Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11670 Megjelenítve: 11631 - 11640
Detroiti Autószalon 2012 -  Volkswagen jelenlét a hibrid- és az elektromos mobilitás jegyében

Detroiti Autószalon 2012 - Volkswagen jelenlét a hibrid- és az elektromos mobilitás jegyében

2012. január 12.
A Volkswagen két olyan világ- premierrel nyitotta a 2012-es esztendőt ...
Részletek
Volkswagen Jetta HybridA Volkswagen két olyan világpremierrel nyitotta a 2012-es esztendőt, amelyek az innovatív jármű-formatervezést és a technikai fejlődést állítják előtérbe. Az új Jetta Hybrid hajtásáról egy high-tech benzines aggregát illetve egy teljes mértékben károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos motor gondoskodik, az E-Bugster tanulmány pedig meggyőző formában igazolja, hogy a Beetle sportossága elektromos hajtással is maradéktalanul megvalósítható.



A Jetta hajtásrendszerét egy négyhengeres 1.4 TSI (110 kW/150 LE) belsőégésű erőforrás, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) és egy elektromos motor (20 kW) alkotja. Különleges erénye, hogy gombnyomásra a Jetta Hybrid teljes mértékben károsanyag-kibocsátás mentes üzemmódra válthat, amelyben tisztán elektromos hajtással és akár 70 kilométer/órás sebességgel két kilométert is megtehet. A Touareg után így a Jetta Hybrid már a második Volkswagen, amelynek motortere egy benzines illetve egy elektromos motor fejlett kombinációját rejti.

Erősen megdöntött szélvédőivel, laposan ívelő tetővonalával és 20 colos keréktárcsáival az E-Bugster egészen egyéni dinamikát sugall, bárhonnan is tekintünk rá. A kétüléses speedster energiaforrásául korszerű lítiumion-akkumulátor szolgál, amellyel a mindössze 80 kilogrammos, 85 kW teljesítményű elektromotor legalább 180 kilométeres hatótávot biztosít.

Volkswagen E-BugsterAz E-Bugster mindemellett a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás funkciójával is rendelkezik, amely gázelvételkor és fékezéskor a jármű mozgási energiájának egy részét elektromos árammá alakítja, majd a hatótávot még tovább növelve az akkumulátorban tárolja.

„Az új Jetta Hybrid és az E-Bugster újabb egyértelmű bizonyítékai annak, hogy a Volkswagen már nem csupán az érzelemdús és élvezetes autózás megtestesítője, hanem a hosszú távon fenntartható és felelősségteljes mobilitásé is“ – emelte ki Dr. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztésért felelős tagja.

További cikkek

Az amerikai Honda a Detroiti Autószalonon leleplezte az új NSX Conceptet
Ismét nyereségesek az amerikai autógyárak
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
Az új Porsche 911 GT3 Dunlop Sport Maxx Race gumikon gördül Az új Porsche 911 GT3 Dunlop Sport Maxx Race gumikon gördül Detroiti Autószalon 2012 -  Volkswagen jelenlét a hibrid- és az elektromos mobilitás jegyében Többen utaztak októberben az európai hagyományos légitársaságokkal, mint egy éve A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Nissan a 2013-as Frankfurti Autószalonon A Nissan a 2013-as Frankfurti Autószalonon Detroiti Autószalon 2012 -  Volkswagen jelenlét a hibrid- és az elektromos mobilitás jegyében Rekordszinten a Scania értékesítése 2011-ben
 
Az „Északa-amerikai Év Terepjárója” a Range Rover Evoque

Az „Északa-amerikai Év Terepjárója” a Range Rover Evoque

2012. január 12.
A Range Rover Evoque győzött a 2012-es észak-amerikai év Terepjárója választáson.
Részletek
Range Rover EvoqueA Range Rover Evoque győzött a 2012-es észak-amerikai év Terepjárója választáson. A Detroitban megrendezett észak-amerikai Nemzetközi Autó Show-n bejelentett elismerést komoly ellenfelek, a BMW X3 és a Honda CR-V ellenében vívta ki az Evoque. A szavazásban a tekintélyes amerikai szakújságírókból álló zsűri hat fő szempontból mérte össze vetélytársaival az Evoque-ot: ár/érték arány, innováció, vezethetőség, teljesítmény, biztonság és a vezető elégedettsége.

"Igazán kitüntető számunkra, hogy a vadonatúj Range Rover Evoque részesült a 2012-es észak-amerikai év Terepjárója díjban, amely az autóipar legfőbb elismerései közé tartozik. Ez a siker is része annak a lelkes fogadtatásnak, amiben világszerte részesült az autó. ügyfeleink azért döntenek az Evoque mellett, mert a luxus és a praktikum ideális elegyét nyújtja, csekély környezetterheléssel” – hangsúlyozta Andy Goss, a Jaguar Land Rover North America elnöke.

A bírálóbizottságot összesen 50 kanadai és egyesült államokbeli autós újságíró alkotja, akik a sajtó összes ágát képviselik. Az észak-amerikai év Terepjárója díj ítészei éves gyűlésükön határoznak a méltó jelöltekről és körülbelül tíz-tíz autóra szűkítik a döntőbe jutó személyautók és kisteherautók számát. A döntnökök egy pontrendszerben értékelik a járműveket és szavazataikat elküldik a Deloitte & Touche detroiti irodájába. Az összesítést követően három-három személyautó illetve teherautó marad versenyben, majd a zsűritagok újra szavaznak a döntős modellekre.

Range Rover EvoqueAz észak-amerikai év Terepjárója cím a legfrissebb nemzetközi elismerés, amelyben a Range Rover Evoque részesült 2011. szeptemberi bemutatása óta. Bár a márka autói már háromszor bekerültek a végső döntőbe, ez az első NATOTY (North American Truck of the Year) díj a Land Rover történetében. A modell az alábbi elismerésekkel is büszkélkedhet észak-Amerikából:

Motor Trend – 2012 SUV-ja,
Autoweek – A legjobbak legjobbja
Road & Travel – Nemzetközi év terepjárója
Decisive Magazine – Az év városi terepjárója
Automobile Magazine – 2012 All-Star díj
Automotive Lease Guide (ALG) – A legjobb kompakt luxusautó
Bloomberg Newsnál – Az év crossovere

Az Egyesült Királyságban is számos szaklap választotta az év autójának a Range Rover Evoque-ot, köztük az Auto Express, a Top Gear és a Sun. A Which?, a vezető brit fogyasztóvédelmi kiadvány szerint az Evoque a 2011-ben bevezetett legjobb autók egyike.

"Fantasztikus hír, hogy mi nyertük az év észak-amerikai Terepjárója címet, ami újabb elismerése az értékesítésben illetve angliai formatervező, fejlesztő és gyártóközpontjainkban dolgozó munkatársaink erőfeszítéseinek.

Szintén január 9-én hozták nyilvánosságra az Európai év Autója választás szervezői, hogy a Range Rover Evoque is a rendkívüli presztízsű díjra esélyes hét autó között van. Az egész Evoque-csapat izgatottan várja a győztes kihirdetését a márciusi Genfi Autószalonon" – mondta Frank Klaas, a Jaguar-Land Rover márkák nemzetközi kommunikációs vezetője.

Range Rover Evoque





















További cikkek


Limitált kiadás - Peugeot 208 Ice Velvet
Leleplezték Detroitban az új Amerikai Ford Fusion-t
Bemutatkozik a Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó
Kulcsszavak:
 
Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára 2017 lehet a fordulópont az elektromos közlekedésben 2017 lehet a fordulópont az elektromos közlekedésben Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály
 
Az amerikai Honda a Detroiti Autószalonon leleplezte az új NSX Conceptet

Az amerikai Honda a Detroiti Autószalonon leleplezte az új NSX Conceptet

2012. január 11.
Az amerikai Honda ma leplezte le az új NSX Conceptet, amely megmutatja a szuperautó következő ...
Részletek
Acura NSX ConceptAz amerikai Honda ma leplezte le az új NSX Conceptet, amely megmutatja a szuperautó következő nemzedékének design- és műszaki irányzatát. Az Egyesült államokban Acura néven futó új NSX a világ vérbeli sportkocsi-rajongóinak készül, és várhatóan az elkövetkező három éven belül lesz kapható. A Honda R&D Americas fejlesztette ki, s Ohióban gyártják majd.

A dinamikus stílusú NSX Concept ízelítőt ad a Honda következő nagy teljesítményű járművéből. Könnyű anyagokból építik, középmotoros elrendezésű, és sok új műszaki megoldást tartalmaz, például az innovatív, új Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™ kiválóan vezethető összkerékhajtás) hibridrendszert.

