Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11321 - 11330
A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált

A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált

2013. március 08.
A stílusos, új Toyota Auris Touring Sports megjelenésével a gazdag motorválasztékú modellcsalád az igen népszerű kombi karosszériával gyarapodik. Ez a szegmens első kombija, amely full hybrid hajtással is kapható; az új modell kiválóan jelzi a Toyota törekvését, hogy Hybrid Synergy Drive technológiáját mind szélesebb termékskálán alkalmazza.
Részletek
Toyota Auris Touring SportsAz Auris Touring Sports a dinamikus dizájn, a szegmens legmagasabb szintű funkcionalitása és a rendkívül tágas raktér egyedülálló kombinációját kínálja. Mivel az akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, a HSD hajtáslánc alkalmazásával nem csökkent az autó szállítási kapacitása és a csomagtér mérete.

A C-szegmensben értékesített autók 25 százaléka kombi, melyeknek 76 százalékát a flottafelhasználók vásárolják meg. Az új Auris Touring Sports megjelenésével az Auris modellcsalád még jobb ajánlattá válik, elősegítve, hogy 2014-ben – a modell első teljes értékesítési évében – az Auris piaci részesedése a szegmensben meghaladja az 5 százalékot.

Formaterv és felépítés

Azonos, 2600 mm-es tengelytáv és 10,4 méteres fordulókör mellett az Auris Touring Sports 285 mm-rel hosszabb, mint ferdehátú testvére. A hosszgyarapodás teljes egészében a kombi csomagterének bővítését szolgálja. Felhajtott hátsó üléstámlákkal a rakodótér hossza 1115 mm, szélessége 1450 mm, s a csomagtér befogadó képessége 530 liter. A hátsó ülések síkba döntésével a rakodótér hossza 2047 mm-re növelhető; a csomagtér magassága 890 mm, teljes befogadó képessége pedig 1658 liter. A kiváló szállítókapacitás mellé a szegmens legmagasabb szintű funkcionalitása társul. A C-szegmensben az Auris Touring Sports az egyetlen kombi, amely egyszerre kínálja az egyetlen mozdulattal ledönthető Easy Flat hátsó ülésrendszer, a két magasságban állítható csomagtérpadló, a két állásban használható kalaptartó, a kihúzható csomagrögzítő háló, a bevásárlószatyrok felakasztására szolgáló kampók, az alumínium tetősínek és a csomagtéri 12 voltos elektromos csatlakozó előnyeit.

Toyota Auris Touring SportsAz Auris Touring Sports – akárcsak az új ferdehátú változat – maximálisan kiaknázza a modell csökkentett magasságából adódó aerodinamikai előnyöket, illetve az alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhető, jobb menetdinamikai jellemzőket. Az új Auris Touring Sports orrkialakítása is megegyezik a ferdehátú modellével, ami a Toyota Under Priority formanyelvét a Keen Look stílusú fényszórókkal kombinálva erőteljes, mégis elegáns megjelenést kölcsönöz az új kombinak. Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az Auris Touring Sports meredeken megdöntött szélvédője szinte törés nélkül olvad bele az alumínium tetősínekkel és integrált hátsó légterelővel kiegészített, megnyújtott tetőidomba. 1553 mm-es hosszával és 960 mm-es szélességével az opcionális Skyview a szegmens egyik legnagyobb panoráma napfénytetője, ami még tágasabbnak mutatja a vadonatúj utasteret.

A három karosszériaelem fölött végignyújtózó, meghosszabbított oldalüvegezést sötétített oszlopok tagolják, sőt a B-oszlop fekete zongoralakk-fényezést kapott; az erőteljes, emelkedő övvonalat krómdíszítés teszi hangsúlyosabbá. Ami az Auris Touring Sports hátsó részét illeti, vadonatúj a hátsó lökhárító és a csomagtérajtó kialakítása; a hátsó lökhárító krómozott aerodinamikai eleme fölött húzódó rakodóperem 100 milliméterrel alacsonyabbra került, mint a ferdehátú modellen. Ahogy az Auris család többi tagjánál, itt is új, az oldalfalakra átnyúló hátsó lámpatest emeli ki a hátsó sárvédő dinamikus sziluettjét, az új D-oszlop rajzát és a hátsó szélvédő vonalait.

Toyota Auris Touring SportsMenetdinamika

A Toyota azon törekvéseivel összhangban, hogy tovább tökéletesítsük modelljeink menetdinamikai képességeit, az Auris Touring Sports tervezése során minden olyan fejlesztést felhasználtunk, amelyek az új Auris ferdehátú modellt is jellemzik. A karosszéria merevebb lett, a futóművet és a kormányművet továbbfejlesztettük, az autó tömegközéppontja és a vezetői üléspozíció mélyebbre került, és az NVH (NVH – zaj, vibrációs és nyersesség) értékek is tovább javultak, így az autó kellemesebb és élvezetesebb vezetési élményt kínál.

A C-szegmens kombi-piacán egyedülálló full hybrid hajtás mellett az Auris Touring Sports kínálatában a ferdehátú Auris többi erőforrása is megjelenik: az 1,33 literes Dual VVT-i és 1,6 literes Valvematic benzinmotorok, valamint a továbbfejlesztett 1,4 és 2,0 literes D-4D dízelmotorok. A HSD rendszer 1,8 literes VVT-i benzinmotorja és elektromotorja egymástól függetlenül, és közösen is hajthatják az autót; a hajtáslánc legnagyobb teljesítménye 136 lóerő (100 kW), s az Auris Hybrid Touring Sports 10,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás tempóra, a végsebesség pedig 180 km/óra.

