Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11481 - 11490
Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben

Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben

2012. május 10.
Hosszú idő után először volt tapasztal- ható jelentős visszaesés a használt- autó piacon...
Részletek
Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévbenHosszú idő után először volt tapasztalható jelentős visszaesés a használtautó piacon, ugyanis 2012 első negyedévében 11,9 százalékkal kevesebb használt gépkocsit írtak át a tavalyi évhez képest. Ugyan az autóvásárlás némely adóterhe csökkent az elmúlt időszakban, a számok azt mutatják, hogy az autófenntartás növekvő költségei, valamint a nehéz gazdasági helyzet visszafogta az érdeklődést az autópiac e területén is.

A tavalyi év második felében bevezetett gépkocsi vásárlással kapcsolatos adócsökkentések bizakodásra adtak okot a használtautó piac szereplőinek körében. Az autótulajdonosok folyamatosan növekvő terhei (pl. üzemanyagárak; baleseti adó; szabálysértési bírságok) azonban ezzel ellentétes reakciót váltott ki a vásárlókból, aminek köszönhetően 2012 első negyedéve visszaesést hozott a használtautó értékesítésekben. Ebben az időszakban 90.285 gépkocsit írtak át, ami 11,9 százalékkal kevesebb 2011-hez képest, amikor 102.533 autó talált új gazdára. Ennél kisebb arányban csökkent a használtautó kereskedőknél vásárolt gépkocsik száma, idén januártól március végéig 29.894 autót vettek cégektől, ami 7,5 százalékkal, azaz 2.392 kocsival kevesebb a tavalyi évhez képest (2011: 32.286 db).  Ez a mutató az országos márkakereskedői hálózattal rendelkező Weltauto értékesítési számában is visszaköszön, ugyanis a cég ebben az időszakban 1.380 gépkocsit adott el, ami szintén 7,5 százalékkal kevesebb a tavaly elért 1.492 autóhoz képest.

„A használtautó értékesítések száma ugyan csökkent, ezzel szemben, - ahogy várható volt -, idén több autót hoztak be hazánkba az első három hónapban az egy évvel korábbi mennyiséghez képest. Az import mellett az export is egyre nagyobb szerepet kap, mivel növekvő számot mutat azoknak a száma, akik külföldre adnak el autókat” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévbenA különböző kategóriákban változatlanul az alsó-középkategóriájú autókat vásárolták leginkább a magyarok (27.157 db; piaci részesedés: 30%), valamint a kisméretű (24.997 db; piaci részesedés: 27%) és a felső-középkategóriájú gépkocsik (14.946 db; piaci részesedés: 16%) is népszerűek voltak. A márkák szerinti megoszlásban csak kevés autógyártó hozott pozitív értékesítési darabszámot 2011-hez képest. A Fordnak (+5 db; 2012 Q1: 8.735 db; 2011 Q1: 8.730 db) minimálisan, de sikerült felülmúlnia a tavalyi teljesítményét, aminek köszönhetőn a Volkswagent (-1126 db; 2012 Q1: 8.487 db; 2011 Q1: 9.613 db) megelőzve fellépett a harmadik helyre. A kiugróan magas, ám a tavalyihoz képest csökkenő értékesítési számokat teljesítő Opelt (-2.423 db; 2012 Q1: 12.647 db; 2011 Q1: 15.097 db) és Suzukit (-1.849 db; 2012 Q1: 10.120 db; 2011 Q1: 11.969 db) nem sikerült elmozdítani stabil pozíciójából.

Típusbontásban is a Ford szerepelt jól az első három hónapban, a Focus (+202 db; 2012 Q1: 2.747 db; 2011 Q1: 2.545 db) a Volkswagen Golftól (-140 db; 2012 Q1: 2.633 db; 2011 Q1: 2.773 db) vette át a harmadik pozíciót. A legkedveltebb továbbra is az Opel Astra (-1.492 db; 2012 Q1: 6.935 db; 2011 Q1: 8.427 db) volt, amely a Suzuki Swiftet (-977 db; 2012 Q1: 6.122 db; 2011 Q1: 7.099 db) előzi meg a sorban.

Az üzletkötések során megvásárolt autók több mint 50 százaléka (45.974 db) tíz évnél idősebb korosztályhoz tartozott, ezzel szemben a négy évesnél fiatalabb használtautók aránya mindössze az öt százalékot érte el (4.568 db). „Ez a szám továbbra is azt mutatja, hogy hiánycikknek számít a fiatal, jó minőségű gépkocsi. Pedig igény lenne ezekre az autókra, különös tekintettel a magánszemélyek körében, mivel számukra nehezebben elérhetőek az újautók” – vélekedett Horváth Zoltán.

Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévbenTerületi megosztásban továbbra is Budapest áll az élen 24.289 autóval, majd Pest Megye következik 12.710 értékesítéssel. Harmadik helyen áll változatlanul Bács-Kiskun Megye 4.760 kocsival, a negyedik helyre pedig Győr-Moson-Sopron Megye lépett fel 4.324 gépkocsival. Megyei viszonylatban a legkevesebb autó Nógrád Megyében (1.106 db) cserélt gazdát.

„Az autóvásárlási kedv minden esetben jó mércének számított az emberek életminőségének elemzésében. Jó gazdasági környezetben nagyobb kedv mutatkozik az autóvásárlásra, a jelenlegi nehéz pénzügyi helyzetben viszont egyre kevesebben vesznek új, vagy használt gépkocsit. Amennyiben a következő időszakban nem tapasztalható komolyabb előrelépés a gazdaságban, és emellett az autók fenntartásának költségei is ilyen ütemben nőnek, várhatóan az autóértékesítési számok sem javulnak”– zárta gondolatait a márkaigazgató.

További cikkek

„Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban
új Honda Civic – Coming Soon
A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki
Kulcsszavak:
 
A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön Ezeket a buszjáratokat szűnteti meg a BKK – mutatjuk a listát Ezeket a buszjáratokat szűnteti meg a BKK – mutatjuk a listát Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés
 
A 2012-es Infiniti FX - Minden eddiginél jobban FX

A 2012-es Infiniti FX - Minden eddiginél jobban FX

2012. május 10.
Sportkocsi a luxus crossoverek között, kategóriájá- nak leg- dinami- kusabb ...
Részletek
Infiniti FXSportkocsi a luxus crossoverek között, kategóriájának legdinamikusabb megjelenésű tagja, minden részletében inspiráló – különösen a teljesítmény területén.

Az Infiniti európai kínálatának legnépszerűbb modellje minden eddiginél több európai vásárlónak mutatta be a luxus japán autómárkát. A sportkocsik és a szabadidőautók tökéletes ötvözetét megtestesítő Infiniti FX egy teljesen új kategóriát teremtett. Az FX mindössze négy év alatt nemcsak a márka európai ikonjává vált, hanem új mércét hozott az Infiniti alapértékei, vagyis a vezetési élmény, a nyugodt autózás és az otthonos kialakítás terén.

