Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 121 - 130
A „négykerekű esőkabátok” nyomában

A „négykerekű esőkabátok” nyomában

2019. október 31.
A tél igencsak kockázatos az autózás tekintetében, akárcsak a hidegebb őszi napok. A látási viszonyok megváltoznak, az utak jóval csúszósabbak, síkosabbak lesznek – nem csak a hó, de a lehulló falevelek, a por, az eső miatt is.
Részletek

A „négykerekű esőkabátok” nyomában

Az ország legszélesebb márkakínálatát felvonultató autókereskedés szakemberei pár jó tanáccsal segítenek az autósoknak, hogy baleset és kellemetlenség nélkül vészeljék át ezt az időszakot.

Minőségi kérdés

Akik legalább egy kicsit is érintettek az autózásban, már biztosan mind tudják a szabályt, miszerint ha az átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius fok alá kerül, akkor már téli gumival kell közlekedni. De miért is fontos ez?

„A nyári abroncsok gumikeveréke jóval lágyabb anyagból készül, mint a télieké, így alacsonyabb hőmérsékleten merevebbé, ridegebbé válnak. Ennek következtében pedig nem látják el megfelelően a feladatukat”

– árulta el Simon Péter, a 21 márkaszervizt üzemeltető Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Ha pedig eljön a gumicsere ideje, érdemes pár kritériumot szem előtt tartani, mielőtt a következő szezonra is felrakatnánk az abroncsokat. A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az élettartamra. Simon Péter szerint nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni. Ez nagyban függ a gyártóktól, hogy milyen minőségű anyagokkal dolgoznak, valamint a kopottságtól, az elhasználódás mértékétől.

A „négykerekű esőkabátok” nyomában

Érdemes kikérni a márkaszervizek szakembereinek véleményét és megvizsgálni a gumik profilmélységét. A téli abroncsoknál legalább 4 mm vastagságúnak kell lennie a lamelláknak, hogy nyugodtan, biztonságban tudjunk velük közlekedni.

Ne csak a gumira figyeljünk!

Autónk téli felkészítése azonban nem szabad, hogy csak a téli kerékcserében merüljön ki. Már az ősz beköszöntével is megváltoznak a látási viszonyok, sokkal többet használjuk a gépjárművet szürkületben, sötétben. A 30 éves Duna Autó szakértői ezért hangsúlyozzák a megfelelően beállított fényszórók fontosságát. Ahogy az ORFK – Látni és látszani kampánya is erre hívja fel a figyelmet.

Hiába azonban a jó világítás, ha nem látunk ki a szélvédőn – ennek megóvása kívülről és belülről egyaránt lényeges. Ahhoz, hogy a szélvédőlapátok ne hagyjanak csíkokat, ne karcoljanak, érdemes rendszeresen ellenőrizni a gumibevonatukat, és évente lecserélni a lapátokat. Mindig takarítsuk le megfelelően az autónkat, ugyanis ha nagy hóréteg van rajta, az a fogyasztását is jócskán megnövelheti. Vigyázni kell azonban az ablaktörléssel, ugyanis könnyedén kárt okozhatunk, ha lefagyott szélvédőn kapcsoljuk be ezt a funkciót.  Az autón belül viszont a pára nehezítheti meg az életünket. Manapság a klímával ez viszonylag könnyen eltűntethető, de ha a fűtési vagy hűtési rendszer nem működik jól, vagy eldugult a pollenszűrő, akkor nem tudja ellátni feladatát. Ilyenkor hiába tartjuk kívülről rendben az autót, belülről a pára meggátolja, hogy kilássunk a kocsiból.


A „négykerekű esőkabátok” nyomában

Ugyancsak ügyelnünk kell a folyadékszintekre. Ahogy hűl az idő, érdemes minél előbb elhasználni a nyári ablakmosó folyadékot, különben fagydugó keletkezhet, sőt a műanyag tartályok meg is repedhetnek a hideg hatására. A hűtőfolyadék esetében pedig a fagyáspont ellenőrzése ajánlott, hogy aztán a megfelelő fagyálló hűtőfolyadék újratöltésével növeljük a hűtési rendszer élettartamát, és megvédjük a korróziótól.

„Az akkumulátorok is sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve télen” – tette hozzá Simon Péter. „Egyrészt a külső hőmérséklet csökkenésével a kapacitásuk is lecsökken, másrészt az autókban található fémmotorok szoros illesztései még szűkebbek lesznek, a motorolajnak pedig megváltozik a viszkozitása. Tehát nagyobb erő kell ahhoz, hogy beindítsuk a gépjárművet, ami néha borzasztó kellemetlen perceket okozhat reggelente.”

Vezetéstechnikai kisokos

Ám nem csak az autónknak van szüksége téli felkészítésre, hanem nekünk, autósoknak is. A csapadékosabb, hidegebb idő beköszöntével ugyanis sokan felveszik a „négykerekű esőkabátot”, vagyis inkább kocsiba szállnak – még ha kevésbé rutinos vezetők is – mint hogy megázzanak. Gyakran kapkodnak, és nem tudják, mit is kell tenni bizonyos forgalmi szituációkban. A Duna Autó Zrt. szakértői 3+1 tanácsot fogalmaztak meg az autósoknak a biztonságos őszi-téli közlekedés érdekében:

1.    Vezessünk egyenletesen, ne kapkodjunk!
2.    Kerüljük a hirtelen fékezést és számoljunk az átlagosnál nagyobb féktávval!
3.    Fokozottan figyeljünk az útviszonyokra (jeges foltok, kitaposott vályúk, csúszós latyak, stb.)
   +1. Csakis olyan autót használjunk, amely fel van készítve az aktuális időjárási viszonyokhoz! Hiszen a legfontosabb, hogy biztosan, épségben célba érjünk!

