Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11591 - 11600 |
A megújuló energia platform támogatja az elektromos autók elterjedését |
||
2013. január 30.
A Nemzeti Megújuló Energia Platform (NMEP) támogatja az Európai Bizottság javaslatát az elektromos autók elterjedésének elősegítésére.
|
A platform az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Bizottság a múlt héten terjesztette elő a "Tiszta energiák a közlekedésben" című csomagot, amelynek része az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését előmozdító irányelv-tervezet is. Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke már korábban is hangsúlyozta: a tiszta üzemanyagok elterjedését akadályozza, hogy nincs elegendő töltőállomás és jármű. A tagállamok számára a csomaghoz tartozó irányelv-tervezet 2020-ra kötelező célokat tűz ki a töltőállomások minimális számáról, valamint EU-szinten szabványos csatlakozódugaszt határoz meg - emeli ki a platform. A javaslat szerint az elektromos járművek töltőállomásainak száma Magyarországon 2020-ra el kell, hogy érje a 68 ezret, és ebből 7 ezernek nyilvánosan hozzáférhető töltőállomásnak kell lennie. A megújuló energia platform szerint az elektromos hajtású közlekedés fontos szerepet játszik a megújuló energiák elterjesztésében, és hozzájárul a levegőszennyezés elleni küzdelemhez is - indokolja a szervezet, hogy miért támogatja a bizottsági javaslatot. Véleményük szerint a kitűzött célok akkor teljesülhetnének a leggyorsabban, ha azok, akik nyilvános parkolókat működtetnek, kötelezve lennének a töltőállomások kiépítésére. így például az áruházakat, mélygarázsokat, mozikat, színházakat, középületeket, vagy a fizetős parkolókat üzemeltetőknek mind elektromos töltőállomásokat kellene létesíteniük. Emellett új épületek építését csak akkor szabadna engedélyezni, ha ott biztosítanák az elektromos töltés lehetőségét. Változtatni kellene az áramszolgáltatás jogi szabályozásán is, mivel jelenleg csak azok értékesíthetnek elektromos áramot (akár a legkisebb, például egy autó feltöltéséhez szükséges mennyiségben), akik áramkereskedői engedéllyel rendelkeznek - veti fel az NMEP. Kulcsszavak: elektromos, környezetbarát, környezetvédelem, megújuló energia, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Autó, Motor és Tuning Show március 22-24. között |
||
2013. január 30.
Az idei Autó, Motor és Tuning Show-t március 22-24. között rendezik meg a Budapesti Vásárközpontban - közölték a szervezők az MTI-vel kedden.
|
Tájékoztatásuk szerint az eddigi adatok alapján 217 kiállító mutatkozik be a kiállításon. A nyolcadik alkalommal megszervezett rendezvény a motorkiállítás és tuning show mellett lehetőséget kínál a magyarországi gépjármű-márkaképviseleteknek arra, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat bemutassák. A közlemény megjegyzi: évek óta, amióta a Budapesti Autószalon megszűnt, és az újgépjármű-kereskedelem visszaesése drasztikus mértékű, a kereskedői szakma számára kulcskérdés, hogy termékeivel és szolgáltatásaival a nagyközönség előtt attraktív módon, ám költségtakarékosan bemutatkozhasson. A magyarországi autós szakma - gyártók, kereskedők, szolgáltatók - szövetségeit tömörítő Autós Nagykoalíció a kiállítás apropóján bejelentette, hogy az autopro.hu járműipari szakportállal közösen új sorozatot indít Magyarok a világ járműgyártásában címmel. Az összegyűlt anyag az ősszel könyv formájában is megjelenik. A sorozat száz évet fog át, és többek között olyan szakemberek tevékenységét idézi fel, mint Csonka János, az első magyar motor készítője, Bánki Donát, a karburátor feltalálója, Galamb József, a Ford T-modell megalkotója és Barényi Béla, a Mercedes kutatás-fejlesztési központjának megalapítója. Kulcsszavak: bemutató, kiállítás, show, tuning
|
|
|||||
|
||||||
Új nosztalgia járművet áll forgalomba a BKV a gödöllői vonalon |
||
2013. január 30.
