Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11851 - 11860
Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép

Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép

2012. december 07.
Elindult a Wizz Air első tel avivi járata, amely a jövőben rendszeresen szállítja az utasokat – jelentette be a Wizz Air a tel-avivi Ben Gurion repülőtéren rendezett sajtótájékoztatón csütörtökön.
Részletek
Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gépA Tel-Avivból Budapestre tartó első gépen divatbemutatót tartottak az utasoknak. A járat egyelőre heti négy alkalommal - hétfőn, kedden, csütörtökön és szombaton - közlekedik, de nyáron már napi rendszerességgel vehetik igénybe az utasok a diszkont légitársaság járatait. Daniel de Carvalho, a Wizz Air kommunikációs igazgatója kifejtette: azért döntöttek az első járat megünneplésénél a divatbemutató mellett, mert mind Tel-Avivra, mind a Wizz Airre a fiatalos, friss és újat kezdeményező imázs a jellemző, és ezeket a tulajdonságokat egy divatbemutató kiválóan tükrözi.

Abrán György, a Wizz Air kereskedelmi igazgatója a tel-avivi sajtótájékoztatón elmondta, hogy Tel-Avivot fontos célállomásnak tekintik. Elsőként Budapestről indítják a városba járataikat, de a későbbiekben a többi európai bázisállomásukról is utasforgalmat terveznek ebbe a városba. Abrán György úgy véli, hogy a tel-avivi járat hosszú távon nyereséges lesz, a járatnyitás időszakában befektetett pénzek idővel megtérülnek. Több utascsoportot céloztak meg: az izraeli magyarokat, a zsidó államba látogató magyar, és a Magyarországra utazó izraeli turistákat.

Abrán György elmondta, hogy "a magyar zsargonban rögződött a fapados kifejezés, bár a gépeken bőrülések vannak. Viszont a diszkont légitársaság jellemzői szerint az utasok igényeik szerint a jegyár felett vehetik meg a különböző szolgáltatásokat".

A tel-avivi Wizz Air járat indulását Izrael nevében üdvözölte a helyi turisztikai minisztérium igazgatója, és a rendezvényen részt vett Szentgyörgyi Zoltán tel-avivi magyar nagykövet is. A Wizz Air november 19-én kapta meg a magyar és izraeli hatóságok hivatalos jóváhagyását a Budapest és a Tel-Avivi Ben Gurion Nemzetközi Repülőtér közti útvonal üzemeltetésére. Az útvonalengedélyeket korábban a Malév használta, és ismételt kiosztásuk azután vált lehetővé, hogy a nemzeti légitársaság az idén februárban csődöt jelentett.
Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép .
Kulcsszavak: budapest airport, hírek, légiközlekedés, wizz air
 
Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t
 
Teherautó egy családi autó fogyasztásával?

Teherautó egy családi autó fogyasztásával?

2012. december 07.
A Ford 1 tonnás haszongépjárműve annyit fogyaszt, mint egy családi autó.
Részletek
FordAz ’év Haszongépjárműve’ címet is megszerző Ford Transit Custom ECOnetic verzióa üzemanyag-fogyasztásának legalacsonyabb értéke 6,0 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 159 g/km - ez nem csupán messze a kategória legjobb értéke, de hasonló egy dízelmotoros családi autó adataihoz. A rendkívül alacsony CO2-kibocsátás az autó fogyasztásák akár 15%-al mérséklő Gyorsítás Vezérlésnek, valamint a széria Auto-Start-Stop rendszernek és a kapcsolható 110 km/órás sebességkorlátozónak köszönhető.

A Ford bemutatta A vadonatúj, az ’év Haszongépjárműve’ díjat is elnyerő Ford Transit Custom ECOnetic verzióját: az ultra-takarékos, 1 tonnás haszonjármű olyan keveset fogyaszt, mint egy családi autó. A Transit Custom ECOnetic kategóriaelső üzemanyag-fogyasztásának legalacsonyabb értéke 6,0 l/100 km* (ami 8 százalékkal alacsonyabb elődjénél), CO2-kibocsátása pedig 159 g/km. Az új modell így hasonló értékekkel büszkélkedhet, mint egy családi autó, például a népszerű Ford S-MAX.

“A Transit Custom fogyasztása már eleve alacsony, ám az új ECOnetic változat még magasabbra helyezi a lécet e téren, adataival a családi autók fogyasztási értékeit idézve.” - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A Transit ECOnetic modern fogyasztáscsökkentő technológiái révén minimumra csökkenthetők az üzleti költségek, és mérsékelhető a vállalkozás környezetvédelmi lábnyoma.”

A nemrégiben a “2013-as év Haszonjárműve” címet elnyert, vadonatúj Transit Custom ECOnetic változatában számos CO2-kibocsátást csökkentő új technológia található az alapfelszereltség részeként. Ilyen például a Gyorsítás Vezérlés; ez az innovatív megoldás elfogadható szinten tartja a teljes terhelésű jármű gyorsulását, és jelentős mennyiségű üzemanyagot takarít meg az üresen vagy részterheléssel megtett fuvarok során. A közúti tesztek bebizonyították, hogy a Gyorsítás Vezérlés 4-15 százalékkal csökkenti a valós üzemanyag-fogyasztást, emellett pedig mérsékli a fékek, a gumiabroncsok és más alkatrészek elhasználódását.

