Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 121 - 130
Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek

Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek

2020. május 11.
A Datahouse adatai szerint 2020 első négy hónapjában összesen 45 896 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, vagyis a tavalyi év azonos időszakához képest továbbra is komoly visszaesésről beszélhetünk.
Részletek

Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek

Ugyanakkor a Renault és Dacia márkákat gyártó Renault Csoport összesített értékesítési eredménye 6 481 jármű lett, amivel a gyártó itthon átvette a vezetést a Ford (5 114 jármű), és a Toyota (4 827 jármű) előtt. A modellek vonatkozásában a Dacia Lodgy zárta legerősebben nemcsak a hónapot, de az év első harmadát is.

Az eddigi eladások alapján a Dacia Lodgy az április és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese 1 839 eladott járművel, a családtámogatási programnak köszönhetően. Kimondhatjuk tehát, hogy a Dacia Lodgy a nagycsaládosok kedvenc autója Magyarországon.

Az Év Magyar Autója 2020 díjjal kitüntetett Renault Clio előkelő 4. helye a hazai értékesítési ranglistán (1192 jármű 4 hónap alatt) már sejteti, hogy a Renault Csoport márkái összesítésben minden más gyártó számait meghaladják Magyarországon (6 481 jármű), ez több, mint 17%-os piaci részt jelent.


Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek

Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója szerint még egy darabig tartani fog az autópiac visszaesése, bár az áprilisihoz hasonló zuhanást (majdnem felével csökkent az értékesítés márciushoz képest) nem tart valószínűnek.

„A gazdaság újraindulása, a vírushelyzethez kötődő korlátozások lazítása egyaránt kedvezően hathat a lakossági autóvásárlási szándékra. Javuló környezetre szüksége is van a szektornak, mert rengeteg család megélhetése függ ettől a tevékenységi körtől.” – foglalta össze a kilátásokat az ügyvezető, aki szerint mind a Lodgy, mind a Clio értékesítése tartani fogja a jelenlegi szintet a következő időszakban.


 

Kulcsszavak: dacia, értékesítés, jármű kereskedelem, renault
 
Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására Harmadával csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az első negyedévben Ausztriában Harmadával csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az első negyedévben Ausztriában Rekordot döntött Európában hibrid eladásaival a Toyota és a Lexus Rekordot döntött Európában hibrid eladásaival a Toyota és a Lexus Ősztől újra jön a Lada Magyarországra Ősztől újra jön a Lada Magyarországra Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek Megvesznek a norvégok a Tesláért
 
Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota

Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota

2020. május 11.
Kifejezetten koronavírusos páciensek szállítására szolgáló járművet fejlesztett ki a Toyota. A Hiace alapú betegszállítót egészségügyi intézményekkel együttműködve építették meg.
Részletek

Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota

Egyedi módosításokkal tette alkalmassá a Hiace furgont súlyosan beteg COVID-19 páciensek szállítására a Toyota. Az autót orvosoktól és ápolóktól kapott javaslatok alapján készítette el a cégcsoport karosszéria-specialista tagvállalata, a Toyota Auto Body. A betegszállító autó első példányát a tokiói Showa egyetemi klinikának szállították le, használni azonban nem csak ők fogják: fél tucatnyi intézménynek van hozzáférése a speciális Hiace-hez, így a legteljesebb mértékben kihasználható annak kapacitása.

A kifejezetten koronavírussal fertőzött, súlyosan beteg személyek biztonságos szállítására szolgáló gépkocsi belső terét úgy alakították ki, hogy az hatékonyan gátolja a levegőben szálló szemcsék és folyadékcseppek szabad mozgását, és ezzel elejét vegye a cseppfertőzésnek. Az autóban hermetikusan leválasztották az első üléssort a hátsó tértől. Utóbbiból egy nagy teljesítményű elszívóberendezés folyamatosan vezeti ki a levegőt a külvilágba, így az nem juthat át a vezetőhöz és utasához.

A Hiace-szel együtt eddig pontosan egy tucat, betegszállításra szolgáló járművel támogatta a helyi önkormányzatokat és egészségügyi létesítményeket Japánban a Toyota. A korábban átadott 11 gépkocsi (a Yaris padlólemezére épülő Sienta városi buszlimuzin egy példánya, valamint tíz darab JPN Taxi) a fertőzött, de a légzőszervi megbetegedések jeleit még nem mutató személyek szállítására szolgálnak, míg a Hiace-t kifejezetten súlyos stádiumú páciensek mozgatására tervezték.

Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota

Ezzel természetesen nem merül ki a Toyota hozzájárulása a vírusjárvány megfékezéséhez: a vállalat folyamatosan kommunikál a segítségre szoruló létesítményekkel, illetve több országban is megkezdte egyéb védőfelszerelések, például egészségügyi arcmaszkok gyártását és kiszállítását.

A támogatást annak az országos Kokoro Hakobu (jelentése nagyjából: szívünkben hordozunk) társadalmi és humanitárius kezdeményezésnek a keretében biztosítja a Toyota, amelyet még a 2011-es nagy földrengést követően hozott létre az autógyártó.

Miközben a legtöbb ázsiai piac áttért a tavaly tavasszal bevezetett, hatodik generációs Hiace-re, Japánban továbbra is a 2004 óta gyártott, végletekig kiforrott modellt forgalmazzák.

A típus idén áprilisban fontos közlekedésbiztonsági fejlesztéseken esett át. Mostantól digitális belső visszapillantó tükör és felülnézeti panorámakép segíti a manőverezést, a tolatóradar pedig hirtelen gázadás esetén automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha akadályt észlel a jármű mögött.


Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota

Elöl gyalogosfelismerő automata vészfékrendszer, sávelhagyást gátló technológia, valamint automatikus távolságifény-szabályozás könnyíti a vezető dolgát. A többféle karosszériahosszal és -magassággal kapható Hiace hajtáslánc-kínálata két benzinmotorból (2.0 és 2.7 liter), valamint egy 2.8 literes dízelmotorból áll, továbbá létezik összkerékhajtású, illetve automata sebességváltós kivitel is.

Kulcsszavak: bemutató, Hiace, koronavírus, toyota
 
A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Szombaton ismét a Jazzy Streeten száguldunk Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman
 
Közel a felére esett vissza a használt autó import áprilisban

Közel a felére esett vissza a használt autó import áprilisban

2020. május 11.
42,5 százalékkal csökkent 2019-hez hasonlítva a használt autó import 2020 áprilisában, így összesen 7.589 gépjármű érkezett hazánkba külföldről.
Részletek



Közel a felére esett vissza a használt autó import áprilisban

Az első negyedévet követően összesítésben mindössze 4 százalékos volt a terület visszaesése az elmúlt év hasonló időszakához képest, azonban áprilisban a koronavírus elkerülése érdekében bevezetett szigorú kijárási szabályoknak köszönhetően már jelentős elmaradás látható a területen.

Negatív rekordot ért el a használt autó import áprilisban, ugyanis régóta nem látott visszaesést produkált a terület. Az már év végén látható volt, hogy csökken az érdeklődés a külföldi használt autók iránt, hiszen 2012-óta először fordult elő, hogy lejtmenetbe kapcsolt a piaci szegmens terület. 2019-ben még így is 150 ezernél is több külföldi rendszámos gépkocsit honosítottak határon túlról a magyarok.

A forgalomba helyezett használt autók száma 2020 első negyedévében – a tavalyi esztendőhöz képest – 4 százalékkal csökkent, így januártól március végéig összesen 37.758 négykerekű érkezett az országba. Az első három hónap során már márciusban is 12,3 százalékos mínusz mutatkozott, de az április további visszaesést hozott: a negyedik hónapban 42,5 százalékkal kevesebb gépjárművet importáltak Magyarországra, mint egy évvel korábban.


Közel a felére esett vissza a használt autó import áprilisban

Az alapvető tendenciák azonban nem változtak, négy hónap után továbbra is elmondható, hogy a legtöbben alsó-középkategóriás (12.376 autó) és felső-középkategóriás (7.538 autó) kocsit vásároltak, és népszerűek voltak az egyterű járművek (6.919 autó) is. Áprilisban legtöbben Volkswagen, Opelt és Fordot vettek.

„Az elmúlt évek során megszokhattuk, hogy évről, évre egyre több használt autó érkezik külföldről hazánkba, ráadásul sajnos hatvan százalékban tíz évnél idősebb példányok. A koronavírus járvány következtében jelentősen visszaesett a behozatal, amely abból a szempontból előnyös, hogy jóval kevesebb kiszámíthatatlan előéletű, környezetszennyező autó kerül a magyar utakra” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó, jármű kereskedelem
 
Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Közel a felére esett vissza a használt autó import áprilisban Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Az új Citroen C4 Picasso elnyerte a 2013-as Arany Kormánykerék díjat Az új Citroen C4 Picasso elnyerte a 2013-as Arany Kormánykerék díjat
 
A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret

A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret

2020. május 11.
Az új holttérfigyelő nagyfelbontású képet közvetít a műszerfalra, közvetlenül a vezető elé. Segít elkerülni a holttér okozta baleseteket. Az új rendszer az autó környezetét figyelő kamerákkal is együtt dolgozik, így parkolás során is segít.
Részletek

A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret

A Kia bemutatta az új Sorentóban megjelenő csúcstechnológiájú holttérfigyelő rendszert (Blind-Spot View Monitor, BVM), amely “vigyázó szempárként” óvja a Sorento utasait és a többi közlekedőt is azzal, hogy eltünteti a holtteret az autó mindkét oldalán.

Az európai piacokon a Sorentóban jelenik meg elsőként az új rendszer, a 12,3 colos képátlójú vetített, és teljesen digitális Supervision műszeregység új funkciójaként. A holttérfigyelő autópályán az autó mindkét oldalára ügyel, és az irányjelző használatával hozható működésbe.

A vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben jármű tartózkodik a Sorento holtterében. A kép az oldaltól függően a sebességmérő, vagy a fordulatszámmérő (illetve a hibrid hajtású modellekben a hibridrendszer kijelzője) helyén jelenik meg, de a sebesség értéke ilyenkor sem tűnik el. A képeket a Sorento külső visszapillantó tükreinek házába épített nagyfelbontású, nagylátószögű kamerák szolgáltatják. A kamerák látószöge jóval szélesebb, mint a tükröké.

A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret

Az új vezetősegéd a holttérfigyelő-ütközéselkerülőt, a körbelátó kamerarendszert, a parkolássegítőt (PCA) és a Bose Performance Series audiorendszert is tartalmazó csomagban jelenik meg Európában. A csomag része a holttérből adódó balesetek elkerülését támogató aktív rendszer (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist - BCA) is. A BCA a holttérben tartózkodó járművet, vagy járműveket észlelve avatkozik be, kifejezetten az esetleges balesetek elkerülése érdekében.

