Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 131 - 140
Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

2021. május 26.
Hazánkban az elektromobilitás iránti keresletnövekedést jelentősen tovább erősítheti, hogy június 14-étől újra pályázható az elektromos autóvásárlási támogatás.
Részletek

Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

Tavaly mindössze pár óra alatt kimerült az erre szánt állami keret, és idén is hasonló rohamra számítanak a szakemberek. Érdemes azonban az ár mellett más érveket is mérlegelni a pályázás előtt. Az ország legnagyobb elektromos és hibrid autókínálatát egy helyen értékesítő vállalat szakemberei segítenek a döntésben.

A 2020-as kormányzati programhoz képest azonban több részlet megváltozott. „A régi-új autóvásárlási programnak ezúttal három pillére van” – kezdte Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A maximum ötszemélyes, tisztán elektromos gépkocsikra 2,5 millió forintos állami támogatás igényelhető, bruttó 12 millió forint vételárig, de bruttó 12-15 millió között is jár az idei évre megnövelt, 1 500 000 Ft kedvezmény. A hét- vagy többszemélyes autóknál a nagyobb támogatási összeg határértékét bruttó 14 millióig tolta ki az állam, ráadásul az ezen modellekre pályázók még a nagycsaládos akcióval is összevonhatják ezt az engedményt, így akár 5 millió forinttal olcsóbban juthatnak új, elektromos gépkocsihoz. Az alacsonyabb támogatási összeg pedig a bruttó 14-17 milliós járművekhez is elérhető. A program 3. pillérét a taxisok alkotják, akik ezúttal 45%-os állami hozzájárulást kérhetnek, a megvásárolni kívánt gépkocsi bruttó 15 millió forintos vételáráig.”    

Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

Az alternatív – és azon belül is az elektromos – meghajtás egyre erősebb piaci trendet képvisel a közlekedésben, ezért az autógyárak is már úgy optimalizálják kapacitásaikat, hogy lépést tudjanak tartani a vevői igényekkel. Markó Zoltán elmondása alapján a magyar autóvásárlók is egyre nyitottabbak az elektromos technológiák iránt, hiszen a Duna Autó például több mint 300 darab elektromos autót adott már át kormányzati támogatással, a 2020-as eladásoknak pedig 10%-a irányult a környezetbarát gépjárművek kategóriájára. Ehhez hozhat újabb fellendülést a most kihirdetett pályázat – a koronavírus-járvány okozta gazdasági megtorpanás ellenére is.

Az Autóvárosban jelenleg 10 márka 19 modellje közül – az ország legszélesebb elektromos (és hibrid) kínálatából – válogathatnak a pályázat iránt érdeklődők. Kezdő listaár alapján a legtöbb autó beleesik a 12 millió Ft alatti kategóriába, köztük a kisautók (pl. Peugeot e-208, Honda-e), a személyautók (pl. Citroën ë-C4, Hyundai Ioniq Electric) és a kis méretű városi SUV-k (pl. Kia e-Niro, Kia e-Soul, Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008) dominálnak. A 1,5 millió forintos támogatási keretbe a nagy, városi SUV-k férnek bele. A hét- vagy többszemélyes variációk esetében pedig a Citroën ë-Spacetourer, Peugeot e-Traveller és Nissan e-NV200 Evalia szerepel a kínálatban. A tavalyi programmal ellentétben idén nem lehet pályázni elektromos haszongépjárművekre, azonban a TAO kedvezmény továbbra is igénybe vehető céges vásárlásnál. Környezetbarát munkatársnak így már választható a Citroën ë-Jumpy vagy ë-Berlingo furgon, Peugeot e-Expert, Fiat Professional e-Ducato vagy Renault Master Z.E. egyaránt.


Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni?

Az óbudai cég tavalyi értékesítési adatai alapján a tisztán zöld energiával működők közül a Renault Zoe és a Nissan Leaf a legnépszerűbb az elektromos autók piacán. A jól bevált elektromos típusok mellett azonban folyamatosan törnek előre a népszerűségi listán az újonnan érkezők is. A Dacia a Springgel, a Fiat pedig az 500e-vel számít új belépőnek, amely modellekkel kapcsolatban komoly eladási számokat prognosztizálnak a szakemberek. Ráadásul hamarosan tovább bővül a paletta, hiszen érkezik a Peugeot e-Rifter, Citroën Berlingo, Seat el-Born és Volvo XC40 BEV is.
 
„Az érdeklődők hajlamosak lemondani a zöld megoldásokról, miután összehasonlítják az alternatív és hagyományos meghajtású autók árcéduláját. Pedig a társadalmi felelősségvállalás, az eszmei érték mellett az alacsonyabb fenntartási és karbantartási költségek, egyszerű konnektoros töltési opció, olcsóbb biztosítás, adókedvezmények, ingyenes parkolási lehetőségek is jó érvek a környezetbarát modellek megvásárlása mellett. Választani azonban így sem egyszerű, hiszen színes a paletta és mindenkinek más-más az egyedi igénye” – foglalta össze a Duna Autó igazgatója.

Hozzátette: „Megalapozhatja a döntést az is, ha a vételár és a WLTP szerinti, vegyes hatótáv hányadosát vizsgáljuk, és rögtön kiderül, milyen formában térül meg befektetésünk.” A vállalat által összeállított lista szerint a legkedvezőbb megoldást a debütáló Dacia Spring nyújtja, hiszen nem csak alacsony az ára, de az átlagosnak számító, 230 km-es hatótávot is biztosítani tudja. Így 100 km-re vetítve 1 738 696 Ft az újautó egységára. Úgy, hogy közben modern, biztonságos és kényelmes közlekedési eszközzel utazhatunk, a környezettudatosságban megjelenő értéke pedig felbecsülhetetlen és megkérdőjelezhetetlen. A rangsor második helyén a Renault Zoe áll, mindössze majdnem 50 000 Ft-tal drágább opciót nyújtva – s habár vételára közel duplája konszerntársának, hatótáv tekintetében is szinte kétszer annyira képes. A képzeletbeli dobogó 3. fokára pedig a Peugeot e-208 állhatna fel, 2 291 176 Ft-os egységárával, 100 km-re számolva. A sor végén érthető módon a hét- vagy többszemélyes modellek foglalnak helyet, hiszen ezen esetekben nem csak a karosszéria nagyobb, de a tömeg is, amit meg kell mozgatni a beépített akkumulátor vagy más energiatároló eszköz által termelt mozgási energiával.

Az idei elektromos autóvásárlási programban nem csak a támogatás mértéke és a határértékek változtak, hanem a pályázás feltételeire és menetére is oda kell figyelniük a potenciális vevőknek. Természetes személyként legfeljebb 1, civil szervezet, egyesület és felsőoktatási intézmény esetében pedig maximum 5 darab elektromos gépjármű vásárolható állami támogatással. A pályázat benyújtásának feltétele a kiválasztott gépjármű megrendelése, amely nem lehet korábbi, mint a pályázati kiírás megjelenésének napja, vagyis 2021. május 17. A pályázat beadása az IFKA oldalán keresztül nyújtható be, három szakaszban: 2021.06.14. és 2021.07.02. között, 2021.08.09-27. között, valamint 2021.10.11-től a keret kimerüléséig, de legkésőbb 2022.06.01-ig. A pályázott gépjármű átvétele pedig csak a Támogatói Okirat átvételét követően lehetséges.
 


