Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11291 - 11300
Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány

Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány

2013. március 14.
ötvenhat év alatt cserélődhet csak le a magyarországi személyautó-állomány, ha az eladott új autók száma évi ötvenezer marad - mondta a PricewaterhouseCoopers (PwC) Magyarország Kft. adó-tanácsadási menedzsere szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek
Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállományRátosi Róbert közölte: évente 120-150 ezer új autó eladásával 20-25 év alatt cserélődne le a hárommilliós állomány, és ezzel a szinttel sem növekedne a személyautók száma. Magyarországon száz lakosra 30, Szlovákiában 31, Csehországban 43, Lengyelországban 45 autó jut - tette hozzá a menedzser.

A PwC az idén már ötödik alkalommal végzett felmérést az autókereskedők körében. Ebből kiderült, hogy a tavaly eladott 53 ezer új autót csökkenteni kell a reexporttal, amelyet 7-8 ezer darabra becsültek a kereskedők. Európában a tavaly eladott 12 millió új autó 8,2 százalékkal kevesebb a 2011. évinél, ehhez képest a magyarországi 17,6 százalékos növekedés a legmagasabb az unióban. Abszolút értékben viszont jól mutatja a lemaradást az, hogy Csehországban 174 ezer új autót adtak el tavaly, de a magyarhoz képest fele lakosú Szlovákiában is 69 ezer kelt el.

Deák László adó-tanácsadási igazgató elmondta: a kereskedők szerint a regisztrációs adó csökkentése nem hozta a várt eredményt. Az új autók ára ugyan 3 százalékkal csökkent, de ez nem növelte a keresletet. Ellenben fellendítette a használtautó-importot, és jelentősen csökkentette a költségvetési bevételt. A használtautó- import jelentős hányada ugyanis a szürke zónában folyik.

A megkérdezett kereskedők - a saját cégükre vonatkozóan - átlagosan 2,8 millió forintban jelölték meg a pénzügyi tranzakciós illeték éves összegét. A telekadó pedig főleg a vidéki, nagy telken elhelyezkedő autókerekedéseket sújtja.

Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállományA kereskedők bevételének 27 százaléka származik az új autók utáni árrésből. Az értékesített használt kocsik árrése ad mintegy 22 százalékot, míg a bevétel 44 százalékát termelik a javítóműhelyek. A lízing utáni jutalék szinte nullára olvadt.
Kulcsszavak: autókereskedés, gazdaság, jármű, jármű kereskedelem
 
A Hyundai Európában legjobb első félévét érte el 2018-ban A Hyundai Európában legjobb első félévét érte el 2018-ban Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Százmillió forinttal nőtt a GYSEV adózás előtti eredménye Tízéves csúcson a használt autó piac Tízéves csúcson a használt autó piac Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Flottakezelés - Járműpark optimalizálás cégvezetőknek
 
Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára

Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára

2013. március 13.
A Continental két új gumiabroncsot mutat be az idei évben, melyeket transzporterek és kisáruszállítók számára fejlesztettek ki. Az abroncsokat úgy tervezték, hogy Európa különböző piacainak igényeit egyaránt kielégítsék, így azok minden régió fuvarozói számára optimális megoldást jelentenek.
Részletek
 ContiVanContact™ 100Az új ContiVanContact™ 100 egy minden körülmény között bevethető csúcsminőségű gumiabroncs, amely könnyedén megbirkózik a nagy terheléssel és a rossz minőségű utakkal, miközben nagy futásteljesítményt biztosít. A tartós mintázati kialakítás és a futófelületi árkok speciális „kőkilökő” felépítése segít elkerülni a beszoruló kövek okozta sérüléseket. Az abroncs jobb vágás- és mállásállósággal rendelkezik, továbbá az egyedi védőcsík az oldalfalon kiemelkedő védelmet nyújt a járdaszegélyek okozta sérülésekkel szemben. Ezek a különleges tulajdonságok páratlan erőteljességet kölcsönöznek ennek az új abroncsnak, melynek gördülési ellenállása közel 10%-kal alacsonyabb, mint népszerű elődjéé volt.

A fuvarok gyors és pontos teljesítésében érdekelt áruszállító-vállalatok számára az új ContiVanContact™ 100 abroncs 14 méretben, 14 és 16 col közötti keréktárcsa-átmérővel, akár 115-ös terhelési indexel (kerekenként 1.215 kg terhelés) érhető el. A Continental az Európán kívüli piacok nehéz időjárási körülményeire és burkolat nélküli útjaira optimalizált változatok bemutatását is tervezi.

