Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11311 - 11320 |
A Nissan célja: Növekedés Európában |
||
2013. március 11.
A 2012-ben elért, rekord nagyságú európai piaci részesedésével a Nissan dacolt a gazdasági világválság által erősen sújtott piac általános, csökkenő irányú trendjével.
|
A Nissan 3,9%-os részesedést ért el az európai piacon, miközben a teljes piac 6%-kal zsugorodott, vagyis az értékesített járművek összmennyisége 17,6 millióra esett vissza. 1979 óta nem volt ilyen alacsony ez az érték. A vállalat az év során összesen 665.756 járművet értékesített, és jelentős - 10 illetve 12%-os éves növekedést ért el két kulcsfontosságú országban: Nagy-Britanniában és Oroszországban. Jelenleg a Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Spanyolországban, és 22 európai országban növelte piaci részesedését 2012-ben. A vállalat legnépszerűbb modellje - minden harmadik eladott autónk - a Qashqai crossover volt. A Nissan az európai gyártás területén is ugyanilyen sikereket könyvelhet el. Az angliai Sunderlandben működő Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), a vállalat legfontosabb európai üzeme, több mint 500.000 autót gyártott az elmúlt évben. Ez az első alkalom, hogy egy brit autógyár átlépte ezt a bűvös határt. Január végén ráadásul egy újabb mérföldkőhöz is érkezett: az 1986. szeptemberi indulása óta erről a telephelyről több mint 7 millió jármű került ki. A spanyolországi gyárakban előállított további 3,2 millió járművel és a legújabb, szentpétervári gyárban készült 178.000 járművel együtt a Nissan összesen majdnem 10,4 millió autót, crossovert, utcai terepjárót és kishaszongépjárművet gyártott Európában. „Az egyre zsugorodó piacon elért sikereink számos tényezőre vezethetők vissza. Ezek közül a legfontosabb az, hogy a régióban folyamatosan beruházunk a gyártásba" - mondta Paul Willcox, a Nissan Sales és Marketing európai vezető alelnöke, majd hozzátette: „Az Európában értékesített járművek több mint 80%-át Európában gyártjuk, így egyértelmű, hogy az általunk létrehozott innovatív termékek teljesen összhangban vannak az ügyfelek igényeivel és elvárásaival." A folyamatos európai beruházásoknak köszönhetően ez a helyzet nem is fog megváltozni. 2012-ben a Nissan több mint 0,5 milliárd eurót ruházott be új modellekbe, amelyek Spanyolországban, Oroszországban és Nagy-Britanniában kerülnek majd gyártásra. A Genfi Autószalonon megtekinthető a két legújabb modell - a Note és a LEAF -, amelyek gyártása Sunderlandben kezdődik majd, míg egy nemrégiben tett bejelentés megerősítette, hogy a spanyolországi Barcelonában is egy új személyautó kerül a gyártósorra. Az új autó 80.000 darabbal növeli majd az üzem éves termelését. Emellett, az üzem 1 tonnás Nissan Pick-up kibocsátása is évi 24.000-rel nő, és Barcelonában szerelik majd össze a LEAF és az e-NV200 elektromos járművek sebességváltóját is. A három bejelentés együtt összesen 130 millió eurós beruházást jelent Barcelonában, több mint 4.000 új munkahelyet teremtve ezzel a gyárban és a helyi beszállítóknál. Az oroszországi bővülés nem korlátozódik a szentpétervári üzem gyártásának keresletvezérelt növekedésére: Togliattiban, a Renault-Nissan és az AVTOVAZ együttműködésének eredményeképpen, egy újonnan üzembehelyezett gyártósoron készülnek az orosz piacra szánt új Nissan Almerák. A következő néhány évben visszatér Oroszországba a Datsun márka, és az Infiniti mellett fejlesztés alatt áll egy kifejezetten az európai piacokra tervezett új kompakt modell is, amelyet a NMUK gyárt majd. „Bár a Nissan globális márka, és ennek megfelelően kihasználja és élvezi a méretgazdaságosság