Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11211 - 11220
Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi

Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi

2013. március 25.
Az 1910-es évek elején Budapest akkori tíz kerületében közel 880 ezer ember élt, ám alig több mint kétezer jármű állt rendelkezésükre.
Részletek
Boldog Születésnapot! - 100 éves a FőtaxiSzáz évvel ezelőtt, 1913. június 1-jén indult el a motoros autótaxi szolgáltatás Budapesten. A Főtaxi jogelődje saját gyártású autóival Magyarországon elsőként, Európában hetedikként nyújtott személyfuvarozási szolgáltatást, és ezzel lehetővé tette, hogy a rohamosan terjeszkedő főváros közlekedési hálózata fejlődésnek induljon, az automobil pedig a mindennapi élet részévé váljon.

Százéves története során a Főtaxi mindig élen járt modern műszaki megoldásaival, és elsőként reagált az utazási igények változásaira, ezért lehet ma is Budapest egyik legkedveltebb taxitársasága.

Az 1910-es évek elején Budapest akkori tíz kerületében közel 880 ezer ember élt, ám alig több mint kétezer jármű állt rendelkezésükre, a bérkocsik és tömegközlekedési szerelvények többségét pedig még lovakkal hajtották. A főváros az urbanizációs trendnek megfelelően gyors tempóban növekedett, az új városrészek azonban nem rendelkeztek megfelelően kiépített közlekedési rendszerrel.

A városvezetés felismerte, hogy a megnövekedett lakosságszám kiszolgálására növelni kell a géperejű bérkocsik számát, ezért 1913 januárjában megbízást adtak a Haltenberger Samu vezetésével működő Marta Magyar Automobil vállalatnak, a kor egyik legnagyobb hazai autógyártójának és a Főtaxi jogelődjének, hogy 200 benzines gépjárművel kezdje meg a bérautó szolgáltatást Budapesten. A nagy ívű beruházás részeként nemcsak új autókat gyártottak, hanem felépítették azt a többfunkciós kerepesi úti székházat is, amely mai napig a Főtaxi központja.

Boldog Születésnapot! - 100 éves a FőtaxiAz időközben konkurensével egyesülő, és nevet változtató Budapesti Autómobil Közlekedési Rt. (1951-től Fővárosi Autótaxi Vállalat) 1922 novemberében az európai városok közül elsőként alkalmazott úgynevezett kétszemélyes kiskocsikat autótaxizásra.

Az utazási igényekhez igazodó, Magyarországon fejlesztett karosszéria népszerűségét jelzi, hogy 1929 és 1930 között hetente 12-13 új kocsiszekrény került ki a gyárból.

Az autópark folyamatos fejlesztése mindvégig kiemelt jelentőségű volt a társaság történetében: a harmincas években a korábbi Marta kocsikat 8-hengeres Fordokra cserélték, a negyvenes évek elején új Fiatokat és Renault-kat állítottak forgalomba, a 70-es és 80-as években pedig a kiöregedő Wartburgok és Moszkvicsok után a Zsigulik váltak egyeduralkodóvá a taxizásban. Ma a Főtaxi autóparkjának jelentős része a legújabb modellekből áll, és felszereltsége megfelel a modern kényelmi és környezeti elvárásoknak.

1925-től a vállalat a forgalomba helyezett autókat szürkére festette, innen származik a „szürketaxi” elnevezés, ami hosszú időre a cégcsoport legismertebb megjelölésévé vált, a későbbi festések során pedig ráragadt a „kockás taxi” jelző. Közel 800 gépjárműből álló flottájának, munkatársai szakmai felkészültségének és korrekt üzleti magatartásának köszönhető, hogy a Főtaxi ma Budapest egyik legkedveltebb taxitársasága, amely a nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel szolgálja utasai kényelmét, és a Budapest Airport együttműködő partnereként 2010 óta felel a repülőtéri személyszállításért.

Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi
Kulcsszavak: Főtaxi, főváros, közlekedés
 
Vitézy: minden alapot nélkülöző vádaskodás a BKK vezetőjének közleménye Vitézy: minden alapot nélkülöző vádaskodás a BKK vezetőjének közleménye Szingapúr is beszáll a sofőr nélküli taxizásba Szingapúr is beszáll a sofőr nélküli taxizásba Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi Az elmúlt évek hatékonysági fejlesztéseit díjazta a Siemens
 
Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések

Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések

2013. március 25.
Az ország tíz megyéjében, valamint a főváros területén is figyelmeztetések vannak érvényben havazás, illetve a várható hófúvás miatt.
Részletek
Több megyében vannak érvényben figyelmeztetésekAz Országos Meteorológiai Szolgálat hétfő kora reggel az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: a kezdeti hószállingózás, gyenge havazás után már a délelőtti, déli óráktól délnyugat felől intenzívebb havazás kezdődik. Keleten, délkeleten vegyes halmazállapotú csapadék várható havas eső, eső formájában, de főként este akár ónos vagy fagyott eső sem zárható ki.

