Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 111 - 120
Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

2019. június 19.
Újabb szintet ért el műanyag-feldolgozás és hasznosítás terén az OMV AG a tavaly átadott ReOil kísérleti üzem működtetésével. Az OMV gyára üzemanyagokat és új műanyagokat gyárt visszagyűjtött hulladék műanyagokból.
Részletek

Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

Hatalmas lépést tett a közelmúltban az OMV AG a műanyag hulladékok visszagyűjtését és újrafelhasználását illetően. A vállalat schwechati finomítójának területén hosszú évek kutatómunkája után tavaly elindították a ReOil kísérleti üzemet. A gyáregység alig egy éves története során mára odáig fejlődött, hogy óránként 100 kilogramm hulladékot képes feldolgozni, amelyből akár 100 liter szintetikus nyersolajat képes előállítani.

Az OMV már az évtized eleje óta vizsgálja a műanyag hulladékok hasznosításában rejlő lehetőségeket. Az első időszak vizsgálatai után sikeres kutatási eredményeket értek el, amely után döntöttek a ReOil üzem felépítéséről a schwechati finomító területén. A munkában a cég partnere Európa egyik legnagyobb poliolefin gyártója, a szintén bécsi központú Borealis AG volt. Az együttműködés révén az OMV és a Borealis vezető szereplővé vált a petrolkémia és a műanyagipar ezen területén, amely részeként a két társaság érdemben járul hozzá az ENSZ által megfogalmazott fenntartható globális fejlődési célok eléréséhez. A cégek közötti technológiai együttműködés egyébként több mint két évtizedre nyúlik vissza. Jelenleg az OMV AG a Borealis kisebbségi részesedésével rendelkezik.   

Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

„A ReOil üzem felépítésével az OMV AG határozott célja volt, hogy előmozdítsa a fenntartható ipari termelést, s a műanyagok minél nagyobb arányú újrafelhasználását. A környezetvédelem ma már nem elsődleges szempont, hanem megkerülhetetlen kérdés bármely ipari gyártó számára. Éppen ezért az a célunk, hogy olyan értéknövelő megoldásokat hozzunk létre és nyújtsunk ügyfeleink számára is, amelyek a globális gazdaság legkomolyabb kihívásaira ad választ” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

A szintetikus nyersolaj műanyagokból való kinyeréséhez számos problémát kellett megoldani. Többek között úgy kell 400 °C fok fölé hevíteni a visszagyűjtött hulladékot, hogy az újrafeldolgozás számára értékes hosszú láncú molekulák nem menjenek tönkre. Ezt a folyamatot a kutatások során fellelt különféle oldószerek használatával támogatják, amelyek abban is segítenek, hogy a hevítést stabilan moderálják a mérnökök.

Az OMV ReOil üzem az év elejétől az Austrian Airlines légitársasággal is együttműködik. Ennek keretében elsősorban az utasok által használt eldobható poharakat gyűjtik vissza. Ezek tisztítás és osztályozás után a Schwechatra kerülnek, ahol végül szintetikus nyersanyagot készítenek belőlük. Az így nyert alapanyagot az OMV helyi finomítójában dolgozzák fel, s készítenek belőle üzemanyagot, vagy olyan terméket, amely a műanyagipar számára ismét hasznosítható. A ReOil rendszer fejlesztése folyamatos és általános cél a vállalat számára. Következő mérföldköveként azt szeretnék elérni, hogy az újabb egység már óránként 2000 kilogramm műanyaghulladék feldolgozására képes legyen. 

Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj

Kulcsszavak: fejlesztés, kenőanyag, OMV
 
Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában
 
A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be

A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be

2019. június 19.
Az autóipari biztonság terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars, valamint a piacvezető fuvarmegosztó szolgáltató Uber a két vállalat közötti stratégiai együttműködés következő lépéseként a mai napon bemutatták azt a közösen fejlesztett, szériagyártású gépkocsit, amely képes önmagát vezetni.
Részletek

A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be

Az Uber és a Volvo Cars 2016-ban között együttműködési megállapodást; a két vállalat azóta számos olyan prototípust fejlesztett ki, amelyek elősegítették a vállalatok autonóm gépjárműveket érintő fejlesztési tevékenységeit. A mai napon bemutatott Volvo XC90 szabadidőjármű az első olyan sorozatgyártású gépkocsi, amely az Uber önvezető rendszerét alkalmazva képes a teljesen önálló manőverezésre.
 
Az XC90 alapjármű olyan meghatározó biztonsági funkciókkal bír, amelyek lehetővé tették, hogy az Uber könnyedén beépítse a gépkocsiba saját autonóm rendszerét. Ez lehetővé teszi, hogy az Uber hálózatában a jövőben önvezető autókat állítsanak szolgálatba, megteremtve egy autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás alapjait.
 
A Volvo Cars autonóm közlekedésre kész szériagyártású járműve számos tartalék rendszerrel biztosítja a kormányzást és fékezési funkciók működőképességét, valamint tartalék áramforrással is rendelkezik. Amennyiben az elsődleges rendszerek bármelyike bármely okból kifolyólag meghibásodik, a tartalék rendszerek késlekedés nélkül megállítják a gépkocsit.
 
A Volvo által beépített tartalék rendszereken kívül az Uber önvezető technológiájához egy sor olyan beépített, illetve a gépkocsin kívül elhelyezett érzékelőt terveztek, amelyek városi környezetben képesek biztonságosan működtetni és irányítani a járművet.

A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be 

A Volvo járműplatformjával kombinált Uber önvezető rendszer egy napon alkalmassá válik arra, hogy Felügyelő – azaz az autonóm közlekedésre felkészített, arra alkalmas területeken a jármű működését ellenőrző és vezérlő, különlegesen képzett Uber alkalmazott – nélkül is biztonságosan, megbízhatóan nyújtson autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás.
 