előnyeit, tudjuk azt is, hogy a különböző piacok igényei eltérőek lehetnek." „A helyi gyárakba való jelentős beruházásaink révén saját, egyedi modelleket tudunk kínálni európai ügyfeleinknek, ugyanakkor részesedhetünk a globális platformok és műszaki fejlesztések előnyeiből" - mondta Willcox. Az értékesítés sikere annak is köszönhető, hogy a Nissan képes az innovációra, és hajlandó megkérdőjelezni a bevett gyakorlatokat. Akár Svájc hegyi útjairól, az európai nagyvárosok zsúfolt utcáiról, vagy a Le Mans versenypályáról van szó, a Nissanok mindig kiemelkednek a szürke tömegből. A Nissan a Qashqai-jal megteremtette a crossover szegments, és hat évvel később, 2012-ben már több mint negyedmillió darabot adott el belőle, javítva ezzel 2011-es értékesítési eredményein. úgy tűnik, a siker megismétlődik a Nissan Juke esetében is: a világ első kompakt crossoverének értékesítése 13%-kal nőtt 2012-ben. A Nissan világelső a fejlődő elektromos jármű szegmensben, a többszörösen díjnyertes Nissan LEAF messze a legsikeresebb elektromos autó a világon. Két évvel a bevezetését követően Sunderlandben gyártják majd a továbbfejlesztett modellt. Több mint 100 kisebb változtatást hajtottak végre rajta, amelyek közül számosat ügyfél-visszajelzések ihlettek. A Nissan LEAF így még inkább összhangban van az európai autósok igényeivel. A LEAF-nél alkalmazott technológiák közül sokat átvettek az e-NV200 tervezésénél is, amely a Nissan díjnyertes kishaszon- és személyszállító gépjárművének elektromos változata, és várhatóan 2014-ben kerül majd bevezetésre. A Nissan környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettsége azonban túlmutat az autókon és teherautókon. A vállalat aktívan együttműködik a kormányokkal, helyi hatóságokkal, energiavállalatokkal és infrastruktúra-szolgáltatókkal az európai gyorstöltő hálózat kiépítésének felgyorsítása érdekében. Ha lehetővé válik, hogy az elektromos járművek tulajdonosai ugyanolyan könnyen „megtankolhassák" járművüket, mint a hagyományos autókéi, az elektromos autó vásárlásával kapcsolatosan leggyakrabban felmerülő aggály megszűnik. A Nissan innováció iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Európában októbertől kapható az új Note, amelyet a Juke, Qashqai és LEAF modellekkel együtt Sunderlandben gyártanak. A Note megtestesíti a Nissan balesetek számának csökkentésére irányuló törekvéseit, és azzal, hogy egy tömegpiacra szánt kisautót fejlett technológiával lát el, a vállalat újraértelmezi a piacon a fontos biztonsági fogalmakat. Az izgalom is szervesen hozzátartozik a Nissan innovációhoz - ez jellemzi a nagyteljesítményű Nismo modelleket is, amelyek közül az első kettő, a Juke Nismo és a 370Z Nismo már kapható Európában. „Innováció, izgalom és a vágy, hogy mindig valami mást nyújtsunk, mint a megszokott - ez a három tényező adja a Nissan sikerének alapját. Ezt az eredményt az iparág számára nehéz időszakban értük el, ugyanakkor ez is mutatja, hogy a Nissan gyorsan tud alkalmazkodni a változó kereskedelmi feltételekhez, és képes crossovereivel, elektromos járműveivel és a Note-hoz hasonló, fejlett felszereltségű kisautóival új szegmenseket nyitni." „Célunk, hogy mi legyünk a legkeresettebb ázsiai márka Európában, most határozottabb, mint valaha. Ehhez jó úton járunk, hála a bővülő modellválasztékunknak, az új és bejáratott piacokon elért növekedésünknek, a helyi gyártásnak és az innováció iránti lankadatlan elkötelezettségünknek" - mondta Willcox. Kulcsszavak: autóipar, nissan, Note, qashqai, Renault-Nissan, Sunderland
|
|
|||||
|
||||||
Renault Capture – A stílusos városi crossover |
||
2013. március 11.
