Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11601 - 11610 |
Hat Combinót rongáltak meg Budapesten |
||
2013. január 28.
Hat Combino villamost graffitiztek és karcoltak össze ismeretlen tettesek szombat reggel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV az MTI-vel.
|
Hat Combino villamost graffitiztek és karcoltak össze ismeretlen
tettesek szombat reggel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
és a BKV az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a villamosokat kiállították a forgalomból, így a vonalon hosszabb időközönként követik egymást a járatok. A rendőrségi helyszínelés és a kár megállapítása folyamatban van. A két társaság jelezte: noha a Combinók ablakain védőfólia van, azok cseréje is jelentős összeg. Felhívták a figyelmet, hogy az értelmetlen rongálások okozta károk helyreállítására fordított összeget járműfejlesztésre, a szolgáltatás javítására fordíthatná a BKV. A közlemény szerint a rongálók ellen közös összefogásra van szükség, ezért arra kérik az utasokat, hogy minden gyanús esetben értesítsék a rendőrséget vagy a közlekedési társaság dolgozóját. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, combino, közlekedés, rongálás
|
|
|||||
|
||||||
Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron |
||
2013. január 28.
Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán - nyilatkozta az MTI-nek Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke.
|
"Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk" - mondta. Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán. Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan. Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál - mondta Thomas Faustmann. Az MTI kérdésére az ügyvezetés elnöke arról beszélt: a Volkswagen-konszern tavalyi magyarországi beszerzése elérte a másfél milliárd eurót, ami negyven százalékos növekedést jelent. Az Audi Hungarianak félszáz magyarországi beszállító szállít alkatrészeket a győri sorozatgyártáshoz, a termelésben 10-15, az új gyár építésénél 60-70 százalék a magyar beszállítói arány. "A termelésben szeretnénk növelni ezt a mutatót, de ez is annak a kérdése, hogy képesek-e ezek a cégek olyan terméket előállítani, amely minőségében és technológiájában megfelel a konszern elvárásainak" - jegyezte meg. Hozzátette: a tavalyi év a motorszám tekintetében rekordot hozott, a gyári folyamatok komplexitása erőteljesen növekedett. A győri motorgyártásról Thomas Faustmann elmondta: jelenleg 360 féle motorvariánst állítanak elő, a négyhengeres, 1,2 literes Otto-motortól a tízhengeres 1,6 literestől a 12 hengeres, hatliteres dízelig. A változatok számának érdemi növekedése nem várható a következő fél évtizedben, a megújulás miatt azonban folyamatos lesz a belső átrendeződés. A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt: még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. "Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó meghajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való meghajtás" - fogalmazott. Az Audi-stratégiáját ismertetve kiemelte: a feladatuk az, hogy technikailag leginnovatívabb, prémium minőségű termékeket állítsanak elő, megfelelő időben, mennyiségben és áron. Arról, hogy a következő három-öt évben elképzelhetőnek tartja-e a győri gyár további nagyléptékű bővítését, annyit mondott, "alapvetően a növekedés mindig lehetséges". Hogy lesz-e újabb fázis, az két tényezőtől függ. Az egyik, hogy milyen mértékben fejlődhet az Audi és tulajdonosa, a Volkswagen-konszern a világpiacon, a másik, hogy mennyire tud helytállni a győri gyár a konszernen belül, az egyes termékek gyártásáért folyó versenyben. így akár az is elképzelhető, hogy új feladatokat kap a gyár, akár az is, hogy egyes folyamatokat máshová helyeznek át - mondta a gyárvezető. "Globális helyzetben és versenyben vagyunk, az Audi minden földrészen terjeszkedik, és ahogy fejlődik a márka, világszerte épít új motorgyárakat a vállalat. Ma az is a feladatunk, hogy ezeknek az új gyártótelephelyeknek a beindulását elősegítsük azzal, hogy támogatjuk a termelés beindítását, például a szakember-háttér biztosításával" - említette meg Thomas Faustmann. Kitért arra, hogy Győrben folyamatosan fejlesztenek, illetve továbbfejlesztenek erőforrásokat. A győri fejlesztőmérnökök munkájának eredménye a Volkswagen Amarok motorja, amelyet Argentínában gyártanak. Pénteken tette közzé 2012-es termelési adatait a társaság. Ezek szerint minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után. Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel. Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság, győr
|
|
|||||
|
||||||
Megrohamozták a hazai Ford márkakereskedéseket január 24-én |
||
2013. január 28.
