Találatok száma: 10754 | Megjelenítve: 111 - 120 |
![]() |
A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén |
|
2019. január 15.
Erős év a stuttgarti központú sportautó-gyártónak: a Porsche AG 2018-ban világszerte 256.255 autót szállított ki – többet, mint korábban valaha.
|
![]() |
![]() Ez a korábbi év szintén csúcseredményéhez képest négy százalékos növekedést tesz ki. A legnagyobb arányú gyarapodást a Panamera modellcsalád mondhatja magának, amelyből 38 százalékos növekedés után 38.443 példány talált gazdára 2018-ban. A 911 szintén kétszámjegyű pozitív változást produkált: az új generáció év végi bemutatkozása ellenére a sportautóból 10 százalékkal több, 35.573 fogyott. „A 911 potenciálja nagyobb, mint valaha,” nyilatkozta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős bizottságának elnöke. „Éppen az év végén ünnepelhettük az új 911 világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, mégis a sportautó-ikon 2018-ban több ügyfelet szólított meg, mint az előző évben.” A Macan továbbra is a legsikeresebb modellnek számít 86.031 eladott példánnyal, nem sokkal a 71.458 értékesített Cayenne előtt. ![]() Kína: továbbra is a legnagyobb önálló piac A kínai piac 2018-ban is ragaszkodott elsőségéhez, sőt, 12 százalékos gyarapodást követően ezúttal 80.108 jármű fogyott itt. Az eladási rangsor második helyén az USA áll három százalékos növekedéssel (57.202 átadott jármű). Az európai kiszállítások az előző évhez viszonyítva kis mértékben csökkentek. „Az új WLTP tesztciklusra és a benzines részecskeszűrőre történő váltás Európában fokozott mértékű kihívásokat jelentett 2018 negyedik negyedévében, ami tovább gyűrűzik 2019 első felére. Emellett 2018 februárjában abbahagytuk a dízel üzemű gépjárművek forgalmazását,” tette hozzá Detlev von Platen. ![]() Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Nissan két új benzinmotorral és a különleges N-Sport változattal teszi szélesebb körben vonzóvá a Micrát |
|
2019. január 15.
Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának. A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapotthátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.
|
![]() |
![]() A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón keresztül. A háromhengeres egység a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és jelentős fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény terén. Nőtt a teljesítménye (+ 10 LE), nyomatéka (+20 Nm), kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km között a felszereltségtől függően) és csökkent üzemanyagfogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km között a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében. Az új motort élénkebb reakciók jellemzik, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, köszönhetően a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek. A Micra – a 2016-ban bevezetett vadonatúj 5. generáció óta először – immár automata sebességváltóval is elérhető. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta. ![]() A D-step-technológiának köszönhetően kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt kínál a vezetőnek, mint a hagyományos fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós körülmények közötti üzemanyag-fogyasztást is nyújt. A Micra X-Tronic kimagasló vezethetőségének köszönhetően tökéletes az autó a zsúfolt városi környezetbe. A finom kapcsolásokkal működő sebességváltó igazán rugalmas teljesítményt nyújt a sűrű forgalomban. A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem egyszerűen a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb változata, hanem egy alapjaiban más motor. A továbbra is mindössze háromhengeres erőmű sportosabb vezetési élményt kínál az ügyfeleknek, köszönhetően 180 nm-es nyomatékának, amelyet a túltöltés funkció további 20 Nm-rel növelhet meg. Ezzel a Micra egyenesen a B-szegmens sportos csapotthátú („warm hatch”) mezőnyének középpontjába kerül. Azonban nem csak a hajtáslánc változott: ez a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. Az új krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését. ![]() Helen Perry, a Nissan Europe kisautókért felelős ügyvezetője elmondta: „Az új és hatékonyabb 1,0 literes, 100 lóerős hajtáslánc bevezetésével, illetve a 117 lóerős sportos csapotthátú változattal egy még izgalmasabb Micrát kínálunk vásárlóinknak”. Helen Perry a következőket tette hozzá: „Az új Nissan Micra N-Sport bemutatásával egy exkluzív és még sportosabb csomagot alkottunk meg, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését.” A Nissan Micra vadonatúj 100 és 117 lóerős benzinmotorjai a legfejlettebb műszaki megoldásokat kínálják. Úgy tervezték őket, hogy a teljesítmény és hatékonyság tökéletes egyensúlyát nyújtsák, miközben a jármű fenntartási költségei a lehető legalacsonyabban maradnak. Mindkét motor megfelel a legújabb Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek. ![]() Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, új motor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje |
|
2019. január 15.
700 lóerős, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes V8-as motorjával az idén ősszel Amerikába érkező, vadonatúj 2020-as Mustang Shelby GT500 minden idők legerősebb országúti Fordja.