új nosztalgia járművet állít forgalomba februártól a BKV: minden szombaton egy M VIII-as típusú motorkocsi is szállít majd utasokat a gödöllői HéV vonalán – közölte a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
|
új nosztalgia járművet állít forgalomba februártól a BKV: minden
szombaton egy M VIII-as típusú motorkocsi is szállít majd utasokat a
gödöllői HéV vonalán – közölte a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ
(BKK) az MTI-vel. A járművet 1952-ben gyártották, akkor még a külön cégként működő Budapesti Helyi érdekeltségű Vasút (BHéV) megrendelésére, a 14 motorkocsi eredetileg a csepeli vonalon közlekedett volna, de kései érkezésük miatt végül a gödöllői vonalon teljesítettek szolgálatot. A BKV 1991-ben vonta ki azokat a forgalomból, a 251-es pályaszámú kocsit felújították, majd nosztalgiavonatként is üzemelt, később a szentendrei tömegközlekedési múzeumba került. A BKV most újra felújította a 61 éves járművet, amelyet nosztalgia díjszabással minden szombaton igénybe lehet venni: Kerepesig ötszáz forintot, Gödöllőig ezer forintot kell fizetni. Kulcsszavak: bkk, bkv, hév, közlekedés, nosztalgia jármű
|
|
|||||
|
||||||
Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában |
||
2013. január 29.
Miután Japánban már jól megalapozott elismertségre tett szert a motorsportban mutatott innováció terén, a Nismo első ízben jeleníti meg a versenysportban szerzett tapasztalatait az utcai autókban Európában.
|
A Nismo a Juke-kal indít Európában, így írja meg az első fejezetet az olyan sorozatgyártású autók történetében, amelynek keretében egész sor olyan modell jelenik meg, amelyek hasznosítják a motorsport-géneket és a versenypályán tökéletesített műszaki megoldásokat. A Nismo által „kezelésbe vett” autók sorában a 370Z következik, ennek értékesítése 2013 későbbi időszakában kezdődik. A kritikus méltatásokban is elismert és rendkívül sikeres kis crossover, a Juke esetében a Nismo név továbbgondolt designt, tökéletesített menetteljesítményeket és sportosabb vezethetőséget jelent. A nevet a Nissan Motorsports International Co. Ltd. cég nevéből származtatták, maga az autó pedig a márka eredeti sportos, teljesítmény-orientált génjeiből kapott átültetést. A Nismo modell minden elvárását kielégíti azoknak a Juke-vevőknek, akik különleges és egyedi autóval szeretnének kitűnni a tömegből. A kiindulást az alapkivitelű Juke radikálisan újszerű formája jelenti, amely egyedi módon ötvözi a coupé-vonalakat a SUV-megjelenéssel. De ennek Nismo-modellé történő átalakítása sem egyszerűen egy karosszéria-tuning kit felrakásában vagy a vezetőfülke sportos kialakításában merül ki. Minden módosításnak oka volt, ami a cég autóversenyeken szerzett évtizedes tapasztalataiból eredeztethető. A Nissan és a Nismo mérnökei új aerodinamikai csomagot fejlesztettek ki, amely még hatékonyabb, dinamikusabb és erőteljesebb megjelenést ad a Jukenak. Az új modellnek alacsonyabb az első és hátsó lökhárítója, szélesebbek a sárvédői és a küszöb-borításai, módosították a hűtőrács mintázatát és a hátsó spoilert, ez által sokkal hatékonyabb a levegőáramlás az autó körül. Ezek a fejlesztések csökkentik az aerodinamikai felhajtó erőt az első és a hátsó tengelynél, így növekszik az átvihető teljesítmény. A stílusos új 18 collos könnyűfém kerekek a szélesebb gumikkal javítják a tapadást és hatásosabbá teszik a Juke megjelenését az utakon. A külső tükrök piros borítása és az autó alján végighúzódó díszcsík jelzi, hogy Nismo-modellről van szó. A motorház alatt a Nissan 1,6 l-es, közvetlen benzinbefecskendezésű, turbófeltöltésű motorjának növelt teljesítményű változata található. A teljesítményt 140 kW-ról (190 LE) 147 kW-ra (200 LE) növelték, a nyomatékot pedig 240 