Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11411 - 11420
A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben

A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben

2012. január 24.
A 2011-es naptári évben a magyar- országi értékesítés 8,9%-kal, míg európai eredmény 25%-kal ...
Részletek
NissanA 2011-es naptári évben a magyarországi értékesítés 8,9%-kal, míg európai eredmény 25%-kal haladta meg a 2010-es év eladásait.

A DataHouse jelentése szerint a magyar újautó piacon (kishaszonjárműveket is beleértve) 2011-ben az előző évinél 7,1%-kal több gépkocsit regisztráltak, így a teljes 12 havi értékesítés elérte a 56 527 darabot.

Ezen a nehéz helyzetéből lassan növekvő piacon a Nissan 2078 gépkocsi regisztrációjával 3,7%-os piacrészt ért el, ami a gyártók rangsorában a 10. helyet eredményezte, maga mögé utasítva többek között a Suzuki, Honda, Hyundai és KIA márkákat is. A Nissan 2010-es 1909 darabos eredményhez képest ez 8,9%-os növekedést jelent.

A japán márka 2011-es eredményének legfőbb hozzájárulója a Qashqai modell, amelyből 591 autót regisztráltak, de nem sokkal lemaradva, 411 darabos eredményével a Navara is sokat hozzátett a sikerhez. Ezen túl a két újonc, a Micra (351 db) és a Juke (265 db) is nagyon szépen teljesített, ami összességében a korábban megszokottnál kiegyensúlyozottabb modell-portfóliót jelent.

Európai sikerek

A Nissan 2011-ben minden idők legmagasabb európai értékesítési eredményét érte el, és 140.000 egységgel meghaladta az előző év eladási adatait. A 2011-es naptári évben a Nissan 695,702 járművet adott el, amely 25%-os növekedést jelent a szintén rekord számú eladást produkáló 2010-es évhez képest.
Ennek eredményként a Nissan piaci részesedése a januártól decemberig tartó időszakban 3,7%, ami 0,6 százalékpontos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A Nissan az év minden hónapjában meghaladta a 2010-es teljesítményét.

NissanEz az eredmény azt jelenti, hogy a cég jó úton halad, hogy elérje a tavaly bejelentett Power 88 középtávú tervben közzétett törekvését, hogy a világ autópiacán legnagyobb ázsiai márkává váljon.

Paul Wilcox, a cég európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke azt mondta: "Annak ellenére, hogy olyan jelentős kihívásokkal álltunk szembe 2011-ben, mint például a Japánban pusztító földrengés, a Nissan még soha nem volt ilyen erős Európában. Már most elértük a legnagyobb ázsiai márka státuszát a fő piacokon, beleértve az Egyesült Királyságot, Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot."

"Ezt a teljesítményt a szegmensüket újradefiniáló modelleknek köszönhetően értük el, melyeket Európában terveznek és gyártanak. Az Európában értékesített autók 70%-át az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Oroszországban gyártják. Ez biztosítja az európai piac elvárásait a stílus, minőség és megbízhatóság tekintetében. Ennek megtestesítője a 430.000 darab Qashqai és Juke, melyeket a sunderlandi üzemünkben gyártanak, és bebetonozzák vezető szerepünket a crossover szegmensben."

A 2011-es év eredményeihez a legnagyobb hozzájárulást a sunderlandi gyár adta. A Qashqai-ból Európában 250.000 darabot, míg a Juke-ból 123.000 darabot értékesítettek idén. Ennek a kivételes keresletnek köszönhetően érte el a sunderlandi gyár a rekord termelési volument, összesen 480.485 egységgel. Fennállásának 25. évfordulóján az év mindegyik hónapjában 0-tól 24 óráig működtek a gyártósorok.

NissanA Nissan jelentős növekedést tudhatott magáénak 2011-ben a legnagyobb európai piacokon. Oroszországban, ahol a Nissan a legkelendőbb japán autó, az értékesítés 75%-al bővült (60.000 egység) 2010-hez képest. A Nissan 5.5%-os piaci részesedést tudhat magáénak az orosz piacon, aminek nagy szerepe volt abban, hogy májusban elindították a harmadik műszakot a szentpétervári gyárban.

Az Egyesült Királyság szintén jelentősen bővítette eladásait. Tavalyhoz képest 11%-ös növekedést és 107.000 darabszámú eladást ért el. Franciaország 31%-os, Németország 18%-os, Olaszország pedig 16%-os növekedéssel büszkélkedhet.

További cikkek

Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek
Kulcsszavak:
 
LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra Továbbra is szeretjük a Octaviát Továbbra is szeretjük a Octaviát A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire A Nissan 5 éves garanciát vállal Európában értékesített kishaszonjárműveire Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben Az Etihad Airways közel 560 millió eurót ruház be az Alitaliába
 
2011-ben ismét az MAN lett Brazília teherautó piacának vezető gyártója

2011-ben ismét az MAN lett Brazília teherautó piacának vezető gyártója

2012. január 24.
Az MAN Latin Amerika munkáját dicséri, hogy 2011-ben ismét a cég regisztrálta messze a legtöbb ...
Részletek
MANAz MAN Latin Amerika munkáját dicséri, hogy 2011-ben ismét a cég regisztrálta messze a legtöbb teherautót Brazíliában. A gépjárművek országos nyilvántartása (Renavam) szerint a dél-amerikai országban 50 829 MAN-t értékesítettek.

