Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 121 - 130
Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

2019. június 11.
Az új, 12.3 colos képátlójú, teljesen digitális (Supervision) műszeregység azonnal, már az XCeed idei bevezetésétől elérhető.  Fejlett grafika jellemzi, és a Kia tervei szerint később más modellekben is megjelenik majd.
Részletek

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A Kia első, 12,3 colos vagy 12,3”-os képátlójú, teljesen digitális Supervision műszeregysége az XCeedben debütál. A június 26-án bemutatkozó újdonság műszakilag és fedélzeti elektronika szempontjából a piac egyik legfejlettebb modelljeként érkezik a márkakereskedésekbe.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “Az új Supervision műszeregység csak egy az új XCeedhez elérhető rengeteg technológiai felszerelés közül. A digitális műszerfal sok mindenre alkalmas, és főleg a magasabb felszereltségi szinteken rengeteg kiegészítő információt is eljuttat a vezetőhöz egyszerűen, gyorsan és világosan. Később más modelljeinkben is megjelenik, hiszen fő célunk, hogy az egyre több menet közbeni információ a lehető legegyszerűbb, legtisztább és legbiztonságosabb formában érjen célt.”

Nagy felbontás, éles és tiszta kép

Az új Supervision műszeregység tervezésénél a lehető legjobb leolvashatóság volt a fő cél. A nagyfelbontású 1920x720 pixeles képernyő teljesen leváltja a hagyományos műszereket, így az analóg sebességmérőt és a fordulatszámmérőt is. A kijelző tűélesen, digitálisan, grafikus úton jelzi ki a fordulatszámot és a sebességet, képernyőfrissítési sebessége magas, így a változásokat - köztük a vezető utasításait - is valós időben követi.

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A két digitális főműszer között egy, a kormány gombjaival szabályozható multifunkciós kijelző helyezkedik el, ezen akár a navigációs rendszer utasításai, az audio-beállítások, az autóra csatlakoztatott telefon információivagy a fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthetők. Utóbbiak között a pillanatnyiés az átlagfogyasztás is előhívható. A rendszer az autó működésével kapcsolatos figyelmeztetések megjelenítésére is alkalmas, akár az aktív biztonsági eszközökkel és a vezetői asszisztensrendszerekkel kapcsolatosakra is. Az éberségfigyelő vészjelzései szintén itt jelennek meg.

Amikor a vezető leállítja az autót, a műszeregység képernyőjén megjelenik az XCeed mozgó képe, és a megtett út összefoglaló adatsora is: a vezetés időtartama, a megtett távolság, az átlagfogyasztás és a tank tartalmával még megtehető út.

Az új Supervision műszeregység extraként rendelhető az új XCeedhez, piactól és felszereltségtől függően. Megrendelése esetén természetesen leváltja a hagyományos analóg műszeres, és 3,8 colos mono-LCD kijelzővel, valamint a 4,2 colos színes TFT képernyővel futó változatokat.

A Drive Mode Select

A Ceedekhez hasonlóan az új XCeed bizonyos változatai is Drive Mode Select kapcsolóval készülnek. Ennek beállításaival (Normal vagy Sport) a vezető szabályozhatja autója teljesítményjellemzőit, gázreakcióját, és a kormányrásegítés erejét.

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A beállított menetmódtól függően a Supervision műszerfal jelzései és grafikái is változnak. Normal állásban az üzemanyag-hatékonyság értékein kívül analóg sebesség- és fordulatszámmérő is megjelenik az adott útra vonatkozó információk mellett. Sport módban megváltozik és nagyobb is lesz a két főműszer rajzolata, ugyanakkor a kevésbé fontos információk eltűnnek.

A jövő digitális műszerfalai

A digitális műszerfal az adatkezelés kulcsa a jövő autóiban, s az új rendszer megjelenése egyben azt is jelenti, hogy a Kia felkészült a jövő biztonsági és műszaki technológiáira.

A kijelzőt grafikai képességei alkalmassá teszik a teljesen, vagy részben elektromos hajtások adatainak kijelzésére, köztük például a hajtásláncok energiaáramlásainak bemutatására (a motorok és az akku között), és az Eco üzemmód üzeneteinek megjelenítésére is. A Kia most bemutatott új műszeregysége hamarosan a márka könnyű-hibridjeiben, hibridjeiben és elektromos autóiban is megjelenik

Kulcsszavak: crossover, kia, új modell, XCeed
 
Nézze meg! Ilyen a Lada családi kombiterepese Nézze meg! Ilyen a Lada családi kombiterepese Lebilincselő és vérpezsdítő az új BMW M4 Cabrio Lebilincselő és vérpezsdítő az új BMW M4 Cabrio Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora A Kia Motors a Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól
 
Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

2019. június 11.
Megkezdték a május 29-ei hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó kiemelését kedd reggel.
Részletek

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

A műveletet élőben közvetítő M1 aktuális csatornán azt mondták, hogy az előzetes tájékoztatás szerint hat órán át is eltarthat a mentés.

Jasenszky Nándorra, a Terrorelhárítási Központ társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetőjére hivatkozva az M1 tudósítója azt mondta: a művelet legkritikusabb pontja az lesz, amikor a meder aljától elemelkedik a hajótest.

Elmondta: a művelet több szakaszból áll majd, ezalatt többször is átvizsgálják majd a hajót.

A hajó egyik része már megjelent a felszínen. Az előzetes információk szerint amikor a kapitányi híd előbukkan, megállnak az emeléssel, és egy tűzoltóbúvár felderíti azt a területet, ahol a kapitány tartózkodott a baleset pillanatában. Ha holttestet fedez fel, az az elsődleges, hogy felhozzák. Ezután a mosdót és a gépház felé vezető lépcsőt vizsgálja át, majd újabb emelés történik, azután szivattyúzás.

