Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 111 - 120
Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt

Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt

2018. november 05.
Elrendelte 96 ezer Opel autó visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
Részletek

Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt

A KBA a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében kimutatott szabálytalan szoftveres megoldást talált 2013 és 2016 között gyártott, Euro 6 környezetvédelmi besorolású motorral szerelt Insignia, Cascada és Zafira modellekben.

A kocsikat vissza kell rendelni szervizre, hogy a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítsák a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat.

A gyártó 23 ezer autónál önkéntes alapon már elvégezte a műveletet, most pedig az összes többinél is el kell végeznie - áll a KBA közleményében, amely szerint a szabálytalan motorvezérlő rendszerrel szerelt autók közül 64 ezret Németországon kívül helyeztek forgalomba.

Az Opelnél közölték, hogy megkapták a KBA határozatát. Kiemelték, hogy a 2017 elején indított önkéntes akció keretében a Németországban üzemben tartott autók legnagyobb részénél már elvégezték a szoftverfrissítést, és csak azért nem tudták korábban befejezni a munkát, mert várni kellett a gond megszüntetésére kidolgozott eljárás hatósági jóváhagyására.

Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt

A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon az Opel mellett a Daimler és a BMW egyes modelljeinél is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

Kulcsszavak: autógyár, Cascada, dízel, dízelmotor, Insignia, opel, visszahívás, Zafira
 
Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro Megjött a legmenőbb áruszállító Megjött a legmenőbb áruszállító Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát
 
A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat

A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat

2018. november 04.
A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat, több száz cég érdeklődik a Zala Zone iránt - írja az autopro.hu portál szerdán.
Részletek

A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat

Az online lapnak adott interjúban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: az első négy vevő már végzett is teszteket a pályán, háromszáz céggel folynak tárgyalások, legtöbben autóipari gyártók, beszállítók, telekommunikációs cégek.

A miniszter hangsúlyozta, a zalai pálya kiemelkedő komplexitásában és az önvezető technológiákban. A BMW Magyarország melletti döntésében is sokat nyomot a latban ez a világon egyedülálló járműipari fejlesztés.

A tesztpálya építésével kapcsolatban Palkovics László elmondta, az első fázist a következő hetekben, a teljes készültségű pályát pedig 2019 végén, 2020 elején tervezik átadni. A pálya rendkívül feszített menetrend szerint, gyors tempóban épül, az alapkőletétel mindössze másfél éve volt. Elkészült a nagysebességű kormányozhatósági pálya, a dinamikus útfelület, a két főépület. Telepítették az 5G kommunikációs rendszert, és elkészült a tesztváros első negyede - mondta a miniszter.

Hozzátette, most indul a tesztváros magasabb fokú kiépítése, a másfél kilométer hosszú autópálya-szakasz megépítése, épülnek a belső összekötő utak és az alacsony sebességű kormányozhatósági pálya, a fékfelület. Az utolsó elem a nagy sebességű oválpálya, ahol óránként 200 kilométer neutrális kanyarsebességet lehet majd elérni. A pályán minden körülményt és közlekedési helyzetet leképeztek, amellyel a közlekedés során a valóságban is találkozni lehet - mondta a miniszter.
  
A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat

A BMW-beruházásról szólva Palkovics László kiemelte, a kormány és Debrecen együttesen vállalta, hogy az autógyárnak megfelelő környezetet teremt. Meg kell építeni az utakat, vasúti pályát, felüljárókat, autópálya-lehajtót, iskolát, át kell alakítani a Debreceni Egyetem képzési szerkezetét. Fel kell készülni a munkaerő biztosítására, ehhez programokat kell indítani.

A miniszter szerint több mérnököt kell képezni, és felhívta a figyelmet arra, hogy míg 2012-ben a reáltudományokat tanuló diákok aránya 22 százalék volt, ez ma 29 százalék, míg az EU-átlag valahol a 24 százalék körül mozog.

