Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 131 - 140
Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

2020. november 13.
Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában, ennek értelmében a társaság tulajdonába kerülhet a szlovén piac jelentős szereplője, az Avto Aktiv is - tette közzé az AutoWallis Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
Részletek

Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

A tájékoztatásban felidézték, hogy októberben zárták le Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedésének átvételét, amivel az AutoWallis belépett az ország autó-kiskereskedelmi piacára is.

Az AutoWallis csoport szlovén piaci jelenléte tovább bővülhet, ha az összes szerződéses feltétel teljesül, és a helyi versenyhivatal jóváhagyja az Avto Aktiv d.o.o. vállalat autókereskedelmi és szerviz üzletágának átvételéről szóló megállapodást - közölték.

Az Avto Aktiv a szlovén piac jelentős szereplője, négy városban (Koper, Kranj, Nova Gorica, Trzin) értékesít és szervizel BMW, MINI, Jaguar, Land Rover, Toyota és Suzuki járműveket; 2019-es forgalma 37 millió euró volt, és összesen 877 új járművet értékesített.

Az előzetes megállapodás értelmében az Avto Aktiv tulajdonosai az érintett üzletágakat teljes egészében apportálják az AutoWallis Nyrt.-be, amelyekért cserébe AutoWallis részvényeket kapnak, és így stratégiai partnerként támogatják az AutoWallis szlovéniai terveinek megvalósítását és tevékenységének sikerét.

Az AutoWallis és az Avto Aktiv az előzetes megállapodás részleteit a következő időszakban véglegesíti, és kéri a szlovén versenyhivatal hozzájárulását - jelezték.

A tájékoztatás szerint az AutoWallis csoport a régió 14 országában foglalkozik gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel.

A Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett vállalat már korábban is jelen volt Szlovéniában, ahol leányvállalata, a Wallis Automotive Europe a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el, és hamarosan megkezdi az Opel márka nagykereskedelmét is Horvátország, Bosznia-Hercegovina és Magyarország mellett.

Kulcsszavak: AutoWallis, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Szlovénia
 
Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában 2014 júliusától jön az új MINI Paceman Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Rekord eladásokat könyvelhet el a Volvo Magyarországon Rekord eladásokat könyvelhet el a Volvo Magyarországon Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása
 
Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

2020. november 13.
A Nissan úttörő crossoverének harmadik generációját 2021 tavaszán tervezi leleplezni. Európában több mint 3 millió eladott darab után is szegmensének referenciájaként tekintenek a Nissan Qashqai-ra az ügyfelek.
Részletek

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Elkezdődtek annak a harmadik generációs kompakt crossovernek a bevezetésére irányuló utolsó előkészületek, amely megváltoztatta az európai autópiacot és megihletett számos utánzót. Ez a Nissan Qashqai.

Az új modell prototípusai gyűjtik a teszt kilométereket az európai utakon, arra számítva, hogy ismét újra definiálhatják, hogy mit is várhat el egy ügyfél a kompakt crossovertől, amikor az 2021-ben megérkezik a piacra.

A vadonatúj Qashqai arra épít, hogy Európa C-SUV szegmensében 2007 óta úttörő és egyben etalon szerepet tölt be. Az autó alapját képező CMF-C platformja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetségnek, felvonultat egy sor modern mérnöki megoldást, innovációt és fejlett technológiát.

A jelenlegi Qashqai, Európában 2014-ben jött ki, bevezetése óta 1 millió eladott autónál tart.

„Az új Qashqai meg fogja változtatni az ügyfelek elvárásait a családi autóval szemben. A magasabb kategóriájú autóknál megszokott komfort, kifinomultság és technológia jellemzi majd, míg a vezetési élménnyel elégedett lesz a vezetője és az utasai is. A Nissan innovatív e-POWER technológiájának köszönhetően, mi úgy érezzük, hogy az ügyfelek bele fognak szeretnek az elektromos hajtáslánc érzetbe, anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt” – mondta Gianluca de Ficchy, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Elnöke.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Ehhez az új iterációhoz a Nissan megtartotta azokat a vezérelveket, amelyek a Qashqai előző két generációjánál is jelen voltak, a koncepció, a dizájn és a fejlesztés tekintetében: elegáns külső megjelenés, gazdagabb felszereltség, hatékonyabb hajtáslánc, melyek magasabb minőséggel és vezetési élménnyel lettek egyesítve. Az új Qashqai ismét magasabbra teszi a lécet a crossover szegmensben, az ügyfelek örömére.

Ahogy elődeinél, úgy az új Qashqai esetében is a londoni székhelyű Nissan Design Europe csapata vezette a formatervezést, miközben az mérnöki tevékenységet a szintén Egyesült Királyságbeli, cranfieldi Nissan Technical Centre Europe csapata irányította.

CMF-C platform

Az új Qashqai az első olyan új európai modell, mely használja a CMF-C platformot, ami az autóipar egyik legkorszerűbb struktúráját és technológiai felépítményét jeleníti meg.

A mérnöki koncepcióban meghatározó jelentőségű volt a jelenlegi modell „éppen megfelelő” arányainak megtartása; városi utakon kellemesen navigálható, a parkolás kényelmes vele, miközben még kiváló belső térrel is rendelkezik.

A felépítését tekintve, a karosszéria váz könnyebb anyagokból épül fel. A fejlett préselési és hegesztési technikák használatával növelték a szilárdságát, ugyanakkor csökkentették a súlyát. Most először készült a Qashqai hátsó ajtaja kompozit anyagból, nyerve ezzel 2,6 kg-ot.

A fejlett, nagy szilárdságú acélok (Ultra High Strength Steel - UHSS) alkalmazása 50%-kal nőt az új Qashqai szerkezetében. The UHSS anyag biztosítja a lehetséges legmagasabb nyújtható szilárdságot a vázszerkezetben, ahol szükséges, például gyűrődési zónák részeként, és mindezt szignifikáns súlynövekmény nélkül. Hagyományosan a magasabb nyújtható szilárdságú anyagok problémát okoznak a hegesztéseknél illetve a kötéseknél. A Qashqai karosszéria vázában a strukturális kötések egy magas szilárdságú megerősítést alkotnak, ahol az A, B és C oszlopok összekötik a padlót a tetőlemezzel.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Az új autóban, az első és a hátsó ajtók, az első sárvédő, és a motorháztető alumíniumból készültek, amely súlycsökkenést eredményezett. Összességében 21 kg-ot tudtak spórolni a mérnökök.

A CMF-C platform gerince sokkal homogénebb lett, annak érdekében, hogy jobban tudja továbbítani az ütközést. Ennek köszönhetően hatékonyabban nyeli el az energiát, csökkentve az utasokra mért terhelést egy baleset esetén. Ennek a fejlett gyártástechnológiának köszönhetően a teljes karosszéria 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, mint a jelenlegi modellé.

Ha ezeket a fejlesztéseket átfordítjuk ügyfélelőnyökre, akkor megállapíthatjuk, hogy jobb lett a vezetési kényelem, javult az autó reakcióképessége, valamint baleset esetén kiváló biztonságot nyújt. Nem utolsó sorban a hatékonyság terén is új szintre lépett az új Qashqai.

Új felfüggesztés és kormányozási tervezés

Az új Qashqai, az elődjéhez hasonlóan különleges vezetési élményben részesíti tulajdonosát: kifinomult, mégis élvezetes.

Az CMF-C platformnak köszönhetően, az új Qashqai egy frissített első és hátsó Macpherson felfüggesztést kapott. A kétkerék meghajtásos Qashqai akár 19”-es kerekekkel, illetve a hátsó felfüggesztés torziós tengely valamint tekercsrugós konfigurációval érkezik. A összkerekes változat, egyrészt 20”-es kerekekkel, másrészt egy fejlett, többlengőkaros felfüggesztéssel lesz ellátva.

A torziós tengelynek, illetve a tekercsrugós felfüggesztésnek köszönhetően, az autó jobban elnyeli majd az útegyenletlenségeket, némiképp tompább lesz a belső út-zaj is, amelynek az ügyfélelőnye az, hogy halkabb és simább lesz a vezetés. Lényegében módosítva lettek a rugók és vertikálisan lettek elrendezve a rezgéscsillapítók.
Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Ezeknek köszönhetően a rugók és a lengéscsillapítók az optimális erőkifejtési tartományban dolgoznak, egyfelől maximalizálva a hatásfokukat, úgy hogy jobban legyen kontrollálva a válaszadás az útegyenletlenségekre és a rezgésekre, másfelől minimalizálva legyen a visszapattanást, annak érdekében, hogy nyugodt, higgadt, stabil vezetést érjünk el, mindamellett, hogy az autó megtartotta a kiváló irányváltási képességét is.

A fejlett, többlengőkaros hátsó felfüggesztés konfiguráció a szegmensbe a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési kényelem és a dinamikus válaszadás között. A többlengőkaros felfüggesztés csapágyperselyen keresztül van a segédalvázhoz illesztve, aminek köszönhetően az autó kevésbé közvetíti az útzajt és a rezgést az utasfülke irányába.

Az elektromos kormányrásegítés is tovább lett fejlesztve, aminek köszönhetően, jobb lett a válaszadás, valamint jobb lett az irányítás érzete a középső részén a kormányzási tartománynak, és csökkent a rezgés is.

David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének a Szenior Alelnöke a következőt nyilatkozta: „A mérnöki csapatunk összehasonlított jónéhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt, úgy hogy közben több ezer kilométer vezették ezeket az autókat, az Európai utakon, és a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb a vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.”

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Innováció a hatékonyság szolgálatában

Az új Qashqai egyik alkotó eleme a Nissan széleskörű elektromosítási stratégiájának. Két különböző hajtáslánc lesz a kínálatban: egyrészt egy rugalmas és hatékony 1.3 literes benzines motor, mild-hybrid technológiával, másrészt a Nissan innovatív e-POWER elektromos meghajtású rendszere, amely azonnali és lineáris gyorsulást nyújt vezetőjének. Lényegében villanyautó vezetési élmény, hatótáv félelmek nélkül.

