Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 111 - 120
Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

2019. november 06.
Elkezdődött hétfőn a németországi Zwickauban az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártása.
Részletek

Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Zwickauban nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem "a Volkswagen jövője" - emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess a sorozatgyártás beindításának alkalmából tartott ünnepségen, amelyen részt vett Angela Merkel kancellár is.

Mint mondta, egy olyan "ipari nemzetnek, mint Németország mindig újra fel kell találnia magát", mert csak a fejlődés révén tudja fenntartani teljesítményét. Erre példa az egykori NDK területén fekvő Zwickau, ahol kezdetben - a két világháború között - Horch márkájú kocsikat gyártottak, az NDK idején pedig Trabantokat, és mostantól a Volkswagen első sorozatgyártásra fejlesztett elektromos autóját.
  
A zwickaui üzem lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára, átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképzik - mondta a vezérigazgató, kiemelve, hogy valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású "képzési offenzívája".

Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Herbert Diess hangsúlyozta, hogy a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron. A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában, és ha Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia - mondta a Volkswagen csoport vezérigazgatója.

Aláhúzta, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében.

Kifejtette, hogy az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják. Így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek. A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

A gyártási folyamatot is át kell alakítani - mondta Herbert Diess, kiemelve, hogy az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon - a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével - állítják elő.

Angela Merkel mindenekelőtt arról szólt, hogy a politika két területen, az elektromos autók használatához szükséges töltőállomások hálózatának bővítésével és az elektromos autók vásárlását ösztönző kedvezményekkel tudja segíteni az elektromobilitás fejlődését Németországban. Mint mondta, hivatalában még hétfőn megbeszélést tartanak a hazai autóipar vezetőivel a következő lépésekről. A tervek között említette, hogy 2030-ra egymillió töltőállomást kell telepíteni az országban, a kormány ehhez 3,5 milliárd euró támogatást biztosít.   

Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzemet "menet közben", fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ID.3, volkswagen, Zwickau
 
Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Párizsban is bemutatkozott a Volkswagen Tristar tanulmányautó Egymilliárd euróra megbírságolták a Volkswagen csoportot Németországban Egymilliárd euróra megbírságolták a Volkswagen csoportot Németországban Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Öt napra leállt a termelés a szerbiai Fiat autógyárban A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota
 
Új városi autókkal erősít a MOL Limo

Új városi autókkal erősít a MOL Limo

2019. november 06.
A közösségi autószolgáltató 150 darab új Kia Picanto modellt állít üzembe a régebbi VW Up!-ok helyére. Első körben 40 autó áll forgalomba, majd az év végéig folytatódik a Limo-flotta megújulása. Az új autókat fűthető ülésekkel és kormánnyal szerelik fel a téli hónapokra.
Részletek

Új városi autókkal erősít a MOL Limo

Új modellekkel, 150 darab Kia Picanto-val lesz gazdagabb a MOL Limo flottája. Az új autók a régebbi, benzines Volkswagen Up! modellek helyére érkeznek, első körben 40 darab autó áll forgalomba, majd fokozatosan az év végéig mind a 150 elérhető lesz a flottában. A Kia Picanto percdíja megegyezik a VW Up! modellekével, vagyis a rendszeres felhasználók 990 Ft havi díj mellett, percenként 66 forintért használhatják a járműveket, míg az alkalmi felhasználók percenként 77 forintért vehetik igénybe a szolgáltatást.

November 5-én állnak üzembe a MOL Limo közösségi autóflottájának új tagjai, első körben 40 darab Kia Picanto. Az autók 150 nyugdíjba vonuló, régebbi benzines WV Up!-ot váltanak, nem kell azonban aggódniuk azoknak sem, akik szerették a VW-eket, hiszen ezekből is marad még, illetve a Picanto modellek rendelkeznek az Up! minden jó tulajdonságával. A Kia 2016-ban bemutatott modellje alacsony, átlagosan 4,5 l/km fogyasztásával ideális a rövid, Budapesten belüli utakra, és kis méretének, sőt a tolatóradarjának köszönhetően a parkolás sem jelent gondot. Alacsony fogyasztásához illően a közösségi Picanto-k használati ára is kedvező, havi díjas konstrukcióban 66, alkalmi felhasználás esetén 77 forintos percdíjjal használhatók, vagyis ugyanannyiba kerül, mint az VW Up! használata.


Új városi autókkal erősít a MOL Limo

„Idén rengeteg újdonság történt a MOL Limo háza táján, 50 elektromos Smarttal bővült a flotta, és június elejétől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre is eljuthatunk a közösségi autómegosztó járműveivel. Az év végéhez közeledve sincs megállás, ezúttal ugyan azonos kategóriájú autót hoztunk be a flottába, azonban kényelmi funkcióit tekintve biztos vagyok benne, hogy a felhasználók örömmel fogadják a Picanto-k magasabb felszereltségét és hagyományos automata váltóját” – mondta Sáreczky Richárd, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.

Hatékonyságuk mellett a Picanto-k további extra funkciókkal is rendelkeznek, amelyek várhatóan hamar népszerűvé teszik az új autókat. A fűthető első ülések és a bőrborítású, szintén fűthető kormánykerék miatt az autók ideális választásnak bizonyulnak a téli hónapokban. A vezetési élményt tovább fokozzák az olyan kényelmi és biztonsági szolgáltatások is, mint az automatikus világításkapcsoló, a tolatóradar, a blokkolásgátló, valamint az elektronikus menetstabilizáló és a visszagurulás gátló rendszer.

„A Kia Picanto tökéletes városi kisautó akár a közösségi autózáshoz, akár magántulajdonú használathoz” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója. „Büszke vagyok arra, hogy autóinkat most még szélesebb körben ismerhetik meg a felhasználók. A járművek számtalan olyan funkcióval érkeznek, melyek biztosan hozzájárulnak a felhasználók kényelméhez és komfortérzetéhez.”

A MOL Limo szolgáltatása folyamatosan fejlődik, idén jelentősen bővült a közösségi autószolgáltató flottája és kiszolgálási területe is. Mára az eredetileg 300 autóval induló Limo flottája 450 járműből áll, ezzel párhuzamosan növekedett a szolgáltatás lefedettsége is. Idén a MOL Limo a magyar autómegosztók közül egyedüliként alakított ki dedikált parkolóhelyeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén.

