Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 111 - 120
A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek

A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek

2020. február 14.
A német főváros rendőrsége két Toyota Mirai üzemanyagcellás autót állított szolgálatba. Hogy ez miért hír? Mert Berlin már infrastrukturálisan is felkészült a hidrogén alapú közlekedésre.
Részletek

A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek

Halk, biztonságos, dinamikus, egy feltöltéssel akár félezer kilométert is elmegy, és utána pár perc alatt ismét indulásra kész: a hidrogén üzemanyagcellás közlekedés úttörője, a Toyota Mirai hamarosan második generációjába lép, ám még a kifutó modellnek is megvan a létjogosultsága: jól jelzi ezt, hogy egyre több közületi felhasználó teszi le a voksát a jövő hajtástechnológiája mellett.

Most a német főváros, Berlin rendőrsége vett át két Mirai szedánt tartós használatra. A berlini fenntartható fejlődés program (Berliner Programm für Nachhaltige Entwicklung, BENE) keretében, az európai regionális fejlesztési alap (ERDF) támogatásával üzembe állított autókat a járőrkocsik összes szabványos tartozékával felszerelték, azokat rendszeres ellenőrző utakra, illetve a rendőrségi állomány szállítására fogják használni. A két hidrogénüzemű autót Németország egyik legnagyobb Toyota-kereskedése, az 1976-ban alapított, jelenleg 12 kereskedést és szakszervizt üzemeltető Motor Company adta át a berlini rendőrségnek.

A német főváros nemcsak azért ideális helyszín a Mirai mindennapos használatára, mert Európa egyik politikai és kulturális központjaként hatékonyan hívhatja fel a figyelmet a fenntartható, környezetbarát közlekedés támogatásának és fejlesztésének szükségességére, hanem mert már jelenleg is megfelelő infrastruktúrával; öt H2-töltőállomással rendelkezik.

A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek

Az első generációs Toyota Mirai a világ első szabadon megvásárolható, egyben a legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás személyautója. Két darab nagy nyomású üzemanyagtartálya összesen 5 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, ami több mint 500 kilométer megtételére elegendő.

Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogén üzemanyagcella működését nem befolyásolja a hideg időjárás – a Toyota a modell 2015-ös bevezetését megelőzően hosszasan tesztelte a Mirai prototípusait a kanadai Yellowknife környékén, ahol télen akár mínusz 30 Celsius-fokig is süllyed a hőmérséklet. A 154 lóerős villanymotor áramellátásáról gondoskodó hidrogén üzemanyagcella 100 kilométeren 76 dekagramm hidrogént fogyaszt, működésének egyetlen mellékterméke pedig a vízpára.

Nem a berlini rendőrség az első rendfenntartó alakulat Európában, amely a Toyota Mirai mellett döntött. Két évvel ezelőtt a londoni Metropolitan Police állított szolgálatba 11 hidrogén üzemanyagcellás szedánt; a zéró emissziójú flottát a tervek szerint a későbbiekben további járművekkel bővítik.

Európában egyre több Mirai-flottával találkozhatunk: a németországi CleverShuttle sofőrös bérautó-szolgálat Toyotái például már több mint kétmillió kilométert tettek meg káros anyagok kibocsátása nélkül, míg tavaly nyáron Hollandiában 35 Mirai szedánt állított üzembe az országos társadalombiztosító betegszállító szolgálata, az AV 070.

A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek
Kulcsszavak: Mirai, németország, rendőrség, toyota
 
A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek A világ legnépszerűbb autójából 1,22 millió kelt el világszerte 2013-ban Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota
 
Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

2020. február 14.
Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.
Részletek

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Jövőre 95, öt év múlva 81, az évtized végére pedig 59 g/km-ben  határozta meg az Európai Unió azt a széndioxid-kibocsátási határértéket, amelyet az autópiaci szereplőkkel szemben készülnek érvényesíteni. Amennyiben egy autógyártó Európában eladott járműveinek súlyozott átlagos CO2-kibocsátása meghaladja ezt az értéket, rendkívül magas – akár a cég teljes éves jövedelmét (EBIT) meghaladó mértékű – bírságokra  számíthat. Fontos adalék, hogy a fent említett határértékek csupán irányszámok: valójában minden márkára más és más konkrét limit vonatkozik, mégpedig az Európában forgalmazott típusaik átlagos menetkész tömegétől függően. Minél könnyebb autókat gyárt egy cég, annál szigorúbb követelményeket támasztanak vele szemben.

A Peugeot és társmárkáinak gyártmányai évek óta a legkönnyebbek közé tartoznak Európában, köszönhetően az új generációs, nagy szakítószilárdságú acélötvözeteket alkalmazó architektúrák folyamatos bevezetésének. A cégcsoport típusainak átlagos tömege már 2017-ben is csak 1273 kg volt, miközben a piaci átlag ugyanekkor elérte a 1390 kg-ot . Ez pedig azt jelenti, hogy a francia autógyártónak jövőre nem 95, hanem 91 g/km-re kell csökkentenie flottája átlagos széndioxid-kibocsátását.

Ez a rendkívül komoly kihívás sem állítja ugyanakkor teljesíthetetlen feladat elé a Peugeot-t.

