Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 121 - 130
A SEAT előrevetíti az elektromobilitást

A SEAT előrevetíti az elektromobilitást

2019. március 04.
A SEAT az idei Genfi Autószalonon mutatja be első, teljesen elektromos koncepcióautóját, amely a Volkswagen-csoport MEB platformjára épült.
Részletek

A SEAT előrevetíti az elektromobilitást

A modell számos kérdést megválaszol azzal kapcsolatosan, hogyan néz majd ki a mobilitás a jövőben egy olyan autó esetében, amely továbbra is szeretné kifejezni a márka legfőbb értékeit: a teljesítményt, a dizájnt és a technológiát.

A jármű egyesíti a elektromos autózással kapcsolatos trendeket és a konnektivitás magasabb szintjét egy olyan kocsiban, amely megváltoztathatja a piacot.

„Ez a koncepcióautó egy szenvedélyekkel teli projekt a SEAT számára, amely rávilágít arra, mit érhetünk el a dizájn és a technológia szinergiájával, és hogyan tolhatjuk el a határainkat annak érdekében, hogy teljesítsük a jövő mobilitásának igényeit” – mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.

A SEAT koncepcióautója a Volkswagen Group Night rendezvényen mutatkozik be 2019. március 4-én, mielőtt kiállítanák azt a márka standján, a Genfi Autószalonon.

Kulcsszavak: autókiállítás, elektromos autó, genf, seat
 
Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A gyorstöltés a városi autózás jövője A gyorstöltés a városi autózás jövője
 
A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával

A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával

2019. február 28.
A SEAT az idén Barcelonában tartott Mobil Világkongresszuson fedte fel a városi mobilitás jövőjéről szóló elképzelését, a Minimó koncepcióautó bemutatásával.
Részletek

A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával

A teljesen elektromos négykerekűt a városi vezetés kihívásainak kielégítésére, a városba behajtó autókat szabályozó egyre szigorúbb kibocsátási előírásokra, a forgalmi dugók okozta növekvő fáradtságra vagy a parkolóhelyek hiányára tervezték.

A Minimó egyesíti a motorkerékpár kisebb méretének előnyeit egy nagyobb személygépkocsi biztonságával és kényelmével, minimalizálva a városi utazás nehézségeit.

„Az iparág alkalmazkodik az ügyfelek közlekedéssel kapcsolatos változó igényeihez. A Minimó, az első céltudatosan tervezett termékünk víziója, amivel a SEAT választ ad a kihívásokra, ötvözve az autonóm vezetési technológiákat az elektromos hajtóműrendszerekkel a városi mobilitás jövőjének kialakítása érdekében”- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.

A jármű keskeny és agilis, így könnyebben vezethető a városi forgalomban, de zárt és praktikus, ezzel növeli a biztonságot, így a vezetők szélesebb körét és igényeiket képes kiszolgálni.

A zéró kibocsátású elektromos erőátviteli rendszer azt jelenti, hogy a városi központokba való bejutás még a legszigorúbb kibocsátási jogszabályok mellett sem jelent problémát. Mindehhez jön még a gyors és hatékony feltöltés lehetősége az akkumulátoregységek cseréjével, jelentősen csökkentve a magánügyfelek töltési idejét és a városi elektromos autómegosztó szolgáltatás üzemeltetési költségeit.

A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával

Az életre tervezve

A Minimó hibrid jellege, amely ötvözi a személygépkocsik és a motorkerékpárok előnyeit, kiemeli a jármű elsődleges célját: a képességét, hogy kényelmesen szállítson két embert a legkisebb lábnyomot hagyva.

A 2,5m hosszú és 1,24 m szélességű gépkocsi elég kompakt ahhoz, hogy átvágjon még a legzsúfoltabb városi utcákon is, és a legkisebb parkolóhelyekre is beférjen. Ezek a kompakt méretek teszik lehetővé, hogy a jármű mindössze 3,1m2-re csökkentett lábnyomot érjen el, sokkal kisebbet, mint egy hagyományos városi autó (kb. 7,2 m2). A többi városi járművel ellentétben remek vezetési élményt és kényelmet nyújt, köszönhetően a nagy, fedetlen, 17 ”kerekeknek, a magas SUV-szerű üléspozíciónak és az utas számára egyedülálló méretű helynek, lehetővé téve, hogy a városi utcákon végigsöpörjenek, ellentétben az úton levő bármely más járművel.

A zárt felépítés, könnyed és esztétikus technikai szépségével nemcsak az elemektől védi az utasokat, hanem javítja a biztonságot is, függetlenül a körülményektől a jármű praktikus lehetőség a városi közlekedésre. Az egyetlen fényszóró egy motorkerékpárra emlékeztet, míg a hátsó lámpák a repülésből eredhetnek, ezzel is hangsúlyozva a jármű agilitását. De a Minimó lenyűgöző dizájnja egyben praktikus is.

Az ajtók aszimmetrikusak és csuklósan nyílnak a legszűkebb helyeken is. A kisebb bal oldali ajtóval több hely jut az üvegfelületeknek, ami javítja az utasok kilátását, míg a nagyobb jobboldali ajtó sokkal könnyebbé teszi a járműbe való be- és kiszállást.

„A Minimó tervezése megmutatja, hogyan értelmezzük a városi mobilitást: a hatékonyságot, a magas értéket és a költségmegtakarítást ötvözzük a vibráló dizájnnal. A Minimó megmutatja, hogy az elektromos és megosztható járművek is lehetnek szórakoztatók  és stílusosak. A dizájn számít, jobban mint bármikor” mondta Alejandro Mesonero, a SEAT tervezési igazgatója.

A SEAT a városi mobilitás jövőjébe pillant be a Minimó koncepcióautó bemutatásával

A városi társadalom szükségleteinek kielégítése azt jelenti, hogy az embereknek biztosítjuk a korlátlan utazás szabadságát. A Minimó több, mint 100 km-es hatótávolságot biztosít ügyfeleinek nagy energia-sűrűségű akkumulátorával. Leleményes megoldásának köszönhetően azonban nincs szükség arra, hogy órákat kelljen várni a jármű újratöltésére, miután az összes energiát kihasználták.

Könnyen hozzáférhető helyen a jármű padlója alatt elhelyezkedő akkumulátort néhány másodperc alatt gond nélkül cserélhetjük friss egységre, lehetővé téve, hogy a jármű sokkal hamarabb folytathassa útját, mint más úton közlekedő járművek.

