Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11891 - 11900
A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával

A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával

2012. november 29.
A több- szörösen díjnyertes Nissan LEAF 2012-ben a második alkalommal írta be a nevét a rekordok könyvébe.
Részletek
Nissan LEAF225 ilyen autó alkotott konvojt a Silverstone-i versenypályán, hogy megdöntse az USA-beli Chrysler által 218 autóval felállított eddigi „legnagyobb elektromos autó felvonulás" rekordot.

A Nissan LEAF tulajdonosok szerte az Egyesült Királyság területéről - még olyan távolról is, mint Aberdeen és Belfast - érkeztek a találkozóra a november 24-i vasárnapon a világhírű Formula-1-es versenypályára. Az eseményt a Nissan rendezte azzal a céllal, hogy a világon a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autójának vásárlói itt találkozzanak, hogy megoszthassák a LEAF használatával kapcsolatos tapasztalataikat és információkat gyűjthessenek autójuk optimális üzemeltetésével kapcsolatban.    

Az autókonvoj alig több mint 2 mérföldet tett meg a felvonulás során, mozgásukat a Guinness Rekordok Könyvének zsűritagjainak szigorú figyelme kísérte. Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke így kommentálta az eseményt: "Nagyszerű volt látni, amikor a pályán egyszerre ennyi LEAF sorakozott fel, s hallani, hogy egyes ügyfelek milyen távolról jöttek el, hogy részt vehessenek az eseményen. Nagyon örülünk, hogy megdöntöttük a Guinness-világrekordot, és hogy vevőink álltak e siker középpontjában."

A Nissan LEAF ebben az évben már bekerült a Guinness rekordok könyvébe azzal, hogy egymérföldes hátramenetben a leggyorsabb autónak bizonyult. Ezt a rekordot júniusban állította fel Terry Grant kaszkadőr a Goodwood Festival of Speed rendezvényen.

Nissan LEAF

















Kulcsszavak: elektromos, leaf, nissan, városi autó, zöld
 
A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét? A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával Bosch-leányvállalat elektromos hajtásrendszerek gyártására A Nissan LEAF rekordot állított fel az elektromos autók legnagyobb felvonulásával A 2013-as Nissan GT-R még keményebb A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő
 
Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű

Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű

2012. november 29.
Első, 2009-es bemutat- kozása óta több, mint 500.000 darab EcoBoost turbófeltöltéses benzinmotoros Ford modell kelt el világszerte.
Részletek
FordAz európai értékesítés ez idő alatt meghaladta a 130.000 darabot. A Ford EcoBoost benzinmotor-technológiája jelenleg nyolc Ford-modellhez rendelhető meg Európában; az új Kuga 2013 elején csatlakozik e kínálathoz. A vállalat tervei szerint Európában 2015-re a tavalyi 141.000 darab háromszorosa, vagyis mintegy 480.000 EcoBoost motorral hajtott Ford lesz majd az utakon, ebből várhatóan több mint 300.000 autóban az új 1,0 literes EcoBoost erőforrás működik majd.

A Ford rendkívül sikeres, üzemanyag-takarékos EcoBoost motortechnológiája fontos mérföldkőhöz érkezett: mindössze három évvel a 2009-es bemutatása óta 500.000 darab olyan autó készült, amiben ez az erőforrás található. E mennyiségből több mint 130.000 darab az európai piacokon talált gazdára; az 500 ezredik motor egy 2013-as Ford Escape modellbe került, amely a Ford Louisville-i üzemében készült. A Ford globális EcoBoost motorcsaládjában az “év Motorja” címet elnyert 1,0 literes blokk mellett megtalálható még az 1,6, a 2,0 és a 3,5 literes motorváltozat is. Az EcoBoost a jövő év elején mutatkozik majd be Dél-Amerikában a Fusion modellben, így az üzemanyag-takarékos motortechnológia immár a Ford valamennyi piacán elérhető lesz.

Az EcoBoost 2009-ben jelent meg észak-Amerikában, és a következő évben Európában is megjelent a Ford C-MAX és Grand C-MAX modellek kínálatában. Az erőforrás ma már megtalálható az új Fiesta, a vadonatúj B-MAX, a Focus, a Focus ST, a Mondeo, a Galaxy és az S-MAX európai motorpalettáján is. 2013-ban már az új Ford Kuga-ban is elérhető lesz, így ez az autó lesz a Ford Európa első, EcoBoost motorral szerelt négykerékhajtású modellje.

