Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 141 - 150
Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

2019. október 21.
A 2020-as Tokiói Olimpián összesen 20 darab e-Palette jármű segíti majd a sportolók közlekedését, ezzel az olimpiai és paralimpiai faluban megvalósul a SAE szabvány 4. szintjének megfelelő, kis sebességű automatizált közlekedés. A sorozatgyártásra érett jármű október 24. és november 4. között lesz megtekinthető a 2019-es Tokiói Autószalonon is.
Részletek

 Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

A Toyota bejelentette, hogy összesen 20 darab különleges tervezésű, “Tokyo 2020” kivitelű e-Palette jármű segíti majd a sportolók közlekedését a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokon, automata iránytaxiként közlekedve az olimpiai és paralimpiai faluban. Az akkumulátoros elektromos hajtású, önvezető járműveket a Toyota a különleges igényű sportolók értékes visszajelzései alapján alakította ki.

“Az olimpikonok és paralimpikonok fáradhatatlanul edzenek, hogy megvalósítsák a lehetetlent, ezért mi olyan járművet szerettük volna alkotni számukra, ami tökéletesen kielégíti mobilitási igényeiket a 2020-as Tokiói Olimpián.” –avat be Takahiro Muta, az e-Palette jármű “Tokyo 2020” változatának vezető fejlesztője. “A fejlesztési munka során sportolókat – különösen parasportolókat – kérdeztük arról, hogyan javíthatnánk tovább az e-Palette tulajdonságait, hogy egyszerű, kényelmes és praktikus közlekedési eszköz legyen. Büszkék vagyunk rá, hogy együttműködtek velünk egy olyan jármű fejlesztésében, ami nemcsak arra való, hogy szállítsa a sportolókat az olimpiai és paralimpiai falun belül, hanem arra is, hogy közben új lehetőségeik nyíljanak a többi emberrel való kommunikációra és új élmények szerzésére.”

 Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

A 2018-ban bemutatott e-Palette az első olyan jármű, amit kifejezetten a szolgáltatásként alkalmazott önvezető járművek (Autono-MaaS1) koncepció jegyében tervezett meg a Toyota, hűen tükrözve azt az elképzelést, hogy a márka mobilitási vállalattá kíván válni, amely az elektromos hajtás, a hálózatba kapcsolt járművek és a fejlett vezetési technológiák kombinálásával új mobilitási vállalakozások és üzleti modellek támogatására törekszik. A “Tokyo 2020” változat az olimpiai és paralimpiai falu sajátságos igényei alapján készült: a tágas ajtók és a motoros mozgatású rámpák segítségével gyorsan és könnyen szállhatnak be a sportolók.

Az automatizált vezetési rendszerrel irányított autó mintegy 20 km/órás sebességgel közlekedik majd a SAE szabvány 4. szintjének megfelelő önvezető képességgel2, egy biztonsági sofőr felügyeletével. Az, hogy a Toyota az e-Palette révén támogatja a sportolók és a szervezők mozgását, fontos része a vállalat célkitűzésének, hogy az Olimpiai és Paralimpiai Játékok első világszintű mobilitási partnereként fejlett közlekedési megoldásokat kínáljon a 2020-as Tokiói Olimpián. A jármű “Tokyo 2020” változata a Japánban október 24. és november 4. között megrendezett Tokiói Autószalonon3 is látható lesz. Az alábbiakban kicsit részletesebben is bemutatásra kerül az e-Palette “Tokyo 2020” változata.

 Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

A kényelmes mobilitásra tervezve

•    A jármű elöl-hátul szimmetrikus kialakítása, különleges kockaformája és a sarokba kitolt kerekek tágas és kényelmes belső teret biztosítanak.

•    A Toyota “Mobilitást mindenkinek!” koncepciója alapján a kapaszkodók és az ülések bármilyen magasságú ember számára könnyen használhatók, sőt a padló, a kárpitok, az ülések és minden más kiegészítő kontrasztos árnyalatú, hogy segítse a színvakságban szenvedőket.