Nm-ről 250 Nm-re. Ezek nem olyan növekmények, amelyeket csak a költségek figyelmen kívül hagyásával lehet elérni, hanem finom tökéletesítések, amelyek anélkül adnak extrát a vevőknek, hogy kompromisszumot kellene kötni a károsanyag-kibocsátást illetően. Az autó vonzereje szempontjából fontos az is, hogy javítottak az aerodinamikai tulajdonságain. A feszesebb felfüggesztés és a sportosabb, közvetlenebb irányítás érdekében módosított kormányzás, valamint a tökéletesített kipörgésgátló mellett az új modell is (csak a 4WD kivitelben) fel van szerelve nyomatékelosztó rendszerrel: a jobb tapadás-kihasználás és kanyarvételi viselkedés érdekében ugyanazt a technológiát alkalmazták itt is, mint az R35 GT-R-nél. A vevők a hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltós 2WD, és a folyamatosan változó áttételű, 7 fokozatú üzemmódban is használható, a Nismo által áthangolt CVT-váltóval szerelt 4WD változat közül választhatnak. Azok, akik ennél is többet várnak el Nismo-juktól, egy nagyobb teljesítményű változatot is választhatnak. A Juke még jelenleg fejlesztés alatt álló zászlóshajó-változata még sportosabb vezethetőséggel és még nagyobb teljesítménnyel jelenik majd meg a legteljesebb Nismo-élmény érdekében. A design jellegzetes módosítása minden egyes Nismo modell esetében az utastérben is folytatódik, itt a kormánykereket, a pedálokat, a műszereket, a sebességváltó gombot és az ajtóborításokat is áttervezték, hogy ezek is fokozzák a sportos vezetési élményt. Az autó teljesítmény-orientált jellegét kihangsúlyozandó, piros varrású, speciális, hasítottbőr-bevonatú sportüléseket kapott, melyek kanyarodás közben jobb tartást és kényelmet nyújtanak. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autósport, japán, juke, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Első lett a SEAT Alhambra az "Auto Motor und Sport" olvasói szavazásán |
||
2013. január 29.
A „2013-as év legjobb autói” címre jelölt autók választásában az „Auto Motor és Sport” magazin 112 877 olvasója vett részt szavazatával, ahol egymást követő harmadik alkalommal választották a SEAT Alhambra-t a „legjobb import egyterű autónak”.
|
Dr.Matthias Rabe, az Igazgató Tanács tagja, a SEAT kutatási és fejlesztési alelnöke a díjat a stuttgarti gálaünnepségen vette át Alexander Blochtól, az „Auto Motor und Sport” magazin teszt- és technológiai rovatának vezetőjétől. Az új SEAT León és a SEAT Ibiza szintén dobogós helyezést ért el a szavazáson: mindkét modell a harmadik helyet szerezte meg saját kategóriájában, noha az új SEAT León-t csupán néhány hete árusítják. Az német autós szaklapnál az idei esztendőben 10 kategóriában 373 modell közöl lehetett választani, világméretben 17 országból több, mint 216 000 olvasó vett részt a szavazásban. „Háromszor nyerni egymás után annak látványos bizonyítéka, hogy a SEAT Alhambra kiemelkedő értékekkel bíró autó”- mondta Matthias Rabe a díjátadási ünnepségen, majd hozzátette - "A népszerű SEAT kitűnő minőségi mutatóival és rugalmas funkcionalitásával nyert, és bizonyára a kiváló ár/minőségi arány is nagy szerepet játszott a szavazásban.” Az „2013-a év legjobb autója” cím ismételt elnyerésével a SEAT Alhambra folytatja a 2010-ben történt piacra kerülése óta eddig nem látott győzelmi sorozatát . Legutóbb 2012 novemberében az Auto Zeitung olvasóinak „Autó Trophy” díját nyerte el, melyet ugyancsak egymás után háromszor hódított el. Azt megelőzően, a „2012-es év családi autója” díjátadó ünnepségen az Alhambra a „Legjobb import Maxivan” kategóriában nyert, még egy esztendővel korábban a Maxivan kategóriában lett nyertes. Kulcsszavak: alhambra, ibiza, legjobb autó, leon, seat
|
|
|||||
|
||||||
Utasszám-rekord a péri repülőtéren |
||
2013. január 29.
