Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11481 - 11490
E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszer

E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszer

2013. február 15.
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
Részletek
E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszerA kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az ED-rendszer indulásához és működéséhez szükséges beruházás előkészítéséről és végrehajtásáról. Az előírt ütemezés szerint az ED-rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok részletes meghatározásának határideje február 15.

Az ED rendszer üzemeltetéséhez szükséges, megfelelően képzett személyi állomány biztosításának határideje május 31., a tesztüzem indításáé június 5., a teljes ED-rendszeré pedig július 1. A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a rendszer indulásához és működéséhez szükséges beruházások végrehajtásának előrehaladásáról minden hónap első kormányülésén jelentésben számoljon be, az első jelentés benyújtásának határideje február 20.

A fejlesztési tárca vezetőjének kell gondoskodnia az állami Autópálya Kezelő Zrt. és a magyar állam nevében eljáró szervezet által a díjszedési, díjellenőrzési feladatokra kötendő 10 évre szóló szolgáltatási szerződés előkészítéséről és a nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben történő jóváhagyásáról május 31-ig.

A miniszternek az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét a kormány ülésére március 15-ig,  a rendszer indulásához és működéséhez szükséges kormányrendeletek tervezeteit április 15-ig kell benyújtania.

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a belügyminiszterrel, valamint a közigazgatási és igazságügyi miniszterrel együttműködve a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály – a jelenlegi hatósági ellenőrzési jogosítványok kiterjesztését is magában foglaló – tervezetét a kormány ülésére nyújtsa be, ennek határideje május 15.

E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszerAz e-útdíjból a költségvetésben 75 milliárd forint bevétel szerepel a második félévben. Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az állami Autópálya Kezelő Zrt. (áAK) január végén jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá.

Ezt követően Orbán Viktor Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök.

A fejlesztési tárca pedig jelezte, hogy semmiféle problémát nem okoz a 2013-as költségvetésben a kialakult helyzet.
Kulcsszavak: áak, autópálya, beruházás, útdíj
 
Egyeztetett a szakma az e-útdíjról Egyeztetett a szakma az e-útdíjról Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszer Több mellékúton havas, jégbordás a burkolat E-útdíj - Június 5-ig elindul a tesztüzem, július 1-ig a teljes rendszer Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését
 
Ismét emelkedett a gázolaj ára

Ismét emelkedett a gázolaj ára

2013. február 15.
Emelte bruttó 2 forinttal a gázolaj árát pénteken a Mol Nyrt., a 95-ös benzin nagykereskedelmi ára most sem változott.
Részletek
MOLAz emeléssel a gázolaj ára 433-434 forint lett, a 95-ös benzin literenkénti átlagára 432-433 maradt.

Szerdán bruttó 4 forinttal emelte a gázolaj árát a Mol.

A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt.

Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: áremelés, mol, üzemanyag
 
Ismét emelkedett a gázolaj ára Emelkedett a benzin ára Ismét emelkedett a gázolaj ára Pénteken drágul a gázolaj Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten Ismét emelkedett a gázolaj ára A NAV közzétette a novemberben elszámolható üzemanyagárakat
 
A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt

A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt

2013. február 14.
A mai napon a Nissan LEAF átlépett egy újabb mérföldkövet a villanyautók történelmében, amikor értékesítési volumene átlépte az 50 000 darabos határt. A LEAF ezzel is megerősítette a világon a legnagyobb mennyiségbe eladott villanyautója címét.
Részletek
Nissan LEAFA világ összes LEAF tulajdonosa immár több mint 260 millió kilométert tett meg autójával. Ez hosszabb, mint a Föld és a Nap távolsága. A LEAF-ek teljesen kipufogógáz mentesen tették meg ezt az óriási távolságot, amivel hozzájárultak a világ kormányainak azon törekvéséhez, hogy csökkentsék a káros üvegház gázok összkibocsátását a városokban. Az egyetlen LEAF-fel megtett legnagyobb távolság 175 000 km felett van, és az autó egy japán ügyfél tulajdonában van.

17 európai országban jelenleg 7000 LEAF rója az utakat, közülük egy spanyol tulajdonos autója az első évében 45 000 megtett kilométer felett jár. Ez messze az átlagos futásteljesítmény felett van, és jól bizonyítja e többszörösen díjnyertes villanyautó megbízhatóságát. A LEAF nagyszerűségét támasztja alá a kiemelkedő tulajdonosi elégedettség is. A 95% elégedett ügyfél arány a legmagasabb a Nissan összes modelljének értéke között.

