Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 121 - 130
Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar

Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar

2019. január 10.
Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar, az országban gyártott gépkocsik száma ismét meghaladta az egymilliót - derült ki a szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) által csütörtökön Pozsonyban ismertetett még nem véglegesítet gyártási adatokból.
Részletek

Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar

A ZAP statisztikái szerint 2018-ban a négy szlovákiai autógyár, a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia, a nagyszombati PSA és a nyitrai Jaguar Land Rover üzemeiben gyártott gépkocsik száma meghaladta az 1 millió 80 ezret. Ez 55 ezer gépkocsival több, mint az egy évvel korábbi, amikor enyhe visszaesés volt tapasztalható és az eddigi legnagyobb szám az ország történetében.

Az autóipari szövetség adatai szerint Szlovákia tavaly is megőrizte világelsőségét az egy főre eső gépkocsigyártásban, ezer lakosra számítva 198 autót gyártottak az országban 2018-ban. Ez a szám 2017-ben 189, 2016-ban 191, 2015-ben pedig 184 volt.

Alexander Matusek, a ZAP elnöke a tavalyi gyártási adatokat nagyon jónak minősítette. Ugyanakkor rámutatott: az autóipar rendkívül "igényes" év előtt áll, mivel az ágazatra a közeljövőben jelentős változások várnak, leginkább a légszennyezést visszafogó törvényi szabályozás miatt.

Elmondta: az uniós célkitűzések azzal számolnak, hogy 2030-ig az autógyártás 30 százalékát olyan autóknak kell kitenniük, amelyek légszennyezése nulla százalék. Kifejtette: ezek gyártási folyamata hosszabb, drágább, és igényesebb, ugyanakkor az átállás folyamata az alkalmazottak jelentős részének átképzését is szükségessé teszi, valamint számolni kell a foglalkoztatottság csökkenésével.

Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar

Tavaly ismét emelkedett Szlovákiában az újonnan eladott gépkocsik száma, elérte a 111 ezer 865-öt, ami mintegy három és fél ezerrel volt több, mint egy évvel korábban. Az összes tavaly eladott új gépkocsiból valamivel több mint 98 ezer volt személyautó, ebben a szegmensben a növekedés mintegy 2 százalékos volt. Az országba tavaly egyénileg mintegy 71 és fél ezer gépkocsit hoztak be, ezek átlagos életkora magasabb volt, mint egy évvel korábban. A tavaly az országban újonnan regisztrált összes gépkocsi 57 százalékát tették ki az új autók.

A Szlovákiában tavaly eladott új gépkocsik sorában az üzemanyag felhasználást tekintve több mint 18 százalékkal csökkent a dízel motoros autók száma, ugyanakkor a benzinmotoros autóké mintegy 14 százalékkal emelkedett. A továbbra is csak elenyésző piaci részesedésű villanyautókból tavaly Szlovákiában 40 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban, összesen 293 darabot. A hibridmeghajtású gépkocsik eladása ugyanakkor csaknem 19 százalékkal csökkent, összesen 249 ilyen új autó talált gazdára.

Az egyes gépkocsi típusok eladásait tekintve tavaly is folytatódott az elmúlt évek trendje, emelkedett az úgynevezett városi terepjárók (SUV) eladásának aránya, a felső közép kategóriás gépkocsiké pedig csökkent. Az SUV kategóriába tartozó autókból Szlovákiában tavaly először adtak el többet, mint a korábban a piac legerősebb szegmensének számító alsó középkategóriás gépkocsikból. Mindkét szegmens a piac mintegy harmadát uralja.

Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar

Szlovákiában tavaly az autóipari ágazat termelése az ipar teljesítményének 46,8 százalékát adta. Ez majdnem 3 százalékponttal nagyobb az egy évvel korábbinál.

Az autóipar az ipari exportból 2018-ban 35 százalékkal részesedett, akárcsak 2017-ben. Az ágazatban közvetlenül foglalkoztatottak száma az utóbbi négy évben 125 ezerről csaknem 160 ezerre nőtt. Az autóipar, a V4-es országok (Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország) közül Szlovákiában termeli a GDP legnagyobb hányadát, 13 százalékát. Ez az arány Magyarországon 10, Csehországban 9, Lengyelországban pedig 3,8 százalék - közölték.

Kulcsszavak: autógyár, Jaguar Land Rover, kia, szlovákia, volkswagen
 
Az autóipari fejlesztési versenyből a plug-in hibrid autók kerülnek ki győztesként Az autóipari fejlesztési versenyből a plug-in hibrid autók kerülnek ki győztesként Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban
 
A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

2019. január 10.
A vadonatúj 911 Coupé változatának világpremierje után 6 héttel máris lehullt a lepel a Cabriolet modellekről.
Részletek

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

A nyitott 911 folytatja az ikonikus típus hosszú évtizedekre visszanyúló hagyományait: az első 911 Cabriolet prototípusa 1981 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált. Az ügyfelek és a modell rajongói azonnal beleszerettek a koncepcióba, a fokozott érdeklődés hatására pedig 1982-ben máris megkezdődött a sorozatgyártás – azóta a 911 kínálatának szerves részét képezi a nyitható tetejű kivitel. A 911 nyolcadik generációja 2018 utolsó heteiben debütált, az elsőként bemutatott Coupé után pedig a Cabriolet kivitel érkezésére sem kellett sokáig várni. A második modellváltozat természetesen megkapta a vadonatúj Coupé összes technológiai vívmányát, az egyik legfontosabb kabrió-specifikus újdonság pedig az új tetőhidraulika, amelynek köszönhetően a vászontető minden eddiginél gyorsabban nyitható és zárható.

Az új modell páratlanul harmonikus sziluettje csukott tetővel a Coupé vonalait idézi, ám minden irányból összetéveszthetetlenül 911 Cabriolet maradt. A teljesen automatikus vászonkupola természetesen fűthető üveg hátsó szélvédővel rendelkezik, a szerkezetet pedig a nagy sebességeknél is tökéletes formatartás érdekében magnézium elemek merevítik. A nyitás és a zárás akár menet közben, egészen 50 km/h-s sebességig lehetséges. Az áttervezett tetőhidraulika révén a művelet gyorsabb, mint valaha: mindössze 12 másodpercet vesz igénybe, az utasok számára pedig kiváló szélvédelmet és huzatmentes utasteret biztosít az elektromos szélterelő.

