Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 141 - 150
A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

2020. augusztus 20.
A Hyundai Motor elektromobilitási elképzeléseinek sikerét igazolva hatótávolság-csúcsot döntött a Kona Electric három példánya. A kihívás egyszerű volt: akkumulátoruk egyetlen feltöltésével mindhárom autónak legalább 1000 kilométert kellett megtennie.
Részletek

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A tisztán elektromos, szubkompakt szabadidőjármű magabiztosan teljesítette a feladatot: a tesztautók pontosan 1018,7, 1024,1 illetve 1026,0 kilométer megtétele után álltak meg. Az akkumulátor 64 kWh-os kapacitásának fényében mindhárom érték önmagában is rekordnak számít, hiszen az autók energiafogyasztása (6,28, 6,25, illetve 6,24 kWh/100 km) messze kedvezőbb volt, mint a WLTP norma szerint mért, szabványos 14,7 kWh/100 km érték.

Mindhárom Kona Electric gépkocsi teljesen széria állapotban érkezett meg a Lausitzring versenypályára: ez a WLTP norma szerint 484 kilométeres hatótávolságot jelent. A 150 kW / 204 LE teljesítményű városi crossovereket a három napos tesztprogram során váltott sofőrök vezették, a gépkocsik segédrendszereinek beállításához nem nyúltak. Ez a két tényező fontos előfeltétele volt a Hyundai hatótávolság-kihívásának. A Lausitzringet 2017 óta működtető Dekra szervezet gondoskodott arról, hogy a takarékossági rekordkísérlet során minden a tervek szerint menjen végbe. A Dekra mérnökei folyamatosan felügyeletük alatt tartották a járműveket, és mind a 36 vezetőcserét feljegyezték.

Energiatakarékos vezetés, mint kihívás

Mivel egyetlen más tömegpiaci autógyártó sem hajtott végre ilyen gyakorlati tesztet, az előzetes becslések meglehetősen óvatosak voltak. A Hyundai szerelői és Thilo Klemm, az alkatrészpiaci képzési központ vezetője kidolgoztak egy szimulációt, amelyben a belvárosi forgalom átlagsebességét alapul véve 984 és 1066 kilométer közé tették az elméleti hatótávolságot.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A kihívás igazi csapatmunka volt, hiszen az energiatakarékos vezetési stílus nyáron mindenkitől koncentrációt és türelmet követelt meg.

A Lausitzringen három csapat versenyzett egymással: az egyik az ismert autós szakfolyóirat, az Auto Bild tesztpilótáiból állt, a másikban a Hyundai Motor Deutschland alkatrészpiaci részlegének szerelői álltak rajthoz, míg a harmadik csapatot a vállalat sajtóosztályának és termékmarketing részlegének a munkatársai közül toborozták. Noha a versenykiírás nem tiltotta a klímaberendezés használatát, egyik csapat sem akarta megkockáztatni, hogy a 29°C-os külső hőmérséklet mellett értékes kilométereket veszítsenek a légkondicionáló működtetésével. Ugyanebből a megfontolásból nem kapcsolták be a Kona Electric multimédia rendszerét; az akkumulátorokban tárolt energiát kizárólag és teljes mértékben a járművek hajtására fordították. A közúti közlekedés szabályaival összhangban a járművek felkapcsolt nappali világítással közlekedtek. Mindhárom autón a gyárilag felszerelt, csekély gördülési ellenállású Nexen Nfera SU1 abroncsokat használták, 215/55 R17 méretben.

A csapatok az 1000 kilométert meghaladó távon 29 és 31 km/óra közötti átlagsebességgel haladtak. Ez első hangzásra lassúnak tűnhet, ám a teszt során a belvárosi közlekedésre jellemző körülmények között (csúcsforgalmi dugók, lámpaváltások, 30 km/órás lakó-pihenő övezetek) haladtak a versenyzők. „Ezzel a teszttel a Kona Electric hitelesen demonstrálta azon képességét, hogy takarékos, környezetbarát életmód-szabadidőjárműként álljon ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

„A teszt bebizonyította, hogy a modell alkalmas a mindennapi használatra, valamint, hogy a Hyundai elektromos járművei esetében soha többé nem kell a hatótávolság miatt aggódnunk.”

Rendkívül megbízható töltöttségi szint kijelző

A rekord futamsorozatot megelőző este a Dekra mérnökei alaposan ellenőrizték mindhárom Kona Electric gépkocsi állapotát, valamint megmérték a járművek tömegét. A szakértők összevetették a kilométerszámlálók állását, majd leplombálták a fedélzeti diagnosztikai rendszer kezelőfelületét, a műszerfal alatti biztonsági fedelet, továbbá az első lökhárítóban kialakított töltőnyílás fedelét, ezzel kizárva az eredmények manipulálását. Ezt követően megkezdődhetett a csaknem 35 órán át tartó autózás. A Hyundai elektromos járművei óvatosan, nesztelenül vágtak neki a távnak. A vezetőcserék alkalmával élénk eszmecserék folytak: a pilóták megvitatták a tempomat beállításait, a pillanatnyi energiafogyasztás megjelenítését, valamint a 3,2 kilométeres, három egyenesből álló pálya döntött kanyarjainak optimális – azaz legtakarékosabb – megközelítését.

A harmadik napon, kora délután az autók műszerfalán megjelentek az első figyelmeztető jelzések. Amikor az akkumulátor kapacitása 8% alá csökkent, a Hyundai Kona Electric fedélzeti számítógépe azt javasolta, hogy a gépkocsit csatlakoztassák töltőpontra. Amikor pedig a kapacitás elérte a 3 százalékot, a rendszer vezérlése vészüzemmódra váltott, csökkentve a villanymotor maximális teljesítményét. Ez azonban nem befolyásolta a pilótákat, akik a fennmaradó 3 százaléknyi töltéssel még további több mint 20 kilométert tudtak megtenni.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Kona Electric meggyőzte az ügyfeleket

„A hatótávolsági kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nagyfeszültségű akkumulátorai és teljesítményszabályozó elektronikai rendszere rendkívül jól képesek együttműködni.” – mondta Juan Carlos Quintana, a Hyundai Motor Deutschland sajtórészlegének vezetője. „Szintén nagy jelentőséggel bír, hogy a három tesztautó szinte ugyanakkora távolságot tett meg. Ezek szerint rendkívül csekély a gyártási szórás.”

A teszt másik fontos tanulsága, hogy a Hyundai Kona Electric töltésszint-kijelzője – amely a vezetési stílustól függően, százalékokban számol vissza – rendkívül pontosan mér. Amikor a számláló elérte a nullát, a villanymotor még néhány száz méteren át hajtotta az autót, amely ezt követően hajtás nélkül gurult tovább, majd végül egy finom rántással állt meg, amint az elektromos rögzítőfék biztonsági okokból automatikusan aktiválódott.

„Szívből gratulálok a hatótávolság-teszt összes résztvevőjének. A kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nem csak megfizethető és szabadon megvásárolható, de rendkívül takarékos is.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

„Ez az életmód-orientált autó a kompakt szabadidőjárművek tetszetős formatervét a környezetbarát elektromos gépkocsik minden előnyével kombinálja. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kona Electric vásárlói olyan gépkocsi birtokába jutnak, amely kifinomult technológiák egész sorát kínálja, miközben tökéletesen megfelel a mindennapos használatra.”

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Hyundai Kona Electric a Hyundai legkeresettebb akkumulátoros elektromos modellje Európában

Az eredményeket még relevánsabbá teszi, hogy a Hyundai kibővítette a Kona Electric gyártási kapacitását a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei (Cseh Köztársaság) üzemében. A HMMC 2020 márciusa óta gyártja az életmód-crossover akkumulátoros elektromos változatát. Így a Hyundai ügyfelei jóval rövidebb várakozási idővel juthatnak hozzá új elektromos járművükhöz. Éltek is a lehetőséggel: az autóból 2020 eleje óta csaknem 25 ezer darab talált gazdára. Ezzel a legnépszerűbb tisztán elektromos modellek közé tartozik, illetve az abszolút legnépszerűbb tisztán elektromos szabadidőjármű Európában.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona Electric, rekord
 
Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre, kinevezték a csapatfőnököt A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t
 
Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

2020. augusztus 19.
Bő húsz esztendeje nyitotta meg az első S3 révén az Audi a sportos prémium-kompaktmodellek piaci szegmensét, most pedig az S3 Sportback és az S3 Limousine formájában a sorozat legújabb generációját mutatja be.
Részletek

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Erőteljes karakter – dizájn és fény

Már az első pillantásra feltűnő az új S3 modellek dinamikus karaktere. Elejüket a nagyméretű rombuszok alkotta rácsozattal kialakított Singleframe hűtőrács és a mély benyomást keltő légbeömlő nyílások határozzák meg, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felülettel készülnek. A karosszéria vállöve lendületes vonásként húzódik a fényszóró és a hátsó lámpatest között, az alatta lévő felületek pedig az Audi formai nyelvezetének új motívumaként – s a kerékjáratokat még jobban kiemelve – homorú ívet kaptak. Kívánságra az új S3 Sportback és S3 Limousine Matrix-LED fényszórókkal is készülhet, ahol a digitális nappali menetfény 15 LED-szegmens alkotta pixelmezőből áll, amelyek közül tíz két függőleges vonalat alkot. Hátul a nagyméretű diffúzorelem és a négy kipufogóvégcső hangsúlyozza a sportos fellépést.

