Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11571 - 11580
Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija

Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija

2012. április 19.
Az Orient Expressz 1912-ben gyártott, ma is üzemképes, tíkfából készült ...
Részletek
Orient ExpresszAz Orient Expressz 1912-ben gyártott, ma is üzemképes, tíkfából készült étkezőkocsija idén ünnepli 100 éves születésnapját, és a közönség is kipróbálhatja a Budapest-Gödöllő útvonalon közlekedő Gyertyafény Expresszen május 11-én.

Szendrey András, a MáV Nosztalgia Kft. igazgatója sajtótájékoztatón elmondta, hogy az indiai tíkfából készült vasalvázas kocsi a Közlekedési Múzeum tulajdonában van és védettségét élvezi. A vagont a prágai Smichow gyárban készítették a világhírű Orient Expressz flottájának tagjaként, az étkezőkocsi Párizs és Isztambul között közlekedett. Később Budapesten, a Közlekedési Múzeum előtt állt és büfé kocsiként szolgált. "Egy nagyobb javítást követően 1987-ben került újra a sínekre: a nosztalgia vonatok egyik vezéreként dolgozott. A vasút százötven éve működő iparág, amelyben ritkaságnak számít egy 100 éves üzemképes jármű. A Vasúttörténeti Parkban több mint 130 felújított jármű van - magyarázta az igazgató.

Az Orient Expressz étkezőkocsija egyik oldalát a francia vonattársaság rézből készült címere, a gyártás dátuma, másik oldalát pedig a Nemzetközi Vasúti Hálózat felirat díszíti, a kilincsek és a kapaszkodók is rézből készültek, a kocsi belsejét intarziák és nagy tükrök ékesítik. Szendrey András arról is beszélt, hogy a 30 millió forintos felújítást támogatók segítségével valósították meg. A Párizsból indult Velence-Simplon Orient Expressz május 10-én érkezik Olaszországból Budapestre és tart egy pihenőnapot. Ekkor hat kocsival és 30 főnyi személyzettel kapcsolódik a magyar szerelvényhez, köztük az Orient Expressz étkezőkocsijához.

Orient ExpresszA monarchia korabeli királyi utazások szokásait követve a Nyugati-pályaudvar Királyi várójában zeneszó mellett gyülekeznek az utasok és Gödöllőn szintén a Királyi váró nemrég felújított részében tartják az ünnepséget, amelyen a MáV Szimfonikus Zenekar vonósnégyese játszik. Az ételeket Kovács Lázár séf fogja készíteni. A főfogás rakott harcsa lesz mikrozöldségekkel, aztán a Pilisből származó őzgerinc friss erdei géva- és kucsmagombával, desszertként pedig túróhabot szolgálnak fel karamellöntettel. A francia kocsiban pedig tengeri halakat, normandiai báránybordát, francia sajtokat és erdei gyümölcsös parfét kínálnak.

A május 11-én induló születésnapi különvonatra, a Gyertyafény Expresszre a jegyek korlátozott számban, elővételben válthatók. További információk a www.mavnosztalgia.hu oldalon érhetők el.

További cikkek

100 milliárdos hitelkeret a közösségi közlekedés fejlesztésére
Helyet cserél a parkolósáv és a kerékpársáv az Andrássy úton
A kormány kibővíti az M0 nagyprojektet
Kulcsszavak:
 
Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija Megérkezett a BMW 2-as Active Tourer Újra lesz Volkswagen Microbusz,  és ezúttal elektromos lesz Újra lesz Volkswagen Microbusz, és ezúttal elektromos lesz Útra kel az Orient Expressz százéves étkezőkocsija A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezése
 
2014-re lehet 4-es metró

2014-re lehet 4-es metró

2012. április 19.
Műszakilag 2014 tavaszára befejezhető a 4-es metró építése, ezért Budapest vezetése ...
Részletek
2014-re lehet 4-es metróMűszakilag 2014 tavaszára befejezhető a 4-es metró építése, ezért Budapest vezetése rendkívüli lépéseket tett az elmúlt hetekben - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek.

A főpolgármester a lapnak kifejtette: az előző ciklusban kötött "botrányos" szerződések miatt mára csaknem 400 milliárd forintra duzzadt beruházást új vezetők fejezhetik be a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projekt Igazgatóság élén.

A főváros lépését nemcsak a kényszer, hanem a parlamentben elfogadott új metrótörvény is indokolja. A szervezetet ezután nem a közlekedési társaság vezérigazgatója, hanem Radnay Tibor irányítja, aki eddig a Metróber Kft. műszaki igazgatójaként dolgozott, helyettese pedig szakjogász lesz - mondta a lapnak a főpolgármester.

Szerinte a legnagyobb probléma, hogy a metróépítésben a világban szokásos egységes generálkivitelezői megbízás helyett 2005-ben és 2006-ben összesen 17 külön vállalkozói szerződést kötöttek. Ennek alapján jelenleg csaknem 105 milliárd forintot követelnek az érintett vállalkozások. Elképesztőnek nevezte például a metrókocsik szállításához kapcsolódó Siemens-szerződést.

