Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 111 - 120
Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében

Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében

2020. május 15.
A Mladá Boleslav-i üzemben készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat a SUPERB iV modellbe, valamint a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) gépkocsijaiba építik.
Részletek

Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében

Pontos ütemtervet követ a ŠKODA AUTO gyártása újraindítása során a koronavírus okozta termelési szünetet követően, amely a folyamat egyes lépéseihez és a beszállítói láncolathoz (Supply Chain) igazodik. A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban, a Volkswagen Csoport hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) számára készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is a terveknek megfelelően vette ismét kezdetét. Ennek során elsődleges fontosságú az a több mint nyolcvan munkahely-egészségügyi óvintézkedés, amelyekkel az autógyártó a lehető leghatékonyabban kívánja megelőzni gyár- és irodaépületeiben a koronavírus-fertőzést.

Április 27-én, hétfőn, a ŠKODA AUTO ismét beindította a termelést csehországi gyáraiban. A vállalat székhelyén, Mladá Boleslavban, a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) számára készülő, nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is újraindult. Egészségük lehető leghatékonyabb védelme érdekében a munkatársaknak mindenkor be kell tartaniuk az ezzel kapcsolatos, jelenleg érvényes irányelveket.

Amint Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártásának vezetője kifejtette:

„Mladá Boleslav-i termelési helyszínünkön nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat készítünk a vállalatcsoport különböző márkáinak plug-in hibridmodelljei számára. Az elmúlt hetekben széleskörű előkészületeket tettünk, hogy a jelen körülmények között is biztosítsuk a terv szerinti újraindítást és már a kezdetektől produkálhassuk a járműgyártás számára szükséges darabszámot. Ennek során természetesen elsődleges fontosságú a lehető leghatékonyabb egészségvédelmet szolgáló, vonatkozó előírások betartása.”

Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében

Az akkumulátorrendszereket a gyártósoron szerelik össze, majd tesztelik, beépítésüket megelőzően pedig feltöltik őket. A márka Mladá Boleslav-i főgyáregységében mintegy 200 fő dolgozik az akkumulátorok gyártásában, de a ŠKODA még az idei évre tervezi a jelenlegi gyártókapacitás bővítését. A gyártási folyamat során 13 KUKA robot segíti a dolgozók munkáját, s 210 és 500 kilogramm közötti maximális teherbírásukkal átveszik tőlük a különösen nehéz vagy terjedelmes alkatrészek mozgatásának feladatát.

A Mladá Boleslav-i gyárban készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat már 2019 szeptember óta építik a vállalatcsoport ŠKODA, AUDI, SEAT és Volkswagen márkáinak a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid). Ezen akkumulátorokat kapja a ŠKODA SUPERB iV is, amely ugyancsak 2019 szeptember óta készül a ŠKODA AUTO Kvasinyban termelő gyárában.


Kulcsszavak: autógyár, koronavírus, plug-in hibrid, skoda
 
A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár Meghosszabbította termelésének leállítását a cseh Skoda autógyár Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár Megválik GM-részvényeitől az amerikai kincstár Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében A Renault nem megy el Romániából Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster
 
Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

2020. május 15.
22 éves, karcmentes nyújtott tengelytávú luxuslimuzin 15 ezer kilométerrel eladó – kinek ne dobbanna meg a szíve egy ilyen ajánlat hallatán? Ezért az autóért komoly összeget kér tulajdonosa, cserébe viszont teljesen egyedülálló és potenciálisan örök életű jármű kerülhet a birtokunkba.
Részletek

Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

Az internet valóságos áldás a különleges autók kedvelőinek. Máskülönben hogyan is értesülhettünk volna arról, hogy valahol Dél-Lengyelországban egy teljesen egyedi, átépített Lexus LS keresi új, boldognak ígérkező gazdáját?

Az első generációs Lexus LS-nek tökéletessége mellett volt egy objektív hiányossága: habár 2814 milliméteres tengelytávja amerikai viszonylatban impozánsnak számított, az európai vetélytársak több (ha nem is kényelmesebb) helyet kínáltak a hátul utazóknak. A márka generációról generációra javította a modell ezen meghatározó paraméterét, majd a 2007-es negyedik szériánál bevezette a nyújtott tengelytávú opciót.

Az az autó azonban, amelyről most szó van, egy szűk évtizeddel korábban, 1998-ben látott napvilágot. Születésének körülményeiről csupán annyi információnk van, hogy egy arab sejk építtette, hogy európai utazásai során kellően stílusosan és komfortosan utazhasson, ennek fényében 30 centiméterrel nyújtották meg a modell eredeti tengelytávját.

A tehetős tulajdonos a jelek szerint nem sok időt töltött az Óvilágban: a Lexus LS 400 órája mindössze 15 ezer kilométert mutat. Az autó állapotát elnézve ez hihető. A mai napig az eredeti gyári abroncsok, fékek és tömítések találhatók rajta – a hosszú állásidő miatt ezeket használatba vétel előtt érdemes lecserélni, de ez magától értetődő egy ilyen korú járműnél.

Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség


Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

Az első lökhárító jobb alsó sarkán felületi karcok mutatják, hogy nem múzeumi darabról van szó, de ettől eltekintve makulátlan és főleg rozsdamentes a jármű.

A második generációs Lexus LS 400 egy ilyen gondosan megőrzött példánya önmagában is vonzó ajánlat, itt azonban egy utólag megnyújtott tengelytávú kivitelről van szó. Akárki felelt az átalakításért, a fényképek tanúsága szerint rendkívül igényes munkát végzett: a felületek szépen illeszkednek, a toldás választott mértéke szépen harmonizál a karosszéria időtlen arányaival, az övvonal finom ívével.

