Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11821 - 11830
Új PureTech motorok a Citroëntő

Új PureTech motorok a Citroëntő

2012. december 11.
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése terén 2020-ig komoly feladatok állnak az autós szakma előtt is. E feladatok új technológiák alkalmazását teszik szükségessé, amelyek közül kiemelkedik a motorok fejlesztése.
Részletek
CitroënEgy új motorgeneráció bemutatkozása alkalmat kínál számos, mindenki számára előnyös fejlesztés bevezetésére, melyek célja elsősorban a környezetvédelem, a vezetési kényelem és a racionális üzemeltetési költségek megtartása. A Citroën motorpalettáját bővítő új PureTech benzinmotor-család érkezése újabb bizonyíték arra, hogy a „Créative Technologie” nem csupán szlogen a márka részéről, hanem valóban meghatározza a Citroën szellemiségét.

A legújabb technológiák felhasználásával, a franciaországi Trémery-ben készülő motorcsalád az előző generációval összevetve hasonló vagy nagyobb teljesítményt kínál, és mindez jelentős, 25 %-os csökkenést mutató üzemanyag-fogyasztással és üvegházhatású gázkibocsátással társul. Az új motorcsalád tagjai több Citroën modellhez (C3-hoz, DS3-hoz és C-Elysée-hez) elérhetőek, természetesen Magyarországon is. Az új PureTech motorgeneráció tervezése során a megszokotthoz képest gyökeresen eltérő műszaki követelményeknek kellett megfelelni. A projektnek – a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyagfogyasztás jelentős csökkentésére vonatkozó célkitűzésen kívül – az autó tömegének csökkenését, s ezzel együtt dinamikájának növelését is biztosítania kellett. Végül, de nem utolsósorban az 50 kW/literes fajlagos teljesítmény szabta meg a fejlesztési lehetőségeket.

Több különböző hengerűrtartalmú motort fejlesztettünk ki, amelyek közül ma kettő szerepel a kínálatban: az 1 literes és az 1,2 literes változatot, 68 és 82 LE CEE (50–60 kW) közötti teljesítménnyel. Az új motorcsalád vegyes ciklusban mért fogyasztása – a modellektől és a gumiabroncsok típusától függően – 4,3–4,6 l/100 km tartományban mozog, ami 99–107 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Az előző generációs motorokkal összehasonlítva 25 %-os csökkenést sikerült elérni ezeknél az értékeknél.

CitroënAz elvárásoknak tökéletesen megfelelő teljesítmény

A PureTech motornak két változata érhető el:

PureTech VTi 68: 1,6 literrel alacsonyabb fogyasztás 100 km-en

A C3 modellhez kínált VTi 68 változat hengerűrtartalma 999 cm3. A motor 6000-es percenkénti fordulatszámon leadott 50 kW maximális teljesítménye, az általa leváltott 1,1 literes hengerűrtartalmú motorhoz képest 6 kW (10 LE) növekedést jelent. Minden területen jelentős fejlődést sikerült elérni: 8 km/h-val nagyobb a motor végsebessége, 2,3 másodperccel jobb a 0–100 km/h-ra való gyorsulása, a vegyes ciklusban mért 4,3 l/100 km-es, alacsonyabb fogyasztása 1,6 l/100 km megtakarítást jelent, ami -27 %-nak felel meg. Ezen kívül 38 grammal csökkent a motor CO2-kibocsátása, és ezzel elérte a 99 g/kmes szintet.

PureTech VTi 82: gazdaságosság és magas színvonalú szolgáltatások A C3 és DS3 modellekhez megrendelhető VTi 82 motor hengerűrtartalma 1199 cm3. A motor 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 60 kW maximális teljesítményét, ami az általa leváltott 1,4 literes motorral összehasonlítva 6 kW (9 LE) növekedést jelent. Ennél a motortípusnál szintén jelentős fejlődés tapasztalható: 11 km/h-val nagyobb a végsebessége, 1,9 másodperccel csökkent a 0–100 km/h-ra való gyorsulási ideje, és 1,5 literrel alacsonyabb a 100 kilométerenkénti fogyasztása (-25 % az előző generációhoz képest), ami a 4,5 l/100 km-es szint elérését jelenti. 35 grammal csökkent a motor CO2-kibocsátása, elérve ezzel a 104 g/km-es szintet.

