Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 121 - 130
Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

2021. június 02.
Már Magyarországon is megrendelhető a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai vadonatúj, második generációja.
Részletek

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

A Toyota Mirai magyarországi bemutatását és az első példány forgalomba helyezését a Linde által telepített első, egyelőre nem közforgalmú magyarországi hidrogén töltőállomás átadása tette lehetővé. A hidrogén üzemanyagcellás technológiában rejlő potenciál messze túlmutat a közúti közlekedés, tömegközlekedés és áruszállítás megreformálásán, új alapokra helyezheti a vasúti, vízi és légi közlekedést épp úgy mint az épület energetikát – ezért is beszélnek a szakértők a kőolaj alapú társadalomról a hidrogén alapú társadalomra való fokozatos átállásról.

Magyarország első forgalomba helyezett és immáron megrendelhető hidrogén üzemanyagcellás elektromos autójaként a Toyota Miraira óriási szerep hárul majd a technológia hazai megismertetésében és népszerűsítésében. A 2014-ben bemutatott első generációt 2021-ben leváltó vadonatú modellben az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették. Az új platform lehetővé tette egy további (harmadik) hidrogéntartály beépítését.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Ez hozzájárul ahhoz, hogy a hatótávolság 30 százalékkal, kb. 650 kilométerre növekedjen, az utántöltés pedig kevesebb mint öt perc alatt megvalósítható, ezzel Toyota Mirai kínálja a legélhetőbb abszolút zöld opciót a közlekedésben. A gazdaságossági jellemzők mellett a Toyota mérnökök és formatervezők ugyanakkor a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva még emocionálisabbá a Mirai kisugárzását, így az autó méltán lehet a jövő abszolút zöld meghajtásának hírnöke.

A jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó

és energiatároló lesz. Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és az otthoni felhasználásban is. A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához. A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe és tömegközlekedésben használt járművekbe való.

Világszerte, mindenhol széles körben ismertté és elfogadottá téve a technológiát, több millió tonna széndioxid-kibocsátást váltva ki hibridjeivel. Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki. A közel negyed évszázadnyi sorozatgyártás alatt a Toyota több mint 18 millió hibrid autót értékesített.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Kulcsszavak: FCEV, hidrogén, Mirai, toyota, üzemanyagcella
 
Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Szeretjük a Toyota hibridjeit 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Ha szombat, akkor Jazzy Street
 
Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

2021. június 01.
0-tól 210 km/h-ig: az új Polóban található IQ.DRIVE Travel Assist a járművezető utasítására gondoskodik a kormányzásról, fékezésről és gyorsulásról. Érezhetően nagyobb kényelem, kiváltképp az autópályákon: Az IQ.DRIVE Travel Assist érezhetően megkönnyíti a járművezető dolgát.
Részletek

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az új Polo piaci megjelenésével a világ egyik első kisméretű járműve is képes részleges automatizált vezetésre. A Volkswagen a vezető kérésére kanyarodik, fékez és gyorsul. Ezt az opcionálisan választható IQ.DRIVE Travel Assist teszi lehetővé. A Volkswagen az IQ.DRIVE márka égisze alatt egyesíti rendszereit az automatizált járművezetés felé tartó úton. A fent említett technológiai megoldások ez idáig csak a nagyobb modelleknél voltak elérhetőek, mint például a Golf, Tiguan, Passat, Arteon és Touareg. A maga méretében elsőként a Polóban élvezhető a részleges automatizált vezetés minden sebességi tartományban. Az IQ.DRIVE Travel Assist valóban érezhető kényelmi szintet nyújt, leginkább az autópályán történő vezetéskor.

Az IQ.DRIVE Travel Assist használata rendkívül egyszerű: a standard multifunkciós kormánykeréken külön gombbal lehet aktiválni az okos vezetéstámogató rendszert. Mindössze egy gombnyomás és az új Polo azonnal aktiválja a részleges oldal- és hosszirányú automatizált asszisztenst. A rendszer az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és adaptív sávválasztó asszisztens egyvelegeként ötvözi az oldal- és hosszirányú segédrendszert. A vezetéstámogató rendszerek társításával a Polo egy magasabb szintre emelkedett. Így működik az IQ.DRIVE Travel Assist:

Az adaptív sebességtartó automatika gondoskodik arról, hogy Polo automatikusan tartsa a járművezető által kiválasztott megengedett sebességet.
Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

A kameravezérelt közúti jelzések dinamikus megjelenítésével a Polo „tudja”, hogy mennyi a megengedett sebesség. A radarérzékelős technológiának köszönhetően felismeri azt is, ha előtte lassabb jármű halad. Ilyenkor a Polo magától lassít, betartva a biztonságos követési távolságot. Ha nem halad előtte másik jármű, a Volkswagen újra gyorsul. Ezenkívül egy prediktív – előre tekintő – adaptív sebességtartó automatika is helyet kapott a navigációs rendszer és a dupla tengelykapcsolós váltó (DSG) mellett. Ezáltal a jármű többek között reagálni tud a kanyarokra és lakott területet jelző táblákra, csökkentve a sebességet.

A „Lane Assist” sávtartó automatika felméri a Polo előtti területet ugyanazzal a szélvédőbe épített kamerával, amellyel a közúti jelzéseket jeleníti meg. A vezetéstámogató rendszer felismeri a sávfelfestéseket és korrigálva manőverezik, amennyiben véletlen sávelhagyást érzékel. Amikor az IQ.DRIVE Travel Assist be van kapcsolva, a prediktív adaptív sebességtartó automatika és adaptív sávválasztó asszisztens összedolgozik a fent leírtak alapján. Másképp fogalmazva a Polo automatikusan lefékez, gyorsul és kanyarodik a rendszer keretein belül. A járművezetőnek azonban a kormánykeréken kell tartania a kezét, hiszen a felelősség mindenkor az övé. Neki kell megítélnie a közlekedési helyzetet és irányítania a jármű viselkedését. A járművezető ezt a felkészültséget érintéssel jelzi, a kormánykerék peremén található kapacitív felületen.

Az öt- és hatsebességes kézi váltóval az IQ.DRIVE Travel Assist 30 km/h-ás sebességtől a maximális (210 km/h) sebességig használható. Amennyiben a Polo hétsebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) van felszerelve, a vezetéstámogató rendszer már 0 km/h-ás sebességtől elérhető.

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az IQ.DRIVE Travel Assisttel és a dupla tengelykapcsolós váltóval lehetőség nyílik vezetéstámogatással vezetni, amely kényelmesebb haladást biztosít akadozó forgalom vagy dugó esetén. Akik inkább az aktív vezetést részesítik előnyben, egyszerűen nem nyomják meg az IQ.DRIVE Travel Assistet aktiváló gombot. Azonban a részleges automatizált vezetéstámogató rendszer sok terhet levehet a járművezetőről, különösen hosszú utaknál. A középpontban a nagyobb kényelem áll. Az IQ.DRIVE Travel Assist és az adaptív sebességtartó automatika az opcionálisan választható IQ.DRIVE csomag részeként érhető el. A „Lane Assist” sávtartó automatika az új Polo általános támogatórendszereinek része.

