Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 141 - 150
A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben

A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben

2020. november 10.
Akár jeges utakkal kell megbirkóznia a reggeli ingázás során, vagy sárban és esőben kell hosszabb távolságokat megtennie, fontos, hogy minden eshetőségre felkészüljön az ősz és a tél beköszöntével.
Részletek

A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben

Még ha nincs is hó és jég, akkor is meggyűlhet a baja a nyirkos aszfalttal, avaros kanyarokkal és a rossz látási viszonyokkal. Ne várjon a hóra azzal, hogy autóját felkészítse a télre! A Goodyear tippjei segítenek, hogy szembe tudjon szállni a zord időjárással.

Ügyeljen a sebességre!

A nedves és jeges utakon csökken a tapadás, így sokkal nehezebb irányítani az autót,. Mivel az eső, a jég és a hó megnövelheti a féktávolságot, fontos lassabban menni és nagyobb követési távolságot tartani. A fék finom kezelése szintén segíthet abban, hogy le tudjon lassulni, de ne felejtse el használni a sebességváltót sem! Alacsonyabb fokozatban biztonságosabban lassíthat, és kisebb lesz a kockázata, hogy blokkolnak a kerekek vagy megcsúszik az autó.

A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben

Ellenőrizze az abroncsait!

Fontos ellenőrizni, hogy az abroncsok mintamélysége a jogszabályi limiten belül van-e. Ha rendszeresen vezet téli körülmények között, a téli abroncsokkal a féktávolság is csökkenthető. Akkor is javasolt az évnek ebben a szakaszában téli abroncsot használni, ha nem vezet hóban és jégben. A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsok kitűnő kezelhetőséget biztosítanak minden időjárási viszony esetén.


Legyen tisztában azzal, hogyan szabadulhat ki szorult helyzetekből!

Télen az is előfordulhat, hogy elakad a sárban vagy a hóban. Ha ez megtörténik, fontos tudnia, mi a teendő. Nem hozza meg a kívánt eredményt, ha rálép a gázra, hogy megpróbáljon kikerülni a szorult helyzetből, mert így csak még jobban „megfeneklik”, ahogy a kerekek kipörögnek. Ehelyett kapcsolja járművét magasabb sebességfokozatba és próbáljon lassan odébb húzódni. Az alacsonyabb nyomaték segíti a jobb tapadást, anélkül, hogy kipörögnének a kerekek.

Ügyeljen a jégre!

A hidak jobban ki vannak téve a jegesedésnek, mint az út többi része, ezért óvatosan közelítse meg a hidakat, lassítson le, és vezessen egyenletesen. Ez segíteni fog, ha esetleg egy jeges útszakaszra hajt.
Legyen felkészült!

A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben

Amennyiben hosszú útra készül és az időjárás rossznak ígérkezik, érdemes lehet felszerelnie autóját néhány alapvető dologgal, ha esetleg elakad vagy várnia kell az autómentőre. Fontolja meg, hogy magával viszi az alábbiakat:
•    Meleg ruházat és takarók
•    Harapnivaló és víz
•    Elakadásjelző háromszög
•    Láthatósági kabát vagy mellény
•    Elemlámpa
•    Autós töltő
•    Tűzoltó készülék
•    Elsősegélydoboz

Ezek közül néhányat a törvény is előír – például a láthatósági mellényt, az elakadásjelző háromszöget és az elsősegélydobozt – attól az országtól függően, amelyben vezet, ezért nézzen utána a helyi törvényeknek, hogy legalább a minimális eszközöket biztosan magával vigye.

Vizsgáltassa át autóját!

Bármely, háttérproblémával rendelkező jármű nagyobb valószínűséggel robban le a hideg idő beálltával. Fontos, hogy átvizsgáltassa autóját – az abroncsokon kívül is –, különösen akkor, ha hosszabb utat fog megtenni a tél során. Mindenképp ellenőrizze az alábbiakat:

•    Az akkumulátor fel van töltve
•    Minden lámpa megfelelően működik
•    Jó minőségű ablaktörlőkkel rendelkezik, amelyek nem sérültek vagy repedtek
•    Az ablakmosótartály fel van töltve fagypont alatti hőmérséklethez megfelelő folyadékkal

Ne engedje, hogy eltereljék a figyelmét!

A téli vezetés mindennél jobban megköveteli az éberséget és a figyelmet. A rossz látási viszonyok és gyakran a veszélyes körülmények kezeléséhez minden figyelmére szükség van, hogy biztonságosan elérhesse úticélját.


Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, téli gumi, téli útviszony
 
Nyári szabadság autóval - Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok állapotát! Nyári szabadság autóval - Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok állapotát! A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV A Goodyear bemutatja az EfficientGrip Cargo terméket A Goodyear bemutatja az EfficientGrip Cargo terméket Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Az igazság a kopott abroncsokról Az igazság a kopott abroncsokról
 
Tisztán elektromosan fut – Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

Tisztán elektromosan fut – Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

2020. november 10.
Hogyan teljesít egy korszerű elektromos autó a hosszú utazások során? Rainer Zietlow mannheimi rekordtartó és utasa, Dominic Brüner kéthónapos túrára indultak Németországban, mégpedig gyakorlati teszt formájában: maratoni autózásuk  során egyszerre vizsgálják az új Volkswagen ID.3 hosszú utakra kínált alkalmasságát, illetve a németországi töltőinfrastruktúrát.
Részletek

Tisztán elektromosan fut – Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

Ennek során egy 77 kWh akkumulátor-kapacitású, előszériás ID.3 Pro S2 a társuk, amely a WLTP-ciklus szerint akár 549 kilométer hatótávolságot is kínál és 2021 tavaszán érkezik a piacra. Középtávnál, több mint 14 ezer megtett kilométer után, nagyon kedvező a kép: a legkülönbözőbb szolgáltatók eddig tesztelt több mint 350 gyorstöltőállomásának többségén kihasználható a 125 kW maximális töltőteljesítmény, a Volkswagen We Charge fizetési rendszerén keresztül pedig szolgáltatókon átívelően is biztosított a hozzáférés.

„Sok-sok kíváncsi pillantás kísér minket, mindenekelőtt a gyorstöltőállomásokon szólítanak meg gyakran az érdeklődők” – tekint vissza Rainer Zietlow az első 350 megállóra. „Jól érzékelhető, hogy az elektromos mobilitás fontos téma és sok információra lenne igény.”

A mannheimi szakember kéthónapos, országos körútja során utasával közösen egyfajta helyzetképpel kíván szolgálni, hol tart jelenleg Németország a töltőinfrastruktúra terén.