Az új C-Elysée modellhez már egy ugyanekkora hengerűrtartalmú, másik motorváltozat (VTi 72) is megrendelhető.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, citroen, gyár, hírek, tesztek, zöld
 
A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése Új PureTech motorok a Citroëntő Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Megvannak a Kecskeméten megrendezett Szakma Kiváló Tanulója Verseny győztesei Megvannak a Kecskeméten megrendezett Szakma Kiváló Tanulója Verseny győztesei
 
Nem is olyan kicsi ez a kisautó - Megérkezett az új Renault Clio

Nem is olyan kicsi ez a kisautó - Megérkezett az új Renault Clio

2012. december 11.
Már sokan nagyon várták, hogy megérkezzen az új Renault Clio, Laurent van den Acker formatervező gyermeke, akit a Mazdától csábítottak át.
Részletek
Renault ClioTöbben attól féltek, hogy az új vonalak nem lesznek elég Renault-sak, és nekik részben igazuk is lett. Bár első ránézésre felismerhető, hogy melyik márkához tartozik a kocsi, de az élesebb szeműek látni vélnek némi olaszos és japános utánérzést is. Ez persze nem von le a kasztni értékéből, ami igazán sportosra, sőt szexisre sikerült. 4,06 méter hosszával pedig egyáltalán nem mondható kicsinek ez a kisautó.

A kinézete teljesen személyre szabható: választhatunk színes belső teret, dekorbetéteket a kormányra, a szellőzőkre, a sebességváltó köré és az ajtóra. Továbbá rendelhetünk színes könnyűfém felniket, színes díszcsíkokat a hűtőrács fölé, oldalvédő elemekre és a csomagtérajtóra. Még tetőmatricából is háromféle van.

Az is vonzóvá teszi a modellt, hogy az aktív és a passzív biztonsági rendszerek minden felszereltségi szinten egyformák, így egy alacsonyobb kategória vásárlása esetén is biztonságban tudhatjuk családunkat és magunkat. Ráadásként a nappali menetfény is benne van az összes modellben, mint ahogy a Bass Reflex rendszer, a Tempomat és a színezett üvegek, hogy csak néhányat említsünk. A középső felszereltségi szinttől pedig széria tartozék a MEDIA NAV navigációs rendszer.

Az ECO mód az 1,2 literes változattól fölfelé érhető el. Bár a használata során elvész a nyomaték egy része, 10%-ot spórol nekünk az üzemanyagon. A vegyes fogyasztás 3,6 és 5,5 liter közé esik, míg a CO2-kibocsátás 93-127 g/km.

A háromféle felszereltséggel (Authentique, Expression, Dynamique) és négy különböző motorral rendelhető (benzinesek: 1.2 16V, 75 LE és 0.9 Tce, 90 LE, dízelek: 1.5 dCi 75 LE és 90 LE). Az új Renault Clio alapára 2 990 000 forint.

Renault ClioTovábbi információkkal kapcsolatban várjuk a Duna Autó Zrt. Renault Márkakereskedésében, óbudán, a Zay utca 24-ben.
Kulcsszavak: autó, autókereskedés, autószalon, gazdaság, gyár, hírek, renault
 
Nem is olyan kicsi ez a kisautó - Megérkezett az új Renault Clio Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Nem is olyan kicsi ez a kisautó - Megérkezett az új Renault Clio Akár Magyarországon is gyárat hozhat létre a Tesla A Genfi Autószalonon az Alfa Romeo sztárja A Genfi Autószalonon az Alfa Romeo sztárja A Franciák kapkodtak a Nissanokért januárban A Franciák kapkodtak a Nissanokért januárban Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line
 
Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket

Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket

2012. december 11.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete felmérést készített az „értünk hozzá” kampányban résztvevő importőrök márkaszervizeinek vezetőivel.
Részletek
Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeketA kutatásból kiderült, hogy az elmúlt időszakban a korosodó gépjárműállomány miatt csökkenő forgalmon egyre szélesedő szolgáltatásokkal, illetve az idősebb autókra is kiterjedő rendkívül kedvező ajánlatokkal igyekeznek javítani.