Most pedig eljött az ideje annak, hogy az Infiniti FX a jövőbe pillantson – ennek első lépése a 2012-es modellkínálat. A körültekintően kidolgozott módosítások az FX legújabb fejlesztéseivel, például az ötcsillagos EuroNCAP törésteszt-eredménnyel és a rendelhető extra tartozékokkal (többek között az elektromos csomagtérajtóval és a díjnyertes sávelhagyást megelőző rendszerrel) együtt minden idők legteljesebb, legkifinomultabb és legvonzóbb FX modelljét eredményezték.

Az új FX legfeltűnőbb változása az orr-részen található, amely megegyezik a hamarosan érkező Infiniti FX Vettel változatéval, melynek részletei az Infiniti nagy hatású, 2009-es Essence tanulmányautóját idézik. Az új hűtőrács és az áttervezett profilú lökhárító a ködfényszórók krómozott keretével együtt minden eddiginél erőteljesebb arcot adnak az FX modellnek, ezáltal még jobban megerősítik azt, hogy az FX a jelenleg elérhető, legsportosabb megjelenésű, nagyméretű crossover. A belső térben több apró, ám fontos változás hangsúlyozza ki az FX legfőbb értékeit.

Infiniti FXAz új, 20 colos, egyedi formájú, öt duplaküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák a GT és GT Premium változatok sportos megjelenését; a számos menetdinamikai rendszerrel, többek között aktív hátsókerék-kormányzással (RAS – Rear Active Steering) rendelhető S kivitelek megtartották 21 colos könnyűfém keréktárcsáikat. Az FX-tulajdonosok immár a legújabb irídiumkék színben is rendelhetik autójukat. Ez a szín – amely az Infiniti legújabb öngyógyító fényezésével készül – kizárólag az FX modellhez rendelhető. Az FX modellek másik új színe a grafitszürke.

A 2012-es FX modellkínálat négy felszereltségi szintből épül fel. A GT egy komplett luxus csomag, az S a sportosabb vezetők választása, míg a GT és S kivitelben egyaránt rendelhető Premium változatok széles kényelmi és biztonsági alapfelszereléseikkel a technológia területén kínálnak többet. Mindegyik felszereltségi szint a 238 lóerős (175 kW) és lenyűgöző, 550 Nm-es nyomatékú, 3,0 literes V6 dízelmotorral vagy az Infiniti karizmatikus, 320 lóerős (235 kW), 3,7 literes V6 benzinmotorjával rendelhető. A kínálat legnagyobb teljesítményű zászlóshajója, a 390 lóerős (287 kW), 5,0 literes V8 motorral felszerelt FX50 kizárólag S Premium kivitelben érhető el. Minden FX felszereltsége tartalmazza az Infiniti intelligens nyomatékérzékeléssel ellátott összkerék-meghajtású rendszerét, valamint a hétfokozatú, adaptív vezérlőprogrammal rendelkező automata sebességváltót, a kormánykerék mögött elhelyezett tömör magnézium váltófülekkel.

A kínálat csúcsának számító FX Vettel változat első példányait várhatóan 2013 elején vehetik át a vásárlók. Az FX Vettel változat – az Európában valaha is értékesített legerősebb, legdrágább és legexkluzívabb Infiniti – a Red Bull Racing csapat világbajnok pilótája és az Infiniti márka globális nagykövete, Sebastian Vettel, valamint Shiro Nakamura, az Infiniti kreatív vezetője közötti együttműködés eredménye. A 420 lóerős, V8 motorral felszerelt modellekből világszerte mindössze 200 darab készül, az előrendeléseket most adhatják le a vásárlók.

Infiniti FXAz Infiniti egy egész Európára kiterjedő, új TV-kampánnyal jelzi a 2012-es FX modellek bevezetését, amelyben Sebastian Vettel – aki maga is régóta egy FX tulajdonosa – mesél egy olyan autóról, amely tökéletesen illik az életstílusához.

Az FX Európában - az eddigi történet

A korábban elsősorban az Egyesült államokban értékesített modell legújabb generációja, a teljesen új FX 2008-ban mutatkozott be a Genfi Autószalonon, és már az év második felében jelentős szerepet töltött be a márka európai bevezetésében. A nagyméretű crossoverek formatervére érvényes korábbi szabályoktól elrugaszkodó modell rövidesen egyet jelentett mindazzal, amit az új japán luxusautó-márka kínált a vásárlóinak, és határozottan megvetette az Infiniti friss felfogásának alapjait az európai kontinensen.

Az FX Európa-szerte a vásárlók kedvence lett, és hamarosan a legnagyobb példányszámban eladott Infiniti modellé lépett elő. Az FX ugyanakkor valami mást is elindított: mivel a vásárlók többsége a kínálat csúcsát jelentő S Premium kivitelben rendelte meg autóját, elmozdította a vevők érdeklődését a magas felszereltségű modellek irányába, ami azóta is jellemző az Infiniti európai értékesítéseire. Jelenleg tíz Európában eladott FX modellből nyolcban megtalálható az intelligens sebességtartó automatika és a panoráma monitor, míg csaknem mindegyik modellt (98%) felszerelték a méltán népszerű Connectiviti+ navigációs és szórakoztató rendszerrel.

Az FX37 és FX50 modellek mellé 2010-ben csatlakozott egy teljesen új, 3,0 literes V6 dízelmotorral hajtott FX változat, amely egy új, dízel erőforrással felszerelt Infiniti-modellcsalád európai előhírnöke volt. A benzinmotoros Infinitikhez hasonló teljesítményű erőforrással hajtott FX30d hatalmas, 550 Nm-es nyomatéka azonnal a dízelmotoros crossoverek kínálatának tetejére sorolta az új modellt.

Infiniti FXJól mutatja a márka luxusautó-piaccal kapcsolatos egyedi felfogását, hogy az Infiniti-tulajdonosok kivétel nélkül egyéniségek, olyan sikeres és szabadon gondolkodó emberek, akiknek elképzeléseit sem a múlt, sem a márkával kapcsolatos sznobizmus nem köti gúzsba. Ezek a vásárlók fiatalok, saját vállalkozásuk van és több mint 90%-uk valamilyen más prémium márkáról (leggyakrabban BMW-ről, azt követően Audiról, Mercedesről és Porschéről) váltott át az Infinitire. Az FX vásárlóinak több mint 70%-a már korábban is rendelkezett szabadidőautóval. A tulajdonosok számára az FX legnagyobb erőssége a formaterv, amelyet szorosan követ a gazdag alapfelszereltség, a technológia, a gyorsulás, a minőség és a belső tér stílusa. A kategória átlagánál jóval magasabb, 93%-os elégedettségi ráta bizonyítja, hogy az Infiniti FX-tulajdonosok nagyon szeretik az autójukat.

