Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11521 - 11530
Áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma

Áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma

2012. május 02.
Az idén áprilisban 4.285 új személy- gépkocsik helyeztek forgalomba Magyar- országon...
Részletek
Áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók számaAz idén áprilisban 4.285 új személygépkocsik helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,8 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég szerdán.

Az idén az első négy hónapban 18.248 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 20,6 százalékkal többet, mint 2011 első négy hónapjában. Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma áprilisban 12,8 százalékkal 5.628-ra, az első négy hónapban 16,3 százalékkal 23.455-re emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

áprilisban kishaszon gépjárműből 4,4 százalékkal kevesebbet, 721-et, nagyhaszon gépjárműből 37,9 százalékkal többet 353-at helyeztek forgalomba. áprilisban mindössze hat buszt helyeztek forgalomba, ami 64,7 százalékkal kevesebb az előző év áprilisinál.

Az év első négy hónapjában kishaszon gépjárműből 13,8 százalékkal többet, összesen 3.522-öt helyeztek forgalomba, míg buszból 72,9 százalékkal, nagyhaszon gépjárműből 10,2 százalékkal, motorkerékpárból pedig 13,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban: sorrendben 16-ot, 1.071-et és 598-at - közölte a Datahouse az előzetes adatok alapján.

További cikkek

Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot
A Mazda jövője most kezdődik
A magyar autóspiac beindulni látszik!
Kulcsszavak:
 
Áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma Hivatalosan is a VT-Transman nyerte a busztendert Tulajdonosváltás a Duna Autónál Tulajdonosváltás a Duna Autónál Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi Áprilisban 15,8 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma Átadták az új kerékpársávot a budapesti Andrássy úton Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása
 
Megkötötte a BKK a BKV-val az új közszolgáltatási szerződést

Megkötötte a BKK a BKV-val az új közszolgáltatási szerződést

2012. május 02.
Megkötötte a Budapesti Közlekedési Központ a BKV-val az új, uniós jog- szabályok- nak...
Részletek
BKVMegkötötte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV-val az új, uniós jogszabályoknak is megfelelő közszolgáltatási szerződést - közölte a BKK szombaton az MTI-vel.

Erre azok után kerülhetett sor, hogy Tarlós István főpolgármester aláírta a BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást a kormánnyal, amely az egyik feltétel volt. A másik feltétel a főváros és a BKK közötti szerződés megkötése volt, erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés.

A BKK és a BKV közötti, nyolc évre szóló szerződést Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója írta alá péntek este. A szerződés értelmében május elsejétől a BKK látja el a közösségi közlekedési szolgáltatás szervezését, és a központ határozza majd meg a hálózatot, a járatokat, illetve a menetrendet. A BKK fejleszti a jövőben a viteldíj-rendszert, és javasolja a változtatásokat, valamint a jegyek és bérletek értékesítése és az ellenőrzés is a BKK feladata lesz. Ezzel májustól eltűnnek a BKV logóval ellátott jegyek, helyüket a BKK jele veszi át a szelvényeken, de a régi jegyeket 2013. december 31-ig fel lehet használni.

Az új közszolgáltatási szerződésben a BKK tájékoztatása szerint szigorú bonus/malus és kötbérrendszer szerepel, amely a BKV-t a járatkimaradások csökkentésére és a tisztaság, a színvonal javítására anyagilag is ösztönzi. Emellett a BKV mostantól az uniós szabályok szerint tételes költségelszámolásra kötelezett, a közlekedési cég finanszírozása pedig az uniós szabályok szerint az indokolt költségek alapján történik, szigorú költségellenőrzés alapján, így elkerülhető a tiltott állami támogatás nyújtása is.

BKVAz új modellben továbbra is a BKV végzi a járatok és a közlekedési rendszer üzemeltetését, így a járművek és az infrastruktúra karbantartásával foglalkozók, a járművezetők és az üzemelést szervezők továbbra is a BKV-nál dolgoznak majd.  Ezerkétszáz munkavállaló azonban átkerül a BKK-hoz, a munkáltatói jogutódlásról minden szakszervezettel megkötötték a megállapodást. A központ hangsúlyozta, hogy a jogi és pénzügyi keretek tisztázása, az új szerződések megkötése nélkül nem lehetett volna a BKV ismert gondjait rendbe tenni.