A ContiVanContact™ 200 egy speciális, kimondottan a nyugat- és közép-európai fuvarozók használati szokásainak figyelembevételével tervezett abroncs. A futófelület közepén elhelyezett lamelláknak és mintázati árkoknak köszönhetően az abroncs még heves esőzés alkalmával is rendkívül rövid fékutat és precíz irányíthatóságot biztosít. Ráadásul az összekapcsolt mintázati blokkok maximalizálják a gumiabroncs érintkezési felületét, a mintázati stabilizátorok pedig növelik a futófelület merevségét. Mindez kiváló stabilitást és remek kezelhetőséget biztosít még a legnagyobb terhelés mellett is. Az üzemanyag-takarékosságban is élen járó, elődjéhez képest 15%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező új ContiVanContact™ 200 abroncs jelenleg 10 különböző méretben, 15 és 16 colos keréktárcsa-átmérővel, maximum 210 km/h sebességhatárig jóváhagyott kivitelben érhető el a viszonteladóknál.

A Continental előrejelzései alapján jelentős növekedés várható a 16 colos kisáruszállító-gumiabroncsok piacán, amely 2009 óta 6%-kal gyarapodott. Ez a szegmens a transzporter-abroncsok teljes piacának 53 %-át adja, miközben a kisebb, 14-15 colos gumiabroncsok kereslete visszaszorulóban van. A Continental véleménye szerint 2016-ra évi közel 10 millió darab 16 colos transzporter-abroncs eladása várható.

ContiVanContact™ 200
Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, kisteherautó, transzporter
 
Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához
 
Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

2013. március 13.
"10 év jövő" címmel design kiállítás nyílt a Művészetek Palotájában a Mercedes-Benz Design és a MOME közös szervezésében.
Részletek
Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemA kiállítás apropója az immáron több mint egy évtizedes múltra visszatekintő együttműködés, mely során számos magyar formatervező tehetség a Mercedes-Benz Design sindelfingeni központjában fejleszthette tudását, akár elkészíthette diplomamunkáját vagy doktori disszerációját. A sikeres hallgatók egyik kiemelkedő alakja Németh Gábor, aki részt vett a Kecskeméten is készülő Mercedes-Benz B-osztály tervezésében.

A 2013. március 12-től egy héten át megtekinthető kiállítás a MOME és a Mercedes-Benz Design eddigi együttműködése során létrejött formatanulmányokat mutatja be a nagyközönség számára. A méretarányos modellek betekintést nyújtanak a közelmúlt és napjaink jövőképébe, ahogy azt a MOME új generációs hallgatói és a Mercedes-Benz Design meghatározó formatervezői látják. A megnyitón előadást tartott Gorden Wagener, a Daimler AG design alelnöke is, akit a MOME 2009-ben címzetes egyetemi tanárává avatott.

"Az ifjú tehetségek felkarolása szívügyünk, hiszen az ő ötleteik jelentik az autódizájn jövőjét. Ettől az indíttatástól vezérelve köteleztük el magunkat világszerte a felsőoktatási intézményekkel közös munka iránt" - mondta Gorden Wagener, a Daimler AG designért felelős alelnöke. "A budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel való együttműködésünk számunkra és a diákok számára is kölcsönösen inspiráló és gyümölcsöző. Az elmúlt 10 évben az egyetem bebizonyította, hogy Magyarország az autó design iránt érzékeny és érdeklődő tehetségek otthona."

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemMercedes-Benz CLA: Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről

2008-as kinevezése óta Gorden Wagener a Mercedes-Benz márka történetében meghatározó modellek tervezését irányította. Vezetése alatt készült el az új A-osztály, a Kecskeméten is készülő B-osztály valamint a C- és E-osztály különböző generációi. Nevéhez fűződik a 2000-es évek autóiparának egyik legmeghatározóbb formavilágú, sorozatgyártásba került modellje, a Mercedes-Benz CLS, illetve annak közvetlen leszármazottja, az avantgarde designnal megálmodott, kizárólag Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA. Az új CLA a Mercedes-Benz új generációs modelljeinek harmadik tagja: az új A-osztály, B-osztály és a CLA révén a csillagos márka fiatal célcsoportot szólít meg.

