Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11631 - 11640
Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók

Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók

2013. január 23.
A Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. szerdára virradó éjszaka teljes célgépflottájával a budapesti utak síkosságmentesítését végezte, a főutak jól járhatók, a közösségi közlekedés elindult - közölte a társaság szerda reggel az MTI-vel.
Részletek
Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatókKözleményük szerint Budapesten kedd délután óta változó intenzítással és területi eloszlásban havazik. Jelenleg a külső kerületekben és a budai hegyvidéken esik erősebben. Hozzátetszik, hogy az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint várhatóan délelőtt 10 óra körül megszűnik a csapadék.


Az FKF az éjszakai műszakban továbbra is a legmagasabb, hármas készültségi fokozatban, teljes télicélgép-flottájával végezte a budapesti utak síkosságmentesítését. Néhány szóró járművük eljutott mellékutcákba is, hajnalban azonban visszatérek a főutakra, hogy a közösségi közlekedés elindulhasson.

Az FKF az első ütemben az 1200 kilométer hosszúságú fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, hidakon, felüljárókon, az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszain, az autópályák bevezető szakaszain, a Liszt Ferenc-repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátásában fontos logisztikai bázisokhoz vezető útvonalakon dolgozik. A 2100 kilométer hosszúság mellékútvonal-hálózat megtisztítását csak a kiemelt főutak rendbetétele után kezdik meg.

Az FKF arra kéri az ingatlantulajdonosokat, hogy az előttük lévő járdaszakaszokat tisztítsák meg a gyalogosbalesetek elkerülése érdekében.

Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók
Kulcsszavak: budapest, fkf, hírek, omsz
 
Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Meghosszabbítják az Etele térig az 1-es villamos vonalát Meghosszabbítják az Etele térig az 1-es villamos vonalát Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Bemutatták Szalayék új autóját
 
Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden

Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden

2013. január 23.
Akár négy-öt kilométert is meg tud tenni a felsővezetéktől függetlenül az az önjáró trolibusz, amelynek prototípusát kedden mutatták be Szegeden.
Részletek
Önjáró trolibuszt mutattak be SzegedenTóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója elmondta, a járművet az önkormányzati tulajdonú cég az EDF-Démász Zrt.-vel, a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karával, és a Sedulitas-Pro Kft.-vel együttműködve fejlesztette ki.

Az elektromos jármű egy hagyományos autóbusz átalakításával készült el - közölte a szakember. Hozzátette: az átépítés során a 72 férőhelyes, 26 ülőhelyes troli belső tere nem változott meg, a jármű felhasználási lehetőségei pedig lényegesen bővültek.

Az önjáró trolibusz rugalmasabban használható, ideiglenes útlezárások, balesetek esetén sem kell szüneteltetni a közlekedést. A jármű üzemszerű körülmények között 1,5-2 kilométert biztonsággal meg tud tenni a felsővezetéktől távol, így lehetőség nyílik például új szárnyvonalak kialakítására is – tudatta az ügyvezető.

Németh Péter tervező az MTI-nek elmondta, a járműben egy hozzávetőleg 90 Ah-ás kapacitású, 120 cellás lítium-vas-foszfát akkumulátor kapott helyet, amellyel a troli teljes feltöltöttség esetén 4-5 kilométer megtételére képes.

A szakember közölte, a fejlesztés folytatódik, egy újabb autóbuszt építenek át önjáró trolibusszá. A vezérlőrendszer továbbfejlesztése pedig azt is lehetővé teszi majd, hogy a fékezés során keletkező energiát visszatáplálják az akkumulátorokba - közölte a szakember.

Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden
Kulcsszavak: hírek, közlekedés, szeged, troli
 
Ilyen élmény a világ legzöldebb buszain utazni Ilyen élmény a világ legzöldebb buszain utazni Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden E-útdíj - Elmaradt a szerződéskötés a tendergyőztessel Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden Brüsszel szerint nem mond igazat Orbán az M0-sról Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen
 
ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért

ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért

2013. január 23.
Az ADAC a „Minőség” kategóriában az Audi A3 sorozatot tüntette ki „Sárga Angyal” („Gelber Engel”) díjával, az alsó-középkategóriájú Audi így 28 márka összesen 52 modellje mezőnyében diadalmaskodott.
Részletek
Audi A3Az ADAC 2013-ban összesen 52 modell közül az Audi A3 sorozatát jelölte „Sárga Angyal” („Gelber Engel”) díja „Minőség“ kategóriájának győztesévé. Az elismerés alapjául az ADAC meghibásodási statisztikáinak, online ügyfél-elégedettségi mutatóinak, valamint az autóklub szerviz-elégedettségi felmérésének adatai szolgáltak.