A Detroit Motor Show alkalmával felszólaló Takanobu Ito, a Honda Motor Co., Ltd elnök-vezérigazgatója, aki a Honda első NSX szuperautójának fejlesztését irányította, így világította meg az új NSX értékeit: “Akárcsak a régi NSX esetében, megint hatékony technikával érünk el nagy teljesítményt. A jelenlegi modern világban is az NSX élvezetes vezetésére összpontosítunk, ugyanakkor úgy vélem, hogy egy ilyen kiemelkedő kocsival is pozitívan kell reagálnunk a környezeti elvárásokra.” Míg a legtöbb szuperautó nagy motorral fejti ki nyers erejét, az NSX Concept rendkívül jó teljesítmény-súly aránya képviseli a versenyautók filozófiáját.

Az egyedülálló bilaterális nyomatékszabályozós, két villanymotoros hajtóművel ellátott új összkerékhajtású hibridrendszer kanyarodás közben egy pillanat alatt képes negatív vagy pozitív nyomatékot kelteni az első kerekeken, ezáltal a Honda várakozása szerint az eddigi összkerékhajtásoknál még jobban vezethető lesz.

Acura ILX ConceptRáadásul a Sport Hybrid SH-AWD® rendszerben alkalmazott erőteljes, új generációs, közvetlen befecskendezéses VTEC® V-6 motor dupla kuplungos, beépített villanymotoros erőátvitellel együttesen produkál kimagasló gyorsulást, miközben rendkívül hatékony is.

A Sport Hybrid SH-AWD rendszer jóvoltából az NSX „az ember és a gép közötti szinergia legtökéletesebb kifejeződése,” tette hozzá Ito. “Az NSX összeforr az autóssal, segíti dinamikus vezetési képességeinek kibontakoztatásában.”

Az új NSX Concept mellett az amerikai Honda bemutatta az Accord Coupe Conceptet, első bepillantást engedve az Egyesült államokban 2012 őszétől kapható kilencedik Accord-nemzedék stílusába. Ez a modell kizárólag a tengeren túl kerül forgalomba, Európában nem.

Most, amikor második 25 éves életszakaszába lép az Acura, a Honda prémium-luxuskocsi márkája, lehullott a lepel az Acura ILX kompakt luxusautó koncepció-változatáról és az RDX sport-használati (SUV) crossover 2013-as prototípusáról is.

Az Acura ILX Concept a 2012 tavaszán bevezetni tervezett vadonatúj Acura kompakt luxuskocsi előfutára. Az Acura márka előtt új utat megnyitó ILX háromféle hajtóműve között szerepel az Acura első benzin-elektromos hibridje is.

Honda Accord Coupe Concept



















További cikkek


Limitált kiadás - Peugeot 208 Ice Velvet
A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Kulcsszavak:
 
A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását Az amerikai Honda a Detroiti Autószalonon leleplezte az új NSX Conceptet Öt hónapot kell várni a BMW i3-as tesztvezetésére A BYD Europe első Beszállítói Konferenciája megmutatja gyártói erősségét és elkötelezettségét A BYD Europe első Beszállítói Konferenciája megmutatja gyártói erősségét és elkötelezettségét Megérkezett a SEAT Leon CUPRA R Megérkezett a SEAT Leon CUPRA R Sikeres évet zárt a Nissan a magyar elektromosautó-piacon Sikeres évet zárt a Nissan a magyar elektromosautó-piacon
 
A Genfi Autószalonon debütál az Opel Mokka

A Genfi Autószalonon debütál az Opel Mokka

2012. január 11.
új név, új kategória, új klasszis. Két hónappal a világpremier, a márciusi Genfi Autószalon előtt ...
Részletek
Opel Mokkaúj név, új kategória, új klasszis: két hónappal a világpremier, a márciusi Genfi Autószalon előtt, az Opel megmutatja új, sportosan elegáns kis szabadidő-autója, a Mokka fotóit. Ezzel a rüsselsheimi márka első német autógyártóként lép be a szubkompakt szabadidő-autók (Sports Utility Vehicles − SUV szegmens) gyorsan növekvő piacára.

Kompakt külső méretei, mindössze 4,28 méteres hosszúsága ellenére nagyvonalú utasteret kínál az ötüléses Mokka. Ugyanakkor beváltja az Opel ígéretét, miszerint a magasabb kategóriák innovatív technikájával és felszereléseit és az attraktív designt széles vevőkörnek teszi megfizethetővé.

„A Mokka a hagyományos, nagy SUV erősségeit viszi át korszerűen kompakt formátumba“, mondja az Opel igazgatója, Karl-Friedrich Stracke. „Gazdagítja járműkínálatunkat és folytatja azt az erős lendületet, amelyet legutóbbi termékoffenzívánkkal vettünk. Ezenkívül a Mokka azt a SUV B-szegmenst gazdagítja, amely tovább növekszik a következő években.“

Dinamika, örömautózás, életstílus

Az Opel Mokka a funkcionalitást és a komfortosan magas üléspozíciót vegyíti a kaland érzésével. Kívánságra olyan összkerékhajtással kapható, amely szükség szerint, fokozatmenetesen juttatja a nyomatékot a hátsó kerekekre, ha úgy kívánja a vonóerő-átadás és a vezethetőség. Három gazdaságos motor közül lehet választani, manuális változataihoz széria az üzemanyagot megtakarító Start/Stop. Benzinnel működik az 1,6 literes, 85 kW/115 LE teljesítményű szívómotor és az 1,4 literes Turbo, 103 kW/140 lóerővel és 200 Nm forgatónyomatékkal. Az 1.7 CDTI dízel adatai 93 kW/130 LE és 300 Nm. Az 1.4 Turbo és az 1.7 CDTI hatfokozatú manuális sebességváltóval (széria) vagy hatfokozatú automatával rendelhető meg.

Opel MokkaA Mokkával több úttörő technika vonul be első ízben a szubkompakt SUV B-szegmensbe, például egy sor vezetőtámogató rendszer az Opel-frontkamera alapján, vagy a tolatókamera. Ergonomikus első ülésekkel is felszerelhető, amelyeket az „Aktion Gesunder Rücken“ (AGR – Egészséges Hát Munkacsoport) egészségügyi szakemberei minősítettek. Nagy csomagtartóját kívánságra kiegészítik az Opel exkluzív, teljes mértékben integrált Flex-Fix kerékpártartójának legújabb nemzedékével.

Mindeme jellemzőivel főképp az aktív életstílusú és fokozott igényű vevőket célozza meg. Ehhez illik a neve is: a Mokka inspirálója a nagy presztízsű, kicsi és kerek szemű Coffea Arabica kávéfajta volt. A belőle főzött kávé rafinált és kulturált, erős karakterű, tele energiával. Kompakt méret, nagystílű fellépés: akárcsak az új Opel!

Erőteljes SUV-design, kifinomult funkcionalitással  

A Mokkával a szubkompakt SUV-szegmensben nyer új kifejezést az Opel design-filozófiája, a szoborszerű elegancia ötvözése a német mérnöki tudással. Megjelenése mokány, ugyanakkor stílusosan elegáns és sportos. Ezt a hatást erősíti az Opelre jellemző, hátrafelé sarlószerűen fellendülő oldalvonal, a megnövelt szabad magasság és a nagy, 1540 milliméteres nyomtáv is, illetve a 18 colos könnyűfém keréktárcsa.
Belül további jellemző Opel-értékek, a sokoldalúság és a használó-barát jelleg mellett kötelezi el magát az új Mokka. öt utas helyezkedhet el a kényelmes, magas, jó kilátást nyújtó üléseken. Akár 1372 liternyi poggyásztér és összesen 19 rakodóhely áll rendelkezésre. A szállítási lehetőségeket tovább bővíti az aktív életstílusnak megfelelő Flex-Fix kerékpártartó, amely a hátsó lökhárítóból húzható ki, és három biciklit fogad – az Opel egyedüli gyártóként kínál ilyet.

összkerék- vagy fronthajtás, komfort- és biztonsági asszisztenciarendszerek

Az Opel Mokka kapható lesz front- és összkerékhajtással is. Az utóbbi nagyfokú menetstabilitást és biztonságot nyújt, s úttalan utakra terjeszti ki a Mokka alkalmazhatóságát.

Opel MokkaHa úgy kívánja a vonóerő-átadás, illetve a vezethetőség, a rendszer automatikusan és fokozatmentesen irányítja át az erőt a hátsó kerekekre. A széria menetstabilizáló (ESP) magában foglalja a kipörgésgátló mellett az emelkedőn elindulást és a lejtőn leereszkedést segítő asszisztenst, amelyek egyaránt szolgálják a komfortot és a biztonságot. Ezeken kívül a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek vonulnak be az SUV B-szegmensbe a Mokkával.  éjszaka a kívánságra beépített adaptív AFL+ bi-xenon fényszóró és távfény-asszisztens javítja a látást, az Opel-frontkamera funkciói pedig sávasszisztenssel, ütközés-figyelmeztetéssel és a legújabb táblafelismeréssel bővültek.


A kategória egyetlen más szabadidő-autója sem kínál ilyen bőségben biztonsági- és komfort-technikát.
Az Opel Mokka 2012 végén kerül a kereskedésekbe.