A Wagener iránymutatásával dolgozó formatervezők számos részlettel szemléltették, hogy a CLA a modern Mercedes-klasszikus, a CLS alkotói továbbfejlesztése. Három markáns vonal tagolja az oldalfelületet: a sárvédő fölül induló él jellegzetesen ereszkedik hátrafelé, a hátsó híd feletti vállizmokat egy ínszerű él íveli át, egy további karaktervonal pedig lendületesen húzódik az első keréktől a hátsó lámpa felé. Ezek a vonalak mélységet és dinamikát adnak a profilnak. Az autó markáns jellemzői közé tartozik az orr-részbe ágyazott motorháztető erődómja, valamint a gyémánthatású hűtőmaszk is.

A 2013 januárjában bemutatott CLA a Mercedes-Benz márka egyik kiemelkedő értéke, a stílus legújabb megformálója. A négyajtós modell a Concept Style Coupé nevű tanulmányautó sorozatgyártásra érett változata. A CLA formavilága nem csupán esztétikus: aerodinamikai alaktényezője a világ legjobbja, az új modell tehát nem csupán stílusos, formaterve a hatékonyságot is szolgálja.

Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti EgyetemA Mercedes-Benz Design MOME együttműködés

A Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem együttműködése egy évtizedes múltra tekint vissza. Az eredetileg Stefan Lengyel, az egyetem korábbi tanszékvezetője által kezdeményezett kapcsolat már számos közös projekt létrehozását eredményezte, úgymint a 2003-ban és 2010-ben az Iparművészeti Múzeumban megrendezett A Design varázsa, illetve Az alkotás művészete című nagyszabású, jubileumi kiállítások, melyeken a MOME diákjainak terveit és modelljeit is bemutatták.

Az együttműködés fontos eleme a hallgatók és a Mercedes-Benz szakemberei között kialakult személyes kapcsolat, ami révén a az egyetem stábjának több alkalommal is lehetősége nyílt a stuttgarti üzem látogatására, a designközpont munkájának megismerésére. A jó kapcsolatnak köszönhetően a cég tervehőstúdiójában számos hallgatónak nyújtott már gyakornoki lehetőséget, illetve készülhetett segítségével diplomamunka és doktori disszertáció. A közös munka jelentőségét jól mutatja, hogy a Mercedes-Benz egymást követő két vezető designere is a MOME címzetes egyetemi tanára lett; előbb Peter Pfeiffer, majd 2009-ben Gorden Wagener vehette át a kitüntető címet.
Kulcsszavak: A-osztály, autóipar, B-osztály, CLA, kecskemét, kiállítás, mercedes-benz
 
Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem A Seat Leon jelentősen fellendítette a márka értékesítéseit 2014 első negyedévében 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Aszfaltszaggató Optima a Kiától Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Jubileumi kiállítással ünnepli tízéves együttműködését a Mercedes-Benz Design és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Mercedes-Benz S 63 AMG – dinamika a luxusosztályban
 
Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein

Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein

2013. március 13.
A Lancia Voyager mértékadó modell a nagyméretű buszlimuzinok kategóriájában, amely tökéletes összhangot teremt az érzelmek és az utazás élménye között.
Részletek
Lancia VoyagerLancia Voyager piactól függően háromféle felszereltségi szinttel (Silver, Gold és Platinum) választható, motorkínálata az új, 178 lóerős 2,8 literes  Euro5-ös turbódízel erőforrásból, valamint a 283 lóerős 3.6 V6 Pentastar benzinmotorból áll.

Bemutatkozik az új 178 lóerős, 2.8 literes erőforrás

A Lancia Voyager választékában most mutatkozik be az előzmények nélküli, 178 lóerős (131 kW) teljesítményt nyújtó, 2,8 literes, közös nyomócsöves turbódízel erőforrás.  A motor modern üzemanyag-ellátó rendszerének köszönhetően különösen széles üzemi tartományban (1400-3400/perc) biztosítja maximális, 360 Nm-es forgatónyomatékát, ami minden menethelyzetben rugalmasabbá, robbanékonyabbá teszi. A tizenhat szelepes, kettős felül fekvő (szíjhajtású) vezérműtengellyel szerelt négyhengeres erőforrás közös nyomócsöves befecskendező rendszerének piezo injektorai 1800 bar nyomáson juttatják az égéstérbe az üzemanyagot; a turbófeltöltő változó geometriájú.