A díjat Werner Zimmermann, az Audi minőségbiztosítási igazgatója vette át, aki így fogalmazott: „Az Audi A3 1996-ban úttörőként alapította meg a prémium alsó-középkategóriát, ahol mind a mai napig mércéül szolgál a minőség és a megbízhatóság terén. A harmadik generációval szintén tartani kívánjuk e kiemelkedő minőségi színvonalat.”

Az olvasói szavazás során az Audi A6 is sikerrel szerepelt, s a „Minőség” kategória második helyét hódította el, míg az Audi A4 az ötödik helyet szerezte meg. A „Sárga Angyal” díjakat a szakma egyik legtekintélyesebb elismeréseként immár kilencedik alkalommal, öt kategóriában osztották ki: „Autó”, „Minőség”, „Innováció és környezetvédelem”, „Személyiség” és „Jövő”.

Audi A3
Kulcsszavak: a3, audi, díj, hírek, sárga angyal
 
ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért MagyarBrands és Magyar Gazdaságért díjat kapott a Duna Autó Zrt. ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért Elkészült a 100 000. Audi S3 Limousine Győrben ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást ADAC „Sárga Angyal” díj a kiemelkedő minőségért Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme A népszerű modell még tökéletesebb lett: az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt A népszerű modell még tökéletesebb lett: az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt
 
Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly

Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly

2013. január 22.
Tavaly az előző évhez képest a 4,2 százalékkal csökkent az üzemanyag-eladás a Magyar ásványolaj Szövetség tagvállalatai - a nagy üzemanyag-forgalmazók - kútjainál - közölte a szövetség kedden az MTI-vel.
Részletek
Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavalyA közlemény szerint Magyarországon üzemanyagból 2012-ben összesen 2,725 milliárd litert értékesítettek szemben a 2011-ben eladott 2,845 milliárd literrel.

Benzinből 1,198 milliárd liter fogyott, míg 2011-ben 1,271 milliárd liter, ez 5,8 százalékos visszaesés. A gázolajból eladott mennyiség (a gázolaj és a prémium gázolaj összesen) a múlt évben 3,0 százalékkal csökkent, 1,527 milliárd literre a 2011. évi 1,573 milliárd literről. A termékek közül leginkább a 98-as motorbenzin értékesítése esett vissza, 11,9 százalékkal. Szintén jelentős mértékben, 6,9 százalékkal csökkent a prémium gázolaj eladása.

Magyarországon a legnagyobb mennyiségben értékesített üzemanyag 2012-ben a gázolaj volt 1,466 milliárd literrel, de ez is 3,3 százalékkal elmaradt az előző évitől. A 95-ös motorbenzinből tavaly 1,166 milliárd litert adtak el, míg tavalyelőtt 1,239 milliárd litert, ez 5,9 százalékos csökkenés. A közleményben megjegyzik, hogy "2011 sem volt jó éve az olajiparnak, és nagyon nem volt 2012 az olajipar éve". Még rosszabb a helyzet, ha a válság előtti utolsó "békeévhez" 2007-hez hasonlítják az adatokat: ez a benzin esetében 28 százalékos visszaesést jelez, a gázolaj esetében 3 százalékot.

A Magyar ásványolaj Szövetség szerint a forgalom alakulása mögött eltérő okok vannak. A gazdasági válság  miatt a zömében magántulajdonban levő Otto-motoros autók tulajdonosai kevesebbet használták autóikat, az áruk és személyek szállításában használt dízelmotoros járműveknek azonban a gázolaj árától függetlenül "menniük kellett".

