Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 131 - 140
A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

2018. október 26.
A ŠKODA SCALA a márka első típusa, amely a Volkswagen-csoport MQB A0 platformjára épül. A ferdehátú típus a következő nagy lépés a márka formai nyelvezetének fejlődésében.
Részletek

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát


Új karakter, új technika és új név: ŠKODA SCALA típusával a cseh márka a közkedvelt kompakt kategóriában bővíti kínálatát. A teljes egészében új fejlesztésű típust magas színvonalú aktív és passzív biztonság, akár teljesen LED-es fényszórók és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák, utasai és csomagjaik számára egyaránt bőséges térkínálat, valamint „Simply Clever” megoldások sokasága jellemzi. A 66 kW (90 LE) és a 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományban öt motorváltozat áll rendelkezésre. Az ötajtós, ferdehátú újdonság az érzelmekben gazdag formavilágát magas fokú funkcionalitással és a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásokkal kombinálja. Az új ŠKODA SCALA a Párizsi Autószalonon is nagy figyelmet keltő VISION RS tanulmány intenzív érzelmek jellemezte formai nyelvezetét hozza el immár a sorozatgyártású autók világába. Az újdonság piaci bevezetése már 2019 első felére várható.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új ŠKODA SCALA típusunkkal új fejezetet nyitunk a ŠKODA kompakt kategóriájú járműveinek történelmében. Teljes egészében új fejlesztésről van szó, amely technikája, biztonsága és formavilága tekintetében egyaránt mércéül szolgálhat e kategóriában. Meggyőződésünk, hogy a SCALA kiváló adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy újraértelmezze a C-szegmenst a ŠKODA számára.”

A SCALA típusával a ŠKODA első ízben alkalmazza sorozatgyártásban az új, érzelmekben gazdag külső és belső formai nyelvezetét, amely a ŠKODA VISION RS révén már a Párizsi Autószalonon is nagy figyelmet keltett. Új típusával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka műszakilag is nagy lépést tesz előre.

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

A latin eredetű SCALA név tökéletesen illik mindehhez, jelentése ugyanis lépcső vagy létra. SCALA sorozatával a ŠKODA egyszerre több fejlesztési lépcsővel is feljebb lép, s a márka értékrendjének – amit a „Smart Understatement” kifejezés foglal össze találóan – tökéletes megtestesítője is egyben.

Új, már-már szoborszerűen plasztikus formák, dinamikus formai elemek és precízen kidolgozott részletek kölcsönöznek az új típus számára érzelmekben gazdag és autentikus fellépést, mégpedig kifejezetten erőteljes egyéniség mentén. Az új SCALA a márka első típusaként testesíti meg a ŠKODA formai nyelvezete fejlődésének következő szintjét, amely a cseh gyártó jövőbeni modelljeit is meghatározza majd. A SCALA emellett a márka első sorozatgyártású európai modelljeként visel a ŠKODA-logó helyett immár önálló betűkből álló „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

Kompakt méretei ellenére a ŠKODA SCALA az alsó-középkategóriában igencsak tágasnak számító térkínálattal érkezik. Az új típus hosszúsága 4362, szélessége 1793, míg magassága 1471 milliméter, hosszú, 2649 milliméteres tengelytávja pedig kedvező menettulajdonságokat biztosít számára.

Nagyvonalú méreteivel a ŠKODA SCALA utastere aligha hagyhat kívánnivalót maga után, már a ŠKODA OCTAVIA belső dimenzióit közelítve. A térdmagasságban mérhető lábtér 73 (ŠKODA OCTAVIA: 73), a könyökmagasságú szélesség hátul 1425 (ŠKODA OCTAVIA: 1449), a hátsó fejtér pedig 982 milliméter (ŠKODA OCTAVIA: 980 milliméter). A ŠKODA SCALA 467 literes térfogatával a márkára jellemző módon kategóriája egyik legnagyobb csomagterét kínálja, amely a hátsó ülés lehajtásával akár 1410 literig is bővíthető.

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

Egyaránt karakteres megoldások az extrafelszerelésként rendelhető, innovatív, teljesen LED-es fényszórók és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák, és az új kompakt kategóriájú típus az első ŠKODA, amely dinamikus hátsó irányjelzőkkel is kapható. A hátsó lökhárító alatt egy extrafelszerelésként kínált „Simply Clever” megoldás rejtőzik: az elektromos reteszelésű, kihajtható vonófej a csomagtartóban található kapcsolóval mozgatható. A ŠKODA SCALA egyebek mellett a ŠKODA jellegzetes esernyőtartóját is kínálja a vezetőajtóban (esernyővel), akárcsak az üzemanyagtöltő-nyílás fedelébe rögzített jégkaparót, de kívánságra a csomagtérajtó Tip-to-Close funkcióval kiegészített, elektromos mozgatása is rendelkezésre áll.

A kategória legjobb online szolgáltatásainak és infotainment-rendszereinek új generációja

Modern megjelenéséhez illően az új ŠKODA SCALA a legújabb digitális technikákkal érkezik. A rugalmasan konfigurálható, extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit műszeregység 10,25 col képátlójú, vagyis a kompakt kategória legnagyobb kijelzőfelületével készül. Az infotainment-rendszerek képernyőinek átlója egészen 9,2 colig terjed, ami ugyancsak a legjobb e piaci szegmensben.

