Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 121 - 130
Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

2020. szeptember 28.
Az ősz nehezebb évszak az autóvezetésre ható komoly időjárási hatások miatt. A rossz állapotban lévő ablaktörlők 20- 30%-kal csökkenthetik a láthatóságot. Az útra hullott levelek annyira lecsökkentik a gumiabroncs tapadását, mintha havas terepen vezetne.
Részletek

Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

Az ősz a színek évszaka. A táj sárga, narancssárga és barna árnyalatai csábító hétvégi kiruccanásokat tesznek lehetővé. Ugyanakkor, ez egyúttal a legnagyobb kihívást jelentő évszak a gépkocsivezetőknek, mivel utakra hullott levelekkel, hidegebb időjárással, esővel és hosszabb sötét napszakokkal kell szembenézniük. Mindezek megkövetelik, hogy időnként ellenőrizze a gépkocsiját, és az évszakhoz igazítsa a vezetését. Az alábbiakban 10 jó tanács található a gondtalan őszi vezetéshez.

1. Milliméterek az elővigyázatosságért. Az út felszíne ősszel hideg és nedves, ezért elengedhetetlen a gumiabroncsok ellenőrzése. A futófelület mélysége és a gumi nyomása nagymértékben befolyásolja a tapadást és a fékezési képességet. Ezért a szakértők azt javasolják, hogy a futófelület legyen 2 mm-nél mélyebb és soha ne legyen kevesebb, mint 1,6 mm, mivel 90 km / h sebességgel nedves felületen haladva a gumiabroncs teljesen elveszítheti a tapadását. Mindezek mellett havonta egyszer ellenőrizze, hogy megfelelő-e a gumiabroncs nyomása.

2. A lehullott levelek ugyanolyan csúszósak, mint a hó. Az úton levő levelek kellemes látványt jelentenek, de amikor nedvesek, ugyanolyan csúszóssá teszik a felszínt, mint amikor havon vezet az ember. Ezért a tapasztalt gépkocsivezető és versenyző, Jordi Gené rendkívüli óvatosságot javasol azokon a területeken, ahol a levelek befedik az úttestet, ott mindig kerülni kell a hirtelen fékezést. "Ha egy kanyar kellős közepén találja magát ebben a helyzetben, ne végezzen hirtelen kormánymozdulatokat, és ha gumiabroncsok elveszítik tapadásukat, addig ne próbálkozzon a kormányzás erőltetésével, amíg vissza nem szerzi az irányítást a gépkocsi felett" - teszi hozzá.

Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

3. Láthatóság, előttem haladó jármű és sebesség. Ha köd van, és például csak 50 méterre lát el, akkor ez a biztonsági távolság: ezt kell  tartania minden Ön előtt  haladó járműhöz képest, és sebessége ne haladja meg az 50 km / órát. "Így biztosíthatja, hogy elegendő fékútja legyen vészhelyzet esetén" - magyarázza Jordi. A Front Assist automata fékasszisztens nagyon hasznos, mivel az ellenőrzi a gépkocsija távolságát a többi járműhöz képest, és szükség esetén automatikusan fékez.

4. Előzze meg a vakító hatást. Egy másik jó tanács, hogy ködlámpákkal növelje az láthatóságát. Jordi arra figyelmeztet, hogy „soha ne használja a távolsági fényszóróit, mivel azok olyan hatás keltenek a párás szélvédőn, amely megakadályozza Önt abban, hogy láthassa az előtt álló járművek körvonalait”.

5. Jó láthatóság esőben. Szakértők szerint a rossz állapotban lévő ablaktörlők 20-30% -kal csökkenti a láthatóságot. Ezeket évente egyszer cserélni kell, különösen ősszel, mivel általában ez a legesősebb évszak. A tiszta szélvédő és ablakok megnehezítik a páraképződést, amit megakadályozhat az is, ha a forró levegő fúvókákat a szélvédőre irányítja. A sávtartó asszisztens is hasznos akkor, ha rossz a láthatóság, mivel figyelmeztet akkor, ha letér a sávból, sőt, még kisebb kormány-korrekciókat is végrehajt.


Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

6. Kettőzze meg a követési távolságot. Nem kell feltétlenül eső ahhoz, hogy az úttest síkos legyen, a páralecsapódás és az alacsony hőmérséklet is meglepő dolgokat okozhat. "Ezért különösen óvatosnak kell lennie, amikor árnyékos szakaszokon halad, főleg a kanyargós szakaszokon kell figyelni" - mondja Jordi. Nedves úton vezetve kétszer akkora biztonsági távolságot kell tartani, és tanácsos időről időre finoman a fékezni, hogy “kiszárítsa” a fékbetétek nedvességét és ellenőrizze azok hatékonyságát.

7. A vízátfolyásnál felejtsük el a fékeket. A heves esőzések gyakoriak ősszel, így fennáll a veszélye a vízátfolyásnak. "Ebben a helyzetben soha ne fékezzen erősen addig, amíg a kerekek nem érintkeznek ismét a burkolattal, majd a kormánykerék kíméletes mozdulataival korrigálja a kormányzást" - mutat rá a szakember.

8. A kormánykerék stabil tartása szeles időben. Az erős szél kihívást jelenthet az autópályán történő vezetés közben. Csökkentse sebességét és tartsa szilárdan a kormányt, amikor teherautókat előz meg, mivel a szél hirtelen megváltoztathatja autója kormányzási képességét.

9. Nyugodtan kapcsolja be a fényszórókat.  A világosabb napszakok után ősszel a napok rövidülnek, és többet vezetünk sötétben.
Lehullott falevelek, eső és köd: őszi kihívások az autózásban

Ezért a megfelelő fényszórók fontosak, mivel Európában az összes baleset 30% -a éjszaka történik. Kisebb láthatóságú alacsonyabb rendű utakon ajánlják a fényszóró használatát amíg nincs köd, de „sok gépkocsivezető nem használja őket attól tartva, hogy elkápráztatja a szembejövő forgalmat. Itt jön nagyon jól a távolsági fényszóró-asszisztens” - magyarázza Maite París, aki a SEAT-nál a fényszórók fejlesztéséért felel. Ez a rendszer mindkét irányban érzékeli a járművek jelenlétét, és ennek megfelelően automatikusan visszakapcsol országúti fényre.

10. Figyeljen a vadon élő állatokra. Ősszel sok vadon élő állat mozog, így nagyon fontos, hogy lassítson, ha olyan utakon halad, ahol a környéken élő állatokra figyelmeztető táblák vannak.

Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, seat
 
Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban
 
Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását

Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását

2020. szeptember 25.
Kaliforniában 2035-ig megszüntetik a benzinnel működő, a dízel, valamint a hibrid gépjárművek forgalmazását - jelentette be Gavin Newsom, az Egyesült Államok nyugati parti államának kormányzója, aki szerdán rendeletet is aláírt erről.
Részletek

Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását

Szerdai sajtókonferenciáján Newsom "bátor lépésnek" minősítette saját döntését, hangsúlyozva, hogy "ez a leghatásosabb lépés, amelyet államunk megtehet a klímaváltozás elleni küzdelemben".    

A demokrata párti kormányzó kiemelte: évtizedeken keresztül lehetővé tették, hogy a gépjárművek szennyezzék a levegőt.

"Megérdemeljük azokat az autókat, amelyek nem okoznak asztmát a gyermekeknek. A mi autóinknak nem szabad tovább rontaniuk a tűzvészeken és ezzel elősegíteniük, hogy még több, füsttel telitett napunk legyen".

Newsom kijelentette: 15 év múlva minden autó, amelyet Kaliforniában forgalmaznak, "mentes lesz a károsanyag-kibocsátástól".

A kormányzói rendelet mindazonáltal nem tiltja be a jelenleg forgalomban lévő "hagyományos" autókat, ám megtiltja ezek eladását, illetve vásárlását a használtautó-piacon.   

Elemzők megjegyzik: a kormányzói rendeletet a washingtoni szövetségi kormány bíróság elé viheti.    

Kulcsszavak: Egyesült Államok, elektromos autó, Kalifornia, környezetvédelem
 
Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Simán verik a Teslát, csak néhány perc lesz az autótöltés Simán verik a Teslát, csak néhány perc lesz az autótöltés Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását Őszintén az olajlobbiról, a napáramról és a LEAF-ről
 
Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

2020. szeptember 25.
Már magasan automatizált funkciókkal rendelkező járművek is megjelennek a Continental veszprémi tesztpályáján.
Részletek

Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével. A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental  versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a  dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.

A mai napon a nemzetközi vírushelyzethez igazodva egy innovatív megoldás keretében, online élő közvetítés formájában avatta fel a Continental az új veszprémi tesztpályát, mely szűk körű eseményen személyesen részt vett és beszédet mondott Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Pék Zoltán a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője, valamint videóüzenetben csatlakozott Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője. 


Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

“Veszprémi vállalatunk több mint 25 éves fennállását követően egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. A valós környezetben folytatott tesztelési képesség meghatározó hatékonysági tényező a gyors fejlesztési ciklusidőt elváró piaci szereplőknél. Komoly lehetőség és felelősség, hogy a járműdinamika területén a fejlesztéstől a gyártáson át a tesztelésig a teljes értékteremtési láncot lefedve képesek vagyunk a vevőinknek magas minőségben értéket teremteni. A tesztpálya beruházása a jövőbeli autóipari trendekhez igazodva kiegészíti képességeinket ahhoz, hogy versenyképességünket erősítsük és innen, Veszprémből formáljuk a jövő biztonságos mobilitását.”- mondta el Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője köszöntő beszédében hangsúlyozta: “A veszprémi tesztpálya nagyszerű lehetőségeket kínál számunkra az összes innovatív termék, járműfunkció, technológia és rendszer innovatív módon történő fejlesztésére és tesztelésére. Ezekben a nehéz időkben azt gondolom, hogy a gyorsaság, a rugalmasság, a hatékonyság és az alkalmazkodókészség egyre fontosabbá válik állandóan változó környezetünkben. Ugyanakkor büszkén mondhatom, hogy a veszprémi Fejlesztési Központunkkal nagyon jól tudunk alkalmazkodni ezekhez a körülményekhez”.

Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

Continental Veszprémben – Járműdinamika, fékrendszerek és szenzorok a jövő autóiba

A veszprémi vállalat a világ valamennyi autógyártója részére, magas minőségben állít elő gépjármű menetbiztonsági rendszerekhez különböző szenzorokat. A cég gyártási kapacitása folyamatosan bővül, kutatás-fejlesztési tevékenysége is fejlődik. Saját fejlesztési központtal és tesztpályával – utóbbi Kelet-Európa legnagyobbja - rendelkezik, ahol az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén több száz fejlesztőmérnök dolgozik.

Központja teljes körű projektfelelőse az ESC-rendszereknek, beleértve más lokációk, így a frankfurti központ koordinálását is, melynek köszönhetően a Continental vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgálja ki a világ minden részén. Mindezek mellett szenzorfejlesztési részlege kompetencia központ világszerte, számos szenzor rendszer tekintetében.

Az elmúlt 10 évben közel 170 milliárd forint befektetés Magyarországon

A Continental vállalat 30 éve van jelen Magyarországon, 10 helyszínen, ideértve a hazai 7 gyárát és 3 irodáját, ahol közel 8000 munkavállalót foglalkoztat és a magyar állam egyik stratégiai partnereként értékteremtő beruházásokat eszközöl. Rendkívül fontos vállalatunk számára, hogy tevékenységünkkel hozzájárulhassunk egy fenntartható vállalati működéshez és Magyarország gazdaságának hosszú távú fejlődéséhez. Ennek megfelelően a Continental az elmúlt 10 évben több mint 500 millió euró, azaz közel 170 milliárd forint értékben végzett befektetést hazánkban.
Kulcsszavak: continental, járműipar, tesztpálya, Veszprém
 
Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria Rekordév volt a tavalyi az Audi számára Rekordév volt a tavalyi az Audi számára Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Tűzoltóautókat gyárt a Rába a Volvóval
 
210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka

210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka

2020. szeptember 25.
2020. szeptember 26-án ünnepli 210 éves fennállását a Peugeot márka. 210 innovációval, merészséggel és szenvedéllyel eltöltött év, mely megalapozta a márka sikeres történetét.
Részletek

210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka

1810. szeptember 26-án a PEUGEOT Frères Ainés (Idősebb Peugeot testvérek) vállalat hivatalosan is megalakult, az erről tanúskodó alapító okiratot ma is örzik a franciaországi Terre-Blanche archívumban. Több mint két évszázados történelme alatt a PEUGEOT család eljutott a XIX. századi divatot forradalmasító szoknyaabroncsoktól és merevítőktől a kerékpárokon és automobilokon keresztül a közlekedés forradalmasításáig. A márka életét olyan álmodozók, mérnökök és tervezők alakították, akik a kezdetektől fogva a határokat feszegetve keresték a mobilitás megújításának lehetőségeit. Ezeknek a kivételes személyiségeknek a közös munkája kellett ahhoz, hogy a PEUGEOT, mint márka folyamatosan megújulhasson, egyre erősebb legyen az évek hosszú során és jelenleg is bizakodva tekinthessen a jövőbe.    