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

Az új 911 Cabriolet a Coupé modellekhez hasonlóan első ízben hátsókerékhajtású Carrera S és négykerékhajtású Carrera 4S változatban mutatkozott be. A meghajtásról mindkét esetben az áttervezett, 2.981 köbcentiméteres, két turbófeltöltő által lélegeztetett hathengeres boxermotor gondoskodik, amely 6.500/percnél immár 450 lóerő leadására képes, maximális, 530 Nm-es forgatónyomatéka pedig 2.300-5.000/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Az továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendezés révén a mérnökök a nagyobb teljesítmény ellenére csökkenteni tudták a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, ezáltal javították a boxermotor hatékonyságát. A műszaki változtatások a turbófeltöltők és a töltőlevegő-hűtők elhelyezését, illetve kialakítását egyaránt érintették.

Az erőátvitelről egy új fejlesztésű, immár 8-fokozatú PDK duplakuplungos váltómű gondoskodik. Az új Carrera S Cabriolet 3,9 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet (ami az opcionális Sport Chrono csomag rajtautomatika funkciójával 3,7 másodpercre csökken), végsebessége pedig 306 km/h, miközben az összkerékhajtású Carrera 4S ugyanezen adatai 3,8 másodperc (Sport Chrono csomaggal 3,6 másodperc) és 304 km/h.

Többek között a teljesen áttervezett motortartó bakoknak is köszönhetően az új Cabriolet modellek torziós merevségét is sikerült fokozniuk a tervezőknek.

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

A menetdinamika tekintetében szintén fontos előrelépés, hogy az állítható lengéscsillapítású Porsche Active Suspension Management (PASM) sportfutómű első ízben elérhető a 911 Cabriolet-hez. A sportfutómű a széria futóműnél feszesebb és rövidebb rugókat és keményebb első-hátsó stabilizátorokat használ, továbbá a karosszéria 10 mm-es ültetést kap. A módosításoknak köszönhetően a 911 semlegesebben viselkedik, magasabb kanyarsebességekre képes és még nagyobb vezetési élményt ígér.

Az összetéveszthetetlen formaterv a 911 korábbi generációit idézi

Az új 911 Cabriolet modellek elődjeiknél szélesebb, magabiztosabb és erőteljesebb hatást keltenek. A tervezők minden eddiginél jobban kihangsúlyozták a kerékjáratokat, amelyekbe elöl 20, míg hátul 21 colos keréktárcsák kerültek. Az új generáció fontos hozománya, hogy mostantól a hátsókerékhajtású változatok is megkapják a hátul kiszélesített karosszériát, ami eddig csak a négykerékhajtású (továbbá a GTS) Carrera modellek kiváltsága volt. A hátsó nyomtáv összességében 44 mm-rel, az első pedig 45 mm-rel lett szélesebb. A formajegyek terén visszatért egy olyan megoldás, ami a korábbi generációs 911-eket idézi: a motorháztető az eddiginél hosszabban nyúlik előre, kissé ‚beleharapva‘ az első lökhárítóba. Ezáltal az orr-rész hosszabbnak tűnik, az összhatás pedig még dinamikusabb.

Hátulnézetből első pillantásra leginkább a szignifikáns mértékben szélesebb, változtatható állású hátsó légterelő, valamint az autó teljes szélességében végighúzódó elegáns fénycsík tűnhet fel, amely összeköti a karakteres, 3D-hatású, LED-es hátsó lámpákat. További lényeges újítás, hogy a frontrész és a farrész kivételével immár a teljes karosszéria alumíniumból készül.

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

Teljesen újratervezett, letisztult belső tér

A tervezők a 911 számára egy teljesen új, modern, mégis tökéletesen funkcionális, letisztult és lényegre törő utasteret rajzoltak. Az eredeti 911 belteréhez hasonlóan a vadonatúj generáció is két szárnyprofilt formázó vízszintes fő elemmel fedi le az utastér teljes szélességét. A műszercsoportban kéz a kézben összefonódnak a hagyományok a modern technológiával: a középen elhelyezett fordulatszámmérőt mindkét oldalról egy-egy keret nélküli, különálló kijelző veszi körül, rengeteg információval ellátva a járművezetőt. A Porsche Communication Management (PCM) legújabb generációjának egyszerűen és intuitív módon kezelhető, immár 10,9 col képátlójú központi érintőkijelzője szebb, mint valaha.

Szofisztikált asszisztens rendszerek fokozzák a kényelmet és a biztonságot

A Porsche a világon először egy eső-üzemmódot (ún. Wet Mode) is kínál az új 911 modellekhez, mégpedig szériában. Ez a funkció felismeri, amikor nedves az úttest és figyelmezteti a csúszósabb körülményekre a járművezetőt, aki egyetlen gombnyomással – vagy Sport Chrono csomag megrendelése esetén akár a kormánykerék üzemmód-kapcsolójáról is – aktiválhatja az eső-üzemmódot. Ekkor a központi rendszer a sportautó összes menetdinamikai és -biztonsági rendszerét ennek megfelelően hangolja át.

A Porsche bemutatta az ikonikus 911 vadonatúj Cabriolet változatát

A szintén szériában járó, kamera-alapú figyelmeztető és fékasszisztens felismeri az ütközésveszélyt úgy a gépjárművekkel, mint a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal, szükség szerint pedig akár autonóm vészfékezést képes kivezérelni. A 911 Cabriolet modellekhez továbbá szériában jár a parkolást segítő rendszer és a tolatókamera is. Az opcionálisan elérhető biztonsági felszereltségek kínálatában többek között olyan tételeket találunk, mint például a hőkamerával dolgozó Night Vision Assist éjjellátó vagy az adaptív követési távolságtartó tempomat stop-and-go (teljesen megállni, majd automatikusan újra elindulni képes) és gyalogosvédelem funkcióval.

A vadonatúj 911 Cabriolet modelleket máris meg lehet rendelni a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. A 911 Carrera S Cabriolet indulóára (széria PDK váltóval) szállítási költségek és regisztrációs adó nélkül bruttó 143.441 euró, az új 911 Carrera 4S Cabriolet alapára pedig 151.823 euró.


