Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 11251 - 11260
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett

Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett

2012. március 02.
Bemutatása- kor a korabeli sajtó és a közönség is egyöntetű lelkesedéssel fogadta a BMW korszakalkotó túra-enduro...
Részletek
 BMW R 80 G/SBemutatásakor a korabeli sajtó és a közönség is egyöntetű lelkesedéssel fogadta a BMW korszakalkotó túra-enduro motorját.

Miután az 1970-es évek végén rábólintottak a sorozatgyártás megkezdésére, a BMW menedzsmentjét elégedettséggel töltötték el a rendkívül bíztató kezdeti tesztek. Ezt követte az Ecuadoron átívelő, extrém körülmények között teljesített, 2200 kilométeres teszt, amit két előszériás modell nyergében teljesített a BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és újságíró társa, Hans Peter Leicht. Az igen sikeres túra végén elérkezett az idő, hogy az új motort a sajtónak is bemutassák.

1980. szeptember 1-re minden készen állt. A BMW R 80 G/S-t a franciaországi Avignon közelében mutatták be a nemzetközi sajtónak. A projekt mindössze 21 hónappal a bemutató előtt indult, ezért a BMW illetékesei aggódva figyelték a reakciókat.  

Mondani sem kell, a figyelem azonnal a „Monolever”-re, az egykarú hátsó lengővillára összpontosult, de az újdonságot nem csupán a megoldás maga jelentette. A kialakítás révén a szerelvény két kilóval könnyebb lett a megszokottnál, ugyanakkor a berugózáskor fellépő nem kívánt oldalirányú erőhatások is jelentősen csökkentek. 167 kg-os száraz tömegével a G/S volt az elérhető legkönnyebb 800 köbcentiméteres motorkerékpár. 218 mm-es hasmagassága és elöl 200 mm-es, hátul 170 mm-es rugóútja révén a G/S off-road képességei a legtöbb motoros igényeit kielégítette. A cross-country sportban szerzett tapasztalatok további eredménye volt az elektromos gyújtás valamint a tárcsafék az első keréken, amit először alkalmaztak enduro motoron.

 BMW R 80 G/SKérdéses volt viszont, hogy a sajtó vajon elfogadja-e a nagytestű, hosszú távokra tervezett gépet? Vajon az R 80 G/S-t pozitív szintézisként vagy nehézkes kompromisszumként fogadja a közönség? A válaszra nem kellett sokáig várni. Az új motor bemutatásakor az újságírók körében tapasztalt lelkesedés egységes volt.  
A 800 köbcentiméteres BMW R 80 G/S nem csupán a legnagyobb hengerűrtartalmú, utcai használatra is alkalmas enduro volt, hanem 168 km/órás végsebességével messze a leggyorsabbnak is bizonyult. De vajon a vásárlók érdeklődését is felkeltette a G/S?


A bemutatás napján, 1980. szeptember 19-én nagy tömeg várakozott a BMW standja előtt az IFMA nemzetközi motorkiállításon, sokan szerették volna látni a „bajor mindenest”, ami akkoriban már rengeteg elismerést szerzett a sajtóban. A standnál tapasztalt lelkesedést megrendelések is követték, 1981 végéig összesen 6631 G/S – az eredeti terv több mint kétszerese – hagyta el a berlini gyárat. Minden ötödik eladott motor G/S volt.  Ennek eredményeként az enduro-túramotor döntően hozzájárult a BMW folyamatosan növekvő eladásaihoz. Három évtizeddel a bemutatás után a szegmens még mindig őrzi kiemelkedő jelentőségét a BMW számára.  

További cikkek

Már megrendelhetők a BMW új nagyrobogói
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S meghódítja Dél-Amerikát
BMW R 80 G/S – Egy legenda születése
Kulcsszavak:
 
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett Az Audi és a Das Weltauto támogatják a Magyar Sí Szövetséget Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover Már rendelhető az Audi Q7 e tron 3.0 TDI quattro Már rendelhető az Audi Q7 e tron 3.0 TDI quattro A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye
 
A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra

A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra

2012. március 02.
A Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a közép- kategóriá ...
Részletek
Chevrolet MalibuA Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a középkategóriában: 1964 óta szerepel már!
Maga az amerikai autó ez, tuningolt változataitól rendőrségi járőrkocsikon át kabriókig sokféle változata népesítette be az államok útjait, kevés kocsit szerettek ilyen sokan, ennyi ideig. Az új Malibu a Chevrolet első igazán globális középkategóriájú szedánja, és ennek első kiadása Európában indul útnak.
„A Malibu egy remek kinézésű autó, amely sajátos amerikai stílust, kifinomultságot és ötcsillagos biztonságot nyújt tulajdonosának”, mondta Susan Doherty, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. „A Cehevrolet új európai zászlóshajója a nyolcadik újdonságunk 14 hónap alatt.”

A középméretű szedánok tipikus vásárlója komfortot és minőséget, kezes viselkedést és megbízhatóságot keres. Az új Malibutól azt várják, hogy nagyon sokat adjon az áráért. értékelik kifejező designját és sokféle komfort-megoldását, de kezes viselkedését és jó vezethetőségét is. A kategória vásárlóinak jelentős hányada flottaüzemeltető. Az Európában hároméves, illetve 100,000 kilométeres általános garanciával, hatéves korrózió-garanciával és egyéves segélyszolgálattal eladott Malibuk zöme dízelmotoros lesz. Erőteljes és dinamikus sziluett

A Chevrolet Malibu 2,737 mm tengelytávjával és 1,855 mm szélességével erőteljes, jelenség, megingathatatlanul áll az aszfalton. Elején a Chevrolet kettős hűtőnyílása dominál, központi helyet elfoglaló Csokornyakkendővel, a géptető erődómja és a nagy, hátradöntött fényszóró rámenős arckifejezést ad neki. Sajátos karaktervonal fut végig az autón, érinti a kilincseket, és kihangsúlyozza az előre irányuló dinamikát. A 17 vagy 18 colos könnyűfém kerekek teljesen kitöltik a sárvédőket.