Az utastér elegáns színharmóniáját ugyan némiképp borzolják az utólag beépített audiorendszer fekete komponensei, a korabeli rádiótelefon és a színes televíziókészülék azonban pótolhatatlan technológia-történeti relikviák. Az utólag beszerelt multimédiás egység doboza nyilvánvalóan akadályozza az elöl utazókat a szabad mozgásban – a fűthető hátsó ülésen ülve, a háromzónás klímaberendezés örömeit élvezve azonban ez aligha érdekli majd a leendő tulajdonost.

Hogy a különleges kivitelű Lexus LS 400 megéri-e azt a 39 ezer eurót (kb. 13,8 millió forint), amit elkérnek érte, csak a pontos műszaki állapot ismeretében lehetne megmondani. A futásteljesítmény hitelessége ebben az esetben a legkevésbé érdekes szempont – hallottunk már olyan második generációs LS-ről, ami több mint százszor annyit futott, mint ez a bizonyos példány.

Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

Ha az átalakítás nem gyengítette meg a vázszerkezetet, a komponensek pedig valóban olyan tökéletes állapotúak, mint amilyennek a fotókon látszanak – és ha kora legfinomabb járású, legtakarékosabb V8-asaként számon tartott 286 lóerős, 4.0 literes erőforrás megkapta a neki kijáró, minimális gondoskodást –, nincs okunk feltételezni, hogy a nyújtott tengelytávú LS 400 ne bizonyulna végtelenül megbízható járműnek, egyben remek ajánlatnak.

Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LS
 
A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban Alfa Rolmeo 4C premier Alfa Rolmeo 4C premier A Ford bemutatja az új Transit Connect és Transit Courier Van modelleket A Ford bemutatja az új Transit Connect és Transit Courier Van modelleket A Mazda Genfben bemutatja a 2013-as év speciális szériáit A Mazda Genfben bemutatja a 2013-as év speciális szériáit
 
Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

2020. május 14.
A gyönyörű kombi modellek neve Avant. Mostantól pedig akár elektromos hajtással és nulla helyi károsanyag-kibocsátással is elérhető az Audi modellje.
Részletek

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

Az A6 limuzin után az Audi nagyméretű kombi modellje is bemutatkozik hálózatról tölthető (plug-in, PHEV) hibrid kivitelben. Az előrelátó működési stratégiával funkcionáló intelligens hajtásvezérléssel az új Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro nagy elektromos hatótávolságra, alacsony üzemanyagfogyasztásra és dinamikus teljesítményre képes. Az Audi A6 Avant PHEV már az alapfelszereltség részeként átfogó felszereltséget kínál, többek között az S line külső csomagot, az Audi virtual cockpitet, a Mátrix LED fényszórókat, a sportfutóművet és a sportüléseket.

Az Audi sikeres nagyméretű kombi modellje, az A6 Avant most hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban is elérhető. Az új A6 Avant 55 TFSI e quattro rendszerének összteljesítménye 270 kW. Hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm maximális nyomatékú 2.0 TFSI motort és egy erőteljes elektromos erőforrást egyesít. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. Az Audi A6 Avant PHEV így egy hatékony és állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtással gondoskodik az egyenletesen nagy vonóerőről és a dinamikus kezelhetőségről. A rendszer maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1 250 percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll.

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

Az Audi A6 Avanat 55 TFSI e quattro elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert a WLTP ciklus szerint. Ennek alapján igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés Németországban. Az A6 Avant PHEV álló helyzetből 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, tisztán elektromos üzemmódban a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid pedig akár a 135 km/órás sebességet is elérheti.

Önálló – hajtásvezérlés és előrelátó működési stratégia

Az Audi PHEV modelljének hajtáskoncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek hétköznapi közlekedésük nagy részét elektromos hajtással, így nulla helyi károsanyag-kibocsátással tegyék meg. Három vezetési mód közül választhatnak, ahol az „EV” a tisztán elektromos üzemmódot jelöli, a „Hibrid” a két hajtástípus hatékony kombinációját kínálja, míg a „Hold” vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.

„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia maximális hatékonyságot és a lehető legnagyobb, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolságot garantál. A hajtáslánc vezérlését úgy alakítja, hogy az út utolsó, közvetlenül a célba érés előtti szakaszát tisztán elektromos üzemmódban tegye meg és az akkumulátort szükség esetén a belsőégésű motor teljesen feltöltse. Az előrelátó hatékonysági asszisztens az út különböző szakaszainak finomhangolását végzi. Ehhez igen nagyszámú információt használ fel, többek között a navigáció, az online közlekedési események, az ügyfél vezetési stílusa és a jármű érzékelői, például kamerái és radarjai által közvetített adatok igénybevételével.

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

Megtervezi a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Kényelmes és hálózatba kapcsolt – a töltési rendszer és a töltésvezérlés

Az ügyfelek a myAudi alkalmazás használatával felügyelhetik a töltés folyamatát és állíthatják be még indulás előtt a kívánt hőmérsékletet. A klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze. A hagyományos mode 3 töltőkábellel az ügyfelek akár 7,4 kW töltési teljesítményt kínáló töltőállomásokhoz is felcsatlakoztathatják hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljüket. A lítiumion akkumulátor feltöltése így körülbelül 2,5 órát vesz igénybe. Menet közben az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) több, mint 140 000 nyilvános töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa 24 országában. A myAudi alkalmazást egy útvonaltervezővel látták el, amely megmutatja ezeknek az állomásoknak a pontos helyét.

