Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11671 - 11680
Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben

Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben

2013. január 16.
Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca - derült ki az iparági szövetség (CAAM) pénteken közzétett statisztikáiból.
Részletek
Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-benA kelet-ázsiai országban 2012-ben 19 millió 310 ezer új gépkocsi talált gazdára, 4,33 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az autógyártás ugyanebben az időszakban 4,63 százalékkal nőtt, elérte a 19 millió 270 ezer darabot. Mindkét szám történelmi rekord - áll a CAAM közleményében. Csak decemberben 1,81 millió gépjármű fogyott el, 7,12 százalékkal több mint 2011 utolsó hónapjában.

A személygépkocsikat illetően a tavalyi év volt az első, amikor a számok mind a gyártás, mind az értékesítés tekintetében túlszárnyalták a 15 milliót. Ez azt is jelenti, hogy először adtak el több autót Kínában, mint Európában, ahol 12,5 millió személyautót értékesítettek.

A kínai márkájú autók eladása 6,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben, arányuk az összeladásból - 6,49 millió darabbal - csaknem 42 százalék. Az előző évhez viszonyítva ez 0,4 százalékponttal alacsonyabb részesedés. Az eladott személyautókból 18,4 százalékot tettek ki a német márkájúak, s 16,4 százalékot a japánok. 2011-ben fordított volt az arány, a japán autók 19,4 százalékot, míg a németek 16,48 százalékot képviseltek.

Kína tavaly több mint 1 millió összeszerelt gépkocsit exportált, ami csaknem 30 százalékos emelkedést mutat éves bázison - tájékoztatott a szövetség. Egy közzétett nemzetközi felmérésből az derül ki, hogy a külföldi autógyártók számára továbbra is Kína a legnagyobb célpont. Harmincegy ország 200 autóipari vezetőjének 70 százaléka számára az első beruházási célpont Kína Indiát, Oroszországot és Brazíliát megelőzve.

Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-benElőrejelzések szerint 2018-ra az összes eladásnak közel a fele a BRICS-országok piacain fog megtörténni. A megkérdezettek 94 százaléka hisz abban, hogy a középosztály bővülése és az urbanizáció következtében az eladások tovább fognak nőni. Kína 2009 óta vette át mind a gyártás, mind az eladások első helyét az Egyesült államoktól.
Kulcsszavak: autógyár, autópiac, hírek, járműipar, kereskedelem, kína
 
4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben A Ford Transit lett itthon az „Év Haszongépjárműve” Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback Növelte termelését a cseh Skoda Auto Növelte termelését a cseh Skoda Auto Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks
 
Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél

Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél

2013. január 16.
Technológiai és logisztikai problémák állhatják útját az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésének a dízel járműveknél, amennyiben benzinkutaknál kell majd tankolni az adalékanyagot - írja a német Die Welt napilap online kiadása.
Részletek
Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknélAz új, 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro-6 európai károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez az új dízel járműnél adalékanyagot kell keverni a kipufogógázba. Az eljárással még a nagy dízelmotorok is képesek lesznek teljesíteni az Euro-5-ös normához képest a nitrogén-oxid-kibocsátást több mint megfelező, kilométerenként 0,08 grammra csökkentő Euro-6 normát.

Az adalékanyag segítségével - hasonlóan az erőművekben alkalmazott eljáráshoz - speciális dízel-katalizátor alakítja át a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné. Az adalékanyagot egy külön adalék-tartályból juttatják a dízel járművek kipufogógáz-áramába.

A megoldás egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban közel sem az. Ahhoz, hogy a kémiai folyamat minden üzemi helyzetben a megfelelő módon menjen végbe, az adaléktartály és a katalizátor mellett még számos hőmérséklet-, nyomás- és gázösszetétel-mérő szenzorra, valamint azok adatait feldolgozó számítógépre is szükség van.