A PEUGEOT 210 éves születésnapjára egy különleges logót is készített az oroszlános márka, mely elkíséri a szeptember 24-től induló ünnepség-sorozatot is, mely több eseményből, aktivitásból is áll:

-    Ünnepi nemzetközi online sajtóbemutató a márka 210 éves évfordulójának alkalmából, melynek keretében bemutatkozik az 508 Peugeot Sport Engineered modell is: szeptember 24, 12 órától
-    „Peugeot Sztorik” – különleges sajtóanyag-sorozat a márka történetének kevésbé ismert, érdekes fejezeteivel 5 részben: szeptember 28-tól
-    Facebook és Instagram posztok a márka történetéről és legendás modelljeinkről: szeptembertől folyamatosan
-    Ünnepi akciós ajánlatok a 208, 2008, 308, 3008 modellekre, kivételes ünnepi kedvezményekkel: októbertől
-    Facebook kihívás, melyben arra kérjük a márka rajongóit, hogy mutassák meg a Peugeot-hoz fűződő legszebb élményeiket, emlékeiket a következő hashtag használatával: #PeugeotPillanatok

210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka

Ünnepi logó

A 210 éves évfordulót ünneplő különleges logó a Peugeot Design Lab stúdiójában készült. Ez a logó fogja jelezni, elkísérni az ünnepi eseményeket, ajánlatokat a következő hónapokban.

Az oroszlán, mely a márka legfőbb „nagykövete” és szimbóluma is egyben, itt profilból látható, alakját alulról egy nyíl „húzza alá”. Az ünnepi logó a legrégebbi létező Peugeot (1858-as) embléma alapján készült, mely a korabeli Peugeot fűrészpengék három legfontosabb tulajdonságát szimbolizálta: hajlékonyság, ellenálló fogak és gyors vágási sebesség, melyre a nyíl utal.  A 210 Év felirat a márka történelmére utal, de egyben előrevetíti a jövendő 210 évet is. A kör, amely az oroszlánt keretezi, megerősíti a logó embléma jellegét, büszkén viselhetővé, alkalmazhatóvá teszi a különleges ünnepi logót.  


Kulcsszavak: évforduló, Peugeot
 
210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója Legyártották a 300 000. új Peugeot 208-at Legyártották a 300 000. új Peugeot 208-at Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással
 
Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

2020. szeptember 25.
A Hyundai Motor kifejlesztette azt a Hyundai Soapbox versenyjárművet, amelyet családok vagy baráti társaságok építhetnek együtt. A ´szappanosládát´ a Hyundai Europe Design Center formatervezői és mérnökei alkották meg, méghozzá bármely barkácsáruházban könnyen beszerezhető, megfizethető anyagok felhasználásával.
Részletek

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

A Hyundai Motor bemutatta azt a Hyundai Soapbox versenyjárművet, amelyet kisgyermekes családok vagy baráti társaságok építhetnek meg együtt. A ´szappanosládát´ a Hyundai Motor Europe műszaki központjában (HMETC) dolgozó mérnökök és formatervezők fejlesztették ki, könnyen és olcsón beszerezhető alapanyagok felhasználásával. Mivel a projekttel az volt a Hyundai célja, hogy lehetővé tegye a tartalmas, minőségi időtöltést ügyfelei, családok és baráti társaságok számára, az építési útmutatót szabadon elérhetővé tették az interneten, így a jármű akár otthon is megépíthető.

„Az elmúlt hónapokban megtanultuk értékelni azt az időt, amit családtagjainkkal töltünk együtt. Egy olyan, szórakoztató projektet kívántunk létrehozni, amelyen örömmel dolgozhatnak együtt családtagok vagy baráti társaságok.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Fontos volt persze, hogy a Hyundai Soapbox ne kerüljön sokba, ezért mérnökeink úgy tervezték meg a járművet, hogy a hozzávalók könnyen beszerezhetők legyenek bármely barkácsáruházból.”

Tartalmas időtöltés családtagokkal és barátokkal

Most, amikor Európa egyes térségeiben még mindig zárva tartanak az iskolák, a családok pedig a szokásosnál több időt töltenek együtt, a Hyundai felismerte a jelentőségét annak, hogy az emberek tartalmasan töltsék el az időt családtagjaikkal, és létre akart hozni egy olyan projektet, amelyben a szülők és a gyerekek egyaránt örömüket lelik. Mobilitási szolgáltató lévén magától értetődő volt, hogy valami autókhoz kapcsolódót kellene alkotni – így született meg a Hyundai Soapbox gondolata.

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

A Hyundai szakértői által megtervezett Hyundai Soapbox egy motor nélküli, viszonylag könnyen megépíthető jármű. A HMETC formatervezői és mérnökei a vállalat műhelyében álmodták meg a járművet, majd elkészítettek egy prototípust, hogy lássák, megépíthető-e a szerkezet. A projekt megvalósíthatósága érdekében a HMETC csapata kizárólag olyan alapanyagokkal dolgozott, amelyek egy átlagos barkácsáruházban könnyen beszerezhetők. Külön figyelmet fordítottak az anyagok árára, hogy a projekt megfizethető legyen.

A résztvevő mérnökök és tervezők szerint különösen izgalmassá tette a projektet számukra, hogy a szokásostól eltérő kreativitást követelt meg tőlük.

„Az autóiparban hozzászokunk ahhoz, hogy bizonyos sémákon belül gondolkodjunk, ezúttal azonban nem voltak korlátok” – mondta Thomas Bürkle, a Hyundai Europe Design Center vezetője. „Ebben a projektben szabadjára engedhettük kreativitásunkat és képzelőerőnket.”

Így készült a Hyundai Soapbox

A Hyundai Soapbox-ot ugyanúgy tervezték, mint egy hagyományos gépkocsit. Először a mérnökök megépítették a vázat és a futóművet. Aztán a formatervezők elkezdtek vázlatokat készíteni, előbb papíron, majd háromdimenziós, számítógépes modell formájában. Kiválasztottak egyet a számos különböző formaterv közül, majd hozzáfogtak a megépítéséhez. Mindeközben egy külön csapat dolgozott a színeken és burkolatokon.

Az építés során a karosszériát tervező csapat felismerte, hogy eredeti elképzelésük túlságosan bonyolult volt. Olyan, duplán ívelt felületekben gondolkodtak ugyanis, amelyeket átlagos szerszámok és építőanyagok felhasználásával nehéz lett volna megvalósítani. Ezért elölről kezdték a tervezést.