Minden előzetes várakozást felülmúlt a Ford magyarországi márkakereskedéseiben január 24-ére meghirdetett, Fiesta 24 elnevezést viselő különleges autócsere-akció sikere.
|
összesen mintegy 29.497-en regisztráltak az aznap éjfélig nyitvtartó bemutatótermekben abban a reményben, hogy nyernek egy vadonatúj Ford Fiesta-t, vállalva azt, hogy amennyiben rájuk mosolyog a szerencse, használt autójukat jótékonysági célra ajánlják fel. Az autóipar legszebb napjait is elhomályosító kép fogadta január 24-én a magyarországi Ford márkakereskedésekbe betérőket: a Fiesta 24 elnevezésű nem mindennapi megmozdulásban résztvevő 44 Ford bemutatóteremben reggel nyolctól éjfélig kígyózó sorokban, türelmesen várták az ügyfelek, hogy tehermentes, saját tulajdonban lévő használt autójuk regisztrációra kerüljön, és így esélyt kapjanak arra, hogy a január 25-én reggel, a Class FM Morning Show című reggeli műsorában élőben kisorsolásra kerülő, az ’év Motorja’ díjat elnyert 1.0 EcoBoost motorral szerelt vadonatúj Ford Fiesta Titanium boldog tulajdonosai lehessenek. A különleges akció keretében autójukat regisztráló ügyfelek egyben vállalták, hogy amennyiben ők nyernék a vadonatúj Fiesta-t, használt autójuk jótékony célra kerül felajánlásra. „Hosszú időre emlékezetes marad január 24-e, a nap, amikor Európa legnépszerűbb kisautójának legújabb változata, a vadonatúj Fiesta megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe.” – fogalmaz lelkesen Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója. „A reggel nyolc és éjfél között nyitva tartó bemutatótermek előtt már reggel héttől kígyózó sorok álltak, és folyamatosan érkeztek az ügyfelek egész nap, hogy felajánlják használt autójukat az ’év Motorjával’ szerelt vadonatúj Ford Fiesta megnyerése reményében. Amikor éjfélkor bezárultak a márkakereskedések kapui, az online regisztrációnak köszönhetően hamar meg lett az összesítés: nem kevesebb, mint 29.497 reménybeli nyertes tette próbára a szerencséjét, ami a nagyságrendileg 2,9 milliós magyarországi aktív autóparkot figyelembe véve azt jelenti, hogy minden száz hazai autótulajdonosból egy elhozta autóját valamelyik Ford márkakereskedésbe január 24-én.” A kommunikációs szakember egyébiránt azt is elárulta, hogy az elmúlt két évben a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján is előkelő helyen szereplő, 5 csillagos Euro NCAP minősítést és több Euro NCAP Advanced díjat szerzett Fiesta-ból Európában minden második percben gazdára talál egy, ám néhány a január 24-i megmozdulással kapcsolatban is szolgált néhány érdekességgel: -a legfiatalabb regisztráló a szabályoknak megfelelően 18 éves, míg a legidősebb 102 éves volt, az utóbbi idős úr 2 éves Suzuki Swift-jét remélte új Fiesta-ra cserélni -a legidősebb regisztrált autó egy 1959-es Skoda volt, míg a legfiatalabb egy 2013-as Citroen -a legalacsonyabb futásteljesítményű autóban 1800 kilométer volt, míg a legtöbbet futott regisztrált autó kilométer számlálója 965120-at mutatott -szinte valamennyi márka képviseltette magát – köztük nem is mennyiségben prémium márkák is - legnagyobb számban ugyanakkor korábbi Ford tulajdonosok szerették volna autójukat új Ford-ra cserélni (19,1%), de szép számmal akadtak Opel (14,6%), Suzuki (12,7%), Renault (7,9%) és Volkswagen tulajdonosok (6,8%) is „Január 24-e rendkívüli nap volt számunkra és különösen márkakereskedőink és a bemutatótermekben dolgozó kollégák részére, akiknek – jóllehet ennyi ügyfelet a kereskedésben üdvözölni kellemes teher – külön szeretném megköszönni lelkesedésüket és helytállásukat, hiszen a 16 órás nyitvatartás során minden márkakereskedésben átlagosan közel percenként