Kényelem és célszerűség vezetőnek és utasnak

A tér a Minimó utasterének jelszava. A kabint tágassá, világossá és csábítóvá tenni, egy a motorkerékpárnál kicsit nagyobb méretű járműben.

Az ajtók felnyitása után az utasokat egy kellemes tapintású, tiszta és kényelmes tér fogadja, azonos méretű helyet biztosítva a vezetőnek, és az utasnak az 1 + 1 elrendezésben. A 360 °-os panorámás kilátás azt jelenti, hogy az utasok szabadon élvezhetik a környezet varázsát. Valójában a hátsó utas és a vezető csípőpontja közötti távolság megegyezik a SEAT Mii távolságával, míg az utasok és az ajtó közötti távolság nagyobb, mint a jelenlegi SEAT Ibizánál.

A hátsó utasokat puha, sima anyagok, letisztult vonalak kényeztetik. Mivel a hátsó hely egy hagyományos rögzített üléssel rendelkezik, a tér és a kényelem érzése fokozódik.

Ha a Minimó-t egy személy használja, akkor, mivel a hátsó ülés a belső tér tökéletes részét képezi, bőséges hely van a poggyász számára, ami növeli a jármű gyakorlati alkalmazhatóságát, előre vetítve a Minimó nem utasszállító funkcióban való jövőbeni felhasználását.

Elöl a Minimó továbbra is vezetői jármű, a dinamikára és a vezethetőségre a SEAT szakértelme a biztosíték. A jármű alapja egy merev alváz, a sarkokra kihelyezett 17 collos kerekekkel, könnyű, mégis robusztus felépítésével hihetetlen teljesítményt nyújt.

A jármű csatlakozási megoldásokat kínál, hogy a digitális kulcs és a vezeték nélküli Android Auto ™ technológia segítségével zökkenőmentes digitális élményt nyújtson a felhasználó számára (magán és közösségi). A kormány mögötti központi digitális kijelző a szükséges biztonsági vezetési követelményeknek megfelelően egyesíti a műszerfal funkcióit és a felhasználói okostelefonról származó digitális tartalmat. Az Android Auto Google-asszisztensével a felhasználók szemüket az úton és a kezüket a kormányon tarthatják, miközben hangutasítást használva maradnak kapcsolatban, könnyen válaszolhatnak, kezelhetik a feladatokat és vezérelhetik a médiaközpontot.

A platform készen áll arra, hogy ajtót nyisson a jövőbeli fejlesztésekhez. A Minimó készen áll a jövőbeli 4. szintű autonóm technológiákra, amelyek lehetővé teszik a járművet, hogy kérésre felvegye a felhasználót amikor megrendeli, megoldva ezzel az autómegosztó szolgáltatások egyik nehézségét.

A megoldások szintézise

A városok növekedésével és a városi terek egyre zsúfoltabbá válásával, egyre szükségesebb a mobilitás új megközelítése. A hagyományos autó vezetése fárasztóvá válhat, így leleményes, jól átgondolt megoldásokat kell kialakítani.

A Minimó koncepció forradalmasítja a városi mobilitást. A személygépkocsi pozitív elemeit veszi figyelembe: a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot, és vegyíti őket a motorkerékpár sajátosságaival: a kis lábnyom és az agilitás, ehhez adódnak az elektromos hajtáslánc új technológiájának és a zökkenőmentes digitális élménynek a jellegzetességei.

Az eredmény egy keskeny és mozgékony, mégis zárt és kényelmes jármű, amelyet kifejezetten a megosztott mobilitást üzemeltetők működési költségeinek csökkentésére terveztek, megfelelő megoldást nyújtva a modern mobilitási igényekhez.

A Minimó koncepcióautó világpremierjét a 2019-es Mobil Világkongresszuson Barcelonában tartják, mielőtt márciusban a Genfi Nemzetközi Autószalonon lépne a porondra.

Kulcsszavak: bemutató, Minimo, seat
 
Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata A lenyűgöző, új Lexus RC kupé ‘F’ változatának világbemutatója Detroitban A lenyűgöző, új Lexus RC kupé ‘F’ változatának világbemutatója Detroitban Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor
 
A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit

A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit

2019. február 28.
A megújult külső az új e-Niro elektromos crossover stílusában. A továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellek európai értékesítése 2019 második negyedévében indul.
Részletek

A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit

A Kia Motors felfrissítette a Nirót, a legjobb eladásokkal büszkélkedő ultra-alacsony kibocsátású elektromos és benzin-elektromos crossovert. A továbbfejlesztett Hybrid és Plug-in Hybrid modellek 2019. március 5-én a Genfi Autószalonon láthatók először.

A Niro, amely egyesíti a crossover praktikusságát az ultra-alacsony kibocsátású hibrid-hajtással, 2019-re megjelenésében is megújult, elegánsabb, magas minőségű, személyre szabható színösszeállítású utastérrel.

A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellekben is elérhető lesz a Kia UVO CONNECT telematikai rendszere, amely további kapcsolódási lehetőségeket kínál az utasoknak.

Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9 951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője:

“A Niro a Kia kulcsfontosságú, növekedést biztosító modelljévé vált Európában, ugyanakkor mérföldkő elektromos termékstratégiánkban is. A látványos crossover dizájn, a sokoldalúság, az alacsony kibocsátás és a szintén alacsony fenntartási költségek vonzóvá teszik mind a magán-, mind pedig a céges vásárlók körében. Az új minőségi és formai fejlesztések valamit az UVO rendszer megjelenése a Niro családot még csábítóbb ajánlattá teszik.”

A továbbfejlesztett Kia Niro Hybrid és Niro Plug-in Hybrid európai értékesítése 2019 második negyedévében indul. A hibridek között egyedülálló módon a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciájával.

A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit



Kulcsszavak: autószalon, genf, kia, Niro, Niro Plug-in Hybrid, premier
 
BMW világpremierek a 2018-as Kínai Autószalonon BMW világpremierek a 2018-as Kínai Autószalonon Bemutatkozott az új Volvo FM Bemutatkozott az új Volvo FM Sima járású, új háromhengeres turbómotor az Opeltől Sima járású, új háromhengeres turbómotor az Opeltől Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus
 
A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt

A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt

2019. február 28.
A Citroën a mozgásszabadság szolgálatába állított innováció és merészség 100 éves hagyományát folytatja azzal, hogy a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt, egy rendhagyó, 100%-ban elektromos járművet, mely a digitális szolgáltatásokon keresztül a városi mobilitás új – szabadabb és felhőtlenebb – élményét nyújtja.
Részletek

A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt

A márka „Inspired By You” jelmondatának megfelelően az Ami One Concept tanulmány adekvát választ ad az autós szokások megváltozására és az energetikai átállás városi közlekedést érintő kihívásaira.   

