Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 121 - 130
Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban

Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban

2019. augusztus 27.
Új Opel-Peugeot haszongépjármű-gyártó üzem létesül a dél-lengyelországi Gliwice városban 230 millió eurós beruházással - jelentette be sajtókonferencián Mateusz Morawiecki miniszterelnök.
Részletek

Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban

Ellentétben azzal, hogy nagy autógyárak fúziója általában üzemek bezárásához szokott vezetni, a Peugeot nem csak hogy a személygépkocsi-gyártás folytatása, de haszongépjárművek gyártásának a megkezdése mellett döntött Lengyelországban. Mindez a lengyel dolgozók, mérnökök és cégvezetés munkájának szóló nagy elismerés a vállalat részéről - mutatott rá Morawiecki.

A mintegy háromszáz munkahelyet teremtő beruházással az immár több mint húsz éve személygépkocsikat gyártó gliwicei üzem két és fél év múlva már haszongépjárműveket is fog gyártani a PSA Group számára évi 100 ezres kapacitással.

A lengyel miniszterelnök elmondása szerint az autóipar 15 százalékát adja a lengyel exportnak, vagyis "különösen fontos alkotórésze az egész lengyel gazdaságnak. Mindemellett a technológiai haladás, az innováció és gyártási folyamatok fejlesztésében is kulcsszerepet tölt be" - fogalmazott. Megjegyezte, hogy az autóipari beruházásoknak köszönhetően Lengyelország a technológiai fejlődés éllovasai közé sorolhat be.

Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban   

Kulcsszavak: autógyár, haszongépjármű, lengyelország, opel, psa
 
A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten Bevezették a Ferrari részvényeit a milánói tőzsdére Bevezették a Ferrari részvényeit a milánói tőzsdére Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta
 
A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

2019. augusztus 26.
Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában - írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken.
Részletek

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

Az 1937-ben alapított Volkswagen "története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül" - mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport  névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen.

A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) mutatják be.

A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első "igazi" - vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült - elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál.

A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

A Handelsblatt kiemelte, hogy a társaság az imidzsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.

A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában
Kulcsszavak: autógyár, e-mobilitás, volkswagen
 
A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar A világ legnépszerűbb autójából 1,22 millió kelt el világszerte 2013-ban A világ legnépszerűbb autójából 1,22 millió kelt el világszerte 2013-ban Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van
 
Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot

Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot

2019. augusztus 26.
A nemzetközi turista forgalom 2030-ra várhatóan eléri a megdöbbentő 1,8 milliárdos számot. A Turisztikai Világszervezet, az ENSZ fenntartható turizmus előmozdításáért felelős ügynöksége szerint ez körülbelül 29 százalékos ugrást jelent a 2018-as adatokhoz képest.
Részletek

Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot

Az ABB vezető szerepet tölt be a fenntartható technológiák fejlesztésében. Az alábbiakban található egy rövid összefoglaló az ABB a turizmus területén elért fenntarthatósági eredményeiről:

Az ABB, amely napjainkig több mint 11 000 DC gyorstöltőt értékesített világszerte 76 országban, globális piacvezető az elektromos járművek (EV) gyorstöltő megoldásainak piacán. Az ABB-t választotta például fő technológiai partnerévé az IONITY is, amelynek célja, hogy körülbelül 400 gyorstöltő állomást magában foglaló töltő hálózatot építsen ki 24 európai országban. Az együttműködés célja, hogy az ABB modern, nagyteljesítményű töltőivel, amelyek mindössze 8 perces töltési idővel képesek 200 km-es táv megtételét biztosítani, kézzelfoghatóvá tegyék a fenntartható európai közúti közlekedést.

Az ABB Terra HP gyorstöltő állomásai az Egyesült Államokban is elérhetők. Az Evgo az ország legnagyobb nyilvános villámtöltő hálózatának részeként az ABB töltőit használja az Electrify America nevű projekt is. A projekt célja, hogy az Egyesült Államokban 17 nagyváros területén és azok vonzáskörzetében, valamint számos, az országot átszelő autópálya vonalán töltőállomások százait alakítsák ki.
 
Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot

Az ABB innovatív technológiáit a világ számos részén használják a fenntartható tengeri szállítás kialakítására. Az egyik legjelentősebb elektromos tengeri szállítási projekt keretében az ABB egy futurisztikus hibrid kompot működtet a norvég fjordokon. A Norvégia nyugati részén, Flåm és Gudvangen között, a Nærøy-fjordban közlekedő közel 400 személyes komp kb. 32 km-es távolságon szállítja az utasokat. Miután megérkezett a fjord leglátványosabb részére, a komp akkumulátoros meghajtásra vált, így a turisták szinte teljes csendben gyönyörködhetnek a természetben, miközben a komp kb. 8 csomó sebességgel (kb. 15 km/h) halad. A Nærøy-fjord szinte érintetlen természeti környezetben fekszik, szerepel az UNESCO Világörökségi listáján is, így a kompot is a környezeti jellemzők szem előtt tartásával tervezték.
 
Szeptemberben a Niagara-vízeséshez látogatók az Egyesült Államok egyik legnagyobb látványosságát káros anyag kibocsátás nélkül tekinthetik meg, ugyanis két új Maid of the Mist személyszállító hajót teljes egészében nagy teljesítményű akkumulátor csomagokkal szerelnek fel, amelyek az Egyesült Államok első, teljesen elektromos hajtású hajói lesznek. Ezek a hajók évente kb. 1,6 millió turistát szállítanak a Niagara-vízeséshez.

 Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot

Emellett az ABB két, a ForSea által üzemeltetett hajót látott el akkumulátoraival: a hajók a dániai Helsingør és a svédországi Helsingborg között húzódó 4 km-es szoroson közlekednek. A hajók - Tycho Brahe és Aurora - a világ legnagyobb kibocsátásmentes elektromos kompjai, és egy olyan nagy forgalmat bonyolító útvonalon üzemelnek, ahol több, mint 7,4 millió utas és 1,9 millió jármű közlekedik évente. Az akkumulátoros megoldás jelentősen csökkenti a kibocsátást a teljes flotta tekintetében.

A fenntartható turizmus biztosításának egy másik kulcseleme a jelentős energiamegtakarítás. Az ABB frekvenciaváltói és nagyteljesítményű motorjai segítik az InterContinental Hotel Madridot abban, hogy energiafelhasználását 40 százalékkal csökkentse. A hotel energiafelhasználását éves szinten 445 000 kWh-val csökkentették - ami kétmillió kanna víz felforralásához elegendő energiának felel meg.

Az ABB emellett hozzájárul a göteborgi (Svédország) Liseberg vidámpark, Európa legjobbjának minősített hullámvasútjának energiatakarékosságához is. A Loke Gyro Swing egy hatalmas inga, amely 100 km per órás sebességre gyorsul fel, mindezt pedig az ABB regeneratív meghajtó rendszere vezérli. A meghajtó rendszer a fékezési energiát használja fel, az inga lelassulása és megállása során elektromos áramot generál, amelyet visszatölt a hálózatra. Minden egyes menetciklus 1,4 kWh-át raktároz el, vagy elegendő energiát ahhoz, hogy meghajtson egy nagyméretű légkondicionáló berendezést egy órára.

Kulcsszavak: ABB, fejlesztés, környezetbarát, környezetvédelem
 
A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást A Scania átadta a világ első Euro 6-os gázüzemű tehergépjárművét A Scania átadta a világ első Euro 6-os gázüzemű tehergépjárművét A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között Csökkentik a hőséget a városokban az elektromos autók Csökkentik a hőséget a városokban az elektromos autók
 
Audi TRAIL quattro: elektromos hajtású off-road autó

Audi TRAIL quattro: elektromos hajtású off-road autó

2019. augusztus 26.
Az Audi új tanulmányautóval jelentkezik az idei Frankfurti Autókiállításon egy elektromos hajtású off-road autó bemutatásával.
Részletek

Audi TRAIL quattro: elektromos hajtású off-road autó

Az Audi új tanulmányautóval jelentkezik az idei Frankfurti Autókiállításon egy elektromos hajtású off-road autó bemutatásával.

Ez az újdonság a negyedik változat a négykarikás márka jövőbe mutató tanulmányautó sorozatában, mely 2017-ben indult az Audi Aicon ugyancsak Frankfurtban történt kiállításával. A sajtónapokkal szeptember 10-én nyitó Frankfurti Autókiállításon  mind a négy tanulmányautó látható lesz a 3-as pavilonban lévő Audi standon.


