Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11301 - 11310 |
Ha elhagyjuk a járt utat - Duster Aventure limitált széria |
||
2013. március 12.
A Duster Aventure egy igen eredeti hangvételű terepjáró modell, amelyet olyan extravagáns tartozékokkal láttunk el, mint a tetősínekre szerelt kiegészítő fényszórók, a domborzati térképadatokkal kiegészített Garmin műholdas navigációs rendszer vagy a gumi utastéri szőnyegek, amelyek révén az autó leginkább azokat szólítja meg, akik szeretnének elszakadni a mindennapoktól.
|
A Duster Aventure egy igen eredeti hangvételű terepjáró modell, amelyet olyan extravagáns tartozékokkal láttunk el, mint a tetősínekre szerelt kiegészítő fényszórók, a domborzati térképadatokkal kiegészített Garmin műholdas navigációs rendszer vagy a gumi utastéri szőnyegek, amelyek révén az autó leginkább azokat szólítja meg, akik szeretnének elszakadni a mindennapoktól. Ha további motiváció is szükséges ahhoz, hogy elhagyjuk a járt utat, a korlátozott példányszámú változat kétféle színben (gleccserfehér és fekete gyöngyház) kapható; mindkettőt egyedi dekoráció és jellegzetes kárpitozás teszi még látványosabbá. Azon értékek mellett, amelyek zajos sikerré tették a Dustert (a modell stílusa, helykínálata és terepképességei), a Duster Aventure egy további fontos érvet: a robusztus személyiségéhez illő, karakteres megjelenést is felvonultatja, mégpedig igen vonzó áron. A Dacia Duster Aventure limitált széria 2013 áprilisától több mint 16 országban kapható. A Dacia modellek az igényes autós ideális járművei: korlátozott üzemben tartási költségeket kínálnak, 3 év/100,000 km garancia, valamint a Dacia közismert megbízhatósága mellett. Kulcsszavak: bemutató, dacia, duster, Duster Aventure, Geneva Auto Show 2013, genf, limitált széria
|
|
|||||
|
||||||
Ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr |
||
2013. március 12.
ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Oroszországban, de anélkül, hogy személyi sérülést okozna.
|
ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Oroszországban, de anélkül, hogy személyi sérülést okozna. Alekszej Volkov a férfi neve, de jobbára csak úgy hívják, hogy a "Büntető". A busz kamerájával fel is veszi az ütközéseket. Mindig olyanok autójába hajt bele, akik szabálytalanul bevágnak elé. Demokratikusan ütközik: a csillogó terepjárók éppúgy megkapják a magukét, mint a rozsdamarta zsigulik. Eddig már több mint száz szabálytalankodót "büntetett meg", és úgy érzi, hogy ténykedésének kezd eredménye lenni. "A helyzet fokozatosan javul oktatói munkámnak köszönhetően" - idézte Volkovot a brit Metro újság. A buszvállalat nem bánja, amit művel. "Amíg nem az én hibámból történik ütközés, a vezetőség nem törődik a dologgal. A busz általában csak kicsit sérül, ha meg nagyobb a kár, a biztosító úgyis kifizeti a javítást" - mondta a leckéztető sofőr. Kulcsszavak: busz, oroszország, ütközés
|
|
|||||
|
||||||
Peugeot 208 GTi, újjászületik egy legenda |
||
2013. március 12.
A Peugeot beírta magát az autósport történelmébe. Az öröklött géneknek köszönhetően sikerült építenie egy játékos és sikkes sportkocsit, a legendás GTi mai megfogalmazását. Első látásra megfog a sportos és finom kocsi selyemfényű gyöngyház-fehér színe és különleges spoilere.