A Citroën 1919-es alapítása óta mindig rendhagyó, forradalmian új és a későbbiekben legendássá vált járművekkel reagált a saját korára. A 2019-es genfi autószalonon a márka újabb meglepetésre készül: a lezser Ami One Concept tanulmány premier előtti bemutatásával a városi mobilitásról vallott sajátos elképzelését osztja meg a nagyközönséggel. Akárcsak a 2 CV, mely annak idején széles tömegek számára tette lehetővé a szabad mozgást, a széles rétegeket megszólító, új élményekkel kecsegtető, teljesen egyedi Ami One Concept tanulmány is demokratizálja a városi közlekedést.

Mindenki számára elérhető, minden igényhez igazodó jármű

A Citroën a városi mobilitást egy teljes egészében digitalizált és személyre szabott ügyfélélmény keretében képzeli el, mely a gördülékeny, egyszerű és kötöttségek nélküli használatra helyezi a hangsúlyt.

A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt

Mindenki számára elérhető városi mobilitás eszköze

A városi mobilitás eme egyedülálló eszközével, mely az energetikai átállás folyamatában is kiemelt szerepet játszik, a Citroën az egyéni városi közlekedés forradalmasítására készül. A márka az Ami One Conceptet a tömegközlekedés (busz, villamos, metró) és a többi két- vagy háromkerekű egyszemélyes közlekedési eszköz (bicikli, robogó, roller) alternatívájának szánja.

A kétszemélyes ultrakompakt (2,50 m) Ami One Concept tanulmány nemcsak rendkívül fürge, de felépítéséből adódóan masszív is. Rossz időben hatékony védelmet nyújt a zárt utastér. Az egyedi felépítés és design, mely a funkcionalitás és a használat szempontjait követi, újfajta vezetési élmény ígéretét hordozza. A 16 éves kortól (az európai országok többségében / a jogszabályok függvényében) bárki által használható jármű – függetlenül attól, hogy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem – egy olyan városi közönséget céloz meg, amelyik a márkához hasonlóan sokra tartja a mozgás szabadságát.

A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt
Kulcsszavak: Ami One Concept, autószalon, Citroën, genf, premier, tanulmányautó
 
A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country A Detroiti Autószalonon mutatkozik be a Volvo S60 Cross Country Mazda Space nyílik Barcelonában Mazda Space nyílik Barcelonában Citroën CXPERIENCE CONCEPT: A merész és teljesen egyedi dizájn megtestesítője Citroën CXPERIENCE CONCEPT: A merész és teljesen egyedi dizájn megtestesítője A Mazda három újdonságot mutat be Genfben A Mazda három újdonságot mutat be Genfben A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó
 
Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

2019. február 28.
A 2011-ben elindított speciális választék segítségével a Renault elérte a 200 000-es értékesítési álomhatárt az európai elektromos autók piacán. Franciaországban, a negyedik legnagyobb piacon ebből 100 000 autó kelt el.
Részletek

Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

A Renault egyszerre lépte át az európai 200 000-es és a francia piaci 100 000-es szimbolikus értékesítési álomhatárt. A folyamatosan növekvő eladások mellett ez az eredmény is megerősíti a Renault európai vezető pozícióját az elektromos autók piacán.

Európában közel minden harmadik eladott elektromos járműből egy Renault

A 2011-ben elindított választékával a Renault, mint az elektromos autózás egyik úttörője a negyedik évet zárja európai piaci elsőként. Az európai utakon futó elektromos autók közül majd minden harmadik Renault gyártmány. 2018-ban a Renault elektromos jármű értékesítése 36%-al nőtt, az év második felében ez +61%-os növekedést jelentett. Franciaországban 56,8%-os piacrészt mondhat magáénak a márka, személy- és kishaszonjárműveivel.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Európában több mint 200 000 ügyfél tette le a voksát a Renault valamelyik modellje mellett, és vált az elektromos autózás az élete részévé. Természetesen ez csak egy lépés azon a hosszú úton, amelyen járunk: az elmúlt tíz évben világossá tettük azt, hogy az elektro-mobilitás mindenkinek jár. A Renault Csoport ambíciója nem kevesebb, mint 10%-nyi szelet abból a tortából, amely 2022-re az értékesítést jellemzi majd. Azért, hogy ezt elérjük, 8 elektromos modellt küldünk csatába a közeljövőben, hogy ezek alkossák a választékunkat.” – mondta el Gilles Normand, a Group Renault EV elnökhelyettese.

Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

Sokoldalúan teljes választék

Mi a fenti siker oka? Egyebek között a piac legteljesebb és legsokoldalúbb választéka, amelyet a ZOE, a Kangoo Z.E., a Master Z.E. és a Twizy alkot.

A választékot folyamatosan fejleszti a gyártó, például a hatótáv vagy a még gyorsabb töltés területén. A két zászlóshajó a városi kisautó ZOE és a Kangoo Z.E. kishaszonjármű. A ZOE tagadhatatlanul a piaci etalon marad, hiszen 40 000 példányban kelt el csak a tavalyi év folyamán, ebből 18 000 a francia piacon. Hat évnyi folyamatos piaci siker után is csábítja az ügyfeleket vonzó formáival és 300 kilométeres valós hatótávjával*.
A Kangoo Z.E. is uralja az európai piacot a saját szegmensében, 2018-ban 51,5%-os piacrészt tudhat a magáénak.

Hazánkban is egyre népszerűbb az elektromos autózás

„Az elmúlt években az elektromos autózás egyre nagyobb szerepet kap a közbeszédben, és örömmel tapasztaljuk, hogy az elektromobilitás iránti érdeklődés is folyamatosan növekszik. A Renault Hungária a Csoport fejlesztési eredményeire támaszkodva kívánja a hazai érdeklődőkkel is megismertetni ezt a közlekedési formát. Ennek érdekében 2019-ben kiemelt erőfeszítéseket teszünk, mind kommunikációban, mind pedig a termékek kézzelfoghatóságát illetően.” – húzta alá Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezetője.

Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

Francia gyártású elektromos járművek

2018 júniusában a Groupe Renault egymilliárd eurós befektetést jelentett be az elektromos jármű gyártásba Franciaországban, az Alliance terveivel összhangban. 2022-re a Csoport tervei között szerepel:

•    Az új Alliance elektromos platform piacra dobása, amely Douai-ben, a Renault második elektromosautó-gyártósorán készül majd
•    A ZOE gyártási kapacitások megduplázása a flins-i üzemben és az új ZOE bemutatása, amelyet szintén itt gyártanak
•    Cleonban háromszorosára nő majd a motorokat előállító termelőkapacitás, és 2021-ben jön az új generációs motor is
•    Maubeuge-ben is befektetéseket eszközöl a csoport, így az új generációs Kangoo-család és az elektromos Kangoo Z.E. kishaszonjármű is itt készül majd.


Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, renault
 
A virtuális valóságban működő ‘próbáld ki, mielőtt megveszed’ tesztvezetés egyszerűbbé teszi a vásárlást A virtuális valóságban működő ‘próbáld ki, mielőtt megveszed’ tesztvezetés egyszerűbbé teszi a vásárlást Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus Tíz új áramkutat nyit az Elmű Tíz új áramkutat nyit az Elmű Itt van Musk mesterterve: Teslát mindenkinek! Itt van Musk mesterterve: Teslát mindenkinek!
 
A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet

A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet

2019. február 28.
A Volvo Cars leleplezte az eladási listákat vezető XC90 nagyméretű szabadidőjármű megújult kiadását. A vállalat zászlóshajója olyan, újonnan kifejlesztett fogyasztáscsökkentő technológiát kínál, amely a következő lépcsőfokot testesíti meg a vállalat ambiciózus villamosítási stratégiájában.
Részletek

A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet

A megújult XC90 elsőként kínálja az ügyfeleknek a Volvo fejlett, mozgási energiát visszanyerő fékrendszerét, amely a meglévő belső égésű motorokkal társítva új, integrált, részben villamosított hajtásláncot testesít meg a Volvo frissen bevezetett ´B´ motorjelzése alatt.  
 
Az új, részben villamosított hajtáslánc akár 14 százalékkal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást valós felhasználási körülmények között.
 
Az új by-wire (elektronikus) fékrendszer az energia-visszanyerő rendszerrel együttműködve visszanyeri a fékezés során felszabaduló mozgási energia nagy részét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.
 
Az új XC90 ‘B’ jelzésű járművek fontos mérföldkőnek számítanak a Volvo Cars villamosítási törekvéseiben.
 
Az új ‘B’ jelzésű modellek mellett továbbra is elérhető az új XC90-hez a Volvo T8 Twin Engine plug-in hibrid villamosított hajtáslánc opciója.
 
A megújult XC90 finoman átdolgozott külső stíluselemekkel különbözteti meg magát az eredeti, díjnyertes dizájntól: többek között új keréktárcsák, új karosszériaszínek, valamint egy új, modern hűtőmaszk vezeti a változások sorát.

A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet 

A Volvo házon belül kifejlesztett padlólemezére épülő, saját fejlesztésű hajtásláncokat és biztonsági technológiákat alkalmazó XC90 2015-ös bevezetésével kezdődött meg a Volvo Cars átalakulási folyamata. Ez a modell vezette be a Volvo új márka-arculatát (a jellegzetes „Thor kalapácsa” fényszórókkal), valamint elsőként alkalmazta az SPA méretezhető padlólemezt.
 
A 2015 és 2019 között a Volvo későbbi 90-es és 60-as szériájú típusain a bevezetéskor világelső technológiák és innovációk idő közben szintén megjelentek az XC90 fedélzetén.
 
Ennek köszönhetően a Volvo szabadidőjármű zászlóshajója az évek során egyre fejlettebbé vált; a mai napig 320 000 példányban talált gazdára világszerte – és még nincs vége!
 
Ami az aktív biztonsági technológiákat illeti, az XC90 mostantól a City Safety és a Holttérfigyelő rendszereknél egyaránt aktív kormányrásegítést alkalmaz. Az automatikus vészfék funkcióval felvértezett City Safety a mai napig az egyetlen olyan rendszer a világon, amely a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a nagytestű állatokat egyaránt felismeri.
 
Az annak idején az XC60 fedélzetén bevezetett, frontális ütközést elkerülő rendszer (Oncoming Lane Mitigation system) mostantól az XC90-hez is elérhető, míg a keresztirányú forgalomfelügyelet technológiát automatikus vészfék funkció egészíti ki.
 
A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet

Mindez a modell passzív biztonsági technológiájának alapját adó biztonsági utascellával együtt a világ egyik legbiztonságosabb autójává teszi az XC90-est, kihangsúlyozva a Volvo Cars töretlen elhivatottságát, hogy az elképzelhető legbiztonságosabb autókat fejlessze ki ügyfelei számára.
 
Az XC90, amely a Volvo modellek közül elsőként kínált Apple Carplay integrációt, mostantól az Android Auto rendszerrel is kompatibilis. A Sensus infotainment rendszer az elmúlt évek során számos frissítésen esett át; ezek egytől egyig az XC90 fedélzetén is megjelentek. Ahol elérhető, ott a Spotify zenei streaming szolgáltatást is integráltuk az XC90-be.
 
Az XC90 2020-as modellévi kiadása májusban kerül gyártásba a Volvo torslandai üzemében, Svédországban; a jármű már világszerte megrendelhető a Volvo összes piacán.

A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet 

Kulcsszavak: bemutató, új modell, volvo, xc90
 
A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon A luxus új dimenziója: az új BMW X7 A luxus új dimenziója: az új BMW X7 Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon Az Irányjelző Közlekedési Magazin a 83. Genfi Autószalonon 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe Megkezdődött az új Mazda2 gyártása Japánban Megkezdődött az új Mazda2 gyártása Japánban
 
Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA

Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA

2019. február 26.
Az Opel-Vauxhall modelleknek köszönhetően növelte eladásait tavaly a francia PSA autóipari konszern. Jórészt az Opel-Vauxhall jövedelmezővé tételének tulajdoníthatóan negyven százalékkal nőtt a PSA nyeresége a konszern kedden közzétett éves eredménybeszámoló alapján.
Részletek

Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA

A PSA konszern tavaly 3,877 millió autót adott el, 6,8 százalékkal többet a 2017-es 3,632 milliónál.

Ezen belül a Peugeot-Citroën-DS eladásai 12,0 százalékkal 2,832 millióra csökkentek 3,228 millióról. A Peugeot eladásai 17,9 százalékkal 1,740 millióra estek, a Citroën eladásai 0,9 százalékkal 1,046 millióra csökkentek, a DS eladásai 0,8 százalékkal 53 ezerre emelkedtek tavaly.

