Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11261 - 11270 |
Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence |
||
2013. március 19.
Először az új fényszórótestek tűnnek majd föl, a meghoszabbított vonalvezetésnek köszönhetően erőt és határozottságot sugallnak.
|
A fekete alapra tervezett Renault logo az új márkaidentitás markáns képviselője lett. A formavilág hamar lenyűgözi majd, a vonalak lendületesek és kívánatosak. Az új Renault Fluence egyszerűen a jelen autója. Ami a belsőt illeti: a kényelem és a modern technológia ötvözése teszi az utazást kellemessé. Az új Renault Fluence minden ízében modern Amennyiben ön szereti az újdonságokat, akkor az új Renault Fluence önnek való! A Renault R-LINK érintőképernyőjén mindent megtalál ami a multimédia, vagy a fedélzeti kommunikáció világához szükséges, nem is beszélve a navigációs rendszerről, amely mindig a gyors és pontos célbaéréshez segíti majd önt! Zenét hallgatna? Csatlakoztassa kedvenc külső zenelejátszóját és hallgasson arról zenét út közben! Használjon Automata Renault Kártyát! Elég ha a zsebében tartja és az ajtók nyitása a kilincs megérintésekor automatikusan, a motor indítása pedig gombnyomásra történik majd. Ha kiszáll és eltávolodik az autótól, az ajtózárak automatikusan bezárnak. Intelligencia és intuitíció, az új Renault Fluence kényelmes ötvözete a két fogalomnak. A belső tér az igazi business class kategóriát idézi fel, ugyanis a kategóriájának egyik legnagyobb méretével rendelkezik. Az első ülések tökéletesen tartanak. Hátul, az üléstámla 27°-os dőlésszöge nyújt a hosszú utakon is páratlan kényelmet. élmény az utazás Az új Renault Fluence a kiegyensúlyozott vezetés élményét nyújtja. Az új Fluence ezen túlmenően automata parkolófékkel is bír, amely megálláskor és elinduláskor automatikusan húz be, vagy old ki. Ennek köszönhetően például az emelkedőn elindulás is olyan mintha sík terepen történne. Egyszerű gombnyomással kézzel is működtetheti a féket. Kulcsszavak: bemutató, fluence, renault, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására |
||
2013. március 19.
A Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési eljárást írt ki a X. kerületi Sibrik Miklós úti, a Ferihegyi gyorsforgalmi út feletti közúti híd felújítására - közölte az MTI-vel a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatósága vasárnap.
|
A beruházáshoz a forrásokat a fővárosi önkormányzat biztosítja, pályázni április 29-ig lehet. A munkálatok várhatóan a nyáron megkezdődnek, és a szerződés megkötésétől számítva 23 hónap alatt fejeződnek be. Az 1978-ban épült, majd 1989-ben felújított híd a Kőbánya-Kispest metróvégállomásnál, illetve vasúti megállónál a vágányok felett, továbbá a Ferihegyi gyorsforgalmi út felett vezeti át a közúti forgalmat. A közlemény ismerteti, hogy az elvégzett hídvizsgálat alapján át kell építeni a felüljárót, rendbe kell tenni a híd környezetét, mivel a szerkezet főként a pilléreknél és a szélső hídgerendákon jelentős mértékben korrodálódott, a hídpálya és a járdák burkolatai pedig tönkrementek. A felújítási munkálatok - a közúti forgalom folyamatos fenntartása mellett - két ütemben történnek - írják. Az első ütemben a hossztengelye mentén kettévágják a hidat, és elbontják a Ferihegy felőli, keleti oldalát. Ez idő alatt a forgalom a nyugati oldalon kétszer egy sávban halad majd. A második ütemben a centrum felőli részt bontják el, és a forgalom a felújított hídfélen haladhat majd kétszer egy sávban. Kulcsszavak: építkezés, felújítás, felüljáró, közlekedés, pályázat
|
|
|||||
|
||||||
Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miatt |
||
2013. március 19.