Nemzetközi vonatkozásban az automatizált vezetés 6 különböző szintjét különböztetik meg, a 0-tól az 5. szintig. A 0. szinten semmilyen támogatórendszer nem avatkozik közbe a vezetésbe. Az 1. szinten a jármű oldal- vagy hosszirányú támogatást biztosít, minden másért a járművezető a felelős. Az IQ.DRIVE Travel Assist azonban eleget tesz a 2. szintű részben automatizált vezetés követelményeinek azzal, hogy mind az oldal-, mind a hosszirányú támogatásról is gondoskodik egyszerre. A jogszabályi helyzetet és biztonságot figyelembe véve, jelenleg a 2. szinten tartunk. Biztonsági okokból kifolyólag a járművezetőnek továbbra is folyamatosan felügyelnie kell a rendszert. Amikor erre már nem lesz szükség, akkor beszélhetünk majd a nagyfokúan automatizált 3. szintről. Az lesz a következő nagy lépés.

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Mindazonáltal a 3. szinten a járművezetőnek továbbra is készen kell állnia, hogy szükség esetén átvegye az irányítást. A teljes mértékben automatizált 4. szinten a vezető teljesen átadja az irányítást a járműnek bizonyos helyzetekben, például az autópályákon történő utazáskor. Amikor a jármű már vezető nélkül jut el egyik pontból a másikba, akkor beszélhetünk az 5. szintről. Az ehhez szükséges hardver és szoftver a következő évtizedben lehet elérhető.

Kulcsszavak: bemutató, IQ.DRIVE, Polo, új modell, volkswagen
 
Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel
 
Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

2021. június 01.
Megkezdődött a Vlagyimir Putyin orosz elnök által népszerűsített Aurus Senat luxusszedán sorozatgyártása hétfőn a tatárföldi Jelabugában, az orosz Sollers csoport és az amerikai Ford vegyesvállalatának gyárában.
Részletek

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Putyin, aki videonferencia révén vett részt az avatáson, méltó, minőségi és világszínvonalú gépkocsinak nevezte az Aurust, a gyártósor beindítását pedig az orosz ipar jelentős eseményének. Elmondta, hogy ilyen autóval jár rendszeresen, és hogy többször maga is vezette.
   
"Azt lehet mondani, hogy Oroszország története során először hoztak létre gyakorlatilag nulláról egy vezetői kategóriájú autócsaládot" - mondta Putyin.
   
Felhívta a figyelmet arra, hogy az Aurusok számára korszerű egységes platformot, felismerhető tradicionális designt és alkatrészbázist alakítottak ki.
   
Adil Sirinov, a Sollers Ford Nyrt. vegyesvállalat vezérigazgatója elmondta, hogy az első gépkocsik jövő héttől kerülnek a partnerszalonokba. Közölte, hogy a gépkocsik 70 százaléka exportra készül majd, de ez az arány elérheti a 80 százalékot is. Közölte, hogy a kivitelben 2022-ben a Közel-Keletre és Észak-Afrikára kíván összpontosítani, majd elmozdulni Ázsia, elsősorban a kínai piac felé. Európa és Dél-Amerika a későbbi tervek között szerepel.
   

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Sirinov szerint a hegesztőkomplexumba, a fényezőüzem korszerűsítésébe és az összeszerelő telephelybe mintegy 25 millió dollárt, azaz 2 milliárd rubelt fektettek a tulajdonosok, akik szerint a beruházásnak hat éven belül kell megtérülnie. Jelabugában a jövőben Aurus Komendant típusú terepjárót is fognak gyártani, de a tervek között szerepel az Arsenal kisbusz, valamint egy kabrió kialakítása, sőt egy elektromos motoré is.
   
Oroszországban Putyin megbízásából 2012-ben kezdődött el a Kortezs autócsalád kialakítása, amely később az Aurus nevet kapta. Az elnök 2018-ban már egy ilyen limuzinon hajttatott Kremlben a saját beiktatására. Azóta szinte az egész kormányzati felső vezetés hazaira cserélte le a nyugati szolgálati autókat.
   
Gyenyisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter azt mondta, hogy a gyár csúcskapacitása 2024-2025-re el fogja érni az ötezres darabszámot. A Kreml presztízsprojektjének tekintett Aurus Szenat ára alapfelszereltséggel minimum 18 millió rubel (jelenlegi árfolyamon mintegy 70 millió forint).

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön
Kulcsszavak: Luxus autó, oroszország, Senat
 
Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Nagyszabású akcióban foglalt le a rendőrség lopott, majd legalizált autókat Nagyszabású akcióban foglalt le a rendőrség lopott, majd legalizált autókat Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön Kompozit szerkezetű buszok közös gyártásáról állapodott meg a magyar Evopro csoport egy orosz céggel
 
Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

2021. május 31.
Az új Sportage a modell 28 éves történelme során először kifejezetten az európai piacra szánt változatban is megjelenik. Az ötödik generáció első fotói a természet ihlette modern, izgalmas és mai formákat sejtetnek.
Részletek

Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

A Kia ma bemutatta az új, ötödik generációs Sportage első hivatalos fotóit. A márka legnépszerűbb szabadidő modelljének hivatalos bemutatóját júliusban rendezik Koreában. Az új Sportage mércét állít a kategóriában, nem csak konnektivitásban és hajtásláncok terén, de külső-belső formáival is. Az új modell kifejezetten európai ízlésre formált változata szeptemberben lép piacra, ilyen kivitel most először jelenik meg a sorozat eddigi 28 éves történetében.

Az új Sportage megjelenése az idén bemutatott és a dizájnszakmában általános elismeréssel fogadott friss Kia formafilozófia, az ‘Egyesült ellentétek’ jegyében született, ez határozza meg nem csak az újdonság formáit, de teljes karakterét is. Az első fotókon is jól látható az összeszedett és határozott, természet és egyszerűség ihlette letisztult megjelenés.

Izmos külső és innovatív belső

Az új Sportage kiállása izmos, miközben körvonalai kifinomultak. Különleges és fontos friss részletek a felületeket megtörő éles karaktervonalak. Az orr megjelenésének hatása azonnali és mély, a különösen részletgazdag kidolgozású fekete hűtőmaszk vonalai szélesítik a megjelenést. Hátul a széles vállvonal finoman ereszkedik az új Kia logót és a Sportage feliratot is keretező lámpatestekig.


Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

Az utastér kifejezetten vezetőcentrikus, határozott, ugyanakkor kifinomult és magas technológiai színvonalú. A műszerpult központi eleme a látványosan kialakított integrált íves kijelző.

