Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 131 - 140
Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el

Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el

2019. december 16.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint Michelisz Norbert a magyar autósport történetének legnagyobb sikerét érte el azzal, hogy vasárnap Malajziában elhódította a túraautó-világkupa (WTCR) bajnoki címét.
Részletek

Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el

"Hosszú út vezetett idáig, ez a győzelem tíz év kitartó és alázatos munkájának az eredménye" - nyilatkozta az MNASZ elnöke az MTI-nek, és hozzátette, Michelisz ezzel a sikerrel a magyar autósport elismertségét is jelentős mértékben növelte.

Oláh Gyárfás hangsúlyozta, Michelisz egy privát csapat versenyzőjeként kezdte, és onnan kapaszkodott fel a gyári pilóták, majd mostanra a sorozat bajnokai közé.

"Mindannyian meghajolunk az eredménye előtt, amely a hazai autósport legnagyobb sikere" - emelte ki az MNASZ elnöke.

A 34 éves Michelisz a Hyundai versenyzőjeként Sepangban az első futamot megnyerte vasárnap, a másodikon nyolcadikként, a harmadikon pedig ötödikként ért célba, így végül 370 ponttal lett a WTCR idei bajnoka.

Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el
Kulcsszavak: autósport, michelisz, mnasz, Oláh Gyárfás, WTCR
 
Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el Távozik az autósport-szövetség elnöksége Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29.
 
Egy új, fülke nélküli tanulmányjármű – a Scania AXL leleplezése

Egy új, fülke nélküli tanulmányjármű – a Scania AXL leleplezése

2019. december 16.
Önvezető járműcsaládunk legújabb tagjának bemutatkozása: Scania AXL, egy teljesen önvezető tanulmány-tehergépkocsi fülke nélkül.
Részletek

Egy új, fülke nélküli tanulmányjármű – a Scania AXL leleplezése

A nehézkategóriás önvezető járművek újabb mérföldköveként a Scania különböző területeken dolgozó szakembereinek egy csoportja összeállt, és kifejlesztett egy tanulmány-tehergépkocsit, amelynek kialakítása még fülke nélkül is a vállalat moduláris rendszerén alapul. Miközben a különféle iparágak keresik, hogy miként tehetnék gördülékenyebbé és még fenntarthatóbbá a fuvarozást, egyre inkább figyelembe veszik az önvezető járműveket.

A bányák és a nagy, zárt építési területek jó példák azokra a környezetekre, amelyek kedvezők az önvezető kísérletekhez, mivel ezek jól szabályozott helyszínek. „Egy jelentős lépés a jövő közlekedési rendszerei felé”

„A Scania AXL tanulmány-tehergépkocsival jelentős lépést teszünk a jövő intelligens közlekedési rendszerei felé, amelynek az önvezető járművek természetes részei lesznek” – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Folytatjuk a tanulmányjárművek építését és kísérleti üzemeltetését, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek a ma elérhető technológiák segítségével.”

Az önvezető járművek esetében a szoftver sok szempontból fontosabb, mint a hardver. A Scania AXL járművet egy intelligens vezérlőkörnyezet irányítja és felügyeli. Például a bányákban az önvezető működést egy logisztikai rendszer támogatja, amely megmondja a járműveknek, hogy hogyan kellene végrehajtaniuk a feladatokat. „Már ügyfeleinknél is üzemelnek önvezető teherautóink. Azonban ezekben még biztonsági okokból helyet kap egy járművezető, hogy szükség esetén beavatkozhasson. A Scania AXL-nek nincs fülkéje, ami jelentősen megváltoztatja a játékszabályokat” – mondta Claes Erixon, a Scania kutatási és fejlesztési részlegének vezetője. „Az elmúlt években nagy lépéseket tett az önvezető járművek fejlődése.


Egy új, fülke nélküli tanulmányjármű – a Scania AXL leleplezése

Még mindig nem rendelkezünk az összes válasszal, azonban a Scania AXL-hez hasonló tanulmányjárművek révén új utakat törünk és továbbra is gyorsan tanulunk.” Az hagyományos és az új műszaki megoldások ötvözete A tanulmányjárművet hajtó belső égésű motor jó példája annak, hogy hogyan férnek meg egymással a hagyományos és az új műszaki megoldások. Ez az erőforrás kedvező módon megújuló bioüzemanyaggal működik. A Scania AXL masszív és erős kialakítása, illetve megoldásai jól megfelelnek a bányák és nagy építési területek durvább környezetének. A hagyományos fülkét egy új, intelligens elülső modul helyettesíti, azonban még így is könnyen felismerhető, hogy ez a tanulmányjármű egy Scania.

Kulcsszavak: haszongépjármű, scania, Scania AXL
 
A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz A Scania Németország átadta az ezredik Euro 6-os tehergépjárművet A Scania Németország átadta az ezredik Euro 6-os tehergépjárművet Munkára termett – Fiat Fullback Munkára termett – Fiat Fullback Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát A BusExpon népszerűsítette a Scania a Citywide típusú autóbuszát
 
A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

2019. december 16.
Az új Audi RS Q8 a Q-sorozat csúcsmodellje, amely az RS-modellek menetteljesítményeit a prémium kupék eleganciájával és az SUV-modellek sokoldalúságával ötvözi.
Részletek

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

„Első ízben mutatunk be az Audi RS-modellek 25 éves története során a vérbeli nagyteljesítményű sportautók génjeit hordozó, nagyméretű SUV-kupét” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „V8-as biturbo-benzinmotorjával az Audi RS Q8 az RS-modellcsalád legtekintélyesebb tagja.”

Maximális teljesítmény és magas fokú gazdaságosság – a hajtásrendszer


441 kW (600 LE) teljesítmény, a 2200 és 4500 percenkénti fordulatszám közöti tartományon 800 newtonméter forgatónyomaték – az új Audi RS Q8 4,0 literes, V8-as erőforrása valóban mély benyomást keltő menetteljesítményekkel szolgál. Turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű aggregátjával az Audi Sport SUV-kupéja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 13,7 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomag plusz részeként a csúcssebessége akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjével a 4.0 TFSI erőforrást sportosan telt hangzás jellemzi. Kettős vezetésű kipufogórendszere az RS-modellekre jellemző módon kétoldalt mély benyomást keltő, ovális végcsövekben zárul. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel igény szerint befolyásolhatja a motor hangját, a fekete végcsövekkel szerelt, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer pedig még sportosabb akusztikai élményről gondoskodik.

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

Az RS Q8 V8-as biturbo-erőforrása kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. Mild-hibrid rendszere (MHEV) 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatra épül, s központi eleme a főtengelyre csatlakozó, szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások és a fékezések során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS Q8 energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gördülhet („vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor a másodperc tört része alatt újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását. A még hatékonyabb gazdaságosság érdekében a mild-hibrid rendszer kameraalapú érzékelőkkel is összeköttetésben áll. Amint az első kamera az új RS Q8 előtt álló jármű elindulását érzékeli, álló helyzetben a féket nyomva is beindul a motor.

Az MHEV-komponensek együttműködése jelentősen növeli a menetkényelmet, s a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként.