Hiába rendezték ugyanis a francia Alstom-szerelvények ügyét, mert a csúszás miatt a Siemens nem kezdhetett hozzá az elektromos és biztonsági berendezések kialakításához. A korábbi MSZP-SZDSZ-es városvezetés hozzájárulásával a dokumentum alapján a németek most már több tízmilliárd forintot követelnek Budapesttől.

2014-re lehet 4-es metró"Szimpla hülyeségből ilyen szerződést nem lehet aláírni" - mondta a főpolgármester. Hozzátette: a főváros a hetekben ismét az ügyészséghez fordult, most már a beruházás befejezését, így a 181 milliárd forintos uniós támogatást is veszélyeztető kivitelezői szerződések miatt.










További cikkek


100 milliárdos hitelkeret a közösségi közlekedés fejlesztésére
A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezése
A napokban megállapodás lehet a BKV ügyében
Kulcsszavak:
 
Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök három nap alatt Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök három nap alatt Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere 2014-re lehet 4-es metró Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon
 
Túl kicsik a kocsik a német rendőröknek

Túl kicsik a kocsik a német rendőröknek

2012. április 19.
Túl kicsik a kocsik a rendőröknek Német- országban, mármint azok az Opel Insigniák ...
Részletek
Túl kicsik a kocsik a német rendőröknekTúl kicsik a kocsik a rendőröknek Németországban, mármint azok az Opel Insigniák, amelyekkel lecserélnek 800 járőrautót.

A váltás 7 milliárd forintnyi összegbe kerül, eddig 200 kocsit kaptak meg. Bár az autótípust előzetesen kipróbálták, csak most eszméltek rá, hogy nem kellően tágas. Nem valószínű, hogy a rendőrök időközben nőttek, így aztán Hessen tartomány belügyminisztériumának kocsitesztelői vagy kisebbek az átlagrendőrnél, vagy felületesek, nevezetesen nem próbálták ki golyóálló mellényt is viselve teljes rendőri felszerelésben az autókat.

A minisztérium váltig állítja, hogy megfelelően tesztelték a kocsit, de tudnak a problémáról - adta hírül az austriantimes.at című osztrák hírhonlap.

További cikkek

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára megkezdte a B-osztályos személyautók kiszállítását
Emelkedett az új személygépkocsik száma Szlovákiában
új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak
Kulcsszavak:
 
Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat Túl kicsik a kocsik a német rendőröknek Audi: külföld felé tolódik a járműgyártás súlypontja Túl kicsik a kocsik a német rendőröknek Marco Wittmann második győzelmét ünnepelte a BMW a Hungaroringen Túl kicsik a kocsik a német rendőröknek Elképesztő, amit a Tesla művel
 
Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár

Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár

2012. április 19.
Egy új generáció pulzusa lüktet: a Mercedes az Auto China kiállításon mutatja ...
Részletek
Mercedes Concept Style CoupéEgy új generáció pulzusa lüktet: a Mercedes-Benz az Auto China kiállításon (2012. április 23 – május 2.) mutatja be a Concept Style Coupét, a kompakt kategória következő hazai gyártású sportos kupé avantgárd designtanulmányát.

A Daimler AG két hete indította be a termelést az új kecskeméti személyautó gyárában, amely alkalomból tartott sajtókonferencián Dr. Dieter Zetsche bejelentette, hogy az új üzemben gyártják majd a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét. Kihangsúlyozta továbbá az új gyártóüzem jelentőségét: „A gyártás kecskeméti beindításával megkezdődik a Mercedes-Benz offenzívájának második lépcsője a prémium-kompakt-szegmensben.”

Ez a négyajtós kupé valóságos stílusforradalmár: nonkonformista, provokáló és maszkulin. Műszaki újdonsága többek között a feltűnő fényszóró innovatív irányjelzővel, az új négyhengeres, benzines turbómotor (155 kW / (211 LE) és a 4MATIC összkerékhajtás.

„A Concept Style Coupé designja kifejező és erőteljes“, mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Nagy felkiáltójelet írunk ezzel! Ezentúl ez lesz a középkategória sportos autóinak etalonja.“

„A széria-közeli Concept Style Coupé az avantgárd design új mércéje a középkategóriában“, hangsúlyozta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke. „Lélegzetelállító arányok, érzéki, lendületes felszíni modellezés és szoborszerű felületek fejezik ki dinamikus formanyelvünket.“

Miután rövid időre feltűnt az Avant/Garde Diaries rendezvényen (2012. április 19 – május 10.) Los Angelesben, a Mercedes-Benz  Concept Style Coupé a pekingi Auto China (2012. április 23 – május 2.) kiállításon ünnepli hivatalos világpremierjét.

Mercedes Concept Style CoupéProvokáló és maszkulin küllem

A lélegzetelállítóan sportos arányok és a homorú és domború felületek Mercedesre jellemző váltakozásának erőteljes, dinamikus formanyelve teszik összetéveszthetetlenné a négyajtós kupét. Markáns jellemzője többek között a frontkiképzésbe beágyazott motorháztető erődómja, valamint a gyémánthatású hűtőmaszk, amely a Concept A-CLASS vonalát viszi tovább. A koncepciójármű fényezése Alubeam színű – ez kiemeli a forma plaszticitását. Innovatív fényszórója egy ragadozó mindig éber, fürkésző szemére emlékeztet; készenléti állapotban vörösen világít. Különleges az irányjelző is, amelynek egyes fedelei „La-Ola“ hullámként, sorra nyílnak fel.

