Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11371 - 11380 |
Kia meglepetés a Genfi Autószalonon |
||
2013. március 02.
A Kia az idén is meglepi a Genfi Autószalon közönségét! új modellje, nemcsak tovább szélesíti a márka egyébként is egyedülálló palettáját, de belépőt vált a nagy teljesítményű autók világába is. Készülj fel egy még sportosabb autóra és még letaglózóbb designra!
|
A Kia az idén is meglepi a Genfi Autószalon közönségét! új modellje,
nemcsak tovább szélesíti a márka egyébként is egyedülálló palettáját, de
belépőt vált a nagy teljesítményű autók világába is. Készülj fel egy
még sportosabb autóra és még letaglózóbb designra! pro_cee´d GT és cee´d GT A Kia pro_cee´d GT és cee´d GT minden eddigi elképzelést túlszárnyal, ami az egyedülálló vezetési élményt illeti. Ráadásul mindkét modell háromajtós és ötajtós kivitelben is kapható lesz. De nem csupán ezek a tulajdonságok emelik ki a tömegből a két autót. A turbófeltöltős 1.6-os GDI motor a maga 204 lóerejével és 265 Nm-ével, letisztult, dinamikus külsejével, nappali LED-es menetfényével, dupla kipufogójával, illetve 18"-os alufelnijével mindenkit lenyűgöz. Kattints az exkluzív pro_cee´d GT képekért! Kia koncepció autó Készen állsz a provokatív és szexi városi autók új generációjára? Hát itt van: vagányságot sugárzó, mégis barátságos hűtőrács és fényszóró elrendezés, határozott vonalvezetés, aminek minden szeglete sebességet és energiát sugároz. A Kia új koncepció autója garantáltan megragadja a figyelmet! Kulcsszavak: autószalon, bemutató, cee'd GT, Geneva Auto Show 2013, genf, kia, premier, pro_cee'd GT
|
|
|||||
|
||||||
Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben |
||
2013. március 02.
A Genfi Autószalonon láthatja először a világ közönsége azt a Fiat 500 GQ limitált szériát, amely a Condé Nast mértékadó férfi magazinja, a Gentlemen”s Quarterly, és a Fiat közötti együttműködés nyomán született meg.
|
A Genfi Autószalonon láthatja először a világ közönsége azt a Fiat 500 GQ limitált szériát, amely a Condé Nast mértékadó férfi magazinja, a Gentlemen”s Quarterly, és a Fiat közötti együttműködés nyomán született meg. A júniustól megvásárolható modell előzetes példánya megtekinthető a Fiat standján. Az 500-as ezen különkiadását az exkluzív és kifinomult, kéttónusú mattszürke/szénfekete színvilág teszi feltűnővé. A Genfi Autószalon látogatói Európában elsőként vehetik szemügyre az 500e modellt, azt az elektromos járművet, amely a közelmúltban a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be, és amelyet kizárólag az Egyesült államokban fognak értékesíteni, 2013. második negyedévétől kezdve. Amint arról a Genfben kiállított, vadonatúj 500 GQ és 500S modellváltozatok is tanúskodnak, a Fiat 500 szüntelen energiával képes folyamatosan megújulni és meghökkenteni. Az új, nulla emissziójú városi jármű arra világít rá, hogy a Fiat márka hogyan képes az aktuális piaci igényekhez vagy a kormányzati irányelvekhez igazodva megfelelni a CO2-kibocsátás mérséklése sürgető szükségletének. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, fiat, fiat 500, Geneva Auto Show 2013, genf, világpremier
|
|
|||||
|
||||||
Delta ‘S by MOMODESIGN’ különkiadás a Genfi Autószalonon |
||
2013. március 02.