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

A termékpaletta folyamatos megújulásának, a meglévő motorizációkat érintő többszáz apróbb innovációnak, valamint az új alternatív hajtásláncok megjelenésének köszönhetően teljesíthető mind az idei 95, mind pedig a még szigorúbb jövő évi 91 g/km határérték.

Erről 2019 októberében Jean-Philippe Imparato vezérigazgató nyilatkozott Európa első számú autóipari szaklapjának, az Automotive News Europe-nak . „Nem fogunk bírságot fizetni. Gyártásunkat már most a [2020-ban] hatályba lépő emissziós előírásokhoz igazítjuk, januártól pedig hetente ellenőrizzük, hogy teljesítjük-e az aktuális uniós előírásokat.”

Ehhez a már említett, folyamatos tömegcsökkentés mellett a modellpaletta és a hajtáslánc-választék gondos megtervezésére is szükség volt. Miközben egyes gyártók teljesen száműzték kínálatukból a dízelmotorokat, a Peugeot kitart – párhuzamosan a részben vagy teljesen elektromos hajtásokkal – a technológia mellett, és azt környezetvédelmi szempontból a lehető legmagasabb szintre fejlesztve kínál minden eddiginél ésszerűbb alternatívát vásárlóinak.

A független vizsgálatok rendre igazolják, hogy a modern dízelmotorok hatalmas előrelépést tettek a kritikus károsanyagok (koromrészecske, nitrogén-oxidok) semlegesítése terén, a mindennapi használatban akár tisztábban is üzemeltethetők, mint a benzinmotorok.

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Utóbbiakat szintén folyamatos fejlesztésekkel teszi mind versenyképesebbé a Peugeot; az autógyártó technológiai kompetenciájának ékes példája, hogy modern benzinmotorjai teljesítmény-osztályuk legkiválóbb tagjainak számítanak. Ezt igazolják azok az aranyérmek is, amelyeket a márka az elmúlt közel másfél évtized során előbb az 1,6 literes, majd legutóbb az 1,2 literes turbómotorjával évről évre elnyert az Év Motorja nemzetközi versenyen.

A belső égésű motorok mellett megjelennek a márka kínálatában a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok is, méghozzá nem a pillanatnyi divathoz, hanem teljes mértékben a felhasználói szokásokhoz igazodva.  Az emissziós normák teljesítése szempontjából a lehető legjobb pillanatban újul meg a márka kisautó-kínálata. A közelmúltban bemutatott második generációs 208-as és 2008-as típusok vadonatúj padlólemezre épülnek, és nem csak modern, tiszta üzemű belső égésű motorokkal, hanem most először zéró helyi károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncokkal is elérhetők lesznek Magyarországon is.

Már most látható, hogy a piac pozitívan reagál a kezdeményezésre: az e-208 típus iránti kezdeti érdeklődés jóval meghaladta az autógyártó reményeit, a prognosztizált 10 százalék helyett a vásárlók negyede keresi célzottan ezt a típust. Mivel a Peugeot tartósan képes az éves kapacitás 20 százalékát villanymotorral gyártani, a növekvő kereslet hosszú távon sem fog fennakadást okozni a vállalat működésében, valamint a kiszállítások ütemezésében.

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Miközben a városi használatra optimalizált kisautók tisztán elektromos hajtásláncot kapnak, a családi és üzleti vásárlók körében egyaránt igen népszerű modellek (az 508-as szedán és kombi, valamint a 3008-as szabadidőjármű) kínálatát az univerzális felhasználást messzemenőkig támogató plug-in hibrid hajtásláncokkal erősíti a Peugeot.

A gyártó fejlett villamosítási programjában további lehetőségek is rejlenek: a márka már középtávon részben vagy teljesen elektromos sportmodellekkel egészíti ki kínálatát, így téve hitet a teljes körű emissziócsökkentés mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy – más márkákkal ellentétben –a Peugeot-nak nem kell a modellkínálat megnyirbálásával küzdenie a kibocsátási normák eléréséért: ellenkezőleg, új bevezetésekkel kerülhet közelebb a kitűzött környezetvédelmi célokhoz.

Kulcsszavak: autógyár, CO2, fejlesztés, Peugeot
 
Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja Elindult az új generációs Qashqai gyártósora a Nissan sunderlandi üzemében Üzemkész a debreceni CAF-villamos prototípusa Üzemkész a debreceni CAF-villamos prototípusa A 2017-es Év Autója: az új PEUGEOT 3008 A 2017-es Év Autója: az új PEUGEOT 3008 Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától
 
A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást

A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást

2020. február 13.
Tisztán elektromos üzemmódban 55 km-es a hatótávolsága. A homologizációs teszteken bizonyított kitűnő eredmény ismeretében a Citroën egy többfunkciós, hatékony modellt kínál a hétköznapokra akár 32 g/km CO2-kibocsátással és akár 1,4 L/100 km üzemanyag-fogyasztással.
Részletek

A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást

A C5 Aircross SUV nemcsak tökéletes kényelmet, de kiváló variálhatóságot is nyújt: progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel, Advanced Comfort ülésekkel és 20 különböző vezetést segítő rendszerrel, valamint 3 teljes értékű, sínen csúszó, dönthető háttámlájú, összecsukható hátsó üléssel és a kategóriájában legnagyobb térfogatú csomagtartóval rendelkezik.

