Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11241 - 11250
Sérülnek a cégautók

Sérülnek a cégautók

2013. március 21.
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, a kategóriákat tekintve, alig van olyan nagyautó és terepjáró, amely nem szenvedett el károkat – derült ki egy hazai flottakezelő saját portfóliójának statisztikáiból.
Részletek
Sérülnek a cégautókA LeasePlan Hungária Zrt. flotta- és gépjárműkezelő vállalat felmérésének számai azt mutatják, hogy az általuk kezelt, több mint 9000 ezer autóhoz tartozó 4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. A legtöbb autó esetében a jármű nem csak egyszer, hanem többször is megsérült.

A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal. 92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2% volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6%-ban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsalopás és a jég okozta kár követett.

Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 ezer forint.
Kulcsszavak: cégautó, flottakezelő, LeasePlan
 
LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint A céges autó értékes juttatási forma A céges autó értékes juttatási forma
 
A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat

A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat

2013. március 20.
Az új Volvo FH több ezer nemzetközi terméket legyőzve remekelt a dizájnszakértők előtt, és megnyerte a “piros pont” termékdizájn-díjat - amely egy nemzetközileg elismert, minőséget igazoló cím a kiemelkedő dizájnteljesítményért, s egyben az egyik legelismertebb dizájnminőségi mutató.
Részletek
 Volvo Trucks FHA 2013-as piros pont termékdizájn-díj a kiváló ipari formatervezés elismeréséért jár, ünnepelve a koncepció mögött álló csapatot. A piros pont termékdizájn-díj nemzetközi elismerés, és kiváló dizájnminőséget jelent. Csak a legjobb innovációs munkák járulhattak a nemzetközi zsűri elé, 19 kategóriában - és ebben az évben 4,662 termékkel neveztek a gyártók, dizájnerek és építészek 54 országból. Az új Volvo FH a 16-os kategóriában nyerte el a rangos díjat: autóipar és szállítás.

“Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen elismert díjat nyertünk el a világ legjelentősebb dizájn versenyén,” mondta Rikard Orell, a Volvo Trucks vezető dizájnere.

Ez a díj sok év kemény munkáját szimbolizálja, és tisztelet a kreativitás és az innovatív szellem felé, amelyekkel itt a Volvo Trucks-nál rendelkezünk. Az új FH-nál nagy hangsúlyt fektettünk a dizájn- és az érzelmi szempontokra, amelyek általában nem kapnak elsődleges figyelmet a haszongépjármű-dizájn világában. Fantasztikus, hogy a piros pont zsűri elismerte erőfeszítéseinket, és örülünk, hogy megkaptuk az ipari dizájnminőség világszerte ismert védjegyét.”

Az új Volvo FH tervezésekor a vezetőt helyezték a középpontba. üzemanyag-takarékos technológiával, hatékony ergonómiával, magasfokú kezelhetőséggel és passzív illetve aktív biztonsági megoldásaival a Volvo FH-t arra tervezték, hogy új mércét állítson fel a teherautó üzletágban, miközben hű marad a Volvo örökségéhez is.

 Volvo Trucks FH“Amikor elkezdtük tervezni az új FH-t, sok energiát fektettünk abba, hogy összetartó egységet hozzunk létre, és arra, hogy ezt elértük, nagyon büszke vagyok,” mondta Rikard Orell.  Nincs ellentét a dizájn és a funkció közt - sőt a kettő tökéletes harmóniában van. Az új FH funkcionális és dinamikus dizájnt képvisel, mely gondoskodik a teherautó-vezető legjobb munkahelyéről az iparágban.”

Kiváló tervezési minőség


“Az erős tervezési kompetencia és a gazdasági siker manapság kéz a kézben jár,” mondta Professor Dr. Peter Zec a piros pont díj kezdeményezője és vezérigazgatója. “A piros pont termékdizájn-díj 2013-as nyertesei a fejlett formakultúra és dizájn-ipar főszereplői. Manapság egyre nehezebb különbséget tenni a jól megtervezett termékek között. Gyakran csak a részletek azok, melyekben a különleges tulajdonságok előjönnek. Mindazonáltal azok az alkotások, amelyek átmentek a teszten a kritikus szemű nemzetközi piros pont zsűri előtt, nem fognak eltűnni a tömegben, és megállják helyüket a nemzetközi versenyben.