Zietlow mindenekelőtt arra kíváncsi, milyenek az elektromos autózás mindennapjai a nagyvárosokban, mint Frankfurt vagy Drezda, illetve vidéken egyaránt. „Érdekes például, hogy éppen a városi forgalomban használjuk fel a legkevesebb energiát, ahol a hagyományos autók belsőégésű motorjai a legtöbbet fogyasztják. Az ID.31 esetében ez az érték 15 kWh/100 km, ami szolgáltatótól függően mintegy négy euró áramköltségnek felel meg. Mi átlagosan nem egész 20 kWh/100 km fogyasztást produkáltunk eddig.” Noha a maratoni autózók a Dortmundi Műszaki Egyetem Közlekedéslogisztikai Intézete (ITL) által összeállított túraterve szerint leginkább az egyik gyorstöltő állomástól a másikig tartó útvonalakra összpontosítanak, akadnak hosszabb szakaszok is: „Az egyik transzfernapon 420 kilométert tettünk meg egy huzamban, töltés nélkül.”

Zietlow és Brüner december elején, több mint 20 ezer kilométer és 650 tesztelt töltőállomás után tervezi elérni célállomását, Sylt szigetét.




Kulcsszavak: elektromos autó, ID.3, volkswagen
 
A Toyota miatt robbant ki a Volkswagen dízelbotránya? A Toyota miatt robbant ki a Volkswagen dízelbotránya? Energiamegtakarítás Nissan módra Energiamegtakarítás Nissan módra A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában
 
A Hyundai Motor Group csatlakozott Európa első számú nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőhálózatához, az IONITY-hez

A Hyundai Motor Group csatlakozott Európa első számú nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőhálózatához, az IONITY-hez

2020. november 09.
A Hyundai Motor Group az IONITY legújabb részvényeseként járul hozzá az Európa-szerte nagyteljesítményű EV-töltőállomásokat építő és üzemeltető vegyes vállalat fejlődéséhez.
Részletek

A Hyundai Motor Group csatlakozott Európa első számú nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőhálózatához, az IONITY-hez

A Hyundai Motor Group stratégiai partnerként és részvényesként csatlakozott az IONITY-hez, Európa első számú nagyteljesítményű töltőhálózatához. A vegyes vállalatban betöltött szerepe révén a (Hyundai és Kia márkákat egyaránt magában foglaló) Hyundai Motor Group hozzájárul ahhoz, hogy Európa autópályái mentén tovább bővüljön a nagyteljesítményű töltőállomások hálózata, így elősegítve az emissziómentes közlekedés szélesebb körű elterjedését.

Az IONITY töltőhálózat az európai kombinált töltőrendszer (CCS) egységes töltőszabványt alkalmazza. A hálózat 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát használt, ezáltal az IONITY lehetővé teszi, hogy az elektromos járművek vezetői ne csupán emissziómentesen, de CO2-semlegesen is közlekedjenek. Ez fontos lépés az elektromos mobilitás európai sikere szempontjából.

„A Hyundai és a Kia számára a termék- és ügyfélélmény fogalma szorosan összefügg a kényelmes, praktikus használhatósággal és a valós előnyökkel. Azzal, hogy az IONITY résztulajdonosaivá váltunk, Európa egyik legkiterjedtebb töltőhálózatához csatlakoztunk.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója. „Olyan, holisztikus megoldások biztosítására törekszünk, amelyek révén az emberek minden eddiginél egyszerűbben válthatnak elektromos közlekedésre.”


A Hyundai Motor Group csatlakozott Európa első számú nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőhálózatához, az IONITY-hez

„A Hyundai Motor Group személyében olyan, elhivatott partnerrel gazdagodott a hálózat, amely komoly nemzetközi tapasztalattal rendelkezik az elektromos mobilitás terén.” – mondta Michael Hajesch, az IONITY vezérigazgatója. „A mai naptól kezdve együtt igyekszünk tájékoztatni az embereket az e-mobilitásról, és népszerűsíteni az idevágó újításokat, hogy az elektromos közlekedés válhasson az új normává, különösen nagy távolságokon.”

Az IONITY új normává emeli a hosszú távú elektromos közlekedést
 
A vállalat nagyteljesítményű töltőhálózatot épít ki és üzemeltet Európa autópályái mentén; az alkalmazott ultramodern technológiáknak köszönhetően a töltőkapacitás elérheti a 350 kW-ot. Ennek köszönhetően a jelenlegi és eljövendő elektromos járművek vezetői a piacvezető európai kombinált töltőrendszer (CCS) szabványt alkalmazva utazásuk közben a lehető leggyorsabban tölthetik fel járművüket. Az IONITY töltőállomásain átlagosan négy töltőpontot alakítanak ki. A fenntarthatóság iránt elkötelezett IONITY minden egyes töltőállomása 100 százalékban megújuló energiát használ, így az ügyfelek nem csak emissziómentesen, de szénsemlegesen is közlekedhetnek.
 
A 2017-ben alapított IONITY a BMW csoport, a Mercedes Benz AG, a Ford Motor Company, a Hyundai Motor Group és a Volkswagen csoport (az Audi és Porsche márkák révén) vegyes vállalata. Az IONITY több mint 75 alkalmazottal formálja az e-mobilitás jövőjét. A vállalat központja Münchenben található, illetve a norvégiai Oslóban is üzemeltet egy irodát. Az IONITY a nemzetközi piacokon bejegyzett védjegy.

A Hyundai Motor Group csatlakozott Európa első számú nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőhálózatához, az IONITY-hez




Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Hyundai, IONITY
 
A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is Az Apple okosórájáról is vezérelhetők a BMW i modellek funkciói Az Apple okosórájáról is vezérelhetők a BMW i modellek funkciói A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését Már elektromos autót is tölthetünk az Auchan benzinkúton Már elektromos autót is tölthetünk az Auchan benzinkúton
 
Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

2020. november 09.
Immár 40 esztendeje az Audi meghatározó műszaki szakterülete és alappillére a quattro összkerékhajtás. E nagyszabású sikertörténet az 1980-as, manuálisan zárható központi differenciálműtől egészen az Audi e-tron sorozat új S-modelljeinek három elektromos motorjáig ível. Négy karika és négy hajtott kerék, 40 szám 40 évből – olyan tények gyűjteménye, amelyeket nem mindenki ismer.
Részletek

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

0 tengelykapcsoló és nulla differenciálmű dolgozik az Audi e-tron (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6 - 22,4 (WLTP); 24,3 - 21,0 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és e-tron Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,3 - 21,6 (WLTP); 23,9 - 20,6 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) modellekben. A tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellekben elektromos összkerékhajtás működik, amelyben az elektromos motorok a quattro minden funkcióját megvalósíthatják.

0,5 másodperccel kalkulál mindenkor előre az ultra-technikájú quattro összkerékhajtás szabályzóegysége. Az intelligens szabályzás a nagyteljesítményű érzékelőtechnikának és adatkiértékelésnek köszönhetően előretekintő módon működhet. Az ultra-technikájú quattro összkerékhajtás két tengelykapcsolót alkalmaz, amelyeken keresztül villámgyorsan válthat elsőkerékhajtásról összkerékhajtásra. Visszafogott vezetési stílus mellett az ultra-technikájú quattro összkerékhajtás teljes mértékben kiaknázhatja a gazdaságos elsőkerékhajtás előnyeit, a folyamatos készenlétben álló összkerékhajtás azonban azonnal, sőt előretekintő módon léphet működésbe, amint szükséges.