A C5 Aircross Hybrid SUV zökkenőmentes, csendes suhanása a kényelem egészen új élményével ajándékozza meg utasait. Az élményt a 225 lóerős összteljesítménnyel bíró, hálózatról tölthető plug-in hibrid motor fokozza, mely a csúcstechnológia mellett felvillanyozó teljesítményt és versenyképes fenntartási költségeket kínál.

A 2020-as Brüsszeli Autószalonon bemutatott C5 Aircross Hybrid SUV Franciaországban már rendelhető, Magyarországon nyárra várható.

A Citroën több mint száz éve az autó demokratizálására törekszik. 2020-ra a márka az elektromos autó demokratizálását tűzte ki célul; kínálatának 6 elektromos modellje által bárki számára elérhetővé válnak az alacsony kibocsátású járművek.

A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást

A márka elkötelezettségét a fenntartható energetikai átállás felé való átmenet iránt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden, piacra bocsátott új modell a jövőben rendelkezni fog elektromos változattal, törekedve egyúttal arra, hogy valamennyi szegmensben és piacon a vásárlói igényeknek minél szélesebb körben megfelelve, illetve használati szokásaikhoz igazodva minél több modellt kínáljon.   

Az elektromos offenzíva az „Inspirëd By You All” jelszó jegyében indul, megtestesítői pedig az elektromos járművek, valamint a technológiát tekintve zászlóshajónak számító modell, az új C5 Aircross Hybrid SUV, ez az ë-Comfort osztályú, plug-in hibrid, csendes városi autó (Silent Urban Vehicle), mely maga is a kínálat bővítésére való törekvést jelzi: a nagy teljesítményű belső égésű motorok mellett a jövőben tisztán elektromos és plug-in hibrid modellekkel gazdagodik a választék.  
 
A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztés, az Advanced Comfort ülések és a 20 különböző vezetést segítő rendszer jóvoltából a kényelem tekintetében már korábban is referenciának számító C5 Aircross SUV ezzel az új, nagy teljesítményű és hatékony plug-in hibrid változattal a Citroën Advanced Comfort® program újabb állomását testesíti meg.

SOKOLDALÚSÁG: az ügyfelek életmódja által inspirált modell hétköznapi használatával megszüntethető a közvetlen CO2-kibocsátás (100%-ban elektromos üzemmódban, 55 kmi-es hatótávval), a hosszabb utakon pedig a benzinmotor jóvoltából a hatótávolság korlátlanságát élvezhetjük.

A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást

CSENDESSÉG: elektromos üzemmódban az autó tökéletes nyugalmat, meghitt hangulatot, zökkenő- és vibrációmentes utazást nyújt.

CSÚCSÉLMÉNY: a modell a vezetés felvillanyozó élményét kínálja a 180 lóerős PureTech benzinmotor, a 80 kW-os villanymotor és az ë-EAT8 automata váltó társításának köszönhetően, ami 225 LE összteljesítményt és 320 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékot biztosít.

ÖSZTÖNÖSSÉG: ösztönös mozdulatokkal kezelhető, felhasználóbarát berendezésekkel rendelkezik, mely magában foglalja a vezetési módok automatikus kezelését, az egyszerű akkumulátortöltést és az online szolgáltatásokat.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV szegmensének legjobban variálható modellje: 3 különálló, sínen csúszó, dönthető és összecsukható hátsó üléssel, valamint a szegmens legnagyobb, 460-600 literes csomagtartójával rendelkezik.

A modell elektromos üzemmódban akár 55 km -es hatótávra képes. Az új C5 Aircross Hybrid SUV, melynek CO2-kibocsátása 32 g/km, fogyasztása akár 1,4 L/100 km (WLTP-menetciklusban), fontos állomás a Citroën energetikai átállásának irámyában tett úton: a plug-in hibrid motor révén a csúcstechnológiához versenyképes fenntartási költségek társulnak.  

Az egy év alatt eddig több mint 110 000 példányban eladott, európai piacra szánt, belső égésű motorral ellátott változat mellett az új C5 Aircross Hybrid SUV modellt is a franciaországi Rennes-La Janais-i üzemben gyártják.

A modell bevezetése 2020 második félévének elejére várható Magyarországon.

Kulcsszavak: C5 Aircross, Citroën, hibrid, új modell
 
A 2016-os Genfi Autószalonon a Citroën E-MEHARI styled by Courrège A 2016-os Genfi Autószalonon a Citroën E-MEHARI styled by Courrège A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást A Volkswagen „villamosítja” Európa legsikeresebb autóját A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust A DAF bemutatja az új, Euro 6-os LF és CF típust
 
Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli

Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli

2020. február 13.
Az Audi Tradition az idei évben is több, mint egy tucat nemzeti és nemzetközi eseményen vesz részt, egy igen különleges évfordulót ünnepelve.
Részletek

Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli

Kereken 40 évvel ezelőtt mutatta be a négykarikás márka ugyanis Audi quattro modelljét, amely az Audi első lépése volt a prémium szegmensben. Az eseménynaptárban helyet kaptak hagyományos események, mint a Goodwood Festival of Speed, a Classic Days Schloss Dyck, az Eifel Rallye és a Donau Classic rendezvények is, ahol természetesen a különleges évfordulójukat ünneplő quattro modellek állnak majd a figyelem középpontjában.

