Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11781 - 11790
Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt

Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt

2012. december 19.
Bemutatta a gyártó a Budapestre jövő májustól érkező Mercedes Benz Citaro autóbuszt kedden Budapesten; a modellből 150 áll forgalomba fél éven belül a főváros több vonalán.
Részletek
Mercedes CitaroUray Dóra, a Mercedes-Benz autóbusz értékesítési vezetője a Szent István-bazilika előtt leállított Citaro buszban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Budapestre a szóló buszok három, a csuklósok négyajtós kivitelben érkeznek. Az előbbi 66, utóbbi 102 ember szállítására alkalmas. A budapesti igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák a segítik.

A szólóban egy, a csuklósban pedig három TFT monitor gondoskodik az utastájékoztatásról. A járműveket fokozatmentes automata váltóval szerelik, a beépített motorok az Euro V-nél magasabb, EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) károsanyag-kibocsátási normáknak felelnek meg. Bár a beszerzés 150 buszra szól, a BKK számára szolgáltató VT Transman 159 járművet vásárol, 4 szóló és 5 csuklós tartalékba kerül. Listaáron a szóló buszok ára darabonként 245 ezer euró, a csuklósoké 350 ezer euró, de a flottabeszerzésnél az értékesítő kedvezményes árat biztosított.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, a 150 busznak minden nap forgalomban kell lennie, ellenkező esetben kötbérezik a szolgáltatót. Hangsúlyozta, a beszerzéssel lehetővé válik a "kohószökevény" járművek leselejtezése. Májustól havonta ötven busz érkezik majd Budapestre. Pontos vonalkiosztás egyelőre nincs, de a 7-es buszcsalád vonalain (7, 7E, 173, 173E, 178) több tucat Citaro teljesít majd szolgálatot, ezen kívül az 5-ös vonalon is biztosan közlekednek majd, a régi járművekkel vegyesen.

Dósa Mátyás, a VT Transman ügyvezetője azt mondta, 17 gyártóval tárgyaltak a beszerzés előtt, ezek között a legnagyobb európai, török és magyar gyártók is voltak. Azért a Mercedesre esett a választás, mert a bankok ezt tartották finanszírozhatónak, minősége pedig olyan magas, amivel a 8 éves szerződést "jó kondíciókkal" ki tudják tölteni. A karbantartás egy részét a VT Transman, másik részét pedig a Mercedes végzi majd.

Mercedes CitaroIngo Sven Fröhlich, az Evubus Hungária Kft. ügyvezetője azt mondta, áprilistól már elkezdik a buszok leszállítását, a szűk határidő miatt a Neu Ulm-i és a mannheimi gyárukban is zajlik már a járművek gyártása. Hozzátette: a Citaro 2 Budapesttől kapta eddigi legnagyobb megrendelését. A Mercedes Citaro egyik bemutató darabja az adventi időszakban a Szent István Bazilika előtti téren áll, kívül és belül is bárki megtekintheti.
Kulcsszavak: autóipar, bkk, bkv, busz, hírek, közlekedés
 
Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Gyémántos dinoszaurusz Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Honda MSX125 – szabadidős motorozás Bemutatták a Budapestre szánt Mercedes Citaro autóbuszt Jövő tavaszra érkezhetnek az új villamosok Budapestre
 
Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant

Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant

2012. december 19.
Immár a jövő útját mutató kvalitásokkal mutatkozik be az új Audi RS 6 Avant, amely elődjénél lényegesen könnyebben és gazdaságosabban kínál még dinamikusabb menetteljesítményeket.
Részletek
Audi RS 6 Avantálló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig kívánságra akár a 305 kilométer/órát is eléri. A 4.0 TFSI 412 kilowattos (560 LE) teljesítményszint mellett átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

Az új Audi RS 6 Avant a mindennapok nagyteljesítményű sportautója. Különöses dinamikus karaktere, illetve ehhez kötődő következetesen sportos kialakítása a quattro GmbH, az AUDI AG egyik leányvállalatának munkája. A quattro GmbH RS-modelljei nagy erejű motorjaikkal az Audi modellprogramjának csúcsát jelentik. Az „RS” rövidítést mindegyik modellsorozatban a legerősebb motorizáltságú kivitel viseli, miközben a quattro állandó összkerékhajtás, a már-már extrém menetdinamikai képességek, a stílusosan visszafogott megjelenés és a teljes körű mindennapos használhatóság jelzése is egyben.

A nagyjából egy esztendeje bemutatkozott 4.0 TFSI motor példamutatóan testesíti meg a legfelső teljesítménykategóriában az Audi „downsizing” stratégiáját. Az új Audi RS 6 Avant orrában dolgozó V8-as Biturbo erőforrás 3.993 köbcentiméternyi összlökettérfogatából minden menethelyzetben bőséges erőtartalékokkal szolgál. 412 kW (560 LE) legnagyobb teljesítménye az 5.700 és 6.700 percenkénti fordulatszám közötti teljesítménytartományban jelenik meg főtengelyén, 700 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig 1.750 és 5.500 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
Hatalmas vonóereje már ilyen igen korai megjelenésében két „Twinscroll” rendszerű turbófeltöltője is fontos szerepet játszik, amelyek töltőlevegő-hűtőjükkel együtt a hengersorok közötti V-térben helyezkednek el. Az egyes hengersorok kipufogóoldala befelé, míg szívósora kifelé néz, amely elrendezéssel kompakt beépítési méreteket, illetve a csupán minimális áramlási veszteségek szolgálatában igen rövid gázcsere-utakat valósíthattak meg a tervezők.