Az autógyártók eredetileg a próbapados mérésekhez tervezték a kibocsátási normák teljesítését, és ennek megfelelően méretezték az adalékanyag-tartály űrtartalmát. A megoldás leveszi az adalékanyaggal való bajlódás terhét az autós válláról: a tartályt a szervizekben a rendszeres ellenőrzéseken töltötték volna fel. Az EU-Bizottság azonban a tényleges autóhasználatra, valós üzemi körülményekre kívánja előírni a kibocsátási normák teljesítését, ezért az Euro-6 előírások 2014 őszi életbe léptetésével együtt be kívánja vezetni a közúti ellenőrzések rendszerét is.

Mivel nagy sebességnél megnő a kipufogógáz hőmérséklete és nitrogén-oxid-tartalma, ennek semlegesítéséhez a próbapados méréseknél sokkal több adalékanyagra van szükség. Emellett a tervezett szabályok szerint elektronika gondoskodik majd arról, hogy megfelelő mennyiségű tartalék adalékanyag nélkül egy dízelmotor el se tudjon indulni.

Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknélAz adalékanyagot ezért vagy a benzinkutaknál kell majd biztosítani, vagy - ahogy az olajtársaságok látják a helyzetet - az autógyártóknak kell "mindössze 20 százalékkal" nagyobb tartályt építeni a kocsikba. Az adalékanyag benzinkutaknál való tankolhatóságának biztosítása nem kis logisztikai feladat, ami az ilyen autók egyelőre kis száma és a tankolt mennyiség viszonylag alacsony ára miatt nem is lenne kifizetődő. A tankoláshoz pedig könnyen hozzáférhető nyílással kellene ellátni az autókat - amivel a már kapható modellek nem rendelkeznek.

Az autógyártók BluePerformance, Clean Diesel, BlueTec vagy BlueTDI és más hasonló "kékes" fantázianévvel látják el az Euro-6 kibocsátási normát teljesítő dízel modelljeiket. Azért alkalmazzák a virágnyelvet, mert sokkal jobban hangzik, mint az adalékanyag tényleges elnevezése, a húgyanyag, az urea vagy karbamid. ötletgazdag marketing szakemberek az adalékanyagot - ami nem más, mint 32,5 százalékos urea-oldat -, a tetszetős AdBlue névvel látták el.

A brit Integer Research piackutató vállalat szerint Európában 2016-ra már évi hárommillió AdBlue dízel technológiás személygépkocsit értékesítenek majd. A német VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai képviseleti szervezet szerint pedig 2020-ra pedig már összesen 20 millió ilyen jármű közlekedik majd az európai utakon.
Kulcsszavak: autógyár, dízel, hírek, járműipar, környezetvédelem, üzemanyag, zöld
 
Megkezdődött az Audi TT RS sorozatgyártása az Audi Hungariánál Megkezdődött az Audi TT RS sorozatgyártása az Audi Hungariánál Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új 308-as ban Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Tovább csökkent az üzemanyagok ára
 
Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán

Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán

2013. január 16.
Ideiglenesen forgalomba helyezték az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és a 49-es főút közötti 33,8 kilométer hosszú szakaszát szerdán.
Részletek
Megindult a forgalom az M3-as új szakaszánAz M3-as új pályarészét Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúraért felelős államtitkára, Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, valamint Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője jelenlétében adták át Az új sztrádaszakasz Őr községnél éri el a 49-es főutat, amely a csengersimai magyar-román határátkelőhelyhez vezet.

Az autópálya-szakasz több mint két év alatt, nettó 31,9 milliárd forintból készült el az új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból. Az új sztráda használatáért - a Nyíregyházát délről elkerülő szakasz kivételével - autópályadíjat kell fizetni.

A forgalomba helyezést megelőző sajtótájékoztatón Völner Pál hangsúlyozta, hogy a térség élete szempontjából fontos beruházás készült el. Az itt élők közelebb kerültek a fővároshoz és a nyugat-európai régiókhoz, ez pedig kulcsfontosságú a gazdaság élet, a munkahelyteremtés és beruházások szempontjából - fogalmazott az államtitkár.

