Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11791 - 11800
Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban

Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban

2012. december 18.
Az autópiaci forgalom alakulásával szöges ellentétben a motorkerékpárok értékesítése kissé emelkedett az idén Németországban - írja a Focus online hírportál.
Részletek
Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén NémetországbanAz autópiaci forgalom alakulásával szöges ellentétben a motorkerékpárok értékesítése kissé emelkedett az idén Németországban - írja a Focus online hírportál.

Az IVM (Industrie-Verband Motorrad) motorkerékpár-ipari szakmai egyesülés adatai szerint az év eleje óta november végéig 125 900 darab 125 köbcenti feletti lökettérfogatú motorkerékpárt értékesítettek az országban, 0,64 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb növekedés, 5,67 százalék a robogóknál volt tapasztalható, míg a hagyományos motorkerékpárok eladásai 2,59 százalékkal emelkedtek. A kis lökettérfogatú motorkerékpárok eladásai 7,75 százalékkal, a kis robogóké 4,90 százalékkal csökkent.


A motorkerékpárokon belül az Enduro kategória eladása növekedett a legnagyobb mértékben, ezekből 10,22 százalékkal többet, 22 ezer 676 darabot adtak el. A sportmotorok értékesítése 2,60 százalékkal 29 ezer 731-re emelkedett. A túramotorok eladása 17,32 százalékkal, a szupersportmotoroké 8,27 százalékkal csökkent.

A népszerűségi listát töretlenül a BMW vezeti, a második helyen a Kawasaki egyik sportmotorja áll, majd a következő négy helyet további BMW modellek foglalják el.

A robogók népszerűségi listáját a Piaggio vezeti Németországban.
Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban.
Kulcsszavak: autógyár, hírek, motor, tesztek
 
Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Az új Sandero: a rendkívül vonzó, kompakt ferdehátú Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak
 
Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma

Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma

2012. december 18.
Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített felmérésből, amelyben 16 márka országos szervizhálózata vett részt.
Részletek
Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalmaA megkérdezettek elmondása alapján a visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat.

Az újautó-értékesítések 70 százaléka céges megrendelés, így a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét is a céges javítások töltik ki. A kutatás rámutatott, hogy Magyarországon az autókat jellemzően átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe. A válaszadók fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő letelte után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan ezt 25 százaléknál is alacsonyabbra becsülték.

A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg legtovább a prémium kategóriájú autók tulajdonosai tartanak ki a márkaszervizek mellett. A piaci tendenciák szerint a garancia leteltével legtöbben az illegális szektor irányába fordulnak - jelezte az MGE.

A fő vonzerőt az jelenti, hogy a "feketeműhelyek" nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa. A gépkocsik tulajdonosai ezzel rövid távon nyerhetnek, de meghibásodás vagy baleset esetén számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott volt, és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra - közölte az egyesület.

Emlékeztettek arra, hogy az MGE és az Autós Nagykoalíció kezdeményezése nyomán 2013. január 1-jétől a céges gépkocsik javítása esetében az áfa 50 százaléka visszaigényelhető, ez nagy lépés az autójavító ágazat "kifehérítése" felé.

Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalmaAz elvándorlás megakadályozása, a márkaszervizek vonzóbbá tétele érdekében az importőrök egyre többen tesznek kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat - jegyzik meg.    
Kulcsszavak: autó, autóipar, autókereskedés, autópiac, gazdaság, hírek, szerviz
 
Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Naponta mintegy félezer kátyú keletkezik Budapest útjain Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Ismét a Multivan nyerte az AutoTrophy díját Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Kevesebb teherjárművet gyárt a Volvo A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában
 
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme

Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme

2012. december 17.
Hivatalosan is megkezdődött a budapesti Ferenciek tere és Március 15. tér felújítása a Budapest szíve program keretében pénteken.
Részletek
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második ütemePuskás András (Fidesz-KDNP) V. kerületi alpolgármester a nyitórendezvényen arról beszélt: amikor 2007-ben a belváros megújításán gondolkodtak, olyan közlekedésfejlesztéseket terveztek, amelyek a belső kisutcákból kivonják a környéket bénító átmenő forgalmat. Hozzátette, hogy ezt a beruházás első ütemével - amely 2009-ben készült el - részben sikerült elérni.    