A tervek szerint négy fázisban történik meg a hajó kiemelése, amely várhatóan az egész délelőttöt igénybe veszi majd.

Az MTI tudósítójának helyszíni információja szerint először a kapitányi hídig emelik meg a hajót, majd a teremszintig, utána a vízvonalig, majd végül az egész járművet a felszínre hozzák, és az előre odavitt uszályra helyezik.

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

Az egyes fázisok során a búvárok behatolnak a hajótestbe, hogy eltávolítsák a munkálatokat akadályozó tárgyakat, bútordarabokat, a holttesteket eltakaró berendezési tárgyakat.

A hatóságok felkészültek a Hableányból esetlegesen kiömlő üzemanyag felfogására is, mivel a hajótestben 1400 liter gázolaj van - értesült a helyszínen az MTI.

A Hableány sétahajó május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, nyolc embert még keresnek: hét dél-koreai utast és a sétahajó magyar kapitányát.

Pintér Sándor belügyminiszter a hajó kiemelésével kapcsolatos feladatokkal a Terrorelhárítási Központot (TEK) bízta meg.

A Hableány 1949-ben épült, a hajó 27,2 méter hosszú, 4,8 méter széles és 5,2 méter magas, a súlya 50 tonna. A turistahajó kiemelésére Komáromból érkezett pénteken a 200 tonna emelésére is képes Clark Ádám úszódaru.

A Hableánnyal összeütköző Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitányát vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetése vétségének gyanúja miatt hallgatták ki gyanúsítottként és tartóztatták le.
Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó
 
A balatoni személyhajókon kevesebben, a kompokon többen utaztak A balatoni személyhajókon kevesebben, a kompokon többen utaztak Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Helikopter zuhant London központjára, két ember meghalt Lezárta a BKK a villamostendert: a CAF nyerte a pályázatot Lezárta a BKK a villamostendert: a CAF nyerte a pályázatot
 
Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

2019. június 11.
Európa-szerte több ezer diák dolgozik azon, hogy energia-hatékony járműveikkel új rekordot állítsanak fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen.
Részletek

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

A megmérettetést, valamint kísérőprogramját, a Make the Future Live-ot ebben az évben július 1. és 5. között rendezik meg a Weybridge-i Mercedes-Benz Worldben, London külvárosában.

2019-ben 25 ország161 csapata kapott meghívást Európából és azon túlról, hogy két versenyszámban tegye próbára műszaki és tervezői tudását. Az első, az 1985 óta megrendezett távolsági verseny, amely azt méri, mely csapat tud a legtávolabb eljutni a legkevesebb energiával, a másik pedig a pilóták versenye. Magyarországról idén három csapat – a győri SZEnergy, a kecskeméti Kandó Electric és a szegedi STECO team – vesz részt, akik ebben az évben az Innovációs és Technológiai Minisztérium védnöksége alatt utaznak Londonba.

Norman Koch, a Make the Future Live igazgatója kiemelte: „A Shell Eco-marathon inspirálni szeretné a tudományos, a technológiai, a mérnöki és a matematikai pályára készülőket – ezek a területek meghatározó szerepet játszanak a jövő formálásában. A program lehetőséget teremt a diákcsapatok számára, hogy egészséges versenyhelyzetben teszteljék az energia-hatékonysághoz kapcsolódó elméleteiket, amely újabb lökést adhat az innovatív gondolkodásban. Minden év új eredményeket hoz, és izgatottan várom, hogy a csapatok idén milyen innovációs megoldásokkal állnak elő.”

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

„A világszerte növekvő keresletnek köszönhetően a közlekedési ágazatok számára kulcsfontosságú kihívást jelent a jelenleg használt mobilitási megoldások energia-hatékonyabbá tétele, valamint új fenntartható technológiák fejlesztése. A Shell Eco-marathon kiváló platform a jövő mérnökei számára, hogy új ötletekkel álljanak elő, és megvalósítsák, valamint leteszteljék azokat. Örömünkre szolgál, hogy ebben az évben is köszönthetünk magyar diákokat a versenyzők között. Minden évben nagyon büszkék vagyunk a hazai csapatokra, ezúton is sok sikert kívánok nekik az idei londoni versenyhez” – tette hozzá Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke.

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata teljesen új járművet épített az idei versenyre, amelyik számításaik szerint még energiahatékonyabb, mint az előző konstrukció. A győri diákok a városi koncepció kategóriában versenyeznek egyedüli magyar csapatként. Az új, elektromos autó leglátványosabb eleme a cseppalakú áramvonalas karosszéria minimális homlokfelülettel és optimalizált orrkúppal. 

Szintén elektromos, de a prototípus kategóriában indul járművével a kecskeméti Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Kandó Electric csapata az idei Shell Eco-marathonon. A csapat összetételének folyamatos változása jelenti számukra az egyik legnagyobb kihívást, azonban reményeik szerint a motoron elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően idén a mezőny élvonalában végezhetnek majd.

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

A Szegedi Tudományegyetem STECO csapata két év után tér vissza a versenybe ugyanebben a kategóriában. A jobb hatásfok érdekében kicserélték a motort, és az azt vezérlő elektronikát is átalakították. A csapat az elmúlt időszakban a tesztelésekre helyezte a hangsúlyt, hogy még energia-hatékonyabbá tegyék elektromos autójukat, és így megdönthessék korábbi rekordjukat.

A tavalyi távolsági versenyen a francia Microjoule-La Joliverie csapat autója egy liter üzemanyaggal 2 324 km-t tett meg. Az idei verseny kihívást jelent a már rutinosnak számító csapatok számára is. A legnagyobb újdonság a teljesen új helyszín és ismeretlen versenypálya, amely nem csak technológiailag állítja kemény feladat elé a járműveket és a tervezőiket, hanem a csapat stratégiáját is pórbára teszi.

