Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11861 - 11870 |
Újabb busztípus tesztje indul a fővárosban |
||
2012. december 05.
Háromtengelyes Volvó buszt tesztel a BKK és a BKV.
|
Elővárosi kivitelű, háromtengelyes Volvo buszt tesztel szerdától a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV Budapesten - közölte a két társaság az MTI-vel. A használt 8500-as Volvo a 240E viszonylaton közlekedik majd. A busz csaknem 14 méter hosszú, a második ajtóig alacsonypadlós, térfigyelő kamerával felszerelt. Hasonló tengelyelrendezésű buszt a BKV korábban még nem tesztelt, a jármű Koppenhágából érkezett a magyar fővárosba. Ezzel párhuzamosan a BKK és a BKV két cseh busz tesztelését is végzi, a 8-as és 105-ös vonalon a szóló SOR NB12-es, a 7-es viszonylaton pedig ennek csuklós változatát az NB18-ast tesztelik. Az utasok a buszokról véleményüket a bkk@bkk.hu e-mail címre küldhetik el. . Kulcsszavak: bkk, bkv, hírek, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Sikeres pályateszt a 4-es metró budai szakaszán |
||
2012. december 05.
Az ALSTOM megkezdte a 4-es metró vonalára érkező prototípus szerelvény átszállítását Budapestre, hogy december közepén megkezdődhessen annak tartampróbája.
|
Ehhez előzetesen még szükség volt a tartampróbának helyet adó – Kelenföldi pályaudvar, illetve Móricz Zsigmond körtér közötti – vonalszakasz pályatesztjére, illetve december elején hazai ellenőrző tesztek is zajlanak majd a Franciaországban már tesztelt szerelvényen. A SIEMENS november első felében a vonal Kelenföldi pályaudvar és Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszára a vontatási feszültséget sikerrel kiadta, a vállalkozó által épített rendszerek, illetve áramellátó berendezések tehát elkészültek – ezzel megteremtődött a szerelvény tartampróbájának egyik legfontosabb feltétele. A tartampróbának helyet adó vonalszakasz pályatesztjét egy építésfelügyeleti bejárás előzte meg, amit a Nemzeti Közlekedési Hatóság november közepén folytatott le, majd a Fővárosi Katasztrófavédelemi Igazgatóság tartott több helyszíni szemlét, melyek eredményeként november 23-án, pénteken írt levelében tűzvédelmi szempontból nem emelt kifogást az ellen, hogy a vonalszakaszon a pályateszt elindulhasson. A DBR Metró Projekt Igazgatóság mindent megtesz azért, hogy a szerelvény tartampróbája december közepén megkezdődhessen, és így az ALSTOM a jármű végleges típusengedélyét 2013 februárjában – a vállalt határidőre – megszerezhesse. Ennek érdekében november 28-án, szerdán megkezdődött a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti vonalszakasz nem szerelvény-specifikus rendszerelemeinek, infrastruktúrájának fent említett pályatesztje egy, a 2-es metró vonaláról áthozott orosz, majd csütörtökön és pénteken egy már levizsgáztatott ALSTOM szerelvénnyel. Az éjszakánként zajló pályateszt sikeresen lezárult. Mindezekkel párhuzamosan – az ottani tesztek befejezését követően – az ALSTOM november 23-án Valenciennes-ben hivatalosan is átadta a magyar hatóságnak a prototípus járművet, illetve szétszerelték és átszállították Magyarországra, a négy kocsiból az első kettő csütörtök éjjel, a második kettő pénteken érkezett a Fehér úti járműtelepre. A Valenciennes-ben született mérési eredmények ellenőrző tesztjeit is el kell majd végezni a 4-es vonal prototípus szerelvényén, ezekre az ellenőrző tesztekre – a 4-es vonal geometriai tulajdonságai miatt – a 2-es metró vonalán kerül sor december elején. Kulcsszavak: bkk, bkv, gazdaság, metró, villamos, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdődött az új Ford Kuga gyártása |
||
2012. december 05.
