Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 111 - 120
Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV

Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV

2019. december 30.
Járműbeszerzési támogatásról kötött szerződést a MÁV-Start Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM) pénteken Budapesten, a vasúttársaság így újabb 21 motorvonatot rendelhet 106 milliárd forint állami forrásból.
Részletek

Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV

A szerződés aláírását megelőzően Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, hogy a megállapodás 2021-re csaknem 56 milliárd forintot, 2022-re pedig több mint 50 milliárd forintot biztosít a beszerzésre.

Mosóczi László felidézte, hogy a MÁV-Start Zrt. 2017 áprilisában kötött 8 évre szóló keretmegállapodást a Stadler Bussnang  AG-vel 40 darab 600 ülőhelyes elővárosi villamos motorvonat beszerzéséről. Ebből 19 motorvonatot két eseti szerződésben 100 milliárd forintért már megrendeltek, felhasználva az EU-s társfinanszírozású Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásait. A maradék 21 szerelvény megvásárlását a kormány azért segíti, mert az uniós keret kimerült, de a támogatási szerződés teljes összege beforgatható a következő ciklus forrásainak terhére - tette hozzá az államtitkár.    

Az új vonatok Budapest és Újszász-Szolnok, Székesfehérvár, valamint Győr-Hegyeshalom között közlekedhetnek, így 2022 végétől a főváros körüli vonalakon a még nem villamosított lajosmizsei vonal kivételével mindenütt korszerű Flirt és Kiss motorvonatok szállítják az utasokat. A korábban megrendelt járművek utasforgalmi próbaüzeme jövő februárban kezdődik, elsőként a ceglédi és váci vonalakon indulhatnak el.   

Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV

Mosóczi László arra számít, hogy az új vonatok a vasúttársaság megújulásának jelképei lesznek, és ehhez a vasúti pályák és állomások felújítása is hozzá fog járulni. A motorvonatok beszerzése erősíti a közösségi közlekedés vonzerejét a főváros környékén, így csökkenhet a közúti forgalom és a környezetterhelés - tette hozzá.

Véleménye szerint a fejlesztéseket az eddigi eredmények is igazolják, hiszen 2015 óta majdnem 4 millióval nőtt a MÁV-Start éves utasszáma, és a növekedés épp a nagyobb forgalmú, motorvonatokkal kiszolgált elővárosi szakaszokon a legjelentősebb. Budapest körül az elővárosi vasúti közlekedést évente közel 60 millióan választják, a MÁV-Start belföldi fizető utasainak több mint fele itt utazik.   
 
Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy a fejlett közlekedési hálózat az életminőség javítása mellett a fenntartható gazdasági növekedésnek is alapfeltétele, a kormány ezért jelentős összegeket fordít a közösségi közlekedés, és főképp a vasút versenyképességének erősítésére. 2010 óta a kötött pályás közlekedés, valamint a hozzá kapcsolódó járműállomány korszerűsítésére több mint 1300 milliárd forint jutott költségvetési és uniós forrásokból, 2016 és 2024 között pedig csaknem 1800 milliárd forint juthat vasúti beruházásokra.    

Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV

A MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója fontos megállapodásnak nevezte a magyar vasút megújulási folyamatában az ITM-mel kötött szerződést. Kerékgyártó József úgy látja, hogy az utasszám növelése és a hatékonyság javítása meg fogja téríteni a befektetett forrásokat. Az új vonatok sok utast szállíthatnak, kialakításuk mégis gyors fel- és leszállást tesz lehetővé, és a gyorsulási jellemzőik is hozzájárulnak ahhoz, hogy a menetrend tartható legyen - tette hozzá.   

Véleménye szerint a vasút környezetkímélő és biztonságos közlekedési megoldás, a beruházásnak köszönhetően pedig kiszámíthatóbb is lesz. A visegrádi államok között Magyarország az egyetlen, ahol a főváros körüli vonalakon korszerű motorvonatok közlekednek - hangsúlyozta a vezérigazgató.    

