Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 131 - 140
A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját

A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját

2019. január 08.
Január 8-án mutatkozik be, és tavasszal már szolgálatba is áll a Lexus negyedik generációs technológiákat alkalmazó autonóm kísérleti járműve. Sokkal okosabb, mint közvetlen elődje volt, és ezt részben a nagyfeszültségű hibrid rendszernek köszönheti.
Részletek

A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját

Az LS500h luxuslimuzin 310,8V névleges feszültségen üzemelő hibrid akkumulátora táplálja a Lexus új generációs kísérleti önjáró járművének autonóm mobilitási rendszereit. Ez a technológiaváltás a sarokköve annak a negyedik generációs önjáró platformnak (P4), amelyet a január 8-án kezdődő, Las Vegas-i szórakoztató elektronikai szakkiállításon (CES) leplez le a japán autógyártó. A rendszer nagyobb feszültségen üzemelő, vadonatúj agya jóval nagyobb számítási teljesítményre képes, párhuzamosan több gépi tanulási algoritmust is képes futtatni, így gyorsabban és pontosabban tanul. Emellett az érzékelőktől kapott jeleket is gyorsabban dolgozza fel a rendszer, és kisebb késlekedéssel reagál környezetének változásaira – „az elődjénél jóval okosabb kísérleti gépkocsiról” van szó, összegezte a fejlesztés lényegét Ryan Eustice, a Toyota kutatási intézet (Toyota Research Institute, TRI) autonóm mobilitásért felelős alelnöke.

A P4-es platform új generációs futómű- és kormányvezérlő technológiákat alkalmaz, így dinamikusabban, közvetlenebbül és finomabban képes manőverezni emberi beavatkozás nélkül. A rendszer nemcsak új agyat, de új érzékszerveket is kapott: két oldalt egy-egy további kamerával bővült az optikai arzenál, míg elöl és hátul egy-egy új képalkotó szenzort helyeztek el, amelyek nagy dinamikus tartományú, új chiptechnológiát alkalmaznak.

A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját

A radarokat úgy optimalizálták, hogy azok mindenekelőtt a jármű közvetlen környezetében szélesebb észlelési mezőben legyenek képesek felfedezni az akadályokat. A rendszer gyakorlatilag egyetlen eleme, amelyet módosítások nélkül emeltek át a P3-as elődből, az a nyolcfejes LIDAR (lézeres szenzor) berendezés.

A TRI a P4-es kísérleti jármű kialakítása során szorosan együttműködött a Toyota kaliforniai dizájnstúdiójával, a CALTY-val. Ennek eredményeként az új technológiai komponenseket harmonikusan sikerült integrálni az LS formavilágába, amelyet a tudományos fantasztikum világát idéző grafikai részletekkel tettek még hangsúlyosabbá. Ennél lényegesebb, hogy az autonóm rendszert vezérlő számítógép mostantól függőlegesen, a hátsó ülések hátfalához simulva helyezkedik el, így a lehető legkevesebb hasznos helyet rabolja a csomagtartóból, ami egy újabb fontos lépéssel közelebb viszi a tervezőket a technológia széles körű felhasználásához.

A Lexus párhuzamosan két irányban fejleszti autonóm technológiáit. A „Chauffeur” (sofőr) funkció a teljes autonómiára törekszik, azaz arra, hogy a gépkocsi egyelőre korlátozott területeken, de végső célként minden közlekedési környezetben alkalmas legyen a teljesen önálló, felügyelet nélküli közlekedésre. A „Guardian” (őrangyal) funkció ezzel szemben nem váltja ki a vezetőt, hanem feljavítja annak teljesítményét. „Az új P4-es autonóm platform, amelyet idén tavasztól más szériamodellekbe is beépítenek, mindkét fejlesztési iránynak új lendületet fog adni” – árulta el Ryan Eustice.

A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját



Kulcsszavak: hibrid, lexus, önvezető autó
 
A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje Hibrid hajtású Mercedes buszokat vesz Kecskemét Hibrid hajtású Mercedes buszokat vesz Kecskemét Legördült a gyártószalagról az első Lexus NX Legördült a gyártószalagról az első Lexus NX A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon Ismét zöld nap a Dunaújvárosi Egyetemen Ismét zöld nap a Dunaújvárosi Egyetemen
 
A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának

A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának

2019. január 07.
Novemberben a Bogotá városában működő TransMilenio vállalat a Scaniát választotta 481 Euro 6-os gázüzemű busz leszállítására, amelyek a legtisztább és legcsendesebb buszok a piacon.
Részletek

A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának

A város gyorsforgalmú buszjárati (BRT) rendszerének megújítása keretében pedig most szintén a Scaniára esett a választás további 260 gázüzemű busz leszállításához, így összesen 741 buszra érkezett megrendelés. Ezáltal a Scania szállítja majd a megújítási program legtöbb buszát. Bogotá a korábbi Euro 2-es és Euro 3-as buszait a kis károsanyag-kibocsátás terén a legkorszerűbb technológiát képviselő járművekre cseréli le. A Scania Euro 6-os gázüzemű buszai óriási lépést jelentenek a tisztább technológia terén ezekhez az idősebb generációjú buszokhoz, de még a nem olyan régi Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normához képest is.

Az új Scania gázbuszok üzemeltetésével akár 20 százalékkal is csökken majd a szén-dioxid-kibocsátás, míg a részecske-kibocsátás két-háromszor kisebb lesz. A nitrogénoxidok kibocsátása négy-ötször kisebb, mint az Euro 5 esetében. Az eredetileg az 1990-es évek elején létrehozott buszhálózat 12 vonalból áll, amelyek összesen 112 kilométer hosszúak és naponta 1,7 millió utas veszi igénybe ezeket. A legutóbbi nyilvános pályázat a 18 megállóval rendelkező Américas BRT-vonalra összpontosított, amelyet a Masivo Bogotá üzemeltet majd. Ők 2019 második felében és 2020 első felében kezdik majd el az üzemeltetést.

A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának

„Ez a legutóbbi nagy megrendelés jól mutatja Bogotá elkötelezettségét a levegőszennyezés jelentős csökkentése iránt” – mondta Juan Carlos Ocampo, a Scania Colombia ügyvezető igazgatója.

„Természetesen nagy örömünkre szolgál, hogy a vállalat a Scaniát és a csendes, illetve tiszta technológiánkat tisztelte meg bizalmával.”