További cikkek

2012-es Detroiti Autókiállítás - Nissan e-NV200
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Bemutatkozik a Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó
Kulcsszavak:
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Elektromos hajtással is működő VW Golf GTI tanulmányautó a Wörthersee Találkozón Elektromos hajtással is működő VW Golf GTI tanulmányautó a Wörthersee Találkozón A Genfi Autószalonon debütál az Opel Mokka Szerdától változik a Budaörsi út forgalmi rendje A Genfi Autószalonon debütál az Opel Mokka Audi R8 LMX – a világ első, lézeres távolsági fényszóróval felszerelt sorozatgyártású autója A Nissan a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be az IMQ tanulmányautót A Nissan a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be az IMQ tanulmányautót
 
Bemutatkozik a Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó

Bemutatkozik a Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó

2012. január 11.
A Volvo a 2012-es Detroiti Autószalonon mutatta be az innovatív benzinüzemű hibrid modelljét.
Részletek
Volvo XC60 Plug-in HybridA Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó egy elektromos autót, egy rendkívül gazdaságos hibridet és egy erőteljes, nagyteljesítményű autót egyesít magában. A vezető egyetlen gombnyomással eldöntheti, hogy hogyan használja fel a nagyteljesítményű benzinmotor és a villanymotor kombinációja által biztosított teljesítményt.

„Az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautóban használt technológia éppen olyan intelligens, mint amilyen egyedi. Valóban környezetbarát vezetést tesz lehetővé anélkül, hogy bármit is feladna a luxusautó elismert tulajdonságaiból. Nincs más gyártó, amely ilyen szintű üzemanyag-takarékosságot és elektromos hatótávolságot biztosít egy tágas, nagyteljesítményű, 350 lóerős autóban” – mondta el Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója. „Ez a világszínvonalú benzines, hálózatról tölthető hibrid technológia, amely a hamarosan megjelenő Volvo Environmental Architecture (VEA) motorcsalád egyik csúcstechnológiájú négyhengeres motorjában is elérhető, néhány év múlva jut el amerikai bemutatótermeinkbe. Azt azonban még túl korai lenne kijelenteni, hogy melyik modellben fogjuk elsőként alkalmazni ezt a megoldást” – tette hozzá Stefan Jacoby.

Pure, Hybrid, Power módok – három autó egyben

A vezetési módot a műszerfalon található három gombbal választhatja ki a vezető. A gombok három eltérő vérmérsékletet biztosítanak az autónak: Pure, Hybrid vagy Power.
Pure módban az autó kizárólag a villanymotort használja, ameddig csak lehet. A hatótávolság akár 56 kilométer is lehet (az Egyesült államok által meghatározott vezetési ciklus szerint mért hatótávolság), városi forgalomban zéró kipufogógáz-kibocsátással. Az Európában bevezetett NEDC vezetési ciklus szerint mért hatótávolság 45 kilométer.

Volvo XC60 Plug-in HybridA Hybrid mód az alapértelmezett mód az autó beindításakor. A benzines és az elektromos motor együttműködése maximális vezetési élményt nyújt minimális környezetszennyező hatás mellett. Az Európában bevezetett NEDC vezetési ciklus szerint mérve a széndioxid-kibocsátás 53 g/km, amely kevesebb mint 2,35 l/100 km üzemanyag-fogyasztást jelent. Az Egyesült államok által meghatározott, az elektromos energia előállításából származó károsanyag-kibocsátást is mérő szabványok szerint a kombinált üzemanyag-fogyasztás folyamatos vezetés esetén 4,7 l/100 km. Az autó teljes hatótávolsága akár 960 km is lehet.

Power módban a technológiát a lehető legnagyobb teljesítmény leadására optimalizálták a Volvo mérnökei. A 280 lóerős és 380 Nm maximális nyomatékú benzinmotort a 70 lóerős, 200 Nm-es nyomatékú villanymotor egészíti ki. A villanymotor azonnali nyomatékleadásának is köszönhető, hogy az autó 6,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.

Négyhengeres motor hathengeres teljesítménnyel

Az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó első kerekeit egy négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor hajtja, amely a hamarosan megjelenő VEA motorcsalád tagja. A motor teljesítménye 280 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm. A kerekek meghajtását az új fejlesztésű nyolcsebességes automata sebességváltó biztosítja.

„A hálózatról tölthető hibrid XC60 koncepcióautóval megmutatjuk, hogy a hamarosan megjelenő négyhengeres motorjaink ugyanakkora teljesítményt nyújtanak, mint a mai hathengeresek. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztásuk alacsonyabb lesz, mint a jelenlegi négyhengeres motoroké” – nyilatkozta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

A koncepcióautó a „T8” jelzéssel van ellátva, amely a nagyteljesítményű négyhengeres motor és a villanymotor 350 lóerős együttes teljesítményét hangsúlyozza. Ennek köszönhetően az autó olyan teljesítményre képes, amelyet korábban kizárólag nyolchengeres motorok tudtak nyújtani.
„Ideje felhagyni a hengerek számolgatásával” – mondta Peter Mertens. „A négyhengeres motorokkal csökkenthető a leghatékonyabban a széndioxid-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás anélkül, hogy vásárlóinknak fel kellene adniuk a vezetési élményre és a teljesítményre vonatkozó elvárásaikat.”

Volvo XC60 Plug-in HybridKevesebb alkatrész, kisebb tömeg és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás

A VEA a dízel- és benzines motorok moduláris választékát kínálja. A benzines változatok közvetlen befecskendezést és minimális belső veszteséget biztosítanak, továbbá a legteljesebb kényelem érdekében kiegyenlítő tengelyeket tartalmaznak. A számos turbófeltöltőszint rugalmasságot kínál, és magában foglalja a teljes választékot a nagy teljesítményű és nyomatékú modellektől a rendkívül üzemanyag-takarékos változatokig. Valamennyi vásárlói igény kielégítése érdekében egyes motorok hibrid meghajtás vagy egyéb modern technológiák használatával jutnak még nagyobb teljesítményhez.
A moduláris formátum a hengerenként szabványos 500 cm3-es méreten alapul az optimális termodinamika érdekében. Ez a formátum a háromhengeres motorok fejlesztésénél is alkalmazható. A VEA számos előnyt kínál:

•Kevesebb egyedi alkatrész, amely elősegíti a gyártási hatékonyságot, a minőségbiztosítást és az új fejlesztési projektek hatékonyságát.
•Az új hajtásláncok hasonló teljesítmény mellett lényegesen könnyebbek a jelenlegi motoroknál.
•Az üzemanyag-takarékosság akár 35 százalékkal javul a hasonló teljesítményű motorokhoz képest.
•A modularitás és a kompakt keresztirányú beépítést lehetővé tevő kialakítás szintén ideális az elektromos meghajtást célzó jövőbeli fejlesztésekhez.

Integrált indítógenerátor

A Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó nem rendelkezik hagyományos indítómotorral vagy generátorral. Ehelyett egy integrált indítómotor és generátor (Integrated Starter motor and Generator, ISG) kapcsolódik a főtengelyhez a motor és a sebességváltó között. Az ISG 34 kW (45 LE) extra teljesítmény leadására képes a gyorsítás során, emellett fékezéskor tölti az akkumulátort.

Volvo XC60 Plug-in HybridOtthon tölthető akkumulátor

A hálózatról tölthető hibrid XC60 koncepcióautó hátsó tengelyét egy 70 lóerős villanymotor hajtja. Az energiaellátását egy 12 kWh-s lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely a csomagtartó alatt található. Az akkumulátor hagyományos elektromos csatlakozóaljzatról tölthető otthon vagy egy parkolóhelyen. A feltöltési idő az áramerősségtől függően változik. 220 V és 12 A esetén a teljes feltöltés mindössze 3,5 órát vesz igénybe, 110 V és 12 A esetén a teljes feltöltés 7,5 óráig tart. Az autó feltöltése közben az utastér fűtése vagy hűtése is lehetséges annak érdekében, hogy kényelmesebben induljon az utazás. Ez egyben azt is jelenti, hogy több akkumulátorenergia áll rendelkezésre az autó meghajtásához.

Folyamatos kapcsolatban

Az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautóban található Volvo Sensus információs és szórakoztatóelektronikai rendszer folyamatosan tájékoztatja a vezetőt mindenről, ami egyszerűbbé, hatékonyabbá és szórakoztatóbbá teheti az utazást. Néhány példa az elérhető információkra:

•A legjobb útvonal a célállomáshoz annak függvényében, hogy a vezető az alacsony energiafogyasztást, a leggyorsabb útvonalat vagy a legrövidebb távolságot adja meg a legfontosabb szempontként.
•Alacsony emissziós övezetek, ahol tisztán elektromos üzemet lehetővé tevő kapacitás szükséges.
•Megújuló forrásból származó energiát biztosító töltőállomások.
•Gyorstöltést biztosító létesítmények helye az útvonalon.

