Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 121 - 130
A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja

A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja

2019. április 26.
A Toyota és két üzleti partnere összesen egymilliárd dolláros befektetéssel támogatja az Uber frissen létrehozott fejlett technológiai leányvállalatát.
Részletek

A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja

A Toyota Motor Corporation, a Denso Corporation és a SoftBank Vision Fund összesen egymilliárd dolláros (290 milliárd forint) befektetéssel járul hozzá az Uber Advanced Technologies Group (Uber ATG) vállalatának működéséhez, és ezen keresztül az autonóm utazásmegosztó szolgáltatások fejlesztésének és piaci bevezetésének felgyorsításához. Az egymilliárd dolláros befektetési összeg egyharmadát a SoftBank Vision Fund, kétharmadát a Toyota és a Denso közösen biztosítja. Ezzel a befektetéssel az Uber ATG piaci értéke 7,25 milliárd dollárra nő.

A Toyota nem először segíti jelentős erőforrásokkal az Uber autonóm mobilitási kutatási és fejlesztési tevékenységeit. A két vállalat tavaly augusztusban jelentette be, hogy megkezdik azoknak az önvezető Toyota Sienna alapú fuvarmegosztó gépkocsiknak a fejlesztését, amelyek 2021-ben állnak szolgálatba az Uber flottájában. A Toyota akkor félmilliárd dollárral járult hozzá a projekthez, amely az Uber ATG önvezető technológiáját, valamint a Toyota Guardian vezetőtámogató rendszereket hasznosítja. Az autógyártó a következő három év során további 300 millió dollárral járul hozzá a projekthez, amelynek végső célja az automatizált fuvarmegosztó járművek sorozatgyártása és piaci forgalmazása.

A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja

„A Toyota célja egy biztonságos mobilitású társadalom megteremtése. Az Uber ATG autonóm járműtechnológiai és szolgáltatási hálózata a Toyota-csoport saját járművezérlő rendszereivel, termelési kapacitásával és fejlett vezetőtámogató rendszereivel együtt lehetővé teszi, hogy kedvező költségek mellett fejlesszük ki biztonságos autonóm fuvarmegosztó járműveinket és szolgáltatásainkat” – nyilatkozta a 2019 harmadik negyedévében lezáruló tranzakció kapcsán Tomojama Sigeki, a Toyota Connected vállalat elnöke.


Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, toyota, Uber
 
Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Olimpiai partner lett a Toyota Olimpiai partner lett a Toyota Itt az áttörés: 1500 km villanyautóval Itt az áttörés: 1500 km villanyautóval A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét
 
General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst

General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst

2019. április 26.
A legújabb BMW X5 a General Tire Grabber AT3 abroncsával kerül piacra, amely erős off-road tapadást és biztonságos kezelhetőséget nyújt. A General Tire Grabber AT3 első szerelésű abroncs lett a BMW X5 –hez.
Részletek

General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst

A Continental-csoporthoz tartozó General Tire szállítja első szerelésűként a gumiabroncsokat a legújabb BMW X5-öshöz. A bajor SUV a Grabber AT3 275/45 R20 110V XL méretű abroncsaival gurulhat le a szerelősorokról.

A BMW X5 az off-road SUV-ok éllovasának számít, ha luxus és a teljesítmény kombinációjáról van szó. Éppen ezért az elvárások az abroncsokkal szemben is magasak. A Grabber AT3 a General Tire három innovatív technológiáját alkalmazza. Ez masszív teljesítményt tesz lehetővé aszfalton és terepen egyaránt, valamint nagyobb futásteljesítményt, alacsonyabb gördülési zajt és maximális tapadást biztosít a változó útviszonyok között.

„Az a tény, hogy Európa egyik vezető négykerék-meghajtású járműgyártója is a General Tire márkát választja, fontos elismerés a minőségünkkel kapcsolatban” – jegyezte meg Matthias Bartz, a General Tire EMEA Régió üzletfejlesztési menedzsere. Hozzátette: a BMW továbbra is magasra helyezi a lécet az abroncsokkal kapcsolatos elvárások terén, mind az eredeti alkatrész (OE) és az utángyártott (AM) szektorban. A General Tire abroncsok 240/óra maximális sebességre vannak hitelesítve és négyévszakos abroncsként a Grabber AT3 az M+S hópehelyjelzést is magán viseli, ezért a hóval borított utakon is biztonságosan kezelhető.

General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst

A Grabber AT3 hármas technológiát alkalmaz. A „TracGen” technológia egy „nyitott abroncs vállat” jelent, illetve olyan barázda kialakítást, amely növeli a tapadást. A „DuraGen” pedig egy olyan alkotóelem a keverékben, amely ellenállóbb a szakadással szemben és jobb kapcsolatot biztosít a lazább útfelszínekkel. A nagyszámú futófelületi éleknek köszönhetően a Grabber AT3 futófelülete minden irányban jobb tapadást nyújt. Ezeknek a kialakítási megoldásoknak köszönhetően a profil öntisztító képessége is kimagasló.

Végül pedig a „ComfortBalance” sikeresen harmonizálja a szilárd útburkolaton és a terepen történő haladás egymással ellentétes menettulajdonságait. Az alacsony merevségű futófelület kiegyensúlyozott blokk geometriája és a futófelület közepén lévő blokkok speciálisan módosított elrendezése pedig jelentős mértékben csökkenti az abroncs rezgését

Kulcsszavak: bmw, continental, gumiabroncs, X5
 
Íme az új BMW M4 Cabrio Íme az új BMW M4 Cabrio Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe A Hankook Tire gyári felszerelésű abroncsokat szállít az új Mercedes-Benz Actros számára A Hankook Tire gyári felszerelésű abroncsokat szállít az új Mercedes-Benz Actros számára 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja A Michelin lesz a MotoGP abroncsbeszállítója 2016-tól A Michelin lesz a MotoGP abroncsbeszállítója 2016-tól
 