A Renault Captur egy őszinte megjelenésű, városi crossover. Kompakt külsőméreteivel (4,12m x 1,77m x 1,57m) és nagyméretű, 16 vagy 17 colos kerekeivel egyszerre hirdeti sportos természetét és kalandvágyát, míg a jelentős szabad hasmagasság (200 mm) az eggyel nagyobb méretű crossover és 4x4 modellek szintjére emeli.
|
Dinamikus kiállásának köszönhetően a Renault Captur megjelenése jóval impozánsabb, mint amit szerény méretei sejtetni engednének. A Renault Captur lendületes, kiegyensúlyozott vonalai határozott személyiségről tanúskodnak. Erősen döntött szélvédőjét messze előre toltuk, ami még inkább kihangsúlyozza az autó dinamikus személyiségét, míg a vízszintes tájolású, kétrészes hátsó lámpatestek alkalmazása anélkül tette lehetővé a széles csomagtér nyílás kialakítását, hogy a jármű dobozszerűvé vált volna. A kiváló minőségre a kerekek illesztése is utal, az abroncs és a karosszéria között minimális rés marad. Ugyanakkor a Renault Captur modern, eredeti és praktikus formajegyei arról tanúskodnak, hogy a modell mindenekelőtt utolérhetetlenül felhasználóbarát kíván lenni. A küszöbvédő betétek például a városi és vidéki sérülések ellen egyaránt hatékonyan óvnak, míg az oldalajtók alját úgy alakítottuk ki, hogy beszálláskor ne piszkolja össze az utasok ruháját, cipőjét. Az utastér tágas méretei igazolják a kedvező térérzetet. A Renault Captur külső formavilágára rímelő beltér ragyogó, színpompás, harmonikus és testre szabható. A két legalsó felszereltségi szinten választhatóan világos vagy sötét tónusú a kárpitozás; az első ülések háttámláján pedig hálós térképzsebek találhatók (akárcsak az azonos nevű tanulmányautón): mindkettő kifinomult és hasznos megoldás. A kárpitok mintázata a választható színkombinációk és kontrasztok gazdag tárházát nyitja meg az ügyfelek előtt. Könnyen testre szabható, így minden életstílushoz és igényhez messzemenőkig alkalmazkodik. A Renault mindennapi társsá teszi a Crossovert A Renault Captur fedélzetén két ritkán látható, ugyanakkor rendkívüli használati értékkel bíró újítással találkozhatunk. Az egyik a szabadalmaztatott Zip Collection eltávolítható üléskárpit (kiviteltől függően), a másik a hagyományos kesztyűtartót helyettesítő, nagyméretű Easy Life fiók. általánosságban elmondható, hogy a Renault Captur a B-szegmens (városi kisautók) vásárlókörének szélesebb rétegei számára tesz elérhetővé számos innovatív gyakorlati és kényelmi szolgáltatást. A Renault Captur TCe 120 motorral szerelt kivitele az EDC dupla kuplungos sebességváltóval is társítható: a váltómű az automaták kényelmét a kézi sebességváltók takarékos üzemével társítja. A Renault Captur modellcsalád általános vonzerejét a hozzá kínált, élvonalbeli multimédiás megoldások erősítik. A vásárlók választhatnak a Renault R-Link és a Media Nav rendszerek közül, vagy kérhetnek kiváló minőségű audio rendszert. A Renault Captur minden kivitelén alapfelszerelés a négy darab nagy átmérőjű (165mm) hangszóró, illetve R-Link rendszer beépítése esetén négy mély- és két magashangszóró. A Renault Captur modellhez kínált összes audiorendszer a kormánykerékről vezérelhető; valamint mindegyiket felszereltük USB és AUX bemenettel (az előlapon vagy a középkonzol más pontján). A rendszerekben alkalmazott Bluetooth® technológia lehetővé teszi, hogy a vezető vagy utasai vezeték nélkül hangosítsák ki mobiltelefon-beszélgetéseiket, vagy hallgassák a hordozható készülékükön tárolt zeneszámokat. Az R-Plug & Radio rendszerek MP3-kompatibilis CD-lejátszót kaptak. Crossover modell, egy ferdehátú tömegével A további fogyasztáscsökkentés érdekében a Renault Captur tervezése során