Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 131 - 140
10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

2019. augusztus 22.
Az autózás kényelmes közlekedési mód, de költséges és a legtöbb esetben környezetszennyező is. Sokszor apróságnak tűnő tényezők befolyásolják, hogy egy hónapban mennyit költünk az autónk fenntartására, ám a nyaralással és a közelgő iskolakezdéssel járó kiadások miatt most különösen fontos lehet, hogy figyeljünk ezekre.
Részletek

10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

A költségeinkre hatással lehet a vezetési stílus, hogy fokozatosan gyorsítunk/lassítunk-e, vagy hogy mennyire vezetünk biztonságosan. Bár az üzemanyagárakra nincs befolyásunk, arra odafigyelhetünk, hogy hogyan vezetünk és tartjuk karban járművünket.

Megfelelő autóhasználati szokásokkal többet spórolhatunk, mint gondolnánk, és a környezetbarát autózással jelentősen hozzájárulhatunk a légszennyezés csökkentéséhez is. A LeasePlan tudatos vezetőknek szóló tippjeivel nemcsak egyéni, de céges szinten is könnyen és gyorsan elsajátíthatjuk ezeket a szokásokat.

Tervezze meg az útvonalat

Az útvonal előzetes megtervezésével optimalizálhatja azutazását. Válassza ki a legrövidebb és legkevésbé forgalmas utat! Ebben számos applikáció a segítségére lehet, pl. a Google Maps, a MAPS.ME vagy a Waze.

Vezessen higgadtan

Ha agresszíven vezet, pl. gyorsan hajt, illetve hirtelen gyorsul és fékez, jócskán pazarolja az üzemanyagot. Az ilyen vezetési stílus autópályán akár 15-30%-kal, normál közúti forgalomban pedig 10-40%-kal is megnövelheti a fogyasztást.

A higgadt, ésszerű vezetés a spóroláson túl magára és a környezetére nézve is biztonságosabb.

10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

Tartsa be a sebességhatárokat

Minden autó optimális munkapontja különbözik, és ez minden esetben függ az adott pillanatnyi üzemeltetési és környezeti jellemzőktől is. Azonban az előírt sebességlimit betartásával minimalizálni tudjuk a gyorsításokból eredő megnövekedett teljesítményt, így az ebből fakadó üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátást.

Szabaduljon meg a felesleges csomagoktól

Tudta, hogy minden plusz 20 kg 1%-kal növeli az üzemanyag-költségeket? Amikor csak teheti, kerülje a felesleges csomagokat a kocsiban, főleg a nehezeket. Egy hosszú utazáshoz kézenfekvő megoldásnak tűnhet a tetőbox használata, ez azonban növeli a légellenállást és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást is: városban 2-8%-kal, autópályán pedig sebességtől függően akár 25%-kal is megdobhatja a költségeket, ami kilométerenként 2 forintos plusz kiadást jelent. Ha mégis a tetőbox a megoldás, mindig szerelje le, amikor nem használja.

Kerülje a városi autózást

Amikor csak lehet, kerülje a városi autózást és inkább szálljon buszra vagy pattanjon biciklire. Ez főleg rövid utak esetében fontos, mivel ilyenkor az autó akár kétszer annyit fogyaszthat, mint országúton. Így a környezetet is kevésbé terheli.

10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

Ne járassa feleslegesen az autót

A nagyvárosi forgalomban eltöltött idő átlagosan 10-30%-ában feleslegesen üzemel a motor. A motor álló helyzetben való járatása óránként akár 2 liter üzemanyag pazarlásával is járhat motormérettől és légkondihasználattól függően. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a károsanyag-kibocsátás minimalizálása céljából fejlesztett start-stop rendszerek már odafigyelnek Ön helyett. Ezek hiányában állítsa le a motort, amikor épp nem halad, hiszen másodpercek alatt újraindíthatja, ha szükséges.

Tartsa karban a motort

Egy megfelelő emissziós értékekkel rendelkező motor üzemanyag-fogyasztása és teljesítménye is optimális. Ám egy régi vagy meghibásodott motor CO2-kibocsátása magasabb a megengedettnél, és átlagosan 4%-kal növelheti az üzemanyag-fogyasztást, ami súlyos karbantartási probléma esetén a 40%-ot is elérheti. Ne halogassa tehát a kisebb-nagyobb javításokat, és akár a kötelező műszaki vizsgák között is ellenőriztess a motor károsanyag-kibocsátási értékeit!

Ellenőrizze a fogyasztást

Rendszeresen ellenőrizze az üzemanyag-fogyasztást! Ha feltűnő eltérést talál, az a jármű meghibásodására is utalhat, amit mindenképpen vizsgáltasson meg egy szakszervizben.

10+1 tipp a pénztárca- és környezetbarát autózáshoz

Ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását

A keréknyomásra vonatkozóan minden esetben az autógyártó ajánlásait tartsa szem előtt. A megfelelően felfújt gumiabroncsok akár 3%-kal is javíthatják a futásteljesítményt és az üzemanyag-felhasználást. Ha rendszeresen ellenőrzi az abroncsnyomást, az idő előtti elhasználódást is elkerülheti.

Használjon megfelelő motorolajat

Mindig a motor típusának megfelelő, a gyártó által ajánlott motorolajat használjon, mert ellenkező esetben 2-3%-kal kevesebbet autózhat egy tank üzemanyaggal.

+1 Ne használja a légkondit 24°C alatt

Nyáron a légkondi „zabálja” az üzemanyagot: a környezeti tényezőktől függően 30%-kal is növelheti a cechet, főként a rövidebb, városon belüli utak alkalmával. Épp ezért bánjon csínján a hideg levegővel, és csak 24°C felett, hosszabb utazásokkor kapcsolja be. Az ablakokkal is legyen óvatos! Csak alacsonyabb sebességnél húzza le őket, mert jelentősen rontják az autó légellenállási tényezőit, ami negatívan befolyásolja a fogyasztást.



Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, LeasePlan
 
Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Újbudára megérkezett az első 1-es villamos Újbudára megérkezett az első 1-es villamos A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot A Dunlop piacra dobja a StreetResponse2 abroncsot Emelkedett a benzin ára Emelkedett a benzin ára
 
Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

2019. augusztus 21.
A Lexus kompakt középkategóriás szabadidőjárműve megkapta az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legmagasabb szintű minősítését.
Részletek

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

Nincs biztonságosabb középkategóriás crossover a Lexus NX-nél: ez derült ki az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az IIHS átfogó vizsgálatából, amelyben a típus 2019 januárja után épített példányait vetették alá tüzetes vizsgálatnak.

Ahhoz, hogy egy autó megkaphassa az IIHS Top Safety Pick (kb. legbiztonságosabb választás) minősítést, legalább „jó” eredményt (a négyszintű ranglistán ez a legmagasabb fokozat) kell elérnie a vezető oldali csekélyátfedéses ütközés, a félátfedéses ütközés, az oldalütközés, a tető beroskadása elleni védelem, valamint a fejtámlák vizsgálata során. Emellett legalább „elfogadható” minősítés szükséges az utasoldali csekélyátfedéses ütköztetés során, kiemelkedően kell teljesítenie a balesetmegelőzés terén, továbbá legalább „elfogadható” első világítással kell rendelkeznie.

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

A Top Safety Pick+ ezzel szemben egyetlen területen sem engedélyez „elfogadható” teljesítményt: utasoldali kisátfedéses karambolban is maximálisan helyt kell állnia, illetve világításának is „jó”-nak kell lennie, ami a megvilágított terület, a maximális távolság, valamint a vakításmentesség követelményeiből áll össze.

A 2019 januárja után gyártott Lexus NX-ek az összes vizsgált fő területen az adható legmagasabb eredményt kapták. Ekkortól gyártották ugyanis olyan szerkezeti merevítő elemekkel az autót, amely maximális védelmet nyújt az első utasnak csekélyátfedéses frontális ütközés esetén. A végső értékelést alkotó, több tucat részeredményt vizsgálva egyetlen sem volt az idén vizsgált középkategóriás szabadidőjárművek közül, amely kevesebb pontban kapott volna „jó”-nál alacsonyabb minősítést, mint az NX, illetve, amely felszereltségi szinttől függetlenül biztosít „jó” minősítésű megvilágítást. A 2019-es év során eddig Top Safety Pick+ besorolást elnyert középkategóriás szabadidőjárművek (7 típus) között egyetlen sincs tehát, amely magasabb szintű védelmet nyújtana a legkülönbözőbb veszélyhelyzetekben, mint a Lexus NX.

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX


Kulcsszavak: IIHS, lexus, Lexus NX, törésteszt
 
Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Lexus IS: jóból csináltak tökéletest A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Hyundai Genesis és a Hyundai Tucson elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb Autó +´ minősítését A Hyundai Genesis és a Hyundai Tucson elnyerték az IIHS ´Legbiztonságosabb Autó +´ minősítését A Toyota a legértékesebb autómárka A Toyota a legértékesebb autómárka
 
Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben

Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben

2019. augusztus 21.
Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó bevétele és adózott eredménye az idei első fél évben.
Részletek

Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben

A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings - a honlapján szerdán közzétett beszámolója szerint - 651 ezer 680 autót adott el az év első  hat hónapjában, ami 15 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

A vállalat értékesítési árbevétele 11 százalékkal 47,55 milliárd jüanra (6,75 milliárd dollár), a részvényesekre jutó nyeresége pedig 40 százalékkal 4,01 milliárd jüanra (567,8 millió dollárra) csökkent.

A Geely a gyenge teljesítményt az erős árnyomásoknak, a gyenge keresletnek és az erős piaci versenynek tulajdonította.

Kína a világ legnagyobb autópiaca, és júliusban már a 13. egymást követő hónapban csökkentek az eladások. A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (CAAM) adatai szerint júliusban éves összevetésben 4,3 százalékkal kevesebb autót értékesítettek.


Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben

Jóllehet a kínai kormány elkezdett intézkedéseket tenni a személyautók piacának élénkítésére, a kereslet vajmi keveset erősödött. Az amerikai-kínai kereskedelmi háború kiszélesedése még tovább növelte a kereslet alakulását övező bizonytalanságokat az év második felére - jelezte a Geely, amely már a múlt hónapban rontotta éves előrejelzését, így az idénre 1,36 millió autó eladására számít a korábbi 1,51 millió helyett.

A Geely tavaly másfél millió autót adott el, ami 20 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.

A vállalat részvényei 0,18 százalékos veszteségben, 11,08 hongkongi dolláron zártak szerdán a hongkongi tőzsdén. Ez az árfolyam az egy évvel ezelőtti értékéhez képest 27,26 százalékkal alacsonyabb.

A Geely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike, anyacége a Zhejiang Geely Holding Group, amelynek tulajdonában van egyebek között a svéd Volvo Car Corp. autógyár és a London Taxi Co., de tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik még például a brit Lotus Cars 51 százaléka is.