“Saját, természet és modernitás ihlette múltunkból merítve az új Sportage bátran mutat újat külső és belső kialakításával egyaránt.” - mondta Karim Habib, a Kia alelnöke és globális formatervezési vezetője. “Az új Sportage nem csak előre lép, de szintet is ugrik a szabadidő autók mezőnyében.”

Az újdonsággal kapcsolatos további részletek hamarosan.
Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, új modell
 
Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit Kempingezni indul a MINI A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit Holnap ismét kigurulunk a Jazzy Streetre
 
Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

2021. május 31.
Az Audi Hungaria évente több mint 150 000 autót gyárt, amelyek prémium minősége akár egy hajszálon is múlhat, ugyanis a vállalat lakkozójában az egyes karosszériákra felvitt rétegek – foszfátréteg, katódos merítőlakk, töltő-alapozó festék, bázisfesték és színtelen lakk – vastagsága mindössze körülbelül 120 µm, amely akár vékonyabb, mint egy emberi hajszál.
Részletek

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

A nyers karosszériák a karosszériaüzemből érkeznek a 43.000 m2 alapterületű lakkozóba, ahol jelenleg a TT Coupé, TT Roadster, Q3 és Q3 Sportback modellek karosszériáit lakkozzák, ellenállóvá téve őket a környezeti hatásokkal szemben; megfelelve mind a funkcionális követelményeknek (például a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem), mind pedig a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásoknak (színtónus-stabilitás, struktúra).

Annak érdekében, hogy az Audi Hungaria szakemberei felkészítsék a karosszériákat ezekre a kihívásokra, egy több mint 300 méteres gyártósoron összesen négy különböző lakkréteggel bevonatolják a karosszériát merítőkádak és robotok segítségével. Elsőként az előkezelés során por- és zsírtalanítják a nyers karosszériát, majd biztosítják a korrózióvédelmet a katódos merítőlakkozással. A következő lépésként a varratok tömítésére kerül sor. Ezután kezdődhet a töltő- és alapozó festék, majd a végső, színt adó bázisfesték felvitele. A fényezés a színtelen fedőlakkal zárul. A korrózióvédelmi folyamat az üregvédelemmel válik teljessé, melynek során a karosszéria üreges részeibe forró viaszt juttatunk. Mindezek nemcsak ellenállóvá teszik a karosszériát az időjárás kihatásaival szemben, hanem a fényezés is tartóssá és időtállóvá válik.


Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

Egy karosszéria lakkozása közel nyolc óráig tart, naponta akár 750-nél is több karosszéria készül el a lakkozóüzemben a legkülönbözőbb színárnyalatokban. Az Audi Hungaria összesen 16 alapszínben gyártja modelljeit, de a színeknek csak a képzelet szabhat határt, hiszen a lakkozóban egyedi színek lakkozására is van lehetőség, amelyet a hölgyek akár a körömlakk-, az urak pedig a nyakkendő színpaletta árnyalatai alapján is kiválaszthatnak. A leggyakrabban a mítoszfekete, gleccserfehér és ibiszfehér színek fordulnak elő a gyártósoron. A karosszériák a lakkozási folyamat során megközelítőleg 6,5 kilométert tesznek meg a csarnok szállítópályáján. A felvitt rétegek körülbelül 25 kilogrammal növelik a karosszéria súlyát.

Az Audi Hungaria lakkozója az egyik leginnovatívabb és legkörnyezetkímélőbb Európában: a pontszerű karosszéria-tömítő eljárást (Digital Sealing) a Volkswagen Konszern telephelyei közül elsőként a győri lakkozóban vezették be. A festőkabinok szárazleválasztási technológiájának köszönhetően jelentős vízmegtakarítás érhető el, hozzájárulva ezzel a vállalat CO2-semlegességéhez. Az Audi-modellek színeivel kapcsolatos további érdekességekért kövesse az Audi Hungaria Győr hivatalos facebook oldalát és a #színeknyomában hashtaget.

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában
Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés  környezetre gyakorolt A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés környezetre gyakorolt Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét
 
A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett

A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett

2021. május 28.
A rajongók szerint hatalmas ziccert hagyott ki a Toyota, amikor nem készítette el az FJ Cruiser kabrió kiadását, és ezt azóta is sokan sajnálják.
Részletek

A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett

Egy kaliforniai karosszériaépítő műhely szerencsére pótolta a hiányosságot, a rendkívül ritka vászontetős terepjárók pedig időről időre felbukkannak a használtautó-piacon – hogy pár percen belül el is tűnjenek az új tulajdonos garázsában.

Amikor a Toyota 2006-ban bemutatta az FJ Cruisert, az aktuális Toyota Land Cruiser (J120) rövid tengelytávú alvázára épülő, 2+2 ajtós életmód-terepjárót, mindenki rögtön tudta, miről van szó. A kerek fényszórós, baltával faragott jármű a legendás Toyota Land Cruiser FJ40 modern utánérzése volt, egyben közvetlen támadás a retro-terepjáró műfaj egyetlen amerikai képviselője, a Jeep Wrangler ellen.

A modell végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így bár a mai napig erős kultusszal bír, gyártását egy bő évtized után utód nélkül szüntették be. A kudarc egyik okaként sokan azt vetették a Toyota szemére, hogy a Wranglerrel ellentétben az FJ Cruiser nem volt kapható vászontetős kivitelben.

A Toyota nem adta meg a vevőknek, amit szerettek volna, egy apró kaliforniai vállalkozás viszont meglátta a piaci lehetőséget a kabrió terepjáróban. Az lett volna a furcsa, ha ez nem így történik, hiszen a Newport Convertible Engineering minden túlzás nélkül az utólagos tetőmentesítések egyik legnagyobb szakértője a világon, klasszikus szupersportkocsiktól kezdve a Rolls-Royce Cullinan luxusterepjáróig bármit és mindent átépítenek vászontetőssé, méghozzá ízlésesen, kiváló minőségben – és persze méregdrágán.

A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett

Alighanem ez volt az oka annak, hogy az FJ Cruiserhez kidolgozott vászontető-csomagjukat alig háromtucatnyi ügyfél rendelte meg az évek során.

Kiváló minőségű szerkezetről van szó: a kanavász harmonikusan illeszkedik a karosszéria vonalaihoz, a fém mozgatószerkezetet hosszú évek tapasztalatait felhasználva alakították ki, így megbízhatóan teszi a dolgát. Senki nem vetheti az NCE szemére, hogy a 2010-es évek derekán 16 ezer dollárt (mai árfolyamon mintegy 20 ezer dollárt, azaz közel 5,7 millió forintot) kért el a hangulatos Toyota átépítéséért. Csakhogy ez az autó akkori árának több mint 50 százaléka volt, és bár az FJ Cruiser értéktartása legendásan jó, ezt az extra költséget lehetetlen érvényesíteni a használtpiacon – magyarul: ha felbukkant egy példány a piacon, arra villámgyorsan lecsapnak az érdeklődők.

