Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 131 - 140
Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

2019. június 05.
Május végén tesztüzemmel elindította első Magyarországi elektromos villámtöltőjét az M1-es autópálya bábolnai, OMV töltőállomásán a német autógyárak által létrehozott Ionity GmbH.
Részletek

Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

Az egységek az Ionity európai hálózatához kapcsolódnak, ami a tervek szerint 2020 végére már 400 főállomásra bővül. A müncheni központú társaság a ma elérhető legfejlettebb technológiát telepítette a Budapest felé tartó szakaszra, ugyanis a kialakított négy töltő egyenként 350 kW-os csúcsteljesítményre képes. Az európai szabvány szerinti CCS2-es csatlakozókkal felszerelt állomásokhoz mérhető kapacitású egységeket eddig nem csak Magyarországon, de még a kelet-európai régióban sem alakítottak ki. Összehasonlításul, a most működésben lévő hazai normál- és szupertöltők jellemzően 22-75 kW teljesítményre képesek.

Az Ionity ezzel jócskán a ma felmerülő piaci igények fölé megy, hiszen a legnagyobb töltésfelvétellel rendelkező modell most az Audi e-Tron, amely 150 kW-os töltési teljesítményt használ. A Mercedes napokban bemutatott EQC típusa esetében ugyanez 110 kW, míg itthon az elsősorban városi használatra tervezett egyik legnépszerűbb elektromos autónak tartott BMW i3-as maximum 50kW-ot tud fogadni. Az autógyárak tervei szerint az Ionity töltő teljes kapacitását kihasználó modellek csupán az elkövetkező években jelennek meg. Ezzel együtt azért a ma forgalomban lévő elektromos autók tulajdonosai is jelentős gyorsulásra számíthatnak a „tankolás” során. A lemerült akkumulátorokat ugyanis körülbelül 30~40 perc alatt 80 százalékos szintre képes tölteni az OMV töltőállomáson kialakított egység.
 
„Ausztriában már kiváló együttműködést sikerült kiépítenünk az IONITY és az OMV között, így örömmel jelentjük most be az új magyar egység indulását is, az M1-es autópálya bábolnai szakaszán. Nagy érdeklődéssel várjuk a magyarországi felhasználók visszajelzéseit a frissen telepített villámtöltőkkel kapcsolatban” – mondta Michael Hajesch, az Ionity ügyvezető igazgatója. 


Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

A négy különálló töltőn természetesen az angol mellett magyarul is megtalálható a használati útmutató. E mellett a töltőállomás dolgozói is segítséget tudnak nyújtani, ha erre igényt tartanak az autósok. Az úton lévők ugyanakkor a töltőkön feltüntetett telefonszámon az ügyfélszolgálati központot is hívhatják, ahol angolul, németül és franciául állnak rendelkezésre. A tervek szerint azonban a szolgáltatási kör a későbbiekben kiegészül a magyar nyelvvel is.  
 
A jelen állapotban a villámtöltőket érkezési sorrendben lehet igénybe venni. Az új töltőknek is köszönhetően az OMV olyan szolgáltatási minőséget tud nyújtani az autózók számára, amellyel más töltőállomásokon itthon nem találkozhatnak.

„Szeretnénk, ha igazi szolgáltató központként gondolnának az OMV-re, ahol a termékek és szolgáltatások minden olyan szegmensét lefedjük, amire az úton lévőknek szükségük van. A csúcstechnológiát használó Ionity-vel való együttműködésünkkel ebbe az irányba tettünk egy újabb jelentős lépést. A fejlesztésnek köszönhetően szinte bármilyen hajtási rendszert használó gépjármű rövid idő alatt feltölthető Bábolnánál, ami a hazai autópálya-hálózat mentén értékes képességnek számít” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

Az Ionity töltőinek használata bruttó 8 eurónak megfelelő forintba kerül. Ez független attól, hogy mennyi ideig használják azokat, és mekkora töltést vesz fel a rákapcsolt gépjármű. A rendszer a számlaadást is lebonyolítja, amelyet a felhasználó e-mailen kap meg. A fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbben alakították ki, így lehetőség van az Ionityvel szerződött szolgáltatók RFID plasztikjait használni. Ekkor azt az oszlophoz érintve a rendszer levonja a megfelelő összeget. A bankkártyás fizetés az Ionity okostelefonos alkalmazásán vagy weboldalán keresztül bonyolítható, az internetes vásárlásokkal teljesen megegyező módon.