|
![]() |
![]() A Ford Performance által valaha tervezett legjobb póniautó, a vadonatúj Shelby GT500 több mint 700 lóereje és modern teljesítménynövelő technológiái minden eddiginél dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang (közutakon is használható) csúcsváltozatát. „Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot,” vélekedett Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős elnöke. „Az új Shelby GT500 kompresszoros feltöltésű motorja, Ford Performance versenytechnológiája és az autóból sugárzó magabiztosság izgalmas meglepetést tartogat a szupersportkocsi-tulajdonosok számára.” Az ugyancsak telivér versenygépnek számító Shelby GT350 mellett idén ősszel Amerikában megjelenő Shelby GT500 tervezői igazi csúcsgépet akartak építeni, ami minden sportágban favorit lehet. A gyorsulási versenyek világát igencsak felkavarja majd, hogy a várhatóan 700 lóerőnél is magasabb teljesítményt egy, a kategóriában elsőként alkalmazott kettős tengelykapcsolós váltómű továbbítja a kerekekhez, így az autó hihetetlen gyorsulást kínál az egyenesekben. A versenypályákon minden eddiginél jobb eredményeket biztosít majd a versenyhangolású futómű, az autóhoz tervezett Michelin gumiabroncskészlet, és az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb átmérőjű első féktárcsája. Az országutakon pedig az áramvonalas formaterv és a Ford Performance technológiái gondoskodnak arról, hogy az autó vezetésének minden pillanata igazi élmény legyen. ![]() A Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású autója „Szupersportkocsi-szintű hajtásláncával a Shelby GT500 olyan teljesítményt honosít meg a hatodik generációs Mustang kínálatában, ami eddig csak az egzotikus modellek kiváltsága volt,” mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója. „A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.” A Shelby GT500 erőműve egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk. A szívóoldali levegőhűtő és az alacsony súlypont megtartása érdekében a mérnökök fordítva szerelték be a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort. Ahogy a Shelby GT350 esetében, az alumínium motorblokkban itt is kis tömegű hengerperselyek, nagy átfolyású alumínium hengerfejek és nagyobb méretű, kovácsolt hajtókarok találhatók, és a motor hatékonyabb kenési és hűtési rendszert kapott. Alul egy speciális olajteknő fokozza a blokk szerkezeti merevségét és csökkenti a rezgéseket, és egy szabadalmaztatott aktív terelőrendszer gondoskodik arról, hogy az olaj minden szükséges helyre eljusson. ![]() A Ford Performance a Ford GT szupersportkocsi kettős tengelykapcsolós sebességváltójának tervezése során szerzett ismereteket is felhasználta ahhoz, hogy a motor teljesítményét és forgatónyomatékát a lehető leghatékonyabban juttassa el a különleges, karbonszálas kardántengelyre. A mérnökcsapat választása egy hétfokozatú TREMEC® kettős tengelykapcsolós sebességváltóra esett, ami bármelyik manuális egységnél gyorsabban, mindössze 100 ezredmásodperc alatt képes fokozatot váltani. Ez a váltómű ráadásul számos üzemmódot kínál, például normál, sport, csúszós út, gyorsulási verseny és versenypálya beállításokat, sőt a választható Versenypálya Alkalmazásokkal a line-lock és rajtautomatika funkciók is aktiválhatók a rendszerben. A Mustang evolúciója a Ford GT és a Mustang GT4 örökségét hordozza A Shelby GT500 futómű-geometriáját áttervezték, és az autó új elektronikus szervokormányt, valamint könnyített első-hátsó tekercsrugókat kapott. Az új generációs MagneRide™ felfüggesztés és a Ford Performance legmodernebb hajtásmód-technológiái gondoskodnak arról, hogy a Mustang minden eddiginél nagyobb oldalirányú gyorsulásokat is kontrollálni tudjon, ami nagyban növeli a versenypályán nyújtott teljesítményt és a magabiztos irányíthatóságot. A csúcstechnológiájú futómű méltó társa az egyedi Ford Performance specifikációk szerint tervezett Michelin Pilot Sport 4S és a még agresszívebb Pilot Sport Cup 2 gumiabroncskészlet, amelyek különleges keverékkel és futófelülettel készülnek. ![]() A versenypályán elvárt stophatásról masszív, az amerikai sportkupék világában eddig legnagyobbnak számító, 420 mm-es, kétrészes féktárcsák, valamint nagyobb és merevebb, hatdugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. A Shelby GT350-esnél 20 százalékkal nagyobb hűtött felület révén ezeknek a fékeknek több mint 30 százalékkal nagyobb a hőelnyelő tömegük. A vadonatúj Shelby GT500 vásárlói két kiegészítő csomag közül választhatnak majd a tengeren túlon, ha még tökéletesebben szeretnék uralni autójukat. Az egyik a rugóstag állítható felső bekötési pontját és a Gurney-szárnyas légterelőt tartalmazó Irányíthatóság Csomag, a másik pedig a Karbonszál Versenypálya Csomag, amiben 20 colos, látszó felületű karbonszálas keréktárcsák, 0,5 collal szélesebb hátsó kerekek, egyedi Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok, állítható, látszó szénszálas, versenypályára tervezett GT4 hátsó szárny, első-alsó légterelő és a leszorító erőt fokozó első légterelő lapok találhatók. A tömegcsökkentés érdekében a hátsó üléssort kiszerelték az utastérből. Funkcionális, mégis karakteres formaterv a Ford Performance szakértelmével „Kettős nyílású hűtőrács, a Shelby GT350-nél 50 százalékkal nagyobb hűtőlevegő-kapacitás, az eddigi legfejlettebb aerodinamikai elemek és leszorítóerő… A Shelby GT500 dizájnjának legapróbb eleme is a teljesítmény növelését szolgálja,” mondta el Melvin Betancourt, a Ford formatervezési igazgatója. ![]() A nagyméretű, szögletes hűtőnyílások és az erőteljes formavilágú gépháztető miatt az autó olyan fenyegető látványt nyújt, mint egy modern sugárhajtású vadászgép. A szélesebb első sárvédők és a kerékjárat-toldatok határolta térben GT500-specifikus, 20x11 colos kerekek forognak, hátulra pedig akár 20x11,5 colos keréktárcsák is beférnek. Az alapfelszereltségként járó új hátsó légterelő és a kompozit anyagból készült hátsó diffúzor hatásosan javítja a légellenállást és a hűtést. A tervezőcsapat alaposan kihasználta az észak-karolinai Ford motorsport műszaki központ és a szélcsatorna kínálta lehetőségeket, hogy tökéletesre csiszolják a Shelby GT500 dizájnját. Az orr-rész beömlő nyílásai több mint kétszer nagyobbak, mint a Shelby GT350 esetében, és a mérnökök hat hőcserélőt is beépítettek, amivel több mint 50 százalékkal sikerült javítani a hűtés hatékonyságát. A hűtőlevegő áramlását – és ezzel együtt a leszorítóerőt – egy masszív, 31x28 colos, lamellás gépháztető-hűtőnyílás is javítja. Még igényesebb kidolgozás, több technológia és magasabb szintű komfort A vadonatúj Shelby GT500 volánja mögött egy 12 colos, színes LCD műszegység található, a zenét pedig akár az egyedi hangolású, 12 hangszórós B&O® Play prémium hangrendszer is szolgáltathatja. Ezeket a rendszereket a 8 colos SYNC® 3 érintőképernyőről lehet kezelni, ami SiriusXM és FordPass Connect™ szolgáltatásokat is kínál. A 2020-as modellév új színei a Red Hot, a Twister Orange és az Iconic Silver. A vadonatúj Shelby GT500 fényezéséhez festett sávok is rendelhetők. A Shelby-örökség Carrol Shelby úgy emlegette az eredeti Shelby GT500-ast, mint „az első igazi autót, amire tényleg büszke vagyok.” Örökségét most méltóképpen gazdagítja a harmadik generációs, 2020-as Mustang Shelby GT500 – minden idők legerősebb és legfejlettebb Mustangja. Kulcsszavak: bemutató, ford, Shelby, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egész éven át tartó rendezvénysorozattal ünnepel az idén 100 éves Citroën |
|
2019. január 14.
