Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11451 - 11460
Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire

Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire

2013. február 20.
Megszerezte a végleges típusengedélyt a francia Alstom a 4-es metróvonalra szánt, Metropolis típusú szerelvényeire a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól - közölte a gyártó és a Főpolgármesteri Hivatal kedden az MTI-vel.
Részletek
Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeireAz engedélyeket a korábban módosított szerződésnek megfelelően megszerezte az Alstom, így elkezdheti a járművek gyártását és Budapestre szállítását. Megjegyezték: két prototípus szerelvényt már legyártott az Alstom, közülük az egyiknek az utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem.

A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények négy kocsiból állnak, az új szerelvények, a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan, hosszában teljesen végigjárhatók.

Hangsúlyozták: bár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis automata üzemmódra is képesek, a kezdetekben még lesz vonatkísérő személyzet. A forgalomba állás utáni első évben még vezetőfülke is lesz a Metropolisokon, de a szerelvényt már a vonatvezérlő rendszerek fogják vezetni: a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát számítógépek fogják irányítani. A teljesen automata üzemhez a gyártó később kiszereli az elválasztó falat, így az utasok előre és hátra is kiláthatnak majd.

Kitértek arra is, hogy a világ 41 metróvonalán, köztük Barcelonában, Párizsban, Szingapúrban is közlekednek automata szerelvények, Európában Budapest lesz a tizenkettedik olyan város, ahol üzembe állítanak vezető nélküli metrószerelvényt.

Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeireA 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg.

A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.
Kulcsszavak: 4-es metró, alstom, bkk, bkv, közlekedés, metró, tömegközlekedés
 
Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Útdíj - Mobilfizetéssel is megvásárolhatók az új autópályamatricák Útdíj - Mobilfizetéssel is megvásárolhatók az új autópályamatricák A Mol belép a közösségi közlekedés piacára A Mol belép a közösségi közlekedés piacára
 
Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában

Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában

2013. február 19.
új Octavia Combi modellje bemutatásával folytatja modelloffenzíváját a škoda. Mindössze néhány héttel az Octavia Limousine piaci bevezetését követően, 2013. március 5-17. között az Octavia Combi harmadik generációja tartja világpremierjét az idei Genfi Autószalonon.
Részletek
 Škoda Octavia CombiA škoda „bestsellere” ismét mércéül szolgálhat az alsó-középkategóriában, minden eddiginél egyértelműbben képviselve egyedülálló pozícióját e szegmensben. Az Octavia Combi páratlanul bőséges térkínálattal, megújult formavilággal, magas fokú funkcionalitással, innovatív biztonsági és kényelmi felszerelésekkel, csekély üzemanyag-fogyasztással, „Simply Clever” ötletek sokaságával, illetve a škoda modelljeire oly jellemző, kiemelkedően kedvező ár-érték aránnyal érkezik a piacra.

Az új škoda Octavia Combi méreteiben is jelentősen megnőtt, s dinamikusan elegáns formavilággal csábít. Jozef Kabaň, a škoda vezető formatervezője és csapata szinte „tetőtől talpig” újraalkotta. Még soha nem jelent meg a škoda Octavia Combi ilyen dinamikus, időtlen eleganciát sugárzó, egyben markáns, igényes és egyéni formavilággal, mint a márka „bestsellerének” harmadik nemzedéke. Páratlanul bőséges térkínálat, csekély üzemanyag-fogyasztás, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment-felszerelések, „Simply Clever” ötletek sokasága – ezek a škoda alapvető erényei, amelyek új Octavia Combi modelljét is jellemzik.

A térkínálat dinamikus bajnoka, precízen kidolgozott formákkal


Az új škoda Octavia Combi 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb elődjénél, tengelytávja pedig közel 11 centiméterrel bővült, új csúcsértékeket produkálva térkínálatában. A hátsó ülés lehajtásával a Combi immár tekintélyes, 1.740 literes maximális rakteret kínál. Mindezt „Simply Clever” megoldások egész sora egészíti ki. Az új Octavia Limousine praktikus megoldásain – mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze – túl további ötletes részletekkel is szolgál. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A különösen terjedelmes csomagok szállítását a lehajtható első utasülés segíti. A variálható pozíciójú és teljesen lesüllyeszthető, csomagtérpadlóba rejtett rakodórekeszben a csomagtérroló és a tetőlécek is praktikusan tárolhatók.

 Škoda Octavia Az Octavia Combi formavilágát letisztult vonalvezetés, precizitás és harmonikusan kiegyensúlyozott arányok jellemzik. „Az új škoda Octavia Combi a forma és funkció tökéletes összhangját testesíti meg” – hangsúlyozta Dr. Welsch.

Az autó orrkialakítása a Limousine változatéval megegyező. Az új škoda Octavia Combi egyértelműen tagolt oldalnézetét dinamikusan ívelő körvonalak határolják. Magasan húzódó „tornádóvonala” még inkább kihangsúlyozza alapvetően zárt, határozott élekkel kiformált oldalnézetét. A Combi tetővonala lágyan ereszkedve alkot elegáns átmenetet a D-oszlopok felé. A hátsó lámpatestek mélyen a hátsó sárvédőkbe nyúlva szolgálnak a „tornádóvonal” végpontjául.

Hasonló precizitás jellemzi az autó hátsó részének kialakítását is. A škoda C-alakú kontúrok jellemezte, sajátos hátsó világítási képe, illetve csomagtér-ajtaja karakteres háromszög-motívumai révén az új Octavia Combi hátulról is mindjárt az első pillantásra felismerhető. Akárcsak a Limousine, a škoda Octavia Combi szintén első ízben készül két-két C-alakú fénycsövet tartalmazó hátsó lámpákkal, amelyek így még tovább erősítik az egyéni grafikai hatást.

Innovatív segédrendszerek, takarékos motorok

Az új škoda Octavia kívánságra olyan korszerű biztonsági segédrendszerek egész sorával is felszerelhető,  (ezt töröljük ki, az ESC része ami nálunk minden modellben széria), mint a városi vészfék-funkcióval kiegészített „Front Assistant”, a „Driver Activity Assistant” fáradtságérzékelő szenzor, a „Crew Protect Assistant” proaktív utasvédelmi rendszer, vagy éppen a sávtartást segítő „Lane Assistant”. Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről, akár kilenc légzsák közreműködésével.
 Škoda Octavia Combi
Nem maradhat kielégítetlen kívánság a komfort terén sem, köszönhetően az elektronikus kényelmi rendszerek sokaságának, amelyek mindeddig csupán a felsőbb kategóriákból lehettek ismerősek. Ilyen például a követési távolság tartásáért felelős adaptív tempomat („Adaptive Cruise Assistant”) vagy a távolsági fény önműködő kapcsolásáért felelős „Light Assistant”. A kínálatot rádió- és rádió-navigációs rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációja teszi teljessé.

