Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11651 - 11660 |
Alfa Romeót gyárt majd a Mazda |
||
2013. január 19.
A Mazda Motors gyártja majd hirosimai üzemében a Mazda MX-5 testvérmodelljeként az Alfa Romeo Spider sportkocsit - írja a német Focus Online hírportál.
|
A hamvaiból felélesztett klasszikus Alfa Romeo Spider gyártása 2015-ben kezdődik meg, egy évvel a jórészt szerkezetazonos testvérmodellje, a Mazda MX-5 után. A két hátsókerék-hajtású kétüléses sportkocsi a közös platform ellenére is teljesen eltérő karosszériával és motorválasztékkal kerül majd forgalomba. Az Alfa Romeo anyavállalata, a Fiat konszern és a Mazda Motors pénteken írta alá a szerződést a két modell közös gyártásáról. A szándéknyilatkozatot a felek még tavaly májusban írták alá. A Fiat termékpalettájának magas nyereséghányadú prémiumkategóriás modellekkel történő bővítését előirányzó növekedési stratégiája keretében 2016-ig kilenc új Alfa Romeo modell bemutatását tervezi, egyúttal világmárka rangjára is kívánja emelni az Alfa Romeot. Az új modellek többségét Európában gyártja majd a Fiat európai tevékenysége nyereségessé tétele érdekében. A Fiat és a tulajdonában lévő Chrysler együtt mintegy négymillió autót gyárt évente. A Mazda egyike a legkisebb önálló autómárkáknak évente 1,2 milliós gyártási számmal. Kulcsszavak: alfa romeo, autógyár, hírek, mazda
|
|
|||||
|
||||||
Változnak a vezetői engedély megszerzésének feltételei |
||
2013. január 19.
Emelkedik a motorra, a terhergépkocsira, illetve autóbuszra szóló vezetői engedély megszerzésének korhatára január 19-től - közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság pénteken az MTI-vel.
|
Az "A" kategóriás, motorkerékpárra szóló jogosítvány esetében 21-ről 24 évre emelkedik a korhatár. Teherképkocsira ezentúl 18 helyett 21 éves kortól lehet "C" kategóriás vezetői engedélyt szerezni. Az autóbusz vezetésére szóló "D" kategóriás jogosítvány megszerzésének alsó korhatára pedig 21-ről 24 évre emelkedik. A legfeljebb 50 köbcentis hengerűrtartalmú, két- vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárra, könnyű négykerekű motorkerékpárra a 14. életévet betöltött fiatalok szerezhetnek "AM" kategóriás vezetői engedélyt, ez azonban a 16. életév betöltéséig csak belföldön jogosít vezetésre. Az "AM" kategória mellett január 19-től megjelenik az "A2" alkategória a legfeljebb 35 kilowatt teljesítményű motorokra, ennek alsó korhatára 18 év. Megjelenik továbbá a négykerekű motorkerékpárokra szóló "B1" alkategória, amelyet 16 éves kortól lehet megszerezni. Ezzel egyidejűleg megszűnik az "M" és az "A korl." kategória képzése. A január 19-i határnap előtt megszerzett "A korl." vezetői engedély kategória helyett a közlekedési igazgatási hatóság kérelemre - külön tanfolyami vagy vizsgakötelezettség nélkül - "A2" kategóriára érvényes vezetői engedélyt ad ki. Kulcsszavak: autó, hírek, jogosítvány, motor, teherautó, vezetői engedély
|
|
|||||
|
||||||
A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL |
||
2013. január 19.