Az alpolgármester ismertette, hogy a második ütem újraegyesíti a belvárost, több, akadálymentes gyalogoskapcsolatot hoznak létre, élhető terek és új zöldfelületek jönnek létre. Szólt arról is, hogy a Március 15. tér átalakítása után két sávban lehet majd az Erzsébet hídra kanyarodni, a forgalom pedig oda áramlik, ahol "mindig is helye volt": a belváros szélére. Puskás András reményének adott hangot, hogy a beruházást vitató autósok kételyeit el tudják oszlatni. Egyúttal hangsúlyozta: a Kossuth Lajos utca áteresztőképessége nem csökken, olyan lesz, mint jelenleg.    

Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes megjegyezte: a beruházás után emberibb, modernebb, meghittebb lesz a belváros, amelyet visszakapnak az ott élők, a látogatók, gyalogosan és kerékpárral közlekedők. úgy véli, a beruházás méltó példája annak, hogy a főváros miként működik együtt a fejlesztésekben a kerületekkel.

Kitért arra is, hogy sok új fejlesztési programot készítenek elő, a városvezetés felhagyott az elődei által kedvelt ad hoc jellegű, intuitív várostervezési modellel, és rendszerszintű stratégiában, hosszú távú tervekben gondolkodik.  A rendezvényen a résztvevők egyebek mellett napilapokat, aprópénzt és az aluljáró egyik csempéjét helyezték el egy időkapszulában. A Budapest új főutcája elnevezésű beruházás második üteme több mint négymilliárd forintba kerül, várhatóan 2014 márciusában adják át.
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme.
Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, hírek, közlekedés, közút
 
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Visszavonta a Tele 5 Taxi és a Max Taxi engedélyét a BKK Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Autós nyaralás, biztonságosan Autós nyaralás, biztonságosan Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert
 
A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót

A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót

2012. december 17.
A fel- és a lerakodás kimondottan időigényes feladat a gépkocsivezetőknek. Ezért a Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót, amely gördülékenyebbé teszi a rakodási folyamatot.
Részletek
Volvo TrucksEz egyrészt csökkenti a fuvarozóvállalatok költségeit, másrészt jobb munkakörülményeket teremt a gépkocsivezetőknek. Aligha kell ecsetelni, hogy az idő pénz a fuvarozóvállalatok számára. így az sem hangzik újdonságként, hogy az időmegtakarítás pénzben kifejezhető értéket jelent a mindennapos tevékenységek során.

„A fuvarozóvállalatok számára fontos a magas szintű termelékenység, ami azt jelenti, hogy az árut a lehető legbiztonságosabb és leghatékonyabb módon juttassák el A pontból B pontba." - mondta Christer Pehrson, a Volvo Trucks hosszú távú fuvarozási üzleti igazgatója.

A rakodás a fuvarozási ágazat egyik olyan területe, ahol javítható a hatékonyság. Jelenleg a rakomány megfelelő tömegeloszlásának ellenőrzéséhez a gépkocsivezetőnek sokszor fel kell másznia a fülkébe a rakodás során, hogy rápillantson a tengelyterhelés-kijelzésre a műszerfalon. Ma még a rakodással kapcsolatos további funkciók is csak a fülkéből kezelhetőek, mint például a tehergépkocsi szintezése. Ez pedig sok időt vesz igénybe, nagyon kimerítő, ráadásul még balesetveszélyes is, hiszen a gépkocsivezető kificamíthatja a bokáját vagy leeshet a fülkéből.

A Volvo Trucks azonban kifejlesztette a Work Remote távirányítót, hogy segítsen időt megtakarítani és csökkenteni a balesetek kockázatát. Ez az új, vezeték nélküli távirányító készülék az összes olyan funkciót vezérli, amelyre a gépkocsivezetőnek szüksége lehet fel-, illetve lerakodás során. A Work Remote távirányítóval a tehergépkocsi légrugós felfüggesztésének emelésétől és süllyesztésétől, illetve a jármű térdepeltetésétől kezdve a mellékhajtómű bekapcsolásán, a motor fordulatszámának szabályozásán és a motor leállításán át az ajtók bezárásáig minden vezérelhető. A Volvo Trucks tartozékmodulján keresztül a műszerfalra telepített extra kezelőelemek szintén összekapcsolhatóak a távirányítóval, mint például a daruk vagy szivattyúk vezérlői.

Volvo Trucks„A távirányító kijelzőjén a gépkocsivezető folyamatosan nyomon követheti a rakomány aktuális tömegét és annak eloszlását a tehergépkocsi, illetve a pótkocsi tengelyei között. Más szóval a gépkocsivezetőnek minden szükséges információ ott van a zsebében ahelyett, hogy előre-hátra kéne futkosnia. Ezáltal hatékonyabbá válik a rakodás." - mondta Christer Pehrson.

