Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 131 - 140 |
A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig |
||
2023. augusztus 04.
A Párizsi ChangeNOW Summit rendezvényen kiderült, hogy a Scénic Vision koncepcióautó bemutatásával körvonalazódott az irány, amit a Renault, második lépésként tett a C-szegmens elektromos járművei terén.
|
A Scénic Vision megnyitotta az utat a fenntarthatóbb, biztonságosabb és inkluzívabb mobilitás felé, mellyel a szén-dioxid-mentesítés legfejlettebb technológiai lehetőségeit testesítette meg. A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric a Scénic Vision által kikövezett úton folytatja majd térhódítását az első sorozatgyártású autóként, amely megtestesíti a márka új fenntartható fejlődési stratégiáját: a környezetre, a biztonságra és a befogadásra. Az autó kezdi felfedni végső sziluettjét, amikor a gyártás előtti autók flottájával találkozhatunk a Francia utakon. A gyártás előtti autókat a Renault Design személyre szabott mintája borítja. Az ikonikus logó vonalainak és mintáinak játékából áll, tisztelegve a korábban a Mégane E-Tech Electric számára készített dizájn előtt, így káprázatos álcát hozva létre. A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric világpremierje az IAA Mobility 2023 rendezvényen, Münchenben, szeptember 4-én lesz. Kulcsszavak: elektromos autó, IAA Mobility, renault, Scénic E-Tech
|
|
|||||
|
||||||
A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat |
||
2023. augusztus 04.
A Nissan elkötelezettségét amellett, hogy izgalmas járműveket kínáljon, amelyek örömet okoznak a tulajdonosoknak, mind a Nissan ARIYA, mind a TITAN díjjal ismerték el a JD Power 2023 US Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) felmérésben.
|
A Nissan ARIYA holtversenyben végzett a legmagasabb elégedettségért a kompakt SUV-kategóriában – ez a teljesen elektromos modell első JD Power díja. A Nissan TITAN-t azért ismerték el, mert a legjobb vezetési élményt nyújtotta a nagy, könnyű teherbíró pickupok között. A JD Power APEAL megvizsgálja az új járműtulajdonosok értékelését a járművükkel kapcsolatos tapasztalataikról a vásárlástól számított 90 nap után, és több mint 37 tulajdonság értékelését követi nyomon 10 kategóriában, beleértve a jármű hajtásláncát, információs és szórakoztató rendszerét, vezetési kényelmét és még sok mást. Az ARIYA a Nissan első teljesen elektromos crossovere, amely zökkenőmentes és céltudatos technológiát kínál, amely az elérhető ProPILOT Assist 2.0 fejlett vezetőtámogató technológiával javítja az ARIYA vezetési képességeit. Az EPA által becsült akár 490 kilométer hatótávolsága a sofőrök különféle igényeit elégíti ki, a napi ingázástól a közúti utazásokig. Az elérhető e-4ORCE összkerékhajtás ikervillamos motorral segíti a biztonságos vezetést és a kényelmet szinte minden útfelületen. Kulcsszavak: Ariya, Egyesült Államok, elektromos autó, JD Power, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából |
||
2023. augusztus 04.
A Porsche egy igazán különleges modellel ünnepli a 911-es modellsorozat 60. születésnapját, amely a maximális vezetési élmény jegyében fogant: a Porsche 911 S/T mindössze 1963 példányban készül majd és különösen könnyű kialakítást, illetve szűretlen vezetési élményt ígér.
