Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11771 - 11780
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között

Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között

2012. december 21.
A németországi autóeladási listák vezető pozícióin csak ritkán történik helycsere és szinte elképzelhetetlen, hogy bármi is elmozdítsa a VW Golf modellt a vezető helyről, de a VW egy modelljével a sereghajtók között is képviselteti magát - írta csütörtökön a német Die Welt online kiadása.
Részletek
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói közöttA lista két végén persze egészen más nagyságrendekről van szó. Miközben a listavezető Golf/Jetta modellekből novemberben 21 ezer 24 példány kelt el, az utolsó tíz modellből együttesen mindössze 22 darab.

Az eladási szám alapján sereghajtó modelleket persze nem feltétlenül a népszerűtlenség taszította a lista végére, hanem számos esetben a magas ár. A sereghajtók 10-es listáján hátulról számolva a tizedik a Ferrari FF, amelyből novemberben négy példány kelt el Németországban, az év eleje óta pedig összesen 112 darab.
A kilencedik helyen az Egyesült államokban sikermodellnek számító Cadillac Escalade áll, melyből novemberben négyet, az idén pedig 73 darabot adtak el.

A Ferrari California hátulról a nyolcadik helyezést érdemelte ki három novemberi és 143 idei értékesítéssel. Két példányt vásároltak meg novemberben a Hyunday Genesis kupéból a németek és 322 darabot az év folyamán, amivel a hetedik helyezést érdemelte ki magának az autó a sereghajtók között. Szintén mindössze három példány kelt el a Lamborghini Gallardo modellből novemberben, a kocsiból az idén 60 példányt vásároltak meg Németországban.

A Chevrolet Corvette mindössze két rajongó érdeklődését vívta ki novemberben, 59-re emelve az idei eladási számot, ami az ötödik helyezésnek felel meg a listán. A Lotus Elise két novemberi és 39 idei eladással a negyedik helyezést tudhatja magáénak. A lista harmadik helyén nagy meglepetésre egy VW modell képviselteti magát, az Up! elődje, a Brazíliában gyártott Fox, amiből novemberben egyetlen példány talált gazdára Németországban. Az éves eladási szám a modellből azonban 147-re rúg.

Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói közöttAz egyáltalán nem meglepő, hogy a manufaktúrában gyártott és ritkaságnak számító Morgan 4/4 modellből mindössze egy példány kelt el novemberben, de a 91-es éves értékesítési szám már elég tisztességesnek mondható.

Az viszont már ízlés dolga, hogy a General Motors Cadillac CTS modelljéből, a kategóriáját tekintve az Audi A6, BMW 5-ös sorozat, a Mercedes E-osztály és a Lexus GS konkurenséből egyetlen példány kelt csak el novemberben és 45 darab az idei év folyamán.
Kulcsszavak: autópiac, galéria, hírek, tesztek
 
Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Kényelmes útitárs - Fiat Freemont Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Íme az új BMW M4 Cabrio Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Az FKF éjszaka szórta Budapest útjait a várható ónos eső miatt Egy VW modell is szerepel a németországi autóeladások sereghajtói között Teszten a SEAT első elektromos autói
 
A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében

A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében

2012. december 20.
Műszakilag már ma is megvalósítható, hogy vezeték nélküli technológiával kapcsoljunk össze egy „országúti vonatot”, ahol a felvezető tehergépkocsi irányítja a mögötte haladó járművekből álló konvojt. A működő rendszert a SARTRE projekt eredményeinek záró összegzésekor mutatták be, amelyben a Volvo Trucks is részt vett.
Részletek
Volvo TrucksHabár addig még bizonyára eltelik némi idő, amíg a vezeték nélküli „országúti vonatok” a valóságban is a mindennapjaink részévé válnak, a projekt során kifejlesztett technológiát más területeken is lehet hasznosítani, amivel a közeljövőben jelentősen biztonságosabbá válhat a közúti közlekedés.

Nemrég mutatta be három évig tartó kutatásainak és tesztjeinek eredményeit az EU által finanszírozott SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz Biztonságos Országúti Vonatok a Környezetért) projekt. Az Európai Bizottság képviselői, illetve az Európából, Egyesült államokból és Japánból érkezett közlekedéstudományi szakemberek egy minden funkciót maradéktalanul ellátó, vezeték nélküli „országúti vonatot" tekinthettek meg működés közben a Volvo svédországi tesztpályáján. A konvoj élén egy Volvo FH tehergépkocsi haladt, amelyet szorosan követett egy másik Volvo teherautó és három személyautó.

Magukat vezetik a járművek a konvojban

A résztvevők saját szemükkel győződhettek meg arról, hogy a projekt elérte a célkitűzéseit: sikerült kifejleszteni a vezeték nélküli „országúti vonatok" technológiáját, amelyek javítják a közlekedésbiztonságot, csökkentik a közúti forgalom által okozott környezetszennyezést és gördülékenyebbé teszik a forgalom áramlását. Három évet vett igénybe a tesztjárművek elkészítése, azaz a járművek közötti kommunikáció megvalósítása és az egymás mögötti járművek irányításához szükséges érzékelők kifejlesztése. Mostanra azonban ezek a műszaki vívmányok lehetővé tették, hogy egy sok járműből álló „országúti vonat" is zökkenőmentesen igazodjon a forgalom többi résztvevőjéhez a közutakon. Az egész „országúti vonatot" vezeték nélküli technológia kapcsolja össze, amely biztosítja, hogy a hátul haladó járművek pontosan kövessék a felvezető gépkocsit - mintha a konvoj egyetlen járműként mozogna. Ennek köszönhetően a hátul haladó járművek vezetői pihenhetnek vagy akár könyvet olvashatnak és tévézhetnek, miközben a gépkocsik saját magukat vezetik.