Az esemény ad otthont a Vezetői Világbajnokságnak is, amelynek fináléjában fej-fej melletti versenyben csapnak majd össze a városi koncepció kategóriában induló legjobb európai, amerikai és ázsiai csapatok autói. Itt a bizonyított energia-hatékonyságnak találkoznia kell a stratégiai gondolkodással, valamint a pilóta rátermettségével és gyorsaságával. Cél, hogy az autó elsőként lépje át a célvonalat anélkül, hogy kifogyott volna belőle az üzemanyag.

A magyar csapatok autói idén a Supernova Intertrans Kft. támogatásával jutnak el a London külvárosában megrendezett versenyre.

Kulcsszavak: Shell, Shell Eco-marathon, verseny
 
Félúton jár a villanyautók versenye Félúton jár a villanyautók versenye Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo Sztár lesz a Nissan 370Z Nismo Dakar 2013 - Minden magyar a célban Dakar 2013 - Minden magyar a célban Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen Új motorral áll rajthoz a kecskeméti Kando Electric autója a Shell Eco-marathon 2017-es versenyén Új motorral áll rajthoz a kecskeméti Kando Electric autója a Shell Eco-marathon 2017-es versenyén
 
A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

2019. június 11.
Ünnepélyes keretek között adták át az első CUPRA márkakereskedést hazánkban, a Duna Autóban, így már hivatalosan is megkezdődött az új, kifinomult, egyedi márka értékesítése Magyarországon. Kezdetben két típus, a CUPRA Ateca és a Leon CUPRA R vásárolható meg a budapesti márkakereskedésben. Idén várhatóan 25-30 CUPRA találhat gazdára hazánkban.
Részletek

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

CUPRA néven egy új, saját identitással rendelkező márkát indított a SEAT 2018-ban, amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz CUPRA felszereltségű modelljeit gyűjti egy kalap alá, így az egész motorsport és verseny részleget is, amely eddig a SEAT Sport keretein belül működött.

A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, pénzügyileg és értékesítésben is történetének legjobb eredményét érte el tavaly: összesen 517.600 járművet adott el 2018-ban, amely 10,5 százalékkal haladta meg a 2017-es teljesítményüket. Ezzel párhuzamosan az üzemi nyerség 2017-hez képest 33,4 százalékkal 254 millió euróra nőtt, s a márka forgalma 3,1 százalékkal 10,2 milliárd euróra gyarapodott, így minden adott volt a CUPRA beindításához.

„A SEAT évek óta jelentős erőforrásokat fordít kutatás-fejlesztésre, ennek eredménye az autóink minőségében és a vásárlói visszajelzésekben érzékelhető igazán, hiszen Európa szerte, így hazánkban is szép sikereket érünk el. Ami pedig különösen fontos, hogy ilyen eredményekkel nagy stabilitással vághatunk neki azoknak a kihívásoknak, amelyeket az elektromos autózás támaszt a gyártók elé"

– tájékoztatott Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója a márkakereskedés ünnepélyes megnyitóján. – A márka fejlődésének következő lépcsőfokát jelenti a CUPRA bevezetése, amellyel azokat a vásárlókat célozzuk, akik nem szeretnének volumen modellt vásárolni, de német prémium autóban sem ülnének szívesen, hanem olyan egyedi autót keresnek, amely nem jön velünk szembe minden nap az utakon. Idén várhatóan huszonöt-harminc CUPRA találhat gazdára hazánkban.”

A tervek alapján Európában a SEAT márkakereskedések 20 százaléka kap jogot arra, hogy hivatalos CUPRA kereskedéssé váljon, ez megközelítőleg 260 értékesítési pontot jelent majd az öreg kontinensen. Hazánkban az adottságainak köszönhetően a Duna Autót választotta a Porsche Hungaria erre a szerepre, így az óbudai SEAT kereskedést alakították át a CUPRA előírásoknak megfelelően. Ettől függetlenül a hazai SEAT márkakereskedések is értékesíthetik a bevezetést követően az új márkát.

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

Az SUV-k népszerűségének köszönhetően a CUPRA az Atecával lépett elsőként piacra, amely a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorjának, feszes futóművének, a 4Drive összkerékhajtásnak és a nagy teljesítményű Brembo fékeknek köszönhetően igencsak népszerűnek bizonyult a különleges formákat és sportos autókat kedvelő, ám mégis egyedi modelleket kereső vásárlók körében. Így röviddel a márka bevezetését követően már 14.400 darabot értékesítettek 2018-ban a négykerekűből. Az Ateca mellett a Leon CUPRA R is újdonságként érkezik a kínálatba, amely szintén a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorral, 4Drive összkerékhajtással és 7-sebességes DSG váltóval kapható.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Porsche Hungaria minket választott a CUPRA hivatalos magyarországi értékesítési partneréül – mondta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója. – Június hatodikától a CUPRA Ateca kedvezményes finanszírozással vásárolható meg kereskedésünkben: harminc százalékos önrész befizetésével és harminc százalékos maradványértékkel, harminchat hónapos futamidővel, százötvenkilencezer-kilencszázkilencven forintos havi díjért juthatnak hozzá a vásárlók.”

