Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 131 - 140
Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

2019. október 28.
A jövő megérkezett, a Harley-Davidson legújabb innovációja, az elektromos LiveWire motorkerékpár hazánkban elsőként a Budapest Auto Show-n debütált.
Részletek

Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

A LiveWire egy nagy teljesítményű elektromos erőgép, amely ötvözi a látványos dizájnt és az élvonalbeli technológiát, hogy a zen izgalma villámgyors tempóval párosulhasson. Agresszív megjelenésével és könnyen kezelhető gázkarjával egy merőben új motorozási élményt nyújt. Mire számíthatunk tőle? Zéró reakcióidő, brutális gyorsulás, határozott konstans nyomaték.

Mit tud ez az elektromos erőmű számokban kifejezve? A motor maximális fordulatszáma 15 000, végsebessége 176 km/h, 3 másodperc alatt éri el a 100km/h-ás sebességet, majd további 2 másodperc alatt gyorsul 130km/h-ra. A 105 lóerős teljesítményhez 115Nm nyomaték párosul, mely szinte azonnal érezteti hatását, mihelyt meghúzod a gázkart. Mindemellett a motor teljes súlya 250 kg, ülésmagassága pedig 780mm.

A nagy teljesítményű SHOWA elülső és hátsó felfüggesztéssel, a H-D/Michelin Scorcher Sport gumiabroncsokkal, a Brembo Monoblock fékekkel, a kanyarodást segítő ABS-szel és a kipörgésgátlóval a LiveWire nyergében azonnal meghódítható a város.

Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

Az első keréknél lévő dupla tárcsa és 4 dugattyús BREMBO fék és a hátsó keréknél található BREMBO 2 dugattyús szimpla tárcsafék finom precíz működést, illetve jól adagolható és tökéletes fékerőt biztosít. Hogyan segít a RDRS, azaz a Reflex Defensive Rider System? Optimális fékerő elosztást biztosít a kapcsolt fékrendszer által.

Egy ilyen forradalmian új motoron nincs helye analóg óracsoportoknak, egy érintőképernyős kijelzőn tudod a motor funkcióit állítani. A kijelző jól olvasható, megfelelően kontrasztos még az erős napsütésben is. Itt van arra is lehetőséged, hogy különböző vezetési profilt beállíts, a MODE gomb megnyomásával lehet a menetprofilok közül választani.

Menetprofilok:

ECO   - Energia gazdaságos üzemmód, nagyobb visszatöltés a gáz visszavételekor, a legalacsonyabb fogyasztásra törekszik.
Rain – Finomabb gázreakciók az esős, csúszós útviszonyokra.
Road – Egy nagyobb teljesítményt biztosít az előző profiloktól, lényegében egy köztes állomás.
Sport- A legnagyobb teljesítmény elérését szolgáló üzemmód, kisebb visszatöltés, ezáltal kisebb motorfék a gáz elvételekor.

Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

Az elegáns érintőképernyő és a H-D Connect szolgáltatás megnyugtató és biztonságérzetet adó kapcsolattartást tesz lehetővé, hiszen okostelefonodról a távolból is csatlakozhatsz a motorhoz, hogy ellenőrizd a főbb paramétereit, például a töltési állapotot és az abroncsnyomást, sőt lopás esetén nyomon is követheted a járművet, és arról is értesítést kaphatsz, ha valaki megpiszkálná.

A Samsung által gyártott RESS lithium-ion akkumulátor 15kWh-s teljesítményű, amely egyébként a motoros piacon gyártott jelenlegi legnagyobb kapacitású elektromos erőforrása. Kétféle módon tölthető, egyrészről hagyományos háztartási rendszerről, másrészről országos gyorstöltő hálózatról. Míg egy teljes, otthoni feltöltéshez körülbelül 12 órára van szükség, addig gyorstöltéssel már 60 perc alatt feltölthető 0-ról 100%-ra. A hatótávolságot nézve gazdaságos üzemmódban használva 235 km-t ígér a gyár, míg erősebb igénybevételnél, sport fokozatban körülbelül 140 km tehető meg vele.



Kulcsszavak: elektromos motor, Harley-Davidson, új modell
 
Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Méretre szabták az új Nissan Micrát Méretre szabták az új Nissan Micrát Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan
 
A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

2019. október 25.
Az új Scania Citywide kisebb üzemanyag-, illetve energiafogyasztást, nagyobb utaskapacitást, jobb vezethetőséget, valamint az utasoknak és a járművezetőknek nagyobb kényelmet kínál.
Részletek

A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

A Scania október 17-én bemutatta az új generációs autóbuszait városi és elővárosi alkalmazásokhoz. A Scania Citywide akkumulátoros elektromos busszal az élen a család mindenféle hajtásmóddal kínál majd buszokat az alternatív üzemanyagok legszélesebb választékára a piacon.

„Az új Scania Citywide buszcsaládot kisebb üzemanyag-fogyasztás, nagyobb utaskapacitás, jobb vezethetőség, valamint az utasok és a járművezetők számára is jelentősen nagyobb kényelem jellemzi” – mondta Anna Carmo e Silva, a Scania városi és távolsági buszokkal foglalkozó részlegének vezetője.

„Az vezérelt bennünket, hogy egy tágasabb, világosabb és letisztultabb buszt tervezzünk. A globális felmelegedés visszafordításához kulcsfontosságú, hogy a buszok minden kényelmi igényt kielégítsenek, hiszen így lehet több embert meggyőzni, hogy közösségi közlekedésre váltson.”

A hét- és a kilencliteres motort, valamint a villanymotort oldalt helyezik el, ami a 12 méteres, alacsonypadlós városi buszokon három további ülés beépítését teszi lehetővé a hátsó tengely mögött. Továbbá az elülső tengely megnövelt teherbírása még két ülés beszerelését engedi meg. Összességében a teljes utaskapacitás körülbelül száz főre nőtt a hajtástól és az elrendezéstől függően.

A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

A városi alkalmazások esetében leggyakoribb, hétliteres motorral felszerelve az üzemanyag-fogyasztás három–öt százalékkal csökkent. A váltó továbbfejlesztett működésével együtt további egy–három százalék érhető el. A stop-start funkció bevezetésével nyolc százalékkal mérséklődött a gázolaj- és a biodízel-fogyasztás, míg a gázüzemű modellek esetében ez az érték akár 15 százalék is lehet.

Az elővárosi alacsonybelépésű buszoknál további üzemanyag-megtakarítás érhető el a Scania Opticruise alkalmazásával. Ezenkívül a csökkentett légellenállás, a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás (CCAP), az elektromos hűtőventilátor, a csak SCR-es kipufogógáz-utánkezelés és a kisebb saját tömeg is kedvezően befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot.

Az új Scania Citywide teljesen új stílusú belsőterét a tető és az oldalfalak világos színei jellemzik. Az oldalablakok nagyobbak és magasabb a tetővonal, ami több természetes fényt eredményez a busz belsőterében. Megnövelték a tető magasságát, az oldalsó tetőpanelek pedig sík kialakításúak, ami az utastér világosságát és térérzetét egyaránt javítja.


A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

A szélesebb folyosó és a rejtett mennyezeti világítás a busz teljes hosszában tovább fokozza a tágasság érzetét és a kényelmet. Az utasok és a járművezető is a jobb légáramlású szellőzés előnyét élvezheti. A jobb belső térkialakítás gyorsítja az utasáramlást, ezáltal rövidíti a megállókban töltött időt.

Az alacsonypadlós változat hátsó részén egy további ablak is található a jelenlegi Citywide típushoz képest, ami a motor eltérő elhelyezésének köszönhető. Ráadásul az ügyfelek választhatnak kiegészítő alsó ablakokat is az elülső és a hátsó tengely közé, amelyek még több fényt engednek be az utastérbe.

További kényelemfokozó megoldás a független elülső felfüggesztés, amely simább futáskultúrát biztosít.

Az üzemeltetők számára nagyon fontos a tisztaság fenntartása, így ennek megkönnyítésére a buszt minimálisra csökkentett résekkel és élekkel alakították ki, hogy egyszerűsítsék a mindennapos takarítást. Az új vezetőállás ergonómiáját jelentősen javítja a pedálok jobb elhelyezése, a nagyobb lábtér, a magasságállítási funkciók, a minden irányban fokozatmentes ülésállítás, a jobb kilátás és a kezelőelemek könnyebb elérhetősége. A műszerfalon majdnem mindegyik gomb CAN-alapú, ezért könnyedén személyre szabható különféle helyi alkalmazásokhoz.

Az egész Scania Citywide buszt szokványos elektromos rendszerrel tervezték meg, megkönnyítve az állapotfigyelést és a javítást.

A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját

Az új városi és elővárosi buszcsaláddal a virtuális kerítést használó Scania Zone rendszer is elérhető mindegyik hajtáslánchoz, amely segít a járművezetőnek betartani a városokban az egyre szigorúbb forgalmi korlátozásokat a levegőszennyezés visszaszorítása és a biztonság fokozása érdekében.

„Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy az ügyfeleknek az egész rendszert figyelembe kell venniük a legjobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosság eléréséhez” – mondta Carmo e Silva. „Ez persze olyan tényezőket is magában foglal, mint az üzemanyag-takarékosság, az üzemidő, a teljesítőképesség, az utasok tetszésének elnyerése és a kapacitás. Mindezeket a szempontokat kíméletlenül figyelembe vettük az új Scania Citywide tervezésekor, így meggyőződésünk, hogy egy rendkívül versenyképes városi és elővárosi buszt kínálunk mostantól a ma és a holnap alkalmazásaihoz.”