A Ford spanyolországi, valenciai üzemében megkezdődött az új Kuga gyártása és a közepes méretű SUV kiszállítása az európai márkakereskedésekbe.
|
Az új Kuga a szegmensben elsőként alkalmazott technológiákat kínál, például kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, de az új modellben mutatkozik be elsőként a Ford globális összkerékhajtási rendszere is, ami kategóriaelső irányíthatóságot garantál. A vállalat a tervei szerint az EcoSport és Edge modellek bevezetésével a vállalat a következő években a Ford az európai piacokra is kiterjeszti globális SUV-dominanciáját. A Ford spanyolországi, valenciai üzemében megkezdte az öt csillagos EURO NCAP minősítést szerzett új Kuga gyártását, kiszállítását az európai márkakereskedésekbe. Az új Kuga a szegmensben elsőként alkalmazott technológiákat kínál, például kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, de az új modellben mutatkozik be elsőként a Ford új, globális összkerékhajtási rendszere és a Nyomatékvektor Szabályozás is, amelyek kategóriaelső irányíthatóságot garantálnak, emellett a vállalat a Kuga kínálatában vezeti be az európai SUV-piacon a Ford EcoBoost motortechnológiát is. Az első modellgeneráció 2008-as európai bemutatása óta több mint 300.000 Kuga talált gazdára a kontinensen. Az új Kuga megjelenése azt jelzi, hogy a Ford átfogó SUV-modellkínálat bevezetésére készül Európában, hiszen a vállalat a modern és innovatív EcoSport modellel tör majd be a kisméretű SUV-k kategóriába, később pedig az Edge érkezik – ez a nagyobb, prémium minőségű crossover már jelentős sikereket aratott észak-Amerikában és más piacokon is. „Az első generációs Kuga igazi sikermodell volt, amit nagyon szerettek a vásárlók. A vadonatúj, második generációs Kuga takarékosabb és még élvezetesebben vezethető.” - fogalmazott Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford nagy hagyományokkal és tapasztalatokkal bír az SUV-k világában, s a vadonatúj Kuga bevezetésével mindezt Európában is meg akarjuk honosítani.” A Ford arra készül, hogy Európában ugyanolyan erős SUV-kínálattal jelenjen meg, mint észak-Amerikában és a világ számos más piacán; a vállalat több mint egymillió SUV értékesítését tervezi Európában a következő hat évben, ami azt jelenti, hogy 2016-ra minden tizedik eladott Ford jármű az SUV-kategóriában kel el. Az új Kuga motorpalettáján egy 150 és egy 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost benzines blokk mellett egy 140 és egy 163 lóerős, 2,0 literes TDCi Duratorq dízel erőforrás szerepel. Az összkerékhajtású modellekhez megrendelhető a Ford PowerShift váltóműve, és minden motor CO2-kibocsátása alacsonyabb 180 g/km értéknél. A vezetősegítő technológiák sorában szerepel a párhuzamos parkolást segítő Aktív Parkolóasszisztens, valamint az érzékelőkkel működő Holttérfigyelő rendszer, ami a külső visszapillantó tükörben látható fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű halad. A vadonatúj Kuga csomagtere 82 literrel tágasabb, mint a korábbi modellé, a hátsó ülések pedig egyetlen gombnyomással síkba dönthetők. Az intelligens AWD rendszer egy szempillantás huszadrésze alatt méri fel az útviszonyokat, s ennek megfelelően osztja meg a kerekek közt a forgatónyomatékot, így a vezető mindig számíthat a lehető legjobb tapadásra és irányíthatóságra. A menetdinamikát és a kanyarstabilitást az új Focusban bevezetett Nyomatékvektor Szabályozás emeli magasabb szintre. Már az autó bemutatásának kezdetétől megrendelhető a SYNC, a Ford hangvezérlésű fedélzeti kapcsolódási rendszere. A berendezést Vészhelyzeti Segélyhívó egészíti ki, amely a légzsákok nyitását vagy az üzemanyagellátó rendszer baleset miatti lezárását észlelve a fedélzeti GPS és egy Bluetooth-kapcsolattal csatlakoztatott telefon segítségével a helyi nyelven értesíti a vészhelyzetről a segélyhívó szolgálatokat, megadva a baleset helyszínének pontos GPS-koordinátáit. Kulcsszavak: autógyár, gazdaság, hírek, új autó
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda CX-5 nyerte el az Év Autója címet Japánban |
||
2012. december 05.