Az idei év programsorozata a Bremen Classic Motorshow eseményével indult, amely január 31. és február 2. között került megrendezésre. Az AUDI AG szervezetén belül működő, történelmi modellekkel foglalkozó részleg szintén képviseltette magát a GP Ice Race versenyén Zell am See városában a február 1-2-i hétvégén, ahol az Audi quattro Rallye S1 száguldott át a befagyott tavon. Az éves program egyik legnagyobb nyitó eseménye hagyományosan a „Techno Classica” oldtimer autós kiállítás lesz Essenben március 25. és 29. között. Az Audi Tradition a 4-es csarnokban vonultatja fel történelmi modelljeit, amely az idei évben „A quattro 40 éve – a mindennapok összkerékhajtása” témáját állítja megjelenésének középpontjába. A kiállítás fókuszában számos különböző, korábbi quattro modell áll majd.

Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli

1980. márciusában a Genfi Nemzetközi Autószalonon komoly felbolydulást okozott egy összkerékhajtású, sportos kupé. Az Audi quattro volt az első olyan nagy teljesítményű jármű, amelyet összkerékhajtással szereltek. Ez a hajtáskoncepció ugyanis korábban csak a teherautók és a terepjárók kiváltsága volt. Az összkerékhajtású személyautó ötlete 1976/77 telén merült fel, amikor az Audi által a német hadseregnek kifejlesztett VW Iltis terepjáró tesztjei zajlottak. A modell jégen és havon mutatott kiemelkedő vezethetőségi jellemzői arra sarkallták a mérnököket, hogy a VW Iltis összkerékhajtás rendszerét beépítsék a sorozatgyártású Audi 80 modellbe.

Az ezt követő tesztek bámulatos eredményeket hoztak, amelynek köszönhetően megszületett a sportos, quattro névre hallgató Audi Coupé. 147 kW/200 lóerős teljesítményéről az 1979. őszén bemutatott öthengeres, 2.2 literes turbómotor még erőteljesebb változata gondoskodott.

Az Audi quattro motorsportos bemutatkozására 1981. elejéig kellett várni, amikor is a osztrák Jänner Rallye versenyén debütált az újdonság. Az ingolstadti összkerékhajtású erőmű pedig ettől a ponttól kezdve forradalmasította a nemzetközi rally és autóversenyzés világát.

Rengeteg érv szól amellett, hogy az idei év eseményeire előkerüljenek a történelmi Audi quattro modellek – mind a rally, mind pedig az utcai változatok – az Audi Tradition raktárából.

Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli

Az Audi Tradition naptárjából nem hiányozhatnak olyan hagyományos programok, mint az egyesült királyságbeli Goodwood Festival of Speed (július 9-12. között), a németországi Daunban megrendezett Eifel Rallye Festival (július 23-25. között) és a jücheni Classic Days Schloss Dyck (július 31 – augusztus 2. között). Kiemelten fontos a hazai eseménynek számító Donau Classic (június 18-20. között) Ingolstadtban és a Heidelberg Historic (július 9-11. között) Neckarsulm mellett, nem is beszélve a vállalat nagymúltú zwickaui gyártási helyszínén megrendezett Sachsen Classic versenyről (augusztus 13-15. között).

A négykarikás márka szintén képviselteti magát Berchtesgardenben (szeptember 25-27. között) a Rossfeld hegyi felfutó versenyen, csakúgy, mint az ingolstadti Audi RegioSprint megmérettetésén április 25-én. Most először láthatjuk az Audi Tradtion modelljeit a dániai Copenhagen Historic Grand Prix eseményén (augusztus 1-2. között), emellett pedig történelmi motorkerékpár modellekkel és egy Auto Union Typ C modellel is találkozhatunk a Sachsenring Classic versenyén Hohenstein-Ernstthalban (május 8-10. között). A szezont egy modellautó kiállítás teszi teljessé, amelyet november 8-án az Audi Forum Neckarsulm lát vendégül, majd november 29-én Ingolstadtba látogat.
Kulcsszavak: audi, évforduló, quattro
 
Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Húszéves a Volvo C70 Húszéves a Volvo C70 Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van
 
A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert

A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert

2020. február 13.
A Kia XCeed crossover és a márka ‘Imagine by Kia’ nevű tanulmányautója is iF Design díjat nyert 2020-ban. Mindkét modell kiváló példája a Kia dizájn-központú termékfejlesztési gyakorlatának, és egyszersmind a márka elektromobilitás iránti elkötelezettségének is.
Részletek

A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert

A ‘Professzionális Koncepció’ kategóriában győzedelmeskedő ‘Imagine by Kia’ tanulmány remekül példázza a Kia elektromos hajtások iránti elkötelezettségének. A 2019-ben bevezetett XCeed a ‘Termék’ kategóriában győzött.

A kettős siker a Kia formatervezői és formaalkotói tudásának és képességeinek elismerése. A Kia 2010-ben nyert először iF Design díjat, és azóta minden egyes évben legalább egy modelljével az élen végzett valamelyik kategóriában. Az idei elsőségekkel együtt a márka immár 20 iF Design díjat tudhat magáénak.

