Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 121 - 130
Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi

Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi

2019. december 19.
Michelisz Norbert szerint élete eddigi legstresszesebb versenye volt a malajziai hétvége, amelyen megnyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, és ezzel a magyar autósport történetének legnagyobb sikerét érte el.
Részletek

Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi

A Hyundai 35 esztendős pilótája kedden délben érkezett meg a Liszt Ferenc Repülőtérre, ahol egy órán át fogadta a gratulációkat, osztogatta az autogramokat és készítette a szelfiket rajongóival.

A sajtótájékoztatón elmondta, az idei nürnburgringi verseny után kezdte érezni, hogy reális esélye lehet a világkupa-elsőségre, melyet leginkább annak köszönhet, hogy a szezon második felében egyre javult a teljesítménye, és ebben a szakaszban ő gyűjtötte a legtöbb pontot. Hozzátette: most már időnként kezdi felfogni, hogy ő a győztes.

"Irtózatos feszültség volt bennem, amikor láttam, hogy a sepangi verseny az időjárás miatt egy hatalmas szerencsejáték lesz" - vallotta be az újdonsült bajnok, mert azt gondolta, hogy a száraz időjárás neki kedvezett volna, a bizonytalan körülmények pedig inkább a riválisának, a hondás Esteban Guerrierinek. Michelisz elismerte, a harmadik futam előtt, amikor nem indult be a motorja, úgy érezte, minden elúszott.

A többszöri áramtalanítás után végül mégis beindult az autója, úgy fogalmazott, valamilyen titokzatos erő - az Isten vagy a sors - , ami irányította a dolgokat, segítette őt. Jelezte, meggyőződése, hogy a balszerencse és a szerencse hosszabb távon kiegyenlíti egymást.

Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi

Most az utóbbi is kellett a győzelméhez, azzal, hogy összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, olyan mértékű szerencséje volt, amennyi balszerencse érte őt az előző években. Visszatekintve mégis azt érzi, úgy jó, ahogyan megtörténtek vele a dolgok.

"Azért örülök ennek a bajnokságnak, mert a saját ösztöneimre hallgattam és a saját módszereimmel értem el" - jelentette ki Michelisz, aki a jövőjével kapcsolatban konkrétumokat nem árulhatott el. Azt mondta, nagyon jól érzi magát a Hyundainál, ahol mindent alárendelnek a sikernek, és szerinte mindkét fél részéről megvan a törekvés a folytatásra. Hozzáfűzte: nagyon várja már, hogy újra "megszorongathassa" a gyermekeit, és végre családja körében tölthesse az idejét.

Kulcsszavak: autósport, michelisz, WTCR
 
Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja! Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja! Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi SRTH mérleg = 3 Igen - 3 nem Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével Valós idejű abroncsinformációk a Le Mans-i 24 órás autóversenyen rádiófrekvenciás azonosító eszköz (RFID) segítségével A szezon utolsó RCM futamán dobogós a B3 Racing A szezon utolsó RCM futamán dobogós a B3 Racing
 
Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része?

Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része?

2019. december 19.
A GPS a Global Positioning System angol elnevezés rövidítése, globális helymeghatározó rendszert jelent. Eredetileg Navstar GPS néven az USA védelmi minisztériuma számára készült, katonai célokra.
Részletek

Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része?

Az 1980-as években az Egyesült Államok kormánya engedélyezte a rendszer polgári célokra történő felhasználását, mivel kezdetben külön frekvencia állt rendelkezésre a katonaság és a civilek számára.

A katonai rendszer pontosabb helymeghatározást tett lehetővé, továbbá bevetés esetén a civil frekvencia szüneteltethető volt. A jeladó műholdak ezen tulajdonságát a Clinton éra alatt 2000 május 1-én kapcsolták ki az üzemeltető szervek, a civil használat megkönnyítése és az utasszállító repülőgépek helymeghatározásának segítése céljából.

A mikroelektronika fejlődésével a GPS polgári felhasználása is virágzásnak indult, mivel a GPS vevők egyre kisebb méretben is elérhetővé váltak.

Érdekesség, hogy törvényi szabályozás miatt, biztonsági okokból, csak különleges engedély birtokában készíthető olyan vevő, amely 18 km magasság és 515 m/s sebesség fölött is működőképes. Ezek a paraméterek az ellenséges katonai felhasználást teszik lehetetlenné, ugyanis ezek az úgynevezett cirkáló rakéták és a ballisztikus rakétafejek jellemzőivel függnek össze.

Az időszakos lefedettség miatt a készülék csak előre megadott időpontok között volt képes a pozíció meghatározására. A pozíciót koordinátákban adta meg.


Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része?

1999-ben a Benefon Esc! fejlesztette, első GPS vevővel ellátott mobiltelefonként, a kereskedelmi szektor számára.

A telefont elsősorban Európában értékesítették, ám a jövő GPS-kompatibilis telefonjai számára úttörőként szolgált.

Az első single-chip architektúrával szerelt vevőegység. 2009-ben 25% -kal kisebb méretet ért el a gyártó a piacon található többi versenytársnál.

Alacsony energiafogyasztása és kis mérete miatt a chip sokkal több eszközbe is beszerelhető volt, mint az addig szokványos GPS navigációs „dobozok” és okostelefonok. Ez olyan jövőt vetített előre, amelyben szinte minden eszközünk lokációs adatokat hasznosíthat.

Az 1989-es NAV 1000 sikere után más cégek, például a Garmin (1989), a TomTom (1991) és a Mio (2002) GPS-készülékei számos beszállító, így a Navteq (1987), a Navigon (1991), a SiRF (1995) és a TeleNav (1999) térképeivel és navigációs szoftvereivel kerültek piacra.

