Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11471 - 11480 |
Tovább nőtt az Opel vesztesége tavaly |
||
2013. február 16.
Az Opel vesztesége 1,3 milliárd euróra emelkedett 2012-ben az egy évvel korábbi 575 millió euróról, és tovább csökkent a részesedése az európai autópiacon.
|
Pénteki német beszámolók szerint az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall piaci részesedése 8,5 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 8,7 százalékról. A két márkát együttvéve tavaly 927 ezer kocsit gyártottak, míg 2011-ben 1,1 millió autó készült az Opel- és Vauxhall-üzemekben. Az értékesítés 2012-ben 1,05 millió darabra csökkent a 2011-ben elért 1,22 millióról a tulajdonos amerikai General Motors (GM) adatai alapján. A társaság tavaly 2600 munkahelyet szüntetett meg Európában, így az év végén összesen 37 ezer embert foglalkoztatott a kontinensen. Az Opel a következő években 23 új modellt és 13 új típusú motort dob piacra, és előrejelzése szerint az évtized közepére ismét nyereséges lesz. Az első új modellek, az Adam kisautó és a Mokka városi terepjáró szakmai és piaci fogadtatása kedvező volt. A következő modell várhatóan a tavasszal megjelenő Cascada kabrió. A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárban legutóbb 500 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, a héten pedig további 130 millió eurós beruházást jelentettek be. Kulcsszavak: gazdaság, general motors, gm, németország, opel, szentgotthárd, veszteség
|
|
|||||
|
||||||
Májustól több BKK-járművön is lesz térfigyelő kamerarendszer |
||
2013. február 16.
Májustól több, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megbízása alapján üzemeltetett járművön is lesz térfigyelő kamerarendszer - közölte a BKK pénteken az MTI-vel.
|
Emlékeztettek, hogy utasok, a járművezetők sérelmére elkövetett erőszakos cselekmények, a lopások, járműrongálások, graffitik drasztikus növekedésének visszaszorítása érdekében, a külföldi tapasztalatokat is figyelembe véve született döntés korábban a járművek bekamerázásáról, de a személyiségi jogi szabályozás ezt akkor megakadályozta. Most egy 2012-ben elfogadott törvény teszi lehetővé a kamerás térfigyelést a közösségi közlekedés járművein, így a BKK új járművek beszerzésekor követelményként írja majd elő a fedélzeti kamerarendszer meglétét. A májustól forgalomba álló új Mercedes Citaro buszokon, valamint a 2014-től érkező új trolikon és villamosokon is lesz már kamera, a 2-es metrón forgalomban lévő Alstomokon pedig már működik a rendszer. A BKK a szükséges források rendelkezésre állása esetén a beépítést folyamatosan végzi majd, a Combino villamosokon májustól kezdik meg a telepítést. Emellett a központ a TW6000/6100-as (hannoveri) és Tátra villamosokon, a használtan beszerzett és felújított autóbuszokon, továbbá a MAN, a Solaris és a felújított Ikarus 412T trolikon tervezi a kamerák felszerelését. A pontos költség egyelőre nem ismert, a 40 Combino esetében a BKK 100 millió forint feletti összeggel számol. Kulcsszavak: bkk, bkv, erőszak, közlekedés, lopás, térfigyelő
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdődött az Esztergom és az M1-es autópálya közötti útvonal építésének előkészítése |
||
2013. február 16.
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) kiírta a közbeszerzési eljárást az Esztergom és az M1 autópálya közötti útszakasz megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
|
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) kiírta a közbeszerzési eljárást az
Esztergom és az M1 autópálya közötti útszakasz megvalósíthatósági
tanulmányának elkészítésére - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel. A NIF tájékoztatása szerint a megvalósíthatósági tanulmány tartalmazza majd a kétszer egy sávos kialakítású főúthoz kapcsolódó különböző nyomvonalak tanulmányterveit, a költséghaszon elemzést, a közúti biztonsági hatóságvizsgálatot, és a Natura 2000 hatásbecslést. Eredményes közbeszerzési eljárást követően a tanulmány 2014 nyarára elkészülhet. A munkálatok a következő uniós költségvetési ciklusban folytatódhatnak, amennyiben a források rendelkezésre állnak. 2012 végén a kormány stratégiai megállapodást kötött a Magyar Suzuki Zrt.-vel, amelyben szerepelt, hogy megépül az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakasz. Kulcsszavak: autópálya, esztergom, fejlesztés, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából |
||
2013. február 15.