A škoda Octavia Combi harmadik generációjának új fejlesztésű motorjai akár 17 százalékkal is takarékosabbak lehetnek elődeiknél. A motorpalettán jelenleg négy benzin- és két dízelmotor sorakozik. A 2013 harmadik negyedévétől rendelhető GreenLine változat kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással üzemel, és átlagosan 3,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.

Szintén a 2013-as Genfi Autószalonon látható először az új összkerékhajtási rendszerrel és az 5. generációs Haldex- tengelykapcsolóval szerelt škoda Octavia Combi 4x4 változat.
Kulcsszavak: autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, octavia, premier, skoda
 
Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában Opel Monza Concept: az Opel jövője A Kia Motors bemutatta új, ‘DRIVE WISE’ nevű autonóm járműtechnológiai almárkáját A Kia Motors bemutatta új, ‘DRIVE WISE’ nevű autonóm járműtechnológiai almárkáját Rekordkört teljesített a ŠKODA KODIAQ RS a Nürburgringen Rekordkört teljesített a ŠKODA KODIAQ RS a Nürburgringen Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában A SEAT a színfalak mögött - a Genfi Autókiállítás kulisszatitkai
 
Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek

Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek

2013. február 19.
A Volvo S60, V60 és XC60 modellek új kialakítása a minőségre és a részletek kidolgozására koncentrál. A jelentős külső és belső újítások a rendkívül sikeres 60-as modellcsalád dinamikus megjelenését és ezáltal vonzerejét növelik.
Részletek
Volvo XC60A Sensus Connected Touch Volvo Világháló rendszer egyedülálló online lehetőségeket kínál, míg az új, kényelmesebb sportülések a kényelmet, az automatikus távolsági fényszórók pedig a biztonságot szolgálják. A Volvo S60 üzemanyag-fogyasztása 4,0 l/100 km-re csökkent, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 106 g/km, ezzel első a kategóriájában.

Kiemelt figyelem a részletekre

A gyönyörű, egyszerű formák és felületek a skandináv design kiváló példái, és ez egyértelműen tetten érhető a 60-as modellcsalád újratervezett belső és külső megjelenésén. A belső térben a minden részletre kiterjedő figyelem, a természetes anyagok, például a fa és a bőr, valamint a jól használható kezelőszervek járulnak hozzá a jármű tökéletes irányításának élményéhez.

évtizedek óta a Volvo erősségének számítanak a kiváló oldaltartású, kényelmes ülések, amelyekben ülve a leghosszabb utazás után is frissen és kipihenten érkezhetnek meg az utazók. Az új S60, V60 vagy XC60 vásárlói mostantól egy új sportülést is rendelhetnek, amely a hagyományos kényelmet megőrizve, tökéletesen egészíti ki azt az élményt, amelyet a sofőr köré tervezett autó tökéletes irányítása nyújt.

„Az új sportülések nagyszerűen, a vezetőt szinte körbeölelve, a csípőtől a vállig támasztják a testet, így az ülés még gyors kanyarokban is a helyén tartja a sofőrt. Majdnem száz, különböző testalkatú ember tesztelte ezt az ülést, és meglehetősen lelkes válaszokat kaptunk. A hátsó ülésen is igazítottunk, így még több lábtér jut a hátul utazóknak” – mondta Patrik Widerstrand projektigazgató.

A részletek kidolgozottságára számos más példa is található a 60-as modellcsalád autóiban. A korábban látható módon elhelyezett mosófúvókák új helyre, a motorháztető alá kerültek, így nincsenek szem előtt. A radar borítása fényes fekete festést kapott, így szinte észrevehetetlen a hűtőrácson belül. A hűtőrács körüli króm keret eltűnt, az új, nagyobb, fém márkajelzés pedig az új modellek magabiztos megjelenését fokozza.

Volvo S60Az egyes motorváltozatokhoz tartozó új, hátsó vészhárítóba beépített kipufogócsövek jelentik a fizikai és vizuális kapcsolatot a műszakilag továbbfejlesztett motorokkal. De ez nem csak a gyönyörű látványról szól: a tervezőknek meg kellett oldaniuk azt a feladatot is, hogy a kipufogócsöveknek az üzemi hőmérsékleten is tökéletesen helyben kell maradniuk, mivel a kipufogórendszer hossza a hőtágulás miatt akár 25 mm-t is növekedhet. Ez újabb kiváló példája a valódi skandináv precíziós mérnöki munkának. Az új S60, V60 és XC60 modellek bőséges keréktárcsa-választékának és a számos különböző kialakításnak köszönhetően a vásárlók még jobban személyre szabhatják autójukat.

„Az autó vizuális vonzerejét növeli, hogy a vásárlók mostantól olyan 19 collos kerekekkel szereltethetik fel az S60 és a V60 modelleket, amelyek profilmagassága megegyezik a 18 collos kerekek magasságával, így nem kell lemondaniuk a kényelemről sem” – mondta Patrik Widerstrand.
Az XC60 20 collos kerekekkel is rendelhető, amelynek profilmagassága megegyezik a 19 collos kerekek magasságával, így hasonló vezetési komfortot biztosít.

Az új Volvo S60 – dinamikusabb és elegánsabb

Az S60 új, dinamikus formaterve a célszerű, dinamikus megjelenéssel hangsúlyozza ki az autó sportos természetét.

„Az S60 új orr-részének kialakítása még erőteljesebbé teszi az S60 megjelenését. Az új kialakítású első lámpáknak köszönhetően új, kifejező „arcot” alakíthattunk ki. A tervezés során egy farkas szemeire gondoltunk” – nyilatkozta Fedde Talsma, a külső tervezésért felelős igazgató. „Az S60 vízszintes vonalait elöl és hátul is kihangsúlyoztuk. A szélesebb hűtőrács, a nappali menetfények, a hátsó lámpák új LED fénysora, valamint a hasonló részletek feltűnő és erőteljes megjelenést kölcsönöznek az S60-nak. A tiszta felületek és kontúrok skandináv érzetet adnak neki” – tette hozzá Talsma.

