns külsejével, a SEAT ...
Részletek
Seat ToledoMegérkezett az új Toledo. Az új limuzin dinamikus és elegáns külsejével, a SEAT-okra jellemző modern stílussal, különösen gazdaságos TSI és TDI motorjaival, praktikus megoldások sokaságával és kiemelkedő kidolgozási minőséggel jelenik meg. A SEAT összesen több mint 860 ezer példányt készített a Toledo első két nemzedékének modelljeiből, amelyek sikerének alapjául egyaránt a vonzó dizájn és a kiváló mindennapos használhatóság sajátos ötvözete szolgált.

A legújabb generáció pedig bőséges térkínálatával, sokoldalúságával, magas fokú gazdaságosságával és rendkívül kedvező ár-érték arányával szintén egyértelműen ezt az utat járja. Az új Toledo így különösen vonzó megoldást kínál mindazon ügyfeleknek, akik az egész család számára ideális, praktikus, csúcsminőségű és elérhető árfekvésű limuzint keresnek, mégpedig az elegáns formák és a dinamikus vezetés élményének kárára kötött kompromisszumok nélkül.

„Az új Toledo letisztult SEAT-egyéniségével, kiemelkedő minőségi színvonalával és különösen kedvező ár-érték arányával írja tovább elődei sikertörténetét” – fogalmazott James Muir, a SEAT, S.A. elnöke. „A Toledo tetszetős formavilágát meggyőző praktikummal, a dinamikus autózás élményével és magas fokú gazdaságossággal ötvözi. Mi így képzeljük el a tökéletes limuzint, ügyfeleink pedig majd mondhatják: ’Kiváló autó, valóban kiváló áron!”

A teljes egészében új fejlesztésű Toledo november közepén elsőként Spanyolországba és Portugáliába érkezik, majd 2013 folyamán Európa további országaiban is megjelenik a márkakereskedőknél. A Toledo legjelentősebb piacainak Spanyolországot követően Németország, Mexikó és Törökország számít.

Seat ToledoVonzó formavilág, meggyőző praktikum

Az új Toledo 4,48 méteres hosszúságával négy centiméterrel hosszabb 2004-ben megjelent elődjénél. A Toledo hagyományos csomagtér-fedéllel kialakított második nemzedékével összevetve az újdonság nagyméretű, széles rakodónyílást szabaddá tévő csomagtér-ajtóval rendelkezik. A viszonylag hosszú, 2602 milliméteres tengelytáv (80 milliméterrel hosszabb a második generációs Toledóénál) a vezető és minden utas számára egyaránt bőséges térérzettel és lábtérrel szolgál.

„Az új Toledo vérbeli SEAT, azaz tökéletesen megfelel a mindennapok igényeinek, mégpedig a legmagasabb minőségi színvonal és megbízhatóság mellett” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. – „A Volkswagen Csoport legfrissebb motor-, hajtásrendszer- és futómű-technikái mindenkor élvezetes vezetésről, egyben kiemelkedő gazdaságosságról és biztonságról gondoskodnak. üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatóval pedig az új Toledo egyértelműen kategóriája legjobbjai között szerepel”

Letisztult és különösen kifinomult formák

Az új Toledo formavilága a SEAT megújult, az IBE, IBX és IBL koncepciómodellekkel megfogalmazott márkadizájnjának következetes továbbfejlesztése. Emellett azt is egyértelműen igazolja, hogy egy ötajtós, kompakt külső méretek jellemezte lépcsőshátú limuzin is felruházható érzelmekben különösen gazdag, kifejezetten sportos és elegáns karakterrel.

Az új SEAT Toledo kimondottan erőteljes és masszív kiállású, amit letisztult stílusú és pontosan kidolgozott felületek, vonalak és élek jellemeznek. Széles, szögletes fényszórói a márka legfrissebb dizájn-génjeit tükrözik, s a trapézt formáló, extrém karcsú hűtőráccsal, az alacsony légbeömlő nyílásokkal, valamint a hangsúlyosan vízszintes formájú hátsó lámpatestekkel vizuálisan még szélesebb hatást kölcsönöznek az autó számára.

Seat ToledoTervezői különösen finom vonalú tetőívet alkottak, amely kifejezetten elegáns motívumként vezet a széles - a far formáiból lágyan kiemelkedő - C-oszlopokig. Erősen megdöntött hátsó szélvédője határozott kupévonásokkal ruházza fel az új SEAT-ot, ám sokoldalúsága és funkcionalitása kárára kötött kompromisszumok nélkül.

„Az új Toledo valóban időtlen értékek jellemezte egyéniség, amely klasszikusan elegáns stílusban egyesíti diszkrét sportosságát modern vonalvezetésével és magas színvonalú mindennapos használhatóságával. Vérbeli SEAT a limuzinok körében, minden részletében minőségi formatervezéssel” – hangsúlyozta Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT Design vezetője.