|
Sportkocsi jellegét illetően semmi kétség! A modell egyediségét hangsúlyozza a csillogó fekete hátsó kötényből kiálló, trapéz alakú, kettős kipufogóvég. Az ablakok dinamikus vonalvezetésű krómszegélye az illusztris 205 GTi előtt tiszteleg. A hátsó oszlopon büszkélkedik a GTi logó, vörössel kiemelt króm környezetben. Akármilyen legyen is a kocsi fényezése, ez a vörös szín jelenik meg a féknyergeken, a hűtőmaszk alján, a csomagtér-ajtó és a hűtőmaszk Peugeot feliratán. A csillogó fekete hűtőmaszk rácsa és a krómbetétek az autóversenyek pepita zászlóját idézik. A króm csillogása vonzza a tekintetet a fényszórók szegélyére, a hűtőrács felső részére és a visszapillantókra. Az utastérben ugyanez a sportos hangulat fogad. Már az ajtó kinyitásakor szembeötlik a Peugeot küszöbfelirat. A vörös, a fekete és a selymes króm színeket kombináló utastér stimulálóan hat az érzékeinkre. Mindenhol piros GTi hímzések csábítanak, gyönyörűek a legkisebb részletek is. Határozottan sportosak a Club Nappa bőrrel és Caro szövettel kárpitozott, piros vonallal díszített ülések. Hasonló varrást látunk a puha fekete, piros díszöltéssel díszített bőr hatású anyaggal bevont műszerfalon, melyen a piros és a fekete játéka az ajtóborítással harmonizál. Az autó menetparamétereit a magasra helyezett műszerfal vörös fénydiódákkal megvilágított, krómkeretes óráiról olvashatja le a vezető. Számlapjukat pepita zászlós motívum dobja fel, a csiszolt alumínium hátlapon a fehér mutatók alig várják, hogy a vörös határértékig lendüljenek. A vezetőt szinte magához öleli az ülés, az üléspozíció önmagáért beszél. A fekete biztonsági öv pirossal szegélyezett, az alumínium pedálsor és lábtámasz alatt csúcsminőségű, piros varrású fekete szőnyegre támaszthatja a lábát. ösztönösen ragadja meg a vezető a fekete, bőrrel bevont, piros öltésekkel díszített kisméretű kormányt. A kéz automatikusan, azonnal rátalál a váltókar vörösbetétes alumíniumgombjára és a díszöltéses bőrrel bevont kézifékre. A kormányon piros bőrcsík jelzi az egyenes helyzetet, a hüvelykujjat mélyedés tartja, a GTi logó pedig mintha csak arra várna, hogy azonnal induljunk! A 208 GTi vezetőjét egyedülálló vezetési élménnyel örvendezteti meg az érzés, hogy szinte egységet alkothat az autóval. A rugók, a lengéscsillapítók hangolása, a stabilizátor, a megerősített első bölcső és a merevített hátsó kereszttartó – egyedül erre a típusra jellemzők. A tovább fejlesztett futómű kanyarról kanyarra tökéletes pontossággal tartja az úton a rendkívüli reakciókészségről árulkodó, fürge kis sportkocsit. A feszesebb kormánymű által irányított első futómű tökéletesen és precízen adja vissza az útról érkező információkat. A remekül beállított, sportos futómű ideális úttartással párosul. A 205/45-ös gumikkal felszerelt 17 colos, festett és mattra lakkozott Carbon „gyémánt” kerekeket elöl 302, hátul 249 mm-es hűtött féktárcsa lassítja. A dinamikus szellőzőnyílások kiválóan hűtik a fékeket, így a fékerőt minden körülmények között maximálisan ki lehet használni. Bármilyen fordulatszámon zene füleinknek az 1.6 THP 200 LE benzinmotor átdolgozott kipufogójából áradó, jellegzetes hang! A rövidre áttételezett, hatfokozatú váltóval a leghatékonyabban használható ki a rendelkezésre álló 275 Nm és a 147 kW (200 LE) erő az ülésbe préselő gyorsulással együtt: a 208 GTi 7 másodpercen belül gyorsul nulláról százra, míg az állórajtos 1000 métert 27 másodperc alatt teszi meg. Nem kevésbé lenyűgöző a rugalmassága; az ötödik fokozatban kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/órára. A kiváló teljesítmények elérésében komoly szerepe van a 208 GTi kis súlyának. A mindössze 1160 kg önsúlyú autó részéről szinte hőstett a mindössze 139 g/km CO2-kibocsátás. Az örömautózásra termett, erős és biztonságos, játékos sportautó komoly hanggal, egy remek lejtőshátú alakjában nyújt élvezetet vezetőjének, akinek biztonsága felett a teljesen kikapcsolható ESP őrködik. Kulcsszavak: 208 GTi, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
Egy johannesburgi iskola rekordnagyságú adományban részesült a Volvo Trucks eBay-es árverése után |
||
2013. március 12.
