Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11391 - 11400
Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása

Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása

2013. február 28.
Miközben még javában küszködünk a téllel, a hideg évszak kedvelői már a hegyek felé autóznak. A kocsik alkalmassága a hosszabb utazásra eléggé eltérő, érdemes tehát utánanézni néhány tulajdonságuknak, amelyek fontosak lehetnek a vásárló szempontjából.
Részletek
Chevrolet Cruze kombAz, hogy megfelel-e a jármű nagyobb távolságok bejárására, függ a belső tér tágasságától, a kocsi kezes viselkedésétől, kulturált működésétől és hatásos zajszigetelésétől. Persze egyéb dolgok is befolyásolják, hogy végül is mennyire lesz kellemes élmény a kirándulás, például a navigáció, vagy az, hogy mennyire könnyű beállni egy szűk parkolóhelyre. Az új Cruze kombival a Chevrolet meggyőzően mutatja be, hogy megfizethető, korrekt árért is lehet magas szintű komfortot és élvezetes autózást kapni.

A Chevrolet népszerű Cruze családjának legújabb tagjaként a kompakt kombi 1478 maximális csomagteret nyújt. Miközben sok szó esett a lépcsőshátú változat biztonságának maximális, ötcsillagos EuroNCAP értékeléséről, ne feledkezzünk meg a Cruze utasterének elismerésre méltóan modern kialakításáról sem. Mivel a zaj hosszú távon elfárasztja legtöbbünket, a mérnökök elvágták a zaj és a rezgések útját a motor és a futómű, illetve az utastér között. Meghatározott helyeken műanyag elnyelő elemeket helyeztek el, a karosszéria egyes kisebb részeit pedig beolvasztott csillapító réteggel látták el. Hozzájárul a Cruze csendességéhez a háromrétegű, akusztikus tetőkárpit is. Különösen észrevehető a haladás a 2.0 és 1.7 literes dízelmotoros kiviteleken, amelyek diszkrét hangja össze sem hasonlítható a régebbi öngyulladós járművekével.

A sebességrögzítő és a parkolási jelzőhang mellett a Cruze kombi közepes és felső felszereltségi szintjei kiváló kapcsolattartást is kínálnak. A Chevrolet MyLink technika a hétcolos, színes érintőképernyő köré épül, amely kapcsolatban áll a tolatókamerával is – ez bizony ritkaság ebben az árkategóriában.

Chevrolet Cruze kombA MyLink egy kompatibilis okostelefon – amely IOS vagy Android operációs rendszerű lehet – tartalmát jeleníti meg az érintőképernyőn. Márciustól az ilyennel ellátott Chevroletek kaphatók lesznek a Siri Eyes Free intelligens asszisztenssel, amely egyszerűen felkérésre intéz el dolgokat, valamint a BringGo nevű navigációs alkalmazással. Az utóbbi szintén az érintőképernyőre vetíti a mobiltelefon által kidolgozott útvonalat, de még azt is, hogy melyik forgalmi sávba kell besorolni, ezenkívül valósidejű útinformációkkal szolgál – ehhez aktív hálózati kapcsolat szükséges a szolgáltató és a mobiltelefon között.

Annál már mi sem természetesebb, hogy a MyLink képernyőjén megnézhetjük az okostelefonnal készített fényképeket, sőt – az autó álló helyzetében – a videókat is. A Chevrolet Cruze kombi a szórakoztatás és tájékoztatás terén is mércének számít az árkategóriájában!
Kulcsszavak: autóipar, chevrolet, Cruze, családi autó, új autó
 
Legkevesebb 20 százalékkal csökkenhet az autógyártás az idén a Bosch szerint Legkevesebb 20 százalékkal csökkenhet az autógyártás az idén a Bosch szerint Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása Először látható Európában az új Chevrolet Camaro BMW M Performance alkatrészek a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez BMW M Performance alkatrészek a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez
 
A Stadler szállíthatja MÁV-START-nak és a GYSEV-nek a FLIRT- motorvonatokat

A Stadler szállíthatja MÁV-START-nak és a GYSEV-nek a FLIRT- motorvonatokat

2013. február 28.
A Stadler Bussnang AG nyerte a MáV-START és a GYSEV közös motorvonattenderét, és szállíthatja a FLIRT-járműveket.
Részletek
Stadler FLIRTA MáV-START Zrt. és a GYSEV közös szerdai közleménye szerint eredményes a korszerű motorvonatok beszerzésére közösen indított közbeszerzési eljárás, a vasúttársaságok az ajánlattételi határidő lejártát követően az ajánlatértékelést a törvény által előírt időn belül elvégezték, a pályázat eredményét kedden kihirdették, az eljárás nyertese a Stadler Bussnang AG.