10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt

10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt

2019. április 26.
Lakott területen belül az autósok 57 százaléka tartja be a sebességhatárt, 90 km/h-s korlátozásnál már csak a 49 százalékuk, az autópályán viszont más a helyzet: sokan még a 120 km/h-t sem érik el – derül ki a K&H biztos jövő kutatásából. Az átlagsebességmérés bevezetését az autósok 56 százaléka jó ötletnek tartja, 46 százalékuk azonban nem kér belőle. 
Részletek

10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt

Elkeserítő lett a múlt évi baleseti statisztika: a hivatalos rendőrségi adatok szerint 16 916 személyi sérüléses baleset történt, ez 2,5 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben és 2010 óta a legmagasabb érték. A közúti balesetekben 2018-ban 633-an vesztették életüket. A balesetek 31 százalékát a gyorshajtás okozta a hivatalos adatok szerint. A K&H biztos jövő kutatása azt mérte fel ezzel kapcsolatban, hogy az autósok mekkora arányban tartják be a közlekedési szabályokat.
 
50 km/h, 90 km/h és az autópálya

A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek 79 százaléka szerint a magyar autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be. 67 százalék ismerte be, hogy a sebességhatárt ő maga sem mindig tartja be, ebből 12 százalék szerint ez gyakran előfordul vele. 57 százaléka a megkérdezetteknek saját bevallása szerint lakott területen belül betartja az 50 km/h-s sebességhatárt. A magasabb jövedelműeknek azonban csak a 47 százalékára igaz ez. Az autósok 40 százaléka 51-60 km/h-s sebességgel közlekedik lakott területen, 3 százalékuk pedig 60 km/h-nál is gyorsabban megy.
 
Más a helyzet, ha 90 km/h a sebességkorlátozás, ezt a szintet a megkérdezett autósok 49 százaléka tartja csak be, 7 százalékuk azonban ezeken a helyeken is több mint 100 km/h-s sebességet mondott. Megint más eredmények születtek az autópályák esetében: nagyon sokan, az autósok 38 százaléka  120 km/h-s sebességgel vagy még annál is kevesebbel megy, pedig a sebességhatár a sztrádák legnagyobb részén 130 km/h. A K&H felmérése szerint a nők óvatosabbak: 48 százalékuk vezet a megengedettnél jelentősen lassabban, míg a férfiak esetében ez csak 30 százalékukkal fordul elő. A sofőrök 5 százaléka viszont 141 km/h-nál is gyorsabban megy, ha a sztrádán vezet.

  10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt

sokan szeretnék, sokan nem

A kutatás szerint az autósok 18 százaléka használt már valamilyen eszközt a sebességmérések előrejelzésére, leginkább okostelefonos alkalmazást. Jellemzően a férfiak alkalmazzák ezeket a módszereket, az okostelefon-alkalmazást 23 százalékuk hívta már segítségül, míg a nőknek csak 11 százaléka.
 
A felmérés megnézte azt is, hogy a gyorshajtás elleni hatékony fegyverként ismert, átlagsebesség-mérésről mi a véleménye az autósoknak. Ebből a szempontból megosztott az autósok véleménye: 56 százalékuk jó ötletnek tartja, 44 százalékuk szerint azonban nincs erre szükség.

Kulcsszavak: biztosító, gyorshajtás, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Jöhetnek a zöld rendszámok? Jöhetnek a zöld rendszámok? Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Emelkedett a gázolaj ára Emelkedett a gázolaj ára E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet
 
A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre

A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre

2019. április 25.
A Volvo Cars a közlekedésbiztonság javítását célzó törekvéseinek égisze alatt egész Európában elérhetővé teszi úttörő jelentőségű, példa nélkül álló, csatlakoztatott biztonsági technológiáját.
Részletek

A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre

Ez a megoldás lehetővé teszi a Volvo járművek számára, hogy egy felhő alapú hálózaton keresztül kommunikáljanak egymással, és figyelmeztessék a vezetőket a közelükben található csúszós utakra és egyéb veszélyekre.
 
A vészvillogóra figyelmeztető (Hazard Light Alert), illetve a csúszós útra figyelmeztető (Slippery Road Alert) funkciókat még 2016-ban vezették be Svédországban és Norvégiában a Volvo 90-es modellcsaládjának típusain. Ezek a szolgáltatások a jövő héttől kezdve egész Európában elérhetők. A 2020-es modellévtől fogva minden új Volvo alapfelszerelésként kínálja a funkciót, egyes korábbi típusok pedig visszamenőleg is kibővíthetők vele.
 
„A biztonsági adatok járművek közötti, valós idejű megosztása hozzájárulhat a balesetek elkerüléséhez.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke.

„A Volvo tulajdonosok közvetlenül hozzájárulhatnak a közutak biztonságosabbá tételéhez mindazon autós társaik számára, akik aktiválják a szolgáltatást; ezzel egy időben idejekorán értesülhetnek a rájuk váró, potenciálisan veszélyes forgalmi és útviszonyokról.”
 
A Volvo által elvégzett biztonsági kutatások kimutatták, hogy amennyiben a vezetők a tényleges forgalmi helyzethez igazítják sebességüket, azzal drámai mértékben csökkenthető a balesetek kockázata.

A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre

A csatlakoztatott biztonsági technológiák révén az autóvezetők időben értesülhetnek a rájuk leselkedő veszélyekről, és kellő idejük marad alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. Ezáltal a technológia támogatja a helyes vezetői magatartást, és javítja a forgalom biztonságát.
 
A szolgáltatások egész Európára kiterjedő bevezetésével a Volvo Cars ismételten arra invitálja az autóipar szereplőit, hogy csatlakozzanak a Volvo kezdeményezéséhez, és osszák meg egymással a közlekedésbiztonságra vonatkozó anonim adatokat.
 
Ezen adatok valós idejű megosztásával nagyban javítható a közlekedés általános biztonsága; a hatás annál erőteljesebben érezhető, minél több autót kapcsolunk össze. A Volvo Cars és a Volvo Trucks a tavalyi évtől kezdve megosztott adatok segítségével figyelmeztetik a járművezetőket a rájuk leselkedő veszélyhelyzetekre Svédországban és Norvégiában.
 
