Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11561 - 11570 |
A Berner ügyel a részletekre |
||
2013. február 02.
Berner több mint 5 évtizede az egyik vezető direktértékesítő vállalat rezsianyagok és szerszámok területén a szakipar, járműipar valamint az ipar professzionális felhasználói számára.
|
Nemzetközi szinten működő vállalatcsoportként Európa-szerte a Berner több mint 8.000 munkatársa révén – ebből több mint 5.000 a Külszolgálatban tevékenykedik – gondoskodik ügyfeleiről, és látja el őket tanácsokkal. Legfőbb célunk ügyfeleinkkel történő sikeres partneri viszony kialakítása A vállalat egyik legfontosabb sikertényezője, hogy a termékválaszték ügyfél-célcsoportoknak megfelelően került kialakításra és az ügyfelekkel folytatott szoros és állandó párbeszéden alapul. A helyi piacok adottságaihoz és az ügyfelek igényeihez történő alkalmazkodásnak köszönhetően a Berner rugalmasan tud igazodni a különböző felhasználókhoz. Direktértékesítőként a lehető legközelebb állnak az ügyfelekhez. A Berneres területi képviselők szakmabeliek és jó ismerik saját szakterületüket. Közvetlenül a helyszínen folytatott párbeszéd, tanácsadás és egyéni bánásmód– teljesen mindegy, hogy hol, az építkezésen, a műhelyben vagy az irodában – náluk első helyen állnak. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, berner, szerviz
|
|
|||||
|
||||||
Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac |
||
2013. február 02.
Tavaly 85 500 új autót értékesítettek Romániában, közel 21 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben - közölte pénteken a román autógyártók és importőrök egyesülete (APIA).
|
Tavaly 85 500 új autót értékesítettek Romániában, közel 21 százalékkal
kevesebbet, mint 2011-ben - közölte pénteken a román autógyártók és
importőrök egyesülete (APIA). A piacot a használt autók importjának látványos emelkedése vetette vissza: tavaly 175 ezer használt személygépkocsit vittek az országba, 85 százalékkal többet, mint 2011-ben. Gyakorlatilag kétszer annyi használt kocsit vittek be Romániába, mint ahány új autót sikerült eladni, és ami az APIA szerint még aggasztóbb: a külföldről érkező autók közel fele tíz évnél öregebb volt. A román autógyártás mindazonáltal 0,8 százalékkal bővült, és elérte 337 765 darabot, az export csaknem 8,5 százalékos bővülésének köszönhetően. A legkeresettebb román exportmodell a Dacia Duster hobbiterepjáró volt 135 ezer eladott darabbal. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, dacia, duster, román, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben |
||
2013. február 02.
Az Audi szenzációt keltett a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon, amikor bemutatta az önműködően közlekedő autóját.
