Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11221 - 11230 |
Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! |
||
2013. március 23.
új fejezetet nyitott a mobilitás történetében a Volkswagen: bemutatta első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autóját. A négyüléses, szinte hangtalan új e-up! március 14-én, a 2013-as éves sajtó- és befektetői konferencián jelent meg első ízben a nyilvánosság előtt.
|
Magával ragadó innováció – elektromos hajtásrendszerével és négy ülésével az e-up! egészen újszerű, s iránymutató járműkoncepció felé nyitja meg az utat: a mindennapos városi használatra tervezett kisautó jelent meg, amely második kocsiként is ideális, és gond nélkül akár 150 kilométer is megtehető vele. Az e-up! akkumulátora ezt követően már 30 perc alatt is kapacitása 80 százalékáig feltölthető. Szinte teljesen hangtalanul gondoskodik az e-up! hajtásáról 60 kW/82 LE maximális teljesítményű elektromos erőforrása, mégpedig minden zavaró váltási szünet vagy motorzaj nélkül. Az elektromos egység tartós teljesítményszintje 40 kW/55 LE, 210 newtonméter forgatónyomatéki csúcsa pedig gyakorlatilag már indulástól, tengelye szinte első fordulatától rendelkezésre áll. Az e-up! így álló helyzetből 14 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 135 kilométer/óra. Padlózata alá épített lítiumion-akkumulátora 18,7 kWh energia tárolására alkalmas, ami a jármű viszonylag csekély, 1.185 kilogramm saját tömegének köszönhetően akár 150 kilométeres (az NEFZ szerint) hatótávot is biztosíthat számára. Akkumulátora töltésére szolgáló csatlakozója az e-up! „tanksapka-fedele” alatt rejtőzik, amely a Volkswagen és további gyártók által szabványosított CCS (Combined Charging System) rendszer része. E technika egyaránt lehetővé teszi a váltó- és egyenáramú töltést, az e-up! vezetője így – az általuk kínált áramfajtától és töltési sebességtől függetlenül – a töltőállomások többségét igénybe veheti. Az e-up! megjelenésében kimondottan visszafogott és igényes benyomást kelt. Külső markáns ismertetőjegye LED-technika íves elrendezése a lökhárítóban, de aerodinamikai megfontolásokból orrát, küszöbeit és alját is átdolgozták tervezői. Polírozott, 15 colos könnyűfém keréktárcsái, kék háttér előtt megjelenő Volkswagen-emblémája és hátulja az „e-up!” felirattal már az első pillantásra felismerhetővé teszi a tisztán elektromos hajtású, négyüléses modellt. Utastere hangulatát e-up! specifikus, kék díszvarrásokkal készült, világosszürke üléskárpitjai határozzák meg. A bőr és krómdíszítések célzott alkalmazásával alapvetően puritán összhatást alakítottak ki a tervezők, ami harmonikusan illeszkedik a teljes értékűen használható nagyvárosi elektromos autó koncepciójához. Az e-up! ősszel, a Frankfurti Autószalonon (Internationale Automobil Ausstellung; IAA) tartja kiállítási premierjét, azt követően pedig már rendelések is leadhatók rá. Kulcsszavak: bemutató, e-up, elektromos, volkswagen, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak |
||
2013. március 22.
állami kedvezménnyel vásárolhatnak a szerbiaiak Fiat 500L típusú gépkocsit, amelyet az olasz cég és a szerb állam közös tulajdonában álló kragujeváci üzemben állítanak elő - adta hírül pénteken a szerb internetes média.
|
A szerb kormány járművenként 3000 euró kedvezménnyel támogatja a Fiat 500L típusú autó vásárlását, amely átlagosan nettó 10 900 euróba kerül. Az erről szóló megállapodást Mladjan Dinkic gazdasági és pénzügyi miniszter, valamint Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója a pénteken kezdődött nemzetközi autóvásáron írta alá Belgrádban. Az olasz autóvállalat idén újabb 10 millió eurót invesztál a kragujeváci gyárba és év végéig 600, 2014-ben pedig további 800 fővel emeli a foglalkoztatottak létszámát, amely jelenleg 2500 fő - jelentette be Dinkic a Kurir hírportál szerint. "A vásárlásnál évi három százalékos kamattal terhelt, ötéves futamidejű hitel igénybevételére is lesz lehetőség" - tette hozzá Dinkic, aki arra számít, hogy idén és jövőre mintegy 5000 darab szubvencionált Fiat 500L talál majd vevőre. A Fiat tavaly júliusban kezdte meg a gyártást Kragujevácon, az egykori Zastava autógyárban. A FAS azóta mintegy 43 ezer 500L típusú gépkocsit gyártott és exportált. A tervek szerint idén 110-150 ezer darabot állítanának elő, attól függően, hogy Szerbiának sikerül-e megállapodnia Oroszországgal a vámmentes exportról - írta internetes kiadásában a Politika című szerb napilap a FAS igazgatójára hivatkozva. A Fiat eddigi szerbiai beruházásainak értéke mintegy 1,2 milliárd euró. Kulcsszavak: 500l, autóipar, fiat, gazdaság, szerbia, támogatás
|
|
|||||
|
||||||
Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks |
||
2013. március 22.
Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks, 10,8 liter összlökettérfogattal, illetve 290 és 440 lóerő közötti teljesítménykínálattal.
|
Az új, legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő PACCAR MX-11 motor kompakt felépítésű, és optimális üzemanyag-hatékonyságot, kis tömeget, valamint alacsony zajszintet nyújt, kiváló teljesítménnyel, illetve maximális megbízhatósággal társulva. A DAF Trucks által Eindhovenben kifejlesztett, illetve majd itt is készülő új PACCAR MX-11 motor a tervek szerint 2013 őszén kerül sorozatgyártásba, és az új, Euro 6-os DAF CF-ben, valamint XF-ben teljesít majd szolgálatot. „Az új PACCAR MX-11 motor tökéletesen követi azt a trendet, hogy egyre kisebb összlökettérfogat mellett egyre nagyobb hatékonyságot érjünk el.” – magyarázta Ron Borsboom, a DAF Trucks igazgatótanácsának termékfejlesztésért felelős tagja. „A 11 liter összlökettérfogat ideális méret 290-440 lóerő teljesítmény eléréséhez az Euro 6 norma teljesítése és megbízható egylépcsős turbófeltöltés alkalmazása mellett. A PACCAR MX-11 motor tervezését tiszta papírlapról kezdtük. Legfőbb fejlesztési követelményekként a nagy teljesítményt, a kis tömeget és üzemanyag-fogyasztást, a maximális megbízhatóságot, illetve tartósságot, valamint a kimagasló üzemidőt határoztuk meg. Az új PACCAR MX-11 motor szervizintervalluma akár a 125 ezer kilométert is elérheti.” Két felülfekvő vezérműtengely A PACCAR MX-11 motorblokkja teljesen új tervezésű. Erős gömbgrafitos öntvényből készül, függőleges bordákkal megerősítve a maximális szilárdság és alacsony zajszint érdekében. Akárcsak a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor esetében, a lehető legtöbb funkciót integrálták a megbízhatóság és a tartósság maximalizálásához. Például a hűtőfolyadék-járatokat a hengertömb öntvénye már eleve magában foglalja és a közös nyomócsöves rendszer nyomását előállító két szivattyú is a blokk szerves része. A vezérmű tokozását és a forgattyúház-szellőzés előleválasztóját szintén a motorblokk foglalja magában. Az új, hengerenkénti négyszelepes, a szívócsonkot is magában foglaló hengerfej legfontosabb jellemzője a két felülfekvő vezérműtengely. „Ez a felépítés jelentős előnyöket nyújt.” – magyarázta Ron Borsboom. „Először is, praktikusabban és robusztusabban alakítható ki a szelepeket működtető mechanizmus, ami fokozza a tartósságot. A hengerfej is rendkívül masszív, ennek révén megnövelhettük a csúcsnyomás értékét, méghozzá nagyobb tartalékok mellett; ezek pedig kulcsfontosságú tényezők a tartósság, a megbízhatóság és a hatékonyság növelésében. A közvetlen szelepvezérlés is kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást a veszteségek csökkentésével. Továbbá a két felülfekvő vezérműtengely azt is biztosítja, hogy az integrált MX motorfék kimagasló fékteljesítményt nyújtson: kiváló, 320 kilowatt teljesítményének több mint 70 százalékát már kis fordulatszámon (1500 1/min) leadja. A felülfekvő vezérműtengelyek ezenkívül a tömeget is csökkentik. A vezérműtengelyek üregesek lehetnek, mivel a befecskendező rendszert egy külön (FIE – üzemanyag-befecskendező berendezés) bütyköstengely hajtja, 15 kilogramm megtakarítását eredményezve.” Közös nyomócsöves befecskendezés és változó geometriájú turbófeltöltő Az új MX-11 motor ugyanazt a fejlett, közös nyomócsöves rendszert alkalmazza, mint a PACCAR MX-13 erőforrás, azonban a vezérlőprogramot az adott motorhoz igazítják. A közös nyomócső akár 2500 bar befecskendezési nyomás használatát is lehetővé teszi, továbbá elő- és utóbefecskendezésre, illetve