Az elmúlt 12 hónapban jelentősen nőtt a CHAdeMO szabványú villámtöltők száma Európában. Ezekkel a töltőkkel a teljesen lemerült LEAF akkumulátorok kb. 30 perc alatt tölthetők fel kapacitásuk 80%-ára. Az összes telepített villámtöltők száma egy év alatt 158-ról 601-re ugrott. A jelenleg folyamatban lévő további telepítési projektek alapján ez a hálózat a 2013-as év végéig több mint kétszeresére fog bővülni.

Nissan LEAFEzek a villámtöltők olyan stratégiai pontokon kerülnek telepítésre, mint például bevásárló központok, parkolóházak vagy autópálya menti pihenőhelyek, hogy ezzel segítség az immár 50 000 feletti számú LEAF tulajdonos életét.
Kulcsszavak: elektromos, értékesítés, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra Az elektromos autók iránti kereslet növekedése rekord nagyságú piaci részesedést hozott a Kiának Az elektromos autók iránti kereslet növekedése rekord nagyságú piaci részesedést hozott a Kiának A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt Új limitált szériás Qashqai a Nissantól
 
A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna

A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna

2013. február 14.
A Magyar Buszgyártók Szövetsége érthetetlennek és feleslegesnek tartja a Volvo és a Rába közötti, kedden aláírt együttműködési megállapodást, míg a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter csatlakozna a gyártáshoz.
Részletek
Volvo BusA svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. kedden stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást írt alá Budapesten. A megállapodással lehetővé válik, hogy a legmodernebb buszok hazai gyártása kezdődjön meg a legfejlettebb technológia alkalmazásával, és az importtartalom teljes ellentételezésével.

A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter, amely 2010-ben 19 autóbuszgyártó vállalat részvételével alakult a nagy múltú magyarországi  autóbuszgyártás újjáélesztéséért, megvizsgálja annak a lehetőségét, hogyan tudnának a tagvállalatok csatlakozni a Volvo és a Rába együttműködésében megvalósuló buszgyártáshoz - nyilatkozta Fórián István, a klaszter elnöke szerdán az MTI-nek.

Elmondta, hogy az aláírt megállapodás részleteit még nem ismerik, de úgy látják, a klaszter tagvállalatainál megvan az a szaktudás, képesség, amelynek révén be tudnának kapcsolódni a két nagyvállalat együttműködésébe. Fórián István kiemelte: tudomásul veszik a Rába és a Volvo együttműködését, ha az piacbővüléshez vezet az autóbuszgyártásban érintett vállalatok számára.

Az elnök szerint a magyarországi közösségi közlekedésben meglévő 9000 autóbusz megérett a fiatalításra, adataik szerint a Volán-társaságok mintegy 7000 járművének átlagéletkora 12-13 év, és az önkormányzati közlekedési cégeknél lévő autóbuszok is régiek, például a BKV-járműveinek átlagéletkora 20 évre tehető. Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke az MTI-nek elmondta: érthetetlennek tartják a Rába-Volvo megállapodást, és tiltakoznak az ellen.

IkarusKifejtette: a magyar autóbuszgyártók kapacitásuk kiépítésére az elmúlt években 5 milliárd forint feletti beruházást hajtottak végre, jelenleg is több mint 30 saját márkanevű magyar tervezésű, gyártású autóbusz van, amelynek 75-80 százaléka magyar hozzáadott értéket tartalmaz, jóval többet, mint amennyit a Rába-Volvo együttműködés előirányoz. A magyar gyártású buszok felölelik a szükséges hazai igények teljes palettáját - tette hozzá.

Vincze-Pap Sándor szerint felesleges egy újabb gyártókapacitást kiépíteni a Rábánál több milliárdos befektetéssel, hiszen ez a magyar cégeknél rendelkezésre állna. A patrióta gazdaságpolitika keretében pedig a hazai vállalkozásokat, és nem a multikat kellene támogatni - tette hozzá a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, aki szerint a kedden aláírt együttműködéssel összességében a Volvo cég jár jól, mert a piacszerzését segíti.

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal autóbusz ágazati összefoglalója szerint a BKV-nál futó Ikarus autóbuszok átlagos életkora több mint 20 év, a teljes állományé több mint 16 év. Magyarországon mintegy 1640 belföldi autóbusz közlekedéssel foglalkozó vállalkozás van, ezek 88 százaléka ötnél kevesebb autóbuszt működtet. A HITA adatai szerint a hazai autóbuszgyártó cégek gyártási kapacitása eléri az évi 1200 darab autóbuszt. A magyar közösségi közlekedési vállalatoknál jelenleg is számos Ikarus, Kravtex, NABI, RáBA busz van forgalomban, igen kedvező üzemeltetési tapasztalatokkal. A hazai buszgyártók átlagosan 350-400 hazai beszállítóval állnak kapcsolatban, amelyek a buszokba kerülő 2-2500 darab alkatrészből 1200-1500 darab beszállítását végzik.