Praktikusan használható – 405 literes csomagtér és sík csomagtér-padlózat

A lítiumion akkumulátor a jármű hátsó részében kapott helyet és 14,1 kWh energia tárolására képes. Elhelyezését úgy oldották meg az Audi mérnökei, hogy a csomagtér továbbra is sík és kényelmesen pakolható maradjon. A csomagtér mérete 405 liter, a csomagtér-padlózat pedig küszöbmentesen hozzáférhető, így akár nagyméretű holmik beemelésére és szállítására is könnyedén alkalmas. Ha a hátsó ülések támláit lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége elérheti az 1 535 litert is.

Elegáns és sportos – formaterv és felszereltség

Az A6 Avant 55 TFSI e quattro sportos megjelenésével és a szériafelszereltség részét képező S line külső csomagjával, fekete optikai csomagjával, fekete külső visszapillantó tükreivel és sötétített (privacy) üvegezésével kiemelkedően dinamikus benyomást kelt a külső szemlélőben. Az átfogó alapfelszereltséget pedig Mátrix-LED fényszórók, sportülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, sportfutómű, 19 col peremátmérőjű kerekek és vörös féknyergek teszik teljessé.

Az Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro alapára 25.777.190 Ft.

Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető

Kulcsszavak: a6, audi, bemutató, hibrid, PHEV, zöld
 
A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető A Hyundai Motor csatlakozott az európai hidrogén-alapú mobilitási kezdeményezéshez Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan A BMW Vision M NEXT tanulmányautó:  a BMW divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést A BMW Vision M NEXT tanulmányautó: a BMW divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál
 
A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

2020. május 14.
Az akkumulátoros villanyautók a Kia európai eladásainak 6%-át tették ki 2020 első negyedévében. 2025-re a Kia 11 villanyautó típust kínál majd a palettáján világszerte. Az első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modell (egy crossover) 2021-ben érkezik Európába, új padlólemezen, hosszú hatótávval, és gyorstöltési lehetőséggel.
Részletek

A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

A Kia Motors ma további részleteket hozott nyilvánosságra elektromosautós terveiből, miután európai eladásainak 6%-át az akkumulátoros villanyautók tették ki 2020 első negyedévében.

Az év elején a Kia bemutatta ‘Plan S’ nevű programját, amellyel közép- és hosszú távon az iparági vezető szerepet célozta meg modelljeinek villamosításában, mobilitási szolgáltatásokban, konnektivitásban és önvezetésben egyaránt.

A Plan S határozottan körvonalazza a Kia technológiaváltási stratégiáját a belső égésű hajtásoktól az elektromos hajtás felé vezető úton.

A Kia “elektromos elhivatottsága” máris kiemelkedő eredményeket hozott az európai piacon. 2020 első negyedévében a tisztán elektromos hajtású autók értékesítése 75%-kal (6811 darabra) nőtt 2019 hasonló időszakához képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy a helyi kibocsátás nélküli, elektromos hajtású modellek immár a márka európai eladásainak 6%-át adják. 2019 első negyedévében ez az arány még csak 2,9% volt.

A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

Európa villanyautósítási terve

A Kia 11 új, tisztán elektromos hajtású akkumulátoros modellt mutat be több kategóriában világszerte 2025-ig.

Az újgenerációs villanyautó-sorozat első modellje 2021-ben lép piacra Európában, friss, kifejezetten elektromos autók számára tervezett modern műszaki alapokon. Az újdonság igazi crossoverként érkezik, kategóriákat átívelő és összekötő megjelenéssel, új megoldásokkal, valamint különleges vezetési és használati élménnyel. Hatótávja meghaladja majd az 500 km-t, miközben akkuja gyorstöltéssel kevesebb, mint 20 perc alatt is telíthető lesz.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “A Kia villanyautóinak jelentős része kifejezetten Európának készül majd, hiszen manapság ez a kontinens mutatja a legnagyobb piaci potenciált ezen a területen. Mai villaautóink (az e-Soul és az e-Niro) sikerei is bizakodással töltenek el bennünket. Az elmúlt öt év mindegyikében emelkedett elektromos modelljeink értékesítése, újdonságaink ezt a növekedést csak gyorsítani fogják.”

A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

A 2021-ben érkező első új modell után a Kia Motors Europe a további újdonságok többségét is bevezeti majd. Ez egyben azt is jelenti, hogy minden új modellnek lesz legalább egy villamosított hajtásláncú, azaz könnyű hibrid, hibrid, plug-in hibrid, vagy tisztán elektromos változata, így a fejlett hajtástechnológiák az európai Kia eladások egyre nagyobb hányadát adják majd.

Új vezetési élmény

Az első új elektromos modell bemutatása után további emissziómentes Kiák érkeznek 2022-től, friss, specifikus műszaki alapokon és új, a mindennapi használatot még könnyebbé, egyszerűbbé tevő vezetési, valamint felhasználói élménnyel.

A Kia új modelljeinek többségét vásárlóinak pénztárcájához és szükségleteihez igazítható töltési megoldásokkal kínálja majd. A villanyautók 400 vagy 800V-os töltési lehetőséggel érkeznek, különösen gyors töltést is lehetővé téve a vevő igényeinek, és az adott modell használati módjának függvényében.

Pablo Martinez Masip, a Kia Motors Europe terméktervezésért és árazásért felelős vezetője így magyarázta ezt a stratégiát: “A lehető legtöbb értéket fogjuk adni a vevő pénzéért, valójában minden egyes autónknál erre törekszünk. Ennek megfelelően árérzékenyebb vásárlóinkat a 400V-os töltőrendszerekkel célozzuk meg. A 800V sem lesz azonban a csúcsmodellek privilégiuma, de egy bizonyos vevőkört megcélzó modelljeink biztosan ezzel készülnek majd.”