Jövőre három újabb modell érkezhet a kínálatba, az új Leon alapjaira épülve bemutatkozhat az ötajtós és a kombi CUPRA Leon, valamint a CUPRA Formentor is, amely a legkorszerűbb technológiát és a vezetés élményét egyesíti a nagy teljesítményű plug-in hibrid motorral. Az előzetes információk alapján a Formentor a beépített akkumulátor csomaggal tisztán elektromos módban 50 kilométer megtételére lesz képes WLTP menetciklusban.
Kulcsszavak: Cupra, CUPRA Ateca, Duna Autó, márkakereskedés
 
A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél
 
A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

2019. június 07.
A Volkswagen nagyszabású töltőtelepítési tervekkel állt elő: 36 ezer töltőpontot akarnak létrehozni 2025-ig, egy 250 millió eurós beruházás keretében.
Részletek

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A németek igyekezete nem véletlen, a következő években valóságos elektromos autó offenzívára készülnek, ezek értékesítéséhez viszont elengedhetetlen a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítése, fejlesztése.

Hatalmas töltőtelepítést tervez Európában a Volkswagen, az autógyártó mintegy 36 ezer töltőpontot hozna létre 2025-ig, egy 250 millió eurós beruházás keretében. A németek töltőpontjaikkal az európai városokat és autópályákat egyaránt behálóznák majd, ezzel is hozzájárulva a megfelelő méretű töltőinfrastruktúra kiépüléséhez. Nagy hangsúlyt fektetnének továbbá arra is, hogy a vállalatoknak és a magánszemélyeknek is megfelelő megoldásokat kínáljanak a munkahelyi és az otthoni töltésekhez.

A Volkswagen igyekezete nem véletlen, ahogy arról korábban részletesen beszámoltunk, a vállalat totális átalakuláson megy keresztül, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás, valamint a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások állnak. Azt pedig, hogy a német autógyártó mennyire komolyan gondolja az elektromos meghajtásra történő átállást, jól mutatja, hogy terveik szerint mintegy 35 milliárd eurót fognak elkölteni az elektromobilitás területén 2022-ig.

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A kutatás és fejlesztésnek, az új beruházásoknak, valamint az akkumulátorbeszállítókkal kötött megállapodásoknak eredményeként 2025-re már 50 darab tisztán elektromos meghajtású modellt akar értékesíteni a cégcsoport.

Ez nem véletlen, hiszen az eladásokban is nagyon ambiciózus célokat fogalmazott az autógyártó menedzsmentje, 2025-re el akarnak odáig jutni, hogy évi 2-3 millió elektromos autót adnak el globálisan, amely egyben azt is jelentené, hogy a cégcsoport teljes értékesítésének mintegy 20-25 százalékát tennék ki ezek az autók.

Amennyiben ezek a célok valóra válnak, a Volkswagen csoport lehet az az autógyártó a világon, amelynek leginkább sikerül majd felülmúlnia a Tesla értékesítéseit 2025-ben.

A Volkswagen ezektől az ambiciózus céloktól egyelőre nagyon távol áll, de a helyzet gyorsan változhat, ugyanis a Roadmap E projekt keretében 25 tisztán elektromos meghajtású és 20 plug-in hibrid modellt dobhatnak piacra a németek 2020 végéig. A Volkswagen ráadásul tavaly bejelentette, létrehoznak egy különálló divíziót az elektromobilitás területén, amelynek kiemelt célja lesz, hogy a német autógyártót piacvezetővé tegye az elektromos autózásban. Ennek megvalósítása érdekében a Volkswagen már korábban bemutatta az ID. modellcsalád több tagját. Közülük elsőként a kompakt méretű, ferde hátú ID.3 jelenik meg az európai piacon 2020-ban – írja a portfolio.hu.

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát
Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, fejlesztés, I.D., volkswagen
 
Új szériát gyárt a Volkswagen: jön az elektromos bogár Új szériát gyárt a Volkswagen: jön az elektromos bogár A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással A SEAT Európában elsőként van jelen a Google Play Store-ban az "Android Auto" alkalmazással Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Elektromos autó Ázsiából Elektromos autó Ázsiából Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről
 
Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

2019. június 07.
Korábbi sikeres együttműködéseit új, minden eddiginél ígéretesebb projekttel folytatja a két japán autógyártó: tisztán elektromos hajtású platform fejlesztésébe fognak.
Részletek

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

Leendő zéró károsanyag-kibocsátású személyautók, valamint szabadidőjárművek alapjául szolgáló technológiai platform kifejlesztéséről írt alá együttműködési szerződést a Toyota Motor Corporation és a Subaru Corporation (korábban Fuji Heavy Industries). A közös projekt első terméke várhatóan egy kompakt crossover lesz (az egyetlen hivatalos fotó mellékelve).

A Toyota és a Subaru 2005 óta ápol szoros kapcsolatokat, folyamatosan új területekre terjesztve ki a két vállalat együttműködését. A kooperáció legismertebb eredménye a Toyota GT86/Subaru BRZ sportautó-páros megszületése (2012), de a Subaru XV kompakt crossover plug-in hibrid verziója, az Európában nem forgalmazott Subaru Crosstrek Hybrid is a Toyota Prius PHEV hajtáslánc-komponenseit alkalmazza. Ezekre a sikeres hagyományokra építve kezd most új, napjainkban különösen releváns projektbe a két vállalat.

A régi, bevált üzleti modellek nem alkalmasak arra, hogy az autógyártók lépést tartsanak napjaink egyre gyorsabb ütemben változó piaci elvárásaival és kihívásaival.

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

A különböző térségekben eltérő jogi, infrastrukturális és piaci adottságokhoz kell igazodni, új értékesítési szempontokat és értékrendszereket kell felállítani – indokolta a Toyota az együttműködést, amellyel csökkenteni remélik a fejlesztések és piaci bevezetések időtartamát, illetve költségeit.

A partnerek a Subaru összkerékhajtási technológiáit a Toyota világszerte elismert akkumulátor- és elektromoshajtás-kompetenciájával társítva hozzák létre azt a platformot, amelyre a jövőben a tervek szerint a legkülönfélébb modellek, mindenekelőtt alsó-középkategóriás és középkategóriás szedánok, valamint szabadidőjárművek épülhetnek. Az első közös fejlesztésű modell egy kompakt crossover lesz.

