Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 121 - 130 |
Németország legmodernebb S-Bahn vonatai München részére |
||
2023. augusztus 09.
Kilencven új vonat XXL méretben. Ez az első alkalom, hogy minden kocsi teljesen integrált, a vonat 200 méternél hosszabb. A bajor állam által garantált finanszírozás.
|
A müncheni S-Bahn utasai hamarosan Németország legmodernebb S-Bahn vonatain utazhatnak. A Siemens Mobility kilencven kiváló minőségű új S-Bahn vonatot szállít több mint kétmilliárd euró értékben, miután megnyert egy uniós tendert. A szerződés további vonatokra vonatkozó opciót tartalmaz. A vonatok finanszírozását a bajor állam lízingmodellen keresztül garantálja. A Münchenbe rendelt új S-Bahn vonatok több helyet, nagyobb kényelmet és számos újítást kínálnak. Az első vonatok a tervek szerint 2028 végén állnak utasforgalomba. Németországban először teljesen integrált, összesen több mint 200 méter hosszú S-Bahn vonatokat fognak használni, amelyek 1.841 utas befogadására alkalmasak. A megrendeléssel Bajorország tartomány és a müncheni S-Bahn felkészül a következő évtizedekben várható utasforgalom-növekedésre. A vonatok rendkívül energiahatékonyak, kevés karbantartást igényelnek, és a felhőn keresztül kapják meg a szoftverfrissítéseket. Evelyn Palla, a Deutsche Bahn AG regionális közlekedésért felelős igazgatósági tagja: "A 200 méter hosszú S-Bahn nagyobb kapacitást, nagyobb pontosságot és kényelmet jelent utasaink számára. Németország legmodernebb S-Bahn vonatai fontos elemei lesznek a müncheni régió mobilitási átmenetének előmozdítására irányuló erőfeszítéseinknek. Az új XXL vonatok mindegyike 1,500 autót helyettesít csúcsidőben. Ez valóban a jövő helyi közlekedése." Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter: "Ez hatalmas lépés az éghajlatbarát közlekedés biztosítása felé Bajorország legnagyobb nagyvárosi területén. Új korszakot nyitunk, és a müncheni S-Bahn már ebbe a jövőbe érkezik meg. A bajorországi regionális vasúti közlekedés felelőseként elmondhatom, hogy a beruházás megéri az árát. Bajorországban a helyi vasúton utazók nem kevesebb, mint kétharmada profitál majd az új vonatokkal való közlekedésből, illetve a müncheni régió szinte minden helyi közlekedésében érintett fél egy jól működő és vonzó vonatokkal találkozhat majd." Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója: "A Siemens Mobility különösen büszke arra, hogy a leginnovatívabb S-Bahn vonatokat szállítja Németország részére. Egyedülálló digitális funkciókkal, maximális utaskényelemmel, környezetvédelemmel és üzembiztonsággal ez az S-Bahn vonat új mércét állít fel a németországi mobilitási átalakulásban. A jövőben Münchenben és a környező régióban az utasok kényelmes vonatokon utazhatnak, amelyek különösen megbízhatóak és jövőbiztosak a Siemens legmodernebb vasúti technológiájának köszönhetően." Az új járművekben a LED-világítás a napszaktól függően változik. A klasszikus 3 és 4 üléses ülőhelyek nagyobb lábteret kínálnak, mint a jelenlegi vonatokon. Ezen kívül vannak csoportos területek és rugalmas összecsukható ülések. Az utasok kényelmét ingyenes Wi-Fi, mobil áteresztő ablakok, USB és hagyományos aljzatok, valamint tárolóhelyek biztosítják. A lényegesen erősebb légkondicionáló rendszer, amely környezetbarát hűtőközegekkel működik, akár 45 Celsius fokos külső hőmérséklet esetén is kellemes utazást biztosít. Az utastájékoztatási rendszer teljesen új: az ajtók felett kijelzők lesznek kívül és belül is, a mennyezeten és a kocsik közötti részeknél. Információt nyújtanak az útvonalról, az állomásokról és az adott vonat kapacitáskihasználtságáról. A leszállás előtt a kijelzőkön jelzik, hogy hol találhatók lépcsők vagy liftek a következő peronon. A vonat külső részén LED-szalagok világítanak a megfelelő vonalszínben. A széles ajtók és a tágas beszállási területek biztosítják a gyors be- és leszállást, valamint az utasok lehető legjobb elosztását a vonaton. Az összecsukható ülések a forgalomtól függően automatikusan rögzíthetők, ami további helyet teremt. A 13 kocsiból öt nagy, többcélú területekből áll, három ajtóval és bőséges tárolóhellyel kerékpárok, babakocsik, csomagok vagy gyalogosok számára. A vonat mindkét végén van hely kerekesszékek számára. A hallókészülékkel rendelkező utasok Bluetooth-on keresztül csatlakozhatnak az információs rendszerhez, és így tájékozódhatnak. Az új vonatok innovatívabbak, digitálisabbak és összekapcsoltabbak, mint valaha: A hangsúly a minimális életciklus-költségeken van a maximális energiahatékonyság, a minimális karbantartási költségek és az optimalizált működési támogatás révén. Például az S-Bahn vonatok nagyszámú redundáns alkatrésszel rendelkeznek, és fel vannak szerelve a Railigent X rendszerrel, amely biztosítja a vonatok maximális rendelkezésre állását. A Railigent X a Siemens Xcelerator nyílt, digitális üzleti platform része, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy könnyebb, gyorsabb és skálázhatóbb digitális átalakulást érjenek el. Ezenkívül a szoftverfrissítéseket már nem kell manuálisan telepíteni a gyárban, ami időigényes, hanem a karbantartás részeként biztonságos online kapcsolaton keresztül érik el a vonatokat. A Siemens Mobility minden járművét az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) és automatikus vonatüzemeltetéssel [ATO], valamint vonatintegritás-ellenőrző rendszerrel [TIMS] szereli fel. A járművek az ETCS által ötvözik a legkorszerűbb, megbízható technológiát, a szabványosítás révén alacsonyabb karbantartási költségeket, valamint interoperabilitást biztosít a müncheni vasúthálózatban, amelyet a Deutsche Bahn 2030-tól digitalizál és ETCS-sel szerel fel. Az ATO és az ETCS integrációjának köszönhetően az új S-Bahn vonatok már a jövő vasúti közlekedésére is alkalmasak. Kulcsszavak: németország, S-Bahn, Siemens
|
|
|||||
|
||||||
Az Opel Experimental a márka jövőjének tiszta előképe |
||
2023. augusztus 09.
