Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11181 - 11190 |
A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek |
||
2013. március 27.
Földgázüzemű autóbuszt tesztelnek két hónapon át Budapesten, illetve az elővárosi közlekedésben, a próbajárat kedden indult útnak a népligeti buszpályaudvarról - közölte a Főgáz CNG Kft. az MTI-vel.
|
A tájékoztatás szerint a Főgáz a MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-vel együttműködve egy úgynevezett CNG (sűrített földgáz) üzemű MAN Lion,s City A37 típusú autóbuszt biztosít tesztelésre a Budapesti Közlekedési Központnak, a BKV Zrt.-nek és a Volánbusz Zrt.-nek. A fehér színű, oldalán hegyvonulatokkal és virágmintákkal díszített buszt egy hónapig elővárosi menetrendben a Budapest-Maglód útvonalon, egy hónapig pedig városi körülmények között tesztelik. A Főgáz a buszt reklámcélra is használja, a lakosság figyelmét szeretné felhívni a sűrített földgázhajtás nyújtotta előnyökre. A sűrített földgázüzemű járművek mind gazdaságilag, mind környezetvédelmi szempontból előnyösek az üzemeltető számára, hiszen ezek a járművek csökkentik a környezetterhelést, kevesebb szén-dioxidot, szén-monoxidot juttatnak a levegőbe, koromkibocsátásuk pedig nulla - írták a közleményben. Kulcsszavak: bkv, cng, man, teszt, volán, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Szigorú széndioxid-kibocsátási határértéket határozott meg az új modellekre a Volkswagen és a Greenpeace |
||
2013. március 27.
A Volkswagen-csoport az idei Genfi Autószalon március 4-i megnyitásakor hozta első ízben nyilvánosságra nagy horderejű döntését, amelynek értelmében a korábban tervezettnél is intenzívebben kívánja mérsékelni új modelljeinek üzemanyag fogyasztását.
|
A nagy jelentőségű célkitűzést Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke 2013. március 21-én Hannoverben, Brigitte Behrens Greenpeace-ügyvezetővel tartott első csúcstalálkozója alkalmával erősítette meg. A találkozó középpontjában a Volkswagen-csoport klímavédelemmel kapcsolatos erőfeszítéseinek részletes ismertetése állt. Winterkorn kiemelte, a Volkswagen a tervek szerint már 2020-ra teljesíti az EU törvényileg rögzített, kilométerenként 95 gramm átlagos széndioxid-kibocsátásról szóló célkitűzését: „Biztosíthatok mindenkit afelől, hogy valamennyien elkövetünk mindent annak érdekében, hogy vállalatunk minden további ’ha’ és ’de’ nélkül teljesítse a 95 grammos széndioxid-emissziós értéket. Ennek természetesen alapfeltétele, hogy korszerű alternatív hajtásrendszereink ügyfeleink körében is kedvező fogadtatásra találjanak, ami értelemszerűen egyik legfőbb célunk is egyben.” Brigitte Behrens, a Greenpeace ügyvezetője támogatásáról biztosította a Volkswagen által megfogalmazott célokat: „Nagy jelentőségű döntésről van szó a klímavédelem szolgálatában, amely a környezetvédelem és a társadalom, illetve a klímabarát műszaki megoldások sorozatgyártásbeli alkalmazásai iránti elkötelezettség fontos és egyértelmű jelzése is egyben. A jövőben a mobilitással összefüggő elképzelések egyeztetése terén is fenn kívánjuk tartani a párbeszédet a Volkswagennel.” A Volkswagen nyilatkozata egyértelmű válasz az Amerikai Egyesült államok és Kína mind szigorúbb kipufogógáz szabványaira is. Immár két éve folytatja a Volkswagen és a Greenpeace konstruktív, olykor némileg konfrontatív párbeszédét, amelynek témája a Volkswagen-csoport teljes modellpalettájának a széndioxid kibocsátás terén 2020-ra tervezett, kilométerenként 95 gramm/km értékre történő mérséklése. E számítások során mindenekelőtt a gyártók „szuperkreditjei” képezik kritika tárgyát, amelyek az elektromos és hibridmodelleket különösen alacsony károsanyag emissziójú járművekként többszörösen is számításba vennék. A Volkswagen és a Greenpeace egymástól függetlenül is vallja, hogy a közúti közlekedés széndioxid kibocsátásának csökkentése a klímavédelem egyik igen lényeges tényezője. A Volkswagen és a független környezetvédő szervezet az autógyártó jövőbeni klímavédelmi céljai, illetve azok megvalósításával kapcsolatosan is folytatni kívánja a konstruktív párbeszédét. Kulcsszavak: CO2, károsanyag, új modell, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
További együttműködés a Siemens és a BME között |
||
2013. március 27.