Kerékgyártó József kitért arra, hogy a motorvonatok kisebb átalakításokkal, kerékpárok és nagyobb csomagok befogadására alkalmassá téve a balatoni forgalmat is kiszolgálhatják. A Déli pályaudvar utáni szakaszon a vasúti pályát 15-20 centiméterrel meg kell süllyeszteni, hogy az emeletes vonatok közlekedhessenek az alagútban, de Kelenföldről már jövőre is indulhatnak a Balaton felé. A munkálatok 2021-ben indulhatnak, és hamarosan megkezdődhet a lajosmizsei vonal korszerűsítése is - közölte.
   
A MÁV-Start hosszabb távú céljai közül kiemelte a nagy sebességre képes vonatok beszerzését a nemzetközi vonalakra. A vasúttársaság piacokat veszítene, ha ezt az igényt nem elégítené ki, hiszen a nyugati szolgáltatók nagy távolságokon haladó szerelvényei 230-250 kilométeres óránkénti sebességre is képesek, és ezt hamarosan a magyar társaságtól is el fogják várni - tette hozzá Kerékgyártó József.

Kulcsszavak: beszerzés, máv, motorvonat, Stadler, tömegközlekedés
 
Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be Egymilliárd utasra számít a berlini közlekedési vállalat Egymilliárd utasra számít a berlini közlekedési vállalat Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások
 
Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit

Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit

2019. december 30.
Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit hétfőn - jelentette a Hszinhua kínai állami hírügynökség.
Részletek

Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit

A kaliforniai székhelyű elektromos autókat gyártó vállalat január 7-én kezdte meg Sanghajban első, az Egyesült Államokon kívüli üzemének építését, amely egyúttal az első, teljes mértékben külföldi kézben levő autógyár Kínában. A kevesebb mint egy év alatt felépített üzemben gyártott első 15 járművet a vállalat alkalmazottainak adták át egy ünnepségen hétfőn.

A mintegy 2 milliárd dollárból felépített sanghaji gyárban a Tesla Model 3 személyautó két típusát gyártják, amelyek kizárólag Kínában kerülnek piacra mintegy 350 ezer jüanos (közel 15 millió forint) induló áron. Az importált Model 3 induló ára ezzel szemben 439 ezer jüan (18,5 millió forint) Kínában.

Egy múlt pénteki bejelentés szerint a kínai gyártású Tesla járművek felkerültek a 10 százalékos gépjárműbeszerzési adó alól mentességet élvező járműtípusok listájára, emellett pedig, egy szintén decemberi döntésnek köszönhetően, vásárlóik járművenként csaknem 25 ezer jüannyi (1 millió forint) állami támogatásban részesülhetnek.

A sanghaji gyár létesítésével a Tesla növeli jelenlétét a világ legnagyobb járműpiacán, egyúttal pedig kiküszöböli az amerikai-kínai kereskedelmi háború eladásaira gyakorolt hatását.

Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit


Kulcsszavak: elektromos autó, kína, Model 3, Tesla
 
Nissan Leaf, amely egy feltöltéssel 800 km megtételére képes Nissan Leaf, amely egy feltöltéssel 800 km megtételére képes Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit Új modellekkel bizonyult sikeresnek a Skoda 2013-ban Tíz másodperc alatt újratölthető elektromos buszt mutattak be Kínában Tíz másodperc alatt újratölthető elektromos buszt mutattak be Kínában A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Amszterdam az elektromos taxi fővárosa
 
Retro utazással búcsúztatja az évet az Aeropark

Retro utazással búcsúztatja az évet az Aeropark

2019. december 30.
Látványos és különleges programmal készül az év utolsó előtti napjára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér melletti Aeroparkot üzemeltető és a reptérlátogatásokat szervező Légiközlekedési Kulturális Központ.
Részletek

Retro utazással búcsúztatja az évet az Aeropark

December 30-án egész napos programmal várja a repülés, a városi tömegközlekedés és a fotózás iránt érdeklődőket, és azokat, akik szeretnének egy kicsit nosztalgiázni az évtizedeken át meghatározó járműveken. Az év utolsó előtti napján a „Faros” Ikarus 55-ös, a luxus – Malév Air Tours – Ikarus 250-es és a csuklós 280-as játssza majd a főszerepet, a BKV Zrt-vel együttműködésben.

A felújított autóbuszok délelőtt 09.00 órakor a Hősök terén várják az érdeklődőket, ahol lehetőség lesz a különleges járművek közös fotózására. A Malév-konvoj ezt követően 10 órától egy nagy kört tesz az Erzsébet-híd felé, majd elindul Ferihegyre.

