Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11281 - 11290
Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin

Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin

2013. március 14.
Másodszor vesz részt az Opel az Ampera villanyautóval a nemzetközi Monte-Carlo ralin. A tavalyi győzelem és az első tízben szerzett további három előkelő helyezés után most nyolc Ampera csapat áll ki címvédésre az alternatív hajtású járművek versenyében.
Részletek
Opel AmperaA Monaco autóklubja által 14. alkalommal kiírt „Rallye Monte-Carlo des énergies Nouvelles“ március 21-én kezdődik. Indulási helyszínei Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrand és Lugano, célja pedig három nappal később Monaco. Idén több lesz az egyenletességi próba, a súlypont tehát még jobban áttevődik a járművek hajtásának hatékonyságára. A rali célja az, hogy lehetőleg egyenletes sebességgel és minél kisebb fogyasztással tegyék meg a távot.

„A tavalyi sikerek meggyőzően mutatják, hogy az Ampera mind extrém körülmények között, mind a rendszeres használatban felülmúlja vetélytársait“, mondta Dr. Thomas Sedran, az Adam Opel AG stratégiai igazgatója. „Ebből kiindulva akarjuk ismét igazolni vezető szerepünket az alternatív hajtások terén.“

A részvétel feltétele, hogy maximum 115 g/km lehet a jármű CO2 emissziója. A végső helyezést ebből, a jármű súlyából, az üzemanyag energiasűrűségéből és a fogyasztásból számítják ki. A Monte-Carlo rali az alternatív hajtású autók legrégebbi és legelismertebb sporteseménye, 1995 óta szervezi meg Monaco autóklubja.

A többszörösen kitüntetett Ampera koncepciójával a fenntartható mobilitás úttörője az Opel. Az Ampera az első korlátozás nélkül használható villanyautó egy európai gyártótól, egyben Európa legkelendőbb elektromos limuzinja. 111 kW/150 LE teljesítményű villanymotorját 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor látja el energiával.

Opel AmperaA vezetési stílustól, az út domborzati viszonyaitól és a külső hőmérséklettől függően 40 - 80 kilométert lehet tisztán akkumulátoros üzemmódban, emissziómentesen megtenni, hosszabb utakon pedig benzinmotorral hajtott generátor termeli az áramot. Az Ampera 370 newtonméteres nyomatéka már álló helyzettől rendelkezésre áll, és kilenc másodperc alatt teszi elérhetővé a százas sebességet. Az elektronikusan határolt csúcssebesség 161 km/óra.
Kulcsszavak: Ampera, elektromos autó, opel, verseny, villanyautó
 
Íme az Opel stílusos és laza crossovere Íme az Opel stílusos és laza crossovere Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin Az SKF megoldásokat szállít az e-up! modellhez, a Volkswagen első teljesen elektromos autójához A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon
 
Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában

Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában

2013. március 14.
Az utak megtisztítását és a közlekedést is nehezíti Zala megyében a viharos szél, több helyen is hóátfúvásokat okoz - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője csütörtökön az MTI-t.
Részletek
Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést ZalábanPécsi Norbert Sándor közölte: a közútkezelő mintegy 30 munkagéppel dolgozik folyamatosan a Zala megyei közutak hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkáin. A munkavégzést azonban nagyban nehezítik a viharos széllökések nyomán kialakuló hóátfúvások, amelyek a közlekedésben is fennakadásokat okoznak.

A nagy erejű széllökések leginkább a rakomány nélküli nehézgépjárművek stabilitását veszélyeztetik, emiatt több pályaelhagyásos baleset is történt például a 71-es, a 74-es és a 75-ös főutakon, ahol a balesetek miatt útszűkület vagy torlódás alakult ki. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a balesetek elkerülése érdekében arra kéri a közlekedőket, hogy a hófúvásokban érintett zalai utakon fokozott óvatossággal vezessenek, utazás előtt pedig mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról a társaság útinform szolgálatánál vagy megyei diszpécserszolgálatainál.

A társaság honlapján arról is hírt adott, hogy az M7-es autópályán és az M70-es autóúton is újabb balesetek miatt kell útlezárásokra számítani. Az M7-es autópályán Letenye felé a 220-as kilométernél keresztbefordult egy kamion, a jármű a külső sávot foglalja el. Néhány kilométerre innen, az M70-es autóút 3-as kilométerénél egy személyautó és egy kamion ütközött össze, a műszaki mentés miatt sávokat zárnak le.

Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést ZalábanA Zala Megyei Katasztrófavédelem közlése szerint délelőtt több településen és úton okozott baleseteket és veszélyhelyzeteket a havazás és az erős szél. Petriventén a villamos vezetékre dőlt egy fa, a tűzoltók az áramszolgáltató szakembereinek közreműködésével távolították el. Alsópáhokon egy húszméteres fenyőt lakóházra döntött a szél, Keszthelyen pedig egy autóra borult a széltől kicsavarodott fa.

Nagykanizsán egy többszintes társasház tetejének bádogborítását tépte fel a vihar, a balesetveszélyt a tűzoltók hárították el. Sok esetben személyautók, tehergépkocsik csúsztak árokba vagy fordultak keresztbe az úton. Teskándon két személygépkocsi ütközött össze, az egyik a tetejére borulva az árokba csapódott. A járműbe szorult két embert a tűzoltók szabadították ki, de csak az egyik utas sérült meg, őt a mentők a helyszínen ellátták.
Kulcsszavak: havazás, magyar közút, síkosságmentesítés
 
Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában OKF: szombaton 140 műszaki mentéshez riasztották a tűzoltókat Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Torlódásokra kell készülni a havas, csúszós utakon Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Nógrádban 19 kilométernyi alsóbbrendű utat újítanak fel idén Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Robosztus hókotró szerelvény az új Ford F-150-hez Hófúvások, balesetek nehezítik a közlekedést Zalában Változó intenzitással havazik, folyamatosan takarítják a fővárosi utakat, az utak a téli viszonyoknak megfelelően járhatók
 
Új alelnök az Infinitinél

Új alelnök az Infinitinél

2013. március 14.
Az Infiniti elnöke, Johan de Nysschen ma egy újabb nagy jelentőségű személyi változást jelentett be az Infiniti vezetőségében. 2013. május elsejétől Fintan Knight veszi át az Infiniti afrikai, közel-keleti, indiai és európai tevékenységéért felelős alelnöki posztját.
Részletek
InfinitiAz Infinitihez való csatlakozása előtt Mr. Knight volt az olaszországi központú Automobil Lamborghini SpA kereskedelmi igazgatója és igazgatótanácsának tagja, ahol a vállalat marketing, értékesítési, vevőszolgálati és egyéb irányítási feladatait látta el.

1995 és 2008 között Knight az Audi kiemelkedő pozícióiban tevékenykedett, ügyvezető igazgatója volt az Audinak írországban, illetve vezérigazgató az Audi ázsiai és csendes-óceáni térségében, ahol komoly tapasztalatokat szerzett a marketing, a hálózatfejlesztés és a vevőszolgálat irányítása terén számos ázsiai piacon. “Fintan Knight kinevezése egy újabb kulcsfontosságú lépés az Infiniti vezetőségének megerősítésére.” – mondta de Nysschen. “ A prémium autómárkák irányításában szerzett tapasztalata rendkívül hasznosnak bizonyul majd az új vásárlók elérésében az Infiniti globális növekedési terveinek megfelelően. Teljes bizonyossággal állítom, hogy Fintan jelentős mértékben hozzájárul majd a hosszú távú sikereinkhez.”

Knight-nak 20 évnyi tapasztalata van a prémium autómárkák területén. Mielőtt az Audihoz csatlakozott volna, dolgozott a BMW-nek Ausztráliában, ahol az autóipari pályafutását kezdte. Ausztrál nemzetiségűként Mr. Knight a Western Australia Egyetemen szerzett diplomát, majd tudományos fokozatot a navarrai IESE Business School egyetemen. Folyékonyan beszél angolul, németül és olaszul.

Infiniti
Kulcsszavak: alelnök, infiniti, japán
 
Új alelnök az Infinitinél Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Új alelnök az Infinitinél Japán elszívja Korea erejét Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Új alelnök az Infinitinél Legördült az első Infiniti Q50 Élesben vizsgázott a Toyota hibridre épülő robot taxi szolgáltatás Élesben vizsgázott a Toyota hibridre épülő robot taxi szolgáltatás
 
A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország

A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország

2013. március 14.
Az Utazó magazin olvasói és szakmai közönsége idén is megválasztotta a legjobb autókölcsönzőt. Az Avis lett 2012 legjobb autókölcsönzője az „Az Utazó” című utazási és turisztikai magazin szavazásán.
Részletek
AVISA szaklap olvasói, illetve az utazási szakma képviselőinek körében immár 14. alkalommal hirdette meg az elmúlt év legjobb turisztikai szolgáltatóit kiválasztó és értékelő közvélemény kutatását, amelyen az autókölcsönző cégek is megmérettettek.