FordA Ford 2,2 literes Duratorq dízelmotorjával szerelt ECOnetic modell alapfelszereltségének része az Auto-Start-Stop rendszer, amely városi forgalomban akár 10 százalékkal is csökkenti a jármű fogyasztását és a CO2-kibocsátását. A fogyasztást mérséklő további megoldások közt szerepel a kapcsolható, 110 km/órás sebességhatároló, a különleges motorhangolás, a motor gyorsabb bemelegedését biztosító hűtőrendszer-szelep, a 6 százalékkal hosszabb végáttétel, az alacsony gördülési ellenállású abroncsok és az áramvonalas dísztárcsák. A vásárlók opcióként fix beállítású, 90, 100 és 112 km/órás sebességhatárolót is rendelhetnek az autóhoz, amelyekkel saját elvárásaikhoz igazíthatják a jármű működését.

A vadonatúj Transit Custom ECOnetic megrendelhető rövid és hosszú tengelytávolsággal, és háromféle megengedett össztömeggel; mindegyik modellváltozat a stílus, a vezetési élmény és a kategóriaelső praktikum páratlan variációját kínálja, vagyis ugyanazokat az értékeket, mint a Transit Custom család többi modellje. Az ECOnetic változat már most megrendelhető, s a kiszállítások 2013 elején kezdődnek.
Kulcsszavak: ford, hírek, teherautó, zöld
 
A Ford bejelentette a Ford Autonomous Vehicles vállalat megalapítását A Ford bejelentette a Ford Autonomous Vehicles vállalat megalapítását Teherautó egy családi autó fogyasztásával? A Volkswagen „villamosítja” Európa legsikeresebb autóját Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Teherautó egy családi autó fogyasztásával? Átadja a Stafétát a Ford vezér Új márkakereskedéssel bővült a Ford Új márkakereskedéssel bővült a Ford
 
Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán

Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán

2012. december 06.
A ˝2012. évi TopGear Díjak˝ zsűrije kiemelt elismerésben részesítette a Fiat új városi 4x4-es modelljét rugózási komfortja, utaskényelme és terepképességei miatt.
Részletek
Fiat PandaAz új Fiat Panda 4x4 megkapta az első jelentős nemzetközi elismerését: a modellt a TopGear Awards 2012 döntőbizottsága megválasztotta az év Szabadidőjárművének. A nagy-britanniai piacon 1,9 millió, világszerte 9,2 millió olvasóval rendelkező Top Gear kiadvány Facebook-os támogatóinak tábora eléri a 17 millió főt, a Twitteren 600 ezren követik nyomon az 1993-ban alapított folyóiratot. A brit BBC csatorna azonos című televíziós műsorához kötődő kiadvány több mint 25 nemzetközi kiadásban jelenik meg, számos országban és térségben van jelen, Kínától Svédországig, Olaszországtól a Közel-Keletig, új-Zélandtól Malajziáig, Oroszországtól Portugáliáig, Hollandiától Indonézián át a Fülöp-szigetekig.

Az új Fiat Panda 4x4 számos kiváló képességekkel rendelkező, és jóval drágább versenytársát előzte meg a Top Gear megmérettetésén; a bírák különösen nagyra értékelték a Fiat rugózási komfortját, utazási kényelmét és terepalkalmasságát. Külön dicséretben részesítették az új Panda forradalmi, kéthengeres, 0,9 literes TwinAir Turbo motorját, amely a hozzá csatlakozó hatfokozatú kézi sebességváltóval és annak különösen rövid első két fokozatával kivételesen hatékony erőátvitelt biztosít terepen, emelkedőn pedig egyenesen fenomenális tapadást tesz lehetővé.

„Jól teljesít terepen. Ugyan nincs differenciálzárja, de van helyette intelligens elektronikus tapadás-vezérlő rendszer, rövid első sebességfokozat és megfelelő szabad hasmagasság.  Lejtőn és emelkedőn biztos tapadást nyújt, ami részben a gondosan megválasztott abroncsoknak, részben pedig annak köszönhető, hogy a Panda igen könnyű, így egyszerűbben áll ellen a gravitációs erőknek. Ezzel azonban nincs vége remek képességeinek. Ha a hatfokozatú váltóval szerelt TwinAir kivitelt választjuk, még a hosszú autópálya-szakaszok sem jelentenek problémát, ugyanakkor az autó olyan apró, hogy ott is könnyedén cikázik a fatörzsek, sziklák között, ahol a teljes méretű terepjárók már elakadnak” – hangzott a TopGear zsűrijének indoklása.