A 260 duplacsuklós Scania F340 HA 8×2 (340 LE) busz utaskapacitása 250 fő. Mindegyik buszt a Superpolo kolumbiai felépítményező felépítményezi majd. A Scania biztosítja majd a karbantartási szolgáltatást a buszokhoz. 2015 óta 227 Euro 6-os Scania gázbusz üzemel a kolumbiai Cartagena városában. A gyorsforgalmú buszjárati (BRT) rendszerek növelik a kapacitást és a megbízhatóságot a hagyományos buszüzemeltetéshez képest. A BRT-rendszereket a forgalom elől elzárt buszsávok jellemzik, ami biztosítja, hogy a buszok soha se késsenek forgalmi torlódás miatt. Az utasok a megállókban fizetik ki a viteldíjat, nem pedig a buszokon. Világszerte több mint 160 városban üzemel BRT-rendszer, többségük Latin-Amerikában.
Kulcsszavak: autóbusz, Bogotá, közlekedés, scania, új modell
 
Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját Jöhetnek a zöld rendszámok? Jöhetnek a zöld rendszámok? Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Érkeznek a 2016-os Toyota Auris és Auris Touring Sports modellek Érkeznek a 2016-os Toyota Auris és Auris Touring Sports modellek Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda Megkezdte az új Octavia Combi gyártását a Skoda
 
A SEAT fantasztikus évet zárt

A SEAT fantasztikus évet zárt

2019. január 07.
A SEAT úgy tekint majd vissza a 2018-as évre, mint a CUPRA születésének, a Tarraco bemutatkozásának és a rekordszintet elérő kiszállítás és pénzügyi eredmény esztendejére.
Részletek

A SEAT fantasztikus évet zárt

2018 kiemelkedő év volt a SEAT számára. Az elmúlt 12 hónapban a SEAT szemtanúja volt a vállalat egyik első almárkája, a CUPRA születésének, és a márka új zászlóshajója, a Tarraco színre lépésének. Az év rekord eredményekkel indult és a vállalat várhatóan az év végén is történelmi magaslatokba érő kiszállításokról számolhat majd be. Az algériai és a kínai szerepvállaláshoz hasonló projektek pedig a jelenleg több, mint 80 országban jelen lévő márka nemzetközivé válását segítik. Mindemellett a SEAT 2018-ban teljes gőzzel folytatta digitalizációs törekvéseit, számos projektet indítva a hálózatba kapcsolhatóság területén. A vállalat különböző kezdeményezései illetve a SEAT modellek összesen több, mint 60 elismerést zsebeltek be a 2018-as évben. A következő 18 kiemelkedő pillanat pedig biztosan bevonul majd a SEAT történetébe:

Növekvő eredmények

A SEAT a 2018-as évet történetének legjobb eredményével indította. A 2017-es évben ugyanis 281 millió euró adózás utáni nyereséget ért el, a kiszálltások meghaladták a 470 000 járművet, a forgalom pedig több, mint 9,5 milliárd euróra adódott. Szeptemberig a pénzügyi mutatók ezt a pozitív trendet erősítették. Ezen kívül - kiszállítások tekintetében - a vállalat várhatóan történetének legjobb eredményével zárja ezt az évet is, miután már novemberben – 492 300 kiszállítással – elérte a teljes 2017-es évben regisztrált eredményt.

Isten hozott, Tarraco!

A SEAT a modell névadó városában, Tarragonában mutatta be a régóta várt Tarraco modellt, a vállalat legnagyobb SUV modelljét, a márka legújabb zászlóshajóját. A Tarraco az első olyan SEAT modell név, amelyet össznépi szavazással választottak ki, és amelynek végső szakaszában, a #SEATseekingName kezdeményezésben 146 000 személy vett részt. A Tarraco – az Ateca és az Arona modellekhez csatlakozva – teljessé teszi a márka szabadidőautó kínálatát. Az új modell gyártása október közepén indult Wolfsburgban, az első példányokat pedig 2019. év elején értékesítik majd.

A SEAT fantasztikus évet zárt

CUPRA, egy különleges márka születése

A SEAT sportosságának tökéletes kifejeződése: a CUPRA. A vállalat új, egyedi stílusjegyekkel felruházott márkája az autózás szerelmeseinek meghódítására született és hatással van mindenkire, aki eredeti, kifinomult, szenvedélyes és sportos autómárkára vágyik. Első modellje, a CUPRA Ateca október óta elérhető a kereskedői hálózatban. Elektromos versenyautója, az eTCR pedig egy 2020-ban debütáló többmárkás túraautó sorozat alapjait fekteti le.

 Megerősített felsővezetői kör

A Volkswagen Csoport elnöke, Dr. Herbert Diess júniusban a SEAT igazgatótanácsának elnöki pozíciójára kapott kinevezést. Ezen kívül a SEAT elnöke, Luca de Meo júliustól a Volkswagen Csoport España Distribución igazgatótanácsának új elnökeként folytatja, így a Volkswagen Csoport első embereként viheti tovább munkáját Spanyolországban.

Üdvözlünk, Kína!

A Volkswagen Group China, a SEAT és a JAC együttműködési megállapodást írt alá az elektromos mobilitás kínai terjesztéséről. A felek két stratégiai megállapodást kötöttek 2018-ban, amelyeket Berlinben illetve Madridban láttak el kézjegyükkel. Ezek alapján a SEAT partnerként csatlakozik a JAC Volkswagen közös vállalathoz illetve 2021-től a SEAT márka is megjelenik majd a kínai piacon. A három partner pedig közösen dolgozik majd a SEAT járműveinek elektromos alapokra helyezésén. Ezen kívül a Hofejben épülő új kutatási és fejlesztési központ alapkövét is lerakták 2018-ban.

A SEAT fantasztikus évet zárt

Afrikára összpontosuló figyelem

A Volkswagen Csoport a SEAT márkát bízta meg, hogy a konszern észak-afrikai növekedését koordinálja. A SEAT rengeteget javított algériai eredményein azzal, hogy az Arona, a Leon (a CUPRA változatot is beleértve), az Ateca és az Ibiza összeszerelését a Volkswagen Csoport Relizaneban található üzemében végzik. Az üzem 2017-es létrehozása óta több, mint 60 000 Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Passat és Caddy, valamint Skoda Octavia, Rapid, Fabia és Audi A3, Q2 hagyta el a gyártósort Relizaneban, az itt készülő SEAT Ibiza, Arona, Leon és Ateca modellek mellett.

A SEAT Norvégiában: kattintás kattintás után és már meg is van!

A vállalat nemzetközi terjeszkedésével összhangban a SEAT áprilisban Norvégia felé vette az irányt, amely ország mérceként szolgál az új trendek és a jövő mobilitási megoldásainak tekintetében. Egy e-kereskedelmen alapuló elosztási formának köszönhetően a vállalat lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az év 365 napján a nap 24 órájában vásárolhassanak autót. A felület áttekinthető és felhasználóbarát kialakítása lehetővé teszi, hogy az ügyfelek öt kattintást követően, mindössze 10 perc alatt lezárhassák a vásárlási tranzakciót.