Mint sok világhírű találmány kifejlesztésében, a szoftveres, GPS alapú navigációban is kiemelkedő szerepet játszott egy magyar cég

2004 – A Nav N Go megszületése

A 15 éve garázscégként indult, 4 fős startup meglátta a lehetőséget a GPS nyújtotta navigációs megoldásokban és elkezdte fejleszteni a később egész világot meghódító szoftverét, az iGO-t.

Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része?

2005 – iGO My Way elkészül

Több hónapnyi megfeszített munka után a Nav N Go kiadta az első iGO-t, amely az első olyan szoftver, amely PDA-n futott és Magyarország elektronikus térképét is tartalmazta.

2006 – Európa egyetlen gigabájtban

Az iGO fejlesztőcsapata véghez vitte a lehetetlent, 1 GB-ba sűrítette egész Európa térképét egy SD kártyán. A versenytársak ezt csak több DVD lemezt használva tudták elérni, mivel térképeik sokkal nagyobb helyet foglaltak az adattárolókon.

2007 – Az első 3D térkép, és tájékozódási pontok megjelenése a navigációban

A magyar start-up tette meg az első igazán nagy lépést a háromdimenziós térképek felé: az addigi kétdimenziós térképek helyett 3D-s utakat, tájékozódási pontokat tartalmazó megoldást fejlesztett.

2012 – Az NNG eladásai több mint 20 millió licensznél járnak

A Nav N Go időközben NNG-re egyszerűsítette a nevét, bővítve partnerhálózatát - a cég töretlen sikereket arat a nemzetközi piacokon.

2019 – Az NNG autós navigációt és infotainment rendszereket fejleszt

Az NNG fő profilja ma már az autóipari szoftverbeszállítás. Bár sokan nem tudják, de sok neves autómárkában a cég magyar fejlesztésű szoftvere fut.

Kulcsszavak: évforduló, navigáció, NNG
 
Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli Az Audi Tradition a 40 éves quattro hajtást ünnepli
 
Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

2019. december 19.
Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán.
Részletek

Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

A Safety csomaggal felszerelt, második generációs Peugeot 2008 minden részterületen kiválóan teljesített, és ezzel kiérdemelte a maximálisan adható, ötcsillagos minősítést az Euro NCAP független járműbiztonsági szervezet átfogó vizsgálatán.

Az Euro NCAP 1996 óta vizsgálja sztenderdizált és igen szigorú feltételek szerint az Európában hivatalosan forgalomba kerülő új személygépkocsik utas- és gyalogosvédelmi teljesítményét. A szervezet kulcsszerepet játszott abban, hogy az európai jogalkotók kötelezővé tették számos fontos biztonsági rendszer, így a menetstabilizáló elektronika és a keréknyomás-felügyelet alkalmazását az új gyártású személyautókban. Az Euro NCAP évről évre szigorítja vizsgálatának feltételrendszerét, illetve szükség esetén új szempontokat vezet be, igazodva az autóipar folyamatos, egyre gyorsabb tempójú fejlesztéseihez. A jelenleg hatályos, minden eddiginél szigorúbb normák már az olyan, új technológiai rendszerek meglétét, illetve hatékony működését is vizsgálják, mint a gyalogos- és kerékpáros-felismerő automatikus vészfékrendszerek, vagy a járművet a sáv közepén tartó funkció.

Ennek fényében különösen elismerésre méltó, hogy a városi szabadidőjárművek kategóriájába sorolt Peugeot 2008 kisautó létére teljesítette az igen magas elvárásokat. Nem véletlenül: a modellhez olyan fejlett biztonsági, illetve félautonóm (részlegesen a vezető beavatkozása nélküli közlekedésre alkalmas) funkciók rendelhetők, amely ma még magasabb kategóriákban sem magától értetődők.

Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008

A sáv közepén tartó asszisztens vagy a járművet megállásig fékező, majd onnan automatikusan újra elinduló adaptív sebességtartó automata kényelmesebbé, pihentetőbbé és természetesen biztonságosabbá teszi az autót.

Ezeket a funkciókat ugyanúgy alapáron kínálja a Peugeot 2008, mint az útjába kerülő járművet vagy gyalogost felismerő, előttük automatikusan fékező rendszert. Ez utóbbi városi sebességnél hibátlanul tette a dolgát, maximális részpontszámot érdemelve ki, ugyanúgy, ahogy az opciós Safety csomag részeként kínált, kerékpárost felismerő rendszer is tökéletesen működött, megakadályozva az ütközést. Mivel ez a biztonsági csomag a modell minden kiviteléhez rendelhető, a Peugeot 2008 minden vásárlója élvezheti a típus Euro NCAP által tanúsított, legmagasabb szintű utasvédelmi színvonalát.

Nem a 2008 az első új generációs Peugeot modell, amely ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP vizsgálatát. A Peugeot Traveller 2015-ben, a 3008 / 5008 modellpáros 2016-ban kapott maximális értékelést, míg a Peugeot 508 (2018, 5 csillag) 96 százalékos felnőtt utasvédelmi teljesítményével minden idők egyik legbiztonságosabb középkategóriás típusának számít.

Habár az Euro NCAP nyomatékosan hangsúlyozza, hogy a különböző években vizsgált autók biztonsági teljesítménye – éppen a folyamatosan szigorodó feltételrendszer miatt – nem összevethető egymással, mindenképpen említésre méltó, hogy annak idején a Peugeot 2008 első generációja is ötcsillagos eredményt ért el a tesztsorozaton.
A 2013-ban vizsgált modell kora egyik legbiztonságosabb városi kisautójának számított, különösen a gyermek utasvédelem terén mutatott kiemelkedő teljesítményt.

Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008



Kulcsszavak: euro ncap, Peugeot, peugeot 2008, törésteszt
 
A vadonatúj Ford Fiesta maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott A vadonatúj Ford Fiesta maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 Peugeot EXALT tanulmány: újító formatervvel a megigéző élményért Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 A Volvo S80 elnyerte az IIHS 2014 Top Safety Pick+ díját
 
Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó

Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó

2019. december 19.
Nem csak a környezetvédelemben, de a kerületi polgárok segítésében is megnyilvánul a Duna Autó Zrt. lokálpatriotizmusa.
Részletek

Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó

Az óbudai vállalat az ünnepek közeledtére való tekintettel műszaki cikkeket ajándékozott a Szent Margit Kórháznak, több, mint félmillió forint értékben, hogy megkönnyítse mindennapi működését. A felajánlásokat Ormos Péter, a cég igazgatója adta át.

„Cégünk életében mindig is kiemelt szerepet töltött be a társadalmi felelősségvállalás” – kezdte Ormos Péter, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. igazgatója. „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy lehetőségeinkhez mérten folyamatosan támogassuk a környezetünkben lévő szociális intézményeket, és hogy olyan kezdeményezésekhez csatlakozhatunk, aminek az a célja, hogy az emberek segítsenek egymáson. Már több éves hagyomány például, hogy a Szent Margit Kórház számára adományokat juttatunk el. A korábbi években televíziókat vásároltunk az egészségügyi intézménynek, valamint a Központi Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Osztály (KAITO) kórtermeinek festését is vállaltuk. Tavaly pedig nyolc hűtőgépet adományoztunk a kórháznak. Ezért a mostani szükségleteket figyelembe véve, különböző műszaki cikkeket szereztünk be.”


Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó

A Duna Autó Zrt. már negyedik alkalommal támogatja a Szent Margit Kórházat. Az idei adományokból – hűtőgép, mikrohullámú sütő, kávéfőző és vízforraló – több osztály is részesült. Az ünnepélyes átadásra december 18-án került sor, ahol dr. Badacsonyi Szabolcs főigazgató köszönetet mondott az adományokért az óbudai vállalat vezetőinek. Örömét fejezte ki, hogy a Duna Autó Zrt. és a Szent Margit Kórház közti partneri együttműködés már több éve tart és bízik abban, hogy a jövőben is folytatódni fog.

A rendezvényen jelen volt dr. Kiss László, III. kerületi polgármester, aki kiemelte, milyen példaértékű, hogy egy profitorientált társaság önzetlen adományozásával hozzájárul a kerületi betegellátás körülményeinek javításához.

Kulcsszavak: adomány, Duna Autó, márkakereskedés, Ormos Péter
 
Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Kórházi körülmények javításában is segítséget nyújt a Duna Autó 52 000 € adomány a Citroen jóvoltából Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése Közel tíz év után BMW és MINI márkakereskedés nyílt Miskolcon Közel tíz év után BMW és MINI márkakereskedés nyílt Miskolcon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon
 
Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere

Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere

2019. december 18.
A Lexus elektromos összkerékhajtása forradalmasítani készül nemcsak az erőátvitel, de a menetstabilizálás műfaját is. Ausztrál újságírók osztják meg velünk az E-Axle rendszer prototípusával szerzett tapasztalataikat.
Részletek

Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere

A Lexus másfél évtizede fejleszt és gyárt mechanikus erőátvitel nélküli, tisztán villanymotorral megvalósuló összkerékhajtást. A világ első hibrid szabadidőjárműve, az RX400h hátsó tengelyére szerelt, 67 lóerős villanymotor nemcsak szerkezetileg tette egyszerűbbé a modellt, de a tömegét is csökkentette, ráadásul az elektronikus szabályozásnak köszönhetően késlekedés nélkül reagált a vezérlés parancsaira. Ugyanezt az alapelvet alkalmazzák a mai napig a márka sokadik generációs szabadidőjárművei.

Ennek a koncepciónak a sokszorosan továbbfejlesztett verziója az Advanced Posture Control technológia, amely egyszerre teszi élvezetesebbé és pihentetőbbé az autó vezetését, a sofőr számára izgalmas, az utasok számára megnyugtató élményt kínálva. A technológiával eddig még csak elméleti síkon, az LF-30 Electrified tanulmányautó fedélzetén találkozhattunk. Szerencsés autós újságírók azonban már vezethették is azt a titkos prototípust, amelynek a puszta létezése is reményt ébreszt: hamarosan minden eddiginél fejlettebb hajtásszabályozási rendszer jelenhet meg az autóiparban.

Az ausztrál Motoring újságírói egy öszvér (azaz egy kísérleti technológiákkal felszerelt modell) volánja mögött ismerkedhettek a jövőbe mutató technológiával. Az egyelőre Lexus E-Axle névre keresztelt hibrid hajtáslánc a kezdeti tapasztalatok alapján már most legalább annyit tud, mint egy fejlett, sportos hangolású mechanikus összkerékhajtás – pedig a fejlesztés még csupán korai stádiumában tart.


Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere

Gázadásra, kormányelfordításra a villanymotoroktól megszokott intenzív, lineárisan felépülő forgatónyomaték jelenik meg a hátsó tengelyen. „Csekély gázadásra szerény elektromos nyomaték épül fel. A gáz tartásakor azonban nő az erő, és ha még jobban elfordítjuk a kormányt, a rendszer még több nyomatékot juttat a hátsó tengelyre” – vázolja a technológia működését Ito Sinia, az elektromos összkerékhajtási projekt vezető főmérnöke.

Ahelyett azonban, hogy erre az átlagos összkerékhajtási rendszerekre jellemző, esetlen alulkormányozottsággal reagálna az autó, már ezt a korai prototípust is precízebb, kezesebb kormányozhatóság jellemzi. Olyannyira, hogy a tesztelők nemcsak a kanyar kijáratától tudtak erőteljesen gyorsítani, hanem bátran nyomták a gázt bekormányzás közben is. Mindezt anélkül, hogy rendelkezésre állt volna a fejlesztés későbbi fázisában megjelenő nyomatékvektor-szabályozási funkció. Minden jel arra utal, hogy az E-Axle a városi takarékosság királyaként ismert hibrideket a hegyi szerpentinek mesterévé avathatja, méghozzá jelentős fogyasztástöbblet nélkül.