Fiat PandaA Fiat Panda 4x4 a városi kisautók szegmensének egyetlen összkerékhajtású képviselője. Rendkívül sikeres elődje 29 évvel ezelőtt jelent meg, és a kategória legkisebb és legizgalmasabb kalandoraként hamar maradandó hírnévre tett szert. Modern utódja igazi mindenes jármű, amely ugyanolyan lelkes nyugalommal vág neki a magashegyi ösvényeknek, mint a városi dzsungelnek. Amellett, hogy alapfelszereltségével a legmagasabb ügyféligényeket is kielégíti, az új Panda 4x4 műszaki szempontból ismét túltett korábbi önmagán, és bebizonyította, hogy magával ragadó magabiztossággal képes felvenni a versenyt a jóval nagyobb (és sokkal drágább) terepjárókkal.

Az új Fiat Panda 4x4, a világ egyetlen összkerékhajtású kisautója a csaknem harminc évvel ezelőtt bevezetett, rendkívül sikeres modellvariáns utóda. A jelenlegi, harmadik generációs Panda 4WD tökéletesen tolmácsolja korunk szellemét, hiszen kifinomult formatervét és kompakt, takarékos konstrukcióját megőrizve is robusztus terepképességekkel rendelkezik.  A Panda 4x4 mindennél tökéletesebben fejezi ki az alapmodell rendkívüli sokoldalúságát. Hamisítatlan szuper-Panda, amely a hegyi ösvényeken éppúgy otthonosan mozog, mint a nagyvárosi dzsungelben. A legigényesebb vásárlókat is kielégítő alapfelszereltségén túlmenően az új Panda 4x4 műszaki szempontból ismét túltesz saját magán, és bebizonyítja, hogy terepképességek dolgában sokkal nagyobb (és sokkal drágább) ellenfelekkel is felveszi a versenyt.

A Panda 4x4 igény szerint aktiválódó, állandó összkerékhajtást kapott, két differenciálművel és elektronikusan zárható tengelykapcsolókkal. Az állandó összkerékhajtási rendszert egy központi elektronikus egység vezérli, amely a járműtől kapott jeleket értelmezve a rendelkezésre álló tapadás függvényében osztja el a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között. A rendszer legfontosabb előnye az automatikus működés, valamint hogy nem igényel külön karbantartást. A Panda 4x4 alapfelszerelésként kínálja az elektronikus differenciálzár funkcióval (ELD) kiegészített menetstabilizáló elektronikai rendszert (ESC). A rendszer emelkedőn történő elinduláskor vagy haladáskor, illetve csúszós útfelületen (hó, jég, sár, stb) nyújt segítséget a vezetőnek. Az ELD megfékezi a gyenge tapadású (vagy a többinél intenzívebben megcsúszó) kerekeket, és ezáltal a hajtóerőt a jobb tapadású kerekekre irányítja át. A funkció kézzel, a sebességváltó kar előtt elhelyezett nyomógomb segítségével aktiválható, és 50 km/óra alatti sebességtartományban működőképes.

Fiat PandaA Fiat Panda 4x4 kétféle motorral: az új 85 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinessel és a 75 lóerős 1.3 MultiJet II dízellel lesz megrendelhető; mindkettő alapkivitelben kínálja a Start&Stop rendszert. A TwinAir Turbo 40 százalékkal nyomatékosabb, mint az előző generációs modell 1.2 Fire erőforrása. Ez a speciális, rövid első fokozatú sebességváltóval együtt sokkalta jobb elindulási képességet jelent meredek emelkedőkön, a lágy elindulás, a kiváló rugalmasság és a jó fokozaton belüli gyorsítás lehetőségével együtt. Hasonló fejlődést mutat a MultiJet II erőforrás, amely 30 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot kínál.

Az összkerékhajtású járművek felfüggesztésének kettős szerepet kell betöltenie: biztosítania kell az olyan, tipikus 2WD funkciókat, mint az utaskomfort, a vezethetőség, az úttartás és a biztonság, ugyanakkor lehetővé kell tenni a legváltozatosabb út- (és főleg terep-) viszonyok zökkenőmentes leküzdését. A Fiat mérnökei sikerrel valósították meg mindkét célkitűzést: a futómű kivételesen magas színvonalat képvisel a komfort és a terepképességek terén. Mindezt két bevált konfiguráció alkalmazásával érték el: elöl független MacPherson rugóstagot, hátul csatolt hosszlengőkarokat találunk, amelyeket kifejezetten az összkerékhajtású modellváltozathoz fejlesztettek ki. A hátsó futómű könnyebb, mint az előző generáció konstrukciója, és annál jobb rugózási és zajcsillapítási jellemzőket mutathat fel, a korábbival azonos terepalkalmasság mellett.

