Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11421 - 11430 |
Forgalomkorlátozások lesznek hétfőn az Andrássy úton és a Clark Ádám térnél |
||
2013. február 25.
Forgalomkorlátozásokra kell számítani hétfő délután az Andrássy úton és a Clark ádám térnél - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
|
Az MTI-nek szombaton megküldött közleményben azt írták, hétfőn 16 és 19.30 óra között állami rendezvényt tartanak a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából az Andrássy úton, a Terror Háza Múzeumnál valamint a Clark ádám térnél a Duna-parton, a villamospálya környékén. Jelezték azt is, hogy a rendőrség a zárások mértékét és az ennek következtében esetlegesen szükségessé váló forgalmi intézkedéseket a résztvevők számától teszi függővé. így amennyiben a megemlékezők száma szükségessé teszi, 16 és 18 óra között lezárják az utasforgalom előtt a földalatti Vörösmarty utcai állomását, továbbá ugyanebben az időben az Andrássy úton a Vörösmarty utcánál a szervizutat és az Oktogon felé vezető külső sávot. A megemlékezők számának függvényében később döntenek arról is, hogy 18.30 és 19.30 között a 19-es és a 41-es villamosok a Szent Gellért tértől módosított útvonalon közlekedjenek-e a 18-as villamos vonalán a Széll Kálmán térre. Ebben az esetben a 86-os autóbuszok óbuda irányában megállnak majd a villamospótló autóbuszok Döbrentei utcai megállóhelyén. Kulcsszavak: Andrássy út, bkk, bkv, Clark Ádám tér, forgalomkorlátozás
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben |
||
2013. február 25.
2012-ben Európában majdnem minden ötödik, Németországban pedig minden harmadik újonnan regisztrált zárt áruszállító, transporter és pick up modell a Volkswagen Haszonjárművek gyártotta gépjármű volt.
|
A 301 000 újonnan regisztrált Caddy, T5, Crafter és Amarok járművel a Volkswagen Haszonjárművek részaránya a zárt áruszállító, transporter és pick up modellek piacán a 2012-es esztendő eredményeként elérte a 18.3 %-ot. Ez a szám 2011-ben 16.6 % volt. „Megerősítettük helyzetünket a piacon, ez egy jó teljesítmény, és az egész Volkswagen Haszonjárművek munkája” mondta Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. A Volkswagen Haszonjárművek a 127 200 új zárt áruszállító, transporter és pick up modell eladásával a hazai piacán, Németországban is ismételten megszerezte az első helyet, amelyet immár több éve birtokol. Ez az eladási szám a piaci kategória 33.9 százalékának felel meg, 2011-ben ez az arány 32.5 % volt. 2012-ben Európában a legsikeresebb modell ismét a T5 volt, 127 600 új kiszállítással és a 26.9 %-os részesedéssel. Németországban a modell sorozatai ismét megerősítették vezető helyüket: az 58 700 új regisztrált jármű 42.5 %-os részesedést jelent a piaci szegmensből. Az Európai Gazdasági Térség országaiban 2012-ben a Caddy modell típusaiból 120 650 darabot adtak el. A zárt áruszállító, transporter és pick up modellek európai piacán ez 22.8 %-os részesedést, és egyben a kategória első helyét jelenti. Németországban a Caddy egyértelműen a kategória vezető járműve volt a 48 800 új regisztrációval, amely 48.7 %-os részesedést jelent. A Crafter az Európai Gazdasági Térség országaiban elérte a 37 400 újonnan regisztrált jármű szintjét, és ez 7.9 %-os piaci részesedést és a hatodik helyet jelenti a jármű regisztráció sorrendjében. Németországban a Crafter a harmadik helyet szerezte meg a 15 461 regisztrált járművel és a 13.2 %-os részesedéssel. Európában az Amarok a harmadik helyet szerezte meg az egytonnás pick up-ok kategóriájában: 15 300 új járművet szállítottak ki és ez 16.6 %-os piaci részesedést jelentett. Németországban az Amarok első helyen állt a 4200 eladott darabbal és 31.5 %-os részesedéssel. 2012-ben a Volkswagen Haszonjárművek által a vevőknek kiszállított járművek száma négy százalékkal nőtt, és elérte az 550 200 darabot. 2011-ben ez a szám 528 900 volt. Januárban a márka nem tudott teljes egészében úrrá lenni a nehéz piaci körülményeken, és világméretben 37 900 darab könnyű haszonjárművet szállított le: ez a korábbi 39 500 darabos mennyiséghez képest 4 %-kal kevesebb. Kulcsszavak: értékesítés, gazdaság, haszonjármű, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 23-i adásának tartalmából |
||
2013. február 23.