Hétfő éjfélig a Dunától nyugatra több mint 10 centiméternyi friss hó hullhat. A délnyugati határ közelében akár 15 centiméter körüli friss hó is leeshet, de a meteorológiai szolgálat szerint a hómennyiség becslése erősen bizonytalan. Az estétől megerősödő északkeleti szél több helyen okozhat hófúvást. Mint írták, magasabb hóbuckák kialakulására főként Baranya és Tolna megye térségében lehet számítani.

Jelenleg Tolna és Baranya megyében a havazás mennyisége miatt elsőfokú, a várható erős hófúvás okán viszont már narancssárga, vagyis másodfokú figyelmeztetés van érvényben. Fejér, Somogy, Vas, Veszprém és Zala megyére mind a havazás, mind a hófúvás miatt citromsárga, vagyis elsőfokú figyelmeztetéseket adott ki a meteorológiai szolgálat. E szerint a 24 óra alatt lehulló hó mennyisége ezeken a területeken meghaladhatja a tíz centimétert. A friss hóval borított területeken pedig a szél hótorlaszokat emelhet.

Több megyében vannak érvényben figyelmeztetésekBács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyében, valamint Budapesten is készülni kell gyenge hófúvásra, emiatt ezeken a területeken is elsőfokú figyelmeztetés van érvényben. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság korábbi felhívásaiban mindenkitől azt kérte, hogy reggel indulás előtt tájékozódjon az időjárásról és az utak állapotáról, továbbá figyeljék a hatóságok tájékoztatóit. Továbbá, hogy Tolna és Baranya megyében - ahol erős hófúvás várható - aki teheti, ne induljon útnak.
Kulcsszavak: balesetveszély, csúszós utak, figyelmeztetés, havazás, időjárás
 
Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések Több térségben síkos és ködfoltos szakaszokra kell számítani az utakon Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Több megyében vannak érvényben figyelmeztetések Havazás – Hótorlaszok és szél nehezíti a közlekedést Szerbiában
 
Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet

Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet

2013. március 24.
A vasárnap éjszakától várható havazás miatt fokozott elővigyázatosságra hívja fel a közlekedők figyelmét az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF), amely azt javasolja: Tolna és Baranya megyékben, ha tehetik, ne induljanak útnak.
Részletek
Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmetAZ OKF az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében azt írta, a közlekedők az elindulás előtt tájékozódjanak az aktuális és várható időjárásról, az utak állapotáról, valamint kövessék figyelemmel a hatóságok tájékoztatóit.

Hangsúlyozták, hogy csak a téli időjárásnak műszakilag megfelelően felkészített járművekkel induljanak útnak. A hó és az erős szél miatt hótorlaszokra, lassabb közlekedésre és fennakadásokra lehet számítani - írták. AZ OKF közölte, a katasztrófavédelem készenléti egységei 1525 emberrel, 307 gépjárműfecskendővel és mintegy 449 különleges szerrel látnak el készenléti szolgálatot a nap 24 órájában.

Az országos meteorológiai szolgálat előrejelzése szerint vasárnap éjszaka már mindenütt borult lesz az ég és a Dunántúlon újra elkezdődik a havazás, a hajnali órákban pedig már a Dél-Alföldön is. Ezzel párhozamosan a szél többfelé megélénkül, az Alföld északi részén olykor meg is erősödik, elérve a 30-50 kilométer/órás erősséget. Hétfőn tovább folytatódik a havazás, bárhol az országban lehet hóra számítani - írták a közleményben.

Az OKF kitért arra is, hogy a balesetek és a károk elkerülése érdekében erős szélben fokozott figyelemmel tartózkodjanak a szabadban. Az utakra dőlt fák miatt átmeneti torlódások is kialakulhatnak. A meteorológiai szolgálat Tolna és Baranya megyére a havazás mennyisége miatt elsőfokú, az erős hófúvás miatt pedig másodfokú figyelmeztetést adott ki hétfőre. Ezenkívül további nyolc megyére – Vas, Veszprém, Fejér, Zala, Somogy, Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok, Pest –, valamint a főváros területére elsőfokú figyelmeztetést adtak ki a havazás, illetve a hófúvás miatt ugyancsak hétfőre.

Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet
Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, csúszós utak, havazás, időjárás, OKF, síkosságmentesítés
 
Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet Tatabányán vonattal ütközött egy menetrend szerinti autóbusz Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet Az autósok többsége elégedett a kgfb biztosítójával Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Az OKF elővigyázatosságra hívja fel a figyelmet Több megyére és már hófúvás miatt is adtak ki figyelmeztetést
 
Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül

Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül

2013. március 24.
A heves, helyenként a 100 kilométer per órás sebességet is meghaladó széllökésekkel kísért havazás miatt Ukrajnában országszerte 615 településen szakadt meg az áramellátás.
Részletek
Harmadik napja tombol a hóvihar UkrajnábanA katasztrófavédelem vasárnapi közlése szerint folyamatosan dolgoznak az áramszolgáltatás helyreállításán, eddig 105 településen, ott is csak részben tudták elhárítani a problémákat. A legtöbb település, 232, a kelet-ukrajnai Poltava megyében maradt áram nélkül.

Eközben a kijevi Boriszpil repülőtéren törölték a vasárnap reggel és délelőtt induló járatokat, az érkező járatokat késésekkel tudják fogadni. A fővárosban, Kijevben a péntek óta tartó havazás és hóvihar miatt gyakorlatilag megbénult a közlekedés, csak metróval lehet a város egyik pontjából a másikba eljutni. Péntek óta mintegy félméternyi hó zúdult a városra. A heves széllökések tovább nehezítették a március végén Kijevben is szokatlanul nagy mennyiségű hó eltakarítását.

Vasárnap tovább folytatódott a havazás, a légmozgás azonban már mérséklődött. Az utóbbi napokban csaknem 13 ezren küzdöttek a hó eltakarításán a fővárosban, vasárnaptól 340 közlekedési rendőr is besegít a munkába. A közlekedési rendészet közlése szerint csak a rendőrök mintegy 200 járművet szabadítottak ki a hóból a fővárosban.

Az ország egész területén viharjelzés van érvényben. A nyugati, az északi és a középső részben további havazás és hófúvás várható, délen és keleten nagy mennyiségű eső, illetve havas eső lehet.

Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában
Kulcsszavak: balesetveszély, havazás, hóvihar, időjárás, Ukrajna
 
Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül Mindenki tájékozódjon az időjárásról ha útnak indul! Havas utak, lassuló közlekedés országszerte Havas utak, lassuló közlekedés országszerte Felkészült a télre a közútkezelő Felkészült a télre a közútkezelő Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül A dunántúli megyék csúszós útjaira és a hófúvásra figyelmezet a közút Harmadik napja tombol a hóvihar Ukrajnában, több mint 600 település áram nélkül A havazás ellenére nincs járhatatlan út, de indulás előtt érdemes tájékozódni
 
Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-Britanniában

Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-Britanniában

2013. március 24.
Szombaton is hóviharok és áradások okoztak komoly fennakadásokat Nagy-Britannia szinte teljes területén és észak-írországban.
Részletek
Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-BritanniábanAz északnyugat-angliai  Cumbria megyében szombaton a hadsereg kutató-mentő egységei szabadítottak ki több tucatnyi autóst a hó fogságából. Az óránként 80-100 kilométeres sebességű széllökések 4-5 méter magas hótorlaszokat emeltek az utakon és több kocsit teljesen betemetett a hó. Sokan az egész éjszakát elakadt autójukban töltötték.

észak-írország fővárosában, Belfastban 200 ezren, Skóciában 14 ezren maradtak áram nélkül, miután a szélvihar sok helyen leszaggatta a légvezetékeket. Szombaton ismét törölni kellett észak-írország és Oroszország labdarúgó válogatottjainak világbajnoki selejtező mérkőzését, mert a belfasti Windsor Park stadion gyepét félméteres hó borítja. A mérkőzést eredetileg péntek este rendezték volna meg, de a havazás miatt szombatra halasztották. A pályát azonban a folyamatos sűrű havazás miatt nem sikerült megtisztítani. 

Szombaton Londonban is sűrűn esett a hó, de a Londont kiszolgáló öt nagy nemzetközi repülőtér - amelyek közül négyre közlekednek járatok Budapestről - egyelőre működik. Skócia egyes magaslati pontjain - az előző napi fagyrekordokhoz hasonlóan - szombat reggel is mínusz 10 fok alatti hőmérsékleteket mértek. Az ilyen hideg időjárás Nagy-Britanniában tél közepén is ritka. Jelenleg országszerte általánosságban is 15 fokkal van hidegebb a március második felében szokásosnál.

Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-BritanniábanAz ítéletidőnek halálos áldozata is van. A délnyugat-angliai Cornwallban egy lakóház alól gyakorlatilag kimosta a talajt a nagy mennyiségű csapadék, és az egyik lakó holttestét a mentőalakulatok szombaton megtalálták a romok között. A meteorológiai szolgálat szakemberei szerint nem kizárt, hogy az utóbbi negyedszázad leghidegebb márciusa lesz az idei. Minden idők leghidegebb márciusát 1962-ben élte át Nagy-Britannia; akkor a havi középhőmérséklet 1,9 fok volt. Ez a rekord a szakértők szerint valószínűleg nem dől meg, de az azóta eltelt időszak leghidegebb márciusánál, amely 1987-ben volt 3,3 fokos havi középhőmérséklettel, az idei március hidegebbnek bizonyulhat.

