Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 111 - 120
Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

2019. április 30.
Nagy-Britannia helyett Szlovákiában gyártja majd a Jaguar Land Rover autógyár a Defender terepjáró modell következő generációját a BBC hírportál jelentése szerint.
Részletek

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

A Land Rover Defender modellt 67 éven keresztül a Birmingham melletti Solihull üzemben gyártották. A terepjáróból több mint kétmillió példány készült el. Az utolsó darab 2016 januárjában gördült le a szerelőszalagról.

Az új modell tervei Nagy-Britanniában készültek el, a modell teljesen új motorját Wolverhamptonban fogják gyártani. Az új Defender modell a Jaguar Land Rover egymilliárd font-sterlinges beruházással a szlovákiai Nyitrán épült és 2018 októberében megnyitott üzemében készül majd.

Az új Defender modellt az idei Frankfurti Autószalonon mutatják majd be és 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba.

A Jaguar Land Rover az új Defender modell gyártásának Szlovákiában való áthelyezésével együtt is "jelentős beruházást" hajt végre a Solihull üzemben a Range Rover és Land Rover modellek új generációinak a gyártásához.

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje
Kulcsszavak: autógyár, Defender, Jaguar Land Rover, szlovákia
 
Folytatódik a Fiat-pickup sztriptíz Folytatódik a Fiat-pickup sztriptíz A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Hullanak a Tesla elektromos luxusautói Hullanak a Tesla elektromos luxusautói A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr
 
Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

2019. április 30.
Az elektromos járművek aránya Európában ugyan még nem számottevő, az elkövetkező években azonban egyre nagyobb teret nyernek majd az összes autópiacon. A Hankook az elsők között ismerte fel, hogy az e-autóknak speciálisan kifejlesztett abroncsokra van szükségük: abroncsgyártóként jelentős erőforrásokat és kutatási potenciált fordít az elektromos járművekre optimalizált abroncsok fejlesztésére.
Részletek

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Az ENSZ becslései  szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik a nagyobb településeken élők száma, és így 66 százalékra nő a városlakók aránya. Az urbanizáció térnyerésével párhuzamosan, a zsúfoltság és a környezetszennyezés csökkentése érdekében pedig egyre nagyobb számban jelennek meg az utakon az elektromos járművek. Ezek a közlekedési eszközök nem bocsátanak ki káros anyagot, és ezzel a klímavédelemhez kapcsolódó célkitűzések elérésében és az élhetőbb városi környezet kialakításában is fontos szerephez jutnak.

A környezetvédelem és a levegő minőségének megóvása szempontjából is örvendetes hír, hogy az elektromos és a nulla emissziós, „zöld rendszámos” autók száma Magyarországon is rohamtempóban nő , mindezek ismeretében pedig nem csoda, hogy az autógyártók egymással versengve fejlesztik az elektromos járműveket. A „villanyautók” ugyanakkor számos megoldandó feladat elé állítják a Hankook mérnökeit is, miközben új teret nyitnak a fejlesztéseknek és az innovatív technológiai megoldásoknak.

A nagyobb igénybevételhez különleges abroncsokra van szükség

Az elektromos hajtású járművek abroncsainak a megszokottól eltérő elvárásoknak kell eleget tenniük: a belsőégésű motorokkal ellentétben az elektromotoroknál azonnal rendelkezésre áll a teljes forgatónyomaték. Ennek egyik eredménye a sportosabb gyorsulás, illetve az, hogy a jármű gyorsabban reagál a sebességváltozásra és a változó útviszonyokra.

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Az elektromos járművek ráadásul jóval nehezebbek hagyományos társaiknál, ami további terhet ró az abroncsokra. Ez az oka annak is, hogy emiatt sokkal gyorsabban is kopnak: akár 30%-kal rövidebb egy olyan gumiabroncs élettartama, amit elsősorban belsőégésű motorral szerelt autókhoz terveztek, és mégis e-járműveken használnak.

Egy elektromos járműre fejlesztett abroncsnál a meghosszabbított élettartam mellett az alacsony gördülési ellenállás a másik legfontosabb tényező, ami a fogyasztást, és általa a jármű hatótávját, továbbá az utastér zajosságát is döntően befolyásolhatja. A zaj csökkentése korántsem elhanyagolható szempont: a csendesebb villanyautók legnagyobb zajforrása a gördülő kerekek hangja. Ez pedig már akár közepes sebességnél is kedvezőtlenül hathat a vezetési élményre, amely optimalizálása a Hankook abroncsfejlesztéseinek egyik legfontosabb sarokkövét jelenti.

A következő generáció: elektromos, önvezető és moduláris

A Hankook az elsők között ismerte fel, hogy az e-autóknak speciálisan kifejlesztett abroncsokra van szükségük. Ennek megfelelően évek óta gőzerővel folynak a kutatások és a prémium abroncsgyártó sorra mutatja be legújabb eredményeit. A kapcsolódó fejlesztések legutóbbi állomásaként a svájci Rinspeed futurisztikus „microSNAP” önvezető elektromos járműrendszerét a Hankook új csúcstermékével, az ultra-nagyteljesítményű Ventus S1 Evo abronccsal szerelik fel. A moduláris jármű esetében mindig az adott célnak megfelelően párosítható, illetve gyorsan és egyszerűen szétválasztható az alváz és a karosszéria.


Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

A Ventus S1 Evo azonban nem az első és egyetlen abroncs, amelyet a Hankook a jövő elektromos járműtechnológiái számára fejlesztett: a speciálisan elektromos járművekre optimalizált Kinergy AS EV kényelmi jellemzői, menetteljesítménye és kezelhetősége a nagy teljesítményű személygépkocsi abroncsokéval vetekszik. Áramkörökre emlékeztető futófelületi mintázata és az oldalfalak elektromos járművekhez tervezett kialakítása jobb légellenállást, alacsony gördülési ellenállást és optimális menetjellemzőket biztosít különböző feltételek között. A Hankook e-abroncsa 2018-ban az International Design Excellence Awards (IDEA) díjazottjai közé került.