2013 márciusában kerül forgalomba az új Lancia Delta ’S by MOMODESIGN’, a jellegzetes stílusra vágyó, nagyvárosi férfiak tökéletes autója. A Delta és a MOMODESIGN sikeres együttműködésének gyümölcseként létrejött új modellvariáns a Delta nagyszerű személyiségét egy sor esztétikai kiegészítéssel, króm elemekkel gazdagítja, felöltve a MOMODESIGN Centro Stile termékeinek egyedi ...
|
A Lancia Delta ’S by MOMODESIGN’ változatot kívülről merész stíluselemek – a karosszéria színére fényezett oldalsó kötények és lökhárítók, Ecochrome felületek, barnított hátterű fényszórók, 18 colos keréktárcsák, krómozott iker kipufogóvég és fényes fekete hátfal – jellemzik. Mindezeken felül az új modellváltozat kapcsán két vadonatúj színárnyalat is megjelenik: az Anthracite szürke és a kéttónusú Anthracite szürke/Eclipse fekete a korábbról ismert Zenith fehér, Magma fekete, valamint a kéttónusú Zenith fehér/Eclipse fekete színvilágot egészíti ki. Hasonlóan elegáns stílusjegyekkel gazdagodott a modell belső tere, a fényes fekete középkonzoltól az Ecochrome betéteken (kivéve a légbeömlőknél) és a sárga fordulatszámmérőn át az ipari szövettel és bőrrel kárpitozott, egyedi ülésekig. Mindezt még izgalmasabbá teszi a bőséges alapfelszerelés, amely sebességtartó automatát, kétzónás automata klímaberendezést, motoros állítású külső visszapillantó tükröket, valamint opcióként hátsó kartámaszt és Blue & Me rendszert is tartalmaz. Az új Delta ’S by MOMODESIGN’ a 120 lóerős 1.6 MultiJet, a 190 lóerős 1.9 Twin Turbo MultiJet és a 120 lóerős 1.4 TurboJet erőforrásokkal rendelhető, ám sportos temperamentumához leginkább a kategóriája csúcsán elhelyezkedő, nagyobbik dízelmotor illik. Az 1.9 Twin Turbo MultiJet erőforrás legnagyobb teljesítménye 190 lóerő, maximális forgatónyomatéka 400 Nm 2000/perc fordulatszámon. Mindez rekord menetteljesítmények elérését teszi lehetővé: a modell végsebessége 222 km/óra, az autó álló helyzetből 7,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A kiugró teljesítmény záloga az autóban alkalmazott számos, forradalmi megoldás, mindenekelőtt a kettős turbófeltöltő alkalmazása (amire a twin turbo név is utal). A kisebb, csekély tehetetlenségű feltöltő késlekedés nélküli, élénk gázreakciókat tesz lehetővé, míg a nagyobbik turbófeltöltő a tekintélyes csúcsteljesítményért felel. A motor magas fajlagos teljesítménye (kb. 100 LE/liter) a közelmúltig a kifejezetten sportos benzinmotorok kiváltsága volt. Ráadásul annak köszönhetően, hogy már 1250/percnél 300 Nm forgatónyomatékot ad le, az 1.9 Twin Turbo MultiJet kivételesen kezesen reagál a gázparancsokra, és ezáltal minden helyzetben emlékezetes, élvezetes vezetési élményt szavatol. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Delta, Geneva Auto Show 2013, genf, különkiadás, lancia
|
|
|||||
|
||||||
Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője átvette nyereményét |
||
2013. március 02.
Az ír Gabriel Warde, a 2012-es Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny (YETD 2012) győztese átvette nyereményét, egy új Scania nyerges vontatót.