A szombati brit sajtó által idézett iparági források szerint nem kizárt, hogy ha a kemény márciusi tél folytatódik, előbb-utóbb a földgázellátás korlátozására lesz szükség. A Daily Mail forrásai szerint a brit földgáztározókban másfél napra elegendő vésztartalék maradt, és ha a felhasználás nem csökken, akkor az energiaszolgáltatók először a vállalatok és az erőművek, végül azonban a lakosság ellátását is korlátozhatják.
Kulcsszavak: baleset, havazás, időjárás, Nagy-Britannia
 
Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-Britanniában Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-Britanniában Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon Hóviharok okoznak komoly fennakadásokat Nagy-Britanniában Több autópályán korlátozzák a kamionforgalmat
 
Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest

Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest

2013. március 23.
Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest, ha a képviselők a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén megtárgyalják és elfogadják az erről szóló javaslatot.
Részletek
Megalkothatja saját taxisrendeletét BudapestA Tarlós István főpolgármester, valamint György István, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata.

A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb, tengelytávja legalább 2550 milliméter, öt személy szállítása esetén csomagtere nagyobb, mint 430 liter, motorja legalább 60 kilowatt (80 lóerő) teljesítményű, és megfelel az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. A járművekben kötelező lesz a légkondicionáló, október 15-től a következő év március 15-ig pedig téli gumit kell felszerelni.

A tervezet foglalkozik az autók külsejével is. E szerint az autók alapszíne sárga lesz, az ablakok alatt a két ajtó szélességében sárga-fekete pepita sáv fut végig, a kötelezően megjelenítendő információkat (engedélyszám, díjszabás, elfogadott bankkártyák logói, "Minősített budapesti taxi" felirat) a karosszérián fekete, az ablakokon fehér karakterekkel kell szerepeltetni. A taxitársaság logója, telefonszáma csak az első ajtókon helyezhető el.

Megalkothatja saját taxisrendeletét BudapestA szabadjelzőnek borostyánsárga alapon fekete betűvel kell tartalmaznia a taxi kiírást, előre fehér, hátulra borostyán sárga LED-es megvilágítást kell alkalmazni. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.

Taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő cég az lehet, amelynek nincs köztartozása, és saját tőkéje eléri az 50 millió forintot. A rendelet, elfogadása esetén, 2013. október 1-jén lép hatályba, betartását a Budapesti Közlekedési Központ mint közlekedésszervező ellenőrzi.
Kulcsszavak: budapest, főváros, Tarlós István, taxi
 
Így fog kinézni Dél-Budát és Csepelt összekötő új budapesti Duna-híd Így fog kinézni Dél-Budát és Csepelt összekötő új budapesti Duna-híd Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest A Főtaxi támogatja autóinak sárgára színezését Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest Újabb alacsonypadlós Volvo buszok kerülnek Budapestre Megalkothatja saját taxisrendeletét Budapest Péntektől újra járhatók a felső rakparti utak Budán
 
Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat

Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat

2013. március 23.
A navigációs szoftvereiről ismert, nemzetközileg is sikeres NNG Kft. nyerte el idén a Magyar Innovációs Szövetség Innovációs Nagydíját.
Részletek
Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs NagydíjatAz elismerést a vállalat autógyártók számára kifejlesztett iGO Automotive megoldása kapta, mely lehetőséget kínál az autóipar szereplői számára arra, hogy ne csak a csúcs-, hanem az alacsony kategóriás járműveikbe is jó minőségű, gyárilag beépített navigációs alkalmazások kerüljenek. Az Innovációs Nagydíjjal járó pénzjutalmat, a jövő innovátorai iránti elkötelezettségét kifejezendő, az NNG a BME Információtechnológiai Innovációs és Tudásközpontjának ajánlotta fel.

Budapest – Az NNG alapító vezérigazgatója, Balogh Péter a Parlamentben vehette át a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat március 21-én, mellyel a zsűri a vállalat autóipari navigációs szoftverét honorálta. Az iGO Automotive navigáció teljes mértékben testreszabható, a helyi igényekhez igazítható, és rugalmassága által mind technikailag, mind vizuálisan bármilyen autómárkába integrálható. A vállalat megoldásai iránti keresletet mutatja, hogy napjaink tíz vezető autómárkájából hét készülékén az NNG fejlesztése fut.