NabiA hazai háttéripar a motor kivételével minden fődarabot, illetve alkatrészt képes előállítani, sebességváltók, első és hátsó hidak, műanyag és fém karosszéria elemek, üveg- és lámpatestek, mind készülhetnek magyarországi gyárakban a HITA ágazati összefoglalója szerint.
Kulcsszavak: autóbusz, buszgyártók szövetsége, gazdaság, ikarus, nabi, rába, volvo bus
 
Használt hibrid buszokat állított forgalomba a BKV Használt hibrid buszokat állított forgalomba a BKV A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna Az emelkedő platina- és palládiumárak miatt drágulhatnak az autók A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna Az új Sandero: a rendkívül vonzó, kompakt ferdehátú A buszgyártó szövetség feleslegesnek tartja a Rába-Volvo együttműködést, a klaszter csatlakozna Daimler-részesedés iránt érdeklődik egy kínai befektetési alap
 
Átadásra került az első új Volvo FH

Átadásra került az első új Volvo FH

2013. február 14.
Ezen a héten közúti forgalomba kerül a legelső új Volvo FH. A büszke tulajdonos, Jean-Pierre Ducournau a franciaországi Roissy-en-France nevű város Volvo Truck Centerében vehette át a kulcsokat.
Részletek
Átadásra került az első új Volvo FH  Hangos taps és boldog mosolyok kíséretében átadták a kulcsokat a franciaországi Roissy-en-France város Volvo Truck Centerében, Párizs külvárosában.

“El vagyunk ragadtatva és büszkék vagyunk arra, hogy mi lehetünk az első fuvarozási vállalkozás, amely vezetheti az új járművet” - mondta Jean-Pierre Ducournau, aki a fiaival együtt vezeti a Ducournau Transports vállalkozást.

“Az új Volvo FH kívül-belül tetszetős. Meglepődtem a kényelmén és a lenyűgöző kiláthatóságon a kormány mögül “ - mondta Jean-Pierre Ducournau.

Jean-Pierre Ducournau szeptember óta várt az új vontatóra, amikor is bebiztosította magát egy 150 000 eurós licittel a Volvo Trucks jótékonysági aukcióján az eBay-en.

“Ez valóban egy nagyszerű jármű, azon felül, hogy én nem vártam semmi mást a csúcsminőségen túl,” - mondta Jean-Pierre Ducournau.

A francia vállalkozót lenyűgözte még az új Volvo FH nyergesvontató kiváló úttartása is.

“Ez kétségtelenül az elérhető legjobb a nagyhaszongépjárművek között. Annak ellenére, hogy ez egy teherautó, olyan komfortos, mint egy limuzin!” - fűzte hozzá.

és ő igazán tudja, miről beszél. A Ducournau Transports flottájában szinte minden jármű Volvo, és az évek során mindenféle Volvo járművel dolgozott, kezdve az 1974-ben vásárolt F89-től a mai modern FH-ig. Jelenlegi flottája mintegy 300 járműből áll.

Átadásra került az első új Volvo FH  Az új Volvo FH forradalminak számít a haszonjárművek világában, és sok év kemény munkájának eredménye.

“Boldog és meghatott vagyok egyszerre. Ez az a jármű, amelyre az egész iparág olyan lelkesen várt, ez jelképezi a jövőt az egész iparágban. “ mondta Jean-Noël Thénault, a Volvo Trucks France elnöke.

2013. márciusban Jean-Pierre Ducournau úr Dél-Afrikába utazik, hogy átadja az aukción felajánlott pénzt a Star for Life-nak. A szervezet egy oktatási programként működik, s küldetése az, hogy megállítsa a HIV-fertőzés terjedését a fiatalok között.
Kulcsszavak: fh, nyergesvontató, volvo trucks
 
Több mint 50 országban látták a Volvo Trucks Reality Road sorozatát Több mint 50 országban látták a Volvo Trucks Reality Road sorozatát Átadásra került az első új Volvo FH A 2013-as teherautó-vezetők fogyasztási versenye a végéhez közeledik A Volvo Trucks átadta az 5000. Volvo FH vontatót a Waberer’s International Nyrt-nek A Volvo Trucks átadta az 5000. Volvo FH vontatót a Waberer’s International Nyrt-nek Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában Átadásra került az első új Volvo FH Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva
 
A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon

A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon

2013. február 14.
Márciusban, a 83. Genfi Autószalonon mutatkozik be Európának a teljesítményében, formatervében és kényelmi szolgáltatásaiban egyaránt megújult, továbbfejlesztett új, 2014-es Jeep Grand Cherokee. A Grand Cherokee, amely eddig is a legtöbb elismerésben részesített nagyméretű szabadidőjárműnek számított, új, nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott, amely a modellpaletta minden tagjához ...
Részletek
Jeep Grand CherokeeAz új erőátviteli egység alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást biztosít, miközben számottevően jobb gyorsítóképességet és tökéletesebb váltásokat eredményez.