Kiemelt figyelem a közösségi közlekedés szereplőinek

Az elektromos járműveknek és az elektromobilitásnak meghatározó szerepük lesz a közösségi közlekedésben is, az elektromos városi buszok a csökkentett zaj- és károsanyag-kibocsátásuk révén fontos tényezői a fenntarthatóbb városi életkörülmények megteremtésének. A Hankook is kiemelt figyelmet fordít erre a területre: a vállalat SmartCity AU04+ abroncsát kifejezetten az elektromos városi buszok számára tervezték.

A fejlesztés során számos szempontot figyelembe vettek, hiszen amellett, hogy ezek a járművek az akkumulátoraik miatt lényegesen nagyobb tömegűek a hagyományos hajtású buszoknál, a belvárosi forgalomban a gyakori fékezések és újraindulások miatt az abroncsoknak különösen nagy igénybevételt kell elviselniük, ami lényegesen nagyobb terhelhetőségi indexet is igényel. A vállrész szélességet és szerkezetét továbbá a megnövekedett igénybevételnek megfelelően módosították, amivel még egyenletesebb kopást értek el. Az új futófelületi keverék javított molekulaszerkezetének köszönhetően lényegesen javult az abroncs hőállósága, és ennek köszönhetően az élettartama is hosszabb.

A Hankook is jelen lesz a 2019. május 8-án, Budapesten megrendezendő Bus Expón, ahol a korábbi évekhez hasonlóan idén is innovatív megoldásokat mutat be az autóbusz- és tehergépkocsi-abroncs ágazat, illetve az elektromobilitás sokrétű kihívásaira.

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Kulcsszavak: e-mobilitás, fejlesztés, gumiabroncs, hankook
 
A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Rekordszámú szabadalom a Scaniánál Rekordszámú szabadalom a Scaniánál
 
Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

2019. április 30.
Az Audi Sport ügyfélsport programja jelentősen feljavult teljesítménnyel szerepelt a WTCR FIA Túraautó Világkupa második fordulóján. Miután a tavalyi évben az addigi legjobb magyarországi eredménynek számító nyolcadik helyen végzett az Audi Sport alakulata, idén trófeával távozhatnak a Hungaroringről.
Részletek

Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

Ez az idei év harmadik díja és a 20. elismerés az Audi RS 3 LMS versenyautónak a FIA WTCR Túraautó Világkupa 2018-as indulása óta.

A Leopard Racing Team Audi Sport versenyzője, Jean-Karl Vernay a Hungaroring versenypályáján megismételte az idei szezon során elért eddigi legjobb eredményét. A marokkói szezonnyitón szerzett második helyét követően ismét a dobogó második fokára állhatott fel a második magyar futamon. Ennek a versenynek – a fordított rajtrács alapján – a francia versenyző vághatott neki az élről. Ugyan a rajt után két pozíciót vesztett, végül egy helyet javítva sikerült begyűjtenie a második helyet.

Az első futamon Vernay a rajtrács nyolcadik helyéről indulva egészen a negyedik pozícióig küzdötte fel magát a verseny végére. Frédéric Vervisch ugyanezen a versenyen szintén néhány helyet javított a rajtpozíciójához képest. A Comtoyou Team Audi Sport csapatát erősítő belga pilóta a tizedik helyről a hatodikra zárkózott fel a verseny során. Vernay a harmadik versenyen a tizedik helyen végzett, míg Vervischt a tizenkettedik helyen intették le. Ezzel az Audi Sport versenyzői mindhárom magyarországi versenyen pontokat szereztek. Az Audi RS 3 LMS versenyautóval induló pilóták jelenlegi legjobbja, Vernay most az ötödik helyen áll a 26 fős mezőnyben.

Gordon Shedden, aki a szezonnyitó marokkói hétvége mindhárom versenyén pontot szerzett, további pontok reményében érkezett Magyarországra. A Leopard Racing Team Audi Sport skót versenyzőjének látványos versenyzése azonban nem hozott pontot a második fordulóban. A háromszoros BTCC bajnok a 25. helyről vágott neki a küzdelemnek és egészen a tizenegyedik helyig jutott, amikor egy versenytársa kemény manőverrel leszorította a pályáról és feladni kényszerült a versenyt. Így Shedden végül pont nélkül zárta a magyarországi hétvégét. Az újonc Niels Langeveldnek szintén nem volt esélye a pontszerzésre. A holland versenyző legjobb eredménye a hétvégén a harmadik versenyen szerzett 18. hely volt.

„A tavalyi évben a magyarországi volt a legkeményebb hétvégénk, ahol a pilótáink mindössze 17 ponton osztoztak.” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője.

„A 2019-ben szerzett 54 pontunk több, mint háromszorosa a tavalyi eredményünknek. És a most begyűjtött 20. dobogós helyünk is figyelemreméltó eredmény, tekintve, hogy az Audi RS 3 LMS ezt igen komoly versenyben, alig több, mint egy év alatt szerezte a FIA WTCR sorozatban.”