Az autópálya továbbépítése azt a célt szolgálja, hogy Magyarország ezen része csatlakozzon az ország többi fejlődő gazdasági régiójához - tette hozzá Völner Pál. Czomba Sándor beszédében kiemelte: nemcsak közlekedésbiztonsági szempontból, hanem a munkahelyek létesítése szempontjából is fontos szerepet kap az autópálya. Egyértelműen látszik, hogy azokban a térségekben, amelyek mellett az autópálya vezet, ha nem is azonnal, de idővel nagyon komoly fejlődés várható - összegezte az államtitkár, aki egyben a beregi térség országgyűlési képviselője. Czomba Sándor hozzátette: az sztrádaépítés nem áll meg, az újabb szakasz a tervek szerint Őrtől Vásárosnaményig épül meg.

Megindult a forgalom az M3-as új szakaszánA sztrádaszakasz az összes szükséges szakhatósági engedélyt megkapta - közölte az eseményen Vinnai Győző megyei kormánymegbízott. A kétszer két sávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópályán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. A végcsomópontokon kívül egy csomópont létesült ófehértónál, ahonnan Nyírbátor felé a 4105. jelű úton lehet eljutni. Loppert Dániel tájékoztatása szerint a szakaszon két - egy egyszerű és egy komplex - pihenőhely áll a közlekedők rendelkezésére, a tervezett üzemanyag-töltő állomás azonban még nem épült meg.

A forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak április végére készül el; addig az új szakasz kezdeti üzemeltetését a hajdúnánási autópálya mérnökségről látja el az állami Autópálya Kezelő Zrt. Az M3-as új szakaszának építését 2010 szeptemberében kezdték el, és az eredeti tervek szerint 2011 decemberére fejezték volna be, az átadás időpontját azonban módosítani kellett a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt. A kivitelezési munkálatokat a Colas Hungária Zrt. vezette C-S-K-K 2009 Projekttársaság nyerte a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési eljáráson.

A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére 2012 október elején jelent meg a közbeszerzési kiírás. Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon kétszer két sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épülhet meg.
Kulcsszavak: autópálya, hírek, m3, nfm, nyíregyháza
 
Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában A kettőnél több sávos autópályákon is érvényes a jobbra tartás kötelezettsége A kettőnél több sávos autópályákon is érvényes a jobbra tartás kötelezettsége Megindult a forgalom az M3-as új szakaszán Téligumi nélkül húsz százalékkal nagyobb eséllyel érhet minket baleset
 
Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt

Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt

2013. január 16.
Lezuhant London  központjában szerdán egy helikopter. A szerencsétlenségben a londoni rendőrség szerda délelőtti végleges adatai szerint ketten életüket vesztették, kilencen megsérültek.
Részletek
Helikopter zuhant London központjára, két ember meghaltA baleset a  Temze déli partján, London egyik legforgalmasabb negyedében történt, a reggeli csúcsforgalom idején. A helikopter Vauxhall városrész főútjára, a zsúfolt Wandsworth Roadra zuhant és felrobbant. A közelben van a brit külső hírszerzés, az MI6 központja is, de a Scotland Yard tájékoztatása szerint kizárható, hogy terrorcselekmény történt volna.

A helikopter égő üzemanyaga jelentős területet borított be, több autó és környező épület is lángra kapott. Az egyik sérültet a tűzoltók mentették ki égő kocsijából. Sir Bernard Hogan-Howe, a Scotland Yard főparancsnoka a londoni városházán, Boris Johnson polgármester jelenlétében tartott szerdai tájékoztatóján elmondta, hogy a londoni rendőrség a két halálos áldozat mellett kilenc sérültről tud, egyikük állapota válságos. Hogan-Howe szerint a helikopter - egyelőre ismeretlen okból - eltért eredeti útvonalától, és Temze partján működő London Heliport leszállóhelyre tartott, amikor egy darunak ütközött.

A daru a félkész állapotban lévő St. George´s Wharf felhőkarcoló oldalára volt erősítve. Az épületben luxuslakások és irodák lesznek.  A szerencsétlenség idején felhős, ködös időjárás volt Londonban. A tűzoltóság szóvivője szerda délelőtt elmondta: a halálos áldozatok egyike a helikopteren utazott. A másik áldozat kilétéről a szóvivő nem nyilatkozott, de kijelentette, hogy a mentőalakulatok további halottak vagy sérültek után nem kutatnak, a két halottról szóló adat véglegesnek tekinthető.