Az új külső és belső formai jegyek minden felszereltségi szinten mások és egyediek. Az új funkciók és megoldások között említést érdemel az új bi-xenon fényszóró LED nappali világítással, valamint az új külső/belső színkombinációk. A beltér exkluzív karakterét új, prémium anyagok (pl. Natura Plus bőr és kiváló minőségű fabetétek) alkalmazásával, továbbá egy új, háromküllős kormánykerék beépítésével fokozták. Az infotainment tartalom terén is újat nyújt a felfrissült modell, az új, 8,4 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszertől a Jeep márkánál első ízben alkalmazott, testre szabható paraméterekkel rendelkező, 7 colos TFT műszerfali kijelzőig.

A legendás Jeep terepképességekről két rendszer: a Jeep Quadra-Lift légrugózás, valamint a Selec-Terrain tapadásszabályozó rendszer gondoskodik. Az új 2014-es Jeep Grand Cherokee emellett minden eddiginél modernebb aktív és passzív biztonsági szolgáltatásokat kínál, köztük az új Selec-Speed Control funkciót.

Az új 2014-es Jeep Grand Cherokee az olasz piacon, valamint Európában 2013 harmadik negyedévében mutatkozik be Laredo, Limited, Overland, Summit és SRT felszereltségi szinteken.

új nyolcfokozatú automata sebességváltó

A Chrysler csoport új, nyolcfokozatú automata sebességváltója a 3,0 literes V6-os dízelmotorral, valamint a V6-os és V8-as benzinmotorokkal társítva jelenik meg a piacon. Az új sebességváltó alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és csekélyebb károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé, ugyanakkor jobb gyorsítóképességgel ruházza fel az autót, pontosabban és finomabban vált a fokozatok között, valamint új szintre emeli az utazás minőségét. A 2014-es Jeep Grand Cherokee üzemanyag-fogyasztását az Eco üzemmód mérsékli tovább. Ez a funkció optimalizálja a fokozatváltásokat, illetve a V8-as modelleken a hengereket deaktiváló Fuel Saver rendszer működését. Amennyiben a vezető sportosabb vezetésre vágyna, a funkció a középkonzolon elhelyezett gomb megnyomásával kiiktatható. Az Eco üzemmód ezen kívül a Quadra-Lift légrugózási rendszer működését is befolyásolja (amennyiben az autó azzal fel van szerelve): a járművet egyedi magasságig süllyesztve tovább javítja a Grand Cherokee aerodinamikáját, és ezáltal üzemanyag-fogyasztását. új külső dizájn

Jeep Grand CherokeeA 2014-es Jeep Grand Cherokee hű maradt a modellt eredetileg világhírre emelő, kompakt és exkluzív formatervhez, stílusát tekintve azonban megújult. Az orron alkalmazott módosítások egy része határozottan még inkább prémium, sportosabb arculattal ruházzák fel a járművet, anélkül, hogy hátrányosan érintenék annak szabad hasmagasságát. A fölső hűtőmaszk minden modellváltozaton alacsonyabb, a fényszórók keskenyebbek, a homlokrész alulsó szegmense valamivel feljebb költözött, míg a ködfényszórókat magasabban, feltűnőbben helyezték el.

A far kialakítását is módosították: itt új, nagyobb lámpatesteket találunk LED fényforrásokkal. Nagyobb és aerodinamikailag hatékonyabb lett a légterelő, az újraformált csomagtérajtó jobb hátratekintést engedélyez, a hátfal alsó szakasza pedig mostantól minden modellváltozatnál eltérő. A 2014-es Jeep Grand Cherokee dizájnját a következő jellemzők egészítik ki: új, bixenon fényszórók LED-es nappali világítással (minden kiviteli szinten alapfelszerelés), új rajzolatú keréktárcsák, továbbá új külső/belső színharmóniák, amelyek még tovább erősítik a Jeep zászlóshajójának prémium megjelenését.