A 2-es terminál melletti Aeropark repülőmúzeumból déltől kezdődően három csoporttal a repülőtér szigorúan ellenőrzött területére mennek tovább a ma már történelminek számító autóbuszok, hogy háromórás reptérlátogatásokat bonyolítsanak mintegy 120 résztvevővel. A túrákat az LKK úgy szervezi, hogy a vendégek a ferihegyi kulisszatitkok mellett láthassák a világ legnagyobb kéthajtóműves gépe, a Boeing 777-300-as felszállását is, valamint számos látványos fotó elkészítésére nyílik lehetőség.

Retro utazással búcsúztatja az évet az Aeropark

A repülőtér forgalmi előterén ismét lesz nagy Ikarus összeállás, a látogatók többször fotózhatják az autóbuszokat, háttérben repülőgépekkel, a patinás 1-es terminállal, a toronnyal és a SkyCourt-tal. Közben az idegenvezetők nemcsak a repülőtér működéséről mesélnek, hanem arról is, milyen szerepet játszottak a legendás autóbuszok Ferihegy életében. A túrák végeztével a három Ikarus 16.00 órára visszatér a Hősök terére, ahol a „kék órát” is érintő éjszakai fotózással zárul az egész napos program.

Kulcsszavak: Aeropark, ikarus, oldtimer
 
Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban A BKV eláll az Ikarusszal kötött megrendelési szerződéstől A BKV eláll az Ikarusszal kötött megrendelési szerződéstől Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok
 
500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV

500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV

2019. december 30.
Elektromos népautót mutattak be Törökországban, amit a helyi Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) gyártó fog készíteni. Az autógyártó öt hazai társaság közös tulajdona.
Részletek

500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV

Egyaránt 19% részesedéssel rendelkezik az Anadolu Group, a BMC, a Kök Group, a Türkcell és a Zorlu Holding, valamint 5%-ot birtokol Törökország Kamara- és Értéktőzsdei Szövetsége (TOBB).  A cég vezetője Gürcan Karakas, aki korábban a Bosch vezetője volt.

Az autó vonzó külsejét az olasz Pininfarina tervezésének köszönheti. A jármű tágas belső teret kínál és moduláris platformra épül. A vásárlók két motor közül választhatnak: hátsókerék-hajtás 150 kW (203 LE) villanymotorral vagy összkerék meghajtás egy második, előre beépített villanymotorral, 300 kW (406 LE) együttes teljesítménnyel. A 0-100 km/h gyorsulás 4,8, illetve 7,6 másodperc.

500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV

500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV

Akkumulátorból szintén kétféle méret választható. A TOGG E-SUV hatótávolsága legalább 300 km lesz. Az autó gyors töltési képességet is kap, amivel az akku 30 perc alatt 80%-ra tölthető. A tervek szerint akár 175 000 elektromos autót gyártanak majd a Bursa északnyugati tartományában elhelyezkedő gyárban, amihez több mint 4000 munkavállalót alkalmaznak majd. A gyártás beindításához több mint 3,3 milliárd eurós beruházást végeznek. Adókedvezményeken kívül az állam azzal is támogatja a gyártót, hogy legalább 30 000 járművet tervez vásárolni a TOGG-től- í­rja a villanyautósok.hu.

500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV
Kulcsszavak: elektromos autó, TOGG E-SUV, Törökország, új modell
 
500 km hatótávot ígér a török elektromos SUV E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét? A BMW i és iPerformance modellek egyre sikeresebbek Magyarországon A BMW i és iPerformance modellek egyre sikeresebbek Magyarországon A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa A Mitsubishi Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia
 
Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása

Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása

2019. december 27.
Már eddig is több mint 137 700 darabot szállítottak ki a kompakt SUV-modellből 2019 folyamán. Kvasiny, Mladá Boleslav és Ningbo mellett az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a KAROQ új termelési helyszíne.
Részletek

Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása

A ŠKODA AUTO reagált a ŠKODA KAROQ iránti továbbra is nagy keresletre: december 12-én Nyizsnyij Novgorodban kezdetét vette a kompakt-SUV sorozatgyártása. Kvasiny, Mladá Boleslav és Ningbo mellett az oroszországi gyár a KAROQ újabb termelési helyszíne, 2020-tól pedig Pozsonyban is beindul a ŠKODA KAROQ gyártása.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „2017 októberi piaci bevezetése óta kompakt SUV-modellünk az egész világon meghódította a vásárlókat, s a kereslet jelentősen felülmúlja a kínálatot. A Volkswagen-csoport termelési hálózatának, valamint GAZ oroszországi szerződéses gyártópartnerünkkel folytatott együttműködésünknek köszönhetően további mennyiséget állíthatunk elő e modellből, jobban kiszolgálva a KAROQ iránti folyamatosan erős keresletet.”

Nyizsnyij Novgorodban a KAROQ CKD-készleteit (Completely-Knocked-Down) szerelik össze, amely harmadik ŠKODA-modellsorozatként az OCTAVIA és a KODIAQ mellett készül az oroszországi helyszínen.

Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása

2020 őszétől Szlovákia fővárosában, Pozsonyban, MKD-gépkocsik (Medium-Knocked-Down) összeszerelése formájában készül majd a KAROQ, amelynek karosszériáját továbbra is a ŠKODA AUTO Kvasinyban működő üzemében gyártják, illetve fényezik. Pozsonyban egyebek mellett már az akkumulátorhajtású, tisztán elektromos ŠKODA CITIGOe iV is készül.

ŠKODA KAROQ – az SUV-stratégia fontos pillére

A KAROQ már mintegy két évvel gyártáskezdetét követően, 2019 szeptember közepére elérte a negyedmilliós gyártási darabszámot. Az elmúlt év során a cseh autógyártó világszerte 115 700, míg 2019 első tizenegy hónapja alatt további 137 700 darabot szállított ki belőle ügyfeleinek, a KAROQ ezzel jelenleg a ŠKODA legkeresettebb modelljei közé tartozik.



Kulcsszavak: autógyár, KAROQ, skoda
 
Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Adam után jön a Karl Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Romániában csökkent a járműgyártás Romániában csökkent a járműgyártás Roadshow-ra indul a Skoda Roadshow-ra indul a Skoda A Toyota lengyelországban fogja gyártani hibrid motorjait A Toyota lengyelországban fogja gyártani hibrid motorjait
 
Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

2019. december 27.
Világszerte 34 új modellel jelenik meg a Volkswagen a jövő év során a piacon, amelyek közül tizenkettő SUV, nyolc pedig elektromos vagy hibrid hajtásrendszerű.
Részletek

Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) így fogalmazott: „Új korszak előtt állunk, s komolyan gondoljuk az elektromos mobilitást. 2024-ig a márka 19 milliárd eurót fordít a jövő technikáira, egyedül az elektromos mobilitás fejlesztésére 11 milliárd eurót biztosítunk. Már 2020-ban elindítja a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját: nyáron kiszállítjuk ügyfeleinknek ID.3 modellünket, röviddel ezután pedig az ID.Next formájában megérkezik első elektromos SUV-modellünk. ID.-családunk emberek sokasága számára teszi első ízben lehetővé a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást – ez a New Volkswagen.”

A márka továbbra is szilárdan fenntartja a párizsi klímacélok melletti elkötelezettségét, s a tervek szerint 2050-re a vállalatot és autóit egyaránt szén-dioxid-semleges mérleg jellemzi majd, 2025-re pedig felére csökken a gyártás szén-dioxid-kibocsátása. Elektromos offenzívájával a Volkswagen már jó úton halad efelé.

Fontos lépés a vállalat modernizációja és digitalizációja útján a „Digitális Átalakulás Útiterve” („Roadmap Digitale Transformation”), amelyről 2019-ben született döntés és az elkövetkező évek során – a jövőről szóló megállapodást (Zukunftspakt) követően – mindenekelőtt a verseny-, illetve nyereségtermelő képesség további növelését célozza, emellett a márka és a vállalatcsoport szoftverkompetenciája fejlesztésének alapjául is szolgál.

Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

Önálló gazdasági egységként már 2020 januárban megkezdi működését a Car.Software szervezet, s a tervek szerint a járművek, illetve a járműközeli szolgáltatások saját szoftverfejlesztésének aránya a jelenlegi tíz százalék alatti értékről 2025-ig legalább 60 százalékra emelkedik.