Kiváló példa erre az a mélybordó példány, amely a napokban került fel egy internetes apróhirdető oldalra. A 2008-ban gyártott jármű mintegy 300 ezer kilométert futott, ami a Land Cruiserek legendás tartósságát figyelembe véve egy alapos bejáratásnak felel meg.

A motoros mozgatású vászontetőt 2021 márciusában, azaz közvetlenül a hirdetés feladása előtt újra cserélték, az NCE pedig a tető eredeti átépítése során a futóművet is átépítette: hátulra szintszabályozós légrugózást építettek be, a lengéscsillapítókat pedig Bilstein egységekre cserélték.

A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett

Mindezzel együtt az autó 24 ezer 250 dollárért (6,9 millió forint) cserélt gazdát, ami egy 13 éves autóért talán sok, egy elpusztíthatatlan mechanikájú, kemény terepjárásra és nyári korzózásra egyaránt tökéletesen alkalmas ritkaságért viszont nagyon is jutányos ár.
Kulcsszavak:
 
Turbós benzinmotorral és crossover ihlette külsővel érkezik az új Kia Picanto X-Line Turbós benzinmotorral és crossover ihlette külsővel érkezik az új Kia Picanto X-Line Autóklub: várniuk kell a dízelbotrányban érintett autótulajdonosoknak Autóklub: várniuk kell a dízelbotrányban érintett autótulajdonosoknak ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Elektromos mobilitás a legelegánsabb formában ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Elektromos mobilitás a legelegánsabb formában Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól A legférfiasabb kabrió, ami soha nem létezett A Ford hat sebességi világrekordot állított fel
 
Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

2021. május 28.
A Peugeot márka magyarországi képviselete üdvözli az újraindított  elektromos autó támogatási rendszert, mely elősegíti a klímacélok elérését, az egészségesebb városi környezet kialakítását, valamint a márka ambíciózus CO2 célkitűzésének teljesítését egyaránt.
Részletek

Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók


Idén akár négyféle Peugeot modellel is pályázhatnak állami támogatásra az érdeklődők, melyek közül kettő akár nagycsaládos támogatásban is részesülhet, így már a nagycsaládosok is nagyon kedvező áron juthatnak zéró emissziójú családi autóhoz. 

A Peugeot márka ambiciózus célokat tűzött ki maga elé még 2018-ban. Az egyik célkitűzés az volt, hogy az egyre szigorodó európai CO2 szabályozás közepette se kelljen büntetést fizetnie, a másik cél pedig az volt, hogy 2023-ra valamennyi modellje elérhető legyen alternatív hajtással. Az első cél tökéletesen teljesült, hiszen a Peugeot (PSA) évek óta a legtisztább európai gyártó a CO2 kibocsátási rangsorban. A második cél elérése felé pedig ütemesen halad a márka, hiszen jelenleg a 108-as miniautó és az 5008 családi SUV kivételével valamennyi modellje bemutatkozott már 100%-ban elektromos vagy plug-in hibrid hajtással.

Ennek az intenzív fejlesztőmunkának köszönhetően az idén újrainduló elektromosautó támogatási pályázatban akár már négyféle Peugeot modellt is választhatnak a pályázók, így a városi kisautótól a családi vagy professzionális felhasználásra is alkalmas kisbuszig mindenki megtalálja a számára alkalmas alternatívát, amelyhez jelentős állami támogatást is igényelhet.

Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

e-208: városi hódító és tökéletes elektromos autó egyben!

A 2020-ban Év Autója díjjal is kitüntetett Peugeot 208 elektromos változata tökéletesen ki tudja használni az elektromos hajtásban rejlő potenciált ! A 136 LE-s teljesítmény igazi városi ágyúgolyóvá változtatja a formás kisautót, miközben a kompakt méreteknek és az alacsony felépítésnek köszönhetően kimagasló, 340 Km-es hatótávolsága jól használhatóvá teszi hosszabb utakon is. Az e-208 mindemellett kifejezetten sportos karakter, mindössze 8,1 másoperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, amivel maga mögé utasít sok belső égésű kihívót !

Az e-208 esetén a kedvező ár és a luxus felszereltség sem egymást kizáró okok.  A megemelt kedvezményszintnek köszönhetően a 12 milliós értékhatárba akár már a sportos, csúcsfelszereltségű GT kivitel is belefér.

Akciós indulóár állami támogatással : 7 790 000 Ft (Active)

Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

e-2008 SUV : lélegzetelállító design, kategóriaelső helykínálat és mindez már elektromos hajtással is elérhető!

A látványos 2008 SUV méretei a kategória határait feszegetik, így kisebb családi autónak is tökéletes. Az 50 kWh-s akkumulátor és a szériában kínált 100 kW-os gyorstöltés a hosszabb közös kirándulásokra is alkalmassá teszi, az ergonomikus és high-tech Peugeot i-Cockpit vezetőhely pedig különleges élménnyé teszi a mindennapokat.

A megemelt kedvezménynek és az állami támogatásnak köszönhetően az elektromos változat immáron nem drágább, mint a hasonló teljesítményű, automata váltós dízel verzió (Allure és Allure Pack felszereltség mellett), így ügyfeleink gyakorlatilag felár nélkül válthatnak most elektromos autóra!
A 12 milliós pályázati értékhatárba akár az Allure Pack felszereltség és további 130.000 Ft értékű opció is beleférhet, így a jelenlegi támogatással egy igen jól felszerelt, sokoldalú elektromos autóhoz juthatnak a pályázók.  

Akciós indulóár állami támogatással : 8 590 000 Ft (Active)
Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

e-Traveller : a professzionális elektromos személyszállító, nem csak profiknak!

Az e-Traveller széles kínálatával, fejlett elektromos hajtásával és akár 75 kWh akkumulátor kapacitásával egyedülálló megoldást kínál jelenleg a piacon. Hártomféle hosszúsága, 5, 8 vagy 9 személyes karosszériája és kétféle választható akkumérete sokféle feladatra alkalmassá teszi. A kilenc személyes, 14 millió Ft alatti változata egyszerre jogosult a nagycsaládosok autóvásárlási kedvezményére valamint a 2,5 milliós elektromos autó támogatásra, így akár 5 millió Ft megtakarítással is megvásárolható. A professzionális személyszállítók számára a 75 kWh-s akkucsomag által biztosított 330 Km-es hatótáv széleskörű felhasználási lehetőséget nyújt.

Akciós indulóár elektromos autó támogatással:

11 431 500 Ft (Business L1 - 50kWh - 9 szem.)

Akciós indulóár elektromos autó és nagycsaládos támogatással :

8 931 500 Ft

Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók

e-Rifter : a tökéletes elektromos autó az egész családnak – hamarosan előrendelhető!
 
