Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11511 - 11520 |
Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon |
||
2013. február 09.
Szentgotthárdon elkezdődött az Opel legújabb, 1.6 literes benzinüzemű motorjának sorozatgyártása a cég új szentgotthárdi gyáregységében.
|
A hivatalos gyáravató óta eltelt néhány hónap alatt a vadonatúj, rugalmas technológiát megvalósító gyártósorokon a próbaüzem sikeresen befejeződött, s elindult az első termék sorozatgyártása. A Flex – azaz rugalmas – motorgyárként ismert üzemben ugyanazon gyártósorokon készül majd három különböző motorcsalád, melynek első tagja az 1.6 literes benzines motor. A teljesen újonnan tervezett négyhengeres, közvetlen benzin - befecskendezéses (SIDI = Spark Ignited Direct Injection) sorozat első tagja az 1.6 SIDI ECOTEC Turbo, amelynek teljesítménye, járásának egyenletessége és alacsony káros anyag kibocsátása jelentős előnyöket kínál a vásárlók részére. Miközben nyomatéka 33 százalékkal nőtt a típuselődhöz képest, a pénztárcát és a környezetet a fogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 13 százalékos csökkenése kíméli. Az új motorcsalád első tagja két változatban készül. Az első, az „Eco Turbo“ teljesítménye 125 kW/170 LE, nyomatéka pedig 280 Nm. A második, az Opelnél csak „Performance Turbo“-ként emlegetett 147 kW/200 lóerős, 300 Nm nyomatékú 1.6-os motor gyártása később kezdődik. Az előbbit gazdaságos üzemeltetésre és alacsony fordulatszámnál is nagy nyomatékra tervezték, a „Performance” pedig a kategória teljesítménycsúcsát képviseli. Az új motor hivatalosan a tavaly augusztusban tartott Moszkvai Autószalonon debütált, s hamarosan a piacon is megjelenik az Opel termékkínálatában, például az új kabrióban, a Cascada-ban. A teljes felfutás után a Flex gyár évi félmillió motor gyártására lesz képes. A motorcsalád első, benzines tagjának sorozatgyártását hamarosan követi a dízel-változat gyártásának elindítása is, majd a tervek szerint jövő év derekán a harmadik motorcsalád, a kisebb benzin motorok gyártását kezdik meg Szentgotthárdon. A Flex Projekttel kapcsolatban az Opel 500 millió eurós beruházást valósított meg Szentgotthárdon, 800 új munkahelyet teremtve, melyből eddig több mint 300 fő felvételére került sor. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, opel, szentgotthárd
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Eredménytelen a fizetéshez kapcsolódó távközlési tender |
||
2013. február 09.
Eredménytelennek nyilvánította a meghiúsult használatarányos útdíjfizetési tenderhez kapcsolódó, távközlési szolgáltatásra kiírt közbeszerzést az ajánlatkérő állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. - az eredmény a pénteki Közbeszerzési értesítőben jelent meg.
|
Eredménytelennek nyilvánította a meghiúsult használatarányos útdíjfizetési tenderhez kapcsolódó, távközlési szolgáltatásra kiírt közbeszerzést az ajánlatkérő állami Autópálya Kezelő (áAK) Zrt. - az eredmény a pénteki Közbeszerzési értesítőben jelent meg. A hirdetmény nélküli, tárgyalásos közbeszerzés a használatarányos elektronikus útdíjfizetési rendszer fedélzeti berendezéseihez (OBU egységhez) kért 280 ezer SIM kártyát, továbbá adatszolgáltatást és felügyeletet. A tenderre mindhárom mobil társaság - a Telenor Magyarország Zrt., a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. és a Magyar Telekom Nyrt. - is adott be ajánlatot. A közbeszerzésnek a meghiúsulását azzal indokolja az áAK, hogy az eredeti, a „Elektronikus útdíj rendszer (UD) teljes körű implementációja” megnevezésű közbeszerzés nyertes ajánlattevője (a Getronix) január 18-án közölte: nem írja alá a szerződést. Emiatt az ajánlatkérő "nem képes" szerződni az ahhoz kapcsolódó távközlési szolgáltatásra. Kulcsszavak: áak, autópálya, gazdaság, közbeszerzés, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a fővárosi Baross téren |
||
2013. február 09.