Jelentősen csökkent a Geely kínai autógyártó profitja az első fél évben
Kulcsszavak: autógyár, geely, kína
 
A Nissan kihirdette az első elnöki innovációs díjak nyerteseit A Nissan kihirdette az első elnöki innovációs díjak nyerteseit Kína mentette meg a londoni taxit Kína mentette meg a londoni taxit A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból Az új Logan: elegáns családi limuzin Az új Logan: elegáns családi limuzin
 
A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

2019. augusztus 21.
A SEAT újabb kiszállítási rekorddal nyitotta 2019. második félévét. Miután az év első hat hónapjában minden eddiginél több kiszállítást regisztrált, a SEAT által világszerte átadott autók száma 55 200 darabra emelkedett, amely 4,7 százalékkal több, mint az előző év azonos hónapjában elért darabszám.
Részletek

A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

Ezzel az eredménnyel a SEAT történetének eddigi legjobb júliusát zárta, túlszárnyalva az eddigi rekordnak számító 2018. júliusi kiszállításokat (52 700 darab). Mindezt úgy, hogy tavaly júliusban meredeken emelkedtek a kiszállítások az új kibocsátási szabályozások 2018. szeptemberében esedékes európai életbelépése előtt.

Július végéig a SEAT rekord mennyiségű, összesen 369 500 autót adott át ügyfeleinek, amely 7,8 százalékkal több, mint a 2018. január és július között regisztrált 342 700 darab és ez egyben a márka ebben az időszakban elért eddigi legjobb eredménye.

Ezen kívül a CUPRA márka kiszállításai is jelentősen emelkedtek az év eleje óta. 2019. január és július között az új márka 15 100 kiszállítást teljesített, amely az előző év hasonló időszakához képest 70,9 százalékos bővülés.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy „a kiszállításoknak az idei évben is folytatódó emelkedése a SEAT márkát Európa egyik legdinamikusabban bővülő márkájává avatja. Eredményünk szembemegy az autószektor jelenlegi trendjével.

A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

Jelentősen növeljük piaci részesedésünket, amellyel a spanyol piacon vezető szerepet töltünk be, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában pedig az egyik legszélesebb körben elérhető márkaként vagyunk jelen. A CUPRA márka – a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően – új ügyfeleket hozott a SEAT számára.”

A január és július közötti időszakban a SEAT kiszállításai folyamatosan emelkedtek, amely elsősorban a főbb piacokon – különösen Németországban, Franciaországban és Olaszországban – tapasztalt bővülésnek volt köszönhető. Németországban a SEAT 82 300 autót adott át ügyfeleinek júliusig, amely 15,2 százalékkal több, mint 2018. azonos időszakának eredménye. Spanyolországban 2,2 százalékkal több, összesen 74 600 modellt vehettek át tulajdonosaik, így a SEAT piacvezető márkaként zárhatta a júliust. A harmadik legeredményesebb piac az Egyesült Királyság volt, ahol a visszaeső autópiaci trend sem tudta megakadályozni a SEAT 3,8 százalékos bővülését (összesen 43 200 kiszállítás). A legnagyobb darabszámot elérő piacok sorát Franciaország és Olaszország teszi teljessé, előbbi 21 900 (+15,7 százalék), utóbbi pedig 17 200 (+21,5 százalék) kiszállítást teljesített, így mindkét piacon kétszámjegyű növekedést regisztrált a márka.

A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

A főbb európai piacok nagy része szintén pozitív eredménnyel zárt, Ausztria (14 200 darab, +4,2 százalék), Svájc (7 900 darab, +12,9 százalék), Portugália (7 400 darab, +8,9 százalék), Hollandia (7 300 darab, +28,2 százalék), Svédország (5 000 darab, +14,5 százalék), Dánia (4 200 darab, +35 százalék) és Írország (3 700 darab, +9,1 százalék) mellett azonban Mexikó is kitűnően teljesített, itt a kiszállítások 6,7 százalékkal 14 400 járműre nőttek.

Rekord eredmények a pénzügyek területén is

A SEAT történetének legjobb pénzügyi eredményét produkálta 2019. első hat hónapjában. Ahogy a Volkswagen Csoport július végi beszámolójában is szerepelt, a SEAT üzemi eredménye 1,9 százalékkal nőtt és ezzel elérte a rekord értéknek számító 216 millió eurót. Ezen kívül a SEAT forgalma 8,3 százalékkal 6,266 milliárd euróra (2018: 5,786 milliárd euró) emelkedett. A kiszállítások bővülése és az SUV modellek értékesítési arányának (43 százalék a SEAT kiszállításain belül az év első felében) pozitív hatása alapvetően hozzájárult a rekord eredményekhez.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, seat
 
821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO 821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot A Toyota és Lexus hibridek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot Megkezdődött a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 modellek értékesítése Megkezdődött a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 modellek értékesítése Megállíthatatlan a Ford Megállíthatatlan a Ford
 
Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

2019. augusztus 21.
Friss és magabiztos fellépés az úton, bőséges tér az egyéni kialakítási lehetőségeknek és csúcsszínvonalú hálózati kapcsolatok – ez az Audi A1 citycarver. Az új A1 modellsorozat legprogresszívebb tagja mindenütt otthon érzi magát, legyen szó nagyvárosról, országútról, autópályáról, sőt, akár könnyebb terepről.
Részletek

Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

Műszakilag és dizájnja tekintetében egyaránt az A1 Sportback szolgált a 4,04 méter hosszú Audi A1 citycarver alapjául, amelynek vonalvezetése erőteljes és sportosan feszes, emellett bő négy centiméterrel nagyobb szabadmagasság jellemzi, jelentősen megkönnyítve a beszállást és kedvezőbb körkörös kilátást kínálva. E növekményből 35 milliméter az új, megemelt futóműnek, míg a további rész a 16 col peremátmérőtől induló, az A1 Sportback modellekéhez képest megnövelt kerekeknek köszönhető.