A szerződések megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézményátalakítási folyamata, amely a BKK megalakításával indult. Ez a központ szerint jelentős hatékonyságjavulást, 4 milliárd forint éves megtakarítást, több mint 50 milliárd forint új közlekedésfejlesztési uniós forrást és új, egységes közlekedési szemléletet hozott Budapest közlekedésének szervezésébe, fejlesztésébe - áll a közleményben.

A kormány és a főváros közötti megállapodás aláírására Tarlós Istvánt szerdán hatalmazta fel a Fővárosi Közgyűlés. Varga Mihály államtitkár szintén aznap közölte hivatalosan Tarlós Istvánnal, hogy a kormány a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségének megvizsgálásával teljes egészében elfogadta a javaslatot.

A BKV jelenleg hatályos szerződése április 30-án ját le.

További cikkek

A gyerekek gyakran látják szüleiket beszélni, dühöngeni, kiabálni és veszekedni a volán mögött
Nőtt a forgalma a Daciának
A Subaru Legacy ötcsillagos eredményt ért el a JNCAP új töréstesztjén
Kulcsszavak:
 
Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét Megkötötte a BKK a BKV-val az új közszolgáltatási szerződést Használtautó vásárlási tanácsok Megkötötte a BKK a BKV-val az új közszolgáltatási szerződést Emelkedik az üzemanyagok ára
 
Az autósok fele olvas vezetés közben

Az autósok fele olvas vezetés közben

2012. május 02.
Egy a Ford Európa által a SYNC fedélzeti kommuni- kációs rendszer bevezetés...
Részletek
FordEgy a Ford Európa által a SYNC fedélzeti kommunikációs rendszer bevezetése előtt megrendelt, Németországban, Spanyolországban Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Oroszországban elvégzett felmérés adatai szerint a járművezetők 48 százaléka elismeri, hogy szöveget olvas út közben: a legrenitensebbek az olaszok, 61 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy vezetés közben el szokta olvasni üzeneteit. A Ford által Európában először a vadonatúj B-Max-ban, majd folyamatosan további modellekben, az elsők között a Focus-ban és Kuga-ban kínált SYNC rendszer az írott szöveget beszéddé alakító funkciója segítségével a rendszer képes hangosan felolvasni a beérkező sms-eket, drasztikusan csökkentve ezáltal a balesetveszélyt.

Egy friss felmérés adatai szerint Európában majdnem minden második autós olvassa el szöveges üzeneteit vezetés közben – ami megosztja a figyelmüket, és bizonyíthatóan baleseteket okozhat. A tanulmány a Ford Európa megbízásából készült, annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet erre a biztonsági kérdésre, miközben a vállalat arra készül, hogy a kontinensen elérhetővé tegye a SYNC nevű fedélzeti kommunikációs rendszerét, amely az írott szöveget beszéddé alakító funkciója segítségével képes felolvasni a beérkező szöveges üzeneteket, és lehetőséget nyújt arra is, hogy a vezető hangutasítás útján előre megírt válaszokat küldjön ezekre. A Németországban, Spanyolországban Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Oroszországban végzett felmérés eredményei szerint a megkérdezettek átlagosan 48 százaléka olvassa üzeneteit vezetés közben. Az olasz vezetők 61 százaléka, az oroszok 55, a franciák és a németek 49, a spanyolok 40, a britek 33 százaléka ismerte el ezt a rossz szokását. Annak ellenére, hogy ez ilyen gyakran megtörténik, a vezetők túlnyomó többsége egyetértett azzal, hogy a vezetés közben történő üzenetolvasás veszélyes. A hat országban megkérdezett vezetők kilencvenöt százaléka elismerte azt is, hogy a szövegek írása nagyban befolyásolja a vezetési képességüket és a biztonságot. A megkérdezettek legalább fele úgy nyilatkozott, hogy a reakcióidejük fele olyan gyors volt, ha üzeneteiket olvasgatták a mobiljukon.