A japán év Autója Bizottság 2012. november 29-én bejelentette, hogy a Mazda Motor Corporation kompakt szabadidőjárművét, a CX-5 modellt választották meg a 2012-13. év Autójának Japánban.
|
A CX-5 volt a Mazda első olyan modellje, amely a márka SKYACTIV technológiáinak teljes spektrumát alkalmazta, az új motoroktól a sebességváltókig, a karosszériától a futóműig. A modell kiszámítható, kifinomult vezethetőséget nyújt, kiemelkedő környezetvédelmi és biztonsági teljesítmény mellett. Mindezeken túl elsőként ezen a modellen bontakozott ki teljes egészében a Mazda új formatervezési tematikája, a „KODO – A Mozgás Lelke”. A kifinomult élénkséget, végletekig hangolt dinamizmust hirdető formaterv egy áldozatára ugrani készülő gepárdot idéz. A CX-5 fedélzetén megtalálható a Mazda újgenerációs SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorja, amely egy nagyteljesítményű benzinmotorhoz mérhető, lehengerlő menetteljesítményt nyújt, hála 420 Nm maximális forgatónyomatékának – ugyanakkor a szabadidőjárművek kategóriájában utolérhetetlen, 4,6 l/100km üzemanyag-fogyasztással és csupán 119 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet. A CX-5 értékesítése 2012. februárjában vette kezdetét, és az azóta eltelt mintegy 9 hónap alatt a Mazda Japánban 37.000, Európában pedig több mint 33.000 megrendelést vett fel az autóra. A globális kereslet mértéke meghaladta a 128.000 darabot, ráadásul az eladások lendülete a mai napig nem lankad. Az idei év Autója Japán versenyre bármely olyan személygépkocsi benevezhetett, amelyet 2011. november 1. és 2012. október 31. között vezettek- vagy mutattak be a japán piacon, és amelynek várható éves eladásai meghaladják az 500 darabot. A CX-5-tel együtt a mai napig négy Mazda modell nyerte el a megtisztelő év Japán Autója címet, legutóbb az MX-5, 2005-ben. „Rendkívül lelkesek és boldogok vagyunk, hogy a CX-5 elnyert egy ilyen nagy presztízsű díjat, egyben köszönjük és nagyra értékeljük mindazt a támogatást és bátorítást, amelyet rajongóinktól kaptunk. Ezen elismerés birtokában töretlenül haladunk tovább az általunk megkezdett úton, és továbbra is olyan autókat szándékozunk építeni, amelyhez hasonlóra a Mazdán kívül senki nem képes, hogy a jövőben is kiérdemeljük rajongóink és ügyfeleink támogatását” – hangsúlyozta Kiyoshi Fujiwara, a Mazda Motor Corporation vezető tisztségviselője. Kulcsszavak: 4x4, autógyár, családi autó, euro ncap, hírek, járműipar, városi suv
|
|
|||||
|
||||||
Öt Euro NCAP csillag és négy innovációs díj az új Volkswagen Golf számára |
||
2012. december 05.
ötcsillagos, azaz legmagasabb minősítésével értékelte az új Volkswagen új Golf-ot az Euro NCAP európai fogyasztóvédelmi szervezet, innovatív biztonsági rendszereit pedig tekintélyes „Euro NCAP Advanced Awards” díjával tüntette ki.
|
A „Lane Assist” és a „Front Assist” mellett a proaktív utasvédelem és a széria felszereltségként kínált másodlagos ütközésvédelem nyerte el a szervezet iránymutató biztonsági fejlesztéseknek odaítélt díját. A Golf ezzel biztonsága tekintetében is kiemelkedő helyet érdemelt ki kategóriájában. Az új Golf teljes biztonsági csomagja – amely az utasvédelemből, a gyermekek biztonságából, a gyalogosvédelemből és a vezetői segédrendszerekből áll – kiváló eredményei elismeréseképpen az Euro NCAP európai fogyasztóvédelmi szervezet elismerésében részesült. A Golf ezzel hetedik generációjával is látványosan igazolja, hogy joggal tölt be Európában immár évtizedek óta vezető szerepet. Dr. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a kutatás-fejlesztés területéért felelős tagja mindezt így kommentálta: „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az új Golffal is maradéktalanul megfeleltünk az Euro NCAP magas szintű követelményeinek, s a legjobb minősítéssel zártuk a tesztet. Különösen büszkék vagyunk arra az igényes biztonsági fejlesztéseknek szóló négy díjra is, amelyekkel az Euro NCAP az új Golf sorozatot kitüntette. Ez a siker korántsem a véletlen műve, vállalati filozófiánknak – a mindenki számára megfizethető biztonság – megfelelően ugyanis mérnökeink már a kezdetektől olyan biztonsági csomag összeállítására törekedtek, amely tartalmában egyedülálló az alsó-középkategóriájú modellek körében. Ez az eredmény ismét megerősít minket abban, hogy jó úton járunk. E fejlesztéseinket ügyfeleink érdekeit szolgálva a jövőben is folytatni kívánjuk.” Az utasvédelem területén kiváló eredményt ért el az új Golf, melynek során frontális és oldalirányú ütközési tesztet végeztek, az oldalról oszlopnak csapódást vizsgálták, illetve a hátsó ütközések során a nyakcsigolyákra ható terhelést mérték („Whiplashtest”). Az új Golf azonban nem csupán a felnőttek, hanem legkisebb utasai számára is kiemelkedő biztonságot ad, amit egyebek mellett 18 hónapos és hároméves gyerekeket modellező bábukkal igazoltak. Az új Golf mindemellett a gyalogosvédelem terén is meggyőzte tesztelőit. A rendkívül hatékony utasvédelmén túl a hetedik generációs Golf fejlett vezetői segédrendszerek széles palettájával is szolgál. A szériafelszereltségét bővítő másodlagos ütközésvédelem, valamint az opcióként rendelhető proaktív utasvédelem mellett az új Golf igény szerint a követési távolság automatikus ellenőrzésének funkciójával, a városi vészfék-asszisztenssel kiegészített „Front Assist” rendszerrel, fáradtságérzékelő funkcióval, illetve a sávtartást segítő „Lane Assist” rendszerrel is felszerelhető. Az új Golf kínálatában ezzel összességében már hét fejlett vezetői segédrendszer szerepel, amelyek jelentősen növelik a közlekedés biztonságát. Az ADAC „Sárga Angyal” innovációs díjával korábban már kitüntetett másodlagos ütközésvédelem a járművet - a súlyos balesetet követően - önműködően lassítva segít mozgási energiája mielőbbi mérséklésében, jelentősen enyhítve, vagy akár meg is előzve az esetleges további ütközéseket. Baleseti statisztikák szerint a balesetek mintegy negyede végződik a rettegett másodlagos ütközésekkel, amelyek azért is különösen veszélyesek, mivel az utasok ekkor már nem részesülnek a légzsákok és a biztonsági övek erőhatárolói nyújtotta védelemben. Mint a Volkswagen minden segédrendszere, a másodlagos ütközésvédelem felett is bármikor átveheti a vezető az irányítást. A proaktív utasvédelmet, akárcsak a fáradtságérzékelés funkcióját közvetlenül a felső kategóriából hozta el a Volkswagen a Golf kategóriába. Előbbi technika az ESC beavatkozásaiból vagy vészfékezésből, illetve további menetdinamikai paraméterekből ismeri fel a különösen kritikus menethelyzeteket. Annak érdekében, hogy a légzsákok és a biztonsági övek a lehető leghatékonyabb védelmet nyújthassák az utasoknak a küszöbön álló ütközésnél, a rendszer önműködően előfeszíti a vezető és az első utas övét. A jármű kisodródásának veszélye esetén az oldalablakok (egy szűk légrésig) és a tolótető is záródik, a fej- és oldallégzsákok így szintén a lehető legnagyobb mértékben óvhatják az autóban ülőket. A veszélyhelyzet elmúltával a rendszer ismét meglazítja a biztonsági öveket. E technikák szintén a Volkswagen alapfilozófiájának szellemében születtek, amely szerint a fejlett biztonsági technikáknak az ügyfelek széles köre számára elérhetőnek kell lenniük. A Golf 1974. márciusi bemutatkozása óta világszerte több mint 29 millió példányban kelt el, s időtlen, illetve semmi mással össze nem téveszthető formavilágával nagy hatást gyakorolt az autótörténelemre. A Golf megjelenésével valójában egy teljes járműkategória jött létre, amelyet róla is neveztek el. Szintén rendkívül népszerű modellváltozataival, mint a Cabrio és a Variant, a Golf a világ legsikeresebb autóinak egyike. Kulcsszavak: euro ncap, gazdaság, hírek, törésteszt, zöld
|
|
|||||
|
||||||
2013 közepén jön a Kia pro_cee’d GT és a cee’d GT |
||
2012. december 05.