3 egymást követő alkalommal nyerte meg 2012 és 2014 között az Audi R18 e-tron quattro a Le Mans-i 24-órás versenyt. Hátsó kerekeit V6-os TDI-erőforrás hajtotta, első tengelyének két elektromos motorját pedig lendkerekes energiatároló látta el a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) segítségével nyert elektromos árammal – a versenyautó így gyorsításkor ezt az átmeneti quattro összkerékhajtást is igénybe vehette.

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

3 elektromos motor látja el az új Audi e-tron S (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,4 - 26,8 (WLTP); 28,2 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és az Audi e-tron S Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,1 - 26,4 (WLTP); 27,6 - 27,5 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) modellekben a hajtás feladatát, ami innovatív és világújdonságnak számító megoldás a sorozatgyártásban. A hátsó tengely két elektromos motorja az elektromos Torque Vectoring funkcióját, vagyis a forgatónyomaték a jobb és bal oldali keréken egyaránt a pillanatnyi igények szerinti alakítását teszi lehetővé.

3,1 másodpercet igényelt a Sport quattro S1 a manuális sebességváltó közepes áttételezésével a 0-100 km/h gyorsuláshoz. Az Audi első ízben 1985-ben indított raliversenyautója öthengeres, turbófeltöltésű motorjával 350 kW (476 LE) teljesítményt produkált és mindössze 1090 kilogrammot nyomott.

4 különböző összkerékhajtás-tengelykapcsolót és 4 különböző központi differenciálművet alkalmaznak az Audi teljes modellpalettáján. A hosszirányban beépített orrmotorral és nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval szerelt modellek számára tervezték az önzáró központi differenciálművet. Ez egyes motorváltozatok esetében a hátsó tengely sport-differenciálművével is együttműködik, amely a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. A hosszirányban beépített motorok mögött a két tengelykapcsolóval működő ultra-technikájú quattro összkerékhajtás a hétfokozatú S tronic váltómű partnere.

A keresztirányú motorral szerelt, kompakt Audi-modellekbe hidraulikus szabályzású többlamellás tengelykapcsoló kerül, mégpedig az első és hátsó tengely közötti kedvező tömegeloszlás érdekében a hátsó tengely elé. Az R8 nagyteljesítményű sportkocsiban (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,6 - 13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 311 - 297) szintén szabályozott többlamellás tengelykapcsoló dolgozik, ám itt az első tengelyre építve.

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

5 kilogrammot nyomott nagyjából az 1986-os Ős-quattro első ízben alkalmazott, önzáró központi Torsen-differenciálműve, a forgatónyomaték 50:50 arányú alapeloszlását valósítva meg az első és a hátsó tengely között. Napjainkban már csupán mintegy három kilogramm a hosszirányban beépített motorral szerelt modellek önzáró központi Torsen-differenciálműve, amelynek forgatónyomaték-alapelosztása 40 százalék az első és 60 százalék a hátsó tengely felé.

6:29 perc előnnyel zárta a Sport quattro S1 volánjánál Walter Röhrl az 1985-ös San Remo Ralit a második helyezett előtt. A szezon utolsó futama, a brit RAC Rali során már a pneumatikus kapcsolású kettős tengelykapcsolós sebességváltó is Röhrl rendelkezésére állt. A mai S tronic ezen előfutára akkoriban abszolút újdonságnak számított. Napjainkban fejlett elektronikus technikák teszik lehetővé a modern kettős tengelykapcsolós sebességváltók magasfokú hatékonyságát és funkcionalitását, illetve aktív integrációját az autó alapvető hangolásába.

10:47,85 perces idővel diadalmaskodott 1987-ben Walter Röhrl és az Audi Sport quattro S1 a Pikes Peak (Amerikai Egyesült Államok) hegyiversenyén. Az 1435 méter szintkülönbségű, átlagosan hét százalék emelkedésű és 156 kanyarral tarkított, húszkilométeres pálya leggyorsabb pontján 196 kilométer/órát mértek nála.

11 fok bekormányzási szöget választottak a hátsó kerekekhez a mérnökök egy 1984-es quattro-prototípus kísérleti összkerékkormányzásához. Ma az Audi csúcsmodelljei, mint például az RS 6 Avant (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,7 - 11,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 268 - 263) kívánságra már dinamikus összkerékkormányzással is érkezhetnek.

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet


Kis sebességeknél a hátsó kerekek legfeljebb öt fokkal fordulnak az elsőkkel ellentétes irányba, nagyban megkönnyítve például a parkolást és az egyéb manőverezést. A magasabb sebességtartományokban legfeljebb két fokban az elsőkkel megegyező irányba fordulnak el a hátsó kerekek, például gyors sávváltáskor jelentősen növelve a stabilitást.

12 mérnök segítette 1977 februárjától Walter Treser projektmenedzsert az első quattro állandó összkerékhajtással szerelt Audi kifejlesztésében.

23 rali-világbajnoki futamot nyertek meg az Audival Michèle Mouton, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist és Walter Röhrl quattro-pilóták az 1981 és 1985 közötti öt év során – az Audi ezzel egyértelműen igazolta a quattro-elv dominanciáját a versenysportban.

32 S-, RS- és R-modellt kínál jelenleg az Audi a piacon, mindegyiküket már alapkivitelben quattro-összkerékhajtással.

30 ezredmásodpercet igényel az Audi e-tron (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6 - 22,4 (WLTP); 24,3 - 21,0 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és e-tron Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,3 - 21,6 (WLTP); 23,9 - 20,6 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) számára a forgatónyomaték átirányítása a hátsó tengelyről az első felé – egy emberi szempillantás háromszor tovább tart. Az elektromos összkerékhajtásban ugyanis már nem szükséges mechanikus tengelykapcsolót működtetni, csupán elektromos áramot elosztani – mégpedig villámgyorsan.

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

40-40 milliméterrel szélesebbek hangsúlyos quattro-domborulataikkal („quattro Blister”) az Audi RS 6 Avant (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,7 - 11,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 268 - 263) sárvédői az A6 Avantéhoz képest – amelyekkel erőteljes quattro-karakterét hangsúlyozzák a formatervezők.

40:60 arányú a hosszirányban beépített motorral szerelt Audi-modellek önzáró központi differenciálművének forgatónyomaték-alapelosztása az első és a hátsó tengely között, de igény szerint a forgatónyomaték akár 70 százalékát is előre, illetve akár 85 százalékát is hátra irányíthatja a központi differenciálmű.

