Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 121 - 130
Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

2021. szeptember 24.
Európa egyik legkorszerűbb akkumulátorcella-kutatási és -fejlesztési laboratóriumát nyitotta meg szeptember 13-án Salzgitterben a Volkswagen Group Components.
Részletek

Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

A vállalat ezzel tovább bővíti akkumulátortechnológiai szakértelmét és újabb lépést tesz az elektromos mobilitás céljait szolgáló, saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé. A Volkswagen egységesített akkumulátorcellája a tervek szerint 2025-től Salzgitterben kerülhet le a gyártósorról. A jövőben összesen négy laboratóriumban mintegy 250 szakértő folytat kutatásokat az akkumulátorcellák fejlesztésének, elemzésének és tesztelésének szakterületein. A Volkswagen mintegy 70 millió eurót invesztál a szükséges eszközökbe és berendezésekbe.

„Az új, legkorszerűbb laboratóriumokkal fejlesztési, folyamat- és gyártási szakértelmünket bővítjük az akkumulátorcella, vagyis elektromos járművek ’szívének’ szakterületén. A Volkswagen salzgitteri termelési helyszíne jól mutatja, hogyan alakítható át sikeresen a német autóipar a hagyományos hajtásrendszerekről az elektromos mobilitásra. Élvonalbeli kutatást telepítünk ide, s az iparág úttörőjeként már a holnap munkahelyeit teremtjük meg” – hangsúlyozta Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a technika területéért felelős tagja, egyben a Volkswagen Group Components igazgatótanácsának elnöke. Utóbbi vállalat az egyes márkákon átívelően felel a konszernen belül az Akkumulátor- és Töltéstechnikai Ütemterv (Battery and Charging Technology Roadmap) végrehajtásáért, amelyet a 2021 márciusában rendezett „Power Day” alkalmával mutattak be. Az akkumulátorok és a töltés jövőbemutató technikái a vállalatcsoport NEW AUTO stratégiájának kulcsfontosságú területeiként kerültek júliusban ismét az érdeklődés középpontjába.


Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

„A laboratóriumok megnyitásával elérkeztünk a következő stratégiai mérföldkőhöz, s mostantól minden erőnkkel saját akkumulátorcella-gyártásunk előkészületein dolgozunk” – emelte ki Thomas Schmall. Az új egységesített akkumulátorcella a tervek szerint 2025-től készülhet majd a salzgitteri gigaüzem gyártósorán a járművek piaci volumenszegmense számára. 2030-ra a Volkswagen Csoport összesen 240 GWh kapacitással már hat akkumulátorcella-gyárat tervez partnereivel közösen működtetni Európában. Salzgitterben 40 GWh éves kapacitással készülhetnek a jövőben cellák. Az új egységesített akkumulátorcellával különböző szinergialehetőséget is ki kívánnak használni, akár 50 százalékkal mérsékelve az akkumulátorköltségeket.

Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke így fogalmazott: „Ha jelenleg valamely termelési helyszínen különösen is jól megfigyelhető, mit jelent az ’autóipar átalakulása’, az Salzgitter. Évtizedeken át autók millióit látta el a Volkswagen az itt készült motorokkal, a mind széleskörűbb elektromossá alakítás következtében azonban már következetesen zajlik e helyszín fokozatos átállása az akkumulátorcellák jövőközpontú és előremutató gyártására. A jövő autóiparának szíve immár elektromos – és Alsó -Szászországban dobog.”

A teljes vállalatcsoportra kiterjedően a salzgitteri kompetenciaközpont felel az elektromos autók akkumulátorcelláinak anyagvizsgálataiért, jóváhagyási vizsgálataiért, minőségbiztosításért és sorozatgyártás-ellenőrzéséért.

Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen

Jelenleg a salzgitteri Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) mintegy 500 munkatársa közül mintegy 160 dolgozik a cellafejlesztésben. 2022 végére a tervek szerint már több mint ezer főre bővül a CoE kollektívája, akik közül nagyjából 250 szakértő foglalkozik majd a megfelelő cellaalapanyagok és -formátumok kutatásával, elemzésével és fejlesztésével.

Az új laboratóriumok – kezdetben 2500 négyzetméter alapterületen – akár 200 különböző elemzőeljárással, valamint új módszerek kifejlesztésével tesznek lehetővé széleskörű akkumulátorcella-vizsgálati programokat. „A jövőben egyaránt születnek Salzgitterben fejlesztések a ma és a holnap akkumulátorcellái számára” – magyarázta Frank Blome, az akkumulátorcella és akkumulátorrendszer üzletág vezetője. „Korszerű felszerelésükkel az új laboratóriumok Európa legmodernebb létesítményei közé tartoznak az akkumulátorcellák kutatásának szakterületén.”

Az akkumulátorcellákat itt a legkorszerűbb technikák alkalmazásával vizsgálják részletesen, például a világ kevés pásztázó elektronmikroszkópjainak egyike is rendelkezésre áll Salzgitterben a lítium kimutatására. A további berendezések között szerepel egy magas fokon automatizált vizsgálóállomás is, amellyel a gyors feltöltések és kisütések során tesztelhető a cellák teljesítőképessége és öregedési folyamata. Az eljárásban egyebek mellett olyan cellák is szerepelnek, amelyek mindössze 12 perc alatt 5-ről 80 százalékig is feltölthetők.

A gyártási, elemzési és vizsgálati adatok intelligens összevezetésének köszönhetően a fejlesztési folyamatok különösen hatékonyan működhetnek. A tökéletes együttműködés érdekében a laboratóriumokat négy területre osztották fel:

Az akkumulátorcella-fejlesztő laboratóriumban az új anyagok alkalmasságát értékelik, valamint az alkalmazott vegyi és elektróda-anyagokat, illetve a különböző folyamatokat fejlesztik. Az ígéretes újdonságok közvetlenül a szomszédos kísérleti gyártósorra kerülnek, ahol kis sorozatban el is készülhetnek.
Az analitikai laboratóriumban a kutatók vetélytárs-elemzéseket és minőségbiztosítási feladatokat végeznek.

A környezetvédelmi és biztonsági laboratóriumban hat speciális kamrában tartóssági vizsgálatnak vetik alá az akkumulátorcellákat, például elektromos, termikus és mechanikai terhelésnek téve ki őket. Itt új vizsgálati módszereket is kutatnak.

Az elektromos vizsgálóállomáson mindenfajta formátumú és teljesítménykategóriájú, laboratóriumi, illetve sorozatgyártású cellát mérnek, valamint tesztelnek teljesítményére, öregedési folyamatainak jeleire és hosszú távú tartósságára.

„Itt fejlesztik a Volkswagen Csoport egyik legfontosabb jövőbeni technológiáját. A Akkumulátorcella Center of Excellence (CoE) teljes tevékenysége azt szolgálja, hogy a vállalatcsoport minden márkája ügyfeleinek a lehető legnagyobb hatótáv és töltőteljesítmény, illetve legmagasabb fokú hosszú távú fenntarthatóság és biztonság jellemezte elektromos modellek állhassanak rendelkezésükre” – fejtette ki Frank Blome.

Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, volkswagen
 
Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen A Volvo Car Group 50 éve kötelezte el magát a gyermekbiztonság iránt A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon Újabb lépést tesz saját akkumulátorcelláinak fejlesztése és gyártása felé a Volkswagen Az Apple a Tesla felvásárlására készül?
 
Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

2021. szeptember 24.
Az új, már közúton tesztelt technológia hatalmas előrelépést jelent majd a villanyautók hatótávolságában és töltési sebességében.
Részletek

Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

Bár a Toyotát a legtöbben a hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás autók specialistájaként tartják számon, a japán autógyártó a tisztán elektromos hajtású járművek fejlesztését sem hanyagolja el. Már hivatalosan bejelentették, hogy 2025-ig összesen 15 villanyautójuk érkezik majd a piacra, elsőként a Subaruval közösen fejlesztett kompakt szabadidő-autó, amely a tavasszal bemutatott bZ4X tanulmányautó szériaváltozatának tekinthető. Abban még lítium-ion akkumulátor lesz, de a vállalat már gőzerővel dolgozik az akkumulátorok következő, szilárdtest-technológiájú változatán, amely nem csak energiasűrűségben és töltési sebességben jelent majd nagy előrelépést, hanem gyártási költségek tekintetében is.

Szeptember elején jelentették be, hogy 2030-ig összesen 13,6 milliárd dollárt, azaz körülbelül 4100 milliárd forintot fognak lítium-ion és szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésre fordítani, ami nagyjából az ötöde Magyarország teljes éves költségvetésének.

Már régóta terjednek pletykák arról, hogy a vállalat jól halad a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésével, nemrég azonban egy közvetlen bizonyíték is ezt támasztotta alá, ugyanis Tokió utcáin egy elektromos hajtású Toyota prototípust filmeztek le mozgás közben.

Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

Kívülről a jármű a 2019-es Tokiói Autószalonon bemutatott, 4-es szintű önvezetéssel, mesterséges intelligenciával és digitális személyi asszisztenssel rendelkező Toyota LQ-ra hasonlít.

Azóta a tanulmányautó számos, Tokiói Olimpiával kapcsolatos Toyota reklámfilmben is feltűnt, de eddig még csak azt lehetett tudni róla, hogy valamiféle elektromos hajtással rendelkezik, a most lefilmezett változatáról azonban a „Powered By All-Solid-State Battery” felirat egyértelműen elárulta, hogy szilárdtest-akkumulátoros technológia biztosítja az autó mozgatását.

Először 2020-ban röppentek fel hírek arról, hogy a Toyota egy szilárdtest-akkumulátoros prototípus bemutatásán dolgozik, de idén, szeptember 7-én Maeda Masahiko technológiai főigazgató egy online sajtótájékoztatón hivatalosan be is jelentette, hogy a Toyota először tavaly júniusban építette meg a járművet, amelyet több hónapon át egy tesztpályán használt, hogy adatokat gyűjtsön róla. Tacsimoto Siró, a Toyota mobilitási kommunikációért felelős alelnöke nemrég pedig a The Drive-nak nyilatkozva elárulta, hogy "ezen adatok alapján folytattuk a fejlesztéseket, végül idén augusztusban megszereztük az engedélyeket a szilárdtest akkumulátorokkal felszerelt járműveink közúti tesztelésére."

Ez izgalmas fejlemény, mivel a szilárdtest-akkumulátorok megjelenése a várakozások szerint hatalmas mérföldkövet jelent majd az elektromos hajtástechnológiák fejlődésében. Ha a jelenlegi akkumulátorokban használt folyékony elektrolitokat szilárd anyagra cserélik, akkor az akkumulátorok sokkal kevésbé lesznek gyúlékonyak, ennek köszönhetően a jelenleginél szélesebb hőmérséklet-ablakban tudnak majd működni.

Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

Ez pedig lehetővé teszi, hogy a lítium-ion akkumulátoroknál több energiát tudjanak leadni és sokkal gyorsabban töltődjenek, mivel jóval kisebb a hőveszteségük, ami a tűzveszély elsődleges okozója. Ezen kívül az energiasűrűségük is jobb, mint a ma használatos akkumulátoroké, ami könnyebb, nagyobb hatótávolságú járművek gyártására ad majd lehetőséget.

A technológia azonban eddig nehéz diónak bizonyult az autóipar számára, mert kiderült, hogy a robusztus, az autóipari felhasználás nehézségeivel megküzdeni képes szilárdtest-akkumulátorok kifejlesztése hatalmas kihívás. Az új akkumulátoroknak meghibásodás nélkül kell bírniuk az ismételt töltési és kisütési ciklusokat is, ha megbízható áramforrásnak akarják használni őket az elektromos járművekben, emellett - ahogy korábban a lítium-ionos elődeiknél - a gyártásuk nehézségeivel is meg kell küzdeni.

A jövőbeni elektromos járművekhez több száz gigawattóra akkumulátorkapacitásra lesz szükség a világon, ezért az autó- és akkumulátorgyártóknak még ki kell dolgozniuk, hogyan pontosan hogyan lehet nagyteljesítményű szilárdtest-akkumulátorokat előállítani tetemes mennyiségben, alacsony költségszint mellett.
Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját

A működő szilárdtest-akkumulátoros Toyota létezésének bizonyítéka azért nagy dolog, mert eddig szinte még egyetlen ilyen technológiájú elektromos autót sem láttunk önerőből gurulni. A Fisker például - amely korábban az elsők között jelentette be, hogy szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésén dolgozik - idén már azt közölte, hogy az időközben felmerült technológia és anyagi nehézségek miatt teljesen lemond ez irányú terveiről.
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, szilárdtest-akkumulátor, toyota
 
Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját A Volvo Cars bemutatja az új, tisztán elektromos Volvo C40 Recharge modellt Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz
 
A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit

A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit

2021. szeptember 24.
A Volvo Cars tisztán elektromos járművei etikai megfontolásból óvják az állatok jogait. Az új C40 Recharge modellel kezdődően minden új tisztán elektromos Volvo modell teljes mértékben bőrmentes lesz.
Részletek

A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit

A Volvo Cars az elkövetkező években bevezet egy vadonatúj, tisztán elektromos modellcsaládot, 2030-tól pedig kizárólag tisztán elektromos járműveket fog forgalmazni – mindet bőrmentes kivitelben.
 
A teljes bőrmentességre irányuló törekvéseinek keretében a Volvo Cars aktívan keres kiváló minőségű, fenntartható alternatívákat számos, a tágabb értelemben vett autóipariban használatos anyag kiváltására.
 
A Volvo Cars célja, hogy 2025-re új járműveinek fedélzetén 25%-ban újrahasznosított vagy bio alapú anyagokat használjon fel, hozzájárulva ahhoz a végső célkitűzéshez, hogy az autógyártó 2040-re teljesen körkörössé tegye működését. A Volvo klímavédelmi terveinek keretében közvetlen beszállítói – köztük a nyersanyag-beszállítók – elé is ambiciózus célt tűzött ki: 2025-re tevékenységeiket 100%-ban megújuló energiaforrásból kell fedezniük.
 