Volvo S60Az utastér fejlesztései közé tartoznak az új kárpitszínek, az új fabetétek, az új tetőkárpit, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek.

„Az összhatás nagyon meleg és barátságos, mintha egy fűtött svéd házban lennénk egy hideg éjszakán. A színsémák remekül illeszkednek a hátulról fehérrel megvilágított kezelőelemekhez a műszerfalon és az autó egyéb részein” – tette hozzá Lena Jiseborn, a színekért és a borításért felelős dizájnigazgató. A felszín alatt a dinamikus vezetési élmény lényegét a futómű-beállítások széles választéka adja, amely igazodik a vevők személyes igényeihez. Az S60 vásárlói négy futómű típusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. Utóbbit eddig csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.

Az új Volvo V60 – sokoldalúbb, sokkal dinamikusabb és elegánsabb

Az új Volvo V60 azoknak szól, akiknek szükségük van egy kombi sokoldalúságára, de a sportos négyajtósok kezelhetőségére vágynak, mindezt stílusos skandináv csomagolásban. Az új Volvo S60-hoz hasonlóan a tervezőcsapat a V60 menet közbeni megjelenését is javította a vízszintes vonalak kihangsúlyozásával, amely látvány szempontjából közvetlenül az úthoz köti az autót. A V60 sziluettje vizuálisan emlékeztet arra, hogy ez nem egy hagyományos kombi, hanem egy olyan vérbeli sportkombi, amely megjelenésében a kupékhoz hasonlít.

A V60 dinamikus vezetési élménye ugyanazt a rendkívül pontos irányíthatóságot biztosítja, mint a négyajtós változat. A V60 vásárlói is négy futóműtípusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű, illetve a sportfutómű közül. A V60 esetében utóbbit eddig szintén csak az R-Design változathoz lehetett rendelni.
„Igazán büszkék vagyunk az alapfelszereltségként kapható dinamikus futóműre. A kiváló visszajelzésnek köszönhetően folyamatos a jármű tökéletes irányításának élménye, és mi őszintén hisszük, hogy ez a kategória egyik legjobb futóműve” – mondta Patrik Widerstrand.

Volvo V60A sokoldalúság alapja a V60 intelligens üléskialakítása. A hátsó ülések három, 40/20/40 arányú részben hajthatók le, így az alaphelyzetben 430 literes csomagtér gyorsan és könnyen bővíthető. A szülők kedvencei közé tartoznak a V60 gyerekek számára tervezett kétállású beépített emelőpárnái, amelyek néhány mozdulattal felhajthatók a szélső hátsó ülésekből, és kényelmes, biztonságos utazási magasságot biztosítanak a hároméves vagy annál idősebb gyerekek számára.

új Volvo XC60 – tökéletes irányíthatóság városi stílusban


A Volvo legnagyobb példányszámban eladott modellje, az XC60 jóval városiasabb külsőt kapott. Az áttervezett első rész új formájú motorháztetője a széles, magabiztos megjelenést hangsúlyozza.

„Eltávolítottunk valamennyi fekete díszítőelemet, így a jármű most már egységes színű. Az új első lámpák nagyon fókuszáltnak és határozottnak látszanak, a hűtőrács vízszintes vonalai a króm oszlopokkal pedig az autó szélességét emelik ki” – mondta Fedde Talsma.

Az XC60 belső tere szintén jelentős átalakuláson esett át. Az új elemek közé tartoznak az új faberakások, az új tetőkárpit, a szövettel bevont B oszlopok, valamint a szellőzőrácsok és a világításkapcsolók körüli selyemfényű dekorkeretek. A kifinomult XC60 vezetői pozíciója a nagy hasmagasságnak és a kategória legjobb futóművének köszönhetően a tökéletes irányítás érzetét biztosítja. Az XC60 kialakítása valamennyi részletében az átlagos magasságú utcai autók mozgékonyságát és kezelhetőségét idézi.

A kanyarstabilitás-fokozó rendszer (Corner Traction Control, CTC) már az alapfelszereltség részét képezi. A forgatónyomaték irányát vezérlő rendszer segít a vezetőnek elkerülni az alulkormányozottságot, mivel a kanyarból való kigyorsításkor pontosan a megfelelő fékezőerőt fejti ki a belső kerekekre, miközben a külsőkön fokozza a teljesítményt.

Volvo XC60Az összkerékhajtásnak köszönhetően az XC60 bármilyen úton, bármilyen időjárási körülmények között jól vezethető. Az opcióként elérhető lejtmenet vezérlés e jellemzőt azzal fokozza tovább, hogy automatikusan vezérli az autó sebességét meredek lejtőkön való lefelé haladáskor.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, premier, s60, V60, volvo, xc60
 
Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek Új Peugeot 508: A karakter jegyében Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek A vadonatúj Jaguar XE világpremierjére szeptember 8-án, Londonban kerül sor Az új Audi A8 a „Pókember: Hazatérés” című filmben mutatkozik be Az új Audi A8 a „Pókember: Hazatérés” című filmben mutatkozik be
 
ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon

ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon

2013. február 19.
Az ADAM R2 koncepcióautó még idén rajthoz áll a raliversenyeken. Rendkívül hatékony, új, 1,6  literes turbódízel premierje a Zafira Tourerben.
Részletek
Opel ADAM R2Az Opel már 2012 novemberében jelezte visszatérését az autósportba, az ADAM „Cup“ modellel. Genfben már az életstílus-kisautó FIA-raliszabályzat szerint felépített tanulmányterve lesz látható. Az Opel „OPC Line“ termékcsaládból származó különleges karosszériaelemek, a motor- és csomagtartó-tető gyorszárai valamint első és hátsó alsó védőlemez sejtetik a versenygép atletikus képességeit. A lemez alatt pedig a legmagasabb színvonalú technika rejtőzik!

Az ADAM R2 hajtását 1,6 literes, változó vezérlésű ECOTEC 16V benzinmotorra bízták, amely versenyváltozatban 185 lóerőt és körülbelül 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, soros Sadev sebességváltó és mechanikus, lamellás zárral ellátott differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű maximális útfogást és dinamikus viselkedést garantál, maximális lassulásról hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, négydugattyús Brembo első féknyereg és a hátsó kerekek nyomásszabályozása gondoskodik.

Az R2 tanulmány belsejéből sem hiányoznak egy professzionális versenygép jellemzői. Ilyen például az integrált biztonsági struktúra, a HANS nyakvédőhöz előkészített SPARCO versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a felkapcsolási lámpa és a MONIT rali-computer, a központi kapcsolókonzol, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.