Kulcsszavak: bemutató, Citywide, scania, új modell
 
Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó Már az új Volvo S90 és V90 modellekhez is elérhető a Polestar optimalizácó A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját Gyári fotókon az új KIA Sorento A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at Opel Corsa: kisautó nagy infotainment-kínálattal Opel Corsa: kisautó nagy infotainment-kínálattal Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront
 
Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB

Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB

2019. október 25.
1934 ősze óta viselik a ŠKODA különösen reprezentatív modelljei a SUPERB nevet. A modern ŠKODA SUPERB első generációja 2001-ben gördült le a szerelőszalagról. Július óta bővíti a modellpalettát a SUPERB SCOUT, jövő év elején érkezik a piacra a SUPERB iV hálózatról tölthető hibridváltozat (Plug-in Hybrid).
Részletek

Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB

85 esztendeje, 1934. október 22-én vezette be a ŠKODA a SUPERB típusnevet, amellyel a márka mindaddig csupán ŠKODA 640 jelzéssel forgalmazott luxuslimuzinjainak színvonalas minőségét és kényelmét kívánta hangsúlyozni. A SUPERB első generációját 1949-ig gyártották, 2001-ben pedig a cseh autógyártó ismét felélesztette e hagyományt és bemutatta a modern ŠKODA SUPERB első generációját. Jelenleg e sorozat SUPERB és SUPERB COMBI tagjaival immár harmadik nemzedékében bizonyul sikeresnek, 2019-ben pedig a SUPERB SCOUT is megjelent, s a jövő év elején mutatkozik be a piacon a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV.

Luxuskivitelű gépkocsik már több mint 110 éve is gördültek ki a Mladá Boleslav-i Laurin & Klement autógyár szerelőcsarnokaiból, 1907-ben ugyanis az FF modell az első Közép-Európában készült soros nyolchengeres motorral mutatkozott be. Ezt további modellek követték, amelyeket a különösen nyugodt járású, tolattyús vezérlésű hathengeres Knight erőforrásokkal szereltek, illetve az 1929 és 1933 között, nyolchengeres aggregáttal készült, reprezentatív ŠKODA 860. Ezután a ŠKODA 640 új generációja vette át a főszerepet, amely egyebek mellett különösen innovatív központi csőváz-szerkezetével és elöl-hátul egyaránt független kerékfelfüggesztéseivel tűnt ki – s elsőként viselte a nevet, amely napjainkban is jelöli a ŠKODA csúcsmodelljeit.

A SUPERB név egyrészt az angolból származik, ahol jelentése „nagyszerű, kitűnő, kiemelkedő”, másfelől a latin „superbus”, azaz „büszke” szóra is utal. A ŠKODA 1934. október 22-én vezette be, s az új ŠKODA 640 különleges karakterét kívánta kiemelni vele. Az 5,5 méter hosszú, 1,70 méter széles és 1,66 méter magas limuzin első példányát 1935 januárjában a ŠKODA-konszern akkori vezérigazgatója, JUDr. Karel Loevenstein kapta, míg a színét felesége, Pavla választotta, aki a vörös mellett döntött.

Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB

A ŠKODA SUPERB sorozatgyártása 1935 márciusban vette kezdetét. A csúcsmodell hajtásáról 2,5 literes, 40,5 kW (55 LE) teljesítményű, hathengeres motor gondoskodott. A nagy kereslet rövidesen egyre hosszabb szállítási határidőkhöz vezetett: a zárt karosszériájú változatra négy hetet, míg a SUPERB Cabriolet kivitelre akár kétszer ennyit is kellett várniuk az ügyfeleknek, akik a gazdag szériafelszereltség mellett felár ellenében hat elektroncsöves autórádiót, az első ülések mögé pedig paliszander-fa rakodópolcot is rendelhettek.

Csaknem éves ütemezésben követték egymást az erősebb hajtásrendszerek és a még gazdagabb felszereltségek fejlesztései. Mintegy 600 oldaltszelepelt (SV) motorral szerelt példány után 1938-ban a ŠKODA bemutatta az 59 kW (80 LE) teljesítményű 3137 köbcentiméter összlökettérfogatú, soros hathengeres erőforrás hajtotta SUPERB OHV modellt. Röviddel azelőtt azonban, hogy 1940-ben a háború miatt félbeszakadt a gyártás, még a V8-as SUPERB 4000 egy kisebb sorozata is elkészülhetett. 1946-ban a ŠKODA egy hathengeres motorral szerelt, átdolgozott változattal indította be újra a termelést, majd 1949-ben – bő ezer civil használatra készült példányt követően – politikai okokból leállították a gyártást. Az Š 952 és az Š 956 modellekből 1660 darab katonai jármű is készült.

A ŠKODA SUPERB 2001-ben ünnepelhette visszatérését, a modellsorozat első modern nemzedéke lépcsőshátú középkategóriájú modellként egészítette ki a cseh autógyártó termékportfolióját. A hátsó lábtér tekintetében a SUPERB már megjelenésekor mércéül szolgált piaci szegmensében, miközben vonzó dizájn és kiváló ár/érték-arány is jellemezte. 136 068 legyártott példányt követően a ŠKODA 2008-ban kezdte meg a második generáció gyártását, amelynek karosszériája nagy szögben felnyíló csomagtérajtajával már a ferdehátú modellekével ötvözte a hagyományos lépcsőshátú limuzinok előnyeit, még tovább növelve a SUPERB használati értékét. Egy évvel később érkezett első ízben a SUPERB COMBI, amely 633 - 1865 literes csomagtérrel bizonyult meggyőzőnek. A modern SUPERB második nemzedékében jelent meg a ŠKODA kínálatában egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás és indítás rendszere (KESSY). 2015-ig 404 756 Limousine és 217 734 COMBI gördült le Kvasiny gyárának szerelőszalagjairól.

Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB

A jelenlegi SUPERB sorozat 2015 óta örvend nagy népszerűségnek világszerte. Soha korábban nem fogalmaztak meg ilyen magas dizájn-elvárásokat és nem alkalmaztak ennyi új technikát ŠKODA-modell tervezése során, s még sosem jelent meg ennyi új „Simply Clever” ötlet, illetve még sosem alakítottak ki a ŠKODA mérnökei ilyen tágas teret a vezető, az utasok és csomagjaik számára. A felsőbb járműkategóriákból átvett, új vezetői segédrendszerek egész serege gondoskodik nagyobb biztonságról és kényelemről, illetve a környezet fokozott védelméről. 2019-ben a ŠKODA zászlóshajója széleskörű frissítésen esett át, s a teljes-LED-Matrix fényszórók, illetve az innovatív vezetői segédrendszerek bővített kínálata csupán néhány példa mindazon műszaki különlegességekre, amelyek a SUPERB modelleket kategóriájuk egyik legbiztonságosabb és legkényelmesebb tagjaivá avatják.

Ugyancsak újdonság a SCOUT lifestyle-változat, valamint a különösen dinamikus és takarékos, illetve csekély károsanyag-kibocsátású új EVO-motorgeneráció 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI turbófeltöltésű dízel erőforrása. A jövő év elején a SUPERB iV bővíti a kínálatot, amely hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerével a sorozat első elektromos tagjaként érkezik.

A SUPERB modellek mintegy 54 százalékát európai ügyfelek vásárolják, de a cseh autógyártó csúcsmodellje Kínában is nagy keresletnek örvend: a 2018-ban összesen kiszállított 137 500 darabból 43 700, azaz csaknem minden harmadik ott, a ŠKODA világszerte legnagyobb piacán talált gazdára. A SUPERB második legnagyobb piacának 19 200 gépkocsival Németország bizonyult. 2001-től az idei első negyedév végéig a SUPERB három modern modellgenerációjában összesen 1 280 600 gépkocsi gördült le a ŠKODA szerelőszalagjairól.




Kulcsszavak: évforduló, skoda, Superb
 
ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában A Volvo Cars a Techno Classicán ünnepli kilencvenedik születésnapját A Volvo Cars a Techno Classicán ünnepli kilencvenedik születésnapját A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon Két Skoda újdonság a Frankfurti Autókiállításon A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában
 
A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro

A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro

2019. október 25.
Az Audi tovább bővíti kínálatát a középkategóriás luxusmodellek piacán: a négykarikás márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatokkal szélesíti az A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatok palettáját.
Részletek

A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro

Ezek a modellek mind viselik a „TFSI e” emblémát. Az A6 55 TFSI e quattro is ezt a sorozatot folytatja. Hasonlóan a többi Audi hálózatról tölthető (plug-in) modellhez, ez a változat is két kifejezetten hatékony hajtásrendszert egyesítve éri el 270 kW (367 LE) összteljesítményét.

Négyhengeres benzines 2.0 TFSI erőforrása 185 kW (252 LE) teljesítményre képes. A hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrált elektromos motor legnagyobb teljesítménye 105 kW. A rendszer 500 Nm össznyomatéka már éppen az alapjárat, 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető. A jármű hátsó részében található lítium-ion akkumulátor 14,1 kWh energia tárolására képes és úgy került elhelyezésre, hogy a csomagtérben egyenes és kényelmesen pakolható terület álljon rendelkezésre.

Az A6 TFSI e 55 quattro egy egyszerre sportos és kifejezetten hatékony modellváltozat. Álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Tisztán elektromos hajtással az elérhető maximális sebessége 135 km/óra. A WLTP menetciklus alapján meghatározott, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolsága 53 kilométerre adódik.