Kulcsszavak: Duna Autó, közlekedésbiztonság, Simon Péter, téli gumi, téli útviszony
 
A „négykerekű esőkabátok” nyomában A 2014 téli szezonra a Goodyear piacra dobja 9. generációs téli abroncsát A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A „négykerekű esőkabátok” nyomában Ónos eső - Várhatóan csütörtökig változatlan marad a helyzet a XII. kerületben A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz!
 
A várakozásokat meghaladó az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt

A várakozásokat meghaladó az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt

2019. október 30.
A várakozásokat messze meghaladja az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt, a július 1-jei indulás óta már több mint 16 500 igénylést adtak be a Magyar Államkincstárhoz - közölte a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) szerdán az MTI-vel.
Részletek

A várakozásokat meghaladó az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt

A tájékoztatás szerint 9887 támogatásra jogosító határozat született, 1940 értékesítés után nyújtották be a márkakereskedők a dokumentumokat az államkincstárhoz és ezek közül 1078 esetben a támogatási összeg is megérkezett.

A Gémosz közleményében felidézte, hogy a program meghirdetése után létrehozták a Családbarát márkakereskedés programot, majd a Magyar Bankszövetséggel és a Magyar Lízingszövetséggel együttműködve azon dolgoztak, hogy a támogatást elnyerőknek a lehető legkönnyebb legyen a teljes ügymenet. Az Emberi Erőforrások Minisztériumával és a Magyar Államkincstárral arra törekedtek, hogy a pályázat beadásától a gépkocsi átvételéig tartó folyamat egyszerű, átlátható és minden résztvevő számára biztonságos legyen - hangsúlyozta a szövetség.

Kiemelték, hogy a frissen kiadott határozatok már tartalmazzák a kiválasztott márkakereskedő és a megvásárolni kívánt gépkocsi adatait is.

A várakozásokat meghaladó az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt

A Gémosz jelezte: nehézséget jelent, hogy szeptember 1-jétől ismét szigorodott az európai károsanyag-szabályozás, emiatt a szállítási határidők egyes modellek esetében meghaladhatják a hat hónapot. Azoknak, akik már megkapták a támogatásra jogosító határozatot, a Magyar Államkincstár újra kiadja azt, ha nincs változás a jogosultnál - közölték.

A szövetség közleményében beszámolt a Fővárosi Törvényszék jogerős ítéletéről is, amely szerint a károsultakat megilleti a gépjárműjavító, illetve alkatrészkereskedő megválasztásának joga; a biztosító nem kötelezheti őket arra, hogy az általa megjelölt néhány alkatrészkereskedőnél vásároljanak, mert ott az alkatrész 10 százalékkal olcsóbb lehet.

Kulcsszavak: családi autó, GÉMOSZ, támogatás
 
Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék A Ford megajándékoz valakit a egy autóval a 2015-ös Essence fesztiválon A Ford megajándékoz valakit a egy autóval a 2015-ös Essence fesztiválon A várakozásokat meghaladó az érdeklődés a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program iránt A Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat autói Goodyear abroncsokon érnek célba A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára Audi A3 limuzinokat kaptak a sporthősök Audi A3 limuzinokat kaptak a sporthősök
 
A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

2019. október 30.
Hatalmas lendülettel nyit az európai piacokon a Peugeot e-208, a márka első tisztán elektromos személyautója. Nem egzotikus volta vonzza az ügyfeleket, hanem használatának nagyon versenyképes költségei.
Részletek

A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

Az év első hat hónapjában elképesztő mértékben, 92 százalékkal emelkedtek a tisztán elektromos személygépkocsik globális eladásai . Ez mintegy 780 000 jármű; ezzel az akkumulátoros autók piaci részesedése immár megközelíti a 2 százalékot. A legjobbkor lép tehát piacra a Peugeot újdonsága, a 136 lóerős villanymotorral hajtott e-208, a típus iránti kereslet pedig minden várakozást felülmúl.

A Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy minden tizedik 208-ast fogják villanymotorral megvenni. Ezzel szemben az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra, árulta el Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgató alelnöke az Automotive News Europe  szaklap újságírójának. Korai volna még természetesen megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magasan marad-e, vagy a modern technológia iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeztek minél gyorsabban magukénak tudni az európai piac legfrissebb villanyautóját, az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat.

„Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka lehet tisztán elektromos modell.”

– mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is jövedelmezővé teszi az e-208 modellt, így a darabszámok növelésére csak akkor van szükség, ha azt a piac megköveteli.

A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

Habár az elektromos autók eladásaiban kétségtelenül fontos szerepet játszik az újdonság varázsa, a Peugeot e-208 pedig érzelmeiken keresztül is képes megszólítani az ügyfeleket, a modell mellett szóló, legfontosabb érv mégis a költséghatékonyság. Az e-208 teljes tulajdonlási költsége ugyanis összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, hagyományos 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét variáns: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá elektromos Peugeot-jukhoz.