A világkupa következő fordulójára mindössze két hetet kell várniuk a rajongóknak, amikor is a Slovakia Ring versenypályájára látogat a sorozat. Ezt követően pedig egy héttel később a negyedik fordulóra a hollandiai Zandvoortba utazik a mezőny.
Kulcsszavak: audi, Audi Sport, hungaroring, túraautó-vb, WTCR
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi Az Audi 25 éve mutatta be a TDI motorokat a Frankfurti Autószalonon Az Audi 25 éve mutatta be a TDI motorokat a Frankfurti Autószalonon Gyermekkori álma teljesül a hétvégi, Hungaroringen rendezendő magyar bajnoki futamon a Tomracing Motorsport Team motorosának Gyermekkori álma teljesül a hétvégi, Hungaroringen rendezendő magyar bajnoki futamon a Tomracing Motorsport Team motorosának Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen
 
Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

2019. április 29.
Országos roadshow keretében mutatja be a Volkswagen az IQ.DRIVE egyedi felszereltségű modelljeit. Az április 26-án induló eseménysorozaton október végéig két flotta járja be az országot, és összesen 23 helyszínre látogatnak el a jövőbe mutató asszisztensrendszerekkel felszerelt autók.
Részletek

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

A márkakereskedéseknél nyolc modellt és bennük számos innovatív vezetéstechnikai rendszert tehetnek próbára az érdeklődők.

IQ.DRIVE néven új, egyedi felszereltséget vezetett be a Volkswagen idén tavasszal, amely egy csomagban kínálja autóihoz az ügyfelek számára – a teljesen önvezető modellek előhírnökeként – a márka jövőbe mutató asszisztensrendszereit. Az IQ.DRIVE összesen hét típusban érhető el: a Polo, a Golf, a Golf Variant, a Golf Sportsvan, a T-Roc, a Tiguan és a Touran kapható ilyen variációban, modelltől függően eltérő vezetéstechnikai megoldásokkal. Ezek között megtalálható a sávtartó és a sávváltást segítő funkció, a távolságtartó automatika (ACC), a kiparkolási asszisztenssel kiegészített holttérérzékelő rendszer, a gyalogosfelismerővel kiegészített városi vészfékfunkció, a "TrafficJam", az "Emergency" és a hegymenet/lejtmenet asszisztens vagy az automatikus fényszóró-szabályzás.

Az IQ.DRIVE felszereltségű modelleket a Volkswagen egy országos roadshow keretében mutatja be az érdeklődőknek, akik mindegyik típust kipróbálhatják a helyszíneken. Az eseménysorozat április 26-án, egyszerre két márkakereskedésnél, a Ferihegy Autónál (Budapest) és az AutoMobil Körösnél (Békéscsaba) indul, a 23., egyben az utolsó állomás október végén Székesfehérváron, a Procarnál lesz.

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

Az érdeklődők előzetes online regisztrációt követően tesztelhetik a hét egyedi színű, egyedi belsejű, IQ.DRIVE felszereltségű Volkswagent, de a kelet- és nyugat-magyarországi flottában egy-egy e-Golf is járja majd az országot, így az elektromos autózás élményét is átélhetik a jelentkezők.

Az IQ.DRIVE – Úton az önvezetés felé – roadshow állomásai:
04.26-05.02 – Ferihegy Autó Kft. (Budapest), AutoMobil Körös Kft. (Békéscsaba)
05.02-05.09 – Óbudai Autójavító Kft. (Budapest)
05.09-05.16 – Walter Autó Kft. (Sopron), Brill Kft. (Kecskemét)
05.16-05.23 – Csermely és Társa Kft. (Balatonfüred), Lukács és Tamás Kft. (Vác)
05.23-05.30 – SPIRIT AUTO Kft. (Zalaegerszeg), Autó Széles Kft. (Nyíregyháza)
05.30-06.06 – Porsche Győr (Győr), Porsche Buda (Budapest)
06.13-06.20 – Autócity Zrt. (Pécs), Porsche Szeged (Szeged)
06.27-07.04 – Porsche Tatabánya (Tatabánya)
07.04-07.11 – Ring Autó Kft. (Veszprém)
08.22-08.29 – Debrecen Autó (Debrecen)
09.05-09.12 – Juvenal Kft. (Szolnok)
09.12-09.19 – Porsche M5 (Budapest), Babják Autó Kft. (Kisvárda)
09.19-09.26 – Autócity Zrt. (Szekszárd), Styevola és Fia Kft. (Esztergom)
09.26-10.03 – Autócent Kft. (Soltvadkert)
10.17-10.24 – Procar Kft. (Székesfehérvár)

Részletek és regisztráció: https://roadshow.https://roadshow.volkswagen.hu/volkswagen.hu/

Kulcsszavak: IQ.DRIVE, roadshow
 
Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad BMW Motorrad Roadshow - 2013 BMW Motorrad Roadshow - 2013 Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Három sávosra bővül az M0-ás autópálya jobb pályájának egy szakasza Három sávosra bővül az M0-ás autópálya jobb pályájának egy szakasza Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow A Mazda6 osztályelső lett a J.D. Power Vevőelégedettség Felmérésén
 
Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

2019. április 29.
Egyre többet autóznak a magyarok, tavaly a 30-59 évesek 73 százaléka használta rendszeresen autóját, szemben az egy évvel korábbi 71, illetve a 2016-os 60 százalékkal - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.
Részletek

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Az üzemanyagszámla havonta átlagosan 22 ezer forintra rúg, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Az emberek 80 százalékának van autója, a budapestieknél 69 százalékos ez az arány, míg a nyugati megyékben élőknél már 80 százalékos. Az 50-es korosztály tagjainak pedig közel 90 százaléka rendelkezik gépkocsival. A sofőrök legnagyobb része, 86 százaléka tart attól, hogy valaki nekimegy az autójának.  

Két év alatt jelentősen nőtt az autóhasználók tábora a K&H biztos jövő felmérése szerint: 2018-ban a 30-59 éves magyarok 73 százaléka hetente többször ült kocsiba, szemben a 2017-ben mért 71 százalékkal, illetve a 2016-os 60 százalékkal. A kutatásból kiderül az is, hogy a férfiak 82 százaléka autózik rendszeresen, a nőknek azonban csak a 65 százaléka. Az országon belüli különbségeket jól mutatja, hogy a fővárosban a rendszeresen autózók aránya 60 százalék alatti, a nyugati országrészben viszont meghaladja a 80 százalékot.