Ezen a héten mutatták be a Dacia legelső és sokáig egyetlen modelljének a megújult változatát. Az 1994-ben útjára indított Logan, bár jó, és az idő távlatában szemlélve rendkívül megbízható autó lett, hazánkban mégsem termett neki sok babér, miközben más országokban, ahol a román márkának nem volt olyan rémisztő híre, kimondottan népszerű autó lett.
|
Az új Logan a Sandero-ból már ismert formajegyekkel és belső térrel indult el, egy már megváltozott piac meghódítására. A lépcsős hátú - 4 ajtós - változat valamivel hosszabb lett mint a Sandero, így tágasabb utastérrel, 510 literes csomagtartóval és a testvérmodellel egyező áron kerül a szalonokba. Kismartoni Péter úrral, a Renault Hungária PR igazgatójával közösen mutatjuk be a Dacia vonzó külsejű újdonságát. A Nissan magyarországi vezérképviseletének PR és marketing managerével, Palkovics Péterrel beszélgetünk a Nissan 2013-as újdonságairól, de a Genfben március 5-én megnyíló autószalon Nissan standján kötünk majd ki. Talán a legizgalmasabb bejelentés a márka megújult és már eddig is sikeres elektromos autójának hazai megjelenésére vonatkozik majd, de néhány különlegességről is szó esik. Az AutoNet, alaktrész forgalmazással, gyorsszervizek illetve márkafüggetlen javítóbázisok üzemeltetésével vált ismertté. A cég hálózatépítési koordinátorával, Hegedűs Gáborral beszélgetünk a hazai autópark állapotáról, az autójavítási szokásokról, az utángyártott alkatrészekről, és a minőségről. Mátrabérczi Sándor urat, az Audi márkaigazgatóját kértük fel a legújabb fejlesztésű, mátrix rendszerű LED-es fényszórók bemutatására, majd ő fog minket elkalauzolni az Audi Genfben bemutatatásra kerülő újdonságai között is. dr. Vizi Andrással, a DAS szakjogászával a közterületfelügyelők, parkolóőrök és önkormányzati tisztviselők személyes felelősségéről beszélgetünk. A végső konklúzió elkeserítő. Velünk állampolgárokkal szemben hihetetlen a szigor, velünk teljesen jogszerűtlenül is szórakozhat mindenki, aki magát a hatalom embereként aposztrofálja. Talán nem véletlen, hogy a társadalmi ranglétrán az arrogáns, sokszor jogszerűtlen, időnként korrupciós ügyekbe is belekeveredő Közterületfelügyelet erkölcsi mutatója a mélybe zuhant, magával rántva a pesti szleng népítélete alapján már csak simán "köztetű"-ként emlegetett, amúgy jobb sorsra érdemes szervezet munkatársait is. Ezt a nem túl megtisztelő "titulust" feltehetőleg azzal vívták ki maguknak, hogy sokszor már csak az állampolgárok kétes jogszerűségen alapuló fosztogatására használják őket. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, dacia, jazzy street, leaf, logan, nissan
|
|
|||||
|
||||||
A Suzuki közzétette harmadik negyedévi eredményeit |
||
2013. február 23.