A Peugeot e-208 teljes tulajdonlási költségét azonban jóval kedvezőbbé teszi az autó kiváló értéktartása: a kalkulációk szerint várhatóan 2000 euróval fog többet érni a használtpiacon a modell, mint egy vele összevethető benzinmotoros változat.

A Peugeot e-208 ugyanúgy a márka új generációs padlólemezére épül, mint a modell benzines és dízelmotoros változatai. A korábbi szerkezetnél 30 kilogrammal könnyebb, kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkkel bíró, csekélyebb oldaldőlési hajlamú platform a zaj- és hőkomfort, a rezgések, valamint az aktív biztonság (vezetőtámogatás) terén is kiemelkedő teljesítményt tesz lehetővé.


A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra

Az e-208 136 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú villanymotorját egy 50 kWh kapacitású akkumulátor táplálja. A 8 éves / 160 000 kilométeres garanciával kínált akkucsomag egy feltöltésével akár 340 kilométert tehetünk meg, az életszerűbb WLTP szabvány szerint mérve. A töltési idő a maximális 100 kW-os teljesítményt használva rendkívül kedvező: a technológiai szempontból optimális 80%-os töltöttség mindössze 30 perc alatt elérhető.

A belső égésű motorral szerelt verzióval azonos utastéri helykínálatot és csomagtér-kapacitást kínáló e-208 normál és sportos üzemmódot (utóbbiban 8,1 másodperces gyorsulással) kínál, a regeneratív fékrendszer teljesítménye pedig két fokozatban állítható, így az autó üzemideje nagy részében akár a fékpedál érintése nélkül, egypedálos üzemben is vezethető.


Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, Peugeot, új modell
 
A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát Májusban adták el eddig a legtöbb LEAF-et az Egyesült Királyságban Májusban adták el eddig a legtöbb LEAF-et az Egyesült Királyságban Az új Opel Cascada Az új Opel Cascada A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van
 
Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében

Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében

2019. október 30.
A berlini fal leomlása után harminc évvel a BMW újra elmeséli a szabadság iránti vágy, az emberi leleményesség és a mérnökiszaktudás történetét: a „The Small Escape” című kisfilm 2019.október 2-án debütált a bajor prémiumgyártó YouTube-csatornáján és közösségimédia-felületein.
Részletek

Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében

A berlini Friedrichstraße-n álló The Wall Museum több ezer kiállított relikviát őriz az egykoron kettéosztott város, az elnyomás szimbólumaként emelt vasfüggöny és a szigorúan őrzött ellenőrzőpontok történetéről. A múzeum felső szintjén, a fal leghíresebb berlini ellenőrzőpontjaként ismertté vált Checkpoint Charlie-ra néző ablak mellett áll a valaha használt legkisebb szöktető autó: a BMW Isetta. Klaus-Günter Jacobi (79) idegenvezetőként kíséri végig a látogatókat a múzeum termein, azt azonban kevesen tudják róla, hogy nem csupán számos szökési kísérlet történetét ismeri, de a BMW Isetta motorterében végrehajtott sikeres szöktetés ötletét is ő eszelte ki.

A berlini fal leomlása után harminc évvel a BMW újra elmeséli Klaus-Günter Jacobi, barátja, Manfred Koster és a kilenc ember szabadságát jelentő, legendás kisautó történetét: a „The Small Escape” című kisfilm 2019. október 2-án debütált a televízióban, valamint a BMW Group YouTube-csatornáján és közösségimédia-felületein.

A mozifilmekhez hasonló részletességgel és minőségben kidolgozott alkotás 1964-be kalauzolja vissza a nézőt. Klaus-Günter Jacobi családja már három évvel a fal felépítése előtt, 1958-ban elköltözött a város keleti feléből, így amikor régi barátja, Manfred Koster megkérte, hogy segítsen neki megszökni az NDK-ból, merész ötlettel állt elő – főszerepben kisautójával, a BMW Isetta-val.

Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében

Remélte, hogy az autó mindössze 2,3 méteres hosszúsága és 1,4 méteres szélessége nem kelt gyanút a berlini fal ellenőrzőpontjain szolgálatot teljesítő katonákban, és valljuk be: gyakorlatilag még ma is lehetetlen küldetésnek tűnik, hogy bárkit is elrejtsünk egy BMW Isetta belsejében, hiszen az autó kétszemélyes, meglehetősen szűkös ülőlapja közvetlenül az első ajtó mögött húzódik.

A rejtekhelyet így az autószerelőként végzett Klaus-Günter Jacobi az üléssor mögött, a motor mellett képzelte el, korábbi, a berlini Reinickendorf kerületben álló gyakorlóműhelyében pedig eszerint át is alakította négykerekűjét: nyílást vágott az üléssor mögött húzódó kárpitba, megemelte a kalaptartót és kiszerelte a pótkereket, a fűtést, valamint a légszűrőt. A gyárilag 13 literes üzemanyagtartályt egy mindössze 2 literes tartályra cserélte, így teremtve minimális méretű rejtekhelyet egy ember számára.

A "The Small Escape" a BMW Isetta átalakítását és a kockázatos határátkelés történetét mutatja be. Az izgalmas történelemórát Alex Feil rendezte, az operatőri munkát Khaled Mohtaseb vállalta el, a díszlettervező Erwin Prieb pedig a hollywoodi kasszasikerek stílusában álmodta meg a forgatás környezetét. A ’60-as évek Berlinjét a kellékek, a jelmezek és a járművek mellett Budapest utcái elevenítették fel: a teljes kisfilmet a magyar fővárosban forgatták. A készítők felépítették a berlini fal egy részletét, az ellenőrzőpontot és a határsávot is, a kellően nyomasztó hangulat pedig az első másodperctől kezdve fokozódik.

Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében

„Feltalálásuk óta az autók mindig is a szabadság és az önmegvalósítás szimbólumai voltak. Az autók összehozzák az embereket. Ez a momentum határozza meg a kisfilmben felidézett helyzetet is. A BMW Isetta motorterében véghezvitt szökés története az autók felbecsülhetetlen értékét és a személyes mobilitás jelentőségét szimbolizálja. Az egész a szabadságról, a függetlenségről és az álmokról szól. Kisfilmünkben azt a tüzet és azt a bátorságot idézzük fel, amely sikerre vitte ezt a lehetetlennek tűnő szökési kísérletet” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkamenedzsmenti részlegének vezetője.

1964. május 23-án, röviddel az ellenőrzőpont éjféli zárása előtt a Klaus-Günter Jacobi által átalakított BMW Isetta átgurult a nyitott sorompó alatt. A sikeres szökés után az alkotó kisegítette barátját a rejtekhelyről és szorosan megölelte. Ez volt Klaus-Günter Jacobi egyetlen szöktetése a BMW Isetta volánja mögött, sikeres küldetése azonban számos embernek adott ihletet. A rákövetkező években további nyolc embernek sikerült hasonló módon megszöknie az NDK-ból, a legendás BMW Isetta pedig még ma is a berlini The Wall Museum emeletén áll. A „The Small Escape” című kisfilm a múzeum látványos szökési kísérletekről szóló, állandó kiállításának állandó darabjává válik.

Kulcsszavak: bmw, film, Isetta
 
Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével A jövő sportautója: a BMW i8 A jövő sportautója: a BMW i8 Bravúros szökés egy BMW Isetta motorterében BMW M Különdíj 2014: Marc Marquez nyerte az exkluzív BMW M4 Coupé modellt A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára A BMW M2 Coupé a Hungaroringen mutatja meg képességeit a sajtó számára A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben
 
Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal

Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal

2019. október 30.
Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal - jelentette internetes oldalán a The Wall Street Journal című amerikai lap kedden este.
Részletek

Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal

A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSG eseteges egyesülésével transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre. Így a mintegy 50 milliárd dollár tőkéjű vállalat a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.

A The Wall Street Journal iparági értesülései szerint a fúzió "az egyenlők egyesülése" lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann - aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája - egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Az egyeztetések azonban egyelőre - ahogyan a lap fogalmazott - "még képlékenyek, és nincs garancia arra, hogy megállapodással érnek véget".     

Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.

Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után az autópiac jó ideje lassulást mutat. Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.

Kulcsszavak: autógyár, Fiat Chrysler, fúzió, járműipar
 
A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A BMW idén is megrendezi a BMW Motorrad Roadshow-t A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását A BMW i divízió környezetbarát mobilitással támogatja a Csendes-óceán megtisztítását 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó Romániában csökkent a járműgyártás Romániában csökkent a járműgyártás Búcsú a felesleges kilóktól Búcsú a felesleges kilóktól
 
A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát

A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát

2019. október 29.
Az év első kilenc hónapjában 16 százalékkal több hibrid modellt adott el a Toyota Európában, mint egy évvel korábban. Az eredmény: a márka megőrizte a botladozó piacon kivívott, minden eddiginél jobb pozícióját.
Részletek

A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát

Miután a Toyota Motor Europe 2019 első félévében több hibridet adott el, mint pusztán belső égésű motorral szerelt modellt, és ezzel új rekordot állított be a márka óvilági történetében, a vállalat sikeresen fenntartotta lendületét. A harmadik negyedév végén ugyanazokat a parádés számokat produkálta, mint félévkor: a Toyota-csoport száz eladott autójából 52-őt hibrid hajtáslánccal vásároltak meg az ügyfelek, a két márka összesített piaci részesedése 5,3 százalékos (szemben a tavaly ilyenkor mért 5,0 százalékkal)!

A két siker szorosan összefügg egymással: a hibrid modellek iránti kereslet 16 százalékos emelkedése segítette hozzá a cégcsoportot, hogy 3,1 százalékkal növelje eladásait a térségben. A Toyota és a Lexus együttesen 838 ezer 691 autót adott el január és szeptember között; az egyre erősödő hibrid kínálatnak és az elvárásokat meghaladó keresletnek köszönhetően a vállalat az év végére bizonyosan meghaladja az eredetileg tervbe vett 1 millió 065 ezer darabos európai forgalmat.

A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát

Ami a Toyota márkát illeti, az első három negyedévben 2,6 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban. A hibridek részaránya 51 százalék volt; a 392 ezer 804 darab eladott hibrid modell 15 százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért eredményt. A legnépszerűbb hibrid modellek a C-HR (94 536 db), az ötajtós és kombi Corollák (89 835 db), a Yaris (86 330 db) és a RAV4 (75 168 db) voltak. Az összesített eladásokat továbbra is a Yaris vezeti, mögötte a RAV4 és a C-HR áll a dobogón. A legnagyobb arányú növekedést a Mirai mutathatta fel (+76%); a Camry tovább folytatja térnyerését (+30%), ahogy a RAV4 is népszerűbb, mint valaha (+24%).