A Work Remote nemcsak az idővel takarékoskodik, hanem a gépkocsivezető energiájával is. Ez pedig elősegíti a biztonságosabb közlekedést.

„Sokak számára a rakodás megterhelő feladat, a fáradtság pedig könnyedén balesetekhez vezethet. A Work Remote száműzi ennek a megterhelésnek a nagy részét, mivel a gépkocsivezetőnek nem kell állandóan előre-hátra futkosnia. Ha könnyebb a rakodás, akkor a gépkocsivezető kipihentebben ülhet a volán mögött. Ez közvetve azt eredményezi, hogy a gépkocsivezető éberebb lesz, ami hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához." - mondta Christer Pehrson.
Kulcsszavak: autóipar, hírek, teherautó, trucks, volvo
 
A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában
 
Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény

Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény

2012. december 17.
A vadonatúj Mazda6-ot úgy tervezték, hogy vezetőjének meghosszabbításaként az úttal összhangban létezzen. Az autót, amelyet elég egyszer megpillantani, és úgy érezzük, szinte könyörög azért, hogy vezessük.
Részletek
Mazda6A Mazda most bevezetett zászlóshajója új távlatokat nyit, és egy olyan, új ügyfélgenerációt szólít meg, akik a vezetési élmény merőben új szintjét várják el autójuktól. Jellegzetes formatervvel, intuitív funkcionalitással és kivételes robbanékonysággal rendelkezik, mint minden Mazda gépkocsi, ugyanakkor a márka csúcsmodelljétől elvárható kiállást dinamikus, érzelmekkel telített vonzerővel elegyíti.

Mazda6 fejlett SKYACTIV technológiával

Az új Mazda6 a Fenntartható Zoom-Zoom stratégia legújabb megnyilvánulása. A Mazda hosszú távú stratégiája nem kevesebbre törekszik, mint hogy olyan, rendkívül biztonságos és környezetbarát járműveket hozzon létre, amelyek ugyanakkor a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt is nyújtják. Az élvonalbeli üzemanyag-fogyasztás érdekében az új Mazda6 a SKYACTIV technológia eredendően könnyű szerkezetét különleges, innovatív hajtáslánc-komponensekkel, valamint a Mazda egyedülálló i-ELOOP fékezési energia-visszatápláló rendszerével társítja.

A SKYACTIV motorok – a benzin és dízel motorok esetében egyaránt – kiemelkedő 14:1 sűrítési arányukkal jelentősen javítják a járművek gazdaságosságát. A motorok a gyakorlatban akár 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, egyúttal akár 15 százalékkal több nyomatékot és teljesítményt nyújtva.

Piaci bevezetés 2013. januártól

A Mazda kiváló hatásfokú SKYACTIV hajtásláncainak sorában három benzinmotorral (ebből kettő az új Mazda6 fedélzetén debütál) és két dízelmotorral találkozhatunk, automata vagy kézi kapcsolású sebességváltókkal társítva. A legtöbb hajtáslánc kombinálható a Mazda új i-ELOOP fékezési energia-visszatápláló rendszerrel, valamint az i-stop elnevezésű fejlett start-stop rendszerrel.

Mazda6A 2.0i SKYACTIV-G közvetlen befecskendezéses benzinmotor Standard Power kivitelének teljesítménye elsőkerék-meghajtással és hatfokozatú manuális váltóval 145 lőerő és 210 Nm, végsebessége 208 km/h és 9.5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Az átlagos fogyasztása 5.5 l/100 km, a CO2-kibocsátása pedig 129 g/km. Néhány héttel a benzines verziók bevezetése után a dízel kivitelek is elérhetőek lesznek – 150 vagy 175 lőerős motorváltozatban. A 150 LE változat átlagosan csupán 4,4 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2-kibocsátás csak 116 g kilométerenként. Ezen értékekkel a Mazda a középkategóriában abszolút vezető helyet foglal el.

Biztonsági felszereltség és funkcionalitás

A Mazda6 mindemellett kivételes biztonságos is, hála a SKYACTIV-Body karosszériának, amelynek igen merev szerkezete elnyeli, illetve az utascellától elvezeti az ütközés energiáját, így biztosítva kategóriaelső ütközésvédelmet. Ha ehhez hozzávesszük az aktív biztonsági rendszerek irigylésre méltó arzenálját, olyan környezetet kapunk, amelyben a vezető maximálisan a vezetés élvezetére összpontosíthat, miközben utasai átadhatják magukat a pihentető utazás örömének. A Mazda6 utastere ráadásul kényelmes is: noha első pillantásra kompaktnak tűnhet, a hátrafelé elnyúló utastér erőt és életvidámságot sugároz, és olyan, tágas, üdítően ergonomikus belső teret biztosít, amelyben minden kezelőszervet és funkciót úgy helyeztek el, hogy azokat a vezető a lehető legkényelmesebben és legrugalmasabban érje el.