FordA Ford több mint 125 szabadalmat jegyeztetett be az EcoBoost motortechnológiával kapcsolatban, amely a turbófeltöltés, a közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés révén a teljesítmény csökkentése nélkül ér el 20 százalékos fogyasztáscsökkenést. A Ford a világon egyedüliként alkalmazza ezt a technológiát, amely számítógépes kódsorok százezreivel biztosítja motor és a váltómű optimális működését. A Ford azt tervezi, hogy Európában 2015-re a tavalyi 141.000 darab háromszorosára, vagyis mintegy 480.000 darabra növeli az EcoBoost-motoros járművek számát. Ebből több mint 300.000 autóban várhatóan az új 1,0 literes EcoBoost erőforrás működik majd.

A Focus 1.0 EcoBoost még csak idén jelent meg Európában, ám máris ez a modellváltozat teszi ki az európai Focus-értékesítések közel 30 százalékát.


Kulcsszavak: autógyár, ford
 
Új Ford rendőrségi járőrkocsi akkumulátoros elektromos hajtással Új Ford rendőrségi járőrkocsi akkumulátoros elektromos hajtással Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra
 
Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka

Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka

2012. november 28.
Az Opel Mokka SUV maximális, ötcsillagos értékelést kapott a független Euro NCAP (European New Car Assessment Program) fogyasztóvédő szervezettől.
Részletek
Opel Mokkaígy most már egy további Opel modell kiválóságát bizonyítja a legjobb osztályzat – korábban az Ampera, az Astra, a Corsa, az Insignia, a Meriva és a Zafira Tourer ért el csúcsszintet a teszt során.

„Az Opel a maximálisan lehetséges utasvédelmet nyújtja vevőinek. öt Euro NCAP csillagával, amelyre nagyon büszkék vagyunk, az új Mokka igazolja vezető szerepét a biztonságtechnika területén. Ismét egy széles vevőkör részére teszünk elérhetővé olyan műszaki megoldásokat, amelyek a magasabb autókategóriákból ismertek“, mondta az Opel kutatási és fejlesztési igazgatója, Michael F. Ableson.

A példamutató Mokka: az Euro NCAP eredmények részletezése

A Mokka elismerésre méltó eredményt ért el az Euro NCAP teszt mind az öt kategóriájában, asszisztencia-rendszereit például száz százalékra értékelték, és ezzel Európa-szerte csupán néhány autótípus büszkélkedhet. Pozitívumnak számított egyebek között a becsatolási figyelmeztetés, a sebességhatároló és az ESP®Plus elektronikus menetstabilizáló – mindez alapfelszerelés a Mokkában.

Az utasvédelmet példás 96 százalékra értékelték, amiben szerepet játszott a front-, fej- és függönylégzsákok optimális működése, illetve koordinációja, valamint a dupla övfeszítő és erőhatároló. A beállítható első fejtámlák ráfutásos ütközéskor hatnak az ostorcsapás-nyaksérülés ellen, súlyos frontális karambol esetén viszont a kiakadó PRS (Pedal Release System) pedálsor óv meg a láb sérüléseitől.

A gyermekbiztonságról így szól az Euro NCAP kommentárja: „Hároméves gyermeknek megfelelő bábuval végrehajtott dinamikus tesztben teljes pontszámot kapott a Mokka.“ E csúcseredmény az Opel gyermekülés-konstrukciójának köszönhető, amely a szériaszerű ISOFIX csatok és felső rögzítési pontok kombinálásával optimális védelmet nyújt.

Opel MokkaA gyalogosvédelemben a Mokka lökhárítója kapott maximális pontszámot. Az Euro NCAP kiemelte, hogy ez a megoldás „jól védi a gyalogos lábát“.