A Kia első nagyteljesítményű kompakt modellpárosa, a háromajtós pro_cee´d GT és az ötajtós cee’d GT, 2013 közepén kerül piacra.
|
A két GT-t a Kia 1,6 literes közvetlen befecskendezéses (GDI), kettős beömlésű turbóval felszerelt benzinmotorja hajtja. A csúcsteljesítmény 204 lóerő, ez 51 százalékkal több a szívó közvetlen befecskendezéses 1,6-osénál, a forgatónyomatéki maximum 265 Nm (ez 61 százalékos növekmény a szívómotoréhoz képest). Az új motorhoz hatfokozatú kézikapcsolású sebességváltó csatlakozik, ezzel a GT-k mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsulnak állásból 100 km/órára. A megnövelt teljesítményhez átdolgozott futómű is tartozik, a GT-k sportosak, és kezes viselkedésűek. A többi cee’d-étől eltérő a hűtőmaszk, mások a fényszórók, a lökhárítók és egyedi 18 colos alufelnik is vadítják a megjelenést. A féknyergek pirosak és a fényezések is különlegesek, a LED-es nappali fények nem csak a megjelenésnek tesznek jót, a biztonságot is növelik. A sportülések a Recaro-tól származnak, a pedálok taposófelülete alumínium, és a beltér egyéb felületei is különlegesek. A két GT változat sorozatgyártása 2013 májusában indul a Kia zsolnai üzemében, az első autók nyár elején érkeznek a kereskedőkhöz. Műszaki adatok Karosszéria és hajtáslánc Három- és ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria, elöl keresztben beépített turbós benzinmotor, elsőkerékhajtás, hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Motor 1.6 l, 204 LE Típus Gamma sorozatú, Turbo-GDI, négyhengeres, DOHC CVVT 16 szelep / 1591 cm3 Teljesítmény/nyomaték: 204 LE (152 kW) @ 6000/perc / 265 Nm @ 1750-4500/perc Furat x löket (mm): 77.0 x 85.4 Kompresszió:9.5:1 Erőátvitel: Hatfokozatú kéziváltó Felfüggesztés Elöl: Segédalvázas MacPherson, az alapkivitelekénél vastagabb kanyarstabilizátorral, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Hátul: Multilink, az alapkivitelekénél vastagabb kanyarstabilizátorral, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Kormány: Elektromechanikus szervokormány, végállások között 2.85 fordulat Fordulókör átmérő (m): 10.6 Fékek: Elöl:300 x 28 mm hűtött tárcsák Hátul:262 x 10 mm tömör tárcsák Fékszervo átmérője:10 col Gumik, és keréktárcsák GT:18.0 x 7.5 col könnyűfém 225 / 40 R18 Méretek (mm) Külső Kia pro_cee’d GT Kia cee’d GT Teljes hossz: 4310 4310 Teljes szélesség: 1780 (külső tükrök nélkül) 1780 (külső tükrök nélkül) Teljes magasság: 1430 1470 Tengelytáv: 2650 2650 Első nyomtáv: 1545 1545 Hátsó nyomtáv: 1553 1553 Első túlnyúlás : 900 900 Hátsó túlnyúlás: 760 760 Szabad magasság: 140 140 Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, hírek, járműipar, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Igazi „RONCSPRÉMIUM” A Citroëntől |
||
2012. december 05.
A Citroën Autócsere Program olyan komplex ajánlat, amellyel a Citroën elérhető közelségbe hozza az újautó-vásárlást, és a lecserélt, öreg autó megsemmisítéséről is gondoskodik.
|
2012. december 1-től bármely magánszemély több mint 1.000.000 Ft kedvezményben részesül új Citroën C3, C3 Picasso, C4 vagy Berlingo személygépkocsi vásárlásakor, amennyiben legalább tíz éves használt autóját megsemmisítésre leadja valamelyik magyarországi Citroën márkakereskedésben. A kedvezményt 4 év garancia teszi teljessé. Mit jelent ez számokban ? ügyfelünk kiválaszt egy C3 1.1 Tendance modellt, melynek listaára 3.400.000 Ft. Ha úgy dönt, hogy részt vesz a Citroën Autócsere Programjában és megsemmisítésre leadja legalább tíz éves autóját, új autója vásárlásához 1.300.000 forint kedvezményt kap. így tehát az eredetileg 3.400.000 Ft-os új C3 1.1 Tendance-hoz már 2.100.000 Ft-ért hozzájuthat. Ha C4 VTi 95 Tendance-ra esik az ügyfél választása, a 4.759.000 Ft-os listaárú modell –a Citroën