Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 111 - 120
Az ADAC tesztjén is brutálisan keveset fogyasztott a Lexus ES hibrid

Az ADAC tesztjén is brutálisan keveset fogyasztott a Lexus ES hibrid

2019. augusztus 29.
A 2019-es ADAC Ecotest valós körülmények között igazolta a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával működő Lexus ES környezetbarát luxuslimuzin egyedülálló fogyasztását.
Részletek

Az ADAC tesztjén is brutálisan keveset fogyasztott a Lexus ES hibrid

Az ADAC Ecotest Németországban 2003 óta nyújt segítséget ahhoz, hogy a vásárlók tájékozódhassanak az autók valós környezetterheléséről. Minden autót csillagokkal értékelnek a következő kritériumok szerint: törvényileg szabályozott környezetszennyező anyagok kibocsátása (szénmonoxid, szénhidrogének, nitrogénoxid és koromrészecskék), valamint széndioxid-kibocsátás. Minden hajtásláncot és üzemanyagfajtát ugyanazzal a módszerrel értékelnek. A felső középkategóriában a Lexus ES 300h luxuslimuzin vezeti a ranglistát egyetlen olyan modellként, amely a 2019-es ADAC Ecotest vizsgálatán elérhető öt csillagból négyet kapott meg.

Ha kifejezetten a CO2-kibocsátást vizsgáljuk – ami szoros összefüggésben van az üzemanyag-fogyasztással –, akkor azt láthatjuk, hogy az ES egyedülálló eredményt ért el. A fékpadon és valós körülmények között végrehajtott mérések során az üzemanyag-fogyasztás mindössze 5,5 liter volt 100 kilométeren – ráadásul ez 4,3 l/100 km-re csökkent városban, ahol a Lexus öntöltő hibrid rendszerét teljes mértékben ki lehetett használni.

Az ADAC tesztjén is brutálisan keveset fogyasztott a Lexus ES hibrid

Az új Lexus ES 300h 2019 elején mutatkozott be Európában. Öntöltő hibrid hajtáslánca egy ultrahatékony 2,5 literes benzinmotorból és egy villanymotorból áll, amelyek együttes teljesítménye 160 kW, illetve 218 DIN lóerő. A Lexus öntöltő hibridek képesek a városban autózással töltött idő akár 50-70 százalékában is nulla károsanyag-kibocsátással haladni. Mindezt függetlenül attól, hogy milyen hosszú ideig tart az út, és anélkül, hogy az akkumulátorokat újra kellene tölteni egy külső áramforrásról. Az ADAC Németország legnagyobb autóklubja. 1903-ban alapították, és jelenleg a legnagyobb ilyen jellegű szervezet Európában, több mint húszmillió taggal.


Kulcsszavak: ADAC, lexus, Lexus ES, üzemanyag-fogyasztás
 
A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában Szintet lép az új Lexus IS Szintet lép az új Lexus IS Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear
 
Elindítja Citymove mobilitási alkalmazását a ŠKODA AUTO DigiLab

Elindítja Citymove mobilitási alkalmazását a ŠKODA AUTO DigiLab

2019. augusztus 29.
Zsúfolt utcák és tömött parkolóházak – akinek ma Prága belvárosába vezet az útja, torlódásokra és hosszas várakozásra kell felkészülnie.
Részletek

Elindítja Citymove mobilitási alkalmazását a ŠKODA AUTO DigiLab

A ŠKODA AUTO DigiLab fejlesztésében készült új Citymove App hatékonyan segít dönteni, érdemesebb-e inkább otthon hagyni az autót, az alkalmazás használatával ugyanis az autóbusz, a villamos, a metró, a kerékpárkölcsönzés, a taxi és a ride-hailing egyfajta „clever” mobilitási együttessé állhat össze. A felhasználók egyszerű ujjmozdulatokkal választhatják ki, foglalhatják le és fizethetik ki a megfelelő közlekedési eszközöket, így állítva össze a lehető legelőnyösebb útvonalat.

A ŠKODA AUTO DigiLab fejlesztésében készült alkalmazás sikeres kísérleti időszakot követően már díjmentesen rendelkezésre áll a prágai közlekedéshez. Kezdetben a Prágai Közlekedési Egyesület (DPP) metróra, autóbuszra, villamosra és kompra szóló mobilitási ajánlatait, illetve a Freebike elektromoskerékpár-megosztó és a Liftago ride-hailing szolgáltatását kombinálja. A ŠKODA AUTO DigiLab olyan további szolgáltatások integrációján is dolgozik, mint például parkolóhely-ajánlás: amint a felhasználó megadja kiindulási pontját, illetve úticélját, a Citymove kiszámítja a legelőnyösebb útvonalat és javaslatot tesz a megfelelő közlekedési eszközökre.

Andre Wehner, a ŠKODA AUTO digitalizációs igazgatója üdvözölte az új intermodális alkalmazás elindítását:

„A ŠKODA AUTO következetesen bővíti új ’clever’ mobilitási szolgáltatásai kínálatát. A Citymove sokak számára teszi lehetővé első ízben, hogy minden városi útjukhoz a legalkalmasabb közlekedési opciókat választhassák. Az alkalmazás felhasználói szó szerint kézben tarthatják a sokrétű városi mobilitás lehetőségeit.”

Jarmila Plachá, a ŠKODA AUTO DigiLab vezetője hozzátette: „Citymove App termékünk számos szolgáltatást egyesít egyetlen közös alkalmazásban, megkönnyítve és még kellemesebbé téve a nagyvárosi életet, s ez csupán a kezdet: az elkövetkező hónapok során további testreszabott szolgáltatások is érkeznek.”

Elindítja Citymove mobilitási alkalmazását a ŠKODA AUTO DigiLab

Az Android és iOS operációs rendszerekre történő díjmentes letöltést követően csupán egy felhasználói fiók szükséges az összes szolgáltatás igénybevételéhez. Az elektromos kerékpárok közvetlenül a megadott hitelkártyával, a taxik pedig az autóban fizethetők, míg a helyi közlekedés SMS-jegyei a telefonszámlán számolhatók el.

Egyszerű és hatékony parkolás Prága belvárosában – ezt is ígéri az új Citymove App, amellyel az autósok máris kereshetnek parkolóhelyeket, illetve parkolási zónákat, a díjakat pedig mobiltelefonjukon keresztül hitelkártyájukkal rendezhetik.