A márkaszervizek vezetőinek tapasztalatai azt mutatják, hogy a személygépkocsik esetében egyes márkakereskedéseknél akár 20-30 százalékkal is romlott az utóbbi időben a szervizek forgalma – derült ki abból a felmérésből, amit az MGE készített el az „értünk hozzá” kampányban résztvevő 16 márka országos szervizhálózataiban. A megkérdezettek elmondása alapján a visszaesésnek több oka is van, azonban a legfőbb indoknak az újautó értékesítések csökkenését jelölték meg. A magánszemélyek kis arányban döntenek napjainkban új gépjármű vásárlása mellett, jellemzően a céges ügyfelek azok, akik nulla kilométeres kocsikat vesznek. A kutatás arra is rámutatott, hogy hazánkban az autókat átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe, ebből egyenesen következik, hogy a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét a céges javítások töltik ki. A válaszadók egyik fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.

A piaci tendenciák alapján a garancia elmúltával legtöbben az illegális szektor irányába fordulnak. A fő vonzerőt az jelenti, hogy ők nagyrészt számlamentesen végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áFA.

Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeketA gépkocsik tulajdonosai így rövidtávon nyerhetnek, azonban meghibásodás vagy akár baleset esetén, számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott, javított volt és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra. Személyi sérüléses baleset okozásánál ennek súlyos jogi következményei lehetnek. A magas áFA okozta problémát MGE és ANK kezdeményezése nyomán a kormány is felismerte, és egy 2013. január 1-től hatályos új törvényt is elfogadott, amelyben a céges gépkocsik javítása esetében az áFA 50 százalékát visszaigényelhetővé teszi. Ezáltal megtörtént az első jelentős lépés az autójavító ágazat „kifehérítése” érdekében, csökkent a hivatalos márkaszervizek és más legális javítók versenyképességi hátránya.

Az elvándorlással az importőrök is tisztában vannak, így egyre többen kínálnak kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat. A különböző márkáknál néhány éve bevezetett akciók sikere megkérdőjelezhetetlen, mivel ezen ajánlatoknak köszönhetően sokan tértek vissza a márkaszervizekhez. Az akciós csomagajánlatok egyébként is népszerűek, a leginkább keresettnek a téli és tavaszi felkészítés, valamint a világítóberendezések ellenőrzése számít. A felmérésből az is kiderült, hogy az ügyfelek az alapszolgáltatások közül a legnagyobb számban a kötelező szervizek, vagy garanciális javítások alkalmával fordulnak márkaszervizhez, de a CASCO-s esetek kapcsán is szívesen viszik autóikat hivatalos szerelőhöz. Megfigyelhető, hogy az autósok akkor is a márkaszerviz segítségét kérik, ha a gépkocsin olyan probléma jön elő, amit az illegális műhelyekben nem tudtak megoldani, magyarán komoly szaktudást, vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség. Ezt egy korábbi ADAC felmérés nemzetközi szinten is megerősítette.

Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeketA kedvező ajánlatok mellett a márkakereskedések esetében egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatások szerepe, az ügyfeleket több olyan lehetőség várja a szalonokban, melyek megkönnyítik a javítási időszakot vagy a várakozást, illetve teljessé, igényessé teszik a szerelési folyamatot (pl. hozom-viszem szolgáltatás, csereautó biztosítása, ingyenes WIFI a szalonban, ingyenes állapotfelmérés, ingyenes mosás, stb.).

A felmérésből egyértelműen látható, hogy a márkaszervizek jelenleg nehezebb helyzetben vannak a korábbi évekhez viszonyítva, azonban rugalmasan igyekeznek megoldást találni a problémáikra. A kedvező ajánlatok, a szélesedő szolgáltatások mind-mind ügyfélelégedettség növelő hatásúak, aminek a következményei kézzel foghatóak: kedvező feltételek mellett a vásárlók is inkább a megbízható, számlát, ezzel garanciát adó javítási lehetőségeket választják.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, hírek, szerviz
 
Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket A Hyundai Motor új járműteszt-központot létesít a Nürburgringnél Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket Történelmet ír a BMW i8 Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket Újra csökkennek az üzemanyagárak Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket Emelkedett a használtautó értékesítés a második negyedévben
 
A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben

A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben

2012. december 11.
Kínában csaknem 1,8 millió új autó talált gazdára novemberben, az eladások 8,2 százalékkal nőttek éves szinten - jelentette az iparági szövetség hétfőn.
Részletek
A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberbenKínában csaknem 1,8 millió új autó talált gazdára novemberben, az eladások 8,2 százalékkal nőttek éves szinten - jelentette az iparági szövetség hétfőn.