új beltéri kialakítás


A modell belterét új, kiváló minőségű anyagok (pl. Natura Plus bőr vagy fa) alkalmazásával tették még vonzóbbá. Azonnal szembeötlik az átdolgozott középkonzol, amelyen az új, 8,4 colos UConnect  érintőképernyő mellett a nyolcfokozatú automata sebességváltó új, bőrborítású, elektronikus fokozatválasztó karja is található. A 2014. modellévi Jeep Grand Cherokee minden kivitele egyedi, saját stílust kapott, hála a modellváltozatonként eltérően alkalmazott anyagoknak és színkombinációknak.

Summit felszereltségi szint: még exkluzívabb

A Jeep Grand Cherokee modellkínálatának csúcsán elhelyezkedő Summit kivitel a legkiválóbb minőséget nyújtja, a prémium Natura Plus bőr üléskárpitoktól az első tetőoszlopokat és a tetőlemezt borító exkluzív, nyersbőr-hatású anyagig. A Summit szint kiváltsága a tizenkilenc hangszórós, 825 wattos, nagyteljesítményű Harman Kardon surround audiorendszer. Az ultramodern rendszerhez tizenkét csatornás erősítő és három mélynyomó tartozik, és különlegesen részletgazdag zenei élményt biztosít az utasoknak és a vezetőnek.

Jeep Grand Cherokeeúj UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyővel

A 2014-es Jeep Grand Cherokee-hoz megrendelhető az új UConnect rendszer, amelynek 8,4 colos érintőképernyőjéről tisztán és egyértelműen leolvasható minden, a vezetéshez szükséges, az utazás kényelmével kapcsolatos információ. A tökéletesen biztonságos és egyszerű működtetés érdekében a kormányról vezérelhető audio komponens és konnektivitási elemek mellett egy innovatív, hangvezérelt kihangosító rendszer is rendelhető. Ezen funkciók révén a vezetőnek nem kell elengednie a kormánykereket, mégis könnyen kezelheti az összes interfészt.

új, háromküllős kormánykerék, és 7 colos kijelző a műszerparkban


A 2014- es Jeep Grand Cherokee másik fontos újdonsága az új, háromküllős bőrkormány, amelyet az Overland és Summit felszereltségi szinteken kiváló minőségű fabetétek díszítenek. Az optimalizált vezetési testhelyzetet nyújtó kormányról tökéletes biztonságban kezelhető a rádió, a sebességtartó automata, a telefon és a hangvezérlés funkció. Minden felszereltségi szinten alapfelszerelés a kormánykerék mögé szerelt váltófül. Végezetül a 2014-es Jeep Grand Cherokee műszerparkjában új, 7 colos, többfunkciós kijelző kapott helyet; a TFT folyadékkristályos monitoron megjelenített információkat a felhasználó konfigurálhatja.

új Selec-Speed Control

A Selec-Terrain tapadásszabályozási rendszert az új Selec-Speed Control funkció bevezetésével fejlesztették tovább. Ez a funkció az Off-road terepcsomaggal karöltve lehetővé teszi, hogy a vezető emelkedőn vagy lejtőn haladva a gáz- vagy fékpedál helyett a sebességváltó fülek segítségével szabályozza a jármű sebességét.

új biztonsági rendszerek

Az új 2014-es Jeep Grand Cherokee eddig is széles körű biztonsági felszereltséggel büszkélkedhetett, kínálata azonban mostantól még gazdagabb. Az új funkciók sorában megtalálható a „Ráfutásos ütközésre figyelmeztető”, illetve azt „ütközést elhárító” rendszer. Ez a berendezés radar segítségével ellenőrzi, hogy a Jeep Grand Cherokee nem közeledik-e túlságosan nagy sebességgel az elöl haladó járműhöz, és szükség esetén riasztja a vezetőt, hogy az közbeavatkozva elkerülhesse az ütközést. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre, az „ütközést elhárító” rendszerrel kiegészített „Ráfutásos ütközésre figyelmeztető” rendszer automatikusan lelassítja a Grand Cherokee-t, elkerülve az elöl haladó autóval történő ütközést.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, grand cherokee, jeep, premier
 
A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 Hamisítatlan M-jegyekkel felvértezve érkezik az új BMW X1 A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje 2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata 2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát
 
Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata

Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata

2013. február 14.
A környező országok síterepeit megfelelő mennyiségű és minőségű hó borítja, így hétről hétre sokan indulnak útnak hazánkból, hogy téli sportszenvedélyüknek hódoljanak.
Részletek
Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használataérdemes az autóra, azon belül a gumiabroncsokra is szánni néhány percet a sífelszerelés összekészítése mellett, hogy a kellemetlen élményektől, sőt akár közúti bírságoktól is megkímélje magát az autós. „Sokan nem tudják, de szinte az összes népszerű sípályának otthont adó országban kötelező a téli gumiabroncs használata. Ausztriában például november 1. és április 15., Csehországban november 1. és március 31., Szlovéniában és Szlovákiában pedig november 15. és március 15. között büntethet a rendőr, ha valaki nyári abroncsokon vág neki a hegyeknek.” – figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria szakértője.

