Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 111 - 120
A Mazda 2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát

A Mazda 2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát

2021. október 07.
A Mazda Motor Corporation bejelentése szerint 2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát. A vállalat új, nagy platformra  épülő modellsorozatának első két modelljét, a Mazda CX-60-at és Mazda CX-80-at két éven belül mutatják be Európában.
Részletek

2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát

A SUV-szegmens növekvő igényeinek megfelelve a Mazda Európában nagyobb termékválasztékkal készül, de nem köt kompromisszumot a környezetvédelmi célok, és a Mazdákra jellemző vezetési élmény területén.

A fentieken kívül az USA-ban és más, nem európai piacokon megjelenik az új CX-70 és CX-90, szélesebb karosszériával, valamint a kisebb méretű padlólemezre épített CX-50.

A két új európai modell, a Mazda CX-60 és a Mazda CX-80 közép és hosszú távon fog hozzájárulni a cég növekedéséhez. A vállalat blokk-rendszerű építkezési stratégiáját  maximálisan kihasználva – mely olyan elemeket tartalmaz, mint a Skyactiv-technológia, a közös tervezés és rugalmas gyártás – a Mazda a legújabb technológiákat alkalmazza az új modellek esetében.

Az európai bemutatáskor a két üléssoros CX-60 és a három üléssoros CX-80 plug-in hybrid változatban lesz elérhető, melyben egy soros négyhengeres és egy elektromos motor teljesítményét ötvözik. Az új generációs soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotort és a Skyactiv-D dízelmotort 48 voltos mild hybrid rendszer egészíti ki, mely alacsony környezetterhelés mellett kiváló menetteljesítményt kínál.


2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát

Mindezek mellett 2022 első felében piacra lép a Mazda első, teljesen elektromos autójának, a Mazda MX-30-nak egy alternatív változata, melyben egy bolygódugattyús motorgenerátor is segíti az elektromos hajtásláncot.

2025-től a Mazda új termékek sorával jelentkezik majd a kizárólag EV-k számára épített padlólemezen. Ezen tervek megvalósulásával a vállalat teljesíteni fogja környezetvédelmi vállalását – mely szerint összes termékét bizonyos szintig elektromosítja - 2030-ig.

Az új modellek mellett a nemrégiben frissített Mazda CX-5 az egyik legfontosabb modellje marad a márkának, és a Mazda globális üzletmenetének. A CX-5 mellett a CX-30 is kulcsszerepet játszik a SUV-választékban, mivel a modelleket folyamatosan fejlesztik dizájn, használati érték, biztonság és kapcsolódási szolgáltatások szempontjából.

Kulcsszavak: mazda, suv, új modell
 
Kifinomult formatervet kapott az új Ford Galaxy Kifinomult formatervet kapott az új Ford Galaxy Íme az Opel stílusos és laza crossovere Íme az Opel stílusos és laza crossovere Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK A Mazda 2022-től jelentősen bővíteni fogja szabadidő autós választékát Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be
 
A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást

A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást

2021. október 06.
A The Urban Collëctif egy egészen egyedülálló kezdeményezés, amely három nemzetközi hírnevű francia nagyvállalat, a Citroën, az Accor és a JCDecaux együttműködésére épül.
Részletek

A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást


Mindhárom cég jelen van a világ nagyvárosaiban, és hasonló elképzelésekkel rendelkezik a jövőbeli városi mobilitást illetően.

Közös céljuk olyan optimális mobilitási megoldás kidolgozása, amely mindenki számára elérhetővé és élvezhetővé teszi a városi  területeket, és fenntartható módon javítani tudja a városlakók életminőségét.

A közös törekvések alapjául egy Citroën Autonomous Mobility Vision névre keresztelt innovatív megoldás szolgál, amely egy univerzális, high-tech platform (The Citroën Skate) és három egészen újszerű felépítmény, más szóval „pod” (Sofitel En Voyage, Pullman Power Fitness és JCDecaux City Provider) kombinációjával háromféle különleges élményt kínál azoknak, akik újszerű városi létformákra vágynak.

Az autonóm, elektromos és főként leleményes Citroën technológián alapuló formabontó, szabadon fejleszthető (open-source)  kezdeményezés igyekszik folyamatossá és dugómentessé tenni a városi közlekedést, illetve kielégíteni a mobilitás, a szolgáltatások, a biztonság és a kényelem terén városainkban folyamatosan növekvő igényeket.

A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást

A környezettudatos és rugalmas kezdeményezés a nyílt forráskódú programok mintájára nyitva áll további közösségi fejlesztések előtt: a The Citroën Skate platform bármely egyéb partner által kifejlesztett mobil kapszula azaz „pod” fogadására alkalmas, utat nyitva ezzel újabb és újabb mobilitási megoldások és szolgáltatások előtt.

A mobilitás a mindennapi élet alapvető szükségletei közé tartozik, különösen a városokban. Nagy vonzerejüknek köszönhetően a nagyvárosok lélekszáma egyre nő, ezért a közlekedés mikéntjét újra kell gondolni. Emellett a Covid19-válság felerősítette a városlakók tisztább, biztonságosabb, rugalmasabb és a távolságtartási szabályoknak is megfelelő utazási lehetőségekkel kapcsolatos elvárásait, és ezáltal maga is befolyással van a városkép alakulására és a jövő intelligens mobilitási megoldásaira. Az önvezető járművek megjelenésével enyhülhet ugyan a városok zsúfoltsága, de ezek a megoldások középtávon nem gazdaságosak, mivel az autonóm vezetési technológiák költségei a felhasználási arányhoz képest magasak.

A helyzetre válaszul a Citroën, az Accor és a JCDecaux úgy döntött, hogy összefog és The Urban Collëctif néven létrehoz egy kreatív és elkötelezett közösséget. Mivel mindannyian meg vannak győződve arról, hogy a jövő mobilitásában kiemelt szerepet fog kapni a biztonság és a mindennapi kényelem, a projekt szereplői 200 év innovatív megoldásaira építve egy forradalmi mobilitási koncepciót dolgoztak ki. A Citroën Autonomous Mobility Vision elnevezésű, nyílt fejlesztésű modellen alapuló koncepció a következőkre épül:

- egy önvezető elektromos járműalap, a The Citroën Skate
- és különböző rendeltetésű mobil kapszulák, azaz podok.

A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást

Az alap és a mobilitási szolgáltatások szétválasztásának köszönhetően a koncepció nagy előnye, hogy az önvezető technológia maximális használata mellett nagyszámú szolgáltatást tesz lehetővé. A The Citroën Skate ugyanis a Citroën évszázados szakértelmének köszönhetően bármilyen podot képes előre meghatározott útvonalon, igény szerint, a lehető legnagyobb kényelem biztosításával mozgatni.