A projekten belül a Volvo Trucks egyik legfontosabb feladata volt pontosan meghatározni, hogy milyen információkat kell az „országúti vonat" tagjai között továbbítani ahhoz, hogy az egyes járművek megfelelően tudják követni a felvezető tehergépkocsit.

Volvo TrucksBiztonságosabb és gazdaságosabb


A Volvo Trucks azért döntött a projektben való részvétel mellett, mert a SARTRE célja a biztonság fokozása és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése. Legnagyobb mértékben a személyautók üzemanyag-fogyasztása csökken a szoros konvojban jelentkező kisebb légellenállás miatt, de a felvezető tehergépkocsi fogyasztása is mérséklődik. Ezáltal a fuvarozóvállalatoknak megéri majd felvezető tehergépkocsit biztosítani. Sőt, a konvojhoz csatlakozó más járművek díjat fizethetnének ezért, ami szintén hasznot eredményezne a fuvarozóvállalatnak.

Mindemellett a SARTRE projekt eredményei azt is egyértelműen igazolják, hogy egy megfelelően képzett járművezetővel, illetve teljes körű biztonsági felszereltséggel ellátott tehergépkocsi hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához, ami a többi közlekedőnek is ténylegesen az előnyére válik.

Még megoldásra váró kihívások

Habár a SARTRE projekt keretein belül kifejlesztettek egy jól működő prototípust az „országúti vonatokra", maradtak még megoldásra váró kihívások, mielőtt a rendszer mindennapos valósággá válhatna. Például dolgozni kell még a megbízhatóság javításán, amelynek el kell érnie a repülőgépek robotpilótáinak szintjét, mielőtt az „országúti vonatok" valóban életképes közlekedési megoldásként elterjedhetnek a közutakon.

Szintén kihívást jelent még a konvojban haladás és a manuális vezetés közötti oda-vissza átállás megoldása. Tökéletesen egyértelműnek kell lennie, hogy ki a felelős a konvojban „húzott" járművek vezetéséért, illetve pontosan mikor történik meg a felelősség átruházódása. Ez nem pusztán műszaki kérdés, sok múlik azon is, hogy a járművezetők mennyire fogadják el a rendszert, valamint szükséges egyfajta biztonságérzet is.

A jogszabályi háttér szintén egy olyan alapvető terület, amely nem hagyható figyelmen kívül. A Bécsi Egyezmény értelmében jogszabályba ütköző, ha valaki menet közben nem uralja a saját járművét, vagyis a robotpilóta általi vezetés nem megengedett. A Bécsi Egyezmény és az egyes EU tagállamok nemzeti jogszabályainak módosításához becslések szerint mintegy tíz év szükséges.

Volvo TrucksHabár még beletelik némi időbe, amire a vezeték nélküli „országúti vonatok" valósággá válnak, a technológia más területeken való alkalmazásával a kutatási projekt eredményei már a közeljövőben is hasznosulhatnak. Az új, vezeték nélküli jármű és jármű, illetve jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológia személyautókban és tehergépkocsikban egyaránt számos célra használható, például figyelmeztetheti a vezetőket az előttük álló útszakaszon lévő balesetekre, akadályokra vagy jegesedésre.


Kulcsszavak: autógyár, hírek, trucks, volvo
 
A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Sportos és sokoldalú - Az új Audi A4 Avant gázzal működő alternatív hajtásrendszerrel Sportos és sokoldalú - Az új Audi A4 Avant gázzal működő alternatív hajtásrendszerrel A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Kiszáll a Teslából a Daimler Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása
 
Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben

2012. december 20.
A šKODA AUTO megkezdte az új šKODA Octavia sorozatgyártását Mladá Boleslavban. A šKODA sikertípusának harmadik generációja helykínálatával, funkcionalitásával, biztonsági, illetve kényelmi megoldásaival, időtlen formatervével és jó ár-érték arányával új mércét állít fel.
Részletek
Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben„Az Octavia a šKODA márka szíve” – mondta a šKODA igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Szakembereink minden szaktudásukat és lelkesedésüket beleadták, hogy minden idők legjobb Octaviáját alkossák meg. Az autó minden tekintetben egyedülálló. Nagyszerű pillanat elsütni a harmadik generáció gyártását elindító startpisztolyt itt, a központi gyárunkban.” A šKODA növekedési stratégiájának legfontosabb tartópilléreként az Octavia feladata, hogy lendületesen folytassa elődei sikertörténetét, és tovább erősítse a šKODA pozícióját a nemzetközi piacokon.

A harmadik Octavia-generáció előkészítésének részeként a šKODA történelmének egyik legnagyobb korszerűsítési és kapacitásbővítési projektjét hajtotta végre központi gyárában, Mladá Boleslavban. Ennek középpontjában az Octavia/Rapid gyártósora termelési kapacitásának napi 800-ról 1200 autóra való fokozatos felfuttatása állt. Az új šKODA Octavia és Rapid mellett a šKODA Fabia is a Mladá Boleslav-i üzemben készül. „Az augusztusban gyártásba került šKODA Rapid után a legrövidebb időn belül kezdődött meg egy másik jelentős új típusunk, a šKODA Octavia termelésének felfuttatása a központi üzemünkben.” – mondta Michael Oeljeklaus, a šKODA igazgatótanácsának termelésért és logisztikáért felelős tagja. „Az egész csapat, de különösképpen a termelési, a tervezési, a szerszámkészítési és a logisztikai részleg, sikerrel hajtott végre egy óriási projektet, miközben a többi típus termelése sem szünetelt az üzemben.”

Az új šKODA Octavia gyártásának elindítása a termelési kapacitás kibővítésének keretében egy sor olyan intézkedéssel járt együtt, mint például egy új karosszériagyártó terület és egy teljesen automatizált belsőtérfényező sor üzembe állítása. Ráadásul 2013 elején egy csúcsszínvonalú présgépsort is átadnak majd a Mladá Boleslav-i gyárban.

