Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 111 - 120
Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését

Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését

2023. augusztus 16.
A BMW Group a fenntarthatósági stratégiájának alappilléreként tekint az elektromobilitásra, ennek megfelelően a vállalatcsoport kiemelt figyelmet fordít az emissziómentes modellek fejlesztésére és népszerűsítésére.
Részletek

Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését

A BMW legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének tisztán elektromos meghajtású változata, a BMW iX1, valamint a technológiai zászlóshajója, a BMW iX most egyaránt kedvezőbb feltételek mellett rendelhető, mint a piaci bevezetésük idején.

A Magyarországon 2023 októberében debütáló BMW i5 megjelenésével a BMW Group minden főbb szegmensében legalább egy teljesen elektromos meghajtású modellt elérhetővé tesz ügyfelei számára. A vállalatcsoport az elektromos mobilitás térnyerésével számol a következő években, dinamikusan növekvő értékesítési mutatókkal. A BMW Group tavaly a célkitűzéseknek megfelelően megduplázta a tisztán elektromos meghajtású modellek éves globális értékesítési mennyiségét, idei célja az, hogy a globálisan értékesített modelljeinek 15%-át zéró emissziójú modellek adják ki. 

A vállalatcsoport 2024 végéig legalább minden ötödik, 2025 végére minden negyedik, 2026 végére pedig körülbelül minden harmadik új modelljét tisztán elektromos meghajtással tervezi értékesíteni. A jelenlegi értékesítési trendek mentén az emissziómentes modellek 50%-os részesedése a BMW Group globális értékesítésben akár 2030 előtt megvalósulhat. Ennek megfelelően folyamatosan zajlik a gyártási hálózat szisztematikus átalakítása és az üzemek bővítése komoly befektetések eszközölésével. 


Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését

A vállalatcsoport nemrég jelentett be egy 200 millió eurós befektetést a dél-afrikai gyárának elektrifikációjába, azt megelőzően pedig egy 800 millió euró értékű befektetést, melyet a mexikói San Luis Potosí városában működő üzem fejlesztésére és egy nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzem építésére fordít. A BMW Group bizakodva tekint az új, tisztán elektromos meghajtású modellgenerációjára, a NEUE KLASSE-ra, melynek legelső, sorozatgyártású modelljei 2025-ben készülnek majd el a BMW Group debreceni gyárában.

A vállalatcsoport kiváló úton halad az egész éves értékesítési növekedés felé az emissziómentes modellek tekintetében. A BMW hazai képviselete jelentősen növelte az elektromos modellek regisztrációját 2023 első felében: a vállalatcsoport ügyfeleinek 13%-a döntött a teljesen elektromos meghajtású modellek mellett, amely 400 darab modell regisztrációját jelentette. A legnépszerűbbek a tavalyi évhez hasonlóan a BMW iX (116 darab), a BMW iX3 (95 darab), a BMW i4 (77 darab) illetve az új BMW iX1 (39 darab), valamint a MINI Cooper SE (59 darab) modellek voltak.

A BMW Group hazai ügyfelei számára a dobogós modellek közül a BMW iX és a BMW iX1 kedvezményes feltételekkel érhetőek el a „Summer Edition” program keretében. A 2023. július 1-től leadott új megrendeléssel megrendelt és 2023. december 31. előtti szállítási határidővel visszaigazolt BMW iX1 és BMW iX modellek már 20 990 000 forinttól, illetve 26 990 000 forinttól elérhetőek. 

Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését

Mindkét modell induló ára tartalmazza a Sport csomagot és a metálfényezést, valamint a 22 kW-os váltóáramú (AC) töltési teljesítményre képes fedélzeti töltőt is, továbbá 1 évig havidíjmentesen vehetik igénybe a tulajdonosok a BMW Charging nyilvános töltési szolgáltatás Active és IONITY Plus tarifáit, melyekkel extra kedvezményes díjakat tudnak elérni.

A BMW X modellcsalád belépő szintű tagja, a BMW X1 harmadik generációja markánsabb formanyelvvel, bőségesebb helykínálattal és továbbfejlesztett digitalizációval mutatkozott be tavaly nyáron. A tisztán elektromos meghajtású modellváltozat, a BMW iX1 a lebilincselő vezetési élményt és a modern sokoldalúságot az emisszió-mentes mobilitás lehetőségével párosítja.

A BMW iX a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a vállalatcsoport jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A technológia zászlóshajó fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig.
Article Offline Attachments.

Kulcsszavak: BMW Group, BMW Group Magyarország, elektromos autó, jármű kereskedelem
 
Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat A BMW így képzeli el az autóvezetést a jövőben A BMW így képzeli el az autóvezetést a jövőben A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen
 
Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre

Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre

2023. augusztus 11.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szarvas, aki bal lábbal kelt fel. Ezzel nem nehéz azonosulni, hiszen mindannyiunknak volt már rossz napja, talán ettől is lesz olyan szerethető a Hankook legújabb kampányfilmjének főszereplője, akinek számos nehézséggel kell szembenéznie. 
Részletek

Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre

A megmosolyogtató videónak azonban komolyabb célja is van annál, mint hogy drukkoljunk az erdőt járó állatnak: arra hívja fel a figyelmet, hogy korántsem mindegy, milyen abroncsokat szerelünk elektromos járműveinkre, hiszen ennek köszönhetően a kis szarvas szerencsésen elkerüli, hogy életének egy rossz napja egyben az utolsó is legyen.

Az elektromos járművek egyre népszerűbbek, de sokan még mindig nem választanak megfelelő kiegészítőket

A kibocsátás nélküli járművek népszerűsége egyre nő, a jövő környezettudatos eszközeinek elterjedéséhez azonban elengedhetetlen, hogy a kiegészítők, például a járművekre szerelt abroncsok is igazodjanak az elektromos autók speciális igényeihez. A Hankook iON termékcsaládja kimondottan ezzel a céllal készült, a vállalat tapasztalatai szerint azonban még mindig sokan teszik fel a kérdés: miért kell speciális gumi a villanymeghajtású autók alá?

A „Bad Day” közösségi médiakampány egyedülálló módon válaszol erre a kérdésre, egy szarvas történetén keresztül, akinek számtalan nehézséget kell átvészelnie, mielőtt aztán egy arra haladó autó útjába kerül. A Hankook iON evo gumiabroncs fékteljesítménye azonban megakadályozza, hogy valami még rosszabb történjen a szarvassal és a jármű utasaival: az autó azonnal megáll, így elkerüli az ütközést.

Nagyobb súly, más elosztás, egyedi igények

Az elektromos járművek súlya az akkumulátor miatt jellemzően nagyobb, ami a gumik egyenletlen kopásához vagy a féktáv megnövekedéséhez vezethet. További különlegességei ezeknek a járműveknek, hogy mivel csendesebbek, az utazással járó zaj sokkal érezhetőbbé válik – hiszen nem duruzsol bennük olyan motor, ami elnyomná a hangokat.

A speciálisan elektromos autókra tervezett abroncsok csökkentik a menetzajt, a gördülési ellenállást, és nagyobb a teherbírásuk is. Összehasonlítva a hagyományos abroncsokkal, ez egy akkumulátortöltéssel nagyobb hatótávolságot jelent, illetve maximális biztonságot és jobb vezetési élményt szavatol az e-autók sofőrjeinek. Az új Hankook iON-termékeket emellett kifejezetten a nagy teljesítményű elektromos járműveknél azonnal jelentkező nyomatékhoz tervezték.