Hosszú távon természetesen az LF-30 Electrified koncepcióautóval vázolt, négy agymotoros elektromos hajtáslánc jelenti majd az igényeinkhez és a helyzethez tökéletesen igazodó, a hirtelen terhelésváltásokat kiküszöbölő, ezáltal egyszerre biztonságos és dinamikus nyomatékmegosztást. A Lexus gőzerővel dolgozik azon, hogy csökkentse ezeknek a kerékbe beépített motoroknak a méretét és a tömegét, ám addig sem maradunk fejlett elektromos összkerékhajtás nélkül, amíg a Lexus eljut eddig a végső pontig.


Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere

Ito Sinia szerint a harmadik generációs hibrid technológiát alkalmazó E-Axle „biztosan megvalósul; a bevezetés pontos dátumát még nem tűztük ki, ám valamikor a közeljövőben sor kerül rá.” Tegyük hozzá csendben: ezt a titokzatoskodást okafogyottá teszi a prototípus nevében szereplő 2022-as dátum…

Kérdés, hogy mely típusainál fogja bevezetni az új technológiát a Lexus. A jelenlegi crossover modelleken (RX, NX és UX) alkalmazott, második generációs hibrid elektromos összkerékhajtási rendszerek csak rövid ideig üzemelnek, átmeneti tapadásjavítást biztosítva. Az új rendszer azonban akár a teljes menetidő alatt működésben lehet, ha a menetdinamika azt követeli meg. Ez egészen más igénybevételt jelent: jelenleg olyan prózai feladatokkal kell megbirkózniuk a fejlesztőknek, mint a nagyteljesítményű villanymotor hatékony hűtése.

Speciális kiépítése miatt az új generációs E-Axle rendszer az autók tömegeloszlását is kedvezően befolyásolja, a nagyteljesítményű villanymotor pedig lelkesítő, akár 300 lóerős hibrid rendszerteljesítményt ígér. Ha a korábbi sejtések beigazolódnak, és az ES szedán fedélzetén hamarosan bemutatkozó elektromos összkerékhajtási rendszer már ezt az új E-Axle technológiát alkalmazza, nem kell több könnyet ejtenünk a hátsókerék-hajtású GS szedán kényszerű távozása miatt. A Lexus ES akár a versenytársak összkerékhajtású sportszedánjaival is felveheti a versenyt – azok környezeti terhelésének töredéke mellett.

Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere
Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, RX
 
Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup A fantázia szülötte: ötajtós Lexus LC tanulmány A fantázia szülötte: ötajtós Lexus LC tanulmány Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon
 
Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

2019. december 18.
A BMW márka első zéró emissziójú modellje a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának világpremierjét is elhozza, amely a legkorszerűbb elektromos motor, a minden korábbinál nagyobb teljesítményű akkumulátor és a jelentős mértékben megnövelt hatótávolság hármas egységével kecsegtet.
Részletek

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

A BMW iX3, amelynek sorozatgyártása 2020-ban veszi kezdetét, egy merőben új és hatékony formában váltja valóra a zéró emissziójú mobilitás élményét, miközben a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható. A forradalmi hajtáslánc-technológia energiaellátásáról gondoskodó akkumulátor energiateljesítménye 74 kilowattóra, amelynek köszönhetően a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 440 kilométer hatótávolságra képes.

A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Sports Activity Vehicle (SAV) modell a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját is elhozza a jelenbe, amely 2021-től a BMW i4 modellben és a BMW iNEXT technológiai zászlóshajóban is helyet kap majd. A tervezőmérnökök így nem csupán az elektromos motort, de az úttörő akkumulátorcella-technológiával felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátort is részletekbe menően továbbfejlesztették. A BMW iX3 modellben mindez a márka által fémjelzett, legendás vezetési élményt kivételes hatékonysággal, illetve a saját tömeg és a hatótávolság közötti új egyensúllyal társítja.

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

A BMW iX3 a BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító vállalati stratégiájának újabb meghatározó mérföldköve. Az újdonság piaci premierjével a BMW X3 2020-ban a BMW márka első olyan modelljévé érik, amelyet benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. A „választás szabadságát” éltető portfólióval a bajor prémiumgyártó így a világ minden táján képes kiszolgálni még a legváltozatosabb ügyféligényeket is, miközben a károsanyag-kibocsátás maximális mértékű csökkentése terén is iránymutató szerepet tölt be. A BMW iX3 a kínai Senjang városában, a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive gyárában lát majd napvilágot.

A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal szerelt gépkocsik piacán a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja jövőbe mutató fenntarthatósági opciókat ígér. A technológia a BMW EfficientDynamics stratégiában rejlő lehetőségek széleskörű kiaknázásával és a BMW Group elektromos mobilitás terén felhalmozott évtizedes szaktudásának továbbfejlesztésével született meg. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia összes alkatrészét a BMW Group fejlesztette ki, az elektromos motor és a nagyfeszültségű akkumulátorok pedig a vállalat tulajdonában lévő gyárakban készülnek.

A BMW Group így még a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legapróbb alkatrésze esetében is képes garantálni a kimagasló terméktulajdonságokat és a prémium minőséget. Sőt mi több, az elektromos motor teljesítményszintjének és a nagyfeszültségű akkumulátorok energiasűrűségének rugalmasan alkalmazható kialakításával a hajtáslánc-technológia számos járműszerkezetben és megannyi szegmensben könnyedén alkalmazható.