egy ügyfelet regisztráltak.” - teszi hozzá Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója. „A tény, hogy közvetlen versenytársaink modelljei mellett akadt Porsche, Lexus, Jaguár, Land Rover és Jeep is, és kifejezetten nagy számban érkeztek be Mercedes-ek, Audi-k, BMW-k vagy akár Volvo-k nagyon fontos üzenetet hordoz számunkra, azt jelzi ugyanis, hogy az elmúlt években bemutatott kimagasló minőségű modelljeink, díjnyertes, forradalmi technológiáink, aktív biztonsági rendszereink, motorjaink révén érezhetően sikerült növelnünk a Ford márkaértékét.” – mutat rá Szamosi Viktor. A kereskedelmi igazgató látványos eredménynek tartja azt is, hogy a nyereményautón túl nagy számban érdeklődtek az ügyfelek a konkrét vételi ajánlatokról is, mind a Fiesta, mind egyéb a márkakereskedésekben bemutatott modellek tekintetében. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Class FM Morning Show-jának január 25-i élő adásában kisorsolt, két gyermekes, 17 éves Ford Escort-ját lecserélő Bódi János személyében jó helyre került a vadonatúj, az ’év Motorjával’ szerelt Titanium Fiesta.” – fogalmaz hozzá Somodi Viktória, a Ford regionális marketing igazgatója. „Emellett külön köszönetünket kell kifejezünk annak a rekordszámú, mintegy 34 201 szavazónak, aki fontosnak tartotta, hogy voksával segítsen eldönteni, melyik alapítványhoz kerüljön a nyertes használt autója, avagy az 1 millió Forint. úgy gondoljuk, hogy 14 162 szavazattal első helyen végzett, a koraszülöttek mentésével foglalkozó Peter Cerny alapítványnál hamar találnak majd helyet az adománynak.” Mint a marketing igazgató elmondta, az Escort állapotfelmérését követően egyeztetnek majd az alapítvánnyal, aki szabadon eldöntheti, hogy az egyik Ford szerviz segítségével felújított Escort-ra, avagy az 1 millió Forintra tart igényt. Kulcsszavak: autókereskedés, fiesta, ford, játék, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Havazás - A főutak jól járhatók, a közösségi közlekedés rendben elindult |
||
2013. január 28.
A Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. munkagépei a csapadékzóna megérkezését megelőzően preventív, megelőző szórást végeztek a budapesti utakon, valamennyi főút jól járható - közölte a társaság hétfőn reggel az MTI-vel.
|
Közleménye szerint Budapestet az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzésének megfelelően vasárnap estétől több alkalommal is változó intenzitású és területi megoszlású futó hózáporok érték el. Klug Lajos, az FKF vezérigazgatója a várható prognózis ismeretében vasárnap délután 18 órától ismét elrendelte a legmagasabb, hármas készültségi fokozatot. Az éjszakai műszakban a társaság teljes téli célgép-állománya készenlétben állt, a munkagépek a csapadékzóna megérkezését megelőzően preventív, megelőző szórást végeztek a budapesti utakon. A társaság központi ügyelete folyamatos kapcsolatot tart a BKK fődiszpécserével. Hajnalban a közösségi közlekedés rendben elindult. Valamennyi főút jól járható. A BKF havazás esetén első ütemben az 1200 kilométer hosszúságú fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, hidakon, felüljárókon, az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszain, az autópályák bevezető szakaszain, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátásában fontos logisztikai bázisokhoz vezető útvonalakon végez síkosságmentesítést. A társaság arra kéri az ingatlantulajdonosokat, hogy az ingatlanjaik előtti járdaszakaszokat síkosságmentesítsék a gyalogos balesetek elkerülése érdekében. Kulcsszavak: budapest, fkf, havazás, időjárás, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne |
||
2013. január 25.