Legkorszerűbb motorok, kiemelkedő gazdaságosság

Teljes egészében új fejlesztésként az új Toledo motorpalettáját a Volkswagen Csoport legkorszerűbb technikái alkotják. A csúcsot a rendkívül hatékony üzemű, 1,2 és 1,4 literes TSI és az 1,6 literes common-rail TDI konstrukciók képviselik. A legerősebb 1.4 TSI benzines változathoz a 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) is rendelhető. A benzines erőforrások teljesítménye 55 kW (75 LE) és 90 kW (122 LE) között alakul, az Ecomotive változat átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 116 gramm. Az 1,6 literes összlökettérfogatából 77 kW (105 LE) teljesítményt produkáló TDI dízelmotor Ecomotive kivitele szintén a kategóriában legjobbnak számító, kilométerenként átlagosan 104 gramm szén-dioxid-kibocsátással üzemel. A SEAT 2013-ban egy további, 66 kilowattos (90 LE) TDI aggregáttal tervezi bővíteni a Toledo dízelmotorjainak palettáját.

Magas alapfelszereltség

Az új SEAT Toledo minden változatának biztonsági alapfelszereltségében szerepel a vezető- és utasoldali légzsák, az első oldallégzsákok és a fej/mellkas légzsákok. Az alapmodell központi zárat, két részre osztott, lehajtható hátsó üléstámlát és elektromos első ablakemelőket is tartalmaz. A még gazdagabban felszerelt „Reference” és „Style” kivitelek a kényelem és a dizájn területén számos további extrafelszereléssel is szolgálnak.

Seat ToledoA SEAT szakterületén az egyetlen olyan vállalat, amely a járművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt teljes körű tevékenységet végez Spanyolországban. A Volkswagen Csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), s teljes termelése mintegy 80 százalékát a világ 75 országába exportálja. A SEAT piacvezető márka Spanyolországban, 2011-es összforgalma mintegy 350 ezer gépkocsi értékesítésével meghaladta az ötmilliárd eurót.

A SEAT három barcelonai gyárában – Zona Franca, El Prat de Llobregat és Martorell –  több mint 14 ezer dolgozót foglalkoztat. A márka további modelljei mellett itt készülnek a nagysikerű Ibiza és León sorozatok is, míg az Alhambra a Volkswagen Csoport palmelai (Portugália) létesítményében, a SEAT Mii pedig Pozsonyban gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat saját „szellemi központtal” rendelkezik, ahol több mint 900 kutató és mérnök alkotja együtt az „K&F” területén az innováció folyamatos hajtóerejét Spanyolország első számú ipari befektetője számára. összhangban a környezetvédelem iránti egyértelmű elkötelezettségével, a SEAT tevékenységét mindenkor alapvetően a hosszú távú fenntarthatóság, vagyis a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése, az energiatakarékosság, valamint az anyagok és erőforrások újrahasznosítása jegyében alakítja.

További cikkek

Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Már önműködően is parkolhat a Caddy
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Kulcsszavak:
 
Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Toledo – Kiváló autó, kiváló áron Kevesebb munkaköri ártalom a Volvo Dinamikus Kormányzással Toledo – Kiváló autó, kiváló áron A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket Toledo – Kiváló autó, kiváló áron Két hetet csúszik az M0 halásztelki lehajtójának megnyitása Június utolsó hétvégéjén is Jazzy Street Június utolsó hétvégéjén is Jazzy Street
 
Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérését

Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérését

2012. június 28.
A Continental takarékos gumi- abroncsai- nak segítségére is nagy szüksége ...
Részletek
Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérésétA Continental takarékos ContiEcoContact™ 5 gumiabroncsainak segítségére is nagy szüksége volt annak a két norvég sofőrnek, akik nemrégiben új európai fogyasztási rekordot állítottak fel egy Ford Mondeo ECOnetic volánja mögött.

A rekordkísérlet május 12-én indult Helsinkiből, és május 14-én ért véget a norvégiai Skedsmokorsettől délre. A 46 órás utazás két végpontja közötti 2536,4 km-t egyetlen tank gázolajjal tette meg a két sofőr, és ezzel új európai rekordot állítottak fel a szériagyártású dízelautók között. A tankba eredetileg töltött 70,93 liter üzemanyagból átlagosan mindössze 2,79648 liter fogyott 100 km-enként. „Nem csupán az autónk volt nagyon takarékos, az abroncsainkat is különösen alacsony gördülési ellenállásúra tervezték. A ContiEcoContact™ 5 gumiabroncsok alacsony gördülési ellenállása jelentősen hozzájárult a csekély fogyasztáshoz, méghozzá anélkül, hogy negatívan befolyásolta volna a biztos úttartást” nyilatkozta Knut Wilthil, a sofőrök egyike.

élvezetes kihívás

Henrik Borchgrevinkkel együtt egy 1,6 literes dízelmotorral szerelt Ford Mondeo ECOnetic volánja mögött érték el a rekordot, a Continental üzemanyag-takarékos ContiEcoContact™ 5 abroncsain gurulva. Az autót 2,8 bar levegőnyomással töltött, 205/60R16 méretű abroncsokkal szerelték.