Oldalnézetét három markáns vonal tagolja: az első karakter-él a sárvédő fölött indulva mint jellegzetes Dropping Line lejt hátrafelé, a hátsó híd fölötti vállizmot ínszerű él feszíti át, egy további vonal pedig az első keréktől hátrafelé ível fel. E vonalak mélységet és dinamikát adnak a profilnak. A formás, hullámszerűen tagolt külső tükrök kihasználják a koncepcióautó formai kötetlenségét. Ugyanez érvényes a 20 colos, turbinaszerű, nagyon sportos kerekekre. A küllők lyuggatott szegecsei ismét a gyémánt-témára épülnek. Az oldalablakok keret nélküliek, és nincs B-oszlop sem.

Nagy panorámatető áraszt fényt az utastérbe. A hátsó részbe átmenő üvegtől fém léc választja el, amelynek kontúrja bukócsövet idéz. Az előre és közép felé hegyesen kifutó hátsó lámpák fémesen piros színe kiemeli a kupé avantgárd formavilágát. Kétcsövű, a környezethez illő alakú kipufogó jelzi a sportosságot, és mutatja még szélesebbnek a fart. A keskeny diffúzor ismét felvillantja a gyémánt-hűtőmaszk pontozott témáját.

Mercedes Concept Style CoupéSportos és értékes berendezés

Feszültséghordozó felületekkel, kifejező domborulatokkal fogad az utastér. Nagy, valódi karbon dekoráció húzódik végig a teljes szélességen, elegáns rafinériáról gondoskodva. A kombinált műszer két csőkerete szabadon áll, szintén karbonból készül, és külön-külön üvegezésű. Irányjelzéskor a csövek gyűrűje villan fel. A műszerfaltól hosszú, átmenő középkonzol húzódik hullámosan hátrafelé, beágyazott, igényes szellőzőkkel és rakodóval a hátsó utasok részére.

A divatos színösszeállítás világosszürke és antracit. Sportosan ellenpontozzák a neon-zöld szegélyek és díszvarrások, többek között a műszerfalon, a kormánykeréken, az üléseken és az ajtóbetéteken. Nemes anyagok és gondos kidolgozás gondoskodnak a kiváló minőségi hatásról. Nem takarékoskodtak a bőrrel sem: a műszerfalat fehér hasított bőr borítja, kontrasztot képezve a felső rész antracit-színű Alcantara® bevonatával. A sport-kormányt vadbőrrel húzták be. A krómozott dekorációk és a kezelőfelületek feketére eloxáltak, ahogy értékes kar-stopperórák korlátozott darabszámú sport-kiadása esetén szokásos. A HMI kezelőegység körüli felületen feketére eloxált alumínium csillog. Az integrált fejtámlájú négy sportülés az új A-osztály sportváltozatából származik. Fölső részén megvilágított, galvanizált díszléc teszi könnyeddé.

A műszerfali szellőzők formája a sugárhajtású repülőgép hajtóművére emlékeztet. Háttérvilágításuk a beállított hőmérséklettől függően változtatja a színét: kék, amikor hideg friss levegőt fújnak be, vörös, amikor fűt a meleg légáramlat. Közepes hőmérsékletnél sárgásan fluoreszkálnak, tökéletes harmóniában a szegélyekkel.

Mercedes Concept Style Coupé„Mindig online“ az autóban is: a multimédia-rendszer

A COMAND Online, illetve a menet közbeni használatra és kezelésre kifejlesztett Mercedes-Benz alkalmazások, valamint a jármű álló helyzetében elérhető kötetlen Internet-böngészés jóvoltából a Concept Style Coupé utasai a digitális életmódnak megfeleően mindig online lehetnek. E téren a  Cloud-Computing következetes híve a Mercedes-Benz: a COMAND Online alkalmazások szoftverét nem a jármű tárolja, hanem a Daimler Vehicle Backend. Ennek előnye, hogy az új alkalmazásokat műhelylátogatás nélkül, mobiltelefonnal („over-the-air“ – OTA) lehet aktualizálni. Ezáltal mindig friss a szoftver, függetlenül a járművek fejlesztési ciklusaitól és elektronikájától.

Korszerű sportosság: a hajtómű

Sportos menetdinamika, példás hatékonysággal – ez jellemzi a Concept Style Coupé hajtóművét. Az új benzinmotor-nemzedék 2.0 literes változatának teljesítménye 155 kW (211 LE), amelyet duplakuplungos 7G-DCT automata és 4MATIC összkerékhajtás továbbít. A motor érdekességei a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a szegény keverékes üzemmód továbbfejlesztett égésfolyamata és réteges hengertöltése, a gyorsan kapcsoló porlasztók többszörös befecskendezésével elért réteges keverékképzés, valamint az igény szerinti többszörös gyújtás.

További cikkek

Csökken az autóláz a kínai piacon
Az Audi RS Q3 concept
új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak
Kulcsszavak:
 
Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár Kínában épít új gyártóbázist a Jaguar Land Rover A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában
 
Az Audi RS Q3 concept

Az Audi RS Q3 concept

2012. április 19.
új koncepció- modellel jelenik meg az Audi Pekingben, a 2012-es Auto China kiállításon.
Részletek
Audi RS Q3 conceptúj koncepciómodellel jelenik meg az Audi Pekingben, a 2012-es Auto China kiállításon. A Q3 alapjaira épült RS Q3 concept egészen különleges formában, egyben következetesen és kimondottan dinamikus módon testesíti meg a kompakt SUV-modellek karakterét.