A mai napon bemutatott, autonóm közlekedésre alkalmas szériamodell egyike annak a több tízezer autonóm közlekedésre előkészített alapjárműnek, amelyet a Volvo Cars és az Uber között 2016-ban kötött kereskedelmi megállapodást értelmében az autógyártó a következő évek során átad a szolgáltatónak.
 
„Meggyőződésünk, hogy az autonóm mobilitási technológia lehetővé teszi, hogy vállalatunk alapfilozófiájával összhangban még biztonságosabbá tegyük a közlekedést.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „A következő évtized derekára várakozásaink szerint minden harmadik eladott Volvo gépkocsi képes lesz a teljesen autonóm közlekedésre. Az Uberrel kötött megállapodásunk megerősíti azon szándékunkat, hogy a világ vezető fuvarmegosztó vállalatai első számú beszállítóként tekintsenek ránk.”
 

A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be

„Az, hogy szoros együttműködésben dolgozunk a Volvóhoz hasonló vállalatokkal, alapvető feltétele annak, hogy biztonságos, átméretezhető autonóm járműflottát alakítsunk ki.” – mondta Eric Meyhofer, az Uber Advanced Technologies Group vezérigazgatója. „A Volvo közismerten biztonság-centrikus szemléletének köszönhetően született meg a vállalat legújabb, szériagyártásra kész önvezető alapjárműve. Az Uber önvezető technológiájával felszerelve ez a gépkocsi kulcsfontosságú szerephez jut majd az Uber autonóm termékeinek palettáján.”
 
A Volvo Cars a mostanihoz hasonló, autonóm alapjármű-koncepcióra építve tervezi a 2020-as évek elején bevezetni leendő autonóm gépjárműveit. A leendő SPA2 platformra épülő, új generációs Volvo modelleken bevezetésre kerülő, új technológiák között olyan funkciók is megtalálhatók lesznek, amelyek arra egyértelműen kijelölt területeken – például autópályákon vagy körgyűrűkön – lehetővé teszik a felügyelet nélküli autonóm közlekedést.
 
A Volvo Cars meggyőződése, hogy az autonóm mobilitás nagymértékben javíthatja a közlekedés biztonságát, és ezáltal az egész emberiség javára szolgálhat, ha az összes autó képes lesz önállóan közlekedni. Amíg ez a pillanat el nem jön, a technológia képes tehermentesíteni a vezetőt az olyan unalmas feladatoktól, mint a közlekedési dugóban történő, meg-megtorpanó haladás, és ezáltal élvezetesebbé tenni a vezetés élményét.

A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be
Kulcsszavak: önvezető autó, önvezető jármű, Uber, volvo
 
A Volvo Cars a Polestar 100 százalékos tulajdonosa A Volvo Cars a Polestar 100 százalékos tulajdonosa Uber: nem jó irány az új technológia betiltása Uber: nem jó irány az új technológia betiltása A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A Volvo árnyékoláson alapuló automatikus távolsági fényszórója segíti az éjszakai vezetést A Volvo árnyékoláson alapuló automatikus távolsági fényszórója segíti az éjszakai vezetést Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv
 
A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak

A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak

2019. június 18.
A Siemens és a Rolls-Royce ma a Párizs-Le Bourget-i nemzetközi repülőipari szakkiállí-táson írta alá a Siemens eAircraft részlegének értékesítésére vonatkozó megállapodást.
Részletek

A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak

A Vision 2020+ stratégiája révén a Siemens célja, hogy portfóliója koncentráltabbá váljon. Ezért a repülőgépek számára elektromos és hibrid hajtásrendszereket fejlesztő területe jobb növekedési lehetőségekhez jut majd az új, a repülőiparban működő tulaj-donos révén. A tranzakció lezárása előreláthatólag 2019 végéig fog megtörténni. A fe-lek megegyeztek, hogy a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozzák nyilvánosságra.

„A nemzetközi eAircraft csapatunk Frank Anton vezetésével az elmúlt tíz évben több-ször is beírta magát a repülés történelemkönyvébe és úttörő szerepet játszik a repülő-gépek számára fejlesztett elektromos és hibrid hajtásrendszerek terén” – nyilatkozta Roland Busch, a Siemens AG Chief Technology Officere és Chief Operating Officere. „A Rolls-Royce-nál tökéletes otthonra talál majd ez az üzletág, és tapasztalataikat az Airbus egyik közvetlen partnerének kezébe helyezzük. Továbbra is együttműködünk a Rolls-Royce-szal, különös tekintettel digitális megoldás-portfóliónkra, hogy elősegítsük a fenntartható, alacsonyabb kibocsátású légiközlekedés terjedését.”

A Siemensen belül start-up jelleggel működő, mintegy 180 főt foglalkoztató Siemens eAircraft a légiközlekedés számára fejleszt elektromos és hibrid hajtásrendszereket. A németországi Münchenben és Erlangenben, valamint Budapesten telephellyel rendelkező részleg olyan partnerekkel működik együtt, mint az Airbus, hogy a 100 kilowattnál ki-sebb rendszerektől kezdve egészen a megawattos teljesítménnyel rendelkező prototí-pusait fejlessze – például partnere légitaxija, a CityAirbus számára. A technológia to-vábbi fejlesztése érdekében az eAircraft 2016-ban lépett partnerségre az Airbus-szal. A Siemens már mintegy 10 éve foglalkozik a repülőgépek elektromos hajtásrendszeréhez kötődő kutatás-fejlesztéssel, és közben számos rekordot is felállított.