|
A 911 GT3 RS magas fordulatú, 525 lóerős szívómotorja most először adja le erejét kézi váltón és könnyített kuplungon keresztül. Az évfordulós modell megjelenése a Porsche GT és motorsport tapasztalatát tükrözi vissza. Ugyanez érhető tetten a különösen szofisztikált vezethetőségben, amely a maximális vezetési élményt szolgálja. A forgó és a rugózatlan tömeg csökkentése különösen dinamikus viselkedést biztosít. Az S/T azonnal reagál a vezető parancsaira. A kormánykerék és a pedálok legapróbb mozdulására is azonnal, különösen precízen reagál a modell. A 911 GT3 RS-sel ellentétben a 911 S/T fejlesztésénél a hangsúly nem a versenypályás használaton volt, hanem inkább a közutak élvezetén. Könnyűsúlyú építés a légterelőktől kezdve egészen a kuplungig A 911 S/T aerodinamikája szintén a közúti élvezeteket és kevésbé a versenypályás használatot helyezi előtérbe. Az évfordulós modell adaptív hátsó légterelőjén egy kis légterelőajak kapott helyet. Alapfelszereltségként elöl 20, hátul 21 colos, könnyű, központi záras magnézium kerekeket visel az újdonság. A 255/35 ZR 20 méretű, ultranagyteljesítményű abroncsok biztosítják az első tengely kimagasló szintű mechanikus tapadását, míg hátul 315/30 ZR 21 méretű gumikat visel a 911 S/T. A CFRP kagylóülések ugyancsak szériában járnak a típushoz, de ingyenesen a négy irányban elektromos állítható Sport Plus ülések is kérhetők. A műszercsoport és a Sport Chrono csomag stopperórája a klasszikus zöld Porsche színsémát követi. A Porsche Design kizárólag a 911 S/T vásárlói számára teszi elérhetővé a Chronograph 1 – 911 S/T karórát. A titán tokozású, súlycsökkentés okán fényezetlen, exkluzív műremek a 911 különösen letisztult változatának filozófiáját követi. A kronográf szívét a COSC jóváhagyással és flyback funkcióval rendelkező Porsche Design WERK 01.240 óramű adja. A működtetést a 911 S/T magnézium keréktárcsáinak kialakítását visszatükröző rotor végzi. Az új Porsche 911 S/T bruttó németországi alapára 292.187 euró. A Heritage Design csomag további bruttó 17.505 euróba kerül. A Chronograph 1 – 911 S/T karóra ára 11.950 euró. Kulcsszavak: évforduló, Porsche, Porsche 911 S/T, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával |
||
2023. augusztus 04.
A mobilitási piac egyik legdinamikusabban fejlődő területén bővíti szolgáltatási portfólióját az AutoWallis Csoport, miután tulajdonába kerül a Share Now-t Magyarországon üzemeltető vállalat. A piac egyik legjelentősebb autómegosztója az AutoWallis által nyújtott szakmai háttérrel és tőkeerővel további dinamikus növekedést tervez.
|
Újabb jelentős lépést tesz az AutoWallis Csoport stratégiája megvalósításának irányába, miután tulajdonába kerül a Share Now-t a magyar piacon működtető Wallis Autómegosztó Zrt. A Share Now-nak mintegy 100 ezer regisztrált ügyfele van itthon és közel 500 járműből álló flottával rendelkezik hazánkban, 2,2 milliárd forintos árbevétele alapján pedig piacvezető a szektorban. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy jelentős szinergiákat várnak a tranzakciótól mind az üzemeltetés, mind pedig a keresztértékesítési lehetőségek terén. Hozzátette, hogy az AutoWallis már eddig is jelentős mobilitási szolgáltató volt a régióban, de ezzel az akvizícióval a mobilitási szolgáltatások teljes spektrumát le fogják fedni: az eddigi rövid távú autókölcsönzés, tartós bérlet, illetve flottaszolgáltatások kiegészülnek a rövidtávú autómegosztással, valamint az AutoWallis újabb fontos lépést tesz a környezettudatos szolgáltatásainak bővítése és ESG céljainak megvalósítása érdekében. A vezérigazgató elmondta, hogy a Share Now mérete, növekedési üteme és üzleti modellje olyan fázisba került, amikor az AutoWallis szakmai hátterével kiegészülve jelentős részvényesi értéket teremthet a csoport számára. A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a közösségi autómegosztás Magyarországon és a régióban is ugrásszerű növekedésen ment keresztül, a jövőben pedig várhatóan a városi autós- és a közösségi közlekedés szerves részévé válva erősödhet ez a trend. A carsharing egyre többek számára jelenti a saját tulajdonú autó költséghatékony és fenntartható alternatíváját különböző élethelyzetekben. A közösségi autómegosztás ráadásul nemcsak gazdaságosabb, hanem zöldebb megoldás is lehet a városi közlekedésben, amelyhez hozzájárul a Share Now alacsony károsanyag kibocsátású, legfeljebb néhány éves, minimum EURO6-os motorral felszerelt, illetve elektromos modellekből álló flottája. Fontos, hogy a legújabb kutatások szerint nagyvárosi használatban akár 11 hagyományos használatú autót is kiválthat egy autómegosztós jármű. Az AutoWallis előrejelzései szerint a közösségi autómegosztást használók száma Budapesten már rövid-közép távon akár ötszörösére is nőhet. Kulcsszavak: autómegosztó, AutoWallis, SHARE NOW
|
|
|||||
|
||||||
Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia |
||
2023. augusztus 04.