A 2012-es FX európai értékesítésének kezdete egybeesik az FX piaci jelenlétének megerősödésével: a 2011-es értékesítési adatok 31%-kal múlták felül az előző évi számokat. Az FX legnagyobb piaca Németország, amelyet Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország, Franciaország és Belgium követ. A tervek szerint 2012-es FX európai modellválasztékában a dízelmotoros változat részesedése eléri a 90%-ot, míg a V8 benzinmotort a tulajdonosok 4%-a, a V6 benzimotort pedig a vevők 6%-a fogja választani.

További cikkek

82. Genfi Autószalon - INFINITI EMERG-E
Jelentős előrelépést várnak a felhasználók az autó-okostelefon integráció területén
Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d
Kulcsszavak:
 
A 2012-es Infiniti FX - Minden eddiginél jobban FX Debreceni 2-es villamos - az irányítóhatóság véleménye alapján döntenek a szerződésről Különleges izomautók a Volkswagen-találkozón Különleges izomautók a Volkswagen-találkozón E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV „Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback „Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback
 
Próbarepülés közben eltűnt egy repülőgép

Próbarepülés közben eltűnt egy repülőgép

2012. május 10.
Bemutató- repülés közben, 44 emberrel a fedélzetén eltűnt a radar- képernyők- ről egy ...
Részletek
Szuhoj Superjet 100Bemutatórepülés közben, 44 emberrel a fedélzetén eltűnt a radarképernyőkről egy orosz Szuhoj gyártmányú Superjet 100-as repülőgép Indonéziában, Jakarta közelében - közölték az indonéz hatóságok szerdán. "A repülőgép Bogor régiójában tűnt el a radarok képernyőjéről. Egyelőre nem tudjuk, hogy lezuhant-e" - mondta a mentőalakulatok szóvivője. A próbarepülést azért szervezték, hogy a gépet gyártó orosz cég bemutathassa az új Superjet 100 előnyeit.





Az indonéz hatóságok annak a lehetőségét sem zárták ki, hogy a repülőgépet eltérítették, de az is felmerült, hogy egy hegynek ütközött. Mielőtt a gép eltűnt volna a radarok képernyőjéről, pilótája engedélyt kért, hogy 10 ezer láb magasságról 6000 lábra ereszkedjen, miközben egy 6200 láb magas hegy felé tartott - írta az orosz Ria Novosztyi hírügynökség. A repülőn 8 orosz és 36 más állampolgárságú utas utazott, főként különböző légitársaságok képviselői.

"A repülőgépnek egyszerűen csak egy kört kellett volna tennie, mielőtt leszáll a halimi repülőtéren" - mondta az AFP francia hírügynökségnek nyilatkozva Herry Bakti, az indonéz közlekedési minisztérium légiközlekedésért felelős tisztségviselője. A jármű azonban nem érkezett meg a reptérre a kijelölt időben, amikorra már üzemanyagnak is ki kellett fogynia. A keresési műveleteket csütörtök hajnalban folytatják az indonéz hatóságok.

Szuhoj Superjet 100A Szuhojtól jelenleg 170-en rendeltek a Superjet 100-as modellből, s 8 ilyen repülőgép már használatban is van az orosz Aeroflot illetve az örmény Armavia légitársaságoknál. A Szovjetunió felbomlása óta ez az első olyan orosz repülő, amely megkapta az európai repülési tanúsítványt. Korábban a Malév is jelezte, hogy vásárolna Superjet 100-as gépeket.








További cikkek


Rekord mértékű, 1,1521 milliárd euró eredménnyel zárta a Hankook Tire 2012 első negyedévét
Norvégiában alig egy hónap alatt 1000 darab Nissan LEAF-et adtak el
Az Audi új S-modell
Kulcsszavak:
 
Próbarepülés közben eltűnt egy repülőgép Naponta több mint 100 ezer utas használja a 4-es metrót Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban Próbarepülés közben eltűnt egy repülőgép 2011-ben ismét az MAN lett Brazília teherautó piacának vezető gyártója Próbarepülés közben eltűnt egy repülőgép Az autósok fele olvas vezetés közben Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha
 
A vadonatúj Kia cee’d

A vadonatúj Kia cee’d

2012. május 09.
Az új generációs cee´d fejlesztése során fontos célkitűzés volt, hogy az elődhöz képest...
Részletek
Kia CeedCsendesebb és tágasabb utastér

Az új generációs cee´d fejlesztése során fontos célkitűzés volt, hogy az elődhöz képest nagymértékben javítsák a modell beltéri kifinomultságát, valamint zaj- és rezgésszintjeit. Ennek érdekében 14 százalékkal vastagabb oldalablakokat építettek be az első ajtóknál, áramvonalas külső tükörházakat terveztek, új, rezgéscsillapító motorfelfüggesztéseket és üreges féltengelyeket alkalmaztak, megerősítették a küszöböket és a B-oszlopokat, kétrétegű ajtószigeteléseket szereltek be, valamint megnövelték az A-, B- és C-oszlopok habtöltetét. Mindezen intézkedések nyomán a beltérben mérhető zajszint immár a kategória élvonalába tartozó szintre csökkent.

Noha az új modell tengelytávja ugyanúgy 2650 mm, mint elődjéé volt, a nagyobb karosszériahossz révén az új cee´d az utasoknak és a csomagoknak is több helyet kínál. Az első üléseken 12 mm-rel nagyobb a fejtér, és 21-gyel a lábtér, a hátsó üléssoron utazók válltere 5 mm-rel szélesebb. A csomagtartó alaphelyzetben 12 százalékkal tágasabb (+40 liter; összesen 380 liter); az osztott hátsó ülések teljesen síkba fektethetők.

Kiváló minőségű felszerelés, fejlett technológiák

Az utastérben alkalmazott, jobb minőségű anyagok és az ultramodern technológiát felvonultató berendezések szélesebb kínálata révén az új cee´d beltere éppolyan magas színvonalat képvisel, mint amire a modell prémium megjelenése alapján számítunk.

Az elsődleges és másodlagos kezelőszerveket az ösztönös működtetést elősegítő, vezetőcentrikus elrendezésben helyezték el. Az új generációs cee´d-ben alapfelszerelés a négy irányban állítható kormány, az iPod, AUX és USB csatlakozó, a hathangszórós audiorendszer és a multifunkciós fedélzeti számítógép.