Az egész fejlesztési folyamatnak két központi eleme volt: az egyik a merevebb karosszéria szerkezet, a másik pedig az optimális hajtáslánc hatékonyság. Ez utóbbinak köszönhető a rugalmas 1,3 literes benzines motor használata is, amely két teljesítménnyel lesz elérhető. Mindkettő esetében a cél egy olyan kombináció megalkotása volt, amelyet jellemez a gyors reakciókészség, valamint az alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsájtás. [A végleges műszaki paraméterei ennek a motornak az értékesítés megkezdése előtt lesznek publikálva.]

Két további példa arra, hogy a Nissan mérnökei meddig mentek el a Qashqai hatékonyságának optimalizálása érdekében. Az egyik ilyen a sík padlóburkolat, amely biztosítja a lehető legjobb levegő áramlást az autó alatt. A másik példa az aktív szellőzőrács, amely alap esetben zárva van, melynek köszönhetően a levegő a lehető legakadálymentesebben áramlik el az autó mellett. Kizárólag akkor nyílik ki, ha a motornak hűtésre van szüksége, és ilyenkor több levegő érkezik az autó hűtőrendszerébe.

Az autó orr részének az alakja egy levegő folyosót generál, amely a légáramlást úgy irányítja, hogy csökkenti a visszahúzó örvényt az első kerekek körül.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Az 1,3 literes benzinmotor nagy mértékben lett továbbfejlesztve annak érdekében, hogy integrálva legyen a mild-hybrid rendszerrel. A 12 voltos rendszer ki lett egészítve egy lithium ion akkumulátorral, amely a padlólemezbe lett beépítve, valamint egy szíj által hajtottgenerátorral annak érdekében, hogy hasznosításra kerüljön fékezéskor a mozgási energia. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer a visszanyert energiával működjön, meghosszabbítva a start/stop funkció időtartamát, ami pedig a CO2 kibocsájtást csökkenti. Továbbá lehetőséget biztosít a „vitorlázásra” és nem utolsó sorban többlet nyomatékot is biztosít gyorsuláskor.

e-POWER


Az új Qashqai a Nissan innovatív szellemiségének a legjobbját képviseli, amit Nissan Intelligent Mobility-nek nevez a cég. Először érkezik Európába a Nissan forradalmi e-POWER vezetési rendszere. Az egyedi Nissan innováció, az e-POWER rendszer egy tisztán elektromos hajtásláncot kínál, vagyis a kerekek kizárólag az elektromotor által vannak meghajtva. Az e-POWER magába foglalja a következő részletegységeket: egy magas energiakibocsátású karakterisztikával rendelkező akkumulátor, egy generátorként működő benzinmotor, egy inverter és egy elektromotor. Egy hagyományos hibrid rendszerben, a kerekek egy elektromotor és egy benzinmotor által vannak meghajtva. Ezzel szemben az e-POWER rendszerben, a benzinmotor nem áll közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, hanem kizárólag az akkumulátort tölti. [A teljes műszaki specifikációja az e-POWER rendszernek, a Qashqai piaci bevezetése előtt kerül publikálásra.]

A fő különbség a többi hagyományos hibridhez képest az, hogy az elektromotor teljesítménye egy tisztán elektromos autóhoz mérhető, aminek köszönhetően, az autó azonnali gyorsulást nyújt, mely nagyon népszerű az elektromos autó vásárlók között.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

A benzinmotor arról gondoskodik, hogy az akkumulátor mindig fel legyen töltve, de szükség esetén akár közvetlenül az elektromotornak is tud áramot biztosítani. Fontos, hogy a benzinmotor mindig az optimális hatásfokon működik, aminek köszönhetően a fogyasztás a leghatékonyabb tartományban marad. Sőt a mérnökök arra is figyeltek, hogy minimalizálják a motorzajt is.

Az e-POWER, a vásárlók számára, azt a fajta azonnali és egyenletes gyorsulást ajánlja, ami élvezetes vezetési élményt nyújt, anélkül hogy áldozatot kellene hozni a hatótáv kárára. Ez egy tökéletes átmenetet kínál az elektromos autózás felé, különösképpen azoknak az autósoknak, akik sokat közlekednek. Ez a célközönség várhatóan nagyon fogja kedvelni azt a fajta kényelmet, kifinomultságot és nem utolsó sorban a gazdaságosságot, amit az e-POWER kínál a vásárlók számára.

 „Az a fajta fejlett és hatékony hajtáslánc, amit az e-POWER képvisel, testesíti meg a Nissan innovatív szellemiségét. Az villanyautók vezetési előnyét nyújtja kompromisszumok nélkül. Amikor Nissan Intelligent Mobility-ről beszélünk, akkor az e-POWER egy kiváló példaként jelenik meg” – jelentette ki Moss.

Továbbfejlesztett ProPILOT vezetéstámogatói rendszer

Az új Qashqai a következő generációs ProPILOT rendszerrel lesz felszerelve, amely jobb vezetés támogatást nyújt, illetve szélesebb skálán alkalmazható. A navigációval összekötött ProPILOT úgy lett tervezve, hogy csökkentse a vezetés közben keletkező fáradtságot és stresszt, mindamellett, hogy nagyon egyszerű a használata.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

A navigációval összekötött ProPILOT képes arra, hogy szinten tartsa a sebességet, vagy gyorsítsa, vagy fékezze az autót, egy sávon belül az autópályán. Ugyanakkor képes arra is, hogy lefékezze az autót, akár 0 km/ó sebességig, forgalmi dugóban való araszolás esetén. Egy ilyen környezetben, a rendszer automatikusan el tud indulni, amennyiben az előtte lévő autó is elindul, és így kevesebb, mint 3 másodpercig kellene egyhelyben állnia. 3 másodperc felett a kormánykeréken megtalálható gomb egyszerű megnyomásával újra élesíthető az araszolás.

A kormányzási rendszer és a kamerák folyamatosan frissítik az autó helyzetét, azzal a céllal, hogy a jármű, mindig a sáv közepén haladjon. Ezen felül természetesen az autó az előre beállított sebességet is tartja, amennyiben nincs előtte egy lassabban haladó másik gépjármű. Ilyen esetben pedig a vezető által meghatározott biztonságos távolságot tartja az autó.

A vadonatúj Nissan Qashqai frissített rendszere arra is képes, hogy adaptálja az autó sebességét külső körülményekhez. Például, ha egy alacsonyabb sebességzónájú részhez érkezünk az autópályán, akkor a rendszer képes arra, hogy leolvassa a sebességkorlátozó táblát, majd pedig csökkentse a sebességet a megfelelő szintre. Sőt, a rendszer a navigációban szereplő sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi, és a vezetőnek nem szükséges átállítani a tempomat aktuális sebesség szintjét manuálisan.

Ezen felül pedig a rendszer arra is képes, hogy a navigációban található adatok alapján, egy élesebb kanyar esetén, beállítsa a sebességet a megfelelő szintre. Ugyanez igaz arra a szituációra is, amelyben a navigációba betáplált útiterv szerint le kell hajtani az autópályáról. Ebben az esetben is lassítani fog az autó a szükséges szintre.

Tovább folytatva a sort, a navigációval összehangolt ProPILOT, kommunikál a Qashqai holttér figyelő radarával, hogy segítsen közbe lépni, egy kormányzási korrekcióval, azzal a céllal, hogy elkerüljön egy sávváltási manővert, amennyiben a holttérben található egy másik jármű.

Egy másik fejlesztés magába foglalja a keresztirányú forgalomhoz köthető védelmet. Ez általában egy olyan városi vezetési helyzetben jelentkezik, amikor például háttal kihajtunk egy áruház parkolójából, és ránk merőlegesen, oldalból közelít egy másik autó. Ilyenkor az új Qashqai képes arra, hogy felismerje a mozgásban lévő tárgyat, és aktiválja a féket annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést.

A navigációval összekötött ProPILOT elérhető lesz a középső felszereltségi szinttől, az N-Connectától, annak érdekében, hogy a legtöbb Qashqai vásárló élvezhesse ezt az egyedi és fejlett technológiát.

 „A ProPILOT a jelenleg elérhető Qashqai egyik legkedveltebb innovatív funkciója. A vásárlók szeretik, ahogyan zökkenőmentesen támogatja a vezetőt az egyenletes, pontos és biztonságos vezetésben, különös tekintettel a nagyforgalmú helyzetekben, illetve éjszaka, vagy pedig rossz időjárási körülmények között. Mi izgatottak vagyunk, hogy magasabb szintre emelhetjük a kényelmet, valamint a biztonságérzetet, amelyet a navigációval összekötött ProPILOT biztosít a vadonatúj Qashqai-ban”, mondta Marco Fioravanti, a Nissan Europe, Terméktervezési Alelnöke.

Intelligens LED fényszórók

Az új Qashqai számára a Nissan mérnökei egy olyan fejlett fényszóró rendszert fejlesztettek ki, amely képes a fényszórást az útviszonyokhoz és más úthasználókhoz igazítani. A fénysugár 12 egyedi elemre oszlik, ami szelektíven deaktiválódik, amint egy közeledő járművet észlel. Ennek az innovációnak köszönhetően élesebb és szélesebb fénysugarat képes távolabbra közvetíteni, de a fényszórás alakja maga megváltozik, így nem vakítja el a többi úthasználót.

 „A kiindulási pontja a vadonatúj Qashqai dizájnjának és a fejlesztésének, egy részletes elemzés volt, amelynek alapjául, a Qashqai vásárlókkal kialakított kapcsolatunk szolgáltatott alapot az elmúlt 13 évből. Mindez lehetővé tette azt, hogy megértsük az igényeiket, főként azzal kapcsolatosan, hogy mit értékelnek egy crossoverben, amelyet ŐK használtak és amelyre támaszkodtak a mindennapjaikban”, mondta Marco Fioravanti.

Qashqai: az úttörő crossover

2007-ben, amikor a Qashqai-t bemutatták, nem volt hozzá fogható az utakon.

