Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 121 - 130
A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt

A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt

2020. július 28.
A szabadalmaztatott technológia kettős előnye, hogy nem vonja el a vezető figyelmét az útról, és a COVID-19 világjárvány utáni időkben is segít visszaszorítani a baktériumok és vírusok terjedését.
Részletek

A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt


A Jaguar Land Rover és a Cambridge-i Egyetem által közösen kifejlesztett érintés nélküli érintőképernyő nem tereli el a vezető figyelmét az útról, és a COVID-19 világjárvány utáni időkben is segít visszaszorítani a baktériumok és vírusok terjedését.

A „prediktív érintés” névre hallgató szabadalmaztatott technológia mesterséges intelligencia és érzékelők segítségével képes előre megállapítani, hogy a felhasználó mit szeretne elérni az érintőképernyőn (műholdas navigáció, hőmérsékletszabályozás, szórakoztató-rendszer beállításai stb.) anélkül, hogy akár egyetlen gombnyomásra szükség lenne.

A Cambridge-i Egyetem mérnökeivel közösen kifejlesztett úttörő rendszer a Jaguar Land Rover „Destination Zero” jövőképének része, amely a biztonságosabb és környezetkímélőbb járművek kifejlesztésére irányul.

A laboratóriumi és a közúti tesztek alapján a prediktív érintés akár 50%-kal csökkentheti az érintőképernyők használatához szükséges idő- és energiabefektetést, valamint korlátozza a vírusok és baktériumok terjedését.

A mesterséges intelligencia még a rámutató mozdulat elején megállapítja, hogy a felhasználó melyik elemet szeretné kiválasztani a képernyőn, felgyorsítva így az interakció folyamatát.

A kézmozdulat-követő rendszer az elektronikai fogyasztási cikkeknél egyre gyakrabban alkalmazott vizuális érzékelők vagy rádiófrekvenciás érzékelők segítségével ötvözi a kontextuális információkat (mint a felhasználói profil, a kezelőfelület kialakítása és a környezeti feltételek) a többi (pl. tekintetkövető) érzékelő által továbbított adatokkal a felhasználó szándékának valós idejű kikövetkeztetéséhez.

Az érintés nélküli interakciót megvalósító szoftveres megoldás magas technológiai készültségi szintjének köszönhetően zökkenőmentesen integrálható a meglévő érintőképernyőkbe és interaktív kijelzőkbe, feltéve, hogy az érzékelőkből származó megfelelő adatok rendelkezésre állnak a tanulási algoritmushoz.

Kulcsszavak: fejlesztés, Jaguar Land Rover, koronavírus
 
Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást Veszélybe kerülhet az autónk garanciája? Veszélybe kerülhet az autónk garanciája?
 
Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten

Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten

2020. július 24.
A főváros több kerületében tizenöt helyszínen elkezdődnek, illetve néhány esetben már el is kezdődtek a közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási mintaprojektek - mondta Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a témában tartott csütörtöki budapesti háttérbeszélgetésen.
Részletek

Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten

Balogh Samu közölte, az élhető város megteremtéséért a főváros a kerületekkel együttműködve valósítja meg a mintaprojekteket. Ma a nagy gépjárműforgalom, az abból fakadó zaj és a légszennyezettség akadályozza leginkább azt, hogy Budapest élhető legyen, ezért "itt kell a legerősebben beavatkozni" - tette hozzá.

A kabinetfőnök hangsúlyozta, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által megalkotandó közlekedésbiztonsági terv a budapestiek visszajelzései alapján készülhet majd el. Most tizenöt kisebb területen indul, vagy indult el mintaprojekt, és ezeknek az a célja, hogy összegyűjtsék az emberek véleményét, amelyek alapján meg lehet majd határozni a hosszú távú terveket.    

Kitért arra: a fővárosban jelenleg is viszonylag nagy a forgalomcsillapított zónák aránya. Az úthálózat harmada jelenleg is 30 kilométer/órás és ez alatti sebességcsillapított zónaként működik a lakóterületek védelmében. Az utak nagyjából felén 50 kilométer/óra a megengedett sebesség. A forgalomcsillapítás nem jelenti azt, hogy a külső, nagy forgalmú utaknál ne lehetne fenntartani az indokolt magasabb közlekedési sebességet - jegyezte meg.