Így a Németországban vállalati autóként használt A6 TFSI e 55 quattro modellekre kiszabott adókulcs lefeleződik. Az erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid az egyetlen prémium limuzin a közvetlen versenytársak kínálatával összevetve, amelyet quattro összkerékhajtással szereltek.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro hajtási koncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek a napi autóhasználatuk nagy részét elektromos üzemmódban tegyék meg, nulla károsanyag-kibocsátás mellett és közel hangtalanul. A vezető három vezetési mód közül választhat: az „EV” tisztán elektromos üzemmódja mellett a „Hibrid” a két hajtásrendszer leghatékonyabb kombinációját kínálja, míg a „Hold” az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja, bármelyik pillanatban elérhetővé téve a tárolt elektromos energiát.

A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro

„Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia biztosítja a maximális hatékonyságot és a lehető legtöbb, elektromos üzemmódban teljesített útszakaszt. Ekkor úgy irányítja a hajtást, hogy megpróbálja az út utolsó, közvetlen a megérkezést megelőző szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és amennyiben szükséges, az akkumulátort előtte a belsőégésű motor segítségével feltölteni.

Az útvonal egyes szakaszainak „finomhangolását” az előrelátó hatékonysági asszisztens végzi. A rendszer hatalmas mennyiségű információt használ fel, többek között a navigáció adatait, az online forgalmi eseményeket, a vezetési stílust és a kamerák illetve radarok által meghatározott távolságot. A rendszer előrelátó módon tervezi meg a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro modell töltése történhet nyilvános töltőállomásokon, ekkor a rendelkezésre álló Mode 3 töltőkábellel akár 7,4 kW maximális töltési teljesítmény is lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a teljesen lemerült akkumulátor feltöltése körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A menet közbeni töltést a vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) segíti, amely akár 100 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. A myAudi alkalmazást olyan útvonaltervezővel is felszerelték, amely jelzi ezeknek a töltőállomásoknak a helyét. A myAudi alkalmazással az ügyfelek felügyelhetik a töltési folyamatot illetve az indulás előtti előfűtésről illetve előhűtésről is gondoskodhatnak. A modell klímaberendezése egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro feltűnően sportos karakterrel rendelkezik. A fekete optikai csomaggal, a külső visszapillantó tükrök fekete házával és a sötétített (privacy) üvegezéssel kombinált S line külső csomag tovább fokozza a sportos összképet. Hangsúlyos elemekként jelennek meg továbbá a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, a sportfutómű, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid limuzin 68 850 eurós alapáron rendelhető, és a napokban érkezik a németországi kereskedésekbe.

Kulcsszavak: a6, audi, elektromos autó, új modell
 
A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára Dél-Koreából 32 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Tatabányára A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro Már Magyarországon az új AYGO Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere
 
50 éves az 504 coupé és cabrio

50 éves az 504 coupé és cabrio

2019. október 25.
Idén ötven éves minden idők egyik legszebb francia autópárosa, a Peugeot 504 kupé, illetve kabrió. Az 504-es robusztus műszaki alapjait a Pininfarina formatervével ötvöző duó a mai napig megőrizte egzotikus kisugárzását.
Részletek



50 éves az 504 coupé és cabrio

A Peugeot különböző típusai 1964 óta öt alkalommal nyerték el az Év Európai Autója címet; ezzel a márka holtversenyben a második helyen áll az örök rangsorban. A legelső Peugeot, amely ebben a kitüntetésben részesült, az 504-es volt. A tágas családi autónak tervezett, igényes futóművű modell a világ minden pontján ismertté tette a márka nevét, tartóssága és sokoldalúsága legendásnak számított. Az 1968-ban bemutatott 504-es azonban nem csak a dolgos hétköznapok autója volt: a születését követő évben, pontosan fél évszázaddal ezelőtt leleplezték az 504 Coupé és Cabriolet modelleket, amelyek a strapabíró műszaki tartalmat lélegzetelállítóan szép, előremutató formatervvel társították.

A Peugeot ekkor már hagyományosnak számító partnerét, a Pininfarinát kérte fel az elegáns duó megrajzolására. Ahogy Sergio Pininfarina fogalmazott: „Ami a személyes kapcsolatokat illeti, legyen szó minőségről, fejlesztésről vagy együttműködésről, a Peugeot és mi régóta tökéletesen megértjük egymást.” A két cég először a 403-as és 404-es modellcsaládok kapcsán dolgozott együtt. Az utóbbiból a hatvanas évek elején már készített rajzolt kupét és kabriót a formatervező stúdió, ám akkor megőrizték az alapmodell meghatározó vonásait. Nem úgy az 504-es esetében: a szedán masszív, erőt sugárzó vonalait kecses, légies idomok, könnyed arányok és előremutató részletek váltották fel – elég egy pillantást vetni a kupé vékony C-oszlopára, vagy a kabrió zárva is elegáns tetővonalára.

50 éves az 504 coupé és cabrio

A kerekekre simuló, erőtől duzzadó doblemezek, valamint a lapos, osztott fényszórók a kor egyik legmerészebb autójává tették az 504-es életmód-párosát. A hátsó lámpatest még nagyobb jelentőséggel bírt: itt jelent meg először a modern Peugeot-k egyik meghatározó stíluseleme, a lendületesen megrajzolt, három függőleges, finoman döntött szegmensből álló hátsó „oroszlánkarom” lámpa.

A könnyed megjelenéshez az alaposan lerövidített tengelytáv (274 helyett 255 cm) és karosszériahossz (447 helyett 436 cm) is hozzájárult – a sportos stílus kedvéért a tervezők lemondtak a szedán tágas hátsó üléssoráról, de rövid távolságokon így is négyen élvezhették az autózást. Az utastérben teljesen átdolgozott műszerfalat kaptak a kétajtós modellek, a kesztyűtartó és a légbeömlők egyaránt a panel tetejére költöztek, az időmérő óra az utastér hossztengelyébe került. Ugyanakkor a tervezők nem követték el azt a hibát, hogy futurista megoldásokkal idegenítsék el a vevőket: filigrán, sportos kormánykerék és műbőr váltószoknya tette időtlenné az 504 sportmodellek megjelenését.

A harmonikus, kompakt karosszériákat a Pininfarina műhelyében, az Alfa Romeo Spider szomszédságában készítették el, majd Sochaux-ba szállították, ahol helyére kerültek a mechanikus elemek. A futómű elöl az akkoriban rendkívül modernnek és igényesnek számító MacPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros volt, mindkét tengelyen kanyarstabilizátorral.

50 éves az 504 coupé és cabrio

Komoly megoldásnak számított a modell fogasléces kormányműve is, valamint a négy tárcsafék. Az igényes komponensek, a kiváló gyártási minőség és persze a Pininfarina presztízse magasra srófolta az árakat: a Coupé messze a kor legdrágább Peugeot modellje volt (érdekes módon a Cabriolet-ért valamivel kevesebbet kellett fizetni).

A kétajtós 504-esekkel született meg a hétköznapi luxus fogalma, és az ügyfelek nagyra értékelték ezt az újszerű szemléletet. A modellpáros a felső tízezer köreiben is népszerűvé vált: egy monacói diplomata például kéttónusú fényezéssel rendelte meg Cabriolet-jét, és a Chapron karosszériaépítő műhellyel elegáns keménytetőt terveztetett hozzá. Ez utóbbira alighanem gyári extraként is lett volna kereslet, még inkább arra a shooting brake, azaz kétajtós kombi-kupé kivitelre, amelyet a Pininfarina 1971-ben (a hasonló formátumú Volvo 1800 ES előtt egy évvel) mutatott be formatanulmányként. A lehajtható hátsó üléssorral és nemesfa csomagtérpadlóval felszerelt 504 Break Riviera végül nem került sorozatgyártásba, de már az elképzelés jól érzékeltette, milyen lehetőségek rejlettek a Peugeot korabeli csúcsmodelljében.

Miközben a dizájn a prémium szegmenst idézte, a hajtásláncok terén józanságot mutatott a Peugeot, és ragaszkodott a szedán bevált, megbízható benzinmotorjaihoz. A gyártás első évében a mechanikus befecskendezős, nyomórudas, 1,8 literes, 103 lóerős benzinmotor állt rendelkezésre, a padlón elhelyezett, négyfokozatú manuális sebességváltóval.

50 éves az 504 coupé és cabrio

1970 végén vezették be a kétliteres, négyhengeres benzinmotort, alig nagyobb teljesítménnyel, ám érezhetően megnövelt nyomatékkal, ami hajszál híján 180 km/óráig gyorsította az alig több mint 1,1 tonnás Coupét. Ez nem csak az átlagos vásárlók számára volt bőségesen elegendő, hanem például Enzo Ferrarinak is, aki három éven át járt az 504-essel. A Commendatore régi rajongója volt a Peugeot-nak, a hatvanas években egy 404-es, majd egy 504-es szedán volt a személyes szolgálati autója.

A Peugeot 1974-ben átfogó modellfrissítést hajtott végre a presztízs-pároson. Leegyszerűsítették az első és hátsó lámpatesteket, barokkosabb, faborítású műszeregységet építettek be az utastérbe. A kétliteres motort egy 2,7 literes, 138 lóerős, dupla karburátoros V6-os benzinmotor váltotta; a négyhengeres erőforrás csak 1978-ban tért vissza a kínálatba, közkívánatra. Ezzel párhuzamosan a V6-os erősebb és takarékosabb lett, köszönhetően az új befecskendezőknek és az ötfokozatú kézi sebességváltónak. A nyolcvanas évektől fényezett lökhárítóval, könnyűfém keréktárcsákkal, valamint újfent átdolgozott műszeregységgel került forgalomba a Coupé és a Cabriolet. 1983-ban, a gyártás utolsó évében számítógépes diagnosztikai rendszert kapott a modellcsalád.