A dizájn, az ipar, a politika és a média világából érkezett több mint 1000 vendég fogja ünnepelni a piros pont díj nyerteseit Németországban július 1-én az esseni operaházban, az Aalto teremben. Az új Volvo FH négy héten keresztül (2013. július 2. és 28. között) képviselteti magát egy speciális kiállításon a piros pont dizájn-múzeumában a többi díjazott termékkel együtt. Ezután a győztesek a múzeum állandó kiállításának szerves részévé válnak legalább egy évig. A múzeum, amely a világ legnagyobb állandó kortárs dizájn kiállításának ad otthont, a világörökség részét képező esseni Zeche Zollverein Coal Mine Industrial Complex-ben található.
Kulcsszavak: díj, FH, teherautó, volvo trucks
 
A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat Superbrands díjat kapott a Hyundai Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A Volvo Trucks új termékpalettája először mutatkozik be a nagyközönség előtt A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat Díjakat nyert a BMW csoport
 
Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor

Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor

2013. március 20.
A LaFerrari fejlesztése során az első kihívást a fejlesztőknek az ideális felépítés megtervezése jelentette. A cél az volt, hogy elérjék az ideális (59% hátul - 41% elöl) tömegelosztást rövid tengelytávval úgy, hogy legyen hely a hibrid rendszernek is. 
Részletek
Ferrari LaFerrariA kabin kialakításánál fontos szempont volt az autó tömegközéppontja, ezért a F1 versenyautóhoz hasonlóan az ülés pozíciója fix, a mérete a pilótához egyedileg van kialakítva, és a kormány illetve a pedálsor helyzete állítható az üléshez.  A vezetési pozíció hasonló az F1 megoldáshoz, tervezésekor a mérnökök kikérték Fernando Alonso és Felipe Massa tanácsát, akik a kezdetektől aktívan részt vettek a LaFerrari fejlesztésében.

A LaFerrari vázszerkezete négyféle karbonszövetből áll, amelyeket kézzel laminálnak és vákuumkemencében szárítanak ki. A gyártást a Forma 1 részleg végzi, közösen az F1 versenyautókkal. A technológiának köszönhetően sikerült optimalizálni a vázszerkezetet azzal, hogy az üléseket és az akkumulátorokat a vázba integrálták, így ellenállóbb és merevebb lett, a tömege viszont csökkent.

Motor, erőátvitel

A LaFerrari az első Ferrari modell, amely hibrid HY-KERS rendszerrel van felszerelve. A LaFerrari szívómotorja minden tekintetben a motortervezés csúcsát képviseli, 6262 cm3, V12, 800 Le, 9250 maximális fordulat percenként, amely rekord ilyen hengerelrendezéssel. A hibrid rendszer villanymotorja ehhez a teljesítményhez még 163 Le-t ad hozzá, így az összesített teljesítmény 963 Le. A villanymotor által biztosított alacsony fordulaton elérhető nyomaték miatt a mérnökök koncentrálhattak arra, hogy magas fordulatra optimalizálják a benzinmotort, így a kettő együtt rendkívüli teljesítményt nyújt a teljes fordulatszám tartományban. A maximális nyomaték 900 Nm.

Ferrari LaFerrariA mindössze 60 kg tömegű akkumulátorokat többféle módon is tölti a hibrid rendszer, egyrészt fékezéskor, másrészt, amikor a V12-es motor a szükségesnél több nyomatékot állít elő például kanyarodáskor. Utóbbi esetben a felesleges nyomatékot az akkumulátor töltésére fordítja a rendszer ahelyett, hogy a kerekekre érkező nyomatékot korlátozná és elveszne az energia. Az elektromotor integrálva van az F1 dupla-kuplungos váltóhoz, így biztosítva azt, hogy folyamatos legyen az erőátvitel a kerekeken, akár gyorsításkor, akár fékezéskor, amikor a rendszer visszafelé működik és tölti az akkumulátorokat.