A megfelelő abroncs jobb az autónak, jobb a környezetnek és jobb nekünk

Az elektromos autókra tervezett abroncsokkal növelhető a járművek hatótávolsága, csökken a menetzaj és biztonságosabb lesz az utazás. Az iON evo teljesítményének és kiváló biztonsági tulajdonságainak köszönhetően megnyerte az Auto Bild nagyszabású „Reifencheck” gumiabroncstesztjét, vagyis az elektromos autók tulajdonosai biztosak lehetnek benne, hogy az abroncsok használata mellett még kisebb terhet rónak a környezetre, biztonságosabban utazhatnak, és még az autó elé váratlanul kitoppanó szarvasok szerencséjét is meghozhatják a rövidebb féktávnak köszönhetően – ahogyan azt a kampányfilmben is láthatjuk.

Kulcsszavak: elektromos autó, gumiabroncs, hankook
 
Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét Mire jó a zöldrendszám? Mire jó a zöldrendszám? Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre A Goodyear UltraGrip 8-as forgalma elérte a 7 milliós szintet Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól
 
Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon

Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon

2023. augusztus 11.
Idén júliusban átlépte a 76 ezret a zöld rendszámmal rendelkező járművek száma Magyarországon, melyek több mint fele tisztán elektromos személyautó.
Részletek

Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 21 ezerrel több jármű kapott világoszöld hatósági jelzést, és ez idő alatt a környezetkímélő motorkerékpárok száma is több mint a kétszeresére nőtt. A Belügyminisztérium legfrissebb adatai alapján a tisztán elektromos személygépkocsik száma a múlt hónap végére már megközelítette a 40 ezret, emellett közel 2500 tisztán elektromos tehergépkocsi és több mint 400 környezetkímélő motorkerékpár futott az országban - írták.  
    
A közlemény szerint a kormány a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel támogatja a közúti közlekedés zöldítését, többek között 2017 óta több mint 1100 elektromos jármű beszerzését segítette a fontos közfeladatokat ellátó intézményeknél. Az állami támogatásnak köszönhetően mások mellett önkormányzatok, egészségügyi és oktatási intézmények, egyházak és karitatív szervezetek vásárolhattak tiszta és csendes személyautókat, tehergépkocsikat, buszokat és kerékpárokat. Emellett vissza nem térítendő kormányzati támogatás segítette a lakosság elektromos autóvásárlását is.
    
Hozzátették, hogy az akcióterv részeként indult el a helyi buszflották megújítását, cseréjét ösztönző Zöld Busz Program, amelynek keretében a kormány 139 elektromos autóbusz beszerzéséhez járult hozzá. A mintegy 27 milliárd forint összértékű fejlesztések a főváros vonzáskörzetében és tíz vidéki nagyvárosban emelik a közösségi közlekedés színvonalát. Az elektromos belföldi buszflotta másfél év alatt megduplázódott, zöld rendszámos buszokból már kétszáznál több közlekedik az utakon.
   
Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon

Országszerte folyamatosan gyarapodik az alternatív töltőinfrastruktúra is. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal nyilvántartása szerint tavaly év végén 2147 nyilvános elektromos töltőberendezés működött az országban, a legtöbb az autópályák és a főutak mentén, illetve a Balaton térségében. A klímabarát mobilitásnak köszönhetően csökken az üvegházhatású gázok kibocsátása, a levegőszennyezés és zajterhelés a magyarországi településeken - olvasható a közleményben.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos busz, környezetbarát, közlekedés, Magyarország
 
Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon Elindult a kgfb kampány, emelkednek a kgfb-díjak Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? 80 új töltőállomás az elektromos autók számára 80 új töltőállomás az elektromos autók számára A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban A Siemens vasútvonalat korszerűsít Törökországban
 
A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

2023. augusztus 10.
A vadonatúj SANTA FE a ´nyitott a többre´ koncepció jegyében kapcsolatot teremt a város és a természet, a külvilág és a belső tér között, ezáltal kiterjeszti mindennapi élményeinket. A SANTA FE hagyatéka előtt tisztelegve az új-mexikói Santa Fe város térségében forgatták a modell világpremierjére készített filmet.
Részletek

A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A mai napon, digitális világpremier keretében mutatkozott be a vadonatúj Hyundai SANTA FE szabadidőjármű, amelynek ´nyitott a többre´ koncepciója az új, széles csomagtér-nyílásra fókuszálva hívja fel a figyelmet a modell radikális átalakulására.

Az eddig négy generációt megélt, és most az ötödikben kiteljesedő SANTA FE hagyatéka és ikonikus jelentősége előtti főhajtásként a globális világpremier és az azt kísérő bemutató film forgatása helyszínéül az USA Új-Mexikó államában fekvő Santa Fe szépséges térségét választották. A világpremier bemutató filmjében a vadonatúj SANTA FE széles csomagtér-nyílása szerves kapcsolatot teremt a beltér és a külvilág között, kiterjesztve az ügyfelek mindennapos élményeit. Az eddig csupán csomagok behelyezésére szolgáló csomagtér-nyílás olyan nyitott terasszá válik, amelyről eggyé válhatunk a külvilággal, és gyönyörködhetünk benne.

Az ötödik generációs SANTA FE a középkategóriás szabadidőjármű városbarát, kalandkedvelő karakterét olyan kategóriaelső, teraszos kialakítású élettérrel egészíti ki, amelyet a megnövelt tengelytáv és a nagyobb csomagtér-nyílás tesz lehetővé. A hosszabb tengelytáv egyben a harmadik üléssori helykínálatot is javítja.


A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

„Az első generációs SANTA FE huszonhárom évvel ezelőtti bemutatkozása óta világszerte ügyfelek millióinak a szívét hódította meg ez az ikonikus szabadidőjármű.” – mondta Jaehoon Chang úr, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Santa Fe merész, erőteljes karaktere, amely a határtalan természetet és a városi környezetet egyaránt a magáénak vallja, utánozhatatlan jelenségnek ígérkezik a középkategóriás szabadidőjárművek piacán.”

Külső formaterv: a szabadidőjármű merész és erőteljes kiállása a természetbarát életvitel egyre növekvő népszerűségét tükrözi

A 2018-ban bevezetett modellt leváltó, új SANTA FE tervezése során a Hyundai Motor szokatlan dizájnstratégiát alkalmazott. Ennek kiindulási pontja a megnövelt csomagtér-nyílás volt, amelyen keresztül intenzívebben adhatjuk át magunkat a természet nyújtotta élményeknek; a tervezők ebből kiindulva alkották meg az autó külsejét.

Jó kihasználhatóságot eredményező, szögletes vonalvezetése és hosszú tengelytávja erőteljes megjelenést kölcsönöz az új modellnek, míg az erőtől duzzadó, mégis finoman kidolgozott külső dizájn városi és természeti környezetben egyaránt tökéletesen otthon van.

„A vadonatúj Santa Fe olyan szabadidőjármű, amely optimális egyensúlyt teremt a városi élet és a végtelen természet között, és amely a mozgalmas családi programokban éppúgy könnyedén részt vesz, mint a kirándulásokon és kemping-kalandokban.” – mondta SangYup Lee alelnök úr, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Nyújtott tengelytávjával, tágas belső terével és teraszos kialakítású csomagtér-nyílásával az új Santa Fe szabadidőjárműves jellemzőit kiaknázva minden eddiginél sokoldalúbb kihasználhatóságot kínál, prémium ügyfélélménnyel társítva.”


A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A vadonatúj SANTA FE orrkialakítása magasra húzott gépházfedelével, H alakú fényszóróival és élesen megrajzolt kerékíveivel erőteljes első benyomást tesz a szemlélőre. A H alakú fényszórók és az alsó lökhárító betétjének kialakítása együtt, a Hyundai emblémájából ihletet nyerve karakteres, erőteljes arculatot eredményeznek.