Kia CeedAmi a beltéri felületeket illeti, a vásárlók választhatnak a fényes króm, fekete zongoralakk és az eloxált fém dekorbetétek között; míg a középkonzolba épített, indirekt LED megvilágítás és a lendületes rajzolatú, „függőleges uszony” ajtókilincsek prémium hangulatot teremtenek. A vásárlók alapkivitelben is kétféle színvilágú (egytónusú fekete vagy kéttónusú bézs) kárpitozás közül választhatnak; teljes bőrkárpitozás is rendelhető.  

Az opciós funkciók között említést érdemel a nagyfelbontású, könnyen leolvasható TFT Supervision műszeregység, a kétzónás klímaberendezés, a motoros állítású vezetőülés, valamint a tető teljes hosszát elfoglaló (1045 mm hosszú), motoros mozgatású panoráma napfénytető.

Az új cee’d modellhez rendelhető LED nappali világítás, statikus kanyarfényszórók (kormányszögtől függően aktiválódó fényforrások), vagy fejlett HID fényszórók, amelyek a tompított fény elforgatásával követik az útkanyarulatokat.

A parkolást az új, intelligens parkolássegítő rendszer teszi gyerekjátékká. Az elöl, oldalt és hátul elhelyezett érzékelőktől kapott információk alapján a rendszer központi számítógépe automatikusan úgy kormányozza az autót, hogy az biztonságosan végrehajtsa a párhuzamos parkolási manővert. A gázt és a féket a vezető kezeli.

Biztonsági karosszéria-szerkezet, aktív és passzív rendszerek a maximális törésteszt-besorolásért

A Kia továbbra is kiemelt szempontként kezeli a biztonságot, az új cee´d fejlett aktív és passzív biztonsági technológiái révén maximális védelmet nyújt nem csupán utasainak, de a közlekedés egyéb résztvevőinek is. A Kia célja, hogy új modellje maximális értékelést érjen el az elkövetkező EuroNCAP vizsgálatsorozaton.

Kia CeedA modellhez kínált aktív biztonsági rendszerek között említést érdemel a menetstabilizáló elektronika (ESP), a blokkolásgátló (ABS), a vészfékasszisztens (BAS), a visszagurulás-gátló (HAC), a járműstabilitás-felügyeleti rendszer (VSM) valamint a vészfékezési jelzőrendszer (ESS), amely vészfékezés esetén a féklámpát villogtatva figyelmezteti a cee´d mögött közlekedőket.

A passzív biztonságot fokozó megoldások között kiemelt helyen szerepel az ultranagy szilárdságú acélok jelentős arányú (57%) felhasználása a karosszéria-szerkezetben. Szintén a fokozott ütközésbiztonságot szolgálja számos további fejlesztés: az első és hátsó futóműveket új kereszttartók kötik össze, új préselemek kapcsolják össze a csomagtér-padlót és a csomagtérnyílást, míg a hátsó tetősín a C-oszlopkkal és a padló hátsó kereszttartójával alkot egységet, kivételesen szilárd „biztonsági gyűrűt” formálva.

Az oldalirányú ütközésvédelmet az ajtókba beépített, 50 százalékkal vastagabb rudazatok, valamint a B-oszlopok és az ultranagy szilárdságú acélból készült, oldalsó küszöbök közötti, erősebb tető kereszttartó fokozza. Az új cee´d minden kivitele alapfelszerelésként hat légzsákot (elülső, oldal, valamint a hátsó üléssort is lefedő függönylégzsákokat) kínál. A gyalogosvédelem szintjét a helyükről kimozduló fényszórók, a lökhárító merevebb alsó pereme, valamint a motorháztetőn és annak forgópántjainál kialakított ütéselnyelő szerkezetek fokozzák.

További cikkek

Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d
Budapest szomszédságában nyílt Közép-Európa legnagyobb KIA szalonja
A Lexus CT 200h a legmagasabb értékelést kapta az általános biztonsági szintet vizsgáló új japán felmérésen
Kulcsszavak:
 
A vadonatúj Kia cee’d Új globális árbevétel és üzemi eredmény rekordot ért el a Hankook Tire 2013-ban A vadonatúj Kia cee’d Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be A vadonatúj Kia cee’d Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV
 
Átfogó üzemanyag-hatékonysági tesztek eredményezték 300 Scania tehergépkocsi megrendelését

Átfogó üzemanyag-hatékonysági tesztek eredményezték 300 Scania tehergépkocsi megrendelését

2012. május 09.
Nagy- -Britannia egyik legnagyobb és leg- jelentősebb független szállítmány...
Részletek
ScaniaNagy-Britannia egyik legnagyobb és legjelentősebb független szállítmányozó vállalata, a Gregory Distribution a Scaniát választotta partneréül miután négy gyártó járműveivel átfogó és részletes, az üzemanyag-fogyasztást vizsgáló összehasonlító teszteket végzett.

A tesztek eredményeként a következő három év folyamán 300 Scania tehergépkocsi kerül leszállításra a devoni North Tawton városban található központtal működő cég számára. Ezzel a rendeléssel a szállítmányozó vállalat flottájának nagyjából kétharmada frissül 2012 és 2013 folyamán, amikor is átveszik az új járművek jelentős részét.

A megrendelt tehergépkocsik széles modellpalettán mozognak, jól tükrözve a Gregory Distributor vállalat különböző ipari szektorok számára végzett tevékenységét. Az általános szállítási feladatokhoz két különböző típusú segédtengellyel szerelt vontatót választott a cég: az R 420 LA6x2MNA-t és az R 420 LA6x2/2-t, mindkettőt Highline fülkével.  Tejbegyűjtési és -szállítási feladatok ellátásához pedig a kiemelkedően jól irányítható hátsókerék-meghajtású P 420 LB8x2*6HNA alvázas tehergépkocsikat rendelte. A vállalat a kommunális ágazatban is aktív, így ezen a területen R 420 CA6x4MHZ típusú, dupla hajtott tengelyes vontatók mozgatják a mozgópadlós, önkiürítő hulladékszállító pótkocsikat. A sort számos P 420 LA6x2MNA vontató, valamint P 280 DB6x2MNA ponyvás felépítménnyel ellátott alváz zárja, amelyeket elosztó fuvarozásban fog használni a vállalat.

A járművek a Gregory Distribution Angliában található 17 telephelyén állomásoznak majd. Az együttműködés részét képezi egy, a járművekre vonatkozó két éves javítási és karbantartási szerződés, valamint a Scania elnyerte a pótkocsik javítására vonatkozó megbízást is.