A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit

“Mindkét rendszer alkalmas lesz otthoni és utcai töltésre, de a 800-as egyértelműen a gyakran gyorstöltő vásárlóknak készül, azoknak, akik rendszeresen hosszabb távokat tesznek meg egyszerre. A 400V-os rendszer – miként az e-Niro és az e-Soul esetében is – szintén alkalmas gyorstöltésre, de inkább azoknak készül, akik flexibilisebbek töltési lehetőségeik tekintetében. Így minden igényre kínálunk megoldást.”

Növekvő értékesítés

A Kia időben nyitott, és lépett az elektromos hajtások felé, így a Plan S alapjai kiválóak. A cél évi 500.000 tisztán elektromos hajtású autó értékesítése világszerte 2026-ra, ugyanekkor a tervek szerint az európai eladások 20%-át teszik majd ki a teljesen elektromos hajtású modellek.

A mai villanyautó palettát új modellek egészítik majd ki, a cél az egyre inkább az alternatív hajtások felé forduló európai közönség igényeinek kiszolgálása.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, kia
 
Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit Elképesztő dobás a Teslától Stabil növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán Stabil növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán
 
Vízen is jól hasít a Peugeot

Vízen is jól hasít a Peugeot

2020. május 14.
Amikor a francia vízisí-specialista Method úgy döntött, megtervezi a tökéletes vontatóhajót, tudta, hogy a legkiválóbb francia szakértőkkel kíván együttműködni. Magától értetődő választás volt a Peugeot Design Lab.
Részletek

Vízen is jól hasít a Peugeot

A Method márkát másfél évtizeddel ezelőtt alapították francia extrém sportolók. A vízisí, wakeboard és wakesurf sportágakat először pályaelemekkel és akadályokkal, később lécekkel és deszkákkal kiszolgáló márka termékeit profi felhasználók tervezik, azokat a legmodernebb anyagokból gyártják. Az idei szezonra egy minden eddiginél ambiciózusabb termékcsaláddal bővítette kínálatát a vállalat: vontatóhajót terveztek, méghozzá a márka filozófiájával összhangban, 100 százalékban francia tartalommal.

Legyen szó szabadidős időtöltésről vagy élvonalbeli sportolásról, az élvezetes, biztonságos és magas színvonalú vízisízéshez, wakeboardozáshoz különleges hajókra van szükség. Speciális kialakítású hajótest gondoskodik az optimális hullámokról, a hajtómű beépítésénél a sportoló biztonságát is figyelembe kell venni, és persze a vontatási pontok elhelyezése is kritikus szempont. A Method munkatársai professzionális felhasználók, így pontosan tudják, mit várnak el egy tökéletes vontatóhajótól – ahhoz pedig, hogy ezt meg is építhessék, a legkiválóbb francia szakértőkkel léptek együttműködésre.

A hajótest kialakítására egy világszínvonalú családi vállalkozást, a Berret-Racoupeau tervező irodát kérték fel, a gyártásban patinás hazai márkák: az 1965-ben alapított Wauquiez és az 1996 óta működő Rhéa Marine működtek közre. Utóbbiak társmárkája, a Latitude 46 egy korábbi projekt kapcsán kiváló tapasztalatokat szerzett a Peugeot formatervező stúdiójával, így a belsőépítészeti feladatokban magától értetődően jutott szerephez a Peugeot Design Lab.

Vízen is jól hasít a Peugeot

Abban az emlékezetes együttműködésben a Latitude 46 egy speciális modelljéhez: a kisebb vitorlások mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző, szokatlanul széles Tofinou 9.7 típushoz tervezett ergonomikus, innovatív hidat a Peugeot Design Lab. A Method hajóin a kormányosi környezet másodlagos jelentőségű; ez esetben a sportolók és felszerelésük szállítására rendelkezésre álló teret kellett kialakítani.

Ez elsőre egyszerűen hangzik, ám jelen esetben több, egymásnak olykor ellentmondó követelménynek kellett megfelelniük. Habár a vízisí és a wakeboard rokon sportágak, alapvetően más műszaki követelményeket (motor elhelyezkedése, tömegeloszlás, fenékkialakítás, stb.) támasztanak a hajóval szemben. Ezért a Method két, markánsan eltérő típust tervezett, amelyek a nemzetközi versenykiírásoknak éppúgy megfelelnek, mint a hobbi célú felhasználók elvárásainak. Olyan megoldást vártak tehát a Peugeot Design Lab-től, amely mindkét modellen működik, megteremtve a két hajó közötti kapcsolatot. Az így megszületett, geometrikus kárpitdizájn a hajók általános formatervének szerves elemévé teszi az üléseket, egyben a hajótest oldalát díszítő Method felirat jellegzetes tipográfiájával is harmonizál.

Nem ez az első alkalom, hogy hajóbelső megtervezésére kérik fel a Peugeot Design Lab munkatársait. A Latitude 46-tal közös vitorlás-projekt mellett a közelmúltban az offshore személyszállítás egyik legnagyobb specialistája, az évente mintegy hárommillió utast kiszolgáló Bourbon Mobility bízta meg a stúdiót azzal, hogy tervezze újra 252 hajóból álló flottájának utasterét.

Vízen is jól hasít a Peugeot

A Peugeot Design Studiónak három komfortszinten (Eco, Premium és Business Class) kellett a tengerjáró hajók speciális üzemi jellemzőihez igazodó, ergonomikus üléseket, csomagtároló megoldásokat és általános utazási környezetet kialakítaniuk.