A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a kecskeméti Mercedes-gyár új modelljének hivatalos bemutatóján pénteken.
|
"én, amikor Magyarország miniszterelnökeként erre az autóra nézek, munkásokat látok, sok-sok ezer magyar munkást, akik képesek arra, hogy ilyen autót állítsanak elő, nem külföldön, nem vendégmunkásként, hanem Magyarországon, itthon, a saját gyárukban, a saját városukban dolgozva" - hangsúlyozta a miniszterelnök, aki Dieter Zetsche-vel, a Daimler AG vezérigazgatójával együtt vezette le az első CLA Mercedes személygépkocsit a fotószalagról. Orbán Viktor szerint, amikor a Daimler AG vezérigazgatója az új Mercedesre néz, a német mérnöki tudás nagyszerűségét látja az autóban, azt a hatalmas gazdasági előnyt, amely naggyá tette Németországot. A miniszterelnök hangsúlyozta: bizonyíték Magyarország számára, hogy képesek vagyunk egy ilyen autót előállítani, "ha azt tudjuk mondani, hogy Made in Hungary egy ilyen Mercedes". Orbán Viktor hangsúlyozta: az új Mercedes egy másik bizonyíték is, hiszen az elmúlt két évben "a magyaroknak nagyon sok és nehéz munkát kellett elvégezniük annak érdekében, hogy az országot át tudjuk alakítani, és ne csak megmentsük az adósságválság miatti összeomlástól, hanem jövőt is adjunk neki". Emlékeztetett arra, hogy ezt a munkát a magyarok elvégezték, ez egy "bizonyíték, hogy képesek vagyunk a saját gazdaságunkat rendbe hozni, hogy van kiút, hogy van növekedési lehetőség", hogy a válság körülményei között is több ezer munkahelyet lehet létrehozni. Két sikertörténet találkozik itt most: egy régi sikertörténet, amit Mercedesnek hívnak, és egy új sikertörténet, egy új európai sikertörténet, amit úgy hívnak, hogy a magyar gazdaság megújítása - fogalmazott a miniszterelnök. Visszaemlékezett gyerekkorára, amikor az utakon Trabantok, Wartburgok, Skodák, Moszkvicsok futottak, és a Volga számított luxusautónak. "én is még Polski Fiaton tanultam vezetni. Ha azt mondta volna nekem valaki, hogy egyszer Magyarországon majd Mercedeseket fogunk gyártani, azt gondoltam volna, hogy nincs ki mind a négy kereke" - mondta. Orbán Viktor úgy fogalmazott, ha az autóra néz és nem a munkásokra gondol, akkor két szó jut eszébe: erő és szépség. "Pontosan ilyen Magyarországot akarunk: erős és vonzó Magyarországot" - fűzte hozzá. "Köszönöm a befektetőknek, a Magyarország iránt bizalmukat kifejező németeknek de mindenekelőtt a magyar munkásoknak azt, hogy a teljesítményükkel újra és újra bizonyítékát adják a világnak: érdemes Magyarországra jönni, érdemes együttműködni" - fejezte be köszöntőjét a miniszterelnök. Kulcsszavak: autógyár, bemutató, gazdaság, ipar, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
2012-ben az új generációs Santa Fe volt kategóriája legbiztonságosabb tagja |
||
2013. január 25.
