Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11411 - 11420 |
A Q-sorozat első RS-modellje – Az Audi RS Q3 |
||
2013. február 25.
A Genfi Autószalonon mutatja be az Audi az új RS Q3 modelljét, amely a nagysikerű Q-család első RS-változataként jelenik meg a nagyközönség előtt. Az újdonság különösen dinamikus menetteljesítményeit magas fokú mindennapos használhatósággal ötvözi.
|
A 0 - 100 km/h sprint mindössze 5,5 másodpercet igényel, csúcssebessége pedig 250 kilométer/óra. A 2,5 literes, öthengeres turbófeltöltésű motor teljesítménye 228 kW (310 LE), üzemanyag-fogyasztása pedig átlagosan mindössze 8,8 liter 100 kilométerenként. „Az RS Q3 az Audi nagyteljesítményű modelljeinek egyéni filozófiáját hozza el immár a kompakt-SUV szegmensbe is, ahol új teljesítménykategóriát alapít” – hangsúlyozta Franciscus van Meel, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója. „Az RS 5 Cabriolet, az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback mellett az RS Q3 a negyedik RS-modell, amellyel 2013 folyamán jelenünk meg a piacon. Az RS-család ezzel immár nyolctagúra bővült, s népesebb, mint valaha.” Az RS Q3 az oly jellegzetes RS-tulajdonságokat, mint a kiemelkedő teljesítményszint és a vezetés egyedülálló élménye, egyéni lifestyle-hangulattal és magas használati értékkel ötvözi. Az Audi RS Q3 a quattro GmbH, az AUDI AG száz százalékos tulajdonú leányvállalatának fejlesztése. A 2.5 TFSI formájában az RS Q3 orrában többszörösen díjazott nagyteljesítményű erőforrás dolgozik, a nemzetközi szakmai zsűri ugyanis 2010 óta sorozatban háromszor is a „Nemzetközi év Motorja”(„International Engine of the Year”) kitüntetéssel ismerte el kategóriájában az öthengeres konstrukciót. A turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű motor 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából az 5.200 és 6.700 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 228 kW (310 LE) csúcsteljesítményt produkál, 420 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig 1.500 és 5.200 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Mindkét érték párját ritkítja az RS Q3 vetélytársai körében. Az öthengeres erőforrás már alapkoncepcióját tekintve is egészen különleges konstrukció, amely a TT RS és RS 3 Sportback modellekből lehet ismerős, ám a quattro GmbH konstruktőrei ez esetben kifejezetten az RS Q3 igényei szerint dolgozták át. Az 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend a szívó- és kipufogórendszer optimális geometriai kialakításával közösen kimondottan sportos hangzást biztosít a különleges aggregátnak, amely már a nyolcvanas évektől nagy népszerűséget hozott az Audi számára. Az eleve a szériafelszereltséghez tartozó „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer „auto”, „comfort” és „dynamic” üzemmódjainak választásával a vezető igény szerint befolyásolhatja a kipufogórendszer szabályzószelepének működését és a gázpedál jelleggörbéjét. A „dynamic” állásban a motort érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik, hangja pedig még intenzívebbé válik. A 2.5 TFSI technikával az Audi RS Q3 álló helyzetből mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami csúcsérték ebben a kategóriában. Végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika. Az RS Q3 esetében működik együtt első ízben az Audi öthengeres aggregátja az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Start-Stop System), amely a további gazdaságosságnövelő műszaki megoldásokkal – mint például az igény szerinti szállítású kenőolaj-szivattyú – közösen nagyban hozzájárul az igen kedvező, 100 kilométerenként átlagosan csupán 8,8 literes üzemanyag-fogyasztáshoz (széndioxid-kibocsátás: 206 g/km). Az erőátviteli rendszerbe már alapkivitelben a kompakt háromtengelyes elrendezésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó kerül, hetedik fokozatában az üzemanyag-fogyasztás mérséklésének szolgálatában hosszúra választott áttétellel. A vezető a „D” és „S” menetprogramban automatikus, míg a kormánykerék kapcsolóbillentyűiről, illetve a speciális RS-dizájn szerinti váltókarról vezérelve manuális üzemmódban egyaránt használhatja a kettős tengelykapcsolós váltóművet. A rajt-automatika (Launch Control) már indulástól a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadást szabályozva biztosítja a maximális gyorsulást. A quattro állandó összkerékhajtás szíve a hátsó tengely elé telepített, hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsoló, amely mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően osztja el a motor felől érkező nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Az Audi RS Q3 kényelme kárára kötött kompromisszumok nélkül kínál meggyőzően stabil irányíthatósági és dinamikus menettulajdonságokat. Az RS-sportfutómű 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a nagyteljesítményű SUV-modell karosszériáját. Az első és a hátsó tengely közötti kedvezőbb tömegeloszlás érdekében az akkumulátor a csomagtérben kapott helyet. A független hátsó kerékfelfüggesztéseket négy-négy lengőkarral alakították ki a tervezők. Különösen gazdaságos az elektromechanikus fogasléces szervokormány működése, amely feszes hangolásával pontos visszajelzésekkel szolgál. A szintén elektromechanikus rögzítőfék mellett a hegymeneti elindulási asszisztens is a szériafelszereltség része. Az RS Q3 belső szellőzésű és perforált első féktárcsái a wave-dizájn szerinti kialakításban, azaz hullámos külső kontúrral készülnek, nagyjából egy kilogrammot takarítva meg az első futóműnél. átmérőjük 365 milliméter, s nyolcdugattyús, feketére fényezett féknyergeik „RS” logót hordoznak. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, de akár teljesen ki is kapcsolható. Az Audi RS Q3 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal érkezik a márkakereskedőkhöz, de háromféle 19 és 20 colos tárcsa is szerepel a kínálatban. Ezek egyike az öt dupla V-küllős dizájn, amely a 2012-es Pekingi Autószalonon bemutatott Audi RS Q3 concept tanulmánymodell keréktárcsái alapján született. Különleges motorizáltságán túl az Audi RS Q3 külső stílusjegyek egész sorával egyértelműen jelzi a Q3-családon belül elfoglalt különleges pozícióját, így számos RS-specifikus formai elem erősíti a nagyteljesítményű kompakt SUV-modell magabiztos fellépését. Ezek között említhetők karosszériája matt alumínium díszítőelemei és tetősínjei, oldalsó küszöb- és ajtó-díszlécei, méhsejt-mintájú, fényes fekete hűtőrácsa, első RS-lökhárítója és középső légbeömlő nyílása rácsozatának „quattro” felirata. A hátulnézetet nagyméretű hátsó tetőlégterelő, markáns diffúzorbetéttel kiformált lökhárító, méretes elliptikus kipufogóvégek és hangsúlyos „RS Q3” felirat határozza meg. 4.410 milliméterével a sorozat dinamikus csúcsmodellje 25 milliméterrel múlja felül az Audi Q3 hosszúságát, saját tömege 1.730 kilogramm. Az Audi RS Q3 mindkét – matt alumínium vagy fekete – optikai csomagjával egyaránt széles körű lehetőségekkel szolgál az egyéni kialakításokra. Ilyenek lehetnek például az első lökhárító oldalsó légbeömlő nyílásainak légterelői („flap”), a hátsó diffúzor kiegészítő eleme vagy a tetőlégterelő „uszonyai”. Az Audi RS Q3 palettáján nyolc külső szín sorakozik, köztük az exkluzív „Sepangkék gyöngyház” árnyalattal. Az utastérben is harmonikus folytatásra lel a külső sportos stílusa. A kombinált