Felpörögnek a hálózatba kapcsolt járművek

Miután a SEAT úttörő módon integrálta a WAZE közösségi navigációs rendszerét járműveibe, az idei évben első márkaként alkalmazta a Shazam zenefelismerő alkamazását modelljeiben. A hálózatba kapcsolhatóságnak ez a magasabb szintje novemberben vált teljessé, amikor bemutatkozott Amazon Alexa, az innovatív hangvezérléses szolgáltatás, amely immár Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Németországban is elérhető. Alexa lehetővé teszi az autóvezetők számára, hogy a kormány mögött töltött időt optimálisan használják ki, mindezt pedig a különböző funkciók egyszerű elérésével biztosítja számukra.

A SEAT fantasztikus évet zárt

Őrangyal, baleset nélkül

A tavaly novemberben Barcelonában rendezett Smart City Expo Világkongresszuson mutatta be a SEAT az “őrangyal” Cristobal tanulmány továbbfejlesztett változatát, amely a legfejlettebb biztonsági segédrendszerek segítségével a baleseteket és azok veszélyét hivatott csökkenteni. A fejlesztésnek köszönhetően Cristobalt már 5G technológiával szerelték, amely lehetővé teszi, hogy környezetében lévő gyalogosokhoz és az utcakép egyéb elemeihez kapcsolódjon. Ezt a márka a Telefónica vállalattal együttműködésben tesztelte.

Két keréken a SEAT márkával

A kongresszuson debütált a vállalat új, "SEAT eXS powered by Segway" névre keresztelt elektromos járműve, amely a márka mikromobilitási stratégiájának első lépéseként mutatkozik be, célja pedig, hogy az utazás utolsó szakaszát megcélzó elektromos városi mobilitást segítse.

Fellendülő mobilitás

2017. második felében történő megalapítása óta a SEAT Metropolis:Lab Barcelona olyan innovatív megoldásokon dolgozik, amelyek a városi mobilitást erősítik. Első projektjeik egyike volt az igény szerinti buszszolgáltatás (Bus on Demand), amelynek célja a tömegközlekedés hatékonyságának javítása az ügyfelek igényeinek figyelembe vételével. Másik ilyen kezdeményezésük a fuvarmegosztó alkalmazás kidolgozása, amely olyan felhasználók összekötéséről gondoskodik, akik autóval ingáznak a munkahelyükre, így az egy környéken élők akár együtt is utazhatnak.

A SEAT fantasztikus évet zárt

Respiro, autómegosztás a SEAT márkától

A Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress – MWC) a SEAT bejelentette az XMOBA megalapítását, amely független vállalatként új intelligens mobilitási szolgáltatások fejlesztését és tesztelését végzi. Ez a leányvállalat számolt be a Respiro, az úttörő jellegű, óraszámláló alapon működő autókölcsönző madridi startup cég megszerzéséről. Az elkövetkező években várhatóan új városokban is elinduló szolgáltatás megvásárlásával a SEAT új csatornák kiaknázásával teheti változatosabbá üzleti modelljét.

Üdv a fedélzeten, Dr. Vollmer!

Dr. Christian Vollmer márciusban lett a SEAT új, termelés és logisztika területéért felelős alelnöke. A digitális átalakulás és az ipar 4.0 jelenlegi szakaszában ő felel a környezeti fenntarthatósággal és a jövő mobilitásával összefüggő kezdeményezésekért. Emellett természetesen ő felügyeli a SEAT minden üzemének gyártási tevékenységét. Dr. Vollmer érkezését megelőzően Dr. Rainer Fesselt választották a martorelli üzem igazgatójának.

25 éve Martorellben, 10 millió legyártott autó

A SEAT szívének számító martorelli gyár 2018-ban ünnepelte 25. évfordulóját. Közel 12 500 ember dolgozik Martorellben az üzemben illetve a vállalat központjában. 25 éves története során 39 modellből és azok különböző változataiból több, mint 10 millió autó készült itt. Napjainkban a martorelli üzem mérceként szolgál az ipar 4.0 tekintetében, a növekedés motorja a munkahelyteremtés és az ipari fejlesztések szempontjából, nem mellesleg pedig egy hatékony, fenntartható és környezetbarát termelési helyszín.

Audi A1: made in Martorell

A sportos új kompakt modell, az Audi A1 október óta kizárólag a SEAT martorelli üzemében készül, innen szállítják tovább azokra a piacokra, ahonnan a megrendelés érkezett. Mindez pozitívan járul hozzá a termelési helyszín export darabszámához, amely már meghaladja a 80 százalékot. Az Audi A1 a második prémium modell az Audi Q3 után, amely Spanyolországban készül. Az Audi Q3 egyébként szintén a martorelli gyártósorról gördül le az A1 modellhez hasonlóan.

Második helyen végzett a SEAT Ibiza a Car of the Year 2018 szavazásán

A 2018-as év díjesőt hozott a SEAT ikonikus modelljének, az Ibizának. Miután a 2017-es évet a spanyol autóipar egyik legrangosabb elismerésével, az ABC Best Car of the Year 2018 díjával zárta, az Ibiza folytatta díjakkal szegélyezett diadalmenetét: a döntős mezőnyben szerepelt a Car of the Year 2018 választáson, az Egyesült Királyságban a What Car? magazin a legjobb szupermininek választotta. Németországban ő lett az Év Cégautója 2018 díj győztese, a francia La Revue Automobile pedig a Leginkább ajánlott városi autónak választotta (Citadine de Réference). Katalóniában neki ítélték a Best Car of the Year 2018 elismerést, a Motorpress Ibérica pedig a Best Cars 2018 díjjal jutalmazta, de a 2018-as évben szerezte meg – többek között - a Schibsted Motor Awards kitüntetését is, mint a Legjobb kisautó illetve kompakt modell.

A világ első, sűrített földgázzal (CNG) üzemelő városi szabadidőautója

A Párizsi Autószalon közönségének mutatkozott be először az új SEAT Arona TGI, a világ első városi szabadidőautója, amelyet sűrített földgázzal (CNG) és benzinnel üzemelő hibrid erőforrás hajt. Emellett a SEAT partneri megállapodást írt alá a Snam és az AFGNV vállalatokkal a földgáz és a biogáz Franciaországban és Olaszországban történő népszerűsítéséről.

CARS, amely több, mint puszta autó

2018-ban a SEAT első évfordulóját ünnepelte a CARS egészségügyi központnak, amely úttörővé tette a spanyol vállalatot a megelőző egészségügyi szolgáltatások területén és amely így az egészséges vállalat mintájaként szolgál. Ezen kívül a SEAT Tudományos Bizottság az Egészséges Vállalatért testülete összeállította a MedCARS tanulmányt, amelynek célja, hogy meghatározzák az egészséges életmódnak a dolgozókra és általában az emberekre gyakorolt kedvező hatásait. Mindemellett a Volkswagen Csoport több, mint 2 000 spanyolországi munkatársa részesül a SEAT által a dolgozóknak biztosított Egészségügyi Szolgáltatás juttatásaiból.