A Lexus prémium márka 9,4 százalékkal növelte eladásait az elmúlt kilenc hónapban. A 63 ezer 490 eladott autó 67,8 százaléka (azaz több mint kétharmada) volt hibrid; a 43 ezer 077 darab benzin-elektromos modell 28 százalékkal több, mint 2018 azonos időszakában. A legnépszerűbb hibridek a márka szabadidőjárművei: az UX (13 198 db), az NX (13 181 db) és az RX (5215 db); ahogy a legkeresettebb típusok is közülük kerülnek ki. A rangsort az NX vezeti 18 ezer 449 eladott autóval, a második az UX (14 606 db), a bronzérem az RX-é (12 893 db). Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy míg a hibridek Nyugat-Európában 99 százalékkal részesednek a márka eladásaiból, Kelet-Európában ez az arány csupán hét százalék! A Toyota esetében ennél jóval kiegyensúlyozottabb az arány: Nyugat-Európában 60, Kelet-Európában 22 százalék a hibridek aránya.

A hibridek repítik új csúcsok felé a Toyotát

Az Európában hivatalosan forgalmazott Toyota és Lexus szabadidőjárművek eladásaiból gyakorlatilag azonos arányban részesülnek a hibridek: az előbbi márkánál 68,5, az utóbbinál 68,8 százalék a benzin-elektromos típusok aránya.

Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, lexus, toyota
 
Szeptemberig mintegy 5%-kal bővült a Seat értékesítése Szeptemberig mintegy 5%-kal bővült a Seat értékesítése Jól fogynak a LADA Vesták Jól fogynak a LADA Vesták A Renault negyedéves bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt A Renault negyedéves bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től
 
A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental

A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental

2019. október 29.
A C.A.R.E. - koncepcióban a Continental már az önvezető járművekhez szükséges technológiát vonultatja fel. A német technológiai vállalat olyan technológiát fejlesztett ki, amellyel a gumiabroncs képes szinten tartani az optimális levegőnyomást.
Részletek

A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental

A világ egyik vezető autóipari beszállítójának legújabb koncepciója a C.A.R.E nevet viseli. A különleges abroncstechnológiai elgondolás elnevezése a Connected („összekapcsolt), Autonomus („automatikus”), Reliable („Megbízható), Electrified („Elektromos”) angol szavak kezdőbetűiből született meg.

„A C.A.R.E. egy olyan rugalmas abroncstechnológiai rendszert kínál, amely kiváló eszköz lehet az önvezető taxiflották számára, mivel egyrészt nagyobb teljesítményt, valamint jelentős költség optimalizálást tesz lehetővé”

– hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketing vezetője.

A Conti C.A.R.E. részét képezik az abroncs szerkezetébe beépített szenzorok, amelyek folyamatosan közvetítik a futófelület mélységére, sérüléseire, a gumiabroncs hőmérsékletére és levegőnyomására vonatkozó információkat a ContiSense abroncs monitoring rendszer felé. A ContiConnect Live kapcsolat pedig lehetővé teszi a flottakezelők számára, hogy valós időben követhessék nyomon a gumiabroncsok állapotát, így időben értesülhetnek a szükséges szervizelésekről.


A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental

Önszabályozó gumiabroncs

Hasonlóan innovatív fejlesztés a gumiabroncs nyomásának aktív szabályozása a kerékbe beépített centrifugális pumpákon keresztül. A fejlesztést a C.A.R.E. koncepcióval együtt a Continental az idei frankfurti autószalonon mutatta be.

„A PressureProof technológia lényege, hogy míg a jármű felgyorsít, addig a kerékben fellépő centrifugális erőhatás nyomán a beépített pumpákban levegő képződik. Ily módon a fejlesztés optimális szinten tartja az abroncs nyomását és hozzájárul a CO2 – kibocsátás csökkentéséhez”

– emelte ki Musztrai Ferenc Hozzátette: a fennmaradó sűrített levegő egy integrált tankban kerül eltárolásra. A technológia ezt a levegőt felhasználva azonnal képes módosítani az abroncsnyomáson, a különféle vezetési helyzetek igényeinek megfelelően.

Szintén fontos fejlesztés a SilentWheel koncepció, amely egy olyan, Continental által továbbfejlesztett kerékfelnit takar, amely vezetés közben csökkenti a keletkező rezgés mértékét, így kiváló komfortot biztosít az utasok számára.


Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, járműipar, önvezető jármű
 
A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába Új Hankook Kinergy 4S négyévszakos gumiabroncs: 365 nap kiegyensúlyozott teljesítmény Európa útjain Új Hankook Kinergy 4S négyévszakos gumiabroncs: 365 nap kiegyensúlyozott teljesítmény Európa útjain A Continental képzési központot nyit Budapesten diákok és saját dolgozói számára A Continental képzési központot nyit Budapesten diákok és saját dolgozói számára A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását
 
Az új Passat kapta a „2019. Legjobb Cégautója” elismerést

Az új Passat kapta a „2019. Legjobb Cégautója” elismerést

2019. október 29.
Sikeres indulás az új Passat számára: mindössze néhány héttel megjelenése után a széleskörű megújuláson átesett Passat elnyerte a „2019. Legjobb Cégautója” díjat.
Részletek

Az új Passat kapta a „2019. Legjobb Cégautója” elismerést

A Volkswagen egyik legkeresettebb modelljének új kiadása már több fontos összehasonlító teszten diadalmaskodott, ezzel is bizonyítva, hogy az új Passat egyike a piacon jelenleg elérhető legjobb üzleti modelleknek.