“A Kia régen elkötelezte már magát a folyamatos minőségjavítás és a minél teljesebb vásárlói élmény megvalósítása mellett.” Mondta Karim Habib, a Kia formatervező központjának vezetője. “Az XCeed crossover és az ‘Imagine by Kia’ is e szemlélet eredménye. Nagyon büszke vagyok a csapatunkra és arra, hogy erőfeszítéseinket világszerte piaci sikerek koronázzák.”

‘Professzionális Koncepció’ díj az Imagine by Kia tanulmánynak

Az ‘Imagine by Kia’ tisztán elektromos hajtású négyajtós tanulmánymodell, amely egyszerre hordozza magán a lendületes szedánok, a sportos szabadidő-autók és a többcélú crossoverek vonalait.

A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert

A tervezők szándéka egy a megszokott kategóriák felett álló forma megalkotása volt, ugyanakkor a tanulmány megjelenését komolyan meghatározza hajtásláncának milyensége: az új-generációs elektromos hajtás akkumulátora ugyanis indukciós töltésű, ezért mélyen ül, az autót tengelyenként egy-egy villanymotor hajtja. Az ‘Imagine by Kia’ tanulmányt a tavalyi Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség.

2020-ban a Kia még inkább az emisszió mentes, elektromos hajtás felé fordul. A 21. század motorizációjának képviselőjeként az ‘Imagine by Kia’ tovább viszi a márka több jellegzetes formaelemét ugyanakkor műszaki tartalma nem csak tiszta és modern, de izgalmas is.

Kia XCeed – újabb sikeres sorozatmodell

A ‘Termék’ kategóriában díjazott Kia XCeed crossover (CUV) a sportos szabadidő-autók praktikumát hozza össze a szintén sportos ötajtósok élvezetes kezelhetőségével. Így tökéletes választ ad azon európai vásárlók igényeire, akik a hagyományos szabadidő-autóknál több élvezetre és több dinamikára vágynak a használat és a megjelenés szintjén egyaránt.

A hagyományos SUV-k alternatívájaként az új CUV hasonló helykínálat mellett nyújt jóval több vezetési élményt. Sportosan vezethető, ugyanakkor komfortos, és emelt üléshelyzetéből adódóan jobban átlátható belőle a forgalom, mint egy hagyományos ötajtósból.

Az XCeed kifejezetten az európai vásárlók igényeinek figyelembevételével született a Kia frankfurti fejlesztőközpontjában; újat, frisset, különlegeset kínál az európai piacokon. Az XCeed hagyományos hajtásláncú változatai már 2019 óta kaphatók, az első elektromos hajtással is kiegészített változat (a Plug-In Hybrid) még 2020 első félévében megérkezik.

Az XCeed győzelmével, a ‘Termék’ kategóriában, immár az új Ceed család minden tagja iF Design díjazott, hiszen 2019-ben az ötajtós, a Sportswagon, és ProCeed is díjat nyert.

Kulcsszavak: díj, iF Design, kia, XCeed
 
A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert A 2014-es Kia Cadenza az „Év Nemzetközi Autója” A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét A Kia XCeed és az ‘Imagine by Kia’ tanulmány is iF Design díjat nyert Németországban a Lexus 300h nyerte a „2014-es év flottaautója” díjat Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása
 
Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem!

Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem!

2020. február 12.
A Citroën bemutatja az új C3-ast, világszerte legnépszerűbb modelljének legújabb változatát. A modell sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy a 2016 végén bevezetett harmadik generációból összesen 750 000 példány kelt el.
Részletek

Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem!

A SUV-os jegyekkel felruházott autó a szegmens egyetlen más modelljére sem hasonlít. Egyediségéből továbbra is előnyt tud kovácsolni: az új C3 színes egyéniségével és egyedülálló kényelmével tűnik ki társai közül.

- Karakteresebb új orr-rész jellegzetes új világítótestekkel és új LED-es fényszórókkal
- Még több személyre szabási lehetőség: 97 külső kombináció + 3 tetőmatrica, 3 beltér hangulat és 1 új keréktárcsa
- Megújult Airbump®-elemek
- A fedélzeti kényelem új élménye új Advanced Comfort ülésekkel, a mindennapi életet megkönnyítő 12 vezetéssegítő rendszerrel (pl. a parkolást könnyebbé tevő első parkolóradar) és olyan kapcsolódási szolgáltatásokkal, mint a Connect Assist, a Connect Nav és a Connect Play
    
Egyedi sziluett

Az új design még inkább ráerősít a modell egyediségére. A határozott stílusú új C3 továbbra is fittyet hány a szegmensben megszokott normáknak, a megújult frontrész pedig már egy új korszakot jelez a Citroën stílusában.

Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem!