Bőséges erő – a hajtásrendszer

2.0 TFSI erőforrásuk 228 kW (310 LE) teljesítményével és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékával a 2.0 TFSI aggregát igencsak erőteljes hajtást biztosít az új S3 modellek számára. A hengerek magas töltési fokáról olyan high-tech megoldások gondoskodnak, mint például a kipufogószelepek emelését a pillanatnyi igények szerint változtató Audi valvelift system (AVS), míg a fejlett hőmenedzsment nagyban hozzájárul a magas hatásfokhoz. Mindkét változat  álló helyzetből csupán 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. A vezető az alapfelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel még karakteresebbé teheti a nagyerejű, négyhengeres, turbófeltöltésű motor hanghatásait.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

A forgatónyomatékot szabadonfutó funkcióval is rendelkező, villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbítja az útfelület felé, a hátsó tengely előtt elhelyezett, hidraulikus többlamellás tengelykapcsoló pedig a pillanatnyi igény szerint, változó arányban osztja el az első és a hátsó tengely között. Az Audi S3 ennek megfelelően magasfokú gazdaságossággal ötvözi színvonalas menetdinamikai képességeit. A menedzsment feladatát a moduláris menetdinamikai szabályzórendszer veszi át, amely új technikaként szoros hálózati kapcsolatot biztosít a quattro összkerékhajtás és az elektronikus menetstabilizáló berendezés, illetve az extrafelszerelésként rendelhető szabályozott lengéscsillapítók között.

Dinamikus – a futómű

A négykaros hátsó felfüggesztések és a progresszív kormányzás révén a futómű már alapkivitelében is különösen kedvező feltételeket biztosít a vezetés élvezetes élményéhez. A szériafelszereltséget bővítő, s a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő S-sportfutómű kívánságra csillapításszabályzással is rendelhető. Ez esetben speciális szelepek szabályozzák az olajátfolyást a lengéscsillapítókban, így azok karakterisztikája egyenként és folyamatosan, s mindössze ezredmásodpercek alatt a pillanatnyi útviszonyokhoz és menethelyzethez, illetve a vezető igényeihez alkalmazkodhatnak. A kényelem és a dinamika között rendelkezésre álló tartomány így még az előd modellénél is szélesebbre nyílt.

Az erőteljes és közvetlen lassulásról új elektromos fékrásegítő gondoskodik. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, s alapkivitelben feketére, kívánságra pedig vörösre fényezett féknyergekkel egészülnek ki. Az Audi S3 változatok alapkivitelben 18, extrafelszerelésként pedig 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készülhetnek.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Bőséges – a térkínálat

Elődeikéhez képest egyaránt növekedtek az új S3 modellek méretei, a Sportback három, míg a Limousine négy centiméterrel lett hosszabb, szélességük pedig egyaránt három centiméterrel bővült. Az ötajtós verzió hosszúsága így 4,34, a négyajtós kivitelé pedig 4,50 méter, míg szélessége (1,82 méter), magassága (1,43 méter) és tengelytávja (2,64 méter) tekintetében – minimális eltérésektől eltekintve – gyakorlatilag megegyezik a két karosszériaváltozat. Az utastérben egyaránt növekedett a váll- és könyökmagasságban mérhető szélesség. Az S3 Sportback csomagterének térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 325 és 1145 liter között alakítható, a Limousine esetében pedig 370 liter.

Sportos – az utastér

A sportosan markáns külső formavilág az új S3 modellek utasterében is szerves folytatásra lel, többek között a hétfokozatú S tronic sebességváltó új, kompakt kialakítású shifter-kapcsolója, az alumínium vagy szénszálerősítésű műanyag (karbon) dekorbetétek és a fényszórók alakját idéző belső ajtókilincsek révén. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők, alternatív megoldásként pedig az Audi virtual cockpit műszeregység, illetve ennek „plusz” változata is rendelkezésre áll. Mindkettő kijelzőfelületének átlója 12,3 col, utóbbi viszont három különböző képernyőt is kínál. Sötétben az extrafelszerelésként kínált hangulatvilágítás-csomag plusz gondoskodik igény szerint kialakított fényhatásokról. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Az infotainment-rendszer további kezelési lehetőségeként a természetes hangvezérlés is rendelkezésre áll. Kívánságra az Audi szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít.

Új generáció – az infotainment-rendszer

Az új S3 modellek MMI kezelési koncepciója mögött a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) áll, amely elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik, a connectivity-feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és WLAN-hotspotot is tartalmaz. A navigációs rendszer útvonalvezetése rugalmas és pontos, a berendezés emellett forgalmi előrejelzésekkel, a Google Earth nagyfelbontású műholdas képeivel, illetve forgalomterhelési információkkal is szolgál. Az egyéni beállítások, mint például a gyakran választott úticélok vagy a légkondicionálás kívánt módja, akár hat felhasználói profilban is eltárolhatók.

Az Audi connect online-szolgáltatásai között szerepelnek az úgynevezett Car-to-X szolgáltatások is, amelyek egyaránt segíthetnek az út mentén parkolóhelyet találni vagy épp a közlekedési lámpákkal folytatott kommunikáció segítségével – például Düsseldorfban és Ingolstadtban – a zöld hullámon haladni. Az új Audi S3 és a vezetője okostelefonja közötti hálózati kapcsolat díjmentesen a myAudi alkalmazáson keresztül jöhet létre, de az Apple Car Play, az Android Auto és az Audi phone box is igénybe vehető.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Utóbbi a gépkocsi antennájára csatlakoztatja a készüléket és induktív úton tölti is. További megoldás az Audi connect kulcs, amely Android operációs rendszerű okostelefonról is lehetővé teszi az autó zárását és nyitását, valamint a motor indítását. A HiFi-rajongók a térhangzású Bang & Olufsen Premium hangrendszert is választhatják, amelyet különleges térhatású hangzásvilág jellemez.

Hasznos segítség – a vezetői segédrendszerek

Az új S3 modellek a vezetői segédrendszerek szakterületén is egyértelművé teszik az Audi magasfokú műszaki kompetenciáját. Egyaránt már az alapfelszereltség részeként rendelkezésre áll a fedélzeten az Audi pre sense front, a bekanyarodás-asszisztenssel kiegészített kikerülés-asszisztens és a forgalmi sáv elhagyására figyelmeztető rendszer – egyaránt hatékonyan segítve a balesetek megelőzését.

Extrafelszerelésként további vezetői segédrendszerek is rendelkezésre állnak, például a sávváltást segítő berendezés és a kiszállás-figyelmeztetés, illetve a keresztirányú forgalom asszisztens és a parkolási asszisztens formájában. A gépkocsi hossz- és oldalirányú irányítását támogatja az adaptív menetasszisztens, amely igény szerint tartja a sebességet és a követési távolságot, valamint enyhe kormányzási beavatkozásokkal segíti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását. A gazdaságossági asszisztens az üzemanyagtakarékos közlekedéshez járul hozzá.