Az új Mazda6 egy olyan, lenyűgöző jármű, amely egyszerre biztonságos és gazdaságos, amely a kifinomult, kényeztető utazást precíz, lineáris vezethetőséggel társítja, mégpedig olyan mértékben, amiről az európai középkategória (C/D szegmens) más szereplői talán álmodni sem mernek. A Mazda6 azonban nem álom, hanem valóság – itt és most! Az új Mazda6 4 különböző felszereltségi szinttel érhető el – az EMOTION alapkiviteltől a CHALLENGE és ATTRACTION kivitelen át a REVOLUTION csúcsfelszereltségig. A különböző motor, váltó és meghajtási változatok által számos összeállításban érhető el a modell.

Mazda6Az új Mazda6 Magyarországon

Az új Mazda6 2013. januárban kerül bevezetésre hazánkban, de előértékesítése már idén december 17-én kezdetét veszi. A modell induló ára 6.499.900 Ft (2.0i benzines kivitel EMOTION felszereltséggel, elsőkerék-meghajtással, hatfokozatú manuális váltóval). Természetesen a Mazda6 modellekhez is jár a Mazda (3+2 év) garanciája.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, galéria, hírek, mazda, tesztek
 
Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény Az új Lexus CT200h világpremierje a Guangzhou Autókiállításon lesz 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény Még egy hétig lehet véleményezni az elektronikus útdíjtörvény tervezetét
 
Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata

Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata

2012. december 17.
Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata vasárnap délelőtt, ezzel London és Eindhoven után már három útvonalon közlekednek a diszkont légitársaság gépei Debrecenből - jelentette be Kósa Lajos, a város fideszes polgármestere a repülőtéren tartott sajtótájékoztatón.
Részletek
Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járataAz újabb desztinációkkal Debrecen és a régió lakói előtt új távlatok nyílhatnak meg az európai utazásban: Eindhovenből Hollandia és Belgium nagyvárosai, illetve Németország és Franciaország határ menti nagy ipari és közlekedési központjai könnyedén elérhetők. A milánói járat jelentőségét pedig - a közkedvelt olasz turistaközpontok, síparadicsomok közelsége mellett - az adja, hogy a Malpensa nemzetközi repülőtér közvetlen kapcsolatot biztosít a világ szinte valamennyi pontjára - magyarázta Kósa Lajos.

A politikus utalt rá, hogy hamarosan az Országgyűlés elé kerül a légiforgalmi törvény módosítása. Ezzel kapcsolatban kezdeményezik, hogy - a budapesti Liszt Ferenc repülőtérhez hasonlóan - az összes hazai nemzetközi, schengeni határral rendelkező repülőtéren a katasztrófavédelmi feladatok ellátását, a légtérfelügyeletet és a repülőtér-biztonsághoz kapcsolódó feladatok ellátásáról az állam gondoskodjon. Ezzel a debreceni repülőtér szükség esetén a Liszt Ferenc repülőtér kitérő repülőtere lehetne - tette hozzá Kósa Lajos.

újhelyi József, a Wizz Air repülőtér-fejlesztési vezetője a milánói járat landolása után elmondta: a Wizz Air a londonival együtt mostantól három járatot üzemeltet a debreceni repülőtérről. A várakozások szerint a következő évben százezer utas utazik majd ezeken az útvonalakon. Elmondta azt is, hogy a társaság honlapján az eindhoveni és a milánói járatokra 4990 forinttól, a London-lutoni járatra 9990 forinttól lehet helyet foglalni.

Herdon István, a repülőteret üzemeltető Xanga cégcsoport tulajdonos-vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte az eindhoveni és a milánói járatok indulását, amit reményei szerint a jövőben újabbak követnek majd. A debreceni repülőtér személyforgalma a tavalyi 30 ezer után 2012-ben meghaladja az 50 ezer, 2013-ban pedig várhatóan átlépi a 100 ezer utast is - tette hozzá.

A milánói járattal egyetlen átszállással bármilyen tengerentúli desztináció elérhető Debrecenből - tette hozzá Herdon István.

Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata.
Kulcsszavak: hírek, légiközlekedés, repülőtér, wizz air
 
Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata A WizzAir és a Belavia is új járatokat indít Budapestről Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata Nem indít és nem fogad járatokat ferihegy
 
E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert

E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert

2012. december 17.
A Getronics Magyarország Kft. nyerte az e-útdíj tendert - közölte az állami Autópálya Kezelő Zrt. szombaton.
Részletek
E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendertA társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legjobb ajánlatot. A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A szerződéskötésre várhatóan december 27-én kerül sor.

