Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 121 - 130
Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport

Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport

2018. október 30.
A futómű és a hajtáslánc adottságaihoz illő, határozottan sportos optikai kiegészítőket dolgozott ki a TRD (Toyota Racing Development) a Lexus új középkategóriás modelljéhez, az ES-hez, mely egyelőre a japán piacon kapható, de nem kizárt az európai premier.
Részletek

Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport

Az újgenerációs padlólemezre épülő Lexus ES a típus minden eddigi szériájánál dinamikusabb, pontosabb vezethetőséget ígér. Ennek fényében aligha meglepő, hogy a Toyota sportos kiegészítőkért felelős részlege, a Toyota Racing Development (TRD) máris összeállított egy teljes körű optikai csomagot az elsőkerékhajtású sportszedánhoz.

A sort a három részre osztott első splitter nyitja meg; a légterelő perem 45 milliméterrel közelebb húzódik a talajhoz, mint a gyári kivitel, ugyanakkor a TRD fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a gyalogosvédelem fontos eszközeként az ütközés hatására felpattanó, ezáltal a gyalogos fejét oltalmazó motorházfedél működését nem befolyásolja a módosított elem. Az oldalsó küszöbtoldat 51, a hátsó diffúzor 59 milliméterrel csökkenti a szabad hasmagasságot, így a dinamikus kiegészítőkkel felszerelt ES szinte rásimul az aszfaltra. A hátsó lökhárító csomaghoz 85 milliméter átmérőjű csövekből álló, dupla kettős kipufogó is tartozik; a módosítások nem gátolják a kéz nélküli csomagtérnyitó rendszer működését.

A fényezett, alapozott vagy Black Edition kivitelben választható elemek közül hiányzik a hátsó légterelő, van helyette viszont valami jóval stílusosabb: a külső tükörházak tetejére szerelhető, látványos aerodinamikai toldás, amely ténylegesen javítja a légellenállást, és mérsékli a szélzajt – az eredetileg az LC kupéhoz kidolgozott kiegészítő egyetlen hátránya, hogy az ES világelső digitális visszapillantó tükréhez nem társítható.

Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport

Keréktárcsából kétfélét is kínál a TRD. Mindkettő kovácsolt alumínium szerkezetű; a 19 colos sötétszürke, a 20 colos fényes szürke kivitelben elérhető, a tárcsákra 235/45 R19, illetve 245/35 R20 méretű abroncsok szerelhetők.

A TRD csomagja ugyanakkor nem csak esztétikai célt szolgáló elemekből áll: több részből álló keresztmerevítő-készlet vásárolható az autóhoz, amely a futóművek alsó bekötési pontjait megszilárdítva biztosít részletgazdagabb visszajelzést, komfortosabb rugózást és pontosabb irányíthatóságot.

A komplett aerodinamikai csomag ára japán jenről átszámítva nettó 1,58 millió forint (ezen belül a tükörborítás valamivel több mint 140 ezer forintba kerül); a 20 colos keréktárcsa készletára 1,66, a 19 colosé 1,3 millió forint. A legjutányosabb és leghasznosabb extra a merevítőcsomag; ezért 240 ezer forintnak megfelelő japán jent kér el a TRD. A csomag európai forgalmazása még kérdéses, de nem zárta ki a vállalt.

Kulcsszavak: design, lexus, Lexus ES, tuning
 
Range Rover másképp Range Rover másképp Az új Lexus CT200h világpremierje a Guangzhou Autókiállításon lesz Az új Lexus CT200h világpremierje a Guangzhou Autókiállításon lesz Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3 Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3
 
A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

2018. október 29.
A Navara OFF-ROADER AT32 a Nissan első egész Európában elérhető pickupja, melyet egy partnermárkával együtt fejlesztett ki. A megemelt hasmagasság, az első differenciálmű-zár és a nagyobb gumiabroncsok még jobb terepképességeket ígérnek.
Részletek

A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

A Nissan a Navara OFF-ROADER AT32 bemutatásával új magasságokba emeli a „strapabíró és intelligens” pickupjának teljesítményét.
 
Ez az első alkalom, hogy a Navara egy egész Európában elérhető változatát a Nissan egy partnermárkával együtt fejleszti.
 
A Navara OFF ROADER AT32 az eddigi legnagyobb teljesítményű Navara. Az alapfelszereltség része a hasmagasságot 20 mm-rel megnövelő egyedi felfüggesztés, valamint az alváz legfontosabb részeinek teljes védelme és a nagyobb abroncsok. A tökéletes teljesítményt olyan opcionális felszerelések szolgálják, mint a magasan kivezetett szívócső, mely növeli a jármű gázlómélységét, valamint az első differenciálmű-zár.
 
A bevezetés és a 2018-as Óceánok világnapja (június 8., péntek) alkalmából a Navara OFF-ROADER AT32 önkéntes feladatokat vállalt egy új filmben. A film azokat a közösségi hősöket ünnepli, akik felveszik a küzdelmet a tengerpartokon összegyűlő műanyaghulladékkal szemben.
 
A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

A pickup egy a kampányban résztvevő apa-lánya páros fontos eszköze, mely segíti őket eddigi legnehezebb parttisztító projektjük megvalósításában. Segítségével elboldogultak a sziklás terepen is, és olyan hulladékokat is eltávolítottak, mint a mélyen a homokba ágyazódott műanyaghálók.
 
A Nissan ezen túlmenően is megkéri a közösségi csoportokat Európa-szerte, hogy hívják fel a figyelmet olyan eldugott, nehezen megközelíthető tengerpartokra, ahol a Navara jó szolgálatot tehet a műanyaghulladék összegyűjtésében.
 
A NAVARA OFF-ROADER AT32 kialakításában részt vett az Arctic Trucks, egy nagy megbecsülésnek örvendő izlandi vállalat, mely a világ legkeményebb terepeire épít összkerékhajtású járműveket. Az AT az Artic Trucksra, míg a 32-es szám a jármű terepabroncsainak méretére utal. A Navara OFF-ROADER AT32 a 2016-os Pickup-díj győztesére épül, és kiegészítői a duplafülkés Navara minden változatához elérhetők.
 