A Peugeot összes eladásai csökkentek ugyan 2018-ban, egyes modelljei azonban kedvező piaci fogadtatásra találtak, a 3008-as értékesítése 17,1 százalékkal 265 ezerre, az 5008-asé pedig 27,0 százalékkal 110 ezerre emelkedett.

A tavaly integrált Opel-Vauxhall modelljeiből 1,038 milliót értékesített a PSA konszern 2018 utolsó öt hónapjában, szemben a márka egy évvel korábbi azonos periódusban elért 404 ezres eladásaival.

A francia PSA konszern 2018-ban az előző évi 62,3 milliárd euróról 18,9 százalékkal, 74,0 milliárd euróra növelte értékesítési árbevételét. Ebből az autóipari üzletág bevétele 24 százalékkal 58,6 milliárd euróra emelkedett 47,1 milliárdról.

Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA

A csoport működési eredménye 43 százalékkal 5,689 milliárd euróra emelkedett, nettó nyeresége pedig 40,4 százalékkal 3,295 milliárd euróra.

A Peugeot-Citroën-DS (PCD) értékesítési árbevétele az előző évihez képest 5,6 százalékkal 43,0 milliárd euróra emelkedett tavaly, az Opel-Vauxhall (OV) pedig 2018 augusztus-decemberében 18,3 milliárd eurót, 153 százalékkal nagyobb bevételt ért el, mint 2017 azonos periódusában.

A PCD működési eredménye 21,9 százalékkal 3,617 milliárd euróra emelkedett, az OV pedig 859 millió euró pozitív eredményt ért el 2018 utolsó öt hónapjában, míg 2017 azonos periódusában 179 millió euró volt a vesztesége.

A csoport bevételarányos jövedelmezősége 7,7 százalékra javult 6,4 százalékról, az autóipari üzletágé 7,6 százalékra 5,9 százalékról. Az autóipari üzletágon belül a Peugeot-Citroën-DS 8,4 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget ért el 7,3 százalék után, az Opel-Vauxhall pedig 4,7 százalékosat mínusz 2,5 százalék után.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, opel, PSA Peugeot Citroën
 
Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését A Hyundai Tucson és Sonata modellek elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb autó +´ minősítését Bővítette budapesti gyára kapacitását a Continental Bővítette budapesti gyára kapacitását a Continental Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar
 
A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

2019. február 26.
Az új e-Soul kétféle hatótávval választható, zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal csatlakozik a Kia egyre bővülő hibrid, plug-in hibrid és elektromos autó portfóliójához. Premier a Genfi Autószalonon.
Részletek

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon mutatkozik be, nagyobb teljesítménnyel, nagyobb hatótávval és fejlettebb technológiával.

Az új Kia e-Soul nagy hatótávot és károsanyag kibocsátás nélküli üzemet kínál a városi crossover kategóriában. A Kia Motors harmadik, világszerte értékesített elektromos modelljének európai bemutatója a 2019-es Genfi Autószalonon lesz.

A Kia úttörő városi crossoverének harmadik generációja még különlegesebb, még dinamikusabb és innovatívabb, mint valaha. Amíg az e-Soul megtartja elődeinek jellegzetes dizájnját és játékos karakterét, Európában egyedülálló módon, kétféle hatótávot is kínál elektromos motorral, zéró károsanyag kibocsátású hajtáslánccal.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője megjegyezte:

“A Soul a bevezetése óta a Kia és a teljes piac egyik úttörője. Egy évtizeddel ezelőtt létrehozta a városi crossover kategóriát, és amikor bemutattuk a Soul EV-t, az volt az első tisztán elektromos városi crossover. Az új e-Soul még többet tud, Európában növelt hatótávú elektromos hajtáslánccal vezetjük be, kiegészítő belsőégésű motor nélkül.”


“A piac az elmúlt években és 2018-ban is jelentősen megváltozott – a kifutó zéró kibocsátású Soul EV modellből az utolsó évben többet adtunk el, mint a benzinesből és a dízelből összesen. A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromosautó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban nyolcból egy Európában eladott autónk elektromos volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal, és az új e-Soul tovább fogja erősíteni ezt a trendet.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

Az e-Soul megtartja a korábbi generációk erősségeit, a kivételes ár-érték arányt, a tágas ötszemélyes belsőt, és a variálhatóságot is. Mint minden Kia modell, az új e-Soul is a Kia minőségi ígéretével érkezik az európai piacra, a márka egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es garanciával, amely a villanymotorra és az akkumulátorra is érvényes.

Az új e-Soul Európai értékesítése 2019 első negyedévének végén indul, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.

Egy ikon megújítása – jellegzetes, megújult dizájn

Friss, vidám, jellegzetes, az új e-Soul ünnepli az első- és második generációs modellek ikonikus dizájnját és játékos karakterét. Újrarajzolt vonalaival, okos részleteivel, és speciális világítótesteivel az új e-Soul a legfuturisztikusabb, legfiatalosabb és leginnovatívabb újraalkotása elődeinek.

Az e-Soul minden külső eleme új, mégis rögtön felismerhető, mert hű maradt eredeti, azonnal felismerhető formájához. A városi crossover vonalakat erősítik az éles LED-es fényszórók, amelyeket a homlokfal felső részébe integráltak. Az első-hátsó lökhárítók és a tömör panel a hűtőmaszk helyén finom és dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A töltőcsatlakozó egy kisméretű fedél alatt érhető el az autó elején. A fényszórók alatt hosszúkás alakú LED-es ködfények váltották le az előző Soul EV kerek lámpáit.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

Oldalnézetben az e-Soul sziluettje tisztán megmaradt, de a finom változtatások az arányokon és néhány részleten magabiztosabbá teszik a megjelenést. 4 195 mm-es hosszával az új e-Soul 55 mm-rel hosszabb, mint elődje, 2 600 mm-es (+30 mm) tengelytávval, és 15 mm-rel hosszabb első túlnyúlással. A hatást tovább fokozza az új hátsó oszlop és annak alakja. Az ablakok hátrafelé elkeskenyednek, uszony formájú elem helyettesíti az eddigi hegyes formát az ablaksor végén. A forma végigvezeti a szemet az autó oldalán, ahogy a karosszéria felnyúlik a tető irányába, s az ide tett matt fekete elemben megjelenik a Soul név. Mindez hatékonyan kiegyenlíti a ‘vizuális súlyozást’ az autó eleje és kicsit hosszabb vége között. Az e-Soulhoz egyedi, ötküllős, 17 colos könnyűfém felnik készültek.