Minden idők legnagyobb adományát kapta a Volvo Trucks és a Ducournau Transports vállalatoktól a Star For Life nevű non-profit szervezet HIV-megelőzési programjában részt vevő egyik iskola.
|
A 150 ezer eurós adomány nem más, mint az első új Volvo FH eBay-en lebonyolított jótékonysági árverezéséből befolyt teljes összeg. A pénz az elkövetkező hat év során a Star For Life oktatási programját támogatja majd a dél-afrikai Johannesburg városában működő Mpontsheng középiskolában. Zene, énekkórus és a fehér tetősátrat kis híján leszakító ezer lelkes diák ujjongása kísérte a csekk átadását a szervezetnek a Johannesburg melletti településen működő iskolában. „Végtelenül megilletődött és boldog vagyok. Határozott meggyőződésem, hogy a hozzájárulása megváltoztatja majd iskolánk helyzetét.” – mondta elöljárójaA egyszervezet, amelynek célja ösztönözni a fiatalokat, hogy higgyenek az álmaikban és a jövőjükben. Munkájukkal segítenek megelőzni a HIV/AIDS terjedését és a tizenéves kori terhességeket a fiatal diákok körében. A terjedése súlyos probléma Dél-Afrikában, a felnőtt lakosság közel 25 százaléka fertőzött. A Volvo Trucks 2008 óta támogatja a Star For Life szervezetet, amelynek programjában ma már tizenhét középiskola vesz részt.Az új Volvo FH 2012. szeptemberi bevezetése előtt a Volvo Trucks úgy határozott, hogy a legelső sorozatgyártású példányt árverésre bocsátja az eBay-en. A győztes licit teljes összegét pedig a Star For Life programjában részt vevő egyik iskolának adományozzák. „Nagyon örülök, hogy segíthetek ezeknek a gyermekeknek. Nekünk, akik megtehetjük, kötelességünk segíteni a kevésbé szerencséseket. Remélem, hogy a pénzösszeg nagy hasznára válik majd az iskolának.” – mondta Jean-Pierre Ducournau, a Ducournau Transports fuvarozóvállalat alapítója és tulajdonosa, aki megnyerte az eBay-en lebonyolított árverezést. A pénzből a Star For Life oktatásokat és tanácsadásokat tart majd, ösztöndíjakat hoz létre a diákoknak, valamint finanszírozza egy új könyvtár felépítését, ami sok dél-afrikai iskolából hiányzik. „A Star For Life program jelentős eredményeket ért már el. A diákok jobb jegyeket szereznek, csökkent a hiányzások száma, mérséklődött a teherbeesés a tizenévesek körében, valamint kisebb a HIV-fertőzöttek aránya.” – mondta Anders Lindblad, a Star For Life igazgatótanácsának elnöke. „Remélem, hogy Mpontshengben is ugyanolyan jó eredményeket érünk majd el, mint a többi iskolában, ahol a Volvo Trucks támogatja a Star For Life tevékenységét.” Volvo Trucks számára ez egy lehetőség, hogy kézzelfogható intézkedéseket támogasson a dél-afrikai fiatalok egyik legnagyobb egészségügyi veszélyforrása ellen folytatott harcban.” – mondta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. „Nem kellett sokat gondolkoznunk azon, hogy az első Volvo FH eBay-es árverezéséből befolyó összeget a Star For Life szervezetnek adományozzuk.” Az adományt ünnepélyes keretek között március 5-én adták át a Mpontsheng középiskolában, Johannesburgban. Kulcsszavak: árverés, fh, járműipar, jótékonyság, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Rekordév volt a tavalyi az Audi számára |
||
2013. március 12.