Kulcsszavak: járműipar, járműteszt, tesztpálya, Zalaegerszeg
 
Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Valóban időtálló fény Valóban időtálló fény A finnországi Ivalo Arctic Center téli tesztpálya a Michelin Csoport tulajdonába került A finnországi Ivalo Arctic Center téli tesztpálya a Michelin Csoport tulajdonába került A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly
 
Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja

Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja

2018. november 04.
Budapesten lesz a legnagyobb nagy-britanniai autóipari vállalat, a Jaguár új műszaki fejlesztő központja - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió péntek déli Krónika című műsorában.
Részletek

Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja

Szijjártó Péter elmondta: a Jaguár budapesti központjában az új modellek létrehozásával és bevezetésével kapcsolatos fejlesztéseken dolgoznak majd. A központ jelentőségét az adja, hogy az új Jaguár modellek 2020-tól alapvetően már elektromos meghajtással futnak.

A jövő év elején megnyíló központban első lépésben 100 magyar mérnök dolgozik majd az elektromos meghajtás és az informatikai fejlesztés területén - tette hozzá.

Aláhúzta, a központ klasszikus szellemi műhely lesz, amely a Nagy-Britanniából irányított fejlesztésekben vesz részt. A Jaguár tavaly 4 milliárd fontot költött kutatás-fejlesztésre - mondta Szijjártó Péter.

A beruházás jelentőségét mutatja az is, hogy a Jaguárnak a budapestihez hasonló központja csak Nagy-Britanniában, Írországban, Észak-Amerikában és Kínában van - közölte.

Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja

A miniszter szerint a Jaguár döntésekor sokat nyomott a latban a magyar adópolitika, ugyanis Európában itt a legalacsonyabb a társasági adó, valamint a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó adókedvezmények és a magyar műszaki felsőoktatás magas színvonala is.

Kiemelte: ez a beruházás is remekül illeszkedik a magyar gazdaság dimenzióváltásához, amely előtérbe helyezi a csúcstechnológiát és magas hozzáadott értéket. A beruházás megerősíti a magyar-brit befektetői kapcsolatokat és az autógyártás szerepét a magyar gazdaságban - jegyezte meg.

Közölte, a magyar autóipar termelési értéke ez év végére várhatóan meghaladja a 8500 milliárd forintot, az év első nyolc hónapjában a gazdasági kibocsátás több mint 28,2 százalékát az autóipar adta és az itt készülő járművek 91 százalékát exportálják.
Kulcsszavak: jaguar, járműipar, Magyarország
 
Új, magyar gyártású tűzoltóautót mutatott be a katasztrófavédelem Új, magyar gyártású tűzoltóautót mutatott be a katasztrófavédelem A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Halk utastér – kisimult autósok Halk utastér – kisimult autósok A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek! A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek!
 
Úttörő jellegű pick-up tanulmányautó érkezik a Volkswagentől

Úttörő jellegű pick-up tanulmányautó érkezik a Volkswagentől

2018. október 31.
November 6-án, a  Sao Paulo-i nemzetközi autószalonon a Volkswagen  egy rendkívüli pick-up tanulmányautó világpremierjét ünnepeli, amely egyesíti  a digitálisan  hálózatba kapcsolt szabadidő autó (SUV) tulajdonságait  a következetesen továbbgondolt pick-up sokoldalú felhasználhatóságával.
Részletek

Úttörő jellegű pick-up tanulmányautó érkezik a Volkswagentől

Az új tanulmányautó egyik kiemelkedő újítása  a többcélúan változtatható raktér, ami néhány egyszerű mozdulattal  jelentősen  megnövelhető a dupla kabin összecsukható hátsó részének köszönhetően.