A The Urban Collëctif projekt keretében tervezett podok jól illusztrálják a szabad fejlesztésben rejlő lehetőségeket azáltal, hogy három egyformán innovatív, de nagyon különböző mobilitási szolgáltatást kínálnak: ezek a városi mobilitás exkluzív élményét nyújtó Sofitel En Voyage, a közlekedés közben végzett sportolás újfajta módját kínáló Pullman Power Fitness és a JCDecaux City Provider névre hallgató,
innovatív „on demand” mobilitási szolgáltatás.

„A Citroënnél a közép- és hosszútávú tendenciákat figyelve igyekszünk elébe menni a fogyasztói elvárásoknak és igényeknek.  Meggyőződésünk, hogy ezzel az új Citroën-koncepcióval újradefiniálhatjuk a városi közlekedés kereteit, mely kollektív, elektromos és autonóm technológiára épülő lesz. Az Accorral és a JCDecaux-val közösen bemutatott megoldás a mindenki számára elérhető autonóm mobilitást példázza.”- Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója

A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást

„A Citroënhez és a JCDecaux-hoz csatlakozva örömmel veszünk részt ebben az az innovatív projektben. A világszerte közel 5200 szállodával rendelkező cégcsoportunk fontos szerepet játszik a helyi ökoszisztémák létrehozásában: arra törekszünk, hogy minél több exkluzív élményt nyújtsunk mind az utazók, mind a helyi lakosok számára, miközben aktívan részt veszünk a fenntartható városok kialakításában. Az, hogy a szállodáinkban tapasztalt élményt a létesítményeink falain kívül is biztosítani szeretnénk, egyenesen következik a vendéglátásról vallott merész és modern elképzelésünkből.”- Sébastien Bazin, az Accor vezérigazgatója

„Az állami vagy magánszektorból jövő partnerekkel való együttműködés a városi élet fenntartható javulását szolgáló innovatív és hasznos megoldások kidolgozása érdekében teljes összhangban van a JCDecaux küldetésével. A Citroënnel és az Accorral való szoros együttműködés gyümölcseként létrejött The Urban Collëctif projekt is azt jelzi, hogy a JCDecaux továbbra is elkötelezett az innováció és a jövő városi mobilitási szolgáltatásainak a kitalálása mellett.”
Jean-Charles Decaux, a JCDecaux társigazgatója
Kulcsszavak: Citroën, közlekedés, mobilitás, városi autó
 
Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást A Jazzy Street december 1-i adásának tartalmából A Citroen bemutatja az autonóm eszközökre épűlő városi mobilitást Szerda reggeltől hármas fokozatú készültségben a fővárosi közterület-fenntartó Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Vége az araszolgatásnak a piros lámpák során át? Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez
 
3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá szerződést a Siemens Mobility Egyipt

3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá szerződést a Siemens Mobility Egyipt

2021. október 06.
660 km hosszú modern, biztonságos és integrált vasúti rendszer a Vörös- és Földközi-tenger összekapcsolására a személy- és áruszállításban. A Siemens Mobility nagy sebességű és regionális vonatokat, mozdonyokat, vasúti infrastruktúrát és kapcsolódó szolgáltatásokat biztosít.
Részletek



3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá történelmi jelentőségű szerződést a Siemens Mobility Egyiptomban

A Siemens Mobility megtiszteltetésnek veszi, hogy bejelentheti, hogy az egyiptomi miniszterelnök és a közlekedési miniszter, valamint az egyiptomi német nagykövet jelenlétében szerződést írt alá a Nemzeti Alagútügyi Hatósággal (NAT) egy átfogó vasúti rendszer megvalósítására, amely az első nagy sebességű, villamosított vasúti fővonalat és teherszállító vonalat foglalja magában, átalakítva az Egyiptomi Arab Köztársaság közlekedését. A Siemens Mobility az Orascom Construction S.A.E. és a The Arab Contractors partnereivel együtt a rendszerek tervezéséhez, telepítéséhez, üzembe helyezéséhez és karbantartásához 15 éven keresztül nyújtja átfogó, kulcsrakész szolgáltatásait. A szerződés teljes értéke megközelítőleg 4,5 milliárd USD, amelyből a Siemens Mobility részesedése körülbelül 3 milliárd USD. A megrendelés túlnyomó többségét várhatóan 2022-ben, a pénzügyi zárást követően könyvelik le. Ez az első szerződés, amelyet a NAT és a Siemens Mobility, az Orascom Construction és a The Arab Contractors között 2021 januárjában létrejött egyetértési megállapodás alapján írtak alá.

 Az aláírt szerződés a tervezett 1800 km-es vasúti hálózatból a kezdeti 660 km-t fedezi. Emellett megállapodtak abban, hogy a következő hónapokban megvitatják és véglegesítik a két másik nagy sebességű vasútvonalra vonatkozó megállapodásokat, beleértve a vasúti infrastruktúrát és a vonatokat, valamint a karbantartást.

„Ez a nagy sebességű vonat megerősíti az általa érintett területek infrastruktúráját, és segít a városi terjeszkedés megvalósításában, emellett összeköti az új közigazgatási fővárost és az új városokat a vasúti hálózattal az utas- és áruszállítás érdekében" - mondta Kamel El-Wazir altábornagy őexcellenciája, az egyiptomi közlekedési miniszter. "A projekt a turizmus előmozdításához is hozzájárul egy olyan gyors, modern és biztonságos közlekedési eszköz révén, amelyet a legmagasabb szintű hatékonyság és biztonság jellemez, hogy megfeleljen az összes egyiptomi állampolgár igényeinek és elvárásainak az egész országban, ami jelentős ugrásnak számít a vasúti közlekedés területén. A Siemens a maga részéről a legújabb intelligens technológiai megoldásait fogja biztosítani, valamint folyamatosan támogatja a helyi készségek fejlesztését."

3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá történelmi jelentőségű szerződést a Siemens Mobility Egyiptomban

"Büszkén támogatjuk az egyiptomi kormány azon törekvését, hogy az első nagy sebességű elektromos vasúthálózat kiépítésével átalakítsa közlekedési ágazatát. Ez a mérföldkőnek számító projekt munkahelyeket teremt, fellendíti a gazdasági növekedést, és emberek millióinak életminőségét javítja egy hatékonyabb, biztonságosabb és fenntarthatóbb közlekedési rendszer létrehozásával" - mondta Roland Busch, a Siemens AG elnök-vezérigazgatója. "Egyiptom régi partnereként elkötelezettek vagyunk a legfejlettebb technológia biztosítása és a helyi készségfejlesztés támogatása mellett."