Ütemezés szerint – piaci bevezetés és árak

Az új kompakt S3 modellek előzetes értékesítése számos európai országban már 2020 augusztusban kezdetét veszi. Magyarországon előreláthatólag szeptembertől lesz elérhető a modell. A piaci bevezetéssel együtt érkezik a korlátozott darabszámú „Edition one” kivitel is, fekete elemekkel kiegészített Pitonsárga (Sportback) vagy Tangóvörös (Limousine) fényezéssel, 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, valamint sportülésekkel.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Kulcsszavak: audi, bemutató, S3, S3 Limousine, s3 sportback, új modell
 
Musso Grand: a SsangYong igáslova Musso Grand: a SsangYong igáslova A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét Fiat Panda és Freemont Black Code premier a Frankfurti Autószalonon Fiat Panda és Freemont Black Code premier a Frankfurti Autószalonon SEAT Leon ST - egyedülálló formatervezési nyelvezet kiemelkedő műszaki tartalommal SEAT Leon ST - egyedülálló formatervezési nyelvezet kiemelkedő műszaki tartalommal Autónk szokatlan színe sokat elárul rólunk Autónk szokatlan színe sokat elárul rólunk
 
A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

2020. augusztus 19.
Azt már a sportautólegenda Toyota Supra 17 év után történt tavalyi feltámasztása óta tudni lehet, hogy a modell Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnökének szerelemprojektje, aki maga is mesterpilóta, és első néhány ezer versenypályán töltött kilométerét egy régi Supra volánja mögött tette meg, és személyesen szerepet vállalt a vadonatúj Supra fejlesztésében is.
Részletek

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Az újjászülető ikon 2,0 literes változatáról ugyanakkor most a vállalat másik mesterpilótája, Herwig Daenens mesél.

Herwig Daenens, a Toyota mesterpilótája mindkét (a 3,0 és a 2,0 literes) GR Supra modell fejlesztésében aktívan részt vett. Ezt a két változatot egymással párhuzamosan fejlesztették; a prototípusokat a mindenre kiterjedő program során a világ számos pontján, versenypályákon és a legváltozatosabb közúti körülmények között is tesztelték. Az alábbiakban arról mesél, milyen aprólékos munkával érték el a Supra 2.0 számára kitűzött menetdinamikai célokat.

Ami a GR Supra 2.0 által kínált vezetési élményt illeti, milyen célokat tűztek ki maguk elé?

„Ezek nem tértek el érdemben a 3,0 literes modell céljaitól, amennyiben az egyik elsődleges piaci versenytárs menetdinamikai jellemzőihez kívántunk igazodni.”

Milyen alapvető különbségeket mutatnak a 2,0 és 3,0 literes modellváltozatok a vezethetőség, a dinamizmus és a közvetlen reakciók terén?

„Szó sincs arról, hogy bármelyik verzió jobb volna a másiknál: a maga módján mindkettő kiváló autó.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

A 3,0 literes modell hathengeres motorja lenyűgöző teljesítményt és rendkívül finom működést biztosít, míg a könnyebb 2,0 literes verzió az elismerésre méltó motorteljesítményt még precízebb vezethetőséggel társítja. „

A Supra 2.0 modell menetteljesítményének meghatározásában mekkora szerepet játszott a motor mérete, tömege és elhelyezkedése?

„A motor elhelyezkedése a jármű alapvető felépítésének szerves része. A Supra esetében hatalmas erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy a lehető leghátrább, a lehető legmélyebben építsük be az erőforrást. A motor mérete értelemszerűen fontos szempont, hiszen az határozza meg a beépítés helyét. És hát minden sportautó esetében alapvető, hogy ne csak a motor, de minden egyes alkatrész a lehető legkönnyebb legyen. Mivel a 2,0 literes erőforrás rövidebb, annak tömegét még közelebb vihettük a jármű tömegközéppontjához.”

A kívánt rugózási komfort és vezethetőség megvalósításához más ponton is módosították a felfüggesztést?
„Természetesen a négyhengeres motor megkövetelte a futómű áthangolását. A kisebb tömeg miatt módosítani kellett a rugórátákat, valamint a terhelési magasságokat, hogy elérjük a kívánt szabad hasmagasságot és a jármű megcélzott természetes, saját frekvenciáját.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Ez a lengéscsillapítók áthangolását is magával vonta.  Az adaptív változó felfüggesztés, a részlegesen önzáró differenciálmű, valamint az elektromos szervokormány működési paramétereit is módosítani kellett. A jármű szerkezeti jellemzői kiváló kiindulási alapot jelentettek. Ennek ellenére hosszasan dolgoztunk a komponensek finomhangolásán, mivel igen magas célokat tűztünk ki magunk elé.”

Meddig tartott, és hol zajlott a tesztelés folyamata?

„A GR Supra teljes tesztelése a korai mechanikus prototípusoktól kezdve a sorozatgyártású verzióig öt éven át tartott. Ezen idő alatt a Supra bejárta Európát, és gyakran látogatott el az Egyesült Államokba és Japánba is. Sportautó lévén sok időt töltött versenypályákon – köztük a nürburgringi Nordschleifén is –, ugyanakkor közutakon is finomítottuk a hangolást. A második fejlesztési fázistól kezdve párhuzamosan dolgoztunk mindkét modellváltozaton. A legelső prototípusokat (1. fejlesztési fázis) egytől-egyik a 3,0 literes motorral szereltük fel. Az itt szerzett legfontosabb tapasztalatokat aztán átültettük a 2,0 literes verzióba.”

Szembesültek meglepetésekkel a folyamat során?

„Az előszériás modell végső jóváhagyását megelőző tesztvezetések során kiderült, hogy miután száraz időben, huzamosabb ideig használtuk versenypályán az autót, a jobb első kerékdobot és oldalajtót homok és por lepte be.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Utánajártunk a jelenségnek, és kiderült, hogy a (mindkét modellváltozaton azonos) ablakmosó tartály zárósapkájának kialakítása miatt szélsőségesen nagy oldalirányú gyorsulás esetén folyadék ömölhet ki a rendszerből. Az álcafóliával burkolt tesztautókon azonban ennek nem volt látható nyoma. Noha az autó kialakítását ekkorra már régen véglegesítettük, módosítottuk az érintett alkatrészt, hogy kiküszöböljük a hibát.”

A vezetési élmény terén milyen alapvető előnyöket kínál a vásárlóknak a GR Supra 2.0?

„A „kis testvér” teljesítménye minden téren kellemesen meg fogja lepni őket, még akkor is, ha nem rendelik meg a Sport csomagot.”


Kulcsszavak: sportautó, Supra, toyota
 
A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról A Toyota ismét a magyar autópiac élmezőnyében Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt Ha szombat, akkor Jazzy Street Ha szombat, akkor Jazzy Street
 
Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

2020. augusztus 18.
Zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc magyar városban. Az elektromos buszok beszerzéséhez, forgalomba állításához az állam összesen 800 millió forint támogatást biztosít a demonstrációs projektben részt vevő hét városnak.
Részletek

elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

A finanszírozási mintaprojekt keretében külön  800 millió forintot Debrecennek - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.

Kaderják Péter hozzátette, hogy először Debrecenben indul a projekt, a város legalább 12 elektromos busz beszerzését vállalta.

A Zöld Busz Program 2020-21-es forrásaira októberben írnak ki 4,2 milliárd forint keretösszegű pályázatot. A programban tíz évre átlagosan 20 százalékos támogatást ad az állam, de annak indulásakor ennél nagyobb intenzitású támogatást is vállal - mondta.

Hangsúlyozta: a program céljai között szerepel, hogy a magyar részarány elérje a 60 százalékot a buszgyártásban.

Az államtitkár az elektromos autók vásárlására adott támogatásról elmondta: tart a beadott pályázatok elbírálása.

Több mint 1700 pályázat érkezett, amelyből eddig több mint 1500 volt sikeres - tette hozzá.

elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, ITM, környezetbarát, közlekedés
 
Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi Boldog Születésnapot! - 100 éves a Főtaxi Újraaszfaltozzák másfél év után az Arad-Temesvár autópályát Újraaszfaltozzák másfél év után az Arad-Temesvár autópályát 10 éves a SEAT fejlesztési központja 10 éves a SEAT fejlesztési központja Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki
 
125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

2020. augusztus 18.
Tizenkét autóipari mérföldkövével különleges időutazásra indul 125 éves történetében a ŠKODA AUTO.
Részletek

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

A cseh autógyártó legjelentősebb modelljei e néhány képviselőjének a márka Mladá Boleslav-i központja körül szervezett, közös felvonulása a vállalat alapításának 125. évfordulója alkalmából tartott rendezvények egyik csúcspontja. A választott gépkocsik sora az L&K Voiturette A modelltől, azaz a márka 1905-ös első autójától egészen a még álcafólia alatt megjelenő ŠKODA ENYAQ iV újdonságig terjed. Utóbbival – amely új elektromos SUV-modellként még az idén hivatalosan is bemutatkozik – új korszak veszi kezdetét a ŠKODA márkánál, egy járműben ötvözve a vállalati 125 esztendős történetének ötleteit, innovációit és különböző behatásait.