Az ülés pozíciója egy kicsit magasabban volt, jobb rálátást biztosítva az útra, de a teljes lábnyoma megegyezett a C szegmens többi ötajtósájéval. Benzin- és dízelmotor alternatívái takarékosak és hatékonyak voltak, de létezett egy négykerékhajtás verzió is, azon ügyfelek számára, akiknek a nem mindennapi útviszonyok miatt extra tapadásra volt szükségük. Összegezve, tökéletes egyensúlyt kínált kompakt dimenzióival, robusztusságával és megemelt üléspozíciójával, anélkül, hogy ez a méret, a súly vagy a hatékonyság rovására ment volna. Ezáltal ledöntötte a korlátokat az SUV tulajdonlást illetően.
Kihívás volt egy olyan autó eladását megjósolni, ami nem egy korábbi modellt váltott fel és aminek nem voltak közvetlen versenytársai. Összeségében a belső eladási becslések Európában 100.000 darabszám/év volt.

A becslések alatta maradtak a valóságnak. Hónapokon belül egy újabb műszak állt munkába a Nissan sunderlandi gyárában, hogy a keresletet kielégítsék.

Évről évre növekedett az eladás és az autó vonzereje is, amikor 2008-ban forgalomba hozták a Qashqai+2-t, amit egy összecsukható harmadik üléssorral egészítettek ki egy nagyobb csomagtérben, köszönhetően a hosszabb tengelytávnak.

Egy nagyobb ráncfelvarrás következett 2010-ben, melynek során megújult az autó külseje, főként a front rész, reagálva arra, hogy a Qashqai ügyfelek nagy része magasabb szegmensből érkezik. Az első generációs Qashqai 2014-es leváltásakor a Nissant 17 versenytárs követte saját crossoverével.

A számos európai versenytárs megjelenése ellenére az első generációs Qashqai évente átlagosan 200.000 db feletti mennyiségben került értékesítésre.

A második generációs Qashqai 2014-be került piacra, egy sokkal szembetűnőbb dizájnnal, hatékonyabb motorral, kifinomultabb és fejlettebb technológiával. Rekordot döntött az Egyesült Királyságban, ez a modell érte el a leggyorsabban legyártott 500.000.  darabszám mérföldkövet.

Ezidáig, több mint 3 millió Qashqait adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte.

A jelenlegi Qashqai-nak 26 közvetlen versenytársa van. A Qashqai volt az úttörője ennek a gépjármű formának, és most egy teljes szegmens található itt; egy szegmens, mely évről évre nő. 2021 közepén, amikor megérkezik, a vadonatúj Qashqai ismét megemeli a mércét és magasra helyezi azt a szegmensben, szembetűnő dizájnjával, komfortjával, kifinomultságával, hatékonyságával és technológiájával.

“Az első Qashqai bevezetése óta megszerzett egyedülálló tapasztalattal, szakértelemmel és ügyfélkapcsolattal, a Nissan abban a kivételes helyzetben van, hogy a vadonatúj Qashqai-jal megerősítse státuszát Európa kedvenc crossovereként. A vezetői élmény fokozását tűztük ki célul ügyfeleink számára, az elegáns és dinamikus dizájnon keresztül, az innovatív és hasznos technológiáig, miközben kiemelkedő hatékonyságot kínálunk.” – mondta Marco Fioravanti.


Kulcsszavak: kémfotó, nissan, qashqai, új modell
 
Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Kémfotókon az új Nissan Qashqai Nőtt a Nissan nyeresége tavaly
 
Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

2020. november 13.
Újabb 18 üzleténél adott át e-töltőt az ALDI az E.ON Hungária Csoporttal közös együttműködésben, így a 100. töltő is elérhető a 2019-2020-ra tervezett 147 töltőből álló hálózat részeként. Az átadásoknak köszönhetően immár 68 üzletnél vehető igénybe a szolgáltatás.
Részletek

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Az E.ON által telepített és üzemeltetett 18 új töltő közül 8 budapesti ALDI áruház parkolójában érhető el, míg Gödöllőn, Kaposváron, Karcagon, Kazincbarcikán, Nyíregyházán, Pápán, Szegeden, Szentesen, Vácon és Vecsésen egy-egy újabb ALDI üzletnél várja töltési lehetőség az e-autósokat.

Az energiavállalat és a kereskedelmi áruházlánc 2018 őszén kötött megállapodást arról, hogy 123 magyarországi ALDI parkolójában lesz elérhető az E.ON Hungária Csoport által telepített és üzemeltetett töltőpont. Az érintett üzletek több mint felénél már át is adták a töltőket: jelenleg 68 ALDI-nál vehető igénybe a szolgáltatás. A 100. és a 101. töltőt az áruházlánc karcagi üzleténél helyezték üzembe, így 14 megyében összesen 101 töltő és 202 töltőpont áll az autósok rendelkezésére.

A további tervek szerint 2026-ra összesen 180 töltővel és 360 töltőponttal várja majd vásárlóit az áruházlánc. A teljes kiépítés után országosan 79 településen lesz elérhető az ALDI parkolókban a töltési lehetőség.

Az e-töltőpontok idén áprilistól az ingyenesen letölthető drivE.ON mobilapplikációval vehetők igénybe.

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Az alkalmazás még kényelmesebbé teszi a töltést, segítségével a kiválasztott töltő már fél órával a tervezett használat előtt lefoglalható, illetve, ha éppen használatban van, akkor a rendszer automatikus értesítést küld a foglaltság megszűnéséről, így elkerülhető a felesleges várakozási idő.

Az E.ON Hungária Csoport és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal Jönnek a Volvo villanyautói Jönnek a Volvo villanyautói Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV
 
Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

2020. november 12.
A Mazda első elektromos autója, az MX-30  maximális, öt csillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten. 91%-ot kapott a felnőtt, 87%-ot a gyermek utasvédelmi kategóriában. Az elért 91% az eddigi legjobb eredmény a felnőtt utasvédelemben, melyet a legutóbbi, 2020-as törésteszeteken feljegyeztek.
Részletek

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

A Mazda MX-30 maximum pontot ért el az oldalirányú ütközéses tesztekben, és ugyanígy végzett az elölről és oldalról érkező ütközéses tesztekben is, 6 ill. 10 éves gyermekek szállítási szimulációjában.

Az MX-30 az első Mazda, amely a szigorított, 2020-as EuroNCAP rendszerben öt csillagot kapott.

A szigorított rendszerben új tesztfajták is megjelentek, hogy néhány, régóta fennálló igényre választ adjanak az utasvédelem és az ütközés utáni védelem területén, és hogy kiemeljék a modern vezetéstámogató rendszerek legutóbbi fejlesztéseit.

A teljesen elektromos kis családi SUV olyan Euro NCAP ötcsillagos modellek sorába csatlakozik, mint a CX-5 (2017), a Mazda6 (2018), a Mazda3 és a CX-30 (mindkettő 2019).

A Mazda MX-30 mind a négy Euro NCAP tesztkategóriában kiemelkedően teljesített: felnőtt utasvédelem – 91%, gyermek utasvédelem – 87%, gyalogosvédelem – 68%, vezetéstámogató biztonsági rendszerek – 73%. A kedvező besorolást három fő tényező befolyásolta; a legmodernebb Skyacitv-járműfelépítési rendszer, mely nagy mennyiségű ultramerev, ugyanakkor könnyű fémet használ a karosszériában, az i-Activsense biztonsági rendszerek használata, melyek segítik a vezetőt a potenciálisan kockázatos helyzetek felismerésében, és csökkentik a balesetek/sérülések lehetőségét, valamint a gyalogosvédelemmel kapcsolatos elemek alkalmazása.

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

Az elektromos SUV egyik szembetűnő dizájn-eleme a freestyle ajtók, mely a 2003-ban bemutatott RX-8-ra emlékeztet minket. Ezek viszont nem befolyásolják a biztonságot hátrányosan. Valójában a deformált tört elemek vizsgálata megmutatta, hogy eltolt frontális ütközéskor az MX-30 szerkezete nem jelentett nagyobb veszélyt a bent ülőkre. Mindkét oldalütközéses teszt – amely egy másik autó oldalról érkezését feltételezi, mindegyik kritikus karosszériapont védelmét jónak ítélte, és az autó maximum pontot ért el.

A Mazda elkötelezett abban, hogy a jövő autózása balesetmentes legyen. Folyamatosan azon dolgozik, hogy javítsa aktív biztonsági rendszereinek teljesítményét (Mazda Proactive Safety filozófia). A Mazda a Skyactiv technológiával és a kiemelkedő menetdinamikával érte el ezt az ötcsillagos eredményt, hogy könnyeddé, intuitívvá tegye az elektromos autózás érzését. A Mazda úgy alkalmazott technológiáival úgy segíti elő a biztonságos autózást, hogy közben nem kell lemondani az autózás öröméről sem.

Kulcsszavak: elektromos autó, euro ncap, mazda, MX-30, törésteszt
 
Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron A BMW i4 innovációk sorával kelti életre a márka által fémjelzett vezetési élményt A BMW i4 innovációk sorával kelti életre a márka által fémjelzett vezetési élményt Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását
 
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

2020. november 12.
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár.
Részletek

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök, a jövő formanyelvét, fenntarthatóságát, vezetési élményét, sokoldalúságát és luxusát álmodva a középpontba.
 
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár. A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök, a jövő formanyelvét, fenntarthatóságát, vezetési élményét, sokoldalúságát és luxusát álmodva a középpontba.

A kezdetektől tisztán elektromos mobilitásra tervezett BMW iX újraértelmezi a sikeres Sports Activity Vehicle (SAV) szegmens tulajdonságait. Vadonatúj elgondolásokkal tarkított, egyszerre precíz és letisztult kialakításával a BMW iX egy úttörő modellgeneráció első olyan képviselője, amely készen áll a vezetési élmény, az utazási komfort, valamint a járművek és az utasok közötti kapcsolat korábban nem tapasztalt dimenziójának megvalósítására.