Októberben 5,3 százalékkal adtak el több gépkocsit, mint egy évvel korábban, míg szeptemberben 1,8 százalékos volt a visszaesés a 2011. szeptemberi adatokhoz képest. Ezt a japán autók iránti kereslet csökkenésével magyarázták.

A kínai-japán területi vita miatti kínai tiltakozáshullám részeként korábban japán autókat rongáltak meg Kína-szerte, s bojkottálták vásárlásukat. Novemberben több mint 36 százalékkal esett vissza a japán márkák eladása, októberben 59,4 százalékkal, szeptemberben pedig csaknem 41 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítésük az előző év azonos időszakához képest.

A kínai autógyártók szövetségének statisztikája szerint az év első 11 hónapjában 17 millió 500 ezer autó kelt el, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg éves bázison.

A szakemberek úgy vélik, a gyártás és az eladások száma 19 millió felett lesz, de 20 millió alatt marad az idén. 2011-ben 18 millió 510 ezer autó kelt el a belföldi piacon.

A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben.
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, gazdaság, gyár, hírek, kína
 
A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben Spanyol kitüntetés Dr. Martin Winterkorn-nak A kínaiak 1,8 millió új autót vettek novemberben A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik
 
A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást

A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást

2012. december 11.
A Ford olyan szénszálas motorháztető prototípusát mutatta be, ami csökkenti az autók tömegét, és ezzel együtt üzemanyag-fogyasztásukat is: a Ford Focus szénszálas kísérleti motorházteteje több mint 50 százalékkal könnyebb az acélból készült változatnál, s az új – egyéb részegységek készítéséhez is felhasználható – gyártási eljárás az alkatrész ...
Részletek
FordA Ford Európai Kutatási Központja mellett a Dow Automobile Systems is részt vesz a Hightech.NRW nevű kutatási projektben, amelynek célja a modern anyagok felhasználási lehetőségeinek kutatása, fejlesztése és a gyártási eljárások kidolgozása.

A Ford bemutatta a szénszálas motorháztető prototípusát, ami mérsékelheti a Ford járműveinek fogyasztását. A motorháztető-prototípus több mint 50 százalékkal könnyebb az acélból készült változatnál. A Ford Európai Kutatási Központ mérnökeinek bevonásával jelenleg is folyó projekt során kidolgozott gyártási folyamatnak köszönhetően egy-egy szénszálas erősítésű motorháztető elég rövid időn belül készül el ahhoz, hogy a technológia a gyártósoron is alkalmazható legyen – ami fontos lépés a kis tömegű anyagok további alkalmazási lehetőségeinek irányában.

“Nem titok, hogy egy autó tömegének lefaragása az egyik legfontosabb tényező a fogyasztás csökkentése érdekében, ám mindeddig nem volt lehetséges a szénszálas autóipari részegységek gyors és költséghatékony gyártása.” - fogalmaz Inga Wehmeyer, a Ford Európai Kutatási Központ modern anyagokra és munkafolyamatokra szakosodott kutatómérnöke. “A Hightech.NRW projekt szakértő partnereivel együttműködve a Ford azon dolgozik, hogy megoldást találjon a szénszálas komponensek gazdaságos előállítására.”

Ford Európai Kutatási Központja mellett a Dow Automobile Systems is részt vesz a Hightech.NRW nevű kutatási projektben, amelynek célja a modern anyagok felhasználásának kutatása, fejlesztése és a gyártási eljárások kidolgozása: az együttműködést ez év elején jelentette be a két vállalat. A Dow Automotive Systems és a Ford elsődleges célja, hogy megfelelően gazdaságos megoldást találjon a szénszálak autóipari méretekben történő előállítására, valamint hogy kidolgozza a tömeggyártás módszereit; e két cél elérése alapvető fontosságú a Ford jövőbeli elektromos és plug-in modellkínálatának bővítéséhez. A szénszál szilárdság-tömeg aránya kiváló. Ez az anyag ötször erősebb és kétszer merevebb, mint az acél, miközben a tömege mindössze harmadannyi. A szénszálhoz hasonló modern anyagok kulcsszerepet játszanak a Ford azon tervében, hogy az évtizeden végéig akár 340 kilogrammal csökkentse autóinak tömegét.