A tanulmányautót az Amarok alá pozícionálták, és ugyanúgy a moduláris keresztmotoros (MQB) platformra épül, mint  a sikeres Tiguan szabadidő-autó. Az új összkerék hajtású tanulmányautó világpremierje egyben a visszaszámlálás kezdetét is jelenti a sorozatgyártás előtt; ugyanis ezt a modellt néhány apróbb változtatással belátható időn belül bevezetik a brazil piacon . Az  új pick-up-ban  további nagy lehetőségek rejlenek, így ez a megoldás más régiókban is alkalmazható  lehet.

Kulcsszavak: pick up, tanulmányautó, volkswagen
 
Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Robbie Williams már tíz éve számít a Multivanre Robbie Williams már tíz éve számít a Multivanre A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re
 
A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását

A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását

2018. október 31.
Boyan Slat és csapata egy 600 méter hosszú műanyaghulladék-gyűjtő konstrukciót állított munkába a san franciscói óceánparttól mintegy 2 100 kilométerre.
Részletek

A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását

Boyan Slat 2013 óta dolgozik álma megvalósításán, hogy megszabadítsa a Csendes-óceánt a vízfelszínen úszó hatalmas mennyiségű műanyaghulladéktól. A hollandiai Delfti Műszaki Egyetem 24 éves hallgatója az elmúlt öt esztendőben globális népszerűségre tett szert „The Ocean Cleanup” elnevezésű kezdeményezésével, amelynek célja, hogy kihalássza az óceánból a vízfelszínen úszó hulladékszigeteket. A fiatal tervező és csapata által „az emberiség történetének eddigi legnagyobb óceántisztító akciójaként” emlegetett kezdeményezés az elmúlt napokban lépett működésbe.

A műanyaghulladék-gyűjtő konstrukció alapja egy 600 méter hosszú, „U” alakban ívelt, vízfelszínen úszó csőrendszer, amelyre körbe egy 3 méter mélyre lenyúló „szoknyát” erősítettek. A csőrendszer könnyed kialakításának köszönhetően a konstrukció egyszerűen mozgatható, az egybefüggő szerkezeti felépítés és a háromméteres háló pedig a vízfelszínen és a vízfelszín közelében úszó összes hulladékot képes összegyűjteni. A csőrendszer alá erősített „szoknya” nem korlátozza az óceáni áramlatokkal úszó élővilág mozgását. A konstrukciót az óceáni áramlatok, a szél és a hullámok is mozgathatják.

A nagyméretű, könnyed kialakításnak köszönhetően a technológia gyorsabban halad a vízfelszínen, mint az úszó műanyaghulladékok, a „The Ocean Cleanup” elnevezésű kezdeményezés szerint így a konstrukció ötévente a Csendes-óceánon úszó hulladékszigetek 50 százalékát képes lesz összegyűjteni.

A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását

Együttműködés a BMW i divízióval Boyan Slat és csapata 2018. szeptember 8-án, San Franciscóban jelentette be a „System 001” névre keresztelt első hulladékgyűjtő akció indítását. Az iránymutató technológiát egy hajó vontatta ki a Golden Gate híd alatt a nyílt vízre, ahol a konstrukció éles körülmények között, az óceánparttól mintegy 600 kilométerre kezdte meg két héten át tartó tesztidőszakát.

Az innovációt ezt követően további 1 500 kilométerre vontatták, a Csendes-óceán vízfelszínén úszó, óriási hulladékszigethez, ahol megkezdődött a „nagytakarítás”. San Franciscóban a BMW i divízió egy tisztán elektromos meghajtású BMW i3 prémium kompakttal támogatta Boyan Slat és csapata mobilitását. A bajor prémiumgyártó ezt követően három darab BMW i3 modellt ajánlott fel a „The Ocean Cleanup” Rotterdamban működő központi irodájának, hogy a csapat tagjait az elkövetkező egy évben is teljes mértékben környezetbarát, károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedéssel ajándékozza meg. A gépkocsik szeptemberi átadását egy korábbi, 2017-re visszanyúló együttműködés előzte meg, amikor is a BMW i divízió három darab BMW i3 modellel támogatta Boyan Slat és csapata azon nagy bejelentését, hogy 2018 elején megkezdik a műanyaghulladék-gyűjtő konstrukció éles működtetésének beindításához szükséges lépéseket.