A cég székhelyén, Mladá Boleslavban működő, s a felvonuló gépkocsik egy részét kiállítási tárgyként bemutató ŠKODA Múzeumtól a város körül vezet a közös időutazás: a tizenkét történelmi modell útja többek között Mcely és Loučeň kastélyai mentén halad, de az úhelnicei ŠKODA Tesztközpont is a tervezett útvonal része.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Egyedülálló felvonulás

Ezen egyedülálló autós felvonuláson mind a tizenkét mérföldkőnek számító modellje egyaránt meghatározónak számított a maga idejében, önálló fejezettel járultak hozzá a ŠKODA-járművek fejlesztésének történetéhez. Az autógyártó gazdag hagyományait ezúttal az 1905 és 1907 között készült L&K Voiturette A, a ŠKODA SUPERB első generációja (1934 - 1949) és a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO (1936 - 1939), valamint a ŠKODA FELICIA kabrió (1959 - 1964), a ŠKODA 1000 MB (1964 - 1969), a ŠKODA TREKKA (1966 - 1972) és egy ŠKODA 110 R Coupé (1970 - 1980) testesíti meg, míg a nyolcvanas évek közepétől napjainkig tartó időszakot a FAVORIT (1987 - 1994), a modern OCTAVIA első generációja (1996 - 2010), a ŠKODA YETI (2009 - 2017), a 2018 óta gyártott ŠKODA SCALA és egy még álcaruhás ŠKODA ENYAQ iV képviseli. Utóbbi rövidesen a világ nyilvánossága előtt is bemutatkozik.

Az L&K Voiturette A modellel kezdődik minden

A ŠKODA AUTO sikertörténetének alapkövét 1905-ben, L&K Voiturette A típusú gépkocsijukkal fektetik le a vállalat alapítói, Laurin és Klement, amely tíz évvel a társaság létrejötte, illetve a kerékpárok és motorkerékpárok közvetlenül beinduló gyártását követően a vállalat első automobiljaként mutatkozhat be. A harmincas évek különlegességei a mély benyomást keltő ŠKODA SUPERB modellek, amelyek már ekkor a márka - bőséges térkínálat és színvonalas menetkényelem jellemezte - zászlóshajójának számítanak, valamint az egyebek mellett a hátsó tengely elé helyezett sebességváltóval kialakított transaxle-konstrukciónak köszönhetően különösen dinamikus ŠKODA POPULAR MONTE CARLO.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

A legendás Monte Carlo Ralin szerzett első dobogós helyezése alkalmából a ŠKODA e különleges modelljével vezeti be a MONTE CARLO elnevezést, amely napjainkban a FABIA, a SCALA és a KAMIQ sportos változatait jelöli. Akárcsak a POPULAR MONTE CARLO, szintén valóságos dizájnikon az 1959-es ŠKODA FELICIA, ezzel a kabriójával a ŠKODA vizuálisan újraértelmezte a márkát, egy akkoriban igen divatos életstílust idézve.

ŠKODA 1000 MB önhordó karosszériával és alumíniumblokkos farmotorral

Mindjárt három modell is szerepel a hatvanas évekből. Műszakilag iránymutató ŠKODA 1000 MB modelljében a ŠKODA 1964-ben először alkalmaz önhordó karosszériát, s elindítja a farmotorok korszakát. A motorblokk szabadalmaztatott magasnyomású alumíniumöntési eljárással készül, szintén kiemelve a Mladá Boleslav-i üzem magasfokú gépipari műszaki kompetenciáját. E farmotor-hátsókerékhajtás koncepciót alkalmazza az 1970-es ŠKODA 110 R is, s e sportos, kétajtós kupé műszaki alapjaira épülnek később a rali- és pályaversenyeken egyaránt nagysikerű ŠKODA 130 RS versenygépek, amelyeket napjaink sportos ŠKODA RS modelljei is idéznek.

Az „Ős-OCTAVIA” műszaki alapjain 1966-ban Új-Zélandon születik meg a mai SUV-modellek korai előfutára, a TREKKA, amely különleges piaci igények és ügyfélelvárások szerint, testre szabott terepjáróként készül.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Elsőkerékhajtás és bemutatkozik a modern OCTAVIA

A történelmi felvonulás egy másik „gördülő mérföldköve” a ŠKODA FAVORIT. Bertone formatervezte kompaktmodelljével a ŠKODA 1987-ben bevezeti az elsőkerékhajtást és a ferdehátú karosszériaváltozat mellett COMBI és PICKUP kivitelt is kínál belőle. Az 1996-os OCTAVIA a ŠKODA első, immár teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként már a vállalat volumengyártóvá bővülésének útját egyengeti, bőséges térkínálata és meggyőző ár/érték-aránya pedig innentől a ŠKODA márkaidentitásának szerves részévé lép elő. A ŠKODA YETI a márka SUV-szegmensbeli, sikeres 2009-es megjelenését képviseli, ahol a KAMIQ, KAROQ, KODIAQ és rövidesen érkező ENYAQ iV sorozatával már teljes SUV-családot kínáló ŠKODA új vásárlói célcsoportot szólíthat meg. A YETI számos új „Simply Clever” megoldásával – mint például az egyenként állítható VarioFlex ülések – is népszerűnek bizonyult. SCALA családjával a ŠKODA új formai nyelvezetet vezet be 2018-ban, s a márkára jellemző bőséges térkínálat mellett érzelmekben még gazdagabb külső megjelenés jellemzi. A gyártó emellett a connectivity területén is nagy lépést tesz előre – a SCALA az első folyamatos internetkapcsolatot is kínáló ŠKODA.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Az ENYAQ iV immár az elektromos jövőbe vezeti a márkát

Amint a további tizenegy mérföldkőnek számító modell egyaránt jelentős befolyást gyakorolt korára, úgy az új ŠKODA ENYAQ iV is meghatározó lesz az elkövetkező évek során. A ŠKODA valamennyi erényét – mint a szellemesség, az ötletesség, a színvonalas dizájn, a bátorság és találékonyság, valamint a jövőbemutató technikák – egyesíti magában, miközben a márka minden értékét megtestesíti: meglepő, praktikus és „Simply Clever”. Az ENYAQ iV 125 évi fejlesztési tapasztalat, szaktudás, kreativitás és szenvedély eredménye, s egy hosszú távon fenntartható és „felvillanyozó” jövőbe vezeti a márkát. Világpremierjére még az idei év második felében sor kerül, piaci bevezetése pedig 2021 első negyedévében veszi kezdetét.

Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” – Nyilatkozatok

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja:

„A ŠKODA 125 éves történetéből származó e különleges modellek mindegyike jelentősen meghatározta a vállalat fejlődését. Számos márkaértékünk gazdag hagyományokkal rendelkezik, a színvonalas menetkényelem így egészen az első ŠKODA SUPERB modellekig vezethető vissza, a különleges formavilág már a ŠKODA FELICIA esetében is felfedezhető, a korszerű karosszériakonstrukció a ŠKODA 1000 MB jellemzője is volt, míg az első modern OCTAVIA kiemelkedő térkínálatával is meggyőzőnek bizonyult. Az új ENYAQ iV esetében a moduláris elektromos platform kínál számunkra lehetőséget mindezen erényeket egyetlen járműben ötvözni, amely tisztán elektromos akkumulátorhajtásával helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül, s ezzel különösen is hosszú távon fenntartható módon közlekedhet.”

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Björn Kröll, a ŠKODA termékmarketing-vezetője:

„A ŠKODA 125 éves történelemre tekinthet vissza, ez idő alatt számos ikonikus gépkocsit készített, s minden új modelljében a korábbiak kifejlesztése és vezetése során szerzett tapasztalatok is megjelennek. Az ENYAQ iV mindezen ismeretek kvintesszenciája, ugyanakkor új, magukkal ragadó és ’Simply Clever’ ötletek is megjelennek benne. Első eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járműként született modellünk, az ENYAQ iV immár új korszakba vezeti vállalatunkat.”

Michal Velebný, ŠKODA Múzeum:

„A ŠKODA története tizenkét mérföldkőnek számító modelljének együttes felvonulása számunkra is egészen különleges esemény. E járművek mindegyike saját történetet mesél, ám együttesen meggyőzően dokumentálják a ŠKODA AUTO 125 éves történelmét. Korántsem csupán számunkra, itt a ŠKODA Múzeumban, egészen különleges pillanat e keretek között ’akcióban’ látni mindezen kincseket.”