A mintaprojekteket részletezve Balogh Samu elmondta, hogy a pesti alsó rakpartot május óta hétvégenként már megnyitották a gyalogosok és a kerékpárosok előtt a Margit híd és a Szabadság híd között. Ez szeptemberig így is marad - közölte, hozzátéve: a tapasztalatok nagyon kedvezőek, azt látják, hogy a rakpart lezárása az autósok elől nem okoz fennakadást a város közlekedésében.

Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten

A III. kerületben a Szentendrei és a Vörösvári úton egy-egy rövid szakaszon, lakott területek mentén, ahol nagy a gyalogos forgalom, 60 kilométer/óráról 50-re csökkentik a megengedett sebességet.

Az V. kerületben a Szabadság térnél már életbe léptek a változtatások, amelyek lényege, hogy a Honvéd utcából a Nádor utca fele nem lehet végighajtani a kerületen. Ennek az a célja, hogy az átmenő forgalom ne a kis utcákban, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton bonyolódjon.

A VI. és VII. kerületet érintő mintaprojekt részleteit ismertetve Balogh Samu közölte: a Kazinczy utca teljes hosszában és a Király utca Károly körút felé eső egy része sétálóutca lesz.

Az Üllői úton - a lakótelepekkel övezett részen - a Könyves Kálmán körút és a Határ út között 60 kilométer/óráról 50-re csökkentik a megengedett sebességet.

A XI. kerületben a Budafoki út környékén valósul meg forgalomcsillapítás.

Balogh Samu elmondta, október végéig lehet majd véleményezni a mintaprojekteket, ezeket a BKK felhasználja majd a december végéig elkészülő közlekedésbiztonsági terv kialakításánál. A tervről várhatóan januárban szavazhat a Fővárosi Közgyűlés.

Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten

Soproni Tamás (Momentum) VI. kerületi polgármester elmondta: a tervek szerint augusztus elsejétől az Andrássy út szervizútjait minkét oldalon lezárják a Rózsa, az Izabella és a Vörösmarty utca közötti szakaszon. Ott kulturális programokat, kiállítást tartanak majd, valamint utcabútorokat is kihelyeznek.

Niedermüller Péter (DK) VII. kerületi polgármester arról beszélt, a legfontosabb céljuk, hogy a forgalmat csökkentsék és visszaadják az ottlakóknak a közösségi tereket. A mintaprojekt augusztus 10-én kezdődik el - mondta, megjegyezve, ennek keretében bizonyos számú parkolóhely megszűnik, és hosszú távú céljuk is az, hogy Belső-Erzsébetvárosban a közterületen ne legyen parkolás, hanem mélygarázsokban és parkolóudvarok parkoljanak az autósok.

Reiner Roland (LMP), IX. kerületi alpolgármester elmondta, hogy az elmúlt két hónapban már megvalósult Belső-Ferencvárosban két forgalomcsillapítási projekt. Példaként említette, hogy a Bakáts térnél az intézkedésnek köszönhetően megszűnt az átmenő forgalom, ezáltal csendesebb és nyugodtabb lett a környék.

Kulcsszavak: budapest, főváros, közlekedés
 
Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben Megszaporodtak a kárbejelentések a biztosítóknál a hétvégi hóvihar után Megszaporodtak a kárbejelentések a biztosítóknál a hétvégi hóvihar után Egy év alatt megduplázódott a CNG fogyasztás Magyarországon Egy év alatt megduplázódott a CNG fogyasztás Magyarországon A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés
 
A Porsche 116.964 autót adott át az első félévben

A Porsche 116.964 autót adott át az első félévben

2020. július 24.
2020 első hat hónapjában a Porsche összesen 116.964 autót szállított ki világszerte ügyfeleinek. A koronavírus krízis és a Porsche Centrumok ehhez kapcsolódó több hetes bezárása 12 százalékos csökkenést eredményezett az előző év hasonló időszakához képest.
Részletek

A Porsche 116.964 autót adott át az első félévben

A Cayenne volt a legnépszerűbb modell összesen 39.245 értékesítéssel, miközben a Macan modellsorozatból 34.430 példány kulcsát adták át az első félévben. 16.919 értékesített modellel az ikonikus 911 sportautó még tovább növelte népszerűségét: 2019-hez képest két százalékkal jobb eredményt ért el. A Taycan továbbra is közönségkedvenc: a Porsche 4480 példányt szállított ki az első félévben a lépcsőzetesen történő piaci bevezetés keretében.