műszeregység tagjai szürke számlapokkal, fehér feliratozással és vörös mutatókkal jelennek meg. Az alul lapított karimával kiformált bőrbevonatú multifunkciós sportkormányt és a váltókart „Sziklaszürke” kontrasztárnyalatú varrások díszítik. Az MMI kezelési rendszer monitorja és a vezetőinformációs rendszer (FIS) kijelzője egyaránt „RS” logóval üdvözli a vezetőt. A vezetőinformációs rendszer RS-menüjéből a töltőnyomás, a kenőolaj-hőmérséklet pillanatnyi értékei is lehívhatók, de köridő-mérő is rendelkezésre áll. A pedálok és a lábtartó alumínium, a dekorbetétek pedig alapkivitelben zongoralakk-fekete felülettel készülnek, alternatívaként a „Race” alumínium vagy a „Carbon” szénszálas változatokat kínálja a quattro GmbH. Szériakivitelben a mennyezetkárpit fekete, extraként „Holdezüst” tónusban is rendelhető. Az „RS Q3” nyomattal díszített, fekete Alcantara/bőr bevonatú sportülések szintén a szériafelszereltséget bővítik, míg az opcionális kínálatban a „Sziklaszürke” díszvarrásokkal készült, fekete vagy „Holdezüst” finomnappa bőrkárpitozás, illetve a rombuszmintás steppelésű dizájncsomag is szerepel. A csomagtér alaphelyzetben 356 literes, de az osztott hátsó üléstámlák lehajtásával, s a tetőig pakolva már 1.261 liter áll rendelkezésre. A praktikus megfordítható csomagtér-padló az alapkivitel része. Aki még többet kívánna szállítani, vonóberendezést is rendelhet. Az Audi RS Q3 gazdag szériafelszereltségében az RS-specifikus vezetőinformációs rendszer, a „plus” parkolássegítő berendezés, a tíz hangszóróval működő „Audi sound system” illetve a „Xenon plus” fényszórók és a LED-technikájú, üzemen kívül homogén sötétvörös árnyalatú hátsó lámpák is felfedezhetők. Az infotainment területén komponensek sokaságának modulrendszere szolgál széles palettával, amelynek csúcsán a saját merevlemezes tárolóval ellátott „MMI Navigation plus” navigációs rendszer áll. A Bose surround-hangrendszere 465 watt összteljesítménnyel 14 hangszórót vezérel, a „Bluetooth-Autotelefon online” funkció pedig a WLAN-hotspot segítségével kapcsolja a kompakt nagyteljesítményű SUV-modellt az internetre, s hozza el fedélzetére az „Audi connect” sokrétű online-szolgáltatásait. Az extrafelszerelések kínálatában sokoldalú vezetői segédrendszerek is sorakoznak. Kulcsszavak: audi, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, RS Q3
|
|
|||||
|
||||||
A Volánbusz közbeszerzést írt ki nemzetközi járataira |
||
2013. február 25.
A Volánbusz Zrt. közbeszerzést írt ki nemzetközi menetrend szerinti járataira.
|
A Közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás szerint 2013. március 25-éig lehet jelentkezni a meghívásos tenderre, az ajánlattételi felhívás megküldésének tervezett időpontja 2013. április 5. A közbeszerzés tárgya a Volánbusz tevékenységi körébe tartozó, közforgalmú nemzetközi menetrend szerinti autóbuszjáratok üzemeltetése a vállalkozó saját vagy bérelt autóbuszaival, a megfelelő szintű utaskiszolgálás, a járatokon a jegyek értékesítése, az utazási jogosultság ellenőrzése. A nemzetközi járatokat a kiírásban hat részre bontották. Az 1. részben a Budapest-Bécs, a 2. részben a Budapest-Rotterdam és Budapest-Heidelberg, a 3. részben a Budapest-Krakkó, a 4. részben a Budapest-Párizs, az 5. részben a Budapest-London, a 6. részben a Budapest-Firenze és a Budapest-Catollica autóbuszvonal járatainak közlekedtetésére lehet ajánlatot tenni. A nyertes vállalkozóval a kiíró a 2013. október 1-jétől 2017. március 31-éig tartó időszakra köt szerződést a járat üzemeltetésére. Kulcsszavak: közbeszerzés, közlekedés, tender, volánbusz
|
|
|||||
|
||||||
Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 |
||
2013. február 25.