Minden tisztségviselőnek orosz autót kell használnia - jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök az ipari vállalatok vezetőivel csütörtökön megtartott tanácskozásán.
|
Az államfő elmondta, a minisztériumok és egyéb hivatalok szorgalmazták, hogy folytatódjon a külföldi gyártmányú gépkocsik beszerzése. "Azt mondtam, hogy ezt teljesen ki kell zárni. És az ország minden tisztviselőjének hazai gépkocsival kell közlekednie" - hangsúlyozta Putyin. Úgy vélekedett, nincsen semmi baj azzal, ha szerényebbre fogják az igényeket. "Ellenkezőleg, még jó is. A mi figyelemre méltó tisztviselői karunknak meg kell értenie, hogy a hazai márkák, a hazai autók, más hazai termékek fejlesztésére kell törekedni" - tette hozzá Putyin. Az elnök szerint nem kell általánosságban elutasítani az importot, de az alapvető cikkek előállítását a hazai termelők felé kell irányítani. Vjacseszlav Vologyin, az orosz parlament alsóházának elnöke július elején sürgette, hogy a kormányzati és költségvetési intézmények a közbeszerzésnél a hazai autóiparra összpontosítsanak. Emlékeztetett rá, hogy Putyin egy Aurust használ hivatali autóként. Szultan Hamzajev, az Egységes Oroszország képviselője is azt követelte, hogy a honatyák is orosz autókba üljenek át. Anton Sziluanov pénzügyminiszter pedig kijelentette, hogy az általa vezetett tárca kész elsőként részt vállalni a hazai autók hivatali célú beszerzésében. Az RBK gazdasági lap online kiadásában csütörtökön emlékeztetett rá, hogy hasonló kezdeményezésre volt már példa. Az ötletet elsőként 1997-ben Borisz Nyemcov akkori miniszterelnök-helyettes vetette fel. Borisz Jelcin elnök támogatta a javaslatot, és rendeletet adott ki, amely megtiltotta külföldi gépkocsik beszerzését kormánytisztviselők számára. Utóbbiak azonban a hazai autók gyakori meghibásodásaira panaszkodtak, maga Jelcin pedig eközben továbbra is Mercedes-szel közlekedett. Az államfő végül - két évvel később - visszavonta rendeletét.
Kulcsszavak: autógyár, oroszország
|
|
|||||
|
||||||
Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert |
||
2023. augusztus 02.
Több, mint 70 éves a világszerte több, mint 11,3 millió példányban gazdára talált terepjáró ikon, a Toyota Land Cruiser, amelynek legújabb generációját ma leplezték le, Japánban.