Homologizációja után az ADAM R2 bekapcsolódhat a nemzetközi amatőr ralisportba, hiszen Európa bármelyik országos bajnokságában bevethető lesz.

Világpremier: új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI – csúcs-hatékonyságú turbódízel

A Genfi Autószalonon a Zafira Tourerben debütáló 1.6 CDTI ECOTEC az Opel történetének legtisztább dízelmotorja. A teljesen új négyhengeres turbódízel a márka „BlueInjection“ nevű SCR-technikájával (szelektív katalitikus redukálás) teljesíti már most a jövőbeli Euro 6 károsanyag-norma szigorú előírásait.

Opel Zafira TourerAz új generációs 1.6 CDTI ECOTEC teljesítménye a Zafira Tourerben 100 kW/136 LE, nyomatékmaximuma 320 newtonméter, hatékonysága pedig egészen rendkívüli: mindössze 4,1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, ami 109 gramm per kilométer CO2-kibocsátásnak felel meg. Egyetlen más kompakt nagyterű autó sem adja a nagy nyomaték és teljesítmény (csúcssebesség 193 km/óra), illetve a szerény fogyasztás ilyen együttesét! Elsőrangú az új gép járásának csendessége és simasága is. Az egész motor és a vezérlő elektronika saját fejlesztés, torinói, rüsselsheimi és amerikai mérnökök csapatmunkájának eredménye.

Infotainment-premier: ADAM IntelliLink – most már Siri-Eyes hangvezérléssel

A személyre szabhatóság bajnoka, az Opel ADAM kapcsolattartásban is legjobb a kiskocsik közül. Ez az IntelliLink szórakoztató-tájékoztató („infotainment”) rendszer érdeme, amely mind az iPhone iOS, mind az Android okostelefonokkal kompatibilis, így azok sokféle funkcióját képes átvinni az autóra. Siri-Eyes hangvezérléssel, illetve a TuneIn applikáció révén ( Apple iOS 6-ot futtató iPhone részére) új szintre emeli az ADAM szórakoztatás-technikai funkcióját.
Kulcsszavak: adam, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, opel, premier, r2
 
Ferrari-vadászt épít a Lexus Ferrari-vadászt épít a Lexus ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC
 
Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK

Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK

2013. február 19.
Kiírta az új, alacsonypadlós villamosok beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Részletek
Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKKA központ az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta, hogy az eljárás keretében 37 energiahatékony, alacsonypadlós villamost vesznek (25 jármű lesz 32-36 méter hosszú, 12 pedig 52-56 méter hosszú). Ezek a villamosok az 1-es, a 3-as, a 19-es és a 61-es vonalra kerülnek, és egyben pótolják a legöregebb, negyvenévesnél öregebb járműveket.

Az eljárás keretében lehetőség van a mostani 37-en túl további 87 kocsi későbbi beszerzésére, így akkor ugyanolyan villamosokat tud majd venni a BKK. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak 30 új építésű, teljes hosszban alacsonypadlós, mindkét oldalán ajtókkal rendelkező járműnek az Európai Unió vagy az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén az elmúlt három évben történt üzembe helyezését kell bemutatnia. A szállító kiválasztásánál az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt, az áron túl figyelembe veszik a műszaki és ergonómiai szempontokat is.

A villamosok beszerzéshez kapcsolódóan felújítják a Hungária, a Száva és a Budafok kocsiszínt, ahova a karbantartáshoz szükséges eszközöket is telepítik, és peronokat is átépítenek.

A beszerzés része a budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés (első ütem) projektnek, amely 99,33 százalékos uniós támogatással, 43 milliárd forint értékben valósulhat meg - az ehhez szükséges támogatási szerződést a BKK tavaly decemberben kötötte meg.

Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK
Kulcsszavak: beszerzés, bkk, bkv, tender, tömegközlekedés, villamos
 
Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK Átadták Kecskeméten az első hibrid buszokat Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK Kiírta az 1-es villamosvonal meghosszabbításának tenderét a BKK Kiírta a villamosbeszerzési tendert a BKK 4-es metró - Szombattól változik a felszíni közlekedés menetrendje Több mint 60 magyar gyártmányú busz áll forgalomba négy északnyugati megyében Több mint 60 magyar gyártmányú busz áll forgalomba négy északnyugati megyében
 
A Citroen és a Hybrid Air technológia

A Citroen és a Hybrid Air technológia

2013. február 19.
A CITROëN annak idején úttörő szerepet játszott a részecskeszűrő bevezetésében, az elsők között jelentkezett Stop&Start rendszerrel, a Hybrid4 technológia révén a dízel hibridek születésénél is bábáskodott, és élen jár az elektromos autók forgalmazásában is.
Részletek
A Citroen és a Hybrid Air technológiaA 2013-as Genfi Autószalonon a márka tovább folytatja innovációinak sorát: itt debütál ugyanis a Hybrid Air nevet viselő vadonatúj technológia. Az elnevezés egy hidraulikus rendszerhez társított, sűrített levegőt használó full hibrid megoldást takar. Egy újabb újításról van szó, amely a CITROëN alapfilozófiájához híven mindenki számára elérhető, és széles körben alkalmazható.

A rendkívül hatékony Hybrid Air rendszer nem igényel kiegészítő akkumulátort, átlagfogyasztása pedig kevesebb mint 3l/100km. Az új technológia előnyei:

- még kisebb ökológiai lábnyom;
- elérhetőbb ár;
- a kis helyigényből adódóan ugyanolyan méretű utastér.

A forradalmi technológia különösen jól alkalmazható kis- és alsó középkategóriás modellekben, valamint a haszongépjárműveknél. A Hybrid Air a Genfi Autószalon standján az új CITROëN C3-ban mutatkozik be a nagyközönségnek. A prototípus által elért fogyasztási rekord 2,9l/100km (69g/km CO2-kibocsátás mellett).
A sajtónapokon a Hybrid Air projektvezetője, Karim MOKADDEM is jelen lesz a CITROëN standján, hogy eleget tegyen az interjúfelkéréseknek, illetve részletesen ismertesse a Hybrid Air technológia mechanizmusát, teljesítményét. A C3 Hybrid Air prototípus előtt rendszeres időközönként bemutatókat tartanak: március 5-én 14, 15 és 16 órakor, március 6-án pedig 10, 11 és 12 órakor.