Ez az eredmény – 29,7 %-os piaci részesedéssel – az MAN-t a kilencedik egymást követő évben teszi az 5 tonna feletti teherautók legsikeresebb gyártójává az országban. A regisztrációs hatóság emellett nyilvántartásba vett 11 139 darab, az MAN Volksbus márka által értékesített buszalvázat is, mely a helyi buszpiac 32,2 %-os részesedésének felel meg. Az összesen majdnem 62 000 újonnan bejegyzett haszongépjárművel, 2010-hez képest az MAN 18 %-os növekedést ért el.

Mindemellett az MAN Latin Amerika 9500 járművet exportált Brazílián kívülre – ez 17,4 %-os növekedést jelent. A legfőbb importőrök Argentína és Chile voltak.

Brazíliában – a 2012 januárjában életbe lépett károsanyag-kibocsátási szabványoknak megfelelően – az MAN Latin Amerika ettől az évtől minden járművét Euro 5-ös motorral kínálja. Az MAN-nek lehetősége van Dél-Amerikában is kamatoztatni az európai haszonjárműpiacon megszerzett tudását, mivel itt már 2009 óta kötelező az Euro 5-ös normát teljesítő motorok használata. Emellett az MAN nehéz kategóriás MAN kamionokkal  is bővíti latin amerikai termékskáláját, amelyek 400 és efölötti lóerővel büszkélkedhetnek.

MANA Rio de Janeiro állam déli részén található Resende-i gyárban az MAN Latin Amerika Constellation (13-57 tonna), Worker (13-31 tonna) és Delivery (5-9 tonna) kategóriás teherautókat, valamint Volksbus sorozatú buszalvázakat gyárt. A vállalat körülbelül 7 000 alkalmazottat foglalkoztat, míg termelési kapacitása éves szinten eléri a 82 000 járművet. Annak érdekében, hogy biztosítsa az erős piaci pozícióját és javítsa a középtávú piaci lehetőségeit, 2012 és 2016 között az MAN több mint 400 millió eurót fektet a termelési kapacitásának növelésébe, valamint kutatásba és fejlesztésbe.



További cikkek


Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort
A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben
2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár
Kulcsszavak:
 
Átvette első új Volvo FH nyerges vontatóit a Kozák-Trans Kft Átvette első új Volvo FH nyerges vontatóit a Kozák-Trans Kft BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója A nyáron több villamosvonal egy-egy szakaszát is felújítják Budapesten A nyáron több villamosvonal egy-egy szakaszát is felújítják Budapesten 2011-ben ismét az MAN lett Brazília teherautó piacának vezető gyártója Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street
 
Rekordot rekordra halmoz a Škoda

Rekordot rekordra halmoz a Škoda

2012. január 24.
A škoda a 2011-es esztendő során is folytatta növekedési pályáját és ismételten ...
Részletek
ŠkodaA škoda a 2011-es esztendő során is folytatta növekedési pályáját és ismételten értékesítési rekordot állított fel.

A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobbnak számító 879.200 darabos volument, a 2011-es vásárlói kiszállítások ezzel mintegy 116.600 járművel bővültek. Mindezek nyomán a márka piaci részesedése világszinten 1,4 százalékra (2010: közel 1,3 százalék) bővült.

A škoda 2011. január-december között világszerte 879.200 (a megelőző évben: 762.600) autót adott el. Miközben a világpiacot 2011-ben 5,1 százalékos bővüléssel közel 62 millió gépkocsi értékesítése jellemezte, a škoda e rátát jelentősen meghaladó, 15,3 százalékos növekedést produkált. A cseh gyártó elsősorban Kínában, Indiában és Oroszországban tudta jelentősen növelni eladásait, de Európa számos piacán illetve a világ többi részén is értékesítési rekordokat állított fel.

A škoda kiszállításai minden régiójában jelentősen növekedtek 2011 során. A közép- és kelet-európai régióban például a 2011-es eladások 231.600 (a megelőző évben: 194.800; +18,9 százalék), míg az ázsiai/csendes-óceáni térségben 256.100 (a megelőző évben: 203.300 +26,0 százalék) darabra bővültek. „A škoda 2011-ben olyan sok autóját értékesítette, mint eddig még soha“ – hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „A világ minden régiójában tekintélyes növekedést könyvelhettünk el és sikerrel erősítettük pozícióinkat az egyes piacokon“ – folytatta Stackmann.

„Már az első évben meggyőzően és nagy sikerrel valósítottuk meg 2018-ig tervbe vett növekedési stratégiánkat“ – összegezte az elmúlt esztendőt Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „Jól érzékelhetően fokoztuk növekedésünk tempóját, miközben új értékesítési rekordot állítottunk fel. Ezzel párhuzamosan, illetve termelésünk és eladásaink mellett egyaránt jelentősen javítottuk nemzetközi piaci pozícióinkat, miközben itthon, Európában, valamint nagyjelentőségű feltörekvő piacainkon jelentős bővülést produkáltunk“ – fejtette ki a márka igazgatótanácsi elnöke.