Tavaly is rekordévet zárt az Audi AG - közölte Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke a keddi eredménybejelentő sajtótájékoztatót megelőző hétfő esti müncheni sajtóeseményen, konkrét pénzügyi számadatok említése nélkül.
|
Tavaly is rekordévet zárt az Audi AG - közölte Rupert Stadler, az
igazgatótanács elnöke a keddi eredménybejelentő sajtótájékoztatót
megelőző hétfő esti müncheni sajtóeseményen, konkrét pénzügyi számadatok
említése nélkül. Elmondta: a 2009-es év volt az egyetlen esztendő az utóbbi másfél évtizedben, amikor gazdasági adataik nem javultak. Hangoztatta: nagy a növekedés, és rendkívül következetesen építik a jövőt, valamint olyan stratégiai döntéseket hoztak, mint a Ducati megvásárlása, amellyel egy profitot termelő, prémium motorkerékpárokat gyártó vállalat tulajdonosa lett a társaság. Az Audi első embere kiemelte: a cég globálisan bővíti kapacitásait; Győrben a nyáron avatnak új üzemet, Dél-Kínában még az idén beindul új gyáruk, Mexikóban pedig 2016-tól készülhetnek a Q5-ös modellek. Rupert Stadler utalt arra is: a jelenleg 68 ezer alkalmazottat foglalkoztató Audi januárban bemutatta egy új fejlesztését: az automata rendszer a jármű vezetésére és parkolására is alkalmas, a sofőr eldöntheti, mikor kívánja átvenni az autó irányítását. Az Audi forgalma 2011-ben 24,4 százalékkal 44,1 milliárd euróra nőtt, autóértékesítése 19,2 százalékkal, 1,3 millió darab fölé emelkedett. A társaság működési eredménye 5,3 milliárd euró volt, 60 százalékkal több az előző évinél. Kulcsszavak: audi, gazdaság, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett az új Beetle Cabriolet |
||
2013. március 12.
Hamarosan a hazai márkakereskedők kínálatában is megjelenik az új Beetle Cabriolet, amely megújult formavilágával, felszereltségének széles palettájával, s nem utolsósorban vonzó ár-érték arányával csábít minden modellváltozatában.
|
A legendás Bogár Cabriolet „unokája” 77 kW/105 LE és 147 kW/200 LE közötti teljesítménytartományt felölelő, gazdaságos üzemű motorokkal érkezik a márkakereskedőkhöz. Kényelme a mindössze 9,5 másodperc alatt nyíló, elektromos mozgatású vászontetejének köszönhetően szintén igen magas színvonalú, akárcsak biztonsága: a veszélyes dőlésszög-értéket meghaladva, a széria borulásvédő rendszer keretei ezredmásodpercek alatt emelkednek ki a hátsó fejtámlák mögül. Az új Beetle Cabriolet itthon „Design” és „Sport” felszereltséggel lesz rendelhető. A gazdag választékot 12 külső szín és két vászontető-árnyalat, összesen 11 szövet- illetve bőrkárpit-variáció, 10 keréktárcsa-dizájn, valamint műszaki, illetve optikai extrák sokasága teszi teljessé. A Volkswagen az új Beetle Cabriolet megjelenése alkalmából nyereményjátékot hirdet, melyről az érdeklődők az alábbi címen tájékozódhatnak: www.facebook.com/VolkswagenMagyarorszag/app_408898419194535 Kulcsszavak: Beetle Cabriolet, bemutató, bogár, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
A Wizz Air kelet felé nyit |
||
2013. március 11.
A Wizz Air a keleti légügyi piacok irányába is nyitni kíván a jövőben - hangsúlyozta Váradi József, a magyar diszkont légitársaság vezérigazgatója hétfőn háttérbeszélgetésen, Budapesten.