Még éppen csak elkezdődött az új esztendő, de a színfalak mögött már hónapok óta készül a 2019-es évre a Citroën.
|
![]() |
![]() És nem véletlenül, hiszen a márka idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját. A különleges jubileum ünnepi eseményeinek megtervezésekor a márka egy egyszerű kérdésből indult ki: hogyan ünnepelte volna maga az alapító André Citroën a márka századik születésnapját? Ez az eredeti kezdeményezéseivel (az Eiffel-tornyon világító felirat, úttörő autós expedíciók stb.) a modern kommunikáció atyjának is tekinthető, határozott vízióval rendelkező ember biztosan rendhagyó módját választotta volna a megemlékezésnek. Százéves fennállása alkalmából 2019-ben a Citroën egész éven át tartó nemzetközi rendezvénysorozatra készül: Egy emberközpontú márka 100. születésnapja ![]() Retromobile 2019 kiállítás (Párizs, Porte de Versailles, február 6–10.) Az autórajongók számára kihagyhatatlan, nagy népszerűségnek örvendő találkozóra a Citroën különleges tervvel készül: az 1200 m2-es ünnepi standon 3 kategóriában összesen 30 ikonikus modell várja a látogatókat: - 10 tanulmányautó: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE - 10 versenyautó: Scarabée d’Or, Petite Rosalie, az 1969-es marokkói raliról ismert DS 21, az 1971-es marokkói ralin induló SM, 2 CV Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC A kiállítás alkalmából egy speciális centenáriumi katalógus készül a gyűjtőknek, benne az említett 30 modell történetével. ![]() „STREET BURST DAY” (Párizs, június 13–16.) Goodwoodi Fesztivál (Nagy-Britannia, július 4–7.) ![]() „AZ ÉVSZÁZAD ÖSSZEJÖVETELE” (La Ferté-Vidame (Eure-et-Loir), július 19–21.) Bővebben lásd a CCC egyesület internetes oldalán: https://citroencc.com "Generációról generációra" (szeptembertől a közösségi oldalakon) ![]() „CITROËN STORIES” (októbertől a közösségi oldalakon) Egy úttörő márka 100. születésnapja #1. TANULMÁNY (február) A februárban leleplezett és elsőként a márciusi genfi autószalonon kiállított első tanulmány a Citroën városi közlekedésről vallott elképzelését testesíti meg. #2. TANULMÁNY (május) ![]() Egy ikonikus márka 100. születésnapja Márkakampány új változatban (2018. december 30. óta a tévében) A 2018. márciusban készített első rész után a Citroën márkakampánya a centenárium alkalmával most új változatban jelentkezik. Négy új jelenetben is láthatjuk majd az időutazó autóstoppost. A kampányfilmben a márka történetétől elválaszthatatlan személyiségek is felbukkannak majd: a híres reklámszakember Jacques Séguéla egy DS fedélzetén, Sébastien Loeb pedig a Xsara WRC-jében. Az új reklámfilm hosszú verziója a YouTube-on tekinthető meg: https://youtu.be/PSfN7d6eI3k . „ORIGINS” GYŰJTŐI KIADÁS (januártól) Az „Origins” gyűjtői kiadás egy speciális széria, mely kifejezetten a centenáriumra, nemzetközi forgalmazásra készült. A Citroën C1, C3, C3 Aircross kompakt SUV, új C4 Cactus limuzin, C4/Grand C4 SpaceTourer és C-Elysée modelleket tartalmazó gyűjtői kiadás többek között különleges színvilágával és anyagválasztásával tűnik ki, így például a karosszériát díszítő „Origins since 1919” felirattal harmonizáló bronzszínű elemekkel. ![]() Az érintett modellek Franciaországban már most rendelhetők, kivéve a C1-et és a C3 Aircrosst, melyek a második negyedévtől kerülnek forgalmazásra. Magyarországon a C3, C3 Aircross és C4 Cactus modellek lesznek elérhetőek ebben a különleges kiadásban. „CITROËN ORIGINS” virtuális múzeum a centenárium színeiben (januártól) A 2016-ban indított Citroën Origins weboldal (www.citroenorigins.com) rendszeresen frissül. A márka több mint 40 országban és 23 nyelven elérhető virtuális múzeuma 2019-ben nem kevesebb mint 5 új modellel gyarapodik. A 3D-ben, speciális hangsávval megjelenített autókkal 79-re bővül a bemutatott modellek száma. A weboldal januártól a centenárium színeibe öltözik, és értékes információkkal szolgál az ünnepi rendezvénysorozat menetrendjéről. Az oldal különleges, rövid ideig látható kiállításoknak is otthont ad majd, és fotókkal és videókkal kíséri a jubileumi év főbb eseményeit. „Papa, Mama, Citroën”: ez az a három szó, amelyet André Citroën szeretett volna, hogy a gyerekek először kiejtsenek, amikor még a húszas években piacra dobta a Citroën játékokat. Az akkoriban szokatlan kezdeményezésnek egyetlen célja volt: az otthonokban már a legkisebbek körében is ismerőssé tenni a márka nevét. Ennek szellemében a Citroën a százéves évfordulóra új kiegészítőkkel készült, melyek a húszas évekbeli Citroën vizuális világát idézik: bádogbögrék, kártyák, memóriajáték, valamint a híres MONOPOLY teljes egészében Citroënre szabott kiadása. A márka mellesleg régi modellekről mintázott, korábban nem kapható modellautókat, valamint régi és mai autókat tartalmazó gyűjtői kollekciókat is kínál. ![]() „100 év Citroën-reklám" (március) A Citroën az elmúlt 100 évben nemcsak szakértelmével, de reklámkommunikációjával is kitűnt. Míg a versenytársak hirdetésekkel voltak elfoglalva, André Citroën – az Eiffel-torony kivilágítása, hernyótalpas terepjáróval való expedíciók, közúti jelzőtáblák, Citroën játékok stb. formájában – már mai értelemben vett reklámot csinált. Minden eszközt megragadott a márka hírnevének megalapozására. Ez a fajta merész kommunikáció azóta is része a Citroën-kultúrának. A márka történetének eme egyedülálló aspektusáról készített könyvet az évfordulóra Jacques Séguéla reklámszakember, a márka 80-as évekbeli emlékezetes reklámfilmjeinek készítője („chevrons sauvages”, Visa GTi a Clémenceau repülőgép-hordozón, AX a kínai nagy falon stb.). A Franciaországban március végén megjelenő, gazdagon illusztrált album angol és kínai fordításban is kapható lesz. A centenárium színeit magára öltő kerskedelmi hálózat (januártól) A Citroën kereskedések a világ minden táján szintén a centenárium színeibe öltöznek, amit az alkalomhoz tervezett külső és belső látványelemek egészítenek ki: az irányító táblákon, zászlókon, bannereken, totemeken és matricákon egytől-egyig a bronzszínű „Citroën Origins since 1919” logó köszön vissza. Hasonló szellemben fogant az egyedi „100 ÉV” 3D szobor is. Ezek között a díszletek között tökéletesen érvényesülnek az „Origins” gyűjtői kiadás modelljei. Az év folyamán az újdonságok mellett időről időre a történelmi modellek is kiállításra kerülnek. 100 éves sportkarriert ünnepel a Citroën Racing Kulcsszavak: André Citroën, autógyár, Citroën, évforduló