A Közlekedés Operatív Program (KöZOP) forrásából megvalósuló beszerzés révén a következő években 42+6 új villamos motorvonat állhat folyamatosan forgalomba, az ország több vasútvonalán. A MáV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös ajánlatkérőként tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást villamos motorvonatok beszerzésére. Ennek keretében a MáV-START 42 darab, a GYSEV 6 darab egyáramnemű, részlegesen alacsonypadlós regionális villamos motorvonatot kíván beszerezni, amelyek legalább 200 ülőhelyesek, 160 km/óra sebességűek és akadálymentesek. A motorvonatok szállítási véghatárideje 2015. szeptember 30.

A közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakaszának lezárásáig, 2013. január 3-ig a tenderdokumentációt kiváltó nyolc gazdasági szereplő közül a Stadler Bussnang AG tett ajánlatot. A MáV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. az ajánlatot minden szempontból megvizsgálta, és az ajánlatot eredményesnek találta. A 2013. február 26-i eredményhirdetést követően a nyertes pályázóval - a vonatkozó törvényi szabályozás szerint - 30 napon belül kell megkötni a szállítási szerződést - írja közös közleményében a MáV-START és a GYSEV.

Stadler FLIRTA kormány februárban határozatot hozott arról, hogy jóváhagyja a MáV-START és a GYSEV részére a villamos motorvonatok beszerzésének támogatását és kiemelt projektként kezelését, az új Széchenyi Tervhez illeszkedően, a KöZOP-ban.

A KöZOP-forrás biztosításával kapcsolatos előkészítő munka folyamatban van - hangsúlyozza közös közleményében a két vasúttársaság.
Kulcsszavak: Flirt, gysev, közbeszerzés, máv, Stadler, vonat
 
Hivatali gépkocsik helyett új mentőautókat vegyen a kormány Hivatali gépkocsik helyett új mentőautókat vegyen a kormány A Stadler szállíthatja MÁV-START-nak és a GYSEV-nek a FLIRT- motorvonatokat Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében A Stadler szállíthatja MÁV-START-nak és a GYSEV-nek a FLIRT- motorvonatokat Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket Forgalomban a 100. Stadler FLIRT motorvonat Forgalomban a 100. Stadler FLIRT motorvonat
 
Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése

Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése

2013. február 28.
Ideiglenes közműépítési munkákkal megkezdődött a 4-es metró Etele téri végállomásánál az őrmezői kijárat építése - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
Részletek
Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építéseA munkálatok a szerződés szerint egy éven át tartanak, azok határidőre történő befejezése az egyik feltétele a metróvonal 2014 első felére tervezett próbaüzemének. A BKK emlékeztetett arra, hogy ez az egyik legfontosabb kapcsolódó beruházás, amelyre tervpályázatot is kiírtak, a metró kijáratához csatlakozó helyi és helyközi autóbusz-pályaudvar, továbbá a csaknem 500 férőhelyes P+R parkoló és a 120 B+R kerékpártároló tervezését is magában foglaló pályázati eljárás jelenleg is folyamatban van.

A vállalkozó az őrmezői kijárat megépítését február közepén kezdte meg és azzal várhatóan 53 hét múlva készülnek el. Feladatuk a kijárat kivitelezésén túl a kapcsolódó szellőzőkivezetés megépítése, a jövőben döntően szervizútként funkcionáló Péterhegyi út felújítása 800 méter hosszúságban, ideiglenes (közös helyi és helyközi) buszvégállomás kialakítása, valamint a majdani végleges autóbusz-terminál és P+R parkoló földmunkáinak elvégzése is.

Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése
Kulcsszavak: 4-es metró, bkk, bkv, építkezés, közlekedés
 
Budapestre megérkezett az első CAF-villamos Budapestre megérkezett az első CAF-villamos Többféle vezetési stílus ütközik Európa útjain Többféle vezetési stílus ütközik Európa útjain A Goodyear Dunlop az RHD II & RHT II típusokkal bővíti a melegen futózott NextTread termékcsaládot A Goodyear Dunlop az RHD II & RHT II típusokkal bővíti a melegen futózott NextTread termékcsaládot Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Használt gumiabroncsokból készült közút a Jászságban Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax
 
Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen

Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen

2013. február 28.
Elektromos és hibridjármű-fejlesztés indult a győri Széchenyi István Egyetemen 870 millió forintnyi uniós és magyar kormányzati forrásból – hangzott el a programot bemutató szerdai rendezvényen, Győrben.
Részletek
Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemenA jövő augusztusig tartó projekt célja, hogy könnyű, kis teljesítményű, mindennapi használatra alkalmas járművek hajtásrendszerét fejlesszék ki, amelyek megfelelnek a fenntartható közlekedés követelményének. Egy másik pályázat lehetővé teszi, hogy a jármű-prototípusokat is elkészítsék.

Varga Zoltán docens, a kutatás egyik vezetője arról beszélt: az elektromos autók egy akkumulátor-töltéssel mintegy 100 kilométer megtételére képesek, miközben egy átlagos személyautóval egy nap mintegy 20 kilométert lehet megtenni. A Széchenyi István Egyetem - az óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központjával és a Kecskeméti Főiskolával közös - alapkutatásának végcélja egy olyan autó megalkotása, amely "második járműként", robbanómotoros társainál olcsóbban és környezetbarátabban működik – tette hozzá.

Megjegyezte: a jármű olyan funkciókat válthatna ki, amelyek ellátására Magyarországon évi 1,3 milliárd liter benzint vagy gázolajat fordítanak.

Az eseményen elhangzott: a cél egy olyan könnyű – a jelenleg 100-150 kilós akkumulátorral együtt is fél tonnánál alig nehezebb – jármű, amellyel két felnőtt kényelmesen tud közlekedni, végsebessége eléri a 70 kilométert óránként, és egy feltöltéssel legalább 50 kilométer megtételére alkalmas. Bokor József, a győri egyetem járműipari kutatóközpontjának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a projekten összesen 130-an dolgoznak, sok közöttük a diák és a PhD-hallgató.

Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen
Kulcsszavak: egyetem, elektromos, fejlesztés, győr, hibrid, villanyautó
 
Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen A Volkswagen „felvillanyozza” Berlint A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Kinyomtatták az önjáró buszt Kinyomtatták az önjáró buszt
 
Öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt.

Öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt.

2013. február 28.
ünnepélyes keretek között öt vadonatúj, egyforma Scania Touring távolsági autóbuszt adott át a Scania Hungária Kft. a Borsod Volán Zrt.-nek a vállalat tiszaújvárosi telephelyén február 25-én.
Részletek
ScaniaA közlekedési vállalatnál közel húsz éve üzemelnek Scania alvázra épített buszok nagyon jó tapasztalatokkal szolgálva.

Győztes szolgáltatások


Hosszas versenytárgyalási folyamat végére tett pontot a február 25-ei ünnepélyes flottaátadás. Egyrészt a mai időkben rendkívül ritkán írnak ki beszerzési pályázatokat a közlekedési vállalatok, másrészt igen szigorú feltételeket támasztanak ezekben. A Borsod Volán a mostani közbeszerzési eljárásban például a rövid szállítási határidő mellé még speciális garanciális javítási feltételeket is szabott. A Scaniának azonban prémium márkaként a kiváló minőségű termékek mellett éppen a rugalmas, ügyfélközpontú és széles körű szolgáltatáskínálata az erőssége, így a Borsod Volán minden előírásának sikeresen eleget tudott tenni.