Az Audi A1 citycarver külső megjelenését robusztus offroad-stílus jellemzi. Nagyméretű, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa az Audi Q-modelljeit idézi, amelynek betétjéül hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, matt fekete méhsejt-rácsozat szolgál. A hűtőrács felett az A1 Sportback modellektől eltérően két karakteres nyílás látható, míg a nemesacél-fényezésű alsó védőlemez az A1 citycarver terepes képességeire utal. A kerékjárat és az új formájú oldalküszöbök kontrasztárnyalatú külső elemeket hordoznak, az új tervezésű hátsó lökhárító pedig az orr robusztus kialakítására rímel.

A citycarver palettáján kilenc külső szín sorakozik, a tetőkupola pedig kívánságra Mítoszfekete metál vagy Manhattan-szürke metál színben is rendelhető. A fekete elemek optikai csomagjával a karosszéria alsó részének alapkivitelben szürke és nemesacél-fényezésű kiegészítői mélyfeketében jelennek meg.

Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

Az utastérben a dizájn és a vezetőre összpontosító kezelőfelületek tökéletes összhangot alkotnak, a digitális kombinált műszeregység például a légbefúvó nyílásokkal képez kompakt egységet. Utóbbiak, valamint a középkonzol és az ajtók díszítőfelületei menta, vörösréz, narancs vagy ezüstszürke fényezéssel, az S line felszereltség részeként pedig struktúrszürke árnyalatban is rendelhetők.

Az utastér alapkivitele mellett három felszereltségi szint – advanced, design selection és S line – szerepel a kínálatban, az S line esetében szövet/műbőr vagy Alcantara/műbőr üléskárpit-variációk választhatók. A design selection kivitelű beltérben kontúr-/hangulatvilágítás is rendelkezésre áll.

Tágas beltere és 335 literes csomagtartója tekintetében az A1 citycarver az A1 Sportback modelleknek felel meg, s ugyanez érvényes széria- és extrafelszereléseire is, egészen a dinamikus hátsó irányjelzőkkel kínált teljes-LED fényszórókig. Az A1 citycarver mindezt S line tetőlégterelővel és már alapkivitelben nagyobb, legalább 16 col peremátmérőjű kerekekkel egészíti ki. A vezetői segédrendszerek jó része – köztük az adaptív sebességszabályzással (Adaptive Cruise Control) és a parkolási asszisztenssel (Park Assist) – a felsőkategóriából érkezett, az Audi pre sense front (gyalogos-/kerékpáros-felismerő funkcióval), illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer pedig az alapfelszereltséget bővíti.

Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

A digitális világ közepén – infotainment és Audi connect

Vonzó infotainment-komponensei és széleskörű hálózati kapcsolatai révén az Audi A1 citycarver különösen a fiatal autósok intelligens kísérője. Teljes egészében digitális kombinált műszeregysége már alapkivitelben rendelkezésre áll fedélzetén, a csúcsot pedig az Audi virtual cockpit és az MMI Navigációs rendszer plusz képviseli. E top infotainment-rendszert a 10,1 col képátlójú érintőképernyőről vagy egyszerűen hangvezérléssel kezelheti a vezető. A navigációs célok gyorsan megtalálhatók a szabadszöveges keresővel, a HERE térkép- és navigációs szolgáltató pedig online számítja az útvonalat, amely során tág körzetben a pillanatnyi közlekedési helyzetet is tekintetbe veszi.

Az MMI Navigációs rendszer plusz részeként eleve rendelkezésre álló Audi connect navigáció és infotainment (Audi connect Navigation & Infotainment), valamint a kiegészítő „plusz” csomag formájában az Audi olyan további funkciókat is kínál, mint például a Google Earth segítségével folytatott navigáció, az online közlekedési információk, a parkolóhely-információk, a hibridrádió és a mobil külső eszközök számára rendelkezésre álló WLAN-hotspot. Az Audi phone box tökéletesen integrálja az okostelefont a jármű rendszerébe, a térhangzású Bang & Olufsen Premium Sound System pedig 560 watt teljesítménnyel szólalhat meg.


Dinamika csomag a vezetés még intenzívebb élménye szolgálatában – a futómű

A legprogresszívebb Audi A1 futóműve harmonikus és precíz hangolású, ám még agilisabb lehet az A1 citycarver az opcionális Dinamika csomaggal, amely sportos vörös féknyergeket, az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszert, hangaktuátort és állítható lengéscsillapítókkal készült futóművet foglal magában. A négy üzemmódot – auto, dynamic, efficiency és individual – kínáló Audi drive select önállóan is megrendelhető. A Dinamika csomag részeként az Audi mindemellett akár 18 col peremátmérőjű keréktárcsákat is kínál.

Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver

Az Audi A1 citycarver 2019 augusztustól rendelhető és 2019 őszén érkezik az európai márkakereskedőkhöz. A piaci bevezetésre „edition one” jelzéssel egy különleges modellváltozatot is kínál az Audi, amely Nyílszürke vagy Pulzusnarancs fényezéssel és 18 colos keréktárcsákkal érkezik. Az orr szélső légbeömlő nyílásainak szegélye, a hűtőrács, a Singleframe rács Audi-karikái és a hátsó típusjelzés itt egyaránt fekete, a fényszórók és a hátsó lámpák sötétített kivitelűek, a tető és a külső visszapillantó tükrök házai pedig egyaránt kontrasztárnyalatban tűnnek fel. Oldalt matt ezüst „edition one” fóliafelirat látható, az igény szerint narancs- vagy ezüstszínű elemekkel kiegészített, exkluzív belső felszereltség alapjául pedig az S line utastér szolgál.