Chevrolet MalibuA Malibu látványához méltó az aerodinamikai hatékonysága is. A fénydiódás harmadik féklámpával ellátott, integrált spoiler a csomagtartó-fedél szegélyén segít leválasztani az áramlást a Malibu hátuljáról. A szélzúgást és a motorzajt gondosan elszigetelték az utastértől.

A Malibu utastere elegánsan komfortos és kifinomult. Jellemzője a kettős Chevrolet vezetőhely, a felsőbb szinteken színes érintőképernyővel. A műszerfal középső eleme természetes ívvel folytatódik az ajtókon, a két körműszer árnyékolója pedig a Camaro hatását mutatja. A műszerfalon és az ajtókban fényvezető csöves technikát alkalmaztak, a Chevrolet jellegzetes jég-kék világításával. A krómtól csillogó anyagában színezetten fekete díszléc végighúzódik a műszerfal teljes szélességén.

Tágasság, ülések, szórakoztatási opciók

Az új Malibu utastere magas embereknek is bőséges férőhelyet kínál, a fejtér 991 mm (hátul: 952 mm), a lábtér 1,069 mm (hátul: 946 mm), a válltér 1,461 mm (hátul: 1,450 mm). Tágas, 545 literes a poggyásztartó is, ha azonban ennyi nem lenne elegendő, meg lehet nagyobbítani a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla lefektetésével.

A sokféle ügyes rakodási lehetőség egyike a magasabb kiviteli szinteken standard rejtekhely a felnyitható hétcolos érintőképernyő mögött. Az ajtózsebek egyliteres üdítős palackot fogadnak, de sok személyes holmi fér a nagy kesztyűtartóba is.

A Malibu üléseit is alapos tesztelésnek vetették alá az egész földkerekségen, és csakugyan nagymértékben hozzájárulnak az általános komfortérzethez. A vezetőé 266 milliméterrel állítható előre-hátra, és 60-nal függőleges irányban, így a közepes és magasabb szintű kivitelek állítható távolságú és magasságú kormányával együtt minden adottság megvan a legkedvezőbb pozíció elfoglalásához.

Chevrolet MalibuA háromféle kivitelű kárpitozás színe „Jet fekete” és titán vagy teljes egészében „jet fekete” lehet. A csúcsmodellekbe memóriás elektromos ülésállítás, deréktámasz és az ülőfelületeken sportos bőrbetét kerül. A közepes szint üléskárpitja kontrasztos szövetbetétes, az alapkivitel pedig puha szövetbetéttel készül.

Háromféle a szórakoztató berendezés is. A felső nívót hétcolos színes érintőképernyőhöz kapcsolódó, kilenc hangszórós CD-rádió képviseli; képernyője egyben navigátorként és fotónézegetőként szolgál. A Bluetooth mobiltelefon kihangosító hangvezérlésű. Már a közepes szinten is van USB port és csatlakozó a középkonzolon, iPod és egyéb MP3-as készülék részére. Itt, és alapszinten hat hangszóróból szól a sztereó CD-rádió. A rádiók a kormánykerék gombjairól is kezelhetők.

Strapabíró és erős a 2.4 literes benzinmotor

Európában négyhengeres benzin- vagy dízelmotorral rendelhető meg a Chevrolet Malibu. Az előbbi 5800/percnél kifejtett 167 lóereje, manuális sebességváltó esetén 9,5 másodperc alatt gyorsít százra, és 204 km/óra csúcssebességet tesz lehetővé. A 225 Nm nyomatékmaximum 4,600/percnél jelentkezik. A benzines Malibu fogyasztása, kombinált ciklus szerint, 7.8 liter/100.

A dízelmotor 2012 folyamán később jön ki, becsült teljesítménye 160 LE 4,000/percnél, nyomatéka 350 Nm 1,750-nél. Nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezés, két felülfekvő vezértengely, fejlett, változó geometriájú turbó, töltőlevegő-hűtő és részecskeszűrő jellemzi. Manuális erőátvitelhez csatlakoztatva a fogyasztása 5.3 liter/100 km. Mindkét motor Euro5-ös.

A benzines és a dízel egyaránt megrendelhető hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel. Az utóbbi Driver Shift Control (DSC) rendszere lehetőséget ad kézi fokozatváltásra is. Adaptív vezérlése automatikusan motorfékez, ha gázelvétellel lassul, vagy lejtőn halad a jármű.

Chevrolet MalibuDinamikusan megy, megnyugtatóan viselkedik


Kinn az országúton igazi öröm a Malibu kiváló dinamikája. Biztos útfogásának és sima haladásának záloga a széles nyomtáv (elöl: 1,583 mm; hátul: 1,585 mm), a karosszéria szilárdsága, illetve a bevált MacPherson első- és többlengőkaros hátsó futómű.

A ZF szervokormány éles kanyarban is semleges irányítást biztosít. Minden változatba elektromos rásegítésű elektromos szervokormányt, emelkedőn elindulási asszisztenst és elektromos rögzítőféket építenek. A hátsó parkolási érzékelő standard a felsőbb szinteken, de kapható az egyszerűbb modellekhez is. A közepes és felső felszereltséghez a kormánykerékről kezelhető sebességrögzítő jár.