ezek kombinációjára is alkalmas. Ez az üzemanyag finomabb porlasztását és az égési folyamat optimalizálásának számos további lehetőségét eredményezi a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátás és zajszint, valamint a lehető legjobb üzemanyag-hatékonyság elérése érdekében. Ezáltal a kipufogógáz hőmérséklete is hatékonyabban szabályozható, így a motor optimálisan együttműködhet a kipufogógáz-utánkezelő rendszerekkel. Továbbá változó geometriájú turbófeltöltőt (VTG) alkalmazunk, hogy a motor mindig és a teljes fordulatszám-tartományában a legjobb turbóbeállítással működhessen, maximális teljesítményt nyújtva. Az EGR-rendszer rendkívül kompakt felépítésű, és úgy tervezték meg, hogy a kipufogógázok és a töltőlevegő tökéletes elegyét biztosítsa. Mindezeket a folyamatokat három alkatrész vezérli optimálisan és pontosan: a pillangószelep, a VTG turbófeltöltő és az EGR-szelep. A kompakt felépítés szintén a PACCAR MX-11 motor kulcsfontosságú jellemzője, így ideális a DAF CF számára. Kipufogógáz-utánkezelés az Euro 6 teljesítéséhez A szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez a DAF különféle kipufogógáz-utánkezelési eljárásokat alkalmaz, mint például SCR-katalizátort és aktív részecskeszűrőt. „Akárcsak a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor esetében, a cél nem csupán a megfelelő kipufogógáz-összetétel elérése, hanem a részecskeszűrőben a megfelelő hőmérséklet biztosítása is.” – magyarázta Borsboom. „Az alapelv az, hogy a lehető legnagyobb mértékben passzívan tisztuljon a részecskeszűrő azáltal, hogy a motor ideális körülményeket teremt ehhez. Ezért láttuk el hőszigeteléssel a leömlőcsonkot és a kipufogórendszer többi kulcsfontosságú elemét. Ha mindezek ellenére a jármű sajátos üzemelési körülményei következtében mégis túl alacsony szintre csökkenne a kipufogógázok hőmérséklete, a motor aktív regenerációt hajt végre. Ehhez egy hetedik befecskendezőt építünk be a turbófeltöltő és a részecskeszűrő közé a kipufogócsőbe. Ez üzemanyagot fecskendez az oxidációs katalizátorba, hogy pontosan a megfelelő hőmennyiséget biztosítsa. Az SCR-katalizátort is úgy alakították ki, hogy optimális hőmérsékleti viszonyokat tartson fenn. Fejlett felületi bevonatának köszönhetően igen széles hőmérséklettartományban nyújt maximális teljesítményt, ezáltal a motor optimálisan, a leghatékonyabb módon üzemelhet.” A hatékonyság maximalizálása mellett a jármű kimagasló üzemideje is fontos szempont volt a kipufogógáz-utánkezelő rendszer kifejlesztésekor. A PACCAR MX-11 motor stabilan kicsi olajfogyasztásának köszönhetően a tehergépkocsi üzemeltetésétől függően akár 500 ezer kilométert is elérhet a részecskeszűrő tisztítási intervalluma. Szintén egyedülálló megoldás, hogy az SCR-katalizátor és a részecskeszűrő egymástól külön, az alváz két oldalán is elhelyezhető, ami akkor fontos, ha darus felépítmény esetén oldaltámaszokkal vagy konténerrögzítő forgózárakkal szerelik fel a tehergépkocsit. Számos innováció Az új PACCAR MX-11 motor számos innovációt vonultat fel, mint például az egyetlen sokbordás ékszíj és a közbenső hajtás nélküli, közvetlenül a főtengelyre erősített hűtőventilátor – ezek csökkentik a karbantartási költségeket, fokozzák a megbízhatóságot és mérséklik a tömeget, illetve az üzemanyag-fogyasztást. Az optimális üzemanyag-hatékonyság eléréséhez kiemelt figyelmet szenteltek a káros veszteségek minimalizálásának a fejlesztés során. így például a motor új hűtőfolyadék-szivattyúja kétfokozatú elektromágneses tengelykapcsolót alkalmaz az