A ŠKODA Connect mobil online szolgáltatásai új generációjának köszönhetően a vezető és az utasok akár mobiltelefonjukról is be-, illetve kireteszelhetik a jármű ajtóit, valamint akár vezeték nélkül (over the air) is frissíthetik az infotainment-rendszer vagy a navigációs térkép szoftvereit – így a szervizt sem szükséges felkeresniük. A SCALA a ŠKODA első típusaként kínál minden egyes példányában állandó internetkapcsolatot. A beépített eSIM-kártya LTE-adatkapcsolattal nagysebességű internetelérést tesz lehetővé, így nem szükséges további SIM-kártya vagy okostelefonos tethering-kapcsolat. Az eSIM már alapkivitelben támogatja a vészhívás (Emergency Call) és a proaktív szolgáltatás (Proactive Service) funkciókat.

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

Öt takarékos motor és extrafelszerelésként állítható futómű

Ötféle motorizáltság szerepel a ŠKODA SCALA kínálatában, köztük három benzin- és egy dízelüzemű erőforrással, amelyek mindegyike megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A későbbiekben, 2019 folyamán egy környezetkímélő földgázüzemű (CNG) aggregát is érkezik. Mindegyik motor közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, és egyaránt rendelkeznek az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel.

A 70 kilowattos (95 LE) 1.0 TSI aggregát ötfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja nyomatékát, míg a 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI alapkivitelben hatfokozatú manuális, kívánságra pedig hétfokozatú DSG-váltóműhöz csatlakozik. A ŠKODA SCALA csúcsbenzinmotorja az 1.5 TSI, a négyhengeres konstrukció teljesítménye 110 kW (150 LE) és alapesetben szintén hatfokozatú manuális, míg kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval rendelhető. Mindegyik benzines erőforrás részecskeszűrővel készül.

A négyhengeres 1.6 TDI 85 kW (115 LE) teljesítményt és 250 newtonméter forgatónyomatékot küld a főtengelyre, az AdBlue-befecskendezés és az SCR-katalizátor, valamint a dízel részecskeszűrő egyaránt az alapkivitel része. E motor szintén megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A takarékos dízelaggregát szériafelszereltségében hatfokozatú manuális, míg extraként hétfokozatú DSG-sebességváltóval kapható.

A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát

A leginkább környezetkímélő megoldást az 1.0 G-TEC kínálja a ŠKODA SCALA hajtására, amely háromhengeres konstrukcióként elsősorban a hagyományos üzemanyagokénál kisebb szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátás jellemezte földgázüzemre (CNG) készült. Miután kifogyott a földgáz, a motor benzinnel is üzemeltethető. A CNG-erőforrás legújabb változatának teljesítménye 66 kW (90 LE), az erőátvitel feladatát pedig kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltó látja el.

Már az új ŠKODA SCALA alapkivitelű futóművét is különösen biztonságos és agilis menettulajdonságok jellemzik, még több egyéni beállítási lehetőséget és sportosságot kínál azonban az extrafelszerelésként rendelhető új sportfutómű (Sport Chassis Preset), amely két különböző hangolást is kínál. E megoldás 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, és normál üzemmódja mellett a szeleppel állítható lengéscsillapítók segítségével egy keményebb karakterisztikájú sportüzemmód is rendelkezésre áll. Az eredmény a vezetés sportosabb élménye és még intenzívebb kapcsolat az úttestfelülettel. A két beállítás közötti váltás a menetprofil-választás (Driving Mode Select) menüjéből vezérelhető.

Számos új vezetői segédrendszer a nagyobb járműkategóriákból

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az új ŠKODA SCALA a Volkswagen-csoport sokoldalú, modulrendszerű keresztmotoros platformjára épül, ami a legmodernebb hajtástechnika és futóműkomponensek mellett számos új, eddig csupán a nagyobb járműkategóriákban kínált vezetői segédrendszer alkalmazását is lehetővé teszi – első ízben vagy már továbbfejlesztett változatban. A számos passzív biztonsági rendszerrel közösen ezen asszisztensrendszerek különösen magas biztonsági színvonalat eredményeznek a ŠKODA SCALA számára.”

A ŠKODA SCALA modellekhez rendelhető, bővített vezetői segédrendszerek közé tartozik a Side Assist, amely extrafelszerelésként rendelhető berendezésként időben jelzi a vezetőnek, ha hátulról előzési szándékkal jármű közelít vagy már a visszapillantó tükrök holtterében található. Míg a jól ismert holttér-érzékelés (Blind Spot Detect) hatótávolsága 20 méter, a Side Assist akár 70 méterről is érzékeli a járműveket, így autópályán és gyorsforgalmi utakon közlekedve is hatékonyan előzheti meg a veszélyhelyzeteket. A Side Assist részrendszere a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztens (Rear Traffic Alert).

Ugyancsak a hosszú autópálya-túrák ideális technikája – egészen 210 kilométer/órás tempóig – az extrafelszerelésként rendelhető adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC). A szériafelszereltséget bővíti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő rendszer (Lane Assist) és az első radarasszisztens (Front Assist), utóbbi a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) közösen a jármű előtti területet radar segítségével felügyelve segít megelőzni a baleseteket. Kényelmes segítség parkoláskor az opcionális parkolási asszisztens (Park Assist), amellyel a ŠKODA SCALA automatikusan manőverez a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve áll ki ismét.

Magas biztonsági színvonal kompromisszumok nélkül

A sötétben és rossz időjárási viszonyok között is biztonságos közlekedést és jobb látást szolgálják a ŠKODA SCALA teljesen LED-es fényszórói és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpái. Az utastérben LED-hangulatvilágítás gondoskodhat kellemes környezetről.