ŠkodaA 2011-es teljes év során világszerte realizált 879.200 kiszállítás egyértelmű rekord, amely 1,4 százalékos piaci részesedést eredményezett a márka számára. A vállalat további célja ugyancsak egyértelmű: 2018-ra a škoda világszintű eladásait immár 1,5 millió darabra tervezi emelni. „2011-ben mindenesetre kiváló alapokat sikerült teremtenünk ehhez, s a škoda modellpalettáját tovább szélesítve 2012 során is bővíteni kívánjuk európai és a nemzetközi piacon folytatott tevékenységünket“ – húzta alá Prof. Vahland.

Dinamikus feltörekvő piacok

A škoda 2011 során Oroszországban is új rekordot produkált, 74.100 (a megelőző évben: 45.600) eladott autó 62,5 százalékkal több, mint a 2010-es volumen.
Kínában az értékesítési darabszámok szintén jelentősen felfelé vették az irányt 2011 során, s 21,9 százalékkal összesen 220.100 darabra bővültek.

A novemberben, Indiában a piacra bevezetett Rapid eladásai kiváló rajtot vettek, ahol mindjárt az év családi autójává is választották. Igen örvendetesen alakult az indiai piac fejlődése, a teljes évi volumenét tekintve is a márka növekedési stratégiájának fontos pillérét alkotva. A škoda végül 49,9 százalékkal növelte ottani eladásait 2011 folyamán, miközben több mint 30 ezer autót szállított ki.

Bővülő kapacitások, otthon és külföldön egyaránt

A cseh gyártó továbbra is tevékenyen invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba, így 2012 közepéig jelentősen bővíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát. A tervek szerint ugyanis a jelenlegi „bestseller” Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Az Octavia gyártókapacitását ezzel párhuzamosan 800-ról immár napi 1.200 darabra növelik. A škoda ugyancsak csehországi termelési helyszínén, Vrchlabíban 2012 végétől a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) készülhet a Volkswagen Csoport többi márkája, így a škoda, a Volkswagen, a SEAT és az Audi számára is.

ŠkodaOroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport Oroszország az orosz GAZ partnerrel közösen a škoda Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe. Kínában mindeddig a škoda Octavia, Fabia és Superb modelljei készültek, amelyekhez 2013-ban a Yeti is társul. E beruházásaival a vállalat fontos lépéseket tesz az elkövetkező évek fejlődésének biztosítása felé.

„Meggyőződéssel tekintünk jövőbeni fejlődésünk elé, ezért invesztálunk intenzíven hazai és nemzetközi termelési helyszíneink fejlesztésébe, illetve értékesítési hálózatunk bővítésébe a világ minden régiójában. S természetesen jobb teljesítményre törekszünk, mint vetélytársaink“ – fejtette ki Stackmann.

Modelloffenzíva folyamatban

A Citigo kisautó és az indiai Rapid alsó-középkategóriájú limuzin a škoda modelloffenzívájának első képviselőiként 2011 végén egyaránt sikerrel jelent meg a piacon. A Citigo révén a márka – 2011-ben először Csehországban, majd 2012-től a további országokban is – a kisautók dinamikusan bővülő szegmensében is megjelenik. Az Indiában bemutatkozott Rapid szintén alapvető jelentőségű a škoda növekedési stratégiája tekintetében, a Rapid révén ugyanis a škoda az indiai piac legnépesebb szegmensébe is beléphetett.

További cikkek

A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107
Kulcsszavak:
 
Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Kilenc név a SEAT új szabadidő autója név-választó programjának középdöntőjében Kilenc név a SEAT új szabadidő autója név-választó programjának középdöntőjében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben Több légkondicionált buszt állít forgalomba szerdától a BKK Több légkondicionált buszt állít forgalomba szerdától a BKK
 
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik

Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik

2012. január 24.
Csökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt ...
Részletek
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változikCsökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a 95-ös benziné nem változik - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn.

A mostani csökkentéssel a gázolaj átlagára 444 forintra mérséklődik, a benziné 426-428 forint marad.

A Mol egy hete bruttó 4 és 6 forinttal emelte a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. Az üzemanyagok az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.

Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Mitsubishi újdonságok a 2012 genfi Autószalonon
Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik A BMW a 82. Genfi Autószalonon Kizárólag Kecskeméten gyártják a Mercedes-Benz AMG Performance kompakt modelljeit Kizárólag Kecskeméten gyártják a Mercedes-Benz AMG Performance kompakt modelljeit Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik A TIP Trailer Services meghosszabbítja abroncsbeszállítói szerződését a Goodyearrel A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik Megdöntötte saját eladási rekordját a BMW
 
A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben

2012. január 23.
Eddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen ...
Részletek
Volkswagen HaszonjárművekEddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen Haszonjárművek 2011-ben.

A márka világszerte 528 000 kishaszonjárművet adott át  - 21,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben (2010: 435 700).

- a Caddy családból 24,7 százalékkal többet, 160 600-at adtak át világszerte (2010: 128 800).
- aTransporter, a Caravelle, a Multivan és a California modellekkel együtt a T5 típus értékesítési darabszáma világszinten 5,2 százalékkal 155 800-ra nőtt (2010: 148 100).
- Crafterből világszerte 5,7 százalékkal több, azaz 39 600 talált gazdára (2010: 37 500).
- az Amarok pick up megháromszorozta globális eladásait, így 66 500 példányban kelt el (2010: 22 500).
- könnyűsúlyú Saveiro Pickup 11,5 százalékkal 81 200-ra növelte értékesítési darabszámát (2010: 72 800).
- klasszikus T2 kisáruszállító 25 100 darabos értékesítésével 3,6 százalékos visszaesést könyvelhetett el a megelőző év eredményéhez képest (2010: 26 100).