Kulcsszavak: autópálya, Bábolna, elektromos autó, elektromos töltőállomás, IONITY, M1, OMV
 
Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása Autócsodák a családoknak Autócsodák a családoknak Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Oxford, az elektromos autó övezet Oxford, az elektromos autó övezet
 
A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

2019. június 05.
A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitásban: A két elektromos motor által működtetett ID.R 6:05,336 perc alatt teljesítette a Nürburgring-Nordschleife kört.
Részletek

 A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

Gyorsabban, mint bármelyik elektromos jármű korábban. Romain Dumas (F) 40,564 másodperccel javította meg Peter Dumbreck (GB, NIO EP9) 2017-ben felállított korábbi rekordját. Az ID.R átlagsebessége 204,96 km / h, ami ismét megmutatta a Volkswagen elektromos hajtásának lenyűgöző teljesítményét.

Ez az 500 kW-os (680 LE) kibocsátás-mentes versenyautó a Volkswagen jövőbeli, teljesen elektromos ID. termékcsaládjának versenyzésre épített zászlóshajója.

„A Nürburgring Nordschleife nemcsak a világ legigényesebb versenypályája, hanem a sorozatgyártású járművek végső tesztje is” - mondja Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke. „Az ID.R nagy fölénnyel teljesítette ezt a kihívást, és minden idők leggyorsabb kibocsátásmentes körét futotta. Lenyűgöző teljesítmény potenciáljának további bizonyítékaként a Volkswagen e-mobilitása büszkén viselheti magán „Nürburgring-approved” jelzőt. Gratulálok a Volkswagen Motorsport csapatának és Romain Dumas pilótának az ID.R harmadik rekordjához.

Mindössze tizenkét hónapon belül a Volkswagen Motorsport már három rekordot állított be az ID.R-rel. 2018. június 24-én Romain Dumas a híres Pikes Peak International Hill Climb-on (USA) abszolút pályacsúcsot futott 7: 57,148 eredménnyel. Mindössze három héttel később egy új legjobb időt állított be az elektromos autók számára 43,86 másodperccel a Goodwood Fesztiválon Dél-Angliában. Ezekhez a kimagasló eredményekhez csatlakozott most a legendás Nordschleife új rekordja.

 A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

Romain Dumas számára, aki a Nürburgringen a 24 órás verseny négyszeres győztese, az ID.R-rel futott rekordkör egy újabb fénypont a kedvenc pályáján. „A Nordschleife rekord tulajdonosának lenni hihetetlenül büszkévé tesz” - mondja Dumas. „Számomra ez a legjobb és legnehezebb versenypálya a világon. Szeretnék köszönetet mondani a Volkswagen Motorsport csapatának, akik ismét fantasztikus munkát végeztek. Az ID.R tökéletesen felkészült a Nordschleife kihívásaira, és nagyon szórakoztató volt megtapasztalni az elképesztő gyorsulást és a nagy kanyarsebességet.

A Nordschleife e-rekordjával a Volkswagen ismét megmutatta a hatalmas teljesítmény potenciált, ami az elektromos mobilitással érkezik. „Ez a lenyűgöző sikertörténet mérnökeink gondos előkészítésének, az egész csapat hibátlan munkájának a tesztek során, és természetesen Romain Dumas tökéletes vezetési teljesítményének közös eredménye” - mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets.

Az ID.R továbbfejlesztett változata a Nordschleife különleges feltételeihez igazítva.

A Nürburgring Nordschleife kihívásaira való felkészülés érdekében a Volkswagen Motorsport mindössze öt hónap alatt teljes körű átalakítást végzett a Pikes Peak és a Goodwood rekordjait felállító autóhoz képest. „Az ID.R továbbfejlesztett változatán az aerodinamikai konfigurációt a lehető legmagasabb sebességhez optimalizáltuk, nem pedig a maximális leszorítóerőhöz,” magyarázza François-Xavier Demaison, műszaki igazgató. „A szimulátorban és a versenypályán végzett nagy mennyiségű tesztkörökkel az ID.R-t a Nordschleife egyedülálló körülményeihez igazítottuk, főként az alváz-hangolásra, az energiagazdálkodásra és a rekord kísérlethez szükséges gumiabroncsok optimális kiválasztására összpontosítva.”




Kulcsszavak: elektromos autó, I.D. R Pikes Peak, Nürburgring
 
Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Kihelyezték az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen Kihelyezték az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

2019. június 05.
Az autóipari biztonsági fejlesztések terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars a sport- és védőfelszerelések elismert svéd gyártójával, a POC márkával együttműködésben a világon elsőként olyan törésteszt-sorozatot dolgozott ki, amely azt vizsgálja, milyen hatékony védelmet nyújt a sisak az autóval ütköző kerékpárosnak.
Részletek

A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

Az együttműködés jól mutatja a Volvo Cars vezető pozícióját a biztonsági fejlesztések terén, illetve a vállalat azon törekvését, hogy ismereteit megosztva, kooperatív alapon tegye mindenki számára biztonságosabbá a közúti közlekedést.