optimális hatékonyság érdekében. A jármű lassításakor pedig az intelligens vezérlésű légsűrítő maximális nyomásra feltölti a levegőrendszert, ezáltal sík úton haladva gyakran kikapcsolva maradhat. Továbbá a lehető legnagyobb megbízhatóság és a tartósság érdekében az elektromos vezetékkötegek csatlakozásait védőtokozással látják el. A generátort és a légkondicionáló kompresszorát egyetlen egységként szerelik a motorra, míg a beépített fűtéssel és automatikus vízleválasztóval ellátott üzemanyagmodult közvetlenül a motorra erősítik fel a maximális védelem érdekében. Az olajmodul beépített olajszűrővel és olajhűtővel rendelkezik, ez utóbbi rozsdamentes acélból készül, így még robusztusabb. Mellékhajtások nagyobb választéka A PACCAR MX-11 motorhoz a mellékhajtások széles kínálata áll majd rendelkezésre. A hátsó oldalon a szokásos, egy óra irányában elhelyezett mellékhajtóműn kívül egy 11 óra irányában felszerelt mellékhajtómű is rendelhető lesz, 250 newtonméter nyomatékkal. Szintén új opció a közvetlenül a motorra szerelt generátor, elsősorban hűtőfelépítmények számára. Az automatikus feszítőkkel ellátott egyetlen sokbordás ékszíj megbízhatóan működteti ezt a folyadék- vagy léghűtésű Frigoblock generátort, ami a javítási és karbantartási költségekre is előnyösen hat. Mivel a generátort közvetlenül a motorra szerelik fel, nem csökken a kiváló szabad hasmagasság. Ráadásul a motor elülső felén egy hidraulikus szivattyú meghajtása is lehetséges. Kulcsszavak: bemutató, DAF, teherautó, trucks, új motor
|
|
|||||
|
||||||
Citroen DS3 Cabrio a Tuning Show-n |
||
2013. március 22.
A Citroen továbbszövi a DS modellcsalád történetét: a legújabb modellváltozat, a DS3 Cabrio 2013 márciusában mutatkozik be a magyar közönség előtt.
|
A Citroen továbbszövi a DS modellcsalád történetét: a legújabb
modellváltozat, a DS3 Cabrio 2013 márciusában mutatkozik be a magyar
közönség előtt. A hagyományos kabriók kötöttségeitől mentes járműben
pillanatok alatt átadhatjuk magunkat a napfény élvezetének. A DS3 vitathatatlan sikertörténet: alig három éve, hogy létezik, de már több mint 200 000 darab talált gazdára belőle. A modell fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság. A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható: a Magyarországon is elérhető Racing és az Ultra Prestige változatok a végletekig kifinomult ízlésű ügyfelek álmait váltják valóra. A DS3 alapítója és oszlopos tagja a DS újkori történetének. A Citroen prémium modellcsaládjának tagjaiból a mai napig összesen több mint 300 000 darab kelt el. A 2012-es Párizsi Autószalonon debütált DS3 Cabrio – kell-e hangsúlyoznunk? – vérbeli DS3. Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett: a karakteres stílusjegyek, a legapróbb részletet is átjáró kifinomultság és már az első métereken tapasztalható egyedülálló vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát. A háromféle – fekete, Infini kék és DS monogramme mintás – változatban kínált vászontetővel tovább bővült az egyedi kialakítási lehetőségek köre. A DS legendás igényessége a kabrióváltozatban is visszaköszön, jó példa erre a 3D hatású innovatív hátsó lámpatestek és az egyedi nyitómechanizmussal rendelkező csomagtartó. Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Citroen, DS3, Tuning Show
|
|
|||||
|
||||||
Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él |
||
2013. március 22.
Az 1980-as évek végére kihaltak a világon a megfizethető, sportos roadsterek. Aztán 1989-ben a Mazda szembe ment a hagyományokkal és életre keltette a Mazda MX-5-öt.