Ugyanakkor az Auris Hybrid kategóriaelső CO2-kibocsátása mindössze 86 g/km. Emellett az autó NOx- és koromrészecske-kibocsátása jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló teljesítményű dízelmotoros járműveké.
A Toyota Stop & Start technológiája és a modern Multidrive S váltó alkalmazásával az Auris Touring Sports teljes motorpalettája rendkívül kedvező CO2-kibocsátási értékeket mutat. Az 1,33 és 1,6 literes benzinmotorok emissziója 127 illetve 139 g/km, a 2,0 literes dízelé 115 g/km, az 1,4 literes dízel blokké pedig mindössze 109 g/km.
Kulcsszavak: auris touring sports, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, premier, toyota
 
Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel Az új Volvo XC40 városi szabadidőjármű leszámol a rendetlenséggel A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Nissan NP300 Navara A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Nissan NP300 Navara Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4 Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4
 
A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását

A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását

2013. március 08.
A Genfi Autókiállítás megnyitását megelőzően a Volkswagen Csoport elnöke ismét megerősítette a wolfsburgi gyártó stratégiai elkötelezettségėt, hogy 2018-ra a világ legkörnyezetkímélőbb rendszerekkel működő gyártója legyen.
Részletek
 VolkswagenA Genfi Autókiállítás megnyitását megelőzően a Volkswagen Csoport elnöke ismét megerősítette a wolfsburgi gyártó stratégiai elkötelezettségėt, hogy 2018-ra a világ legkörnyezetkímélőbb rendszerekkel működő gyártója legyen.

Dr. Martin Winterkorn megemlítette, hogy ezt a célt már tavaly kitűzték maguk elé, és a környezettudatosság jegyében tett szerkezeti változások "rendben, a terv szerint haladnak", majd hozzátette: "a Volkswagent a legteljesebb energia- és erőforrás hatékonyság céljával alakítjuk át, és megfelelő ütemben haladunk a környezetvédelmi szempontból is világelső autógyártó szerepének elérése felé."

Mindezek mellett a Volkswagen Csoport újabb komoly célt tűzött ki maga elė, és  elkötelezte magát arra, hogy autóinak CO2 kibocsátását 95 g/km-re csökkenti 2020-ig. A Csoport elnöke ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy a Volkswagen egyes típusainak átlagos CO2 kibocsátása már 2015-re 120 g/km-re csökken. Jelenleg a gyár által forgalmazott autók közül 245 típus kibocsátása van 120 g/km alatt, míg 36 autóé alacsonyabb 100 g/km-nél.
 Volkswagen
 Volkswagen
Kulcsszavak: autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, volkswagen
 
A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását Új arculatot kapnak a ŠKODA szalonok 65 éves az igásló. Boldog születésnapot Bulli! 65 éves az igásló. Boldog születésnapot Bulli! A Volkswagen Csoport 2020-ig 95 g/km csökkenti autóinak CO2 kibocsátását Amarok tanulmány a Wörthi-tónál Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón
 
A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít

A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít

2013. március 08.
Küldetésének és konvenciókkal szembeni mérnöki megközelítésének köszönhetően a Mazda nagy lépést tett előre az új Mazda6-tal „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájában. A zászlóshajóval a Mazda egy kivételesen biztonságos, környezetét jobban óvó, nagyszerűen vezethető autót alkotott.
Részletek
Mazda6Küldetésének és konvenciókkal szembeni mérnöki megközelítésének köszönhetően a Mazda nagy lépést tett előre az új Mazda6-tal „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájában. A zászlóshajóval a Mazda egy kivételesen biztonságos, környezetét jobban óvó, nagyszerűen vezethető autót alkotott.

A tervezők megtalálták az ideális egyensúlyt, hogy kompromisszumok nélküli autót alkothassanak. Karakteres kiállásával az új generációs Mazda6 a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv részletein keresztül megjeleníti a Takeri vad izgalmát, amely inspirálta az új modell külsejét. A lélegzetelállító karosszériát jól kiegészíti az átgondolt belső tér, amely a kategóriához méltó kényelmet biztosít, és kiemelkedő ergonómiát nyújt.

Mindemellett a SKYACTIV TECHNOLóGIA elismerésre méltó teljesítményt és kezelhetőséget kínál úgy, hogy közben a fogyasztás mérsékelt marad – a Mazda számára ez jelenti az „ECO”-t. Valójában mind a tiszta üzemű dízel-, mind a két benzinmotor szegmensvezető ebből a szempontból – köszönhetően az innovatív módon felépített belső égésű motoroknak, melyekhez forradalmian új váltók és korszerű kiegészítő rendszerek (i-Stop és i-ELOOP) kapcsolódnak. Az autó mindegyik részletét a Mazda tervezte.

Az egyedülálló SKYACTIV-futóművel az új Mazda6 a kategóriatársakhoz képest lineárisabban vezethető, dinamikusabb és több visszajelzést ad az útról, anélkül, hogy kényelmetlen lenne. Mindegy, hogy a Sedan vagy a Sportkombi, az új Mazda6 a vezető „kiterjesztése”. A SKYACTIV-karosszéria passzív biztonsági tulajdonságai kiemelkedőek a nagyszilárdságú acél használata miatt, úgy, hogy közben súlya kisebb lett. Ehhez hozzájönnek még a legkorszerűbb aktív biztonsági rendszerek, melyek a vezető számára segítenek elkerülni a veszélyes helyzeteket – végeredményben pedig elmondató, hogy az új Mazda6 kategóriájának egyik legbiztonságosabb autója.

Mazda6A Mazda6 érkezését fokozott várakozások előzték meg, de a modell bebizonyította, hogy meg tud felelni ezeknek. Vezetője felkészülhet arra, hogy az autó le fogja nyűgözni.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, mazda6
 
Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít A Mitsubishi Motors bemutatja az új Triton pickup-ot Thaiföldön A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup
 
A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon

A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon

2013. március 08.
Andy Palmer, a Nissan ügyvezető alelnöke és Paul Willcox, a Nissan európai értékesítési és marketing részlegének vezető alelnöke az innovatív Resonance tanulmányautó és az új európai Note bemutatásával nyitotta meg a Nissan új termékoffenzíváját a Genfi Autószalonon.
Részletek
Nissan LEAFAndy Palmer, a Nissan ügyvezető alelnöke és Paul Willcox, a Nissan európai értékesítési és marketing részlegének vezető alelnöke az innovatív Resonance tanulmányautó és az új európai Note bemutatásával nyitotta meg a Nissan új termékoffenzíváját a Genfi Autószalonon.