A Peugeot a 3008 crossover sikerére építve egy különleges modellel, az új 2008-al jelentkezik a B szegmensben. Az idén tavasszal forgalomba kerülő 2008 szervesen illeszkedik az európai szegmensben mára már második helyen álló 208-al megindított termékoffenzívába.
|
A Peugeot az első könnyű városi, élénk, kompakt és egyedülálló vezetési élményt kínáló crossover megalkotásával újat alkot. Nemzetközi színtérre szánt modell Napjaink folyamatosan változó világában valamennyi kontinensen egyre jelentősebb méreteket ölt a városiasodás. Egy új nemzedék szeretett bele a városi létbe, akik évente többször is maguk mögött hagyják a város zaját és nyüzsgését. A városok dinamikus, rugalmas lakói folyamatosan váltanak egyik életmódról a másikra. Mindegy, hogy a világ mely részén élnek, közös vonásuk, hogy az imázsukat tükröző termékek iránt fogékonyak, amelyek megkönnyítik és örömtelivé varázsolják hétköznapjaikat. Ezt a megállapítást felismerve a Peugeot nagyratörő terveket fogalmazott meg az új 2008 fejlesztési koncepciójában. A kezdetektől beépítette a páratlan vezetési élményt, a markáns stílust és a praktikus használatot ötvöző Peugeot crossover DNS-ébe azt az óriási kihívást, amelyet az európai, az amerikai és az ázsiai ügyfelek elvárásai jelentenek. Az európai piacokra szánt 2008 modelleket a franciaországi Mulhouse-ban gyártják majd. Az alig 4,16 m hosszú és 1,74 m széles 2008 legfontosabb újítása abban rejlik, hogy egyedülálló módon ötvözi a limuzin vezetésének élményét és a szabadidő-autók robusztusságát egy olyan utastérrel, amelynek tágassága, variálhatósága és kényelme arra invitál, hogy az utazás minden pillanata az utasok örömére szolgáljon. Városban és országúton egyaránt otthonosan mozog, a Grip Control rendszernek köszönhetően pedig a legváratlanabb helyzetekben is magabiztos. Egyedülálló stílus a hódítás új területére A 2008 az egyterű járművekben megszokott funkciókat örökíti át a kisautók szegmensébe. Az első pillantásra egyértelműen innovatív autó, különböző világokat egyesít. A stílusvonásokból kibontakozó erőteljes egyéniség a praktikumot, a tágasságot és a kimagasló vezetési élményt szolgálja. A megemelt 2008 „Mud&Snow” gumiabroncsokon és 17 colos, matt fényezésű, úgynevezett gyémánt könnyűfém felniken nyugszik. A kerékjáratok különleges, ívelt formájának és a kiválóan hangolt futóműnek köszönhetően a 2008 remekül tapad az úthoz, mégis könnyedséget sugároz. A karosszéria védelméről a feketére fényezett alsó lökhárító és küszöbbetétek, valamint a rozsdamentes acélból készült oldalsó díszlécek gondoskodnak. Elöl visszaköszönnek a jellegzetes Peugeot stílusvonások. Az egyes darabokat a lehető legközelebbre igazították egymáshoz, ezzel elkerülve a felesleges anyaghasználatot. A finom vonalakkal megrajzolt motorháztető védelmet, robusztusságot és légiességet kölcsönöz a 2008-nak. A lebegő hűtőrács, amelyet mintha egy tömbből faragtak volna ki, rafinált és energiától duzzadó kifejezést ölt. Az új fényszórók tökéletesen alkalmazkodnak a legújabb technikai funkciókhoz, az acélosan csillogó lámpatestből mintha egy nagymacska pupillájának rajzolata bontakozna ki. A finoman metszett vonalak teljes egységet alkotnak az autó elején, amely így még kifejezőbb, modernebb és különlegesebb jelleget ölt. A kirajzolódó tekintetet még jobban hangsúlyozzák a fénydiódás lámpák. A motorháztető és a sárvédők könnyedségük ellenére teszik teljessé a pontosság, a védelem és a robusztusság megnyugtató érzését. Az új városi crossover sárvédői és teljes oldalnézete rendkívül elegáns megjelenésűek és részletgazdagon kidolgozottak, az autó minden porcikája dinamizmust sugall. A hatalmas üvegfelületek, köztük a panoráma üvegtető, a külvilágra nyitott, tágas belső teret sejtetnek. A hátsó rész elegánsan ötvözi a robusztusságot és a dinamizmust. Az alacsony rakodóküszöbű csomagtérajtó rendszám feletti domborodása az RCZ-t idézi. A széles csomagtérnyílást a karosszériához simuló lámpatestek keretezik. A hármas oroszlánkarmokra emlékeztető, szinte fekvő helyzetű lámpákat teljes egészében, ékszerként világítják meg a fénydiódák. Az oldalnézetet is jelentősen meghatározza a tető dinamikus és elegáns vonalvezetése. A hátsó üléshelyek támlavonalánál induló oldalsó homlokvonal elegánsan hangsúlyozza az üvegfelületeket szegélyező, exkluzív fémkeretet. A hátsó légterelő a tetővonal folytatásaként tovább fokozza annak finom lejtését, majd a szélvédő felső részét árnyékolja be. A tetősínek gondosan megrajzolt vonala is a 2008 dinamizmusát és szabadidő-autó jellegét hangsúlyozza. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, crossover, galéria, Geneva Auto Show 2013, genf, peugeot 2008, suv
|
|
|||||
|
||||||
Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe |
||
2013. február 25.
