Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12105 Megjelenítve: 12091 - 12100
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait

Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait

2012. január 05.
Kína a felesleges gyártó- kapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja ...
Részletek
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásaitKína a felesleges gyártókapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja az autógyártást illető külföldi beruházásokat.


A korábban alapított vegyesvállalatokat nem érinti a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) december végi bejelentése, amely szerint az autógyártást illető külföldi beruházásokat ezen túl nem támogatják. Az iparág "támogatott" kategóriából az "elfogadott" kategóriába való átcsoportosítását az NDRC "a hazai gépjárműgyártás egészséges fejlődésének szükségével" magyarázta. Egy, a Hszinhua hírügynökség által idézett NDRC-hivatalnok a héten úgy fogalmazott, a felesleges gyártókapacitás és az iparági vállalatok magas száma miatt került sor a lépésre. A kelet-ázsiai országban jelenleg a 130-at is meghaladja az autógyártó cégek száma, ez magasabb mint bárhol máshol a világon.

Az értékesítés volumene ugyanakkor a Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2011 első tizenegy hónapjában mindössze 2,6 százalékkal nőtt, szemben a 2010-es 34 és a 2009-es 42 százalékos bővüléssel. "A kiigazítás racionális döntés az autóipar fejleményeinek tükrében. Nem jelenti a külföldi beruházások szigorítását, mindössze jobb piaci lehetőségeket és magasabb hozamot biztosító iparágak felé segítjük a külföldi tőkét" - fogalmazott a neve elhallgatását kérő hivatalnok.

Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásaitA döntés értelmében a jövőben elesnek az eddigi vám- és adókedvezményektől a betelepülni akaró cégek, de a gyáralapítás engedélyeztetése is nehezebb lesz a mostaninál. Kivételt jelentenek a zöldenergiát használó autógyártást illető beruházások, amelyeket Kína továbbra is támogat, és ugyancsak ösztönzik a kutatás-fejlesztési központok felállítását.









További cikkek

Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba
Kulcsszavak:
 
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait Adam után jön a Karl Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra Egy 1915-ös Ford T-Modell is jogosult az ingyenes assistance-szolgáltatásra A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit Az új Logan: elegáns családi limuzin Az új Logan: elegáns családi limuzin Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten
 
Használt buszokat venne a BKV

Használt buszokat venne a BKV

2012. január 05.
Használt autóbuszok beszerzésére irányuló keret- megállapodásra írt ki közbeszerzést a BKV, ezek becsült ...
Részletek
Használt buszokat venne a BKVHasznált autóbuszok beszerzésére irányuló keretmegállapodásra írt ki közbeszerzést a BKV, ezek becsült értéke 3 és 6 milliárd forint között van.

A BKV honlapján elérhető dokumentáció szerint a BKV 60 "szóló" és 60 csuklós buszt vásárolna a rendelkezésre álló források függvényében, olyanokat, amelyek legfeljebb 10 évesek és maximum 1 millió kilométert futottak, klímásak, alacsonypadlós kivitelűek és legalább Euro 3-as károsanyag-kibocsátási normájú motorral működnek.



További elvárás a járművekkel szemben, hogy azok alkalmasak legyen a kerekesszékkel utazók fel- és leszállására, a külön-külön is nyitható ajtók pedig legyenek ellátva beszorulás elleni védelemmel. Az úgynevezett szóló autóbuszok kapacitása legalább 66, a csuklósoké pedig minimum 102 utas legyen, s a szállítónak a hajtáslánc főegységeire 3 hónapos garanciát kell biztosítania.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai tájékoztatása szerint nem konkrét buszokra írtak ki tendert, hanem egy keretmegállapodást szeretnének kötni a gyártókkal, forgalmazókkal azért, hogy gyorsabban és szabályosan be tudjanak szerezni használt buszokat, ha azokat egy másik európai ország eladja. Hozzátették, hogy Budapest eddig sok jó lehetőségtől elesett hosszú és bonyolult eljárások miatt.