A látványos Experimental tanulmánnyal az Opel megmutatja, hogyan is képzeli a jövőt. Ultramodern megjelenésével az Opel Experimental határozott képet mutat arról, merre is fog tartan a márka az elkövetkező években.
|
A legfontosabb jellemzők: különösen alacsony légellenállás, tágas, világos utastér könnyűszerkezetes ülésekkel, és a head-up kijelzők legújabb generációjával. A vonzó megjelenésű és a fenntartható egyéni mobilitás jövőjét hirdető akkus-elektromos hajtásláncú crossover tanulmány világpremierjét szeptember 5. és 10. között a Müncheni Autószalonon rendezi meg az Opel. “Az Opel Experimental eljövendő modelljeinket, azok technológiai és formai megoldásait és velük a márka új korszakát vetíti előre. Olyan előremutató tanulmányautó, amely újra feleleveníti az Opel újító, úttörő szellemiségét.” - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója. “Az Opel Experimental Bold and Pure formafilozófiánk még teljesebb megtestesülése, azt mutatja meg, milyennek látjuk a jövőt. Formaelemeinek nagy része, és a mögötte húzódó szellemiség megjelenik majd sorozatmodelljeinken is. A külső forma különösen alacsony légellenállású, látványos körvonalakkal, miközben a beltér körülölel és érzelmekkel teli.” Tette hozzá Mark Adams, az Opel formatervezésért felelős alelnöke. Az Opel Experimental lendületes vonalvezetésének egyik legfontosabb részlete a krómozott felületek teljes hiánya. Ezek helyett a külső fények és a kontrasztos vonalak teszik egyedivé és kifinomulttá a már önmagukban is látványos arányokat. A magas hatásfokú, tisztán elektromos crossover a Stellantis BEV padlóján gurul, és összkerék-hajtással is felszerelték. A feltűnő, ék alakú profil letisztult felületekkel operál, a külső visszapillantókat a C-oszlopokra szerelt, 180 fokos látószögű beépített kamerák váltották le, a kerékjáratok kiemelkedései pedig az autó kiállását teszik határozottabbá. A tanulmány orrán, a jellegzetes Opel Compass közepén új, megvilágított Opel Blitz ül. Hosszú, szárny formájú világítás veszi körül vízszintes irányban, és megvilágított középső törésvonala külön is kiemeli. A hátsó rész kialakítása, a vékony, üvegtisztaságú világító élbe ágyazott féklámpával szintén a Compass formáira rímel. Hátul a Blitz helyét Opel felirat vette át, a hátsó rész központi elemeként, az első Compass körüli részt pedig az új 4D-s kialakítású Opel Vizor foglalja el. A plusz dimenziót a fejlett világítástechnika és a beépített érzékelők, a lidar, a radar és a kamerarendszer megjelenése jelenti. Okos áramlásjavító megoldások és zavaró hatásoktól megtisztított tér Az Opel Experimental finom sziluettje mögött magas hatásfokú térbeli megoldások rejtőznek, és a tanulmány egyes részletei hatásosan csökkentik a légellenállást is. Ilyenek az első-hátsó légterelők és a hátsó diffúzor. Utóbbi helyzete a pillanatnyi forgalmi szituációktól függően változik. A háromrészes, aktív áramlásjavító elemekkel is felszerelt Ronal keréktárcsákra húzott gumikat a Goodyear szakembereivel közösen fejlesztették, alapanyaguk újrahasznosított. Bár külső méretei a kompaktok kategóriájába sorolják, az Opel Experimental utastere egy méretosztállyal magasabb szintű tágasságot kínál. Ezt a tér zavaró hatásoktól való megtisztításával érték el (térbeli detox) az Opel mérnökei. A kormány egyszerűen félrehúzódik, ha nincs rá szükség. Ezt a szerkezet steer-by-wire rendszerű kialakítása teszi lehetővé, amitől - a mechanikus kormányzási elemek egy részének elhagyásával - a tömeg is lecsökkent. A könnyűszerkezetes adaptív ülések 3D-s hálószerkezete könnyű és erős, így az Opelekre hagyományosan jellemző üléskényelem teljes, ugyanakkor maguk az ülések a szokásosnál jóval kevesebbet vesznek el a hasznos térből. Tiszta élmény, tiszta élvezet - Pure Pad A felesleg minimalizálására való törekvés a használatban is tetten érhető, a neve Pure Experience. A vezető