Hátul a csomagtér ajtaján a karosszéria ‘szigete’ megmaradt. Fényes feketével keretezve ez az elem kerekebb, modernebb az új modellen, és az újratervezett hátsó lökhárító fölött feltűnő új, LED-es lámpák fogják közre.

Az új e-Soul elérhető hétféle egy- és hétféle kéttónusú festéssel.

Az európai vásárlóknak elérhető lesz a SUV Csomag, amely merészebb keréktárcsákkal és egyedi oldalsó küszöbburkolatokkal fokozza a vizuális hatást.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

A high-tech belsőt a zene inspirálta

A Soul bevezetése óta a dizájn fontos eleme a zene. A harmadik generációban ez az autó személyiségének központi részévé vált. Az új modellnél a mérnökök még ‘feljebb tekerték a hangerőt’ a belsőben, inspirációt merítve a hang vizualizálásából.

Az e-Soul belső terét hangzás inspirálta vonalak és anyaghasználat jellemzi. Az új Soulban megmaradnak a ‘tweeter’ hangszórók a műszerfal szélein, ez már az előző generációs modelleknek is olyan jellemzője volt, amely a hatásos dizájn és az alapvető funkcionalitás kombinációját példázta.

Az e-Soul belül is olyan életteli, mint kívül, utastere egy- vagy kéttónusú színekben elérhető, szövettel, valódi vagy műbőrrel, az adott piactól és autó felszereltségtől függően. A szín és a kárpit elérhetők egytónusú feketében vagy kéttónusú szürkében (világos- és sötétszürke), gyöngyszínű ajtókárpittal. A belső kapható fekete és szürke szövettel és mű- vagy valódi bőr kárpittal, kontrasztos világosszürke varrással és metálszínű ajtóborítással. A fekete szövetkárpitos modellek elérhetőek az opcionális Zöld vagy Arany Csomaggal is, amelyekben zöld vagy arany kontrasztot ad a varrás és az ajtókárpit. Piros Csomag is rendelhető, ehhez fekete bőr belső társul, sportos piros varrással és ajtókárpittal.

Az utastérbe Sound Mood Lighting rendszer rendelhető: ez finom fényt sugároz az ajtó egyes elemeiből, amit az egyedi 3D mintázatú felület rajzol ki az ajtó felső elemein. A Sound Mood Lighting rendszer fényei az audiorendszer ritmusára lüktetnek, nyolc, személyre szabható színnel, és hat variációban bevilágítva az utasteret.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

Az e-Soul elérhető vezeték nélküli telefontöltővel is, ezt a műszerfal aljában helyeztek el, emellett fűthető és hűthető első ülésekkel és a prémium Harman Kardon hangrendszerrel. A szélvédőre vetített kijelző folyamatosan jeleníti meg a fontos információkat, köztük a navigáció jelzéseit és az autó sebességét.

Nagy hatótáv, nulla károsanyag kibocsátás, két tisztán elektromos hajtáslánc

Az új Kia e-Soult Európában kizárólag elektromos autóként árusítják majd, két különböző hatótávú, tisztán elektromos hajtáslánccal.

A vezetők választhatnak a hosszabb hatótávú (64 kWh-s) és az alap (39,2 kWh-s) akkuk közül. Bármelyik modellt is választja a vevő, mindkettő jóval hosszabb hatótávot kínál, mint a kifutó Soul EV. A teljesítmény is javult, a jelentősen erősebb villanymotor 395 Nm nyomatékot szolgáltat, 39%-kal többet, mint korábban.

Ráadásul a Kia újgenerációs lítiumion polimer akkumulátorcsomagja nagyobb kapacitású, mint a legtöbb egyéb elektromos autóé, azok árától függetlenül. Energiasűrűsége 250 Wh/kg, így 25%-kal több energiát képes tárolni, mint a kifutó Soul EV. Ez teszi képessé a Kiát, hogy az akkumulátort a lehető legnagyobb energiasűrűséggel a legkisebb tömegen tartsa, és nagyot lépjen előre a károsanyag kibocsátás nélküli autók hatótávjának növelésében mind a modell elődjéhez mind pedig a versenytársakhoz képest.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

A nagy hatótávú, 64 kWh-s akkumulátorcsomag 150 kW-os (204 LE) elektromos motort táplál, és képessé teszi az e-Soult, hogy egy feltöltéssel akár 452 kilométert tegyen meg (WLTP kombinált mérés). A 64 kWh-s akkuval felszerelt kivitelek fogyasztása mindössze 157 Wh/km a WLTP kombinált mérés alapján. Városi környezetben az energia felhasználás mindössze 109 Wh/km (WLTP).

Az autó az indításakor azonnal rendelkezésre álló 395 Nm-es nyomatékkal a hosszú hatótávú, 64 kWh-s e-Soul mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A 39,2 kWh-s akkumulátor egy hatékony 100 kW-os (136 LE) motort hajt. 395 Nm-es csúcsnyomatékkal, és 23%-kal nagyobb teljesítménnyel, mint a kifutó Soul EV. Jelentősen megnövelt hatékonyságával az akkumulátor 277 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel. A fogyasztás 145 Wh/km (WLTP), és ezzel ez a változat a világ egyik legjobb energiahatékonyságú autója.

A kombinált töltő rendszer (CCS) gyorstöltője alapáras mindkét modellhez, ez lehetővé teszi, a rövidebb megállások alatti töltést is. Mindkét akkumulátorcsomag újratölthető 20%-ról 80%-ra 42 perc alatt,100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.

Az e-Soul modellben egy sor energia-visszanyerő technológia is elérhető, hogy a hatótáv a lehető legnagyobb legyen. Ezek közé tartozik a Kia energiahatékony hőszivattyú rendszere, amely az autó hűtőrendszerének hőjét hasznosítja. A másik a Kia innovatív és egyedi szellőző és légkondicionáló rendszere, amely szükség esetén csak a vezetőülés környezetében tartja fent a légcserét - a többi rendszertől eltérően.