Kulcsszavak: Cupra, járműipar, seat, Tarraco
 
A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését Több tízezer munkahelyet hoz létre a Volkswagen Több tízezer munkahelyet hoz létre a Volkswagen A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát Egy ország négy keréken Egy ország négy keréken Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában
 
Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

2019. január 07.
Az izgalom garantált: a müncheni repülőtéren helyet kapó különleges fejlesztésű stratégiai játék középpontjában ugyanis az új Audi e-tron áll. Ezen keresztül az ügyfelek és minden érdeklődő játékosan fedezhetik fel az első tisztán elektromos Audi modellt és tudhatnak meg többet az elektromos mobilitás témájáról.
Részletek

Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

A „szabadulószoba”, mint új programelem a myAudi Sphere szobáiban kapott helyet és egészen március közepéig látogatható lesz.
    
A látogatóknak több szobát kell végig járniuk a nyomok után kutatva és számos feladatot is meg kell oldaniuk, köztük olyanokat, amelyek kapcsolódnak az Audi e-tron által képviselt technológiához. Mindegyik kérdés egy titokzatos kirakós játék darabjait járja körbe, amely egy, az Audi e-tron modellen dolgozó szakember személyét rejtegeti. Az extrafelszerelésként elérhető virtuális külső visszapillantó tükrökkel szerelt elektromos modell része a kalandnak és kulcsfontosságú szerepe van a kirakós játék végső megoldásában. Hogy igazán „felvillanyozó” élményt kínáljanak az ötletgazdák minden érzékszerv számára, a játékot futurisztikus hangeffektekkel és lenyűgöző fényjátékkal gazdagították.

Időpontfoglalás a myAudi Sphere területén található szabadulószobába az interneten a http://www.audietronroom.de/ oldalon illetve az Audi további digitális elérhetőségein, például a www.audi.com/e-tron-room oldalon lehetséges.

Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

Ezzel párhuzamosan a müncheni repülőtérnél található Audi Tréning Központban zajlott a központi Audi e-tron bemutatkozó tréning, amelyre a világ minden tájáról összesen 9 500 munkatárs érkezett. A tréning célja, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatot az Audi e-tron modellről statikus és dinamikus szempontból egyaránt illetve részletesen megismerkedjenek az általa képviselt technológiával és a jármű teljes ökoszisztémájával. A résztvevők a speciálisan az Audi e-tron számára kialakított beltéri terepes pályán fedezhették fel a tisztán elektromos autó vezetési jellemzőit.

 
Kulcsszavak: audi, e-tron, München, repülő
 
Az Audi Hungaria a növekedés útján - Rekord a motorgyártásban Az Audi Hungaria a növekedés útján - Rekord a motorgyártásban Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Új, győri Audi debütál a Frankfurti Autószalonon Új, győri Audi debütál a Frankfurti Autószalonon Visszatér a Jet2.com Leeds-Budapest járata Visszatér a Jet2.com Leeds-Budapest járata
 
Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére

Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére

2019. január 07.
A Continental technológiai vállalat a Texas államban, Uvalde városában található tesztpályán indította útjára az első vezető nélküli abroncstesztelő autóját.
Részletek

Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére

A fejlesztés célja, hogy a tesztfolyamatok a lehető legnagyobb összhangban legyenek a valós használat során jelentkező kihívásokkal. A tesztjárművet a Continental Cruising Chaffeur rendszere vezérli, amelyet kifejezetten autópályán történő használatra fejlesztettek ki.

A jármű irányítása műholdas navigációs rendszeren keresztül történik. A kamerákkal és radarjeleket használó érzékelőkkel ellátott autó valós időben képes reagálni a gyalogosokra, biciklisekre, valamint az autó elé kerülő váratlan akadályokra, így akár állatokra is. „A Continental ezzel a fejlesztéssel nem kis lépést tesz Vision Zero küldetésének megvalósítása felé, amelynek elsődleges célja a halálos közúti balesetek nullára csökkentése” – tette hozzá Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője. Hangsúlyozta: kritikus szituációkban az abroncsokon múlik, hogy az autó időben meg tud-e állni, vagy sem.

Az automatizált vezérléssel ellátott járművekkel rendkívül meggyőző teszteredményeket lehet elérni. A gumiabroncsok fejlesztésénél kulcsfontosságú a normál, illetve a szélsőséges időjárási körülmények között történő tesztek végrehajtása. Az újonnan kifejlesztett gumikeverékeket és abroncsmodelleket valódi körülmények között kell tesztelni, ahol kiderülhet, hogyan viselkedik a gumiabroncs kavicsos, sík, illetve vizes vagy száraz útfelületeken.

Automatizált járművet vet be a Continental az abroncsok tesztelésére

A Thomas Sych, a Continental gumiabroncs-tesztelési részleg igazgatója által vezetett csapat 2016 óta dolgozik Uvalde-ban a jövő abroncstesztelésén. „Olyan szinten szeretnénk automatizálni és ez által egységesíteni a teszteket, hogy még a legkisebb különbségeket is azonosítani tudjuk a gumiabroncsok között” – hangsúlyozta a szakember. Kiemelte, hogy az automatizált járművekkel teljes mértékben reprodukálhatók a folyamatok, így a tesztek pontosan ugyanolyan körülmények között mehetnek végbe. Így biztosak lehetnek a szakemberek abban, hogy a különbségek valóban az abroncsok között és nem a tesztfolyamatok között vannak.

Ugyanezekből az okokból kifolyólag, a tesztek automatizálásához a Continental mérnökei már 50 évvel ezelőtt igénybe vettek egy elektronikusan vezérelt autót. Azzal azonban még csak aszfalton lehetett kipróbálni a gumiabroncsokat. Az új prototípus viszont már murvás, kavicsos útfelületeken is biztonságosan tud haladni. „A vállalatnál különböző területeken dolgozó kollégák együttműködésével jelentős előrelépést sikerült tennünk a hatékonyabb abroncstesztek felé. Azonban itt nem állunk meg, célunk, hogy az automatizált jármű további speciális terepeken is bevethető legyen” – tette hozzá Musztrai Ferenc.
Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar
 
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban 6 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba márciusban 6 százalékkal több új személyautót helyeztek forgalomba márciusban A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű
 
Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

2019. január 04.
A fényűző sportautó ragyogóan egyedi különkiadása valódi meteorit-felületekkel, földöntúli mintázattal és világító csillagképekkel emeli új dimenzióba a kerekeken guruló exkluzivitás fogalmát.
Részletek

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A München melletti Garching városában működő BMW Individual Manufaktur már több mint 25 éve készít kivételesen magas minőségű gépkocsi-felszereltségi opciókat, rendkívüli limitált szériákat és látványos különkiadásokat – minden esetben olyan, hamisítatlanul egyedi dizájn-megoldásokkal, amelyek a világ legjobb, legértékesebb anyagaival büszkélkedhetnek. Az autóipar mértékadó stílusikonja most az exkluzivitás új dimenzióját nyitja meg rajongói és ügyfelei előtt, minden eddiginél távolabbra tekintve varázsolva négy kerékre a csillagos égbolt hangulatát: a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky  egyes elemei valódi meteoritból készültek.