|
A nyeremény ünnepélyes átadási ceremóniáján az ír közlekedési, turisztikai és sport-miniszter, Leo Varadkar is részt vett. „Gratulálunk Gabriel-nek, hogy a 24 európai ország 17.000 indulója közül az első helyen végzett.” – mondta a miniszter, Leo Varadkar. „A közúti biztonság és üzemanyag-hatékonyság kiemelt jelentőséggel bír a fuvarozók számára. Gabriel a győzelmével bebizonyította, hogy az ír tehergépjármű-üzemeltetők és tehergépkocsi-vezetők is képesek a legmagasabb követelményeknek megfelelni.” Szintén jelen volt a Scania írországi képviseletének ügyvezető igazgatója, Joe Crann, aki a közvetkező szavakkal kommentálta az átadást: „Nagy örömünkre szolgál, hogy az ír versenyző nyerte meg a versenyt. Amikor elkísértük Gabrielt Svédországba, meg voltunk róla győződve, hogy ő a legjobb sofőr. Megfontoltan vágott neki a feladatoknak és erőfeszítése végül meghozta a sikert.” Gabriel Warde hazavitte az autóját Loughrea-ba, amelyet háza hátsó udvarában parkolt le. „Bámulatos látvány, olyan mint egy kiállítási darab.” – mondta. Már a teljes családját, feleségét és mind a négy gyermekét elvitte egy próbaútra a fehér Scania R500-zal. Jelenleg azon gondolkodik, mi lenne a vontató számára a legjobb felhasználási terület, Gabriel ugyanis folytatja munkáját korábbi cégénél, a tejszállítással foglalkozó Cummer Transport-nál. „Nagyon szeretem a munkámat és boldog vagyok, hogy ezekben a nehéz időkben is van állandó munkám. Majd meglátjuk mi lesz az autó feladata.” Mindenesetre az ír sofőr elmúlt hat hónapja izgalmasan telt. Miután 2012 szeptemberében megnyerte a YETD versenyt, meghívást kapott Brüsszelbe, ahol az EU közlekedési biztosa, Siim Kallas hivatalosan átadta neki a díjat. „örök életre szóló élményt jelentett ennyit utazni és ilyen sok figyelmet kapni.” – tette hozzá Gabriel Warde. Kulcsszavak: nyeremény, scania, teherautó, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Még vonzóbb a Mazda CX-5 |
||
2013. március 01.
A folyamatos termékfejlesztést szem előtt tartva a Mazda további változtatásokkal fokozza CX-5 modelljének vonzerejét a vezethetőség, a formaterv és a funkcionalitás területén.
|
A többszörös díjnyertes kompakt szabadidő-autó SKYACTIV dízel változatainak gázpedál egységébe egy ún. kickdown kapcsolót építettek, melynek segítségével az autó vezetője megakadályozhatja, hogy az automataváltó akarata ellenére több fokozatot visszaváltson, vagy a jól érezhető "kickdown" nyomásponton túl benyomva a gázpedált, a maximálisan elérhető legnagyobb gyorsulást idézheti elő, ha a helyzet épp több nyomatékot kíván. A CX-5 motorjai mostantól még pörgősebbek lettek a motorvezérlő egység átprogramozásával. A fordulatszámmérő piros tartományának alsó határát a 2,2 literes SKYACTIV dízelmotor esetében 5250-ről 5500 fordulat/percre, a 2.0 literes SKYACTIV benzinmotor esetében 6500-ról 6800 fordulat/perc-re emelték. A Mazda mérnökei a CX-5 információs rendszerén is tovább dolgoztak, hogy a vezető még inkább a vezetésre koncentrálhasson. A továbbfejlesztett audio-rendszer esetében a zenelejátszás irányítását már hangutasítással is végezhetjük, és a Bluetooth-on keresztül kapcsolódó okostelefonokra érkező SMS-eket és e-maileket is megjeleníthetjük, ill. elolvashatjuk a rendszeren keresztül. Az audio-rendszer kezelőgombjára helyezett új, stílusos ezüst rátét (TFT-kijelzős modellek esetében) javítja észrevehetőségét és kezelését. A szövetkárpittal szállított modellek ajtóban elhelyezett könyöklőit pedig tartósabb minőségű anyaggal vonták be. Az új Mazda6 figyelemfelkeltő, bevezető színe, a Soul piros a CX-5-nél is elérhető már. Ezt a színt egyedülálló folyamat során fejlesztették ki – két különböző alapozóréteg kombinációjával a Mazda egy mély, intenzív piros színt ért el, amely szinte belülről ragyog, ha a fény ráesik, és kontrasztos, ha szürkületben vagy sötétben látjuk. A Soul piros a kompakt SUV vonalait is megnyerő módon emeli ki; három új karosszéria-színnel (Stormy kék, Meteor szürke, Jet fekete) együtt lép piacra. A 2012-ben bevezetett CX-5 volt az első olyan modell, melyben a SKYACTIV TECHNOLóGIA bemutatkozott, s amely magán viselte a “KODO – A Mozgás Lelke” dizájn stílusjegyeit. Az alacsony fogyasztás, a szuper vezethetőség, a kiemelkedő biztonsági tulajdonságok és a kategória egyik legkényelmesebb és rugalmasan variálható belső tere nagyon kedvelté tette a CX-5-öt vásárlóinak körében – az eladási eredmények felülmúlták a várakozásokat. Kulcsszavak: cx-5, fejlesztés, járműipar, mazda, skyactiv
|
|
|||||
|
||||||
Fiat 500L Trekking világpremier Genfben |
||
2013. március 01.