A Hyundai a 83. Genfi Autószalonon mutatja be a Santa Fe hosszabb tengelytávú Grand változatát.
|
Az új modell a máris sikeres új generációs Santa Fe modellhez csatlakozik, amellyel a márka terepjárós tapasztalatát és egyben örökségét hivatott demonstrálni. Annak érdekében, hogy a hosszabb tengelytávú változat megfeleljen Európa igényeinek is, a modellt már az alapoktól együtt fejlesztették a már kapható, rövidebb változattal, ezzel biztosítva, hogy a vállalat „Storm Edge” formanyelve mindkét modellen azonos mértékben megjelenjen. A Grand Santa Fe majdnem egy évvel ezelőtt, a 2012-es New York-i Autószalonon debütált, ám az európai piacra szánt változatot kifejezetten erre a régióra továbbfejlesztették. A menettulajdonságokat és a kezelhetőséget még magasabb szintre emelték annak érdekében, hogy élvezetesebb vezethetőségével az megfeleljen az európai vásárlók elvárásainak. A Grand Santa Fe 10 mm-rel magasabb, 5 mm-rel szélesebb és a 100 mm-rel megnövelt tengelytávnak köszönhetően 225 mm-rel hosszabb, amelynek eredményeként kategóriájának legnagyobb, 607 literes csomagterét kínálja. A nagyobb modell ezenfelül hat- vagy hétszemélyes elrendezésben is kapható lesz, amellyel hatalmas teret és kényelmet biztosít utasainak akár egy hosszabb kirándulás alkalmával is. Az újdonság európai verziója formailag is eltér a már kapható Santa Fétől: új ködlámpákkal és első lökhárítókkal átdolgozták az első kialakítást, amelyhez kapcsolódóan átalakult a hátsó rész is. A Grand Santa Fe 18, vagy 19 collos keréktárcsákon gördül. Az amerikai kiviteltől eltérően az európai változatban egy erős, 2,2 ’R’ VGT dízelmotor kerül, amely 197 lóerős teljesítménnyel rendelkezik és egy hatfokozatú automata váltóműhöz kapcsolódik. Az Euro5 normának megfelelő erőforrás 192 gramm széndioxidot bocsát ki 100 kilométerenként. A Grand Santa Fében is megtalálhatóak azok a műszaki fejlesztések, amelyek a legújabb Hyundai modelleket jellemzik. így a terepjáró felszereltségéhez tartozik a három állásos FLEX STEER kormányrásegítő-erő változtató rendszer, a 4,3 collos TFT Supervision műszeregység, valamint a jármű teljes hosszába elterülő, középső merevítő nélküli panoráma napfénytető, amellyel az autó élvezetesebb körülményeket biztosít az utazáshoz. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, Grand Santa Fe, Hyundai, premier
|
|
|||||
|
||||||
Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége |
||
2013. február 25.