Aerodinamika

A LaFerrari kivételes teljesítményében nagy szerepet játszanak az aktív aerodinamikai elemek. A fejlesztőmérnökök célja a legalacsonyabb légellenállás elérése volt, amelyet szélcsatornás tesztekkel és CFD tervezéssel sikerült elérni. A hatékonyság maximalizálása érdekében aktív diffúzorok találhatók az autó alsó borításán az első tengely vonalában és a hátsó tengely mögött. Ezeket az aktív elemeket folyamatosan az optimális állásba mozgatja az autó minden menetparaméterét megfigyelő számítógép, így biztosítva mindig a maximális leszorító erőt.

Fedélzeti elektronika

A LaFerrari legnagyobb újítása az aktív aerodinamikai elemek vezérlése és a hibrid rendszer integrációja az autó vezetéstámogatási rendszerébe. A Ferrari által kifejlesztett algoritmusok arra vannak kihegyezve, hogy a pilóta legapróbb rezdüléseit is figyelembe véve maximális teljesítményt és lélegzetelállító vezetési élményt nyújtsanak minden helyzetben. Példának okáért kanyarodás közben a HY-KERS magasan tartja a V12-es motor fordulatszámát, hogy a kigyorsításkor azonnal rendelkezésre álljon a motorerő.
Ferrari LaFerrari
A menetdinamikai adatok önmagukért beszélnek, 0-100 km/h kevesebb, mint 3 másodperc alatt, 0-200 km/h kevesebb, mint 7 másodperc alatt. A LaFerrari új mércét állított a Fiorano tesztpályán is (1 perc 20 másodperc) amellyel 5 másodpercet javított az előd Ferrari Enzo köridején, és 3 másodperccel gyorsabb, mint a jelenlegi csúcsmodell, az F12 berlinetta.  
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Ferrari, Geneva Auto Show 2013, genf, LaFerrari
 
A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Novemberben jön a harmadik generációs BMW X5 Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a  Kia cee’d GT Line Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a Kia cee’d GT Line Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek
 
384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában

384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában

2013. március 20.
A DSG-váltó hibájára a kínai központi televízió riportjában mutattak rá, az érintett autók között a Golf, a Bora, a Passat, a Skoda Octavia és az Audi A3 is szerepel.
Részletek
VolkswagenA német vállalat több mint 384 ezer, 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott gépjárművet hív vissza a duplakuplungos, automatizált DSG sebességváltó hibája miatt. A vásárlók állítólag az erőfolyam megszakadását és hirtelen visszatértét, valamint erős vibrációt éreztek, amikor kettesbe kapcsolt a váltó, több baleset is történt ezek miatt. Az érintettek közt szinte az összes népszerű típus, így a Golf, a Bora, a Scirocco, a Sagitar, a Passat, a Skoda Octavia az Audi A3 is szerepel. A vállalat úgy fogalmazott, az alkatrészt térítésmentesen kicseréli, s az irányító szoftvert is a legfrissebb verzióra cseréli, hogy a biztonsági kockázatokat minimálisra csökkentse.

A BorgWarner beszállító által gyártott sebességváltók hibájára a kínai központi televízió, a CCTV mutatott rá fogyasztói jogokkal kapcsolatos éves műsorában, amelyet minden év március 15-én százmilliók követnek figyelemmel. A televízió úgy fogalmazott: a hiba a korábbiakban már gyorsulási problémákhoz és meghatározatlan számú balesethez vezetett.

Elemzők szerint a műsor és a nagyarányú visszahívás rövid távon minden bizonnyal negatív hatással lesz majd a német autógyártó kínai eladásaira. A Volkswagen számára a kínai piac kiemelt fontosságú, tavaly 2,81 millió autót értékesített ott, 25 százalékkal többet, mint 2011-ben. Múlt héten a cég azt jelentette be: öt éven belül meg kívánja duplázni termelői kapacitását a kelet-ázsiai országban.