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

BMW EfficientDynamics stratégia a legmagasabb szinten: vadonatúj hajtáslánc-technológiai alkatrészek kimagasló hatékonysággal és a legendás vezetési élmény ígéretével

A BMW iX3 modellben a BMW EfficientDynamics stratégia új szintre lép. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik, amelyben az elektromos motor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. A technológia beépíthetősége így jelentősen kevesebb helyet igényel, ráadásul saját tömege is meghatározó mértékben csökkent. Az elektromos motor maximális teljesítménye és a hajtáslánc-technológia saját tömege közötti arány az előző nemzedékhez képest hozzávetőlegesen 30 százalékkal javult.

A BMW iX3 elektromos motorjának maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, az ehhez társuló 400 Nm csúcs forgatónyomaték pedig nem csupán intenzív kigyorsításokat, de magasabb utazótempót is garantál.

A BMW iX3 hajtáslánc-technológiájában alkalmazott elektromos motor másik kiváltsága, hogy előállításához most először ritkaföldfémekre sincs szükség.

Az elektromos motor a BMW iX3 hátsó kerekeit hajtja, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát, miközben a márkára jellemző vezetési élményt élteti.

Nagyfeszültségű akkumulátorok jelentősen nagyobb energiateljesítménnyel és felelős nyersanyag-felhasználással

A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátora a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának szerves része, amelyet a bajor prémiumgyártó a legkorszerűbb NMC-811 akkumulátorcella-technológia alkalmazása mentén fejlesztett ki.

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

A müncheni központú vállalatcsoport kimagasló technológiafejlesztési képességekkel rendelkezik e téren, a nyersanyagok felhasználásától kezdve, az akkumulátorcellák legyártásán át, egészen a hatékony kialakításokig. A folyamatos kutatás-fejlesztés eredményeként a BMW Group nem csupán energiatároló egységei energiateljesítményét, de az akkumulátorcellák tulajdonságait is időről időre javítja, kiváltképp a tartósság és a biztonságos működés tekintetében. A BMW nagyfeszültségű akkumulátorai így a ma lehetséges legkorszerűbb technológiai elvek mentén működnek.

A BMW tervezőmérnökei ráadásul további kétharmad arányban csökkentették az akkumulátorokban felhasznált kobalt mennyiségét, miközben a BMW iX3 akkumulátorcellánkénti gravimetrikus energiasűrűsége a BMW Group korábbi technológiáihoz viszonyítva mintegy 20 százalékkal magasabb.

A BMW iX3 akkumulátoraihoz felhasznált kobaltot és lítiumot a BMW már közvetlenül a bányákból szerzi be és egyből az akkumulátorcella-gyártókhoz juttatja.

A nagyfeszültségű energiatároló egységek skálázhatósága és kompakt beépíthetősége eközben még tovább javult. Az akkumulátorcellák modulokban egyesülnek, amelyeket a BMW speciálisan képzett gyártási létesítményei végül egyetlen nagyfeszültségű akkumulátorrá építenek össze. Az energiatároló egység a BMW iX3 modell padlólemezében kap helyet, extrém lapos kialakítással. Az akkumulátor elrendezésének köszönhetően így a BMW iX3 milliméterre és literre pontosan ugyanakkora utasteret, illetve csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei.

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

Minden korábbinál nagyobb hatótávolság

74 kilowattóra bruttó energiateljesítményének köszönhetően a BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátora a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 440 kilométer hatótávolságra képes. 100 kilométerre vetített kevesebb mint 20 kWh kombinált energiafogyasztásával (ugyancsak a WLTP mérései szerint) a BMW iX3 egyedülállóan alacsony fogyasztást kínál, miközben az akkumulátor mérete és hatótávolsága közötti arány is párját ritkítja.

Forradalmi hajtáslánc-technológiája rendkívül kedvező adottságainak és a nagyfeszültségű akkumulátor magas energiasűrűségének köszönhetően a BMW iX3 olyan tisztán elektromos hatótávolságra képes, amelyre eddig csak a nagyobb, és mint ilyen, nehezebb akkumulátorokkal szerelt modellek voltak képesek.

Hosszú távon bebiztosított pozitív környezetvédelmi hatás

A tisztán elektromos meghajtású gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group mindegyik hálózatról tölthető modellje esetében garantálja, hogy teljes életciklusának emissziós lábnyoma – a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig – jelentős mértékben alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, mint a belsőégésű erőforrással hajtott modelleké. A BMW iX3 emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 30 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW X3 sDrive20d esetében, ha pedig a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel a BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátorát, ez a különbség 60 százalékra nő.

Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3

Az autóban kiszolgált évek után ráadásul a BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátorai olyan fix akkumulátortelepeken kezdhetik meg második életüket, amelyek a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva segítenek optimalizálni a társadalom energiafogyasztását. A BMW iX3 emissziós értéke így újabb magasságokba érkezik.

Kulcsszavak: bemutató, BMW iX3, elektromos autó, új modell
 
Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Musso Grand: a SsangYong igáslova Musso Grand: a SsangYong igáslova Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A DS márka offenzívája a prémium kompaktok szegmensében A DS márka offenzívája a prémium kompaktok szegmensében
 
Tippek, trükkök, praktikák az ünnepi autózáshoz

Tippek, trükkök, praktikák az ünnepi autózáshoz

2019. december 17.
A karácsony közeledtével rengeteg tényező nehezíti meg a közlekedést. Ebben az időszakban általában 20%-kal növekedik meg a forgalom, ezen felül a megváltozott útviszonyok és az ünnepi stressz is hozzájárulhat ahhoz, hogy nem mindig felhőtlen az autóban töltött idő.
Részletek

Tippek, trükkök, praktikák az ünnepi autózáshoz

Tegyük félre a stresszt és ne hagyjuk, hogy kihozzanak minket a sodrunkból, készüljünk fel előre az útra. A Europcar Autókölcsönző által összeállított tanácsok segíthetnek abban, hogy semmi se zökkentsen ki minket az ünnepi hangulatból.