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzembenAz új šKODA Octavia bevezetésével a márka beindítja történelme legnagyobb termékoffenzívájának következő fázisát. A mai naptól 2015-ig a šKODA átlagosan félévente egy új vagy megújított típus bemutatását tervezi. A típuskínálat e rendkívül látványos kibővítése a márka jelenlegi növekedési ütemének felpezsdítését szolgálja, ugyanis a gyártó 2018-ra világszerte évente legalább 1,5 millió autó eladását tűzték ki célul. Az új šKODA Octavia ennek a stratégiának az egyik alappillére.

A harmadik generáció feladata, hogy lendületesen folytassa a šKODA Octavia sikertörténetét. Az Octavia messze a márka legnagyobb mennyiségben értékesített típusa, a gyártó világszintű értékesítésében 44 százalékos arányt képviselt 2012 első tizenegy hónapjában. A šKODA Octavia minden más típusnál erősebben jelképezi a márka elmúlt két évtizedben írt lenyűgöző sikertörténetét. Már 1996-ban a vállalat növekedésének hírnökeként vezették be, amely során a gyártó nemzetközi jelenléte és tevékenysége világszerte több mint száz piacra terjedt ki. Megjelenése óta több mint 3,7 millió Octaviát adtak át az ügyfeleknek.

Elődjével összehasonlítva az új šKODA Octavia szinte minden méretét tekintve megnőtt. Az autó egy igazi térkihasználási csoda, térkínálata akkora, mint az eggyel nagyobb kategóriában szokványos. Az új típus hosszabb és szélesebb elődjénél, valamint hosszabb a tengelytávolsága. A hátul ülőknek a legnagyobb fej- és lábteret kínálja a kategóriában, míg a valamennyi versenytársáénál tágasabb, 590 literes csomagtartója bőséges teret biztosít az utasok poggyászai számára.

Az új šKODA Octavia számos olyan innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment rendszert vonultat fel, amelyek általában csak a nagyobb kategóriájú autók kiváltságai. Ugyanakkor a harmadik generáció tagjai kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél. A kis tömeg és a legkorszerűbb, új generációs TSI, illetve TDI motorok optimális üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményeznek. Továbbá az autó sok „egyszerűen nagyszerű” (simply clever) megoldást is tartalmaz, míg méretes csomagtér ajtaja a limuzinok eleganciáját ötvözi a kombik praktikusságával.

Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzembenAz új Octavia továbbá a környezettel is kíméletesebb, ami nem ment a vezetési élmény rovására. A motorpaletta széles választékot kínál az ügyfeleknek a különösen takarékos, száz kilométerenként csak 3,4 liter gázolajat fogyasztó és kilométerenként csupán 89 gramm szén-dioxidot kibocsátó GreenLine kiviteltől a csúcsot képviselő 132 kilowattos, a későbbiekben összkerékhajtással is elérhető változatig, illetve a sportos Octavia RS modellig.

Mindemellett az új šKODA Octavia egy összetéveszthetetlen arc a tömegben, amely a megjelenés tekintetében is egy nagy felkiáltó jel a kategóriájában. Korábban még soha egyetlen Octavia sem rendelkezett olyan dinamikus, ugyanakkor letisztultan elegáns, egyedi, kifinomult és magabiztos megjelenéssel, mint a sikertípus harmadik generációja. A letisztult vonalak, az egyedi formák, a sima, nagyméretű felületek és a pontos illesztési hézagok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az új lépcsőshátú šKODA Octavia tisztaságot és a részletek iránti szeretetet tükröző formájával annyira lenyűgöző autó. Ennek köszönhetően az új Octavia időtlenül elegáns, továbbá magabiztosságot, minőséget, illetve precizitást testesít meg.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, galéria, hírek
 
Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként
 
A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra

A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra

2012. december 20.
Különleges, példa nélküli sajtóbemutatót tart B-Max nevű modellje számára Magyarországon a Ford e hét pénteken.
Részletek
A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságraA meghívott újságírók hat, a Ford Magyarország Facebook oldalának követői által kiválasztott alapítvány számára viszik majd el a vállalat tárgyadományait egyenként 100.000 Ft értékben a B-oszlop nélküli ajtórendszere révén kiválóan pakolható Ford B-Max segítségével.

A vadonatúj Ford B-Max hazai sajtóbemutatójára a karácsony közeledtével meglehetősen eredeti ötlettel állt elő a Magyarországon piacvezető autógyártó: felhívást intézett a Ford Magyarország Facebook oldalának követőihez, hogy az ott felsorolt tíz alapítványból válasszanak ki ötöt, amelyet egyenként 100.000 Ft tárgyi adománnyal támogat majd a modell segítségével. Mindenki csupán egyetlen alapítványra adhatta le a szavazatát, és bár a tervek szerint az öt legtöbb szavazatot megszerző ügy került volna ily módon támogatásra, a több mint 4000 szavazó lelkesedését látva a végül úgy döntöttek, a szavazatok alapján a hatodik helyet elérő alapítvány is megkapja a 100.000 Ft támogatást.

A hat alapítvány részére a Ford B-Max hazai sajtóbemutatújára meghívott újságírók viszik majd el a támogatást pénteken, akik örömmel vállalták a feladatot.