A kerékpárosok és gépjárművek közötti balesetek gyakran halálos kimenetelűek, vagy súlyos sérülésekkel járnak. Ezért a Volvo Cars egyértelmű stratégiája, hogy aktív biztonsági rendszereivel eleve teljes mértékben elkerülje az ilyen baleseteket.
 
A teljes fékerejű automatikus fékezéssel kombinált kerékpáros-felismerő funkció a jármű fedélzetén található kamerák és radarok segítségével azonosítja a kerékpárosokat, figyelmezteti a várható ütközésre az autóvezetőt, illetve önműködően fékez, amennyiben az szükséges. A Volvo Cars biztonsági célkitűzésével összhangban, automatikus vészfékező és gyalogosfelismerő rendszerének továbbfejlesztéseként valósította meg a technológiát.
 
A Volvo-POC kutatási projekt keretében egy sor, különlegesen kidolgozott töréstesztet hajtanak végre a Volvo Cars híres biztonságtechnológiai kutatási létesítményében, a svédországi Göteborg városában. A vizsgálat egy olyan, szélesebb spektrumú kutatási projekt részét képezi, amely a kerékpárosok által elszenvedett, hosszan tartó sérülések típusait vizsgálja.
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

A tesztek során a POC kerékpáros sisakjait adták a tesztpadra szerelt töréstesztbábu-fejekre, majd a bábufejeket különböző sebességgel és eltérő szögekben egy álló Volvo gépkocsi motorház-fedelének különböző pontjaival ütköztették, így végezve el számos mérést.
 
A vizsgálatokat a gyalogosok fejének védelmét ellenőrző, hatályos hatósági tesztfolyamatokkal összhangban végezték el. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars és a POC számára, hogy közvetlenül összehasonlítsák a sisak viselése, illetve nem viselése közötti különbségeket.
 
A kerékpáros biztonsági sisakok vizsgálatára szolgáló jelenlegi teszteljárások meglehetősen kezdetlegesek: különböző magasságokból vízszintes vagy döntött felületre ejtik a sisakokat, és nem veszik figyelembe a kerékpárok és gépjárművek közötti balesetek körülményeit. A Volvo-POC projekt célja, hogy kifinomultabb, fejlettebb tesztkörülményeket teremtsenek.
 
A kutatási projekt eredményei hozzásegítik a POC-t ahhoz, hogy olyan, biztonságosabb sisakokat tervezzen, amelyek hatékonyabban oltalmazzák a kerékpárost, ha az gépkocsival ütközik. Ugyanakkor a tesztek a Volvo Cars számára is fontos tanulságokkal szolgál: a balesettípus jellegzetességeire rávilágítva elősegítheti a jövőbeli fejlesztéseket.
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

„A POC márkával közös projekt jól példázza a Volvo Cars úttörő szemléletét a biztonság terén.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának igazgatója, a vállalat egyik vezető biztonsági mérnöke. „Gyakran fejlesztünk olyan új tesztmódszereket, amelyekkel problémás forgalmi helyzetekben előforduló szituációkat elemezhetünk ki. Többre törekszünk, mint hogy megfeleljünk a törvényi előírásoknak és jó eredményeket érjünk el a teszteken. A minősítésen túl tekintve valós forgalmi helyzeteket kielemezve fejlesztünk olyan technológiákat, amelyek ténylegesen fokozott biztonságot eredményeznek.”
 
A hatvannál is több nemzetközi biztonsági, innovációs és formai díjjal jutalmazott POC erőssége, hogy a hagyományos megoldásokat megkérdőjelezve új kutatási, tudományos és innovációs eredményekre építve teremt új megközelítést, és éri el a balesetek számának csökkentését.
 
„Ahogy a Volvo Cars, mi is elsődleges feladatunknak tekintjük a biztonság fokozását; ez a cél motiválja minden elképzelésünket és újításunkat.” – mondta Oscar Huss, a POC termékfejlesztési igazgatója. „A POC Lab keretében vezető tudományos szakemberekkel működünk szorosan együtt, hogy az élen járhassunk új biztonsági elképzelések megvalósításában. A tanúsítási normák elengedhetetlenek, ugyanakkor mindig tovább kell tekintenünk ezek határain, hogy jobb, innovatívabb megoldások alkalmazásával enyhíthessük a balesetek következményeit.”
 