Az ünnepi időszakban még inkább szükség van arra, hogy összeszedettek legyünk és a karácsonyi zenék, fények és kapkodás mellett koncentrálni tudjunk a biztonságos vezetésre. Legyen szó családi látogatásról vagy egy téli kirándulásról, az alábbi tippek hozzájárulnak ahhoz, hogy gondtalan legyen az utazás:

Tervezzünk előre és készítsünk listát, hogy mit kell bepakolni az autóba: Ebben az időszakban rengeteg dolgot kell magunkkal vinni és ilyenkor, hogy semmi ne maradjon otthon, nagy segítség lehet egy lista írása, amit célszerű elindulás előtt kétszer is leellenőrizni.

Tipp: Próbáljunk meg tényleg csak a legszükségesebb dolgokra szorítkozni. Törekedjünk arra, hogy csak a csomagtartóba pakoljunk, mert az utastérbe tenni a csomagokat nem biztonságos.

Nézzük vagy nézessük át gépjárművünket: Hogy ne érjen minket váratlan meglepetés, érdemes az ünnepek előtti családlátogatás előtt megnézni az autónk állapotát, hogy garantáltan odaérjünk a célállomásra. Jó állapotban lévő téligumi és ablaktörlő, a rendeltetés szerűen működő fényszórók és fűtés elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.

Tippek, trükkök, praktikák az ünnepi autózáshoz

Tipp: Amennyiben nem vagyunk teljesen biztosak az autónk állapotában, béreljünk autót az ünnepekre. Akár már egy napra is igénybe vehetjük ezt a szolgáltatást és még az autópálya matricán is spórolhatunk, mert a Europcarnál minden autó rendelkezik országos matricával. Ezen kívül az igényeinknek megfelelően választhatjuk ki az utazásunkhoz legmegfelelőbb autót, amit folyamatosan karbantartanak.

Tankoljunk fel: Érdemes az ünnepekre tele tölteni üzemanyaggal a tankot, és ellenőrizni a motorolajat és az ablakmosófolyadékot. Ezeken kívül készüljünk az útra innivalóval és némi rágcsálnivalóval. Tegyünk be a csomagtartóba takarót és meleg ruhákat is, ha esetleg mégis valahol lerobbanna az autó.

Tipp: Télen is ügyeljünk a folyadékbevitelre, mert dehidratáltan vezetni majdnem ugyanolyan veszélyes, mint alkoholfogyasztás után.

Tervezzünk több útvonalat: Nézzünk ki előre több útvonalat a célállomásunkhoz. Indulás előtt pedig tervezzük válasszuk ki az adott időszakban optimálisat valamelyik útvonaltervező applikáció segítségével.

Tipp: Menjünk biztosra és nézzük meg két alkalmazáson is az ideális útvonalat. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a parkolók is tele vannak karácsony előtt. Inkább parkoljunk le messzebb ezzel elkerülve a hosszadalmas helykeresést. Amennyiben külföldre készülünk számítsunk megnövekedett forgalomra a határátkelőknél, nézzünk utána, hogy hol érdemes és mikor átlépni a határt.

Csökkentsük a sebességet: Tudjuk, hogy a karácsonyi rohanásban mindenki szeret jobban rátaposni a gázpedálra, de gondoljunk csak bele, hogy megéri-e kockáztatni magunk és környezetünk épségét azért, hogy néhány perccel előbb érjünk oda valahova. Inkább induljunk el előbb és akkor nem kell száguldozni.
Tipp: Kipihenten üljünk csak a volán mögé, vagy ha fáradtak vagyunk, inkább engedjük át másnak a kormányt. Az utazás során pedig törekedjünk még inkább a defenzív vezetésre. Ha hosszabb útra megyünk, akkor tartsunk többször szünetet.

Ne feledkezzünk meg a zéró toleranciáról: Ha csak rövid időre ülünk is autóba, akkor se engedjük meg magunknak vagy sofőrünknek, hogy szeszes italt fogyasszunk, még egy pohárral sem. Már egy kevés alkoholtól is lelassul a reakcióidőnk, ami veszélyezteti a biztonságos közlekedést.

Tipp: Készüljünk alkoholmentes sörrel vagy gyermekpezsgővel és koccintsunk azzal az ünnepek alatt, amikor a vendégség után autóba kell ülnünk.

Bízunk benne, hogy a fenti tippek és tanácsok hozzájárulnak az ünnepek alatti biztonságos és békés közlekedéshez.

Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, téli útviszony, téligumi
 
Hatszázzal száguld majd a kínai csodavonat Hatszázzal száguld majd a kínai csodavonat Tippek, trükkök, praktikák az ünnepi autózáshoz 4-es metró - Változik az éjszakai járatok menetrendje is A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott
 
Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban

Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban

2019. december 17.
A jelek szerint a Toyota valóban komolyan veszi korábban deklarált célját, miszerint a jövőben nem a világ legnagyobb autógyártója, hanem a világ vezető mobilitási szolgáltatója kíván lenni.
Részletek

Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban

Az egyébként a jelenleg a világszintű újautó értékesítések tekintetében is élen álló, és a Corolla, a RAV4 és a Camry révén nem csupán a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, hanem egyben a világ legnépszerűbb személyautóját, legkelendőbb SUV-ját és legkedveltebb felső-középkategóriás szedánját is jegyző autógyártó ugyanis bejelentette, hogy első körben Japában elindítja a "Toyota Share" elnevezésű autómegosztó szolgáltatást, amit a Toyota márkakereskedőknél és Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatóknál lehet igénybe venni. Emellett elindul a "Chokunori" nevű új, személyzet nélküli autókölcsönző szolgáltatás is.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota azon dolgozik, hogy a helyi közösségekhez szorosan kapcsolódó, újfajta mobilitási szolgáltatásokat nyújtson. Ennek érdekében a Japán-szerte együttműködik márkakereskedőivel és a Toyota autókölcsönzőkkel, illetve lízingszolgáltatókkal arra törekedve, hogy ebben a mindenkit érintő átalakulási időszakban minél jobb mobilitási vállalattá váljon. A Toyota a mobilitási szolgáltatások széles skáláját nyújtja majd, hogy megfeleljen a sokféle vásárlói igénynek, miközben a fogyasztók egyre inkább az autó tulajdonlástól az autó használata felé fordulnak.

Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban

A Toyota 2019 eleje óta dolgozik a Toyota Share szolgáltatás tesztelésén - elsősorban a tokiói régióban - illetve ez év májusától a Chokunori tesztelésén. Japánban országos kiszolgáló rendszereket hoztak létre, ahol a tesztelés során az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján végezték az alkalmazások, illetve eszközök fejlesztését, hogy azok megfeleljenek a gyártótól elvárt minőségnek. Az előkészületek befejezése után a jövőben szakaszokban végzik majd a szolgáltatások bővítését a Toyota márkakereskedőkkel és a Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatókkal együtt. A Toyota Share és a Chokunori bevezetésével a Toyota igyekszik minél többféle lehetőséget teremteni az ügyfeleknek arra, hogy erőfeszítés nélkül vegyék igénybe a járműveket – ezzel is teljesebbé téve az emberek autókhoz kapcsolódó életstílusát, és növelve az autórajongók táborát.

Kulcsszavak: autókölcsönző, autómegosztó, japán, toyota
 
Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését A Lexus és a Toyota tarolt a J.D. Power felmérésen A Lexus és a Toyota tarolt a J.D. Power felmérésen Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása Új külsővel érkezett Genfbe az Auris Új külsővel érkezett Genfbe az Auris A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája
 
Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását

Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását

2019. december 17.
Januártól felfüggesztik a 737 MAX típusú repülőgépek gyártását - jelentette be hétfőn késő délután kiadott közleményében a Boeing amerikai repülőgépgyártó óriásvállalat.
Részletek

Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását

A chicagói székhelyű vállalat átmeneti időre függeszti fel a 737 MAX típusú gépek előállítását, miután öt hónap leforgása alatt két ilyen gép is lezuhant.

Közleményében a vállalat bejelentette, hogy a gyártás felfüggesztése "kevéssé akasztja meg a hosszú távú termelést és az alkatrészgyártást". A döntéshez egy sor tényezőt figyelembe vettek, köztük azt is, hogy egyelőre nem tudni, a szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) mikor adja meg az engedélyt e típusok újbóli forgalomba állítására.

A döntés a Boeing igazgatótanácsának két napig tartó tanácskozása után született meg.

A repülőtársaságok egyébként már korábban jelezték, hogy 2020 márciusáig egyáltalán nem állítanak forgalomba 737 MAX típusú gépeket. Az FAA és a vele együttműködő nemzetközi szakértőcsoport a múlt héten jelezte, hogy egyelőre nem tudja biztonsággal megmondani, mikor repülhetnek ismét ezek a gépek, és egyben megfeddte a Boeing vezetését is, amiért sürgette az engedélyek megadását.

A vállalat vezetése a múlt hónapban még arról számolt be a nyilvánosságnak, hogy az idén december végéig minden engedély meglesz, és a 737 MAX gépek januárban már ismét repülhetnek. Hétfőn bejelentették: a gyártás felfüggesztése miatt nem lesznek elbocsátások, a korábban e gépeken dolgozó alkalmazottak a 737-es gép más típusain dolgoznak majd, vagy más részlegekhez helyezik át őket.

Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását

A 737 MAX típusú repülőket az északnyugati Washington államban gyártják, a vállalat ott mintegy 12 ezer dolgozót foglalkoztat. A négyszáz, már befejezett 737 MAX repülő a Boeing hangáraiban várakozik a majdani kiszállításra.

Elemzők szerint a leállás, még ha csak átmeneti ideig tart is, komoly veszteséget okoz nem csupán a Boeingnak, hanem az egész amerikai gazdaságnak. A Boeing ugyanis az Egyesült Államok legnagyobb ipari exportőre, illetve az Egyesült Államok ipari indexét mutató Dow Jones 30 legfontosabb vállalatának egyike. A termelés átmeneti leállítása a beszállítókat is érzékenyen érinti majd.

A 737 MAX a Boeing legfontosabbnak tartott repülőgépe, amelynek eladásából a vállalatnak évente több tízmilliárd dolláros bevétele volt. A válság akkor kezdődött, amikor az idén februárban az etióp légitársaság 737 MAX gépe a felszállás után lezuhant, és a fedélzeten lévő utasok és személyzet - összesen 346 ember - életét vesztette. Öt hónappal korábban, 2018 októberében az indonéz Lion Air 737 MAX típusú gépe zuhant le, az a katasztrófa 189 halálos áldozattal járt.

A 737 MAX típusú gépeket az etiópiai katasztrófa után világszerte kivonták a forgalomból. Az azóta folyó vizsgálatok során kiderült, hogy részben a repülőgépbe beépített szoftver hibája, részben a karbantartás hiányosságainak sora, részben pedig a pilóták nem megfelelő kiképzése vezetett a katasztrófákhoz. Ráadásul mindezen hiányosságokkal és hibákkal a Boeing vezetői is tisztában voltak.