2019-ben a Volkswagen márka immár a célegyenesben halad. Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) az erős csapatteljesítményt emelte ki: „A szűkülő teljes piacon a Volkswagen világszerte növelte piaci részesedéseit és jelentősen javított működési eredményén. Központi jelentőségű volt e sikerben gazdasági alaptevékenységünk tovább haladó átszervezése, a jövőről szóló megállapodás (Zukunftspakt), valamint a világméretű SUV-offenzívánk sikerének pozitív hatásait is beleértve. Ugyancsak fontosnak számított az egyes régióbeli eredményeink javulása és a sikeres WLTP-menedzsment.”

A jövőről szóló 2016-os megállapodás (Zukunftspakt) szintén érezteti hatását, s a tervezett mintegy hárommilliárd eurós költségcsökkentésből 2019 végéig mintegy 2,6 milliárd eurónyit sikerül realizálni.

Arno Antlitz, az igazgatótanács a pénzügy területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Stratégiánk hatásosnak bizonyult. Autóink meggyőzőek, következetes költség- és beruházási fegyelmünk pozitív hatásai pedig jól érezékelhetők, ezért e nehéz piaci környezetben is megerősítjük a teljes 2019-es évre szóló négy és öt százalék közötti nyereségarány-célkitűzésünket.

Tempósan halad a Volkswagen átalakulása

A bejelentetteknek megfelelően 2019-ben jóval egymilliárd euró feletti operatív cash-flow kigazdálkodására számítunk. 2020-as pénzügyi céljaink változatlanok, akárcsak a 2022-re kitűzött legalább hatszázalékos operatív nyereségarány, illetve kétmilliárd eurót meghaladó cash-flow célkitűzéseink.”

A termelés is hatékonyabbá vált 2019-ben, s a termelékenységnövelés éves szinten ötszázalékos célértékét felülmúlva az idei év végére várhatóan több mint hét százalékot produkál.

2019 nem utolsósorban a sikeres modellpremierek éve is, amely során mindenekelőtt a Golf 8 és az ID.3, illetve a T-Cross, a Teramont, a T-Roc R és a T-Roc Cabrio hódíthatta meg az ügyfeleket.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, volkswagen
 
A Skoda megkezdte a Rapid Spaceback sorozatgyártását A Skoda megkezdte a Rapid Spaceback sorozatgyártását Tempósan halad a Volkswagen átalakulása Európa legnagyobb Beetle-találkozója tízéves jubileumát ünnepli Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül Az első elektromos Opel-modell a cég spanyolországi üzemében készül Már gyártják a Duster pickupot Már gyártják a Duster pickupot
 
Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése

Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése

2019. december 27.
Tovább bővül a Peugeot nagy flottaügyfeleinek köre, ezúttal a British American Tobacco Hungary (BAT) választotta autószállító partneréül a Peugeot márkát hazánkban. A BAT teljesen új ügyfél a Peugeot számára és ez már a sokadik nagy flottája volt idén az oroszlános márkának.
Részletek

Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése

A Peugeot márka magyarországi importőrének telephelyén került átadásra az az 52 db autó, mely a British American Tobacco budapesti flottájának a törzsét adja a jövőben. A választás nem véletlenül esett a Peugeot márkára: a biztonság, a jó ár-érték arány, a márka autóinak magas kényelmi és ergonómiai szintje, a méretes csomagtér és az elérhető extrafelszerelések egyaránt fontos szerepet játszottak a döntésben. Érthető tehát, hogy a választás végül a Peugeotra, ezen belül a 308 SW kombi változatára esett.

A 308 SW 610 literes csomagtartója mely a teljesen síkba dönthető hátsó ülésekkel gombnyomásra bővíthető, a tágas hátsó lábtér, az egyedülállóan ergonomikus és pihentető vezetést biztosító i-Cockpit vezetőhely, valamint a csendes utastér nemcsak kiváló utazóautóvá, hanem eszményi munkaeszközzé is teszi a 308 SW-t. A kiválasztáskor fontos szerepet játszott a kedvező fogyasztási és üzemeltetési költségeket ígérő, mindemellett dinamikus 1.5 BlueHDi motor és az ehhez is elérhető 8 fokozatú Aisin automata váltó, mely ma még nem általános ebben a méretkategóriában.