A Malibu 16 colos, hűtött első féktárcsáit és tömör hátsó tárcsáit alumínium nyergek fogják biztos szorításba. A bőséges standard felszerelés része az elektronikus menetstabilizáló, a kipörgésgátló, a négycsatornás blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztóval, a fékasszisztens és a fékmelegedés-kiegyenlítés.

Kompromisszumot nem ismerő biztonság

A Malibu kiemelkedő biztonsága természetesen nemcsak az elektronikának köszönhető. Szilárd karosszériáját gyűrődő zónák övezik, ennek is köszönhető az ötcsillagos értékelés az (EuroNCAP) töréstesztjén. Ez a kategória egyik legbiztonságosabban vezethető autója.

Valamennyi európai kivitelbe kerül hat légzsák, köztük kétfokozatú vezető- és utasoldali frontlégzsák, az üléstámlában elhelyezett oldallégzsák és függönylégzsák. Az ostorcsapás-nyaksérülés veszélyét aktív fejtámlák mérséklik. Ugyanígy alapfelszerelés a kiakadó pedálsor is. Az első biztonsági öveket előfeszítő és erőhatároló egészíti ki.
A gyermekülést a hátsó-szélső ülések bevált Isofix csatjához lehet rögzíteni.

További cikkek

Az Egyesült államokban a Subaru a legjobb autógyártó
A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
Kulcsszavak:
 
A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra Duplájára bővítette gyárát a Kayser Automotive Hungária Kft. A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra Fokozatosan bezárhat a budapesti repülőtér 1-es terminálja Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán
 
Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit

Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit

2012. március 02.
Kína saját gyártmányú állami kocsikba akarja átültetni tisztség- viselőit az Audikból ...
Részletek
MercedesKína saját gyártmányú állami kocsikba akarja átültetni tisztségviselőit az Audikból és a Mercedesekből.

Az ázsiai ország kormánya évente elképesztően nagy, csaknem 30 ezer milliárd forintnyi összegért vesz autókat, a legkisebb falvak elöljáróit kivéve szinte minden tisztségviselő kap kocsit. összesen 5 millió állami autón furikáznak a vezetők, és eddig a két német márka dívott körükben. Peking azonban úgy tűnik, eltökélt, hogy leállítsa a gyakorlatot, és a beszerzésre engedélyezett márkák legfrissebb listáján nincs külföldi gyártmány, mind a 412 típus kínai. A kocsik többsége ráadásul viszonylag kisméretű, ára pedig 6 millió forint körül van, feleannyi, mint egy Audi A6-osé.

A német gyár pekingi képviselete a The Daily Telegraph című brit lapnak azt mondta, hogy még nem hallott a változásról. Az Audi termékeinek egyötödét Kínában értékesíti, így tehát nem közömbös számára a hír. A Volkswagen cég - az Audi tulajdonosa - ugyanakkor jobban értesült, és sajnálattal közölte a brit lappal, hogy hallotta a hírt, ám a kínai állami beszerzés elmaradásának várható hatását nem tartja tragikusnak, mert vevőinek zöme a magánszférából kerül ki.

Megfigyelők szerint a kínai központi kormánynak nem lesz könnyű dolga betartatni parancsát, mivel azok is Audikkal furikáznak, akik felelősek az autópiac szabályozásáért, az a tisztségviselő pedig, aki rangosabb, hiúságból biztosan ragaszkodni fog továbbra is az Audihoz, hogy kellően tiszteljék és ne tűnjön bukott embernek.
Audi





















További cikkek


A Mitsubishi és a versenysport
Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje
82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi
Kulcsszavak:
 
Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit A Nissan bemutatja a londoni „fekete taxi” új, merész változatát a „Nissan NV200 London Taxit” Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit Lebukott az új Toyota Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit Első ízben szállított ki a Volkswagen Csoport éves szinten több mint nyolcmillió autót Jelentős adomány gyűlt össze Lewis Hamilton segítségével a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára Jelentős adomány gyűlt össze Lewis Hamilton segítségével a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára
 
MINI Countryman versenyautó génekkel

MINI Countryman versenyautó génekkel

2012. március 02.
A MINI-család folyamatosan bővül, ezúttal egy összkerék-hajtású, versenyautó ihletésű...
Részletek
MINI Countryman John Cooper WorksA MINI Countryman John Cooper Works  versenyautó génekkel rendelkezik. Hajtásláncát és futóművét a motorsportban oly nagy tapasztalatokkal rendelkező mérnökök fejlesztették, így gyakorlatilag az ALL4 négykerék-hajtással és 211 lóerős turbómotorral hajtott MINI minden terepen extrém élvezetet nyújt. Ugyanakkor ötajtós, és kiviteltől függően négy vagy öt személynek elég helyet nyújt. Ez aztán a páratlan kombináció.

A jellegzetes stílusú Countryman a brit márka első ötüléses modellje, melynek külsejét, futóművét és motorját a John Cooper Works emberei készítették fel. A 10 milliméterrel megültetett, s megerősített futómű az extrém nagy teljesítményű fékrendszerrel és elektromos szervokormányával hihetetlen agilitást biztosít a MINI-nek, 7,1, illetve 7,5 (automata váltóval) másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 200 km/h.