Rekordnyereséget ért el tavaly a Volkswagen, a csoport konszolidált nettó nyeresége 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról - közölte az autógyár pénteken.
|
Rekordnyereséget ért el tavaly a Volkswagen, a csoport konszolidált
nettó nyeresége 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41
milliárdról - közölte az autógyár pénteken. Az előzetes adatok szerint a konszern bevétele 21 százalékkal 192,7 milliárd euróra emelkedett. A VW-csoport 9,3 millió gépkocsit adott el, ebből több mint 3 milliót Kínában. A VW típusok értékesítése 13 százalékkal, az Audi modelleké 12 százalékkal nőtt. Az adatok közzététele után több mint 6 százalékkal csökkent a cég részvényeinek árfolyama, mert az eredményből 12,3 milliárd euró nem valóságos pénz, hanem a Porsche konszolidálásához kapcsolódó átértékeléseknek köszönhető. Martin Winterkorn vezérigazgató már csak 14,5 millió euró fizetést kapott a múlt évre. 2011-ben jövedelme még elérte a 17,5 millió eurót, ez azonban általános megütközést keltett Németországban. Ezután átalakították a javadalmazási rendszert, és az igazgatóságnak kifizethető összeg 70 millió euróról 56 millióra csökkent. Kulcsszavak: autóipar, autópiac, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Japán is körforgalomra vált |
||
2013. február 25.
Februárban először alakítottak ki jelzőlámpa nélküli körforgalmat egy kereszteződésből Japánban, ami egyéb pozitív hatásai mellett a kitelepítést is megkönnyítheti egy természeti katasztrófa esetén - írta a Jomiuri Simbun japán napilap hétfőn.
|
A naganói Iida városban átadott körforgalomtól az önkormányzat azt várja, hogy a hagyományos kereszteződésekhez képest tíz százalékkal csökkenti az áthaladó autók károsanyag-kibocsátását, valamint a jelzőlámpák hiánya miatt olcsóbban fenntartható lesz. Több japán város is fontolóra vette körforgalmak kialakítását, részben takarékosságból, részben azért, mert a jelzőlámpák hiánya megkönnyítheti a kitelepítést egy természeti katasztrófa esetén. A 2011-ben Japán északkeleti partvidékét megrázó 9-es erősségű földrengés után hatalmas kavarodást okozott, hogy az áramkimaradás miatt nem működtek a lámpák a katasztrófa sújtotta területeken. Egyes számítások szerint 677-en haltak meg a rengést követő cunamiban azért, mert a közlekedési felfordulás miatt nem tudták elhagyni a veszélyes övezeteket. Iida egyes lakosai ugyanakkor a körforgalommal kapcsolatos félelmeiknek is hangot adtak. A Jomiurinak nyilatkozók szerint balesetveszélyes, hogy a vezetők a lámpák helyett saját megítélésükre hagyatkoznak a körforgalomba való behajtáskor. Ezzel szemben az önkormányzat szerint a körforgalom lassítani fogja az áthaladást, ezért biztonságosabbá teszi majd az utakat. Míg például Németországban több mint 4000 körforgalom van, addig Japánban alig tíz, és ezek közül az Iidában átadott az egyetlen jelzőlámpa nélküli. Kulcsszavak: biztonság, forgalombiztonság, japán, körforgalom, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Három és fél milliárd forintért újítanak fel utakat Tolnában |
||
2013. február 25.
Mintegy három és fél milliárd forintos beruházással újítanak fel az idén alsóbbrendű utakat Tolna megyében - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-vel.
|
A tervek szerint június végén fejeződik be a Tengelic és Szedres közötti 11,2 kilométeres útszakasz másfél milliárd forint értékű felújítása, amelyet az új Széchenyi Terv a regionális operatív programok keretében támogat. A 63-as és a 6233-as út közötti szakaszon kicserélik a pályaszerkezetet, hat méterre szélesítik az úttestet és 14 buszöblöt építenek. A cég közlése szerint várhatóan augusztus végén, szeptember elején indul a 6233-as út - Paks és Kölesd közötti - 15,4 kilométeres szakaszának felújítása kétmilliárd 80 millió forintos költséggel. A felújítás ívkorrekciót, valamint hét buszöböl építését is tartalmazza. Főutat érintő fejlesztés lesz Tolna megyében a 6-os és 65-ös főút kereszteződésében épülő körforgalom. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint jogerős építési engedély van a csomópont átépítésére, amely eredményes közbeszerzés után még az idén elkezdődhet; a balesetveszély csökkentése érdekében két buszmegálló öblöt és közvilágítást is kiépítenek. Kulcsszavak: felújítás, közút, magyar közút, Széchenyi Terv
|
|
|||||
|
||||||
Forgalomkorlátozások lesznek hétfőn az Andrássy úton és a Clark Ádám térnél |
||
2013. február 25.