Kulcsszavak: állami támogatás, Duna Autó, elektromos autó, jármű kereskedelem, márkakereskedés
 
Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni? A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni? Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét A Honda kutatási központjában adták át Európa legfejlettebb elelktromosautó-töltőjét A ŠKODA kiszállításai 14,4 százalékkal nőttek szeptemberben A ŠKODA kiszállításai 14,4 százalékkal nőttek szeptemberben
 
Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

2021. május 21.
Lenyűgöző elektromos teljesítmény, még több hálózatba kapcsolt technológia, remek vezetési élmény. Szupererő, amire csak egy elektromos autó képes.
Részletek

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning


Amerika 44 éve legnagyobb darabszámban értékesített pickupja, az F-sorozat most felvillanyozó jövőt kínál, hiszen megérkezett az elektromos hajtás minden előnyével felvértezett, rengeteg hálózatba kapcsolt technológiával felszerelt F-150 Lightning. Az autó igazi erőmű: teljesítménye 563 lóerő, forgatónyomatéka 1051 Nm, így tényleg lenyűgöző vezetési élményt nyújt, sőt szükség esetén még egy családi házat is képes ellátni árammal.

Fejlett technológiák: utazás a jövőbe

Az F-150 Lightning olyan hálózatba kapcsolt, intelligens funkciókat kínál, amelyek az idők során egyre tökéletesebbek lesznek a vezeték nélküli szoftverfrissítéssel; a FordPass alkalmazás megtalálja a feltöltő állomásokat, és lehetővé teszi az autó távoli kezelését, a BlueCruise kézhasználat nélküli vezetést biztosít az autópályákon, a fejlett Pro Power Onboard pedig áramot szolgáltat a külső munkaterületeken vagy kempingezés közben.

Nem is kérdés: a Ford Beépített Keménysége alapáron jár

A két elektromotorral működő 4x4 hajtással az F-150 Lightning még a legdurvább terepeken is a Ford Beépített Keménysége néven közismert kitartást és megbízhatóságot kínálja. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény mellett új, független hátsó felfüggesztés javítja a menetkomfortot, a vadonatúj alváz pedig az F-150 történetének eddigi legkeményebb acéljából készült, így az autó teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát.

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Megérkezett a jövő pickupja: az F-150 Lightning a Ford eddigi legintelligensebb és leginnovatívabb platós haszonjárműve. Az autó eddig sosem tapasztalt vezetési és használati élményeket kínál, többek közt azonnal rendelkezésre álló vonóerőt, intelligens vontatási funkciókat, folyamatos szoftverfrissítéseket, a gépházban található csomagteret, és a pickup-piac eddigi legnagyobb digitális kijelzőjét.

Az F-150 modellt jövőre kezdik gyártani Dearbornban a Rouge üzem egyik új, csúcstechnológiájú egységében, ahol fenntartható gyártási módszereket alkalmaznak.

“Az F-150 Lightning színre lépése mind a Ford, mind az amerikai autóipar számára meghatározó mérföldkő azon az úton, ami egy nulla károsanyag-kibocsátású, digitálisan összekapcsolt jövőbe vezet,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford Motor Company vezérigazgatója. “Az F-sorozat már 44 éve Amerika legnépszerűbb pickupja; országszerte ismert, megbízható segítőtárs a munkában, és egész generációk szemében igazi legenda. Ezt az autót forradalmasítottuk most egy új nemzedék számára.”

Az F-150 Lightning fontos szereplő a vállalat 22 milliárd dolláros elektromosítási tervében, aminek lényege, hogy azokon a területeken kezdi meg az elektromos hajtások bevezetését, amelyek hagyományosan az erősségeinek számítanak. Ennek jegyében a Ford már elkészítette legnépszerűbb típusai (Mustang, Transit, F-150) nulla károsanyag-kibocsátású változatait, és a következő években jóval több ilyen autó érkezése várható.
Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Az élvezetesen gyors, csendes és sima futású F-150 Lightning már alapáron is izgalmas új élményeket nyújt a vásárlóknak. Az elektromos platform egészen új képességeket is kínál, például az autóval egy egész családi ház ellátható árammal, a gépház alatt pedig külön rakodótér található, méghozzá elektromos csatlakozókkal. A márka alapáron biztosítja a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, folyamatosan javítva ezzel a technológiai élményt, új funkciókkal bővítve az autó szolgáltatásait, sőt a távolból, külön szervizlátogatás nélkül kijavítva egyes meghibásodásokat. Mindezekre az F-sorozat közismert Ford Beépített Keménysége teszi fel a koronát, illetve az, hogy a vevők Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatára számíthatnak. Az autó alapára az állami vagy szövetségi adókedvezmények nélkül 39.974 dollár.

“Az F-150 Lightning megalkotása hatalmas eredmény a Ford-csapat számára. Amerika első számú autógyára Amerika kedvenc járművével építi a nulla károsanyag-kibocsátású jövőt. Ez az autó gyorsabb, mint a Raptor; alapáron jár hozzá a négykerékhajtás; elöl is kínál csomagteret; elég energia van benne, hogy három napon át ellásson árammal egy házat vagy hogy kiszolgáljon egy fergeteges plató-partyt; ráadásul a vezeték nélküli frissítésekkel egyre jobb és jobb lesz,” mondta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. “A Rouge üzemben készül majd, vagyis pontosan ott, ahol Henry Ford megváltoztatta a világot, és ahol a nagyapám nap mint nap blokkolt a munkakezdés előtt. Az F-150 Lightning hűen tükrözi, mi mindenre képes az országunk, ha mind összefogunk a fejlődésért.”

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

A szokásos ipari mérési módszerek alapján az F-150 teljesítménye 563 lóerő, szinte azonnal rendelkezésre álló forgatónyomatéka pedig 1051 Nm (vagyis több, mint bármelyik eddigi F-150 modellé). Az autó tervezett maximális teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát (az XLT és Lariat kiviteleknél) nagyobb kapacitású akkumulátorral és a Max Trailer Tow csomaggal. Az alacsony súlypontnak köszönhetően az autósok a felázott földutakon vagy a mély homokban is magabiztosan haladhatnak.

“Nem az volt a célunk, hogy egy szűk vásárlórétegnek készítsünk elektromos pickupot; a Ford olyan járművet akart építeni, ami hétköznapi emberek valós problémáira kínál megoldást,” mondta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és nemzetközi piacokért felelős csoportjának elnöke. “Az F-150 Lightning mindent megad, amit az elektromos járművekkel kapcsolatban ígértünk, sőt még a Ford Beépített Keménységet is.”

Intelligens, hálózatba kapcsolt – és az idő múltával egyre csak jobb lesz

Az intelligens funkciókkal telepakolt F-150 Lightning tökéletes példa arra, hogyan ötvözi a Ford a fejlett digitális technológiákat és közismert autótervezési ismereteit, hogy egy minden eddiginél intelligensebb és praktikusabb pickupot készítsen. A már létező Ford Co-Pilot360™ technológia részeként a BlueCruise funkció lehetővé teszi a kézhasználat nélküli vezetést több mint 160.000 kilométernyi, erre kijelölt többsávos közúton az USA-ban és Kanadában – és a jövőben még több ilyen, úgynevezett Kék Zónával bővül majd ez az úthálózat.

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Szintén jó példa az opcióként rendelhető Fedélzeti Mérleg rendszer is, ami a jármű saját érzékelőivel felméri a rakomány súlyát, és megmondja a felhasználónak, mennyi fér még el a platón. És mivel a szállított teher tömege a hatótávolságot is befolyásolja, a tervezők összekötötték a Fedélzeti Mérleget az Intelligens Hatótáv-tervezővel, így az autós mindig pontosan tudja, milyen messzire juthat el az adott feltöltéssel. Az F-150 Lightning modellben mutatkozik be a Vonóhorog Asszisztens is, ami automatikusan kontrollálja a kormány-, fék és gázparancsokat, hogy a vonatatás még egyszerűbb feladatot jelentsen.

Ugyancsak az F-sorozatban mutatkozott be korábban a Telefon a Kulcs funkció is, amivel az autós zárhatja, nyithatja és beindíthatja pickupját – anélkül, hogy elővenné zsebéből a telefonját, vagy a távirányítós kulcsot használná.