A Volvo Cars az elmúlt években arra törekedett, hogy ne csak utasait, de a Volvo járműveken kívül tartózkodó embereket is óvja. 2010-ben ezért vezette be például a teljes fékerős autonóm vészfékrendszerrel kombinált gyalogosfelismerő technológiát, amelyet 2013-ban kerékpáros-felismeréssel egészített ki. A City Safety csomag keretében mindkét technológia alapfelszerelés a Volvo összes típusában; a rendszerek hozzájárultak a közlekedés általános biztonságának fejlesztéséhez.
 
A Volvo Cars és a POC korábban egy másik projekt kapcsán is együttműködtek: akkor a kerékpáros sisakok és a gépkocsik közötti kapcsolat létesítésével igyekeztek hozzájárulni a balesetek elkerüléséhez.
 

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, közlekedésbiztonság, volvo
 
Veszik a Toyotát az amerikaiak Veszik a Toyotát az amerikaiak Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére Ford Transit Skyline tanulmány – A közúti magánrepülőgép Ford Transit Skyline tanulmány – A közúti magánrepülőgép Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d Elkészült az egymilliomodik Kia cee’d
 
Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

2019. június 05.
Az XCeed kupé-vonalakkal, és kifejezetten európai stílusú formákkal érkezik. A hagyományos SUV formáknál sportosabb megjelenéssel, dinamikusabb kezelhetőséggel, de hasonlóan tágas utastérrel és csomagtartóval. A Kia XCeed hivatalos bemutatóját június 26-án tartják.
Részletek

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

 
A Kia Motors ma bemutatta az új városi crossover, az XCeed első fotóit; a sportos vonalú újdonság a hagyományos SUV modellek alternatívájaként érkezik a kínálatba.

A kupés vonalú forma a Kia frankfurti központjában született, Gregory Guillaume, a márka formatervezésért felelős európai alelnökének vezetésével. Az emelt hasmagasság és a hagyományos SUV modellekénél alacsonyabb üléshelyzet kifejezetten sportossá teszi az XCeed vezetési élményét, ugyanakkor tökéletes, és a kompaktokénál teljesebb kilátást garantál a mindennapok forgalmában.

Formái érzelemdúsabbak és dinamikusabbak is hagyományosabb vonalvezetésű társaiénál, utastere tágas és kényelmes, csomagtere pedig semmiben sem marad el az Európában piacvezető tradicionális SUV modellekétől.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “Az új Kia XCeedet sportossága, és kiállása eleve sokkal feltűnőbbé és kívánatosabbá teszi magasabb építésű társainál. Ugyanakkor praktikuma és okos beltéri, csomagtéri megoldásai révén semmilyen praktikus szempontból nem marad el tőlük, miközben megjelenése jóval dinamikusabb.”

Az új Kia XCeed hivatalos bemutatóját június 26-án tartják.

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája
Kulcsszavak: bemutató, kia, premier, új modell, XCeed
 
Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Új belépőszintű motorváltozatok az Audi TT Coupé és Roadster modellekhez Új belépőszintű motorváltozatok az Audi TT Coupé és Roadster modellekhez Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Új Logan MCV a Genfi Autószalonon A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon Hamarosan érkezik a megújult Suzuki Vitara Hamarosan érkezik a megújult Suzuki Vitara
 
Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

2019. június 04.
Első ízben kínálja robusztus SCOUT változatban zászlóshajóját a ŠKODA.
Részletek

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

A megújult SUPERB COMBI SCOUT tökéletesen ötvözi elegáns formavilágát és terepes erényeit multifunkciós és robusztus járművé, amiről a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes dizájnelemekkel, 18 col peremátmérőjű „Braga” könnyűfém keréktárcsáival, a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot is magában foglaló, , illetve különleges SCOUT-kivitelű utasterével gondoskodik. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés.

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad-változatai kínálatát, amely változatlan hosszúság és szélesség mellett a kalandra termett modellek erényeivel és hangulatával kombinálja az elegáns ŠKODA SUPERB COMBI tágas térkínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot egyaránt magában foglaló megemelt és megerősített futómű , valamint az összkerékhajtás révén a SUPERB COMBI SCOUT a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a vezetői profil-választás (Driving Mode Select) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC) pedig extrafelszereltségként rendelhető.

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Két erőteljes és gazdaságos motor

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT kizárólag egyaránt erős, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal lesz elérhető. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is, így különösen gazdaságos üzeműek.

Robusztus dizájnelemek, illetve alumíniumhatású és krómozott díszítőelemek

A ŠKODA jól ismert SCOUT-modelljeinek stílusában az új SUPERB COMBI SCOUT is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa – mint minden megújult  SUPERB modellen – az első lökhárítóba nyúlik és a SPORTLINE kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A SUPERB-család további tagjaitól eltérően a SCOUT új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges SCOUT-plakettek tűnnek fel.