Európa a második legerősebb régió

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben, Afrikában, valamint a Közel-Keleten viszonylag pozitív trend uralkodik. Itt a Porsche összesen 55.550 autót adott át az ügyfeleknek 2020 első félévében. 39.603 kiszállítással továbbra is Kína a sportautó-gyártó legnagyobb önálló piaca mennyiség tekintetében. Továbbá Dél-Korea és Japán is erős piacnak bizonyult a régióban: a maga 4242 és 3675 példányával mindkét ország kétszámjegyű növekedést produkált az előző év hasonló időszakához képest. Európában 32.312 Porsche modell talált gazdára. Az Amerikai Egyesült Államokban a Porsche 24.186 autót adott át január és június között.


A Porsche 116.964 autót adott át az első félévben

„Pozitív trendet látunk, bár a második negyedévben továbbra is érezzük a koronavírus krízis hatásait, különösen az USA és Európa piacain. Különösen az április volt kritikus, amikor ezekben a régiókban szinte az összes Porsche Centrumnak be kellett zárnia,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG eladásokért és marketingért felelős igazgatója.

„Emellett 2019 második negyedéve különösen erős volt. Magabiztosak vagyunk és energikusan állunk elébe a második félév kihívásainak. A folyamatos pozitív fejlődés Kínában és más ázsiai piacokon segít nekünk ebben.” Von Platen szerint ez európai helyzet javult május óta, de a dolgok még nem tértek vissza a régi kerékvágásba.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
A Porsche 116.964 autót adott át az első félévben Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis A Nissan lett a legnépszerűbb ázsiai márka februárban A Nissan lett a legnépszerűbb ázsiai márka februárban
 
A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül

A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül

2020. július 24.
A BMW i4 tömegtermeléséhez szükséges üzemátalakítások miatt július 24. és szeptember 7. között szünetel Münchenben az új autók gyártása.
Részletek

A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül

A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 tömegtermelésének előkészületei miatt hat hétig szünetelteti idén nyáron az új autók sorozatgyártását. A július 23-i esti és a szeptember 7-i reggeli váltás között nem készülnek új modellek Münchenben. Ez idő alatt a létesítmény számos strukturális újítással és átalakítással készíti fel gyártósorait a jövőre érkező BMW i4 sorozatgyártására.

„Müncheni gyárunkat a tisztán elektromos meghajtású jövőre készítjük fel. Az átalakítási munkálatok végeztével egyazon gyártósoron fogjuk tudni gyártani a dízelüzemű, a benzines és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákat, valamint a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 modellt. A fejlesztésnek köszönhetően gyorsan és rugalmasan fogunk tudni reagálni ügyfeleink igényeire” – fogalmazott Robert Engelhorn, a BMW Group müncheni gyárának igazgatója.

A BMW i4 sorozatgyártásának rendszerbe integrálása jelentős kihívások elé állította a müncheni létesítményt, hiszen a nagyfeszültségű akkumulátor használata miatt a BMW i4 járműszerkezeti koncepciója merőben más, mint a Münchenben eddig gyártott új autóké. A jelenleg használt gyártási megoldások mintegy 90 százaléka ugyanakkor tökéletesen alkalmazható lesz a BMW i4 esetében is, a tisztán elektromos meghajtású modell tömegtermelési folyamatának csupán 10 százalékát – főként az energiatároló egység installálása okán egyedi padlólemez és hátsó kialakítás összeszerelését – kell rendszerbe integrálni.

A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül

A BMW i4 padlólemezébe alulról kell beszerelni a nagyfeszültségű akkumulátort, a müncheni gyárban így egy új, különálló jármű-összeszerelő állomást is ki kell alakítani. „A müncheni gyár átalakításakor az egyedi megoldások kivitelezése jelenti a legnagyobb kihívást. A régebbi rendszereket új megoldások váltják fel, amelyeket nem kis feladat hat hét alatt beintegrálni a folyamatba. Ezért részletes tervezésre és rengeteg kreativitásra van szükség” – tette hozzá Robert Engelhorn.