A nagyvárosi Citymove mobilitási alkalmazás elindításával a ŠKODA AUTO még határozottabban pozícionálhatja magát integrált mobilitási szolgáltatóként, mégpedig azok számára is, akik nem rendelkeznek ŠKODA gépkocsival. A szolgáltatások egyszerűbbé és kellemesebbé teszik az ügyfelek életét, amely során meghatározó szerepet játszanak az utazások első és utolsó kilométereinek („First and Last Mile”) hálózatba kapcsolt mobilitása és „clever” megoldásai – a középpontban pedig mindvégig a felhasználók személyes életstílusa, illetve a környezet tehermentesítése áll.



Kulcsszavak: DigiLab, fejlesztés, skoda
 
Kémfotók! Odapörköl a Mercinek és a BMW-nek a Škoda Kémfotók! Odapörköl a Mercinek és a BMW-nek a Škoda A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Hyundai Motor új járműteszt-központot létesít a Nürburgringnél A Hyundai Motor új járműteszt-központot létesít a Nürburgringnél A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról
 
A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t

A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t

2019. augusztus 29.
A SEAT a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia és a sportos FR felszereltségi szint bevezetésével tovább növeli a Tarraco hatékonyságát, egyre vonzóbbá téve azt az ügyfelek számára.
Részletek

A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t

A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatának megjelenése jól példázza a SEAT stratégiáját, amelynek célja a spanyol márka modelljeinek elektromos alapokra helyezése. Ennek megfelelően 2021. elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA érkezik a két márka kínálatába.
 
A SEAT az év első hét hónapjában rekord mennyiségű, 369 500 kiszállítást teljesített, amelyből csak júliusban - 2018-hoz képest - 7,8 százalékkal több, összesen 55 200 jármű talált gazdára. A Tarraco is hozzájárul a márka világszintű jelenlétéhez, céljai elérésében pedig mind az FR felszereltségi szintnek, mind a plug-in hibrid technológiának kulcsfontosságú szerepe lesz.

„A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata tökéletesen mutatja be a márka elmozdulását a fenntartható mobilitás irányába, megőrizve ugyanakkor a SEAT modellekre oly jellemző dinamizmust és vezetési élményt. A Tarraco a nagyméretű SUV modellek szegmensében azon kevés alternatívák egyike lesz, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást kínál. Úgy hisszük, hogy nagy lehetőségek rejlenek ebben.” – nyilatkozta a SEAT elnöke, Luca de Meo.


A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t


Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül

A SEAT martorelli üzemében tervezett és fejlesztett Tarraco a németországi Wolfsburgban készül, a Volkswagen Csoport központjában. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszer bevezetésével tovább javul a SEAT Tarraco hatékonysága, fenntartható és gazdaságos alternatívát kínálva a márka ügyfeleinek.

Az 1.4 literes, 110 kW teljesítményű TSI benzinmotorból, a 85 kW teljesítményű villanymotorból és a 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor csomagból álló a rugalmas alkalmazkodás lehetőségét kínálja a vezető számára. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco több, mint 50 kilométert képes tisztán elektromos üzemmódban teljesíteni, amellyel a kipufogócsőből származó kibocsátás nullára csökken. Igény esetén pedig a benzinmotor és a villanymotor kettősével rendelkezésre áll a megnövelt, 245 lóerős teljesítmény.

A technológia segítségével az SUV modell – és a SEAT – tovább javíthatja hatékonyságát anélkül, hogy a dinamika vagy a kényelem szempontjából bármilyen kompromisszumot kelljen kötnie.

A rendszer összteljesítménye 245 lóerő (180 kW)/ 4000 Nm, amelynek révén a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco modell álló helyzetből 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig eléri a 217 km/órát. De ami még lényegesebb, a hivatalos WLTP tesztciklus során mért széndioxid-kibocsátása 50 g/km érték alatt marad.

Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül

FR felszereltségi szint: szembetűnő és sportos

Az FR felszereltség megjelenésével még vonzóbbá válik a nagyméretű SUV modell, továbbá új, sportos elemekkel bővül a Tarraco karaktere.

A modell külső megjelenése még hangsúlyosabbá vált a szélesebb kerékjárati íveknek és a sportos hátsó spoilernek köszönhetően, de ezt erősítik az FR-specifikus, 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és az opcionálisan akár 20 col méretű kerekek is. Mindezek mellett az autó orr részén az FR hűtőrácson kapott helyet a SEAT emblémája, az autó hátsó részén pedig a teljes szélességben húzódó világítás teszi teljessé az FR megjelenést, míg a karosszéria színére fényezett külső elemek a modell dinamizmusát hangsúlyozzák. A sportosságot hirdető Tarraco FR neve ezúttal kézírásos formában került rá a modellre.

A „Fura szürke” névre hallgató új szín tovább erősíti a külső megjelenés sportos elemeit és újabb opciót kínál az ügyfelek számára, hogy egyéni igényeikre szabják autójukat. A Tarraco által kínált biztonság és hétköznapi használhatóság is tovább javult.


Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül

Az új opciók közé bekerült a vontatmány asszisztens (trailer assist), amellyel lényegesen könnyebbé válik a vontatás és csökken a vontatmánnyal való parkolás kapcsán felmerülő nehézségek száma.  Emellett rendelkezésre áll az állóhelyzeti fűtés (Parking Heater), amely extrém hideg időben is lehetővé teszi a motor és a jármű gyorsabb bemelegédését. Az újdonságok révén a Tarraco a hétköznapokban is jól használható, praktikus társa lesz tulajdonosának.

A beltér kialakításánál a minőség és a kényelem érzetének további növelése érdekében helyet kapott a SEAT infotainment rendszerének legújabb, 9,2 colos átmérőjű kijelzővel szerelt generációja. Ez további emeli az SUV modell digitalizációs színvonalát a vezetőhöz érkező visszajelzések és az utasok eszközeinek hálózatba kapcsolhatóságának optimalizálása révén.

Az elől helyet foglalók most akár (vezetőoldalon) memória funkcióval ellátott, elektromosan állítható, sportos kagylóülésekben is helyet foglalhatnak. A kagylóülések bevonata jól egyesíti a neoprén megjelenésű anyag sportosságát és a kényelmet szolgáló részeket fedő bőrbevonatot. Ezen kívül a belső térben alumínium pedálborítások és egy új, FR emblémával díszített sportkormány erősíti a sportosság érzését.

Az FR felszereltség és a korszerű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánc megjelenésével a SEAT Tarraco egyike lesz a nagyméretű SUV kategória legsportosabb és leghatékonyabb modelljeinek. A legkorszerűbb összekapcsolhatósági megoldásokat, kényelmi és vezetéstámogató rendszereket illetve modern formatervet és belső kialakítást kínáló modell FR illetve PHEV változatának gyártása 2020-ban indul majd.