A 4-es metró felszínrendezési munkái miatt csak egy sávon haladhatnak a járművek a Blaha Lujza tér felé április végéig Budapesten a Baross téren - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
|
A 4-es metró felszínrendezési munkái miatt csak egy sávon haladhatnak a járművek a Blaha Lujza tér felé április végéig Budapesten a Baross téren - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel. A változás értelmében a városközpont felé a Rottenbiller utcai felüljárónál csak egy forgalmi sáv és egy autóbuszsáv lesz használható. A Hungária körút felé haladó forgalom számára továbbra is két forgalmi sáv áll majd rendelkezésre. Ez a forgalmi rend előreláthatólag 2013. április végéig lesz érvényben. A tér rendezése során átépítik a Rottenbiller utca - Rákóczi út - Fiumei út - Kerepesi út - Thököly út csomópontját, elbontják a Rákóczi úti aluljárót, rendezik a Keleti pályaudvar előtti teret és a Thököly úti oldalon a Verseny utcai torkolatot, valamint felújítják a Thököly út belső, jelenleg is macskaköves részét. Kulcsszavak: 4-es metró, baross tér, bkk, bkv, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 9-i adásának tartalmából |
||
2013. február 08.
Ebben a műsorban Balkányi György úrral, a Citroen Hungária ügyvezető igazgatójával beszélgetünk arról, hogy mennyire lehet sikeres egy olyan roncsautó beszámításon alapuló program, amit nem állami támogatással, hanem az Importőr megtakarított, vagy ha úgy jobban tetszik kigazdálkodott forintjaiból, illetve a gyár által nyújtott keretből lehetett tető alá hozni.
|
A Citroen ugyanis az anyacéggel közösen tavaly decemberben indította útjára ezt a programot, és mint kiderült, egy jó ajánlat, korszerű, takarékos és környezetbarát modellek, és egy jó finanszírozási konstrukció csodákra képes. Eddig ugyanis a flottaértékesítés adta az eladások 90 százalékát, és a magánvásárlóknak eladott autók csak tíz százalékot képviseltek. Ebből a tíz százalékból ugrásszerűen közel 35 százalék lett, és mind a szalonok, mind pedig a weboldal látogatottsága megsokszorozódot... A következő blokk erejéig, még a Citroen világában maradunk, hiszen ezen a héten volt az elnyűhetetlennek tervezett Citroen C-Elysée hazai sajtópremierje. Kutner Pétert, a márka műszaki vezetőjét kértük fel, hogy meséljen a tervezés lényegéről, a C-Elysée-ről, ami megnyerő formájával, hatalmas utasterével és az 508 literes csomagtérrel igazi családi autó lett. Ez persze még magában kevés lenne az üdvösséghez, de a megerősített futómű, a védőlemezekkel borított alsó rész, az erősített karosszéria és az emelt hasmagasság révén egy igazi kátyújáró lett a C-Elysée! ...és az ára is nagyon vonzó lett. 100 évvel ezelőtt indult útjára a Ford T-modell, amelyet Galamb József tervezett. Ez volt az első autó a világon, amit futószalag rendszerben gyártottak, és az addigi 12.5 óráról 90 percre szorították le egy autó előállítási idejét. Erről illetve Henry Ford és Galamb József barátságáról és még sok érdekességről hallhatunk Varga Zsombor úrtól, a Ford hazai vezérképviseletének PR igazgatójától, akivel egy összesen 20.000 darabos jubileumi bélyeg kiadásának az apropójából beszélgetünk. Péterffy Gábor úrral, a Magyar Posta Zrt. Bélyeg üzletágának filatéliai igazgatójával beszélgetünk arról, hogy mióta van bélyeg Magyarországon a borítékokon, és milyen autók kerültek be ebbe a különleges recézett szélű képtárba, illetve mit érdemes tudnunk a most kiadott jubileumi bélyegről. Az ötödik blokkba a Continentál Hungária szakértője, Menkó Illés úr érkezik meg, hogy mindazon bölcs tanácsokat, amelyek egy autós ember számára részei a gumibibliának, néhány mondat alatt tévhitté változtassa. A jóról kiderül hogy rossz, a rosszról pedig hogy "de csudijó", hogy semmi értelme a gumira filccel, vagy zsírkrétával felfirkált nyilaknak, és hogy hová szereljük a kopottabb gumit, illetve a szélesebb, vagy a keskenyebb téligumi fog jobban a havon. és ha már nem bírjuk szusszal, mielőtt még leeresztenénk, a szelepekről is megtudjuk az igazságot. Zárszóként jön dr Vizi András, a DAS szakjogásza, akivel gödörbe esünk, kátyúba kerülünk, vagy csak simán átesünk egy a járdán hagyott parkolóóra-alapon... azaz a mostani műsorban gyalogosként szenvedünk el "kátyúkárt" és egyéb atrocitásokat. A Lényeg az, ha a parkolóóra maradékán, vagy a kilógó csatornafedélben elesünk és a cipőnk talpát is lerúgjuk, ha a kátyúba lépve bokánkat, vagy orrunkat törjük, jár a kártérítés. ...de talán azt sem árt megtudni, ha ugrunk egy hátast a jeges járdán, számon kérhetik rajtunk a helytelen cipő, vagy sebesség megválasztást! Szóval a téli cipő legalább olyan fontos, mint a téligumi, és a gyalogos "gyorshajtás" is veszélyes lehet. A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street és a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán - Ismétlés kedden 20 órától. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, jazzy street
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett a BMW 3-as |
||
2013. február 08.