Kulcsszavak: autómegosztó, Kia Motors, Kia Motors Hungary, Mol Limo, Picanto
 
Megújította partnerségét a Kia Motors és a Total Megújította partnerségét a Kia Motors és a Total Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén
 
Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

2019. november 06.
A következő két év során akkumulátoros elektromos hajtáslánccal bővíti könnyű haszonjárműveinek választékát a Peugeot. A Boxer után most az Expert következik.
Részletek

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

A következő évtized közepére a Peugeot minden személy- és áruszállító járműve elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos kivitelben, azaz plug-in hibridként vagy villanyautóként. A fejlesztést a személyautók után könnyű haszonjárműveivel folytatja a márka.

Hat éven belül eléri végső célját az a nagyívű kezdeményezés, amelynek keretében elsőként a Peugeot 208 tisztán elektromos, a Peugeot 508 és 3008 modellcsaládok pedig hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásláncot kaptak. A villamosítási program célja, hogy éppen abban a környezetben csökkentsék nullára az egészségkárosító anyagok emisszióját, ahol azzal a legtöbb ember életminőségét javíthatják, illetve ahol a belső égésű motorok a legkevésbé képesek optimális hatásfokon üzemelni: a nagyvárosok zsúfolt forgalmában.

Habár az európai autógyártók érdekvédelmi szervezete, az ACEA  adatai szerint idén szeptemberben 9,4 százalékkal visszaesett a 3,5 tonnánál nem nagyobb össztömegű könnyű haszonjárművek iránti kereslet, ez csupán a szigorúbb WLTP emissziós mérési norma szeptember elsejei, kötelező érvényű bevezetésének tudható be. Az év első kilenc hónapjában 4,4 százalékos növekedést produkáltak a kishaszonjárművek. A teljes uniós piaci forgalom ezzel elérte az 1,6 millió gépkocsit.

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

Ezekből az adatokból két tendencia olvasható ki egyértelműen: az európai vállalkozások részéről mind nagyobb az igény a városi vagy városközi forgalomra alkalmas, könnyű, mozgékony áruszállítók iránt, ugyanakkor a folyamatosan szigorodó emissziós előírások és határértékek (valamint a kontinens egyre több lakott településén hatályba lépő, ezekhez kapcsolódó behajtási tilalmak) miatt a jelenlegi portfolió már nem képes kielégíteni minden elvárást. Egyre inkább szükségessé válik a gazdaságosan fenntartható, csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású könnyű haszonjárművek megjelenése a piacon.

Ezért is döntött úgy a Peugeot, hogy a teljes modellpalettáját érintő, 2025-re előirányzott villamosítási programban elsőbbséget ad a 3,5 tonnánál nem nehezebb áruszállító modelleknek, valamint ezek személyszállító (busz vagy kombi) kiviteleinek. A korábban bemutatott Boxer Electric után most a közepes méretű Expert / Traveller modellcsalád kapja meg a vállalat új fejlesztésű elektromos hajtásláncát. Ez kétféle kivitelben lesz elérhető: a kisebbik, 50 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt verzió 200 kilométert tud megtenni a lítium-ion akkumulátorok teljes feltöltésével; a nagyobbik, 75 kWh kapacitású változat másfélszer ennyit, 300 kilométert mehet egy töltéssel. A vállalkozások tehát szállítási igényükhöz igazodva választhatnak modellt, így elkerülhető a feleslegesen nagy kapacitású akkumulátorokkal járó többletköltség, valamint csökkenthető a modellek teljes élettartamára vetített környezeti terhelés.

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

Az emissziómentes hajtáslánc gyors és hatékony fejlesztését az tette lehetővé, hogy ez a modellcsalád arra a modern, moduláris EMP2 padlólemezre épül, amelyet eleve úgy terveztek meg, hogy minimális átalakítással alkalmas legyen a részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerek befogadására. Ugyanezt a padlólemezt alkalmazzák a Peugeot 508 és 3008 modellcsaládok is, belső égésű motorral és plug-in hibrid hajtáslánccal egyaránt.

A Peugeot Expert / Traveller páros elektromos változatai ugyanúgy az észak-franciaországi Hordain üzemében készülnek majd, mint a tradicionális dízelmotorokkal szerelt kivitelek; a kész karosszériába a kelet-franciaországi Trémery-ben építik be az elektromos hajtáslánc elemeit: a villanymotort, az akkumulátort és a szabályozó egységet.

Ezzel kettőre bővül a Peugeot elektromos haszonjárműveinek kínálata. Az idén májusban bemutatott Boxer Electric 225, illetve 270 kilométeres hatótávolsággal készül, karosszériahossztól függően. 2021 végéig pedig a Peugeot Partner / Rifter modellpáros is megkapja a maga tisztán elektromos hajtásláncát; ennek műszaki részleteiről későbbi időpontban nyilatkozik a Peugeot.

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

A francia márka most először kínál modern, eleve elektromos hajtásra tervezett haszonjárművet. Ugyanakkor kínálatában már korábban is szerepeltek emissziómentes kisáruszállítók. Az első generációs Partner Electric (1998-2005) hajtásáról egy 38 lóerős, 180 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodott, nikkel-kadmium akkumulátorcsomagja 95 kilométerre elegendő energiát volt képes tárolni.

Az autót Franciaországon kívül a skandináv országokban, Nagy-Britanniában, Belgiumban és Svájcban is forgalmazták. Utódja 2010-ben került piacra, 67 lóerős állandó mágneses villanymotorral, 95 helyett 170 kilométeres maximális hatótávolsággal, 95-ről 110 km/órára növelt végsebességgel. A 22,5 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag kompatibilis volt a nemzetközi ChaDeMo gyorstöltő szabvánnyal. A típuscsalád 2017-ben személyszállító változattal is bővült.