|
A Toyota a mai napon leleplezte a sokak által várva várt vadonatúj Land Cruisert, egy olyan modellt, amely közvetlenül azokra a hagyományos értékekre épít, amelyek immár több mint 70 éve az erő és a megbízhatóság szinonimájává tették a Land Cruiser nevet. A legendás Land Cruiser DNS-t új technológiákkal kombinálták, hogy magasabb szintű teljesítményt nyújtsanak mind terepen, mind a közúti használat során. Az eredmény pedig tovább erősíti majd a Land Cruiser nemzetközi hírnevét, hiszen egy olyan autó született meg, amely megbízhatóan és biztonságosan juttatja el úticéljához, és onnan a legnehezebb körülmények között is visszahozza. A Toyota októberben nyitja meg az új Land Cruiser előzetes értékesítését az európai vásárlók számára, az első járművek szállítása 2024 első felében várható. Büszke örökség A Land Cruiser 72 éve született, 1951. augusztus 1-jén, „Toyota BJ” néven. Nem sokkal ezután bizonyította erejét és képességeit azzal, hogy az első járművé vált, amely sikeresen feljutott a Fuji-hegy lejtőin lévő hatodik állomásig. A Toyota küldetése a Land Cruiserrel azóta is az, hogy olyan járművet biztosítson a vásárlóknak, amely még a legzordabb környezetben is biztonságosan elviszi őket úticéljukhoz. Az ügyfelek különböző tapasztalatai szerte a világon felbecsülhetetlennek bizonyultak a Land Cruiser alapvető erősségeinek, a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek fejlesztésében. Talán nem meglepő, hogy tartós világhírneve a Toyota egyik legkelendőbb modelljévé tette, 11,3 millió (2023 júniusától az összesített és éves értékesítési mennyiségek a Lexus LX és Lexus GX modelleket is magukban foglalják) darabos eladással, több mint 170 országban és régióban. Alapvető fejlődés az új GA-F platform segítségével Az új Land Cruiser megőrzi klasszikus, robusztus alvázas konstrukcióját, és követi a nagyobb Land Cruiser 300-at (nem kapható Nyugat-Európában) a Toyota GA-F platformjának átvételével, amely kulcsszerepet játszik a terepképességek jelentős javításában. Ugyanakkor az új modell könnyen manőverezhető és kényelmesebb a hagyományos közúti használatsorán, hűen a Toyota azon elkötelezettségéhez, hogy ez a modell egy praktikus, az ügyfelek napi igényeihez szabott jármű legyen. Az új váz 50 százalékkal merevebb, a karosszéria és az alváz kombinált merevsége pedig 30 százalékkal nagyobb. Ezek a jelentős fejlődések hozzájárulnak a jobb reakciókészséghez, kezelhetőséghez és menetkényelemhez. A felfüggesztés alapteljesítménye is javult, különösen azért, hogy biztosítsák az azonos tengelyen lévő kerekek magasságkülönbségének növelését– ez kulcsfontosságú tényező a terepképességeket tekintve. Új elektromos szervokormány Ez az első Land Cruiser, amely elektromos szervokormányt (EPS) használ. Ez csökkenti az egyenetlen felületen való haladáskor előforduló kormányütés mértékét, és simább, közvetlenebb kormányzást, valamint könnyebb manőverezhetőséget biztosít minden sebességtartományban. Az EPS használatával az új Land Cruiser a Toyota Safety Sense aktív biztonsági és vezetőtámogató csomag részeként sáv- és nyomtartó rendszerrel is elérhető. Szétkapcsolható első stabilizátor rudak – a Toyota kínálatában először Új hajtásláncok A hajtáslánc tükrözi a Toyota azon törekvését, hogy a tervezés során odafigyeljenek arra, hogy támogassák az emberek életmódját és megélhetését, valamint továbbvigyék a modell régóta fennálló hírnevét a megbízhatóság, valamint az közúton és terepen való tartósság terén. Nyugat-Európában az új Land Cruiser 2,8 literes turbódízellel kerül bemutatásra, amelyet az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény erős egyensúlyára terveztek. 204 LE/150 kW maximális teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, így akár 3500 kilogrammos teher vontatására is alkalmas. 2025 elejétől elérhető lesz egy elektrifikált hajtáslánc, amely az erőteljes és hatékony dízelmotort 48 voltos lágy hibrid technológiával ötvözi. Formák: a hagyomány és a modernitás ötvözete A hagyományokat a modernséggel ötvözték, hogy egy időtlen megjelenést hozzanak létre, amely kifejezi a jármű halhatatlanságát, és a zord körülményekkel szembeni ellenállóságát. A stílus azt a funkcionális szépséget is megragadja, amely a legjobb munkaeszközökben található. A marcona, strapabíró megjelenés az új Land Cruiser „vissza az gyökerekhez” koncepcióját fejezi ki, ugyanakkor rendkívül praktikus is a forma funkciót követ megközelítéssel. A terepképességeket a rövidebb túlnyúlások, a szögletes sarkok és a szűkebbre húzott alsó rész segítik, a karosszériaelemeket pedig úgy tervezték, hogy sérülés esetén könnyen cserélhetők legyenek. Profilból a külső kialakítás klasszikus Land Cruiser sziluettet mutat, erős vízszintes vonalakkal. Teljes hossza 4920 mm, szélessége 1980 mm és magassága 1870 mm – a tengelytáv 2850 mm. A belső tér öt- vagy hétüléses konfigurációban érhető el, a kialakítása pedig egy autentikus terepjáró erejét és funkcionalitását idézi. Erről olyan részletek is tanúskodnak, mint a vízszintesen rendezett műszerfal és a könnyű kezelhetőséget biztosító kapcsolók – amelyek még akkor is könnyebbséget jelentenek, ha nehéz terepen haladunk. A vezető körkilátása prioritást kapott, amelyet az alacsonyra húzott, vízszintes műszerfal és a mélyebb oldalablakok beépítését lehetővé tevő, alacsonyabb övvonal segít. Fejlett biztonsági rendszerek Land Cruiser First Edition Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, premier, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck |
||
2023. augusztus 02.