A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását

A BMW i divízió és a „The Ocean Cleanup” A „The Ocean Cleanup” számára kiemelten fontos, hogy vállalati járműveik maximálisan illeszkedjenek a szervezet filozófiájához, a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 prémium kompakt így tökéletes megoldás. „Innovációs iránymutatóként a BMW i divízió időről időre kitolja a fenntarthatóság határait, és ez messze túlmutat az autóiparon. Nagy örömünkre szolgál, hogy támogathatjuk a „The Ocean Cleanup” munkáját, hiszen osztozunk a környezetbarát gondolkodásban” – mondta Dr. Robert Irlinger, a BMW i divízió vezetője.

A világ leginkább fenntartható autógyártójának nevezett(1) BMW Group idejekorán szembenézett a műanyagszennyezés jelentette globális kihívásokkal, noha a probléma nem a vállalatcsoport működésében gyökerezik. A BMW i divízió mindeközben az újratermelődő és újrahasznosítható anyagok alkalmazásának maximalizálásra törekszik termékeiben. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó már megkezdte a folyókból és óceánokból kigyűjtött műanyaghulladékok újrafelhasználási módszereinek kidolgozását is. 95 százalékban újrahasznosítható BMW i3 modellek Azon túlmenően, hogy a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktok teljes tömegtermelési láncát környezetbarát zöldenergia hajtja, a modellek 95 százalékban újrahasznosíthatók. A müncheni központú vállalatcsoport ezért már több alkalommal is elnyerte a fenntartható járműkoncepciók iránymutató etalonjának járó elismerést(2). Az újratermelődő és újrahasznosítható anyagok egyre átfogóbb alkalmazásával (például az ajtókárpitok és az ülések esetében) a BMW i divízió még tovább nyomatékosítja a hosszú távon fenntartható, környezetbarát autógyártás iránti elköteleződését.

A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását




Kulcsszavak: BMW i, elektromos autó, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem
 
A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát Indul a Škoda karaván! Indul a Škoda karaván! Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben
 
Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért

Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért

2018. október 31.
Az elektromos járműtechnológiák és energiával kapcsolatos szolgáltatások terén véghez vitt úttörő munkásságáért a Nissan megkapta a Kimagasló teljesítmény a klímamegoldások terén (Excellence in Climate Solutions) díjat.
Részletek

Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért

Az elismerés az FT/IFC Transformational Business Award díj része, melyet a Financial Times és az International Finance Corp., mely a Világbank csoport tagja, ítél oda. A Nissan a járműből a hálózatba töltést lehetővé tévő technológiájáért és az akkumulátorok újrahasznosítását lehetővé tévő rendszeréért kapta az elismerést.

A díj olyan, forradalmi és gazdasági szempontból is életképes technológiákat vesz górcső alá, melyek a globális fejlődési kihívásokkal kapcsolatosan kínálnak megoldásokat. A legutóbbi díjazottak között volt egy a Kenyát, Ruandát és Ghánát összefogó, határokon átívelő energiaalap, mely hatékonyabbá tette a napenergiával kapcsolatos eszközök kihasználását, illetve az indiai Piramal alapítvány, mely technológia felhasználásával juttat biztonságos ivóvizet India vidéki falvaiba.

A Nissan „Járműből a hálózatba” rendszere lehetővé teszi az elektromos autókban tárolt energia visszatáplálását az elektromos hálózatba. Így az elektromos hálózat még stabilabb és fenntarthatóbb lehet. Mindemellett lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy menedzseljék energiaellátásukat.

Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért

A Nissan újrahasznosított akkumulátorokra épülő energiatároló rendszerében a Nissan LEAF és eNV200 elektromos járművekből származó akkumulátorokat használják. Az akkumulátorokat energiatároló rendszerekké alakítják, melyek aztán otthonokban és más épületekben is használhatók.

Az elektromos autók és energiaszolgáltatást támogató technológiák fejlesztése a Nissan Intelligent Mobility – a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre – jövőképének része.

„Ez az elismerés megerősíti a Nissan azon törekvéseinek fontosságát, hogy integrálja az elektromos járműtechnológiákat társadalmunkba,”

- mondta el Daniele Schilacci a Nissan ügyvezető alelnöke. „Legyen szó az első tömeggyártott elektromos jármű, a Nissan LEAF bevezetéséről, vagy a Járműből a hálózatba technológia fejlesztésről, továbbra is arra törekszünk, hogy Nissan Intelligent Mobility jövőképünkkel utat mutassunk a zéró emissziós jövő felé.

A Nissan nemrég vezette be Nissan Energy Solar programját az Egyesült Királyságban. A csomag integrált napelemeket, akkumulátoros tárolást és egy otthoni energiakezelő rendszert is tartalmaz.

Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért
Kulcsszavak: e-NV200, elektromos autó, elismerés, környezetvédelem, leaf, nissan
 
Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Környezettudatosak és ötletesen sokoldalúak az eredeti BMW i tartozékok Környezettudatosak és ötletesen sokoldalúak az eredeti BMW i tartozékok Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Ma ismét Jazzy Street Ma ismét Jazzy Street A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét
 
Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában

Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában

2018. október 31.
Növelte forgalmát és nyereségét az idei első három negyedévben a Volkswagen konszern, holott a harmadik negyedévben negatív hatással volt eladásaira és bevételére az új emissziós mérési norma bevezetése.
Részletek

Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában

A honlapján közzétett eredménybeszámolója szerint harmadik negyedévben a Volkswagen konszern 2,61 millió járművet szállított le megrendelőinek 1,5 százalékkal kevesebbet a 2017. harmadik negyedévi 2,65 milliónál. A gyártott járművek száma 8,2 százalékkal 2,39 millióra csökkent 2,61 millióról.

harmadik negyedévben a konszern 55,20 milliárd euró bevételre tett szert, 0,9 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbi 54,71 milliárd eurónál.

Egyszeri tételek nélkül a működési eredménye 18,6 százalékkal 3,51 milliárd euróra csökkent 4,31 milliárd euróról, bevételarányos jövedelmezősége pedig 6,4 százalékra 7,9 százalékról. A konszern mérlegét a harmadik negyedévben 800 millió euró egyszeri költség terhelte meg, míg tavaly 2,59 milliárd euró. Egyszeri tételekkel a működési eredmény az idén 2,71 milliárd euró lett a tavalyi 1,72 milliárd után, bevételarányosan pedig 4,9 százalék 3,1 százalék után.

A harmadik negyedévben a konszern 3,54 milliárd euró adó előtti eredményt ért el az egy évvel korábbi 1,49 milliárd euró után, nettó nyeresége pedig 2,76 milliárd euróra emelkedett 1,06 milliárd euróról.

A Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában 4,2 százalékkal 8,13 millióra növelte eladásait, forgalma pedig az előző évihez képest 2,7 százalékkal 174,6 milliárd euróra emelkedett.

Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában

A teljes évre a konszern mintegy 10,7 millió, az előző évinél valamivel több jármű eladását és a tavalyi 230,7 milliárd eurónál mintegy öt százalékkal magasabb értékesítési árbevételt irányzott elő.

Az egyszeri tételek nélküli működési eredmény az előző évi 13,2 milliárd euróval közel megegyező 13,3 milliárd euró lett. Egyszeri tételekkel együtt a működési eredmény 10,9 milliárd euró lett a tavalyi 10,6 milliárd után. Az idén 2,4 milliárd euró költsége származott a konszernnek a dízelbotránnyal összefüggésben a tavalyi 2,6 milliárd euró után.