A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak

A Siemens magyarországi eAircraft részlege 2014-ben kezdte meg működését, és csa-pata ma mintegy 100 főt számlál. Az általuk kifejlesztett elektromos hajtásrendszerrel azóta már nem csak Magyarországon, hanem az Egyesült Államokban és Németor-szágban is emelkedtek gépek a levegőbe. A tranzakcióval a magyarországi eAircraft csapat is a Rolls-Royce keretén belül folytatja majd munkáját.

„A Siemens 5 évvel ezelőtt kezdett el az elektromos repüléssel foglalkozni Magyaror-szágon és büszke vagyok arra, hogy segíthettük és hozzájárulhattunk a csapat folya-matos fejlődéséhez, növekedéséhez, sikereihez. Tevékenységüket a világ egyik vezető repülőipari cégénél folytatják majd, így továbbra is hatással lesznek a repülés világára, annak fenntarthatóbbá tételére. Minden jót kívánok a kollégáknak az új struktúrában, és biztos vagyok benne, hogy a Rolls-Royce keretein belül is éppen olyan sikeresen működnek majd, ahogy a Siemensnél is tették” – mondta el Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

„Az elektromos repülés egy jövőbemutató technológia és örömmel nézünk a Rolls-Royce-szal való szorosabb együttműködés elé, hamarosan immár csapatuk részeként. A magyarországi kollégák területükön a legjobbak közé tartoznak, és segítségükkel Magyarország számára prominens helyet vívtunk ki az elektromos repülés terén. Kö-szönjük a Siemensnek, hogy lehetőséget adott arra, hogy úttörő munkát végezhes-sünk. Mostantól új lehetőségek nyílnak meg előttünk, és örömmel nézünk ezek elé” – nyilatkozta Dr. Balázs Gergely György, a magyarországi eAircraft csapat vezetője.


Kulcsszavak: Le Bourget, Párizs, rolls-royce, Siemens
 
Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét A jövőbe mutató Volkswagen I.D. tanulmányautó világpremierje a Párizsi Autószalonon A jövőbe mutató Volkswagen I.D. tanulmányautó világpremierje a Párizsi Autószalonon A Siemens 57 darab, több egységből álló regionális vonatszerelvényt szállít a Deutsche Bahn számára A Siemens 57 darab, több egységből álló regionális vonatszerelvényt szállít a Deutsche Bahn számára Az eddigi legszebb Outlander is ott lesz Párizsban Az eddigi legszebb Outlander is ott lesz Párizsban A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez
 
Kulturális ikonná vált a Lexus

Kulturális ikonná vált a Lexus

2019. június 18.
A modern japán popkultúra szerves részét képező, évtizedek óta rendkívül népszerű képregény-műfaj, a manga világában elevenedtek meg egy különleges kampány erejére a Lexus legújabb típusai.
Részletek

Kulturális ikonná vált a Lexus

Három elismert manga-rajzoló foglalta képregénybe a Lexus egy-egy típusát a grafikai műfaj legnagyobb nemzetközi seregszemléje alkalmából.

Bár első pillantásra talán nem egyértelmű, a Lexus és a manga képregények között nagyon is sokrétű és közvetlen az összefüggés. Ahogy a Lexus, a XVIII. századi gyökerekből táplálkozó (de akár a XIII. századik is visszavezethető) grafikai iskola is a hagyományos japán esztétikai értékeket, kulturális emlékeket ülteti át modern keretek közé, amint ősi japán rajztechnikákat alkalmazva boncolgat provokatív, előremutató kortárs témákat.

Ez az újraértelmezés nemcsak könnyen értelmezhetővé teszi a múlt tradícióit az új generációk számára, de ezzel egyben fennmaradásukról is gondoskodik. Gondoljunk csak a Kiriko üvegművesek féltve őrzött technikájára, amit a számítógép-vezérlésű gyártás és a kézi megmunkálás egyedülálló párosításával valósítottak meg a Lexus LS zászlóshajó fedélzetén; vagy azokra a Takumi mesterekre, akik érzékszerveiket szinte emberfeletti szintre fejlesztve képesek a márka gyártósorain kitapintani, megpillantani az átlagember (és a számítógép) számára észrevehetetlen hibákat.


Kulturális ikonná vált a Lexus

Amikor tehát a British Museum meghirdette a világ legnagyobb, Japánon kívüli manga-történeti kiállítását (megtekinthető 2019. augusztus 26-ig), a Lexus nagy-britanniai importőre úgy döntött, kézzel foghatóvá teszi a kapcsolatot a képregények és a luxusmárka között. Három, eltérő szakmai pályát bejáró világhírű manga-művészt kértek fel, hogy választott grafikai műfajukba illesztve jelenítsék meg a Lexus egy-egy típusát.

Yishan Li soha nem részesült formális képzőművészeti oktatásban, ez azonban nem állt sikere útjába, rajzai több mint harminc könyvben jelentek meg. Az autodidakta manga-művész az UX kompakt crossover „Új távlatok” szlogenjét igyekezett megragadni a naplementében autóján pihenő nő kompozíciójával. Az ötlet maga gyorsan megfogalmazódott a fejében, a megvalósítás azonban nagyobb kihívásnak bizonyult a vártnál: az autó bonyolult, precízen meghatározott íveit és domborulatait csak rendkívüli alapossággal tudta élethűen visszaadni.

Az UX lírai, romantikus ábrázolásával szöges ellentétben áll Daniel Atanasov autó-értelmezése. A bolgár származású művész gyermekkora óta rajong a mangákért; képzett grafikusként alakította ki saját, sci-fit és küzdősportelemeket is alkalmazó műfaját.