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, évforduló, Mladá Boleslav, skoda
 
Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota 125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” Megkezdődött az új Mazda2 gyártása Japánban 2013-ra is növekedést tervez az Audi 2013-ra is növekedést tervez az Audi Németországban visszahívnak 630 ezer autót Németországban visszahívnak 630 ezer autót 125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” Olcsó elektromos kisautót gyárt két nagyágyú
 
A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

2020. augusztus 18.
A DS az előző idény egyéni és csapatbajnoki győzelmei után a 2019-2020-as szezonban is megvédte címeit, köszönhetően a DS TECHEETAH-nak, António Felix da Costának és Jean-Éric Vergne-nek.
Részletek

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

A DS Automobiles volt az első prémium gyártó, amely belépett a Formula E bajnokságba. A márka rekordot rekordra halmoz, amióta a bajnokság megnyílt a konstruktőrök előtt. Miután 2018-2019-ben mindkét bajnoki címet megszerezte a DS TECHEETAH-val és Jean-Éric Vergne-nyel, a DS ebben a szezonban is duplázott a DS TECHEETAH-val és ezúttal António Félix da Costával. Most először történt meg az, hogy a két bajnoki címet már a szezon utolsó versenye előtt megnyerték.

A DS Automobiles jelenleg magáénak tudhatja az egymás után elnyert bajnoki címek rekordját (2 csapatgyőzelem és 2 egyéni győzelem) és a legtöbb pole-pozíció rekordját is (13). A DS Automobiles egyben az első konstruktőr, amely 2016 óta minden évben ePrix versenyt nyert.

A 2019-2020-as szezon során elért négy győzelemmel, kilenc pódium eredménnyel, öt pole-pozícióval és három leggyorsabb körrel a tizenegy ePrix során, a DS E-TENSE FE20-ak maguk mögé utasították a Nissan IM02-t, a Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01-et, az  Audi e-tron FE06-ot, a BMW i.FE20-at, a Jaguar I-Type IV-et, a Porsche 99X Electric-et, a Mahindra M6 Electro-t, a PENSKE EV-4-et és a NIO FE-005-öt. Soha egyetlen csapat (+ 77 pont) és egyetlen pilóta sem (+ 71 pont) végzett egy szezonban ilyen nagy előnnyel a konkurencia előtt.

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

António Félix da Costa szintén több rekordot felállított Berlinben 3 egymás utáni  pole-pozíciójával,  egy szezonon belüli három egymást követő győzelmével és az első „hat-trick”-kel (pole pozíció, győzelem és leggyorsabb kör).

2015 óta a DS Automobiles folyamatosan felhasználja a Formula E-ben megszerzett tapasztalatát elektromos modellei fejlesztésénél. A márka a villanymotoroknál, az akkumulátorok, a teljesítményszabályozás és a szoftvermenedzsment területén alkalmazott technológiáknál és döntéseknél a versenysportban megszerzett tapasztalataira támaszkodik. A DS 3 CROSSBACK E-TENSE (egy tisztán elektromos modell, amelyet kiemelkedő kifinomultság jellemez), valamint a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4  (plug-in hybrid alig több mint 30 g/km vegyes CO2 -kibocsátással) modelleknek köszönhetően a DS Automobiles a többféle hajtási módot kínáló gyártók élvonalába került.

A DS Automobiles halad tovább az elektrifikáció útján, amelyen a következő állomás a jövőre érkező DS 9 E-TENSE lesz. A plug-in hibrid limuzin akár 360 LE teljesítménnyel is elérhető lesz. 2025-re a márka összes új modellje elektromos, vagy hibrid hajtású lesz.

A DS TECHEETAH António Félix da Costával és Jean-Éric Vergne-nyel mindent meg fog tenni azért, hogy a következő szezonban is megvédje bajnoki címeit.


Kulcsszavak: autósport, DS Automobiles, elektromos autó, Formula E
 
Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t Elektromos lehet a leggyorsabb autó Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Páneurópai villanyautótöltő-hálózatot kínál a Kia Páneurópai villanyautótöltő-hálózatot kínál a Kia Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás
 
2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

2020. augusztus 17.
A hálózatról tölthető prémium modellek mezőnyében a BMW Group már most a világ legszélesebb portfóliójával büszkélkedhet, miközben a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók károsanyag-kibocsátás nélkül megtett kilométereinek számát innovatív digitális szolgáltatások hivatottak növelni.
Részletek

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

Az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosító vállalati stratégia következő lépéseként érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, BMW 5-ös sorozat és BMW X1.

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti. A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek ma a BMW Group Európában újonnan forgalomba helyezett autóinak hozzávetőlegesen 13,3 százalékát teszik ki, amely az autógyártó vállalatok e téren átlagosnak tekinthető, mintegy 8 százalékos értékesítési arányértékének több mint másfélszerese. A müncheni központú vállalatcsoport ezt a mutatót házon belül 2021-re 25, 2025-re 33,3, 2030-ra pedig 50 százalékra kívánja felfejleszteni.

A BMW és a MINI jelenleg a világ hetvennégy országában forgalmazza tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeit, amelyekből 2019-ben több mint 500 000 darabot értékesített. 2021 végére a BMW Group utakon guruló hálózatról tölthető modelljeinek száma átlépi az egymilliót. 2020 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport még a koronavírus-járvány következtében hozott szigorítások ellenére is több hálózatról tölthető modellt adott el, mint 2019 első felében.

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

A BMW Group fenntarthatósági célja, hogy 2030 végéig összesen több mint hétmillió darab hálózatról tölthető autója guruljon a világ útjain, kétharmad részük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. Az elektromos mobilitás intenzív térnyerésével párhuzamosan a vállalatcsoport által gyártott új autók egy kilométerre vetített emissziója 2030 végére hozzávetőlegesen 40 százalékkal csökken.

A „választás szabadsága”: hatékony megközelítés a globális fenntarthatóság érdekében

A BMW Group új és továbbfejlesztett modelljei egytől egyig ebbe az irányba mutatnak, a „választás szabadságát” éltető portfólió pedig az egyes piacok jogi szabályozásait éppúgy figyelembe veszi, mint az ügyfelek mobilitási igényeit. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amelyet a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, hatékony benzines és dízelüzemű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek.

A jövőben egyre több modellcsalád hagyományos és hálózatról tölthető hajtáslánc-változatai készülnek majd egyazon gyártósoron, a BMW 7-es sorozat következő nemzedéke például már tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A kimagasló példányszámban értékesített 5-ös BMW és a BMW X1 új generációja hasonlóképp érkezik meg az utakra: nem csupán belsőégésű erőforrásokkal és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, de tisztán elektromos meghajtással is.
2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

A hajtáslánc-technológiák villamosítása a BMW Group által megfogalmazott „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia szerves része, amely az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás térnyerését élteti. Ma a mindennek megfelelő autók mezőnyében a BMW Group a világ legátfogóbb portfóliójával büszkélkedhet, ezen modellek ráadásul nem csupán innovációs erejükkel és hatékonyságukkal, de sportosságukkal is kiemelkednek a tömegből. Magával ragadó vonzerejük ráadásul kifejező formanyelvük, valamint fejlett járművezérlő- és digitalizációs technológiájuk kettősében is rejlik, amely tökéletesen passzol a kortárs célcsoportok életstílusához.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja az első BMW iX3 modellben  modell alkotóelemei – így az elektromos motor, a nagyfeszültségű akkumulátor, a járműtöltő technológia és a vezérlőelektronika – a BMW i almárka elektromos mobilitás terén 2011 óta halmozódó szakmai tapasztalatának gyümölcsei. A BMW Group házon belül fejleszti ki a BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészeit, amelyből időről időre piacvezető előnyt kovácsol. Kiváló példa erre a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett lítium-ion akkumulátor, amelynek energiatároló kapacitását néhány éven belül úgy duplázták meg a mérnökök, hogy mit sem változtattak az akkumulátor beépíthetőségi méretein.

Abszolút vezetési élmény károsanyag-kibocsátás nélkül: tisztán elektromos mobilitás a BMW iX3, a BMW i3 és a MINI Cooper SE modellekkel

Az első BMW iX3 modellben bemutatkozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiának köszönhetően az elektromos motor hatékonysága és teljesítménye, a nagyfeszültségű akkumulátor energiatároló képessége, valamint a hajtáslánc tölthetősége és intelligens vezérlése új szintre lép.

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

A modell új fejlesztésű elektromos motorja 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes és a hátsó kerekeket hajtja. A világ első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellje a sportos vezethetőség és az akár 520 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolság páratlan egységét váltja valóra – a rendkívül nagy akkumulátorok helyett hatékonyságra és menetdinamikára összpontosító, intelligens hajtáslánc-vezérléssel. 2021-ben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedékét a BMW i4 és a BMW iNEXT modellek is megöröklik.