Növelte eladásait, értékesítési árbevételét és működési eredményét a második negyedévben és az év első felében a Daimler Truck haszongépjármű és autóbusz gyártó konszern, és eredményességének javulását valószínűsíti az egész évre vonatkozóan is a honlapján kedden publikált beszámolójában.
|
A Daimler Truck Holding AG (Daimler Truck) haszongépjármű-gyártó konszern a második negyedévben 132 ezer tehergépkocsit és autóbuszt értékesített, 9 százalékkal többet az egy évvel korábbi 121 ezernél. Az év első hat hónapjában 257 ezer járművet adott el a cég, 12 százalékkal többet az előző évi 230 ezernél. Ezen belül az autóbusz eladások a második negyedévben 22 százalékkal nőttek 6181 példányra 5075-ről, az év első felében pedig 36 százalékkal 11,7 ezerre a 2022 első hat hónapjában értékesített 8,6 ezerről. A második negyedévben az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 13,88 milliárd euróra emelkedett 12,10 milliárd euróról. A féléves árbevétel 20 százalékkal nőtt 27,08 milliárd euróra 22,65 milliárd euróról. Az adó- és kamatfizetés előtti működési eredmény (EBIT) 41 százalékkal nőtt a második negyedévben éves bázison, 1,43 milliárd euróra 1,01 milliárd euróról, az első félévben pedig 56 százalékkal 2,59 milliárd euróra 1,66 milliárd euróról. A bevételarányos jövedelmezőség javult, a második negyedévben 10,3 százalékra, a cég történetében az első alkalommal tíz százalék fölé 8,0 százalékról, az év első felében pedig 9,6 százalékra az egy évvel korábbi 7,0 százalékról. A Daimler Truck a második negyedévben 1,11 euró egy részvényre jutó nyereséget könyvelt el az egy évvel korábbi 1,12 euró helyett, az év első hat hónapjára viszont 2,01 eurós egy részvényre jutó nyereséget, 41 százalékkal magasabbat a 2022 első fél évi 1,43 eurónál. A javuló eredmények mellett a Daimler Truck beérkező megrendelései azonban csökkentek a második negyedévben és az év első felében is: a második negyedévben 13 százalékkal 96,9 ezerre 111,4 ezerről, az év első felében 12 százalékkal 219,8 ezerre 250,1 ezerről. A Daimler Truck felfelé javította a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzését: a konszern szintjén 8,5-10 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget tervez a korábbi 7,5-9 százalék helyett. Az észak-amerikai tehergépkocsi üzletágban a jövedelmezőség 11-13 százalékra emelkedhet 10-12 százalékról. A Mercedes-Benz haszongépjármű üzletágban 8-10 százalékra javulhat a jövedelmezőség 7-9 százalékról. A Daimler Buses esetében 3-5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget várnak az eddigi 2-4 helyett. Kulcsszavak: Daimler Truck, haszongépjármű, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele |
||
2023. augusztus 02.