Kulcsszavak: audi, autószalon, elektromos autó, Frankfurt, IAA, tanulmányautó
 
A világon elsőként a 2013-as Genfi Autószalonon debütál az új Citroen C3 A világon elsőként a 2013-as Genfi Autószalonon debütál az új Citroen C3 Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe
 
Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása

Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása

2019. augusztus 26.
Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új járművek eladása az első hét hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte a román autógyártók és -importőrök egyesülete.
Részletek

Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása

A vizsgált időszakban 115 744 új autót értékesítettek, ebből 99 350 személygépkocsi volt, amelyek eladása 11 százalékkal nőtt. A haszongépjárművek értékesítése 1,1 százalékkal 16 394-re nőtt.

Az eladott új járművek piacát továbbra is a Dacia dominálja 30 százalékos részesedéssel, második helyen áll a Daciat is birtokló francia Renault 9 százalékos piaci részesedéssel. Az eladott új autók között az elektromos és a hibrid járművek aránya elérte a 3,7 százalékot a tavalyi 2,5 százalék után.

Az egyesület közlése szerint az utóbbi egy évben minden hónapban, kivéve márciust, nőtt az eladott új autók száma. Az eladott új járművek többségét, 57 százalékát jogi személyek vásárolták meg. A magánszemélyek vették meg a többi 43 százalékot, ami jelentős növekedést jelent, hiszen a tavalyi első hét hónapban arányuk 37 százalék volt.

Az egyesület azt is közölte, hogy az amerikai Ford az első hét hónapban 0,7 százalékkal kevesebb, 83 727 járművet gyártott a dél-romániai craiovai üzemében és 2,2 százalékkal kevesebb, 83 192 autót exportált.

Romániában két járműgyártó van, a Dacia még nem tette közzé a júliusra vonatkozó adatokat. Ők az első fél évben 9 százalékkal több, 191 776 járművet gyártottak a tavalyi év azonos időszakához mérten.

Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása
Kulcsszavak: autógyár, dacia, értékesítés, jármű kereskedelem, románia
 
60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye Bemutatkozott a Golf GTI Wolfsburg Edition tanulmányautó Bemutatkozott a Golf GTI Wolfsburg Edition tanulmányautó A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben
 
Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában

Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában

2019. augusztus 26.
Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta "lelki károk" miatt.
Részletek

Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában

Az emissziós teszteken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek.

A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis emissziós mérések által okozott anyagi kárra, illetve a félrevezető reklám mint csalás miatt elszenvedett veszteségre hivatkozó kártérítési igényét.

"Az alperes visszaélt az ügyfelek bizalmával. Súlyos jogsértést követett el és - ellentétben az Egyesült Államokban alkalmazott gyakorlatával - visszahívást is csak a közvélemény nyomására rendelt el" - szól a bírósági döntés indoklása, hozzátéve, hogy "a járműiparban a szakmai etikával ily mértékben ütköző cselekedet meghaladja az átlagember által elviselhető szintet".

Az indoklás ugyanakkor kiemeli, hogy az elkövetett csalás nem befolyásolta az ügyfelek vásárlási döntéseit, és a beépített emissziósérték-módosító funkció miatt maga a jármű sem tekinthető műszakilag hibásnak, ezért a felperesek anyagi kár megtérítésére vonatkozó igényét nem lehet elfogadni.

A felperesek képviseletét ellátó Barun Law ügyvédi iroda szerint a bírósági döntés 2400 autótulajdonost érint Dél-Koreában.

Kulcsszavak: autógyár, dél-korea, dízelmotor, volkswagen
 
A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben Elkészült az egymilliomodik autó, egy BMW 3-as limuzin a BMW dél-afrikai gyárában Elkészült az egymilliomodik autó, egy BMW 3-as limuzin a BMW dél-afrikai gyárában Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Eltemeti a benzines és dízelautókat a Toyota Eltemeti a benzines és dízelautókat a Toyota
 
Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

2019. augusztus 23.
A Porsche új korszakba lép az új Taycan-nal: a márka első teljesen elektromos sportautója új mércét állít fel a belső tér kialakításában is.
Részletek

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

A klasszikus megoldások újraértelmezése találkozik a digitális korral. „A kevesebb több alapelv érvényesül itt is,” magyarázza Ivo van Hulten, a Porsche AG belső kialakításért felelős vezetője. „A Taycan belső tere a márkára jellemző formai elemeket teljesen új felhasználói élménnyel egyesíti, miközben letisztult eleganciájával lenyűgöz.” A Porsche a Taycan-ról világszerte 2019 szeptemberében rántja le a leplet.