22 ezres benzinszámla és több mint 13 éves autók

A felmérésből az is kiderül, hogy a megkérdezettek átlagosan 13 éves autókkal közlekednek, ez valamivel alacsonyabb a hivatalos KSH-adatnál, amely szerint a magyarországi személyautók átlagosan több mint 14 évesek.

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Az autók életkorában komoly eltérések vannak az országon belül: a keleti országrészben élők 49 százaléka több mint 15 éves kocsival autózik, ezzel szemben a fővárosban az autósok mindössze 29 százalékánál jött ki a 15 évet meghaladó átlag.

Az autósok 2018-ban havonta átlagosan 22 ezer forintot költöttek üzemanyagra, ez 12 százalékos éves emelkedésnek felel meg, lényegében megegyezik az üzemanyagok drágulásával. A KSH-adatok szerint ugyanis 2018-ban a benzin átlagára 381 forint volt, a gázolajé pedig 395 forintot tett ki, ami 7 és 11 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. Az autósok 19 százaléka havonta 20-30 ezer forintért vásárolt tavaly üzemanyagot, 13 százalékuk 30-50 ezer forintot tankol el, és 7 százalékos azoknak az aránya, akik több mint 50 ezer forintot hagytak a benzinkutakon egy-egy hónapban.

Egy év alatt egyébként a megkérdezett autósok átlagosan 16 ezer kilométert vezetnek, ami lényegében megegyezik a 2017-es adatokkal. A férfiak továbbra is sokkal többet (átlagosan 20 ezer kilométert) vezetnek mint a nők (átlagosan 12 ezer kilométer évente).

Az autóra leselkedő veszélyek

A K&H biztos jövő indexe azt is megvizsgálta, mitől tartanak leginkább az autósok. A válaszok alapján az érintettek döntő része - 86 százaléka - azt tartja a legvalószínűbbnek, hogy valaki más sérülést okoz az autójukban. 

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

A kocsifeltörést a megkérdezettek 62 százaléka mondta reális veszélynek, 61 százalékuk szerint pedig félő, hogy belföldi úton lerobban az autó. Többségben vannak azok is, akik attól tartanak, hogy saját hibájukból törik össze az autót. Ez a nőkre jellemzőbb, 61 százalékukra igaz, a férfiaknál 52 százalékos az arány. Viszont jóval kevesebben félnek attól, hogy ők okoznának másnak kárt, arányuk mindössze 52 százalék.


Kulcsszavak: benzinkút, közlekedés, üzemanyag
 
Megkezdődik az M7-es autópálya háromsávossá bővítésének tervezése Megkezdődik az M7-es autópálya háromsávossá bővítésének tervezése Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése Az ABB készen áll a világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitójára Az ABB készen áll a világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitójára 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót
 
Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

2019. április 29.
Több mint 80 utassal a fedélzetén érkezett meg Frankfurtból szombat délután a sármelléki Hévíz-Balaton Airportra a Lufthansa idei első charterjárata, amelyet már 18 éve működtet a német tulajdonú hévízi Mutsch Ungarn Reisen.
Részletek

Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

A CRJ 900 típusú gépen érkező vendégeket Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tiszteletbeli elnöke köszöntötte, aki az MTI érdeklődésére elmondta: a Sármellékre érkező charterjáratokkal elsősorban Hévízen, továbbá Zalakaroson és Kehidakustányban pihenő vendégeket szállítanak. A szálláshelyek a korábbi évekhez hasonlóan idén is összesen mintegy 50 ezer vendégéjszakát remélnek a térségében a - más szervezésben is érkező - repülőgépes turistáktól, ami azt bizonyítja, hogy szükség van a regionális reptérre - tette hozzá.

Kiemelte: az utóbbi években drasztikusan visszaesett Németországból az autóbuszos turisták száma, miközben változatlanul népszerűek a repülőgépes utak. A légi úton érkezők ráadásul átlagosan két hétig maradnak, kifejezetten a gyógyszolgáltatásokért érkeznek, és értékelik, hogy Magyarország biztonságos úti célnak számít.

Kultsár Judit, a németországi charterek üzemeltetését szervező Mutsch Ungarn Reisen ügyvezetője az MTI-nek azt mondta: idén Frankfurtból a Lufthansa, Berlinből, Düsseldorfból és Hamburgból pedig a cseh CSA légitársasággal szerződtek az utasok szállítására. Az október közepéig tartó szezonban Frankfurtból - egy öthetes szünetet leszámítva - hetente, a másik három városból kéthetente érkeznek szombati napokon a gépek, az igényre jellemző, hogy a tavaszi járatokra már januárban elkelt az összes hely.

A légi úton érkezők nemcsak a zalai fürdőhelyeket keresik fel, de Bükfürdő és Sárvár is az úti célok között szerepel, nyáron pedig a Balaton-parti szállodák és magánszálláshelyek iránt érdeklődő utasaik is vannak - jegyezte meg Kultsár Judit.

