Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11311 - 11320
A Nissan célja: Növekedés Európában

A Nissan célja: Növekedés Európában

2013. március 11.
A 2012-ben elért, rekord nagyságú európai piaci részesedésével a Nissan dacolt a gazdasági világválság által erősen sújtott piac általános, csökkenő irányú trendjével.
Részletek
Nissan NoteA Nissan 3,9%-os részesedést ért el az európai piacon, miközben a teljes piac 6%-kal zsugorodott, vagyis az értékesített járművek összmennyisége 17,6 millióra esett vissza. 1979 óta nem volt ilyen alacsony ez az érték. A vállalat az év során összesen 665.756 járművet értékesített, és jelentős - 10 illetve 12%-os éves növekedést ért el két kulcsfontosságú országban: Nagy-Britanniában és Oroszországban. Jelenleg a Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Spanyolországban, és 22 európai országban növelte piaci részesedését 2012-ben. A vállalat legnépszerűbb modellje - minden harmadik eladott autónk - a Qashqai crossover volt.

A Nissan az európai gyártás területén is ugyanilyen sikereket könyvelhet el. Az angliai Sunderlandben működő Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), a vállalat legfontosabb európai üzeme, több mint 500.000 autót gyártott az elmúlt évben. Ez az első alkalom, hogy egy brit autógyár átlépte ezt a bűvös határt. Január végén ráadásul egy újabb mérföldkőhöz is érkezett: az 1986. szeptemberi indulása óta erről a telephelyről több mint 7 millió jármű került ki. A spanyolországi gyárakban előállított további 3,2 millió járművel és a legújabb, szentpétervári gyárban készült 178.000 járművel együtt a Nissan összesen majdnem 10,4 millió autót, crossovert, utcai terepjárót és kishaszongépjárművet gyártott Európában.

„Az egyre zsugorodó piacon elért sikereink számos tényezőre vezethetők vissza. Ezek közül a legfontosabb az, hogy a régióban folyamatosan beruházunk a gyártásba" - mondta Paul Willcox, a Nissan Sales és Marketing európai vezető alelnöke, majd hozzátette:
 
Nissan LEAF„Az Európában értékesített járművek több mint 80%-át Európában gyártjuk, így egyértelmű, hogy az általunk létrehozott innovatív termékek teljesen összhangban vannak az ügyfelek igényeivel és elvárásaival."
A folyamatos európai beruházásoknak köszönhetően ez a helyzet nem is fog megváltozni. 2012-ben a Nissan több mint 0,5 milliárd eurót ruházott be új modellekbe, amelyek Spanyolországban, Oroszországban és Nagy-Britanniában kerülnek majd gyártásra.

A Genfi Autószalonon megtekinthető a két legújabb modell - a Note és a LEAF -, amelyek gyártása Sunderlandben kezdődik majd, míg egy nemrégiben tett bejelentés megerősítette, hogy a spanyolországi Barcelonában is egy új személyautó kerül a gyártósorra. Az új autó 80.000 darabbal növeli majd az üzem éves termelését. Emellett, az üzem 1 tonnás Nissan Pick-up kibocsátása is évi 24.000-rel nő, és Barcelonában szerelik majd össze a LEAF és az e-NV200 elektromos járművek sebességváltóját is. A három bejelentés együtt összesen 130 millió eurós beruházást jelent Barcelonában, több mint 4.000 új munkahelyet teremtve ezzel a gyárban és a helyi beszállítóknál.

Az oroszországi bővülés nem korlátozódik a szentpétervári üzem gyártásának keresletvezérelt növekedésére: Togliattiban, a Renault-Nissan és az AVTOVAZ együttműködésének eredményeképpen, egy újonnan üzembehelyezett gyártósoron készülnek az orosz piacra szánt új Nissan Almerák. A következő néhány évben visszatér Oroszországba a Datsun márka, és az Infiniti mellett fejlesztés alatt áll egy kifejezetten az európai piacokra tervezett új kompakt modell is, amelyet a NMUK gyárt majd.

„Bár a Nissan globális márka, és ennek megfelelően kihasználja és élvezi a méretgazdaságosság előnyeit, tudjuk azt is, hogy a különböző piacok igényei eltérőek lehetnek."

Nissan e-NV200„A helyi gyárakba való jelentős beruházásaink révén saját, egyedi modelleket tudunk kínálni európai ügyfeleinknek, ugyanakkor részesedhetünk a globális platformok és műszaki fejlesztések előnyeiből" - mondta Willcox.