"Megtiszteltetés és büszkeség számunkra, hogy Egyiptom partnerei lehetünk egy olyan korszerű vasúti rendszer megépítésében, amely egyiptomi emberek millióinak mindennapi utazását fogja átalakítani. Világszínvonalú vonatjaink jobb utasélményt nyújtanak majd, és a vasúti infrastruktúra terén betöltött digitális vezető szerepünkkel kombinálva biztonságos, megbízható és hatékony közlekedési rendszert fogunk biztosítani" - mondta Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

Az utasforgalom előnyei mellett az első teljesen elektromos fővonali vasúthálózat Egyiptomban több ezer helyi munkahelyet teremt, és hatalmas lehetőségeket nyit meg az áruszállítás előtt."

A Siemens Mobility a projekthez a Velaro nagy sebességű vonatokat, a Desiro regionális motorvonatokat és a Vectron tehervonatokat szállítja. A legmodernebb számítógép-alapú biztosítóberendezés technológián és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszeren (ETCS Level 2) alapuló biztonságos és megbízható jelzőrendszer, valamint a hatékony és folyamatos energiát biztosító áramellátó rendszer is telepítésre kerül.

3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá történelmi jelentőségű szerződést a Siemens Mobility Egyiptomban

Ezen túlmenően a Siemens biztosítja és integrálja a legújabb kommunikációs, biztonsági és védelmi rendszereket, amelyek kellemes utasélményt nyújtanak. A vonatok, valamint az összes alrendszer a legmodernebb és legjobban bevált termékeken és platformokon alapulnak. A Siemens Mobility konzorciumi partnerei építik a pályákat, míg a megrendelő építi a hidakat és előmozdítja az alépítmény létesítését.

"A Szuezi-csatorna síneken"

A 660 km hosszú vonal a Vörös-tengeri Ain Sokhna és a Földközi-tenger partján található Marsa Matrouh és Alexandria kikötővárosait köti össze, így a síneken egy Szuezi-csatorna típusú összeköttetés jön létre. Az egyiptomi kormány ambiciózus tervet készített nagy összegek befektetésére egy megbízható és fenntartható, 1800 km hosszú, korszerű, nagy sebességű vasúthálózatba, amely hatékony, biztonságos és megfizethető közlekedést biztosít majd minden egyiptomi számára és lehetővé teszi az országon belüli áruszállítást. A két további vonal összeköti majd a Nagy-Kairó régiót Október 6. Várostól a Nílus mentén Asszuánnal, valamint Luxort Hurghadán keresztül Szafagával. A teljes hálózat Egyiptom számára ismét regionális vezető szerepet biztosít a közlekedés terén. Hatással lesz a különböző gazdasági ágazatokra, a kisebb és közepes méretű vállalkozások számára egyaránt, és összességében fellendíti a gazdaságot.

Jelentős hatás a társadalomra, a környezetre és a gazdaságra

Már az első vonal is nagyon jótékony hatással lesz Egyiptom társadalmára és környezetére. A konzorcium közvetlenül több mint 15,000 munkahelyet teremt Egyiptomban, további 3,800-at az egyiptomi beszállítóknál és közvetve a szélesebb értelemben vett egyiptomi gazdaságon keresztül. Várhatóan még több munkahely jön létre, amint a többi vonal is készen áll a megvalósításra. A munkahelyek mellett a projekt egy jelentős helyi, műszaki képzési és képesítési programhoz is hozzájárul, amelyet a Siemens Mobility támogatni kíván, ez biztosítja a szükséges szakképzést a projekt megvalósításához.

 3 milliárd USD értékű, kulcsrakész vasúti rendszer kiépítésére írt alá történelmi jelentőségű szerződést a Siemens Mobility Egyiptomban

A teljesen villamosított rendszer csökkenti a primer energiafelhasználást, enyhíti az általános légszennyezést, mivel 70%-kal csökkenti a karbonkibocsátást a jelenlegi személygépkocsi és busz közlekedésből származó kibocsátáshoz képest, ezáltal növeli az egyiptomiak életminőségét és védi a környezetet. A vasúti rendszer a legmodernebb technológián, bevált termékeken és európai szabványokon alapul majd. A szállítandó biztosítóberendezési rendszer megfelel a legmagasabb biztonsági követelményeknek. Ezenfelül kiterjedt tesztelés és üzembe helyezés, valamint helyi képzés biztosítja az utasok és a személyzet biztonságát.
Évente több mint 30 millió utas

Ez a vasúti hálózat évente több mint 30 millió embert szállít majd, és akár 50%-ot takarít meg az utazási időből, ami jelentősen növeli a munkaerő termelékenységét. Összeköti Kairót a kialakulóban lévő új városi közösségekkel. Kairó lakossága 1980 óta megduplázódott, és ma már mintegy 20 millió ember él a fővárosban. Ezért a zsúfoltság enyhítése érdekében jelenleg új városokat fejlesztenek a kairói metropolisz körül. A Kairó körüli kényelmes és megfizethető ingázási rendszer további előnye, hogy csökkenteni fogja a keleti és nyugati irányú utazási időt. A vonal továbbá összeköti a tengeri kikötőket a szárazföldi logisztikai központokkal, ami javítja a teherszállítás általános hatékonyságát. Konkrétan a síneken szállított belföldi áruszállítás összességében 15%-kal fog növekedni.

A Siemens Mobility a nagy sebességű vasútüzemeltetés egyik globális vezetője, és az 1960-as évek óta az egyiptomi mobilitási piac egyik vezető vállalata. A vállalat nagy tapasztalattal rendelkezik a nagy sebességű vasúti projektek megvalósításában is, és számos vasúti projektet hajtott végre a közel-keleti és afrikai régióban. A Siemens Mobility a globális vasúti kulcsrakész projektek vezető szolgáltatójaként, világszerte eddig több mint 50 sikeres kulcsrakész projektet valósított meg, portfólió elemeinek integrálásával egyetlen forrásból megbízhatóan szállít teljes vasúti rendszereket.