A vállalat bőrmentes belső terekre történő átállását a szarvasmarha-tenyésztés negatív környezeti hatásai, így az erdőirtások miatti aggályok is motiválták. A becslések szerint az üvegházhatást súlyosbító gázok emberi tevékenységekre visszavezethető globális kibocsátásának mintegy 14 százalékáért az állattartás tehető felelőssé; ennek jelentős részét a szarvasmarha-tenyésztés adja.
 
A bőrkárpitozás helyett a Volvo Cars például bio alapú vagy újrahasznosított forrásból származó, kiváló minőségű, fenntartható anyagokat készül kínálni ügyfeleinek.
 
A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit

A Volvo Cars által alkotott, Nordico névre keresztelt új beltéri anyag újrahasznosított műanyagokból (pl. PET-palackok) készített szövetszálakból, svédországi és finnországi fenntartható erdőkből származó bioanyagokból, valamint a borászatban használt dugókból visszanyert parafából készül, új mércét állítva a prémium autóipari belsőépítészet számára. A Nordicóval elsőként a Volvo új generációs típusainak fedélzetén találkozhatunk majd.
 
A Volvo Cars folytatja azon törekvését, hogy teljesen nyomon követhetővé és állatbaráttá tegye gyapjúbeszállítói hálózatát, és ennek égisze alatt továbbra is kínálni fog tanúsítottan felelősségteljes forrásból dolgozó beszállítóktól vásárolt gyapjúszöveteket.
 
„Progresszív autógyártóként nem elég a CO2-kibocsátással törődnünk: a fenntarthatóság minden aspektusával foglalkoznunk kell.” – mondta Stuart Templar, a Volvo Cars globális fenntarthatóságért felelős igazgatója. „A felelősségteljes forrásokból származó nyersanyagok alkalmazása fontos része ennek a tevékenységnek; ide tartozik az állatok jogainak a védelme is. Azzal, hogy tisztán elektromos járműveink belső terében egyáltalán nem használunk fel bőrt, fontos lépést teszünk ezen probléma megoldása felé.”
 
A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit

A Volvo Cars emellett az állattartásból visszamaradt termékek alkalmazását is korlátozni kívánja. Ezeket a melléktermékeket gyakran használják fel a műanyagok, gumi, valamint kenő- és ragasztóanyagok gyártásában, akár közvetlen alkotóelemként, akár az anyag gyártására vagy kezelésére szolgáló kémiai folyamat összetevőjeként.
 
A vállalat azért döntött így, mert meggyőződése, hogy noha a bőrmentesítéssel fontos lépést tesznek a helyes irányba, ez önmagában még nem teszi vegánná az autó belső terét.
 
A Volvo Cars a lehető legteljesebb mértékben ki kívánja váltani ezeket az anyagokat. Az, hogy minden tőle telhetőt megtesz az állatok védelme érdekében, határozott etikai állásfoglalásnak tekinthető a vállalat részéről, hiszen ezáltal aktívan csökkenti az állati eredetű termékeket tartalmazó anyagok iránti piaci keresletet.
 
„Az állatok védelmét elősegítő termékek és anyagok felkutatása komoly kihívásnak ígérkezik, ám ez nem jelenti azt, hogy ne kellene mindent megtennünk ennek a fontos problémának a megoldásáért.” – mondta Stuart Templar. „Olyan úton indulunk el, amelyen érdemes végig mennünk. Akkor tekinthetjük magukat valóban progresszív, fenntartható szemléletű vállalatnak, ha képesek vagyunk bonyolult kérdéseket feltenni, és azokra megkeresni a választ, legyen az bármilyen nehéz.”

Kulcsszavak: autógyár, C40, elektromos autó, volvo
 
BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban, a globális Top 40-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit Öko bombázó- Renault Twizy F1
 
E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

2021. szeptember 21.
Az E PERFORMANCE az AMG dinamikus teljesítményét nyújtja az elektrifikált jövő számára. Az autó lelkét a 4,0 literes, V8-as biturbó erőforrás adja, amelyhez elektromos hajtás is társul.
Részletek

E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

A rendszer teljesítménye összesen 843 lóerő, maximális nyomatéka több mint 1400 Nm. A hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor és akkumulátor kivételes súlyelosztást teremt, amely hozzájárul a különösen dinamikus vezetési élményhez. Az akkumulátor esetében a Formula 1-ben használt technológiából merítettek a mérnökök, amelyet gyors teljesítményleadásra optimalizáltak. A 12 kilométeres elektromos hatótáv városban vagy lakóövezetben praktikus közlekedést tesz lehetővé. A Mercedes-AMG új kommunikációs csatornák felé nyit, és márkanagykövetként will.i.am-mel működik együtt, aki az „Everything but quiet” marketingkampányt támogatva exkluzív dalt is készített az újdonság bemutatkozó videójához.

Kifejező orr, széles karosszéria, erős vállak és hátra tolt utascella emeli ki a négyajtós Mercedes-AMG GT kupé sportosságát. A külső légbeömlők szélesek és a jármű közepe felé mutatnak, kihangsúlyozva a kétajtós AMG GT-t idéző hűtőrácsot. Hátul a hibrid modellel együtt kerül bemutatásra az egyedi trapéz alakú dupla kipufogóvég, a meghajtásra pedig az E PERFORMANCE logó is utal. Azonban nem csak ez teszi egyedivé az új modellt: számos fényezés és felszereltség kizárólag a hibrid verzió kiváltsága, így például hét új fényezést találunk a kibővített kínálatban.

A külső megjelenést még inkább kihangsúlyozhatja az új AMG Night csomag II, főleg a Night csomaggal és a karbon csomaggal kombinálva. Új 20 és 21 colos keréktárcsák is bekerültek a kínálatba.

Zászlóshajóként az AMG GT 63 S E PERFORMANCE felszereltsége kivételesen gazdag, és természetesen megkapja a korábban bemutatott modellfrissítés minden újdonságát, mint például az új lengéscsillapítási rendszerrel dolgozó AMG RIDE CONTROL+ futóművet. Széria az AMG nagyteljesítményű kerámia kompozit fékrendszer és az MBUX multimédiás rendszer, amely ezúttal egyedi hibrid kijelzőkkel is rendelkezik. A rendszer a műszercsoporton keresztül tájékoztatja a vezetőt az elektromos hatótávról, az áramfogyasztásról, valamint az elektromos rendszer aktuális teljesítményéről és nyomatékáról, illetve az akkumulátor és az elektromotor hőmérsékletéről. A központi kijelzőn megjeleníthető a hajtáslánc erőfolyama, amelyről a hátsó utasok is értesülhetnek az opcionális hátsó multimédiás kijelzőről.

E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

Belső tér: duplaküllős AMG Performance kormánykerékkel

A széria AMG Performance kormánykerék egyedi duplaküllős kialakítással és a finoman integrált gombokkal nyújt látható és kézzelfogható élményt a belső térben. A három lekerekített duplaküllő erőt és könnyedséget sugall. A jármű szinte minden fontos funkciója elérhető anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie a kezét a kormányról, a mögötte található váltófülek segítségével pedig a hibrid rendszer energiavisszanyerésének szintjét lehet beállítani.