„Nagyon jó érzés volt látni, hogy a jó ügy érdekében milyen sokan megmozdultak, és milyen sokan adták le szavazatukat, hogy az általuk leginkább támogatásra érdemesnek talált alapítvány részére biztosítsák a 100.000 Ft értékű tárgyi adományt: a Ford Magyarország Facebook oldalának mintegy 19000 követője közül több, mint 4000-en tartották fontosnak, hogy szavazzanak! Hasonlóan példaértékű volt a kezdeményezés fogadtatása a meghívott újságírók részéről, akik örömmel vállalták, hogy az új B-Max segítségével segédkeznek az adományok célba juttatásában.” – fogalmazott Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Amint a szakember elmondta, a Ford az idei évben nemzetközi szinten sosem látott mérvű nemzetközi szakmai elismerést szerzett:

•a gyártó hét, különböző Ford modelleknek odaitélt Euro NCAP Advanced díjat gyűjtött be (egyetlen  más gyártó sem büszkélkedhet ennyivel)
•a Ford Ranger lett az ’év Pickupja’ és egyben az első pickup amely valaha ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítést szerzett
• a Ford által kifejlesztett 1.0 EcoBoost motor lett az ’év Motorja’
•a Ford B-Max kapta az ’AUTOBEST 2013’ díjat, és felkerült az ’év Autója’ rövid listájára is (márciusban derül ki, hogy odaitélik-e neki ezt is)
•a Ford Transit Custom lett az ’év Haszongépjárműve’ és egyben az egyetlen kisbusz, amely ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett

A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságraLegalább ennyire büszkék ugyanakkor arra, hogy lehetőségükhöz mérten a jó ügyek támogatása révén hazai szintén is kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból:

„Nagyon fontosnak érezzük, hogy visszaadjunk valamit a közösségnek, Magyarország piacvezető autómárkájaként pedig ez egyben különös felelősségünk is. A tény, hogy teljes magyarországi márkakereskedői hálózatunk és a Transit Custom segítségével támogathattuk a Mikulásgyárat, hogy Joulupukki - az igazi lappföldi Mikulás –magyarországi jótékonysági útját egy  B-Max-al segíthettük, avagy hogy a Facebook oldalunk követői által kiválasztott hat alapítvány részére így karácsony közeledtével a B-Max révén 100-100.000 Ft értékben tárgyi adományokat biztosíthatunk, legalább olyan jó érzéssel tölt el bennünket, mint a modelljeink által elért nemzetközi szakmai sikerek. Szeretnénk modelljeink kiváló minősége, kategóriaelső üzemanyagfogyasztása és károsanyag-kibocsátása, valamint forradalmi technológiáink és aktív biztonsági rendszereink mellett ezen a területen is jó példával járni a többi autógyártó előtt.” – tette hozzá Varga Zsombor.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford, hírek
 
A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra Kedvező raktári ajánlatokkal és új motorokkal folytatja modelloffenzíváját a Mercedes-Benz A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója
 
Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére

Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére

2012. december 20.
A jövő évben is a Hankook marad a főszponzora a Németországban 2005 óta futó, a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium és a Német Autótunerek Szövetsége (VDAT) által indított Tuningolj! ésszel! (Tune it! Safe!) elnevezésű közlekedésbiztonsági programnak.
Részletek
Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetéreA kampánysorozat legfontosabb célkitűzése a biztonságos és legális autótuningolást népszerűsítése Németországban illetve Európában. Az abroncsgyártó vállalat biztonságos közlekedés iránt tanúsított elkötelezettségét bizonyítja, hogy immár nyolcadik éve áll e kampánysorozat mögé. Az Esseni Autószalonra alkalmával mutatták be a nagyközönségnek azt a BRABUS által tuningolt A-osztályos Mercedest, amely a jövő évben a ’’Tuningolj! ésszel!’ mozgalom guruló nagykövete lesz Németországban. A kampányautót idén a Hankook topmárkájának számító, DTM-ben alkalmazott csúcstechnológia alapján kivitelezett Ventus S1 evo2 gumiabronccsal szerelték fel és a szokásoknak megfelelően megint rendőrautó dizájnnal látták el.

A Hankook sorozatban most nyolcadszor vesz részt főszponzorként a biztonságos és ésszerű tuningolást népszerűsítő kezdeményezésben,– ami az ügy fontosságát bizonyítja a Hankook számára, hiszen egybevág a vállalat ´Kontrol Technology’ címmel fémjelzett fejlesztési filozófiájával, amelynek lényege a különleges szintű biztonsággal kombinált maximális teljesítmény. A kutatás-fejlesztési tevékenységre fordított kiemelt figyelem lehetővé teszi a gumiabroncs-gyártó számára, hogy ügyfeleinek innovatív, környezetbarát és mindenekelőtt biztonságos, nagy teljesítményű gumiabroncsokat kínálhasson.

Az ésszerű és biztonságos tuning témájával összhangban a 2013-as kampányautót az Esseni Autószalonra a Hankook ultranagy teljesítményű (UHP) Ventus S1 evo² csúcsabroncsával szerelték fel.  Az UHP gumiabroncsot a DTM versenytechnológia alapján fejlesztettek ki, amelyhez a Hankook a DTM túraautó bajnokság kizárólagos gumiabroncs-beszállítójaként szerezhetett kellő tapasztalatot. A ’Tuningolj ésszel!’ 2013-as guruló nagykövete az A-osztályos Mercedes-Benz 250 BlueEFFICIENCY modelljének BRABUS által tuningolt változata, amelyet 235/35 ZR 19 XL méretű abroncsokkal szereltek fel.
Kulcsszavak: autóipar, biztonság, gumiabroncs, hankook, hírek
 
Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Bemutatkozott a Golf GTI Wolfsburg Edition tanulmányautó Nyolcadik alkalommal is Hankook abroncsok kerülnek a ’Tuningolj! Ésszel!’ program guruló nagykövetére Ford: Három évvel a konkurencia előtt? Dunlop abronccsal szerelik a Jaguar XE-t Dunlop abronccsal szerelik a Jaguar XE-t Szolnokon is integet a macska Szolnokon is integet a macska
 
Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat

Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat

2012. december 20.
új prémium sportszedán mutatkozik be a 2013-as észak-Amerikai Autókiállításon, amely már hordozza a Q jelzést.
Részletek
Infinitiújabb jelentős lépést tett az Infiniti, hogy tovább erősítse jelenlétét a prémium autópiacon, ugyanis ma bejelentette az új elnevezési stratégiáját, amelyet a teljes választékára kiterjeszt a 2014-es modellévtől. Az első modell, amely az Infiniti Q jelzést hordozza majd, a Q50 lesz, egy teljesen új sportszedán, amelyet az észak-Amerikai Autókiállításon lepleznek le 2013 januárjában.