A megnövelt tengelytáv grandiózussá teszi a vadonatúj SANTA FE megjelenését. Az oldalfal letisztult idomaihoz merészen megrajzolt tetővonal társul, a kerékdobok körüli korpuszt robusztus kerékívek hangsúlyozzák ki; a képet rövid első túlnyúlás és egyedi rajzolatú, 21 colos keréktárcsák teszik teljessé.  

Hátulnézetből a széles csomagtér-nyílás határozza meg a SANTA FE megjelenését. A far képe egyszerre kelti a stabilitás érzését, és teremt letisztult, szoborszerűen egyszerű képet. A H alakú hátsó lámpatestek a hasonló kontúrú fényszórókkal párhuzamot alkotva jellegzetes kiállást kölcsönöznek a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárműnek.

A globális piacokon 10 karosszériaszínben lesz elérhető az új modell. Ezek az Abyss Black gyöngyházfény, a Creamy White gyöngyházfény, a Creamy White matt, a Typhoon Silver metálfény, a Magnetic Gray metálfény, az Ocado Green gyöngyházfény, a Terracotta Orange, a Cyber Sage gyöngyházfény, az Earthy Brass matt metálfény, és a Pebble Blue gyöngyházfény.

A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

Az észak-amerikai vevők tizenegy külső árnyalat közül választhatnak, úgymint Phantom Black, Serenity White gyöngyházfény, Curated Silver metálfény, Ecotronic Gray gyöngyházfény, Ecotronic Gray matt, Ultimate Red metálfény, Earthy Brass matt metálfény, Atlantis Blue gyöngyházfény, Hampton Gray, Terracotta Orange és Rockwood Green gyöngyházfény.

Belső kialakítás: a vízszintes és függőleges dizájnelemek letisztult formában tolmácsolják a modell robusztus szabadidőjárműves karakterét.

A SANTA FE vadonatúj belső tere a vízszintes és függőleges stíluselemek kihangsúlyozásával, a karosszéria árnyalatához és hangulatához való igazodással teremt kontrasztot a külső dizájnnal. A műszeregység és a légbeömlők H kialakítása nyitottságot sugároz, és különösen kiegyensúlyozott formavilágot teremt.

Az új belső tér olyan praktikus és kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint az UV-C sterilizáló tálca, vagy az egyszerre kettő okostelefon töltésére szolgáló, vezeték nélkül töltő, amelyek kiemelt felhasználói értéket társítanak a szabadidőjárművekre jellemző praktikumhoz. A SANTA FE kategóriaelső ívelt panoráma kijelzője, amelyben a 12,3 colos digitális műszeregység és az infotainment rendszer is helyet kapott, jobb leolvashatóságot biztosít, és prémium élményt ígér.

A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A hosszabb tengelytáv jóvoltából a vadonatúj SANTA FE kategóriaelső helykínálatot nyújt. A második és harmadik sori ülések lehajtásával teraszra emlékeztető felületet kapunk hátul, amelyen elpihenve a széles csomagtér-nyíláson keresztül akadálytalanul gyönyörködhetnek a természetben az utasok. Ez a különleges megoldás jól tükrözi a Hyundai Motor azon gyakorlatát, hogy nagyadat-elemzés segítségével azonosítsa az ügyfelek érdeklődését a legújabb turisztikai és szabadidős trendek iránt, az autós kempingezéstől kezdve a speciális felszerelést igénylő kalandokig.

A SANTA FE utasterének számos pontján környezetbarát, puha tapintású anyagokkal találkozhatunk, a tetőkárpittól kezdve a padlószőnyegeken és az ülések háttámláján át az olyan felületek borításáig, mint a műszerfal, az ajtópanelek vagy az ülések. Ez utóbbiak szintetikus bőrkárpitozása a lehető legcsekélyebb mértékben káros az emberi egészségre; európai Class 1 besorolásuk azt jelenti, hogy akár 3 év alatti gyermekek számára is biztonságosak.

A külső felületeken is környezetbarát anyagokkal találkozhatunk. A külső dekorrészleteknél alkalmazott, fényes fekete festék újrahasznosított széntartalmú anyagokból készült. Az egyik karosszériaszín, az észak-amerikai piacon rendelhető Ecotronic Gray természetes bambusz faszén bevonattal készül.

A vadonatúj SANTA FE ötféle belső árnyalatban – Obsidian Black, Supersonic Gray, Pecan Brown, Forest Green és Black Ink – rendelhető.


A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A praktikus karosszéria-kialakítás városi és túrakalandokra csábít

A vadonatúj SANTA FE kategóriaelső csomagtér-kapacitása és nagy csomagtér-nyílása a városi felhasználás során ugyanolyan nagyszerű, mint a kirándulások alkalmával: a csomagtartó bőséges helyet kínál mindennek, a sportfelszerelésektől kezdve a kempingfelszerelésekig. Az új modell a C-oszlopba rejtett kapaszkodóval segíti a tető megközelítését, és ezzel a szabadidős felhasználást.

A vadonatúj SANTA FE fejlesztésekor a Hyundai a minél tágasabb élettér kialakítására törekedett, ezért megnövelte a második és harmadik üléssori lábteret. A szabadidőjármű a kategória legkényelmesebb harmadik üléssorát kínálja (állítható dőlésszögű harmadik sori ülésekkel); az ügyfelek visszajelzései alapján megnövelték a fejteret.

A benzinmotoros SANTA FE második üléssori lábtere 1075 mm-re (+35 mm) nőtt. A hibrid modellben a második üléssori lábtér 1055 mm (+20 mm.) A harmadik sori lábtér a korábbi 746 helyett 761 mm.

A szabadidőjármű harmadik üléssori fejtere ugyancsak a legjobb érték a kategóriában. A harmadik üléssori fejtér immár eléri a 958 mm-t (+69 mm.) A harmadik sori ülésmagasság az eddigi 252-ről 282 mm-re nőtt. A harmadik sori üléstámlák dőlésszöge az előző generációénál nagyobb mértékben, 10°-ban állítható.


A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A kényelmet és praktikumot prémium funkciók fokozzák, a városban és a kirándulásokon egyaránt

A fokozott ügyfélélmény érdekében a vadonatúj SANTA FE bővelkedik prémium kényelmi és praktikus szolgáltatásokban, amelyek jelentős része vagy világújdonság, vagy elsőként jelenik meg a kategóriában, vagy a legmagasabb színvonalat képviseli a szegmensben.

Az első üléssori, lábtámaszos pihenőülések a súlytalanság érzését szimulálva segítik elő a felfrissülést. A koreai piacon elérhető Ergo Motion vezetőülés légkamrákkal gondoskodik a vezető kényelméről és az optimális megtámasztásról. A 6,6 colos klímavezérlő érintőpanelen keresztül még ösztönösebben szabályozható a fűtés és a hűtés.

A hatüléses kivitelen a második sorban különálló, motorosan dönthető, kartámaszos ülések találhatók, amelyeket egyszerűen és kényelmesen szabályozhatnak az utasok. A második sori, motorosan lehajtható és előre billenthető ülések ülőpárnájának szöge szabályozható: ez a világon elsőként alkalmazott funkció szintén elősegíti a pihenést.

A vadonatúj SANTA FE világújdonsága a kétoldalas multikonzol tárolóhely, amely az első és a hátsó utasok irányából egyaránt nyitható.

Ha a csomagtartóban szállított tárgyak akadályozzák a hátratekintést, a vezető a digitális belső visszapillantó tükör segítségével tájékozódhat a jármű mögötti helyzetről. A megoldás éjszaka is segíti a hátratekintést, mivel világosabb képet ad az autó mögötti területről.