Az RS-specifikus motorszabályozás és a minimális fojtási veszteségek jellemezte szívórendszer szintén fontos tényezők e nyolchengeres aggregát rendkívül érzékeny gázadási reakcióiban. A 4.0 TFSI telt, sportosan zengő hangja a kipufogórendszerben kapcsolható visszacsapó szelepeknek köszönhetően kívánságra még karakteresebben szólhat. Extrafelszerelésként sportkipufogó is rendelkezésre áll.

Audi RS 6 AvantAz erőteljes V8-as Biturbo technikával az orrában az Audi RS 6 Avant álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami csúcsértéknek számít piaci szegmensében. Végsebességét alapkivitelben 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika, az opcionális dinamika-csomag részeként azonban 280, a „plus” dinamika-csomaggal pedig gyárilag már 305 kilométer/óra a csúcs. Az európai szabvány szerinti menetcikluson mérve e nagyteljesítményű Avant átlagosan 9,8 liter benzinnel is beérte 100 kilométerenként. E kiváló értékben nagy szerephez jutott az automatikus motorleállítás és -indítás már szériafelszerelésként kínált, új fejlesztésű rendszere (Start-Stop System), valamint az innovatív hőmenedzsment. Az új RS 6 Avant hajtóanyag-fogyasztása mintegy 40 százalékkal elődjéé alatt alakul.

Az Audi RS 6 Avant további iránymutató gazdaságosságnövelő műszaki megoldása fejlett hengerlekapcsolási rendszere (cylinder on demand; COD). A COD az alacsony és közepes terhelési és fordulatszám-tartományokban önműködően zárja a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengerek szívó- illetve kipufogószelepeit, így a 4.0 TFSI a következő nagyobb gázadásig gyakorlatilag négyhengeres erőforrásként üzemel. Továbbra is működő hengereiben a magasabb terhelési tartományokra tolódó munkapont eredményeképpen jobb hatásfokkal zajlik az égésfolyamat.

A nyolc- illetve négyhengeres üzem közötti váltások mindössze néhány századmásodperc alatt zajlanak, a vezető pedig csupán a kombinált műszeregység jelzéséből értesül róluk. A COD rendszere hatékonyan, mintegy öt százalékkal, visszafogott tempóval autózva pedig akár tíz százalékkal is mérsékli az ECE szabvány szerinti hajtóanyag-fogyasztást. A motor négyhengeres üzemében fellépő fokozott rezgéseit a fáziseltolásos ellenlengések elvén működő, aktív motorfelfüggesztések egyenlítik ki.

Audi RS 6 AvantA 4.0 TFSI erőforrás rendkívül rövid kapcsolási idők jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik, amely „D” és „S” üzemmódokban működhet. A vezető manuálisan a kormánykerék kapcsolóbillentyűi, vagy a speciális „RS” dizájn szerinti váltókar segítségével avatkozhat be. A tiptronic alsó fokozatait sportosan rövid áttételezés jellemzi, míg kimondottan hosszú nyolcadik fokozata a hajtóanyag-takarékosságot szolgálja.

A kerekenkénti nyomatékszabályozással működő quattro állandó összkerékhajtás szíve a megnövelt záró hatású, önzáró központi kiegyenlítőműve, amelynek optimális hőmérsékleti viszonyairól külön olajhűtő gondoskodik. Az RS 6 Avant mozgékonyságának és stabilitásának további növelése szolgálatában kívánságra az Audi sport-differenciálműve osztja el a forgatónyomatékot fokozatmentesen a hátsó kerekek között.

Az új RS 6 Avant az Audi első RS-modellje, amely már alapkivitelében specifikus hangolású légrugózással készül. Dinamikus beállításaival az RS 6 „adaptive air suspension” rendszere 20 milliméterrel mélyebbre süllyeszti a karosszériát. A rendszer a légrugózás és a csillapítás-szabályozás fejlett kombinációjaként az útfelület állapotához, a pilóta személyes vezetési stílusához, illetve az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer éppen igénybe vett üzemmódjához illeszkedve működik. Az „Audi drive select” segítségével a vezető több fokozatban a jármű számos főegységének működését befolyásolhatja igényei szerint.

Az RS 6 sportos „adaptive air suspension” légrugózásának még dinamikusabb alternatívájaként az Audi a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített, még feszesebb hangolású „plus” sportfutóművét is kínálja. E konstrukció acélrugókat és három fokozatban állítható lengéscsillapítókat tartalmaz, amelyek egy központi szelepen keresztül olajvezetékekkel átlósan összekötve mérséklik jelentősen a karosszéria oldalirányú billenő mozgásait. További opció a fokozatmentesen változó rásegítéssel és áttétellel működő dinamikus kormányzás, amely az „Audi drive select” szabályozási körébe is bekapcsolható, s a széria elektromechanikus szervokormányhoz hasonlóan karakterisztikáját kifejezetten az RS 6 Avant stílusához illesztették a tervezők.