45,3 százalék az Audi teljes globális ügyfélköréből valamelyik quattro változat mellett döntött 2019-ben – azaz csaknem minden második vásárló.

75. alkalommal rendezték meg a Genfi Autószalont, amikor az Audi 1980. március 3-án bemutatta Typ 85 belső kóddal jelölt Ős-quattro modelljét.

80 százalék meredekségű a finnországi Kaipola síugró sánca, amelyen az Audi 1986-ban legendás reklámfilmjét forgatta. A 47 méteres szintkülönbséget Harald Demuth profi raliversenyző győzte le az Audi 100 CS quattro volánja mögött a behavazott pályán.

80 százaléknál is több érkezik a 2020-ban bemutatott, mintegy húsz Audi-modell közül legalább egy quattro-változattal a piacra.

Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet

92,2 százalék készült quattro összkerékhajtással az Audi 2019-ben, kanadai ügyfeleknek kiszállított összes autója közül, ezzel világszerte az észak-amerikai országban a legmagasabb az összkerékhajtású új Audik aránya.

110 kilowattól (150 LE) – a Q2 35 TDI quattro S tronic (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 4,8 - 4,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 128 - 122) orrában – egészen 456 kilowattig (620 LE) – az R8 V10 performance quattro szupersportkocsiban (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km):13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 - 297) – kínálja teljes modellpalettáján ügyfeleinek az Audi az állandó összkerékhajtás előnyeit.

200 lóerővel (147 kW) érkezett az Ős-quattro, ami 40 évvel ezelőtt vérbeli sportautóhoz illő teljesítménynek számított – akkoriban még a Porsche 911 SC is csupán négy lóerővel kínált többet.

720 lóerőt (530 kW) teljesített nagyjából az öthengeres turbófeltöltésű aggregát az Audi 90 quattro versenygépben, amely az 1989-es IMSA GTO sorozatban állt rajthoz – a 2,2 literes, hengerenként négyszelepes motor így nem kevesebb, mint 329 lóerőt produkált összlökettérfogata minden egyes literéből. Pilótái, Hurley Haywood és Hans-Joachim Stuck, az észak-amerikai versenysorozat csaknem minden második futamát megnyerték, az Audi pedig a lehető legjobban kiaknázta az IMSA-széria műszaki szabályzata adta lehetőségeket: a csőváz-szerkezet erősen kiszélesített műanyag karosszériát hordozott, a gumiabroncsok szélessége pedig a 360 millimétert is elérte.

973 newtonméterig is emelkedhet az Audi e-tron S (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,4 - 26,8 (WLTP); 28,2 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és az Audi e-tron S Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,1 - 26,4 (WLTP); 27,6 - 27,5 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) három elektromos motorjának rendszer-forgatónyomatéka. A két tisztán elektromos SUV-modell Boost-üzemmódjában egyaránt 370 kW (507 LE) teljesítményt produkál.

1976/77 telén született meg az Audinál a quattro-technika kifejlesztésének ötlete. Kezdetként Skandináviában szerveztek tesztvezetéseket, amelyeken egy Volkswagen Iltis is részt vett. Az Audinál kifejlesztett katonai terepjáró meggyőzően demonstrálta a behavazott utakon összkerékhajtása képességeit.

1981-ben jelent meg az Audi első ízben hivatalosan is quattro összkerékhajtásával a rali világában, amikor Franz Wittmann nagyjából 21 perc előnnyel diadalmaskodott a Rali Európa-bajnokságba tartozó, osztrák Jänner Ralin. A helyi pilóta mind a 31 gyorsasági szakaszt megnyerte. Nem minősített, de mért idejű előfutó autóként egy quattro már az 1980-as portugáliai Algarve Ralin is részt vett – óriási sikerrel.

1984 bizonyult az Audi quattro-pilótái legsikeresebb évének a Rali-világbajnokságon, amikor „duplázva” a konstruktőri és a pilótabajnoki címet is elhódították, utóbbit Stiq Blomqvist révén.

1988-ban állt rajthoz az Audi 200 az amerikai TransAm-sorozatban, s a négy karika itt is egy csapásra a konstruktőri és a pilótabajnoki pontverseny élén végzett. A quattro-elv a körpályán is bizonyított.

1994-ben jelent meg az Audi a piacon RS 2 Avant újdonságával, azaz a legelső RS-modellel. quattro összkerékhajtása a hátsó tengely elektromechanikusan kapcsolható önzáró differenciálművét is magában foglalta.

1999-ben 110 kW (150 LE) teljesítményű A3 1.8 T modelljében kínálta az Audi először quattro összkerékhajtását a prémium-kompaktszegmensben.

2005-ben RS 4 modelljében (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 9,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 211 - 210) mutatta be az Audi első aszimmetrikus-dinamikus forgatónyomaték-alapelosztású központi differenciálművét, amelyet továbbfejlesztett formában még ma is alkalmaz. Aszimmetrikus-dinamikus forgatónyomaték-elosztása sportos, a hátsó kerekekre összpontosító irányíthatósági tulajdonságokat biztosít.

2007-ben érkezett az Audi R8 nagyteljesítményű sportautó (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100) km: 13,6 - 13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 311 - 297) első generációja a piacra, mégpedig testreszabott quattro összkerékhajtással: hátul elhelyezett sebességváltójától kardántengely vezetett az első tengelyen működő, szabályozatlan viszko-tengelykapcsolóhoz. Az R8 jelenlegi nemzedékében már szabályozott többlamellás tengelykapcsoló dolgozik itt.

2019-ben a pályaverseny- és ralikrossz-bajnok Mattias Ekström hajtott fel a Kitzbühel-közeli, behavazott Streif sí-versenypálya egy szakaszán. Ennek során a három elektromos motorral szerelt Audi e-tron quattro (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6 - 22,4 (WLTP); 24,3 - 21,0 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) volánja mögött 85 százalékos emelkedőt is meghódított.

2100 newtonméter nagyjából a forgatónyomaték-különbség, amely megjelenhet a tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi e-tron S (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,4 - 26,8 (WLTP); 28,2 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és e-tron S Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,1 - 26,4 (WLTP); 27,6 - 27,5 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) hátsó kerekekein a dinamikus kanyarvételek során. A két hátsó elektromos motor itt egy-egy kereket hajt. Kedvezőbb vonóerőátadási képességei következtében a kanyar külső ívén gördülő kerékre alapesetben jóval nagyobb forgatónyomaték érkezik, mint a belső íven futó, lecsökkent függőleges terhelésű kerékre, egyaránt jelentősen fokozva a menetdinamikai képességeket és a kanyarsebességet.

11 452 példány készült 1980 és 1991 között az Ős-quattro modellekből – eredetileg mindössze 400 darab szerepelt a tervekben.