Az Országgyűlés hétfőn kiterjesztette az eddig csak készletezéssel foglalkozó Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség tevékenységi körét, így az a jövőben megjelölheti az üzemanyagokat, hogy ellenőrizze a kőolajtermékek belföldi felhasználását.
|
A képviselők hétfőn 266 igen szavazattal, 56 nem ellenében fogadták el a változtatást, amelyet Németh Lászlóné fejlesztési miniszter kezdeményezett a behozott kőolaj és kőolajtermékek biztonsági készletezéséről szóló törvényjavaslatban. A kormány indítványával európai uniós irányelveket is átültet a magyar jogrendbe, így az ország kőolajból és kőolajtermékekből álló tárgyévi biztonsági készletét a megelőző évben átlagosan 90 nap alatt behozott, vagy átlagosan 61 nap alatt belföldön elfogyasztott kőolaj és kőolajtermék mennyiség alapján határozza meg. A jogszabály emellett átalakítja a Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetséget is, amelynek bővül a feladata az egyes kőolajtermékek megfigyelését biztosító ellenőrző és jelölő rendszer működtetésével annak érdekében, hogy a kőolajtermékek felhasználása szorosabban nyomon követhetővé váljon. A szövetség az új szabályok alapján szerződéssel is elláthatja jelölési és ellenőrzési feladatát. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, ellenőrzés, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek |
||
2013. március 18.
„A jövedelmek vásárlóértékéhez viszonyítva külföldön mindenhol olcsóbb autót bérelni ma, mint Magyarországon. A gépjárműveket kisebb adminisztratív költségek terhelik, a finanszírozási lehetőségek pedig jobbak” – tájékoztat Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) elnöke.
|
Hozzátette: a biztosítási önerő más országokban viszont akár négy-ötszöröse a hazainak, így anyagilag is rosszul jár az, akit külföldi bérautóval baleset ér. A magyarok egyébként külföldön kiemelt mértékben mobilak kívánnak lenni. Napi tíz euróért is lehet már autót bérelni Tőlünk nyugatabbra északon csak az árakat tekintve drágább ma autót bérelni, de azokban az országokban, ahol a dekonjunktúra visszavetette a gazdaságot, ott olcsóbb. Ilyen például Spanyolország vagy Ciprus, ahol szezonon kívül akár tíz-tizenöt euróért autóhoz juthat egy bérlő naponta. A jövedelmek vásárlóértékéhez viszonyítva azonban mindenütt kevesebbe kerül bérautóval közlekedni, mint nálunk. „Itthon kevésbé népszerű a belföldi bérlés, külföldön viszont mi, magyarok is mobilak akarunk lenni. Körülbelül évi harmincezer foglalást indítanak a kölcsönzők más országokba, ebben az ad-hoc, azaz a helyszíni bérlések nincsenek is benne” – világít rá Haraszti Géza. A legjelentősebb bérlők a vállalatok, számukra kulcsfontosságú a mobilitás. Az eltérő közlekedési kultúra is felelős Angliában az egy lakosra jutó bérautók száma mintegy hétszerese a magyarországinak. Ennek egyik legfőbb oka az eltérő közlekedési kultúra mely visszaköszön mind a vállalti, mind a magán ügyfelek részéről. A MAKSZ elnöke elmondta, sok országban nem jellemző, hogy szolgálati autót kap egy dolgozó, míg itthon egy méreteit tekintve ugyanakkora cégnél három-négyszer több céges autó van. Tőlünk nyugatabbra a cégek általában bérautó igénybevételével biztosítják a dolgozók üzleti utazásit. Magánszemélyek esetében megfigyelhető, hogy azokban az országokban, amelyek sűrűbben lakottak, mint Magyarország, sokba kerül egy saját autó fenntartása. „Ha jóval drágább és nehezebben megoldható például a parkolás, a tömegközlekedési