a legmodernebb tömegcsökkentési, aerodinamikai és abroncstechnológiai megoldásokat alkalmaztuk. A modell tömege megegyezik a Clióéval, annak ellenére, hogy nagyobb az alapterülete, több komfortot nyújt és bőségesebb a biztonsági felszereltsége. Amikor a motor hűtési igénye csökken, a lökhárító mögötti, motoros mozgatású csappantyúk automatikusan elzárják a légbevezető nyílásokat, ami jelentősen javítja az autó aerodinamikai jellemzőit (piactól és felszereltségtől függően). A motortéren belül légvezetékek szabályozzák a légáramlást, ami tovább javítja a jármű aerodinamikai adottságait. Végül, de nem utolsó sorban az ultra alacsony gördülési ellenállású abroncsok akár 3 százalékkal csökkentik a modell üzemanyag-fogyasztását. Kulcsszavak: autószalon, Capture, crossover, Geneva Auto Show 2013, genf, renault, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában |
||
2013. március 11.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában a B osztályra és az új CLA-ra beérkezett nagyszámú megrendelés kielégítése miatt 2013 áprilisától a termelést a szombati műszakokra is kiterjesztik - közölte a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője az MTI-vel.
|
Sztipichné Kozári Edina hangsúlyozta: a nagyobb rugalmasság feltételeit a magyar kormány az új munkajogi szabályozással már tavaly megteremtette, ennek köszönhetően Magyarország nemzetközi versenyképessége tovább erősödött a világpiacon. Emlékezetett arra, hogy a kecskeméti gyárban már 2012-ben bevezették a munkaidőkeretet, majd az elszámolási időszakot. Megfogalmazása szerint a munkaidő-rugalmasságra azért van szükségük a termelésben, hogy azonnal reagálni tudjanak a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra, ugyanakkor ez a modell dolgozóiknak hosszú távú, anyagilag is kiszámíthatóan stabil jövőt biztosít munkahelyükön. A stabilitásnak köszönhetően a magyar autóipar is tovább erősödik - tette hozzá. Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz és mínusz órái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletmunkaórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletmunkaórákból levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak. Sztipichné Kozári Edina elmondta: a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a legújabb "Munkáltató Márka Kutatás" szerint, amelyet az Aon Hewitt és az AIESEC készített, újra Magyarország egyik legvonzóbb munkáltatója. A vállalat 243 cég közül az előkelő második helyet szerezte meg. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerő-piaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. összesen 243 cég 13 iparágban vett részt a kutatásban. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló volt. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja - a rastatti gyárral együtt - a Mercedes-Benz B osztály személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak - amely 2013 januárjától a gyár második és a világon csak Magyarországon gyártott modelljeként gördült le a gyártósorról - köszönhetően a dolgozói létszám 2500 főről több mint 3000-re bővült. A kecskeméti régió hosszú távú autóipari központtá válása szintén célja annak a stratégiai partnerségi megállapodásnak, amelyet 2012-ben kötött a Daimler AG és a magyar kormány. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást |
||
2013. március 11.
Több mint 600 fogyatékossággal élő ember már megkapta a gépkocsiszerzési támogatást az új rendszerben, közülük 350-en új autót tudtak vásárolni - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális államtitkára szombaton egy budai Suzuki márkakereskedésben tartott sajtótájékoztatóján.