Az új tömegtermelési megoldások integrálása mellett a jelenleg használt gyártási folyamatok egy részét is át kell alakítani, hogy a BMW 3-as limuzin, a BMW 3-as Touring – mindkettő egyaránt elérhető belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával –, az új BMW M3 és a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 egyazon gyártósoron láthasson napvilágot.

A BMW Group 2019 eleje óta készül a müncheni gyár átalakítására és az ezzel járó gyártás-szüneteltetésre. Az átalakítás előkészületeiben, megtervezésében és optimalizálásában nagy szerepet kapott a virtuális valóság (VR), amely idő előtt engedett betekintést az egyes struktúrákba és a tervezett folyamatokba, miközben a kezdetektől fokozta a tervezés pontosságát és felgyorsította az előkészületi munkálatokat.

A müncheni gyár munkatársai VR szemüvegeken keresztül élhették át leendő munkakörnyezetük sajátosságait és körülményeit, így még a tervezési fázisban új ötletekkel, optimalizált megoldásokkal állhattak elő.

Augusztus 28-án megkezdik a müncheni gyár tömegtermelési rendszereinek újraindítását, hogy a hathetes szünet után, szeptember 7. reggel ismét kész autók gurulhassanak le a gyártósorokról.

Az átalakítási munkálatok ugyanakkor nem érintik a müncheni létesítmény teljes egészét: az erőforrásokat gyártó részleg ez idő alatt is teljes kapacitással üzemel majd, hogy a nemzetközi gyártási hálózatot megszakítás nélkül új motorokkal láthassa el.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, elektromos autó, i4
 
A BMW Group müncheni gyára a tisztán elektromos meghajtású jövőre készül Arany Kormánykerék 2014: a Volkswagen és a Porsche a hét díjból hatot megnyert Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták Európai elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“ Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“
 
Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

2020. július 23.
A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében elkészült a 3,5 milliomodik gépkocsi, egy hibrid meghajtású Vitara modell - közölte a vállalat kommunikációs vezetője.
Részletek

Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az esztergomi autógyár a cég harmadik legnagyobb üzeme Japán és India után. Termelésének közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, majd a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift.

A hazai értékesítésen túl a vállalat a 2019-ben a legyártott közel 180 000 járművel 123 országot szolgált ki. Az itt készült járművek megtalálhatók a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is.

Az indulás évében, 1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 autó gördül le átlagosan a gyártósorról. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.

Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacra.

Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.

A Magyar Suzuki 2019-ben 185 002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.

Kulcsszavak: autógyár, esztergom, járműipar, Magyar Suzuki
 
Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén A Scania egy évszádos tapasztalata a tűzoltó járművek területén Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást
 
Texasban lesz a Tesla második amerikai autógyára

Texasban lesz a Tesla második amerikai autógyára

2020. július 23.
A Tesla elektromosautó-gyártó a Texas állambeli Austinban építi meg második amerikai gyárát, ahol mintegy 5 ezer embert foglalkoztat majd.
Részletek

Texasban lesz a Tesla második amerikai autógyára

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója azt mondta, hogy az új gyárban készül majd egyebek között a Cybertruck elektromos kisteherautó (pickup), valamint a Model Y kisméretű SUV.

Az Austin melletti  85 hektár építési terület kiválasztásában minden bizonnyal az is szerepet játszott, hogy a Tesla a következő tíz évben 60 millió dollár adókedvezményt kapott a helyi hatóságoktól, kiszorítva ezzel a versenyből  az oklahomai Tulsa városát. 

Austin több nagy technológiai cég, köztük a Dell székhelye.

A Tesla azt közölte, hogy 1,1 milliárd dollárt fektet új gyárába, ahol a minimális bér óránként 15 dollár lesz, és kifizetik az egészségbiztosítást is dolgozóik után.

A Tesla cégnek egy-egy autógyára van az Egyesült Államokban és Kínában, illetve Berlin mellett épül első európai üzeme.