A világegyetem végtelen mélysége iránt érzett emberi csodálat az egyedi különkiadás középkonzolján világító csillagképekben, valamint az égitestek ihlette kárpitelemeken, üléstámlákon, féktárcsákon és karosszéria-kiegészítőkön is visszaköszön. A bajor prémiumgyártó a 2019. január 3-4. között várható, kivételesen intenzív meteorzápor előtti órákban leplezi le a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadást. Amint a Föld érintőlegesen keresztezi a 2003 EH nevű kisbolygó pályáját és az aszteroida törmelékei bolygónk légkörébe érve elégnek, több száz hullócsillag égi tüneménye ragyogja be az éjszakát. Olykor előfordul, hogy az égésből hátramaradt, kisebb szikladarabok áthatolnak bolygónk védőpajzsán és meteoritokként a felszínbe csapódnak: a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterét ilyen földöntúli törmelékek díszítik.

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A mennyei anyagok használatával a BMW Individual Manufaktur egyedülálló, megismételhetetlenül különleges autót készített, újfent kitolva az utastértervezés terén elképzelt elméleti és gyakorlati határokat. A különkiadás középkonzoljának betételemét, a V8-as benzinmotort életre keltő Start / Stop gombot, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó előválasztó karját és a BMW iDrive operációs rendszer érintés-érzékeny vezérlőtárcsáját egytől egyig meteoritból formálták meg a tervezők, amellyel az autóipar nem csupán látható, de kézzel is fogható különlegességét váltották valóra. A földöntúli anyag a küszöbléceken is visszaköszön, elegánsan világító típusnév kíséretében.

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky mindezekkel a kerekeken guruló luxus és az exkluzivitás vadonatúj, egyedülálló szintjének szimbólumává lépett elő.

BMW Individual Manufaktur: az önálló karakterrel büszkélkedő, egyedi különkiadások otthona

A megismételhetetlen járműkülönlegességeket alkotó BMW Individual Manufaktur fennállása óta az olyan egyedi különkiadások megtervezését és elkészítését helyezi előtérbe, amelyek méltóképpen fejezik ki a BMW ügyfeleinek egyedülálló stílusjegyeit. A cég küldetése, hogy még a legegyedibb ügyféligényeket is valóra váltsa. A BMW Individual szakemberei lépésről lépésre együtt dolgoznak a leendő autótulajdonosokkal, hogy a rendkívüli karosszériafényezéstől és az utastér egzotikus anyaghasználatától kezdve, a különleges felszereltségi opciókon, kiegészítőkön és varrásmintákon keresztül, egészen az egyedi formákig és gyártási megoldásokig, minden tekintetben mértékadó megoldások szülessenek.

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A tervezési és gyártási folyamatokat a kreativitás, a részletekre való odafigyelés, a legmagasabb szintű szaktudás, a kiváló minőség iránti rendíthetetlen elköteleződés és az egyediségben rejlő büszkeség egysége járja át, amely végül egy ízig-vérig hamisítatlan autókülönlegességben ölt testet. Az újabbnál újabb kreatív lehetőségek, a forradalmi anyagkombinációk és az iránymutató gyártási technológiák iránti folyamatos kutatás eredményeként a BMW Individual időről időre együttműködik az eltérő szegmensek legnagyobb dizájnikonjaival és híres luxusvállalataival, a közreműködő művészek és tudósok az új termékek kifejlesztéséhez szükséges szaktudás átadásával exkluzív különkiadások létrejöttéhez járulnak hozzá. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky megalkotásakor a BMW Individual az ugyancsak Garching városában működő Max Planck Földönkívüli Fizikatudományi Intézet kutatóinak szaktudását hívta segítségül.

Megismételhetetlen opció: a Widmanstätten-mintázatú felület

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterében használt meteoritok mintájára a tervezők a különkiadás számos karosszéria-kiegészítőjét és utastéri elemét a kizárólag földöntúli objektumokon fellelhető Widmanstätten-mintázat szerint váltották valóra. Az egyenes vonalakból álló, mérnökien pontos geometriai formákat alkotó struktúra a jégkristályokat idézi és az egyes vas-meteoritok megcsiszolásával vagy savas vegyületek kémhatására válik láthatóvá. E rendkívül különleges természeti forma a meteoritot alkotó fémötvözet extrém lassú lehűlése következtében jön létre, amely folyamat még mesterséges körülmények közepette sem reprodukálható a Földön. A csillagközi anyagok jellegzetes mintázatát elsőként a XIX. század elején kezdték el megfigyelni a tudósok, köztük az osztrák születésű Alois von Beckh Widmanstätten is, aki után a jelenséget elnevezték.

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A Widmanstätten-mintázat egyedi különlegessége kiválóan szimbolizálja a BMW Individual folyamatos, soha korábban nem látott dizájnmegoldások megalkotását szorgalmazó innovációs törekvését. A mintázat a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky kézzel varrt tetőkárpitjában, a középkonzol egyes elemein, a külső visszapillantó-házakban, az első lökhárító középső légbeömlő-rácsozásában és az első koptatókban, az Air Breathers légkivezető nyílások fészkeinek első betétfelében, valamint a négy féktárcsában is visszaköszön. Az egyedi karosszéria-kiegészítőket kifejezetten a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadáshoz álmodták meg a tervezők és egytől egyig háromdimenziós nyomtatással készültek.

A motorsport élvonalában felhalmozott tapasztalat és a jövőbe mutató gyártási technológiák találkozása: a háromdimenziós nyomtatással készült, ultrakönnyű féknyergek, innovatív bionikus kialakítással

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky féknyergei ugyancsak additív gyártási technológiával készültek: a háromdimenziós nyomtatás új szintre emeli a BMW modelljeiben átfogóan alkalmazott, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés elveit. A bionikus kialakítással megtervezett, alumíniumból készült féknyergeket a BMW Motorsport fejlesztette ki és az elképzelhető legkönnyebb alternatívához viszonyítva is több mint 30 százalékkal könnyebbek. A rugózatlan tömegben így elért, jelentős súlycsökkentés a különkiadás menetdinamikáját és utazási komfortját is érezhető mértékben javítja.

Az úttörő, bionikus kialakítású féknyergek kifejlesztésekor és legyártásakor a BMW Group a motorsport élvonalában felhalmozott több évtizedes tapasztalat és a háromdimenziós nyomtatással előállított alumínium alkatrészek alkalmazása terén kitanult szaktudás kettősére támaszkodott. A csúcstechnológiás alkatrész megtervezésekor a mérnököknek lehetőségük nyílt a technikai követelményeknek megfelelő legalacsonyabb saját tömeg kivitelezésére, tekintve, hogy a gyártási folyamatban kizárólag a nyers alkatrészanyaggal kellett számolniuk.

Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A végeredmény, amelyet a csontszerkezet mintájára hoztak létre – az alkatrész merevsége és saját tömege közötti optimális egyensúly fenntartása szerint –, az autóiparban megszokott öntvény-technológiákkal nem, csupán additív gyártási technológiával állítható elő. A háromdimenziós nyomtatás ráadásul azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök a fékfolyadék-csatornát is a féknyereg szerkezetébe integrálják. Az innovatív alkatrész létrehozásában az additív gyártási technológia ismét kulcsfontosságú tényezőként közreműködött, nem csupán a könnyűszerkezetes fékrendszer beépíthetőségét, de merevségét is tovább javítva.

Forradalmi innovációk az egyediség érdekében: háromszínű bőrkárpit és LED-technológiás csillagképek a középkonzolon

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterét már első pillantásra a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás teszi ellenállhatatlanná, amelyet a tervezők az Opal White, a Midnight Blue és a Silver árnyalathármas szerint álmodtak meg. A különkiadás egyediségét meghatározó Widmanstätten-mintázat a kézzel varrt üléskárpitok középső részein is megjelenik. A dizájnerek egyedi eljárás szerint tervezték meg a középkonzol könyöktámaszait, hogy a csillagos égbolt ihlette elemek ragyogással töltsék meg az utasteret: a luxus sportautó varázslatos hangulatát a felületbe épített LED-technológiás csillagképek fokozzák. A fejedelmi atmoszférát Midnight Blue árnyalatú, dús szőnyegek emelik felülmúlhatatlan szintre.

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky karosszériafényezése az éjszakai égbolt magával ragadó lenyomata. A BMW Individual speciális karosszériafényezési technológiája mesterien kombinálja az alapként felvitt akril Black és a mélységi hatást keltő San Marino Blue kettős árnyalatát, utóbbit a szakemberek az autó aljától a kerékjárati ívek tetejéig fokozatos átmenetben fújták fel. A jól látható fénymélységet végül három réteg lakkal érték el, egyre nagyobb pigmentszemcsék alkalmazásával.


Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

Tökéletes alap egy lebilincselő különkiadáshoz: a BMW M850i xDrive Coupé luxus sportautó

Az új BMW M850i xDrive Coupé kiváló műszaki alapot biztosított a BMW Individual Manufaktur lélegzetelállító különkiadásához. 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorjával, versenypályán finomhangolt futómű-technológiájával és BMW xDrive intelligens összkerékhajtásával a négyüléses luxusautó a sportosság, az érzelmekben gazdag kisugárzás és a BMW modelljei által fémjelzett vezetési élmény hármas egységét kínálja fel a luxusszegmensben.

A BMW M8 sportmodellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztett BMW M850i xDrive Coupé egy tökéletesre hangolt járműkoncepcióra épül, amely a hétköznapok útjain váltja valóra a zárt aszfaltcsíkok menetteljesítményét. Kifinomult futómű-technológiájának köszönhetően a luxus sportkupé a sportosság és a menetkomfort egészen egyedülálló harmóniájával büszkélkedhet, amelynek részeként a modell letaglózó dinamikája kimagasló hétköznapi használhatósággal és még a leghosszabbra nyúló utazások alkalmával is fejedelmi kényelemmel párosul.

A BMW M850i xDrive Coupé érzelmekben gazdag kisugárzása a bajor prémiumgyártó új formanyelvének gyümölcse, amely mérnöki pontossággal megtervezett vonalvezetés és abszolút letisztultság mentén kelti életre a magabiztos sportosság, az érzéki varázslat és a hamisítatlan exkluzivitás egységét. És ahogyan az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, úgy számos egyéb típus-specifikus részlet is elérhető a modell aerodinamikájának javítása, illetve saját tömegének csökkentése érdekében. Az újdonság alacsony súlypontjával, hosszú tengelytávolságával és széles nyomtávjaival kiegészülve a BMW M850i xDrive Coupé mindezekkel együtt hatékonyabban váltja valóra a sportos teljesítmény és a luxus menetkomfort párosát, mint bármelyik másik modell a szegmensben.

Kulcsszavak: bemutatóterem, bmw, BMW Individual M850i, új modell, xDrive
 
Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R SEAT Leon X-PERIENCE – Élvezetes vezetés bármilyen úton SEAT Leon X-PERIENCE – Élvezetes vezetés bármilyen úton Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor A Volvo Cars dízelmotor nélkül hozza forgalomba az új S60 szedánt A Volvo Cars dízelmotor nélkül hozza forgalomba az új S60 szedánt A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában
 
A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni

A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni

2019. január 04.
Az Európai Unió a MOBILus névre hallgató konzorciumot választotta, hogy a Városi Mobilitás területén a Tudás- és Innovációs Közösséget (Knowledge and Innovation Community - KIC) létrehozza.
Részletek

A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni

A konzorcium Barcelona városa és a SEAT mellett 15 országból további 46 várost, vállalatot és egyetemet tömörít, a kezdeményezés célja és feladata pedig az Európai Unió városi mobilitása kapcsán különböző innovációk kifejlesztése lesz.

A Városi Mobilitás Tudás- és Innovációs Közösségének együttműködése 7 – 15 éves időtartamra szól és akár 1,6 milliárd eurós pénzügyi beruházás mellett valósulhat meg. Ebből 400 millió euró érkezik az Európai Uniótól, a partnerek pedig legfeljebb 1,2 milliárd euróval vesznek részt benne. A központ Barcelonában lesz, négy „fióktelep” pedig Koppenhága (Dánia), Prága (Csehország), München (Németország) és Helmond (Hollandia) városaiban működik majd.

Az EIT-Városi Mobilitás (Európai Innovációs és Technológiai Intézet – EIT) területéért felelős első közgyűlését 2018. december 12-én tartották Barcelonában, amelyen részt vett a város polgármestere Ada Colau, a Barcelonai Városi Tanács gazdaságtámogatási biztosa, Lluís Gómez és a Katalán Műszaki Egyetem (UPC) képviselője.

A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni

A sajtótájékoztatón Barcelona városát, mint a városi mobilitás központját mutatták be. A SEAT elnöke, Luca de Meo hangsúlyozta, hogy „ez a projekt bizonyítja, hogy ha a közigazgatás, a vállalatok, az egyetemek, a pénzügyi intézmények és a társadalom képviselői összefognak, a világot is megmozdíthatjuk. Ez a kezdeményezés lehetővé teszi számunkra, hogy népszerűsítsünk egy olyan új európai mobilitási modellt, amely az innovációt és a versenyképességet támogatja.”

A Városi Mobilitás Tudás- és Innovációs Közösségének célja, hogy segítse az európai versenyképességet, javítsa a mobilitást és növelje a nagyobb városok vonzerejét az egyes közösségek összekapcsolásával. Törekvése továbbá, hogy ösztönözze az üzleti innovációt és a közösségi terek újragondolását.