Kulcsszavak: a1, audi, bemutató, új modell
 
Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N Öröm, szabadság, ellenállhatatlan vonzerő a Mazda standon Öröm, szabadság, ellenállhatatlan vonzerő a Mazda standon Ferrari-vadászt épít a Lexus Ferrari-vadászt épít a Lexus
 
Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

2019. augusztus 21.
Egy közelmúltbeli interjújában egyértelműen fogalmazott Tada Tecuja, a Toyota Supra projekt vezető mérnöke: még csak most kezdődnek majd a valódi izgalmak.
Részletek

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

Nagyobb teljesítmény, kézi sebességváltó, vászon- vagy targatető: amióta megjelent a Toyota Supra ötödik generációja, azóta nem hagyják nyugodni ezek az elméleti lehetőségek a szakmai és vásárlóközönséget, ők pedig Tada Tecuját. Tada-szan, a projekt szellemi atyja, aki 2007-ben a GT86 világra segítésével nemcsak elismerést vívott ki magának, hanem a jogot is, hogy ő vezethesse az A90-es Supra fejlesztési projektjét, soha nem tett felelőtlen ígéreteket. Kezdeti, óvatosan optimista válaszai azonban az idő előrehaladtával egyre határozottabbá váltak, és most, az Autoblog újságíróival beszélgetve épphogy csak konkrétumokat nem mondott friss terveikkel kapcsolatban.

„Amikor az ember sportautót fejleszt, a lényeg, hogy minden egyes új modellváltozat egyre nagyobb teljesítményt kínáljon” – osztotta meg szakmai filozófiáját Tada-szan, majd hozzátette: „Tele vagyunk izgalmas ötletekkel.” Mivel a főmérnök szerint gyakorlatilag évről évre szeretnék frissíteni a típust, akár már jövőre megkezdődhet ezek megvalósítása. Korábban szóba került már a tömegcsökkentés, mint lehetséges fejlesztési irány, ugyanakkor Tada Tecuja szavaiból egyértelműen kiderül, hogy a jelenlegi motoropciókat nem tekinti véglegesnek és lezártnak.

A 340 lóerős, 500 Nm nyomatékú turbómotorral tehát még koránt sincs vége a történetnek. Vannak azonban határok, amiket a Toyota Supra Tada Tecuja szerint soha nem fog átlépni.

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

„Aki kézi sebességváltós Toyota sportautót szeretne, vásároljon GT86-ost.” Szintén feleslegesen reménykedik, aki egy roadster kivitelre vár. „Már létezik vászontetős kivitel az autóból: úgy hívják BMW Z4. Ha párhuzamot szeretnék vonni, a Supra és a Z4 nagyjából úgy viszonyul egymáshoz, mint a Porsche Cayman és a Boxster” – válaszolta meg meglepő őszinteséggel a kérdést Tada-szan, fittyet hányva a diplomácia szabályaira.

A három éven belül aktuális modellfrissítés során könnyedén 400 lóerőre emelheti a gyár a Supra teljesítményét: független fékpadi mérések szerint már most is számottevően erősebb tud lenni a háromliteres, sorhatos motor a hivatalos 340 lóerőnél. Ugyanakkor addig is számtalan lehetőség nyílik a menetdinamika tökéletesítésére, a már említett tömegcsökkentéstől kezdve a karbon-kerámia fékrendszer beépítéséig.

Persze miközben a Toyota saját ütemét követve halad előre, a tuningipar gyorsan felismerte a Toyota Suprában rejlő lehetőségeket. Az Akrapovič egyedi kipufogót, a brit Litchfield száz lóerő fölötti teljesítménynövelést kínál az autóhoz. A legizgalmasabb – és a fentiek értelmében leginkább hiánypótló – átalakítást azonban egy texasi műhely, a European Auto Group kínálja. Ők 2020-tól megkezdik a Suprák átalakítását manuális sebességváltós kivitelre. A munka költsége meglehetősen magas, mintegy 12 ezer dollár (3,5 millió forint), mivel azonban a cég Ferrarik kéziváltósításával szerzett tapasztalatot és hírnevet, az ügyfelek minden bizonnyal minőségi munkát kapnak a pénzükért cserébe.

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából
Kulcsszavak: bemutató, Supra, toyota
 
A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon Az új Opel Mokka a Párizsi Autószalonon Megújult a Skoda zászlóshajója Megújult a Skoda zászlóshajója Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Kibővült a Tipo-család Kibővült a Tipo-család
 
A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

2019. augusztus 16.
A 680 lóerős SUV csúcsmodellek akár 40 km-t képesek tisztán elektromosan megtenni
Részletek

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

A Porsche továbbra is konzekvens módon bízik az elektromobilitásban és a Panamera után a Cayenne modellsorozat új csúcsváltozatát is egy Plug-in-Hybrid hajtáslánccal dobja piacra. A Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye eléri a 680 lóerőt (500 kW), ami egy 550 lóerős (404 kW) négyliteres V8-as turbómotor és egy, a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltóba integrált 136 lóerős (100 kW) villanymotor közös munkájából adódik össze. A 900 Nm-es maximális rendszernyomaték már alapjárat felett nem sokkal rendelkezésre áll. Mindkét modell 3,8 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebességük pedig eléri a 295 km/h-t. A rendkívüli teljesítményhez kiváló hatékonyság társul: a Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé tisztán elektromosan egyetlen feltöltéssel akár 40 km megtételére képes. Az NEFZ ciklus szerinti átlagfogyasztás benzinből 3,7-3,9 l/100 km, amihez 18,7-19,6 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik.