A leginkább szembetűnő fejlesztés a Navara futóműve, melyet az optimális teljesítmény és a nagyobb hasmagasság érdekében megemeltek. Számszerűen 243 mm szemben a standard Navara 223 mm-ével. Az első terepszög 35°-ra (30,4°-ról), míg a hátsó terepszög 24°-ra (22,2°-ról) nőtt.
 

A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

További könnyen észrevehető fejlesztések a hangsúlyos kerékjáratív-szélesítések, melyek jobban kiemelik a magasabb építést és nagyobb védelmet nyújtanak a karosszériának extrém terepen. Kevésbé könnyen észrevehetők a motort, sebességváltót, kardántengelyt és az üzemanyagtartályt takaró alvázvédő lemezek.
 
A 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat az Arctic Trucks tervezte. A 32 hüvelykes abroncsok kiválasztása során az volt a szempont, hogy úgy nyújtsanak nagyobb tapadást terepen, hogy közben közúton is kiváló teljesítmény jellemezze őket. Az ilyen nagy átmérőjű abroncsok már arra is lehetőséget kínálnak, hogy a vezető csökkentse nyomásukat a még jobb tapadás érdekében, például finom homokban vagy hóban.
 
A 20 mm-rel növelt hasmagasságnak és nagyobb gumiabroncsoknak köszönhetően a jármű 40 mm-rel lett magasabb.
 
A tökéletes terepképességeket kereső ügyfelek számára extraként rendelhető felül kivezetett szívócső és első differenciálmű-zár is.
 
A szívócső az A-oszlophoz van rögzítve és 800 mm-es gázlómélységet biztosít, 200 mm-rel nagyobbat, mint a Navara standard változata. Mindemellett növeli a beszívott levegő mennyiségét, és megóvja a motort a portól és a víztől. Az első differenciálmű-zár együttműködik a standard Navara hátsó differenciálmű-zárával, és együtt a lehető legjobb tapadást nyújtják minden felületen.
 
A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát

Az új funkciói kiegészítik a Navarában már eddig is megtalálható modern technológiákat. Az alapfelszerelés része a visszagurulás-gátló, a lejtmenetvezérlő, az Intelligens Vészfékezési Asszisztens és az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera is.
 
A többi Nissan haszonjárműhöz hasonlóan a Navara OFF-ROADER AT32-hez is jár az iparágvezető öt év/160 000 km garancia, illetve az Arctic Trucks öt éves garanciája az új alkatrészekre.

Kulcsszavak: bemutató, Navara, pick up, új modell
 
A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul
 
Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját

Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját

2018. október 29.
Világpremier Amszterdamban, Sanghajban és São Pauloban: A Volkswagen bemutatta az új T-Cross típusát, a márka első kiskategóriás SUV modelljét, és ezzel következetesen folytatja 2015-ben megkezdett offenzíváját.
Részletek

Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját

Ez a teljesen új típus stílusával, praktikumával, rugalmasságával, connectivity lehetőségeivel és gazdaságosságával hamarosan rabul ejti a rajongók szívét három kontinens piacain, miközben sok tekintetben új normákat teremt a kategóriában. Így ez a városi crossover modell ideális társ a mindennapokban és azokon túl is.

A T-Cross típussal a Volkswagen egy újabb SUV modellt mutatott be: rövidebb, mint a T-Roc, így még alkalmasabb a városi használatra, és jóval kompaktabb, mint a Tiguan. Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka operatív igazgatója így fogalmazott az amszterdami világpremieren: „Ma valójában háromszorosan mutatjuk be a T-Cross típust – néhány órával ezelőtt lelepleztük Sanghajban és néhány óra múlva pedig bemutatjuk São Pauloban. Ez is azt mutatja, hogy a Volkswagen márka számára mennyire fontos a T-Cross, mint globális termék.”
 
Brandstätter úr a T-Cross típust a brit szupermodell, színésznő, énekes Cara Delevinge-el mutatta be, aki egyben nagykövete is a T-Crossnak. Cara, akinek 41 millió követője van az Instagramon, azt mondta: „Állandóan úton vagyok, így a világ legnagyobb autógyártójával, a Volkswagennel való együttműködés ideális számomra. A T-Cross több, mint egy városi SUV – sokoldalú (mint én!), és imádom a stílusát!”

Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját

Az új T-Cross egy menő társ minden alkalomra

A T-Cross típus a moduláris keresztmotoros platformra épül (MQB), ami lehetővé teszi, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres teljes hossz melletti 2,56 méteres figyelemreméltóan nagy tengelytáv s az 5 felnőtt számára is kényelmes utastér. A csomagtér sokoldalúan variálható, a hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter között változtatható. A részben, vagy teljesen lehajtható hátsó üléstámláknak köszönhetően pillanatok alatt egy akár 1281 literes, lapos felületű raktér is létrehozható.

Az új T-Cross típus négy turbófeltöltős motorral választható: három benzinüzemű és egy dízel. A két 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 70 kW/95 LE, illetve 85 kW/115 LE teljesítmény leadására képes. A csúcsmotor az 1.5 TSI négyhengeres, 110 kW/150 LE-s erőforrás. A kínálat negyedik tagja az 1.6 TDI négyhengeres dízelmotor, 70 kW/95 LE teljesítménnyel. Mind a négy erőforrás megfelel a legújabb Euro 6d-TEMP emissziós előírásoknak.
 
A T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A jármű kiváló ütközésvédelme mellett a példás utasvédelmi rendszer tovább növeli a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet.

Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját


Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál segít az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel (Rear Traffic Alert).

A jármű kívánságra éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető. A T-Cross, a külvilággal való kapcsolattartás és connectivity jelenleg elérhető legmagasabb szintjét biztosítja. Még a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők és akár 4 USB csatlakozó segíti a digitális kényelmet.

Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját
Kulcsszavak: bemutató, T-Cross, új modell, volkswagen
 
Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508 Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508 Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt
 
A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

2018. október 29.
A CUPRA markánsan jeleníti meg az egyediséget, kifinomultságot és a teljesítményt, a CUPRA Ateca pedig tökéletes elegye ezeknek a márkaértékeknek. Egy jármű, amelyet a mérnökök és formatervezők szenvedélye hívott életre és amely azoknak született, akik értékelik ezeknek az erényeknek a valóságban történő megjelenítését.
Részletek

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

A CUPRA Ateca SUV modell egy új márka születését jelzi és egyben tökéletes első modell is a CUPRA márka számára. Szegmensének egyedi, különleges modellje, amely tökéletesen illeszkedik az ügyfelek igényeihez.
A CUPRA Ateca feltűnő külső megjelenéséhez stílusos belső tér és megfelelő teljesítmény társul. Céljai eléréséhez a komoly mérnöki háttér alapvető műszaki megoldásait alkalmazzák, anélkül, hogy túlbonyolítanák, vagy szem elől tévesztenék a jármű lényegét.

“Az SUV modellek népszerűsége továbbra is töretlenül nő, de a CUPRA Atecához fogható modell nincs még egy a piacon. Éppen ezért hiszünk a modell sikerében és úgy gondoljuk, nagyszerű első pillére lesz a márkának, tökéletesen megtestesítve a CUPRA központi márkaértékeit, a kifinomultságot, az egyediséget és a teljesítményt.” - nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. “Úgy gondoljuk, hogy jó eséllyel nyerhetünk meg a márka számára új ügyfeleket, akik ilyen egyedi, a tömegmodellek és a hagyományos prémium szegmens közé pozícionált modellt keresnek.”

A CUPRA Ateca szíve és lelke a piac technológiailag egyik legfejlettebb erőforrása, egy turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines aggregát, amely figyelemre méltó 300 lóerő teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Teljesítményét egy még simább és pontosabb váltásokkal dolgozó hétsebességes, kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltón keresztül adja le a 4Drive összkerékhajtásnak, amellyel a CUPRA Ateca bizalmat, stabilitást és magabiztosságot sugall.

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

A CUPRA Ateca ámulatba ejtő teljesítménye összhangban van vonzó külső formatervével. Elöl a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A fényes fekete elemek visszatérő részletek a modellen, az autó hátsó részén pedig négy kipufogó kapott helyett a hátsó diffúzor két szélén. Az SUV elegáns megjelenéséről ezen kívül a 19 col peremátmérőjű gyémánt mintázatot követő könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak.

Hajtásrendszer

Minden CUPRA lényege az erejében, a teljesítményében és a vezetési élményben rejlik. Arról, hogy ez az Ateca esetében is teljesüljön, a piac jelenleg egyik legkorszerűbb négyhengers benzines erőforrása gondoskodik. Az 1984 cm3-es közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű motornál a furat mérete 82,5 mm, a löketé pedig 92,8 mm, ennek megfelelően a sűrítési arány 9:3:1, amelynek segítségével lehetségessé válik az 5 300 és 6 500 fordulatszám között a figyelemre méltó, 300 lóerős teljesítmény elérése. Ehhez még hozzájön az igen széles, 2 000 és 5 200 fordulatszám között elérhető 400 Nm-es nyomaték és a CUPRA Ateca máris készen áll, hogy elérje 247 km/órás maximális sebességét.

A CUPRA Ateca alacsony saját tömege miatt (mindössze 1 540 kilogrammot nyom vezető nélkül) illetve az ehhez társuló nagy teljesítményű motorja révén mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Ezt a kivételes gyorsulást segíti az új fejlesztésű hétsebességes kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltó alkalmazása is, amelyet úgy hangoltak, hogy sportosabb érzet mellett gyorsabb, simább és még pontosabb váltásokkal működjön. A CUPRA Ateca modellt rajtautomatikával is felszerelték az állóhelyzetből történő még élénkebb kigyorsítás érdekében.

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

„A CUPRA Ateca kimagasló vezetési élményt és teljesítményt kínál. Köszönhető ez a modell alacsony súlypontjának, az adaptív futómű-szabályozásnak (DCC), az opcionálisan elérhető Brembo fékeknek, a 300 lóerős teljesítményre és 400 Nm maximális forgatónyomatékra képes sportos erőforrásnak illetve a hozzá kapcsolódó hétsebességes DSG sebességváltónak és a 4Drive összkerékhajtásnak.” - részletezte Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. „A prémium szegmens képviselőinek teljesítményét kínálja és ebben az árkategóriában nincs ellenfele."

Négy kipufogócsövének köszönhetően a CUPRA Ateca kimagasló teljesítményét erőteljes hang kíséri, ezzel is fokozva a sofőrülésen érzett drámai hatást.

De a fejlesztések nem csupán a teljesítményről szólnak. A CUPRA Atecát olyan műszaki megoldásokkal szerelték fel, amely a hatékonyságát szem előtt tartva gondoskodik annak javításáról, így az SUV modell a hétköznapi használat során is megállja a helyét.

Ezért a hétfokozatú sebességváltón is módosítottak, hogy nem mindennapi teljesítményét alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett teljesítse, míg a 2.0 literes TSI erőforrást egy új fejlesztésű Otto részecske szűrő rendszerrel szerelték fel, hogy megfeleljen a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásoknak.

Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a CUPRA Ateca széndioxid-kibocsátása 192 g/km és 201 g/km között alakul, míg a WLTP ciklus szerint mért üzemanyag-fogyasztási értékek 7,4 liter és 8,9 liter/100 km között várhatók.

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

Futómű

A CUPRA Ateca motorteljesítményének kontrollálása és használható teljesítménnyé alakítása nagyban függ a futómű különböző szempontok mentén történő beállításától.

A CUPRA Ateca független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerű felfüggesztéssel, hátul pedig multilink (többlengőkaros) felfüggesztéssel. Az adaptív futómű-szabályozás (Dynamic Chassis Control - DCC) alkalmazásával az mindig a vezető igényeinek megfelelően igazítható, segítségével pedig a CUPRA Ateca elképesztő teljesítménye is biztonságosan az aszfaltra vihető.

Ezen kívül a CUPRA Ateca modellt 4Drive összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel, amely az egyik legbiztonságosabb, és legfejlettebb összkerékhajtás a világon. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust illetve vezetési módot annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszer lényegében azért készült, hogy a CUPRA Ateca által nyújtott vezetési élményt támogassa minden körülmények között.