A felhasználók kényelmét nemcsak az autók nagy részéhez megrendelt 8 fokozatú automata váltó, hanem az „Ergonómiai csomag” részeként kínált, különlegesen formázott ülések is fokozzák, hiszen a leendő felhasználók (elsősorban területi képviselők) sok időt töltenek majd a 308 SW volánja mögött.

Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése

Az autók gördülékeny átadását és a leendő felhasználók minél alaposabb tájékoztatását egy kisfilm is segítette, melyet a Peugeot szakmai segítségével állítottak össze a cég munkatársai. Ebben egy moderátor és egy leendő felhasználó mutatja be az új autók kezelésének legfontosabb tudnivalóit.

A Peugeot számára a flottaértékesítés szempontjából is sikeresen zárul a 2019-es év. A flottaértékesítések aránya az év első 11 hónapjában meghaladta az 50%-ot, miközben a flottaügyfeleknek értékesített autók volumene 20%-kal bővült idén. 2019-ben 8 olyan nagy ügyfele is volt a márkának, amely 50-nél több új Peugeot gépjárművel bővítette flottáját. A BAT mellett, többek között a Peugeot ügyfelei között volt idén a Tigáz, a Kite, a Spar, a Berlin Chemie, az OTP csoport, az Accor Hotels, a Colas, és az MPT is. A felhasználók egyre nagyobb érdeklődésének köszönhetően a Peugeot nagy visszatérő a napi bérautós cégek körében is (Budget, Avis, Klasswagen), 2019-ben ebben a szegmensben sikerült elérni a legnagyobb növekedést.

A Peugeot 2020-ban is szeretné folytatni növekedését a hazai flottapiacon, melyhez bizonyára hozzájárulnak majd az első negyedévben érkező, 100%-ban elektromos és plug-in hibrid modellek is. Egyre több ügyfél számára fontos a  károsanyag kibocsátás és a CO2 emisszió csökkentése. Ezen a területen a Peugeot az egyik leghatékonyabb megoldást nyújtja már jelenleg is, hiszen az évtizedek óta fejlesztett, megbízható BlueHDi technológia megkerülhetetlen a CO2 kibocsátás csökkentésének kapcsán, mindemellett a márka nagyon korszerű benzinmotor palettával (Puretech motorcsalád) is rendelkezik, 2020-tól pedig bevezeti vadonatúj plug-in hibrid és 100%-ban elektromos hajtásláncait is. A márka eltökélt szándéka, hogy 2023-ig valamennyi modellje elérhető legyen alternatív hajtással és 100%-ban eleget tegyen az európai CO2 kibocsátás csökkentési előírásoknak.

Újabb jelentős Peugeot flottaátadás, sikeres évet zár a Peugeot hazai flottaértékesítése


Kulcsszavak: 308 SW, értékesítés, flotta, jármű kereskedelem, Peugeot
 
A Peugeot elektromos rollert mutatott be A Peugeot elektromos rollert mutatott be Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group
 
Haszonjárművekben debütál a Toyota önvezető technológiája

Haszonjárművekben debütál a Toyota önvezető technológiája

2019. december 27.
Már jövőre élesben demonstrálja autonóm mobilitási megoldásait a Toyota-csoport, a piaci bevezetés azonban még odébb van. Elsőként a professzionális felhasználók élvezhetik a vezetőtámogató technológiák előnyeit.
Részletek

Haszonjárművekben debütál a Toyota önvezető technológiája

Taxikban, áruszállító járművekben és egyéb mobilitási megoldásokban debütálhatnak a Toyota-csoport fejlett önvezető rendszerei, árulta el újságíróknak a projekt első számú embere.

A Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) idén nyáron létesített új cégközpontjában 2019. december 17-én kezdődött meg a teljes körű munka; Dr. James Kuffner vezérigazgató ennek apropóján beszélgetett az Automotive News szerkesztőjével. A nem egészen két évvel ezelőtt, 2018 márciusában 2,8 milliárd dolláros beruházással alapított szervezet küldetése, hogy világszínvonalú autonóm mobilitási és adatkezelési technológiák kifejlesztésével megvalósítsák a világ legbiztonságosabb autóját, közvetlen kapcsolatot teremtve a kutatási tevékenységek és a kereskedelmi hasznosítás között.

