Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11611 - 11620 |
A debreceni utakat tavasszal több százmillió forintból újítják fel |
||
2013. január 25.
A téli kátyúzást követően tavasszal 200-300 millió forintból állítják helyre az időjárás miatt rossz állapotba került debreceni utakat - közölte Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön sajtótájékoztatón a megyeszékhelyen.
|
A téli kátyúzást követően tavasszal 200-300 millió forintból állítják
helyre az időjárás miatt rossz állapotba került debreceni utakat -
közölte Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön
sajtótájékoztatón a megyeszékhelyen. Tájékoztatása szerint az önkormányzat télen csak hideg aszfaltozásos technológiával, a kátyúk betömésével tudja átmenetileg elhárítani a balesetveszélyt, az utak végleges felújítása tavasszal kezdődhet meg. Télen ezekre a munkákra 80 millió forintot költenek, tavasszal pedig minimum 200 milliót fordítanak a végleges helyreállításra. Ha az időjárás nagyon szélsőséges lesz, akkor ez az összeg 300 millió forint is lehet, erre az önkormányzatnak megvan a fedezete - tette hozzá a politikus. Kósa Lajos elmondta azt is, hogy naponta 4-5 kártérítési bejelentést kapnak az autósoktól a rossz utakon megrongálódott járművek miatt, kártérítésre pedig évente néhány millió forintot fizetnek ki. Kulcsszavak: balesetveszély, debrecen, kátyú, önkormányzat
|
|
|||||
|
||||||
Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon |
||
2013. január 25.
Tizenkét útszakasz vált járhatatlanná hóátfúvás miatt a Dunántúlon, elzárt település ugyanakkor nincs az országban - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pénteken reggel.
|
Közleményük szerint a Dunántúlon csütörtökön este havazás kezdődött, először Vas és Zala megyében, majd Somogy délnyugati felén és Baranyában, emellett Győr-Moson-Sopron megyében is friss hó esett. A havazás - mivel hajnalra véget ért - önmagában nem okozna fennakadásokat, de ezekben a térségekben többnyire közepes vagy erős szél okoz ismét hófúvást, Sárvár környékén pedig viharos erejű széllökéseket is észleltek. Az éjszakai csapadék és hóátfúvás miatt a főutak Vas megyében, valamint Csorna és Ajka térségében havasak, hókásásak, a letaposott hótól csúszósak. Délebbre Nagyatád és Szentlőrinc körül a főutak latyakosak. A mellékutak Vas és Zala megyében letaposott havasak, Baranya megye nagy részén, valamint Nagyatád, Csorna és Ajka térségében havasak, Pápa körül inkább jégbordásak, míg Kaposvár térségében latyakosak. A korábbi havazások nyomán Nógrád megyében hókásás, az északkeleti területeken pedig letaposott havas az alsóbbrendű utak burkolata. Az útinform 5 óra 30 perckor kiadott jelentése alapján Zala megyében hóátfúvás miatt le kellett zárni az újudvar és Gelse közötti mellékutat, míg Győr-Moson-Sopron megyében a Kapuvár és Bősárkány, a Páli és Vadosfa, a Páli és Vág, a Vica és Magyarkeresztúr, az Acsalag és Maglóca, az újkér és Iván, a Gyóró és Mihályi, a Himod és Kisfalud, a Dénesfa és Répceszemere, a Cirák és Beled, valamint az Iván és Simaság közötti mellékutat. Hóátfúvás nehezíti a közlekedést Győr-Moson-Sopron megyében a 85-ös úton Kapuvár és Pereszteg, valamint Kóny és Kapuvár között, a 84-esen Sopronkövesd és Nagycenk, a 86-os úton pedig Bősárkány és a megyehatár, továbbá Jánossomorja és Mosonmagyaróvár között. Vas megyében Szombathely és Sárvár térségében is több útszakaszon vannak hóátfúvásos szakaszok, a legnehezebben a Csepreg és Tormásliget, valamint a Söpte és Salköveskút közötti út járható. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a saját gépein kívül a bérelt járműveket is az utakra rendelte, így több száz munkagép dolgozik az utak járhatóvá tételén, a nagy erejű szél azonban folyamatosan visszahordja a havat az utakra. Igazán hatékony munkát csak a viharos erejű szél elállta után tud a közútkezelő végezni - emelik ki a közleményben. Arra kérik a közlekedőket, hogy az érintett térségekben egyelőre ne induljanak útnak. A Dunántúl több területén is téliesek az útviszonyok, ezért azt kérik az autósoktól, hogy fokozott figyelemmel megfelelően megválasztott sebességgel vezessenek, csak a téli közlekedésre jól felkészített gépjárművekkel közlekedjenek, tartsanak maguknál hóláncot és mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Kulcsszavak: hófúvás, időjárás, közlekedés, magyar közút
|
|
|||||
|
||||||
Minden második percben elkel egy Ford Fiesta Európában |
||
2013. január 25.