A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden elérhető vezetési módban működhessen: Komfort, Sport, Egyéni, Havas körülmények között, Off-road és természetesen CUPRA vezetési módban.

A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája

Amikor a vezetői profilok között a CUPRA vezetési módot választjuk, akkor a kipufogókon keresztül a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív futómű-szabályozás egy sportosabb menet-funkcióra hangolja a járművet. Bármelyik vezetési módot választjuk, az észrevehetően megváltoztatja a CUPRA Ateca karakterét.

Ekkora teljesítményt kezelni felelősséggel jár, ezért a mérnökök továbbfejlesztették a CUPRA Ateca fékrendszerét. Az SUV modellt így nagyobb - 340 illetve 310 milliméteres - első és hátsó tárcsákkal szerelték, ezzel is tovább növelve az SUV modellben helyet foglalók biztonságérzetét. Opcionálisan elérhető a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű, fekete Brembo fékekkel lassítja a CUPRA Atecát.

Az alkalmazott futómű megoldások és a progresszív kormányzás rendszerének együttese nem csupán páratlan vezetési élményt garantál, de egy egészen különleges, ösztönös kapcsolatot is létrehoz a jármű és annak vezetője között.

Külső megjelenés

A CUPRA Ateca feltűnő külső megjelenése azonnal jelzi, hogy egy nagy teljesítményű járműről van szó. Jelenlétével bizalmat sugároz és kétséget sem hagy afelől, hogy a CUPRA Ateca az SUV kínálat legdinamikusabb tagja.

Elöl a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A CUPRA felirat betűi matt alumíniumból készültek, és a hűtőrács alsó részén, az egyedi tervezésű lökhárító felett kaptak helyet.
A CUPRA Ateca szépen kidolgozott orr része a Full LED fényszórók vonalaival folytatódik.
A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája


Ezek nem csupán az elképesztő fényt garantálják, de tovább erősítik a modell széles kiállását, határozott és erőteljes megjelenését. Az ajtók kireteszelésével a külső visszapillantó tükrökben elhelyezett LED fények megvilágítják az ajtóküszöbökhöz közeli területet, a CUPRA logót és a feliratot üdvözlő fényként vetítve a földre.

„A CUPRA Ateca az Ateca modellünk legmodernebb, továbbfejlesztett változata, amely tökéletesen egyesíti formatervezési nyelvünk minden részletét azokkal a dinamikus jegyekkel, amelyek egy nagy teljesítményű járművet jellemeznek. Ez végigkíséri a teljes járművet a meghatározó orr kialakítástól indulva a teljes karosszérián keresztül a nagy gonddal megformázott hátsó részekig.” - nyilatkozta Alejandro Mesonero-Romanos, formatervezési vezető.

A fényes fekete részek visszatérő elemként jelennek meg a CUPRA Ateca külsején.  Így például a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők is megkapták ezt a formai megoldást. A fekete féknyergek, a sportos hátsó lökhárító, a rézszínű CUPRA embléma a csomagtartón, a négy kipufogó cső a hátsó diffúzor két szélén, illetve az exkluzív, 19 col peremátmérőjű gyémánt mintázatot követő könnyűfém keréktárcsák a CUPRA  emblémával, mind-mind az egyedi megjelenésű és dinamikus szabadidő autó sportosságát és eleganciáját hangsúlyozzák. A hatás ugyanaz marad, bármelyik fényezést is választjuk a karosszéria számára: Energy Kék, Velvet Vörös, Brilliant Ezüst, Rodium Szürke, Magic Fekete és  Nevada Fehér színekből választhatunk, de a CUPRA nagy teljesítményről árulkodó elemei mindegyik fényezésnél érvényesülnek.

Már az ajtónyitást megelőzően láthatóvá válik a CUPRA Ateca egyedi személyisége, amikor az üdvözlő fény a földre vetített CUPRA felirattal és emblémával köszönti az autóban helyet foglalókat.


Kulcsszavak: bemutató, Cupra, CUPRA Ateca, új modell
 
Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon
 
Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására

Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására

2018. október 29.
Újra lehet pályázni az elektromos gépjármű beszerzések támogatására, a programban 3 milliárd forintos keret áll rendelkezésre hazai költségvetési forrásból - jelentette be Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, a Millenáris Park Elektromobilitás Látogatóközpontban.
Részletek

Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására

Elmondta: a magánszemélyek, gazdasági társaságok, önkormányzatok október 29-én 8 órától adhatják be a pályázatot a vissza nem térítendő támogatásra a www.e-mobi.hu honlapon.

Felidézte, hogy a kormány 2016 októberben hirdette meg először az elektromos autók vásárlására a támogatást, az elmúlt két évben 1200 pályázatot nyújtottak be 1600 tisztán elektromos hajtású jármű vásárlásának a támogatására. 2018 szeptember 30-áig 1,129 milliárd forint támogatást fizettek ki 781 autóra.

Az államtitkár elmondta, a korábbi 2 milliárd forint keretet a kormány 300 millió forinttal megemelte, ehhez jön a most megnyíló 3 milliárd forintos keret.

Weingartner Balázs hangsúlyozta, a program sikeres, amit mutat az is, hogy a régióban jelenleg Magyarországon értékesítik a legtöbb elektromos járművet, jelenleg több mint 8000 zöld rendszámú jármű közlekedik a magyar utakon.

Újra lehet pályázni az elektromos autók vásárlásának támogatására

A megnyíló pályázatban is a bruttó vételár 21 százalékára, maximum 1,5 millió forint támogatást lehet kérni, változás a korábbi kiíráshoz képest, hogy a 15 millió forint maximális bruttó vételárat 20 millió forintra emelték.

A jövőben is a kereskedővel számolják el a támogatást, aki a korábbi gyakorlattal szemben előleget is kérhet - tette hozzá.

Az államtitkár szerint a pályázat is hozzájárul ahhoz, hogy a környezetkímélő járművek elterjedjenek Magyarországon.

A kormány számára fontos, hogy olyan programokkal támogassa a családokat, amelyeknek köszönhetően nemcsak az anyagi terheik csökkennek, hanem alacsonyabb lesz a környezetszennyezés is - mondta az államtitkár.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás, új autó
 
Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Kismértékben nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma májusban Kismértékben nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma májusban A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára Németországban Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi?
 