A Peugeot Design Lab tervei alapján átépített első hajót még az idén átadják, a Bourbon Mobility a következő években folyamatosan újítja fel a világ offshore fúrótornyait kiszolgáló flottáját.

Kulcsszavak: design, hajó, Peugeot
 
Vízen is jól hasít a Peugeot Válságautó - Peugeot 301 Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Vízen is jól hasít a Peugeot Szórakoztatóan fura koncepció a Renault-tól Aranykormány díj Peter Schreyernek Aranykormány díj Peter Schreyernek ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak
 
Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban

Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban

2020. május 13.
Az első negyedévben mintegy tizedével csökkent az autóbuszok és kötöttpályás tömegközlekedési eszközök utasforgalma Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis előzetes felmérésen alapuló becslése szerint.
Részletek

Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban

A Destatis felmérése alapján az autóbuszok és a kötöttpályás közlekedési eszközök, azaz a vasút, a helyiérdekű vasút, a villamos, a metró és a kötélpályás kabinok együttes forgalma 11 százalékkal csökkent az idei első negyedévben a tavalyihoz képest. Ezen belül a kötöttpályás közlekedési eszközöké 12 százalékkal, az autóbuszoké pedig 9 százalékkal.

A vasúti utasforgalomról a többinél pontosabb adatok állnak a Destatis rendelkezésére, eszerint az első negyedévben 13 százalékkal kevesebben vették igénybe a vasutat a tavalyi első negyedévi 34,6 milliónál. Januárban és februárban még a megszokott kihasználtsággal közlekedtek a vasúti szerelvények, márciusban azonban 40 százalékkal esett vissza a forgalom. Az autóbuszok és villamosok forgalmáról nem állnak rendelkezésre havi adatok, csak negyedéves összesítések.

Az első negyedévi forgalmi adatokat június közepén teszi közzé a Destatis mintegy nyolcszáz nagy tömegközlekedési vállalat adatainak az összesítésével.

Tavaly napi átlagban 32 millió utas vette igénybe az autóbuszos és kötöttpályás tömegközlekedési szolgáltatásokat. Az adatgyűjtés 2004-es kezdete óta a tömegközlekedés forgalma évről évre növekedett Németországban.

Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban
Kulcsszavak: autóbusz, Berlin, tömegközlekedés, villamos
 
Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Jól teljesítettek az első napon a Mercedes Citarók Goodyear Marathon Coach abroncsok alpesi buszozáshoz is Goodyear Marathon Coach abroncsok alpesi buszozáshoz is Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Elektromos buszflotta – ismeretlenek a költségek Elektromos buszflotta – ismeretlenek a költségek Márciusban forgalomba állhat a világ leghosszabb villamosa Márciusban forgalomba állhat a világ leghosszabb villamosa
 
A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára

A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára

2020. május 13.
A Renault mindig is az európai elektromobilitás úttörője volt. Ennek szellemében mutatkozott be a MORPHOZ elektromos tanulmány, amelyet a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új moduláris platformjára, a CMF-EV-re építettek fel.
Részletek

A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára

Ez a platform nyitja meg az utat a jövő elektromos autói előtt és mutatja meg mindazt, ami a technológia, stílus, kényelem és utastér terén lehetségessé válik majd.

„A technológiai innovációknak és a kínált modularitásnak köszönhetően a CMF-EV olyan platform lesz, amelyre a Renault Csoport és a Szövetség eljövendő elektromos autói épülhetnek majd.”

Jean-Paul DRAI, a Groupe Renault elektromos autók fejlesztéséért felelős főmérnöke

Az új CMF-EV platform újrarajzolja a modularitás határait: a megnövelt tengelytáv, a karosszéria sarkaiba kitolt kerekekkel, és a teljesen lapos padlólemez a dizájnerek számára egészen új lehetőségeket teremtenek. Ezen az alapon építkezve olyan autók készülhetnek majd, amelyek kombinálják a rekordméretű belső teret, az innovatív, jövőbemutató dizájnnal és a hatékony energiamenedzsmenttel.

Modularitás

A CMF-EV platformon két karosszériatípus valósulhat meg: SUV vagy szedán. A hosszú tengelytáv és az egymástól messze eső kerekek miatt egészen különböző méretű akkucsomagok beépítésére van lehetőség, így minden szükséglethez igazodva, alakítható ki az optimális hatótáv.

A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára

A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára

Még több hely

Az innováció még több helyet hagy a tervezőknek. A hosszú tengelytáv és a sarkokig kitolt kerekek az első- és hátsó túlnyúlást csökkentik jelentősen. A lapos padlólemez miatt az autók felfüggesztése alacsonyabb lehet, és a viszonylag lapos tetővonal ellenére pedig a tágas utastér is megmarad. Mindezek jelentősen hozzájárulnak az autó kedvező aerodinamikájához. A rövid motorháztető miatt az utastér hosszban növekedhet, így az általános vonalvezetés is sokkal elegánsabb.

Az új platform sokkal dinamikusabb utazást is lehetővé tesz, hiszen a futómű és a karosszéria közvetlenül az elektromos autózás igényeit hivatott figyelembe venni és kielégíteni. Az akkumulátorcsomag a padló alatt helyezkedik el, az autó tömegközéppontja így alacsonyabbra kerül.