Mercedes CitaroA központ közölte továbbá, hogy nem az újak helyett, hanem a régi Ikarusok felújításának kiváltására szereznek be használt buszokat. Hozzátette, hogy a korábbi tendereken beszerzett Van Hool és Mercedes Citaro buszok heteken belül forgalomba állnak Dél-Pesten és Budán.













További cikkek


új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex
Használt Volvo buszokat szerezne be a BKV
Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten
Kulcsszavak:
 
Használt buszokat venne a BKV 2014 júliusától jön az új MINI Paceman Használt buszokat venne a BKV Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A Goodyear EfficientGrip Cargo a teljes fenntartási költség csökkentését célozza meg A Goodyear EfficientGrip Cargo a teljes fenntartási költség csökkentését célozza meg Használt buszokat venne a BKV Közel egymilliárd forintos fejlesztés a Veritasnál Dunakilitin Megújult a tömegközlekedés Tatabányán Megújult a tömegközlekedés Tatabányán
 
Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner

Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner

2012. január 05.
Tízéves fennállása alatt kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban az amerikai BorgWarner, a vállalat ...
Részletek
Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarnerTízéves fennállása alatt kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban az amerikai BorgWarner, a vállalat hosszú távú terveiben a kapacitás ötven százalékos növelése szerepel, amelyhez a 700 fős létszámot 20 százalékkal bővítik - mondta el a társaság ügyvezetője az MTI-nek.

Bogár Attila kifejtette, nemcsak a kapacitás növekszik jelentős mértékben 2015-ig, hanem az alkalmazott technológiák köre is bővülni fog. A vállalatnál az idén a dolgozók létszáma közel nyolcvan fővel emelkedett. A közelmúltban létrehozott új munkakörökben számos mérnököt is alkalmaznak. Ők olyan munkát végeznek, amelynek eddig a németországi gyár volt a helyszíne - ismertette az ügyvezető. A BorgWarner az Audi, a Volkswagen, a Fiat, a GM, a Volvo, a Renault, a PSA csoport és a BMW személyautóiba készít feltöltőket, illetve a Deutz és a Fiat traktorokhoz gyárt turbókat, 70-80 ezer darabot évente.

A magyarországi gyár első üzemcsarnokát 2001-ben avatták fel, a fejlődési dinamikára jellemző, hogy évente megduplázták termelésüket. Legutóbb 2007 novemberében adtak át egy új, 4.000 négyzetméteres csarnokot, ezzel az üzem 13.386 négyzetméterre bővült.A BorgWarner magyarországi befektetésének értéke elérte a 25 millió eurót és Oroszlányban a turbógyártó üzletág második legnagyobb gyára jött létre. A vállalat árbevétele 2010-ben meghaladta a 330 millió eurót.

Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarnerA BorgWarner csoport a világ 18 országában 63 vállalatot fog össze, 17.400 főt foglalkoztat. Gépjárművek motorjaihoz, illetve autók hajtásláncaihoz, erőátviteli berendezéseihez gyártanak komplett rendszereket. A cégcsoport teljes árbevétele 2010-ben 5,6 milliárd amerikai dollár volt, 2011-re 7,2 milliárd dollár a bevétel becsült értéke.












További cikkek


Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben
Optimistán várják az új évet a német gazdaság meghatározó szereplői
öt év múlva milliárdos nyereséget tervez az Opel
Kulcsszavak:
 
Elindult a Juke testreszabási program Elindult a Juke testreszabási program Santa Cruz tanulmányautó a Detroiti Autókiállításon Santa Cruz tanulmányautó a Detroiti Autókiállításon Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner A vadonatúj Mazda6 mozgásba hoz
 
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet

A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet

2012. január 04.
A 31 villamos szállítására szóló miskolci villamos tendert megtámadó Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles ...
Részletek
SkodaA 31 villamos szállítására szóló miskolci villamos tendert megtámadó Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. keresetét keddi határozatával elutasította a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) - a határozat a Közbeszerzési Hatóság (a Közbeszerzések Tanácsa jogutódja) honlapján jelent meg.
A miskolci villamosvasút fejlesztési projektnek a legutóbbi járműtendere - amely már a negyedik volt - tavaly májusban indult. A felhívásra öt ajánlat érkezett, amelyek közül az összességében legelőnyösebb, az AnsaldoBreda S.p.A. pályázata lett a nyertes.