A népszerű családi egyterű elektromos változata hivatalosan ősszel érkezik, azonban a pályázati lehetőségekre való tekintettel már júniustól előrendelhető hazánkban. A kétféle hosszban, 5 vagy 7 személyes kivitelben érkező, akár 1050 literes csomagteret kínáló tágas családi autó a többi elektromos Peugeot modellből megismert 136 LE-s csúcsteljesítményű villamos hajtást és 50 kWh kapacitású akkucsomagot kap, melyhez természetesen itt is szériafelszereltség a 100 kW-os gyorstöltési lehetőség és a My Peugeot applikációból távolról is indítható töltés valamint előhűtő és előfűtő funkció.

Az e-Rifter legnagyobb ütőkártyája, hogy 7 személyes változatához egyaránt igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása és az elektromos autó vásárlási támogatás is, így akár 5 millió Forintot is spórolhat a sikeres pályázó az akciós árból.

Az új e-Rifter hivatalos árlistájának megjelenése és az előrendelések megnyitása június elején várható.

Korszerű elektromos hajtáslánc

A Peugeot filozófiája, hogy ügyfeleinek az elektromos modellek esetén is ugyanazt a vonzó designt, ugyanazt a helykínálatot és ugyanazt a vezetési élményt kínálja, mint a belső égésű változatok esetén.  

A Peugeot új generációs elektromos személyautói egytől-egyig ugyanazt az innovatív elektromos hajtásláncot használják, amely az alábbi előnyökkel rendelkezik:

-    Nagy hatótávolság: akár 340 km (208 esetén, WLTP szabvány szerint)
-    50 kWh kapacitású, padlólemezben elhelyezett, Li-ion akkumulátor
-    A belső égésű változatokhoz képest változatlan méretű utas és csomagtér
-    Hőszivattyús, hatékony hűtő-fűtő rendszer az utastér és az akkumulátor számára, 5 kW fűtőellenállással kiegészítve a gyors felfűtés érdekében (extrém hideg idő esetére)
-    Távirányítással, mobiltelefonról is programozható, indítható előfűtés és hűtés
-    Töltésfelügyelet és indítás távolról, a My Peugeot applikációból
-    Folyadékhűtésű akkumulátor: hosszabb élettartam és gyorsabb töltés, akár szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vagy nagy terhelés mellett is
-    Szériában 100 kW DC villámtöltés lehetősége: 80% töltöttség 30 perc alatt
-    3 fázisú 11 kW fedélzeti töltő (opció): teljes feltöltés akár 5 óra alatt otthon (wallbox segítségével) vagy a legtöbb nyilvános AC töltőponton
-    8 év vagy 160.000 Km gyártói garancia a meghajtó akkumulátorra (70% kapacitásig)
-    

-    Dinamikus gyorsulás a nagy teljesítményű 136 LE-s (100 kW) szinkronmotornak köszönhetően
-    Rugalmasság a teljes fordulatszám tartományban jelentkező 260 Nm nyomatéknak köszönhetően
-    Egypedálos üzemmód, fokozott „motorfék” hatással és energia visszanyeréssel: kényelmes, takarékos és kíméli a fékrendszert
-    ECO / SPORT / NORMAL vezetési módok a hatótáv vagy a teljesítmény maximalizálásának érdekében
-    2 éves szervizciklus a második évtől, 40%-kal alacsony karbantartási költségek



Kulcsszavak:
 
Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz A Volkswagen erősít az elektromos járművek piacán A Volkswagen erősít az elektromos járművek piacán Újabb egy évet csúszik a Mitsubishi regionális gépe Újabb egy évet csúszik a Mitsubishi regionális gépe Már négyféle elektromos Peugeot modell közül választhatnak idén a pályázók Szijjártó: 2013 a növekedési fordulat, az autóiparban pedig a siker éve
 
Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

2021. május 27.
Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.
Részletek

Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.

A limitált példányszámú autó főszerepet kap a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című új spagettiwesternben is, amit ma mutat be a Ford. A filmben megismerhetjük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.

A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.

“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Stefan Muenzinger, a Ford Performance igazgatója. “Az pedig, hogy egy spagettiwestern sztárjaként jelenítettük meg az autót, tökéletes megoldás a Ranger Raptor Special Edition stílusának és terepképességeinek bemutatására.”

Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

A Ranger Raptor Special Edition idén októberben érkezik meg az európai Ford márkakereskedésekbe.

Lenyűgöző megjelenés

A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.

Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.

A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.

Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.

A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát1 a Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).

Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt

A Ford “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című filmjében a Ranger Raptor Special Edition más Ranger modellekkel vállvetve küzd meg a banditákkal egy vadnyugati városkában. A több legendás westernre is kikacsintó filmet Spanyolországban forgatták egy eredeti spagettiwestern-helyszínen, lekövetve a Ranger Raptor eredeti bemutató videójának látványos akcióit, amit azóta több mint ötmillióan láttak.

Kulcsszavak: ford, Ranger, Raptor Special Edition, suv
 
A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét Többé nem kell körbe-körbe nézelődni, hogy meglássuk a szirénázó autót, ha utat akarunk adni neki Többé nem kell körbe-körbe nézelődni, hogy meglássuk a szirénázó autót, ha utat akarunk adni neki Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn Extra keménység, alapáron: a Ford bemutatja az exkluzív Ranger Raptor Special Edition modellt Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról Hamarosan lehull a lepel a Nissan új crossover koncepcióautójáról Hamarosan lehull a lepel a Nissan új crossover koncepcióautójáról
 
Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában

Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában

2021. május 27.
Több mint négymillió autó készült alig 15 év alatt a Kia Zsolnán működő, szlovákiai gyárában. A zsolnai gyár változatlanul fontos szerepet játszik a Kia európai terjeszkedésében.
Részletek

Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában

A Kia modern, szlovákiai gyára jelentős mérföldkőhöz érkezett: a Zsolnán működő üzemben elkészült a négymilliomodik autó. Az ünnepi darab egy Sportage volt.

A zsolnai gyár, a Kia európai főhadiszállása, 2006-ban kezdte meg működését, és azóta is fontos szerepet tölt be a márka európai fejlődésében, terjeszkedésében. A Ceed első generációja készült itt először; egy olyan modellcsalád, amit kifejezetten az európai vásárlók igényei szerint fejlesztettek, akárcsak a Ceed mai sorozatait. A Ceed 2006-ban a Kia egyedülálló, 7 éves garanciájának bevezetésével egy időben érkezett az európai piacokra, így az újdonság iránt azonnal hatalmas érdeklődés mutatkozott.

A szlovákiai gyár sorairól 2012-ben gördült le az egymilliomodik autó, és a teljes darabszám azóta háromévente egymillióval gyarapodott. Ma már éppen a négymilliomodik darab hagyta el az immár nyolc különböző modell párhuzamos előállítására képes üzem 7,5 kilométer hosszú gyártósorát. Zsolnán készül a teljes Ceed család (Ceed, Ceed GT, Ceed SW, ProCeed, XCeed és a Sportage utolsó három generációja).