Scania„Elégedettek vagyunk, hogy flottánkat Scania tehergépkocsikkal frissítjük.”- nyilatkozta John Gregory, a Gregory Distribution ügyvezető igazgatója. „Habár már jelentős korábbi tapasztalattal rendelkezünk a márkával kapcsolatban, mégis fontosnak tartottuk, hogy egy ilyen nagyszabású megrendelés véglegesítése előtt valós körülmények között is megvizsgáljuk, hogy a vállalat jelenlegi termékválasztéka mennyire felel meg a mi működési feltételeinknek. Az eredmények rendkívül bíztatóak lettek, beleértve a járművezetők elégedettségét is. Mindehhez társultak még a Scania által országos szinten ajánlott széleskörű karbantartási szolgáltatások, amelyek meghatározóak voltak az ügylet létrejöttében.”

További cikkek

Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira
Bemutatkozott az Iveco Stralis LNG Natural Power modellje
100 éve vállal békefenntartó szerepet a Scania
Kulcsszavak:
 
Átfogó üzemanyag-hatékonysági tesztek eredményezték 300 Scania tehergépkocsi megrendelését A Ryanair egymillió eurót költ reklámra, feljelenti a Wizz Air-t A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija Luxusautók törtek össze egy pekingi amatőr gyorsulási versenyen Luxusautók törtek össze egy pekingi amatőr gyorsulási versenyen Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét
 
Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira

Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira

2012. május 09.
Rekord- számú meg- rendelés érkezett az Iveco dízel-elektromos hibrid autó- buszaira...
Részletek
Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszairaRekordszámú megrendelés érkezett az Iveco dízel-elektromos hibrid autóbuszaira: a franciaországi Dijon városa 41 normál és 61 csuklós, összesen 102 Irisbus jármű beszerzéséről írt alá szerződést a vállalattal. Ez Európa legnagyobb egyszeri megrendelését jelenti a hibrid buszok ágazatában. Az Iveco Irisbus franciaországi Annonay-ben található üzemében gyártott dízel-elektromos hibrid buszok kész járműként (12 és 18 méteres Citelis modellként) is elérhetőek, illetve a Rorthais városában készült Access´Bus GX 327 és GX 427 típusok alvázként és karosszált változatban is megvásárolhatóak.

Dijon városának egyedülálló megrendelése tovább erősíti azt a pozitív tendenciát, amely a Franciaországban működő dízel-elektromos hibrid járművek számának növekedése terén tapasztalható. A rekordot jelentő beszerzés előtt az Iveco 15 dízel-elektromos hibrid buszt szállított le, és összesen több mint 170 megrendelést kapott. A 2011 februárja óta értékesített hibrid autóbuszok jelenleg Poitiers, Toulon és Monza városában, valamint Párizsban és Réunion szigetén közlekednek. A megrendelések pedig Rouen, Annecy, Dijon és Bordeaux közlekedési vállalataitól érkeztek.

„Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy kulcsszerepet játszunk a hibrid járművek európai elterjedésében. A Citelis és az Access´Bus GX családba tartozó, 12 és 18 méteres változatban elérhető hibrid modellekkel olyan hatékony buszokat kínálunk vásárlóinknak, amelyek a kényelem, az energiatakarékosság és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás terén is kiválóan teljesítenek. Emellett a BAE Systems vállalattal kötött szoros együttműködésnek hála járműveinket az észak-Amerikában és Egyesült Királyságban már bevált technológiákkal szereltük fel” – mondta Franco Miniero, az Iveco buszrészlegének alelnöke.

Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszairaAz Iveco szintén Franciaországban, Orleans-ban partneri kapcsolatot alakított ki a Keolis vállalattal, melynek keretében három évig használnak egy 12 méteres hibrid autóbuszt. Eközben Kanadában az STM (Société de Transport de Montréal) és az RTL (Réseau de Transport de Longueuil) közlekedési vállalatok több hónapig tesztelnek majd egy 18 méteres Citelis hibrid buszt a városi közlekedési hálózatokban. A Citelis hibrid járművek tesztelése ezen kívül más európai vállalatokkal kötött partneri együttműködések keretében is zajlik, így többek között Bécsben is (képünkön).



Hatékony és megbízható kialakítású Iveco Irisbus hibrid buszok


Egyre növekszik a kereslet az olyan járművekre, amelyek kímélik a környezetet és a természetes erőforrásokat. Az Iveco Irisbus pedig innovatív gyártóként készen áll arra, hogy teljesítse ezeket az igényeket. A 12 és 18 méteres változatban kapható Citelis járművekben a jövő erőátviteli berendezéseinek új generációja, a hibrid rendszer működik.

A dízel-elektromos hajtású soros hibrid rendszer elektromos hajtáslánc-összetevőit a BAE Systems egy együttműködési megállapodás keretében készítette. A hajtáslánc az autóbuszok 6 literes, kis lökettérfogatú FPT Industrial dízelmotorját egy elektromos motorral és generátorral kapcsolja össze, amely visszanyeri a lassítás során felszabaduló fékezési energiát.

A dízelmotor 25%-kal kisebb lökettérfogattal rendelkezik, mint az azonos kategóriájú hagyományos járművek erőforrásai. A dízelmotorhoz kapcsolódó generátor biztosítja az áramellátást, így indítómotor, külön generátor és ékszíjak használata nem szükséges. A nagyteljesítményű elektromos motor a dízel modellekkel megegyező tengelyen keresztül biztosítja a jármű meghajtását, és a soros hibrid technológiának köszönhetően nincs szükség sebességváltóra. A legújabb generációs lítium-ion akkumulátorok összegyűjtik a lassításkor felszabaduló energiát, amelyet a gyorsítás során használnak fel.

Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszairaA környezetvédelmi eredmények figyelemreméltók, hiszen a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás átlagosan 25–35 százalékkal csökken, így kilométerenként akár 500 grammal alacsonyabb CO2-kibocsátás is elérhető. Ez a városi buszok átlagának megfelelő évi 50 000 kilométeres használat esetén azt jelenti, hogy 25 tonnával kevesebb károsanyag kerül a légkörbe.

A sofőrök beszámolói alapján az autóbuszok könnyen vezethetők, kényelmesek, teherbírók és rugalmasak. A magas kényelmi színvonal az utasok számára is garantált, hiszen a jármű könnyedén, de lendületesen és zökkenőmentesen indul el.

További cikkek

Megkapta az uniós támogatást 1-es és 3-as villamosvonal felújításának projektje
Bemutatkozott az Iveco Stralis LNG Natural Power modellje
A Volvo nyereséggel zárta a teljes 2011-es évet
Kulcsszavak:
 
Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik MGE: 19 százalékkal nőtt az új személyautók eladása szeptemberben MGE: 19 százalékkal nőtt az új személyautók eladása szeptemberben
 
Már gyorsabban mehet a metró a 3-as vonalon

Már gyorsabban mehet a metró a 3-as vonalon

2012. május 09.
Emelte a sebesség- korlátot a 3-as metró vonalán a BKV, a szerel- vények az óránkénti ...
Részletek
Már gyorsabban mehet a metró a 3-as vonalonEmelte a sebességkorlátot a 3-as metró vonalán a BKV, a szerelvények az óránkénti 20 helyett 40 kilométeres sebességgel haladhatnak az érintett szakaszon – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán a Facebook-oldalán.