Hamisítatlan Porsche: sportos üléshelyzet és egy műszerfal, amely elsősorban a pilóta számára készült

Az inspirációt a legelső 911 végtelenül letisztult műszerfala adta 1963-ból. A cél pedig az volt, hogy napjaink legmodernebb megoldását alkossuk meg belőle. A műszerfal a maga letisztult kialakításával és teljesen új konstrukciójával egy új korszak kezdetét jelképezi. De a középpontban továbbra is a pilóta marad. A műszerfal letisztult, minimalista és különösen modern, a működtetés gyors és zavaró tényezőktől mentes. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez.

A műszercsoport alapját egy ívelt, 16,8 colos kijelző adja, amely a Porschéra jellemző módon lekerekített formát kapott. A különálló felső árnyékoló elhagyása a csúcstechnikás telefonokra emlékeztető letisztult és modern megjelenést biztosít. A valódi üveg és a VD polarizációs szűrő tükröződésmentes megjelenítést biztosít.

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

A vezetők négyféle megjelenítés közül választhatnak a műszercsoport számára:

• Klasszikus mód (teljesítménymérő): a Porschéra jellemző kerek műszerekkel. A kijelző egyértelműen elhelyezett információval szolgál a gyors leolvashatóság jegyében. A központi fordulatszámmérő helyét a teljesítménymérő (power meter) veszi át.
• A térkép mód a központi teljesítménymérőt egy térképpel helyettesíti.
• A teljes térkép mód a körműszerek helyett a navigációs térképet részesíti előnyben, amely a teljes kijelzőn jelenik meg.
• A Pure üzemmód csak a vezetéshez feltétlenül szükséges információt, például a sebességet, a jelzőtáblákat és a navigációt (minimalista nyilakkal) jeleníti meg.

A műszercsoport szélén elhelyezett kisebb érintésérzékeny felületek elősegítik a megvilágítási és futóműfunkciók működtetését. Így a műszercsoport szélesebb, mint a kormánykerék, amivel az eredeti, ikonikus 911-re emlékeztet.

Kormánykerékből kétféle választható, mindkét esetben könnyed megjelenéssel. A színes betétekkel egyedibbé tehető alapverzió mellett a Porsche opcionálisan a GT sport kormánykereket is elérhetővé teszi. Az egyedi kialakítású kormány látható csavarfejekkel és a Porschéra jellemző kerek üzemmódválasztóval rendelkezik, amelyről gyorsan lehet váltani a különböző menetprogramok között.

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

A műszerfal felső és alsó része szárny alakban fedi le a jármű teljes belső szélességét. A 10,9 colos központi kijelző és az opcionális utas oldali kijelző egy integrált fekete üvegpanel mintájára épül be a műszerfal központi részébe, kikapcsolt állapotban láthatatlanul.

A Porsche mérnökei a teljes vezérlési koncepciót újraalkották a Taycan számára. A hagyományos hardveres kezelőszervek, mint például a kapcsolók és a gombok száma jelentősen csökkent. Helyettük a vezérlés intelligens és intuitív – érintéssel vagy beszédvezérléssel történhet, amely a „Hey Porsche” felszólításra lép működésbe.

A Taycan különböző rendszereinek beállítása, mint például Porsche Active Stability Management (PASM) aktív futóműrendszer, közvetlenül a központi kijelzőn keresztül történhet.

A vezető az átlátható, személyre szabható főképernyőn minden alkalmazáshoz gyorsan hozzáfér, legyen szó navigációról, telefonról, médiáról, kényelmi szolgáltatásokról vagy a Porsche Connect-ről. Az optimalizált beszédvezérlés segítségével a vezető az adott funkciót még gyorsabban elérheti. A Taycan esetében elsőként az utasülésen utazók is kérhetnek saját kijelzőt, amely gyorsabb beállítást tesz lehetővé számukra a vezető megzavarása nélkül.