Tisztán elektromos meghajtás, alumíniumból készült padlólemez és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) formált utascella – ezen erényei mentén a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt  még hét évvel piaci bevezetése után is a prémium minőségű elektromos mobilitás meghatározó iránymutatója. A szénszál könnyű súlyának köszönhetően a BMW i3 saját tömege még a padlólemezbe süllyesztett akkumulátor plusz súlya ellenére is megegyezik egy hasonló méretű, hagyományos hajtáslánc-technológiával szerelt autókéval, miközben jelentősen dinamikusabb menetteljesítményt garantál. A BMW i3 elektromos motorja 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes, amely a BMW i3s modell esetében  135 kW-ra / 184 lóerőre nő.

Az erősebb hajtáslánc-technológia a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljében is megtalálható. A legnagyobb eltérés, hogy amíg az elektromos motor a BMW i3 és a BMW i3s esetében a hátsó kerekeket hajtja, addig a MINI Cooper SE esetében az erő az első tengelyre érkezik – a brit prémiummárka által megszokott módon. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia rugalmas beépíthetőségét a típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátor is kiválóan példázza, amelyet a mérnökök „T” alakban elrendezve süllyesztettek be a modell padlólemezébe. A MINI Cooper SE így utasterében és csomagterében is pontosan ugyanakkora helyet kínál a brit prémiumgyártó ügyfeleinek, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI modellek.

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

Két világ legjobbjai: a BMW és a MINI plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens vezérlésének köszönhetően a BMW és a MINI plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei két világ legjobbjait kínálják az ügyfeleknek. Legfőbb erényük, hogy amíg a belvárosokban, illetve az otthon és a munkahely közötti ingázások során képesek teljesen elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni, addig a hosszabbra nyúló utazások során teljes értékű autóként funkcionálnak.

A rendszer a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával fokozza, a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiát pedig a hajtáslánc-technológia az utazás bármelyik szakaszában, így például kifejezetten épített környezetbe érkezve is képes hasznosítani. A modellek széleskörű alapfelszereltségének ráadásul az utastér előkondicionálása és előmelegítése is része, amely garantálja, hogy az indulás pillanatában az ügyfeleket a kívánt hőmérsékletű utastér fogadja, legyen szó akár nyári, akár téli időjárásról.

A BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiben, a BMW X5 xDrive45e modellben  és az új BMW 545e xDrive limuzinban a Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor egy 290 kW / 394 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt.


2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

Azokat a modelleket, amelyeknek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor együttműködésére épül, ugyancsak a sportosság és a fenntarthatóság márkára jellemző harmóniája járja át. Intenzív rendszerterhelés esetén a technológia átmenetileg plusz 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtámogatni a két erőforrás maximális rendszerteljesítményét. Az XtraBoost funkciónak köszönhetően így ideiglenesen 215 kW-ra / 292 lóerőre nő eme plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek maximális rendszerteljesítménye.

Az erő ráadásul azonnal a vezető rendelkezésére áll, amely – például padlógázas kigyorsításkor – jelentősen dinamikusabb menetteljesítményt garantál, mint a hagyományos teljesítményű belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. A négyhengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat esetében is négyféle modellváltozatban érhető el, limuzin és Touring karosszériaváltozatban, BMW xDrive intelligens összkerékhajtással vagy hátsókerék-meghajtással. A két erőforrás és a négy hajtott kerék magával ragadó előnyeit a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,0 – 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 54 gramm / km) is maradéktalanul átadja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.

A prémium kompakt szegmens plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW és MINI modelljei egyként osztoznak a sportos sokoldalúságon, amely a kategóriában egyedülálló hibrid-specifikus összkerékhajtásnak köszönhető. Az elektromos motor itt egy fokozatmentes automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a háromhengeres benzinmotor pedig egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja erejét az első tengelyhez.

2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

A végeredmény 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítmény a BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e modellpárosban, valamint a MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellben. A BMW 225xe Active Tourer  maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.

A BMW Group innovatív digitális szolgáltatásokkal is ösztönzi a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek zéró emissziójú használatát. A BMW eDrive Zones funkció automatikusan érzékeli, ha a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell a világ nagyvárosaiban kijelölt „zöld zónák” egyikébe érkezik és itt azonnal tisztán elektromos meghajtásra vált át. Sőt mi több, a plug-in hibrid BMW modellek emissziómentes kilométereit egyedülálló BMW Pontokkal is jutalmazza a gyártó.

Az otthoni és munkahelyi járműtöltéseket a BMW Charging és a MINI Charging termékei, illetve szolgáltatásai hivatottak egyszerűsíteni és kényelmesebbé tenni. Ilyenek többek között a Wallbox fali töltők különböző verziói – amelyeket beépítési szolgáltatással együtt kínál ügyfeleinek a bajor gyártó –, az egyedi energiatarifák lehetőségei és a világ legnagyobb villamosenergia-hálózatához kínált hozzáférés, amely csak Európában több mint 155 000 járműtöltő pontot kínál. Németországban ráadásul a BMW Group jelentős mértékben továbbfejleszti vállalati járműtöltő infrastruktúráját, mintegy 4 100 töltőponttal.

A nyersanyagtól az újrahasznosításig: középpontban a teljes értéklánc

A BMW Group holisztikus megközelítés szerint gondolkodik az elektromos mobilitás fenntarthatóságának módszeres továbbfejlesztéséről, mindvégig szem előtt tartva a teljes értékláncot és az összetett termelési körforgást – a nyersanyagok beszerzésétől kezdve, a modellek legyártásán és teljes életciklusán keresztül, egészen az újrahasznosításig.


2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával

Ma egy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autó teljes értékláncra vetített ökológiai lábnyoma jelentősen alacsonyabb, mint egy hagyományos hajtáslánc-technológiával szerelt modell esetében. Egy, az Európai Unió villamosenergia-hálózatáról töltött BMW X1 xDrive25e modell használata például teljes életciklusát tekintve 31 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint egy benzinmotorral szerelt BMW X1 modellé. A BMW X1 xDrive25e járműtöltéseit kizárólag megújuló erőforrások alkalmazásával számolva ez az érték 55 százalékra nő.

A BMW Group már többek között az akkumulátorcellák hosszú távon fenntartható, újrahasznosítható nyersanyag-körforgásának kifejlesztésén is gőzerővel dolgozik. A két kulcsfontosságú alapanyag e téren a kobalt és a lítium, amelyeket a müncheni központú vállalatcsoport immár kizárólag olyan bányákból szerez be, amelyek maradéktalanul teljesítik a BMW Group szigorú ökológiai és szociális fenntarthatósági szabványait. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációjában alkalmazott elektromos motor előállításához már egyáltalán nincs szükség ritkaföldfémekre, a jövőbe mutató hajtáslánc-technológia alkatrészeit pedig kizárólag megújuló erőforrásokból kinyert energia felhasználásával állítják elő. Az elkövetkező tíz évben így a BMW Group mintegy tízmillió tonna káros anyag kibocsátását előzi meg.

Idéntől a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának összes létesítménye kizárólag megújuló erőforrás felhasználásával működik, miközben új modelljeiben a vállalatcsoport jelentős mértékben megnöveli a másodlagos anyagok használatát. A jövőben a nagyfeszültségű akkumulátorok többszintű alkalmazása és újrahasznosítása ugyancsak alapvető fontosságúvá válik: a hálózatról tölthető autókban elhasznált energiatároló egységek az újrahasznosítás előtt a lakossági villamosenergia-hálózathoz kapcsolt akkumulátortelepeken, szélerőművekben és napelemeknél kezdhetnek második életet, ahogyan például a BMW Group lipcsei gyárának területén is.

A müncheni központú vállalatcsoport mindezeken felül a nyersanyagok hatékony újrahasznosításának kifejlesztését is megkezdte: jóllehet, az Európai Unió a nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelésében minimum 50 százalékos újrahasznosítási arányt követel meg, a BMW Group a németországi székhelyű újrahasznosítási szakértőként dolgozó Duesenfeld vállalattal kötött együttműködést, hogy együtt egy olyan termelési megoldást fejlesszenek ki, amely 96 százalékos újrahasznosítási arányt valósít meg – a grafitot és az elektrolitokat is beleértve.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Kulcsszavak: BMW Group, elektromos autó, plug-in hibrid
 
Ráugrottak a vevők a Teslára Ráugrottak a vevők a Teslára A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija A BMW Group eladási mutatói júliusban még tovább emelkedtek A BMW Group eladási mutatói júliusban még tovább emelkedtek Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni
 
Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

2020. augusztus 17.
Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére?  A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét.
Részletek

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.