A Suzuki Motor Corporation (SMC) nyilvánosságra hozta üzleti évének harmadik negyedévére – a 2012. április–decemberi periódusra – vonatkozó eredményeit. A teljes üzleti évre vonatkozó profitvárakozást felfelé módosították.
|
A 2012. április–decemberi időszakban az SMC belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétele 9,5%-kal, azaz 65,4 milliárd jennel (152,3 milliárd forinttal) 749,7 milliárd jenre (1745,3 milliárd forintra) nőtt az előző üzleti év azonos időszakához képest. A külföldi nettó értékesítés 3,6%-kal, vagyis 40,6 milliárd jennel (94,5 milliárd forinttal) 1073,1 milliárd jenre (2498,2 milliárd forintra) csökkent éves viszonylatban. Ennek oka döntően a jen felértékelődése, illetve az európai gazdaság stagnálása. Mindezek együttes eredményeként éves összehasonlításban az összevont nettó értékesítési árbevétel 1,4%-kal, azaz 24,8 milliárd jennel (57,7 milliárd forinttal) 1822,8 jenre (4243,5 milliárd forintra) nőtt. Ami az összevont eredményt illeti, az üzemi eredmény éves viszonylatban 5,9%-kal, 5,2 milliárd jennel (12,1 milliárd forinttal) 92,9 milliárd jenre (216,3 milliárd forintra), az üzleti eredmény pedig éves összehasonlításban 5,2%-kal, azaz 4,9 milliárd jennel (11,4 milliárd forinttal) 101,3 milliárd jenre (235,8 milliárd forintra) nőtt. A csoportnak azzal sikerült az üzemi eredményt növelnie, hogy a devizaárfolyamok alakulása miatt és az európai értékesítési eredmény hatásaként jelentkező csökkenést a bővülő belföldi (japán) értékesítés és a költségcsökkentések eredménynövelő hatásaival sikerült ellensúlyoznia. A nettó eredmény 19,2%-kal, 7,8 milliárd jennel (18,2 milliárd forinttal) 48,4 milliárd jenre (112,7 milliárd forintra) nőtt éves összehasonlításban, annak ellenére, hogy rendkívüli veszteségként 15,5 milliárd jenes (36,1 milliárd forintos) tartalékot kellett elhatárolni leányvállalatok és tagvállalatok felszámolására. A cég eredményeit üzletágak szerint nézve a személygépkocsi-szektorban éves összehasonlításban nőtt a belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel. Ez az eladások növekedésének és a termékek erősítésének, köztük az új Wagon R piaci bevezetésének köszönhető. A külföldi értékesítés nettó árbevétele csökkent éves viszonylatban, aminek elsődleges oka a jen felértékelődése, illetve az európai gazdaság stagnálása volt. összességében a személygépkocsi-üzletágban az összevont nettó értékesítési árbevétel 3,3%-kal, azaz 52,3 milliárd jennel (121,8 milliárd forinttal) 1626,5 milliárd jenre (3786,5 milliárd forintra) nőtt éves összehasonlításban. Az üzemi eredmény éves összehasonlításban 15,2%-kal, 13,0 milliárd jennel (30,3 milliárd forinttal) 98,8 milliárd jenre (230 milliárd forintra) emelkedett, ami minden idők legmagasabb harmadik negyedéves üzemi eredménye. Mindez elsősorban az indiai, indonéz és a belföldi (japán) autóeladások növekedésének köszönhető. A motorkerékpár-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel 13,5%-kal, vagyis 25,5 milliárd jennel (59,4 milliárd forinttal) 163,3 milliárd jenre (380,2 milliárd forintra) csökkent éves összehasonlításban. Ez mindenekelőtt az európai és ázsiai eladások csökkenésének tudható be. Ami az üzemi eredményt illeti, az előző üzleti év azonos időszakában elszenvedett 2,8 milliárd jenes (6,5 milliárd forintos) üzemi veszteség mostanra 10,0 milliárd jenes (23,3 milliárd forintos) üzemi veszteségre változott. A hajózási (marine), hajtómű- és egyéb üzletágban a nettó értékesítési árbevétel 5,8%-kal, 2,0 milliárd jennel (4,7 milliárd forinttal) 33,0 milliárd jenre (76,8 milliárd forintra) esett vissza éves összehasonlításban. Ez elsősorban az európai export csökkenésének tudható be. Az üzemi eredmény 13,3%-kal, azaz 0,6 milliárd jennel (1,4 milliárd forinttal) 4,1 milliárd jenre (9,5 milliárd forintra) csökkent éves összevetésben. Ami az üzemi eredmények földrajzi terület szerinti megoszlását illeti, Japánban és ázsiában nőttek az eladások és az eredmény, ami főként a személygépkocsi-értékesítés növekedésének köszönhető. Annak ellenére, hogy Japán jelenleg nehézségekkel küzd az exportprofitabilitás terén, a csoport minden idők eddigi legmagasabb harmadik negyedévi üzemi eredményét érte el, ami a japán belföldi autóeladások növekedésének köszönhető. A második negyedév után az