Az új generációs Hyundai Santa Fe bizonyult a legbiztonságosabbnak az Euro NCAP által 2012 során tesztelt valamennyi nagyméretű terepjáró közül.
|
A modell az összes vizsgálati szempont szerint kategóriaelső eredményt ért el a független járműértékelő szervezet tesztsorozatán, ezzel minden idők egyik legbiztonságosabb járművének, valamint 2012. legbiztonságosabb nagyméretű terepjárójának bizonyult – megelőzve a Mercedes-Benz M-osztályt és az új Range Rovert. Az Euro NCAP a 2012-ben tesztelt 36 gépkocsi közül kiemelt nyolcat, az egyes kategóriák legjobbjait, és külön elismerésben részesítette azokat az általuk nyújtott, élvonalbeli általános biztonsági teljesítményért. A „felnőtt utasvédelem” terén az új generációs Santa Fe 96% -ot ért el, maximális pontszámot szerezve az oldalütközéses vizsgálaton. A „gyermek utasvédelem” terén a középkategóriás szabadidőjármű 89 százalékot kapott, míg a menetstabilizáló elektronikához hasonló funkciók 86 százalékos eredményhez segítették hozzá a „biztonsági segédrendszerek” kategóriájában. Eredményével a Hyundai biztonság iránti elkötelezettségét újfent megerősítő, új generációs Santa Fe az első olyan Hyundai modell, amelyet aktív motorházfedéllel szereltek fel. Ez a rendszer gyalogossal történő ütközés esetén aktiválódik, és a becsapódás erejének mérséklése révén csökkenti a súlyos személyi sérülés kockázatát. Ennek köszönhetően a Santa Fe 71 százalékos eredménnyel teljesítette a „gyalogosvédelem” tesztkategóriát, ami kiemelkedően jó eredmény ebben a méretosztályban, hiszen a következő legjobb modell is csupán 63 százalékot tudott elérni. „A tény, hogy az Euro NCAP szervezet kategóriája legbiztonságosabb autójának kiáltotta ki az új generációs Santa Fe-t, újfent rávilágít a Hyundai azon elkötelezettségére, hogy maximális biztonságot nyújtson ügyfeleinek és a közlekedés egyéb résztvevőinek. Az autó eredendő biztonsága, továbbá alacsony CO2-kibocsátása és érzelmekben gazdag formaterve maradéktalanul tökéletes választássá teszi a Santa Fe-t az európai vásárló számára” – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezetője. Az új generációs Santa Fe hosszú hagyományt folytatott, amikor Hyundai modellként ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP szigorú tesztprogramján: ezt megelőzően ugyancsak maximálisan teljesített az új i20, az ix20, az ix35, az i40, a Veloster és az új generációs i30-as modell is. Természetesen minden, Európában forgalomba helyezett Santa Fe részesül a Hyundai Tripla 5 szolgáltatási csomagjából. A díjnyertes ügyfélszolgáltatás ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást és öt éven át évente egyszeri, ingyenes átvizsgálást tartalmaz. Kulcsszavak: biztonság, euro ncap, galéria, Hyundai, santa fe, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat |
||
2013. január 25.
Megelőzte a vezető nélküli, önmagát kormányzó járművek fejlesztésében a világ nagy autógyárait a kínai hadsereg - írta a német Die Welt online kiadása.