A MOBILus konzorcium - amelynek a SEAT meghatározó tagja – választása a spanyol városra esett, így Barcelona lett a városi mobilitás innovációs platformjának székhelye. Ez jelentős gazdasági hatással lesz a városra, amely így új beruházásokkal, fejlesztésekkel is gazdagodik. A célok között szerepel 180, a területhez kapcsolódó start-up vállalkozás létrehozása illetve a résztvevő városok 90 százalékában szeretnék elérni az útfelületek egyre nagyobb arányú felszabadítását. A konzorcium további törekvése, hogy betanítson 1450 diplomást a konzorciumhoz köthető szakterületeken illetve a résztvevő országokban növelje szerepét a megosztott mobilitás területén.

Kulcsszavak: együttműködés, járműipar, seat
 
Gépjárműkereskedők: nőtt az új autók száma novemberben Gépjárműkereskedők: nőtt az új autók száma novemberben A Hankook Tire közzétette 2014 harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit A Hankook Tire közzétette 2014 harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában A DAF Trucks belép a malajziai piacra A DAF Trucks belép a malajziai piacra Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét
 
A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el

A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el

2019. január 04.
A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el, a vállalat a 1927-ben történt megalapítása óta először lépte át a 600 ezer darabos álomhatárt.
Részletek

A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el – átlépte a 600 ezer darabos határt

A tavalyi évben az eladások 2017-hez képest 12,4%-kal nőttek, és ez az év végére 642 253 darab új autót jelentett. Az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő rekordév. 2017-ben a vállalat 571 577 autót adott el.

A 2018-as rekord azt mutatja, hogy a világ legtöbb országában óriási kereslet van a Volvo teljesen megújult termékportfóliójára, ezen belül is különösen a nemzetközi díjakat nyert XC családra.

A január-decemberi időszakban az amerikai régió Volvo értékesítése 2017-hez képest 20,6%-kal nőtt, és elérte a 98 263 darab autót. E növekedés oka elsősorban az XC modellek iránti növekvő keresletben, ezen belül is az új XC60-as típusban keresendő. A dél-kalifornai Charlestonban gyártott S60-as modellek első példányai már megjelentek az amerikai kereskedésekben, és ezek a tervek szerint hozzájárulnak majd a 2019-es növekedéshez.
 
A kínai régióban 14,1%-kal nőttek az eladások 2017-hez képest, és ez tavaly 130 593 új Volvo forgalomba helyezését jelentette. A legnagyobb igény a helyi gyártású új XC60-as és S90 modellek felé irányult.


A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el – átlépte a 600 ezer darabos határt

Európa szintén jelentősen hozzájárult a rekorderedményhez. 2018-ban 317 838 új Volvo talált gazdára, ez 2017-tel összehasonlítva 6,4%-os növekedést jelent. Ebben a régióban az új V60 és az Európai Év Autója díjjal is kitüntetett XC40 volt a növekedés motorja.
 
2018-ban a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 189 459 darabot  (2017: 184 966 db) értékesítettünk, ezt követte az XC90-es változat 94 182 darab autóval (2017: 87 518 darab) és a V40/ V40 Cross Country modell 77 587 darab autóval ( 2017: 95 370 darab).

Az XC40-es modellből az első 12 hónapban 75 828 darab talált gazdára, az S90 modellből pedig 57 142  darabot adtunk el (2017: 46 602 darab).

 
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel A Volkswagen Személygépkocsik márka 3.4 millió gépjárművet szállított ki idén a júliusig tartó időszakban A Volkswagen Személygépkocsik márka 3.4 millió gépjárművet szállított ki idén a júliusig tartó időszakban Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma decemberben
 
Sikeres évet zárt idehaza a Toyota

Sikeres évet zárt idehaza a Toyota

2019. január 03.
A Toyota környezetbarát hibrid elektromos autói sikerének köszönhetően már harmadik egymást követő évben látványos növekedést produkáló japán márka 20,2%-al növelte értékesítéseit a 16,7%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. 
Részletek



Sikeres évet zárt idehaza a Toyota

Ezzel a márka 0,2 százalékpontos növekedést elérve 7,3%-ra növelte piaci részesedését egy olyan évben, amikor csak egyetlen új modellt (Aygo) mutatott be. Idén azonban valódi modellinvázió várható a márkától, ami alaposan átrendezheti a hazai piaci viszonyokat is.

A városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autók legszélesebb portfólióját kínáló Toyota hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autómárkája, amelynek neve egybeforrott  a zöld autózással. A japán autógyártó az elmúlt években éppen környezetbarát hibrid elektromos modelljei népszerűségének köszönhetően Magyarországon is látványos sikereket könyvelhetett el, és szépen lépdelt előre a márkák rangsorában. 2018-ban 11643 új Toyota talált gazdára hazánkban, amivel a márka a hatodik legnépszerűbbnek bizonyult, mindössze 199 darabbal lemaradva az ötödik, és 693 darabbal a harmadik helyről. Miután az éves re-export adatok még nem elérhetőek, és szemben több előtte végző versenytársával a Toyotára nem jellemző az autók regisztrációja majd forgalomból kivonása és külföldi újraértékesítése, könnyen lehet, hogy a márka a valós hazai értékesítések tekintetében még előkelőbb helyen végez. A legnépszerűbb Toyota 2018-ban Magyarországon a Yaris volt 2693 darabbal, amit az Auris (1973 db), a C-HR (1953 db), a RAV4 (1308 db), a Corolla (1206 db) és a Hilux (1079 db) követett. 


Sikeres évet zárt idehaza a Toyota

Ami ugyanakkor különösen izgalmassá teszi a helyzetet, az az, hogy míg a hazai újautóeladások még mindig mintegy 63,3%-át teszik ki a flottaértékesítések (vállalatok számára történő eladások és közbeszerzések), addig a Toyota eladásai tekintetében ez az arány csupán 47,7%. Márpedig a magánvásárlók részére történő értékesítés nem csupán nagyobb profitot jelent, de ez lesz a következő évek piaci növekedésének motorja, a japán márka tehát nagyon jó kiindulási helyzetben van a további piaci előretöréshez. Ha mindehhez hozzávesszük azt is, hogy 2018-ban az Aygo volt az egyetlen új modell a márka kínálatában, 2019-ben pedig legfontosabb modelljei közül három érkezik vadonatúj generációval, akkor vélhetően nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy 2019 Magyarországon is a Toyota éve lesz.