Habár a gyár nem kifejezetten sportautónak szánta a Coupét, az végül versenyautóként is a mennybe ment. Az 504 szedán a hetvenes években az európai és afrikai terepralik hőse volt, de az évtized végén kecsesebb fivére vette át tőle a stafétabotot.

50 éves az 504 coupé és cabrio

Nem azért, mert a kupé jobban mutatott a győzelmi dobogón (bár ez is kétségtelen tény volt), hanem mert a szedán kétliteres, 170 lóerős motorjának hegemóniáját kezdték megingatni a versenytársak támadásai. A Coupé 2,7 literes V6-os erőforrásában azonban bőven találtak még teljesítmény-tartalékot a mérnökök: előbb 225, majd 250 lóerővel gazdálkodhattak a gyári pilóták.

1977 és 1981 között számos futamgyőzelem fűződött a kupé nevéhez, köztük minden idők egyik legdrámaibb diadala. Az 1978-as Safari ralin két szedánt és három kupét állított rajthoz a Peugeot, ám a szerencse egymás után pártolt el a párosoktól. Hamarosan egyetlen 504-es: Jean-Pierre Nicolas és Jean-Claude Lefèbvre kupéja volt már csak versenyben, ők azonban stabilan vezettek a mezőny előtt. A rali utolsó napján azonban súlyos balesetet szenvedtek: autójuk egy karambolt követően nekihajtott egy kőfalnak, majd felborult. A nézők villámgyorsan talpra állították az autót, és zsineggel kötözték vissza a leszakadt karosszériaelemeket. Amikor azonban Nicolas újra útnak indult, kiderült, hogy nagyobb a baj, mint hitték: kilyukadt a hűtő, és a megrongálódott orr esélyt sem adott a cserére.

Utolsó Peugeot-ként azonban eszük ágában sem volt feladni a versenyt, így mindent egy lapra feltéve nekivágtak a célig hátra lévő, több száz kilométeres távnak. Minden ellenőrző ponton csordultig töltötték a rendszert vízzel, és imádkoztak, hogy a V6-os kibírja a következő szakaszt.

50 éves az 504 coupé és cabrio

A csapatnak valójában nem volt más célja, mint emelt fővel, méltóságteljesen célba érni – már amennyire a betört oldalablakokon beáramló por és víz hatására sártengerré váló utastér ezt lehetővé tette. Meglepetésre azonban a borzalmas állapotban levő Peugeot Coupé nem csak, hogy teljesítette a távot, de még növelni is tudta előnyét, így végül a franciák léphettek fel a dobogó legfelső fokára.

A kétajtós 504-esek ma ritka kincsnek számítanak a gyűjtők körében. Egyrészt azért, mert összesen alig több mint 30 ezer darabot adtak el belőlük – ennek több mint kétharmadát zárt karosszériával –, másrészt mert pont a kis darabszám miatt számos egyedi alkatrészt építettek be az autókba, amelyek ma már nehezen fellelhetők. A megbízható gyártási minőség és a sziklaszilárd műszaki alapok azonban azt jelentik, hogy nem esélytelen küldetés az autók restaurálása és üzemképessé tétele. A veterán aukciókon időről időre feltűnik a modell. A sok szeretetet és törődést igénylő példányokhoz már tízezer euró körüli áron hozzájuthatunk, azonban egy szebb állapotú autóért akár háromszor, négyszer ennyit is ki kell fizetni.

Kulcsszavak: Coupé, évforduló, kabrió, Peugeot, Peugeot 504, Pininfarina
 
Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli Az első Boszporusz-hidat 40 éve adták át Az első Boszporusz-hidat 40 éve adták át Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója
 
2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

2019. október 24.
Magyarországon az év első 9 havi eredménye alapján a Kia nyolcadik a személygépjármú piacon, a C1 szegmensben pedig a Ceed az első az új autók forgalomba helyezése alapján.
Részletek

2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

A Kia Motors összesen 120 846 új autót értékesített az európai piacokon 2019 harmadik negyedévében, mellyel elérte az eddigi legmagasabb, 12 hónapos eladási számait a European Automobile Manufacturers Association (ACEA) kimutatásai alapján. A Kia európai eladásai 0,9%-kal emelkedtek az elmúlt egy év során; ez egyben azt is jelenti, hogy 2018 és 2019 szeptembere között összesen 389 151 új Kia talált gazdára. Ennek hatására a márka piaci részesedése 3,1-ről 3,2%-ra nőtt.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “Ésszerű modellpolitikánk, újdonságaink bevezetése és elektromos, valamint részben elektromos hajtásláncaink bemutatása sikerünk kulcsa. A Ceed család különösen népszerű, és az új XCeed, valamint korábban a ProCeed bevezetése is komoly piaci lendületet adott a Kiának. Ugyanakkor friss és modern elektromos, vagy részben elektromos (hibrid) hajtásláncaink szerepe kiemelten fontos a sikerben, hiszen láthatóan egyre több európai vásárló ismeri fel e hajtások előnyeit, különösen nagyra értékelve az általuk elérhető alacsony üzemeltetési költségeket.”

A Ceed család

Az új Ceed sorozat ötajtós és a kombi karosszériás Sportswagon kivitel 2018 végén jelent meg, de a család a közelmúltban tovább bővült a kombikupé karosszériás ProCeeddel és az XCeed crossoverrel is.

2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

Az elmúlt 12 hónapban a Ceed különböző változatainak értékesítése 38,7%-kal nőtt, összesen 81 912 darab talált belőlük gazdára eddig 2019-ben. Szeptemberben, az XCeed első teljes piaci hónapjában, több mint 2 400 megrendelés érkezett a típusra, miközben a ProCeed eladásai közel megtízszereződtek: 2018-ban mindössze 1 570, 2019-ben azonban eddig már 15 031 darab kelt el belőle Európában.

Az immár négyféle karosszériával kínált Ceed sorozat 2020 elején plug-in hibrid hajtásláncokkal is piacra lép az XCeed és a Sportswagon modellekben.

Az elektromos és a hibrid modellek értékesítése 21%-kal emelkedett

A teljesen, vagy részben elektromos hajtású Kia modellek eladási számai gyors emelkedést mutattak 2019 első kilenc hónapjában: a tisztán elektromos és hibrid modellek darabszáma 42 676-ról 51 880-ra nőtt (+21.6%), beleértve a kifutó Soul EV és a helyére érkező új e-Soul, valamint az Optima Plug-in Hybrid és a Niro különböző változatainak értékesítéseit is.

A Niro eladásai 31,7%-kal 44 949 darabra emelkedtek 2019-ben, az új Niro hibrid a plug-in hibrid és a teljesen elektromos hajtású e-Niro bevezetésének hatására. A Kia új elektromos és hibrid hajtásláncok bevezetését is tervezi új, és már futó modelljeiben a közeli jövőben.

2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

Piaci slágerek

A harmadik negyedév a Kia crossover sorának sikerét is jelenti: a Stonic (51 143 darab), a Sportage (93 394 darab), a Niro (44 949 darab) a Soul (3 776 darab), valamint a szeptemberben bevezetett új XCeed (2 473 darab) – 3,0%-os eladás-emelkedést könyvelhetett el, összesen 195 735 darabos értékesítéssel.

A Kia kompaktjai szintén jól szerepeltek, a Picanto a márka harmadik legnépszerűbb modelljeként végzett a Ceed és a Sportage mögött. Az új GT-Line és X-Line modellek 2018-as bevezetésével a Picanto 12 hónapos eladásai is emelkedtek (3,5%-kal 59 278 darabra).

Magyarországon a márka részesedése a teljes piacon 4,5%, mely az idei évben 0,5 százalékponttal nagyobb részt jelent, mint tavaly.

Az év első 9 havi eredménye alapján a Kia nyolcadik a személygépjármú piacon, Szeptember hónapban viszont minden idők legjobb eredményét elérve a harmadik helyen zárt. Az alsó-középkategóriában (C1 szegmens) viszont az első kilenc havi forgalomba helyezési adatokat tekintve az első helyen áll a Ceed modellel.


2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent

„Nagy örömmel tölt el, hogy a magyarországi értékesítés is nagy mértékben hozzájárult az európai piaci részesedés növekedéséhez. Ez is bizonyítja, hogy márkánkat egyre nagyobb bizalommal választják a vásárlók, illetve hogy a hét év garancia, a magas minőség, valamint a folyamatosan megújuló dizájn nem hiábavaló. A magyarországi eredményekre különösen büszke vagyok, hiszen a Ceed modell – mely Európában készül európai vásárlóknak – mindig is zászlóshajója volt a márkának. Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy az év további részében is hasonló sikereket könyvelhessünk és mi is – Európához hasonlóan – rekordévet zárjunk. - mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz 2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent Elkészült a Ford C-MAX Solar Energi tanulmányautója A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le
 
Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

2019. október 24.
Az új tervek szerint három évvel hamarabb valósul meg az európai Honda-modellpaletta elektromos átállását előirányzó Electric Vision.
Részletek

Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

Tovább gyorsítja Electric Vision névre keresztelt európai termékfejlesztési stratégiáját a Honda. A japán vállalat legfőbb törekvése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív - meghajtásra. Az eredetinél három évvel közelebbi céldátumot Amszterdamban, az Electric Vision rendezvényen árulták el a márka munkatársai, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint elektromos és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak.