elhúzódó gazdasági stagnálás miatt az európai piacon ismét üzemi veszteség keletkezett. Ami az éves összevont eredményt illeti, a rendelkezésre álló adatok – pl. a devizaárfolyamok – elemzése alapján a csoport az előző előrejelzéshez képest felfelé módosította teljes éves üzemi és üzleti profitvárakozását. A nettó eredményre vonatkozó előrejelzés nem változott, ugyanis a harmadik negyedévben a csoport rendkívüli veszteségként 15,5 milliárd jenes (36,1 milliárd forintos) tartalékot határolt el leányvállalatok és tagvállalatok felszámolására. A teljes vállalatcsoport az összes területen minden erőfeszítést megtesz, hogy az alábbi előrejelzésben szereplő számoknál jobb összevont eredményt érjen el. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, eredmény, motor, suzuki, személyautó, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás |
||
2013. február 23.
A Volkswagen XL1 100 kilométerenként átlagosan mindössze 0,9 literes üzemanyag-fogyasztásával a világ legtakarékosabb sorozatgyártású autója. Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerének köszönhetően a kétüléses modell akár 50 kilométer hatótávot is kínál tisztán elektromos hajtással, így helyi viszonylatban gyakorlatilag károsanyag-kibocsátás nélkül ...
|
Konstruktív elrendezésének köszönhetően az XL1 az ideális sportautó-építés iskolájának színtiszta megtestesítője: csekély saját tömeg (795 kilogramm), kiváló aerodinamikai adottságok (cw = 0,189) és alacsonyan elhelyezkedő tömegközéppont (1.153 milliméter teljes külső magasság). E rendkívül hatékony üzemű Volkswagen számára így mindössze „aszketikus” 6,2 kW/8,4 LE teljesítmény is elegendő, hogy sík úton 100 kilométer/óra állandó tempóval haladhasson. Tisztán elektromos üzemmódjában a Volkswagen XL1 csupán nem egész 0,1 kWh energiával is több mint egy kilométert tehet meg. A high-tech könnyűszerkezetes építés, a tökéletes aerodinamika és a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszer e fejlett kombinációja révén vált lehetővé, hogy az új Volkswagen XL1 átlagosan mindössze 21 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként. A hibridrendszer egy kéthengeres TDI-erőforrásból (35 kW/48 LE), egy elektromos motorból (20 kW/27 LE), a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóból (DSG) és korszerű lítiumion-akkumulátorból épül fel. A szükség esetén akár 160 kilométer/óráig is gyorsítható XL1 álló helyzetből 12,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás tempót. Kétségtelen tény, hogy a 100 kilométerenként mindössze 0,9 literes átlagfogyasztás olyan mindeddig elérhetetlen csúcsteljesítmény, amellyel a Volkswagen valósággal újraértelmezi az autógyártás számára a „műszakilag megvalósítható” fogalmát. Koncepcióját tekintve az XL1 valójában már a harmadik fejlesztési lépcsőt képviseli a Volkswagen „egyliteres autó” stratégiájában. Prof. Dr. Ferdinand Piëch, ma a Volkswagen AG felügyelő bizottságának elnöke, még az ezredfordulón tűzte ki célul egy teljes értékű, a mindennapokban is jól használható, s mindössze egy liter üzemanyag-fogyasztású autó sorozatgyártásra éretté fejlesztésének vízióját. A kétüléses XL1 formájában mára e vízió immár valósággá vált. Az XL1 extrém gazdaságossága ellenére, a karosszéria a mindennapok során is lényegesen jobban használható konstrukció, mint a két előd prototípusé. Míg ugyanis a vezető és utasa mind a 2002-es „egyliteres” autóban, mind pedig a 2009-ben bemutatott L1 modellben a kedvező aerodinamikai tulajdonságok szolgálatában csak egymás mögött ülhetett, az új XL1 utasterében már enyhén eltolva, egymás mellett foglalhat helyet. Az XL1 hosszúsága 3.888, szélessége 1.665, míg magassága csupán 1.153 milliméter – eléggé extrém értékek megszokott személyautó-mértékkel mérve. összehasonlításképpen: egy aktuális Polo hasonló hosszúság (3.970 mm) és szélesség (1.682 mm) mellett jóval magasabb (1.462 mm) nála, de még egy olyan vérbeli sportkocsi, mint a legújabb Porsche Boxster is 129 milliméterrel magasabb (1.282 mm), mint az XL1. Ennek megfelelően látványos az XL1 megjelenése is – a jövő autója, a mának építve. Kulcsszavak: hibrid, járműipar, környezetbarát, premier, volkswagen, XL1, zöld
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Új kormányhatározat az eszközök beszerzéséről |
||
2013. február 23.