A BMW iX az elektromos mobilitás, az automatizált járművezetés és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén is a legkorszerűbb innovációkkal büszkélkedhet, egy olyan mobilitási élményt garantálva, amelynek középpontjában minden korábbinál intenzívebben az ember áll.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A modell egészét éppen ezért az utastér köré fejlesztették ki a mérnökök. A BMW iX a vezetőnek és utasainak is minőségi időtöltést, az otthon kényelmét garantálja. Karosszériája letisztult, minimalista formanyelve a mobilitás azon új formáját vetíti előre, amely minden tekintetben a jármű utasainak igényeihez igazodik. Utastere eközben számos innovatív időtöltési lehetőséget kínál az utazáshoz: érzéki pihentetést, nyugalmat, biztonságot, és a luxus merőben új formáját.

A BMW Group új technológiai zászlóshajója – a vállalatcsoport „jövőbe mutató műhelyeként” dolgozó BMW i divízió jóvoltából


A BMW iX formanyelve és technológiája minden aspektusban utat nyit a személyes mobilitás és a vezetési élmény új korszakába. Mint ilyen, a nóvum átfogóan testesíti meg a személyes mobilitás újraértelmezése terén iránymutató BMW i divízió karakterét. A bajor prémiumgyártó almárkája a BMW Group „jövőbe mutató műhelyeként”, a vállalatcsoport innovációinak feltalálójaként, tervezőjeként és gyártójaként dolgozik.

„A BMW Group folyamatosan arra törekszik, hogy újraalkossa önmagát. Ez vállalati stratégiánk központi eleme, amelyet a BMW iX extrém koncentrált formában testesíti meg” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW iX sorozatgyártása 2021 második felében veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában, ahonnan a modell a bajor prémiummárka új technológiai zászlóshajójaként érkezik meg az utakra.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A BMW iX mind a formatervezés, az automatizált járművezetés, az intelligens járműkapcsolati megoldások és az elektromos mobilitás, mind pedig a digitális szolgáltatások terén a müncheni központú vállalatcsoport legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit egyesíti. A nóvum koncepciója ráadásul a minden részletre kiterjedő fenntarthatóság jegyében gyökerezik, amely nem csupán a modell optimalizált aerodinamikai tulajdonságaiban, de intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelveiben, illetve az újrahasznosított és természetes anyagok széleskörű alkalmazásában is visszaköszön. Mindez együtt a csúcstechnológiás luxus és az otthoni kényelem páratlan érzését garantálja.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja kimagasló hatékonyságot és tisztán elektromos hatótávolságot ígér

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyben egyesül a kettő elektromos motor, a hajtáslánc vezérlőelektronikája, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor – kivételes hatékonyságot garantál. Az erőforrás, amelyet a BMW Group fenntartható módon, ritkaföldfémek felhasználása nélkül állít elő, a legfrissebb mérési eredmények szerint több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW iX így kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A modell egyértelmű célja ugyanakkor, hogy szegmensében a legalacsonyabb energiafogyasztással üzemeljen. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW iX 100 kilométerenként kevesebb, mint 21 kWh kombinált energiafogyasztásra, több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű nagyfeszültségű akkumulátora pedig egyetlen feltöltéssel több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Ez még az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (US Environmental Protection Agency) nagyvárosi, FTP-75 néven ismert tesztköre szerint is több mint 480 kilométernek felel meg. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)

DC gyorstöltés: több mint 120 kilométerre elegendő energia mindössze tíz perc alatt

A BMW iX új járműtöltő technológiája akár 200 kW teljesítményű gyorstöltést is lehetővé tesz. A modell nagyfeszültségű akkumulátora így 40 perc alatt feltölthető 10 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékosra, egy tízperces gyorstöltés pedig több mint 120 kilométerre elegendő energiával látja el az energiatároló egységet. A 11 kW teljesítményű Wallbox fali töltőről a BMW iX teljesen lemerült akkumulátora kevesebb, mint tizenegy óra alatt 100 százalékos töltöttségi szintre tölthető.

A BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorait egy felelős, hosszú távú erőforrás-ciklus részeként tervezték meg a mérnökök, kivételesen magas újrahasznosítási arányt téve lehetővé. Az akkumulátorcellák, a nagyfeszültségű akkumulátor és a teljes jármű gyártásához felhasznált energia egészét kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki.

Az automatizált járművezetés korszakát elhozó fejlesztéseket új technológiai eszköztár élteti

A BMW iX piaci premierjével bemutatkozó új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások terén is jelentős fejlesztéseket vetít előre. A nóvum adatfeldolgozási sebessége például hússzor nagyobb, mint a korábbi modellekben dolgozó technológiáké, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW iX ugyanannyi idő alatt az autóban dolgozó szenzorok kétszeres adatmennyiségét képes feldolgozni.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

„A BMW iX modellel új technológiai szabványokat állítunk az iparágban. Az iX magasabb szintű adatfeldolgozási sebességre képes és erőteljesebb szenzortechnológiával dolgozik, mint aktuális modellpalettánk legújabb tagjai. Az 5G-képes technológiák új és fejlettebb automatizált járművezetési, illetve parkolási funkciókat jelentenek, a hálózatról tölthető hajtáslánc pedig a legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos technológiát használja” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

Az újfajta vezetési élményt friss formanyelv üdvözli

A BMW iX egy olyan úttörő modellgeneráció előtt jelöli ki az utat, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. Az újdonság eme iránymutató karakterét a formanyelv is tükrözi, megadva a közvetlenséget, nyugalmat és önmegvalósítást középpontba állító, újfajta vezetési élmény alapjait.

A BMW iX karosszéria-kialakítása a nagyméretű SAV modellek erőteljes arányait gondolja újra, hiszen hosszában és szélességében a BMW X5 modellre, magasságában a BMW X6 modellre – köszönhetően a kupé-sziluettet öltő terepjáró kecsesen ereszkedő tetőívének –, kerékméreteit tekintve pedig a BMW X7 modellre emlékeztet.

A minimális karaktervonal és a minden korábbinál több sima felület kettőse maximális biztonságérzetet teremt, miközben az éles törések, a letisztult felületek és a kerékjárati ívek körüli, szinte négyszögletes kontúrok magabiztos kiállást garantálnak. A letisztult formanyelv a karosszéria precízen kidolgozott, apró részleteire tereli a tekinteteket, a BMW iX kifinomult karakterét, márkaarculatát és optimalizált aerodinamikai tulajdonságait helyezve előtérbe.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Kifejező frontrész a középpontban látványos, függőlegesen elrendezett „intelligencia panellel”

A BMW iX frontrészének középpontjában a látványos, függőlegesen elrendezett, vese alakú hűtőrács áll. Tekintve azonban, hogy a modell tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája minimális hűtőlevegőt igényel, a hűtőrács szinte teljesen zárt, így jövőbe mutató „intelligencia panelként”, átlátszó felülete mögött a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek szenzorjainak, kameráinak és radarjainak ad otthont.

Az „intelligencia panelt” a BMW Group Landshut-ban működő LuTZ könnyűszerkezetes formatervezési- és technológia-fejlesztési központja tervezte meg és gyártja, az intelligens mobilitás ékes technológiai szimbólumaként. Hiszen a BMW a legendás, vese alakú hűtőrácsot a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek innovatív, multifunkcionális, csúcstechnológiás felületeként értelmezte újra, amellyel a BMW iX utat nyit az automatizált járművezetés korszaka felé.

Gondosan megtervezett felületek, diszkréten integrált technológia

A BMW iX formanyelve számos exkluzív, precízen kidolgozott részletet rejt, így többek között a BMW által sorozatgyártásban kínált eddigi legkeskenyebb első fényszórókat, a süllyesztett kilincseket (amelyek gombnyomással működtethetők), a keret nélküli ablakokkal szerelt ajtókat, a modell teljes szélességében nyíló csomagtérajtót (amelyet külön vonalvezetés nélkül álmodtak meg a tervezők) és a szintén extrém keskeny kialakítású hátsó lámpákat.
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) tökéletes integrálására nem csupán a vese alakú hűtőrács szolgál példaként, hiszen a tervezőmérnökök számos egyéb kamerát és szenzort rejtettek el a szem elől, a kilincseket a karosszériafelületekbe süllyesztették, az ablakmosó folyadék tartályának betöltőnyílását a motorháztetőn található BMW logó alá rejtették, a tolatókamera pedig a csomagtérajtón található BMW emblémában kapott helyet. A technológia diszkréten dolgozik a háttérben, és csupán akkor válik láthatóvá, ha a bajor prémiummárka ügyfele aktiválja a releváns funkciót.

„A BMW iX ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az új technológiákat mennyire modern és érzelmekben gazdag formanyelvbe tudjuk öltöztetni. Technológiailag a modell végtelenül összetett, ez mégis letisztultnak és egyszerűnek érződik. A BMW iX egy olyan mobil életteret kínál, amelyben az emberek pihentető kényelemre lelnek, és amelyben az autó intelligenciája akkor van kéznél, amikor szükség van rá” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

Pihentető utastér, az utasokkal a középpontban

Bőséges térérzet és helykínálat, prémium minőségű anyaghasználat, integrált fejtámlákkal szerelt, vadonatúj tervezésű ülések, valamint kivételesen nagyméretű panoráma üvegtető gondoskodik arról, hogy a BMW iX modellben mind az öt utast luxus színvonalú, hamisítatlan lounge-hangulat fogadja. A BMW iX pihentető utasterének merőben új elrendezése azon egyértelmű funkcionalitást támasztja alá, amely mindent a vezető és utasai igényeinek, illetve érzéseinek rendel alá.
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX


A tisztán elektromos meghajtásnak köszönhetően kardánalagútra sincs szükség, a még szellősebb utastér így extra lábteret és tárolóhelyeket kínál. A középkonzolt egy prémium minőségű bútorként alkották meg a készítők. A minimalista formanyelv és a gondosan megtervezett felületek még inkább az utastér bőséges helykínálatára helyezik a hangsúlyt.