A Nissan crossover formatervezési jövőképét előre vetítő Resonance új ötleteket és fejlett technológiákat mutat be, köztük egy hibrid elektromos hajtásláncot. Andy Palmer a következőképpen mutatta be a tanulmányautót: „íme a Resonance. Ma még csak egy crossover tanulmányautó, mégis nagyon hasonlít azokhoz a modellekhez, amelyeket a közeljövőben már az utakon fogunk látni."

Az új Nissan Note szintén fejlett technológiákat vonultat fel, többek között az Aktív Biztonsági Pajzs bevezetését a B-szegmensben. A Nissan 360 fokos parkolókamera kényelmi funkcióit kiegészítve az Aktív Biztonsági Pajzs egyszerre teszi elérhetővé a holttér-figyelmeztetést, sávelhagyás-jelzést és a mozgó tárgyak észlelését.

Az új európai LEAF világpremierjét a Genfi Autószalonon tartották meg. A kifejezetten az európai piacra fejlesztett és tervezett új LEAF tökéletesen illeszkedik a Nissan európai modellpalettájába. Az autó a Nissan sunderlandi gyárában készült és a valós használat során jobb akkumulátor teljesítményt biztosító új technológiákat tartalmaz, számos további részlet továbbfejlesztése mellett.

 Nissan Resonance A Nissan mindemellett elérkezett a 10 millió Európában legyártott jármű mérföldkövéhez, és ennek megünneplése alkalmából a Nissan sunderlandi gyárának 10 munkatársa is a színpadra lépett. 2012-ben a sunderlandi üzem több mint 500 000 autót gyártott (új rekordot állítva fel ezzel), ugyanakkor az oroszországi és barcelonai gyártás szintén bővülni fog a növekvő keresletnek megfelelően.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, leaf, Note, resonance
 
A Goodyear önfelfújó és leeresztő intelligens abronccsal rukkolt elő A Goodyear önfelfújó és leeresztő intelligens abronccsal rukkolt elő A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon A Ford F-150 újraírja a nagyméretű pickup fogalmát Az új Avensis Genfben mutatkozott be Az új Avensis Genfben mutatkozott be A Nissan sztárjai a 2013-as Genfi Autószalonon A teljes egészében átdolgozott Skoda Yeti a Franfurti Autószalonon debütál Dinamika a határokon – Az új Audi R8 Dinamika a határokon – Az új Audi R8
 
Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada

Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada

2013. március 08.
Stabil kiállásával és az Opelre jellemző szoborszerű formájával egy letűnt, de ragyogó korszak “Grandes Routières” modelljeinek klasszikus, kortalan eleganciáját támasztja fel a Cascada. Letisztult profilját az elegánsan döntött szélvédő mögött nem zavarja meg tetőfedél vagy bukócső.
Részletek
Opel Cascada A karosszéria alsó részét az Opel penge motívuma élénkíti, feljebb pedig egy fényvonal fut ki a sarkokra beforduló hátsó lámpákig. A finoman emelkedő övvonalon a tetőt és az alsó részt elkülönítő krómléc csillog.  ízlésesen kiformált erődómjával a géptető koronázza meg a mély, dúsan krómozott hűtőmaszkot; a ködlámpákat két felfordított, krómbetétes cápauszony-elem keretezi. A fénydiódás nappali világítás és a hátsó lámpa is az Opel jellegzetes szárny-formáját mutatja. Az utóbbi markáns fényjelei a prémiumautókat idézik, köztük a hűtőmaszkra rímelő széles krómléccel.

A legrangosabb kabriók beszállítóitól rendelt csúcsminőségű vászontetőt nagyszerű hő- és hangszigetelővé teszi a külső réteg és a bélés közötti speciális poliészter szövet. Elektrohidraulikus szerkezetét a két első ülés közötti kapcsoló hozza működésbe, a nyitás 50 km/óráig lehetséges, és 17 másodpercig tart – ezekkel az adatokkal rekorder a Cascada. Valamennyi modellen standard a tető távvezérlése is. A bemutatáskor háromféle tetőszín lesz választható, Black, Malbec-Red, and Sweet Mocca színek. Ezekhez tízféle fényezés járul, a sportos kék színtől (Blue Buzz) az elegáns szürkén (Phantom Grey) át a prémium mahagóniig (Dark Mahagony).

Kényeztetés: míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás

A Cascada utasterének megkapó, sportos eleganciáját kézi munkával készült modulok teszik teljessé. A szárnyszerű műszerfal átfordul az ajtókra, körülölelve az első utasokat. Puha tapintású, kézzel varrott anyag vonja be. Prémiumhatásúak a mélyen kiformált, dúsan kárpitozott ülések is, mutatós szövet és bőr huzattal. A kiváló, ergonomikus, AGR minősítésű ülések bőrkárpitja fűthető és szellőztethető: melegben friss levegő áramlik a perforálásából. Hátra az elektromos Easy Entry rendszer könnyíti meg a beszállást, a biztonsági övet pedig teleszkóposan kinyúló kar adja kézbe.

Opel Cascada Kabrióhoz képest nagy tárolókapacitás teszi alkalmassá az Opel Cascadát négy évszakon át tartó mindennapos használatra. Van rakodóhely az ajtókban, a műszerfalon és alatta, valamint a standard elektromos rögzítőfék jóvoltából az első ülések között is. A csomagtartó nyitott tetővel 280, felemelt vászontetővel 350 literes. Hosszabb tárgyak elhelyezésére a FlexFold rendszer ad lehetőséget, amely elektromosan lefekteti az 50:50 arányban osztott hátsó üléstámlát – a keménytetős kabriókban ilyen nincs. Ez a megoldás, amely nem valósítható meg a keménytetős kupé-kabriókon, lehetővé teszi a csomagtér bővítését 750 literig, illetve 1818 mm hosszúságú poggyászdarabok szállítását. Egész éves, bármilyen időjárásra alkalmas kabrióként az Opel Cascada teljes mértékben alkalmas a mindennapi használatra, télen is mindennemű korlátozás nélkül lehet járni vele. Mindennapi praktikumát, a tökéletesen szigetelő vászontetőn túlmenően, fűthető kormánykerék, állóhelyi fűtés, gyors felfűtés és egyéb részletek fokozzák.