A teljesen digitális műszeregység

A Kia Supervision kijelzője a lehető legérthetőbben szolgáltat információkat a vezetőnek. A nagyfelbontású képernyő (1920x720 pixel) egyetlen képernyője teljesen leváltja a hagyományos, analóg műszereket, és tűéles grafikával mutatja az összes szükséges menetinformációt.

A hagyományos adatokon (sebesség, fordulatszám) kívül a kijelző képes a navigációs instrukciók, az úti adatok, valamint a diagnosztikai és egyéb műszaki-, vagy biztonsági értesítések gyors és pontos megjelenítésére is.

A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret
Kulcsszavak: bemutató, kia, Sorento, új modell
 
Megnyitotta legújabb KIA szalonját a Pappas Auto Megnyitotta legújabb KIA szalonját a Pappas Auto Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross
 
Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra

Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra

2020. május 11.
Ha a jármű több, mint egy hónapig áll, tanácsos felkészíteni, hogy tökéletesen működjön a következő indulásnál. A folyadékszintek, az elektromos rendszer és a fékek ellenőrzése kulcsfontosságú. Lehetőség van külső és belső fertőtlenítésre is, hogy minden lehetséges vírustól megszabaduljunk.
Részletek

Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra

A jelenlegi helyzet eredményeképpen városaink utcáin alig látunk emberek és autókat. A Madridhoz, Párizshoz, Berlinhez vagy Rómához hasonló nagyvárosokba való bejárás közel 75 százalékkal esett vissza, a határátlépések pedig 80 százalékkal csökkentek. Ha mindez így folytatódik, hogyan gondoskodhatunk arról, hogy az autónk készen álljon, amikor az élet visszatér a normál kerékvágásba? Az alábbiakban négy olyan ajánlást részletezünk, amely segít az autónknak, hogy mozgásba lendüljön, amikor arra a világ többi része is készen áll majd.

1. Folyadékszintek ellenőrzése

A motorolaj és a hűtőfolyadék szintjét ellenőrizni kell a motor indítása előtt. „Indítás után néhány percig járatni kell a motort, még mielőtt elindulnánk. Ez lehetővé teszi, hogy a folyadékok áthaladjanak minden csövön és tömlőn és minden rész kenéséről gondoskodjanak.” – javasolja Josep Almasqué, a SEAT présüzemének vezetője. Fontos arról is gondoskodni, hogy ne cseppenjen le semmi a földre, különösen a motortér alatt.

2. Az abroncsnyomás ellenőrzése

Amennyiben egy ideig nem használjuk az autónkat, az abroncsokban lévő nyomás csökken. Ez a permeabilitás (áteresztőképesség) folyamatának köszönhető, amely során az abroncsok minden nap veszítenek egy kevés levegőt, különösen a nyári időszak során. Ha használaton kívül van a gépjármű és az abroncsokból az összes levegő elvész, akkor az autó súlya kárt tehet a felniben és eldeformálhatja a kereket. „Ideális esetben – ha tudjuk, hogy az autó hosszabb ideig használaton kívül lesz – a gyártó által javasolt maximális nyomásra kell felfújni a gumikat és időről időre ellenőrizni kell a nyomást. Az autó indítása előtt megint vizsgáljuk meg a nyomást és győződjünk meg róla, hogy közlekedésre alkalmas az értéke.” – véli Josep.

Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra

3. Alapos ellenőrzés

Ha az autó használaton kívül volt egy darabig, minden olyan részletet ellenőriznünk kell, amely a vezetéssel összefügg, például a világítást, az irányjelzőket, ablakokat, szélvédőlapátokat és minden elektromos berendezést. Ez az információ akár az autó infotainment rendszerének kijelzőjén is elérhető. „Amennyiben valami nem megfelelően működik, a kijelzőn látható figyelmeztető lámpa mutatja, mit kell ellenőriznünk. Szintén fontos áttekinteni, hogy minden, általunk használt vezetéstámogató rendszer az alapbeállításokkal működik.” – részletezi Josep. A fékek állapotát is fel kell mérnünk. Ezek ellenőrzéséhez tanácsos néhány másodpercig nyomva tartani a fékpedált és megfigyelni, hogy tartja-e a pozícióját. Végül győződjünk meg arról, hogy a motor indításakor nem hallunk semmilyen szokatlan hangot.

4. Fertőtlenítés

Fontos, hogy a legtöbbször érintett területekre koncentrálva tisztítsuk meg az autót, vonatkozik ez mind a jármű külsőjére, mind pedig a belső térre.

Az alapok: A külső és belső ajtónyitók, a kormány, a sebességváltó, az érintőképernyő, az irányjelzők, az üléspozíció beállítását segítő vezérlők és az ablaknyitó/záró gombok.

A műszerfal: Ez a legfontosabb rész, hiszen az emberek leggyakrabban ebbe az irányba köhögnek vagy tüsszentenek.

Az utastér szőnyegei: Ezek rengeteg olyan koszt gyűjtenek össze, amelyet a cipőnk talpával viszünk be az autóba.

Szellőzés: A levegő minőségének biztosítására a szellőzőknek jól járhatóknak kell lenniük. A fertőtlenítés mellett fontos, hogy a port egy kefével vagy porszívóval távolítsuk el a felületéről.

Külső részek: Az emberek az ajtókilincsek mellett számos más részt is megérintenek az autón anélkül, hogy észre vennék. Nekidőlünk az ablakoknak, az ajtókeretet megfogva nyitjuk vagy csukjuk az ajtókat. Nagyon fontos a megfelelő tisztítószerek használata: enyhe szappan és víz, dedikált autóápolási termékek és – kisebb mértékben- 70 százalék alkoholt tartalmazó folyadékok.