Utasszám-rekorddal és nullszaldó körüli gazdálkodással zárta tavalyi évét a Győr-Pér repülőtér - közölte az MTI érdeklődésére kedden a légikikötőt működtető társaság ügyvezető igazgatója.
|
Vadász László elmondta: a 2011-es 18 ezer után tavaly 30 ezernél néhány százzal több utasuk volt, 90 százalékuk üzleti utas, akik nagy része az Audi itteni és németországi telephelye közötti forgalom révén használta a Győrhöz közeli létesítményt. Az autógyár a tavalyi év elején heti kilenc oda- és visszarepülés helyett már 14 retúrjáratot üzemeltet a két gyár között, többnyire üres helyek nélkül. összesen hatezer fel- vagy leszállást szolgált ki a reptér tavaly, ugyanakkor jelentősen visszaesett az ad hoc teheráru-szállítás, ami korábban is hektikus volt, az európai autóipar aktuális állapotnak függvényében - mondta az ügyvezető. A csökkenés okaként Vadász László azt említette, hogy az ágazat több beszállítója a korábbinál kevesebb alkalommal indított innen árut. Megjegyezte: nem csupán a régióban működő társaságok szállítanak Pérről vagy Pérre árut, mivel egy kisebb reptér sokkal gyorsabban, rugalmasabban tudja teljesíteni az igényeket, mint egy nagyobb, forgalmasabb légikikötő. Az ügyvezető tájékoztatása szerint a két esemény nagyjából kiegyenlíti egymás hatását, így a reptér nullszaldó körüli eredménnyel zárta a 2012-es évet. Kulcsszavak: airport, légiközlekedés, pér, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Összehangolt járműipari fejlesztés helyi kezdeményezésre |
||
2013. január 29.
A kormány döntése nyomán a Nyugat-Pannon Mechatronikai Központ kiemelt figyelmet és támogatást élvez, de az az 1 milliárd eurónyi tőkebefektetés, és az a 25 ezer új munkahely, amely a térségben élők javát szolgálja majd, a projektben részt vevők közös munkájának eredménye lehet - mondta Hende Csaba honvédelmi miniszter, Szombathely országgyűlési képviselője csütörtökön.
|
Hozzátette, hogy a központ létrehozása a térség gazdasági szereplőinek, érintett önkormányzatainak, képzéssel foglalkozó intézményeinek, tudományos életének az innováció támogatóinak alulról építkező, összehangolt kezdeményezése. A kormány feladata, hogy a fejlesztéshez szükséges jogszabályi és infrastrukturális fejlesztéseket megvalósítsa, éppen ezért fontos, hogy már épül és 2015 végéig elkészül Szombathely és Győr között a négysávos autóút, valamint Körmend és az országhatár között a 8-as számú főutat is négysávossá építik - mondta. Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára előadásában hangsúlyozta: 2014-2020 között az uniós fejlesztési források 60 százalékát fordítják majd gazdaságfejlesztésre, szemben a jelenlegi 16 százalékkal. Fontosnak nevezte ezért, hogy azok a projekt elképzelések, amelyeket a Nyugat Pannon Mechatronikai Központ kezdeményezői megfogalmaztak, olyan projektben öltenek testet, amellyel az uniós támogatásokat is sikerül majd becsatornázni. Gyutai Csaba, Zalaegerszeg polgármestere, Puskás Tivadar, Szombathely polgármestere, valamint Huszár Gábor, Szentgotthárd polgármestere egybehangzóan meghatározó fontosságúnak nevezték a térség gazdasági szereplőinek, tudományos életének, politikusainak összefogását. úgy vélték, mindez még nagyobb