Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11741 - 11750
Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában

Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában

2013. január 03.
Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta csütörtökön a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva.
Részletek
Kínában több autót adtak el tavaly, mint EurópábanAz ázsiai országban 13,2 millió új autót értékesítettek 2012-ben, míg Európában az egy évvel korábbi 13,6 millióról 12,5 millióra csökkent a forgalomba helyezett új kocsik száma. Kína hamarosan a jelenlegi legnagyobb piacot, az Egyesült államokat is megelőzheti. Már csak idő kérdése, hogy a kínai autópiac nagyobb lesz, mint amerikai - mondta a müncheni lapnak Ferdinand Dudenhöffer, a duisburg-esseni egyetem autóipari kutató intézetének (CAR) igazgatója. Az intézet számításai szerint 2030-ban Kínában már több autót adnak majd el, mint Európában, az Egyesült államokban és Japánban együttvéve.

Az erőviszonyok nemcsak az értékesítésben, hanem a gyártásban is átalakulnak. Európában az utóbbi 10 év közül öt évben csökkent a termelés, tavaly összesen 15 millió személygépkocsit gyártottak, az idén pedig stagnálásra lehet számítani. Kínában viszont az utóbbi 10 évben folyamatosan emelkedett a gyártott kocsik száma és az idén várhatóan eléri a 13,8 milliót - írta a Süddeutsche Zeitung szakértői becslést idézve.

Ugyanakkor Kínában egyelőre a betelepült nyugati gyártók uralják a piacot. A hazai cégek aránya csupán egyharmados, de egyre inkább terjeszkednek. Ezt mutatja például, hogy a Volvo már 2010 óta kínai tulajdonban van. A külföldi társaságok jellemzően kínai partnerekkel közösen üzemeltetnek gyárakat az ázsiai országban. Kiemelkedően erős a német cégek jelenléte, egyebek között a BMW és a Daimler is üzemeltet gyárakat Kínában, a német márkák összesített piaci részaránya pedig 22 százalékos volt tavaly, 2 százalékponttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Több német cég számára Kína már fontosabb, nagyobb piacnak számít, mint a német, és valamennyi társaságot együttvéve a német autóipar tavaly 700 ezerrel több kocsit értékesített Kínában, mint Németországban - írta a Süddeutsche Zeitung.
Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában.
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autópiac, gazdaság, hírek, kína, új autó
 
Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában A Range Rover Sport SVR minden idők leggyorsabb Land Rover modellje Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül A farmotoros városi SEAT A farmotoros városi SEAT Egymilliárd eurót közelítő üzemi eredményt ért el a Lufthansa-csoport 2014-ben Egymilliárd eurót közelítő üzemi eredményt ért el a Lufthansa-csoport 2014-ben
 
Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését

Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését

2013. január 03.
Az osztrák autósok 82 százaléka véli úgy, hogy okos dolog volt bevezetni a mentősáv kialakításának kötelezettségét az autópályákon forgalmi dugók esetén - derült ki egy szerdán ismertetett felmérésből.
Részletek
Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetésétAz osztrák autópálya-kezelő társaság, az ASFINAG felmérésében részt vevő autósok 98 százaléka hallott már a mentősávról és 94 százalékuk mondta azt, hogy tudja, milyen esetekben és hogyan kell félrehúzódniuk, hogy a mentőjárművek előrehaladhassanak a kocsisorok között. Az autósok 82 százaléka vélekedett úgy, hogy helyes dolog volt a mentősáv bevezetése.

Az autósok közel felének voltak már tapasztalatai a mentősávval. Közülük 54 százalék vélekedett úgy, hogy az jól vagy nagyon jól működött.

Tizennégy százalék mondta azt a felmérésben, hogy nem működött a mentősáv. Ezeknek a válaszadóknak mintegy fele azzal indokolta a véleményét, hogy más autósok nem vették figyelembe a félrehúzódási kötelezettséget és előrehajtottak a kocsisorok között. Az osztrák autópályákon és autóutakon idén január óta kötelező torlódás esetén mentősávot kialakítaniuk az autósoknak, hogy biztosítsák a mentőjárművek gyors helyszínre érkezését. Kétsávos útszakasz esetén a belső sávban balra, a külsőben jobbra kell félrehúzódniuk a gépkocsiknak. Három- vagy többsávos autópályán, illetve autóúton a legbelső sávban balra, a többi sávban jobbra félrehúzódva kell szabad elhaladást biztosítaniuk az autósoknak a mentők és a tűzoltók számára. Ha szükséges, a jobbra lehúzódók a leállósávot is igénybe vehetik.