Az emelkedő középkonzol az alacsony üléspozíció érzetét fokozza, hamisítatlan Porsche stílusban. Itt kapott helyet egy nagyméretű, 8,4 colos érintésérzékeny, haptikus visszajelzéssel rendelkező panel. Ez lehetővé teszi a közvetlen klímabeállítást, de a beépített kézírás-felismerésnek köszönhetően például a címek bevitelét is jelentősen megkönnyíti.

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

Minden egyes részletet a letisztultság jegyében a lehető legegyszerűbbre minimalizáltak a mérnökök. A Porsche 918-hoz hasonlóan a Taycan is kompakt irányváltó kapcsolót kapott a klasszikus előválasztó kar helyett. Ez letisztultabb kialakítást biztosít és nagyobb méretű tárolórekeszeknek ad helyet. A végletekig letisztultságra törekvés a légbeömlőket is érintette. A modernizált egységek működtetése intuitív módon történhet. A mechanikusan működtethető beömlők a múlté – a légáramlás immár digitálisan vagy teljesen automatikusan (Virtual Airflow Control) vezérelhető. A Klíma menüben választhatnunk „Fókuszált” és „Diffúz” lehetőségek közül a gyors és közvetlen hűtésért vagy a huzatmentes klimatizálásért. Az opcionális négyzónás klímaberendezés esetén (Advanced Climate Control) egy további 5,9 colos haptikus visszajelzésű érintőképernyő teszi lehetővé a rendszer működtetését a hátsó ülésekről.

Széles körű személyre szabhatóság és innovatív anyagok

A Taycan szín- és anyagválasztéka lehetővé teszi a tökéletes személyre szabhatóságot a hagyományostól a fenntartható és modern megjelenésig. Az opciós listán megtalálható a klasszikus bőrkárpitozás és a fenntarthatóan készülő „OLEA” Club bőrkárpitozás is, amelynek cserzése során olíva leveket használnak. A bőr természetes minőségét speciális felhős nyomtatással adják vissza. Újdonság a teljesen bőrmentes belső tér is, amely modern textilfelületekkel kínál jövőbe mutató élményt. A kimagasló minőségű, mikroszálas „Race-Tex” kárpitozás részben újrahasznosított poliészter szálakat tartalmaz. Gyártása 80 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátással jár, mint a hagyományos anyagoké.

A padlókárpit újrahasznosított „Econyl®” anyagból áll, amely többek között újrahasznosított halászhálóból készül.

Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét

A Taycan számos különböző külső és belső konfigurációban elérhető hagyományos és modern stílusban is. A belső betétek és anyagok a legapróbb részletekig kidolgozottak, miközben karakterisztikában és kézművességben hozzák a Porschétől megszokott lehető legmagasabb minőséget. A Black-Lime bézs, a Blackberry, az Atacama bézs és a Meranti barna árnyalatok kizárólag a Taycan esetében elérhetők. Az opcionális belső csomagok segítségével az ügyfelek speciális kontrasztszínekkel is felruházhatják a belső teret, mint például a matt fekete, a sötétezüst vagy a neodímium és az elegáns pezsgőszín. Az ajtók és a középkonzol betétjei fából, matt szénszálból, szálcsiszolt alumíniumból vagy szövetből is kérhetők.

Innovációk széles skálája mellett az aprólékos megmunkálás és a részletek iránti odafigyelés is megkülönbözteti a Porsche modelleket a többi autótól. Ilyen például a kormánytól balra elhelyezkedő gyújtásgomb, amely ezúttal is hagyományosan ott kapott helyet.

Kulcsszavak: elektromos autó, Porsche, Taycan, új modell
 
Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Díjat kapott a BMW lipcsei gyára Díjat kapott a BMW lipcsei gyára A Nissan az elektromos taxik globális forradalmának vezetője A Nissan az elektromos taxik globális forradalmának vezetője Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Jeep Renegade - Globális piacra tervezve
 
Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota

Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota

2019. augusztus 23.
A Toyota az új generációs Hiace platformját társította a Hilux hajtásláncával. A csendes-óceáni térségben különböző neveken forgalmazott modell a praktikum és a fényűzés szürreális párosítását kínálja.
Részletek

Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota

Miközben a Toyota európai kínálatában egyetlen buszlimuzin, a Proace Verso szerepel csupán (igaz, az rögtön háromféle karosszériaváltozatban), a Föld túlsó felén zavarba ejtően gazdag a márka egyterűinek választéka. A különböző nemzeti piacokon közel tucatnyi eltérő méretű és felszereltségű Toyota egyterű modell között válogathatnak azok a vásárlók, akik szerint egy autóban soha nem lehet túl sok ülés és tárolórekesz. Nincs azonban olyan telített piac, ahol ne találhatnánk egy rést – vagy ha nem találunk, ne teremthetnénk egyet magunk.