Közöttünk járnak már egy ideje, mégis sokunkban ellenérzést kelt a tudat, hogy emberi ellenőrzés nélkül közlekednek olyan járművek, amelyeket kizárólag a digitális technológia irányít. A KPMG idén is komplex kutatást végzett négy pillér mentén: a szabályozói környezet, a technológiai és innovációs környezet, az infrastruktúra kialakítása, valamint a fogyasztói hozzáállás tekintetében. A legtöbb ország – 17 a tavaly is vizsgált 25-ből –, növelte a pontszámát, viszont kiemelendő a távol-keleti régió előretörése a sorrend tekintetében: Dél-Korea a 12. helyről az előkelő 7. helyre ugrott, míg a szoros versenyben Szingapúr vette át az első helyet, Hollandiát szorítva maga mögé a második helyre. Az első ötbe még Norvégia, az USA, és Finnország fért be, ez utóbbi nem mást, mint Svédországot utasítva maga mögé, ami azt is jelenti, hogy Észak-Európa a másik fontos bölcsője az autonóm közlekedésnek.

Mint a kutatás megállapítja, az önvezetés témáját övező „felhajtás” lassan alábbhagy, és a józan építkezés fázisába lép a technológiai környezet, hogy valóban kényelmünket szolgáló, biztonságos, fenntartható eszköze legyen a mindennapoknak.

Magyarország idén a 30 vizsgált országból a 25. helyet kapta meg, míg 2019-ben 21. volt a 25-ből.  Az önvezető autózás területén itthon nem csak a Magyarországon jelenlévő autómárkák és beszállítóik aktívak (mint a Bosch, a Continental, a Knorr-Bremse vagy a ThyssenKrupp), hanem számos független magyar intézmény és vállalkozás is. Már 2015 szeptemberében megalakult a RECAR Autonóm Jármű Kutató Központ a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának (KJK) gondozásában, amelyhez csatlakozott a BME VIK, az ELTE IK és az MTA SZTAKI is.

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Zalaegerszegen épült tesztpálya, ahol többek között egy Smart City Zone nevű városi szimulációs környezet ad lehetőséget az önvezető autók tesztelésére, valamint a kapcsolódó töltési és kommunikációs infrastruktúra fejlesztéseinek demonstrálására, köztük a Magyar Telekom és a T-Systems jóvoltából az 5G tesztelésére is. A Zalaegerszegi tesztpálya unikális abból a szempontból is, hogy a kapcsolódó M76-os főút révén intelligens gyorsforgalmi szakaszt is kaphat a jövőben.

Az önvezetés terén említésre méltó országok térképére nem csak a startupként induló rendszerfejlesztő, a fehér-zöld tesztautóival országszerte felbukkanó AImotive rakja Magyarországot, hanem az itt megtelepedő külföldi cégek kutatás fejlesztési tevékenysége is. A Continental 100 hardver és szoftver szakembert alkalmazó kutatás-fejlesztési központot nyitott, a ThyssenKrupp önvezető kormányrendszereket fejleszt, míg a Knorr-Bremse autonóm teherjárművek, a Bosch pedig szenzorok fejlesztésével foglalkozik Magyarországon.

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Nemcsak a német multik aktívak idehaza a K+F-ben, a Jaguar Land Rover is 100 fős tervezői irodát nyitott, a Vodafone pedig az Almotive-val és a holland Here Technologies-zal közösen a fizetést is intéző online parkolási rendszert fejleszt mélygarázsok számára. Ezek a példák is jól mutatják, hogy Magyarország elsősorban kínálati oldalon fog tudni becsatlakozni, a járműipar és a telekommunikáció metszetét adó új technológiák fejlesztési helyszíneként, beszállítójaként. A felhasználói oldalon viszont nem várható, hogy húzóerőt képvisel a magyar piac.
 
Metodológiai szempontból a vizsgálat elsősorban szakmai tanulmányokon és az ágazati szereplők kommunikációin alapul, ezen kívül beépít más hasonló indexeket, mint a változásra való készség ,  a globális versenyképességi index , vagy a hálózati készültségi index.

A szabályozói környezet alakulása sok tekintetben meghatározza a többi pillér teljesítményét is. Ebben a pillérben a KPMG azt mérte fel, hogy az adott országok hogyan szabályozzák az önvezető autók tesztelését, forgalomban való megjelenését, mennyire hatékonyak az új jogszabályok kialakításában és bevezetésében, milyen a kormányzat viszonya az iparággal, mennyire támogatja az innovációt és mennyire nyitott az adatmegosztással járó kollaborációk terén. Az élen járó országok Szingapúr, az Egyesült Királyság és Hollandia, a sereghajtók India, Mexikó és Brazília.

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Bár összességében itt a 25. helyen végeztünk, egy szűkebb területen az élen járunk: a tanulmány a legmagasabb részpontszámmal ismerte el, hogy nálunk külön kormányzati ügynökség foglalkozik az önvezető ágazati fejlesztésekkel, míg más országokban ezeket a kompetenciákat általában delegálják különböző szervezeteknek.

A vizsgálat második pillére az országok technológiai ökoszisztémáját méri fel: hány fejlesztő vállalkozás vagy klaszter működik az országban, hány szabadalmat nyújtottak be, menyire elérhető a legújabb technológia, milyen szinten áll a mesterséges intelligencia, mennyire fejlettek a felhőmegoldások vagy a Dolgok Internete (IoT) fantázianévvel jellemzett hálózati technológiák. Nem meglepő, hogy itt az USA jár az élen. A tradicionálisan magas technológiával rendelkező országok, mint Japán, Dél-Korea és Németország a legerősebbek a benyújtott szabadalmak területén.

A technológiai felkészültséget erősíti az is, ha egy országban megvetik a lábukat a nagy márkákat kiszolgáló alkatrészgyártók, kifejezetten önvezető technológiákra szakosodott cégekbe történő bevásárlással. Ebben Izrael emelkedik ki a tömegből, mint az egy főre vetítve legtöbb ilyen befektetést befogadó nemzet, de jól szerepelt Németország és természetesen az USA is.

Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot

Az is kézenfekvőnek tűnik, hogy az önvezető autókra való készenlét összefügg az elektromos autók piaci részesedésével, ezen a területen Észak-Európa a legerősebb: Norvégia, Hollandia és Svédország végeztek az élen. Idén ebben a pillérben már a kiberbiztonsági megfontolásokat is vizsgálták, ezen a területen az USA mellett jól szerepelt az Egyesült Királyság is, a sereghajtóknak pedig Brazília, Chile és Csehország bizonyultak.

Az infrastruktúra vizsgálatában olyan tényezőkre fókuszáltak, mint az útfelület minősége, az utak egyértelmű kijelölése, a közlekedési jelek láthatósága, de ugyancsak ebbe a pillérbe tartozott a mobil kommunikációs infrastruktúra fejlettsége, hiszen az önvezető autók óriási adatforgalmat generálnak. Szélessávú internet szempontjából Ausztrália és Szingapúr vitte a pálmát, az internet sebessége az Egyesült Arab Emirátusban a legjobb, az utak minősége viszont Szingapúrban a legmegfelelőbb. Némileg meglepő, hogy a csehek „csehül állnak” a közutak minősége tekintetében.

Végül a felhasználói hozzáállás a kutatás legérdekesebb pillére, hiszen, ha mi, emberek nem fogadjuk el az önmagukat vezető autókat, akkor az egész kialakuló iparágnak nem lesz felvevő piaca. Nem meglepő, hogy az információ-technológiát jól kezelő országok végeznek itt is az élen, Svédország, az USA, Finnország, Dél-Korea. A tanulmány az autómegosztás piaci mutatóját is vizsgálta, feltételezve, hogy azok a fogyasztók hajlandóbbak az önvezető autókat elfogadni, akik aktívabban használják az autómegosztó szolgáltatásokat. Nem meglepő, hogy ebben Kína élen jár, hiszen ott szigorúan korlátozzák a gépjármű tulajdonlást. Azon is el lehet mosolyodni, hogy vajon miért pont az olaszok hajlandóak legkevésbé kiengedni kezük közül gyönyörű szép autóik kormányát és feladni a vezetés élményét.