Ford“Az autók energia-felhasználását kétféle módon mérsékelhetjük: elérhetjük, hogy az autó még hatékonyabban alakítsa át az üzemanyag energiáját mozgási energiává, illetve csökkenthetjük a hajtáslánc terhelését.” – mutat rá Paul Mascarenas, a Ford kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. “Az energiahatékonyság problémáját a Ford a kisebb méretű EcoBoost motorok és az elektromos hajtás bevezetésével kezeli, a terhelés mérséklésére pedig az aerodinamika tökéletesítése és a tömegcsökkentés a válaszunk.”

A Hightech.NRW kutatási projektben a Ford az Aacheni Egyetem autómérnöki karának szakértőivel, valamint a Henkel, az Evonik, az IKV (Műanyag-Feldolgozási Intézet), a Composite Impulse és a Toho Tenax vállalatokkal működik együtt. A németországi észak-Rajna-Vesztfália tartomány által útjára indított projekt 2010-ben kezdődött, s annak ellenére, hogy csak 2013 szeptemberében ér véget, máris számos fontos téren ért el előrelépést:

•A szénszálas karosszériaelemek költséghatékony, a jelenlegi autógyártási folyamatban is alkalmazható gyártási eljárásának fejlesztése
•Az egyes komponensek gyártási idejének jelentős csökkentése
•A jelenleg érvényes szabványok eléréséhez szükséges megmunkálási folyamatok csökkentése
•A fényezhetőség feltételeinek megteremtése
•Az 50 százalékos tömegcsökkentési cél elérése

A kifinomult résimpregnációs gyártási eljárás lényege, hogy az előformázott szénszálas szövetre kerül a műgyanta alapú műanyag; ez a gyors, stabil és könnyen alkalmazható eljárás kiváló minőségű végterméket biztosít. A CFRP (szénszállal megerősített műanyag) alkatrészek, például a Ford Focus motorháztetejének kezdeti tesztjei azt mutatják, hogy az elemek megfelelnek a Ford szilársági, ütésállósági és törésbiztonsági szabványainak. A motorháztető a gyalogosvédelmi tesztek fejsérülési vizsgálatain is jól szerepelt, ami az elem innovatív szendvicsszerkezetének köszönhető: a CFRP két rétege közti rést egy különleges hab tölti ki.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, autópiac, ford, hírek, tesztek
 
A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Miért kerül halálos veszélybe a gyalogos az úton? Mert telefonál, SMS-ezik vagy épp videót néz – a Ford felmérése szerint Miért kerül halálos veszélybe a gyalogos az úton? Mert telefonál, SMS-ezik vagy épp videót néz – a Ford felmérése szerint A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A PSA Peugeot Citroen három innovációs díjat nyert a Hybrid Air technológiával A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Leleplezték az új Ford Focust
 
Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre

Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre

2012. december 11.
Takarékos üzemelésű városi buszt konstruált a Kravtex- Kühne csoport, amelynek futómű-rendszerét közösen fejlesztette ki a Rábával.
Részletek
Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésreAz új autóbusz 2013 januárjában mutatkozik be Budapesten - közölte Stemler József, a Kravtex kereskedelmi igazgatója az MTI-vel hétfőn.

A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City a megszokotthoz képest kisebb, 19,5 collos átmérőjű kerekeken fut. Tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és ugyanennyivel alacsonyabb mennyiségű károsanyagot bocsát ki a hasonló felhasználású konkurens gyártmányoknál - ismertette a szakember. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.

A cégcsoport az újdonsággal alternatívát kínál a budapesti használtbusz beszerzéseknek. Ezt új termékének vételára teszi lehetővé, amely a jelenleg elérhető konkurens új gyártású buszok és a használtan érkező járművek között helyezkedik el.

A Credo Econell City elődjének számító buszok az elmúlt években több vidéki nagyvárosban, köztük Győrben és Szombathelyen, Tatabányán és Szolnokon kedvező üzemeltetési eredmények mellett közlekednek. Az új konstrukció négy éve tartó fejlesztési folyamat utolsó darabja a Kravtexnél.
Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre .
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, busz, gazdaság, gyár, hírek
 
Már 14 benzines, dízel és hibrid modellváltozatban rendelhető a Ford Mondeo Már 14 benzines, dízel és hibrid modellváltozatban rendelhető a Ford Mondeo A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort Rába futóművel érkezik az új magyar busz budapesti tesztelésre Növekednek a díjak az idei kgfb kampányban Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW
 
