Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 111 - 120
Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

2020. július 31.
A Ford tovább bővítette gyorsan gyarapodó Active modelljeinek kínálatát, bemutatva az új Tourneo Connect Active személyszállítót és a Transit Connect Active áruszállítót, amelyek  hamarosan megrendelhetők lesznek a márkakereskedésekben, és az első vevők az év végétől át is vehetik autóikat.
Részletek

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

Kemény, SUV-stílusú megjelenésükkel, jobb tapadást biztosító (opcionális) részlegesen önzáró mechanikus differenciálművükkel (mLSD) és emelt hasmagasságukkal az új Active modellek kiváló választásnak bizonyulhatnak azon vásárlók számára, akik a munkájuk vagy szabadidős tevékenységeik miatt gyakran térnek le az aszfaltos utakról.

A keményebb terep- és időjárási viszonyok közt is magabiztosan uralható Active kivitelek a jellegzetes kabinkidolgozás mellett fejlett vezetéssegítő és komfortnövelő technológiákat is kínálnak, miközben továbbra is ugyanaz a praktikum és sokoldalúság jellemzi őket, ami mára a Connect-sorozat védjegyévé vált.

Az öt- és hétüléses változatban kapható, tágas Tourneo Connect Active stílusosan és kényelmesen szállítja utasait és minden csomagjukat, legyen szó akár rövid vidéki kiruccanásról, akár egy hosszú nyaralásról a családdal vagy a barátokkal. Az üzleti vagy kettős célú felhasználók számára pedig ott az intelligensen kialakított Transit Connect Active, ami ugyanolyan hasznos társ a mindennapi munkában, mint a hétvége élvezetes eltöltésében.

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

“Active modelljeinket azok számára készítettük, akik időnként letérnek az aszfaltozott utakról, és szeretnék, ha ez az autójukra pillantva is egyértelmű lenne,” mondta el Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. „Legyen szó akár munkáról, akár szabadidőről, az új Tourneo és Transit Connect Active modellek sokoldalúsága és képességei még élvezetesebbé varázsolják a kalandot.”

A Tourneo Connect Active és a Transit Connect Active modellek a múlt hónapban bemutatott nagyobb, nyolcüléses Tourneo Custom Active személyszállító és a Transit Custom Active áruszállító mellett jelennek meg a kínálatban, amelyek ugyancsak SUV-stílust, jól variálható belső teret és opcionális mLSD-t kínálnak. Emellett a Ford európai vásárlói már a népszerű Focus és Fiesta személyautók Active változatait is megrendelhetik.

Továbbfejlesztett hajtáslánc – jobb használati érték


Mind a Tourneo Connect Active, mind pedig a Transit Connect Active felszerelhető ugyanazzal a tapadásjavító mLSD technológiával, amelyeket a Ford már bevezetett a nagyobb Active modellekben, és amit a hajtáslánc-specialista Quaife céggel közösen fejlesztettek ki.

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

A laza vagy csúszós felületű utakon az mLSD automatikusan a jobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a vezető kényelmesebben autózhat a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós felületeken, például a vizes füvön, havon vagy jégen.

A mérnökök külön kipörgésgátló-konfigurációt is terveztek, ami hatékonyabb összhangban működik az mLSD-vel, optimális teljesítményt és magabiztosabb haladást biztosítva a rossz útviszonyok között is.

Ugyanezt a fejlett differenciálmű-technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Tourneo Connect Active és a Transit Connect Active hasmagasságát elöl 24, hátul 9 mm-rel növelték, hogy az autó könnyebben haladjon a buckás, mély keréknyomokkal tarkított földutakon. Az emelt magasság egyben magasabb üléspozíciót is jelent, ami ugyanolyan hasznos lehet a városi forgalomban, mint az országúton, vagy a szilárd burkolatú utaktól távol.

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

Keménységet sugalló stílus

Az új Tourneo Connect Active és a Transit Connect Active alapfelszereltségének része a tetősín, amin a kerékpároktól kezdve a kajakon át a munkaeszközökig bármilyen nagyméretű tárgy biztonságosan szállítható. Az elöl-hátul felszerelt alsó védőelemek látványosan kihangsúlyozzák az autók keménységét és strapabírását.

Az Active sorozat látványos, egyedi megjelenéséhez jól illik az ötküllős, exkluzív 17 colos Active könnyűfém keréktárcsák kontrasztos, fémszínű-sötét felülete. Mindkét modellt jellegzetes, hálómintás Active hűtőrács díszíti.

Praktikus megoldás, hogy a karosszéria oldalát, a tükörborításokat, a sárvédőket és a hátsó lökhárítót védőelemek óvják, így a fényezés akkor sem sérül meg, ha az autó útjába ágak lógnak be, vagy ha a rakodótérbe nehéz tárgyakat csúsztatnak.

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát az első sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki, és a látványra két izgalmas új fényezés, a Sedona Orange és a Solar Silver teszi fel a koronát.

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

Még komfortosabb, még rugalmasabban alakítható utastér

Az Active modellváltozatok exkluzív szövésű, kék varrással díszített üléskárpitozását elegánsan egészíti ki az első ajtók fém küszöbborítása, ami megóvja a fényezést a bakancsok vagy a túrafelszerelés karcolásaitól, miközben az utasok ki- és beszállnak.

A Tourneo Connect Active tágas és rugalmasan alakítható kabinja könnyen átkonfigurálható a mindenkori igények szerint. Az ötüléses Tourneo Connect Active 60/40 arányban osztott hátsó üléssora síkba dönthető, hogy a csomagtérbe könnyű legyen rakodni. A hosszabb Tourneo Grand Connect Active változatban további két ülés található a harmadik sorban, amelyek használaton kívül behajthatók a padlóba.

Az Active sorozat változtatásai nem csökkentik a Transit Connect rakodóterét, ami – a tengelytávtól függően – továbbra is 2,9 m³ vagy 3,6 m³, a hasznos teherbírás pedig 982 kg.

Fejlett vezetéssegítő rendszerek és hajtásláncok

A vadonatúj Tourneo Connect Active és Transit Connect Active modelleket a Ford 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja hajtja, amelynek fejlett üzemanyag-befecskendezése, turbótöltése és emissziócsökkentő technológiái mellett még a blokk belső súrlódását mérséklő mérnöki megoldások is azt szolgálják, hogy az erőforrás alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is élénk teljesítményt biztosítson.

Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról

A 100 és 120 lóerős változatokban megrendelhető motorhoz simán kapcsoló nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozhat. Az mLSD mind a Tourneo, mind pedig a Transit Connect kínálatában elérhető, opcióként a 120 lóerős, manuális váltóval szerelt variánshoz.

Az Active modellekben ugyanazok a fejlett biztonsági és vezetéssegítő rendszerek működnek, mint a Connect-kínálat többi autójában, csökkentve a vezető kifáradását és megelőzve a baleseteket, illetve csökkentve azok súlyosságát.

Ilyen például az Intelligens Sebességhatároló2, ami automatikusan a mindenkori sebességkorlátozáshoz igazítja a jármű maximális sebességét; az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer2; az Oldalszél Stabilizálás2; vagy éppen az Aktív Parkolóasszisztens2, ami segít beállni a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre.

A Tourneo és Transit járműcsaládok tavaly is fontos szerepet játszottak abban, hogy a Ford immár ötödik éve Európa első számú haszogépjármű-márkája lehetett.

Kulcsszavak: bemutató, ford, Tourneo Connect, Transit Connect, új modell
 
Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott
 
A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

2020. július 31.
A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét. A vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse július 27-én Münchenben mutatta be az új irányelv első részleteit és a 2030-ig kidolgozott főbb vállalati célokat.
Részletek

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

A BMW Group erős alapokra építkezik: az elmúlt évek és évtizedek során a vállalatcsoport időről időre új fenntarthatósági mércéket állított fel, a jövőbe mutató stratégia központi irányelve így ezúttal is a károsanyag-kibocsátás csökkentését és az erőforrás-hatékonyság növelését célzó, folyamatos fejlődés.