Az első pillantásra szembetűnő új orr-részt közvetlenül a 2016-os párizsi autószalonon bemutatott CXPERIENCE tanulmányautó ihlette. A merész kialakításnak köszönhetően megváltozott a C3 tekintete és határozottabb lett a személyisége. A jellegzetes Citroën világítótestektől az új elrendezésben magasabbnak tűnik a  motorháztető. Legfelül a krómozott márkaembléma szárai a modell szélességét hangsúlyozva egészen a LED-es nappali lámpákig húzódnak (változattól függően). Alattuk minden felszereltségi szinten LED-es technológiájú fényszórók kerültek beépítésre. Az alsó részt üde színfoltként színes ködfényszóró-keretek dobják fel. A merész stílusú új orr-részhez a robusztusabb megjelenés érdekében új 16” új könnyűfém keréktárcsa és új Airbump®-betétek társulnak.   
 
Kibővült személyre szabási lehetőségek

A korszellemnek és az „Inspired by You” jelmondatnak megfelelően a sokszorosára bővült az új C3 személyre szabási kínálata. A külső kombinációk száma 36-ról 97-re nőtt, ami még modernebb és vonzóbb termékpalettát eredményezett, lehetővé téve, hogy minden ügyfél a maga képére formálja az autóját. Ez a bravúr a 2 új karosszériaszínnek, az 1 új tetőszínnek (mely a tetőt, a tükörházakat és C oszlop díszítését érinti), az 1 új színcsomagnak ( ködfényszórók és az Airbump®- színes betétje), valamint az opcionális tetőt díszítő matricáknak köszönhető.

Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem!

Az egyéni kialakításra az új C3 belterében is számos lehetőség nyílik. A derűt és nyugalmat árasztó élettér egyrészt a La Maison Citroën világát (Techwood hangulat), másrészt a skandináv otthonok berendezését idézi. A letisztult szériakivitel mellett 2 új opciós beltér hangulat is választható: az elegáns, meleg hangulatú „Techwood” és a dinamikusabb „Emerald”.

Kényelem és korszerű funkciók

Az új C3 tervezői kényelem tekintetében sem ismertek kompromisszumot, és a Citroën Advanced Comfort® program következetes megvalósítására törekedtek. Ettől a népszerű modell még vonzóbb lett, és az ügyfelek még inkább otthon érezhetik magukat benne. Az 5 férőhelyes új C3 igazi élettér, mely korábbi ütőkártyáit megőrizve most még nagyobb kényelmet kínál.

Kulcsszavak: bemutató, C3, Citroën, új modell
 
Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem! A DS bemutatta legújabb remekművét, a DIVINE DS-t Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem! A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross Jön az új Focus RS Jön az új Focus RS A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben A dupla kuplungos automata sebességváltóval szerelt Fiat 500X premierje Genfben A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál
 
A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint

A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint

2020. február 12.
Az elektromos autózás terjedése Európa-szerte a töltőhálózat fejlődésének és az állami támogatásoknak köszönhető, és a továbbiakban is ezeket kell bővíteni - közölte a LeasePlan kedden.
Részletek

A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint

A flottakezeléssel foglalkozó nemzetközi lízingcég szerint még mindig több millió európai nem találna töltőállomást, ha átváltana árammal hajtott járműre. Segítheti ugyanakkor az elektromos autók terjedését, hogy az akkumulátorok egyre korszerűbbek, az elektromos autók ára pedig csökken - tették hozzá. 

A LeasePlan hangsúlyozta, hogy az e-mobilitás szinte minden európai országban fejlődik. Az EV Readiness című idei kutatásuk szerint a vizsgált 22 európai országban átlagosan 60 százalékkal nőtt az újonnan regisztrált elektromos járművek száma az elmúlt egy évben. A bővülést tekintve 154 százalékkal Luxemburg az első, Írország 127 százalékkal a második, Hollandia 120 százalékkal a harmadik. Magyarország 586 új járművel 71 százalékot ért el, tehát a belföldi növekedés is jelentősen meghaladta az európai átlagot.

A felmérés az elektromos járművek piacain túl a töltőinfrastruktúra fejlettségét, a kormányzati ösztönzőket és a LeasePlan tapasztalatait is összegezte. Ezek alapján Hollandia, Norvégia és Nagy-Britannia készült föl a legjobban az e-mobilitásra. Magyarország ebben a rangsorban egy év alatt a 16. helyről a 14. helyre lépett, megelőzve többek között Svájcot, Spanyolországot és Olaszországot. Üdvözölték azt is, hogy Magyarországon az állami támogatás a legmagasabbak közé tartozik Európában.

A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint

A Leaseplan EV Readiness Index 2020 riportja Ausztriára, Belgiumra, Csehországra, Dániára, az Egyesült Királyságra, Finnországra, Franciaországra, Görögországra, Hollandiára, Írországra, Lengyelországra, Luxemburgra, Magyarországra, Németországra, Norvégiára, Olaszországra, Portugáliára, Romániára, Spanyolországra, Svájcra, Svédországra és Szlovákiára terjedt ki. A vizsgálat évente összesíti az európai országokban az e-mobilitás helyzetét.    