Akár 135 km/h tisztán elektromosan

A Porsche összes Plug-in-Hybrid modelljéhez hasonlóan a Cayenne család új csúcsváltozatai is kategóriájuk legsportosabb autói közé tartoznak – és nem a hibrid meghajtás ellenére, hanem annak köszönhetően. A Cayenne Turbo S E-Hybrid változatok esetében a villanymotort a V8-as benzines és a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó közé építették be. A két, egymástól eltérő működési elven dolgozó erőforrást egy, a hibridmodulba beépített speciális tengelykapcsoló, az ún. Electric Clutch Actuator (ECA) kapcsolja össze. A villanymotor „E-Power“ üzemmódban akár 135 km/h-s sebességig képes önállóan mozgatni a hibrid Cayenne-eket, a szériában járó Sport Chrono csomaghoz kapcsolódó üzemmódválasztó többi menetprogramjában („Hybrid Auto“, „Sport“ és „Sport Plus“) pedig plusz teljesítménnyel ruházza fel az autót. Ezt az ún. Boost-funkciót a Porsche egyenesen a 918 Spyder szupersportautótól vette át a Cayenne-ekhez.

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

A 14,1 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátor a csomagtér padlója alatt található. Az akkut a szériában járó 7,2 kW-os fedélzeti töltőberendezés (On-Board-AC töltő) segítségével 400 V feszültségű hálózatról, 16 A esetén akár 2,4 óra alatt fel lehet tölteni. Hagyományos, 230 V-os és 10 A-es otthoni hálózatról a töltés mintegy hat órát vesz igénybe. A Porsche Communication Management (PCM) vagy a Porsche Connect App okostelefonos alkalmazás segítségével a töltés időzítése is lehetséges.

Karosszériadőlés-szabályozás, légrugózás és kerámia fékrendszer szériában

Az új Cayenne Turbo S E-Hybrid és Cayenne Tubo S E-Hybrid Coupé magas alapfelszereltséggel érkezik: egyebek mellett mindkét modellhez szériában jár a Porsche Dynamic Chassis Control karosszériadőlés-szabályozás, a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) önzáró differenciálmű a hátsó tengelynél, a csúcsteljesítményű Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) fékrendszer, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítéseket is tartalmazó 21 colos Aero-stílusú könnyűfém kerékszett, a Plus szervokormány, valamint a Sport Chrono csomag. A háromkamrás, adaptív légrugózás – amely magában foglalja a Porsche Active Suspension Management (PASM) állítható lengéscsillapítást is – a futóműhangolás tekintetében rendkívül széles spektrumot képes lefedni a Porsche modellekre jellemző fokozottan sportos viselkedés és a kellemes utazási komfort között. Opcionálisan az akár 22 colos könnyűfém keréktárcsák mellett hátsókerék-kormányzás is elérhető.

Hiánytalan kapcsolódás és alapfelszereltségként álló helyzeti klimatizálás

A Cayenne modellek már alapáron hiánytalan kapcsolódást biztosítanak. A funkciók rendkívül széles tárházából külön említést érdemel a valós idejű forgalmi információkkal dolgozó online navigáció, az intelligens online beszédvezérlés, valamint a Porsche Connect szolgáltatáscsomag, ami egyebek mellett a nyilvános töltőberendezések megtalálását is segíti.

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

Ezeken felül az új modellév elején az összes Cayenne modellben megjelenik a vezeték nélküli Apple CarPlay® okostelefon-tükrözés funkció, az indukciós töltőfunkcióval rendelkező okostelefon tartó, továbbá az új USB-C csatlakozók. A Porsche összes hibrid típusához szériában jár az álló helyzeti klimatizálás is, ami a PCM-ből közvetlenül, a Porsche Connect App alkalmazásból viszont akár távolról is irányítható. Az álló helyzeti klíma lekapcsolt gyújtásnál is le tudja hűteni, illetve fel tudja fűteni az utasteret.

A Cayenne család összes tagjához szériában járnak a LED főfényszórók, a sebességkorlátozóval kiegészített tempomat, a kamera-alapú gyalogosvédelem, valamint az első-hátsó parkolóradarok – a Cayenne Coupé esetében tolatókamerával kiegészítve. Opcionálisan egyebek mellett LED-Mátrix fényszórókat, Head-up-Display-t (szélvédőre vetített kijelzőt), hőkamerával dolgozó éjjellátó asszisztenst vagy digitális másodpilótaként funkcionáló Porsche InnoDrive rendszert is lehet rendelni, ami tartalmazza a követési távolságtartó tempomatot, a sávtartó asszisztenst, a közlekedési táblafelismerő rendszert, az aktív sávvezetést, a kereszteződés-asszisztenst és a vészmegállás funkciót.

Kettős premier: egyszerre kapott V6-os és V8-as hibrid hajtásláncot a Cayenne Coupé

A Porsche a rendkívül sikeres SUV modellcsaládod nemrégiben egy új, fokozottan sportos taggal, a Coupé variánssal egészítette ki. A sportos Cayenne Coupé modellek egyedi tető- és farkiképzéssel, adaptív hátsó légterelővel és sajátos hátsó üléskialakítással büszkélkedhetnek, különlegességüket pedig tovább fokozza a kétfajta tetőkialakítás: az ügyfelek választhatnak a szériában járó nagy méretű, fix üveg panorámatető vagy az opcionális szénszálas tető között.

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

Az SUV-Coupé mostantól – SUV testvéréhez hasonlóan – rögtön két különböző Plug-in-Hybrid változatban is elérhető: az elektromos hajtást egy 4-literes, V8-as biturbo vagy egy 3-literes, V6-os turbós benzinmotorral lehet kombinálni. Az új Cayenne E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye 462 lóerő (340 kW) és maximális forgatónyomatéka 700 Nm. A 0-100 km/h-s sprintidő a szériában járó Sport Chrono csomaggal 5,1 másodperc (a „könnyű építésű sportcsomag“ megrendelése esetén 5 másodperc), a végsebesség pedig 253 km/h. A modell vegyes fogyasztása az NEFZ ciklusra vetítve benzinből 3,1-3,2 l/100 km, amihez 17,7-18,7 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik. A tisztán elektromos hatótávolság 43 kilométer.