„Minél több járművel osztjuk meg valós időben adatainkat, annál biztonságosabbá válnak útjaink. Bízunk benne, hogy további olyan partnerekkel is együttműködésre léphetünk, akik hozzánk hasonlóan szívügyüknek tekintik a közlekedésbiztonságot.” – mondta Malin Ekholm.
 

A Volvo modellek Európa-szerte figyelmeztetik egymást a csúszós utakra és egyéb veszélyhelyzetekre

A Volvo Cars annak idején az autóiparban elsőként vezetett be ilyen jellegű rendszereket. Amint bekapcsol egy, a technológiával felszerelt Volvo gépkocsi vészvillogója, a vészvillogóra figyelmeztető rendszer (Hazard Light Alert) a felhő alapú szolgáltatáson keresztül figyelmeztetést küld minden, a közelben található Volvo gépkocsinak, figyelmeztetve a vezetőt a potenciális vészhelyzetre. Ez különösen hasznos beláthatatlan kanyarok vagy bukkanók előtt.
 
A csúszós útra figyelmeztető rendszer (Slippery Road Alert) révén nem csupán az aktuális útviszonyokkal lehetünk tisztában, hanem az előttünk álló útszakaszokon uralkodó körülményekről is értesülhetünk. Ennek érdekében az előttünk járó autók névtelenül adatokat gyűjtenek és továbbítanak, figyelmeztetve az utánuk jövőket a csúszós útszakaszra.
 
A Volvo Cars a múlt hónapban számos olyan bejelentést tett, amelyek közös célja a helyes vezetői magatartás és a biztonságosabb autóvezetés támogatása. 2020-tól minden Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzuk. A 2020-as évek elejétől kezdődően a Volvo Cars fedélzeti kamerákkal és egyéb érzékelőkkel szereli fel járműveit. Ezek célja felügyelni a vezetőt, és lehetővé tenni, hogy a jármű közbeavatkozzon, amennyiben nyilvánvalóan ittas vagy figyelmetlen vezetője nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, és ezzel halálos vagy súlyos sérüléssel járó baleset okozását kockáztatja.
 
Végezetül a vállalat bejelentette, hogy most először széles körben könnyen hozzáférhetővé teszi közlekedésbiztonsági tudását egy központi, digitális könyvtárban, és arra bíztatja az autóipart, hogy használják azt bátran, így mindenki számára biztonságosabbá téve a közlekedést.
Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedésbiztonság, volvo
 
100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott Carlos Ghosn az autonóm vezetési technológiák bevezetéséről Carlos Ghosn az autonóm vezetési technológiák bevezetéséről Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa A Volvo S60 és V60 ötcsillagos minősítést szereztek az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán A Volvo S60 és V60 ötcsillagos minősítést szereztek az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán
 
Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját

Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját

2019. április 25.
Az innovatív technológiák terén vezető ABB és a Porsche Japan együttműködésre lép, hogy speciális, nagyteljesítményű töltőt fejlesszenek ki a Porsche elektromos meghajtású járműveihez Japánban.  
Részletek

Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját

A japán féllel kötött szerződés szerint az ABB a piacvezető, e-járművekhez kifejlesztett töltési infrastruktúráját szállítja a Porsche Japan elektromos hajtású járműveihez, köztük a Taycanhoz, az autógyártó cég első teljes mértékben elektromos hajtású autójához is, amely a tervek szerinti 2020-ban kerül piacra.     

A szerződés feltételei alapján a Porsche Japan az ABB nagyteljesítményű töltőit telepíti a Porsche Centerekben és a nyilvános töltőállomásokon Japán-szerte, ezzel egy villámtöltő-hálózatot hoz létre az e-járművei számára.  Az első töltőállomást 2020 közepén helyezik üzembe.  

A két fél szövetsége jelentős lökést adhat az e-mobilitás széleskörű elterjedésének Japánban. Az együttműködésre lépő ABB és Porsche célja a 150 kW feletti teljesítményű, CHAdeMO villámtöltési szabvánnyal kompatibilis töltők következő generációjának fejlesztése.

A japán kormány ambiciózus terve, hogy 2050-re kizárólag elektromos vagy hibrid hajtású új autókat értékesítsenek az országban. A döntés jól szolgálja az ország azon törekvését is, hogy csökkentsék a globális felmelegedést okozó szén-dioxid és más üvegházhatású gázok kibocsátást.

„Az ABB elektromos hajtású járművek töltése terén meglévő kiemelkedő szaktudásának és a Porsche kiváló teljesítményének ötvözése olyan „sikerreceptet” jelent, amely forradalmi változásokat hozhat a fenntartható mobilitás terén, és elősegíti, hogy Japán eleget tegyen a zéró-üvegházhatású gázok kibocsátására vonatkozó kötelezettségvállalásának” – nyilatkozott Frank Muehlon, az ABB e-járművek töltési infrastruktúrájára szakosodott üzletágának vezetője.  

A Porsche Taycan a tervek szerinti 2020-ban kerül a japán piacra. A 600 LE (440kW) maximális teljesítményű sportszedán 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a maximális hatótávolsága 500 km vagy a feletti (REACH NEDC szerinti megfelelőség).

Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját

A Porsche első elektromos hajtású autója iránt nagy a vársárlói kereslet. 2019 márciusa óta már több mint 20 000 vevő jelezte érdeklődését az új modell iránt.  A Taycan piacra dobása után, 2020-ban megkezdi a kombi változat, az EV Cross Turismo gyártását is.  

A Porsche Japan elnöke, Toshiyuki Shimegi így nyilatkozott: „Örömmel jelentem be, hogy az ABB-vel kötött partneri együttműködésünknek köszönhetően a világ legjobb teljesítményű villámtöltő hálózatát tudjuk kiépíteni az ügyfeleink számára. 2025-re a Porsche által gyártott járművek fele – vagy a hibrid koncepció részeként, vagy tisztán elektromos járműként – elektromos meghajtással kerül forgalomba, ezért a villámtöltési infrastruktúra kiépítése döntő fontosságú az elektromos autók tulajdonosai számára, és jelentős előrelépést jelent a Porsche EV projektje számára is.” 