A túlkopott abroncs is bírságolható

A túlságosan kopott téli gumik is bírságot róhatnak a felelőtlen autósra: Szlovákiában és Szlovéniában 3mm-es mintázati mélység a minimálisan elvárt, míg Ausztriában és Csehországban 4 mm a büntetési határérték. Aki észak-Olaszország síterepeit veszi célba, szintén kizárólag téli abroncsokon induljon útnak, mivel november 15 és március 31 (egyes régiókban pedig április 15) között kötelező a használatuk. A felsorolt országok mellett Románia, Szerbia, Montenegró és Horvátország (időjárás függvényében) egyaránt kötelezi az autósokat a téli abroncsok felszerelésére, régiónkban hazánk mellett egyedül Ukrajnában nem sért szabályt az az autós, aki nyári abroncsokon próbál közlekedni a téli időszakban. „A téli abroncs felszerelése mellett mindenképp érdemes ellenőrizni a profilmélységet, az abroncsnyomást és az abroncs oldalfalát esetleges sérülések után kutatva, mielőtt síelni indulunk, és természetesen a hóláncot se felejtsük otthon” – tanácsolja a Continental szakértője.

Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használataKeresd a hópihét a hegyen!

Minden országban, ahol kötelező a téli gumiabroncs, az előírások az M+S jelölést várják el a gumiabroncsok oldalfalán. Az M+S jelölésű gumik az Európai Tanács 92/23/EEC számú rendelete szerint „a mintázati kialakításuknak és a szerkezeti struktúrájuknak köszönhetően jobb tapadást és irányíthatóságot biztosítanak latyakos, friss vagy letaposott hóval borított útfelületen, mint normál társaik.” Az M+S jelölés által kínált biztonságnál is többet nyújtanak azok a modern csúcsteljesítményű téli abroncsok, amelyek a „hópehely a hegyen” szimbólumot is magukénak mondhatják. Ezek a gumiabroncsok, mint például a legújabb ContiWinterContact™ TS 850 csúcstechnológiát képviselő aszimmetrikus mintázatuk révén olyan talajkapcsolatot képesek garantálni az abroncs és az útfelület között, amely a maga nemében egyedülálló. érdemes tehát a nagyobb profilmélységű prémium kategóriás téli abroncsokat választani, mert jelentősen rövidebb fékutat biztosítanak, mint a gyengébb minőségű, kis profilmélységű téli gumik.
Kulcsszavak: biztonság, continental, gumiabroncs, tél, téli útviszony, téligumi
 
Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac Egyre többen használnak téli gumit Egyre többen használnak téli gumit Egyre több környező országban kötelező a téli gumiabroncs használata A Suzuki és a rendőrség együtt segíti az autósokat a téli felkészülésben A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A Volkswagen a Goodyear SealTech-et választotta a vadonatúj Arteonhoz A Volkswagen a Goodyear SealTech-et választotta a vadonatúj Arteonhoz
 
Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol

Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol

2013. február 14.
Komoly fennakadások várhatók az autók műszaki vizsgáztatásában. A szerződéses műszaki vizsgáztatók nem kapnak érvényesítő matricát. A szerződéses vizsgaállomásokon már csak a készlet erejéig állnak rendelkezésre az érvényesítő plakettek, értesült az autónavigátor.hu.
Részletek
Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás másholBékeidőben sem mindig zökkenő- és várakozásmentes az autók, illetve a gépjárművek műszaki vizsgáztatása, s már-már megszokott, hogy egyéb átszervezések, váratlan fennakadások gátolják a rendszer működését. így van ez most is: a napokban a műszaki vizsgáztatási folyamatban tanúsítóként közreműködő vizsgáló állomásokat arról tájékoztatta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a fővárosi illetőséget átvevő Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelősége, hogy a határidőjelző sorszámcsík és plakett, valamint a környezetvédelmi osztályba sorolást jelző plakett kiadása a vizsgáló állomások számára február 11-től további intézkedésig felfüggesztésre kerül. így aztán ezen vizsgáztatóhelyek sem a forgalmiba nem tudják bejegyezni a műszaki vizsga hosszabbítását, sem a rendszámra nem tudnak új matricákat ragasztani, hanem a vizsgáztatást legfeljebb Műszaki Adatlap kiadásával tudják lezárni, mely alapján aztán az okmányirodák adhatnak majd ki matricákat.