A SEAT Tarraco FR PHEV világpremierjét az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartja.

Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül












 
Kulcsszavak: autószalon, Frankfurt, IAA, plug-in hibrid, seat, Tarraco
 
Három éve folyamatosan javulnak a SEAT eredményei Három éve folyamatosan javulnak a SEAT eredményei Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe
 
120 percen belül újra úton lehet a kamion

120 percen belül újra úton lehet a kamion

2019. augusztus 28.
Több mint 2000 abroncs szervizpont segíti Európában Goodyear Total Mobilitiy Fleet programjában a flottakezelőket .
Részletek

120 percen belül újra úton lehet a kamion


A TruckForce Európa egyik legnagyobb független, abroncsokat szervizelő hálózata, egyben a Goodyear Total Mobility programjának fontos részeként elérhető szolgáltatás. A személyre szabott, teljes körű flotta ajánlatban kiváló abroncsokat, megoldásokat és szolgáltatásokat kaphatnak a partnerek.

A TruckForce egész Európára kiterjedő hálózata a haszongépjármű-abroncsok teljes életciklusát lefedő szolgáltatásokat nyújtja, magába foglalva a megelőző karbantartást, a cserét, az újravágást, az újrafutózást és az országúti segélyszolgálatot is. A 32 országban összesen több mint 2000 szervizből álló hálózat emellett vállalja, hogy a nap 24 órájában, a hét minden napján segítséget nyújt az országutakon bajba jutott tehergépkocsik vezetőinek, mindezt úgy, hogy két órán belül folytathassák útjukat.

A Goodyear elkötelezett a vásárlói elégedettség és a vezetői élmény folyamatos fejlesztésében, ezért a közelmúltban külső ellenőrök bevonásával sikeresen auditáltatta TruckForce hálózatát. Ennek során az auditorok, több mint 70 szempont szerint ellenőrizték a szolgáltatást. A hálózat működését az összes lehetséges szempontból megvizsgálták a termékek rendelkezésre állásától a szolgáltatások hatékonyságán és minőségén át a munkabiztonsági képzések, illetve a munkahelyi biztonság területéig. Az audit elsődleges célja az volt, hogy részletes képet adjon minden olyan tényezőről, amely hozzájárulhat a flottakezelő vállalatok munkájának támogatásához.

120 percen belül újra úton lehet a kamion

Az auditot immár másodszor végezték el kimagasló eredményeket elérve: a szervízhálózat ugyanis a szigorú Goodyear követelmények, több mint 80%-át teljesíti. Az audit eredményei alapján a Goodyear még erősebben épít majd a hálózati szolgáltatásból elérhető előnyökre és fokozza azokat:

•    a Goodyear saját rendszerében képzett, a legmodernebb technológiákat alkalmazó szakembergárda
•    ServiceLine24h nonstop országúti segélyszolgálat vészhelyzetekre
•    a Goodyear internetalapú FleetOnlineSolutions flottakezelő rendszer
•    részletes műszaki és ügyviteli jelentések biztosítása

A személyre szabott, komplex szolgáltatási csomagok révén a TruckForce a legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtja a flottatulajdonosoknak, a járművek rendelkezésre állási idejének növelésén és professzionális abroncskezelési és karbantartási megoldásokon keresztül garantálva azok gazdaságos működését.


Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, kamion, szerviz
 
A Volkswagen a Goodyear SealTech-et választotta a vadonatúj Arteonhoz A Volkswagen a Goodyear SealTech-et választotta a vadonatúj Arteonhoz 2020-ra a Scania gyártási kapacitása évi 120.000 darab tehergépkocsi lesz 2020-ra a Scania gyártási kapacitása évi 120.000 darab tehergépkocsi lesz Scania Blue Stream – limitált kiadású tehergépkocsi a Scaniától Scania Blue Stream – limitált kiadású tehergépkocsi a Scaniától A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata
 
Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler

Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler

2019. augusztus 28.
Eredményesen zárult a 21 KISS motorvonat beszerzéséről szóló írásbeli konzultációs folyamat, a szerződés aláírása és a forrás biztosítása után kezdheti meg a gyártást a nyertes vállalkozó, a Stadler Bussnang AG - tájékoztatta a MÁV-Start kedden az MTI-t.
Részletek

Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler

A közleményben felidézték, hogy a 40 KISS motorvonatra megkötött keretmegállapodás alapján 2017 augusztusában 11, 2018 decemberében 8 emeletes motorvonat szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START Zrt.

A 21 új motorvonat gyártása 100,75 milliárd forintból valósulhat meg uniós és hazai költségvetési támogatással. A szerződés aláírása szeptember első felében várható, majd a forrás biztosítása után indulhat a gyártás. A tervek szerint 2021 tavaszától havi egy új, 600 férőhelyes emeletes KISS állhat forgalomba az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalakon.

A közlemény szerint az első 19 vonat gyártása a tervezett ütemben halad, 2020 februárjától 11, 2020 végétől pedig további 8 KISS szállítja majd az utasokat a legforgalmasabb Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonalakon.

A kétszintes motorvonatok 600 férőhelyesek, korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler
Kulcsszavak: közlekedés, máv, Stadler, vonat
 
6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk Hétezer kilométer új vasúti pályát épít az idén Kína Hétezer kilométer új vasúti pályát épít az idén Kína Útdíj - Megfontolásra ajánlja a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés az M1-es egy szakaszának díjmentesítését Útdíj - Megfontolásra ajánlja a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés az M1-es egy szakaszának díjmentesítését Az elmúlt évek hatékonysági fejlesztéseit díjazta a Siemens Az elmúlt évek hatékonysági fejlesztéseit díjazta a Siemens Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei
 
A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában

A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában

2019. augusztus 28.
A Tianmen hegység sok szállal kötődik a kínai mitológiához. Az ország déli részén található, 1 519 méter magas hegyről úgy hitték, hogy a mennyországba vezet.
Részletek

A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában

Éppen ezért a Volkswagen projektje – amely során a tisztán elektromos ID.R modell rekordidő alatt teljesíti a csúcshoz vezető, nem kevesebb, mint 99 kanyarból álló, közel tizenegy kilométeres utat – szimbolikus jelentőséggel bír. A nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő ID.R látványos útja kíséri ugyanis a Volkswagen márka átfogó elektromobilitási offenzíváját Kínában.