A Nissan folytatja európai növekedését

A Nissan folytatja európai növekedését

2012. december 11.
A Nissan ma tartósan növekvő európai értékesítési eredményekről számolt be, amelynek az alapját a Nissan néhány jelentős európai piacán az év eddig eltelt időszakában tapasztalt jó értékesítés teremtette meg.
Részletek
Nissan QashqaiA Nissan képes volt az idei naptári év eddigi időszakában a tavalyi év hasonló időszakában elért piaci részesedését megőrizni, ami 2012. november végén 3,7% volt. Az utolsó hónap eladási darabszáma 48.581 autó volt. Az Egyesült Királyságban és Oroszországban, ahol a Nissan jelentős gyártási kapacitással rendelkezik, az első 11 hónapban 15,7%-kal, illetve 5%-kal növekedett az eladás. Annak ellenére, hogy Európában folytatódott a gazdaság stagnálása és a fogyasztók mérsékelték költésüket, a közép-kelet-európai régióban az év ezen időszakában szintén növekedést sikerült elkönyvelni.    

Továbbra is jól teljesítettek a Nissan zászlóshajó-modelljei, a Juke és az X-Trail, melyekből az elmúlt év azonos időszakával összehasonlítva 5,2%-kal, illetve 5,6%-kal több fogyott. A jó teljesítmény elérését segítette az is, hogy az olyan piacokon, mint Oroszország és az Egyesült Királyság, az év eddigi időszakában 2011-gyel összehasonlítva nőtt a Nissan Qashqai értékesítési volumene. Ezzel egyidőben a Nissan NV200 és NV400 kishaszonjárműveinek értékesítése 21,5%-kal nőtt a 2011-es pénzügyi év azonos időszakával összehasonlítva.

Guillaume Cartier, a Nissan európai értékesítésért felel így nyilatkozott: „A Nissan növekedése a crossover és terepjáró kategóriákban erőteljes jelenlétet biztosított számunkra az európai piacon. Az olyan modellek sikere, mint a Juke és a Qashqai kiemeli a merész designt és az innovatív technológiákat felvonultató autókkal kapcsolatos befektetéseink fontosságát."

Nissan X-Trail"Bízunk benne, hogy az ezután következő megfelelő innovációkkal és termékekkel elérhetjük a piaci növekedést és megszilárdíthatjuk a piac bizalmát, amire ezekben a nehéz időkben az iparnak valóban szüksége van. Reálisan gondolkodunk a ránk váró kihívásokkal kapcsolatban, de bízunk benne, hogy képesek leszünk jól navigálni a gazdasági viharban."
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, gazdaság, gyár, hírek, nissan, suv, terepjáró
 
A Nissan folytatja európai növekedését Sikeres első félévet zárt a Kia szlovákiai gyára A Nissan folytatja európai növekedését Az elektromos autók ténylegesen környezetkímélők A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Nissan folytatja európai növekedését Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben A Nissan folytatja európai növekedését Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt
 
Rekordot döntött az Audi

Rekordot döntött az Audi

2012. december 11.
Már novemberben megdöntötte a tavalyi értékesítési rekordot az Audi.
Részletek
Audi Q3Már novemberben megdöntötte a tavalyi értékesítési rekordot az Audi, a vállalat az év első tizenegy hónapjában 1,34 millió gépkocsit értékesített, 30 ezerrel többet, mint 2011 egészében - közölte hétfőn a német autógyár.

A vállalat az idén 1,4 millió autót akar értékesíteni világszerte. Novemberben 10,9 százalékkal, a január-novemberi periódusban pedig 12,7 százalékkal nőttek az eladások a múlt év hasonló időszakához képest.

A vállalatnak változatlanul az unión kívüli piacok adnak lendületet, Oroszországban 63 százalékkal, Kínában 26 százalékkal, az Egyesült államokban pedig 24,4 százalékkal futottak fel az eladások. Ugyanakkor Európában 1,9 százalékkal és magában Németországban 4,3 százalékkal kevesebb autót szállítottak ki.