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

„A Hyundai Soapbox tervezése során fontos szempont volt a megvalósíthatóság.” – mondta Eduardo Ramirez, a HMETC külső formatervező csapatának vezetője. „Nem szerettük volna megnehezíteni a szülők dolgát csak azért, hogy ne kelljen lemondanunk az eredeti elképzelésekről. Amikor túl bonyolulttá vált a dizájn, elengedtük, hátrébb léptünk, és újragondoltuk.”

Amikor létező Hyundai modellekben kerestünk ihletet, egyrészt az egyenes vonalakból, geometrikus formákból építkező ´45´ tanulmányautó, másrészt a Hyundai ´érzéki sportosság´ formanyelve jutott eszünkbe. A ´45´ adta a fejlesztés általános irányát, illetve a ’szappanosláda’ végső formatervének ihletét. A ´45´ tanulmányautó egyes részletei jól felismerhetők a Soapbox karosszériafelületének kialakításán, a sík panelektől kezdve az ék alakú sziluettig.

A tervezők kétdimenziós vázlatok alapján építették meg a modellt; a felületek átlós találkozását papírlapok hajtogatásával dolgozták ki. Így született meg a jármű szögletes, geometrikus megjelenése.

„A ´45’ tanulmányautó nagyon könnyen megjegyezhető formát kapott. A grafika, az alakzatok beivódnak az emlékezetünkbe.” – mondta Bürkle. „Ezért is gondoltuk, hogy jó kiindulási alap lesz a ’szappanosládához’, hiszen azt szeretnénk, ha a gyerekek felnőtt korukban is emlékeznének arra, milyen is volt a szüleikkel együtt megépíteni a járművet.”

A fejlesztők arra törekedtek, hogy a Soapbox versenyjármű egyszerre legyen egyszerű és előremutató. Hagyományos kormánykerék helyett ezért a Prophecy tanulmány botkormányos kormányművét alkalmazták. A házilagos megvalósíthatóság érdekében azonban a botkormányokat hétköznapi csavarhúzókból alakították ki.

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

Hyundai Soapbox műszaki adatok

A Hyundai Soapbox fából, fémrudakból, valamint összekötő és rögzítőanyagokból (bilincsek, csavarok) áll. A kerekek talicskáról származnak. Irányítására botkormány szolgál, a fékberendezés egyszerű, mechanikus. A Hyundai környezetbarát mobilitási megoldások iránti elkötelezettségével összhangban a Hyundai Soapbox elsősorban környezetbarát anyagokból, pl. fémből és fából készült.

Noha a ’szappanosládát’ gyermekekre méretezték, az átgondolt fejlesztésnek köszönhetően akár egy felnőtt testtömegét is elbírja.

A HMETC prototípusa élénk sárga színű, ami egyrészt a gyermeki örömöt és optimizmust jelképezi, másrészt tisztelgés a Kona előtt, amelynek egyik bevezetéskori színe éppen a sárga volt.

A Hyundai Soapbox összeszerelt állapotban 1 méter széles és 1,76 méter hosszú. Fontos fejlesztési szempont volt, hogy a versenyjármű elférjen egy átlagos személyautó csomagtartójában, mert így a családok domboldaltól domboldalig szállíthatják a ’szappanosládát’. A végleges szerkezet elfér az i30 kombi csomagtartójában.

A ´szappanosláda´ műfajához híven nincs hajtáslánc – vagy ahogy Bürkle fogalmazott, „Az erőforrás maga a gravitáció, a pilóta motivációja, és két lábának az ereje, amint feltolja a szerkezetet a dombtetőre.”

A ’szappanosláda’ vezethető így, azaz egy domboldalon legurulva, vagy egymást is tologathatják benne az ügyfelek – ahogy a HMETC csapat tagjai is tették a tesztelés során.

Tartalmas időtöltés családok számára: a Hyundai Motor kifejlesztette ´szappanosláda´ versenyautóját

Noha elméletileg lehetséges volna hajtásláncot vagy motort szerelni a Soapbox-ba, a Hyundai tervezői úgy döntöttek, ragaszkodnak a műfaj eredeti koncepciójához – legalábbis egyelőre.

Teret ad a kreativitásnak és a vezetési élménynek

A Hyundai Soapbox építési útmutatója csupán kiindulási alap: a Hyundai arra bíztatja a szülőket és gyerekeket, hogy bátran módosítsák, kedvük szerint csinosítsák ki saját ’szappanosládájukat’.

És bár a konstrukciót eredetileg kisgyermekes családoknak szánták, tulajdonképpen bárki megépítheti
.
„Nem gondolnám, hogy úgy helyes, ha az emberek pontról pontra követik a tervrajzokat, és amikor készen vannak, befejezettnek tekintik a projektet.” – mondta Bürkle. „A gyermekek tele vannak kreativitással és képzelőerővel. Teret kell adnunk ennek a fantáziának.”

Akárhogy alakul is a végeredmény, egy dolog bizonyos: ha ’szappanosládát’ építünk, garantált a vezetési élmény.


Kulcsszavak: Hyundai, versenyautó
 
Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Iparági szakértők szerint a legutóbbi modellfrissítések jelentős mértékben javították a Kona Electric értéktartási kilátásait Iparági szakértők szerint a legutóbbi modellfrissítések jelentős mértékben javították a Kona Electric értéktartási kilátásait A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N
 
Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

2020. szeptember 25.
Tesztek a befagyott tavakon és a perzselő sivatagokban, órák végtelen sokasága a legmodernebb szimulátorokon.
Részletek

Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

A Ford mérnökcsapatai világszerte keményen dolgoztak azon, hogy a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach‑E pontosan azt a hamisítatlan Mustang-élményt nyújtsa, amit a vásárlók elvárnak ettől a legendás modelltől.

És ha arról van szó, hogy pontosan ki kell deríteni, mi pörgeti fel az európai autósok pulzusát – vagy éppen mi jelenti számukra a relaxált vezetési élményt –, senki sem tudja jobban a választ, mint a Ford belgiumi Lommel tesztpályáján dolgozó szakemberek.

Az ő közreműködésükkel készült az az egyedi karakterű felfüggesztés, kormánymű, hajtáslánc és vezetéssegítő technológia, amelyek révén a Ford legelső, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellje tökéletesen megfelel az európai vásárlók elvárásainak.

“A mai technológia segítségével a virtuális világban is megformálhatunk egy járművet, vagyis már a korai prototípusok is a megfelelő karakterre alakíthatók, de a munka utolsó, legfontosabb 10 százalékát mindenképpen valódi utakon kell elvégeznünk,” mondta el Geert Van Noyen, a Ford Európa járműdinamikai részlegének igazgatója.

Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

“A Mustang Mach-E kiegyensúlyozott és közvetlenül reagáló, tisztán elektromos hajtásláncát sikerült úgy kialakítanunk, hogy mindenütt képes legyen élvezetes vezetési élményt nyújtani, akár Norvégia kanyargós Trollstigen szerpentinjein, akár a szédítő sebességű német autópályákon vagy a dimbes-dombos brit vidéki utakon autóznak vele.”

A Mustang Mach-E sportos karakterének kulcsa a gázadásra késlekedés nélkül reagáló elektromotor, illetve a padló alá épített akkumulátor, ami alacsony súlypontot biztosít.

A Lommel tesztpálya 100 kilométer hosszú aszfaltcsíkján ugyanúgy megtalálhatók a belga és a francia macskaköves utcák másolatai, mint a jellegzetes spanyol, német vagy brit útfelületek replikái, így a Ford mérnökei kifejezetten az európai viszonyokhoz formálhatták az autót.

A világ más helyeitől eltérően az öreg kontinensen keskenyebbek és kanyargósabbak az utak, a sebességhatárok pedig magasabbak, így a Mustang Mach-E kormányzását közvetlenebbé, magabiztosabbá kellett alakítani, amihez speciális beállításokra volt szükség futóműben, a lengéscsillapításban, a rugók feszességében és kanyarstabilizátorokban.

Még a gumiabroncsok kiválasztásánál is fontos szempont volt, hogy ideális egyensúlyt teremtsenek a tapadás és a rugózási kényelem között, hiszen az itteni vásárlók nagyon eltérő út- és időjárási viszonyok közt használják majd az autót.

Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

A sima és stabil futás nagyon fontos a gyors európai autópályákon. A tisztán elektromos hajtású modell nagy sebességű haladását – és ezzel együtt az utastér zajszintjét – a német sztrádákon és a Lommel próbapálya 4,2 kilométer hosszú, döntött kanyarokkal kialakított szakaszán tesztelték 220 km/órás tempó mellett.

“Az elektromos hajtás miatt a Mustang Mach-E kabinja nagyon csendes, ezért különösen fontos volt kiiktatni minden zavaró zajt és rezgést,” magyarázta el van Noyen.

A vezetést segítő technológiák (mint például a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika1) az egész kontinensen felismerik a közlekedési táblákat és az úttestre felfestett jelzéseket, így a vezető mindig ösztönösen és stresszmentesen autózhat – függetlenül attól, hogy melyik országban él, vagy hová indul nyaralni.

És akkor még nem beszéltünk arról, ami különösen fontos az európai autósok számára: az elektromos hajtás azonnal és erőteljesen reagál a gázpedál lenyomására. A Mustang Mach-E összkerékhajtása külön-külön osztja meg a vonóerőt az első és a hátsó kerekek között, így az autó lendületesen gyorsul és remekül uralható. A Ford mérnökei szigorú teszteknek vetették alá a rendszert, hogy a behavazott skandináv utakon ugyanúgy élvezhető legyen a Mustang klasszikus hátsókerékhajtás-érzete, mint a napfénytől izzó spanyol aszfalton.

Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon?

Ugyanakkor a Mustang Mach-E vezetési élményének kialakítása nem csak a Ford mérnökeinek kiváltsága, hiszen a vezető is választhat a Suttogó, Aktív és Féktelen üzemmódok közül. Mindegyik beállításban más a kormányreakció, a gyorsulás és a lassítás, megváltozik a belső világítás, sőt még a jármű hangja is, hogy az élmény a lehető legjobban passzoljon a vezető pillanatnyi hangulatához.

A Ford nemrégiben fejezett be egy hosszú túrát Norvégiában (Európa egyik leglátványosabban fejlődő elektromosautó-piacán), ahol a tesztelők megtapasztalhatták, hogyan használható az autó a mindennapok során a már meglévő töltőhálózattal.

A valós körülmények között a nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt, összkerékhajtású változat túlszárnyalta az eredetileg tervezett 540 kilométeres (WLTP) hatótávolságot, mivel úgy teljesítette megállás nélkül a 484 kilométeres Oslo-Trondheim útszakaszt, hogy a megérkezéskor még 14 százalék volt az akkumulátor töltöttségi szintje.

A nagyobb kapacitású akkumulátorral és hátsókerékhajtással2 a Mustang Mach-E várható hatótávolsága 610 km. A legfrissebb vizsgálatok szerint a feltöltés majdnem 30 százalékkal rövidebb ideig tart az eredetileg tervezettnél, és a nagyobb kapacitás akkumulátorral szerelt, hátsókerékhajtásúváltozat 119 kilométert képes megtenni, miután 10 percre egy IONITY gyorstöltőre csatlakoztatták3.

“Ha volt valami, amit mindenképpen el akartunk érni a Mustang Mach-E modellel, az az volt, hogy egy olyan elektromos autót készítsünk, ami méltán viseli a Mustang emblémát,” mondta van Noyen.

Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mustang Mach-E
 
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet: Magyarországra érkezett a dizájn jövője Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet: Magyarországra érkezett a dizájn jövője A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics A Honda Urban EV Conceptet választották a  „Legjobb tanulmányautó”-nak A Honda Urban EV Conceptet választották a „Legjobb tanulmányautó”-nak
 
Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben

Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben

2020. szeptember 23.
Az új Renault Arkana, a Renault eredeti SUV kupéja hibrid hajtáslánccal érkezik Európába. A karakteres személyiséggel felruházott új Renault Arkana ötvözi a vezetési élményt, a kényelmet és a tágasságot a márkára oly jellemző stílusjegyekkel.
Részletek

Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben

A Renault sportos és dinamikus SUV kupéja különböző vezetéstámogató technológiákkal gazdagon felszerelve, E-TECH hibrid verzióval érkezik Európába, az új R.S. Line csomaggal pedig mindez még jellegzetesebb és dinamikusabb kivitelben lesz elérhető.

A harmonikus, elegáns és robusztus stílust ötvöző jegyeivel az új Renault Arkana szakít az európai SUV-kép hagyományaival, hiszen a szélesebb közönséget megszólító márkák közül elsőként rendelkezik olyan megjelenéssel, ami korábban a prémium járművekre volt jellemző. Az új modell, amely a világszerte gyorsan növekvő SUV-piac egyik képviselője a márka kompakt kínálatát (Mégane, Kadjar és Scénic) erősíti.

