Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 111 - 120
ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

2021. június 14.
Hétfőtől ismét igényelhető vissza nem térítendő állami támogatás új elektromos autók vásárlásához - közölte hétfői online sajtótájékoztatóján az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.
Részletek

 ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

Steiner Attila ismertette, hogy a pályázatot 3 milliárd forintos kerettel hirdették meg. Magyarországi lakóhellyel rendelkező természetes személyek 1 jármű után, magyarországi székhelyű vagy belföldi telephellyel rendelkező civil szervezetek, egyesületek, felsőoktatási intézmények 5 jármű után kérhetnek állami hozzájárulást. A támogatási összeg felső határa az autók méretétől és árától függően 1,5 millió forint, vagy 2,5 millió forint lehet.   

A felhívás az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján olvasható.
   
Az államtitkár hozzátette, hogy a pályázat első szakasza 1 milliárd forintos kerettel július 2-án zárul. Augusztus 9. és 27. között szintén 1 milliárd forintra lehet majd pályázni, október 11-től pedig a keret kimerüléséig várják a kérelmeket, legkésőbb 2022 júniusáig.
   
Steiner Attila bejelentette, hogy hétfőtől a személyszállítási szolgáltatók is igényelhetnek támogatást elektromos autók vásárlására. Ezt a pályázatot is 3 milliárd forintos kerettel írták ki, a pályázati hozzájárulás aránya 45 százalék lehet.
   
 ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához

Az államtitkár szerint mindkét pályázat hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország 2050-re klímasemlegessé váljon, a kormány ezért - mint mondta - fontosnak tekinti az elektromos autózás támogatását. Az eddigi 5,8 milliárd forintos pályázati forrás 1500 elektromos autó beszerzéséhez járult hozzá, ezekkel együtt már 25 ezer jármű közlekedik zöld rendszámmal Magyarországon. Az állam ugyanakkor nemcsak elektromos autózást, hanem majdnem 4500 elektromos kerékpár, 475 elektromos robogó, megvásárlását is támogatta.
   
A Zöld busz programnak köszönhetően a közösségi közlekedés is kibocsátásmentessé válik, idén Székesfehérváron, Szolnokon, Zalaegerszegen, és Esztergomban lehet kipróbálni az elektromos városi utazást - tette hozzá.

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, ITM
 
ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt Plakátművészet szálló porral - A Nissan új kampánya a légszennyezésre hívja fel a figyelmet Plakátművészet szálló porral - A Nissan új kampánya a légszennyezésre hívja fel a figyelmet
 
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

2021. június 10.
A Volánbusz a korábban megpályázott 60 elektromos autóbusz után újabb 40 beszerzésére nyújtott be pályázatot a Zöld Busz Program keretében - közölte a társaság az MTI-vel kedden.
Részletek

További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A közlemény szerint így 100 szóló, alacsony padlós, kéttengelyes, elektromos meghajtású, minimum 24 ülőhellyel, és egy feltöltéssel minimum 240 kilométert megtenni képes autóbusz beszerzésére írtak ki feltételes közbeszerzési eljárásokat.
   
A pályázatok és a közbeszerzési eljárások eredményessége esetén Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben 6, a fővárosi agglomerációban pedig 40 jármű korszerűsítheti a járműállományt.
   
A társaság célja az autóbusz-állomány zöldítése elektromos, illetve CNG-meghajtású járművek beszerzésével; ezek üzemeltetéséhez szükséges a töltőállomások kiépítése is. Ezért hozta létre a Volánbusz és az MVM Mobiliti Kft. a Mobiliti Volánbusz Kft.-t, és ehhez nyújt segítséget a Zöld Busz Program is - tették hozzá.
   
A budapesti agglomerációba kerülő e-buszok a fővárosi rendszerbe integrált Volánbusz-járatok útvonalán állnak szolgálatba ennek megfelelően kék színű lesz és a fedélzeti kijelzőkön üzemel majd a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer (FUTÁR) - közölték.
   
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A fejlesztés során kiépül az autóbuszok üzemeltetéséhez szükséges töltő-infrastruktúra is. A beruházások megvalósulása esetén évente több mint 3600 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás - írták.
   