hálózat viszont fejlett, nem tartanak fenn saját gépkocsit a lakók. évente pedig a mintegy három-négy alkalommal, amikor szükség van nagyobb mobilitásra, nyaraláshoz, kiránduláshoz bérautót vesznek igénybe. Ennek köszönhetően a bérlési kedv jóval felülmúlja a hazait, és jobban is járnak a bérlők, hiszen nem áll a pénz az autójukban, nem terheli őket biztosítási, karbantartási és egyéb költség” – hangsúlyozza a szakember. ébredezik a hazai piac, vége lehet a válságnak A hazai magánbérletek a piac mintegy öt-tíz százalékát adják, a fennmaradó kilencven-kilencvenöt százalékot a vállalati ügyfelek és a beutazó külföldiek jelentik. Magyarországon a cégek visszaigényelhetik az autóbérlés költségének áfáját, ez fontos pozitívum vállalati oldalról, a cash-flow azonban korlátos. Az üzleti ügyfelek 2008 óta évről évre kevesebbet költöttek bérautóra és az árakat is próbálták lenyomni. Ez a trend mára megállni látszik, pici növekedés mutatkozik a bérletek tekintetében, azonban az idei év is több autókölcsönző cég kiesését okozhatja a piacon. Ez ugyanakkor lehetőség a többi szereplőnek, hogy új ügyfelekre tegyenek szert. „Egyértelműen az elérhetőség és a minőség irányába kell fejlődniük a magyarországi szereplőknek. A cégek is felismerték, a gazdaságnak működnie kell, egy ideig lehet megszorítani, de abból nem lehet pénzt keresni” – összegez a Szövetség elnöke. Kulcsszavak: autókölcsönző, bérautó, gazdaság, jármű
|
|
|||||
|
||||||
Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat |
||
2013. március 18.
2013. március 15-től már kizárólag a vadonatúj Alstom szerelvények közlekednek az M2-es metró vonalán. Ettől a naptól kezdődően hétvégenként, azaz szombaton és vasárnap csakis az új Alstom szerelvényekkel találkozhatnak utasaink ezen a metróvonalon.
|
A korszerű, légkondicionált, teljes hosszában átjárható járművekkel az utazás kényelmesebbé, csendesebbé válik. A munkanapi forgalomban még a régi orosz szerelvények is részt vesznek néhány hétig, amíg az összes új szerelvény forgalomba áll. Hétről hétre egyre több Alstom Metropolis áll forgalomba Az első Alstom Metropolis szerelvény kulcsát 2012. július 10-én ünnepélyes keretek között adta át Tarlós Istvánnak, Budapest főpolgármesterének Patrick Kron, az Alstom elnök-vezérigazgatója. Az első járművezetők képzésének befejeztével a francia cégcsoport járműve két hónappal később, szeptember 7-én, pénteken állt forgalomba az M2-es metróvonalon. 2013 márciusára már hétről hétre egyre több új vonat fut az M2-es metró alagútjaiban, tavasszal pedig a vonalra szánt mind a 22 Alstom szerelvény megszerzi „forgalmi engedélyét”, azaz üzemeltetési bizonyítványát. A közel száz fős járművezetői gárda többsége is letette már típusvizsgáját, így a régi szerelvények hamarosan végleg elbúcsúznak a Déli pályaudvar és az örs vezér tere közötti pályától. Március 15-étől minden hétvégén már kizárólag az új vonatok közlekednek az M2 vonalán. Májusra végleg kiszorulnak az orosz szerelvények Március 25-től a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban még találkozhatunk a szovjet gyártmányú metrókocsikkal, de munkanapokon csúcsidőszakon kívül már nem fognak közlekedni. Ezt követően április folyamán végleg leváltják az Alstom hófehér szerelvényei az évtizedek óta szolgáló kék EV és EV3 típusú vonatokat. Kulcsszavak: alstom, bkk, bkv, közlekedés, metró
|
|
|||||
|
||||||
A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja |
||
2013. március 18.