A magazin olvasói és a szakma képviselői közül a közvélemény kutatásban több mint százan vettek részt, online és telefonon mondták el véleményüket a turisztikai szolgáltatók éves teljesítményével kapcsolatban.

A legjobb autókölcsönzőnek járó díjat Az Utazó magazin Turizmus és Profit című konferenciáján adták át március 11-én Budapesten. „Az elmúlt két évben kiemelt hangsúlyt fektettünk a bérbeadási folyamat és az ügyfélkiszolgálás minőségének fejlesztésére, 2012-ben pedig országos hálózattá bővült az Avis Autókölcsönző Magyarországon” – fogalmaz Haraszti Géza, az Avis ügyvezetője. „Nagyon örülök, hogy nem csupán az ügyfeleink, hanem az utazási szakma is pozitívan értékeli erőfeszítéseinket”.

AVIS
Kulcsszavak: autókölcsönző, bérautó, díj
 
Az Audi Q7 és az új Audi A6 Avant elnyerte az „AUTO TEST WINNER 2016” díjat Az Audi Q7 és az új Audi A6 Avant elnyerte az „AUTO TEST WINNER 2016” díjat A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka A legjobb autókölcsönző az Avis Magyarország A Multivan nyerte a Motor Klassik díját Az új C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele Az új C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele
 
2013-ra is növekedést tervez az Audi

2013-ra is növekedést tervez az Audi

2013. március 14.
Az Audi Konszern túl is teljesítette 2012-es célkitűzéseit, s az adósságválság egyes országokban határozottan érzékelhető hatásai és az összességében szűkülő európai piac ellenére is mind termelése és kiszállításai, mind pedig forgalma és eredménye tekintetében kiváló mutatókról számolhat be.
Részletek
2013-ra is növekedést tervez az AudiA négykarikás márka így összesen mintegy 1,45 millió autóját értékesítette, miközben forgalmát 48,8 milliárd euróra növelte az elmúlt gazdasági év folyamán, 5,4 milliárd euró működési eredménye pedig újabb rekord a vállalat történetében. A teljes évre vetített operatív forgalomarányos eredmény 11,0 százalékos értéke egyértelműen a tervezett 8-10 százalékos stratégiai célfolyosó felett alakult. Az ingolstadti autógyártó 2013-ra is növekedést illetve további ügyfelek elhódítását tervezi, emellett már pusztán német termelési helyszínein is mintegy 1.500 új belépő és 700 tanuló számára kíván munkalehetőséget biztosítani.

éves sajtókonferenciája keretében az Audi az elmúlt gazdasági év minden jelentős pénzügyi mutatóját is nyilvánosságra hozta. Mint Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke a nemzetközi média több mint 300 képviselője előtt a vállalat ingolstadi székhelyén kifejtette: „Rendkívül sikeres esztendőnek bizonyult számunkra a 2012-es, amely során túl is teljesítettük előzetes célkitűzéseinket, a Ducati révén pedig újabb prémiummárkával bővült portfóliónk. 2013-ra szintén növekedést tervezünk, s az idén két új gyárunk megnyitásával teremthetünk kedvező feltételeket vezető pozíciónk kiépítéséhez és hosszú távú megalapozásához.” Az Audi 2016-tól a mexikói San José Chiapa újonnan nyíló üzemében is készíti majd Q5 sorozata legújabb generációját.

A 2012-es év ismét a rekordok jegyében telt az Audinál: a vállalat világszerte összesen 1.455.123 (2011: 1.302.659) autóját szállította ki, ami 11,7 százalékkal illetve nagyjából 152.500 darabbal haladja meg az előző évi volument. A négykarikás márka forgalma ez alatt 10,6 százalékkal, 48,771 (2011: 44,096) milliárd euróra bővült.

Audi Q3A mind nehezebb gazdasági környezet ellenére az Audi Konszern kismértékben az előző gazdasági év folyamán is növelni tudta működési eredményét, s 5,380 (2011: 5,348) milliárd euróval új rekordot állított fel. A teljes évre vetített operatív forgalomarányos eredmény 11,0 (2011: 12,1) százalékos értéke egyértelműen a tervezett 8-10 százalékos stratégiai célfolyosó felett alakult.