A másfél évtizedes együttműködés folytatásaként stratégiai megállapodást írt alá a Siemens Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a Siemens kedden az MTI-vel.
|
A listaáron háromszázmillió forint értékű szoftvercsomag adományozására, laborfejlesztésre, hallgatói ösztöndíjak felajánlására és egy közös K+F projekt indítására vonatkozó megállapodást Dale A. Martin vezérigazgató és Péceli Gábor rektor írta alá. A támogatásként az egyetemnek adott PLM (product lifecycle management - termék-életciklus menedzsment) szoftvert világszerte több mint 70 ezer ügyfél használja, a gép- és elektronikai iparban, de más iparágakban is. A szoftverrel a cégek a teljes életcikluson keresztül képesek menedzselni a termékek eredményességét és költséghatékonyságát. Az életciklus a termék elgondolásától, tervezésétől a gyártáson, illetve a kapcsolódó szolgáltatásokon át, a gyártásból való kivonásáig tart. A Siemens által felajánlott szoftver-licenccsomag segítségével a jövő mérnökei már az egyetemi évek alatt megismerkedhetnek a legújabb tervezési technológiával, versenyelőnyt szerezve ezzel a munkaerőpiacon. Közös fejlesztést indít a társaság és az egyetem a villanyautótöltők teljesítmény-átalakító modulja, az inverter optimalizálására. Az inverter készít a hálózati váltóáramból a töltéshez szükséges egyenáramot. Amíg csak elvétve töltik az autósok otthon a kocsijaikat, addig nincs gond a hálózattal, viszont ha ez tömegessé válik, akkor az egyidejű töltés feszültségingadozást okoz. Ezt a problémát oldja meg a közös fejlesztés. Kulcsszavak: BME, együttműködés, Siemens, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Minden vonat közlekedik, de több vonalon késésekre kell készülni |
||
2013. március 27.
A folyamatos és intenzív havazás ellenére minden vonat közlekedik, de 5-10 perces késések országszerte több vonalon is lehetnek - közölte a Mávinform szerda reggel az MTI-vel.
|
A folyamatos és intenzív havazás ellenére minden vonat közlekedik, de
5-10 perces késések országszerte több vonalon is lehetnek - közölte a
Mávinform szerda reggel az MTI-vel. Jelentős, 35-40 perces késésre a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonalon kell készülni, ahol érd-elágazásnál elromlott a biztosítóberendezés. Itt a menetrend szerinti közlekedés a délelőtti órákra állhat helyre - tették hozzá. Ezen felül nagyobb, 20-25 perces késéseket jelentettek a szobi és a veresegyházi vonalról, az esztergomi vonalon pedig átlagosan 10-20 percet késhetnek a vonatok, mert a Pilisvörösvár és Esztergom közötti szakaszon a vonatpótló autóbuszok a közúti nehézségek miatt nehezebben tudják tartani a menetrend szerinti közlekedést - írta a Mávinform. Kulcsszavak: havazás, késés, máv, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Rekordméretű megrendelés az Iveco Euro VI-os autóbuszaira |
||
2013. március 27.