„Most először adtunk el jóval több mint félmillió kishaszonjárművet.” – mondta Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Termékeink folyamatos, kétszámjegyű növekedést mutatnak a hazainak számító európai és az Európán kívüli piacokon egyaránt.”

Volkswagen HaszonjárművekNyugat-Európában jelentős, 17,9 százalékos növekedést ért el a márka, ismét tovább erősítette piacvezető pozícióját, ugyanis 289 750 kishaszonjárművet értékesített vásárlóinak (2010: 245 700). „Európában 2011-ben háromszor dinamikusabb növekedést értünk el, mint a teljes piac bővülése.” – emelte ki Schomburg. „értékesítési rekordunk nemcsak gazdasági okoknak köszönhető, hanem erős és hatékony termékeink, illetve elkötelezett és szakmailag felkészült értékesítési csapatunk teljesítménye is egyértelműen nagy szerepet játszott ebben.”

A Volkswagen Haszonjárművek a közép- és kelet-európai régiókban szintén jó értékesítési eredményeket ért el. Itt 36,6 százalékos növekedés mellett 36 500 kishaszonjármű talált gazdára (2010: 26 700).
A Volkswagen Haszonjárművek márka 2011-ben különösen nagy növekedést mutatott a nemzetközi piacokon. Említést érdemel Afrika (+89 %), Ausztrália (+45 %) és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térség (+48 %). A Volkswagen Haszonjárművek márka Dél-Amerikában 20,9 százalékkal 137 400-ra növelte értékesítési darabszámát – itt a legjelentősebb piacok Brazília, 14,6 százalékos növekedéssel, és Argentína, ahol 77 százalékkal erősödött az értékesítés.

„A számok alapján márkánk 2011-ben a világ legtöbb részén jelentős, kétszámjegyű növekedést ért el. Számos piacon rekorderedményt könyvelhettünk el – nemcsak az értékesítés, hanem a piaci részesedés terén is. Az új évet még a számunkra kimagaslóan eredményes 2007-es év számainál is jobb rendelésállománnyal kezdjük.” – mondta Schomburg. „Nemzetközi jelenlétünkre összpontosítunk, így jól felkészültünk a lehetőségekre és a veszélyekre egyaránt, amelyeket a 2012-es év tartogathat számunkra.”
Volkswagen Haszonjárművek



















További cikkek


A Citroen újra a Top 10-ben
Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese Tovább dagad a Volkswagen botrány - leállíthatják a VW olaszországi kereskedelmét Tovább dagad a Volkswagen botrány - leállíthatják a VW olaszországi kereskedelmét A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben A Siemens új motorgyárral erősíti az elektro-mobilitás iránti elkötelezettségét Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját
 
Egyedi BMW motorok Angliából

Egyedi BMW motorok Angliából

2012. január 23.
Egy BMW Motorrad rajongó páros hamar Anglia egyik legismertebb egyedi motor- kerékpár ...
Részletek
BMWEgy BMW Motorrad rajongó páros hamar Anglia egyik legismertebb egyedi motorkerékpár építőjévé vált.

A londoni székhelyű Untitled Motorcycles motorépítő csapat tagjai, Adam Kay és Rex Martin, egy sor öreg és kopott BMW motorkerékpárt alakítottak át gyönyörű, egyedi gépekké, amivel hamar nagy népszerűségre tettek szert. A bajor márkáért rajongó építők elmondták: „Mindenképpen BMW motorokkal akartunk dolgozni, mert igazi rajongók vagyunk. Rex már évek óta ezzel a márkával motorozik, engem is ő fertőzött meg ezzel az érzéssel.


Ezt a márkát az egyedi motorépítők gyakran figyelmen kívül hagyják.”

Első BMW átépítésük egy 1979-es R80/7-es volt, majd egy R80/7-es Sclambler és egy R80/7-es Street következett. Később már BMW tulajdonosoktól érkeztek megrendelések. A páros most egy amerikai vásárló számára készülő BMW testre szabásán dolgozik.

„Rex a tulajdonosa a camden-i Victory Motorcycle-nek, ami öreg brit és európai motorkerékpárok szervizelésével és karbantartásával foglalkozik” – meséli Adam. „Még 2009-ben látogattam el hozzá, mert szerettem volna egy egyedi BMW-t, miután az interneten láttam néhány modellt, ami remekül nézett ki. A látogatás alkalmával döntöttük el, hogy együtt fogunk dolgozni az R80/7-es átépítésén. A hat hónapos projekt alatt blogot és Facebook oldalt is indítottam, aminek rövid időn belül nagyon sok követője lett, ezért Rex-szel elhatároztuk, hogy két további modellt is átalakítunk.”