Az értékesítés sikere annak is köszönhető, hogy a Nissan képes az innovációra, és hajlandó megkérdőjelezni a bevett gyakorlatokat. Akár Svájc hegyi útjairól, az európai nagyvárosok zsúfolt utcáiról, vagy a Le Mans versenypályáról van szó, a Nissanok mindig kiemelkednek a szürke tömegből. A Nissan a Qashqai-jal megteremtette a crossover szegments, és hat évvel később, 2012-ben már több mint negyedmillió darabot adott el belőle, javítva ezzel 2011-es értékesítési eredményein. úgy tűnik, a siker megismétlődik a Nissan Juke esetében is: a világ első kompakt crossoverének értékesítése 13%-kal nőtt 2012-ben.

A Nissan világelső a fejlődő elektromos jármű szegmensben, a többszörösen díjnyertes Nissan LEAF messze a legsikeresebb elektromos autó a világon. Két évvel a bevezetését követően Sunderlandben gyártják majd a továbbfejlesztett modellt. Több mint 100 kisebb változtatást hajtottak végre rajta, amelyek közül számosat ügyfél-visszajelzések ihlettek. A Nissan LEAF így még inkább összhangban van az európai autósok igényeivel.
A LEAF-nél alkalmazott technológiák közül sokat átvettek az e-NV200 tervezésénél is, amely a Nissan díjnyertes kishaszon- és személyszállító gépjárművének elektromos változata, és várhatóan 2014-ben kerül majd bevezetésre.

A Nissan környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettsége azonban túlmutat az autókon és teherautókon. A vállalat aktívan együttműködik a kormányokkal, helyi hatóságokkal, energiavállalatokkal és infrastruktúra-szolgáltatókkal az európai gyorstöltő hálózat kiépítésének felgyorsítása érdekében. Ha lehetővé válik, hogy az elektromos járművek tulajdonosai ugyanolyan könnyen „megtankolhassák" járművüket, mint a hagyományos autókéi, az elektromos autó vásárlásával kapcsolatosan leggyakrabban felmerülő aggály megszűnik.

Nissan QashqaiA Nissan innováció iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Európában októbertől kapható az új Note, amelyet a Juke, Qashqai és LEAF modellekkel együtt Sunderlandben gyártanak. A Note megtestesíti a Nissan balesetek számának csökkentésére irányuló törekvéseit, és azzal, hogy egy tömegpiacra szánt kisautót fejlett technológiával lát el, a vállalat újraértelmezi a piacon a fontos biztonsági fogalmakat. Az izgalom is szervesen hozzátartozik a Nissan innovációhoz - ez jellemzi a nagyteljesítményű Nismo modelleket is, amelyek közül az első kettő, a Juke Nismo és a 370Z Nismo már kapható Európában.

„Innováció, izgalom és a vágy, hogy mindig valami mást nyújtsunk, mint a megszokott - ez a három tényező adja a Nissan sikerének alapját. Ezt az eredményt az iparág számára nehéz időszakban értük el, ugyanakkor ez is mutatja, hogy a Nissan gyorsan tud alkalmazkodni a változó kereskedelmi feltételekhez, és képes crossovereivel, elektromos járműveivel és a Note-hoz hasonló, fejlett felszereltségű kisautóival új szegmenseket nyitni."

„Célunk, hogy mi legyünk a legkeresettebb ázsiai márka Európában, most határozottabb, mint valaha. Ehhez jó úton járunk, hála a bővülő modellválasztékunknak, az új és bejáratott piacokon elért növekedésünknek, a helyi gyártásnak és az innováció iránti lankadatlan elkötelezettségünknek" - mondta Willcox.
Kulcsszavak: autóipar, nissan, Note, qashqai, Renault-Nissan, Sunderland
 
A Nissan célja: Növekedés Európában Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon A SEAT zászlóshajói az  1500-astól a Tarracóig A SEAT zászlóshajói az 1500-astól a Tarracóig Az első nyolc hónapban 4 százalékkal több járművet gyártott a Dacia Romániában Az első nyolc hónapban 4 százalékkal több járművet gyártott a Dacia Romániában A Nissan célja: Növekedés Európában Az új Jeep Renegade ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén A Nissan célja: Növekedés Európában A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka
 
Renault Capture – A stílusos városi crossover

Renault Capture – A stílusos városi crossover

2013. március 11.
A Renault Captur egy őszinte megjelenésű, városi crossover. Kompakt külsőméreteivel (4,12m x 1,77m x 1,57m) és nagyméretű, 16 vagy 17 colos kerekeivel egyszerre hirdeti sportos természetét és kalandvágyát, míg a jelentős szabad hasmagasság (200 mm) az eggyel nagyobb méretű crossover és 4x4 modellek szintjére emeli.
Részletek
Renault CaptureDinamikus kiállásának köszönhetően a Renault Captur megjelenése jóval impozánsabb, mint amit  szerény méretei sejtetni engednének.