Ezek a megoldások az idők során egyre fejlettebbek lesznek majd a Ford Power-Up szoftverfrissítésnek köszönhetően, javítva az F-150 Lightning teljesítményét, minőségét, frissítve a meglévő funkcióit vagy akár vadonatúj szolgáltatásokat telepítve. A frissítések többsége két perc alatt települ, amikor a vásárló úgy dönt, hogy szüksége van rájuk6.

Fejlett digitális szolgáltatások

Az F-150 Lightning modell Lariat és Platinum kiviteleiben mutatkozik be a SYNC® 4A rendszer is; ez egy jól átgondolt, modern interfész 15,5 colos érintőképernyővel, kifejezetten a vezető szokásaihoz igazítva. A SYNC 4A a természetes beszédvezérlésű, felhőalapú navigáció mellett vezeték nélküli csatlakozást kínál a felhasználó kedvenc szolgáltatásaihoz (Apple CarPlay, Android Auto, integrált Amazon Alexa és SYNC AppLink alkalmazások).

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

A még tökéletesebb digitális élményt szolgálja a 12 colos műszeregység is, amelynek személyre szabható kezelőfelületén szinte maguktól értetődően jelennek meg a legfontosabb információk. A kijelzőn lendületes animáció közvetíti, hogyan működik az autó kéz nélküli vezetés üzemmódban, vagy hogy mennyi energiát nyer vissza a hajtáslánc a regeneratív fékezés során.

“Ez tényleg az eddigi legintelligensebb F-150,” vélekedett Darren Palmer, a Ford Motor Company akkumulátoros elektromos járművek részlegének igazgatója. “Az F-150 Lightning érintőképernyőjén mindig megtalálhatók azok az információk, amikre a felhasználóknak éppen szükségük van. Azonnal, valós időben láthatják, merre tartanak, mennyi rakományt cipelnek, hány mérföldet jártak be eddig – és a Ford Power-Up szoftverfrissítéssel ezek a funkciók egyre jobbak és jobbak lesznek.”

Felvillanyozó ötlet otthonra

Az F-150 Lightning újdonsága a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás, amivel a pickup praktikus otthoni áramforrássá válhat. 9,6 kW-os kapacitásával a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás egy esetleges áramszünet esetén energiával láthatja el a családi ház világítását, kiegészítő elektromos berendezéseit, riasztórendszerét és sok más egyebet.

“Jöjjön vihar vagy extrém hőhullám, a pickup-tulajdonosok mindig biztonságban lesznek, hiszen számíthatnak az autójukból nyert áramra, amikor arra a legnagyobb szükség van,” mondta Ryan O´Gorman, a stratégiai partnerség részleg elektromos járművekért felelős vezetője. „Ha kell, az F-150 Lightning megszakítás nélküli áramforrásként is használható egy ház energiaellátására, és a Ford az USA-ban elsőként kínálja ezt egy elektromos hajtású pickup szolgáltatásaként.”

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

A 80 amperes Ford Charge Station Pro töltő és az otthoni vezérlőrendszer segítségével (aminek telepítésében a Ford segít), az F-150 Lightning önműködően rákapcsolódik a ház elektromos rendszerére, majd ha az áramellátás helyreállt, a pickup automatikusan visszakapcsol az akkumulátor töltésére. Átlagosan napi 30 kWh fogyasztással számolva az F-150 Lightning nagyobb kapacitású akkumulátora három napon át képes árammal ellátni egy családi házat, vagy akár tíz napig is, ha a házban csak az igazán szükséges berendezéseket használják.

A jövőben a Ford bevezeti majd a Ford Intelligens Áramellátást, aminek segítségével a pickup áramforrásként használható a magasabb tarifájú csúcsidőszakokban, az olcsóbb éjszakai áramról pedig újra feltölthető az akkumulátor, hogy az autó reggel útra készen álljon. A tulajdonos ezzel spórolhat a villanyszámlán, ugyanakkor az elektromos hálózat terhelése is csökkenthető a csúcsidőszakban.

A Ford együttműködik az ország legnagyobb napenergia-cégével, a Sunrun vállalattal a 80 amperes Ford Charge Station Pro és a háztartási integrált rendszer telepítésében. Ennek köszönhetően a vásárlóknak arra is lehetőségük nyílik, hogy otthonukban napenergiát használjanak, vagyis háztartásuk áramellátását és az F-150 Lightning feltöltését tiszta és fenntartható energiával oldják meg.

Bárhol elérhető áramforrás


Az F-150 Lightning azonban nemcsak a háztartásokat szolgálhatja áramforrásként, hanem a beépített elektromos csatlakozók segítségével rengeteg eszköz működtethető közvetlenül az autóról – távol bármilyen infrastruktúrától.


Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Az alapváltozatok vásárlói 2,4 kilowatt kapacitásra számíthatnak, de opcióként ez tovább növelhető, míg a Lariat és Platinum modellváltozatok már alapáron 9,6 kilowattnyi áramot szolgáltatnak; ebből 2,4 kilowatt az első csomagtartóban, 7,2 kilowatt pedig a kabinban és a platón elhelyezett csatlakozókból nyerhető ki.

Az intelligens funkciókkal az energiagazdálkodás kifejezetten egyszerű. A vásárlókat figyelmezteti a FordPass, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a teljes kapacitás egyharmada alá esik, és az is beállítható, hogy az autó elektromos csatlakozóiból ne lehessen áramot venni, ha az akkuban már csak annyi energia maradt, amennyivel el lehet jutni a legközelebbi töltőállomásig.

Mindezt a pickup erős, új generációs lítiumion akkumulátora teszi lehetővé. Az F-150 Lightning erre két opciót kínál: egy normál hatótávolságú akkumulátort, ami az EPA-becslés alapján 370 kilométerre elegendő, illetve egy nagyobb kapacitású akkut, amivel 480 kilométert lehet autózni7.

Elöltöltős


A gépháztető alatt egy sokoldalú, szupermodern rekesz található, ami biztonságos, zárható, könnyen hozzáférhető, motorosan nyitható-zárható csomagtartóként szolgál. Ebben a raktérben 400 liternyi vagy 180 kilogramm súlyú poggyász fér el, ami megfelel két kézipoggyász és egy nagyobb bőrönd, vagy két golftáska méretének.

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Az átgondolt tervezésű, a lökhárító magasságában beépített, vízálló csomagtartóban négy elektromos csatlakozó és két USB-port található, és a lyuggatott padlójú rekesz étel és ital tárolására is alkalmas – vagyis ugyanolyan jó hasznát lehet venni egy külső munkaterületen, mint egy lendületes plató-partyn. A 2,4 kilowattos áramszolgáltatás bőven elég az elektromos kéziszerszámok, TV-k, laptopok, hangszórók, hordozható tűzhelyek stb. működtetéséhez.

Ford Beépített Keménység – alapáron


Az F-150 Lightning ugyanazokon a Ford Beépített Keménység nyúzópróbákon esett át, mint az összes többi F-sorozatú pickup. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény és a továbbfejlesztett alváz szilárdan a helyén tartja az akkumulátort, az F-sorozatban most először alkalmazott független hátsó felfüggesztés és az alacsony súlypont pedig stabilabb futást és kisebb oldaldőlést biztosít, miközben az autó pontosan olyan strapabíró és megbízható, ahogyan azt az F-150 vásárlói elvárják.

“Mindegy, hogy tűzifával dugig tömött platóval gázolnak át a mély havon, nehéz utánfutót vontatnak vagy hosszú túrára indulnak, az autósoknak mindig érezniük kell, hogy számíthatnak pickupjukra,” mondta Linda Zhang, az F-150 Lightning főmérnöke. “Ezt a tisztán elektromos hajtású teherautót két villanymotor hajtja, ami azt jelenti, hogy kemény terepen is helytáll. Mérnökcsapatunk ugyanazt a kemény tesztprogramot csinálta végig a járművel, amit vásárlóink már jól ismernek és sokra becsülnek.”