Az Untitled Motorcycles alkotásai klasszikus és minimalista megjelenésűek. A fókusz nem a sebességen van, hanem azon, hogy a motoroknak összetéveszthetetlen városi retrómotor megjelenése legyen, amihez nagyon fontos a hibátlan és magas színvonalú kivitelezés. Adam és Rex a gépeiket általában az Ebay-en keresztül vásárolják, ahol elmondásuk szerint nagyon könnyen lehet átépítésre kiválóan alkalmas modelleket találni.

BMW“A mi filozófiánk az, hogy az átalakítással egy olyan gépet teremtsünk, ami egyedi, de egyben megőrizi azt a használhatóságot, ami az egyik legjobb dolog a BMW motorokban. A klasszikus brit-, valamint az amerikai dirt bike- és flat tracker gépekből is egyaránt merítünk ötleteket. Hiszünk abban, hogy az egyedi, kézzel készített alkatrészeikkel a munkáink önmagukért beszélnek” – teszi hozzá Adam.

Projektjeikkel nagy figyelmet kaptak és az átalakított motorokkal számtalan blogon és magazinban szerepeltek már. Munkájuk során jó barátságba kerültek egy másik egyedi motorokkal foglalkozó párossal, Fred-del és Hugo-val a francia Blitz Motorcycle-ből, akiknek a teljesen mattfekete BMW R60/2-es motorjuk hatalmas durranás volt a 2011-es BMW Motorrad napokon Garmisch-Partenkirchenben.

Adam és Rex motorkerékpár rajongók mióta az eszüket tudják – Rex 30 éve motorozik, míg Adam 20 éve. Céljuk, hogy az elkövetkezendő években tovább építsék az Untitled Motorcycles-t. Annak ellenére, hogy már eddig is szép sikereket értek el, még mindig vannak beteljesületlen vágyaik: „Az álmunk egy 1930-as BMW átépítése, valamint nagyszerű lenne, ha a BMW Motorrad lehetővé tenné, hogy egy HP2 Megamoto-val is foglalkozhassunk. Reméljük, hogy 2012-ben is átalakíthatunk néhány nagyszerű BMW motort, és szeretnénk a gépeinket kiállítani a híres goodwood-i „Festival of Speed” versenyen.

További cikkek

A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
A Citroen újra a Top 10-ben
Harley Davidson Heritage Softail Classic
Kulcsszavak:
 
Az új LEAF továbbfejlesztését a tulajdonosoktól érkező visszajelzések alapján végezték Az új LEAF továbbfejlesztését a tulajdonosoktól érkező visszajelzések alapján végezték Szinte minden vonalon lesz alacsonypadlós busz Budapesten januártól Szinte minden vonalon lesz alacsonypadlós busz Budapesten januártól Egyedi BMW motorok Angliából Nyomás az autódért Jövőbe repítenek a Honda Xcelerator start-up projektjei Jövőbe repítenek a Honda Xcelerator start-up projektjei Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. kollegái a gáton Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. kollegái a gáton
 
Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt

Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt

2012. január 23.
A legmagasabb elvárásokat is kielégítő modelljeiről híres japán prémium- márka mind Magyar ...
Részletek
 InfinitiA legmagasabb elvárásokat is kielégítő modelljeiről híres japán prémiummárka mind Magyarországon, mind világszinten eredményes évre tekinthet vissza, és még átütőbb sikereket vár az új esztendőtől.

A 2011-es év igen mozgalmas volt az Infiniti számára. Számos eredmény és élmény kapcsolódott össze a japán presztízsmárka nevével. A leglátványosabb változás a márka marketing stratégiájában, hogy az Infiniti megjelent a száguldó cikrusz támogatói között, és  partnerségre lépett a Red Bull Racing Forma-1 es csapattal.

Sőt, egyedülálló FX koncepcióautójukat kifejezetten a világbajnok Sebastian Vettelre szabták. Mark Webber és Sebastian Vettel versenypályán mérte össze az Infiniti M37s és M35h képességeit, bemutatva, hogy mire képes a márka korszakalkotó hibridje. A technológiai bravúr hivatalos elismerése sem váratott magára, hiszen a M35h begyűjtötte a legjobban gyorsuló hibrid Guinness-rekordját. Magyarországon is bizonyította a prémiummárka, hogy a technikai újítások elkötelezett híve, és a vitorlázás világában világújdonságnak számító merev vitorla, vagyis az Infiniti-szárny mellé állt.

„Európában és Magyarországon is sikeres évet zárt az Infiniti. 2011-ben az Infiniti Europe közel 4 500 járművet értékesített, ennek több mint másfél százaléka a magyar piacon talált tulajdonosra. A márka tavalyi dinamikus növekedése részben a múlt évben megjelent dízel erőforrásoknak, részben pedig az új Infiniti M-nek köszönhető.

 InfinitiA legtöbbet azonban korábbi ügyfeleink a márkával kapcsolatos pozitív élményeinek köszönhetjük, ez a létező legjobb ajánlólevél.” - mondta Kovács ákos, a márkát forgalmazó Gablini Prémium Kft. ügyvezetője. „2012-ben a kedvező adóváltozásoknak köszönhetően pedig még jobb eredményekre számítunk.” - tette hozzá.