A közleményben Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára kifejtette, a kormány a járványhelyzetben is kiemelt figyelmet fordít a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtására, és az egyik sarkalatos elemként a közlekedés zöldítésére - tette hozzá.
  
"A Zöld Busz Programban tíz év alatt 36 milliárd forinttal támogatjuk a járműállomány minőségi cseréjét a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken" - mondta.
   
A Volánbusz tulajdonosi jogait gyakorló MÁV elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert a közleményben kifejtette: a MÁV-Volán-csoport célja a fenntartható, biztonságos, tiszta, környezet- és utasbarát közlekedés biztosítása, 2050-re a kvázi klímasemlegesség elérése.
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója elmondta: 2018-ban indították járműfiatalítási programjukat, amelynek keretében 866 autóbuszt szereztek már be, és 2022 végéig a teljes autóbusz-állomány 40 százaléka újul meg.
   
További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz

A helyközi elővárosi vonalakra hamarosan érkezik 204 MAN Lion´s City GL A23 csuklós autóbusz, illetve megérkezik a Volánbusz első, saját elektromos autóbusza is - mondta.
   
2021-ben 1665 alacsonypadlós és alacsony belépésű, szóló, csuklós, hosszított szóló, normál padlós és turista autóbusz beszerzése indul, az idén év végéig 700 új, hagyományos és elektromos meghajtású jármű kerül forgalomba - tette hozzá.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, volánbusz
 
Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz Kína hozhat igazi áttörést a Teslának További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját
 
Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

2021. június 10.
Megvásárolható a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher első Forma-1-es autója.
Részletek

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

A smaragdzöld Jordan 191-es eladási ára a Motor Sport magazin szerint 1,25 millió font (505 millió forint).
   
Az 52 éves Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon debütált az F1-ben ezzel a versenyautóval.
   
A 2012-ben visszavonult expilóta 2013 decemberében síbalesetet szenvedett a franciaországi Méribelben, súlyos fejsérülése miatt kétszer meg kellett operálni. Jelenleg is genfi otthonában ápolják, állapotáról a család a rehabilitáció kezdete óta nem oszt meg információt a sajtóval.

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója

Eladó Michael Schumacher első Forma-1-es autója
Kulcsszavak: forma 1, Michael Schumacher, versenyautó
 
Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06 Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06 Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját
 
NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

2021. június 10.
Jövő szerdától augusztus végéig teljes szélességében lezárják az M0 autóút Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídjának az M1-es autópálya felé vezető hídját felújítás miatt - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szerdán.
Részletek

NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt

A közlemény szerint az M5-ös autópálya felé vezető hídon a terelés kiépítését már szombaton megkezdik; itt június közepétől augusztus végéig mindkét irányban két sávon haladhat majd a forgalom.
   
Június 16-án reggel lezárják a Deák Ferenc híd M1-es autópálya felé vezető északi hídját, és forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont északi oldali felhajtóágát is.
   
A szakemberek új hídsarukat építenek be, de elsőként meg kell erősíteni a régi acél hídszerkezetet a saruk környezetében, ehhez acélbordákat hegesztenek be a hídtest belső részein.
   
A munkálatok idejére a hidat mindenképpen le kell zárni, a szerkezetet ugyanis hidraulikus sajtókkal megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. A híd szerkezetét megerősítő munkák befejezését követően kerülhetnek helyükre az új fazéksaruk - tudatták.
   
A NIF szerint az egyedi szerkezetek gyártása megkezdődött, elkészítésük több hetet vesz igénybe. Az első saruk augusztusban érkeznek meg. A Duna nagyvízi medre feletti hídrész pillérein elvégzendő sarucserékhez bárkákon álló darukat használnak majd.
   
Közöték azt is, szeptember 1-jétől a forgalomterelés megszűnik, de decemberig hétvégente az északi pálya hídján rövid ideig (legfeljebb egy-két óráig) tartó forgalomkorlátozásra kell számítani.
Kulcsszavak: felújítás, hárosi Duna-híd, M0
 
Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Útdíj - A MEOSZ egyes szakaszok mentesítését kéri Útdíj - A MEOSZ egyes szakaszok mentesítését kéri NIF: jövő szerdától lezárják a hárosi Duna-híd északi hídját felújítás miatt Budaörs tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján
 
Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

2021. június 10.
Rekord nagyságú összeget, csaknem 300 millió eurót fizet a Volkswagen (VW) csoport dízelbotrányával okozott károk miatt a német autógyártó társaságnak Martin Winterkorn volt vezérigazgató és három társa - jelentették szerdán német hírportálok.
Részletek

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek

A VW kártérítési követeléséről kötött peren kívüli megállapodás szerint 288 millió euró (100 milliárd forint) jár a cégnek.
   