49 900 német márka volt 1980-as piaci bevezetésekor az Audi Ős-quattro alapára, pontosan ennyiért kínálta a Porsche is 911 SC modelljét

486 000 eurót fizetett egy rajongó 2016-ban egy londoni aukción az Audi Sport quattro egy példányáért. A 306 lóerős (225 kW) csúcs-quattro változatból mindössze 214 darab készült, s 1984-es bemutatkozásakor 195 ezer márkába került.

804 224 quattro-modellt gyártott 2019-ben az Audi világszerte, közülük 258 765 darabot Németországban.

11 milliót közelíti a négykarikás márka által 1980 óta késztett, quattro összkerékhajtással szerelt gépkocsik száma (2020. szeptember 30-i állás).







Kulcsszavak: audi, autógyár, évforduló, quattro
 
Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet A Renault nem megy el Romániából Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben
 
Itt az új EcoSport Active SUV

Itt az új EcoSport Active SUV

2020. november 09.
Egyre több ember vágyik olyan autóra, amelynek segítségével még tartalmasabbá teheti szabadtéri programjait. Ez a fő oka annak, hogy a Ford outdoor-modellszériája, az Active sorozat ennyire sikeres.
Részletek

Itt az új EcoSport Active SUV

2018 óta több mint 55.000 darab talált gazdára a Fiesta Active modellből, vagyis az első Fordból, ami Active változatban is kapható volt. Az idei év első felében körülbelül minden ötödik Focust ilyen kivitelben rendeltek meg, és a vállalat nemrég jelentette be, hogy az Active-sorozatban immár a Transit Custom, a Transit Connect, a Tourneo Custom és a Tourneo Connect is megjelenik.

A European Outdoor Group (EOG) által nemrégiben elvégzett felmérés szerint az európai válaszadók 70 százaléka kifejezetten vágyik a szabadtéri programokra, 86 százalékuk szerint pedig az outdoor programok rendkívül fontosak az emberek jó közérzetéhez. A megkérdezettek több mint fele a járvány miatti mozgáskorlátozások idején mindennél jobban hiányolta a szabadtéri tevékenységeket.1


Látványos és kemény stílusuk mellett az Active modellek sokoldalúbban használhatók, ami praktikus segítség mindazoknak, akik szeretnének letérni a járt utakról; ezt szolgálják e modellvariánsok karosszéria-kiegészítései, átalakított felfüggesztésük és kormányművük, akárcsak a tapadást javító, részlegesen önzáró differenciálművük.

A Ford bemutatta a Ford EcoSport kompakt SUV új Active változatát.

Különleges külső és belső stíluselemeinek, karosszériavédő kiegészítőinek és emelt hasmagasságának köszönhetően az autó a keményebb útviszonyok közt is megállja a helyét, így az EcoSport Active segítségével a kalandok szerelmesei a lehető legtöbbet hozhatják ki aktív életstílusukból.

Itt az új EcoSport Active SUV

“Vásárlói visszajelzésekből Európa-szerte tudjuk, mennyire szeretik, hogy az EcoSport merész stílusa, praktikus utastere és sokoldalúsága jól illik a pörgős mindennapjaikhoz – ezért is határozott úgy a Ford európai termékfejlesztési csapata, hogy ebből az SUV-ból olyan Active változatot készít, ami még többet kínál ezekből az értékekből,” mondta el Szabó Attila , a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója „Így ezentúl az EcoSport Active is szerepel majd az Active sorozatban, extra képességekkel szolgálva mindazokat, akik még több és még tartalmasabb outdoor-élményre vágynak.”

Egyszerűbb vásárlási folyamat

A Ford még idén bevezeti új sorozat-stratégiáját, amit úgy alakítottak ki, hogy még több értéket, gazdagabb felszereltséget és egyszerű, stresszmentes vásárlási élményt kínáljon.

Az egyes modellek ezentúl három alapvető kivitelben lesznek kaphatók. A Ford Performance izomautóinak ihletével készült ST-Line a sportos stílus rajongóinak szól; a Titanium azoknak, akik a luxust és a kimagasló kényelmet keresik; az Active pedig az olyan vásárlók számára készül, akik a maximális sokoldalúságot és a kaland lehetőségét várják el autójuktól. Bizonyos modellek – például a Puma, Fiesta és a Focus – a még gazdagabb felszereltségű X és Vignale kivitelekben is megrendelhető lesz.

Itt az új EcoSport Active SUV

A felszereltségi csomagokat ezentúl úgy csoportosítják, hogy azok a leggyakrabban választott extrákat tartalmazzák, így a vásárlók még több értéket kapnak a pénzükért, és könnyebben jutnak hozzá az igényeikhez illő felszereltséghez. A vevők természetesen egy sor külön extra tétel közül is választhatnak, hogy Fordjukat minden szempontból az elvárásaikhoz formálhassák.

“Autóinkat úgy tervezzük meg, hogy intelligensek, élvezetesen vezethetők és könnyen használhatók legyenek, ügyfeleink pedig megérdemlik, hogy a vásárlás folyamata is ugyanilyen legyen. Új stratégiánkkal egyszerűbbé és gyorsabbá válik a megfelelő Ford megtalálása, ráadásul az autó ár-érték aránya is kedvezőbb lesz,” tette hozzá Szabó Attila.


Kulcsszavak: bemutató, EcoSport, ford, új modell
 
A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Mazda3 Takumi2 még mindig vonzó A Mazda3 Takumi2 még mindig vonzó A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX
 
A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t

A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t

2020. november 06.
A vadonatúj i20 N a Hyundai legújabb sportmodellje, amely az i20 családba is elhozza az autóversenyzés élményét. Az i20 WRC rali versenyautó által ihletett, vadonatúj i20 N minden téren sportos vezetési élményt kínál, kiemelkedő motorteljesítménnyel, dinamikus technológiai innovációkkal.
Részletek

 A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t

A Hyundai Motor bemutatta legújabb nagyteljesítményű sportmodelljét, a versenypályára termett, vadonatúj i20 N hot hatch ferdehátút, amelyet az i20 WRC rali versenyautó ihletett. Ahogy a többi Hyundai N modell, az i20 N is egyedi motorteljesítménnyel és dinamikus technológiai újításokkal gondoskodik az élvezetes vezethetőségről. Az i30 N és i30 Fastback N után most újabb taggal bővül a Hyundai sportmodelljeinek európai választéka, a dinamikus autózás iránt rajongók legnagyobb örömére.

A vadonatúj i20 N gyökerei a motorsportba nyúlnak vissza. A modellt a közúti Hyundai i20 modell alapjaira épülő, rendkívüli mértékben átalakított i20 Coupe WRC rali versenyautó ihlette, így tömege megegyezik az FIA rali világbajnokságon (WRC) előírt minimális tömeggel. Ez a modell sikerre vitte a Hyundait: a márka 2019-ben négy raligyőzelemmel megnyerte a rali világbajnokságot. A Hyundai a mai napig 17 raligyőzelmet ért el a nemzetközi ralisport legmagasabb szintjén.