Audi RS 6 AvantA fékrendszert szintén kompromisszumot nem tűrő teljesítmény jellemzi. A négy belső hűtésű féktárcsa egyaránt a csekély tömegű, hullámos külső kontúrokkal kiformált „Wave” konstrukció. átmérőjük elöl 390 milliméter, s feketére fényezett, hatdugattyús nyergekkel egészülnek ki, de extrafelszerelésként vörös nyergek is rendelhetők. Kívánságra 420 milliméter átmérőjű, szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák is kaphatók, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, s akár teljes egészében ki is kapcsolható.

Az új Audi RS 6 Avant már alapkivitelében polírozott, 20 col peremátmérőjű, hétküllős kovácsolt alumínium keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról, de kívánságra háromféle kivitelben – fényes ezüstszínű, illetve fekete, valamint titánhatású – 21 colos kovácsolt alumínium tárcsák is rendelhetők. A szilárd, 20 százalékban alumíniumból, s számos komponensében nagyszilárdságú high-tech acélfajtákból felépülő karosszériaszerkezet nagyban hozzájárul a kiemelkedően dinamikus menettulajdonságokhoz. Az új Audi RS 6 Avant mintegy 100 kilogrammal könnyebb elődjénél. Jelentősen alacsonyabb tömeg-teljesítmény aránya mérsékelt hajtóanyag-fogyasztás mellett biztosít még dinamikusabb menetteljesítményeket.

Számos RS-specifikus részletmegoldás is hangsúlyozza e különösen nagy teljesítményű Avant modell különleges státuszát. A legfeltűnőbbek karosszériája matt alumínium díszítőelemei, elejének fényes fekete rácsozatai, lökhárítói, sárvédő- és küszöbszélesítései, illetve nagyméretű hátsó tetőlégterelője. Farán méretes diffúzor-eleme, illetve kipufogórendszerének nagy ellipszis-keresztmetszetű végcsövei gondoskodnak hasonlóan erőteljes kisugárzásról.

A még egyénibb megjelenésről két – matt alumínium vagy szénszál-erősítésű műanyag – optikai csomag gondoskodhat, többek között az első központi légbeömlő nyílás „quattro” feliratai formájában. A szénszál-erősítésű műanyag optikai csomagban az első légterelő „splitter” eleme, illetve a hátsó diffúzor még markánsabb formát kap. Az új Audi RS 6 Avant palettáján kilenc külső szín sorakozik, köztük a matt „Daytonaszürke” exkluzív árnyalatával. Mindezeken túl az „Audi exclusive” programja szolgál számos lehetőséggel az egyéni kialakításokra.

Audi RS 6 AvantAz új Audi RS 6 Avant sportosan elegáns cockpitja teljes egészében a vezetőre összpontosít. Körműszerei fekete számlapokon fehér feliratokkal és vörös mutatókkal jelennek meg. A kulcs, az alul lapított karimával kiformált, háromküllős multifunkciós kormánykerék, a megvilágított küszöblécek, a fordulatszámmérő valamint az MMI- és a vezetőinformációs rendszer (FIS) kijelzői egyaránt „RS” feliratot hordoznak.

A vezetőinformációs rendszer RS-menüjének újdonsága a kapcsolásjelző: a fordulatszám emelkedésével a kijelzőn újabb és újabb zöld szegmensek jelennek meg, majd a határértékhez közelítve a teljes oszlop vörösre vált s villogni kezd. Az RS6-specifikus vezetőinformációs rendszer funkcióit az éppen bekapcsolt fokozat, a töltőnyomás és a kenőolaj-hőmérséklet megjelenítése, illetve digitális sebességmerő teszi teljessé.

A lábtámaszok, a pedálok és az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer kezelőelemei alumínium, míg a műszerfalból kiemelkedő monitor dekorbetétjei zongoralakk-fekete felületűek, a belső ajtókilincsek pedig klasszikus RS-motívumként karcsú kettős bordát kaptak. A dekorbetétek alapkivitelben zongoralakk-fekete kivitelűek, de hat további anyagfajta is választható. A mennyezetkárpit szériában fekete, a további lehetőségeket itt a „Holdezüst” tónus és a fekete Alcantara képviseli.

Az „RS” sportülések méretes oldalpárnákkal, integrált fejtámlákkal és „RS 6” feliratokkal alkotják a szériafelszereltséget, fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjukon az ülések középső sávját rombuszmintás steppelés díszíti. Az üléseket kívánságra fekete vagy „Holdezüst”, méhsejt-mintás steppelésű, igényes „Valcona” bőr is boríthatja. Extrafelszerelésként az Audi memóriafunkcióval kiegészített, elektromosan állítható komfortülésekkel is szolgál.

Alapkivitelében az Audi RS 6 Avant két, sportosan kiformált hátsó egyes üléssel gördül le a szerelőszalagról, a háromszemélyes hátsó ülés extraként kapható. A csomagtér 1.680 literes. Az új Audi RS 6 Avant eleve igen gazdag szériafelszereltséggel érkezik, amelyben többek között „Xenon plus” fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, megvilágított küszöblécek és speciális vezetőinformációs rendszer is szerepel. A „plus” parkolássegítő és a sebességszabályozó rendszer éppúgy az alapkivitel része, mint a háromzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs berendezés és a tíz hangszóróval működő „Audi sound system” audio-rendszer.