|
Soltész Miklós arra hívta fel a figyelmet, hogy a támogatásra jogosultak - köztük mozgáskorlátozottak, vakok, gyengénlátók, hallássérültek, autisták és értelmi fogyatékossággal élők, illetve családtagjaik - még a hónap végéig benyújthatják igényüket a szociális és gyámhivatalokhoz, ha az első jelentkezési időszakba be akarnak kerülni. Elmondta, az új támogatási rendszerben - ötévesnél fiatalabb - használt autó vásárlásához 600 ezer, míg új autó vásárlásához 900 ezer forint támogatást kaphatnak az érintettek az ügyleteket intéző Széchenyi Kereskedelmi Bankon keresztül. Emlékeztetett arra, hogy a korábbi alacsony összegű, 300 ezer forintos támogatás miatt sokan csak olyan, tízévesnél is öregebb autókat tudtak venni, amelyek néhány év alatt tönkrementek. Közölte, ezért döntöttek 2011-ben a támogatási rendszer átalakításáról, illetve bővítéséről, ami a támogatási összeg jelentős mértékű megemelése mellett az érintettek körének kiszélesítését is jelenti. Utalt arra, hogy korábban csak a mozgáskorlátozottak kaphattak támogatást. Az államtitkár elmondta: azzal, hogy a Suzuki Swift, illetve (a kerekes székek elhelyezésére is alkalmas) SX4 típusok közül választhatnak az új vásárlók, a magyar embereknek adnak munkát, és magyar munkahelyeket tudnak megőrizni. A sajtótájékoztatón több érintett érdek-képviseleti szervezet képviselője arról beszélt, jelentősen megkönnyíti az életüket, hogy tagjaik jó minőségű gépkocsikhoz juthatnak. Bors Krisztián, az Autisták Országos Szövetségének munkatársa a támogatotti körre utalva arra hívta fel a figyelmet, sokan nem is tudják, hogy a becslések szerint minden századik ember autista, sőt egy amerikai felmérés szerint már minden 88. A sajtótájékoztató után a média jelenlétében több új Suzuki gépkocsit is átadtak, mások mellett Hegedűs Lajosnak, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökének. Tóth Tamás, a Széchenyi Kereskedelmi Bank üzletágvezetője elmondta, eddig több mint 600 jogosult ügyféllel már leszerződtek, az autók többsége új Suzuki. Kulcsszavak: EMMI, mozgáskorlátozott, suzuki, támogatás
|
|
|||||
|
||||||
Szombat délután ismét Jazzy Street |
||
2013. március 09.
A Genfi Autószalon nyitó napján fellebbent a fátyol a legjobbakról, azaz nyilvánosságra hozták Az év Autója cím nyertesét, és az udvartartás többi tagját.
|
A Jazzy Streeten mi is sokat törtük a fejünket, hogy vajon ki lesz a legjobb? Több esélyest is megcéloztunk, és ezeket igyekeztünk soron kívül tesztelni. A döntés hetére kértük le az általunk esélyesnek tartott Volvo V40-est, a VW Golf 1.4 Tsi-t, és a Renault Clio-t, a nálunk még befutónak minősített Ford B-MAX-ot már a hazai bemutató után kipróbálhattuk. A B-MAX egyébként a 4. helyre érkezett. A végső sorrendbe, csak egy autó lógott be, amire nem számoltunk, és ez egy szenzációs sportautó, ami a 2. helyre érkezett be, és ez nem más mint a Toyota GT86/Subaru BRZ. Az első helyet a Golf hozta el, míg a harmadik helyre a szinte tökéletes Volvo V40-es futott be. Az általunk még a helyezettek közé sorolt Clio a 6. helyre volt jó, amit a vártnál rosszabbul szereplő -és általunk még nem próbált - Mercedes A osztály összesen csak 10 ponttal tudott megelőzni. A Peugeot 208 hátrébb került, mint gondoltuk, pedig a mi tesztjeink alapján lényegesen jobb helyre vártuk a kis franciát. A szombati műsorban tehát jön a Golf tesztindítója, és Németh Balázs úr, a Volkswagen márkaigazgatója egy virtuális sétára invitál minket a Genfi kiállítási területen. Ezt követően benézünk a SEAT-hoz, ahol Papp Zoltán márkaigazgató bemutatja az új Toledót és vele is nézelődünk a márka újdonságai között. Ezt követően begördül a Jazzy Streetre a vadonatúj Skoda Octavia, amiről Dalnoki Balázs úr, a márka hazai igazgatója mesél nekünk. újra Genfebe utazunk, ahol ördögh Ibolya a Land rover kommunikációs igazgatója mutatja be a kilenc sebességfokozattal érkező Evoque-ot és az elektromos Defendert, majd Kovács Pál marketing igazgató segítségével bolyongunk egy kicsit a Hyundai érdekes világában. Befejezésként Maricsek Miklóssal, a Maricsek Racig Team csapatvezetőjével teszteljük a Volvo V40-et, ami az év Autója választáson a harmadik helyezést vitte el. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, hírek, jazzy street, tesztek, újdonság
|
|
|||||
|
||||||
Új Street Bob - egy speciális kiadással, több erővel és más stílussal |
||
2013. március 09.