Megjelentek az első hivatalos fotók a bajor autógyártó nagytúraautó sorozatának második darabjáról, amit először Genfben láthat a nagyközönség.
|
Megjelentek az első hivatalos fotók a bajor autógyártó nagytúraautó sorozatának második darabjáról, amit először Genfben láthat a nagyközönség. A 3-as GT hosszabb, szélesebb és magasabb mint az alapmodell kombija. A sportos limuzin 200 mm-rel hosszabb így 110 milliméteres belső többlet helyet jelent. A motor duplaturbó feltöltést kapott, teljesítménye 145 és 306 lóerő közt mozog. Az európai motorválasztékot három benzines és két dízel erőforrás képviseli. A Gran Turismo megkapta a BMW új hátsó aktív spojlerét, amely 110 Km/óránál kiemelkedik. Az Európai szalonokba és az Egyesült államokba nyáron kerülhet a kocsi. Az alapmodell ára megközelítőleg 36 ezer euró magasságában lesz. Kulcsszavak: autószalon, bmw, bmw 3-as, Geneva Auto Show 2013, gran turismo, premier
|
|
|||||
|
||||||
A Škoda 15 millió autót gyártott 1905 óta |
||
2013. február 08.
A škoda legyártotta a 15 milliomodik gépjárművet. A jubileumi gépkocsi egy ezüstszínű harmadik generációs škoda Octavia a škoda központi gyárában Mladá Boleslávban gördült le a gyártósorról. Az járművet VIP személyautóként fogják használni a škoda Česanai Technológiai Központjában.
|
Az járművet VIP személyautóként fogják használni a škoda Česanai Technológiai Központjában. A legyártott gépkocsi 15 milliós küszöbének átlépése a márka dinamikus növekedését hangsúlyozza. A škoda 2012 elején gyártotta le 14 milliomodik autóját. Egyedül az elmúlt hat évben legyártott autó mintegy egy harmada, kb. 5 millió gépkocsi gördült le a gyártósorról. A cseh járműgyártó 2018-ig legalább évi 1,5 millió darabra szeretné emelni értékesítéseinek számát világszerte. 2012-ben a škoda 939 200 járművet adott el, többet, mint bármikor előtte egy év során. „Az škoda egész csapata nagyon büszke a milliós jubileumra"- mondja Prof. Dr.h.c. Winfrid Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „A 15 millió legyártott autó a škoda márka óriási fejlődésének a jelképe. 118 éve gyártunk járműveket és 1905 óta autókat. így a világ leggazdagabb hagyományokkal rendelkező autómárkái közé tartozunk."- mondja Winfrid Vahland. Az elkövetkező években a škoda továbbra is gyorsítani kívánja a fejlődést, és célja, hogy 2018-ra legalább évi 1,5 millió gépkocsit értékesítsen. A vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája sikeres kezdetét vette a škoda Citigo, a Rapid és most az új Octavia megjelenésével. összeségében a škoda 8 új vagy megújított típust mutat be 2013-ban. önálló kategória Ezekben napokban jelenik meg az új škoda Octavia a Cseh Köztársaságban és Németországban, majd néhány hét múlva a nemzetközi piacon is. „A škoda Octavia a márka szíve és a legtöbbet értékesített škoda modell"- mondja a škoda elnöke. 2012-ben az Octavia a škoda márka eladásainak kb. 44 %-át tette ki az egész világon. Nincs még egy olyan autó, amelyik úgy jelképezi a márka elmúlt két évtizedének gyors sikertörténetét, mint az Octavia! 1996 óta mintegy 3.73 millió Octaviát adtunk át ügyfeleinknek. Kulcsszavak: autógyár, cseh, octavia, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának |
||
2013. február 08.