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója |
|
2019. január 14.
Tavaly a vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évét zárta rekordot jelentő értékesítési eredménnyel, amelynek keretében a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is fennállásuk eddigi legjobb mutatóját könyvelhették el. 2019-ben további növekedés várható.
|
![]() |
![]() A BMW Group 2018-ban 2 490 664 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte, amely 1,1 százalékkal haladja meg a 2017-ben produkált teljesítményt és ezzel a müncheni központú vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évi, rekordot jelentő eladási mutatója. A tavalyi esztendő a BMW és a Rolls-Royce háza táján is történelmi értékesítési csúcsot hozott, miközben a vállalatcsoport hálózatról tölthető BMW és MINI modelljeire összességében 38,4 százalékkal intenzívebb kereslet mutatkozott, mint egy évvel korábban. Mindezen tények együttese újfent megerősítette a BMW Group iránymutató etalonként betöltött, piacvezető pozícióját a prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyének élén. Pozitív előretekintés 2019-re: az értékesítési sikertörténet folytatódik Rekordot jelentő BMW-értékesítés 2018-ban: az eladási hullám csúcsán a BMW X modellcsalád és a BMW 5-ös sorozat 2018-ban a BMW márka 2 125 026 darab új autót értékesített világszerte, amely 1,8 százalékkal több, mint a 2017-es eredmény és ezzel a bajor prémiumgyártó fennállásának eddigi legmagasabb teljesítménye. ![]() Az értékesítési tabella trónján a sokoldalú BMW X modellek állnak: az első BMW X2 év eleji bevezetésének és az új BMW X3 globális kiterjesztésének köszönhetően a BMW X modellcsalád egy év alatt 12,1 százalékkal tudta növelni eladásait, amely szám szerint 792 590 darab új autót jelent. A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellek a BMW márka egész éves értékesítési eredményének 37,3 százalékát adták, amely arány 2017-ben csupán 33,8 százalék volt. Az eladási sikertörténet másik nagy sztárja a BMW 5-ös sorozat, amely 2018-ban a müncheni központú vállalatcsoport mindegyik piacán elérhető volt. A világ legnépszerűbb prémium üzleti modellje 12,7 százalékkal növelte megrendelései számát 2018-ban, amely azt jelenti, hogy a tavalyi esztendő januárja és decembere között eltelt tizenkét hónapban világszerte 328 997 ügyfél vette át új 5-ös BMW-je kulcsait. „Büszkék vagyunk arra, hogy számos fontos modellünk aktuális generációváltása és az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is fennállásunk eddigi legjobb értékesítési eredményét könyvelhettük el. Portfóliónk 2018-ban megannyi izgalmas új modellel bővült, így többek között az első BMW X2 modellel és az új BMW 8-as sorozattal, valamint megérkezett a BMW X4, a BMW X5 és a BMW Z4 új nemzedéke is. Hiszem, hogy ezen újdonságok 2018-ban szerzett lendülete 2019-ben is kitart majd” – tette hozzá Pieter Nota. Cél teljesítve: a BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban 2018-ban a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája is teljesítette az év elején kitűzött ambiciózus célt, amellyel a vállalatcsoport megerősítette piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai innovációk kifejlesztése terén. A január és december között eltelt tizenkét hónapban világszerte 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára, amely 38,4 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő teljesítményét. A vállalatcsoport legkelendőbb „zöld” autója a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 530e modell volt, a 40 260 darab eladott példány a BMW 5-ös sorozat globális értékesítési mutatójának 12,2 százalékát adja. ![]() Kimagasló eladásai következtében a modell ráadásul az Egyesült Államokban az év legnépszerűbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautójává emelkedett. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell világszerte ez idő alatt 13 219 ügyfél tetszését nyerte el, amely a MINI Countryman globális eladásainak 13,3 százaléka. Tavaly a BMW i3 fennállása ötödik esztendejébe lépett, sikertörténetét pedig évről évre növekvő ügyfél-érdeklődés övezi: a tisztán elektromos prémium kompakthoz opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, új akkumulátor 2018-ban 10,6 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a modellt, amelyből világszerte 34 829 darab talált gazdára. A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a BMW Group hálózatról tölthető modelljei és kiegészítő szolgáltatásai iránt ugrásszerűen megnőtt a kereslet. „Fantasztikus eredmény számunkra, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinkkel sikerült túlteljesítenünk az év elején kitűzött, 140 000 darabos értékesítési határszámot, várakozásaink szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma a félmilliót is átlépi majd. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel „zöld” autói portfólióját, amelyen tizenkét négykerekű tisztán elektromos meghajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd” – nyilatkozta Pieter Nota. Erős teljesítmény a legerősebbektől: a BMW M GmbH két évvel korábban hozta a kitűzött célt A nagyteljesítményű sportautókat gyártó BMW M GmbH élsportolói új értékesítési rekordot állítottak be 2018-ban: a divízió fennállása során most először, a tervezettnél két évvel korábban lépte át az egy esztendőn belül eladott százezres darabszámot. A 102 780 darab új autó 27,2 százalékos abszolút eladási fejlődést jelent. Az értékesítési tabella csúcsán a 19 670 példányban elkelt BMW X3 M40i a 13 731 darabban értékesített BMW M2 és a 7 823 ügyfél garázsába beparkoló BMW M5 végzett. ![]() A MINI hálózatról tölthető története folytatódik 2018-ban a MINI 2,8 százalékkal kevesebb (361 531 darab) új autót értékesített, mint a rekordot jelentő 2017-es esztendőben. 2019 azonban izgalmas évnek ígérkezik a márka életében, hiszen az év vége felé az első tisztán elektromos meghajtású MINI is bemutatkozik a nagyközönség előtt. „A szüntelenül változó piaci körülmények ellenére a MINI az a márka, amely folyamatosan képes izgalomban tartani rajongóit. Biztos vagyok benne, hogy a várva várt, első tisztán elektromos meghajtású MINI még nagyobb rajongást vált majd ki az emberekből” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja. Rekord teljesítmény: a Rolls-Royce Motor Cars fennállása legeredményesebb esztendejét zárta 2018-ban a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 4 107 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely a 2017-es teljesítmény tükrében 22,2 százalékos növekedés, egyúttal a márka 115 éves történetének eddigi legjobb eredménye. A brit luxusautó-gyártó elsőszámú piacának továbbra is az amerikai kontinens tekinthető, ahol a márka értékesítési mutatója évről évre újabb csúcsot dönt. „Modellpalettánk mindegyik tagja iránt intenzív ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A legdinamikusabb fejlődést a Phantom produkálja, legkelendőbb modellünk pedig a Ghost. Elégedetten nyugtázzuk a terepjáró képességekkel megáldott Cullinan modellt övező népszerűséget is: a sokoldalú újdonság első példányait a karácsony előtti napokban vehették át ügyfeleink, a modellre leadott rendelések pedig már a 2019-es esztendő harmadik negyedévi kapacitását is kitöltik” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer. A tavalyi év a Bespoke programban született autók megrendeléseit tekintve is soha nem látott eredményeket hozott. Az ügyfelek egyedi igényeit kiszolgáló program még tovább erősíti a Rolls-Royce pozícióját a legmagasabb luxus kategóriában. ![]() Sorozatban a nyolcadik: a BMW Motorrad ismét rekord évet zárt A BMW Group kétkerekű divíziója több robogót és motorkerékpárt értékesített 2018-ban, mint fennállása során eddig bármikor, és ezzel sorozatban nyolcadik évi rekord eladási mutatóját könyvelhette el. A 165 566 darab új jármű 0,9 százalékos abszolút éves fejlődésnek felel meg. „2018 fontos év volt a BMW Motorrad számára, hiszen kilenc fantasztikus, innovatív újdonság tömegtermelése vette kezdetét. Sikeresen bevezetni mindegyiket igazi kihívás volt számunkra, de büszkék vagyunk rá, hogy sikerült – ahogyan azt az új értékesítési rekord is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy 2019-ben is meg tudjuk lovagolni ezt a hullámot” – így Peter Schwarzenbauer. A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban „Legfőbb piacaink közül a legtöbben jelentős mértékű politikai vagy gazdasági nehézséggel küzdöttek idén, globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiája mentén azonban a BMW Group a nyereségességet továbbra is az értékesítési mennyiség elé helyezi” – mondta Pieter Nota. 2018-ban Ázsiában növekedtek leginkább a BMW Group értékesítési mutatói. A kínai piac stabil eladási növekedéssel zárt, köszönhetően részben a BMW 5-ös sorozat osztatlan elérhetőségének és a helyben készült BMW 1-es limuzint övező hatalmas népszerűségnek. Az amerikai kontinens ugyancsak hozzájárult a BMW Group abszolút értékesítési sikertörténetéhez, az Egyesült Államokban ráadásul 2018-ban a BMW bizonyult az egyetlen olyan prémiumautó-gyártónak, amely értékesítési növekedést könyvelhetett el. A számos európai piacot meghatározó, folyamatos politikai és gazdasági bizonytalanság következményeként a BMW és a MINI együttes értékesítési eredménye az öreg kontinensen a tavalyi esztendővel megegyező mértékben zárt. A 2018-as esztendőt a BMW Group abszolút piacvezető prémiumautó-gyártóként zárta Nagy-Britanniában, ahol a vállalatcsoport minden korábbinál nagyobb piaci részesedést is élvez. Hasonlóképpen Németországban is, ahol a BMW és a MINI eladási mutatói az előző esztendő teljesítménye felett zártak. Értékesítési előretekintés 2019-re A BMW Group enyhe mértékű, néhány százalékos globális értékesítési növekedést irányoz elő a 2019-es esztendőre. Az általánosságban jó gazdasági környezet, a prémium szegmensre vonatkozó pozitív előrejelzések és a BMW Group modellpalettájának újdonságai – különös tekintettel a felfrissített és kibővített BMW X modellcsalád tagjaira – együttesen újabb eladási sikertörténetet vetítenek elő 2019-re. A politikai és gazdasági körülmények eközben várhatóan változatlanok maradnak, amely az autóiparra is hatással lehet. Kínában a BMW Group ugyancsak enyhe mértékű értékesítési fejlődésre számít 2019-ben. Miközben a kínai autópiacot általánosságban a kiegyensúlyozottság jellemzi, a prémium szegmens előtt kiugró növekedési potenciál várható. A vállalatcsoport tervei szerint a legintenzívebb ügyfél-érdeklődés a BMW Group helyben készült modelljeit, azon belül is leginkább a BMW X3 új nemzedékét övezi majd: a sokoldalú terepjáró kínai gyártása 2018. júniusában indult be, így a modell teljes piaci elérhetősége 2019-ben várható. Európában a BMW Group a régió gazdasági fejlődésétől teszi függővé pozitív irányú, enyhe mértékű értékesítési növekedését, miközben az sem zárható ki, hogy az eladási mennyiség a tavalyi év szintjét ismétli majd. Kulcsszavak: BMW Group, értékesítés, jármű kereskedelem, Mini, rolls-royce
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A LADA rekordokat dönt meg Magyarországi eladásaival |
|
2019. január 11.