A Citroën lételeme az innováció


A CITROëN Genfben mutatja be a világon egyedülálló Hybrid Air technológiát, melyet a PSA Peugeot Citroën a Bosch® csoporttal közösen fejlesztett ki a márka mérnökeinek több évtizedes, a hidraulika autóipari hasznosítása terén szerzett szakértelmére támaszkodva. 1955-ben a CITROëN látványos újítást vezetett be a DS-szel. A sűrített levegőt a nagynyomású hidraulikával társító technológia egyszerre segítette, illetve vezérelte a felfüggesztést, a kormányzást, a fékrendszert és a félautomata sebességváltót.
1958-ban a CITROëN mérnökei elkészítették a 2 CV hibrid prototípusát, mely a sűrített levegőt hidraulikával társította a belső égésű motor teljesítményének növelése érdekében. A piaci körülmények és a sorozatgyártáshoz szükséges technológiai feltételek hiánya miatt ez a projekt ipari méretekben sajnos nem valósulhatott meg.

A Citroen és a Hybrid Air technológiaHybrid Air


A Hybrid Air technológia több, már széleskörűen alkalmazott technológiai megoldás - egy Puretech benzinmotor, egy, az energiát sűrített levegő formájában tároló rendszer, egy két hidraulikus szivattyúból álló egység, illetve egy bolygóműves automata sebességváltó - leleményes ötvözete. A fejlesztési projekt során a PSA Peugeot Citroën csoport 80 szabadalmat jegyeztetett be. A rendszert egy központi felügyelő egység irányítja, mely az energiafelhasználás optimalizálása érdekében integrálja a vezető szándékait is. A rendszer háromféle üzemmódban működhet:

- Air üzemmód, nulla károsanyag-kibocsátással;
- benzines üzemmód, amelyben csak a benzinmotor működik;
- vegyes üzemmód, amelyben a benzinmotor és a sűrített levegő teljesítménye összeadódik.

Igazi áttörés

A CITROëN C3 VTi 82 modellbe épített Hybrid Air rendszer révén harmadával csökkenthető az üzemanyagfogyasztás: a prototípus vegyes körülmények között alig 2,9l/100 km-es minimális fogyasztási rekorddal büszkélkedhet (69g/km CO2-kibocsátás mellett); városi forgalomban pedig 45%-os üzemanyag-fogyasztást sikerült elérnie.

Az egész világon elérhető

Az kiegészítő akkumulátort nem igénylő Hybrid Air technológia mind az európai, mind a nemzetközi piacokon rendkívül kedvező áron kerül forgalomba. A technológia az időjárási és közlekedési viszonyoktól függetlenül azonos hatékonysággal működik. A Hybrid Air technológiát így nem csupán Európában, hanem az összes nemzetközi piacon bevezetik, ahol a CITROëN jelen van. A rendszer egyaránt alkalmazható személy- és haszongépjárműveken, kis- és alsó középkategóriás modelleknél pedig különösen hatékonynak bizonyul.

A Citroen és a Hybrid Air technológiaKompromisszumok nélkül


A Hybrid Air technológia nem befolyásolja az autó belső méreteit, így a csomagtér méretét sem. Ez az alapvetően mechanikus rendszer egyszerűsíti a karbantartási műveleteket és megkönnyíti a gépjármű jövőbeni újrahasznosítását.

Valódi vezetési kényelem

Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése mellett az új technológia jelentősen megnöveli a vezetési kényelmet is, köszönhetően az alábbi tényezőknek:
- a bolygóműves automata sebességváltó folyamatos teljesítményleadást biztosít;
- a vegyes üzemmódban rendelkezésre álló többletnyomaték növeli a teljesítményt;
- a kettős működésű generátort használó Stop&Start-rendszer;
- a rendszer működése a vezető számára teljesen átlátható.

Háromféle üzemmód az optimalizált működés érdekében

A különböző technológiákat ötvöző Hybrid Air rendszer a háromféle üzemmód közül mindig azt használja, melyet az intelligens elektronikai vezérlőrendszer a legjobbnak ítél. Az energiahatékonyság optimalizálásának a célja az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, valamint a sűrített levegő optimalizált visszatöltése az energiatároló rendszerbe.

Air üzemmód

Az Air üzemmód a hibrid autók zéró károsanyag-kibocsátási (ZEV) üzemmódjához hasonlóan működik. A benzinmotor ilyenkor nem üzemel. Az eltárolt energia (sűrített levegő) a hidraulikus motorokon és a sebességváltón keresztül jut el a kerekekig. A forgalmi viszonyoktól függően városi körülmények között az autó 60-80%-ban közlekedhet ebben a módban. A lassítások és fékezések maximális kihasználásával biztosított a sűrített levegő hatékony újratöltése a tárolórendszerbe. Ez az üzemmód 70 km/h-ig aktív.

A Citroen és a Hybrid Air technológiaBenzines üzemmód

A benzines üzemmódban a hajtás az eltárolt energia rásegítése nélkül jut el a kerekekig. Ez az üzemmód főként országúton használatos. Lassításkor és fékezéskor ebben a módban is azonnali energiavisszanyerő-rendszer működik, mely hatékonyan és gyorsan támogatja a zéró károsanyag-kibocsátási üzemmódot vagy a vegyes üzemmód boost funkcióját.

Vegyes üzemmód

A vegyes üzemmódban benzinmotor és a sűrített levegő teljesítménye összeadódik. Ez a mód főként dinamikus vezetésnél és gyorsításkor lép működésbe, és határozottan érezhető teljesítménynövekedéssel jár (az összteljesítmény akár 90kW is lehet), így a rendszer egy felsőbb kategóriába tartozó motor dinamizmusát nyújtja.

A Genfi Autószalon látogatói közelebbről is megismerkedhetnek a Créative Technologie legújabb modelljével, a C3 Hybrid Airrel. A kiállított prototípus az alábbi sajátosságokkal rendelkezik:

- új, speciális méretű (165/50 R18) Michelin® gumiabroncsok, melyek segítségével 100 km-enként 0,2l-rel csökkenthető a fogyasztás. A nagy átmérőjű, ám keskenyebb gumiabroncs előnyei: kisebb gördülési ellenállás, kisebb tömeg, alacsonyabb gördülési zaj.
- Speciális színek és anyagok: ánizs színezetű keréktárcsák, külső visszapillantótükör-burkolatok és fényszóró törlőpengék.