Az Iveco Irisbus és a Torinói Közlekedési Vállalat (GTT) 182 darab autóbusz megrendeléséről írt alá megállapodást. Az első 4 darab Citelis és Crossway modelleket ünnepélyes keretek között adták át a GTT-nek, az olasz közlekedési szektor egyik vezető vállalatának, amely évente több mint 200 millió utas szállítását biztosítja a városi, a külvárosi és a távolsági ...
|
Az együttműködés keretében az Iveco 96 darab 12 méteres hosszúságú Citelis Diesel modell, valamint 86 darab, 12 illetve 10,7 méter hosszú Crossway autóbusz szállítását vállalta. A városi és a távolsági közlekedésben részt vevő járművek közül 19 darab 12 méter hosszú alacsonypadlós Low Entry Suburban változat lesz. Az autóbuszok beszerzésével a közlekedési társaság a meglévő városi járműflotta tavaly kezdődött nagyszabású megújulási programjához járul hozzá. A megrendelésben szereplő Crossway modelleket – a 12 méter hosszúságú Low Entry Suburban, illetve a 10,7 és 12 méteres Intercity Normal Floor távolsági modelleket – az FPT Industrial Cursor 8 motorjával szerelik fel. Az erőforrások megfelelnek a fokozottan környezetbarát járművekre (EEV) vonatkozó minősítésnek, és 330-380 lóerős teljesítményt nyújtanak. Az EBS (elektronikusan vezérelt fékrendszer) és az ESP (elektronikus menetstabilizáló) mellett a fékrendszer részét képezi egy kiegészítő intarder is. A járműveket légkondicionálóval, utastájékoztató rendszerrel, valamint LED lámpás belső világítással látják el. Az alacsonypadlós Low Entry kivitel a típuscsalád valamennyi tagja (városi, külvárosi és távolsági) számára elérhető. A jármű megfelel a távolsági közlekedés igényeinek, amelyek az akadálymentességet és a nagy ülőhely-kapacitást megkövetelik. A közlekedési vállalat által megrendelt Crossway LE modell esetében a gyors utascserét az 1200 mm-es középső dupla ajtók és a 800 mm-es hátsó ajtók biztosítják, amelyek a járda szintjével azonos magasságba esnek. A FPT Industrial Cursor 8 motorcsalád 290 lóerős dízelmotorjával felszerelt Citelis buszok kifejezetten környezetkímélő és alacsony energiafogyasztású járművek. A légkondicionálóval és automata sebességváltóval felszerelt GTT Citelis modelleken a mozgáskorlátozott utasok igényeinek megfelelő speciális helyeket alakítottak ki. A típuscsalád háromféle méretben (10,5, 12 és 18 méter), földgáz-, dízel- vagy hibridüzemű motorral is rendelhető. Az EEV-tanúsítvánnyal rendelkező Cursor 8 erőforrások dízelüzemű változatai 245-380 lóerő teljesítményűek, a földgázüzemű változatok 245-330 lóerős, a hibrid változatok pedig 300 lóerős teljesítményt kínálnak. Az autóbuszok padlózata a konfigurációtól és az ajtók számától függetlenül a jármű teljes hosszában alacsony. Kulcsszavak: alacsonypadlós, autógyár, autóipar, busz, iveco, torinó
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda új sebességváltó gyárat épít Thaiföldön |
||
2013. február 08.
A Mazda Motor Corporation 26 milliárd jenes beruházással új sebességváltó gyárat épít Thaiföld Chonburi tartományában, mely évi kb. 400 000 darab egységet gyárt majd.