Suk-Bong Kim a Kia Slovakia elnöke elmondta: “Valamennyi munkatársunk, de különösen a gyártásban dolgozó kollégák érdeme ez a fantasztikus eredmény.

Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában

A Kia zsolnai üzeme immár évek óta kimagasló minőségéről, hatékonyságáról, biztonságos működéséről és magas technológiai színvonaláról ismert. Európai sikereinkben mindez komoly szerepet játszik. A 3.700 dolgozót foglalkoztató üzemünk a szlovák gazdaságban is fontos szerepet tölt be, s legutóbbi, 70 millió eurós fejlesztésünk eredményeként gyártóbázisunk a piaci igényekre válaszolva immár a legmodernebb, hibrid-kompatibilis szerkezetű, kiemelkedő hatásfokú benzinmotor sorozatunk előállítására is alkalmas, három gyártósoron. A motorgyár negyedik során az 1,6 literes ‘Smartstream’ dízel erőforrások készülnek.

Kulcsszavak: autógyár, kia, Kia Motors, Sportage, zsolna
 
Sportos, új formatervvel lép színre a Kia alsó-középkategóriás ferdehátúja Sportos, új formatervvel lép színre a Kia alsó-középkategóriás ferdehátúja A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert Elkészült a négymilliomodik autó Zsolnán, a Kia szlovákiai gyárában A BMW X modellek 15 éve az utakon Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla
 
Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

2021. május 26.
Azzal, hogy a Renault Európában piacra dobja sportos megjelenésű Arkana terepjáróját, átírja a piaci szokásokat, hiszen univerzális autógyártó elsőként kínál Európában SUV coupét; ez a szegmens eddig a prémium márkák terepe volt. Az új modellel, amely a paletta többi tagja (Megane, Kadjar és Scenic) mellé érkezik, a rákapcsolódik a növekvő globális SUV-piacra - elsősorban a C szegmensben.
Részletek

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Az Új Arkana-val a Renault egy új generációs SUV-t alkotott, amely mind formáját, mind funkcióit tekintve rendkívül fejlett hibrid technológiával rendelkezik – magabiztosságot kölcsönző megemelt vezetői pozíciót, jellegzetes, innovatív stílust és tágas belső teret kínál, anélkül, hogy csökkenne a csomagtartó kapacitása. Az R.S. Line felszereltséggel még izgalmasabb és reszponzívabb vezetési élményt garantál. A Renault nem kötött kompromisszumot a biztonság terén sem, hiszen az autó az Euro NCAP töréstesztjén a maximálisan kapható 5 csillagot érte el. Többféle hajtáslánccal érhető el, a legújabb, teljesen hibrid technológiával - E-TECH Hybrid 145 LE -, valamint 1,3 TCe 12V-os mikro-hibrid motorral, de 2021. nyarától 160 LE-s változatban is kapható lesz.

Az Új Renault Arkana-t úgy tervezték, hogy a nemzetközi piacok legkülönfélébb elvárásainak feleljen meg. Ez tökéletesen mutatja a Renault Group globális megközelítését és arra való képességét, hogy új piacokat hódítson meg. A modell műszaki jellemzőit az egyes piacokra szabják. Európában az Új Arkana a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B moduláris platformjára épül, amelyet a vállalat a Clio és a Captur legújabb generációinál is alkalmaz.

A Renault Samsung Motors XM3-hoz hasonlóan az Új Renault Arkana is az Alliance busani gyárában (Dél-Korea) készül.

„Az Új Arkana egy újabb példa arra, hogy a modernitás és az innováció mennyire a Renault sajátja. Az autó minden tekintetben hibrid: tökéletesen ötvözi az SUV sajátosságokat a sportos kisugárzással, ahogy a reakciókészséget is a sokoldalúsággal. Új lendületet ad a mainstream kompakt SUV szegmensnek, amely az európai piacot uralja. Az Arkana hibrid technológiájú erőforrásai egyértelműen előre mutatóak és egyedülálló vezetési élményt kínálnak. Az innovatív E-TECH hibrid rendszerrel elérhető modellek mindezt csökkentett CO2-kibocsátás és kedvezőbb üzemanyag-felhasználás mellett biztosítják."
François Laurent, Arkana Programigazgató

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Egyedülálló design, feltűnő és sportos kisugárzás

Az Új Renault Arkana-val egy sportos SUV-vel gazdagodik a Renault kínálata. A jármű eleganciát és a magabiztosságot sugároz, megjelenését R.S. Line jellegzetességei varázsolják még karakteresebbé.

Minden értelemben/elemében hibrid

Az Új Arkana exkluzív, hibrid megjelenéssel büszkélkedhet. Kiemelkedő hasmagasságával (200 mm), megemelt és izmos övvonalával az Arkana tökéletesen illeszkedik a terepjárók világába. Az első és hátsó alvázvédő burkolatok, valamint a kerékívek védőelemei fokozzák a SUV megjelenést. A hátsó ablakig végig húzódó ívelt tető- és ablakvonal egyszerre agilissá és karcsúvá varázsolja az autót, és az SUV coupé modellekre jellemző módon teszi az összhatást még dinamikusabbá.

Elülső vonalvezetés: elegancia és tartósság

A hűtőrács közepén elhelyezett nagy Renault logó, valamint a króm díszítő elemek eleganciát és kifinomultságot kölcsönöznek az Új Arkana megjelenésének. Az első lökhárító expresszív kialakítása fokozza a dinamikus hatást és robusztusabb megjelenést kölcsönöz az autónak.

Ikonikus fényszórók

A Renault-modellekre jellemző C-alakú full LED-fényszórók teljesebbé teszik az Új Arkana stílusos és dinamikus megjelenését. Az autó hátulján a csomagtérajtó teljes szélességén végigfutó jellegzetes fényszórók kihangsúlyozzák az Új Arkana feszes, mégis stílusos karakterjegyeit.

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Profil

Az Új Arkana profilja az egyik legszembetűnőbb jellemzője. A SUV dinamikus vonalai azonnal felismerhetők, hiszen ötvözik a stílusos megjelenést a határozott és sportos jegyekkel. A nagy, 690 mm átmérőjű kerekekre ültetett autó hossza 4 568 mm, magassága 1 571 mm, tengelytávja 2 720 mm. Az autó mérete és a rajta tálálható króm elemek, mint az ablakkeretek, az oldalsó ajtóvédők és az első sárvédő burkolata, egyaránt kiemelik az autó áramvonalas alakját.

Színválaszték és kerekek

Az Új Arkana karosszéria hét színben érhető el: Jégfehér, Gyöngyházfehér, Lángvörös, Kassziopeia szürke, Zafír kék, Fekete gyémánt és Vérnarancs (kizárólag az R.S. Line verzióhoz). Az opcionálisan rendelhető fekete gyémánt tető tovább fokozza az autó dinamikus megjelenését. A modellhez 17”- és 18”-os kerekek választhatók.