A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

Az e-Soul alapfelszereltségének része a Kia innovatív energia-visszanyerő fékrendszere, amely a kormány mögötti kapcsolófülekkel működtethető. A rendszer segítségével a vezető le tudja lassítani az autót és mozgási energiát tud visszanyerni, amitől nő a hatótáv és a hatékonyság. A vezető öt különböző fékerőszint közül választhat, (“nincs”, erősség 1-től 3-ig, és “egypedálos üzemmód”) attól függően, hogy milyen energia-visszanyerési szintre és lassító erőre vágyik. Az “egypedálos vezetési mód” megadja a lehetőséget, hogy a legnagyobb mennyiségű energiát nyerjük vissza, és biztosítja a finom megállást anélkül, hogy használnánk a fékpedált. Az energia-visszanyerő fékrendszer automatikusan beállítja a fékerőt, amikor észleli, hogy az előtte haladó autó lassít, egyenletes haladást biztosítva – ez különösen hasznos nedves, lejtős úton. A Smart Eco Pedal Guide kijelző a műszeregységen mutatja a valós-idejű akkumulátorszintet, az energia-visszanyerő rendszer visszajelzése alapján.

Ráadásul az e-Soul Vezetési Mód rendszere megengedi, hogy a sofőr vezetési stílusához vagy az útviszonyokhoz igazítsa az autó haladását. Választhat a ‘Normál’, ‘az Eco’, az Eco+’ és a ‘Sport’ üzemmód közül. A két Eco mód energiatakarékos beállításokkal maximálja a hatótávolságot, míg a Sport a motor- és a kormányreakciókat is élesebbé teszi. A Normál üzemmód okos egyensúlyt teremt az Eco és a Sport között.

Az új e-Soul a Soul első generációja, amely teljesen független multi-link hátsó felfüggesztéssel készült. Ez váltja fel az első és második generációs modellek hátsó csatolt lengőkarjait.

A Kia bemutatja az új UVO CONNECT telematikai rendszert

Egy sor továbbfejlesztett kiegészítő fokozza a biztonságot, javítja a vezetési élményt és biztosítja a használat egyszerűségét. Ráadásul az új modell az első Kia Európában, amely az UVO CONNECT telematikai rendszert is kínálja.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

Az UVO CONNECT a vezetést összeköti a digitális korral, összekapcsolja a vezetőt a digitális világgal, értékes információkat nyújtva – az autó érintőképernyőjén vagy okostelefonon keresztül.

Az új technológiát úgy fejlesztették, hogy megfeleljen a legújabb Európai Uniós Személyiségi Jogi előírásoknak (GDPR) is, és garantálja a személyes adatok maximális védelmét.

Az UVO része a Kia Live rendszer, amelyet a 10,25 colos TFT LCD kijelzőben, az e-Soul középkonzolján helyeztek el. A rendszer saját SIM kártyát használ, hogy autózás közben adatokat szerezzen, és azokat folyamatosan frissítse - élő közlekedési információk, időjárási előrejelzések, érdeklődési pontok és parkolási információk - beleértve a szabad helyeket, az elhelyezkedést és az árakat is. Nagyon fontos, hogy az UVO rendszer azt is megmutatja, hogy hol lehet a járművet tölteni, és, hogy éppen van-e ott elérhető töltő, illetve, hogy az autóval műszakilag kompatibilis-e az elérhető rendszer.

Az UVO második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció tájékoztat a jármű állapotáról, és az aktuális utazásról, fontos részleteket bemutatva. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is kínál. Földrajzi elhelyezkedéstől, országtól függően a felhasználók távolról is el tudják indítani a légkondicionáló rendszert (előfűtve vagy előhűtve az autót) vagy az utazással kapcsolatos utasításokat küldhetnek az autónak még elindulás előtt.

Az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy távolról ellenőrizzék az akkumulátor töltöttségét és a képernyőn keresztül megállítsák vagy visszavegyenek a töltésből annak érdekében, hogy az olcsóbb éjszakai áramot használhassák - amennyiben otthon töltik az autót. Az applikációval a felhasználó ellenőrizheti autója helyét és diagnosztikai jelentést is kaphat a járműről.

Az e-Soulban történő bevezetését követően a Kia UVO CONNECT technológia már a közeljövőben elérhető lesz a Kia más európai modelljeiben is.

A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét

A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszert alapként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobil készülék összekapcsolását csakúgy, mint az Apple CarPlayt és az Android Autót. Továbbfejlesztett osztott képernyős megjelenítésével lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző jármű információkat kezeljenek és ellenőrizzenek egy időben (pl.: navigáció és akkumulátor információ), vagy akár számos dolgot egyszerre jelenítsenek meg a kijelzőn. Ez azt jelenti, hogy a vezető akár követheti a navigáció megjelenítéseit, vagy ellenőrizheti az akkumulátor energiafelhasználását, amíg az utas kiválaszthatja kedvenc zeneszámait vagy megnézheti az időjárás előrejelzést. Az infotainment rendszeren keresztül is kezelhetők az autó visszatáplálási beállításai és a Sound Mood Lighting is. A középkonzoli nagy képernyőt kiegészíti a műszerpanel 7,0 colos TFT-LCD-je a vezető előtt.

Teljeskörű továbbfejlesztett aktív biztonsági rendszer

Passzív és aktív biztonsági rendszerek sora biztosítja, hogy a vezető és az utasok a lehető legnagyobb biztonságban legyenek minden utazás során. A Kia Vezetéstámogató Rendszere - Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) - segít csökkenteni a vezetéshez kapcsolódó kockázatokat és így a stresszt.

Az elérhető technológiák közé tartozik az ütközés-elkerülő - Forward Collision Assist (FCA), a holttérfigyelő - Blind-spot Collision Assist-Rear (BCA-R), a dugóban araszolni is képes adaptív tempomat (SCC), a sávtartó - Lane Keeping Assist (LKA), a fáradtságérzékelő - Driver Attention Warning (DAW), valamint a fényszóró asszisztens - High Beam Assist (HBA) is. Emellett rendelkezésre áll a Kia második szintű autonóm, önvezető technológiája is, sávkövetővel - Lane Follow Assist (LFA), gyorsulás ellenőrzővel, és az elöl haladó autó követésén alapuló fékezéssel és irányítással. 0 és 130 km/óra között az LFA kamerákkal és radarokkal tartja a megfelelő követési távolságot, és figyeli az útjeleket, hogy az e-Soult a sáv közepén tartsa. Emellett az e-Soulban elérhető a tolatókamera (Rear View Monitor (RVM)), a parkoló asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető elektronika is - Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA).

A passzív biztonsági felszereltség részeként az e-Soulban hét légzsák van (két első légzsák, első oldal légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák). Alapáras felszerelés a menetstabilizáló rendszer (VSM) is.