Az utastéri kijelzők és vezérlőrendszerek csak a lényegre összpontosítanak, tovább erősítve az ajtók mögötti tér rendezettségét és pihentető benyomását. A BMW iX fedélzeti technológiája intelligensen működik és csak akkor válik láthatóvá, amikor szükség van rá. És noha mindez végtelenül összetett rendszernek tűnik, a gyakorlatban mégis intuitív járművezérlést tesz lehetővé. Az utastér kialakítása a biztonság, a közvetlenség, valamint az autó és az utasok közötti újfajta kapcsolat érzését árasztja.

A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) itt is számos ponton visszaköszön, így például a láthatatlan hangsugárzók, az összetett stílusú szellőzőrostélyok, a fűtött felületek és a műszerfalba szinte láthatatlanul belesimuló BMW Head-Up kijelző képében. A vezetés élményének jövőbe mutató formáját mindeközben hatszögletű kormány, innovatív előválasztó kar és a BMW Ívelt Kijelző (BMW Curved Display) – amely a BMW központi operációs rendszerének következő generációját élteti – hozza el a jelenbe.

A tisztán elektromos hatótávolságot az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és optimalizált aerodinamikai tulajdonságok fokozzák


A BMW iX energiahatékonyságára és egy feltöltéssel megtehető hatótávolságára a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és a légellenállást csökkentő innovatív megoldások is jótékony hatást gyakorolnak. A modell Carbon Cage alumínium vázszerkezete extrém magas torziós merevséget garantál, amely azon túl, hogy csökkenti az autó saját tömegét, az agilitást és az utasok biztonságát is fokozza. A BMW iX modellt a mérnökök intelligens anyaghasználat szerint tervezték meg, amely egyedülálló a szegmensben: eszerint a vázszerkezet, a karosszéria, az utastér és az alkatrészek minden pontján a lehető legoptimálisabb anyagot alkalmazták, kiaknázva ezzel a különböző anyagokban rejlő eltérő tulajdonságokat.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Az intelligens anyaghasználatnak és a kimagasló aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően a BMW iX érezhetően kiegyensúlyozott, pihentető vezethetőséget garantál, miközben a technológia a legenyhébb pedálérintésekre és a legkisebb kormánymozdulatokra is azonnal reagál.

A tisztán elektromos hajtáslánc-technológia előnyeit, valamint a modell frontrészén, hátsó részén, padlólemezén és kerékjárati íveiben gondosan kidolgozott, múltbéli tapasztalatokra épített megoldásokat kihasználva a BMW iX olyan optimalizált aerodinamikai tulajdonságokkal bír, amelyek a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő SAV modell menetteljesítményét és egy feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságát is javítják. A BMW iX kategóriájában kimagaslóan alacsony, 0,25-ös légellenállási együtthatóval büszkélkedhet.

A hajtáslánc maximális teljesítményére, valamint a járműtöltési teljesítményre, a menetteljesítményre, az üzemanyag- és energiafogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra, illetve a tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW eDrive, BMW iNEXT, BMW iX, elektromos autó, új modell
 
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX A legenda visszatér A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Lehet ezt még fokozni? Igen, lehet: Tesla Model S rendőrautó Lehet ezt még fokozni? Igen, lehet: Tesla Model S rendőrautó Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda
 
Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

2020. november 12.
Az új Hyundai Kona Electric letisztultabb formaterve a tiszta elektromos mobilitást jelképezi.
Részletek

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

A Hyundai Motor több ponton megújította tisztán elektromos városi crossoverét, a sikeres Hyundai Kona Electric modellt. Hogy az új Kona Electric még többet kínálhasson az ügyfeleknek, a modellfrissítés során a formatervre, a technológiai tartalomra és a praktikumra koncentráltak.

A modell 2018-as bevezetése óta minden várakozást felülmúló kereslet mutatkozik a Hyundai Kona Electric iránt, köszönhetően nagyteljesítményű elektromos hajtásláncának, hosszú hatótávolságának és divatos crossover megjelenésének. Mindössze két év alatt több mint 120 000 példányt adtak el világszerte, ebből több mint 53 ezret Európában. Idén augusztusban a Kona Electric három szériakivitelű példánya új hatótávolsági rekordot állított fel a németországi Lausitzringen, ahol egyetlen feltöltéssel 1026 kilométert tettek meg. Ez év elején, januárban pedig a Guinness világrekorderré vált a Kona Electric, mint a „Legnagyobb tengerszint feletti magasságot elérő elektromos gépkocsi,” miután sikeresen átkelt az 5731 méter magasan fevő tibeti Sawula-hágón.

Ezen lenyűgöző eredményeken túl a Hyundai városi crossovere számos egyéb elismeréssel is büszkélkedhet. 2019-ben felkerült a WardsAuto „10 legjobb motor” listájára, majd az Auto Express Újautó-díjain elnyerte az Év Megfizethető Elektromos Járműve címet. 2020 áprilisában, az első ízben megrendezett TopGear Electric Awards díjátadón a Kona Electric vehette át a legjobb kisméretű családi járműnek szóló kitüntetést, miután a modell kilenc európai országon átívelő, 1600 kilométeres utat tett meg.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

A Hyundai március óta a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) csehországi üzemében is gyártja a Kona Electric modellt. Így a vállalat ügyfelei jóval rövidebb várakozási idővel juthatnak hozzá új elektromos járművükhöz.

Az új Kona Electric stíluselemeinek merész átalakítása nyomán még letisztultabb megjelenést nyert, miközben bővült biztonsági funkcionalitása, valamint technológiai tartalma.

„A Kona Electric 2018-ban a világ első, tisztán elektromos szubkompakt szabadidőjárműveként lépett a piacra, és ezzel fontos mérföldkőnek számított a megfizethető elektromos közlekedés terén.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az új Kona Electric bevezetése fényesen igazolja, hogy a Hyundai teljes mellszélességgel kiáll az emissziómentes mobilitás mellett: az új modell továbbfejlesztett vezetőtámogató és biztonsági szolgáltatásaival minden eddiginél kívánatosabb ajánlatnak számít.”

A tiszta, elektromos mobilitást szimbolizáló letisztult, divatos formavilág

Az új Kona Electric külső formajegyei több ponton jelentősen módosultak. A letisztult, kecses megjelenést a városi szabadidőjárművek biztonságot sugárzó, merész karosszériaformájával kombináló modell egyrészt a kivételesen fejlett elektromos technológiát juttatja kifejezésre, másrészt minden eddiginél karakteresebb és könnyebben felismerhető.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

Az új, zárt orrkialakítás letisztult stílust tolmácsol. Ezt a modern megjelenést erősítik a friss rajzolatú LED-es nappali fények is, kihangsúlyozva az autó széles kiállását. Az elöl, aszimmetrikusan kialakított töltőaljzat a Kona Electric jellegzetes stíluselemeként hívja fel a figyelmet a modell elektromos hajtásláncára.

Az új, divatosabb kialakítású fényszórók átnyúlnak az oldalfalra. Az ultramodern fényszóró belső eleme többfelületű reflektor (MFR) technológiát alkalmaz. A fényszórók a fényezett kerékív-borításokhoz kapcsolódnak, ami karakteres, kifinomult megjelenést kölcsönöz az új Konának. A kerékív-burkolat előtt kialakított, függőleges légbeömlők jelentős mértékben csökkentik az első kerékdobon belül és annak környékén kialakuló légörvényeket, és ezzel javítják az egész jármű aerodinamikáját. A lökhárító alsó részén kialakított, funkcionális légbeömlőt vízszintes, selyemfényű dekorsávok teszik hangsúlyosabbá, még határozottabbá téve a Kona kiállását.

A hátsó lökhárítón megmaradtak a korábban is alkalmazott dekorsávok, míg a vízszintesen elnyúló hátsó lámpatestek az orr letisztult kialakítását tükrözik.

A belső égésű és hibrid hajtásláncokkal szerelt Konához hasonlóan az új Kona Electric is 40 mm-rel hosszabb az eredeti kivitelnél. Ez dinamikus megjelenést, erőteljes kiállást eredményez.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

Frissített belső tér, progresszív technológiák

Az új Kona Electric újdonságként kapja meg a 10,25 colos digitális műszeregységet, míg az opciós 10,25 colos AVN képernyő a legutóbbi modellfrissítés során jelent meg a rendelhető tételek sorában. Az AVN (audio, video és navigációs) képernyő olyan multimédiás és kényelmi funkciókat kínál, mint a Bluelink, a Hyundai LIVE szolgáltatások, vagy az Apple CarPlay és Android Auto. Ezzel a Hyundai folytatja a fejlett kapcsolódási szolgáltatások demokratizálását. A 8 colos kijelzőt választó ügyfelek vezeték nélkül csatlakoztathatják a rendszerhez okostelefonjukat az Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén.

Az új Kona Electric új Bluelink funkciója lehetővé teszi, hogy a felhasználók okostelefonjukon vagy hangfelismerésen keresztül vezéreljék autójukat, ezzel élvezetesebbé és kényelmesebbé téve az utazást. Az alkalmazás képes megjeleníteni a gépkocsi hatótávolságát, az akkumulátor töltöttségét, illetve a különböző otthoni vagy nyilvános töltőrendszerekkel történő töltés várható időtartamát. A fejlett akkumulátor-szabályozó rendszernek köszönhetően a felhasználók az időbeosztásuk és pénztárcájuk függvényében időzíthetik a töltést, kiaknázva a csúcsidőn kívüli időszakok kedvezőbb tarifáit.