A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.nA közleményben emlékeztetnek arra, hogy az állami Autópálya Kezelő Zrt. szeptember végén hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére. A társaság az erre jelentkező cégek, illetve konzorciumok közül - a részvételi felhívásban megfogalmazott feltételeket figyelembe véve - november elején négyet kért fel ajánlattételre.

Az indulókkal folytatott kétfordulós tárgyalássorozatot követően a Getronics Magyarország Kft. végső ajánlata tartalmazta a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást. A nyertes pályázó 34,89 milliárd forintért vállalta a rendszer teljes körű megvalósítását, amely technológiai megoldását tekintve a műholdas nyomkövetésre (GNSS/GPS) fog épülni. A részletes tervek kidolgozását követően a rendszer kiépítése már kora tavasszal megkezdődik. A tervezett menetrend szerint a megvalósítás mérföldkövének számít a felhasználók (vagyis a fuvarozók) jövő év májusában induló előregisztrációja is, az új ügyfélszolgálati irodák és értékesítő pontok megnyitása, valamint a tesztüzem június eleji startja. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.

Az autópálya-kezelő közleménye szerint az eljárás fontos  fejleménye volt, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) december 13-án hozott határozatában elutasította az ajánlattevők között szereplő osztrák Kapsch Trafficom AG és a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató közös jogorvoslati kérelmét. A két cég ebben amellett érvelt, hogy a szintén induló China International Telecommunication Construction Corporation részvételi jelentkezése érvénytelen volt.

E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendertKorábban a CAMPO Consulting Hungaria Zrt. és a szlovák Towercom Infrastructure is jogorvoslati kérelemmel fordult a KDB-hez, de a testület ezek egyikét sem találta megalapozottnak, így jelenleg nincs ismert akadálya az eljárás sikeres lezárásának - olvasható az állami Autópálya Kezelő Zrt. közleményében.
Kulcsszavak: autó, autóipar, gazdaság, gyár, hírek, járműipar, közlekedés, közút, útdíj
 
Duplázott a Stadler: rekord nagyságú rendelésállomány 2016-ban Duplázott a Stadler: rekord nagyságú rendelésállomány 2016-ban E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert A Hyundai i20 WRC sikeresen teljesítette első próbafutamát Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert Porsche Macan prológus
 
További üzembezárások várhatók az európai autóiparban

További üzembezárások várhatók az európai autóiparban

2012. december 17.
További üzembezárások lehetőségét vetítette előre Stefan Bratzel, a Center of Automotive Management autóipari kutató intézet vezetője a német Focus online hírportálnak adott interjúban.
Részletek
További üzembezárások várhatók az európai autóiparbanSzedi áldozatait az autóipari krízis: az Opel és a Ford üzemeket zár be, a Suzuki kivonul az Egyesült államokból, a Saab megszűnt létezni, a francia autóipar pedig évtizedek óta a legmélyebb válságba jutott. A Center of Automotive Management előrejelzése szerint a helyzet Európában 2013-ban csak tovább romolhat: "Az idén 11,8 millióra csökken az autóeladások száma Európában és jövőre is csak arra számíthatunk, hogy már sorban a hatodik éve csökken az autópiaci forgalom" - áll a tanulmányban.

A fő irányt a nagy nemzeti piacok, Olaszország, Franciaország és Spanyolország romló kilátásai szabják meg, de még Németországban is csökkenő eladásokra kell számítani. A 2012-es 3,1 millió után valószínűleg 3 millió körül lesz az értékesítés. "Németországot az ötödik legnagyobb nemzeti piac rangjáról Oroszország és India a hetedikre taszítja le" - véli a kutatóintézet vezetője Stefan Bratzel. A Center of Automotive Management jövőre Kínában, az Egyesült államokban, Brazíliában és Oroszországban számít az eladások növekedésére, Kínában azonban a korábbi években megszokott helyett "mindössze" egyszámjegyű százalékos növekedési ütemre.

A 2008/2009-es válságban egyes gyártók elmulasztották gyártókapacitásukat a piaci igényekhez igazítani és ezt most kell pótolniuk. "Európában legkevesebb öt vagy nyolc üzem válik feleslegessé, amelyek válságidőkben túlzott költségterhet rónak a gyártókra" - mutatott rá Stefan Bratzel, aki más autóipari szakértőkhöz hasonlóan időszerűnek tartja az autógyártók üzembezárási bejelentéseit. "Az elkövetkező egy-két évben további három-öt üzem bezárására lehet számítani" - mondta.