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Alapkivitelében a megújult SUPERB COMBI SCOUT 18 col peremátmérőjű, opcióként kétárnyalatú „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszereltségként pedig ugyancsak kéttónusú kivitelben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló SUPERB COMBI SCOUT extrafelszereltségként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.

Fahatású elemek és SCOUT-specifikus ülések

Utasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok SCOUT-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara®/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapfelszereltség része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.

A hátul helyet foglalók térdmagasságban mérhető bőséges lábtér jellemezte, magas színvonalú kényelme a ŠKODA modelljeire jellemző „Simply Clever” ötletek sorával növelhető tovább. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a SUPERB minden Combi változata, a SCOUT is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, az extrafelszereltségként rendelhető virtuális pedál (Virtual Pedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.

2006 – megérkezik a ŠKODA első SCOUT-modellje

Az offroad-stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a ŠKODA kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként a ŠKODA OCTAVIA második generációjának masszív offroad-külsejű kivitele. A terepes modell gyorsan széles rajongói táborra tett szert, s az OCTAVIA harmadik nemzedékében is folytatódott a már alapkivitelben összkerékhajtással készülő kombi népszerűsége. KODIAQ (2017) és KAROQ (2018) család megfelelő tagjaival a cseh autógyártó SUV-modellpalettájára is sikerrel terjesztette ki SCOUT-koncepcióját.

Kulcsszavak: bemutató, skoda, Superb, Superb Combi, új modell
 
Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A cseh autóipar és az autópiac gyorsabban növekszik, mint az európai piac A cseh autóipar és az autópiac gyorsabban növekszik, mint az európai piac Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon
 
Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

2019. június 04.
A magyarok nagy többsége a következő években is hagyományos kereskedőktől venne új autót, azonban egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak az értékesítéshez kötődő szolgáltatásoknak – derül ki az EY megbízásából készült reprezentatív kutatásból.
Részletek

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

A jövőben akár komoly újdonságokkal is találkozhatnak majd a hazai vásárlók a kereskedésekben. A folyamatos termékinnováció, a változó közlekedési szokások, a technológiai fejlődés és az új versenytársak megjelenése mind-mind arra kényszeríti az eladókat, hogy átalakítsák működési és üzleti modelljeiket.

A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót online, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok 90 százaléka a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös felmérésből. Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85%), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt.

A technológia fejlődése a vezetési igényeket is nagy mértékben befolyásolja. A magyar autósok több mint fele (55%) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért.

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

A legtöbben azt tartják fontosnak (81%), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval. A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt vennének igénybe a válaszadók (49%).

„A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.


Kulcsszavak: értékesítés, felmérés, jármű kereskedelem, Magyarország, új autó
 
A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét Lízingszövetség: Nagyot lépett a magyar lízingpiac Lízingszövetség: Nagyot lépett a magyar lízingpiac A SEAT az első vállalat, amely két-három hét alatt biztosítja a gépkocsi kiszállítását A SEAT az első vállalat, amely két-három hét alatt biztosítja a gépkocsi kiszállítását A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon Az új Juke 4 millió, az új X-Trail 7,4 millió forinttól elérhető 2014 júniusától Az új Juke 4 millió, az új X-Trail 7,4 millió forinttól elérhető 2014 júniusától
 
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

2019. június 03.
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez - jelentették be pénteken Berlinben.
Részletek

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A szövetségi gazdasági minisztérium közleménye szerint a 2016-ban indított programot egyelőre másfél évvel, 2020 végéig hosszabbítják meg. A támogatási keret 600 millió euró.

Tisztán elektromos hajtásrendszerű modellekre 4000 euró, plug-in hibridekre 3000 ezer euró árkedvezmény jár, ezt fele-fele arányban finanszírozza az állam és az adott kocsi gyártója. A támogatás 60 ezer eurónál alacsonyabb listaárú modellekhez jár.

Új elem a rendszerben, hogy külön támogatást lehet igényelni vak és látássérült emberek figyelmeztetésére szolgáló berendezés beépítéséhez. Ezt azzal indokolták, hogy az elektromos autók alacsony sebességnél szinte zajtalanul közlekednek, és hang alapján igen nehéz észrevenni őket.

A támogatási program folytatása nemcsak a fenntartható mobilitás szempontjából fontos, hanem a jövőben is sikeres, munkahelyek százezreit biztosító német autóipar érdekében is - emelte ki a közlemény szerint Peter Altmaier gazdasági miniszter. Hozzátette, hogy az elektromobilitás németországi "áttöréséhez" a járművek vásárlásának ösztönzésén kívül a töltőinfrastruktúra fejlesztése is szükséges.