A sportkedvelőknek és természetjáróknak kifejlesztett, új Fiat 500L Trekking a terepjárókat idéző megjelenést intelligens elsőkerék-hajtással társítja, hála annak az innovatív „Traction+” kipörgésgátló rendszernek, amely csúszós felületen jobb tapadást biztosít, és ezáltal kiváló elindulási képességgel ruházza fel az autót.
|
Mindezen funkciói mellett a jármű megőrizte a Fiat 500L-re jellemző helykínálatot és funkcionalitást. A Fiat „városi életterében” elfér a világ minden kis és nagy öröme, a gyerekektől a barátokon át az utazásig, a zenehallgatástól az online közösségekig. Az Európa-szerte jövő júniustól forgalmazott új 500L Trekking tovább erősíti a Fiat „városi életterének” kiváló piaci teljesítményét; a modell mindössze öt hónap leforgása alatt mintegy 38 ezer példányban talált gazdára Európában, ennek több mint fele Olaszországon kívül. Olaszországban az 500L a legkeresettebb közepes méretű személyautó, a dízelek eladási listáján a második helyen áll. Ráadásul (annak ellenére, hogy a modellcsalád teljes európai bevezetési projektje még le sem zárult) a Fiat 500L az egyetlen olyan modell a kontinensen, amely az óvilág gazdasági nehézségei ellenére folyamatosan növekedni volt képes. Hogy csak egy példát említsünk: az olasz Quattroruote autós magazin olvasói a Fiatot választották meg „2013. legjobb újdonságának”, megelőzve a legjobb német versenytársakat is. Terepjárós megjelenés, emelt hasmagasság, egyedi belső kialakítás A modell természetjáró karakterét kihangsúlyozandó az 500L Trekking védőborítással ellátott, egyedi lökhárítókat kap, amelyek még agresszívabbá, még dinamikusabbá teszik megjelenését. A szabad hasmagasságot megnöveltük, így a típus könnyedén siklik át akár komoly útegyenetlenségeken is. Szintén alapfelszerelés az új, 17 colos gyémántmintázatú könnyűfém keréktárcsa-szett, „hópihe jelölésű” M+S abroncsokkal szerelve, amelyek a legkedvezőtlenebb tapadási viszonyok mellett is maximális úttartást és vonóerő-átvitelt szavatolnak. A külső dizájnt és ezzel a modell stílusát jó néhány új elem – így a kő textúrájú, barnított kerékív-borítások, a selyemfényű kilincsek vagy a csiszolt acélból készült oldalsó betétek – dobja fel. A beltérben a Trekking kivitel új, modern ipari szövetanyagból készült kárpitozást kapott, műbőr betétekkel. Az ügyfelek kétféle kombináció közül választhatnak: általános alaphangulatú, bőrbetétekkel díszített Magnesio szürke szövet, vagy a városiasabb, divatosabb fekete szövet, fehér betétekkel. Végezetül az 500L Trekking modell hatféle karosszériaszínben – fehér, sötét metálszürke, fekete, homokszín, burgundi, metál sötétzöld és az új, exkluzív Napsárga – rendelhető, fekete vagy fehér tetőlemezzel. Kulcsszavak: 500L Trekking, autószalon, fiat, Geneva Auto Show 2013, genf, premier
|
|
|||||
|
||||||
Szombaton ismét RallyCafé a Jazzy Streeten |
||
2013. március 01.