Prémium járatokhoz prémium jármű

A beszerzést az is szükségessé tette, hogy a Borsod Volán is végez kiegészítő jeggyel igénybe vehető, az emelt szintű szoláltatási kategóriába sorolt távolsági járatokat, ám ez idáig a flotta járművei nem teljesítették maradéktalanul ezek elvárásait. Az új Scania Touring buszok azonban minden tekintetben eleget tesznek a prémium járatok követelményeinek. Igényes, vonzó megjelenésükön túlmenően kényelmi felszereltségük is kiemelkedő. Minikonyha, WC, DVD-rendszer, Wi-Fi vezeték nélküli fedélzeti internetkapcsolat, kék LED-es hangulatvilágítás, ízléses színvilágú kárpitozás, dupla üvegezés, hatékony légkondicionáló, valamint lábtartós, asztalkás, italtartós, lehajtható kartámaszos, szélesíthető és dönthető háttámlájú ülések gondoskodnak az utasok kényelméről. A gépkocsivezető munkáját pedig az ergonomikus vezetőálláson túlmenően olyan megoldások segítik, mint a távirányítással nyitható csomagtérfedelek, a kamera a középső ajtó felett, a telefonnal felszerelt hálófülke vagy az Opticruise automatizált sebességváltó. A 12 méter hosszú, 49+1+1 üléses, 7,0 köbméteres poggyászteret kínáló buszok hajtásáról a soros, hathengeres, 13 literes dízelmotor 400 lóerős változata gondoskodik, amely AdBlue adalékanyag használata nélkül teljesíti az Euro 5 környezetvédelmi normát.

ScaniaKedvező tapasztalatok


„Nagy várakozásokkal tekintünk az új Scania Touring buszok hosszú távú üzemeltetése elé. Az első Scania alvázra felépítményezett autóbuszunkat 1994-ben helyeztük forgalomba, 2001-ig pedig összesen 19 ilyen járművet szereztünk be. Jelenleg ezeknek a távolsági járatokon közlekedő buszoknak közel 1,6 millió kilométer az átlagos futásteljesítményük, megbízhatóságukkal és könnyű szervizelhetőségükkel pedig nagyon elégedettek vagyunk. Reméljük, ezek az új Scaniák is legalább ennyire kiválóan szolgálnak majd.” - mondta Dr. Sárközi György, a Borsod Volán Zrt. vezérigazgatója.

Folytatásban bízva

„Jelentős mérföldkőnek tekinthető ez az értékesítési ügylet, ugyanis a jelenlegi tenderszegényes időkben különösen nagy siker egyszerre öt új távolsági autóbusz átadása. Bízunk benne, hogy az üzemeltető elégedett lesz majd úgy a Scania Touring buszokkal, mint az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokkal, és hamarosan a további öt ugyanilyen jármű beszerzésére szóló opciót is lehívja. Ezután cégünk életében méltán nevezhetjük majd a Borsod Volán flottavásárlását az elmúlt időszak legjelentősebb buszértékesítésének.” – fűzte hozzá az átadáshoz Sáránszky Róbert, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Kulcsszavak: átadás, Borsod Volán, busz, scania, volán
 
Öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt. Befejeződött a Fővám tér és a Kálvin tér felszínrendezése Öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt. A VT-Transman nyerte a busztendert, 150 Mercedes érkezhet Budapestre Öt új Scania Touring távolsági autóbuszt állított forgalomba a Borsod Volán Zrt. Biodízel motorokkal egészül ki a Scania Euro 6-os termékválasztéka Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez 125 éves a Scania 125 éves a Scania
 
Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren

Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren

2013. február 27.
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) Kossuth téri épülete elé elektromosautó-töltőállomást telepít az Elmű, erről írt alá együttműködési megállapodást Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Hans-Günter Hogg, az Elmű Zrt. igazgatósági tagja szerdán Budapesten.
Részletek
Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth térenA Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) Kossuth téri épülete elé elektromosautó-töltőállomást telepít az Elmű, erről írt alá együttműködési megállapodást Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Hans-Günter Hogg, az Elmű Zrt. igazgatósági tagja szerdán Budapesten.

Fazekas Sándor hangsúlyozta: a tárca elkötelezett a környezetbarát megoldások mellett, és könnyíteni kívánja az elektromos autók alkalmazását. Hozzátette: arra buzdítja a gépkocsi-tulajdonosokat, hogy keressenek környezetbarát megoldást a közlekedésük során.