Az e-járművek töltési piacán több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező ABB ideális partner a tekintetben is, hogy jelentősen képes segíteni Japánt azon célja elérésében, hogy villamosítani tudja a közlekedési rendszerét. Az ABB alapító tagja a CHAdeMO és CCS töltési szabványokat támogató szervezetnek, a CHAdeMO and CCS Charging Standards Association-nek, továbbá az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó szponzoraként a fenntartható e-mobilitás jövőjét alakítja.

Az ABB már több mint 10 500 DC villámtöltőt értékesített a világ 73 országában.  

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, japán, Porsche
 
Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Pekingben elektromosra cserélik a taxikat Pekingben elektromosra cserélik a taxikat A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában
 
Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport

Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport

2019. április 24.
Újabb országban kapta meg a Jaguar és Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe.
Részletek

Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport

A vállalat ezúttal Koszovóban indította el képviseletét és nyitotta meg az első márkakereskedést, így már nyolc országban van jelen ezekkel az autómárkákkal. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis már középtávon 5 millió eurós forgalmat vár az új piactól, ezzel a csoport tovább erősítheti nemzetközi jelenlétét és piaci pozícióját a közép és délkelet-európai régióban.

Az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE) által képviselt négy autómárka közül ezúttal a Jaguarral és Land Roverrel fűzte még szorosabbra a kapcsolatát: mostantól Koszovóban is exkluzív importőre (nemzetközi disztribútora) a két prémium márka járműveinek és alkatrészeinek, az eddigi hét ország mellett (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Macedónia, Montenegró). A Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett AutoWallis dinamikusan fejlődő tagja, a WAE már közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik.

A Jaguar és Land Rover mellett jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel: a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában. Koszovóban a két márkát egy 1000 négyzetméteres szalonban tette a WAE elérhetővé, ahol elsősorban a Land Rover modelljeivel kapcsolatban vár komoly érdeklődést. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az előzetes becslésük alapján a Range Rover és azon belül az új Evoque modell iránt lehet a legnagyobb a kereslet, így az AutoWallis már 2 éven belül 5 millió eurós éves forgalmat vár a balkáni országban, ahol a piacmérethez képest a drágább modellek iránt nagy a kereslet.

Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport

Az AutoWallis április elején tette közzé a nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint elkészített konszolidált eredménykimutatását, melynek alapján a négytagú csoport árbevétele (kiszűrve a csoporttagok egymás közötti forgalmát) 65,5 milliárd forint volt. Az AutoWallis árbevételének duplázását tervezi öt év alatt, és az ennek eléréséhez szükséges stratégiát májusban mutatja be.

Az AutoWallis csoport tevékenysége három részre bontható, melyek közül a nemzetközi disztribúciós üzletág (a közép-, és délkelet-európai országokba irányuló különböző márkájú új gépjármű-, és alkatrész nagykereskedelmi tevékenység) értékesítési darabszámai 2018-ban tovább nőttek (+3%), meghaladva ezzel az 1700 darab eladott gépjárművet. A belföldi kis- és nagykereskedelmi disztribúciós üzletág (az Isuzu és a Ssangyong gépjárművek, a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, a Maserati személyautók és alkatrészek, valamint használt BMW, MINI személygépjárművek és motorkerékpárok értékesítése) esetében az értékesített járművek száma szintén jelentős növekedést mutatott.

Az új autók és motorkerékpárok értékesítése 34 százalékos, míg a használt autó értékesítés 17 százalékos növekedést mutatott fel az előző évhez képest. Az AutoWallis harmadik szegmensében, az autóipari szolgáltatói üzletágban (szerviz szolgáltatói tevékenység, továbbá a rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzési tevékenység) szintén jelentős organikus növekedés volt 2018-ban: a szervizórák száma 15 százalékkal, a rövid és hosszú távú gépjárműkölcsönzéshez kapcsolódó átlagos flottaméret 7 százalékkal, míg a rövid távú gépjárműbérleti események száma 3 százalékkal emelkedett 2017-hez képest. Az árbevételen belül 47 százalék a belföldi disztribúciós tevékenységből (2017: 40%), 43 százalék pedig a nemzetközi értékesítési üzletágból (2017: 51%), és 10 százalék a szolgáltatói üzletágból (2017: 9%) származott.

Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport
Kulcsszavak: Andrew Prest, AutoWallis, importőr, Jaguar Land Rover, jármű kereskedelem
 
Elkelt a 25 ezredik SEAT Ibiza Magyarországon Elkelt a 25 ezredik SEAT Ibiza Magyarországon A Jeep eladásai sorban negyedik éve emelkednek világszerte és az Egyesült Államokban A Jeep eladásai sorban negyedik éve emelkednek világszerte és az Egyesült Államokban Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető
 
Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással

Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással

2019. április 24.
Akár 3,7 millió forintos kedvezmény a KODIAQ Ambition és Style modellekre. Kényelmi és biztonsági felszereltségek 99 százalékos kedvezménnyel. Robusztus, masszív SUV modell akár 5,523 millió forinttól a nagycsaládos.
Részletek

Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással

A kormány április elején elfogadta a családvédelmi akcióterv bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokat. Ennek megfelelően az állam a törvényi előírásoknak megfelelő nagycsaládosoknak új, legalább 7 személyes autó vásárlásához legfeljebb 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást biztosít, a jármű árának maximum 50 százalékáig. Az idén július elsején hatályba lépő törvénymódosításnak a cseh gyártó választékából a ŠKODA KODIAQ 7 személyes változata felel meg, melyre a hazai márkaképviselet egyedi kedvezményt kínál.