Forgalomkorlátozásokra kell számítani hétfő délután az Andrássy úton és a Clark ádám térnél - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
|
Az MTI-nek szombaton megküldött közleményben azt írták, hétfőn 16 és 19.30 óra között állami rendezvényt tartanak a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából az Andrássy úton, a Terror Háza Múzeumnál valamint a Clark ádám térnél a Duna-parton, a villamospálya környékén. Jelezték azt is, hogy a rendőrség a zárások mértékét és az ennek következtében esetlegesen szükségessé váló forgalmi intézkedéseket a résztvevők számától teszi függővé. így amennyiben a megemlékezők száma szükségessé teszi, 16 és 18 óra között lezárják az utasforgalom előtt a földalatti Vörösmarty utcai állomását, továbbá ugyanebben az időben az Andrássy úton a Vörösmarty utcánál a szervizutat és az Oktogon felé vezető külső sávot. A megemlékezők számának függvényében később döntenek arról is, hogy 18.30 és 19.30 között a 19-es és a 41-es villamosok a Szent Gellért tértől módosított útvonalon közlekedjenek-e a 18-as villamos vonalán a Széll Kálmán térre. Ebben az esetben a 86-os autóbuszok óbuda irányában megállnak majd a villamospótló autóbuszok Döbrentei utcai megállóhelyén. Kulcsszavak: Andrássy út, bkk, bkv, Clark Ádám tér, forgalomkorlátozás
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben |
||
2013. február 25.
2012-ben Európában majdnem minden ötödik, Németországban pedig minden harmadik újonnan regisztrált zárt áruszállító, transporter és pick up modell a Volkswagen Haszonjárművek gyártotta gépjármű volt.
|
A 301 000 újonnan regisztrált Caddy, T5, Crafter és Amarok járművel a Volkswagen Haszonjárművek részaránya a zárt áruszállító, transporter és pick up modellek piacán a 2012-es esztendő eredményeként elérte a 18.3 %-ot. Ez a szám 2011-ben 16.6 % volt. „Megerősítettük helyzetünket a piacon, ez egy jó teljesítmény, és az egész Volkswagen Haszonjárművek munkája” mondta Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. A Volkswagen Haszonjárművek a 127 200 új zárt áruszállító, transporter és pick up modell eladásával a hazai piacán, Németországban is ismételten megszerezte az első helyet, amelyet immár több éve birtokol. Ez az eladási szám a piaci kategória 33.9 százalékának felel meg, 2011-ben ez az arány 32.5 % volt. 2012-ben Európában a legsikeresebb modell ismét a T5 volt, 127 600 új kiszállítással és a 26.9 %-os részesedéssel. Németországban a modell sorozatai ismét megerősítették vezető helyüket: az 58 700 új regisztrált jármű 42.5 %-os részesedést jelent a piaci szegmensből. Az Európai Gazdasági Térség országaiban 2012-ben a Caddy modell típusaiból 120 650 darabot adtak el. A zárt áruszállító, transporter és pick up modellek európai piacán ez 22.8 %-os részesedést, és egyben a kategória első helyét jelenti. Németországban a Caddy egyértelműen a kategória vezető járműve volt a 48 800 új regisztrációval, amely 48.7 %-os részesedést jelent. A Crafter az Európai Gazdasági Térség országaiban elérte a 37 400 újonnan regisztrált jármű szintjét, és ez 7.9 %-os piaci részesedést és a hatodik helyet jelenti a jármű regisztráció sorrendjében. Németországban a Crafter a harmadik helyet szerezte meg a 15 461 regisztrált járművel és a 13.2 %-os részesedéssel. Európában az Amarok a harmadik helyet szerezte meg az egytonnás pick up-ok kategóriájában: 15 300 új járművet szállítottak ki és ez 16.6 %-os piaci részesedést jelentett. Németországban az Amarok első helyen állt a 4200 eladott darabbal és 31.5 %-os részesedéssel. 2012-ben a Volkswagen Haszonjárművek által a vevőknek kiszállított járművek száma négy százalékkal nőtt, és elérte az 550 200 darabot. 2011-ben ez a szám 528 900 volt. Januárban a márka nem tudott teljes egészében úrrá lenni a nehéz piaci körülményeken, és világméretben 37 900 darab könnyű haszonjárművet szállított le: ez a korábbi 39 500 darabos mennyiséghez képest 4 %-kal kevesebb. Kulcsszavak: értékesítés, gazdaság, haszonjármű, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 23-i adásának tartalmából |
||
2013. február 23.