„Sikerünk titka a folyamatos fejlesztésekben, illetve a navigációs piacon az árképzés és a technológia tekintetében kategóriateremtő megoldásainkban rejlik. Célunk, hogy innovációink révén az NNG legyen a legjobb navigációs szolgáltatásokat biztosító vállalat a világon. Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen Magyarországon rendelkezésünkre áll a célunk megvalósításához szükséges tudás. Hiszem, hogy az NNG sikerét a hazai oktatási intézmények és az ott tanuló tehetségek is meghatározzák, ezért felajánljuk az Innovációs Nagydíjjal járó pénzjutalmat a BME-nek, hogy azzal a hallgatókat és az ifjú kutatókat innovációs projektjeik megvalósításában támogathassa az egyetem” – mondta el Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója.      

Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs NagydíjatA díjazott megoldás, az iGO Automotive három alapvető értéket egyesít magában: az NNG vezeték nélküli technológiai piacon szerzett tapasztalatának köszönhetően a mobilmegoldások sebességét, a vállalat PND-piaci tapasztalatából fakadóan a szektorra jellemző rugalmasságot, valamint e két tulajdonságnak az autós navigációkra jellemző megbízható, és hosszú távra tervezett kivitelezését. A vállalat kompakt navigációs megoldása, mely az évek során folyamatosan fejlesztett iGO szoftvermotorra épül, lehetőséget biztosít arra, hogy költségkímélő hardveren is kiemelkedő minőségú navigáció fusson, ami megfelel az autóiparban támasztott magas elvárásoknak.

Az NNG 2004-es megalakulását követően számos áttörést jelentő technológiai megoldást vezetett be a piacra: a  díjnyertes iGO My Way szoftvermotort, az első, valósághű 3D térképszoftvert, az egyedülálló térképtömörítési technológiát, valamint az iparág legmodulárisabb és legrugalmasabb navigációs motorját. A vállalat kevesebb, mint tíz év alatt  – felhasználva a PND iparágban gyűjtött tapasztalatát, illetve nemzetközi jelenlétét – belépett az autóiparba, ahol jelenleg az iparág egyik vezető beszállítója.

Az Innovációs Nagydíjat első ízben 1993-ban adták át, azóta pedig évente díjazzák a nagy jelentőségű innovációt megvalósító és ennek révén kiemelkedő hasznot elérő, Magyarországon bejegyzett társaságokat. A Magyar Innovációs Alapítvány, a Magyar Innovációs Szövetséggel, a Nemzetgazdasági Minisztériummal, a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalával közösen kiírt Innovációs Nagydíjának odaítéléséről szakemberekből álló bizottság dönt az innováció eredetisége, újszerűsége, valamint társadalmi hasznossága, illetve az általa nyújtott gazdasági előnyök alapján. A bizottság mindenkori elnöke az innovációs területet felügyelő miniszter.  
Kulcsszavak: díj, iGO, NNG
 
Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban A brit 4x4 Magazine szerint a Jeep® Renegade a legjobb 4x4 modell 2016-ban A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon Újabb díjat nyert a Lexus hibrid szupersport kupéja Újabb díjat nyert a Lexus hibrid szupersport kupéja Kettős elismerés a Volkswagennek Kettős elismerés a Volkswagennek
 
Bemutatkozott az új Volkswagen e-up!

Bemutatkozott az új Volkswagen e-up!

2013. március 23.
új fejezetet nyitott a mobilitás történetében a Volkswagen: bemutatta első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autóját. A négyüléses, szinte hangtalan új e-up! március 14-én, a 2013-as éves sajtó- és befektetői konferencián jelent meg első ízben a nyilvánosság előtt.
Részletek
Volkswagen e-up!Magával ragadó innováció – elektromos hajtásrendszerével és négy ülésével az e-up! egészen újszerű, s iránymutató járműkoncepció felé nyitja meg az utat: a mindennapos városi használatra tervezett kisautó jelent meg, amely második kocsiként is ideális, és gond nélkül akár 150 kilométer is megtehető vele. Az e-up! akkumulátora ezt követően már 30 perc alatt is kapacitása 80 százalékáig feltölthető.

Szinte teljesen hangtalanul gondoskodik az e-up! hajtásáról 60 kW/82 LE maximális teljesítményű elektromos erőforrása, mégpedig minden zavaró váltási szünet vagy motorzaj nélkül. Az elektromos egység tartós teljesítményszintje 40 kW/55 LE, 210 newtonméter forgatónyomatéki csúcsa pedig gyakorlatilag már indulástól, tengelye szinte első fordulatától rendelkezésre áll. Az e-up! így álló helyzetből 14 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 135 kilométer/óra.