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, LeasePlan
 
Az új Bosch iBooster- Az elektromos mobilitás és a vezetőtámogató rendszerek technikája Az új Bosch iBooster- Az elektromos mobilitás és a vezetőtámogató rendszerek technikája A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint Újabb öt e-autó töltőpontot adtak át
 
Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal

Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal

2020. február 12.
Akkumulátor-gyártó üzemet létesít Európában a francia Total, a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata a PSA és Opel autógyárakkal létesített közös vállalata keretében - tájékoztatta kedden az MTI-t a Total.
Részletek

Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal

A közlemény szerint a Total akkumulátor-technológiai kutató és fejlesztő leányvállalata, a Saft közös vállalatot létesít Automotive Cell Company (ACC) néven a francia Groupe PSA autóipari konszernnel és annak német érdekeltségével, az Opel autógyárral elektromos járművek meghajtására alkalmas akkumulátorok gyártására.

A közös vállalatban a Saft, valamint a két autógyár együttesen 50-50 százalékos részesedéssel vesz részt a kutatási-fejlesztési fázisban. A kereskedelmi célú termelés megindítását követően a Saft részesedése 33 százalékra csökken az akkumulátor-gyártó vállalatban.

A tervezett akkumulátor-gyártó üzemek a Saft legújabb kutatás-fejlesztési eljárásait alkalmazva kiemelkedően magas energiasűrűséggel rendelkező járműipari akkumulátorokat fognak gyártani, a gyártás 2023-ban indul.

Az együttműködés első, kísérleti szakaszában 200 millió eurós beruházással egy kutató-fejlesztő üzem létesül a franciaországi Nouvelle-Aquitaine régióban. Az üzem kétszáz alkalmazottat foglalkoztat majd nagyteljesítményű és magas energiasűrűséggel rendelkező lítium-ion akkumulátorok kifejlesztésére. Az üzem 2021-ben kezdi meg működését.

Közös akkumulátor-gyártásba kezd a Total a PSA és Opel autógyárakkal

A termelőüzemek létesítésének első fázisában pedig egy, évente összesen 8 gigawattóra áramtárolási kapacitással rendelkező akkumulátor mennyiséget gyártani képes üzem létesül Franciaországban. Az üzem akkumulátor-gyártási kapacitását később évi 24 gigawattórára emelik.

A második fázisban Németországban épül egy szintén évente 24 gigawattóra áramtárolási kapacitással rendelkező akkumulátor mennyiséget gyártani képes üzem.

A két üzem együttes akkumulátor-gyártási kapacitása 2030-ra eléri a 48 gigawattórát, ami az európai járműakkumulátor-piac 10-15 százalékának a lefedésével lesz addigra nagyjából egyenértékű.

A teljes projekt beruházási igénye várhatóan ötmilliárd euró lesz. A projekt a tervek szerint 1,3 milliárd eurós támogatást kaphat a német és a francia kormányoktól, valamint az Európai Uniótól.

Kulcsszavak: elektromos autó, lítium-ion akkumulátor, opel, psa, Total
 
Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából? 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából? Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya
 
A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat

A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat

2020. február 11.
Sosem volt egyszerűbb bicajra pattanni, mint manapság, hiszen a kormányok mindent megtesznek azért, hogy tisztább legyen a városok levegője, hétköznapi dologgá vált a kerékpármegosztás, és európaiak milliói bicikliznek a munkahelyükre, vagy pusztán a sport és kikapcsolódás kedvéért.
Részletek

A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat


Csakhogy az autósok és kerékpárosok közti kommunikáció még mindig nehézkes, mert a bicikliseknek el kell engedniük a kormányt az irányjelzéshez vagy ahhoz, hogy megköszönjenek valamit. Az Európai Bizottság Traffic Safety Basic Facts című tanulmánya szerint évente mintegy 2000 kerékpáros veszti életét az európai utakon.

Éppen ezért a ‘Share The Road’ kampány keretében a Ford elkészíttette az Emoji Dzseki prototípusát. Ez az egyedi – egyelőre nem megvásárolható – ruhadarab azt mutatja be, miként oldható a feszültség az utakon, ha a kerékpárosok könnyebben és egyértelműbben tudják jelezni szándékaikat és érzéseiket az autósok felé.

Az Emoji Dzseki


Az emojik több mint 20 éve jelentek meg, és ma már úgy tekintünk rájuk, mint a digitális világ első nyelvére. Tanulságos dolog, hogy az első “Emoji Trend Felmérés” szerint a legtöbb ember szívesebben fejezi ki érzéseit emojik révén, mint egy telefonhívással.

A Ford által kifejlesztett dzseki hátán egy LED panel található, amin a következők jeleníthetők meg:

•A három emoji egyike
•Nyilak
•Veszély jelzése


A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat

A kerékpáros a három emoji, az irányjelzések és a veszélyjelzés aktiválásához a kerékpár kormányán elhelyezett, vezeték nélküli távkapcsolót használja.

“Az emojik immár alapvető részét képezik a nyelvhasználatnak. Akár arckifejezések, humor vagy szarkazmus kifejezésére használják őket, szerves módon hozzátartoznak azon képességünkhöz, hogy gyorsan és érzékletesen közöljük mondanivalónkat. Ez a dzseki, ami a Ford ‘Share the Road’ kezdeményezésének égisze alatt készült el, lehetővé teszi a kerékpárosok számára, hogy kifejezzék érzéseiket, szándékaikat, és fontos érzelmi kapcsolódást hoz létre köztük és a többi közlekedő között.” - mondta el Dr. Neil Cohn PhD, a holland Tilburg Egyetem kommunikáció-kogníció tanszékének adjunktusa

Share The Road

A Ford ‘Share The Road’ kampányának célja harmóniát teremteni a különböző közlekedők között, hangsúlyozva a vállalat meggyőződését, hogy mindenki javát szolgálja, ha egyre több ember számára válik lehetővé a biztonságos kerékpározás – különösebb rövidebb utak megtételére.