„Az i30 N 2017-es bevezetése óta N sportmárkánk kiemelkedő sikereket könyvelhetett el. Ezúttal egy olyan modellt fejlesztettünk ki, amelyet a márkánkat tavaly a rali világbajnokságban sikerre vivő i20 Coupe WRC ihletett.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója. „A vadonatúj i20 N még szélesebb ügyfélkör számára teszi érdekessé és elérhetővé az N sportmárkát, amely a motorsport élményével gazdagítja a mindennapi közlekedést.”

 A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t

Kompromisszumokat nem ismerő, erőteljes külső formaterv

A vadonatúj i20 N kompromisszumokat nem ismerő, erőtől duzzadó megjelenése tökéletesen harmonizál a modell által kínált tömény motorsport-élménnyel. A modell külső dizájnja a Hyundai rali hagyatékából merített elemeket vegyíti a márka aktuális ´érzéki sportosság´ formai filozófiájával; az így kihangsúlyozott dinamizmus erőteljes érzelmi hatást gyakorol a vezetőre. A kategóriaelső Hyundai i20 alapmodell eleve sportos, dinamikus karakterét olyan funkcionális, aerodinamikai előnyökkel is gazdagítja, mint például a 10 mm-rel csökkentett szabad hasmagasság.

Az orr meghatározó stíluseleme a lökhárító, valamint a turbómotornak friss levegőt szállító, megnövelt légbeömlő. Az N logóval ellátott, széles hűtőmaszk rácsozatának egyedi mintáját a kockás zászló ihlette, utalásképpen a vadonatúj i20 N motorsport-alkalmasságára. A hűtőrács alatt kialakított, Tomato Red betétekkel hangsúlyosabbá tett kötény ugyancsak a modell versenyautós dizájnját erősíti. Ez a szín az új küszöbtoldatokon, valamint hátul is visszaköszön, kiemelve a karosszéria szélességét. Az egyedi oldalsó szoknyák az orr és a far között teremtenek erőteljes kapcsolatot.

 A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t

A jellegzetes, WRC ihletésű tetőspoiler fokozott leszorító erőt termel, még tovább tökéletesítve a vadonatúj i20 N aerodinamikai jellemzőjét, így a modell minden úttípuson élvezetesen vezethető, és még nagy sebességnél sem veszít stabilitásából. A hátsó lökhárító diffúzort idéző betétje és a háromszög alakú hátsó ködlámpa az i30 N és i30 Fastback N modellek zárófényének ikonikus formavilágát idézik. A motorban rejlő, sportos teljesítményre az egy darab, nagy átmérőjű kipufogóvég is utal.

A további egyedi formai megoldások között említhetők a LED-es fényszórók, vagy a fekete gyémántot idéző, sötétített hátsó lámpatestek. A vadonatúj i20 N sportos karakterét egyedi 18 colos, matt szürke kivitelű könnyűfém keréktárcsák, valamint N modelljelzéssel ellátott féknyergek teszik teljessé.

A vadonatúj i20 N hatféle karosszériaszínben elérhető, köztük a kizárólag a Hyundai N modellekhez kínált Performance Blue árnyalatban. A kéttónusú stílus kedvelői opcióként Phantom Black tetőlemezt rendelhetnek. A Hyundai motorsport-génjeit további Tomato Red dekorbetétek hangsúlyozzák ki.
 A Hyundai bemutatta legújabb nagyteljesítményű modelljét, a vadonatúj Hyundai i20 N-t



Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i20 N, új modell
 
Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása Király Viktor és a Toyota C-HR első találkozása A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik
 
Kia Sorento PHEV és a hét ülés

Kia Sorento PHEV és a hét ülés

2020. november 06.
Plug-in hybrid hajtáslánc és hét ülés: a Kia okos térkihasználási megoldásaival az új Sorento utasterében mindenkinek és mindennek jut hely.
Részletek

Kia Sorento PHEV és a hét ülés

A Kia Motors ma kiadott szerkezei fotóján remekül látható az új, három üléssoros, hétüléses Sorento Plug-in Hybrid kiváló térkihasználással megszerkesztett felépítése. A kép egyértelműen megmutatja, hogy a hajtáslánc elemeinek ötletes elhelyezésével a plug-in hibrid rendszer egyáltalán nem csökkenti a hasznos utas- és csomagteret. Ennek alapján kijelenthető, hogy a Sorento a piac egyik legpraktikusabb kialakítású plug-in hibrid hajtású SUV-jaként érkezik az európai piacokra 2021 elején.

A fejlesztőknek sikerült az akkucsomagot, az üzemanyagtartályt, a benzinmotort és a villanymotort is úgy integrálniuk az autó szerkezeti struktúrájába, hogy a beltér akár hét utas számára is kényelmes maradjon, és a csomagoknak is legyen elegendő hely.

Okos térkihasználás a lehető legtágasabb utastér érdekében

A Sorento Plug-in Hybrid benzinmotorja a Kia 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbósa (T-GDi), 180 lóerős csúcsteljesítménnyel, és 265 Nm maximális forgatónyomatékkal. A hajtáslánc villanymotorjának teljesítménye 67 kW (304 Nm), így a kombinált érékek különösen látványosak: 265 LE, és 350 Nm áll a vezető rendelkezésére. Ezekkel a mutatókkal ez a változat egyben a Sorento eddigi európai kínálatának legerősebb tagja.

Kia Sorento PHEV és a hét ülés

A villanymotor a benzines és a sebességváltó között dolgozik, így a Sorento Plug-in Hybrid tisztán elektromos üzemre is képes, de a kétféle hajtásmód (benzines és elektromos) alapesetben közösen hajtja a két első, vagy kiviteltől (és a menetkörülményektől) függően akár mind a négy kereket.

A nagyteljesítményű, 13,8 kWh kapacitású lítiumion polimer szerkezetű akkucsomag a padlóban, az első ülések alatt utazik, az utastér padlóvonala és a padlólemez külső borítása között. Az összkerék-hajtású kivitelekben az akku kialakítása olyan, hogy a hátsó kerekeket hajtó kardán is elférjen alatta. Azaz, még ebben az esetben sem csökken az utasok rendelkezésére álló hasznos tér, vagy a csomagtartó mérete.

Az akkucsomag vízhűtéses a lehető legjobb hatásfokú energiafelhasználás és teljesítmény-leadás érdekében. A benzinmotorétól független hűtőrendszer helyigénye minimális.

Az akku mély, tengelyek közötti beépítése a Sorento súlypontját is hatásosan csökkenti, és javítja az első-hátsó tömegeloszlást. Az, hogy a telep tömege az autó tömegközéppontjához közeli, a menetdinamikai jellemzőkre és a kezelhetőségre is jótékonyan hat országúton és terepen egyaránt.