Martin Winterkorn 11,2 millió eurót fizet, Rupert Stadler, az Audi volt vezérigazgatója 4,1 millió eurót, Wolfgang Hatz, a Porsche volt vezérigazgatója 1,5 milliót, Stefan Knirsch, az Audi volt fejlesztési vezetője pedig egymillió eurót.
   
A fennmaradó mintegy 270 millió eurót az egykori beosztásukhoz kapcsolódó biztosítási konstrukciók - vezető tisztségviselők felelősségbiztosítása (D&O )- révén fedezik.
   
Ez a D&O típusú biztosítások németországi történetének legnagyobb szabású megállapodása.
   
A megállapodás nem érinti a dízelbotrány miatt Winterkorn és más volt VW-vezetők ellen indított büntetőeljárásokat.
   
A volt vezérigazgató ellen például még 2019-ben emeltek vádat, az ügyészség szerint a törvényi kötelezettségek megszegésével szándékosan túl későn tájékoztatta a részvényeseket a dízelbotrányból fakadó milliárd eurós nagyságrendű költségekről, amivel törvénytelenül befolyásolta a társaság részvényének árfolyamát.

Több százmillió euró kártérítést fizetnek a Volkswagen csoport volt vezetői a cégnek
   
Rupert Stadlert a többi között csalással vádolják. A 2020-ban indított per vádirata szerint legkésőbb a VW dízelbotrányának kirobbanása révén, 2015 szeptemberében tudomást szerzett a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket.
   
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
Kulcsszavak: autógyár, kártérítés, Rupert Stadler, volkswagen
 
Az Opel Szentgotthárd készen áll a termelés újraindítására Az Opel Szentgotthárd készen áll a termelés újraindítására Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását
 
Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

2021. június 09.
2021. június 1-jén a bajor prémiumgyártó új szoftverfrissítést adott ki a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseken (Remote Software Upgrade) keresztül. Az újítás világszerte 1,3 millió olyan BMW modellt érint, amelynek fedélzetén a BMW Operációs Rendszer 7 fut.
Részletek

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A frissítés további négy országban teszi elérhetővé az Amazon Alexát, miközben számos fejlesztést is tartogat. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer úticél-bevitelénél alkalmazott, hagyományos képernyő-felosztás visszatért.

Amazon Alexa további négy országban

A legújabb szoftverfrissítés a Version 21-03 szoftververziót telepíti fel azokban a BMW modellekben, amelyekben a BMW Operációs Rendszer 7 fut. A frissítés Németországban indult június 1-jén és fokozatosan érkezik meg a BMW ConnectedDrive összes piacára. A frissítés világszerte több mint 1,3 millió BMW modellt és több mint 20 típust érint.

A bajor prémiummárka ügyfelei immár az autóban is elérhetik az Amazon Alexa összes jól ismert és közkedvelt funkcióját: újabb tételekkel bővíthetik bevásárlólistájukat, elolvashatják a híreket, elindíthatják a zenelejátszást és vezérelhetik az okosotthon számos kompatibilis eszközét. Az Amazon Alexa eddig a Németországban, Ausztriában, Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Olaszországban forgalomba helyezett, BMW Operációs Rendszer 7 technológiával felszerelt BMW modellekben volt elérhető, a legújabb szoftverfrissítés azonban további négy országgal bővíti ezt a kört: Franciaországgal, az Egyesült Államokkal, Kanadával és Brazíliával.

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A BMW Maps fejlesztői visszahozták a hagyományos képernyő-felosztást

A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszert 2020 közepén tette elérhetővé a bajor prémiumgyártó a BMW Operációs Rendszer 7 technológiával felszerelt modellekhez. A BMW Maps jelentősen gyorsabb és pontosabb útvonaltervezést tesz lehetővé, köszönhetően annak, hogy a valós idejű forgalmi információkat intelligens előrejelzésekkel egyesíti. A felhőben több mint 120 millió úti cél található, amelyeket értékelések, információk és képek egészítenek ki. Az úti célok folyamatosan naprakész adatbázisa hetente többször frissül.