személyre szabhatja az információs folyamot az autó Tech Bridge-én keresztül, amely a már ismert Pure Panel legújabb változata. Képernyők helyett az információk természetes beszédhanggal is kezelhető, mesterséges intelligenciával támogatott kivetítéssel jelennek meg. A lebegő, áttetsző Pure Pad - amelyen keresztül a leggyakrabban használt funkciók elérhetők - az első középső kartámasz előtt található, és a vezető igényei szerint konfigurálható. Az Opel Experimental megtestesíti a márka valamennyi alappillérét (Detox, Modern, Német, és Greenovation), ugyanakkor egy lépéssel tovább is megy: az Opel fenntartható mobilitáshoz való érzelemmel teli viszonyát fejezi ki. Elektrokróm szövetek adják a finom környezeti világítást kellemes közérzetet teremtve az utastérben. Ugyanakkor ezek a szövetek másra is használhatók: például figyelmeztető jelzések is megjeleníthetők rajtuk, akár a holttérfigyelőé, a megfelelő oldali ajtóburkolaton. A márka jövőjét előre vetítő Opel Experimental a rüsselsheimi tanulmányautók hosszú és sikeres hagyományának folytatója. Ez a hagyomány 1965-ben indult, amikor az Opel - az európai márkák közül elsőként - bemutatta a legendás Experimental GT-t. Kulcsszavak: opel, Opel Experimental, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
Mustang Mach-E hatótáv határáig – sőt még azon is túl! |
||
2023. augusztus 09.
A Norvég Automobil Szövetség (NAF) minden nyáron és télen leteszteli az országban kapható új elektromos autók hatótávolságát.
|
A Ford Mustang Mach-E teljesítményét még 2021-ben vizsgálták, amikor a hátsókerékhajtású, nagyobb akkumulátoros változat összesen 617,9 kilométert futott – és ez az eredmény mindmáig a mezőny legjobbjai közé tartozik. Csakhogy egy norvég Mach-E-tulajdonos, Tore Strømøy szerint ennél többet is ki lehet hozni az autóból, úgyhogy egy szép napon csordultig töltötte az akkut, és nekivágott egy olyan utazásnak, amit a világ legszigorúbb elektromosautó-tesztútvonalának is neveznek. A kaland egy napsütéses, 18 Celsius fokos reggelen kezdődött Oslóban, majd 1000 méteres szintkülönbséget áthidalva a Venabygdsfjellet hegység mélyén, heves esőzésben végződött. A NAF tesztjéhez hasonlóan Tore is mindvégig igyekezett tartani a megengedett sebességet, és az adaptív tempomat nélkül vezetett. „Amikor az eső rákezdett, azt hittem, itt a vége. Úgy éreztem magam, mint egy cowboy, akinek meglőtték a lovát, de szerencsére az én musztángom még így is hazavitt. Nagyon megnyugtató érzés volt!” mesélte Strømøy, akinek az eső tényleg megnehezítette a dolgát, hiszen időről időre be kellett kapcsolnia a fűtést, hogy ne párásodjanak be az autó üvegei. Tore szerint nem is hatótávolság-para volt a legidegesítőbb, hanem az, hogy az útiterv szerint menet közben többször is meg kellett állnia egy rövid pihenőre. Valahányszor újra elindult, úgy érezte, hogy egyre kisebb a hatótáv, ezért szinte biztos benne, hogy a megállók nélkül (és persze ha nem szakad az eső öt órán át) a 700 kilométer is meglett volna. De így is összejött 657,3 kilométer, ami sokkal több, mint a hivatalos WLTP szabvány szerint mért 610-es érték, úgyhogy bebizonyosodott: a katalógusban szereplő hatótávolság nem csupán elméleti adat. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy Tore autóját a teszt végén trélerrel kellett elszállítani a legközelebbi töltőponthoz, szóval a hétköznapokban nem érdemes az utolsó wattokat is kisajtolni az akkumulátorból. Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mustang Mach-E, Norvégia
|
|
|||||
|
||||||
Különleges programokkal készül a ferihegyi repülőmúzeum |
||
2023. augusztus 09.
Éjszakai reptérlátogatás, repülős talkshow, különleges repülőtéri járművek és oldtimerek, pályaválasztási foglalkozások és bemutatók, valamint szabadtéri mozi is várja a látogatókat szombaton, a Repülőtér éjszakáján Budapesten, a ferihegyi Aeropark repülőmúzeumban.