|
Most, csaknem negyed évszázaddal és közel egymillió eladott autóval később biztosan mondhatjuk, a Zoom-Zoom legjavát adó formula lenyűgöző sikert aratott. Minden idők legkelendőbb roadstere révén a Mazda megmutatta a világnak, hogy egy sportkocsi is lehet megfizethető, megbízható és örömtelien vezethető – ráadásul mindezt egyszerre. Az évtizedek során folyamatosan tökéletesített autó most minden idők legfejlettebb MX-5-jének egy különleges, 2013-as speciális szériájával lép színre. Napjaink MX-5-je kifinomult, modern klasszikus, amely még mindig hasonlít az eredeti, 1980-as évekből származó modellre. Minden eddiginél biztonságosabb azonban, még a gyalogosok számára is, hála az aktív motorházfedélnek és az első lökhárító egyedi kialakítású alsó részének. A legújabb változat különleges kidolgozású, 17 colos könnyűfém keréktárcsát kapott, emellett négy új árnyalat: a tüzes Copper piros, valamint a Meteor szürke (kizárólag a speciális szériához társítható), a Stormy kék és a Brilliant fekete is megjelent a palettán. A vásárlók továbbra is választhatnak a rendkívül egyszerűen kezelhető vászontető (barna színben) és a zseniálisan megépített, nyitható keménytető között. Utóbbit a karosszéria színére fényezzük. Nyitása mindössze 12 másodpercig tart, lenyitva pedig egyáltalán nem csorbítja a csomagteret. Az MX-5 különkiadása vonzó, kényelmes és vezető-centrikus, valamint maximálisan kihasználja a rendelkezésére álló helyet. A barna bőrkárpitozást a műszerfalon, a kormánykerék küllőin, valamint a bukókeretek borításán elhelyezett, elegáns ezüstdíszítés teszi még elegánsabbá. A műszerek és a légbeömlők krómgyűrűket kaptak. A kényelmet és funkcionalitást az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör és az automatavezérlésű klímaberendezés fokozza. Az alapfelszerelés része továbbá a Bluetooth kapcsolódási rendszer, valamint az ultramodern Sanyo TomTom navigációs rendszer. Az MX-5 két tüzes benzinmotor köré épül. Az MZR 1.8, illetve az MZR 2.0 (jobbkormányos modellek esetében csak lenyitható keménytetővel) öt-, illetve hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltót alkalmaz, teljesítményük 126, illetve 160 lóerő. A modell fokozott gázreakciói és fékei minden eddiginél kezesebbé teszik az autót. Mint mindig, az MX-5 jelen kivitelében is felhőtlen vezetési élményt nyújt, hála a szabadalmaztatott, extrém rövid úton mozgó sebességváltónak és a kifinomult, kiegyensúlyozott futóműnek. Az autó a könnyű sportkocsik élvezetes vezethetőségét nyújtja; az évek során beépített extra tartozékok ellenére alig nőtt a modell tömege. Ez összhangban áll a Mazda tömegcsökkentési „gramm stratégiájával”. Akár stílusát, kényelmét vagy az általa kínált vezetési élményét nézzük, ide értve a Mazda elismert minőségét és megbízhatóságát, a Mazda MX-5 több szinten is legendának számít. Kulcsszavak: bemutató, japán, mazda, mx-5, roadster, Takumi
|
|
|||||
|
||||||
Visszatéríti a díjmentes időszakra érvényes e-matricák árát az ÁAK |
||
2013. március 22.
Visszatéríti a március 14-17. közötti díjmentes időszakra érvényes e-matricák árát az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. azoknak, akik a katasztrófahelyzet miatt nem tudták használni a fizetős útszakaszokat - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
|
Visszatéríti a március 14-17. közötti díjmentes időszakra érvényes e-matricák árát az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. azoknak, akik a katasztrófahelyzet miatt nem tudták használni a fizetős útszakaszokat - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel. A meghiúsult szolgáltatás miatt az áAK a közeljövőben lehetőséget biztosít az e-matricák érvényességi idejének átírására vagy azok árának időarányos visszafizetésére. A társaság munkatársai jelenleg dolgoznak a megvalósítás technikai részletein, amelyről a közeljövőben, de várhatóan már a jövő hét folyamán bővebb tájékoztatást fognak adni a közlemény szerint. Az autópálya-kezelő azt is közölte: az Országos Meteorológiai Szolgálattól kapott előrejelzés alapján, a téli üzemeltetési szabályzat szerint fokozott felkészülést rendelt el teljes hálózatára. Ez azt jelenti, hogy a mérnökségek a jegesedés és csúszásveszély megelőzéseként folyamatosan szórják, "alásózzák" az utakat, valamint teljes gépparkkal - több mint 120 hóeltakarító járművel - és teljes létszámmal várják a további szükséges intézkedéseket Kulcsszavak: áak, autópálya, e-útdíj, havazás, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta |
||
2013. március 22.