Texasban lesz a Tesla második amerikai autógyára
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos autó, Tesla
 
A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet Texasban lesz a Tesla második amerikai autógyára Skoda RS: a sebességkultusz 40 éve Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra Az új Fiat Centoventi tanulmány: „demokratikus“ válasz az elektromobilitásra A hazai gépjármű-kereskedelem történetét bemutató kiállítás nyílik az MKVM-ben A hazai gépjármű-kereskedelem történetét bemutató kiállítás nyílik az MKVM-ben
 
Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják

Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják

2020. július 23.
Az Audi Hungaria erdő- és fatelepítéssel tesz a zöldebb környezetért: a gyárterületen már több ízben ültettek fákat a vállalat munkatársai, míg a gyárterületen kívül, Győr környékén egy évtizeddel ezelőtt kezdett erdőtelepítési programba az Audi Hungaria, melynek keretében több tízezer fát ültettek el Patkányospusztán és Ravazd térségében.
Részletek

Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják

Az erdőtelepítés öt országra kiterjedő nemzetközi kutatási program része volt. A tudományos kutatásokat Magyarországon a Soproni Egyetem a Müncheni Műszaki Egyetemmel közösen végzi.

„Számunkra a fenntarthatóság nem maga a cél, hanem egy alapvető beállítottság, amely valamennyi tevékenységünket meghatározza. Ennek szellemében csökkentjük évről-évre széndioxid-lábnyomunkat, fedezzük hőenergia-felhasználásunk több mint 70%-át megújuló, geotermikus energiából, és közlekedtetünk klímasemleges „zöld vonatokat” Ingolstadt és Győr között. Erdőtelepítési programunk hozzájárul közvetlen környezetünk védelméhez és tudományos célokat is szolgál“, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

12 évvel ezelőtt az Audi a gyártótelephelyeinek otthont adó országokban, azaz Németországtól kezdve Magyarországon és Belgiumon át Mexikóig kezdett erdőtelepítési programba. A vállalat száz évre vállalt védnökséget az erdők felett. Az elindított program szervesen illeszkedik az Audi Hungaria környezetvédelmi stratégiájába, amelynek meghatározó eleme a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a biodiverzitás megőrzése. Emellett az erdőtelepítés egy nemzetközi kutatássorozatnak is része: szakemberek arra keresik a választ, hogy a klímaváltozás milyen hatással van a fákra a különböző termőhelyi viszonyok között.

Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják

Céljuk, hogy megtalálják azt az ideális ültetési módot, amelynek eredményeként a fák növekedése során a legnagyobb mennyiségű széndioxid köthető meg, és a legjobb feltételek biztosíthatók a biológiai sokféleség eléréséhez. Tíz év alatt az alig fél méteres kis facsemeték több méter magas fákká növekedtek. Patkányospusztán egy négy hektáros területen 13 ezer kocsányos tölgy alkot erdőt, míg Ravazdon 16 ezer kocsánytalan tölgy.

A klímaváltozás vizsgálata mellett egy másik fontos pontja is van a kutatási programnak. A telepítés során az úgynevezett Nelder-körnek megfelelő ültetési módszert alkalmazták. John Nelder a hatvanas évek elején publikálta módszerét, amelynek lényege, hogy az ültetés koncentrikus körívekre épül. Ez a speciális elrendezés helytakarékos módon teszi lehetővé, hogy a fák növekedését a legkülönbözőbb tőtávolságokban vizsgálják. Az első eredmények már megfigyelhetők: A Nelder-féle ültetési módszer bizonyította, hogy nem mindegy, milyen élettere van az elültetett tölgyfának. A Nelder-módszert az erdőgazdálkodásban most először kutatják Magyarországon.

Az Audi Hungaria által finanszírozott erdőtelepítésekhez a területet a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. biztosította. A tudományos kutatásokat az Audi Környezetvédelmi Alapítvány támogatja.


Kulcsszavak: Audi Hungaria, győr, környezetvédelem
 
Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják Audi-vezető: csúcsra járatva a győri járműgyár, új motormodellek készülhetnek Audi Hungaria: Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják Gázüzemű autóbuszokat helyeztek forgalomba Zalaegerszegen Az EU 700 millió euró értékben támogatja a környezetbarát közlekedés fejlesztését Az EU 700 millió euró értékben támogatja a környezetbarát közlekedés fejlesztését Már Vietnam is környezetbarát Már Vietnam is környezetbarát
 
Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

2020. július 23.
Újabb jelentős lépést tesz a nemzetközi terjeszkedés terén az AutoWallis, miután az Opel márka importőre lehet Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia-Hercegovinában. Ezzel a lépéssel a csoport nagy mértékben növelheti az eladott új gépjárművek számát és árbevételét.
Részletek

Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

Újabb autómárka, ezúttal az Opel importőri jogát szerezheti meg a folyamatban lévő tranzakció sikeres zárását követően az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) három közép-kelet-európai országban.