|
Az este egyik fő látványossága az idén 66 éves Il-14-es utasszállító 1900 lóerős motorjának beindítása lesz. A bemutató 18.00 és 20.00 órakor kezdődik. Emellett a látogatók több alkalommal testközelből nézhetik meg, hogyan üzemel egy kisméretű sugárhajtómű, valamint a repülőmúzeum szakemberei működésbe hozzák a legendás "kukacbombázó" Kamov 26-os helikopter motorját is - tájékoztatták a szervezők az MTI-t kedden. Mint írták, a Repülőtér éjszakája az idei évben több új elemmel is bővül: pilótaiskolák települnek ki a repülőmúzeumba, ahol a szakavatott oktatók bemutatják, milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig, és beszámolnak arról is, milyen karrier vár azokra, akik ezt a hivatást választják. Külön standon fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatják be az odalátogatókat. A mai modern repülőgépek javítása és ápolása iránt érdeklődők pedig az Aeroplex of Central Europe ferihegyi hangáraiba is bepillanthatnak. A különleges repülőtéri járművek mellett óriási hómarókat, hótolókat és két jégtelenítő járművet is láthatnak a résztvevők, és is megmutatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt. Este életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói. A fedélzeten aktív és nyugállományú pilóták, légiutas-kísérők, műszakiak mesélnek arról, hogyan fejlődött a légiközlekedési iparág az elmúlt évtizedekben. Az eseményen az érdeklődők találkozhatnak Szüle Zsolt kapitánnyal, aki a világ egyik legnagyobb repülőgépén dolgozik, Hajdu Gergellyel, aki az egyik legmodernebb utasszállítót vezeti, Józsa Dórával, aki szinte egész pályafutását a felhők felett töltötte stewardessként, Leposa Attila kapitánnyal, aki a Malév történetének egyik legérdekesebb kényszerleszállását hajtotta végre egy Tu-134-essel, és Horváth Sándor kapitánnyal, akinek a mai napig a legkedveltebb típusa a Magyarországon 50 évvel ezelőtt megjelent Tu-154-es. Mindemellett folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, ki lehet próbálni a múzeum repülőgépszimulátorait, este pedig szabadtéri moziteremmé alakul a park egy része, ahol a legendás Airport-sorozat két epizódját is műsorra tűzik - áll az összegzésben. Kulcsszavak: Aeropark, repülőtér, Repülőtér éjszakája
|
|
|||||
|
||||||
A Peugeot Európában a „Camo Catch” kampánnyal népszerűsít az új E-3008-ast |
||
2023. augusztus 07.
A Peugeot az új E-3008 szeptemberi debütálására készül, és elindította a „Camo Catch” marketingkampányt. Ez a közösségi média kihívás arra kéri a résztvevőket, hogy keressék meg az elektromos SUV álcázott prototípusait, és osszák meg saját kémfelvételeiket, azzal az ígérettel, hogy korai tesztvezetést biztosítanak a nyerteseknek.
|
A francia autógyártó új kedvcsináló videókat és fotókat tett közzé több Peugeot E-3008 prototípusról, amelyek különböző típusú terepszínű borításokat viselnek. Ezeket a közösségi médiában történő nyilvános szavazás alapján választották ki, és minden bizonnyal jobban néznek ki, mint az eredeti zebra stílusú álcafólia. Szándékosan tették leleplezőbbé őket is, felismerhetőbbé téve az elektromos SUV külső dizájnját. Érdemes megjegyezni, hogy a Peugeot már a korábbi előzetesekben bemutatta az E-3008 belsejét, bemutatva az i-Cockpit technológiájának legújabb iterációját. A 2024-es Peugeot E-3008 kupé-terepjáró formát öltött, ami megkülönbözteti a többi kompakt crossover versenytárstól. Az eleje kitűnik vékony LED-es fényszóróival, amelyek három agyar alakú elemekkel büszkélkedhetnek, amelyek a teljesen zárt hűtőrács két oldalán helyezkednek el. A jármű oldalain tisztább felületek, finom műanyag burkolatok és futurisztikus könnyűfém keréktárcsák láthatók, amelyeket eredetileg a 408 fastback-nél mutattak be. Ezek a tervezési hatások a hátsó részre is kiterjednek, éles szögben dőlt szélvédővel, tetőspoilerrel és még feltűnőbb LED-es hátsó lámpákkal, amelyek összességében agresszív megjelenést eredményeznek. Fogd meg és tedd közzé Ha valaki észreveszi a Peugeot E-3008-at az európai utakon, július 15. és augusztus 15. között végzett utolsó fejlesztési tesztjein, akkor a #CamoCatch hashtag és a @Peugeot megjelölésével részt vehet a versenyben. A hat nyertest sorsolással választják ki, és lehetőségük lesz az elsők között tesztelni az E-3008-at a 2024-es sajtópróbák során. A 2024-es Peugeot E-3008 lesz az első olyan sorozatgyártású modell, amely a Stellantis csoport STLA Medium architektúráján fut, és a jelenlegi felállásban használt, elöregedő EMP2 platformot váltja fel. A crossover három teljesen elektromos hajtáslánccal lesz elérhető, akár 700 km-es emissziómentes hatótávolsággal. Kulcsszavak: E-3008, elektromos autó, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
„Akár egy jól szabott öltöny” – Miért egyedülálló az Audi Q6 e-tron prototípus fóliázása? |
||
2023. augusztus 07.