Mindezeken túl különböző passzív rendszerek is jelentősen növelik a biztonság színvonalát. Konkrét ütközésveszély esetén az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) automatikusan előre zárja az ablakokat és megfeszíti az első biztonsági öveket. Amennyiben bekövetkezik a baleset, akár kilenc légzsák is óvhatja a ŠKODA SCALA vezetőjét és utasait: a két első légzsák (vezető- és utasoldal) mellett az új kompakt kategóriájú típus a kormánykerék alatt térdlégzsákot is kínál, extrafelszerelésként pedig első oldallégzsákok, illetve fejlégzsákok, valamint a hátsó ajtókba oldallégzsákok is rendelhetők. A másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake) a balesetet követően a jármű ellenőrizetlen továbbgördülését akadályozza meg. A vészhívás funkció (Emergency Call) valamelyik első légzsák vagy biztonságiöv-előfeszítő kioldásakor automatikusan hív segítséget, de manuálisan is bármikor működtethető.
Kulcsszavak: bemutató, Scala, skoda, új modell
 
A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében Ráugrottak a vevők a Teslára Ráugrottak a vevők a Teslára
 
A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt

A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt

2018. október 25.
A Sixt Magyarország munkatársai közül sokan rajonganak a technikai sportokért. Így amikor megtudták, hogy az idén júniusban, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) Hungaroringen megrendezett futamán balesetet elszenvedő pályabíró bal lábát térd alatt amputálni kellett, szinte azonnal felmerült bennük, hogy mint mobilitás szolgáltatók, átmenetileg biztosítsanak számára a flottából egy automataváltós autót.
Részletek

A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt

Az autó-motor sportok szerelmesei közül sokan emlékezhetnek arra, ami idén június 3-án történt a Hungaroringen. A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők esőgumikra váltottak. Lucas Auer, a Mercedes pilótája a boxutcában, kerékcserére bekanyarodva megcsúszott, és a garázsba csapódott, elütve két pályabírót. A tv-közvetítésen látható volt, hogy az egyik pályabíró súlyosan megsérült és végül mentőhelikopterrel kellett elszállítani.

A súlyos sérült László Attila volt, aki ma vehette át az autót a Sixt Magyarország munkatársaitól. A felajánlás nagy segítséget jelent a kisgyermekes apukának, akinek eddig tömegközlekedéssel, ráadásul egy ideiglenes végtagprotézissel kellett megoldania a mindennapokat.

A Sixt Magyarország háza táján nem ismeretlen a társadalmi felelősségvállalás. A német anyavállalat tulajdonosának nevéhez egy több mint 10 éve működő nemzetközi segélyszervezet fűződik. A Regine Sixt Gyermeksegítő Szövetség fő célja a rászoruló gyermekek életminőségének javítása világszerte, főként az egészségügyi ellátás és az oktatás támogatásával, sürgősségi segélyekkel.


A Hungaroringen megsérült pályabírót segíti a Sixt

Az MNASZ Sportbírók kezdeményezésére a Te is Segíthetsz! Támogató Alapítvánnyal együtt a nemrég balesetet szenvedett és súlyosan megsérült László Attila megsegítésére adománygyűjtés indult el. Attilát az alábbi számlaszámon lehet támogatni:

Raiffeisen Bank 12001008-01632015-00300007
Nemzetközi számlaszám: HU 5512 0010 0801 6320 1500 3000 07

Ezek a számlaszámok elkülönítettek, az ide érkező befizetések teljes egészében Attila részére lesznek kifizetve. A számlaszámon lévő pénzmozgás bármikor ellenőrizhető.

Hálás szívvel köszönjük minden segítőnek, életkörülményeinek megváltoztatására irányuló önzetlen adományát.


Kulcsszavak: autókölcsönző, baleset, Sixt, támogatás
 
Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Landolás közben túlcsúszott egy Airbus Kanadában Landolás közben túlcsúszott egy Airbus Kanadában A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A lezuhant Germanwings másodpilótája öngyilkosságról tájékozódott az interneten A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását
 
Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

2018. október 25.
A BMW X modellcsalád alapítójának negyedik generációját a motorsport élvonalában kifejlesztett technológiák és látványos kiegészítők színesítik tovább.
Részletek

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

Ahogyan elődei és a BMW X modellcsalád összes aktuális tagja, úgy a BMW X5 negyedik nemzedéke is a magával ragadó terepjáró képesség és a kimagasló közúti menetteljesítmény párosával kecsegtet. A Sports Activity Vehicle (SAV) szegmens új etalonjához megrendelhető BMW M Performance alkatrészek széles palettájával a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek kedveskedik, akik részletekbe menően szeretnék tovább fokozni autójuk sportos karakterét és dinamikus megjelenését. Az eredeti BMW tartozékok részeként megrendelhető BMW M Performance alkatrészek már 2019 márciusától, az új BMW X5 piaci premierjétől kezdve elérhetőek lesznek.

A BMW M Performance alkatrészek kifejlesztése minden esetben a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH évtizedes motorsport-tapasztalatára épül, amelynek köszönhetően minden elem tökéletesen illeszkedik az adott modellsorozat aktuális típusaihoz. Az alkatrészek nem csupán markánsabb megjelenést és dinamikusabb kiállást kölcsönöznek a kiválasztott négykerekűeknek, de funkcionális célt is szolgálnak: a látványos karosszéria-kiegészítők jelentős mértékben javítják az adott BMW modell aerodinamikáját és a könnyűszerkezetes járműépítési megoldásokhoz is hozzájárulnak.

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

Szénszálból készült karosszéria-kiegészítők a markánsabb megjelenésért

A BMW M Performance alkatrészek szénszálból készült karosszéria-kiegészítői rendkívül hatásosan fokozzák a motorsport élvonalában megszerzett szaktudás kiaknázásával megtervezett, új BMW X5 kisugárzását. Az elemek a szénszál-erősítésű műanyag jellegzetes méhsejt-mintázatát viselik, a kézzel felvitt átlátszó lakkozás pedig magasfényű, mélyhatású felületkezelést garantál. Az első lökhárító légbeömlőjének betétje és az első koptatók például nem csupán a frontrész dinamikus kiállását nyomatékosítják, de az új SAV modell szélességét is erősítik – ahogyan hátulnézetből a diffúzor és a két alsó koptató is. Az új BMW X5 modellhez megrendelhető BMW M Performance karosszéria-kiegészítők listáját a szénszálból készült visszapillantó-házak zárják.