A Horvátországra, Szlovéniára és Bosznia-Hercegovinára kiterjedő megállapodás alapján a WAE az érintett országok importőri tevékenységhez kapcsolódó munkavállalóit átveszi és a versenyhatósági engedélyeket követően kezdi meg az Opel márka forgalmazását. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a csoport történetének meghatározó akvizíciójának nevezte a megállapodást, mivel a WAE ezzel az egyik legjelentősebb német autómárka importőrei közé léphet be.

Alépésnek köszönhetően az AutoWallis jelentősen növelheti új gépjármű-értékesítését: az Opel 2019-ben 11.700 darabot adott el a márkából az érintett három országban. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, büszkék arra, hogy az Opel a társaságot választotta a tekintélyes és széles körben ismert márka képviseletére ezekben a piacokon.

Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

Az Opelnek erős gyökerei vannak a régióban, valamint kiemelkedően versenyképes és haladó formavilágú modell-portfoliója, ami nagyon izgalmas jövőt ígér számunkra. Ormosy Gábor kiemelte, hogy az AutoWallis elkötelezett a magyar és régiós növekedés mellett még a változó, kihívásokkal teli környezetben is, amit az elmúlt hónapok akvizíciói is mutatnak.

Emlékeztetett, hogy a társaságnak idén ez az ötödik jelentős üzletfejlesztése: az év elején a legnagyobb magyar Opel-kereskedés megszerzését, majd áprilisban a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdését, júniusban a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedést átvételét (a sikeres hatósági, elsősorban versenyhivatali hozzájárulások megszerzése után), pár hete pedig a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban történt részesedésszerzést jelentette be a társaság.

Ezekkel a lépésekkel az AutoWallis itthon és külföldön is terjeszkedik, tovább halad a tavaly meghirdetett stratégiája mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi. A vállalat célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen.

Kulcsszavak: AutoWallis, importőr, járműipar, opel
 
Az utolsó két Magnum is kigördült Az utolsó két Magnum is kigördült A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer
 
Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

2020. július 23.
Az új Kia Sorentóban már az értékesítés kezdetétől megjelenik a kapcsolható ‘Terep mód’.
Részletek

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

A Terep móddal a hajtáslánc működése az alacsony tapadású felületekhez (hó, sár, homok) igazítható, így az ilyen helyzetekben is javul a stabilitás és a tapadás (a homok, hó, és sár üzemmód külön beállítható). Az új rendszer az összkerékhajtás finom szabályozásával igazodik a beállított, kiválasztott menetkörülményekhez, így a Sorento minden korábbi sorozatnál jobban teljesít alacsony tapadási viszonyok között.

A ‘Terep mód’ a Mode Select középkonzoli kapcsolójával működtethető, a vezető ‘Sár’ (Mud), ‘Hó’ (Snow) és ‘Homok’ (Sand) üzemmód közül választhat. A hajtáslánc számítógépe ezután automatikusan az adott felülethez igazítja az összkerékhajtás működését, és vele a motor nyomatékának elosztását, valamint a menetstabilizáló elektronikák üzemét. A ‘Terep mód’ az automata sebességváltó működésébe is beleszól (a dízelekhez nyolcfokozatú duplakuplungos, a hibridekhez hatsebességes bolygóműves automata jár).

Pablo Martinez Masip, a Kia Motors Europe terméktervezésért és árazásért felelős vezetője elmondta: “A Sorentót eddigi történelme során mindig is a kiváló terepképességek jellemezték, az új sorozatot pedig tökéletesen felvérteztük a modern idők kihívásaival szemben.