A regisztrációs adó csökkenésének jótékony hatása a prémium szegmens nagy teljesítményű autóinak árában mutatkozik meg a legszembetűnőbben. Az Infiniti gazdag alapfelszereltségű és minden igényt kielégítő modelljeinek bruttó ára is mérséklődött. Az Infiniti belépőmodellje, az exkluzív alapfelszereltségű G37 12 millió forinttól, az M limuzincsalád tagjai 14 millió forinttól, a márka zászlóshajójának számító FX37 pedig 15,8 millió forinttól az egyediséget kedvelő vásárló tulajdona lehet.

További cikkek

A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna! Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt Félmillióan utaztak a hétvégén az új 4-es metrón Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel
 
Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012

Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012

2012. január 23.
A Renault 1996-os meg- jelenésekor új kategóriát teremtő modellje, a Scénic család - mely ...
Részletek
Renault Scénic és Grand ScénicA Renault 1996-os megjelenésekor új kategóriát teremtő modellje, a Scénic család - mely továbbra is piacvezető Európában és a magyar piacon is a kompakt egyterűek szegmensében – felfrissült külsővel és számos technológiai újdonsággal vág bele a 2012-es évbe. A külső változások elsősorban az orr-részt érintik, az eddiginél jóval határozottabb, erőteljesebb megjelenést adva az autónak, melyet a króm és fényes fekete díszítések, illetve a LED-es nappali menetfény tesznek teljessé.

A belső tér továbbra is a Scénictől megszokott komfortot biztosítja utasai számára hatalmas térkínálatával, számtalan rakodóhelyével és praktikus, innovatív megoldásaival.

Természetesen a technikai újdonságok is a kényelmet, biztonságot és a vezetési élményt szolgálják:
A Renault kínálatában elsőként itt jelenik meg a Visio System®, mely magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az Automatikus fényszóró-vezérlést, mely a fény- és forgalmi viszonyoknak megfelelően kapcsolja a távolsági fényszórót.
A szériafelszereltség része az Emelkedőn indulást segítő rendszer (Hill Start Assist).
Szintén már az első felszereltségi szinttől alapfelszereltség az USB-csatlakozóval ellátott Mp3 CD-s rádió, melynek segítségével a lehető legegyszerűbben csatlakoztathatjuk külső zenelejátszóinkat az autó audiorendszeréhez.

Renault Scénic és Grand ScénicBővül a motorkínálat is az Energy motorcsalád egy új, benzines tagjával. A 2011 nyarán megismert, és nagy sikert aratott Energy 1,6 dCi 130 mellé  tavasszal érkezik az Energy 1,2 Tce 115 erőforrás, mely magában hordozza az Energy motorcsaládra jellemző technológiai újdonságokat és kiváló menettulajdonságokat.

A kínálat a Scénic és Grand Scénic modellen ugyanolyan felépítésű, a már jól ismert Expression, Dynamique és Privilege felszereltségi szintek mellett egy új, Bose felszereltség jelenik meg, mely a Renault magasabb kategóriájú autóiból már jól ismert tökéletes hangminőséget és kiváló hangzást kínálja a Scénic és Grand Scénic utasai számára is.
Az új modellek magyarországi hivatalos forgalmazása január 23-án kezdődik, az első példányok már megtalálhatók a magyaroszági Renault-márkakereskedésekben.

További cikkek

A Mazda Minőség és a Mazda legmagasabb szintű Vevői Elégedettsége ismét igazolást nyert
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
Az új SEAT Ibiza – dinamikus és innovatív újdonság
Kulcsszavak:
 
Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett A MINI All4 Racing csapata nyerte a 2015-ös FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamát A MINI All4 Racing csapata nyerte a 2015-ös FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamát A Volvo Cars és az Ericsson intelligens media streaming megoldást fejleszt az autonóm gépkocsikhoz A Volvo Cars és az Ericsson intelligens media streaming megoldást fejleszt az autonóm gépkocsikhoz Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály Bemutatkozik az új Mercedes-Benz E-osztály
 
Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen

Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen

2012. január 20.
A vadonatúj Chevrolet Malibu bevezetését megelőzően több mint egymillió mérföldes, azaz ...
Részletek
AChevrolet Malibu vadonatúj Chevrolet Malibu bevezetését megelőzően több mint egymillió mérföldes, azaz 1.6 millió kilométeres közúti tesztelésnek vetették alá a típust – 22 hónap alatt, hat kontinensen. Ez a kiterjedt fejlesztési és értékelési eljárás biztosítja a sorozatgyártás kezdetére az új Malibu kivételesen jó menettulajdonságait, kezes viselkedését, komfortját, minőségét és tartósságát. A Malibu hat kontinens közel száz országában lesz kapható, ez lesz a Chevrolet első igazán globális középméretű szedánja.


"Akkor lehet sokat megtudni egy autóról, ha rengeteg időt töltünk benne – és mi éppen ezt tettük," mondta Mark Moussa globális főmérnök. "Az elmúlt másfél év minden egyes percében hajtottuk valahol a világon a Malibut, hogy a lehető legjobb autóvá tegyük."

Az egymillió teszt-mérföld 2010 első negyede óta gyűlt össze, az előszériából származó 170 kocsival, amelyeket havonta átlagosan 73,145 kilométert hajtottak. Ez a táv megfelel:

-66.66 éves használatnak, ha évente 15,000 mérföldet (24,140 km) mennek az autóval
-201 oda-vissza útnak New York City és Los Angeles között
-két utazásnak a Holdra és vissza.