„Kína úttörő szerepet tölt majd be a fenntartható mobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.” – nyilatkozta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának tagja és a Volkswagen Kína vezérigazgatója. „2020-ra a Volkswagen márka portfóliójában már 10 új energiával működő jármű kap helyet, amelyet a tisztán elektromos, innovatív MEB platformra épülő ID. modellcsalád bevezetése követ majd. 2023-ig 10 különböző karosszériaváltozatú, hálózatba kapcsolt ID. modell jelenik meg Kína utcáin.”

A Volkswagen, mint piacvezető Kínában

A Volkswagen 1983. óta gyárt autókat Kínában. A Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) és a First Automotive Works (FAW) társaságokkal közös leányvállalata révén a Volkswagen piacvezető szereplővé nőtte ki magát. A leányvállalatokkal együtt a Volkswagen Csoport Kína jelenleg 33 termelési helyszínt üzemeltet, ahol összesen több, mint 100 000 embert foglalkoztat. Az ország pedig a Volkswagen legnagyobb önálló piaca. 2018-ban a konszern 4,21 millió kiszállítást teljesített Kínában, ezek közül 3,11 millió jármű a Volkswagen márka modelljei közül került ki. A Volkswagen által 2018-ban világszerte kiszállított 6,24 millió autót figyelembe véve ez azt jelenti, hogy minden második Volkswagen Kínában talált gazdára.

A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában

A Center of Automotive Management (CAM) intézet piaci adatai alapján 2018-ban közel egymillió elektromos autót értékesítettek Kínában. 2020-ban várhatóan több, mint öt millió elektromos jármű gurul majd az ország útjain. Ezért a Shanghajhoz közeli Antingban található SAIC Volkswagen üzem  olyan járművek gyártására rendezkedik be, amelynek alapját a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer-platformja (MEB) adja majd. Ugyanígy a Fosanban található FAW Volkswagen gyáregység is MEB platformra épülő elektromos autókat készít majd. Mindkét üzemben 2020-ban indul majd a gyártás.

A „Kínai kihívás” – új küldetés a Tianmen hegység meghódítására

Szűk, meredek és kanyargós – a Volkswagen elektromos offenzívája Kínában egy igazán látványos eseménnyel veszi kezdetét. Az ID.R rekordkísérlete a Tianmen hegység útján egyedülálló kihívást jelent és egyben egy izgalmas utazást az ismeretlenbe, hiszen mindeddig nem született hasonló rekordkísérlet a Mennyei Kapuhoz való feljutásra, kiváltképp nem szén-dioxid kibocsátás nélkül. A Volkswagen Motorsport történetében most először a kínai eseményhez kapcsolódó logisztikai előkészületek is alacsony károsanyag-kibocsátással járó elektromos eszközökkel és folyamatokkal történtek. Az ID. R modell vonattal érkezik a rekordkísérlet helyszínére, a Volkswagen versenyautóját a Selyemút mentén a Tianmen hegységhez szállító szerelvény három hét alatt közel 11 000 kilométert tesz meg útja során.


A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában

Történelemkönyvekbe kívánkozó elektromos rekord

Az ID.R rekordkísérlete a Tianmen hegységben igen látványos módon irányítja a figyelmet a Volkwagen elektromos offenzívájára, és teszi mindezt szén-dioxid kibocsátása nélkül. Az 500 kW (680 LE) teljesítményű elektromos versenyautó mindenféle károsanyag kibocsátása nélkül állította fel minden idők legjobb eredményét a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen (Egyesült Államok) és a Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság) eseményén. A legendás németországi Nürburgring-Nordschleifén pedig a legjobb, elektromos autóval teljesített köridő mellett a leginkább energiahatékony kör is az ID.R versenyautó nevéhez fűződik.

Kulcsszavak: elektromos autó, ID.R, kína, volkswagen
 
A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem 400 Volkswagen haszonjármű került piacra október végéig 400 Volkswagen haszonjármű került piacra október végéig A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást
 
Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten

Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten

2019. augusztus 28.
A DriveNow prémium autómegosztó járművei már több mint három hónapja tartoznak hozzá a fővárosi utcaképhez.
Részletek

Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten

A budapesti szolgáltatásindítás nemcsak a magyar piacon ért el kiemelkedő eredményeket, de a vállalat történetének egyik legsikeresebb bevezetése is lett. Első közép-kelet-európai városként, a várakozásokhoz képest dupla annyi felhasználó, kétszer többet vezette az autókat az első negyedévben. A közel 18 ezer felhasználó folyamatosan új szolgáltatásokkal találkozhat, a piaci verseny valamint az innovatív szemlélet pedig további fejlesztéseket ígér a fővárosi car-sharing piacon.

A DriveNow prémium autómegosztó több mint három hónapja érhető el Magyarországon, ezzel Budapest 12 európai nagyvároshoz csatlakozott. A fővárosi car-sharing piac legfrissebb szereplőjeként 240 prémium autóval növelte a fővárosi flottát, így az összes szolgáltatót figyelembe véve mát több mint 1000 autó áll a felhasználók rendelkezésére. A budapestiek nyitottságát, innovációra való igényét jól mutatja, hogy a DriveNow bevezetése óta két újabb shared mobility szolgáltató jelent meg Budapesten. A felhasználók visszajelzései alapján, valamint a piaci tendenciákat figyelembe véve rendkívül dinamikusan fejlődő szolgáltatást, növekvő területi lefedettséget és bővülő flottaméretet jeleznek előre.

„Bő két és fél éve döntöttük el, hogy elindítjuk a szolgáltatást Budapesten. Abban az időben éppen csak megjelent az első car-sharing szolgáltató, nagyon friss volt a piac” – mondta Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője. „A bevezetés a korábbi várakozásainkat is felülmúlta, dupla annyi felhasználó, kétszer többet vezette az autóinkat, mint amire számítottunk. Budapest ezzel a DriveNow nemzetközi történetének egyik legsikeresebb bevezetését érte el”– tette hozzá az ügyvezető.

Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten

Az első három hónap működésének tapasztalataiból is látszik, hogy a DriveNow jó stratégiát választott, amikor széles modellpalettával állította össze flottáját. A DriveNow igyekszik minél több valós élethelyzetre megoldást nyújtani, ezért BMW és MINI modellek között ugyanúgy megtalálhatóak nagyméretű SUV modellek, vagy például az elektromos BMW i3. Az átlagos bérlési idő több mint fél óra, de a percdíj alapú elszámolás mellett az óradíjas és napidíjas csomagok is népszerűek.