Audi RS 6 AvantExtrafelszerelésként egyedi megjelenésű teljes LED-fényszórók, első és hátsó kerámiafékek, hátsó sport-differenciálmű, illetve a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített „plus” sportfutómű is rendelkezésre áll. A palettát a dinamika-csomag, illetve a „plus” dinamika-csomag, egy komfort-csomag, valamint az A6 sorozat szinte összes high-end extrafelszerelése bővíti tovább. Ezek között említhetők például a szélvédő-kijelző (Head-up-Display), a fejlett vezetői segédrendszerek és a 15 hangsugárzót felsorakoztató, 1.200 watt összteljesítményű „Bang & Olufsen Advanced Sound System”. A „Bluetooth Autotelefon online” funkció az „MMI Navigation plus” rendszer részeként hozza el az „Audi connect” internet-alapú szolgáltatásait a fedélzetre.
Kulcsszavak: audi, autógyár, galéria, hírek, tesztek
 
Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Európában is épülhet Tesla gyár, ha lesz elég kereslet Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára Megszüntet több ezer munkahelyet a Volkswagen csoport Megszüntet több ezer munkahelyet a Volkswagen csoport A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon
 
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják

Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják

2012. december 19.
A mai legális autójavító hálózat a járműpark 40 százalékának javítására elég, az autók nagyobb hányadát "sufniműhelyekben" javítják - mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke a szervezet évzáró rendezvényén kedden Budapesten.
Részletek
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítjákAz ANK kalkulációja szerint a 4,5 millió gépjármű 30 százaléka műszaki állapota alapján nem vehetne részt a forgalomban. Ezért üdvözli az ANK azt a kormányzati szándékot, hogy létrehozza a járművek műszaki életútjának nyilvántartását - tette hozzá az elnök.

Jelenleg 11 852 javító vállalkozás található Magyarországon. Ebből 802 részben a saját cégének, részben külső megrendelőknek is dolgozik, 728 pedig csak a saját járműveket javítja, a maradékhoz térhet be bárki. A teljes alkalmazotti létszám 54 976, ez a kapacitás a szükséges javítások 40 százalékára elegendő.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai szerint 525 ezer járműnek nincs műszaki vizsgája. Ha ehhez hozzáadjuk a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás nélkül közlekedőket és a rossz műszaki állapotú járműveket, akkor a teljes állomány 30 százaléka nem mehetne ki az utakra - ismertette Knezsik István.

Az elnök kifogásolta a mai gépjárművezető-oktatást is. Magyarországon 700 kilométer vezetéssel lehet jogosítványt szerezni, Ausztriában ehhez 5 ezer kilométer kell. Igaz, ott először csak ideiglenes jogosítvány jár, majd két év gyakorlat után véglegesítik azt.
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, hírek, járműipar, szerviz
 
Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják Októberben is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét? Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Itt a tavasz! Készítse fel szakszerűen autóját! Itt a tavasz! Készítse fel szakszerűen autóját!
 
Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében

Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében

2012. december 19.
Az elektromos autók tesztelésével elindult együttműködés mellett mindkét vállalat rövid, illetve hosszú távon is közreműködik a gyorstöltési technológia szabványosításában és elemzésében.
Részletek
Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésébenE műszaki tanulmányok elkészítéséhez a két vállalat megfelelően képzett szakembereiből felállítottak egy csapatot. Az Endesa azt is vállalta, hogy műszaki támogatást nyújt az üzemeltetői tesztek elvégzéséhez szükséges töltési infrastruktúrához.

Ennek jegyében már két töltési pontot is kiépített a SEAT műszaki központjában (SEAT Technical Center).  Az Endesa és a SEAT a „Live platform” projektet is a népszerűsíti, amelynek célja az elektromos járművek használatának ösztönzése Barcelonában. A két vállalat közötti együttműködés a néhány héttel ezelőtt Barcelonában megrendezett Smart City Expo kiállításon is előtérbe került, ahol az Endesa három, a SEAT-tól kölcsönkapott autóval vett részt.

Leon TwinDrive és e-Altea XL, a SEAT első elektromos járművei

A Leon TwinDrive Ecomotive és az e-Altea XL különböző, de egymást kiegészítő technológiát alkalmaz. A Leon TwinDrive a hagyományos belsőégésű motorok és a nulla károsanyag-kibocsátású hajtások előnyeit egyesíti. Elektromos üzemmódban a TwinDrive hatótávolsága eléri az 52 kilométert, legnagyobb sebessége pedig 120 kilométer/óra, míg vegyes üzemmódban (elektromos és belsőégésű motorral való hajtás együttesen) a becsült tüzelőanyag-fogyasztása csupán 1,7 liter száz kilométerenként, ami 39 gramm/kilométer CO2 kibocsátással egyenértékű, a legnagyobb sebessége 170 kilométer/óra.

Az e-Altea XL a SEAT első tisztán elektromos járműve. Hatótávolsága 135 kilométer, motorjának teljesítménye 115 lóerő (85 kilowatt), nyomatéka pedig 270 newtonméter. Legnagyobb sebessége 135 kilométer/óra. Említésre méltó újdonságainak egyike az okostelefonra letölthető alkalmazás, amellyel programozható a jármű feltöltése. Továbbá ezzel a regenerációs rendszer is vezérelhető, amellyel a tetőre szerelt napelemek segítségével indulás előtt előre lehűthető a parkoló jármű utastere, ezáltal a légkondicionáló rendszer kevesebb energiát használ fel az akkumulátorokból.
Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében.
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autópiac, elektromos, galéria, hírek, seat, zöld
 
Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Márciusban is négy napra leáll a Peugeot Citroen Szlovákiában Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Még mindig Európa legnépszerűbb kisautója a Fiesta A jövő már a jelen A jövő már a jelen A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt A SEAT automata  lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal A SEAT automata lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal
 
Elindult a Juke testreszabási program

Elindult a Juke testreszabási program

2012. december 19.
Minden egyes Nissan Juke jellemzője a merész, feltűnő design.
Részletek
Nissan JukeTulajdonosaik mostantól azonban még jobban kifejezhetik önmagukat az autón keresztül, mert elindult a Juke testreszabási program. A rendelkezésre álló óriási szín- kárpit kombinációs lehetőséggel bárki „finomhangolhatja" Juke-jának designját.