Kiválóság: merev karosszéria, nagyszerű futómű

Nyitott autókon kulcstényező a karosszéria-merevség: ettől függ a kocsi viselkedése, kormányzásának pontossága, akusztikája, biztonsága és komfortja. Az Opel Cascada nemcsak teljesíti, de felül is múlja a jelenleg legmagasabb standardokat, többek között a padlóváz acél kereszttartóinak és az erősített profiloknak köszönhetően. Az Opel előző generációs kabriójával, az Astra TwinToppal összehasonlítva a Cascada csavarási szilárdsága 43, hajlítási merevsége 10 százalékkal nagyobb. Ez biztos alapot képez a futóműnek, illetve csökkenti a zajt és a rezgést.

A Cascada persze jobban megveti a lábát a talajon, mint a 2006-os kompakt Astra Twin Top. Tengelytávja 71 milliméterrel, első nyomtávja 56-tal, a hátsó 70-nel nagyobb. A HiPerStrut (High Performance Strut) első futóművet eredetileg az Insignia OPC részére fejlesztették ki, lényege, hogy elválasztja a csillapítási és kormányzási funkciókat, ezáltal jó útfogást, precíz irányítást, illetve csekély hajtási kormánybefolyást biztosít.

Opel Cascada A fogasléces, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány motorja a kormányoszlop tövénél kapcsolódik a fogasléchez. Természetesen a FlexRide, az Opel integrált, alkalmazkodó futómű-szabályozó rendszere is kapható a Cascadához. A kerékméret 17-20 col, a féktárcsáé pedig, ettől függően elöl maximum 326, hátul 325 mm lehet.

Teljesítmény: új generációs, közvetlen befecskendezésű 1.6 Turbo benzinmotor

Széles hajtómű-választék kapható az Opel Cascadához. A portfóliót az 1.4-es benzines Turbo nyitja, hatfokozatú manuális sebességváltóval kombinálva. Kétféle változatának adatai: 88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE, a nyomaték túltöltéssel 220 Nm. A gázolajos 2.0 CDTI (121 kW/165 LE) manuális vagy automatikus hatfokozatú váltóművel kerül forgalomba. Nyomatéka, túltöltéssel, 380 Nm. A kínálat csúcsa az új generációs 1.6 SIDI Turbo ECOTEC benzinmotor, amely 2013 elején debütál, nagyon simán működik, komoly nyomatékot fejt ki, és keveset fogyaszt. Teljesítménye 125 kW/170 LE 4,250 és 6,000/perc között, nyomatéka, a túltöltés jóvoltából, 280 Nm. Hatfokozatú sebességváltóval és az Active Select funkció révén kézzel is kapcsolható automatával egyaránt rendelkezésre áll. Erősebb benzin-és dízelmotorok később jelennek meg.

A Cascada új, kis súrlódású, hatfokozatú automatikus váltóművének  Active Select funkciója lehetővé teszi a sportosabb autózáshoz illő manuális fokozatváltást is. Ami a dízeleket illeti, az új, fejlett 2.0 CDTI BiTurbo motor, 143 kW/195 LE teljesítménnyel és húzós 400 Nm nyomatékkal, még nyár előtt bemutatkozik. Modern, soros biturbó-technikával nyújtja a kimagasló menetteljesítmények (230 km/órát elérő csúcssebesség, 9.4 másodperc 0-ról 100 km/órára) és a rendkívüli takarékosság (csupán 5.2 liter/100 km és 138 g/km CO2) egyensúlyát. Hatfokozatú manuális sebességváltó és Start/Stop rendszer tartozik hozzá.

Opel Cascada A jól ismert, kis fogyasztású 2.0 CDTI (121 kW/165 LE) kapható hatfokozatú sebességváltóval és automatával is. Túltöltéssel 380 newtonméterre nő a nyomatéka. A Cascada az Opel modellválasztékának első tagjaként kapta meg az új generációs, hatfokozatú automatikus váltóművet. Active Select funkciója lehetővé teszi a sportosabb autózáshoz illő manuális fokozatváltást is.

Fejlett: rafinált technika, oltalmazó biztonság

A Cascada felszereléséből nem hiányzik a 11 automatikus funkciót tartalmazó adaptív AFL+ világítás, a kibővített funkciókörű (fejlett jelzőtábla-felismerés, sávelhagyási figyelmeztetés, követési távolság kijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés), második generációs Opel Eye frontkamera, a tolatókamera, a parkolássegítő, az ultrahangos holttérfigyelő, az ergonomikus első ülés és az emelkedőn elindulási asszisztens.

Rendkívül szilárd utascellájának túlélőterét jórészt nagy szilárdságú acélból készült karosszéria őrzi meg. Az ajtókban átlósan elhelyezett, ultra-nagy szilárdságú profil és övvonali erősítés van, a szélvédőkeret anyaga edzett acél. Boruláskor, illetve másféle légzsákos ütközéskor is, rugós bukócsövek ugranak fel a hátsó ülések mögül, felkészítve az autót a baleset további lefolyására. Elöl aktív fejtámlák és kettős övfeszítők szolgálják a biztonságot, de hátul is vannak előfeszítők.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Cascada, Geneva Auto Show 2013, genf, opel, új modell, újdonság
 
A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X A Volkswagen Kaliforniában mutatta be az Atlas Cross Sport és Atlas Tanoak tanulmányautókat A Volkswagen Kaliforniában mutatta be az Atlas Cross Sport és Atlas Tanoak tanulmányautókat
 
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója

2013. március 08.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár (Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.) - a tavalyi évhez hasonlóan – Magyarország egyik Legvonzóbb Munkáltatója, a vállalat az előkelő második helyet szerezte meg. Ez a legújabb „Munkáltató Márka Kutatás“ eredménye, amelyet az Aon Hewitt és az AIESEC végzett.
Részletek
Mercedes-BenzA kutatás célja, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkerőpiaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. összesen 243 cég 13 iparágban vett részt a kutatásban. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4,200 pályakezdő és 9,800 tapasztalt munkavállaló volt.

Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója: „Nagyon örülünk, hogy Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója lettünk. Kecskeméten csúcs minőségű Mercedes-Benz járműveket készítünk, és ezt jól képzett szakemberekkel, kiemelkedo munkakörülmények között, a legmodernebb technológiával tesszük. Dolgozóink csodálatos teljesítményének köszönhetően naponta meg tudunk felelni az ügyfelek magas elvárásainak, amelyeket a Mercedes-Benz „Made in Kecskemét“ modellekhez fűznek. Erre nagyon büszkék vagyunk! "

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenlegi és jövőbeni helyzetére Frank Klein a következőket mondta: " Az új Mercedes-Benz kompaktautó generáció továbbra is nagyon kedvelt a vevők körében. Ennek köszönhetően nálunk, a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban is a B-osztály és az új CLA kapcsán tele vagyunk megrendeléssel. Ez sok munkát jelent, mert minden ügyfél kívánságának a lehető legjobban meg akarunk felelni. "  

Mercedes-BenzHogy a nagy keresletet a gyár ki tudja elégíteni, a termelést kiterjesztette a szombati műszakokra is. A nagyobb rugalmasság feltételeit a Magyar Kormány az új munkajogi szabályozással már tavaly megteremtette, amelynek köszönhetően Magyarország nemzetközi versenyképessége tovább erősödött a világpiacon. Ennek megfelelően a kecskeméti gyárban -nemzetközi példára - már tavaly bevezették az ún. munkaidőkeretet, majd az elszámolási időszakot, és ez nagymértékben hozzájárul a gyár rugalmasságához.

„Erre a munkaidő-rugalmasságra azért van szükségünk a termelésben, hogy azonnal reagálni tudjunk a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra. Ugyanakkor ez a modell dolgozóinknak hosszútávú, anyagilag is kiszámíthatóan stabil jövőt biztosít munkahelyükön. A stabilitásnak köszönhetően a magyar autóipar is tovább erősödik. Teljes mértékben a feladatunkra koncentrálhatunk, amely lelkesedésünk alapja: A legjobb csapattal a világ legjobb autóit gyártjuk!“- mondta Frank Klein.  

Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plussz és mínusz órái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többlet munkaórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többlet munkaórákból levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak. A termelésben résztvevő dolgozók az elszámolási időszaknak köszönhetően nagyfokú személyes anyagi stabilitással és tervezhető jövővel számolhatnak. A vállalat is nagyobb termelési rugalmasságot ér el, ami az autóiparban folyó globális versenyben döntő tényező. A munkaidő rugalmas kezelése összességében a gyár jövőjét és stabil munkahelyeket biztosít.

Mercedes-BenzA kecskeméti Mercedes-Benz gyár igazi sikertörténet

2012. márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően, nyitott meg a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja - a rastatti gyárral együtt - a Mercedes-Benz B-osztály személyautókat. A kapacitásnövekedés és a CLA-gyártásnak köszönhetően, amely 2013. januárjától a gyár második, és a világon csak Magyarországon gyártott modellként gördül le a gyártósorról, a dolgozói létszám 2500 főről több mint 3000-re bővült. Hogy a gyár a hazánk második legvonzóbb munkáltatója, nem utolsó sorban a magyar dolgozók magas fokú szakképzettségének, valamint annak köszönhető, hogy a vállalat magyarországi partnerekkel együtt Magyarországon elsőként bevezette a duális szakiskolai, illetve duális főiskolai képzést. Az, hogy a kecskeméti régió hosszútávon autóipari központtá váljon, szintén célja annak a stratégiai partnerségi megállapodásnak, amelyet 2012-ben kötött a Daimler AG és a Magyar Kormány.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, B-osztály, CLA, kecskemét, mercedes-benz
 
2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában 2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója A Range Rover Sport SVR minden idők leggyorsabb Land Rover modellje Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják
 
Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus

Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus

2013. március 08.
A Mazda5 az élő bizonyítéka annak, hogy egy praktikus sokoldalú családi mindenesnek sem vezethetőségében, sem megjelenésében nem kell unalmasnak lennie.
Részletek
Mazda5A családi egyterűek mezőnyéből kimagasló Mazda5 díjnyertes formatervével, Zoom-Zoom adottságaival és vezethetőségével, kétoldali tolóajtajával és a piacon kapható legrugalmasabb belső terével új magaslatokba emelte a mércét a kompakt egyterűek mezőnyében.

A modell legújabb generációja 2010-ben lépett színre; Nagare formaterve akár álló helyzetben is merész módon ragadja meg a könnyedség és a mozgás fogalmát. A modell legfrissebb verziója, a 2013-as speciális széria még izgalmasabban tálalja értékeit, kezdve a Zeal piros fényezéssel, amely még vonzóbbá teszi harmonikus vonalait. Szintén újak a sportos, magas fényű, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek az összes 2013-as tavaszi Mazdán megtalálhatók, a fekete külső visszapillantó tükörházak, továbbá a sötétített üvegek, amelyek tökéletesen illeszkednek a Mazda5 „láthatatlan”, rejtett B, C és D oszlopaihoz.

A piac legkecsesebb kompakt egyterűje egyben a kategória legáramvonalasabb képviselője is. Személyautókhoz mérhető, 0,30-as közegellenállási együtthatója kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez, valamint csökkenti a szélzaj szintjét, ami a hatékonyabb szigeteléssel együtt csendesebb utasteret eredményezett. A Mazda5 a kategóriában elsőként (és mindmáig szinte egyetlenként) kétoldali hátsó tolóajtót kínál. Ez a megoldás igen praktikus, ha például terebélyes csomagokat kell behelyeznie, vagy ha szűk helyen parkol, ám gyerekek ülnek hátul.