|
Konkrét járatok említése nélkül kiemelte: terveik szerint Budapestről az orosz, az ukrán, a török, a kaukázusi és a közel-keleti térségekbe irányuló repülések beindításán dolgoznak az érintett hatóságokkal. Kérdésre válaszolva elmondta: a márciusban záruló üzleti évben a Wizz Air nyereséges lesz, bevételük kétszámjegyű növekedést mutat. A bevételek 70 százaléka jegyárakból, 30 százaléka egyéb bevételekből tevődik össze, az utóbbi arányában növekedést kívánnak elérni - tette hozzá. Váradi József hangsúlyozta: erősíteni kívánják a hazai légi társasági szerepüket is, egyrészt dolgoznak a bilaterális légügyi kapcsolatok bővítésén, másrészt Magyarországra telepítik képzési központjukat, a szolgáltatást eddig külföldön vásárolták. A Wizz Air, Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont légitársasága, 39 darab A320 Airbus-ból álló flottát üzemeltet, 16 állomásról, több mint 260 útvonalon, 91 célállomásra közlekedik 30 országot érintve. A társaság 2012-ben 12 millió utast szállított, 2013-ban több mint 13,5 millió utassal számol. Kulcsszavak: légi közlekedés, légitársaság, repülés, repülő, repülőtér, wizz air
|
|
|||||
|
||||||
Tippek a nyári abroncsok biztonságos felszereléséhez |
||
2013. március 11.
A tavaszi időjárás beköszöntével újra eljön a szokásos év eleji abroncscserék időszaka. A Continental szakértői azt tanácsolják az autósoknak, hogy fogadják meg a jól ismert 7 Celsius fokos szabályt, azaz ha a hőmérséklet tartósan 7 °C fölé emelkedik, cseréljék le a téli gumikat a melegebb időben jobban tapadó és biztonságosabb nyári abroncsokra.
|
Fontos a leszerelt gumik alapos átvizsgálása és helyes tárolása A leszerelt téli abroncsokat (és ha a legutóbbi csere során nem történt meg, a felszerelésre váró nyáriakat is) alaposan nézzük át, látható sérüléseket, a futófelületbe vagy az oldalfalba fúródott tárgyakat keresve. A gumiabroncs oldalfalainak végigsimításával győződjünk meg róla, hogy nem sérült-e az abroncs szerkezete. Amennyiben púposodást vagy egyéb rendellenességet találunk, az abroncs szakember általi vizsgálatra szorul. A leszerelt téli abroncsok tárolására egy hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény is meggyorsítja az abroncsok öregedését. Amennyiben kerékre szerelve tesszük el a nyári abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk őket, ellenkező esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva rajtuk. Ne elégedjünk meg a törvényileg előírt profilmélységgel Fontos a futófelület profilmélységének ellenőrzése: a törvényileg előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter, de a Continental szakértői az javasolják, hogy 3 milliméternél alacsonyabb profilmélységű nyári abroncsot már ne szereljünk vissza az autónkra. A gumik elhasználódásának lassítása érdekében érdemes változtatni azok pozícióján. A Continental szakértői szerint 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak – erre remek alkalom a szezonális csere. Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék hajtású autóról van szó. Az abroncsnyomás helyes beállítása és karbantartása elengedhetetlen Az abroncscserét követően nem szabad megfeledkezni ez előírt guminyomás beállításáról. Az alacsony nyomás ugyanis nem csak a gördülési ellenállást – és ezzel az autó fogyasztását – növeli meg, de az autó stabilitását is hátrányosan befolyásolja. A fokozott melegedés pedig defekthez vezethet és akár balesetet is okozhat. Mivel egy hibátlanul felszerelt csúcsminőségű abroncs is veszíthet a beállított nyomásból, a Continental szakértői azt javasolják, hogy két-három hetenként ellenőrizzük a nyomásértékeket és amennyiben szükséges, töltsük után. A gyártók által megadott nyomásértékek az abroncsok hideg állapotára vonatkoznak, így azokat mindig elindulás előtt kell ellenőrizni. Legalább szezonális kerékcserekor a pótkerék nyomását is ajánlott beállítani és abba javasolt a gyárilag előírt nyomásnál 0,5 barral többet tölteni. A 10 évnél idősebb abroncs cserére szorul Régen, esetleg az autó előző tulajdonosa által vásárolt gumiabroncs esetén vessünk egy pillantás az abroncs gyártási idejét jelző DOT számra is. Az abroncs oldalfalán megtalálható jelzés első két számjegye a gyártás hetét, második két számjegye pedig a gyártás évét jelöli. Azaz egy 3709 DOT-számú abroncsot 2009. 37. hetében gyártottak. Amennyiben háromjegyű DOT-szám szerepel abroncsunk oldalfalán, az 2000. előtti gyártást jelent. A Continental szakértőinek ajánlása szerint a 10 évnél idősebb abroncsokat állapotuktól függetlenül ajánlott cserélni. Kulcsszavak: biztonság, continental, ellenőrzés, gumiabroncs
|
|
|||||
|
||||||
Sorban hatodik éve a Fiat az éllovas a legalacsonyabb CO2 kibocsátás terén Európában |
||
2013. március 11.