A Ford leggyorsabb és legdinamikusabb sorozatgyártású kisautója, az új Ford Fiesta ST precíziós hangolású, vezetőközpontú hajtáslánca és futóműve utánozhatatlan vezetési élményt kínál.
|
A Ford Motor Company Globális Nagy Teljesítményű Járművek osztályának európai részlege, a Ford Team RS által kifejlesztett új Fiesta ST európai változatát 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás tempóra, végsebessége 220 km/óra. A Ford Team RS a hajtáslánc, a futómű, a kormánymű és a fékrendszer tuningjával még magasabb szintre emelte az autó menetdinamikáját – e megoldások közé tartozik a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC), a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram (ESC), a hatfokozatú manuális váltó és a hátsó tárcsafékek alkalmazása. Az autó mindennapi használhatóságát hangsúlyozza az 5,9 l/100 km-es fogyasztás és a 138 g/km-es CO₂-kibocsátás* – ami azt jelenti, hogy az emisszió 20 százalékkal alacsonyabb, mint az előző ST-generáció esetében volt, ugyanakkor a motor közel 20 százalékkal erősebb, mint az első generációs modell 2,0 literes erőforrása. Az új Fiesta ST azonnal felismerhető egyedi méhsejtmintázatú, trapéz alakú hűtőrácsáról és drámai hatású hátsó diffúzoráról. Az erőteljes színvilágú belső tér jellegzetes eleme a Recaro sportülés, valamint az új Sound Symposer rendszer, ami a legvonzóbb motorhangokat „kiválogatja” a motortérből, és átvezeti azokat az utastérbe, hogy lelkesítő akusztikai aláfestéssel gazdagítsa a sportos vezetési élményt. Az új modell kínálatában a SYNC és a MyKey rendszerek is megjelennek. “Az új Fiesta a teljesítmény, a dizájn és a minőség új szintjét kínálja, nem beszélve az utolérhetetlen vezetési élményről,” mondta Juergen Gagstatter, a Fiesta ST vezető programmérnöke. “A Ford európai vásárlói nagyon szeretik az izgalmas ferdehátú modelleket, és az új Fiesta ST teljesítménye még a legigényesebb vevők elvárásainak is megfelel.” Továbbfejlesztett futómű Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát a Fiesta ST ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Gyorsítás vagy fékezés közben egy új szoftver ellenőrzi az autó kanyarstabilitását – ilyenkor az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe; az ESC működése korlátok közé szorítható; illetve az ESC teljesen ki is kapcsolható. A két rendszer még hatásosabbá teszi az áttervezett futómű működését, amely különlegesen módosított kormánycsuklóval, egyedi spirálrugó- és lengéscsillapító-beállításokkal és 15 mm-rel alacsonyabb tömegközépponttal növeli az autó stabilitását. Az Elektromos Szervokormány 13,68:1 arányú áttételezése és rövidebb irányítókarja közvetlenebb kormányreakciókat biztosít. A Fiesta padlólemezére épített ST változatban hátul is tárcsafékek találhatók, s a fékteljesítményt nagyobb méretű tandem főfékhengerek fokozzák. “Ez az autó olyan precízen adja le teljesítményét, és olyan magabiztosan uralható, hogy minden kanyarban mosolyt varázsol vezetője arcára,” mondta Tyrone Johnson, a Ford Team RS mérnök-igazgatója. EcoBoost motortechnológia Az EcoBoost motor kis tömege is javítja az autó irányíthatóságát; emellett ez az erőforrás olyan technológiákat kínál, mint a turbótöltés, a nagy nyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a folyamatosan változó szelepvezérlés. A különleges motor és az új hatfokozatú manuális váltó kalibrálására a Nürburgring Nordschleife versenypályán került sor; a tesztek során az autó több mint 100 kört tett meg a 21 kilométer hosszú pályán. ST-karakter kívül-belül A Fiesta ST fényszórójában a beépített LED nappali világítás is helyet kapott, s az autó új Race Red, Molten Orange és Spirit Blue fényezésekkel gazdagodott. A műszerfalat szénszálas betétek díszítik, s a kabinban emellett könnyűfém pedálsor és váltókar, valamint egyedi ST-kormánykerék teremt sportos hangulatot. A MyKey rendszer segítségével a tulajdonos korlátozhatja a végsebességet és az audio maximális hangerejét, valamint megakadályozhatja a biztonsági berendezések kikapcsolását, ha másnak adja oda az autóját. A hangvezérlésű SYNC fedélzeti csatlakozási rendszer Vészhelyzeti Segélyhívó funkciója egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az autó utasai és a helyi segélykérő központ között. Versenypályára termett, mégis praktikus és takarékos A Ford 850.000 kilométeres tartóssági teszten tette próbára az új Fiestát. Hogy az új Fiesta ST még a legkíméletlenebb használat során is megbízhatónak bizonyuljon, a Ford további 7.500 kilométeren át vizsgálta az autót versenypályán, amit 5.000 kilométeres nagy sebességű teszt követett. E vizsgálatok része volt az olaszországi Nardo Műszaki Központ próbapályáján végrehajtott “kínzás” is, aminek során a Fiesta ST padlógázzal száguldott a 40 fokos hőségben. “Az izomautók rajongói közt sokan akadnak majd, akik versenypályán is próbára akarják majd tenni a Fiesta ST-t, mi pedig biztosak akartunk lenni abban, hogy az autó motorja, váltója, futóműve és karosszériája az extrém helyzetekben is megállja majd a helyét,” tette hozzá Johnson. Kulcsszavak: bemutató, Fiesta ST, ford, galéria, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan lett a legnépszerűbb ázsiai márka februárban |
||
2013. március 22.