Egyes vizsgáztatók − nem kis pánikban − arra gondoltak, hogy a matricahiány egy újabb átszervezés előjele, ám a háttérben − hivatalosan meg nem erősített információk szerint − nem ez áll. A nem állami vizsgáztatóhelyek működését ellehetetlenítő "intézkedés" oka információink szerint az, hogy a Közlekedési Hatóságnál épp nincs pénz az új matricák legyártatására.

Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás másholMivel a fővárosi, szerződéses vizsgálóhelyek zöménél már elfogytak a kiadható matricák, a néhány, a Közlekedési Hatóság által üzemeltetett központi vizsgahelyen az elkövetkezendő hetekben tumultus, máshol pedig matrica nélküli vizsga várható. Csak remélni tudjuk, hogy a Közlekedési Hatóság mihamarabb talál forrást a matricák legyártására, s ezáltal a szerződéses partnereknél végzett, matricakiadással együtt járó műszaki vizsgáztatás újraindítására.
Kulcsszavak: forgalmi engedély, nkh, rendszám, vizsga
 
Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol Több mint ötszáz kilométert kell vezetniük a jogosítványra pályázóknak Meg fog lepődni! Itt vannak a zöld rendszámos autók Meg fog lepődni! Itt vannak a zöld rendszámos autók Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok Tumultus az NKH-nál, felfüggesztett vizsgáztatás máshol Folyamatban van a Sólyom légitársaság engedélyeinek kiadása
 
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal

2013. február 14.
A Genfi Autószalonon (2013. március 7-17.) mutatja be az Opel a teljesen új 1.6 CDTI ECOTEC dízelmotort a Zafira Tourerben.
Részletek
Opel Zafira Tourer Ez a legtisztább dízel a márka történetében: a “BlueInjection” szelektív katalitikus redukálás jóvoltából teljesíti az Euro 6 emissziós határértékeket. 100 kW/136 lóerős teljesítménye és 320 Nm nyomatéka ellenére kimagaslóan takarékos a Zafira Tourer: mindössze 4.1 litert fogyaszt, az emisszió 109 g/km CO2. Egyetlen kapható nagyterű autótípus sem nyújt ekkora teljesítményt és nyomatékot, illetve 193 km/órás csúcssebességet, ilyen szerény fogyasztással. A szuper-modern, négyhengeres, 1.6-os alacsony zajszintje és sima járása is etalonnak számít.

Az új 1.6 CDTI ECOTEC tovább bővíti a Zafira Tourer eddig is széles hajtómű-választékát. öt dízel  – köztük az új, nagy teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI (143 kW/195 LE) – és négy benzines mellett kapható cseppfolyós autógázzal, illetve sűrített földgázzal működő CNG Turbo változat is. Itt mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt! “Az Opel a német technika új, remek vívmányaival értékeli a sikeres Zafira Tourert,” mondta Mike Ableson, az Opel és a GM Europe műszaki igazgatója. “új generációs 1.6 CDTI ECOTEC  egyrészt a legtisztább az Opel történetében, másrészt megerősíti a Zafira Tourer kimagasló pozícióját: nincs még egy ilyen erős, takarékos, kifinomult és csúcsminőségű hétüléses kocsi a világon.”

A díjnyertes Opel Zafira Tourer – legutóbb a 2012-es Arany Kormánykerék díjat nyerte el az európai autós lapok olvasóitól – prémium enteriőrrel és felülmúlhatatlanul variálható utastérrel ötvözi az élvonalbeli technikát, amely egyedülállóan nyújt komfortot és biztonságot. Kiemelendő például a mechatronikus FlexRide futómű, a második generációs Opel Eye frontkamera, az AFL+ adaptív fényszóró és az utasteret természetes fénybe borító panoráma üvegtető. átrendezhetőségét az új generációs Flex7 klub-ülések fokozzák, nagy lábteret nyújtva a második sorban.

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI ECOTEC: kulturált, erős és környezetkímélő

Az alumínium-blokkra épülő, zárt hurkú égésszabályozású új 1.6 CDTI ECOTEC dízel, amely Genfben debütál a Zafira Tourerben, az eddigi 1.7-est, illetve a 2.0 literes család néhány kisebb teljesítményű kivitelét váltja fel. Fő fejlesztési célkitűzései az osztályelső csendesség, működési kultúra, fajlagos teljesítmény és nyomaték, valamint kis fogyasztás volt. A kezdetként kitűzött 100 kW/136 LE és 320 newtonméter 4,6, illetve 6,6 százalékkal múlja felül az előző generációs 1.7-est, a fogyasztás viszont 10 százalékkal csökkent az ugyanilyen erős 2.0 literes dízelhez képest.