Mazda5A modell utastere hallatlanul praktikus, még a kompakt egyterűek igen magas mércéje szerint is: elfér benne akár hét utas, vagy 1600 liternyit csomag, vagy ezek bármilyen kombinációja. A Mazda5 2013-as tavaszi speciális szériája még sportosabbá teszi a környezetet a hátsó, fekete üléskárpit piros öltéseivel. A modell kivételes tágassága se változott, a kényelem szintjét ergonomikusan kialakított kezelőszervek és kapcsolók fokozzák. A modell alapfelszereltségét automatavezérlésű klímaberendezés és parkoló szenzor teszi teljessé a Bluetooth kapcsolat mellett; opciós tétel a Sanyo TomTom navigációs rendszer.

A létező legértékesebb rakomány – a család – szállítására tervezett jármű körkörös biztonsági felszereltsége kiváló; a megerősített karosszéria-elemek különösen oldalirányú vagy ráfutásos ütközés során nyújtanak hatékonyabb védelmet. Az aktív biztonsági megoldások sorában megtalálható a vészfékezési jelzőrendszer, – amely a féklámpa gyors villogtatásával figyelmezteti a mögöttes forgalmat a hirtelen lassulásra –, továbbá az ESP, és egy eredendően kiváló fékrendszer. A 2013 tavaszi modell eső- és szürkület-érzékelőt, továbbá automatikusan elsötétedő tükröt is kínál alapfelszerelésként.

A Mazda5-öt azonban elsősorban menetdinamikája különbözteti meg a versenytársaktól. A modell vezethetősége egyáltalán nem „buszlimuzinos”, működését az a kiegyensúlyozott pontosság és fürgeség határozza meg, amelynek eredete a legendás Mazda MX-5-re vezethető vissza. A Mazda5 különkiadása négyféle motorral rendelhető meg. A lenyűgözően takarékos 115 LE MZ-CD 1.6 dízelmotor a hatfokozatú kézi sebességváltóval mindössze 5,2 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, CO2-kibocsátása 138 g/km.

Mazda5Ezenfelül további két benzinmotor is rendelkezésre áll. A 150 lóerős MZR 2.0 hatfokozatú kézi sebességváltóval (a Mazda exkluzív i-Stop start-stop rendszerével társítva) éppúgy megvásárolható, mint ötfokozatú automata sebességváltóval. Választható továbbá a 115 lóerős MZR 1.8, hatfokozatú kézi sebességváltóval. A Mazda ismét bebizonyította, hogy nem muszáj beletörődni a kompromisszumokba.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, genf, mazda, Mazda5
 
Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Corsa, ADAM S, Mokka és társaik: négy Opel világpremier Párizsban Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus A lenyűgöző, új Lexus RC kupé ‘F’ változatának világbemutatója Detroitban A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak Dinamikus formaterv -  Mercedes-Benz GLC Coupé Dinamikus formaterv - Mercedes-Benz GLC Coupé
 
Megújult az Hyunda ix35 Genfben

Megújult az Hyunda ix35 Genfben

2013. március 08.
A Hyundai második legkeresettebb európai modelljének új kiadása a 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be. A friss modell egy sor technológiai újítást kínál, így még vonzóbb ajánlatnak számít az európai vásárlók számára.
Részletek
Hyunda ix35Az eredeti modell 2010 márciusában mutatkozott be, az ix35 iránt azóta rendkívül intenzív kereslet mutatkozik. A Hyundai európai történetének leggyorsabb ütemben értékesített modelljeként a vállalat minden előzetes várakozását felülmúlta: a kompakt szabadidőjármű 2013 márciusáig több mint 220 000 példányban talált gazdára Európában. A sikeres modellt most egy új motor, a gazdaságosságot fokozó módosítások, valamint kibővített felszereltség teszi még kifinomultabbá és élvezetesebbé.

Még takarékosabb hajtásláncok

A modell egyik legfontosabb újdonsága a korábbi, 2,0 literes „Theta II” benzinmotor helyére lépő új, szupertakarékos „Nu” 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses (GDI) motor.  Az új erőforrás, amelyet házon belül, a Hyundai európai K+F központjában, a németországi Rüsselsheimben terveztek, nagyobb teljesítményt (166 LE) és forgatónyomatékot (205 Nm) kínál, miközben teljesíti az Euro5 emissziós norma előírásait. Két erőteljes motorhoz illesztettek új, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető (LP EGR) rendszert, ami a teljes fordulatszám-tartományban számottevően javította a motorok üzemi hatásfokát. A választékot még sokszínűbbé tette az a hatfokozatú automata sebességváltó, amely mostantól az összkerékhajtású „R” 2,0 literes, 136 lóerős modellhez is rendelhető.

Modernebb technológiák, kifinomultabb működés

Mostantól az új ix35 vásárlói is élvezhetik a Hyundai FLEX STEER rendszerének előnyeit. Az alsó-középkategóriás szabadidőjárművön frissen bevezetett rendszer segítségével a vezető három üzemmód (normál, sport, komfort) szerint változtathatja igénye szerint a kormánymű rásegítésének és visszajelzésének a mértékét.

Hyunda ix35A vezetés és az utazás élményét olyan új technológiai megoldások fokozzák, mint a fűthető kormánykerék, az első parkoló szenzorok, vagy az ESC (menetstabilizáló elektronika) vontatmányt stabilizáló funkciója. Az opciós, 4,2 colos TFT Supervision műszeregység kijelzőjén a legkülönbözőbb adatok jeleníthetők meg kiváló minőségben. Az európai piacon egy felső kategóriás audiós/navigációs rendszer is rendelhető az autóhoz, amelyhez nagyobb, 7 col átmérőjű középkonzoli LCD kijelző tartozik.