A prototípus végigpásztázható a „Car Scan” alkalmazás segítségével, mely fényt derít a Hybrid Air technológia kulisszatitkaira.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, hibrid, premier, zöld
 
A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét A Citroen és a Hybrid Air technológia Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Szépség és praktikum jellemzi az új CLA Shooting Brake-et Szépség és praktikum jellemzi az új CLA Shooting Brake-et A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon
 
Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben

Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben

2013. február 19.
Tavaly a DAF Trucks tovább erősítette pozícióját az európai tehergépkocsi-piacon. A DAF rekord mértékű, 16 százalékos piaci részesedésével a nehézkategóriában (16 tonna feletti össztömeg) jelenleg a második legnagyobb nehéz-tehergépkocsikat gyártó márka az Európai Unióban. Sőt, a DAF 19,1 százalékos részesedéssel piacvezető a nehézkategóriás nyerges vontatók ...
Részletek
DAFA DAF 16,0 százalékos piaci részesedésével tovább erősítette pozícióját az európai nehéztehergépkocsi-piacon 2012-ben (2011: 15,5 %). így jelenleg a DAF a második legnagyobb tehergépkocsi-márka az Európai Unióban, piacvezető Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon, míg a legnagyobb import márka Németországban. A DAF 19,1 százalékos piaci részesedéssel vezető pozíciót tölt be a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében.

Az Európai Unióban 2012-ben a nehézkategóriás tehergépkocsik teljes piacát 222 ezer jármű tette ki, ami körülbelül kilenc százalékos visszaesést jelent a megelőző évhez képest, amikor is 242 500 tehergépkocsit helyeztek forgalomba ebben a szegmensben. A DAF várakozásai szerint idén 210 000 - 250 000 nehéz-teherautót értékesítenek majd az európai piacon. A könnyűkategóriában – ahol a DAF az LF típussal képviselteti magát – az európai tehergépkocsi-piac 55 300 járműre esett vissza 2012-ben, de az előrejelzések szerint 2013-ban némi növekedés várható, mivel sok ügyfél vélhetően igyekszik majd Euro 5-ös járműveket beszerezni még az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2014-es életbe lépése előtt. A DAF piaci részesedése a 6-16 tonnás kategóriában a 2011-ben elért 9,0 százalékról 2012-ben 11,5 százalékra nőtt, ami szintén új rekordnak számít.

DAFNövekedés az Európai Unión kívül

A DAF az Európai Unión kívül úgyszintén tovább erősítette piaci helyzetét, ahol több mint 6100 CF és XF járművet adott át az ügyfeleknek tavaly (2011: 5600). Marokkóban megkezdődött a CF helyi összeszerelése, míg Tajvanban elindult az LF helyi összeépítése. Tajvanban egyébként a DAF harminc százalékos piaci részesedéssel piacvezető az európai márkák körében. Oroszországban 2012-ben 2750 járművet értékesített a holland gyártó, azaz közel nyolcszor annyit, mint 2010-ben, 13,3 százalékos piaci részesedést elérve a nehézkategóriában a nyugat-európai márkák között. A DAF a későbbiekben is tovább erősíti majd jelenlétét Európán kívül, például Dél-Amerikában. Ponta Grossa (Brazília) városában terv szerint halad a DAF új összeszerelő üzemének az építése, a termelés elindítását az idei év végére tervezik.

Fejlett szállítási hatékonyság (ATe)

„Büszkék vagyunk arra, hogy megtartottuk piacvezető helyünket Európában a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében. Emellett a második helyezést értük el a nehéz-tehergépkocsik európai piacán, ami jól mutatja, hogy ügyfeleink mennyire értékelik a teherautóinkat.” – mondta Ron Bonsen, a DAF Trucks NV igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Kiváló visszajelzéseket kapunk ügyfeleinktől az Euro 5 ATe járműveinkkel kapcsolatban, amelyek élen járnak az üzemanyag-hatékonyság és a kis üzemeltetési költségek terén.

DAFA DAF sikere továbbá a professzionális márkakereskedői hálózatnak és a szolgáltatások teljes körű kínálatának – köztük a PACCAR Parts alkatrészellátásnak és a PACCAR Financial gyári hátterű finanszírozásnak – is köszönhető. A PACCAR Financial az új DAF járművek értékesítését támogatva rekord mértékű, 27 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben.”
Kulcsszavak: daf, gazdaság, kamion, rekord, trucks
 
Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben LNG-üzemű Scania tehergépkocsik Hollandiában Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben Scania Blue Stream – limitált kiadású tehergépkocsi a Scaniától Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben Újabb rekordéve lehet a Bentley Motorsnak
 
A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál

A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál

2013. február 19.
Megkezdődött a tavaly szeptemberben, a Párizsi Autószalonon bemutatott új háromajtós pro_cee’d sorozatgyártása. Háromféle felszereltségi szint választható hozzá, mindhárom kifejezetten a fiatal ill. fiatalos gondolkodású európai vásárlókat célozza meg.
Részletek
Kia pro_cee’d A kifinomult műszakiságú, és magas minőségű háromajtós érzelmekkel és energiával teli formáival a cee’d család legizgalmasabb vonalait hozza el a sorozatba. A modell 2007-es bemutatása óta a márka zsolnai üzeme több mint 76 000 cee’d-et készített, és a tervek a megrendelések további emelkedéséről szólnak 2013-ban is.

"Az új Kia cee’d megjelenésével új korszak kezdődött a márka európai életében, jelenleg ez a modell szlovákiai üzemünk legfőbb terméke. Megkezdődött a háromajtós sorozatgyártása is, ez komoly előrelépés mind a márka mind pedig a gyár számára. Idei gyártási tervünk Zsolnán összesen 290 000 autó, ennek eléréséhez az új modell iránti élénk kereslet is komolyan hozzájárul.” Mondta Eek-Hee Lee, Kia Motors Slovakia elnöke.

Az új pro_cee’d motorválasztéka és műszaki tartalma is a már futó ötajtóséra valamint a kombiéra épül. Két benzines (1.4 MPI, és 1.6 GDI) és két modern szerkezetű turbódízel (1.4 WGT, és 1.6 VGT) válaszható hozzá, a teljesítménytartomány 90 és 135 lóerő közötti.