A ŠKODA számára a márka történetének kezdete óta fontos volt a családokkal való törődés, az igényeiknek megfelelő komfortos, korszerű és biztonságos autók tervezése és gyártása. Elegendő csak a legendás Octavia és 1000MB modellekre visszagondolni, de napjaink modellválasztékának kialakításánál is fontos szempont volt a családos felhasználók teljeskörű kiszolgálása. Bár a ŠKODA jelenlegi választékában megtalálható modellek gyakorlatilag egytől-egyig megfelelnek egy modern család elvárásainak, az állami támogatás igénybevételének azonban alapvető feltétele a legalább hét személyes utastér, így a ŠKODA a három üléssorral rendelkező KODIAQ modellhez alakított ki egy figyelemre méltó nagycsaládos ajánlatot, melynek köszönhetően akár 3,71 millió forintot is megtakaríthatnak az állami támogatásra jogosultak.

Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással

A ŠKODA KODIAQ már önmagában is egy robusztus és erőteljes megjelenésű, minden igényt kielégítő divatos SUV modell. A márkára jellemző tágas utastere mellett a kategória legnagyobb csomagterével is rendelkezik, így nemcsak a gyerekülés, de a babakocsi is kényelmesen befér az autóba. A KODIAQ széleskörű kényelmi felszereltségének köszönhetően kellemessé teszi az utazást, miközben a KODIAQ passzív és aktív biztonsági rendszerei vészhelyzetekben is vigyáznak az utazókra.

„Nagyon fontosak számunkra a családok – mondja Németh János, a ŠKODA márkaigazgatója – ezért is támogatunk társadalmi szerepvállalásunk keretei közt több olyan hazai programot, mely a családokról, családoknak szól. Örömmel fogadtuk a családvédelmi akcióterv keretében meghirdetett támogatást, és igyekeztünk a ŠKODA oldaláról is lehetőségeink szerint olyan kedvezményeket kidolgozni, mellyel aktívan hozzájárulhatunk a program sikeréhez. A KODIAQ modell hétszemélyes változatához alakítottunk ki egy nagycsaládos csomagot, mely azon kényelmi és biztonsági felszereltségeket tartalmazza, amiket tapasztalataink alapján vásárlóink a leginkább kedvelnek, illetve tovább növelik a családok biztonságát és kényelmét. A magánszemélyek számára kínált árkedvezmény mellé az akció keretében a nagycsaládos csomagot gyakorlatilag 99 %-os kedvezménnyel biztosítjuk a KODIAQ Ambition és Style felszereltségű autóinkhoz.”

Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással

Az akcióban meghirdetett nagycsaládos csomag tartalma:

- hétüléses kivitel
- proaktív utasvédelmi rendszer: ütközésveszély esetén felhúzza az ablakokat és előfeszíti a biztonsági övet
- ISOFIX gyermekülés rögzítési pontok elöl (hátul már a széria része)
- biztonsági öv kontroll a harmadik üléssorhoz
- oldallégzsákok hátul
- családi csomag I.: elektronikus gyerekzár, napfényrolók a hátsó ablakokon
- hulladéktároló az első ajtókban
- tablettartó

A nagycsaládos csomagban megtalálható extrafelszereltségek ajánlott fogyasztói ára 610 870 Ft, amelyet most az akció keretében mindösszesen 6100 Ft-ért kínál a ŠKODA.

A támogatási kérelmet a rendelet szerint 2019. július 1-től lehet benyújtani az Államkincstár felé, azonban a ŠKODA márkakereskedéseknél lehetőség van előszerződés kötésére. A nagycsaládos csomagot a feltüntetett kedvezményes áron azon nagycsaládosok vehetik igénybe, akik az állami szerzési támogatásra jogosultak és jogosultságukat az Államkincstár által kiállított határozattal érvényesítik.


Kulcsszavak: Kodiaq, skoda, suv
 
A Skoda Genfben tartja a KAMIQ világpremierjét A Skoda Genfben tartja a KAMIQ világpremierjét Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza?
 
Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

2019. április 24.
Technológiáját és formavilágát tekintve az új generációs RAV4 példáját követi a Toyota Highlander, a márka legnagyobb önhordó karosszériás szabadidőjárműve – vajon Európába is megérkezik?
Részletek

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

TNGA-K padlólemez, különösen fejlett hibrid hajtáslánc, kiemelkedő helykínálat és menetstabilitás, valamint teljes körű biztonsági arzenál: címszavakban ezek a negyedik generációs Toyota Highlander legfontosabb jellemzői.

Ahogy valamivel több mint két évtizede a RAV4 új kategóriát teremtett, bevezetve a kompakt szabadidőjármű addig ismeretlen fogalmát, úgy újította meg az ezredfordulón a középkategóriás szabadidőjárművek műfaját a Highlander. Az addig alvázas konstrukciók uralta szegmensben üdítő újdonságként jelent meg az önhordó karosszériával szerelt modell: kényelmesebb, jobban vezethető, és nem utolsósorban biztonságosabb volt bármely ellenfelénél.

A felsőkategóriás Toyota Avalon szedán padlólemezére épülő Highlander második generációja már hibrid hajtáslánccal is elérhető volt. A 2005-ben bevezetett benzin-elektromos típus több szempontból is szenzációnak számított. Ez volt a világ első tömegpiaci hibrid crossovere, valamint a világ első hétszemélyes hibrid szabadidőjárműve, ráadásul a technológia alkalmazása önmagában is példa nélküli volt, hiszen azt késleltetés nélkül emelték át a luxuspiaci Lexus RX400h modellből.

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

A Highlander több mint másfél évtizedes pályafutását autótörténeti mérföldkövek szegélyezik tehát, és a most bevezetett, negyedik generációs modell felnőtt az ezzel járó elvárásokhoz. Fejlődésének alapját az a TNGA-K padlólemez határozza meg, amelyen ugyanúgy a felső kategóriás Avalon szedánnal osztozik, mint a kezdet kezdetén. Az új generációs architektúra mélyebbre helyezett hajtáslánc-komponenseinek és megnövelt szerkezeti szilárdságának köszönhetően pontosabb és élvezetesebb vezethetőséget, mérsékelt oldaldőlést, jobb körkörös kilátást, kedvezőbb aerodinamikát és tágasabb férőhelyet biztosít; nem mellékesen az új gyártási technológiáknak köszönhetően kevesebb energia felhasználásával, minimális hulladék keletkezése mellett zajlik a termelés.