Ford“Az okostelefonok olyan gyorsan nélkülözhetetlen részei lettek az életünknek, hogy sokan már el sem tudnák képzelni az életet nélkülük.” - fogalmaz Christof Kellerwessel, a Ford Európa Elektronikus és Elektronikus Rendszertervezési részlegének vezető mérnöke. “Bárhogyan is nézzük, az sms-ek olvasása elvonja a vezetők figyelmét, így egy olyan rendszer, amely képes felolvasni az üzeneteket az okostelefonokról, nyilvánvaló előnyöket kínál.”

A Ford SYNC idén nyáron mutatkozik be a vadonatúj B-MAX-ban, és hamarosan megjelenik a Ford kínálatának más modelljeiben is,  beleértve az új Focust és a Kugát is. A Microsoft által támogatott, szöveget beszéddé alakító funkció a SYNC-ben képes egyszerű hangutasításra „kiolvasni” a Bluetooth-on keresztül csatlakoztatott kompatibilis okostelefonokból az üzeneteket. A SYNC arra is lehetőséget biztosít a vezetők számára, hogy szöveges válaszokat küldjenek az előre beállított sablonok közül, így teljes mértékben a vezetésre koncentrálhatnak, miközben kapcsolatban maradnak „beszélgető” partnerükkel. A válaszok között olyanok találhatók, mint például: „Szeretlek!”, „Küldj utasításokat!”, vagy „Tíz perc múlva ott vagyok!”.

A több mint 5500 ember megkérdezésével készített felmérés szerint a német, spanyol, francia brit és olasz vezetők leginkább párjuk üzenetit szokták elolvasni vezetés közben, míg az oroszok figyelmét leginkább egy olyan családtagjuk üzenete vonja el, aki nem a partnerük. A felmérésben részt vevők úgy nyilatkoztak, hogy a legkevésbé a barátaik üzeneteit szokták vezetés közben olvasgatni – kivéve a franciákat és a németeket, akik a munkájukkal összefüggő üzenetekre kíváncsiak a legkevésbé. A  SYNC szöveget beszéddé alakító funkciója az okostelefonok egyre szélesebb körével lesz kompatibilis, mivel a Ford átvette az eszközök közötti Bluetooth-kapcsolat terén alkalmazott, rohamos gyorsasággal fejlődő Message Access Profile (Szöveg-elérési Profil - MAP) szabványt, amit a vezető mobileszköz-gyártók használnak, köztük a BlackBerry készülékeket készítő Research In Motion (RIM) is.

Ford“A RIM azt tervezi, hogy a BlackBerry okostelefonok egyre növekvő hányadában alkalmazza a MAP-ot, és nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Forddal annak érdekében, hogy az egész iparágra kiterjesszük ezt a szabványt.” – fogalmaz Andrew Bocking, a Research In Motion-hoz tartozó Handheld Software Product Management alelnöke.

Az Egyesült államokban egyébiránt már több mint négymillió olyan Ford gépkocsi fut, amelyben megtalálható a SYNC, és a vállalat tervei szerint 2015-re Európában is 3,5 millió lesz ezekből az utakon.

További cikkek

A Subaru Legacy ötcsillagos eredményt ért el a JNCAP új töréstesztjén
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár
Kulcsszavak:
 
A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Az autósok fele olvas vezetés közben A SEAT a színfalak mögött - a Genfi Autókiállítás kulisszatitkai Az autósok fele olvas vezetés közben Budapesten elrendelték a szmogriadó riasztási fokozatát Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel
 
Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína

Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik Kína

2012. április 29.
Kína a jelenleginél gyorsabb és bizton- ságosabb nagy- sebességű vonatok...
Részletek
Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik KínaKína a jelenleginél gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik, amelyeket a belföldi használaton kívül akár exportra is gyártana - közölte a Tudományos és Technológiai Minisztérium.