2012-ben immár hatodik alkalommal a Fiat bizonyult a legalacsonyabb átlagos CO2-kibocsátásúnak Európa legkeresettebb márkái közül. A 119,8 g/km rekord értéket a világ első számú autóipari adatszolgáltató intézete, a JATO Dynamics is igazolta.
|
Ez a rendkívül fontos eredmény jól mutatja a Fiat elkötelezettségét a fenntartható mobilitás iránt: az elmúlt hat év során a Fiat 13 százalékkal: 137,3-ről 119,8 g/km-re csökkentette autói átlagos CO2-kibocsátását. Ez utóbbi számottevően alacsonyabb, mint az Európai Unió által 2015-re előírt célérték (130 g/km). Az évek során bevezetett számos technológia között külön említést érdemel az új, 0,9 literes, 80 lóerős TwinAir Turbo Natural Power kettős (földgáz/benzin) üzemű erőforrás, amely a CNG üzemanyag környezeti előnyeit a TwinAir technológia teljesítményével és élvezetes vezethetőségével kombinálja. A Fiat Panda a világon elsőként kapta meg ezt az innovatív erőforrást, amely igen kedvező, a piac legalacsonyabbjai közé sorolható CO2-kibocsátást (86 g/km) biztosít. A Fiat csoport több mint tizenöt éve a földgáz-üzemű gépjárművek első számú gyártójának (OEM) számít Európában. A csoport kínálja a környezetbarát bi-fuel (földgáz/benzin kettős üzemű) modellek legszélesebb választékát, amelyek a magán- és üzleti vásárlók legkülönfélébb igényeit elégítik ki. 1997 és 2012 között a Fiat több mint 500 000 darab Natural Power (kettős üzemű) személygépkocsit és haszongépjárművet értékesített. Az új motor mellett a Fiat hite szerint a járművek környezeti hatását a vásárlók vezetési stílusa is jelentős mértékben befolyásolja. Ezért a Fiat töretlenül fejleszti és kínálja eco:Drive alkalmazását, amely személyre szóló ajánlásokkal segíti a kedvezőbb vezetési stílus kialakítását. Az alkalmazás a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére vonatkozó tanácsok mellett segít számszerűsíteni a környezetvédelmi előnyöket. A Fiat 2012-ben bevezette az eco:Drive mobil alkalmazást, amely a felhasználók okostelefonján keresztül azonnali visszajelzést tesz lehetővé. Az 500L bevezetésével piacra lépett az új generációs eco:Drive Live, amely valós időben, a rádió kijelzőjén keresztül teszi lehetővé a vezetési stílus kontrollálását. Jelenleg a mintegy 90.000 aktív eco:Drive felhasználó évente 5000 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást. Kulcsszavak: CO2, fiat, környezetbarát, Panda
|
|
|||||
|
||||||
A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon |
||
2013. március 11.
A Hyundai Ulsan-i (Korea) gyártóüzemében 2013 januárjában megkezdődött a Hyundai ix35 Fuel Cell üzemanyag-cellás modell gyártása. Ezzel a Hyundai a világ első autógyártójaként kezdte meg hidrogén üzemű gépkocsi kereskedelmi célú gyártását. Az első kész autó 2013. február 26-án gördült le a szerelőszalagról.