Még több modularitás

A CMF-EV platform új utakat nyit a belső térkialakításban és a méretekkel való játékban. Miután az elektromotor kisebb, mint a belső égésű, így méretben és formában sokkal tágasabb műszerfal kialakítására nyílik lehetőség. Ennek eredménye a több rakodótér és hatalmas hátsó lábtér. Nincs váltóalagút sem, így a lapos padlózat is nagyobb teret jelent. A CMF-EV platformon Talisman kapacitású, Megane méretű autó épülhet.

A CMF-EV modularitása egy vagy két elektromotor beépítését is lehetővé teszi, így a négykerék-hajtás sem lehet gond. És ami a jövőre nézve a legfontosabb: ez az alap képes fogadni a 4. szintű autonóm vezetés berendezéseit.

A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára


Kulcsszavak: elektromos autó, MORPHOZ, renault
 
Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Magyarország már harcolhat a Tesla európai gigagyáráért! Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel
 
Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai

Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai

2020. május 13.
Az ABB több mint 180 millió dollár értékű megbízást kapott a svájci vonatgyártó cégtől, a Stadlertől. A rendelések alapján az ABB csúcstechnológiai szintű berendezéseket szállít 160 db vonatszerelvényhez és mozdonyhoz Európában és Észak-Amerikában.
Részletek

Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai

Az ABB akkumulá-tor- és vontatási rendszerei elősegítik a dekarbonizációs célok elérését, és támogatják az átállást a fenntarthatóbb e-mobilitásra.

A rendelések szerint az ABB vontatási berendezést szállít az Egyesült Királyságban működő Wales&Borders vasúti franchise vállalat 71 vasúti szerelvényéhez. A vontató berendezés a felsővezetékről, a generátorról vagy az akkumulátorból érkező villamos energiát a vonta-tómotorok meghajtására alkalmas, megfelelő feszültségű és frekvenciájú árammá alakítja. A 71 szerelvény közül 24 olyan fejlett technológiával lesz felszerelve, amellyel a szerelvé-nyek három üzemmódban is működhetnek, azaz a vonat hajtásához szükséges villamos energia a hosszláncrendszerű felsővezetékről, a dízelgenerátorról és az akkumulátorokról is biztosítható.
 
A lítiumion-akkumulátorcellákra épülő, nagy teljesítményű energiatároló rendszert Svájcban, az ABB badeni üzemében gyártják.  Az innovatív rendszerrel a nem villamosított vágánysza-kaszokon a szerelvény a dízelmotor bekapcsolása nélkül tud közlekedni, ennek köszönhető-en jelentős költségmegtakarítás érhető el, csökkenthető az ökológiai lábnyom, és a villamo-sítási igény is.
 
A Stadler által gyártott, 36 db CITYLINK járműcsaládba tartozó vasút-villamost (tram-train) az ABB vontató berendezésével és energiatároló rendszereivel fogják felszerelni. A fejlesz-téssel egyrészt csökkenteni kívánják a káros anyagok kibocsátását a walesi Cardiffban és környékén, másrészt kiváltják a jelenlegi dízelvontatású járműflottát. A vasút-villamosok a villamosított vágányszakaszokon a felsővezetékről érkező villamos energiával üzemelnek, míg a nem villamosított szakaszokon akkumulátoros üzemmódban közlekednek.   


Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai

A walesi projekten túl, a vontató berendezéseket több mint 100 darab, Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Szlovéniában, Kanadában és az Egyesült Államokban köz-lekedő regionális vasúti szerelvényre és mozdonyra is telepíteni fogják, amivel javítani lehet a szolgáltatás minőségét, gyorsabbá tehetők a csatlakozások és bővíthető a fenntartható elővárosi forgalom is.

Magyarországon nyolc darab, az ABB berendezéseivel felszerelt „motorvonat” fog közlekedni Szeged és Hódmezővásárhely között, várhatóan 2021 szeptembertől. A Szeged–Hódmezővásárhely tram-train egy jelenleg építés alatt álló vasút-villamos rendszer a két település között. A kialakítandó tram-train közlekedés célja a vasúti infrastruktúra igénybe-vételével olyan közlekedési rendszer létrehozása, mely hozzájárul a közösségi közlekedés versenyképességének megtartásához, javításához, valamint lehetővé teszi a közúti gépjár-műforgalom és az általa okozott környezeti terhelés csökkentését is. Ez a kedvezőtlen vo-nalvezetésű nagyvasúttal csak oly módon megvalósítható, ha összekötik a villamosközleke-déssel, így biztosítva a városok központjai között gyors és főként átszállásmentes kapcsola-tot.

„Az ABB a svájci Badenben nemrég átadott gyártóüzemével tovább erősítette technológiai és piaci vezető szerepét a fenntartható mobilitás terén.  A jövőben a teljes vontatási láncot egyetlen forrásból tudjuk majd szállítani az ügyfeleink számára” – nyilatkozta Morten Wi-erod, az ABB „Hajtások” üzletágának vezetője. „Az ABB sokéves tapasztalattal rendelkezik az alkalmazások széles köre, így többek között a villamosenergia-hálózatokat és a nap-energia-rendszereket támogató energiatárolási rendszerek fejlesztése és gyártása terén. A Stadlerrel együttműködve most sikeresen fejlesztettünk ki energiahatékony és korszerű vontatási berendezéseket korszerű vonatok akkumulátoraihoz.”