Az e-Soul karosszériája acél- és alumíniumelemekből áll, így torziós merevsége magas, miközben egyszerre könnyű is. A melegen préselt acél komponensek előző modellhez képest magasabb arányával, valamint az új alumínium küszöberősítésekkel merevebb a karosszéria, így csökkent a vibráció és nőtt a biztonság.


Kulcsszavak: autószalon, e-Soul, elektromos autó, genf, kia, premier, Soul
 
Exkluzív modellpár-koncepciót mutat be a BMW i divízió Exkluzív modellpár-koncepciót mutat be a BMW i divízió Infiniti Eau Rouge – bevetésre készen a Genfi Autószalonon Infiniti Eau Rouge – bevetésre készen a Genfi Autószalonon A Volkswagen a 200 milliomodik legyártott gépkocsit ünnepli A Volkswagen a 200 milliomodik legyártott gépkocsit ünnepli A BMW i3 elnyerte a „Wertmeister 2015” díjat A BMW i3 elnyerte a „Wertmeister 2015” díjat Új fejezet kezdődik a DS történetében Új fejezet kezdődik a DS történetében
 
Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

2019. február 26.
Január végén az Audi felküldte első, tisztán elektromos SUV modelljét arra a pályára, ahol a világ legjobb síversenyzői küzdenek a Hahnenkamm verseny első helyéért.
Részletek

Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

A speciálisan felszerelt Audi e-tron pedig megmászta a legendás „Streif’ sípálya „Mausefalle” vagyis „Egérfogó” névre hallgató szakaszát. 85 százalékos meredekségével ez a letörés a legmeredekebb része ennek az elképesztő lesiklópályának.

„A tavalyi évben már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legnagyobb kihívásokat is teljesítette.”

– nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője. „Az „Egérfogón” való felhajtással még inkább kitoltuk ezeket a határokat és egy elektromos autóban mutathattuk be a quattro technológiában rejlő műszaki lehetőségeket.”

85 százalékos meredekségével az „Egérfogó” a híres kitzbüheli „Streif” sípálya legmeredekebb szakasza. Ahhoz, hogy ezt a részt megmászhassa, az Audi e-tron technológiai prototípusát egy különleges quattro hajtásrendszerrel szerelték fel, ahol két elektromotor került a hátsó tengelyre, egy elektromos motor pedig az első tengelyen kapott helyet.

Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t. Ezzel a maximális teljesítmény a meredek pályán is végig biztosított volt. Az Audi emellett módosította az autó szoftverét is a „Streif” sípálya különleges körülményeihez igazítva a nyomatékot illetve annak elosztását. A szöges gumikkal szerelt 19 colos kerekeket kifejezetten erre az eseményre fejlesztették ki, hogy biztosítsák a havas és jeges felületen való megfelelő tapadást.

„Egy 85 százalékos meredekségű emelkedő meghódítása elsőre lehetetlennek hangzik.” – véli Mattias Ekström, aki az Audi e-tron prototípus kormánya mögött foglalt helyet. „Még engem is meglepett, hogy az autó milyen jól kezelhető egy ilyen nehéz terepen is.” –tette hozzá a rallycross világbajnok és kétszeres DTM bajnok, aki ezt az eseményt egyértelműen a legkülönlegesebb élményei közé sorolja.

A lehető legbiztonságosabb lebonyolítás érdekében az Audi e-tron technológiai prototípusát bukókerettel és hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyüléssel látták el. A járműhöz – a visszagurulást megakadályozandó - egy biztonsági kábelt csatlakoztattak, amelyhez azonban az autó felhúzására alkalmas eszköz nem kapcsolódott.

Az Audi egy igen erős partnerre támaszkodhatott a projekt során az osztrák italgyártó Red Bull személyében. A két vállalat már hosszú ideje komoly támogatója a Hahnenkamm versenynek és ezt az eseményt is közösen szervezték meg. Az Audi e-tron prototípus különleges matricázása szintén ennek az együttműködésnek a jegyében készült.

Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

Kulcsszavak: audi, e-tron, elektromos autó
 
Audi - Toborzónap 1200 álláskeresőnek Audi - Toborzónap 1200 álláskeresőnek Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8 Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8
 
Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba

Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba

2019. február 26.
A fiatalság és az életöröm értékeit fokozatosan háttérbe szorító, egyre inkább uniformizálódó B szegmensben üde színfoltot és nagy vonzerőt képvisel az új PEUGEOT 208. 
Részletek

Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba

A rohamosan változó gépjármű-használati szokások és az energetikai átállás valós alternatívává válása miatt az új PEUGEOT 208 a karosszériaváltozattól függetlenül kezdettől háromféle –  elektromos, benzines és dízel – meghajtást kínál.

A PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájába tökéletesen illeszkedő új generációs modellt letisztult design, fiatalos és energikus megjelenés jellemzi.

Az új PEUGEOT 208 innovatív szelleme az újszerű stílus mellett az új generációs PEUGEOT i-Cockpit©-ban is kifejezésre jut: a korszerű vezetőhely magasra helyezett 3D műszeregységgel és a felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerekkel van ellátva.

#FUTURISTIC & YOUNG

Változik a világ, és a jövőt illetően nagyon sok a kérdőjel. Az újabb és újabb kihívások más területekhez hasonlóan az autóiparban is adekvát válaszokat igényelnek. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött konkrét lépésekkel, nyugodtan készül az energetikai átállás korszakára, és izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképet kínál, melyet az: #UNBORINGTHEFUTURE jelmondatban foglal össze.

Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba

Fiatalosságával és spontaneitásával ebbe a jövőképbe illik az új PEUGEOT 208 is, mely a PEUGEOT-tól megszokott alapértékeket – az igényességet, a stílust és az érzelmet – helyezi a középpontba. Atlétikus megjelenése, vidám és eleven sportossága egy jövendő bajnok ígéretét hordozza. A letisztult, minőségi design – a PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájával összhangban – felső kategóriás jelleget kölcsönöz az autónak.

Az új PEUGEOT 208 kiemelkedik a B szegmens gépjárművei közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

POWER OF CHOICE

CMP/e-CMP: hatékony, moduláris platform

Az új PEUGEOT 208 a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP (Common Modular Platform) platformra  épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki.

Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A többféle energiaforrással való társíthatósága révén lehetővé teszi, hogy a jövendő ügyfelek választhassanak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül.

Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, új modell
 
Kényelem és komfort – Fiat Scudo Kényelem és komfort – Fiat Scudo Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 121 - 130