Elegáns megjelenés valódi terepre fejlesztett mechanikával társítva: íme, dióhéjban ez az új modell hitvallása. Az új Panda 4x4 közvetlen elődje rendkívüli sikereire építve újfent etalonná válhat a piac ezen különleges szegmensében, hála kifinomult stílusának, részletekbe menő kidolgozottságának és teljes körű felszereltségének. Utóbbit híven demonstrálja a modell hiánytalan, egyedi alapfelszerelése: ESC + ELD, kézi vezérlésű klímaberendezés, CD/MP3-lejátszós rádió, 15 colos könnyűfém keréktárcsák, 175/65 R15 M+S abroncsok, motoros mozgatású külső visszapillantó tükrök, távirányítós központi zár, valamint hátsó fejtámlák. Az opciós felszerelések listája nem kevésbé lenyűgöző; ezek gazdag választékából a tulajdonos tökéletesen kiegészítheti autóját, igazodva a jellemzően városi vagy terepfelhasználáshoz.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, autószalon, gazdaság, hírek, járműipar, tesztek
 
Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók A Skoda nyeresége 31 százalékkal nőtt az első negyedévben A Skoda nyeresége 31 százalékkal nőtt az első negyedévben Az elektromos meghajtású Jaguar I-Pace lett a 2019-es év autója Az elektromos meghajtású Jaguar I-Pace lett a 2019-es év autója
 
Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval

Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval

2012. december 06.
A buszpiaci együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írtak alá a Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding képviselői – jelentette be hétfőn a győri székhelyű társaság.
Részletek
VolvoA stratégiai partnerek megállapodtak abban, hogy közösen tekintik át a magyar buszpiaci igények kielégítésének lehetőségeit – írják, hozzátéve: a modern tömegközlekedési járművek előállítása a magyar piacra "lokalizált gyártással és maximalizált magyar tartalommal történhet".

Ha pozitív eredménnyel zárul a piac áttekintése, az együttműködésre vonatkozó szerződéseket már a jövő év első negyedévében megkötik. A megállapodás szerint a magyarországi gyártás kiforrott termék- és technológiai bázison történik és a járműbe épített hazai tartalom fokozatos lokalizációval elérheti a 30 százalékot.

A közlemény szerint a szándéknyilatkozatban felvázolt konstrukció alapján az ipari kooperáció a Rába főegységei és a magyar beszállítói alkatrészek széleskörű alkalmazása mellett valósulhat meg, valamint a Rába és más magyarországi cégek felhasznált termékei bekerülnek a Volvo globális beszerzési programjába. A Rába tájékoztatása szerint a felek megállapodtak abban is, hogy a cél a lokalizálás után fennmaradó import teljes körű ellentételezése Rába, illetve hazai gyártású tételekkel.

Kitérnek arra is: az együttműködés megvalósítása jelentős stratégiai előnyöket hozhat mindkét vállalat és a hazai ipar számára is. A magyar döntési központú vállalatnál új munkahelyek jöhetnek létre a hazai igényekre szabott, világszínvonalú termékek gyártásával. Az ellentételezés nyomán tovább bővülhet a Rába-csoport fő kompetenciakörének tekintett futómű-üzletág stratégiai lehetőségeinek köre.

A közlemény emlékeztet arra is, hogy a Rába és a Volvo együttműködése több mint két évtizedre nyúlik vissza, a győri székhelyű társaság futómű-komponenseket szállít a svéd gyártó prémium kategóriás tehergépjárműveihez.
Volvo.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bkk, bkv, gazdaság, hírek, ipar
 
Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla gyár Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Júliusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Fél év intenzív tortúra készítette fel a Ford Transitot a kemény munkavégzésre
 
Miskolc az elektromos mobilitás támogatója

Miskolc az elektromos mobilitás támogatója

2012. december 06.
A Nissan LEAF bemutatkozott Miskolc város vezetőinek és áramszolgáltatójának. Az éMáSZ miskolci székháza előtt álló EV (elektromos autó) töltő mellett a Nissan LEAF jelenlétében tartott sajtótájékoztatón Pfliegler Péter alpolgármester Miskolc város zöld beruházásairól és zöld várossá válásának következő lépéseiről beszélt.
Részletek
Nissan LEAFVécsi György, a Miskolc Holding Zrt. igazgatóságának elnöke az új innovációs lehetőségekről, és a „smart city" koncepcióról tájékoztatta a sajtó képviselőit. A LEAF bemutatójának apropóját az adta, hogy a város októberi közgyűlése megszavazta az EV-k ingyenes parkolási jogát a város felszíni parkolóiban, illetve, hogy Miskolcon helyezték üzembe Kelet-Magyarország első elektromos töltőoszlopát augusztus végén, ahol az EV-k ingyenes parkolhatnak az éMáSZ jóvoltából.

A megyei jogú városok közül Miskolc elsőként csatlakozott a Green City kezdeményezéshez is. A már működő, és több száz lakást fűtő biomassza fűtőmű, vagy a Bogáncs utcai hulladéklerakóban képződött gázokból energiát nyerő üzem is arra enged következtetni, Miskolc komolyan gondolja azt, zöldebb lesz, mint a többi magyarországi város. Mindemellett a városban zajló geotermikus beruházási munkálatok eredményeként hamarosan az egész avasi városrészt a megújuló geotermikus energiával fűtik majd. Ezzel pedig Magyarországon a legnagyobb arányban Miskolc használja majd a megújuló energiát.

Visszatérve a közlekedéshez, Miskolcon jelenleg is fut egy Volvo hibrid busz, és hamarosan a helyi villamosközlekedést is olyan új gyártású villamosok szolgálják majd, amelyek a fékezési energia 30-40%-át visszatermelik az elektromos rendszerbe. Vécsi György azt is bejelentette, hogy a közeljövőben tisztán elektromos hajtású személyautókkal terveznek tovább erősíteni a zöld közlekedés terén.