A kékre fényezett Audi RS Q3 concept tulajdonképpen egyfajta téma-tanulmány kiemelkedő dinamikus menettulajdonságokkal. Motorja – egy 265 kW (360 LE) teljesítményű 2.5 TFSI aggregát – illetve kiszélesített karosszériáját 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutóműve és karakteres optikai stílusjegyei együttesen immár egészen új tartományok felé terjesztik ki a sokoldalú Q3-sorozat képességeit.

Az Audi RS Q3 concept „singleframe” hűtőrácsát csiszolt illetve polírozott alumínium szegély övezi, fekete rácsbetétjét pedig teljesen újszerű geometria jellemzi: az egyes méhsejt-motívumok mélységükben egymáshoz képest valamelyest eltolva keltenek intenzív háromdimenziós hatást. A rács alsó traktusa ugyancsak plasztikusan kiformált, ezüstszínű „quattro” feliratot hordoz. Az RS Q3 fényszórói egyes krómozott belső alkatrészeik tónusa illetve a szénszál-erősítésű műanyag (CFP) borítások eredményeképpen enyhén lesötétítve jelennek meg.

Az új rajzolatú első lökhárítóba integrált szélső légbeömlő nyílásokat erőteljes vonalak szegélyezik. A két részre osztott nyílások közép felé eső oldala méhsejt-mintázatú rácsozatot, míg a külső szénszálas műanyag tölcsérbetétet kapott. Az alsó légterelő anyaga ugyancsak szénszál-erősítésű műanyag (CFP), alsó szegélye matt fekete bevonatú, míg az első lökhárító teljes alsó traktusa kék lakkrétegtől fénylik.

Audi RS Q3 conceptKék és fekete felületek hasonló kombinációja jelenik meg az Audi RS Q3 concept oldalain is, vagyis az ajtók és a küszöbök védőborításain, illetve a kerékjáratok szegélyein. A külső visszapillantó tükrök háza fekete szénszál-erősítésű műanyagból készül, míg az oldalablakok sávját matt alumínium díszlécek szegélyezik. A hátsó tetőperem légterelője hosszan hátranyúlik, középső része széleihez képest enyhén lerövidül. Színe a karosszéria különleges árnyalatával megegyező, az „Ordos-kék” némi sárgával kevert matt kék tónus.

Hátul a lökhárító alsó szegélye sportosan sarkos kialakítású, a két jellegzetes, ovális „RS” kipufogóvéget integráló diffúzorelem pedig meredeken felfelé húzódik. Az Audi formatervezői itt is kékre fényezett és matt fekete szénszál-erősítésű műanyagot alkalmaztak, a hátsó lámpatesteket illetve a lökhárító kiegészítő lámpáit egyaránt sötét antracit árnyalatú, simaüveges felület jellemzi.

Kék és fekete – Az utastér

Az Audi RS Q3 concept belterében – amelyet a nagyméretű üvegtető révén bőséges fény jár át – a hűvös fekete a meghatározó, a mennyezetkárpiton, a szőnyegeken, a műszerfal bőrbevonatán, illetve az ülések kiterjedt finomnappa bőrkárpitján egyaránt. Utóbbiakon sötétkék Alcantara szolgál ízléses kontrasztként.

A kék, mint kontrasztárnyalat szokatlan módon ez esetben a szénszál-erősítésű műanyag (CFP) díszítőberakásokon is megjelenik, előállításukhoz ugyanis kék, egyben látványosan fénylő üvegszálakat is használtak. A kormánykeréken nagyméretű, ugyancsak CFP sebességváltó-kapcsolóbillentyűk állnak rendelkezésre, amelyeket alumíniumszegély övez. A karimát nagyrészt fekete „Velvet” bőr borítja, e különleges bőrfajta egyszerre kínál kedvezőbb fogást illetve áll ellen hatékonyan a szennyeződésnek. Az ajtókárpitokat kék Alcantara betétek díszítik.

Audi RS Q3 conceptAz ajtók belső kezelőelemeit az Audi RS-modelljeire jellemző módon áttört, könnyűszerkezetes konstrukció jellemzi, a fordulatszámmérő szokásos arab számait kínai jelek váltották fel. A kombinált műszeregységet, az üléstámlákat, a küszöbléceket és a szőnyegeket „RS Q3” logók díszítik.

A motorteret szintén már-már extrém sportos stílus hatja át. A vörösre fényezett szelepfedéllel készült öthengeres aggregát környezetét szénszálas műanyag borítás fedi, a hűtőlevegő-ellátásról két oldalsó szellőzőrács gondoskodik. A hengerek a versenysportban szokásos módon a gyújtótekercsek burkolatán számozottak, a nyitott sport-légszűrő alumíniumházban kapott helyet, a beszívott levegő pedig nemesacél csövön áramlik a motor felé.