A közelmúltban mindkét márka arról tett bejelentést, hogy hamarosan piacra bocsátja első elektromos típusát. A Subaru a már említett Crosstrek alapjaira, míg a Toyota a C-HR bázisára képzelte el akkumulátoros villanyautóját, utóbbiból Kínában már be is mutatták az elektromos változatot. A megállapodás értelmében a Subaru az új projekt rendelkezésére bocsátja ilyen irányú fejlesztési erőforrásait.

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, subaru, toyota
 
Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával
 
A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

2019. június 07.
A több mint egymilliárd dollár befektetésével rendszerbe állított üzem az innovatív digitalizációs technológiák és a hosszú távon fenntarthat működés terület én is új mércét állít fel.
Részletek

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A mexikói kormány és a BMW Group magas szintű képviselői ma hivatalosan is megnyitották San Luis Potosí városában a müncheni központú vállalatcsoport Mexikóban rendszerbe álló, új autógyártó létesítményét.

„A San Luis Potosí városában beindított üzem a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának rendkívül fontos pilléreként kezdi meg működését. Célunk, hogy tömegtermelési és értékesítési tevékenységeinket világszerte egyensúlyba hozzuk, miközben fontos, folyamatosan fejlődő piacainkon tovább kívánjuk erősíteni jelenlétünket. Mexikó jelentős mértékben növeli majd az amerikai régióban felépített gyártási rugalmasságunkat, az új BMW 3-as limuzin helyben készülő modelljeit pedig a világ minden tájára exportáljuk” - fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja a június 6-i megnyitó ceremónián.

A müncheni központú vállalatcsoport több mint egymilliárd dollárt fektetett be az új üzem felépítésébe. A létesítmény első körben 2 500 szakembernek ad munkát és teljes kapacitás mellett évente 175 000 darab új autó gyártására lesz képes.

San Luis Potosí városában a BMW legsikeresebb modellsorozata készül majd: az új BMW 3-as limuzin. A vállalatcsoport immár több mint száz éve íródó története során a legendás típus a márka központi modelljévé érett, a dinamikus menetteljesítmény, a hatékonyság és a kialakítás terén egyaránt kategóriaetalon mércét állítva riválisai elé.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A mexikói létesítmény megnyitó ceremóniáján Dr. Alfonso Romo Garza, a mexikói kormány elnökségi irodájának vezetője, Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója, Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja, Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja, illetve Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja is részt vett.

 „A BMW Group San Luis Potosí városában rendszerbe álló, új gyárának szilárd alapját magasan képzett munkatársaink adják, akik garantálják prémium kategóriás termékeink rendkívül magas minőségét. Duális szakmai képzési rendszerünk immár negyedik generációját éli” – mondta Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja.

A duális szakmai képzési rendszerbe bekerülő munkatársak és gyakornokok az új gyár innovatív oktatási központjában sajátíthatják el a BMW Group legkorszerűbb gyártási technológiáinak folyamatait. A képzés nem csupán a szakmai tudás fejlesztésére, de a motivációra, az elköteleződés fokozására és a csapatszellem kialakítására is figyelmet szentel.

Az üzemben négy technikaképzési labor működik, amelyekben egyszerre 250 hallgató tanulhatja ki a legmodernebb fortélyokat.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

„Mexikóban rendkívül erős beszállítói hálózatra támaszkodhatunk, hiszen immár több mint tíz éve vásárolunk a régióból magas minőségű, technológiailag kifinomult, innovatív termékeket. A BMW Group minden egyes gépkocsijában biztos, hogy legalább egy olyan alkatrész dolgozik, amely a kétszázhúsz mexikói beszállítónk egyikétől származik. Az új gyár hatalmas előnyt kovácsolhat a rövid beszerzési utakból és az ebből eredő gyártási rugalmasságból” - nyilatkozta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

A BMW Group 2008 óta működtet saját beszerzés-koordináló irodát Mexikóban. 2017-ben az iroda Mexikóvárosból San Luis Potosí-ba költözött, ahol jelenleg 105 embernek ad munkát. A vállalatcsoport mexikói beszerzéseinek összköltsége a tavalyi évben a 2,5 milliárd dollárt is meghaladta.

Rugalmasság, digitalizáció és hosszú távú fenntarthatóság

„Az új gyárat a kezdetektől úgy terveztük meg, hogy gyorsan és rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a jövőbeni modellváltozatokhoz és gyártási mennyiségekhez. A létesítményben az innovatív 4.0 gyártási technológia dolgozik, új automatizálási megoldásokkal és modern támogató rendszerekkel. A fenntarthatóság ugyancsak fontos kitétel volt, már a legelején – és mára már e téren is új mércét állítottunk fel” – mondta Hermann Bohrer, a mexikói gyár igazgatója.

Az innovatív 4.0 gyártási technológia

A BMW Group a mexikói létesítmény felépítésekor és berendezésekor is háromdimenziós tervezési technológiát alkalmazott. Az építők a munkálatok minden egyes fázisában olyan fontos információkat digitalizáltak, mint a pontos elhelyezkedés, a méretek és a teljesítési határidők. A vállalatcsoport itt alkalmazta először a digitális háromdimenziós szkennelés technológiáját, a legmodernebb innovációk egyesítésével pedig olyan valós idejű, költséghatékony szerkezetelemzési modell állt össze, amelyek a tervezési és az építési fázisok alatt mindvégig folyamatos megbízhatóságról biztosították a vállalatot.