„Rendíthetetlenül hiszek a klímaváltozás elleni küzdelemben, és abban, hogy erőforrás-felhasználásunk módja nagymértékben meghatározza társadalmunk, és a BMW Group jövőjét. Prémium autógyártóként az a küldetésünk, hogy utat mutassunk a fenntarthatóság területén. Büszkén vállalunk felelősséget környezetünk megóvásáért, ezen irányelvünket pedig vállalati stratégiánk központi tényezőjévé emeljük” – fogalmazott Oliver Zipse. „Vállalati stratégiánk kivétel nélkül mindegyik részlegünket érinti, az adminisztrációtól kezdve, a beszerzésen, a fejlesztésen és a gyártáson keresztül, egészen az értékesítésig. A hosszú távú fenntarthatóság új szintjét váltjuk valóra” – tette hozzá.

Mint ilyen, a BMW Group 2030-ra egyértelmű emisszió-csökkentési célokat fogalmazott meg, amelyek most először a termékek teljes életciklusát számításba veszik, a beszállítói hálózat működésétől kezdve, a tömegtermelésen át, egészen a járműhasználat végéig. A vállalatcsoport célja, hogy a teljes életciklus vonatkozásában jelentős mértékben, minimum egyharmadával csökkentse az egy darab új autóra jutó károsanyag-kibocsátás mértékét. A 2019-ben legyártott mintegy 2,5 millió darab új autóval számolva ez 2030-ra több mint 40 millió tonnányi széndioxid-kibocsátás megelőzését jelenti a teljes életciklus figyelembevételével.

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

Az igazgatótanács és a menedzsment értékelése a fenntarthatósági célok szerint

„Határozottan elköteleződtünk a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, új vállalati stratégiánkat ennek megfelelően jóval a kétszámjegyű emisszió-csökkentési szint alá céloztuk be. És nem csupán kiragadott témákkal foglalkozunk: kidolgoztunk egy tízéves tervet, amelybe éves célokat is megfogalmaztunk, egészen 2030-ig. Évről évre ellenőrizzük működésünk hatékonyságát a korábban meghatározott célok mentén, és az igazgatótanács tagjainak, valamint a menedzsment tagjainak prémiumait is ezek teljesítéséhez kötjük” – nyilatkozta Oliver Zipse.

2021-től kezdve a BMW Group egy összesített jelentés részeként teszi közzé pénzügyi eredményeit és átfogó üzletfejlesztési teljesítményét, aktuális fenntarthatósági céljainak hiteles elemzése mellett. „Mindezzel nem csupán üzenjük, hogy üzleti érdekeink és fenntarthatósági céljaink elválaszthatatlanok egymástól, hanem fenntarthatóságot célzó tevékenységinket minden eddiginél átfogóbb, független vizsgálatoknak is alávetjük – hiszen a hitelesség felé vezető legjobb út a teljes átláthatóság” – tette hozzá Oliver Zipse. A BMW Group a világszerte elismert Science-Based Targets Initiative (https://sciencebasedtargets.org) iránymutatásaira támaszkodva fogalmazta meg fenntarthatósági céljait. A müncheni központú vállalatcsoport károsanyag-kibocsátási mutatóiba például mostantól az üzemanyagok előállítása során keletkező szén-dioxid is beleszámítják.

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

A tömegtermelés és a gyártási hálózat károsanyag-kibocsátásának 80 százalékos csökkentése

Azáltal, hogy az erőforrás-hatékonyság terén idejekorán úttörő mércét állított fel, a BMW Group közvetlenül kezdte el szabályozni saját autógyárai és tömegtermelési létesítményei károsanyag-kibocsátását. 2030-ra e tekintetben a vállalatcsoport az iparág legnagyobb mértékű csökkentését célozza meg: miután a 2006 óta eltelt tizennégy évben több mint 70 százalékkal redukálta autógyártó létesítményei egy darab új autóra jutó károsanyag-kibocsátási értékét, a BMW Group célja, hogy ezt a mutatót 2030-ra a 2019-es értékhez viszonyítva további 80 százalékkal mérsékelje. Így az egy autóra jutó CO2 kibocsátás a 2006-ban mért értéknek kevesebb, mint a 10 százaléka lesz. A fő szempont e téren a tömegtermelés károsanyag-kibocsátásának csökkentése, hiszen a vállalatcsoport emissziós mutatójának meghatározó százaléka ebben a fázisban keletkezik.

Azon túl, hogy gyáraiban idéntől kezdve kizárólag zöldenergiát hasznosít, a BMW Group módszeresen invesztál energiahatékonysága optimalizálásába és a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásába is. A vállalatcsoport különböző módszerekkel, így például részletes adatelemzésekkel teszi hatékonyabbá gyártási folyamatait: minimalizálja a gyártási anyagveszteségeket, a gyártósorokon dolgozó gépek karbantartását pedig precíz előrejelzések és számítások mentén végzi. A BMW Group világszerte egyre nagyobb hangsúlyt fektet a megújuló erőforrások alkalmazására, e téren a zöldhidrogénben rejlő lehetőségek kiaknázása új távlatokat nyithat.


A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

Emisszió-csökkentés az utakon több millió darab hálózatról tölthető modellel

A cél az, hogy levezetett kilométerenként 40 százalékkal csökkenjen a BMW Group új autóinak használata során kibocsátott káros anyagok mértéke. A legnagyobb lehetőség e tekintetben az elektromos mobilitás térnyerését éltető, hosszú távú tömegtermelési stratégiában rejlik: a vállalatcsoport célja, hogy a következő tíz évben átlépje a hétmilliót a BMW Group utakon guruló hálózatról tölthető autóinak száma, és ennek mintegy kétharmada tisztán elektromos meghajtással közlekedjen.

„A világ legjobb autói hosszú távon fenntarthatók. Ezért van az, hogy a prémium minőség és a fenntarthatóság elválaszthatatlanul összeforr a jövőben” – mondta Oliver Zipse. „Kimagasló technológiai szaktudásunkat nem csupán arra használjuk fel, hogy minden korábbinál vonzóbbá tegyük autóinkat, hanem arra is, hogy segítségükkel csökkentsük károsanyag-kibocsátásunkat” – tette hozzá. Mint ilyen, a BMW Group kiváló úton halad afelé, hogy modellpalettája tagjaival a legszigorúbb idei európai uniós emissziós szabványt is maradéktalanul teljesítse.

Tömegtermelési stratégia: tisztán elektromos meghajtású modellek nagy mennyiségben

A BMW Group világelső a prémium minőségű, hálózatról tölthető modellek mezőnyében: 2021 végén a müncheni központú vállalatcsoport már nem kevesebb, mint öt különböző tisztán elektromos meghajtású modellt kínál majd ügyfeleinek.

A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt, a MINI Cooper SE, a BMW iX3, a BMW iNEXT és a BMW i4 mellé hamarosan csatlakozik a BMW 7-es sorozat tisztán elektromos meghajtású változata is. A bajor prémiumgyártó zászlóshajója négy különböző hajtáslánc-technológiával lesz elérhető: a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, rendkívül hatékony dízelüzemű és benzines erőforrásokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és most először tisztán elektromos meghajtással. 2023-ra a BMW huszonöt tagúra bővíti hálózatról tölthető modellpalettáját – amelynek fele zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

Az új BMW 7-es sorozat piaci bevezetése mellett a bajor prémiumgyártó a modellpaletta többi népszerű tagjával is felkínálja ügyfeleinek a „választás szabadságát”: a jövőben érkezik a négy különböző hajtáslánc-technológiával (48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó dízelmotorral és benzinmotorral, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos meghajtással) elérhető BMW X1 és BMW 5-ös sorozat is.

Idéntől a BMW Group a járműveibe integrált átfogó járműkapcsolati megoldásokat is elkezdte hasznosítani a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellek tisztán elektromos meghajtásának növelésére: a BMW eDrive Zones funkcióval felszerelt plug-in hibrid modellek Európa mintegy 80 nagyvárosában képesek automatikusan tisztán elektromos meghajtásra váltani, amint zéró emissziójú „zöld zónába” érkeznek. A „zöld zónák” elterjedésével így a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek a jövőben egyre több kilométert tehetnek meg károsanyag-kibocsátás nélkül.