Most már ketten vannak! A Nissan Genfben az új 370Z Nismo első nyilvános bemutatásával demonstrálta az izgalmas, új Nismo sorozattal kapcsolatos nagyratörő terveit. A legsportosabb utcai Z sorozatgyártását már jóváhagyták és a Juke Nismoval együtt így az európai vásárlók számára is elérhetővé válnak a Nissan megfizethető árú, nagy teljesítményű sportautó-változatai.
|
A Nismo hagyományait követve ez az igazán különleges Z a megnövelt teljesítménynél sokkal többet nyújt. A forma, az alváz és a hajtáslánc minden egyes módosítása a vezetés élményének fokozása érdekében történt, és a motorsportban szerzett tapasztalatokra épül. Az alapkivitelű 370Z jól bevált hathengeres motorjának átdolgozása révén a teljesítmény 328 LE-ről 344 LE-re, a nyomaték pedig 363N-ről 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. (A végleges adatok a típusvizsgálat után állnak rendelkezésre). A csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z Nismo különleges műszaki jellemzői és designja biztosítja, hogy megfeleljen az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak. Bár A 370Z Nismo egyik változatának értékesítése már megkezdődött észak-Amerikában, az európai piacra szánt változaton az európai útviszonyok nagyobb kihívásainak megfelelő műszaki módosításokat végeztek. Ennek eredményeként a 370Z által nyújtott vezetési élmény dinamikusabb, és még lebilincselőbb. A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még félelmetesebb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után. A vezetők egyszerre élhetik át a lélegzetelállító gyorsulás és a nagy sebesség mellett is megnyugtató stabilitás élményét. A Z fejlesztésének fontos része volt a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismo modellnél alkalmazott kettős kipufogórendszer szintén áthangolja és felerősíti a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának elképesztő hanghatását. A Juke Nismo-hoz hasonlóan, a 370Z Nismo erőteljes új megjelenése ötvözi a klasszikus Nismo-stílusjegyeket és az alapmodell merész vonalait. Az autó orrának még agresszívabb kialakítása tökéletesebbé teszi a levegőáramlást az autó alatt, ami javítja a nagy sebesség mellett és a kanyarokban tapasztalható stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség. További design-továbbfejlesztést jelent az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés életérzését közvetítik. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a lezáró vizuális elemet, amely az aerodinamikai tulajdonságokat is javítja. A belső térben az eddig is teljesítményorientált kialakítás most még inkább a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara és bőr bevonatú kormánykeréken a versenyautókból ismert piros felső holtpontjelző kapott helyet, ahogy a Juke Nismoban is. A sportülések mozgatása teljes egészében elektromosan történik, a prémium kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma teszi teljessé. A végső simítás a sorszámozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét. Az új Nissan 370Z új mércét állít a Z dinamikai képességeinek tekintetében. 2013-ban kezdődik az értékesítése a fontos európai piacokon; a részletes adatok és árak a piaci bevezetéshez közelebbi időpontban kerülnek nyilvánosságra. Kulcsszavak: 370z, autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, nismo, nissan, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát |
||
2013. március 18.
átadták az utasoknak Japán eddigi leggyorsabb vonatát szombaton, a Shinkanszen legújabb típusa óránkénti 320 kilométeres végsebességre képes.
|
átadták az utasoknak Japán eddigi leggyorsabb vonatát szombaton, a Shinkanszen legújabb típusa óránkénti 320 kilométeres végsebességre képes. Az E5 típusjelzésű vonat Tokió és a Honsú sziget északi csücskében fekvő Aomori közötti vonalon fok közlekedni. A 714 kilométeres távot az új vonat 2 óra 59 perc alatt tudja megtenni, 11 perccel gyorsabban, mint az előző, óránkénti 300 kilométeres végsebességű Shinkansen. A vonalat üzemeltető keletjapán vasúttársaság (JR East) közlése szerint a Hajabusa elnevezésű szerelvények ezzel a francia TGV vonatok mellett a világ leggyorsabban közlekedő vasúti járművei. A kínai gyorsvonatok korábban 350 kilométer/óra végsebességet értek el, de egy, halálos áldozatokat követelő ütközést követően csökkentették sebességüket - jelentette szombaton az NHK japán tévétársaság. A JR East az Aomori közelében található Akitába vezető vonalán is új szerelvényeket állított üzembe, a Super Komacsi nevű járművek végsebessége 300 kilométer/óra, és Tokióból indulva 3 óra 45 perc alatt teszik meg a 700 kilométert meghaladó távot. Kulcsszavak: japán, közlekedés, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Pénzügyi válságmenedzsert neveztek ki Detroit élére |
||
2013. március 18.