A benzineladások csökkenésében fontos szerepet játszott a kedvezményes adójú E85 piacon maradása és az, hogy a sokat futó céges személyautók között egyre nagyobb arányt képviselnek a dízelmotorosok. A viszonylagosan kedvező gázolaj-eladások mögött egyrészt ez áll, másrészt az úgynevezett kereskedelmi gázolaj 2011-es bevezetése. Az ennek használatára feljogosított fuvarozók az unióban alkalmazandó minimális adóval vásárolhatják meg a gázolajat.

Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavalyA szövetség szerint nyilvánvalóan jobbak lennének a gázolaj forgalmi adatok, ha az áfát Magyarországon is olyan gyorsan kapnák vissza a külföldi fuvarozók, mint például Ausztriában.
Kulcsszavak: energia, gazdaság, hírek, kereskedelem, mol, üzemanyag
 
Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Igazi „RONCSPRÉMIUM” A Citroëntől Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Kiszáll a Teslából a Daimler Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Visszavonta a Tele 5 Taxi és a Max Taxi engedélyét a BKK Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók
 
Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek

Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek

2013. január 22.
Az új Volvo FH számos nehéz minőségellenőrzési teszten esett át. Lehűtötték és felmelegítették. Megrázták és felborították. Hosszú kilométereket tettek meg vele extrém körülmények között. Elviselte a kemény bánásmódot – és győztesként került ki közülük.
Részletek
Volvo FHEgy teljesen új teherautó-generáció kifejlesztése - amelyben valamennyi alkatrész és műszaki megoldás új - jelentős követelményeket támaszt a minőségellenőrzési tesztekkel szemben. Az új Volvo FH-val elvégzett számos teszt középpontjában az ügyfelek igényei álltak.

Az ezen minőségellenőrzési tesztek által támasztott követelmények rendkívül összetettek. „A teherautó különféle tesztelendő paramétereire vonatkozó ellenőrzési és jóváhagyási terv egyszerű elkészítése is több mint egy évet vett igénybe" - mondja Kenneth Abrahamsson, az új Volvo FH ellenőrzéséért és jóváhagyásért felelős projektmenedzsere.

Az általunk végrehajtott tesztek olyan területekre összpontosítanak, mint a teherautó megbízhatósága, ellenállóképessége és üzemanyag-fogyasztása. Kezdetben külön kerülnek tesztelésre az egyes különálló alkotóelemek, mint például az alváz, a fülke és az elektromos rendszer. Miután ezek megfeleltek, eljött az ideje a teljes teherautó tesztelésének. Erre a Volvo Trucks saját laboratóriumaiban és a vállalat tesztpályáin, továbbá tesztelő fuvarozóink révén a mindennapos haszonjármű-forgalomban egyaránt sor került.

A Volvo Trucks által teherautók tesztelésére használt számos tesztpálya közül az egyik Kirunában, Svédország északi részén található. A 2011/2012-es tél során a legalacsonyabb mért hőmérséklet -44°C volt, és ez a fagyos klíma tökéletes lehetőséget adott annak tesztelésére, hogy hogyan viselkedik az új Volvo FH ilyen extrém körülmények között. Hans Johanzon a tesztelő mérnökök közé tartozott, és ő gondoskodott róla, hogy minden járművezető tudja, mit várnak el tőle.

A tesztidőszak alatt minden teherautóval legalább 20 ezer kilométert tettek meg dermesztő hidegben, ahol a legnagyobb problémát az jelentette, hogy a teherautó valamennyi alkotóeleme - a legkeményebb anyagokból készültektől az elektromos rendszerig - rideggé vált. A kihívást olyan alkatrészek kifejlesztése jelentette, amelyek meghibásodás nélkül képesek elviselni ezeket a fagyos körülményeket.

Volvo FHKülönféle tesztekre került sort a svédországi Hälleredben, Göteborg közelében található tesztpályán is. Számos tesztsofőr keményen dolgozott azon, hogy rendkívüli igénybevételt jelentő, felgyorsított tartóssági próbák sorozatát hajtsák végre. Ez a tesztelési mód 10 évnek és 1250000 megtett kilométernek felel meg az utakon. Olyan nehéz útviszonyokat tartalmaz, mint 10 és 20 százalék közötti emelkedőkön történő haladás, illetve áthajtás olyan rideg tereptárgyakon, mint a kátyúk, a felhullámosodott aszfalt, a kockakő, a vízmosások és a vízcsatornák. A tesztprocedúra más elemeket is magában foglal, mint például az ajtó folyamatos egymás utáni kinyitása és bezárása.