Autócsere Program keretében – 2.990.000 Ft-ért vásárolható meg. Valóban RONCSra adunk „prémiumot” ? Igen. A kedvezmény ugyanis csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél – vagy közeli hozzátartozója – hivatalos megbízást ad az öreg autó megsemmisítésére. Azaz teljesen kizárt, hogy a használt autót bármilyen módon tovább értékesítsék. A megsemmisítendő járművet a márkakereskedő felelőssége az átvevő helyre eljuttatni, és a bontási átvételi igazolást az ügyfélnek átadni. Ezzel a márka és a márkakereskedő a megsemmisítés teljes folyamatának bonyolítását átvállalja az ügyféltől, akinek feladata csupán a roncs beszállítása, illetve a bontási igazolás átvétele marad. A CITROëN AUTóCSERE PROGRAM keretében átvett, megsemmisítendő autók leadása 1.A márkakereskedő az átvétel során ellenőrzi az ügyfél tulajdonjogát (forgalmi, személyi igazolvány, lakcímkártya); 2. Az ügyfél aláír egy megsemmisítési meghatalmazást a márkakereskedőnek, és átadja a megsemmisítendő autót, annak forgalmiját és törzskönyvét; 3.A márkakereskedő a megsemmisítendő járművet eljuttatja a CAR-REC átvevőhálózatának tetszőleges pontjára. A CAR-REC átvevőhálózatának naprakész listája mellékletben; 4.A márkakereskedő átveszi a bontási átvételi igazolást a CAR-REC átvevőhelyén; 5.A bontási átvételi igazolást, a forgalmi engedélyt és a törzskönyvet a márkakereskedő visszaadja az ügyfélnek. Ezután tudja az ügyfél a végleges forgalomból történő kivonást intézni az okmányirodában. Miért fontos a leadott autók megsemmisítése? A magyar gépkocsipark átlagéletkora több mint 12 év, és ez a szám egyre csak nő. A forgalomban részt vevő autók egyharmadának nincs érvényes műszaki vizsgája, és itt még nem beszélünk azokról a járművekről, amelyek ugyan levizsgáztak, de objektíven tekintve nem közlekedhetnének. Mindez egyrészt jelentős környezeti terhelést okoz (hiszen a nem megfelelő állapotú autók üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is magas), másrészt pedig nagyon komoly baleseti kockázati tényezőt jelent. Fontos szempont az is, hogy az autóipar folyamatosan, nagy sebességgel fejlődik. A 10-15 évvel ezelőtt használt anyagok, technológiai megoldások, biztonsági berendezések a maiakhoz képest elavultak és sokkal kevésbé biztonságosak. Ha az átlagot tekintjük: 15 évvel ezelőtt egy kiskategóriás autóban egyetlen légzsák volt csupán szériafelszereltség, míg az ABS felára az autó árának 10%-át tette ki. A mai CITROëN C3-asban szériatartozék az ABS, a vészfékezés-rásegítő, az elektronikus fékerő-elosztó, a 4 légzsák, a gyerekzár és a pirotechnikai övfeszítők. Minden autós és gyalogos közös érdeke, hogy a cserére megérett öreg autók ne vegyenek többé részt a közlekedésben, és adják át helyüket a modernebb, biztonságosabb technológiáknak. A PSA Peugeot Citroën Csoport környezetvédelmi stratégiájának kiemelt eleme, hogy legális, racionális és a körülményekhez képest környezetkímélő mederbe terelje a forgalomból kivont roncsok elhelyezését és újrahasznosítását. A ma forgalomban lévő CITROëN modellek – tömegükre vetítve – 95%-ban újrahasznosíthatók, ebből 85% anyagában közvetlenül újra felhasználható. A forgalomból kivont gépkocsik gördülékeny kezelését segítik elő azok a koncepcionális megoldások, amelyekkel például könnyen leereszthető a motorolaj vagy egyszerűen kiszerelhető az akkumulátor. A tervezők arra törekednek, hogy minél több homogén anyagból készült alkatrész kerüljön az autóba. A műanyag alkatrészek tervezésekor a lehető legkevesebb fajta műanyagot használják, és minden darabot anyagjelzéssel látnak el, hogy szétszereléskor könnyen osztályozhatók legyenek. Kulcsszavak: autó, Citroën, gazdaság, hírek, környezetbarát, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál |
||
2012. december 04.