Egyedileg kiemelve az autó alakját: formatervezői és kézi mestermunka az első Ingolstadtból érkező tisztán elektromos Audi számára. A cél absztrakt módon megragadni, majd a fóliázással vizuálisan is támogatni az adott modell karakterét.
|
Minden dizájn egyedi: az Audi e-tron 2018-as bemutatkozása óta a négykarikás márka egyéni stílusú fóliázással borítja prototípusait és modelljeinek egyedi példányait, legutóbb például az S1 Hoonitron és a Formula–1 bemutatóautó esetében. Immár több mint húsz járművét mutatta be az Audi ilyen különleges külsővel, mégpedig mindegyiket Marco dos Santos tervei nyomán, aki a Design Branding területéért felel az Audinál. Legújabb víziója az Audi Q6 e-tron prototípust díszíti. Marco dos Santos legfrissebb munkája kapcsán vallott a kifejező dizájn mögött meghúzódó filozófiáról, és arról is, mi köze mindehhez a férfiöltönyöknek, illetve mi nyugtalaníthatja adott esetben a formatervezőt. „A Q6 e-tron formavilágával újabb nagy lépést tett az Audi formai nyelvezete, amit fóliázásával is egyértelműen kifejezésre akartunk juttatni” – hangsúlyozta dos Santos. „Egy-egy jármű architektúrája és karaktere mindig egyedi, ennek megfelelően minden egyes fóliadizájn is az. Elsőként mindig arról döntünk, hogy a jármű mely elemeit szeretnénk különösen is hangsúlyozni, illetve kiemelni.” Amint elmondta, noha egy-egy új projekt a korábbi dizájnelemekhez kapcsolódik – például az Audi Q6 e-tron esetében is alkalmazott, ám továbbra is a 2018-as Audi e-tron emlékezetes fóliázásáról széles körben ismert neonvörös színhez –, minden modell új fejezetet is nyit egyben. „A technika és a dizájn elválaszthatatlan az Audinál, szerves egységet alkotnak. Amint technikáink egyre nagyobb teljesítményűvé és precízebbé válnak, úgy formatervezésünkön, anyagválasztásunkon és a ’történetmesélés’ módján is jól érzékelhető mindez” – magyarázta dos Santos. A formák harmonikusan egymásba illeszkedve emelik ki a kulcsfontosságú elemeket Határozottan tagolt és kontrasztos: nagyfelületű, „Fényes vad fukszia” („Gloss Fierce Fuchsia”) árnyalatú, radiális grafikák találkoznak ezüstszínű, részletgazdag geometrikus háló- és sávmotívumokkal. A különböző formák harmonikusan folynak egymásba, a jármű architektúrájának legfontosabb elemeit emelve ki. Az alsó küszöbborításokat fehér szín választja el a karosszériától, ezzel is hangsúlyozva az Audi e-tron azon filozófiáját, amely a károsanyag-kibocsátás nélküli autózást helyezi a formatervezés középpontjába. A dinamikus stílusú, ötküllős könnyűfém keréktárcsák és az Audi jellegzetes Singleframe hűtőrácsa is teljes egészében fehérben jelennek meg. A küszöbborítások felső részét neonvörös betétek, az úgynevezett „e-tron teljesítménysávok” („e-tron Powerstripe”) emelik ki, mivel itt, az akkumulátornál dobog a tisztán elektromos autók szíve. Egy másik karcsú neonvörös vonal hátul körbefutva hangsúlyozza a „quattro domborulatok” („quattro Blister”) formai elemeit, vagyis a karosszéria azon kontúrjait, amelyekre az erősen megdöntött D-oszlopok támaszkodnak. E motívumok az eredeti „Ős-quattro” formáit idézve az Audi dizájngénjeinek alapvető elemei. „Láthatóvá tenni a technikát” – szól a négykarikás márka központi formatervezési alapelve. A karosszériatörzs felső részén a jármű „technoid” profilját biztosítva sűrű szövésű rácsháló fut körbe, a karosszéria üvegezett részét, vagyis az „üvegházat” („Greenhouse”) pedig egészen a D-oszlopokig teljes egészében fekete fényezés választja el a karosszéria többi részétől. „A fóliázásnak teljes 360 fokban működnie kell” A fólia tervezési folyamata minden autó esetében hasonlóan zajlik. A külső formatervezők részletes látványtervei alapján közös döntés születik arról, mely elemek alkossák végül a modellt és a karosszéria mely részeire kell kiemelt figyelmet fordítani. A cél absztrakt módon megragadni, majd a fóliázással vizuálisan is támogatni a formaterv vízióját, illetve az adott modell karakterét. „Mindvégig az eredeti ötletnek kell vezérelvként szolgálnia.” Ezután veszi kezdetét dos Santos tényleges tervezési folyamata. Sok-sok papírra vetett kézi vázlatot követően – „Egyszerűen csak a fej, a ceruza és kéz kapcsolata kell nekem” – kerülhet végül a vízió egy kép- és grafikai szoftver segítségével a járműre. Az autót teljes egészében lefóliázzák, ami magasfokú aprólékossága és precizitása következtében több napot is igénybe vehet. „Ekkor jön el az igazság pillanata” – magyarázta dos Santos, mert „a korábban még geometriailag egyenes vonalak már nem hatnak egyenesnek a sarkok és élek sokasága alkotta karosszérián.” Amint kifejtette, a munka ezen szakaszában „sok mindent elvetnek, újragondolnak és akár újra is terveznek”. Ennek során dos Santosnak folyamatosan mérlegelnie kell, hogyan látják majd tervét az emberek. „Soha nem tudhatod, milyen szögből tekint valaki először az Audi Q6 e-tronra. Itt nem szabhatod meg, mint például filmforgatáson a kamerának, hogy először egy adott részletre fókuszáljon, azután erre, majd pedig arra. A jármű egy szobor, fóliázásának pedig, teljes 360 fokban működnie kell – mindenkor és bármikor.” Amikor pedig a „Livery Design” végül tökéletesen illeszkedik a jármű geometriájához, dos Santos tulajdonképpen egyfajta testre szabott öltönyt készített az adott modell számára. „Csupán egyetlen egy van belőle a világon, csakis erre a modellre szabva.” Marco dos Santos Kulcsszavak: audi, elektromos autó, Q6 e-tron
|
|
|||||
|
||||||
Így épült Hirosima fényes jövője |
||
2023. augusztus 07.