Az aktív biztonság terén az Opel túlmegy az Euro NCAP követelményein: a balesetek elkerülésére szolgáló értékes opciók közé tartozik a második generációs multifunkcionális frontkamera, ütközésveszély- és követési távolság figyelmeztetéssel, valamint táblafelismeréssel és sávasszisztenssel. Tovább fokozza a Mokka biztonsági színvonalát a tolatókamera és az AFL+ adaptív világítás. A júniusi piaci bevezetés óta mind a média, mind a vásárlóközönség pozitívan fogadta a Mokkát, ami Európa-szerte több mint ötvenezer megrendelésben tükröződik. Az Opel első német autógyártóként gazdagítja e modellel a szub-kompakt SUV járművek körét, ahol egyetlenként a Mokka kínál az Egészséges Hát Munkacsoport (AGR) által elismert ülést és beépített FlexFix kerékpártartót.


Kulcsszavak: hírek, négykerék, német, opel, suv, városi autó, városi suv
 
Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka Újabb, 60 millió eurós beruházás Szentgotthárdon Mutatjuk az első képeket a megújult SsangYong Rextonról Mutatjuk az első képeket a megújult SsangYong Rextonról Öt NCAP-csillagot kapott az új Opel Astra Öt NCAP-csillagot kapott az új Opel Astra Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka Egy kis előzetes, a Jazzy Street december 22-i adásából
 
125 éves a budapesti villamosközlekedés

125 éves a budapesti villamosközlekedés

2012. november 28.
Különleges 122 éves egysínű, működőképes villamos modellel is emlékezik a Közlekedési Múzeum a budapesti villamosközlekedés megindulásának 125. évfordulójára.
Részletek
125 éves a budapesti villamosközlekedés A Közlekedési Múzeum új kiállítása dualizmus technikatörténetét bemutató „Szabad a pálya” című tárlat részeként, annak újabb szakaszaként nyílt meg. A látogatók a kiállításban megismerhetik a „Budapesti rendszernek” nevezett alsóvezetékes áramellátó rendszert, a villamosok fejlődését, az első HéV szerelvényeket.

1887. november 28-án, hétfőn, délután fél háromkor indult el a Nyugati pályaudvar elől az első villamos Budapesten. Ezt megelőzően, augusztus 7-én a Közvágóhídtól helyiérdekű (HéV) – gőzvontatású - szerelvény indult Soroksár felé, ezzel Budapesten beköszöntött a géperejű városi közlekedés korszaka. A villamos hamar elterjedt, és 1898-ra ki is szorította a lóvasutakat, azok pályáját is villamos rendszerre építették át. A fővárosban két társaság is üzemeltetett villamosokat, mindegyik kiépítette a – sokszor párhuzamos – saját hálózatát.

A századfordulóra már villamos járt több belvárosi szűk utcában is, mint például a Veress Pálné, vagy a Papnövelde utcákban. Annak érdekében, hogy ezeken a szűk helyeken biztonságosan lehessen közúti vasutat építeni, számos terv született. Ezeknek műszakilag egyik legérdekesebb példája a Zipernowsky Károly által jegyzett „Függőleges nyomú vasút”, azaz az egysínű, alsóvezetékes villamos terve. A szabadalmi dokumentációk kiegészítéseként 1890-ben a GANZ gyárban elkészült a tervezett villamos kb. M=1:5 méretarányú működőképes modellje, és egy 10 méteres pályaszakasza.

125 éves a budapesti villamosközlekedés A 125 éves évfordulóra ezt a különleges modellt a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum restaurátorai felújították. A működőképes Zipernowsky vasút műtárgy, és a műszaki megoldásai (a motor, az áramellátás) több mint 120 évesek. Ezért csak alkalmanként, előre meghirdetett időpontban indítjuk be, de most, a megnyitó után természetesen látható lesz a jellegzetes bólogató mozgása. A működő modellről filmfelvétel készült, amely a kiállítás alatt folyamatosan látható.







Kulcsszavak: bkk, bkv, hírek, villamos
 
Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét 125 éves a budapesti villamosközlekedés Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender 125 éves a budapesti villamosközlekedés Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben 125 éves a budapesti villamosközlekedés Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér A Főváros koncesszióba adná a városnéző buszok üzemeltetését A Főváros koncesszióba adná a városnéző buszok üzemeltetését
 
Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat

Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat

2012. november 28.
átadták az új köztemető főbejárata előtti körforgalmat a főváros X. kerületében kedden.
Részletek
Átadták az Új köztemető előtti körforgalmatTarlós István főpolgármester ünnepi beszédében elmondta: az új köztemető Európa egyik legnagyobb sírkertje, 3 millió elhunyt nyughelye, ahol 301 parcella közül az utolsó a legismertebb.