A prémium autómárka modellkínálatában a Q jelzi majd a szedánokat és kabriókat, a QX pedig a crossovereket és SUV modelleket. Minden modell tovább azonosítható majd egy kétjegyű számmal, amely a modellkínálatban elfoglalt helyét jelzi.

Ez a stratégiai változás az Infiniti egyértelműség és következetesség iránti vágyát tükrözi, elindulva azon az ambiciózus növekedési úton, amely az Infiniti kínálatának bővítését is magába foglalja.

A megújult névadási filozófiáról Johan de Nysschen, az Infiniti Motor Company Ltd. elnöke így nyilatkozott: “Az elmúlt hónapokban sokat beszélgettünk a márkakereskedőinkkel, a vásárlóinkkal és üzleti partnereinkkel a márkánkról. Nyilvánvalóvá vált, hogy az azonosítás új irányára van szükségünk, hogy a modellkínálatunk ismertségét fokozzuk a vásárlók körében. Ennek érdekében egy egyszerű és következetes elnevezési rendszerre volt szükségünk. Kimerítő kutatások és ezek kiértékelése után arra jutottunk, hogy a “Q” hordozza a következő Infiniti modellek inspiráltságát, és kifejezi a teljesítmény ígéretét, visszautalva örökségünkre, a Q45-re, az Infiniti első ikonikus zászlóshajójára 1989-ből.”

Az Infiniti új elnevezési rendszerét logikus állomásokkal emelik be a létező modellpalettába, ahogyan az új modellévi változatok megjelennek. A márka tervei egy sor következő-generációs Infiniti modellre vonatkoznak, amelyek már hordozni fogják a Q és a QX jelzéseket.
Infiniti.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, galéria, hírek, infiniti
 
Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Az autóipari fejlesztési versenyből a plug-in hibrid autók kerülnek ki győztesként Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Honda MSX125 – szabadidős motorozás Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Párizsban bemutatkozik a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Az Infiniti a 2014-es modellévtől bevezeti a Q és QX előtagokat Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ
 
Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban

Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban

2012. december 19.
Legördült a gyártósorról az első helyi összeszerelésű DAF LF elosztó tehergépkocsi az FASC - Formosa Automobile Sales Corporation – üzemében, Tajvanban.
Részletek
DAF LFA DAF 2006 óta tevékenykedik Tajvanban, és az európai márkák között piacvezető szerepet tölt be. A DAF tehergépkocsik tajvani marketing- és értékesítési tevékenységéért felelős FASC a népszerű elosztó teherautó két változatát szereli össze: a 12 tonnás LF45-öt és a 17 tonnás LF55-öt. „Az LF nagyon jól manőverezhető, könnyű beszállni a fülkéjébe és kicsi a saját tömege, így tökéletesen megfelel a városi, illetve regionális elosztó feladatokhoz.” – mondta Seiko Chen, az FASC elnöke. „Az LF-fel szeretnénk tovább erősíteni pozíciónkat Tajvanban, és jövőre 200 jármű összeszerelését tűztük ki célul.”

Félig összeszerelve

A DAF LF tehergépkocsikat „SKD-csomagokból” (félig összeszerelt építőkészletek) építik össze Tajvanban, amelyeket a nagy-britanniai Leylandból szállítanak hajóval Taipeibe. Az FASC szerelői a DAF-nál részesülnek továbbképzésben, ami garantálja, hogy a Tajvanban összeszerelt tehergépkocsik ugyanolyan magas minőségi színvonalat képviselnek, mint az Európában gyártott járművek. Az LF mellett a Formosa 2006 óta a népszerű DAF CF85 típus összeszerelését is végzi.

„Közel egy évvel ezelőtt készült el az ezredik DAF CF85 az FASC-nél. Az LF45 és az LF55 összeszerelésének elkezdésével pedig újabb mérföldkőhöz ért az együttműködésünk.” – mondta Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV értékesítési üzletágának ügyvezető igazgatója. „Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen kiválóan felkészült és sikeres partnerrel dolgozhatunk együtt a DAF Trucks további terjeszkedésén Tajvanban, mint az FASC.”

DAF LF.
Kulcsszavak: autógyár, hírek, teherautó, trucks
 
Megkezdődött az új Qashqai gyártása Európában Megkezdődött az új Qashqai gyártása Európában A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban A Peugeot növelte eladásait 2012-ben Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban Hollandiában is beindult az új MINI gyártása
 
Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt

Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt

2012. december 19.
Bemutatta a gyártó a Budapestre jövő májustól érkező Mercedes Benz Citaro autóbuszt kedden Budapesten; a modellből 150 áll forgalomba fél éven belül a főváros több vonalán.
Részletek
Mercedes CitaroUray Dóra, a Mercedes-Benz autóbusz értékesítési vezetője a Szent István-bazilika előtt leállított Citaro buszban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Budapestre a szóló buszok három, a csuklósok négyajtós kivitelben érkeznek. Az előbbi 66, utóbbi 102 ember szállítására alkalmas. A budapesti igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák a segítik.