Az Új Renault Arkana belső tere mind a helykínálat, mind pedig a tárolókapacitás szempontjából ideális a családok számára is. A digitális műszerfal színes kijelzőjének, valamint a középkonzolba épített érintőképernyőjének köszönhetően kategóriájának egyik legnagyobb kijelző felületével büszkélkedhet. A vezető pedig teljesen high-tech környezetben foglalhat helyet, amelyet fokoz a minőség és a kényelem érzete.

Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben

Az új Renault Arkana szegmenséhez képest új hibridmotor-kínálattal lesz elérhető: a 140 lóerős E-TECH Hybrid motorral, valamint 1,3 TCe 140, illetve TCe 160 benzinmotorral, amely egy 12V-os akkumulátorral szerelt 1.3 literes TCe mikrohibrid motorral egészül ki.

Az E-TECH Hybrid technológia, amely a Clio-ban, Captur-ben és a Mégane-ban már megtalálható, olyan Renault-újításon alapszik, amelyhez több mint 150 szabadalmat jegyzett be a gyártó, és amely a Groupe Renault elektromosjármű-fejlesztés terén és a Formula-1-ben szerzett tapasztalatain alapszik.

Az új Renault Arkana 2021 első felében jelenik meg Európában, hazánkban várhatóan 2021 tavaszán lesz elérhető.

Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben
Kulcsszavak: Arkana, bemutató, hibrid, renault, suv
 
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hibrid hajtáslánccal érkezik a Renault Arkana Európába 2021-ben A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer
 
A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

2020. szeptember 23.
Az új Range Rover Velar a kifinomult formaterv és az intelligens technológia tökéletes elegyét kínálja, mostantól akár Mild Hybrid vagy Plug-in Hybrid hajtásláncokkal.
Részletek

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

A modellkínálatban a Range Rover Evoque és a Range Rover Sport között helyet foglaló, középkategóriás prémium szabadidőjármű a formaterv és a technológia tökéletes egyensúlyát kínálja – immár elektromos hajtásláncokkal is. Az új 2,0 literes, négyhengeres P400e Plug-in Hybrid modell kifinomult vezethetőséget kínál: a 300 lóerős benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor párosa 404 lóerőt és 640 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, az autó elismerésre méltó 5.4 másodperc alatt gyorsul 0-100km/órára.

A csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 17,1 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről mindössze 30 perc alatt, míg normál 7 kW-os fali töltőboxról 1 óra 40 perc alatt tölthető 80%-ra. A Range Rover Velar így még fenntarthatóbbá vált: mostantól zéró károsanyag-kibocsátással is üzemeltethető, teljesen elektromos üzemben akár 53 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, üzemanyag-fogyasztása akár 2,2 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig akár 49 g/km.

A Range Rover Velar szintén első ízben elérhető a 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium motorok új családjával. A legújabb generációs, finom járású és takarékos benzin és dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A házon belül fejlesztett új, soros hathengeres motorok 300 lóerős dízel (D300) és 400 lóerős benzines (P400) kivitelben, összkerékhajtással érhetők el; minden verzió az alapfelszereltség részeként kínálja a Range Roverre jellemző utazási komfortot biztosító légrugózást.

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

Az új P400 soros hathengeres erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 480 Nm/550 Nm, az autó álló helyzetből elismerésre méltó 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A motor elektromos kompresszorát kettős megfúvású turbófeltöltő és fokozatmentesen változó szelepemelési (CVVL) rendszer támogatja, kifinomult teljesítmény-kifejtést biztosítva.  

A D300 dízelmotor maximális forgatónyomatéka 650 Nm, amivel a Range Rover Velar 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára; az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 7,4 l/100km, a CO2-kibocsátás akár 194 g/km.  A soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer jóvoltából az erőforrás egyike a világ legtisztább üzemű dízelmotorjainak.

Szintén a Range Rover Velar portfolióját erősíti mostantól az új generációs, négyhengeres Ingenium D200 (204 LE) dízelmotor, amely elődjénél erősebb, tisztább üzemű és takarékosabb. A motort ugyanazzal a 48 voltos Mild Hybrid technológiával szerelték fel, mint a kínálat többi tagját; CO2-kibocsátása akár 165 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 6,3 l/100km.

A Velar minimalista formai filozófiája tökéletesen érvényesül azokban a kifinomultan integrált digitális képernyőkben, amelyeket a Land Rover ultramodern szórakoztató rendszerei, a Pivi és Pivi Pro alkalmaznak. Az intelligens, ösztönösen kezelhető rendszer, amely az S felszereltségi szinttől kezdve Pivi Pro néven elérhető, soha nem tapasztalt digitális élményt biztosít a Velar utasainak.

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

A Pivi lényege a könnyed használhatóság; leegyszerűsített kezelőfelületén kevesebb lépésben érhetők el az egyes funkciók, így biztonságosabban kezelhető. Az éles rajzolatú, új grafikus megjelenés és a különösen gyorsan reagáló képernyő mögött új elektromos architektúra dolgozik, amely ráadásul külön áramforrást biztosít a képernyőnek és a navigációs rendszernek, így azok másodperceken belül használatra készek. A szoftverfrissítések vezeték nélkül érhetők el, így az ügyfélnek ritkábban kell felkeresnie márkakereskedőjét. A beágyazott adatkapcsolatnak köszönhetően az ügyfelek saját időbeosztásuknak megfelelően, az érintőképernyőn keresztül állíthatják be a szoftverfrissítések kívánt időpontját, így mindig hozzáférhetnek a legfrissebb térképekhez, alkalmazásokhoz és járműszoftverekhez.

Minden eddiginél egyszerűbb zene- és média streaming lehetőséget kínál a szórakoztatórendszer menüjébe most első ízben közvetlenül integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat.

A Range Rover Velar fedélzetén az újonnan bevezetett ’Aktív Menetzaj-csillapítás’ technológia biztosít még pihentetőbb utazási élményt. Az intelligens technológia úgy működik, mint a prémium zajcsillapító fejhallgatók: folyamatosan méri az útfelületen ébredő rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. A legalább 4 decibelnyi zajcsökkentés az eddiginél is kifinomultabb, pihentetőbb környezetet eredményez.

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

A rendszer még arra is képes, hogy az utasok számától és az elfoglalt ülésektől függően (a biztonsági övek érzékelőitől kapott adatok alapján) szabályozza az utastérben lejátszott hangok erejét és eloszlását. A fejlett rendszer még derűsebbé teszi az utazási élményt a Velar fedélzetén, sőt, mivel kiküszöböli a hosszú távon fárasztó, alacsony frekvenciás zajokat, ahhoz is hozzájárul, hogy a vezető kipihentebbnek érezhesse magát, így a biztonságot is szolgálja.