A temető előtti ötágú csomópont a főváros közlekedési hálózatának egyik legkritikusabb helyszíne volt, ahol naponta alakult ki torlódás. A beruházás széles körű összefogással valósult meg, a főváros megépítette az új csomópontot, a kerület rendezte a környezetét, a fővárosi közműcégek pedig előrehozott beruházásokkal végezték el a közműkiváltásokat, felújításokat - mondta.    

A projekt összköltsége 381 millió forint volt, amelyből mintegy 263 milliót a fővárosi, 118 milliót a kerületi önkormányzat biztosított. György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes - aki a beruházást kezdeményezte - arról beszélt, hogy a körforgalom átadása szimbolikus állomás, és az ottani forgalmi helyzet nemcsak Kőbánya 15-20 éve megoldatlan problémája volt, hanem az egész városé. A lakosságmegtartó fejlesztésekről szólva utalt a Kőbányán megvalósult beruházásokra, a Fehér úti kerékpárútra, az utakra, a városrész utazóközönségét is érintő új metrószerelvényekre, és jelezte: két helyszínen P+R parkoló épülhet és jövőre kezdődik a 3-as villamos pályafelújítása. Kiemelte: példás az együttműködés a főváros és a kerület között.

Átadták az Új köztemető előtti körforgalmatKovács Róbert (Fidesz-KDNP), a X. kerület polgármestere azt mondta: a temető előtt korábban a gyalogosok és az autósok számára egyaránt átláthatatlan volt a kereszteződés. Ő is példaértékűnek nevezte az együttgondolkodást a beruházás során, és kitért arra, hogy a Gergely utca sebességkorlátozása, valamint a Liget tér és a Mázsa tér átépítésének tervezése is közös munka eredménye.






Kulcsszavak: biztonság, bkk, bkv, hírek, körforgalom
 
Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Új rekordév az AUDI életében Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Novemberben áll forgalomba az új hibrid autóbusz Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében
 
A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén

A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén

2012. november 28.
A Volvo Car Group filozófiája szerint a hibrid autóknak ugyanolyan bizton- ságosak- nak...
Részletek
A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjénA Volvo Car Group filozófiája szerint a hibrid autóknak ugyanolyan biztonságosaknak kell lenniük, mint bármilyen más új Volvo modellnek. Ezt támasztják alá a legutóbbi Euro NCAP töréstesztek eredményei is. Az összesített értékelés során ugyanis az új Volvo V60 Plug-in Hybrid az eddigi legmagasabb pontszámot érte el a hibrid autók között. A legutóbbi, 64 km/óra sebességű frontális részátfedéses ütközést magába foglaló teszten elért 5 csillag bizonyítja, hogy a hálózatról tölthető hibrid V60 és a hagyományos V60 biztonsági szintje azonos.

„Ugyanolyan magas követelmények vonatkoznak valamennyi modellünkre. Az Euro NCAP törésteszten elért pontszám bizonyítja, hogy az egyedülálló V60 Plug-in Hybrid ugyanazt a kiemelkedően magas biztonsági szintet nyújtja, mint a hagyományos gépjárműveink” – tette hozzá Jan Ivarsson, a Volvo Car Corporation biztonsági stratégiákért és követelményekért felelős igazgatója.

Az Euro NCAP európai biztonsági intézet összesített értékelést készít valamennyi általa tesztelt autó biztonsági szintjéről. Négy különböző alkategóriában hajtanak végre különálló teszteket, amelyek értékelése után kialakul az összesített minősítés. A tesztekről és az eredményekről részletes információ a www.euroncap.com weboldalon található.

Egyedülálló biztonsági megközelítés

A V60 Plug-in Hybrid fejlesztése során az akkumulátor integrálása és az általa jelentett extra súly egyedi biztonsági megközelítést igényelt. Az átalakított és megerősített vázszerkezet irányított gyűrődést tesz lehetővé, így rendkívül magas szintű biztonságot biztosít. A hálózatról tölthető hibrid V60 akkumulátor masszív burkolatú háza a csomagtér alatt helyezkedik el.