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A Die Welt című lap egy pénteki összeállításában azt írta, hogy a támogatás elsősorban a német gyártóknak kedvez, az igénylések legnagyobb része BMW i3, Volkswagen e-Golf és Audi A3 e-tron típusú kocsik vásárlására érkezett.

A német kormány az évtized közepén még azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra elérje az egymilliót az elektromos autók száma az országban. A folyamatok nem a reményeknek megfelelően alakultak, a mobilitás új formájának népszerűsége sokáig igen mérsékelt volt, legfőképpen a hagyományos meghajtású kocsikhoz képest magas ár, szűk modellkínálat és szegényes töltőhálózat miatt. Így az év elején a Németországban üzemben tartott mintegy 57,3 millió gépjármű közül csupán 83 600 volt tisztán elektromos meghajtású.

Azonban az utóbbi hónapokban lendületes bővülés tapasztalható, az első negyedévben 23 300 új, tisztán elektromos hajtásrendszerű autóra váltottak ki forgalmi engedélyt, ami 33 százalékos növekedés éves szinten. Hasonló tendenciát mutat a kormányzati támogatási programra benyújtott igénylések száma is: míg tavaly egész évben 44 600 kérelmet adtak be, az idén májusig már 26 453 pályázat érkezett.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, németország, támogatás
 
Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? A Mitsubishi Motors 23db i-MiEV gépjárművet szállít a Carabinieri részére A Mitsubishi Motors 23db i-MiEV gépjárművet szállít a Carabinieri részére Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát A Jedlik Ányos Terv tovább segítheti az elektromos autók elterjedését Magyarországon A Jedlik Ányos Terv tovább segítheti az elektromos autók elterjedését Magyarországon
 
Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

2019. június 03.
A speciális fényezések a Ford eddigi és jövőbeli Le Mans-sikereit ünneplik. Az ünnepi fényezések azt jelzik, hogy a Ford “Au revoir”-t int (a legközelebbi viszontlátásig) a gyári szintű Le Mans-programnak.
Részletek

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

A Ford bemutatta a Ford Chip Ganassi Racing csapat Ford GT gépeihez tervezett “Ünnepi fényezést”, ami a 2019-es Le Mans 24 órás futamon indított autóit díszíti majd. A négy gyári Ford GT dekorációja a márka Le Mans-ban elért sikereit szimbolizálja – napjaink diadalait ugyanúgy, mint az 1960-as években aratott győzelmeket.

A 2019-es futam az utolsó Le Mans-i verseny lesz a gyár jelenlegi Ford GT-programjában, lezárva a Le Mans-ban versenyző gyári Ford GT-k történetének újabb dicsőséges fejezetét.

“2016-ban a Ford visszatért Le Mans-ba, hogy megünnepelje a hihetetlen 1966-os győzelem 50. évfordulóját. A megemlékezés a lehető legjobban sikerült, hiszen megnyertük a versenyt,” emlékezett vissza Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Nagy pillanat volt számomra, amikor munkatársaink nevében felállhattam a dobogóra, így idén is nagyon várom, hogy Le Mans-ban méltóképpen teljesítsük e fejezet zárófutamát.”

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

Amikor a négy gyári Ford GT kigördül Le Mans-ban a La Sarthe pályára, a közönség először csodálhatja meg vadonatúj fényezésüket, ami mindegyik autón különleges üzenetet hordoz. Ráadásul most felzárkózik hozzájuk egy ötödik Ford GT is, amellyel a Keating Motorsports versenyez a GTE Am géposztályban.

A 66-os rajtszámú Ford GT-t Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) vezeti majd; az autó fekete festése azt a Ford GT40-est idézi, amivel Bruce McLaren és Chris Amon nyerték meg a Le Mans 1966-os futamát.

Dan Gurney és A.J. Foyt  gépe (ugyancsak egy Ford GT40) 1967-ben győzött Le Mans-ban. Erre emlékeztet a 67-es számú Ford GT fényezése; az autó pilótái Andy Priaulx (GB), Harry Tincknell (GB) és Jonathan Bomarito (USA).

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése


A 68-as rajtszámú Ford GT a márka legutóbbi LE Mans-győztesei előtt tiszteleg, akik előtt a 2016-os futamon elsőként lebbent meg a kockás zászló. Dirk Müller (GER), Joey Hand (USA) és Sébastien Bourdais (FRA) ugyanazokban a színekben versenyez majd, amelyekben 2016-ban is nyertek Le Mans-ban.