Magyarország pozícióit elsősorban a digitális készségek alacsony elterjedtsége rontja, ami rányomja bélyegét az önvezetési technológiák elfogadottságára is. Mindazonáltal az önmagában siker, hogy az önvezetési technológia elterjedését legjobban befolyásoló országokkal egy listán szerepel Magyarország.


Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedés, önvezető autó, tanulmány
 
Az Audi új lengéscsillapító-rendszert fejlesztett ki Az Audi új lengéscsillapító-rendszert fejlesztett ki Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Önvezető autózás: ha nem is az élbolyban, de az említésre méltók között tartják számon Magyarországot Szoftverfrissítés segít a kigyulladó autókon BKV: negyvenöt másodpercenként indulnak a metrópótló járatok BKV: negyvenöt másodpercenként indulnak a metrópótló járatok
 
Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

2020. augusztus 17.
A Goodyear bemutatta az egyedi Eagle F1 SuperSport versenyabroncsot, amellyel az összes autó rajthoz áll a Pure ETCR-ben, a világ első teljesen elektromos, több márkát is felvonultató túraautó-versenysorozatában.
Részletek

Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

A Goodyear az izgalmas, új bajnokság kizárólagos abroncsszállítója és alapító partnere.

Az egyedülálló futófelületi mintázatú Pure ETCR abroncs a Goodyear nagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsaládjának legújabb tagja. Technológiáját tekintve sokban hasonlít az Eagle F1 SuperSport közúti abroncsra, azonban úgy optimalizálták, hogy maximális teljesítményt nyújtson a Pure ETCR idén bemutatkozó több száz lóerős elektromos túraautói számára.

Közúti abroncstechnológia, mint a versenyabroncs alapja

Az egyedi Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR abroncs megjelenése nagyon hasonló a közúti abroncséhoz, ugyanazt az elképzelést testesíti meg és többnyire azonos technológiákat vonultat fel. Ilyen közös technológia például a Power Shoulder és a High Force Construction, melyek kulcsfontosságúak a teljesítmény maximalizálásához a közúti autók és az 500 kW-os (670 lóerős) Pure ETCR versenyautók esetében egyaránt.

A teljes Eagle F1 SuperSport termékcsalád a Goodyear autó- és motorsportok területén szerzett széles körű – úgy közúton, mint a versenypályákon szerzett tapasztalatára építenek. Ezek az előnyök oda-vissza működnek: a közúti abroncsok esetében alkalmazott innovatív technológiák alapként szolgálnak a versenyre szánt Pure ETCR abroncsokhoz.


Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

A közúti abroncsokon a Power Shoulder technológia masszív zárt külső mintázata javítja a kanyarodási teljesítményt, míg a High Force Construction megoldás rendkívül kemény oldalfali kialakítása jobb kezelhetőséget és vezetési stabilitást biztosít. Mindkét technológia kulcsfontosságú az Eagle F1 SuperSport Pure ETCR változatában is, ám a külső váll a versenyekre további megerősítést kapott. Az eredmény egy egyedülálló abroncs, amely stabilitást és kiváló kanyarodási teljesítményt kínál a világ legerősebb túraautói számára.

Egy gumi minden pályára – a fenntarthatóság szolgálatában

A motorsportnak ezen a szintjén szokatlan a futófelületi mintázattal ellátott abroncsok használata, azonban lehetővé teszi, hogy a Pure ETCR csapatok ugyanazokon az abroncsokon versenyezzenek nedves és száraz körülmények esetén is, így nem szükséges a szokásoknak megfelelően száraz pályán sima, slick abroncsokat, vizes pályán pedig mintázatos abroncsokat használni. Egyetlen abroncsspecifikáció használatával az is elkerülhető, hogy három vagy négy gumiváltozatot kelljen elszállítani a világ számos pontjára, ahol a futamokoat rendezik. Mindez összhangban áll a Goodyear és a Pure ETCR fenntarthatósági elveivel is.

Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

Megbirkózni az azonnali nyomatékkal

Az elektromos versenyautók nyers erejéből fakadóan a Pure ETCR számos speciális technikai kihívást rejt magában. A versenyautók a gyártók közúti modelljein alapulnak és hasonló kinézetűek, mint a közepes méretű, négyajtós ferdehátú és szedán kivitelek. Az elektromos járművek nehezebbek, mint benzines vagy dízelmotoros társaik, azonban hihetetlen mértékű nyomatékot biztosítanak a pilótának, és akár 500 kW-os teljesítményükkel a versenypályák legerősebb elektromos járművei közé tartoznak.

Az egyedi tulajdonságokból következik, hogy a Pure ETCR autóknak olyan abroncs kell, amely megbirkózik a hatalmas erőkkel és az azonnali nyomatékkal, miközben kiváló tapadást és húzóerőt biztosít.

A pályán a héten indul a tesztelési program

Több hónapos laboratóriumi fejlesztést és finomhangolást követően a Pure ETCR specifikációjú Eagle F1 SuperSport abroncsot a héten tesztelik először versenypályán a franciaországi Alès-ben, majd a következő néhány hónapban folytatódik a COVID-19 járvány miatt átszervezett versenynaptár első, októberi állomásai előtt. A bemutató versenyek a dániai Koppenhágában, az egyesült királyságbeli Goodwoodban, a spanyolországi Aragónban, valamint az olaszországi Adriában lesznek októberben és novemberen, egy hathetes időszakban.

Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija

Bernd Seehafer, a Goodyear EMEA régió műszaki projektvezetője elmondta: „Számos kihívással néztünk szembe, amikor az Eagle F1 SuperSport abroncsokat fejlesztettük a Pure ETCR bajnokság számára, nem utolsósorban a szoros határidők, valamint a COVID–19 vírus és a karantén állította nehézségek miatt. Az eredmény egy olyan különlegesen innovatív abroncs lett, amely maximálisan igazodik az elektromos túraautók bivalyerős teljesítményéhez. Büszkék vagyunk arra, hogy a gumi sok tekintetben egyezik az Eagle F1 SuperSport közúti változatával. Ez jól jelzi, milyen értékesek a motorsportokban szerzett tapasztalatink a közúti abroncsok fejlesztése során.”

A Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyre szánt termékcsaládjának változatait számos magas szintű és rangos bajnokságban használják, beleértve a FIA WTCR túraautó-világkupát is, amelynek kizárólagos abroncsszállítója ebben az évadban a Goodyear lett. Ez a benzines túraautó-versenyek legfelső kategóriája, melynek promótere – éppúgy, mint a Pure ETCR bajnokságé – a Eurosport Events.

Kulcsszavak: autósport, elektromos autó, Goodyear, Goodyear Eagle F1, Pure ETCR
 
Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő Sajátos kampányt indított el a Nissan és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő 1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó 1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan
 
Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

2020. augusztus 14.
A dél-koreai gyártó a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be a teljesen átrajzolt Korandót. Akkor már lehetett sejteni, hogy a modellből lesz elektromos változat is, csak azt nem, hogy mikorra várható.
Részletek

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

A dél-koreai gyártó a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be a teljesen átrajzolt Korandót. Akkor már lehetett sejteni, hogy a modellből lesz elektromos változat is, csak azt nem, hogy mikorra várható.

Az Autosy.net koreai portálon megjelentek az első kémfotók a Korando EV-ről.  A fotókon jól kivehető, hogy nagy változás - a hagyományos erőforrású modellekhez képest - az orr rész kapott. A SsangYong Korando EV fényszórói szinte a standard változathoz hasonló kialakítású, viszont egy egyedülálló ledes kék fényt kapott a szabványos változat króm helyett.

Az energiahatékonyság érdekében a motorháztető alumíniumból készült és az orr rész zárt hűtőrácsot kapott, hasonlóan mint a KIA vagy a Hyundai elektromos modelljei. A súlypont érdekében az akkumulátorok a padlólemez alá kerültek ezzel a belső tér nem változott. A 61,5 kWh erőforrással közel 400 kilométeres hatótávot tudunk megtenni.

Az új elektromos Korando, várhatóan 2021 első felében jelenik meg a globális piacon.

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója

Kémfotókon a SsangYong első 100%-ban elektromos autója
Kulcsszavak: elektromos autó, Korando, ssangyong, suv
 
A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban A Renault-Nissan Alliance 200 tisztán elektromos hajtású járművet biztosít a 2015-ös párizsi klímakonferencia számára A Renault-Nissan Alliance 200 tisztán elektromos hajtású járművet biztosít a 2015-ös párizsi klímakonferencia számára Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga A szabadidő -autó új dimenzióba lép A szabadidő -autó új dimenzióba lép Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 141 - 150