A négyhengeres turbómotor 211 lóerős csúcsteljesítményét ALL4 összkerék-hajtás – elektromágneses központi differenciálmű segítségével - adja át az útra, normál esetben kizárólag az első kerekeken keresztül. Ha azonban szükség van rá, a nyomaték akár 50 százaléka is a hátsó tengelyre kerül, így biztosítva maximális tapadást. A Valvetronic technikának, a twin-scroll turbófeltöltőnek, a közvetlen befecskendezésnek hála normál vezetési stílus mellett alig 7,2 literrel beéri 100 kilométerenként az 1,6-os egység. 2012 őszén kerül a kereskedésekbe.

MINI Countryman John Cooper Works




















További cikkek


Az Egyesült államokban a Subaru a legjobb autógyártó
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
VW vezér: Rendkívüli mértékben megráztak az elmúlt néhány nap eseményei VW vezér: Rendkívüli mértékben megráztak az elmúlt néhány nap eseményei A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt MINI Countryman versenyautó génekkel Marco Wittmann második győzelmét ünnepelte a BMW a Hungaroringen Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit A Nissan Genfben mutatja be egyedi prémium tanulmányautóit
 
Megérkezett az új Fiat Panda

Megérkezett az új Fiat Panda

2012. március 02.
Az új Fiat Panda egy olyan találmány folytatólagos megújulása, amely fennállásá- nak 31 éve...
Részletek
Fiat PandaAz új Fiat Panda egy olyan találmány folytatólagos megújulása, amely fennállásának 31 éve során mindig is szerethető, sokoldalú és könnyen kezelhető volt.

A Panda mindez, és ennél is több: egy önálló, gazdag racionális és érzelmi értékekkel bíró márka; egy autó, amelyből a mai napig több mint 6,4 millió darabot gyártottak, és amely 16 millió, a legkülönbözőbb ízlésű, életkorú, nemzetiségű vagy társadalmi hátterű autóvezetőt nyert meg magának. Egy olyan bestseller, amely nagymértékben hozzájárult a Fiat elvitathatatlan elsőségéhez ebben a méretosztályban, az első 600-astól az 500-asig, a 126-ostól az első Pandáig, a Cinquecentótól a Seicentóig, a második generációs Pandától (2003) a 2007-ben bevezetett, új 500-asig. A Fiat mindig is etalonnak számított az európai városi kisautók kategóriájában, köszönhetően az óvilág nagyvárosaiban szerzett, utolérhetetlen tapasztalatainak.

A Panda harmadik generációja ebből a műszaki és társadalmi hagyatékból kelt életre. Egy olyan korban született, amely többet, jobbat kínál a férőhely, a kényelem, a funkcionalitás, a technológia és a biztonság terén. Az új Panda az első és második generációs modellek legjobb értékeit ötvözi. Ez az intelligens jármű ideális választás mindenki számára, akik a városi autók praktikus vezethetőségét az ötajtós kompakt ferdehátúak helykínálatával és kényelmével szeretnék társítani. Mindezt tovább erősíti a modell modern, harmonikus megjelenése, amely azt a kellemes Panda-külsőt idézi fel, amely mostanra az európai kollektív emlékezet részévé vált, az olasz kreativitás oly sok más gyümölcsével egyetemben, a Fiat 500-astól a Vespáig, a „kotyogós” Moka Bialetti kávéfőzőtől Bruno Munari „Cubo” hamutartójáig. Ezek mind olyan különleges tárgyak, amelyekről megjelenésük alapján nem mondhatunk értékítéletet, és amelyek jóval többek kiváló mérnöki ujjgyakorlatnál: rendkívül erőteljes varázserővel bírnak, formatervük és koncepciójuk egyaránt innovatív, újraalkotják az arányokat és a hivatkozási pontokat. Ha ez megvalósul, akkor beszélhetünk az ipari formatervezés mesterműveiről – márpedig a Fiat Panda ezen tárgyak egyike.

Fiat PandaEgyszerűen Panda  

A Fiat Panda a tartalom, a gyakorlatiasság, a hasznosság szinonimája. Mindezen értékek megjelenítése, megtestesítése egyben szépséget is létrehoz, amely koncepció végigvonult az új Panda megalkotásának egész folyamatán. A most harmadik generációjába lépő Panda minden apró részletében továbbfejlődött, funkcionális szempontból és a részletekbe menő kidolgozottság terén egyaránt. Az eredmény: nagyszerű, mindent átölelő harmónia, amelyet a tárgy gyakorlati hasznát és kellemes formai értékeit fokozó, egymással összeillő elemek alkalmazásának köszönhetünk.

Az új autó alapkoncepciója, hogy mindenkinek másra van szüksége. Maximálisan kihasználja a rendelkezésre álló belteret, ésszerű kereteken belül tartva a méreteket. Habár a Panda még mindig viszonylag kisméretű jármű, néhány centiméternyit mégis nőtt, ami fokozott biztonságot és még tágasabb utasteret hozott a harmadik generációs modell számára.

A 365 centiméter hosszú, 164 cm széles, és 155 magas, ötajtós új Panda fedélzetén kényelmesen elfér öt felnőtt utas, ráadásul a kategória egyik legtágasabb csomagtartóját kínálja. Ez utóbbi alaphelyzetben 225 literes, ám a hosszában eltolható hátsó üléssort teljesen előre mozdítva 260, a hátsó üléstámlákat ledöntve pedig 870 literesre növelhető térfogata.

A Fiat Panda rendkívül rugalmasan használható, hála a tér moduláris kialakításának, a számos tárolórekesznek, valamint az első és hátsó ülések sokoldalú átrendezhetőségének. Ráadásul mindenkinek megvan a maga életstílusa. Mindannyian személyes kapcsolatban állunk tárgyainkkal, mindannyian máshogy szeretjük elhelyezni őket a térben – és az sem árt, ha legközelebb is megtaláljuk őket.