További gazdaságosságnövelő műszaki megoldásként a cylinder on demand (COD) rendszere is rendelkezésre áll a fedélzeten, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengert. A folyamat mindössze ezredmásodperceket igényel és az utastérben gyakorlatilag nem is érzékelhető. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként szinte teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek.


A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek bolygóműves felépítésű, tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.

Az új RS Q8 agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás tökéletesíti tovább, a quattro sport-differenciálmű pedig a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között – egyfajta aktív Torque Vectoring a vonóerőátadási képességek, a menetstabilitás és a menetdinamikai tulajdonságok szolgálatában.

Mindenre felkészült – a futómű

Az első és hátsó felfüggesztések egyaránt ötkaros konstrukciója egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. Az SUV-kupé nyomtávja elöl 1692, hátul 1696 milliméter.

Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített adaptív sport-légrugózással (adaptive air suspension sport) az új RS Q8 a versenypályák és a terepezés világát ötvözi, RS-specifikus lengéscsillapító-hangolása különösen széles szabályzási tartományt kínál a hangsúlyosan kényelmes és az extrém sportos karakterisztikák között. A karosszéria magassági pozíciója a pillanatnyi menethelyzettől és a vezető kívánságától függően akár 90 milliméteres tartományban is változtatható.

A kívánságra rendelhető elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) a gyors kanyarvételek során minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú billenőmozgásait. Mindkét tengely osztott stabilizátorának jobb és bal oldala között egy-egy kompakt elektromos motor dolgozik.

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól elválasztva működik, egyenetlen úton hatékonyan mérsékelve a karosszéria mozgásait, emellett a gördülési kényelmet is növelve. Kanyarban ezzel szemben a rendszer az oldalirányú billenések optimális kiegyenlítésére összpontosít, s a két stabilizátorfelet ekkor egymással szemben elfordítva jelentősen csökkenti a kocsiszekrény kanyarbeli oldalirányú billenéseit. Az EAWS technikája a 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózat része és energia-visszatápláló berendezésként is szolgál, elektromos motorjai generátorüzemén keresztül ugyanis energia nyerhető vissza, amely elektromos energia formájában az akkumulátorban tárolható.

A 305 kilométer/óra leszabályozatlan végsebességgel, extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag plusz részeként a lehető legmagasabb fokú sportosság jegyében kialakított futóművet élvezhetnek az ügyfelek, amely az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS), a quattro sport-differenciálmű és az RS-kerámiafékek technikáit is magában foglalja.

Az alapkivitelhez tartozó összkerékkormányzás nagynyomatékú elektromos orsós hajtáson és két nyomtávrúdon keresztül mozgatja a hátsó kerekeket. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen még agilisabbá válik az autó. Nagy tempónál a rendszer a gyors irányváltások során növelve a menetstabilitást az elsőkkel megegyező irányban, másfél fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket.

Változtatható szabadmagasságával, rövid karosszéria-túlnyúlásaival, quattro állandó összkerékhajtásával és lejtő-asszisztensével az új Audi RS Q8 ott is biztonsággal haladhat tovább, ahol a műutak már véget érnek.

A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8

A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül igény szerint alakíthatja az RS Q8 alapvető karakterét, amihez nyolc menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad és offroad, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a légrugózás, az összkerékkormányzás, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható.

Az új RS Q8 alapkivitelben 22 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 295/40 méretű gumiabroncsokkal készül – a legnagyobbak, amelyeket valaha gyárilag sorozatgyártású Audira szereltek. Kizárólag az RS Q8 számára extrafelszerelésként és különböző színekben 23 colos, 5 Y-küllős „Rotor” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák is rendelhetők. A hatalmas kerekek mögött RS-fékrendszer dolgozik, elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű kompozit féktárcsákkal. A tízdugattyús féknyergek alapkivitelben feketék, s kívánságra vörösre fényeztethetők, míg az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék színűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek.

Magabiztos – a külső megjelenés

Impozáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával, már alapkivitelben Manhattan-szürke kontrasztárnyalatra fényezett, RS-specifikus hűtőmaszkjával és fényes fekete, méhsejtmintázatú RS-rácsozatával az új Audi RS Q8 feltűnően magabiztos arculattal érkezik. Masszív, fényes fekete szélső légbeömlőnyílásai és matt alumínium pengeleme (blade) révén tökéletesen érvényesülhet az Audi Sport nagyméretű SUV-kupéjának atletikus karaktere.

A hátrafelé ereszkedő tetővonal erősen megdöntött D-oszlopokhoz csatlakozik és a kerékjáratok jellegzetes quattro-domborulataira (quattro-blister) támaszkodik. A karosszéria színére fényezett, RS-specifikus sárvédő-burkolatok elöl tíz, hátul öt milliméterrel szélesítik a karosszériát, helyet biztosítva a tekintélyes nyomtávok számára. Extrafelszerelésként 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák hangsúlyozzák az RS Q8 erőteljes fellépését. Alapkivitelben az egybefüggő RS-küszöbborítások Manhattan-szürke színűek, még atletikusabb megjelenést kölcsönözve a karosszéria számára. Felül az RS-tetőlégterelő, míg az útfelület irányában a matt alumínium diffúzor-díszléccel és a jellegzetes ovális RS-kipufogóvégcsövekkel kialakított, RS-specifikus hátsó lökhárító szolgál markáns lezárásként. Az RS-tetőlégterelő a hátsó tengelyre kifejtett leszorítóerővel nagy sebességeknél is kiegyensúlyozott menetstabilitásról gondoskodik.

Az új Audi RS Q8 palettáján kilenc külső szín sorakozik, köztük egy normál- és nyolc metál, illetve gyöngyház-fényezéssel. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben alumínium felülettel készülnek, opcióként pedig a karosszéria színére vagy feketére fényeztethetők, de szénszálerősítésű műanyag (karbon) kivitelben is megrendelhetők. A fekete és karbon optikai csomag elemei a hűtőmaszkon, a pengeelemeken (blade), a diffúzor-díszlécen és a hátsó fénysávon (csak a karbon esetében) jelennek meg. Az optikai csomagok részeként az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok kívánságra egyaránt fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

Az ügyfelek LED-technikájú fényszórók kétféle kivitele közül is választhatnak, az extrafelszerelésként rendelhető, sötétített RS-Matrix-LED fényszórók háromdimenziós nappali menetfényükkel egyfajta digitális karaktert sugároznak, akárcsak a hátsó lámpák. Utóbbiakat fényes fekete alapon húzódó fénysáv köti össze, szintén a far szélességét hangsúlyozva. Az RS-Matrix-LED fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig kifejező RS-specifikus fényanimációval szolgálnak.

Nagyvonalú sportosság – az utastér

Az új RS Q8 utastere hangsúlyosan letisztult kialakítású, a fekete szövet tetőkárpit alatt minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz és jól harmonizál egymással. Kívánságra a tetőkárpit holdezüst szövet vagy Alcantara, illetve fekete Alcantara kivitelben is rendelhető. A karcsú műszerfal és a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetés tágas összhatást kelt. A cockpit központi eleme a felső MMI touch response érintőképernyő, amely Black Panel kivitelével kikapcsolt állapotban csaknem láthatatlanul simul a műszerfal nagyméretű fekete felületébe.