Az üzemeltetési költségszint 4,593 (2011: 3,599) milliárd euró volt a 2012-es gazdasági év során. Az előző évhez képest megfigyelhető emelkedés a megnövekedett értékesítési volumen és költségek mellett számos új modell piaci bevezetésére, illetve olyan stratégiai piaci koncepciók megvalósítására vezethető vissza, mint például az „Audi City” Londonban és Pekingben megnyílt létesítményei.

Az Audi Konszern pénzügyi eredménye az elmúlt gazdasági évre 576 (2011: 692) millió euróra adódott, a vállalat így 2012-ben 5,956 (2011: 6,041) milliárd euró adózás előtti eredményt produkált. A főbb nyereségességi mutatók jól érzékeltetik a vállalat profittermelő képességét, megerősítve, hogy az Audi Konszern továbbra is a világ legsikeresebb autógyártói közé tartozik. Az operatív forgalomarányos eredmény 11,0 százalékos mutatója mellett az adózás előtti 12,2 (2011: 13,7) százalékos forgalomarányos eredmény is kiváló értéknek számít. A tőkearányos eredmény ugyanezen időszak alatt 30,9 (2011: 35,4) százalékra adódott.

Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának pénzügy és szervezet területeiért felelős tagja számára a vállalat erőteljes profittermelő képessége egyben növekedési stratégiája sikerét is tükrözi. A jövőbe fektetett beruházásokat a pénzügyi igazgató az előrelátó vállalatvezetés jelzéseinek tartja: „Már 2011 végével kezdetét vette történetünk legnagyobb szabású beruházási programja. Jelenlegi terveinkben 2015-ig éves szinten átlagosan több mint 3,5 milliárd euró beruházás szerepel, következetesen haladva tovább növekedésünk útján.”

Audi Q3Az elmúlt évek magas beruházási volumene meghozta gyümölcsét. Az új Audi Q3 2011 őszén jelent meg az első piacokon, így 2012 számított első teljes értékesítési évének. Az Audi egyedül Európában közel 80 ezer darabot szállított ki tavaly kompakt SUV-modelljéből. Ugyancsak 2011 őszén érkezett a márkakereskedőkhöz a márka hazai kontinensén igen jelentős növekedési potenciált rejtő Audi A6 Avant, s e felsőkategóriájú kombi 2012-es értékesítése 38,9 százalékkal, mintegy 63.100 darabra nőtt e régióban. összes modelljét tekintve az Audi a tavalyi év során nagyjából 739 ezer gépkocsiját értékesítette Európában, s a kimondottan nehéz piaci környezet ellenére 1,8 százalékos növekedést ért el.

Magyarországon a hazai vásárlóknak kiszállított 1905 új Audi 11,5 százalékos növekedést jelentett 2011-hez képest. A növekedés alapját az Audi megújult és bővült modellkínálata adta. A négykarikás márka modellkínálatából legkelendőbb az A3-as, A4-es és A6-os modellcsalád volt, de jól alakultak az Audi A1, Q3 és Q5 eladásai is.

Az Amerikai Egyesült államokban a vállalat 2012 minden hónapjában újabb értékesítési rekordot állított fel, mind tovább és tovább növelve 2011-es bővülési ütemét. A négykarikás márka mindezeken túl 2012 végével egyértelműen a kínai prémiumszegmens élén állt. A vállalat globális stratégiája egyértelműen felfutóban van: az Audi a világ több mint 50 piacán állított fel tavaly értékesítési rekordot. Elkötelezett munkatársak nélkül azonban a vállalat nem érhette volna el céljait. A vezetés ezért köszönetét fejezte ki odaadó munkájukért és kiemelkedő teljesítményükért. Az AUDI AG 2013-ra már pusztán német termelési helyszínein is mintegy 1.500 új belépő felvételét tervezi, emellett ismét nagyjából 700 tanuló kezdheti meg képzési idejét az Audinál.

Audi RS 7 SportbackA 2013-as és 2014-es gazdasági évre az Audi Konszern egyaránt forgalma enyhe emelkedését tervezi. Ennek során az eredményesség a már a múltban beindított folyamatos termelékenységi és folyamatfejlesztési hatásaiból, valamint a még hatékonyabb vállalati struktúrákból profitálhat. A vállalat így az új termékek és technológiák fokozott ráfordításai –  különösen a világszerte egyre szigorodó széndioxid-kibocsátási előírások teljesítése illetve a nemzetközi termelési hálózat kiépítésének intenzív folyamata –  ellenére is a 8-10 százalékos stratégiai célfolyosó felső régiójába várja operatív forgalomarányos eredményét.