A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén„A fejlesztési szakaszban a hálózatról tölthető hibrid átfogó tesztelésen esett át, akárcsak bármelyik új autónk. Ez azt jelenti, hogy teljes törésteszt-sorozatot hajtunk végre különböző terhelésekkel, azaz frontális, ráfutásos, illetve oldalütközéseket szimulálva ellenőrizzük, hogy az akkumulátor technológiája is megfelel-e a szigorú biztonsági követelményeinknek. A V60 Plug-in Hybrid részét képezik továbbá a teljesen egyedi Volvo aktív biztonsági funkciók is, például a City Safety koccanásgátló rendszer és az ütközésre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel” – mondta Jan Ivarsson.

Már előre elkelt

Az új, hálózatról tölthető hibrid V60 gyártása az elmúlt hetekben kezdődött, az első ezer darab „Pure Limited” autót néhány európai országban kezdik el forgalmazni. A modellek még azelőtt elkeltek, hogy elértek volna a bemutatótermekbe. A 2013-as modellév bevezető gyártási volumene után a hibrid járművek gyártása a 2014-es modellévre eléri a 4-6000 darabot, és már a következő évre is halmozódnak a megrendelések. A Volvo V60 Plug-in Hybrid modell Magyarországon egyelőre nem rendelhető. A V60 Plug-in Hybrid a Volvo és a Vattenfall svéd villamosenergia-szolgáltató szoros együttműködésének eredménye. A fejlesztési projektet a két vállalat közösen finanszírozta.

Három autó egyben

A hálózatról tölthető hibrid V60 sofőrjének az autó három különféle vezetési módja (Pure, Hybrid és Power) révén nem kell a vezetés során kompromisszumokat kötnie. Az üzemanyag-fogyasztás hibrid üzemmódban mindössze 1,8 l/100 km (új európai kombinált ciklus), amely 48 g/km széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjénEmellett a sofőr megtehet akár 50 km-t elektromos meghajtással, kipufogógáz-kibocsátás nélkül, vagy szabadjára engedheti a dízelmotor és az elektromos motor kombinált erejét, és élvezheti a rendkívüli teljesítményt. Az autó 215+70 lóerőt, 440+200 Nm nyomatékot biztosít, és 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre.










Kulcsszavak: elektromos, euro ncap, hírek, törésteszt, új autó, zöld
 
Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén A Volvónál minden év a biztonság éve Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Vannak, de nem működnek a gyorstöltők Vannak, de nem működnek a gyorstöltők
 
Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé

Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé

2012. november 28.
Forgalomjelző digitális táblákat helyez ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKK Közút több főút mellé; a kijelzőkön a Duna-hidakhoz eljutáshoz szükséges időt jelzik majd.
Részletek
Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal melléA BKK az MTI megkeresésére kedden azt közölte: az M1-M7 autópálya közös szakaszán és a 6-os számú főút bevezető szakaszán, valamint kapcsolódó főútjain, a Budafoki úton és a Szerémi úton helyeznek el ilyen kijelzőket, illetve a hozzájuk kapcsolódó kamerás megfigyelésre, járműazonosításra és számlálásra alkalmas "intelligens végpontokat". A kijelzőket az év végéig elhelyezik.

A rendszer automatikusan meghatározza az eljutási időket a Duna különböző hídjaihoz, majd az adatokat megjeleníti a bevezető szakaszokra telepített változtatható jelzésképű táblákon, megkönnyítve ezzel a gépjárművezetők dolgát az útirányválasztásban. A kamerás rendszámfelismerésre épülő rendszer lényege, hogy két állandó mérőhely között meghatározza a Duna hidakig tartó tényleges utazási időket. A forgalomtechnikai adatok értékelése valós időben történik, a rendszer a szokásostól lényegesen eltérő folyamatok esetén szükség szerint figyelmeztető jelzéseket ad a BKK Közút forgalomfelügyeletének.

Hasonló táblákat telepítettek korábban az M0-körgyűrű több csomópontjában is, amelyen a körgyűrűről elérhető települések és autópályák eléréshez szükséges időt írják ki.


Kulcsszavak: bkk, hírek, közút
 
Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Kamerarendszerrel és Futárral szerelték fel a budapesti nagykörúti villamosokat Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Megkezdődött a Baross tér felszínrendezése Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Átadták az új Mercedes buszokat Budapesten Forgalomjelző digitális táblákat telepít a BKK több főútvonal mellé Új forgalmi rend lép életbe Őrmezőn, a metróépítés környékén
 
Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi

Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi

2012. november 28.
Az Audi mindjárt három modellje is maga mögé utasította vetélytársait az „Auto Trophy 2012” szavazásán.
Részletek
AudiAz „Autozeitung” magazin közel százezer olvasója az Audi A1, A6 és Q5 modelljeit szavazták kategóriájuk élére.