További meghatározó dizájnelem a középső alagút széles, szimmetrikus kialakítású középkonzolja, amelyet antracitárnyalatú Alu Race dizájnelemek szegélyeznek, még jobban kiemelve a nagyméretű SUV-kupé sportos karakterét.

Az Audi virtual cockpit műszeregységen és az MMI-képernyőn speciális RS-kijelzők tájékoztatnak egyebek mellett a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a hőmérsékletről, a köridőkről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelző fények a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel.

Az „RS” nyomattal díszített, fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések harmonikusan illeszkednek a nagyméretű SUV-kupé atletikus stílusába. Még inkább luxusszínvonalú felszerelések az „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott és Valcona bőrrel bevont RS-sportülések, amelyek masszázsfunkciójuk mellett perforált felületük révén szellőztetési lehetőséget is kínálnak.

Az RS-sportülések alapkivitelben fekete, kívánságra konyak vagy gránitszürke kárpittal készülnek. A két RS-dizájncsomag a térdtámaszok, a kormánykerékkarima, a lábszőnyegek és a sebességváltókar díszvarrásait, illetve a biztonsági övek szegélyeit kínálják vörös vagy szürke kontrasztárnyalatban. A középkonzol, a sebességváltókar és a kormánykerék mindkét dizájncsomagban Alcantara bevonatot kap. A matt karbon, szürke tölgyfa és Alu Spektrum dekorbetétek további választási lehetőséget kínálnak, a bővített bőrkárpit-csomag pedig az ajtókárpitok felső részét is magában foglalva teremt még nemesebb összhatást.

A kormánykeréken „RS”, a megvilágított első küszöbléceken pedig „RS Q8” felirat tűnik fel. A sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, alul egyenesített karimájú, teljes egészében perforált bőr bevonatú RS-sportkormány multifunkciós gombokat is kínál. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhatja a vezető, az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők.

Az RS Q8 hátsó traktusa is bizonyítja zavartalan mindennapos használhatóságát. Háromrészes hátsó ülése már alapkivitelben hosszirányban állítható, a támláját lehajtva pedig akár 1755 literes raktér tárulhat fel az elektromos mozgatású csomagtérajtó mögött.

Biztonsággal hálózatba kapcsolva – vezetői segédrendszerek és infotainment

Az új Audi RS Q8 számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A széleskörű kínálatban több mint harmincféle vezetői segédrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, a gazdaságosság-asszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.

A magyar piacra az Audi RS Q8 már alapkivitelében a csúcsszínvonalú MMI Navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer a megtett útvonalak alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést.

Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.


Kulcsszavak: audi, bemutató, RS Q8, új modell
 
Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R „Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára „Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 Kifinomult külső formaterv, prémium helykínálat az új Genesisben
 
A Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új légitársaságot

A Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új légitársaságot

2019. december 16.
A magyar kötődésű Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új diszkont légitársaságot  - jelentette be az Abu-Dzabi Fejlesztési Holding csütörtökön.
Részletek

A Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új légitársaságot

A közösségi médiában is publikált közlemény szerint vegyes vállalat létrehozásáról írtak alá előzetes megállapodást Váradi Józseffel, a Wizz Air vezérigazgatójával.

A tervek szerint az új cég 2020 második felében kezdi meg az üzemelést Abu-Dzabiból, és hozzáférése lesz a kelet-közép-európai piachoz is.

A Wizz Air MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte, hogy az új társaság az első Európán kívüli leányvállalatuk.

A vegyes vállalat a világ legtakarékosabb keskenytörzsű gépeiből, az Airbus A321neo repülőgépekből álló flottával fog belépni az 5 milliárd potenciális utassal rendelkező európai és Európán túli piacra. 

A légitársaság már meglévő és erőteljesen növekvő közép-, kelet- és nyugat-európai piacai felé kíván járatokat indítani, hosszú távon pedig az indiai szubkontinens, a Közel-Kelet és Afrika felé terjeszkedne. A Wizz Air hisz abban, hogy egy ultradiszkont modellben működő légitársaság Abu-Dzabiban hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább erősödjön a város és a térség vonzereje mint világszínvonalú kulturális és turisztikai úti cél.


A Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új légitársaságot

Az új leányvállalat "mérföldkövet jelent a Wizz Air-csoport ultradiszkont modellre épülő növekedésében, amely egyre több embernek adja meg a megfizethető utazás élményét" - idézi a közlemény Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját.

A 2003-ban alapított Wizz Air diszkont légitársaság 120 gépes flottával rendelkezik, gépei 150 célállomásra repülnek. A cég éves gördülő utasforgalma a szeptember 30-ával zárult első pénzügyi fél évben elérte a 22,1 milliót, ez 17 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Árbevétele 21 százalékkal 1,6 milliárd euróra, adózott eredménye 85 százalékkal 371 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban.

Kulcsszavak: légiközlekedés, légitársaság, wizz air
 
Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre Kevesebb utas a Lufthansánál, több az Air France-KLM-nél és az IAG-csoportnál márciusban Kevesebb utas a Lufthansánál, több az Air France-KLM-nél és az IAG-csoportnál márciusban Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Teljes flottáját megújítja a Travel Service charter légitársaság Teljes flottáját megújítja a Travel Service charter légitársaság A Wizz Air Abu-Dzabiban alapít új légitársaságot Nyereséges az American Airlines Group
 
Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást

Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást

2019. december 16.
Kína nem tekinti egyedüli üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást, hanem nagy hangsúlyt helyez a jövőben az alternatív üzemanyagot használó belsőégésű motorok fejlesztésére és használatára is - írja a német FOCUS Online hírportál a sanghaji JSC Automotive üzleti tanácsadó cég elemzését idézve.
Részletek

Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást

Kína 2020 végéig megszünteti az elektromos autók beszerzésére nyújtott támogatást, érvényben marad viszont az úgynevezett "új energia járművek" (New Energy Vehicles, NEV) gyártására az autógyárakra kiszabott, fokozatosan növekvő mennyiségarányos kvóta.

"Sokan úgy gondolják, hogy az elektromos autók részaránya rohamosan növekedni fog az elkövetkező években Kínában. Ezt az elgondolást sajnos nem áll módunkban megerősítenünk" - jelentette ki Jochen Siebert, a JSC Automotive tanácsadó cég igazgatója. Kínában ehelyett "sokkal inkább a belsőégésű motortechnológia szélesebb körű alkalmazásában gondolkodnak" - tette hozzá. Ezek közé tartozhat például a metanol (metil-alkohol) vagy a hidrogén üzemanyagként való alkalmazása, illetve alacsony fogyasztású, valamint 48 voltos hibrid technológia támogatásával lecsökkentett fogyasztású benzinmotorok kifejlesztése.