Miként a jelenlévők megtudhatták, az előttünk álló 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is képes Honda érkezik a szalonokba, ezek közül a tisztán elektromos Honda e és az új, hibrid Jazz már úton van.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.

Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes... mindössze 36 hónap múlva!”

Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

„e:Technology”

További újdonság az „e:Technology” márkanév, ami a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd, hogy egységbe kovácsolja a vállalat környezetbarát fejlesztéseit.

Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a Jazzen például a Hybrid Electric Vehicle angol kifejezés (magyarul hibrid elektromos jármű) rövidítése, az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő nemzedékébe kerülő kétmotoros, hibrid hajtáslánc már bizonyított az európai piacon, hiszen a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik.

Szemben a hagyományos hibridekkel, az „e:HEV”-nél nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez, ennek köszönhető a páratlanul hatékony és takarékos működés valós környezetben. A Honda által fejlesztett vezérlési rendszer további előnye, hogy a hajtáslánc rendkívül kifinomultan működik és igen dinamikusan gyorsítja az autót, holott károsanyag-kibocsátása roppant alacsony.

A magával ragadó vezetési élményt nyújtó Jazz következő generációja a 2019-es Tokiói Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.


Felgyorsítja elektromos átállását a Honda

További modell érkeznek Európába a következő 36 hónapban

A Honda illetékesei azt is elárulták, miként lesz képes elektromos üzemmódra is a teljes európai paletta már 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a vadonatúj Jazzel és a Honda e. Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás lehetősége is adott a vásárlóknak.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az elektromos átállás alaposan megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros elektromos autókkal is előrukkolunk.”  

Formát ölt a Honda energiagazdálkodási üzletága Európában

A mobilitás mellett egyéb területeken is igyekszik az emberiség szolgálatára lenni a Honda, erről tanúskodik az is, hogy a japán iparóriás együttműködési megállapodást kötött Európa vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal.

Ennek keretein belül születhetnek meg a világ első rugalmas energiaszolgáltatói szerződései, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak. A közös munka kezdete jelentős mérföldkő a Honda – energiagazdálkodási megoldásainak – történetében és természetesen az európai Electric Vision stratégiának is szerves része.

A 2019. október 23-án aláírt szándéknyilatkozat értelmében a két vállalat közösen dolgozza ki és és viszi piacra a rugalmas energiaszerződéseket, amelyek lehetőséget adnak az EV-tulajdonosoknak, hogy azokban az időszakokban töltsék járműveik akkumulátorát, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A kifejezetten EV-tulajdonosoknak szánt, kedvezményes tarifák még népszerűbbé tehetik a megújuló energiaforrásokat (pl. szél- és vízenergia), ezáltal beteljesülhet a Honda munkatársainak fenntarthatóságról szőtt álma. Ez a szolgáltatás 2020-ban indul el az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is megkezdik értékesítését.

A stratégiai együttműködés fontos lépés a Honda energiagazdálkodási üzletágának európai kiépítésében, hiszen az otthoni és városi töltők elterjedéséhez éppúgy nagyban hozzájárulhat, mint a közműszolgáltatások és a V2G-technológia (ti. energiafeltöltés elektromos járműből a közműhálózatba) fejlődéséhez.


Kulcsszavak: elektromos autó, hibrid, honda
 
A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon Az ABB technológiájával 15 másodperc alatt vezeték nélkül feltölthetők az elektromos buszok Az ABB technológiájával 15 másodperc alatt vezeték nélkül feltölthetők az elektromos buszok Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég
 
Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

2019. október 24.
A Mazda első sorozatgyártású elektromos autója, a Mazda MX-30 előjegyzése a Tokiói Autószalonon történő világpremierjével egyidőben megkezdődött.
Részletek

Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

Az előjegyzés az alábbi oldalon érhető el: www.mazda.hu/bemutatoterem/all-new-Mazda-MX-30/reservation. Az előjegyzést 325 000 Ft letét befizetésével lehet véglegesíteni. A Mazda MX-30 Launch Edition (első kiadás) ajánlott fogyasztói ára 11.399.900 Ft .

A Mazda elektromos autója azoknak készült, akik nem akarják feláldozni az autózás örömét még akkor sem, ha elektromos autót szeretnének vezetni. Egyedi, freestyle ajtós megoldásával, környezetbarát anyagok felhasználásával, és kb. 200 km-es  hatótávjával – amely egyébként jóval meghaladja az európai vásárlók átlagos 48km-es  napi autóhasználatát – az MX-30 a Mazda egy újabb pozitív lépése abba a többmegoldásos irányba, amely a nemrég európai piacra érkezett Skyactiv-X motor mellett jelentősen csökkenteni fogja a márka károsanyag-kibocsátását.

Egy autó akkumulátorral, nem akkumulátor kerekekkel

A Mazda MX-30 – mely 2020. második felében érkezik az európai kereskedésekbe - premierjét így kommentálta Yasuhiro Aoyama, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója:

„Az első sorozatgyártású elektromos Mazdával a Mazda tervezőinek és mérnökeinek egy kristálytiszta cél lebegett a szeme előtt: ki kell tűnnie a tömegből, élmény legyen vezetni, a konkurenciával összehasonlítva tükröznie kell a Mazda alapvető értékeit, és legfőképpen csökkentenie kell a károsanyag-kibocsátást a modell egész életciklusa alatt.”

„A termékválasztékunkban már megjelent elektromos technológiák mellett a Mazda kisebb gyártóként arra koncentrált, hogy olyan elektromos autót hozzon létre, melyet érzésünk szerint második autóként, legfőképpen városban használnak majd, ahol maximálisan ki tudja szolgálni vevőink igényeit."

Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

„A CX-30 bőrbe bújtatott, TPV tesztautókat elsőként vezető legtöbb média kiemelte, hogy elektromos autónk megtartotta a hagyományos autók értékes karakterisztikáját. Minden Mazdát arra terveznek, hogy vezetése élmény legyen, és ez nem lesz másként az elektromos autónk esetében sem.”

Fókuszban a vezető

Mint minden Mazda, az MX-30 is természetesen vezethető és visszajelzést ad az útról gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, pont úgy, ahogy a vezető ezt elvárja a mindennapos vezetési helyzetekben.

A Mazda MX-30-ban ezt az e-Skyactiv felépítés innovatív mérnöki megközelítésével érték el.

Az akkumulátor pakkot teljesen beágyazták a karosszériába, mely javítja merevségét, és így az autó kiválóan reagál a vezető utasításaira. Emellett, mivel a hang nagyon fontos szerepet játszik a vezető nyomaték- és sebességérzetében, a Mazda mérnökei létrehoztak egy olyan elektronikus hangrendszert a Mazda MX-30 belsejében, amely szinkronban van a motor nyomatékával hangfrekvenciában és
-nyomásban.

Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

Ez azt eredményezi, hogy a vezető kevesebbszer nyomja/engedi fel a pedált információ hiányában, így a vezetés kiegyensúlyozottabbá válik. Ezt erősíti a Mazda egyedi G-vectoring szabályzása (GVC) is, mely most kihasználja az elektromotor nyújtotta előnyöket is (e-GVC).

Kodo, amely még mindig megkülönböztet

Az elektromos autó vonalai is folytatják a „kevesebb több“ dizájn-megközelítését, s ez jellemző mind a külső, mind a belső kialakításra is.

A karosszéria fővonala az A-oszlop tetejétől az autó hátsó része felé lejt, így az utascella szerves egységet tükröz. A keretezett tető színe ezt még inkább kiemeli. A freestyle ajtók szép sziluettet adnak az MX-30 elegáns megjelenésének, és könnyebb beszállást tesznek lehetővé mind a hátsó, mind az első ülések esetében.

A belső tér esetében olyan környezetbarát anyagokat találunk, melyek vegán alternatívával helyettesítik a az igazi bőrt a legtöbb fedendő felület esetében. A lebegő középkonzolt környezetbarát gazdálkodásból származó parafával borították, igen kreatívan használható pakolóhely.


Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött

De miért így hívják?

A Mazda az MX modelljelölést mindig olyan termékeinek adta, melyek dizájn és mérnöki szempontból szembe mentek az autóipar konvencióival (pl. az MX-5-tel újrateremtettük a roadster kategóriát, mikor már mindenki lemondott róla).

Az MX-30-cal egy teljesen új EV-élményt kreáltunk, úgy, hogy az szervesen képviselje a Mazda alapértékeit; legyen szó az egyedi külső és belső tér kialakításáról, vagy a menetdinamikáról, de mindig biztosítva azt, hogy az autózás öröm maradjon, amiről a Mazda annyira híres.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, mazda, MX30, új modell
 
Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Az új Audi A1 Sportback – Karakteres és férfias formavilág feszes vonalvezetéssel Az új Audi A1 Sportback – Karakteres és férfias formavilág feszes vonalvezetéssel Felgyorsítja elektromos átállását a Honda Felgyorsítja elektromos átállását a Honda
 
Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

2019. október 22.
Az új Mercedes-Benz GLE külső formaterve nem csupán erőt és jelenlétet sugároz, de 0,29-es légellenállási tényezőjével egy teljesen új mércét is felállít az SUV szegmensben.
Részletek

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

A trendteremtő SUV tele van innovációkkal. Világelsőként E-ACTIVE BODY CONTROL aktív futóműrendszere 48 V-os elektromos hálózattal működik. Az új vezetési segédrendszerek még tovább növelik az aktív biztonságot. A belső tér még tágasabb és kényelmesebb, kérésre pedig harmadik egy üléssor is elérhető. Az infotainment rendszer nagyobb képernyőket kapott, az MBUX Interior Assist pedig a kéz- és karmozdulatokat észlelve teszi lehetővé a vezérlést. 2019 év eleji piaci bevezetésekor a GLE teljesen új, hat- és nyolchengeres benzines és négy- és hathengeres dízelmotorokkal elérhető. Később különösen nagy hatótávú konnektoros hibrid modell is bővíti majd a kínálatot. Az új 4MATIC összkerékhajtási rendszer nagyobb mozgékonyságot biztosít közúton, miközben még nagyobb magabiztosságot tesz lehetővé terepen. Az új GLE ára bruttó 19.685.000 forinttól kezdődik.