Az úti célt legegyszerűbben a BMW Intelligent Personal Assistant digitális társsal folytatott természetes párbeszédben adhatják meg a bajor prémiummárka ügyfelei, a BMW Maps fejlesztői azonban az érintőképernyő és a BMW Controller forgótárcsájának alkalmazását is minden korábbinál egyszerűbbé tették. Első ízben került be a programba például az egyoldalas keresőablak, amely az online keresések mintájára teszi lehetővé az ügyfelek számára a kívánt úti célok címének vagy nevének kiválasztását. A lehetséges úti célokat mesterséges algoritmus szűri ki az adatbázisból.

A BMW számos ügyfele azonban hiányolta a BMW Maps úticél-bevitelénél korábban alkalmazott, hagyományos (ország, város, utca, házszám) képernyő-felosztást. A BMW elsődleges célja, hogy minden körülmények között a lehető legjobb élményt kínálja ügyfeleinek, a termékmenedzserek és –fejlesztők ezért úgy döntöttek, hogy újratervezik a BMW Maps hagyományos képernyő-felosztását és ismét elérhetővé teszik azt az egyoldalas keresőablak mellett.

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A BMW Maps újításai a legújabb szoftverfrissítéssel aktiválódnak a BMW Operációs Rendszer 7 technológiát futtató, érintett BMW modellekben.

Egyes funkciók további újításai

A legújabb szoftverfrissítés egyik újításaként a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) beállításai immár tartósan elmenthetők. Ha a bajor prémiummárka ügyfele nem kívánja használni a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, elegendő azt deaktiválnia a technológia menürendszerében és a vezetést támogató rendszer egészen addig nem aktiválódik, amíg a BMW ügyfele azt ismét be nem állítja.

A legújabb szoftverfrissítés a Bluetooth-technológián keresztül csatlakoztatott Android okostelefonokkal (Android 11) lejátszott médiatartalmak esetén jelentkező kijelzőhibát is kiküszöböli. A frissítés után a tartalmak lejátszását művészi borítók színesítik a fedélzeti operációs rendszer központi kijelzőjén.

Néhány, BMW Operációs Rendszer 7 technológiával dolgozó BMW modell központi kijelzőjén a Surround View funkció nem tökéletesen volt pozícionálva. A minőségi frissítés részeként a fejlesztők ezt is tökéletesítették.

Általános információk a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekről (Remote Software Upgrade) és a bevezetés körülményeiről

A BMW Operációs Rendszer 7 technológiával és a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekkel (Remote Software Upgrade) 2018 óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei a legkorszerűbb szoftverekkel egyszerűen és gyorsan tudják naprakészen tartani BMW modelljük fedélzeti operációs rendszerét. A legújabb funkciók kényelmesen, online feltelepíthetők. A technológia ehhez a háttérben előkészíti a telepítő fájlokat, az újabb és újabb funkciók telepítési folyamata pedig körülbelül 20 percet vesz igénybe.

A koronavírus-járvány háttértámogatói kapacitásokra gyakorolt hatásai következtében elképzelhető, hogy a legújabb szoftverfrissítés egyes piacokra késve érkezik meg.

Kulcsszavak: bmw, fejlesztés, szoftver
 
A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A Teslával közvetlenül konkuráló 3-as modellt mutat be a BMW A Teslával közvetlenül konkuráló 3-as modellt mutat be a BMW A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó A BMW mellett voksoltak a legtöbben A BMW mellett voksoltak a legtöbben
 
Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

2021. június 03.
Egy, a korunk kihívásainak mindenben eleget tevő buszt próbálhatnak ki ismét a fővárosban közlekedők júniusban.
Részletek

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

A Budapesti Közlekedési Központ és a második legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus ezúttal a BYD legmodernebb, teljesen elektromos városi autóbuszát, a BYD K9 UB 12m eBus-t teszteli valós forgalmi környezetben. A járművel a 105-ös vonalon e105-ös jelzéssel lehet találkozni, amelyet bárki ingyenesen kipróbálhat.