Az egyes autógyártóknak elválnak az útjai. Miközben az egyik cég a válságtól szenved, a másik virágzik. A Porsche, a BMW, az Audi és a Volkswagen eladási rekordot rekordra halmozva tör előre a nemzetközi piacokon. A Volkswagen például az év elejétől november végéig 8,29 millió autót értékesített a világpiacon, 10,4 százalékkal többet mint egy évvel korábban, azaz az idén az első tizenegy hónapban már több autót adott el, mint 2011-ben összesen.

További üzembezárások várhatók az európai autóiparbanA Volkswagen, a BMW és az Audi kiépített nemzetközi piacainak köszönheti eladási sikereit. Autóik nagy részét ázsiában és az Egyesült államokban értékesítik, ezért kevésbé vannak kitéve az európai piaci visszaesés hatásának. Stefan Bratzel szerint az autóipar kettészakadása a jövőben is folytatódik. A legnagyobb kihívások elé azok az autógyártók néznek, amelyek elsősorban az európai piacra összpontosítják termékpalettájukat. Ilyenek a PSA Peugeot-Citroën, a Fiat és az Opel, de "nehéz dolga lesz a Mitsubishinek, a Suzukinak és a Mazdának is" - tette hozzá Stefan Bratzel, hangsúlyozva, hogy ezeknek az autógyáraknak együttműködő partnerek után kell majd nézniük. Ez alól nem kivétel a Fiat sem, mivel számára nem lesz elegendő a Chryslerrel folytatott együttműködés sem.

Az autóipari polarizáció pénzügyi téren is folytatódik. "Az európai autópiaci válság ellenére egyes gyártók, mint a Volkswagen és a Hyundai rekordnyereségeket érnek el. A másik oldalon a Renault, a Mazda vagy a Fiat profitrátája (a Chrysler nélkül) messze az átlag alatti 1,4-2,3 százalék lesz" - mondta Stefan Bratzel. A versenyben maradás az egyes autógyártók innovációs képességén áll vagy bukik - véli az autóipari szakértő, ami szerinte a kisebb márkák kiesését vetíti előre.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, hírek, tesztek
 
További üzembezárások várhatók az európai autóiparban Hatékony gyártási folyamatainak elismeréséül a SEAT elnyerte az "Automotive Lean Production" díjat További üzembezárások várhatók az európai autóiparban Ford Transit Skyline tanulmány – A közúti magánrepülőgép További üzembezárások várhatók az európai autóiparban Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija További üzembezárások várhatók az európai autóiparban Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra
 
A feltörekvő piacok felé fordul az Opel

A feltörekvő piacok felé fordul az Opel

2012. december 17.
ágazati becslések szerint az Opel az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. A vállalat az export révén kíván kiemelkedni a válságból.
Részletek
OpelKína, Oroszország és más nagy feltörekvő piacok felé fordul az évek óta veszteséges Opel, amely a héten közölte, hogy a kereslet visszaesése és a kihasználatlan kapacitások miatt befejezi az autógyártást egyik németországi üzemében.

Thomas Sedran, az Opel igazgatótanácsának alelnöke egy hétvégi lapinterjúban elmondta: az export révén kívánnak kiemelkedni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, amelyen az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. ágazati becslések szerint az Opel az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.

Thomas Sedran a Wirtschaftswoche című német gazdasági hetilapnak elmondta: Kína mellett a török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni. Hozzátette: több új modell kilátásai igen kedvezőek, a Mokka kisméretű városi terepjáróra például már 63 ezer megrendelés érkezett, pedig a kocsi csak októberben debütált, és jó a szakmai visszhangja az Adam kisautónak is, amely januárban jelenik meg a piacon.

A Szentgotthárdon 1990 óta gyárat üzemeltető társaság hétfőn jelentette be, hogy befejezik az autógyártást a németországi Bochumban. A Ruhr-vidéki üzemben 2016-ban, a Zafira modell kifutása után állítják le az autógyártást. A telephelyet nem számolják fel, várhatóan az alkatrészgyártásra térnek át, és megtartják a bochumi logisztikai központot.  

OpelAz ötven éve működő üzemben háromezren dolgoznak, a logisztikai központban pedig további 430-an. Az egyelőre nem ismert, hogy hányan veszíthetik el a munkájukat. Az Opel négy üzemet működtet Németországban. A bochumi gyár viszonylag magas költséggel termel, és már hosszú ideje napirenden van a leállítása.