Tekintélyes teljesítmény – A hajtásrendszer

Az RS Q3 concept bivalyerős 2.5 TFSI erőforrása a korszerű közvetlen benzinbefecskendezés és a fejlett turbófeltöltés formájában az Audi két, immár hagyományosnak tekinthető technikáját kombinálja. E high-tech aggregát 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából 265 kW (360 LE) teljesítményt produkál, amellyel az RS Q3 concept álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 265 kilométer/óra.

A karakteres zengésű 2.5 TFSI teljesítményét hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amely alapesetben szinte kizárólag csak az első kerekeket hajtja. Amennyiben itt a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsolója segítségével villámgyorsan és fokozatmentesen változtathat a forgatónyomaték elosztásán.

Audi RS Q3 conceptAz Audi RS Q3 concept az „RS Q3” design szerinti könnyűfém keréktárcsái 8,5J x 20 méretűek, külső oldaluk teljes egészében polírozott, míg peremük homokszórt. A gumiabroncsok 255/30 mérete nem éppen a SUV-modelleken megszokott dimenzió, annál inkább jellemző azonban a márka RS-modelljeire.











További cikkek


új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak
Hyundai Santa Fe - Az új generációs crossover
Megérkezett az új Kia Optima
Kulcsszavak:
 
A nyaralás kezdődjön el már az autóban - Így szórakoztassuk gyerkőcünket a nyári utazásokon A nyaralás kezdődjön el már az autóban - Így szórakoztassuk gyerkőcünket a nyári utazásokon Az Audi RS Q3 concept Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Megint kigyulladt egy Tesla Model S Megint kigyulladt egy Tesla Model S Az Audi RS Q3 concept Számos modelljét frissíti tavasztól a BMW
 
Új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak

Új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak

2012. április 18.
Egy autó szállító- képességé- nek növelése többnyire nagy ráfordítást kíván ...
Részletek
Opel Zafira TourerEgy autó szállítóképességének növelése többnyire nagy ráfordítást kíván, különösképp, ha kerékpárokat vinnénk magunkkal.

Nem így áll azonban a dolog a kizárólag az Opelnél kapható, az autó hátuljába beépített FlexFix kerékpártartóval. Az Astra Sports Tourer és a Zafira Tourer részére ennek az innovatív fedélzeti rendszernek már a második nemzedéke kapható. Akár négy bicikli is elfér rajta, így egykönnyen lehet nyaraláskor, vagy a hétvégi családi kiránduláskor magunkkal vinni a bringákat. Az Astra Sports Tourer és a Zafira Tourer továbbfejlesztett Opel FlexFix rendszere – akárcsak a Corsa, Meriva, ötajtós Astra és az Antara eddigi, két kerékpár elhelyezését megengedő kivitele – számos újdonságot kínál. Ilyen például a megnövelt teherbírás: az egyes és kettes bicikli már 30 kilós lehet (eddig maximum 20 kg), így elvihetők a mind népszerűbb elektromos kerékpárok is.

A második FlexFix generáció további újdonsága a tartozékként megvásárolható kiegészítő készlet, amelyet felcsatolva két további bringa szállítható, amelyek egyenként 20 kilósak lehetnek. Az összes teherbírás 80 kilogramm. Az egyes kerékpárvázakat speciális, gumibetétes tartók fogják meg szilárdan. Az egész lezárható, úgyhogy akkor sem kell lopástól tartani, ha otthagyjuk az autót. Hasznos tulajdonsága a FlexFix második nemzedékének az is, hogy megterhelt állapotban hátrabillenthető, így ki lehet nyitni a csomagtartó ajtaját, hogy kívülről is lehessen pakolni.

Csak az Opelnél: exkluzív flexibilitás, egyszerű kezelés, a hát kíméletével

Továbbra is az Opel az egyetlen gyártó, amely a jármű hátuljába integrált, mindig kéznél levő kerékpártartót kínál a FlexFix formájában. Kezelése egyszerű, szerszám nem kell hozzá, néhány kézmozdulattal használatra késszé tehető, és sok ügyes funkciót kínál. Ha nincs rá szükség, be lehet tolni a lökhárítóba, mint valami fiókot. Ez az igazi fedélzeti flexibilitás, Opel-módra!

Opel Zafira TourerTovábbi nagy előnye az Opel FlexFix rendszernek a kiváló ergonómia: mivel alacsonyan helyezkedik el, az erőt és a hátat kímélve lehet a kerékpárokat rögzíteni az erre szolgáló sínekben – nem úgy, mint az autó tetején, a szokásos kerékpártartók esetében. Ezt a vonását az „Egészséges Hát Munkacsoport” (AGR) szakértői is elismerték, amikor a világ első autójaként az Opel Merivát, egészséges koncepciójáért és azon belül a FlexFix kerékpártartóért, kitüntették az AGR minőségi bizonyítványával.

Eltérően a tetőcsomagtartóktól, a jármű hátulján elhelyezett kerékpárok nem korlátozzák 120 km/órára az utazósebességet. A stabil elhelyezés előnyös akkor is, ha erős fékezésre vagy utoléréses ütközésre kerül sor. Hátramenetbe kapcsoláskor jelzőhang figyelmeztet, hogy kihúzott helyzetben van a tartó.