Kia Sorento PHEV és a hét ülés

A 67 literes üzemanyagtartály a második üléssor alatt kapott helyet, a 3,3 kW-os fedélzeti töltő elektronikáit pedig a csomagtér padlója alá építik be. Az eredmény: a leghátsó sorban utazók is kényelmesen elférnek, lábterük tágas, miközben a csomagtér is méretes.

Hét utas és csomagok

A Sorento nem csak akár hét utasnak kínál tágas és kényelmes helyet, csomagtartója is a legnagyobbak közé tartozik a kategóriában: a hétüléses változatok csomagtere két üléssorral (a harmadik sori üléseket a padlóba hajtogatva), 809, az ötüléseseké pedig 898 literes.

A Sorento Plug-in Hybrid öt utassal a fedélzetén rengeteg csomagot el tud nyelni: akár egy babakocsi is könnyen belefér úgy, hogy még több bőröndnek, utazótáskának is jut mellette hely. Mind a hét ülés használata esetén is megmarad 175 liternyi tér egy rövid családi kirándulásra, például a piknikkosárnak, a sportfelszerelésnek vagy az útitáskáknak.

A két leghátsó ülés 50:50 arányú osztással, egymástól függetlenül, egyszerűen a csomagtérből is összehajtogatható, a padló ilyenkor is teljesen sík marad. A második sor ülései 60:40 arányban dönthetők előre, így jelentősen megnő a raktér, akár lapra szerelt bútorokat is szállíthatunk.

Jövő év eleji megjelenésekor a Sorento Plug-in Hybrid a piac kevés plug-in hajtásláncú hétüléseseinek egyikeként érkezik, és egyben az egyik legpraktikusabb kialakítással is büszkélkedhet. Egyes európai piacokon az értékesítés már az első negyedévben elindul, de a világ legtöbb országában 2020 végétől rendelhető a modell. Európában a Kia egyedi, 7 év vagy 150.000 kilométeres garanciája érvényes valamennyi Sorento változatra.

Kulcsszavak: kia, plug-in hibrid, Sorento, suv
 
Kia Sorento PHEV és a hét ülés Dízel-elektromos hajtásláncú Kia Optima T-Hybrid tanulmány a Párizsi Autószalonon A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen Ötcsillagos az Audi A3 Sportback e-tron Euro NCAP töréstesztje Ötcsillagos az Audi A3 Sportback e-tron Euro NCAP töréstesztje A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott
 
PEUGEOT 103: a titkos legenda

PEUGEOT 103: a titkos legenda

2020. november 06.
Innovatív megoldásai, robusztussága, kényelme és a modellvariációk elképzelhetetlen sokszínűsége révén a Peugeot 103 még ma, piacra lépése után 50 évvel is hatalmas kultusznak örvend hazájában.
Részletek

PEUGEOT 103: a titkos legenda

Ami az olaszoknál a robogó, az Franciaországban a moped: az olcsó, strapabíró, jól terhelhető és könnyen vezethető kétkerekűekből elképesztő mennyiséget dobott piacra a francia motorkerékpár-gyártás. A Peugeot 1967 és 1979 között öt különböző modellszériával (gyakorlatilag ugyanannak a konstrukciónak az eltérő kényelmi felszereltségű változatai) fedte le a piacot; ezek részben egymás után, részben egymással párhuzamosan szolgálták ki az ügyfelek szerteágazó igényeit. A 101-től 105-ig terjedő típusoknak ugyanannyi esélye volt a sikerre, közülük mégis csak egy: a 103-ast vált legendásan népszerűvé. Hogy miért, az hamarosan kiderül.

A Peugeot Motocycles figyelme az ötvenes években fordult a berúgókar helyett pedállal indítható kismotorok felé. Miután 1959-ben a vállalathoz csatolták az 1862 óta működő Terrot manufaktúrát, annak műszaki igazgatója, Edmond Padovani gőzerővel látott hozzá az új konstrukciók tervezéséhez. Ami ezeket összekötötte, az a préselt acéllemez váz, az 50 köbcentiméteres, egyhengeres motor, és természetesen a pedálos konstrukció volt. A kétütemű erőforrás teljesítménye modelltől függően egy és 3,3 lóerő között változott: a prímet ezen a téren az 1971-ben piacra bocsátott Peugeot 103 vitte.

PEUGEOT 103: a titkos legenda

Részben ez, részben a lényegre törő felszereltség tette olyan népszerűvé: elöl-hátul csillapított rugózásával és sebességmérőjével tökéletesen kiszolgálta a hétköznapi közlekedés igényeit, ugyanakkor alapárát nem hajszolták az egekbe az olyan kényelmi extrák, mint az irányjelző, a féklámpa vagy a duda – ezeket opcióként kínálták a modellhez.

Padovani fontos újítása volt, hogy a 103-as üzemanyag-ellátó rendszere a motorkerékpárokhoz hasonlóan rendelkezett tartalékállással: a vázra függőlegesen illesztett tartály alján lötyögő, mintegy félliternyi 4 %-os keverék bőven elég volt ahhoz, hogy a vezető eljusson a legközelebbi üzemanyagtöltő állomásra, és megtöltse a mintegy 3,7 literes tartályt.

Ugrásszerű modellváltások helyett a Peugeot folyamatosan tökéletesítette a 103-ast. A fékek egyre erősebbek lettek, a keréktárcsák és a tank rajzolata a mindenkori divat előtt járva változott meg időről időre. Ami a lényegi módosításokat illeti, 1985-ben bevezették a vízhűtést, 1987-ben elektronikus gyújtásra cserélték a megszakítóst, 2003-tól 6 helyett 12 voltos akkumulátor táplálta a világítást. Idővel egykarú hátsó lengővillával, keverékes helyett külön olajozású motorral, tartalék visszajelző fénnyel, sőt, indítómotorral szerelt variánsok is megjelentek meg a kínálatban.

PEUGEOT 103: a titkos legenda

Ezek azonban mindig kiegészítették, nem pedig felváltották a korábbi modelleket, így az évek során rendkívül sokszínűvé vált a kínálat, ami két hatalmas előnnyel járt. Egyrészt a kispénzű középiskolásoktól kezdve az autózástól megcsömörlött felnőttekig mindenki megtalálta a maga ízlésének, igényeinek és pénztárcájának megfelelő 103-ast, másrészt a típus viszonylagos olcsósága miatt egyre többen döntöttek úgy, hogy régi, szeretett mopedjüket megtartva vásárolnak egy újabb, tetszetősebb, modernebb modellt – a Peugeot formatervezői pedig gondoskodtak arról, hogy a 103-as valóban gyűjtői darabbá válhasson.