Bár a legtöbben helyi, lakás-óvoda-iskola-munkahely közötti közlekedésre használják hétköznapokon elektromos autójukat, átlagosan 70-100 kilométert megtéve egy nap, a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint egyre többen hosszabb, külföldi utakra is elindulnak velük.
|
A szövetség adatai szerint a belföldi utazást megkönnyíti, hogy folyamatosan nő a töltőállomások száma: a legtöbb az autópályák és a főutak mentén található, illetve a Balaton térségében: 2022 végén az országban 2147 töltőállomás volt, 14 százalékkal több mint egy évvel azelőtt. Az infrastruktúra bővítését a szövetség szerint az is indokolja, hogy egy év alatt 47,4 százalékkal nőtt az elektromos autók száma. A tájékoztatás szerint 2022-ben minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása Magyarországon, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb mértékben, és az év végén már 34 754 közlekedett az utakon. A legfrissebb adatok szerint idén június végén 41 386 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, míg a zöld rendszámos autók száma meghaladta a 74 ezret. A hosszabb útra utazóknak a Jövő Mobilitása Szövetség több tanácsot is ad, mivel például a nagy sebesség miatt a városi használatban megszokottnál akár 30 százalékkal is kisebb utat lehet megtenni egy elektromos autóval, márkától és típustól függetlenül. A hatótávolságot befolyásolja a csomagok száma és a klímahasználat is: a hűtés például 20 százalékkal is csökkentheti a hatótávot. Egy másik tanács szerint érdemes tájékozódni a töltőkről, hol található villám- vagy ultragyors töltő, illetve egyenáramú berendezés, mivel egy jobb töltő kiválasztásával sok időt meg lehet spórolni. Egy villámtöltővel 20-50 perc is elég a "tankolásra", igaz, ezek csak 5-10 százalékot tesznek ki az összes töltőt figyelembe véve. Példaként a szövetség megemlíti, hogy ha például Győrből Gyulára igyekszik a család egy 50 kWh körüli autóval, akkor a 339 kilométeres út megtételéhez egy alkalommal - autótípustól függően - jó eséllyel meg kell majd állniuk egy villámtöltőnél útközben. A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki azt ajánlja, hogy a villámtöltők keresésére jó kiindulási pont a plugshare.com oldal. Elmondta, a villanyautósok információs közösségi oldala nagyon hasznos segítséget nyújt az úton lévőknek: ezen az oldalon ugyan töltést indítani nem lehet, de naprakész információkkal szolgálnak az autósok egymásnak a felületen, így ellenőrizni lehet, hogy üzemkész-e a töltő, használták-e azt a megelőző néhány napban. Magyarországon a Mobiliti applikációja az egyik legelterjedtebb, amelyben jól lehet keresni, valamint több más szolgáltató berendezéseit is lehet látni, hasonlóan az drivE.ON applikációhoz - írták. Felhívták a figyelmet arra is, hogy egy-egy szolgáltató appjában a többi szolgáltató töltőivel kapcsolatos információk nem mindig naprakészek. A foglaltságot általában lehet ellenőrizni a töltőkön, illetve bizonyos szolgáltatók előzetes helyfoglalást is lehetővé tesznek. A töltés indításához applikációnként előzetes regisztráció és a bankkártya adatok megadása szükséges. Közölték, utazáskor érdemes folyamatosan kontrollálni, hogy a hatótáv és a megteendő távolság milyen mértékben változik: alapszabályként azt ajánlják, hogy 20 százalék alá ne essen a töltöttség, és 80 százaléknál jobban ne töltsék fel az autókat, de az sem probléma ha egyszer-egyszer 100 százalékra töltik az akkumulátorokat. A Jövő Mobilitása Szövetség szerint minél északabbra utazik valaki elektromos járművével, annál sűrűbb a töltőállomások hálózata: Norvégia és Hollandia jár az élen, ugyanis ezek az országok célul tűzték ki, hogy két töltőállomás között 120 kilométernél nem lehet nagyobb a távolság. A déli országokban már nem ilyen kedvező a helyzet, ott mindig érdemes figyelni a hatótávra és a következő töltési lehetőségre - áll a közleményben.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban |
||
2023. augusztus 02.