Kulcsszavak: Lufthansa, repülőtér, Sármellék
 
A Lufthansa nyitotta a chartergépes szezont Sármelléken A Lufthansa nyitotta a chartergépes szezont Sármelléken A Wizz Air tavaly 12 százalékkal több utast szállított A Wizz Air tavaly 12 százalékkal több utast szállított A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A Germanwings másodpilótáját öngyilkos hajlammal is kezelték A Germanwings másodpilótáját öngyilkos hajlammal is kezelték Eurocontrol: a szélsőséges időjárás 2050-re évi 700 millió euróval ronthatja a légi cégek eredményeit Eurocontrol: a szélsőséges időjárás 2050-re évi 700 millió euróval ronthatja a légi cégek eredményeit
 
2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

2019. április 29.
Sosem látott modellinvázióba fogott a Toyota 2019-ben: a világ legzöldebb autógyártója egyetlen év alatt 7 vadonatúj modellt mutat be Európában, amelyek közül 5 alapvető hatással lehet a magyarországi újautópiac további zöldülésére is.
Részletek

2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

Vadonatúj generációval jelentkezett ugyanis az év első felében a világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 épp úgy, mint a világ legnépszerűbb autója, a mindjárt három karosszéria változatban és kétféle környezetbarát hibrid elektromos hajtással érkező Toyota Corolla, és a világ legkedveltebb felső-középkategóriás szedánja, a kizárólag a világ legfejlettebb hibrid hajtásával kínált Toyota Camry. Ha ez nem volna elég az év második felében megérkezik a 17 év után feltámadó sportautó ikon,  Toyota Supra, és a Toyota vadonatúj kompakt áru és személyszállítója, a Proace City is. Minderről a Toyota elegáns esemény keretében, a Várkert Bazárban, a Bazaar Eclectica étteremben megrendezésre került bemutatón tájékoztatta a hazai sajtót, ahol hazánkban először volt együttmegtekinthető valamennyi idén érkező új Toyota, jóllehet a Proace City, április 30.-i világpremierje okán csak letakarva került kiállításra a főváros ikonikus helyszínén. Az eseményről természetesen nem hiányozthatott Király Viktor, a Toyota magyarországi hibrid nagykövete sem.

A piaci tendenciák, a személyautó szegmensben a dízel hajtástól tömegével elforduló és a környezetbarát meghajtások felé nyitó vállalati flották és magánvásárlók, valamint a Toyota elképesztő zöld modellinváziójának ismeretében kézenfekvő megállapításnak tűnik, hogy 2019 egyértelműen a világ legzöldebb autógyártójának éve lehet.

2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

Tíz éve nem volt példa arra, hogy a Toyota hasonló számban mutasson be új modelleket, arra pedig, hogy egyszerre jelentkezzen három legfontosabb modelljének vadonatúj generációjával, talán még soha. Az erről való megemlékezésre és az új modellek bemutatására méltó helyszínt választott a Toyota: a sajtótájékoztató a Várkert Bazárban, a Bazaar Eclectica étteremben került megrendezésre, egészen kimagasló sajtóérdeklődés mellett. Az eseményen a vadonatúj RAV4, Corolla és Camry modellek mellett most először volt látható Magyarországon az óriási várakozások övezte sportautó-ikon Supra. sőt, a néhány nap múlva Birminghamban megtartásra kerülő világpremier okán csupán letakarva ugyan, de kiállításra került a vadonatúj Proace City is. Az esemény fényét tovább emelte, hogy a Toyota hibrid nagykövete, Király Viktor itt vehette át új autóját, egy vadonatúj hibrid Toyota RAV4-est.

Zöld forradalom

Környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő hibrid elektromos modelljei elképesztő népszerűségének köszönhetően 2018-ban a Toyota volt az egyetlen olyan autógyártó, amely 100 g/km alá csökkentette újautó értékesítéseinek átlagos károsanyagkibocsátását, megközelítve a 2020-re kitűzött 95 g/km-es EU előírást. Mindemellett prémium márkájával, a Lexussual közösen a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó eladások kétharmadát jegyző Toyota tavaly egyetlen év alatt 50%-al növelte a teljes hazai hibrid állományt. Ilyen előzmények mellett könnyen belátható, hogy a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtását kínáló vadonatúj RAV4, Corolla és Camry érkezése valóságos zöld forradalmat indíthat.

2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

25 év, 4 generáció, 8,5 millió eladott példány, és a világ autópiacának átalakítása

A fentiek tulajdonképpen össze is foglalják a Toyota RAV4, a világ legnépszerűbb SUV-jának történetét. A modell kategóriateremtőként egymaga indította el a SUV-ok és crossoverek forradalmát, amelyek ma a globális autópiac legnagyobb (36,4%) és legdinamikusabban növekvő szegmensét jelentik. Az elsőségét mindvégig megőrző modell legújabb generációja nem csupán a világ legfejlettebb hibrid hajtását és az aktív biztonság eddig sosem látott szintjét kínálja, de a kategóriában nem mindennapinak számító terepképességeket kínálva egyben visszatér a gyökerekhez is. Az, hogy mindezt rendkívül látványos dizájnba csomagolva teszi, kétségkívül nem kis szerepet játszik abban, hogy bár mindössze januártól kapható, alig három hónap alatt már közel 900 megrendelés érkezett rá Magyarországon, miközben a szegmensének tavalyi hazai értékesítéseit egyébiránt vezető előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára. Sokatmondó emellett az is, hogy jóllehet, már az előző generációs modellből is 85%-ban a környezetbarát hibrid elektromos kivitelt választották az ügyfelek, a jelenlegi megrendelések alapján az új generáció esetében ez az arány akár 95% is lehet.

A világverő

Bő fél évszázados története és az eddigi 11 generáció során mintegy 47 millió Toyota Corolla talált gazdára világszerte, több, mint bármely más autóból a világon, a modell pedig az elmúlt öt évtizedben nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota neve egybe forrt a legendás megbízhatósággal.

2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

Az elmúlt években rendre a világ legnépszerűbb személyautójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációja ugyanakkor, az alapértékek megőrzése mellett egészen új dimenzióba helyezi a japán gyártó világverő modelljét. Amellett, hogy az új Corolla az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos erőforrással is rendelhető, és a biztonság eddig nem ismert szintjét honosítja meg az alsó-középkategóriában, a három karosszéria változatban,  az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sport kivitelben érkező modell a dizájn tekintetében is a kategória élére helyezi a márkát.