A FlexFix kerékpártartó ára a Corsa esetén 199.000 Ft, a Meriva esetén 220.000 Ft, az Astra (ötajtós) esetén 220.000 Ft, az Antara esetén pedig 300.000 Ft. Az Astra Sports Tourer továbbfejlesztett FlexFix rendszere 245.000 Ft-ba kerül, a Zafira Toureré pedig 214.000 Ft-ba. A harmadik és negyedik biciklit fogadó kiegészítő készlet ára, tartozékként, egységesen 80.000 Ft.

További cikkek

Olasz luxusautók magyar tervezője
Hyundai Santa Fe - Az új generációs crossover
A Nissan feltölti Európa városait
Kulcsszavak:
 
Új generációs Opel FlexFix, akár négy kerékpárnak A DS – egyre különlegesebb színfolt a Citroen kínálatában A Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét  a Honda Urban EV Concept A Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda Urban EV Concept A Volkswagen Csoport IT konferenciáján bemutatták a jövő digitális megoldásait A Volkswagen Csoport IT konferenciáján bemutatták a jövő digitális megoldásait A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben Látványos felfrissülés – Az új Kia Soul Frankfurtban Látványos felfrissülés – Az új Kia Soul Frankfurtban
 
Partnerség a Michelin Hungária és a Magyar Autóklub között a biztonságosabb közlekedésért

Partnerség a Michelin Hungária és a Magyar Autóklub között a biztonságosabb közlekedésért

2012. április 18.
2011-ben lépett partner- ségre a Michelin Hungária és a Magyar Autóklub ...
Részletek
Michelin Hungária és a Magyar Autóklub2011-ben lépett partnerségre a Michelin Hungária és a Magyar Autóklub, mellyel a Michelin tovább erősíti tevékenységét a közlekedésbiztonság területén Magyarországon.

Az együttműködés keretében az abroncsgyártó vállalat szakmai anyagokkal, oktatással segíti a Magyar Autóklub tevékenységét és támogatja az autóklub hazai közlekedésbiztonsági programját. A "Biztonságosan közlekedni egy életúton" program az idén az egész ország területén, összesen 30 helyszínen várja az általános iskolásokat játékos feladatokkal, melyek révén a biztonságos közlekedés iránti fogékonyságuk fejlődik, ismereteik gazdagodnak. A program része a KRESZ ismeretek fejlesztése, a kerékpározási készségek gyakorlása és a tudatosabb, körültekintőbb közlekedési magatartás kialakítása, ehhez fejlesztett, egyedi feladatokkal.

A közlekedés biztonsága közös ügy, abroncsgyártóként a Michelin kiemelt fontossággal kezeli és ezen a területen aktív tevékenységet folytat világszinten. Magyarországon a több ezer "Vigyázz Gyerekek!" közlekedési táblával, a "Levegőt az abroncsba!" akciókkal, a tavaly induló és idén is megrendezett Michelin Bringafesztivállal, valamint a közlekedés biztonságáért tevékenykedő fontos szereplőkkel kialakított partnerségek révén járul hozzá a Michelin a közúti közlekedők nagyobb biztonságához. A Michelin Magyar Autóklubbal kialakított partnersége szintén fontos része ennek a tevékenységnek.

További cikkek

A Nissan Juke izgalmat visz a bevásárlóközpontokba
A Johnson Controls megkezdte az autóülések gyártását új kecskeméti gyárában
Emelkedett az új személygépkocsik száma Szlovákiában
Kulcsszavak:
 
Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Partnerség a Michelin Hungária és a Magyar Autóklub között a biztonságosabb közlekedésért Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál A Suzuki megtalálta az ország legjobb hölgysofőrjét A Suzuki megtalálta az ország legjobb hölgysofőrjét A Mercedes hibrid buszok a jövő év elején érkeznek Kecskemétre A Mercedes hibrid buszok a jövő év elején érkeznek Kecskemétre Nemcsak Lamborghini, a Ferrari is a rendőrségi flotta része Dubajban Nemcsak Lamborghini, a Ferrari is a rendőrségi flotta része Dubajban
 
A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezése

A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezése

2012. április 18.
Az eredetileg becsült nettó 690 millió forint helyett nettó 888 millió forintért tervezi ...
Részletek
A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezéseAz eredetileg becsült nettó 690 millió forint helyett nettó 888 millió forintért tervezi meg a nyertes konzorcium a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. által az 1-es és a 3-as villamos vonal korszerűsítéséhez és meghosszabbításához szükséges kiviteli tervek elkészítésére és a tervezői művezetésre kiírt nyílt közbeszerzést; az eredmény a hétfői Közbeszerzési értesítőben jelent meg.

A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, azt az UVATERV út-, Vasúttervező Zrt. (mint konzorciumvezető), továbbá a Főmterv Zrt., a Közlekedés Kft. és az úT-TESZT Kft. adta be. A konzorcium lett a nyertes. A projekt uniós támogatású "az 1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztésének I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként" című KöZOP-program alapján.

A BKK a projekt részeként az 1-es villamos vonalán a Bécsi úti végállomás és a Kerepesi út között lecseréli a vágányokat, felsővezetékeket, illetve az energiaellátó hálózatot is. A Rákóczi hídon keresztül a vonalat három kilométerrel meghosszabbítják a Szerémi út - Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig, a Szerémi és Etele úti szakasz füvesített pályaként valósul meg. új megállók létesülnek a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom és a Fehérvári útnál.