A gyorsított tartóssági teszt egyik legzordabb része a teherautó megmérettetése az Ellenállóképességi pályán. A teherautó itt olyan tereptárgyakkal találkozik, mint az általános forgalmi helyzetekben is, de sokkal rövidebb idő alatt. Ezen a számos jelentős igénybevételt jelentő tereptárggyal ellátott pályán újból és újból végighaladva a teszt jelentősen felgyorsítható.

Egy ennél is jobban felgyorsított tesztet hajtottak végre a Volvo Trucks szerelvényrázó laboratóriumában, ahol hat-nyolc héten keresztül folyamatosan rázták a teherautót. Egy ügyfélnél ez több mint egymillió megtett kilométernek felel meg. Az ellenőrző tesztből eredő valamennyi visszajelzést az előforduló meghibásodások okainak megértése, valamint a kellően tartós műszaki megoldás megkeresése követte.

Az új megoldásokat ezután ismét új tesztnek vetették alá, és a folyamat addig folytatódott, amíg a kérdéses alkatrész specifikációja meg nem felel a rá vonatkozó követelményeknek. Annak érdekében, hogy végfelhasználói szempontból is jóváhagyhassa a terméket, a Volvo Trucks valós körülmények közötti teszteket is végzett.

Volvo FHEgy teherautó minőségének tesztelése során nem csupán az extrém helyzetek tartoznak a fontos szempontok közé. A Volvo Trucks rengeteg olyan ügyféllel rendelkezik, akik sokkal „normálisabb" körülmények között tevékenykednek, így az új teherautót úgy kellett kialakítani, hogy nekik is megfeleljen.  
Kulcsszavak: autógyár, hírek, minőségellenőrzés, trucks, volvo
 
A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban, a globális Top 40-ben
 
Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain

Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain

2013. január 22.
Naponta 500-700 új kátyú keletkezik Budapest útjain a csapadékos, téli időben, ezek megszüntetését a BKK-Közút Zrt. folyamatosan végzi - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI megkeresésére.
Részletek
Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjainNaponta 500-700 új kátyú keletkezik Budapest útjain a csapadékos, téli időben, ezek megszüntetését a BKK-Közút Zrt. folyamatosan végzi - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI megkeresésére.

A tájékoztatás szerint száraz időben naponta 100-150 az új kátyúk száma, a szakemberek viszont naponta akár 400-500 úthibát is ki tudnak javítani. A munkát nehezíti, hogy télen csak ideiglenes jelleggel, hidegaszfaltozással és kis mennyiségű főzött aszfalttal tudják a hibákat korrigálni.

A BKK kitért arra, hogy a folyamatos útfelújítások miatt 2005 óta folyamatosan javul Budapest közúthálózatának minősége, a kátyúk mennyisége időjárásfüggő, de nagyjából az előző évivel azonos szinten van. A feladatra a BKK-Közútnak egy évben 400-500 millió forint áll a rendelkezésére, ebből 2012-ben csaknem 25 ezer kátyút szüntettek meg 35 ezer négyzetméternyi területen.

Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain
Kulcsszavak: bkk, hírek, kátyú, közlekedés, közút
 
Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain Tíz év elteltével újra villamosvonal épül Budapesten Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac
 
Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében

Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében

2013. január 22.
ónos eső nehezíti a közlekedést Dobogókő, illetve Budakeszi környékén, de Pest megye többi részén is síkos utakra kell felkészülni.
Részletek
Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyébenDobogókőnél két sószóró gép is bajba került - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a megyei katasztrófavédelmi szóvivő kedden az MTI-vel.

Pécsi Norbert, a Magyar Közút szóvivője arról tájékoztatott, a 1111-es út Dobogókőre vezető szakaszán a Magyar Közút két sószóró munkagépe megcsúszott az ónos eső miatt síkos burkolaton. Az egyik járművet már sikerült kimenteni, a másik kiemelése folyamatban van - közölte.

Mint mondta, Dobogókőnél már nem esik, ám Budakeszi és Perbál környékén igen, ezért a két települést összekötő útra három munkagépet vezényeltek ki, hogy biztosítani tudják a közlekedést.