Kulcsszavak: bemutató, kabrió, Porsche, Porsche 911, új modell
 
Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben
 
Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

2019. január 10.
A Nissan bejelentette a LEAF 3.ZERO-t és LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition változatot, amely nagyobb teljesítménnyel és megnövelt hatótávval érkezik. A LEAF 3.ZERO+ Limited Edition nagyobb teljesítményt (215 LE) és hosszabb, 385 km-es egy töltéssel megtehető hatótávot kínál.
Részletek

Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

A Nissan megerősítette, hogy a rendkívül sikeres LEAF elektromos autó tovább fejlődik és érkezik a LEAF 3.ZERO két változata. Ez az új ajánlat még több vásárló számára teheti vonzóvá az elektromos járműveket. Mindkét modell 2019. január 9-től rendelhető.

A Nissan elektromos járművei rekordévet tudhatnak maguk mögött. A LEAF 3.ZERO változattal most egy 8 hüvelykes infotainment képernyő érkezik Európa legnépszerűbb elektromos járművébe, amely további kapcsolódási szolgáltatásokat és utcaszintű navigációt is kínál. A LEAF 3.ZERO európai értékesítésének indulásakor elérhetővé válik a vadonatúj és továbbfejlesztett NissanConnect EV alkalmazás is.

A LEAF 3.ZERO ugyanazzal a 40 kWh-s akkumulátor érkezik, amely már 2018-ban is nagy sikereket ért el. Új karosszériaszínek és kéttónusú színkombinációk bővítik a palettát (piros karosszéria fekete tetővel, illetve kék karosszéria fekete tetővel). Az ügyfelek már most is leadhatják rendelésüket a LEAF 3.ZERO-ra.

Január 9-től az összes európai piacon rendelhető lesz a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition változat is. A Limited Edition változat – amelyből mindössze 5000 példány készül Európa számára – nagyobb teljesítménnyel érkezik: akár 160 kW (215 LE) leadására is képes, illetve hosszabb hatótávot kínál, így a várakozások szerint akár 385 km-t is megtehet majd egyetlen töltéssel.


Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition-t Japánban mutatták be, és ezen a héten megtekinthető az Egyesült Államokban, Nevada államban, Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon. A Nissan LEAF 3.ZERO és a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition is rendkívül vonzó ajánlatot képviselnek, és lehetővé teszik, hogy a LEAF megőrizze helyzetét, mint a Nissan Intelligent Mobility jövőkép ikonja.

A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition lelke az Intelligens Teljesítmény-technológiával felvértezett akkumulátor. 25%-kal nagyobb az energiasűrűsége, és 55%-kal nőtt energiatároló-kapacitása. Az innovatív tervezésnek és okos mérnöki megoldásoknak köszönhetően a nagyobb teljesítményű akkumulátor immár 288 cellát tartalmaz, szemben a 40 kWh-s változat 192 cellájával.

A LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition 62 kWh-s akkumulátora 40%-kal nagyobb hatótávot kínál, mint a 40 kWh-s akkumulátorral szerelt LEAF 3.ZERO változat. Ez hasonló használat esetén további 100 km hatótávot jelenet, jól illusztrálva a LEAF fejlődését.

A LEAF 3.ZERO modellek megkaják az e-Pedál- és a ProPILOT-technológiákat is. Ezek a nagy népszerűségnek örvendő intelligens technológiák átalakítják a vezetés élményét.

Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

Az e-Pedál a vezetés eddig ismeretlen élményét hozza el, hiszen a vezető mindössze egyetlen pedál használatával gyorsíthatja, lassíthatja és állíthatja meg a járművet. Ennek az eredménye a zökkenőmentes, kifinomult vezetési élmény, illetve a jármű feletti maximális uralom élménye a pedál visszajelzésének köszönhetően.

A ProPILOT egy fejlett vezetéstámogató rendszer, amely egysávos autópályás vezetés során használható. A vezető teljes figyelmét és a kezek kormányon tartását igénylő rendszer képes az autó megállítására és a vezetés folytatására, illetve arra is, hogy a sáv közepén tartsa az autót nagy sebességű haladásnál és alacsonyabb sebességű, feltorlódott forgalomban is. A technológiának köszönhetően kevésbé fárasztó a vezetés és kisebb az azzal járó stressz, így a vezető magabiztosabb lehet a volán mögött.

Hogy egyedülálló magabiztossággal ruházzák fel az ügyfeleket, a Nissan LEAF 3.ZERO-hoz és a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition-höz is ugyanaz a 8 éves / 160 000 km-es Nissan kapacitásgarancia jár, amelyet az ügyfelek már megszokhattak a LEAF többi változatánál.

A Nissan LEAF 3.ZERO bevezetése egy olyan évet követően történik, amely sikereket hozott a Nissan elektromos járművei számára – különösen az új LEAF teljesített kimagaslóan.

Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

2018-ban az új Nissan LEAF volt a legkeresettebb elektromos jármű Európában, és az egész kontinensen 40 000 darab talált belőle gazdára. Továbbra is a LEAF a világ legnagyobb számban eladott elektromos járműve, hiszen az eredeti változat 2010-es bevezetése óta több mint 380 000 példány talált gazdára világszerte.

Magyarországon 627 darab forgalombahelyezéssel zárta az évet és 2018. decemberében a jubileumi 1 000 darabos eladást is elérte a LEAF hazai történetében. Összesen 1 055 db Nissan LEAF tulajdonos választotta a tisztán elektromos autózást 2013 óta.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért és összekapcsolt szolgáltatásokért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition tovább növeli a LEAF modellcsalád vonzerejét, hiszen további hatótávval ruházza fel ezt a díjnyertes közlekedési megoldást, amely nagyszerű társ a vezetésben és a mindennapi életben is.

„Az ügyfelek kimagasló elégedettséggel reagáltak a tavaly bevezetett új Nissan LEAF-re. A termék erejét jól példázza, hogy az elektromos járművek folyamatosan növekvő piacán 2018-ban is a LEAF maradt Európa legnépszerűbb elektromos járműve. Reményeink szerint a LEAF 3.ZERO modellek segítenek fenntartani 2019-ben is ezt az egyedülálló növekedést.”

A LEAF 3.ZERO kezdőára 12 390 000 HUF, míg LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition 14 300 000 HUF ártól érhető el. Mindkét különleges változat rendkívül jól felszerelt.

Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO

Azok az magyar ügyfelek, akik szeretnék megrendelni valamelyik modellt, online jelezhetik érdeklődésüket 2019. január 9-étől, vagy ellátogathatnak a Nissan összes magyarországi márkakereskedésének valamelyikébe.