A zászlóshajó különleges belső színekkel hangsúlyozza a sportos és exkluzív kivitelt. Újdonság például a titánszürke gyöngy/fekete exkluzív nappabőr kárpitozás sárga kontrasztvarrással, valamint a trüffelbarna/fekete exkluzív nappabőr kárpitozás gyémántmintás varrással. Emellett további öt színárnyalat is elérhető: Sienna-barna, klasszikus vörös, jachtkék, mélyfehér és Neva-szürke.

Az AMG-specifikus Performance hibrid hajtáslánc

Az AMG GT 63 S E PERFORMANCE modellben a főszerepet továbbra is a 4,0 literes, V8-as biturbó motor kapta, amelynek teljesítményét egy hátul elhelyezett elektromotor egészíti ki, ami egy Affalterbachban fejlesztett akkumulátorból táplálkozik. Mindehhez egy teljes mértékben változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás társul. Arendszerteljesítmény 843 lóerő, a maximális rendszernyomaték pedig meghaladja az 1400 Nm-t. Mindez egyértelműen a valaha készült legerősebb AMG szériamodellt eredményezi, amely ennek megfelelő menetteljesítménnyel rendelkezik. Álló helyzetből mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de a 0-200-as gyorsulást is kevesebb, mint 10 másodperc alatt teljesíti. A végsebesség 316 km/h.

A hátul elhelyezkedő, 204 lóerős elektromotor egy elektromosan vezérelt kétsebességű váltóval és az ugyancsak elektromosan vezérelt önzáró differenciálművel közös házban foglal helyet. A könnyű nagyteljesítményű akkumulátor is itt, a hátsó tengely felett helyezkedik el. A kompakt kialakítás révén még gyorsabb a reakció, az elektromotortól azonnal érkező 320 Nm nyomaték hatékony leadásában pedig a differenciálzár segít. A kétsebességű váltómű kb. 140 km/h-nál kapcsolja a második fokozatot, mielőtt az elektromotor elérné a 13.500-as maximális fordulatot. Az összkerékhajtás az elektromos közlekedés során is aktív.

E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

AMG nagyteljesítményű akkumulátor

Az Affalterbachban fejlesztett akkumulátor kialakításánál a mérnökök a Formula 1-ben szerzett tapasztalatokra támaszkodtak. A nagyteljesítményű lítium-ion egység esetében kiemelten fontos volt a gyors és nagy teljesítményleadás, ennek megvalósítása érdekében pedig a Mercedes-AMG affalterbachi csapata és a Mercedes-AMG Petronas F1-es csapat brixworthi központja között folyamatos volt az egyeztetés. A végeredmény egy olyan megoldás lett, amely könnyű súlyával is kiemelkedik a mezőnyből, miközben mind teljesítményleadásában, mind pedig a regenerálás során új csúcsokat képes elérni.

A 6,1 kWh-s lítium-ion csomag 70 kW-os (95 lóerős) állandó teljesítményleadásra képes, de tíz másodpercig 150 kW teljesítménnyel, azaz 204 lóerővel segíti a hajtást. Energiasűrűsége 1,7 kW/kg, vagyis nagyjából a hagyományos akkumulátorok kétszerese, amely mindössze 89 kilogrammos tömeget tesz lehetővé. A töltésről 3,7 kW-os fedélzeti AC töltő gondoskodik, az elektromos hatótáv pedig 12 kilométer, ami pont elegendő a lakóövezetek elhagyásához vagy a városból kivezető utak eléréséhez.

A 400 V-os akkumulátor kompakt és könnyű kialakításában fontos szerepe volt a közvetlen hűtés megvalósításának: a mintegy 560 cella hőmérsékletét külön-külön szabályozza a speciális hűtőfolyadék. Ez pedig kulcsfontosságú a teljesítményleadás szempontjából, hiszen minden akkumulátornak megfelelő hőmérsékletűnek kell lennie az optimális használathoz. Ha egy akkumulátor túl hideg vagy túl forró, az teljesítményveszteséget jelent, ráadásul az egyenletes hőmérséklet a biztonságot és a tartósságot is fokozza. A hagyományos hűtésrendszerek, amelyek levegővel vagy vízzel hűtik a teljes akkucsomagot, gyorsan elérik a határaikat, különösképpen a magas energiasűrűségű akkumulátorok esetében, ami hátrányosan hat az egység élettartamára is.

A közvetlen hűtés megvalósítása érdekében az AMG szakembereinek teljesen új hűtőmodulokat kellett kifejleszteniük, amelyek mindössze egyetlen milliméter átmérőjűek. A teljes akkumulátorban körülbelül 14 liter speciális hűtőfolyadékot keringet ezeken át egy nagyteljesítményű elektromos szivattyú, amely a jármű két alacsony hőmérsékletű körének (low-temperature, LT) egyikéhez csatlakozva adja le a felesleges hőt, onnan a jármű elején lévő LT-hűtőbe vezetődik, ahonnan a szabadba jut.

Az eredmény egy olyan akkumulátor, amely mindig egyenletes teljesítményt nyújt és az ideális, körülbelül 45 Celsius fokos hőmérsékleten működik, a használat gyakoriságától függetlenül. A speciális vezérlés ráadásul azzal is számol, ha nagy sebességen történő vezetés során a hőmérséklet megemelkedik: a védelmi mechanizmus úgy lett kialakítva, hogy az akkumulátor maximális teljesítményt nyújtson, miközben a hőmérséklet a közvetlen hűtés révén csökken. A hagyományos hűtésrendszerek nem képesek ilyen kifinomult és előrelátó szabályozásra. Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora így akár versenypályás használat esetén is mindig képes a teljes mértékű teljesítményleadásra és energiavisszanyerésre. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy minden egyes kanyar után számíthatunk a rendszer maximális teljesítményére.

Az optimális használatról az AMG DYNAMIC SELECT hétféle üzemmódja gondoskodik, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos használatot, valamint a teljesen egyéni beállítást is. Az üzemmódok közötti váltást megkönnyítik a kormánykerékre szerelt AMG vezérlőgombok.

Általában a nagyteljesítményű E-PERFORMANCE hibrid modell csendesen indul a Comfort üzemmódban, amelyben az elektromotor is üzemel, de a menetkész állapotot („Ready” ikon) a műszercsoport visszajelzése mellett az audiorendszer is jelzi, amely az AMG modellekre jellemző indítási hangot adja. Tisztán elektromos közlekedés esetén, alacsony sebességnél speciális figyelmeztető hang tájékoztatja a gyalogosokat a modell érkezéséről: a 20 km/h-s sebességig hallható, alacsony frekvenciás, mély, erőteljes hangot elöl és hátul is egy-egy hangszóró adja ki magából, és halkan a belső térben is észlelhető.

Nagyobb sebességnél a hangélmény a kiegyensúlyozott és az erőteljes üzemmódok szerint módosítható: az egészen 130 km/h-s sebességig elérhető tisztán elektromos közlekedésnél dinamikus vagy diszkrét hangaláfestés érkezik. A belsőégésű motor indulását követően pedig a kiválasztott mód a kipufogó hangjára van hatással.