A rekorderek útja előbb északra vezetett Finnország nyugati partja mentén Haparandáig, majd délre Svédország keleti partvidékén Uppsaláig. Innen Orebrón át Uddevallába mentek, majd megérkeztek Oslóba, tervezett úti céljukhoz. Azonban még maradt némi gázolaj az üzemanyagtartályban, így északra folytatták útjukat az E6-os úton egészen addig, amíg az autó meg nem állt Skedsmokorset településtől délre.

Frank Larsen, a Continental Tyres Scandinavia műszaki menedzsere rendkívül elégedetten nyilatkozott a Continental eme európai rekordban betöltött kimagasló szerepéről. „A ContiEcoContact™ 5 fejlesztése során az alacsony gördülési ellenállás volt a legfontosabb szempont. Az alacsony gördülési ellenállás kisebb fogyasztást, és ezzel alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez. Ez a rekord jól bizonyítja, hogy a Continental élen jár az üzemanyag-takarékos abroncsok fejlesztésében. A norvég vásárlók egyre inkább értékelik, ha egy abroncs barátságos a környezetükhöz és a pénztárcájukhoz egyaránt. Mivel a ContiEcoContact™ 5 pontosan ilyen termék, így remek választásnak bizonyul a tudatos vásárlók számára.”

Ford Mondeo ECOneticTanácsok takarékos vezetőknek

Egy rövid számolás megmutatja, hogy mennyi pénzt is lehet megtakarítani a gazdaságos vezetéssel. Ha 2600 km-t például 6 liter / 100 km-es fogyasztással teszünk meg, mondjuk
2,8 liter / 100 km-es fogyasztás helyett, akkor 83 literrel több üzemanyagot használunk fel. Ez pénzben kifejezve több mint 35.000 forint.

Knut Wilthil két jó tanáccsal is tud szolgálni azoknak, akik a lehető legtakarékosabban akarnak vezetni. „A legfontosabb, hogy szánjunk elég időt az utazásra, és tartsunk jókora követési távolságot az előttünk haladó autótól. Ha késésben vagyunk, többször kell visszaváltanunk, magasabb fordulaton pörgetjük a motort, és gyakrabban fékezünk. Ezekkel pedig egyáltalán nem teszünk jót a fogyasztásnak. A második tanácsommal azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy üzemanyagot takaríthatunk meg azzal, ha lejtőn lefelé kikuplungolva hagyjuk szabadon gurulni az autót. Ez egyszerűen nem igaz. Alapjáraton ugyanis a motor fogyaszt némi üzemanyagot, míg motorfék üzemben gurulva semennyi üzemanyag nem jut az égéstérbe, csupán a hajtáslánc alkatrészeinek tehetetlensége miatt jár a motor” – mondja Whilthil.

Nyerő páros

A sofőröknek az autó vezetési tulajdonságainak megítélésében a takarékos vezetés során szerzett tapasztalatuk is segít. „Ahogy elkezdtem megismerkedni az autóval feltűnt, hogy a gumiabroncsok roppant könnyedén futnak, és a tapadásuk is kiváló. Munkából hazafelé menet van egy pont az úton, ahol általában leveszem a lábam a gázról, és hagyom, hogy az autó magától leguruljon az utolsó lejtőn egy körforgalomig. A ContiEcoContact™ 5 abroncsokat vezetve azt vettem észre, hogy jóval hamarabb levehetem a lában a gázról, mint ahogy szoktam” – nyilatkozta Knut Wilthil, akinek kétsége sincs afelől, hogy az autó és az abroncsok párosítása fontos volt a rekord sikeres végrehajtásához.

További cikkek

Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv
Megérkezett hazánkba is a Peugeot 508 RXH
Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról
Kulcsszavak:
 
Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérését A Fővárosi Bíróság elrendelte a Malév felszámolását A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását Continental abroncsok segítették az új európai fogyasztási rekord elérését Péntek reggeltől Siófok és Fonyód között közlekednek vonatpótló autóbuszok Az új BMW 6-os sorozat - Csúcsteljesítmény és kiemelkedő hatékonyság Az új BMW 6-os sorozat - Csúcsteljesítmény és kiemelkedő hatékonyság A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában
 
Kevesebbet autózunk, mint 2010-ben

Kevesebbet autózunk, mint 2010-ben

2012. június 28.
Míg 2010-ben a magyar autósok több mint fele mondta, hogy egy év alatt 10 ezer...
Részletek
Kevesebbet autózunk, mint 2010-benMíg 2010-ben a magyar autósok több mint fele mondta, hogy egy év alatt 10 ezer kilométernél többet tesz meg autójával, addig idén már csak a megkérdezettek 44 százaléka nyilatkozott így - derül ki a Robert Bosch Kft. legújabb, MTI-hez eljuttatott felméréséből.

A Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, az adatfelvétel 2012 januárjában és februárjában történt.

Az eredményekből kiderül: napjainkban a budapestiek is kevesebbet autóznak, 2010-ben még ők használták legtöbbet gépjárművüket és közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert. Idén a fővárosiaknak már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit személyautójával.

A 2012-es kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városokban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők és az alacsonyabb jövedelműek.

Kevesebbet autózunk, mint 2010-benA fiatalabb személygépkocsik a legmagasabb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11.000 kilométert tesznek meg - derül ki a felméréséből.   A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark elöregedése áll.

További cikkek


Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Már önműködően is parkolhat a Caddy
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Kulcsszavak:
 
A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát A Volkswagen Amarok nyerte el az „Arany Vadkan” díjat A Volkswagen Amarok nyerte el az „Arany Vadkan” díjat Drasztikus átalakulások a taxipiacon Drasztikus átalakulások a taxipiacon
 
A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást

A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást

2012. június 28.
Nem terveznek hosszú nyári leállást a prémium autókat gyártó német üzemek...
Részletek
A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállástNem terveznek hosszú nyári leállást a prémium autókat gyártó német üzemek, annyi a megrendelésük.

A BMW, az Audi és a Mercedes-Benz hagyományosan több hétre leáll a gyártással nyáron, hogy a dolgozók el tudjanak menni szabadságra, illetve elvégezhessék a szükséges karbantartási munkákat. Ezen a nyáron azonban igyekszenek minél rövidebbre fogni a szünetet. Az Audinál például csak a műszakok számát csökkentik, a Mercedesnél pedig négyezer idénymunkást terveznek felvenni.

Az euróövezeti válság ellenére igen erőteljes a kereslet a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt, különösen Kínában és az Egyesült államokban.

További cikkek

Megkezdődött az új Ford B-MAX gyártása
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Kulcsszavak:
 
A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást A Volkswagen az Egyesült Államokban gyártja az új CrossBlue-t Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram Május közepén indul Romániában a roncsautóprogram Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást Sportosan elegáns négyajtós modell teszi teljessé az Opel Astra-családot A német luxusautógyárak nem terveznek nyári leállást A személyre hangolt autóké a jövő?
 
Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegen

Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegen

2012. június 28.
átadták az első ökobuszt Zalaeger- szegen, a helyi járatként közlekedő...
Részletek
Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegenátadták az első ökobuszt Zalaegerszegen, a helyi járatként közlekedő autóbusz üzemanyaga a Zalavíz Zrt. zalaegerszegi szennyvíztisztító telepén, szennyvíziszapból előállított biometán.

Zalatnai László, a Zala Volán Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek szerdán elmondta, hogy az ökobusz alacsony koromkibocsátása kedvező a városnak, a Volánnak pedig jobb működtetést jelent, ugyanis a biogáz 50-60 százalékkal kevesebbe kerül, mint a dízelolaj.

Az autóbuszok beszerzési ára 25 százalékkal magasabb, mint a normál üzeműeké - egy csuklósautóbusz 70 millió forintba kerül -, ezért további ökobuszok üzembe helyezése a pályázati lehetőségektől függ. Nagy András, a Zalavíz Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a helyi vállalat a tudását, technológiáját adja át a közösségnek, így a gazdasági előnyök mellett a környezettudatos magatartáson kívül egy új dimenziót is kap az együttműködés. Jelenleg ugyan korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre az üzemanyag, (a tisztított biogáz), ezért elsősorban arra törekednek, hogy a gáz mennyiségét növeljék, és csak ezt követően lehet bővíteni a tankolási lehetőségeket, ami a szélesebb körű felhasználást is lehetővé teszi.

Gyutai Csaba polgármester (Fidesz-KDNP) elmondta: olyan energiatakarékos megoldásokat kívánnak alkalmazni a városban, amelyek előremutatóak és kímélik a környezetet. Ennek eredményeként a zalai megyeszékhelyen már működik egy geotermális közműrendszer, ami megoldja a kórház, szociális otthon, fürdő, kemping fűtését. Folyamatban van újabb, hasonló létesítmény tervezése is.

Beszélt arról is, hogy célszerű a városi tömegközlekedésbe is bevonni a biometánnal hajtott autóbuszokat, mert kevésbé károsítják a környezetet és jóval alacsonyabbak az üzemeltetés, fenntartás költségei, de csak a tapasztalatok birtokában döntik majd el, hogy milyen ütemben fejlesztik tovább a programot.

Átadták az első ökobuszt ZalaegerszegenA Zalavíz Zrt. zalaegerszegi telepén a szennyvíztisztítás során keletkező szennyvíziszapból biogázt állít elő, amit kezdetben hő- és villamosenergiaként hasznosítottak. A tisztítóberendezés üzembe helyezését követően viszont 97 százalékos tisztaságú biometánt tudtak előállítani, amit sűrítést követően gázüzemű autókba lehet tankolni. (A keletkezett biometán fűtőértéke megegyezik a földgázéval.) A telepen a CNG üzemű autók tankolására kialakítottak egy biogáz töltőállomást is.