A Nissan a 2012. januártól december végéig tartó időszakban rekord mértékű, 3,9%-os piaci részesedést ért el az európai piacon, ami 0,1%-kal jobb a 2011-es évinél.
|
Ezt a piaci részesedést az eredményezte, hogy a teljes európai piacon - amelynek mérete csökkent az elmúlt évhez viszonyítva - 665.756 gépkocsit értékesített a márka (2011-ben 683.813 volt a Nissan értékesítési darabszáma). December hónapban a teljes értékesítési darabszám 51.405 darab volt. A Nissan kulcsfontosságú piacain, így az Egyesült Királyságban és Oroszországban végzett beruházások révén a Nissan előző évi eredményéhez képest 10, illetve 11%-kal jobb regisztrációs eredményt ért el. Az Egyesült Királyságban az év végén történetének eddigi legjobb eredményét érte el a Nissan az értékesítési darabszám és a piaci részarány tekintetében. Ez a siker egész Európában is megismétlődött, Spanyolországban például a Nissan már a második egymást követő évben erősítette meg a helyét a legnagyobb darabszámú értékesítést elért ázsiai márka pozíciójában, s történelmi, 5,2%-os piaci részesedést ért el. További 22 változó piaci helyzetű európai országban növekedett a márka piaci részaránya, miközben az európai piacokon az év folyamán egyre erősödő piaci versennyel kellett szembenézni. Tizenegy országban haladta meg a piaci részesedés növekedése a 0,4%-ot, ezek közé tartozik Franciaország, Magyarország, Szlovákia és Ukrajna. Ezt a növekedést a piaci bevezetését követő hatodik évben is a Qashqai crossover modell iránt megnyilvánuló jelentős kereslet táplálta; 250.578 darabbal ennek a modellnek az eladásai tették ki 2012-ben a teljes Nissan értékesítés egyharmadát, amely így túlszárnyalta a 2011-es eredményt. A Nissan Juke is hozzájárult a piaci részarány növekedéséhez, a mini SUV értékesítése 2012-ben 13%-kal nőtt. Magyarországi értékesítések A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 decemberében összesen 6079 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 23.9%-os növekedést jelent az előző év decemberi adatokat alapul véve. 2012. december hónapjában 246 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami a személyautók és kisteherautók összevont statisztikájában a 7. helyezést eredményezte. A Nissan piaci részesedése 2012 decemberében 4.05% volt. A márka legsikeresebb modelljei a tavalyi év utolsó hónapjában a Qashqai a Juke és a Navara voltak 127, 43, illetve 42 forgalomba helyezett darabbal. A 2012-es naptári évet összességében vizsgálva a Nissan a márkák rangsorában a 9. helyen áll a magyar autópiacon. A Nissan által 2012. januártól decemberig forgalomba helyezett új személy- és kishaszonjárművek száma 2792 és a márka piaci részesedése erre az időszakra 4.37%. Ha a regisztrációk számát a 2011-es év azonos periódusával hasonlítjuk össze, a Nissan közel 35%-os növekedést produkált. 12 hónap alatt a Qashqai stílusteremtő crossoverből 1122 darabot értékesítettek, a szintén népszerű Juke-ből pedig 711 darabot. Ez a teljesítmény nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Nissan azon kevés márkák egyike, melyek a válság kezdete óta azonos számú kereskedő partnerrel végzi munkáját a magyar piacon. Kulcsszavak: autógyár, crossover, eredmény, értékesítés, gazdaság, hírek, jármű, kereskedelem, nissan, suv, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Genfben mutatkozik be az új Rodius |
||
2013. január 18.
Teljesen megújult külsővel és új motorral érkezik a Ssangyong buszlimuzinja.
|
A Ssangyong az idei Genfi Autókiállításon leplezi le a formájában teljesen megújult Rodius egyterűt. A legendás modell átrajzolt vonalai a koreai márka új dizájn filozófiájának jegyében robosztusságot, minőséget és különleges, egyedi megjelenést tükröznek, míg belső tere továbbra is rendkívül tágas és elrendezése széleskörűen variálható. A Rodius az új Korando és Rexton modellekben már megismert 2.0 literes, alacsony fordulatszámon is rendkívül nyomatékos e-XDI dízel erőforrással 2013 nyarán érkezik Európába és a Ssangyong márka terepjárós hagyományaihoz hűen természetesen összekerékhajtással is rendelhető lesz. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, hírek, premier, rodius, ssangyong, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly |
||
2013. január 18.
Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a francia Renault érdekeltségébe tartozó Dacia gépkocsigyártó vállalat tavaly, amely az egész világon csaknem 360 ezer járművet értékesített - közölte pénteken a Dacia.
|
A Mediafax román hírügynökség szerint a legtöbb gépkocsit - akárcsak 2011-ben - Franciaországban adták el, ahol 84 522 járművet értékesítettek. Második helyen Németország áll, ott 46 590 új Dacia talált gazdára, majd Algéria következik 41 710 eladott autóval. Törökországban csaknem 29 ezer, Olaszországban mintegy 27 ezer, Spanyolországban csaknem 18 ezer gépkocsit értékesítettek. A Dacia eladásai az észak-afrikai és a Földközi-tenger partján lévő országokban nőttek a leggyorsabban, ott 26 százalékos emelkedést jegyeztek. Nyugat-Európában az eladások száma nem változott tavalyelőtthöz képest, így 2012-ben is 230 ezer gépkocsit értékesítettek ebben a régióban. Romániában a Dacia megőrizte piacvezető pozícióját 22 ezer eladott gépkocsival. A gyártó szerint a román autópiac az elmúlt tíz évben nem tapasztalt mélypontra jutott a bizonytalan gazdasági helyzet miatt, ezért egyre kevesebb új gépkocsit sikerül értékesíteniük a gyártóknak, miközben a használt gépkocsik eladása 75 százalékkal nőtt - olvasható a közleményben. Kulcsszavak: autókereskedés, autópiac, dacia, értékesítés, gazdaság, hírek, járműipar, kereskedelem, románia
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett a vadonatúj CB1100 |
||
2013. január 18.
A letisztult és klasszikus Honda-stílus, illetve a modern, lenyűgöző teljesítmény együttes hatására a tökéletes kialakítású, négyhengeres CB1100-as modell sajátos, összetéveszthetetlen külsővel és adottságokkal rendelkezik.
|
A letisztult és klasszikus Honda-stílus, illetve a modern, lenyűgöző teljesítmény együttes hatására a tökéletes kialakítású, négyhengeres CB1100-as modell sajátos, összetéveszthetetlen külsővel és adottságokkal rendelkezik. és most már élőben is megtekinthető, hiszen az új modell megérkezett, és 2013.01.25-től megtekinthető a kiemelt Honda márkakereskedésekben. A Honda jövőbe tekintő vállalat; de tiszteletben tartja a hagyományait és a múltját. éppen ezért a Honda CB1100-as modell egyszerre hagyományos, kortalan és tekintélyt parancsoló. A jármű a teljesítmény, a nyomaték, a nagy hengerűrtartalom, a széleskörű tudás és az alkalmazkodóképesség tökéletes elegyét nyújtja. és még valamit, ami szinte minden porcikájában érzékelhető – egy darabkát az eredeti Honda CB750 Four modellből. Kulcsszavak: bemutató, cb1100, hírek, honda, jármű, kereskedelem, motor
|
|
|||||
|
||||||
Mentőhelikoptert vásárol az Országos Mentőszolgálat |
||
2013. január 18.
Nyílt közbeszerzésen, nettó 393 millió forintért használt helikoptert vásárolna az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), az erről szóló felhívás a legutóbbi Közbeszerzési értesítőben jelent meg.
|
Nyílt közbeszerzésen, nettó 393 millió forintért használt helikoptert
vásárolna az Országos Mentőszolgálat (OMSZ), az erről szóló felhívás a
legutóbbi Közbeszerzési értesítőben jelent meg. Az eddig csak polgári célra használt, üzemképes helikopter maximum 2 600 kilogramm kabinterheléssel - és külső függesztésű terheléssel - maximum 2 800 kg felszálló tömegű lehet. Követelmény a két gázturbinás hajtómű. A jármű gyártási éve nem lehet 1995-nél korábbi, és alkalmasnak kell lennie arra, hogy két perccel a személyzet beszállása után felszálljon. További követelmény, hogy - legalább 210 kilométer/órás repülési utazósebesség mellett - legalább 120 perces repülésre legyen alkalmas. A hajtóművek hátralévő üzemideje a nagyjavításig legalább ezer óra legyen. A jármű mérete tegye lehetővé - az alapvető mentőfelszerelésekkel és eszközökkel együtt - legalább egy pilóta és legalább kéttagú egészségügyi személyzet, valamint legalább egy, hordágyon fekvő beteg egyidejű elhelyezését. Az ajánlatok beadási határideje február 26. Kulcsszavak: beszerzés, helikopter, hírek, jármű, közbeszerzés, mentő
|
|
|||||
|
||||||
Debreceni 2-es villamos - Az Arcadom további egymilliárdot követel a várostól |
||
2013. január 18.