Az energiatárolási rendszerek napjainkban szerves részévé válnak a vasúti járműveknek, és kulcsszerepet játszanak a fenntartható közlekedés megteremtésében. Ezen technológiák növekvő mértékű alkalmazása segíti a közlekedés dekarbonizálását, és számos előnnyel jár. Az előnyök között említést érdemel, hogy javítja az energiahatékonyságot, növeli az üze-meltetés rugalmasságát, csökkenti a pályamenti infrastruktúra költségeit, valamint a tulaj-donlási költségeket is. Az ABB komoly hagyományokkal rendelkezik a vasúti szektor számá-ra szállított innovatív és energiahatékony technológiák terén, és jelentős múltra tekinthet vissza a városi, intercity és nagysebességű vasúti hálózatok alkatrészeinek és alrendszerei-nek gyártása és szervizelése terén mind a vasúti infrastruktúra, mind a gördülőállomány tekintetében. Az ABB ügyfelei számára a vasúti berendezések és rendszerek teljes élettar-tamát átfogó szerviztámogatás is kínál. A globális telepített bázisához karbantartást és fel-újítást is nyújt.

A Stadler megrendelései 2020 első negyedévében érkeztek.

Kulcsszavak: ABB, lítium-ion akkumulátor, motorvonat, Stadler
 
Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Elektromos taxiknak adtak át  töltőállomást a Liszt Ferenc Repülőtéren Elektromos taxiknak adtak át töltőállomást a Liszt Ferenc Repülőtéren
 
A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

2020. május 13.
A Citroën, amely 90 éve meghatározó szereplője a haszongépjármű-gyártás történetének, most bemutatja tisztán elektromos kompakt furgonját, az új Citroën ë-Jumpyt.
Részletek


A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

A C5 Aircross SUV Hybrid és Ami változatai után a márka még szélesebb körben folytatja „elektromos offenzíváját”, melynek keretében 2020 folyamán 6 új elektromos modellel jelenik meg a piacon.

Az új ë-Jumpy az „Inspired by pro” névre hallgató stratégiába illeszkedik, mely a céges ügyfelek elvárásainak megfelelő személyre szabott megoldásokat kínál mind a termékek, mind a hálózati szolgáltatások (pl. a „La Manufacture” koncepció bevezetése) vonatkozásában.

A Jumpy tisztán elektromos változata a céges ügyfelek számára a városokon belül (ahol szigorúbb behajtási feltételek érvényesek), és – az utazások többségéhez elegendő hatótáv révén – vidéki környezetben is konkrét közlekedési megoldást nyújt. Segítségével minden vállalkozó másképp végezheti üzleti tevékenységét, és az energetikai átállásból is kiveheti a részét.

Teljes mellszélességgel a villamosítás mellett

Hogy a Citroën a haszongépjármű-piac egyik meghatározó szereplője, nem szorul bizonyításra. Elég, ha az autógyártás történetének olyan mérföldköveire gondolunk, mint a teljesen egyedi 2CV furgon, a Type H, a C15 vagy a Berlingo. Ezt a teljesítményt olyan karakteres modellekkel sikerült elérnie, melyek – az új Berlingo furgonváltozatától a Jumpy-n át a Jumperig – praktikus koncepciójukkal és kimagasló kényelmükkel hívják fel magukra a figyelmet.

Az ügyfelek használati szokásait alapul vevő modellek különböző változataik révén valamennyi professzionális felhasználó igényeinek képesek megfelelni.

A márka tisztában van vele, hogy a céges ügyfelek más elvárásokkal rendelkeznek, mint a magánszemélyek, ezért a G10 országokban több mint 350 speciális Business Centert létesített.

A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

Az „Inspired by Pro” filozófia jegyében a márka La Manufacture Citroën néven nemrégiben egy a céges ügyfeleket érintő új értékesítési koncepciót is bevezetett (egyelőre Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban és Spanyolországban), mely azt bizonyítja, hogy a márka az ügyfélfogadás, a személyre szabás és a kényelem tekintetében – az adott típusú ügyfélkörhöz igazodó sztenderdeknek megfelelően – valamennyi ügyfelének egyedülálló élményt kíván nyújtani.

A Citroën 2020-ban nagyszabású offenzívába kezdett, melynek célja a márka haszongépjármű-kínálatának villamosítása. A Citroën a céges ügyfeleknek szóló elektromos kínálatát tovább bővítve 2021-re szeretné elérni, hogy minden haszongépjárműve rendelkezzen elektromos változattal. Ezt szolgálja a most bevezetésre kerülő új ë- Jumpy, majd a Jumper és a Berlingo Furgon tisztán elektromos változatai, melyek 2020 második felében, illetve 2021 folyamán várhatók.

A modellválaszték a következő előnyöket nyújtja a professzionális ügyfelek számára: egyedülálló kényelem, visszafogott fenntartási költségek, a városközpontokba való szabad behajtás, valamint az egyre népszerűbb e-kereskedelem kívánalmainak való megfelelés.

Jumpy: A sajátos kompakt kisteherautó

A 2016-ban piacra dobott és eddig közel 145 000 példányban eladott Citroën Jumpy kínálatát a céges elvárásoknak való maximális megfelelés érdekében a márka nemrégiben fejlesztette tovább.

A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

A robusztus külsejű, nagy rakodókapacitással bíró Citroën Jumpy jól felépített kínálattal rendelkezik. Az 5 változat közül 3 új (Worker, Driver és CityVan), és mindegyik valamilyen speciális használatnak felel meg. Ilyenek az építkezések (megemelt felfüggesztés, motorvédő lemez, megnövelt hasznos terhelés, Grip Control), a hosszú utak (a kényelmet és a biztonságot szolgáló különböző vezetéssegítő rendszerek) és a városi használat (fürgébb és mozgékonyabb kialakítás).

Az említett változatok révén a Citroën Jumpy a változatos igényű céges ügyfelek megkerülhetetlen partnere lett.