A Malibu tesztelése a GM új autó-értékelési standardját tükrözte, ám a Malibu projekt globális dimenziója felnagyította az egészet. Több menetképes prototípust építettek, mintha csak egyetlen piacra szánt járműről lenne szó, összesen 13 hajtómű-kombinációt és sokféle felszerelés-csomagot próbáltak ki, amelyeket világszerte kínálnak majd a Malibuhoz.

Az ellenőrzendő piaci igények nagy száma így aztán hamar hétjegyű számmá pörgette fel a program összesített kilométerszámlálóját.

Az első prototípusokat kézzel építették a General Motorsnál az Egyesült államokban, majd elszállították a különböző földrészekre. Futottak a GM észak-amerikai próbapályáin, valamint az Egyesült államok, Kanada, Ausztrália, Dél-Korea, Kína, Dubai és Németország autópályáin, fő- és mellékútjain.

Chevrolet Malibu Az előszériás Malibuk a fejlesztés olyan fokán álltak, hogy hajtóművük, futóművük és egyéb fődarabjaik már zöld fényt kaptak a gyártáshoz. Az éjjel-nappali tesztelés során már csak a menetdinamika, a zajszigetelés, az üléskomfort, a vezethetőség és egyebek végső finomhangolásra volt szükség.

A tesztelés során a Malibuk jártak az amerikai Halálvölgyben, a legforróbb nyári napokon, hogy megmutassák a légkondicionáló teljesítményét, és felkapaszkodtak a Sziklás Hegység tetejére, hogy bizonyítsanak nagy magasságban is. Mérföldek százait tették meg Chicago és Szöul csúcsforgalmában araszolva, míg az üléskomfortra és a hosszú távú autózás többi szempontjára észak Karolina dombvidékének tekervényes útjain figyeltek oda különösen.

"Az egyes piacok között vannak jelentős különbségek, például a hajtómű tekintetében, de ezeken kívül is milliónyi apró részlet tér el a földgolyó különböző részein, és ezeket is valós körülmények között kell tesztelni," mondta Moussa. "Még olyan apróságok is eltérnek az egyes országokban, mint az aprópénz- vagy kártyatartó.”

"Magyarországon és Koreában például a vészvillogóval gyakran köszönnek meg valamit más autósoknak, így oda kellett figyelni a kapcsoló tartós megbízhatóságára," mondta Moussa. "Nemcsak a nagy dolgokra figyeltünk oda, hanem a látszólag jelentéktelenekre is, hogy biztosan olyan minőségi terméket gyártsunk, amely megfelel a sokféle ország és vevő elvárásainak."

Chevrolet Malibu A monszun-barázdáktól a német autópályákig

Koreában és más ázsiai országokban, ahol heves esők zúdulnak le a monszun időszakban, a betonút felületének mély barázdái vezetik el a vizet. Ezek nagyon hatásosak az esős évszakban, ám ha szárazon autózunk rajtuk, olyan zajt keltenek, amely a zajszigetelő szakemberek réme.

"Rendkívül nehezen elfojtható zaj ez, és frekvenciája nagyon zavarja az emberi fület," magyarázza Kara Gordon, akusztikai mérnök. De hát ez van azokban az országokban, és mivel egy jármű hangképe befolyásolja az általános minőségi hatást, lényeges része volt a fejlesztésnek, hogy ilyen barázdált utakon is megjárassuk a Malibut."

A Chevrolet Malibu európai változatának végső beállítását Németországban végezték el. Többek között egy volt repülőtéren hajszolták, amely ma már próbapálya. Több mint 3000 kilométert raktak az órájába, hogy megállapítsák, tökéletesen illik-e a futómű hangolása Európa útjaira. További tesztek során a motort és az erőátvitelt kalibrálták, illetve a navigátort és a rádióval kapcsolatos funkciókat ellenőrizték.

Míg a próbakocsik jó része éjjel-nappal robogott, mások alig mentek valamennyit. Néhány autót Angliában és az Egyesült államokban sós vízen hajtottak keresztül, majd klímakamrában ellenőrizték, hogyan hatna rájuk a korrózió többéves téli használat után.    Másokat leparkoltak Arizona tűző napsütésében, megnézni, mennyire bírják a belső anyagok az extrém hőséget.

A tesztkilométerek százezrei során a Malibu fejlesztői csakugyan találtak néhány részletet, amelyre különösen oda kellett figyelni, például a menetzajok csökkentése érdekében megváltoztatták egy folyékony tömítőanyag alkalmazását a karosszéria acélelemei között.

Chevrolet Malibu "Ezekről a finom részletekről csak úgy lehet megtudni valamit, ha kimegyünk az autóval az útra," mondta Moussa. "Ez a millió teszt-mérföld bizalmat ébreszthet bárkiben, akik egy új Malibu vásárlást fontolgatja."
A nyolcadik generációs Malibu a Chevrolet zászlóshajója lesz a világ számos részén, például Kínában, Koreában, Európában és Ausztráliában. Európába négyhengeres 2.0 literes dízelmotorral és 2.4 literes benzinessel kerül. A benzinmotorost egyes országokban már 2012 tavaszán bevezetik, a dízel az év második felében követi.