Kulcsszavak: koronavírus, közlekedés, tavaszi felkészítés
 
Árvíz - Útlezárások Pest megyében Árvíz - Útlezárások Pest megyében Félpályás útlezárás lesz január végén az útdíj ellen Félpályás útlezárás lesz január végén az útdíj ellen Nagy forgalom várható az M1-M0-M5 autópályán szerdáig Nagy forgalom várható az M1-M0-M5 autópályán szerdáig Új perspektívák a közösségi közlekedésben: gazdaságosabban jobbat? Új perspektívák a közösségi közlekedésben: gazdaságosabban jobbat? Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása
 
70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

2020. május 08.
Az 1950. május 9-én alapított SEAT most szombaton ünnepli 70. születésnapját, és fél szemmel már a jövőre is tekint. A sikerek, kihívások és az állandó átalakulás története: egy autógyártól egy nagy, fenntartható fejlődésű, innovatív és technológiai vállalatig.
Részletek

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

70 évvel ezelőtt a SEAT izgalmas utazásba kezdett. 1950. május 9-én hozták létre azt a céget, amelyik „kerekekre helyezte” Spanyolországot és széles körben tette elérhetővé a mobilitást. Ettől a pillanattól kezdve, és egészen a most szombati 70. születésnapjáig a SEAT mélyreható változásokon ment keresztül, és állandó megújulási képességéről tett tanúbizonyságot.

E kihívásokkal teli hosszú utazás tette a vállalatot azzá, amit ma a SEAT jelent. A SEAT az egyedüli autógyár, amely gépkocsikat tervez, fejleszt, gyárt és értékesít, Spanyolországban az ország vezető ipari befektetője, és vezető szerepet tölt be a kutatás és a fejlesztés (K+F) terén, a GDP 1%-át adja és a legyártott gépkocsik 80 %-át exportálja. Egy erős cégről van szó, mely a Volkswagen-csoport, a világ vezető autógyártó csoportjának   tagja. Egy növekedési pályán lévő cégről, amely továbbra is a legjobb mobilitási megoldásokat kínálja annak érdekében, hogy az emberek életét kényelmesebbé tegye.

A SEAT elnöke, és pénzügyi, valamint információ-technológiáért felelős alelnöke, Carsten Isensee kifejtette, hogy „hetvenéves története során a SEAT bebizonyította, hogy képes megújulni, és újra felfedezni önmagát, és így sikeresen megfelelni a felmerült kihívásoknak. Egy átalakító erő volt nyomon követhető a gépkocsigyártó cég átalakulásától egy erős technológiai és ipari vállalattá történő fejlődésééig.”

Barcelonából a (nagy) világba

A SEAT a Zona Franca-ban – a barcelonai vámszabad területen - lévő gyárában 1953-ban kezdte meg a gyártást, akkor naponta 5 SEAT 1400-ast gyártottak. Miután 40 évig a márka történetében olyan ikonikusnak számító modelleket gyártottak, mint a SEAT 600 és a SEAT 127, a márka egy új, nagyobb, és korszerű gyár felépítése mellett döntött, és 1993-tól a gyártást Barcelonából Martorellbe vitte.

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Ezt a gyárat, amelyik 244.5 milliárd pesetás (1.47 milliárd euró) kezdeti beruházás után jött létre, a második nemzedékhez tartozó SEAT Ibiza és az új SEAT Cordoba bevezetésével avatták fel. Ezekből naponta 1 500 darabot gyártottak.  

Jelenleg a vállalat három gyártó központtal rendelkezik: Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol jelenleg az Ibizát, a Leont és az Aronát gyártják. Ezen túl a cég a Cseh Köztársaságban gyártja az Atecát, Németországban a Tarracót, Portugáliában az Alhambrát, és Szlovákiában az elektromos Mii-t, a SEAT 100 %-ban elektromos gépkocsiját. A mai napig összesen több mint 19 millió SEAT gépkocsit gyártottak.

Mióta a vállalat 1965-ben megvalósította az első export értékesítését, amikor a célország Kolumbia volt, a SEAT Spanyolország vezető ipari exportőrévé vált, és a spanyol gazdaság teljes exportjának csaknem 3%-át adja. Manapság a SEAT gépkocsik olyan helyekre is eljutnak, mint Új-Zéland, Mexikó és a Francia Guyana.

A SEAT az elmúlt 70 évben exponenciális fejlődést mutatott, az autók tervezésétől a gyártáson át az export értékesítésig.  Manapság három perc alatt állítanak elő ugyanannyi autót, mint korábban egy egész nap alatt, és összehasonlítva azzal, hogy az 1950-es években egy SEAT 600-asra két évet kellett várni, ma a Fast Lane szolgáltatással 5 számítógépes kattintással 10 perc alatt vásárolhatunk autót, melyhez 21 nap alatt hozzá is juthatunk.

Széles és versenyképes termékválaszték

Az elmúlt 70 évben a gépkocsigyártó összesen 75 modellt hozott forgalomba, különféle változatban és generációkkal, köztük több olyan jelentős modellt, amelyek fordulópontot jelentettek a vállalat életében.