A tájékoztatás szerint a keddi pályahibát ideiglenesen kijavították, a szerda éjszakára tervezett végleges javítás után pedig feloldják a korlátozást.     A metrók sebességét kedden korlátozták ideiglenesen az észak-déli vonal egy szakaszán, mert a pályabejáráson az egyik kitérőben sínfejkitörést találtak.

A BKK kedden azt közölte, hogy a 3-as metróvonal pályájának állapota sürgős beavatkozást igényel, de az idén csak a legkritikusabb szakaszok részleges felújítását tudják elvégezni.

További cikkek

Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességét
Adam Opel, a nevét viselő autógyár alapítója 175 éve született
áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma
Kulcsszavak:
 
Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai Nagy teljesítményű hibrid sportmodelleket építhet a Lexus Nagy teljesítményű hibrid sportmodelleket építhet a Lexus Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt Már gyorsabban mehet a metró a 3-as vonalon Egymilliárdos beruházás Pápán, ötven új munkahely létesül Bemutatkozott a Renault Captur Bemutatkozott a Renault Captur
 
Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d

Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d

2012. május 09.
A 2012-es Genfi Autó- szalonon üli világ- premierjét a vadonatúj Kia cee’d. 
Részletek
Kia cee’dA 2012-es Genfi Autószalonon üli világpremierjét a vadonatúj Kia cee’d.  Az elődjénél kifinomultabb és gazdaságosabb, annál magával ragadóbb vezetési élményt nyújtó újdonság a várakozások szerint az első generációs modell sikereire építve még inkább megszilárdíthatja a Kia pozícióját, az európai autópiac vezető márkájaként.

A 2007-ben bevezetett cee’d mérföldkő és fordulópont volt a Kia történetében. Az Európában tervezett, fejlesztett és épített modell volt a Kia első olyan autója, amely a tradicionális márkák komoly versenytársává emelte a koreai márkát. A sajtó és a vásárlóközönség elismerését általánosan jó kvalitásaival egyaránt elnyerő cee´d annak idején, a negyedik helyen végzett az európai év autója versenyen – ilyen kiváló eredményt addig soha egyetlen Kia modell sem ért el a COTY megmérettetéseken.

„Az első cee´d túlzás nélkül paradigma-váltást jelentett a Kiánál, és végre valóban versenyképes belépőt biztosított a márkának a rendkívül népes és népszerű alsó középosztályba. Ahogy az első generációs cee´d 2007-ben mérföldkő volt a Kia életében, úgy jelent további hatalmas ugrást a mostani, második generáció – képességeit és kifinomultságát tekintve éppúgy, mint annak fényében, hogy milyen mértékben fogja emelni a Kia európai eladásait” – nyilatkozta Paul Philpott, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója.

„A cee´d modellcsalád bevezetése óta több mint 430 000 eladást jegyzett Nyugat-Európában. Megváltoztatta a vásárlóközönségben a márkánkról élő képet, és a legkülönfélébb kategóriákban alapozta meg egy sor új Kia modell bevezetését.”

„új modelleink – a Picanto, a Rio, a Soul, a Venga, a Sportage és a Sorento – jelentős részben éppen a cee´d hatásának, valamint a modellel együtt bevezetett, 7 éves gyártói garanciának köszönhetik említésre méltó sikereiket” – zárta gondolatait Philpott. Az új, ötajtós cee´d 2012 második negyedévétől kapható Európa-szerte (piactól függően), és várhatóan kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Kia európai eladásainak további növelésében. A cee´d család további tagjaira – így a Genfben bemutatkozó kombira – vonatkozó információk a későbbiekben, még 2012 során kerülnek nyilvánosságra.

Kia cee’dHosszabb, alacsonyabb, áramvonalasabb

Az új cee’d hosszabb és alacsonyabb elődjénél, ami sportosabb megjelenést kölcsönöz az ötajtós modellváltozatnak. Az autó teljes hossza 50 mm-rel gyarapodott (4310 mm), míg a teljes magasság a kisebb szabad hasmagasságnak köszönhetően 10 mm-rel csökkent (1470 mm).  Noha az új generációs cee´d vadonatúj padlólemezre épül, tengelytávja megegyezik az elődmodellével: a 2650 mm-es érték mai napig az egyik legkiválóbb az alsó középkategóriában.

A sportos megjelenést fokozza a szélesebb nyomtáv is. Miközben maga a karosszéria 10 mm-rel keskenyebb lett, az első és hátsó nyomtáv egyaránt megnőtt (17, illetve 32 mm-rel). Ez kedvező hatással van az autó általános esztétikumára, amit tovább fokoznak a rendelhető, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák. Az új modell kecses sziluettje a Kia ultramodern szélcsatornájában (Namyang, Korea) végzett, széles körű kutatások és mérések eredményeként nyerte el végső formáját. A szélvédő csökkentett dőlésszöge, a motortér és a központi padlószakasz alatti, sima burkolatok, a csomagtérajtó fölötti légterelő, vagy a gondosan kialakított hátsó lámpatestek együttesen épp csak valamivel magasabb, mint 0,30-as Cw-értékhez segítik a cee´d-et, amely így kategóriája egyik legáramvonalasabb tagja. A csekély légellenállás az üzemanyag-fogyasztást és az utastér zajszintjét is csökkenti.

Az új cee´det kizárólag Szlovákiában, a Kia zsolnai üzemében gyártják majd, tízféle színárnyalatban (ebből öt új), és az első modellek között kapja meg a Kia vadonatúj márkajelzését. Az egyszerűbb, kecsesebb és modernebb megjelenésű új embléma kialakításában az új cee´d prémium hangulata köszön vissza; a Kia felirat a jobb leolvashatóság érdekében egybefüggő, megemelt alapon kapott helyet.

Kia cee’dNagyteljesítményű, takarékos motorok hatfokozatú sebességváltóval

Az új cee´d fejlesztése során a Kia mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy anélkül csökkentsék a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást, hogy az a robbanékonyság vagy a motorteljesítmény rovására menne. Az átdolgozott motoroknak és a számos apró, ám jelentős hatású változtatásnak köszönhetően a teljes modellcsaládra vetítve átlagosan 4% fogyasztás-csökkentést sikerült elérni.


Az egyes piacokon érvényesülő helyi preferenciáktól függően az új cee´d gazdag motorválasztékkal, 90-135 lóerővel kerül a piacra. A legtöbb nyugat-európai piacon két benzinmotor lesz majd kínálatban: az 1.4 MPI és az 1.6 GDI, 100 illetve 135 lóerővel; továbbá kétféle dízel: a 90 lóerős 1.4 WGT és a kétféle teljesitményszinten (110 vagy 128 LE) elérhető 1.6 VGT. Bizonyos európai piacokon ezeken kívül a 130 lóerős 1.6 MPI benzinmotor is megvásárolható lesz.