Kulcsszavak: boeing, Boeing 737 MAX, repülő
 
Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását Megkapta a típusengedélyt az Airbus A350-900-as az EASA-tól Adóvégrehajtás alatt a Sólyom Airways Adóvégrehajtás alatt a Sólyom Airways Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását Százötven gépet rendelt a Boeingtől az Emirates Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását Eurocontrol: a szélsőséges időjárás 2050-re évi 700 millió euróval ronthatja a légi cégek eredményeit Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán
 
Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

2019. december 16.
Rendhagyó módon, egy kísérlettel vezeti be első elektromos személyautóját a Peugeot Franciaországban. A hanghullámokkal működő generátor ma még csak egy technikai geg, de akár sorozatgyártásig is lehetne fejleszteni.
Részletek

Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

Az elektromos járművek egyik fontos jellemzőjét állítja kontrasztba napjaink nagyvárosainak talán legidegőrlőbb tulajdonságával az a reklámkampány, amely a Peugeot e-208 bevezetését támogatja Franciaországban.

Mi az, amiből a világ minden nagyvárosában több van, mint kellene, ráadásul soha nem fogunk kifogyni belőle? A válasz: a zaj. Egyre több tanulmány foglalkozik a zajterhelés problémájával, az orvostudomány számára ma már nem kérdés, hogy a tartósan magas környezeti zaj ingerültséget, stresszt, alvászavart okozhat, rombolhatja a mentális egészséget, a jó közérzetet. Emellett gyermekeknél a kognitív képességek hanyatlásához vezethet a környezeti zaj, amely ráadásul keringési és anyagcsere-zavarokat is okozhat. Egy 2016-os tanulmány szerint Európában évente több mint 16 ezren halnak meg zajszennyezés következtében, csaknem 32 millió felnőtt él folyamatos zajterhelés alatt, és 13 millióan nem tudnak rendesen aludni a folyamatos zaj miatt.

Mindez még inkább a villanyautók városi használata mellett szól, hiszen a tisztán elektromos hajtású járművek nem csupán helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelnek, hanem rendkívül halkan is. Ha egy város járműállományát 100 százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint 30 százalékkal csökkenne.

Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

Röviden és tömören tehát a villanyautó csökkenti környezete zaj- és légszennyezését. A Peugeot azonban nem érte be ennyivel, és bravúros csavarral előnyt kovácsolt a hátrányból. A hanghullámok ugyanis terjedésük során rugalmasan összesűrítik a közeget, amiben terjednek, így helyzeti és mozgási energiával is rendelkeznek. Ezt az energiát sikerült munkára fogniuk – még ha csak egy figyelemfelhívó reklámkampány idejére is.

Párizs legzajosabb pontján két különleges óriásplakátot állítottak fel, amelyeket a világon elsőként hangérzékelő szenzorokkal borítottak. A 30 mm átmérőjű piezoelektromos lapkák a hangnyomást elektromos energiává alakítják át. A több ezer szenzor elegendő áramot termel ahhoz, hogy segítségével tölteni lehessen a Peugeot e-208 akkumulátorát.

„Fontosnak érezzük, hogy modellpalettánk villamosítása során új innovációs területeket feltérképezve a lehető legsokrétűbben járuljunk hozzá a világ jövőjének kialakításához”

– nyilatkozta Thierry Lonziano, a Peugeot globális marketing és kommunikációs igazgatója. „Egyelőre kísérleti technológiáról van szó, amely nem képes egymagában, hálózati támogatás nélkül teljesen felölteni az akkumulátorokat, de nem is ez a fontos, hanem, hogy részesei lehetünk valami nagyon ígéretesnek.” Ezzel a kampányt megvalósító ügynökség, a BETC ügyvezető igazgatója, Tiphaine du Plessis is egyetért. „A Peugeot jövőképének szerves része, hogy felemeljük a hangunkat a társadalmat fenyegető problémák ellen, és aktívan igyekezzünk tenni azok ellen.”

Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

„A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a szenzorok hatásfokát megnövelve olyan áramerősséget érjünk el, ami kompatibilis a töltőpontokkal” – vázolta a projekt szakmai feladatait Antoine Ughetto, a műszaki megvalósításért felelős stúdió, az interaktív tartalmakra specializálódott, rendre úttörő technológiákat – mesterséges intelligenciát, kiterjesztett valóságot, videó installációkat, böngészési élményt – alkalmazó, többszörösen díjnyertes MakeMePulse munkatársa.

A Peugeot e-208 a márka új villamosítási programjának első, tisztán elektromos eleme. A modell villanymotorja 3673 és 10 000/perc fordulatszám között adja le maximális, 136 lóerős teljesítményét, 260 Nm legnagyobb forgatónyomatéka már 300/perc fordulatszámtól elérhető. Az autó végsebessége 150 km/óra, álló helyzetből 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorának teljes feltöltésével akár 340 kilométert képes megtenni (WLTP norma szerint). A mérnökök a Peugeot 208 fejlesztése során a padlólemezen az akkumulátor elhelyezésére szolgáló külön helyet alakítottak ki, így az elektromos e-208 csomagtartója és utastere pontosan ugyanakkora, mint a belső égésű motorral szerelt modellváltozatoké.


Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot

A Peugeot Európában elsők között kínált elektromos személyjárművet. Az 1995 és 2003 között forgalmazott 106 Electrique 95 km/óra végsebességre volt képes, nikkel-kadmium akkumulátorainak egy feltöltésével 100 kilométert lehetett megtenni. Utódja, a 2010-ben bevezetett iOn a világ első sorozatgyártású, nagy sebességre (130 km/óra) képes elektromos járműveként írta be magát az autóipar történelemkönyvébe. A 3,4 méter hosszú, 63 lóerős jármű már modern lítium-ion akkucsomaggal rendelkezett, amely akár 160 kilométerre elegendő energiát tudott tárolni.

Kulcsszavak: elektromos autó, Franciaország, Peugeot, Peugeot 208
 
Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Elektromos autó Ázsiából A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 121 - 130