A Toyota ezt a szemléletet követve megépítette az egyes országokban Majesty, másutt Granvia néven forgalmazott újdonságát, amely a Lexus LM-mel közeli rokonságot mutató Alphard luxusbusz és az új generációs Hiace személyszállító verziója, a rendkívül praktikus Commuter közé esik. A célszerűség és a kényeztetés zavarba ejtően harmonikus párosítását ígérő típus igényes kivitelét az előbbitől, műszaki tartalmát (beleértve formavilágát is) pedig az utóbbitól örökölte.

Bár a modell, a normál tengelytávú (3210 mm), alacsony tetős (5265 x 1950 x 1990 mm) Hiace-re épülő Majesty nem a Toyota legdrágább buszlimuzinja a térségben, nyers helykínálat tekintetében bármelyik falkatársát felülmúlja.

Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota

Az etalonnak számító, felső kategóriás Alphard valójában rövidebb (–20 mm), keskenyebb (–100 mm) és alacsonyabb (–95 mm) a Majestynél; a luxusmodell tengelytávja ráadásul „csak” 3000 milliméter. Más kérdés, hogy míg az Alphard három sorban biztosít férőhelyet hat-nyolc utasának, a Granvia négy üléssoros, 11 személyes modell. Elöl (3 ülés) és leghátul (4 férőhely, két oldalra felhajtható kialakításban) a haszonjárműves gének dominálnak, az árnyékolóval felszerelt második és harmadik sorban azonban igazi főúri komfort várja az utasokat. A vezető mögötti fotelek külön-külön állíthatók, beépített lábtámasszal rendelkeznek, és még masszírozni is tudnak; mögöttük szintén egyszemélyes ülőbútorokat találunk, ám ezek már nélkülözik a második sor luxusát. Mindenki élvezheti ugyanakkor az igényes kidolgozást: a fehér fényezéshez fekete utastér társul, a fekete autók vásárlói választhatnak a fekete és bézs belső között. Minden kivitelen fabetétek díszítik a műszerfalat és a kormánykereket.

A modell műszakilag és felszereltségét tekintve kifejezetten igényes. Elöl MacPherson rugóstagok, hátul négylengőkaros felfüggesztés dolgozik. LED-esek a fényszórók, a nappali fények és a hátsó helyzetjelzők.

Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota

Az oldalsó tolóajtókat motorok mozgatják, a motort nyomógomb indítja. Minden üléssorhoz külön beömlők szállítják a nanonrészecskékkel frissített levegőt. A szórakoztatásról 12 hangszórós audiorendszer, a tájékoztatásról telematikai berendezés gondoskodik, a biztonsági felszereltség pedig hiánytalan (a vészfékezési jelzőrendszertől a részlegesen önzáró differenciálművön át a Toyota Safety Sense rendszerig, amely sávváltásra figyelmeztető funkciót, adaptív tempomatot és automata távolsági világítást tartalmaz, a kötelező holttér-felügyelet és a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet mellett. USB töltőaljzatból hét, légzsákból kilenc található a fedélzeten, köztük egy vezetőoldali térdlégzsák.

Jó kérdés, hogy mindezzel a felszereltséggel hogyan kerülhet kevesebb mint fele annyiba a Majesty, mint az Alphard (az előbbi átszámítva 16,4, az utóbbi 35,9 millió forintnak megfelelő összegtől kapható Thaiföldön). A válasz egyszerű: míg az Alphard 2.5 vagy 3.5 literes benzinmotorral, illetve 2.5 literes full hybrid hajtáslánccal kapható, a Majesty orrába a Hilux pickup helyi változatának erőforrását szerelik be. A 2.8 literes 1GD-FTV dízelmotor legnagyobb teljesítménye 168 lóerő, az akár 420 Nm forgatónyomatékot hatfokozatú automata sebességváltó viszi át a hajtott hátsó kerekekre.