Miskolc törekvéseivel számos közös vonást mutat a Nissan víziója a folyamatosan gyarapodó városi lakosság tiszta közlekedéséről. Az elektromos mobilitás már napjainkban is valós alternatíva, de elterjesztésében az autóipari gyártókon kívül az egyes országok kormányainak, a városok önkormányzatainak, az elektromos szolgáltatóknak és számos további félnek a támogatására is szükség van. A Nissan az élen jár az elektromos autók technológiájában csakúgy, mint az e-mobilitás előmozdítását célzó partneri kapcsolatok építésében.

Nissan LEAFA Nissan LEAF az első, nagy sorozatban gyártott alsó-középkategóriás elektromos autó, amely 2011-ben elnyerte az év Autója címet Európában, Japánban és világszinten is. 2010 decemberében történt piaci bevezetése óta világszerte több mint 43.000 darabot adtak el belőle, ezzel a Nissan LEAF a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó a világon. Váltóáramú villanymotorjának teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, ami 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, 90 kW-ot meghaladó teljesítményű lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Ez teljesen lemerült állapotból kiindulva, normál töltőberendezéssel 8 óra alatt tölthető fel újra 100%-ig, míg gyorstöltővel - optimális körülmények között - alig 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szintre hozható. A Nissan LEAF ötcsillagos minősítést kapott a szigorú Euro NCAP töréstesztek eredményei alapján, így a legbiztonságosabb autók közé tartozik.

A Nissan LEAF széleskörű felszereltséggel kerül forgalomba, amely tartalmazza a légkondicionálót, a műholdas navigációt és a tolató kamerát is. A 100%-ban elektromos autó európai gyártása 2013. elején kezdődik az angliai Sunderlandben, és ezzel párhuzamosan Magyarországon is megvásárolhatóvá válik. A Nissan üdvözöl minden kezdeményezést, ami az e-mobilitást támogatja vagy népszerűsíti, így Miskolc város törekvéseit is nagyra értékeli.

Miskolc a szemünk láttára válik az elektromos mobilitást és a zöld energiát támogató magyar városok mintapéldájává.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, elektromos, ipar, japán, zöld
 
A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét Miskolc az elektromos mobilitás támogatója A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához
 
„Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban

„Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban

2012. december 06.
Az Alstom metrókocsik folyamatosan érkeznek Budapestre és állnak forgalomba, vagy éppen futják próbaköreiket, mielőtt az M2-es és M4-es metró vonalára állnának.
Részletek
„Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikbanAhogyan korábban többször is jeleztük: egy új típus esetében mindig vannak olyan „gyermekbetegségek”, kisebb hibák, amelyek csak a forgalomban, valós terhelés mellett mutatkoznak meg. így volt ez például a Combinok esetében is, amelyek azóta is jól teljesítenek a legforgalmasabb villamosvonalon. Az Alstom kocsiknál az eddig felmerült problémák is kisebb, könnyen kezelhető rendellenességeknek tekintendők.

A BKV szakemberei számítottak arra, hogy kisebb meghibásodások, működési zavarok előjönnek ebben a kezdeti időszakban, hiszen ez egy új típus esetében teljesen természetes, sőt, fontos üzemeltetési tapasztalatot jelentenek. Az Alstomot, mint a szerelvények gyártóját a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani.

Az elmúlt üzemeltetési időszak tapasztalatai alapján az utastájékoztató rendszer, valamint a vezérlés hibáit tekinthetjük visszatérő hibáknak, amelyek azonban a rendszer újraindításával megszüntethetők. Végleges megoldást az ezen rendszereket vezérlő szoftver módosítása jelenti, amelyet viszont hosszabb, a teljes flottára vonatkozó üzemeltetési tapasztalatok birtokában célszerű csak elvégezni. Kisebb számban előfordultak az ajtó mechanikus hibái is, ezek mechanikus beállítással könnyedén orvosolhatóak voltak.

Valamennyi előfordult hiba esetében a gyártó folyamatos hibaelemzést végez annak érdekében, hogy azok kiváltó okait feltárja, illetve megszüntesse. Ez az időszak arról is szól, hogy az üzemeltető és a gyártó, azaz a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később probléma nélkül szolgálja ki Budapest forgalmát. Kérjük utasaink türelmét, hiszen a későbbi üzemeltetés szempontjából fontos, hogy minden problémát kiszűrjünk, legyen az bármilyen apró, mert ez a megbízható, hosszú élettartamú üzemelést szolgálja.
„Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban.
Kulcsszavak: bkk, bkv, gazdaság, hírek, járműipar, metró
 
„Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban Mazda CX-5 díjeső „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban Kínában épít üzemet a Volvo A Scania 1,5 milliárd svéd koronát ruház be egy energiahatékony öntödébe A Scania 1,5 milliárd svéd koronát ruház be egy energiahatékony öntödébe „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban Hatmillió autót adott el a Hyundai Motor Európában „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer
 
Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára

Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára

2012. december 06.
A kecskeméti Mercedes -Benz gyár felvette a háromezredik dolgozóját is, ezzel a gyár dolgozóinak száma már most elérte az év végére tervezett létszámot - tájékoztatta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. marketing és PR vezetője kedden az MTI-t.
Részletek
Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyáraSztipichné Kozári Edina közlése szerint Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója ünnepélyes keretek között köszöntötte a háromezredik kecskeméti dolgozót. Frank Klein szerint a magyar munkatársak tudásukkal és hozzáállásukkal nagymértékben hozzájárulnak a Mercedes-Benz minőség hazai meghonosításához. 2010. decemberében, a gyár építési munkálatai idején 700-an dolgoztak az üzemben. 2012. március végén, a gyár ünnepélyes megnyitásakor már 2500 főt foglalkoztatott a vállalat. A kapacitásnövekedés következtében további 500 dolgozóval bővült a gyár létszáma. Néhány nyitott pozícióra, elsősorban a gyártási területre - karosszériaüzem, fényező üzem, szerelde - keres a gyár még munkaerőt.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. az idei Figyelő TOP 200 Díjátadó gálán vehette át az év munkahelyteremtője címet, a Daimler AG pedig a múlt hónapban írta alá a magyar kormánnyal kötött stratégiai partnerségi megállapodást, amelynek elsődleges célja, hogy a kecskeméti régió a magyar járműipar központjává váljon, és hosszútávon tovább erősödjön.

A stuttgarti székhelyű konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes A és B modelljeit, s hogy a mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló üzemet Kecskeméten építik fel. Az ország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.

Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója március 29-án - a gyártás beindításának a napján - jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát 3 ezerre emelik, mert az év második felében egy négyajtós kupé gyártásának az előkészületeit is megkezdik A CLA jelzésű kupéknak az a különlegessége, hogy kizárólag Kecskeméten fog készülni, tehát a világ minden részét innen fogják ellátni.
Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára .
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, gazdaság, hírek, ipar
 
Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Mazda3 - „A Mozgás Lelke” Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak 2015-ben jól teljesített a Lexus 2015-ben jól teljesített a Lexus
 
Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít

Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít

2012. december 06.
Az autógyártás és az export szerény növekedésére számít jövőre a német autóipari ágazat képviseleti szervezete a Verband der Automobilindustrie (VDA).
Részletek
Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számítMatthias Wissmann, a VDA elnöke egy kedden Berlinben rendezett sajtókonferencián elmondta, hogy 2013-ban a német belföldi gyártás körülbelül egy százalékkal emelkedik majd az idei, mintegy 5,4 millióhoz képest, ami 3 százalékkal marad el a 2011-estől. A gyártás 2013-as szerény növekedése elsősorban az idei 4,1 millióról 4,15 millióra emelkedő exportnak lesz köszönhető, míg a belső kereslet várhatóan csökken. A német belföldi piacon az idén mintegy 3,1 millió autó kerül forgalomba, a VDA előrejelzése szerint azonban 2013-ban már csak körülbelül 3 millió.

Az idén a német export és a belföldi kereslet is mintegy 2 százalékkal csökkent a 2011-eshez képest. Az idén Nyugat-Európában várhatóan a 2011-eshez képest 9 százalékkal 11,7 millióra csökkennek a személygépkocsi-eladások. 2009-ben még 13,6 millió autót értékesítettek Nyugat-Európában. A VDA prognózisa szerint a személygépkocsik világpiaci forgalma jövőre tovább növekszik és átlépi a 70 milliós küszöböt, elsősorban az Egyesült államok és Kína keresletének köszönhetően. Az Egyesült államokban jövőre 5 százalékkal 15 millióra, Kínában pedig 6 százalékkal 14 millióra nőnek a személygépkocsi eladások. Nyugat-Európában viszont 3 százalékkal 11,4 millióra csökken a forgalom.

A haszongépjármű piacon változatlanul viszonylag nehéz a helyzet. A 2011-es 18 százalékos növekedés után a 6 tonna alatti könnyű haszongépjárművek német piaca 5 százalékkal 229 ezerre csökken az idén, jövőre pedig további kétszázalékos csökkenésre lehet számítani. Hasonló a helyzet a nehéz haszongépjárművek piacán is, amely a tavalyi 21 százalékos növekedés után az idén 11 százalékos visszaesés elő néz, jövőre pedig további négy százalékkal zsugorodik. A német autóipar jelenleg 749 ezer főt foglalkoztat közvetlenül, 19 ezerrel többet mint egy évvel korábban. Az autógyártóknál 424 ezer fő dolgozik, 14 ezerrel több mint tavaly, a beszállítóknál pedig 294 ezer fő, 4400-zal több mint az előző évben, az utánfutó- és felépítmény gyártóknál pedig 31 ezer fő, ami 300 fős növekedést jelent a 2011-eshez képest.

Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számítAz év elejétől szeptemberig a német járműgyártók négy százalékkal 211,4 milliárd euróra növelték forgalmukat az előző évihez képest, míg az alkatrész beszállítók és felépítmény-gyártók forgalma nagyjából stabil, 52,1 milliárd, illetve 6,3 milliárd euró maradt.

Matthias Wissmann túl szigorúnak tartja az EU 2020-ra kitűzött szén-dioxid-kibocsátás korlátozási célját és annak módosítására szólította fel Brüsszelt, mivel az gyakorlatilag megakadályozza az értékteremtést Európában és szembe megy a kontinens újraiparosítását célzó szintén uniós törekvéssel. Elmondta, hogy a német autóipar a következő három évben csak az alternatív hajtásláncok fejlesztésébe 12 milliárd eurót fektet be és 2014-ig 15 új elektromos autó modellel jelenik meg.
Kulcsszavak: autógyár, gazdaság, hírek, ipar
 
Válságkezelés az autógyárak árnyékában Válságkezelés az autógyárak árnyékában 60 éves a DS! 60 éves a DS! Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Eladási rekordot értek el Kínában az amerikai autógyártók Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt
 
A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén

A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén

2012. december 06.
Egy új, a Ford által az emberek mobilitással kapcsolatos gondolatainak és kétségeinek megismerése és megértése végett támogatott felmérés során 6000 embert kérdeztek meg Európa-szerte. nagy többségük igényli az autó által nyújtott szabadságot, de egyre komolyabban aggódik a közlekedési dugók, az autózás költségei és a környezeti problémák miatt.
Részletek
FordNagy többségük igényli az autó által nyújtott szabadságot, de egyre komolyabban aggódik a közlekedési dugók, az autózás költségei és a környezeti problémák miatt.

A Ford azért kérte fel a “The Futures Company” piacvezető közvélemény-kutatót a felmérésre, hogy jobban megértse az emberek gondolatait és kétségeit a mobilitással kapcsolatban – olyan kérdésekben, mint a megosztott autóhasználat, a zöld autózás vagy a belsőégésű motorok jövője. A kutatás eredménye szerint az emberek nagy része úgy véli: élete “lehetetlenné” válna autó nélkül, bár az európaiak 76 százalékát stresszelik a forgalmi dugók és a magas üzemanyagárak, a válaszadók 74 százaléka használja a tömegközlekedést, 37 százalékuk másokkal is megosztja autóját, amikor ugyanazokon az útvonalakon közlekedik, 3 százalékuk pedig hivatalos autómegosztó rendszereket is használ.

Napjainkban körülbelül egymilliárd autó fut a Föld útjain. A szakértők előrejelzései szerint 2050-re az autók száma két- és négymilliárd közti értékre emelkedik majd, s úgy tűnik, hogy Európában a dugódíjak is évi 50 százalékkal fognak emelkedni. A Ford jelenleg is dolgozik “Mobilitási Tervezetén”, amihez partnernek kérte fel a kormányokat, a telekommunikációs ipart és másokat, hogy közösen dolgozzák ki azokat az integrált közlekedési megoldásokat, amelyekkel elkerülhető az utak túlzsúfoltsága, és csökkenthető az autók környezetre gyakorolt hatása.

“A felmérés megmutatta a nyilvános dialógus fontosságát, bebizonyítva, hogy az embereket komolyan érdeklik a mobilitás és a környezetvédelem kérdései.” - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Világunk egyre zsúfoltabbá és urbanizáltabbá válik, ám nem szeretnénk elveszíteni a mobilitás szabadságát – ezért hát közös, integrált megközelítésre van szükség.”

Ford“A megoldáshoz úgy juthatunk el, ha megalkotjuk a fenntarthatóság jövőképét, amit kiegészítünk a források, az energiaáramlás és a környezeti hatások átláthatóságával; a fenntartható mobilitás alapja a megújuló energia, ami minden régió gazdasági fejlődésének szerves részét kell, hogy képezze.” – teszi hozzá Fabio Orecchini, a Római Egyetem energetikai professzora.

A felmérés legfontosabb megállapításai:

• 74% szerint egy autó birtoklása függetlenséget jelent
• 52% havonta csupán egyszer, vagy sosem használja a tömegközlekedést
• 53% szerint a világ legkomolyabb problémája a klímaváltozás
• 77% nem csökkentené autóhasználatát a környezeti problémák mérsékléséért
• 72% szerint autóvásárlás során az egyik legfontosabb szempont az üzemanyag-fogyasztás
• 50% környezettudatosabban vezetne, ha jobban átlátná ennek pénzügyi előnyeit
• 57% szerint a választott testületek léphetnek fel a leghatékonyabban a közlekedés által okozott környezetszennyezés csökkentése érdekében
• 28% vásárolna elektromos hajtású autót, bár az ilyen jellegű járművekről csak kis részüknek van személyes tapasztalata (8% birtokolt vagy vezetett már hibridet, 6% plug-in hibridet vagy elektromos autót, míg 66%-nak volt már benzinmotoros, 38%-nak pedig dízelmotoros autója)

A Föld útjain futó autók száma az előrejelzések szerint a jelenlegi mintegy egymilliárdról 2050-re 2-4 milliárdra nő majd. Az Európai Bizottság előrejelzései szerint a kontinensen ez idő alatt a dugódíjak évi 50 százalékkal, 200 milliárd euróra nőnek majd.