Mobilalkalmazás

A vezető egy mobiltelefonos alkalmazáson keresztül is csatlakozhat az autóhoz. Ez kényelmes hozzáférést biztosít számos különböző adathoz, például az akkumulátor töltöttségi szintjével, a fennmaradó hatótávval vagy a legközelebbi töltőállomás helyével és kapacitásával kapcsolatban. Az alkalmazáson keresztül ellenőrizhető, hogy a töltőkábel csatlakozik-e, illetve előprogramozható az autó belső hőmérséklete.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid„A termékfejlesztésünknek fontos részét képezi egy olyan intuitív környezet kialakítása, amely mindig naprakész és hasznos információkkal látja el a vezetőt. Ez azt is jelenti, hogy a vezetőnek a parkolás után is ugyanolyan tájékozottnak kell lennie, mint amikor a kormánynál ül” – mondta el Stefan Jacoby.

Erőteljes megjelenés

A Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó különleges fehér színe és a 21 colos felnik hangsúlyozzák a jármű erőteljes megjelenését. A belső tér egyedi részletességgel és színekkel készült, mint például a visszafogott sötétkék bőr üléshuzat és a fából készült kékesszürke díszítő betétek. A műszerek kialakításának köszönhetően a vezető valamennyi szükséges információhoz hozzájut a benzin- és áramfogyasztással, az akkumulátor töltöttségi szintjével, a fennmaradó hatótávval és egyéb adatokkal kapcsolatban.

Elektromos összkerékhajtás

Az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó elektromos összkerékhajtása az AWD gomb megnyomásával aktiválható. A hagyományos összkerékhajtás mechanikus erőátvitele helyett a központi vezérlőegység osztja el a teljesítményt a benzinmotorral hajtott első kerekek és a villanymotorral hajtott hátsó tengely között. Az elektromos összkerékhajtás rendszerét úgy tervezték, hogy jobb tapadást biztosítson elinduláskor és csúszós úton – például hóban vagy sárban – történő vezetéskor.

Az akkumulátor energiájának megtakarítása

A vezető dönthet úgy, hogy takarékoskodik az akkumulátor energiájával, ha később tisztán elektromos üzemben kíván vezetni például egy városi zöldövezetben vagy a városközpontban. Ha a takarékos üzemmód aktív, a generátor szükség esetén teljesen feltölti az akkumulátort. A cél az, hogy körülbelül 20 kilométer elektromos üzemű vezetésre elegendő akkumulátorenergiát biztosítson.

További cikkek

Az új Nissan Pathfinder a 2012-es Detroiti Autókiállításon
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail
Az Infiniti új irányból közelíti meg az inspiráló teljesítményt
Kulcsszavak:
 
Senki ne induljon útnak pénteken a hófúvással érintett országrészekben! Senki ne induljon útnak pénteken a hófúvással érintett országrészekben! Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? A ŠKODA VISION E európai premierje a Frankfurti Autószalonon A ŠKODA VISION E európai premierje a Frankfurti Autószalonon A Mercedes-Benz volt a legkeresettebb prémium személyautó márka 2016-ban hazánkban A Mercedes-Benz volt a legkeresettebb prémium személyautó márka 2016-ban hazánkban Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon
 
Leleplezték Detroitban az új Amerikai Ford Fusion-t

Leleplezték Detroitban az új Amerikai Ford Fusion-t

2012. január 11.
Az Ford legújabb globális modellje, az Amerikában új Fusion, Európában és ázsiában pedig új Ford Mondeo ...
Részletek
Ford FusionAz Ford legújabb globális modellje, az Amerikában új Fusion, Európában és ázsiában pedig új Ford Mondeo-ként debütáló csúcsmodell forradalmi technológiái háromszoros sikert hozhatnak: a kategória legjobb benzines, hibrid és elektromos autóinak címét. A vadonatúj Ford Fusion az első a Ford  új generációs járműveinek sorában, és egyben az első olyan jármű, amelyhez benzines, hibrid és elektromos hajtást is kínálnak – s mindegyik modellváltozat a kategóriája leggazdaságosabb, egyben legélvezetesebben vezethető autója lehet.


Letisztult vonalaival és friss arculatával a vadonatúj Fusion a Ford jelenlegi modelloffenzívájának legújabb tagja – a 2011-es kiskategóriás Fiesta és a 2012-es alsóközép-kategóriás Focus után –, amelyet úgy terveztek, hogy világszerte kielégítse azon vevők igényeit, akik különösen takarékos, magas műszaki színvonalat képviselő és formabontóan újszerű megjelenésű autót keresnek.

“A Fusionnal kapcsolatos elképzelésünk egyértelmű volt: olyan autót akartunk alkotni, amely tökéletesen megtestesíti ’Egy Ford’ filozófiánk lényegét,” – fogalmaz Derrick Kuzak, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “összehívtuk nemzetközi tervezőcsapatainkat, egy tiszta lapot tettünk eléjük azzal a feladattal, hogy tervezzenek egy felső-középkategóriás autót világrengető dizájnnal és elképesztően gazdaságos működéssel. Olyat, amely felsorakoztatja azokat a technológiákat, amelyekkel vásárlóink biztonságosabban és jobban vezethetnek. Az eredmény ez az autó.”
A Fusiont észak-Amerikában S, SE és a legjobban felszerelt Titanium változatokban értékesítik – illetve Mondeo néven később megjelenik majd a világ minden piacán.

Háromszoros bajnok a takarékosság terén

Az új Fusion várhatóan a legjobb fogyasztási paraméterekkel rendelkezik a kategóriájában mind a hagyományos robbanómotoros, mind a hibridek és az elektromos meghajtású versenytársak között, ami jelzi a Ford azon szándékának komolyságát, hogy minden új modellje a legtakarékosabb (vagy legalábbis az egyik legtakarékosabb) jármű legyen a maga osztályában.

Ford FusionA Fusion vonultatja föl a legszélesebb üzemanyag-takarékos hajtáslánc-választékot a felső-kategóriában. A változatok között található hibrid és plug-in hibrid hajtás, valamint kétféle, négyhengeres EcoBoost erőforrás, egy hagyományos szívómotor automatikus start/stop rendszerrel társítva, ami álló helyzetben leállítja ez erőforrást; emellett első- és négykerékhajtású változatok, és automata vagy hatfokozatú kézi váltók tehetik teljessé a hajtásláncot.  

Az 1.6 literes EcoBoost várhatóan a legjobb fogyasztási normákkal rendelkezik majd a kategória négyhengeres, nem hibrid modelljei közül. A Fusion nagy teljesítményű változata a kétliteres EcoBoost motorral szerelt modell lesz hatfokozatú duplakuplungos SelectShift Automatic™ váltóval, 19 collos keréktárcsákkal és négykerékhajtással, amely többlet-nyomatékot irányíthat a hátsó kerekekre.

A Fusion Hybrid – a 2010-es észak- Amerikai év Autója – tovább fejlődött, új lítium-ion akkumulátorokat kapott, amelyek könnyebbek és több energiát képesek szolgáltatni, mint a korábbi  nikkel-metál akkumulátorok, emellett pedig magasabb sebességhatárig teszik lehetővé, hogy a jármű tisztán elektromos hajtással működjön: a korábbi 47 helyett 62 mérföld/órás tempóig (75 km/óra helyett 100 km/óra)..  
A Fusion Hybrid újdonsága még a kétliteres, új fejlesztésű Atkinson-ciklusú benzinmotor, amely jóval kisebb, mint a korábbi 2,5 literes változat, miközben ugyanolyan jó menettulajdonságokat garantál. Az innovatív hajtáslánc révén a Fusion Hybrid a kategória legtakarékosabb adataival dicsekedhet.

A takarékossági lista élén a Fusion Energi plug-in hibrid áll, amit a világ legtakarékosabb felső-középkategóriás autójának szánnak. Az idén ősszel érkező Fusion Energi fogyasztása kb. 2,35 literes hagyományos üzemanyagfogyasztásnak felel meg. A következő generációs Fusion 1,6 literes változata az első olyan Ford modell, amelynél az automata váltóhoz automatikus start/stop rendszert rendeltek. Ez leállítja a motort, amikor a jármű megáll, és észrevétlenül újraindítja, amint a vezető felengedi a fékpedált. A rendszer kb. 3,5 százalékkal csökkenti az autó fogyasztását.