Kulcsszavak: áruszállító, elektromos autó, haszongépjármű, Peugeot
 
Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei A Tesla bombameglepetéssel rukkolt elő - Elszállt az árfolyam Húsz év múlva az autók harmada elektromos lehet Húsz év múlva az autók harmada elektromos lehet A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Több új autót helyeznek forgalomba Magyarországon Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Az ABB szállítja a gyorstöltő infrastruktúrát a KIA részére az új Soul EV modell bevezetéséhez
 
A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját

A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját

2019. november 05.
A piacon elérhető elektromos járművek számának növekedésével párhuzamosan a robusztus töltési infrastruktúrával kapcsolatos követelmények is egyre szigorodnak.
Részletek

A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját

Felismerve az elektromos buszok és tehergépkocsik rugalmas és hatékony töltése iránti igényt, a Siemens és a holland VDL Bus & Coach (VDL) buszgyártó vállalat összefogtak, hogy innovatív megoldásokat találjanak az elektromos töltési infrastruktúra fejlesztésére. A Siemens a gyorstöltő állomások legújabb generációját telepítette a VDL töltési tesztközpontjába, melyet egy akkumulátoros energiatároló rendszerrel ötvözött. A helyszín a VDL interoperabilitási vizsgáló- és hitelesítő központja a hollandiai Valkenswaardban található. A töltőállomások kapacitásának rugalmas kombinálását egy speciális kapcsolási mátrix teszi lehetővé, a rendszer kezelése a MindSphere-en, a Siemens felhő alapú, nyílt IoT operációs platformján futó energiakezelő alkalmazáson keresztül történik. A VDL ezt a technológiát fogja alkalmazni az elektromos járműveken, pl. buszokon és tehergépkocsikon végzett átjárhatósági  és működési tesztekhez. Az interoperabilitás azt jelenti, hogy a különböző gyártók technológiái – a járművön és a töltési infrastruktúra oldalán egyaránt – képesek együttműködni és információkat megosztani egymással.

Az üzemeltetés közbeni működőképességük biztosításához a VDL töltési tesztközpontjában most e jövőorientált technológiák valós körülmények közötti tesztelése fog következni. A vizsgáló és hitelesítő központba mindkét vállalat ügyfeleit szeretettel várjuk, hogy első kézből is tanulmányozhassák e technológiát.

A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját

„A Siemens töltési technológiájával a különböző eBus és eTruck technológiákat a töltőállomásokkal és egy energiatároló rendszerrel együtt tudjuk vizsgálni” – mondja Menno Kleingeld, a VDL Enabling Transport Solutions ügyvezető igazgatója. „Az energiakezelő alkalmazással igény szerint tudjuk szabályozni az energia áramlását. A tárolórendszerben felújított akkumulátorokat is használunk, vagyis korábbi eBus akkumulátorainknak új életet adva ismét használni tudjuk azokat.”

Az egyik töltőállomásba integrált „a járműtől a hálózatig” funkció lehetővé teszi a járművek kétirányú töltését. Ez azt jelenti, hogy nem csupán felvenni tudnak energiát a hálózatból és az energiatároló rendszerből, hanem vissza is tudják táplálni azt ezekbe a rendszerekbe. Ez a funkció utat nyit a jövő alkalmazási helyzetei előtt, mint pl. az áram iránti csúcsigények lefedése. Ez azt jelenti, hogy az elektromos járművek kommunikálni tudnak a hálózattal, és korlátozott kapacitás esetén villamosenergiát tudnak abba visszatáplálni.

„Nagyon örülünk annak, hogy együttműködhetünk a VDL-lel ezen az innovatív projekten, amely egy lépéssel közelebb hoz az eMobilitás rugalmasabbá és hatékonyabbá tételéhez,” – mondta Monique Mertins, a Siemens Smart Infrastructure eBus és eUtility Vehicles Töltési Infrastruktúra üzletágának vezetője.

A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját

„Valkenswaardban hármat használnak legújabb, 150 kilowattos (kW) gyorstöltő állomásunkból. A töltési elektronika átmenetileg összekapcsolható, így párhuzamosan három járművet lehet egyenként 150 kW-tal, vagy a High-Power Charging (HPC) töltést alkalmazva egyet rendkívül gyorsan max. 450 kWtal tölteni. A teljesítmény ezáltal rugalmasan igazítható, és a töltési infrastruktúra optimalizálható a különböző igényekhez.”

A valkenswaardi moduláris infrastruktúra bizonyíték arra, hogy a töltési rendszerek hosszú időn át képesek bővülni anélkül, hogy módosítani kellene a hálózati kapacitást vagy csatlakozást. Egy energiatároló rendszert töltőállomásokkal és egy energiakezelő alkalmazással összekapcsolva a kapacitás a jelen és a jövő igényei szerint igazítható. A projekt fontos meglátásokkal szolgál a közlekedési ágazat villamosításához és az energiaforrások közti sikeres átálláshoz.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos busz, elektromos töltőállomás, Siemens
 
A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját A sci-fi egy nap valóssággá válhat: Mindenhol elektromos autók Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták A jövő sportautója: a BMW i8 A jövő sportautója: a BMW i8
 
120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

2019. november 05.
120 esztendeje, 1899. november 18-án mutatta be első ízben a Mladá Boleslav-i Laurin & Klement vállalat saját fejlesztésű, egyhengeres motorkerékpárjait, amelyeket mindössze néhány év múlva már keresztben beépített kéthengeres, illetve akkoriban egyedülálló soros négyhengeres erőforrások követtek.
Részletek

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO ma a világ legrégebbi autógyártói közé tartozik, innovatív motorfejlesztésével világszerte generációkon át nagyban hozzájárult az egyéni mobilitáshoz, s e hagyományok és tapasztalatok ösztönöznek minket a mai napig. A ŠKODA meghatározó szerepet tölt be a Volkswagen-csoport motorfejlesztésében és -gyártásában, az itt készülő erőforrások a vállalatcsoport különböző járműtípusaiba és platformjaiba kerülnek. A Volkswagen-csoportnál beépített motorok több mint ötöde a ŠKODA AUTO fejlesztése”.

120 éve egyhengeres erőforrással vette kezdetét a motorgyártás

1899 tavaszán, azaz nem egész négy évvel a Laurin & Klement vállalat alapítását követően, kiegészítő benzinmotorral bővült a kerékpárok kínálata, s a fiatal cég már 1899. november 18-án saját tervezésű erőforrással hajtott motorkerékpárt mutatott be. A Slavia A-típus különböző, 1,25 és 1,75 lóerős teljesítményváltozatokban készült, s a konstruktőr Václav Laurin innovatív elektromos gyújtást és saját karburátort is tervezett. 1902-ben a vázba keresztben beépített kéthengeres motorral készült el a BB prototípus, a következő évben pedig megkezdődött a V2-es CC-típus gyártása. A vállalat emellett vízhűtésű motorokat is készített.