Fiat PandaEbben az értelemben tehát az új modell egy megtöltésre váró, maximálisan személyesen szabható és alakítható tér, ugyanakkor olyan környezet is, amelyen örömmel osztozunk másokkal, mintha csak egy olasz család meleg, odaadó otthonába lépnénk be. A külső formai jegyekből is sugárzik a semmivel össze nem téveszthető „olasz stílus”, a „mediterrán” stílusnyelv, amelyet vonzó, masszív és védelmező megjelenéssel ruháznak fel a letisztult formák.

Még több Panda

Az új Panda bőkezű és intelligens, hiszen olyan, innovatív funkciókat és szolgáltatásokat kínál, amelyek egyszerűbbé és tartalmasabbá teszik a fedélzeten töltött időt, ráadásul mindezt bárki számára elérhető módon. Hiszen manapság az sem szeretne lemondani az általában a nagyobb kategóriák számára fenntartott technológiákról, aki kisautót vásárol. A Panda képes ezeket az elvárásokat összeegyeztetni a fenntartható, biztonságos közlekedés iránti igénnyel, mégpedig minden szempontból megfizethető módon – a vételárat tekintve éppúgy, mint az üzemben tartást. Ezzel az első és a második generációs modellek legjobb erényeit ötvözi. Ez az új, intelligens megoldás különösen napjaink bizonytalan gazdasági környezetében üdvözlendő.

Vidám és magabiztos megjelenése mögött a Panda olyan, kifinomult műszaki megoldásokkal szolgálhat, amelyek rendkívül egyszerűen, ösztönösen használhatók, és amelyek a mindennapi mobilitás közvetlen igényeit éppúgy maradéktalanul kiszolgálják, mint a környezetvédelem és a biztonság iránti, egyre erősödő társadalmi felelősségvállalást. íme két olyan, igen értékes új eszköz, amelyekre a vásárlók másutt csak magasabb kategóriákban számítanának: az egyik a „kissebességű ütközést elkerülő” fékrendszer, a másik a „Blue&Me TomTom 2 LIVE” navigációs rendszer. Ezeket egészítik ki az olyan szolgáltatások, mint a Start&Stop, a fokozati ajánló (GSI), az ecoDrive, vagy a TwinAir turbómotor ECO üzemmódja. Azokat a közhasználatú betűszavakkal jelölt technológiákat, amelyek megteremtése és kifejlesztése a Fiat nevéhez fűződik, mind az „Air Technologies” gyűjtőkifejezés alá sorolták: a Fiat ezen almárkája öleli fel mindazokat a csekély környezeti hatású technológiákat, amelyek egyszerre nyújtanak környezetileg tudatos megoldásokat és háborítatlan vezetési élményt.

Fiat PandaEz a filozófia vezérelte az egytől egyig kivételesen takarékos, tiszta üzemű és erőteljes erőforrásokból álló motorválaszték összeállítását is. A kínálat élén a vadonatúj, TwinAir kéthengeres 85 lóerős Turbo motor áll, amelyet a „2011. év Nemzetközi Motorjának” választottak meg. A motorok sorát a megújult, 69 lóerős 1.2 Fire benzinmotor, valamint a 75 lóerős 1.3 Multijet II zárja, ugyancsak alapáras Start&Stop funkcióval.

A modell bevezetésekor elsőkerékhajtású kivitelben lesz elérhető (a későbbiekben érkezik a Panda 4x4 is), kétféle felszereltségi szinttel (Pop és Lounge), 10-féle karosszériaszínnel, kilencféle belső hangulattal, kétféle dísztárcsával és szintén kétféle, 14 és 15 colos könnyűfém keréktárcsával. Az új technológiák között említést érdemel a „Blue&Me TomTom LIVE” rendszer, amely a beépített, széles körű csatlakoztathatósággal felszerelt szórakoztató és információs rendszerek előnyeit a hordozható navigációs berendezésekével kombinálva új korszakot nyit a konnektivitás terén. A későbbiekben megjelenik a kínálatban az az innovatív, opciós LSCM (kissebességű ütközést elkerülő) fékrendszer is, amely a 30 km/h alatti sebességtartományban képes felismerni az autó útjában álló akadályokat, és automatikusan lefékezni előttük.

Született olasz

A dizájn és az olasz know-how ikonjaként az új Panda egy sikeres modell továbbfejlesztése, amely arra hivatott, hogy megerősítse a Fiat megkérdőjelezhetetlen vezető szerepét a városi autók kategóriájában. éppen ezért a Fiat Group Automobiles azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a teljes terméktervezés és -fejlesztés során maximális minőség érvényesüljön. Egy ilyen fejlett formatervet kizárólag egy hasonlóképpen fejlett, azonos feltételek szerint felépített gyárban lehet megvalósítani. éppen ezért helyeztük az új modell gyártását a Nápoly közelében fekvő és működő Pomigliano d’Arco üzembe. Az ipari területet teljes egészében átalakították, új rendszereket állítottak üzembe (különösen a karosszériaépítő és az összeszerelő részlegekben), valamint innovatív „minőségi központot” hoztak létre. Ezek az új rendszerek nem csupán a Fiat gyártókapacitásának legmodernebb berendezései, de az egész világon a legfejlettebbek közé tartoznak.
A Giambattista Vico-i üzemet rekord rövid idő, 12 hónap alatt, összesen 800 millió eurós infrastrukturális és munkaerő-piaci beruházással tették technológiai és szervezeti mintaüzemmé. Az alkalmazottak a mai napig 200 ezer órányi oktatásban részesültek.