E célok elérésében az Audi új modelljeire is fontos szerep hárul. Múlt héten, a Genfi Autószalonon folytatta az ingolstadti gyártó modelloffenzíváját, többek között az Audi A3 Sportback e-tron formájában. 2013-ban tartja továbbá világpremierjét az A3 Limousine, olyan nagyjelentőségű piacain erősítve tovább az Audi pozícióját, mint az Amerikai Egyesült államok és Kína. Mindezen túl az Audi minden eddiginél több sportos RS-modelljével is jelentkezik az idén: az RS 7 Sportback és a RS Q3 mellett ugyanis az RS 6 Avant és az RS 5 Cabriolet is megérkezik a márkakereskedőkhöz.
Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság, növekedés
 
2013-ra is növekedést tervez az Audi Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása Romániában tavaly 20 százalékkal nőtt az új gépkocsik eladása 2013-ra is növekedést tervez az Audi Jönnek az önműködő autók Egyre többen keresik fel a márkaszervizeket Egyre többen keresik fel a márkaszervizeket A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli
 
A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag

A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag

2013. március 14.
A Genfi Autószalon látogatóinak lehetőségük nyílt szemügyre venni a 2013-as Puntót, a Fiat bestsellerének evolúcióját, amelynek eddigi kiadásai 1993 óta több mint 8,7 millió  példányban találtak gazdára szerte a világon.
Részletek
Fiat PuntoAz új modellcsalád racionálisabb irányt vett (a felszereltség és a motorok tekintetében), ugyanakkor megőrizte annak a lehetőségét, hogy a tulajdonosok tökéletesen saját ízlésükhöz és elvárásaikhoz szabják a Puntót, hála azoknak az opciós csomagoknak, amelyek a legkülönfélébb érdeklődésű, életkorú és igényű ügyfélkör igényeit képesek kielégíteni.

A 2013-as Fiat Punto piactól függően kétféle karosszériával (három- és ötajtós), két felszereltségi szinten (Easy és Lounge; továbbá Svájcban a Pop Star kivitel), nyolcféle motorral, négy különböző üzemanyag típussal (benzin, gázolaj, metán és LPG autógáz), és kétféle sebességváltóval (manuális vagy Dualogic robotváltó) rendelhető. A modell kínálatát számtalan opciós csomag – a teljesség igénye nélkül Function, Comfort, Sporting, vagy Sport 1 / 2 a svájci piacon – gazdagítja; így a legteljesebb mértékben az ügyfél elvárásaihoz igazítható, ami komoly versenyelőnyt jelent a piacon.

A Fiat genfi standján kiállított Punto egy háromajtós „Easy” kivitel 105 lóerős 1.4 MultiAir motorral és az új ‘Sporting´ felszereltségi csomaggal, amely a következőket tartalmazza: fényes feketére festett tető, egyedi, fényes fekete kivitelű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, sötétített fényszórók, fényes fekete tetőoszlopok és visszapillantó tükrök, oldalsó kötény, ültetett futómű.

Fiat PuntoUgyanez a sportos hangvétel fogad az utastérben, amelynek meghatározó eleme az alumínium betétes, szürke öltésekkel varrott bőr sportkormány. Ugyancsak bőr borítja a kézifékkart és a váltógombot. A beltéri hangulatot fekete tetőkárpit és „Tarmac” műszerfal-borítás fokozza. A kiállított példány exkluzív fehér fényezést kapott, kiemelve a modellváltozat merész formai megoldásait.  
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, fiat, Geneva Auto Show 2013, genf, Punto
 
Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag Az új Golf a 2013-as „Világ Év Autója” Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag Új arculatot kapnak a ŠKODA szalonok A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia
 
Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány

Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány

2013. március 14.
A Korean Air Lines (KAL), a Koreai Köztársaság nemzeti légitársasága megveheti a Cseh Légitársaság (CSA) részvényeinek 44 százalékát. A légitársaság eladásáról a cseh kormány döntött szerdai ülésén.
Részletek
Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormányA cseh nemzeti hírügynökség értesülése szerint a megállapodást április 9-én írják alá Prágában. Korábbi források szerint a Korean Air Line a kisebbségi részvénycsomagért 67,5 millió koronát fizetne. Az egész CSA értéke az Ernst&Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég becslése szerint mintegy 148 millió korona. Szakértők ezért úgy vélik, hogy a koreaiak által felajánlott összeg reális, és megfelel a cseh nemzeti légitársaság valós értékének.