Kulcsszavak: Egyiptom, Siemens, Siemens Mobility
 
Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott A Siemens az ötödik jelentős vasúti megrendelést kapta Bangkoktól A Siemens az ötödik jelentős vasúti megrendelést kapta Bangkoktól
 
A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét

A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét

2021. október 05.
Az autóvásárlók kevesebb mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének.
Részletek

A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét

A márkák népszerűségi rangsorát két német márka, a Volkswagen (28%) és az Opel (27%) vezeti, harmadik helyen egy japán cég, a Toyota fért még fel a képzeletbeli dobogóra, ismertette országosan reprezentatív kutatásának eredményeit az Opinio piackutató applikáció. E szerint az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés, igaz, egyelőre a társadalom kevesebb mint fele ismerkedett meg eddig ezzel a fogalommal.  

Az Opinio kutatása szerint a 16-59 közötti korosztály közel fele szeretne autót vásárolni a következő három év során. A válaszadók valamivel több mint fele használt autóban gondolkodik, igaz, az idősebb generációnál már inkább az új autó vásárlása jelenik meg igényként.  

Készpénzben - átlagban három millióért

Egy hipotetikus autóvásárlás esetében a gépkocsira átlagosan 2,98 millió forintot költenének a válaszadók. A többség (28 százalék) 1-3 millió forint közötti összeget jelölt. Nagyobb összeget a férfiak, illetve a gazdaságilag erősebb demográfiai csoportok hajlandóak költeni: 50-59 évesek, a diplomások, illetve a fővárosiak. A gépkocsipiacon még mindig a készpénzes, helyben fizetés a domináns fizetési mód. Ezzel szemben a megkérdezettek közel 45 százaléka használna fel valamilyen kölcsönkonstrukciót az autósávásláshoz – ezek közül a lízing és a személyi kölcsön tűnnek a legnépszerűbb opcióknak.

A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét

A megkérdezettek mindössze 20 százaléka rendelkezik 5 évnél fiatalabb autóval. Az autók életkora és a tervek között nincs egyenes összefüggés. Az 2-5 éves autóval rendelkezők ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást, mint azok, akik jelentősen öregebb, akár 15 évesnél idősebb autóval rendelkeznek.

Elektromos jövő - már nem kér a dízelből a magyar

Üzemanyag meghajtás és technológia szempontjából elég bizonytalanok a megkérdezettek. Kközel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban nagymértékű nyitottság tapasztalható. A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék nyitott lenne egy ilyen gépkocsi beszerzésére. Az elektromos autók a fiatalok és a diplomások körében népszerűbbek az átlagosnál. A megkérdezettek 84 százaléka szerint az alacsonyabb árak segítenék a leginkább ennek a gépkocsi formának a terjedését. Fontos még a technológia fejlesztése (nagyobb hatótávolság elérése), illetve az infrastruktúra fejlesztése (több töltőállomás telepítése).

A dízel technológiát viszont mindössze 24 százalék jelölte, mint potenciális választási lehetőség autóvásárlás esetén. A válaszadók fele kimondottan az elektromos autókban látja a gépkocsiközlekedés jövőjét.

A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét

Megosztjuk egymással

Az autómegosztó szolgáltatások ismertsége 43 százalék. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a fővárosban élők között magasabb az átlagosnál. Az Opinio egy rövid magyarázó szöveg után azoktól is megkérdezte, hogy mennyire lennének nyitottak az autómegosztó szolgáltatások használata iránt, akik számára ismeretlen volt eddig ez a koncepció. Mindezek alapján a megkérdezettek 46 százaléka mutatkozik nyitottnak az autómegosztás használatára. Figyelemre méltó adat, hogy azok számára igazán vonzó ez a megoldás, akik ritkábban, havonta néhány alkalommal ülnek volán mögé.

Az autómegosztás terjedését egyszerűbbnek látják a válaszadók, mint az elektromos autók terjedését. A magyar fogyasztói preferenciáknak megfelelően itt is az ár van az első helyen, mint a bővülést akadályozó tényező. Nem sokkal az ár mögött jelenik meg a szolgáltatás szűkössége: a hozzáférés könnyítésével, nagyobb kocsiparkkal, és nagyobb lefedett területtel lehet igazán bővíteni a szolgáltatás terjedését. A megkérdezettek többsége nem kizárólag városi használatra tartja alkalmasnak a szolgáltatást.

Van még német márka
   
A legnépszerűbb márkának ezúttal a Volkswagen bizonyult, egy-egy százalékponttal lemaradva mögötte az Opel és a Toyota. Rendkívül népszerű márka a Ford és a Suzuki is, míg a top hetes listában az Audi és a Skoda zárja a sort. A válaszadók nyilvánvalóan az autóvásárlás kapcsán jelölték meg a realitásokat is figyelembe véve a kedvenc márkáikat.   

Életkor szerint a fiatalabbak (15-29 évesek) preferencia listája tér el a legjobban az átlagostól. Körükben az olyan népszerű márkák, mint a Volkswagen, Opel, Toyota, Suzuki rosszul teljesítettek. Ebben a korcsoportban Subaru, Fiat és a Lexus, Seat és az Alfa Romeo a legnépszerűbb – vélhetően ez a korosztály kicsit később fog szembesülni a vásárlóerő és a vágyak közötti feszültséggel.  

Kulcsszavak: elektromos autó, márkakereskedés, új autó
 
A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét A Tesla Motors biztonságosabbá tette sikermodelljét A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét Állami hitelgaranciával támogatnák az első autó megvásárlását Romániában 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából? 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából?
 
DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy

DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy

2021. október 05.
Október, vagyis DOGTÓBER, a menhelyen élő kutyák megsegítésének a hónapja. Hazánkban még kevésbé ismert kezdeményezés, de külföldön számos példát találunk arra, hogy a kutyák kerülnek a figyelem középpontjába ebben a hónapban. 
Részletek

DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy

A Duna Autó, csatlakozik ehhez a Kutyajó ügyhöz, és adománygyűjtést szervez a rászoruló négylábúak támogatására.

A Fediaf adatai szerint Magyarországon több mint 2 millió kutya él, a kóbor kutyák száma pedig több százezerre tehető. Ezek begyűjtésük után gyepmesteri telepekre, majd jó esetben menhelyekre, ideális esetben -  örökbefogadás után - szerető családokhoz kerülnek. A felmérések szerint mintegy 30 000 kutya él menhelyen, és ezeknek csak 15-20%-a talál gazdára, közel 10 ezer kutya egész életét menhelyen tölti. Nap, mint nap kerülnek utcára sebesült, bántalmazott állatok.