R.S. Line verzió: a még sportosabb megjelenésért

A vállalat odafigyelt a dinamikus külsejű és különleges kialakítású járművekért rajongó ügyfelek elvárásaira is, ezért az új Renault Arkana már Renault Sport (R.S.) Line verziójú változatban is elérhető.

Az Új Arkana a negyedik modell a Renault kínálatában (a Clio, Captur és a Megane után), amelynél az eleganciát a sportossággal ötvöző új R.S. Line felszereltségi szint érhető el. Inspirációját a Renault Sport DNS-éből és az ikonikus Megane R.S. modellből meríti. Az autó merész megjelenését a Vérnarancs szín fokozza, míg az exkluzív fényezés, valamint a fekete és sötét árnyalatú fém alkatrészek kifejezetten „dögössé” teszik a karosszéria vonalvezetését. Természetesen nem maradhat el a Forma-1 ihlette első lökhárító elem sem. Az egyedülálló Silverstone felnik fekete és piros betétekkel díszítettek, és több helyen is visszaköszön az R.S. Line logó a karosszérián. Az autó krómozott kipufogóvégekkel és egy sötétebb alvázvédő burkolattal rendelkezik, melyek a korábbi F1 elemekre emlékeztethetik az avatott szemlélőt.

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Az opcióként elérhető DEKOR csomag tovább erősíti az Új Arkana R.S. Line megjelenését: az első és a hátsó lökhárító, valamint az alsó ajtóvédő a karosszéria színére fújt, ehhez Fekete gyémánt tető és fényes fekete hátsó spoiler társul.

Az R.S. Line verzió különleges utastere karbon hatású műszerfallal és ajtóbéléssel, a műszerfal tetején végigfutó piros díszcsíkkal és fekete tetőkárpittal van ellátva. Stílusos és sportos vörös hímzés (varrás?) díszíti a perforált bőr kormánykereket, valamint a vegyes bőr/alcantara bőr üléskárpitokat és az ajtópaneleket, de még a biztonsági öveket is egy piros sáv hangsúlyozza ki. A csomagot kiegészíti az alumínium borítású pedálsor, az e-Shifter sebváltó kar (az E-TECH Hybrid motorral szerelt változat esetén) és az R.S. Line logók.

Az R.S. Line elérhető az Új Arkana E-TECH Hybrid motorral, valamint a TCe 140 és TCe 160 mikro-hibrid motorokkal szerelt változatok esetén is (utóbbi 2021 nyarától rendelhető).

Kompromisszumok nélkül: high-tech kialakítású, ugyanakkor tágas belső tér

Az Új Arkana minden utasának csúcstechnológiájú utasteret kínál a minőség és kényelem érzetével anélkül, hogy kompromisszumot kötne a sportos kialakításban vagy a tágasság érdekében.

Digitális műszeregység

Az Új Arkana digitális műszeregysége felszereltségtől függően 4.2, 7 vagy 10.2-hüvelykes méretben érhető el. Mindegyik személyre szabott, intuitív vezetési élményt biztosít. A 7” vagy 9,3”-os multimédia kijelzővel kiegészítve az autó kategóriája egyik legnagyobb megjelenítési felületével rendelkezik.

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Középső konzol

A középkonzolon bőségesen található tárolásra alkalmas hely utas oldali tárolóhálóval, oldalsó tárolóval, de természetesen a indukciós okostelefon töltő sem hiányzik a szérialistáról. Emellett az elektromos parkolófék már a belépő felszereltségi szinttől megtalálható az autóban, az Intens felszereltségi szinttől pedig Auto-Hold funkcióval egészül ki. A magasabb felszereltségi szintek utasterének kényelmét ezen túlmenően a nagyméretű, függőleges tájolású 9,3”-os multimédia is fokozza. (a belépő, Zen felszereltségi szint egy vízszintes tájolású 7”-os multimédia képernyőt kapott)

Váltó

Az Új Arkana R.S. Line verziójának E-TECH Hybrid változata az Új Espace és a Captur magasabb felszereltségű verzióiban is megtalálható, mechanikus, kábel nélküli e-Shifter sebesség-előválasztó karral érhető el.

Eszközpanel

A műszerfal stílusos felépítése, modern ergonómiai jellemzői magában hordozzák az Új Arkana külső megjelenésének előnyeit. A műszerfal felső részét puha tapintású habtöltés borítja, és valamennyi felszereltségi szint saját exkluzív betéttel büszkélkedhet.

Díszítés

Az ajtókilincseket és a szellőzőnyílásokat króm fényezés, a sebességváltókart pedig bőr díszíti már a belépő felszereltségi szintnél is. A második felszereltségi szinten a kormánykerék bőr borítást kapott, míg a műszerfalat és a pohártartót króm betétek díszíti, az ajtók felső részét pedig habbélés teszi tetszetősebbé.


Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Tárolás és csatlakozás

Az elektronikus eszközök csatlakoztatását és töltését a vezeték nélküli töltési lehetőség mellett négy USB csatlakozóval is biztosítja (kettő elöl, kettő hátul). az Új Renault Arkana ajtórekeszeibe akár 1,5 literes palackok is biztonságosan elhelyezhetők.

Kényelem

A megemelt vezetési pozíció ergonomikus környezetet és ezzel fokozott kényelmet biztosít a vezetőnek. A hátsó ülésen utazók kényelmét a széles középső kartámasz és a középkonzol hátsó oldalán állítható szellőzőnyílások szolgálják. Minden változat az automatikus légkondicionáló rendszer részeként légtisztítóval is rendelkezik.

Elektromosan nyitható panoráma üvegtető

Az Új Renault Arkana magasabb felszereltségi szintjei elektromosan nyitható panoráma üvegtetővel is elérhetők, biztosítva a fénnyel telített utasteret utazás közben.

Kárpit

Különböző típusú és anyagú kárpittal érhető el az Új Renault Arkana. Az első felszereltségi szinten szövetkárpit, a magasabb felszereltségi szinteken műbőr és szövet kombináció, vagy valódi bőr borítja az üléseket. Az R.S. Line verzió bőr és alcantara bőr kombinációjú kárpitozással érhető el.

Tágas belső tér

Az Új Arkana soha nem látott méretű belső teret kínál egy sportos modellhez képest, különösen hátul, ahol 211 mm-es lábtér várja a hátul utazókat, ami kategóriájában a legnagyobbnak számít csakúgy, mint a 862 mm-es - sportos vonalakkal rendelkező járművek körében kivételes - hátsó plafonmagasság.

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Tágas csomagtartó

Az Új Renault Arkana bőséges rakodókapacitást kínál 513 literes csomagtartóval (480 liter az E-TECH Hybrid változatnál), gumiabroncs javító készlettel együtt. A csomagtérpadló moduláris. Alsó állásba helyezhető amikor növelni szükséges rakodótér kapacitását, vagy megemelhető a nehezebb poggyászok esetén. Ebben a konfigurációban az 1/3 - 2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlákkal együtt, szükség esetén egy óriási síkpadlót kapunk.