Három pályázó fellebbezett, és a KDB a magyar Ganz-Skoda Zrt. kérelmének helyt adva tavaly novemberben kimondta, hogy annak pályázata is érvényes. A két másik cég, a mostani panaszos, és a Solaris Bus & Coach S.A. jogorvoslati kérelmét a KDB elutasította. Ezután a bírálai szakaszt újra nyitották. Mielőtt az ajánlatkérők - a Miskolc Megyei Jogú Város önkormányzata, és a Miskolc Város Közlekedési Zrt. - újra értékelték volna az ajánlatokat, hiánypótlást kértek az ajánlattevőktől, a referenciáikkal kapcsolatosan.

A Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. azért fordult a KDB-hez, mivel megítélése szerint az ajánlatkérő a hiánypótlási felszólításban módosított az ajánlattételi felhívásban meghatározott referenciákon, úgy hogy azok előnyösebbek legyenek a Ganz-Skoda Zrt.-nek.

A Közbeszerzési Döntőbizottság nem találta alaposnak a spanyol cég kifogását, ezért azt elutasította.
Skoda


















További cikkek


Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje
új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex
Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben
Kulcsszavak:
 
Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Az új Ford Vakításmentes Távfény blokkolja a többi közlekedő felé irányuló fénycsóvát Az Air Liquide építi meg Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását Az Air Liquide építi meg Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását Az Audi új lengéscsillapító-rendszert fejlesztett ki Az Audi új lengéscsillapító-rendszert fejlesztett ki A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során Nyár végén érkezik a kereskedésekbe az új Seat Ibiza Nyár végén érkezik a kereskedésekbe az új Seat Ibiza
 
Az Opel a személyautó eladási ranglista élén

Az Opel a személyautó eladási ranglista élén

2012. január 04.
Opel személy- gépkocsiból kelt el a legtöbb 2011-ben Magyar- országon.Négyszer jobban nőtt az Opel, mint a piaci átlag.
Részletek
OpelAz Opel  start-cél győzelmet aratatott tavaly a személygépkocsi piacon és - végig vezetve az eladási rangsort - 2011 végén a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhatott. Egész évi kiegyensúlyozott szereplésével az Opel Magyarország európai szinten is kiemelkedő piaci részesedést produkált, a 11,8 százalék közel egy százalékkal több, mint az előző évi volt.

A trend a személygépkocsik piacán csekély mértékben ugyan, de pozitív volt a mélypontnak számító 2010-hez képest:  45 ezer fölé emelkedtek az eladások, ami 3.7%-os növekedést jelent. Ehhez képest az Opel magyarországi személyautó eladásai lényegesen jobban, közel 13%-al növekedtek, ami abszolút számokban 5.327 eladott autót jelent (a 2010-es eladás 4.717 volt). Továbbra is az Opel maradt a legnépszerűbb márka a magánvásárlók között. Volumen szempontjából az Astra és a Corsa volt a legfontosabb két Opel modell – mindkettő első helyre került a saját piaci szegmensében, és a Meriva is első volt a kis egyterűek piacán.

Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója Opel szempontból kiemelkedőnek ítélte az elmúlt évet: „15 év után került ismét a személyautó eladások élére az Opel!  Tudottan nehéz piaci körülmények között tudtuk növelni eladásainkat és piaci részesedésünket miközben érzékelhetően tovább erősödött a márka pozitív megítélése. Ez utóbbi sok tényező együttes hatása: talán a legfontosabb, hogy sikeresek és kedveltek az új Opel modellek.

OpelAz Opel népszerűsítéséhez hozzájárult az is, hogy tavaly ünnepeltük a márka magyarországi hivatalos jelenlétének huszadik évfordulóját több izgalmas eseménnyel. és miközben arról beszéltünk, hogy az Opel úttörő szerepet töltött és tölt be a magyar autóiparban, Szentgotthárdon menetrend szerint készül – és az idén megkezdi termelését – az Opel legkorszerűbb motorgyára.”