A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét

Az EfficientDynamics stratégia részeként a BMW Group a jövőben is folytatja belsőégésű erőforrásai üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának csökkentését, illetve hatékonyságuk növelését. A nemrégiben bevezetett, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia egy újabb lépés a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé vezető úton.

Széndioxid-kibocsátás a beszállítói hálózatban: a növekedés helyett jelentős mértékű csökkenés


Az elektromos mobilitás térnyerésével párhuzamosan az autógyártóknak széles körben kell egyre nagyobb figyelmet szentelniük a széndioxid-kibocsátás csökkentésének, így például megtalálni a nagyfeszültségű akkumulátorok legkevésbé energiaigényes tömegtermelési megoldását. Az ehhez hasonló, korrigáló intézkedések nélkül ugyanis – az egyre több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell forgalomba helyezésével – 2030-ra a BMW Group egy darab új autóra vetített károsanyag-kibocsátási értéke több mint egyharmadával növekedne.

A vállalatcsoport azonban nem csupán elkerülni szeretné e növekedést, de az egy darab új autóra vetített 2019-es emissziós érték 20 százalékkal csökkentését is megcélozza. Az egyik járható út ez irányba az, ha a BMW Group a beszállítói hálózat tagjaival megkötött szerződések meghatározó elemévé emeli a partner vállalkozások működési emisszióját. A bajor prémiumgyártó az iparágon belül már a tekintetben is úttörőnek számít, hogy világszerte mintegy tizenkétezer tagú beszállítói hálózatát tekintve konkrét károsanyag-kibocsátási normákat határozott meg, a nyersanyag-beszállítóktól kezdve, a kiegészítő alkatrész-ellátókon át, egészen a tömegtermelési folyamatok során használt felszerelések és eszközök beszállítóiig. A BMW Group évente több mint 60 milliárd euró értékben vásárol beszállítóitól, a beszerzések mintegy kétharmada pedig közvetlenül a sorozatgyártáshoz szükséges.

„A levegőbe kerülő szén-dioxid mértékét beszállítói hálózatunk tekintetében is csökkentenünk kell, ehhez azonban követendő példaként kell elöl járnunk. Beszállítói hálózatunk tagjai nagymértékben támaszkodnak arra, amit mondunk, így egyfajta fenntarthatósági iránymutatóként is működünk” – mondta Oliver Zipse. „Célunk, hogy az iparág leginkább fenntartható beszállítói hálózatát üzemeltessük” – tette hozzá. A BMW Group ezért nem csupán legnagyobb beszállító partnereire, hanem teljes értéklánca összes elemére koncentrál.

A BMW Group a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjában használt akkumulátorcellák előállítására vonatkozóan már korábban aláírta azokat a beszállítói szerződéseket, amelyek garantálják, hogy ezen energiatároló egységeket kizárólag zöldenergia hasznosításával gyártják le. Az elkövetkező tíz évben ez hozzávetőlegesen tízmillió tonnányi károsanyag-kibocsátást előz meg. Ez körülbelül annyi, mint amennyi szén-dioxidot egy Münchenhez hasonló, milliós lakosú nagyváros egy teljes évben kibocsát. A BMW Group a gyártási hálózat egyre szélesebb körében tér át a zöldenergia hasznosítására, az elkövetkező években pedig ezt a hozzáállást alkatrész-ellátó és nyersanyag-beszállító hálózatára is kiterjeszti. A bajor prémiumgyártó célja, hogy partnerei hozzá hasonló intenzitással és hatékonysággal szálljanak szembe a klímaváltozással.

Gazdasági körforgás az erőforrás-hatékonyság érdekében

A károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése mellett az erőforrások hatékony felhasználása is a BMW Group üzleti stratégiájának egyik központi pillére: hosszú távon például az elektromos mobilitás nem támaszkodhat csupán az eddig alkalmazott anyagokra. Az erőforrások tekintetében változtatásra van szükség. Az újrahasznosítási lánc átláthatósága érdekében a BMW Group célul tűzi ki a kimagasló minőségű másodlagos anyagok megtalálását és a nyersanyagok szélesebb körű alkalmazását. „A cél egyértelmű: minél szorosabb anyaghasználati körforgást alakítunk ki, annál hatékonyabban tudjuk őket felhasználni és annál jobban védjük a természet véges erőforrás-készletét” – fogalmazott Oliver Zipse.

A járművek 95 százalékának már most újrahasznosíthatónak kell lennie, a másodlagos anyagok használata azonban viszonylag alacsony. A vállalatcsoport célja ezért, hogy 2030-ig jelentős mértékben növelje új autóiban a másodlagos anyagok használatát és ezzel messzire mutató forgatókönyveket valósítson meg. A másodlagos anyagok alkalmazása jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást garantál, mint a korábban használt anyagok megmunkálása: az alumíniumhoz viszonyítva háromszor-négyszer, míg a kobalthoz, a nikkelhez és a lítiumhoz viszonyítva kétszer-háromszor. Az erőforrások megőrzése és a tévedések lehetőségének csökkentése érdekében kulcsfontosságú az új nyersanyag-kitermelések minimalizálása is, kiváltképp a ritka nyersanyagok tekintetében.

A gazdasági körforgás a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait tekintve alapvető fontosságú, hiszen előállításukhoz számos ritka nyersanyagra van szükség. Jóllehet, az Európai Unió a nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelésében minimum 50 százalékos újrahasznosítási arányt követel meg, a BMW Group a németországi székhelyű újrahasznosítási szakértőként dolgozó Duesenfeld vállalattal kötött együttműködést, hogy együtt egy olyan termelési megoldást fejlesszenek ki, amely 96 százalékos újrahasznosítási arányt valósít meg – a grafitot és az elektrolitokat is beleértve. A bajor prémiumgyártó az autóiban elhasznált nagyfeszültségű akkumulátorok mindegyikét visszaszállítja magához, még akkor is, ha ez nem kötelező. Ezek az energiatároló egységek az újrahasznosítás előtt a lakossági villamosenergia-hálózathoz kapcsolt akkumulátortelepeken kezdenek második életet, ahogyan például a BMW Group lipcsei gyárának területén is.

Nyersanyagai, alkatrészei és termékei folyamatos nyomon követése, illetve ellenőrzése érdekében a BMW Group digitális technológiai eszközökkel is kísérletezik. A PartChain projekt például lehetővé teszi a teljes beszállítói hálózat adategységének hamisítatlan, következetes átláthatóságát. Hosszú távon így a rendkívül ritka nyersanyagok követése is lehetővé válik, a bányáktól egészen a kohókig.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, EfficientDynamics, fejlesztés, környezetvédelem
 
Önvezető autózáshoz kapcsolódó szenzorok/komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával Önvezető autózáshoz kapcsolódó szenzorok/komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4 A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét A személyre hangolt autóké a jövő?
 
Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik

Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik

2020. július 31.
A két évig tartó átalakítási munka után az üzembe helyezés előkészületei és a teljeskörű gyártásra való felkészülés szinte teljesen befejeződött. Új csarnokok épültek, új gépeket és berendezéseket állítottak üzembe a magas automatizáltságú, legmodernebb gyártási folyamatokhoz.
Részletek

Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik

poznańi üzem bővítése több, mint két évet igényelt, és most már majdnem befejeződtek az új Caddy teljesmértékű gyártásának előkészületei. Az átalakítás során elvégzett változások között szerepelt egy logisztikai csarnok felépítése, a karosszéria műhely kibővítése és a gyár helyének átalakítása.

Dietmar Mnich, a Volkswagen Poznań igazgató tanácsának elnöke és a poznańi gyár igazgatója: „A tőkebefektetés mintegy 90%-át arra fordítottuk, hogy előkészítsük a gyárat a legújabb típusok, különösen az új Caddy gyártására. A gyártási folyamatok első tesztelésére szolgáló néhány gépkocsi jelenleg “halad át” az új létesítményeken. A teljes gyártás megindításást szeptemberre tervezzük, majd fokozatosan növeljük a mennyiséget, és végül 2021-ben érjük el a teljes kapacitást.”