A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A BMW Group új gyára az intelligens karbantartás tekintetében is úttörőnek számít. A vállalatcsoport itt alkalmazza először az Intelligens Karbantartási Asszisztens Szoftvert (Smart Maintenance Assistant Software), amely proaktív számításokkal, idejekorán betervezi az egyes berendezések karbantartási munkálatait és ezzel a gyártás hatékonyságát is fokozza. A technológia nem egy előre beprogramozott szisztéma alapján, hanem az egyes berendezések tényleges használatelemzése szerint dolgozza ki a karbantartási menetrendet, amelyről a munkatársak minden fontos információt táblagépeken és okostelefonokon követhetnek nyomon.

Az innovatív 4.0 gyártási technológia az összeszerelési folyamatokat is leegyszerűsíti, legtöbbször intelligens kijelzőkkel helyettesítve a papír alapú leírásokat. A munkatársaknak munkafázisonként két-két kijelző szolgáltatja az összeszereléshez szükséges releváns információkat, amelyek a múltban még kizárólag papír alapon voltak elérhetők. A BMW Group a mexikói létesítményben integrálta először összeszerelési folyamatba az innovatív 4.0 gyártási technológiát.

Az erőforrások összeszerelését megelőző, előkészítő fázisban robotok és munkatársak vállvetve dolgoznak együtt, egymás munkáját támogatva. A robotok a nehéz fizikai munkát, míg a munkatársak a kézügyességet igénylő, apróbb összeszerelési feladatokat végzik.

Vadonatúj fenntarthatósági mérce

A San Luis Potosí városában működő létesítmény már az első teljes termelési évtől kezdve a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának elsőszámú erőforrás-hatékony üzeme lesz.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A legfontosabb szempont a víz optimális felhasználása volt: a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatában készülő gépkocsik közül a legkevesebb vizet a mexikói gyárban napvilágot látó modellek előállítása igényli, hiszen az új gyár karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül működik. A fényezéshez szükséges vízmennyiséget a létesítmény folyamatosan újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki.

A megújuló erőforrások átfogó alkalmazásának köszönhetően a mexikói üzem a jövőben százszázalékosan károsanyag-kibocsátástól mentesen, tiszta elektromossággal működik majd. A gyár a több mint 70 000 négyzetméternyi területen felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez szükséges energia nagy részét.

Tömegtermelés a világ minden tájára

A mexikói létesítmény rendszerbe állításával harmincegy tagúra nő a BMW Group nemzetközi gyártási hálózata, amely a vállalatcsoport „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának megfelelően biztosítja a nemzetközi termelési hálózat rugalmasságát és hatékonyságát, egyensúlyba állítva az európai, ázsiai és amerikai értékteremtést.

A San Luis Potosí városában beindított üzemmel újabb szintre lép a vállalatcsoport növekedési stratégiája. Mexikó Kanadával és az Egyesült Államokkal együtt az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA – North American Free Trade Agreement) tagja, illetve az Európai Unió tagállamaival és a dél-amerikai piacokkal is szabadkereskedelmi kapcsolatot ápol, amelyek nagymértékben könnyítik a beszállítói hálózat és az újautó-export működését.

Kiemelkedő értékesítési mutatóival a NAFTA régió kulcsfontosságú piac a BMW Group számára. A vállalatcsoport huszonöt évvel ezelőtt állította rendszerbe az egyesült államokbeli Spartanburg városában működő üzemét, amelybe azóta közel kilencmilliárd dollárt invesztált. 2021-ig a BMW Group további 600 millió dollárt fektet be a létesítménybe, hogy felkészítse a gyártósorokat a jövő BMW X modelljeire. A spartanburgigyárban ma hozzávetőlegesen 11 000 ember dolgozik és a tengerentúlon további mintegy 70 000 embernek ad közvetlenül és közvetetten munkát.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, Mexikó
 
Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban
 
160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

2019. június 07.
Karburátor, hydrokompresszor, forgóeke, nyersolajmotor – néhány azon szabadalmak közül, amelyek a magyar autóipar egyik úttörőjének nevéhez köthetők. 160 évvel ezelőtt, a mai napon született Bánki Donát, aki előtt az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedése is tiszteleg.
Részletek

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

Lőwinger Donát 1859. június 6-án született a Komárom-Esztergom megyei Bakonybánkon. Szülőhelye iránti tiszteletből magyarosíttatta később családnevét, így vonult be Bánki Donátként a magyar motorgyártás történelmébe.

„Bánki Donát egyike volt azon kiváló magyar mérnököknek, akik munkásságukkal hozzájárultak az autózás elterjedéséhez" – kezdte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

„Nem csak remek szakember volt, de elhivatott oktató is, aki a lehető legtöbb módon segítette hallgatói felkészülését. Ezek után nem is meglepő, hogy több oktatási intézmény is névadójának választotta, mint például a budapesti közlekedésgépészeti szakgimnázium, amivel évek óta mi is együttműködünk. A Duna Autónál fontosnak tartjuk, hogy szakemberek végezzék ügyfeleink autójának szervizelését, karbantartását. Az autó ugyanis nekünk bizalmi kérdés. Ezért évi 20-30 tanuló tudásának bővítéséhez járulunk hozzá a gyakorlati képzés kertében, remélve azt, hogy az innen kikerült tanulókra is olyan büszkék lehetünk egyszer, mint Bánki Donátra."