Ford FusionMegbízható társ az utakon

A teljesen új Fusion a vezetést segítő rendszerek kamerákkal, szenzorokkal és radarokkal működő széles palettáját kínálja – olyan bőségben, amilyenre még nem volt példa. E berendezésekkel az autó nem csak ’lát’, hanem segítségükkel reagálni is képes. A Fusion segítheti a vezetőt a sávtartásban, a sebesség tartásában a változó forgalomban is, a megfelelő méretű parkolóhelyek kiválasztásában, sőt magában a parkolásban, vagy a kiállásban olyan esetekben, amikor a hátralátás korlátozott. A legfontosabb technológiák:

Sávtartó asszisztens: Az ebben a kategóriában egyedülálló módon kínált rendszer három fő elemből áll össze, annak érdekében, hogy a vezető könnyedén tarthassa a sávot. A belső visszapillantó tükör hátoldalára szerelt kamera hosszan előre pásztázza az utat, figyelve a felfestett vonalakat, és érzékelve a kanyarokat. A rendszer jelez a vezetőnek, ha az autó kezd kisodródni a sávból. A második elem a kormány rezgésével figyelmezteti a vezetőt, ha a Fusion túlságosan megközelítené az út felfestéseit. Végül a sávtartási segédlet nyomást fejt ki a kormányra, hogy segítsen visszatérni a vezetőnek a sávon belüli tökéletes helyzetbe.

Adaptív sebességtartó automatika: egy előre irányuló radar pásztázza az utat a Fusion előtt, és szükség esetén – például ha a forgalom ritmusa lassul – lefékezi a járművet. A rendszer aktiválja az ütközésre figyelmeztető jelzést, és előkészíti a fékrásegítést, így ütközésveszély esetén hatékonyabban fékezhető le az autó.

Aktív parkolóasszisztens: ez a szenzorokra épülő rendszer felméri a környező párhuzamos parkolóhelyek méretét, kiszámítja a beállás ívét, és be is kormányozza az autót a helyre. A vezetőnek mindössze annyi a dolga, hogy aktiválja a rendszert, majd kezelje a féket és a gázt.  

Ford FusionHolttérfigyelő rendszer (BLIS®) keresztező forgalom-jelzéssel: A Fusion hátsó részébe épített szenzorok figyelik a forgalmat az autó holtterében, s a rendszer fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha autó halad a számára „láthatatlan” területen. A BLIS olyan esetben is figyelmezteti a vezetőt, ha parkolóhelyről próbál kiállni, de valami (például két teherautó között parkolva) akadályozza a szabad kilátásban.

A hang hatalma

A teljesen új fejlesztésű Fusionban megtalálható a Ford díjnyertes és innovatív, világelsőnek számító SYNC® kommunikációs és szórakoztató rendszere, amely lehetővé teszi, hogy a vezető hangvezérléssel, vagy akár a mobiltelefonján keresztül is kommunikáljon autójával. A Fusionban a MyFord Touch® rendszer legújabb változata működik, amely lehetővé teszi, hogy a vezető hangvezérléssel, illetve érintőképernyő vagy hagyományos gombok segítségével is kommunikálhasson a jármű rendszereivel. A SYNC és a MyFord Touch segít az autósnak, hogy a figyelmét az útra és a vezetésre összpontosíthassa, hiszen a rendszerek révén lehetővé válik, hogy nem kell elfordítania tekintetét az útról, vagy elengedni a volánt.

Megkülönböztető dizájn

“Az előző Fusiont többnyire azok a vásárlók választották, aki racionális döntést hoztak.” – avat be Chris Hamilton, az új generációs modell vezető karosszéria-formatervezője. “Most az volt a célunk, hogy mély benyomást keltsünk autónkkal az átlagos szedán-vásárlókban, vagyis érzelmi töltéssel is megerősítsük a formálódó döntést.”

A Fusion dizájn-irányzata mögött a következő öt kulcselem rejlik:
•Sziluett-innováció: a Fusion elegáns profilja megkülönbözteti az autót a kategóriában megszokott háromdobozos „Motortér/utastér/csomagtér” formától.
•Látható takarékosság: a Fusion fő karakter-vonalai hátrafelé haladva mind lendületesebbé válnak; ez a megoldás, valamint a vékony tetőoszlopok azt sugallják, hogy ez az autó könnyű és könnyed.
•Kifinomult formanyelv: a Fusion remekül példázza, hogy az ízléses, jól szabott dizájnnak nem feltétlenül része sok vizuális kiegészítő.
•Technikai stílusjegyek: a Fusion funkcionális dizájnelemei, mint például a fényszórók, a LED-technikájú hátsó lámpák, a maszk és a kipufogó magas technológiai színvonalról árulkodnak.
•új arculat: a Fusion előrevetíti a Ford-világmodellek következő generációjának globális stíluselemeit a közép- és a kiskategóriában.

Ford Fusion HybridBelül az új Fusion sportos, vezető-orinetált környezetet kínál új generációs ülésekkel, amelyek különösen funkcionálisak. A magasra helyezett középkonzol is a vezetőközpontú megközelítést erősíti, és praktikus tárolóhelyet kínál azon tárgyak számára, amelyeket a sofőr a keze ügyében szeretne tartani.
A műszerfal közelebb került a szélvédőhöz, ami nagyban fokozta az utastér tágas és nyitott atmoszféráját, ráadásul ez a megoldás nagyobb utasteret eredményezett.



Az újrahasznosított anyagok felhasználásával készülő új, kényelmes ülések vékonyabb, könnyebb váz épülnek.

Kézműves minőségű kidolgozás, érezhető dinamika

A Fusion már első pillantásra minőséget sugall: azonnal érezhető, hogy ez az autó jó minőségű anyagokból, a részletek iránti fokozott figyelemmel és magas szintű összeszerelési minőséggel készült. A belső térben a felületek puhábbak, s a külső és belső dizájnra egyaránt jellemző, hogy csökkentek az illesztési hézagok; emellett észrevehető az a törekvés is, hogy minden olyan élet és sarkot gondosan kidolgoztak, amelyeket a vásárlók megérinthetnek. Jó példa erre, hogy a csomagtérben egy apró, rugó által mozgatott panel rejti el a zárat, ha felnyitjuk az ajtót.

“A Fusion részleteinek kidolgozása során átfogó célunk volt, hogy az autó ne csak minőséginek tűnjön, hanem valódi minőségérzetet is keltsen a vásárlókban.” – magyarázza Adrian Whittle, a Fusion projektvezető mérnöke.
A Fusionnal kapcsolatos érzések másik fő területe a használat során szerzett vezetői benyomás, amit a jármű dinamikájának maximalizálásával igyekeztek a lehető legmagasabb szintre emelni.  

“Ez tényleg a vezető autója.” - fogalmaz John Jraiche program-manager. “A Fusion-t igazi élmény vezetni, hiszen a különlegesen hangolt, elektronikus rásegítésű kormánymű (EPAS) nagyon pontos, nem beszélve a MacPherson rendszerű első felfüggesztésről és az új fejlesztésű, prémium-kategóriás multilink hátsó felfüggesztésről, amit akár a BMW vagy az Audi hasonló rendszereivel is össze lehet mérni.”

Ford Fusion HybridA gondos hangolásnak köszönhetően a Fusion különösen komoly vezetési élményt nyújthat az autózás szerelmeseinek, ugyanakkor megbízható kezelhetőségével a kevésbé tapasztalt sofőrök is biztonságban érezhetik magukat a jármű volánja mögött. A Fusion utasterének zajszintje rendkívül alacsony, ami a kabin akusztikus burkolatainak és súlycsökkentési célokat is szolgáló zajelnyelő anyagainak köszönhető: ezek jelentős mértékben képesek kiszűrni, illetve elnyelni a hajtáslánc hangját és a gördülési zajt, közben pedig még az aerodinamikát is javítják, hozzájárulva a fogyasztás csökkentéséhez.
A vadonatúj modellben olyan elemeket is megtalálhatunk, amelyek ritkaságnak számítanak ebben a kategóriában: például a motorházfedél belső burkolatát, ami különösen csendes környezetet garantál a vezető számára.
A Fusion Hybrid és a Fusion Energi modelleket aktív zajkontrollal is felszerelték.  Ez az autó audiorendszerének segítségével csökkenti a külső zajokat (például a gördülési zajt), ugyanakkor felerősíti az élvezetes motorhangot.

Erő és biztonság

A Fusiont a vásárlók biztonságának szem előtt tartásával tervezték. A mérnökök nagy szilárdságú acél (például bóracél) alkalmazásával 10 százalékkal megerősítették a karosszéria szilárdságát, és dupla első térdlégzsákot alkalmaztak, illetve olyan adaptív légzsákokat építettek be, amelyek működésük során figyelembe veszik az egyes utasok testméreteit, üléspozíciójukat és a biztonsági öv használatát.
A Fusion biztonsági fejlesztőcsapatának célja az volt, hogy az autó kiemelkedő eredményeket érjen el valamennyi minősítő intézet tesztjei során a világ minden táján, ahol értékesíteni fogják a modellt.

A legjobb példa erre a Fusion orr-részének felépítése, hiszen az autó egyszerre kell hogy megfeleljen különböző, néha látszólag egymásnak ellentmondó helyi közlekedésbiztonsági előírásoknak. A Fusion orrának gyűrődési mutatói ugyanúgy megfelelnek az észak-amerikai frontális ütközésre és korlátnak csapódási tesztekre vonatkozó előírásoknak, mint az európai gyalogosvédelmi szabványoknak; a kiváló eredmény hátterében rengeteg számítógépes modellezés és 180 valódi törésteszt áll.