Az üzemi terület összevonása

A bővítési folyamat első szakasza az üzemi telephely két részének összevonása volt, mert ezeket korábban egy kisebb közút választotta el. A helyi közösséggel folytatott előremutató párbeszédnek köszönhetően 2019 januárjában lehetőség nyílt az út gyár területére történő integrálására, és így az üzem mindkét részét egy helyszínre sikerült összevonni.

Új logisztikai csarnok

A következő lépés az új logisztikai csarnok felépítése volt. Ez 46 000 négyzetméternyi raktárterületet biztosít a Caddy és a T6.1 gyártásához szükséges alkatrészek - motorok, lökhárítók, oldalsó ablakok, ajtó burkolat panelek, válaszfalak és üzemanyagtartályok - számára. Azzal, hogy a csarnok közvetlenül a gyártóüzem mellett helyezkedik el, a jövőben napi 260 tehergépkocsi fuvart lehet megspórolni Poznań és a Swarzędz-i telephely között.

Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik

A karosszéria műhely bővítése – további 14 000 négyzetméternyi terület és 450 új robot

Az elmúlt két év legnagyobb pénzügyi és szervezeti kihívása a karosszéria műhely kibővítése volt. A 14 000 négyzetméter területű és 200 000 köbméternyi tároló kapacitással rendelkező csarnokon túl a Volkswagen Poznań mindenekelőtt a korszerű technológiába fektetett be: az új Caddy karosszéria műhelyében 450 új, többfunkciós robotot használnak. Ezek lehetővé teszik a nagy szilárdságú, melegen formázott fémlemezek pontos megmunkálását és hegesztését. Ugyanakkor a karosszéria műhely automatizáltsági szintje az eredeti 43%-ról 80%-ra nő.

Új szakképesítések a gyártásban

A gyártási folyamatok automatizálása átfogó szervezeti változásokat is magával hoz. „A műszaki fejlődéssel együtt az alkalmazottak számára megjelenik a követelmény, hogy új szakképesítéseket sajátítsanak el. Az új Caddy karosszériájának elkészítése sokkal kevesebb kézi munkát igényel, ugyanakkor az üzem és a gépek irányításával kapcsolatos igények közel háromszorosára növekednek. Az elmúlt két évben így több, mint 1 800 alkalommal került sor képzésre a poznańi üzemben, amelynek célja a csapat átképzése és továbbképzése volt az új feladatainak elvégzéséhez ”- mondta Jolanta Musielak, az   igazgató tanácsnak az emberi erőforrásokért és az igazgatásért felelős tagja.

Kulcsszavak: autógyár, Caddy, volkswagen
 
Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése Leépít a BMW Leépít a BMW Kiválóan jövedelmezett az autóipar tavaly, de az iparág növekedése lassul egy tanulmány szerint Kiválóan jövedelmezett az autóipar tavaly, de az iparág növekedése lassul egy tanulmány szerint Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik Tizenegyezer felett az Audi Hungaria létszáma A SEAT eredményei 56 százalékkal javultak 2014-ben A SEAT eredményei 56 százalékkal javultak 2014-ben
 
AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

2020. július 31.
A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnál mindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások.
Részletek

AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8 százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.

A koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai ellenére a piaci átlagot meghaladó teljesítményt nyújtott az AutoWallis újgépjármű-értékesítése. A csoport Nemzetközi disztribúciós üzletága – részben a bővülő piacok, valamint modellportfolió, mindenekelőtt a Ssangyong és az új Land Rover Defender hatására – a tavalyival összehasonlítva 15,6 százalékkal, 1.244 darabra növelte az új autók eladásait az év első hat hónapjában.

A Belföldi disztribúciós üzletág újgépjármű-értékesítése 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent, ami lényegesen jobb teljesítmény a magyar piac 24,75 százalékos zsugorodásához képest (forrás: DataHouse). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta: a piaci átlagnál kisebb visszaeséshez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis jelenleg még inkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió legtöbb piacán kedvezően teljesített.

AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

Az Autóipari szolgáltatói üzletágban erősebben érződtek a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott korlátozó kormányzati intézkedések negatív gazdasági hatásai. Egyrészt az első félévben a kijárási korlátozások miatt csökkent a szervizszolgáltatások igénybevétele, másrészt a turizmus és üzleti célú utazás hirtelen, jelentős, és remélhetőleg átmeneti visszaesése jelentősen csökkentette a gépjárműkölcsönzés teljesítményét, amit csak részben tudott ellensúlyozni a bérbeadható flotta alternatív hasznosítása (például futárszolgáltatások). Mindezek alapján a szervizórák száma 5,4 százalékkal 23.772-re, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 12 százalékkal 438-ra, a bérleti események száma 61,2 százalékkal 4.352-re csökkent.

Az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok alapján elmondta, hogy abban érződtek ugyan a kedvezőtlen hatások, azonban a társaság minden területen a piaci átlag felett teljesített. A vállalat azzal számol, hogy nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű újabb korlátozó intézkedések, így a vásárlói aktivitás ütemesen visszatér a megszokott szint közelébe. A társaság menedzsmentje az első félévben öt jelentős üzletfejlesztéssel itthon és külföldön is terjeszkedik, így tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.


Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A Nissan szerint csak lassan fog nőni az elektromos autók eladása A Nissan szerint csak lassan fog nőni az elektromos autók eladása Olaszországban felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását Olaszországban felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását Rajtra kész az új Audi R8 Rajtra kész az új Audi R8 A BMW i és iPerformance modellek egyre sikeresebbek Magyarországon A BMW i és iPerformance modellek egyre sikeresebbek Magyarországon
 
Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete

Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete

2020. július 30.
Kovács Patrícia lett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete. A sikeres színésznőnek ez az első elektromos autója, maga is most ismerkedik az elektromos autózással.
Részletek

Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete

A DS magyarországi importőre egy Crystal Pearl fényezésű, Alcantara kárpitozású DS 3 CROSSBACK E-TENSE Performance Line-t adott át a művésznőnek a DS STORE BUDAPEST-ben. A DS 3 CROSSBACK egyedi megjelenése tökéletesen illik Patrícia stílusához.

„Sokféle autót vezettem már, de elektromosat még sosem. Ezzel az autóval egy új fejezet nyílik meg az életemben. Egy elektromos autó sokkal nagyobb tudatosságot, sokkal több tervezést igényel, de kész vagyok megfelelni a kihívásnak. Az életemet igyekszem tudatosan élni és fontos számomra, hogy minél kevésbé szennyezzem a környezetet”

– mondta el Kovács Patrícia színésznő, aki mostantól egy tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellt fog használni a mindennapokban. A DS magyarországi importőre egy Crystal Pearl fényezésű, Alcantara kárpitozású Performance Line felszereltségű modellt adott át a művésznőnek a márka hazai bemutatótermében, a DS STORE BUDAPEST-ben.

Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete

A művésznő amellett, hogy rajong a szép tárgyakért, legalább ennyire fontosnak tartja, hogy autója nap mint nap kiszolgálja az ő és 7 éves kislánya igényeit. „Nekünk az autó egy családtag, az életünk része”- tette hozzá.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy együtt dolgozhatunk Kovács Patrícia színésznővel, akinek hihetetlenül jól áll a DS stílusvilága”-mondta el az átadáskor Kanalas Gergely, a DS márkaigazgatója.

A DS Automobiles minden modellje kínál elektromos, vagy plug-in hibrid változatot, 2025-től a márka kizárólag elektromos és hibrid modelleket fog forgalmazni. A DS E-TENSE modellek fejlesztésében óriási segítséget jelent az a tapasztalat, amelyhez a márka a Formula-E bajnokságban való részvétel által jut. A DS TECHEETAH csapat a konstruktőrök és pilóták versenyében is az élen áll.