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Kezdve 1953-ban bemutatott SEAT 1400-assal, amely a cég által gyártott első gépkocsi volt, vagy a legendás SEAT 600-ast,  amelyet 1957-ben mutattak be, és hamarosan a szabadság és a mobilitás jelképé  vált. 1984-ben megérkezett az első SEAT Ibiza, 1999-ben pedig a SEAT Leon, amelynek értékesítési sikere bevezetése óta tart. Érdemes azt is megjegyezni, hogy 2016-ban a vállalat jelentősen bővítette a termékválasztékot azáltal, hogy a SEAT Atecával, a SEAT Aronával és a SEAT Tarracoval  belépett a szabadidő autók (SUV) szegmensébe,  és 2019-ben bejelentette a SEAT Mii Electric, az első elektromos gépkocsi bemutatását.

Az autók fejlődése és korszerűsítése ezen 70 éves út során állandó volt, ami folyamatosan kiegészült a technológiai fejlődés eredményeivel a gépkocsi minden vonatkozásában, a biztonsági rendszerektől kezdve a legfejlettebb összekapcsolhatósági eszközökig.  Ezen túl a SEAT a fenntarthatóbb és környezetbarátabb mobilitás iránti elkötelezettsége részeként a vállalat jelentős elektromos offenzívába kezdett.  Ebben az értelemben a cég új elektromos és plug-in hibrid modelleket fog bevezetni 2020-ban és 2021-ben, amelyek csatlakoznak majd a SEAT Mii jelenleg már kapható   elektromos változatához.  Ezek közül először az új Leon család, amelynek van plug-in hybrid (PHEV) verziója; a Tarraco PHEV és a nemrégiben elindított CUPRA Formentor, amelynek lesz elektromos plug-in hibrid változata, végül pedig az el-Born, mint a cég második 100% -os elektromos járműve csatlakozik a Mii elektromos gépkocsihoz.  

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

A CUPRA, a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Az Ibiza CUPRA 1996-os elindítása óta a CUPRA mindig is a SEAT sportosságának legmagasabb szintű kifejeződése volt. 2018-ban a SEAT ismét megújulási képességéről tett tanúbizonyságot, és létrehozta a CUPRA márkát. A CUPRA a cég azon márkája, amelyet azzal a céllal hoztak létre, hogy egyedi projektként jelenjen meg. A CUPRA által a SEAT új piacokra és új vevői célközönséghez jut el. Ez a célközönség pedig azokból áll, akik különlegesebb terméket keresnek, és ezen keresztül a márka hozzájárul a SEAT jövedelmezőségének növekedéséhez. Az új márkát úgy tervezték, hogy elbűvölje a motor teljesítmény rajongóit. A márka elektromos modelljeit a korszerű formatervezés és sportos teljesítmény jellemzi.  A CUPRA Ateca és az új CUPRA Leon család bevezetése után az autógyár közelmúltban megnyitott “CUPRA Garázs” központjában bemutatta a CUPRA Formentort, az első különleges modellt, amelyet a SEAT legsportosabb márkája számára terveztek és Martorellben gyártanak.

Sokkal több, mint egy autógyár - egy mobilitási technológiai vállalat

Ha a SEAT azzal a céllal született, hogy a demokratizálják a mobilitást Spanyolországban, a közelmúltban a vállalat óriási lépéseket tett annak érdekében, hogy a gépkocsik gyártásán túlmutató mobilitási szolgáltatóvá váljék azért, hogy reagáljon a jövő egyik nagy trendjére: az együttműködő, megosztott és fenntartható gazdaságra. Ebben a szellemben jelölték ki 2019-ben a SEAT-ot a teljes Volkswagen-csoport kompetencia központjává a mikromobilitás területén, hogy vezesse a városi mobilitással kapcsolatos új termékek és szolgáltatások stratégiájának kialakítását. Ennek érdekében a vállalat elindította a városi mobilitás stratégiai üzleti egységét, a SEAT Urban Mobility-t, és bemutatta az eScooter Concept tanulmány motorkerékpárt, a SEAT első motorkerékpárját, valamint az eKickscooter Concept termékeket, amelyek az elektromos EXS Kickscooter modellváltozatokat egészítik ki.

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Mindezen túl a megújulási képesség és a teljes átalakulás példájaként a vállalat 2019-ben létrehozta a SEAT: CODE-ot, a szoftverfejlesztés minőségi szintű központját.  Az új laboratórium két fő dimenzió előmozdításán dolgozik a SEAT-on belül. Egyrészt arra törekszik, hogy erőteljesen vigye tovább a digitális átalakítást, és a folyamatok digitalizálása révén növelje a hatékonyságot. Másrészt erősítse az üzleti modelleket a mobilitás, az összekapcsolhatóság és a gépkocsi digitalizálása új koncepcióinak területén, különös tekintettel a SEAT-ra.

Ezen túl a vállalat 2020-ban megnyitja az új CASA SEAT-ot, azt a Barcelona szívében lévő központot, amelyet azért hoztak létre, hogy tisztelegjenek a SEAT 70 évvel ezelőtti születésének helye előtt.   A CASA SEAT lesz a gyülekezőhely a jövő mobilitásának felfedezéséhez, és több olyan sokirányú tevékenységnek is otthon ad majd, amely referenciaként szolgál Barcelona város kulturális programjában.

Az ipar jelene és jövője Spanyolországban

70 éves története során a SEAT a fenntartható növekedés állandó pályáján haladt, ami előre vitte a spanyol autóipart. Ahol a gépkocsigyártás 1953-ban 925 fővel megkezdődött, ott ma a SEAT-nál több mint 15 000 alkalmazott dolgozik, és ennek multiplikáló hatása van a beszállító iparra, összességében mintegy 100 000 munkahelyet teremtve. 2017-ben a vállalat az Egészségügyi és Rehabilitációs Központ (CARS Healthcare and Rehabilitation Centre) megnyitását követően a munkahelyi egészségvédelem referenciájává is vált a vállalati környezetben.