„1997-ben a Mercedes-Benz létrehozta a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. Azóta már több mint kétmillió ügyfél döntött a terep modell mellett,” - nyilatkozta Ola Källenius, a Daimler AG vezetőségének tagja és a Mercedes-Benz Cars fejlesztésekért felelős vezetője. „Új vezérlési koncepciójával, innovatív asszisztenseivel, teljesen új motorpalettájával, valamint sokkal tágasabb belső terével az új GLE méltó módon folytatja a sikertörténetet.”

E-ACTIVE BODY CONTROL: a 48 V-os futóműrendszer

A még jobb rugózási kényelem és a fokozott mozgékonyság, valamint az új funkciók jellemzik az opcionális E-ACTIVE BODY CONTROL futóművet, amely az új fejlesztésű AIRMATIC légrugózással együtt érhető el. Ez a piac egyetlen olyan rendszere, amely a rugózási és a csillapítási értékeket minden egyes keréknél külön-külön képes állítani. Ennek megfelelően nem csak a karosszéria kanyarban való dőlését képes megakadályozni, de fékezéskor és gyorsításkor is ellentámaszt. Az útfelület minőségét előre elemezni képes ROAD SURFACE SCAN sztereó kamerarendszerrel együttműködve az E-ACTIVE BODY CONTROL kimagasló minőségű kényelmet tesz lehetővé, alátámasztva a Mercedes-Benz álláspontját, amely szerint az új GLE alatt található a világ legintelligensebb SUV futóműve.

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

Az E-ACTIVE BODY CONTROL saját Mercedes-Benz fejlesztés, egy 48 V-os hálózati rendszer működteti, felár esetében pedig a hat- vagy többhengeres modellekhez is elérhető. Rossz útfelületen a futómű nagyobb mértékű mozgásából a rendszer képes energiát visszanyerni, amivel közel a felére csökkenti az áramszükségletét az S-osztályban található előző generációs kivitelhez képest.

Erőforrások: a soros hathengeres dízelmotor már az Euro 6d-nek is megfelel

Az új Mercedes-Benz GLE a világ első SUV modellje, amely megfelel a későbbiekben érkező Euro 6d károsanyag-kibocsátási normának is. Az OM 656 hathengeres dízelmotor 330 lóerőt (243 kW) és 700 Nm nyomatékot kínál a GLE 400 d 4MATIC modellben (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 7,0-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-199 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint), míg a GLE 350 d 4MATIC esetében 272 lóerő (200 kW) és 600 Nm nyomaték áll rendelkezésre (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,9-7,5 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 184-198 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint). Az erőforrás különösen tiszta: kibővített kipufogógáz-utókezelésének és a kiegészítő SCR katalizátornak köszönhetően ez az első Mercedes-Benz modell, amely már most megfelel a 2020-ban hatályba lépő Euro 6d előírásainak. A piaci bevezetéskor már elérhető a négyhengeres GLE 300 d 4MATIC modell is 245 lóerővel (180 kW) és 500 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,1-6,4 l/100 km; vegyes CO2-kibocsátás: 161-169 g/km a WLTP tesztek NEDC megfelelője szerint).

Továbbfejlesztett emisszióvezérlő technológiának köszönhetően az OM 654 modellcsalád erőteljes négyhengerese még erőteljes igénybevétel és szélsőséges környezeti körülmények között is jóval az előírt károsanyag-kibocsátási normák alatt teljesít.

Hathengeres benzinmotor 48 V-os technológiával

A piaci bevezetéskor elérhető Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC mozgatásáról egy soros hathengeres erőforrás gondoskodik, amelynek vegyes üzemanyag-fogyasztását 48 V-os technológia csökkenti, felszereltségtől függően 8,3 – 9,4 l/100 km-re (CO2-kibocsátás: 190-214 g/km; NEDC norma szerint).

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

A turbómotor 367 lóerős (270 kW) teljesítményét és 500 Nm nyomatékát az EQ Boost rövid időre 250 Nm nyomatékkal és 22 lóerővel (16 kW) növelheti. A beépített indítómotor/generátor felel a hibrid funkciók megvalósításáért, mint például az elektromos rásegítésért vagy az energia visszanyeréséért. A motorpaletta hamarosan új erőforrásokkal, köztük egy konnektoros hibriddel is bővül.

MBUX Interior Assist segédrendszerrel


A GLE megkapta az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációját. A továbbfejlesztett rendszer két, 12,3 colos, nagyméretű, nagyfelbontású kijelzője igazi szélesvásznú tájékoztatást és szórakoztatást biztosít. A látványos megjelenítést intuitív vezérlési koncepció teszi tökéletes egésszé.

Az új, opcionális MBUX Interior Assit mozgásérzékeléssel teszi lehetővé a rendszer intuitív és természetes működtetését. A felső konzolban lévő kamera észleli a vezető és az utas kezeinek és karjainak mozgását, és ha például egy kéz közelít az érintőképernyőhöz vagy a touchpadhoz, a média kijelző elrendezése megváltozik, és bizonyos elemek nagyobb hangsúlyt kapnak. A rendszer meg tudja különböztetni a vezető és az utas kezét, így például az ülésmasszírozás állításához eleve az adott oldal beállítási lehetőségeit hívja elő.

Emellett a rendszer a gesztusvezérlést is támogatja, például az olvasólámpa már azzal bekapcsolható, ha kezünket a középső tükör felé mozdítjuk. A vezető és az utas is beprogramozhat személyes kedvenc funkciókat magának.

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

Az MBUX általános működtetése is sok tekintetben javult. Például a beállítások menü új kialakítást kapott és az első beállítás asszisztens is sokat javult. Körülbelül 40 új MBUX funkció van a GLE-ben, például offroad-specifikus üzemmódok támogatása (kiszabadítás mód és az egyes kerekek megfigyelése) és kibővített offroad kijelzések a műszercsoporton és a HUD-on (dőlészögek, elérhető nyomaték, szintmagasság).

A mesterséges intelligencia révén az MBUX képes megtanulni a vezető preferenciáit is, és prediktív funkcióival meghatározza, hogy milyen műveletet szeretnénk végrehajtani – például a gyakran használt navigációs úti célokat a rendszer felajánlja, ha éppen a megszokott időben, a megszokott útvonalon indulunk el.

Belső tér: nagyobb hely hátul, opcionális harmadik üléssor

Az új GLE egy mérettel nagyobb: tengelytávja jelentősen megnövekedett az elődjéhez képest, amely így eléri a 2995 mm-t (plusz 80 mm). Ez jócskán megnöveli a belső teret, különösen a hátsó üléssorban, ahol a lábtér 69 mm-rel, 1045 mm-re gyarapodott. A hátsó fejtér az alapfelszereltségként elérhető fix, 40:20:40-es arányban ledönthető háttámlájú ülésekkel 35 mm-t nőtt (összesen 1027 mm). Mivel az A-oszlop meredekebb, ezért az első sor is tágasabbnak érződik, ráadásul a beszállás is könnyebb.

Világelsőként az SUV szegmensben opcionálisan a második sor hat irányban teljesen elektromosan állítható ülésekkel is elérhető. A bal és jobb oldali ülések hosszában 100 milliméternyit állíthatók, a háttámlák dőlésszögének állíthatósága mellett pedig a 40:20:40-es arányú (ezúttal elektromos) ledönthetőség is megmaradt. Emellett a fejtámlák magassága is állítható. Az elődmodellhez hasonlóan a második sorban egymás mellett három gyerekülés is elfér, a külső ülések pedig i-Size/ISOFIX rögzítőpontokkal rendelkeznek.

A csomagtartó mérete alaphelyzetben 825 literes, a második üléssor ledöntésével pedig akár 2055 literig bővíthető. A 72 miliméterrel szélesebb raktér még könnyebb elhelyezést biztosít. Az opcionális harmadik üléssor két kiegészítő ülőhelyet kínál. A teljesen elektromosan állítható második sor Easy Entry funkciójának köszönhetően a beszállás is könnyű.

Az új Mercedes-Benz GLE: A trendteremtő SUV teljes újjászületése

Külső formaterv: erőteljes kiállás

„A GLE ikonikus Mercedes-Benz formaterve hű maradt a terepjárós karaktervonásokhoz,” nyilatkozta Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezői irodájának vezetője. „Megjelenésével tökéletesen megtestesíti az érzelmes letisztultságot középpontba állító formanyelvünket, miközben a modern luxus hangulatát árasztja. A belső tér a luxus és az elegancia kitűnő elegyét adja az MBUX rendszer digitális csúcstechnikájával karöltve.”

Modern luxus közúton és terepen – ezt hangsúlyozza az új GLE formanyelve. A hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások, valamint a nagyméretű kerekek a modell sokoldalúságát emelik ki. Az érzelmes letisztultság formanyelve az új GLE esetében is visszaköszön, a hangsúlyos élekkel és a nagyméretű felületekkel még nagyobb erőt és magabiztosabb jelenlétet kifejezve.