Egyedülálló hibrid ajánlat a szegmensben

Az Új Arkana az E-TECH Hybrid 145 LE technológiával büszkélkedhet, de a modell a nagyobb hatékonyságra, irányíthatóságra és lélegzetelállító vezetési élményre vágyóknak nagy teljesítményű TCe 140 és 160 motorokkal, 12 voltos mikro-hibrid rendszerrel szerelt változatban is elérhető.

E-TECH Hybrid 145, ahol az elektromos autózás kezdődik

A Clio, a Captur és a Megane modelleknél bevezetett stratégia alapján a Renault az Új Arkana esetében is integrálta innovatív E-TECH Hybrid technológiáját. A 100% hibrid motor a Clio E-TECH Hybrid kivitelnél debütált.

A hibrid technológia több mint 150 szabadalmi bejegyzéssel kifejlesztett forradalmi megoldáson alapul. A Renault a technológia kialakítása során – különösen az energia-visszanyerés és a regenerálás terén - a Formula-1-ben szerzett szakértelmére támaszkodhat. Az E-TECH Hybrid motor a „sorozat-párhuzamosnak” nevezett hibrid architektúrán alapszik. Számos előnyt kínál ez a megoldás: optimalizálja a belső égésű motor és az elektromos motor működését a működési kombinációk maximalizálásával, illetve a lehető legalacsonyabb CO2-kibocsátással.

Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

A 145 lóerős E-TECH hibrid motor alapja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség új generációs négyhengeres 1,6-os benzinmotorja. A hibrid technológiához igazodva, részecskeszűrővel van felszerelve a károsanyag-kibocsátás korlátozására. Teljesítménye 69 kW (91 LE), két elektromos motorral: egy 36 kW-os „e-motorral” és egy 15 kW-os HSG (High-Voltage Starter Generator) nagyfeszültségű indítómotorral megtámogatva.

Innovatív, tengelykapcsoló nélküli, több üzemmódot kínáló körmös kapcsolású váltó egészíti ki a hajtásláncot. Az elektromos motorok és a dogbox váltó forradalmi kombinációja optimálisabb és simább sebességváltást biztosít. Ez a Renault Formula-1-ben szerzett tapasztalaton alapuló architektúra a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás szinonimája.

A csomagtartóban elhelyezett 1,2 kWh (230 V) lítium-ion akkumulátorral az E-TECH Hybrid motor jelentősen képes csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A vezetési idő akár 80%-át is elérhetjük 100%-os elektromos üzemmódban városi környezetben, 40% -kal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást a hasonló kategóriájú hagyományos belsőégésű motorokhoz képest. Az Új Arkana E-TECH Hybrid együttes üzemanyag-fogyasztása 4,9-5,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 111-116 g/km (WLTP értékek).

Csakúgy, mint bármely elektromos járműnél, az akkumulátor lassuláskor és fékezéskor egyaránt töltődik. Amikor a belső égésű motor optimális fordulatszámon jár, az akkumulátor feltölthető az autó meghajtására nem használt extra hőenergia felhasználásával is. Ráadásul miközben technológia hatékonyan csökkenti az energiaveszteséget, csendes és kényelmes működést biztosít.


Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid

Új Arkana E-TECH Hybrid akár 75 km/h sebességgel is képes haladni teljesen elektromos üzemmódban.
A 145 lóerős E-TECH hibrid motor az Új Arkana valamennyi változatához - beleértve az R.S. Line felszereltségi szintet is - elérhető. A sofőr komplex technológiának köszönhetően egyszerre élvezheti a maximális hatékonyság kínálta lehetőségeket és a dinamikus vezetés nyújtotta örömöt.


Mikro-hibrid technológia a TCe 140 és TCe 160 esetén: gazdaságosság, rugalmasság és kényelem

Az Új Arkana minden verzióban kapható mikro-hibrid változatban is, amely a 4 hengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű 1,3 TCe benzinmotoron alapul. A mikro-hibrid működést egy starter-generátor rendszer hozzáadása biztosítja, amely az utasülés alatt található 12 V-os lítium-ion akkumulátorhoz van csatlakoztatva.

A gazdaságos és nagy teljesítményű mikro-hibrid benzinmotor rendkívüli megbízhatósága és tartóssága mellett kivételes vezetési élményt biztosít az autó vezetőjének. A 7 fokozatú EDC duplakuplungos automata váltóval kombinálva egy 140 LE (bevezetéskor) és egy 160 LE (2021 nyarától) változatban is elérhető.

Az Új Arkana 12 V-os mikro-hibrid megoldáson alapuló technológiája javítja a Stop & Start funkció működését, lassítás során biztosítja az energia újra termelődését, és lehetővé teszi, hogy a belső égésű motor fékezéskor kikapcsoljon. A legintenzívebb energiafogyasztási fázisban, vagyis indításkor vagy gyorsítás közben az indító-generátor és az akkumulátor is segíti a motor optimális működését. Végeredményben ez a megoldás akár 8%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és akár 8,5%-kal a CO2-kibocsátást, miközben biztosítja a sima, akadály nélküli újraindítást.

A mikro-hibrid 1,3 TCe benzinmotorban található részecskeszűrő működés közben megtisztítja a kipufogógázt a részecskéktől mikroporózus, méhsejtes szerkezetbe zárva a káros anyagokat. A szűrőt a rendszer időközönként automatikusan tisztítja és regenerálja.

Az Új Arkana forgatónyomatéka TCe 140 EDC mikro-hibrid változatban 260 Nm, 1750 és 3500 fordulat/perc között. Ez plusz 10 LE és további 20 Nm pluszt biztosít a korábbi 1,3 TCe 130 motor nyújtotta szinthez képest. Az Új Arkana tehát a gazdaságosságot, a rugalmasságot és a vezetési élményt remekül ötvözi egy kiváló, 5,8-6,1 l/100 km-es kombinált üzemanyag-fogyasztási szinttel és a 132-138 g/km CO2-kibocsátással (WLTP értékek).

Az Új Arkana 160 lóerős kivitelű, mikro-hibrid 1.3 TCe motorral felszerelt változata – mely 2021. őszén kerül forgalomba - a dinamikus vezetési élmény szerelmeseit biztosan nem hagyja hidegen. A motor kellemes reakcióképességet és vezetési élményt biztosít, mégis kordában tartható vele az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió.

Kulcsszavak: Arkana, bemutató, renault, új modell
 
Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid A legenda visszatér Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Az új Renault ARKANA tágas, sportos, hibrid Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection 2015 márciusában megérkezik a piacra a BMW 5-ös sorozat Edition Sport 2015 márciusában megérkezik a piacra a BMW 5-ös sorozat Edition Sport A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 121 - 130