Nem csak műszakilag, de dizájn szempontjából is a RAV4 által kijelölt úton halad a Highlander. A karosszéria nem csak határozottabb, de áramvonalasabb is lett, a 60 mm-rel megnövelt teljes hosszúság tágasabb csomagtartót eredményezett, a második sori ülések (akár a háromszemélyes üléspadot, akár a két különálló ülést választjuk) az eddiginél 30 mm-rel nagyobb úton tolhatók előre, ami a széles ajtónyílással együtt még inkább megkönnyíti a beszállást az alapfelszerelésként kínált, háromszemélyes harmadik üléssorra.

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

Az utazás minőségét a TNGA platformból adódó, mérsékelt zajszint mellett a Takumi mesterek által kidolgozott részletek, a fejlett multimédiás és csatlakozási funkciók, valamint a minden kivitelen szériatartozékként kínált, háromzónás klímaberendezés javítja; védelmükről második generációs Toyota Safety Sense utasbiztonsági csomag gondoskodik. A csomagtartó három üléssorral 456, kettővel 1150 literes.

Ami a hajtáslánc-választékot illeti, megújult a 295 lóerős, ultra finom járású 3.5 V6-os benzinmotor, ennél nagyobb jelentőséggel bír azonban az, hogy a vadonatúj Highlander minden idők legfejlettebb THS (Toyota Hybrid System) opcióját kínálja. A rendszer egyik nagy újdonsága, hogy az eddigiekkel ellentétben tisztán elsőkerék-hajtással is rendelhető; ezzel összefüggésben az összkerékhajtású hibrid verzió nem mechanikusan, hanem egy kiegészítő villanymotor segítségével hajtja meg a hátsó tengelyt. A 2,5 literes benzinmotorhoz kapcsolódó hibrid egységet átdolgozták, annak két villanymotorját (az indítómotor/generátort, és a generátor/hajtómotort) immár nem egymás mögött, hanem koaxiálisan helyezték el, ami nem csupán jóval kompaktabbá és könnyebbé tette az erőátviteli egységet, de a súrlódási veszteségeket is mérsékelte.

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

Mint minden Toyota hibrid, ez a 240 lóerős rendszer is folyamatosan tanítja a felhasználót az energiatudatos közlekedés rejtelmeire, ám a Toyota mérnökei új megoldásokat is bevezettek: a prediktív PED technológia például a vezető szokásait, valamint a pillanatnyi út- és forgalmi viszonyokat figyelembe véve optimálisan tölti és süti ki a hátsó ülések alatt elhelyezett, sem a csomagteret, sem a lábteret nem csorbító, kisméretű akkumulátorokat. Minél többet használják az autót, annál „okosabbá” válik a PED rendszer, és annál inkább kézzel fogható a megtakarítás: a Highlander negyedik kiadása átlagosan 6,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, ezzel 17 százalékkal takarékosabb, mint közvetlen elődje.

A Toyota Highlander európai forgalmazása továbbra sincs napirenden, ám a modell óvilági exportjának soha nem voltak ilyen jók az elméleti esélyei. Egyrészről a globális padlólemez nyújtotta, magas szintű törésbiztonsági és emissziós teljesítmény, valamint a fejlett hibrid hajtáslánc révén minden eddiginél költséghatékonyabban lehetne az európai piacokra homologizálni a modellt (ahogy az a kontinensre idén visszatérő, új generációs Toyota Camry-vel is megtörtént). Másrészt a szabadidőjárművek iránti, egyre fokozódó kereslet miatt nem volna ésszerűtlen döntés bővíteni a Toyota európai crossover-kínálatát.

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója
Kulcsszavak: bemutató, Highlander, suv, toyota, új modell
 
Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Genfi Autószalonon mutatkozik be a felfrissített Kia Sportage A Genfi Autószalonon mutatkozik be a felfrissített Kia Sportage Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha Az új BMW 5-ös Innovatívabb, mint valaha
 
Teljesen megújult hajtáslánccal és 7 üléssel érkezik a Nissan X-Trail

Teljesen megújult hajtáslánccal és 7 üléssel érkezik a Nissan X-Trail

2019. április 24.
A Nissan X-Trail crossover-szabadidőautó megújult hajtásláncai még tökéletsebbé teszik a családi kalandokat.
Részletek

Teljesen megújult hajtáslánccal és 7 üléssel érkezik a Nissan X-Trail

Így az autó használói még hatékonyabban – az egész kínálatban alacsonyabb CO2-kibocsátással és jobb üzemanyaggazdaságossággal – juthatnak ki a szabadba.

Az X-Trail vásárlói két vadonatúj motor – egy benzines és egy dízel – közül választhatnak, és ezekhez háromféle sebességváltót társíthatnak: hatsebességes kéziváltót, Xtronic automataváltót vagy dupla tengelykapcsolós (DCT) automataváltót.

A kétkerékhajtású változatok tökéletes megoldást jelentenek azon vásárlóknak, akik ritkán hagyják el a burkolt utakat, azonban ha nagyobb tapadásra van szükség, a frissített X-Trail összkerékhajtású változata a tökéletes szabadidő-autó az aktív éltmódot élő családoknak.

Jean-Philippe Roux, a Nissan Europe crossoverekért felelős ügyvezetője a következőket mondta el: „A teljesen új hajtáslánc-kínálattal felvértezett Nissan X-Trail minden eddiginél jobb teljesítményt nyújt. Nem számít milyen kaland vonzza Önt, létezik X-Trail az Ön számára.”

Az új dízelmotor egy 1,7 literes, 150 lóerős erőforrás. Két- és összkerékhajtással, illetve hatsebességes kéziváltóval vagy Xtronic fokozatmentes sebességváltóval is választható.