A GM európai érdekeltségénél - amelyhez az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall mellett még a Chevrolet márka tartozik - a január-szeptemberi időszakban az értékesített kocsik száma 818 ezer volt, ami 13 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A gyártott kocsik száma az egy ével korábbi 940 ezerről 718 ezerre csökkent. A társaság előrejelzése szerint az év egészében nagyjából 1,4 milliárd euró lesz a működési veszteség, a nullszaldót legkorábban az évtized közepére érhetik el.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, galéria, hírek, opel, tesztek
 
A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Befejeződött a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Rekord hónapok a Ssangyongnál A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Díjjal jutalmaztak két Magyarországi Toyota márkakereskedőt A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Egyesült Államok Nagydíja - Vettel indul az élről
 
A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály

A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály

2012. december 17.
Az új, hatékony motorokkal, asszisztens-rendszerekkel és új formavilággal átfogóan modernizált E-osztály révén a Mercedes-Benz még jobban kiépíti vezető pozícióját a felső kategóriában.
Részletek
Mercedes-Benz E-osztályMind a limuzinban, mint a T-modellben az eljövendő S-osztály tizenegy új vagy tökéletesített asszisztens-rendszere megjelenik. A komfortot biztonsággal ötvöző berendezések gyűjtőneve „Intelligent Drive“. Ide tartozik többek között az a balesetmegelőző rendszer, amely a keresztező járművekkel és a gyalogosokkal történő ütközést akadályozza meg, az ütközést a szembejövőkkel elkerülő aktív sávtartó asszisztens és a vakításmentes, folyamatos távfény. Ezekkel továbbra is a biztonság előfutára a Mercedes-Benz. Az új E-osztály a hatékonyság és a környezetkímélet terén is jelentős előrelépést tesz az új, erős, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres BlueDIRECT motorokkal. A műszaki haladásról az E-osztály designja árulkodik, hatásosan szemléltetve a hatékonyságot, az ésszerűséget és az érzelmi hatást.

A Mercedes-Benz minden korábbinál alaposabban dolgozta át az E-osztályt, hogy mielőbb hozzáférhetővé tegye a legújabb műszaki fejlesztéseket – e célból előre is hozott az eljövendő S-osztályba tervezett újdonságokat. Az új E-osztály sokkal markánsabb designt, kulturáltan sportos összhatást, valamint jelentősen fokozott komfortot, nívós felszerelést, nagyfokú hatékonyságot és élvezetes autózást kínál, megerősítve pozícióját a felső kategóriában.

Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing-igazgatója: „Az új E-osztály a biztonság, a design és a hatékonyság etalonja. Sok műszaki innovációt visz ki az utcára, és kétségkívül ez a valaha készült legjobb E-osztály. Ezt fejezi ki designja és szerető gonddal berendezett utastere is, friss látványt hozva a felső kategóriába, ahol változatlanul az „E“ jelzi a csúcspontot.“

Design: kétféle arculat választható

A design intelligens változtatása új arculatot és arányokat adott az E-osztálynak. Tervezői a Mercedes új formavilágát alkalmazva fogalmazták újra a márka klasszikus értékeit. Az eredmény magabiztos, kulturáltan sportos fellépés lett.

Mercedes-Benz E-osztályTeljesen új a frontrész és a fényszóró, amely egyetlen üveg alatt egyesíti az összes funkciós elemet. Benne a világító egységek őrzik meg az E-osztályra jellemző „négyszemű” jelleget. A világítás és a látás témakörében új mércét állít fel az E-osztály: széria a LED-es nappali menetfény és e technológiát képviseli a tompítottfény is. Kategória-elsőként, LED-es teljes fényszóró is opcionálisan elérhető.  Első ízben kapható az E-osztály két, különböző arccal: az alapkivitel és az ELEGANCE felszereltségi szint a klasszikus, háromdimenziós limuzin-hűtőmaszkot kapja, háromlamellás optikával és a motorháztetőn álló csillaggal, míg az AVANTGARDE hangsúlyosan sportos megjelenését a sportkocsi-hűtőmaszk adja, amelynek közepében helyezkedik el a csillag. Teljesen újraformálták a motorháztetőt és az első lökhárítót. Az előbbi, lágyan egymásba átfolyó vonalai az új formanyelvet képviselik, a világítási funkcióktól megszabadított lökhárító spoiler-szegélyének szárny-motívuma pedig aláhúzza az E-osztály sportosságát.