Amikor Tetsuya Matsudának megmutatták a hirosimai tornyot, kevesen tudták még elképzelni, hogy a Hiroshima Mazda elnök-vezérigazgatója mihez kezd majd vele. Ma a hirosimai Orizuru-torony a város egyik legjelentősebb építménye.
|
Tetsuya Matsudát, a Hiroshima Mazda nevű helyi Mazda-kereskedés elnök-vezérigazgatóját sikeres üzletemberként jellemezni talán még enyhe kifejezés is lehetne. Amióta csak a 30-as éveiben átvette a vállalatot, a most 53 éves Matsuda szorgalmasan diverzifikálja vállalkozását. Ennek keretében nemcsak Mazda-kereskedéseket, hanem többek között szállodákat és okonomiyaki éttermeket is üzemeltet. A folyamatosan gyarapodó dinasztiájához tartozó cégcsoport vállalatainak száma jelenleg mintegy 30-ra tehető. „Cégünket 1933-ban alapították, így ez a világ legrégebbi Mazda-kereskedése. A vállalatot nagyapám, Soya Matsuda indította el, aki a ma Mazda néven ismert Toyo Kogyo tényleges alapítójának, Jyujiro Matsudának második fia" – tudjuk meg Matsudától. „Az eredeti épületek és létesítmények azonban 1945-ben az atombomba hatására hamuvá lettek, az akkori elnök, Soya Matsuda pedig a cég minden alkalmazottjával együtt életét vesztette. Azóta visszajutottunk oda, ahol most tartunk, hála a helyi közösség hihetetlen mértékű támogatásának az út során." Matsuda pontosan ezért érzi magát lekötelezettnek a város iránt, és ezért volt teendői között mindig az első helyen a törlesztés Hirosima lakóinak, amikor 36 évesen felajánlották neki a vezetői állást. „Amikor elnök lettem, a vállalatok társadalmi felelősségvállalása rendkívül divatos kifejezés volt, és mindenki részt akart benne venni" - emlékszik vissza Matsuda. „Akkoriban, a hozzánk hasonló autóipari vállalatoknál az volt a szokás, hogy a cég minden egyes autó eladásakor ültetett egy fát is, jelezvén, hogy ezzel hozzájárulnak a környezet megóvásához." De ez az ötlet nem ragadt meg benne. Az éghajlatváltozás nagy kérdés volt akkor, és még mindig az. Bár papíron hihetőnek tűnt, Matsuda úgy érezte, hogy egy fa ültetése minden egyes autóeladás alkalmával nem sok mindent oldana meg. Matsuda szerint egy olyan kérdésben, mint az éghajlatváltozás, a nemzetközi márkáknak és vállalatoknak kellene vezető szerepet vállalniuk. Ehelyett úgy döntött, hogy többet tesz a helyiekért. „Tevékenységeink során mindig is Hirosima állt az első helyen, ezért döntöttünk úgy, hogy térjünk vissza friss szemmel gyökereinkhez, és vizsgáljuk meg, hogy mit tehetnénk még a helyi közösségek és alulról építkező törekvéseik érdekében." A hiányzó darab Mint Hirosima egyik prominens gazdasági vezetője, Matsuda számos háborús emlékművel kapcsolatos tevékenységben és szervezetben vett részt, és első kézből ismerte meg a helyi békemozgalmakat. Ő is úgy véli, hogy a háború kegyetlenségeit nem szabad elfelejteni, és azokat el kell mesélni a következő generációknak, de arra is rájött, hogy Hirosimából hiányzik valami, ami legalább ennyire: a jövőbe tekintés képessége. Hirosima-szerte számos emlékmű és épület emlékeztet az atombombára és az áldozatokra, köztük a híres Atomic Bomb Dome és a Hirosima Peace Memorial Museum, amelyeket évente több mint egymillióan látogatnak meg. Azonban, ahogy Matsuda mondja, egyik sem mutatja be a mai Hirosimát. „Kétségtelen, hogy fontos emlékezni. Az áldozatok hangja nagyon sokat jelent, amikor a háborúról és a világbékéről beszélünk" - mondja Matsuda. „Teljes mértékben kiállok Hirosima békét hirdető szerepe mellett. A városnak azonban azt is láttatnia kell a világgal, hogy a háború óta mi mindent értünk el, mennyit fejlődtünk, és hogy mit tartogat még a jövő." Matsuda küldetésének tekintette, hogy megmutassa a világnak, hogyan jutott el Hirosima oda, ahol most tart, és kutatni kezdte, miként valósíthatja ezt meg. 2009-ben találkozott a tökéletes megoldással: egy 12 emeletes épülettel, amelyet ma Hiroshima Orizuru Tower néven ismerünk. Lenyűgöző kilátás A 2016-ban megnyitott Hiroshima Orizuru Tower egy kereskedelmi célú irodaház, amely a Peace Memorial Park mellett található - a 12 000 négyzetméteres szabad teret az atombomba áldozatainak emlékének szentelték. Az Orizuru név