A Zalavíz Zrt. 2011 szeptemberében az országban egyedülálló, CNG üzemű kishaszon-gépjármű flottát helyezett üzembe. A cég ellátási területén hibaelhárításra és karbantartásra használt, cserére szoruló, elöregedett járműveket gyárilag kialakított CNG típusú kishaszon gépjárműre cserélték. Az autóbusz-átadással egy időben további két járművel is bővült a flotta, így már 10 biometánnal hajtott gépkocsi fut a térségben.

Az első ökobusz a Zalaegerszeg Megyei Jogú Város, a Zala Volán Zrt. és a Zalavíz Zrt. között létrejött konzorciumi megállapodás keretében kerül üzembe helyezésre a városban.

További cikkek

Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Az Outlander Plug-in Hybrid EV világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere New York-ban beindult a Chariot transzfer-szolgáltatás, csökkentve ezzel a ‘közlekedési sivatagok’ területét New York-ban beindult a Chariot transzfer-szolgáltatás, csökkentve ezzel a ‘közlekedési sivatagok’ területét Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegen Hogyan felezzük a fogyasztásunkat? Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert
 
Már önműködően is parkolhat a Caddy

Már önműködően is parkolhat a Caddy

2012. június 28.
A Volkswagen Haszon- járművek Caddy sorozata kétségkívül az egyik...
Részletek
Volkswagen CaddyA Volkswagen Haszonjárművek Caddy sorozata kétségkívül az egyik legnépszerűbb a sokoldalú városi kisáruszállítók körében. Az automatikus parkolási manővereket is lehetővé tévő „Park Assist system” rendszerével a Caddy most még alkalmasabbá tehető a városi használatra. Az innovatív technika az összkerékhajtás és a DSG sebességváltó mellett újabb olyan korszerű felszerelés, amely csak a Caddy palettáján szerepel kategóriájában.

A „Park Assist system”, mely már a hazai márkakereskedőknél elérhető Volkswagen Caddy modellekbe is rendelhető, egy legújabb generációs technológia, mely az úttal párhuzamos automatizált parkolási folyamatok mellett – már az útra megfelelő szögben álló keresztirányú beállásokat is segíti, különösen hatékony támogatást nyújtva az áruszállító és kézbesítő szolgálatok járművezetői számára. A berendezés a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával a 40 kilométer/óra alatti sebességtartományon aktiválható. A vezető az irányjelző működtetésével választja ki az út parkolásra igénybe venni kívánt oldalát.

Amennyiben a „Park Assist system” ezt követően ultrahangos érzékelőivel a Caddy számára megfelelő méretű parkolóhelyet talál, kezdetét veheti az automatizált beállás folyamata. A vezető hátramenetbe kapcsol, majd csupán a gáz- és a fékpedál kezelése a feladata, a kormányzás műveletét teljes egészében a Caddy veszi át. A sofőrt mindeközben akusztikai-, illetve a multifunkciós kijelzőn vizuális információk tájékoztatják. A parkolás közben a „Park Assist system” hét kilométer/órára korlátozza a sebességet, és az ütközés veszélyét érzékelve fékezésre is képes. Mindemellett azonban továbbra is a vezető felelős az autó szükség szerinti megállításáért, a „Park Assist system” fékezési funkciója ugyanis nem alkalmas minden esetben az ütközés feltétlen megelőzésére.

Volkswagen CaddyA parkolást a 360 fok látószögű vizuális parkolás-segítő berendezés (optical parking system; OPS) is segíti, amely a megfelelő rádiókészülék, illetve navigációs rendszer színes képernyőjén felülnézetben jeleníti meg az autót. Sárga és vörös jelzései révén a vezető mindenkor pontosan láthatja, hogy a Caddy, vagy a Caddy Maxi eleje vagy hátulja veszélyesen megközelít-e valamilyen akadályt. Mindezt akusztikai jelzés egészíti ki. A „Park Assist system” a Caddy csaknem minden változatához rendelhető – legyen szó akár zárt áruszállító, Kombi vagy személyszállító kivitelről, rövid vagy hosszú tengelytávról.

A Caddy nálunk és Európában piacvezető a városi kisáruszállítók kategóriájában. E kiemelkedő népszerűség okaiként – magas minőségi színvonala mellett – főként motorkínálata és az igen széles felszereltségi kínálat említhető: kétféle tengelytáv, zárt áruszállító és Kombi kivitel, személyautó-változatban négy felszereltségi szint, kemping-modell, két benzinmotor 63 KW /  85 LE és 77 kW / 105 LE teljesítménnyel, öt dízel erőforrás az 55 KW / 75 LE és 125 kW / 170 LE közötti tartományban, földgáz és cseppfolyós gáz alternatív hajtások, elsőkerék-hajtás vagy 4MOTION összkerékhajtás, manuális vagy DSG sebességváltó, valamint rendkívül takarékos „BlueMotion technology”.