Hans-Günter Hogg jelezte, hogy megállapodásuk a környezetvédelemmel foglalkozó tárcával egy már korábban elindított együttműködés folytatása.

Az Elmű vezetője emlékeztetett arra, hogy a vállalat támogatja az elektromos autók tankolásának lehetőségét, székházuk előtt 2010 végén adták az első elektromos töltőoszlopot. Azóta Budapesten hét, közterületen működő elektromos töltőállomást telepítettek, és továbbit is átadnak hamarosan.  Az áramszolgáltató feladatának tekinti a környezetbarát technológiák, technikák fejlesztését, a cég maga is hat elektromos autót használ jelenleg.

Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth térenBessenyei Tamás, az Elmű szakigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a Vidékfejlesztési Minisztérium elé telepítendő elektromos töltőoszlop kivitelezése még függ az engedélyek megszerzéséről.

Az igazgató elmondta: a társaság közterületi oszlopainál az idén év végéig ingyen lehet áramot vételezni az elektromos autókba.
Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, környezetbarát, környezetvédelem, villanyautó, zöld
 
Több helyen már fizetős az e-töltés Több helyen már fizetős az e-töltés Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren A Scania vezető szerepe az alternatív üzemanyagok terén Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen A Tesla túl olcsó! - Ezért nem veszik A Tesla túl olcsó! - Ezért nem veszik Az Elmű elektromos töltőállomást telepít a Kossuth téren Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon
 
Átadták Európa legmodernebb forgalomirányító központját

Átadták Európa legmodernebb forgalomirányító központját

2013. február 27.
átadták szerdán a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. új központját Budapesten, ahonnan Európa legmodernebb forgalomirányító szoftverével dolgozhatnak a légiforgalmi irányítók.
Részletek
Átadták Európa legmodernebb forgalomirányító központjátAz összesen 13 milliárd forintos, ANS III elnevezésű beruházás keretében új épületbe költöztek az Igló utcában a légiforgalmi irányítók, és frissítették a MATIAS (Magyar Automated and Integrated Air Traffic System) irányító szoftvert is.

Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter az átadáson azt hangsúlyozta, hogy az ANS III projekt hosszú évekre megalapozhatja Magyarország és a HungaroControl szerepét a kontinens légi közlekedésének integrációs folyamataiban. Hozzátette: a projekt magasabb színvonalra emeli a légi navigációs szolgálatokat, a fejlesztés pedig térségi, és európai érdek is, mert Magyarország közlekedési csomópont. A miniszter szerint a beruházás nem csak Magyarország, de a régió közlekedését is fejleszti és hozzájárul a légiforgalmi irányítás versenyképességének növeléséhez, a közép-európai funkcionális légtérblokk működéséhez.

Kitért arra is, hogy a HungaroControl az egyik legsikeresebb állami vállalat, ami mutatja, hogy az állam is lehet jó gazda és állami cég is működhet világszínvonalon. Szepessy Kornél vezérigazgató azt mondta, az európai légiközlekedés dinamikus változásokon megy keresztül, az egységes európai légbolt projekt hatékonyságnövelésre ösztönzi a szolgáltatókat, akiknek a forgalomnövekedésre is fel kell készülniük. A HungaroControl ezért hosszú távon is a piaci igényekhez igazítja és hatékonyabbá teszi működését, ezt szolgálja az ANS III projekt is amellett, hogy az európai légtér egységesítését is ösztönzi.

Kitért arra is, hogy az új épület átadásával a régi irányító központban hozza létre a HungaroControl a Közép-Európa légiforgalmi tudásközpontját egy képzési és kutatás-fejlesztési részleg létrehozásával. Ebben kap helyet a kényszerhelyzeti központ, az Entry Point Central akadémia, a regionális kutatás-fejlesztési és szimulációs központ is. A beruházással a cég meg tud felelni az uniós elvárásoknak és hozzájárulhat ahhoz, hogy később is megőrizhesse függetlenségét.