„A folyamatos és közvetlen emberi felügyeletet nem igénylő autonóm mobilitási technológiákat könnyebb taxik, illetve nem személyszállító járművek fedélzetén első körben bevezetni” – fejtette ki a világ legnagyobb robotikai szaktekintélyének számító James Kuffner, aki szerint távolabbi az a jövő, amikor a privát autóhasználók járműveiben is megjelenhetnek a 4-es szintű önvezető megoldások. „Jelenleg azon dolgozunk, hogy a mobilitási szolgáltatások piacán megvalósulhasson a 4-es szint.”


Haszonjárművekben debütál a Toyota önvezető technológiája

A 4-es szintű autonómia a jármű szinte teljes körű önállóságát jelenti: ezen a szinten a gépjárművek meghatározott közlekedési helyzetekben felügyelet nélkül haladhatnak. Meglehetősen távoli célról van szó: a Toyota még csak most készül bevezetni azt a 2-es szintű önvezető technológiát, amely folyamatos emberi felügyelet mellett képes autópályán önállóan közlekedni; a Toyota elképzelései szerint a teljes autonómia „pár évtizeden belül" valósulhat meg, ez némileg ellentmond az európai autógyártók célkitűzésének, ugyanakkor iparági szakértők szerint a Toyota 15-20 éves intervallumra vonatkozó becslése tűnik reálisnak.

A Toyota jelenleg különböző mobilitási megoldások – autómegosztó szolgáltatások, mobil értékesítési pontok vagy mozgó egészségügyi egységek – számára fejleszti önvezető megoldásait. Ezeknél a szolgáltatást nyújtó személy határozná meg, hogy mikor és hova haladjon a jármű, majd menet közben felügyelné annak haladását, anélkül, hogy közvetlenül beavatkozna a vezetésbe.

Számos autóipari szereplővel ellentétben a Toyota kifejezetten konzervatív és rendkívül elővigyázatos tempóban igyekszik eljutni végső autonóm mobilitási céljához. Az óvatos megközelítés helyességét több olyan, a közelmúltban bekövetkezett baleset vagy tragédia is igazolta, amelyben a gyártók vagy a felhasználók túlbecsülték technológiai felkészültségüket, és olyan feladatokat bíztak volna rá a technikára, amelynek megoldására az még nem állt készen.

Haszonjárművekben debütál a Toyota önvezető technológiája

Az autonóm mobilitással járó feladatok összetettségét, illetve a hatalmas felelősség mértékét felismerve a Toyota úgy véli, az autóiparban és a társterületeken tevékenykedő vállalatok szoros együttműködése hozhatja el a várt előrelépést az autonóm mobilitás terén. Ezt a szemléletet testesíti meg maga a TRI-AD is, amely a Toyota japán kutatás-fejlesztési tevékenységei és az észak-amerikai Szilícium-völgy szakértő vállalkozásai között épít hidat. A cég különleges központi irodájában japán és nyugati stílus szerint kialakított tárgyaló- és munkahelyeket egyaránt találunk, a bejárattól az épületbe vezető folyosó falát pedig ezer vállalat logójából készített kollázs díszíti, emlékeztetve az itt dolgozókat az együttműködés fontosságára.

Kulcsszavak: haszongépjármű, önvezető jármű, toyota
 
Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában JPN Taxi, Voxy, és Noah Concept világpremier a Tokiói Autószalonon JPN Taxi, Voxy, és Noah Concept világpremier a Tokiói Autószalonon A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében
 
Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon

Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon

2019. december 19.
Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás a szentgotthárdi Opel gyárban, 2020-ban megkezdik a PSA fejlesztésű három hengeres, benzines turbómotor gyártását - közölte a gyár szóvivője.
Részletek

Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon

Kaszás Zoltán elmondta, az új 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül majd Szentgotthárdon, és a termelési kapacitás maximuma elérheti akár az évi 350 ezer darabot is.

Így az elmúlt évek csökkenése után jövőre már jó eséllyel ismét növekedhet a termelés a Rába-parti gyárban - fűzte hozzá a szóvivő. Megjegyezte, hogy jövőre még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is a gyárban, egyre csökkenő volumenben.