Oldalnézetből matt fekete fóliával bevont BMW M Performance küszöbtoldatok hangsúlyozzák a modell sportosságát, amelyek az első kerékjárati ívektől egészek a hátsó kerékívekig futnak, klasszikus „M Performance” felirattal díszítve.

Terepjáró kerekek a BMW M Performance alkatrészek palettájáról, most először

Azon ügyfeleinek, akik nem csupán kihangsúlyoznák, de maradéktalanul ki is használnák az új BMW X5 terepjáró képességét, a bajor prémiumgyártó 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal kedveskedik: a BMW X modellcsalád alapítójának negyedik generációja alá megrendelhető, csillagküllő-dizájnú, 748 M kódú felnikre a BMW most először terepjáró gumiabroncsokat szerel.

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

A matt feketére fényezett, sportos megjelenésű keréktárcsákon kiváltképp látványosak a BMW M GmbH logójának trikolor árnyalatai, miközben a fekete felnikre húzott terepjáró abroncsok jellegzetes futófelülete egyszerre masszív és stabil kisugárzást eredményez. A vadonatúj keréktárcsa / gumiabroncs kombináció nem csupán jó menetkomfortot, de kiváló téli használhatóságot is garantál.

Az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance keréktárcsák élén a 22” méretű felnik gurulnak, a csillagküllő-dizájnú, 749 M kódú tárcsákat pedig Flow-Form előállítási módszerrel gyártják le, amelyek így körülbelül egy kilogrammal könnyebbek, mégis erősebbek és strapabíróbbak, mint hagyományos eljárással készült, hasonló méretű társaik. A Flow-Form felnikkel felszerelve az új BMW X5 rugózatlan tömege mintegy négy kilogrammal csökken, amely a modell dinamikus vezethetőségére és kormányreakcióira is jótékony hatást gyakorol.

A BMW M Performance sport fékrendszert ugyancsak a súlyoptimalizálás jellemzi: az első kerekek mögé szerelt, négydugattyús féknyergek például

alumíniumból készültek. A belső szellőzésű, lyuggatott BMW M Performance féktárcsák – amelyek nagyobbak (19” méretűek), mint a sorozatgyártásban kínált fékrendszer esetében – a legintenzívebb hőterhelésnek is ellenállnak, így még a legextrémebb vezetési szituációk közepette is kivételes fékerőt garantálnak. A BMW M Performance sport fékrendszert vörösre fényezett féknyergek hangsúlyozzák ki – amelyek a Flow-Form előállítási módszerrel legyártott BMW M Performance keréktárcsák mögött kiváltképp hatásos benyomást keltenek.

Szénszálból készült kiegészítők és motorsportos extrák az utastérben is

Az új BMW X5 modellhez megrendelhető BMW M Performance alkatrészek palettáján számos olyan utastéri kiegészítő is megtalálható, amelyek ugyancsak a motorsport élvonalában születtek. Ezen elemek nem csupán a vezetés élményét hirdetik, de gyakorlati hasznuk is van.

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

A BMW M Performance sportkormány például minden vezetési szituációban tökéletes irányíthatóságot garantál, köszönhetően az optimális hüvelykujj-kiképzéssel ellátott, extrém stabil markolatú Alcantara bevonatnak és a kiegészítő megoldások sokaságának: a kormánykerék felső közepét vörös „12-órás” varráscsík jelzi, a belső kialakítás sportosságát pedig ezüstszürke cérnával öltött, kézzel felvitt keresztvarrások fokozzák. A BMW M Performance sportkormány mindezeken felül szénszálból készült kormánybetétekkel, „M Performance” felirattal és Alcantara béléssel is megrendelhető. Sőt mi több, a kormány mögötti váltófülek a krómozott megoldás helyett szénszálból is kérhetők.

A motorsport élvonalát BMW M Performance szőnyegek is idézik, amelyek „M Performance” felirattal, a BMW M GmbH logójának trikolor árnyalatával és kontraszt-színű, bőrhatású szegélyvarrással érkezhetnek meg a lábterekbe. Az alap pedálsort a bajor prémiumgyártó ügyfele rozsdamentes acélból készült BMW M Performance pedálsorra és lábtámaszra cserélheti, amelynek aszimmetrikus kialakítása még tovább erősíti az utastér sportos kisugárzását.

Vezetéselemző a vezetési stílus átfogó elemzéséért

A BMW M Performance alkatrészek között megrendelhető vezetéselemzőt a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek fejlesztették ki a mérnökök, akik nem csupán az új BMW X5 beállításain keresztül, de személyes vezetési stílusuk kielemzésével is optimalizálnák teljesítményüket.

Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek

A rendszer egy okostelefon-alkalmazásból és egy fedélzeti stickből (OBD – On-Board Diagnostic) áll, amelyet a számára kialakított fedélzeti aljzatba kell csatlakoztatni. A motorsport élvonalából érkező technológia professzionális mérést és átfogó elemzési lehetőséget garantál, a vezetéssel kapcsolatos összes releváns adatot a sofőr rendelkezésére bocsátva. A technológia lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele okostelefonja kamerájával rögzítse az elemezni kívánt vezetést, amelyhez az adott útszakasz adatait és GPS-koordinátáit is eltárolja.