A teljesen elektromos városi autóbusz június 2-tól mintegy két hétig lesz forgalomban a 105-ös autóbusz vonalán e105-ös jelzéssel. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja a jövő technológiáját. A BKK FUTÁR rendszerében percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a jármű.

A tisztán elektromos hajtású, alacsonypadlós BYD K9 UB 12m eBus városi autóbusz fővárosi tesztjére a BKK, az ArrivaBus és a gyártó BYD együttműködésének köszönhetően kerül sor: két héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a járművet.

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Az ArrivaBus, mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat kifejezetten elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása iránt, így mindent megtesz annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzon Budapestre, egyelőre teszt jelleggel. Ennek keretében tavaly ősszel egy MAN, az elmúlt hetekben egy Mercedes-Benz e-busz érkezett a fővárosba, most pedig egy modern BYD gyártmányú elektromos járművel gyűjtik a hétköznapi tapasztalatokat.

A kínai székhelyű BYD járművei szerte a világon szolgálják az utasok igényeit. A gyártó most bemutatott 12 méteres szóló autóbusza 348 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, ennek köszönhetően egy töltéssel akár 300 kilométert is meg tud tenni. A modern elektromos busz teljes hosszában alacsonypadlós, és dupla klíma szolgálja az utasok igényeit.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében.

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor.
Kulcsszavak: bkk, bkv, BYD, elektromos busz, főváros
 
Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban Az elmúlt évek hatékonysági fejlesztéseit díjazta a Siemens Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban Budapesten valamennyi főútvonal jól járható Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban Szombattól újra járható a Thököly út a Dózsa György út és a Baross tér között Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet
 
Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

2021. június 03.
Közel három éve nem ment annyira jól a német autóipari vállalatok üzlete, mint most májusban, a kilátásaikat azonban némileg aggályosnak tartják a cégvezetők az ifo gazdaságkutató intézet szerdán publikált felmérése szerint.
Részletek

Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

A müncheni egyetem ifo (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) gazdaságkutató intézetének havi rendszeres felmérése alapján kalkulált autóipari üzleti hangulatindex az előző havihoz képest 12,9 ponttal 36,6 pontra emelkedett májusban, ami 2018 szeptembere óta a legmagasabb értéknek számít.
   
"Pillanatnyilag igen jól megy az üzlet a német autóiparban" - foglalta össze a felmérés megállapításait Klaus Wohlrabe, az ifo felméréseinek vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy "megjelentek az első viharfelhők is, feltehetően az elektronikai alkatrészek hiánya miatt".
   
Ezeknek a kilátásokat beárnyékoló felhőknek tulajdonítható, hogy a jövőbeni lehetőségekkel szemben már alábbhagyott az autóipari cégvezetők optimizmusa. Az ifo felmérésében a vonatkozó hangulati index az áprilisi plusz 23,2 pontról mínusz 1,4 pontra csökkent májusban, ami egy éve, 2020 májusa óta a legalacsonyabb érték.
   
"A megrendelések sem emelkedtek olyan gyors ütemben mint korábban" - tette hozzá Wohlrabe. A vonatkozó indikátor így plusz 4,7 pontra csökkent májusban az áprilisi 40,2 pontról. Ezzel párhuzamosan a megrendelésállomány felhalmozódásának üteme is lelassult, a mutató értéke az áprilisi 42,1 pontról 20,9 pontra csökkenést. Ebből pedig az következik, hogy a termelés növekedési ütemében is lassulás várható. Az erre vonatkozó mutatószám plusz 9,7 pontra csökkent májusban az áprilisi plusz 42,0 pontról. A megkérdezett autóipari vezetők exportvárakozásai is csökkentek, az index plusz 0,2 pontra csökkent plusz 28,6 pontról.
   