Az Iveco járművei győztek a De Lijn vállalat által kiírt jelentős autóbusz-beszerzési tenderen Belgiumban. A megállapodás értelmében az Iveco 2014 elején kezdi meg a 160 darab Crossway Low Entry típusú, Euro VI motorral felszerelt autóbusz szállítását a flamand tömegközlekedési társaság részére.
|
A pályázat elbírálása során fontos szempont volt a gazdaságosság és a műszaki érték, amelyek alapján az üzemeltető az Iveco ajánlatát találta a legkedvezőbbnek. A De Lijn vállalat által rendelt alacsonypadlós Crossway Low Entry modellek Euro VI minősítésű, Cursor 9 motorral rendelkeznek, továbbá felszereltségük részét képezi a nagy hatékonyságú Hi-eSCR rendszer is, amely az új Stralis Hi-Way modellben mutatkozott be. Az FPT Industrial által szabadalmaztatott fejlett katalitikus redukciós rendszer nem alkalmaz kipufogógáz-visszavezetést (EGR), emellett alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és csökkentett teljes birtoklási költséget (total cost of ownership, TCO) biztosít. A De Lijn járműparkja több mint 2300 buszból áll, amelyek körülbelül 500 millió utast szállítanak évente, összesen több mint 225 millió kilométert megtéve. A 160 új, Euro VI motorral felszerelt autóbuszt flandriai helyközi hálózatában fogja üzemeltetni a közlekedési vállalat. A Crossway Low Entry modell a tavaly nyáron megnyert fontos tendert követően tovább folytatja európai sikersorozatát. Akkor az Iveco több mint 150 EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle – fokozottan környezetkímélő jármű) busz szállításáról kötött megállapodást Németország legnagyobb közlekedési társaságával, a Deutsche Bahn Fuhrpark Service GmbH vállalattal. A szegmens vezető modelljeként a Crossway Low Entry gyors és megbízható szállítási megoldásokat kínál, és a jármű tervezésekor számos európai tömegközlekedési vállalat és magánüzemeltető igényeit is figyelembe vették. Az Iveco fontos szereplője az európai személyszállításnak, és folyamatos kutatási-fejlesztési tevékenységének célja, hogy vonzóbbá és kényelmesebbé tegye a közösségi közlekedést, növelje annak teljesítményét, valamint hogy eleget tegyen a fenntartható mobilitás követelményeinek is. Műszaki jellemzők A Crossway Low Entry nagy hangsúlyt helyez az akadálymentességre, ezért az első és a középső dupla ajtó 1200 mm szélességű, valamint a járműben a mozgáskorlátozott utasok igényeinek megfelelő speciális helyeket alakítottak ki. A középső fellépőbe továbbá egy manuálisan behúzható rámpát is beépítettek a járda és az autóbusz padlója közötti távolság áthidalására. A jármű alacsony első részén a belmagasság 2,565 m, az ülések és az állóhelyek aránya pedig az üzemeltető igényei szerint alakítható. Az FPT Industrial egyedülálló és nagy hatékonyságú Hi-eSCR technológiájának köszönhetően a jármű alacsony fenntartási költségek mellett üzemeltethető, és a lehető legkisebb káros hatást gyakorolja a környezetre. A Crossway Low Entry nagy teljesítményű Cursor motorja az üzemanyag-takarékosság terén is az élen jár. Kulcsszavak: autóbusz, iveco, járműipar, megrendelés
|
|
|||||
|
||||||
Több megyére és már hófúvás miatt is adtak ki figyelmeztetést |
||
2013. március 27.
összesen hét megyére adott ki elsőfokú figyelmeztetést az Országos Meteorológiai Szolgálat, s nem csak havazás, hanem több helyen a várható hófúvás miatt.