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Ez egy egyedülálló egészségügyi központ, amely megelőző és egészségügyi szolgáltatást, valamint rehabilitációs ellátást nyújt a vállalat több, mint 15 000 munkavállalója számára, és évente több mint 70 000 konzultációt folytat le.

2019-ben 11.157 milliárd eurós összforgalommal, a gépkocsik és az alkatrészek exportjával a forgalomból 81% -kal részesedve (9.041 milliárd euró), a SEAT Spanyolország vezető ipari exportőre volt. Hasonlóképpen, a SEAT martorelli gyára gyártja a legtöbb gépkocsit Spanyolországban, Európa második legnagyobb gépkocsigyártó piacán. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a SEAT 2019-ben 1,259 milliárd eurót különített el beruházásokra és a K + F ráfordításokra, ebből 27 millió eurót közvetlenül a martorelli létesítményeinek fenntarthatósági kezdeményezéseibe fektettek be a széndioxid kibocsátás csökkentése céljából. Egy ambiciózus környezetvédelmi stratégiának köszönhetően a gyárat 2030-ra nulla széndioxid kibocsátású üzemmé alakítják.

A vállalat a dolgozók egészségének megőrzése és a vállalati környezet kialakításának terén is igazodási pontot jelent a CARS Egészségügyi- és Rehabilitációs Központ 2017-es megnyitása után. A Központ egyedülálló orvosi központ, mely megelőző és egészségfenntartó kezeléseket és rehabilitációs lehetőségeket ad a vállalat több mint 15 000 dolgozójának, és mintegy 70 000 orvosi konzultációt valósít meg egy év alatt.

Együtt a múltban és a jövőben - a SEAT 6OO-astól a lélegeztető gépek gyártásáig

A SEAT 70 éve az emberek életének részévé vált egy olyan kihívást jelentő időben, mint például a COVID-19 válság, amikor meg akarta mutatni a társadalom és annak szükségletei iránti elkötelezettségét.  Ebben a nehéz időszakban a SEAT különféle kezdeményezéseket indított a vírus leküzdésére; így konkrétan a kórházak számára leginkább szükséges berendezések, például a lélegeztető gépek gyártását indította el. A 150 szakemberből álló csapat hetekig dolgozott a prototípus kifejlesztésén, a SEAT-nál kinyomtatott fogaskerekek, a sebességváltó tengelyek és a SEAT Leon ablaktörlő adaptált motorja felhasználásával. 
Ennek eredményeként több mint 600 lélegeztető gépet gyártottak és küldtek a kórházakba egész Spanyolországban, amely a vállalt szerény hozzájárulása volt ahhoz, hogy   a jövő reményteli legyen, ahol együtt ismét kimerészkedünk az utcákra és az utakra annak érdekében, hogy apránként ismét élvezhessük a szabadságot.
Kulcsszavak: autógyár, évforduló, Martorell, seat
 
A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A BMW összkerékhajtásának harmincéves története A BMW összkerékhajtásának harmincéves története Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó Csillagportól csillog a Škoda Superb Black Crystal bemutatóautó 70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát Üzleti Etikai Díjat kapott a Magyar Suzuki Zrt Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota
 
Hogyan védi meg a mesterséges madárpiszok a Ford-ok fényezését a mindennapokban?

Hogyan védi meg a mesterséges madárpiszok a Ford-ok fényezését a mindennapokban?

2020. május 08.
Bár sok országban szerencsés előjelnek számít, ha valakire rápiszkít egy madár, ugyanezt egy autó fényezésén már senki sem látja örömmel.
Részletek



Hogyan védi meg a mesterséges madárpiszok a Ford-ok fényezését a mindennapokban?

Szerencsére a Ford autóit még erre is letesztelik – méghozzá mesterséges madárürülékkel.

A laboratóriumban kifejlesztett, szintetikus potyadék annyira valósághű, hogy még tartalmában is hűen követi az európai madárpopuláció nagy részének étrendjét, és persze az ezzel járó magas savtartalmat is.

A mesterséges ürüléket spray formában viszik fel a próbapanelekre, amiket az extrém nyári forróságot modellezve 40, 50 és 60 Celsius fokos hőkamrákba tesznek, hogy egészen a végső határig teszteljék a festékréteg korrózióvédelmét.

A “madárürülék teszt” azonban csupán egy a sok megpróbáltatás közül, ami a festékmintákra vár. A lefényezett lemezeket ezen kívül bepermetezik még lúgos tisztítószer és foszforsav keverékével, illetve szintetikus pollennel is, utána pedig jöhet a 60 és 80 Celsius fokos kemence 30 percre, hogy kiderüljön, mennyire ellenálló a fényezés a levegőben lebegő részecskékkel vagy fákról csöpögő ragacsos nedvekkel szemben.

Tavaszi nagytakarítás

A tavasz és a nyár különösen nehéz időszak a fényezett felületek számára, hiszen ilyenkor nemcsak madárból van több, hanem a melegtől lágyabbá válik a festékréteg, ráadásul a napsütés is intenzívebb. Este aztán lehűlnek a fémlemezek, és a rájuk tapadt szennyeződés (így a madárpiszok is) még erőteljesebben odaragad. Ha ezt nem takarítjuk le időben, olyan nyomot hagyhat, amit később már csak különleges kezeléssel lehet eltávolítani.


Hogyan védi meg a mesterséges madárpiszok a Ford-ok fényezését a mindennapokban?