Az F-150 Lightning kimagasló off-road teljesítményt nyújt, amiben a 4x4 rendszer négy választható üzemmódja (Normal, Sport, Terep és Vontatás/Szállítás) is hasznos segítséget nyújt. Az akkumulátor épségét kemény alsó védőburkolat biztosítja, a fém alsó védőelemek pedig az akkut és a motorokat is védik terepezés közben. Maga az akkumulátor vízálló borítást kapott, amit ütéselnyelő elemek vesznek körbe, és a szerkezetet extrém, -40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, hogy a Lightning szélsőséges körülmények közt is működjön.

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

A szigorú állóképességi teszt részeként a pickup átkelt a kaliforniai Iowa-hegyen, nehéz pótkocsit vontatva a hosszú emelkedőkön és a meredek lejtőkön. A próbák tapasztalatai alapján tervezték meg a mérnökök azt a modern folyadékhűtést és hajtáslánc-elrendezést, ami tökéletesen megoldja a hő eloszlatását. A fejlett hűtőrendszereknek köszönhetően a pickup a legkeményebb feladatokat is magabiztosan elvégzi.

Elektromos autóra váltani egyszerű

A Ford a töltést is megkönnyíti vásárlói számára. A Ford az egyetlen autógyártó, amely 80 amperes töltőt ad alapfelszerelésként, így otthon is könnyen elvégezhető a nagyobb kapacitású akkumulátor feltöltése. Ez a rendszer kiaknázza az elektromos haszonjárművekben egyedüliként kínált kettős fedélzeti töltőrendszer előnyeit, hogy az otthoni töltés még gyorsabb lehessen. A berendezéssel óránként 48 kilométerre elegendő áram tölthető az F-150 Lightning akkumulátorába, és a nagyobb kapacitású akkuval felszerelt modell körülbelül 8 óra alatt tölthető fel 15-ról 100 százalékra.

Menet közben az autósok a FordPass segítségével könnyen megtalálhatják Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatának több mint 63.000 töltőpontját. Egy 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltővel a hosszabb hatótávolságú F-150 Lightning 10 perc alatt 87 kilométerre elegendő árammal tölthető fel, és 41 percbe telik 15-ről 80 százalékra tölteni az akkut.

A FordPass Power My Trip funkció segítségével az F-150 Lightning kikalkulálja, mikor és hol lesz szükség az újratöltésre, mert az alkalmazás még az utazás megkezdése előtt azonosítja az útvonalon található töltőpontokat. A pickup Intelligens Hatótáv-tervezője pontosan kiszámítja a még megtehető távolságot, figyelembe véve az időjárást, a forgalmat, a rakomány súlyát, a vontatott tömeget stb. Mindemellett a SYNC 4 felhőalapú navigációja is jelzi a nyilvános töltőállomásokat.

Különleges, szupermodern dizájn

Az F-150 Lightning összetéveszthetetlenül egy F-sorozatú pickup. A mostani F-150 formatervének erősségeire építve a Ford olyan gépet tervezett, ami megtestesíti a vásárlók által annyira kedvelt ‘elpusztíthatatlanság’ hangulatát, ugyanakkor különlegesen modern, high-tech benyomást is kelt. A dizájn legfontosabb elemei az autó elején és hátulján keresztben futó, jellegzetes LED fényvezető elemek, illetve a három új hűtőrács-kialakítás, amelyek merész külsőt kölcsönöznek a már jól ismert orr-résznek.

Az F-150 Lightning az eddigi legáramvonalasabb F-150 pickup, új formavilágú küszöbvédő elemekkel, a légellenállást csökkentő motorháztetővel, és olyan hűtőráccsal, amelyen a légbeömlő nyílást simább, texturált felület váltja fel. A funkcionális tervezésnek köszönhetően a továbbfejlesztett, 360 fokos Zóna Világítás ugyanúgy fénybe boríthat egy-egy kijelölt területet, mint a jármű teljes környezetét.

Az elektromos változat vásárlóinak nem kell kompromisszumot kötniük, mert az F-150 Lightning kabinja és platója pontosan ugyanakkora, mint a benzinmotoros kivitelé, így az autóhoz gond nélkül felhasználható a kínálatban eddig is szereplő több ezer kiegészítő. A kihajtható Belső Munkafelülettel még könnyebben és eredményesebben lehet dolgozni, a Maximálisan Dönthető Ülésrendszer támlái pedig majdnem 180 fokban hátrahajthatók, hogy az autó utasai jól kipihenhessék magukat.

A Ford büszke arra, hogy az F-150 Lightning Amerikában készül, méghozzá a csúcstechnológiájú Rouge Elektromos Jármű Központban, ami egyben nulla hulladék-kibocsátású gyár is. A Ford 700 millió dolláros beruházással fejleszti a történelmi múltú Rouge üzemet, 600 új munkahelyet teremtve és modern, fenntartható gyártási technológiákat alkalmazva a pickup előállításához, hűen a vállalat elhatározásához, hogy 2050-re karbonsemlegessé válik.

A 2022 tavaszán érkező F-150 Lightning négyféle kivitelben és kétféle akkumulátorral lesz kapható, több mint 2300, EV-tanúsítvánnyal rendelkező amerikai márkakereskedésben. A flottavásárlók a Ford hálózatba kapcsolt adatfeldolgozást és telematikai szolgáltatásokat kínáló, átfogó ökoszisztémájára is számíthatnak a Ford Commercial Solutions égisze alatt.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, F-150 Lightning, ford, új modell
 
Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning Mostantól Euro 6 motorral forgalmazzák a Renault Trucks D ACCESS modellt „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben
 
Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten

Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten

2021. május 21.
Szinte zajtalan működés, mindez károsanyag-kibocsátás nélkül – a jelen kihívásainak mindenben eleget tevő buszt tesztelhetnek a budapesti utasok.
Részletek

Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten

A BKK és a főváros második legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus közösen teszteli a Daimler Buses legmodernebb, teljesen elektromos városi autóbuszát, a Mercedes-Benz eCitarót. A járművel a várost átszelő 105-ös vonalon e105-ös jelzéssel lehet találkozni, és bárki ingyenesen kipróbálhatja.

A teljesen elektromos városi autóbusz május 21-től május 28-ig lesz forgalomban a 105-ös autóbusz vonalán. Hétköznapokon a reggeli és a délutáni csúcsidőben, hétvégén pedig egész nap a menetrendi indulások mellett közlekedik a tesztbusz e105-ös jelzéssel. A járművön ingyenesen lehet utazni, bárki kipróbálhatja a jövő technikáját. A BKK FUTÁR rendszerében percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár az elektromos busz.

A bemutatkozó járműtípus tisztán elektromos hajtású, alacsonypadlós Mercedes-Benz eCitaro városi autóbusz fővárosi tesztjére a BKK, az ArrivaBus és a gyártó helyi vezérképviseletének, az Omnibus Hungária Kft. együttműködésének köszönhetően kerül sor: egy héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a városi közlekedés egyik legmodernebb gumikerekű járművét.


Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten

Az ArrivaBus, mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat kifejezetten elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása iránt: akár a tavaly ősszel a cégnél járt MAN jármű, akár a mostani eCitaro tesztje is ezt bizonyítja.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBusszal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a fővárosi járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor.

Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten


Kulcsszavak: bkk, bkv, elektromos busz, főváros
 
Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Tizenöt új Ikarus busz áll forgalomba Budapesten Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Kezdődhet a budai fonódó villamoshálózat kivitelezése Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Új autóbuszokkal veszi majd át az elővárosi vonalakat a Volánbusz Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten A troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80 kiállítás a Közlekedési Múzeumban Elektromos autóbusz közlekedik tesztjelleggel Budapesten Módosult a budapesti taxirendelet
 
Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

2021. május 21.
Az ë-C4 ë-Style 50kW-os akkumulátorral, 11kW-os fedélzeti töltővel indul a legnagyobb támogatásért.
Részletek



Az  új Citroen Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric ë-Style speciális szériája kiemelkedő kényelmével és gazdag felszereltségével, 11kW-os fedélzeti töltőjével az elektromos piac egyik favoritja lehet, mivel az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2021-ben is kiírta az elektromos autók beszerzésének támogatására vonatkozó pályázatot, és a 12 millió forintos értékhatár alatti modellekre1 2,5 millió forint támogatást biztosít. Minden Citroën márkakereskedés megtalálható a pályázat Regisztrált márkakereskedések listáján a márka teljes elektromos kínálatával, és felkészülten várják az érdeklődőket. Az ë- C4 kipróbálható a Citroën márkakereskedéseiben, és a márka gyártástervezéssel is felkészült a megnövekvő keresletre.