A stílusos elektromos autózást képviselő DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első elektromos prémium városi SUV a piacon. Az 50 KWh-s akkumulátor akár 320 km-es (WLTP) hatótávot biztosít. Az autó DC töltőről 100 kW-tal is tölthető, így akár 30 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint.

Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete

Kulcsszavak: DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS Automobiles, DS STORE BUDAPEST, elektromos autó, Kanalas Gergely, Kovács Patrícia
 
Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete Egyedi elektromosok a Volkswagentől A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában
 
A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

2020. július 30.
Új, érzelemdús színkoncepciók, „40 Years GS” kiadás, valamint kibővített alap– és opcionális felszereltség.
Részletek

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

A BMW Motorrad nagy népszerűségnek örvendő, középkategóriás

BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelljei mindig is képességeik széles tárházával nyűgöztek le: prémium motorozási élmény a megbízható irányításnak köszönhetően, figyelemre méltó teljesítmény, valamint széles körű használhatóság, legyen szó a mindennapokról, túrákról vagy elhagyatott földutakról.  A BMW F 850 GS és a BMW F 850 GS Adventure elsőrangú közúti és túrakvalitásait terepmotor-karakterisztikával ötvözi, amíg a BMW F 750 GS könnyebben kezelhető paramétereivel a túraendurók világába belépni vágyó motorosok szívét dobogtatja meg.

Egy már sokat próbált koncepció, az F sorozat három változata mutatkozik be most, amiket a motorrajongók az utóbbi években már nagyon vártak, és amelyeket a BMW Motorrad tovább tökéletesített a 2021-es modellévre. Mindhárom modellváltozat még üdítőbbnek és dinamikusnak hat az új színváltozatoknak köszönhetően, és intenzívebb GS élményt nyújt kibővített alap- és új opcionális felszereltségével.

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

A BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket érintő változások felölelik a matricák és az egyes stílusváltozatok oldalsó paneljeinek dizájnját is. Ezen felül mindegyik modell LED-es irányjelzőkkel és egy, a műszerfal jobb oldalán található USB töltővel rendelkezik alapfelszereltségként. Ráadásul a fékezést és gyorsítást biztonságosabbá tévő ABS Pro és DTC (dinamikus vonóerő-szabályozás) is az alapfelszereltség részét képezi.

Az eddigiekhez hasonlóan a három modellváltozat erőteljes meghajtásáról egy 853 cm3-es, folyadékhűtéses, négyszelepes, kéthengeres, üzemanyag-befecskendezéses és hatfokozatú váltóval szerelt motor gondoskodik. Úgy tervezték, hogy már most megfeleljen az Euro 5 emissziós szabványoknak. A két kiegyenlítőtengelynek köszönhetően lágy járással, gyors reakciókkal, meggyőző vonóerővel és alacsony fogyasztással nyűgöz le.

A BMW F 750 GS a megszokott módon 57 kW (77 LE) teljesítményt ad le 7500-as percenkénti fordulatszám mellett, a maximális, 83 Nm-es nyomatékot pedig a percenkénti 6000-es fordulatszámon biztosítja. A BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modellek az elődeikhez hasonlóan 70 kW-nyi (95 LE) teljesítményt adnak le 8250-es ford./perc mellett, és 92 Nm-es nyomatékot biztosítanak 6250-es percenkénti fordulatszámon

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

Az új BMW F 750 GS: fehér színben, sportos stílusban vagy „40 Years GS” változatban, kibővített alapfelszereltséggel

Az új BMW F 750 GS az új alap fehér színben (Light white), és a tankközép burkolatán a jármű színével megegyező festéssel lép színre. A matt fekete keréktárcsa-peremek, fekete markolatok és piros/fekete ülés látványos kontrasztot teremtenek.  

A kék (San Marino blue metallic) színű sportos stílusváltozat (Style Sport) szintén újdonság a BMW F 750 GS kontextusában. A sportos hatást a színezett szélvédő tovább fokozza. E stílussal összhangban szürke keréktárcsa-peremek, ezüst markolatok, valamint fekete-szürke ülés és galvanizált hűtőrács-burkolatok gondoskodnak a magas minőségű megjelenésről.

A látványos BMW F 750 GS „40 years GS” változat a 40 éves GS évfordulónak állít emléket például az oldalsó burkolatokon megjelenő „40 years GS Edition” logóval. Sárga markolatvédői és fekete/sárga, GS logóval ellátott ülése a 40 éves GS történelem egy ikonjátt idézi: a BMW R 100 GS-t.  Matt fekete keréktárcsa-peremek, ezüst markolatok és galvanizált hűtőrácsburkolat teszi teljessé ezt az exkluzív évfordulós dizájnt.

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

Az új BMW F 850 GS: Piros, Rallye vagy „40 Years GS” változatokban, kibővített alapfelszereltséggel

Az új BMW F 850 GS új piros (Racing red) alapszínnel érkezik, amely a tankközép burkolatán is megjelenik. Mindezzel kontrasztot teremtenek a teleszkópvilla fekete színű felső csövei, a fekete keréktárcsa-peremek és a fekete/szürke ülés.

A Rallye stílusváltozat (Style Rallye) sportosságát hangsúlyozza a markolatvédőn is megjelenő kék (Racing blue metallic) alapszín, a teleszkópvilla feketére festett felső csövei, valamint a fekete-piros ülés. Az aranyszínű keréktárcsa-peremek, a galvanizált hűtőrács-burkolat pedig további látványos ismertetőjegyei ennek az évfordulós stílusváltozatnak.
 
A BMW F 850 GS "40 Years GS" változata fekete (Black storm metallic) színben és az oldalsó burkolatokon „40 Years GS” logóval emlékezik meg a BMW GS modellek 40. évfordulójáról. Exkluzív sárga markolatvédőkkel, aranyszínű keréktárcsa-peremekkel és GS logóval ellátott fekete/sárga üléssel is gondoskodik az összetéveszthetetlen megjelenésről. A teleszkópvilla felső csöveinek fekete színe és a galvanizált hűtórács-burkolat további ismertetőjegyei ennek a különleges évfordulós változatnak

A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

A BMW F 850 GS alapfelszereltsége szélvédőállító mechanizmussal és kényelmi Connectivity funkciókat tartalmazó TFT kijelzővel is bővült.

Az új BMW F 850 GS Adventure: Szürke, Rallye és „40 Years GS” változatokban, kibővített alapfelszereltséggel.

A tankközép burkolatán is megjelenő szürke (Ice grey) alapfestéssel ellátott

BMW F 850 GS Adventure képességei kielégítik a kalandokkal, terepmotorozással és túrázással kapcsolatos igényeiket. A teleszkópvillák felső elemének és a keréktárcsák külső peremének fekete festése és a szürke-fekete komfortülések harmonikusan olvadnak bele a motor dizájnjába.

Az új BMW F 850 GS Adventure Kalamata matt (Kalamata metallic matt) színű Rallye stílusváltozata (Style Rallye) már első ránézésre is sportos tulajdonságokról és kalandvágyról árulkodik. A keréktárcsák peremének és a teleszkópvilla felső elemének arany színe pedig egyszerre gondoskodik a dinamikus és különleges megjelenésről. A sport szélvédő és a 890 mm magas, fekete/szürke kárpitozású Rallye ülés tovább fokozza a BMW F 850 GS Adventure sportos dizájnját.

Az új BMW F 850 GS Adventure „40 Years GS” változata szintén a BMW GS modellek különleges évfordulójának szentelt dizájnt képviseli. A fekete (Black storm metallic) motorkerékpáron megjelenő „40 Years GS Edition” logó és a sárga markolatvédők összetéveszthetetlen dizájnt eredményezve emlékeztetnek az évfordulóra. A teleszkópvilla felső elemeinek fekete festése, az aranyszínű keréktárcsa-peremek és a 860 mm magas, fekete/sárga kárpitozású kétszemélyes ülés teszik egésszé a GS család 40. évfordulója előtt tisztelgő dizájnt. A Connectivity funkciókkal felvértezett TFT kijelző e modellváltozat esetében is már az alapfelszereltség része.  
A BMW Motorrad bemutatja az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleket

Új és módosított opcionális felszerelések, valamint eredeti BMW Motorrad kiegészítők a BMW F 750 GS és BMW 850 GS modellek számára.