A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet

A vadonatúj SANTA FE további kényelmi és praktikus funkciói között említést érdemel a nagyteljesítményű vezeték nélküli töltő, amely egyszerre kettő okostelefon töltésére képes. A további töltési igényekről egy USB-C töltőport gondoskodik, akár 27 W teljesítménnyel. Szintén világújdonság az UV-C sterilizáló tálca, amely a SANTA FE kesztyűtartójának felső részén található, és a gyakran használt személyes tárgyak – mobiltelefonok, pénztárcák, stb. – sterilizálására szolgál.

A vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a jármű fedélzeti rendszerei mindig naprakészen tarthatók; a rendszer anélkül frissíti a legfontosabb vezérlő rendszereket a legújabb verzióra, hogy a tulajdonosnak fel kellene keresnie egy Hyundai szervizközpontot.

Ugyancsak világújdonság a Digitális kulcs 2 rendszer, amely az ügyfél okostelefonján keresztül teszi lehetővé a jármű nyitását, indítását, illetve távoli vezérlését. A rendszer NFC közelségi kommunikációs protokollt, BLE kis energiájú Bluetooth adatátvitelt, valamint UWB ultraszéles sávú protokollt alkalmaz.

A hátsó ülés foglaltságára figyelmeztető, radar alapú rendszer (ROA) a gyújtás elvételét követően, elővigyázatosságból emlékezteti a vezetőt, ha hátul is utaznak az autóban.

A magabiztos vezetést megelőző vezetőtámogató és biztonsági rendszerek támogatják

A vadonatúj SANTA FE vezetőtámogató és biztonsági rendszerek széles skáláját alkalmazva csökkenti a vezető feladatait, és biztosít kényelmes, magabiztos vezetési élményt, legyen szó munkába járásról vagy hétvégi kirándulásról.

A második generációs, ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCAA 2) figyelmezteti a vezetőt, illetve vészfékezést hajt végre, amennyiben az elöl haladó jármű hirtelen lelassít, vagy amennyiben ráfutásos ütközés kockázatát észleli.

A második generációs sávkövető segédlet (LFA 2) a szélvédő mögé beépített kamera segítségével érzékeli, ha a jármű kisodródik a sávjából, és finom ellenkormányzással segít a járművet visszatéríteni a helyes forgalmi sáv középvonalába.

A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető, új rendszer (DAW) elemzi a vezető koncentrációs szintjét, és szükség esetén figyelmeztető jelzést ad. A Hyundai észak-amerikai kínálatában elsőként alkalmazott vezetőfelügyeleti rendszer (DMS) a sofőr életjeleit ellenőrizve gondoskodik a biztonságos vezetésről.

A navigációs alapú, második generációs intelligens sebességtartó automata (NSCC 2) autópályán ívmenetben is képes tartani a biztonságos sebességet. A második generációs autópálya asszisztens (HDA 2) tartja a beállított sebességet és követési távolságot. A rendszer autópályán a sávváltásban is segítséget nyújt, valamint a sáv középvonalában tartja a gépkocsit.

A SANTA FE további vezetőtámogató és biztonsági funkciói közül említést érdemel az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a tolatókamera (RVM), a hátrameneti keresztirányú ütközéselkerülő támogatás (RCCA), az első és hátsó parkolóradar, a 360 fokos parkoló kamera (SVM), a távirányítású, automatikus parkolást segítő rendszer (RSPA), vagy a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA.)

Takarékos hajtásláncok kínálata városi használatra és kirándulásokra

A koreai és észak-amerikai piacokon kétféle hajtáslánccal lesz rendelhető a vadonatúj SANTA FE. A 2,5 literes, benzines turbómotor (Theta III 2.5T GDI – 8DCT) legnagyobb motorteljesítménye 281 LE, maximális forgatónyomatéka 422 Nm. Az 1,6 literes benzines turbómotorra épülő hibrid (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT) maximális motorteljesítménye 180 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 265 Nm.

Az európai vásárlók szintén kétféle hajtáslánccal választhatják a SANTA FE-t. Az egyik az imént említett, 1,6 literes, benzines turbómotorra épülő hibrid (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT), a másik a szintén 1,6-os turbós benzinmotort alkalmazó plug-in hibrid (Gamma III 1.6T GDI PHEV – 6AT), amely akár 160 lóerős motorteljesítményt és 265 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, új modell
 
Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt
 
A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

2023. augusztus 10.
Az új BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett két védelmi modell sikeresen ötvözi a páratlan védelmi koncepciót a kimagasló szintű menetkomforttal, a bőséges helykínálattal és a legfejlettebb felszereltségi tételekkel, valamint azon kategóriaetalon menetdinamikai adottságokkal, amelyekről a bajor prémiumgyártó ismert.
Részletek

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

A világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinjaként a BMW i7 Protection (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 30,0 kWh / 100 km; előzetes érték) valódi úttörő, amely mindenféle korlátozás és kompromisszum nélkül felel meg a VR9 védelmi szint követelményeinek – akárcsak a belsőégésű erőforrással szerelt, új BMW 7-es Protection (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 15,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 355 gramm / km; előzetes értékek).

Az új védelmi modellek lőfegyverek és robbanóanyagok ellen egyaránt személyre szabott védelmet nyújtanak – a támadásálló anyagokat és szerkezeteket vizsgáló németországi laboratórium (VPAM – Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen) nemzetközileg elismert, hivatalos vizsgálati szempontjai szerint VR9 védelmi szinten. A besorolás alapját többek között a golyóálló járművekre vonatkozó BRV 2009 irányelvek, a robbanóanyagálló járművekre vonatkozó ERV 2010 irányelvek és a PAS 300 robbantásálló előírások adták. Mindkét modell üvegezése maradéktalanul megfelel a civil védelmi modellekkel szemben támasztott legmagasabb, VPAM 10 védelmi szint előírásainak. Az új BMW 7-es Protection esetében a páncélozott karosszéria is VPAM 10 védelmi szintre fejleszthető – az opcionális extrafelszereltség részeként.


A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection is a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot, egy rendkívül összetett gyártási folyamat végeredményeként. Mindkét modell a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. Az első példányokat 2023 decemberében vehetik át a tulajdonosok.

Innovatív védelmi koncepció egyedülálló BMW Protection Core védelmi cellával

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection integrált, páratlan védelmi koncepciójának sajátosságait a mérnökök már az új BMW 7-es sorozat tervezésekor figyelembe vették. Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella részeként a védelmi limuzin karosszériájának teljes tartószerkezete páncélozott acélból készült, most először. A BMW Protection Core egy önhordó védelmi cella, amelyet védelem-specifikus ajtókkal, páncélozott padlólemezzel és tetőszerkezettel, illetve biztonsági üvegezéssel szereltek.

A padlólemez és a tetőszerkezet speciális páncélozását úgy tervezték meg a mérnökök, hogy azok még a robbantások ellen is maximális védelmet nyújtsanak. Az utasok így például a robbanótöltetekkel felszerelt drónok támadásai és a kézigránátok robbanásakor szétszóródó repeszek, illetve szilánkok ellen is védelmet élveznek. 

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

Az új BMW 7-es Protection alapfelszereltségként kínált védelmi koncepciójának ráadásul az önzáró üzemanyagtartály is része, amelynek speciális burkolata golyó általi találat esetén lezárja önmagát, hogy ezzel megakadályozza az üzemanyag szivárgását.