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

1904 szeptemberében licencszerződés született az L&K motorok „Germania” márkanév alatti, drezdai gyártásáról és még ebben az évben elkészült a világ első négyhengeres erőforrással hajtott motorkerékpárjainak egyike, a négy egymáshoz csatlakozó egyhengeres egységgel szerelt Laurin & Klement CCCC-típus. Műszaki továbbfejlesztésének eredményeképpen 1905-ben már közös főtengellyel készült ez az aggregát, a hátsó kereket pedig bőrszíj helyett fémlánc hajtotta. A Laurin & Klement motorkerékpárok egészen 1910-ig tartó korszaka 1905 tavaszán érte el csúcspontját, amikor az L&K megnyerte a franciaországi Dourdanban rendezett nem hivatalos világbajnokságot.

Átállás a motorkerékpárokról az autókra

1905 áprilisában, Prágában mutattak be első alkalommal Mladá Boleslavból származó gépkocsimotort, amelyet ősszel a márka első autója, az L&K Voiturette A kapott meg. Az 55 fok hengerszögű V2-es, vízhűtésű egyliteres aggregát 5,2 kW (7 LE) teljesítményt produkált. Az elkövetkező két év során soros két- illetve négyhengeres erőforrások is születtek, az FF modell (1907) e fejlesztés gyümölcseként készült soros nyolchengeres motorja pedig az első ilyen konstrukció volt Közép-Európában. A František Křižík feltalálóval folytatott együttműködés eredménye egy az E-típus műszaki alapjaira épülő, két egyenirányított elektromos motorral hajtott hibridjármű lett. Ugyancsak az L&K-korszak csúcspontjai közé tartozott a különösen hosszú, 250 milliméter löketű FCR versenymotor (1909), valamint az EL négyhengeres aggregát, amellyel 1910 áprilisában első ízben szállhatott fel cseh földről, cseh legénységgel repülőgép. A járműmotorok mellett telepített belsőégésű konstrukciók is készültek Mladá Boleslavban, akárcsak motoros ekék és generátorok számára tervezett aggregátok.

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

Nagysorozatú motorgyártás 1929-től

A húszas évek során az L&K/ŠKODA választékában például tolattyús vezérlésű motorok, illetve a Ricardo-égésterű ŠKODA 4R és a ŠKODA 6R modellek is szerepeltek. 1929-ben vette kezdetét Mladá Boleslavban a szerelőszalagos motorgyártás, a kínálat csúcsán a kilenc helyen csapágyazott főtengellyel kialakított, soros nyolchengeres erőforrással szerelt ŠKODA 860 állt. Az újgenerációs járművek nagyjavítását acélhüvelyes hengerek könnyítették, amelyek eleinte száraz, később (1937) pedig nedves hűtést kaptak. Ugyancsak 1937-ben állt át a ŠKODA az SV-rendszerről az OHV-szelepvezérlésre. A márka zászlóshajójának szerepét ekkor a soros hathengeres aggregát hajtotta ŠKODA SUPERB 860 töltötte be, de korlátozott darabszámban 4,0 literes V8-as modellek is készültek (1939). Mindezeken túl a ŠKODA kedvező árfekvésű és igen népszerű egyliteres, négyhengeres motorokat is készített, amelyek következetes fejlesztésével már a háború utáni időszak megbízható motorjainak alapjait fektette le.

Az első nagynyomású alumíniumöntéssel készült motorok

Forradalmi újdonságot képviselt a cseh autógyártó palettáján a ŠKODA 1000 MB motorja, amelynek blokkja – egy eredetileg cseh szabadalom alapján – nagynyomású öntési eljárással készült, igen alacsonyan tartva az erőforrás tömegét. E fejlett gyártástechnológia a versenysportban is bevált, például a ŠKODA 130 RS esetében, amely 1977-ben kategóriagyőzelmet aratott a Monte Carlo Ralin. Az innovatív motor- és gyártáskoncepciót a ŠKODA újgenerációs, elsőkerékhajtású modelljeinek a ŠKODA FAVORIT 1987-es bemutatkozását követően is megőrizték.

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

Motorbeszállítás a vállalatcsoport további márkái számára

Miután a ŠKODA 1991-ben a Volkswagen-csoport tagjává vált, már 1997-től a vállalatcsoport más márkái számára is szállított motorokat Mladá Boleslavból. A saját tervezésű erőforrások eleinte 37 kW (50 LE) teljesítményű, 1,0 literes konstrukciókként készültek, majd 2001-ben beindult az 1.2 HTP háromhengeresek gyártása, amelyek a Volkswagen Fox és Polo, illetve a SEAT Ibiza modellekben is megjelentek. Nyolc évvel később az 1.2 TSI révén közvetlen befecskendezésű, gazdaságosabb és környezetkímélőbb négyhengeres motorok új generációja érkezett. 2014. szeptember 4-én helyezték üzembe Mladá Boleslavban az új motorcentrumot, amely tovább bővíti a ŠKODA AUTO motorfejlesztői kompetenciáját.

Mladá Boleslav-i motorok Mexikóban, Indiában és Afrikában


A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban, jelenleg az EA 211 motorcsalád 1,0 és 1,6 liter közötti összlökettérfogatú tagjai készülnek, amelyeket az Európai Unióban, Mexikóban, Indiában és Afrikában építenek be. A legfiatalabb aggregát a 2018 óta készülő, 65 és 80 lóerő közötti teljesítményváltozatokban kínált 1.0 MPI EVO. Az MPI-motorok világszerte legnagyobb gyártója – Sanghaj, Csangcsun és Csengdu gyáraiban – mintegy 60 százalékos részaránnyal Kína, míg a Közép- és Dél-Amerika piacain kínált gépkocsikba Brazíliában készült motorok kerülnek, Oroszországban pedig a helyi piacra készülnek erőforrások.

A ŠKODA AUTO által Mladá Boleslavban fejlesztett, MPI-befecskendezésű három- és négyhengeres erőforrásokat világszerte több mint kétmillió példányban gyártják, illetve építik be évente. A ŠKODA AUTO fejlesztésében született minden aggregát megfelel az adott ország legfrissebb követelményeinek és károsanyag-kibocsátási előírásainak. A ŠKODA mérnökeinek rendelkezésére álló jelentős know-how a nagysikerű ŠKODA FABIA R5 raliversenyautó motorfejlesztésében való részvételben is megmutatkozott, de a ŠKODA AUTO fejlesztette erőforrások számos további alkalmazási területen is megjelentek, s például tűzoltófecskendőkhöz és szivattyúkhoz is használják őket.