Immár 25. alkalommal osztották ki az autóipar egyik legrangosabb „Auto Trophy” kitüntetéseit, amire a gazdaság, a politika és a közélet más területeiről meghívott mintegy 250 vendég jelenlétében került sor. Az „Autozeitung” közel százezer olvasója a „Kisautók” kategóriában nagy fölénnyel (a voksok 36,4 százalékával) döntött az Audi A1 mellett. A sikermodell az idei évtől már ötajtós Sportback változatban is megjelent a kínálatban. A felsőkategóriában az Audi A6 győzedelmeskedett (18,5 százalék), amely Limousine és Avant kivitelében számos motor- és sebességváltó-változattal szerepel. „Büszkeséggel tölt el bennünket az A6 sikere, amely fejlett technikáink sokaságát hordozza – gondoljunk például fejlett multimédiás és vezetői segédrendszereire” – emelte ki Wolfgang Dürheimer, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.

A 30 ezer euró feletti terepjárók mezőnyében a hibridváltozatban is kapható Audi Q5 (16,2 százalék) diadalmaskodott. „Töretlenül folytatódik az Audi Q5 sikertörténete, amelyből 2016-tól új mexikói gyárunkban éves szinten akár 150 ezer darab is készülhet majd – természetesen a jól megszokott Audi-minőségben” – kommentálta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.

A magazin olvasói 29 kategória összesen 400 modelljére szavazhattak. A négykarikás márka a díj fennállása óta eddig immár 53 alkalommal nyerte el e kitüntetést.

Audi



















Kulcsszavak: audi, hírek
 
Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Rekordot döntött az Audi Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka
 
A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja

A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja

2012. november 27.
A világ legmagasabb betonpumpáját egy V8-as Scania tehergépkocsi hordozza, amelynek köszönhetően a Scania bekerült a Guiness Rekordok könyvébe.
Részletek
 ScaniaA kínai gépgyártó vállalat, a Zoomlion építette a betonpumpát, amely 101 méter magasságú, 7 szakaszból áll, az utolsó négy közülük szénszálas.

Az elmúlt években a betonpumpákat gyártó vállalatok egymást felülmúlva közelítettek a 100 méter magasságú álomhatárhoz. A Scaniát a Zoomlion bízta meg azzal, hogy készítsen egy tehergépkocsit a hatalmas felépítményhez. Annak érdekében, hogy a jármű megbirkózzon a hét részből álló pumpa súlyával, a megrendelő egy héttengelyes alvázat kért. Az alváz a svédországi Södertäljeban készült el a Laxå, különleges járműveket gyártó vállalat segítségével. A 620 lóerős, V8-as motorral hajtott 15,5 méteres alvázú jármű a Scania valaha gyártott leghosszabb alváza.

A felépítményt a Zoomlion egy olasz építőipari berendezéseket gyártó vállalattal, a Cifa-val közösen fejlesztette ki és saját gyártóegységében, a Kína középső részén található Changsha városában készítette el. A teljes jármű összességében 18,5 méter hosszú. A szerelvény legnagyobb különlegességét az adja, hogy a pumpa egy normál alvázra került felszerelésre, nem pedig egy speciális járműre, így az minden méretében, azaz szélességében is megfelel a közúti közlekedés előírásainak és szabályainak.

Különleges rekord

„Officially Amazing” (Hivatalosan is bámulatos) – ez a Guinness Rekordok szlogenje, annak a vállalatnak, amely világ legnagyobb példányszámban eladott könyve mögött áll, illetve amely a megtisztelő díjat a Zoomlion-Cifa-Scania járműnek adományozta.  A Scania 2008 óta szállít járműveket a Zoomlion-nak. A tehergépkocsi-alvázakat minden egyes megrendelésnél a Zoomlion kérésének megfelelően, egyedi darabként, személyre szabottan készítették el, így könnyítve meg a felépítmények elhelyezését.

 Scania„A Scania a betonpumpák számára készülő teherautók prémium szegmensében elfoglalt erős helyzete a szervezet kereszt-funkcionális munkamódszerének sikerességét mutatja.” – mondta Peter Sjöblom, a Scania Kína ügyvezető igazgatója.