Az új Street Bob Special Edition egy igazi különlegesség, egy eredeti bobber tele extrákkal. A Harley-Davidson gyári átalakítási programjából merített ötletekből született meg ez a korlátozott darabszámban készülő típus.
|
Az átdolgozott 2013-as Harley-Davidson Street Bob valójában egy leegyszerűsített és merész Harley-Davidson Dyna alapokra épített motor azoknak, akik a motorozás igazi gyökereit keresik, azaz egy tipikus amerikai V-blokkot a motor közepén egy igazán vonzó stílussal és csak a legalapvetőbb kiegészítőkkel. Az új Street Bob Special Edition blokkja 1690 ccm-es, melyből az igazi Harley hangzás sem hiányzik. A kéttónusú, piros színű, fűzött felnik igazán figyelemfelkeltőek, és egyensúlyt teremtenek a látvány és a hanghatás között, az ABS fékrendszere pedig már az új kor elvárásainak is megfelel „A Street Bob megjelenése egy kifinomult bobber, amelynek tervezésénél a fő szempont az utcai megjelenés volt” – mondta a Harley-Davidson Styling menedzsere, Tony Pink. „Az átalakítás részeként lecsupaszítottuk a hátsó sárvédőt, levettük az akkumulátor-tartót és rátettünk egy klasszikus, ovális légszűrőt. A cél egy olyan motor kialakítása volt, ahol a Big Twin blokkot a vevő teljesen magáénak érezheti.” A Street Bob hagyományos elemei nem hiányoznak a 2013-as speciális kiadásról sem, így a szóló ülés, csapott hátsó sárvédő, mini ape-hanger kormány kombinációjáról mindig felismerhető ez a motor. új stílusjegyek közé tartozik a fekete Twin Cam 103 blokk kiemelt alkatrészei, a fekete első rész, egy letisztult, egyszerű hátsó lámpával kombinált sárvédő, amibe benne van a féklámpa és az irányjelző. Kulcsszavak: bemutató, Harley-Davidson, motor, Street Bob
|
|
|||||
|
||||||
Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA |
||
2013. március 09.
Kazahsztáni összeszerelő üzem építéséről írt alá megállapodást pénteken Párizsban a PSA Peugeot-Citroen konszern és az orosz Agromash Holding - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.
|
Kazahsztáni összeszerelő üzem építéséről írt alá megállapodást pénteken Párizsban a PSA Peugeot-Citroen konszern és az orosz Agromash Holding - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál. Az üzemben a Peugeot 301, 3008 és 508 személyautó modelleket, valamint a Partner furgont szerelik majd össze kezdetben évi 4 ezres, majd később 10 ezres darabszámban. Az együttműködés keretében a PSA megkezdi az oroszországi Kaluga gyárban készülő Peugeot 408 modell értékesítését is Kazahsztánban. A gépkocsik kazahsztáni összeszerelése a Franciaországban összeállított kitekből 2013 júniusában kezdődik meg. Az együttműködés Franciaországban 300, Kazahsztánban 150 munkahelyet teremt. Az Agromash Holding már kötött egy hasonló szerződést a dél-koreai SsangYong Motors Corp. autógyárral gépkocsik kazahsztáni gyártásáról. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Peugeot, psa
|
|
|||||
|
||||||
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 |
||
2013. március 09.