A LEAF 3.ZERO első példányainak kiszállítása várhatóan 2019. májusában kezdődik, míg a Nissan LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition első példányai 2019 nyarán érkeznek meg az ügyfelekhez.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, leaf, LEAF 3.ZERO, nissan, új modell
 
BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90 Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90 Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek
 
A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

2019. január 09.
A Harley-Davidson két forradalmi áttörést jelentő könnyűszerkezetű elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban, és a LiveWire motorkerékpár teljes körű műszaki specifikációit és árfekvését is elárulták.
Részletek

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

A motorkerékpár-gyártást az utóbbi 115 évben meghatározó vállalat, a Harley-Davidson bemutatta a kétkerekű járművek következő generációját a CES Fogyasztói Elektronikai Kiállításon Las Vegasban. A 2020-as LiveWire motorkerékpár kifejlesztése során ez a két koncepció a Harley-Davidson történetének egy új, felvillanyozó fejezetét vetíti előre, amely továbbra is innovatív megközelítéssel tekint a közlekedés és a technológia világára, amelyhez a keretet ismerősnek ható stíluselemek és formatervezés adja.

Egy más jövő felé törekvés részeként ezek a koncepciók a kétkerekű városi közlekedés lehetőségeit kutatják. Mindkét technológia a Harley-Davidson szakértelmét jeleníti meg a kétkerekű motorozási élmény területén, illetve tovább feszegeti a formatervezés és a technológia határait. Az elektromos modellek olyan portfolióját irányozzák meg, amelyek a vállalatot az elektromos közlekedés vezető vállalatává teszik az elkövetkező jó néhány évet illetően, és új motorosokat inspirálnak új motorozási módokkal.

„A közlekedés fejlődésének egy történelmi fordulópontjánál vagyunk, és a Harley-Davidson áll a frontvonalon”, mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson elnök-vezérigazgatója. „Az olyan innováció, amely a testet és a lelket is megmozgatja, mindig is a márkánk lényegét jelentette, és történetünk eme új fejezete arról szól, hogy a különféle korcsoportba és társadalmi helyzetbe tartozó, meglévő és jövőbeli motorosok számára készítünk termékeket és lehetőségeket.

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

A LiveWire motorkerékpár nagy teljesítményű elektromos meghajtással, inspiráló formatervezéssel és mobiltelefonos összeköttetéssel a Harley-Davidson jövőjét vetíti előre a ma motorosai számára. A vadonatúj kétkerekű motorozást ígérő új motorkerékpár-portfolió első tagja, a LiveWire™ szenzációs kanyarodást, fürge menetdinamikát, kiváló minőségű anyagokat és fényezést, egy sor elektromos motorozási kiegészítőt és kezelőfelületet kínál a teljes mobilos összeköttetéshez.

Egy vadonatúj motorozási élmény a Harley-Davidson legendás teljesítményével

A LiveWire™ motorkerékpár, amelynek kezelését az új motorosok könnyen elsajátítják, azonban a tapasztalt motorosokat is izgalommal tölti el, az erő, a teljesítmény és a technológia tökéletes kombinációját jelenti. Funkciói között találhatjuk például az alábbiakat:

●    Megdöbbentő gyorsulás: 0-ról 100-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul. A H-D Revelation™ elektromos meghajtás biztosította forgatónyomaték névleges nyomatékának 100 százalékát tudja azonnal kifejteni abban a pillanatban, hogy meghúzzuk a markolatot, és ennek a nyomatéknak a 100 százalékára folyamatosan számíthatunk.

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

●    A „húzz egy kövéret és nyomás” könnyed járműkezelés: Az elektromos meghajtás nem igényel se kuplungot, sem sebességváltást, amely nagyban megkönnyíti a motorkerékpár kezelését új motorosok számára. A motorosok nagyon fogják díjazni a fékezés energia-újrahasznosítási funkcióját, hiszen plusz töltést biztosít az akkumulátor számára, legfőképpen az araszoló városi közlekedés közepette.

●    A H-D™ Connect szolgáltatás: A LiveWire motorkerékpár egyik funkciója a H-D™ Connect, amely a motoros és motorkerékpárja között egy negyedik generációs telematikai vezérlőegység segítségével biztosít felhőszolgáltatással kombinált mobiltelefonos összeköttetést a Harley-Davidson™ App legújabb verziója segítségével. E technológia révén a LiveWire motorkerékpár tekinthető az első észak-amerikai tömegpiaci, mobiltelefonos összeköttetéssel rendelkező elektromos motorkerékpárnak. A H-D Connect adatokat gyűjt és továbbít az alkalmazásnak, amely információkkal látja el a motorost okostelefonja révén az alábbiakról:

○    A motorkerékpár állapota: A H-D Connect alkalmazásból megszerezhető információk elárulják az akkumulátor töltöttségi szintjét és az adott töltéssel megtehető kilométereket bárhol, ahol megfelelő a lefedettség. Ezáltal a motoros távolról ellenőrizheti az akkumulátortöltés állapotát, így a töltöttségi szintet és a teljes töltöttségig hátra lévő időt. A motoros töltőállomást is könnyedén találhat a H-D Appba integrált helymeghatározó segítségével.

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

○    Lopásgátló és a jármű helyzete: A H-D Connect jelzi, hogy a LiveWire motorkerékpár hol parkol, és figyelmeztetéseket küld a motoros okostelefonjára, ha a motorhoz hozzányúlnak vagy megmozdítják. A GPS-támogatású lopottjármű-követő rendszer eloszlatja a járművel kapcsolatos aggodalmakat, hiszen a motorkerékpár helyzete követhető. (A bűnüldöző szervek közreműködését igényli. Csak bizonyos területeken elérhető.)

○    Szolgáltatási figyelmeztetések és értesítések: A H-D App a motorosnak emlékeztetőket küld például a közelgő kötelező szerviz időpontjáról, illetve más gépjárműápolási határidőkről is. Ugyanakkor a motorosok a szervizelésre vonatkozó automatikus emlékeztetőket is kapnak.

●    A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizáltuk: Egy töltéssel a városi utakon 177 kilométert tud megtenni.

●    Menetdinamika és járműkezelés: A LiveWire motorkerékpár vázát könnyű és fürge menetdinamikára terveztük a városi utak megbízható motorozásához és a kanyargó országutak nyújtotta izgalmakhoz. A H-D Revelation™ erőátviteli rendszere alacsony súlypontot, könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél.