origami papírdarut jelent, amelyet Japánban a béke szimbólumának tartanak. A földszinten, a helyi termékeket árusító kávézó és üzlet mellett egy kiállítótér is várja a látogatókat, amely bemutatja Hirosima történetét. A torony igazi különlegessége azonban a legfelső emeleten található kilátóterasz. Az épület korábban egy biztosítótársaság tulajdonában volt, és amikor piacra került, egy üzlettársa megkérte Matsudát, hogy vessen rá egy pillantást. El is ment, hogy megnézze, de nem állt szándékában megvenni, hiszen tudta - mivel maga is vállalkozó volt -, hogy túl drága lenne a cégei számára. A legfelső emeletről nyíló kilátás azonban teljesen megváltoztatta a véleményét. „A tetőn állva azonnal beleszerettem a városra nyíló kilátásba " - emlékszik vissza Matsuda. „A látvány több mint lenyűgöző volt. Egyszerre láthattad onnan az Atomic Bomb Dome-ot, mögötte az elterülő várost és a körülötte elnyúló hegyvonulatot. Az első gondolatom az volt, hogy ezt mindenkinek látnia kell. Az embernek elakad a szava, amikor arra gondol, hogy a helyiek micsoda erőfeszítéseket tettek a város újjáépítéséért az elmúlt 70 évben. Szinte érezni lehet az itt élő emberek hihetetlen elszántságát, és úgy gondoltam, hogy a város mára az emberi kitartás szimbólumává vált." Ez volt az a pillanat, amikor Matsuda meghozta döntését, hogy megvásárolja az épületet, bármi legyen is az ára. Végül a Hirosima iránti szenvedélye felülkerekedett az üzleti logikán. „Úgy gondoltam, hogy ebből az épületből egy új, Hirosima jövőjét jelképező nevezetességet tudunk létrehozni, ami eddig hiányzott a városból. Mindenkinek látnia kellene a kilátást a tetőről. Visszatekinteni mindig lehet, de muszáj előre is tekintenünk, hiszen Hirosima számára - a múlt folyamatos felidézésén túl - még oly sok lehetőség nyitva áll" - mondja Matsuda. Csaknem hét évig tartott, mire az épületet Orizuru-toronnyá alakították. Matsuda elismeri, hogy mielőtt elkészült, voltak olyan időszakok, amikor komoly nyomás nehezedett rá, de megérte a fáradságot. „A projekt sok váratlan fordulatot vett az út során, és mindig éreztem, hogy nagy a nyomás" - zárja Matsuda. „De ez volt a helyes út, és számomra egyértelműen ez volt a legfontosabb projekt, melyet a szülővárosomért véghez vihettem." Kulcsszavak: autógyár, japán, mazda
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot |
||
2023. augusztus 07.
A Nissan Motor elektromos járműveinek globális értékesítése meghaladta az 1 millió darabos mérföldkövet, és ennek csaknem egyharmada európai vásárlókhoz került.
|
Miután az eredeti LEAF elnyerte az Év Autója és a Világ Év Autója díjat is, az európai piacokra szánt gyártást 2013-ban a Nissan Egyesült-Királyságbeli Sunderlandi gyárában kezdték el, és eddig több mint 263 000 darabot adtak el a régióban. 2022-ben a Nissan megkezdte a Nissan Ariya teljesen elektromos crossover értékesítését. Az Ariya a Nissan legújabb tervezési nyelvét és technológiáit tartalmazza, mint például az e-4ORCE összkerék-vezérlést és a ProPILOT 2.0 fejlett vezetői támogató rendszer. Haszonjármű-kínálata keretében a Nissan 2014-ben piacra dobta első európai elektromos kisteherautóját, az e-NV200-at, amelyből több mint 45 000 darabot adtak el a kontinensen, mielőtt utódja, a Nissan Townstar EV bemutatkozott. év. A Nissan 2030-as hosszú távú víziója értelmében a Nissan 19 elektromos autó modell bevezetését tervezi világszerte a 2030-as pénzügyi évre. A vállalat célja továbbá, hogy 2028-ig minden házon belül kifejlesztett szilárdtest-akkumulátorral működő elektromos járművet piacra dobjon, és kibővítse elektromos járművét a vásárlók változatos igényeinek kielégítésére szerte a világon. Két jövőbeli elektromos autót már bejelentettek az európai piacra, egy új generációs elektromos crossovert, amelyet a CHILL-OUT koncepciómodell bemutat, és egy teljesen új kompakt elektromos járművet, amely a belépő szintű jármű a Nissan villamosított kínálatában. Kulcsszavak: Ariya, elektromos, elektromos autó, leaf, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Júliusban nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban |
||
2023. augusztus 07.