Szakmai nap a Bánki Donát közlekedésgépészeti szakgimnáziumban a Duna Autó részvételével

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörőjeKorának legnagyobb gépészmérnöke volt, aki az iparosodó hazai környezetben kezdte mérnöki tevékenységét. A Ganz és Társa Vasöntöde- és Gépgyárban közel 17 éven át dolgozott, s ez időszak alatt olyan innovációkhoz adta nevét és szaktudását, mint a Mechwart-eke vagy az úgynevezett ún. Bánki-Csonka motor, amely a Ganz-gyár nemzetközileg is versenyképes terméke volt. Munkássága nem csak e vívmány által kapcsolódott össze Csonka Jánossal, de 1893-ban együtt szabadalmaztatták a fúvókás benzinkarburátort, közismertebb nevén a porlasztót. „Találmányuk a kor azon nagy problémáját oldotta meg, hogyan lehet az üzemanyagot biztonságosan, hatékonyan, és egyben környezetkímélő módon a motorba juttatni. Ezzel újabb lendületet adtak az automobilizmus fejlődésének." – tette hozzá Simon Péter, az idén 30 éves Autóváros szakembere.

Az idő előre haladtával a karburátor fokozatosan fejlődött, de amikor már elérte azt a szintet, amely után gazdaságosan nem volt tovább fejleszthető, új utakat kellett keresni. Az egyik a benzinbefecskendező rendszerek kifejlesztése volt, aminek előnye a belsőégésű motor teljes üzemelési tartományában a jobb tüzelőanyag-levegő keverék előállítása, valamint a kisebb károsanyag-kibocsátás. Napjainkban az egyre szigorodó szabályozások következtében már csak a közvetlen befecskendezéses rendszerek tudják teljesíteni az EURO 6D normát.

Bánki összesen 10 találmányát szabadalmaztatta, főként a gázmotorok és a belsőégésű motorok terén. Köztük van az Otto motoroknál a mai napig használatos elektromos gyújtás elődje, az automatikus csőgyújtás, amelyet a gáz- és petróleummotoroknál alkalmazott a Bánki-Csonka kettős. Ezt követte 1894-ben az első nagynyomású robbanómotor, a saját korában méltán világhírű Bánki-motor, majd 1902-ben életre hívta elsőkerék-hajtású gépkocsiját, amelynek működési elve ma is korszerűnek számít.

Kulcsszavak: Bánki Donát, Duna Autó, márkaszerviz, oktatás, Simon Péter
 
Miért ne vessünk keresztet a dízelautókra? Miért ne vessünk keresztet a dízelautókra? Így tedd nyárállóvá az autódat! Így tedd nyárállóvá az autódat! Felemás hétvége a Pannoniaring-en Felemás hétvége a Pannoniaring-en Már hazánkban is kapható a világ egyik legbiztonságosabb autója Már hazánkban is kapható a világ egyik legbiztonságosabb autója Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára
 
A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

2019. június 06.
Folytatódik a Peugeot 3008 sikersorozata: egy brit autós portál hatvanezernél is több olvasójának szavazata alapján az új generációs Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának.
Részletek

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A brit AutoTrader.co.uk idei szavazásán magabiztosan szerezte meg az elsőséget, és ezzel újabb Év Autója címet tudhat magának a Peugeot 3008.

Az Egyesült Királyság és az Ír Köztársaság legnagyobb online használtautó-értékesítő felületén, az AutoTrader oldalon évente tízmillió tranzakció zajlik; a szervezet saját fejlesztésű digitális platform és innovatív adattermékek segítségével teszi egyszerűbbé a vásárlás és az eladás folyamatát a fogyasztók, az értékesítők és az autógyártók számára. Az 1977-ben papír alapú hirdetési újságként indult AutoTrader ma már teljes egészében digitális kiadvány, amelyen naponta közel félmillió autót hirdetnek meg – ez a brit szigeteken eladásra kínált autók mintegy 80 százaléka. A felület névismertsége meghaladja a 90 százalékot, amikor tehát arra kérik felhasználóikat, hogy szavazzanak az év újdonságaira, biztosak lehetnek a magas részvételben.

Idén több mint 60 ezren írták meg véleményüket frissen vásárolt autójukról. Összesen tizenhat meghatározó területen értékelték autójukat a tulajdonosok, és a szavazatok összegzése után egyértelmű győztesként emelkedett ki a mezőnyből a Peugeot 3008.

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A francia SUV az összes értékelt autó közül a legmagasabb minősítést kapta a belső tér minőségére, a menetkényelem, a szolgáltatások kínálata, valamint a tartozék-választék terén pedig az összesített második helyen végzett. A tulajdonosok különösen kedvező véleményt fogalmaztak meg a típus belső és külső formatervéről, a digitális műszeregységről, az alapfelszereltségről, az összeszerelési minőségről és a vezetési élményről.

Véleményük összecseng azzal a képpel, amelyet az Auto Trader szakújságírói alkottak a kompakt szabadidőjárműről: ők kényelmes, praktikus családi járműnek ismerték meg, amely gazdag felszereltséggel és hiánytalan biztonsági funkcionalitással, valamint divatteremtő megjelenéssel szolgálja az ügyfeleket. A rugózási komfort és a stabilitás közötti arany középutat megtestesítő futómű-hangolás ideális családi autóvá teszi, nemkülönben az a tény, emlékeztetnek a szerzők, hogy a Peugeot 2019-ben az abszolút legmegbízhatóbb márkának bizonyult a J.D. Power nagy-britanniai felmérésén. „Nem tudunk vitába szállni azzal, hogy a brit autótulajdonosok a Peugeot 3008-ast választották meg a 2019-es Év Új Autójának. A formaterv, a minőség, a biztonság és a felszereltség egyaránt lenyűgöző, ráadásul jó vezetni, tágas és praktikus.” Így összegezte a szerkesztőség véleményét Ivan Aistrop, az Auto Trader vezető tesztelője.

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A Peugeot 3008 modellt nem először választották meg az év első számú újdonságának. Miután a modell 2017-ben elnyerte az Európai Év Autója díjat (az ötödik Peugeot-ként a díj történetében), Írországban és Malajziában is megismételte ezt a fegyvertényt, majd a What Car? szavazásán elhozta a 2017-es Év Autós Technológiája díjat, a Párizsi Autófesztiválon az Év Legjobb Autóbelsője címet kapta, az Auto Express pedig még ugyanabban az évben az Év Legjobb Kompakt Szabadidőjárművének választotta meg.