Együd Tibor urat, a Mazda magyarországi vezérképviseletének ügyvezetőjét kértük fel hogy legyen az e-heti sportmagazin autós vendége, Beszélünk az új Mazda6 amerikai sportsikeréről, és a Mazda6 2.2-es új - már sky activos - sportkombijáról.
|
Erre az újdonságra, hallgatóink most a Jazzy Streeten bukkanhatnak rá. Szót ejtünk néhány érdekes műszaki megoldásról, és a fogyasztás mérésére szolgáló furcsa számítási normáról is... Az Observer lelkes kis csapata újra velünk lesz, és a Magyar Autó és Motorsport Hősei 2012 című könyvükben szereplő hazai versenyzők idei lehetőséginek járnak utána. Mihályi Csabával, a Rally Café "főpincére" jobbnál jobb fogásokkal készül, és több fordulóban is beszélgetünk vele. Terítékre kerül a Forma1, jönnek a legfrissebb hírek, körülnézünk a kulisszák mögött, és útjára indítunk egy világbajnok aspiráns finn fiút is. Mindezek mellett a rallysport világa se maradhat ki, így Loeb is terítékre kerül, bár lehet, hogy ez a pletyka olyannyira kacsa, hogy már hápog is... Ami pedug kacsának tűnt, arról kiderül, hogy valóság... Tartsanak velünk a Jazzy Street sportos kávézójában, a RallyCaféban, és mi igyekszünk majd jó zenéket és érdekes híreket tálalni. A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Streeten a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán. Ismétlés kedden 20 órától. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, jazzy street, mazda6
|
|
|||||
|
||||||
10 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba februárban |
||
2013. március 01.
Az idén februárban 10 százalékkal kevesebb, 3838 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon 2012. februárhoz viszonyítva - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Jato Dynamics autóipari információszolgáltató pénteken az MTI-vel.
|
Az év első két hónapjában 7492 új autót helyeztek forgalomba, a csökkenés 19 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest. A Jato szerint februárban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, havi 532 darabszámmal, a 2013-as évben február hónappal bezárólag a Volkswagen került ki győztesen 1027 darabos forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el februárban (207 darab), az éves modell ranglistát az Opel Astra vezeti 416 darabos eladással. Az egyesület értékelésében kiemelte, az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, emiatt jó néhány 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték. Ez a hatás minden bizonnyal, de csökkenő mértékben még a márciusi eladási darabszámoknál is szerepet fog játszani. Az MGE úgy véli, az év második felére az előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni. Az egyesület szerint az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése ugyan nem várható, de kismértékben nőhetnek az ilyen eladások. 2013-ra a magán vásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges. A Jato szerint a 2013-as év hátralevő 10 hónapja sem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges- és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés. Az MGE szerint a 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelenthet a legális szakmára nézve. úgy vélik, az ellátatlanul maradó területekre áramlanak elsősorban a feketegazdaság szereplői kereskedelmi és javítói vonalon egyaránt. Az idén februárban 798 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 16 százalékkal kevesebbet, mint tavaly februárban. Az év első két hónapjában 1454 kishaszonjármű került forgalomba 21 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Az eladott nagyhaszonjárművek száma februárban 319 volt, 31 százalékkal több, mint egy éve, január-februárban 616-ot helyeztek forgalomba, 53 százalékkal többet, mint 2012 azonos időszakában. Kulcsszavak: autópiac, gazdaság, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon |
||
2013. március 01.