A Ford Fiesta a 2012-es év legkelendőbb európai kisautója, és összességében a második legnépszerűbb modell Európában: a kisautóból átlagosan kétpercenként talál gazdára egy darab.
|
Az új Fiesta értékesítéseinek ráadásul várhatóan további lendületet ad, hogy a Magyarországon január 24-én, a nem mindennapi Fiesta 24 megmozdulás keretében bemutatkozó modell még mutatósabb karosszériát és kifinomultabb utasteret kínál, s az autóhoz megrendelhető az ’év Motorja’ címet elnyert 1,0 literes EcoBoost motor, a Ford SYNC és a Ford MyKey rendszer is. Tavaly átlagosan kétpercenként talált gazdára egy új Ford Fiesta, így a JATO Dynamics* autóipari adatfeldolgozó- és szolgáltató kimutatásai szerint ez a modell volt a legkelendőbb kisautó Európában. A JATO által monitorozott 30 európai piacon az elmúlt évben összesen 953.174 Ford kelt el, köztük 306.405 darab Fiesta. A Ford Európa egyébiránt 51 európai piacon folytat kereskedelmi tevékenységet, s 2012-ben ebben a régióban több mint 1,4 millió járművet értékesített. A Polk újautó-regisztrációs adatbázis legfrissebb információi szerint 560 ezres értékesített darabszámával 2012 első kilenc hónapjában világszerte a Fiesta volt a B-kategória legkelendőbb modellje, s bár a teljes éves adatokra még várni kell, a Fiesta jó eséllyel nem csupán 2012 legnépszerűbb kisautója lesz, de ismét előkelő helyen szerepel majd a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján is. “A Fiesta Európában is és világszerte is fantasztikus évet zárt 2012-ben.” – avat be lelkesen Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ez a legendás autó pontosan azt kínálja, amire a kisautók vásárlói vágynak: stílust, minőséget, alacsony fogyasztást és modern technológiát.” A modell 1976-os bemutatása óta a Ford több mint 15 millió Fiestát adott el világszerte. Az elmúlt négy év során háromszor is a Fiesta bizonyult a legkelendőbb kisautónak Európában. Ez idő alatt több mint 1,7 millió Fiesta talált gazdára az európai piacon, világszerte pedig 2,1 millió darab kelt el a modellből. 2012-ben az Egyesült Királyság volt a Fiesta legsikeresebb európai piaca, ahol a Ford adatai szerint 109.250 darab kelt el a modellből. Az európai Fiesta-vásárlók közt a Frozen White fényezés volt a legnépszerűbb színárnyalat. A Ford éppen most vezeti be Európában az új Fiestát, amely napjainkban jelenik meg a márkakereskedésekben, Magyarországon a nem mindennapi Fiesta 24 elnevezésű megmozdulás keretében kerül bemutatásra január 24-én. A kívül-belül megújult modell a 2012-es év Motorja címet elnyert, 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral is megrendelhető. Az autó 1,6 literes Duratorq TDCi dízelmotorral szerelt ECOnetic Technology modellváltozat CO2-kibocsátása mindössze 87 g/km. Az öt csillagos Euro NCAP minősítést, és aktív biztonsági rendszereiért több Euro NCAP Advanced díjat is szerzett új Fiestához megrendelhető a Ford exkluzív technológiája, a MyKey rendszer is, amely lehetőséget nyújt a szülőknek arra, hogy korlátok közé szorítsák tizenéves gyermekeik kockázatvállalását vezetés közben. A Fiesta a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszerrel is felszerelhető, valamint a SYNC Vészhelyzeti Segélyhívóval is, ami egy baleset után a helyi nyelven teremt közvetlen kapcsolatot az autó utasai és a segélyhívó központ operátora között. Mindemellett a Fiesta kínálatában megtalálható az alacsony sebességű ütközések elkerülésére vagy hatásuk mérséklésére szolgáló Active City Stop rendszer is. “Az új Fiesta nagy elvárásoknak kell hogy megfeleljen 2013-ban, ám ez az autó tökéletesen felkészült e kihívásokra.” – mutat rá de Waard. “Hatalmas eredmény, hogy 2012-ben ez a modell lett Európa kedvenc kisautója – ezért köszönetet mondunk minden vásárlónknak, akik továbbra is bizalmat szavaztak a Fiestának.” Kulcsszavak: autókereskedés, autópiac, fiesta, ford, galéria
|
|
|||||
|
||||||
Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett |
||
2013. január 24.