Mint ismeretes az elektromobilitás hazai elterjedésének előmozdítása, a közúti forgalom tisztábbá tétele érdekében 2021. május 17-én az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Klímavédelmi akciótervhez kapcsolódóan pályázati kiírást tett közzé az elektromobilitás elterjedésének ösztönzése érdekében, új, a pályázat benyújtását megelőzően forgalomba még nem helyezett, vagy a márkakereskedő, illetve az importőr által tesztautóként saját tulajdonban Magyarországon forgalomba helyezett (az első forgalomba állítástól a megrendelés dátumáig eltelt maximum 12 hónap és 6 000 km futásteljesítményen belül), tisztán elektromos személygépkocsik megvásárlásának valamint lízing keretében elektromos gépjárművek beszerzésének támogatására.

A pályázaton magyarországi lakóhellyel rendelkező természetes személyek, vagy magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező civil szervezetek, egyesületek vagy felsőoktatási intézmények indulhatnak.

Az  új Citroen Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

A tisztán elektromos gépjárműre igényelhető támogatás sávosan elérhető. Elektromos autókra vonatkozóan 12 millió forint vételárig maximum 50%, de legfeljebb 2,5 millió forint, 12 és 15 millió forint1 között maximum 1,5 millió forint támogatás pályázható.

Akár 30 perc alatt 80%-ra tölthető akkumulátor

A Citroën 2021-ben az ë-C4 piacra dobásával belépett az elektromos gépkocsik piacára, és hogy mennyire komolyan gondolja a jelenlétét, arra az első elektromos modell technikai paraméterei, és az autó kialakítása a bizonyíték: a Citroën ë-C4 kiváló választás, jellegzetesen elegánsan Citroënes, jól felszerelt és az árkategóriájában kiemelkedő az akkumulátorkapacitása. A hasonló árú versenytársak méretben, helykínálatban, akkumulátorteljesítményben, hatótávban vagy a fedélzeti töltőkapacitásában elmaradnak a Citroën elektromos autójától.

A Citroën annak érdekében, hogy még többet tudjon ajánlani az érdeklődőknek létrehozott három „ë-Style”
specifikációt, amelyek felszereltsége különböző igényekhez igazodik. A modellek fix konfigurációk, csak a színt kell hozzájuk kiválasztani. Ezzel a megoldással egy alap és két jól felszerelt modell közül tud választani az ügyfél, mégis mindháromra megkapja a maximális támogatást.

Stílus, kényelem, optimális felszereltség és környezettudatos vezetés: ez a tisztán elektromos Citroën ë-C4 ë-Style speciális szériája.

Az  új Citroen Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

Fontos előnye az új ë-C4 ë-Style speciális szériának a versenytársakhoz képest, hogy 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltőrendszer jár hozzá, mellyel akár 5 óra alatt feltölthető az akkumulátor, hiszen az új Citroën ë-C4-essel egy 22 kW-os 3 fázisú nyilvános töltőoszlop teljesítményének 100%-a rendelkezésre áll. Az autó továbbá képes felvenni a 100 kW-os egyenáramú töltést (villámtöltés) is, így nyilvános egyenáramú töltőoszlopról az ë-C4 akár 30 perc alatt eléri a 80%-os töltöttségi szintet.

Hőszivattyú gondoskodik a gazdaságos fűtésről és klímáról, ráadásul a hajtóakkumulátor-temperálás az optimális energiaáramlást is segíti. Az akkumulátorra 70%-os töltöttségig 8 évre vagy 160 000 km futáskorlátig szóló szerződéses jótállást biztosít a Citroën. Az ë-Style speciális széria alapfelszereltsége mindent tud, amit egy modern, kompakt villanyautónak tudnia kell: találhatók benne többek között LED fényszórók és első ködfényszórók kanyarodási fénnyel, hátsó parkolószenzorok, 10 collos, tekintélyes méretű digitális érintőképernyő hangfelismeréssel, valamint MP3-kompatibilis DAB rádió Bluetooth-szal és Mirror Screen funkcióval. A kellemes utazásról automata légkondicionáló gondoskodik aktívszenes szűrővel, amely távolról, a mobiltelefonról előre programozható, így beszálláskor az utastér már 21 fokos lehet.

Három különböző felszereltség 12 millió forint alatt

A gazdag alapfelszereltségű FEEL LIGHT ë-Style indulóáras ajánlata 11 330 000 forint, amely a támogatással még 2,5 millió forinttal csökkenhet. Ha tolatókamerát és ülésfűtést szeretne az ügyfél az új elektromos ë-C4-esébe, akkor a FEEL ë-Style a neki összeállított változat!

Az  új Citroen Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

A FEEL PLUS ë-Style kiadás tolatókamerát, Citroën Connect Nav navigációs rendszert, színes head-up displayt, elektromosan behajtható külső visszapillantótükröket és fényre sötétedő belső visszapillantótükröt, sőt Citroën Advanced Comfort üléseket is kínál, még mindig a 12 millió forintos értékhatár alatt maradva.

Aki még több extrára vágyik, az is belefér 1,5 millió forintos támogatási keretbe

Aki a sláger-felszereltségnél egyedibb konstrukcióra vágyik, az is tud magának ë-C4-et konfigurálni, hiszen a választékból minden alapfelszereltségű verzió belefér a 15 milliós – s így 1,5 millió állami támogatásra jogosult – keretbe, sőt még feláras opciókat is választhatunk hozzájuk: a félautonóm vezetési módot kínáló Highway Driver Assist, a párhuzamos vagy merőleges parkolást megkönnyítő parkolóasszisztens, a kulcs nélküli nyitás-zárásindítás, a Hi-Fi rendszer, a Citroën ConnectedCAM™, vagy a nem mindennapi derűt és kényelmet jelentő napfénytető, a masszázsfunkcióval ellátott ülések vagy a feláras beltérhangulatok.

Akár 350 km-es hatótáv

A legendás Citroën kényelemről az elektromos ë-C4-esben is a progresszív hidraulikával ellátott komfort futómű, a tekintélyes lábtér és az otthonosan puha, mégis kiváló tartást biztosító ülések gondoskodnak. Egy csodálatos hangszigetelt szoba az autó: a nyugalom szigete, buborék, védőburok.

Az  új Citroen Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet

Az elektromos autózással ráadásul a kényelem ë-Comfort osztályba lép, hiszen nincs CO2-kibocsátás, nincs zaj és kellemetlen szag, nincs vibráció, hirtelen meglódulás és nincs sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás. A 260 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, az autó pedig 9,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, igazán élvezetessé téve a vezetést. A távolról is programozható szolgáltatások révén a mobiltelefonról is ellenőrizhető a töltöttség, azaz hogy mennyi áll még rendelkezésre a megnyugtató, akár 350 km-es hatótávból. Ha a vezető igazán környezettudatosan és hatékonyan szeretné az energiát felhasználni, akkor az országúton lejtmenetben vagy a városban Brake üzemmódba kapcsol, és örömmel nyugtázza, hogy lassuláskor és fékezéskor milyen intenzíven termeli vissza az energiát az új Citroën ë-C4-es az akkumulátorába.

Repülőszőnyegen utazunk

Az új ë-C4 100% ëlectric ë-Style is megkapta a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën
felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is.