A hibrid hajtás a jármű menetdinamikáját is elősegíti. Az ESP fékezési beavatkozása helyett az elektromotor önmaga szabályozásával is finomhangolhatja a tapadást, amelyet az elektromosan vezérelt önzáró differenciálmű is fokoz. Ez amellett, hogy lehetővé teszi a menetstabilizáló későbbi beavatkozását (amennyiben az egyáltalán szükséges), az egyébként hőként távozó fékezési energiát a rendszer az akkumulátorok töltésére használja.

Az energiavisszanyerés azonnal megkezdődik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, működése pedig a fékrendszer alkatrészeit kíméli. A kiválasztott négy szintnek (0-tól 3-ig) megfelelően az üresben történő kigurulástól egészen az egypedálos vezetést lehetővé tevő, akár 100 kW-os energiavisszanyerés is elérhető, amit természetesen alacsonyabb szinteknél a fékpedál használatával is megvalósíthatunk. RACE üzemmódban az optimális versenypályás teljesítmény érdekében a rekuperáció mindig 1-es szintű.





Kulcsszavak: AMG, hibrid, mercedes, új modell
 
Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje A harmadik generációs Kia Sorento készen áll európai premierjére Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben
 
Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5

2021. szeptember 20.
A 2022-es Mazda CX-5-ben mutatkozik be a vezetési mód választásának lehetősége (Mi-Drive), a továbbfejlesztett menetdinamika, a három, markánsan megkülönböztethető új felszereltségi szint. Javították még a beltér környezetét, fokozták a biztonságot.
Részletek

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5

A 2022-es CX-5-be ún. Mi-Drive (Mazda intelligent Drive Select) kapcsolót építettek, mely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egy érintéssel megválassza az autó megfelelő vezetési módját (Normál/Sport). Bizonyos felszereltségek esetén az i-Activ és négykerék-hajtással felszerelt modellekben Off-Road állás is választható, amely természetesebbé teszi a vezetést göröngyös, vagy csúszós útviszonyok között.

A Mazda következő generációs Skyactiv-Járműfelépítését a CX-5-re is alkalmazták, amely a karosszéria, felfüggesztés és ülések kapcsolatát is figyelembe veszi, ezzel javul a menetkomfort, és a vezető kevésbé fárad el. A zajterhelést is csökkentették a beltérben, ez különösen a kavicsos felületeken érezhető.

A 2022-es CX-5 új, plasztikusabb és merészebb 3D hűtőrácsot és Mazdás orr rész kialakítást kapott. Az első-hátsó fényszórók formáját is alakították, megjelent egy új szín (Zircon homok). A három új felszereltségi szint jól megkülönböztethető karaktereket ad a modellnek:

A NEWGROUND felszereltséget az aktív családoknak szánták. A lökhárítók és a küszöbök alatt ezüst csík szalad végig, a hűtőrácsot lime-színnel díszítették, kívülről fekete a visszapillantók tükörborítása. A 19 colos, feketés alufelniktől könnyed az autó megjelenése. A beltérben visszaköszön a lime-szín az ülések varrásán, és a légbeömlőkön.

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5

A HOMURA az igazán sportos változat. Az eddig matt műanyag alsó oldalrészt leváltja a fekete fémesen csillogó felület, így a hűtőrács, az orr rész, a lökhárítók, a kerékjáratok, és az ajtók alja valamint a tükrök masszív egységet képeznek, ez feszes, atletikus kiállást ad az autónak. A 19 colos alufelnik is teljesen fekteték. Ahogy a NEWGROUND-nál a lime szín, itt a piros díszítést fedezhetjük fel a hűtőrácson és a fekete bőrülések, a kormánykerék, a váltógomb varrásain és az ajtópaneleken.

A TAKUMI PLUS az igazi luxus - az egységes, színre fújt külső adja ki talán a legjobban a Kodo formavilágát. A ragyogó metálszínek és az ezüstös, 19 colos alufelnik ékszerré teszik az autót. A belső térben Nappa-bőr, és fa erezetű felületek adják meg a kényelem érzetét.

A családi SUV belső terének újdonsága a központi konzolba tett vezeték nélküli Qi telefontöltő. A kétrészes, megfordítható csomagtér padló, ill. az alacsonyra helyezett csomagtérküszöb könnyíti a be- és kipakolást. A NEWGROUND felszereltségben a csomagtér padlónak víztaszító oldala is van a nedves és koszos dolgok számára.

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5

A frissített CX-5 i-Activsense rendszerébe bekerült a CTS (cruising & traffic support). A CTS használatával kevésbé fárad el a vezető, mivel a rendszer segíti a gyorsítást, fékezést és kormányzást dugó esetén. Az első fényszórók (Adaptive LED Headlights) fényét pedig tovább tökéletesítették.

A Mazda CX-5 folyamatos fejlesztésével és részleteinek mind finomabb kidolgozásával a Mazda egyik legfontosabb modelljévé vált Európában, mely az éves eladások 21%-át jelenti. Magyarországon ez az érték 18%.

Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, suv, új modell
 
A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5 A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5 Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról
 
Érkezik az új, limitált gyártású Nissan GT-R

Érkezik az új, limitált gyártású Nissan GT-R

2021. szeptember 20.
A Nissan a napokban jelentett be egy különleges, limitált gyártásszámú, 2021-es GT-R ’T-spec’ kiadást, ami két ikonikus színben és frissített tulajdonságok sorával lesz elérhető.
Részletek

Érkezik az új, limitált gyártású Nissan GT-R

Az új, limitált mennyiségben elérhető GT-R T-spec az előző Track Edition változatnál szélesebb első légterelőket kapott, arany színű RAYS® könnyűfém kerekekkel és karbonszálas hátsó spoilerrel lesz kapható az amerikai piacon. Színre fújt visszapillantó tükrök, fekete motorház szellőzőrések és a T-spec jelzések teszik teljessé a külső változtatásokat. A GT-R NISMO változatból származó fékhűtő légterelők és a karbon kerámia fékek is az autó részei.

Az új GT-R T-spec legfigyelemreméltóbb tulajdonságai a két új, exkluzív szín – Millennium Jádezöld és Éjfél Lila. A Millennium Jádezöld korábban az R34 GT-R V-Spec II Nür változaton is elérhető volt, ami az egyik legritkább GT-R. A modellből összesen csak 718 V-Spec II Nür darabot gyártottak (nevét a Nürburgring versenypálya ihlette), amiből csupán 156 viselte a jádezöld színt.

Az új Éjfél Lila a Éjfél Lila III (Midnight Purple III) modern értelmezése, ami a 132 darabra limitált R34 V-Specről és a 100 darabos 2014-es limitált szériás Éjfél Opál R35 GT-R-ről már ismerős lehet a GT-R kedvelőknek.
Érkezik az új, limitált gyártású Nissan GT-R

A T-spec belső egy speciális ’Mori Green’ (= Aurora zöld) belső színt visel, valamint magában foglal prémium, fél-anilin, bőrrel tűzdelt üléseket gyöngy szarvasbőr részletekkel, steppelt Alcantara® fejtámlákat és extra T-spec márkajelvényeket.