Az új BMW F 750 GS, BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modellek Pro menetprogramok üzemmódja új elemekkel gazdagodott. Így az új boxermotorral felvértezett GS modellekhez hasonlóan a Dynamic mód újragondolt gázreakciója még több dinamikát és motorozási élményt nyújt.

Ezen felül a dinamikus motorfék és DBC fékezés-segítő rendszerek mind a Pro menetprogramok részét képezik. Az opció ráadásul előválasztási funkcióval is bővült, ami lehetővé teszi akár négy vezetési mód elérését a jobb oldali markolaton található gombok segítségével (a BMW F 750 GS esetében ehhez a funkcióhoz a Connectivity opcionális felszereltség szükséges).

Az extra alacsony ülés és az alacsonyított futómű mindhárom modellváltozat esetében elérhető opció lesz – ami biztosítja, hogy álló helyzetben még könnyebb legyen felszállni rá.

Az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatában megjelenik egy olyan rögzítőelem a BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modellek számára, amely lehetővé teszi a BMW Motorrad Navigator felszerelését az alapfelszereltség részét képező TFT kijelző fölé, ami kifejezetten hasznos gyakori terepmotorozás során. Ez a tartó korábban kiizárólag a GS Trophy-n résztvevő motorkerékpárok számára volt elérhető.  A gyári „Navigációs rendszer előkészítése” opcionális felszereltség továbbra is rendelhető, ekkor a navigációs készüléket egy bilincs segítségével továbbra is a kormányúdra lehet rögzíteni.

Mivel az ABS teljes kikapcsolását a törvényi szabályozások a jövőben már nem teszik lehetővé, az Enduro és Enduro Pro üzemmódok kínálnak erre a célra megfelelő megoldásokat. A hátsó keréken az ABS funkció még mindig kikapcsolható Enduro Pro üzemmód esetén (csak a BMW F 850 GS és BMW F 850 GS Adventure modelleknél). 

A HP logó a jövőben eltűnik az opcionális felszereltség felületeiről és az eredeti BMW Motorrad tartozékokról. A BMW F 750 GS-hez való sport kipufogódob már csak az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatában lesz elérhető.

Kulcsszavak: bemutató, BMW motorrad, motorkerékpár, új modell
 
Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Hibrid pickupot fejleszt a Toyota Hibrid pickupot fejleszt a Toyota Guruló masszázsszalon Guruló masszázsszalon
 
Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét

Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét

2020. július 30.
Új ENYAQ iV modelljével a ŠKODA nagy lépést tesz előre elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítása útján.
Részletek

Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét

E tisztán akkumulátorhajtású elektromos SUV-modell a ŠKODA első sorozatgyártású gépkocsijaként épül a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira. A cseh autógyártó most egy az autó körvonalait ábrázoló képet mutat be, így kínálva ízelítőt idei legfontosabb újdonságából. A ŠKODA ENYAQ iV a hosszú távon fenntartható autózás élvezetes vezetési élményével és a márkára jellemző nagyvonalú térkínálattal ötvözi érzelmekben gazdag vonalvezetését és kiegyensúlyozott arányait.

Az új ŠKODA ENYAQ iV sziluettje már a márka új zászlóshajójának arányait sejteti. Rövid orrkialakítása és megnyújtott tetővonala a márkára jellemző nagyvonalú térkínálat mellett gondoskodik dinamikus formavilágról – az új SUV-modell belterében így a ŠKODA KODIAQ utasteréhez hasonló méretű hely áll rendelkezésre, noha hosszúsága a ŠKODA OCTAVIA méretét sem éri el.

Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét

Hajtásrendszerét tekintve az ENYAQ iV hátsó- vagy összkerékhajtással áll majd rendelkezésre, emellett három akkumulátorméret és ötféle teljesítménylépcső szerepel majd a kínálatban. Az ENYAQ iV gyorstöltésre is alkalmas, a maximális töltőteljesítmény akár 125 kW. Hatótávja a WLTP-ciklus szerint akár az 500 kilométert is elérheti, ami a mindennapok ideális kísérőjévé avatja e praktikus, tisztán akkumulátorhatású elektromos SUV-modellt.

A ŠKODA új csúcsmodelljének bemutatója a vállalat alapításának 125. évfordulójára rendezett ünnepségek egyik csúcspontja, s 2020. szeptember 1-jén – többek között a ŠKODA Storyboard oldalán, illetve különböző közösségimédia-csatornákon – élőben közvetítik a cseh fővárosból, Prágából a ŠKODA története e mérföldkőnek számító eseményét.

Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét

Kulcsszavak: elektromos autó, ENYAQ iV, skoda, suv, világpremier
 
Városra tervezve - Honda CR-V Városra tervezve - Honda CR-V Elektromos töltőket telepít az E.On Elektromos töltőket telepít az E.On Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon
 
Gémosz: egyre több új autót adnak el

Gémosz: egyre több új autót adnak el

2020. július 30.
Egyre több új autót adnak el Magyarországon, miután a koronavírus-járvány enyhült Magyarországon, az értékesítések élénküléséhez a kormány intézkedései is hozzájárulnak - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán.
Részletek

Gémosz: egyre több új autót adnak el


Az elnök elmondta, a járvány kezdetén az új autók értékesítése az előző évhez képest 10-15 százalékra esett vissza.

Ugyanakkor a gyártók nem állították le a kiszállításokat, és mivel a szervizek, valamint az okmányirodák továbbra is üzemeltek, az új autókat át tudták adni a járvány alatt is.

Sokat számított az is, hogy a nagycsaládosok autóvásárlási programjának keretében megrendelt autók éppen ekkor érkeztek meg. Így nem szakadt meg a "pénzbeáramlás", és míg Magyarországon 50 százalékkal csökkent az új autók forgalomba helyezése, addig más országokban ez akár a 90 százalékot is elérte - mondta az elnök.

Szerencsésnek nevezte azt is, hogy a kormány - a kérésükre - felgyorsította a nagycsaládosok autóvásárlási programjának és az elektromos autók támogatásának kifizetéseit, ami szintén a márkakereskedőket segítette.

Gémosz: egyre több új autót adnak el

A piacot segítette az is, hogy május 4-től - legalábbis vidéken - újra lehetett indítani az életet - tette hozzá.

Gablini Gábor szerint a mostani helyzetben az is fontos, hogy az elektromos autók vásárlásának állami támogatása nagyon népszerű, és sokan veszik igénybe: a június 15-én indult programot egy nappal később fel kellett függeszteni, mert a teljes támogatási keret elfogyott.

Kulcsszavak: értékesítés, Gablini Gábor, GÉMOSZ, jármű kereskedelem
 
MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma Túljutott a mélyponton az európai autópiac Túljutott a mélyponton az európai autópiac Nőtt az új gépjárművek forgalomba helyezése januárban Nőtt az új gépjárművek forgalomba helyezése januárban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault
 
Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

2020. július 30.
A Peugeot azóta állítja magát szüntelenül új kihívások elé, amióta nem csak részt vett a világ legelső, hivatalos autóversenyén, de meg is nyerte azt. Összeállításunkban 125 év sikereit, tapasztalatait és innovációit tekintjük át.
Részletek

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

Idén június 11-én volt pontosan 125 éve annak, hogy egy csapat bátor ember felsorakozott a világ legelső dokumentált autóversenyének párizsi rajtjánál. A versenyzőknek négy nap állt rendelkezésükre, hogy megtegyék a Bordeaux-ba, majd onnan ismét a francia fővárosba vezető mintegy ezer kilométeres távot. A világ azóta is június közepén üli a motorsport legnagyobb ünnepét, bár egészen más okból: hagyományosan ekkoriban rendezik ugyanis meg az idén 97 éves Le Mans-i 24 órás versenyt. Itt egyetlen nap alatt több mint ötezer kilométert tesznek meg a leggyorsabb csapatok – az eltérés jól mutatja, mennyit fejlődött a technológia a kezdetek óta.