Kulturális ikonná vált a Lexus

Értelmezésében a Lexus LC valódi harci mén, egy saját akarattal rendelkező (hiszen nincs vezetője), de gazdájával szimbiotikusan együtt lélegző és létező társ, amelynek „hátán” egy félelmetes japán harcos indul a csatába – vagy talán épp most tér vissza onnan?

Míg Atanasov mangáján legalább jelképesen megjelenik a modern emberi társadalom, Timothy Kong a fantázia világába repíti el közönségét. Egy másik japán műfaj, az anime stílustárát bátran alkalmazva tűzokádó sárkány társaságában ábrázolja a Lexus ES szedánt. Míg Európában a sárkány gonosz és félelmetes, a japán kultúrában erős, büszke, intelligens lényként tekint rájuk. „A sárkány a merészség, a hatalom jelképe, amivel a Lexus formatervezőinek bátorságát, az autók előremutató, egyedi dizájnját akartam hangsúlyozni” – emelte ki a művész.
Kulcsszavak: képregény, lexus, Lexus LS, Lexus UX
 
A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése A Lexus többfázisú hibrid rendszere az LS 500h-ban is megjelenik A Lexus többfázisú hibrid rendszere az LS 500h-ban is megjelenik Izgalmas tanulmányautót mutatott be a Lexus Genfben Izgalmas tanulmányautót mutatott be a Lexus Genfben
 
Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

2019. június 18.
A megfelelő keménységűre pumpált abroncsok élettartama hosszabb, tapadásuk biztosabb, általuk az autó úttartása jobb, a fogyasztása pedig kisebb. Ráadásul a legjobb defekt megelőzési módszer, ha rendszeresen ellenőrizzük a nyomást, és ha már itt tartunk, átnézzük, van-e rajtuk apróbb sérülés.
Részletek

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Egyes becslések szerint, ha a Magyarországon közlekedő valamennyi gépjármű abroncsát a megfelelő értékre pumpálnák fel, az ország üzemanyag-fogyasztása azonnal csökkenne tíz százalékkal. És, ami a legfontosabb: megfelelő nyomásérték mellett a vezetésbiztonság és az abroncsok élettartama is nő.

A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon egy házi kompresszor segítségével, ugyanis az így mért szám a leghitelesebb a mérés szempontjából.

Mekkora nyomás legyen az abroncsokban?

A megfelelő érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gépkocsi gyártója. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra, és megint mást, ha utánfutót vontatunk. (Ha a nyomást meleg gumiabroncson ellenőrizzük, a gyártó által előírt számokhoz körülbelül 0,3 bar-t hozzá kell adni.) Tipikus hiba továbbá, hogy a legtöbben elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket.  A pótkereket fújjuk az előírt legmagasabb abroncsnyomásra, az esetleges szivárgás miatt. A rendszeres nyomásvesztés az abroncs, illetve a kerék szerelési hibájára is utalhat: ez esetben forduljunk szakemberhez!

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Pótkerék: csak ideiglenes használatra

Ha új gumiabroncsszettet vásárolunk vagy szerelünk fel, győződjünk meg róla, hogy a pótkerék azonos mintázatú és állapotú a többi abronccsal. Ne feledjük: csak a felszerelt kerekekkel azonos méretű és mintázatú pótkerék nyújt teljes értékű segítséget a bajban. Az úgynevezett mankókereket helytakarékosságból találták ki, de ez csak a javításhoz/cseréhez szükséges ideig lehet felszerelve. Használatakor a jármű menettulajdonságai nagymértékben megváltoznak - hátrányosan. A mankókerékkel felszerelt autóra a 2 x 80-as szabályt kell figyelembe vennünk: max. 80 km/órás sebességgel haladhatunk, és a megtett távolság sem lehet több, mint 80 km.

Ráadásul, a hajtott kerekeken mindenképpen egyforma abroncsnak kell lennie. Azaz, ha a fronthajtású autónk egyik első abroncsa defektet kap, célszerű valamelyik hátsó abronccsal pótolni, a hátsó kerék helyére pedig a mankókereket felszerelni. Macerás? Az bizony! Ezért, ha tehetjük, teljes értékű pótkerékkel autózzunk. Alternatív megoldás lehet a defekttűrő abroncsok használata, de csodák nincsenek: a merev oldalfal megtartja ugyan a nyomást vesztett kereket, de 80, max. 100 km után fel kell keresni egy gumiszervizt.

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Defektjavító spray: kérdőjeles kompromisszum

Előfordulhat, hogy az autónkban nincs pót- illetve mankókerék, csak defektjavító spray. (A pótkerék ma már nem kötelező tartozéka az autóknak, gyakran előfordul pl. a gázos autóknál, hogy a pótkerék helyére szerelik a gáztartályt.) Defekt esetén szükségmegoldás a defektjavító spray. Elfér egy tároló rekeszben, praktikus, egyszerű a használata – állítják az értékesítők. Mit tud valójában egy ilyen flakon? Ha az abroncs oldalfala, illetve ha a felni is sérült, nem segít a hab, de egy szög okozta defekt esetén igen. A szelepen keresztül belenyomjuk a habot az abroncsba, majd kompresszorral felpumpáljuk az abroncsot az előírt értékre, és csak ezt követően indulhatunk útnak, kizárólag a fent említett 2x80-as szabály figyelembe vételével. A habbal telített abroncs elvileg megtakarítható, javítható, de erre kevés gumis vállalkozik, ehelyett jellemzően a cserét ajánlják.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség szerint a biztonságos autózáshoz az ideális megoldás a rendszeresen ellenőrzött, jó minőségű abroncsok használata, és a teljes értékű, a felszerelttel megegyező méretű és mintázatú pótabroncs, amely egy defekt esetén kompromisszummentes megoldást nyújt.