A DriveNow regisztrált felhasználóinak háromnegyede más car-sharing szolgáltatót is használ, azonban több mint 20 százalékot az új szolgáltatások és modellek hoztak be a piacra, ezzel is csökkentve a városban parkoló, saját tulajdonú autók számát és a város terhelését. A legnépszerűbb bérlési helyszínek a nagy forgalmú közlekedési csomópontok voltak, ahol az autók a leghatékonyabban tudnak bekapcsolódni a tömegközlekedésbe. Közülük is kiemelkedik az Erzsébet-híd pesti hídfő, amely jól mutatja, hogy az autókat nem a tömegközlekedés helyett, hanem amellett használják a regisztrálók, a reggeli órákban munkába járásra, napközben – kihasználva az ingyenes parkolást- városi ügyintézésre, de a reptéri transzfer is rendkívül népszerű. Mindemellett a szabadidős használat aránya is kiemelkedő, amelyet a sokszínű és széles modellpaletta szintén elősegít. Ebben a felhasználási szerepkörben a legnagyobb az esély arra, hogy a felhasználók saját autójukat váltsák le DriveNow autókkal.


Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten

A DriveNow itthon is bevezette „Drive’n Save” szolgáltatását, reagálva arra a törekvésre/alkalmazkodva ahhoz a törekvéshez, amely az autóhasználatot a közösség együttműködésével teszi olcsóbbá és fenntarthatóbbá. Az újdonság, hogy azok az autók, amelyek kevésbé forgalmas helyen parkolnak, vagy már régóta nem bérelte ki egy felhasználó sem, alacsonyabb, akár az aktuális díjszabásnál kedvezőbb percdíjon bérelhetőek. Egy ilyen újítás mindenkinek kedvez: előnyös a felhasználóknak, mert olcsóbban jutnak autóhoz, kedvez a vállalatnak, mert kevesebb erőforrást kell az autók mozgatására fordítani és hasznos a városnak, hiszen, így mindig az aktuális igényeknek leginkább megfelelő helyeken lesznek az autók. A városi közlekedés jövőjét az elektromos autózás határozhatja meg, ezért a DriveNow a jövőben, flottájának bővítésekor ezt figyelembe veszi és segít az elektromos autózás további térnyerésében. 

„Olyan közösséget szeretnénk építeni, ahol az ügyfelek igyekeznek minél többet egymásnak is segíteni abban, hogy minél kényelmesebben és hatékonyabban lehessen a szolgáltatást használni. Azt szeretnénk, hogy létrejöjjön és megerősödjön egy egymás és a szolgáltatás iránt elkötelezett csoport, a DriveNow család” – mondta Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője.

Kulcsszavak: autómegosztó, bmw, budapest, DriveNow
 
Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint Elkészült a tizenkilencedik BMW Art Car Elkészült a tizenkilencedik BMW Art Car
 
Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!

Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!

2019. augusztus 27.
Májusban már egyszer felmerült, most újra előkerült a FiatChrysler és a Renault egyesüléséről szóló hír, olasz lapértesülések alapján ugyanis a tárgyalások nem szakadtak meg a két cég kötött, és nem került le az asztalról az egyesülés.
Részletek


Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!

Most egy újabb együttműködés formálódik, ráadásul itt nem csak néhány termék vagy szolgáltatás közös fejlesztéséről van szó, hanem két autógyártó egyesüléséről. Újra felmerült ugyanis, hogy egyesülne a Renault és a FiatChrysler.

A téma nem új, hiszen idén májusban már körbement a világsajtón, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat a két autógyártó, akkor még arról szóltak a hírek, hogy a létrehozandó szövetségben a FiatChrysler és a Renault mellett a Nissan és a Mitsubishi is. A cégek egyesülését (vagy a cégek közötti tárgyalások befejezését) azonban azóta sem jelentették be, de olasz lapértesülések alapján a Renault és a FiatChrysler közötti tárgyalások azóta is folyamatosan zajlanak.

Ma nagyot emelkedett a Renault és a FiatChrysler árfolyama, elsősorban azért, mert olasz lapok újra a két cég egyesüléséről cikkeznek: az Il Sole 24 Ore részletes cikkben ír arról, hogy továbbra sem került le a napirendről a Renault és az FCA egyesülése, a tárgyalások nem szakadtak meg a két cég között. A lap nem hivatkozik különböző forrásokra, többek között azzal érvelnek, hogy a két vállalat piaci értéke még mindig nagyjából azon a szinten áll, ahol májusban, amikor körbementek a hírek a két cég esetleges egyesüléséről, ez pedig azt jelenti, hogy a piaci szereplők is a tranzakcióra számítanak.

Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet!

Az olasz lap szerint az ügy kifejezetten komplex, hiszen a francia állam még mindig 15 százalékos tulajdonosa a Renault-nak, amely egy szövetség tagja, aminek része a Nissan is, ráadásul a Renault és a Nissan kereszttulajdonolja egymást, így egy olyan megoldást kellene találni, amely a sok szereplő közül mindegyik érdekeinek megfelel.

Az egyesüléssel egy hatalmas kolosszus jönne létre, amely gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen lenne modelljeivel, a kis Renault Twingótól a luxusszegmensben a Maseratiig, vagy a hatalmas pickupokat és SUV-kat is kínáló Jeep és RAM márkákig. A két cég egyesülésének egyébként geográfiai szempontból lenne értelme, hiszen az FCA profitjának nagy része Észak-Amerikából, a Renault-é pedig Európából származik, így jól kiegészíthetnék egymást.

Tavaly egyébként a Renault-Nissan.Mitsubishi szövetség a világ 3. legnagyobb autógyártója volt, 10,36 millió eladott járművel, csak kicsit lemaradva a Toyotától (10,52 millió jármű) és a Volkswagentől (10,83 millió jármű). A FiatChrysler tavaly 4,8 millió autót adott el, ha a Renault és az FCA egyesülésével a Nissan és a Mitsubishi továbbra is a nagy szövetség tagja maradna, akkor messze a legnagyobb globális autógyártó jönne létre.