Bill Ford elnök vezetésével a Ford a jövő mobilitásáról folytatott eszmecsere élvonalába került. Bill Ford az idei év elején, Barcelonában vázolta fel a vállalat “Mobilitási Tervezetét,” ami kifejti, hogyan dolgozhatók fel a mobilitással kapcsolatos problémák az érintettek közreműködésével és az új technológiák alkalmazásával. A Ford számos partnerrel együttműködve, holisztikus megközelítéssel igyekszik feltárni a közlekedés jövőjének kérdéseit, és megoldásokat keresni a lehetséges problémákra.

FordAz Aachenben működő Ford Európai Kutatási Központ szakemberei például számos közös kutatóprogramban vesznek részt, amelyek az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció lehetőségeit mérik fel a forgalomszervezés és az intelligens vezetősegítő rendszerek alkalmazásával, ezek a megoldások kulcsszerepet játszanak a forgalomtorlódások megszüntetésében, s ezzel együtt a biztonság és az üzemanyag-fogyasztás javításában. “A Ford mindig igyekezett messzebbre tekinteni, és megérteni a holnap autóvezetőinek igényeit.” – árulja el Paul Mascarenas, a Ford vezető technikai munkatársa és kutatási-innovációs alelnöke. “Vállalatunk gazdag autóipari tapasztalata lehetővé teszi, hogy vezető szerepet töltsünk be a közlekedési infrastruktúra és a jövő járműveinek kialakításában.”

A Ford 2011-ben 4,1 milliárd eurót költött globális kutatás-fejlesztésre, többek közt az autó-autó kommunikáció, a vezetősegítő rendszerek, a modern alapanyagok és a gyártási technológiák terén.
Kulcsszavak: biztonság, gazdaság, gyár, hírek, ipar, járműipar, zöld
 
A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén Felvillanyozó tervek a Saab-nál Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén A Mercedes új CLA modellje lehet Magyarország legmenőbb exportcikke Új-zélandi csapat nyerte a Scania Top Team 2015 verseny döntőjét Új-zélandi csapat nyerte a Scania Top Team 2015 verseny döntőjét A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait
 
Fernando Alonso Lancia Themával jár

Fernando Alonso Lancia Themával jár

2012. december 05.
A Ferrari hagyományos, szezonzáró eseményén, az idén december 1-én és 2-án, a valenciai Ricardo Tormo de Cheste versenypályán megrendezett „Ferrari World Finals” rendezvényen Fernando Alonso, a Ferrari pilótája átvett a Lanciától egy Thema Executive 3.0 V6 (239 LE) MultiJet II típusú gépkocsit.
Részletek
Fernando Alonso Lancia Themával járA Ferrari hagyományos, szezonzáró eseményén, az idén december 1-én és 2-án, a valenciai Ricardo Tormo de Cheste versenypályán megrendezett „Ferrari World Finals” rendezvényen Fernando Alonso, a Ferrari pilótája átvett a Lanciától egy Thema Executive 3.0 V6 (239 LE) MultiJet II típusú gépkocsit.

A márka új globális zászlóshajóját néhány exkluzív stíluselem különbözteti meg a hétköznapi kivitelektől: ilyenek a két színnel kárpitozott bőrülések, a fűthető bőr kormánykerék, a Poltrona Frau bőrrel burkolt műszerfal, vagy a középkonzolon és az ajtópaneleken elhelyezett, kiváló minőségű, valódi fabetétek.

A króm elemekkel díszített, az utastér LED világításával jól harmonizáló, zafírkék megvilágítású műszerfalon megtalálható a UConnect Touch rendszer, a Lancia élvonalbeli, 8,4 colos érintőképernyővel felvértezett telematikai berendezése. A modell bőséges felszerelése többek között Garmin navigációs rendszert, SD kártyaolvasót (MP3/WMA kompatibilis), iPod vezérlésére is alkalmas USB csatlakozót, DVD-lejátszót, valamint kétzónás klímaberendezést tartalmaz.

A Lancia Thema fedélzetén több mint hetven aktív és passzív biztonsági berendezés és megoldás gondoskodott arról, hogy a modell maximális ötcsillagos eredménnyel teljesítse az EuroNCAP nagy presztízsű törésteszt-sorozatát. A Lancia Thema kétféle dízelmotorral (3.0 V6 MultiJet II 190, illetve 239 lóerővel), valamint a nagyteljesítményű 3.6 V6 Pentastar 286 LE benzinmotorral kapható; sebességváltója nyolcfokozatú automata.
Lancia Thema
Kulcsszavak: autó, autóipar, autópiac, autósport, f1, fiat, hírek
 
Fernando Alonso Lancia Themával jár A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Fernando Alonso Lancia Themával jár Értékesítési rekord februárban a BMW-nél A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Fernando Alonso Lancia Themával jár Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11851 - 11860