Első négykerékhajtású szabadidő-autójának (Recreational Active Vehicle – RAV4) 1994-es bemutatásával a Toyota megalkotta a kompakt SUV szegmenst.
|
Azóta a RAV4 három generációjának modelljeiből több mint 4,5 millió darab talált gazdára; ebből a mennyiségből 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon. Az Európában elsőkén a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új, negyedik generációs RAV4 megalkotásakor figyelembe vettük, hogy a modellt egyre inkább családi autóként használják a vevők, ám ez nem érintette az autó legfontosabb értékeit. Sőt az autót erőteljesebb, kifinomultabb és dinamikusabb stílus, valamint prémium minőségű belső dizájn, továbbfejlesztett összkerékhajtás és még élvezetesebb vezethetőség jellemzi. Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami tökéletesen kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát és tovább javított menetdinamikai jellemzőit. A vadonatúj külső dizájn az új Toyota-orrkialakítás kifinomult stílusjegyeivel ötvözi a letisztult és sallangmentes formavilágot, amely pontosan azt az erőteljes hangulatot sugallja, amit a járműosztály legjobb összkerékhajtásával felszerelt autótól elvárhatunk. A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása; mindezt még hangsúlyosabbá varázsolja a jóval dinamikusabb és agilisabb megjelenést biztosító LED Nappali Világítás (DRL). Tágas, komfortos kabin és vezetőközpontú cockpit-kialakítás – a vadonatúj beltéri dizájn a RAV4 közmondásos praktikumát nagyobb helykínálattal, még jobb minőségű kidolgozással és hangsúlyosabban SUV-jellegű vezetési élménnyel kombinálja. Az új RAV4 vezetői környezetét és üléshelyzetét úgy terveztük meg, hogy kiváló ergonómiát, magasabb szintű komfortot, jobb kilátást és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson. A vezető csípőpontja 5 mm-rel lejjebb került, s a vezetőülés magassága 15 mm-rel tágabb (immár 30 mm-es) mérettartományban állítható. A kormányoszlop szögét 2,3 fokkal csökkentettük, s a kormánykerék 38 mm-rel közelebb húzható tengelyirányban a vezető felé. Az első és hátsó üléssor közt mért tandemtávolság 970 mm-es értéke a legnagyobb a szegmensben. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor kényelmesebb lett, az ülőlapok dőlésszöge pedig 2 fokkal nőtt, s a magasabb oldalpárnázat jobban megtámasztja az utasok testét. A RAV4 pontosan azt a praktikus, rugalmasan alakítható belső teret kínálja, amit a vásárlók egy kompakt SUV-modelltől elvárnak. A hátsó üléstámlák az ülőlapok felhajtása vagy a fejtámlák kiemelése nélkül is egy szintbe dönthetők a csomagtér padlójával. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók. A csomagtér hossza 1.025 mm-re, befogadó képessége pedig 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 49 literről (51 literrel) 100 literre bővült (a defektjavító készlettel felszerelt modellváltozatokban). Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású szerkezetre cseréltük, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A defektjavító készlettel vagy helytakarékos pótkerékkel szerelt modellváltozatok rakodónyílásának alsó pereme mindössze 645 mm magas; ez kiváló értéknek számít, akárcsak a rakodónyílás 1.158 mm-es szélessége. Két új erőforrásával (egy 2,0 literes dízel a nyugat-európai piacra és egy 2,5 literes benzines az orosz piacra), valamint az Oroszországban most első ízben megrendelhető 2,2 literes dízellel az új RAV4 átfogó motorkínálata tökéletes egyensúlyt teremt az első- és négykerékhajtású hajtásláncok teljesítménye és az osztályelső CO2-kibocsátás közt – mind a dízel-, mind pedig a benzinmotorok tekintetében. A nyugat-európai motorkínálatban jelenleg egy 151 lóerős (111 kW), 2,0 literes Valvematic benzinmotor, egy új, 124 lóerős (91 kW), 2,0 literes D-4D dízel és egy erőteljes, 150 lóerős (110 kW), 2,2 literes D-4D dízelmotor szerepel. A kínálat minden erőforrásának alacsonyabb lett a CO2-kibocsátása; a nyugat-európai motorpaletta emissziós szintje átlagosan 11 százalékkal csökkent. érdemes külön kiemelni, hogy a RAV4 kínálatában első ízben szereplő, 2,0 literes dízelmotorral szerelt, elsőkerékhajtású modellváltozatban a Toyota Stop & Start technológiája működik, így az autó CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, RAV4, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Utcára született az új Harley-Davidson Breakout |
||
2013. március 09.