A Kia várakozásai szerint a legtöbb piacon, a dízelkínálat csúcsán álló, igen takarékos, 1,6 literes, változó geometriájú turbóval (VGT) felszerelt egység lesz a választék legnépszerűbb tagja. A 128 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú erőforrás hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval lesz rendelhető, az erőforrás kevesebb, mint 11 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a cee´d-et. A vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás csupán 4,1 l/100km (3,7 l/100km a Kia EcoDynamics technológiájával felszerelt kivitelek esetében); a CO2-kibocsátás akár 97 g/km.

A ‘Gamma’ sorozatú benzinmotorok szintén a teljesítmény és a gazdaságosság lenyűgöző egyensúlyát kínálják. A legerősebb, eredetileg a Kia Sportage-ban bemutatkozott 1.6 Gamma GDI motor közvetlen benzinbefecskendezéssel nyújt maximális teljesítményt (135 LE) és forgatónyomatékot (165 Nm), minimális üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Ezzel a motorral az új cee´d 9,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,8 l/100km (5,2 l/100km az EcoDynamics modelleken), a CO2-kibocsátás akár 119 g/km.

Kia cee’dA motorokhoz hatfokozatú, kézi vagy hatsebességes automataváltó csatlakozik. Modelltől függően az 1.6 GDI motor a Kia vadonatúj, hatfokozatú, dupla kuplungos (DCT) váltóművével is rendelhető; ez a sebességváltó egyszerre kínál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és komfortos, finom automatikus sebességváltást. A Kia házon belüli sebességváltó-specialistái és egy németországi fejlesztő vállalat együttműködése nyomán létrejött DCT váltómű révén a koreai márka is csatlakozott azon kisszámú autógyártók közé, akik képesek saját duplakuplungos sebességváltót gyártani.

A DCT egyetlen váltóházban elhelyezett, két kézi sebességváltóműből áll; mindkettő saját száraz kuplunggal rendelkezik. Az egyik váltótengely a 2., 4., 6. és a hátrameneti fokozatot szolgálja ki, a másik az 1., 3. és 5. fokozatot kapcsolja. Az egymással párhuzamosan dolgozó tengelyek egyike már akkor előkészíti a következő fokozatot, amikor a másik tengely hajt. A váltásokat, illetve a tengelykapcsoló működtetését a sebességváltó vezérlőegysége (TCU) által felügyelt, villanymotorok hajtják végre, ami gyors és pontos kapcsolásokat, továbbá megszakítás nélküli, folyamatos hajtóerő-átvitelt eredményez; a hagyományos (hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt) automata sebességváltókra jellemző hatásfok-romlás egyáltalán nem tapasztalható.

A cee´d, akárcsak a Kia egyéb európai modelljei, megkapja a vállalat EcoDynamics™ almárkájának égisze alatt kifejlesztett, hatásfok-növelő és emisszió-csökkentő technológiákat. A kéziváltóval felszerelt benzin- és dízelmotorokhoz egyaránt társítható megoldások között említést érdemel az ISG start-stop rendszer, a csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok, valamint a generátor-szabályozó rendszer (AMS).

Finomabb rugózás, jobb vezethetőség, változó rásegítésű kormánymű

Az új cee´d rugózási komfortját és vezethetőségét a kategória legjobbjaihoz, a prémium-közeli márkákhoz igazították. Az elöl alkalmazott, teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson futómű, valamint a hátsó, többlengőkaros felfüggesztés révén maximálisan kiaknázható az új modell szélesebb nyomtávjában rejlő vezethetőségi és úttartási potenciál.

Kia cee’dAz új cee´d karosszériájának torziós merevsége 45 százalékkal haladja meg az első generációs modellét, és ennek köszönhetően a Kia mérnökei apró módosításokat hajthattak végre több olyan alkatrészen, a rugókon és a lengéscsillapítókon, amelyek összességükben jobb menetkomfortot, kifinomultabb viselkedést és kedvezőbb zaj- és rezgésszintet eredményeztek.

Ami az első felfüggesztésen végzett módosításokat illeti, a mérnökök a jobb egyenesfutás érdekében 4,4 fokról 5,2 fokra növelték a csapszegdőlést, nagyobb kerékcsapágyakat alkalmaztak a megerősített kerékagyakban, valamint nagyobb átmérőjű perselyeket használtak a segédvázkeret rögzítéseinél. A hátul eszközölt geometria-módosítások pontosabb egyenesfutást eredményeztek; a hosszlengőkarok nagyobb perselyeket kaptak. Ezen kívül a fejlesztők általában csökkentették a súrlódást.

A kormánymű alapáron elektromos rásegítésű, a kormány két végállása között 2,85-öt fordul, a modell fordulóköre 10,34 méter. Az új cee´d emellett a vadonatúj Flex Steer™ rendszerrel is megrendelhető. A rendszer háromféle üzemmódot kínál (komfort, normál és sport), amelyek révén a vezető befolyásolhatja a rásegítés és a visszajelzés mértékét, a pillanatnyi menetviszonyok és a személyes preferenciák függvényében.

További cikkek

Budapest szomszédságában nyílt Közép-Európa legnagyobb KIA szalonja
Norvégiában alig egy hónap alatt 1000 darab Nissan LEAF-et adtak el
Biztosítási útvesztő
Kulcsszavak:
 
Vészhelyzeti jeladók nélkül repülhetnek a Boeing 787-esek Japánban Vészhelyzeti jeladók nélkül repülhetnek a Boeing 787-esek Japánban Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d Volkswagen Haszonjárművek a 2012-es Caravan Szalonon Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Kecses és kifinomult - A vadonatúj Kia cee’d Győrben elindult az új Audi TT Roadster sorozatgyártása 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében
 
Jelentős előrelépést várnak a felhasználók az autó-okostelefon integráció területén

Jelentős előrelépést várnak a felhasználók az autó-okostelefon integráció területén

2012. május 09.
Jelentős előnyöket várnak a technika iránt fogékony ügyfelek az okos- telefonok...
Részletek
FordJelentős előnyöket várnak a technika iránt fogékony ügyfelek az okostelefonok és autók fedélzeti rendszerének integrációjától (az iPad-ot integráló rendszer már most is elérhető) – derült ki a fedélzeti kommunikációs rendszerek jövőjét érintő Ford-kutatás során.