A „Legjobb Cégautó” díjat az AUTO BILD magazin szerkesztősége alapította, az olvasók voksai alapján kiosztott elismerést pedig a nagy darabszámban értékesített, középkategóriás modellek között gyűjtötte be az új Passat. A Passat mintaként szolgál a többi jármű számára ebben a kategóriában. Az AUTO BILD magazint idézve: „Ezek a vállalati autók nagyrészt az adott ország autópályáin, főútjain közlekednek és leginkább közép- illetve hosszútávú utakat tesznek meg. A kényelmi és vezetéstámogató rendszerek széles kínálata ezeket a hosszú utakat kellemesebbé és biztonságosabbá teszik…”. Tulajdonképpen az a felszereltség, amely alapkivitelben rendelkezésre áll az autóban – mint például a LED technikájú fényszórók, a LED hátsó lámpák, környezetfigyelő és gyalogosfelismerő rendszerrel kiegészített Front Assist, a forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist, az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kulcsnélküli indítás, a mobiltelefon interfésszel rendelkező infotainment rendszer, az App Connect segítségével történő okostelefon csatlakoztatás és számos más online mobilszolgáltatás – az új Passat1 modellt kitűnő ár/érték arányú választássá teszi, már alapkivitelben is.

Az új Passat kapta a „2019. Legjobb Cégautója” elismerést

A Passat modellhez választható erőforrások – a turbófeltöltős benzines (TSI) aggregáttól kezdve a turbódízel (TDI) motorokon át egészen a Passat GTE 160 kW (218 LE)2 hálózatról tölthető (plug-in) hajtásáig - hatékonyak és fenntarthatók. Szakmailag elismert lapok összehasonlító tesztjén az új Passat időről időre az élen végez.

Az egyik példa erre az AUTO ZEITUNG tesztje, ahol a 140 kW (190 LE)3 Passat Estate 2.0 TDI diadalmaskodott legfőbb versenytársai előtt. A tesztelők véleménye szerint: „A modellnél alkalmazott változtatások bebetonozzák a VW Passat Estate meghatározó pozícióját a középkategóriában…”. A másik, AUTO BILD magazinban megjelent összehasonlító tesztben a 140 kW (190 LE)4 teljesítményű Passat 2.0 TSI szintén a dobogó tetején végzett. A teszt résztvevői így foglalták össze a modell minőségi jellemzőit: „Tágas beltér, kiegyensúlyozott vezethetőség, fantasztikus multimédia kínálat és biztonság…” – Röviden: a tökéletes vállalati autó.


Kulcsszavak: elismerés, Passat, volkswagen
 
Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Az új Passat kapta a „2019. Legjobb Cégautója” elismerést Caddy Maxival a Borfesztiválon
 
Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

2019. október 29.
Novembertől gyártják a MINI Cooper SE-t, a brit prémiumgyártó első elektromos modelljét, mely a MINI-nél megszokott stílusjegyeket és a gokartos vezetési élményt egyaránt biztosítja ügyfeleinek – károsanyag-kibocsátás nélkül.
Részletek

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

A nagyvárosokba tervezett, tisztán elektromos meghajtású MINI-t novembertől kezdi gyártani a BMW Group. Az idén 60-ik születésnapját ünneplő MINI, vadonatúj Cooper SE  modellje már rendelhető Magyarországon is. Az újdonság 2020 márciusában érkezik Európa-szerte, így Magyarországon is a márkakereskedésekbe.

A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, a márkahű elsőkerék-meghajtás és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszere együttesen a gokartos vezethetőség összetéveszthetetlen agilitásával ruházza fel a MINI Cooper SE-t, amelynek típus-specifikus lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Az energiatároló egységet a mérnökök mélyen a padlólemezbe süllyesztették, a zéró emissziójú MINI csomagtartójának térfogata így literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott háromajtós MINI hasonló értékével.

A MINI Cooper SE debütálásával a brit prémiumgyártó ismét iránymutató válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Hat évtizeddel ezelőtt a klasszikus Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, ötletes megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki alapját, majd 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a kreatív helykihasználás modern újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amelyet a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési élmény felé.

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Állami támogatással is megvásárolható, új felszereltségi szintekkel

A MINI Cooper SE alapára bruttó 10.500.000,-Ft. Az elektromos modellre állami támogatás igényelhető, így az alapmodell már 9.000.000,-Ft-tól elérhető. A Cooper SE elektromos modell „S” felszereltséggel érkezik alapból, mely többek között tartalmazza a MINI Electric Revolite Spoke 16” könnyűfém keréktárcsákat, a Vigorous Grey külső visszapillantó tükröket és dekorelemeket, a Connected navigációt, első sportüléseket, automatikus klímaberendezést, riasztóberendezést, LED technológiás fényszórókat és ködlámpákat, valamint Apple CarPlay előkészítést. A modell továbbá M, L és XL felszereltségi szintekkel, illetve külön az elektromos MINI-hez tervezett Interior Style MINI Electric vagy az Interior Style MINI Dark belső stílussal érhető el.

Ízig-vérig MINI

A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti, egy forradalmian innovatív, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei.

A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el.

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Az elektromos motor nem csupán kisebb, de jelentős mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű erőforrás, amely nagymértékben hozzájárul a MINI Cooper SE tökéletes tengelyterhelés-elosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal együtt mindez kiváltképp agilis vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat eredményez.