Az új GLE orrkialakításának erőteljes összhatását emeli ki az új hűtőrács, a krómozott védőlemezek, valamint a két domborítással ellátott motorháztető is, amelyek az új lámpatestekkel együtt jól megkülönböztethető összképet adnak. A világítótestek pedig nem csak látványosak, de felettébb hatásosak is. Az opcionális MULTIBEAM LED fényszórók ULTRA RANGE távolsági fényszóró funkciója különösen hosszan világítja be az utat.

Oldalnézetből a GLE magabiztos stabilitást sugároz, amelyet a 18-22 colos kerekek még jobban kiemelnek. A robosztus karaktert az ablakkeretek króm betétjei nemesítik elegáns luxusautóvá, amelyet a hátsó traktus atletikus kiállása tesz igazán sokoldalúvá. Utóbbit különösen az erőteljes vállak hangsúlyozzák, amelyek a C-oszloptól a hátsó lámpákig nyúlnak. A hátsó résznek a krómozott alsó védőlemezek kölcsönöznek igazán terepjárós megjelenést.

Aerodinamika: finomhangolás a kategória legjobb Cd értékéhez

Az új GLE 0,29-es légellenállási tényezője a kategória legjobbja, amely az elődmodell 0,32-es értékét is alaposan felülmúlja. Mindez hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátáshoz.

Az előrelépést a sindelfingeni szélcsatornában végzett rengeteg mérés és számítógépes elemzések eredményezték. A kimagasló végeredményhez hozzájárul a hűtőrács mögött található hűtőlevegő-vezérlő rendszer (AIRPANEL), amely a légáramlás szabályozásával csökkentheti a légellenállást.

Vezetési segédrendszerek még fejlettebb képességekkel

Az új GLE-ben mutatkoznak be a Mercedes-Benz legújabb generációs vezetési segédrendszerei. Az aktív biztonság szintje nem csupán tovább fejlődött az előző generációs modellhez képest, de a benne található, néhány Intelligent Drive funkció páratlan az SUV szegmensben.

Az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó funkciója például a valósidejű közlekedési jelentésekből tájékozódva is felkészülhet az autópályás torlódásokra. A rendszer elővigyázatosságból képes 100 km/h-ra csökkenteni a sebességet, amennyiben a vezető ezt máshogy nem gondolja.

A Vezetési Segédrendszerek Plus csomag új funkciójaként a dugóban ülve az aktív „Stop and Go” asszisztens sávfelfestés esetén kb. 60 km/h-ig tartja a sávot és a biztonságos követési távolságot, megállás után pedig egy percig automatikusan el is tud indulni. Ezt követően a GLE automatikusan visszagyorsít a meghatározott sebességre, fejlett érzékelőrendszerével pedig képes a sávtartásra. Az Aktív kormányzási asszisztens többsávos utakon képes vészsávot kihagyni. Például autópályán, 60 km/h-s sebesség alatt a rendszer a sávfelfestéseket és rajintelligenciájával a környező járművek pozícióját felhasználva képes a sáv szélére húzódva automatikusan helyet biztosítani a mentő járműveknek. Ha nincs hasonló tudással rendelkező gépjármű vagy érzékelt sávfelfestés, a GLE a nyomvonalát az előtte haladó járműnek megfelelően választja meg. Amint a torlódás megszűnik, a GLE visszagyorsít az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC követésitávolság-tartó asszisztens által meghatározott sebességre. Ha a közlekedési jelzőtáblák más sebességet jeleznek, az autó annak megfelelően veszi fel a tempót.

Mindig segítségre készen: számos más asszisztens rendszer is elérhető

Nem csupán a vezető tehermentesítése tekintetében lép szintet az új GLE, hanem egyúttal kibővíti a Mercedes-Benz Intelligent Drive funkciók tárházát is, nagyot lépve előre az önvezetés irányába. A DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens és az Aktív kormányzási asszisztens még kényelmesebbé teszi a vezetést a biztonságos követési távolság betartásával és a kormányzással. Az aktív sebességszabályozó asszisztens segít a sebességkorlátozások betartásában. Az Aktív sávváltás asszisztens, az Aktív vészmegállás asszisztens és a Kikerülési kormányzás asszisztens ugyancsak elérhető.

A Vezetési Segédrendszerek csomag Aktív fékrásegítésének teljesen új funkciója a bekanyarodási funkció, ami akkor lép életbe, ha a vezető például egy kétsávos úton a szembejövő sáv irányába szeretne bekanyarodni. Ilyenkor a szemközti forgalommal való ütközés kockázata esetén a GLE automatikusan végez. Emellett az új GLE Aktív holttérfigyelő rendszere lekanyarodási figyelmeztetéssel is rendelkezik, ami segít elkerülni a többi közlekedővel, pl. kerékpárossal, történő ütközést.

ENERGIZING komfortvezérlés: immár segítővel

Az ENERGIZING üléskinetika szintén új felszereltség, amely az üléspárna és a háttámla változtatásával hosszú úton még jobb kényelmet tesz lehetővé. Az ENERGIZING komfortvezérlés a gépjármű különböző kényelmi rendszereit köti össze, hogy hangaláfestéssel és megvilágítással, valamint különböző masszázsokkal többféle hangulatú programot nyújtson.

Az ENERGIZING COACH új opció, amelynek alapját egy intelligens algoritmus adja, amely helyzettől és egyéntől függően ajánlja a különböző programokat. Amennyiben a vezető például Garmin ® okosórát visel, a személyes értékei, mint például a stressz szintje vagy az alvás minősége szintén befolyásolhatják a program ajánlását. A cél az, hogy az utazók jól és kipihenten érezzék magukat egy hosszú, monoton út során is.

4MATIC összkerékhajtás: mozgékony közúton, felsőbbrendű terepen

Az új GLE minden modellváltozatában a 9G-TRONIC kilencfokozatú automata váltó dolgozik majd. A négyhengeres modelleken a 4MATIC összkerékhajtást egy központi kuplunggal rendelkező egység alkotja, amely a tengelyek között 50:50 arányban képes elosztani az erőt, az egyes kerekek túlpörgését pedig az elektronikus fékbeavatkozás akadályozza.

Más erőforrásoknál, például a GLE 450 vagy a GLE 400d esetében egy elektronikusan vezérelt, többkuplungos megoldás gondoskodik a négy kerék hajtásáról, amely szükség szerint 0-tól 100 százalékig teszi lehetővé az erőfolyam elosztását a tengelyek között. Ugyancsak újdonság az opcionálisan elérhető terepjáráshoz alkalmas hajtáslánc, amely terepfelezővel és 0-tól 100 százalékig automatikusan záró differenciálművel teszi még könnyebbé az aszfaltról való letérést. A két hálózatba kötött differenciálzár igény szerint közúton is képes a kanyarstabilitás és a dinamizmus növelésére, különösen kanyarodáskor, amelynél a rendszer az alul- vagy túlkormányozottság hajlamát csökkentheti a differenciálzárak vezérlésével.

Könnyűsúlyú konstrukció: az ideális súly jegyében

Kimagasló merevségével az új GLE karosszériája jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a modell kimagasló tulajdonságokat mondhat magáénak a dinamizmus, a csendesség, a minőség és a törésbiztonság tekintetében. A PRE-SAFE® rendszertől a biztonsági övekig, az alváztól a légzsákokig – az új GLE átfogó védelmet kínál már jóval a baleset előtt, majd pedig azt követően is.

Az új GLE karosszériájának torzós merevsége 20 százalékkal nőtt az elődmodellhez viszonyítva. Hogy ezt mérnökeink elérjék, a modellben kimagasló aránnyal találunk nagy merevségű acélt, amely lehetővé teszi a könnyűsúlyú kialakítást is. Az új GLE motorháztetője és orra alumíniumból készül, sőt, még az első és hátsó tengelyek lengéscsillapítójának konzolja is alumínium a hátsó rész oldalsó megerősítéseivel együtt.

Fel a fejjel: a HUD következő generációja

Az új generációs head-up display felbontása 720x240 pixelre növekedett és kivetítési távolsága is gyarapodott. A szélvédőre vetített információk körülbelül 45x15 centiméteres területen, teljesen színesen jelennek meg, és nem csak kétszer nagyobb, de 20 százalékkal világosabb is a rendszer az elődjéhez képest. A kivetített tájékoztatás körülbelül 3 méterrel előrébb, a motorháztető felett jelenik meg.

Szép kilátások: az ablaktörlő rendszerek csúcsa

Az új GLE esetében továbbfejlesztett MAGIC VISION CONTROL az ablaktörlő rendszerek csúcsát jelképezi, és a hagyományos rendszerekhez képest akár 50 százalékkal több mosófolyadékot spórol – miközben tökéletes kilátást biztosít. Az intelligens rendszer a körülményeknek megfelelően, pl. külső hőmérséklet és sebesség, precízen adagolja a mosófolyadékot. A meleg mosófolyadék az ablaktörlőkarokból precízen terül el a szélvédő teljes felületén, mindig azon az oldalon, amerre a kar töröl, így minimalizálva a kitakarást. Természetesen a körülményektől függően a mosás teljesen automatizáltan történhet – az adott mosóprogramot az ablaktörlőkarok motorjának vezérlőegysége tárolja.