Egyetlen autómárka sem szimbolizálja látványosabban ezt a fejlődést, mint a Peugeot, amely már a világ legelső autóversenyén képviseltette magát, méghozzá diadalmasan: az aranyérmet a Peugeot-nak adták át.

Amikor 1895-ben kiírták a Párizs és Bordeaux közötti, oda-vissza 1178 kilométeres távon zajló futamot, arra az egyik legnagyobb francia textilipari dinasztia sarja, az akkor 43 éves Paul Koechlin is benevezett. Nem is volt kérdéses számára, hogy milyen automobilt választ a hivatalos szabályrendszerrel megrendezett versenyre: a modern Peugeot márka jogelődje, a Les fils de Peugeot frères vállalat által gyártott Type 7 automobilnak ugyanis már egy évvel korábban koszorút akasztottak a fényszórójára. A 3,7 lóerős motorral szerelt, akár 20 km/óra sebességre is képes Peugeot modell azon az 1894-es, 126 kilométeres futamon lett az első – Auguste Doriot-val a kormányrúdnál –, amelyet az automobil népszerűsítésére szolgáló, több napos kiállítás és bemutató keretében szerveztek.

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

Koechlin nem is csalódott: a Type 7 1895-ben is győzni tudott, bár harmadikként ért célba. Kiderült ugyanis, hogy a két leggyorsabb versenyző autója nem felelt meg a versenykiírásnak, így eredményüket érvénytelenítették. Bár a verseny 1178 kilométeres távját nem egészen 60 óra alatt teljesítő Paul Koechlin volt a nap (pontosabban két és fél nap) hőse, nem ő, hanem Auguste Doriot számított az évtized legsikeresebb pilótájának: miután 1891-ben ötnapos, 2100 kilométeres expedícióra vállalkozott, egészen a századfordulóig rendszeresen részt vett különböző autóversenyeken – mindvégig Peugeot járművekkel.

A márka tehát korai motorsport-dicsőségtől övezve lépett be a huszadik századba, és nem is veszített lendületéből. A Lion Peugeot (a cégalapító Armand Peugeot unokaöccsei: Robert, Pierre és Jules Peugeot által alapított autógyártó vállalkozás; a két családi cég 1910-ben összeolvad, létrehozva a ma ismert vállalat elődjét) innovatív, extrém hosszú löketű két- és négyhengeres motorokkal aknázta ki maximálisan a Coupe des Voiturettes versenyszéria szabálykönyvében foglalt műszaki előírásokat. A márka 1909-ben, majd 1913-ban is megnyerte a francia nemzeti bajnokságot.

Időközben a Peugeot mérnökei egy teljesen más konstrukción is dolgoztak: a kettős felülfekvő vezérműtengellyel szerelt, soros négyhengeres, 16 szelepes motorok nem csupán az 1912-es és 1913-as francia nagydíjon nem találtak legyőzőre:  a Peugeot fordulatszámot kedvelő motorjaival szerelt versenyautók 1912 és 1919 között három alkalommal győztek az Indianapolisi 500 mérföldes versenyen. Ennek kapcsán egy újabb világelsőséget is bezsebelt a Peugeot: Jules Goux gyári pilóta volt az első nem amerikai versenyző, aki győzni tudott a 200 körös futamon; átlagsebessége meghaladta a 122 km/órát!

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

A világháborúk közötti években, majd a második világégést követő időszakban a Peugeot a személyautók fejlesztésére és gyártására összpontosított, máig emlékezetes modellekkel hódítva meg a nyugati világot, Ausztráliától egészen Észak-Amerikáig. Ahogy a béke és a gazdaság stabilizálódásával a motorsport magára talált, úgy bizonyultak kiváló versenyautó-alapnak a Peugeot igényes futóművel szerelt, rendkívül strapabíró családi autói. Az 1960-as években a Peugeot 404-ből kifejlesztett túraversenyautó négyszer is győzni tudott az embert és gépet próbáló kelet-afrikai Szafari-ralin. Hagyatékát utódja, az 504-es méltó módon vitte tovább: a hetvenes években két-két alkalommal győzött a Szafari-, illetve Marokkó-ralin, ötször pedig az Elefántcsontpart-ralin (1977 előtt Bandana-rali).  A francia márka a korszak egyik legelismertebb sivatagi tereprali-szakértőjévé vált.

Ahogy változott a motorsport fókusza, úgy járt mindig egy lépéssel a konkurencia előtt a Peugeot. A terep-túraversenyek átadták a helyüket a gyorsasági szakaszokkal tűzdelt raliknak, a rendíthetetlenül stabil 504-es helyébe pedig egy sikeres tűzgolyó: a Peugeot 205 T16 lépett. A B-csoportos raliautók rövid, de annál intenzívebb aranykorának meghatározó autója több mint 400 lóerős turbómotorral és kiváló vezethetőséggel iskolázta le a konkurenciát, 1984 és 1986 között tizenhat raligyőzelmet, illetve két világbajnoki címet hozva a márkának. Amikor pedig az FIA betiltotta a B-csoportot, az autó némi elkerülhetetlen módosítás után ott folytatta, ahol a Peugeot 504-es abbahagyta: 1987-ben elsőként ért célba a világ legkíméletlenebb terepraliján, a Párizs-Dakaron, amit aztán 1990-ben a Peugeot 405 T16 ismételt meg.

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

Ahogy a Peugeot 205 T16 képes volt két homlokegyenest eltérő műfajban maradandót alkotni, úgy írta be magát a 405 T16 a motorsport történelemkönyvének két kötetébe is: az autó 1988-ban és 1989-ben is abszolút győzelmet tudott elérni a világ legnevezetesebb hegyi felfutó versenyén: az észak-amerikai Sziklás-hegység egyik legmagasabb csúcsára felvezető Pikes Peak International Hill Climb futamon. Másfél évtizeddel később aztán minden korábbi pályacsúcsot megdöntve szerezte meg harmadik Pikes Peak-i győzelmét a márka egy különlegesen felkészített 208 T16 (no meg a zseniális Sebastien Loeb) révén.

A kilencvenes években vadonatúj kihívást keresett és talált a Peugeot motorsport-részlege. 1992-ben elsőként tudtak győzni a hosszú távú autóversenyzés legfontosabb futamán, a Le Mans-i 24 óráson; a diadalt egy évre rá megismételték, 1994-ben pedig a kétszeres bajnok Peugeot 905 3,5 literes, tízhengeres motorját felhasználva a Forma-1-ben debütált a márka. A pályaversenyzés a 2000-es években is fontos oszlopa maradt a márka sporttevékenységeinek. A forradalmian újszerű, dízelmotoros Peugeot 908 2007 és 2010 között négyszer is győzni tudott a Le Mans-i 24 órás futamon. A Peugeot 908 egyeduralkodó volt a későbbi WEC hosszú távú világbajnokság elődjén, a mindössze két évet megért nemzetközi Le Mans kupán: a két évad tíz futamából nyolcat nyert meg, és mindkét évben bajnok lett a francia csapat.

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem

Időközben néhány év erejére régi szerelméhez: a rali világbajnoksághoz is visszatért a Peugeot. A Peugeot 206 WRC 2000 és 2002 között két egyéni és három konstruktőri világbajnoki címet szerzett meg. 2005 után a ralisport más szériáiban próbált és talált szerencsét. A Peugeot 207 S2000-est 2009-ben az interkontinentális ralibajnokság királyává koronázták, 2015-ben a ralikrossz világbajnokságon ért el bajnoki címet a Peugeot 208 WRX. Ezután a márka 1987-es és 1990-es győzelmére rákontrázva három Dakar-elsőség következett (2016: Peugeot 2008DKR, 2017és 2018: Peugeot 3008DKR).