A Harley-Davidson két elektromos járműkoncepciót mutatott be Las Vegasban

A motorkerékpárban elsőosztályú technológia található: az Elektronikus Járművezérlés alapfelszereltség, valamint a kanyarodást elősegítő blokkolásgátló fékrendszer és kipörgésgátló is része a funkcióknak. A rendszerek teljes mértékben elektronikusak, és a legújabb menetdinamikai szabályozórendszert, valamint ABS-érzékelő technológiát alkalmaznak.

●    Jellegzetes Harley-Davidson hang, minimális rázkódás: A LiveWire motorkerékpár a H-D Revelation™ elektromos hajtásláncot alkalmazza, amely minimális rázkódással, hőtermeléssel és zajjal jár, ezzel is emelve a motoros kényelmét. A LiveWire modellhez terveztünk egy új, egyedi Harley-Davidson hangot, amely gyorsuláskor hallható; ez az új, futurisztikus hang képviseli a LiveWire motorkerékpár bársonyos elektromos meghajtását.

A LiveWire értékesítése idén kezdődik, ára pedig nettó 27 860 euró lesz.

Kulcsszavak: CES, elektromos motor, Harley-Davidson, kiállítás
 
A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon Nissan Intelligens Mobilitás a CES kiállításon Nissan Intelligens Mobilitás a CES kiállításon A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon
 
A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

2019. január 09.
A Las Vegasban január 8-11. között megrendezett Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) a BMW Group az intelligens járműkapcsolati megoldások jövőképébe enged betekintést, a személyes mobilitás küszöbön álló lehetőségeire helyezve a hangsúlyt.
Részletek

A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A bajor prémiumgyártó Las Vegasban felállított standjának főszereplője a BMW Vision iNEXT lesz, amely a vezetés jövőbeni élményét közvetítve mutatja be a látogatóknak a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) tökélyre fejlesztett változatát. A négykerekű tanulmány lelkeként és fedélzeti szakértőjeként dolgozó személyi asszisztens feladata megteremteni a vezető, a jármű és a környezet közötti folyamatos interakciót. A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon felállított BMW-stand elsőszámú modelljeként kipróbálható BMW Vision iNEXT a „Kedvenc Helyként” megálmodott utastér innovációit is maradéktalanul az expó látogatói elé tárja, amely a természetes felületek pompás harmóniájában elrejti a szemek elől a mögötte megbúvó technológiát. A közeli jövő vezetési élményét egy virtuális valóságba tervezett, végtelenül kifinomult installáció hozza el a jelenbe, a BMW Vision iNEXT kézzelfogható ígéretét kínálva.

A tervezőmérnökök a BMW Vision iNEXT iránymutató dizájnmegoldásai mögé a müncheni központú vállalatcsoport „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájában lefektetett kulcsfontosságú területek, így az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások jövőbe mutató innovációit egytől egyig beépítették, választ adva azon kérdésre, hogy „Miként nézhet ki egy olyan gépkocsi, amelynek ugyan nincs szüksége sofőrre, de igény szerint vezethető?”  Az utastér a pihenés, a szórakozás és a koncentráció oázisa is egyben – az új „Kedvenc Hely”, amely az otthon melegének kerekeken guruló formája.

A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A „Shy Tech” névre keresztelt új járműtervezési elv kiemelt szerepet játszik e téren: az utastér hátsó felének csúcstechnológiás, mégis lakályos karaktere az utasokat helyezi a középpontba, miközben a fedélzeti technológia intelligens vezérlőegysége rejtve marad a szemek elől. A technológia csupán akkor válik láthatóvá és működtethetővé, ha a vezető vagy az utasok úgy kívánják. A „Shy Tech” működési elvét két kiegészítő bemutató is prezentálja a látogatóknak a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon, miközben a BMW Vision iNEXT az ügyfelek digitális világának szerves részeként kel életre, tökéletesen integrálva egy modellbe az okoskészülékek, az okosotthon és a digitális szolgáltatások funkcióit.

Így válik a „Kedvenc Helyünkké” a BMW Group Las Vegas-i standja

A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon felállított stand megálmodásakor a BMW Group tervezői bátran tekintettek a jövőbe: miként a BMW Vision iNEXT esetében sem, úgy ez esetben sem helyezték reflektorfénybe a technológia innovációit, ehelyett egy, az élet minőségét javító ötletekkel telezsúfolt, pihentető kiállítói környezetet építettek fel. A látogatók igényeit és kívánságait a szinte láthatatlan technológia és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens párosa elégíti ki: a standra érkező látogatókat a BMW Intelligens Személyi Asszisztens köszönti, majd vezeti végig az előkerten, egészen a kiállítótér szívébe. Az ösvényszerűen megtervezett, zöld árkádokkal telített előkert kellemes atmoszférája már önmagában is felejthetetlen látogatói élményt garantál.

A BMW Las Vegasban felállított standján a látogatóknak számos lehetőségük nyílik kapcsolatba lépni a személyi asszisztenssel. Ide tartozik a bajor prémiumgyártó interaktív digitális fala is, amely a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive legújabb szolgáltatás-palettáiról nyújt információkat, „A legjobb gépkocsim megtervezésére” és „A leghasznosabb vezetési időm megtervezésére” helyezve a hangsúlyt.

A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

Innovatív élmények: az önmagát vezető BMW R 1200 GS motorkerékpár és a kiváló terepjáró képességekkel felvértezett BMW X7

A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállítás szabadtéri kiállítóterén a BMW és a BMW Motorrad két teljességgel eltérő, mégis lélegzetelállítóan egyedi élmény átélésére invitálja a látogatókat. A BMW Group automatizált járművezetés terén felhalmozott szaktudását a BMW Motorrad egy kísérleti projektként megépített, látványos tesztmotorral prezentálja Las Vegasban: az önmagát vezető BMW R 1200 GS képes elindulni, gyorsítani, kanyarodni, lassítani és álló helyzetbe fékezni – emberi beavatkozás nélkül. Az innovatív technológia kifejlesztésével megszerzett tapasztalatokat a BMW Motorrad a jövő kétkerekű járműveiben kamatoztatja, hogy a technológia lehetőségeinek kiaknázásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei idejekorán észlelhessék az egyes közúti veszélyforrásokat és még a legnehezebb forgalmi szituációkat is magabiztosan kezeljék. Az önmagát vezető motorkerékpár az ideális vonalvezetés, a tökéletes kanyarvételi ív, a precíz fékpont és a tapadásra leginkább optimalizált gyorsulás megtalálásával nagymértékben hozzájárul a vezető készségeinek javításához.