„DOGTÓBER – Egy kutyajó ügy! Kezdeményezésünk kapcsán fontosnak tartottuk, hogy a felelős állattartás mellett – hiszen számos jó példát látunk ügyfeleink és munkatársaink körében – felhívjuk a figyelmet a rászoruló kutyusok megsegítésére is. Ezért döntöttünk úgy, hogy októberben minden készletről eladott autónk árából 1000 forintot felajánlunk egy állatvédő szervezetnek, ami a hónap végére több százezer forintos összeget jelenthet majd. Cégünk életében mindig is kiemelt szerepet töltött be a társadalmi felelősségvállalás és a lokálpatriotizmus. Ez utóbbi is indokolja azt, hogy egy III. kerületi állatvédő intézményt, az Elveszett Állatok Alapítvány tevékenységét támogatjuk felajánlásunkkal – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A pénzbeli juttatás mellett adománygyűjtést is szervezünk ügyfeleink és munkavállalóink körében: 24 márkaszervizünk munkafelvételi pontjain várjuk a rászoruló kutyusoknak szánt adományokat – leginkább kutyaeledelt -, amit összegyűjtünk és a hónap végén eljuttatunk az alapítványhoz.”
 

DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy

Az Elveszett Állatok Alapítvány állatgyógyászattal és a felelős állattartást középpontba helyező edukációval segít, hogy minél kevesebb állat kerüljön gondozásukba. Tevékenységi körükbe tartozik a hontalan, elkóborolt, állatok befogadása és elhelyezése, sérült állatok ellátása, átmeneti őrzése, gazdátlanná vált állatok számára megfelelő új tulajdonos keresése, a befogott állatok kötelező védőoltással kapcsolatos ellátása.
 
Dr. Varga József állatorvos és alapítványvezető elmondása szerint az utcára kerülő, magára hagyott és sebesült állatok száma évről-évre nő, pedig az esetek nagy százaléka megfelelő oktatással megelőzhető lenne. „Azokat az állatokat, amelyeket elgázolva, félig megfagyva, kiszáradva, összetörve hoznak be hozzánk, ebből a pénzből gyógyítjuk, kezeljük, oltjuk, chippel látjuk el, és amíg nálunk vannak, gyógyszerezzük és etetjük. Még akkor sem engedjük el egészen mancsukat, amikor gazdát találunk számukra, mert ha szükség van ránk, a további oltásokat, esetleges gyógykezeléseket is adományokból próbáljuk meg a lehető legnagyobb mértékben fedezni.”

Az Elveszett Állatok Alapítvány iskolák és óvodák részére nyújtott oktatási programjában évente mintegy 15 000 gyermek sajátíthatja el a felelős állattartás fontosságát, és megtanulhatják, hogy az állatok is érző lények, nem eldobható játékok. A program célja, hogy minél fiatalabb korban ültessék el a leendő gazdik fejében az állatvédő szemléletet, így felnőve környezettudatos, felelős állattartóvá váljanak.

Az ápolásra szoruló kutyák nagy százaléka közúton, közterületen szenved sérülést, sokszor cserbenhagyásos gázolás áldozatai, melyeket autóval követnek el. Ennek kapcsán az ország legszélesebb autómárka-kínálatát egy helyen értékesítő Duna Autó helyénvalónak érzi, hogy az autósok érdeklődését legalább ebben a hónapban a jobb sorsra érdemes négylábúak felé terelje.  A DOGTÓBER – Egy kutyajó ügy kampány célja az is, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy bárki tud segíteni a rászoruló kutyákon adományozással, önkénteskedéssel, örökbefogadással, de már a szimpla odafigyeléssel is sokat tehetünk.

Bővebb infó az alapítványról: https://www.elveszettallatok.hu/

Bővebb infó az adománygyűjtésről: dunaauto.hu/dogtober

Kulcsszavak: Duna Autó, kezdeményezés, márkakereskedés, márkaszerviz
 
DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy Új márkakereskedés a Peugeot hálózatban Egy korszak lezárult az európai LADA forgalmazásban Egy korszak lezárult az európai LADA forgalmazásban A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! DOGTÓBER - Egy kutyajó ügy Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra
 
Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon

Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon

2021. október 01.
Miközben az elektromosautó-töltők földrajzi lefedettségével a válaszadóknak csak kevesebb mint negyede elégedett, alig vannak olyanok, akik szerint nehéz töltőt találni azok foglaltsága miatt - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-t, az elektromos autózásról szóló online kérdőív eredményeiről.
Részletek

Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon

A közleményben felidézték, hogy az MVM Mobiliti Kft. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a hazai gépjárműtöltő infrastruktúra fejlesztése és az európai közlekedési hálózatba kapcsolása érdekében. Ennek egyik első eleme volt az elektromos autózásról szóló online kérdőív.
   
A felmérésben részt vevők visszajelzései alapján a Zala megyei kitöltők nagyon aktív elektromosautó-használók, a Békés és a Hajdú-Bihar megyeieket hozza legkevésbé lázba a téma, a Borsod, Szabolcs, illetve Heves megyében élők pedig a többi megyéhez képest inkább másik töltőpontra mennek, minthogy várjanak egy töltőre, míg szabad lesz.
   
A visszajelzések alapján a tölteni kívánó villanyautósok maximum 10 percet várnak egy-egy töltőállomáson foglaltság esetén.
   
A kérdőívet kitöltők döntő többsége feltöltött autóval indul útnak. A töltéseik harmadát publikus töltőkön végzik.
   
A kérdőívből az is kiderült, hogy a villanyautósok a kevesebb töltőponttal rendelkező, de sűrűbben elhelyezkedő töltőállomásokat preferálnák, szemben a ritkábban telepített, hatalmas töltőcentrumokkal.
   
Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon
A válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a hagyományos meghajtásúakhoz képest az elektromos gépjárművek töltési ideje hosszabb, ez többségüket nem zavarja, különösen akkor, ha ezt az időt hasznosan tudják eltölteni. Abban elég nagy a konszenzus, hogy a töltőpontokon a legfontosabb elvárás a megfelelő közvilágítás, mosdó és ivóvíz elérhetősége, illetve a térfigyelő kamera. A legnépszerűbb pluszszolgáltatás-ötletek az autó- és ablakmosó, a porszívó és a kompresszor voltak.
   
A közlemény szerint a technológia fejlődésével, az akkumulátorok növekedésével, valamint a villám- és ultragyorstöltők terjedésével a töltési idő jelentősen rövidül majd, így hosszabb távon azok is elégedettebbek lesznek, akiket leginkább ez zavar az elektromos autózásban.
   