A szólóban egy, a csuklósban pedig három TFT monitor gondoskodik az utastájékoztatásról. A járműveket fokozatmentes automata váltóval szerelik, a beépített motorok az Euro V-nél magasabb, EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) károsanyag-kibocsátási normáknak felelnek meg. Bár a beszerzés 150 buszra szól, a BKK számára szolgáltató VT Transman 159 járművet vásárol, 4 szóló és 5 csuklós tartalékba kerül. Listaáron a szóló buszok ára darabonként 245 ezer euró, a csuklósoké 350 ezer euró, de a flottabeszerzésnél az értékesítő kedvezményes árat biztosított.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, a 150 busznak minden nap forgalomban kell lennie, ellenkező esetben kötbérezik a szolgáltatót. Hangsúlyozta, a beszerzéssel lehetővé válik a "kohószökevény" járművek leselejtezése. Májustól havonta ötven busz érkezik majd Budapestre. Pontos vonalkiosztás egyelőre nincs, de a 7-es buszcsalád vonalain (7, 7E, 173, 173E, 178) több tucat Citaro teljesít majd szolgálatot, ezen kívül az 5-ös vonalon is biztosan közlekednek majd, a régi járművekkel vegyesen.

Dósa Mátyás, a VT Transman ügyvezetője azt mondta, 17 gyártóval tárgyaltak a beszerzés előtt, ezek között a legnagyobb európai, török és magyar gyártók is voltak. Azért a Mercedesre esett a választás, mert a bankok ezt tartották finanszírozhatónak, minősége pedig olyan magas, amivel a 8 éves szerződést "jó kondíciókkal" ki tudják tölteni. A karbantartás egy részét a VT Transman, másik részét pedig a Mercedes végzi majd.

Mercedes CitaroIngo Sven Fröhlich, az Evubus Hungária Kft. ügyvezetője azt mondta, áprilistól már elkezdik a buszok leszállítását, a szűk határidő miatt a Neu Ulm-i és a mannheimi gyárukban is zajlik már a járművek gyártása. Hozzátette: a Citaro 2 Budapesttől kapta eddigi legnagyobb megrendelését. A Mercedes Citaro egyik bemutató darabja az adventi időszakban a Szent István Bazilika előtti téren áll, kívül és belül is bárki megtekintheti.
Kulcsszavak: autóipar, bkk, bkv, busz, hírek, közlekedés
 
Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt 20 éves a SEAT Martorell-i gyára Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Búcsú a szögletességtől Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Az ekáer-ellenőrzések eddigi eredményei igazolják a rendszer létjogosultságát Az ekáer-ellenőrzések eddigi eredményei igazolják a rendszer létjogosultságát Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Nagy forgalom várható az M1-M0-M5 autópályán szerdáig
 
Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant

Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant

2012. december 19.
Immár a jövő útját mutató kvalitásokkal mutatkozik be az új Audi RS 6 Avant, amely elődjénél lényegesen könnyebben és gazdaságosabban kínál még dinamikusabb menetteljesítményeket.
Részletek
Audi RS 6 Avantálló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig kívánságra akár a 305 kilométer/órát is eléri. A 4.0 TFSI 412 kilowattos (560 LE) teljesítményszint mellett átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

Az új Audi RS 6 Avant a mindennapok nagyteljesítményű sportautója. Különöses dinamikus karaktere, illetve ehhez kötődő következetesen sportos kialakítása a quattro GmbH, az AUDI AG egyik leányvállalatának munkája. A quattro GmbH RS-modelljei nagy erejű motorjaikkal az Audi modellprogramjának csúcsát jelentik. Az „RS” rövidítést mindegyik modellsorozatban a legerősebb motorizáltságú kivitel viseli, miközben a quattro állandó összkerékhajtás, a már-már extrém menetdinamikai képességek, a stílusosan visszafogott megjelenés és a teljes körű mindennapos használhatóság jelzése is egyben.

A nagyjából egy esztendeje bemutatkozott 4.0 TFSI motor példamutatóan testesíti meg a legfelső teljesítménykategóriában az Audi „downsizing” stratégiáját. Az új Audi RS 6 Avant orrában dolgozó V8-as Biturbo erőforrás 3.993 köbcentiméternyi összlökettérfogatából minden menethelyzetben bőséges erőtartalékokkal szolgál. 412 kW (560 LE) legnagyobb teljesítménye az 5.700 és 6.700 percenkénti fordulatszám közötti teljesítménytartományban jelenik meg főtengelyén, 700 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig 1.750 és 5.500 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
Hatalmas vonóereje már ilyen igen korai megjelenésében két „Twinscroll” rendszerű turbófeltöltője is fontos szerepet játszik, amelyek töltőlevegő-hűtőjükkel együtt a hengersorok közötti V-térben helyezkednek el. Az egyes hengersorok kipufogóoldala befelé, míg szívósora kifelé néz, amely elrendezéssel kompakt beépítési méreteket, illetve a csupán minimális áramlási veszteségek szolgálatában igen rövid gázcsere-utakat valósíthattak meg a tervezők.

Az RS-specifikus motorszabályozás és a minimális fojtási veszteségek jellemezte szívórendszer szintén fontos tényezők e nyolchengeres aggregát rendkívül érzékeny gázadási reakcióiban. A 4.0 TFSI telt, sportosan zengő hangja a kipufogórendszerben kapcsolható visszacsapó szelepeknek köszönhetően kívánságra még karakteresebben szólhat. Extrafelszerelésként sportkipufogó is rendelkezésre áll.

Audi RS 6 AvantAz erőteljes V8-as Biturbo technikával az orrában az Audi RS 6 Avant álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami csúcsértéknek számít piaci szegmensében. Végsebességét alapkivitelben 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika, az opcionális dinamika-csomag részeként azonban 280, a „plus” dinamika-csomaggal pedig gyárilag már 305 kilométer/óra a csúcs. Az európai szabvány szerinti menetcikluson mérve e nagyteljesítményű Avant átlagosan 9,8 liter benzinnel is beérte 100 kilométerenként. E kiváló értékben nagy szerephez jutott az automatikus motorleállítás és -indítás már szériafelszerelésként kínált, új fejlesztésű rendszere (Start-Stop System), valamint az innovatív hőmenedzsment. Az új RS 6 Avant hajtóanyag-fogyasztása mintegy 40 százalékkal elődjéé alatt alakul.