Scott Dixon (NZ), Ryan Briscoe (AUS) és Richard Westbrook (GB) vezeti a 69-es számú gépet, aminek dizájnja megegyezik azzal a Ford GT40-esével, amely másodikként ért célba az 1966-os, legendás hármas befutóban.

A 85-ös rajtszámú Ford GT-t egy privát csapat, a Keating Motorsports indítja a GTE Am géposztályban. A csapat ugyanazt a fényezést használja, ami a négy gyári Fordot is díszíti, ám mindezt kiegészíti még a fő szponzor, a Winn’s élénk színű logója. Az autót Ben Keating (US), Jeroen Bleekemolen (NETH) és Felipe Fraga (BRA) vezeti majd.

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

“A Ford GT segítségével a Ford visszatérhetett a hosszútávú GT-versenyek világába,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Ez a gyári Ford GT program hatalmas sikert hozott márkánknak, mi pedig élveztük azt a rengeteg kihívást, amivel e négy izgalmas év alatt szembesültünk. Le Mans nem a gyári program teljes lezárását jelzi, hiszen sok futam vár még ránk a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban.”

A Ford GT vasárnap (június 2-án) lép pályára új színeiben a hivatalos Le Mans teszten. A Ford népszerű Le Mans Livestream közvetítésének köszönhetően a rajongók június 15-16-án akár egy gyári Ford GT cockpitjéból is követhetik a 24 órás versenyt.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Új korszak kezdődik az M-Sport történetében Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t
 
A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

2019. június 03.
Beköszöntött az autófejlesztés jövője: a Volvo Cars és a felső kategóriás kiterjesztett valóságú szemüvegeket gyártó, finn Varjo létrehozták a világ első olyan rendszerét, amelyben a tényeket és a képzeletet kombináló valóság segítségével értékelnek ki prototípusokat, formai megoldásokat és aktív biztonsági technológiákat.
Részletek

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

Az együttműködést tovább mélyíti, hogy a Volvo Cars Tech Fund befektetőként finanszírozza a Varjót. A Tech Fund az autógyártó kockázatitőke-alapja, amely a nagy potenciállal rendelkező technológiai start-up vállalkozásokba fektet be.

 A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként tette lehetővé a fejlesztők számára, hogy egy tényleges autó vezetése közben kombinált valóság szemüveget viselve olyan virtuális elemeket, vagy akár komplett rendszereket jelenítsenek meg maradéktalanul élethű formában, amelyeket nem csak a vezető, de az autó szenzorai is valóságosnak érzékelnek. Ezt a mai napig egyetlen autógyártó sem volt képes megvalósítani.
 
A ma bemutatott Varjo XR-1 szemüveg azonban minden eddiginél nagyobb felbontásban jelenít meg fotorealisztikus kombinált vagy virtuális valóságot. Ez azt jelenti, hogy az XR-1 alkalmazásával radikálisan csökkenthető a fejlesztési folyamatok időigénye, mivel az új funkciók és formai megoldások szinte azonnal kiértékelhetők a technológia segítségével.
 
Elődjéhez képest az XR-1 szemüveget nagyfelbontású kamerákkal is felszerelték, így az alkalmas a kombinált valóság megjelenítésére. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars tervezői és mérnökei számára, hogy akár évekkel azok tényleges megvalósulása előtt ´vezessenek´ egyes leendő típusokat, és komplett rendszereket értékeljenek ki szimulált környezetben. Így a vállalat a létező leginkább kifinomult felhasználói élményt képes nyújtani a világ legbiztonságosabb autóinak fedélzetén.
 

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

„A kombinált valóság alkalmazásával szó szerint már a tervezés fázisában elkezdhetjük egyes megoldások és technológiák kiértékelését.” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Az új termékek és ötletek eddig megszokott, statikus kiértékelése helyett rögtön ´menet közben´ tudjuk tesztelni az egyes koncepciókat. Ezzel a megközelítéssel jelentős megtakarítások érhetők el, hiszen a tervezési és fejlesztési folyamat jóval korábbi fázisaiban elkerülhetők bizonyos zsákutcák és meghatározhatók a prioritások.”
 
Az XR-1 alkalmazásával az aktív biztonsági megoldásokat is jóval korábban fejleszthetik és tesztelhetik a Volvo Cars mérnökei. A biztonsági szakemberek az XR-1 szemüvegeket viselve vezethetnek létező autókat a Volvo svédországi kutatási létesítményeiben, és a fizikai környezetre vetített, kiterjesztett valóság segítségével tesztelhetik a virtuális aktív biztonsági rendszerek működését.
 