Sokolov város külterülete a bajor prémiumgyártó eddigi legnagyobb tesztlétesítményének ad otthont. A nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás folyamatosan fejlesztett tesztpályája mintegy 600 hektáron terül el.
|
A BMW Group új tesztlétesítmény rendszerbe állítását ünnepelte a csehországi Sokolov városában. A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya (FMDC - Future Mobility Development Center) hivatalos megnyitó eseményén Petr Očko, Csehország ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese, Petr Kulhánek, Karlovy Vary régió kormányzója, Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja, valamint Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja is részt vett. Közép-Európa első, automatizált járművezetésre és parkolásra kiépített tesztpályájaként az FMDC – amelybe a BMW Group 300 millió eurót invesztált – a jövőben kulcsfontosságú szerepet játszik a müncheni központú vállalatcsoport innovatív mobilitási megoldásainak kifejlesztésében és tökéletesítésében. Az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínt innovációs központtá alakították át, amely több mint 100 technológiai szakembernek ad munkát. A létesítmény elhelyezkedése, kialakítása és környezete tökéletes feltételeket és valós körülményeket biztosít a nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás teszteléséhez, rendhagyó módon egészítve ki a megannyi vezetési szituáció virtuális szimulációit. A virtuális szimulációk és a valós körülmények között végzett tesztelések egyesítésével a BMW Group az ügyfelek legmagasabb szintű biztonsági elvárásainak is maradéktalanul megfelel. A Sokolov város külterületén rendszerbe állított tesztlétesítmény a München melletti Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban működő tesztpályákat követi a sorban. „Az FMDC képében egy teljes mértékben egyedülálló tesztlétesítményt építettünk ki, kifejezetten a 4-es szintű automatizált járművezetés és parkolás rendkívül alapos tesztelése céljából. A 600 hektáron elterülő tesztpályán maximális rugalmassággal és átütő hatékonysággal tesztelhetjük az összes lehetséges vezetési szituációt, legyen szó akár városi, országúti vagy autópályás vezetésről, akár automatizált parkolásról. A létesítmény különlegessége, hogy az egyes tesztmodulokat megállás nélkül tudjuk egymás után tesztelni, amely így annyira valósághű, megbízható és ügyfélközpontú, amennyire csak lehetséges” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. Az új tesztlétesítmény nem csupán a technológiai innovációk tesztelését és továbbfejlesztését teszi lehetővé, de arra is iránymutató példaként szolgál, hogy a legmagasabb szintű környezetvédelmi intézkedések és fenntarthatósági szabványok miként foganatosíthatók az egyes technológiák tesztelése során. A tesztpálya tervezése és kiépítése során a BMW mindvégig szorosan együttműködött az erre szakosodott ökológiai építésfelügyelettel. „A BMW Group nem csupán az autókban összpontosítja a személyes mobilitás jövőjét átható elektromos meghajtást, digitalizációt és fenntarthatóságot, hanem a teljes értékláncra tekintünk – gyárainkat és tesztlétesítményeinket is beleértve. Partnereinkkel együttműködve képesek voltunk a Sokolov városában található korábbi bányászati régiót modern és hatékony tesztpályává alakítani, amellyel párhuzamosan új, vonzó munkahelyeket is teremtettünk” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja. „A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya és járműtöltési infrastruktúrája kizárólag megújuló energiaforrásokból táplált zöldenergia felhasználásával üzemel, amely új lépés nemzetközi hálózatunk széndioxid-mentesítése felé” – tette hozzá. A zöldenergia-felhasználás mellett a tesztlétesítmény innovatív vízkezelő rendszert is alkalmaz, amely az összegyűjtött esővizet használja fel a pálya öntözésére. A tervezési folyamatok során a regionális biodiverzitás megőrzését és elősegítését is figyelembe vették: a létesítmény teljes területén kétéltű-figyelő rendszer működik, amely biztosítja az állatok biztonságos átkelését a tesztpályán. Az építkezés során 2,2 millió köbméter, az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínből kitermelt földet használtak fel. A szakemberek így nem egy újabb földterületet sajátítottak ki és zártak el, hanem egy korábbi, használaton kívüli területet hasznosítottak újra és állították a jövőbe mutató technológiai fejlesztések szolgálatába. Kulcsszavak: BMW Group, csehország, önvezető autó, tesztpálya
|
|
|||||
|
||||||
A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt |
||
2023. augusztus 02.