Kulcsszavak: balesetmegelőzés, közlekedés, közlekedésbiztonság, nyári gumi
 
Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint Négyszáz forint alatt maradhat az üzemanyag ára az idén a szakértők szerint A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Veszélyes a selfie vezetés közben! Veszélyes a selfie vezetés közben! A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk
 
Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

2019. június 18.
Az ABB – kiegészítve a fenntartható tömegközlekedést szolgáló, átfogó töltési megoldásait - piacra dobta rugalmas, automata áramszedőjét, amellyel az e-buszflották hatékonyan üze-meltethetők.
Részletek

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

A vállalat azt is bejelentette, hogy együttműködésre lép az egyesült királyságbeli központtal működő, pénzügyi szolgáltatásokra és tiszta energiára szakosodott céggel, az Octopus Gro-uppal. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a gyorsabb áttérést az elektromos hajtású buszokra és kereskedelmi járműflottákra.      

Az előrejelzések szerint az elektromos hajtású buszok (e-buszok) globális piaca 2025-ig* várhatóan 16,6%-os összesített éves növekedési ütemet ér el. Az ABB az e-busztöltési port-fóliójának legújabb tagjának, a Panto Up-nak a piacra dobásával ismét bizonyította, hogy továbbra is elkötelezett a közlekedés átalakítása iránt.   

A tömegközlekedési ágazat egyik jelentős eseményén, a stockholmi “UITP 2019”-en bemu-tatott Panto Up berendezéssel az ABB egy rugalmas, hatékony és teljesen automatizált töl-tési megoldást biztosít azoknak a jelentősebb e-busz flottával rendelkező üzemeltetőknek, amelyek a járműtelepen korlátozottan rendelkezésre álló helyek miatt a jármű tetejére te-lepített pantográffal (áramszedővel) felszerelt buszokat kívánnak beszerezni. 

A járműtelepi, szekvenciális töltési rendszerrel kombinálható Panto Up egy könnyen telepít-hető megoldás, amellyel az 50-150kW/jármű teljesítménytartományban maximálisan három busz egyidejű töltése biztosítható az éjszakai üzemszünet során. A Panto Up a buszjáratok végállomásán 150-600kW teljesítménytartományban „eseti töltést” is biztosít a napi üzem-időben, így ideális megoldást kínál minden üzemeltető számára, amely a kibocsátásmentes tömegközlekedést a normál üzemrend megzavarása nélkül szeretné megvalósítani. 

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

„Az EV-töltési megoldások piacvezető szolgálatójaként feladatunknak tekintjük, hogy a vál-lalatoknál kialakuljon az az innovatív gondolkodásmód és szakmai tudás, ami fenntarthatób-bá teheti a közlekedést” – nyilatkozott Frank Muehlon, az ABB EV-töltési Infrastruktúra glo-bális üzletágának vezetője. „A Panto Up fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja, hogy az automatikus töltést lehetséges opcióként kínáljuk azon üzemeltetők számára, akik csök-kenteni akarják a karbonlábnyomukat, minimalizálni szeretnék a költségeket, és hatéko-nyabban ellenőrizni a járműflotta teljesítményét.”    

A Panto Up tovább bővíti az ABB piacvezető, konnektoros töltési megoldásokból álló e-busztöltési portfólióját.  A termékkínálat az 1000 V feszültségű, 24kW-os DC Wallbox-tól az 1000 V feszültségű, 50kW teljesítményű Terra 54 HV-n át a 350 kW teljesítményű, folyadék-hűtésű kábellel felszerelt töltési megoldásokig terjed. A portfólióhoz tartozik a piacra már korábban bevezetett, OppCharge-alapú, nyílt interfész is, amely DC e-buszok töltésére szolgál.   

Muehlon hozzátette: „A töltési portfóliónk folyamatos bővítésének köszönhetően az ABB ké-pes kiszolgálni a világszerte működő e-busz üzemeltetők különböző igényeit a flotta méretétől függetlenül. Napjainkban már egyértelműen látható az egyre növekvő igény a fenntartható tömegközlekedésre, és az ABB büszke rá, hogy a töltési technológia folyamatos innovációival lehetővé teszi az átállást a fenntartható közlekedési rendszerekre.”

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

A digitális és hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB AbilityTM portfólióhoz tartozó Panto Up erőssége, hogy a megoldás távoli diagnosztikai és hibakezelési eszközök-kel rendelkezik. Ezen eszközöknek köszönhetően a berendezést kiváló rendelkezésreállás és a problémák gyors elhárítása jellemzi, illetve részletes statisztikai adatokat biztosít az üze-meltető vállalatok számára a járműtöltési tevékenységről.  

Az ABB ugyanakkor együttműködésre lép az egyesült királyságbeli székhellyel működő, pénzügyi szolgáltatásokra és tiszta energiatermelésre szakosodott Octopus Grouppal. A két fél az együttműködés keretében komplex, “one-stop-shop” megoldással, és olyan új, e-mobilitási piaci kínálattal áll a flottaüzemeltetők rendelkezésére, amellyel sikeresen átáll-hatnak a kibocsátásmentes közlekedésre.  Az üzemeltetők a közlekedési beruházásaikhoz forrásokat szerezhetnek az Octopus Group-tól, amely rugalmas pénzügyi modellekkel és megújuló energiaellátással áll a rendelkezésükre. Az ABB a piacvezető EV-töltési infrastruk-túrával és energetikai technológiákkal segíti az e-buszokra és kereskedelmi flottákra történő átállást, valamint az e-mobilitás további térnyerését. 