A Renault Captur lendületes, kiegyensúlyozott vonalai határozott személyiségről tanúskodnak. Erősen döntött szélvédőjét messze előre toltuk, ami még inkább kihangsúlyozza az autó dinamikus személyiségét, míg a vízszintes tájolású, kétrészes hátsó lámpatestek alkalmazása anélkül tette lehetővé a széles csomagtér nyílás kialakítását, hogy a jármű dobozszerűvé vált volna.

A kiváló minőségre a kerekek illesztése is utal, az abroncs és a karosszéria között minimális rés marad. Ugyanakkor a Renault Captur modern, eredeti és praktikus formajegyei arról tanúskodnak, hogy a modell mindenekelőtt utolérhetetlenül felhasználóbarát kíván lenni. A küszöbvédő betétek például a városi és vidéki sérülések ellen egyaránt hatékonyan óvnak, míg az oldalajtók alját úgy alakítottuk ki, hogy beszálláskor ne piszkolja össze az utasok ruháját, cipőjét.

Az utastér tágas méretei igazolják a kedvező térérzetet. A Renault Captur külső formavilágára rímelő beltér ragyogó, színpompás, harmonikus és testre szabható. A két legalsó felszereltségi szinten választhatóan világos vagy sötét tónusú a kárpitozás; az első ülések háttámláján pedig hálós térképzsebek találhatók (akárcsak az azonos nevű tanulmányautón): mindkettő kifinomult és hasznos megoldás. A kárpitok mintázata a választható színkombinációk és kontrasztok gazdag tárházát nyitja meg az ügyfelek előtt.
Könnyen testre szabható, így minden életstílushoz és igényhez messzemenőkig alkalmazkodik.

Renault CaptureA Renault mindennapi társsá teszi a Crossovert

A Renault Captur fedélzetén két ritkán látható, ugyanakkor rendkívüli használati értékkel bíró újítással találkozhatunk. Az egyik a szabadalmaztatott Zip Collection eltávolítható üléskárpit (kiviteltől függően), a másik a hagyományos kesztyűtartót helyettesítő, nagyméretű Easy Life fiók. általánosságban elmondható, hogy a Renault Captur a B-szegmens (városi kisautók) vásárlókörének szélesebb rétegei számára tesz elérhetővé számos innovatív gyakorlati és kényelmi szolgáltatást.

A Renault Captur TCe 120 motorral szerelt kivitele az EDC dupla kuplungos sebességváltóval is társítható: a váltómű az automaták kényelmét a kézi sebességváltók takarékos üzemével társítja. A Renault Captur modellcsalád általános vonzerejét a hozzá kínált, élvonalbeli multimédiás megoldások erősítik. A vásárlók választhatnak a Renault R-Link és a Media Nav rendszerek közül, vagy kérhetnek kiváló minőségű audio rendszert.

A Renault Captur minden kivitelén alapfelszerelés a négy darab nagy átmérőjű (165mm) hangszóró, illetve R-Link rendszer beépítése esetén négy mély- és két magashangszóró. A Renault Captur modellhez kínált összes audiorendszer a kormánykerékről vezérelhető; valamint mindegyiket felszereltük USB és AUX bemenettel (az előlapon vagy a középkonzol más pontján). A rendszerekben alkalmazott Bluetooth® technológia lehetővé teszi, hogy a vezető vagy utasai vezeték nélkül hangosítsák ki mobiltelefon-beszélgetéseiket, vagy hallgassák a hordozható készülékükön tárolt zeneszámokat. Az R-Plug & Radio rendszerek MP3-kompatibilis CD-lejátszót kaptak.

Renault CaptureCrossover modell, egy ferdehátú tömegével

A további fogyasztáscsökkentés érdekében a Renault Captur tervezése során a legmodernebb tömegcsökkentési, aerodinamikai és abroncstechnológiai megoldásokat alkalmaztuk.