Dinamikus és elegáns arányok

új karaktervonal és áthelyezett, háromdimenziós díszléc ad mind a limuzinnak, mind a T-modellnek feszültséghordozó arányokat. A karaktervonal az övvonal alatt, a hátsó ajtótól a hátsó lámpáig fut, ezáltal optikailag nyúlánkabb lett a jármű. Hasonló a hatása az oldalsó díszlécnek, amely lejjebb került. összességében hosszabbnak és elegánsabbnak, ugyanakkor dinamikusan lazának hat az E-osztály.

Széles, markáns far

átdolgozták a hátsó lámpákat és lökhárítót is. Az új, vízszintesen tagolt fénydiódás világítóegység kettős színű grafikája kihangsúlyozza az autó szélességét, és éjszaka jól felismerhetővé teszi.

értékes enteriőr

Láthatóan felfrissítették és a kifejező küllemhez igazították az E-osztály belsejét is. Nemes anyagok, rafináltan tagolt felületek, precíz fugák és éles rádiuszok járulnak hozzá a nagystílű utastér nívós összhatásához. új az a kétrészes dekoráció, amely végighúzódik a műszerfal teljes szélességén. Ezt, az autó felszerelési kivitelétől függetlenül, fa- vagy alumínium-optikával lehet megrendelni. Szintúgy új a három csőfoglalatos kombinált műszer, a Flat-Frame fejegység trapéz-alakú, csillogó kerete, a szellőzők designja és a két középső szellőző közötti analóg óra. Hasonlóan jellegzetes az áttervezett, választókar-nélküli középkonzol, valamint az új multifunkciós kormánykerék, DIRECT SELECT választókarral és az automata váltóbillentyűivel.

Mercedes-Benz E-osztályKorlátlanul variálható felszerelés

Mint eddig, attraktív design-csomagok értékelik fel kívül-belül az autót. Az alapkivitel mellett rendelkezésre áll az ELEGANCE és az AVANTGARDE változat is – az utóbbi különösen sportossá teszi a limuzint és a T-modellt.
Ezen túlmenően, olyan lehetőségeket kínál az egyéni igények teljesítésére az új E-osztály, amelyek egyedülállók a kategóriában: a választott felszereltségi változattól függetlenül mindig rendelkezésre áll az összes lehetőség, így páratlanul individuális autó állítható össze. Lehet például kívül klasszikus, de az utasterében nagyon modern kisugárzású E-osztály limuzint vagy T-modellt rendelni.

Intelligent Drive, új asszisztencia-rendszerekkel

Amit a PRE-SAFE® elkezdett és a DISTRONIC PLUS folytatott, most az autózás egy egészen új dimenziójában teljesedik ki: összeolvad a komfort és a biztonság. Ennek a neve a Mercedes-Benznél „Intelligent Drive“. Az új E-osztályban mutatkozik be a jövendőbeli S-osztály számos új, vagy tökéletesített rendszere, hogy kényelmesebbé és veszélytelenebbé tegye a közlekedést. Az alapot a legmodernebb érzékelők és algoritmusok adják. Nagy lépést tesz előre a Mercedes-Benz a Kettős multifunkciós kamera bevezetésével. Akárcsak az eddigi, egyedüli multifunkciós kamera (Mono Multi-Purpose Camera), ez is a szélvédő mögött, a visszapillantó tükörnél helyezkedik el, de ez két „szemével” 45 fokos szögben, térben „látja” az autó előtti 50 méteres területet. Teljes hatótávja 500 méter, az általa szolgáltatott adatokat különböző rendszerek használják fel.

A térbeli optikai információkat intelligens algoritmusok értékelik ki, így nagy látótérben ismerhetők fel előttünk haladó, szembe jövő vagy keresztező járművek, illetve gyalogosok, különféle közlekedési jelzések és burkolati jelek, és ezeket térben, illetve a mozgásuk szerint lehet elhelyezni.

Mercedes-Benz E-osztályA Kettős multifunkciós kamerával (Stereo Multi-Purpose Camera) egyidejűleg vezeti be a Mercedes-Benz a többfokozatú radaros érzékelés tökéletesített változatát. Mind a limuzinban, mind a T-modellben széria a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST ütközés megelőző figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel. Ez jelentősen csökkenti az utoléréses baleset rizikóját. Szintén alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST, amely kibővített tartományban ismeri fel a fáradságot, illetve méri az előző pihenő óta eltelt időt. érzékenységi fokozata beállítható.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autókereskedés, autószalon, felsőkategória, hírek, mercedes, tesztek
 
A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály Genfben bemutatkozik a zéró-emissziós e-NV200 sorozatgyártású változata Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11791 - 11800