Jön a világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja

A legnagyobb várakozás mind a magán, mind a flottavásárlók részéről kétségkívül a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációját övezi, amely egyszerre váltja le a jelenlegi Corollát és Aurist. A vadonatúj Corolla ugyanis ötajtós, kombi és szedán változatban egyaránt elérhető lesz, ráadásul az első autó lesz a világon, amely két különböző teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtást kínál majd, választ adva a nagyobb teljesítményű dízelekhez szokott, ám környezetbarát alternatívát kereső vállalati felhasználók igényeire is. Az új Corolla érkezése karosszériaváltozattól függően április-májusban várható, és onnantól kétségkívül csúcsra járatja majd a márka értékesítéseit, sokan egyenesen azt várják, hogy átveszi a legnépszerűbb európai Toyota címet is az addig ezt birtokló Yaristól, és nem utolsó sorban átrendezheti az alsó középkategóriás autók hazai rangsorát is.

Sikeres évet zárt idehaza a Toyota

A világ legnépszerűbb SUV-ja is vadonatúj generációval jelentkezik

Legalább ilyen horderejű újdonság a legújabb generációs RAV4 érkezése is: a kívül belül teljesen megújuló vadonatúj modell visszatér a gyökerekhez, és rendkívül meggyőző terepképességeket kínál majd, miközben szintén elérhető lesz hozzá a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása. A SUV kategóriát megteremtő, és azóta a világ legnépszerűbb SUV-jának bizonyuló RAV4 új generációja minden bizonnyal nem csupán megőrzi, de végképp bebiztosítja majd a modell első helyét a hazai D SUV szegmensben.

Újra kapható lesz Magyarországon a világ legnépszerűbb limuzinja

Környezetbarát hibrid elektromos hajtással tér vissza 14 év után Európába és így Magyarországra a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, a Toyota Camry is. A vadonatúj Camry érkezése nem véletlenül tartja lázban a bejelentés óta a hazai vásárlókat, különös tekintettel a vállalati flottavásárlókra. Az Avensisnél lényegesen nagyobb és elegánsabb modell (nem véletlen, hogy az Avensis kombi utódjának a Toyota az Auris Touring Sportsnál jóval nagyobb vadonatúj Corolla Touring Sports modellt szánja) a környezettudatos vállalati középvezetők ideális választása lehet (a felsővezetők vélhetően inkább a Toyota prémium márkájának vadonatúj luxuslimuzinja, az ES, vagy a zászlóshajó LS mellett teszik majd le a voksukat). A Camry érkezésével így a Toyota várhatóan ismét markáns jelenlétet tudhat majd magának a felső-középkategóriás szegmensben.

Visszatér a sportautólegenda

Vélhetően nem ez az exkluzív modell lesz az, amely csúcsra pörgeti majd az értékesítési darabszámokat, ám az autórajongók szívét kétségkívül megdobogtatja a legendás Toyota Supra 17 év utáni visszatérése, amely nyári érkezésekor minden bizonnyal drasztikusan megnöveli majd a Toyota szalonokba ellátogatók számát.

„Legendás sportmodellünk, a Supra visszatérése mellett legfontosabb modelljeink közül három, a Corolla, a RAV4 és a Camry jelentezik idén vadonatúj generációval – olyan modellinvázió ez, amire a vállalat történetében nem sűrűn van példa. Mindezzel ráadásul tovább erősítjük a mára egyértelműen a Toyota versenyelőnyévé vált környezetbarát hibrid elektromos stratégiát, piacvezető hibrid kínálatunk az eddigi 8 modellről 10 modellre bővül, és a mára értékesítéseink közel felét kitevő hibridek aránya várhatóan még tovább nő majd eladásainkban.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A márkák hazai rangsorában 2018-ban a hatodik helyen záró Toyota 7,3%-os piaci részesedést szerzett, a harmadik hely megszerzéséhez pedig elég volt 7,75%-os piaci részesedés, ami azt jelenti, hogy mindössze 0,45 százalékpont választ el bennünket a dobogós helyezéstől. Idén egyetlen új modell, a viszonylag kisméretű szegmensben szereplő Aygo bemutatásával 0,2 százalékponttal tudtuk növelni piaci részesedésünket, így minden esélyünk meg van arra, hogy az idei modellinvázió révén a Toyota egyike legyen Magyarország legkelendőbb autómárkáinak.” – mutat rá a szakember.

Egy biztos: hosszú évek óta a Toyota az egyetlen olyan autómárka, amely a Corolla, a RAV4 és a Camry révén világ 10 legnépszerűbb autójából hármat is a magáénak tudhat. Ez a három modell érkezik idén vadonatúj generációval amely nemcsak világszinten biztosíthatja be még inkább a Toyota elsőségét, de a hazai piacon is olyan helyezést hozhat a márka számára, amire korábban még nem volt példa.

Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, toyota
 
Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Magyar WWF projektet támogat a Toyota Motor Corporation Magyar WWF projektet támogat a Toyota Motor Corporation Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben 2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek 2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018 Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018
 
Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi

Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi

2019. január 03.
Az akkumulátorok gyártásával foglalkozó dél-koreai beszállító, az SK Innovation bejelentette, hogy szeretné megtízszerezni gyártókapacitását 2022-re annak érdekében, hogy minél inkább profitálhasson az elektromos autók várható elterjedéséből.
Részletek

Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi

A dél-koreaiak szerint, akik a Mercedesnek szállítanak be és nemrég megegyeztek az együttműködésről a Volkswagennel, igazi áttörést hozhat 2020 az elektromos autózás elterjedésében.

A vállalat természetesen szeretne minél nagyobb részesedést elérni az akkumulátorgyártók piacán, ennek érdekében tavaly már döntés is született egy 3 milliárd dolláros kapacitásbővítésről, amelynek keretében Kínában, az Egyesült Államokban és Magyarországon is gyárat építenek a dél-koreaiak.

A mostani bejelentés tanulsága szerint viszont sokkal nagyobb gyártókapacitást akar kiépíteni a vállalat menedzsmentje, az idei 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitást ugyanis egészen 55 gigawattórára növelnék 2022-re.

A nagyszabású tervek megvalósításában fontos szerepet játszhat az SK Innovation magyarországi gyára is, hiszen a Komáromban több mint 200 milliárd forintból felépülő új üzem éves gyártókapacitása a tervek szerint eléri majd a 7,5 gigawattórát.

Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi

Érdemes megemlíteni, hogy ez a ma leggyakrabban használt akkumulátorok kapacitását figyelembe véve durván 200-250 ezer elektromos autóhoz elegendő akkumulátort jelent.

Ahogy arról is fontos szólni néhány szót, hogy az SK Innovation növekedési tervei jóval meghaladják az elemzők által még 2017 végén várt értéket. A Nomura Research akkor ugyanis úgy számolt, hogy a dél-koreai cég gyártókapacitása 29 gigawattóra lehet majd 2022-re. Ez is jól mutatja, hogy a gyártók és a beszállítók egyre komolyabban gondolják az elektromos autózást - í­rja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, elektromos töltőállomás, járműipar
 
Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda Eladási rekordot állított fel januárban a Škoda
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 131 - 140