Padlózata alá épített lítiumion-akkumulátora 18,7 kWh energia tárolására alkalmas, ami a jármű viszonylag csekély, 1.185 kilogramm saját tömegének köszönhetően akár 150 kilométeres (az NEFZ szerint) hatótávot is biztosíthat számára. Akkumulátora töltésére szolgáló csatlakozója az e-up! „tanksapka-fedele” alatt rejtőzik, amely a Volkswagen és további gyártók által szabványosított CCS (Combined Charging System) rendszer része. E technika egyaránt lehetővé teszi a váltó- és egyenáramú töltést, az e-up! vezetője így – az általuk kínált áramfajtától és töltési sebességtől függetlenül – a töltőállomások többségét igénybe veheti.

Volkswagen e-up!Az e-up! megjelenésében kimondottan visszafogott és igényes benyomást kelt. Külső markáns ismertetőjegye LED-technika íves elrendezése a lökhárítóban, de aerodinamikai megfontolásokból orrát, küszöbeit és alját is átdolgozták tervezői. Polírozott, 15 colos könnyűfém keréktárcsái, kék háttér előtt megjelenő Volkswagen-emblémája és hátulja az „e-up!” felirattal már az első pillantásra felismerhetővé teszi a tisztán elektromos hajtású, négyüléses modellt. Utastere hangulatát e-up! specifikus, kék díszvarrásokkal készült, világosszürke üléskárpitjai határozzák meg. A bőr és krómdíszítések célzott alkalmazásával alapvetően puritán összhatást alakítottak ki a tervezők, ami harmonikusan illeszkedik a teljes értékűen használható nagyvárosi elektromos autó koncepciójához.

Az e-up! ősszel, a Frankfurti Autószalonon (Internationale Automobil Ausstellung; IAA) tartja kiállítási premierjét, azt követően pedig már rendelések is leadhatók rá.
Kulcsszavak: bemutató, e-up, elektromos, volkswagen, zöld
 
Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Magas fokú kényelem és funkcionalitás - Az új BMW 2-es Active Tourer Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope
 
Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak

Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak

2013. március 22.
állami kedvezménnyel vásárolhatnak a szerbiaiak Fiat 500L típusú gépkocsit, amelyet az olasz cég és a szerb állam közös tulajdonában álló kragujeváci üzemben állítanak elő - adta hírül pénteken a szerb internetes média.
Részletek
 Fiat 500LA szerb kormány járművenként 3000 euró kedvezménnyel támogatja a Fiat 500L típusú autó vásárlását, amely átlagosan nettó 10 900 euróba kerül. Az erről szóló megállapodást Mladjan Dinkic gazdasági és pénzügyi miniszter, valamint Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója a pénteken kezdődött nemzetközi autóvásáron írta alá Belgrádban.

Az olasz autóvállalat idén újabb 10 millió eurót invesztál a kragujeváci gyárba és év végéig 600, 2014-ben pedig további 800 fővel emeli a foglalkoztatottak létszámát, amely jelenleg 2500 fő - jelentette be Dinkic a Kurir hírportál szerint.
"A vásárlásnál évi három százalékos kamattal terhelt, ötéves futamidejű hitel igénybevételére is lesz lehetőség" - tette hozzá Dinkic, aki arra számít, hogy idén és jövőre mintegy 5000 darab szubvencionált Fiat 500L talál majd vevőre.

A Fiat tavaly júliusban kezdte meg a gyártást Kragujevácon, az egykori Zastava autógyárban. A FAS azóta mintegy 43 ezer 500L típusú gépkocsit gyártott és exportált. A tervek szerint idén 110-150 ezer darabot állítanának elő, attól függően, hogy Szerbiának sikerül-e megállapodnia Oroszországgal a vámmentes exportról - írta internetes kiadásában a Politika című szerb napilap a FAS igazgatójára hivatkozva.
A Fiat eddigi szerbiai beruházásainak értéke mintegy 1,2 milliárd euró.

 Fiat 500L
Kulcsszavak: 500l, autóipar, fiat, gazdaság, szerbia, támogatás
 
Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába
 
Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks

Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks

2013. március 22.
Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks, 10,8 liter összlökettérfogattal, illetve 290 és 440 lóerő közötti teljesítménykínálattal.
Részletek
DAF TrucksAz új, legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő PACCAR MX-11 motor kompakt felépítésű, és optimális üzemanyag-hatékonyságot, kis tömeget, valamint alacsony zajszintet nyújt, kiváló teljesítménnyel, illetve maximális megbízhatósággal társulva. A DAF Trucks által Eindhovenben kifejlesztett, illetve majd itt is készülő új PACCAR MX-11 motor a tervek szerint 2013 őszén kerül sorozatgyártásba, és az új, Euro 6-os DAF CF-ben, valamint XF-ben teljesít majd szolgálatot.