Az értékesítés motorjai novemberben az A3 típus és az utcai terepjárók (SUV) voltak.
Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, autópiac, gazdaság, gyár, hírek
 
Rekordot döntött az Audi Csökkent a román autógyártás és -export az első kilenc hónapban A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra Rekordot döntött az Audi A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének Rekordot döntött az Audi A Nissan mérföldkőhöz érkezett az önjáró autók kifejlesztésében Rekordot döntött az Audi Emelkedett az üzemanyagok ára
 
Újra csökkennek az üzemanyagárak

Újra csökkennek az üzemanyagárak

2012. december 11.
Két forinttal csökken a benzin ára, 6 forinttal a gázolajé szerdán.
Részletek
MOLKét forinttal csökken a benzin ára, 6 forinttal a gázolajé szerdán - értesült a holtankoljak.hu. így a benzin országos átlagos ára megközelíti a 400 forintot, a gázolajé 416 forint körül alakul.

Bioetanlolt (E85) várhatóan 358 forintos, autógázt (LPG) 250 forintos literenkénti átlagos áron vehetünk a hét közepétől.

Noha a múlt héten gyengült a forint, a késztermékek tőzsdei jegyzésára is csökkent, ezzel magyarázható az e heti árcsökkenés.

A múlt héten 3 forinttal csökkent a benzin ára, 4 forinttal a gázolajé.
A töltőállomások árai között továbbra is akár 30 forintos árkülönbséggel is találkozhatunk.
Kulcsszavak: gazdaság, hírek, ipar, üzemanyag
 
A BMW Group sorozatban ötödszörre szárnyalta túl éves értékesítési rekordját A BMW Group sorozatban ötödszörre szárnyalta túl éves értékesítési rekordját Újra csökkennek az üzemanyagárak Csődbe ment az elektromos autókat értékesítő és működtető izraeli vállalkozás Újra csökkennek az üzemanyagárak Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks Újra csökkennek az üzemanyagárak Az Apple a Tesla felvásárlására készül? Újra csökkennek az üzemanyagárak Elérte a kétezres rendelésszámot a Boeing 737 MAX
 
Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban

Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban

2012. december 10.
Az Opel befejezi az autógyártást a németországi Bochumban, a gyártást 2016-ban állítják le, de az üzemet nem számolják fel - jelentette be hétfőn a német társaság igazgatótanácsának alelnöke.
Részletek
Opel ZafiraThomas Sedran a gyárban tartott állománygyűlésen közölte: a Zafira modell gyártásának befejezése után nem készül több autó a ruhr-vidéki üzemben. Ugyanakkor alkatrészeket várhatóan gyártanak majd, és megmarad a logisztikai központ is. A döntés oka az európai autópiac visszaesése és a kihasználatlan kapacitások magas szintje.

Az ötven éve működő üzemben háromezren dolgoznak, a logisztikai központban pedig további 430-an. Az egyelőre nem ismert, hogy hányan veszíthetik el a munkájukat. Az évek óta veszteséges Opel négy üzemet működtet Németországban. A bochumi gyár viszonylag magas költséggel termel és már hosszú ideje napirenden van a leállítása.

ágazati becslések szerint az Opel az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. A társaság előrejelzése szerint az év egészében nagyjából 1,4 milliárd euró működési veszteséget kénytelen elkönyvelni, a nullszaldót pedig legkorábban az évtized közepére érhetik el. Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy Európára korlátozza a márkát a tulajdonos, az amerikai General Motors (GM), mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret. Az európai piac azonban gyenge, ráadásul az Opel piaci részesedése is csökken.

Megtámadta a GM-et Rainer Brüderle, a kisebbik kormánypárt, az FDP parlamenti frakciójának vezetője, korábbi gazdasági miniszter is. Szerinte a GM diszkriminálta az Opelt Kínában és Latin-Amerikában, és "példával szolgált arra, hogy a multinacionális vállalatoknak hogyan nem lenne szabad bánniuk az együttműködő cégekkel Németországban".

Opel ZafiraA GM európai érdekeltségénél - amelyez az Opel és a Vauxhall mellett még a Chevrolet márka tartozik - a január-szeptemberi időszakban az értékesített kocsik száma 818 ezer volt, ami 13 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A gyártott kocsik száma az egy ével korábbi 940 ezerről 718 ezerre csökkent.
Kulcsszavak: autó, autógyár, autóipar, gazdaság, hírek, ipar, járműipar, opel, tesztek
 
Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Megújul a SEAT márkakereskedések arculata Megújul a SEAT márkakereskedések arculata Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Állami hitelgaranciával támogatnák az első autó megvásárlását Romániában Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11821 - 11830