A motorsport és a BMW M Performance alkatrészek iránti rajongást azonban a BMW ügyfelei olyan termékekkel is kifejezhetik, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül az új BMW X5 vezetési élményéhez. Az ajtók aljába épített kivetítők be- és kiszálláskor a BMW M GmbH logóját és számos BMW M motívumot vetítenek az új BMW X5 melletti útfelületre, a kiváló minőségű Alcantara és szénszál kettőséből készült BMW M Performance kulcstartó pedig az autón kívül is a vezetés élményét hirdeti. A kulcstartó a hatszögletű csavarrögzítési megoldásnak köszönhetően állandó helyet biztosít az új BMW X5 slusszkulcsának, a BMW M almárka halványkék színébe csomagolva óvva azt a karcolásoktól és a sérülésektől. Ugyanez igaz a BMW M Performance kerékzsákokra is, amelyek látványos BMW M Performance feliratokkal csempészik be a motorsport élvonalának hangulatát a bajor prémiumgyártó ügyfelének garázsába.

Kulcsszavak: bmw, M Performance, X5
 
Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Először érkeztek vasúton import autók Kínába Először érkeztek vasúton import autók Kínába Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer
 
A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese

A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese

2018. október 25.
A Hyundai lett a legsikeresebb márka a 2018-as Red Dot Díjkiosztón. A Hyundai innovatív formai megoldásaiért, formatervezési minőségéért és márkamenedzsment szakértelméért kapta az elismerést.
Részletek

A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese

A Hyundai ismételten diadalmaskodott a Red Dot díjkiosztón, elnyerve a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” megtisztelő címet kreatív és innovatív formatervezési munkásságáért, kiegészítve ezzel a vállalat által az elmúlt öt évben kapott Kommunikációs design elismeréseit.

„A Red Dot díj az egyik legjobban tisztelt nemzetközi design megmérettetés a világon és a “Red Dot: Az Év Márkája” díj odaítélése annak a márkának jár, amely különösen magas szintű, innovatív és kreatív formatervezési megoldásokkal állt elő az adott évben. Ebben az évben a Hyundai innovatív formai megoldásait, formatervezési minőségét és márkamenedzsment tapasztalatát értékelték.

„Megtisztelő számunkra, hogy 2018-ban nekünk ítélték a “Red Dot: Az Év Márkája” díjat. Alázattal fogadjuk ezt az elismerést, mivel ez a díj megerősítése annak, hogy jó úton haladunk és egyben egy lenyűgöző mérföldkövet jelen márkánk arculata szempontjából”

- nyilatkozta Wonhong Cho, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. „Ez arra ösztönöz bennünket, hogy még eltökéltebben haladjunk a jelenlegi irányba, és a jövőben mintegy ugródeszkaként szolgál a még kreatívabb és innovatívabb projektek esetében, hogy ezáltal márkánk mindenki által szerethetővé váljon.”

A hivatalos díjátadó ceremóniára Berlinben, Németországban kerül sor október 26-án.

A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese

„Egy erősen telített piacon, a Hyundai ismételten sikereket ért el vásárlóinak kreatív módon történő megszólításával, továbbá autóinak műszaki megoldásait mindenki számára érthető módon közvetíti. A vállalat innovatív formai megközelítései egyaránt kreatívak és kiemelkedőek, melyek révén különleges, egyedi, 360 fokos márkaélményt nyújtanak a vásárlók számára.” - mondta Dr. Peter Zec professzor, a Red Dot Díj alapítója és vezérigazgatója.

Augusztusban a Hyundai minden idők legnagyobb sikerét aratta a vállalat történetében eddig elnyert Red Dot díjak tekintetében azáltal, hogy négy Red Dot díjat és három „Red Dot: Legjobbak legjobbika” díjat nyert el. A Hyundai díjakat nyert Solati mozgóhoteljával, Hyundai Pavilonjával, Genesis Gangnam bemutatótermével, Genesis hangdesign-jával, „Pioneer” című filmjével és Biztonsági hologramjával azok saját kategóriáiban, többek között Kiskereskedelmi design, Hangdesign, Térkommunikáció, Film és animáció, illetve Kezelőfelület és Felhasználói élmény tervezési kategóriákban.

Kulcsszavak: elismerés, Hyundai, Red Dot díj
 
Bérelj hidrogén hajtású autót a Hyundai-tól Amerikában Bérelj hidrogén hajtású autót a Hyundai-tól Amerikában „Connected Car Award” elismeréssel díjazták a Škoda SmartGate szolgáltatást „Connected Car Award” elismeréssel díjazták a Škoda SmartGate szolgáltatást Elismerésben részesült a Kia Soul EV és az új zászlóshajó a Kia Sorento Elismerésben részesült a Kia Soul EV és az új zászlóshajó a Kia Sorento A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Új Grand Santa Fe premier Genfben Új Grand Santa Fe premier Genfben
 
Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit”

Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit”

2018. október 25.
Mi a párhuzam egy komoly párkapcsolat és az autóvásárlás között? Általában mindkét esetben beletelik egy kis időbe, amíg megtaláljuk a nagybetűs „Ő”-t.
Részletek

5 ok, hogy miért teszteld le az „igazit”

De persze addig sem tétlenkedünk, hiszen míg a kapcsolatok esetében másokkal ismerkedünk, addig az autóknál a különböző modelleket próbálgatjuk, használjuk. Kockázat mindig van, de a kocsiválasztást megkönnyítheti, ha időt szánunk a tesztvezetésre.  A Duna Autó szakértői 5 érvet fogalmaztak meg amellett, hogy miért érdemes elvinni egy-egy körre a kiszemelt autó(ka)t.