A bevételarányos működési eredmény egyszeri tételek nélkül 7,6 százalékra csökkent 7,8 százalékról, egyszeri tételekkel pedig 6,2 százalékra 6,3 százalékról. Az idei teljes évre a konszern 6,5-7,5 százalékos bevételarányos működési eredményt vár egyszeri tételek nélkül.

A konszern első kilenc havi 12,5 milliárd eurós adó előtti nyeresége 2,2 milliárd euróval, 21,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nettó nyeresége pedig 24,3 százalékkal 9,37 milliárd euróra nőtt az első kilenc hónapban az előző 7,54 milliárd euróról.

Az első kilenc hónapban a konszern márkái közül a VW eladásai 2,9 százalékkal 4,62 millióra, az Audi eladásai 2,0 százalékkal 1,41 millióra, a Skoda eladásai 7,8 százalékkal 939 ezerre, a Seat eladásai pedig 17,1 százalékkal 416 ezerre növekedtek. A Porsche 197 ezer autót adott el, 5,7 százalékkal többet, a VW haszongépjármű részleg 371 ezer járművet, 1,0 százalékkal többet, a MAN haszongépjármű gyártó 21,6 százalékkal 98 ezerre, a Scania pedig 7,3 százalékkal 69 ezerre növelte eladásait.

Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, volkswagen
 
További csúcsokat dönt a Suzuki További csúcsokat dönt a Suzuki Maxispace fülkeberendezés a Renault Trucks T fedélzetén Maxispace fülkeberendezés a Renault Trucks T fedélzetén A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített Megelőzheti német versenytársait a Lexus Megelőzheti német versenytársait a Lexus Kapós lett az új Mustang Kapós lett az új Mustang
 
A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését

A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését

2018. október 31.
A négyéves együttműködési megállapodás aláírása demonstrálja a PSA Csoport GEFCO-ba vetett bizalmát: a logisztikai vállalat 2013 óta a csoport partnere az ellátási lánc területén. Az évi 550 millió euró értékű szerződéssel a vállalat megerősítette vezető szerepét az európai autóipari logisztikai piacon.
Részletek

 A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését

Töretlen bizalom a GEFCO 4 PL szakértelme iránt, amellyel irányítja és összehangolja a teljes ellátási láncot

A PSA Csoport 2019. január 1-jétől négy évre megújítja a GEFCO-val a teljes Opel - Vauxhall ellátási láncra vonatkozóan fennálló szerződését. Ez a lépés jól tükrözi a két vállalat közötti együttműködés erősségét és a PSA Csoport töretlen bizalmát a GEFCO iránt.

A szerződés az Opel és Vauxhall márkák összes bejövő és kimenő logisztikai tevékenységére kiterjed Európában és Törökországban. A GEFCO a világ különböző részein található beszállítói telephelyekről alkatrészeket és erőátviteli rendszereket szállít majd az Opel Vauxhall összeszerelő üzemeibe. A csoport feladata lesz továbbá a járművek kiszállítása az ügyfeleknek.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a PSA Csoport továbbra is erős partnerként tekint a GEFCO-ra. A GEFCO 4 PL megoldásai egyedülálló szaktudást nyújtanak a vállalat számára az autóipari logisztika területén. Az Opel Vauxhall európai és törökországi logisztikai forgalmának irányításával biztosítjuk, hogy a vállalatcsoport a fő tevékenységére koncentrálhasson” – mondta Antoine Redier, a GEFCO elnökségi tagja, 4 PL megoldásokért felelős vezetője.