új kormányhatározat jelent meg a megtett úttal arányos elektronikus útdíj (e-útdíj) kiépítésével kapcsolatban.
|
A pénteki Magyar Közlönyben olvasható kormányhatározat egyebek között tartalmazza, hogy az e-útdíj díjszedési rendszerének kiépítését a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. koordinálja, továbbá a nemzeti fejlesztési miniszternek nem kell gondoskodnia arról, hogy a finanszírozásba utólag uniós forrást vonjanak be. Ez már a harmadik kormányhatározat, amely az e-útdíj kiépítéséről intézkedik. Az első tavaly május elején született, és a kiépítésre közbeszerzést írt elő, kitérve az uniós források utólagos bevonására is. A második határozat múlt szeptember közepén jelent meg, meghatározta a költségeket 42 milliárd forintban, és tartalmazta a kilométerenkénti tarifákat is. A mostani, harmadik határozat is tartalmazza a közbeszerzési kötelezettséget a szükséges eszközök és szolgáltatások beszerzésére, de ez már minősített eljárás lesz. Ilyet az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő, vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésre lehet kiírni. A minősített beszerzések szabályait kormányrendelet tartalmazza. A minősített közbeszerzést is az állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. írja ki, az állam nevében. A NISZ mint integrátor - a nemzeti fejlesztési miniszter irányítása alatt - összeállítja az e-útdíj-fizetési rendszert, gondoskodik a minőségbiztosításról, valamint a mérnöki feladatok ellátásáról. Az a cég, amely a minősített közbeszerzésen elnyeri az eszközök szállítási jogát, ez év július 1-jétől egy éven át köteles az e-útdíj bevezetését szakértői tanácsadással támogatni. A cél, hogy az áAK képes legyen július 1-jétől folyamatosan működtetni a díjszedési rendszert. Az új határozat - az idei költségvetési törvény megfelelő helyére utalva - megerősíti a 42 milliárd forintos kiépítési költséget. Végül a kormány kötelezi a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a NISZ finanszírozásáról, a nemzeti fejlesztési, valamint a közigazgatási és igazságügyi minisztert pedig arra, hogy dolgozzák ki a szükséges - a technológia-semleges rendszer július 1-jei bevezetésére vonatkozó - jogszabályokat. Kulcsszavak: áak, e-útdíj, közbeszerzés, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Havazás - Nincs járhatatlan út az országban, a Dunántúlon intenzíven havazik |
||
2013. február 23.