Szerencsére a karosszéria színét adó festékréteg kikeverésekor a pigmentanyagok, gyanták és oldószerek gondos adagolásával a Ford szakemberei képesek elérni, hogy a festékbevonat összetétele optimális legyen, így a fényezés az évszaktól és az időjárástól függetlenül ellenáll az efféle szennyeződéseknek.
A madárpiszok tudománya

A madárürülék általában fekete és fehér színű, ám ez nem homogén anyag. Kevesen tudják, hogy a fehér rész valójában húgysav, vagyis a madár húgyúti rendszerében képződő vizelet. Az ürüléket az emésztőrendszer állítja elő, és bár mindkét részt egyszerre üríti a madár, ez többnyire olyan gyorsan történik, hogy nincs idejük összekeveredni.

További festéktesztek a Fordnál

A festékminták további vizsgálatai között szerepel még az is, amikor a felületeket 6000 órán át, azaz 250 napig szünet nélkül bombázzák UV-fénnyel egy fénylaboratóriumban, öt évet szimulálva ezzel a Föld leginkább napsütéses vidékein. Vagy ott van még a mélyfagyasztás nulla fok alatti hőmérsékleten, és amikor durva téli közúti szennyeződésnek teszik ki a lemezeket magas nedvességtartalmú sókamrában… és akkor még nem is beszéltünk arról a tesztről, amikor üzemanyagot folyatnak rájuk, mintha tankolás közben túlcsordulna a benzin vagy a gázolaj.

Hogyan érdemes letisztítani a madárürüléket az autóról?

A madárpiszkot az autón hagyni nem túl jó ötlet. Minden autósnak azt javasoljuk, hogy ilyenkor mossák le járművüket szivaccsal és langyos vízzel, amihez pH-semleges autósampont kevernek, és ezzel óvatosan tisztítsák le a fényezést. Ha évente egyszer-kétszer le is vaxolják a karosszériát, akkor a festékréteg még hatékonyabban ellenáll majd az efféle támadásoknak – ráadásul a csillogását is tovább megőrzi.

Kulcsszavak: autómosás, fényezés, ford
 
Az új Ford Mustang készen áll arra, hogy meghódítsa a magyar vásárlókat Az új Ford Mustang készen áll arra, hogy meghódítsa a magyar vásárlókat Folyamatos növekedés a Fordnál - Erőteljes a növekedés a magyar SUV szegmensben Folyamatos növekedés a Fordnál - Erőteljes a növekedés a magyar SUV szegmensben Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb
 
Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

2020. május 08.
2018-as győzelme után ismét dobogón végzett a brit Auto Express ’Driver Power’ listáján a Peugeot 3008. A középkategóriás szabadidőjármű idén kategóriagyőzelemmel és összesített ezüstéremmel zárta Európa egyik legnagyobb olvasói szavazását.
Részletek

Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

Sorban harmadszor bizonyult a piac legjobb középkategóriás szabadidőjárművének, összesítésben pedig második helyet ért el a Peugeot 3008 Európa egyik legfontosabb közönségszavazásán, a nagy-britanniai Driver Power díjon. A 2001 óta minden évben megrendezett felmérés ma már hét különböző szempontból minősíti az autókat és márkákat, a vásárlást követő első hónapok élményétől kezdve az ügyfélkezeléssel kapcsolatos tapasztalatokon át a hosszú távú megbízhatóságig. Az eltelt közel két évtizedben több mint félmillió ügyfél osztotta meg benyomásait a szerkesztőkkel, akik évente mintegy 400 000 adatelemet dolgoznak fel.

A Peugeot 3008 bevezetése óta kiemelkedően teljesít a Driver Power felméréseken. A tulajdonosok visszajelzései alapján idén is a legjobb eredményt érte el a középkategóriás szabadidőjárművek szegmensében, megismételve 2018-as és 2019-es diadalát. Idén egyetlen más francia típusnak sem sikerült egyébként minden közvetlen konkurensét maga mögé utasítani, de a 3008-asra az egész kontinens autóipara büszke lehet: nem csak hogy a felmérés legjobb európai gyártmányának bizonyult, de a Top 5-ben is egyedüliként képviseli az Óvilágot.

A kilenc mért terület – hajtáslánc, karosszéria, belső tér és komfort, praktikum és helykínálat, vezethetőség és rugózás, biztonsági funkciók, üzemeltetési költségek és üzemanyag-fogyasztás, megbízhatóság és összeszerelési minőség, valamint infotainment és elektronika – mindegyikén jól teljesített a típus – a tulajdonosok egybehangzó véleménye szerint nincs gyenge pontja az autónak.

Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

Erős annál inkább: a Peugeot 3008 a teljes piac hetvenöt legjobb típusát rangsoroló felmérésen az abszolút élmezőnybe tartozik a hajtásláncok, a formatervezés és a megbízhatóság tekintetében.

Az ügyfelek nagyra értékelték a modell menetdinamikáját: kezes és közvetlen gáz- és kormányreakcióit, magabiztos, mégis kifinomult úttartását.

Sem üzemeltetése, sem üzemben tartása nem jelent jelentős anyagi terhet – más szóval motorjai takarékosak, szervizigénye pedig szerény. Az összeszerelési minőségről is jó véleménnyel vannak a tulajdonosok, a stílusos műszerfali „zongorabillentyűk” cseppet sem vesztettek vonzerejükből, a csomagtartó pedig épp olyan tágas, mint a hátsó lábtér.