Volkswagen
Kulcsszavak: hiba, kína, visszahívás, volkswagen
 
384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi A DRIVE. Volkswagen Group Forum második kiállításaként megnyílt a „Think New.” A DRIVE. Volkswagen Group Forum második kiállításaként megnyílt a „Think New.” 384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában A garázsból a Jazzy Streetre 384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában Kína hozhat igazi áttörést a Teslának Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka
 
Versenyképes a magyar autógyártás

Versenyképes a magyar autógyártás

2013. március 20.
Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar a gyártási költségeket tekintve - állapította meg az Ernst and Young Európai Autóipari Felmérésében.
Részletek
Versenyképes a magyar autógyártásA tanácsadó cég az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: felmérése szerint az iparági szereplők úgy vélik, hogy a költséghatékonyság jelentősen javult Magyarországon az elmúlt két évben. A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a  kontinensen Magyarország a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

"Rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hogy a költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők. A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani" - idézi Heinczinger Róbertet, az Ernst & Young partnerét a közlemény.

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán a nyolcadik helyen szerepel. Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció szempontjából Magyarországon 2011-hez képest.

Versenyképes a magyar autógyártásAz innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában - derül ki a felmérésből. A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd.

A válaszadók döntő többsége, csaknem 80 százaléka úgy vélte, javulni fog üzleti helyzete a következő fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe. A válaszadó cégek több mint harmada bővítést tervez a következő egy évben, több mint fele pedig a jelenlegi szinten tartja majd a termelését.

Világszinten bővülhet a foglalkoztatás a szektorban, Európában azonban legjobb esetben is csak azzal lehet számolni, hogy a mostani szinten marad a munkahelyek száma a következő hat hónapban - mutat rá a jelentés. Az Ernst and Young felmérését a kontinensen működő 300 autóipari gyártó és beszállító megkérdezésével készítették. A válaszadók 15 százaléka a gyártók, 85 százaléka a beszállítók köréből került ki. Az interjúkat telefonon készítették 2013 januárjában.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, ipar
 
Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford! Versenyképes a magyar autógyártás Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Versenyképes a magyar autógyártás Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma augusztusban Az Audi továbbra is a növekedés útján Az Audi továbbra is a növekedés útján Versenyképes a magyar autógyártás Autóipari technológiával szolgálja ki cégközpontját a Toyota
 
A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben

A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben

2013. március 20.
A Nissan Motor Co., Ltd. 25%-ig (tömegben mérve) kívánja növelni a korszerű, magas szakítószilárdságú acél (Advanced High Tensile Strength Steel - AHSS) felhasználási arányát az új sorozatgyártású modellek alkatrészeiben.
Részletek
NissanA Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben, amely számos előnye mellett a jármű tömegének csökkenésével is jár.

A Nissan kifejlesztett egy 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú, jó alakíthatósággal rendelkező acélt és már alkalmazta is az új Infiniti Q50 esetében, amelynek értékesítése észak-Amerikában 2013-ban kezdődik. Az 1,2GPa ultramagas szakítószilárdságú acél kifejlesztését megelőzően nehézkes volt a magas szakítószilárdságú acélok alkalmazása, a járműalkatrészek nagyon bonyolult és összetett formája miatt. A Nissan továbbra is az egyetlen autógyártó, amely az 1,2 GPa ultra-magas szakítószilárdságú jó alakíthatósággal rendelkező acélt alkalmazza.

Az 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú acél aktív alkalmazásával - amely a különféle típusú korszerű nagyszilárdságú acélok egy osztályát jelenti - a Nissan a járművenként felhasznált alkatrészek bruttó tömegére vetítve 25 százalékra növeli az AHSS alkalmazását. Ennek bevezetése 2017-ben fog megkezdődni és a célja a Nissan járművek tömegének 15 százalékos csökkentése a karosszéria-szerkezet optimalizálása mellett.

Az anyagok optimális kombinálásának köszönhetően a közösen kifejlesztett2 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú, jó alakíthatósággal rendelkező acél kedvezőbb nyúlási tulajdonsággal rendelkezik, így a magasabb szilárdságnak és jobb alakíthatóságnak köszönhetően könnyebb acéllemezek gyártását teszi lehetővé.

Infiniti Q50E tulajdonságok eredményeképpen bonyolult alakú alkatrészek is létrehozhatók belőle, amelyek nagy szilárdságú acélból történő gyártása korábban igen nehézkes volt. Nagy pontosságú szerszám-kialakítással és a gyártási folyamatoknak megfelelő hegesztési technológiával kombinálva az 1,2GPa ultramagas szakítószilárdságú és jó alakíthatósággal rendelkező acél több járműalkatrész gyártásához alkalmazható.