Intenzíven havazik az ország nyugat-dunántúli területein, járhatatlan út vagy elzárt település nincs az országban - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szombaton reggel az MTI-vel.
|
Közleményük szerint a közútkezelő csaknem 600 szakembere több mint 210 munkagéppel dolgozik a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákon. A folyamatos munkavégzés ellenére a csapadékkal érintett területeken több helyen is havas útszakaszokra számíthatnak a közlekedők a fő- és mellékutakon egyaránt. A tájékoztatás szerint a Dunántúlon Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Somogy és Veszprém megyében változó intenzitással havazik, Komárom-Esztergom és Pest megye területén elszórtan havas esőre vagy esőre kell számítani. Másutt az országban csapadékmentes az időjárás. A fő- és mellékutak burkolata a havazásban érintett területeken többnyire havas, helyenként latyakos. Komárom-Esztergom és Pest megyében a korábbi havazás nyomán még latyakosak az alsóbbrendű utak, máshol az országban vizes, nedves a fő- és a mellékúthálózat. A csapadékos területeken jelentősen romlottak a látási viszonyok, átlagosan 100-300 méter között alakul a belátható út hossza. Csorna, Körmend, Zalaegerszeg és Nagykanizsa térségében az intenzív havazásban 100 méter alá csökkent a látótávolság. Tatabánya környékén ködfoltok nehezítik a közlekedést, míg az Alföldön Békés megyében sűrű köd képződött az éjszaka folyamán, helyenként ott is 100 méternél kisebb a látótávolság. A Dunántúlon tapasztalható útviszonyokra való tekintettel a közútkezelő arra kéri az autósokat, hogy fokozott óvatossággal vezessenek - olvasható a közleményben. Kulcsszavak: fkf, havazás, közút, magyar közút
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban |
||
2013. február 22.
A Nissan Motor Co. egy jelentős bejelentésre készül február 26-án, kedden, amikor megnyitja a NISMO főhadiszállását Yokohamában. A Nissan elnök vezérigazgatója, Carlos Ghosn fogja felfedni a NISMO céljait és az általa képviselt missziót.
|
A motorsport és nagy teljesítményű autók szerelmeseinek körében jól ismert NISMO közel 30 éves tapasztalattal rendelkezik az autók tuningolása terén és a világszerte több millió játék fanatikus rajongó számára a NISMO termékek hamarosan valósággá válnak. A Nissan egy teljesen új létesítményt hozott létre a NISMO számára, egykori gyárát jelentős befektetéssel továbbfejlesztette és kibővítette kapacitását. Az új főhadiszállás - mely egy 8 autó kiállítására alkalmas bemutatóteremmel és egy NISMO bolttal nyílik meg - lecseréli a jelenleg Omoriban található központot. A Nissan már meg is kezdte közúti autóinak NISMO márkajelzésű, sportos változatainak gyártását. Az első NISMO által átalakított autó a Juke NISMO, mely hamarosan elérhetővé válik Európában is, az Egyesült államokban pedig az év második felében kerül a márkakereskedésekbe. A második NISMO emblémás jármű a 370Z lesz, mely a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. A NISMO ezen felül az eseményen a motorsport tevékenységének jövőjét is felfedi. Kulcsszavak: autóipar, bejelentés, Carlos Ghosn, gépjármű, jármű, járműipar, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV |
||
2013. február 22.
általánosan elismert tény, hogy a Chevrolet volt a teljes SUV-szegmens megalapítója, 1935-ben, a Suburban típussal – és mára több mint 75 évnyi tapasztalatkincset halmozott fel a sport-szabadidő járművek terén. A 2013-as Genfi Autószalonon pedig első ízben mutatja be az európai közönségnek a Captiva kompakt SUV áttervezett kiadását.