Az XR-1 rendkívül pontos szemmozgás-követő technológiájának köszönhetően könnyen megvizsgálható, az autóvezetők hogyan alkalmaznak egyes új funkciókat és szolgáltatásokat, illetve, hogy azok bármilyen formában elterelik-e figyelmüket. A figyelemelterelés szintjének technológia alapú mérése révén lehetővé válik a Volvo Cars számára, hogy olyan új szolgáltatásokat dolgozzon ki, amelyek a lehető legcsekélyebb mértékben zavarják meg a vezető összpontosítását.
 
„A kezdetektől fogva egy olyan termék létrehozására törekedtünk, amely harmonikusan képes ötvözni a valós és a virtuális világokat.” – mondta Niko Eiden, a Varjo alapító vezérigazgatója. „Az az elképesztően előremutató mód, ahogyan a Volvo Cars az XR-1 szemüveget alkalmazza, rávilágít arra, hogy a Varjo technológiájával korábban elképzelhetetlen dolgokat lehet megvalósítani. A Volvóval karöltve új korszakot nyitottunk a kombinált valóság ipari felhasználása terén."
 
A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

A Volvo Cars úttörő szerepet játszik az autóiparban a kiterjesztett és virtuális valóság tervezési és fejlesztési folyamatokban történő felhasználása terén. A Varjóval kötött együttműködési megállapodás a vállalat legújabb és eddigi legmagasabb szintű szerepvállalása ezen a területen. A Volvo Cars az új generációs technológiák fejlesztése során előszeretettel támaszkodik élvonalbeli technológiai vállalkozásokkal kötött együttműködéseire.
 
„A Varjo egyértelműen a téma egyik legnagyobb szakértője.” – mondta Zaki Fasihuddin, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. „A vállalat technológiája előtt rendkívül fényes jövő áll, ugyanakkor a Volvo Cars már ma is tudja az a gyakorlatban hasznosítani. A Varjo tökéletesen példázza, milyen jellegű vállalatokat szeretnénk befektetőként támogatni.”
 
A Varjo XR-1 szemüveget, valamint annak a Volvo Cars által alkalmazott felhasználását a kaliforniai Santa Clara városában megrendezett Kiterjesztett valóság világkiállításon tekintheti meg a szakma. A felek szabadalmi bejegyzési kérelmet nyújtottak be a technológia ilyen jellegű alkalmazására.
 

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, volvo
 
Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Indul a Škoda karaván! Indul a Škoda karaván! Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába A magyar háztartások 42 százalékában van autó A magyar háztartások 42 százalékában van autó Tizenkét százalékkal javította pénzügyi eredményét a Rolls-Royce hajtóműgyártó Tizenkét százalékkal javította pénzügyi eredményét a Rolls-Royce hajtóműgyártó
 
Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

2019. június 03.
Stabil 9 százalékos részesedésének megtartásában, az összpiacival azonos bővülésben bízik az idén a Skoda a magyarországi újautó-piacon - mondta Németh János márkaigazgató, a magánvevői igényeket jobban megcélzó modellújdonságokra alapozva.
Részletek

Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

A Volkswagen konszernhez tartozó márka tavaly több mint 13 800 autót értékesített Magyarországon, ebből 11 842 belföldön forgalomba helyezett autó volt. A Datahouse adatai szerint az idén az első négy hónapban 3966 új Skodát helyeztek forgalomba a magyar újautó-piacon.

Németh János elmondása szerint a tavaly eladott kocsik 85 százaléka, 9877 jármű céges vevőkhöz került. A Skoda az utóbbi években az egyik legvonzóbb márka a flottavásárlók számára, népszerű a kisvállakozók körében is - tette hozzá.

A Skoda az idén több olyan modellel jelenik meg, amelyekkel a márkaigazgató szerint a magánvevőket is jobban meg tudja szólítani. Jó pozícióhoz juthat Scala az alsóközép-kategóriában - Magyarországon erős ez a szegmens, tavaly mintegy 32 000 vevő választott ilyen járművet. Óriási az érdeklődés már most a nagycsaládosok kedvezményének lehívására alkalmas hétüléses Kodiaq iránt, ebből legalább 300 darab eladására számít Németh János. A feltörekvő városi terepjáró kategóriában javíthatja a Skoda pozícióit a Kamiq, az új kis SUV októberben érkezik a magyar piacra.


Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

A márkaigazgató tájékoztatott arról, hogy az elektromos mobilitás területére is belép a márka, rövidesen megérkezik az első tisztán elektrmos hajtásrendszerű Citigoe iV és a hibrid Superb iV. A sor további plugin hibridekkel folytatódik, 2020-ban az Octavia hibrid változata érkezik meg.

A Skoda Auto a Volkswagen konszern tagja, 2018-ban 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak 100-nál több piacán.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, skoda
 
A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 131 - 140