Átadták Európa legmodernebb forgalomirányító központjátFrank Brenner, az Eurocontrol főigazgatója szintén az európai légiforgalmi irányítás változásait hangsúlyozta. Mint mondta, a pénzügyi és légügyi helyzet is nagyon nehéz, a légi forgalom 4,4 százalékkal esett 2012-ben, de 2013-ra már 3 százalékos bővülést várnak a forgalomban. Ezek között a körülmények között pozitívum, hogy a HungaroControl befektet és fejleszt még amellett is, hogy a légügyi mutatói egyébként kiválóak. A központ átadása emellett arról is szól, hogy vezető szerepet tölt be a HungaroControl a közép-európai funkcionális légtérblokkban, és kiterjeszti szolgálatait a természeti határokon túlra. Ez a jövő jele - tette hozzá.

A sajtótájékoztatót követően Németh Lászlóné és Szepessy Kornél jelképesen lekapcsolta a régi irányító központot egy gomb megnyomásával, majd látogatást tettek az új épületben, ahol december óta dolgoznak a légiforgalmi irányítók.
Kulcsszavak: airport, HungaroControl, légi közlekedés, repülés
 
Átadták Európa legmodernebb forgalomirányító központját Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája A Germanwings másodpilótája begyakorolta a gép megsemmisítését A Germanwings másodpilótája begyakorolta a gép megsemmisítését Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Nyereséges volt a Lufthansa az első negyedévben Nyereséges volt a Lufthansa az első negyedévben
 
Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára

Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára

2013. február 27.
Jelentős fejlesztéseket végzett a Volvo Trucks az új Volvo FH fülkék légminőségének javítása érdekében, elsősorban kevesebb kémiai vegyületet tartalmazó illetve kibocsátó textíliák és más alkatrészek alkalmazásával.
Részletek
Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számáraA fejlesztések eredményeképpen a fülkebeli levegő lényegesen tisztább lehet a külső forgalmas környezeténél.

„A fülkében alkalmazott anyagok károsanyag-kibocsátásának minimálisra mérséklése állt a fókuszban, emellett a légkondicionáló berendezés segítségével igyekeztünk elejét venni a külső részecskék bejutásának is. E módszerekkel jelentősen sikerült csökkenteni a fülkében a kellemetlen szagokat, valamint a részecskék és olyan szerves vegyületek jelenlétét, mint például a formaldehid” – emelte ki Lars Mårtensson, a Volvo Trucks környezetvédelmi igazgatója.

Rögzített emissziós határértékek

A vezetőfülke légminősége immár sok éve szerves része a Volvo Trucks kutatási és fejlesztési tevékenységének, s mindinkább középpontba került az elmúlt évtized során. Az utóbbi években e munkát a Volvo FH sorozat kifejlesztésével közösen koordinálták.

„Tekintve, hogy sok vezető akár napi húsz órát is járműve fülkéjében tölt, hosszú távú fuvarozásra készült új teherautó-családunk ideális ezen újszerű, teljes körű megközelítés bemutatására is” – hangsúlyozta Hannele Nurmi, a Volvo Trucks anyagszabályzási specialistája. „Minden részletre kiterjedő eljárásunk eredményeképpen az egyes szerves anyagokra a fülkék összes belső anyaga tekintetében konkrét határértékek születtek. Ennek során beszállítóinkkal is szorosan együttműködtünk, így biztosítva célkitűzéseink megvalósulását.”

Kizárólag az „Oeko-tex standard 100” szerinti textíliák

Bizonyos szerves anyagok (Volatile Organic Compounds; VOC) kibocsátása az utastér szövetanyagaiból általános probléma az autóiparban. Sok esetben erős felmelegedés vagy intenzív napsugárzás hatására még intenzívebbé válik az emisszió.

Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számáraA Volvo Trucks többféle módon közelítette meg a problémát. Elsőként minden gyulladás-gátló anyagot eltávolítottak az új FH sorozat fülkéinek szövetanyagaiból, a tűzvédelmi előírásokat az egyes textíliák vastagabb és sűrűbb szövésével teljesítették. Minden szövet megfelel a globális „Oeko-tex standard 100” szabvány előírásainak, vagyis semmilyen vegyületből nem tartalmaznak veszélyes mennyiséget.