Hosszú életpályája során száznál is több változatban készült a Peugeot 103. Ezek némelyike csupán finom részletekben (krómozott vagy festett alkatrészek) tért el a többiektől, mások speciális fényezésükkel és felszereltségükkel (mint a katonai stílusú, keki színű 103 SPL, vagy a lila-pink-sárga festésű 103 Fun) tűntek ki a tömegből.  A legkülönlegesebbek azonban egyedi formájú tankot, speciális villákat, sőt, módosított vázat kaptak. A műszakilag különösen fejlett 103 HP, de még inkább az Indiana és Arizona kivitelek az amerikai chopperek stílusát vitték át hitelesen a francia nagyvárosok utcáira.

Habár a kilencvenes évek végétől kezdődően a Peugeot 103-ra egyre nagyobb nyomást nehezedett a távol-keleti robogók és a modern, négyütemű motorral szerelt kismotorok részéről, a típus 2006-ig gyártásban maradt Franciaországban, de a harmadik világ országaiban, helyi gyártásból továbbra is elérhető maradt az elpusztíthatatlan kétkerekű.


PEUGEOT 103: a titkos legenda

Tíz évvel később, 2015-ben tért vissza a kínálatba a modell, ám a károsanyag-kibocsátási normák szigorításával 2017-ben végleg búcsút vett 46 éven át gyártott típusától a Peugeot.

Szinte azonnal felröppentek a pletykák, hogy a gyár hamarosan egy modern utódmodellel térhet vissza a piacra. Ez a mai napig nem történt meg, ám ha valaha ismét lesz 103-as, azt szinte bizonyosan villanymotor hajtja majd, igazodva a XXI. századi közlekedési igények megváltozott elvárásaihoz.


Kulcsszavak: járműipar, motorkerékpár, Peugeot
 
Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata PEUGEOT 103: a titkos legenda BMW Motorrad pályanap Brno-ban A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon A közeljövőben magyar gyártású autóbuszokkal lehet közlekedni a magyar közutakon Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD
 
Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban

Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban

2020. november 06.
Októberben az előző havinál több, de az egy évvel korábbinál még kevesebb új autót helyeztek forgalomba Németországban a szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) szerdai jelentése alapján. Az elektromos és hibrid járművek részaránya növekszik, a benzineseké csökkent a forgalomba helyezésekben.
Részletek

Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban

Németországban 274 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba októberben, 3,4 százalékkal többet mint szeptemberben és 3,6 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. Az első tíz hónap 2,316 milliós forgalomba helyezéssel 23,4 százalékos elmaradásban van az egy évvel korábbihoz képest.

Az októberben a forgalomba helyezett új autók 42,1 százaléka volt benzines, összesen 115 ezer, ez az egy évvel korábbinál 29,8 százalékkal kevesebb. Dízelből 71 ezer került az utakra, ami az összes forgalomba helyezett új autó 26,0 százaléka, a tavaly októberinél 18,9 százalékkal kevesebb. Szeptemberben 45,5 százalék volt a benzinesek és 25,6 százalék a dízelek részaránya.

Alternatív hajtású autók minden fajtájából százalékban háromjegyű volt a forgalomba helyezések növekedése a tavalyihoz képest.

Teljesen elektromos autókból 23 ezret, az összes 8,4 százalékát helyezték forgalomba, 365,1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A hibrid autók az összes forgalomba helyezések 22,9 százalékát tették ki októberben 138,5 százalékos növekedéssel a tavaly októberihez képest. Ezen belül a hálózatról is tölthető (plug-in) hibridek 257,8 százalékos éves növekedéssel 9,1 százalékos részarányt értek el az októberi forgalomba helyezésekben.

Októberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban

Szeptemberben 8,0 százalék volt az elektromos autók és 20,4 százalék a hibridek részaránya, ezen belül 7,6 százalékos a plug-in hibrideké.

A legnagyobb piaci részesedést, 17,2 százalékosat a VW márka érte el októberben 47 ezer, az egy évvel korábbinál 17,0 százalékkal kevesebb autó forgalomba helyezésével. Az év eleje óta 414 ezer VW márkájú új autó került a német utakra, az összes 17,9 százaléka.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, németország
 
Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Októberben is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Októberben is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Elektromosra vágynak a magyarok Elektromosra vágynak a magyarok Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. Megduplázná a Maseratik eladását a Wallis Pest Kft. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs az Auto Bild allrad magazin nyáriabroncs-tesztjének abszolút győztese A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs az Auto Bild allrad magazin nyáriabroncs-tesztjének abszolút győztese
 
A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában

A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában

2020. november 04.
A Volkswagen AG német autógyártó bemutatta új, elektromos autóit Kínában, helyet követelve magának az új energiával működő járművek legnagyobb piacán - számolt be a Sohu kínai hírportál.
Részletek

A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában

Az ID.4 CROZZ, valamint az ID.4 X elektromos városi terepjárókat kedden mutatták be a dél-kínai Sencsenben. Előbbit a wolfsburgi székhelyű autógyártó FAW-Volkswagen, míg utóbbit a SAIC-Volkwagen nevű vállalkozása gyártja.

Stephan Wöllenstein, a Volkswagen csoport kínai ágazatának vezérigazgatója az eseménnyel egybekötött sajtótájékoztatón elmondta: 2023-ig az ID-család nyolc különböző modelljének bevezetését tervezik. Az autógyártó reményei szerint ezekkel a modellekkel a Volkswagen az új energiával működő gépjárművek legkedveltebb márkájává válhat Kínában.

A két ID.4 modell jelenleg előrendelhető, árukról pedig annyit árultak el, hogy a levonások után 250 ezer jüan (11,7 millió forint) alatt lesz. A vetélytárs Tesla Model 3-as típusú járművének alapverziója jelenleg 249 900 jüanba kerül.

A gyártó beszámolója szerint az ID.4-es, MEB platformra épülő modellek maximális hatótávolsága meghaladja az 550 kilométert.

A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában

A Volkswagen szeptember végén jelentette be, hogy kínai partnereivel együtt csaknem 15 milliárd eurós beruházást fog végrehajtani az elkövetkező négy évben az elektromos autók piacán. A cég emellett már elindított egy 33 milliárd eurós befektetést az elektromos autók globális fejlesztésére. Az elektromos autókra való átállás és digitalizáció jegyében pedig a Volkswagen 2025-ig összesen 15 különböző, új energiával működő modellt kíván gyártani Kínában, így kínai portfóliójának 35 százalékát tennék ki a teljes mértékben elektromos járművek.

Kína a világ legnagyobb piacának számít mind az elektromos járművek, mind a személyautók kereskedelme szempontjából. A kínai kormányzat pedig a légszennyezettség enyhítésére azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re az autóeladások negyedét tegyék ki az elektromos járművek, amelyek jelenleg csupán az új autók forgalmának mintegy 5 százalékát adják.

A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában
Kulcsszavak: elektromos autó, ID.4, kína, premier
 
Ismét új korszak nyílik a Citroen kompakt egyterűinél Ismét új korszak nyílik a Citroen kompakt egyterűinél A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában Eladási rekordot értek el Kínában az amerikai autógyártók A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 141 - 150