Még meg nem erősített médiaértesülések szerint a pekingi kormány az autógyártókra kiszabott NEV-gyártási kvótát 2025-től nem a modellpaletta átlagos üzemanyag-fogyasztása, hanem a tényleges szén-dioxid-kibocsátás alapján készül meghatározni. Az elektromos autók flottaátlagba beszámított szén-dioxid-kibocsátása tehát nem nulla lesz - mint az EU-ban -, hanem a jármű futásához szükséges áram előállításához az erőművekben felhasznált energiahordozók alapján kalkulálják majd.


Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást

A metanol, hidrogén és más öko-üzemanyaggal (e-fuel) futó járművek szén-dioxid-kibocsátási súlyozása ezzel szemben viszont akár nulla is lehet a flottaátlagban az - egyelőre meg nem erősített - értesülések szerint. Bár ez a megoldás ugyanúgy "nem lenne fair" a JSC Automotive szakértői szerint, mint nullának tekinteni az elektromos autók szén-dioxid-kibocsátását - ahogy azt az EU-ban teszik. Függetlenül attól, milyen energiahordozókból állították elő az elektromos járművek által felhasznált áramot.

Az öko-üzemanyagok (e-fuel) alatt olyan mesterségesen előállított üzemanyagokat kell érteni, amelyeknek a szén-dioxid-mérlege elméletileg nulla, vagy közel nulla lehet az előállítás során megkötött és a felhasználás során felszabaduló szén-dioxid nagyjából megegyező mennyisége alapján.

"Kínában az országos energiamix miatt még Németországnál is kevésbé tekinthető környezetbarátnak az elektromos autó" - idézi a FOCUS Online Fritz Indra motortechnológiai szakértőt. "Kínában kéthetente helyeznek üzembe egy-egy olyan erőművet, amely valamely fűtőanyag elégetésével termel elektromos áramot. Kína sokkal inkább a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából semleges üzemanyagokra helyezi a hangsúlyt, mert valójában csak ilyen módon lehet csökkenteni a kibocsátást nem csak a járművek esetében, hanem más területeken is, anélkül, hogy ez a felhasználóknak bármilyen hátrányt okozna" - mutatott rá Fritz Indra.

Miközben az EU "klíma-vészhelyzetet" hirdetett ki és ennek keretében az energiaipar és közlekedés teljes átalakítására készül - beleértve az egyéni közlekedés jelentős megdrágítását és az új járművekre bevezetett felső fogyasztási határokat is - Kína számára a jelek szerint geostratégiai megfontolások sokkal nagyobb súllyal esnek latba - fejtette ki Jochen Siebert, a JSC Automotive igazgatója a FOCUS Online portálnak adott interjúban.

Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást

"Valójában elsősorban energia-autarkiára törekszenek, de iparpolitikai megfontolások is szerepet játszanak döntéseikben, hiszen a szén hasznosításával rengeteg munkahelyet meg lehet őrizni" - mutatott rá, hozzátéve, hogy a kínai energiamixben a megújuló energiaforrások részarányának a növelésével együtt is meghatározó szerepet fog a jövőben is játszani a szén és az atom, vagyis pont az a két energiaforrás, amelyeket Németország fel készül számolni.

A német kormány ezzel homlokegyenest ellenkező módon szinte alternatíva nélkülinek tekinti az elektromos mobilitásra való átállást és ennek megfelelően alakítja ki az ösztönzők és tilalmak rendszerét is. Médiajelentések szerint például nem fogja támogatni az alternatív energiahordozók, így a szintetikus dízel, a mezőgazdasági alapanyagokból, illetve élelmiszeripari hulladékokból készülő biodízel üzemanyag előállítását sem.

"Azt kizárólag az állami szabályozási rendszer fogja eldönteni, hogy a jövőben az elektromos mobilitás, a hidrogénhajtás vagy a hibrid technológia kerül-e előtérbe" - jelentette ki a szeptemberi Frankfurti Autószalonon a FOCUS Online portálnak adott interjúban Jack Wey, a kínai Great Wall Motors vezérigazgatója. "Véleményem szerint 2030-ra többségbe kerülnek az elektromos autók, legalábbis Kínában, de valószínűleg Európában is. Természetesen lesznek még belsőégésű motorok is, mivel addigra ez a technológia is hatékonyabb, takarékosabb és környezetbarát lesz" - mondta.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, kína
 
Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást Exkluzív kivitelben is elérhető lehet a BMW i3 elektromos autó Elektromos autót fejleszt a PSA és a kínai Dongfeng Elektromos autót fejleszt a PSA és a kínai Dongfeng Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése Kína nem tekinti egyedül üdvözítő megoldásnak az elektromos mobilitást Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását
 
Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

2019. december 12.
A vadonatúj JUKE ugyanazt a stílust és szórakoztató karaktert kínálja, de immár egy fejlett technológiai csomaggal együtt, ami a legjobban hálózatba kapcsolt Nissanná teszi.
Részletek

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

A kompakt, élénk és gazdaságos turbómotorra épülő hajtáslánc is a legújabb technológiákat kínálja. Most először a JUKE hétsebességes dupla tengelykapcsolós automata sebességváltóval is rendelhető, amely a kormányon található sebességváltó fülekkel vagy teljesen automata módban is használható. A teljesen megújult futóművel együtt garantált a szórakoztató vezetési élmény, a kifinomult és hatékony karakter és kompromisszummentes biztonság.

„A Nissan JUKE sosem követte a tömeget. Ehelyett egyéniségével és agilis vezetési élményével utat mutatott,” mondta el Marco Fioravanti, a Nissan Europe termékfejlesztésért felelős alelnöke. „Az új modell hozza magával a sportos és izgalmas formatervet, amit az emberek imádnak a Juke-ban, ezeket egészíti ki az olyan vezetés közben tapasztalható élményekkel, mint a ProPILOT rendszer és az intelligens technológiák nagy választéka.”

A Nissan JUKE a CMF-B-platformra épül, és a Nissan több szakmai díjjal elismert angliai üzemében, Sunderlandben készül majd.

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

Sportos stílus

A vadonatúj JUKE felnőtt, mégis megtartotta fiatalos hangulatát az utastér és a külső formavilágának köszönhetően, amellyel ismét új mércét állított fel a B-crossover szegmensben. Egy kupé stílusát ötvözi egy crossover kiállásával. A két világ legnagyszerűbb elemeit gyúrja össze, és ez tökéletes társsá teszi a városban és azon kívül is.

Ugyan kívül-belül teljesen megújult, az új Juke mégis megtartotta az olyan ikonikus formai megoldásokat, mint a kör alakú fényszórók, amelyek azonnal felismerhető megjelenést biztosítanak neki. Hogy az újdonság erejével hassanak és a formaterv naprakész legyen, a lámpákhoz immár jellegzetes Y-formájú LED-es nappali menetfény is tartozik, ami kiegészíti a a Nissan jellegzetes „V-Motion” hűtőmaszkját.

A 19 hüvelykes keréktárcsák impozáns és sportos kiállást kölcsönöznek az új JUKE-nak. A „lebegő” hatású tető és az élesen megtört oldalsó elemek magasabb szintű presztízzsel ruházzák fel az új JUKE megjelenését.

A 11 választható karosszériaszín 3 különböző tető fényezéssel garantálja, hogy a JUKE kitűnjön a tömegből, így a karosszéria, tető és utastér színösszeállítása harmonizáló és kontrasztos is lehet.