A modell tömege megegyezik a Clióéval, annak ellenére, hogy nagyobb az alapterülete, több komfortot nyújt és bőségesebb a biztonsági felszereltsége. Amikor a motor hűtési igénye csökken, a lökhárító mögötti, motoros mozgatású csappantyúk automatikusan elzárják a légbevezető nyílásokat, ami jelentősen javítja az autó aerodinamikai jellemzőit (piactól és felszereltségtől függően). A motortéren belül légvezetékek szabályozzák a légáramlást, ami tovább javítja a jármű aerodinamikai adottságait. Végül, de nem utolsó sorban az ultra alacsony gördülési ellenállású abroncsok akár 3 százalékkal csökkentik a modell üzemanyag-fogyasztását.
Kulcsszavak: autószalon, Capture, crossover, Geneva Auto Show 2013, genf, renault, új modell
 
Az Opel Astra lett az “Év Autója” 2016-ban! Az Opel Astra lett az “Év Autója” 2016-ban! Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 2023-ban megkezdődik a „My Ami Buggy” széria új kiadásának értékesítése 2023-ban megkezdődik a „My Ami Buggy” széria új kiadásának értékesítése
 
Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

2013. március 11.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában a B osztályra és az új CLA-ra beérkezett nagyszámú megrendelés kielégítése miatt 2013 áprilisától a termelést a szombati műszakokra is kiterjesztik - közölte a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője az MTI-vel.
Részletek
Mercedes-BenzSztipichné Kozári Edina hangsúlyozta: a nagyobb rugalmasság feltételeit a magyar kormány az új munkajogi szabályozással már tavaly megteremtette, ennek köszönhetően Magyarország nemzetközi versenyképessége tovább erősödött a világpiacon.

Emlékezetett arra, hogy a kecskeméti gyárban már 2012-ben bevezették a munkaidőkeretet, majd az elszámolási időszakot. Megfogalmazása szerint a munkaidő-rugalmasságra azért van szükségük a termelésben, hogy azonnal reagálni tudjanak a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra, ugyanakkor ez a modell dolgozóiknak hosszú távú, anyagilag is kiszámíthatóan stabil jövőt biztosít munkahelyükön. A stabilitásnak köszönhetően a magyar autóipar is tovább erősödik - tette hozzá.

Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz és mínusz órái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletmunkaórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletmunkaórákból levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak. Sztipichné Kozári Edina elmondta: a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a legújabb "Munkáltató Márka Kutatás" szerint, amelyet az Aon Hewitt és az AIESEC készített, újra Magyarország egyik legvonzóbb munkáltatója. A vállalat 243 cég közül az előkelő második helyet szerezte meg.

A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerő-piaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. összesen 243 cég 13 iparágban vett részt a kutatásban. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló volt.

Mercedes-BenzA Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja - a rastatti gyárral együtt - a Mercedes-Benz B osztály személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak - amely 2013 januárjától a gyár második és a világon csak Magyarországon gyártott modelljeként gördült le a gyártósorról - köszönhetően a dolgozói létszám 2500 főről több mint 3000-re bővült.

A kecskeméti régió hosszú távú autóipari központtá válása szintén célja annak a stratégiai partnerségi megállapodásnak, amelyet 2012-ben kötött a Daimler AG és a magyar kormány.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
 
Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Rekord árbevétel a Ssangyongnál Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A Toyota új, jobb hatásfokú szilikon-karbid teljesítmény félvezetők kifejlesztésén dolgozik Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Mitől Mustang egy Mustang? A vázlattól a sorozatgyártásig Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Tovább élénkül a használtautó-import
 
Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást

Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást

2013. március 11.
Több mint 600 fogyatékossággal élő ember már megkapta a gépkocsiszerzési támogatást az új rendszerben, közülük 350-en új autót tudtak vásárolni - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális államtitkára szombaton egy budai Suzuki márkakereskedésben tartott sajtótájékoztatóján.
Részletek
Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatástSoltész Miklós arra hívta fel a figyelmet, hogy a támogatásra jogosultak - köztük mozgáskorlátozottak, vakok, gyengénlátók, hallássérültek, autisták és értelmi fogyatékossággal élők, illetve családtagjaik - még a hónap végéig benyújthatják igényüket a szociális és gyámhivatalokhoz, ha az első jelentkezési időszakba be akarnak kerülni.

Elmondta, az új támogatási rendszerben - ötévesnél fiatalabb - használt autó vásárlásához 600 ezer, míg új autó vásárlásához 900 ezer forint támogatást kaphatnak az érintettek az ügyleteket intéző Széchenyi Kereskedelmi Bankon keresztül. Emlékeztetett arra, hogy a korábbi alacsony összegű, 300 ezer forintos támogatás miatt sokan csak olyan, tízévesnél is öregebb autókat tudtak venni, amelyek néhány év alatt tönkrementek. Közölte, ezért döntöttek 2011-ben a támogatási rendszer átalakításáról, illetve bővítéséről, ami a támogatási összeg jelentős mértékű megemelése mellett az érintettek körének kiszélesítését is jelenti. Utalt arra, hogy korábban csak a mozgáskorlátozottak kaphattak támogatást.