Az autóiparban továbbra is sokkal inkább a létszámcsökkentés felé hajlanak a vezetők, mint a létszám növelése felé. A májusi felmérésben a foglalkoztatási terveket tükröző indikátor értéke mínusz 30,2 pont lett az áprilisi mínusz 29,4 pont után.
Kulcsszavak: autógyár, németország
 
Nyereségromlással zárta az évet a Renault Nyereségromlással zárta az évet a Renault Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban Százezer euró fölötti végkielégítést kapnak az Opel bochumi üzemének dolgozói Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban Az autóipari fejlesztési versenyből a plug-in hibrid autók kerülnek ki győztesként A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik
 
Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

2021. június 03.
A Hyundai Motor második generációs sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás járművének, a vadonatúj Hyundai NEXO-nak a bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben, bemutatva a világ első kifejezetten hidrogén üzemre tervezett szabadidőjárművét.
Részletek

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az új generációs hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi autonóm mobilitási képességeivel, intelligens vezetőtámogató rendszereivel, valamint a szegmens legnagyobb teljesítményű hajtásláncával a létező legfejlettebb technológiát kínálja.

A NEXO a Hyundai folyamatosan növekvő ökojármű-flottájának technológiai zászlóshajója, amely egy frissen kifejlesztett, kifejezetten erre a célra tervezett járműplatformon nyugszik. A házon belül jövőbeli szabadidőjármű platform (FUV) néven emlegetett architektúra a szabadidőjárművek praktikumát fejlett villamosított technológiával, széles körű vezetőtámogató funkcionalitással, valamint innovatív, tetszetős formai megoldásokkal társítja. Az új NEXO a legjobb hatótávolsággal büszkélkedhet az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járművek között: a 666 km (WLTP) / 756 km (NEDC) érték a belső égésű motorral szerelt járművekéhez mérhető, és lehetővé teszi nagy távolságok megtételét.

A vadonatúj NEXO megerősíti a Hyundai Motor vezető szerepét az üzemanyagcellás technológia terén.
A Hyundai Motor jelentős erőforrásokat fordít a jövőbeli, emissziómentes mobilitás megvalósítására, és ezzel összhangban már most is az iparág legszélesebb spektrumú alternatív hajtáslánc-kínálatával rendelkezik. Az új üzemanyagcellás rendszer bemutatásával a Hyundai még tovább fejlesztette az elődmodell eleve széles körű technológiai tartalmát. A vállalat az eddigi legfejlettebb környezetbarát hajtáslánc bemutatásával minden eddiginél kisebb, könnyebb és erősebb üzemanyagcellás rendszert valósított meg. Az új generációs üzemanyagcellás jármű továbbfejlesztett légszállító rendszerrel rendelkezik, valamint az eddigieknél is gyorsabban tölthető fel hidrogénnel. Üzemanyag-takarékossága és hatásfoka minden versenytársa fölé emelik a NEXO-t.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az ix35 Fuel Cell bemutatásával a Hyundai Motor a világon elsőként mutatott be sorozatgyártású üzemanyagcellás járművet. Az európai piacon 2018-ban bemutatkozott NEXO a következő típus a Hyundai azon környezetvédelmi stratégiájában, amelynek keretében a vállalat 2025-ig nem kevesebb mint 18 környezetbarát gépkocsit vezet be világszerte, felgyorsítandó a csekély és zéró szénkibocsátású mobilitás elterjedését.

Jövőbe tekintő formavilág

A vadonatúj NEXO letisztult, nyugalmat sugárzó formatervét a természet ihlette. Áramvonalas sziluettje és lebegő tetővonala révén a külső formatere zökkenőmentesen egyesíti magában a funkcionalitást és a dizájnt. A belső térben az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. A NEXO hatékony aerodinamikai technikákat alkalmazó formaterve mérsékli a jármű légellenállását. A jármű jellegzetesen purista természetét a belső felületeknél alkalmazott, UL (Underwriters Laboratories) által tanúsított bio-anyagok fokozzák. Ezek 20 százalékkal javítják a NEXO általános CO2-egyenlegét.

Kategóriaelső 666 km hatótávolság

A NEXO üzemanyagcellás hajtáslánca tartósabb, nagyobb teljesítményű és kisebb tömegű. A NEXO álló helyzetből 9,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége kategóriaelső 179 km/óra. A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kg / 100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. A vadonatúj NEXO az üzemanyagcellás járművek között a legkiválóbb hatótávolsággal (666 km WLTP, 756 km NEDC) rendelkezik. A NEXO rendkívül tartós membrán elektróda katalizátorára és új hajtásvezérlő technológiájára kiemelkedő, soha nem látott mértékű: legalább 10 éves és 160 000 kilométeres élettartamot ígér. Ezen túlmenően a NEXO üzemanyagcellás járműként egyáltalán nem bocsát ki koromrészecskéket, sőt, használat közben megszűri és tisztítja a levegőt.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Autonóm menetfunkciók, automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer

A NEXO autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik. Ilyen például az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA), amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan leparkoljon vagy kiálljon a parkolóhelyről, akár vezetővel, akár anélkül.