Ezen a héten mutatták be a Dacia legelső és sokáig egyetlen modelljének a megújult változatát. Az 1994-ben útjára indított Logan, bár jó, és az idő távlatában szemlélve rendkívül megbízható autó lett, hazánkban mégsem termett neki sok babér, miközben más országokban, ahol a román márkának nem volt olyan rémisztő híre, kimondottan népszerű autó lett.
|
Az új Logan a Sandero-ból már ismert formajegyekkel és belső térrel indult el, egy már megváltozott piac meghódítására. A lépcsős hátú - 4 ajtós - változat valamivel hosszabb lett mint a Sandero, így tágasabb utastérrel, 510 literes csomagtartóval és a testvérmodellel egyező áron kerül a szalonokba. Kismartoni Péter úrral, a Renault Hungária PR igazgatójával közösen mutatjuk be a Dacia vonzó külsejű újdonságát. A Nissan magyarországi vezérképviseletének PR és marketing managerével, Palkovics Péterrel beszélgetünk a Nissan 2013-as újdonságairól, de a Genfben március 5-én megnyíló autószalon Nissan standján kötünk majd ki. Talán a legizgalmasabb bejelentés a márka megújult és már eddig is sikeres elektromos autójának hazai megjelenésére vonatkozik majd, de néhány különlegességről is szó esik. Az AutoNet, alaktrész forgalmazással, gyorsszervizek illetve márkafüggetlen javítóbázisok üzemeltetésével vált ismertté. A cég hálózatépítési koordinátorával, Hegedűs Gáborral beszélgetünk a hazai autópark állapotáról, az autójavítási szokásokról, az utángyártott alkatrészekről, és a minőségről. Mátrabérczi Sándor urat, az Audi márkaigazgatóját kértük fel a legújabb fejlesztésű, mátrix rendszerű LED-es fényszórók bemutatására, majd ő fog minket elkalauzolni az Audi Genfben bemutatatásra kerülő újdonságai között is. dr. Vizi Andrással, a DAS szakjogászával a közterületfelügyelők, parkolóőrök és önkormányzati tisztviselők személyes felelősségéről beszélgetünk. A végső konklúzió elkeserítő. Velünk állampolgárokkal szemben hihetetlen a szigor, velünk teljesen jogszerűtlenül is szórakozhat mindenki, aki magát a hatalom embereként aposztrofálja. Talán nem véletlen, hogy a társadalmi ranglétrán az arrogáns, sokszor jogszerűtlen, időnként korrupciós ügyekbe is belekeveredő Közterületfelügyelet erkölcsi mutatója a mélybe zuhant, magával rántva a pesti szleng népítélete alapján már csak simán "köztetű"-ként emlegetett, amúgy jobb sorsra érdemes szervezet munkatársait is. Ezt a nem túl megtisztelő "titulust" feltehetőleg azzal vívták ki maguknak, hogy sokszor már csak az állampolgárok kétes jogszerűségen alapuló fosztogatására használják őket. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, dacia, jazzy street, leaf, logan, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11411 - 11420 |