Az Adventi ünnep a Bazilikánál rendezvényen mutatkozik be a budapesti autóbuszközlekedés új generációja, a Mercedes-Benz Citaro.
|
Két hazai kötődésű modelljét állítja ki a Mercedes-Benz a 2012. november 30-án nyílt, „Adventi ünnep a Bazilikánál” című rendezvényen. A Kecskeméten készülő, idén bemutatott B-osztály mellett a budapesti autóbuszközlekedést modernizáló Mercedes-Benz Citaro autóbuszt is megtekintheti a közönség a Bazilikánál. A csillagos márka önálló pavilonnal és hivatalos ajándéktárgy kollekciójával is várja az érdeklődőket. ünnepi hangulatban, Budapest egyik legszebb helyszínén, a Szent István Bazilikánál ismerheti meg a nagyközönség a fővárosba jövőre érkező, új generációs Mercedes-Benz Citaro autóbuszt és a Kecskeméten készülő B-osztályt. A 2012. november 30-án megnyílt Adventi ünnep a Bazilikánál című vásáron a csillagos márka a karácsonyra készülve önálló pavilonnal vesz részt, amelyben az érdeklődők a Mercedes-Benz Collection hivatalos ajándéktárgyait is megtalálhatják. A vásáron is megtekinthető Citaro autóbuszcsalád a fővárosi utazóközönség igényei alapján kialakított járművei 2013 májusától kezdenek közlekedni Budapesten. A típuscsalád elnyerte a nemzetközi, szakmai zsűri „2013 év autóbusza” (Bus of the Year 2013) díját. A 75 darab szóló és 75 darab csuklós autóbuszból álló flotta bevezetése folyamatosan, 2013 júliusáig történik meg. Az alacsonypadlós és légkondicionált járművek kényelmes utasterükkel korszerű közlekedést biztosítanak az utazóközönségnek, fejlett tájékoztató rendszerrel és biztonsági kamerákkal felszerelve kerülnek forgalomba. Az utasok mellett a Citaro autóbuszok érkezése egész Budapest számára is előnyös, hiszen a környezetbarát, EEV kategóriájú motoroknak köszönhetően alacsony a károsanyag-kibocsátás, így Budapest légszennyezettsége várhatóan csökken, s nem utolsó sorban az újszerű megjelenésű autóbuszok révén a városkép is megújul. „Nagy öröm számomra, hogy részt vehetek az Adventi ünnepen, és önökkel együtt ünnepelhetem Advent első napját. Ez a csodálatos karácsonyi vásár a legtökéletesebb helyszín ahhoz, hogy átérezzük az ünnep emelkedett hangulatát. 2012 nem volt egyszerű év a Mercedes-Benz számára! Hat új modellt vezettünk be idén a piacra, köztük az első magyar B-osztályt, a „Made in Kecskemét“-et.” „A B-osztály mellett az új Citaro – a legjobb városi buszunk is kötődik Magyarországhoz, hiszen 2013 májusától Budapest utcáin gondoskodik a kényelmes és biztonságos közösségi közlekedésről. Amint látják, a Mercedes-Benz megérkezett Magyarországra és mi büszkék vagyunk, hogy hozzájárulhatunk az ország fejlődéséhez” – mondta Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária és az EvoBus Hungária ügyvezető igazgatója. Az érdeklődők a Kecskeméten készülő B-osztályt is megtekinthetik a Szent István téren. Az „Adventi ünnep a Bazilikánál” című eseményen kiállított autó különleges vonatkozása, hogy az első 50 itthon gyártott példány közé tartozik, míg világszerte már közel negyvenezer tulajdonos közlekedik a Magyarországon gyártott B-osztállyal, ami a csillagos márka új kompakt-jármű generációjának első modellje. A Kecskemétről érkező, világszínvonalú autó megkapta a TR 14062 ISO-irányelv szerinti környezetvédelmi bizonyítványt, amelynek megítélésekor nem csupán a csökkentett károsanyag-kibocsátás döntött, hanem környezet szempontjából számító valamennyi részletet dokumentáltak. A B-osztály így a Citaro autóbuszhoz hasonlóan elősegíti a környezet megóvását. Az Adventi ünnep a Bazilikánál rendezvényen a Mercedes-Benz Collection egyedi ajándéktárgyai is megvásárolhatók. A hivatalos kollekcióban minőségi anyagokból készülő, elegáns karórák és praktikus sportruházati elemek egyaránt megtalálhatók, köztük a Mercedes AMG Petronas Forma-1-es csapat relikviái is. Kulcsszavak: bkk, bkv, busz, hírek, új autó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér |
||
2012. december 04.