Az év első felében még problémákról számolt be a sajtó a mentősávval kapcsolatban. Egy májusi közvélemény-kutatáson az osztrákok 80 százaléka úgy vélekedett, hogy az esetek többségében nem alakítanak ki mentősávot a dugóba kerülő autósok. Csak 15,5 százalék mondta azt, hogy jól működik a szabályozás.
Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését.
Kulcsszavak: autópálya, hírek, kresz, mentő, mentősáv
 
Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Több mellékúton havas, jégbordás a burkolat Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Júniustól a BKK üzemelteti az M1-M7-es autópálya bevezetőjének budapesti szakaszát Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Csökken a várakozási idő a nyomkövetők beszerzésében Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői
 
HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban

HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban

2013. január 03.
Komárom város ipari parkja újabb munkahelyeket teremtő autóipari beruházóval gyarapodott.
Részletek
HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkbanA Racemark International Kft. 2013 első negyedévben indítja a prémium autómárkáknak beszállító szőnyegmegmunkáló üzemét a Duna-parti városban - közölte a projekt megvalósulásában résztvevő Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint a projektért 4 ország versenyzett, az 1,8 millió eurós beruházás 51 új munkahelyet fog teremteni 2013 végére. Az amerikai beruházó további létszámbővülést is előirányzott, amennyiben a BMW, a Bentley és a VW után sikerül a többi prémium gyártóval is beszállítói megállapodásra jutni.

Az amerikai Racemark International eddigi egyetlen európai termelő egységét telepíti át Magyarországra Svájcból.

A befektetési projekt előkészítésének során például a helyszín kiválasztási folyamatot, az ingatlancégekkel történő kommunikációt, a helyi hatóságokkal és a polgármesteri hivatallal való közvetlen tárgyalásokat, a pénzügyi forrásszerzéshez szükséges banki tárgyalásokat, a munkaügyi hivatallal való munkaerő felvételi tárgyalásokat a Nemzeti Külgazdasági Hivatal segítette, a hivatal tanácsadói feladatokat is ellátott.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Bentley, bmw, gazdaság, volkswagen
 
HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban A Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén
 
Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma

Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma

2013. január 03.
Decemberben 5091 új személygépkocsit és 1016 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó új kishaszongépjármű helyeztek forgalomba Magyarországon a JATO Dynamics összesítése szerint.
Részletek
Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek számaAz autóipari információszolgáltató szerdai közleménye szerint 2012-ben összesen 53 431 új személyautó és 10 877 új kishaszongépjármű került a magyar utakra.

Decemberben az előző évinél 55 százalékkal több személygépkocsit helyeztek üzembe, éves összesítésben pedig 2012-ben 18 százalékkal több autó került forgalomba, mint a megelőző esztendőben. A kishaszongépjárművek forgalomba helyezésénél az előző év azonos időszakához képest decemberben 38 százalékos csökkenést mértek, míg a teljes évet tekintve 6 százalékkal alacsonyabb a 2012-es szám.

Decemberben a legsikeresebb autómárka - személyautó és haszongépjármű esetében egyaránt - az Opel volt havi 1319 darabbal. Az egész év viszonylatában szintén az Opel került ki győztesen 7916 darabos összes forgalomba helyezéssel, ezzel a márka a hazai piac 12 százalékát fedi le. A JATO Dynamics közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy a negyedik negyedévben realizálódó rendőrségi flottacserének köszönhetően a 2012-es év mindenképp az Opel éve lett Magyarországon.

A kimutatás szerint az új autók forgalomba helyezésének 80 százaléka céges ügylet, míg a magáneladások a piac 20 százalékát teszik ki. Az autóipari információszolgáltató közleményében úgy értékelte, hogy bár a növekvő trend bizakodásra ad okot, de ezek a számok elmaradnak a válság előtti forgalomba helyezési mennyiségektől és az üzletág sikeres működéséhez szükséges optimális darabszámoktól.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, haszongépjármű, járműipar
 
Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI
 
Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlik

Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlik

2013. január 02.
A főpolgármester szerint nem a műszaki feltételeken, hanem a jogi kérdések rendezésén múlik, hogy 2014 tavaszán át tudják-e adni a 4-es metrót.
Részletek
Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlikA főpolgármester szerint nem a műszaki feltételeken, hanem a jogi kérdések rendezésén múlik, hogy 2014 tavaszán át tudják-e adni a 4-es metrót.