|
A német autógyártó most első alkalommal konkrétan beszél arról az időpontról, amikor az önműködő autó koncepciója valósággá válhat az utakon: "úgy gondoljuk, hogy a sorozatban gyártott, önműködő vezetési funkcióval ellátott autó műszakilag még ebben az évtizedben megvalósítható lesz "- jelentette ki Rupert Stadler az Audi AG igazgatótanácsának elnöke Münchenben. Az Audi a Las Vegasi Fogyasztói Elektronikai Szalonon (CES) bemutatta, hogy egy önműködő jármű, hogyan tudja átvenni az irányítást a vezetőtől a közúti forgalomban. Most a törvényhozókon a sor, hogy megfogalmazzák az önműködő autóra vonatkozó, a felelősséget és kötelezettségeket szabályozó jogszabályokat. Rupert Stadler ugyanakkor továbbra is hajthatatlan egy dolgot illetően: „Az olyan progresszív márka számára, mint az Audi, a gépjármű vezetője mindig képes lesz maga eldönteni, hogy mikor igényeli ezt a segítséget." Az Audi AG igazgatótanácsának elnöke arról is meg van győződve, hogy a tisztán a járműhöz kötődő szolgáltatások felett álló, és azokon túl is mutató innovatív szolgáltatások a márka hozzáadott értékének fontos részét fogják képezni. „A holnap járműve nem csupán utasokat szállít, hanem információkat is”- hangsúlyozta Rupert Stadler a Handelsblatt konferenciáján tartott beszédében. Tovább bővíti az Audi a vezetői segédrendszerek széles palettáját, így az érzékelő rendszerek mellett a jövőben növekvő hangsúlyt helyez arra is, hogy az autót és a vezetőjét, az internetet és az infrastruktúrát mintegy hálózattá fogja össze. Miután átfogó biztonsági és kényelmi funkciókat, illetve személyre szabott internet-szolgáltatásokat nyújt a vezető számára, az Audi már most vezető szerepet élvez a prémium szegmensben. Az ’Audi connect’ testre szabott megoldásokkal szolgál a vezető számára, mely egy a cloud és back-end (tároló és háttérszolgáltatások) megoldások intelligens hálózatba kapcsolásának eredménye. Ide tartoznak a Google Earth és a Google Maps Street View képeivel folytatott navigációtól az „Audi Verkehrsinformationen online” szolgáltatásán át, az időjárási adatok, repülési és vasúti információkon keresztül egészen a közösségi oldalak, mint például a Facebook és a Twitter használata. "Az Audi minden vonatkozásban a legnagyobb mobil kommunikációs eszköz" - tette hozzá Rupert Stadler az IT menedzserek konferenciáján. Az Audi elnöke elmondta azt is, hogy a gépjárművezetők által az autóban eltöltött idő egyre biztonságosabb, információdúsabb és hasznosabb lesz a tartalmas időtöltés szempontjából. Az Audi a gépjárműveiben a hardvert, mint grafikai chipeket és a multimédiás egységeket a jármű fejlesztési ciklusától leválasztotta. Ez biztosítja, hogy a chipek és a multimédiás eszközök mindig lépést tudjanak tartani a gyorsan fejlődő elektronikai iparral. Kulcsszavak: audi, fejlesztés, jármű, járműipar, önműködő, parkoló
|
|
|||||
|
||||||
Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések |
||
2013. február 02.
A Győrhöz közeli péri reptér bővítéséhez szükséges engedélyeket megszerezték, elindultak a munkák közbeszerzési eljárásai – közölte Vadász László, a légikikötőt üzemeltető társaság ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.
|
Elmondta: a pályaépítésre és a fénytechnika megújítására már kiírták a tendert, amelyet a műszeres leszállító rendszeré és újabb kiszolgáló eszközöké követ majd. A pálya júniusra, a leszállító rendszer valamivel később készül el, a munkák az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak. „A fejlesztések után Boeing-737-es, Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják majd a repülőteret, de a low cost légitársaságok egyelőre azért nem repülhetnek Pérre, mert nagy tömegű utas kiszolgálásához még nincsenek meg a létesítmények” – mondta, jelezve, ehhez egy újabb fejlesztési ütemre van szükség. A mostani ugyanis azt szolgálja, hogy a régió gazdasági életének szereplőit ki tudják szolgálni légi közlekedési lehetőséggel, de miután felkészültek a tömeges személyforgalomra, már csak idő kérdése, hogy ezek a szolgáltatók megjelenjenek itt - mondta. Ehhez a következő években korszerű utasterminált és a mostani, pár tucat járművet befogadónál jóval nagyobb parkolót, valamint a repülőgépeknek szánt várakozóhelyet kell építeniük. Jelentős kiadást jelent majd az is, hogy az utasszám bővülése esetén új közúti kapcsolatot kell teremteni a légikikötő és a közeli főút között, mert a most meglévő, kétsávos szakasz nem fogja elbírni a forgalmat. Vadász László szavai szerint a bővítés után egyből fejlődésnek indulhat a turizmus, hiszen az ebben a régióban élők kötik le a repülőgépes utak jelentős hányadát, de akár a főváros közelében élők számára is vonzó lehet indulási pontként a légikikötő. „Budapest agglomerációjának nyugati végéről gyorsabban és biztosabban ide lehet érni, mint Ferihegyre” – jegyezte meg. Hozzátette: azzal számolnak, hogy a következő években a fejlesztésekre uniós forrásokat is be tudnak vonni. A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10 és félről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő. Az építési munkálatok becsült költsége 4,17, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet. Kulcsszavak: a320, airbus, airport, fejlesztés, gazdaság, légi közlekedés, pér
|
|
|||||
|
||||||
Kínaiak mentik meg a londoni taxikat |
||
2013. február 02.