A jelenlegi ötéves terv (2011-2015) időszakára vonatkozó tervek közt az "okosvonatok", vagyis intelligens és energiatakarékos technológiákat használó járművek fejlesztése is kiemelt helyen szerepel. Ezek mindenek előtt a biztonságot fokozzák majd, digitális sebességszabályzás, állapotfelmérés és hibafelismerés által. A biztonság mellett a vonatok sebességének növelésén kísérleteznek a fejlesztők. Kínai sajtóértesülések szerint a legnagyobb vonatgyártó, a CSR nagysebességű kísérleti vonatai a héten az óránkénti 575 kilométeres sebességet is elérték.

A vállalat elnöke, Csao Hsziao-kang (Zhao Xiaogang) a Beijing Ribao napilapnak nyilatkozva elmondta: a rekordot döntő próba jól sikerült, a vonat kiváló állapotban vészelte azt át, a cég a jövőben a sebesség továbbnövelésén dolgozik majd. A szupersebes vonatok ugyanakkor egyelőre fejlesztési célokat szolgálnak, a közeljövőben nem valószínű közlekedésbe állításuk. A minisztérium a nagysebességű vonatpályák fejlesztésén és bővítésén is dolgozik. A hosszúság alapján világelső, jelenleg mintegy 13 ezer kilométeres hálózat a tervek szerint az évtized végére 16 ezer kilométerrel nő - áll a közleményben.    

Gyorsabb és biztonságosabb nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik KínaA nagysebességű vonatközlekedés 2007-ben kezdődött Kínában. A 2007-2010 közti időszak nagyarányú fejlesztése a tavalyi év során jelentősen lelassult, elsősorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui (Wenzhou) vonatszerencsétlenség, a járművek meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt.




További cikkek


A Levegő Munkacsoport egy-egy sávot elvenne az autósoktól a budapesti Rákóczi úton
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár
Csökken az autóláz a kínai piacon
Kulcsszavak:
 
Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Bemutatkozik a BMW közepes méretű robogója Bemutatkozik a BMW közepes méretű robogója Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán
 
Emelkedett a Skoda nyeresége az első negyedévben

Emelkedett a Skoda nyeresége az első negyedévben

2012. április 29.
A cseh Skoda autógyár az idei első negyed- évben éves szinten 11,8 százalék...
Részletek
SkodaA cseh Skoda autógyár az idei első negyedévben éves szinten 11,8 százalékkal növelte nyereségét. A német Volkswagen Group, amelyhez a Skoda is tartozik, honlapján csütörtökön közzétett adatok szerint a Skoda nyeresége az első három hónap alatt 5,2 milliárd korona (209 millió euró) volt.

A Volkswagen kimutatása szerint a Skoda az idei első negyedévben összesen 206 ezer személygépkocsit adott el, ami 13,9 százalékos éves szintű növekedés. A Skoda saját kimutatása szerint az első három hónapban 242 732 darab kocsit szállítottak a megrendelőknek, ami éves összevetésben 11,8 százalékos emelkedés. Ebben a számban azok a gépkocsik is benne vannak, amelyeket még a tavalyi évben rendeltek meg, de eladásukra csak az idén került sor. A legnagyobb cseh autógyár bevételei az első három hónapban 72 milliárd koronát, azaz 2,9 milliárd eurót tettek ki. Ez 8,3 százalékos éves növekedésnek felel meg.

"Emelkedő érdeklődés mutatkozott a Fabia, a Yeti, az Octavia és Indiában a Rapid nevű modellek iránt" - írja a Volkswagen közleménye.

Tavaly Csehországban különböző gyártóktól és típusokból összesen 173 ezer új személygépkocsit adtak el, 2,4 százalékkal többet, mint 2010-ben. A használt kocsik behozatala még gyorsabban, 3,7 százalékkal emelkedett éves szinten és meghaladta a 132 ezret.

További cikkek

A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
Kulcsszavak:
 
Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről Meghosszabbították a földgázüzemű autóbuszok beszerzését támogató pályázatot Meghosszabbították a földgázüzemű autóbuszok beszerzését támogató pályázatot Már gyártják a Duster pickupot Már gyártják a Duster pickupot Franciaországban jövő héttől teszteltnek minden gyanús autómárkát Franciaországban jövő héttől teszteltnek minden gyanús autómárkát Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s
 
Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa

Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa

2012. április 29.
új diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa - közölte a német ...
Részletek
Lufthansaúj diszkont légitársaság beindítását tervezi a Lufthansa - közölte a német légitársaság pénteken egy lapértesülésre reagálva.