120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda

Átfogó fejlesztési és teszteljárás egészen a sorozatgyártásig

A korszerű motorok fejlesztése igen komplex folyamat. A koncepciófázis és az ehhez csatlakozó első tervek után szimulációk és számítások, illetve prototípusok készítése következik. Ezután számos üzemi teszt során vizsgálják a konstrukció olyan fontos tulajdonságait, mint például az akusztikai adottságok, majd a szakértők kidolgozzák a szükséges szoftvereket és elvégzik a szabályzóegység programozását. A világszerte alkalmazott motorok minőségét, megbízhatóságát és élettartamát mindenfajta éghajlaton végzett tartós- és közúti tesztekkel vizsgálják széleskörűen.

Ezt követően a ŠKODA mérnökei az aggregátok károsanyag-kibocsátását ellenőrzik, majd a homologizációs folyamat következik, mielőtt megszületik a sorozatgyártás jóváhagyása. A fejlesztési folyamat utolsó lépése a motorok integrációja a vállalatcsoport különböző konstrukciós platformjaiba. A ŠKODA benzinmotorok mellett bioetanol- és földgázüzemű (CNG) erőforrásokat is fejleszt.

Kulcsszavak: autógyár, évforduló, Mladá Boleslav, skoda
 
A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler A Porsche megduplázza az elektromos autók gyártásával kapcsolatos kiadásait A Porsche megduplázza az elektromos autók gyártásával kapcsolatos kiadásait A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában Tavaly 19 százalékkal nőttek a Dacia eladásai Tavaly 19 százalékkal nőttek a Dacia eladásai
 
Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

2019. november 04.
Elindult a visszaszámlálás: néhány nap múlva a Volkswagen megkezdi a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess, a csoport vezérigazgatója 2019. november 4-én személyesen lesznek jelen, amikor az első autó legördül a zwickaui gyár szerelőszalagjáról.
Részletek

Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

A szövetségi kancellár részt vesz a hivatalos ünnepségen, és meglátogatja a gyártósort is. Az ID.3 a legújabb generáció első modellje, mely a Volkswagen globális elektromos offenzívájából az utakra gördül. A Volkswagen az első volumengyártó, amely egy nagy autógyárat teljes egészében átalakított a belső égésű motorok gyártásáról az e-mobilitásra. A gyár szakaszos átalakítása már 2018-ban megkezdődött, és 2021-ben teljes mértékben befejeződik. Ezzel Zwickau lesz Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autógyára.

„Az ID.3 gyártásának kezdete olyan új korszakot jelent a Volkswagen számára, mely az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Zwickau az autóipar ezen új korszakának vezető üzemévé válik: az üzem szakaszos átalakításon megy keresztül a 100% -ban belső égésű motorok gyártásától a 100%-ban elektromos hajtásokig. Ezzel olyan rendszerváltást kezdeményezünk az autóiparban, amelynek eredményei az elkövetkező egy-két évtizedben bontakozik majd ki. ”- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja.

Átalakítás Európa legnagyobb elektromos autógyárává

A zwickaui üzem átalakítása szakaszokban, és a normál üzemmenet közben zajlik. Alig több mint két évvel ezelőtt kezdődött meg az átalakítás, és azóta a karosszéria üzemet, a festéküzemet és az infrastruktúrát nagymértékben modernizálták és felújították.

Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

Többek között a teljes szállítószalag technológiát hozzá kellett igazítani az elektromos járművekhez, így a két összeszerelő sor közül az elsőt már átalakították, és az első ID.3 néhány napon belül elhagyja majd ezt a gyártósort. Megközelítőleg 1.700 robot, vezető nélküli szállítási rendszerek és teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau betekintést nyújt az előremutató, nagy volumenű elektromos autók gyártási rendszerébe.

Ugyanakkor a klasszikus Golf Variant gyártása még 2020 közepéig folytatódik. A második szerelősort ezután, azaz 2020 nyarától állítják át elektromos járművekre, ugyanúgy, mint az elsőt, és még ugyanazon évben üzembe is helyezik. A gyárban az átalakítási munka jól halad, teljes mértéken tartják az ütemtervet. A 2021-től befejeződő bővítési szakasz után a zwickaui csapat évente 330.000 teljesen elektromos járművet gyárt majd. Onnantól kezdve az üzem hatféle MEB alapú modellt fog előállítani a Volkswagen-csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a SEAT számára, ez teszi majd Zwickaut a legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autógyárrá Európában.

Tizenkét új csarnok és épület

A gyártósorok átalakításán kívül összesen tizenkét új csarnokot és épületet építenek a zwickaui üzemben a napi gyártási kapacitás tervezett, 1.350-ről 1.500-ra történő növelése érdekében.

Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása

A legnagyobb egyedi projekt a présmű kibővítése: 2021-től a Zwickauban gyártott autókhoz szinte minden préselt alkatrészt a helyszínen gyártanak majd. A présüzembe történő beruházás mintegy 74 millió eurót tesz ki, mely költségek nagy részét az új nagy kapacitású prés teszi ki. Újszerű a teljesen automatizált folyamat az acéllemez kész alkatrészekké történő átalakítására is. Összesen 50.000 négyzetméter új csarnok terület épül, és körülbelül 50 partnervállalat támogatja az átalakítást.


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, volkswagen, Zwickau
 
Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása Rekord árbevétel a Ssangyongnál A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában
 
Újraéleszti legendás tuningmodelljét a Toyota

Újraéleszti legendás tuningmodelljét a Toyota

2019. november 04.
A kiszivárgott képek alapján különleges tanulmánnyal készül a jövő héten nyíló SEMA kiállításra a Toyota. A GR Supra 3000GT Concept a 25 éve bemutatott, hasonló nevű alkotás előtt tiszteleg.
Részletek

Újraéleszti legendás tuningmodelljét a Toyota

Az új generációs GR Supra eddigi legextrémebb változatának ígérkezik az a koncepciómodell, amelyről november 5-én, Las Vegasban rántja le a leplet a Toyota. Egyelőre nem sok mindent lehet tudni róla, de elődje, az 1994-es Toyota Supra TRD 3000GT alapján jó eséllyel körvonalazható az újdonság.