A Remote Charging funkció lehetővé teszi, hogy az új Kona Electric vezetője a Bluelink alkalmazáson keresztül, egyetlen gombnyomással a távolból indítsa el, illetve állítsa le a töltési folyamatot. Hűvös időben a Remote Climate Control funkció lehetővé teszi, hogy a hálózati áramforrásra csatlakoztatott gépkocsi egy előre beprogramozott időpontban előre felfűtse az utasteret. Ez nem csupán komfortosabbá teszi a beszállást és az elindulást, de az akkumulátor töltését is kíméli, hiszen a hálózatból veszi fel a fűtéshez szükséges elektromos energiát.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

A legújabb Bluelink frissítés során új, fejlett kapcsolódási funkciók jelentek meg a modell fedélzetén, még kényelmesebbé és praktikusabbá téve annak használatát. A felhasználói profil alkalmazásával nem csak testre szabható a jármű, de a beállításokat minden olyan más Hyundai gépkocsiba is átvihetjük, amely rendelkezik ezzel a profil funkcióval. Az ´utolsó útszakasz´ navigáció funkció az autó leparkolását követően a Bluelink alkalmazáson keresztül, kiterjesztett valóságú megjelenítés vagy a Google Térkép segítségével irányítja el az ügyfelet a végső úti célig.

Az online útvonaltervezés funkció a GPS alapján valós idejű, illetve korábban mért (havonta frissülő és a szerveren tárolt) sebességadatok alapján, ötperces időközönként megjósolja a várható forgalmat. Ezzel pontosabban előre jelezhetők a forgalmi adatok, az érkezés várható ideje, illetve megbízhatóbban tervezhetők újra az útvonalak. A valós idejű parkolási információk segítségével a felhasználók kideríthetik a közelükben lévő parkolóhelyek helyét, illetve a parkolási díjakat. Ezen túlmenően a Bluelink legújabb frissítése már tartalmazza azt a szabad szavas keresés funkciót, amivel a felhasználók könnyedén vihetnek be a rendszerbe címeket vagy érdeklődésre számot tartó helyszíneket.

Az új hangulatvilágítás a vezető- és utasoldali lábteret megvilágítva hangsúlyozza ki a modell életmód-karakterét.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

A jármű testre szabását kétféle beltéri színcsomag is elősegíti. Az egytónusú fekete csomag szövet, bőr/szövet vagy bőr kárpitozással egyaránt választható. A kéttónusú szürke csomag bőr/szövet vagy bőr kárpitozással társítható.

Kategóriaelső hatótávolság

Elődjéhez hasonlóan az új Kona Electric is kétféle emissziómentes, akkumulátoros elektromos hajtáslánccal elérhető.

A nagy hatótávolságú változat 64 kWh kapacitású akkumulátora egy 204 LE (150 kW) csúcsteljesítményű villanymotort táplál, amellyel álló helyzetből 7,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára a Kona Electric. Az alapváltozat akkumulátorának kapacitása 39,2 kWh, villanymotorjának teljesítménye 136 LE (100 kW), a 0-100 km/óra gyorsulás pedig 9,9 másodpercet vesz igénybe. A nagy hatótávolságú akkumulátorral szerelt modellvariáns legnagyobb sebessége 167 km/óra, míg az alapverzióé 155 km/óra.

Mindkét hajtáslánc 395 Nm maximális forgatónyomatékot ad le 0/perc fordulatszámtól, így az új Kona Electric az elindulás pillanatától fogva élvezetes vezethetőséget nyújt.

A Kona Electric 2018-as bevezetése óta a kategória egyik legkiválóbb tisztán elektromos hatótávolságával rendelkezik. Miután a 2020. modellévre új abroncsokat kapott, a 64 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változat hatótávolsága kategóriaelső 484 kilométert (WLTP) képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A 39,2 kWh-os modell maximális hatótávolsága 305 km (WLTP).

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

A shift-by-wire elektronikus váltóvezérlés révén a különböző üzemmódok között egyszerűen, gombnyomással válthat a vezető. A megoldás révén elmaradhatott a váltókar és az erőátviteli egység közötti mechanikus kapcsolat, ami extra helyet szabadított fel az utastér első részében.

A szabályozható erősségű, intelligens regeneratív fékrendszer lehetővé teszi, hogy az új Kona Electric automatikusan határozza meg a fékenergia-visszanyerés mértékét. A vezető emellett a kormánykerék mögött elhelyezett fülek segítségével maga is módosíthatja a rekuperáció hatékonyságát. A rendszer lassítás során visszanyeri a mozgási energiát. A bal oldali fület húzva tartva a jármű akár álló helyzetig is fékezhető anélkül, hogy a vezető a fékpedálra lépne.

A lítium-ion polimer akkumulátor mindössze kb. 47 perc alatt 10-ről 80 százalékos szintre tölthető fel 100 kilowattos, egyenáramú gyorstöltő berendezés segítségével. A Kona Electric opciós 10,5 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltője kompatibilis a nyilvános, háromfázisú váltóáramú töltőállomásokkal, illetve a megfelelő otthoni fali töltőboxokkal. A rendszer használatával jelentősen lerövidíthető a töltés időigénye. A kábelbe épített vezérlőegységgel felszerelt ICCB vezetékkel akár hagyományos háztartási aljzatról is tölthető az autó.

Kategóriaelső biztonsági funkciók még szélesebb köre

Az új Kona Electric a Hyundai legmodernebb biztonsági csomagjával biztosít gondtalan utazást. A Hyundai SmartSense átfogó, kategóriaelső aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínál; az új Kona Electric pedig elődjénél is gazdagabb biztonsági felszereltséggel rendelkezik.

Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric

Az új Kona Electric olyan új Hyundai SmartSense funkciókat kínál, mint a hátrameneti ütközéselkerülő támogatás (RCCA) vagy a holttéri ütközéselkerülő támogatás (BCA), amelyek nem csupán figyelmeztetik a vezetőt a veszélyre, de szükség esetén a fékeket is működésbe hozzák. Az RCCA a tolatás során elszenvedett ütközések ellen nyújt védelmet: amint a gépkocsi szenzorai bármely irányból közeledő járművet észlelnek, szükség esetén aktiválják a fékrendszert. A BCA funkció a jármű fékjeit külön-külön működésbe hozva képes elkerülni az ütközést, amennyiben a rendszer gépkocsit észlel a Kona hátsó sarkainál, és a vezető ugyanekkor sávváltást kezdeményez.

A Kona további újdonsága az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA), amely emlékezteti a vezetőt, amennyiben az késlekedve reagál, miután az előtte álló jármű elindult. Szintén új funkció a biztonságos kiszállás figyelmeztető rendszer (SEW) és a hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető rendszer (RSA). Az SEW figyelmezteti a kiszálláshoz készülődő utasokat, amennyiben pillanatnyilag nem biztonságos az ajtók nyitása. Az RSA észleli, ha az elindulást megelőzően kinyitottuk a hátsó oldalajtókat. Miután megérkeztünk, a jármű az ajtó nyitásakor emlékezteti a vezetőt arra, hogy valaki vagy valami beszállt hátulra. Mindezen túl az új Kona Electric e-Call rendszerrel is rendelkezik. A megoldás automatikusan riasztja a mentőszolgálatot, ha egy utas megnyomja az e-Call gombot, vagy ha balesetben kinyíltak a Kona légzsákjai.

Fokozott kényelem és praktikum

Az új Kona Electric számos új kényelmi szolgáltatással teszi komfortosabbá az utazást, különösen a hátul utazók számára. Ahogy elődje, az új Kona Electric fedélzetén is fűthető hátsó ülések teszik pihentetőbbé a hosszú utazásokat. A második üléssorban újonnan kialakított USB aljzat segítségével az utasok menet közben tölthetik elektronikus készülékeiket.  Az egyetlen gombnyomással aktiválható, elektromos rögzítőfék használata megnyugtató biztonságérzetet ad.

Charge myHyundai

A Hyundai a közelmúltban jelentette be pán-európai integrált nyilvános töltési szolgáltatása, a Charge myHyundai bevezetését. Az új Kona Electric tulajdonosai ennek értelmében Európa-szerte több mint 170 ezer töltőponthoz férhetnek hozzá, a töltési költségeket pedig egyszerűen, egy mozdulattal fizethetik kártya vagy az alkalmazás segítségével. Az ügyfelek az AVN navigációs rendszer segítségével könnyedén megtalálhatják a legközelebbi, rendelkezésre álló töltőállomásokat.

A Charge myHyundai szolgáltatás kezdetben hat európai országban (Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Norvégia, a Cseh Köztársaság és Svájc) lesz elérhető. 2020 negyedik negyedévétől a nagy-britanniai ügyfelek számára is megnyílik a szolgáltatás. A Hyundai a közeljövőben további piacokon is szeretné ügyfelei rendelkezésére bocsátani a szolgáltatást.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona, új modell
 
A BMW Group és SCHERM Group hivatalosan is munkába állította az elektromos teherautót A BMW Group és SCHERM Group hivatalosan is munkába állította az elektromos teherautót Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric A Mazda Goodwoodban leplezi le az MX-5 25. évfordulós változatát Nézze meg! Ilyen a Lada családi kombiterepese Nézze meg! Ilyen a Lada családi kombiterepese
 
Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

2020. november 11.
Továbbfejlesztett külső stílusjegyek, a karakteres új LED-es első és hátsó lámpatestektől kezdve a friss orrkialakításon át a megújult hátsó lökhárítóig. Az új R-Dynamic kivitel még határozottabb kiállást nyújt.
Részletek

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Kifinomult formaterv

Az új Discovery jellegzetes személyisége és optimalizált arányai több mint három évtizeden átívelő formai evolúcióról tanúskodnak. Megmaradtak a Discovery génjeit meghatározó formai részletek – a doblemezekre rázáró motorházfedéltől kezdve a lépcsőzetes tetőlemezen át a hangsúlyos C-oszlopig –, ugyanakkor az új Discovery külső formatervének merész evolúciója magabiztosabb kiállást eredményez.

Az új LED-es fényszórókban az eddiginél mélyebbre került az integrált nappali világítás, ami határozottabb megjelenést kölcsönöz az orrnak. A módosított első lökhárító fényezett eleme szélesebb lett, ami az új szélső légbeömlőkkel együtt határozottabbá, dinamikusabbá teszi a Discovery-t. Hátul új, fényes, fekete panel köti össze a szintén új, karakteres LED lámpatesteket. A Land Rover letisztult design-filozófiáját követve ezen a panelen kapott helyet a Discovery felirat.