A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállítás látogatóinak mindössze néhány héttel az első BMW X7 Los Angeles-i világpremierje után, elsőként nyílik lehetőségük kipróbálni a BMW X modellcsalád legfiatalabb tagját: a Las Vegasba kilátogató rajongók megerőltető terepkörülmények közepette élhetik át az új luxusmodell exkluzivitását és fejedelmi helykínálatát. Ez lesz az első tökéletes alkalom arra, hogy a BMW X7 testközelben igazolja agilitását és sokoldalú kezelhetőségét, amely mindegyik Sports Activity Vehicle (SAV) modell sajátja.

A BMW Vision iNEXT műszaki alapjaira építkező, a BMW új zászlóshajójává avanzsáló, sorozatgyártásban kínált modell tömegtermelése 2021-ben veszi kezdetét. A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon felépített virtuálisvalóság-installációnak köszönhetően azonban a látogatók már most beülhetnek a forradalmi koncepció volánja mögé, hogy elsőként éljék át a virtuális térben a teljes mértékben hálózatba kapcsolt, automatizált vezetés élményét.

A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

Minél több időt töltenek a látogatók a BMW Vision iNEXT virtuális vezetésével, az innovatív koncepció annál több oldalát fedi fel előttük és a személyes mobilitás jövője egy szempillantás alatt valósággá válik. Az installáció célja, hogy a virtuális valóság középpontjába ülő látogató az összes érzékszervével átélje a BMW Vision iNEXT vezetésének élményét: a volán mögé ülve a technológia segít előre megtervezni ügyfele teljes napját, méghozzá úgy, hogy az autóban töltött idő a leghasznosabban teljen – legyen szó akár munkáról, ügyintézésről, pihenésről vagy a barátokkal való találkozásról. A BMW Vision iNEXT a vezető digitális életének szerves részévé válik, a jármű és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens együttese pedig egy olyan gördülékeny mobilitási élményt vált valóra, amely teljességgel stresszmentes és minden egyes szituációban a felhasználó igényeihez igazodik.

A virtuális valóság 2025-be, a közeli jövő egy elképzelt metropoliszába repíti a látogatókat, akik a BMW Intelligens Személyi Asszisztens segítségével vezethetnek keresztül a városon és élhetnek át megannyi mobilitási élményt. Indulás előtt a személyes mobilitás kiterjesztett valósága felvázolja a vezetőnek az utazás összes részletét, kitérve a feladatokra és a találkozókra is, megjelenítve a tisztán elektromos meghajtású BMW Vision iNEXT aktuális töltöttségi állapotát. A személyi asszisztens a jármű nagyfeszültségű akkumulátorában tárolt energia felhasználása és a fedélzeten dolgozó kétirányú energiakezelő rendszer optimális működése szerint állítja össze a bajor prémiumgyártó ügyfelének napi útvonalát, amelybe szükség szerint járműtöltő állomásokat is beiktat.

Kulcsszavak: bmw, BMW Vision iNEXT, CES, kiállítás, las vegas
 
A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa A Volkswagen bemutatja a jövő egyéni összekapcsolhatósági modelljét A Volkswagen bemutatja a jövő egyéni összekapcsolhatósági modelljét A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál
 
Havas utak, lassuló közlekedés országszerte

Havas utak, lassuló közlekedés országszerte

2019. január 09.
Havas, latyakos útfelületre számíthatnak az autósok az M1-es, M3-as és M7-es autópálya és az M0-s autóút több szakaszán, azt követően, hogy kedden és szerdára virradóan jelentős mennyiségű hó hullott országszerte - közölte a honlapján az Útinform szerdán.
Részletek

Havas utak, lassuló közlekedés országszerte

Reggeli tájékoztatásuk szerint az M0-s autóút keleti szektorában, a 51. kilométernél egy kamion megcsúszott a Megyeri híd felé vezető oldalon, Pécel térségében. Csak a belső sávon lehet autózni.

Az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalán több jármű ütközött össze a 38. kilométernél, a kápolnásnyéki lehajtó előtt. A külső sávot lezárták. Ugyancsak az M7-es autópályán, a főváros irányába a 36. kilométernél szintén baleset történt, itt a belső sávot tartják zárva.

A tájékoztatás szerint a forgalmat hókotrók, síkosság mentesítő munkagépek lassíthatják, amelyeket megelőzni tilos és balesetveszélyes.

A Mávinform kora reggeli azt közölte, hogy a havazás ellenére az országos vasúthálózaton, az elővárosi- és távolsági forgalomban is jellemzően menetrendszerű a közlekedés.

Kivétel a Budapest-Újszász-Szolnok, illetve a Záhony-Nyíregyháza vonal, ahol 20-30 perccel megnövekedett menetidővel kell számolni.

Havas utak, lassuló közlekedés országszerte

A közlemény szerint a szakemberek számos helyszínen folyamatosan dolgoznak a váltószerkezetek megtisztításán, illetve a peronok hó- és síkosság mentesítésén.

Amennyiben a téli időjárás mégis fennakadásokat okozna az állomásokon a hangosbemondón keresztül, a vonatokon pedig a fedélzeti utas-tájékoztató rendszer segítségével, illetve a jegyvizsgálók útján, továbbá interneten is tájékoztatják az utasokat.

Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. az MTI-t arról tájékoztatta, hogy az éjszakai műszakban 80 munkagéppel takarította a főváros főbb útvonalait. Ugyanakkor a mellékutak havasak, csúsznak, takarításukat csak a főutak rendbe tételét követően tudjuk megkezdeni.

Felidézik: méréseik szerint Pesten 8 centiméter, Budán pedig 13 centiméternyi hó hullott.

Kérik az ingatlantulajdonosokat, hogy a házak előtti járdaszakaszokat takarítsák le és síkosság mentesítsék a gyalogos balesetek elkerülése érdekében - közölte AZ FKF.
 