Könnyű és gyors ki- és beszállás

•    Az alacsony padlós, elektromos rámpával, nagyméretű tolóajtókkal és Beállásvezérlővel4 felszerelt jármű igen pontosan áll meg a megállókban, kevés helyet hagyva az útpadka és a busz között, így az e-Palette megkönnyíti a kerekesszékes utasok közlekedését is.

•    A hosszú tengelytávolságnak és a sík padlós kialakításnak köszönhetően a járműben egyszerre akár négy kerekesszékes ember és további álló utasok is kényelmesen elférnek.

 Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián

Kis sebességű automatizált vezetés: a lényeg a biztonság

•    Az e-Palette speciális tervezésű önvezető rendszerében különleges hardver, szoftver, valamint fejlett érzékelők (többek közt kamerák és LiDAR) működnek. Mindehhez nagy pontosságú 3D-térképrendszer társul, így az e-Palette képes a SAE szabvány 4. szintjének megfelelő kis sebességű önvezetésre.

•    A biztonságos működés egyik záloga a külső ember-gép interfész, ami az automatikus közlekedés közben segíti a kommunikációt a jármű körül mozgó emberekkel, így a gyalogosokkal is. Az autó elején és hátulján elhelyezett világítótestek a szemkontaktushoz hasonlóan jelzik a gyalogosok számára, mire készül az e-Palette.

•    Az önvezető rendszer teljes lefedettségű, 360 fokos látómezőben figyeli folyamatosan a jármű környékét, és mindig ennek megfelelően szabályozza az e-Palette sebességét. Az autóban egy biztonsági sofőr is ül, aki szükség esetén beavatkozhat az autó vezetésébe.


Kulcsszavak: japán, Olimpia, önvezető jármű, toyota
 
A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók 2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában 2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját
 
Modern pickupot fejleszt a Peugeot

Modern pickupot fejleszt a Peugeot

2019. október 21.
Hagyományos partnerei helyett egy távol-keleti autógyártóval közösen tervez platós kisteherautót a Peugeot. A pickup egyelőre nem jön Európába.
Részletek

Modern pickupot fejleszt a Peugeot

Néhány hónapon belül vadonatúj típust mutat be a Peugeot, erősítette meg Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója. A márka haszonjármű-kínálatát erősítő pickup 2021-ben kerülhet piacra, elsőként Latin-Amerikában és a Közel-Keleten.

Az egyik legnagyobb és legrégebbi kínai autógyártóval, az autóiparban 1959 óta érdekelt Chang´an Automobile csoporttal közösen fejleszti vadonatúj kompakt pickupját a Peugeot, árulta el a sajtó képviselőinek Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója.

“A pickup szegmens igen fontos a Peugeot számára” - idézte a szakembert az ausztráliai Drive folyóirat. „Néhány hónapon belül bemutatjuk új modellünket, amellyel mindenekelőtt Dél- és Közép-Amerikában, valamint a Közel-Keleten szeretnénk lefedni a piaci keresletet.”

Ezekben a térségekben 2021-ben jelenhet meg a Peugeot és a Chang’An által közösen kifejlesztett platós haszonjármű, amellyel a legnépesebb globális szegmensben, a kompakt pickupok között jelenik meg a gyártó. „Az új generációs pickup közös fejlesztése hatalmas lehetőséget teremt mindkét vállalat számára, hogy új piacokat hódítsanak meg Kínában és egyéb régiókban.

Modern pickupot fejleszt a Peugeot

Nem utolsósorban a két vállalat egymás iránti, hosszú távú együttműködése szempontjából is fontos mérföldkő ez a modell” – nyilatkozta korábban a projekttel kapcsolatban a Chang’An képviselője. A hazai piacán elsősorban mikrofurgonjairól és haszonjárműveiről ismert kínai autógyártó közel tíz éve ápol szoros kapcsolatot a Peugeot-val és annak társult vállalataival; a Chang’An PSA Automobiles Co., Ltd. (CAPSA) vegyesvállalat sencseni üzeme évente 200.000 autót képes előállítani.

A Peugeot és a Chang’An közötti megállapodás megerősítésével egyben azokat a híreszteléseket is megcáfolta a Peugeot, amelyek szerint a vállalat erre a területre is kiterjesztené a Toyotával Európában folytatott együttműködését.