A 2015-ös visszatérése óta is folyamatosan bizonyítja a LADA, hogy továbbra is a magyar autópiac egyik kedvelt márkája. Nemcsak jól ismert régi-új terepjárója, a LADA 4x4 és annak kishaszon változata, a LADA 4x4 Pack keresett, hanem elismert szabadidő és családi autóként is népszerű.
|
![]() |
![]() Tavaly szeptemberben a LADA Hungary arról számolt be, hogy több mint 3.000 új kocsit értékesítettek Magyarországon, most pedig legfrissebb, 2018-as eladási adataikat hozták nyilvánosságra. 2018-ban összesen 879 új Ladát helyeztek forgalomba és adtak át boldog tulajdonosának. „Habár a 2018-as adataink alulmaradnak a 2017-eshez képest, mégis elégedettek vagyunk az eredményeinkkel” – árulta el Pataki András, a LADA Hungary cégvezetője. ![]() „A LADA márka ismertsége, népszerűsége töretlen, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal mi rendelkezünk a piacon. A tavalyi, alacsonyabb értékesítési mennyiségnek az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára való átállás, és az ennek következtében történő gyártáskiesés az oka. A keresleti előrejelzés alapján azonban több új magyar LADA tulajdonos is lett volna 2018-ban, ha nem alakul ki ez a sajnálatos készlethiány.” Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lada, LADA Hungary, Pataki András
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban |
|
2019. január 11.
A vállalat 517 600 gépkocsit szállított ki, 10.5 %-kal többet, mint 2017-ben. A SEAT piacvezető Spanyolországban, és az eddigi legnagyobb mennyiséget értékesítette Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Svájcban, Izraelben és Marokkóban.
|
![]() |
![]() Történelmi rekordot elérve 2018-ban tovább bővült a SEAT értékesítés, összességében 517 600 gépkocsit adtak át a vásárlóknak, ami 10.5 %-kal több, mint a 2017-ben elért 468 400 darab volt. Ez az eredmény a SEAT 68 éves történetében a legnagyobb értékesített mennyiséget jelenti, és meghaladja a 2000-ben felállított eddigi rekordot, az 514 800 eladott gépkocsit. 2018-ban a SEAT már a hatodik egymást követő évben ért el értékesítési növekedést, és példa nélkül álló kedvező időszakot tudhat magáénak, hiszen 2012 óta az értékesítés 60%-kal emelkedett. Decemberben a SEAT 25 300 gépkocsit szállított ki, ami 23.1 %-kal volt kevesebb, mint 2017 azonos hónapjának mennyisége (33 000 darab). Az Arona 2018-ban nagyban hozzájárult a SEAT értékesítés fellendüléséhez. Az Arona első teljes értékesítési évében a SEAT 98 900 darabot adott el városi szabadidő autójából (SUV), ami a cég harmadik vezető modellje lett ebben kínálati kategóriában. Az Arona mint a márka négy főbb pillérének egyike sikeresen csatlakozott az Ibizához, a Leonhoz és az Atecához. A hamarosan megújuló SEAT Leon továbbra is a márka legnagyobb számban értékesített modelljének számít, (158 300 eladott gépkocsi, 6.8 %-os csökkenés), és története során az egyik legjobb eredményt érte el. ![]() Az Ibiza kiszállítás 136 100 gépkocsit tett ki, ez 10.7 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest, miközben az Ateca a SEAT negyedik legtöbbet értékesített modellje lett a 2018-ban leszállított 78 200 darabbal (0.6 % csökkenés). 2018-ban sikeresen debütált az új CUPRA márka, és 40.0 %-os növekedést mutatott az ebben az évben értékesített 14 300 gépkocsival, ami 4 100 darabbal nagyobb eladott mennyiséget jelentett, mint 2017-ben (Megjegyzés: ez az eredmény szerepel a SEAT teljes értékesítési eredményében). A SEAT elnöke, Luca de Meo hangsúlyozta, hogy „az értékesítési rekord arról tanúskodik, hogy stratégiánk, és a 2016-ban beindított termékoffenzívánk során bevezetett modellek egyaránt sikeresek voltak. Már a második esztendőben értünk el kétszámjegyű növekedést, ami nem mindennapos eredmény az autóiparban. Az ügyfelek bizalma és a pozitív pénzügyi eredmények bizakodókká tesznek bennünket, hogy sikerrel tudunk megfelelni a szektor által támasztott kihívásoknak. A SEAT célja az, hogy a iparág új korszakában is meghatározó szereplő legyen.” A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy „2018 történelmi év volt a SEAT számára. Mi vagyunk