Kulcsszavak: havazás, közlekedés, téli útviszony, téligumi
 
Világbajnok gépek újra a Discovery Channel műsorán Világbajnok gépek újra a Discovery Channel műsorán Megérkezett az első spanyol villamos Debrecenbe Megérkezett az első spanyol villamos Debrecenbe Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a  fővárosi Baross téren Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a fővárosi Baross téren Veszprém megye nagy részén továbbra is másodfokú riasztás a hófúvás miatt Veszprém megye nagy részén továbbra is másodfokú riasztás a hófúvás miatt Kína a "zöld autókat" támogatja Kína a "zöld autókat" támogatja
 
Új elektromos töltőt és automata parkolórendszert fejlesztett ki a Hyundai

Új elektromos töltőt és automata parkolórendszert fejlesztett ki a Hyundai

2019. január 08.
Az új rendszerben önállóan közlekednek az elektromos autók a parkolón belül, az indukciós töltők, és a parkolóhelyek között
Részletek

Új elektromos töltőt és automata parkolórendszert fejlesztett ki a Hyundai

A Hyundai Motor Company és a Kia Motors videón mutatta be új, vezetéknélküli elektromos autó töltő rendszerét, és automatizált parkoló-szolgáltatását (Automated Valet Parking System: AVPS).

Az új rendszer egyszerre nyújt kényelmes, egyszerű megoldást a töltőhelyet és a parkolót kereső elektromos autó vezetők problémáira: automatikusan “elszállítja” a feltöltött autót a töltőhelyről, így már jöhet is a következő.

Miután okostelefonunkkal töltésre utasítottuk autónkat, az automatikusan megkeresi a legközelebbi szabad, vezetéknélküli töltőhelyet, majd miután feltöltődött, szintén teljesen magától odébb is parkol, egy üres helyre, így a töltőhely felszabadul. Ez után, ha a vezető telefonján keresztül hívja, a kocsi magától érte is megy.

Új elektromos töltőt és automata parkolórendszert fejlesztett ki a Hyundai

A folyamat során a parkoló, a töltő, az autó és a vezető telefonja folyamatosan kommunikál egymással. A parkoló elküldi az autónak az üres parkoló- és töltőhelyek koordinátáit, a töltőrendszer pedig folyamatosan figyeli a töltöttség szintjét.

Hyundai és a Kia 4-es szintű önvezetésre képes modelljeik megjelenésével egy időben, már 2025 körül szeretné bevezetni az új töltő-parkoló rendszert, ugyanakkor első önvezető autóinak forgalmazását egyes “okos városokban” már 2021-ben elindítja. A teljesen önvezető autók bevezetésének céldátuma a két márkánál egységesen 2030.

Új elektromos töltőt és automata parkolórendszert fejlesztett ki a Hyundai
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Hyundai, járműipar, zöld
 
Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Ingyen autózhatunk tíz év múlva Ingyen autózhatunk tíz év múlva
 
A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén

A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén

2019. január 08.
A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak 2019-ben, előrejelzésük szerint összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Részletek

A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén

A részletekről szólva ismertette: a személyautók piacán is 18 százalékos növekedést prognosztizálnak, 160 ezer személygépkocsi forgalomba helyezésére számítanak az idén. Ezen belül 2000 lehet a tisztán elektromos autók száma, ami 54 százalékos növekedés az előző évhez képest, és 1000 plug in hibrid autót adhatnak el, ami 30 százalékkal haladja meg a tavalyi értékesítést az egyesület várakozása szerint.

Az MGE előrejelzésében 30 ezer új kishaszonjármű forgalomba helyezése szerepel, ami 13 százalékkal több a tavalyinál.

A nagyhaszonjárműveknél 11 százalékos növekedést, 7000 új forgalomba helyezést várnak, a buszoknál 21 százalékos növekedésre, 800 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 10 százalékos bővülést jeleznek, ami 3300 új jármű forgalomba helyezését jelentené - mondta az MGE ügyvezető elnöke. A közúti pótkocsiknál ugyanakkor 14 százalékos csökkenést valószínűsítenek, így 3800 új pótkocsi kerülhet forgalomba - tette hozzá.

Erdélyi Péter elmondta: tavaly már jelentős mértékben tértek vissza a magánvásárlók a személyautók piacára. Erre az idén is számítanak, egyebek mellett a biztosabb munkahelyek, a magasabb jövedelmek, a hitelfelvételi, illetve a hitelezési kedv növekedése, valamint az alacsony kamatok miatt.

A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén

A kishaszonjárművek forgalmának idei bővülését segíti a növekedési hitelprogram újraindulása. A cégautók, flották bővüléséhez jelentős tartalékokat ugyanakkor már nem lát a gépjárműimportőrök egyesülete.

Az ügyvezető elnök ismertette: az Európai Unióban átlagosan 587 gépkocsi jut ezer lakosra, Magyarországon ez a szám 394. Az EU-ban az autók átlagos kora 11 év, Magyarországon több mint 14 év.

A Magyarországra behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű. Az adatok szerint a magyar autópark 84 százaléka 10 évesnél idősebb.

Az ügyvezető elnök az egyesület eredményei között említette, hogy január végén elindul a vásárlók érdekeit szolgáló, az Autós Nagykoalíció és az MGE által előkészített és kezdeményezett közhiteles, ingyenes gépjárműadat-lekérdező.

Erdélyi Péter kedvező tendenciának nevezte, hogy megkezdődött a visszatérés a márkaszervizekhez és a legális javítókhoz. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a gépjárműimportőrök egyesülete elindította munkaerő-közvetítő oldalát, amelynek célja a munkaerő igények és kínálat összehozása.

A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén

Dér Péter, az MGE elnökségi tagja elmondta: csaknem 7 százalékkal nőtt tavaly a forgalomba helyezett új nagyhaszonjárművek száma, ami jó eredmény, különösen annak fényében, hogy a legtöbb fuvarozó cég visszafejleszti flottája méretét. A szakember egyre komolyabb problémának nevezte a gépkocsivezetők hiányát.

A buszpiacon tavaly kisebb, 2,8 százalékos volt a bővülés, ugyanakkor ebben a kategóriában erőteljes növekedést vár az MGE az állami és önkormányzati programok miatt.

Somogyi Gábor, az egyesület elnökségi tagja jelezte: a forgalomba helyezett új közúti nehézpótkocsik száma csökkent tavaly az előző évhez képest, és idén még jelentősebb csökkenésre számítanak.