Az éjszakai közlekedés biztonsága érdekében a Hyundai vadonatúj opcióként Bi Xenon lámpatesteket kínál a modellhez. A továbbfejlesztett LED-es nappali világítás pedig alapfelszerelés a modellnél. A kifinomultabb ix35 új könnyűfém keréktárcsákat is kapott: a 16, 17 és 18 colos méretben választható kerekek közül a két nagyobb metálszürke kivitelben kapható. Ami az új ix35 utasterét érintő változásokat illeti, jobb minőségű kárpitanyag borítja az üléseket és a felső ajtópaneleket, a műszerfali légbeömlők krómozott keretet, az elülső pohártartók pedig külön megvilágítást kaptak. Az összhatást a szélvédőn elhelyezett árnyékoló sáv teszi teljessé.

Az új ix35 modellt érintő frissítéseket a Hyundai Motor Europe Rüsselsheim-i (Németoszág) műszaki központjában (HME TC) tervezték és fejlesztették. A modell megőrizte a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvét. Ezt a stílusirányt éppen az eredeti ix35 vezette be, a 2009-es Frankfurti Autószalonon.

Hyunda ix35Az európai piacokra szánt új ix35 modelleket a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) gyártja. A vállalat ultramodern európai gyártólétesítménye, a csehországi Nošovicében üzemel. Minden, Európában értékesített ix35 modellre érvényes a vállalat Tripla 5 garanciális csomagja, amely kilométer-korlátozás nélküli, ötéves általános garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást és öt éven át érvényesíthető, évenkénti átvizsgálást tartalmaz.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, Hyundai, ix35
 
Frankfurtban debütál a tisztán elektromos meghajtású MINI Electric tanulmányautó Frankfurtban debütál a tisztán elektromos meghajtású MINI Electric tanulmányautó A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X Megújult az Hyunda ix35 Genfben Flottakezelés - Járműpark optimalizálás cégvezetőknek Megújult az Hyunda ix35 Genfben A vadonatúj Ford Tourneo Connect a legjobb választás a családok számára
 
Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia

Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia

2013. március 07.
Az új Skoda Octavia magas biztonsági színvonalával ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén. Ez a magas értékelés az új Skoda Octavia kiemelkedő teljesítményét, így a felnőtt- és gyermek utasvédelmet, a gyalogosvédelmet és a biztonsági segédrendszereit ismerte el.
Részletek
Skoda OctaviaAz új Skoda Octaviát az európai piacokon a következő hetekben vezetik be.  A cseh gépkocsigyártó a Genfi Autószalonon első alkalommal mutatja be az új Skoda Octavia Combit is.

"A Skoda számára a biztonság az egyik alapvető prioritás"- mondja a Dr. Frank Welsch, a Skoda igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ez természetesen az új Octaviára is igaz. Célunk az, hogy az utazást a vezető és az utasok számára egyaránt a lehető legkényelmesebbé és legbiztonságosabbá tegyük. Számos aktív biztonsági segédrendszerrel és egy átfogó passzív biztonsági intézkedéscsomaggal ez az új modell az eddigi legbiztonságosabb gépkocsi”. " – mondta Welsch.

„Az Euro NCAP teszteredményei további bizonyítékot jelentenek gépkocsink magas biztonságára. örülünk az átfogó eredménynek, a független szakértőktől kapott ötcsillagos értékelésnek" - fejtette ki Dr. Frank Welsch.

Az Euro NCAP tesztjei során a legmagasabb osztályzatokat az első ülésen helyet foglaló átfogó felnőtt-utasvédelméért adja. Az új Skoda Octavia az elérhető pontok 93 %-át szerezte meg ebben a kategóriában. Az utastér stabil maradt, az első ülésen lévő tesztbábuk gyakorlatilag sértetlenek maradtak a teszt után. Az első ülésen helyet foglaló, különböző méretű, különböző ülőhelyzetben lévő utasok átfogó felnőtt-utasvédelem ugyancsak jó.

Hasonló módon az új Skoda Octavia nagyon jó eredményeket ért el a gyermekbiztonság vonatkozásában is. Az Euro NCAP teszt mérnökei magas pontszámokat adtak az új Skoda Octavia gyalogosvédelmére is. Mindezeken túl az Octavia fejlett biztonsági segédrendszerei is nagyban hozzájárultak ötcsillagos eredményéhez. E tekintetben elsősorban az EU-országokban a szériafelszereltséghez tartozó elektromos menetstabilizáló rendszer (ESC), valamint a vezető és az első utas biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztető jelzés meghatározó.

Skoda OctaviaAz új Skoda Octavia olyan aktív biztonsági segédrendszereket vannak, amelyek idáig a magasabb kategóriákba tartozó gépjárműveken találhattunk meg. Ezek közé tartozik többek között a „Front Assistant” vészfék-funkció (2013. májustól), a sávtartást segítő „Lane Assistant”, a másodlagos ütközések elkerülését szolgáló vészfék-asszisztens, a baleseti helyzetekben a járművet biztosító „Crew Protect Assistant” rendszer, a „Driver Activity Assistant” fáradtságérzékelő funkció. E berendezések a balesetek a jármű utasaira, illetve a közlekedés többi résztvevőjére gyakorolt hatását hivatottak enyhíteni, vagy akár teljesen meg is előzni azokat.

Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről. Adott esetben akár kilenc légzsák is óvhatja őket, amelyek a hárompontos biztonsági övekkel kifinomult együttműködésben fejtik ki hatásukat. Első ízben jelennek meg az Octavia kínálatában a térdlégzsákok (az EU-országokban széria) és a hátsó oldallégzsákok.

Mindezeken túl pontos működésű futóműve, hosszú tengelytávja és szilárd, mégis igen könnyű karosszériája biztosít kifejezetten stabil menettulajdonságokat a legifjabb Skoda számára. Az új Skoda Octavia méreteiben is jelentősen növekedett, és a könnyebb karosszériaszerkezetnek köszönhetően 102 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi modell.