Az árak

A Cayenne modellcsalád négy különböző, konnektorról tölthető Plug-in-Hybrid változata máris megrendelhető Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. Az alapárak a következőképp alakulnak: a Cayenne E-Hybrid nettó 77.045,- eurótól, a Cayenne E-Hybrid Coupé nettó 80.645,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid nettó 145.045,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé pedig nettó 148.145,- eurótól startol.

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált
Kulcsszavak: bemutató, Cayenne E-Hybrid, Porsche, suv
 
Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et
 
Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

2019. augusztus 16.
Világpremier a Frankfurti Autókiállításon: a Volkswagen bemutatja a sikeres crossover nyitott verzióját
Részletek

Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

Az új T-Roc Cabriolet világpremierjével a Volkswagen új színt hoz a SUV kategóriába. A nyitott tetejű változat a népszerű crossover modellsorozatot bővíti, és új stílust hoz a bővülő SUV-piacra. Az új T-Roc Cabriolet hivatalos bemutatóját  szeptember 12–22. közt a Frankfurti Autószalonon (IAA) tartják, piaci bevezetésére 2020 tavaszán kerül sor.

A T-Roc Cabriolet - mely az első crossover kabrió a kompakt osztályban - a bámulatosan extrovertált dizájn, a szabadidő autókra jellemző magas üléspozíció, a nagyfokú rugalmasság és a kabrió egyedi vezetési élményének különleges kombinációját kínálja.

Puha tető: A Bogár és a Golf hagyományait követve a T-Roc Cabriolet is a klasszikus puha tetővel érkezik. A hagyományokhoz hűen teljesen automatikus tető mindössze kilenc másodperc alatt nyílik, és az autó teteje 30 km / h sebességig menet közben is nyitható illetve zárható,.  A puha tető zárása és nyitása elektromechanikusan történik.

Biztonság az utolsó részletig: A T-Roc Cabriolet utasait jól védi a borulás elleni védelem mely egészen a hátsó ülések mögötti vonalig  meghosszabbítható. 

Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

Meghatározott oldalirányú gyorsulási érték felett, vagy a jármű túlzott dőlése esetén a másodperc tört része alatt a hátsó fejtámlák felfelé mozdulnak. Ezenkívül a T-Roc Cabriolet-et megerősített szélvédő kerettel és egyéb szerkezeti átalakításokkal  építették meg a maximális biztonság érdekében.

„Always on” és a digitális műszerfal. Az opcionálisan elérhető új generációs információs és szórakoztató rendszerrel (MIB3) a T-Roc Cabriolet állandó online kapcsolattal rendelkezik, ezáltal teljesen új szolgáltatásokat és funkciókat kínál. Az új rendszer online csatlakozási egységgel rendelkezik, melyhez integrált eSIM is tartozik. Ez azt jelenti, hogy a Cabriolet a kívánt esetben állandóan online kapcsolatban lehet, miután a járművezető regisztrálta a Volkswagen rendszerben. Az információ az infotainment rendszer akár 8 collos képernyőjén jelenik meg. Ha ezt az opcionálisan rendelkezésre álló Active Info Display-jel és annak 11,7 collos képernyőjével kombinálva használják, akkor teljesen digitális “pilótafülke jelleg” alakulhat ki – ez a digitális műszerfal, az úgynevezett „Digital-Cockpit”.

Style és R-Line felszereltségi csomagok: A T-Roc Cabriolet-nél a „Style” és az „R-Line” felszereltségi szintek közül is választhatunk. A Style-felszereltségi csomag a dizájnra és az egyéniségre összpontosít.

Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

Az R-Line csomag pedig határozottan sport-orientált felszereltségként foglalja magában a T-Roc számára opcionálisan kínált R-Line külső és belső felszereltségi csomagjainak elemeit. A sportos karaktert tovább hangsúlyozzák az olyan jellemzők, mint a ködlámpa, a sportosra hangolt futómű és a progresszív kormányzás sebességfüggő kormányművel.

Hatékony TSI-duó: Két hatékony benzines turbómotor, a 85 kW / 115 LEés a 110 kW / 150 LE teljesítményű erőforás érhető el az elsőkerék-hajtású T-Roc Cabriolet-nél. Alapkivitelben az 1,0 literes, 85 kW teljesítményű háromhengeres motorral hat fokozatű kézi sebességváltó kapható; míg a nagyobb 1,5 literes, 110 kW teljesítményű négyhengeres motorhoz opcióként hét sebességes duplakuplungos sebességváltó is rendelhető.

Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet

Kulcsszavak: autószalon, cabriolet, Frankfurt, premier, T-Roc, volkswagen
 
Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen Caddy Maxi: a legújabb generáció világpremierje Genfben Volkswagen Caddy Maxi: a legújabb generáció világpremierje Genfben A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t.
 
Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!

Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!

2019. augusztus 16.
Első pillantásra rozsdaette Chevrolet szedánnak néznénk, pedig Jake Caldwell autója egy Lexus LS 400 – épp csak átszabták egy kicsit. Pontosabban nagyon durván.
Részletek

Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!

Ha a késő negyvenes évek amerikai autóiparáról beszélünk, rendszerint a Chevrolet Deluxe formavilága rajzolódik ki lelki szemeink előtt, még ha nem is tudunk róla. A háború alatti és azt követő években abszolút piacvezetőnek számító modellcsalád 1949-ben teljesen megújult, és a márka legnépszerűbb típusaként képviselte a Chevrolet-t a felsőkategóriában. Ebbe a fényűzésbe a hatszemélyes Styleline Deluxe jelentette a belépőt, mint megfizethető luxusautó. Minden szempontból tökéletes választás tehát az amerikai autók szerelmeseinek, ám csalódni fog, aki öblögető V8-as dübörgésre és mindent elsöprő nyomatékra számít: a típust annak idején 3.5, majd 3.9 literes, soros hathengeres motorokkal szerelték, és a nehéz vas még az utóbbi nem túl fickós 105 lóerejével sem volt túlmotorizált, nem is beszélve a belépő motor 90 lóerejéről.