A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba

A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba

2018. október 29.
Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW) - írta csütörtökön a Manager Magazin című német lap.
Részletek

A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba

Az autógyártás legnagyobb európai szereplője a tervek szerint az SK Innovation nevű dél-koreai céggel szövetkezne, amely a harmadik számú akkumulátorgyártó a távol-keleti országban. A két vállalat Európában építene akkumulátorgyártó üzemeket.

A VW még nem zárta le a tárgyalásokat a kiszemelt partnerrel, és még nem hozott végleges döntést az ügyben, amely novemberben kerülhet a felügyelőbizottság elé  - írta a Manager Magazin. Hozzátették, hogy a VW eddig két másik dél-koreai gyártótól, az LG Chemtől és a Samsungtól vásárolt akkumulátorokat.
A VW hivatalosan nem kommentálta az értesülést. Német hírportálok beszámolói szerint a társaság köreiben nem hivatalosan azt mondják, hogy még vizsgálják a partneri együttműködés lehetséges formáit több stratégiai területen, így az akkumulátorgyártásban is.

A VW-nak a következő években jelentősen emelnie kell az elektromos meghajtású kocsik arányát gyártmányai között, hogy megfeleljen a megszigorított klímavédelmi előírásoknak, ezért egyre több akkumulátorra lesz szüksége.

A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba

A társaság vezérigazgatója, Herbert Diess a közelmúltban európai szintű összefogást sürgetett azzal a céllal, hogy enyhítsék a függőséget a piacot uraló ázsiai akkumulátorgyártóktól. Ezt a javaslatot a szövetségi kormány is támogatja.

Korábbi sajtóértesülések szerint az ügy halad előre, és novemberben bemutathatják az első terveket arról, hogy miként lehetne megszervezni egy európai ipari konzorciumot - vállalatok közötti szövetséget - az akkumulátorgyártásra. A német szövetségi kormány egymilliárd euró támogatást is kilátásba helyezett erre a célra.

A VW a tervek szerint 2019-től gyártja majd első tisztán elektromos hajtású modelljét, az I.D. elnevezésű modellcsalád első tagját, és 2025-ig évi hárommillióra emeli az értékesített elektromos hajtású gyártmányok számát.

A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba
Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, járműipar, Volkswagen Csoport
 
A Michelin sorra győzelmeskedik a vezető német abroncsteszteken A Michelin sorra győzelmeskedik a vezető német abroncsteszteken A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van Elektromos autó villámtöltő Zuglóban Elektromos autó villámtöltő Zuglóban A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben
 
A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

2018. október 26.
A Siemens Mobility megkezdte az autonóm járművek működésének valós körülmények közötti tesztelését a társaság München-Perlach-i kampuszán.
Részletek

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A kutatási projekt és a valós körülmények közötti tesztelés során a Siemens Mobility együttműködő partnerei az IAV GmbH, a Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM e.V.), az emm Solutions GmbH, az UTB Projektmanagement GmbH és a Müncheni Műszaki Egyetem (TUM). A tesztútvonal a kampusz területén keresztül haladva lehetővé teszi a forgalmi helyzetek szimulációjának valós körülmények közötti, éles tesztelését.

Az együttműködés során a projektpartnerek közösen tesztelik a közúti infrastruktúra, a felhőalapú szoftverszolgáltatások és az autonóm elektromos járművek közötti interakció lehetőségeit. Kétféle elektromos járművet használnak az intelligens közúti infrastruktúra és a jármű közötti kommunikáció tesztelésére: egy magasan automatizált, együléses autót és egy helyközi közlekedésű buszt. A tesztútvonal mentén minden villanyoszlopra lézerszkennereket, radaregységeket és kamerákat szereltek, így figyelni tudják a közlekedési helyzetet és követni tudják a járművek pontos helyzetét.

„Kutatási projektünk újabb mérföldkő az önvezető járműveket is tartalmazó, multimodális közlekedési rendszerek ún. első és utolsó kilométere jelentette kihívás megoldásában. Az általunk biztosított infrastruktúra kulcsfontosságú komponens a biztonságos és hatékony, igényalapú közlekedési rendszerek kialakításához városi és vidéki környezetben”

– mondta Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

A városok és önkormányzatok alapvető feladata, hogy megfelelő fenntartható közlekedési lehetőséget biztosítsanak a lakosság számára. A tömegközlekedés javítása és bővítése alapvető feladat a városi lakosság növekvő közlekedési igényeinek kiszolgálásához. Az „Önvezető elektromos járműveken alapuló, optimalizált közlekedési rendszer” (OTS 1.0) elnevezésű projektet a Német Környezetvédelmi és Reaktorbiztonsági Minisztérium (BMU) támogatja. Célja, hogy egy manapság szinte teljesen figyelmen kívül hagyott problémára hatékony választ adjon: hogyan tudunk önvezető közlekedési megoldást biztosítani az út első és utolsó kilométerére.

A projekt révén a partnerek bemutatják, hogy az önvezetés legmagasabb, 5. szintjén működő, sofőr nélküli elektromos járművek hogyan tudják javítani a közúti közlekedés biztonságát és hatékonyságát. Ebben kulcsszerepet játszik a Siemens Mobility által gyártott intelligens infrastruktúra, amely folyamatosan információkat küld a jármű számára az általános közlekedési helyzetről és továbbítja az útvonalon közlekedő más járművekből származó adatokat. Ezzel a módszerrel lehetővé válik az önvezető járművek működtetése komplex közlekedési helyzetekben és nehezen ellenőrizhető területeken, például kedvezőtlen időjárási körülmények között is.

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését

Külső támogatással az önvezető járművek monitorozható működési rádiusza jelentősen kiterjeszthető. Az intelligens infrastruktúra segítségével a járművek gyorsan képesek a potenciális kockázatokat felismerni és megfelelően reagálni. Az integrált rendszer emellett segít a forgalom áramlásának optimalizálásában. A rendszer járműtől az infrastruktúra felé menő kommunikációja (V2I) szabványos és széleskörűen tesztelt WLANp (ITS-G5) kapcsolaton keresztül történik. A rendszer fontos része a szoftveres háttértámogatás, amelynek révén a központban dolgozó forgalomirányítók folyamatosan nyomon követhetik a forgalmi helyzet alakulását, és szükség esetén beavatkozhatnak. Ezzel jelentősen javítható a közúti közlekedés biztonsága és hatékonysága. Az utasélmény javításához az önvezető járművekben utazók egy alkalmazás segítségével tölthetik le készülékükre a jármű útvonalát.