A beérkezett visszajelzéseket részletesen elemzik és figyelembe veszik a jövőben - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kulcsszavak: elektromos autó, közlekedés, magyar közút
 
A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül 5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől 5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől New York-ban beindult a Chariot transzfer-szolgáltatás, csökkentve ezzel a ‘közlekedési sivatagok’ területét New York-ban beindult a Chariot transzfer-szolgáltatás, csökkentve ezzel a ‘közlekedési sivatagok’ területét Magyar közút: egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon Bringázással elkerülhető az árvízi dugó
 
Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára

Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára

2021. október 01.
Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.
Részletek

Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára

Az üzemet október első hetében állítják le. A mintegy 1360 dolgozót bejelentik rövidített munkaidőre, így bérük nagy részét az állami támogatás révén megkapják.
   
Legkorábban 2022 elején indulhat újra a termelés. Konkrét dátum nincsen. Ezt azzal indokolták, hogy a félvezetők hiánya miatt az egész ágazat rendkívüli helyzetben van, és nem lehet tudni, hogy mikorra állnak helyre a gyártáshoz szükséges ellátási láncolatok.
   
A dolgozókat csütörtökön értesítették. Szakszervezetük, az IG Metall erősen kifogásolja az eljárást, az ágazati érdekképviselet helyi vezetője szerint a két napja tartott állománygyűlésen szó sem volt leállásról, és a munkaadó egyeztetés nélkül döntött - írta hírportálján a Mitteldeutscher Rundfunk (MDR) regionális közszolgálati médiatársaság.
   
Az egykori NDK területén fekvő Eisenachban a rendszerváltás előtt Wartburg gépkocsikat gyártottak. Az Opel 1990-ben vette át az üzemet, és 1992-re felépített egy új gyárat, amelyet sokáig a keletnémet gazdaság megújításának és felzárkóztatásának mintapéldájaként tartottak számon.
   
Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára

Az eisenachi üzem a Türingia tartományi térség egyik legnagyobb ipari munkáltatója. A Grandland X nevű városi terepjáró modellt gyártják, hagyományos és hibrid meghajtással. Korábban két Opel kisautót, a Corsa és az Adam nevű modelleket gyártották. Az átállás miatt tavaly két és fél hónapig állt a munka. Az idén augusztusban is kényszerszünetet kellett tartani, mert egy elektronikai alkatrészeket gyártó malajziai beszállítónál a koronavírus-járvány miatt felfüggesztették a termelést.
   
Az Opel a korábbi anyavállalat, a francia PSA Group és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles egyesülésével az év elején létrejött Stellantis konszernhez tartozik. A csiphiány a vállalatcsoport egészét sújtja, adataik szerint a január-júniusi időszakban 700 ezer autót nem tudtak legyártani miatta. Az üzletmenet így is jól alakult, a társaság 75 milliárd euró bevételt és 5,9 milliárd euró nyereséget ért el hat hónap alatt.
Kulcsszavak: autógyár, németország, opel
 
Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára A Dacia húzza a Renault eladásait A SEAT 1400, az első spanyol autó A SEAT 1400, az első spanyol autó A Nissan is saját önvezető autóra gyúr A Nissan is saját önvezető autóra gyúr Az év végéig leállítja termelését az Opel Eisenachi gyára A Kia Motors márkaértéke 480 százalékkal emelkedett 2007 óta Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait
 
A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

2021. szeptember 29.
A vadonatúj Townstar versenyképes ajánlattal kecsegtet a kompakt furgonok szegmensében. Az e-NV200 sikerére építve, a 100% elektromos vadonatúj Townstar a zéró-emissziós városi szállításra való váltásban mutat utat, ugyanakkor benzines változatban is elérhető.
Részletek

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstarról, a következő generációs kompakt kishaszongépjárműről. A hagyományos üzemanyaggal működő opciókon kívül a teljesen elektromos hajtáslánccal is rendelhető új kishaszongépjármű-kínálat célja a jövő üzleti tevékenységeinek támogatása és az elektromosítás irányába való előrelépés.

A teljesen új Townstarral a Nissan technológiailag az eddigi legsokoldalúbb kishaszongépjárművet kínálja, ami több, mint 20 technológiát jelent a kompakt furgont illetően, mely által egy versenyképes ajánlattal áll elő a szegmensben.

2014-ben lett bevezetve a piacra a Nissan e-NV200 és jelenleg ebből a modellből fut a legtöbb a magyar utakon az elektromos kishaszongépjármű szegmensben. Ráadásul az ügyfélelégedettség is nagyon magasnak mondható többi kis városi szállítóhoz képest. Az elmúlt 7 év tapasztalatai alapján a vadonatúj Townstar az ügyfél-visszajelzésekkel összhangban lett továbbfejlesztve. Kifinomult 44 kWó kapacitású akkumulátorával, fejlett technológiájával és alacsony fenntartási költségeivel az elektromos Townstar egy hatékony, fenntartható mobilitási megoldást kínál.

„Két hatékony hajtáslánc megoldással, ergonomikus dizájnjával és egyedi technológiáival a teljesen új Townstar sokoldalúan felszerelt, hogy igazodni tudjon a vásárlók folyamatosan változó igényeihez” – nyilatkozta Emmanuelle Serazin, A Nissan Europe Kishaszongépjármű és Flotta-értékesítésért Felelős Igazgatója.

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

„A szigorúbb kibocsátási normákat, városi behajtási korlátokat és az azonnali kiszállítás iránti folyamatosan növekvő igényt tekintve, a kis- és nagyvállalkozásoknak egyaránt hatékony és fenntartható megoldást kell találniuk versenyképességük megőrzése és működésük optimalizálása érdekében.” – folytatta Emmanuelle.

Megbízható opciók és hatékony hajtáslánc

A városi környezetben optimális hatékonyság és sokoldalúság érdekében a vadonatúj Townstar két hajtáslánc opcióval lesz elérhető, furgon és kombi verziókban.

A kifinomult benzinmotor opció egy 1.3 literes egységgel lesz elérhető, mely teljesen megfelel a legújabb Euro 6D kibocsátási normáknak és 130 lóereje, valamint 240 Nm maximális nyomatéka által egyszerre kínál hatékonyságot és erőt.

Másrészt a teljesen elektromos, vadonatúj Townstar 44 kWó kapacitású akkumulátorral és fejlett technológiával lesz felszerelve. Egy optimalizált kiszerelésben kombinálja majd az intelligens energiamenedzsmentet és a hatékony akkumulátor hűtést. Az új furgon váltja az e-NV200 választékot, 245 Nm nyomatékot és 285 km* hatótávolságot kínál majd.

Élvonalbeli biztonság és infotainment technológiák

A vadonatúj Townstar több, mint 20 új technológiai tulajdonságot sorakoztat fel a Nissan kompakt kishaszongépjármű kínálatában, mely a mindennapi feladatok ellátására lett tervezve.