Kaszás Zoltán tájékoztatása szerint a megmunkáló- és szerelősorok átalakításával végeztek, jelenleg a próbagyártás zajlik, már minden készen áll a sorozatgyártásra.

Kiemelte, hogy az átépítéseket nagyobb részt önerőből, saját mérnökeik, karbantartóik végezték.

Az új termék gyártása azért is fontos, mert Németországban és Lengyelországban jelenleg átszervezések zajlanak a PSA tulajdonában lévő Opel üzemekben, de a jelek szerint a szentgotthárdi gyárban újabb leépítéstől nem kell tartani.

Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon

A piaci változások az elmúlt három évben itt is éreztették a hatásukat, 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon.

A cégtől kapott adatok szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2016-ban 53,3 milliárd forint, 2017-ben 46,5 milliárd forint, 2018-ban pedig 38,3 milliárd forint volt.

A vállalat létszáma az elmúlt három év alatt kétszáz-kétszázötven fővel mostanra 1000 fő alá csökkent. A korábbi gyakorlatnak megfelelően zömében a kölcsönzött munkaerőtől váltak meg, saját szakembereiket igyekeztek megtartani.

Kulcsszavak: autógyár, opel, psa, szentgotthárd
 
Atletikus és tágas az új Opel Astra Atletikus és tágas az új Opel Astra Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban Újra építkezik az Opel Szentgotthárdon Újra építkezik az Opel Szentgotthárdon Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly
 
Egyre gyakoribb, hogy autópályán tolatnak vagy megfordulnak

Egyre gyakoribb, hogy autópályán tolatnak vagy megfordulnak

2019. december 19.
Tartsd az irányt! elnevezéssel közlekedésbiztonsági kampányt indított a Magyar Közút Nonprofit Zrt., mert egyre gyakoribb, hogy autósok megfordulnak vagy visszatolatnak az autópályán, ha eltévesztenek egy le- vagy felhajtót.
Részletek

Egyre gyakoribb, hogy autópályán tolatnak vagy megfordulnak

A szervezet kedden az MTI-vel azt közölte: a kampány arra hívja fel a figyelmet, az autósok hogyan kerülhetik el a balesetet, ha eltévesztik az autópálya-kijáratot, és mit tehetnek, ha forgalommal szemben haladó járművet látnak.

Hozzátették, számos megelőző intézkedést tettek már, hogy megakadályozzák az autópályán azokat a baleseteket, amelyeket forgalommal szemben haladó autósok okoznak: eseményfelismerő kamerákat és érzékelőket telepítettek, amelyek ilyen esetben azonnal riasztást adnak, továbbá valamennyi fel- és lehajtónál megerősített jelzésrendszerrel segítik a tájékozódást.

A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy ha valaki eltéveszt egy kijáratot egy gyorsforgalmi úton, soha ne forduljon meg vagy tolasson vissza. Ezeken az utakon sűrűn vannak olyan csomópontok, amelyeken keresztül biztonságosan le lehet hajtani és megfordulni.

Azt tanácsolják: ha valaki a forgalommal szemben halad, semmiképpen ne tolasson vissza a felhajtóra, ne forduljon meg és ne hajtson keresztbe az úton. Inkább kapcsolja be a vészvillogót, húzódjon le a leállósáv szélére vagy forgalmi sávon kívülre, és álljon meg. Vegyen fel láthatósági mellényt, szálljon ki az autóból és a korlát mögött várakozva hívja fel a 112-es segélyhívó számot.


Egyre gyakoribb, hogy autópályán tolatnak vagy megfordulnak

Ha pedig valaki arról értesül, hogy hozzá közel a forgalommal szemben halad egy jármű, akkor csökkentse a sebességet, növelje a követési távolságot, soroljon be a külső sávba és ne előzzőn. Ha lehet, várakozzon a legközelebbi benzinkútnál vagy pihenőhelynél, amíg elmúlik a veszély - áll a közleményben.

Kulcsszavak: autópálya, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Fuvarozók, már büntetnek az osztrák hatóságok! Fuvarozók, már büntetnek az osztrák hatóságok! Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán Árvíz - Díjmentes a teherforgalom az M1 Zsámbék-Komárom szakaszán
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 111 - 120