A kutatási projektben számos terület szakértője vesz részt. A Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM e.V.) az önvezetéssel kapcsolatos jogi ügyekért felel, valamint a Siemens Mobility-vel együtt megvizsgálja a műszaki fejlesztésekből származó működési és üzleti modelleket. Az IAV fejleszti az önvezető, önállóan működő buszokat. A Müncheni Műszaki Egyetem mikroszkopikus szimulációval vizsgálja a különféle önvezető megoldások hatását a forgalomra.

A berlini székhelyű projektfejlesztő cég, az UTB az önvezetés lakosság általi elfogadottságát vizsgálja, felméri az emberek reakcióját az önvezető járművekkel kapcsolatban, és azt, hogy a műszaki fejlesztéseknek ezt hogyan kell figyelembe venniük. Az emm Solutions GmbH biztosítja a teljesen önvezető ILO1 elektromos járművet annak érdekében, hogy javítható legyen a környezet megfigyelése, a jármű helymeghatározása, valamint a jármű és az infrastruktúra közötti kommunikáció kezelése. A projekt során a vezetési magatartást is szimulálják. A Siemens Mobility feladata az általános projektintegráció, valamint az út melletti infrastruktúra és felhőalapú szoftverszolgáltatások biztosítása – emellett számos lehetséges üzleti és működési modell kiértékelése.

Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, önvezető autó, Siemens
 
A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta Már tényező a villanyautó a világ gépkocsi piacán Már tényező a villanyautó a világ gépkocsi piacán Borulás figyelmeztető a betonkeverő járművekhez a Renault Trucksnál Borulás figyelmeztető a betonkeverő járművekhez a Renault Trucksnál Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer A Goodyear a fagyos telet az emberek kedvenc téli helyeiről világszerte készített fényképeivel ünnepli A Goodyear a fagyos telet az emberek kedvenc téli helyeiről világszerte készített fényképeivel ünnepli
 
Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

2018. október 26.
Az elektromos járművek leginkább akkor tudják teljesítményüket demonstrálni, amikor hirtelen kell elindulniuk a közlekedési lámpáknál.
Részletek

Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

Ez annak köszönhető, hogy álló helyzetből, azonnal képesek kifejteni a legtöbb nyomatékot. Kevésbé jellemző, hogy egy elektromos autó olyan lenyűgöző teljesítményt produkáljon, mint az új Jaguar I-PACE, melynek elektromos meghajtása akár 650 amper áramerősséggel is képes működni. Ahhoz, hogy az ilyen mértékű áramerősséget, és az ebből adódó extrém terhelésváltozást a rendszer kezelni tudja, a Continental kifejlesztett a Jaguar Land Rover számára egy olyan megoldást, amelyet kifejezetten a sportos, teljesítmény-orientált meghajtás követelményeire szabtak. Ezt az innovatív elektromos meghajtási rendszert, amelyet legelőször a Range Rover Sport Plug-in Hybridhez gyártottak, a két brit prémium autómárka teljes jövőbeni elektromos autókínálatához tervezték.

A teljesítményelektronika  kulcsfontosságú alkatrésze a hibrid és teljesen-elektromos meghajtási rendszereknek. Árammal látja el az elektromos motort, miközben vezérli az energia visszatáplálás folyamatát is. Így a funkcióját tekintve közvetít a nagyfeszültségű akkumulátor és az elektromos motor között. Mivel az akkumulátor egyenáramú , a motor azonban háromfázisú váltóárammal működik, ezért a teljesítményelektronikának először át kell alakítani az egyenáramot az inverteren keresztüla motor felé megfelelő áramerősségre és frekvenciára. Ez a két elektromos paraméter határozza meg a motor működését.

Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

A visszatáplálási  üzemmódban a teljesítményelektronika átalakítja az elektromos motor által generált váltóáramot egyenárammá, amelyet ezután az akkumulátor töltésére használ. Ez a technológia határozza meg, hogy az elektromos meghajtás összes lehetősége kiaknázható-e, vagy sem. Más szóval a teljesítményelektronika kulcsszerepet tölt be a magas alacsony-fordulati nyomatékból és az azonnali reakcióból eredő vezetési élmény maximalizálásában, melyek az elektromos motorok alapvető tulajdonságai.

„Az elektromos meghajtásban betöltött kulcsszerepét tekintve a teljesítményelektronika kiemelt stratégiai jelentőséggel bír. Már hosszú ideje foglalkozunk ennek a területnek a fejlesztésével. Ma, a teljesítményelektronikai technológiánk harmadik generációjával minden járműkategória számára megoldást kínálunk”

– mondta el Christopher Breitsameter, a Continental Powertrain  divíziójának High Voltage Electronics  szegmens vezetője. „A Jaguar I-PACE és a Range Rover Sport Plug-in Hybrid elektronikus meghajtásának tervezése során szorosan együtt dolgoztunk a Jaguar Land Roverrel, hogy maximálisan kihasználhassuk a jelenlegi rendszerünk potenciálját, kiemelt fókuszt helyezve a sportos vezetés és magas teljesítmény követelményeire.”

Beépített sikertényező: kétoldalú szinterezett mikrochip technológia

A teljesítményelektronikának a másodperc töredéke alatt kell tudnia továbbítani a maximális áramerősséget, például álló helyzetből padlógázzal való gyorsításkor. A fejlesztési csapat számára különleges kihívást jelentett, hogy a rendszer hogyan tudna kezelni ilyen nagy változásokat a töltésben, egyúttal azonban feleljen is meg az autóipar által támasztott kihívásoknak a hosszú életciklus és  tekintetében. További fejlesztési cél volt a mérethez viszonyított teljesítmény arányának maximalizálása, hogy a rendszer helyigénye a lehető legkisebb legyen.

Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

Végül nagyrészt az inverter szerves részét képező, innovatív IGBT modulnak Insulated Gate Bipolar Transistor (szigetelt vezérlőelektródás bipoláris tranzisztor) köszönhetően sikerült elérni a teljesítmény, hosszú élettartam és kompakt méret tökéletes kombinációját. A hagyományos forrasztóanyaghoz képest a chip mindkét oldalán lévő szinterezett kötés sokkal ellenállóbb a szolgálati élettartam, megbízhatóság és hőmérséklet-tolerancia tekintetében, így ez a megoldás kifejezetten a prémium szegmensnek szól. A Continental az első cég, aki ezt a kifinomult technológiát az autóipari elektronika területén használja fel.

„A kétoldalon szinterezett technológia mellett olyan további fontos fejlesztésekkel is előálltak, mint a DCB szubsztrát (Direct Copper Bonded), illetve egy kifejezetten a Continental számára fejlesztett  teljesítményfélvezető alkalmazása. A teljesítményelektronika felépítését és a felhasznált anyagokat a maximális erőátvitel és teljesítmény szempontjából optimalizáltuk” – mondta Alexander Reich projektmenedzser. „A Jaguar Land Rover projekt csapattal való kiváló együttműködés fontos eleme volt a projekt sikerének, szeretném megköszönni mindenkinek a részvételt.”

Az újonnan kifejlesztett teljesítményelektronikai technológia további speciális tulajdonsága, hogy ugyanaz a rendszer teljesen különböző járműtípusokban is alkalmazható. Például a Range Rover Sport Plug-in Hybrid-ben és a Jaguar I-PACE-ben lévő teljesítményelektronika teljesen megegyezik a hardver szempontjából – csupán szoftveres eltérés van a kettő között.

Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért

“Büszkék vagyunk, hogy egy olyan prémium autókat gyártó vállalat számára fejlesztünk és gyártunk csúcstechnológiát, mint a Jaguar Land Rover. A budapesti Hibrid- Elektromos Jármű üzletágunk, mint az elektromos mobilitási megoldások kompetencia központja biztosítja ezt a következő szintű technológiát az elektromobilitás területén. Szakembereink kiemelkedő munkája elősegíti a tisztább levegő megőrzését és az elérhetőbb mobilitás jövőjét, összhangban a piaci igényekkel”- tette hozzá Dr. Keszte Róbert, ügyvezető igazgató, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának részéről.

A Continental újabb innovációi az elektronikus meghajtás területén

A Continental hosszú ideje tartozik a technológiai vezetők közé az elektromos mobilitás területén. A legújabb innovációinak egyike egy teljes, elektromos autók számára tervezett tengelymeghajtási rendszer. Ez a magas fokon integrált, méretre szabható megoldás egyetlen egységben kombinálja az elektromos motort, váltót és teljesítményelektronikát. Mindez a súly és a hatékonyság területén is előnyökkel szolgál a jelenleg elérhető koncepciókhoz képest, miközben a sokkal kevesebb csatlakoztatandó alkatrésszel a költségek is csökkenthetők. Az elektromos meghajtási rendszer 120 kW és 150 kW változatainak gyártása várhatóan 2019-ben indul be a kínai piac számára.

Kulcsszavak: continental, elektromos autó, I-PACE, jaguar
 
Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza
 
A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re

A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re

2018. október 26.
A Volkswagen különösen erős növekedésre számít Észak-Amerika és Dél-Amerika piacain illetve Kínában. 2025-re a Volkswagen márka több, mint 30 SUV modellt kínál majd világszerte.
Részletek

A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re

A Volkswagen folytatja a vállalat történetének legnagyobb SUV offenzíváját. 2025-re várhatóan minden második értékesített Volkswagen személyautó ebből a kategóriából kerül majd ki. Jelenleg minden ötödik eladott autó az SUV modellek táborához tartozik. A márka a szabadidő-autók tekintetében különösen intenzív bővülésre számít Észak-Amerika és Dél-Amerika piacain illetve Kínában. 2025-re a Volkswagen világszerte több, mint 30 SUV modellt kínál majd ügyfeleinek. Az új Polo méretű T-Cross bemutatásával a legkisebbek szegmensében is teljes lett a szabadidő-autók kínálata. Most csütörtökön a T-Cross is megtartott világpremierjét, és egy időben mutatkozott be Európa, Kína és Dél-Amerika közönségének.

„Az SUV modellek világszerte egyre népszerűbbé válnak az ügyfeleink körében.” - nyilatkozta Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.

„Éppen ezért töretlenül folytatjuk jelenlegi SUV offenzívánkat. Alapvető üzleti tevékenységünk erősítése szempontjából ennek kulcsfontosságú jelentősége van, hiszen így tudjuk a szükséges euró milliárdokat a mobilitással és az autonóm közlekedéssel kapcsolatos feladatainkra fordítani."
                                                                                                                                                                                                                                           

A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re

A prémium SUV modellek szegmensében szereplő Touareg, a kompakt kategóriában hódító Tiguan és T-Roc illetve a kisautók között bemutatkozó új T-Cross modellekkel a Volkswagen igen erős és folyamatosan bővülő portfóliót tudhat magáénak. Hozzájuk csatlakoznak majd az új modellek is. 2020-ban mutatkozik be például a Volkswagen első tisztán elektromos SUV modellje, az ID. CROZZ. Többek között ezt a járműkategóriát célozza meg a Volkswagen e-mobilitás offenzívája, amelynek keretében 2025-re 20 új, tisztán elektromos modellt kíván piacra dobni a márka.

A Volkswagen 2015-ben bejelentett SUV offenzívája igazi sikertörténet. A kompakt Tiguan jelenleg a világ 10 legkeresettebb autója között van és eddig közel öt millió darabot értékesítettek belőle. A 2016-ban bemutatott második generáció volt az előfutára a Volkswagen SUV portfólió bővítésének. Az országspecifikus modellek, mint az Amerikai Egyesült Államokban bemutatkozó Atlas vagy a Kínában sikerrel szereplő Teramont nagy népszerűségnek örvendenek az adott piacokon. A Touareg - amely a márka első SUV modellje volt - már a harmadik generációnál jár és szintén kiemelkedő darabszámokat produkál. A Volkswagen várakozásainak megfelelően a világszerte értékesített járművek száma - az első generáció bemutatkozásától számítva - a közeljövőben elérheti az 1 millió darabot.