Az idei várakozásokról Kovács Tamás a következőket mondta: „ A magyar gépjárműpiac – a jelek szerint -  túl van a mélyponton. 2012 azonban továbbra is nehéz évnek ígérkezik, kedvezőtlen nemzetközi és hazai gazdasági kilátások közepette. Reálisan arra számítunk, hogy a lassú autópiaci kilábalás folytatódhat, az Opel pedig a pozícióit ezen a lassan növekvő piacon szeretné még tovább javítani!”

Opel újdonságokban 2012-ben sem lesz hiány. Az év elején kerül a kereskedésekbe a sportos GTC Astra és az új Zafira Tourer és még az első félévben érkezik az Opel megnövelt hatótávolságú elektromos autója, az Ampera. Emellett rövidesen 195 lóerős turbodízellel bővül az Insignia motorkínálata és rajtra készül a GTC Astrára épülő új OPC modell. A második félévben pedig további három új modellel jelentkezik az Opel.
Opel

















További cikkek


Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be
Kulcsszavak:
 
Az Opel a személyautó eladási ranglista élén Elkészült a kétszázezredik DS3 Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback Az Opel a személyautó eladási ranglista élén Touareg-kalandtúra új világrekordra törve A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk München további villamosokat rendel a Siemenstől München további villamosokat rendel a Siemenstől
 
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

2012. január 04.
A Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás ...
Részletek
Kia Ray EVA Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozatgyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő fürge városi autó egy feltöltéssel akár 139 kilométer megtételére is képes.

A Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, műszaki alapját a márka 1,0 literes benzinmotorral hajtott kiskategóriás egyterűje, a tavalyi év végén bemutatott Ray adja. A méretek megegyeznek, sőt, a világon először az elektromos kivitel a hagyományos hajtásláncú, belsőégésű motorral hajtott modellekkel közös sorokon készül.

A Ray EV elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be.

A Ray EV 187 kilóval nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég.

Kia Ray EVA Ray EV erőátvitelében kétféle D üzemmód választható. E (ECO) állásban a hajtáslánc elektronikája takarékosan bánik az akku tartalmával, és úgy szabályozza a villanymotor működését, hogy a hatótávolság a lehető legnagyobb legyen. B (BRAKE) üzemmódban pedig jelentősen megnő a motorfékhatás.

A Ray EV megjelenése kívülről lényegében megegyezik a benzinmotoros kivitelével, négy ponton azonban eltér attól: az autó orrán, a hűtőmaszkban alakították ki a hagyományos hálózati töltő csatlakozóját (a gyorstöltő-csatlakozót a benzinbetöltő nyílás helyére szerelték). Az első ajtókon feliratok hívják fel a figyelmet a Ray EV tiszta működésére (Zero Emissions EV) és különleges 14 colos könnyűfém keréktárcsák csökkentik az autó légellenállását.

A Ray EV műszerfalán külön kijelzőn követhető a villanymotor működése, a hatótávolság és az akkumulátor töltöttségi szintje. Az autó navigációs rendszere sem mindennapi: a 7 colos képátlójú kijelzőn a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi töltőállomások is megjelennek, és grafikusan megjeleníthető a hatótávolság is. A térképre rajzolt kör mutatja, meddig juthat el az autó az aktuális töltöttséggel. így a vezető könnyen el tudja dönteni, elérhető-e úti célja akkutöltés nélkül, vagy sem.
Ma 500 töltőpont működik Koreában, és a tervek szerint ez a szám már 2012 végére, 3100-ra nő.

A Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A fedélzeti töltőrendszer, a motor váltóáramát előállító inverter, a rendszertranszformátorok és a teljes fedélzeti elektronika agya is jóval fejlettebb a korábbi generációknál.

Kia Ray EVA Ray EV fékrendszere is különleges: a hagyományos kerékfékek rásegítője is elektromos hajtású. A fékhatás az esetek többségében a villanymotor generátorüzembe kapcsolásával alakul ki, a veszteségenergiákat a rendszer a hajtáslánci akkuba tölti, ám közvetlenül a megállás előtt, illetve vészfékezéskor a hagyományos hidraulikus fékek is működésbe lépnek. A kétféle fékrendszer hatékony együttműködésének eredménye a tökéletes fékpedálerő, a finoman adagolható fékhatás, valamint a regeneratív működés eredményeként megnövelt hatótávolság.