Az új Lancia Voyager 178 LE 2.8 turbódízel további jellemzői között említést érdemel a kompozit anyagból készült, elektronikus örvénylés-szabályozással szerelt új szívócső, az EGR kipufogógáz visszavezető rendszer, a csökkentett súrlódású tömítőgyűrűk, az olaj és a kipufogógáz hőmérsékletét ellenőrző érzékelők, a dízel koromrészecske-szűrő (DPF), valamint a zaj- és rezgésszintet tovább csökkentő, jobb menetkomfortot szavatoló finomhangolás.  A 178 lóerős 2.8 turbódízel motorral szerelt Lancia Voyager végsebessége 193 km/óra, álló helyzetből 11,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A modell szabványos átlagfogyasztása 7,9 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 207 g/km.

Lancia Voyagerúj ´Vontatmány stabilizáló´ rendszer alapáron

A 2013. modellévi Lancia Voyager az új ´Maximum acél´ és ´Billet ezüst´ karosszériaszínek mellett alapfelszerelésként kínálja az innovatív ´Vontatmány stabilizáló´ rendszert. Utánfutó vontatása során bármikor előfordulhat a vontatmány veszélyes kilengése. Az elektronikus vontatmány stabilizáló rendszer felismeri az utánfutó hirtelen kimozdulását, és segít korrigálni a veszélyes helyzetet.

A rendszer a menetstabilizáló elektronika (ESC) érzékelői segítségével észleli, ha a jármű és/vagy annak vontatmánya a nélkül tér ki a közös nyomvonalból, hogy azt az elmozdulásnak megfelelő kormányparancs előzte volna meg. A rendszer a jármű ellenkező végpontján elhelyezkedő fékek működtetésével, valamint a motorteljesítmény szabályozásával segít kiküszöbölni a megcsúszást, és ezzel fenntartani a járműszerelvény stabilitását. Mivel a vontatmány stabilizáló rendszer mostantól a Lancia Voyager minden kivitelén alaptartozék, a modellel teljes biztonságban vontatható utánfutó vagy lakókocsi.

Lancia Voyager
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, lancia, Voyager
 
Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Kia a Genfi Autószalonon mutatta be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét A Kia a Genfi Autószalonon mutatta be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét
 
Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly

Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly

2013. március 13.
A tavalyelőtti 5,598 milliárdról 5,282 milliárd euróra csökkent 2012-ben az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele - jelentette be Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a Volkswagen-csoporthoz tartozó társaság keddi ingolstadti sajtótájékoztatóján.
Részletek
AudiElmondta: az 5,6 százalékos csökkenés oka, hogy a motorgyártási rekord mellett kevesebb, 33 és fél ezer autó készült tavaly Győrben, mint egy évvel korábban.

Ennek okát a cég vezetője abban látta, hogy az itt gyártott típusok, a TT és az A3 Cabrio "igazi európai autó", márpedig, mint ezt az Audi AG kevéssel korábban bemutatott konszern-szintű számai is jelzik, ez a piac nem tartozik a fejlődés motorjai közé.

Megjegyezte: a tavaly Győrben készült 1,916 millió motort a konszern 28 gyárában szerelték be járművekbe. A motorok 53 százaléka került Audikba, 6,2 százalékuk pedig Kínába. Axel Schifferer pénzügyekért felelős ügyvezető arról beszélt, hogy a motorgyártás tavaly az árbevétel háromnegyedét, míg a járműgyártás 14 százalékát adta. Hozzátette: az Audi Hungaria Motor Kft. tavaly az előző évi 685 millió után, 1,038 milliárd eurót fordított beruházásra, fejlesztésre, ennek jelentős hányadát az idén nyáron avatandó új győri üzemre.
Elmondta: a gyárbővítés építési munkálatainál háromnegyedes, a berendezések terén 12 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, utóbbiak külföldi, jellemzően német cégek alvállalkozóiként kaptak megbízást.

Kérdésre válaszolva Axel Schifferer jelezte, 334 millió euró a magyarországi leányvállalat 2012-re kimutatott adózás utáni eredménye.

Audi
Kulcsszavak: árbevétel, audi, autógyár, győr, járműipar
 
Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Amerikában már gyártják az új Mustangot Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Audi nanuk quattro tanulmányautó Frankfurtban Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában
 
Csökkent a benzin ára

Csökkent a benzin ára

2013. március 13.
Csökkentette bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi átlagárát szerdán a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.
Részletek
Csökkent a benzin áraCsökkentette bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi átlagárát szerdán a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.