Összességében tehát valóban sokoldalú tehetség a Peugeot szabadidőautója, amit az is mutat, hogy egy fél hajszállal (konkrétan fél ezrelék ponttal!) maradt csupán le az abszolút aranyéremről. A győztes – egy felső kategóriás szabadidőjármű – kétségtelenül tágasabb és praktikusabb a 3008-asnál (ami 25 centiméterrel hosszabb karosszériáját és több mint 10 centiméterrel nagyobb tengelytávolságát figyelembe véve nem is meglepő), viszont sokkal kevésbé megbízható.
Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

Az aranyérmes nagy SUV tulajdonosai 23,8 százalékban számoltak be meghibásodásról, míg a 2020-as Driver Power ügyfélélmény felmérésen ezüstérmes Peugeot 3008 esetében ez az arány pontosan fele ekkora, 11,8%. Ezzel a 3008 a mezőny hatodik legjobb eredményét hozta, ám ennél is fontosabb, hogy a modell most szinte ugyanolyan megbízható, mint két éve volt (11,0%).

Nem csak vonzerejéből, de minőségéből sem vesztett tehát az évek múltával a 2017-es Év Európai Autója.

Kulcsszavak: díj, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW ŠKODA KAROQ SPORTLINE: Világpremier a 2018-as Párizsi Autószalonon ŠKODA KAROQ SPORTLINE: Világpremier a 2018-as Párizsi Autószalonon A vadonatúj 2018-as Nissan LEAF lett a „2018-as év zöld autója” A vadonatúj 2018-as Nissan LEAF lett a „2018-as év zöld autója”
 
Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését

Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését

2020. május 06.
A Kia Motors hazai képviselete jelenleg öt gépjárművel segíti a Dél-Pesti Centrumkórház Országos Hematológiai és Infektológiai Intézetét az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt.
Részletek

Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését

Az autók a telephelyek közötti közlekedést segítik majd, illetve az egészségügyi dolgozók veszik birtokba a munkába járás során.

A Kia Motors Magyarország a jelenleg szünetelő tesztautó kiadás során felszabaduló autói közül ajánlotta fel a gépjárműveket. A jövőben akár tovább bővülhet az egészségügy támogatását célzó autók száma.

“Miközben erőforrásainkat a “Kontaktus nélküli szervizelés” és a “Kia Házhoz megy” újonnan bevezetett szolgáltatásainkra koncentráljuk, hogy ügyfeleink ebben a nehéz időszakban is rendben tudhassák autóik karbantartását, garanciális javításait, kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a saját eszközeinkkel hozzá tudjunk járulni a jelenlegi járvány leküzdéséhez.”

– mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Magyarország ügyvezető igazgatója.

Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését
Kulcsszavak: adomány, Kia Motors Hungary, kórház, koronavírus
 
Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését Elektromos kisautó kapott az Állatkert Autók felajánlásával segíti a Kia Motors Magyarország a járvány hazai leküzdését “Ne üss el!” – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért Téli gumiabroncsokkal segítette a Nem Adom Fel Alapítványt az Abroncs Kereskedőház Téli gumiabroncsokkal segítette a Nem Adom Fel Alapítványt az Abroncs Kereskedőház Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV
 
A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett

A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett

2020. május 06.
A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett, erről biztosították a vállalat vezetői Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert a szerdai egyeztetésükön. Ezt a miniszter közölte Facebook-oldalán szerdán.
Részletek

a BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett

Szijjártó Péter azt is megemlítette, hogy jövő pénteken Debrecenbe érkeznek a gyár leendő vezetői és a beruházás irányítói, akikkel személyesen fognak megbeszélést folytatni.

Kiemelte, a BMW Debrecen iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a gyár építési munkálatai már most is zajlanak.

A BMW AG szerdán publikált negyedéves beszámolója alkalmából tartott tájékoztatón hírügynökségi beszámolók szerint Nicolas Peter pénzügyi igazgató közölte, hogy tekintettel a járványügyi korlátozások miatt romló értékesítési kilátásokra, a konszern felülvizsgálja idei beruházási terveit. A beruházásokra elkülönített keretösszeget 5,7 milliárd euróról kevesebb mint 4 milliárd euróra kurtítják.

Hozzátette: a jelenlegi helyzet tükrében minden folyamatban lévő projektet újraértékel a konszern, az üzemépítéseket és a modellfejlesztéseket is beleértve. Az adott helyzettől függően egyes projekteket elhalasztanak, másokat pedig tüzetesebb vizsgálat alá vesznek.

"A magyarországi üzem üzembe helyezését például egy évvel elhalasztjuk" - jelentette be. Megjegyezte, hogy a magyarországi üzem kivitelezése mellett más projektek is halasztásra kerülnek.

a BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett

A debreceni önkormányzat minden általa vállalt feltételt teljesített ahhoz, hogy a BMW megkezdje a további fejlesztéseket - reagált az autógyár bejelentésére a városháza sajtószolgálata.

Közleményük szerint az információk "a debreceni önkormányzat és a BMW Manufactoring Hungary Kft. között létrejött szerződés végrehajtását és lezárását nem érintik".

A szerződésben rögzítetteknek megfelelően és ütemben az önkormányzati beruházás lezárul. Napokon belül átadásra kerül a teljes terület az egyeztetett műszaki tartalomnak megfelelően a BMW magyarországi cége részére - írták.

"Az átadással az önkormányzat által vállalt minden feltétel teljesítése biztosítja, hogy a BMW megkezdje a további fejlesztéseket" - közölte a városháza.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW Group, debrecen
 
Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 121 - 130