A Ray EV nagyon csendes, ez olykor gondot jelenthet, hiszen a gyalogosok nem hallják meg a közeledő autót. Az ebből adódó balesetek elkerülésére a Kia a Ray EV-t felszerelte a VESS (Virtual Engine Sound System: mesterséges motorhang) rendszerrel. 20 km/óra alatt ez a szerkezet benzinmotor hangot játszik hangszóróin keresztül, és ugyanezt teszi tolatáskor is.

Japánban és az Egyesült államokban már tervezik a mesterséges motorhang törvényi előírását az elektromos autóknál, a Kia pedig már meg is tette az első lépést e rendszerek elterjesztésének irányába.
Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC).

A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését.

Kia Ray EV Műszaki adatok

MéRETEK
Hosszúság   3593 mm
Szélesség   1595 mm
Magasság   1700 mm
Tengelytáv   2520 mm
Saját tömeg   1185 kg

HAJTáSLáNC
Villanymotor  50 kW (68 LE), 167 Nm
AKKUMULáTOR
Feszültség  330V (lítium ion polimer)
Kapacitás  16.4 kWh
Töltési idő  6.0 óra (220V-os hálózatból) / 25 perc (nagyfeszültségű gyorstöltéssel)

MENETTELJESTMéNYEK
Gyorsulás (0-ról 100 km/órára) 15.9 s
Végsebesség 130 km/óra
Hatótáv 139 km

További cikkek

A Ford a Cambridge-i egyetem szakembereivel közösen tervez autókat a csökkentlátók számára
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét Felkészült a télre a közútkezelő Felkészült a télre a közútkezelő A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot
 
A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

2012. január 04.
A Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat határozott meg a fenntartható környezetvédelmi intézkedéseket illetően: 2018-ig a Volkswagen összes gyárában 25 százalékkal kell csökkenteni a környezeti terhelést. Ez elsősorban az energiafelhasználást, a keletkező hulladék mennyiségét, a légnemű károsanyag-kibocsátást, a vízfogyasztást és a CO2-kibocsátást foglalja magában.

„Gyáraink növekvő hatékonysága és termelékenysége révén a Volkswagen márka már ma is lényegesen hozzájárul a Csoport 2018-ig kiterjedő stratégiai céljainak teljesítéséhez. Mi azonban még egy lépéssel továbbmegyünk: szeretnénk 2018-ig a termelést minden üzemünkben összesen 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni.” – nyilatkozta Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók márka termelési és logisztikai igazgatója. A 2010-es év értékeihez képest a jövőben jelentősen csökkenteni kell majd a CO2 kibocsátást, a keletkező hulladék mennyiségét, a legyártott járművenként felhasznált energiamennyiséget (MWh), valamint a termelés teljes vízfogyasztását.  

„A fenntartható és hatékony termelés egyértelmű versenyelőny.” – egészítette ki Prof. Werner Neubauer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának alkatrész üzletágért felelős tagja. „A „Think Blue. Factory.” koncepcióval egy olyan egyértelmű stratégiát jelöl ki a Volkswagen márka, amely a világszerte működő gyáraink összes környezetvédelmi intézkedésére kiterjed. Járműveink fenntartható termelésére irányuló nagyszabású célkitűzéseink már a vásárlóink számára is könnyen érthetőek és egyértelműen meghatározottak.”

VolkswagenA Volkswagen a „Think Blue. Factory.” koncepció révén az autógyártás területére vonatkozó fontos intézkedésekkel egészítette ki a „Think Blue.” programot, melynek célja a termelés hatékonyságának növelése, illetve a környezettudatosabb energiaellátás megteremtése. Ez a program minden alkalmazottra vonatkozik, és az évente megrendezett „Think Blue. Factory.”- napok keretein belül a termelés energiafelhasználásának csökkentésére irányuló jövőbeli megoldásokat, illetve kezdeményezéseket a Volkswagen Energia-kupa kitüntetéssel díjazzák majd.