Mindehhez ráadásul meggyőző vezetési élmény is társul, így bátran kijelenthető, hogy ez minden idők legizgalmasabb Toyota Corollája, ami még tovább öregbítheti a legendás modell hírnevét. Ez természetesen az értékesítések tekintetében is visszaköszön: jóllehet a Corolla még csupán a napokban érkezett meg a márkakereskedésekbe, az előzetes megrendelések, valamint a magánvásárlók és flottaügyfelek részéről tapasztalható fokozott érdeklődésre alapozva a Toyota ambiciózus eladási célokat tűzött ki. Míg tavaly az elődmodell Corolla és Auris modellekből mintegy 3.100 darab talált gazdára hazánkban, a Toyota idén nagyságrendileg 4.600 autó értékesítésével számol a kategóriában, amelyből a korábbi generációs Classic modellek mellett az új Corolla 75%-ban veheti majd ki a részét. Ezzel akár a korábban az Auris és a Corolla által együttesen elért szegmens második helyről előrelépve a Toyota akár a szegmens legnépszerűbb márkájának címére is pályázhat.


2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz

A felső-középkategória királya

15 év után, legújabb generációjával tér vissza Európába a felső-kézépkategória koronázatlan királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető ikonikus modell, a Toyota Camry. A modellből 37 éves története, és az eddigi 7 generáció során 19 millió darab talált gazdára világszerte, a minden eddiginél elegánsabb, letisztultabb, tágasabb, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát kínáló, és a világ legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtásával érkező nyolcadik generáció pedig várhatóan még az eddigieknél is nagyobb sikereket hoz majd a márka számára. A Japában gyártott, vadonatúj Camry ideális közép- illetve felsővezetői autó lehet a dízel hajtástól drasztikusan elforduló európai piacon, ami visszaköszön a Toyota értékesítési várakozásaiban is: a májusban érkező modellből minimum 400 darab eladását tervezik idén (ami 50%-al több, mint az általa leváltott Avensis teljes tavalyi értékesítése), jövőre, első teljes évében pedig a hazánkban is a szegmens legnépszerűbb modelljei között lehet a helye.

A legenda

17 év után támad fel a Toyota sportautólegandája, a Supra: a legújabb generáció lenyűgöző, elemi erőt sugárzó dizájnjához meggyőző teljesítmény társul: a 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral és hátsókerék-hajtással szerelt modell kétségkívül minden sportautószerelmes szívét megdobogtatja. A Supra visszatértének bejelentésekor hatalmas várólista alakult ki a modellre, így az idén Európában forgalomba kerülő 900 darabos kontingens, illetve a 90 darab limitált szériás modell hamar gazdára talált. Az első tulajdonosok egyébiránt egyben a különleges Supra 900-as klub tagjává is válnak. Magyarországra a korlátozott darabszám miatt idén maximum 10 darab érkezhet, hamarosan ugyanakkor megkezdik az előrendelések felvételét a 2020-ban érkező modellekre.

Hiánypótló mindenes

Régi hiányt pótol a Toyota kínálatában a hivatalos világpremierjét csak jövőhéten, Birminghamban tartó, a budapesti eseményre azonban csak letakarva ugyan, de így is elhozott Proace City kompakt városi áru- és személyszállító. Az év második felében két hosszúságban, (akár 7 üléses) személy és (akár 5 üléses) áruszállítóként is rendelhető modell az európai haszongépjármű piac 35%-át kitevő kompakt áruszállító szegmens egyik nagy favoritja lehet, praktikus, sokoldalúan rakodható, akár 2 EUR raklappal is megbirkózó raktere, akár 1 tonnás teherbírása, 1,5 tonnás vontató kapacitása, és a Smart Cargo opció jelentette ötletes helykihasználási lehetőségek révén. A modell a Toyota jelenlegi, a hazánkban 30%-os szegmensrészesedéssel rendelkező Hilux és a 7%-os szegmensrészesedést elérő Proace jelentette haszongépjármű kínálatát egészíti majd ki. Ez első darabok az év vége felé érkezhetnek, jövőre, a modell első teljes évében ugyanakkor már ambiciózus célokat állított elé a márka, amely nem tartja elérhetetlennek az akár 10%-os magyarországi szegmensrészesedést sem


Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, toyota
 
Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Már rendelhető az új Fiat Panda Már rendelhető az új Fiat Panda Hétvégén érdemes Toyotát venni Hétvégén érdemes Toyotát venni Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től
 
Az olvasók választása alapján „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” szavazás tíz kategóriájából négyben végzett Audi modell az él

Az olvasók választása alapján „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” szavazás tíz kategóriájából négyben végzett Audi modell az él

2019. április 29.
A kategóriagyőztesek: Audi Q2, Audi Q5, Audi A6 allroad és Audi e-tron. A legsikeresebb márka: az Audi dominálta az idei év olvasói szavazását.
Részletek

Az olvasók választása alapján „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” szavazás tíz kategóriájából négyben végzett Audi modell az élen

Az Audi jelentős sikert ért el „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” olvasói szavazásán. A Q2, a Q5, az A6 allroad quattro és a tisztán elektromos hajtású Audi e-tron modellek mind kategóriájuk élén végeztek, az Audi pedig a választás legsikeresebb márkájaként zárta a voksolást.

„Igen elégedettek vagyunk a négy első hellyel, hiszen ez egyértelmű bizonyíték a quattro összkerékhajtás területén sok-sok év alatt felépített szakértelmünknek.” – nyilatkozta Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Különösen büszkék vagyunk az Audi e-tron által begyűjtött első helyre. Tisztán elektromos SUV modellünk révén az összkerékhajtás is része lett az elektromos korszaknak, új mércét állítva a kezelhetőség, a vonóerő átadás és a menetbiztonság tekintetében.”

„A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” olvasói szavazásra az „AUTO BILD Allrad” magazin szerkesztői állították össze a modellek listáját, amely tíz kategóriában 43 márka 211 modelljét tartalmazta. Az olvasók járműkategóriák szerint 1-1 szavazattal támogathatták kedvencüket.