A londoni vízi mentőszolgálat egy ideig a Temzén is kutatott további sérültek vagy áldozatok után, de a kutatást végül lefújták. A tűzoltóság szóvivője elmondta: több égő roncsdarab a környező épületek tetejére, illetve járművekre zuhant, így az utcát elborító, lángoló üzemanyag mellett házakat és autókat is oltani kellett.

Helikopter zuhant London központjára, két ember meghaltA tűzoltóság 25 perc alatt fékezte meg a lángokat.  A szerencsétlenség a Waterloo és a Vauxhall pályaudvarok közelében történt; az utóbbi pályaudvart lezárták, és a rendőrség teljesen kiürítette a környéket.
Kulcsszavak: baleset, helikopter, hírek, légiközlekedés, london
 
Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Vészhelyzeti jeladók nélkül repülhetnek a Boeing 787-esek Japánban Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Nőtt az Air France-KLM légitársaság utasforgalma júniusban
 
Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50

Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50

2013. január 16.
A 2014-es modellévű Infiniti Q50 sport szedán egyedi formatervvel, magával ragadó teljesítménnyel illetve világelső technológiákkal büszkélkedik, és a személyre szabhatóság, valamint a multimédiás összekapcsolhatóság eddig még nem látott szintjét hozza el észak-Amerika útjaira, amikor piacra kerül 2013 nyarán.
Részletek
Infiniti Q50A teljesen új Q50 azon fiatal prémium ügyfelek új generációja számára készül, akik az Infiniti egyedülálló teljesítményközpontú látásmódját és vendégszeretetét keresik.

Az Infiniti Essence koncepció csábító formaelemei visszaköszönnek az új modellen. A Q50 feszes, atletikus megjelenését az alacsony, széles arányok is hangsúlyozzák, miközben a belső térben tágas kialakítás fogad – mindez egy olyan kategóriában, amelyet eddig izgalommentes formaterv jellemzett.

A Q50 utastere vezetőközpontú kialakítást kínál prémium kényelmi felszerelések armadájával fűszerezve. Az új Infiniti InTouch™ kommunikációs rendszer nagy, kettős érintőképernyője elérhető közelségbe hozza a külvilággal történő kommunikációt többek között a vezeték nélküli telefonintegráció és a mozgótérképes navigáció révén, miközben úgy szórakoztat és futtat okostelefon-alkalmazásokat, hogy a rendszer használata vezetés közben is biztonságos és egyszerű marad.

Az Infiniti a Q50-nel folytatja vezető szerepét a sportos, teljesítményközpontú szedánok terén. A modell elérhető lesz a kifinomult 320 lóerős, 3,7 literes V6-os benzinmotorral, miközben az új Q50 Hybrid modellben az Infiniti intelligens, kettős tengelykapcsolós vezérléssel ellátott Direct Response Hybrid System™ hibrid rendszere dolgozik. Mindegyik típus a finom működésű 7-sebességes automataváltóval készül, amihez elérhetőek a masszív magnézium váltófülek. Az Infiniti vezetési üzemmód-szabályozó rendszere ugyancsak szériában jár mindegyik modellhez. A Snow (hó), Eco, Standard és Custom (egyéni) üzemmódok egy olyan továbbfejlesztett, digitális környezeti rendszer részeként állnak rendelkezésre, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a saját ízlése szerint állítsa be a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű viselkedését.

Infiniti Q50A Q50-ben két világelső technológiai újdonság is debütál: az Infiniti közvetlen, adaptív kormányzási technológiája (Infiniti Direct Adaptive Steering) és az aktív sávtartó rendszer (Active Lane Control). Az új kormányzás lehetővé teszi a Q50 kerékelfordulási szögeitől és a kormányról érkező parancsoktól függő közvetlen irányítást, a vezető szándékait gyorsabban továbbítva a kerekekhez, mint a mechanikus rendszerek esetében. Négy különböző kormányzási beállítás közül lehet választani, így lehetővé válik a vezető kívánalmaihoz való idomulás, vagy az útviszonyok szerinti testreszabás.