Az idén 100 éves Aston Martin kifejlesztette sportos szedánját.
|
A brit márka négyajtós modellje frissítést kapott, így 80 lóerővel lett erősebb elődjéhez képest. A Rapide legnagyobb változása, hogy egy 5,9 literes V12-es motor dübörög motorházteteje alatt. A motor teljesítménye 550 lóerő, melyhez 620 Nm-es nyomaték társul. Az új Rapid S gyorsulása 0-100 Km/h-ra 4,9 másodperc. A végsebessége a korábban sem lebecsülendő 302-ről, 306 Km/órára növekedett. Az új motort elődjéhez képest lejjebb építették be, így a súlypontja alacsonyabbra került, ami javít az autó kezelhetőségén. A Rapide S külseje most is olyan lenyűgöző mint elődjei. Leglátványosabb változáson esett át a hűtőmaszk, mely még hangsúlyosabb lett, és a hátsó szpoiler, amit szintén átdolgoztak. Az utasteret sem rontották el új kárpitokkal, betétekkel. A Rapide S forgalmazása a következő hetekben várható, árát még nem közölte a brit gyártó. Kulcsszavak: aston martin, autógyár, autókiállítás, bemutató, galéria, genf, új autó
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - NFM: a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az állam |
||
2013. január 24.
A fejlesztési tárca államtitkára szerint az állam mindenben a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az elektronikus útdíjszedési rendszer ügyében; a projekt nem csúszik, július elsejére elkészül.
|
Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára egy csütörtöki sajtótájékoztatón az MTI-nek a tenderre vonatkozó kérdésére azt mondta: "annyi tudok mondani, amennyit szerdán a miniszterelnök elmondott: az állam saját maga fogja a projektet megvalósítani". Az államtitkár szerint a sajtó rosszul interpretálta a miniszterelnök szavait a közbeszerzésről. Orbán Viktor ugyanis nem azt mondta, hogy nem lesz közbeszerzés; azt mondta, hogy ilyen közbeszerzés nem lesz még egyszer - hívta fel a figyelmet Vályi-Nagy Vilmos. Az államtitkár közölte: mindenben a jogszabályoknak megfelelően fognak eljárni. A projektet az állam fogja megvalósítani, de ha "oszlop kell, akkor veszünk oszlopot, ha kamera kell, akkor veszünk kamerát, értelemszerűen közbeszerzés keretében" - fogalmazott. Vályi-Nagy Vilmos kijelentette: a projekt nem fog csúszni, július 1-re elkészül. Az elektronikusútdíj-tender kiírója, az állami Autópálya Kezelő Zrt. (áAK) szombaton jelentette be, hogy visszalépett a pályázat nyertese, a Getronics Magyarország Kft., arra hivatkozva, hogy az ajánlat kihirdetését követően az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést, ezért a szerződést nem írják alá. A Getronics ugyancsak szombati közleményében szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta a visszalépést. Egyik alvállalkozója, a Q-Free ASA visszalépésével kapcsolatban kifejtette: információik szerint az egyik versenytársuk az elmúlt időszakban szinte az összes, a projektben résztvevő alvállalkozó partnerüket megkereste, és nyomást gyakorolt rájuk annak érdekében, hogy az együttműködésből visszalépjenek az elektronikus útdíjrendszer tervezett határidőre történő megvalósításának ellehetetlenítése érdekében. Hozzátették: a Getronics Magyarország Kft. vizsgálja a szükséges jogi lépések megtételét. Orbán Viktor szerdán Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után tartott sajtótájékoztatón közölte: az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert. A kormányfő elmondta, miután visszalépett a nyertes Getronics, a kabinet két lehetőséget mérlegelt: új pályázat kiírását és az állami megvalósítást. Végül az utóbbi mellett döntöttek. "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő" - fogalmazott a miniszterelnök. Kulcsszavak: autó, gazdaság, közlekedés, nfm, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW |
||
2013. január 24.