Az államtitkár elmondta: azzal, hogy a Suzuki Swift, illetve (a kerekes székek elhelyezésére is alkalmas) SX4 típusok közül választhatnak az új vásárlók, a magyar embereknek adnak munkát, és magyar munkahelyeket tudnak megőrizni. A sajtótájékoztatón több érintett érdek-képviseleti szervezet képviselője arról beszélt, jelentősen megkönnyíti az életüket, hogy tagjaik jó minőségű gépkocsikhoz juthatnak. Bors Krisztián, az Autisták Országos Szövetségének munkatársa a támogatotti körre utalva arra hívta fel a figyelmet, sokan nem is tudják, hogy a becslések szerint minden századik ember autista, sőt egy amerikai felmérés szerint már minden 88.

Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatástA sajtótájékoztató után a média jelenlétében több új Suzuki gépkocsit is átadtak, mások mellett Hegedűs Lajosnak, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökének. Tóth Tamás, a Széchenyi Kereskedelmi Bank üzletágvezetője elmondta, eddig több mint 600 jogosult ügyféllel már leszerződtek, az autók többsége új Suzuki.
Kulcsszavak: EMMI, mozgáskorlátozott, suzuki, támogatás
 
Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást A Hyundai Motor Company a 2013-as brazíliai FIFA Konföderációs Kupa hivatalos szállítója Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást A Nissan globális partnermegállapodást kötött az UEFA bajnokok Ligájával II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával
 
Szombat délután ismét Jazzy Street

Szombat délután ismét Jazzy Street

2013. március 09.
A Genfi Autószalon nyitó napján fellebbent a fátyol a legjobbakról, azaz nyilvánosságra hozták Az év Autója cím nyertesét, és az udvartartás többi tagját.
Részletek
Szombat délután ismét Jazzy Street A Jazzy Streeten mi is sokat törtük a fejünket, hogy vajon ki lesz a legjobb? Több esélyest is megcéloztunk, és ezeket igyekeztünk soron kívül tesztelni. A döntés hetére kértük le az általunk esélyesnek tartott Volvo V40-est, a VW Golf 1.4 Tsi-t, és a Renault Clio-t,  a  nálunk még befutónak minősített Ford B-MAX-ot már a hazai bemutató után kipróbálhattuk.

A B-MAX egyébként a 4. helyre érkezett. A végső sorrendbe, csak egy autó lógott be, amire nem számoltunk, és ez egy szenzációs sportautó, ami a 2. helyre érkezett be, és ez nem más mint a Toyota GT86/Subaru BRZ. Az első helyet a Golf hozta el, míg a harmadik helyre a szinte tökéletes Volvo V40-es futott be. Az általunk még a helyezettek közé sorolt Clio a 6. helyre volt jó, amit a vártnál rosszabbul szereplő -és általunk még nem próbált - Mercedes A osztály összesen csak 10 ponttal tudott megelőzni. A Peugeot 208 hátrébb került, mint gondoltuk, pedig a mi tesztjeink alapján lényegesen jobb helyre vártuk a kis franciát.

A szombati műsorban tehát jön a Golf tesztindítója, és Németh Balázs úr, a Volkswagen márkaigazgatója egy virtuális sétára invitál minket a Genfi kiállítási területen.

Ezt követően benézünk a SEAT-hoz, ahol Papp Zoltán márkaigazgató bemutatja az új Toledót és vele is nézelődünk a márka újdonságai között. Ezt követően begördül a Jazzy Streetre a vadonatúj Skoda Octavia, amiről Dalnoki Balázs úr, a márka hazai igazgatója mesél nekünk.

Szombat délután ismét Jazzy Street újra Genfebe utazunk, ahol ördögh Ibolya a Land rover kommunikációs igazgatója mutatja be a kilenc sebességfokozattal érkező Evoque-ot és az elektromos Defendert, majd Kovács Pál marketing igazgató segítségével bolyongunk egy kicsit a Hyundai érdekes világában.