A Juke tulajdonosok most Európa szerte - már meglévő vagy újonnan vásárolt autójukhoz egyaránt - design-tuning elemek egész sorából választhatnak, hogy valóban egyedi megjelenésűvé varázsolják kocsijukat.  

A külső tükörborítás, ködlámpa gyűrűk, hátsó csomagtér-ajtó fogantyúborítás, ajtóküszöb csík, tető spoiler és könnyűfém felnik mindegyikének megjelenése hangsúlyosabbá tehető a piros, fehér, narancs, fekete és szürke színekkel.

A Juke személyre szabását támogató program azoknak a vevőknek az igényeit elégíti ki, akiknek a legfőbb vágyuk, hogy különbözzenek másoktól...és ez csak a kezdet. A Nissan ambiciózus tervei között szerepel, hogy a program továbbfejlesztésével tovább bővíti az egyedi megjelenést segítő kiegészítőket - köztük olyanokat is, amelyek majd az autó belterébe kerülnek.

Nissan Juke.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, galéria, hírek, nissan, tesztek
 
Az új generációs i20 jobban tartja az értékét, mint legfontosabb versenytársai Az új generációs i20 jobban tartja az értékét, mint legfontosabb versenytársai A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost
 
Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője

Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője

2012. december 18.
Sir Alex Ferguson gyakran hallatja a hangját sajtótájékoztatókon, a pályán vagy az öltözőben, de ha idén karácsonykor elsuhan mellettünk az utcán, talán észre sem vesszük.
Részletek
Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetőjeSir Alex ugyanis, a labdarúgó klub és a globális autómárka partneri megállapodásának keretében, egy Chevrolet Volt kiterjesztett hatótávú villanyautó birtokába jutott. A Volt 80 kilométert képes megtenni benzin nélkül, káros anyagot egyáltalán nem bocsátva ki, ráadásul teljes csendben, majd beindul a fedélzeti generátor, hogy további 500 kilométert lehessen autózni.

A Manchester United igazgatója, Sir Alex Ferguson így nyilatkozott: ”Szerintem abszolút fenomenális a Volt! Egy barátom Amerikában használ ilyet és oda van tőle, úgyhogy amikor lehetőségem nyílt, azt mondtam: ki kell próbálnom, hiszen tényleg ez a jövő autója. Nagyon boldog vagyok vele!”

A Chevrolet Volt már kapható Európa nagyobb piacain, és többek között elnyerte a becses „év Autója 2012” díjat. Teljesen feltöltött 16,5 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorával 80 kilométer az elektromos hatótávja, az akku lemerülése után pedig simán beindul a benzinmotoros generátor, egy tankkal további 500 kilométernyi utazást téve lehetővé.

A Chevrolet Volt amerikai tulajdonosai összesen több mint százmillió elektromos mérföldet tettek meg (kb. 160 millió km), mióta két évvel ezelőtt elkezdődött az autó értékesítése. Az átlagos Volt-tulajdonos több mint 65 százalékban tisztán elektromos üzemmódban közlekedik, megfelelően az autó tervezési elképzelésének, miszerint csak hosszabb utakon használják majd a benzinmotoros generátort. Az akku rendszeres feltöltésével csak 1500 kilométerenként, azaz másfél havonta kell tankolniuk.

A Chevrolet jelenleg a Manchester United Hivatalos Autós Partnere és a 2014/2015-ös idénytől a klub mez-szponzora. Az egyesület és a General Motors partneri megállapodásának keretében több játékos és egyéb tisztségviselő kap Chevroletet, például a korábbi világbajnok és Manchester United-legenda, Sir Bobby Charlton, aki hétüléses Chevrolet Captivát kapott.

Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetőjeSir Bobby szavai: “Persze minden új autó izgalmas, de ez nagyon! Már alig várom, hogy hajthassam a lakóhelyem környékének tekervényes útjain és kis hídjain. Mivel pedig összkerékhajtású a kocsi, magasabban ülök benne, és mindent jól látok. Gyönyörűen néz ki, igazán első osztályú, és rettentő boldog vagyok bele!.”
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos, galéria, hírek, tesztek, zöld
 
Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO 150 új elektromos autó töltőállomás jön létre egy év alatt Magyarországon 150 új elektromos autó töltőállomás jön létre egy év alatt Magyarországon Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Visszaesett tavaly a személygépkocsik gyártása Csehországban Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Az új Logan: elegáns családi limuzin
 