2018-ban a Driver Power tizenhatodik Év Autója szavazásán ugyancsak elnyerte a legjobb kompakt SUV-nak járó kitüntetést. A 80 ezer olvasó részvételével zajló szavazást kategóriája győzteseként zárta a külső megjelenés és kidolgozás, a praktikum, a rugózás és vezethetőség, a biztonság és megbízhatóság, valamint az összeszerelés terén, míg az autó formatervét és biztonsági felszereltségét az egész piac összesített legjobbjának kiáltották ki. Az elismerések sorát jelenleg a Carbuyer.co.uk szavazása zárja, ahol 2017 óta harmadik éve nem talál legyőzőre a kompakt szabadidőjárművek körében a Peugeot 3008, annak ellenére, hogy évről évre új, friss konkurensekkel bővül ez a rendkívüli ütemben gyarapodó szegmens. Ugyanitt a legjobb SUV és a legtakarékosabb szabadidőjármű címeket is elhódította tavaly a 3008.
Kulcsszavak: Nagy-Britannia, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Kulka János lett a hangja az új DS 7 Crossback reklámkampányának Kulka János lett a hangja az új DS 7 Crossback reklámkampányának Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. Rupert Stadler Audi elnök: „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják a további növekedést.” Rupert Stadler Audi elnök: „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják a további növekedést.”
 
A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

2019. június 06.
A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy értékesítésének első hónapjában a vadonatúj Toyota Corolla gyakorlatilag felrobbantotta az európai piacot.
Részletek

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A mindjárt három karosszériaváltozatban (az ötajtós Hatchback, a limuzin Sedan és a kombi Touring Sports) és elsőként a világon két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető vadonatúj Corolla ugyanis nem csupán azonnal Európa legnépszerűbb zöld autója, de egyben a piac legnagyobb, 25%-os növekedést produkáló modellje lett.

Az európai autópiac 7 hónapnyi visszaesés után áprilisra végre stabilizálódni látszik, és miközben a dízel értékesítések áprilisban ismét drasztikusan, újabb 12%-al zuhantak, a részben vagy teljesen elektromos autók (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) kétszámjegyű növekedést produkáltak. Mindez megágyazott a világ legnépszerűbb autója, a vadonatúj generációval visszatérő Toyota Corolla sikerének, amely az első autó a világon, amelyhez két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtás is elérhető. Míg a Corolla Sedan a 132 lóerős 1,6-os szívó benzinmotor mellett 1,8-as, 122 lóőerős hibrid elektromos hajtáslánccal is rendelhető, addig a Corolla Hatchback és a Corolla Touring Sports a 112 lóerős 1,2-es turbó benzines erőforrás mellett elérhető az 1,8-as 122 lóerős hibrid és a 2,0-as 180 lóerős hibrid elektromos hajtással egyaránt. 

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

Sok elemző előre borítékolta, hogy azzal, hogy az új Corolla révén megjelenik a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtáslánca az európai piac nagyságrendileg 17%-át kitevő kompakt szegmensben, erősen felkavarja majd az állóvizet a piacon. Már csak azért is lehetett számítani erre, mert ez a szegmens is erősen flottaértékesítés dominált, a dízelektől tömegével elforduló vállalati flották számára pedig ideális alternatívát jelent a nagyteljesítményű környezetbarát hajtás amely semmilyen tekintetben nem jelent kompromisszumot a korábban használt nyomatékos dízelekkel szemben. Nem véletlen tehát, hogy a vadonatúj modell az értékesítés megkezdésének hónapjában azonnal az európai piac legnagyobb növekedését produkáló modellje lett. Az ugyanakkor még meggyőzőbb adat, hogy ezzel egyidejűleg az új Corolla lett Európa legnépszerűbb részben vagy teljesen elektromos autója.

A Toyota idei zöld modellinváziója nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az év első négy hónapját tekintve történelmi magasságot, 6,9%-os részesedést értek el az európai piacon a részben vagy teljesen elektromos autók. A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, mára Európában közel 50%-ban hibrideket értékesítő japán autógyártó ugyanis három világszinten is legfontosabb modellje esetében jelentkezett vadonatúj generációval, ráadásul mindhárom modell megkapta a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtását.

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 legújabb generációja januárban debütált, és azonnal a Toyota C-HR után a legnépszerűbb elektromos SUV-vá vált Európában, áprilisban egyébiránt 7.016 darab (ebből 5.481 hibrid) talált gazdára a modellből. A világ legnépszerűbb személyautója, a Toyota Corolla áprilisban debütált új generációval, és rögtön el is kelt belőle 11.381 darab (ebből 8.520 hibrid). A világ legnépszerűbb felső-közép-kategóriás autója, a Toyota Camry kizárólag hibrid hajtással elérhető legújabb generációja április legvégén érkezett, abból ugyanakkor, hogy még így elkelt belőle 475 darab már most látszik, hogy a környezettudatos európai flották favoritja lesz. Mindezeknek köszönhetően Európa TOP5 zöld autójából 4 áprilisban is Toyota volt: a hibrid Corollát (8.520 db) a hibrid C-HR (8.485 db), a hibrid Yaris (7.956) és a hibrid RAV4 (5.481) követte.

Kulcsszavak: Corolla, értékesítés, jármű kereskedelem, rav4, toyota
 
Olimpiai partner lett a Toyota Olimpiai partner lett a Toyota Jövőre sem drágulnak az új autók Jövőre sem drágulnak az új autók Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 121 - 130