A Toyota és a BMW a technológiai együttműködés szorosabbra vonásáról írt alá szerződést csütörtökön Tokióban - jelentette az Automotive News Europe szakmai hírportál.
|
Együttműködési terveit először 2011 decemberében jelentette be a két autógyár, a szándéknyilatkozatot pedig tavaly júniusban írták alá. A két autógyár a szerződés értelmében megsokszorozza erőfeszítéseit egy közös sportkocsi platform, könnyű szerkezeti elemek gyártásához alkalmas új agyagok, valamint következő generációs "lítium-air" akkumulátorok közös fejlesztésére, illetve 2020-ig közösen kifejlesztenek egy hidrogén tüzelésű üzemanyagcellás gépjármű meghajtó rendszert. A most megkötött szerződés egyúttal kiterjeszti a dízelmotorok szállításában már korábban létrejött együttműködés kereteit is. A BMW 2014-ben kezdi szállítani a Toyota európai modelljeihez 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú motorjait. A megállapodásnak köszönhetően a Toyota dízelautó választékát tudja majd szélesíteni Európában, a BMW számára pedig elérhetővé válik a Toyota hibrid technológiája. A BMW az idén jelenik meg első hibrid autójával, az i3 modellel, amit 2014-ben az i8 "plug-in" luxusmodell követ majd. Kulcsszavak: autóipar, bmw, technológia, toyota
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Csoport új motorgyárat avatott Mexikóban |
||
2013. január 24.
A Volkswagen tovább erősíti az ipar iráni elkötelezettségét észak Amerikában. Felavatták a motorgyárat a közép-mexikói Guanajuato államban lévő Silaóban. Az új gyár a Volkswagen Csoport 100. üzeme a világon.
|
A gyáravató ünnepségen részt vett Enrique Pena Mexikó elnöke, Miguel Marquez Guanajuato állam kormányzója és Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. A gyár a Volkswagen észak-amerikai Puebla (Mexikó) és Chattanooga (Egyesült államok) összeszerelő gyárait fogja ellátni a Silaóban gyártott korszerű és üzemanyag-takarékos TSI motorokkal. Prof. Dr. Martin Winterkorn a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke elmondta: "A silaói motorgyár a Volkswagen Csoport 100. üzeme a világon, és ennél fogva az egyik legnagyobb és legnemzetközibb termelési egységet jelenti az autógyártásban. Ezzel az új gyárral jelentőset lépünk előbbre a nagyon nagyratörő észak-amerikai fejlesztésünkben. A következő három évben a Volkswagen Csoport egyedül észak Amerikában több mint öt milliárd dollárt fog befektetni. Silao ennek jegyében egy erős jelképe is annak, hogy töretlenül folytatjuk növekedési pályánkat és a Csoport tovább erősíti nemzetközi jellegét". A piaci pozíciójának megerősítése észak-Amerikában a Volkswagen Csoport globális növekedési stratégiájának fontos összetevője. Ebben az összefüggésben a Csoport egyedül az Egyesült államokban évi egy millió jármű eladását tervezi 2018-tól, olyan modellekre alapozva, mint a Jetta, a Bogár, és az új amerikai Passat, amelyet az amerikai vásárlóktól érkezett igényeknek megfelelően alakítottunk ki. Mindezeket a járműveket nagyfokú helyi részvétellel az észak-amerikai üzemekben fogják gyártani. A motorgyártás megindításával Sialóban a Volkswagen Csoport folytatja az immár hatvan éves múltra visszatekintő sikertörténetét Mexikóban. A Volkswagen Puebla-i gyára mellett az MAN kereskedelmi járműveit gyártó Querlétaró-i üzemével és az Audinak a San José Chiapa-ba tervezett, a gyártást 2016-ban kezdő járműgyártó üzemével a Volkswagen Csoport továbbra is a mexikói ipari termelés kulcsszereplője és növekedési motorja marad. A továbbiakban Silao az észak amerikai üzemeknek Pueblában és Chattanooga-ban a legújabb nemzedékhez tartozó hatékony fogyasztású TSI motorokat fog szállítani. A motorgyárat középtávon évi 330 000 motor gyártására tervezték. A beruházás összege 550 millió US dollár. A Volkswagen középtávon 700 munkahelyet fog létrehozni a 60 hektáron elterülő gyáron Silaóban. A térségben a beszállítók és a szolgáltatások szintjén további munkahelyek jönnek létre. A silaói motorgyártás megfelel a Volkswagen márka „Think Blue. Factory program magas