A pályázat utolsó fordulójába a KAL és a katari légitársaság, a Qatar Airways jutott. Ez utóbbi azonban végül nem adott be kötelező érvényű ajánlatot a CSA megvételére, így a prágai kormány csak a koreaiak ajánlatát mérlegelhette. A csehek már 2009-ben megpróbálták eladni nemzeti légitársaságukat, de sikertelenül. Az akkori legfőbb probléma az volt, hogy a CSA-nak abban az évben 700 millió koronás vesztesége volt.

A kormány néhány éve még arra számított, hogy a CSA eladásából 3-5 milliárd korona folyhatna be az államkasszába. Ez azonban nem bizonyult reálisnak.

Qatar AirwaysA CSA mérlege évek óta negatív, a tavalyi pénzügyi évet 241 millió koronás adózás előtti veszteséggel zárta. Alkalmazottainak számát 2009 óta 5000-ről 1000-re csökkentették.
Kulcsszavak: csa airlines, légi közlekedés, légitársaság, repülés, repülő
 
Visszakérik a lízingelt repülőket az oroszoktól, óriási a kár Visszakérik a lízingelt repülőket az oroszoktól, óriási a kár Kilencéves késéssel elindult a forgalom az új berlini repülőtéren Kilencéves késéssel elindult a forgalom az új berlini repülőtéren Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány Elindítja két londoni járatát Budapestről a British Airways Sorra állnak le a légitársaságok Sorra állnak le a légitársaságok Jóváhagyta a Cseh Légitársaság eladását a cseh kormány A Wizz Air oroszországi leányvállalatot létesítene
 
Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány

Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány

2013. március 14.
ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad - mondta a PricewaterhouseCoopers (PwC) Magyarország Kft. adó-tanácsadási menedzsere szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek
Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállományRátosi Róbert közölte: évente 120-150 ezer új autó eladásával 20-25 év alatt cserélődne le a hárommilliós állomány, és ezzel a szinttel sem növekedne a személyautók száma. Magyarországon száz lakosra 30, Szlovákiában 31, Csehországban 43, Lengyelországban 45 autó jut - tette hozzá a menedzser.

A PwC az idén már ötödik alkalommal végzett felmérést az autókereskedők körében. Ebből kiderült, hogy a tavaly eladott 53 ezer új autót csökkenteni kell a reexporttal, amelyet 7-8 ezer darabra becsültek a kereskedők. Európában a tavaly eladott 12 millió új autó 8,2 százalékkal kevesebb a 2011. évinél, ehhez képest a magyarországi 17,6 százalékos növekedés a legmagasabb az unióban. Abszolút értékben viszont jól mutatja a lemaradást az, hogy Csehországban 174 ezer új autót adtak el tavaly, de a magyarhoz képest fele lakosú Szlovákiában is 69 ezer kelt el.

Deák László adó-tanácsadási igazgató elmondta: a kereskedők szerint a regisztrációs adó csökkentése nem hozta a várt eredményt. Az új autók ára ugyan 3 százalékkal csökkent, de ez nem növelte a keresletet. Ellenben fellendítette a használtautó-importot, és jelentősen csökkentette a költségvetési bevételt. A használtautó- import jelentős hányada ugyanis a szürke zónában folyik.

A megkérdezett kereskedők - a saját cégükre vonatkozóan - átlagosan 2,8 millió forintban jelölték meg a pénzügyi tranzakciós illeték éves összegét. A telekadó pedig főleg a vidéki, nagy telken elhelyezkedő autókerekedéseket sújtja.

Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállományA kereskedők bevételének 27 százaléka származik az új autók utáni árrésből. Az értékesített használt kocsik árrése ad mintegy 22 százalékot, míg a bevétel 44 százalékát termelik a javítóműhelyek. A lízing utáni jutalék szinte nullára olvadt.
Kulcsszavak: autókereskedés, gazdaság, jármű, jármű kereskedelem
 
A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány A Citroen Hungária Kft. vitatja a GVH döntését Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Így támogatnák az elektromos autók elterjedését Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Újabb rekordnyereség a Fordnál
 
Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára

Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára

2013. március 13.
A Continental két új gumiabroncsot mutat be az idei évben, melyeket transzporterek és kisáruszállítók számára fejlesztettek ki. Az abroncsokat úgy tervezték, hogy Európa különböző piacainak igényeit egyaránt kielégítsék, így azok minden régió fuvarozói számára optimális megoldást jelentenek.
Részletek
 ContiVanContact™ 100Az új ContiVanContact™ 100 egy minden körülmény között bevethető csúcsminőségű gumiabroncs, amely könnyedén megbirkózik a nagy terheléssel és a rossz minőségű utakkal, miközben nagy futásteljesítményt biztosít. A tartós mintázati kialakítás és a futófelületi árkok speciális „kőkilökő” felépítése segít elkerülni a beszoruló kövek okozta sérüléseket. Az abroncs jobb vágás- és mállásállósággal rendelkezik, továbbá az egyedi védőcsík az oldalfalon kiemelkedő védelmet nyújt a járdaszegélyek okozta sérülésekkel szemben. Ezek a különleges tulajdonságok páratlan erőteljességet kölcsönöznek ennek az új abroncsnak, melynek gördülési ellenállása közel 10%-kal alacsonyabb, mint népszerű elődjéé volt.

A fuvarok gyors és pontos teljesítésében érdekelt áruszállító-vállalatok számára az új ContiVanContact™ 100 abroncs 14 méretben, 14 és 16 col közötti keréktárcsa-átmérővel, akár 115-ös terhelési indexel (kerekenként 1.215 kg terhelés) érhető el. A Continental az Európán kívüli piacok nehéz időjárási körülményeire és burkolat nélküli útjaira optimalizált változatok bemutatását is tervezi.

A ContiVanContact™ 200 egy speciális, kimondottan a nyugat- és közép-európai fuvarozók használati szokásainak figyelembevételével tervezett abroncs. A futófelület közepén elhelyezett lamelláknak és mintázati árkoknak köszönhetően az abroncs még heves esőzés alkalmával is rendkívül rövid fékutat és precíz irányíthatóságot biztosít. Ráadásul az összekapcsolt mintázati blokkok maximalizálják a gumiabroncs érintkezési felületét, a mintázati stabilizátorok pedig növelik a futófelület merevségét. Mindez kiváló stabilitást és remek kezelhetőséget biztosít még a legnagyobb terhelés mellett is. Az üzemanyag-takarékosságban is élen járó, elődjéhez képest 15%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező új ContiVanContact™ 200 abroncs jelenleg 10 különböző méretben, 15 és 16 colos keréktárcsa-átmérővel, maximum 210 km/h sebességhatárig jóváhagyott kivitelben érhető el a viszonteladóknál.

A Continental előrejelzései alapján jelentős növekedés várható a 16 colos kisáruszállító-gumiabroncsok piacán, amely 2009 óta 6%-kal gyarapodott. Ez a szegmens a transzporter-abroncsok teljes piacának 53 %-át adja, miközben a kisebb, 14-15 colos gumiabroncsok kereslete visszaszorulóban van. A Continental véleménye szerint 2016-ra évi közel 10 millió darab 16 colos transzporter-abroncs eladása várható.

ContiVanContact™ 200
Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, kisteherautó, transzporter
 
Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára A Goodyear TreadMax abroncsokkal még jobban csökkenthetők a fenntartási költségek A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását Marc Lichte: ”Az esztétikum a hatékonyságból ered” Marc Lichte: ”Az esztétikum a hatékonyságból ered”
 
Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

2013. március 13.
"10 év jövő" címmel design kiállítás nyílt a Művészetek Palotájában a Mercedes-Benz Design és a MOME közös szervezésében.
Részletek
Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemA kiállítás apropója az immáron több mint egy évtizedes múltra visszatekintő együttműködés, mely során számos magyar formatervező tehetség a Mercedes-Benz Design sindelfingeni központjában fejleszthette tudását, akár elkészíthette diplomamunkáját vagy doktori disszerációját. A sikeres hallgatók egyik kiemelkedő alakja Németh Gábor, aki részt vett a Kecskeméten is készülő Mercedes-Benz B-osztály tervezésében.

A 2013. március 12-től egy héten át megtekinthető kiállítás a MOME és a Mercedes-Benz Design eddigi együttműködése során létrejött formatanulmányokat mutatja be a nagyközönség számára. A méretarányos modellek betekintést nyújtanak a közelmúlt és napjaink jövőképébe, ahogy azt a MOME új generációs hallgatói és a Mercedes-Benz Design meghatározó formatervezői látják. A megnyitón előadást tartott Gorden Wagener, a Daimler AG design alelnöke is, akit a MOME 2009-ben címzetes egyetemi tanárává avatott.