Indításképpen Dalnoki Balázs úrral, a Skoda márkaigazgatójával beszélgetünk a 2013. évi újdonságokról, és egy kis előzetest adunk a Genfi Autószalon Skoda standjáról is, majd begördítjük a Jazzy Streetre a Skoda Rapid Elegance 1.6 CR TDI modelljét, amit jelentős részben a behavazott utakon tesztelhettünk.
|
77 KW, 104 LE, 550 literes csomagtér, közel 4.5 méteres hossz, 10.5 m fordulókör, a hivatalosan az országúti fogy 3.5 liter körül, 4.8 literes vegyes tesztátlag, 380 kilométeren 126 km várossal. Ezek a száraz tények, de a tesztből még sok más is kiderül, többek között, hogy meglepően jó kátyútűrő képességgel rendelkezik a futómű, a gördülési kényelem elöl és hátul egyaránt jó, éS!! kikapcsolható a menetstabilizáló rendszer, így a téli, nehezen járható havas jeges emelkedőkön sem hagyott minket cserben a Rapid! Ebben persze a Vredestein téligumik is szerepet kaptak, így ez a márka is felkerült a Jazzy Street ajánlott téligumijai közé. ...és hogy milyen autó a Skoda Rapid?? Szombaton délután kiderül. Itt az új arcú Fluence. Először a koncepció autókon találkozhattunk azzal a vonzó orr kialakítással, amely a Clioval lépett a piacra. - Szerdán a hazai autós szaksajtó képviselői előtt mutatkozott be a Renault sikermodelljének ráncfelvarrott változata, amelyik másodikként kapta meg a márkaidentitást jelképező új orrkiképzést ..... és mikor beindul a dízel lehet, hogy a V6-os sportmodell hangját hallhatjuk? .... persze, csak ha akarjuk! A megújult modellel és Kismartoni Péter úrral, a Renault Hungária PR igazgatójának segédletével suhanunk végig a Jazzy Streeten. Szennyvíztisztítás hasznos melléktermékekkel, természetes úton. Bodnár Attilával, az Organica ZRt. egyik alapítójával beszélgetünk az általuk fejlesztett szennyvíztisztító rendszerekről, melyek akár a saját energiaellátásukat is képesek megoldani, miközben ha belépünk az üzemi területre, legnagyobb meglepetésünkre egy botanikus kertbe csöppenünk, ahol növények és mikrobák végzik el a tisztítás műveletét, méghozzá olyan precízen, hogy a végtermék tisztasága eléri az ivóvíz szintjét... Az Emberibb Parkolásért Mozgalom az Ombudsmannhoz, és az Alkotmánybírósághoz fordult a törvénysértő parkolási rendszer miatt, és kéri a rendeletek felülvizsgálatát, illetve egy tisztességes rendszer kiépítését. A beadványból az is kiderül, hogy a Pesti Központi Kerületi Bíróság ténykedése a parkolási ügyekben lassan két évtizede - feltehetőleg - jogszerűtlen, ráadásul a bírák, soha nem voltak hajlandók figyelembe venni, hogy azok a rendeletek, amelyek alapján elmarasztaló végzésekkel sújtották a vétkesnek bélyegzett állampolgárokat, a hatályos jogszabályokkal ellentétes elvek szerint íródtak, tehát eleve vissza kellett volna dobni az ilyen hivatkozási alapokon benyújtott - jogtalan - ügyeket. Az adásban szót ejtünk a dugódíjról is, és a körülötte zajló ködösítésről. Szó lesz a sokat emlegetett de mindmáig láthatatlan EU-s mellékletről, amiben állítólag kötelezték a fővárost a dugódíj bevezetésére. A probléma csupán az, hogy ezt a mellékletet még senki nem látta, és a dokumentum kiadását kérő hivatalos levélre sem jött érdemi válasz, csak egy üres CD, és mindenféle írásos zagyvalék, amelyben szó sem esik a dugódíjról. Vajon hazugság az egész, és csak az állampolgárok fosztogatására irányuló újabb kísérlet tanúi vagyunk? ...és ha valahol van is ilyen, abban hol szerepel a fizetendő összeg nagysága, aminek a bevételeiből egy év alatt ki akarták préselni belőlünk az ellenőrző rendszer 70 milliárdos kivitelezési árát. Vajon parkolási és behajtási ügyekben van-e a pofátlanságnak határa? A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street és a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán - Ismétlés kedden 20 órától. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, fluence, jazzy street, parkolás, rapid, renault, skoda
|
|
|||||
|
||||||
A TEK nagyon akarja az új Audikat |
||
2013. február 15.