Nagyobb helykínálat, alacsonyabb saját tömeg és lendületesebb agilitás – kompromisszumoktól mentes utasvédelemmel

Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella szerkezeti védelmi koncepciója más előnyökkel is felruházza az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection modelleket, amelyek kívülről nézve csupán néhány részletben térnek el az M Sport csomaggal felvértezett BMW 7-es limuzintól. Diszkrét kialakításuk így további védelmet garantál a védelmet igénylő utasok számára. A teljes mértékben integrált BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően az utastér helykínálata és menetkomfortja szinte megegyezik a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt BMW 7-es limuzinokéval.

Az optimalizált saját tömeghez nagyobb karosszériamerevség társul (ismét a BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően), amely még veszélyes szituációk közepette is lendületesebb agilitást és BMW-től elvárt dinamikát garantál. A két védelmi modell páratlan agilitása a mérnökien precíz irányíthatóságban, a kiváló kanyardinamikában, valamint a kimagasló gyorsulási értékekben és végsebességben érhető tetten.

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

BMW i7 Protection: kimagasló biztonság emisszió és kompromisszumok nélkül

A BMW i7 Protection első ízben vezeti be a mobilitás zéró emissziójú élményét a védelmi modellek szegmensébe. Két elektromos motorja – egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen – elektromos összkerékhajtást hoz létre és 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítmény, illetve 745 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes.

Az azonnali teljesítmény-leadás, a négy kerék között elosztott motorerő, valamint a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek intelligens együttműködése kivételes tapadást, iránystabilitást és menetdinamikát garantál. Az első BMW i7 Protection 9,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 160 km/óránál korlátozza.

BMW 7-es Protection: kikezdhetetlen védelem fejedelmi dinamikával

Az új védelmi limuzin benzinmotorral hajtott változatában a legkorszerűbb 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor dolgozik, 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték mellett. BMW TwinPower Turbo technológiáját elektromosan vezérelt lefújószeleppel dolgozó, továbbfejlesztett turbófeltöltő rendszer, közvetett töltőlevegő-hűtő és hengersorok közé épített kipufogócsonk színesíti. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia eközben az erőforrás teljesítmény-leadását és hatékonyságát is optimalizálja.


A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás igény szerint osztja el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék között. Az új BMW 7-es Protection 6,6 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet, végsebessége pedig 210 km/óra.

Típus-specifikus futómű-technológia a magabiztos menetteljesítményért

Az új védelmi modelleket olyan futómű-technológiával vértezték fel, amelyet a mérnökök a védelmi felszereltség többletsúlyához igazítva és a speciális célú modellek sajátosságai szerint módosítottak, illetve hangoltak újra. Ez minden vezetési szituációban magabiztos menetteljesítményt garantál. Az erős alapszerkezetnek és a kifinomult futómű-rendszereknek köszönhetően a hátsó üléssorban utazó utasok is kivételes szintű menetkomfortot élveznek. A védelmi modellek mindenféle vezetési szituációban precízen irányíthatók, még egy esetleges támadás elől történő menekülés közben is.

Egyedülálló a szegmensben: aktív hátsókerék-kormányzás és 20” méretű könnyűfém keréktárcsák exkluzív PAX gumiabroncsokkal

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection az első és egyetlen modellpáros a védelmi modellek szegmensében, amelyet aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) szereltek. 

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

Ez a technológia nem csupán kisebb fordulókört, de nagysebességű kanyarodások közben nagyobb precizitást és dinamikát is garantál. Az alapfelszereltségként kínált aktív hátsókerék-kormányzás ráadásul a hátsó üléssorban utazó utasok kényelmét is fokozza.

A védelmi modellek alapfelszereltségének a 20” méretű könnyűfém keréktárcsák is részei, amelyek azon túl, hogy fokozzák a menetkomfortot, a tapadást és az iránystabilitást, a kiváltképp erőteljes fékrendszer felhelyezését is lehetővé teszik. A Michelin által szállított, speciálisan kifejlesztett PAX gumiabroncsok 255-740 R510 méretben, defekttűrő kialakításban kerülnek a modellek alá, lehetővé téve, hogy a védelmi modellek még teljes nyomásvesztés esetén is akár 80 km/órás sebességgel folytatni tudják útjukat.

Vezetést támogató rendszerek információ-szolgáltató és figyelmeztető funkciókkal

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection biztonságos vezetési élményét a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek átfogó portfóliója fokozza. E típus-specifikus technológiai arzenál információ-szolgáltató és figyelmeztető funkcióit a mérnökök úgy állították a profi sofőrök szolgálatába, hogy azok ne zavarják meg a vezetésre történő koncentrációt. A védelmi modelleket az új BMW 7-es sorozathoz kifejlesztett, rendkívül fejlett szenzorok teljes palettájával és a luxuslimuzinhoz elérhető összes kamerával felszerelték, amelyek így minden vezetési szituációban részletes és pontos információval szolgálnak a jármű környezetéről.


A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

Széleskörű komfortfokozó funkciók exkluzív részletekkel

A védelmi modellek alapfelszereltségének a szélvédő és az első oldalablakok elektromos fűtőfunkciója is része, hogy még alacsony külső hőmérsékleti viszonyok közepette is tökéletes legyen a kilátás. Az opcionális extrafelszereltség részeként a típus-specifikus előfűtő funkció is megrendelhető. Az ajtók motorosan rásegített nyitó és záró funkciója ugyancsak a védelemi modellek exkluzív alapfelszereltségének része.

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a hátsó ülések közé épített hűtőbox is megtalálható, miközben a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer felülmúlhatatlanul magas szintű hangélményt ígér.

Magával ragadóan egyedi opciók a karosszérián és az utastérben

A védelmi modellek védelmi koncepciójának integráltsága és a dingolfingi gyártás maximális teret enged a karosszéria és az utastér személyre szabásának. A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása mellett – amely a védelmi modellek alapfelszereltségének része – mindkét modell első fényszórópárja BMW Iconic Glow kristályfényszórókkal is megrendelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Sőt mi több, a védelmi modellek jóformán az új BMW 7-es sorozathoz elérhető karosszériafényezési lehetőségek bármelyikével megrendelhető. Az utastérben az ügyfeleket alapfelszereltségként multifunkciós ülések, BMW Individual Merino bőrkárpitozás, ülésfűtés és ülésszellőztetés fogadja. Az opcionális extrafelszereltség részeként az ülések masszázsfunkcióval is felvértezhetők. Az opcionálisan elérhető ülésfelületek, utastéri felületek és kárpitozási lehetőségek megegyeznek az új BMW 7-es sorozat rendkívül gazdag opcionális extrafelszereltségi palettájával.

BMW iDrive járművezérlő technológia BMW Ívelt Kijelzővel és a típus-specifikus biztonsági funkciók integrált vezérlésével

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection fedélzetén a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik, BMW Ívelt Kijelzővel együttműködő BMW 8.5 operációs rendszerrel. Az intuitív technológia a BMW modellekben megismert módon vezérelhető, miközben a védelmi modellek típus-specifikus biztonsági funkciói is a BMW iDrive járművezérlő technológián keresztül érhetők el. A központi kijelző érintés-érzékeny felületén az összes funkció aktiválható és vezérelhető.

Az opcionális extrafelszereltség részeként a védelmi modellek egy kameraalapú kiegészítő utastéri visszapillantóval is felszerelhetők: gombnyomásra a technológia a központi kijelzőre helyezi a tolatókamera élőképét. Az alapfelszereltségként kínált intercom rendszer lehetővé teszi, hogy a védelmi modell utasai anélkül is hatékonyan tudjanak kommunikálni az autón kívül álló emberekkel, hogy lehúznák az ablakokat vagy kinyitnák az ajtókat.