A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg.

A 2,5 millió forint állami támogatás értékhatára 5 személyes autók esetében 12 millió forintos, 7 vagy több
személyes autók esetében 14 millió forintos vételár. A 1,5 millió forintos állami támogatás 5 személyes autók esetében 12 és 15 millió forintos vételár között, 7 vagy több személyes autók esetében 14 és 17 millió forintos vételár között vehető igénybe.
Kulcsszavak: állami támogatás, Citroën, ë-C4, elektromos autó
 
Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet A Nissan LEAF belevág a taxizásba A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán
 
A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

2021. május 19.
A technológiai lépésváltás nem képzelhető el megfelelően képzett szakemberek nélkül.
Részletek

A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

A Peugeot azonban az integrált megoldások mellett tette le a voksát: miközben folyamatosan készíti fel munkatársait a villamosítással járó kihívásokra, részben vagy teljesen elektromos típusait a belső égésű motorral szerelt modellváltozatokkal közös gyártósoron készíti, aláhúzva a választás szabadságát.

Amint az már sokak által köztudott információ, a Peugeot alig két év múlva, tehát már 2023-ra teljes modellkínálatának villamosítását tervezi. A részben vagy teljesen elektromos hajtású típusok jelenlegi számát és arányát ismerve ez abszolút reális célkitűzés, hiszen már most is csak néhány kisebb lépés választja el a márkát a cél megvalósulásától.

Egy valami azonban bizonyos: mint minden nagyszerű megoldásnak, ennek az ambiciózus váltásnak a hátterében is elhivatott emberek állnak, akik évekre előre tervezve készülnek a rájuk váró feladatokra. A feladat pedig jelen esetben az ügyfelek új technológiába vetett bizalmának megerősítése, a piaci igények és kereslet proaktív kielégítése, és persze a költségek és a környezeti hatás lehető legteljesebb mértékű mérséklése.

A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

Az elektromos átállásban ezért kulcsszerepet játszik az a folyamatosan növekvő létszámú csapat, akik a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek akkumulátorcsomagjait szerelik össze. Hatalmas a felelősségük, hiszen nem csak az autók egyik legköltségesebb fődarabjáról van szó, hanem a járműhasználat alapvető feltételéről, a vevőelégedettség kompromisszumot nem tűrő alkotóeleméről, amelyre a Peugeot 8 éves vagy 160 ezer kilométeres kapacitás-garanciát vállal.

A villamosított járművek folyamatosan növekvő számának köszönhetően a Peugeot-nak már jövőre havonta 10 ezer személyautó és 7 ezer könnyű haszonjármű részére kell biztosítania akkumulátor-csomagot, ezek a számok pedig a várakozások szerint az elkövetkezendő évek során exponenciálisan fognak emelkedni. Egyre több szakembert kell tehát felkészíteni az akkumulátorcsomagok összeszerelésére és tesztelésére. Az egy hónapos, kiegészítő képzés után a Peugeot e-208-ast előállító nagyszombati (Szlovákia) gyárban, illetve a Totallal közösen létrehozott Automotive Cells Company még idén üzembe álló telephelyein: a franciaországi Douvrin, illetve a németországi Kaiserslautern városában kamatoztathatják tudásukat.

A Peugeot jelenleg kétféle konfigurációban készíti akkumulátorait: az 50 kWh kapacitású egység összeépítése mintegy hatvan percet vesz igénybe, míg a nagyobb, 75 kWh-os akkumulátor nagyjából 90 perc alatt készül el. Ezt követően alapos, mindenre kiterjedő tesztnek vetnek alá minden egyes lítium-ion akkumulátort.

A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

A folyamat során elektromos és funkcionális teszten szimulálják az akkumulátor üzemszerű viselkedését, ellenőrizve annak teljesítményét és biztonságát. Ezt követően nagy nyomású gázzal töltik fel az akkumulátor belső tereit, és megvizsgálják a tömítettségét: ha nem észlelnek nyomáscsökkenést, az azt jelenti, hogy az akkumulátorház tökéletesen védett a por és folyadékok behatolása ellen.

Ellenkező esetben a szennyezéstől károsodhat az akkumulátor, romolhat a teljesítménye és csökkenhet az élettartama. Ha a tizenöt perces, intenzív vizsgálat során helyt áll az akkumulátor, következő útja már egyenesen az összeszerelő üzembe vezet, ahol elhelyezik a megfelelő járműben.

A Peugeot azon célkitűzésével összhangban, hogy az ügyfelek kompromisszumok nélkül, szabadon választhassanak a különböző alternatív és hagyományos hajtási módozatok közül, a vállalat hibrid gyártósorokon készíti típusait: azaz a villanymotoros, plug-in hibrid és belső égésű motoros modellek ugyanazon a soron készülnek.  

Érdekesség, hogy a márka jelenlegi modellkínálatának szinte teljes egésze (a Peugeot 108 városi miniautó, valamint a Peugeot Boxer áruszállító kivételével)  kétféle modern padlólemezre épül.

A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait

A CMP (közös moduláris platform) a városi és kompakt modelleket szolgálja ki: jelenleg a Peugeot 208 és a Peugeot 2008 épül erre a padlóra, amely a hagyományos hajtásláncok mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is felszerelhető.

Az EMP2 (hatékony moduláris platform) az alsó-közép és középkategóriás személy- és áruszállító modellek egységes alapját adja. Ezek közül a Peugeot 3008 illetve a Peugeot 508 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal, míg a Peugeot Partner/Rifter és a Peugeot Expert/Traveller páros tisztán villanymotoros konfigurációban rendelhető a tradicionális benzin- és dízelmotorok mellett.

A sort a Boxer elektromos változata zárja: noha a nagy haszonjármű padlólemezének fejlesztésekor még nem volt szempont az emissziómentes használat lehetősége, a Peugeot mérnökei megtalálták a módját, hogy helytakarékosan helyezzék el az akkumulátorcsomagokat. Olyannyira, hogy azok egyáltalán nem rabolnak helyet a raktérből: a Peugeot összes többi elektromos kisáruszállítójához hasonlóan azonos árukapacitás áll a felhasználók rendelkezésére.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Peugeot
 
A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait Elektromos kisautó kapott az Állatkert Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait A C4 Picasso vezeti a kompakt egyterűek szegmensét
 
Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

2021. május 19.
 A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az észak-budapesti térség közlekedési hálózatának, ezen belül az Aquincumi hídnak a jövőjéről - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-t.
Részletek

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakók mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható "konfliktuspontokat", amelyeket a tervezés során kezelni kell ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek - írták.
   
Emlékeztettek, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között.
   
Ezen a vonalon az újpesti vasúti hídon (északi összekötő vasúti híd) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti Duna-parti területeket.
   
Egy új híd nemcsak az ott közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése - fogalmaztak.
 

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

A fővárosi önkormányzat vezetősége "elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés mellett, ezért fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem" - emelték ki.
   
Közölték azt is, egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését. A megvalósíthatósági tanulmány és az első lakossági kérdőív arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség.
   
A BKK által megbízott tervező több változatban is megvizsgálja a híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, amelynek az eredményeit a lakosság a későbbiekben ismét véleményezheti - írták.

Kulcsszavak: Aquincumi híd, bkk, fejlesztés, főváros
 
Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Jövőbe mutató gyártás-szervezési változásokról döntött a Volkswagen Csoport A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant
 
Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

2021. május 19.
A tervezett júliusi kezdés helyett legkorábban az év végén indulhat a termelés az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla Berlin mellett épülő első európai üzemében - írták kedden német lapok.
Részletek

 Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Az építkezésre váratlanul ellátogató cégvezető, Elon Musk újságíróknak elmondta, hogy "remélhetőleg" az év végén elindul a munka, de nehéz pontos előrejelzést adni, mert "autót csak akkor lehet gyártani, ha megvan hozzá az összes alkatrész".
   