Befejezésként Maricsek Miklóssal, a Maricsek Racig Team csapatvezetőjével teszteljük a Volvo V40-et, ami az év Autója választáson a harmadik helyezést vitte el.  
Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, hírek, jazzy street, tesztek, újdonság
 
Szombat délután ismét Jazzy Street Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Szombat délután ismét Jazzy Street Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport Szombat délután ismét Jazzy Street Az FKF éjszaka szórta Budapest útjait a várható ónos eső miatt Szombat délután ismét Jazzy Street Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Szombat délután ismét Jazzy Street Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló
 
Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal

Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal

2013. március 09.
Az új Street Bob Special Edition egy igazi különlegesség, egy eredeti bobber tele extrákkal. A Harley-Davidson gyári átalakítási programjából merített ötletekből született meg ez a korlátozott darabszámban készülő típus.
Részletek
Harley-Davidson Street BobAz átdolgozott 2013-as Harley-Davidson Street Bob valójában egy leegyszerűsített és merész Harley-Davidson Dyna alapokra épített motor azoknak, akik a motorozás igazi gyökereit keresik, azaz egy tipikus amerikai V-blokkot a motor közepén egy igazán vonzó stílussal és csak a legalapvetőbb kiegészítőkkel.

Az új Street Bob Special Edition blokkja 1690 ccm-es, melyből az igazi Harley hangzás sem hiányzik. A kéttónusú, piros színű, fűzött felnik igazán figyelemfelkeltőek, és egyensúlyt teremtenek a látvány és a hanghatás között, az ABS fékrendszere pedig már az új kor elvárásainak is megfelel

„A Street Bob megjelenése egy kifinomult bobber, amelynek tervezésénél a fő szempont az utcai megjelenés volt” – mondta a Harley-Davidson Styling menedzsere, Tony Pink. „Az átalakítás részeként lecsupaszítottuk a hátsó sárvédőt, levettük az akkumulátor-tartót és rátettünk egy klasszikus, ovális légszűrőt. A cél egy olyan motor kialakítása volt, ahol a Big Twin blokkot a vevő teljesen magáénak érezheti.”

A Street Bob hagyományos elemei nem hiányoznak a 2013-as speciális kiadásról sem, így a szóló ülés, csapott hátsó sárvédő, mini ape-hanger kormány kombinációjáról mindig felismerhető ez a motor. új stílusjegyek közé tartozik a fekete Twin Cam 103 blokk kiemelt alkatrészei, a fekete első rész, egy letisztult, egyszerű hátsó lámpával kombinált sárvédő, amibe benne van a féklámpa és az irányjelző.

Harley-Davidson Street Bob
Kulcsszavak: bemutató, Harley-Davidson, motor, Street Bob
 
Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal Már Magyarországon az új AYGO Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3 A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3
 
Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA

Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA

2013. március 09.
Kazahsztáni összeszerelő üzem építéséről írt alá megállapodást pénteken Párizsban a PSA Peugeot-Citroen konszern és az orosz Agromash Holding - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.
Részletek
Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSAKazahsztáni összeszerelő üzem építéséről írt alá megállapodást pénteken Párizsban a PSA Peugeot-Citroen konszern és az orosz Agromash Holding - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.

Az üzemben a Peugeot 301, 3008 és 508 személyautó modelleket, valamint a Partner furgont szerelik majd össze kezdetben évi 4 ezres, majd később 10 ezres darabszámban.
Az együttműködés keretében a PSA megkezdi az oroszországi Kaluga gyárban készülő Peugeot 408 modell értékesítését is Kazahsztánban.

A gépkocsik kazahsztáni összeszerelése a Franciaországban összeállított kitekből 2013 júniusában kezdődik meg. Az együttműködés Franciaországban 300, Kazahsztánban 150 munkahelyet teremt. Az Agromash Holding már kötött egy hasonló szerződést a dél-koreai SsangYong Motors Corp. autógyárral gépkocsik kazahsztáni gyártásáról.

Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Peugeot, psa
 
Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Kínai gyártmányú szedánokat rendszeresítenek a kínai hadseregben Jó, hogy mindenki elektromos autót akar gyártani, csak nem tudnak mit rakni bele Jó, hogy mindenki elektromos autót akar gyártani, csak nem tudnak mit rakni bele Új esztergomi modellel debütál a Suzuki Új esztergomi modellel debütál a Suzuki Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban
 
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4

A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4

2013. március 09.
Első négykerékhajtású szabadidő-autójának (Recreational Active Vehicle – RAV4) 1994-es bemutatásával a Toyota megalkotta a kompakt SUV szegmenst.
Részletek
Toyota RAV4Azóta a RAV4 három generációjának modelljeiből több mint 4,5 millió darab talált gazdára; ebből a mennyiségből 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon. Az Európában elsőkén a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új, negyedik generációs RAV4 megalkotásakor figyelembe vettük, hogy a modellt egyre inkább családi autóként használják a vevők, ám ez nem érintette az autó legfontosabb értékeit. Sőt az autót erőteljesebb, kifinomultabb és dinamikusabb stílus, valamint prémium minőségű belső dizájn, továbbfejlesztett összkerékhajtás és még élvezetesebb vezethetőség jellemzi.

Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami tökéletesen kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát és tovább javított menetdinamikai jellemzőit. A vadonatúj külső dizájn az új Toyota-orrkialakítás kifinomult stílusjegyeivel ötvözi a letisztult és sallangmentes formavilágot, amely pontosan azt az erőteljes hangulatot sugallja, amit a járműosztály legjobb összkerékhajtásával felszerelt autótól elvárhatunk.

A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása; mindezt még hangsúlyosabbá varázsolja a jóval dinamikusabb és agilisabb megjelenést biztosító LED Nappali Világítás (DRL). Tágas, komfortos kabin és vezetőközpontú cockpit-kialakítás – a vadonatúj beltéri dizájn a RAV4 közmondásos praktikumát nagyobb helykínálattal, még jobb minőségű kidolgozással és hangsúlyosabban SUV-jellegű vezetési élménnyel kombinálja. Az új RAV4 vezetői környezetét és üléshelyzetét úgy terveztük meg, hogy kiváló ergonómiát, magasabb szintű komfortot, jobb kilátást és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.

Toyota RAV4A vezető csípőpontja 5 mm-rel lejjebb került, s a vezetőülés magassága 15 mm-rel tágabb (immár 30 mm-es) mérettartományban állítható. A kormányoszlop szögét 2,3 fokkal csökkentettük, s a kormánykerék 38 mm-rel közelebb húzható tengelyirányban a vezető felé. Az első és hátsó üléssor közt mért tandemtávolság 970 mm-es értéke a legnagyobb a szegmensben. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor kényelmesebb lett, az ülőlapok dőlésszöge pedig 2 fokkal nőtt, s a magasabb oldalpárnázat jobban megtámasztja az utasok testét.

A RAV4 pontosan azt a praktikus, rugalmasan alakítható belső teret kínálja, amit a vásárlók egy kompakt SUV-modelltől elvárnak. A hátsó üléstámlák az ülőlapok felhajtása vagy a fejtámlák kiemelése nélkül is egy szintbe dönthetők a csomagtér padlójával. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók. A csomagtér hossza 1.025 mm-re, befogadó képessége pedig 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 49 literről (51 literrel) 100 literre bővült (a defektjavító készlettel felszerelt modellváltozatokban).

Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású szerkezetre cseréltük, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A defektjavító készlettel vagy helytakarékos pótkerékkel szerelt modellváltozatok rakodónyílásának alsó pereme mindössze 645 mm magas; ez kiváló értéknek számít, akárcsak a rakodónyílás 1.158 mm-es szélessége.

Toyota RAV4Két új erőforrásával (egy 2,0 literes dízel a nyugat-európai piacra és egy 2,5 literes benzines az orosz piacra), valamint az Oroszországban most első ízben megrendelhető 2,2 literes dízellel az új RAV4 átfogó motorkínálata tökéletes egyensúlyt teremt az első- és négykerékhajtású hajtásláncok teljesítménye és az osztályelső CO2-kibocsátás közt – mind a dízel-, mind pedig a benzinmotorok tekintetében.

A nyugat-európai motorkínálatban jelenleg egy 151 lóerős (111 kW), 2,0 literes Valvematic benzinmotor, egy új, 124 lóerős (91 kW), 2,0 literes D-4D dízel és egy erőteljes, 150 lóerős (110 kW), 2,2 literes D-4D dízelmotor szerepel.

A kínálat minden erőforrásának alacsonyabb lett a CO2-kibocsátása; a nyugat-európai motorpaletta emissziós szintje átlagosan 11 százalékkal csökkent. érdemes külön kiemelni, hogy a RAV4 kínálatában első ízben szereplő, 2,0 literes dízelmotorral szerelt, elsőkerékhajtású  modellváltozatban a Toyota Stop & Start technológiája működik, így az autó CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, RAV4, toyota
 
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Honda Civic Type R Concpet – aszfaltszaggató Genfben A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Renault Espace és EOLAB tanulmány a Párizsi Autószalonon Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Párizsban debütál az új Civic Type R Prototype Párizsban debütál az új Civic Type R Prototype
 
Utcára született az új Harley-Davidson Breakout

Utcára született az új Harley-Davidson Breakout

2013. március 09.
A 2013-as Harley-Davidson Breakout motor egy városi csavargó. Igazán hencegő és figyelmet felkeltő motor, mely büszkén mutatja magát a járókelő embereknek.
Részletek
Harley-Davidson BreakoutNem is csoda, hiszen a Breakout lenyűgöző kidolgozásával és egyedi alkatrészeivel - amiket csak ezen a Harley-Davidson modellen használnak - a kategória prémium modellje.