súlyt kapott azzal, hogy a kormány kiemelt járműipari központtá nyilvánította Szombathely-Szentgotthárd-Zalaegerszeg térségét. A konferencián egy kerekasztal-beszélgetés formájában fejtették ki véleményüket a Szombathelyen megtelepült nagyvállalatok vezetői. Elmondták: bíznak abban, hogy a program, amelynek kimunkálásába maguk is bekapcsolódtak, sikerre van ítélve. Felhívták a figyelmet arra, hogy a következő években a legnagyobb hangsúlyt a gazdaság igényei szerinti szakképzésre kell fordítani, ambíciózus fejlesztési terveikhez továbbra is jól képzett munkaerőre van szükségük. A program másik fontos elemének tartják, hogy beszállítóikat minél nagyobb számban a térség kis- és középvállalkozási közül tudják kiválasztani. Ez ugyanis a közelség miatt nemcsak költségmegtakarítást jelenthet, de piaci rugalmasságukat, alkalmazkodóképességüket is növelheti. Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, jármű, munkahely
|
|
|||||
|
||||||
Felpörögnek a villanyautók Németországban |
||
2013. január 29.
Már a német üzleti világ is bízik abban, hogy 2020-ra több mint 1 millió elektromos autó fut majd az ország útjain – derült ki az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég és a Strascheg Institue felméréséből.
|
Az egy évvel korábbi hasonló adatgyűjtésnél a piaci szereplők többsége még úgy nyilatkozott, hogy nem fogják elérni az 1 milliós célt, amelyet a berlini kormány tűzött ki a fenti időpontra. Most viszont már a megkérdezettek 70 százaléka úgy vélte, hogy a kormányzati ambíciót siker koronázza majd. Mostanáig alig hatezer villanyautót adtak el Németországban, s ezeket is inkább cégek, semmint magánszemélyek vásárolták meg. ám az érintett vállalatoknál gőzerővel folynak a fejlesztések – mutatta ki a felmérés. A kérdésekre autóipari és energetikai cégektől 300 szakértő válaszolt Németországban, Svájcban és Ausztriában. E vállalatok fele intenzíven dolgozik az e-mobilitás fejlesztésén, és csak egynegyedük fogja vissza magát e téren. Megoldandó feladat van bőven. A fő probléma az, hogy a villanyautók nem képesek hosszú utat megtenni két feltöltés között. Ezért várhatóan második kocsinak, városi közlekedésre vásárolják majd meg ezeket, e célra viszont nagy lehetőségek rejlenek bennük. Hátrányuk az is, hogy jelenleg drágábbak a hagyományos autóknál. A környezetbarát németek hajlandóak ugyan többet fizetni értük, mint a benzines kocsikért, de csak 5-10 százalékkal. Szintén gond, hogy kevés az e-töltőállomás, és ezek kiépítése üzletileg nem vonzó az energiacégek számára. Utóbbiak még mindig csak keresik a növekedésre alkalmas területeket az e-mobilitásban, miközben az autóipar számára már létezik gazdaságos üzleti modell. Németországban az állam támogatja az e-mobilitás fejlődését, elsősorban a kutatást-fejlesztést, de olyan indirekt ösztönzők is léteznek, mint a hagyományos autók forgalmának korlátozása a belvárosokban. A piaci szereplők szeretnék elérni az effajta támogatások erősítését. A közvetlen értékesítés-támogatás hasznát ugyanakkor sokan vitatják. Kulcsszavak: elektromos, gazdaság, környezetbarát, környezetvédelem, németország, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron |
||
2013. január 29.