Néhány héttel ezelőtt a Tennessee állambeli Chattanooga városában létesített új Volkswagen-gyár a világ autógyárai közül elsőként kapott platina LEED-tanúsítványt (Energiagazdálkodási és Környezetvédelmi szempontból élenjáró Kialakítás). A tanúsítvány a fenntartható és környezetkímélő termelés szigorú előírásainak betartását igazolja.

További cikkek

újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését A Vak Motors a Duna Autó Zrt.-nél száguld A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését A Nissan megalkotta a „A jövő illatát” A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését Új Kia modell jön Zsolnáról A PSA Csoport turbófeltöltős PureTech benzinmotorja negyedszerre is elnyerte a nemzetközi Év motorja címet A PSA Csoport turbófeltöltős PureTech benzinmotorja negyedszerre is elnyerte a nemzetközi Év motorja címet A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését A Mercedes munkatársai a Moholy Nagy egyetemen
 
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

2012. január 03.
Decemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyar- országon,...
Részletek
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalombaDecemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, 2011-ben azonban 3,7 százalékkal 45.094-re emelkedett az előző évhez viszonyítva - közölte a Datahouse.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma decemberben 0,7 százalékkal 5.478-ra emelkedett, 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült. Decemberben 27,5 százalékkal 1.640-re nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2010 decemberéhez viszonyítva, az év egészében 23,3 százalékkal 11.433-ra emelkedett a számuk.



A Datahouse adatai szerint decemberben 13 új buszt helyeztek forgalomba, ez 69,8 százalékos visszaesés 2010 azonos időszakához viszonyítva. 2011 egészében is visszaesést mért az adatszolgáltató társaság, az új buszok száma tavaly 41,1 százalékkal 152-re csökkent.

Az új nagyhaszon járművek száma 96 százalékkal nőtt decemberben, 484 darabot helyeztek forgalomba. Az elmúlt tizenkét hónap alatt 81,5 százalékkal 4.317-re emelkedett a számuk. Az új motorkerékpárok száma decemberben 66,7 százalékkal nőtt,  80-at helyeztek forgalomba. 2011 egészében 1.921-re, 15,3 százalékkal esett a számuk 2010-hez viszonyítva.

További cikkek


újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Világszerte növelte eladásait a Volkswagen Haszonjárművek
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma A Citroen és a Hybrid Air technológia A Citroen és a Hybrid Air technológia Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét Az európai bíróság elmarasztalta a biztosítók és az autójavítók megállapodásait Az európai bíróság elmarasztalta a biztosítók és az autójavítók megállapodásait Az új Fiat 500 Riva Párizsban Az új Fiat 500 Riva Párizsban
 
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs

Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs

2012. január 03.
Emeli bruttó 6-6 forinttal a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát szerdán ...
Részletek
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcsEmeli bruttó 6-6 forinttal a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a benzin ezzel új történelmi csúcsra kerül, míg a gázolaj beállítja a régit - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.

Az emeléssel a benzin átlagára 412-414 forintra, a gázolajé pedig 433 forintra nő. Az üzemanyagok az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.A Mol Nyrt. a múlt héten a piaci változások miatt a benzin árát bruttó 5 forinttal emelte csütörtökön, a gázolaj ára akkor nem változott.
Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet Big in Alsóörs! Alphaville az Open Road Festen! Big in Alsóörs! Alphaville az Open Road Festen! A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban A fellendülés jelei észlelhetők a német autóiparban A BMW Group úttörő utazása az egyéni mobilitás valóra váltott víziói felé A BMW Group úttörő utazása az egyéni mobilitás valóra váltott víziói felé A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad
 
Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex

Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex

2012. január 03.
Az országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű ...
Részletek
CredoAz országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű, elővárosi autóbusztípusát, a Credo Econell 12-t, amely készen áll a Volán társaságok üzemanyag-költségeinek letörésére.