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

A biztonsági technológiák és vezetéstámogató rendszerek széles kínálatát vonultatja fel a Townstar: oldalszél asszisztens, vontatási asszisztens, intelligens vészfék asszisztens, ami tartalmazza a gyalogos és kerékpáros felismerés funkciókat, kereszteződés asszisztens (kereszteződésben kanyarodás során ütközésre figyelmeztető rendszer) valamint intelligens tempomat.

A Nissan először integrálja az 360 fokos parkoló kamera rendszert a kompakt furgon szegmensbe, mely segítségével a felhasználók bizonyára sok üzemeltetési költséget tudnak megtakarítani. Négy kamera segítségével a rendszer 360 fokos képet alkot az autót körülvevő környezetről, mely teljes nyugalmat biztosít a sofőrök számára a parkolás folyamata során.

A teljesen elektromos, vadonatúj Townstar vásárlói az innovatív ProPILOT vezetéstámogató rendszer előnyeit is élvezni fogják. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy az autó automatikusan a teljes megállástól felgyorsítson úgy, hogy közben kövesse az előtte haladó járművet, miközben a sáv közepén tartja a önmagát kisebb kanyarok esetén. Ennek a funkciónak köszönhetően a vezető nyugodtabban, stresszmentesebben tud vezetni.

Továbbá kényelmes online kapcsolódási funkciók lesznek elérhetőek, olyanok, mint az E-Call, Apple CarPlay, Android Auto és a vezeték nélküli telefontöltés, a teljesen elektromos változattal pedig elérhető lesz a kifinomult Connected Services okostelefon applikáció is, távoli hűtés-fűtés, töltéssel – többek között.

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

Ezek az online kapcsolódási szolgáltatások egy 8 colos érintőképernyőn lesznek elérhetőek, mely a teljesen elektromos verzióban összeköttetésben van a vezetőoldali 10 colos kormány mögötti központi kijelzővel.

Fejlett bel- és kültéri dizájn

A Renault-Nissan-Mitsubishi csoportosulás CMF-C platformjára építve a teljesen új Townstar a minőség és funkcionalitás jegyében jött létre. Az első európai modell lesz, amire felkerül az új Nissan logó, valamint a Townstar részese a Nissan NEXT átalakulási tervének, ami a vállalat globális működésének fenntartható növekedését és profitabilitását tűzte ki célul.

A vadonatúj Townstar furgon változata kifejezetten a KKV-k igényeire lett szabva, akik sokoldalúságot, kényelmet, tágas rakteret keresnek olyan vezetéstámogató rendszerekkel kiegészülve, amelyek nemcsak kényelmesebbé teszik a vezetést, de biztonságosabbá és költséghatékonyabbá is egyben.

A vadonatúj Townstar kombi verziója a családokat fogja támogatni hatalmas, okos, akár 775 literes rakodóterével. Az újragondolt ülésektől és ajtókárpittól kezdve a modern középkonzolig és műszerfalborításig a teljesen új Townstar beltere személyautó komforttal üdvözli a vásárlókat.

A teljesen elektromos vadonatúj Townstar az Ariya esztétikai jellemzőit hordozza magán, mint a LED fényszórók, az aerodinamikus első pajzs, különleges japán Kumiko mintával és egy új V-motion dizájn nappali fényszóróval.

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon

Hasonlóképpen, a teljesen új Townstar benzines verziója is kiemelkedik éles, dinamikus kinézetével hűtőrácsának köszönhetően. Úgynevezett ’légfüggönyöket’ is tartalmazni fog, melyek optimalizálják a légáramlást az első lökhárító és kerekek körül, csökkentve a légellenállást és az üzemanyagfogyasztást.

Adaptív üzleti megoldás

Változatos felszereltségi csomagjaival a vadonatúj Townstar furgon egy megbízható, kényelmes és hatékony üzleti közlekedési partner.

3.9 m3 rakodótérrel és nyitható válaszfallal az új kompakt furgon két EUR raklapot is képes könnyedén szállítani akár 800 kilogrammig, míg az erőteljes hajtáslánc 1500 kilogramm vontatási kapacitást kínál, mely egyedi üzleti helyzetekre szabható.

A csomagtér két nagy, oldalsó tolóajtót is magában foglal, mely megkönnyíti a pakolást, valamint egy 60/40 megosztású kétszárnyú hátsó ajtót, mely a 180 fokos nyitást is lehetővé tesz, illetve alternatívaként elérhető a hátsó felfelé nyíló csomagtér ajtó is. Az utastérben a Townstar számos okos tárolási megoldás segítségéve könnyíti meg a mindennapokat.

Iparágvezető 5 év garancia

A Nissan újra megerősíti elkötelezettségét a minőség és a bizalom mellett, hiszen a Nissan kishaszongépjármű tulajdonosai az iparágvezető, összeurópai 5 év vagy 160.000 km garancia feltételeit élvezik, ami elektromos változat esetében a 8 éves, 160.000 kilométeres akkumulátor garanciával egészül ki.

A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, nissan, Townstar
 
A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása A Nissan lerántja a leplet a vadonatúj Townstar furgonról, ami változást hoz a kishaszongépjármű piacon 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motor az új Opel Corsában Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Megérkezett a SEAT Leon CUPRA R Megérkezett a SEAT Leon CUPRA R
 
Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

2021. szeptember 29.
Noha egyre többet hallunk az autonóm autózásról, a ma a piacon elérhető megoldások jellemzően a 2-es szintű önvezetésre képesek az ötfokozatú skálán.
Részletek

Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

A valódi önvezetéshez az 5G széleskörű elterjedése is szükséges, mivel így lehset elérni, hogy a szoftver ne csak az adott autó által begyűjtött adatokra tá-maszkodjon, hanem messzebb is „ellásson” – derül ki az Ericsson új tanulmányából, amely a hálózatba kötött autók (connected cars) 166¬–200 milliárd dolláros piacán megnyíló üzleti lehetőségeket veszi számba.

A tartós siker érdekében az autógyártókra a következő években komoly változások várnak: ahogy az au-tóipart egyre inkább átszövi a digitalizáció, az autók fosszilis üzemanyaggal működő mechanikus szerkeze-tekből négy keréken guruló okoseszközzé válnak. A hagyományos autógyártók szerepe is átalakulhat az évtized végére, a mobilitás-ipar pedig soklépcsős értéklánccá válik olyan új szereplőkkel, melyek koráb-ban egészen más szektorokban voltak meghatározók, vagy éppen ma még nem is léteznek.