A tesztvezetés aranyszabályai

A 16 márkát forgalmazó Autóvárosban vegyesek a tapasztalatok, hogy egyes modelleknél miért népszerű a tesztvezetés, másoknál pedig miért nem. Egyesek konkrét elképzeléssel érkeznek, amitől senki és semmi nem tántoríthatja el őket, másoknál pedig „szerelem első látásra” effektusként írható le az autóvásárlás. Nagyon sok esetben találkoznak az értékesítők azonban olyan érdeklődőkkel, akik azt hiszik, hogyha kipróbálják a kocsit, akkor rögtön el is kell kötelezniük magukat mellette. Máskor azt veszik észre, hogy az ügyfél tart attól, hogy más autóját vezesse vagy fizetniük kell a tesztért. Ezekről azonban szó sincsen!
Potenciális vásárlóként nem kerül költségünkbe a tesztvezetés, ám 3+1 elvárás velünk szemben is fennáll, ha autót szeretnénk próbálgatni:

•    Rendelkezzünk érvényes jogosítvánnyal és bejelentett, állandó magyar lakcímmel
•    Legyünk vezetésre alkalmas állapotban
•    Tartsuk be a KRESZ szabályait autózás közben
•    Írjuk alá a felelősségvállalási nyilatkozatot, amely a Casco önrészre vonatkozik!

5 ok, hogy miért teszteld le az „igazit”

5 érv, amiért érdemes időt szánni a tesztvezetésre

Tesztvezetni nemcsak érdemes, hanem kötelező! Ekkor szerezhetjük meg ugyanis a „tulajdonosi” érzést, ott érkezik az első benyomás.

A Duna Autó tesztparkjában számos felszereltséggel és a motorpalettán elérhető legnépszerűbb motorokkal szerelt modellváltozatok is megtalálhatók. Így az általunk konfigurált autóhoz leginkább hasonlót tesztelhetjük, hogy megfelel-e az igényeinknek.

Továbbá, ha több márka azonos kategóriába tartozó modelljei között vacillálunk, a tesztvezetés a legjobb megoldás arra, hogy minden szempontból a legvalósabb kép szerint hasonlíthassuk össze az autókat.

Fontos, hogy a nagyobb beruházás előtt ne csak statikusan, hanem a dinamikus állapotában is legyenek személyes benyomásaink, tapasztalataink az autóról. Ekkor fog ugyanis kiderülni például olyan „apróság” is, mint hogy kilátunk-e a kocsiból, mennyire zajos, kényelmes-e az ülése, szükség van-e tolatókamerára a parkoláshoz, stb.

És ami egy autó esetében is elengedhetetlen: a szerelem. Van, akinél ez első látásra megtörténik, más egy folyamat végkifejleteként írná le ezt az érzést. Az első pár, közösen megtett kilométer után ugyanis világosan látszik, megvan-e köztünk a kémia, tudunk-e együttműködni hosszú távon. A tesztvezetés tehát olyan, mint az együttélés pár hónapja egy szerelmespárnál.
5 ok, hogy miért teszteld le az „igazit”

Mi egy tesztvezetés menete?

Érdemes 1-2 nappal korábban bejelentkezni tesztvezetésre, ha biztosak szeretnénk lenni abban, hogy a kiszemelt modell éppen szabad az adott időpontban. Ezt a Duna Autó márkakereskedéseinél már megtehetjük online, telefonon vagy személyesen is.

Tesztvezetésekhez több útvonal alternatívát is felkínálnak az értékesítők, amelyek időtartama 10-től akár 30 percig is tarthat. A tesztek során az egyedi igények kerülnek előtérbe, fókuszba állítva azt, hogy milyen funkciót fog ellátni a gépjármű, és ezt elsősorban milyen útviszonyok között fogja várhatóan teljesíteni. Sőt, ha közel lakunk a kereskedéshez, még egy garázspróbát is végezhetünk, hogy tényleg gond nélkül el tudjuk-e rakni az autót estére.

A próbaútra egy szakember is beül mellénk, aki először bemutatja az autót, a kezelő egységeket, navigál, valamint megválaszolja a felmerülő kérdéseket. A teszt végén lévő beszélgetés pedig megerősíthet bennünket abban, hogy jól választottunk.

   

Kulcsszavak: Duna Autó, jármű kereskedelem, márkakereskedés, tesztvezetés, új autó
 
Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében Első helyről fut neki a Suzuki a következő negyedévnek Első helyről fut neki a Suzuki a következő negyedévnek A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén
 
Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén

Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén

2018. október 25.
2018 október 1-től a Nissan Europe Tomasz Latała Goliszt nevezte ki a Nissan Sales Central and Eastern Europe ügyvezető igazgatójának.
Részletek

Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén

Tomasz több mint 20 éve dolgozik az autóiparban, melyből a Renault csoportnál töltötte a leghosszabb időt. Legutóbb a Renault Lengyelország Ország igazgatójaként, a Renault és Dacia kereskedelmi stratégiájának megvalósításával foglalkozott. Előtte az RCI Bank Lengyelország ügyvezető igazgatója volt. A regionális márkavezetésben, valamint a gyorsan fejlődő lengyel piacon szerzett széleskörű tapasztalata nagy mértékben támogatni fogja a Nissan CEE helyzetét a közép-kelet európai piacon.
 
“A Nissan egy nagyon erős márka, mely vezető szerepet tölt be a crossover piacon, valamint az elektromos mobilitásban és innovatív technológiákban egyaránt. Nagy örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok a Nissanhoz és elkezdhetem a közös munkát a budapesti és más országbeli csapataimmal hogy tovább építhessem a márka sikertörténetét a közép-kelet európai régióban."
 