A 40 fejlesztő-mérnök közreműködésével, tizenkét hónap alatt kifejlesztett Econell egy vadonatúj járműkoncepció, amely alacsony tömege, rendkívül hatékony és környezetbarát motorja révén képes akár évi egymillió forint megtakarítására is. A teljes egészében magyar fejlesztésű, árarányosan pedig 85%-ban magyarnak tekinthető termék az európai piacon is egyedülálló paraméterei révén akár külföldön is piacképes lehet.

A Kravtex-Kühne csoport egy 100%-ban magyar tulajdonú gépipari vállalkozás, amely győri és mosonmagyaróvári telephelyein fő profiljaként tíz éve fejleszt és gyárt autóbuszokat. A tavaly csaknem hétmilliárd forintnyi konszolidált árbevételt elérő cégcsoport közvetlenül 470 munkavállalót foglalkoztat, ám beszállítói révén közel 2000 család megélhetését biztosítja. 1999 óta csaknem 900 darab Credo márkájú, magyar buszt gyártottunk és jelenleg is piacvezetők vagyunk az új autóbuszok magyarországi értékesítésében. Kiemelt partnereink, a Volán társaságok mindegyike üzemeltet már Credo buszt, amelyek naponta közel félmillió utast juttatnak célba. Mára az ország minden szegletében közlekednek a Credo márkájú járművek.

CredoMost bemutatkozó termékünk, a Credo Econell 12 egy kétharmad részben alacsonypadlós, tizenkét méter hosszúságú elővárosi autóbusz, amelyet 40, mosonmagyaróvári és győri kötődésű mérnök tervezett. A Szombath Imre főkonstruktőr vezette csapat célja az volt, hogy olyan terméket hozzanak létre, amely egyedülálló paraméterei révén mind a hazai, mind az európai buszpiacon rövid időn belül siker-típussá válhat. Ennek érdekében a hagyományos, 22,5 coll-os kerékméretű buszok tágas és utasbarát kialakítását ötvözték a 19,5 coll-os kerékméretből adódó alacsony tömeggel, amelynek eredménye egy eddig ismeretlen kategória az elővárosi buszok palettáján. A Credo Econell 12 egy kompromisszumoktól mentes, modern és komfortos jármű, amely azonos körülmények között, versenytársainál jóval olcsóbban képes üzemelni.

Ezt a hatékonyságot igazolja az a 900 darab, már átadott Credo autóbusz is, amelyek napi forgalmi körülmények között adnak számot rendkívül alacsony üzemanyag-felhasználásukról. Sokatmondó adat, hogy a már jelenleg is üzemelő, 900 darab Credo autóbusz, évi 70.000 kilométeres, átlagos futásteljesítménnyel és a mai dízelárakkal számolva évente több mint egymilliárd (!) forintnyi üzemanyagot takarít meg az üzemeltetők hasonló paraméterekkel rendelkező, ám elöregedett járműveihez képest.

CredoMint ismeretes, napjainkban több mint 2000, 17 évnél is öregebb, korszerűtlen és környezetszennyező autóbuszt üzemeltetnek a hazai közlekedési társaságok. Ezeknek a járműveknek a cseréje évek óta esedékes, ám érdemi lépések mindeddig nem történtek kiváltásukra. Hisszük, hogy a Credo Econell 12 kifejlesztése áttörést hoz a hazai autóbuszpark megújításának folyamatában, hiszen nem csupán egy új magyar busztípus született, hanem olyan kategóriát teremtettünk, amely mind a Volán társaságok szakmai elvárásainak, mind az elővárosi közlekedésben résztvevő utazóközönség igényeinek is teljes mértékben megfelel.

További cikkek

Ikarus buszokat gyárthatnak Nagyváradon
Használt Volvo buszokat szerezne be a BKV
Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten
Kulcsszavak:
 
Scania fölény az ETC teszten Scania fölény az ETC teszten Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex Európában hódit az 1,0 literes EcooBoost motor A Toyota és a Japán taxitársaságok együttműködnek a taxizás jövőjéért A Toyota és a Japán taxitársaságok együttműködnek a taxizás jövőjéért
 

Találatok száma: 12105 Megjelenítve: 12091 - 12100