A Toyota Racing Development (TRD) az 1994-es Tokiói Autószalonra készítette el a negyedik generációs Supra (A80) szélsőségesen sportos átiratát. A karosszériát 50 milliméterrel kiszélesítették, ami teljesen átrajzolta az autó arányait és karakterét. Az eleve harcias kiállású kupé új légbeömlőket, szélesebb küszöböket és hatalmas hátsó szárnyat kapott, igazán egyedivé azonban a motorházfedélbe vágott légcserélő nyílások tették. A vad aerodinamikai csomagot élesben is kipróbálta a Toyota, a Japán GT bajnokságban versenyző Suprára felszerelt elemek látványosan gyorsabbá tették a versenyautót. Nem véletlenül: a Toyota komoly erőforrásokat mozgósított a fejlesztés során, többek között szélcsatornában optimalizálták a készlet jellemzőit.

A Toyota Supra TRD 3000GT komplett autóként soha nem került gyártásba, az egyes idomokat azonban bárki megrendelhette. A negyedik generációs Supra népszerűségére jellemző, hogy a csomag elemei a mai napig szerepelnek a TRD kínálatában.

Újraéleszti legendás tuningmodelljét a Toyota

A teljes készlet értelemszerűen egy vagyonba került, ezért sokan csak egy-egy elemet szereltek fel autójukra. Különösen keresett volt a kivágott motorházfedél, annak ellenére, hogy tekintélyes összeget, 210 ezer jent (körülbelül 550 ezer forint) kértek el érte. Időnként fel-felbukkan a piacon egy komplett TRD 3000GT átépítés, amelyek igazi csemegének és rendkívül drágának számítanak a japán youngtimer piacon.

A TRD csomaghoz nem tartozott motortuning, noha a kipufogórendszer módosításával tüzesebbé vált az autó, amire még egy púpozott lapáttal rátett a futómű-kitt. A későbbiekben független tunerek komoly motorátépítéseket is társítottak a 3000GT optikájához, ám ez már nem egyezett a TRD eredeti koncepciójával, amely sokkal inkább az optimalizálásról, mint a végletek kutatásáról szólt.

A Toyota csupán pár sejtelmes képet közölt a 2019 novemberében bemutatkozó GR Supra 3000GT Conceptről. Ezek az eredetihez hasonló módosításokat mutatnak, a hatalmas szárnytól kezdve a szélesítésen át az ikonikus, áttört motorházfedélig. Meg nem erősített hírek szerint ezek az elemek gyári tuningcsomag formájában kerülnek majd forgalomba az észak-amerikai piacon, ugyanúgy, mint annak idején a TRD 300GT.

Újraéleszti legendás tuningmodelljét a Toyota

Ha valóban így lesz, ezzel kettőre nő a Suprához rendelhető, hivatalos optikai készletek száma, hiszen az idén februárban leleplezett Toyota Supra TRD Performance Line Concepten bemutatott futómű-ültetőkészlet és szénszálas karosszériaidomok idő közben piacra kerültek Japánban. Ha így lesz, Európa is kezdhet készülődni: annak fényében, hogy milyen fontos szerepet játszik az óvilág a Toyota motorsport-tevékenységeiben (a Gazoo Racing WRC ralicsapata Finnországban fejleszt, a WEC stáb központja pedig Kölnben található), az itt kapható GR Suprák is megérdemelnek egy látványos aerodinamikai optimalizálást.

Kulcsszavak: sportautó, Supra, toyota
 
Szeptemberben érkezik a hazai kereskedésekbe a Corolla legújabb generációja Szeptemberben érkezik a hazai kereskedésekbe a Corolla legújabb generációja A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja A Suzuki és a Toyota az üzleti partnerség lehetőségét vizsgálja 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa Ha szombat, akkor Jazzy Street Ha szombat, akkor Jazzy Street Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát
 
Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában

Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában

2019. november 04.
A Citroën a haszongépjármű-gyártás történetének egyik meghatározó szereplője: 2019 első félévében 9,2%-os piaci részesedésével az európai rangsor 6. helyén áll.
Részletek

Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában

Pozíciója megszilárdítása érdekében a márka 2018 óta az „Inspired by pro” névre hallgató stratégiát követi, mely a céges ügyfelek elvárásainak megfelelő személyre szabott megoldásokat kínál mind a termékek (új Berlingo Furgon, Jumpy, Jumper kínálat), mind a hálózati szolgáltatások vonatkozásában.

A Citroën nagyszabású villamosítási offenzívára készül, melynek célja, hogy 2025-re elektromos változatban is elérhető legyen a márka valamennyi modellje. Az említett offenzíva a növekedésnek is fontos hajtóereje, és a haszongépjárműveken kívül a személygépkocsikat is érinti. Az első lépés 2020 folyamán a Jumpy tisztán elektromos változatának a megalkotása lesz, melyhez kiváló alapot nyújtanak a PSA villamosítás terén szerzett tapasztalatai és innovatív megoldásai. A modellt 2021 körül az új Berlingo Furgon 100%-ig elektromos változata követi majd.  

Teljes mellszélességgel a villamosítás mellett

Hogy a Citroën a haszongépjármű-piac egyik meghatározó szereplője, nem szorul bizonyításra. Idén a százéves évforduló kapcsán újra előtérbe kerültek az autógyártás történetének olyan mérföldkövei, mint a teljesen egyedi 2CV furgon, a Type H, a C15 vagy a Berlingo. A Citroën 9,2%-os piaci részesedésével a gyártók között a hatodik helyen áll Európában. Ezt a teljesítményt olyan karakteres modellekkel sikerült elérnie, melyek – az új Berlingo furgonváltozatától a Jumpyn át a Jumperig – praktikus koncepciójukkal és kimagasló kényelmükkel hívják fel magukra a figyelmet. Az ügyfelek használati szokásait alapul vevő modellek különböző változataik révén valamennyi professzionális felhasználó igényeinek képesek megfelelni. Ez az „Inspired by Pro” névre hallgató filozófia a hálózatra is kiterjed: La Manufacture néven egy a céges ügyfeleket érintő új értékesítési koncepciót vezetünk be, mely azt bizonyítja, hogy a márka az ügyfélfogadás, a személyre szabás és a kényelem tekintetében – az adott típusú ügyfélkörhöz igazodó szabványoknak megfelelően – valamennyi ügyfelének egyedülálló élményt kíván nyújtani.

Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában

Az energetikai átállás elkötelezett híveként a Citroën a legújabb gépjármű-használati szokásokra alapozva nagyszabású offenzívára készül, melynek célja a márka haszongépjármű-kínálatának villamosítása. A Berlingo Electric és a hamarosan (2020 elején) forgalomba kerülő Jumper Electric modellek révén a márka egyes nagyon célzott piacokon már most is jelen van, de 2021-re a céges ügyfeleknek szóló elektromos kínálatát további, tisztán elektromos kompakt kisteherautókkal szeretné bővíteni. A modellválaszték a következő előnyöket nyújtja a professzionális ügyfelek számára: egyedülálló kényelem, visszafogott fenntartási költségek, a városközpontokba való szabad behajtás és a háztól házig szállítás lehetősége, valamint az egyre népszerűbb e-kereskedelem kívánalmainak való megfelelés. Két éven belül a márka – a PSA villanyhajtású autókra vonatkozó tudásának legjavát kamatoztatva – piacra dobja a Jumpy (2020), illetve az új Berlingo Furgon (2021) tisztán elektromos változatát. A villamosítás nemcsak a haszongépjárművekre, de a személyautókra is kiterjed majd.

Jumpy: a kompakt kisteherautó

Az „Inspired by Pro” szlogen szellemében a 2016-ban piacra dobott és eddig több mint 135 000 példányban eladott Citroën Jumpy kínálatát a céges elvárásoknak való maximális megfelelés érdekében a márka nemrégiben fejlesztette tovább. A robusztus külsejű, nagy rakodókapacitással bíró Citroën Jumpy jól felépített kínálattal rendelkezik. Az 5* változat közül 3 új (Worker, Driver* és CityVan),és mindegyik valamilyen speciális használatnak felel meg. Ilyenek az építkezések (megemelt felfüggesztés, motorvédő lemez, megnövelt hasznos terhelés, Grip Control), a hosszú utak (a kényelmet és a biztonságot szolgáló különböző vezetéssegítő rendszerek) és a városi használat (fürgébb és mozgékonyabb kialakítás). Az említett változatok révén a Citroën Jumpy a változatos igényű céges ügyfelek megkerülhetetlen partnere lett.

Haszongépjármű Ë-Comfort módban

2020 folyamán a Citroën modellválasztéka egy tisztán elektromos meghajtású kompakt furgonnal bővül, mely a céges ügyfelek számára a városokon belül, de – az utazások többségéhez elegendő hatótáv révén – vidéki környezetben is konkrét közlekedési megoldást nyújt. A Jumpynak ez a semmilyen kompromisszumot nem ismerő, tisztán elektromos változata egy olyan ügyfélkört céloz meg, amelyik kellemes és nyugodt vezetésre vágyik. Segítségével minden vállalkozó másképp végezheti üzleti tevékenységét, és a környezet védelme révén a vállalkozásáról is pozitív képet sugározhat.

A PSA többféle meghajtást lehetővé tévő EMP2 platformjára épült elektromos Jumpy kétféle hatótávval lesz választható, ami még kényelmesebb és nyugodtabb használatot eredményez.

-    Teljes lelki nyugalom a legtöbb vállalkozó napi szükségleteit kielégítő hatótáv jóvoltából:
-    200 km (WLTP) 50 kWh-os akkumulátor esetén
-    300 km (WLTP) 75 kWh-os akkumulátor esetén
-    Kényelem: rezgés- és zajmentes működés és sima, egyenletes mozgás
-   Élvezetes vezetés elektromos üzemmódban: azonnal rendelkezésre álló nyomaték és nincs szükség sebességváltásra
-    Stresszmentes használat: a korlátozott forgalmú (CO2-kibocsátási limittel rendelkező) övezetekbe is be lehet hajtani vele, így a vállalkozók és/vagy szállítók jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik igényeit
-    A hagyományos változatéval megegyező hasznos rakodókapacitás
-    Alacsonyabb fenntartási költség

Az elektromos autók piacán, a kompakt kisteherautók szegmensében 2020-tól a Jumpy szeretne lenni az etalon.

Kulcsszavak: Citroën, elektromos autó, haszongépjármű
 
A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Tovább bővíti TRP programját a PACCAR Parts Tovább bővíti TRP programját a PACCAR Parts
 
Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít

Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít

2019. október 31.
Növelte árbevételét és nyereségét a Volkswagen (VW) német járműgyártó csoport az idén a január-szeptemberi időszakban, de szerdán kiadott beszámolója szerint nem számít arra, hogy az év egészében több járművet ad el, mint tavaly.
Részletek

Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít

A VW közölte, hogy a piac a világ számos régiójában a korábban vártnál gyorsabban szűkül, ezért a vásárlóknak kiszállított kocsik és egyéb járművek száma a korábban valószínűsített enyhe növekedés helyett valószínűleg csak éppen eléri a tavalyi, történelmi csúcsnak számító 10,8 milliót.

A VW kilenc hónap alatt 8,005 millió járművet értékesített, ami 1,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 8,131 millióhoz képest. A kereslet főleg Ázsiában csökkent, növekedést Nyugat-Európában és Dél-Amerikában tapasztaltak.

A csoporthoz tartozó márkák részaránya az újonnan forgalomba állított személygépkocsik globális piacán 12,7 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 12,2 százalékról.

A társaság árbevétele 186,617 milliárd euró (61,7 ezer milliárd forint) volt, ami 6,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 174,577 milliárd euróhoz képest. Az adózás utáni nyereség 11,154 milliárd euró volt, 19 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 9,376 milliárd eurót.

Az első szakértői magyarázatok szerint a világ legnagyobb autóipari társasága főleg abból profitál, hogy egyre szélesebb körben alkalmazzák az úgynevezett moduláris gyártási technológiát, ami azt jelenti, hogy számos modellnél azonos padlólemezt, kormány- és futóművet, fékrendszert és egyéb berendezéseket, szerelvényeket használnak, ami csökkenti a fejlesztési és gyártási költségeket.

Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít

A társaság beszámolója szerint a névadó Volkswagen márkájú gépkocsikból 2,754 millió darabot értékesítettek az egy évvel korábbi 2,753 millió után, a bevétel 62,5 milliárd euróról 65,4 milliárd euróra emelkedett.

Az Audinál csökkent az értékesítés és a bevétel, a tavaly január-szeptemberi időszakban elért 1,107 millió után 900 ezer gyártmányt szállítottak ki a vásárlóknak, az árbevétel 44,3 milliárd euróról 41,3 milliárd euróra süllyedt.

Skoda márkájú gépkocsiból 805 ezret értékesítettek, ami 15,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 698 ezerhez képest, a bevétel 17,6 százalékkal nőtt, 12,5 milliárd euróról 14,8 milliárd euróra.