Tomasz székhelye Nissan Sales Central & Eastern Europe budapesti régiós irodájában lesz, amely tavaly óta 5 ország – Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország és Ukrajna  - értékesítési képviselete. Munkáját Ken Ramirez, a Nissan Europe értékesítési-és marketing alelnökének iránymutatásával fogja végezni.

Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén
Kulcsszavak: járműipar, Magyarország, nissan, NSCEE, ügyvezető
 
Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül Szijjártó: 2013 a növekedési fordulat, az autóiparban pedig a siker éve Szijjártó: 2013 a növekedési fordulat, az autóiparban pedig a siker éve Száz éves az első Fordson traktor Száz éves az első Fordson traktor
 
Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

2018. október 25.
A SEAT zászlóshajója Volkswagen modellekkel együtt gördül le a wolfsburgi gyártósorról. A Tarraco-val a SEAT kiteljesíti szabadidő autó családját, amelybe még az Ateca és az Arona tartozik.
Részletek

Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

Megközelítőleg  20 év után a  Volkswagen wolfsburgi gyára ismét  a Csoport egy másik modelljét gyártja: a SEAT Tarraco-t. A spanyol szabadidő autó, amit Barcelonában terveztek és fejlesztettek, kihasználhatja az MQB gyártási platform nyújtotta szervezeti együttműködés szinergikus hatását. A spanyol újdonság a Volkswagen Tiguan-nal és a Touran-nal együtt gördül le a wolfsburgi gyártósorról.

Ez a több márkát érintő gyártás elősegíti a wolfsburgi gyártási kapacitás jobb kihasználását. A Tarraco wolfsburgi gyártása része a vállalat és a szakszervezeti tanács között 2016 végén megkötött, a „Jövő paktuma” nevű megállapodásnak. A megállapodás jövőbe mutató menetrendet jelent a Volkswagen márka gazdasági képességének javítására, és a vállalatot a jövő szempontjából is szilárd alapokra helyezi.

A SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rabe ezzel kapcsolatban elmondta, hogy

„a Tarraco-t a SEAT teljes egészében Spanyolországban tervezte  és fejlesztette. A wolfsburgi gyár  lelkes csapatával együtt a gépkocsit felkészítették a sorozatgyártásra, mely nagyon rövid idő alatt valósult meg, és tovább erősíti a SEAT és a Volkswagen között már meglévő szoros kapcsolatokat."

A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke,  Dr. Christian Vollmer megjegyezte, hogy „a SEAT Tarraco a Volkswagen-csoport márkái közötti együttműködés jó példája, és elősegíti, hogy közöttük szervezeti szinergia alakuljon ki. Ez az új szabadidő autó képessé tesz bennünket arra, hogy egy új szegmensbe lépjünk, növeljük értékesítéseinket, megerősítsük márkánk imázsát és növelhessük haszontermelő képességünket.”

Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

A Volkswagen Márka gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Andreas Tostmann kijelentette: „ A teljes Volkswagen-csoportot átfogó gyártási hálózat  az egyik legjobb eszköz a hatékonyság növelésére. A SEAT Tarraco jó példája annak, ahogyan  majd az egész  Volkswagen-csoportra kiterjedő gyártási hálózaton belül egy időben több üzem fog gépkocsit gyártani  a Csoport több márkája számára.”

Ez az ötödik alkalom, hogy  a Volkswagen a Csoport egy másik márkája számára gyárt gépkocsit Wolfsburgban. Az Arosa volt az első SEAT, mely a wolfsburgi gyártósorról gördült le 1996 vége és 1988 között. E mellett a wolfsburgi üzem gyártotta  az Audi 50-est 1974 és 1978 között, az Audi 80-ast 1994 és 1998 között, illetve az Audi 100-ast 1993-tól 1997-ig.   Az Audi 50-es nagyrészt  azonos volt a Volkswagen Polo-val, amit Wolfsburgban szereltek össze  1975-től, és most a spanyolországi pamplonai üzemben  gyártanak. Az Audi 50 és a Polo voltak az első német kisautók, amelyek keresztben elhelyezett motorokkal és elsőkerék hajtással készültek.

Ezzel az új autóval a SEAT kiteljesíti a szabadidő autó családját (SUV), amelybe még az Ateca és az Arona is tartozik.

Kulcsszavak: autógyár, seat, suv, Tarraco, wolfsburg
 
Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják
 
Az új Mazda6 öt csillagot ért el az Euro NCAP szigorított töréstesztjén

Az új Mazda6 öt csillagot ért el az Euro NCAP szigorított töréstesztjén

2018. október 24.
Az első modell a Mazdánál, mely öt csillagot ért el az új, 2018-as Euro NCAP szigorított töréstesztjén. A modell a kibővített i-ACTIVSENSE és gyalogosvédelmi rendszereknek köszön-hetően kapta a legmagasabb elismerést.
Részletek

Euro NCAP szigorított töréstesztjén

A 2018-as Mazda6 a maximum, ötcsillagos besorolást érte el az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. Ez az első Mazda modell, amely a 2018-as, szigorított teszteken öt csillagot kapott.

A Mazda6 sikerének kulcsát több tényező határozta meg. Növelték a SKYACTIV-karosszéria merevségét, és az ütközés erőelvezetését is fejlesztették, kibővítették az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens rendszerek tudását, hogy még jobban segítsenek beazonosítani a kockázatos helyzeteket, és mérsékeljék az esetleges sérüléseket egy balesetben, valamint javították a gyalogosvédelmi rendszereket is.

Az Euro NCAP négy tesztkategóriájából – Felnőtt utas, Gyermek utas, Gyalogosvédelem és Biztonsági-asszisztens rendszerek – háromban a 2018-as Mazda6 javított eredmé-nyén, vagy ugyanolyan jónak bizonyult 2013-as elődjéhez képest.