Pécsi Norbert kitért arra, hogy eredményes munkát csak az ónos eső elállta után tudnak végezni a gépek. A Magyar Közút arra kéri az autósokat, hogy a veszélyessé vált térségekben egyelőre ne induljanak útnak - tette hozzá.

Fokozott óvatosságra inti a Pest megyében közlekedőket a katasztrófavédelem is. Spitz Alexandra, a megyei igazgatóság szóvivője elmondta, az Országos Meteorológiai Szolgálat első fokú riasztást adott ki Pest megye több területére. A riasztás alapján ónos esőre kell számítani valamennyi kistérségben.

Az agglomerációban csak akkor induljanak útnak, ha feltétlenül szükséges, a járművezetők tartsanak nagyobb követési távolságot az esetleges ráfutások elkerülése miatt, s főként az éles kanyarokban figyeljenek a megfelelő sebesség megválasztására - figyelmeztetett Spitz Alexandra.
Kulcsszavak: hírek, időjárás, közlekedés, magyar közút, ónos eső
 
Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében Veterán autóritkaságok a budapesti Széchenyi téren Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében Elsőfokú riasztás van Budapesten Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében A kormány támogatja az elektromos hajtású közlekedést Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára
 
A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben

A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben

2013. január 22.
A Hyundai 2012-ben az európai újautó-piac 3,5 százalékát tudhatta magáénak, derül ki az európai autógyártók szövetsége, az ACEA által nyilvánosságra hozott adatokból. összehasonlításként, a vállalat európai piaci részesedése 2011 végén 2,9 százalék volt.
Részletek
HyundaiAz elmúlt évben összesen 432 135 darab Hyundai gépkocsit helyeztek forgalomba Európában, 9,4 százalékkal többet, mint 2011-ben. Ugyanezen időszakban a piac egésze 7,8 százalékkal zsugorodott.

„Ebben a rendkívüli kihívásokat jelentő gazdasági környezetben különösen nagy örömmel tölt el bennünket, hogy 2012-ben minden eddiginél nagyobb piaci részesedésre tettünk szert Európában. Az elmúlt két év során 12 új modellt vezettünk be (többet olyan piaci szegmensekben, amelyekben a Hyundai korábban nem volt jelen), és ezek mindegyike kiváló minőséget, csekély károsanyag-kibocsátást és nagyszerű ár-érték arányt nyújt ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

„Az intenzív bevezetési időszakot követően 2013-ban konszolidációra törekszünk: minőségi fejlődés (például a márka ismertségének fejlesztése, vagy az ügyfél-elégedettség fokozása) révén kívánjuk még erősebb alapokra helyezni a Hyundai működését, hogy sikeresen megtarthassuk azon új ügyfeleinket, akik az elmúlt években minket választottak” – tette hozzá Allan Rushforth.

A Hyundai, beruházásai révén töretlenül fejleszti európai tevékenységeit: jelenleg is folyik a vállalat Frankfurt melletti központjának kibővítése. Szintén jelentős beruházásnak számít a híres németországi Nürburgring versenypályánál létesített, új tesztközpont, amely lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy tovább tökéletesítse európai fejlesztésű járműveinek minőségét és menettulajdonságait.

HyundaiAnnak kapcsán, hogy a Hyundai hamarosan visszatér a Rali Világbajnokságba (WRC), a vállalat létrehozta a Hyundai Motorsport GmbH-t, amely a németországi Alzenauban, egy kifejezetten erre a célra létesített központban működik.

„A jövőben is folytonos beruházásokkal támogatjuk fejlődő európai üzleti infrastruktúránkat, és folyamatosan erősítjük a márka hírnevét, mint Európa egyik vezető autógyártója” – emelte ki Rushforth.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, gazdaság, hyundai, piaci részesedés
 
A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben Luxusautók százait hívják vissza Kínában A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben Európában is tovább erősödik a Ford Ismét piacvezető a Suzuki Ismét piacvezető a Suzuki
 
Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback

Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback

2013. január 22.
Tovább bővíti RS-modelljei palettáját az Audi, a 2013-as Detroiti Autószalonon bemutatkozó RS 7 Sportback a legszebb formában testesíti meg a rendkívüli menetdinamikai képességeket.
Részletek
Audi RS 7 SportbackA méretes ötajtós kupé hajtásáról 412 kW (560 LE) teljesítményű 4.0 TFSI erőforrása gondoskodik, amely mindössze 3,9 másodperc alatt teszi lehetővé a 100 kilométer/óráig tartó sprintet, a végsebesség pedig kívánságra akár 305 kilométer/órára is emelhető. E kiemelkedő menetteljesítményei ellenére az Audi RS 7 Sportback átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

Esztétikus formavilág, innovatív technika és imponáló sportosság: az RS 7 Sportback az Audi nagyméretű, ötajtós kupémodelljeként számos erényt ötvöz egyetlen izgalmas személyiségbe. Erőteljes „szíve” 4.0 TFSI aggregátja, amellyel immár a highend-kategóriában is megjelenhet az Audi fejlett „downsizing” koncepciója. A V8-as Biturbo erőforrás 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatából tiszteletet parancsoló, 412 kW (560 LE) teljesítményt produkál, amely az 5.700 és 6.700 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A 700 newtonméter maximális forgatónyomaték 1.750 és 5.500 percenkénti fordulat között jelenik meg a főtengelyen.

Mivel a pörgős karakterű, négyliteres motor a gázcsere- és áramlási veszteségek következetes mérséklése jegyében született, már viszonylag kis fordulatszámnál és közvetlen módon bocsátja rendelkezésre hatalmas erejét. Hengerfejei kipufogóoldalukkal befelé, illetve szívótraktusukkal kifelé fordítva helyezkednek el. Az akár 1,2 bar relatív töltőnyomással működő két Twinscroll turbófeltöltő töltőlevegő-hűtőjével együtt egyaránt a hengersorok közötti V-térben kapott helyet, rövidre fogott gázáramlási utakat, így rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosítva.

Audi RS 7 SportbackAz RS-specifikus motorszabályozás és a messzemenőkig fojtásmentes szívórendszer szintén nagyban hozzájárul a Biturbo V8-as aggregát rendkívül dinamikus karakteréhez. Gombnyomásra és gázadásra a kipufogórendszer kapcsolható szelepei teszik még teltebbé a motor hangját, s extrafelszerelésként sportkipufogó-berendezés is szerepel a kínálatban.

Az RS 7 Sportback álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig alapkivitelben 250, az opcionális dinamika-csomag részeként 280, míg a „plus” dinamika-csomagban akár 305 kilométer/óra.

Az NEFZ menetcikluson azonban az A7 sorozat új csúcsmodellje átlagosan 9,8 liter benzinnel is megelégedett 100 kilométerre, a kiváló értékhez az automatikus motorleállítás és -indítás már szériafelszerelésként kínált rendszere (Start-Stop System) és az innovatív hőmenedzsmentje is nagyban hozzájárult.
Kulcsszavak: audi, autóipar, autószalon, bemutató, detroit, galéria, hírek, premier, rs 7 sportback
 
Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Új modellváltozatok a Skoda palettáján Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Különleges kiadással ünnepel a BMW M GmbH: bemutatkozik a BMW M4 DTM Champion Edition Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé
 
Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát

Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát

2013. január 22.
A tavalyi év statisztikái alapján 8,5 százalékkal  csökkent az érdeklődés a hazai használtautók iránt, ezzel szemben viszont jelentősen, 71 százalékkal nőtt a külföldről behozott autók száma. Ez utóbbi tendencia jót is tehetne a hazai piacnak, mivel azonban jellemzően tíz évnél idősebb gépjárművek érkeznek a határon túlról, így ez sem segíti elő a gépjárműállomány ...
Részletek
Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorátAz utolsó negyedév hozta a legjobb számokat a használtautó piacon 2012-ben, októbertől decemberig ugyanis 105.990 autó cserélt gazdát Magyarországon. 2011-hez képest azonban ez a három hónap produkálta a legrosszabb időszakot, ugyanis akkor 14,2 százalékkal több autót vettek használtan (2011: 123.476 db). Az egész évet figyelembe véve összességében is csökkenésről számolhatunk be: 2012-ben 403.720 gépkocsit vettek másodkézből, ami 2011-hez képest 8,5 százalékos (2011: 441.085 db), 2010-hez viszonyítva pedig 3,7 százalékos (2010: 419.333 db) visszaesést jelent. Az apadó kereslet a használtautó kereskedő cégeknél is érzékelhető volt, ők 5,9 százalékkal kevesebb üzletkötés racionalizáltak 2011-hez képest (2012: 125.061 db; 2011: 132.851 db; 2010: 125.443 db).