Fiat PandaMindezen fejlesztések eredménye egy olyan autó, amely a több mint egy évszázados márka szenvedélyét, valamint tervezési és gyártási kompetenciáját hirdeti. Ez a Fiat öröksége, és még ennél is több: annak a sok ezer embernek – mérnököknek, gyári munkásoknak, vezetőknek – az elhivatottsága és szakmai büszkesége, akik az évek során egymásnak adták a stafétabotot az üzemekben és az irodákban.

31 éves sikertörténet

A Panda 1980-ban írta be magát az autóipar történelemkönyvébe: az első generációs modell ebben az évben mutatkozott be a Genfi Autószalonon. Az 1976-ban megkezdett kutatások eredményeként létrejött Panda születése egyben egy ötlet létrejöttét is jelentette: egy olyan ötletét, amely más megvilágításba helyezte az autó fogalmát: egyszerű, demokratikus és élvezetes járműként tálalta azt, amely ugyanakkor ösztönös és ragyogó megoldásainak köszönhetően forradalmi is. Ez az első Panda volt az egyik leginkább nagyrabecsült, soha meg nem unható európai városi kisautó-család első generációja. A bemutatkozását követő három éven belül a modell választéka egy vászontetős, továbbá egy összkerékhajtású kivitellel gyarapodott, majd 1984 júliusában, alig négy évvel a modell születése után az egymilliomodik Panda is legördült a gyártósorról.

Az eredeti modell sikerét 1986-ban, az első generációs típus második szériája folytatta. Ebben a változatban a motorok jelentették az egyik legnagyobb újítást: a korábbi, 652 és 903 cm3-es erőforrások helyébe új, 34 és 45 lóerős FIRE motorok (769, illetve 999 cm3) léptek, továbbá megjelent a kínálatban az első dízelmotor is. Egy dolog azonban változatlan maradt: az ügyfelek rajongása az autó iránt. Az elkövetkező két év során a Panda gyártása átlépte a kétmilliós darabszámot, majd 1990-ben a modellkínálat egy igazán futurisztikus új taggal bővült: a Panda Elettrával, az első villanymotoros kivitellel. Az első generációs Pandát 2003-ig gyártották; a modell a legutolsó pillanatig az egyik legkeresettebb haszonjármű volt a piacon.

A második generációs modell ideje 2003 szeptemberében érkezett el. A Fiat Panda egy olyan formatervvel jelent meg a piacon, amely már az új formai trendeket követte. Lemondtak a háromajtós kialakításról, a karosszéria 13 centiméterrel hosszabb, és 12-vel szélesebb lett, ami tágas és kényelmes, ötajtós egyterű kialakítást eredményezett.

Fiat PandaA modell egy csapásra sláger termékké vált. A kategória első képviselőjeként elnyerte a nagy presztízsű Európai év Autója díjat (2004). A modell alapjaira később a Fiat egy egész modellcsaládot épített fel, amelynek minden egyes tagja magasabb kategóriákat idéző technológiával és kidolgozottsággal büszkélkedhetett. A második generációból 2007-ben készült el az egymilliomodik példány. A két első generációs Pandából összesen nagyjából hatmillió darabot gyártott a Fiat.
Most pedig a harmadik generációs Pandán a sor, hogy tovább haladjon a 31 évvel ezelőtt kijelölt úton.

További cikkek

Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról
A Mitsubishi és a versenysport
Kulcsszavak:
 
A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját Megérkezett az új Fiat Panda Jövő nyártól E-útdíj Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon Megérkezett az új Fiat Panda A Porschénak gyárt tükröket a mosonmagyaróvári SMR Megérkezett az új Fiat Panda Hatalmas állami vonattársaság jöhet létre Kínában
 
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról

A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról

2012. március 02.
Az új koncepció- autó a Genfi Autó- szalonon mutatkozik be.
Részletek
Hyundai i.oniqA Hyundai a mai napon nyilvánosságra hozta az első képet új i.oniq tanulmányautójáról; arról a koncepciójárműről, amely új technológiákat és újszerű formatervet felvonultatva betekintést enged a vállalat jövőbe tekintő gondolatmenetébe.

Az i.oniq egy elektromos üzemű, sportos ferdehátú, amelyet hatótávolság-növelő benzinmotorral szereltek fel. A Hyundai formatervezőinek és mérnökeinek legfrissebb gondolatait tükrözni hivatott i.oniq a vállalat folyékony szobrászat formanyelvét fejleszti tovább, futurisztikus hajtásláncával pedig merész módon vezeti fel a „New Possibilities” jelmondatban megfogalmazott új lehetőségeket.

A Hyundai dizájnerei dinamikus arányokat alkotva hozták létre az i.oniq esztétikus és funkcionális karosszériaformáját. A formaterv kecses, finom karaktervonalakat elegyít izmos felületekkel; ennek köszönhetően az autó külső, valamint belső kidolgozásában prémium és sportos értékek egyaránt tetten érhetők. Az i.oniq takarékosságát és a benne rejlő fejlett technológiai megoldásokat olyan további formai jegyek juttatják érvényre, mint a magasra emelt tető, vagy a LED-fényszórók.

A 4,4 méteres i.oniq vezetőcentrikus utastere négy felnőtt számára biztosít kényelmes helyet. A vezetői interfészben és a kezelőfelületeken alkalmazott modern berendezések a fogyasztói elektronikai technológiák jelenlegi és jövőbeli élvonalát tükrözik. A jármű utasterének társalgókat idéző kialakítása optimális kényelmet hivatott biztosítani, a mindenütt megtalálható, plasztikus felületeket hangszerek ihlették, és pozitív kontrasztot teremtenek a vezető sportközpontú területével.