Iveco modelleket díjaztak Kínában és Brazíliában

Iveco modelleket díjaztak Kínában és Brazíliában

2012. december 18.
Az Iveco a közelmúltban két tekintélyes nemzetközi elismerésben is részesült. Kínában az új Naveco Chaoyue a „Truck of the Year China 2013” (Az év teherautója) címet, míg Brazíliában az Iveco Tector Attack az AutoData Award „Best Truck of the Year” (Az év legjobb teherautója) díját érdemelte ki a haszongépjármű kategóriában.
Részletek
Iveco modelleket díjaztak Kínában és BrazíliábanEzek az elismerések az új Stralis Hi-Way nemrégiben elnyert „International Truck of the Year 2013” (Az év teherautója) címéhez méltó módon illeszkednek. Ezzel az elismeréssel a 25 vezető, haszongépjárművekkel foglalkozó magazin olyan nehézkategóriás járműként jutalmazta az új Stralis Hi-Way modellt, amely a legnagyobb mértékben járul hozzá a közúti szállítás hatékonyságához olyan területeken, mint az üzemanyag-takarékosság, a biztonság, a vezethetőség, a kényelem és az alacsony környezeti terhelés.

„Az év teherautója” Kínában

Az évente megrendezett Guangzhou-i Autószalonon a Naveco Chaoyue könnyűkategóriás jármű nyerte el a „Truck of the Year China 2013” címet. A modell az Iveco és a Nanjing Automotive Corporation együttműködésének gyümölcse. Az ország egyik legjelentősebb autóipari hírügynöksége, a „China Automotive News” által átadott díjat az autóipari és logisztikai ágazat szakértőiből, egyetemi tudósokból és kutatókból álló zsűri ítélte oda.

A China Automotive Engineering Research Institute kutatói számos tesztet hajtottak végre a járművön, technológiájának, ergonómiájának, megjelenésének és manőverező képességének értékelése céljából. Az FPT F1C motornak és a többi innovatív technológiának köszönhetően a modellt a teljesítmény, a fékrendszer, a gyorsulás, a sebesség és az alacsony zajkibocsátás területén nyújtott kiváló eredményért jutalmazták, amely kategóriák tekintetében a Naveco Chaoyue túlszárnyalta a többi hét résztvevő járművet.

„Legjobb teherautó” Brazíliában

Az Iveco 2007 óta hetedik alkalommal nyerte el az AutoData Award „Best Truck of the Year” (Az év legjobb teherautója) díját Brazíliában. Az elismerés a brazil autóipar egyik legrangosabb kitüntetése, amelyet az autóiparral foglalkozó AutoData, Transpodata és AutoData Agency magazint tömörítő AutoData kiadócsoport ítél oda.

Iveco modelleket díjaztak Kínában és BrazíliábanAz Iveco Tector Attack modell a minőségéért és a műszaki jellemzőiért a „Legjobb teherautó” címet nyerte el a középnehéz kategóriában. A 4x2 és 4x4 hajtásképletű kivitelben is elérhető jármű az erőt, a tartósságot és a gazdaságosságot egyesíti magában alacsony teljes birtoklási költség mellett, így kiváló mobilitási megoldást jelent kategóriájában.

Az AutoData-díjat 2000 óta évente ítélik oda az autógyártóknak és viszonteladóiknak. A díj döntőseit a nagyközönség szavazta meg, majd a továbbjutók közül az AutoData Perspectives Seminar résztvevői választották ki a győztest.
Kulcsszavak: autóipar, hírek, teherautó, trucks
 
Iveco modelleket díjaztak Kínában és Brazíliában A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon Legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról Legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó Iveco modelleket díjaztak Kínában és Brazíliában 55 éves a MINI A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt
 
A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat

A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat

2012. december 18.
A vadonatúj Ford B-MAX kimagasló előnnyel, 830 pontot szerezve elnyerte az ‘AUTOBEST 2013’ díjat: a 15 közismert közép- és kelet-európai autós újságíróból álló zsűri szerint a vadonatúj B-MAX ‘vagány’, az 1.0 literes EcoBoost motor ‘hihetetlen’, maga a jármű pedig ‘lenyűgöző’.
Részletek
Ford B-MAXA vadonatúj B-MAX elnyerte az ‘AUTOBEST 2013’ díjat, amit a 15 közismert közép- és kelet-európai autós újságíróból álló zsűri ítélt oda. A B-MAX modell a zsűri szerint ‘vagány’, az ’év Motorja’ díjat elnyert 1,0 literes EcoBoost motor ‘hihetetlen’, a jármű minősége pedig ‘lenyűgöző’, akárcsak Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszere. A vadonatúj B-MAX az első Ford, amely nyert az AUTOBEST megmérettetésen.

“A B-MAX egy briliáns, intelligens új modell.”  - fogalmaz Ilia Seliktar, az AUTOBEST elnöke. “Ez az első autó, amely B-oszlop nélkül készül, ám ajtói mégis két B-oszlopot rejlenek. E díjjal a B-MAX bebizonyította a vásárlók számára, hogy egy kedvező árú autó is lehet vagány.”

A Bulgáriából, Csehországból, Ciprusról, Horvátországból, Macedóniából, Görögországból, Magyarországról, Lengyelországból, Romániából, Oroszországból, Szerbiából, Szlovákiából, Szlovéniából, Törökországból és Ukrajnából érkezett zsűritagok 13 különféle szempont szerint értékelték az autókat, pontozva többek közt fogyasztói árukat, üzemanyag-fogyasztásukat és dizájnjukat. A B-MAX 830 pontot szerezve nyert a Skoda Rapid (736 pont) és a Peugeot 301 (662 pont) előtt: a zsűri 15 tagjából hét a Ford kompakt MAV-modelljét nevezte meg általános győztesként.