Ezen kívül az 1,2 GPa magas szakítószilárdságú acél alkalmazása a legyártott járművek számához viszonyítva kisebb anyagfelhasználást is eredményez, miközben a jelenlegi gyártósorok komolyabb módosítások nélkül tovább használhatók. Ez a darabonkénti teljes költség csökkenését eredményezi.

A Nissan Green Program 2016 keretein belül a Nissan középtávú környezetvédelmi tervében a vállalat a 2016-os üzleti év végére 35 százalékos csökkenést célzott meg az üzemanyag-fogyasztás tekintetében a 2005-ös összes Nissan járműre vetített vállalati átlaghoz viszonyítva. Ekkor már a korszerű, magas szakítószilárdságú acél kiterjedt alkalmazása - az új 1,2GPa ultra-magas szakítószilárdságú acélt is beleértve - szintén hozzájárul majd a járművek súlycsökkentéséhez és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.

Nissan
Kulcsszavak: fejlesztés, infiniti, járműipar, nissan, q50
 
A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben Újabb kínai nagyvárosban sorsolják majd a rendszámtáblákat Egy újabb aduász a fenntartható megoldások között Egy újabb aduász a fenntartható megoldások között A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental Megbízhatóan biztonságos: itt az új MICHELIN Pilot Sport 4 Megbízhatóan biztonságos: itt az új MICHELIN Pilot Sport 4 Milyen lesz a jövő töltöállomása? Milyen lesz a jövő töltöállomása?
 
Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

2013. március 20.
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkoztt be a Toyota i-ROAD Személyszállító Jármű (Personal Mobility Vehicle - PMV), amely a városi közlekedés vadonatúj, rugalmas formáját villantja fel.
Részletek
Toyota i-ROADA tandem-elrendezésű, két személy számára biztonságos és zárt kabinnal készülő kompakt Toyota i-ROAD elektromos jármű (EV) különlegessége az Aktív Dőlés technológia, aminek köszönhetően a jármű ösztönös, élvezetes és biztonságos (és bukósisak nélküli) vezetési élményt kínál – egy feltöltéssel akár 50 kilométeres távolságra.

Az energiafelhasználást és a közlekedés környezeti hatásait szem előtt tartva a Toyota immár 40 éve kutatja, és részben már alkalmazza is azokat a „zöld” megoldásokat, amelyek segítségével megalkotható egy olyan öko-autókból álló modellkínálat, amelyben minden vásárló megtalálja a számára megfelelő járművet. A hálózatról tölthető elektromos járművekben (PHEV), az elektromos járművekben (EV) és az üzemanyagcellás járművekben (FCV) egyaránt alkalmazott Hybrid Synergy Drive® technológiával a Toyota olyan különböző típusú öko-autók előtt kövezi ki az utat, amelyek egyszerre létezhetnek majd a jövőben.

Míg a HV-k, a PHEV-k és az FCV-k ideálisak a mindennapi használat során felmerülő közepes és nagy távolságú közlekedési feladatok ellátására, addig a Toyota szerint a jellemzően rövid távolságok megtételét igénylő városi közlekedésre az elektromos járművek (EV-k) jelentik a megfelelő megoldást. A Toyota immár tíz éves tapasztalatot mondhat magáénak a PMV-k kutatása és fejlesztése terén.

A PMV-felhasználók olyan kényelmes, bármilyen időjárási viszonyok közt alkalmazható, biztonságos járműveket igényelnek, amelyek felülmúlják a motorkerékpárokat ezeken a területeken, ugyanakkor kompakt méreteiknek köszönhetően (különös tekintettel a szélességre), a robogókhoz és a motorkerékpárokhoz hasonló alacsony fenntartási költségeket, valamint könnyed, élvezetes vezethetőséget és parkolást kínálnak.