Utánfutó manőverezési asszisztens: segítség a lassú manővereknél

Utánfutó manőverezési asszisztens is elérhető opcionálisan az GLE-hez, amely az utánfutóval történő tolatási manővereket teszi különösen könnyűvé. A rendszer automatikusan végzi el a vontatójármű kormányzását, amihez a vonóhorog gömbfejébe épített érzékelő szolgáltat megfelelő információkat.

A Mercedes-Benz ajtócsukódásának megnyugtató hangja

Az új GLE a béke és a nyugalom szigete. A külső zajok és vibrációk szigetelésében új mércét állít fel a kategóriában. Mindkét tengelyt segédkeret köti össze a karosszériával, így a futómű szigetelése is kiváló. Az utascella zajszigetelését is tovább fejlesztették. Az új GLE olyan csendes, hogy a korábban jelentéktelen zajok fontossá váltak. Ugyanis a fokozottan szigetelt utastérben a működtetési és működési zajok könnyebben észlelhetők, így azok mértékét is csökkenteni kellett, sőt, némelyiket meg kellett változtatni a harmónia, és a homogén hangészlelés érdekében. A Mercedes-Benz modellek ajtózáródásának hangjait mérnökeink mindig kiemelt figyelemmel alkották meg, és a jól ismert, megnyugtatóan jellegzetes hang természetesen az új GLE esetében is jelen van.

Belső formaterv: az erőteljes modern és az elegáns luxus találkozása

Az új GLE belső tere a Mercedes-Benz luxusautók stílusát vegyíti az SUV modellek határozottságával. Az emelkedő műszerfal sportos megjelenést biztosít, a belső téren végigfutó betétek pedig az érzelmes, időtlen eleganciát jelképezik. A lebegő hatást keltő műszercsoport modern eleganciája különleges kontrasztot képez a középkonzol terepjárókra jellemző két, hangsúlyos kapaszkodójával. A kiváló ergonómia a kimagasló bőrkárpitozású felületekkel együtt valódi luxusautós milliőt teremt, a haptikus és hallható visszajelzéssel szolgáló vadonatúj vezérlők pedig a jövő hangulatát árasztják.

A prémium SUV feltalálója: minden az M-osztállyal kezdődött


1997-ben a Mercedes-Benz hozta létre a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. 2015 őszétől a modellcsalád a GLE nevet viseli, kihangsúlyozva SUV kialakítását az E-osztály családján belül. A GLE a Mercedes-Benz történelmének legnépszerűbb SUV modellje. Jelenleg a márka hét modellel képviselteti magát sikeresen az SUV kategóriában (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-osztály). Az SUV modellek a Mercedes-Benz termékportfólió egyik legfőbb oszlopát jelentik és nagyban hozzájárulnak a márka növekedéséhez. Napjainkra világszerte több mint ötmillió ügyfél döntött a Mercedes-Benz SUV modellek mellett.

Az új Mercedes-Benz GLE forgalmazása 2019 elején kezdődött. A modell a Tuscaloosa-ban található gyárban készül (Alabama/USA).

Kulcsszavak: GLE, mercedes-benz, suv, új modell
 
Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Juke-R 2.0 – Csúcsteljesítmény Juke-R 2.0 – Csúcsteljesítmény Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése
 
A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet

A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet

2019. október 22.
A Siemens Mobility, a ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH (ViP), a Karlsruhei Technológiai Intézet (KIT), a Klímavédelmi, Energetikai és Mobilitási Intézet (IKEM), a Codewerk GmbH és a Mapillary közös kutatást terveznek a teljesen automatizált villamos kocsiszínek témájában.
Részletek

A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben

Az „AStriD” (Autonomous Tram in Depot, azaz Önvezető villamos a kocsiszínben) elnevezésű projektet a Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) finanszírozza a „Modernity Fund” (mFUND, azaz Modernitás Alap) kutatási kezdeményezés részeként.

„Az önvezető villamosok felé vezető úton az AStriD jelenti a következő nagy mérföldkövet. A kocsiszínben végzett időigényes tolatási műveletek automatizálásával nagyobb támogatást kívánunk nyújtani az ügyfeleinknek ahhoz, hogy fenntartható értéket hozzanak létre a teljes életciklus során, és garantálni kívánjuk a rendelkezésre állást", magyarázta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A kutatási és fejlesztési projektet a Verkehrsbetrieb Potsdam által üzemeltetett kocsiszínben fogják végrehajtani, a cél pedig az, hogy önvezető villamosok üzemeltetésére alkalmas digitális kocsiszínt alakítsanak ki. A projekt műszaki megvalósíthatóságát a kocsiszínben végzett önvezető műveletekkel fogják bemutatni, például villamosmosón keresztül átvezetik a villamosokat egy mellékvágányra. A kocsiszínek automatizálását középtávon megoldhatóvá kell tenni, mivel ez jelenti az önvezető villamosok alkalmazásának első fázisát. A fejlesztési projekt kezdettől fogva figyelembe fogja venni az önvezető villamosok jóváhagyásához és üzemeltetéséhez szükséges jogi keretfeltételeket, valamint az üzemeltetéshez szükséges gazdasági keretet. Az AStriD projekt 2019 októberében indul, és három évig tart.  


A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben

A partnerek különböző munkacsomagokra bontották a projektet. A Siemens Mobility GmbH fejleszti ki a kocsiszínben önvezető módon közlekedő villamost, amelyet a Codewerk által szállított adathubon keresztül integrálnak az adat- és rendszerkörnyezetbe, majd Mapillary digitális térképpel lokalizálják és követik nyomon.

A ViP biztosítja a villamos és a kocsiszín infrastruktúrát, valamint a szükséges adatokhoz, rendszerekhez és létesítményekhez való hozzáférést, és értékeli az eredményeket a kocsiszín üzemeltetőjének szempontjából. „Örülünk, hogy ismét Potsdamot választották a projekthez. Nekünk és az egész iparágnak sokat segít majd az azonnal végrehajtható intézkedések gyakorlati bemutatása. Meg fogjuk vizsgálni, hogy az időigényes tolatási műveleteket hogyan lehet teljes mértékben automatizálni a kocsiszínben. Ez érdekes lehetőség mind a jelenlegi kocsiszín, mind egy esetleges későbbi, Potsdam északi részén kialakítandó bázis számára", magyarázta Monty Balisch, a ViP ügyvezető igazgatója.

A KIT keretében működő Adatfeldolgozási Technológia Intézet (ITIV) a kocsiszínek specifikálásában és digitalizálásában, a folyamatok automatizálásában, valamint a szükséges adatok meghatározásában szerzett tapasztalataival járul hozzá a projekthez. „Ebből az igényből automatikus rendszerek fognak kialakulni, különösen a mobilitás területén. A kocsiszín nagyrészt zárt környezetében ideális alkalmazási területet látok", közölte Eric Sax professzor, a KIT munkatársa. „Örülünk, hogy a legújabb kutatási eredményeinkkel és azok villamos kocsiszínben való alkalmazásával segíthetjük az AStriD projektet."


A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben

Az IKEM a projekt jogi és gazdasági kérdéseit fogja elemezni és felmérni. „Az a tény, hogy nincs vezető a járműben, aki hivatkozási alap lehetne a magatartási követelmények és a felelősség vonatkozásában, jelentős jogi kihívásokat jelent, és különösen az üzemeltetés jóváhagyásában jelent nehézségeket. Kereskedelmi forgatókönyvek, költségszámítások és az alkalmazás tervezése szempontjából azonban nem csak egyszerűen arról van szó, hogy a vezető mint költség kiesik. A rendszer más funkciói ugyanis nagyobb fontosságot kapnak, és az új technológiát is figyelembe kell venni üzemeltetési és költségtényezőként. Valójában teljesen új működési modellt kell kialakítani a kocsiszín számára - a projekt ki fogja fejleszteni ezt a modellt, és amennyire lehet, támogatja költségbecslésekkel. Az IKEM meg fogja válaszolni az ilyen kérdéseket, amelyek felmerülnek a projekt során, a projekt partnerekkel és a szükséges külső partnerekkel együtt", magyarázta Matthias Hartwig, az IKEM Mobility csoportvezetője.

A Codewerk az ipari rendszerek specialistája, és többek között a gördülőállomány adatkommunikációjához szükséges szoftvert fejleszti. Ebben a projektben a Codewerk fogja kezelni a cloud és edge komponenseket az összes rendszer adatainak integrálásához. „Az automatizált vezetés vonzóbb közlekedési móddá teheti a vasutat. Az AStriD projekttel a Codewerk klímabarát technológiába kíván befektetni, és meg akarja erősíteni a versenyhelyzetét", mondta Christian Grund, a Codewerk ügyvezető igazgatója.

A Mapillary felhő alapú online platformot nyújt a projekt számára az utcaképek és a releváns információk közös gyűjtéséhez és biztosításához. Az adatokat mesterséges intelligenciával fogják elemezni, és digitális térképek készülnek majd belőlük. „A mobilitás jellege változóban van, az elkövetkező években önvezető autókat és villamosokat egyaránt látni fogunk az utakon, és ez teljesen újfajta követelményeket támaszt a térképekkel szemben. A térképek már nemcsak arra kellenek, hogy az emberek eljussanak A-ból B-be, hanem az önvezető járműveknek is szükségük lesz rájuk. Ebben tud segíteni a Mapillary az utcaszintű képek értelmezésében szerzett tapasztalataival. A számítógépes látással és az utcaképekkel megtanítjuk a villamosokat arra, hogy felismerjék és megértsék a környezetüket"- közölte Peter Kontschieder, a Mapillary kutatási igazgatója.

Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető jármű, Siemens, villamos
 
A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 131 - 140