Megmenekültek a legendás londoni taxik, miután egy kínai autógyár teljes egészében átvette a régies vonalvezetésű járművek pénzzavarba került gyártóját.
|
A kínai Geely autógyár alig több mint 11 millió fontsterlinget, vagyis körülbelül 3,7 milliárd forintot adott a Manganese Bronze Holdings-ért (MBH), amelyben korábban már 20 százalékos részesedést szerzett. A társaság 2007 óta nem termelt nyereséget, és tavaly tovább gyengült a pénzügyi helyzete, miután egy biztonsági probléma miatt 400 kocsit kellett visszahívni. A vállalatot tavaly október óta csődgondnok irányítja. Az MBH megvásárlásával biztosítottá vált az Egyesült Királyság emblematikus járművének jövőbeni gyártása - áll az üzletről kiadott közleményben, amelyből kiderül: a megállapodást a tárgyalásokkal 2012 óta megbízott PricewaterhouseCoopersszel (PwC) kötötte meg a Geely UK Limited. Utóbbi a Volvo Cars-t is felvásárló Zhejiang Geely Holding Group leányvállalata. A vásárlás a teljes vagyonra vonatkozik, a gyártósorra, a berendezésekre, szerszámokra és a kapcsolódó szellemi tulajdonjogokra, a márkanevekre és az üzleti kapcsolatokra. A kínai vállalat megszerezte az MBH-vel korábban Sanghajban közösen alapított vegyesvállalatuknak az MBH kezében lévő 48 százalékos tulajdoni hányadát is, az el nem adott autókkal. A Geely sajtóközleménye szerint a vállalat folytatni kívánja a TX4-es taxik gyártást, a már meglévő Coventry városi üzemben, a jelenlegi munkavállalók lehető legtöbbjének alkalmazásával, és az üzleti lehetőségek függvényében növelni szeretnék a létszámot. A vevők célja, hogy "a régi alapokon a cég hosszú távon, a kereskedelmi lehetőségek kihasználásával nyereségesen működjön". Li Sufu az anyavállat elnöke a vásárlással kapcsolatban kifejezte örömét és cége eltökéltségét arra, hogy visszaállítsa a sikerét "ennek a totemisztikus márkának, amelyet ismernek, elismernek és csodálnak a világ minden táján". Boris Johnson, London polgármestere szintén azt nyilatkozta, hogy örül, amiért a Geely biztosította London egyik szimbólumának, a London Taxi Company-nak a jövőjét. Kulcsszavak: gazdaság, geely, járműipar, kína, london, taxi
|
|
|||||
|
||||||
Az Audi A1 az év legjobb kisautója |
||
2013. február 02.