Mindemellett számos felszereltség csak a Caddy palettáján szerepel ebben kategóriában, így a Caddy összesen 238 különböző változatban áll a vásárlók rendelkezésre.

További cikkek

Legördült a félmillomodik Superb a szerelőszalagról
Megkezdődött az új Ford B-MAX gyártása
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Kulcsszavak:
 
Már önműködően is parkolhat a Caddy Németországban tervezték és gyártják az Opel első elegáns városi kisautóját Már önműködően is parkolhat a Caddy Megkezdődik a kőbányai Liget tér átalakításának tervezési fázisa Már önműködően is parkolhat a Caddy Biztonság felár nélkül Már önműködően is parkolhat a Caddy Új erőforrásokat és modellváltozatokat mutat be a BMW Már önműködően is parkolhat a Caddy Az Outlander Plug-in Hybrid EV világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon
 
Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF

Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF

2012. június 27.
A goodwoodi sebesség fesztiválon a 100%-ig elektromos Nissan LEAF meg- próbálja...
Részletek
Nissan LEAFA goodwoodi sebesség fesztiválon (június 29- július 1) a 100%-ig elektromos Nissan LEAF megpróbálja majd minél gyorsabban teljesíteni az 1,16 mérföldes hegyi felfutást - azonban tolatva. Ezzel új Guiness-rekordot akar állítani:  az egy mérföldet meghaladó távot hátramenetben leggyorsabban teljesítő autó.

Mivel a kerekek hajtását közvetlenül az elektromos motor látja el, a Nissan LEAF-nek hátramenetben is képesnek kell lennie arra, hogy elérje ugyanazt a végsebességet, mint előre menetben. Az akkumulátorok a padló alatt helyezkednek el, így a súlypont alacsony és ezzel az autó rendkívül stabil, valamint a kanyarokban a karosszéria dőlése is alacsony. Továbbá kevesebb mozgó alkatrésszel rendelkezik, mint egy hagyományos jármű,  így kisebb a valószínűsége annak, hogy mechanikai problémák megakadályozzák a kísérletet.

A kísérlet a Nissan ambíciózus "Nagy rákattanás" kampányának része, mely az elektromos mobilitás népszerűsítését tűzte ki célul Európa-szerte. A kampány célja annak bizonyítása, hogy a Nissan LEAF  környezetbarát, biztonságos, gazdaságos, praktikus és kiváló vezetési élményt nyújt. A rekord végrehajtását Terry Grant profi kaszkadőr fogja megkísérelni. Terry már tavaly elkápráztatta a fesztivál közönségét azzal, hogy két keréken teljesítette a hegyi menetet egy Nissan Juke-kal.

"A LEAF tolatási rekordja nem lesz egyszerű, sok izgalmat tartogat" - ismerte el Terry. "A hegymenetben nem csak az emelkedő okoz nehézséget, hanem a sok kanyar és akadály is."

Nissan LEAF"Ez egy rendkívüli műszaki vizsgája a sebességnek és a koncentrációnak; ennek ellenére bízom a Nissan LEAF képességeiben és erős felépítésében. Tudom, hogy sérülés nélkül fogom megúszni a hétvégét."

A fesztivál másik csillaga, a versenyfelszereltségű Nissan LEAF NISMO RC az óra ellen versenyez majd, és elektromos autó által futott leggyorsabb hegymenetet kísérli meg. A 2011-es FIA GT1 bajnokság győztese, Michael Krum ül majd a kormány mögött, aki idén már egyszer megörvendeztette a közönséget a 24 órás Le Mans-i versenyen a DeltaWing ülésében.

További cikkek

Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról
Kulcsszavak:
 
Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Tolatási világrekordra készül a Nissan LEAF Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten
 
Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról

Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról

2012. június 27.
Használt- autó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meg- hoznunk, amelyek...
Részletek
HondaHasználtautó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meghoznunk, amelyek a későbbiek során befolyásolhatják a vezetési élményt, a kocsinkra fordítandó költségeket, vagy akár azt is, hogy milyen gyakran kell majd szervizbe járnunk autónkkal. Sorozatunkban igyekszünk olyan kérdésköröket feldolgozni, amelyek segíthetik a döntés előkészítését, vagy amivel mindenképpen érdemes a vásárlás előtt foglalkozni. Ebben a részben a hibrid autókkal foglalkozunk. 