A káros részecskék, virágpor vagy akár a kellemetlen szagok mérséklésével az új utastéri légszűrő rendszer még pihentetőbbé és tisztábbá teszi a Velar utasterét. Az új rendszer – amely a már korábban is elérhető utastéri levegő ionizálás szolgáltatást egészíti ki – nem csak az apró részecskéket, az allergén anyagokat és a virágport szűri ki a levegőből, de az erőteljes szagokat is képet távol tartani az utastértől. Az alsó érintőképernyőn található ‘Purify’ gombbal aktiválható rendszer a legfinomabb részecskéket (PM2.5 vagy annál is apróbb) is képes megszűrni. A vezető és utasai abban a megnyugtató tudatban foglalhatnak helyet a Range Rover Velar utasterében, hogy ott tisztább levegőt szívhatnak, mint kint, a szabad ég alatt.

Ugyancsak rendelhető az ’Activity Key’ hordható elektronikus berendezés második generációja, amely szükség esetén teljes egészében kiválthatja a hagyományos indítókulcsot. A víz- és ütésálló, csuklón hordható eszköz immár digitális óraként is funkcionál. Segítségével az ügyfelek beindíthatják és leállíthatják a járművet, oldhatják vagy reteszelhetik a zárakat, anélkül, hogy elő kellene venniük az indítókulcsot.

A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát

A Velar formai újításainak sorában említést érdemel még az új rajzolatú kormánykerék, amelynek integrált, intelligens kezelőszervei vezeték nélküli szoftverfrissítéssel aktualizálhatók. A korábbi forgótárcsás programválasztó egység helyébe új, határozott fogású ’Drive Selector’ sebesség-választókar lép.

A ‘Range Rover Velar Edition’ kivitel még gazdagabb testreszabási lehetőségeket kínál, külső és belső jellemzői egyaránt módosultak. Az R-Dynamic SE felszereltségi szintre épülő modellváltozat kifinomult megjelenéséről fekete kontraszt tető, valamint azzal harmonizáló, 20 colos, fekete könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak. A karakteres, új különkiadás az exkluzív Lantau Bronze metálfény mellett az új Hakuba Silver, Santorini Black vagy Eiger Grey árnyalatokban is rendelhető.

Kulcsszavak: bemutató, Land Rover, plug-in hibrid, új modell, Velar
 
A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon
 
Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik

Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik

2020. szeptember 22.
A BMW 1-es sorozat kivételesen sportos kiadása egyedülálló elsőkerék-meghajtással és mechanikus Torsen önzáró differenciálművel élteti a vezetés önfeledt élményét.
Részletek

Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik

Az új BMW 128ti kompakt sportautó (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 139 – 148 gramm / km; előzetes értékek) már a németországi Eifel hegység lankás szerpentinjein és természetesen a világ legkeményebb zárt versenypályáján, a Nürburgringen futja sorozatgyártás előtti utolsó tesztköreit. A mérnökök mindenekelőtt az 1-es BMW kivételesen sportos kiadásának dinamikus vezethetőségét finomhangolják, hogy a 2020 novemberében érkező újdonság a vezetés önfeledt élményét éltesse.

Sportautó egyedi karakterrel

Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti sportmodellt kifejezetten a BMW 1-es sorozat csúcsmodellje, az összkerékhajtású BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 162 gramm / km) alá pozícionáltak a tervezők, a motorháztető alatt a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotorral. Az erőforrás maximális teljesítménye 195 kW / 265 lóerő, amellyel a kompakt sportautó 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW 128ti ugyanakkor sokkal több, mint az 1-es BMW új kiadása, hiszen a megannyi karosszériafényezési opció és a számos felszereltségi lehetőség mellett a mérnökök a modell teljes futó- és kormányművét az extrém sportos vez
ethetőség és az önfeledt vezetési élmény követelményei szerint fejlesztették ki.

Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik

Az egyedülálló elsőkerék-meghajtással felvértezett sportautó így azon fiatal célcsoportot célozza meg, amely a BMW által fémjelzett hamisítatlan élményt keresi.

Technológiai innovációk a tűpontos precizitás és a közvetlen visszajelzések érdekében

Az új BMW 128ti már alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval gurul le a gyártósorról, első tengelyén pedig a tökéletes tapadás érdekében egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű dolgozik. A mérnökök az első kerekek mögé épített, típus-specifikus hangolású BMW M kerékfelfüggesztést 10 milliméterrel alacsonyabbra állították, a sportos agilitást pedig BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag segíti.

A modell kormányművét a tervezők a lehető legközvetlenebb visszajelzések szerint hangolták be, miközben a BMW 128ti mintegy 80 kilogrammal kevesebbet is nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású BMW M135i xDrive. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként, felár nélkül rendelhetik meg a modell alá a sportos gumiabroncsokat, amelyek még intenzívebb vezetési élményt garantálnak. Akárcsak a csúcsmodell örökségeként érkező BMW M sport fékrendszer, amely szükség esetén a zárt versenypályákon tapasztalható fékerőt idézi.

Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik



Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, új modell
 
Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Detroitban volt a  Cross Coupé GTE világpremierje Detroitban volt a Cross Coupé GTE világpremierje Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M
 
A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót

A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót

2020. szeptember 22.
A le Mans-i 24 órás verseny 88. évadjának apropóján a PEUGEOT és a TOTAL hivatalosan is útnak indítja a Le Mans Hypercar (LMH) projektet.
Részletek

A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót

Az életbe lépő új szabályozás előrevetíti a legrangosabb hosszú távú tartóssági verseny új korszakát, egyúttal jól passzol a két vállalat energetikai átállást célzó törekvéseihez.    

„Le Mans az automobilizmus szent grálja” - nyilatkozta Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT márka igazgatója. „Egy olyan verseny, amely formálja magát a győztest is. Számunkra ez a verseny elsősorban 3 korábbi győzelmet jelent, de sok verejtéket, könnyet és egy hihetetlen összefogást is a Total-lal, akikkel éppen most ünnpeljük a közös munka 25. évfordulóját.”

Az LMH kategória melletti döntést többféle kritérium befolyásolta, melyek között fontos hogy bizonyos szabadságot enged az áramvonalazás terén. Így lehetővé válik, hogy a Peugeot Design segítségével a márka stílusjegyei határozottan megjelenjenek az autón. A már korábban megindult együttműködés lehetővé teszi, hogy már a 2020-as Le Mans-i verseny alkalmával megvillanthassák az első vázlatokat, melyek felfedik a design főbb vonalait, az új szabályozás figyelembevételével, különös tekintettel a méretekre. 