|
A Mazda ezzel a SKYACTIV technikával szerelt modellek iránti keresletnövekedésnek tesz eleget, ill. tovább erősíti helyzetét a globális termelésben. Az üzem indítását 2015 nyarára tervezik. Az új sebességváltó gyár 5 kilométeres távolságra, északra helyezkedik el a Mazda AutoAlliance Thailand-dal (AAT) közös leányvállalatától, és SKYACTIV-Drive automata váltókat fog gyártani az AAT és a világ más részein fekvő Mazda-üzemek számára. A Mazda elnök vezérigazgatója, Takashi Yamanouchi így kommentálta a gyáralapítást: „A Mazda számára fontos, hogy megteremtse azokat a gyártókapacitásokat, mellyel elérheti az 1,7 millió darabos gyártási célt 2016 márciusáig. A váltók gyártásának központja továbbra is a hofu-i telephely Nakanoseki körzetében marad, de úgy döntöttünk, hogy létrehozunk egy második váltókat gyártó telephelyet is Thaiföld Chonburi tartományában. Ez lehetővé teszi a Mazda számára, hogy megfeleljen a SKYACTIV modellek iránt egyre növekvő érdeklődésnek, és olyan gyártási rendszert hozzon létre, amely rugalmasan képes reagálni a változó vásárlói igényekre. Az AAT-n keresztül szerzett tudást és tapasztalatokat hasznosítani fogjuk, hogy sikerre vigyük az új üzemet a thai emberek segítségével.” A döntéssel egy időben a Mazda új importőr céget alapít Thaiföldön. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, mazda
|
|
|||||
|
||||||
Az airberlin májustól naponta két Budapest-Berlin járatot indít |
||
2013. február 08.
Az airberlin német légitársaság májustól a napi egy helyett naponta két járatot üzemeltet Budapest és Berlin között - közölte a társaság csütörtökön.
|
Az airberlin német légitársaság májustól a napi egy helyett naponta két
járatot üzemeltet Budapest és Berlin között - közölte a társaság
csütörtökön. Az airberlin a Malévval közösen üzemeltett Budapest-Berlin járatok kiesése után naponta közlekedő önálló járatot vett fel a menetrendjébe tavaly februárjában. A társaság elégedett a két fővárost összekötő járattal, ezért a 2013-as nyári menetrendben napi kettőre bővíti a járatok gyakoriságát és összehangolja az indulások idejét - áll a közleményben. Az airberlin a második legnagyobb német légitársaság. Adózás utáni nyereséget legutóbb 2007-ben ért el. 2011-ben 272 millió euró adózás utáni vesztesége volt. A 2012-es üzleti eredményéről még nem közölt adatokat. Kulcsszavak: airberlin, airport, légi közlekedés, légitársaság
|
|
|||||
|
||||||
Ferenciek tere - Jelentős forgalomkorlátozás lép életbe szombaton |
||
2013. február 08.
A Ferenciek tere felújítása miatt szombaton ismét változik a környék felszíni forgalmi rendje, az Astoria felé jelentős forgalomkorlátozás lép életbe - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
|
A téren megkezdődik a gyalogos- és a korábbi Y-aluljárók átépítése, a födém cseréje miatt május elejéig a jelenlegi hat sáv helyett csak háromban haladhatnak majd a járművek. Az Astoria felé a munkaterület mellett mindegy százméteres szakaszon csak egyetlen forgalmi sáv marad. A torlódások elkerülése érdekében a Váci utcát ismét megnyitják a Március 15. tér felől, így a Váci utca-Irányi utca-Reáltanoda utca-Szép utca kerülőútvonal is használható lesz. A BKK ennek ellenére azt javasolja, hogy aki teheti, az Budáról Pest felé másik Duna-hidat válasszon az Erzsébet híd helyett. A buszok megállóját a téren a jelenleginél húsz méterrel hátrébb helyezik. Buda felé változatlanul két forgalmi sávon haladhat a közúti forgalom, a korábbi buszfolyosó sávjaiban kialakított területen. A belső forgalmi sávot azonban kizárólag a személygépjárművek használhatják. Mivel a Ferenciek terénél a buszsáv egy szakaszon megszűnik, várhatóan késésekre kell számítani az erre közlekedő autóbuszok (5, 7, 7E, 8, 112, 173, 173E, 178, 233E, 239) közlekedésében, annak ellenére, hogy a megállóból kihajtásnál a buszoknak lesz elsőbbségük. Ezért a BKK alternatív közösségi közlekedési útvonalat (47-49-es villamosok, 2-es metró) javasol az utazóknak. Szintén szombaton véglegesen megszűnik a Kossuth Lajos utca Szép utcai torkolatában kijelölt gyalogátkelőhely, helyette az onnan 70 méterre lévő Semmelweis utcai átkelőhely használatát javasolják. A Ferenciek terén az átalakítások után az aluljárók helyett a felszínen kelhetnek majd át a gyalogosok és a kerékpárosok. A 15-ös és 115-ös buszoknak sem kell aluljárókba hajtaniuk, mivel a korábbi Y-alagút megszűnik. Kulcsszavak: bkk, bkv, ferenciek tere, forgalomkorlátozás
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11511 - 11520 |