Az üléseken, a kormánykeréken és a különböző belső díszítőelemeken alkalmazott műanyagok és bőrfajták mérgező vegyi anyagait kevésbé ártalmasakkal váltották ki, emellett a bőrök cserzését krómmentes eljárással végezték. Mindennek eredményeképpen nem csupán a VOC-emissziót sikerült jelentősen csökkenteni, hanem az allergiás reakciók veszélyét is. A környezetből a fülkébe hatoló részecskék számának mérséklése érdekében, a beszívott levegő két aktívszűrő kombinációján halad keresztül, amelyeket kifejezetten e kisméretű szennyezők mennyiségének minimálisra csökkentése jegyében alakítottak ki.

„ügyfélkörünkben végzett felméréseinkből ismert, hogy egyes vezetők különösen érzékenyek ezen anyagokra, amelyek akár allergiás reakciókat is kiváltanak belőlük. Az új FH sorozat fülkéivel e járművezetőknek is segíteni kívánunk e problémák mérséklésében” – fejtette ki Hannele Nurmi.

Szigorú tesztek


Az eredmények ellenőrzésére a Volvo FH teljes fülkéjét magas hőmérsékleten (40 és 65 Celsius fok) alapos laboratóriumi teszteknek vetették alá.

Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára„E vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy töredékére csökkent a fülke levegőjében jelenlévő szerves anyagok mennyisége, vagyis az új FH vezetői lényegesen tisztább és egészségesebb környezetben dolgozhatnak. Következő célkitűzésünk, hogy ezen eredményeinket teljes tehergépkocsi-palettánk megújítása során felhasználjuk. Jövőbeli törekvéseink szerint a szerte a világon értékesített minden Volvo tehergépkocsiban azonosan magas színvonalú légminőséget szeretnénk biztosítani” – jelentette ki Lars Mårtensson. 
Kulcsszavak: fejlesztés, fh, teherautó, volvo trucks
 
Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára A tehergépjármű-dizájn megköveteli a jövőbe pillantást A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban 249 elektromos autót kapnak a kórházak 249 elektromos autót kapnak a kórházak
 
A Genfi Autószalonon bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF

A Genfi Autószalonon bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF

2013. február 27.
Kisautó offenzíva, az új európai Nissan Note világpremierje.Bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF.
Részletek
Nissan NoteAz új Note nem az egyetlen európai gyártású modell, amelynek Genfben lesz a premierje. Az új LEAF - amely mostanra teljes mértékben beépült a Nissan Európában gyártott modellpalettájába - egész sor műszaki továbbfejlesztést vonultat fel. Az úttörő első változat sikerére alapozva - melyből eddig több mint 50.000-et gyártottak -, az új LEAF valós körülmények között nagyobb hatótávolságot, a vevők számára több választási lehetőséget és számos részletmegoldás tökéletesítését kínálja, mely utóbbiak még könnyebbé teszik a világon a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos hajtású autó használatát.

Az európai Note és LEAF bemutatkozása megerősíti a Nissan komoly és folyamatosan megújuló jelenlétét Európában. A nagy kihívást jelentő gazdasági feltételek ellenére a Nissan bebizonyította, hogy a design, az innováció és az elérhetőség a siker kulcsfontosságú összetevői. 2012-ben az NMUK, a Nissan Sunderlandben működő gyára több mint 500.000 autót gyártott (ami új rekord), miközben az oroszországi és barcelonai gyártó létesítményeket is bővítik, hogy megfeleljenek a növekvő igényeknek. A teljes európai gyártás nemrég érkezett el egy fontos mérföldkőhöz - eddig 10 millió Nissan gépkocsit gyártottak.

Az új Nissan NOTE

Innovatív designjával, a kategóriájában elsőként alkalmazott technológiákkal és korszerű motorpalettájával az új Note arra született, hogy felkavarja az állóvizet a kisautó szegmensben. Az Európában gyártott és az európai utak követelményeinek megfelelően kifejlesztett Note az elismert Invitation koncepcióautó különleges vonalaival jelenik meg a bemutatóteremben. A Note fejlett megoldásaival, mint a Nissan innovatív 360 fokos parkolókamerája, és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs rendszer, új mércét állít fel a kisautó szegmensben alkalmazott technológiák terén. A Note az Európában őszre tervezett piaci bevezetését megelőzően a Genfi Autószalonon mutatkozik be első ízben.