Az első hibrid autók bő tíz évvel ezelőtt jelentek meg a gyártók kínálatában, új alternatívát nyújtva azoknak, akik takarékosan, alacsony fogyasztással szeretnének közlekedni és emellett még a környezetvédelemre is szívesen odafigyelnek. Az esetek nagy százalékában ekkor még benzinmotor párosult az elektromos motorral, napjainkban viszont már egyre több gyártó használ dízel erőforrást is. Az elmúlt évek alatt az elektromos üzemmódban megtehető távolság, és az elektromotor teljesítménye is nőtt, így már valós hasznát vehetjük az elektromos üzemmódnak. Persze akad olyan modell is, ahol az autó nem képes teljesen elektromos hajtással közlekedni, itt a belső égésű motor teljesítményét növeli a kapcsolt erőforrás.

A választható modellek száma folyamatosan gyarapodik, azonban a hibridek magas listaára miatt csak kevesen döntenek a két hajtásrendszerű kocsik mellett. A hibridek népszerűségéhez viszont jelentősen hozzájárulhatnak a világszerte jelentkező állami támogatások, amik leginkább adókedvezményekben és az egyéb juttatásokban (pl. ingyenes parkolás, kedvező biztosítási díj) érzékelhetőek. Hazánkban például alacsonyabb regisztrációs adóval segítik a vásárlást, ami valamivel elmaradottabb ösztönzési rendszernek számít az európai átlaghoz viszonyítva.

ToyotaA szalonautók mellett már a használtautó piacon is találunk hibrid kínálatot, viszont ebben az esetben kockázatot is kell vállalnunk. A hibrid autók kényes pontjának az elektromos hajtás számít, aminek az akkumulátora egy bizonyos kisütési ciklusra lett tervezve. Ez azt jelenti, hogy átlagos használat mellett 3-4 évente cserélni kell azt, ami jelentős kiadásnak számít, mivel a költségek meghaladhatják az autó akkori értékének a felét is. Egyes autóforgalmazóknál található kifejezetten az akkumulátorra szóló lízing konstrukciói is. Az autótulajdonos ebben az esetben havonta fizet egy bizonyos összeget bérleti díjként, viszont így az akkumulátor cseréjét költségmentesen végzi a kereskedő. A hibridek esetében a szervizelést a kocsi elektronikai rendszerében lévő magasfeszültségű áram miatt csak márkaszerviz végzi.

„Használt hibrid keresése során érdemes nagy figyelmet fordítanunk arra, hogy milyen állapotban van az akkumulátor a kiszemelt autóban. Ez értékbefolyásoló szempont is lehet a használtautók esetében, tehát árulkodó lehet az alacsony árú, fiatal modell, ugyanis ezeknél nagy többségben épp csere előtt áll az energiaforrás. Amennyiben mégis egy ilyen kocsi mellett döntünk, készülnünk kell arra, hogy jelentős, akár 1-2 millió forintos kiadás várhat ránk rövid időn belül” – vélekedett Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. „Autóvásárlás előtt érdemes azt is jól átgondolnunk, hogy pontosan mire használnánk kocsinkat, ugyanis a korai hibridek például csak rövid hatótávolsággal bírtak. Az új változatok már akár 40-50 kilométer megtételére is képesek a belsőégésű motor használata nélkül, tehát amennyiben település határon belül, hosszabb távolságon használnánk a kocsit, érdemes az újabb modellek közül választanunk. Ezzel szemben viszont, ha sokat közlekedünk országúton, akkor a hibrid nem a legjobb megoldás, ugyanis a súlytöbblet miatt a kisebb autók teljesítménye és fogyasztása is hagy némi kívánnivalót maga után” – tette hozzá a márkaigazgató.

LexusAz elektromos hajtás kapcsán több új megoldás is elérhető már, amelyek a hagyományosnak vett hibridnél jobb alternatívát nyújthatnak. Ilyen például a plug-in hibrid, amely az átlag hibridektől annyiban tér el, hogy amennyiben lecsökken az akkumulátor töltése, akkor a 230 voltos elektromos hálózatról is feltölthetjük azt. A rendszer jelenleg abban hibádzik, hogy jelenleg még kevés elektromos töltőállomás található az utcán, és a töltési idő is jelentős, akár több órás is lehet.

A teljes elektromos hajtás felé nagy lépést tesznek a legújabb típusú hibridek, amelyek esetében a belsőégésű motor már csak hatótávolság növelő funkcióval bír. A jelenlegi kínálatban már található ilyen rendszerű autó, itt a nagy teljesítményű elektromotort egy kisebb belsőégésű motor egészíti ki, amelynek mindössze az a feladata menetközben, hogy meghajtsa a generátort, ha az akkumulátorból kifogy a töltés. Ezzel a technikával akár 400 kilométeres hatótávolság is elérhető.

„A közeljövő fejlesztései várhatóan abba az irányba tartanak majd, hogy minél kisebb szükség legyen a belsőégésű motor használatára. Ehhez azonban arra van szükség, hogy az elektromos hajtással megtehető kilométerek számát növelni tudják, illetve, hogy csökkenjen az autók fenntartási költségei. Amennyiben ezeket a célokat sikerül elérni, 10 éven belül nagyobb számban kerülhetnek az utakra a környezetbarát gépkocsik” – zárta gondolatait Horváth Zoltán.