 A GEFCO és az Opel 2022-ig meghosszabbította együttműködését

Rémi Giradon, az Opel Automobile GmBH gyártási igazgatója elmondta: „Örömmel folytatjuk a sikeres együttműködést a GEFCO-val. Rendkívül fontos számunkra, hogy a logisztikai folyamatok rugalmasak, innovatívak és költséghatékonyak legyenek, és ezek tökéletesen illeszkedjenek a mi folyamatainkhoz. Örömünkre szolgál, hogy olyan kiváló partnereink lehetnek, mint a GEFCO:”

Integrált együttműködés a GEFCO filozófiája jegyében

A GEFCO annak érdekében, hogy megoldásait folyamatosan az Opel Vauxhall igényeihez hangolja, mérnökökből álló csoportokat hoz létre abban a hat európai országban, ahol a vállalat tevékenységet folytat (Magyarország, Franciaország, Németország, Lengyelország, Spanyolország és az Egyesült Királyság).

Luc Nadal, a GEFCO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „Szeretnénk gondoskodni arról, hogy a megfelelő erőforrások a megfelelő helyen álljanak az Opel Vauxhall rendelkezésére. Ügyfelünk elégedettsége érdekében szakembereket biztosítunk a helyszínen, és belső csoportjainkat is megerősítjük. Filozófiánk alapja az erős partneri kapcsolat kialakítása, mely hűen tükrözi „Infinite Proximity™” elnevezésű kultúránkat és márkánk szlogenjét: „Partners, unlimited”.

A legfőbb kihívás: a logisztikai költségek optimalizálása

A GEFCO tapasztalt helyszíni csapatai közreműködnek majd az Opel Vauxhall ellátási láncának optimalizálásában és a költségcsökkentési lehetőségek kiaknázásában. E cél elérése érdekében a GEFCO tapasztalatát, kreativitását és képességeit latba vetve igyekszik hatékonyan felhasználni a rendelkezésre álló erőforrásokat. A csoport az elkövetkező években tovább szeretné erősíteni együttműködését az Opel Vauxhallal.
Kulcsszavak: együttműködés, GEFCO, járműipar, opel, psa
 
További 50 Renault Trucks T a Prévost csoportnak További 50 Renault Trucks T a Prévost csoportnak Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó Genfben hullik le a lepel az ADAM-család sportolójáról Genfben hullik le a lepel az ADAM-család sportolójáról
 
A Hyundai befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára

A Hyundai befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára

2018. október 30.
A Hyundai CRADLE, a Hyundai Motor Company kockázati és nyílt innovációs társasága a mai napon bejelentette, hogy befektet a Perceptive Automata vállalkozásba, hogy mesterséges intelligencia szoftvert fejlesszen az önvezető autók és automatizált rendszerek számára.
Részletek


A Hyundai CRADLE befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára

A Perceptive Automata – egy startup vállalkozás, melynek székhelye a Massachusetts-i Somervilleben található és irodával rendelkezik a Szilícium-völgyben is – kifejlesztett egy olyan szoftvert, amelynek segítségével az önvezető járművek képesek megérteni az emberek lelkiállapotát, beleértve a gyalogosokat, bicikliseket és a többi autóvezetőt. Ez a prediktív technológia lehetővé teszi az automatizált járművek számára, hogy gyors döntéseket hozzanak az utcán lévő emberek szándékairól és tudatos viselkedésükről. Ez a gépeknek példátlan, eddig nem látott emberi intuíciót biztosít.

A Perceptive Automata alapvető technológiája a járműtől érkező, az emberekkel történő interakciókat leíró szenzor-adatokat veszi alapul. Ezeknek az értékes és részletes adatoknak a felhasználásával mély tanulási modelleket tanítanak be az emberi viselkedés értelmezésére, ahogy azt az emberek is teszik. A végeredmény egy kifinomult MI szoftver, amely integrálható az autonóm vezetési rendszerekbe. A szoftver telepítésével az autonóm járművek képesek lesznek előre látni, hogy a gyalogosok, biciklisek és a többi autós mit fog cselekedni a következő pillanatban.