A Miniszterelnökséget vezető államtitkár jóváhagyta a rendvédelmi szempontból fontos eszközök beszerzését a Terrorelhárítási Központnak (TEK), a gépjárművek beszerzéséhez azonban nem járult hozzá.
|
Ezt Lázár János államtitkár közölte szerda délután az MTI megkeresésére, azután, hogy Hajdu János, a TEK főigazgatója reggel személyesen egyeztetett Lázár Jánossal a beszerzési kérelemben szereplő eszközökről, és azt kérte az államtitkártól, vizsgálja meg ismét a központ eszközbeszerzési kérelmét. A hvg.hu az Országgyűlés Honvédelmi és rendészeti bizottságának hétfői üléséről azt írta, közbeszerzés nélküli vásárlásokat engedélyezett a bizottság a TEK-nek, így 728 millió forintból 92 darab nagyteljesítményű autót, egyebek mellett A7-es Audikat vennének. A Belügyminisztérium a beszerzés szükségességét azzal indokolta, hogy az operatív akciók, illetve egyes védett – magyar és külföldi – személyek biztonságának szavatolása csak az új gépjárműparkkal lehetséges. A portál emlékeztet, hogy a TEK két évvel ezelőtt listaáron 15 millió és 40 millió forint közötti értékű Audi Q7-eseket vásárolt a bűnözők üldözéséhez. Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár kedden az MTI-nek azt mondta, nem járultak hozzá az autóbeszerzéséhez, valamint felülvizsgálja a további tételek - ruházat vagy mobiltelefon - beszerzését. A TEK szerdai közleményében azzal indokolta a beszerzések szükségességét, hogy január elsejétől a szervezet létszáma több mint 200 fővel bővült, a meglévő kilenc bevetési egység mellé öt új, vidéki műveleti osztály csatlakozott. A tervezett beszerzésekkel a rendőrség szervezetéből átkerülő új állomány részére ugyanazokat a felszereléseket és feltételeket lehet biztosítani, amelyeket a már meglévő egységek használnak - olvasható a közleményben. Kulcsszavak: audi, közbeszerzés, Q7, tek
|
|
|||||
|
||||||
Új modell sorozatgyártását kezdte meg a Kia Motors Szlovákiában |
||
2013. február 15.
Pénteken megkezdte új modellje, a háromajtós Kia pro_cee´d sorozatgyártását zsolnai üzemében a Kia Motors Slovakia autógyár - közölte a vállalat sajtóosztálya az MTI-vel pénteken.
|
Az alsó középkategóriás modell előző verziójából 2007-től 76 ezer darabot gyártott Kia Motors zsolnai üzeme, és az eddigi eredmények alapján arra számítanak, hogy 2013-ban az új modell is hozzájárul a gyártásban kulcsszerepet játszó Cee´d modellek számának stabil szinten tartásához. "Bízunk benne, hogy ez a modell is segít teljesíteni az idei gyártási terveket, a 290 ezer gépkocsi elkészítését" - mondta Eek-Hee Lee, a Kia Motors Slovakia elnöke a sorozatgyártás megindítását követően. A háromajtós Kia pro_cee´d-et, a Kia cee´d Sportswagon tavaly augusztusban gyártani kezdett második generációjához hasonlóan, két benzines és két dízel motorral fogja gyártani a cég. A Kia Motors Slovakia autógyár tavaly rekordévet zárt, gyártósorairól 2012-ben 292 ezer gépkocsi gördült le, 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ugyanebben az időszakban az üzemben 464 ezer gépkocsimotort gyártottak. Terveik szerint 2013-ban 290 ezer gépkocsi és 490 ezer gépkocsi motor készül a márka szlovákiai gyártóüzemeiben. A Kia Motors Slovakia a Kia Motors Corporation első európai üzeme, és Szlovákia második legnagyobb gyártókapacitással rendelkező autógyára. A vállalat jelenleg 3900 alkalmazottat foglalkoztat, ezzel az egyik legnagyobb munkáltató Szlovákiában. Az itt készült gépkocsik legnagyobb felvevőpiaca Oroszország, itt adják el az autók több mint 20 százalékát. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kia, szlovákia
|
|
|||||
|
||||||
Nagyobb funkcionalitás öt ajtóval - Az új Audi S3 Sportback |
||
2013. február 15.