“A vadonatúj B-MAX alapjaiban változtatja meg mindazt, amit a vásárlók egy kompakt autótól várhatnak.” – mutat rá Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Ez az értékes díj egyszerre jelenti a termékfejlesztő mérnökcsoportok munkájának és annak a kiemelkedő minőségi színvonalnak az elismerését, amit új román gyártóüzemünkben sikerült elérnünk.”

Ford B-MAXAz ’év Motorja’ címet elnyert 1.0 literes EcoBoost blokk meglepően nagy teljesítményű, 120 lóerős változatának kategóriaelső CO2-kibocsátási értéke 114 g/km, fogyasztása pedig 4,9 l/100 km. A B-MAX motorpalettáján a kategória legjobb 1,5 és 1,6 literes Duratorq TDCi dízelei is megtalálhatók; a 95 lóerős, 1,6 literes erőforrás CO2-kibocsátása 104 g/km, üzemanyag-fogyasztása 4,0 l/100 km.

Az ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítést elérő B-MAX Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerének oldalra nyíló első ajtóin és hátsó, a B-oszlopot is magukban rejtő tolóajtóin keresztül páratlanul könnyű az utastér és a csomagtér megközelítése. A kategóriájában minden más modellnél kiválóbb csatlakozási lehetőségeket kínáló B-MAX modellben megtalálható a Ford hangvezérlésű fedélzeti kapcsolódási rendszere, a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC, amely egy baleset után segít az utasoknak, hogy segítséget hívjanak.

Az ’Autobest 2013’ díj nem az első, és a Ford reményei szerint nem is az utolsó nemzetközi elismerés amelyet a B-MAX kapott: szeptemberben a B-MAX a német Auto Motor und Sport magazin olvasóinak szavazatai alapján elnyerte a ‘2012 Legszebb Minivan Modellje’ címet, és felkerült ’Az év Autója 2013’ díj rövidlistájára is. Ez utóbbi rangos nemzetközi díjat 22 ország 58 elismert szakemberének szavazatai alapján ítélik oda, és 2013 március 4-én, a Genfi Autószalonon került kihirdetésre.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, Ford, galéria, gyár, hírek, tesztek
 
A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Villanytaxis országot álmodnak A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Megjött a legmenőbb áruszállító A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat A Ford 21 év után egy felemelő Mustang pillanattal búcsúzik a Bajnokok Ligájától A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Az Audi a 45. Kékszalag prémium autós partnere
 
A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban

A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban

2012. december 18.
A Volkswagen Csoport 2015-től a Kalugában és a Nyizsnyij Novgorod-i GAZ-gyárban működő járműgyártását a legkorszerűbb, helyi gyártású motorokkal látja majd el.
Részletek
VolkswagenAz új motorgyártó üzem hivatalos alapkőletételén Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök, Anatolij Artamonov, a Kalugai Terület kormányzója és Dr. Michael Macht, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a Csoport termeléséért felelős tagja vett részt.

„Oroszországi sikereinkben kulcsfontosságú szerepet játszanak orosz gyáraink. új kalugai motorgyárunk révén a legkorszerűbb részegységgyártó technológiákkal egészítjük ki helyi gyártókapacitásainkat, és ezáltal tovább erősítjük pozíciónkat az orosz piacon.” – mondta Dr. Macht Kalugában az alapkőletétel alkalmával.

Az új motorgyár közvetlenül a Volkswagen kalugai autógyára mellett 30 ezer négyzetméteres területen épül fel. A tervezett éves gyártási kapacitás 150 ezer egység. A közeljövőben a Volkswagen legkorszerűbb motortechnológiáját képviselő EA 211-es termékcsaládba tartozó 1,6 literes benzinmotor készül majd Kalugában, ahol a termelés elindítását 2015 elejére tervezik. A Volkswagen Csoport a legnagyobb külföldi autóipari befektető Oroszországban, 2006 óta körülbelül egymilliárd eurót invesztált a helyi gyártásba és új típusok bevezetésébe. Egy héttel ezelőtt a Csoport bejelentette, hogy az elkövetkező három évben további 840 millió eurót fektet be Oroszországban. Ebből mintegy 250 millió eurót fordítanak az új motorgyár felépítésére. Erről idén augusztusban Moszkvában írta alá a szerződést Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG elnök-vezérigazgatója és Anatolij Artamonov kormányzó.

A Volkswagen 2007. novembere óta gyárt járműveket a kalugai üzemben az orosz piac számára. Jelenleg négy típus készül itt: a Volkswagen Tiguan és Polo, valamint a škoda Octavia és Fabia. Múlt hét csütörtökön pedig a Csoport megkezdte a škoda Yeti gyártását partnere, a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzemében. Ezt követi 2015-től az új motorgyár által a helyi részegység gyártás is. A motorok teljes összeszerelése mellett itt készülnek majd a hengertömbök, a készre szerelt hengerfejek és a főtengelyek.