A Bild című német lap pénteki beszámolója szerint szerint a Lufthansa új leányvállalata a Direct 4 you nevet viseli majd, 2013 január elsején kezdi meg a működést és magába olvasztja a Lufthansa két jelenlegi diszkont légitársaságát, a Germanwings és a Eurowings nevű céget. A flotta fokozatosan bővül, 2015-ben már 90 repülőgépből áll majd, és a társaság számos európai járatot átvesz az anyacégtől - írta a Bild. A Lufthansa a beszámolóra reagálva közölte: valóban tervezik egy új diszkont légitársaság megalapítását, a Direct 4 you azonban csak a projekt munkacíme, a tervek végrehajtásáról és a cég nevéről még nincs döntés.

Elemzők szerint nem meglepetés, hogy a Lufthansa a fapadosok piacán próbál erősíteni és európai járatokat akar kiszervezni. A nyereséget elsősorban az interkontinentális járatok termelik, az európai járatok közül pedig sok ráfizetéses. Az átcsoportosítás azért is előnyös lehet, mert az anyacégtől a leányvállalathoz kerülő munkavállalókra - pilótákra, légikísérőkre, a földi személyzetre - nem vonatkozna a Lufthansánál érvényes kollektív szerződés - jegyzik meg kommentátorok. A Handelsblatt című német üzleti lap pénteki összeállítása szerint a Lufthansa egyre inkább elszakad a német gazdaság egészét jellemző pozitív trendektől. A nehézségek részben az euróövezeti válságnak tulajdoníthatók, hiszen az utasszám szerint a legnagyobb európai légitársaság üzletmenete erősen függ az európai piac alakulásától.

EurowingsUgyancsak probléma az igen költséges működés és az elöregedő járműpark. A Ryanair például 8 ezer alkalmazottal tavaly 72 millió utast szállított, míg a Lufthansánál - a leányvállalatok nélkül - 55 ezren dolgoznak, az utasok száma pedig 100 millió volt. A Lufthansa-flotta átlagéletkora 11 év, míg például az Air Berlinnél 5 év, ami jelentős költségelőny, mert a modernebb gépek kevesebbet fogyasztanak - írta a Handelsblatt. A cég bevétele tavaly ugyan 8,6 százalékkal nőtt - az egy évvel korábbi 26,5 milliárd euróról 28,7 milliárd euróra -, a kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) azonban megfeleződött, 1,480 milliárd euróról 734 millióra csökkent, az adózás utáni eredménye pedig 13 millió euró veszteség volt, szemben az egy évvel korábbi 1,1 milliárd eurós nyereséggel.

További cikkek

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban
A Wizz Air egyik bázisrepterévé fejlesztenék a debreceni légikikötőt
A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Kulcsszavak:
 
Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását Új diszkont légitársaságot tervez a Lufthansa Megérkezett az új, összkerék - meghajtású sportos szedán megérkezett Az I.D. család  legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Az I.D. család legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Nagy sikert aratott a II. Balatonfüredi Concours d’Elegance rendezvény Nagy sikert aratott a II. Balatonfüredi Concours d’Elegance rendezvény
 
Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet

Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet

2012. április 29.
Az Audi épülő győri jármű- gyárában akár 162 ezer autó is készülhet évente.
Részletek
AudiAz Audi épülő győri járműgyárában akár 162 ezer autó is készülhet évente.

Ulrich Minke, az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója a beruházás jelenlegi állásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják.

Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, az invesztíció révén 2.100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul. A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert.

A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió  négyzetméterre bővül a jelenlegi 2 millió négyzetméterről. Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük. Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban.
A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5.000 tonna.

AudiJelenleg 1.500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2.200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában. Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.