|
Az előző este előre jelzetthez képest nem kettő, hanem hét megyében van érvényben citromsárga, vagyis elsőfokú figyelmeztetés havazás, illetve a várható hófúvás miatt. Vas, Veszprém, Zala és Somogy, valamint Heves megyében a várható gyenge hófúvás miatt adták ki a figyelmeztetést. E szerint ezeken a területeken a friss hóval fedett területeken a szél alacsony hótorlaszokat emelhet. Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a hófúvás mellett a havazás miatt is érvényben van az elsőfokú figyelmeztetés. így ezekben a megyékben arra is készülni kell, hogy 24 óra alatt több mint 10 centiméternyi friss hó is hullhat. Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerda hajnalban az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: a reggeli, kora délelőtti órákban még az ország legnagyobb részén gyengén, az északi országrészben többfelé közepes intenzitással hull a hó. Délkeleten ónos szitálás is előfordulhat - tették hozzá. Napközben az északi-középhegység és a Tiszántúl kivételével előbb tovább gyengül, majd meg is szűnik a csapadék. Ezeken a tájakon számottevő mennyiségű friss hóréteg már nem várható. Az északi-középhegységben és a Tiszántúl legészakibb részén viszont délelőttől estig még több centiméteres friss hóréteg hullhat és összességében a szerdai nap folyamán 10 centiméter körüli vagy kevéssel a feletti hómennyiség valószínű. A déli órákra a nyugati megyékben és északkeleten is mindenütt megszűnik a gyenge hófúvás - írta a meteorológiai szolgálat. Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, figyelmeztetés, havazás, hófúvás, időjárás, OKF, omsz
|
|
|||||
|
||||||
Továbbra is téliesek az útviszonyok országszerte |
||
2013. március 27.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. útinform szolgálatának szerda kora reggeli összesítése alapján az éjszakai intenzív havazás nyomán a fő- és mellékúthálózaton egyaránt téliesek az útviszonyok - tájékoztatta a társaság az MTI-t, arra kérve a közlekedőket, hogy országszerte fokozott óvatossággal vezessenek, utazás előtt pedig mindenképpen tájékozódjanak az aktuális ...
|
Az útinform összesítése alapján az ország jelentős részén közel két napja folyamatosan havazik. Tárnok környékén az intenzív havazás miatt a látótávolság is lecsökkent. A Dunántúl nyugati és déli területein 15-20, a középső országrészben helyenként 25-30 centiméter hó hullott. Az Alföldön 15-20, míg az északkeleti megyékben 5-10 centiméter a hó vastagsága. A társaság munkagépei éjszaka és a reggeli órákban is megállás nélkül dolgoztak, ennek ellenére a fő- és mellékutak egyaránt havasak, latyakosak, csúszósak, Csorna közelében jégbordásak, Baja térségében jeges szakaszokra kell számítani. A szél többnyire gyenge vagy szélcsend van, viszont Heves, Nyékládháza és Sátoraljaújhely környékén közepese erősségű szél fúj. Egyelőre jelentősebb hófúvásokról nem érkezett információ, viszont Zala megyében a sármelléki bekötő út a reggeli órákra járhatatlanná vált - írták közleményükben. A rendkívüli időjárási viszonyokra tekintettel a 61-es főút Zala megyei szakaszán megtiltották a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedését, már a Somogy megyei szakaszon Inkénél kell rendőri terelésre számítani, kerülni Nagykanizsa irányába a 68-as főút felé lehet. Zala megyében a 75-ös főúton a 27-es és a 35-ös kilométerszelvények között teljes lezárás van továbbra is érvényben az elakadt járművek és a hó helyzet miatt. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. összes üzemmérnökségén 12 órás váltott műszakokban, folyamatosan dolgoznak a cég szakemberei és munkagépei, de az intenzív havazás miatt nehézkes a hó eltakarítása. Országosan 435 munkagép dolgozik az utak hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkáin. Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, csúszós utak, havazás, időjárás
|
|
|||||
|
||||||
Szerdára már csak három megyére adtak ki figyelmeztetést |
||
2013. március 26.
Szerdára már csak három megyére és csak havazás miatt - hófúvás miatt már nem - adott ki elsőfokú figyelmeztetést az Országos Meteorológiai Szolgálat.
|
Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád megyében 24 óra alatt több mint 10 centiméternyi friss hó is hullhat. Az ország többi részén nem várható veszélyes időjárási jelenség. A meteorológiai szolgálat kedd kora esti, az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: tovább folytatódik az országos havazás, amelynek súlypontja szerda reggelre az északkeleti országrészre helyeződik át. Addig az országban még 3-10 centiméternyi hó hullhat. Szerdán az éjszakai órákig már csak az ország északkeleti felében valószínű számottevő megmaradó hó. Ebből általában legfeljebb 5, az északkeleti határ közelében 5-10 centiméteres hóréteg alakulhat ki - tették hozzá. Szerda reggelig a Dunántúl nyugati felében és a keleti országrészben fordulhat még elő gyenge hófúvás - írta a meteorológiai szolgálat. Kulcsszavak: figyelmeztetés, havazás, időjárás, omsz
|
|
|||||
|
||||||
Tovább bővíti TRP programját a PACCAR Parts |
||
2013. március 26.