Az új Audi S3 Sportback kétségkívül kategóriája legdinamikusabb menetteljesítményeivel szolgál. Mindemellett azonban gazdaságossága is példamutató, 2.0 TFSI erőforrása ugyanis átlagosan 6,9 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.
|
Az S3 Sportback négyhengeres aggregátja teljes egészében új fejlesztésű konstrukció, amelynek csupán 1.984 köbcentiméteres összlökettérfogata közös elődjével. 221 kW (300 LE) legnagyobb teljesítménye 5.500-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A gázadásokra adott közvetlen és érzékeny reakciók, illetve sportos zengésű hang a nagyteljesítményű négyhengeres aggregát legfőbb ismérvei. Ha az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer éppen „dynamic” üzemmódjában dolgozik, a motor hatalmas teljesítménye akusztikailag is még inkább kifejezésre jut. Annak érdekében pedig, hogy óriási erejéhez példamutató gazdaságosság is párosuljon, a 2.0 TFSI új fejlesztésű műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel, az „Audi valvelift system” által vezérelt kettős befecskendezéstől és a kipufogó-leömlő hengerfejbe integrált konstrukciójától egészen az innovatív hőmenedzsmentig. Az extrafelszerelésként rendelhető hatfokozatú S tronic sebességváltóval az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint csupán 5,0 másodpercet igényel, de a manuális váltóművel is mindössze egy tizedmásodperccel kell több. A gyorsításnak 250 kilométer/óránál vet véget az elektronika. A rajt-automatika (Launch Control) a kipörgést optimális mértéken tartva biztosítja a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadást az útfelületen. Az új 2.0 TFSI erőforrás mindemellett 100 kilométerenként átlagosan 6,9 liter benzinnel is beéri (S tronic sebességváltóval; a manuális váltóművel 7,0 l/100 km), az S3 Sportback így elődjéhez képest átlagban 1,5 liter üzemanyagot takarít meg 100 kilométerenként. Mindkét sebességváltó alsó fokozatait sportosan rövid áttétel jellemzi, míg a hatodik fokozat hosszú áttétele az üzemanyag-fogyasztás mérséklését szolgálja. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó a kormánykerék kapcsolóbillentyűiről is vezérelhető, a manuális üzemmód mellett pedig az egyaránt automatizált „D” és „S” menetprogram áll rendelkezésre. A quattro állandó összkerékhajtás illetve annak új fejlesztésű lamellás tengelykapcsolója révén az A3 sorozat csúcsmodellje jóval korábban és biztonságosabban gyorsíthat ki a kanyarívekről, mindenkor – esőben és hóban is – dinamikus és stabil menettulajdonságokat kínálva. Az első tengely vonala 52 milliméterrel előrébb került az előd modelléhez viszonyítva. Az új 2.0 TFSI erőforrás öt kilogrammal könnyebb a korábbi aggregátnál, s 12 fokban hátrafelé megdöntve építik a motortérbe. A karosszériát 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztő „S” sportfutómű és a felfüggesztések igényes konstrukciója mellett az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás (59:41 arányban), valamint az új progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a kiemelkedően sportos menettulajdonságokhoz. A progresszív kormányzás központi eleme a kormányfordulatokkal arányosan változó áttétel, amellyel egyszerre kínál stabil és csaknem semleges kormányzási tulajdonságokat. Az eredmény pedig sportos vezetésnél rendkívül pontos irányíthatóságban, míg parkolás közben jelentősen mérsékelt kormányzási igényben mutatkozik meg. Az új Audi S3 Sportback 7,5J x 18 méretű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 dimenziójú gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, amelyek különösen alacsony gördülési ellenállásukkal járulnak hozzá a kedvező üzemanyag-fogyasztáshoz. A nagyméretű – elöl 340 milliméter átmérőjű – féktárcsák feketére fényezett féknyergei „S” logót hordoznak. A féknyergek igény szerint vörös színben is rendelhetők. Az elektromechanikus rögzítőfék a hátsó kerekekre hat, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig egy új fejlesztési lépcsőben jelenik meg. Az új S3 Sportback szériafelszereltségében szerepel az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer is, amellyel az elektronikus gázpedál jelleggörbéje, az opcionális S tronic sebességváltó kapcsolási pontjai és