Toyota i-ROADA 2.350 mm hosszú, 1.445 mm magas, 1.700 mm-es tengelytávú, ultra-kompakt, háromkerekű Toyota i-ROAD legfontosabb paramétere az alig 850 mm-es szélesség, amely megfelel egy hagyományos kétkerekű jármű hasonló adatának. Ennek köszönhetően a Toyota i-ROAD nemcsak olyan könnyedén manőverez a zsúfolt városi környezetben, mint egy motorkerékpár, hanem egyetlen személyautó parkolóhelyén négy Toyota PMV is elfér!

A Toyota i-ROAD zéró emissziójú, teljesen elektromos hajtáslánca egy lítium-ion akkumulátorból, valamint egy pár, egyenként 2 kW teljesítményű elektromotorból áll, amelyek az első kerekeket hajtják. A remek gyorsulási mutatókkal rendelkező, majdnem teljesen hangtalan jármű 50 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel – majd egy egyszerű háztartási konnektorról alig három óra alatt teljesen feltölthető.
A Toyota i-ROAD vezetési élményét jellemző stabilitás, komfort, élmény és biztonság kulcsa a Toyota új Aktív Dőlés technológiája.

A rendszer egy dőlésszabályzó motorból és áttételből áll, ami az első felfüggesztés felső lengőkarához csatlakozik a bal és a jobb keréknél. A kanyarodási szög, a gyro-szenzor és a jármű sebességének adatai alapján egy komputer kiszámítja a szükséges dőlés mértékét, majd a rendszer automatikusan ellentétesen, föl- illetve lefelé mozdítja a kerekeket, így a dőlésszög ellensúlyozza a kanyarodáskor fellépő centrifugális erőt.

A mindössze három méteres fordulókört biztosító rendszer olyankor is működésbe lép, ha a Toyota PMV egyenesen halad egyeletlen útfelületen. Ilyenkor a rendszer automatikusan kompenzálja az útfelület változását, és a jármű talajtól mért szabad magassága változatlan marad.

Toyota i-ROADA minden különösebb vezetéstechnikai előképzettség nélkül használható Aktív Dőlés rendszer a motorkerékpárok vezetési élményét idézi, ugyanakkor nem kell a járművel egyensúlyozni lassú sebességnél, vagy álló helyzetben kitámasztani.

Az Aktív Dőlés rendszernek köszönhetően a vezetőnek nem kell a lábával a talajhoz érnie, így a Toyota i-ROAD-ot teljesen zárt, vízálló utasfülkével szerelhettük fel. Ez a gyakorlatban nemcsak azt jelenti, hogy a Toyota PMV-jének vezetéséhez nincs szükség bukósisakra, hanem azt is, hogy olyan, személyautókra jellemző kényelmi funkciókkal is rendelkezik, mint a világítás és fűtés, az audiorendszer vagy a Bluetooth telefonkapcsolat.

A Toyota hisz benne, hogy a Toyota i-ROAD elektromos egyéni közlekedési eszköz koncepciója nagy szerepet játszhat a városi forgalom zsúfoltságának és légszennyezésének csökkentésében. A Toyota i-ROAD alkalmas arra is, hogy azok a felhasználók, akik eddig elővárosi csomópontokban hagyva autóikat tömegközlekedési eszközökkel tették meg az úti céljukhoz vezető utolsó útszakaszt, ezentúl a jármű segítségével a városközpontba is könnyedén eljuthatnak.

Kompakt méreteinek, kiváló vezethetőségének, egyszerű parkolási tulajdonságainak, gyors töltési idejének és nyitott vagy zárt kabinú felépítményének köszönhetően az új Toyota PMV ideális városi közlekedési eszköz, amelyet arra terveztünk, hogy csökkentsük a városi zsúfoltságot, valamint a CO2-, és NOx-szennyezést - a közlekedés egyéni szabadságának csorbítása nélkül.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, concept, elektromos, elektromos autó, Geneva Auto Show 2013, genf, i-ROAD, toyota
 
Skócia 8 évvel az Egyesült Királyság tervei előtt tiltja be a benzines és dízeles autók eladását Skócia 8 évvel az Egyesült Királyság tervei előtt tiltja be a benzines és dízeles autók eladását 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Csökkent a cseh autógyárak nyeresége A “Zöld Pokolba” küldi a ŠKODA a KODIAQ RS-t A “Zöld Pokolba” küldi a ŠKODA a KODIAQ RS-t
 
A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között

A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között

2013. március 20.
A Scania 2012 év végén ismét felkerült a tekintélyes Thomson Reuters „Top 100 Global Innovators” elnevezésű listájára.
Részletek
A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között A lista a világ minden pontjáról azokat a vállalatokat és intézményeket tartalmazza, amelyek jelentős újításokkal, valamint szabadalmakkal rendelkeznek.