Ford Fusion HybridA Fusion a Ford mexikói Hermosillo gyárában készül majd, s a termelésbe hamarosan bekapcsolódik az AutoAlliance International gyára is a michigani Flat Rockban. Az autó idén jelenik meg a Ford márkakereskedéseiben észak- és Dél-Amerikában, Mondeo néven pedig jövőre érkezik ázsiába és Európába. Az európai és ázsiai gyártási helyszínekről, az ott elérhető motorváltozatokról a Ford az év második felére ígér tájékoztatást.





További cikkek

Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll
Ismét nyereségesek az amerikai autógyárak
Vadonatúj SUV-t mutatott be a Ford új-Delhiben
Kulcsszavak:
 
A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét Érkezett ajánlat a motorvonattenderre a beadási határidőre Érkezett ajánlat a motorvonattenderre a beadási határidőre Leleplezték Detroitban az új Amerikai Ford Fusion-t Tarolt a Ford Ka Leleplezték Detroitban az új Amerikai Ford Fusion-t Ford Transit Skyline tanulmány – A közúti magánrepülőgép Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up
 
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail

Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail

2012. január 11.
Különleges tematikus modellel jelent meg az Audi Detroitban, az észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon alkalmával.
Részletek
Audi Q3 VailKülönleges tematikus modellel jelent meg az Audi Detroitban, az észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon alkalmával. Az Audi Q3 Vail 231 kW (314 LE) teljesítményű kompakt SUV-modell, amely erőteljes karakterét sportos életstílussal ötvözve a nagyhírű amerikai télisport-központ nevét viseli. A Q3 Vail a még egészen fiatal, 2011-ben a piacra érkezett modellsorozat igazi különlegességeként mutatkozott be.

A Q3 Vail formájában az Audi a SUV-koncepció egy egészen újszerű interpretációjával szolgál. A tematikus újdonság elsősorban a fiatal, s a téli sportok iránt rajongó vásárlókört célozza, akik kedvenc időtöltése a sí és a snowboard. Az Audi Q3 Vail kimondottan sportos és robusztus kompakt SUV-modell, amelyet alapvetően elegáns megjelenés, egyéni design-stílusjegyek, illetve praktikus részletmegoldások sokasága jellemez.

A tematikus modell a kifejezetten számára kreált „Energia-vörös” színben jelent meg, amely aranyszínű gyöngyház-hatású részecskéket tartalmaz. A karosszéria külső kiegészítő elemei matt szürke fényezést kaptak, ezzel is a jármű robusztus és természet-közeli karakterét hangsúlyozva. A magas fényű díszítő elemek a sorozatgyártású modellek kínálatából ismert csomagja ez esetben az ablakok alumínium illetve fényes fekete tónusú szegélyeiből áll.

Az Audi „singleframe” hűtőrácsát függőleges alumíniumtagok alkotják, amelyek teljes magasságában végigfutnak, s a szériamodelleken a márkaemblémát hordozó felső kereszttaghoz érve markánsan előredomborodnak. A rácstagok szintén a „bicolor” témát hangsúlyozzák, amit a tervezők kifejezetten a Q3 Vail számára állítottak össze: oldaléleik matt kvarc, míg karcsú első felületük magas fényű bevonatot kapott.

Audi Q3 VailA fényszórókban a nappali menetfényt adó fényvezető csövek alsó régiója antracit árnyalatú fényezéssel készült. Oldalsó légbeömlő nyílásai szintén a tematikus modell erőteljes fellépését emelik ki, felső részükön masszív alumíniumbetétek húzódnak. Az orr alatti erős védőlemez anyaga szintén alumínium.

A Q3 Vail oldalnézetén a látványosan kiszélesített sárvédők és a küszöbök fellépő-lécei tűnnek mindjárt szembe, amelyek az Audi gyári kiegészítőinek széles körű programjában is megjelennek majd. Az új tervezésű alumínium tetősínek kifejezetten a síléc- és snowboard-tartókhoz igazodnak, mindkettő szénszál-erősítésű műanyagból készült.

A tetősínek első tartója kompakt, energiatakarékos LED-technikájú fényszórókat integrál, amelyek széles tartományon világítják meg az Audi Q3 Vail környezetét. A fényforrások a tetőmodul egyik kapcsolójával vezérelhetők.

Az Audi Q3 Vail 8,5J x 20 méretű, ötküllős keréktárcsákra szerelt 255/45 dimenziójú, terepmintás gumiabroncsokon gördül, előbbiek élei – akárcsak a „singleframe” hűtőrácson – fényes felületű, míg a küllők középső sávja ugyanazon matt kvarc-árnyalatot kapta. A nyomtávot elöl és hátul egyaránt 40 milliméterrel szélesítették a tervezők, míg a karosszéria 30 milliméterrel áll magasabban. Az Audi új tematikus modellje farán is több egyéni megoldást mutat, a kettős vezetésű kipufogórendszere végcsövei a diffúzor-elemet és az alsó védőlemezt integráló egységben jelennek meg.

Audi Q3 VailAz Audi Q3 Vail utastere az igényesség és a sportos stílusú elegancia jegyében született, amit három alapvető szín – a fekete, a szürke és a vörös – sajátos harmóniája is sugall. A mennyezetkárpit titánszürke Alcantara, a beltér alaptónusa egyebekben – a szőnyegeket is beleértve – a fekete. A bordázott szőnyegeket vörös bársony-bőr szegélyek övezik.

üléskárpitként újszerű bőr-szövet kombináció szolgál, amelyben a keskeny, mindössze néhány tizedmilliméteres bőrcsíkok cérnával befonva húzódnak. A kárpitozott felületeket kettős díszvarrású szegélyek veszik körül, amelyek az összes kontrasztvarrással együtt vörös színűek. A bevonatok kisebb vörös bársony-bőr betéteket is tartalmaznak, e különösen strapabíró kivitel első pillantásra a nubukra hasonlít, ám jóval finomabb struktúra jellemzi. Az ajtókárpitokat szintén vörös bársony-bőr betétek díszítik, amelyeket acélszürke finomnappa bőr övez.

Az újdonság teljes műszerfalát fekete finomnappa bőr borítja, itt titánszürke kontrasztvarrások gondoskodnak az igényes stílusról. A műszeregység feletti árnyékolót ezzel szemben vörössel varrott acélszürke bőr fedi, amely az első és hátsó ajtók kartámaszain is megjelenik. A középső alagút első részét szintén bőr borítja.

Az S tronic sebességváltó karja körüli betét, a vezetőtér első fele és az ajtók díszítőberakásainak anyaga háromdimenziós hatású nemesacél szövet, amely különleges és bonyolult folyamat eredményeképpen készül. A váltókar fényes fekete gyűrűt és egy alumínium-plakettet hordoz, amelybe a „Q3 Vail“ feliratot gravírozták. Mandzsettája szintén vörös díszvarrásokkal készült.

A műszeregységet az alumínium jellemzi, mindjárt szembetűnő a sebesség- és a fordulatszámmérő körkörös csiszolású fém számlapja, de szegélygyűrűik és a kontrollámpák peremeit is fémből formálták ki. A számlapoknak és a mutatóknak keresztirányú bordák és kisebb idomok kölcsönöznek sportos, háromdimenziós hatást. A kormánykerék szintén vörös díszvarrásokkal és alumínium díszítőelemmel készült, hátoldalán a hétfokozatú S tronic sebességváltó nagyméretű kapcsolóbillentyűi tűnnek fel. A lábtámasz és a pedálzat vastag gumibetéteket kapott, nyílásaikon át jól látható az alattuk húzódó nemesacél felület.

Audi Q3 VailAz utastér egyes részein fényes fekete díszítőelemek vannak, a rajtuk elhelyezett kijelzők és kezelőelemek pedig „lebegő” hatást keltenek. E megoldások a vezetőtérben, a légbefúvó nyílások illetve az MMI kezelőpanel környezetében és a középkonzol kapcsolóinak sávján egyaránt fellelhetők. A fekete kapcsolók alumínium-berakásaikkal különösen igényes hatást keltenek. A légkondicionáló berendezés szabályzógombait krómelemek díszítik, a légbefúvó nyílások lamellázata fekete forgatókerekein pedig szintén krómberakás látható. Az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer úgynevezett „softkey” gombjai alumíniumból készültek, akárcsak a kezelőpaneljét díszítő keskeny csíkok. Manuálisan kihajtható monitorját a műszerfaléval megegyező stílusú felület szegélyezi. A rendszer különleges szolgáltatása az Audi Q3 Vail pillanatnyi hossz- és keresztirányú dőlésszögét jelző animáció. Azon területeken, amelyek térképe nem szerepel rendszerében, az „MMI Navigation plus” az útvonal földrajzi pozíciós adatainak feltüntetésével könnyíti a tájékozódást.