Az „auto motor und sport” magazin (ams) olvasói szavaztak a "2013 Legjobb autói"-ról. Az Audi A1 első helyen végzett a „Kisautó” kategóriában, megismételve ezzel a 2012-ben megszerzett győzelmét.
|
Az Audi család legkisebb modellje népszerű Európa legnagyobb példányszámú magazinjának olvasói körében. A négykarikás márka első helyen végzett a „Kisautó” kategóriában az Audi A1-nek köszönhetően. A „Középkategóriás” autók között második helyen végzett az Audi A5/A5 Sportback. A „Felsőközép” kategóriában az ingolstadti gyártó a második és a harmadik helyet szerezte meg az A6/A6 allroad és az A7Sportback modellekkel. A sportkocsik kategóriájában az Audi a harmadik helyet szerezte meg az R8 modellel, a terepjárók kategóriájában pedig az olvasók a harmadik helyre szavazták az Audi Q5-öt, míg az összes „Középkategóriás” modell közül az Audi A3 a harmadik helyen végzett. E győzelemmel az Audi tovább írja a "legjobb autók" sikertörténetét. Idén az „auto motor und sport” magazin immár 37. alkalommal szavaztatta meg olvasóit. A szavazásban 112 877 fő vett részt, tíz kategóriában 373 modellt választottak meg. Kulcsszavak: a1, audi, díj, kisautó, német, új autó
|
|
|||||
|
||||||
A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin - február 2-i adásának tartalmából |
||
2013. február 01.
A Jazzy Streetben, 2013 február 2-tól, havonta egyszer autó- és motorsport magazin indul, a RallyCafé újsággal közösen.
|
Hírek érdekességek, riportok versenyekről és versenyzőkkel, sportos autók tesztje és sok más érdekesség várja majd a motorizált sportok kedvelőit. A mostani adásba, az Observer médiafigyelő két munkatársa érkezett vendégségbe. Juhász Melinda és Dóka Attila a Magyar Autó és Motorsport Hősei 2012 címmel készítettek egy olyan különleges könyvet, amiből a versenyzőkről, a versenyekről és a technikai érdekességekről is sokat megtudhatnak az olvasók. A műsorban Mihályi Csabával a RallyCafé főszerkesztőjével beszélgetünk érdekes témákról és háttér információkról, többek között az is szóba kerül, hogy várhatóan 2014-15 körül, az F1-es pilótákat zárt kabinnal épített versenyautóval láthatjuk majd száguldani, és hogy Timo Glock kikerült a Forma1 mezőnyéből, de a BMW rögtön szerződtette... A műsor "sportos" vendége Jávor Dániel úr, aki a BMW csoport PR igazgatójaként a bajor márka és a Mini sportsikereiről, és a fejlesztésekről beszél majd, de a tesztrovatba begördülő BMW 114i Sport Line modell tesztjébe is bekapcsolódik. A tesztből kiderül, hogy mi köze a nagymamának és a farkasnak a BMW 114i-hez, hogy képes-e felvenni a versenyt ez a hátsókerék-hajtású autó a fronthajtásos modellekkel havon, jégen, hegynek felfelé, és az ECO módot mikor használhatjuk valóban takarékosan. Fényt derítünk rá, hogy elegendő-e a 102 lóerő a sportos élményekhez, és arról is szót ejtünk, hogy miért kellene alacsonyabbra tenni a könyöklőt... A Műsorban telefonon beszélgetünk a már említett könyvben is szereplő Wéber Gáborral és Talmácsi Gáborral a 2013-as évről. A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street autósport mellékletének, a RallyCafé magazinnak a műsorvezetője, Bögös Sándor. - Ismétlés kedden 20 órától. Kulcsszavak: ajánló, jazzy street, rádió, wéber gábor
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban |
||
2013. február 01.
Jelentősen csökkent a forgalomba helyezett személygépjárművek száma januárban a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ennek fő oka, hogy az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, ezért sok ügyfél 2012-re halasztotta az előző évben megrendelt járművének forgalomba helyezését - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-vel pénteken.