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

Az új JUKE utastere is megújult: stílusosabb, tágasabb és magasabb szintű minőség és technológia jellemzik. Több helyet kínál mind utasai, mind csomagjaik számára: a hátsó lábtér 5,8 cm-rel, a hátsó fejtér 1,1 cm-rel lett nagyobb, míg a csomagtartó befogadóképessége 20%-kal nagyobbra, 422 literre nőtt.

Az újragondolt belső tér prémium anyagválasztása és belső megvilágítása stílusosabb és kényelmesebb környezetet kínál. A prémium érzetről a műszerfal az ajtókárpitok és a lábtér puha tapintású anyagai gondoskodnak. A monform kialakítású ülések sportos megjelenést kölcsönöznek; Alcantara® vagy bőr kárpitozás is választható hozzájuk.

A jó megjelenésen és a első osztályú kényelmen túl az első ülések a kimagasló minőségű és magával ragadó hangélményt nyújtó Bose Personal Plus hangrendszerrel is kényeztetik utasaikat egyes felszereltségi szinteken. A rendszer kezelése a 8 hüvelykes „lebegő” infotainment kijelzőről lehetséges, amely egyszerű hozzáférést kínál a Nissan Connect szolgáltatásokhoz.

Személyes hangulat az N-Design felszereltséggel

A Nissan nem feledkezett meg azon vásárlókról sem, akik számára fontos, hogy autójuk is kifejezze egyéni stílusukat – a megszokott Visia, Acenta N-Connecta és Tekna felszereltségek mellé megérkezett az N-Design csomag is, amely mélyreható testreszabási lehetőségeket kínál.

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

A vásárlók az üléskárpitok, műszerfal, ajtópanelek és kartámasz háromféle kombinációjára építve alakíthatják ki saját, egyedi utasterüket. Az Urbanizer csomag fehér és fekete műbőr használatával teremt modern, kontrasztos és friss hangulatot. A Midnight változat kifinomult stílusát a fekete Alcantara® és bőr kölcsönzik, míg a Juke változat bőrkárpitja esetén a narancssárga és fekete szín kombinációja gondoskodik az utastér feltűnő és energikus megjelenéséről. Mindhárom változat kifejezetten prémium érzetet biztosít a JUKE-ban.

N-Design kivitelben az alapfelszereltség részét képzik a 19 hüvelykes gyémántcsiszolt alumínium keréktárcsák, amelyek sportos és dinamikus karaktert kölcsönöznek az autó külsejének.

Az N-Design csomagban az egyéni utastér és külső 20 féle kombinációja állítható össze.

Energikus vezetési élmény

 Az új JUKE tervezése során fontos szempont volt, hogy nagyszerű élményt kínáljon a meglévő és az új ügyfeleknek is. „Már az alapoktól kezdve az agilitást szem előtt tartva terveztük meg az új JUKE-ot” - mondta el David Moss A Nissan Europe kutatásért és fejlesztésért felelős vezető alelnöke. „A vezetők már a kormánykerék megérintésétől kezdve érezhetik ennek előnyeit.”
Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

A domborított motorháztető alatt található 3 hengeres benzinmotor egyszerre gazdaságos és élénk. Az 1,0 literes erőforrás kompakt és könnyű, mely turbófeltöltőt kapott, és ennek köszönhetően nem marad el a tulajdonosok által elvárt agilis viselkedés és szórakoztató vezetési élmény sem. 117 LE teljesítményre képes 180 Nm (200 Nm a túltöltés funkcióval) nyomaték mellett. Alapfelszereltség a hatsebességes kézi sebességváltó, de most először egy új dupla tengelykapcsolós sebességváltó kormány váltófülekkel is elérhető.

Az üzemanyag-fogyasztás is kedvezőbb lett: 5,9l/100 km (WLTP) kézi sebességváltóval, illetve 6,0 l/100km (WLTP) automata sebességváltó esetén. A CO2-kibocsátás is csökkent 135 g/km-től (WLTP szerint) a kézi sebességváltó esetében, illetve 138 g/km (WLTP) a DCT-vel szerelt változatnál.

A „D-Mode” funkcióval a vezető zökkenőmentesen válthat a három üzemmód (Standard, Eco és Sport) között, hogy az autó viselkedését az útviszonyoknak és saját hangulatának megfelelően hangolja.

 „Az új JUKE motorja a teljesítmény, üzemanyag-gazdaságosság és kifinomultság optimális egyensúlyát nyújtja,” tette hozzá Moss. „Igazán lenyűgöző nyomatékot és teljesítményt kínál; jó példája annak, hogy mit is képes egy méretcsökkentett hajtáslánc kínálni a vezetőknek a szórakoztató élmény és az alacsonyabb költségek terén.”

Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

Fejlett technológia

Az új Nissan JUKE fejlett vezetéstámogató technológiák és infotaiment-funkciók valóságos armadájával gondoskodik arról, hogy minden egyes utazás biztonságosabb, egyszerűbb és még élvezetesebb lehessen.

Olyan biztonsági technológiák őrködnek az autó felett, mint a gyalogosok és kerékpárosok felismerésére képes intelligens vészfékezési asszisztens, az intelligens sebességtartó, a közúti jelzések felismerése, az intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, illetve a holttérfigyelés.

A holttér-figyelő most mutatkozik be először a Nissan modellpalettáján. Figyelmezteti a vezetőt, ha mellette haladó jármű a holttérben van, és visszairányítja a JUKE-ot a sávjába, hogy elkerülje az ütközést.

A JUKE vezetői élvezhetik a Nissan fejlett ProPILOT technológiájának előnyeit is, ez a rendszer stresszmentesebbé teszi a hosszú ingázásokat és a sűrű forgalommal járó helyzeteket, hiszen önállóan a sávjában tartja a JUKE-ot, miközben állandó, biztonságos távolságot tart a többi autótól, még lassan araszoló forgalomban is.

Hogy jobb legyen a kilátás a biztonság szempontjából kritikus területen, az ajtókeretek és a szélvédő között elhelyezkedő A-oszlopok vékonyabbak lettek, ugyanakkor a nagy szilárdságú acél átgondolt felhasználásának köszönhetően semmit sem vesztettek merevségükből. Az alapfeleszereltségben is rendelkezésre álló LED-fényszóróknak köszönhetően az éjszaki vezetés során is javult a kilátás, a 10 méter széles látótér a legjobb a kategóriában.
Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke

Laza, nyugodt és összekapcsolt

A Nissan tisztában van azzal, hogy az az ügyféltípus, aki a JUKE-ot választja elvárja, hogy az autó tökéletesen illeszkedjen online életébe. Így nem meglepő, hogy a JUKE az eddigi legfejlettebb infotainment-rendszerrel szerelt Nissan. Zökkenőmentes okostelefon-integrációt és az autó kezelését és megfigyelését lehetővé tévő alkalmazást is kínál az utasoknak.

Az NissanConnect infotainment rendszer legújabb változatával az ügyfelek akár az Apple CarPlay®, akár az Android Auto rendszereken keresztül az autó 8 hüvelykes érintőképernyős kijelzőjére tükrözhetik okostelefonjuk alkalmazásait.