Hatékony védelmi intézkedések megannyi támadási forgatókönyv ellen

A BMW új védelmi limuzinjainak alapfelszereltségként és opcionális extrafelszereltségként kínált biztonsági tételei megannyi támadási forgatókönyv ellen hatékony védelmet nyújtanak. Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection minden eshetőségre felkészíthető, a frisslevegő-ellátó rendszertől és a tűzoltó berendezéstől kezdve, a jelzőfényeken és a rádió adó-vevőkön keresztül, egészen a hivatalos utakon használt zászlótartókig. A személyre szabott felszereltségek palettáját az egyedi, ügyfél-specifikus opciók egészítik ki.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra, valamint tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, BMW 7-es Protection, új modell
 
A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét Új fejezetet nyit a Ford a Milánói bútorkiállításon A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét Honda MSX125 – szabadidős motorozás Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger A népszerű modell még tökéletesebb lett: az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt A népszerű modell még tökéletesebb lett: az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt
 
További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air

További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air

2023. augusztus 10.
A Wizz Air további 75 darab A321neo családba tartozó repülőgép megrendelésére kötött szerződést - tudatta a légitársaság az MTI-vel.
Részletek

További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air

A Wizz Air kizárólag Airbus típusú repülőgépeket üzemeltet: flottáját jelenleg 185 A320-as családba tartozó gép alkotja. A legfrissebb rendeléssel együtt a legnagyobb keskenytörzsű Airbus-típusból 434 kerül a jövőben a légitársaság birtokába, míg az A320 repülőgépcsalád modelljeit is beleszámítva ez a szám már 484 új gépet jelent a flottának.
    
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: a bejelentéssel a Wizz Air tovább erősíti pozícióját, mint az A321neo típus legnagyobb repülőgép-üzemeltetője Európában és a Közel-Keleten. A cég flottájának több mint fele már a legmodernebb neo technológiával rendelkezik.
    
Az A321neo az Airbus A320 repülőgépcsalád legnagyobb típusa, amely a közlemény szerint páratlan hatótávolságot és teljesítményt kínál. Az újgenerációs hajtóművek és a Sharklet szárnyvégek beépítésével a zajterhelés közel 50 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest. Az A321neo repülőgéptípusból eddig közel 5200 darabot rendeltek meg világszerte.
   
További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air

Korábbi tájékoztatása szerint 2023-as pénzügyi éve múlt szeptemberben zárult első fél évében a Wizz Air adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) éves összevetésben 164,3 millió euróról 217,8 millió euróra, bevétele 880,4 millió euróról 2,194 milliárd euróra változott. Az utasforgalom 12,5 millióról 26,5 millióra, a kihasználtsági mutató 75,3 százalékról 86,9 százalékra nőtt.
Kulcsszavak: A321neo, airbus, légitársaság, WizzAir
 
További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air Száz Airbust vesz az Air China Kivonták a forgalomból az utolsó Tu-154-est Oroszországban Kivonták a forgalomból az utolsó Tu-154-est Oroszországban Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Csődbe ment a Cseh Légitársaság Csődbe ment a Cseh Légitársaság Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt
 
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

2023. augusztus 10.
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.
Részletek

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években - jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen.
    
A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. "Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel" - mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
    
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben.
    
A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál - mutatott rá Meschke. 

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

Egyrészt a Powerco úgynevezett "egységcellát" tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban.
    
A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés - mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez "szépségversenyt" rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, németország, Porsche
 
A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag A Porsche Panamera is Goodyear gumikat kap gyárilag Olcsóbb az elektromos autók fenntartása, mint a benzineseké Olcsóbb az elektromos autók fenntartása, mint a benzineseké Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Az Audi a klímasemleges mobilitás felé vezető úton Az Audi a klímasemleges mobilitás felé vezető úton
 
Járműlabor és tesztpálya épül a Debreceni Egyetem innovációs parkjában

Járműlabor és tesztpálya épül a Debreceni Egyetem innovációs parkjában

2023. augusztus 10.
A debreceni autóipari központ oktatási és innovációs fejlesztéseihez kapcsolódva járműlabort és mini tesztpályát építenek a Debreceni Egyetem (DE) tudományos, technológiai és innovációs parkjában, a beruházás 4,41 milliárd forint kormányzati támogatásból valósul meg - közölte az egyetem sajtószolgálata kedden az MTI-vel.
Részletek

Járműlabor és tesztpálya épül a Debreceni Egyetem innovációs parkjában

A műszaki kar épületeinek felújítása és bővítése után újabb meghatározó, a műszaki oktatást és kutatás-fejlesztést elősegítő beruházás indul az egyetemen: a több funkciós új oktató, kutató és fejlesztő laboratórium központi szerepet tölt majd be a térség járműipari beruházásaihoz (BMW, Vitesco, Schaeffler, CATL, Semcorp, Eve Power, EcoPro) kapcsolódó képzésfejlesztésben - írták.
    
A közlemény szerint a beruházás szorosan illeszkedik a DE évek óta tartó, a műszaki- illetve természettudományi, valamint technológiai területet célzó stratégiai fejlesztési programjába.
    
A járműlabor az egyetem több mint 74 hektáros innovációs parkjában megépülő modern, jól felszerelt létesítmény lesz, amely mintegy 2700 négyzetméternyi alapterületen képes kiszolgálni mind az elméleti képzést, mind az egyes műszaki mérnöki képzések gyakorlati oktatásainak eltérő jellegű igényeit  - ismertették.
    
Az épületben járműlaborok, mechatronika- és robotikaképzésre hivatott labortermek, gépjármű szerelőműhelyek, illetve kisebb létszámú kurzusok megtartására alkalmas tantermek kapnak helyet - jelezte az egyetem.
    
A 15 pályázó közül a HUNÉP Zrt. által elnyert kivitelezési közbeszerzés alapján most induló beruházásban elkészülő létesítménnyel tovább bővül a Debreceni Egyetem science parkja. A járműlabor a tervek szerint 2024-re épül fel.
Kulcsszavak: debrecen, Debreceni Egyetem, járműipar, tesztpálya
 
Nagyobb hatótávolság és futóteljesítmény az elektromos és hibrid autóknak Nagyobb hatótávolság és futóteljesítmény az elektromos és hibrid autóknak Járműlabor és tesztpálya épül a Debreceni Egyetem innovációs parkjában Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár Járműlabor és tesztpálya épül a Debreceni Egyetem innovációs parkjában 25 millió motor és félmillió TT készült Győrben Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása
 
A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben

A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben

2023. augusztus 10.
Az európai régió kétszámjegyű forgalomnövekedésről számolt be a pénzügyi év első negyedévében. A Mazda továbbra is folytatja beruházásait a jövő elektromos termékeibe és technológiáiba.
Részletek

 A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben

A Mazda Motor Corporation ma közzétette az első negyedév pénzügyi és értékesítési eredményeit, mely szerint a 2023. április 1. és. június 30. közötti időszakban világszerte 309 000 autó került értékesítésre, ami 32%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
 
Európában az első negyedéves eladások – éves összevetésben - 44 000 eladott autóval, 46 százalékkal nőttek, 1,1 százalékos piaci részesedés mellett, ami 0,3 százalékos növekedést jelent az előző év első negyedévéhez képest. A Mazda észak-amerikai értékesítési volumene 58 százalékkal 95 ezer darabra nőtt. A Mazda hazai piacán, Japánban az eladások elérték a 42 000 darabot, ami 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
 
A pénzügyi év első negyedévében a Mazda 1 091 milliárd jen (7,3 milliárd euró) nettó árbevételről számolt be, ami 77 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 30 milliárd jen (200 millió euró) üzemi nyereséget ért el. A nettó nyereség 37,2 milliárd jen (248 millió €) volt.
 