Az i.oniq koncepcióautó innovatív hajtáslánca kiválóan példázza a Hyundai tiszta technológiák iránti elkötelezettségét. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotor egy generátoron keresztül kapcsolódik a lítium-ion akkumulátorok által táplált, 109 lóerős villanymotorhoz.

Hyundai i.oniqAz i.oniq tisztán elektromos üzemben egy feltöltéssel 120 kilométert képes megtenni, míg ha a benzinmotor is besegít, a hatótávolság akár 700 kilométerre nő, miközben az átlagos CO2-kibocsátás mindössze 45 g/km!

„Az i.oniq koncepció azért született, hogy kifejezésre juttassa a Hyundai márkát átjáró új gondolkodásmódot. Merész külső és belső formaterve arra inspirál, hogy számba vegyük az autóipar előtt rejlő lehetőségeket, míg az autóban bemutatott hajtáslánc a nem túl távoli jövő járműveinek hajtására alkalmas egyik alternatívát vonultatja fel, mégpedig prémium minőségű csomagban tálalva” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

További cikkek

A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon
A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi
Kulcsszavak:
 
A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A szlovák kormányfő az autógyártó cégek elvándorlásától tart Márciusban harmadával több új autót értékesítettek Márciusban harmadával több új autót értékesítettek
 
A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás  hatékonyságának javítása érdekében

A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás hatékonyságának javítása érdekében

2012. március 02.
A Scania alkatrész- ellátási kapacitásá- nak növelését tervezi. Ennek érdekében...
Részletek
ScaniaA Scania alkatrészellátási kapacitásának növelését tervezi. Ennek érdekében az európai központi raktárat kibővíti a cég, illetve Dél-Amerikában egy új raktárat épít. A 2013 első negyedévében felavatandó létesítmények beruházásának teljes költsége 400 millió svéd koronát tesz ki. 

„A beruházás legfontosabb célja, hogy általa biztosítani tudjuk az egyre növekvő Scania populáció folyamatos és magas szintű alkatrészellátását. A szervizek megfelelő alkatrész-ellátottsága elengedhetetlen ügyfeleink jövedelemtermelő-képessége szempontjából.” mondta Jan Andries Oldenkamp a Scania alkatrész-logisztikai vezetője.

A Scania központi, a belgiumi Opglabbeek városában található raktára 1993-ban kezdte meg működését. A raktár 2007 óta a vállalat alkatrész-logisztikai központjaként üzemel, innen szolgálják ki a nagyjából 1000 tagot számláló európai márkaszerviz-hálózatot, illetve a világ egyéb részein található Scania kereskedések alkatrészellátásáért felelős regionális raktárakat. A jelenlegi létesítményt egy új, 36.500 négyzetméteres épülettel egészítik ki.

Dél-Amerikában a Scania alkatrész-utánpótlása jelenleg a vállalat sao paolo-i gyártóüzeméhez közeli raktárból valósul meg. A közeljövőben ez a bázis a Campinas régióbeli Vinhedo városba költözik át egy, a közúti és légi szállítás kiszolgálására létrehozott logisztikai központba. Az új, 16.000 négyzetméteres épület 60 %-os kapacitásnövekedést jelent.

ScaniaAz európai és dél-amerikai fejlesztések mellett a Scania a világ többi részén is beruházásokat hajt végre regionális alkatrész-ellátása erősítése érdekében. így például 2011 végén Szingapúrban hozott létre a vállalat egy regionális raktárat.











További cikkek


A Jeep® a 82. Genfi Autókiállításon
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
A Mitsubishi és a versenysport
Kulcsszavak:
 
SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás  hatékonyságának javítása érdekében Fókuszban az elektromos autózás Ma ismét Jazzy Street Ma ismét Jazzy Street A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás  hatékonyságának javítása érdekében Élsportoló - Az Audi S3 Cabriolet Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése
 
Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

2012. március 01.
Az idén februárban 4.262 új személy- gépkocsit helyzetek forgalomba Magyar- országon ...
Részletek
Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók számaAz idén februárban 4.262 új személygépkocsit helyzetek forgalomba Magyarországon, 20,2 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában, az első két hónapban 9.196 volt az új forgalomba helyezett autók száma, ami 31,8 százalékos növekedés tavaly január-februárhoz képest - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég csütörtökön az MTI-vel.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma februárban 17,3 százalékkal 5.520-ra emelkedett, az első két hónapban 23,7 százalékkal 11.543-ra nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az idén februárban 21,1 százalékkal 953-ra nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2011 februárjához képest. Az első két hónapban 1.833 új kishaszon járművet helyeztek forgalomba, ez 20,9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A Datahouse adatai szerint 2012 februárjában mindössze 3 darab új buszt helyeztek forgalomba, míg egy évvel korábban 13-at, a visszaesés így 76,9 százalékos. Január-februárban 6 új buszt helyeztek forgalomba, egy évvel korábban pedig 21-et.
Az új nagyhaszon járművek száma 3,2 százalékkal csökkent, februárban 245 darabot helyeztek forgalomba. Az első két hónapban 406 új nagyhaszon jármű került forgalomba, 36,9 százalékkal kevesebb, mint 2011 azonos időszakában.

Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók számaMotorkerékpárból februárban 57 darabot helyeztek forgalomba, 46,2 százalékkal kevesebbet, mint 2011 februárjában. Január-februárban az új forgalomba helyezett motorkerékpárok száma 102, ami 40,7 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Tavaly az év egészében 45.094 darab új személyautót helyeztek forgalomba, 3,7 százalékkal többet, mint 2010-ben, az összes új jármű száma pedig 9,1 százalékkal 62.917-re bővült 2011-ben.




További cikkek


Szegeden az új Pesa Swing villamos
Nagy prémiumot kapnak a Daimler és a Volkswagen dolgozói
Egymilliárdos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél
Kulcsszavak:
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében BMW M Performance alkatrészek a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez BMW M Performance alkatrészek a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Új regionális értékesítési igazgató a Nissan-nál Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét
 
2012 nyarától Európában is forgalmazásra kerül a Honda CRF250L enduró motorkerékpár

2012 nyarától Európában is forgalmazásra kerül a Honda CRF250L enduró motorkerékpár

2012. március 01.
A CRF250L egy olyan motor- kerékpár, amely egyszerre kettős célt kínál: az egyszerű ...
Részletek
Honda CRF250LA CRF250L egy olyan motorkerékpár, amely egyszerre kettős célt kínál: az egyszerű mindennapi motorozást városban és a szabadidős szórakozás lehetőségét terepen.

A motorkerékpár erőforrása egy vízhűtéses, felső-vezérműtengelyes (DOHC), egyhengeres 249 cm3-es motor, a vázszerkezete dupla acélcsőváz, amelyet fordított első villával, PROLINK hátsó felfüggesztéssel és alumínium lengőkarral szereltek fel.




A motorkerékpár kimagasló ár-érték arányával és alacsony üzemeltetési költségével kategóriájában valódi értéket jelent.

További cikkek

Egyedi BMW motorok Angliából
Már kapható a Honda vadonatúj túraendurója a magyarországi márkakereskedésekben
Nagy prémiumot kapnak a Daimler és a Volkswagen dolgozói
Kulcsszavak:
 
A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét Készül a Ford az új WRC szezonra Készül a Ford az új WRC szezonra
 
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata

Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata

2012. március 01.
Az Iveco áprilistól két új modellel bővíti a tavaly ősszel bemutatott könnyű- kategóriás Daily ...
Részletek
IvecoAz Iveco áprilistól két új modellel bővíti a tavaly ősszel bemutatott könnyűkategóriás Daily termékcsaládot. Az új Daily mostantól 2,3 literes, 146 lóerős Euro 5 besorolású és 3 literes, 146 lóerős EEV dízelmotorral is elérhető.

A 2,3 literes, 146 lóerős és 350 Nm maximális nyomatékú, Euro 5 normáknak megfelelő erőforrás új, változtatható geometriájú turbófeltöltővel és exkluzív Multijet II technológiával garantálja a maximális hatékonyságot. Valamennyi 2,3 literes Euro 5 besorolású motor (106, 126 és 146 lóerő) megvásárolható az új hatfokozatú sebességváltóval, amely a motor rendelkezésre álló nyomatékának kihasználásával csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A 3 literes, EEV szabványnak megfelelő, 146 lóerős és 370 Nm nyomatékú változtatható geometriájú turbófeltöltővel rendelkező erőforrás a nehéz üzemű járművek motorkínálatát bővíti.
Az újdonságok mellett az új Daily sofőrjei vezetési stílusukat is fejleszthetik olyan technológiák segítségével, mint a Start & Stop funkció és a GSI (váltásesedékesség jelző) rendszer. A Start & Stop funkció az új hatfokozatú sebességváltóhoz és a 2,3 literes motorhoz választható. A rendszer kikapcsolja a motort, amikor a jármű megáll és a sebességváltó üres fokozatban van, majd automatikusan újraindítja azt, ha a sofőr sebességbe kapcsolja a váltót. Ezzel a funkció jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást a városi forgalomban. A váltásesedékesség jelző rendszer, amely az új hatsebességes váltó választása esetén az alapfelszereltség részét képezi, a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást biztosító sebességfokozatot javasolja a sofőrnek.

IvecoAz új 2,3 literes, 146 lóerős motor, az új hatsebességes váltó és a Start & Stop funkció előnyeit kombinálva az új Daily vegyes vezetési ciklusban a korábbi modellhez képest akár 10%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást érhet el. Az üzemanyag-megtakarítás még nagyobb mértékű a városi vezetési ciklusban, ahol a Start & Stop és a váltásesedékesség jelző rendszer előnyei még jobban érvényesülnek.



Szintén újdonság a könnyűfém keréktárcsa, amely mostantól valamennyi szimplakerekes új Daily modellhez elérhető.

Az új Daily modellt a bemutatását követő hónapokban több szakmai elismeréssel is kitűntették. Spanyolországban nemrég elnyerte az „év könnyűkategóriás haszongépjárműve” díjat, amelyet a spanyol Transporte 3 magazin professzionális fuvarozókból, újságírókból és műszaki szakemberekből álló zsűrije ítélt oda. Ezt megelőzően pedig két másik európai elismerést is kapott: Spanyolországban az innovációért nyerte el az „Premios Europa del Transporte” díjat, Németországban pedig az új Daily elektromos változatát tűntették ki a fenntartható szállításért kiosztott „European Award for Sustainability in Transport” díjjal.

További cikkek

újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban
Kulcsszavak:
 
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata Európában Fiat vagy Abarth néven fut majd a Mazda MX-5 modellpárja Új limitált szériával érkezik a Genfi Autószalonra a Dacia Új limitált szériával érkezik a Genfi Autószalonra a Dacia Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra
 

Találatok száma: 11539 Megjelenítve: 11251 - 11260