„El vagyunk ragadtatva attól a ténytől, hogy egy olyan befektetőt sikerült találnunk, mint a Hyundai, amely érti a probléma fontosságát, aminek a megoldásán dolgozunk az önvezető autók és a következő generációs vezetéstámogató rendszerek érdekében”- nyilatkozta Sid Misran a Perceptive Automata társalapítója és vezérigazgatója. „A Hyundai a világ egyik legnagyobb autógyártója és rendkívül elismerő számunkra, hogy technológiánkat ők támogatják.”

A Hyundai CRADLE befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára

A Perceptive Automata szoftvere különösen hasznos akkor, ha egy gyalogos elkezd átkelni az úttesten, de meglátja a közeledő önvezető autót és úgy dönt, hogy megáll és ’elengedi’ azt. Ebben a helyzetben, a szoftver nélküli önvezető jármű megállna és várna, még akkor is, ha a gyalogosnak nem állna szándékában átkelni előtte. A Perceptive Automata szoftvere képes olvasni a gyalogos fejében és továbbítani ezt az információt az önvezető rendszer döntéshozó modulja részére.

„Az autonóm járművek előtt álló egyik legnagyobb akadály, hogy nem képesek értelmezni az emberi viselkedés kritikus vizuális jeleit, amelyeket a sofőrök könnyedén képesek feldolgozni.” - mondta John Suh, a Hyundai CRADLE alelnöke. „A Perceptive Automata megadja az önvezető járműgyártó ipar számára azon eszközöket, amelyek segítségével az autonóm járművek jobban megérthetik az embereket, és ezáltal egy biztonságosabb és zökkenőmentesebb vezetési élményt teremthetnek.”
 
Ebben az évben a Hyundai növelte befektetéseit az olyan mesterséges intelligencia technológiák terén, amelyek fejlesztéseket biztosítanak a Hyundai fő tevékenységének számító autógyártás terén, valamint az azzal szorosan összefüggő területeken, mint a robotika és az ember-gép interakciók. A Hyundai szintén aktívan eszközöl befektetéseket a 2017-ben az SK Telecom-mal és a Hanwha Asset Management-tel közösen létrehozott AI Alliance Fund-ból (Mesterséges Intelligencia Szövetségi Alap).

A Hyundai CRADLE befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára
Kulcsszavak: fejlesztés, Hyundai, önvezető autó
 
Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat Csökkent a járműgyártás Csehországban Csökkent a járműgyártás Csehországban
 
Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását

Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását

2018. október 30.
Tokió vezetése úgy döntött, hogy a főváros költségvetéséből támogatást nyújt az elektromos autók vásárlóinak, magánszemélyeknek és – nagyságtól függetlenül – vállalatoknak is.
Részletek

Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását

A jövő áprilistól életbe lépő új költségvetési évtől azok, akik a tokiói prefektúrában elektromos autót vesznek, a főváros 200 ezer jennel (mintegy 1800 dollár, 100 jen = 244 forint) támogatja. Japánban az elektromos autók vásárlói így dupla támogatást kapnak.

Az állam is ad ugyanis akár 400 ezer jent (3500 dollár) az elektromos autók vásárlóinak. A japán hatóságok célja, hogy növeljék az elektromos autók számát a szigetország járműparkjában, ami jelenleg minimális. Tokióban például mindössze két százalék az elektromos autók aránya. Tokió prefektúra kormányzója nemrég azt vázolta, hogy 2030-ra a Tokióban közlekedő autók 50 százaléka elektromos meghajtású lesz.

Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását
Kulcsszavak: elektromos autó, japán, jármű kereskedelem, támogatás
 
Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Kiderült a nagy titok! Kiderült a nagy titok! Folyamatos növekedés a Fordnál - Erőteljes a növekedés a magyar SUV szegmensben Folyamatos növekedés a Fordnál - Erőteljes a növekedés a magyar SUV szegmensben Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 111 - 120