Mint a tavalyi év korábbi szakaszaiban már tapasztalható volt, 2012-ben a hazai piacon kieső autócseréket jelentős mennyiségű külföldi autó pótolta: 53.533 gépkocsi érkezett a határon túlról, ami 71 százalékkal több a 2011-es (2011: 31.312 db), és 202,5 százalékkal (!) több a 2010-es adatokhoz (2010: 17.698 db) képest. „A változást egyértelműen a csökkenő regisztrációs adónak köszönhetjük, mivel idén már jóval olcsóbban lehetett hazánkban négykerekűt forgalomba helyezni. A tendencia alapvetően nem tenne rosszat a gépjárműállománynak, mivel a nyugat-európai autók általában jobban felszereltek az itthoniaknál, azonban az import kocsik nagy része tíz évnél idősebb, így ezek az autók javarészt csak rontanak a helyzeten” – vélekedett Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

A belföldi átírások során a kategóriák megoszlása nem változott, így az alsó-közép- (121.948 db) és a kisautó (113.198 db) kategóriából választottak legtöbben gépkocsit. A külföldről behozott autók esetében ezzel szemben a felső-közép kategória volt a legkedveltebb 14.475 regisztrációval, ami 27 százalékos részesedést jelent e területen.

Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorátA márkák használtautó forgalmazásának élmezőnyét továbbra is az Opel vezeti 14,1 százalékos (57.177 db) részesedéssel, mögötte a Suzuki szerepel 11,5 százalékkal (46.603 db), illetve a Volkswagen 9,4 százalékkal (38.065 db). A prémium kategóriájú autók közül legtöbben BMW mellett döntöttek (13.724 db), a bajor márka tízedik helyen zárt az összesített rangsorban, tizenegyedik lett a Mercedes (12.271 db) és tizenkettedik az Audi (12.018 db). A típusok versenyét ismét az Opel Astra (30.797 db) nyerte, bár mindössze pár autóval előzi meg a Suzukit (29.104 db), harmadik helyre azonban fellépett a Ford Focus (12.028 db), megelőzve a Volkswagen Golfot (11.588 db). Az import autók esetében a vásárlók a magasabb kategóriájú autókat jobban szerették, legtöbben 3-as BMW-t (3.429 db), Volkswagen Golfot (2.502 db) és Volkswagen Passatot (2.365 db) hoztak be országunkba.

A legtöbb autócserét Budapesten (105.848 db) és Pest Megyében (57.141. db) realizálták, de Bács-Kiskun Megyében (21.200 db), Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében (20.164 db) és Győr-Moson-Sopron Megyében is jelentős mennyiségű kocsit vásároltak. A legkevesebb átírást Vas Megyében (8.784 db), Tolna Megyében (7.647 db) és Nógrád Megyében (5.123 db) regisztrálták.

„Amíg a hazai újautók esetében nem tapasztalunk változást, addig a használtautó piac sem kap vérfrissítést, ami az idei évre is azt vetíti előre, hogy a külföldről behozott autók száma továbbra is jelentős lesz” – mondta el Horváth Zoltán. „éppen ezért úgy gondolom, hogy egyre nagyobb figyelmet kell fordítani erre a területre, pontosabban azon vásárlók tájékoztatására, akik a határon túlról hoznak gépkocsit, mivel az autók minősége gyakran hagy kívánnivalót maga után. A vevők ugyanis sok esetben nincsenek tisztában azzal, hogy biztonság, környezetvédelem és megbízhatóság szempontjából sokszor a hazai átlagnál is rosszabb használtautók kerülnek piacra” – tette hozzá a márkaigazgató.
Kulcsszavak: autókereskedés, gazdaság, használtautó, hírek, jármű, weltauto
 
Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát A NAV közzétette a novemberben elszámolható üzemanyagárakat Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát A Skoda Közép-Európa legnagyobb termelő vállalata A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A Dacia 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét A Dacia 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11631 - 11640