Nyilatkozata arra utalhat, hogy nehezen halad a megvalósulás felé a legújabb terv, miszerint egy akkumulátorgyártó üzem is lesz majd a 300 hektáros területen, amelyen tavaly nyáron kezdődött a Gigafactory 4 nevű gyár építése.
   
Eredetileg présüzemet, karosszériaüzemet és fényező üzemet terveztek a  gyártmányok összeszerelésére szolgáló csarnokok mellett. A frissített tervek szerint az új üzemrészben nem csupán akkumulátorcellákat gyártanak majd, a részleg fejlesztési központ is lesz, ahol kikísérletezik a többi között az úgynevezett száraz elektródás akkumulátor tömeggyártási eljárását.
   
A 2019 novemberében bejelentett, négymilliárd dolláros (1160 milliárd forint) beruházás így nagyban átalakult, és a változtatásokhoz a hatóságok hozzájárulását is meg kell szerezni.

 Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Az akkumulátorüzemhez szükséges engedélyek kiváltása legalább három hónappal meghosszabbíthatja az engedélyeztetési eljárást, és az is előfordulhat, hogy ismét el kell indítani a lakossági egyeztetést, amelyet tüntetések és bírósági eljárások kísértek.
   
Az első európai Tesla-gyárban a Model Y új változata készül majd, a tervek szerint évente 500 ezer darab, vagyis nagyjából percenként egy. A beruházás mintegy 12 ezer munkahelyet teremt. Az üzemet a Grünheide nevű településnél építik, Berlin határától alig 10 kilométerre délkeletre, a német főváros körüli autópálya-körgyűrű és az új nemzetközi repülőtér mellett.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, németország, Tesla
 
Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Olyan elektromos autót ígér a General Motors, amilyen még nem volt! Olyan elektromos autót ígér a General Motors, amilyen még nem volt! Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Csaknem ötszáz zöld rendszámos autó van Magyarországon Csaknem ötszáz zöld rendszámos autó van Magyarországon Késik az első európai Tesla-gyár beindítása Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek
 
Megújul a Jaguar E-PACE

Megújul a Jaguar E-PACE

2021. május 19.
A Jaguar a kifinomult R-Dynamic Black változat bevezetésével, valamint a fedélzeti online funkciók kibővítésével teszi még vonzóbbá az E-PACE modellcsaládot.
Részletek

Megújul a Jaguar E-PACE

Az új E_PACE R-Dynamic Black

A karakteres megjelenésű új R-Dynamic Black változat az E-PACE R-Dynamic S felszereltségi szintre épül. Olyan, gondosan összeválogatott stíluselemeket alkalmaz, amelyek még dinamikusabbá, még kifinomultabbá teszik az E-PACE megjelenését.

Az R-Dynamic Black az E-PACE palettáján elérhető összes színben rendelhető, beleértve az új Ostuni White árnyalatot is. Ez a karakteres fényezés rendkívül mély, erőteljes színt kölcsönöz az autónak, és tökéletesen harmonizál az E-PACE modern külső formatervével.

Az E-PACE modellcsalád legújabb tagja többféle 2,0 literes Ingenium mild hybrid erőforrással rendelhető, a takarékos D165 és D200 dízelmotoroktól a finom járású, nagyteljesítményű P200 és P250 benzinmotorokig. Minden esetben az alapfelszereltség része a kilencfokozatú automata sebességváltó és az összkerékhajtás.

A fejlett összkerékhajtási rendszer (AWD) a második generációs ‘Standard Driveline’ technológiát alkalmazza, amely automatikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, optimális tapadást és erőátvitelt biztosítva. Az AWD rendszer ’Driveline Disconnect’ technológiája intelligens módon oldja az összkerékhajtást – például egyenletes sebességű haladás esetén –, ezzel mérsékelve a jármű üzemanyag-fogyasztását.

Megújul a Jaguar E-PACE

Továbbfejlesztett specifikációk

A legfrissebb E-PACE a technológiai és online kapcsolódási opciók eddigieknél is szélesebb kínálatát nyújtja; a modell hamarosan alapfelszereltségként kínálja a vezeték nélküli Apple CarPlay® funkcionalitást. Ezzel párhuzamosan a vezeték nélküli Android Auto™ is alapáras szolgáltatás lesz. A Pivi és Pivi Pro rendszerekkel felszerelt E-PACE modellekhez vezeték nélküli szoftverfrissítés formájában érhetők el ezek a funkciók, amelyek tökéletesen jelenítik meg a felhasználó okostelefonjának kijelzőjét a központi érintőképernyőn, így a vezető többféle módon kezelheti a szórakoztató és telefonos funkciókat. Az E-PACE emellett vezeték nélküli okostelefon-töltő szolgáltatást is kínál.

Bővülő hajtáslánc kínálat

A Jaguar Land Rover prémium keresztmotoros platformja (PTA) a legmodernebb villamosított hajtáslánc-technológiákkal, valamint a Jaguar ügyfelei által elvárt menetteljesítményekkel és vezethetőséggel társuló, kiemelkedő rugózási komforttal vértezi fel az E-PACE szabadidőjárművet.

A Jaguar E-PACE a takarékos, háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint a legmodernebb négyhengeres benzin- és dízelüzemű Ingenium motorokkal egyaránt elérhető. Utóbbiak mild hybrid technológiát alkalmazva kínálnak nagyobb teljesítményt, finomabb működést és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást.
Megújul a Jaguar E-PACE

A P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. A modell 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/óra sebességre, átlagos CO2-kibocsátása akár 44 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km (WLTP TEH, vegyes ciklus szerint.)

A fejlett P300e hajtáslánc háromféle (hybrid, elektromos és töltésmegtartó) üzemmódban használható:
•    HYBRID üzemben a rendszer együtt, a lehető legrugalmasabb, legtakarékosabb módon működteti a benzin- és a villanymotort, intelligens módon váltogatva a tisztán elektromos üzem és a benzinmotor működtetése között
•    EV (tisztán elektromos) üzemben a jármű károsanyag-kibocsátás nélkül halad, akár 55 kilométeren át
•    TÖLTÉSMEGTARTÓ üzemmódban a rendszer akár 85 százalékra képes feltölteni az akkumulátort, lehetővé téve a későbbi tisztán elektromos üzemet (pl. városi környezetben).

Megújul a Jaguar E-PACE
Kulcsszavak: bemutató, E-PACE, jaguar, új modell
 
Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújul a Jaguar E-PACE A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Megújul a Jaguar E-PACE A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X
 
Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

2021. május 18.
Míg sok autógyártó emelt elektromos autó árain, ezzel szemben a LEAF elérhetőbb lett mint tavaly, már 7.990.000 Ft-tól megvásárolható állami támogatással. Továbbá, egy nagyon jól felszerelt autót már 8.490.000 Ft-tól lehet választani (hőszivattyú, navigáció + tolatókamera, adaptív tempomat, 2 db töltőkábel, e-Pedal, intelligens kulcs stb.)
Részletek

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

A Nissan magyarországi importőre üdvözli a tegnap bejelentett állami elektromos autó támogatást. Ennek alkalmából a Nissan összegyűjtötte azokat az érveket, amelyekért érdemes a már sokat bizonyított LEAF-et választani 2021-ben is.

Ár

Tekintettel arra, hogy a LEAF már 10 éve a piacon van, az árak – a fejlesztési költségek megtérülésével – csökkentek a 2020-as árakhoz képest (változatlan euróárfolyammal számolva). Elérhető már egy Visia felszereltség is, és így az autó állami támogatással 7.990.000 Ft-ért elvihető. Ebben az árban már nagyon sok felszereltség megtalálható, minden ami az 5 csillagos törésteszthez kell (például vészfékasszisztens vagy közúti jelzések felismerése), ugyanakkor a népszerű e-Pedal is, ami egypedálos vezetést biztosít, akár az esetek 95%-ában, vagy a telefonról vezérelhető hűtés/fűtés, töltés és nem utolsó sorban az intelligens kulcs (i-Key) is.