John Elkann, a FiatChrysler elnöke egyébként a múlt héten megerősítette, hogy a FiatChrysler továbbra is nyitott iparági együttműködésekre, akár egyesülne is más autógyártókkal, de alapvetően arra készül, hogy továbbra is egyedül áll helyt a versenyben - í­rja a portfolio.hu

Kulcsszavak: autógyár, FiatChrysler, járműipar, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője Chevrolet Volt villanyautót kapott a Manchester United vezetője
 
A BMW legexkluzívabb modelljei, amelyek újraértelmezték a kézzelfogható luxus fogalmát

A BMW legexkluzívabb modelljei, amelyek újraértelmezték a kézzelfogható luxus fogalmát

2019. augusztus 27.
A BMW fennállásának centenáriumán bejelentett „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia a hosszú távon fenntartható növekedés központi pilléreként tekint a vezetés élményével átitatott portfólió célzott bővítésére.
Részletek

A BMW legexkluzívabb modelljei, amelyek újraértelmezték a kézzelfogható luxus fogalmát

Magával ragadó modellpalettája átfogó továbbfejlesztésével, rendhagyó bővítésével és egy vadonatúj, független termékkategória megteremtésével a BMW az elmúlt két esztendőben újrapozícionálta magát a luxusszegmensben. A bajor prémiumgyártó lélegzetelállító négykerekűi, amelyek a márka által fémjelzett vezetési élményt felülmúlhatatlan mértékű exkluzivitással párosítják, mára változatosabbá és innovatívabbá értek, mint valaha. A BMW csúcskategóriás modelljeinek portfóliója eközben minden korábbinál szélesebb célcsoportot kényeztet: az ikonikus limuzinok, a hagyományos és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt luxus sportautók, valamint a Sports Activity Vehicle terepjárók egytől egyig a vezetés intenzív élményének összehasonlíthatatlanul egyedi formáját váltják valóra. A modellek kimagasló státuszát a 7-es és 8-as típusjelzések szimbolizálják. A termékpaletta célzott bővítésére a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája központi tényezőként tekint, amellyel bebiztosítja hosszú távon fenntartható, iparágon belüli növekedését.

A luxusszegmensben véghezvitt portfólió-bővítési intézkedések bejelentése után két évvel a BMW a felülmúlhatatlan exkluzivitás és a letaglózó vezetési élmény egyedülálló harmóniájával felruházott modellek végtelenül széles választékával még a luxusszegmens leginkább kifinomult célcsoportjait is képes kiszolgálni. A fejedelmi paletta korszerűsítése és bővítése az új BMW 8-as Coupé leleplezésével vette kezdetét.


A BMW legexkluzívabb modelljei, amelyek újraértelmezték a kézzelfogható luxus fogalmát

A kétajtós sportautót a hosszú távú megmérettetésekre felkészített BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök, amely, mint ilyen, a sportos elegancia és a csúcstechnológiás luxus mögött kivételes menetdinamikáról tesz tanúbizonyságot. A BMW 8-as Cabrio érkezésével a bajor prémiummárka ügyfelei mindezt nyitott tetővel is átélhetik, 2019 szeptemberében pedig a modellsorozat harmadik tagja is világpremierjét ünnepli: a BMW 8-as Gran Coupé négy teljes értékű ülésen kínálja fel az ügyfeleknek a vezetés magával ragadó élményét.

Debütálásakor az új BMW 7-es sorozat ismét kategóriaetalon mérceként gurult fel a luxuslimuzinok szegmensének trónjára. Magabiztos formanyelvével, átfogó fejlesztéseken átesett hajtáslánc-technológiáival, valamint a járművezérlés és a digitalizáció terén egyaránt úttörőnek számító innovációival az újdonság világszerte osztatlan sikerként érkezett meg az utakra. A luxuslimuzin iránymutató karakterét három különböző, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felvértezett modellváltozat nyomatékosítja: a hálózatról tölthető hajtáslánc működéséhez szükséges energia tárolását a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt lítium-ion akkumulátor végzi, az elektromos motor pedig egy soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt.

A technológia nem csupán a sportos vezethetőség terén, de a hajtáslánc-hatékonyság és a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság tekintetében is jelentős mértékű fejlődést garantál.

A BMW legexkluzívabb modelljei, amelyek újraértelmezték a kézzelfogható luxus fogalmát

A bajor prémiummárka valaha gyártott legnagyobb Sports Activity Vehicle modelljét eközben már bejelentésétől kezdve óriási ügyfél-érdeklődés övezte: erőteljes kiállásával, lenyűgöző exkluzivitásával, páratlan tágasságával, vérpezsdítő sportosságával és kimagasló terepjáró képességével az első BMW X7 a négy keréken átélhető luxus vadonatúj értelmezését testesíti meg.

A sportautók jövőképét ugyancsak két luxuskategóriájú BMW modell hozta el a jelenbe. Avantgárd stílusával, valamint egyszerre erőteljes és hatékony plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájával a BMW i8 Coupé a hosszú távon fenntartható sportosság négykerekű szimbólumává vált. A teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás jellegzetes harmóniáján túl a BMW i8 Roadster  ezt követően a vezetés nyitott tetővel átélhető, páratlanul különleges élményét váltotta valóra, amelynek köszönhetően a modell mindössze néhány héttel piaci bevezetése után átvette a BMW i8 Coupé helyét a világ legszélesebb körben értékesített plug-in hibrid sportautójának járó trónon.

A bajor prémiumgyártó átfogó modellfejlesztési és portfólió-bővítési hullámának 2019 szeptemberében a BMW M GmbH vadonatúj nagyteljesítményű sportautó-kvartettje ad újabb lendületet. A BMW M8 Coupé, a BMW M8 Competition Coupé, a BMW M8 Cabrio és a BMW M8 Competition Cabrio az utakon és az épített versenypályákon is maximális teljesítménnyel fűszerezi meg a vezetés luxus színvonalú élményét. 2019 novemberében pedig, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon a BMW M8 Gran Coupé is világpremierjét ünnepli.

Kulcsszavak: autószalon, BMW Group, los angeles, THE NEXT 100 YEARS
 
Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein Lancia Voyager - Osztozzon érzelmein Vadonatúj Kia Sorento, megújult Rio és Venga a Párizsi Autószalonon Vadonatúj Kia Sorento, megújult Rio és Venga a Párizsi Autószalonon Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Történelmi innovációk új megközelítésből: a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításon Történelmi innovációk új megközelítésből: a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításon Citroen CACTUS M világpremier a Frankfurti Autószalonon Citroen CACTUS M világpremier a Frankfurti Autószalonon
 
Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

2019. augusztus 27.
25 éve RS-modellek, 25 éve nagyteljesítményű kombik az Auditól: az új Audi RS 6 Avant formájában az Audi Sport új fejezetet nyit a high-performance Avant-modellek történetében.
Részletek

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Még nagyobb teljesítmény és a mild-hibrid rendszernek köszönhetően fokozott gazdaságosság avatja az RS 6 Avant modellt minden célra tökéletes kísérővé. Az új RS 6 Avant 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

„Az Audi RS 6 Avant 25 éves RS-történetünk abszolút ikonjai közé tartozik, világszerte nagy rajongótáborral” – emelte ki Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Első ízben kínáljuk Észak-Amerikában is RS 6 Avant modellünket, nagy lehetőségek jellemezte, új piacot nyitva és további növekedést produkálva.”