A Nissan bejelentette, hogy rekord méretű, 0.3%-os piaci részesedés növekedést tudhat maga mögött Európában, 2013 februárjában, mely adat így elérte a 4.2%-ot. Ez az európai országok együttes sikere, melyek a hónapban 49 114 darab járművet adtak el.
|
Ez az európai országok együttes sikere, melyek a hónapban 49 114 darab járművet adtak el. Februárban jegyezték az idei üzleti év legmagasabb piaci részesedését Oroszországban, az Egyesült Királyságban, Svájcban, Ausztriában, Belgiumban, Svédországban, írországban és hazánkban. A sunderlandi üzemnek otthont adó Egyesült Királyság 7%-al növelte az eladásokat 2012 februárjához képest, ami önmagában remek eredmény, de Dánia és Ukrajna még őket is megelőzte 18 és 10%-os eladásszám növekedéssel. A bíztató eredmények egy sűrű év kezdetét jelzik a Nissan számára, hiszen két új modell is bevezetésre kerül a közeljövőben, az új Nissan LEAF és az új Note, melyeket a Genfi Autószalonon mutattak be. A LEAF eladási adatai 132%-al nőttek az előző év azonos időszakához képest és a húzó crossover modellek is erős teljesítményt nyújtottak. Guillaume Cartier, a Nissan értékesítésért felelős alelnöke így nyilatkozott a Nissan 2013-as terveiről: " úgy hisszük 2013 egy erős év lesz a Nissan számára Európában. Erős gyáraink vannak és hasonlóan erős termékportfólióval rendelkezünk, melyek még több vevőt vonzanak majd márkakereskedéseinkbe az év során. A válságtól függetlenül az ambícióink változatlan és további befektetések várhatók Európában." A Datahouse Kft jelentése szerint Magyarországon 2013 februárjában összesen 4637 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 11.1%-os csökkenést jelent az előző év februári adatokat alapul véve. 2013. február hónapjában 230 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami a személyautók és kisteherautók összevont statisztikájában a 8. helyezést eredményezte. A Nissan piaci részesedése 2013 februárjában 4.96% volt. A márka legsikeresebb modelljei a Qashqai a Juke és a Navara voltak 98, 54, illetve 52 forgalomba helyezett darabbal. A Nissan a 2012 áprilisában kezdődő üzleti évében ez idáig 2193 autót értékesített, ami 3.91%-os piaci részesedést és az előző év azonos időszakához viszonyítva 6.6%-os bővülést jelent. Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, jármű kereskedelem, nissan
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly |
||
2013. március 22.
Fennállásának legproduktívabb évét tudhatja maga mögött a Volkswagen Slovakia, amely tavaly csaknem duplájára emelte gyártását az előző évihez képest - közölte Vladimír Machalík, a pozsonyi VW szóvivője az MTI-vel csütörtökön.