A beruházások elmaradásának főbb oka továbbra is a gépkocsivezetők hiánya, a munkabérek nagyon jelentős növekedése, valamint az emelkedő, illetve 2019-ben megjelenő nemzetközi adók, szabályozók. Emiatt a vállalkozások profitabilitása rendkívül lecsökkent, a kisebb cégek nagy számban hagyják abba tevékenységüket, és a fuvardíjak emelése nélkül további nehézségek várhatók - mondta.

Zámbó Balázs elnökségi tag felhívta a figyelmet arra, hogy az MGE kezdeményezésére a kisebb, 500 köbcenti alatti motorkerékpároknál csökkent a regisztrációs adó 2019-ben. Az elektromos és hibrid motorok után nem kell regisztrációs adót fizetni.

Tavaly 31 százalékkal több új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, ami komoly növekedés, de még mindig nem sikerült a 2009-es szintet sem elérni - jelezte.

Kulcsszavak: Erdélyi Péter, jármű kereskedelem, mge
 
Gépjárműkereskedők: 33,9 százalékkal nőtt az új autók száma októberben Gépjárműkereskedők: 33,9 százalékkal nőtt az új autók száma októberben Használt autóra gyűjtenek a magyarok Használt autóra gyűjtenek a magyarok Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tizenöt éves a Porsche Hungaria használt autós üzletága, a Das WeltAuto Tizenöt éves a Porsche Hungaria használt autós üzletága, a Das WeltAuto
 
Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen

Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen

2019. január 08.
Bár a 10 ezres álomhatárt nem érte el az év végére Magyarországon a zöld rendszámos autók állománya, a tavalyi év mégis jelentős növekedést hozott: csak 2018-ban több ilyen rendszámot adtak ki az okmányirodák, mint 2018 előtt összesen.
Részletek

Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen

5017 pár zöld rendszámot adtak ki tavaly az okmányirodák Magyarországon, ami azt jelenti, hogy egy év alatt több mint a duplájára nőtt a környezetkímélő autók állománya (9560 darabra). A 10 ezres álomhatárt nem sikerült átlépni, pedig biztató volt a trend, szeptembertől három hónapon keresztül folyamatosan nőtt a kiadott rendszámok mennyisége.

Decemberben viszont megtorpant az elektromos autók értékesítése, a tisztán elektromos autókat jelölő 5E kategóriában decemberben mindössze 161 autót helyeztek forgalomba, ami kevesebb mint a fele a novemberi (338) értéknek. Közben az 5N (hatótávnövelő elektromos) és az 5P (tölthető hibrid) kategóriákban állandósulni látszik a darabszám havi 170/120 darab körül.

A decemberi visszaesésről pontos információk nincsenek, de nagy valószínűséggel kifutottak az előző támogatási rendszerben támogatott autók, az új pályázaton pedig még nem indultak be az átadások - írja a portfolio.hu. A decemberben átadott autók egy része állami támogatás nélkül vásárolt autó, illetve használtan importált jármű lehetett.

Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, plug-in hibrid, zöld rendszám
 
Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel
 
A 2019. évi Bécsi Autókiállításon bemutatkozik a Honda CR-V Hybrid

A 2019. évi Bécsi Autókiállításon bemutatkozik a Honda CR-V Hybrid

2019. január 08.
2019. január 10-13. között kerül megrendezésre a 2019. évi Bécsi Autókiállítás, a Messecentrum területén, ahol a nagyközönség találkozhat a vadonatúj Honda CR-V Hybriddel, valamint a sportos Honda HR-V-vel.
Részletek

A 2019. évi Bécsi Autókiállításon bemutatkozik a CR-V Hybrid

A vadonatúj CR-V a Honda első olyan szabadidő-autója, amely hibrid hajtáslánccal is kapható európai piacon. Alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a közvetlen átvitelnek köszönhető.

A CR-V Hybridet egy benzines 2.0 i-VTEC erőforrás és két – lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált – villanymotor hajtja, az összteljesítmény 184 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm. Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás. Ez a szerkezet rendkívül precíz és kis helyigényű, még a más gyártók által a hibrid meghajtásban alkalmazott, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.

A megújult NEDC-teszt alapján a 184 LE-s, elsőkerék-meghajtású, benzines-elektromos SUV CO2-kibocsátása 120 g/km, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig 5,3 l/100 km. Összkerekes változatánál ez az érték 126 g/km, ehhez társul az alacsony, mindössze 5,5 l/100 km-es vegyes üzemben mért érték.

A 2019. évi Bécsi Autókiállításon bemutatkozik a CR-V Hybrid

Az új HR-V Sport a 2019-es HR-V legújabb változata 1.5 VTEC TURBO erőforrással, látványosabb megjelenéssel és sportosabb futóművel kerül a szalonokba. A HR-V Sport éppúgy frissített külső és belső formavilággal gördül le a futószalagról, mint az alapmodell, de számos egyedi arculati elemmel tették látványosabbá a mérnökök.

Motorját a Honda Civic legújabb nemzedékében már megismerhette a vásárlóközönség, és bizony azóta is közbeszéd tárgya, az 1,5 literes VTEC TURBO hajtómű ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (6MT: 5500 f./perc, CVT: 6000 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Utóbbi kézi váltóval társítva 240 Nm (1900-5000 f./perc), míg a folyamatosan változó áttételű, automatikus erőátvitelnél 220 Nm (1700-5500 f./perc).

A HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amelyek még lendületesebbé varázsolják az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel tárja elénk a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a lélegzetelállító formatervet.

A Honda motorsportok iránti elkötelezettségéről árulkodik, hogy az RA618H erőforrással felszerelt F1-es versenyautó, a Scuderia Toro Rosso STR13 is tiszteletét teszi az osztrák fővárosban, akárcsak a hétszeres világbajnok, Marc Márquez versenymotorja, az RC213V is.

A 2019. évi Bécsi Autókiállításon bemutatkozik a CR-V Hybrid
Kulcsszavak: autókiállítás, Bécs, CR-V Hybrid, honda
 
Számos újdonságot mutat be a BMW Frankfurtban Számos újdonságot mutat be a BMW Frankfurtban Az új C4 Picasso az „Év Autója” választás döntőjében Az új C4 Picasso az „Év Autója” választás döntőjében A jövő sportautója: a BMW i8 A jövő sportautója: a BMW i8 A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja Az új Chevrolet Camaro elbűvölte a Frankfurti Autószalon látogatóit Az új Chevrolet Camaro elbűvölte a Frankfurti Autószalon látogatóit
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 121 - 130