Az épülő Kína

A Zoomlion-nak leszállított tehergépkocsik általában hathengeres motorral szereltek, a betonpumpákat pedig hidak és magas épületek építésénél használják. A maximális üzemidő biztosítása érdekében a Scania Kína külön képzést tartott a Zoomlion alkalmazottainak, valamint saját szerelőiből is létrehozott egy olyan csapatot, amely bármilyen működési zavar bekövetkezése esetén azonnali segítséget nyújthat.

A „101-es pumpát” kiállítják a 2012. november 27-30 között Shanghaiban megrendezésre kerülő kínai Bauma 2012 kiállításon, amely az építőipari gépekre, berendezésekre szakosodott szakmai szemle. A pumpa egyelőre prototípus stádiumban van, még számos további alapos szerkezeti és funkcionális teszten kell keresztülmennie. Az elsődleges piaca Kína lesz, de könnyen előfordulhat, hogy Európában is kereslet mutatkozik majd rá.


Kulcsszavak: hírek, scania, tgk, trucks
 
A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja Felvillanyozó tervek a Saab-nál A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” A Scania 3-as széria „minden idők legnagyszerűbb tehergépkocsija” A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja Új PureTech motorok a Citroëntő A világ legmagasabb betonpumpáját egy Scania tehergépkocsi szállítja Az ÁAK 33 milliárd forintot költ az e-útdíj feladataira
 
Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre

Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre

2012. november 27.
A SAS skandináv légitársaság a 2013-as nyári menetrendben március 31-től járatokat indít Budapestre Oslóból és Koppenhágából - közölte a Budapest Airport pénteken.
Részletek
Visszatér a skandináv légitársaság BudapestreA Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető társaság tájékoztatása szerint a SAS heti hat alkalommal, hétfőtől-péntekig, illetve vasárnap közlekedik majd Budapest és Koppenhága között. Az oslói járat kedden, csütörtökön és vasárnap szállít utasokat.

Stefan Eiche, a SAS magyarországi vezérképviselője a közleményben hangsúlyozza: az új járatok közlekedtetésével a magyar és a skandináv turistákra, üzleti utazókra építenek. Kam Jandu, a Budapest Airport légközlekedési igazgatója szerint a skandináv légitársaság koppenhágai és oslói járata nemcsak az észak-európai térségbe, hanem azon túl is átszállási lehetőségeket kínál. A Budapest Airport közlése szerint a SAS összesen 45 új járat elindítását jelentette be, köztük Budapestre közlekedőket.

Korábban az SAS 2006-ig működtette a Budapest-Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest-Stockholm járatot. A skandináv légitársaság a Star Alliance légitársasági szövetség alapító tagja, 2011-ben összesen 23 millió utast szállított 90 különféle célállomásra. A SAS flottájába 147 repülőgép tartozik - közölte a Budapest Airport.

A hét elején egyezett meg a pilóták és a légiutaskisérők érdekképviseleteivel a SAS, így a légitársaság fontos lépést tett súlyos pénzügyi helyzetének rendezése, a piacon maradás érdekében. A cégtől elvárt válságkezelő csomag egyik legfontosabb pontjáról, a kollektív szerződés módosításáról egyeztettek a felek.A SAS korábban bejelentette, hogy 800 állást számol fel, a létszámot fokozatosan 15 ezerről 9-10 ezerre faragja le, eladja földi kiszolgáló egységét, 15-17 százalékkal csökkenti a fizetéseket és a nyugdíjalapot. Az intézkedések révén évi 3 milliárd koronával (350 millió euró) reméli csökkenteni a költségeket. A hitelező bankok kikötötték, hogy a SAS csak akkor juthat friss hitelhez, ha a válságkezelő tervet száz százalékban teljesíti.

Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre2007 óta nem zárt nyereséges évet a SAS, és a többi európai légitársasághoz hasonlóan küzd a magas üzemanyagárakkal és a fapados cégekkel.




















Kulcsszavak: budapest airport, ferihegy, hírek, légiközlekedés
 
Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre A Fiat, a Chrysler és a kínai GAC csoport keret-megállapodást írt alá Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre Nőtt az Air France-KLM légitársaság utasforgalma júniusban Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11891 - 11900