|
A pozsonyi autógyár gyártósorairól 2012-ben 419 888 gépkocsi gördült le, ez 99,5 százalékkal több a 2011-esnél. A VW Slovakia forgalma tavaly 27 százalékkal 6,59 milliárd euróra nőtt. Az adózott nyereségük 26 százalékkal 170 millió euróra emelkedett. "2012-ben gyártási kapacitásunk határán mozogtunk. Volkswagen up! modellünk az év autója lett 2012-ben, az itt készült SUV gépkocsik (az úgynevezett városi terepjáró kategória) világszerte új vásárlókat szereztek" - mondta az eredmény kapcsán Albrecht Reimold, a pozsonyi VW igazgatótanácsának elnöke. "Kihívásokkal teli év áll előttünk. Az év második felében megindítjuk a konszern első teljesen elektromos modellje, a Volkswagen e-up! szériagyártását" - közölte. A VW pozsonyi üzemében tavaly gyártott csaknem 420 ezer gépkocsi 51 százaléka az SUV kategóriába tartozott, a fennmaradó részt pedig a cég New Small Family kategóriába sorolt modelljei tették ki. A gyárban emellett 268 ezer sebességváltó készült tavaly. A Volkswagen Slovakia exportja tavaly elérte a 6,5 milliárd eurót. A Pozsonyban gyártott gépkocsik 99,7 százaléka külföldi piacokon talált gazdára. A vállalat legjelentősebb felvevőpiaca tavaly 40,2 százalékos részesedéssel Németország volt, majd Kína (9,5 százalék) és Nagy Britannia (7,1 százalék). A VW pozsonyi gyára jelenleg a legtöbb gépkocsit gyártó egység Szlovákiában. A gyártás kezdete, 1991 óta több mint 3 millió gépkocsi készült el itt. A jelenleg több mint 9400 embert foglalkoztató vállalat a múlt év végéig már csaknem 2 és fél milliárd eurót fektetett be Szlovákiában. A tavalyi több mint 350 millió euró értékű befektetéseik legnagyobb részét a tervek szerint 600 millió eurós összköltségű karosszériaüzem építésére költötték, amelynek kivitelezése tavaly júliusban kezdődött. A Volkswagen tavaly rekordnyereséget ért el, a csoport konszolidált nettó nyeresége 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról. Az előzetes adatok szerint a konszern bevétele 21 százalékkal 192,7 milliárd euróra emelkedett. A VW-csoport 9,3 millió gépkocsit adott el, ebből több mint 3 milliót Kínában. Kulcsszavak: gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Kiírták közbeszerzési eljárást az 1-es villamos felújításának első szakaszára |
||
2013. március 22.
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Fővárosi önkormányzat közlekedésfejlesztési beruházásait megvalósító Budapesti Közlekedési Központ az 1-es villamosvonal Bécsi út – Kerepesi út közötti, legrosszabb állapotú szakaszának komplex felújítására.
|
Az ehhez szükséges forrásokat biztosító uniós támogatási szerződést Dr. Völner Pál államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 2011 szeptemberében írták alá. A felújítás során a Bécsi úttól a Kerepesi útig teljes mértékben megújul az 1-es villamos vonala: a jelenlegi nyomvonalon nem csak a villamospálya, hanem a megállóhelyek átépítésére is sor kerül, ezzel párhuzamosan újjáépül az áramellátó rendszer is, és a járulékos jelzőberendezési, útépítési, forgalomtechnikai, közműépítési, magasépítési és műtárgyépítési munkákat is elvégzik. A felújítást követően a vonal megállóhelyei akadálymentessé válnak, a villamosvonal pedig új arculatot kap, köszönhetően a korszerű peronfedéseknek, a megújuló utastájékoztatásnak, és a nagymértékű növénytelepítésnek. De nem csak az infrastruktúra újul meg: a villamos és trolibusz járműfejlesztési projekt keretében a frissen felújított vonalon új, alacsonypadlós, korszerű villamosok állnak forgalomba. Az 1-es villamos vonal Bécsi út – Kerepesi út közötti több mint 8000 méteres pályájának teljes körű felújítását követően megszűnnek a jelenlegi, helyenként 10-30 km/órás sebességkorlátozások, így érezhetően csökken majd az utazási idő. Ráadásul óbudán a Rendelőintézet és a Flórián tér között automatikus locsolóberendezéssel ellátott fűburkolatot kap a villamospálya, több helyen cserje- és fatelepítéssel tesszük barátságosabbá a környezetet. Ugyancsak megújulnak és nagyobb teherbírásúvá válnak a csomópontokban a villamospályát keresztező útátjárók. A burkolt villamospálya korszerű, a jelenleginél jóval csendesebb és tartósabb pályaszerkezettel épül át. A kivitelezők 2013. április 30-ig tehetik meg ajánlataikat, a szerződéskötésre pedig nyáron kerülhet sor. A kivitelezési munkák a szerződéskötést követően, idén nyár végén kezdődhetnek meg, elsőként a Bécsi út – Lehel utca közötti szakaszon, majd 2014 tavaszától a Lehel utca – Kerepesi út közötti szakasz következik. A munkálatok várhatóan 2014 őszén fejeződnek be. Kulcsszavak: bkk, bkv, főváros, tender, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11221 - 11230 |