Ha nem szeretné a telefon navigációs alkalmazását használni, a vezető rendelkezésére állnak a TomTom térképek és élő közlekedési információk. A JUKE kompatibilis a Google asszisztenssel is, és sokféle parancsot képes végrehajtani, például a vezetők elmondhatják úti céljukat okoseszközüknek, és az elküldi azt az autó navigációs rendszerének.

A JUKE innovatív Bose Personal Plus hangrendszerét is élvezhetik az utasok egyes felszereltségi szinteken. Nyolc nagy teljesítményű hangszórójával – köztük az első ülések fejtámláiba épített két-két BOSE® UltraNearfield hangsugárzóval – ez a rendszer 360 fokos zenei élményt és ultra tiszta hangzást kínál.

Kulcsszavak: bemutató, crossover, juke, nissan, új modell
 
A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét A 2015-ös sikerek megalapozták a Honda jövőjét Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC
 
Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával

Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával

2019. december 12.
Magyarországi terjeszkedési céljainak megvalósítása érdekében együttműködési megállapodást írt alá az AutoWallis és Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének, az idén várhatóan 19,3 milliárd forintos forgalmat elérő Iniciál Csoportnak az alapítója.
Részletek

Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával

Az együttműködés fő célja, hogy közösen növeljék mobilitás szolgáltatási jelenlétüket a régióban új telephelyek és értékesítési pontok fejlesztésével. Ezzel az újabb lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.

Az AutoWallis egyik fontos stratégiai célja, hogy a magyar piacon is növelje értékesítési pontjainak számát, és ezáltal szolgáltatásainak volumenét is a teljes árbevételén belül. Ennek megvalósítását támogatja az az együttműködési megállapodás, melyet az AutoWallis az autókereskedelem terén Nyugat-Magyarországon meghatározó Iniciál Csoport alapítójával, Taródy Zsolttal írt alá. Az Iniciál nyolc márka (Dacia, Kia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopronban és Szombathely).

A jelenleg több mint 150 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő cégcsoport alapítója több mint 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkezik. Taródy Zsolt a megállapodás aláírása kapcsán kiemelte, hogy az Iniciál a saját régiójában az importőri elvárásoknak mindenben megfelelő cégcsoporttá nőtte ki magát, és az iparági átlag felett tudta növelni forgalmát az elmúlt két évben.

Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával

A vállalat fejlődését és növekedési céljait jól mutatja, hogy novemberben csatlakoztak a Londoni Tőzsdecsoport és a Budapesti Értéktőzsde együttműködésében megvalósuló ELITE képzési programhoz.

A megállapodás aláírói 2020 első felében tervezik zárni az együttműködés részleteinek kidolgozását. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az együttműködés kapcsán elmondta, hogy az AutoWallis vizsgálja, hogy a közelmúltban is bővült, a csoport által képviselt márkák forgalmazását milyen konstrukcióban indítsa el az Iniciál által lefedett földrajzi területen. Az AutoWallis nem titkolt célja, hogy a prémium márkák mellett megjelenjen a flottamárkák területén is, ahol az Iniciál csoportnak jelentős tapasztalatai vannak.

Kulcsszavak: AutoWallis, együttműködés, Iniciál Autóház, járműipar, Taródy Zsolt
 
A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között A Scania a világ száz leginnovatívabb vállalata között A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét A Goodyear innovációs díjat nyert tehergépkocsi-abroncs technológiájával A Goodyear innovációs díjat nyert tehergépkocsi-abroncs technológiájával A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén
 
5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

2019. december 12.
Az első generációhoz hasonlítva majdnem megduplázódott a megújult e-up! akkumulátor kapacitása, amely így akár – WLTP-szabvány szerint – 260 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel.  A Volkswagen kisautója ráadásul rendkívül kedvező áron, akár 5 millió forint alatt is elérhető a hazai márkakereskedésekben 2019 decemberétől.
Részletek

5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

A Volkswagen up! a ŠKODA CITIGO és a SEAT Mii testvéreként jelent meg a wolfsburgi márka kínálatában 2011-ben, amely jelentős sikert elérve második helyen végzett egy évvel később a Car Of The Year (COTY, Az Év Autója) szavazáson. Ezt követően 2013-ban jelent meg a kisautó elektromos változata e-up! néven, amely a Volkswagen történetének első, teljesen árammal hajtott sorozatgyártású modellje volt. Az első generációs példányok 18,7 kWh-s akkumulátor kapacitása WLTP-szabvány szerint 133 kilométeres hatótávolsággal bírt. A kis e-modell igencsak népszerűnek bizonyult hazánkban: a Volkswagen közel 500-at értékesített Magyarországon.

Külsőre alig változott a kisautó

Elektromos offenzívájának keretében a Volkswagen 2019 decemberében mutatta be az e-up! megújult változatát, amely már az előfutára a jövőre érkező ID családnak. Ez a modell ugyan nem az MEB-platformra épült, a modellfrissítést követően tökéletesen illeszkedik a Csoport elektromos járműgyártási stratégiájába és elérhető áron kínál alternatívát a vásárlóknak.

A 3,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,4 méter tengelytávolságú autó külsőre szinte alig változott, az újdonságot az új Volkswagen logó jelenti, amely 2D-ben került fel a kocsi orrára. A front részen és hátul is kék keresztcsík, valamint az e-up! felirat jelöli az elektromos változatot, de a Volkswagen elektromos autóinak azonosítója, a C-alakú LED nappali menetfény is egyértelműsíti a kocsi hajtásláncát. A kocsi orrát méhsejt rácsú levegőbeömlő díszíti. A megújult e-up! összesen hét színárnyalatban érhető el, újdonságnak számít az óceánkék-metál és a tornádópiros szín. A kilincsek és a tükörházak feketék, de két extra csomag részeként a karosszéria színében érkeznek. Az egyik ezek közül az „exterior” Design csomag, amellyel B-oszlop mögötti sötétített üvegezés, festett lökhárítók és küszöbök, valamint a szériának számító 14 colos acél keréktárcsák helyett 15-ös könnyűfém keréktárcsa is jár.

5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

Alapesetben is jól felszerelt az e-up!

A beltérben vonzó alapfelszereltség várja az utasokat: így például a Bluetooth csatlakozásra alkalmas „Composition phone” rádió, okostelefontartó és USB-csatlakozó, elektronikusan szabályozható „Climatronic” klímaberendezés, első elektromos ablakok, továbbá alapnak számít a sávtartó asszisztens, és összesen hat légzsák – 2 első-, 2 függöny- és 2 oldallégzsák – is. Szintén a széria részét képezi az biztonságiöv-kontroll, valamint az első ülésekbe integrált fejtámasz és a magasságállítós vezetőülés. A hátsó ülések 40:60 arányban dönthetők, ezáltal a 251 literes csomagtartó akár 959 literesre is bővíthető.