a progresszív kormányzás rásegítésének mértéke változtatható. A vezető egyszerű gombnyomással határozhatja meg, hogy e rendszerek a „comfort”, az „auto”, a „dynamic” vagy az „efficiency” üzemmód szerint működjenek, az „MMI Radio” felszerelésétől felfelé pedig mindezt az „individual” módusz egészíti ki. Az extrafelszerelésként rendelhető „Audi magnetic ride” csillapítás-szabályzás, amely a csillapítóerőt a pillanatnyi menethelyzet függvényében változtatja, szintén befolyásolható az „Audi drive select” rendszerén keresztül. Az Audi S3 Sportback kiemelkedő dinamikájának további kulcsfontosságú tényezője következetes könnyűszerkezetes konstrukciója. Az ötajtós modell tömege 1.445 kilogramm, azaz 70 kilogrammal könnyebb elődjénél, a megtakarításból a karosszériaszerkezet képvisel döntő hányadot. Az utascella nagy arányban tartalmaz különösen nagy szilárdságú acélfajtákat, míg az első sárvédők és a motorházfedél anyaga alumínium. Már külső megjelenése is első pillantásra egyértelművé teszi az Audi S3 Sportback kiemelkedő menetdinamikai képességeit. A sorozat csúcsmodelljének hosszúsága 4.324, szélessége 1.785, míg magassága 1.404 milliméter. Az S-specifikus hűtőrács kettős alumínium kereszttagokkal készül, kerete ez esetben matt „Platinaszürke”. A lökhárítót kettős alumínium bordákkal osztott légbeömlő nyílásokkal alakították ki, amelyeket oldalt hangsúlyos levegőnyílások zárnak. A szériakivitelhez tartozó „Xenon plus” fényszórók alternatívájaként az Audi egy, a felsőbb szegmensekből érkezett felszereléssel is kínálja legújabb alsó-középkategóriájú modelljét: a teljes egészében LED-technikájú fényszórók mindenkor biztosítják az úttest hatékony és intenzív megvilágítását. Az S3 Sportback oldalnézetében külső visszapillantó tükreinek alumíniumhatású háza és a különleges küszöbborítások jelennek meg egyéni stílusjegyként. új tervezésű a hátsó lökhárító is, két alumíniumdíszítésű bordával kiformált „Platinaszürke” diffúzoreleme a négy ovális kipufogóvéget is magában foglalja. A hátsó lámpatestek LED-technikával működnek. A karosszéria színére fényezett S3 tetőlégterelő vizuálisan tovább nyújtja a tetőívet. Az összesen 14 külső szín között újdonság a „Párducfekete” és „Estorilkék” kristályhatású fényezés. Az utastér jellegzetes stílusjegyeit a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások, az automatikus légkondicionáló berendezés elegáns kezelőfelülete és a csiszolt matt alumínium, vagy háromdimenziós hatású fekete dekorbetétek alkotják. A kezelést, mint minden Audiban, alapvetően egyszerűség jellemzi, továbbra is kiemelkedő minőségi színvonal és – hátul is – bőséges térkínálat mellett. Az extrafelszerelésként kínált bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány alul lapított karimával készül, a pedálok és a lábtámasz pedig csiszolt alumínium felületűek. A műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A fáradtságérzékelő funkciót is kínáló, színes kijelzővel működő vezetőinformációs rendszer az alapfelszereltség része, a fedélzeti monitor pedig elektromosan emelkedik ki a műszerfalból (az „MMI Radio” szintjétől felfelé széria), s a gyújtás bekapcsolásakor „S” logóval üdvözli a vezetőt. Az új Audi S3 Sportback fekete alaptónusú utasterével kontrasztárnyalatú díszvarrások alkotnak ízléses összeállítást, de kívánságra a kéttónusú fekete/”Korzóvörös” „Audi design selection” színösszeállítás is rendelkezésre áll. A szériakivitel sportülései háromféle kárpittal rendelhetők, extraként pedig az integrált fejtámlákkal és rombuszmintás steppelésű vállövvel kiformált „S” sportülések szerepelnek a palettán. Az infotainment-modulok kínálatának csúcsán az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszer áll. A testre szabott internet-alapú szolgáltatások az „Audi connect” választékában jelenhetnek meg az autóban. Kívánságra az Audi az A3 sorozatban kínált összes fejlett vezetői segédrendszerrel is felszereli új S3 Sportback modelljét, köztük a követési távolságot szükség szerint gyorsítással vagy fékezéssel önműködően tartó „adaptive cruise control” rendszerével. Kulcsszavak: audi, bemutató, galéria, s3 sportback
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszer |
||
2013. február 15.