Haszonjárművekből épít luxusbuszt a Toyota
Kulcsszavak: Hilux, kisbusz, toyota, új modell
 
Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött
 
A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe

A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe

2019. augusztus 23.
A CUPRA első teljesen elektromos közúti járművének merész és magabiztos külső formája összhangban áll gondosan formázott, mégis sokoldalú belső terével. A tanulmányautó belső formanyelve a vezetőre összpontosító utasteret ad, ugyanakkor minden utas számára kényelmet kínál.
Részletek

A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe

A CUPRA Concept, a márka első teljesen elektromos közúti járműve, mely céltudatos formatervével valódi teljesítmény-érzetet teremt, és merészen mutatja be a személyi mobilitás jövőjét.

A koncepcióautó hangsúlyos külső vonalai visszatükröződnek a belső térben. Egy olyan térben, amely ötvözi az anyagok és a technológiai ötleteit a nyitottsággal, és egy olyan utastér kialakításra összpontosít, amely tökéletes egyensúlyt teremt a vezető és az utas kényelme között.

A Concept belső tere kontrasztos színeket, szénszálas szerkezeteket mutat be, azaz a technológia és a formatervezés dinamikus megközelítését alkalmazza, hogy csúcsminőségű és könnyű utasteret biztosítson.

A Concept belseje egy kiegyensúlyozott belső tér; egyfajta egyensúly a vezető és az utasok között, illetve egyensúly a teljesítmény és a gyakorlati használhatóság között. A CUPRA Concept új ötleteket ad a CUPRA által eddig kínált lehetőségekhez azzal, hogy az autó személyiségét úgy alakítja, hogy az megfeleljen az utastérben lévők igényeinek.

A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe

A CUPRA márka tovább erősíti a jövőre összpontosító vállalat szerepét olyan járművek fejlesztésével, amelyek megtartják a CUPRA márkajelhez kapcsolódó értékeket, és fejlett technológiákat használnak annak érdekében, hogy megfeleljenek személyes mobilitásunk változó igényeinek.

Az olyan járművek, mint a CUPRA Concept, kiemelik azokat a lépéseket, amelyeket a márka a termékcsalád nemzetközivé tétele érdekében tesz olyan exkluzív termékeket fejlesztve, melyek a teljesítmény, a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség tökéletes keverékét biztosítják az igényes globális piacon.

A CUPRA Concept világpremierjét az IAA Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartják.

Kulcsszavak: autószalon, Cupra, elektromos autó, Frankfurt, IAA
 
Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza A francia elegancia modern változata A francia elegancia modern változata A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid a Q sorozatban
 
Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban

Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban

2019. augusztus 22.
A Porsche egy szériagyártáshoz közeli Taycan prototípussal a szeptember 4-én esedékes világpremier előtt alig néhány héttel egy nagy sebességű tesztet végzett Nardòban (Olaszország), amelynek keretében az elektromos sportautó 24 óra leforgása alatt 3.425 kilométert tett meg.
Részletek

Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban

Ez a távolság nagyjából megfelel a Nardò-Trondheim (Norvégia) útvonal hosszának. A kánikulában abszolvált dél-olaszországi tesztfutam alatt a Taycan átlagsebessége 195 és 215 km/h között alakult. A levegő csúcshőmérséklete a 42 Celsius fokot is elérte a teszt során, az aszfalt pedig egészen 54 Celsius fokig hevült fel – a Taycan tehát még a szériagyártás megkezdése előtt rendkívüli körülmények között tehetett tanúbizonyságot hosszú távú képességeiről. A próbát megszakítás nélkül végezték a gyáriak, tehát az előszériás Taycan csak a gyorstöltések és a pilótacserék idején pihent. A csapatot összesen hat Porsche tesztpilóta alkotta. A nardòi nagy sebességű tesztre a Porsche által minden új modell kapcsán előírt, forró országokban teljesített tartóssági próbavizsgálatok keretében került sor.