A csökkentéssel a 95-ös benzin 427-428 forintba kerül, a gázolaj ára 429-430 forint marad.

Múlt pénteken bruttó 3 forinttal csökkentette a benzin nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolajé akkor sem változott.

A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt. Az autósok 15-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: benzin, mol, üzemanyag
 
Csökkent a benzin ára Emelkedett az üzemanyagok ára A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora Emelkedett a benzin ára Emelkedett a benzin ára A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye Csökkent a benzin ára A gázolaj ára emelkedett, a benziné csökkent
 
A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt

A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt

2013. március 12.
A Scania és a Siemens újonnan létrejött együttműködése magában foglalja a Siemens járművek meghajtására vonatkozó technológiájának és a Scania tehergépjárművek, valamint buszok hajtásláncának villamosításában szerzett tapasztalatának ötvözését.
Részletek
ScaniaA Scania és a Siemens újonnan létrejött együttműködése magában foglalja a Siemens járművek meghajtására vonatkozó technológiájának és a Scania tehergépjárművek, valamint buszok hajtásláncának villamosításában szerzett tapasztalatának ötvözését.

A partnerkapcsolat egyben azt is jelenti, hogy Svédország lehet a világ első olyan országa, ahol az elektromosan hajtott teherautókat és villamosított utakat napi gyakorlatban használják.

A Scania már régóta vizsgálja a tehergépjárművek és buszok hajtásláncának villamosításának lehetőségét. Ugyanakkor a Siemens technológiájának lényege, hogy a járművek a tetőre szerelt áramszedő segítségével felsővezetékről kapják az elektromosságot. A két vállalat most együttműködik a kereskedelmi forgalomban használható elektromosan meghajtott tehergépkocsi kifejlesztésére.

„A partnerségnek köszönhetően a villamosított közúti szakaszok gyorsan valósággá válhatnak.” – mondta Henrik Henriksson, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „A villamosítás által realizálható üzemanyag-megtakarítás mértéke nagyon jelentős és ez a projekt lehet az alapköve a fosszilis üzemanyag felhasználása nélküli közúti fuvarozásnak.”

A Scania folyamatosan arra törekszik, hogy csökkentse a nehéz-tehergépjárművek és az általuk végzett fuvarozási tevékenység környezetre gyakorolt hatását. Az elektromos járművek kifejlesztése jelentős lépés a fenntarthatóbb fuvarozási rendszerekre történő átállásban.

ScaniaA Scania hibrid hajtáslánc-technológiáját (ami az elektromos és belső égésű technológia kombinációja) ki lehet egészíteni légvezetéken keresztüli elektromos átvitellel (áramvezetés) vagy az úttestből felvett elektromos meghajtással (indukció), így a jármű teljes mértékben elektromos meghajtású lesz a villamosított útszakaszokon.








Scania
Kulcsszavak: scania, Siemens, svédország, teherautó, tehergépjármű
 
Nyers, kezeletlen biogázzal tesztelik a Scania motorokat Nyers, kezeletlen biogázzal tesztelik a Scania motorokat A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly Nőtt a Scania árbevétele és nyeresége tavaly Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget
 
A Renault újdonságai Genfben

A Renault újdonságai Genfben

2013. március 12.
Azon stratégiájához híven, hogy fejlesztéseit az autósok lehető legszélesebb rétegei számára tegye elérhetővé, a Renault modellkínálatának egyre több tagjára terjeszti a Renault R-Link multimédia rendszer elérhetőségét, és ezzel átvette a vezetést a fedélzeti kapcsolódási technológiák terén.
Részletek
Renault Clio GTAzon stratégiájához híven, hogy fejlesztéseit az autósok lehető legszélesebb rétegei számára tegye elérhetővé, a Renault modellkínálatának egyre több tagjára terjeszti a Renault R-Link multimédia rendszer elérhetőségét, és ezzel átvette a vezetést a fedélzeti kapcsolódási technológiák terén.

Az új Clio, Clio Grandtour, Clio R.S., Zoe, Captur és új Kangoo Express modellekhez társuló rendszer a márka genfi standján kiállított valamennyi jármű fedélzetén megtalálható lesz.