A MINI Cooper SE ráadásul kiváló úttartást is garantál, nem utolsósorban a nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezésének köszönhetően: az energiatároló egységet mélyen a modell padlólemezébe süllyesztették, az első ülések közé és a hátsó üléssor alá. Mint ilyen, a tisztán elektromos meghajtású MINI modell a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető.

Jellegzetes stílusjegyek típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel

A MINI Cooper SE összetéveszthetetlen megjelenéséről gondosan kiválasztott, diszkrét karosszéria-módosítások gondoskodnak. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI-t határozott arányok, vizuálisan három részre osztható karosszéria, egybefüggő ablaksáv és tető, valamint rövid túlnyúlások és egyedi keréktárcsák emelik ki a tömegből. A jövőbe mutató hajtáslánc-technológiát egyedülálló karosszéria-kiegészítők jelzik. A lítium-ion akkumulátor töltőnyílását a tervezők a belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtöltő nyílásának helyére, a jobb hátsó kerékív fölé helyezték el, a különbséget pedig egy domborított MINI Electric embléma jelzi. E logó citromsárgára fényezett változata díszíti az oldalsó irányjelző paneleket, a csomagtérajtót és a hűtőrács-motívumot is.

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Színtiszta vezetési élmény: elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítménnyel

Azonnal felépülő csúcs forgatónyomaték és sebességváltásoktól mentes, folyamatos teljesítmény-leadás: ezek a MINI Cooper SE hajtáslánc-technológiájának legfőbb jellemzői, amelyek a MINI által fémjelzett vezetési élmény merőben új dimenzióját váltják valóra. Az erőforrás a BMW Group által kifejlesztett elektromos motor legkorszerűbb, kimagaslóan erőteljes változata, amelynek speciális kialakítása a legfelső fordulatszám-tartományig folyamatosan kitartó, erőteljes teljesítmény-leadást, példaértékű belső hatékonyságot és végtelenül sima, szinte minden rezonanciától mentes járáskultúrát garantál. A MINI Cooper SE motorházteteje alatt dolgozó erőforrás maximális teljesítménye így 135 kW / 184 lóerő, amely az elektromos motorok privilégiumaként már álló helyzetből felépülő, 270 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A motorból érkező erőt egy integrált differenciálművel dolgozó, egyfokozatú automataváltó továbbítja az első kerekek felé.

A MINI Cooper SE így már a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és intenzív gyorsulással reagál, kimagaslóan élvezetes vezethetőséget kínálva a nagyvárosi forgatagban. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre, amely azt jelenti, hogy a gyorsulás első 60 méterét egy belsőégésű erőforrással hajtott sportautó padlógázas vehemenciájával képes teljesíteni. A nulla-százas gyorsulást 7,3 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 150 km/óra.

Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Lélegzetelállító agilitás az innovatív menetstabilizáló rendszernek köszönhetően

A tisztán elektromos meghajtás a MINI modelljeire jellemző, gokartosan agilis vezethetőség teljesen új dimenzióját váltja valóra. A MINI Cooper SE lélegzetelállító agilitásában nagy szerepet játszik a típus-specifikus hangolású futómű-technológia, amely – a kisautó-szegmensben egyedülálló módon elektromechanikus kormányművel, az első tengelyen szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen pedig többkaros felfüggesztéssel dolgozik – az elektromos hajtáslánc-technológiával maximális menetstabilitást, tökéletesen precíz irányíthatóságot és azonnali kormányreakciókat garantál. A MINI Cooper SE súlypontja legalább 30 milliméterrel került alacsonyabbra, mint a MINI Cooper S modell esetében, amely a tengelyek közötti optimális terhelés-elosztással karöltve a kisautó-szegmensben mindeddig elképzelhetetlen kanyarodási dinamikával kecsegtet.

Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben átélhető vezetési élményt az egypedálos vezethetőség emeli új szintre: nagyvárosi forgalomban a jármű azonnal érezhető lassulásba kezd, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Vitorlázó üzemmódban ugyanis az elektromos motor generátorként működik és a mozgás során felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza, az alacsonyabb sebességtartományban így a vezetőnek rá sem kell lépnie a fékre ahhoz, hogy a jármű intenzív lassulásba kezdjen. A fékezés során felszabaduló energia visszatáplált mennyisége (és mint ilyen, a vitorlázó funkció automata fékező hatásának mértéke) a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájában állítható be.

Típus-specifikus műszerfal-kialakítás digitális műszeregységgel

A MINI Cooper SE alapfelszereltségének az 5,5” képernyő-átmérőjű, típus-specifikus műszeregység is része. A fekete panelbe épített színes kijelzőt a belsőégésű erőforrással szerelt modellek műszeregységével megegyező helyre, a kormány mögé integrálták a tervezők. A teljes mértékben digitális kijelző középpontjában egy megjelenített számokkal dolgozó kilométeróra áll, amelynek ívét egy hagyományos stílusban világító kilométeróra-skála adja meg. Ez utóbbi a műszerfal tetején található fénygyűrűn is visszaköszön, a kiválasztott MINI Vezetési Üzemmód szerint piros (SPORT üzemmód), fehér (MID üzemmód) vagy zöld (GREEN és GREEN+ üzemmód) színben.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Mini, új modell
 