A 2018-as Mazda6 értékelése Felnőtt utas kategóriában 3%-ot javult, és kiemelkedő, 95%-os eredményt ért el, maximum pontszámmal a frontális, és az oldalról vízszinte-sen és függőlegesen érkező behatások esetében. A Gyermek utas védelem 14%-ot javult és 94%-os eredménnyel zárt, maximum pontszámot elérve a frontális- és oldal-ütések esetében.

Euro NCAP szigorított töréstesztjén

A Gyalogosvédelem 66%-os eredménye ugyanazt a szintet hozza, mint a kifutó modell, míg az új Mazda6 73%-ot ért el a Biztonsági-asszisztens rendsze-rek mérésében.

A 2018-as Mazda6 a meglévő i-ACTIVSENSE rendszerek mellé olyan tudást vonultat fel, mint pl a radaros sebességtartó automatika (MRCC), amely megállítja és visszagyorsít-ja az autót a kívánt sebességre, továbbfejlesztett LED-fényszórók, intelligens vészfék-rendszerek, auto-hold funkció, vagy a 360 fokos kamera. A Gyalogosvédelem teljesít-ményét aktív motorháztető dizájnnal növelték.

A Mazda6 ötcsillagos eredményéhez hozzájárul az élvezetes menetdinamika, a lineáris, visszajelzést adó, kiszámítható gyorsulási érzés, és a precíz fékadagolás, irányítás, kormányzás. Azzal, hogy az autót könnyebb biztonságosan vezetni, minimalizálhatók a váratlan helyzetek, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén.

Euro NCAP szigorított töréstesztjén

Kulcsszavak: euro ncap, mazda, mazda6, törésteszt
 
Az új Toyota Corolla maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Corolla maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Közel ezer autós előnnyel az élen a Ford Közel ezer autós előnnyel az élen a Ford A legjobb dolgok hármasával érkeznek a Párizsi Autószalonra A legjobb dolgok hármasával érkeznek a Párizsi Autószalonra A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Goodwood 2015 – főszponzor a Mazda Goodwood 2015 – főszponzor a Mazda
 
Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW

Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW

2018. október 24.
Hűtőfolyadék-szivárgás által okozott gyulladásveszély miatt világszerte 1,6 millió autót hív vissza a szervizekbe ellenőrzésre a BMW - számolt be kedden az Automobilwoche német hírportál.
Részletek

Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW

A BMW keddi közleménye szerint a visszahívási akció a 2010 augusztusa és 2017 augusztusa között gyártott dízelautókat érinti a kipufogógáz-visszavezető rendszer hűtőfolyadékjának esetleges szivárgása miatt. A BMW hasonló okból az idén nyáron már visszahívott ellenőrzésre 480 ezer járművet Európában és Ázsiában.

További belső minőségellenőrzések során azonban a BMW mérnökei megállapították, hogy a szivárgási probléma más modelleknél is felléphet, ezért a visszahívási akciót most 1,6 millió autóra terjesztették ki.

A BMW vizsgálatai szerint egyes modelleknél a kipufogógáz-visszavezető berendezés hűtőfolyadékjának esetleges szivárgása a dízelmotorokra jellemző koromlerakódással és a kipufogórendszerek magas üzemi hőmérsékletével együtt egyes alkatrészek felizzásához, extrém esetekben pedig a jármű gyulladásához vezethet.

A visszahívási akció során a járművek kipufogógáz-visszavezető (exhaust gas recirculation, EGR) berendezését vizsgálják át és szükség estén kicserélik a meghibásodott alkatrészeket.

Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW
Kulcsszavak: autógyár, bmw, dízelmotor, visszahívás
 
A BMW Group elektromos teherautót állít munkába A BMW Group elektromos teherautót állít munkába Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása
 
Új vezérigazgató a Főtaxi élén

Új vezérigazgató a Főtaxi élén

2018. október 24.
A Főtaxi vezérigazgatói posztját október 24-től Angyal Zsolt tölti be, a szakember Mohl Lászlót váltotta, aki 2018. június 1. és szeptember 30. között állt a társaság élén - közölte a Főtaxi Zrt. szerdán az MTI-vel.
Részletek

Új vezérigazgató a Főtaxi élén

A közlemény szerint Angyal Zsolt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végzett járműgépészmérnökként 1992-ben, 1994-ben pedig a Budapest Business Schoolban közgazdász diplomát szerzett. A Főtaxi új vezérigazgatója korábban, 2010 és 2018 között a Business Lease Hungary operációs igazgatója volt.

Magyarország legrégebbi taxivállalata, az idén 105 éves Főtaxi 2018 májusában felvásárolta a Budapest Taxi taxi üzletágát, ezáltal csaknem 2000 autóra nőtt a Főtaxi flottája. A külön márkanév alatt működő két cég jelenleg havonta több mint 300 000 fuvart bonyolít le Budapesten és a repülőtéren, így együttesen 37 százalékkal több fuvart teljesít, mint a Főtaxi önállóan egy évvel korábban. A cég megrendeléseinek csaknem 30 százaléka applikáción keresztül, 70 százaléka pedig a diszpécserközpontba érkezik. Az év végi csúcsforgalomban a megrendelések és a fuvarszám további emelkedésére számít a vállalat.

A Főtaxi 2017-ben mintegy 2,2 milliárd forint árbevétel mellett 384 millió forint adózott eredményt ért el, míg 2016-ban 1,89 milliárd forintos árbevétel mellett 396 millió forint adózott eredménye volt.

Kulcsszavak: budapest, Főtaxi, taxi
 
Konnektoros taxik Londonban Konnektoros taxik Londonban Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Feltörték Papcsák Ferenc autóját Feltörték Papcsák Ferenc autóját
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 131 - 140