Az Audi Q3 Vail utastere két hasznos tárgyat is kínál a téli sportolók számára. A csomagtér oldalában elektromos töltő található, amelyben a kézilámpa egyszerre tárolható illetve tölthető. Hasonló technikával működik az első ülések közötti pohártartók termosza, amelyben az italok hűthetők és melegíthetők is. Mindkét eszközben világító diódák (LED) tájékoztatnak a töltöttségi állapotról. A kézilámpa további előnye, hogy LED-világítása mellett infravörös melegítőfunkcióval is szolgál, amely akár a kezek, akár a sícipők felmelegítésekor egyaránt hasznos lehet.

A tematikus modell igényes megoldása a fűthető ülőpárnákat integráló csomagtér-szőnyeg, amely kihajtva a rakodóperemen kínál kényelmes és meleg helyet a sícipők fel- és levételéhez, pakoláskor pedig hatékonyan védi a karosszériát. A kellő fényről a csomagtér-ajtóba épített kisméretű, LED-technikájú lámpák gondoskodnak.

Audi Q3 VailAz Audi Q3 Vail erőforrásául egy közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel működő, öthengeres 2.5 TFSI motor szolgál, amely 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából 231 kW (314 LE) teljesítményt illetve 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

A motor öt hengere számozott, a szelepfedél pedig vörös lakkbevonatot kapott. Az erőforrást szénszál-erősítésű műanyagból (CFP) készült borítás fedi részben, s a levegőszűrő is hatékony szennyeződésvédelemben részesült. A motorteret műanyag designelem veszi körül, a fedél belső oldalának zajcsillapító paplanjában pedig sötétszürkével beleszőtt „Q3 Vail“ felirat jelenik meg. A turbófeltöltésű öthengeres aggregát hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül továbbítja teljesítményét a quattro állandó összkerékhajtás felé. Az Audi Q3 Vail álló helyzetből mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 262 kilométer/óra.

További cikkek

Kedvezőbb feltételekkel kaphatók a BMW és a MINI személyautók
A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek
Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll
Kulcsszavak:
 
Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromos autókat kaptak állami intézmények A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail BKK-BKV: minden üzemkezdet előtt átvizsgálják a 3-as metrót
 
Az Infiniti új irányból közelíti meg az inspiráló teljesítményt

Az Infiniti új irányból közelíti meg az inspiráló teljesítményt

2012. január 11.
Alacsony károsanyag-kibocsátás és magas teljesítmény a Genfi Autószalonon.
Részletek
InfinitiRohamosan zajlik az Infiniti csúcstechnológiás sport koncepcióautójának fejlesztése, hogy bemutatkozhasson a 2012-es Genfi Autószalonon.

A könnyű, és alacsony kibocsátást ígérő sport-koncepcióautó az első Infiniti, amely nem csak kategóriáján túllépő hajtáslánccal, hanem középmotorral rendelkezik a jobb súlyeloszlás, egyben a jobb vezethetőség érdekében.
Az Infiniti vezető szerepet tölt be a magas teljesítmény és alacsony kibocsátás technológiájában az Infiniti M35 hibriddel.


A genfi koncepció a következő lépcső az élénk, vonzó és kifinomult vezetési élményt kínáló elektromos meghajtású jármű felé. Ennek nagyon fontos eleme a középmotoros elrendezés.

Az egyelőre név nélküli autó minimálisra csökkenti a kompromisszumot az izgalmas teljesítmény és a környezettudatos közlekedés között. Stílusa, méretei és a középmotor mind újdonság az Infiniti számára, a meglepő sportautó koncepció karaktere mégis hű a márkához, csak úgy, mint az elektromos járművek fejlesztésének az iránya, amely ötvözi az extrém alacsony-kibocsátású teljesítményt a kibocsátásmentes városi használattal. A koncepció további izgalmas részleteivel a jármű világpremierjén, a 2012-es Genfi Autószalon szolgálunk.

Infiniti






















További cikkek


Az új Nissan Pathfinder a 2012-es Detroiti Autókiállításon
Vadonatúj SUV-t mutatott be a Ford új-Delhiben
Ismét nyereségesek az amerikai autógyárak
Kulcsszavak:
 
Új nosztalgia járművet áll forgalomba a BKV a gödöllői vonalon Új nosztalgia járművet áll forgalomba a BKV a gödöllői vonalon MSZP: miért van szükség a BKV-s luxusautó-beszerzésre? MSZP: miért van szükség a BKV-s luxusautó-beszerzésre? Felavatták a Siófoki villámtöltőt Felavatták a Siófoki villámtöltőt További 25 Siemens vonatszerelvény London számára További 25 Siemens vonatszerelvény London számára Az Infiniti új irányból közelíti meg az inspiráló teljesítményt Első ízben szállított ki a Volkswagen Csoport éves szinten több mint nyolcmillió autót
 
2012-es Detroiti Autókiállítás - Nissan e-NV200

2012-es Detroiti Autókiállítás - Nissan e-NV200

2012. január 10.
A 2012-es Detroiti Autókiállításon bemutatásra kerülő innovatív Nissan e-NV200 tanulmány újabb bizonyítékot ...
Részletek
Nissan e-NV200A 2012-es Detroiti Autókiállításon bemutatásra kerülő innovatív Nissan e-NV200 tanulmány újabb bizonyítékot szolgáltat a Nissan vezető szerepére az autóiparban a zéró-emissziós megoldások tekintetében.

A népszerű Nissan NV200 többcélú autóra alapuló Nissan e-NV200 a közeljövőben sorozatgyártásba kerülő, teljesen elektromos hajtású autó előképe, rugalmasan alakítható, tágas, vállalkozók és családok használatára kialakított belső térrel.     


"A Nissan e-NV200, amelynek hajtáslánca nem használ szénhidrogén alapú üzemanyagot, nincs kipufogója, és nem bocsát ki káros anyagot, a csendes, kényelmes vezethetőséget nagyméretű, sokféleképpen alakítható, funkcionális belső térrel ötvözi, miközben karosszériájának külső hossza kicsi" - mondta Hideto Murakami, a Nissan Motor Co. alelnöke. "Ennek az autónak esélye van arra, hogy kategóriájában átrendezze az erőviszonyokat. Akkumulátor-kapacitása nagyjából olyan hatótávolság elérését teszi lehetővé, mint a Nissan LEAF-é, hasznos teherbírása és raktér-térfogata pedig a jelenlegi NV200 szintjén van. A sorozatgyártású változat célcsoportját első sorban a vállalkozók képezik, de a magánszemélyeket is figyelembe vettük."   

A Nissan e-NV200 tanulmány, mint lehetséges sorozatgyártású autó üzemeltetési költségei kisebbek a jelenlegi, belsőégésű motorral hajtott változatokénál.   

"Egy olyan jármű, mint a Nissan e-NV200 több tekintetben is felpörgetné a kisáruszállítók jelenlegi piacát - segítené a városi életminőség javítását, és okos befektetési lehetőséget kínálna úgy a nagy-, mint a kisvállalkozások számára" - tette hozzá Murakami.

Nissan e-NV200Az NV200 és a Nissan elektromos autók (EV) jellegzetes megjelenése

A Nissan e-NV200 külseje a jelenlegi sorozatgyártású NV200-éra alapul, ehhez adódnak hozzá az úttörő Nissan LEAF erőteljes vizuális megkülönböztető jegyei. A többcélú és elismert NV200 kishaszonjármű 2010-ben elnyerte a „Az év kisteherautója" nemzetközi kitüntetést a Nissan számára, továbbá 2011-ben a design és az egyre fontosabbá váló fogyasztói igények közelítését elősegítő szervezet, az Universal Design GMbH által adott Universal Design Díjat. Ezen felül Kínában 2010-ben elnyerte a CDV-díjat, Japánban pedig kategóriájában vezető szerepre tett szert széles modell-palettájával, amely egy taxi-változatot is tartalmaz.

A Nissan e-NV200 tanulmányautó EV-stílusjegyei az autó „arcán" kezdődnek. A széles motorházon a töltő csatlakozó középen elhelyezkedő, nagyméretű fedele, valamint a kék Nissan-embléma és a hosszan húzódó, LED-es fényszóró vonja magára a figyelmet. A külső megjelenést a jellegzetes élek és a nagy karosszériafelületek határozzák meg. A nagyméretű első szélvédőt és a hosszú hátsó „üvegházat" a tető nagy üvegfelületei egészítik ki, melyek által szellős, nyitott hatású belső környezet jön létre. A külső szín, a környezetbarát jelleget kihangsúlyozó „Aqua Blue" kék a Nissan LEAF koncepcióját követve.  

A Nissan e-NV200 belseje az elektromos műszerek, a kék díszítések és világos színek révén a Nissan elektromos autók tiszta, modern vonalvezetését tükrözi, miközben megőrzi az NV200 erőteljes funkcionalitását is. Az e-NV200 belső terében jelen van a korszerű telematika is, a középkonzol lapos kijelzője táblagéphez hasonlóan veszi és megválaszolja a használó utasításait.  