Az ABB folyamatosan olyan innovatív módszerek fejlesztésén dolgozik, amelyekkel elősegít-heti a fenntartható mobilitási megoldások további térnyerését. A cég számára ezért ideális együttműködő partnernek tekinthető az Octopus Group, amely innovatív, kibocsátásmentes közlekedési programokat támogat, és jelentős szerepet vállal a megújuló forrásokra alapo-zott energiatermelés és energiaellátás terén is.

A villamos hajtású járművek töltési infrastruktúrája terén napjainkra globális piacvezető po-zíciót kiépítő ABB a töltési és villamosítási megoldások teljes skáláját kínálja az elektromos autókhoz, a hibrid és elektromos hajtású buszokhoz, valamint a hajókhoz és a vasúti jármű-vekhez. Az ABB 2010-ben jelent meg az e-járművekhez fejlesztett töltési megoldások pia-cán. Napjainkra már több mint 10 500 villámtöltő értékesített a világ 73 országában.  

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltozta-tó” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos jármű-vek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnerként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysoroza-tának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelli-gens és fenntartható közlekedés támogatása és térnyerése mellett.   

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás
 
ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez
 
Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

2019. június 17.
A Peugeot L45 korának abszolút csúcstechnológiáját képviselte; az első világháború előtt épített versenyautónak mindössze két példánya élte túl az elmúlt száz évet. Piaci értéke ennek megfelelően felfoghatatlanul magas. De mi is pontosan az L45 története?
Részletek

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Az automobilizmus hajnalán Franciaország volt az európai autógyártás és a motorsport fellegvára. Magasan képzett autómérnökök, jól felszerelt autógyárak és innovatív tervezők teremtették meg az autóipar fejlődésének feltételeit, a kor átlagánál messze magasabb színvonalú úthálózat pedig teret adott az autóversenyzés megszületésének. Hamarosan megépültek az első versenypályák, és a XX. század első éveiben megkezdődött az autógyártók fejlesztési versenye: egyre nagyobb lökettérfogatú motorokat építettek a kezdetleges vázakba, az akár 16 (!) literes blokkok maximális teljesítménye elérte az akkoriban felfoghatatlan 140 lóerőt.

Volt azonban egy csapat pilóta, akik úgy gondolták, nem ez az automobil jövője. Georges Boillot és Jules Goux, valamint a Hispano-Suizától átcsábított Paul Zuccarelli meggyőzték Robert Peugeot-t, hogy engedélyezze számukra a kísérletezést. Hamarosan el is készültek egy forradalmian újszerű, hengerenként négyszelepes, kettős felülfekvő vezérműtengellyel szerelt, úgynevezett kényszervezérelt négyhengeres motor terveivel, ami köré Ernest Henry rajzolt áramvonalas karosszériát. A mindössze 7,6 literes, száraz karteres blokk égéstere félgömb alakú volt, a gyújtógyertyát középen helyezték el – ez a kombináció annak idején forradalminak számított. 

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

A Peugeot gyár derék mérnökei tomboltak a gondolattól, hogy egy csapat amatőr mindenféle képesítés, diploma és gyakorlat nélkül motortervezősdit játszhat, ráadásul a cég költségén. A sarlatánoknak (ahogy a cégen belül sokan nevezték őket) azonban igazuk lett: a 112 lóerős, 186 km/óra (vagy különlegesen áramvonalas karosszériával még magasabb) végsebességre képes L76 azonban igazolta elméletük helyességét, és a Peugeot 1911-től uralta Európa, majd később Észak-Amerika versenypályáit is.

Az alapkonstrukciót az évek során folyamatosan tökéletesítették, igazodva a folyton változó kiírásokhoz. A lökettérfogat egyre kisebb, a fajlagos teljesítmény mind nagyobb lett, és közben a versenyautót (amelynek elnevezése mindig a motor űrtartalmát tükrözte, deciliterben kifejezve) is fejlesztették. Ennek maga a versenyprogram teremtette meg az anyagi hátterét: egy-egy futamgyőzelem után mindig akadt néhány tehetős rajongó, lelkes amatőr versenyző, akik minden pénzt megadtak volna a kor legtökéletesebb versenyautójáért, Robert Peugeot pedig készséggel el is adta nekik azokat. A fejlesztés csúcspontja volt az 1914-es L45: ezen olyan, hallatlan újításokat alkalmaztak először a Sarlatánok, mint a négy fékezett kerék (a korabeli versenyautóknak csak a hátsó tengelye volt fékezhető), vagy a szárnyas központi kerékcsavar, amelyet egy jól célzott kalapácsütéssel meg lehetett lazítani, értékes pillanatokat nyerve a kerékcserénél.

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Az L45 megjelenésének évében azonban kitört az első világháború, és Európa felhagyott az autóversenyzéssel. Mégsem volt minden veszve. Eddigre a Peugeot versenyautói már Észak-Amerikában is nagy hírnévre tettek szert: a márka 1913 óta rendszeresen részt vett az indianapolisi 500 mérföldes futamon, ám 1916-ra az Egyesült Államok is kezdett belesodródni a világégésbe, így alaposan megcsappant a rendelkezésre álló versenyautók száma. Az Indy 500-as főszervezője Európába utazott, hogy felkutassa a béke éveiből esetleg megmaradt autókat, és rá is bukkant két Peugeot L45-ösre – az egyik az 1914-es lyoni nagydíjra épített tartalék autó volt.