A Renault új formajegyei egyre markánsabban érvényesülnek; azok a Genfben felvonuló összes járművön fellelhetők. Igaz ez az új Renault Scénic családra is, amely a közelmúltban bővült ki a mértékadó egyterű új, crossover kivitelével, a Scénic Xmod típussal. Kalandkereső megjelenése és kiemelkedő dinamizmusa tökéletes választássá teszi, ha valaki szeretne elszabadulni a zsúfolt hétköznapokból.

Az Energy motorok fejlesztése során a Renault a versenypályán szerzett tapasztalatait hasznosította. A motorcsalád legfrissebb tagja a vadonatúj Energy TCe 130 benzinmotor, amely áprilistól jelenik meg a piacon az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic fedélzetén.

Az új Clio GT 120 EDC bevezetésével a Renault további olajat önt a sokoldalú, nagyteljesítményű R.S. és GT modellek által táplált tűzre.

A márka környezetvédelmi törekvéseinek két oszlopa, az Energy motorcsalád és az elektromos jármű program jóvoltából a Renault jó úton halad afelé, hogy túlszárnyalja a kitűzött 120 g/km CO2-kibocsátási határértéket. Miután két év leforgása alatt négy elektromos üzemű járművet mutatott be, a Renault (úgy is, mint az első számú európai haszonjármű-gyártó 1998 óta) leleplezi az új Kangoo Z.E. modellt.

Renault ZOEA márka Z.E. modellcsaládjának elődje egyben Európa legnépszerűbb kompakt elektromos haszonjárműve is, amelynek legújabb változata is részesült a Kangoo modellcsalád 2013. január végével meghirdetett megújulásában.
Kulcsszavak: autószalon, Capture, Geneva Auto Show 2013, genf, kangoo, renault, scenic xmod, ZOE
 
Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata A Renault újdonságai Genfben Fiat 500L Trekking világpremier Genfben A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója
 
Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat

Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat

2013. március 12.
A Budapesti Közlekedési Központ 2011 novemberében kötötte meg azt a Támogatási szerződést, amely a tervek átdolgozásának költségeit biztosította, majd 2012 márciusában a két kivitelezési szakasz támogatási szerződésének együttes aláírására is sor került.
Részletek
Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózatA Budapesti Közlekedési Központ 2011 novemberében kötötte meg azt a Támogatási szerződést, amely a tervek átdolgozásának költségeit biztosította, majd 2012 márciusában a két kivitelezési szakasz támogatási szerződésének együttes aláírására is sor került.

Az összesen közel 13 milliárdos projektcsomag finanszírozását az Európai Unió, illetve a központi költségvetésből a Magyar Kormány biztosítja.

A program két részre bontásának oka a Széll Kálmán téri villamoskapcsolat, valamint a Bem rakparti szakasz elválasztása. A projekt célja, hogy óbuda belvárosából Buda belső kerületei felé átszállásmentes, vonzó kötöttpályás közlekedési lehetőséget biztosítson azok számára is, akik ma még autóbusszal vagy autóval közlekednek. Ezért a mai 17-es villamos helyett, amely jelenleg a Margit híd budai hídfőjéig közlekedik a Bécsi út Vörösvári úti csomópontjától, összesen három villamosjárat: a 19-es, a 41-es és a 61-es közlekedne a Bécsi úton és a Frankel Leó utcában. A 17-es villamosjárat helyett tehát a 19-es és a 41-es járatok pedig mai Batthyány téri végállomásuk helyett a Vörösvári úti csomópontig közlekednének, egész nap ütemes 7-8 percenkénti villamosközlekedést biztosítva. így tehát átszállás nélkül lehet majd észak-Budáról eljutni akár a Szent Gellért térre, akár a Clark ádám térre, vagy épp a Tabán térségébe, a Móricz Zsigmond körtérre, illetve Kamaraerdőbe, vagy a Kelenföldi pályaudvarig.

A Budapesti Közlekedési Központ 2011 novemberében kötötte meg azt a Támogatási szerződést, amely a tervek átdolgozásának költségeit biztosította, majd 2012 márciusában a két kivitelezési szakasz támogatási szerződésének együttes aláírására is sor került. A projekt másik ága az óbudáról induló 61-es viszonylat, amely a Vörösvári úti csomóponttól indulva a Török utcán át csatlakozna a 4-es, 6-os villamosok vonalára, majd áthaladna a Széll Kálmán téren, és a Déli pályaudvar – Alkotás utca – BAH-csomópont – Villányi út útvonalon érné el a Móricz Zsigmond körteret. A 61-es járatok meghosszabbítása tehát ugyancsak átszállás nélküli utazást kínál Buda számos forgalmas csomópontjára.