|
Az MGE a DataHouse adatai alapján azt írta, hogy 2013 januárjában 3649 személygépjárművet helyeztek forgalomba, 26 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kisméretű haszonjárműveknél a csökkenés 26 százalék volt (650 darab), a motorkerékpároknál 22 százalék (35 darab). A nagy haszonjárműveknél ugyanakkor 87 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett járművek száma (297 darab). Az MGE megjegyzi azt is, hogy ilyen alacsony értékesítési volumennél havonkénti összehasonlításnak nincs értelme, mert ebből semmiféle reális következtetés vagy trend nem vonható le, erre majd a féléves adatok alapján lesz lehetőség. Ezzel együtt megjegyzik: a személygépjárművek esetében az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése nem várható, de kismértékű növekedésre számítanak. Az MGE szerint 2013-ra a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges. Az egyesület szerint a részben magánhasználatra is vásárolt kishaszon járművek forgalmának megtorpanása részben a használók takarékosabb gazdálkodásából adódik. Véleményük szerint jelentős előrelépés itt sem várható 2013-ban. Kiemelik, hogy a motorkerékpár piacot sújtja most már negyedik éve legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú motorok az év tavasza óta vezethetők "B" kategóriás jogosítvánnyal, a várt és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta. Ennek megfelelően az előrejelzésük itt is nagyon óvatos a növekedés tekintetében. Közölték, a nagyhaszon járművek forgalomba helyezése esetében a 2011. évi jelentős előrelépés és piaci növekedés után várható volt némi megtorpanás, amely kisebb lett, mint amire számítottak. Ezen a piacon szolid emelkedést várnak 2013-ban a januári jelentős többlet ellenére is. Az MGE elemzésében felhívja a figyelmet arra is, hogy a jelentősen növekvő használtautó import szerkezete igen kedvezőtlen irányt vett. 2008 és 2012 között az 1-5 éves korú használt autók aránya 76 százalékról 25 százalékra esett vissza, miközben a 11-15 éves autók aránya 5 százalékról 34 százalékra, a 15 évnél idősebb autók aránya pedig 3 százalékról 21 százalékra emelkedett. Mindez azt jelenti, hogy az ország Európa roncstemetőjévé válásának folyamata beindult, mivel a behozott használt autók 55 százaléka idősebb 11 évesnél. Kulcsszavak: gazdaság, gépjármű, haszongépjármű, személyautó, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Új vezetőt neveztek ki az Opel élére |
||
2013. február 01.
új vezérigazgatót neveztek ki az Opel német autógyártó társaság élére, Karl-Thomas Neumann a Volkswagentől érkezett, és azt várják tőle új munkahelyén, hogy nyereségessé teszi a céget.
|
A menedzser a pénteki német sajtóban idézett első nyilatkozatában hangsúlyozta: a piaci részesedés növelése és a nyereségesség helyreállítása nagy feladat, de meg van győződve arról, hogy sikerül a fordulat. Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 1,4 milliárd euró veszteséget termelt. Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke tavaly júliusban távozott. Azóta ideiglenesen Thomas Sedran stratégiai igazgató irányítja a vállalakozást. Karl-Thomas Neumann március 1-jén veszi át a feladatokat, ő lesz az Opel 20. vezérigazgatója 1948 óta. Az 51 éves autóipari szakember legutóbb a Volkswagen kínai leányvállalatának elnök-vezérigazgatójaként dolgozott. Beszámolók felhívják a figyelmet, hogy valamennyi elődjénél nagyobb befolyása lesz az Opelnél, mert nem csupán a vállalat vezetését bízták rá, hanem a tulajdonos General Motors (GM) európai tevékenységét összefogó cég - a GM Europe - elnöki tisztségét is, és kinevezik a GM alelnökének is. A német menedzser így az Opel mellett a GM valamennyi márkájának európai pozicionálásáért is felel, és a legmagasabb szinten vesz részt az amerikai társaság döntéseinek meghozatalában. Mindennek az az üzenete, hogy a GM nagyobb figyelmet fordít Európára. Az Opel ezentúl nem csak az óriáscég egy "függeléke" lesz, az Opel vezetője pedig nem egyszerűen a detroiti központ "helytartója" - írta a Die Welt. Korábbi beszámolók szerint az Opel a modellkínálat bővítése és az export révén igyekezik kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni. Kulcsszavak: autógyár, gazdaság, gm, opel
|
|
|||||
|
||||||
LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra |
||
2013. február 01.