Amikor az első békeévben újraindult az autóversenyzés az Újvilágban, az L45-öst egy szerelőből versenyzővé avanzsált úriember Art Klein vezette. Mecénása 1923-ban Klein nevére íratta az autót; tőle került 1949-ben egy Lindley Bothwell nevű kaliforniai narancstermesztőnek a messze földön híres gyűjteményébe. Mivel az autó váza és motorja még az eredeti volt, Lindley úgy döntött, nem újítja fel. 1986-ban bekövetkezett haláláig Lindley időről időre vezette is az autót, többek között az indianapolisi pályán is, ahol 166 km/órás átlagsebességgel futott egy kört. 2000-ben elkerülhetetlenné vált a motor felújítása (de nem cseréje!), ám ettől eltekintve tökéletesen eredeti állapotban került a Lindley-gyűjtemény több kincsével együtt kalapács alá 2017 végén, mint a világ egyetlen Grand Prix múlttal rendelkező, fennmaradt Peugeot L45-öse (az 1916-ban Amerikába szállított két autó közül a másik soha nem látott európai versenypályát.)

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

A Bonhams aukcióján aztán 7,26 millió dollárt, azaz 2,06 milliárd forintot fizetett a ma is 160 km/óra feletti végsebességre képes járműért egy meg nem nevezett titokzatos gyűjtő. Ez a félelmetesen magas összeg több mint kétszerese volt az autó előzetesen becsült értékének, ám valójában még ez is jutányosnak számít, hiszen sportsikerei és korszakalkotó technológiai megoldásai az automobil történetének egyik legnagyobb jelentőségű, felbecsülhetetlen eszmei értékű alkotásává teszik a Peugeot versenyautóját.

Ez volna tehát minden idők legértékesebb francia autója? Nos, majdnem. A Talbot-Lago általában népszerű egzotikum az autós árveréseken, egy bizonyos típusa, a harmincas évek második felében gyártott, soros hathengeres motorral szerelt T150 C SS (azaz Competition Supersport) különösen keresett; jó pár példányáról tudunk, amely hárommillió dollárnál is többet hozott előző gazdájának a világ nagy árverésein. Legdrágább példányát azonban New Yorkban adták el 2013-ban, szívdobogtató 7,15 millió dollárért (2,03 milliárd Ft). Nem mehetünk el említés nélkül a világ egyik legbizarrabb automobilja: a propellerrel hajtott (pontosabban vontatott) 1921-es Helica de Leyat mellett. A mindössze harminc példányban gyártott, és mindössze két példányban fennmaradt jármű értékét 20 millió dollárra (5,7 milliárd Ft) becsülik, ami őrületes összeg, de nem több becslésnél, mivel az autónak soha egyetlen példánya sem került árverésre, és privát tranzakciókról sem lehet tudni.

Fogalmazzunk tehát úgy: egyetlen ma is francia márkaként működő autógyártó sincs, amely fennállása során értékesebb automobilt épített volna a Peugeot L45-ösnél…

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot
Kulcsszavak: L45, oldtimer, Peugeot
 
„Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb! Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP
 
Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

2019. június 17.
A magyarok közel kétharmada szívesen váltana elektromos autóra egy kedvező ajánlat esetén – derül ki az EY megbízásából 500 hazai autóvezető körében készült felmérésből.
Részletek

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

A válaszadók harmada biztos benne, hogy 15 éven belül elterjednek az önvezető autók, többségük azonban soha nem gondolkodna el ilyen típusú gépjármű vásárlásán.  

Kedvező ajánlat esetén a magyar autóvezetők csaknem 60 százaléka elgondolkodna elektromos vagy tölthető hibrid autó vásárlásán, 9 százalékuk pedig a költségektől függetlenül is azt tervezi, hogy ilyen típusú gépjárműre vált a jövőben –  az EY és az Ipsos Zrt. felmérése szerint. A megkérdezetteket elsősorban a vásárlási ár (40%) és az egy töltéssel megtehető túl rövid távolság (28%) tántorítja el attól, hogy fenntarthatóbb autóra váltson. Mindössze a válaszadók 35 százaléka tartja indokoltnak, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek miatt többet fizessen egy elektromos meghajtású autóért, mint egy hagyományos dízel vagy benzinmotorosért.

„A hazai vásárlók egyre tudatosabbak, amit csak erősíteni fog az új közlekedési megoldások még szélesebb körű elterjedése, mint például az autómegosztás vagy a perc alapú autókölcsönzés”¬ – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. „Átlagosan egy autót idejének mindössze öt százalékában használunk ki. A következő generáció számára már természetes lesz, hogy ha el szeretne jutni egyik helyről a másikra, számtalan kedvezőbb lehetőség közül választhat, mint például egy új vagy akár használt autó vásárlása” – tette hozzá a szakember.

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

Demeter Ákos szerint erre a változásra a kereskedőknek is fel kell készülniük, akiknek az új autók eladásából egyre kevesebb nyereségük lesz, ezért új területekre kell belépniük, hogy fenn tudják tartani növekedésüket.

A megkérdezettek közel harmada biztos benne, hogy 10-15 éven belül Magyarországon is elterjednek az önvezető autók. Komolyabban azonban csak a fiatalabb korosztály (20-29 év) venné fontolóra, hogy ilyen típusú járműre váltson. A rutinosabb sofőrök mintegy 60 százaléka soha még csak el sem gondolkodna rajta, hogy önvezető autót vegyen.


Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, önvezető autó
 
273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte A Hyundai 2014-ben 4,9 millió gépkocsi értékesítését tervezi világszerte Elektromos autó Ázsiából Elektromos autó Ázsiából Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája
 
A Duna Autó az év márkakereskedője

A Duna Autó az év márkakereskedője

2019. június 17.
Üzletfeleit díjazta a világ vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalata. Az éves partnertalálkozón az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedése is elismerésben részesült.
Részletek

A Duna Autó az év márkakereskedője

Idén ismét minősítette partnereit a világ vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalata, a LeasePlan. Üzletfeleit évről évre egy, az együttműködési megállapodások részét is képező, szigorú kritériumrendszer alapján pontozza, amelynek alapja például a gyorsaság, határidők betartása, minőség, felkészültség, infrastruktúra, tőkeerősség, árajánlat vagy a hibaarány. A folyamatos versenyhelyzet pedig elősegíti, hogy a beszállítói partnerekkel való együttműködésben állandó magas minőséget nyújtsanak a megrendelőknek.

„A helyszínen derült ki számunkra is, hogy a Duna Autót választották az év márkakereskedőjévé! A LeasePlan az egyik, ha nem a legigényesebb flottakezelő, aki minőséget követel meg partnereitől. Ezért óriási elismerés a díjunk, és tükrözi annak a fantasztikus munkának az eredményét, amit cégünk flottaosztálya végez"

– árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója. Az idén 30 éves vállalat ezzel bekerült a LeasePlan kiemelt beszállítói partneri körébe.

A Duna Autó az év márkakereskedője

„Évekkel ezelőtt elkezdett stratégia eredménye ez, amelynek alapját a partneri kapcsolatok kiépítése, valamint a kölcsönösen előnyös, win-win szituációk felismerése adja. Ez a siker azonban nem jöhetett volna létre ügyfeleink bizalma nélkül. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy üzletfeleink és vásárlóink irántunk tanúsított bizalmát és hűségét tovább erősítsük." – tette hozzá a cég vezetője.

Az év márkakereskedője mellett díjazták az év szervizét, az év karosszéria szervizét és az év partnerét is.

Kulcsszavak: Duna Autó, elismerés, flottakezelő, jármű kereskedelem, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán
 
Idén talál majd gazdára a 250 ezredik Ford Magyarországon Idén talál majd gazdára a 250 ezredik Ford Magyarországon Az Audi továbbra is a növekedés útján Az Audi továbbra is a növekedés útján Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál Rekordévet zár idén a szlovák Kia Rekordévet zár idén a szlovák Kia
 
A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

2019. június 17.
A Honda új, kompakt elektromos autója az első modell a márka kínálatában, ami kifejezetten EV-platformra épül.
Részletek

A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

Ezt az utolsó csavarig úgy tervezték, hogy tökéletesen passzoljon a Honda által fejlesztett elektromos hajtáslánchoz és páratlan, Hondához méltó menetteljesítményekkel ruházza fel a Honda e-t.

Műszaki megoldásainak kidolgozása során arra törekedtek, hogy városi környezetben is közvetlen és valóban élvezetes legyen vezetni. Az akkumulátorcsomag a padló alá, az autó középrészére, az első és hátsó tengelytől azonos távolságra került, így 50:50 arányú súlyelosztással és rendkívül alacsony tömegközépponttal büszkélkedhet modell. Ez a gyakorlatban stabil útfekvést és optimális kezelhetőséget jelent. Az erőteljes, nagy forgatónyomatékú villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, így nem zavarja a hajtási befolyás a kormányzást, és még erőteljes gyorsításnál is precízen irányítható a kocsi.

Mozgékony, fürge mivolta ellenére a Honda e menetkomfort szempontjából is a legmagasabb színvonalat képviseli. Elöl-hátul független felfüggesztései nemcsak stabillá, közvetlenné és könnyen vezethetővé teszik,hanem a kifinomult menettulajdonságokhoz is nagyban hozzájárul. A futóműelemek többsége kis tömegű, kovácsolt alumíniumból készül, ami az autó súlyára, teljesítményére és hatékonyságára egyaránt kedvező hatással van.


A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

Kompakt építésmódjával és rövid túlnyúlásaival a Honda e a következő generációs városi elektromos autókkal szemben támasztott elvárásoknak is messzemenőkig megfelel, tehát könnyen és élvezetesen manőverezhető a szűk utcákban.

Használati értékét és sokoldalúságát tovább fokozza a nagy teljesítményű, megbízható, 35,5 kWh-s, lítium-ion akkumulátor, amit Type 2-es váltakozó áramú töltő vagy CCS2 típuskódú, egyenáramú villámtöltő közbeiktatásával kapcsolhatunk a közüzemi hálózatra. Az ultramodern technológia révén a Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, s mivel kb. 30 perc alatt 80 százalékra tölthető* a lemerült akkumulátor, az elővárosokból ingázóknak is eszményi társa lehet.

Az egyszerű, letisztult Honda e töltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról elérhető, s mivel fedele átlátszó, könnyedén leolvasható a szomszédságában elhelyezett, köszöntőüzenetet megjelenítő töltöttségjelző. Emellett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos értékeket is megosztja, méghozzá nem is akármilyen formában, tudniillik az áramfelvétel és a töltöttség szintjét is a pilóta elé tárja.

Az optimális és hatékony működés érdekében a kis tömegű akkumulátorcsomag folyadékhűtést kapott és a méretét is minimalizálták, hogy ne vonjon el helyet az utastértől.

Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A 2019-es Genfi Autószalonon prototípus formájában bemutatott modell a Honda első európai akkumulátoros elektromos autója, sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, Honda e, új modell
 
Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata Skoda Rapid Spaceback – a Skoda legújabb kompakt modellje Skoda Rapid Spaceback – a Skoda legújabb kompakt modellje Név nélkül árulják a világhíres elektromos autót Kínában Név nélkül árulják a világhíres elektromos autót Kínában A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Honda HR-V kategóriájának egyik leghatékonyabb modellje A vadonatúj Honda HR-V kategóriájának egyik leghatékonyabb modellje
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 111 - 120