|
Az új Captiva elején és hátulján sok minden megváltozott, szembe ötlik például a fénydiódás hátsó lámpa, a szögletes, krómozott kipufogóvég és az átformált lökhárító. Elöl alacsonyabbra került a lökhárító, fölötte hálós hűtőmaszkkal és új ködlámpákkal. új, 18 colos könnyűfém kerekek teszik teljessé a hatást. A magasabb felszereltségű új Captiván alapfelszerelés a kulcs nélküli zárnyitás és motorindítás. Az utasteret az ülések színe és kárpitozása (a felsőbb szinteken bőrkárpitja), illetve a műszerfali dekorációk áttervezése frissíti fel. Egyes kivitelek komfortját kétzónás klímaberendezés, hangulatvilágítási csomag és fűthető hátsó ülés fokozza. Akár hét ülésével és sok kellemes részletével az átdolgozott Captiva egy igazi családbarát SUV. Ráadásul idén tavasszal, az új Trax bevezetésével tovább emeli a tétet a Chevrolet, erős játékost indítva a népszerű és gyorsan növekvő kis SUV kategóriában. A Trax front- és összkerékhajtással is kapható lesz. "Captiva és Trax – két nagyon egyéni szabadidő-autó a Chevrolet európai kínálatában, mindkettő a márka ikonszerű designjával," mondta Susan Docherty, a Chevrolet és Cadillac Europe elnök-vezérigazgatója. "A Trax a kisautók mozgékonyságát ötvözi a SUV sokoldalúságával, pontosan a nagyvárosi felfedezőknek való! A nagyobb és erősebb Captiva igényesebb megjelenést kapott. Ez azoknak a kalandvágyóknak az autója, akik bőséges férőhelyet, fölényes erőt és egy kis extra kényelmet is szeretnének," tette hozzá Docherty. Nyártól kapható a Trax A európai értékesítése idén tavasszal indul. Magyarországra előreláthatólag a nyáron érkezik. A Chevrolet új, kis hobbiterepjárójára atletikus, szívhez szóló forma, háromféle takarékos motorból álló választék és sportos, élénk viselkedés jellemző. A 140 lóerős (103 kW) 1.4-es benzines turbó mellett az 1.6-os benzin- és az 1.7 literes dízelmotor sorakozik fel, az utóbbi teljesítménye 130 LE (96 kW). Valamennyi manuális sebességváltós modellen alapfelszerelés a Start/Stop. A Trax kapható front- és összkerékhajtással is. A gazdagabb felszerelésű kivitelekben standard a Chevrolet MyLink, amely a kompatibilis okostelefon tartalmát jeleníti meg a hétcolos, nagy felbontású, színes érintőképernyőn. Ennek köszönhetően az autós navigálhat a BringGo alkalmazással, és hallgathatja a TuneIn internetes rádiót. Kiegészítésképp a kompatibilis (4S fölötti), iOS6-ot futtató iPhone telefonnal rendelkező autós használhatja a fejlett Siri asszisztencia-rendszert, amely sokféle feladatot megold, miközben a vezető biztonságosan az úton tarthatja a tekintetét, a kezét pedig a kormánykeréken. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Captiva, chevrolet, Geneva Auto Show 2013, genf, Trax, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült az Audi Q3 legsportosabb kivitele |
||
2013. február 22.
Idén a negyedik RS modelljét mutatja be az Audi. Az RS5 Cabriolet, RS6 Avant és az RS7 Sportback után itt az RS Q3, a kompakt szabadidő-terepjáró legsportosabb változata.
|
A Q3-as lesz az első négykarikás SUV, amelyik megkapja a fenekére az „RS-billogot”. Az RS3 Sportback és TT RS modellekhez hasonlóan ebbe is az a 2,5 literes, öthengeres, turbós benzinmotor kerül. Az RS Q3 számára módosították az erőforrást: a legnagyobb teljesítménye a tanulmányautóhoz képest szerényebb, de még mindig bőségesen elég 310 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 420 Nm, amelyet 1500 és 4200 közötti percenkénti fordulatszámon képes leadni. Az összkerékhajtású, hétfokozatú S-tronic váltóval szerelt Audi álló helyzetből 5,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebességét pedig 250 km/óránál korlátozzák. A szabványos átlagfogyasztása 8,8 liter száz kilométeren. A sportmodell könnyen megkülönböztethető az alapváltozattól. 25 milliméterrel megültetett futómű, 19 colos keréktárcsák alatt lapuló sport-fékrendszer, sportos lökhárítók és légterelő szárny teszi különlegessé a RS Q3-at. A fedélzeti számítógép plusz menüponttal gazdagodott, ahonnan a turbó töltőnyomását és az olajhőmérsékletet tudhatja meg a vezető, illetve egy köridőmérő stopper is helyet kapott benne. Kulcsszavak: audi, galéria, RS Q3, suv
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11421 - 11430 |