Pénzügyi válságmenedzsert nevezett ki csütörtökön Detroit élére Rick Snyder michigani kormányzó, miután egy vizsgálóbizottság a múlt hónapban megállapította, hogy a városban pénzügyi szükségállapot alakult ki.
|
A válságmenedzser, Kevin Orr ügyvéd, aki részt vett a michigani központú Chrysler autógyár átszervezésében, a város választott vezetőinek, így a polgármesternek és a tanácsnak a helyébe lép. A tervek szerint március 25-én kezdi meg munkáját, amely a szerződése értelmében 12-16 hónapig tart majd. Két évtized óta Detroit a legnagyobb amerikai város, amelynek vezetését az állam vette át. Orr - aki Dave Bing, Detroit demokrata polgármestere és a republikánus Snyder kormányzó oldalán jelent meg az őt bemutató sajtótájékoztatón - kijelentette: fő célja, hogy elkerülje a városi önkormányzat csődjét, amely a maga nemében a legjelentősebb lenne Amerika történetében, mind az érintett lakosság, mind pedig az adósságállomány nagyságának szempontjából. A pénzügyi menedzser jogköre kiterjed a kollektív munkaszerződések újratárgyalására, a szolgáltatások privatizálására és a város egyes vagyontárgyainak eladására. Az amerikai autóipar bölcsőjeként emlegetett Detroit éves deficitje az idén már elérte a 327 millió dollárt, tavaly pedig meghaladhatta a 900 millió dollárt. A város, amelynek hosszú távú kötelezettségei több mint 14 milliárd dollárra rúgnak - elsősorban a városi alkalmazottak nyugdíj- és egészségügyi ellátásának területén -, képtelen folyó kiadásait újabb kölcsönök felvétele nélkül rendezni. Az állam republikánus politikusai, többek között Rick Jones közép-michigani szenátor, a múlt év végén felvetették, hogy Detroit várost közigazgatási egységként fel kellene számolni, és a területet a környező Wayne megye irányítása alá kellene rendelni. Detroit gazdálkodásának átszervezését megnehezítette, hogy Bing polgármester és a városi tanács folyamatos harcban állt azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne csökkenteni a működési költségeket és növelni a bevételeket. A városi alkalmazottak számát az elmúlt négy év alatt 13 400-ról 9696-ra apasztották le, ám ezzel párhuzamosan romlott a közszolgáltatások színvonala, és romlott a bűnözési statisztika is, aminek ellensúlyozására a polgármester szerint újabb beruházásokra lenne szükség. Bírálói szerint viszont a város gyors néptelenedése miatt kisebb apparátus is megtenné. Az Egyesült államok valamikori negyedik legnépesebb városának lakossága az évtizedekkel ezelőtti 1,8 millióról mára 713 ezerre esett vissza, főleg az amerikai autóipar hanyatlásának következtében (a régióban található az ágazat három óriása, a General Motors, a Ford és a Chrysler főhadiszállása). Noha Detroitban az elmúlt években a magánbefektetések viszonylagos élénkülése volt tapasztalható, a városgazdálkodás helyzetének romlása a város és Michigan állam közötti ellentétek kiéleződéséhez vezethet. A város lakossága mintegy 83 százalékban fekete, a republikánus irányítás alatt álló Michigan lakóinak pedig csaknem 80 százaléka fehér. Detroit környékén, az elővárosokkal együtt, 5,2 millió ember él, Michigan állam lakosságának mintegy egyötöde. A területen az amerikai munkaügyi minisztérium tavaly májusi adatai szerint 15,8 százalékos volt a munkanélküliség. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, chrysler, detroit, Egyesült Államok, ford, gm
|
|
|||||
|
||||||
Obama milliárdos kutatási alapot hoz létre a nem olajalapú járművek fejlesztésére |
||
2013. március 18.