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítók és fogyasztóvédők független konzorciuma, amely részletes töréstesztek alapján értékeli az új modellek biztonságát.
Kulcsszavak: biztonság, euro ncap, octavia, skoda, törésteszt
 
Ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott a Honda két legfrissebb modellje, a vadonatúj HR-V és Jazz Ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott a Honda két legfrissebb modellje, a vadonatúj HR-V és Jazz Kodiaq néven érkezik a Škoda nagy SUV-modellje Kodiaq néven érkezik a Škoda nagy SUV-modellje Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén a Skoda Octavia 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon
 
Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE

Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE

2013. március 07.
A Citroen TECHNOSPACE tanulmányautót kívülről már megismerhettük, ám mostantól a Citroen az autó belsejébe is bepillantást enged.  
Részletek
Citroen TECHNOSPACEAkárcsak a külső dizájn, a Citroen TECHNOSPACE belső tere is korszakváltást jelez. A márka egyterűeknél jól bevált ütőkártyái – tágas, világos utastér, remek kilátás – mellett a loft stílusban kialakított enteriőrben letisztult formák, minőségi anyagok és modern technológiák szolgálják az utasok kényelmét. Külön kiemelendő a nagy felbontású 12 colos kijelzővel rendelkező, 100%-ban érintőképernyős vezérlőrendszer és az első utas rendelkezésére álló Relax ülés.

A tanulmányautó a 2013 második felében forgalomba kerülő új Citroen C4 PICASSO előfutárának tekinthető. új lendületet ad a dinamikusan fejlődő modellcsaládnak, és szakít az egyterűekről kialakult sztereotípiákkal:  

-CO2-kibocsátása mindössze 98 g/km, ami új rekord a márka kínálatában. A rendkívül alacsony szint az új, optimalizált tömegű és hatékony felépítésű EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű padlólemez alkalmazásának köszönhető.

-Arányai is optimálisak: a kompakt (4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas) külső példásan tágas utasteret, valamint óriási, 537 literes (VDA) csomagteret rejt.

-A modellt karakteres és kifejező dizájn, valamint dinamikus vonalvezetés jellemzik. A magas technológiájú első fényszórók 3D hatású hátsó fényszórókkal egészülnek ki, amelyeket a márka legújabb tanulmányautóiból emeltek át a tervezők.  

Citroen TECHNOSPACEúj korszak kezdetét jelző dizájn

A Citroen TECHNOSPACE először is meglepő dizájnjával hívja fel magára a figyelmet: különleges arányai, speciális kerekei dinamikus, energikus, ugyanakkor masszív stílust eredményeznek. Az újszerű orr-rész meghatározó elemei a karakteres motorblokk, a megújult márkajel és a látványos fénysor biztosította 21. századi „tekintet”. A futurista 3D hatású hátsó fényszórókat a Tubik, Survolt és Revolt tanulmányautók ihlették. A hátsó résznek dinamikus megjelenést kölcsönöz az erőt és minőséget sugárzó tekintélyes csomagtérfedél.

A Citroen TECHNOSPACE vonzó stílusjegyeit még hangsúlyosabbá teszi a különleges ánizs árnyalatú karosszéria, melynek selymes fénye kiemeli a tanulmányautó lendületes, töretlen vonalvezetését. A loft stílusban fogant utastér dizájnja rendkívül letisztult. A hatást tovább fokozza a panoráma-szélvédő és a nagyméretű üvegtető, melyeken át csak úgy árad a fény az autó belsejébe. Minden adott a tökéletes kikapcsolódáshoz. A loft stílus a felhasznált anyagok minőségében is megmutatkozik. A mikroszálas anyaggal kevert hasított bőr ülés- és ajtókárpitok kényelmes és tartós használatot ígérnek. A praktikus és ötletes kialakítású fontosabb tárolóhelyek és a rekordméretű (VDA szabvány szerint 537 liter) csomagtartó élénk „techno” színben pompáznak.

A kényelmet szolgáló technológiai megoldások

A Citroen TECHNOSPACE utastere valamennyi utasnak élvezetes utazást, kellemes időtöltést ígér. Masszázsfunkcióval rendelkező első ülések, kényelmes lábtartóval ellátott Relax utasülés és a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák gondoskodnak arról, hogy a fedélzeten töltött idő mindenki számára valódi kikapcsolódást jelentsen.

Citroen TECHNOSPACEA Citroen TECHNOSPACE-ban a vezető és az utasok is első osztályon utaznak. A tanulmányautó vezérlőrendszere egyszerűen használható, ergonomikus és esztétikus. A letisztult műszerfal egy 7 colos érintőképernyő és egy 12 colos panoráma-képernyő köré szerveződik. A 7 gombbal működő érintőképernyő segítségével valamennyi gépjárműfunkció vezérlése – légkondicionáló, navigációs rendszer, audiorendszer stb. – megoldható.

A nagy felbontású 12 colos panoráma-képernyő az alapvető vezetési információk kijelzésére szolgál. A testre szabható képernyő beállításain a vezető bármikor kedvére változtathat. Tetszés szerint megjelenítheti rajta a navigációs rendszer információit, a vezetéstámogató funkciókat vagy akár személyes fényképeit is. így lesz a gépkocsiból valódi élettér.

A Citroen TECHNOSPACE a világgal is folyamatos kapcsolattartást biztosít. A 7 colos érintőképernyőn keresztül hozzáférést nyújt a Citroen Multicity Connect névre hallgató távközlési alkalmazásokból álló portálhoz (azokban az országokban, ahol a Citroen Multicity már megkezdte működését). A gépkocsiból is egyszerűen használható alkalmazások megkönnyítik a vezető és az utasok életét, legyen szó a legközelebbi benzinkút, szálloda, étterem megtalálásáról vagy az elkövetkező napokra szóló időjárás-előrejelzésről.   

A Citroen TECHNOSPACE a Créative Technologie újabb bizonyítéka. Kreatív dizájnja, a kényelem és a környezetvédelem szolgálatában álló technológiai megoldásai pontosan kifejezik a márka legfontosabb stratégiai elkötelezettségét: a modellkínálat presztízsnövelését.  
Kulcsszavak: bemutató, Citroen, Geneva Auto Show 2013, genf, premier, Technospace, új modell
 
BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11321 - 11330