A meglévő és a tervezett szakaszokon valamennyi peron teljesen átépül, alacsonypadlós villamosok fogadására alakítják át, új perontetők és utastájékoztató rendszer épül ki. A 3-as villamos vonalán teljes pályarekonstrukció lesz a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az éles sarok térségében, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az üllői útnál. A teljes vonalon megújulnak a keresztező utak átjárói, a peronok, a felsővezeték, az energiaellátási hálózat is, a jelzőlámpás csomópontokban pedig áthangolják a lámpákat úgy, hogy a Nagykörúthoz hasonlóan a villamosokat részesítik előnyben.

füvesített villamos pálya






















További cikkek


100 milliárdos hitelkeret a közösségi közlekedés fejlesztésére
Helyet cserél a parkolósáv és a kerékpársáv az Andrássy úton
A kormány kibővíti az M0 nagyprojektet
Kulcsszavak:
 
A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók A becsültnél többe kerül az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának kiviteli tervezése Az Ibiza CUPRA – Vérbeli SEAT
 
Olasz luxusautók magyar tervezője

Olasz luxusautók magyar tervezője

2012. április 18.
Mosolygós, átlagos mai fiatalember farmerben és pólóban, akiről senki sem hinné, hogy száz- milliós...
Részletek
Vulca SMosolygós, átlagos mai fiatalember farmerben és pólóban, akiről senki sem hinné, hogy százmilliós luxusautók megálmodója, amelyeket talán soha vagy csak kiállítás alkalmával láthatunk Magyarországon. Ezeknek a csodálatos formáknak a kitalálója és tervezője csak ritka vendég saját hazájában. Kérdéseinket idilli környezetben, a budai Jókai Klub padlásterében lévő kis irodájában sikerült feltenni Tárnok Zsoltnak.

-Mikor és hogyan jött a gondolat, hogy tervező lesz?

-én igazából nem is emlékszem, hogy valaha is gondoltam másra, mint hogy valamikor autót szeretnék tervezni. Már egészen kiskoromban autók rajzolgatásával foglalkoztam, míg mások "tűzoltó leszek vagy katona" gondolatokat forgattak a fejükben. Később, középiskolás koromban már kezdett komolyabban foglakoztatni az elképzelés, de még mindig csak hobbiszinten.

-Hogyan indult a pályafutása, milyen végzettséggel, képességgel kell rendelkezni az ön szakmájában?

-A középiskola elvégzése után, 2001-ben kezdtem el foglalkozni a tovább tanulással, és utánanéztem az egyetemek kínálatának. Elsőként adódott az Iparművészeti Egyetem, de azt tudtam, hogy az ottani követelményekhez még nem elég jó a rajzkészségem. Akkor fülembe jutott, hogy a Műszaki Egyetem is indít iparitermék- és formatervező képzést. Mivel benne volt a formatervezés, ez nekem bőven elegendő volt, hogy oda pályázzak. Ott, az egyik formatervező tanárom mindenkit megkérdezett, hogy milyen pályára szeretne lépni, amire én azonnal rávágtam, hogy autótervező akarok lenni. Tetszett neki, hogy határozott elképzelésem van, és az internet felé irányított, ahol abban az időben rengeteg pályázati lehetőség akadt, mivel akkor még dübörgött az autóipar. A nagy cégek így szerették volna kialakítani új tervezőgárdájukat, és beszippantani a tehetségeket.

Evantra-Mi volt az első pályázata?

-Az első a Mitsubishi által kiírt pályázat volt, ha jól emlékszem 2003-ban, ahol egy felettem járó magyar srác bekerült a döntősök közé. Tehát már ott is volt magyar eredmény. Ezt 2004-ben követte egy hazai kismotor tervezési pályázat, amelyet az egyik barátom megnyert, míg én a harmadik helyen végeztem. Ez egy Gallya nevű magyar gyártmányú segédmotor lett volna, amelynek sajnos csak a prototípusa készült el, majd elhalt a kezdeményezés.

-Milyen eredményeket ért el a pályázataival?

-Több pályázati sikert értem el, ami azért volt fontos, mert szép lassan jöttek a visszajelzések, hogy van valami keresnivalóm a pályán, hiszen a bírálóbizottságok a nagy autógyárak neves tervezőiből álltak. Az első igazi sikert a Motor Trend nevű amerikai magazin kiírásán értem el 2004-ben, amikor különdíjat nyertem, és az első öt helyezettel egy hetet tölthettem el Los Angelesben. A végső zsűrizés ott történt, ahol olyan emberekkel találkozhattam és foghattam kezet, mint Henrik Fisker vezető tervező, az Aston Martin cég igazgatósági tanácsának tagja.

-Kiknek és mióta tervez?

-A diplomamunkám is egy olyan autó volt, amely még esélyes a megvalósulásra. Az egyetem utolsó évét cserediákként Skóciában töltöttem, ahol nagyon sok kisgarázsban pályaverseny-autókat építenek. én az egyik ilyen cégnek készítettem zártkarosszériás formatervet. Ezt az időszakot követően, az egyetem befejezése után mentem Olaszországába járműdizájnt tanulni, ahova a csoportvezető tanárom ajánlására, a skót cég vezetője, Steven Turner közreműködésével kerültem. Tervező cégünket Olaszországból való hazatérésem után, 2007-ben Magyari Gábor barátommal alapítottuk. El kellett döntenem, hogyan tovább, habár voltak megkereséseim, csak hát nem akartam több évet aláírni egy tervezőmérnöki állásért.