A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re

A viszonylag fiatal T-Roc - a Golf kategória SUV modellje - szintén jó rajtot vett. A tavalyi év végén bemutatkozó modellből közel 130 000 darabot értékesítettek ezidáig. A márka legkisebb és legkompaktabb SUV modellje is készen áll a bemutatkozásra, ő lesz ugyanis az első szabadidő-autó, amellyel a Volkswagen ebben a kategóriában színre lép. Az új T-Cross egy igazi mindentudó kisautó, amely olyan vezetői segédrendszerek széles választékát kínálja, amelyek korábban csak a magasabb kategóriák járműveiben voltak elérhetők. A szériafelszereltség részeként kínálja a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosfelismeréssel kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszert, a sávtartást segítő rendszert (Lane Assist), a proaktív vezető- és utasvédő rendszert és a sávváltást segítő holttér-felügyelet (Blind Spot Detection).

Ezekkel együtt a T-Cross még tágasabb belső teret, variálhatóságot és egyéni kialakítási módot kínál köszönhetően a csúsztatható hátsó üléseknek. Digitális műszerfalával és kiemelkedő hálózatba kapcsolhatósági megoldásaival a T-Cross a modern idők ideális járműve.

A Volkswagen az SUV modellek 50 százalékos piaci részesedésére számít 2025-re
Kulcsszavak: I.D. CROZZ, suv, T-Cross, volkswagen
 
A Tarraco bemutatta a SEAT új  formatervezési irányát A Tarraco bemutatta a SEAT új formatervezési irányát Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Az új Caddy – Mindig a legjobb választás Az új Caddy – Mindig a legjobb választás Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek
 
A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

2018. október 26.
A Toyota Hilux életének első ötven évében mindent elért, amit haszonjármű elérhet. Világverő státuszát bravúros teljesítményekkel szilárdította meg.
Részletek

A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

Meghódította az Északi- és a Déli-sarkot, felkapaszkodott egy fortyogó tűzhányó oldalán, a Top Gear televíziós programban pedig kiállta a tűz, a víz és a robbanószerek próbáját. Ezen kivételes fél évszázad előtt tisztelegve a Toyota megépítette a Hilux új, exkluzív kiadását: a Hilux Invincible 50 modellt.

A kereskedelmi forgalomban kapható különkiadást az extrém terepjárás izlandi szakértőivel, az Arctic Trucks műhellyel közösen fejlesztették ki. A brit piacon forgalomba kerülő modell stílusosan mindössze ötven, egyedi számozású példányban lesz elérhető.

A módosítások sorában megtalálható az Arctic Trucks és a Bilstein által közösen fejlesztett, nagyteljesítményű felfüggesztés. Az új 16 x 7.5 ET05 könnyűfém keréktárcsákat kifejezetten az Invincible 50-hez választották; a selyemszínű, fekete fényezésű tárcsákat mart perem díszíti, azokra 265/75R16 méretű BF Goodrich KO2 terepabroncsokat szereltek.

Ez a különleges kerékabroncs-kombináció még kiválóbb terepalkalmassággal ruházza fel a Hiluxot: elöl 40, hátul 20 milliméterrel nagyobb szabad hasmagasságot, fokozott kitérési képességet, valamint megnövelt első és hátsó terepszögeket eredményez. Mindazonáltal a módosítás nem ment a kifinomult, magabiztos közúti vezethetőség rovására.

A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

Az új optikai elemek között említést érdemelnek az egyedi kialakítású, szélesített első és hátsó kerékívek, amelyek még magasabbnak, még izmosabbnak láttatják a modellt. A plató fölött dupla bukókeret feszül, amelyre négy darab nagyteljesítményű Vision X fényszórót szereltek. A több LED-ből álló, nagy hatósugarú reflektorok minden terepen egyenletes, erős megvilágítást nyújtanak.

A modell megjelenését olyan további részletek határozzák meg, mint az Arctic Trucks hátsó sárfogók, a tolatóradar, a strapabíró Line-X platóbélés vagy a klasszikus Toyota rajzolatú hátfal. A belteret sorszámozott Invincible 50 plakett díszíti. További krómozott „Invincible 50” emblémákkal, illetve dekorrészletekkel találkozhatunk a kerékíveken, a kerekeken, az ajtókon, a hátfalon, a bukókereten és a reflektorokon, valamint az utasfülkében. A jármű mind az ötven példánya fekete festést kap.

Más tekintetben az Invincible 50 műszaki tartalma megegyezik az alapkivitelű Hilux Invincible modellével: a duplafülkés felépítményhez 150 lóerős 2.4 literes turbódízel erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó társul.

A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

Az alapfelszerelés részét képezi a Toyota Safety Sense csomag (amely ütközés előtti biztonsági rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és jelzőtábla-felismerő rendszert tartalmaz); a sebességtartó automata; a szürkületérzékelő fényszórók; a navigációs funkcióval és a web alapú alkalmazások elérését szolgáló internetes hozzáféréssel felvértezett Toyota Touch 2 with Go multimédia rendszer, az automatikus klímaberendezés; a kulcs nélküli nyitás és motorindítás; valamint a sötétített hátsó oldalüvegek.

Az új Toyota Hilux Invincible 50 november elsejétől rendelhető, az ügyfelek decembertől, illetve az újévben vehetik át autójukat. A hamarosan nyilvánosságra kerülő vételár elérhetővé teszi a modellt az igazi Hilux-rajongók számára, ugyanakkor tükrözni fogja annak egyedi műszaki tartalmát és igen gazdag felszereltségét.

A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját

Kulcsszavak: évforduló, Hilux, toyota, új modell
 
Az új Škoda Superb Combi: kategóriájának legnagyobb csomagtere – 660-1950 liter térfogat Az új Škoda Superb Combi: kategóriájának legnagyobb csomagtere – 660-1950 liter térfogat A tisztánlátás új módszere A tisztánlátás új módszere Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát A Hyundai bemutatta a vadonatúj i30 Fastback N-t A Hyundai bemutatta a vadonatúj i30 Fastback N-t A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 121 - 130