A pro_ceed hossza (4310 mm), szélessége (1780 mm) és tengelytávja (2650 mm) is az ötajtóséval megegyező, ugyanakkor formajegyei sokkal sportosabbak a paletta többi tagjáénál. Hatféle fényezés választható hozzá. A pro_cee’d 40 mm-rel alacsonyabb az ötajtósnál, B-oszlopai 220 mm-rel hátrébb kerültek, mögöttük vadonatújak nem csak az oldalelemek de a C-oszlopok, a csomagtér ajtó, a hátsó lámpák és a hátsó lökhárító is.

Kia pro_cee’d Kiviteltől függően a hűtőmaszk sötét színű krómozással csillog, LED-es nappali menetfények világítanak elöl, szintén LED-esek a hátsó lámpák, és feltűnő alufelnik vadítják a megjelenést. Az utastér bőrgarnitúrával és bőrhuzatú kormánykerékkel, zongoralakk fényű műszerfali valamint középkonzoli betétekkel és alumínium pedálokkal tehető még egyedibbé. Az új pro_cee’d extralistáján egyebek mellett az elektromosan behajtható, fűthető, környezeti világítással felszerelt külső visszapillantók és a keréknyomás figyelő rendszer is megtalálható.

A zsolnai sorokat már a nyári és a téli üzemszünet idején elkezdték felkészíteni az új modell fogadására, a dolgozókat házon belül, valamint a Kia koreai, Namyang-i fejlesztő központjában is képezték.

Az üzem jelenleg az 1,6-os turbós, közvetlen befecskendezéses motorral hajtott sportos kivitelek - a pro_cee’d GT és az ötajtós cee’d GT - májusban induló sorozatgyártását készíti elő.

Kia pro_cee’d
Kulcsszavak: autóipar, kia, pro_cee’d, szlovákia
 
A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál Rajtra kész az új Mazda3 A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál A Renault-Nissan és a Daimler tovább bővíti együttműködését
 
Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején

Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején

2013. február 19.
A Volkswagen Csoport januárban 14,9 százalékos növekedést ért el, így összesen 749.900 (2012. január: 652.400) jármű kiszállításával indította az idei évet. „Elsősorban a Kínában elért jelentős növekedés – az ottani újév későbbre tolódása – segített a vállalatcsoportnak e kiváló januári eredmény elérésében.
Részletek
Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején  Februárra ennek megfelelően egyszeri hatásként némi visszaesésre számítunk kínai értékesítésünkben. Az Európában uralkodó konjunkturális bizonytalanságok továbbra is nagy hatást gyakorolnak a piacok alakulására, amelyek alól a Volkswagen Csoport sem mentesülhetett januárban. Enyhe növekedést tudtunk ezzel szemben észak-Amerikában felmutatni” – hangsúlyozta Christian Klingler, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. „2013 mindenesetre a Volkswagen Csoport számára is kihívásokkal teli évnek ígérkezik.”

A Kínában tapasztalt egyszeri hatás eredményeképpen jelentősen növekvő értékesítési darabszámokról számolhatott be a Volkswagen Csoport az ázsiai/csendes-óceáni térségből, ahol 326.200 (233.500; +39,7 százalék) autóját szállította ki január folyamán. A régió legnagyobb piacán, Kínában, a vállalat ebből 298.300 (208.200 millió; +43,3 százalék) autót adott át ügyfeleinek az év első hónapja alatt. Az idén később tartott kínai újév eredményeképpen januárban jóval több autó talált itt gazdára, mint az előző év azonos hónapja folyamán, s februárban e hatás várhatóan ellentétes irányban jelentkezik majd. Indiában a Volkswagen Csoport 7.800 (9.400; -17,1 százalék) járművét adta át az idei első hónap során. Továbbra is pozitívan alakultak a kiszállítási mutatók az észak-amerikai régióban, ahol a márkacsoport januárban 62.600 (53.500; +17,0 százalék) darabra növelte eladásait, amelyből 42.700-at (36.700; +16,2 százalék) a régió legnagyobb piacán, az Amerikai Egyesült államokban teljesített. Ugyanezen időszak alatt a Volkswagen Csoport Dél-Amerikában összesen 77.300 (78.100; -0,9 százalék), ebből Brazíliában 55.400 (52.200; +6,2 százalék) járművét adta át ügyfeleinek.

A továbbra is jelentős bizonytalanságok jellemezte európai piacokon a Volkswagen Csoport márkái összesen 252.200 (259.900; -3,0 százalék) autójukat értékesítették idén januárban, ebből a nyugat-európai régióban (Németország nélkül) 138.100 (144.400; -4,4 százalék) új jármű talált gazdára. Közép- és Kelet-Európában az eladások ugyanezen időszak alatt 40.200 (41.400; -2,9 százalék) darabot tettek ki. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Csoport 73.900 (74.100; -0,2 százalék) jármű értékesítésével zárta az időszakot.

Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején  Márkák szerinti áttekintés

A Volkswagen Személyautók világszerte 491.900 (419.100; +17,4 százalék) járművet szállított ki január folyamán. Különösen kedvezően alakult a márka értékesítése az ázsiai/csendes-óceáni térségben, ahol 251.100 (174.700; +43,7 százalék) Volkswagen talált gazdára. észak-Amerikában a Volkswagen Személyautók ugyanezen időszak alatt 43.800 (39.600) autóját adta át ügyfeleinek, így 10,6 százalékkal növelte kiszállításait.

Az Audi január végéig világszerte 111.800 (96.100) autóját szállította ki, 16,3 százalékos növekedést könyvelve el. Különösen jól teljesített az ingolstadti prémiummárka Kínában, ahol 37.700 (27.200; +38,5 százalék), illetve észak-Amerikában, ahol 10.100 (9.400; +7,5 százalék) autót szállított ki ügyfeleinek.

A Porsche sportkocsigyártó – amely 2012. augusztus 1-jével vált a Volkswagen Csoport tagjává – január végéig összesen 12.100 gépkocsiját adta át. Különösen intenzív érdeklődés mutatkozott a stuttgarti székhelyű márka modelljei iránt az ázsiai/csendes-óceáni térségben, ahol 4.100, illetve észak-Amerikában, ahol 3.600 darabot szállítottak ki belőlük.

A šKODA cseh autógyártó összesen 69.500 (75.400), vagyis az új Octavia piaci bevezetése következtében 7,8 százalékkal kevesebb autót adott át ügyfeleinek az év első hónapja során. Nyugat-Európában a vállalat (Németország nélkül) 17.600 (20.400; -13,6 százalék), míg Közép- és Kelet-Európában 15.100 (17.900; -15,7 százalék) járműve talált gazdára.