VolkswagenEzenkívül a Csoport logisztikai központ felépítését is tervezi Moszkva közelében.  Az új motorgyár biztosítja a Volkswagen számára, hogy 2016-ra az Oroszországban gyártott járművek legalább 30 százalékába helyi gyártású motor kerüljön. Ezáltal a Csoport eleget tesz a 2011. május végén az orosz kormánnyal kötött 166-os dekrétumban megállapított célkitűzésnek. Jelenleg a kalugai gyár legnagyobb éves kapacitása 225 ezer autó, ahol idén előreláthatólag körülbelül 175 ezer járművet gyártanak (2011: 135 ezer). Nyizsnyij Novgorodban az első bővítési fázis után 110 ezer jármű lesz az éves kapacitás, a termelés pedig jövőre veszi kezdetét.

A Volkswagen Csoport számára Kína, Németország, Brazília, az Egyesült államok és Nagy-Britannia után Oroszország a hatodik legnagyobb önálló piac. A Csoport 2012-ben több mint 315 ezer járművet ad át orosz ügyfeleknek, ami 38 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Az autók több mint fele pedig a helyi gyártásból kerül ki. A Volkswagen Csoport a hosszú távú tervei szerint 2018-ra évente 500 ezer járművet értékesít majd Oroszországban.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, galéria, hírek, tesztek, volkswagen
 
A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban A Berner ügyel a részletekre A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban A Volvo a Genfi Autószalonon leplezi le a Concept Estate koncepcióautót Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban Legördült az első Golf Sportsvan a wolfsburgi szerelőszalagról
 
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler

2012. december 18.
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és a Stadler Rail Csoport hétfőn Budapesten.
Részletek
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a StadlerAz aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára úgy fogalmazott: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.     Az államtitkár bejelentette, hogy a Stadler 3,5 milliárd forintos beruházással megduplázza szolnoki alumíniumgyártási kapacitását, amellyel 230 új munkahelyet teremt.    

Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi járműgyártásban fontos szerepe van a vasúti járműgyártásnak, amely láthatóan bővülésnek indult. "Ennek zászlóshajója a Stadler cégcsoport" - tette hozzá. Fontos tényezőnek nevezte azt is, hogy a Magyarországon jelen lévő négy nagy autógyártó vállalat folyamatosan bővíti gyártókapacitásait és növelik beszállítói hálózatukat. Szólt arról is, hogy a kormány előtt célként lebeg a magyarországi buszgyártás újjáélesztése, amelynek része, hogy az állam visszavásárolta a Rábát. Megismételte, hogy a válság utáni erős pozíció megteremtéséhez Magyarországnak Európa termelési központjává kell válnia. Mint mondta, ehhez új munkahelyekre, szövetségesekre, új adórendszerre és az innováció és kutatás-fejlesztés támogatására van szükség, ami a kormány gazdaságpolitikájának középpontjában áll.    

A külügyi és külgazdasági államtitkár hangsúlyozta, hogy a járműipari beruházások sohasem önmagukban állnak, hiszen a beszállítók számára újabb és újabb lehetőségeket biztosítanak. úgy fogalmazott: Magyarország legnagyobb növekedési potenciálja a kis- és közepes vállalatok nemzetközi megerősítésében rejlik, amelynek első lépése a hazai piacon való megerősítésük.     A Stadler magyarországi tevékenységére utalva kiemelte, hogy sikeres a társaság, illetve a kormány és Szolnok városa közötti együttműködés. Pozitív szimbiózis, hogy a szolnoki oktatási rendszer a Stadler munkáltatói igényeihez igazodva alakul át - tette hozzá. Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója elmondta: a stratégiai megállapodás arról szól, hogy a vállalatnak és a kormánynak vannak közös céljai, és hogy erről eszmecserét folytatnak. úgy vélte, ez "mindenképpen egy hiánypótló intézmény".

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a StadlerA vállalatvezető beszédében a stratégiai megoldásokról úgy szólt: "van egyfajta polémia a sajtóban, illetve a szakma egy részében, hogy van-e értelme, illetve tartalma az ilyen megállapodásoknak". Kifejtette: vannak olyan vélemények, hogy ez kizárólag propaganda- vagy marketingfogás, Dunai Zoltán szerint ha így lenne, azzal semmiféle probléma nem lenne, "de nem ez a helyzet".     Mint mondta, a megállapodások jól láthatóan láncba illeszkednek, a párbeszéd és együttműködés eszközei. Hozzátette ugyanakkor: sokat kell, hogy javuljon még Magyarországon a nemzetközi cégek elismerése, amiért "közösen sokat kell tennünk".     Dunai Zoltán - egy múlt heti együttműködési megállapodás aláírásakor elhangzott mondatra utalva - elmondta: a Stadlernek is stratégiai céljai vannak Magyarországon, nem pedig taktikaiak. "Egy stratégia mentén tudatosan építkezünk, tudatosan szeretnénk növelni piaci részesedésünket, alkalmazotti létszámunkat, és a gyártásban egyre több, és egyre összetettebb munkafolyamatokat hozni Magyarországra".    

A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport 2005 óta van jelen Magyarországon, és összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban. A vasúti járműveket gyártó társaság három magyarországi leányvállalatán keresztül jelenleg mintegy 400 főt foglalkoztat budapesti, pusztaszabolcsi és szolnoki telephelyein. A cég Magyarországon forgalomban lévő vasúti szerelvényeit pusztaszabolcsi telephelyén szervizeli.
Kulcsszavak: bkk, gazdaság, hírek, vasút
 
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Versenyképes a magyar autógyártás Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Májusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Stadler Kedden változik a BKK jegy- és bérletrendszere
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11781 - 11790