Az Audi RS 6 Avant további iránymutató gazdaságosságnövelő műszaki megoldása fejlett hengerlekapcsolási rendszere (cylinder on demand; COD). A COD az alacsony és közepes terhelési és fordulatszám-tartományokban önműködően zárja a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengerek szívó- illetve kipufogószelepeit, így a 4.0 TFSI a következő nagyobb gázadásig gyakorlatilag négyhengeres erőforrásként üzemel. Továbbra is működő hengereiben a magasabb terhelési tartományokra tolódó munkapont eredményeképpen jobb hatásfokkal zajlik az égésfolyamat.

A nyolc- illetve négyhengeres üzem közötti váltások mindössze néhány századmásodperc alatt zajlanak, a vezető pedig csupán a kombinált műszeregység jelzéséből értesül róluk. A COD rendszere hatékonyan, mintegy öt százalékkal, visszafogott tempóval autózva pedig akár tíz százalékkal is mérsékli az ECE szabvány szerinti hajtóanyag-fogyasztást. A motor négyhengeres üzemében fellépő fokozott rezgéseit a fáziseltolásos ellenlengések elvén működő, aktív motorfelfüggesztések egyenlítik ki.

Audi RS 6 AvantA 4.0 TFSI erőforrás rendkívül rövid kapcsolási idők jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik, amely „D” és „S” üzemmódokban működhet. A vezető manuálisan a kormánykerék kapcsolóbillentyűi, vagy a speciális „RS” dizájn szerinti váltókar segítségével avatkozhat be. A tiptronic alsó fokozatait sportosan rövid áttételezés jellemzi, míg kimondottan hosszú nyolcadik fokozata a hajtóanyag-takarékosságot szolgálja.

A kerekenkénti nyomatékszabályozással működő quattro állandó összkerékhajtás szíve a megnövelt záró hatású, önzáró központi kiegyenlítőműve, amelynek optimális hőmérsékleti viszonyairól külön olajhűtő gondoskodik. Az RS 6 Avant mozgékonyságának és stabilitásának további növelése szolgálatában kívánságra az Audi sport-differenciálműve osztja el a forgatónyomatékot fokozatmentesen a hátsó kerekek között.

Az új RS 6 Avant az Audi első RS-modellje, amely már alapkivitelében specifikus hangolású légrugózással készül. Dinamikus beállításaival az RS 6 „adaptive air suspension” rendszere 20 milliméterrel mélyebbre süllyeszti a karosszériát. A rendszer a légrugózás és a csillapítás-szabályozás fejlett kombinációjaként az útfelület állapotához, a pilóta személyes vezetési stílusához, illetve az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer éppen igénybe vett üzemmódjához illeszkedve működik. Az „Audi drive select” segítségével a vezető több fokozatban a jármű számos főegységének működését befolyásolhatja igényei szerint.

Az RS 6 sportos „adaptive air suspension” légrugózásának még dinamikusabb alternatívájaként az Audi a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített, még feszesebb hangolású „plus” sportfutóművét is kínálja. E konstrukció acélrugókat és három fokozatban állítható lengéscsillapítókat tartalmaz, amelyek egy központi szelepen keresztül olajvezetékekkel átlósan összekötve mérséklik jelentősen a karosszéria oldalirányú billenő mozgásait. További opció a fokozatmentesen változó rásegítéssel és áttétellel működő dinamikus kormányzás, amely az „Audi drive select” szabályozási körébe is bekapcsolható, s a széria elektromechanikus szervokormányhoz hasonlóan karakterisztikáját kifejezetten az RS 6 Avant stílusához illesztették a tervezők.

Audi RS 6 AvantA fékrendszert szintén kompromisszumot nem tűrő teljesítmény jellemzi. A négy belső hűtésű féktárcsa egyaránt a csekély tömegű, hullámos külső kontúrokkal kiformált „Wave” konstrukció. átmérőjük elöl 390 milliméter, s feketére fényezett, hatdugattyús nyergekkel egészülnek ki, de extrafelszerelésként vörös nyergek is rendelhetők. Kívánságra 420 milliméter átmérőjű, szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák is kaphatók, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, s akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Az új Audi RS 6 Avant már alapkivitelében polírozott, 20 col peremátmérőjű, hétküllős kovácsolt alumínium keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról, de kívánságra háromféle kivitelben – fényes ezüstszínű, illetve fekete, valamint titánhatású – 21 colos kovácsolt alumínium tárcsák is rendelhetők. A szilárd, 20 százalékban alumíniumból, s számos komponensében nagyszilárdságú high-tech acélfajtákból felépülő karosszériaszerkezet nagyban hozzájárul a kiemelkedően dinamikus menettulajdonságokhoz. Az új Audi RS 6 Avant mintegy 100 kilogrammal könnyebb elődjénél. Jelentősen alacsonyabb tömeg-teljesítmény aránya mérsékelt hajtóanyag-fogyasztás mellett biztosít még dinamikusabb menetteljesítményeket.

Számos RS-specifikus részletmegoldás is hangsúlyozza e különösen nagy teljesítményű Avant modell különleges státuszát. A legfeltűnőbbek karosszériája matt alumínium díszítőelemei, elejének fényes fekete rácsozatai, lökhárítói, sárvédő- és küszöbszélesítései, illetve nagyméretű hátsó tetőlégterelője. Farán méretes diffúzor-eleme, illetve kipufogórendszerének nagy ellipszis-keresztmetszetű végcsövei gondoskodnak hasonlóan erőteljes kisugárzásról.