„Az innováció a gazdasági jólét és a technológiai fejlődés alapja.” – mondta David Brown a Thomson Reuters ügyvezető igazgatója. „A Top 100 Global Innovator listánk és a mögötte álló módszertan betekintést ad a szabadalmi adatokból nyerhető információkba, valamint megerősíti azt a tényt, hogy az újításokra koncentráló vállalatok növekedésre képesek és pénzügyileg sikeresek.”

Erik Ljungberg, a Scania vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke szerint: „A Scania már több mint száz éve sikeresen működő vállalat, amely mindig jelentős hangsúlyt fektetett az újításokra. Reméljük, hogy ez az elismerés újabb ösztönzést ad az alkalmazottainknak, hogy továbbra is fáradhatatlanul és elkötelezetten munkálkodjanak azon, hogy a Scania megerősíthesse és megtarthassa vezető szerepét területén.”

Mindösszesen három svéd vállalat került fel a listára: a Scania mellett az Ericsson és a Sandvik. Az autóiparból hét cég található meg a listán, míg a díjazottak közül 25 vállalat japán. A Thomson Reuters tanulmánya szerint a listán szereplő cégek nagyobb arányban teremtenek munkahelyeket, jövedelmezőbbek és a tőzsdei értékük is magasabb.

A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között
Kulcsszavak: járműipar, scania, svédország, teherautó
 
Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között 60 éves a Continental téli gumiabroncs
 
Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket

Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket

2013. március 20.
A Stadler vasúti járműgyártó cég a MáV-START Zrt.-nek 42, a GYSEV Zrt. részére 6 elővárosi motorvonatot szállít, az erről szóló finanszírozási és szállítási szerződéseket kedden írták alá Budapesten.
Részletek
StadlerA beszerzés összértéke mintegy 267 millió euró, amelyet teljes egészében európai uniós forrásokból finanszíroznak majd a 2007-2013. évi Közlekedési Operatív Program keretében.

Az aláíráson Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hangsúlyozta: a korszerű motorvonatok beszerzése hozzájárul a magyar vasút fejlődéséhez, és támogatja a kormánynak azt a szándékához, hogy a vasútnak vezető szerepe legyen a közösségi közlekedésben. Kiemelte: a 2007-2013. évi uniós fejlesztési időszakban Magyarországnak 600 milliárd forint forrás áll rendelkezésére vasútfejlesztésre, ennek 80 százaléka, 467 milliárd forint már kivitelezés, illetve előkészítés alatt áll.

Az államtitkár kijelentette: Magyarország teljes egészében lehívja a vasúti fejlesztésekre rendelkezésre álló forrásokat is. Hegmanné Nemes Sára szólt arról, hogy az új Széchenyi Terv keretében 239 kilométeren végeznek vasúti pályán nettó 300 milliárd forint fejlesztést a Közlekedési Operatív Programban. Dávid Ilona, a MáV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a beszerzés a vasúttársaság modernizációs programjának része. A MáV 2006-ban már vásárolt 60 Flirt motorvonatot, ezek közlekedtetésével javult a szolgáltatás minősége.

Ungvári Csaba, a MáV-START vezérigazgatója elmondta, hogy a MáV-START kötelékében forgalomba álló új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Esztergom, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon közlekednek majd. Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy cégük a mostani beszerzésen túl nemrégiben 4 Flirt vonatot vásárolt, amelyből az első decembertől már utasokat szállít.

StadlerDunai Zoltán, a Stadler Rail csoport országigazgatója kiemelte: a Flirt járműcsalád 112 darabos flottaállománnyal lesz jelen 2015-től a magyar vasúton. Elmondta: a MáV-START-nak a 42, és a GYSEV-nek a 6 Flirt vonatot határidőre leszállítják. Az első szerelvények 2014 áprilisában érkeznek, és 2015. szeptember 30-áig leszállítják az utolsókat is.