környezetvédelmi szabványainak. E program célja, hogy a meglévő forrásokat hatékonyabban használják fel, és a Volkswagen üzemekben elérjék a termeléshez kapcsolódó gázkibocsátás tartós csökkentését. Ennek eredményeként a Silaóban működő összes termelői gépsor és berendezés megfelel a legfejlettebb hatékonysági szabványoknak, így minden legyártott motor esetében elérik, hogy a környezetre gyakorolt hatás jelentősen csökken. A termelői csarnokokban alkalmazott különleges plafonfények, ill. a vele kombinált, az egész üzemben alkalmazott energiatakarékos világítás például biztosítja a természetes fény optimális szintét, és ezzel párhuzamosan elnyeli a világítási rendszer által gerjesztett hőt. A Silaóból származó megnövelt-teljesítőképességű TSI motorok (EA 888) az üzemanyag takarékosságot és a csökkentett gázkibocsájtást könnyebb önsúllyal kombinálják. A Volkswagen Mexikó elnöke, Andreas Hinrich felhívta a figyelmet a mexikói autóipar 2012-ben mutatott növekedési pályájára, és a Volkswagen hozzájárulására ehhez, amely az országban általa gyártott 600 000 járművet jelenti. "Számunkra Silao egy nagy lépés előre. A Volkswagen ismét nagy lökést adott, és jelentős mértékben járult hozzá a növekedéshez és a foglalkoztatáshoz a mexikói autóiparban." A Volkswagen Mexikó jelenleg 4 modellt gyárt a Puebla-i üzemben a világpiac számára. Ezek a Volkswagen Jetta, a Golf Estate, a Bogár és a Bogár Cabrio. Pueblában 2012-ben összesen 604 000 járművet gyártottak. A speciálisan az Egyesült államok piacára kifejlesztett Passat gyártása 2011-ben megkezdődött a Tennessee államban lévő Chattanooga-i üzemben. 2012-ben már több mint 150 000 jármű hagyta el a gyártósort. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gyár, hírek, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Kia koncepció a Genfi Autószalonon |
||
2013. január 24.
Kia teljesen új koncepció modellt mutat be a 2013-as Genfi Autószalonon.
|
Kia teljesen új koncepció modellt mutat be a 2013-as Genfi Autószalonon. A koreai autógyártó úgy döntött, hogy nem árul el részleteket az autóról, még a nevét sem. Annyi biztos, hogy marad a pajkos „tigris-orr” és a barátságos hűtőmaszk és fényszóró rendszer. A legújabb koncepció jármű erős stílusú vonalai garantáltan magára vonzza a tekintetet. A háromajtós SUV-tanulmány a Nissan Juke komoly ellenfele lehet. További részleteket a 2013-as Genfi Autószalonon láthatunk. Kulcsszavak: autószalon, concept, genf, hírek, kia, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem |
||
2013. január 24.
Járműfejlesztést is tanulhatnak a hallgatók a győri Széchenyi István Egyetemen a következő szemesztertől – tájékoztatta az MTI-t szerdán a képzésben az intézménnyel együttműködő Audi Hungaria Motor Kft.
|
A német nyelvű járműmérnök mesterszakán kezdik meg a választható tantárgy oktatását. Ennek során a hallgatók megismerkedhetnek a járműfejlesztés feladataival, technológiai és környezetvédelmi kihívásaival, valamint betekintést nyerhetnek az alkalmazott szimulációs, akusztikai, és tesztelési eljárásokba. így a legújabb trendeknek megfelelő, innovatív tudást sajátíthatnak el az Audi Hungaria járműfejlesztésének szakértőitől. Az Audi autógyár 2011 végén bővítette fejlesztési tevékenységét a járműfejlesztéssel. Az új terület kiépítésével a következő években a saját fejlesztési kompetenciák kiépítése mellett a gyártási szempontokat előtérbe helyező járműtesztelésre helyeződik a hangsúly. A közlemény szerint a vállalat járműfejlesztési tevékenységeihez különösen keresettek a kreatív, a méréstechnika, a numerikus szimuláció vagy a hajtáslánc fejlesztése terén tapasztalattal rendelkező szakképzett gépész- és járműmérnökök. így a Széchenyi István Egyetem és a vállalat közötti szoros együttműködés elősegíti a németnyelvű mérnökképzés fejlesztését és a munkaerő-utánpótlás biztosítását az Audi Hungaria számára. Kulcsszavak: audi, autógyár, egyetem, győr, ipar, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
’Gyermekálló’ az új B-MAX |
||
2013. január 24.