|
Megelőzte a vezető nélküli, önmagát kormányzó járművek fejlesztésében a világ nagy autógyárait a kínai hadsereg - írta a német Die Welt online kiadása. A Volvo, az Audi és más autóipari vállalatok mellett még a Google is nagy erőfeszítéseket tesz az önmagát kormányozni képes járművek kifejlesztésére, de a kínai hadsereg váratlan, ismeretlen versenyzőként tör az élre. Amint arról a hadsereg lapja, a PLA beszámolt, a radarral, videokamerákkal és műholdas navigációval felszerelt "Vad Oroszlán 3" nevet viselő jármű már közúti forgalomban is közlekedett és 33 előzési manővert is végrehajtott. Több esetben viszont túl kockázatosnak ítélte meg az előzési manővert, ezért nem hajtotta végre. Az autó óránként 105 kilométeres sebességet is elért a próbák során. Az Auto, Motor und Sport német szaklap beszámolója szerint az Audi szériaérett és az A8 limuzin következő generációs modelljeiben már rendelkezésre álló "robotpilótája" a forgalom követésére képes, és a csúcsforgalomban araszoló autó irányítását tudja átvenni a vezetőtől, legfeljebb óránként 60 kilométeres sebességig. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kína
|
|
|||||
|
||||||
A Mercedes új CLA modellje lehet Magyarország legmenőbb exportcikke |
||
2013. január 25.
A Mercedes-gyár alig tíz hónappal ezelőtti átadásakor elhangzott: ha legördül az első CLA az üzem futószalagjáról, már nem a pirospaprika, hanem ez a kategóriájában új szegmenst teremtő autó lesz Magyarország "legmenőbb" exportcikke - mondta a Daimler AG vezérigazgatója a modell sorozatgyártásának ünnepélyes elindítása alkalmából, pénteken Kecskeméten.
|
Dieter Zetsche hangsúlyozta: a múlt évben bemutatott Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágára épülő CLA az első sorozatgyártású modell, amely kizárólag Kecskeméten készül. A hangsúlyozottan sportos járműnek jelenleg nincsen konkurenciája a piacon, hiszen egy teljesen új szegmenst képvisel - tette hozzá. Jelezte: a Daimler AG célja, hogy a Mercedes Benz márka autói legkésőbb 2020-ig a prémium kategória "elsőszámú játékosaivá" váljanak. A vezérigazgató hangsúlyozta: a kecskeméti gyár dolgozói az üzem 2012. márciusi átadása óta kimagasló munkát végeztek. A B-osztályból tavaly itt legyártott mintegy 40 ezer darab gépkocsi több, mint ami az előzetes tervekben szerepelt. A termelés költségei ezzel szemben a várokozások alatt maradtak - húzta alá. Közölte: mindez hozzájárult a B-osztály eddigi legsikeresebb évéhez, amelynek során ezekből az autókból világszerte a korábbi legeredményesebb, 2006-os esztendőt 11 százalékkal meghaladó, 145.649 darabot értékesítettek. "Helyes úton járunk közös célunk megvalósítása felé, mely nem más, mint hogy Kecskemét a magyar járműipar központjává emelkedjen" - fogalmazott Dieter Zetsche, aki a magyar kormánnyal és a megyeszékhely önkormányzatával közös munka sikereként értékelte, hogy a dolgozók száma 2500-ról mára 3000 fölé emelkedett, miközben 65 diák vesz részt a vállalat által Kecskeméten meghonosított duális képzésben. Ezzel párhuzamosan a CLA modell gyártásának beindulásával 17-ről 25-re növekedett az üzem magyarországi beszállítóinak száma. Az eseményen a vezető szólt arról is, hogy a Mercedes-Benz CLA "Made in Kecskemét" modell első példányát - a B-osztályához hasonlóan - ismét árverésre bocsátják, melynek teljes bevételével a cég a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat munkáját támogatja. A Daimler AG vezérigazgatója 2012. március 29-én - a gyár átadásának napján - jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát 3 ezerre emelik, mert 2012 második felében egy négyajtós kupé gyártásának előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, amelyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el az üzemet. A Mercedes 2012 áprilisában a pekingi China Auto Show 2012-n mutatta be a Concept Style Coupe tanulmányautót, amely alapján a CLA-modell készült. A CLA jelzésű kupék kizárólag Kecskeméten készülnek, innen szállítják azokat a világ minden részébe. A gyártó tájékoztatása alapján az új CLA a világ legjobb légellenánállási alaktényezőjével (cw 0,22) büszkélkedhet. Az avantgárd kupé-designnal és kívánságra 4MATIC összkerékhajtással rendelkező CLA-val a márka új szegmenst alapít. Négyajtós kupéként az új modell a CLS-t meghaladó elképzelésre épül, amely 2003-as debütálása óta számos követőre talált. Keret nélküli ajtóval a CLA a Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágát helyezi át közvetlenül a sorozatgyártásba. A vadonatúj modell szériafelszereltségéhez tartozik a radaralapú balesetmegelőző rendszer, amely már 7 kilométer óránkénti sebességtől figyelmezteti a vezetőt az akadályra, és a fékpedál megnyomásakor elindítja a célirányos fékezést. A CLA már rendelhető, a márkakereskedőkhöz 2013 áprilisában érkezik. Az autó gyártása a pár nappal ezelőtt, a berlini Mercedes-Benz Fashion Week-en lezajlott hivatalos világpremier után elindult el Kecskeméten. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült |
||
2013. január 25.
Minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után - áll az Audi Hungaria Motor Kft. pénteki közleményében.
|
Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel. "A 2012-es üzleti évet rendkívül dinamikus fejlődés jellemezte. Ez a gyártási rekord termékeink fejlesztése és a minőség érdekében végzett következetes munkánk eredménye, egyben biztosítja pozíciónkat a világ legnagyobb motorgyáraként" – idézi a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját. Hozzátette, az utolsó simításokat végzik az új járműgyáron, hogy az A3-as új változatának sorozatgyártása az ütemtervnek megfelelően elindulhasson. A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 421 ezer 768 négyhengeres Otto- és dízelmotort gyártottak. öthengeresből 5080 készült a 457 523 hathengeres, több mint 27,5 ezer nyolchengeres, 3336 darab tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás mellett. A szalagról legördülő autók közül 16 940 volt az Audi TT Coupé, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet és 3433 Audi RS 3 Sportback volt. Tavaly 11 új motorvariáns sorozatgyártásába kezdtek; a termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyárban. Tavaly adták át a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot - emlékeztetnek, utalva arra is: 2012-ben tartották az idén avatandó új járműgyár bokrétaünnepét. Kulcsszavak: audi, gazdaság, ipar, járműipar, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült a 4-es út Debrecent elkerülő szakasza |
||
2013. január 25.
Megépült a 4-es számú főközlekedési út Debrecent elkerülő szakasza - jelentette be Kovács ákos, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese csütörtökön a helyszínen.
|
Az út első üteme 2006-ban készült el a 4-es, a 33-as és 35-ös út között. A második ütem során elkészült a 35-ös út és a 4-es út közötti szakasz - emlékeztetetett a vezérigazgató-helyettes az új elkerülő út átadásán. A projekt az új Széchenyi Terv keretében európai uniós támogatással valósult meg, a kivitelezés nettó költsége 3,5 milliárd forint volt - tette hozzá. A debreceni elkerülő nyomvonalán 11,9 kilométer hosszan 2x1 forgalmi sáv, 2 híd, valamint 2 szintbeli csomópont létesült. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a beruházás megvalósítása során kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre. A szakaszon csaknem 2 kilométer hosszan zajvédő fal, több mint 13,5 kilométer hosszan vadvédő kerítés, mintegy 7 kilométeren madárvédő fal és egy vadátjáró épült, valamint 1400 fa és több mint 60 ezer cserje telepítése történt meg - ismertette Kovács ákos. Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere kiemelte: régen várták ezt az útszakaszt, ami jelentősen könnyít a város közlekedésén. Felméréseik szerint a várost érintő forgalom 80 százaléka debreceni célú, s csak 20 százalék az átmenő forgalom. Ennek mintegy felét veszi át az új elkerülő út - mondta a polgármester. Reményét fejezte ki ugyanakkor, hogy a városi belső forgalom egy része is átterelődik az új útszakaszra. Az elkerülőt csütörtökön a kora délutáni óráktól használhatják a járművek. Kulcsszavak: átadás, debrecen, fejlesztés, magyar közút, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11601 - 11610 |