 A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben

A nagy platformra épülő modellek - köztük a Mazda CX-60 Európában és a Mazda CX-90 Észak-Amerikában - pozitív hatásának köszönhetően a Mazda a teljes pénzügyi évre globálisan 1,3 millió darabos eladást prognosztizál, amelyből 189 000 darabot értékesítenek Európában. A Mazda az idei pénzügyi évre 4500 milliárd jen (32,4 milliárd euró) nettó árbevételt, 180 milliárd jen (1,3 milliárd euró) üzemi bevételt és 130 milliárd jen (935 millió euró) nettó nyereséget jelez előre.
 
A Mazda továbbra is folytatja elektrifikációs stratégiáját, hogy megfeleljen az egyre gyorsuló környezetvédelmi előírásoknak, miközben folyamatosan törekszik a szén-dioxid-semlegesség elérésére. Ez magában foglalja többek közt az új MX-30 R-EV modellt, amely a Mazda egyik többmegoldásos elektrifikációs megfejtéseként még idén bemutatásra kerül az európai piacokon, illetve szintén ide tartozik a Mazda és a Panasonic Energy közelmúltban kötött, közép- és hosszú távú partnerségről szóló megállapodása, amely a hengeres lítium-ion akkumulátorok beszállítására irányul a 2030-ig tartó időszakban, a Mazda Management Policy keretében.
 
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mazda
 
A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben Sikeres évet zárt az Audi márka A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait A Mazda erőteljes növekedésről számolt be az első negyedévben Mazda CX-5 és Mazda6 flotta a Nobel-békedíjasok varsói csúcstalálkozóján Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?
 
Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

2023. augusztus 10.
Patinás helyszínen, a budai Continental Citygolf Clubban tartotta a világ egyik vezető környezetbarát luxusautógyártójaként ismert Lexus két legújabb modellje, a kompakt, önöltő hibrid elektromos városi SUV LBX és a nagyméretű akkumulátoros elektromos SUV RZ hazai premierjét.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A sikervárományos kompakt LBX amely a jövőben a márka egyik legfontosabb modellje lehet, a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával érkezik, 11.990.000 forintos belépő árral debütál és már most rendelhető, az első példányok 2024 első negyedévében érkeznek meg az ügyfelekhez. 

A méretében a két legkedveltebb Lexus SUV, az NX és az RX közé érkező RZ a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromos modellje, akár 440 kilométeres emissziómentes hatótávot kínál, 27.590.000 forintos induló ártól, akár készletről is elérhető. A bemutatón emellett ismertetésre kerültek a márka ambiciózus elektrifikációt tervei is: a márka Európában 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus 2030-ra kontinensünkön, valamint Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat kínál majd, amelyhez hozzájárulnak majd a következő évek látványos fejlesztései: 2026-tól nem csupán 200 kilométeres hatótávú plug-in hibridek, hanem akár 1000 kilométeres hatótávú akkumulátoros elektromos modellek is megjelennek a gyártó kínálatában, 2028 után pedig az akár 1500 kilométeres hatótáv sem lesz elképzelhetetlen a szilárdtest akkumulátorok térnyerése révén.

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A vadonatúj, kompakt LBX a környezetbarát japán luxusautómárka új belépő modellje, ez a modell vezeti be a Lexus új, ’Resolute Look’ (szabadfordításban talán határozott tekintetként lehetne magyarítani) elnevezésű formanyelvét. Az LBX és a nagyméretű RZ teljessé teszi a Lexus SUV kínálatát, amely immáron valamennyi szegmenst lefedve kínál környezetbarát alternatívát az ügyfeleknek: a kompakt LBX öntöltő hibrid elektromos, a kisméretű UX öntöltő hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos, a közepes méretű NX öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos, a nagyméretű RZ akkumulátoros elektromos, míg az eggyel még annál is nagyobb RX kétféle öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos hajtással elérhető, ahogyan az az alábbi táblából is kitűnik:

Modell és meghajtás

B-SUV    Lexus LBX: öntöltő hibrid elektromos meghajtás
C-SUV    Lexus UX: öntöltő hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtás
D-SUV    Lexus NX: öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos meghajtás
    Lexus RZ: akkumulátoros elektromos meghajtás
E-SUV    Lexus RX: kétféle öntöltő hibrid elektromos és egy plug-in hibrid elektromos meghajtás

Tarolhat a vadonatúj LBX

Az Európában, Európa számára fejlesztett LBX a márka várakozása szerint rengeteg új ügyfelet hozhat az egyébiránt is évről évre hazánkban is értékesítési rekordokat döntő, az idei évben Magyarországon mintegy 1300 új autó értékesítésével, azaz több, mint 40%-is bővüléssel számoló Lexus számára. 

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A modell új 1,5 literes, ötödik generációs öntöltő hibrid hajtásláncot kapott, vadonatúj, erősebb bipoláris nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátorral, amely különösen üzemanyaghatékony és környezetbarát mindennapi használatot eredményez, miközben a high-tech megoldásokról az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárháza mellett teljesen digitális felhasználói felülettel kezelhető műszeregység és a multimédiás rendszer gondoskodik, amelyhez az ügyfelek számára személyre szabott megoldást kínáló négy tematikus felszereltség társul. 

A Lexus arra számít hogy a high tech és látványos vonalvezetésű kisautó új közönséget szólít meg a márka számára, a fiatalok körében pedig kifejezetten tarolhat a modell: nem véletlen hogy a jövő évtől  az LBX-ből már 300 darabos eladással számolnak idehaza. A tervezők nem titkolt célja volt, hogy  olyan autót alkossanak, amelynek karaktere inkább lazaságot közvetít, mint túlzott eleganciát, miközben olyan autentikus, könnyed stílust testesít meg, amelyhez az emberek azonnal vonzódni kezdenek. 

F ormai szempontból a legjelentősebb pont az új frontkialakítás, amely „megtöri” a márka elmúlt évtizedét meghatározó orsó formájú hűtőrácsot, és új korszakba vezeti a Lexust.  

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A vadonatúj platformra épülő modellre jellemző alacsony súlypont, széles nyomtáv, rövid túlnyúlások és a rendkívül merev karosszéria mind a biztonságot és dinamikus vezethetőséget szolgálják. A beltér tekintetében a tervezők egyszerű és kifinomult belső kialakításra törekedtek, amely a magasabb szegmensekhez tartozó modellek hangulatát és kisugárzását nyújtják. 

Ez a hatás három kulcsfontosságú elemen alapul: jó átláthatóság szabad kilátással és egyszerű, letisztult műszerfallal, az utastér optikai szélesítése, valamint egy hangsúlyos, magabiztosságot adó középkonzol. A prémium minőségről és a részletekre való odafigyelésről tanúskodik a látványukat és anyagukat tekintve is igazán vonzó betétek és kárpitozások választéka. A csúcsminőségű félanilin bőr mellett vegánbarát belső tér is elérhető, amely szintetikus bőrt és anyagokat használ az üléshuzatokhoz, a kormánykerékhez, a váltókarhoz és az ajtókárpitokhoz. 

Az LBX új Tsuyusami faszén díszbetéteket is kapott, amelyeket egy új rétegezési technikával hoztunk létre – a különleges betét több réteget használ, hogy rendkívül texturált megjelenést és mélységérzetet biztosítson. Az ambient belső világítás növeli az Omotenashi hatást: szívesen látja az embereket az újdonság, akik teljesen otthon érezhetik magukat az LBX-ben. Az utastér különböző részeit kiemelő hangulatfény 50 színárnyalatot kínál, különböző hangulatokat idéző témák szerint rendezve. 


Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A vezetőtér a Lexus Tazuna koncepciónkra épül, amelyet először a közepes méretű NX SUV-ban mutatkozott be. Ennek kulcseleme, hogy a fő kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezi el, így működtetésükhöz vagy leolvasásukhoz csupán minimális kéz- vagy szemmozdulatok szükségesek. Ez segít abban, hogy a vezető az autó irányítására összpontosítson, és a lehető legkevésbé zavarják meg egyéb tényezők. 

Az LBX esetében a Tazuna koncepció egy új, 12,3” teljesen digitális műszeregységgel bővült, amely először kap szerepet a márka kínálatában. A mutatók és az adatok elrendezése és láthatósága a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és az egyéni igényeknek megfelelően testreszabható. Opcionálisan szélvédőre vetített vezetési információk is elérhetők. 

A kínálat az alapváltozat mellett négy felszereltséget vonultat fel: az Elegant és a Relax a kifinomultságra és az eleganciára helyezik a hangsúlyt, míg az Emotion és a Cool sportosabb, dinamikusabb karaktereket képviselnek. Mindegyiket más és más ügyfelek számára tervezték. Azok a vásárlók, akik még inkább szeretnék személyre szabni az LBX megjelenését, 2024-től igénybe vehetik az új Lexus Bespoke Build szolgáltatást. 


Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

A Lexus „első az ügyfél” filozófiája szabadságot ad számukra, hogy személyre szabott részletekkel tegyék egyedivé autójukat. A szolgáltatás keretein belül az ügyfelek módosíthatják a biztonsági övek és a kárpitok hímzésének mintáját, varrásának színét és díszítéseit. A prémium anyagok között megtalálható az L-anilin bőr – ez a presztízsbőr csak az LBX és a Lexus zászlóshajója, az LS szedán palettáján érhető el – és az Ultrasuede különböző színkombinációkban.

Az LBX a Lexus Safety System+ csomag legújabb generációjának átfogó biztonsági és vezetőtámogató rendszereit is megkapta. Ez több olyan funkciót is felvonultat, amelyek észlelik a baleseti kockázatokat, figyelmeztetik a vezetőt, és szükség esetén automatikusan beavatkoznak a kormányzásba, a fékezésbe és a gázadásba, hogy elkerüljék az ütközést vagy csökkentsék annak következményeit. 

A legfontosabbak közé tartoznak az ütközést megelőző biztonsági rendszer kereszteződés asszisztenssel, az adaptív sebességtartó automatika, a sáv- és nyomtartó rendszer és a közlekedési tábla felismerő rendszer. 

A biztonságosabb vezetést és manőverezést elősegítő, valamint a vezető terheit csökkentő további funkciók közé tartozik a Lexus e-Latch elektromos ajtózárja a biztonságos kiszállást segítő rendszerrel, az éberségfigyelő rendszer, az intelligens parkolóradarok automatikus fékezéssel, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és a holttérfigyelő rendszer. 

Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ

Opcionálisan elérhető lesz egy kibővített biztonsági csomag, amely olyan funkciókat foglal magában, mint az elülső keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és a panoráma monitor. A távvezérlésű parkolás funkció megszünteti az autó szűk helyen történő manőverezéséből adódó stresszhelyzeteket, hiszen még azt is lehetővé teszi a vezető számára, hogy okostelefonja segítségével távolról, autóján kívülről parkolja le azt. Rossz időjárási körülmények között az LS és LC modelleknél már korábban bevezetett egyedi ablaktörlőlapátoknak köszönhetően jobb kilátástá biztosít az autó a vezetőnek. Ezek lényege, hogy magából az ablaktörlő lapátból oszlatja el a mosófolyadékot a rendszer, így alaposabb és azonnali ablaktisztítást biztosít.

Lexus RZ – egy igazi prémium elektromos SUV

A Lexus új akkumulátoros elektromos SUV modelljének alapját egy dedikált BEV platform adja, így ez a 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő japán luxusautómárka második akkumulátoros elektromos autója, de egyben az első olyan modell, amelyet kifejezetten annak is fejlesztettek. 

Az újonnan bemutatott, fejlett technológiák fokozzák tovább a Lexus Drivig Signature filozófiához hű kezelhetőséget és teljesítményt, a márka történetében először bemutatkozó e-Axle egységes DIRECT4 összkerékhajtási rendszer új szintre emeli a négykerékhajtást az elektromos SUV-ok kategóriájában. 

A Lexus Next Chapter formanyelv megvalósítja a BEV modellekben rejlő lehetőségeket, beleértve az új Lexus orsó formájú kialakítását. A hosszú élettartalmú, 71,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor a várakozások szerint 10 év használat után is megőrzi kapacitásának legalább 90 százalékát, miközben a hatékony elektromos hajtásrendszer 16,8 és 18,7 kWh/100 kilométer közötti energiafogyasztást biztosít a kombinált WLTP ciklus szerint. 

A Lexus Tazuna koncepciójának evolúciója az RZ-ben is teljes mértékben a vezetőt helyezi középpontba az utastérben. Az utazást olyan új technológiák teszik még kellemesebbé, mint a hővisszaverő/-szigetelő panorámatető, a hősugárzós fűtés és az új Mark Levinson Premium Surround audiorendszer. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek teljes sorát vonultatja fel az újdonság, beleértve a biztonságos kiszállást segítő rendszert, amely megakadályozza, hogy a hátulról érkező járművek vagy kerékpárosok elé nyissák az ajtókat  A Lexus 2025-re bevezeti az áttörést jelentő One Motion Grip steer-by-wire, azaz mechanikus összeköttetés nélküli kormányrendszert is, yoke kormánykerékkel.

Elképesztő fejlesztéseket ígér a márka az elektrifikáció terén a következő néhány évben

2026-tól a Lexus nem csupán az új generációs, 200 kilométeres tisztán elektromos hatótávot lehetővé tévő plug-in hibrideket, hanem új generációs akkumulátoros elektromos meghajtású modelljeit is bemutatja. 

Ennek két változata lesz: a teljesítményorientált változat akár 1000 kilométeres tisztán elektromos hatótávot és 20 perces villámtöltést ígér, a jelenlegi technológiánál 20%-al kedvezőbb gyártási költségekkel, míg az elektromos meghajtás széleskörű elterjedését célzó kivitel 700 kilométeres hatótávot és 30 perces villámtöltést kínál majd, a mostaninál 40%-al alacsonyabb előállítási költséggel. 

2027-ben és 2028-ban újabb áttörés érkezhet: a fenti két meghajtás technológia előnyeit ötvöző új rendszer akár 1100 kilométeres hatótávot is elérhetővé tesz 20 perces gyorstöltéssel, a mostaninál 22%-al alacsonyabb gyártási költségekkel, az igazi nagy durranást azonban a szilárdtest akkumulátorok jelentik majd, 1200 (később 1500) kilométeres hatótávval és 10 perces gyorstöltéssel. 

További előnyöket jelentenek majd a márka számára a következő években a BEV Factory-ban bevezetésre kerülő gigaöntés, önjáró összeszerelősorok, a mesterséges intelligencia széleskörű alkalmazása a fejlesztések és a járművek személyre szabhatósága terén, vagy éppen a rakétatechnológiából adoptált aerodinamikai megoldások. Arról, hogy a márka továbbra is a vezetési élmény legmagasabb szintjét kínálja az ínyencek számára is, a multifunkcionális BEV padlólemezekre épülő kis sorozatszámú modellek, és az ezeknél elérhetővé tett manuális váltós elektromos hajtásláncok gondoskodnak majd.
Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus RZ
 
Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ Az Intermot Nemzetközi Motorkerékpár Kiállításon a BMW Motorrad két új speciális nagyrobogó modellt mutat be Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Lexus LBX és a Lexus RZ 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 111 - 120