„Az új PACCAR MX-11 motor tökéletesen követi azt a trendet, hogy egyre kisebb összlökettérfogat mellett egyre nagyobb hatékonyságot érjünk el.” – magyarázta Ron Borsboom, a DAF Trucks igazgatótanácsának termékfejlesztésért felelős tagja. „A 11 liter összlökettérfogat ideális méret 290-440 lóerő teljesítmény eléréséhez az Euro 6 norma teljesítése és megbízható egylépcsős turbófeltöltés alkalmazása mellett. A PACCAR MX-11 motor tervezését tiszta papírlapról kezdtük. Legfőbb fejlesztési követelményekként a nagy teljesítményt, a kis tömeget és üzemanyag-fogyasztást, a maximális megbízhatóságot, illetve tartósságot, valamint a kimagasló üzemidőt határoztuk meg. Az új PACCAR MX-11 motor szervizintervalluma akár a 125 ezer kilométert is elérheti.”

Két felülfekvő vezérműtengely


A PACCAR MX-11 motorblokkja teljesen új tervezésű. Erős gömbgrafitos öntvényből készül, függőleges bordákkal megerősítve a maximális szilárdság és alacsony zajszint érdekében. Akárcsak a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor esetében, a lehető legtöbb funkciót integrálták a megbízhatóság és a tartósság maximalizálásához. Például a hűtőfolyadék-járatokat a hengertömb öntvénye már eleve magában foglalja és a közös nyomócsöves rendszer nyomását előállító két szivattyú is a blokk szerves része. A vezérmű tokozását és a forgattyúház-szellőzés előleválasztóját szintén a motorblokk foglalja magában.

Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF TrucksAz új, hengerenkénti négyszelepes, a szívócsonkot is magában foglaló hengerfej legfontosabb jellemzője a két felülfekvő vezérműtengely. „Ez a felépítés jelentős előnyöket nyújt.” – magyarázta Ron Borsboom. „Először is, praktikusabban és robusztusabban alakítható ki a szelepeket működtető mechanizmus, ami fokozza a tartósságot. A hengerfej is rendkívül masszív, ennek révén megnövelhettük a csúcsnyomás értékét, méghozzá nagyobb tartalékok mellett; ezek pedig kulcsfontosságú tényezők a tartósság, a megbízhatóság és a hatékonyság növelésében. A közvetlen szelepvezérlés is kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást a veszteségek csökkentésével. Továbbá a két felülfekvő vezérműtengely azt is biztosítja, hogy az integrált MX motorfék kimagasló fékteljesítményt nyújtson: kiváló, 320 kilowatt teljesítményének több mint 70 százalékát már kis fordulatszámon (1500 1/min) leadja. A felülfekvő vezérműtengelyek ezenkívül a tömeget is csökkentik. A vezérműtengelyek üregesek lehetnek, mivel a befecskendező rendszert egy külön (FIE – üzemanyag-befecskendező berendezés) bütyköstengely hajtja, 15 kilogramm megtakarítását eredményezve.”

Közös nyomócsöves befecskendezés és változó geometriájú turbófeltöltő

Az új MX-11 motor ugyanazt a fejlett, közös nyomócsöves rendszert alkalmazza, mint a PACCAR MX-13 erőforrás, azonban a vezérlőprogramot az adott motorhoz igazítják. A közös nyomócső akár 2500 bar befecskendezési nyomás használatát is lehetővé teszi, továbbá elő- és utóbefecskendezésre, illetve ezek kombinációjára is alkalmas. Ez az üzemanyag finomabb porlasztását és az égési folyamat optimalizálásának számos további lehetőségét eredményezi a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátás és zajszint, valamint a lehető legjobb üzemanyag-hatékonyság elérése érdekében.

DAF TrucksEzáltal a kipufogógáz hőmérséklete is hatékonyabban szabályozható, így a motor optimálisan együttműködhet a kipufogógáz-utánkezelő rendszerekkel. Továbbá változó geometriájú turbófeltöltőt (VTG) alkalmazunk, hogy a motor mindig és a teljes fordulatszám-tartományában a legjobb turbóbeállítással működhessen, maximális teljesítményt nyújtva. Az EGR-rendszer rendkívül kompakt felépítésű, és úgy tervezték meg, hogy a kipufogógázok és a töltőlevegő tökéletes elegyét biztosítsa. Mindezeket a folyamatokat három alkatrész vezérli optimálisan és pontosan: a pillangószelep, a VTG turbófeltöltő és az EGR-szelep. A kompakt felépítés szintén a PACCAR MX-11 motor kulcsfontosságú jellemzője, így ideális a DAF CF számára.