A PEUGEOT és a TOTAL szövetsége tehát elrajtolt az elektromos-hibrid Hypercar fejlesztésével, melynek olyan ikonikus designt szánnak, mely már a “Neo Performance” stílusjegyek felhasználásával születik. Az autó teljesítménye eléri az 500 kW-ot (680 LE) és négykerék meghajtással rendelkezik.

A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót

Miután több fázisban tanulmányozták az autó általános felépítését, az arerodinamikai kialakítást, illetve magát a meghajtási módot és az elektromos rendszert, végül a hibrid hajtás mellett döntöttek. A PEUGEOT Sport valamennyi részlege részt vett a tervezési folyamat egyes lépéseiben.  

A PEUGEOT Sport tehát újabb alternatív hajtással kapcsolatos kihívást vállalt, melynek teljesítésében támaszkodhat a hamarosan hivatalosan is bemutatkozó nagy teljesítményű utcai sportkocsi, a PEUGEOT 508 PSE kifejlesztésénél szerzett tapasztalatokra. Ez lesz az első modell, amely már viseli a PEUGEOT Sport Engineered jelzést.   

Jean-Philippe Imparato, a PEUGEOT márka igazgatója

„Ez az új kategória képes arra, hogy mozgósítsa az egész vállalatot, annak minden egységét, valamint olyan technológiák és formaterv alkalmazását teszi lehetővé, amely nem áll annyira távol a széria modelljeinktől. Ezzel a kihívással a PEUGEOT egy új filozófiát, irányzatot is elindít, amely a « Neo Performance » nevet kapta. Visszatérünk a hosszútávú versenyzéshez, így az autósport egy új területén dolgozhatunk, mely a hibrid-elektromos hajtást helyezi előtérbe. A PEUGEOT Sport is némiképp megváltozik, bevezet egy új elnevezést a nagy teljesítményű, villamosított autói számára, ez lesz a PEUGEOT SPORT ENGINEERED jelzés, melynek első gazdája az 508-as modell lesz: 360 LE teljesítménnyel, négykerék-meghajtással és mindössze 46 g CO2 kibocsátással. Ez a program jó lehetőség arra, hogy a sportban is belevághassunk az energetikai átállásba.”

Philippe Montantême, a Total marketing stratégiai és kutatási vezetője:

„A PEUGEOT és a TOTAL 25 éve vannak szoros együttműködésben. A motorsport területén ez azonban nem ennyire egyszerű! A versenysport, amely benne van a vérünkben, egy valódi technológiai laboratóriumot jelent mindkét márkának. Ebben a laboratóriumban keressük folyamatosan azokat a hatékony és nagy teljesítményű megoldásokat, amelyek a sportból végül eljuthatnak a végső fogyasztókhoz is.

A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót

A Le Mans « Hypercar » projekt új közös fejlesztési lehetőségeket nyit az autó teljes hajtásláncának tekintetében, a hatékony üzemanyagok és a hibrid autókba szánt speciális kenőanyagok területén. Ezen felül lehetővé teszi a TOTAL és a SAFT szakembereinek, hogy új lehetőségek után kutassanak az akkumulátorok területén. A TOTAL ma már multi-energetikai cégcsoportként arra törekszik, hogy mindenféle mobilitási igényt ki tudjon szolgálni. A Le Mans Hypercar projekt ennek a tökéletes megtestesülése. »

Olivier Jansonnie, a PEUGEOT Sport EC programjának technikai igazgatója

Az autó 4x4 hajtású lesz, egy 200 kW maximális teljesítményű villanymotorral az első tengelyen, ahogy azt a szabályzat előírja. Az összteljesítmény egy 500 kW (kb. 680 LE) teljesítményű, kétkerékhajtású, belső égésű motorral hajtott autóénak felel majd meg, de elosztva a két tengelyen. A jelenlegi LMP1 kategóriához képest, ez az autó közelebb áll majd az utcai autókhoz, mivel nagyobb és nehezebb lesz (5 méter hossz, 4,65 méter helyett és 2 méter szélesség, az 1,90 méter helyett). Az új szabályozás egészen eltérő, mivel szabályozza a teljesítmény elosztását is (BOP : Balance of Performance).

Ez sok megkötést, de új technikai lehetőségeket is kínál a fejlesztésben, elsősorban a forma tekintetében, természetesen a légellenállás figyelembe vételével, amelyet szélcsatornában mérnek majd, valódi méretű karosszériával. Már nagyrészt jóváhagytuk az aerodinamikai koncepciót és a motor felépítését. A hibrid rendszer működési módját és felépítését szintén meghatároztuk. Nem marad más a 2022-es indulás előtt, mint prototípusok sorával kísérletezve eljutni a végső verzióig, melyet először próbapadon, majd pályán tesztelünk.

Matthias Hossann, a PEUGEOT design igazgatója:

Az új Le Mans Hypercar kategória egy soha vissza nem térő, ritka alkalom arra, hogy a sport és a design részlegek közösen dolgozhassanak. A szabályzat pont megfelel a PEUGEOT elvárásainak abból a szempontból, hogy a leendő versenyautó megtestesíti a jövő autójáról vallott elképzeléseinket, az elektromos hajtással operáló “Néo Performance” filozófia jegyében. Az autó megjelenését nem csupán a műszaki optimalizálás és a szélcsatorna fogja meghatározni, hanem valóban teret kapunk arra, hogy egy egyedi, ikonikus tárgyat alkossunk, mely a teljesítményt ötvözi és egyúttal kifejező. Szeretnénk minél jobban kihasználni a felajánlott játékteret, szóval ez egy nagyon izgalmasnak ígérkező projekt lesz! Jelenleg még az előkészítő fázisban vagyunk, tanulmányozzuk a koncepciót.

Egyeztettünk a PEUGEOT Sport szakembereivel, hogy lássuk, pontosan mit enged meg a szabályzat és mi az, ami tilos. A projekt következő fázisaiban is szorosan együtt fogunk dolgozni. Ezek a vázlatok az első nagy vonalak, melyek meghatározzák majd a formaterv legerősebb elemeit, melyekre a későbbiekben támaszkodhatunk. A hármas karom és a színek mindenképpen olyan elemek, melyeket szeretnénk megjeleníteni a Hypercar-on. A jellemző fények, melyeket a szériaautóinkon is alkalmazunk részévé váltak a márka identitásának, így ezek mindenképpen megjelennek majd az autón.”

Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot, Peugeot-Total, Total
 
A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót Peugeot EXALT tanulmány: újító formatervvel a megigéző élményért Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát
 

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 121 - 130