A modell szerelemeseinek tehát kézen fekvő megoldás volna beépíteni egy modern, nagyteljesítményű motort, ez azonban önmagában sem megbízhatóvá, sem mai szemmel nézve kényelmessé nem tenné a cirkálót. Ezért a Colorado államban élő Jake Caldwell megfordította a dolgot: a Chevrolet karosszériapaneljeit átszerelte egy 370 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére kiemelkedően jó állapotban lévő, első generációs Lexus LS 400 vázára.

Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!

Mivel Jake tapasztalt autószerelő és -átépítő (korábban a Toyota Supra ikonikus sorhatos 2JZ blokkját építette bele egy kivénhedt Toyota Cressida szedánba, rém szórakoztató driftautót készítve ezzel), a munka végkimenetele miatt egy percig sem aggódott. Lelkesedésének legfeljebb az szabhatott volna gátat, hogy alkotásához mit szólnak barátai, a Yankiizoku japánautó-rajongó klub tagjai. Mivel azonban a többiek maximálisan támogatták elvetemült ötletét, mindössze 65 nap alatt véghez is vitte a nagy átépítést, méghozzá otthon, saját garázsában.

Miután az első segédvázkeretet és a hátsó bölcsőt külön merevítő elemekkel összekötötte, az övvonal fölött levágta az autó karosszériáját, és végül rászerelte az alvázas Chevy karosszériaelemeit – mindez persze jóval bonyolultabb volt, mint ahogy hangzik.

Ennél is nagyobb bravúr, hogy az egész művelet mindössze 1500 dollárjába került – ebből 500 dollárt költött a Lexus motorjára, illetve az egykor szebb napokat látott Chevrolet kibelezett karosszériájára, a többi pénzt pedig a hajtáslánc elemeinek a tökéletesítésére fordította.

Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!

Az autó mechanikusan megegyezik az eredeti LS 400-assal, még a differenciálművét sem kellett lehegeszteni ahhoz, hogy az első generációs, facelift utáni luxusautó 250 lóerős V8-asa könnyedén elfüstölje a hátsó gumikat. A nagy meglepetés az utastérben vár az emberre, hiszen Jake a Chevrolet Styleline Deluxe eredeti műszerfalát építette be – a háromszemélyes üléspad helyére viszont egy Bride versenyülést szerelt be. Az autót ugyanis nem közúti használatra szánta: driftversenyeken és japánautó-találkozókon szeretné szórakoztatni a hozzá hasonló szellemiségű autórajongókat.

Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?!
Kulcsszavak: Chevrolet Deluxe, drift, lexus, Lexus LS, LS 400
 
Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozott a Lexus új tanulmányautója, az LF-SA A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozott a Lexus új tanulmányautója, az LF-SA Párizsban debütál a Lexus UX tanulmányautó Párizsban debütál a Lexus UX tanulmányautó A Lexus A-PCS rendszere kiválóan szerepelt az ADAC gyalogosvédelmi tesztjén A Lexus A-PCS rendszere kiválóan szerepelt az ADAC gyalogosvédelmi tesztjén Már a Sötét Zsaruk főszereplői is Lexusszal járnak Már a Sötét Zsaruk főszereplői is Lexusszal járnak
 
A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja

A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja

2019. augusztus 16.
udjuk, hogy Jancsinak és Juliskának nem igazán vált be az ötlet, amikor út közben kenyérmorzsákat potyogtattak el, hogy majd visszafelé menet is megtalálják a haza vezető utat (spoilerveszély: a kavicsok már annál inkább).
Részletek

A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja

Ám a morzsák mégis tökéletes megoldást kínálnak a terepen elkalandozó autósok számára, ha meg akarják jelölni az útvonalukat.

Amikor az ember árkon-bokron át autózik, a tereptárgyak és az útjelzések gyakran nem segítenek a tájékozódásban, és előfordulhat, hogy a szokványos műholdas navigáció is csak hellyel-közzel használható. Szerencsére van megoldás: az új Ford Ranger Raptor minden egyes másodpercben virtuális gombostűket tűz ki menet közben, így ezeket követve könnyebb visszatalálni a kiindulási ponthoz.

“Legyen szó munkáról vagy kalandozásról, az új Raptor tökéletesen elemében van a terepen,” mondta Leo Roeks, a Ford Performance igazgatója. “A kenyérmorzsa-navigáció egyszerű, ám hatékony módszer arra, hogy az autósok – bárhol járjanak is – mindig pontosan tudják, hol is vannak éppen.”

A Ford Ranger az európai piac legnépszerűbb pickupja, amelyből több mint 26.700 darab talált gazdára 2019 első negyedévében. A Ford Performance által kifejlesztett új Ranger Raptort arra tervezték, hogy a világ legkeményebb terepein is helyt álljon – sőt lendületesen autózzon. A Ford 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának biturbó változatával hajtott autóba versenyeken tesztelt futóművet és FOX lengéscsillapítókat szereltek. A Ranger Raptor már kapható az európai márkakereskedésekben.

A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja

Kulcsszavak: bemutató, ford, Ranger Raptor
 
A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford A Ford EcoBoost motorja immár a második egymást követő évben nyerte el az “Év Motorja” címet A Ford EcoBoost motorja immár a második egymást követő évben nyerte el az “Év Motorja” címet Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Túrázás a legmagasabb luxusszínvonalon Túrázás a legmagasabb luxusszínvonalon
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 131 - 140