Az alapfelszereltséget a számos extrán túl négy csomaggal bővíthetjük, a téli csomaggal fűthető első ülések, fűthető első szélvédő, aszférikus vezetőoldali külső tükör, fényezett tükörházborítás és ajtókilincsek, valamint elektromosan állítható és fűthető külső tükrök járnak. A tároló csomaggal táskaakasztót, csomagrögzítő hálót és rejtett rakodórészt kapunk a csomagtérben. De konfigurálhatunk komfort pakkot is, amellyel magasságállítós utasüléssel, automatikus fényszóróbekapcsolással és esőérzékelős ablaktörlővel vértezhetjük fel az e-up!-ot. A belső Design csomaggal ambiente megvilágítás, e-up! feliratú alumínium küszöbök és „shark skin” műszerfalbetét érkezik.

Megduplázódott az akkumulátor kapacitás, így kétszeresére nőtt a hatótávolság is

Ugyan a külső megegyezik a 2013-ban bemutatott modellével, a benne rejlő technológia teljesen megújult. A legnagyobb változást az hozta, hogy 18,7 kW óráról közel a duplájára, 36,8 kW órásra nőtt az akkumulátor kapacitása (ebből egyébként 32,3 kW óra a ténylegesen felhasználható), a nagyfeszültségű hajtómű többi alkatrésze gyakorlatilag változatlan maradt.

5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

A 14 modulból álló akkumulátort két blokkra osztották, amelyeket az első és a hátsó ülések alatt helyeztek el. Az összes vezérlőt, biztosítékot és csatlakozókat beleértve az elektromos rendszer 248 kilós, csupán 15 kilogrammal több az előző modellhez képest, az összsúly pedig 1160 kilogramm, amely az optimalizált gördülésű gumik és az alacsony, 0,31-es légellenállási mutató mellett szintén hozzájárul a hatótáv növekedéshez.

A megújult e-up! ezeknek köszönhetően átlagosan 12,7-12,9 kWh/100 kilométer fogyasztással is beéri, így – WLTP-szabvány szerint – 133 kilométerről 260 kilométerre nőtt a valós vezetési körülmények között megtehető hatótávolság. Ideális körülmények között egy töltéssel Budapestről akár Pécs, Békéscsaba, Debrecen és Szombathely is elérhető a kisautóval; persze a modell továbbra is városi környezetben érzi igazán otthon magát. A megnövelt hatótávnak köszönhetően napi 35 kilométeres utazással számolva akár egy hétig autózhatunk egyetlen töltéssel. A 100 kilométerre vetített költség pedig 37,6 Ft/kW áron kalkulálva 500 forint körül alakul.

Három vezetői profillal szabályozható a teljesítmény

A megújult e-up! rendkívül agilis, Standard módban 11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre. A teljesen elektromos erőforrás legnagyobb teljesítménye ebben az üzemmódban 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm, amely már álló helyzetből rendelkezésre áll. A városi kisautó legnagyobb sebessége 130 kilométer/óra, amelyet elektromosan korlátoz a rendszer annak érdekében, hogy a hatótávot megőrizze. Az erőátvitelről egy egysebességes váltó gondoskodik, amelyet a Volkswagen alkatrészgyárában készítenek, csak úgy, mint az elektromotort és a magasfeszültségű akkumulátort.

A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is befolyásolhatja, a Standard mód mellett utazhatunk Eco vagy Eco+ programmal is. Eco beállításnál 68 lóerővel, 167 Nm nyomatékkal és 115 kilométeres maximális sebességgel számolhatunk, Eco+ esetén 54 lóerő, 133 Nm nyomaték áll rendelkezésünkre, leggyorsabban pedig 90 kilométeres tempóval hajthatunk.

5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

De nemcsak a vezetési módoknak, hanem a rekuperációs rendszernek is több állása van, és a beállítás függvényében kezd el a gázpedál felengedésével, automatikus fékezéssel áramot visszatermelni. Alapesetben szabadon gördül a kocsi, a másik végletben, a váltó B állásba kapcsolásával viszont olyan fékerőt kapunk, amely szinte lehetővé teszi az egypedálos vezetést is. A kettő között több szint közül választhatunk.

A rendszer működése egyébként igencsak egyszerű: a teljesítmény- és a vezérlőelektronika átalakítja az akkumulátorban lévő egyenáramot három fázisú áramra az elektromos motor számára, a fékezéskor fellépő rekuperáció során pedig pont az ellenkező folyamat megy végbe, és úgy tölti vissza a megtermelt áramot.

Egy óra alatt 80 százalékosra tölthetjük az akkumulátort

Újdonságnak számít, és a kategóriában szinte még egyedülálló, hogy a megújult e-up!-ot egyenárammal és váltóárammal is tölthetjük. Amennyiben az akkumulátor teljesen lemerül, egy óra alatt akár 80 százalékosra tölthető fel CCS csatlakozóval. Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a töltöttségi szintet.

5 millió forint alatt megvásárolható

A megújult e-up! talán legnagyobb vonzerejének a megnövelt hatótávolság mellett a kocsi ára számít, a listaáron 7,5 millió forintért kapható modell most 1 millió forintos importőri árkedvezménnyel, az autó értékére vetített 21 százalékos állami ártámogatással (1.368.864 Ft) és a kedvezményes 3.990 forintos Wallbox falitöltővel (a Wallbox ára tartalmazza a felszerelés előtti felmérést) 5.153.526 forintért vásárolható meg. Ráadásul, Porsche Bankos finanszírozás esetén ez további 300.000 forinttal csökkenthető.


5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!

„A Volkswagen e-up! ár oldalról közelíti a piacot, és kedvező költségeinek köszönhetően egyedülálló lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnének belekóstolni a Volkswagen elektromos világába. A városok egyre növekvő forgalmában tökéletes alternatíva a kisautó, amellyel – méreténél fogva – a parkolás is jóval egyszerűbb. A 260 kilométeres hatótáv átlag feletti heti futásteljesítményre is elég a fővárosban, így akár elegendő mindössze egyszer, például a hétvégén feltöltenünk a kocsit.” – mondja Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója. – „Az előzetes információink alapján összesen 275 darabos kvótát kap Magyarország, így érdemes ezt az ajánlatot minél előbb megragadni, hiszen – amint azt az e-CITIGO kapcsán is tapasztalta a ŠKODA – óriási az érdeklődés a városi elektromos kisautók iránt.”

50 elektromos autó a Volkswagen-csoport kínálatában 2025-ig

A kifejezetten az elektromos autókra tervezett MEB-platformra épülő ID család számos új modellel – a korábbiakban megszokottól teljesen eltérő tengelytávolsággal és koncepcióval – érkezik a piacra 2020-tól kezdődően. Éppen ezért a jövő év végén a gyártókapacitást is az ID modellekre optimalizálják, így például az megújult e-up! is csak 2020 végéig lesz kapható, mivel a szlovákiai gyárat is az új elektromos autók gyártására állítják át.

Elsőként az alsó-középkategóriás ID.3 mutatkozik be hazánkban jövőre, amelynek a gyártását már 2019 novemberben elkezdték, majd azt követi az ID.CROZZ, az ID.BUZZ és az ID.VIZZION; de később az e-up! méretében is érkezhet új modell. A Volkswagen csoportszinten 2025-ig évi 3 millió elektromos autó gyártását tervezi, amely az összeértékesítésük 20-25 százalékát teheti ki. A tervek szerint addigra közel 50 különböző modellt kínál a konszern a vásárlóknak, ebből a Volkswagen márka 20 típussal veszi ki a részét.