Kipufogógáz-utánkezelés az Euro 6 teljesítéséhez

A szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez a DAF különféle kipufogógáz-utánkezelési eljárásokat alkalmaz, mint például SCR-katalizátort és aktív részecskeszűrőt. „Akárcsak a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor esetében, a cél nem csupán a megfelelő kipufogógáz-összetétel elérése, hanem a részecskeszűrőben a megfelelő hőmérséklet biztosítása is.” – magyarázta Borsboom. „Az alapelv az, hogy a lehető legnagyobb mértékben passzívan tisztuljon a részecskeszűrő azáltal, hogy a motor ideális körülményeket teremt ehhez. Ezért láttuk el hőszigeteléssel a leömlőcsonkot és a kipufogórendszer többi kulcsfontosságú elemét. Ha mindezek ellenére a jármű sajátos üzemelési körülményei következtében mégis túl alacsony szintre csökkenne a kipufogógázok hőmérséklete, a motor aktív regenerációt hajt végre. Ehhez egy hetedik befecskendezőt építünk be a turbófeltöltő és a részecskeszűrő közé a kipufogócsőbe. Ez üzemanyagot fecskendez az oxidációs katalizátorba, hogy pontosan a megfelelő hőmennyiséget biztosítsa. Az SCR-katalizátort is úgy alakították ki, hogy optimális hőmérsékleti viszonyokat tartson fenn. Fejlett felületi bevonatának köszönhetően igen széles hőmérséklettartományban nyújt maximális teljesítményt, ezáltal a motor optimálisan, a leghatékonyabb módon üzemelhet.”

DAF TrucksA hatékonyság maximalizálása mellett a jármű kimagasló üzemideje is fontos szempont volt a kipufogógáz-utánkezelő rendszer kifejlesztésekor. A PACCAR MX-11 motor stabilan kicsi olajfogyasztásának köszönhetően a tehergépkocsi üzemeltetésétől függően akár 500 ezer kilométert is elérhet a részecskeszűrő tisztítási intervalluma. Szintén egyedülálló megoldás, hogy az SCR-katalizátor és a részecskeszűrő egymástól külön, az alváz két oldalán is elhelyezhető, ami akkor fontos, ha darus felépítmény esetén oldaltámaszokkal vagy konténerrögzítő forgózárakkal szerelik fel a tehergépkocsit.

Számos innováció


Az új PACCAR MX-11 motor számos innovációt vonultat fel, mint például az egyetlen sokbordás ékszíj és a közbenső hajtás nélküli, közvetlenül a főtengelyre erősített hűtőventilátor – ezek csökkentik a karbantartási költségeket, fokozzák a megbízhatóságot és mérséklik a tömeget, illetve az üzemanyag-fogyasztást. Az optimális üzemanyag-hatékonyság eléréséhez kiemelt figyelmet szenteltek a káros veszteségek minimalizálásának a fejlesztés során. így például a motor új hűtőfolyadék-szivattyúja kétfokozatú elektromágneses tengelykapcsolót alkalmaz az optimális hatékonyság érdekében. A jármű lassításakor pedig az intelligens vezérlésű légsűrítő maximális nyomásra feltölti a levegőrendszert, ezáltal sík úton haladva gyakran kikapcsolva maradhat. Továbbá a lehető legnagyobb megbízhatóság és a tartósság érdekében az elektromos vezetékkötegek csatlakozásait védőtokozással látják el. A generátort és a légkondicionáló kompresszorát egyetlen egységként szerelik a motorra, míg a beépített fűtéssel és automatikus vízleválasztóval ellátott üzemanyagmodult közvetlenül a motorra erősítik fel a maximális védelem érdekében. Az olajmodul beépített olajszűrővel és olajhűtővel rendelkezik, ez utóbbi rozsdamentes acélból készül, így még robusztusabb.

DAF TrucksMellékhajtások nagyobb választéka

A PACCAR MX-11 motorhoz a mellékhajtások széles kínálata áll majd rendelkezésre. A hátsó oldalon a szokásos, egy óra irányában elhelyezett mellékhajtóműn kívül egy 11 óra irányában felszerelt mellékhajtómű is rendelhető lesz, 250 newtonméter nyomatékkal. Szintén új opció a közvetlenül a motorra szerelt generátor, elsősorban hűtőfelépítmények számára. Az automatikus feszítőkkel ellátott egyetlen sokbordás ékszíj megbízhatóan működteti ezt a folyadék- vagy léghűtésű Frigoblock generátort, ami a javítási és karbantartási költségekre is előnyösen hat. Mivel a generátort közvetlenül a motorra szerelik fel, nem csökken a kiváló szabad hasmagasság. Ráadásul a motor elülső felén egy hidraulikus szivattyú meghajtása is lehetséges.
Kulcsszavak: bemutató, DAF, teherautó, trucks, új motor
 
Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 200 lóerős Opel Cascada
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11211 - 11220