Érdekesség, hogy most megéri feljebb lépni a felszereltségi szintek között, ugyanis a Nissan egyre nagyobb kedvezményt ad a magasabb felszereltségű változatokra. Ennek köszönhetően a Tekna felszereltségi szint is belefér a 12.000.000 Ft-os támogatási értékhatárba.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Felszereltség

Az Acenta változat, amely 8.490.000 Ft-ért vihető el az állami támogatás levonása után, nagyon jól felszerelt, és olyan extrákat tartalmaz, amit az azonos méretosztályban lévő versenytársak sok esetben nem mondhatnak el magukról. Ilyen például a hőszivattyús fűtés (amely téli időszakban nagyon hasznos tud lenni), a 8” navigáció Apple Carplay és Android Autó funkciók, a tolatókamera, vagy az adaptív tempomat. Ezek mellé 95.000 Ft-ért választhatunk Téli csomagot is, ami tartalmazza az első és a hátsó ülésfűtést, valamint a fűtött bőr kormánykereket.

Méret

A LEAF elengedő helyet biztosít a családok számára. Nemcsak a fejtér és a lábtér elegendő akár öt felnőtt számára, hanem a csomagtér is nagynak mondható a kalaptartóig pakolható 400 literes méretével.

Megbízhatóság

A LEAF volt az első sorozatgyártású családi méretű elektromos autó, így 2010 óta már több mint 10 évet tudhat maga mögött. Ezalatt az időszak alatt folyamatosan fejlesztette a cég a modellt (jelenleg a 4. generációs akkucsomaggal érhető el). Saját fejlesztésű akkumulátorral érkezik, és az eltelt idő azt igazolta, hogy nagyon alacsony a meghibásodási arány.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

„A Nissan belső statisztikái alapján nem érte meg a márkakereskedéseknek beruházni az akkumulátor javító műhelyekbe, ugyanis ezek a szerelő szobák sok esetben csak porosodnak, és kihasználatlanul állank. Fontos még azt is megjegyezni, hogy sok olyan 5-7-9 éves LEAF fut a magyar és külföldi utakon, amelyek közel karbantartás mentesek” – mondta Reizer Levente a Nissan PR managere. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar utakon a leggyakoribb elektromos autó a Nissan LEAF, és ezúton is köszönjük minden vásárlónak, aki a LEAF-et vagy az e-NV200-at választotta.” – tette hozzá Levente.

Ügyfélelégedettség

A New Car Buyer Survey, egy prominens nemzetközi autóipari piackutató cég, több éven keresztül végzett felmérést LEAF tulajdonosok körében, azt vizsgálva, hogy mennyire elégedettek az autójukkal. A válaszadók egy 10-es skálán dönthettek az elégedettségről és majd minden évben a kutatásban résztvevők 92%-a a 10-es és a 9-es (tökéletesen vagy majdnem tökéletesen elégedett) válaszokat jelölték meg.

Töltés

A töltés szempontjából is van néhány olyan tény, ami objektíven nézve is előnyössé teszi a LEAF-et. A Nissan és a MOL együttműködésének köszönhetően, a MOL autópályás villámtöltő hálózatán jelenleg 15% kedvezményben részesülnek a Nissan LEAF és e-NV200 tulajdonosok.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Egy másik, kicsit szokatlanabb előny az, hogy mivel nagyon kevés olyan elektromos autó van az utakon, ami a CHAdeMO villámtöltési szabványt használja, ezért a LEAF tulajdonosoknak jó eséllyel nem kell várakozniuk a villámtöltőknél (amennyiben az adott villámtöltő tud egyszerre két autót is tölteni, ilyen például a MOL, illetve az E.ON-os nemzetközi NEXT-E töltőhálózat) – amelyek kevésbé foglaltak, mint a CCS Combo szabvánnyal szerelt töltők.

A LEAF nagyobb akkumulátoros változata nemcsak, hogy többet tud menni, illetve jobban gyorsul, de a villámtöltést is gyorsabban végzi (kb. 70 kW-tal).

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, leaf, nissan
 
Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők Genfben bemutatkozott a Nissan e-NV200 Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők Az Egyesült Királyság vezető magazinja a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak ítélte az idei év Biztonság-technológiai Díját
 
Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

2021. május 18.
Az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. weboldalán 2021. május 17-én megjelent „Elektromos gépjármű beszerzésének támogatása lakosság, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részére” pályázati kiírás értelmében a tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE modell akár 2,5 millió Ft-os állami támogatással is megvásárolható.
Részletek

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellre a márka egységesen 1 millió Ft alapkedvezményt ad, így a Prestige kivitel a 11 990 000 Ft-os kedvezményes árával jogosulttá válik a legmagasabb 2,5 millió Ft-os állami támogatásra. A támogatással csökkentett ár 9 490 000 Ft.

Az 50 kWh-s akkumulátorú, 136 LE-s DS 3 CROSSBACK E-TENSE Prestige változata szériában adja a 11kW-os 3 fázisú fedélzeti töltőt és a 100 kW-os DC töltési lehetőséget. A gazdag szériafelszereltség tartalmazza - többek között - a következő elemeket:

-    automata vészfékező rendszer, aktív sávtartó asszisztens
-    17”-os könnyűfém keréktárcsák
-    automata klímaberendezés, sötétített üvegek hátul
-    színes érintőképernyő Mirror Screen rendszerrel
-    első-hátsó parkolóradar, tempomat
-   DS Connect BOX segélyhívó modul (lehetővé teszi a mobiltelefonról programozható töltés és klímatizálás funkciókat)
-    hangszigetelt első szélvédő
-    bőrbevonatú kormánykerék

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A magasabb felszereltségű Performance Line és Ultra Prestige kivitelek még extrákkal gazdagon ellátva is beleférnek a 12-15 millió Ft közötti ársávra vonatkozó 1,5 M Ft-os támogatási kategóriába*. Utóbbi változatok akár készletről is elérhetők a DS STORE-ban.

Kifinomultság és technológia

A merész megjelenésű DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. Kifinomultságával, egyedi karakterével a stílusos elektromos autózás élményét nyújtja.

A 100 kW-os, 260 Nm nyomatékot leadó villanymotorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE gyorstöltőről kb. 5 óra alatt töltődik fel teljesen. 100 kW-os villámtöltővel már 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. A modell hatótávolsága a WLTP szabvány szerint 320 km (NEDC szerint 430 km), de a hatótáv természetesen függ a körülményektől és a vezetési stílustól.

Szériában kínált, nagy teljesítményű hőszivattyú biztosítja az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját. A kétszeres Formula E bajnok DS Automobiles a versenysportban megszerzett tapasztalatait felhasználva tervezte meg a DS 3 CROSSBACK E-TENSE fékenergia-visszatápláló rendszerét, amely akár 20% fékezésből generált energiát biztosít városi használat mellett.

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A kiváló akusztikai kialakítás kivételes zajkomfortot és hangszigetelést nyújt az utasoknak. További előnyökkel szolgálnak az olyan felszerelések, mint a DS DRIVE ASSIST második szintű autonóm vezetési rendszer, az új generációs DS MATRIX LED VISION fényszórók vagy a süllyesztett ajtókilincsek, melyek az ADML PROXIMITY rendszer jóvoltából már a vezető közeledtére kiemelkednek a karosszériából.

Speciális E-TENSE szolgáltatások

A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles.

A MyDS mobiltelefonos alkalmazásba beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők.

Kulcsszavak: DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS Automobiles, elektromos autó
 
Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Történelmet ír a BMW i8 Ismét lehet pályázni elektromos taxira Ismét lehet pályázni elektromos taxira Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Szövetkezne a Tesla és a BMW Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Visszavásárlási programot indít a Tesla A Nissan elektromos hódítása folytatódik A Nissan elektromos hódítása folytatódik
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 131 - 140