A debreceni 2-es villamos pályaépítését végző konzorcium vezető tagvállalata, az Arcadom Zrt. további egymilliárd forint kifizetését követeli az eddig elvégzett munkálatokért; az önkormányzat szerint ők már nem tartoznak a cégnek.
|
Az Arcadomnak a Népszabadság online kiadásában csütörtökön megjelent közleménye szerint a villamosvonal építésének folytatásához a társaság azt várja, hogy a megrendelő, valamint a konzorciumi tagok által közösen átdolgozott vállalkozási szerződést az illetékes hatóságok mielőbb jóváhagyják, lehetővé téve a kapott előlegek tételes elszámolását. Ugyanakkor a cég elengedhetetlennek tartja azt is, hogy a debreceni önkormányzat haladéktalanul igazolja és fizesse ki azokat az egymilliárd forintot meghaladó értékű munkákat, amelyeket a társaság a korábban kifizetett - összesen 2,1 milliárdos - összegen felül teljesített. Ha ez a pénz beérkezik, akkor az Arcadom teljes egészében ki tudja egyenlíteni alvállalkozói jogos és igazolt követeléseit - olvasható a hírportálon. A debreceni polgármesteri hivatal az MTI-hez eljuttatott közleményében leszögezi: a beruházás során a város minden eddig elvégzett és igazolt munka ellenértékét kifizette az Arcadom számára. Varga László városfejlesztési főosztályvezető hozzátette: csak elvégzett, mérnök által igazolt munkát lehet számlázni. Sajnálatos ténynek tartja ugyanakkor, hogy az eddig a város által már kifizetett díjakból az alvállalkozók jelentős köre még mindig nem kapta meg az őt megillető részt. Varga László a közleményben úgy fogalmaz: azért is érthetetlen az Arcadom nyilatkozata, mert nincs benyújtott számlájuk az önkormányzathoz, de a konzorcium az utóbbi időben nem is végzett el olyan értékű munkát, amelynek alapján a szerződésnek megfelelő számlát nyújthatna be. Megítélésük szerint a 2-es villamos projektet az Arcadom akadályozza. A debreceni önkormányzat tulajdonosi bizottsága kedden tárgyalta a 2-es villamos beruházása körül kialakult helyzetet, amelyről bizottsági jelentés fog készülni. Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester decemberben rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az önkormányzat szerződésmódosításban állapodott meg a kivitelező csoport három tagjával - az Arcadom mellett a Keviép Kft.-vel és a Tóth-TD Kft.-vel - arról, hogy új projektcéget hoznak létre a korábbi konzorcium helyett. Ez azt jelenti, hogy egy jogi személlyel fognak kapcsolatban állni, és a vezető cég a jövőben Keviép lesz. A szerződésmódosítást még jóvá kell hagynia a Nemzeti Fejlesztési ügynökségnek is. Kósa Lajos akkor azt mondta: a mintegy egyéves leállást követően januárban folytatódhat a pályaépítés. Kulcsszavak: debrecen, hírek, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Amerikai kormányzati vizsgálat indul a Boeing 787-es Dreamlinerek biztonságossága ügyében |
||
2013. január 18.