Az aktív sávtartó rendszer kamera alapú sávfelfestés-érzékelést használ, hogy segítse a sáv közepén történő vezetést, és fokozza a jármű egyenesfutását. A 2014-es modellévű Infiniti Q50 a 3,7 literes V6-os benzinmotorral és a 3,5 literes hibrid hajtáslánccal kombinálva egyaránt elérhető hátsó- és intelligens összkerékhajtással, jól felszerelt modellek széles választékában, köztük különösen sportos és teljesítmény-központú felszerelésekkel, például sport fékrendszerrel és sportfutóművel ellátott verzióban.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, detroit, galéria, hírek, infiniti, q50, új autó
 
Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Megérkezett az új SEAT Ibiza Megérkezett az új SEAT Ibiza Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Új Peugeot 508: A karakter jegyében Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Alfa Romeót gyárt majd a Mazda
 
Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban

Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban

2013. január 16.
Időlegesen kivonta a forgalomból Boeing 787 Dreamliner utasszállító repülőgépeit a két nagy japán légitársaság, miután az All Nippon Airways (ANA) egyik 787-ese kényszerleszállást hajtott végre szerda reggel Japánban.
Részletek
Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban A légitársaság közlése szerint a gép műszerei akkumulátorhibát jeleztek, ezért döntöttek a pilóták a kényszerleszállás mellett. A közlekedési minisztérium azt is jelezte, hogy a gép pilótafülkéjébe füst szivárgott.
A japán légügyi hatóságok tájékoztatása szerint a 129 utas és a 8 fős személyzet sértetlenül hagyta el a Tokióból felszállt gép fedélzetét annak felfújható csúszdáin, miután az idő előtt landolt Takamacu repülőterén. Szuga Josihiko kormányszóvivő ugyanakkor azt mondta szerdai sajtótájékoztatóján, hogy öt utas kisebb sérüléseket szenvedett az incidens során.

A japán közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines (JAL) pedig közölték, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Az ANA tájékoztatása szerint a biztonsági vizsgálat után csütörtökön már újra repülhetnek a gépek.

Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből az ANA 17-et, a JAL hetet üzemeltet. A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb váratlan esemény történt.

Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es JapánbanMúlt hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a JAL egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg).

A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyagköltségeit. Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.
Kulcsszavak: airport, boeing, hírek, japán, légiközlekedés, légitársaság, repülő, repülőtér
 
Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban Fernando Alonso Lancia Themával jár Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban Megérkezett az első menetrend szerinti járat Prágából Sármellékre Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban 2013-ban is növekedésre törekszik a Hyundai Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban
 
Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői

Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői

2013. január 16.
A kereskedelmi és ipari érdemrend különböző fokozataival tüntette ki kedden Traian Basescu román államfő a Dacia-Renault csoport több vezetőjét, és köszönetet mondott nekik a román piacon folytatott "tisztességes" tevékenységért.
Részletek
Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetőiA román államfő felidézte, hogy a privatizációs szerződésben a Renault a Dacia gyárban lévő 14 ezer munkahely megőrzésére és 217 millió eurós beruházásra vállalkozott. Ehhez képest ma a Dacia üzemekben 19 ezer ember dolgozik, a befektetés értéke 2,1 milliárd euróra rúg, és a romániai beszállítóknál 150 ezer új munkahely keletkezett - mutatott rá Basescu.

"A Renault vállalta, hogy egy Romániában és a feltörekvő piacokon eladható autóvá fejleszti a Daciát. Ma a Daciát az Európai Unió legerősebb piacain is megvásárolják, legyen szó a francia, a brit vagy a német piacról" - tette hozzá a román államfő.

Tavares Antunes Dias, a Renault vezérigazgatója megköszönte a kitüntetést és a román államtól kapott támogatást, és azt ígérte, hogy a cégcsoport tovább fejleszti a Dacia-kínálatot.

A Renault korábban bejelentette, 2013-ban új Dacia-modellt dob piacra, és Romániában további hosszú távú befektetéseket kíván eszközölni.

Nemrég Tangerben is elkezdtek Daciákat gyártani: akkor a Renault illetékesei siettek megnyugtatni a román hatóságokat, hogy a marokkói üzem a romániai Dacia-gyár termelésének kiegészítését, és nem helyettesítését szolgálja.

Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, dacia, hírek, járműipar, renault, románia
 
A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Százéves az oxfordi Minigyár Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői A Mazda CX-5 nyerte el az Év Autója címet Japánban
 
Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal

Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal

2013. január 16.
A kínai piacon elért remek eredményeikről számolnak be a nyugati autógyártók, a Rolls-Royce és a GM bővíti dílerhálózatát a kelet-ázsiai országban - derül ki sajtójelentésekből.
Részletek
Rolls-RoyceA luxusautókat gyártó brit Rolls-Royce Motor Cars Ltd teljes eladásaiból a kínai szárazföld 30 százalékkal részesedett, ez 3575 darab autót jelentett 2012-ben - nyilatkozta a cég vezetője a China Daily című lapnak.

Torsten Müller-ötvös elmondta: a vállalat legnagyobb piaca továbbra is az Egyesült államok, de Kína szorosan ott van a nyomában. Jelezte, bízik benne, hogy 40-50 darabos lemaradását Kína hamarosan behozza, s az idén ismét az első számú piac lesz. A cég jelenleg 15 bemutatóteremmel rendelkezik az országban, és a vezérigazgató utalt rá, hogy 2013-ban folytatják a bővítést, elsősorban a "második vonalbeli" városokban.

A General Motors Co vegyesvállalatai tavaly 2,84 millió autót és tehergépjárművet értékesítettek Kínában, 11,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalatóriás, amely a Buickot, a Chevrolet-t, a Cadillacet, az Opelt, a Baojunt és a Wulingot kínálja, 3800 kereskedéséhez további 400-at kíván az idén nyitni.

A világ legnagyobb autópiacán tavaly 19,4 millió személyautót, illetve haszongépjárművet értékesítettek, s a szakemberek 2013-ban 5-8 százalékos bővülésre számítanak. Ez az év végére 21 millió új autó eladását jelentené. A kínai autópiac 2020-ra érheti el a 30 milliós szintet.

Rolls-Royce
Kulcsszavak: autógyár, autópiac, gazdaság, gm, hírek, járműipar, kereskedelem, luxusautó, rolls-royce
 
Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Dízelbotrány - Közel egymillió jármű érintett Franciaországban Dízelbotrány - Közel egymillió jármű érintett Franciaországban Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Újabb, 60 millió eurós beruházás Szentgotthárdon Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Ferenciek tere - Változik a közlekedési rend az átépítés miatt Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Jelentősen visszaesett a csehországi autógyártás
 
Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon

Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon

2013. január 16.
Megkezdődött a rendes üzem az elmúlt napokban az Opel szentgotthárdi új motorgyárában - jelentették be az autógyártó magyarországi vezetői, akik évértékelő sajtótájékoztatójukon arról is beszámoltak, hogy a márka 2012-ben a magyar piac növekedését túlszárnyalva első lett az értékesítési rangsorban.
Részletek
OpelSolt Tamás, a szentgotthárdi Opel gyár igazgatója bejelentette, hogy az üzem a terveknek megfelelően február 8-án megkezdi az első újgenerációs, közvetlen befecskendezést és turbófeltöltés alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártását, és még az idén indul az 1,6-os dízelek gyártása is.

Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyár alapkövét 2011 márciusában tették le, 2012 májusában indult a motorok próbagyártása. A rugalmas termelési rendszerben  működő gyár évi 500 ezer motor gyártására képes. Három motorcsaládot fognak itt készíteni: 1,6 literes benzinmotorokat, valamint középkategóriás dízel- és a kiskategóriás benzinmotorokat - valamennyi megfelel a legmagasabb, EURO-6-os környezetvédelmi normának.