Most, az új évtized hajnalán ismét megújulni készül a Peugeot motorsport-részlege; az új korszakban már a részben és teljesen elektromos versenyautók játsszák majd a főszerepet. Hogy milyen eredménnyel, az legkésőbb 2022-ben kiderül, amikor a Peugeot a Le Mans-i 24 órás vadonatúj szabályrendszeréhez igazodva egy 1000 lóerős, hibrid versenyautóval tér vissza a motorsport legnagyobb ünnepségére. Egy dolog már biztos: a rajongók mindenképpen profitálni fognak a WEC bajnokság új kiírásából, hiszen a versenyautóból közel azonos megjelenésű és technikájú homologizációs példányt kell majd készítenie a Peugeot-nak, így – ahogy a Peugeot 205 T16 idején – ismét lesz közútra szelídített versenyautója a márkának.

Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem
Kulcsszavak: autósport, évforduló, Peugeot
 
Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián
 
Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

2020. július 29.
Az Audi e-tron Európa legnagyobb darabszámban értékesített elektromos SUV-modellje. 86,8 százalékkal növekedtek az előző évhez képest az Audi e-tron kiszállításai. Az e-tron GT és a Q4 e-tron modellekkel tovább gyorsul az e-offenzíva.
Részletek

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron. Az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje egyaránt népszerű az ügyfelek és a média körében, amit számos díj és összehasonlító teszt is igazol. e-tron GT, Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modelljeivel az Audi igazán „felvillanyozó” 2021-es év elé néz.

2020 első felében az Audi 17 641 e-tron gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami a koronavírus-járvány okozta nehéz piaci helyzet ellenére is 86,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi-modell ezzel világszerte vetélytársai előtt jár az akkumulátorhajtású felsőkategóriájú SUV-modellek körében, Európában pedig a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos SUV-modell.

Különösen a skandináv piacokon örvend nagy keresletnek az Audi e-tron. Norvégiában, ebben az elektromos mobilitás szempontjából úttörőnek számító országban, például egyenesen az idei első félév legkeresettebb személygépkocsijának számított.

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

Az itt kiszállított Audik 92 százalékát az e-tron tette ki, miközben Izlandon (93 százalék), Svédországban (12 százalék) és Izraelben (14 százalék) is magas részarány jellemezte. Az Amerikai Egyesült Államokban az e-tron eladásai több mint 50 százalékkal emelkedtek január óta az előző évhez viszonyítva.

Amint Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Számunkra az Audi e-tron igazi ’Game Changer’, egyértelműen mutatva, hogyan képzeljük el a hosszú távon fenntartható és progresszív prémiummobilitást. Első tisztán elektromos SUV-modellünk a színvonalas formatervezést, menetdinamikát és utastérminőséget a legújabb technikával ötvözi – a kompromisszumok nélkül károsanyagkibocsátás-mentes autózás szolgálatában. Az e-tron révén új korszak kezdődik az Audi számára, s folytatni kívánjuk e sikertörténetet.”

Ütőkártyák – gyors töltés és hosszú túrák

Az Audi e-tron sikere nagyrészt kiváló mindennapos használhatóságára vezethető vissza, amelyben tágas térkínálata mellett a hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótávja játszik döntő szerepet: az e-tron Sportback 55 446 kilométeres (WLTP), illetve az e-tron 55 436 kilométeres (WLTP) értékével nagyobb távolságok is kényelmesen megtehetők.

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

Az e-tron tulajdonosok emellett a gyors töltés előnyeit is élvezhetik, az akár 150 kW töltőteljesítmény a töltési folyamat jelentős részében rendelkezésre áll. Mintegy 110 kilométerre elegendő töltéshez ideális esetben nem egész tíz percet kell a töltőállomáson várakozniuk az ügyfeleknek, míg a 80 százalékos töltöttségi szintet nagyjából harminc perc alatt éri el az Audi e-tron 55.

További jelentős előnyt kínál a mindennapos használhatóság terén az e-tron töltőszolgáltatás (e-tron Charging Service). E prémium töltési ajánlat egyetlen töltőkártyával 25 ország mintegy 155 ezer nyilvános töltőpontjához biztosít hozzáférést, s külföldön a helyi árakon, kiegészítő díjak nélkül tölthetnek az ügyfelek. A myAudi-App alkalmazás és az Audi navigációs rendszer különösen könnyű használatot tesz lehetővé, az útvonaltervezés és a töltőpontok aktiválásán túl ugyanis a vezető folyamatos tájékoztatást kap az adott töltőállomás foglaltságáról is.

Kitüntetések számos kategóriában

Az Audi e-tron igazi győztes típus – amit díjai és számos megnyert összehasonlító teszt is igazol, 2019-ben ugyanis az e-tron ezen összevetések több mint kétharmadát a maga javára döntötte el.


Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

Az e-tront emellett 2019-ben az „Elektromos és hibrid összkerékhajtású modellek” kategóriában az „Év összkerékhajtású autójává” („Allradauto des Jahres”) választották Németországban az AUTO BILD Allrad magazin olvasói, míg az „Arany Kormánykerék” („Goldenes Lenkrad”) szavazásán belsőégésű motoros vetélytársakkal szemben kerekedett felül a „Nagyméretű SUV-modellek” mezőnyében, az „Év cégautója 2020” („Firmenauto des Jahres 2020”) kitüntetést pedig a „Felső-/luxuskategóriájú elektromos autók” kategóriájában nyerte el.

Külföldön is rendszeresen részesül különböző díjakban az e-tron, nemrég például az Amerikai Egyesült Államokban futurisztikus belterével hódította el a „Wards 10 Legjobb Utastér” („Wards 10 Best Interiors”) kitüntetését, az Egyesült államokbeli Green Car Reports magazin értékelése szerint pedig az Audi e-tron a „Legjobb Autóvétel 2020-ban” („Best Car To Buy 2020”). Az e-tron emellett az Amerikai Egyesült Államok Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közúti közlekedésbiztonsági intézetének töréstesztje alkalmával is meggyőzte a szakembereket, s világszerte az első elektromos autóként ismerték el „Top Safety Pick+” minősítésükkel.

Az Audi e-tron műszaki fejlesztései is kedvező fogadtatásra leltek a szakértők körében, júniusban például virtuális külső visszapillantó tükrei kifejlesztéséért a Society for Information Display” (SID) szervezet „Display Industry Award 2020” díjában részesült az Audi, amely a szakma legrangosabb elismerései közé tartozik. E technika az ügyfelek körében is népszerű, s eddig a vásárlók mintegy harmada döntött a kameraalapú külső visszapillantó tükrök mellett.

Sportback és S-változatok követik sikermodellt

Az Audi e-tron egy átfogó E-modelloffenzíva nyitánya, amelynek keretében 2025-ig mintegy húsz tisztán elektromos modell érkezik. Április óta az Audi e-tron Sportback egészíti ki az e-tron családot, a modellsorozat csúcsán pedig az e-tron és az e-tron Sportback nemrég bemutatott S-változatai állnak.


„Felvillanyozó” – high-end GT és két Q-modell a rajtvonalnál

A ma sikerei a holnap céljaira ösztönöznek – a Q4 e-tron concept tanulmánnyal a márka első kompakt E-SUV-modelljéről adott ízelítőt a 2019-es Genfi Autószalonon, a Q4 Sportback e-tron concept formájában pedig már SUV-kupéként mutatta be a vállalat e modellsorozat második tagját. Utóbbi 2021-ben kerül sorozatgyártásba, s mindkét modell az elektromos stratégia fontos sarokpillére.

Az elkövetkező év során egy további jelentős különlegességre is számíthatnak az ügyfelek: az Audi e-tron GT érkezik a négy karika jegyében. Kiemelkedő menetteljesítmények és kifejező formavilág az e-tron GT legfontosabb jellemzői, amivel a márka sportosságát hangsúlyozva az elektromos Q-modellekkel közösen írja tovább az Audi e-tron sikertörténetét.

Kulcsszavak: audi, e-tron, elektromos autó
 
500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján A Volkswagen újabb elektromos autóval felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján 2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon 2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 111 - 120