Az új R-Dynamic modell egyedi stíluselemei – így a Gloss Black és Shadow Atlas külső dekorelemek, vagy a kontrasztos öltésekkel varrott, kéttónusú bőrülések – még határozottabb személyiségről tanúskodnak.

Online technológiák

Az új Discovery minden eddiginél egyértelműbben kommunikálja prémium pozícióját és a hétszemélyes belső tér minőségi kidolgozását; a tágas utastér egyik fénypontja a Land Rover élvonalbeli Pivi Pro szórakoztató rendszere. A teljesen átdolgozott középkonzolon 48 százalékkal nagyobb, 11.4 colos, teljes HD felbontású érintőképernyő található, amelyen keresztül gyorsan és ösztönösen kezelhetők a fedélzeti rendszerek.

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Leegyszerűsített menürendszerével és úttörő kialakításával a Pivi Pro attól a pillanattól fogva késlekedés nélkül reagál a parancsokra, hogy beindítjuk a járművet. A rendszer saját beépített akkumulátorral rendelkezik, így a navigációs rendszer másodperceken belül rendelkezésre áll, míg a logikusan felépített menüknek köszönhetően a leggyakrabban használt funkciók közvetlenül a testre szabható nyitóképernyőről érhetők el, így a rendszer használata a lehető legkisebb mértékben vonja el a vezető figyelmét.

Az online kapcsolódásról dupla SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és vezeték nélküli szoftverfrissítés), anélkül, hogy ez a teljesítmény rovására menne. A Land Rover vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) technológiája révén a tulajdonosok akár 44 elektronikus modult frissíthetnek anélkül, hogy fel kellene keresniük egy márkakereskedést.

Ezen kívül opcióként színes head-up display is rendelhető: a technológia közvetlenül a vezető látóterében, nagyfelbontású képen jeleníti meg a menetinformációkat, így a vezetőnek egy másodpercre sem kell levennie tekintetét az útról.

Az okostelefon-integrációra is egyszerű megoldást kínál a Discovery az Apple CarPlay funkció révén, míg a fejlett Bluetooth technológiának köszönhetően egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható a fedélzeti rendszerhez. Az Android Auto funkció is az alapfelszereltség részét képezi, ahogy a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő is.

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Az utasok kényelmét utastéri levegő ionizálás fokozza, amely immár PM2.5 légszűrő technológiával is társítható. A technológia aktívan vizsgálja a beömlő levegő minőségét, és fejlett szűrők segítségével automatikusan csökkenti az allergének, mérgező anyagok és káros részecskék koncentrációját, így egészségesebbé téve az utastér levegőjét.

Tovább javítják a kényelmet és praktikumot az első háttámlákba integrált Land Rover Click and Go táblaszámítógép-tartók. A könnyen használható rendszert optimálisan elhelyezett USB-A töltőaljzatokkal is felszerelték, így nem gubancolódnak össze a vezetékek. A fedélzeti 4G wifi-hotspothoz egyszerre akár nyolc készülék csatlakozhat, folyamatos szórakozást biztosítva a leghosszabb utazások alkalmával is.

Az új megjelenésű, négyküllős kormánykeréken csak megvilágítva látható kezelőszervek, valamint fém váltókarok találhatók; a finom tapintású, új sebességváltó karral ösztönösen vezérelhető a hajtáslánc.

Vele született sokoldalúság

A felülmúlhatatlan sokoldalúság a Discovery szabadidőjármű-család egyik legerősebb ütőkártyája. Ha mind a hét ülést használjuk, a csomagtartó akkor is 258 liternyi férőhelyet kínál, ráadásul minden utasnak töltő csatlakozó áll rendelkezésére.

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Az intelligens ülésdöntési technológia révén könnyedén, a központi érintőképernyőről variálható át a belső tér, míg a Remote alkalmazás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a távolból is ellenőrizzék az üzemanyagszintet, megnézzék, hogy hol parkolnak, vagy akár reteszeljék, illetve oldják a központi zárat.

A körültekintően áttervezett, második sori ülések még kényelmesebbek lettek. A jobb oldaltartás, a hosszabb és vastagabb ülőlapok és az ülés gondosan kialakított íve határozottabb megtámasztást biztosít a comboknak, és kedvezőbb testtartást tesz lehetővé. A második üléssori légbeömlő nyílások a B-oszlopokról a középkonzolra költöztek át.

Szintén opciós a második generációs Activity Key. A digitális óraként is használható, hordható kezelőszerv érintésérzékeny kezelőfelületet kapott: a hagyományos indítókulcs kiegészítőjeként alkalmas az ajtózárak nyitására és zárására, valamint a motor indítására.

Az új Discovery Discovery, S, SE és HSE felszereltségi szinteken és sportos R-Dynamic kivitelben érhető el.

Előremutató hajtásláncok

Az új Discovery fedélzetén három új, soros hathengeres Ingenium motor mutatkozik be. A benzin- és dízelüzemű erőforrásokat 48V mild hybrid (MHEV) technológia teszi még takarékosabbá, erőteljesebbé és finomabb járásúvá.

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

A hathengeres Ingenium motorokkal szerelt vadonatúj Discovery modellek fejlett összkerékhajtási rendszere számos érzékelő adatai alapján, a pillanatnyi körülményekhez igazodva, optimálisan osztja meg a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Az új, intelligens összkerékhajtási rendszer maximális tapadást és erőátvitelt, ezáltal felülmúlhatatlan közúti menetdinamikát és hatékony nyomatékmegosztást tesz lehetővé. Mindez normál használat mellett kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és csekélyebb CO2-kibocsátást eredményez, ugyanakkor nem korlátozza a Discovery emblematikus közúti- és terepképességeit.

Az alapfelszereltség részeként kínált légrugózás minden környezetben kényeztető komfortot biztosít. A rendszer sebességfüggő, automatikus magasságszabályozásának köszönhetően autópályán kedvezőbb légellenállással, ebből adódóan csekélyebb üzemanyag-fogyasztással haladhatunk .

A Terrain Response 2 technológia révén az új Discovery minden helyzethez képes előre alkalmazkodni. Az új gázló üzemmód mély vízben történő haladásra készíti fel a gépkocsit, beleértve azt is, hogy a gázló üzemmódból való kilépéskor automatikusan aktiválja a fékrendszert, hogy az az első pedálérintéstől fogva maximális teljesítményt nyújthasson.

Az opcióként rendelhető, konfigurálható menetdinamikai rendszer segítségével a vezető igényei és szükségletei szerint hangolhatja be a Discovery fojtószelep-szabályozását, sebességváltási pontjait, kormány- és futómű-beállításait, így az ügyfelek minden utazásnak ideális beállításokkal vághatnak neki.

Bemutatkozik az új Land Rover Discovery

Az új Discovery a ClearSight Ground View technológiáit is megkapta. A talajnézeti rendszer előre tekintő kamerák segítségével jeleníti meg a központi érintőképernyőn a közvetlenül a gépkocsi előtti felületet. Az ötletes megoldást a Land Rover futurisztikus „átlátszó motorházfedél” koncepciója ihlette, és komoly segítséget jelent a vezető számára, ha terepen, meredek emelkedőn, vagy városban, nem látható akadályok között kell manővereznie.

Kulcsszavak: bemutató, Discovery, Land Rover, új modell
 
2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor Bemutatkozik az új Land Rover Discovery A lenyűgöző, új Lexus RC kupé ‘F’ változatának világbemutatója Detroitban Bemutatkozik az új Land Rover Discovery Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Bemutatkozik az új Land Rover Discovery Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában
 
Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008

Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008

2020. november 11.
Első nemzeti Év Autója díját már megnyerte, most pedig egy egész Európára kiterjedő szavazáson nyílik esélye a győzelemre a Peugeot második generációs városi szabadidőjárművének.
Részletek

Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008

A Peugeot 2008 bevezetése óta halmozza az elismeréseket, követve a márka új generációs típusai által kijelölt utat. A cégcsoport új generációs padlólemezeire épülő modellek már bizonyítottak – a márka EMP2 padlólemezére épülő közép- és alsó-középkategóriás személyautói (508, 508 SW, 308), két és három üléssoros szabadidőjárművei (3008 és 5008), valamint kis- és középkategóriás áru- és személyszállító járművei (a Partner/Rifter páros, illetve az Expert/Traveller duó) kis túlzással minden elismerést bezsebeltek, ami a platform 2013-as színre lépése óta az útjukba került.

A sikert úgy tűnik a kisebb autók számára kifejlesztett CMP padlómemez viszi tovább. A márka legújabb típusa, a tavaly év végén bevezetett Peugeot 2008, az Év Európai Autója díjat is besöprő, szintén CMP padlómezere épülő Peugeot 208 közvetlen rokonaként, de saját jogon léphetett dobogóra számos autós szaklap szavazásán. Cégautóként, elektromos járműként és crossoverként egyaránt kategóriája legjobbjának választották Európa-szerte, nem is beszélve formatervéről, amely a világszerte elismert Red Dot termékdíjban részesült.

Nem véletlen, hogy a 2008-as népszerűsége alig marad el a márka abszolút legkeresettebb típusától, a Peugeot 208-astól, és hogy a modell immár négy műszakban készül a cég spanyolországi üzemében. A gyártás felfuttatását eredetileg márciusra tervezte a Peugeot, ám a koronavírus-járvány miatt erre októberben kerülhetett sor.

Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008

Most pedig, ahogy közeledünk az év végéhez, elérkezett az újdonságokat rangsoroló Év Autója szavazások ideje. Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi mértékadóbb: a frissen piacra lépő modellek kategóriától és ártól független összemérése, vagy az egyes méretosztályokban aktuálisan kapható összes (régi és új) modell kvalitásai alapján mondott ítélet. Úgy tűnik, a Peugeot 2008-nak mindegy: magabiztosan nyert ugyanis azon az ’Auto Europa 2021’ szavazáson, amelyet az olasz autós újságírók szövetsége, az UIGA rendez meg 1987 óta.