Automatikusan közlekedő "balesetmentes autókat" ígér 2020-re a Volvo.
|
Automatikusan közlekedő "balesetmentes autókat" ígér 2020-re a Volvo. svéd autógyár a kocsikba szerelt intelligens elektronika révén. A skandináv autógyár - amelyet a kínai Geely tőkecsoport birtokol - olyan autókat fejleszt, amelyek magukat képesek vezetni. Az első példányokat már 2014-ben bemutatná. A Volvo ígérete szerint az úttörő kocsi - legfeljebb óránként 50 kilométeres sebességgel haladva - képes lesz a vezető esetleges tévedéseit kiszűrni, s azokból eredő baleseteket megelőzni. "Reményeink szerint 2020-ra olyan új Volvóval jelenünk meg, amelyben senki sem fog meghalni, vagy megsérülni" - idézte Anders Eugenssont, a cég kormánykapcsolatokért felelős vezetőjét a The Local című svéd hírhonlap a The Wall Street Journal című amerikai lapra hivatkozva. A Volvo Spanyolországban már forgalomban is tesztelte újdonságát, a prototípusok már több ezer kilométert futottak. "A jövő autója olyan lesz, mint a gazda lova. Ha a gazda elalszik a bakon, a ló magától is hazatalál. és ha a gazda megpróbál fának hajtani, vagy szakadékba, a ló ellenáll" - mondta Eugensson. . Kulcsszavak: autógyár, euro ncap, hírek, új autó, v40, V60, v70, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Téligumi nélkül húsz százalékkal nagyobb eséllyel érhet minket baleset |
||
2012. december 04.
Fokozatosan esik a hőmérséklet, a reggeli és esti órákban egyre többször mutat 0 fok körüli értékeket a hőmérő.
|
A téli gumi nem csak a havas utakon jelent megoldást, már 7 fok alatt is biztonságosabb ilyen abroncsokon közlekedni. Ebben az időszakban 20 százalékkal nőnek a balesetek. A K&H Biztosító tanácsai. Az idei őszi időjárás szerencsésnek mondható, hiszen még mindig enyhe az hőmérséklet, így bőven volt ideje az autósoknak téli gumira váltani. Szakértők szerint, amikor a napi átlaghőmérséklet már csak 7 fok körül van, nyugodtan lecserélhetjük a nyári szettet, hiszen a nyári gumik a hideg beálltával sokat vesztenek tapadásukból. Azt viszont semmiképpen sem érdemes megvárni, hogy leessen az első hó, mert akkor minden szervizben nagy tömegre kell számítani. „A megváltozott vezetési körülmények rossz hatással vannak a statisztikákra, az esős, havas idő beköszöntével tapasztalatink szerint 20 százalékkal nő a balesetek száma. Társaságunkhoz beérkezett bejelentések alapján elmondható, hogy rendszeresen előfordulnak olyan esetek, amikor a le nem cserélt nyári gumik miatt szenved valaki balesetet, és utólag bánja csak, hogy nem volt előrelátó. Természetesen a megfelelő téli gumi szett sem garancia a balesetek elkerülésére, ezért fontos, hogy minden autós rendelkezzen kötelező gépjármű felelősségbiztosítással, illetve balesetbiztosítással” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. A gumicsere általában előjegyzés alapján történik, tehát érdemes előre időpontot egyeztetni. Ha ezzel megvárjuk az első havazást, előfordulhat, hogy heteket várhatunk, mire fogadni tud a gumis. A csere ideje és költségei attól függően változnak, hogy komplett kerékkel vagy csak gumival rendelkezünk. Kerék esetén a csere nem tart tovább 20-25 percnél, költsége 2-4000 Ft között mozog. Ha csak gumit cserélünk, az azt jelenti, hogy a nyári abroncsot le kell venni az acélról és a helyére felrakni a télit. Ebben az esetben a csere 40-45 percig tart, a költsége pedig 4-8000 Ft lehet. Mindannyian tudjuk, hogy a téli időszakban a jeges, havas, latyakos utakon megváltoznak a vezetési körülmények és, hogy ilyenkor mennyit jelent az, hogy téli vagy nyári gumi szett van egy autón. Az utakon felelősek vagyunk utastársaink és a többi autós testi épségéért is, így az, hogy rakunk-e téli gumit az autónkra, egyértelmű döntés kell, hogy legyen. Ennek ellenére szakértők tapasztalatai alapján az autós társadalom 46 százaléka csak későn, már a havazás bekövetkeztekor gondol az abroncscserére, ráadásul 4 – 5 százalék bár tud a téligumi fontosságáról még sem tesz lépéseket, inkább megpróbálja a nyári szettel átvészelni a havas időszakot. Kulcsszavak: biztonság, hírek, téligumi
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11861 - 11870 |