Uniós támogatásból 118 millió forintos beruházással új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron.
|
A hegesztéstechnikai cég mintegy 59 millió forintot nyert az új Széchenyi Terv telephely-fejlesztési pályázatán. A beruházás 50 százalékos támogatási aránnyal valósult meg, teljes költsége 118 millió forint volt. Az épület kivitelezésekor kiemelt szerep jutott a környezetvédelemnek és a megújuló energiáknak, így fokozottan hőszigetelő fal és tetőzet készült, valamint korszerű nyílászárókat építettek be. Emellett szolár árnyékolást, napcellát és geotermikus hőszivattyúval működő fűtést alkalmaznak. Székely Zoltán tulajdonos-ügyvezető a csütörtöki avatóünnepségen elmondta, hogy a cég alapítása óta foglalkozik a német Soyer cég csaphegesztő gépeinek nagykereskedelmi értékesítésével, valamint a gépek szervizelésével, tanácsadással és oktatással. A százszázalékos magyar tulajdonú vállalkozás profilbővítést is megcélzott, így mostantól dokumentált minőségi csaphegesztéssel is foglalkoznak, amelyhez a projekt keretében 26 millió forintos CNC hegesztő-berendezést vásároltak. A speciális hegesztési technika révén partnerei az Audinak, a Suzukinak, a General Motorsnak és a Siemensnek is. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a projektben háromfős létszámbővítést vállaltak. Az eddig négy embert foglalkoztató cég két munkavállalót már felvett, de további 2-3 főt fognak alkalmazni a hegesztési munkák felfutásával. Kulcsszavak: audi, autóipar, gazdaság, gm, ipar, suzuki
|
|
|||||
|
||||||
Kizöldül a Zürichi taxi-flotta |
||
2013. január 29.
Amszterdam, New York, Tokió, Mexikóváros és Sao Paulo nyomdokain járva, hamarosan Zürichben, Svájc legnagyobb városában is készen áll az utasok szállítására a tisztán elektromos hajtású Nissan LEAF-ekből álló taxi-flotta.
|
A villanyhajtású taxik zöld energiát használnak, ennek megfelelően szemkápráztató világoszöld színűek. A flotta a stratégiai szempontok szerint telepített gyorstöltőkről a svájci elektromos energiaellátó hálózatban rendelkezésre álló, 100%-ban megújuló energiához jut. Kezdetben tíz Nissan LEAF taxit állítanak üzembe a városban, 2013 közepén ezekhez további 10 csatlakozik. A tervek szerint 2015-re a zürichi taxi flotta 15%-át állítják át elektromos üzemre, s a város kiterjedt gyorstöltő-hálózatot hoz létre, amelynek igénybevételével a lemerült akkumulátorok mindössze 15 perc alatt tölthetők fel 30%-osról 80%-os töltöttségi szintre. A taxi-szektor CO2-kibocsátásának csökkentése mellett a zöld flotta beállításának a célja annak a bizonyítása is, hogy az elektromos autók ma már életképes és tiszta üzemű alternatívát jelentenek a hagyományos hajtásúakkal szemben, továbbá a zéró-emissziós mobilitás támogatása a személyszállításban. A Zürichi Zöld Taxi Kezdeményezést fiatal svájci vezetők indították útjára, akik mindegyike tagja a Gazdasági Világfórum Globális Véleményformálók Közösségének. E 20-30 éves véleményformálók célja a társadalom szolgálata és a helyi közösségek fejlesztése. A zürichi rendszert a Davosi Gazdasági Világfórum idei konferenciája alkalmából január 25-én, pénteken mutatták be a Nissan Europe és a Globális Véleményformálók képviselői a zürichi központban. A tisztán elektromos hajtású Nissan LEAF-et a világ több városában is használják taxiként, így Amszterdamban is, ahol a Taxi-E társaság sikeresen üzemeltet egy Nissan LEAF-ekből álló flottát. A LEAF-et néhány magán taxi-üzemeltető is használja, New Yorkban pedig ebben az évben indul be egy megvalósíthatósági tanulmány keretében egy kisebb ilyen flotta üzembe állítása. A Nissan NV200 taxi elektromos hajtású változatának alkalmazási lehetőségeit világszerte szintén vizsgálják a taxi-társaságok. Kulcsszavak: környezetbarát, környezetvédelem, leaf, nissan, taxi, zöld, zürich
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11591 - 11600 |