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

A Sorento első generációja 2003-ban érkezett, összkerékhajtással és robusztus alvázas szerkezettel, ami eleve kiváló terepképességeket garantált. Ma, a legújabb modell fejlett hajtáslánci technológiákkal tovább tökéletesíti ezeket a terepképességeket. Az új Sorento jóval többre képes, mint bármelyik elődje. Az újdonság természetesen már önhordó karosszériaszerkezettel kombinálja a modern ‘Terep mód’ funkcióval is kiegészített összkerékhajtást. Így a Sorento villámgyorsan képes reagálni a környezeti változásokra, miközben vezetőjének több élvezetet is kínál.”

 ‘Hó’ üzemmód: téli sportokhoz és hideg vidékekre

A Sorento ‘Hó’ (Snow) üzemmódja egyszerre tesz jó szolgálatot a hideg vidéken élőknek és a téli sportok kedvelőinek. Ebben a beállításban a hajtáslánc számítógépe visszafogja a motor forgatónyomatékát, miközben igyekszik a lehető legegyenletesebben elosztani azt a négy kerék között. A menetstabilizáló elektronikák a kipörgésgátlót működtetve a kipörögni készülő kerekek finom megfékezésével juttatnak forgatónyomatékot a jobban tapadó kerekekre, akár a másodperc tört része alatt. Az automata sebességváltó gyorsabban felkapcsol, így a motor fordulatszáma alacsonyabban marad, amely könnyebben megelőzi a kerékkipörgést.

Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait

‘Sár’ üzemmód: fesztiválozóknak és földutakra

‘Mud’ (Sár) üzemmódban a teljes hajtáslánc működése és nyomatékleadása a sáros földutak támasztotta igényekhez igazodik. A váltó kicsivel később kapcsol fel, a kipörgésgátló pedig a ‘Hó’ módnál határozottabban avatkozik be. Így elkerülhető a kerekek kipörgése, ugyanakkor nem ragad a sárba az autó.

‘Homok’ üzemmód: a strandok szerelmeseinek

‘Sand’ (Homok) üzemmódban a Sorento nem csak tengerpartokon, strandokon boldogul remekül, de a sivatagi utak sem jelentenek számára akadályt. A homokban könnyű elakadni. Ennek elkerülésére a Sorento elektronikái késleltetik a felkapcsolásokat és több forgatónyomatékot engednek a kerekekre úgy, hogy a nyomatékelosztás a lehető legegyenletesebb legyen. Ilyenkor a kipörgésgátló határozottabban lép közbe, így gyorsabban, több nyomaték juttatható a jobban tapadó kerekekre.

Kulcsszavak: bemutató, kia, Sorento, suv, új modell
 
Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat
 
Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

2020. július 23.
A Nissan bejelentette, hogy hajlandó fél évvel kitolni három barcelonai gyárának bezárását, ha cserébe a dolgozók visszaállnak a munkába – számol be a hírről a Reuters.
Részletek

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását

A Nissan májusban jelentette be, hogy decemberben három barcelonai gyárát zárja be és ezzel együtt 3000 munkahely szűnik meg a cégnél. Ezt az időpontot hajlandó azonban jövő júniusra kitolni az autógyártó, amennyiben a dolgozók visszaállnak a munkába.

A bezárás hírére ugyanis az ottani dolgozók sztrájkba kezdtek, és még a spanyol kormány is igyekezett meggyőzni a céget arról, hogy maradjon.

A megállapodás emellett az elbocsátásra váró dolgozók kapcsán kompenzációt is tartalmaz majd a Nissannak, ennek pontos mértékéről legkésőbb július végén, augusztus elején fognak dönteni a spanyol hatóságok és a cég. Ennek ellentételezéseként pedig a Nissan megígéri, hogy idén év végéig biztosan nem bocsát el egy dolgozót sem a gyárakból.

Frank Torres, a Nissan spanyolországi operációs vezetője azt is elmondta, hogy ez az idő segíthet a spanyol hatóságoknak abban, hogy megfelelő vevőt találjanak a Nissan gyáraira – írja a portfolio.hu.

Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, nissan
 
A kínai Geely autógyártó vezetője bevásárolta magát a Daimlerbe A kínai Geely autógyártó vezetője bevásárolta magát a Daimlerbe Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását Tizenegyezer felett az Audi Hungaria létszáma Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását Az egymillió kilométert futott Mitsubishi Az egymillió kilométert futott Mitsubishi
 

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 121 - 130