Pótkocsikhoz való kitámasztó gólyalábak, légfékek és LED-es világítótestek teljes körű választékával bővült ki a TRP termékkínálata, amely immár több mint 75 000 alkatrészt tartalmaz.
|
Ezáltal vezető szerepet tölt be az összes tehergépkocsi-, illetve pótkocsimárka számára kínált alkatrészek, valamint műhelyfelszerelések terén. A PACCAR Parts 1995-ben mutatta be TRP Truck and Trailer Parts (TRP tehergépkocsi- és pótkocsialkatrészek) nevű programját a „One Stop Shop” stratégia keretén belül, amelynek lényege, hogy a fuvarozók egy helyen mindent megkaphatnak a flottájukhoz. A TRP programot pótkocsikhoz való kitámasztó gólyalábak választékával bővítették ki, amelyeket hajtóműházzal, összekötő rúddal, lábbal és hajtókarral együtt, kompletten kínálnak. A kitámasztó gólyalábak nagyon kis tömegűek (mintegy 15 kilogrammal könnyebbek), versenyképes árazásúak és széles méret-, illetve típusválasztékban állnak rendelkezésre. Szintén újdonság a TRP programban a légfékrendszerek alkatrészeinek kiterjedt kínálata, köztük fékkamrákkal, szelepekkel és csatlakozófejekkel. Továbbá a TRP palettájára a LED-es világítótestek is felkerültek, amelyekkel a pótkocsik hagyományos világítása átalakítható LED-essé. A csomag helyzetjelzőket, munkalámpákat, belső világítótesteket és szélső helyzetjelzőket tartalmaz, amelyek karbantartásmentesek, akár 80 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak és a hagyományoshoz izzókhoz képest akár négyszer hosszabb az élettartamuk. Akárcsak az összes légfékalkatrész, a LED-es világítótestek is rendelkeznek a TüV minősítésével, így az ECE minőségi előírásoknak is megfelelnek. A TRP programban szereplő 75 000 tétel a www.daf.com/trp weboldalon elérhető digitális katalógusban is fellelhető, ahol a részletes keresőnek köszönhetően a márka és az alkatrész szerinti kategóriában egyaránt gyorsan megtalálható a kívánt alkatrész. Ezenkívül a TRP katalógus új, nyomtatott változata is rendelkezésre áll. Ez a tehergépkocsi-iparág egyik legnagyobb alkatrész- és műhelyfelszerelés-katalógusa, amely a benne szereplő termékek többségéről illusztrációt is tartalmaz. A TRP teljes körű garanciával értékesített termékei kizárólag a DAF márkakereskedői hálózatán keresztül érhetőek el. Kulcsszavak: alkatrész, daf, DAF Trucks, haszongépjármű, járműipar, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
Feloldották a megyei szintű kamionstopokat |
||
2013. március 26.
Kedd délutánra mindenhol feloldották a korábban elrendelt megyei szintű kamionstopot, de az országban nem mindenütt közlekedhetnek még a nagy tehergépjárművek - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője az MTI megkeresésére.
|
Kedd délutánra mindenhol feloldották a korábban elrendelt megyei szintű
kamionstopot, de az országban nem mindenütt közlekedhetnek még a nagy
tehergépjárművek - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője az
MTI megkeresésére. Pécsi Norbert Sándor azt mondta: az időjárás függvényében a helyzet folyamatosan változik, de jelenleg már csak néhány főútvonalon és alsóbb rendű útszakaszon vannak korlátozások. A közútkezelő tájékoztatása szerint a 7,5 tonna megengedett össztömegűnél nagyobb tehergépjárművek továbbra sem közlekedhetnek az M1-es autópálya és a 85-ös út, az M1-es és a 86-os út, valamint az M1-es és a 81-es út csomópontjánál déli irányban. Ezen felül a 13-as úton, a 75-ös úton Bak és Pölöske között, valamint a 81-es út Komárom-Esztergom megyei szakaszán nem közlekedhetnek a kamionok. Kulcsszavak: időjárás, kamionstop, közlekedés, magyar közút
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11181 - 11190 |