A Peugeot először több mint hatvan évvel ezelőtt készített platós kisteherautót. A Pininfarina által tervezett Peugeot 403 Camionnette (1956–1967) az azonos műszaki tartalmú Fourgonnette zárt dobozos haszonjármű ponyvázott rakterű változata volt, amelyet 54 és 58 lóerős benzinmotorokkal, illetve egy 48 lóerős dízel erőforrással kínáltak. A sort a Peugeot 404 Pick-up (1967-1978) folytatta. Ezt már Európán kívül is forgalmazta, sőt, gyártotta is a Peugeot; a robusztus, megbízható jármű a márka kenyai összeszerelő üzemében egészen 1998-ig készült.

Modern pickupot fejleszt a Peugeot

A Peugeot eddigi pickup-történetének legsikeresebb darabja az 504-es (1979-1994) volt. Az 1969-ben az Év Európai Autójának megválasztott 504-es alapjaira épülő haszonjárművet önjáró alvázként és billenőplatós kivitelben is megvásárolhatták az érdeklődők, sőt, a Peugeot beleegyezésével lakóautó felépítmény is készült hozzá. Az 504-es volt az első Peugeot pickup, amely (1981-től) összkerékhajtással is elérhető volt; a Dangel által átépített kisteherautókat Franciaországban a Peugeot hivatalos márkakereskedései forgalmazták. Szintén az 504 pickup volt az egyik első Peugeot (sőt, az egyik első nyugati autó), amely Kínában készült: a Guangzhou Peugeot Automobile Company egészen 1997-ig gyártotta azt Guangzhou Peugeot GP 7200 néven, szimpla és (helyi fejlesztésű) duplakabinos kivitelben.

Ez volt az utolsó Peugeot pickup, amely európai vásárlók számára is elérhető volt. A márka brazíliai fejlesztőmérnökei 2010-ben mutatták be a városi 206-os alapjaira épített platós járművüket; az etanol üzemű motorokkal szerelt Hoggar barátságos idomai komoly teljesítőképességet takartak; a kompakt pickup hasznos terhelhetősége megközelítette a 750 kilogrammot. A Hoggar 2014-ben távozott a Peugeot latin-amerikai kínálatából, a 2021-ben piacra lépő újdonság azonban nem ennek, hanem az afrikai piacokon 2017 óta forgalmazott, egyszerűen csak Peugeot Pick Up néven ismert, szintén kínai eredetű típusnak lesz a műszakilag és esztétikailag egyaránt modernebb utódja.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, pick up, új modell
 
Bemutatkozott a Volkswagen T-sorozat hatodik generációja Bemutatkozott a Volkswagen T-sorozat hatodik generációja Segítségből Ötös! Segítségből Ötös! Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával
 
A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról

A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról

2019. október 21.
Első pillantás a ŠKODA legtöbb példányban eladott típusának negyedik generációjára. Az új ŠKODA OCTAVIA következő szintű formanyelve sokkal érzékibb, mint valaha.
Részletek

A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról

A ŠKODA két exkluzív vázlatot adott ki az új ŠKODA OCTAVIA típusról. Az új ŠKODA dizájnnyelvezete biztosítja, hogy a ŠKODA történelmében legnagyobb darabszámban értékesített típus negyedik generációjának megjelenése sokkal érzékibb, miközben kompakt külső méretei ellenére hatalmas beltérrel rendelkezik.

A tervvázlatokon jól látszik az OCTAVIA liftback megnyújtott sziluettje és kupészerű tetővonala. További jellemzői az új, jellegzetes első rész, a nagy kerekek és a kristályhatású hátsó lámpák. A legtöbb példányban eladott típus negyedik generációja folytatja elődei sikertörténetét. Az eredetileg jó hatvan évvel ezelőtt bemutatott OCTAVIA egy igazi tömegmodell, amelyből több, mint 6,5 millió darabot értékesítettek napjainkig.