az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és történelmünk során a legjobb értékesítési mutatókat értük el kétszámjegyű növekedéssel olyan főbb piacokon, mint Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország. Spanyolországban a SEAT szintén több mint 10%-kal növelte eladásait, és magasan piacvezetők vagyunk a magán értékesítési csatornát is beleértve. ![]() Mindezen túl növekedést értünk el olyan fontos külföldi piacokon, mint például Algéria. Az elmúlt évben a SEAT által értékesített minden harmadik autó egy SUV volt, ami lehetővé tette számunkra, hogy növeljük a márka és a márkakereskedői hálózat profit termelő képességét. Ugyancsak 2018-ban indítottuk be sikeresen a CUPRA márkát, ami az értékesítésekben 40 %-os növekedést eredményezett. Összefoglalva: széles és felfrissítetett termékskálával rendelkezünk a legfontosabb kategóriákban, és 2019-ben a Tarraco újabb lendületet fog adni a növekedés folytatásához.” Példanélküli eredmények a kulcsfontosságú piacokon A SEAT történelmi értékesítési rekordja az öt főbb európai piacon tapasztalt kétszámjegyű növekedésnek köszönhető. Németország vezeti a SEAT értékesítéseit 114 200 eladott gépkocsival, ami 11.8 %-os növekedést jelentett, és ami egymás után a második évben jelentette a korábbi esztendő rekordjának megdöntését. A SEAT növekvő teljesítménye stabil Spanyolországban, ahol az értékesítés 13,2 %-kal emelkedett, és elérte a 107 800 darabot, amivel a vállalat piacvezető az anyaországban. Mindezen túl a Leon és az Ibiza volt a két legnagyobb számban értékesített gépkocsi Spanyolországban. A SEAT ugyancsak minden eddigi legjobb eredményét érte el az Egyesült Királyságban, ami a 12.2 %-os növekedéssel és 62 900 eladott gépkocsival a SEAT harmadik piacaként járult hozzá a márka nagyobb méretű értékesítéseihez. A SEAT 31.3 %os növekedéssel és 31 800 eladott gépkocsival Franciaországban érte el a legnagyobb mértékű bővülést. Olaszországban a spanyol márka növekedési pályán maradt, az értékesítés 10.9 %-kal emelkedett 2017-tel összevetve, és összességében elérte a 20 000 darabot 2018-ban. ![]() Németországhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan a SEAT eddigi legjobb értékesítési eredményeit érte el Ausztriában, ahol az eladások 5.3%-kal emelkedtek, és elérték a 18 400 darabot, amivel a gépkocsik regisztrációját illetően a márka az ötödik helyre jött fel. Svájcban 10 700 gépkocsit adtak el, ami plusz 3.3%-ot jelentett, Izraelben 9 000 gépkocsit értékesítettek, ez 2.2%-os növekedést hozott, míg Marokkóban a 2 100 eladott gépkocsi 5.2%-os emelkedést jelentett. Európában a SEAT ugyancsak jelentős értékesítési ereményt ért el olyan piacokon, mint Portugália (9 600 eladott gépkocsi, 16.7%-os növekedés), Belgium (9 500 darab és 24.4%-os növekedés) és Hollandia ( 8 900 eladott gépkocsi, 16.3%-os emelkedés). Az év legnagyobb növekedését Algéria produkálta, ahol a SEAT 18 500 gépkocsit értékesített a tavalyi 5 100 autóval összevetve. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca összeszerelését az algériai Relizane-i üzemben, ezáltal a 2017 közepe óta már ott összeszerelt Ibizához csatlakozott ezen típusok gyártása is. 2019, a Tarraco és a CUPRA éve 2019-ben a SEAT termék kínálatában a legfontosabb lépést az új Tarraco piaci bevezetése jelenti, ami néhány héten belül jut el a márkakereskedőkhöz, magyarországi bevezetése márciusra várható. A Tarraco az Aronához és az Atecához csatlakozik, hogy kiteljesítse a SEAT szabadidő autóinak kínálatát. Ebben az évben a SEAT megkezdi az új Arona TGI értékesítését is, ami a SEAT crossoverének sűrített földgázzal hajtott változata, és egyben a negyedik modell a sűrített CNG hajtású SEAT-ok sorában, a Mii-val, az Ibizával és a Leonnal együtt. Kulcsszavak: autógyár, Cupra, értékesítés, jármű kereskedelem, seat, Tarraco
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open tenisztorna lebonyolítását |
|
2019. január 11.
A Kia Motors 120 autóból álló flottával segíti a 2019-es Ausztrál nyílt teniszbajnokság szervezését és lebonyolítását. A Kia immár 18 éve az ázsiai és csendes-óceáni térség Grand Slam tornájának fő szponzora.