Az országigazgató elmondta, a Stadler csoport jelenleg Magyarországon 400 alkalmazottat foglakoztat három telephelyén.

Jelentős fejlesztéseket hajtanak végre a szolnoki gyárukban, a beruházást április 18-án adják át, és megtiszteltetésnek érzik, hogy a magyar miniszterelnök avatja fel a létesítményt. A fejlesztések eredményeképpen 2015-re 750-800-an dolgoznak majd a Stadler magyarországi érdekeltségeinél. Az MTI-nek Dunai Zoltán elmondta: a mostani beszerzés azért drágább a MáV-nak korábban szállított Flirt járműveknél, mert az újakba beépítik például az ETCS-2 vonatbefolyásoló rendszert.

A MáV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös ajánlatkérőként tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzés eredményét az ajánlatkérők 2013. február 26-án hirdették ki, amelynek értelmében az összesen 48 elővárosi motorvonatot a Stadler Bussnang AG szállíthatja le. A járművek egységára 5,558 millió euró, míg a beszerzés összértéke 266,784 millió euró.

StadlerA Stadler Rail Csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Az első leányvállalat alapítása óta a Stadler összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban, amelynek eredményeképpen Pusztaszabolcson létrejött Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisa, továbbá Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat is alapított a cégcsoport alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására.
Kulcsszavak: beszerzés, gysev, máv, Stadler, vonat
 
Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket Stadler-üzemavató Szolnokon Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket Kétszáz Scania tehergépkocsival korszerűsíti flottáját a Horváth Rudolf Intertransport Kft. Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét
 
Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo

Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo

2013. március 20.
Beszállítói programot indít hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft. - jelentette be Mohácsi Béla, az autóbusz-üzletág vezetője a társaság keddi győri sajtótájékoztatóján. A tervek szerint jövő év elején indulhat Győrben a buszgyártás.
Részletek
VolvoAz érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő - várhatóan szeptember közepéig - a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel.

Mohácsi Béla közlése szerint a Rába-Volvo együttműködés során harminc százaléknyi helyi beszállítói hányaddal számolnak; az általuk kalkulált 200-300 busz gyártása esetén mindez évi 15-20 milliárd forintnyi új piaci lehetőséget jelent, egyben fenntarthatóan 300 munkahelyet teremt a Rábánál és beszállítóinál.

Az üzletágvezető kiemelte: a programba bekerülő hazai cégek nem csupán az évi tízezer darabos Volvo buszgyártás partnerei lehetnek, de bekerülhetnek a svéd cég ennél egy nagyságrenddel nagyobb kibocsátású teherjármű-üzletágába is. Emlékeztetett arra: a felek megállapodása alapján a beruházás száz százalékos ellentételezés mellett zajlik, ami komoly lehetőség a hazai cégek számára a Volvo-beszállítóvá válásra.

Mohácsi Béla szavai szerint azzal számol a cég, hogy 2014 első negyedében "képesek leszünk autóbuszokat kibocsátani". A hazai piac felvevőképességét évi 200-300 darabra becsülik, és ez az a tétel, amely már gazdaságosan előállítható. Torma János, a Rába Holdinghoz tartozó kft. ügyvezetője - emlékeztetve arra, jelenleg nincs kiírt tender buszbeszerzésre - az MTI érdeklődésére azt közölte: a Volvo 7900-as és 8900-as városi-elővárosi járműcsaládját gyártják majd Győrben.

VolvoA gyártás beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig - a termelés felfutása után - a Rába-csoport más vállalatainál. A járműveken a Volvo mellett a Rába név is megjelenhet - jelezte.

A darabszám függvényének nevezve a pontos összeget úgy nyilatkozott: "több milliárd forint lehet" az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába Jármű Kft. több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd.
Kulcsszavak: győr, ipar, járműipar, rába, volvo bus
 
Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo Mostantól Euro 6 motorral forgalmazzák a Renault Trucks D ACCESS modellt 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo Még versenyképesebb lett a Volvo V40 és V40 Cross Country Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Beszállítói programot indít kis- és középvállalkozásoknak a Rába–Volvo Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11241 - 11250