A Ford a következő kérdést tette fel a 2012-es barcelonai Mobil Világkongresszuson, a cég fedélzeti kommunikációs rendszere, a SYNC részeként hangvezérléssel működő AppLink bemutatója után: „Hogyan segítheti az életünket az autókba integrált kommunikációs technológia a jövőben?”

A Ford a későbbiek során fogja bejelenteni, hogy az AppLink mikor lesz világszerte elérhető – és jelenleg is fejlesztő partnereket keres más, hangvezérlés útján működő alkalmazások széleskörű szolgáltatás-csomagok kiterjesztésének lehetőségére.

A technológia iránt érdeklődők továbbra is elküldhetik válaszukat a Twitteren keresztül, vagy a Ford Európa Facebook-oldalát használva saját blogjaik posztolásával, illetve olyan videómegosztó oldalak segítségével, mint a YouTube.

A jövőre vonatkozó előrejelzések, várakozások szerint a legtöbb ember az utazás biztonságának javulását, a folyamatos forgalom-áramlást lehetővé tevő, a számítástechnikai „felhőn” keresztül a vezető és az autó közötti távolsági kommunikáció fejlődését várja.
Néhány eddigi hozzászólások közül:

•"Az autók műszerfalán lesz egy külön erre a célra kialakított hely, ahol az iPad-ot csatIakoztathatjuk, amely média-központként (rádió, tolatókamera, TV, játékok) funkcionál, és minden funkciója (navigáció, telefon, szervező, e-mail, Facebook) hangutasítással lesz elérhető, hogy állandóan kapcsolatban maradhassunk.”

Ford•"Ha egy mentő-, rendőr- vagy tűzoltóautó van a közelünkben, akkor figyelmeztető jelzést kapunk, hogy elősegítsük az elhaladását. Ha az ember zenét hallgat az autóban, akkor gyakran túl későn veszi észre őket.”

•"Szeretném ébredés után a telefonom keresztül bekapcsolni az autóm fűtését és az ablakok jégtelenítését, hogy a kocsi időben készen álljon az indulásra.”

A további elképzelések között olyanok is szerepelnek, mint a virtuális valóság kivetítésére alkalmas szélvédő, amely segít egyes keresett pontok felismerésében, illetve javítja a képet rossz látási viszonyok között, továbbá automatizált közösségi-háló frissítés az út közben rögzített képekkel és információkkal, esetleg ételrendelési lehetőség megteremtése olyan esetekben, ha dugóban ragadtunk.

“Igencsak lenyűgözött bennünket a válaszokból kiolvasható kreativitás és előrelátás. Ugyanakkor rendkívül felvillanyozó a tudat, hogy már javában dolgozunk azon célok elérése érdekében, amelyeket a technika megszállottai fontosnak tartanak.” – avat be Doug VanDagens, a Ford kapcsolati szolgáltatásaiért felelős igazgatója.

“Az autó-autó közötti kommunikációs potenciálunkat már bemutattuk Európában olyan koncepció-autókkal, mint a CoCarX; a telefon segítségével történő távirányítást és figyelemmel kísérést pedig már bevezettük észak-Amerikában, ahol a Ford Focus Electric vásárlói használhatják a MyFord Mobil telefonos alkalmazást. Az okostelefonok szolgáltatásait pedig a SYNC AppLink globális bevezetésével integráljuk tovább autóinkba.”

A SYNC AppLink világszinten történő bevezetését megelőzte az észak-amerikai piaci megjelenés: ott a rendszer már tíz járműhöz rendelhető meg. A szolgáltatás olyan alkalmazások hangvezérlését teszi lehetővé, mint a Stitcher, a TuneIn, az iHeart Radio, a Slacker Radio, az OpenBeak, a Pandora, a Scout by TeleNav és az INRIX által működtetett SYNC Destinations – miközben a vezető keze a kormányon, a szeme pedig az úton maradhat.

További cikkek

A Lexus CT 200h a legmagasabb értékelést kapta az általános biztonsági szintet vizsgáló új japán felmérésen
Rontotta az Opel a GM eredményét
A magyar autóspiac beindulni látszik!
Kulcsszavak:
 
Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen Jelentős előrelépést várnak a felhasználók az autó-okostelefon integráció területén A Mercedes-Benz továbbra is iránymutató az okostelefon-integráció terén A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort
 
Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességét

Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességét

2012. május 09.
Ideig- lenesen korlátozták a metrók sebességét kedden a 3-as, észak-déli vonal egy ...
Részletek
Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességétIdeiglenesen korlátozták a metrók sebességét kedden a 3-as, észak-déli vonal egy szakaszán, itt a szerelvények műszaki hiba miatt legfeljebb óránkénti 20 kilométeres sebességgel haladhatnak - közölte a BKV metrós szakszervezetének elnöke az MTI-vel. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a korlátozás május 10-én teljesen megszüntethető.

Gulyás Attila az Index információit megerősítve azt mondta, a korlátozást a Nagyvárad tér és a Népliget közötti szakaszra, a belvárosba vezető pályára rendelték el, mert meghibásodott az egyik váltóberendezés. A hibát a BKV az éjjeli karbantartás során kijavítja, így a sebességkorlátozást szerdára feloldhatják - tette hozzá.
A BKK Facebook-oldalán azt közölte, hogy a keddre virradó pályabejáráson az érintett szakasz egyik kitérőjében sínfejkitörést találtak, ezért kellett elrendelni a korlátozást. Az éjszakai üzemszünetben ideiglenesen javítják ki a hibát, és ezt követően a sebességet csak 40 kilométerre kell csökkenteni. A végleges, a korlátozást teljesen megszüntető javítást május 9-én éjjel végzik el.

A központ közlésében azt írta, a 3-as metróvonal vasúti pályájának állapota sürgős beavatkozást igényel, de az idei évben csak a legkritikusabb szakaszok részleges felújítását tudják elvégezni. A BKK mintegy egy évvel ezelőtt pályázatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz a 3-as metró teljes felújítására, uniós forrásokból, de érdemi elbírálására eddig nem volt.

Az automata rendszerrel működő 3-as metró teljes vonalára tavaly decemberben 60 kilométeres óránkénti sebességre vonatkozó korlátozást rendeltek el a sínek kopása miatt. Mivel a hiba kijavítása még nem kezdődött el, ez a korlátozás továbbra is érvényben van, a szerelvényeket az automatika helyett a vonatvezetők irányítják.

További cikkek

Megkapta az uniós támogatást 1-es és 3-as villamosvonal felújításának projektje
Megkapta a támogató levelet a BKK villamosbeszerzési projektje
Nosztalgia-buszjárat közlekedik minden hétvégén Budapesten
Kulcsszavak:
 
A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességét Elkészült a 100 000. Audi S3 Limousine Győrben Ideiglenesen korlátozták a metrók sebességét Audi-modellek a Wörthi-tavi találkozón Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11481 - 11490