A még egyénibb megjelenésről két – matt alumínium vagy szénszál-erősítésű műanyag – optikai csomag gondoskodhat, többek között az első központi légbeömlő nyílás „quattro” feliratai formájában. A szénszál-erősítésű műanyag optikai csomagban az első légterelő „splitter” eleme, illetve a hátsó diffúzor még markánsabb formát kap. Az új Audi RS 6 Avant palettáján kilenc külső szín sorakozik, köztük a matt „Daytonaszürke” exkluzív árnyalatával. Mindezeken túl az „Audi exclusive” programja szolgál számos lehetőséggel az egyéni kialakításokra.

Audi RS 6 AvantAz új Audi RS 6 Avant sportosan elegáns cockpitja teljes egészében a vezetőre összpontosít. Körműszerei fekete számlapokon fehér feliratokkal és vörös mutatókkal jelennek meg. A kulcs, az alul lapított karimával kiformált, háromküllős multifunkciós kormánykerék, a megvilágított küszöblécek, a fordulatszámmérő valamint az MMI- és a vezetőinformációs rendszer (FIS) kijelzői egyaránt „RS” feliratot hordoznak.

A vezetőinformációs rendszer RS-menüjének újdonsága a kapcsolásjelző: a fordulatszám emelkedésével a kijelzőn újabb és újabb zöld szegmensek jelennek meg, majd a határértékhez közelítve a teljes oszlop vörösre vált s villogni kezd. Az RS6-specifikus vezetőinformációs rendszer funkcióit az éppen bekapcsolt fokozat, a töltőnyomás és a kenőolaj-hőmérséklet megjelenítése, illetve digitális sebességmerő teszi teljessé.

A lábtámaszok, a pedálok és az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer kezelőelemei alumínium, míg a műszerfalból kiemelkedő monitor dekorbetétjei zongoralakk-fekete felületűek, a belső ajtókilincsek pedig klasszikus RS-motívumként karcsú kettős bordát kaptak. A dekorbetétek alapkivitelben zongoralakk-fekete kivitelűek, de hat további anyagfajta is választható. A mennyezetkárpit szériában fekete, a további lehetőségeket itt a „Holdezüst” tónus és a fekete Alcantara képviseli.

Az „RS” sportülések méretes oldalpárnákkal, integrált fejtámlákkal és „RS 6” feliratokkal alkotják a szériafelszereltséget, fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjukon az ülések középső sávját rombuszmintás steppelés díszíti. Az üléseket kívánságra fekete vagy „Holdezüst”, méhsejt-mintás steppelésű, igényes „Valcona” bőr is boríthatja. Extrafelszerelésként az Audi memóriafunkcióval kiegészített, elektromosan állítható komfortülésekkel is szolgál.

Alapkivitelében az Audi RS 6 Avant két, sportosan kiformált hátsó egyes üléssel gördül le a szerelőszalagról, a háromszemélyes hátsó ülés extraként kapható. A csomagtér 1.680 literes. Az új Audi RS 6 Avant eleve igen gazdag szériafelszereltséggel érkezik, amelyben többek között „Xenon plus” fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, megvilágított küszöblécek és speciális vezetőinformációs rendszer is szerepel. A „plus” parkolássegítő és a sebességszabályozó rendszer éppúgy az alapkivitel része, mint a háromzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs berendezés és a tíz hangszóróval működő „Audi sound system” audio-rendszer.

Audi RS 6 AvantExtrafelszerelésként egyedi megjelenésű teljes LED-fényszórók, első és hátsó kerámiafékek, hátsó sport-differenciálmű, illetve a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített „plus” sportfutómű is rendelkezésre áll. A palettát a dinamika-csomag, illetve a „plus” dinamika-csomag, egy komfort-csomag, valamint az A6 sorozat szinte összes high-end extrafelszerelése bővíti tovább. Ezek között említhetők például a szélvédő-kijelző (Head-up-Display), a fejlett vezetői segédrendszerek és a 15 hangsugárzót felsorakoztató, 1.200 watt összteljesítményű „Bang & Olufsen Advanced Sound System”. A „Bluetooth Autotelefon online” funkció az „MMI Navigation plus” rendszer részeként hozza el az „Audi connect” internet-alapú szolgáltatásait a fedélzetre.
Kulcsszavak: audi, autógyár, galéria, hírek, tesztek
 
Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Az Audi öt modellsorozatát már LED technológiával szereli Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók
 
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják

Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják

2012. december 19.
A mai legális autójavító hálózat a járműpark 40 százalékának javítására elég, az autók nagyobb hányadát "sufniműhelyekben" javítják - mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke a szervezet évzáró rendezvényén kedden Budapesten.
Részletek
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítjákAz ANK kalkulációja szerint a 4,5 millió gépjármű 30 százaléka műszaki állapota alapján nem vehetne részt a forgalomban. Ezért üdvözli az ANK azt a kormányzati szándékot, hogy létrehozza a járművek műszaki életútjának nyilvántartását - tette hozzá az elnök.

Jelenleg 11 852 javító vállalkozás található Magyarországon. Ebből 802 részben a saját cégének, részben külső megrendelőknek is dolgozik, 728 pedig csak a saját járműveket javítja, a maradékhoz térhet be bárki. A teljes alkalmazotti létszám 54 976, ez a kapacitás a szükséges javítások 40 százalékára elegendő.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai szerint 525 ezer járműnek nincs műszaki vizsgája. Ha ehhez hozzáadjuk a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül közlekedőket és a rossz műszaki állapotú járműveket, akkor a teljes állomány 30 százaléka nem mehetne ki az utakra - ismertette Knezsik István.

Az elnök kifogásolta a mai gépjárművezető-oktatást is. Magyarországon 700 kilométer vezetéssel lehet jogosítványt szerezni, Ausztriában ehhez 5 ezer kilométer kell. Igaz, ott először csak ideiglenes jogosítvány jár, majd két év gyakorlat után véglegesítik azt.
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, hírek, járműipar, szerviz
 
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják Az autósok kevesebbet tankoltak idén, mint korábban egy felmérés szerint Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják Modellinváziót indít a Ford Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11771 - 11780