Júliusban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban, és ezen belül emelkedett a teljesen elektromos autók részaránya is a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt pénteki jelentése alapján.
|
A teljesen elektromos autók (Battery Electric Vehicle, BEV) fogalomba helyezése 68,9 százalékkal nőtt 48,6 ezerre, részarányuk 20,0 százalék volt. Az előző hónapban, júniusban 64,4 százalékos volt az éves növekedés, a részarány pedig 18,9 százalékos. Hibrid hajtásláncos autót 12,5 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 67,4 ezret, amit 27,7 százalékos részesedésnek felel meg. Közöttük 14,3 ezer volt plug-in hibrid 39,5 százalékos csökkenéssel. Benzinüzemű autót 83,3 ezret helyeztek forgalomba, 12,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A kategória 34,3 százalékkal vette ki a részét az újonnan forgalomba helyezett autók számában, a dízeles pedig 17,5 százalékkal. Dízelüzemű autót 42,5 ezret helyeztek forgalomba, 2,7 százalékos növekedéssel. Júniusban a benzinüzemű autók részaránya 35,6 százalék volt, a szám szerinti növekedés pedig 19,8 százalékos. A dízelek részaránya júniusban 16,7 százalék volt 10,3 százalékos éves növekedéssel. Júliusban szinte valamennyi Németországban gyártott márka forgalomba helyezése nőtt. A Smart a maga 0,6 százalékos regisztrációs részesedésével 637 százalékkal több, 1393 autót helyezett forgalomba. Ford gyártmányokból 44,2 százalékkal több autó került forgalomba, ami 4,5 százalékos részesedésnek felel meg. Mercedesből 29,4 százalékkal került több az utakra, ez 8,2 százalékos részesedés. 29,1 százalékkal nőtt a Mini forgalomba helyezése 1,8 százalékos részesedéssel. Audiból 22,5 százalékkal helyeztek többet forgalomba, a részesedés pedig 8,2 százalék lett. A Porsche szám szerint 9,5 százalékkal növekedett, részesedése pedig 1,2 százalék lett, a BMW 9,4 százalékkal nőtt 7,8 százalékos részesedésre, az Opel 5,8 százalékos növekedéssel 7,8 százalékos részesedésre, A legnépszerűbb márka változatlanul a VW volt 17,8 százalékkal a júniusi 19 százalék után. Júniusban a VW márka forgalomba helyezése 22,4 százalékkal nőtt, majd júliusban 8,3 százalékkal. A legnépszerűbb kivitel változatlanul a SUV volt júliusban is, 30,3 százalékos részesedéssel a júniusi 31,4 százalék után. Szám szerint a forgalomba helyezés júliusban 30,7 százalékkal nőtt éves bázison, az előző hónapban pedig 31,6 százalékkal. A második legnépszerűbb kategória a kompakt volt 21,0 százalékos éves növekedéssel és 15,7 százalékos részaránnyal júliusban. Júniusban a részarány 16,6 volt 19,2 százalékos szám szerinti növekedéssel.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, németország
|
|
|||||
|
||||||
Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin |
||
2023. augusztus 06.
Halálos baleset miatt félbeszakították a 29. Veszprém-ralit, a HUMDA országos ralibajnokság idei negyedik futamát - közölték a szervezők a verseny honlapján vasárnap. A versenyzők két befejezett gyorsasági szakasz alapján a bajnoki pontok harmadát kapták meg.
|
A tájékoztatás szerint az első, kislődi gyorsasági szakaszon az 50-es rajtszámú Nemes Csaba - Nemes Richárd kettős autója fának csapódott. A versenybalesetben a pilóta, Nemes Csaba a helyszínen életét vesztette, a navigátort további kivizsgálásra kórházba szállították. A tragikus eseményt követően a versenyt a rendezők megállították, az elhunyt pilóta tiszteletére a Veszprém Arénánál megemlékezést tartottak. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) vezetősége, a verseny rendezősége, a versenyzők, a csapattagok és a ralis társadalom minden tagja nevében közleményben együttérzésüket fejezték ki a 47 évesen elhunyt pilóta családjának. Szintén a viadal honlapján tették közzé, hogy a teljesített két gyorsasági szakasz alapján a Ranga Péter-Czakó Janek kettős végzett az abszolút első helyen a félbeszakadt 29. Veszprém-ralin. A versenyzők a két befejezett gyorsaságival, mivel az össztáv több mint 25 százalékát teljesítették, a bajnoki pontok egyharmadát kapták meg. A második helyen az Ollé "Sasa"-Balai Róbert páros fejezte be az idei második murvás futamot. A harmadik helyet a Klausz Kristóf-Csányi Botond kettős szerezte meg, a bajnoki összetettben élén álló Vincze Ferenc, Percze Nándor duó csak hatodik lett. A bajnokságban második helyen álló Turán Frigyes, Farnadi Ágnes páros a kiszakadt bal hátsó futómű miatt kényszerült a verseny feladására. A végeredmény: Veszprém-rali (2 gyorsasági szakasz után félbeszakítva, dobogósok): 1. Ranga Péter, Czakó Janek (Skoda Fabia R5) 20:44.8 perc 2. Ollé "Sasa", Balai Róbert (Skoda Fabia R5) 8.2 másodperc hátrány 3. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally 2 Evo) 9.3 másodperc hátrány
Kulcsszavak: baleset, Veszprém, Veszprém Rallye
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 121 - 130 |