Solti Tamás beszámolt arról is, hogy a szentgotthárdi gyár az 2012-ben 30 százalékkal 293 ezer darabra növelte a termelést. A motorok felét az amerikai kontinensre, a General Motors észak-amerikai és mexikói gyáraiba szállították ki. Az 1,6 literes és 1,8 literes benzines erőforrások gyártása 2013-ban folytatódik, és a tervek szerint a tengerentúli kiszállítások aránya tovább nő, a magyar motorokat újból szállítják Kínába, Ausztráliába és Thaiföldre is.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója tájékoztatása szerint a márka a személygépkocsi- és kisteherjármű- értékesítésben ismét az első helyre került Magyarországon 2012-ben, ezt a piacinál kétszer nagyobb bővüléssel érte el. Miközben a teljes magyarországi piac 13,1 százalékkal nőtt tavaly (63 959 gépkocsit helyeztek forgalomba) az Opel 26 százalékos növekedést ért el 7775 darab eladásával. Ez 12,16 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának.

OpelKoncz Gábor megjegyezte: az adatokat torzítja, hogy a jogszabályi változások miatt az exporteladások is megugrottak, e nélkül a piac növekedése nem lenne több 8 százaléknál, és az Opelé is csupán 17 százalékos lenne.

A cég tavalyi teljesítményéhez nagyban hozzájárult eddigi legnagyobb közbeszerzési sikere: 1250 Astra modellt szállított a rendőrség számára.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, hírek, opel
 
Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon Hivatalos videón látható az új BMW X5 Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon A Wall Streetre viszi részvényét az egyesült Fiat-Chrysler 10 éves a SEAT fejlesztési központja 10 éves a SEAT fejlesztési központja
 
Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók

Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók

2013. január 16.
új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók márka, és első ízben adott át ügyfeleinek 12 hónap leforgása alatt 5,74 millió (2011: 5,09 millió; +12,7 százalék) járművet.
Részletek
Volkswagen Személyautók December hónapban 30,6 százalékkal erősödött a márka, és 517 900 (2011 decembere: 396 600) gépkocsi értékesített. „A Volkswagen Személyautók márka a részben nehéz piaci körülmények ellenére ismét erőteljesen növekedett. Az új Golf kiválóan rajtolt, és jelentősen megerősítette a Volkswagen versenyképességét.” – magyarázta Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „2013-ban új, illetve nehéz kihívásokkal kell szembenéznünk, ám jól felkészülten várjuk ezeket.”

Európában összesen 1,7 millió (1,72 millió; -1,2 százalék) járművet értékesített a Volkswagen Személyautók márka december végéig. Jelentős növekedést ért el a márka Közép- és Kelet-Európában, ahol 22,4 százalékkal, 267 100 (218 100) járműre nőtt a kiszállítások száma. Oroszországban, a régió legnagyobb önálló piacán, 164 700 (118 000; +39,6 százalék) járművet adtak át az ügyfeleknek. Nyugat-Európában (Németországot nem számítva) az értékesítés mennyisége a nehéz piaci helyzet miatt 6,9 százalékkal, 844 500 (906 900) járműre esett vissza. Németországban a Volkswagen Személyautók márka az elmúlt évben 586 100 (593 300; -1,2 százalék) járművet adott át ügyfeleinek.

Az ázsiai/csendes-óceáni régióban a márka 2012-ben egyértelmű növekedést könyvelhetett el, a 23,2 százalékos gyarapodás 2,37 millió (1,93 millió) jármű átadását eredményezte. Ebből Kínában (Hongkonggal együtt), a régió legnagyobb önálló piacán, talált gazdára 2,15 millió (1,72 millió; +24,8 százalék) autó. Az amerikai kontinensen is nagyon pozitívan alakultak az értékesítések. így észak-Amerikában a Volkswagen Személyautók 25,5 százalékkal, 623 300 (496 700) személygépkocsira növelte kiszállításait. A márka különösen az USA-ban fejlődött jelentősen, ahol összesen 438 100 járművet adott át (324 400; +35,1 százalék) ügyfeleinek. Dél-Amerikában 8,3 százalékkal, 836 600 autóra (772 600) növekedett az eladások mennyisége, ebből 661 000 (591 700; +11,7 százalék) Brazíliában talált gazdára.

Volkswagen Személyautók
Kulcsszavak: autógyár, autópiac, gazdaság, hírek, rekord, új autó, volkswagen
 
„Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók Az évszázad sztorija lehet a Tesla Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók Még idén indulni akar a Malév utód Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11671 - 11680