A Breakout hosszú és alacsony formájú, 240mm-es hátsó gumija vizuálisan is passzol a vastag lengővillához és a chopperes sárvédőhöz, ugyanakkor a keskeny tankkonzol és a drag kormány alacsonyítja a megjelenését. A Twin Cam 103™-as blokk és a többi kiegészítő pedig ragyog a krómtól és a fényes-fekete elemektől.

A Breakout alapjait a jól ismert 2013-as Custom Vehicle Operations™ (CVO™) Breakout modell adta, így az idei modell is stílusos, karcsú és figyelemfelkeltő a motorja és a széles gumik miatt.

„A Breakout kitűnően kiemeli a motorok alapját, amely nem más, mint a blokk és a kerekek” – mondta Kirk Rasmussen, a Harley-Davidson Styling menedzsere. „A krómozott fekete blokk vizuálisan kiemelkedik, de a gumik és a lecsapott sárvédők is hozzátartoznak a motor megjelenéséhez. Jóval szélesebb gumit terveztünk, hogy kiemeljük a Breakout egyedi, erőteljes küllemét. A Gasser felnik teljesen újak és speciálisan a Breakoutra terveztük őket, hiszen mindig is kedveltük az 1960-as, ’70-es évek Gasser-stílusú felnijeit” – hangsúlyozta Rasmussen.

“A felnik megtervezését klasszikus elemek ihlették. Minden felni tíz küllőből áll. A küllőket fényes fekete bemarások díszítik, a felniket pedig maga a fényezetlen alumínium. Fekete fényezést kapott az alumínium olajtartály, a villaszárak, a féktárcsák, a kipufogó hővédők és a kormány is” – tette hozzá.

Harley-Davidson Breakout„A Breakout alacsony megjelenése miatt a km-órát a kormánymagasítókra szereltük”, mondja Rasmussen. “A tankra fekete bőrborítás került, a tanksapka pedig épp csak annyira magas, hogy el lehessen tekerni. A drag kormány új formája pedig véleményem szerint egy agresszív érzést kölcsönöz vezetés közben.”

A Softail váza visszaadja a régi merev-vázas gépek külsejét, ám hátsó lengéscsillapítói elrejtve helyezkednek el a blokk alatt vízszintesen, ahol kapcsolódnak a lengőkarhoz. A Breakout ABS fékrendszerrel és Harley-Davidson riasztó-rendszerrel van felszerelve.
Kulcsszavak: bemutató, Breakout, Harley-Davidson, motor
 
Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Utcára született az új Harley-Davidson Breakout Kilencven év BMW motorjai a Múzeumok Éjszakáján Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4 Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4
 
Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai

Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai

2013. március 09.
2013 májusától 159 darab vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten, 79 darab kéttengelyes szóló és 80 darab csuklós kivitelben. 
Részletek
Mercedes Citaro2013 májusától 159 darab vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten, 79 darab kéttengelyes szóló és 80 darab csuklós kivitelben. 

A teljesen alacsonypadlós, klimatizált, korszerű Mercedes Citaro 2 típusú autóbuszok első darabjai az elmúlt napokban készültek el, az első buszok rövidesen megérkeznek Magyarországra. A buszokat a Fővárosi önkormányzat közlekedésszervező cége, a BKK megbízásából a VT-Transman üzemelteti majd, az új buszok érkezésével 7 év szünet után érkeznek végre vadonatúj, teljesen alacsonypadlós buszok a fővárosba.

Az új járművek három ütemben, május, június és július első napjaitól állnak forgalomba. Az első, még a gyárban készült fotókat ezúton teszi közzé a Fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ.

Mercedes Citaro
Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, Citaro, közlekedés, mercedes, tömegközlekedés
 
100 éves a Continental csoporthoz tartozó General Tire 100 éves a Continental csoporthoz tartozó General Tire Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására A kormány 4 milliárd forintot csoportosít át a fővárosi elővárosi közlekedés finanszírozására Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11311 - 11320