További cikkek

Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Európában, a 2012. évi Zero Rally keretében tesztelik a Hyundai ix35 üzemanyag-cellás járműveket
Az Outlander Plug-in Hybrid EV világpremiere a 2012-es Párizsi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Megyei e-matricát vesznek az autósok havi helyett Megyei e-matricát vesznek az autósok havi helyett A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et Használtautó vásárlási tanácsok – A hibrid autókról Jóváhagyták a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítő tervezéséhez kapcsolódó megállapodást
 
Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv

Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv

2012. június 27.
A Ford felfúvódó biztonsági öve jövőre mutatkozik be a vadonatúj Mondeo modellben...
Részletek
FordA Ford felfúvódó biztonsági öve jövőre mutatkozik be a vadonatúj Mondeo modellben: a biztonsági öv és a légzsák-technológia előnyeit egyesítő felfúvódó biztonsági öv, amely a fej, a nyak és a mellkas terhelésének csökkentésével megóvja a legsebezhetőbb utasokat, ötször hatékonyabb védelmet nyújt az ütközés során ébredő erőhatásokkal szemben, mint a hagyományos biztonsági övek.

A Ford bejelentette, hogy úttörő technológiájú felfúvódó biztonsági öve – amely egyesíti a biztonsági öv és a légzsák előnyeit – jövőre Európában is elérhetővé válik a vadonatúj Mondeo modellben. A Ford felfúvódó biztonsági öve azzal a céllal készült, hogy mérsékelje a hátsó utasok fej-, nyak- és mellkassérüléseit, különösen a gyermekek és idősebb emberek esetében, akik fokozottan ki vannak téve az ilyen jellegű sérülések veszélyének. ütközéskor az öv azonnal felfúvódik, és ötször hatékonyabban nyeli el a becsapódás erejét, mint egy hagyományos biztonsági öv.

“Teljes dummy-családunkon kipróbáltuk a rendszer működését, és azt tapasztaltuk, hogy extra védelmet nyújt a szokványos hátsó biztonsági övekhez képest.” – avat be Joerg Doering, a Ford Európa biztonsági öveket fejlesztő mérnöke. “A légzsákok és az övek előnyeinek egyesítése komoly előrelépés, ám e technológia Európában jelenleg még nem elérhető.”

A mindennapok során a felfúvódó öv ugyanúgy működik, mint a hagyományos biztonsági övek, s a csecsemők és gyermekek számára készült biztonsági ülésekhez és ülésmagasítókhoz is használható. A Ford vizsgálatai szerint a felfúvódó övet tesztelők több mint 90 százaléka úgy találta, hogy ugyanolyan kényelmes, mint a hagyományos biztonsági öv, sőt párnázottsága és puhasága miatt sokan még komfortosabbnak is találták. A technológia először 2011-ben jelent meg az USA-ban a Ford Explorer modellben, és hamar népszerűvé vált: a vásárlók 40 százaléka rendelte meg autójához ezt az opciót. A légzsákokhoz hasonlóan a Ford felfúvódó biztonsági öve is akkor aktiválódik, amikor az ütközésérzékelő szenzorok balesetet észlelnek. Ilyenkor a hátsó ülések alatt elhelyezett munkahengerek megnyílnak, és az övcsatokon keresztül nagy nyomású gáz áramlik az övek belsejébe. A felfúvódás ideje kevesebb, mint 40 ezredmásodperc.

Ford“Ez a berendezés extra védelmet nyújt a nyak, a fej és a mellkas számára, különösen a gyermekek és idősebb emberek esetében, akiket fokozottan veszélyeztetnek az ilyen jellegű sérülések.” - magyarázza Doering. A légzsákokkal szemben – amelyek működésük közben hőt fejlesztenek – a Ford különleges biztonsági övét hideg, sűrített gáz fújja fel.

“Saját kategóriájában a Mondeo lesz az első modell, amelyben elérhetővé válik ez a technológia.” – hívja fel a figyelmet Klaus Scherzer, a Ford Európa márkamenedzsere. “Biztosak vagyunk abban, hogy a vásárlók számára ez komoly vonzerőt jelent majd.”

A Ford felfúvódó biztonsági öve a legfrissebb elem a vállalat övfejlesztéseinek sorában: a Ford 1955-ben kínált első alkalommal gyárilag beszerelt, kétpontos biztonsági öveket az első üléseken utazók számára.

További cikkek

Megérkezett hazánkba is a Peugeot 508 RXH
Citroën C-Elysée – Modern, tágas robosztus
Több mint 400 ezer Cruze-t hív vissza a Chevrolet
Kulcsszavak:
 
Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv Bezárták az Opel bochumi gyárát A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Újabb Seat SUV: jön az Arona Újabb Seat SUV: jön az Arona Az új Ford Mondeo-ban érkezik a felfúvódó biztonsági öv Az Audi új S-modell
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11171 - 11180