|
![]() |
![]() A hivatalos átadási ceremóniát január 9-én tartották, a melbourne-i Federation Square-en, a Kia immár 17 Grand Slam trófeát begyűjtő márka nagykövete, Rafael Nadal részvételével. Az autók a játékosokat, a szervezőket és a VIP vendégeket szállítják majd a teniszbajnokság kéthetes ideje alatt, január 14. és január 27. között. A bajnokság a Rod Laver Arénában, a férfi egyéni döntővel ér majd véget. Az elmúlt 18 évben a Kia támogatói flottái több millió kilométert tettek meg, miközben a játékosokat, a bajnokság szervezőit kényelemben és biztonságban eljuttatták a különböző helyszínekre. A több mint 350 sofőr előreláthatólag 450 000 kilométernél is többet tesz majd meg az idei torna ideje alatt. „Megtisztelő, hogy majd két évtizede a világ egyik legrangosabb sporteseményének szponzorai lehetünk; ez irányú elkötelezettségünk töretlen. Nagy várakozással tekintünk a verseny két hete elé, és bízunk abban, hogy idén az eddigi legjobb tornát láthatjuk majd!” – mondta James Cho, a Kia Motors Australia elnöke. „A Kia mindig is jóval több volt, mint csupán az Australian Open szponzora: a cég immár a teniszvilág nagyra becsült tagja, támogatásuk ideje alatt nagyban hozzájárultak a bajnokság fejlődéséhez. A versenyzőket januárban Melbourne-szerte szállító Kia flotta, valamint a rajongók számára szervezett események a Melbourne Park-ban, jó ideje a bajnokság jelképévé váltak, és fontos szerepet játszanak abban is, hogy a résztvevők még inkább élvezzék a versenyeket.” – mondta Craig Tiley, az Australian Open versenyigazgatója. ![]() A teniszvilághoz fűződő régóta tartó kapcsolatának további erősítésére a Kia számos online és offline programmal jelentkezik a világ teniszrajongóinak legnagyobb örömére. Az „AO szelfiverseny” például kiváló lehetőséget kínál arra, hogy a sportág rajongói megosszák a bajnokság számukra legkedvesebb pillanatait a közösségi médiában, miközben 68 szerencsés Kia-vásárló meghívást kap a bajnokságra is: profik által tartott exkluzív teniszképzésen vehetnek részt, és ott lehetnek a férfi egyéni elődöntők nézői között is. Kulcsszavak: Ausztrália, kia, szponzor, támogatás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét |
|
2019. január 11.
Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta a 2018-as évet. A vállalat tavaly ünnepelte fennállásának 25 éves jubileumát, és fontos mérföldköveket ért el: az első győri SUV, az Audi Q3 sorozatgyártásának elindításával, valamint az elektromos motorok gyártásának felfutásával egy új korszakba lépett az Audi Hungaria.
|
![]() |
![]() Az évet 13 084 munkatárssal zárta a vállalat, amely az Audi Hungaria történetének legmagasabb munkatársi létszáma. „Vállalatunk sikerrel teljesítette a számos kihívást hozó tavalyi évet, és lefektette biztos jövője alapjait. Az elmúlt 25 évben szerzett tudás és tapasztalat birtokában, valamint csapatunk teljesítőképességének köszönhetően bizakodva tekintünk a következő 25 évre is“, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Továbbra is számítunk munkatársaink elkötelezett munkájára, közösen tovább írhatjuk az Audi Hungaria sikertörténetét.“ A négykarikás vállalat 1 954 301 motort gyártott az elmúlt évben, köztük 1 099 385 három- és négyhengeres Otto-, valamint 343 651 négyhengeres dízelmotort. Emellett az Audi Hungariánál 300 720 hathengeres Otto- és 175 070 hathengeres dízelmotor készült. Az öthengeres Otto-motorból, amely tavaly sorozatban kilencedszer nyerte el az „Év Nemzetközi Motorja“ díjat, 10 045 darab hagyta el a gyártósort. Továbbá az Audi Hungaria munkatársai 15 977 nyolc- és tízhengeres motort, valamint 9 453 elektromos motort gyártottak Győrben. ![]() Az elektromos meghajtások mellett a vállalat konzekvensen dolgozik a belső égésű motorok továbbfejlesztésén. Ennek bizonyítéka, hogy a motorgyártás termékpalettája az elmúlt évben a háromhengeres Otto-motorokkal, valamint egy új fejlesztésű, mild-hibrid technológiájú négyhengeres dízelmotorral bővült. A járműgyártásban 2018-ban kereken 100 000 négykarikás autó gördült le a gyártósorról. A legmagasabb darabszámban gyártott modell az Audi A3 Limousine volt, amelyből 62 654 darab készült. Az Audi TT modellekből, amelyeket immár 20 éve kizárólag Győrben gyártanak, 8 756 Coupé-t és 3 362 Roadstert gyártottak a munkatársak. 2018-ban 9 571 Audi A3 Cabriolet hagyta el a gyártósort. Az Audi Q3 sorozatgyártása nyáron indult el Győrben, év végéig 15 657 darab készült az első győri SUV-ből. Az Audi Hungaria 2018. december 31-én 13 084 munkatársat foglalkoztatott. A vállalat 2019-ben is lendületben marad: az Audi Q3 gyártásfelfutása után egy újabb Q-modell gyártása indul el idén Győrben. Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elektromos töltőket telepít az E.On |
|
2019. január 10.
Elektromos gyorstöltők skandináviai városokban történő telepítésére közös vállalkozást indított az E.On és a dán Clever 50-50 százalékos részesedéssel.
|
![]() |
![]() Az E.On közlése szerint az együttműködés 48 e-töltő telepítésére vonatkozik Dániában, Svédországban és Norvégiában; a kutak várhatóan 2020-ban állhatnak üzembe. A töltőállomásokat a vegyes vállalkozás fogja üzemeltetni, azonban harmadik feles szolgáltatók is részt vehetnek benne. Az E.On és a Clever 2017-ben már kötött egy előzetes megállapodást az együttműködésről; a mostani megegyezés pénzügyi részleteit nem ismertették. A töltők teljesítménye meghaladja a 150 kilowattot, ami azt jelenti, hogy egy közepes méretű elektromos autó 15-20 perc alatt lesz feltölthető. Közben egyes társaságok már a 450 kilowattos töltők tesztelését is megkezdte. Az E.On Európa-szerte körülbelül 3000 elektromos töltőpontot működtet, amelyek közül 800 darab Németországban található. Németországban 2018 végén 16 100 nyilvánosan elérhető elektromos töltő üzemelt a BDEW iparági csoport Reuters által idézett adatai szerint. ![]() Az európai közműcégek az elektromos járművek terjedésétől az áramfogyasztás bővülését remélik, amelynek viszont a töltőhálózat fejlesztése a legfontosabb feltétele. A piac fejlődésével az ultragyors töltők is egyre nagyobb szerepet kaphatnak, amelyek percek alatt képesek feltölteni az elektromos autók akkumulátorait – írja a portfolio.hu. Kulcsszavak: E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 10754 | Megjelenítve: 111 - 120 |