A Zafira Tourer 1.6 CDTI mérsékelt fogyasztását és csekély emisszióját – amely a benzinmotoréhoz fogható – az Opel-féle “BlueInjection” szelektív katalitikus redukálás (SCR) tette lehetővé. Ez a környezetkímélő kipufogógáz-kezelés karbamid AdBlue® nevű vizes oldatát fecskendezi be a kipufogóba. Az oldat bomlásából felszabaduló ammónia megtapad a katalizátor felületén, ahol aztán a gáz nitrogénoxid-tartalma nitrogénné és vízzé redukálódik.

Az új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI ECOTEC már rendelhető, és a vevők várhatóan még 2013 tavaszán megkapják autóikat. A típus különösen azokon a piacokon számíthat népszerűségre, ahol adókedvezmény jár a kivételesen csekély, 109 g/km-es CO2-emisszió jóvoltából.

Magyar szempontból fontos megemlíteni, hogy az új dízelmotor Szentgotthárdon, a félmilliárd euro beruházással létrehozott és az ősszel felavatott új motorgyárban készül. A sorozatgyártása ezeknek a motoroknak február 18-án indul.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, gm, opel, zafira tourer
 
Az új Taigo bemutatkozik Európában Az új Taigo bemutatkozik Európában A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at
 
A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait

A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait

2013. február 14.
A Hyundai folyamatosan támogatja a legnépszerűbb európai sportversenyeket. Ennek keretében 37 darab szabadidőjárművet adott át a február 20. és március 3. között, az észak-olaszországi Fiemme-ben tartandó 2013. évi FIS északi Sí Világbajnokság szervező bizottságának.
Részletek
A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságaitA napokban megtartott ünnepségen összesen 21 darab ix35 kompakt szabadidőjárművet és 16 darab új generációs Santa Fe középkategóriás szabadidőjárművet adtak át a Fiemme 2013 szervező bizottságának. Az átadott autókat a sportolók, az edzők és a FIS hivatalnokainak utaztatására, továbbá felszerelés szállítására fogják használni a verseny szervezői, ennek során számottevő és exkluzív megjelenést biztosítanak a márkának.

Az ünnepségre a híres Predazzo síugró központban, a Fiemme 2013 síugró versenyszámainak észak-olaszországi helyszínén került sor. Az eseményen részt vett Pietro de Godenz úr, a Fiemme 2013 szervező bizottságának elnöke, valamint Seong Nam Kim úr, a Hyundai Motor Company Italy (HMCI) elnöke.

„Rendkívüli örömünkre szolgál, hogy a Hyundai a Fiemme 2013 gépjármű-szállítója. A verseny során a legváltozatosabb terep- és időjárási viszonyokra kell számítanunk, sok embert és rengeteg felszerelést kell mozgatnunk az egyes helyszínek között. Ezért az ix35 és az új generációs Santa Fe minden tekintetben ideális járművek számunkra” – mondta Pietro de Godenz úr, a Fiemme 2013 szervező bizottságának elnöke.

„A síugrás és a sírepülés a világ leglátványosabb, legizgalmasabb és legkedveltebb sportágai közé tartoznak. A Hyundai büszke arra, hogy ilyen csodálatos pillanatokhoz segítheti hozzá a sportrajongó közönséget. Európai polgárként örömmel tölt el bennünket, hogy az európaiak szívéhez oly közel álló sportágat támogathatunk” – mondta Seong Nam Kim úr, a Hyundai Motor Company Italy elnöke.

A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságaitA Predazzo-i síugró helyszínen állítják fel a Hyundai információs pultját és autóbemutatóját. A Hyundai járművei a Lago Teserónál, a Fiemme-i világbajnokság sífutó számainak helyszínén is megtekinthetők lesznek. A Hyundai emellett nyolc járművet bocsát további három jelentős síugró és sírepülő verseny rendelkezésére. A Németországban, február hónapban megrendezésre kerülő versenyekhez többek között ix35 és új generációs Santa Fe szabadidőjárműveket, továbbá H-1 Tour kisbuszokat biztosít a Dél-koreai márka. A járműveket a FIS Síugró Világkupa willingeni (február 9-10.) és klingenthali (február 13.) állomásainak, valamint a FIS Sírepülő Csapatverseny oberstdorfi (február 16-17.) futamának szervező bizottságai fogják használni.

A Hyundai 2012 eleje óta támogatja a síugrást. A márka jelenleg a Sírepülő Bajnokságot és a Síugró Világkupát támogatja.
Kulcsszavak: Hyundai, sport, támogatás
 
A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait Megújult az Hyunda ix35 Genfben A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait “Ne üss el!” – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11481 - 11490