Az amerikai közlekedési minisztérium átfogó vizsgálatot indít a Boeing 787-es Dreamlinerek biztonságossága ügyében, miután a hét folyamán négy esetben fordult elő műszaki hiba ennél az utasszállítónál – közölte a CNN.
|
A vizsgálat kiterjed a 2011-ben forgalomba állított repülőgép terveire, az alkatrészek gyártására és az összeszerelésre is. Az eljárást a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) fogja lefolytatni, a Boeing közreműködésével. Hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a Japan Airlines egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az All Nippon Airways egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg). A szövetségi légügyi igazgatóság (FAA) decemberben elrendelte, hogy üzemanyag-szivárgás lehetősége miatt vizsgálják meg az összes 787-est. A vizsgálat elrendelésének napján a United Airlines egyik ilyen típusú, Houstonból Newarkba tartó gépének generátorhiba miatt kényszerleszállást kellett végrehajtania New Orleansban. Hasonló okok miatt tűz ütött ki 2010-ben az egyik tesztgépen. Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni. A Boeing eddig több mint 800 darabot adott el a repülőgépből, amelynek törzsét alumínium helyett főként szénszálas műanyagból építették meg. Ezek közül mindössze hat repül az Egyesült államokban. Kulcsszavak: biztonság, boeing, dreamliner, hírek, légiközlekedés, műszaki hiba, ntsb
|
|
|||||
|
||||||
A Fiat, a Chrysler és a kínai GAC csoport keret-megállapodást írt alá |
||
2013. január 18.
A Fiat Group Automobiles S.p.A., a Chrysler Group International LLC. és a Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC csoport) keret-megállapodást írt alá, amelynek értelmében kiterjesztik kínai személygépkocsi-gyártásra és értékesítésére vonatkozó együttműködésüket.
|
A megállapodást a Chrysler központjában, a Michigan állambeli Auburn Hills-ben írta alá Zeng Qinghong, a GAC csoport ügyvezető igazgatója, valamint Mike Manley, a Fiat S.p.A Délkelet-ázsiai (APAC) régiójának ügyvezető igazgatója, a Jeep márka (Chrysler Group LLC) elnök-vezérigazgatója. A keret-megállapodás értelmében a GAC, a Fiat és a Chrysler Group International között létrejött vegyes vállalat, amely jelenleg a Fiat Viaggót gyártja, valamint több importmodell (pl. Fiat 500, Freemont és Bravo) kínai forgalmazását látja el, az anyavállalatok közötti együttműködést kiterjesztve lehetővé teszi, hogy a következő évek során a Fiat csoport modelljeit nagyobb számban honosítsák, majd vezessék be a kínai piacon. A Fiatot követően a GAC Fiat vegyes vállalat a Chrysler csoport Jeep márkáját is honosíthatja (kínai gyártás, kizárólag a kínai piacra). „Miután vegyes vállalatunk első termékét, a tavaly szeptemberben bemutatott Viaggiót sikeresen bevezettük a piacon, a mai megállapodás újabb mérföldkő a Fiattal és a Chrysler csoporttal folytatott együttműködés terén, amely megteremti azokat az alapokat, amelyekről kiindulva vegyes vállalatunk könnyedén elérheti igen ambiciózus céljait a kínai piacon” – mondta Zeng Qinghong, a GAC csoport ügyvezetője. „2012 gyümölcsöző év volt a számunkra. Kínában rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk a Fiat Viaggióval kapcsolatban. Ugyanakkor a Jeep márka Kínában és világszerte egyaránt értékesítési rekordot ért el, amire nagyon büszkék vagyunk. A GAC partnereinkkel aláírt megállapodás kiterjesztése révén még inkább kiaknázhatjuk a Fiat és a Chrysler csoport alá tartozó márkáinkban rejlő potenciált a kínai piacon” – hangsúlyozta Mike Manley, a Fiat S.p.A Délkelet-ázsiai (APAC) régiójának ügyvezető igazgatója, a Jeep márka (Chrysler Group LLC) elnök-vezérigazgatója. Kulcsszavak: autóipar, autópiac, chrysler, fiat, gazdaság, hírek, jeep, kereskedelem, kína
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11651 - 11660 |