A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI 2014 júliusában érkezik az új BMW X3 A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter
 
Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

2019. október 28.
A Golf a legsikeresebb európai autó, melyből eddig több mint 35 millió darabot értékesítettek. A bestseller történetének új fejezete 2019. október 24-én kezdődik, a nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív Golf világpremierjével.
Részletek

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

„Hét generációja során a Golf több mint 35 millió vásárlóra volt rendkívüli hatással. Az egész autóipar egy új, ismét meghatározónak bizonyuló Golfra vár ”- mondta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke. Technológiai szempontból a Golf 45 évvel ezelőtti debütálása óta a mostani változat hozta a legnagyobb előrelépést. Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: „Ez az autó teljesen új, de természetesen a Golf mindig Golf marad, hiszen a mögötte álló koncepció is időtálló. Ez az autó évtizedek óta meghatározza márkánkat, és a Golf következetesen mindenki számára elérhetővé tette az új technológiákat.”

Tény, hogy az új Golf sok ember számára elérhetővé teszi a fenntartható mobilitást. Ráadásul ezzel a Golffal a Volkswagen a digitalizált és önkifejező működés felé tesz lépést. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője: „Egy olyan világban, ahol a dolgok egyre inkább kiteljesednek, az új Golf lehetővé teszi vezetőjének, hogy intuitív módon működtesse a járművet.” Gyakorlatilag az összes kijelző és vezérlőegység digitális: az új műszerek és az online információs és szórakoztató rendszerek érintőgombokkal és érintős panelekkel ellátott kijelzőkön kapcsolódnak egymáshoz. Opcionálisan elérhető egy szélvédőre vetítő head-up kijelző is, hogy tovább bővítse a rendelkezésre álló információk körét.

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

Öt hibrid hajtás az új Golfhoz

Az új Golffal a Volkswagen hibrid offenzívát indít. A márka első modelljeként a nyolcadik Golf nem kevesebb, mint öt hibrid hajtású változatban kapható. Bemutatója a 48V-os technológia premierje is egyben: a szíjas generátor-önindító, a 48V-os lítium-ion akkumulátor és a legújabb generációs hatékony TSI-motorok új mild-hibrid hajtást alkotnak az eTSI-ben. Ez kézzelfogható előnyökkel jár: a fogyasztás akár 10%-kal csökkent (a WLTP alapján), és futása közben a jármű rendkívül mozgékony és kényelmes vezetési élményt ad. A Volkswagen három teljesítménnyel kínálja az eTSI Golfot: 81 kW / 110 LE, 96 kW / 130 LE és 110 kW / 150 LE.

A bestseller nyolcadik generációja két plug-in hibrid hajtású változatban is kapható lesz. Az új efficiency változat 150 kW / 204 PS teljesítményt ad le, míg a nagyon sportos GTE 180 kW / 245 LE teljesítményt nyújt. Mindkét változatban a plug-in hibrid hajtású Golf egy új, 13 kWh-os lítium-ion akkumulátorral kerül bevezetésre, amely nagyobb, mintegy 60 kilométeres elektromos üzemű hatótávolságot tesz lehetővé, és ideiglenesen a Golfot nulla kibocsátású járművé teszi.

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf

Hatékony benzin- és dízelmotorok – akár 17%-os megtakarítás a fogyasztásban

Az új Golf hajtáslánc változatai között szerepel benzin (TSI), dízel (TDI) és földgáz hajtás (TGI), két négyhengeres benzinmotor, 66 kW / 90 LE és 81 kW / 110 LE teljesítménnyel, két négyhengeres dízelmotor 85 kW / 115 LE és 110 kW / 150 LE teljesítménnyel, és TGI 96 kW / 130 LE teljesítménnyel. Az új TSI változatok különösen alacsony fogyasztási értékekkel és károsanyag kibocsátással bírnak, köszönhetően az olyan elemeknek, mint az innovatív TSI Miller belső égési folyamat. A TDI hajtásláncokban az újdonság az, hogy a Volkswagen twin-dosing technológiát (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás jelentős, akár 80%-os csökkentésére; emellett a TDI fogyasztása akár 17%-kal is csökkent az előzőhöz képest.

Állandó kapcsolatban – Car2X rendszer mint széria felszereltség

A rendszereket nemcsak egymással kapcsolták össze, hanem az online csatlakozási egységnek (OCU) köszönhetően a Golfon kívüli világhoz is kapcsolódnak. A széria OCU integrált eSIM linkeket tartalmaz a „We Connect” és a „We Connect Plus” online funkciókhoz és szolgáltatásokhoz. Az új Golf az első Volkswagen, amely alaphelyzetben is kapcsolódik a környezetéhez a Car2X rendszeren keresztül, mely a vezetőnek a kijelzőn megjeleníti a közlekedési infrastruktúra jeleit és más, 800 méter távolságon belül lévő járművektől származó információkat. A Golf ezeket a figyelmeztetéseket meg is osztja más Car2X modellekkel. A helymeghatározás intelligenciája valósággá válik, és ez a közlekedés biztonsága új szakaszának kezdetét jelenti.

Bemutatkozott az új Volkswagen Golf






Kulcsszavak: bemutató, Golf, új modell, volkswagen
 
Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Megérkezett a BMW 2-as Active Tourer A Volkswagen stratégia megállapodást jelentett be a 2018-as CES-en A Volkswagen stratégia megállapodást jelentett be a 2018-as CES-en Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 121 - 130