A Seat márkánál is növekedést regisztráltak, az eladott kocsik száma 462 ezerről 11,8 százalékkal 517 ezerre emelkedett, a bevétel 8,8 milliárd euró volt, 11,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 7,4 milliárd euróhoz képest.

Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít

Porsche luxusautókból 205 ezret adtak el, ami 7,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 190 ezerhez képest, a bevétel 12 százalékkal 18,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 17,56 milliárdról.

A Bentley luxusautók iránt is nőtt a kereslet, az egy évvel korábbi 6654 darab után 7224 darabot adtak el, a bevétel 1,1 milliárd euróról 1,3 milliárd euróra emelkedett.

A Volkswagen, valamint a Scania és a MAN márkájú haszongépjárművekből is többet adtak el, mint egy évvel korábban, együtt mintegy 517 ezer darabot, szemben a tavalyi 504 ezerrel, a három márka összesített árbevétele 29,1 milliárd euróra nőtt az előző évi 26,3 milliárd euróról.

Kulcsszavak: jármű kereskedelem, Volkswagen Csoport
 
Globálisan az élen – avagy hogyan lett a Ford Transit a Föld bolygó legkelendőbb áruszállítója? Globálisan az élen – avagy hogyan lett a Ford Transit a Föld bolygó legkelendőbb áruszállítója? Növelte bevételét és nyereségét a Volkswagen csoport, de lassulásra számít Újabb rekordéve lehet a Bentley Motorsnak Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében Magyarországon is szárnyal a Toyota Magyarországon is szárnyal a Toyota
 
Csökken a népszerűsége az importautóknak Magyarországon

Csökken a népszerűsége az importautóknak Magyarországon

2019. október 31.
A harmadik negyedévben 6,6 százalékkal esett vissza az autóimport, és januártól szeptember végéig is negatív tendenciát mutat ez a terület a használt autó piacon, ugyanis 2,2 százalékkal kevesebb kocsi érkezett Magyarországra külföldről 2018 hasonló időszakához képest.
Részletek

Csökken a népszerűsége az importautóknak Magyarországon

Ezzel szemben a hazai átírások továbbra is nőnek, eddig 600 ezernél több gépkocsi cserélt gazdát hazánkban, és még mindig az Opel Astrát és a Suzuki Swiftet keresik legtöbben – derül ki a Datahouse  adataiból.

Ugyan 1-2 hónap esetében már látható volt a visszaesés a használt autó piacon az elmúlt időszakban, valójában 2012 óta most fordult elő olyan először, hogy kilenc hónapos távlatban is negatív tendenciát mutat a terület. A harmadik negyedévben 6,6 százalékot esett az import (-2700 autó), a leggyengébb hónapnak pedig az augusztus számított, ekkor 17,8 százalékkal kevesebb kocsi (-2465 autó) érkezett határon túlról 2018-hoz képest. Összességében 2,2 százalékkal vásároltak kevesebb négykerekűt a magyarok határon túlról ebben az időszakban, januártól szeptember végéig 117.352 gépkocsi érkezett hazánkba.

„Az autóimportot értelemszerűen a forint-euró árfolyam befolyásolja leginkább, de bízunk benne, hogy a tendenciák hátterében az is áll, hogy a használtautó-vásárlók elkezdték felismerni a külföldi autóvásárlás kockázatát. A határon túlról érkező gépkocsik ugyanis sokszor ismeretlen múlttal rendelkeznek, ráadásul a megbízhatóságuk is kérdőjeles, legfőképpen azért, mert hatvan százalékban tíz évnél idősebb modelleket választanak a vevők. Probléma esetén pedig a jogaikat sem tudjuk érvényesíteni, mert az eladók gyakran válnak utolérhetetlenné az adás-vétel után.” – mondja Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.


Az országon belüli átírások száma azonban továbbra is nő: kilenc hónap alatt 603.303 – 76,4 százalékban tíz évnél idősebb – személyautó cserélt gazdát, amely 5,9 százalékkal múlja felül a tavalyi év hasonló időszakát.

A hazai átírásoknál az alsó-középkategóriás (180.261 autó), kisméretű (146.051 autó) és a felső-középkategóriás (60.263 autó) modelleket vásárolták legtöbben, az SUV-k 8 százalékot hasítottak ki a tortából. Az alsó-középkategória (31.646 autó) népszerűsége az importban is megmutatkozott, de a felső-középkategóriás (20.115 autó) és az egyterű járművek (19.310 autó) is keresettek voltak.


Csökken a népszerűsége az importautóknak Magyarországon

A belföldi vételek során 12 százalékos részesedéssel az Opel (77.409 autó) bizonyult a legnépszerűbbnek a Volkswagen (60.333 autó) és a Suzuki (58.746 autó) előtt, az import esetében legtöbben Volkswagent (13.634 autó), Opelt (12.182 autó) és Fordot (10.921 autó) választottak.

Érdekesség, hogy a magyarországi autócserék és a behozatal során is az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után. Az átírások esetében a Suzuki Swift és a Ford Focus követi a német modellt, míg a forgalomba helyezéseknél a Focus áll a második helyen a népszerűségi listán, harmadik pedig a Volkswagen Golf.

A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak négykerekűt.

„Fontos eszközt kaptak a kezükbe a használt autót keresők, ugyanis a Jármű Szolgáltatási Platformnak köszönhetően egyre több információ áll a vevők rendelkezésére. Éppen ezért minden vásárlót arra biztatunk, hogy első lépésként itt ellenőrizze az általa kiszemelt gépkocsit, majd vigye el egy márkaszervizbe, ahol pár tízezer forintért pontos képet kaphat a járműről.” – tanácsolja a márkaigazható. – „Biztosra persze akkor mehetünk, ha olyan kereskedőtől választunk autót, amely garanciát is biztosít a használt autókra. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy enélkül is jár a szavatosság és a jótállás, amely egy évig jogszabály szerint védi az új tulajdonost. Így ezzel mindenképpen éljünk, amennyiben problémát tapasztalunk a szerződéskötést követően.”


Kulcsszavak: DanubeTruck Magyarország, használt autó, jármű kereskedelem
 
Rohamosan csökken az elektromos autók ára Németországban Rohamosan csökken az elektromos autók ára Németországban Már több mint 250 ezer új Opel Astrát rendeltek Már több mint 250 ezer új Opel Astrát rendeltek A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén Tovább csökkent a robogópiac Tovább csökkent a robogópiac Értékesítése bővítését várja a Jeep Magyarországon Értékesítése bővítését várja a Jeep Magyarországon
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 111 - 120