"Az ifjú tehetségek felkarolása szívügyünk, hiszen az ő ötleteik jelentik az autódizájn jövőjét. Ettől az indíttatástól vezérelve köteleztük el magunkat világszerte a felsőoktatási intézményekkel közös munka iránt" - mondta Gorden Wagener, a Daimler AG designért felelős alelnöke. "A budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel való együttműködésünk számunkra és a diákok számára is kölcsönösen inspiráló és gyümölcsöző. Az elmúlt 10 évben az egyetem bebizonyította, hogy Magyarország az autó design iránt érzékeny és érdeklődő tehetségek otthona."

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemMercedes-Benz CLA: Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről

2008-as kinevezése óta Gorden Wagener a Mercedes-Benz márka történetében meghatározó modellek tervezését irányította. Vezetése alatt készült el az új A-osztály, a Kecskeméten is készülő B-osztály valamint a C- és E-osztály különböző generációi. Nevéhez fűződik a 2000-es évek autóiparának egyik legmeghatározóbb formavilágú, sorozatgyártásba került modellje, a Mercedes-Benz CLS, illetve annak közvetlen leszármazottja, az avantgarde designnal megálmodott, kizárólag Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA. Az új CLA a Mercedes-Benz új generációs modelljeinek harmadik tagja: az új A-osztály, B-osztály és a CLA révén a csillagos márka fiatal célcsoportot szólít meg.

A Wagener iránymutatásával dolgozó formatervezők számos részlettel szemléltették, hogy a CLA a modern Mercedes-klasszikus, a CLS alkotói továbbfejlesztése. Három markáns vonal tagolja az oldalfelületet: a sárvédő fölül induló él jellegzetesen ereszkedik hátrafelé, a hátsó híd feletti vállizmokat egy ínszerű él íveli át, egy további karaktervonal pedig lendületesen húzódik az első keréktől a hátsó lámpa felé. Ezek a vonalak mélységet és dinamikát adnak a profilnak. Az autó markáns jellemzői közé tartozik az orr-részbe ágyazott motorháztető erődómja, valamint a gyémánthatású hűtőmaszk is.

A 2013 januárjában bemutatott CLA a Mercedes-Benz márka egyik kiemelkedő értéke, a stílus legújabb megformálója. A négyajtós modell a Concept Style Coupé nevű tanulmányautó sorozatgyártásra érett változata. A CLA formavilága nem csupán esztétikus: aerodinamikai alaktényezője a világ legjobbja, az új modell tehát nem csupán stílusos, formaterve a hatékonyságot is szolgálja.

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemA Mercedes-Benz Design MOME együttműködés

A Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem együttműködése egy évtizedes múltra tekint vissza. Az eredetileg Stefan Lengyel, az egyetem korábbi tanszékvezetője által kezdeményezett kapcsolat már számos közös projekt létrehozását eredményezte, úgymint a 2003-ban és 2010-ben az Iparművészeti Múzeumban megrendezett A Design varázsa, illetve Az alkotás művészete című nagyszabású, jubileumi kiállítások, melyeken a MOME diákjainak terveit és modelljeit is bemutatták.

Az együttműködés fontos eleme a hallgatók és a Mercedes-Benz szakemberei között kialakult személyes kapcsolat, ami révén a az egyetem stábjának több alkalommal is lehetősége nyílt a stuttgarti üzem látogatására, a designközpont munkájának megismerésére. A jó kapcsolatnak köszönhetően a cég tervehőstúdiójában számos hallgatónak nyújtott már gyakornoki lehetőséget, illetve készülhetett segítségével diplomamunka és doktori disszertáció. A közös munka jelentőségét jól mutatja, hogy a Mercedes-Benz egymást követő két vezető designere is a MOME címzetes egyetemi tanára lett; előbb Peter Pfeiffer, majd 2009-ben Gorden Wagener vehette át a kitüntető címet.
Kulcsszavak: A-osztály, autóipar, B-osztály, CLA, kecskemét, kiállítás, mercedes-benz
 
60 éves a DS! 60 éves a DS! Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába A Land Rover gyártóit bírálta a kínai központi televízió A Land Rover gyártóit bírálta a kínai központi televízió Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem NAAF – 13. Nemzetközi Amerikai Autós Fesztivál Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem A Nissan GT-R nyerte a 2012-es Playboy Car Of The Year közönségdíjat
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11281 - 11290