Az olvasók választása alapján „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” szavazás tíz kategóriájából négyben végzett Audi modell az élen

A „Terepjáró és SUV modell 35 000 euró alatt” kategóriában 34 versenytárs előtt szerezte meg az Audi Q2 a szavazatok 8,5 százalékát, amellyel az élen végzett. Ezzel sikerült a legszorosabb küzdelmet hozó kategóriában győzedelmeskednie. A második legnagyobb mezőnyt felvonultató kategória 29 indulóval a 35 000 és 50 000 euró közötti modellek alakulata volt. Itt az Audi Q5 a szavazatok 6,7 százalékának megszerzésével végzett az élen.

Az Audi A6 allroad quattro majdnem két százalékkal végzett a második helyezett modell előtt az „Összekerékhajtású crossover modellek” kategóriában. A leadott szavazatok 13,99 százaléka a márka népszerű allroad modelljét támogatta. Az Audi e-tron hasonlóan meggyőző eredménnyel aratott győzelmet az „Összkerékhajtású hibrid és elektromos modellek” között, ahogy 24 versenytársat megelőzve, a szavazatok 8,65 százalékát megszerezve végzett az élen.

A nagyméretű sportos SUV modellt az első és a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy elektromotor hajtja, ideális energiaforrást biztosítva a nagy pontosságú, villámgyors elektromos összkerékhajtás rendszer számára. Ez a rendszer folyamatos és maximálisan változtatható szabályozást kínál a két tengely közötti ideális nyomatékelosztás kapcsán és teszi mindezt a másodperc törtrésze alatt.


Az olvasók választása alapján „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autója” szavazás tíz kategóriájából négyben végzett Audi modell az élen

A legnagyobb hatékonyság eléréséhez a legtöbb közlekedési helyzetben az Audi e-tron a hátsó elektromos motort használja. Amikor szükséges, akkor az elektromos quattro összkerékhajtás az első tengelyre irányítja a nyomatékot. Az elektromos SUV modell dinamikus karaktere az alacsony súrlódási együtthatójú felületeteken, így például havon mutatkozik meg igazán látványosan.

Az „AUTO BILD Allrad” Európa legkeresettebb összkerékhajtású járművekkel foglalkozó magazinja, amely 2002. óta szervezi meg közönségszavazását. A díjakat a berlini Axel Springer Házban adták át. Az Audi idén is tovább folytatta sikersorozatát és négy díjjal gazdagodott a közönségszavazáson. Az elmúlt tíz évben a márka modelljei 17 alkalommal végeztek a dobogó legfelső fokán, amelyből az A6 allroad quattro modell három első helyezést tudhat magáénak. A Q5 2017-ben szintén nyert már egy díjat.



Kulcsszavak: audi, díj, e-tron, Q2, Q5
 
A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás nyerte el a  „2013. legjobb zöld motorja” címet A metánüzemű TwinAir Turbo erőforrás nyerte el a „2013. legjobb zöld motorja” címet Az Audi A4-hez készült LEDriving Xenarc fényszóró a xenon és a LED technológiát ötvözi Az Audi A4-hez készült LEDriving Xenarc fényszóró a xenon és a LED technológiát ötvözi 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak
 
A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up

A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up

2019. április 26.
Április 26-a és 28-a közt rendezik meg a Hungaroringen a túraautó-világkupa  (WTCR) Magyarországi versenyét ahol a 26 tagú mezőnyben (amely a szabadkártyás versenyzőkkel kibővül az egyes helyszíneken) hat világbajnok méreti meg magát.
Részletek

A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up

A Hungaroring Rescue Team-nek is még emlékezetesebb lesz az ide versenyszezon a ringen, mert az idei WTCR, Kamion Európa-bajnokság és a Forma 1 versenyeken a SsangYong jóvoltából az új Rexton és Musso Grand Pick-Up modellek állnak be a Hungaroring Rescue flottájába a már meglévő Musso és Actyon modellek mellé.

„A SsangYong modelljei nagyon strapabírók és megbízhatók ami a mi szakmánkban elengedhetetlen. Az új Rextont és Musso Grand Pick-Up-ot az idei versenyszezonban alkalmunk lesz alaposan tesztelni, ezért már nagyon vártuk őket, hogy megérkezzenek a flottába”

-  mondta Turi István a csapat vezetője.

A Rexton legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett váltótól függően kiemelkedő nyomatékot (MT 400 Nm – AT 420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban.

A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up

Ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít. Az új Rexton G4 kategóriájában kiemelkedő, akár 3t (AT) vontatási kapacitással rendelkezik.

A Musso Grand legújabb változata is a Rexton alapjaira épült így a fogyasztás illetően mindenben megegyezik vele. A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Musso Grand a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3 tonnát is vontathat.
 
A mostani autókkal lesz teljes a Rescue flottája, mondhatni a múlt a jelen és a jövő egy helyen lesz most hétvégén a Hungaroringen.