Nissan e-NV200"A Nissan e-NV200 tanulmány kiemelkedő designja a Nissan LEAF által meghonosított ikonszerű elektromos autó jelleget tükrözi, de modern, aktív, funkcionális haszonjármű-formában" - mondta Murakami. "Az autó belsejében átgondolt, kényelmesen használható a vezetőtér, mely közvetíti az EV-érzést, ugyanakkor könnyen kezelhető felületeket biztosít. "

Zéró-emissziós hajtáslánc 

A Nissan e-NV200 hajtásláncának fő részegységei megegyeznek az innovatív Nissan LEAF-ével. A zajmentes, zéró-emissziós teljesítményt egy 48 modulból álló lítium-ion akkumulátor, valamint a gyors reagálású 80 kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor biztosítja, melynek nyomatéka 280 Nm. A hagyományos belsőégésű motoroktól eltérően, ez a motor már az induláskor a nyomaték 100%-át leadja, így azonnali reagálásával kiváló gyorsító képességet, kényelmes vezetés-érzetet biztosít.  

A Nissan LEAF-hez hasonlóan, a Nissan e-NV200 jól reagál a vezető akaratára, élvezetesen vezethető, és így megfelel az eddig hagyományos, benzinüzemű járműveket vezető felhasználók elvárásainak. Ugyanúgy, mint a Nissan LEAF, a Nissan e-NV200 tanulmány kimagaslóan jó energiafogyasztási jellemzőkkel bír, ami elsődleges fontosságú a haszonjármű-üzemeltetők számára.

Folyamatban van a valós üzemi körülmények közötti kipróbálás

A Nissan e-NV200 világpremierje mellett megkezdődött az NV200-ra alapuló prototípus villanyautók üzemi próbája is, hogy a világpiac különböző helyeiről visszajelzés születhessen a szállító és egyéb vállalatok általi valós használat alapján.  Az első üzemi próba 2011 nyarán kezdődött a Japán Postánál, amely csomagkiszállításra használta az autó Yokohamában. További tesztek kezdődtek az elmúlt hónapban Londonban a FedEx-nél. Az ezekről érkező visszajelzések segítik a Nissant, hogy a pontosan meghatározott üzemeltetői igényeknek megfelelően alakíthassa ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárműveit.

A Nissan a „Jövő New Yorki Taxija"

A Nissan NV200 igazi világ-autó, amelyet Japánban, Európában és Kínában is gyártanak, és a világ 40 országában értékesítik. További piaci bevezetése várható észak-Amerikában és Indiában. Vitathatatlanul a leginkább látványos szerep azonban 2013 végén vár rá, amikor az NV200 New York város hivatalos sárga taxijává válik, és becslések szerint naponta 600.000 utast szállítását végzi.

Nissan e-NV200A több éven át tartó „Holnap Taxija" versengés során több más világcég terméke közül azért az NV200-at választották, mert kis külső méretei mellett maximális belső teret biztosít. A teljesen új Nissan NV200 Taxi kialakítása taxi-tulajdonosok és vezetők százainak, valamint utasok ezreinek igényeit tükrözi, akik megosztották elképzeléseiket és a számukra fontos követelményeket a Nissan formatervezőivel és mérnökeivel.

A Nissan NV200 Taxi belső kialakítása négy utas és csomagjaik elhelyezésére szolgáló bőséges teret tartalmaz, ehhez járulnak a tolóajtók, a könnyű be- és kiszállást biztosító belépő küszöbök, a kapaszkodók, valamint az utasok által szabályozható fűtő/légkondicionáló rendszer. Az utastér levegőminőségét polifenol-szűrő javítja, korszerű belső anyagok biztosítják az utastér friss illatát, az ülések lélegző, anti-mikrobális, könnyen tisztítható, környezetbarát borításúak.  

További cikkek

Vadonatúj SUV-t mutatott be a Ford új-Delhiben
A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek
Az új Nissan Pathfinder a 2012-es Detroiti Autókiállításon
Kulcsszavak:
 
Opel Insignia GSi, a penge sportkocsi Opel Insignia GSi, a penge sportkocsi 2012-es Detroiti Autókiállítás - Nissan e-NV200 MZD Connect – NNG fejlesztés az új Mazda3-ban 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását 2012-es Detroiti Autókiállítás - Nissan e-NV200 A Citroen újra a Top 10-ben
 
Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll

Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll

2012. január 10.
A TME számára előirányzott 128,35 g/km érték ki- számításának alapja az volt, hogy 2010-ben ...
Részletek
ToyotaA TME számára előirányzott 128,35 g/km érték kiszámításának alapja az volt, hogy 2010-ben 564.633 Toyota és Lexus modell kelt el az Európai Unió tagállamaiban.

Az Európai Bizottság és az Európai Környezetvédelmi ügynökség nemrégiben közzétett, 2010-es jelentése alapján immár hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a Toyota Motor Europe (TME) modellkínálatának CO2-kibocsátása a legalacsonyabb, vagyis a vállalat nyújtja e téren az autóipar legjobb teljesítményét. A TME autóinak flottaszintű CO₂-kibocsátása 112,2 g/km (a Toyota és a Lexus modelljei együtt szerepelnek e listán), míg az iparág átlagértéke 140 g/km. A TME eredménye még a Bizottság által előirányzott 128,35 g/km értéknél is mintegy 16 g/km-rel kedvezőbb.

A legfrissebb eredmények rendkívül fontosnak számítanak a Bizottság munkájában, amelynek célja a CO2-emisszió csökkentése. A 2010-es és 2011-es eredmények olyan mérőszámok, amelyeknek alapján megállapítható, hogy az egyes autógyártók milyen messze vannak még a 2012-re kitűzött céloktól. A jelenleg érvényes előírások alapján a 2010-es jelentés a gyártók autóflottájának 65 százalékával számol, vagyis a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású modellekkel.

LexusA TME számára előirányzott 128,35 g/km érték kiszámításának alapja az volt, hogy 2010-ben 564.633 Toyota és Lexus modell kelt el az Európai Unió tagállamaiban. Ha ugyanezt az értéket a 2015-ös, a flotta 100 százalékával számoló módszer szerint kalkuláljuk ki, a TME flottaszintű CO2-kibocsátása 2010-ben 129 g/km volt, ami mindössze 0,7 g/km-rel haladja meg a vállalat célkitűzését, ám még mindig alatta marad a Bizottság által 2015-re előirányzott, a flotta 100 százaléka alapján kiszámolt 130 g/km-es értéknek.

A most közzétett eredmény nemcsak megerősíti a Toyota vezető szerepét a környezetvédelem terén, hanem egyben hitelesíti is a vállalat hosszú távú globális stratégiáját, amelynek célja, hogy a Toyota - a full hybrid technológia meghonosításával sorozatgyártású modelljeiben - újabb lépést tegyen a környezettudatos és fenntartható mobilitás megteremtése felé. A világ első, sorozatban gyártott full hybrid autója, a Japánban 1997-ben (Európában pedig 2000-ben) bemutatott Toyota Prius rendkívül gyorsan népszerűvé vált. Idén a Prius mellett két új modell is megjelenik a Prius-család kínálatában: a hétüléses Prius+ és a Prius Plug-in Hybrid.

2011-ben a Toyota és a Lexus full hybrid modelljeinek globális értékesítése átlépte a 3,5 millió darabos határt; a növekedés továbbra is folyamatos, mivel a Toyota mind több modelljében jelenik meg a full hybrid technológia.

Toyota2011-ben az Európában eladott Toyota és Lexus járművek több mint 10 százaléka hibrid hajtású volt. A vadonatúj Yaris Hybrid révén a Toyota idén első ízben jelenik meg hibrid hajtású autóval a kompakt B-kategóriában. A 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Lexus GS 450h forgalmazása is 2012-ben kezdődik.

A Toyota hisz abban, hogy a hibrid technológia alkalmazása a leghatékonyabb és legpraktikusabb megoldás az emisszió és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére rövid és közepes távon. Az akkumulátor-egység méretcsökkentésével és a Hybrid Synergy Drive rendszer hatékonyságának növelésével a vállalat folyamatosan tökéletesíti jól bevált hibrid technológiáját. Emellett a Toyota más zöld megoldásokat is fejleszt, többek közt a bio-üzemanyagok kínálatát, valamint elektromos hajtású és hidrogén üzemanyagcellás járműveket. A mostani Tokiói Autószalonon két új tanulmányautó is megjelent - a rövid városi utakra tervezett ultrakompakt és kis tömegű, elektromos hajtású FT-EV III, valamint az FCV-R üzemanyagcellás limuzin, amely a 2015-ben bevezetendő modell alapjául szolgál.

További cikkek

Kedvezőbb feltételekkel kaphatók a BMW és a MINI személyautók
Az új Nissan Pathfinder a 2012-es Detroiti Autókiállítás
Limitált kiadás - Peugeot 208 Ice Velvet
Kulcsszavak:
 
A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon
 

Találatok száma: 11670 Megjelenítve: 11631 - 11640