További cikkek


Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
Az Opel Magyarország nem támogatja a reexportot
A Mazda jövője most kezdődik
Kulcsszavak:
 
Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet Európában is kapható lesz az Edge Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet Az Audi Németország leginkább fenntartható vállalata Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet Létszámbővítésre készülnek a szlovákiai autógyárak
 
Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű

Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű

2012. április 28.
Az Opel az új OPC Astra részére a 206 kW/280 lóerős, 400 Nm-es motorhoz illően ...
Részletek
Ople OPC AstraAz Opel az új OPC Astra részére a 206 kW/280 lóerős, 400 Nm-es motorhoz illően nagy teljesítményű, kiváló kanyarvételre és kezes viselkedésre hangolt futóművet tervezett. A ZF Sachsnál gyártott futómű több különleges eleme javítja az autó menetdinamikáját: ilyenek a nagy teljesítményű rugóstagok (HiPerStruts) az első felfüggesztésben, a mechatronikus FlexRide futómű-rendszer, a mechanikus differenciálzár és a Brembo fékek. Széria a 19 colos könnyűfém-kerék, rajta 245/40 ZR Pirelli gumival.


Differenciálzár fokozza a stabilitást


Az Astra teljesítményét mechanikus, lamellás differenciálzár segít hajtóerővé alakítani. Ha túlforog az első kerekek egyike, akkor a differenciálba beépített két darab lamellacsomag, többlemezes, olajos tengelykapcsolóként hatva, meghatározott ellenállást fejt ki. A záróhatás (maximum 50 százalék) függ a lemezek összenyomásának erősségétől, hiszen ennek megfelelő nyomatékot tud átvinni a többlemezes kuplung. Minél enyhébb az összeszorítást végző ékpálya szöge, annál érzékenyebb a rendszer. Az OPC Astra esetében az ékszög gyorsításkor 45 fok, lassításkor, azaz fékezéskor és gázelvételkor pedig megint szétválnak a lamellák, így az ABS kifejtheti hatását az első kerekeken.

Sportos stílusra hangolt OPC-FlexRide futómű

A mechatronikus FlexRide futóművet úgy tökéletesítették és állították be, hogy a kívánt csillapítást és menettulajdonságokat adja. Az OPC Astra vezetőjének három különböző sport-mód áll rendelkezésére; mindegyik egyéni és sajátos élményét adja az ambiciózus hajtásnak.

Ople OPC AstraA Standard mód jó általános teljesítményt nyújt, miközben állandóan megmarad a mindennapi autózás komfortja. Az OPC Astra ebben a módban is ragyogóan kanyarodik, élénken reagál a kormányra, és alig dől meg. Gombnyomásra bejön a Sport mód, amely az oldaldőlés csökkentésével és direktebb kormányzással feszesebbé teszi a beállítást, és agilisebbé az autót. Az OPC mód felülmúlhatatlan vezetési élményről gondoskodik: a kormány még a Sport módhoz képest is direktebb, a motor még jobban veszi a gázt, a futómű pedig maximális teljesítményt nyújt. A műszervilágítás vörösre vált, jelezve, hogy OPC módban vagyunk.

Dinamikus futómű beállítás talajfogás-kontrollal

A jármű feletti maximális irányíthatóságot szolgálja a talajfogás-kontroll, amely még feszesebbre állítja a csillapítást, ezáltal az úthibán megdobott kerék a gyors kirugózásnak köszönhetően azonnal és lágyan fogja ismét az aszfaltot. Közben tovább csökken a karosszéria oldaldőlése, az autó remekül fekszik az úton, és csak úgy cikázik a kanyarokban.

A turbófeltöltős 1.6 GTC Astrához (132 kW/180hp) képest az OPC mérnökei körülbelül harminc százalékkal keményebb rugókat alkalmaztak, és tíz milliméterrel leültették az autót. Az élénk reakciók kedvéért feszesebb gumiperselyeket és hátsó futóművet építettek be.

Ople OPC AstraExtra-sportos autózáskor kikapcsolható az ESP

Akárcsak a FlexRide, az ESP menetstabilizáló is háromféle móddal alkalmazkodik a vezető többé vagy kevésbé sportos, nyugodt vagy kihívást kereső stílusához. Az OPC-hez optimalizált standard beállítás maximális biztonságot nyújt mindennapi helyzetekben, de az autó fölötti kontroll csökkenése nélkül. A Competitive (verseny) mód megemeli az automatika beavatkozási küszöbét, de határhelyzetben azért stabilizál a fékrendszer. Ha viszont öt másodpercnél hosszabban megnyomják az ESP gombot, akkor kikapcsol a biztonsági berendezés.