Vulca S-Rendelésre dolgozik vagy ön álmodja meg a terveket?

-Igazából arra már nincs időnk, hogy a magunk kedvtelésére tervezgessünk olyasmit, ami majd valakinek megtetszik. Ezért egyértelműen megrendelésre dolgozunk, vagy ha van megfelelő pályázat, akkor arra állítjuk össze a pályaművünket. Gáborral úgy dolgozunk, hogy amikor ötletrajzokat készítünk, akkor nem szeretünk semmit előre tudni gyártástechnológiai vagy bármi más megkötésről, mert az nagyon korlátozná az agyat, a gondolkodás irányát. Ehelyett az ötletrajzainkat visszük el a megrendelőhöz, amelyekből már le lehet szűrni a gyárthatóságot. általában két-három verzió marad, mielőtt hozzálátunk a számítógépes tervezéshez.

-Mennyi időt tölt, illetve mennyi időt kell külföldön töltenie?

-Mostanában sokat, mert a Faralli & Mazzanti autóműhelynek készült Vulca után jelenleg építjük az új típust. Ez hosszú időt vesz igénybe, mert a tervezés után is nyolc-kilenc hónapot dolgoznak a teljesen manufakturálisan gyártott gépkocsikon. Ezt az új, középmotoros kocsit, az Evantrát is én terveztem a cégnek. Nyilván egy prototípus elkészítése során nagyon sok probléma léphet fel, ezért az év felét - két hetes periódusokkal - minden bizonnyal Olaszországban fogom tölteni.

-Vannak-e hazai megrendelőik, és ha vannak, akkor miket terveznek a részükre?

-Igen, szerencsére vannak, de főként ipari formatervek, mert ezek tervezése is a profilunkhoz tartozik. Ilyen volt az elmúlt időszakban az egyik szálloda komplett beléptető rendszerének a tervezése. Emellett vannak "megszállottak" és "álmodozók", akik kocsit építenek, és a tervezéssel minket keresnek meg. Volt persze kivétel is, amikor egy buszokat Kínában gyártató cég keresett meg bennünket, amely új távolsági buszok formatervét készíttette el velünk. Ennek már jó két éve, de remélem, hamarosan találkozhatunk velük a magyar utakon is.
Párvy Tivadar

További cikkek

Május végén dönt az Audi
A Volvo megerősíti az üzemanyag-hatékonyság terén betöltött vezető szerepét
Hyundai Santa Fe - Az új generációs crossover
Kulcsszavak:
 
Olasz luxusautók magyar tervezője 2012 első féléve során is folytatódtak a Volkswagen Csoport gazdasági sikerei A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv A Ferenciek terénél középre kerül a buszsáv Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Olasz luxusautók magyar tervezője Újabb két olaszországi Fiat-gyár zárhat be Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli
 
A napokban megállapodás lehet a BKV ügyében

A napokban megállapodás lehet a BKV ügyében

2012. április 18.
A főpolgár- mester szerint a napokban meg- állapodhat a kormány és a főváros...
Részletek
BKVA főpolgármester szerint a napokban megállapodhat a kormány és a főváros a BKV középtávú működési feltételeiről, így esetleg április 30-a előtt végleges közszolgáltatási szerződést köthet az önkormányzat a tömegközlekedési társasággal.

Tarlós István keddi, budapesti sajtótájékoztatóján kérdésre válaszolva elmondta, a főváros és a Századvég Gazdaságkutató Zrt. által tett több mint egytucatnyi javaslat közül öt-hat olyan van, amelyről pozitívan nyilatkozott a kormány két megbízottja: Varga Mihály, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár és Naszvadi György, a Nemzetgazdasági Minisztérium államháztartásért felelős államtitkára.   

A főpolgármester tájékoztatása szerint a napokban véglegesen meg fognak egyezni, s feltehetőleg a jövő heti kormányülésen a kormány elé kerül a BKV ügye. A városvezető úgy véli, ha ez így lesz, akkor április 30-a előtt nemhogy ideiglenes, hanem végleges közszolgáltatási szerződést is köthet a főváros a BKV-val.   

A kabinet március végén döntött arról, hogy megkapja az állami garanciát a hiteleihez a főváros, s azon keresztül a tömegközlekedési társaság, ezt követően a főpolgármester megállapodott a BKV-nak hitelező kilenc bank vezetőjével is, ami lehetővé teszi a 2004 óta felhalmozódott, több mint 60 milliárd forintos adósságállomány refinanszírozását.

További cikkek

100 milliárdos hitelkeret a közösségi közlekedés fejlesztésére
Helyet cserél a parkolósáv és a kerékpársáv az Andrássy úton
A kormány kibővíti az M0 nagyprojektet
Kulcsszavak:
 
A napokban megállapodás lehet a BKV ügyében Nőttek a Porsche eladásai áprilisban A napokban megállapodás lehet a BKV ügyében Már önműködően is parkolhat a Caddy A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11571 - 11580