Az ë-C4 vagy ë-C4 X modellt vásárlók zavartalan utazása és a még habozó ügyfelek meggyőzése érdekében a Citroën bevezeti a Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazást. A kiváló teljesítményű utazástervezőnek köszönhetően az elektromos autóval tett hosszabb utazások is stresszmentessé válnak.
|
Most, hogy itt a nyaralások ideje és előtérbe kerülnek a hosszú utazások, a Citroën bemutatja az elektromos autóval rendelkezők ideális segítőtársát, a stresszmentes utazásokat garantáló új e-ROUTES alkalmazást. Az ë-C4 és ë-C4 X modellen elérhető új szolgáltatás hosszú utak során is lehetővé teszi az említett zéró emissziós járművek optimális használatát. Az intelligens alkalmazás jól tükrözi a Citroën azon törekvését, mely a Citizen program által megtestesített nyugodtabb és felelősségteljesebb autós élmény biztosítására és a minél egyszerűbb elektromos autózásra való átállás felgyorsítására irányul. Az októbertől üzemképes Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazás egy nagy teljesítményű utazástervező, mely a megfelelő okostelefonos alkalmazáson keresztül férhető hozzá. Az utazás optimális megtervezéséhez az e-ROUTES valós időben kéri le a gépjármű adatait, és a menet közben elérhető töltőállomások jellemzőinek figyelembevételével különböző lehetséges útvonalakat ajánl. - A piacon referenciának számító, fejlett útválasztási algoritmus, amely a legmegfelelőbb útvonalat számítja ki a töltőállomások elhelyezkedése, minősége (terminálok száma és jellemzői az egyes állomásokon stb.) és elérhetősége (elérhető, használatban lévő vagy üzemen kívüli töltőpontok) alapján. - Zökkenőmentes kommunikáció a járművel, mely valós időben, dinamikus módon osztja meg az alkalmazással a szükséges járműadatokat (akkumulátorszint, energiahasználat, töltési mód, külső hőmérséklet stb.) az olyan specifikus információk biztosítása érdekében, mint a várható hatótávolság vagy az érkezéskor rendelkezésre álló töltésszint. A telematikai egységen keresztül megvalósuló „over the air” kapcsolat közvetlen hozzáférést biztosít a kulcsfontosságú adatokhoz, így hardverkulcsra sincs szükség.- Online navigációs funkciók kiváló minőségű, folyamatosan naprakész térképekkel, korszerű módon történő célravezetéssel, valós idejű forgalmi információkkal és átfogó utazási szolgáltatásokkal (sebességkorlátozások, útlezárások, veszélyek stb.). A választott modellváltozattól függően 360 vagy 420 km (WLTP) hatótávolságú ë-C4, illetve ë-C4 X az akkumulátorsúly és a költséghatékonyság szempontjából egyaránt megfontolt választást jelent, és egyben tökéletesen kielégíti a felhasználók túlnyomó többségének a mindennapi igényeit. Az e-ROUTES alkalmazás pedig ideális partner az időnként szükségessé váló hosszabb utazások egyszerű menedzselésében. Az e-ROUTES egy kimondottan kifinomult applikáció, ergonomikus felépítésének és Apple CarPlay-, illetve Android Auto-kompatibilitásának köszönhetően mégis rendkívül egyszerűen használható. Az e-ROUTES funkciók az egyes ügyfelek MyCitroën fiókjához tartozó azonosítási adatok megadásával érhetők el. Az app az ügyfél okostelefonján és – a mirroring funkció jóvoltából – a gépjármű érintőképernyőjén egyaránt használható. Az e-ROUTES-ot nagy előrelépésként fogják megélni az ügyfelek. Eddig induláskor kellett megtervezni az útvonalat, és önállóan kellett megbirkózni a vezetési körülmények változásával. Mostantól azonban van egy kézzelfogható asszisztens, amely – szüntelenül figyelembe véve az autó állapotát, az elérhető töltőállomásokat és az aktuális forgalmi viszonyokat – gondoskodik az optimális utazásról. Folyamatosan alkalmazkodva a változó feltételekhez optimális útvonaljavaslatokkal áll elő, és megkeresi a töltésre legmegfelelőbb helyeket. Az e-ROUTES megkönnyíti az utazást, és leveszi a navigálási terhet a vezetőről, akinek csak hagynia kell, hogy vezessék. Kulcsszavak: applikáció, Citroën, elektromos autó, Stellantis
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 131 - 140 |