Biztonsági és kapcsolódási funkciók

A Hyundai a szívén viseli ügyfelei sorsát. A legszigorúbb európai biztonsági normákhoz igazodva a vadonatúj NEXO a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja, az iparágban elsőként alkalmazott biztonsági funkciókkal megtámogatva. Ezen funkciók mind a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák alá tartoznak. Az utasok biztonságáról olyan ütközésmegelőző funkciók gondoskodnak, mint a sávkövető asszisztens, a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer.

A két nagyméretű LCD képernyő - a 12,3 colos navigációs kijelző és a 7 colos LCD műszeregység - magas fokú kapcsolódást tesznek lehetővé, és futurisztikus megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A 7 colos kijelző digitális műszeregységként megjeleníti a sebességet, az üzemanyag-szintet, valamint egyéb alapvető menetadatokat. A navigációs érintőképernyő új osztott képernyős megjelenítésre képes; a navigációs, online kapcsolódási és infotainment funkciók új nyitóképernyőt kaptak.

Formaterv

A NEXO letisztult, nyugodt formaterve kihangsúlyozza a modell áramvonalas sziluettjét és lebegő tetőlemezét.  A kiváló hatásfokú, mégis szépséges, letisztult formaterv a szabadidőjárművek alapvető formavilágát követi. Az aerodinamikai fejlesztő részleggel szorosan együttműködve kialakított jövőbeli szabadidőjármű zökkenőmentes, harmonikus formában valósítja meg a forma és a funkció egységét.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Külső formaterv

A homogén, széles orrkialakítás a letisztult kompozit fényszórókkal rendkívül lényegre törő megjelenést eredményez. A teljes LED-es nappali fények és helyzetjelzők elkülönülnek egymástól, ugyanakkor kötődnek a Hyundai családi szabadidőjárműveinek formai jellegzetességeihez. Az elülső nappali fényeket egyetlen vékony, folytonos fénysáv köti össze, kihangsúlyozva az elegáns, vízszintes tagolású orrkialakítást. Ezt a fénysávot a hajnalban a látóhatár fölött megjelenő fénycsík ihlette; a megoldás harmonikusan illeszkedik a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkjához. Ez utóbbi szélesebb kialakítást kapott, hogy több levegő áramolhasson át rajta, és ezzel felteszi a koronát a markáns megjelenésű orrkialakításra. A nappali fények alatt elhelyezett háromszögletű fényszórók egyedi stíluselemként kihangsúlyozzák az autó progresszív személyiségét.

A harmonikus egységet alkotó dizájn az autó oldalfalán folytatódik. A vékony, lebegő tetőlemezt még inkább kihangsúlyozza a magas ablakvonal, valamint a hátsó légterelőben végződő, kecses D-oszlop. A csaknem háromszögletű hátsó szélvédő átnyúlik az oldalfalra, az autó karakteres megjelenéséhez az elnyújtott, hangsúlyos légterelő is hozzájárul. Az integrált hátsó ablaktörlő a légterelő mögött bújik meg: a Hyundai által most elsőként alkalmazott megoldás letisztult megjelenést eredményez. A hátsó lámpatestek háromszögletű kialakítása a fényszórókra rímel. A drágakőszerű belső lencsék prémium megjelenést eredményeznek. A hátsó lámpatestek a far vízszintes tájolásával együtt erőteljes kiállást kölcsönöznek az autónak. 

A NEXO az első olyan Hyundai gépkocsi, amely az ajtók síkjába simuló külső kilincseket kapott. Ez a különleges kialakítás letisztult megjelenést kölcsönöz az oldalfalaknak, és egyben javítja a légáramlást. A vezető beállíthatja, hogy a kilincsek automatikusan kiemelkedjenek rejtekükből - akár csak a vezető oldalán, akár mind a négy oldalajtó esetében. A mechanizmus az autó beindítása után öt másodperccel visszahúzza a kilincset. Amint a gépkocsi sebessége meghaladja a 3 km/órát, a kilincsek automatikusan visszasimulnak a felületbe.


Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

A vadonatúj NEXO ötféle, csekély károsanyag-kibocsátású fényezéssel rendelhető. Az ügyfelek olyan árnyalatok között válogathatnak, mint a White Cream, a Cocoon Silver, a Copper metálfény, a Titanium Grey vagy a Dusk Blue.


Kulcsszavak: hidrogén üzemanyagcella, Hyundai, NEXO
 
A Hyundai Motor bemutatja a vadonatúj Tucson sportos N Line kivitelét A Hyundai Motor bemutatja a vadonatúj Tucson sportos N Line kivitelét Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO Hyundai i20 - Kifinomult formaterv kívül-belül Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO Bérelj hidrogén hajtású autót a Hyundai-tól Amerikában A Hyundai vadonatúj Kona és i30 Fastback modelljei nyerték a 2018-as iF Design Award-ot A Hyundai vadonatúj Kona és i30 Fastback modelljei nyerték a 2018-as iF Design Award-ot Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban
 
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

2021. június 02.
A három betűből és három számból álló jelenlegi rendszámtáblákból néhány éven belül már nem lehetne többet kiadni. A szükséges informatikai és egyéb fejlesztések elvégzése után ezért 2022. július 1-jétől négy betűből és három számból álló rendszámtáblákat vezetnek be - jelentette be szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára.
Részletek

Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Schanda Tamás a minisztérium közleményében hozzátette, az átállás felmenő rendszerben történik meg, az új formátumú táblákat az újonnan forgalomba helyezett járművek kapják meg jövő nyártól.
   
A jelenlegi karakterkészlet használatával már csak néhány évig biztosítható a rendszámok kiadása. A mostanit felváltó formátum tartósan megoldja a gépkocsik hatósági jelzéssel való ellátását - fejtette ki.
   
Az államtitkár a közleményben kiemelte: "a felmenő rendszerű bevezetés semmiféle adminisztrációs többletterhet nem jelent a tulajdonosok, üzemeltetők számára, kiadásaikat nem növeli. A forgalomban lévő hatósági jelzések a továbbiakban is használhatók, azokat nem kell új táblákra cserélni. A hosszabb rendszámok a járműpark természetes ütemű megújulásával, fokozatosan váltják majd fel a régieket".
   
A jövő júliustól kiadható rendszámok a latin ábécé szerinti két magánhangzóból vagy két mássalhangzóból, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. Ékezetes magánhangzók vagy a dz kivételével kétjegyű mássalhangzók nem szerepelhetnek rajtuk. A táblákon Magyarország címere mellett az európai zászlót jelképező kék mezőben tizenkét sárga csillag látható fehér H jelzéssel.
   
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Egyszerűsödnek az ideiglenes rendszámtáblák is, az eddigi "E", "M", "P", "SP" és "Z" betűjelűek helyett, szintén felmenő rendszerben, egységesen "I" betűjelűeket adnak majd ki. A taxik a jövőben TX, a Magyar Honvédség járművei HA, a rendőrség járművei RA, az Országos Mentőszolgálat járművei MA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal járművei NA, a büntetés-végrehajtási szervezet járművei pedig BA betűjelű rendszámtáblákkal közlekedhetnek. A muzeális jellegű járművekre kiadható OT rendszámok készlete szintén kimerülőben van, azok a továbbiakban a két betűjel mellett az eddigi három helyett négy számjegyet tartalmaznak majd.
   
A környezetkímélő járművek világoszöld alapszínű táblái és a gépkocsi kerékpárszállító eszközére szerelhető szürke alapszínű jelzések a hosszabb formátumban is kiadhatók lesznek. A módosított előírások változatlanul lehetővé teszik az egyénileg kiválasztott vagy egyedileg előállított rendszámok engedélyezését - áll a közleményben.
Kulcsszavak: ITM, közlekedés, rendszám
 
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok A troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80 kiállítás a Közlekedési Múzeumban Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok 4-es metró - Változik az éjszakai járatok menetrendje is Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok Balesetet szenvedett a honvédelmi minisztert szállító autó Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 111 - 120