|
A Hyundai úgy tervezi, hogy 2015-re összesen 1000 darab hidrogén üzemű ix35 üzemanyag-cellás modellt gyárt, amelyeket elsősorban állami és privát flottáknak szánnak. 2015 után pedig beindulhat a korlátozott, tízezer darabos sorozatgyártás. A Hyundai az ix35 üzemanyag-cellás modell bérbe adására vonatkozó szerződést írt alá Koppenhága (Dánia) és Skåne (Svédország) önkormányzataival. Ezen kívül 2011 októbere óta a Brüsszelben működő EU üzemanyagcellás és Hidrogén Közös Vállalkozás (FCH JU) Hyundai ix35 üzemanyag-cellás gépkocsikat bocsát az EU döntéshozóinak, valamint a nagyközönség rendelkezésére, hogy ezzel is bizonyítsák: az üzemanyag-cellás technológia megérett a piaci bevezetésre. Díjnyertes képességek A Brüsszelben megrendezett 2013. évi Európai Autószalonon a Hyundai ix35 Fuel Cell elnyerte a nagy presztízsű FuturAuto díjat, mint a világ első kereskedelmi forgalomban kapható, sorozatgyártású, hidrogén üzemű üzemanyag-cellás járműve. Az idén tizenkettedik alkalommal kiosztott díj az autóipari műszaki innovációkat értékeli, a nyertesekről a Belga Autóipari Szakújságírók Szakszervezetének (UJBA) tagjaiból álló zsűri dönt. A 16 jelölt közül a döntőbírák először kiválasztották azt az öt innovációt (a Hyundai, a Bosch, a Mazda, a Mercedes-Benz és a Volvo fejlesztéseit), amelyek a döntőbe kerültek. Harmadik generációs hidrogén üzemanyag-cellás, elektromos üzemű gépkocsi (FCEV) a Hyundaitól A Hyundai ix35 Fuel Cell a Hyundai harmadik generációs hidrogén üzemanyag-cellás, elektromos üzemű gépkocsija (FCEV). Azt követően, hogy a Hyundai 2000-ben bemutatta a Santa Fe FCEV modellt, a vállalat világpiaci vezető szerepre tett szert a hidrogén üzemanyag-cella technológiák terén, és Korea legnagyobb üzemanyag-cella kutató központját működteti. A Hyundai 2005-ben mutatta be második generációs üzemanyag-cellás elektromos járművét. A Tucson FCEV-t a vállalat első 80 kW (109 LE) teljesítményű üzemanyag-cellája hajtotta. A harmadik generációs Hyundai FCEV, az ix35 Fuel Cell minden szempontból életképes, hétköznapi használhatósággal rendelkező jármű, amely megkapta a hagyományos ix35 minden erényét (biztonság, felszereltség, kényelem és menetteljesítmények), ugyanakkor egyáltalán nem bocsát ki károsanyagot. A Hyundai ix35 Fuel Cell számos téren jóval többet nyújt, mint elődje, beleértve a hatótávolságot, amely több mint 50 százalékkal nőtt, illetve az üzemanyag-fogyasztást, amely 15 százalékos javulást mutatott. Az ix35 Fuel Cell fedélzetén egy 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor dolgozik, a jármű végsebessége 160 km/óra. A fedélzeten elhelyezett két hidrogén tartály (összesen 5,64 kilogramm tárolókapacitással) egyetlen feltöltéssel 594 km megtételét teszi lehetővé. Az üzemanyag-cella megbízhatóan beindítható akár - 20°C fokos hidegben is. Az üzemanyag-cella által megtermelt elektromos áramot egy 24 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor tárolja, amelyet a Hyundai a LG Chemical vállalattal közösen fejlesztett ki. A rendszer a hidrogén kémiai energiáját elektromechanikus energiává alakítja át. Az üzemanyag-cellán belül egy anód és egy katód fog közre egy polimer elektrolit membránt. Az elektromos áram előállítása három fázisban zajlik. A Hyundai hidrogén programjai A Hyundai egy sor olyan kezdeményezésben és együttműködésben vesz részt, amelyek mind a hidrogént, mint az európai közlekedés jövőbeli energiahordozóját igyekeznek elterjeszteni és népszerűsíteni. A közlekedés és szállítmányozás alternatív megoldásait kutató kormányzatokkal, non-profit szervezetekkel és