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
|
A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az ED-rendszer indulásához és működéséhez szükséges beruházás előkészítéséről és végrehajtásáról. Az előírt ütemezés szerint az ED-rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok részletes meghatározásának határideje február 15. Az ED rendszer üzemeltetéséhez szükséges, megfelelően képzett személyi állomány biztosításának határideje május 31., a tesztüzem indításáé június 5., a teljes ED-rendszeré pedig július 1. A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a rendszer indulásához és működéséhez szükséges beruházások végrehajtásának előrehaladásáról minden hónap első kormányülésén jelentésben számoljon be, az első jelentés benyújtásának határideje február 20. A fejlesztési tárca vezetőjének kell gondoskodnia az állami Autópálya Kezelő Zrt. és a magyar állam nevében eljáró szervezet által a díjszedési, díjellenőrzési feladatokra kötendő 10 évre szóló szolgáltatási szerződés előkészítéséről és a nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben történő jóváhagyásáról május 31-ig. A miniszternek az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét a kormány ülésére március 15-ig, a rendszer indulásához és működéséhez szükséges kormányrendeletek tervezeteit április 15-ig kell benyújtania. A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a belügyminiszterrel, valamint a közigazgatási és igazságügyi miniszterrel együttműködve a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály – a jelenlegi hatósági ellenőrzési jogosítványok kiterjesztését is magában foglaló – tervezetét a kormány ülésére nyújtsa be, ennek határideje május 15. Az e-útdíjból a költségvetésben 75 milliárd forint bevétel szerepel a második félévben. Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az állami Autópálya Kezelő Zrt. (áAK) január végén jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá. Ezt követően Orbán Viktor Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök. A fejlesztési tárca pedig jelezte, hogy semmiféle problémát nem okoz a 2013-as költségvetésben a kialakult helyzet. Kulcsszavak: áak, autópálya, beruházás, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Ismét emelkedett a gázolaj ára |
||
2013. február 15.
Emelte bruttó 2 forinttal a gázolaj árát pénteken a Mol Nyrt., a 95-ös benzin nagykereskedelmi ára most sem változott.
|
Az emeléssel a gázolaj ára 433-434 forint lett, a 95-ös benzin literenkénti átlagára 432-433 maradt. Szerdán bruttó 4 forinttal emelte a gázolaj árát a Mol. A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt. Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között. Kulcsszavak: áremelés, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt |
||
2013. február 14.
A mai napon a Nissan LEAF átlépett egy újabb mérföldkövet a villanyautók történelmében, amikor értékesítési volumene átlépte az 50 000 darabos határt. A LEAF ezzel is megerősítette a világon a legnagyobb mennyiségbe eladott villanyautója címét.
|
A világ összes LEAF tulajdonosa immár több mint 260 millió kilométert tett meg autójával. Ez hosszabb, mint a Föld és a Nap távolsága. A LEAF-ek teljesen kipufogógáz mentesen tették meg ezt az óriási távolságot, amivel hozzájárultak a világ kormányainak azon törekvéséhez, hogy csökkentsék a káros üvegház gázok összkibocsátását a városokban. Az egyetlen LEAF-fel megtett legnagyobb távolság 175 000 km felett van, és az autó egy japán ügyfél tulajdonában van. 17 európai országban jelenleg 7000 LEAF rója az utakat, közülük egy spanyol tulajdonos autója az első évében 45 000 megtett kilométer felett jár. Ez messze az átlagos futásteljesítmény felett van, és jól bizonyítja e többszörösen díjnyertes villanyautó megbízhatóságát. A LEAF nagyszerűségét támasztja alá a kiemelkedő tulajdonosi elégedettség is. A 95% elégedett ügyfél arány a legmagasabb a Nissan összes modelljének értéke között. Az elmúlt 12 hónapban jelentősen nőtt a CHAdeMO szabványú villámtöltők száma Európában. Ezekkel a töltőkkel a teljesen lemerült LEAF akkumulátorok kb. 30 perc alatt tölthetők fel kapacitásuk 80%-ára. Az összes telepített villámtöltők száma egy év alatt 158-ról 601-re ugrott. A jelenleg folyamatban lévő további telepítési projektek alapján ez a hálózat a 2013-as év végéig több mint kétszeresére fog bővülni. Ezek a villámtöltők olyan stratégiai pontokon kerülnek telepítésre, mint például bevásárló központok, parkolóházak vagy autópálya menti pihenőhelyek, hogy ezzel segítség az immár 50 000 feletti számú LEAF tulajdonos életét. Kulcsszavak: elektromos, értékesítés, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11471 - 11480 |