Az Alfa Romeo 4C végleges szériaváltozata a 83. Genfi Autószalonon mutatkozik be. A két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg: teljesítmény, olasz stílus és technológiai kiválóság, maximális vezetési élménnyel és hiánytalan biztonsággal társítva.
|
Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, új kompakt szupersportkocsi már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült államokba, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét. Az Alfa Romeo 4C közvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet oly sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon, és amely nem kevesebb, mint három nagy presztízsű díjat is elnyert: „AutoBild Formatervezési Díj” (2011, Németország), „Tanulmányautók és Prototípusok Formatervezési Díj” (2012, Olaszország) és „2013. Legizgalmasabb Autója” - „What Car?” (2013, Nagy-Britannia). A 4C jelentése A „4C” betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe az Alfa Romeo fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel. Az autó kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersportkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével éri el, ami maximális mozgékonyságot és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezett. Ennek érdekében az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo 8C Competizione) világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tovább tökéletesített formában alkalmazta, hogy tovább erősítse sportos karakterét. Erre kiváló példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott „Race” versenyüzemmóddal. Külső formavilág Az Alfa Romeo Formatervezési Központban megalkotott 4C láttán azonnal a márka hagyományos, ikonikus modelljei jutnak a szemlélő eszébe: azok a típusok, amelyek meghatározták az Alfa Romeo történetét. Mindenek felett a méretek és a hajtáslánc elrendezése tekintetében különösen szembeötlő a hasonlóság a 33 Stradale modellel, amely amellett, hogy szélsőséges és funkcionális elvárásoknak felelt meg, eredeti stílusával tökéletes, félreismerhetetlen Alfa Romeo ruhába öltöztette a motor - futómű kettősét. Hasonlóképpen járt el a 4C is, méltó lezárásaként annak az utazásnak, amely a 8C Competizione megteremtésével vette kezdetét, és amely a márka legfontosabb értékeire – a kompakt méretekre, a dinamizmusra és a vezetési élményre – összpontosított. Belső kialakítás Az utastérben szintén alapvető formavilággal és elengedhetetlen anyagokkal találkozunk; ezek egytől egyig a vezetési élmény végletekig történő fokozását szolgálják. Mindenekelőtt a középkonzol anyagául választott szénszálas műanyag tűnik fel: ezt teljesen szabadon hagyták a tervezők, kihangsúlyozva a megoldás különlegességét, high tech mivoltát és ultra kis tömegét. Méretek és aerodinamika A dupla kagylóüléssel felszerelt autót igazán különlegessé teszi kategóriájában rendkívül kompakt mérete: hosszúsága nem éri el a 4 méter, ugyanakkor a sportkocsi 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávja kevesebb, mint 2,4 méter. Ezek a paraméterek egyrészt kihangsúlyozzák a modell kompakt méreteit, másrészt még agilisabbá teszik viselkedését. Ráadásul a minden részletre kiterjedő tervezésnek köszönhetően az autó kivételesen áramvonalas is. Cz-értéke (leszorítóerő együttható) negatív, ami, akárcsak a verenyautóknál, nagy sebességnél fokozott stabilitást eredményez. új, négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelében már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor innovatív alumínium blokkra épül, egyedi fel- és leömlő rendszerét úgy hangolták be, hogy az még tovább erősítse az autó sportos karakterét. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat. Alfa TCT automata sebességváltó A 1750 Turbo benzinmotorhoz csatlakozó, innovatív Alfa TCT dupla szárazkuplungos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően valódi mérföldkő a kategóriában. A vezető szekvenciális üzemmódban, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is működtetheti a sebességváltót. Az új Alfa DNA programkapcsoló Race versenyüzemmóddal Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely - zárt pályán - még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé. A legkiválóbb olasz értékek Az Alfa Romeo és Maserati márkák legkiválóbb műszaki és autóipari szakértelme tette lehetővé a 4C sorozatgyártású kivitelének a létrejöttét. A két márka közötti együttműködés keretében szoros integráció valósult meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között. Ez is egy különleges jellemzője annak az Alfa Romeo márkának, amely egy évszázados múlttal a háta mögött a mai napig az olasz termékek egyik legismertebb és legkedveltebb nagykövete szerte a világon. Kulcsszavak: 4c, alfa romeo, autóipar, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, világpremier
|
|
|||||
|
||||||
Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével |
||
2013. március 01.