További cikkek

A Subaru Legacy ötcsillagos eredményt ért el a JNCAP új töréstesztjén
A škoda új kompakt limuzinja a Rapid nevet kapta
A Toyota leleplezi az új koncepció autóit a Pekingi Autókiállításon
Kulcsszavak:
 
Kiváló útfogású, exkluzív OPC Astra futómű A Maruti Suzuki több mint tízmillió autót adott el Indiában 2016-ban is a Kia vezeti a J. D. Power minőségi ranglistát 2016-ban is a Kia vezeti a J. D. Power minőségi ranglistát Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma
 
Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban

2012. április 28.
április 27-től ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repülési és űrhajózási...
Részletek
Közlekedési Múzeumáprilis 27-től ismét látogatható a Közlekedési Múzeum repülési és űrhajózási gyűjteménye a Petőfi Csarnok emeleti részén.

A látogatók nemcsak a több mint 50 eredeti repülőgépet (motoros és vitorlázó gépek), valamint számos eredeti repülőgép-motort tekinthetnek meg a kiállításban, hanem a számítógépes repülés-szimulátorokon túl beülhetnek egy Rubik-féle Góbé vitorlázó repülőgép pilótafülkéjébe is, ahol virtuálisan élhetik át a vitorlázórepülés élményét.

A kiállításban megtekinthető a Közlekedési Múzeum űrhajózási gyűjteménye is, amely eredeti műszerek, modellek, dokumentumok mellett olyan érdekességekkel is várja a látogatókat, mint Farkas Bertalan és Valerij Kubászov parancsnoki egységének méretpontos másolata, amelybe bárki beleülhet, vagy a Marson évek óta működő Opportunity marsjáró 1:1 arányú másolata.

Farkas Bertalan eredeti Szojuz leszálló egysége a Közlekedési Múzeum főépületében tekinthető meg, és a látogatók állandó kérdése, hogy miként fért el az űrhajóban két ember?  Az Űrhajózási Kiállításban a méretpontos másolat erre is választ ad.

A Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállítás 2012. április 27-én 10 órától látogatható. A kiállítás előre láthatóan október közepéig lesz nyitva.

Közlekedési MúzeumRepüléstörténeti és Űrhajózási állandó Kiállítás nyitva tartása:

április 27. péntek 10-16 óra,
ápr. 28. szombat 10-17 óra,
ápr. 29. vasárnap 10-17 óra,
ápr. 30. hétfő: zárva,
május 1. kedd 10-18 óra.

Május 1. utáni nyitvatartási rend:

péntek 10-17 óra,
szombat, vasárnap 10-18 óra.







További cikkek


A Wizz Air egyik bázisrepterévé fejlesztenék a debreceni légikikötőt
Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
Zöld energiával működő járműveiket teszteltek a Hungaroringen
Kulcsszavak:
 
Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Negyven éves a Volkswagen Passat Negyven éves a Volkswagen Passat Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre 60 éves a DS! 60 éves a DS! Genfben bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar Genfben bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar
 
Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept

Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept

2012. április 28.
Az Ibiza CUPRA Concept a legtömé- nyebben hordozza a SEAT génjeit – kiemelke- dő...
Részletek
Ibiza CUPRA ConceptAz Ibiza CUPRA Concept a legtöményebben hordozza a SEAT génjeit – kiemelkedő teljesítmény, a legkorszerűbb műszaki tartalom és hiánytalan felszereltség, mindez következetesen megalkotott, érzelemmel teli formába öntve.

132 kW / 180 LE, hétfokozatú DSG sebességváltó váltófülekkel, XDS elektronikus differenciálzár, nagyteljesítményű fékek – a magas műszaki színvonal éppúgy része az új Ibiza CUPRA Concept-nek, mint a számos innovatív részletet felvonultató felszereltség. Jó példa erre az opcionális SEAT Hordozható Rendszer (SEAT Portable System), amely navigációs és szórakoztató funkciókat egyaránt kínál, ráadásul kivehető, hogy az autótól távol is lehessen használni.