Széles és erőteljes – a külső megjelenés

A karosszéria e piaci szegmensben semmi mással össze nem vethető stílusa már az Audi RS 6 Avant álló helyzetében is intenzív birtoklási vágyat ébreszt szemlélőjében. Az RS-változatot erősen eltérő dizájn különbözteti meg az A6 Avant alapmodelltől, az első ajtók, a tető és a csomagtérajtó kivételével külsejét kizárólag RS-specifikus elemek alkotják. A mindkét oldalon mintegy 40-40 milliméterrel kiszélesített karosszéria hangsúlyosan domborodó kerékjárataival a high-performance Avant sportos szellemiségét és egyedülálló karakterét emeli ki. A feltűnő arányok hatását 22 col peremátmérőjű kerekek erősítik tovább.

Az RS 6 Avant eleje erősen eltérő, s egyedülálló az A6 sorozaton belül. Közepén a jellegzetes powerdome-kiemelkedéssel kiformált, új motorházfedele mellett az RS 6 Avant az A7-sorozat fényszóróit is átvette. Ezek nem csupán keskenyebbek és sportosabb stílusúak, hanem – az RS 6 Avant az A6-családon belüli további egyedi ismertetőjegyeként – a sötétített betétekkel szerelt RS-Matrix-LED lézerfényszórók opcióját is kínálják. Utóbbiak a LED-technikájú hátsó lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig RS-specifikus fényanimációval szolgálnak.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

A Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, méhsejt-mintázatú rácsozata fényes fekete bevonatot kap, s jóval szélesebb és alacsonyabb formájával együtt tovább erősíti az RS 6 Avant atletikus összhatását. A Singleframe keret ezúttal hiányzik, akárcsak a lökhárítón  a „quattro” felirat. Az alapkivitel LED-technikájú fényszórói alatt csaknem azok alsó peremig húzódó szélső légbeömlő nyílásokat alakítottak ki a formatervezők a markáns rajzolatú, új RS-lökhárítóban, egyértelműen az Audi R8 szupersportautó (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297 – 293) elejére utalva.

Oldalnézetében az RS-újdonságot karakteres Avant-körvonalak határolják: megnyújtott orrkialakítás, hosszú, egyenes tetővonal és a jellegzetes quattro-domborulatokra (quattro-blister) támaszkodó, erősen megdöntött D-oszlopok. A fekete betétekkel kiegészített, RS-specifikus küszöbborítások az oldalnézet vizuálisan előretörő stílusát erősítik. A far dinamikus lezárásáról tetőlégterelő, illetve diffúzorral és fényes fekete dizájnelemekkel kidolgozott, RS-specifikus lökhárító gondoskodik. Az RS-modellekre jellemző módon az RS-kipufogórendszer kétoldalt ovális, krómszínű végcsövekben zárul, s igény szerint fekete végcsövekkel szerelt RS sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll.

Egyedi erőmű – a hajtásrendszer

Az új Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI aggregátja 441 kW (600 LE) teljesítményt, illetve 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, utóbbi a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig e magas szinten marad. A high-performance kombi álló helyzetből mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 12 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomaggal az RS-kombi csúcssebessége már 280, míg a Dinamika csomag plusz keretében akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatának köszönhetően a V8-as biturbo-erőforrás kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. A mild-hibrid rendszer (MHEV) központi eleme a szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a különálló lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS 6 Avant energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gurulhat(„vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor azonnal újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását, ezzel a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként.

A cylinder on demand (COD) rendszere további gazdaságosságnövelő műszaki megoldás, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengereket. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként,   teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek.

Minden gazdaságossága mellett sportosan telt, jellegzetes V8-as hangzás is jellemzi a 4.0 TFSI erőforrást, s a vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül befolyásolhatja a motor érces zengését. A fekete végcsövekben záruló, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer különösen sportos akusztikai élményről gondoskodik. Az egyéni igények szerint alakítható RS1 és RS2 üzemmódban az ügyfelek igény szerint dönthetnek sportos vagy inkább kiegyensúlyozott hanghatások mellett.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a még rövidebb kapcsolási időkkel működő és új rajtautomatika (Launch Control) funkcióval is ellátott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.

A kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás a kanyar belső ívén gördülő kerekek még a kipörgést megelőző, enyhe befékezésével tovább fokozza az új RS6 Avant agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait. A quattro sport-differenciálmű az extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, így javítva a vonóerőátadási képességeket, a menetstabilitást és a jármű menetdinamikai tulajdonságait.

Még agilisabb – a futómű

Az új RS 6 Avant elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztésekkel egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668, hátul 1651 milliméter.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített RS adaptív légrugózás (RS adaptive air suspension) RS-specifikus hangolás mentén dolgozik és az ötven százalékkal nagyobb rugómerevségű, új légrugó-modulnak köszönhetően a Dinamika csomag plusz részeként első ízben teszi lehetővé a 305 kilométer/órás végsebességet. A légrugózás többféle üzemmód szerint állítható be és automatikus szintszabályzást is kínál. Az új RS 6 Avant karosszériája 20 milliméterrel áll mélyebben a szériafutóművel szerelt Audi A6 Avant modellekénél, s 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, a lift-üzemmód pedig kis sebességnél 20 milliméterrel emeli meg a karosszériát. Az RS-sportlégrugózással készült futómű különösen széles szabályozási tartománya szabad választást kínál a vezető számára a hosszú utazások kényelme és a lehető legdinamikusabb menetteljesítmények között.