E célok megvalósításához jelentős befektetés is társul: 2020-ig 30 milliárd eurót invesztál a konszern a gyár fejlesztésére, a Volkswagen kínai joint venture partnere pedig további 15 milliárd eurót fektet az elektromos autózásba.

A töltőhálózat is bővülhet hamarosan

A Volkswagen-csoport és partnerei 2025-ig közel 36 ezer töltőállomást építhetnek Európa-szerte, amelyből közel 11 ezret kizárólag a Volkswagen márka telepít majd. A konszern komoly erőfeszítéseket tesz az IONITY gyorstöltő hálózatának kiépítésére is, amelynek keretében várhatóan 400 töltőpark létesülhet Európa fő autópályái mentén 2020 végéig.


Kulcsszavak: bemutató, e-up!, elektromos autó, új modell, volkswagen
 
5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up! Ingyen autózhatunk tíz év múlva 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up! BMW R 1200 R - Izmosabb és erősebb 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up! Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát
 
Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

2019. december 12.
December elején még nem hirdethetünk végső győztest, de a Focus2Move szervezett eddigi számai alapján megfordulhat a sorrend, és ismét a Toyota-csoport léphet a dobogó legfelső fokára a világ autógyártói közül.
Részletek

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Az év végéhez közeledve mindig ugyanaz a kérdés foglalkoztatja az autóipart és a nagyközönséget: melyik gyártó, melyik márka adta el a legtöbb autót az adott évben, illetve melyik típus volt a legkeresettebb. Mennyiségi rekordokra idén nem számíthatunk, a piacon minden korábbinál öldöklőbb verseny folyik a helyezésekért – és a focus2move szervezett legfrissebb adatai szerint egyelőre úgy tűnik, a Toyota-csoport lehet az év első számú autógyártója.

2019-ben folytatódik a globális autóipar lassú zuhanása. A korábbi optimista meglátások helyébe, miszerint az iparág idén végre átlépheti a 80 milliós álomhatárt, mára a józan belátás lépett. Már félévkor is csupán 78 millióról beszéltek az elemzők, most pedig úgy tűnik, annál is gyengébben, alig 77 millió gépkocsival zárhatják az évet a világ autógyártói. A visszaesés mindenekelőtt a kínai piac erőteljes lassulásának tudható be, így azokat a gyártókat érinti a legérzékenyebben, akik aránytalanul nagy mértékben támaszkodnak a világ legnagyobb (2018-ban a teljes globális forgalom csaknem 30százalékát2 adó) piacára.

A legfrissebb adatok jelenleg a Volkswagen-csoport áll az élen. Ugyanakkor a konszern tavalyi eladásainak közel 39 százalékát tette ki a kínai forgalom, ez pedig az idei teljesítményben is megmutatkozik: a Focus2Move szervezet adatai szerint egy év alatt 2,0 százalékkal estek vissza a csoport globális eladásai. Ezzel szemben a Toyota-csoport csaknem ugyanennyivel tudta növelni (+1,9%) forgalmát a világ piacain, miközben az összes nagy szereplő visszaesésről számolhatott be (ld. alábbi táblázat).

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

Amennyiben ezek a növekedési arányok az év végéig nem változnak, a Volkswagen AG forgalma a tavalyi 10,81 millióról 10,59 millió autóra csökkenhet, míg a Toyota Motor Corporation 10,44 helyett 10,63 millió autót adhat el. Ez pedig azt jelentené, hogy 2019-ben ismét a Toyota-csoport lesz a világ első számú autógyártója.

A fentiekkel együtt is korai volna még csoportszinten éves győztest hirdetni. Semmi elhamarkodott nincs azonban a márkák, illetve típusok rangsorának megállapításában.

Ahogyan 2017-ben és 2018-ban, idén is a Toyota lehet a világ első számú autómárkája. Az év első tíz hónapja során egyetlen más márka sem tudta növelni eladásait, így a Toyota eleve tekintélyes előnyét nemcsak megtartani, de erősíteni is tudta; ha a továbbiakban tartani tudja eddigi emelkedési rátáját, a márka világpiaci részesedése az év végére megközelítheti a 12 százalékot.

Ennél is impozánsabb a Toyota Corolla dominanciája a típusok versenyében. Minden idők legnagyobb számban – több mint 47,5 millió példányban6 – eladott személygépkocsijából az év első tíz hónapjában több mint egymillió darab talált gazdára, csaknem 17 százalékkal több, mint a második helyezett modellből.


Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

A tavaly mutatott, minimális (-1,1%) gyengülést követően most ismét emelkedik a Corolla forgalma; a modell globális piaci részesedése 1,4%7. Említést érdemel még a Toyota RAV4, amely a világ harmadik legnagyobb számban eladott személygépkocsijaként zárta a 2018-as évet8, és ezt a pozícióját azóta erősíteni is tudta. A szabadidőjárműnek hatalmas lendületet adott a generációváltás, és ha ezt tartani tudja az év végéig, gyakorlatilag megfelezheti lemaradását a jelenlegi második helyezett mögött: míg tavaly év végén a két modell közötti különbség 22,5 százalék volt, jelenleg csupán 12,2% a differencia.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, toyota
 
Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Az új Juke 4 millió, az új X-Trail 7,4 millió forinttól elérhető 2014 júniusától
 
Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban

Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban

2019. december 12.
Egymilliónál is több új terepjárót és városi terepjárót (SUV) állítottak forgalomba az év eleje óta Németországban, amire soha korábban nem volt példa - írták német hírportálok szerdán a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) adatai alapján.
Részletek

Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban

Az egymilliós határt novemberben lépte át az újonnan forgalomba helyezett terepjárók és SUV-ok száma, és a hónap végére elérte az 1 millió 30 ezret, ami 18 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Így ennek az autófajtának emelkedik a legnagyobb mértékben a népszerűsége. Valamennyi forgalomba állított új gépkocsit tekintve a terepjárók és SUV-ok aránya 31 százalékos az idén, ami ugyancsak történelmi csúcs.
Az utóbbi évtizedben kibontakozott trend alapján a terepjárók és SUV-ok részaránya 2025-re eléri az 50 százalékot az új autók között, mérséklődő növekedési ütem mellett pedig 2030-ra lesz meg az 50 százalék - nyilatkozott a legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer.

Azonban egyelőre nem látszik trendforduló, annak ellenére sem, hogy egyre fontosabb ügynek számít a klímaváltozás elleni küzdelem. Így leginkább arra lehet számítani, hogy folytatódik a terepjárók és SUV-ok előretörése - tette hozzá a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója.

Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban

A KBA kimutatása szerint a 83 millió lakosú Németországban 64,8 millió gépjárműnek van forgalmi engedélye. A döntő többség - 47,1 millió darab gépjármű - személygépkocsi. Ezek átlagéletkora 9,5 év, a 2 évesnél újabb autók aránya 13,5 százalék.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, németország, suv
 
Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban Az új Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 131 - 140