100%-ig elektromos haszongépjármű

A piaci elvárásoknak maximálisan megfelelő ë-Jumpy bevezetésével a Citroën vezető helyet kíván betölteni az akkumulátoros elektromos autók (BEV) piacán. A Jumpy tisztán elektromos változata kívülről a bal első sárvédőn elhelyezett töltőnyílásról ismerhető fel. A jármű további külső megkülönböztető jegyei a hűtőrács közepén található záróelem és a hűtőrácstól jobbra, valamint a bal hátsó ajtón elhelyezett új „ë” felirat.

Hatótáv

A PSA többféle meghajtást lehetővé tévő EMP2 platformjára épült elektromos Jumpy-hoz két különböző teljesítményű és ezáltal különböző hatótávot biztosító akkumulátor választható. A vállalkozók – autós szokásaik és pénztárcájuk függvényében – szabadon eldönthetik, hogy melyik felel meg jobban a tevékenységüknek.

A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt

· 230 km (WLTP) hatótávot biztosító, 18 modulos, 50 kWh-s akkumulátor (XS, M és XL méret esetén
választható)

· 330 km (WLTP) hatótávot biztosító, 27 modulos, 75 kWh-s akkumulátor (M és XL méret esetén választható)

BEST IN CLASS – A kétféle hatótávval kínált ë-Jumpy tökéletesen megfelel a piaci elvárásoknak (napi átlag 300 km), és a kategória legjobb képviselőjének számít.

Az új ë-Jumpy a legfejlettebb technológiájú lítium-ion akkumulátorral van ellátva. Az EMP2 platform jóvoltából az alvázba beépített akkumulátornak köszönhetően változatlan hasznos térfogat áll rendelkezésre. Az akkumulátor a villanymotor, a fűtés és a légkondicionáló működéséhez szükséges energiáról gondoskodik.

A töltöttségi szintet egy szintjelző és a tartalékszintről tájékoztató visszajelző mutatja a műszercsoporton.

Méretek

Az új ë-Jumpy a hagyományos változat felépítéséből adódó összes előnnyel rendelkezik. A jármű kompakt méretei ellenére gazdagon variálható, ergonomikus kiképzésű, és tágas beltérrel, számos rakodóhellyel és optimális rakodókapacitással rendelkezik, ami ideális munkaeszközzé avatja.

Az ë-Jumpy háromféle hosszméretben rendelhető. Az egyedülálló, mindössze 4,6 méteres XS változattal még könnyebb bejutni a városok központjába (különös tekintettel az alacsony kibocsátású zónákra), és a parkolás is gyerekjáték. Ebben a változatban (melyhez akár 5,1 m3-es térfogat is tartozhat) az ë-Jumpy egy kimondottan kompakt furgon. A Top Rear Vision rendszerrel, első és hátsó parkolóradarral és elektromosan behajló visszapillantó tükrökkel felszerelt XS változatban minden manőver könnyebb, és a két sorban való parkolás is a múlté.

Kulcsszavak: bemutató, Citroën, ë-Jumpy, elektromos autó
 
A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt Felére csökkenhet télen az elektromos autók hatótávolsága 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota
 
A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben

A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben

2020. május 12.
A Volkswagen-csoport és a svéd Northvolt AB akkumulátorgyártó cég közös vállalata további lendületet nyer. Úgy döntöttek, hogy a Volkswagen maga építi fel a közös vállalkozás „Northvolt Zwei” gyárának épületeit és infrastruktúráját, amelynek célja lítium-ion akkumulátor cellák előállítása a Salzgitter telephelyen fennálló szinergiák kiaknázása érdekében - a meglévő Akkumulátor Tudásközpontra támaszkodva.
Részletek

A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben

"Optimalizáljuk a Volkswagen-csoport jövőbeli stratégiai helyzetét a kulcsfontosságú akkumulátorok területén" - mondta Dr. Stefan Sommer, a Volkswagen-csoport alkatrészek és beszerzés területekért felelős igazgatósági tagja, valamint a Northvolt AB Igazgatóságának tagja. "A külső gyártókkal meglévő rendkívül biztonságos ellátási bázis mellett szisztematikusan fejlesztünk további kapacitásokat."

2019 szeptemberében a Volkswagen és a Northvolt közös vállalkozást hoztak létre, hogy felkészüljenek a lítium-ion akkumulátorok nagyszabású előállítására Németországban. A Volkswagen következő fontos stratégiai döntése a kötelezettségvállalás az épületek és az infrastruktúra felállítására. Az építkezés a tervek szerint még ez év vége előtt megkezdődik.

"Az akkumulátorcellák előállítása Salzgitterben fontos lépés az e-mobilitásra történő átalakulásban" - mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója. "Összekapcsoljuk a Salzgitter telephely meglévő termelési képességeit és az Akkumulátor Tudásközpont meglévő kompetenciáit, így folytatjuk az akkumulátorcellák fejlesztését, új szabványok kidolgozását és továbbítását közvetlenül a gyártási folyamatba."


A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben

A Volkswagen-csoport elektrifikációs stratégiájának részeként technológiai szakértelemmel rendelkezik az akkumulátorcella gyártás területén. Ezen felül a csoport stratégiai kapcsolatokat tart fenn számos gyártóval az akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében a világ összes régiójában.

Jelenleg ezek a szállítók az LG Chem, a Samsung és a SKI Európában, valamint a CATL Kínában és Európában. Ezen felül az SKI akkumulátor cellákat szállít az Egyesült Államok piacára is. A Volkswagen igénye csak Európában 2025-től várhatóan meghaladja a 150 gigawatt órás éves szintet, az ázsiai kereslet is hasonló szintű.

Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, járműipar, volkswagen
 
A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 111 - 120