Nissan LEAFúj LEAF

A zéró-emissziós technológiát magasabb szintre emelő, Európában gyártott új LEAF világpremierjére Genfben kerül sor. A külön az európai piac igényeinek megfelelően kifejlesztett és tervezett új LEAF egy új, izgalmas fejezet kezdetét jelzi a Nissan történetében. A Nissan sunderlandi üzemében gyártott és a Nissan európai modellválasztékába teljes mértékben beintegrált LEAF-ben megjelenő új technológiák a valós használati körülmények között fokozzák az akkumulátor által biztosított rugalmasságot és a részletmegoldások finomítása révén megkönnyítik a vezető és az utasok életét.

A modellpalettába történő beépülés részeként jelentős mértékben bővült az új LEAF változatainak választéka, a vevők több felszereltség, szín és ár között választhatnak.
 
Kulcsszavak: autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, leaf, nissan, Note, premier, Sunderland
 
A BMW Group Junior Campus a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon A BMW Group Junior Campus a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét A vadonatúj Mazda CX-5 A vadonatúj Mazda CX-5 A Genfi Autószalonon bemutatkozik a továbbfejlesztett, Európában gyártott Nissan LEAF Az új Nissan LEAF magyarországon A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett
 
Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban

Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban

2013. február 27.
Egyre népszerűbb Németországban a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás (carsharing), a szolgáltatások használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.
Részletek
Egyre népszerűbb az autómegosztás NémetországbanA regisztrált felhasználók száma 2012-ben 453 ezer volt, ami 200 ezres növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az autóflotta is jelentősen nőtt, a cégek összesen 11 250 kocsit üzemeltetnek - írták német lapok szerdán az autómegosztó vállalkozások szövetségének statisztikáját ismertetve.

Az önkiszolgáló rendszer lényege, hogy a gépkocsik nem egy autókölcsönzőben, hanem a város számos pontján rendelkezésre állnak és nem slusszkulccsal, hanem tagsági kártyával működnek, használatukért pedig percalapú díjat szednek, amelyben az üzemanyagtól a biztosításig minden költség benne van. A felhasználó beszáll és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, otthagyja a kijelölt parkolóhelyeken.

A rugalmasabb, úgynevezett szabadon lebegő (free floating) hálózatokban nincsenek kijelölt parkolók, hanem bárhol ott lehet hagyni az autót, ahol a közlekedési szabályok szerint szabad parkolni. Ez a szolgáltatástípus fejlődik a leggyorsabban, a felhasználók száma tavaly csaknem 400 százalékkal nőtt, 38 ezerről 183 ezerre emelkedett.

A szolgáltatás elsősorban fiatalok körében népszerű, az üzemeltetők pedig jellemzően autógyártó társaságok és hagyományos autókölcsönző cégek közös vállalkozásai. Az üzleti modell piackutatási eredményekre épül, amelyek szerint változik az autózásra vonatkozó fogyasztói hozzáállás.

Egyre népszerűbb az autómegosztás NémetországbanA vizsgálatok szerint az autó egyre kevésbé számít státusszimbólumnak, de az autóhasználati lehetőség biztosítása fontos. Különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége, a következő években így egyre többen lesznek, akik vásárlás helyett inkább csak bérelnének autót. Az előrejelzések alapján az évtized közepén elérheti az egymilliót az autómegosztó rendszerek felhasználóinak száma.

A szolgáltatásokat egyelőre legkevesebb félmillió lakosú városokban üzemeltetik, az autók pedig általában városi kisautók. A legtöbb hálózat - összesen hat - Berlinben működik. A környezettudatos fogyasztói magatartás erősödésére reagálva a német fővárosban tavaly egy olyan autómegosztó szolgáltatás is indult, amely kizárólag elektromos meghajtású kocsikat kínál.
Kulcsszavak: autóbérlés, bérautó, gazdaság, németország
 
Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes Kiszállítási rekordot döntött a Škoda Kiszállítási rekordot döntött a Škoda Egyre népszerűbb az autómegosztás Németországban Létszámbővítésre készülnek a szlovákiai autógyárak
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11391 - 11400