További cikkek

Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
Kulcsszavak:
 
Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen A Jazzy Street nyárindító, június 2.-i adásának tartalmából Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében
 
2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár

2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár

2012. január 20.
Az Opel magyar- országi gyára az idei esztendőben kétszeresen is ünnepel. 20 éve ...
Részletek
OpelAz Opel magyarországi gyára az idei esztendőben kétszeresen is ünnepel. 20 éve lesz annak, hogy Szentgotthárdon elindult előbb az autó- majd a motorgyártás – ezek a magyar autóipar történelmi mérföldkövei. A jövő záloga viszont az a félmilliárd euro beruházással épülő új Flex motorgyár, amely már az idén év végén megkezdi a működését.

Az 1992 óta működő Opel motor- és hengerfejgyár mellett készülő új üzem évi 500.000 korszerű motort fog előállítani. A szalagokon egyedülállóan rugalmas technológiával három új generációs Opel motorcsalád darabjai készülnek majd: benzinesek és dízelek ugyanazon a soron az igényeknek megfelelő összetételben, arányban. Az új Opel motorgyár a teljes kapacitás elérésekor 800 főt foglalkoztat majd.

Szentgotthárdról legutóbb akkor adtunk hírt, amikor szeptemberben Bokréta ünnepség keretében emlékeztek meg az építők és a gyár dolgozói arról, hogy elkészült az új üzemcsarnok épülete és megérkeztek az első gépek. A projekt azóta is a terveknek megfelelően halad, csúszás  nincsen, a szoros határidőket tartani tudták a kivitelező cégek.

2011-ben a vállalat közel 180 fővel kötött szerződést, ebből 32 mérnöki szintű új munkaerő. Ők részben a támogató területeken, részben a gyártómérnökségen, minőségbiztosítási osztályon dolgoznak, de a karbantartási pozíciókat is sikerült feltölteni.  Az idén további kétszáz-kétszázötven új dolgozóval bővül a Flex motorgyári létszám.

OpelA Flex Motorgyár - összesen több mint 60.000 négyzetméteren - részben a szeptemberben átadott új csarnokban, részben az átalakított korábbi autógyári épületben kap helyet. Ez utóbbiban lesznek a megmunkáló sorok gépei (főtengely-, blokk- és hengerfej-gyártó egységek), amelyek nagy része már megérkezett, sőt, a szerelősor első egységei is beérkeztek.  Jelenleg a gépek telepítése, üzembe helyezése és képességvizsgálata van folyamatban.

Közben az újonnan felépített csarnokban a befejezéshez közelednek a belső munkák: a 30.000 négyzetméteres csarnok utolsó betonozási munkálatai még novemberben lezajlottak, azóta helyükre kerültek a nyílászárók is, a szerkezetek és csővezetékek technológiai szerelése is elkészült. A területet ezen a héten adják át a gépek telepítéséhez! A géptelepítésekben már az új kollégák is részt vesznek, ami egyben tréning is számukra, hiszen ily módon megismerik a gépeket, technológiákat.

Az új Flex motorgyári beruházás keretében több kiegészítő létesítmény is készül. Ezek közül az egyik legfontosabb egy oktató-központ, amely áprilisra készül el. Ez az oktatási létesítmény alkalmas lesz arra, hogy a 2012-ben belépő új munkatársak, elsősorban a gépeket üzemeltető több száz operátor képzése itt megtörténhessen. Ezen túlmenően a gyártó területen egy szimulált-munkahelyekből álló szerelősor kialakítására is sor kerül, amely a gyakorlati képzést hivatott segíteni.

Bővül a szentgotthárdi gyár infrastruktúrája is, hogy az új motorgyárat megfelelően ki tudja szolgálni: a kapacitás megduplázását biztosító gépek működtetéséhez új hűtőközpont épül, ahonnan hűtővízzel látják el a gépeket. Itt a technológiai szerelések zajlanak. 

OpelA logisztikai feladatok ellátásához a gyár iparvágányát is meg kellett hosszabbítani. Mintegy 600 méternyi vágány kiépítéséről van szó, melynek szabadtéri része már el is készült, jelenleg az utolsó 100 méternyi sín építése zajlik az új épületen belül.

Szentgotthárdon tehát folyik a munka és folyik a visszaszámlálás. Az év végén induló Flex Motorgyár az Opel legkorszerűbb ilyen létesítménye lesz egész Európában, amely a cég legkorszerűbb motorjait fogja előállítani.  A kis, 1.400 köbcentinél nem nagyobb benzinmotorok, a közepes méretű, 1.6-os benzinmotorok és a közepes, szintén 1.6-os dízel motorok közös vonása a hatékonyság és az alacsony káros anyag kibocsájtás. Az új Opel motorgeneráció valamennyi tagja megfelel majd az Euro 6-os normának.

További cikkek

A DAF a magyar piacon 2011-ben is megtartotta piacvezető pozícióját
A Citroen újra a Top 10-ben
A Kia Motors rekordévet zárt 2011-ben
Kulcsszavak:
 
Az Alfa Romeo standjának legizgalmasabb látványossága a Stelvio Quadrifoglio Nürburgring Edition Az Alfa Romeo standjának legizgalmasabb látványossága a Stelvio Quadrifoglio Nürburgring Edition 2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár Forgalomba állt az első Skoda villamos Miskolcon A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón
 

Találatok száma: 11493 Megjelenítve: 11411 - 11420