A Ford létrehozott egy díjnyertes virtuálisvalóság-szimulációt, aminek segítségével az autósok és a kerékpárosok jobban átélhetik, milyen kihívásokkal szembesül a másik fél az utakon . A ‘WheelSwap’ szimulációban az autósok és kerékpárosok megtapasztalhatják, hogy ők maguk is milyen figyelmetlenek tudnak lenni, súlyosabb esetben pedig akár hajmeresztően, sőt akár halálosan gondatlanul is viselkednek. Az első felmérések szerint a program majdnem összes részvevője úgy nyilatkozott, hogy változtat majd a közlekedési szokásain.


Kulcsszavak: fejlesztés, ford, kerékpár, közlekedésbiztonság
 
Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása Szolnok térségében idén megkezdődik az M4-es autópálya építése Szolnok térségében idén megkezdődik az M4-es autópálya építése Az új Ford Mustang készen áll arra, hogy meghódítsa a magyar vásárlókat Az új Ford Mustang készen áll arra, hogy meghódítsa a magyar vásárlókat A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát Az Iveco és a Gazprom közösen fejleszt földgázüzemű járműveket Oroszországban Az Iveco és a Gazprom közösen fejleszt földgázüzemű járműveket Oroszországban
 
Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

2020. február 11.
Igazán nagystílű környezetben jelenhet meg a ŠKODA jövőbeli formatervezőinek, technikusainak és mérnökeinek munkája az wolfsburgi Autostadt márkapavilonjában: a MOUNTIAQ és a SUNROQ formájában a cseh autógyártó két olyan járművét is bemutatja, amelyeket a Mladá Boleslav-i ŠKODA Akadémia hallgatói terveztek meg és készítettek el.
Részletek

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

Emellett az új, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű ŠKODA SUPERB iV, valamint a ŠKODA KAMIQ és a SCALA MONTE CARLO változata is három hónapig az új kiállítás része.

Andrea Frydlová, a ŠKODA Múzeum vezetője, egyben a kiállított járművek kiválasztásának felelőse: „Az Autostadt ideális helyszín, hogy az autók iránt érdeklődő széles közönséghez is közelebb hozzuk a ŠKODA márkát. Az állandó kiállításon túl a tematikus időszaki kiállítás kapcsolja össze a múltat és a jelent. Különösen örülünk annak, hogy elsőként mutathatjuk be a MOUNTIAQ és a SUNROQ tanulói autókat, amelyek éppoly egyediek, mint maga a projekt, s a ŠKODA Akadémia magas szintű képzéséről tanúskodnak.”

A ŠKODA tehetséges utánpótlása immár 2014 óta tervez és épít oktatói irányítása alatt évről-évre egy-egy új ŠKODA tanulói koncepcióautót (ŠKODA Azubi Concept Car). Ez az innovatív és jövőorientált projekt egyedülálló lehetőséget kínál a holnap szakembereinek, hogy a gyártással, a formatervezéssel és más szakterületekkel együttműködve különleges módon tegyenek tanúbizonyságot tudásukról. Eddig hat tanulói autó született, amelyek egyaránt új részletmegoldásokat is kínáltak, teljes mértékben illeszkedve a ŠKODA „Simply Clever” hagyományaiba. Jelenleg is mintegy húsz fiatal dolgozik a következő, vagyis a 2020-as év látványos járművén. A ŠKODA tanulói autók a vállalat Mladá Boleslav-i székhelyén működő ŠKODA Szakiskolában zajló képzés magas színvonalát igazolják.

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

A 2019-es ŠKODA MOUNTIAQ a ŠKODA KODIAQ műszaki alapjaira épülő, tekinteteket vonzó kétajtós pickup-koncepció. A z eddigi hatodik ŠKODA tanulói autó erőteljes csörlőt, tető-fényhidat, valamint megvilágított rakfelületet, alatta pedig rejtett tárolórekeszt is kínál. A tanulók által megalkotott Naplemente-narancs (Orange Sunset) színárnyalat a MOUNTIAQ utasterében is feltűnik.

Egy évvel korábban 23 hallgató tervezte és építette meg a ŠKODA SUNROQ kabriót. A ŠKODA KAROQ alapmodell SUNROQ kabrióvá alakítása során a fiataloknak először a tetőt kellett eltávolítaniuk, majd meg kellett erősíteniük a karosszériát. A teljes egészében új csomagtérfedél révén a SUNROQ csomagtartójának térfogata még nagyobbra adódott, mint a KAROQ esetében. Különös figyelmet fordítottak a hallgatók a fény témakörére, a SUNROQ ajtókilincseit és kerékjáratait így LED-egységek világítják meg, s mindkét lökhárító, illetve az összes ajtó fényes ŠKODA-emblémát vetít az útra.



Kulcsszavak: design, formatervezés, skoda, wolfsburg
 
Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 111 - 120