Tarlós István az M1 Ma reggel című műsorában szerda reggel arról beszélt, hogy a 6-7 éve kötött szerződések nyomán jogi problémák, többletkövetelések álltak elő, amelyek sokkal inkább veszélyeztetik a metróvonal átadását, mint a műszaki feltételek. Utóbbira bőven elég lesz az idő, a kivitelezők dolgoznak, s a munkálatok az egyezkedések függvényében gyorsulhatnak vagy lassulhatnak - tette hozzá.   

A főpolgármester a jogi-pénzügyi problémák kapcsán azt mondta, ha megkapják a kormány jóváhagyását és az egyéb jogi támogató vélemények is rendelkezésre állnak, akkor a vitákat 2013 első félévében le tudják zárni.
Kulcsszavak: bkk, bkv, gazdaság, metró
 
A BKV eláll az Ikarusszal kötött megrendelési szerződéstől A BKV eláll az Ikarusszal kötött megrendelési szerződéstől Korrupcióval gyanúsítják Kína első autógyárának vezetőjét Korrupcióval gyanúsítják Kína első autógyárának vezetőjét Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlik Kompozit szerkezetű buszok közös gyártásáról állapodott meg a magyar Evopro csoport egy orosz céggel Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlik Hibrid buszok állnak forgalomba a fővárosban Tarlós: a 4-es metró átadása jogi kérdéseken múlik A Nissan folytatja európai növekedését
 
Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése

Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése

2013. január 02.
A ruházati cikkek gyártásánál már alkalmazott lehetőséggel akár az autógyártók is élhetnek: elkerülhetik az importvám megfizetését, ha a célország zászlaja alatt hajózó hajón szerelik össze autóikat - írja a német Die Welt lap online kiadása.
Részletek
Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetéseAz autógyártó vállalatok azzal kerülik el valamely export célországban az értékesítést megnehezítő importvámok kivetését, hogy üzemet telepítenek oda. Ezért is építenek egyre több üzemet az autógyárak például Kínában és Oroszországban. Csakhogy éppen a legígéretesebb piaccal rendelkező fejlődő országok, a BRIC-tagok, Brazília, Oroszország, India és Kína a bizonyul a legtalálékonyabbnak akkor is, ha importvám kivetéséről van szó.

Ezt azonban el lehet kerülni - mutat rá Alexander Nedelchew, a Barkawi Management Consultants szakértője. úgy, ahogy újabban ruházati cikkeket már az ázsiából Európába vezető hajóúton útközben állítanak elő, ezt akár autókkal is meg lehet tenni egy erre alkalmas módon átalakított hajó fedélzetén.

Ahogy azt az Automobilproduktion szakmai kiadványnak adott interjúban elmondta, egy Európából Brazíliába tartó hajón egy úton akár 2 ezer autót is le lehetne gyártani. Amennyiben a hajó brazil zászló alatt hajózott, a vonatkozó nemzetközi jog szerint a gyártásra brazil felségterületen került sor. Importvámot kivetni tehát a hajón készült termékek után nem lehet.

Ezt a vámelkerülő megoldást olyan piacok esetében kifizetődő alkalmazni, amelyek nem elég nagyok egy üzem helyszíni telepítéséhez - írja a német Die Welt online kiadása.
Kulcsszavak: autóipar, autópiac, gazdaság, vám
 
Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése Újabb rekordnyereség a Fordnál A Honda munkatársa elárulta, mit takar a "Total Airflow Management” A Honda munkatársa elárulta, mit takar a "Total Airflow Management” Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése Májusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája Tengeren hajózó üzemekkel elkerülhető az importvám megfizetése Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt
 
Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló

Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló

2013. január 02.
A hatósági engedélyek beszerzése és a pótlólagos munkák elvégzése miatt csak január 3-tól használhatják a gödöllőiek a vasútállomás királyi várója mellett júniusban átadott P+R parkolót - olvasható a Pest megyei település honlapján.
Részletek
Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkolóA hatósági engedélyek beszerzése és a pótlólagos munkák elvégzése miatt csak január 3-tól használhatják a gödöllőiek a vasútállomás királyi várója mellett júniusban átadott P+R parkolót - olvasható a Pest megyei település honlapján.