új változatát mutatja be a Volvo Trucks I-See rendszerének, amely az új Volvo FH sorozat tagjainak üzemanyag-fogyasztását hivatott mérsékelni a hegyes-völgyes útszakaszokon.
|
Az új technika egy központi szerverről szerzi be az útvonal topográfiáját illető a legfrissebb információkat, így az I-See rendszerével ellátott minden tehergépkocsi ugyanazon üzemanyag-takarékossági adatbázist veheti igénybe. „Egy-egy tehergépkocsi akkor is teljes mértékben kiaknázhatja a rendszer kínálta előnyöket, ha korábban még egyetlen alkalommal sem járt az adott útszakaszon. Elegendő ugyanis, ha egy I-See rendszerrel felszerelt jármű korábban már megtette a távot” – magyarázta Christer Pehrsson, a távolsági fuvartevékenységek területi gazdasági vezetője. Az I-See tulajdonképpen olyan „robotpilótához” hasonlítható, amely a lehető leginkább üzemanyag-takarékos módon végzi a sebességváltásokat és gyorsításokat, illetve használja a motorféket. A távolsági fuvarozásban ily módon akár öt százalékkal is mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás. Amikor az I-See legújabb változatával felszerelt jármű első ízben jár be egy hegyes-völgyes útszakaszt, a helyi topográfiai viszonyokról összegyűjtött információit vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a Volvo Trucks központi szerverére juttatja. Az adatok tehát nem csupán az adott gépkocsi memóriájában tárolódnak, amint az I-See korábbi verziója esetében történt. Amint egy másik, az I-See rendszerével ugyancsak felszerelt jármű érkezik az adott útszakaszra, a rendszer önműködően megkapja a központi szerverről a vonatkozó adatokat, s mindjárt az első alkalommal is gondoskodik az üzemanyag-takarékos sebességváltásokról, gyorsításokról illetve fékezésekről. Az I-See új változatával így minden tehergépkocsi – fuvarvállalattól függetlenül – mindenkor gyors hozzáféréssel rendelkezik az előtte álló útszakasz domborzati viszonyairól feltöltött, legfrissebb adatállományhoz. Az információk kizárólag az aktuális viszonyokat tartalmazzák, nem pedig idővel elavuló térképekről származnak. Az I-See első változata az új Volvo FH számos innovatív funkciójának egyikeként mutatkozott be, azonban még az első járművek kiszállítása előtt megjelent továbbfejlesztett verziója is. „Célunk, hogy folyamatosan bővítsük ügyfeleink számára jelentős előnyöket kínáló technikáink kínálatát, nem utolsósorban a vezeték nélküli kommunikáció kínálta lehetőségek kiaknázásával” – hangsúlyozta Christer Pehrsson. Az I-See rendszere kisebb és jelentősebb domborzati szintkülönbségek esetén egyaránt alkalmas üzemanyag-megtakarításra. Az I-See működése - Az I-See olyan szoftver-rendszer, amely egyszerre működik együtt a jármű hajtásrendszerével és a GPS-szolgáltatással. Működésének feltétele a tehergépkocsi sebességszabályzó berendezésének aktivált állapota. - Az I-See a Volvo Trucks központi szerveréről szerzi be adatait az elkövetkező útszakasz topográfiai viszonyairól. - Amint az I-See emelkedő közeledtét érzékeli, fokozza a jármű sebességét. A tehergépkocsi így megnövelt mozgási energiájának köszönhetően az emelkedőn haladva is tovább maradhat magasabb sebességi fokozatban, mérsékelve az üzemanyag-igényes visszaváltások számát. - Amint a jármű eléri a hegygerincet, az I-See az indokolatlan gyorsítások megelőzésére összpontosít. A lejtő kezdete előtt a rendszer a hajtáslánc leválasztásával, így a tehergépkocsi szabadon futásával takarít meg energiát. Az I-See ezután időben, már jóval a lejtő vége előtt megkezdi a motorfék használatát. - Amennyiben a lejtőt közvetlenül emelkedő követi, a jármű szabadonfutó üzemmódban növelheti mozgási energiáját, amellyel az emelkedő első szakaszát teheti meg. Kulcsszavak: fejlesztés, üzemanyag, volvo, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11371 - 11380 |