A Ford ‘gyermekállóvá’ tette az új B-MAX-ot: a forradalmi ajtómegoldást kínáló egyterű szövet- és műanyagfelületeit sárral, tejjel és szénsavas üdítőkkel tesztelve szimulálták a gyermekek és a házi kedvencek okozta megpróbáltatásokat.
|
A mérnökök áztatással tesztelték a kárpitok foltállóságát; a vizsgálatokhoz egy tüskés ‘buzogányt’ használtak, a gyerekruhák- és táskák szövetkoptató hatását pedig tépőzárral imitálták, míg a műanyag elemek ütésállóságát szabványos focilabdánál tízszer nehezebb gumilabdával ellenőrizték. Minden szülő jól tudja, milyen komoly munka tisztán tartani egy új autó utasterét, ha abban gyerekek vagy házi kedvencek utaznak. éppen ezért a Ford ‘gyermekállóvá’ tette a haznánkban nemrég jótékony új B-MAX modellt, hogy megkönnyítse a mamák és papák dolgát. A Ford mérnökei laboratóriumi teszteknek vezették alá a hazánkban néhány hete nem mindennapi jótékonysági akció keretében bemutatkozó B-MAX-ot, ahol a gyermekek és kisállatok által okozott legkeményebb igénybevételt szimulálták: tejet és szénsavas üdítőket öntöttek ki, ‘buzogánnyal’ gyötörték a szövetburkolatokat, és kemény gumilabdával tették próbára a műanyag elemeket. “A szétlocsolt üdítőktől a sáros csizmákig mindent kipróbáltunk, így biztosak vagyunk abban, hogy a B-MAX utastere készen áll a családi használatra.” – árulja el Mark Montgomery, a Ford Európa vezető anyagszakértő mérnöke. “Az én gyermekeim is kicsik még, így pontosan tudom, milyen felfordulást képesek okozni.” A B-MAX Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerének oldalra nyíló első ajtóin és hátsó, a B-oszlopot is magukban rejtő tolóajtóin keresztül páratlanul könnyű az utastér és a csomagtér megközelítése. A teszt során bebizonyosodott a kabinban felhasznált bőr- és szövetkárpitok foltállósága és könnyű tisztíthatósága – miután 24 órán át áztatták őket az említett folyadékokban, emellett pedig földet és zsiradékokat dörzsöltek beléjük. A Ford mérnökei arra is kíváncsiak voltak, mennyire állnak ellen a burkolatok és a kárpitok a gyerekek ruháin, táskáin lévő cipzáraknak és csatoknak. Erre szolgált a ‘buzogány-teszt’, aminek során 600 alkalommal dörzsölték végig a szöveteket egy hegyes tüskékkel ellátott fémgolyóval; ezt egészítette ki egy különleges teszt, amikor tépőzárral többször is végighorzsolták az ülések anyagát. Az ütésállóság vizsgálatához – amit -30 Celsius fokon is elvégeztek, amikor a műanyag sokkal törékenyebb – egy gumilabdát használtak, ami tízszer nehezebb, mint egy szabványos focilabda, hogy megállapítsák, mennyire viselik el a műanyag elemek az ütéseket és a rúgásokat. A szöveteket 60.000 alkalommal dörzsölték végig a 17 órás non-stop koptató teszt során, a a műanyag burkolatok karcállóságát hegyes fémtüskékkel ellenőriztük míg a szőnyegek tartósságát egy különleges próbapadon vizsgálták, durván fogazott kerekek segítségével. “E tesztek révén biztosak lehetünk abban: mindent megtettünk azért, hogy az autó az ezredik családi kiruccanás után is ugyanolyan jól nézzen ki, mint az első napon.” – teszi Montgomery mosolyogva. Kulcsszavak: b-max, ford, hírek, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 11611 - 11620 |