Teljesen megújult hajtáslánccal és 7 üléssel érkezik a Nissan X-Trail

Az új benzinmotor egy 1,3 literes, 160 lóerős erőforrás, amely kétkerékhajtással és dupla tengelykapcsolós sebességváltóval (DCT) érhető el. Az X-Trail modellkínálatában újdonságot jelentő DCT sportos, közvetlen, dinamikus élményt nyújt. Mindemellett jobb teljesítményt ad le álló helyzetből való elinduláskor, és a teljesítményleadás eloszlása is egyenletesebb.

A DCT hatékonyság javítása érdekében kapcsolható hűtést és elektromechanikus működtetést kapott. Egyértelmű előnyöket kínál a flottás és privát ügyfeleknek is: azonnali fokozatváltást a teljesítmény megtorpanása nélkül. A nyomatékváltó száműzésének köszönhetően közvetlenebb vezetési élményt nyújt, így még szórakoztatóbb vezetése.

Az X-Trail vadonatúj hajtásláncai megfelelnek Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek. Az ötüléses változatra vonatkozó adatok az alábbi táblázatban találhatók:

Új vezetőtámogató technológiák is érkeztek a Nissan X-Trail-hez. A Sávtartó asszisztens (LKA) besegít a kormányzásba, hogy megkönnyítse a jármű sáv közepén tartását, míg az Intelligens sebességtartó automatika (ICC) abban segíti a vezetőt, hogy állandó és biztonságos követési távolságot tartson az elöl haladó jármű mögött. Az LKA és az ICC is külön opcióként választható N-Connecta és Tekna felszereltségek esetén az X-Trail kézi sebességváltóval szerelt, 1,7 literes dízel változataihoz.

Teljesen megújult hajtáslánccal és 7 üléssel érkezik a Nissan X-Trail

A Nissan X-Trail a tökéletes jármű a családi kalandokhoz. A tulajdonosok imádják tágas utasterét (legyen szó az öt- vagy hétüléses változatról), prémium funkcióit és kortárs, robusztus megjelenését. Intelligens összkerékhajtás-rendszerének köszönhetően, könnyedén elboldogul terepen is, és sokoldalú többfunkciós személyisége ideális társsá teszi a szabadtéri kalandokhoz. 2000 kilogrammos vontatási kapacitása népszerűvé teszi az utánfutót és lakókocsit vontató vásárlók körében is.

A nagycsaládosoknak 2019. Július 1-től igényelhető 2,5 millió forintos állami támogatás is elérhetővé válik az X-Trail modellek új motorokkal történő bevezetésével. Egy alap kivitelű benzines modell Acenta felszereltségtől rendelhető 7 üléses változatban, mely a kedvezmény levonása után 6 775 000 Ft-os listaárról indul. A dízel változatok pedig Visia felszereltségtől rendelhetők 7 üléssel és az állami kedvezmény levonása után 6 250 000 Ft-os listaárral várják az érdeklődőket.

Az X-Trail a Nissan legnépszerűbb modellje világszinten, és a világon legnagyobb darabszámban értékesített szabadidő-autó, a 2017-es évben összesen 822 000 talált gazdásra világszerte.

Kulcsszavak: crossover, nissan, új modell, x-trai
 
Kis crossover a Suzukitól Kis crossover a Suzukitól Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS
 
Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

2019. április 23.
A magyar autópiac egyik meghatározó trendje, hogy a városi terepjárók mellett jelentős a kereslet az elektromos és a hibrid autók iránt is.
Részletek

 Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

Igaz, piaci részesedésük országosan még kevesebb, mint 1%, de a fogyasztói magatartás pozitív irányú változása e téren is évről évre egyre jobban megfigyelhető. Az emberek ugyanis kezdik a tetteikben is kinyilvánítani a környezetvédelem fontosságát. Április 22., a Föld Napja alkalmából az idén 30 éves, az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés összegyűjtötte érveit az elektromos autók használata mellett.

Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár

 Az elektromos autó fogalmát sokan nem csak a tisztán villamos árammal hajtott kocsikra használják, hanem a hibrid meghajtású gépjárművekre is. A biológiai meghatározás azonban ebben az esetben is helytálló: Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Érdemes tehát tisztázni a definíciókat, már csak azért is, hogy egy esetleg vásárlásnál mindegyik típusnak a valós előnyével tervezhessünk.

 A tisztán elektromos autók belsőégésű motor nélkül működő járművek, amelyek a meghajtáshoz szükséges áramot a beépített akkumulátorból vagy más energiatároló eszközből nyerik, és alakítják át mozgási energiává. Ennek a technológiának azonban vannak még határai, amik elsősorban az alacsony hatótávolságban és az akkumulátorok időigényes feltöltésében mutatkoznak meg. Mára viszont a legújabb elektromos autók valós hatótávolsága 150-450 kilométer közé tehető, a nyilvános gyorstöltőknek köszönhetően pedig akár 30 perc töltés után is képesek továbbhaladni.

 Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

A potenciális vevők megnyugtatása érdekében a gyártók más erőforrásokkal is kombinálják az elektromos meghajtást, ezzel kompenzálva a fent említett korlátokat. Így egy külföldi családi nyaralás vagy egy előre tervezhetetlen, vidéki üzleti út sem okozhat gondot. A célba érkezés garantált a hibridautókkal, amelyekben a villany- mellett egy robbanómotor is helyet kap. Sokféle hibrid megoldás létezik, kezdve azzal, hogy a belsőégésű motor csak áramot termel, vagy szerepet játszik a hajtásban is, illetve csak maga a jármű tudja előállítani a szükséges energiát, esetleg hálózatról is tölthető, vagyis plug-in hibrid.

Utóbbi kategóriába tartozó gépkocsik már nagyobb akkumulátorral is rendelkeznek, így a tisztán elektromos hatótávjuk is nagyobb az egyszerű hibrid változatoknál. Ugyanakkor mind a hibrid, mind az elektromos gépjárművek képesek regeneratív fékezésre, ami annyit jelent, hogy fékezés közben a gépjármű a mozgási energia egy részét újrahasznosítja, ez pedig a hatótáv növekedését eredményezheti.  
   