„A Taycan ezt az igazán megterhelő hosszútávfutást teljesen problémamentesen abszolválta“, nyilatkozta boldogan és büszkén Stefan Weckbach, a Taycan modellcsalád projektvezetője, majd hozzátette:

„A Taycan nardòi teljesítménye alátámasztja az egyedülálló 800 V-os technológia előnyeit, továbbá magas fokú kiforrottsági szintjét. A modell év végi piacra lépéséig világszerte összesen már több, mint 6 millió tesztkilométeren lesz túl.“

A technológia: 800 Volt rendszerfeszültség

A Taycan a világ első 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozó tisztán elektromos szériagyártású autója. A sorozatgyártásba kerülés előtt a magas feszültségű rendszer a versenypályákon hosszú éveken át bizonyított: a Porsche 919 Hybrid versenyautó például zsinórban háromszor megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban

A 800 V-os technológia magas fokú tartós teherbírást tesz lehetővé, mindemellett alkalmazásával csökkenthető a töltési időszükséglet, továbbá a tömeg és a kábelezés helyszükséglete. A Nardò Technical Center központban a 24 órás próba során a Porsche Engineering Group HmbH töltőoszlopait használták a tesztelők – ezek a töltőoszlopok jelennek majd meg a közutakon is az Ionity vállalattal folytatott Joint Venture szerződés kertében.

Nardòban a Taycan rendkívül összetett hőmenedzsmentje is bizonyíthatott, amelynek lényegét egy, a magasfeszültségű komponensek (beleértve az akkumulátort is) hűtését, illetve fűtését szolgáló páratlanul hatékony intelligens központ képezi. Ez a rendszer gondoskodik arról, hogy nagy hőségben se kelljen teljesítményveszteséggel számolni, illetve biztosítja, hogy egy töltőoszlop elérésekor az egyes komponensek hőmérséklete optimális legyen a lehető leghatékonyabb töltés érdekében.

A Taycan: a Porsche első tisztán elektromos sportautója

Az új Porsche Taycan nem csupán a nagy távolságok leküzdését illetően brillírozik: a modell elektromos hajtásláncát úgy tervezték meg a mérnökök, hogy az több egymást követő komoly gyorsulás esetén is képes legyen leadni maximális teljesítményét. Ezt támasztja alá egy július végén abszolvált repülőtéri teszt, amelynek keretében egy előszériás Taycan egymás után 26 alkalommal gyorsult fel álló helyzetből 200 km/h sebességre. A gyorsulási idők átlaga 10 másodperc alatt volt, de ennél is lenyűgözőbb, hogy a leggyorsabb és a leglassabb futam között mindössze 0,8 másodperces különbséget regisztráltak a stopperek.

Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban

A tesztpálya: a pugliai Nardò Technical Center (Olaszország)

A mintegy 700 hektáron elterülő és több, mint 20 tesztpályával, illetve vizsgálóegységgel büszkélkedő Nardò Technical Center világszerte 90 autóipari ügyfelet számlál és körülbelül 150 alkalmazott számára biztosít munkát. 2012 óta a tesztpályát a 100 százalékban a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG leányvállalatát képező Porsche Engineering Group GmbH működteti.

A tesztközpontot, amely az autóipari vállalatok számára rengeteg lehetőséget kínál minden egyes fejlesztési stádiumhoz tartozó próbák abszolválásához, 1975-ben, az ikonikus körpálya megépítésével alapították. A világszerte egyedülállónak számító, 12,6 kilométer hosszú nagy sebességű körpályát annak érdekében létesítették, hogy a járműveket extrém körülmények között lehessen tesztelni, illetve, hogy a fejlesztési folyamatokat hatékonyabbá lehessen tenni. Idén, július közepén sikeresen befejeződött a tesztközpont felújítása, aminek keretében egyebek mellett egy innovatív biztonsági védőkorlát rendszert is telepítettek, amit a Porsche Engineering kimondottan a Nardòban végzett nagy sebességű próbákhoz fejlesztett. A munkálatok során a 106.000 négyzetméteres menetdinamikai felület komplett felújítása is megtörtént.

Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban
Kulcsszavak: elektromos autó, Porsche, Taycan, teszt
 
A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét Az elektromos mobilitás architektúrája – Az Audi e-tron Sportback concept Az elektromos mobilitás architektúrája – Az Audi e-tron Sportback concept A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében Nevada a Tesla titkos favoritja? Nevada a Tesla titkos favoritja?
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 121 - 130