A motorház alatt a GT-R T-spec vásárlók a legendás, kézzel összeállított twin-turbo VR38DETT 3.8-literes V6 motort fogják találni, ami 565 lóerő és 633 Nm nyomaték leadására képes. Az újragondolt erőforrás egy fejlett, váltófüllel működtetett, szekvenciális, 6 sebességes, duplakuplungos váltórendszerből és a GT-R egyedi, független, hátsó áthelyezett kardántengelyű ATTESA E-TS összkerekes hajtási rendszeréből áll.

Érkezik az új, limitált gyártású Nissan GT-R

Kulcsszavak: bemutató, gt-r, nissan, sportautó
 
Goodwoodban debütál a legendás Ford Mustang Mach 1, amit immár a magyar vásárlók is megrendelhetnek Goodwoodban debütál a legendás Ford Mustang Mach 1, amit immár a magyar vásárlók is megrendelhetnek Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Vigyázz, kész, Datsun, go! Vigyázz, kész, Datsun, go!
 
Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét

Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét

2021. szeptember 20.
Állami beruházásként valósul meg a 2-es metró és a gödöllői, csömöri HÉV-ek összekötése, illetve a hévvonalak felújítása - közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója pénteken a Facebook-oldalán.
Részletek

Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét

Vitézy Dávid azt írta: a fejlesztés állami átvételéről Szatmáry Kristóf, a térség fideszes országgyűlési képviselőjének kezdeményezésére döntött a kormány. Ehhez a korábban félbehagyott előkészítési folyamatot átvették a fővárosi önkormányzattól és a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK). A tervezési szerződések és megszerzett engedélyek átruházásáról szóló szerződést péntek reggel alá is írták Walter Katalinnal, a BKK vezérigazgatójával - közölte.
   
Hozzátette, hogy megállapodtak a további együttműködésről és a korábban elkészült tervdokumentációk felhasználásáról is. A következő lépés az, hogy a fővárossal, a BKK-val és az érintett X., XIV., XVI. kerületi önkormányzattal megállapodást kötnek a beruházás részletes műszaki tartalmáról.
   
A tovább tervezésre és a beruházás előkészítésére a kormány 4,6 milliárd forint európai uniós támogatást biztosít a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumának.
   
A projekt célja átszállásmentes, gyors, kötöttpályás eljutási lehetőség megteremtése Budapest belvárosa, a három külső kerület és Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród között. Szükség van a kapcsolódó járműbeszerzés előkészítésére is.

Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét
   
Vitézy Dávid felidézte: az Örs vezér terénél össze lesz kötve a metróvonal a HÉV-vel. A beruházás zömét a gödöllői és a csömöri vonalon a pálya újjáépítése, a megállók akadálymentesítése, P+R autóparkolók, B+R kerékpártárolók létesítése teszi ki.
   
Megjegyezte: a projekt nemcsak az összekötést, az elhasználódott pályák felújítását, a rossz helyen lévő megállók áthelyezését tartalmazza, hanem a teljes járműpark cseréjét is.
   
Jelentősen megváltozik a megállók elhelyezkedése is - tette hozzá. A jelenlegi metrószakaszon létesülne egy új megálló Törökőr néven, ott, ahol az M2-es metró a ceglédi vasútvonal bevezető szakasza alatt halad át. A gyorsvasút a jelenlegi Örs vezér téri végállomás előtt elkezdené az emelkedést, majd a Kerepesi út és a Nagy Lajos király útja fölött átívelve, a jelenlegi HÉV-végállomás fölött érné el az új Örs vezér tere megállót.
   
Az új Rákosfalva megálló a mostaninál beljebb kapna helyet, majd egy szintén új, a körvasútra átszállást lehetővé tevő megálló következne az Egyenes utcai lakótelepnél. Onnantól a felszín alatt folytatódna a gyorsvasút, hogy a XVI. kerület két részét ne vágja el egymástól. Azon a szakaszon a sashalmi Thököly útnál és a mátyásföldi Jókai Mór utcánál állnának meg a szerelvények. A mostani Imre utcai megálló valamivel kijjebb helyezésével jönne létre az Erzsébetliget megálló, már a felszínen. A H9-es, csömöri ágon Cinkota alsó helyett a beépült Csabaligetnél állnának meg a járművek, Árpádföldhöz közelebb - részletezte.
   
Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét

A BFK vezérigazgatója kitért arra, hogy a projektnek "meglehetősen hosszú a múltja", sok-sok évnyi civil, javaslattevő, kezdeményező munka után, 2012 és 2015 között még az ő vezetése alatt rendelte meg a BKK a megvalósíthatósági tanulmányokat. Majd 2015-ben a Fővárosi Közgyűlés finanszírozta a folytatást, a városhatáron belüli szakaszok részletes tervezését.

A kormány idén márciusban döntött arról, hogy a beruházás tervezésével a BFK-t bízza meg és biztosította az uniós forrásokat. A tervek elkészítésének a határideje 2023, a kivitelezés ezután - az építési források rendelkezésre állásának függvényében - kezdődhet meg. Majd többéves építési és járműbeszerzési folyamat következik, és utána vehetik majd birtokba az utasok az összekötött rendszert - ismertette bejegyzésében Vitézy Dávid.
Kulcsszavak: BFK, fejlesztés, hév, metró, vitézy dávid
 
Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság Érkezik az új BMW 5-ös sorozat: forradalmi újítás a gyártás-előkészítésben Érkezik az új BMW 5-ös sorozat: forradalmi újítás a gyártás-előkészítésben A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota Vitézy: átvette az állam a metró és a HÉV-ek összekötésének projektjét Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen
 
Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

2021. szeptember 17.
A Ford ma mutatta be első ízben az új Fiestát, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és kifinomult mild hibrid hajtása minden eddiginél jobban felkészíti a kompakt ferdehátút a jövő kihívásaira.
Részletek

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


A Fiesta eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a különböző Fiesta-változatok is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól. A Trend, Titanium, ST-Line és Active kivitelek egyedi stíluselemeihez még bőségesebb színválaszték társul, nem beszélve a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálatáról. A Fiesta-családban megjelenik az új, fényűző Vignale csomag is.
 
Az intelligens vezetési élmény érdekében a Fiesta megkapja a legújabb generációs technológiákat. Most először jár mindegyik Fiesta-változathoz LED fényszóró, sőt a vásárlók megrendelhetik a fejlett Matrix LED technológiát is, ami Vakításmentes Távfénnyel működik, és mindig a helyzetnek megfelelően állítja be a fényszóró sugarát.
 
Az új Fiestában egy 12,3 colos digitális műszeregység-kijelző található, ami hiánytalanul tájékoztatja a vezetőt a fontos információkról. A Vészhelyzet Előrejelzés1 és a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer1 most először kaphatók a modellhez, amelyben számos egyéb kifinomult vezetősegítő technológia is megtalálható.

Az elektromos hajtásláncokkal az új Fiesta vezetői nemcsak takarékosan és csekély károsanyag-kibocsátással, hanem kifejezetten élvezetesen is autózhatnak. A Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid segít optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor készséges gyorsításaival magasabb szintre emeli a Fiesta eddig is legendás menetdinamikáját. A technológiát még hatékonyabbá teszi az opcióként rendelhető hétfokozatú Powershift automata sebességváltó, amivel a fokozatkapcsolások gyorsak és zökkenőmentesek.

 Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

A Ford szintén ma mutatja be a Ford Performance által fejlesztett Fiesta ST változatot is. A ferdehátú izomautó felszereltségében megtalálhatók az új Matrix LED fényszórók, a saját tervezésű Performance ülések, illetve az olyan sportos elemek, mint az új Chrystaline Grey fényezésű hűtőrács és az ütős látványt nyújtó Mean Green karosszériafényezés – és az egészre egy 10 százalékos csúcsnyomaték-növelés teszi fel a koronát, amivel a vonóerő eléri a 320 Nm-t

“A Fiesta hosszan tartó sikerének titka, hogy az autó mindig haladt a korral, új meg új magasságba emelve a lécet a vezetési élmény, a technológia és az üzemanyag-takarékosság terén,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója. “Az új Fiesta most megint irányt mutat a kisautó-szegmens számára, minden életstílushoz kínálva egy megfelelő változatot.”

Friss dizájn, változatos személyiségjegyek

Az új Fiesta alapja a Ford jól bevált B-platformja (amire a Ford Puma kompakt SUV is épül), így az autóból sokféle praktikus és kifinomult három- illtetve ötajtós kivitel készülhetett, amelyek közt minden Fiesta-vásárló megtalálhatja az életmódjához leginkább illő járművet.

A teljes modellcsaládra jellemző új külső stílus egyik közös eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

 
Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta magabiztos, modern formanyelvét. Az alapáras hátsó lámpatesteket fekete keret övezi, a külön rendelhető LED hátsó lámpákat pedig Premium Black külső bevonat egészíti ki.

Minden Fiesta-változatnak saját, jól felismerhető egyénisége van, amit látványosan kihangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve azok a jellegzetes külső és belső dizájnelemek, amelyek remekül illenek az adott változat egyéni karakteréhez.

A Trend és a Titanium-sorozatok széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, magasfényű króm díszléc keretezi, és látványos oldalsó szellőzőnyílások fogják keretbe. A Titanium változatok felső hűtőrácsán a vízszintes lécek ugyanolyan krómborítást kapnak, mint az ablakkeretek.
 
A Ford Performance autói által inspirált, sportosabb karakterű ST-Line kivitel látványos ismertetőjegye, hogy felső hűtőrácsa mélyebb kialakítású, és ragyogó feketére fényezett méhsejtmintás rács díszíti. A szélesen elnyúló oldalsó szellőzőnyílásokat a karosszéria színére fényezték, a nagyobb méretű alsó hűtőrács pedig határozott kiállást kölcsönöz az autónak.
 
A kalandozásra született, SUV-hangulatú Active változat keménységet sugalló dizájnelemei látványosan megkülönböztetik a modellt a többi Fiestától. A szélesebb felső hűtőrácsot erőteljes, csillogó fekete függőleges elemek tagolják, a magasabb és szembeötlőbb oldalsó szellőzőnyílások pedig hatásosan kihangsúlyozzák a Fiesta Active magas építését és crossoveres megjelenését.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


Az új, merész külső látványvilágot hét új tervezésű könnyűfém keréktárcsa egészíti ki, valamint két új fényezés, a Boundless Blue és a Beautiful Berry árnyalatok.

A Titanium, ST-Line és Active változatokhoz megrendelhető, a dizájn és az exkluzivitás legmagasabb szintjét megtestesítő Vignale csomag olyan különleges tételeket tartalmaz, mint az egyedi formavilágú 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a prémium minőségű Sensico üléskárpitok és a matt karbonszálas hatású belső dekorációs elemek.

“A Fiesta egy kisautó, határozott egyéniséggel. Stílusa mindig is hűen tükrözte élvezetes vezethetőségét és minőségét,” mondta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az újonnan megalkotott Fiesta most még jellegzetesebb lett, ráadásul a karaktere mindegyik változatnál más és más, így vásárlóink könnyen kiválaszthatják azt a kivitelt, ami a legjobban illik saját stílusukhoz és életmódjukhoz.”

Hajtásláncok a ma és a holnap elvárásaihoz

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta kifinomult, élénk és takarékos vezetési élményt kínál.

Az üzemeltetési költségek csökkentésére és a Fiestákra jellemző élvezetes vezetési élmény fokozására tervezett EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta


A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.

Az új Fiesta 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, és a blokkhoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A WLTP szabvány szerint mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100 km2, a CO₂-kibocsátás pedig 111 g/km2, ami 5 százalékkal kedvezőbb a nem hibrid hajtású 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motor értékeinél, és a Ford saját mérései szerint akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a városi forgalomban.

A 125 lóerős EcoBoost Hybrid erőforráshoz megrendelhető a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automata sebességváltó is, ami zökkenőmentes fokozatváltásokat kínál; ezzel az egységgel az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 117 g/km (WLTP).

A Powershift sebességváltó az üzemanyag-takarékosság érdekében segít optimális szinten tartani a motor fordulatszámát, és a takarékos működést tovább javítja, hogy az Auto Start-Stop rendszer 12 km/órás sebesség alatt leállítja a motort a városi forgalomban. Az automatával a vezetés is élvezetes, mivel előzéskor a váltó akár három fokozattal is visszakapcsol, ha a lehető legerőteljesebb gyorsulásra van szükség.

Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta

A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja 100 lóerős teljesítménnyel, 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 118 g/km CO₂-kibocsátással szerepel a kínálatban. Az EcoBoost Hybrid változathoz hasonlóan ez az egység is nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és a henger középvonalától eltolt főtengellyel működik, és hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik hozzá.

A Fiesta lelkesítő vezetési élménye még tovább fokozható a Normál, Sport és Eco üzemmódok kiválasztásával, amelyekkel a pillanatnyi forgalmi helyzethez – és persze az autós hangulatához – igazítható a gázreakció, az ESC és a kipörgésgátló működése, és az automata váltós modelleknél a fokozatkapcsolás gyorsasága. A Fiesta Active modellben a fentieken kívül az Ösvény és a Csúszós út üzemmódok is rendelkezésre állnak.


Kulcsszavak: bemutató, fiesta, ford
 
Már rendelhető az új Ford Mustang Már rendelhető az új Ford Mustang Az új Mazda6 magasabb szintre tör Az új Mazda6 magasabb szintre tör Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Ford Fiesta Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában
 
Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

2021. szeptember 17.
Bármit építünk, fontos, hogy ismerjük a leendő felhasználó jellemzőit és igényeit. Így tett az a brit férfi is, aki a világ alighanem legkisebb, funkcionális lakóautóját építette meg.
Részletek

Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

A lakóautózás a Covid-19 világjárvány előtt a beavatott kevesek titkos szórakozásának számított, az emberek többsége értetlenül szemlélte a motorizált csigaházakat, hiszen mennyivel egyszerűbb kényelmes és gyors autóban utazni, majd megszállni egy hotelben vagy apartmanban. Az elmúlt másfél év azonban azokat is ráébresztette a mindent egyben kínáló megoldás előnyeire, akiknek korábban esze ágában sem lett volna a mobilitást a lakhatással kombinálni.