Igényes alternatívaként a dinamikus csillapításszabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű is szerepel a kínálatban, amely acélrugókkal és egymással átlós irányban olajvezetékkel és központi szeleppel összekötött, három fokozatban állítható lengéscsillapítókkal működik. A gyors kanyarvételek során a szelepek a kanyar külső ívén gördülő, berugózott első kerék lengéscsillapítójának olajáramát szabályozzák, az így megnövelt támasztóerővel mérsékelve a karosszéria oldalirányú billenéseit, illetve hosszirányú bólintó mozgásait. Az Audi RS6 Avant így még stabilabban tapad az útfelületre, s kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságok jellemzik. A lengéscsillapítók integrált kapcsolószeleppel ellátott, új generációja jól érzékelhetően tág szabályzási tartományt biztosít az Audi drive select egyes üzemmódjai között.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az új Audi RS 6 Avant alapfelszereltségében a sportosan közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás szerepel, amely a bekormányzási szög növekedésével a precíz kormányzási visszajelzések szolgálatában egyre erősebb visszatérítő erőt generál. Új fejlesztésű szervo- rásegítése közvetlen kapcsolatot biztosít a vezető és az útfelület között. Az extrafelszerelésként rendelhető Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként az új RS 6 Avant a dinamikus összkerékkormányzással is felszerelhető, amely az első kerekek fokozatmentes hullámhajtóművel működő dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár egy méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője,  így városi forgalomban, illetve a szűk fordulókban az RS 6 Avant még agilisabbá válik. Közepes és nagy tempónál a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket, ami elsősorban a gyors irányváltások során növeli a menetstabilitást.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igény szerint választhatja meg az RS 6 alapvető karakterét, amihez hat menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. Az RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az új RS 6 Avant alapkivitelben 21 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 275/35 méretű gumiabroncsokkal készül. Extrafelszerelésként 22 colos, 5 V-küllős „Trapéz” dizájn, RS-specifikus könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, igény szerint ezüstszínű, matt titánhatású polírozott, illetve fényes antracit polírozott felülettel és 285/30 méretű gumiabroncsokkal. Az RS acéltárcsás fékek elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű és perforált féktárcsákkal és alapkivitelben feketére,  opcionálian pedig vörösre fényezett féknyergekkel készülnek. Az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék fényezésűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek. Az új fejlesztésű RS kerámia-fékberendezés tömege összesen mintegy 34 kilogrammal marad el az acéltárcsás konstrukcióétól, jelentősen csökkentve a rugózatlan tömeg nagyságát. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) sport-üzemmódot is kínál, illetve teljes egészében ki is kapcsolható.

Sportos és variálható – az utastér

Az iránymutató utastérdizájn a vezetőre összpontosító kialakításával és antracitárnyalatú Race alumínium dekorbetétjeivel hangsúlyozza az új Audi RS 6 Avant sportos karakterét. Hangsúlyosan vízszintes vonalaival és lépcsőzetes, háromdimenziós felépítésével a műszerfal könnyed és karcsú hatást kelt. A teljes egészében digitális kezelési rendszer felhasználói felülete harmonikus összhangban áll a fényes Black Panel dizájnnal, a felső MMI touch response érintőképernyő is csaknem láthatatlanul simul a Black Panel architektúrába. Az „RS Monitor” kijelzőről a vezető kívánságra a felső képernyőn kaphat áttekintést a hajtásrendszer komponenseinek hőmérsékletéről, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett maximális gyorsulásértékekről, illetve a gumiabroncsok légnyomásáról és hőmérsékletéről.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az Audi virtual cockpit műszeregységen speciális RS-kijelzők tájékoztatnak a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a motorolaj hőmérsékletéről, a töltőnyomásról, a köridőkről, a gyorsulásmérések eredményeiről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelzői a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető RS Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel.

Az új, nagyméretű alumínium RS sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, teljes egészében perforált bőrrel bevont és alul egyenesített sportkormány multifunkciós gombokat is kínál, amelyekkel a vezető közvetlenül választhatja az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait. Az utastérben a kormánykeréken, az üléseken és a megvilágított első küszöbléceken egyaránt „RS” és „RS 6” feliratok tűnnek fel, az első és hátsó ajtók pedig nyitáskor Audi Sport emblémát vetítenek a talajra.

A fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések „RS” nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készülnek, extrafelszerelésként pedig „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülések is rendelhetők. Utóbbiak perforált felülete első ízben szellőztető funkciót is lehetővé tesz.


Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Kétféle, vörös vagy szürke RS-dizájncsomag hozhat további színt és sportosságot az utastérbe, a kormánykerékkarima, a sebességváltókar-mandzsetta és a térdtámaszok ekkor kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült Alcantara bevonatot kapnak. A csomagot színes szegélyű biztonsági övek és RS-lábszőnyegek teszik teljessé. További egyéni kialakítási lehetőségeket kínálnak a karbon, szürkésbarna natúr fa vagy matt alumínium dekorbetétek.

Tovább növekedett az új RS 6 Avant térkínálata. A csomagtartó 565 - 1680 literes, a hátsó kerékjáratok közötti rakodószélesség az elődmodelléhez képest 14 milliméterrel 1,05 méterre nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés kényelmesen, a csomagtérből reteszelhető ki, illetve hajtható le, a csomagtartó hosszúsága így mintegy két méterre növelhető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt már alapkivitelben elektromos mozgatású, kívánságra pedig az ugyancsak opcionális komfortkulccsal együtt lábmozdulat-vezérlés is rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként kínált kihajtható vonófej elektromosan reteszelhető ki. A választott felszereltségnek megfelelően kameraalapú vontatmány-asszisztens segítheti a vezetőt az utánfutóval végzett tolatás és egyéb manőverek során.

Bőséges választék – infotainment, vezetői segédrendszerek, színek és anyagok

Az új RS 6 Avant kényelmi és connectivity-felszerelések, illetve vezetői asszisztensrendszerek egyaránt széles kínálatával szolgál, így következetes sportosságát a hosszú utazásokra is korlátlan használhatósággal ötvözi és számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A kínálatban több mint harmincféle vezetői asszisztensrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.

Az új Audi RS 6 Avant palettáján tizenhárom külső szín sorakozik, köztük a Nardo-szürke és Sebring-fekete kristály két RS-specifikus árnyalat, illetve ötféle matt fényezés. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben feketék, opcióként pedig a karosszéria színére fényeztethetők vagy matt alumínium felülettel rendelhetők. A matt alumínium, fekete és karbon optikai csomag elemei a függőleges állású elemeken (blade), a vízszintes légterelőélen (splitter), a küszöbborítások betétjein, a tetősíneken és az oldalablakok alsó lécein, illetve a hátsó diffúzor-díszlécen jelennek meg. Az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok a fekete és karbon optikai csomag részeként kívánságra egyaránt fényes fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

Az új RS 6 Avant Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

Kulcsszavak: audi, bemutató, RS6 Avant, új modell
 
T-Roc világpremier - A Volkswagen bemutatta negyedik szabadidő-autóját T-Roc világpremier - A Volkswagen bemutatta negyedik szabadidő-autóját Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló A Citroen a 65. Frankfurti Autószalonon A Citroen a 65. Frankfurti Autószalonon A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Az Audi sportos arca a luxuskategóriában Az Audi sportos arca a luxuskategóriában
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 111 - 120