Megéri ez nekem?

A vásárlói igények között egyre hangsúlyosabb szempont a környezetvédelem – ez nem csak a napi fogyasztási cikkekre, hanem az autóiparra is igaz. A városi terepjárók mellett jelentős a kereslet az elektromos és a hibrid autók iránt is. „Kutatások alapján a prémiumvásárlók nyitottabbak az új technológiákra, érzékenyebbek a környezetvédelem kérdésére” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „Az alternatív meghajtású gépjárművek azonban nem csak ebben a szegmensben népszerűek. A kormányzati támogatásnak köszönhetően ugyanis a tisztán elektromos autók piaci részesedése már 3%-ra tehető cégünknél. Ez pedig várhatóan tovább fog növekedni, hiszen jelenleg is jelentős várakozási listák vannak, miután a gyártói kapacitások nem igazán képesek lépést tartani a vevői igényekkel.”

 Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

Igaz, a technológiát még mindig jócskán meg kell fizetni ezeknél a gépjárműveknél, hiszen a legolcsóbb, hibrid Kia Niro listaára is 7,6 millió forintnál kezdődik. A környezettudatosságban megjelenő értékük azonban felbecsülhetetlen, és emellett még számos gazdasági előnyt is nyújtanak tulajdonosaiknak, mint például:

•1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető új autó vásárlásakor
•Egyszerű konnektoros töltés akár otthonról is
•Ingyenes töltési lehetőség az ország több pontján
•Ingyenes parkolás Budapesten és egyre több vidéki nagyvárosban
•Alacsony fenntartási és karbantartási költségek, amelyek kompenzálják a magas vételárat
•Környezet- és zajkímélő technológia
•Nincs regisztrációs, cégautó és helyi gépjárműadó, valamint forgalomba helyezési és visszterhes vagyonszerzési illetéket sem kell fizetni utánuk, sőt a biztosításuk is olcsóbb
•Nem kell rendszeresen olajat, szűrőket és gyertyákat cserélni, ezért a szervizelésük sokkal olcsóbb, viszont speciális felkészültséget igényel.

Míg egy Nissan Leaf fogyasztása 15 kwh / 100 km, addig a vele nagyságrendileg egy kategóriába eső, benzines Kia Ceedé 8 liter. A mai benzin- és villamos áram árakkal számolva szembetűnő a különbség az elektromos technológia gazdasági előnye, amelyet az alábbi diagram szemléltet:  
   
Az említett előnyöket a zöld rendszámmal ellátott gépkocsik vehetik igénybe, vagyis a tisztán elektromos autók, azok a plug-in hibridek, amelyek külső energiaforrásból feltölthetők és tisztán elektromosan legalább 25 km megtételére képesek, valamint azok a hibridek, amelyek hatótáv-növelő belsőégésű motorral felszereltek, de akkumulátorról legalább 50 km-t képesek megtenni elektromosan. Amennyiben megvalósul a rendszámokról szóló jogszabály módosítása, úgy elsősorban a plug-in hibrid modellek tulajdonosai már nem biztos, hogy minden előnyt kiélvezhetnek.

 Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?

Verhetetlennek tűnő Nissanok

„A környezetvédelem elkötelezettjeként a Duna Autó Zrt. rendelkezik a legnagyobb elektromos modellkínálattal” – emelte ki Markó Zoltán.

„Tavaly összesen 116 elektromos autót adtunk el, és az idei első negyedévben is több pályázatot nyújtottunk be ügyfeleink nevében állami támogatásra. A legnépszerűbb modell a Nissan Leaf volt (77%), amit a márka elektromos haszongépjárműve, az e-NV200, valamint a Hyundai Ioniq követett.

Eladási számok tekintetében ettől ugyan elmaradtak a hibridautók, de tisztán látható a dél-koreai gyártók, vagyis a Kia és Hyundai egyeduralma ebben a kategóriában. Érdekesség, hogy az alternatív meghajtást előnyben részesítő vásárlóink 45%-a lízingszerződés keretében vásárolta meg az autót. Céges ügyfeleink is egyre elkötelezettebbek a környezetvédelem iránt, és felismerték annak gazdasági előnyeit, amit bizonyít, hogy flottás és tartós bérleti konstrukcióban is évről évre több elektromos és hibrid autót értékesítünk.”  
   
A verhetetlennek tűnő Nissanok mellett jócskán van még miből válogatni. A tisztán elektromos autókínálatban megtalálható a Hyundai Kona és Ioniq Electric modellje, a Mitsubishi iMiev, a Peugeot iOn, valamint a Renault Zoe. Ez utóbbi modellt az érdeklődők a május 10-15. közötti, kiemelt tesztnapokon ki is próbálhatják az Autóvárosban. A plug-in hibridek többségét a Volvók adják, hiszen az XC90, az S90, a V90 és az XC60 is kapható ebben a kivitelben. Akárcsak a Hyundai Ioniq, a Kia Niro PHEV, a Kia Optima PHEV és a Mitsubishi Outlander PHEV. A dél-koreai gyártókhoz pedig legutóbb a Honda is csatlakozott, modellkínálatát ugyanis kiegészítette a hibrid CR-V-vel. Az év nagy dobásával pedig úgy néz ki, a Skoda fog előrukkolni, hiszen az elektromos Citigo és a plug-in Superb még 2019-ben megérkezik a kereskedésekbe – 2025-ig pedig még legalább 5 elektromos autót fog piacra dobni.

„Szolgáltatásaink tekintetében is felkészültek vagyunk az elektromos autók speciális szervizkarbantartására. Továbbá a növekvő igényeket figyelembe véve, az eddigi két töltőállomásunk mellé tavaly két újabb gyorstöltő pontot hoztunk létre” – tette hozzá Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.  

Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, értékesítés, Markó Zoltán, Simon Péter
 
A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Egységes töltője lesz a villanyautóknak Egységes töltője lesz a villanyautóknak Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 121 - 130