A három villamosjárat együtt a jelenlegi 17-esnél sokkal sűrűbben közlekedik majd, átlagosan négy-öt percenként, jóval vonzóbb, sűrűbb, színvonalasabb szolgáltatást kínálva.

A fejlesztés kapcsán korábban a II. kerületi önkormányzat fontos feltételhez, a Frankel Leó utca felújításához kötötte hozzájárulását, amivel mind a BKK, mind pedig a Fővárosi önkormányzat szakmailag egyetértett. A Nemzeti Fejlesztési ügynökség ezért erre a célra többlet forrást biztosított, így a 2012. márciusában megkötött támogatási szerződésekben már ez a fejlesztési elem is szerepel.

Ennek, valamint az óbudai Promenád programnak köszönhetően a fejlesztés eredményeképp nem csupán a vágány-összeköttetések valósulnak majd meg, hanem egyúttal a Török utcai, a Frankel Leó utcai, és a Bécsi úti villamospálya, valamint ezzel együtt maga a közút és a környezet is átépül. A kialakítás során a tervezők a szabálytalan parkolás megakadályozását is szem előtt tartották, így különböző forgalomtechnikai eszközök alkalmazásával igyekeznek meggátolni azt, hogy felelőtlenül parkoló járművek akadályozzák a kötöttpályás közlekedést.

Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat
Kulcsszavak: bkk, bkv, Buda, budapest, villamos, villamoshálózat
 
Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat Befejeződött a Fővám tér és a Kálvin tér felszínrendezése Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat Új autóbuszok szállítják a diósdi és a kamaraerdei járatok utasait is Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat Új csuklós Volvo buszok Budapesten Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben Ilyen lesz a Budai fonódó villamoshálózat A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek
 
Két Renault Midlum tűzoltóautó a tiltott város védelmére

Két Renault Midlum tűzoltóautó a tiltott város védelmére

2013. március 12.
A Tiltott Város védelmét hivatott szolgálni az a két Renault Midlum tűzoltó autó, amelyet a Renault Trucks nemrégiben szállított Peking városának.
Részletek
 Renault MidlumA Tiltott Város védelmét hivatott szolgálni az a két Renault Midlum tűzoltó autó, amelyet a Renault Trucks nemrégiben szállított Peking városának.

Az új járművekkel húszra nőtt azoknak a tűzoltó autóknak a száma, amelyeket Kína az elmúlt két évben rendelt a Renault Truckstól.

„Kína 2012-ben ötszáz tűzoltó autót importált Európából. A járművek robusztussága és hosszú élettartama miatt döntött Kína húsz Renault Midlum megvásárlása mellett. Remek lehetőség ez a Renault Trucks számára, hogy jobban megismertesse járműveit a kínai piacon” – magyarázza Remi Lemoine, a Renault Trucks áruterítési kínálatának vezetője.

A Renault Midlum járműcsalád már tíz éve jelen van Kínában, ám a gyártó most először szállít ide tűzoltó autókat, ezek közül kettő a Tiltott Város védelmét szolgálja majd a pekingi császári paloták falain belül. A Renault Trucks 75 százalékos piaci részesedéssel piacvezető a francia tűzoltóautó-piacon. A gyártó Kínán kívül Algériába, Spanyolországba és Chilébe is forgalmaz tűzoltó autókat.

 Renault MidlumA tűzoltó járművek hazai és nemzetközi sikere az ügyfeleknek a gyártóba vetett bizalmáról tanúskodik.
Kulcsszavak: Midlum, Renault Trucks, tűzoltóautó
 
Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme A Scania tűzoltó járműveket szállít a görög szigetekre a tűzbiztonság javítására A Scania tűzoltó járműveket szállít a görög szigetekre a tűzbiztonság javítására Két Renault Midlum tűzoltóautó a tiltott város védelmére Gazdára találtak az eső Renault Trucks T modellek Két Renault Midlum tűzoltóautó a tiltott város védelmére Tűzoltóautókat gyárt a Rába a Volvóval Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11291 - 11300