Barack Obama amerikai elnök pénteken bejelentette, hogy kétmilliárd dolláros kutatási alapot hoz létre nem olajalapú üzemanyaggal, hanem elektromos árammal, földgázzal, biológiai vagy más anyagokkal hajtott és olcsóbb járművek kifejlesztésének érdekében.
|
Barack Obama amerikai elnök pénteken bejelentette, hogy kétmilliárd
dolláros kutatási alapot hoz létre nem olajalapú üzemanyaggal, hanem
elektromos árammal, földgázzal, biológiai vagy más anyagokkal hajtott és
olcsóbb járművek kifejlesztésének érdekében. Az Energiabiztonsági Tröszt elnevezésű alapba az elkövetkező tíz év alatt várhatóan kétmilliárd dollár fog befolyni, ennek forrása a kontinentális alapzaton történő tengeri olajfúrás engedélyezéséért beszedett koncessziós díj. Obama a Chicago melletti, fejlett akkumulátorok kifejlesztésére szakosodott Argonne Nemzeti Laboratóriumban mondta el második elnöki ciklusának első energetikai témájú beszédét. Az Obama-kormány eddig 90 milliárd dollárt fektetett be a tiszta energia fejlesztésének és a “zöld munkahelyek” létrehozásának ösztönzésébe. Ezzel jelentősen megnőtt a megújuló energiatermelés az Egyesült államokban, ám több projekt botrányosan megbukott, belpolitikai feszültséget generálva. Ennek legeklatánsabb példája volt a Solyndra kaliforniai napelemgyár csődje, amely 527 millió dollár kormányzati kölcsönt kapott. Az alap létrehozásához, amelyet az elnök először februárban, az unió helyzetéről szóló éves beszédében említett meg, a kongresszus jóváhagyására is szükség lesz. Ennek feltételéül a republikánusok várhatóan az olajfúrási engedélyek számának növelését szabják majd meg, amit Barack Obama elnök nem kíván teljesíteni. Kulcsszavak: autóipar, elektromos, környezetbarát, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait |
||
2013. március 16.
A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait - közölte a társaság péntek este az MTI-vel.
|
A Budapestről induló távolsági járatok a Nyugat-Dunántúl - Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Somogy,Vas és Zala megye - kivételével a tervek szerint az útviszonyok függvényében a menetrendben meghirdetett időpontban indulnak. Nem indul ugyanakkor 19 nyugat-dunántúli járat, például a Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg, a Budapest-Veszprém-Ajka, a Budapest-Veszprém-Szombathely, a Budapest-Bakonybél-Pápa, illetve a Budapest-Kisbér vonalon. Emellett részlegesen nem közlekedik három járat Veszprém és Székesfehérvár, illetve Veszprém és Zirc között. Számos járat menetrend szerinti közlekedése az M7-es autópályán kialakult helyzettől függ (például Budapest-Kaposvár, Budapest-Nagyatád, Budapest-Zalakaros-Nagykanizsa, Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg vonal). Más járatok akkor indulnak, ha a 8-as főút sem lesz lezárva (például Budapest-Veszprém, Székesfehérvár-Budapest, Veszprém-Budapest vonal). A kisbéri járatokat az M1-es autópálya és 1-es főút megnyitása esetén indítják. Ha az autópályákon nem lehet haladni szombat reggel, akkor a társaság autóbuszai nem indulnak el. Az Alba Volán, a Bakony Volán, a Balaton Volán, a Kapos Volán, a Kisalföld Volán, a Somló Volán, a Vértes Volán és a Zala Volán Budapestről induló járatai abban az esetben közlekednek, ha Budapestre menetrend szerint megérkeznek - áll a közleményben. Kulcsszavak: Alba Volán, Bakony Volán, Balaton Volán, budapest, havazás, Kapos Volán, Kisalföld Volán, közlekedés, Somló Volán, tömegközlekedés, Vértes Volán, volánbusz, Zala Volán
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11261 - 11270 |