„új, erősen hangsúlyos formatervezésével, innovatív műszaki megoldásaival, színvonalasabb belsőterével és még tovább javított minőségével az új Ibiza CUPRA Concept egyértelműen kifejezi, hogy merre tart márkánk fejlődése.” – mondta James Muir, a SEAT elnöke. „Az érzelemteli formatervezés és a kifinomult menetdinamika minden egyes kilométeren élvezetes vezetést garantál. Azért a Pekingi Autókiállításon mutatjuk be az Ibiza CUPRA Concept modellt, mert ez a kompakt atléta fontos szerepet játszik majd márkánk fejlődésében ezen a kulcsfontosságú piacon.”

Kifejező formatervezés erőteljes vonalakkal

Az új Ibiza CUPRA Concept kifejező formatervezése már első pillantásra is kiváló képességeiről árulkodik – a kompakt "atléta" masszív és erőteljes kiállású. A széles hűtőrácsot és erőt sugárzó levegőbeömlőket viselő új arc jól kihangsúlyozza az Ibiza CUPRA Concept szélességét, testességét és erejét. Az első fényszórók kifinomult formája is igazolja, hogy a SEAT tervezői a részletekre is nagy figyelmet fordítottak.

Ibiza CUPRA ConceptA fényszórók éles vonalai a SEAT formanyelvének jellegzetességei, ugyanakkor tökéletesen illeszkednek az Ibiza szoborszerű formájához. A fényszórók vonalát követő LED-es nappali menetfények a modellt azonosító egyedi fényjelként is szolgálnak, akárcsak a LED-es hátsó lámpák. A bi-xenon fényszórók műszakilag tökéletes megvilágítást biztosítanak, míg a méretes ködfényszórók a kanyarvilágítás szerepét is betöltik. A háromajtós sportkupé oldalnézetét határozottan megrajzolt vonalak és élek keltik életre, ezek dinamizmusát pedig az izmos hátsó vállak és a 17 colos kerekek hangsúlyozzák ki. A feketére fényezett külső tükrök erős kontrasztot alkotnak a Pekingben kiállított CUPRA Concept összetéveszthetetlen Crono sárga fényezésével. Végül, de nem utolsósorban az autó erőt sugárzó hátulja is kiemeli az Ibiza CUPRA különleges szerepét, hogy új mércét állítson fel a kompakt sportkocsik között – a széles lökhárító sárgára fényezett része a tekintélyes mattfekete diffúzort és a trapéz alakú kipufogócsővéget keretezi.

Letisztult belső tér a legjobb minőségben

A külső megjelenés érzelmi töltete az Ibiza CUPRA Concept belső terében, valamint a minimalista formájú és letisztult elrendezésű műszerfalon is megnyilvánul. A kivételes minőségérzet és a pontos kidolgozás a SEAT magas követelményeit tükrözik. A CUPRA logóval és a DSG sebességváltó váltófüleivel ellátott új, sportos kormánykerék, az egyedi műszerek és az ikonikus CUPRA külső sárga fényezésével megegyező színű oldalsó díszítéseket viselő, bőrkárpitozású sportülések egytől egyig világosan mutatják az Ibiza csúcsmodelljének különleges szerepét.  Az Ibiza CUPRA Concept-tel garantált a vezetés élménye és öröme.
Ibiza CUPRA Concept



















További cikkek


A SEAT jelentősen bővíti tevékenységét Kínában
Már Indonéziában is gyártják és forgalmazzák az Ertigát
A Range Rover Evoque nyerte a „2012. év Női Autója” címet
Kulcsszavak:
 
Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept Tovább csökkent a benzin ára Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept Európa legnagyobb Beetle-találkozója tízéves jubileumát ünnepli Egy ikon új generációja - SEAT Ibiza CUPRA Concept Az új S 1000 XR – stílus és funkcionalitás sportoláshoz és kalandokhoz
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11521 - 11530