magánvállalkozásokkal együttműködő Hyundai a teljes térségben támogatja az FCEV technológia térnyerését. A Hyundai 2011 májusában szándéknyilatkozatot írt alá a koppenhágai városházával, a H2 Logic üzemanyagcella-gyártó vállalkozással és a Hydrogen Link szervezettel, utóbbi a hidrogén- és üzemanyag-cella alapú elektromos közlekedés dániai elterjesztését szorgalmazza. A szándéknyilatkozat célja az volt, hogy Koppenhága városában kiépítsék az üzemanyag-cellás gépjárművek (FCEV) működtetéséhez szükséges infrastruktúrát (a dán főváros 2025-re célul tűzte ki maga elé a teljes karbon-semlegességet). A megállapodás értelmében a Hyundai kettő darab ix35 Fuel Cell üzemanyag-cellás gépkocsit bocsátott annak a 2011-es tesztvezetési programnak a rendelkezésére, amelyben Dánia, Norvégia, Svédország és Izland fővárosainak polgármesterei vettek részt. 2011 októberében a Hyundai meghívta Európa vezető sajtóorgánumait Koppenhágába, ahol az újságírók tesztvezetésen próbálhatták ki az ix35 Fuel Cell gépjárművet, és ezzel újabb fontos lépést tett azon célja felé, hogy az üzemanyag-cellás gépjárművek 2015-re kiléphessenek a tömegpiacra. Az Európai Bizottság által támogatott üzemanyagcellás és hidrogén közös vállalkozás (FCH JU) a koppenhágai tesztvezetést megelőzően választotta ki a Hyundai ix35 Fuel Cell gépkocsit, mint demonstrációs járművet, amellyel valós környezetben tesztelhetik és népszerűsíthetik a hidrogén üzemanyag-cellás technológiát. A kezdeményezés keretében az ix35 Fuel Cell gépkocsit az Európai Parlament képviselői, a Bizottsági tagok, az EU hivatalnokai és egyéb döntéshozók is kipróbálhatták. Ez rendkívül jó megjelenési lehetőséget biztosított az ix35 Fuel Cell modell és a hidrogén üzemű járműtechnológia számára a döntéshozók körében. A Hyundai 2012 januárjában tizenkét másik partnerrel együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, hogy létrehozzák az UKH2Mobility elnevezésű kezdeményezést. Ennek során összegyűjtik és hasznosítják az Európa-szerte működő hidrogén projektek során nyert tapasztalatokat, és ezek alapján felmérik a hidrogénben, mint az ultra alacsony szénkibocsátású gépjárművek üzemanyagában rejlő lehetőségeket és távlatokat. A brit kormányzat mintegy 400 millió fontos (kb. 138 milliárd forint) támogatását élvező program előkészítette azokat a lépéseket, amelyek közelebb vihetik Nagy-Britanniát a hidrogén általános célú üzemanyagként történő felhasználásához. A UKH2Mobility által 2013 februárjában kiadott előrejelzés szerint az infrastruktúra megteremtését támogató, megfelelő beruházások megléte esetén 2030-ra csak az Egyesült Királyság útjain több mint másfél millió hidrogén üzemű gépjármű közlekedhet. A vállalat jövőképének és stratégiájának köszönhetően a Hyundai „Vezető globális zöld márkaként” került be az Interbrand 2012-es „50 globális zöld márka” jelentésébe. A 17. helyen szereplő Hyundai az egyik legjobb eredményt elérő autómárka volt. Az Interbrand külön kiemelte a Hyundai vezető szerepét az emissziómentes technológiában, hála a hidrogén üzemanyag-cella fejlesztése terén elért eredményeinek. A technológiai fejlesztések, valamint a számos program és kezdeményezés révén a márka folyamatosan bizonyítja elhivatottságát a hidrogén üzemanyag-cellás járművek, mint a jövőbeli mobilitásra alkalmas, környezetbarát megoldások iránt. Az első futószalagról legördült üzemanyag-cellás ix35 a genfi autószalonon került bemutatásra. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, Hyundai, ix35, üzemanyag-cella
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11301 - 11310 |