Az Ericsson friss tanulmánya szerint a világ autógyártóinak mindez ma már nem újdonság. Az autóipari gyártók vezetői már elsősorban a felhőszolgáltatások, a mesterséges intelligencia és a gépek közti kom-munikáció területén számolnak a legjelentősebb fejlesztési ráfordításokkal középtávon. Ez ugyanakkor új üzleti lehetőségeket és komoly növekedési potenciált is rejt magában.

Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

A vezetéssegédektől a teljes önvezetésig

Ma már szinte minden új autóban szériatartozéknak számítanak az olyan vezetéssegédek, mint a sávtartó asszisztens vagy ütközéselkerülő, automatikusan vészfékező rendszerek, illetve az olyan, a vezetőt te-hermentesítő eszközök, mint a távolságtartó tempomat. Ugyanakkor még a legfejlettebb csomagok – mint amilyen a Tesla Autopilot – is csak az önvezetés fokát jelző skála második fokán vannak az ötből, és amellett, hogy folyamatosan igénylik a sofőr odafigyelését, még hibákra is hajlamosak.

A valódi önvezető autózáshoz az Ericsson tanulmánya szerint sokkal több adatra van szüksége a mester-séges intelligenciának, amit nem lehet begyűjteni egyedül az adott autóból, hanem vezeték nélküli háló-zatokon kell kommunikálnia a többi autóval és a közúti infrastruktúrával, miközben folyamatosan frissíte-nie kell a nagyfelbontású fedélzeti térképeket, amelyeken a legfrissebb útlezárások, forgalmi akadályok is azonnal láthatók.

Ehhez pedig az 5G széleskörű elterjedésén át vezet az út, miután a technológia lehetővé teszi többek közt:

•    a tartósan több gigabit sávszélességű vezeték nélküli kapcsolat létrehozását,
•    a közlekedésben elengedhetetlen, valóban késleltetésmentes kommunikációt,
•    az adatcsomagok előre meghatározott paraméterek mentén történő, garantált továbbítását,
•    sok gépjármű és szenzor egyidejű kommunikációját, feltöltési és letöltési irányba egyaránt.
36 milliárd dolláros piac
Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben

Az egymással és az okos úthálózattal kommunikáló, új biztonsági és kényelmi funkciókat kínáló gépjármű-vek minden eddiginél komplexebb telematikai és fejlett vezetéstámogató rendszereket (angol rövidítés alapján ADAS) integrálnak majd – a növekedési potenciál ez utóbbi területen lehet a legnagyobb, a szeg-mens forgalma már 2025-re elérheti a 36 milliárd dollárt, ami több mint 30%-os kumulált növekedésnek felel meg. Az szenzorok piaca ugyanebben az évben pedig 40 milliárd dollárra rúghat.

Az autók fejlett fedélzeti elektronikája és szenzorrendszere által érzékelt és feldolgozott adathalmaz egy kellően rugalmas és nagy kapacitású hálózat közbeiktatásával jelentős mértékben hozzájárulhat a közle-kedésbiztonság javításához és az utazási kényelem növeléséhez. Egyes becslések, illetve konkrét kísérle-tek szerint egy önvezető gépkocsi autonóm üzemmódban óránként 5 terabájtnyi szenzoradatot „termel”, amely – megfelelő szabályozás melletti – monetizálása szintén jelentős üzleti potenciált nyit meg az autó-gyárak előtt.

Négy kerék, százmillió programsor

Az autógyártók ma már szoftvergyártók is egyben, a rendszert vezérlő kód jelentősége pedig az autonóm járművek korszakához közeledve még jelentőségteljesebb lesz. A rendszerek összetettségének köszön-hetően egy modern új autó fedélzeti számítógépének kódbázisa elérheti a százmillió sort (körülbeül dup-laanyit, mint egy korszerű operációs rendszer), ráadásul a kód frissítésére az újabb funkciók és hibajavítá-sok miatt egyre gyakrabban van szükség.

Az autók fedélzeti elektronikájának frissítését a jövőben könnyűszerrel el lehet majd végezni távolról is (angol szakszavakkal Over The Air, vagyis OTA frissítés), melyhez pusztán a frissítések várható méretéből fakadóan szintén elengedhetetlen lesz a stabil és gyors 5G hálózat. Egyes autógyártók (pl. a BMW és a Tesla) eddigi tapasztalatai alapján a távoli rendszerfrissítés nem csak a szervizköltségeket csökkentheti, hanem az analitikai folyamatoknak köszönhetően hozzájárulhat a funkciók – így összességében maga a gépjármű – hatékony továbbfejlesztéséhez is.

Kulcsszavak: Ericsson, fejlesztés, önvezető autó
 
A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban 600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány 600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete
 
Jövőre elkezdődnek az  új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai

Jövőre elkezdődnek az új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai

2021. szeptember 29.
A Kormány péntek este megjelent határozatában elfogadta a Közlekedési Múzeum javaslatát és döntött arról, hogy felgyorsítja az új múzeum beruházását, azaz egyes előrehozható munkafázisokat - így a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját - megkezdhetünk már azelőtt, hogy a nagy múzeumépület tervei teljesen készen állnának.
Részletek

Jövőre elkezdődnek az  új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai

A kormányzati döntést a Gazdaság Újraindításáért felelős Operatív Törzs készítette elő, ahogy ezt az operatív törzs vezetője, Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter már szeptember elején bejelentette.

Az Északi Járműjavító a 2022-től hivatalosan is a Múzeum otthonává válik, ugyanis a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől, így a Dízelcsarnok és környéke a Közlekedési Múzeum kezelésébe kerül. Mióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben és az akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, a Közlekedési Múzeumnak nem volt főépülete. A Kormány ezen döntésével tehát hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a Múzeum új otthonává.

Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta üresen áll,. Mai állapotában még megtekinthető időszaki kiállításunk keretében, amely október végéig nyitva van, csütörtöktől vasárnapig, 12:00-19:00-ig.

Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.

Jövőre elkezdődnek az  új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai

Egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás, a megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni és az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni.

Ez alapján tehát a Dízelcsarnok átépítése múzeummá leghamarabb csak 2023-ban kezdődhet meg A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet.

Kulcsszavak: fejlesztés, Közlekedési Múzeum
 
Jövőre elkezdődnek az  új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai Már Vietnam is környezetbarát Impozáns Csepel  teherautóval bővült a  Közlekedési Múzeum gyűjteménye Impozáns Csepel teherautóval bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 111 - 120