A spanyol SEAT világszerte 25.900 (21.700; +19,1 százalék) autót szállított ki a januárban. A továbbra is nehéz európai piaci körülmények ellenére a márka 20.100 (17.900), azaz 12,5 százalékkal több járművet értékesített itt. Jól alakultak a SEAT eladásai mindenekelőtt Németországban, ahol 4.600 (3.600; +27,5 százalék), valamint Spanyolországban, ahol 4.900 (3.700; +34,5 százalék) járművét értékesítette.

Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején  A Volkswagen Haszonjárművek sem mentesülhetett januárban teljesen a nehéz piaci körülmények hatása alól, s 37.900 (39.500; -4,0 százalék) könnyű haszonjárművét szállította ki. Nyugat-Európában (Németország nélkül) összesen 11.700 (11.600; +0,1 százalék) autóját adta át, míg hazai piacán, Németországban, értékesítése 6.200 (8.800; -29,1 százalék) darabra adódott.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, gazdaság, Porsche, seat, skoda, volkswagen
 
Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején Tovább csökkent az üzemanyagok ára Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején A válság ellenére is nyereségének növekedéséről számolt be az EuroFleet Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején Csökkentek februárban az autóeladások az EU-ban Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején DK: a kormány érdemel pofont az e-útdíj botrányai miatt
 
Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon

Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon

2013. február 18.
Négy világpremier az Opelnél az idei  Genfi Autószalonon (közönségnapok 2013. március 7-17.): a márka sajtótájékoztatóján (2. csarnok, 2231-es stand, március 5., 09:00 óra) hullik le a lepel az új, középkategóriájú Cascada kabrióról, az ADAM ROCKS Concept városi crossoverről, az ADAM R2 rali koncepcióautóról és a Zafira Tourer 1.6 CDTI-ről.
Részletek
Opel CascadaAz elegáns, nyitott, négyüléses Cascada az Opel alternatívája a drágább középkategóriájú kabriókkal szemben. Az abszolút egyéni autó megvalósításának egy lehetséges új módját viszont az ADAM ROCKS városi crossover mutatja fel, erőteljes arányokkal és a nyitott autózás szabadságának érzésével. Privát versenyzők kezében még idén rajthoz áll a nemzetközi ralisportban a kis gömbvillám, az ADAM R2.

Az Opel hajtómű-portfóliójának megújításában fontos szerep jut a középméretű dízelmotor-családnak. Az új generációs 1.6 CDTI ECOTEC először a kompakt nagyterű Zafira Tourerben jelenik meg. A városi életstílus-autó, az Opel ADAM már a piaci bevezetés előtt és után egyaránt általános lelkesedést váltott ki, mint az személyre szabhatóság bajnoka és a legjobb hálózati kapcsolatokkal ellátott kiskocsi, de most Genfben megint a figyelem középpontjába kerül, az új IntelliLink funkcióival, a Siri hangvezérléssel és olyan alkalmazásokkal, mint a TuneIn rádiói.

Világpremier: új Cascada – négy évszakos, pazar kabrió

Az új Opel Cascada egy klasszikus négyüléses kabrió, nyúlánk sziluettel és igényes kidolgozású, kitűnő minőségű vászontetővel. Valódi középkategóriájúvá nem csupán a 4,70 méteres hosszúsága avatja, hanem az Opel-portfólió csúcsát képező technikája és felszerelhetősége is.

A feszes menettulajdonságokról a Cascada extrém merev karosszériája mellett a HiPerStrut nagy teljesítményű első híd és az adaptív, mechatronikus FlexRide futómű-rendszer gondoskodik. Friss levegő gombnyomásra árad az utastérbe: a vászontető 17 másodperc alatt nyílik, akár 50 km/órás sebességig is, álló helyzetben pedig a távvezérlőről is aktiválható.

Opel CascadaAzt, hogy nem zárja ki egymást a design és a mindennapi használhatóság, 380 litert elérő poggyászterével (csukott tető esetén) bizonyítja a négy évszakos kabrió. A csomagtér azonban tovább bővíthető: a FlexFold rendszer elektromosan oldja az 50:50 arányban osztott hátsó üléstámlák reteszelését, hogy le lehessen fektetni őket – ilyen nincs a keménytetős kabriókban! Komfortosan és biztonságosan nyújtják az örömautózás csúcsát az olyan, prémiumszintű felszerelések, mint a biztonsági övet elektromosan kézbe adó szerkezet, az exkluzív nappabőr-kárpit és a szellőző ergonomikus ülés.

Világpremier: ADAM ROCKS Concept tanulmány – a szabadság legegyénibb formája

A városi életstílus-autó, az Opel ADAM, a személyre szabhatóság bajnoka, egyben a legjobb kapcsolati lehetőségekkel ellátott kiskocsi. Ennyivel azonban nem érte be az Opel: a Genfi Szalon látogatóinak a háromajtós, városi mini-crossover, az ADAM ROCKS tanulmányterv példázza, hogy van még potenciál a típusban. Erőteljes arányaival, penge-designjával és a nyitott autózás lehetőségével új piaci szegmenst nyit meg a 3,70 méteres jármű.

Az ADAM ROCKS Concept elsősorban azokat szólítja meg, akik nem aszfaltozott utakon keresik személyes szabadságukat. A várost akadálypályaként használó, akrobatikus parkour sport által inspirált autó különösen erős, vagány fellépését magasabb és szélesebb építése adja. Markáns hűtőmaszkjával és fénydiódás lámpáival kihívóan „néz” az emberre, tiszteletet ébresztve, megjelenését bumeráng-alakú villogók teszik még egyénibbé.

ADAM ROCKSA sárvédőket méretesen kitöltő, 18 colos felnik díszítő elemei különösen kifejező designt kaptak.
A szabadság különösképp egyéni érzetét közvetíti az ADAM ROCKS kabrió-hatású vászonteteje, amely akadálytalanul engedi látni a fölénk boruló égboltot. A tető teljes szélességére kiterjed, és hátranyúlik egészen a C-oszlopig. Az autó további különlegessége egy olyan speciális időjárási applikáció, amely az IntelliLink-Driver Information Center színes érintőképernyőjén jelenik meg, felismeri a közeledő frontot, és önműködően becsukja a tetőt, ha kell.
Kulcsszavak: Adam Rocks, autószalon, bemutató, Cascada, Geneva Auto Show 2013, genf, opel, premier
 
Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Az új Jeep® Cherokee a 84. Genfi Autószalonon tartja premierjét Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11451 - 11460