Ez történt egy tízéves brit kisfiúval is. Alfie Day egy televíziós műsorban pillantott meg egy lakóautót, és azonnal kérlelni kezdte apukáját, hogy vegyenek egyet. A 34 éves apa, Phill Day tudta, hogy nem engedhetnek meg maguknak egy igazi kempingbuszt, az ötlet azonban neki is megtetszett, így rövid tervezgetés után nekilátott megépíteni a család saját lakóautóját. Ahelyett azonban, hogy felesége nagyobb kocsiját alakította volna át, saját munkába járós kisautóját: a Peugeot 107-esét vonta be a projektbe, mivel, ahogy mondta, szereti a kihívásokat.

Valójában úgy tűnhet, hogy éppen a könnyebbik utat választotta, hiszen az első generációs Peugeot 107 apró méretei ellenére rendkívül jól kihasználható és variálható belső térrel rendelkezik.


Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

A hátsó ülések támlái teljesen előre, az elsőké pedig teljesen hátra dönthetők, így az ezermester apukának nem maradt más dolga, mint hogy néhány furnérlap segítségével áthidalja az egyenetlenségeket.

Miután készen volt a belső teret csaknem teljes hosszában kitöltő „ágykeret”, egy felfújható matracot helyezett el rajta, az ablakokra pedig sötétítő függönyt szerelt. A teljes építés mindössze hat órát vett igénybe, az anyagköltséget pedig huszonöt fontra, azaz körülbelül 10 ezer forintra becsülte az apuka.

A világ minden bizonnyal legkisebb, működőképes lakóautója a Crampervan nevet kapta alkotójától. A szót a „camper van”, azaz lakókocsi, és a „cramped”, azaz szűkös kifejezésekből tákolta össze – utóbbit talán magyaráznunk sem kell, bár az építő szerint pont elfért a fiával együtt, és remekül aludtak az autóban. Alfie édesanyja, Lucy nem tartott velük az első kiránduláson – részben, mert neki már nem jutott volna hely, részben mert teljes őrültségnek tartja az ötletet. Ezzel Phill részben egyet is ért, ugyanakkor a közösségi média valósággal felrobbant a parányi lakóautó láttán, és ami a legfontosabb, Alfie élete legjobb kempingezésén vehetett részt az autóval és apukájával.

Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

Noha a Peugeot 107 alapvetően nem alkalmas arra, hogy valós használati értékű lakóautót építsünk belőle, Alfie Day apja jó érzékkel nyúlt a Peugeot márkához. Annak különböző kategóriájú haszonjárművei ugyanis rendkívül népszerűek a professzionális lakóautó- és kempingbusz-építők körében.

Szó szerint tucatjával találunk Európában olyan vállalkozásokat, akik a portfolió zászlóshajójából, a Peugeot Boxerből szerkesztenek minden földi jót kínáló mozgó otthonokat. Nem véletlen a választás, hiszen a jelenlegi, harmadik generációs modell nem csupán kiforrott konstrukció, de rendkívül sokoldalú is.

A négyféle hosszúságban, háromféle magasságban választható felépítmény mellett padlólemezes és alvázas kivitel is elérhető, így tényleg csak a tervezők képzelőereje szabhat határt a Boxerből kialakíthaó, illetve annak alapjaira építhető lakómodul adottságainak, szolgáltatásainak.

Ráadásul a Boxer a bevált dízelmotorok mellett immár akkumulátoros elektromos kivitelben is elérhető, ami új távlatokat nyit a környezettudatos kempingmegoldások piacán.

Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója

A Peugeot maga is bemutatott egy variációt a témára: a 2019-es Peugeot Boxer 4x4 Concept 10 négyzetméteres hasznos belső tere három fő számára biztosított komfortos helyet akár hosszabb távon is. A Dangeltől származó összkerékhajtás és az emelt hasmagasság révén pedig a tanulmányautó akár a világ végére is elvitte volna utasait…

De még a kompakt Rifter is elképzelhető kempingjárműként, amint azt a 2018 elején bemutatott Peugeot Rifter 4x4 Concept szemlélteti. Az emelt futóművű, összkerékhajtású kivitel tágas tetősátorral és további kiegészítőkkel varázsolta ügyes expedíciós járművé a Peugeot.

Kulcsszavak: lakóautó, Peugeot, Peugeot 107
 
A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Városi kisautóval a világ tetejére Városi kisautóval a világ tetejére
 
Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t

Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t

2021. szeptember 17.
A Nissan ikonikus sportautója legújabb generációjának értékesítése 2022 tavaszán kezdődik az Egyesült Államokban – elképesztő dizájn, 400 lóerős twin-turbo V6-os motor és fejlett technológia.
Részletek

Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t

 A Nissan egy globális közvetítés keretein belül mutatta be a vadonatúj 2023-as Z sportkocsit a Brooklyn-beli Duggal Greenhouse-ból, 5 mérföldre attól helytől, ahol az eredeti 1970-es Datsun 240Z mutatkozott be a világnak 1969 októberében.

„A Z forradalom volt 1969-ben, amikor bemutattuk. Azóta, több, mint 50 évig a Nissan stílust, sebességet, megbízhatóságot és még sok minden mást hozott több millió rajongó számára a világon” mondta Ashwani Gupta a Nissan Motor Co. CEO-ja.

Míg a Nissan ikonikus sportautójának korábbi hat generációja esetében numerikus megkülönböztetést alkalmaztak a régóta várt új modell csupán egy betűs elnevezést kapott az amerikai piacon: Z.

A 2023-as Z attraktív külsőt kínál, miközben a korábbi modellek előtt tiszteleg – hosszú motorház és alacsony hátsó felfüggesztés jellemzi. A pilótafülkében található egy 12.3 colos személyre szabható, sport sebességmérő, bőr sportülések és egy 8 hangszórós BOSE® hangrendszer.

Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t

Minden 2023-as Nissan Z modell egy 400 lóerős, 3 literes, V6 twin-turbo motorral lesz szerelve és választhatunk majd egy 6 sebességes manuális váltó amihez egy EXEDY® nagy teljesítményű kuplung párosul vagy egy 9 sebességes, alumínium fülváltókkal ellátott automata váltórendszer között.

„A Z mindig is egy elérhető sportautó volt, a megszerezhetőség és a törekvés találkozása, az álom és a realitás. A legújabb változat bizonyára lázba fogja hozni a Z rajongókat és remélhetőleg nagyon sok új rajongót is szerez majd magának – amint a jövő év elején elérhetővé válik az amerikai piacra.” mondta Gupta. Az európai bevezetés dátumával kapcsolatban egyelőre nincs hír.

A 2023-as Z Sport és Performance felszereltségi szintekkel lesz elérhető, valamint egy speciális „Proto Spec” limitált kiadásban, melyből összesen 240 darabot gyártanak majd.

Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t



Kulcsszavak: bemutató, nissan, Nissan Z, új modell
 
Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Klasszis-utastér, kifinomult részletekkel - Az új Mercedes-Benz C-osztály Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Nissan Leaf, amely egy feltöltéssel 800 km megtételére képes Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Hamarosan érkezik az új Civic Tourer
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 121 - 130