A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up
Kulcsszavak: hungaroring, Hungaroring Rescue Team, Musso Grand, Rexton, ssangyong, WTCR
 
Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen Michelisz Norbi nyerte a második futamot a Hungaroringen A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét A SsangYong a Genfi Autószalonon tartotta a Korando európai premierjét Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Különleges izomautók a Volkswagen-találkozón Különleges izomautók a Volkswagen-találkozón
 
A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította

A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította

2019. április 26.
Gyors egymásutánban három Peugeot modell is neves flottapiaci elismerésben részesült. A 3008 a Fleet News szakfolyóirat, az 5008 és az Expert pedig a Business Motoring magazin éves díjátadóján vehetett át aranyérmet.
Részletek

A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította

Az Egyesült Királyság Európa második legnagyobb cégautó-piaca, ugyanakkor a flottaeladások volumene és a könnyű haszonjárművek iránti kereslet egyaránt nagyobb arányban csökkent 2018 során, mint az újautó-piac átlagos forgalma . Ahogy a gyártók egyre ádázabb harcot folytatnak a vásárlók kegyeiért, úgy válik mind fontosabbá, hogy az előbbiek az elvárásoknak pontosan megfelelő, optimális megoldásokat kínálják a piacon. Az eladások a jelen és a közelmúlt teljesítményének fokmérői, azonban arról, hogy az elkövetkezőkben hogyan fog boldogulni egy márka, hogy milyen mértékben készült fel a közeljövő kihívásaira, a szakmai díjak és elismerések tanúskodnak hitelesen. Ezért bír hatalmas jelentőséggel, hogy az év elején a Peugeot három típusa is első helyezést ért el az Egyesült Királyság meghatározó flottapiaci szakfolyóiratainak Év Autója versenyein.

„A modern technológiákkal csordultig pakolt modell remekül vezethető, megjelenése kiemelkedően divatos, utastere pedig kiváló minőségű, prémium környezetet biztosít a vezetőnek és utasainak egyaránt. A 3008 az az autó, amely visszahelyezte a Peugeot márkát a flottapiaci verseny élére.”

A Peugeot 3008 a Fleet News szavazásán nyerte el az „Év Középkategóriás Szabadidőjárműve” címet. Az ország legkeményebb piaci versenyét felmutató szegmensében rendkívül erős mezőny ellenében  kellett helyt állnia a 3008-asnak; a modell első helyezése így különösen nagy elismerést jelent. „A Peugeot 3008 az elégedett felhasználó szinonimája” – kommentálták a többszörösen kitüntetett – bevezetésekor többek között az Év Európai Autójának és az Év Női Autójának is megválasztott – szabadidőjármű elsőségét a Fleet News zsűrijének tagjai.

A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította

A döntőbírák arra is felhívták a figyelmet, hogy 2017-es bevezetése óta megbízható, költséghatékony és nem utolsósorban rendkívül kívánatos modellnek bizonyult a 3008 SUV. Mindemellett a Fleet News díjátadóján egy másik Peugeot modell is tapsot érdemelt: az új generációs 508 a felső középkategóriás személygépkocsik mezőnyében „Különösen ajánlott” minősítést kapott a bíráktól.

Egy másik brit flottakiadvány, a Business Motoring a 3008 nagyobb testvérét, az 5008-ast választotta meg az Év Középkategóriás Szabadidőjárművének. A szaklap szerkesztői szerint a 1,5 literes dízelmotorral szerelt, Allure felszereltségű 5008 testesíti meg a legjobb választást ebben a kategóriában: a 3008 futóművét, hajtásláncait és belső kivitelét megöröklő modell fontos erénye a nagyobb csomagtartó, illetve az abból kihajtható két extra ülés.

A 3008-as modellel közös padlólemezre épülő 5008 igen magas színvonalat képviselő biztonsági, infotainment és kényelmi szolgáltatásai megegyeznek a nála 165 mm-rel rövidebb tengelytávon nyugvó testvérével. A 3008 választéka még az idén egy különösen modern plug-in (hálózatról tölthető) hibrid hajtáslánccal bővül; a 300 lóerős, összkerékhajtású benzin-elektromos egység átlagos CO2-kibocsátása mindössze 49 g/km, ami különösen érdekessé teheti a modellt a széndioxid lábnyomukra (és az ahhoz kapcsoló adóterheikre) ügyelni vágyó flottavásárlók számára.

A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította

Ami a Business Motoring társkiadványának, a Business Vans magazinnak az Év Haszonjárműve díját illeti, a 2016-ban teljes modellváltáson átesett Peugeot Expert a nagyméretű áruszállítók körében bizonyult az év legkiválóbb ajánlatának. Az új padlólemezre épülő, tetszetősebb és ergonomikusabb új modell sok hívet szerzett magának a ráfutásos baleseteket megelőző autonóm vészfékrendszertől a madártávlati képet biztosító VisioPark tolatókameráin át a vezető éberségét felügyelő rendszerig terjedő, gazdag biztonsági felszereltségével. Ami az áruszállításban nélkülözhetetlen tulajdonságokat illeti, megnövelt terhelhetőséget lehetővé tevő futómű és módosított szervokormány készíti fel a modellt az extra terhek cipelésére, ugyanakkor a tervezők arra is ügyeltek, hogy a helytakarékos hátsó felfüggesztés a legcsekélyebb mértékben se raboljon hasznos helyet a raktérből.

A 3008 és 5008 modellek alapját is adó, jelen esetben a haszonjárművek sajátos követelményeihez igazított, moduláris EMP2 platformra épülő Expert háromféle karosszériahosszal, akár 6,6 köbméteres raktérrel áll a felhasználók rendelkezésére. A rakodást kényelmessé és biztonságossá tevő funkciók között a szegmensben elsőként kínál motoros mozgatású, kéz nélkül aktiválható oldalsó tolóajtót, míg a rakomány hatékony célba juttatását, háromdimenziós megjelenítést is alkalmazó fedélzeti navigációs berendezés segíti.

Kulcsszavak: díj, flotta, flottakezelő, Peugeot, Peugeot 3008, Peugeot 5008, RIFTER
 
Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban Díjat nyert a SEAT Ateca az Egyesült Királyságban A SEAT két Smarty Díjat kapott New Yorkban a Mobiltelefonos Marketing Egyesülettől A SEAT két Smarty Díjat kapott New Yorkban a Mobiltelefonos Marketing Egyesülettől Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint Évről évre növekszik az EuroFleet Zrt. jövedelmezősége Évről évre növekszik az EuroFleet Zrt. jövedelmezősége
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 111 - 120