A 2013-as Harley-Davidson Breakout motor egy városi csavargó. Igazán hencegő és figyelmet felkeltő motor, mely büszkén mutatja magát a járókelő embereknek.
|
Nem is csoda, hiszen a Breakout lenyűgöző kidolgozásával és egyedi alkatrészeivel - amiket csak ezen a Harley-Davidson modellen használnak - a kategória prémium modellje. A Breakout hosszú és alacsony formájú, 240mm-es hátsó gumija vizuálisan is passzol a vastag lengővillához és a chopperes sárvédőhöz, ugyanakkor a keskeny tankkonzol és a drag kormány alacsonyítja a megjelenését. A Twin Cam 103™-as blokk és a többi kiegészítő pedig ragyog a krómtól és a fényes-fekete elemektől. A Breakout alapjait a jól ismert 2013-as Custom Vehicle Operations™ (CVO™) Breakout modell adta, így az idei modell is stílusos, karcsú és figyelemfelkeltő a motorja és a széles gumik miatt. „A Breakout kitűnően kiemeli a motorok alapját, amely nem más, mint a blokk és a kerekek” – mondta Kirk Rasmussen, a Harley-Davidson Styling menedzsere. „A krómozott fekete blokk vizuálisan kiemelkedik, de a gumik és a lecsapott sárvédők is hozzátartoznak a motor megjelenéséhez. Jóval szélesebb gumit terveztünk, hogy kiemeljük a Breakout egyedi, erőteljes küllemét. A Gasser felnik teljesen újak és speciálisan a Breakoutra terveztük őket, hiszen mindig is kedveltük az 1960-as, ’70-es évek Gasser-stílusú felnijeit” – hangsúlyozta Rasmussen. “A felnik megtervezését klasszikus elemek ihlették. Minden felni tíz küllőből áll. A küllőket fényes fekete bemarások díszítik, a felniket pedig maga a fényezetlen alumínium. Fekete fényezést kapott az alumínium olajtartály, a villaszárak, a féktárcsák, a kipufogó hővédők és a kormány is” – tette hozzá. „A Breakout alacsony megjelenése miatt a km-órát a kormánymagasítókra szereltük”, mondja Rasmussen. “A tankra fekete bőrborítás került, a tanksapka pedig épp csak annyira magas, hogy el lehessen tekerni. A drag kormány új formája pedig véleményem szerint egy agresszív érzést kölcsönöz vezetés közben.” A Softail váza visszaadja a régi merev-vázas gépek külsejét, ám hátsó lengéscsillapítói elrejtve helyezkednek el a blokk alatt vízszintesen, ahol kapcsolódnak a lengőkarhoz. A Breakout ABS fékrendszerrel és Harley-Davidson riasztó-rendszerrel van felszerelve. Kulcsszavak: bemutató, Breakout, Harley-Davidson, motor
|
|
|||||
|
||||||
Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai |
||
2013. március 09.
2013 májusától 159 darab vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten, 79 darab kéttengelyes szóló és 80 darab csuklós kivitelben.
|
2013 májusától 159 darab vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten,
79 darab kéttengelyes szóló és 80 darab csuklós kivitelben. A teljesen alacsonypadlós, klimatizált, korszerű Mercedes Citaro 2 típusú autóbuszok első darabjai az elmúlt napokban készültek el, az első buszok rövidesen megérkeznek Magyarországra. A buszokat a Fővárosi önkormányzat közlekedésszervező cége, a BKK megbízásából a VT-Transman üzemelteti majd, az új buszok érkezésével 7 év szünet után érkeznek végre vadonatúj, teljesen alacsonypadlós buszok a fővárosba. Az új járművek három ütemben, május, június és július első napjaitól állnak forgalomba. Az első, még a gyárban készült fotókat ezúton teszi közzé a Fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ. Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, Citaro, közlekedés, mercedes, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11311 - 11320 |