Mi történik, ha összehozzuk a Nismo megfizethető teljesítménnyel kapcsolatos filozófiáját a világ első, elérhető árú, nagy sorozatban gyártott elektromos autójával?
|
A válasz a Nissan LEAF Nismo RC, egy, a célnak megfelelően kialakított, versenyzésre alkalmas szénszálas műanyag karosszériás prototípus, lítium-ion akkumulátoros, 100%-ban zéró-emissziós hajtáslánccal. Bár hátsó ajtóktól, hátsó ülésétől, csomagtartójától, navigációs és audio-rendszerétől, szőnyegeitől és egyéb kényelmi felszereléseitől „megszabadították", a sorozatgyártású LEAF-fel azonos családjegyei nyilvánvalóak. Az RC a versenyzésre utal, s e speciális LEAF-et azért hozták létre, hogy bemutassa, milyen lehetőségeket kínálnak a környezettudatos autók a motorsportban. Az autó a 2011-es New Yorki Autókiállításon mutatkozott be. Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke ezt mondta a média képviselőinek és VIP-vendégeknek: "A Nismo és a Super GT, valamint a FIA GT1 csapatok mögött álló mérnökök tehetségét összevonva a Nissan LEAF Nismo RC gördülő laboratóriumként fog szolgálni a az elektromos autók és az aerodinamikai rendszerek fejlesztésének felgyorsítása érdekében, s egyben új alapként szolgál a zöld motorsport-sorozatok kidolgozásához." A Nissan LEAF Nismo RC-t igazi versenygépnek tervezték, s ehhez a fő lépést a teljesen szénszálas műanyagból készült önhordó karosszériája jelentette. A három darabból álló burkolat eleje és hátulja levehető, rögzítettek az ablakai, elöl és hátul LED-esek a lámpái és a vezető által állítható a hátsó légterelője. 20mm-rel hosszabb az eredeti LEAF-nél, szélessége 1700 mm. 350 mm-rel alacsonyabb, hasmagasságát pedig mindössze 60 mm-re csökkentették. önsúlya 938 kg, ami kb. 40%-kal kevesebb, mint a sorozatgyártású LEAF-é. A Nismo RC alap-elrendezése jól láthatóan eltér az eredetitől, hiszen az akkumulátor-csomag, a villanymotor és az áramátalakító középre került, s az első kerekek helyett a hátsók a hajtottak. A Nismo RC elöl-hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztésű, a fékerő-elosztás a vezető által állítható. 18 collos, 6 küllős kerekeire P225/40R18 Bridgestone verseny-abroncsokat szereltek. A sorozatgyártású Nissan LEAF-hez hasonlóan a Nismo RC energiaforrást egy 48 kompakt modulból álló lítium-ion akkumulátor képezi, amely egy 80 kW-os, 280 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronmotort hajt. Az akkumulátor a hátul elhelyezett, a CHAdeMO szabványnak megfelelő gyorstöltő csatlakozón keresztül 30 perc alatt tölthető fel tároló képességének 80%-áig. Más versenyautóktól eltérően a Nismo RC-nek nincs kipufogócsöve, nem bocsát ki zajt és káros anyagokat. Az autó 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, csúcssebessége 150 km/h. Verseny-körülmények között 20 percig működik egy feltöltéssel. Bemutatkozása óta a világ különféle motorsport-rendezvényein speciális bemutatókat tartottak vele, melyek mindenütt tömegeket vonzottak. Ezek közé tartozott a franciaországi Le Mans-i 24 órás verseny, az angliai Goodwoodi Sebesség-Fesztivál, ahol első elektromos versenyautóként teljesített egy mért kört a híres verseny Hill Climb futamában. Kulcsszavak: elektromos, leaf, nismo, nissan, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11561 - 11570 |