Idén először három külön panel szavazataiból született meg az eredmény: a szakmai zsűri mellett egy ismert véleményformálókból álló bizottság is kiválasztotta kedvencét, valamint a nagyközönség is voksolhatott az év legjobbnak vélt újdonságára. Ezzel a piac minden szeletét lefedi, minden releváns szempontot képvisel az ’Auto Europa’ díj, amelyért kizárólag Európában gyártott és forgalmazott, évente legalább 10.000 példányban készülő újdonságok indulhatnak.

A második generációs Peugeot 2008 a hatodik Peugeot, amelyet érdemesnek találtak a neves díjra. Elődje, az első generációs Peugeot 2008 (2014) mellett a márka kisautói (a Peugeot 207 2007-ben; illetve a Peugeot 208 2013-ban), alsó-középkategóriás ferdehátúja (Peugeot 308; 2015), valamint az első kiadású Peugeot 3008 (2010) is hazavihette a kitüntetést.

Az UIGA indoklása szerint a Peugeot 2008 „innovatív, forradalmi stílusával, felsőbb kategóriákat idéző technológiai tartalmával, valamint belső égésű és emissziómentes opciókat egyaránt tartalmazó motorkínálatával bizonyult érdemesnek a díjra.

Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008

Míg az Auto Europa csak nevében és merítésében képviseli az európai piacot, a 2000-ben alapított Autobest zsűrijében harmincegy európai nemzet képviselteti magát. Az Autobest az új autók technológiai, biztonsági, esztétikai kvalitásait, és persze vezethetőségét nem önmagában, hanem az ár/érték arányt figyelembe véve minősíti – magyarul annak az autónak van a legtöbb esélye a győzelemre, amely a legtöbbet nyújtja a fogyasztóknak a pénzükért, azaz amelyik a legjobb vételnek tekinthető.

Az autókat kifejezetten vásárlói szemmel minősítő díjat az elmúlt tíz évben mindössze három alkalommal ítélték szabadidőjárműnek, így a Peugeot 2008 győzelme a modell minden elismert kvalitása ellenére sem borítékolható, azonban mindenképpen komoly fegyvertény, hogy a 2008-as  bejutott a hét jelöltet tartalmazó (kettő crossover, kettő alsó-középkategóriás modell, és három városi kisautó) döntőbe, jól érzékeltetve, hogy milyen erős az idei újdonságok mezőnye.

Az Autobest zsűrijének november első napjaiban, egy monstre teszt alkalmával nyílt lehetősége közvetlenül összehasonlítani mind a hét típus képességeit, a végső döntésre és az eredményhirdetésre pedig várhatóan egy hónap múlva sor kerül.
    

Kulcsszavak: díj, Peugeot, peugeot 2008
 
Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008 Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008 Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet A DAF 2016-os Commercial Fleet Awards díjakat kapott A DAF 2016-os Commercial Fleet Awards díjakat kapott A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen A SEAT átvette az AUTOBEST díját Lisszabonban A SEAT átvette az AUTOBEST díját Lisszabonban
 
További növekedési terveinek finanszírozásához tőkeemelést tervez az AutoWallis

További növekedési terveinek finanszírozásához tőkeemelést tervez az AutoWallis

2020. november 11.
November 30-án tartja rendkívüli közgyűlését az AutoWallis, amelyen a részvényesek a többi között a társaság alaptőkéjének maximum 6 milliárd forintra történő felemelésére, valamint saját részvények vásárlására szóló igazgatósági felhatalmazásról dönthetnek, a felhatalmazások célja, hogy az autós vállalat folytassa növekedési stratégiájának megvalósítását.
Részletek

További növekedési terveinek finanszírozásához tőkeemelést tervez az AutoWallis

Az AutoWallis Nyrt. keddi közleményében felidézte, hogy tavaly hirdették meg a növekedési stratégiát, amelyben a 2018-as 65,5 milliárd forint árbevétel duplázását tervezik 2024-re, valamint azzal számolnak, hogy a vállalat 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója lesz.

A stratégia megvalósítása a Covid-19 járvány ellenére jól halad, a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat idén már hat jelentős üzletfejlesztést, akvizíciót jelentett be - közölték.

Az érintett tranzakciók között említették a legnagyobb magyar Opel és Kia kereskedés megszerzését, a Jaguar és a Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdését, a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés átvételét, a részesedésszerzést a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban, valamint az Opel importőri jog megszerzését Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Szlovéniában és Magyarországon. A finanszírozást elsősorban már meglévő források felhasználásával, vagy a korábbi felhatalmazás alapján tőkeemeléssel valósította, illetve valósítja meg a társaság.

A közlemény idézi Ormosy Gábort, az AutoWallis vezérigazgatóját, aki elmondta: a már bejelentett tranzakciókon felül is keresik a további növekedési lehetőségeket, megítélésük szerint ugyanis a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesés új befektetési, akvizíciós, piacszerzési és üzletfejlesztési lehetőségeket teremtett az AutoWallis számára.

További növekedési terveinek finanszírozásához tőkeemelést tervez az AutoWallis

Ezeknek a tranzakcióknak a finanszírozását részben új részvények kibocsátásával kívánják megvalósítani, így a jelenlegi 3,7-ről maximum 6 milliárd forintra történő alaptőkeemelés lehetőségének megteremtését javasolják a társaság részvényeseinek. Ez a felhatalmazás lehetőséget biztosítana arra is, hogy az AutoWallis megfelelő tőkepiaci körülmények esetén először vonjon be forrást a tőkepiacról intézményi és magánbefektetőktől - fejtette ki a vezérigazgató.

A közgyűlés napirendjén szerepel saját részvény, saját kötvény, illetve a jövőben akár átváltható kötvény vásárlására és elidegenítésére szóló új felhatalmazás is. Ezek célja, hogy a társaság saját részvényeket vásárolhasson, és azokat felhasználhassa többek között akvizíciók finanszírozására, vagy akár újabb munkavállalói résztulajdonosi program indítására - közölte az AutoWallis Nyrt.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, járműipar
 
Scania a jégkorong-világbajnokságon Scania a jégkorong-világbajnokságon Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli További növekedési terveinek finanszírozásához tőkeemelést tervez az AutoWallis Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött
 
Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban

Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban

2020. november 11.
A járványügyi korlátozások miatt az előző évinél alacsonyabb értékesítési volumen és árbevétel mellett romlott a Volkswagen AG konszern haszongépjármű gyártó részlege, a TRATON SE eredménye az első kilenc hónapban a cég honlapján kedden publikált eredménybeszámoló alapján.
Részletek

Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban

A január-szeptemberi időszakban a TRATON csoport értékesítési árbevétele az előző évi 19,8 milliárd euróhoz képest 21 százalékkal 15,7 milliárd euróra csökkent. A veszteség működési eredmény szinten 58 millió euró lett a 2019. első kilenc havi 1,482 milliárd eurós többlet után. A bevételarányos jövedelmezőség mínusz 0,4 százalék volt plusz 7,5 százalék után.

Az első kilenc hónapban 145,9 ezer teherautóra és autóbuszra kapott megrendelést a TRATON, 14 százalékkal kevesebbre az egy évvel korábbi 169,7 ezernél. A beérkezett megrendelések és a leszállított egységek aránya 1,14 volt az idei első kilenc hónapban a tavalyi 0,95 után.

A TRATON a csoport három márkájának, a Scania, a MAN és a Volkswagen Caminhoes e Onibus járművek értékesítése 29 százalékkal 127,7 ezerre csökkent az idei első kilenc hónapban a 2019-es 179,1 ezerről. Tehergépjárművet 29 százalékkal adott el kevesebbet a csoport, 115,8 ezret, autóbuszt pedig 25 százalékkal kevesebbet, 11,8 ezret.

A tehergépjármű eladások Európában csökkentek a legnagyobb mértékben, 37 százalékkal, Dél-Amerikában pedig 20 százalékkal. Az autóbusz eladások is Európában csökkentek nagyobb mértékben, 21 százalékkal, míg Dél-Amerikában 14 százalékkal.

Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban

A Scania Vehicles & Services eladásai 36 százalékkal 47,7 ezerre csökkentek, az értékesítési árbevétel 22 százalékkal csökkent 8,1 milliárd eurórra, a múködési eredmény pedig 419 millió euró lett a 2019 első kilenc havi 1,209 milliárd euró után. A bevételarányos jövedelmezőség 5,2 százalékra csökkent 11,6 százalékról.

A MAN Truck & Bus eladásai 30 százalékkal 53,5 ezerre csökentek, a bevétel 6,6 milliárd euró volt, 18 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, a működési eredmény pedig 414 millió euró veszteség 284 millió euró többlet után. A bevételarányos jövedelmezőség mínusz 6,3 százalék lett plusz 3,6 százalék után.

A Volkswagen Caminhoes e Onibus részelg 26,8 ezer járművet értékesített az első kilenc hónapban, 15 százalékkal kevesebbet mint tavaly. Az értékesítési árbevétel 30 százalékkal csökkent 931 millió euróra, a működési eredmény pedig 6 millió euró hiányba fordult 30 millió euró többletből. A bevételarányos jövedelmezőség mínusz 0,6 százalék lett plusz 2,2 százalék után.

A harmadik negyedévben már javuló eredménye és emelkedő megrendelései ellenére a TRATON csoport a járványügyi korlátozások második hulláma miatt az előző évinél alacsonyabb eladásokat és értékesítési árbevételt vár az egész évre is, mínusz 1 és plusz 1 százalék körüli bevételarányos jövedelmezőség mellett. A harmadik negyedévben, július-szeptemberben 131 millió euró volt a csoport működési eredménye, 70 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, de már pozitív a második negyedévi veszteség után. A harmadik negyedévben a megrendelések már 19 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest.

Kulcsszavak: értékesítés, haszongépjármű, volkswagen
 
Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? Romlott a Volkswagen haszongépjármű érdekeltségének eredménye az első kilenc hónapban Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 131 - 140