A létesítményhez tartozó B+R parkolót csak később nyitják meg, mert a hatósági engedélyezési eljárás jelenleg is zajlik

A 130 millió forint összköltségű - 90 százalékban EU-s támogatású - beruházás Gödöllő önkormányzata és a MáV Zrt. együttműködésében valósult meg. A korábban kihasználatlan, 3700 négyzetméternyi területen létesített parkolóban 124 gépkocsi és 104 kerékpár elhelyezésére van lehetőség. Négy autós helyet a mozgáskorlátozottak használhatnak, míg a biciklitárolóban hat akadálymentesített hely van.

A beruházás részeként 1800 négyzetméteren zöldfelületet alakítottak ki, kiépítették a közvilágítást, és térfigyelő kamerákat is felszereltek.
Kulcsszavak: közlekedés, máv, parkoló, vasút
 
Útdíj - Tábla nélkül is fizetni kell az autópályákon és autóutakon Útdíj - Tábla nélkül is fizetni kell az autópályákon és autóutakon Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló Brüsszel szerint nem mond igazat Orbán az M0-sról Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló MÁV-Start: több millió forintos kár keletkezett a szurkolói különvonatban A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók
 
Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere

Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere

2013. január 02.
Kedden változik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletrendszere, személyi igazolvánnyal és jogosítvánnyal is érvényesek lesznek a teljes árú béreltek, új bérlettípusok jelennek meg, és változik több jegy és bérlet ára is.
Részletek
Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszereAzok a bérletek, amelyekhez eddig arcképes bérletigazolvány kellett, január elsejétől személyi igazolvánnyal és kártyaformátumú jogosítvánnyal is érvényesek lesznek. Ebben az esetben a bérletszelvényre az adott igazolvány sorszámát kell ráírni. Ha ez nem szerepel a szelvényen, vagy az utas nem tudja felmutatni azt az igazolványt, amelynek számát a bérletszelvényre ráírta, bérlete érvénytelennek minősül, és pótdíjazható.

Mivel a tapasztalatok azt mutatják, hogy a bérlethamisítók többnyire olyan szelvényeket gyűjtenek be, amelyekre a tulajdonosaik nem vezették rá az érvényességi idő kezdetén a hozzá tartozó igazolvány számát, 2013. január 1-jétől az ellenőrök szigorúbban ellenőrzik a kitöltetlen bérleteket, és abban az esetben is pótdíjat kell fizetni, ha az utas bérletszelvényén egyetlen igazolvány száma sem szerepel.

Keddtől új bérlettípusokat is bevezet a BKK; 2700 forintért kiegészítő heti bérletet lehet vásárolni, ezzel egy héttel meghosszabbítható a teljes árú havi vagy negyedéves Budapest-bérlet érvényességi ideje. Különválik a közoktatásban és felsőoktatásban tanulóknak szóló Budapest-bérlet, áruk azonban egységes marad, az egyszelvényes éves bérletek pedig nem naptári évre válthatók, hanem tetszőleges kezdő időponttól számítva egy évig érvényesek.

A Fővárosi Közgyűlés 2012. október 31-i ülésén döntött a BKK 2013-as tarifáiról. Ennek értelmében a tanuló és kisgyerekes havi bérletek változatlanul 3850 forintba, a nyugdíjas havi bérletek pedig továbbra is 3700 forintba kerülnek, az elővárosi (a HéV-re és környéki autóbuszokra érvényes) díjak változatlanok maradnak. A vonaljegyek 350 forintba, a tízdarabos gyűjtőjegyek 3 ezer forintba, a teljes árú havi bérletek 10 500 forintba, a teljes árú éves bérletek pedig 114 600 forintba kerülnek keddtől.
Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere.
Kulcsszavak: bkk, bkv, közlekedés
 
Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere A balatoni személyhajókon kevesebben, a kompokon többen utaztak Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét?
 
Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra

Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra

2012. december 29.
A 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszok és lakóautók januártól az újonnan bevezetendő B2 kategóriába tartoznak, és éves autópálya-használati jogosultságot is vásárolhatnak - egyebek mellett ezt tartalmazza a nemzeti fejlesztési miniszter rendelete, amely a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.
Részletek
Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókraA többi kategória és a hozzá tartozó díj sem változik januártól. így a személyautók D1 kategóriájában a heti "matrica" 2975, a havi 4780, míg az éves 42 980 forintba kerül. Az említett B2 kategória éves díja 199 975 forint, viszont a napi, a heti és a havi díja a D2 kategóriának felel meg - ez a kategória tart 3,5-7,5 tonnáig. így a 7,5 tonnánál nem nagyobb tömegű buszok, és a lakóautók napi díja 3375, a heti 8255, a havi 13 970 forint. A 7,5 tonnánál nagyobb tömegű buszok mindig egy kategóriával alacsonyabb díjat fizetnek.

A D3 kategória 7,5-től 12 tonnáig tart, az ennél nagyobb tömegű járművek viszont már a D4 kategóriába tartoznak. A D2-D4 kategóriára éves autópálya-használati jogosultság nem vásárolható. A napi, heti és havi jogosultságok is automatikusan lejárnak jövő év június 30-án, mivel akkortól használatarányos útdíjat kell fizetni az e kategóriákba sorolt járművek után.

Ha az arra jogosult szerv - a közút lezárása miatt - fizetős autópályát jelöl ki terelőútnak, azon díjfizetés nélkül lehet haladni az első lehajtóig. Ha a terelésre jogosult ennél hosszabb haladást ír elő az autópályán, akkor addig érvényes a díjmentesség.

A rendelet részletezi azt, hogy az eladott autón lévő autópálya-használati jogosultságot miképpen lehet átvinni az új autóra. Aki rosszul adta meg a jogosultság megvásárlásakor a rendszámát, legfeljebb három karaktert utólag kijavíthat. Ennek is részletesebbek lettek a szabályai. A javítás határideje a jogosultság kezdetétől számított 60 nap vagy a pótdíjfelszólítás kézhezvételétől számított 30 nap. Egy karakter kijavítása 1470 forintba kerül - ez sem változott.
Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra.
Kulcsszavak: busz, gazdaság, hírek, közlekedés, teherautó
 
Brüsszel 30 százalékkal csökkentené az új gépjárművek széndioxid-kibocsátását 2030-ra Brüsszel 30 százalékkal csökkentené az új gépjárművek széndioxid-kibocsátását 2030-ra Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Elérte a kétezres rendelésszámot a Boeing 737 MAX Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Tíz csomópontban elkezdte a köztéri Futár-kijelzők tesztjét a BKK
 
Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban

Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban

2012. december 29.
Görögországban az egyre romló gazdasági helyzetben sokan már autójuk adóját sem tudják kifizetni, ezért kivonatják a kocsit a forgalomból - írja a német Die Welt online kiadása.
Részletek
Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat GörögországbanGörögországban az egyre romló gazdasági helyzetben sokan már autójuk adóját sem tudják kifizetni, ezért kivonatják a kocsit a forgalomból - írja a német Die Welt online kiadása.

Pénteken, az év utolsó hétköznapján hosszú sorok alakultak ki az illetékes nyilvántartó hivatalok előtt. A várakozók autójuk rendszámát készülnek leadni, hogy ne kelljen megfizetniük a 2013-as adót.

A közlekedési minisztérium adatai szerint az idén decemberben 70 ezer autót vontak ki a forgalomból Görögországban, 15 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A határidő lejártáig, péntekig az autótulajdonosoknak még csak 60 százaléka fizette meg a közlekedési adót. A minisztérium ezért fontolóra vette a fizetési határidő meghosszabbítását - jelentette pénteken az ERA közszolgálati rádió csatorna.

Szakszervezeti becslések szerint a bevezetett pénzügyi megszorítások miatt 2009 óta 30 százalékkal csökkent a görögök jövedelme. Tavaly 250 ezer autót vontak ki a forgalomból Görögországban.
Kulcsszavak: autó, gazdaság, hírek, közlekedés
 
Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban Magyar műszerfalakat szállítanak a cseh Zetor traktorokba Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára A Goodyear és a London School of Economics összefognak az innovatív közlekedésbiztonsági kutatás érdekében A Goodyear és a London School of Economics összefognak az innovatív közlekedésbiztonsági kutatás érdekében Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11741 - 11750