A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról
Kulcsszavak: octavia, skoda, új modell
 
Az új SEAT Arona kategóriája legjobb választása Az új SEAT Arona kategóriája legjobb választása A ŠKODA KODIAQ L&K egyedi dizájnelemekkel és csúcsfelszereltséggel mutatkozik be Genfben A ŠKODA KODIAQ L&K egyedi dizájnelemekkel és csúcsfelszereltséggel mutatkozik be Genfben Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Elkészült a 250 000-ik KODIAQ: egy új mérföldkő a ŠKODA SUV járművek történetében Elkészült a 250 000-ik KODIAQ: egy új mérföldkő a ŠKODA SUV járművek történetében
 
Jövőutazásra hívja a Tokiói autószalon látogatóit a Toyota

Jövőutazásra hívja a Tokiói autószalon látogatóit a Toyota

2019. október 18.
Az október 24. és november 4. között megrendezésre kerülő Tokiói Autószalon látogatói a Toyota standján a jövőbe nyerhetnek bepillantást.
Részletek

 Jövőutazásra hívja a Tokiói autószalon látogatóit a Toyota

A környezetbarát részben vagy teljesen elektromos meghajtások és az önvezető autók mellett a mesterséges intelligencia és a robotika területét érintő fejlesztések tekintetében is vezető szerepet betöltő autógyártó által felállított mobilitási élményparkban a jövő nemcsak látható és tapintható, hanem kipróbálható is lesz majd. A standon a vendégeket a ’jövő emberei” fogadják majd, elkalauzolva őket a mobilitás holnapjába.

A Toyota egy mobilitási élményparkot állít fel, így villantva fel a jövőt a Tokiói Autószalon látogatói előtt. A stand címadó témája: „Íme a jövő!” lesz. A Toyota úgy képzeli el a holnap mobilitási társadalmát, hogy annak középpontjában az ember áll. Az autószalonon felállított Toyota-stand éppen ezért egy szórakoztató tartalmakkal teli élménypark lesz, ami izgalmas betekintést enged a márka e-Palette közlekedési megoldásaiba és a mobilitás egyéb jövőbeli formáiba. A Toyota azt szeretné, hogy vendégei nemcsak látnák, tapintanák, hanem élveznék is mindazt, ami a jövő tartogat számukra. A stand teljes személyzete és a ’jövő emberei’ örömmel készülnek a látogatók fogadására.

Kulcsszavak: autószalon, Tokió, toyota
 
Jelentősen takarékosabbak lesznek a Toyota-csoport autói Jelentősen takarékosabbak lesznek a Toyota-csoport autói Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában... Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában... Jövőutazásra hívja a Tokiói autószalon látogatóit a Toyota Az Infiniti Q50 Eau Rouge erejét 568 lóerős, biturbó V6-os adja Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Hétvégén érdemes Toyotát venni Hétvégén érdemes Toyotát venni
 
Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció

Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció

2019. október 18.
A Volkswagen 1983-ban vezette be a második Golf-generációt a piacra. A „Golf generáció”, mint ahogy a legnépszerűbb német író, Florian Illies elnevezte kortársait, ebben az autóban tanult meg vezetni.
Részletek

Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció

A helyzet az, hogy ez a Golf szintén világszerte sikeres lett: az 1991-es kivezetéséig a Volkswagen 6,3 millió Golf II-est gyártott.

A „Golf generáció” -nak határozottan több hely állt a rendelkezésére az új Golfban. Idézet az 1983-as sajtómappából: „A teljes hossz 170 mm-rel (3,99 m) nőtt, és a jármű 55 mm-rel szélesebb lett (1,42 m).” Annak ellenére, hogy az új Golf generáció jelentősen nagyobb lett, a Volkswagen képes volt javítani a jármű aerodinamikáját: a Cd érték 0,42-ről 0,34-re csökkent.

Az is tény, hogy a Golf II új műszaki referencia értékeket határozott meg a kompakt jármű kategóriájában. Ennél a jármű generációnál vezették be a katalizátort (1984), a blokkolásgátló fékrendszert (ABS, 1986) és a szervokormányt. A Golf elsőként volt elérhető négykerék-hajtással (synco, 1986). Ezenkívül a GTI motorja volt az első négyszelepes technológiájú Golf motor (1986).

Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció

A sorozat sportos fénypontját az 1988-ban bemutatkozott Rallye Golf G60 jelentette, amely 160 lóerőt teljesített és G-Lader töltőt tartalmazott. Ugyanebben az évben a Golf gyártása elérte a komoly volument jelentő 10 milliós határt. 1990-ben a négykerék-hajtású Golf Country a modern szabadidő autók (SUV) első ízét is megmutatta nekünk. 1991-től a Golf  II-t nem csak Wolfsburgban, hanem a Zwickau (Szászország) melletti új Mosel-i gyárban is gyártották.

Kulcsszavak: Golf, új modell, volkswagen
 
Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól
 
25 éves a ŠKODA Felicia

25 éves a ŠKODA Felicia

2019. október 18.
1994. október 17-én vette kezdetét Mladá Boleslav-ban a ŠKODA FELICIA gyártása. A FAVORIT utódja 25 esztendeje a cseh autógyártó első olyan modelljeként jelent meg, amelyet már a Volkswagen-csoport tagjaként fejlesztett ki.
Részletek

25 éves a ŠKODA Felicia

A FELICIA a versenysportban is sikeressé vált, de az ügyfelek körében is népszerű lett, s 2001-ig Mladá Boleslav, Kvasiny és Vrchlabí üzemeiben összesen több mint 1,4 millió készült e modellcsalád tagjaiból, amelyek között a ferdehátú változat mellett a FELICIA COMBI, a PICKUP, a VANPLUS és a FUN is szerepelt.

A ŠKODA FELICIA új fejezetet nyitott negyedszázada a ŠKODA AUTO történetében. A vállalat már 1991 óta a Volkswagen-csoport tagjaként működött, folyamatosan korszerűsítve a korábbról átvett FAVORIT, FORMAN és PICK-UP modelleket. A FELICIA megjelenése azonban mérföldkőnek számított a ŠKODA számára, elődjének műszakilag igényes és széleskörű továbbfejlesztéseként ugyanis már 1187 új fejlesztésű alkatrészt tartalmazott. Ferdehátú, COMBI, PICKUP, VANPLUS és FUN modellváltozataiban az újdonság tágas beltérrel és vonzó ár/érték-aránnyal ötvözte modern technikáját és felfrissített dizájnját.

A Moldva vizével keresztelt első három FELICIA

Az előszériás gyártás Vrchlabíban 1994. szeptember 5-én, az első 50 prototípussal vette kezdetét. Az e járművekkel gyűjtött tapasztalatok a FELICIA Mladá Boleslav-i gyártásának optimalizálását szolgálták, amely végül október 17-én, hétfőn indult be, az első sorozatgyártású példány ezen a napon 10 óra 20 perckor gördült le a szerelőszalagról. Kilenc nappal később, 1994. október 26-án a ŠKODA bemutatta az új FELICIA három ferdehátú példányát a nyilvánosság előtt, mégpedig a cseh nemzeti lobogó színeiben. Névadójukat a Károly-hídon és a Moldva-folyó vizével Prága akkori főpolgármestere tartotta.

25 éves a ŠKODA Felicia

A FELICIA modellnevet nagyon is tudatosan választotta a ŠKODA. Egyfelől az ötvenes évek végének, illetve a hatvanas évek elejének kabrió-ikonjára utalt, másfelől a latin „felicitas”, azaz „szerencse” szót idézte – így természetes volt, hogy a ŠKODA AUTO annak az Ondráček-családnak ajándékozta a modellcsalád egyik első példányát, akik a FELICIA névadójával csaknem egyidőben négyes ikrek születésének örvendhettek.

Gyártás és összeszerelés szigorú minőségi követelmények szerint


Az ötajtós ferdehátú változat hosszúsága 40, szélessége pedig 15 milliméterrel haladta meg a FAVORIT megfelelő méreteit, csomagtartója pedig 21 literrel volt nagyobb. Karosszériaszerkezetét mindemellett jóval nagyobb torziós merevség jellemezte, ami az új lengőcsapágyházakkal, a továbbfejlesztett első futóműgeometriával és a kiegészítő hátsó keresztstabilizátorral jól érzékelhetően színvonalasabb zaj- és lengéskényelmet tett lehetővé. Mindehhez magasabb biztonsági színvonal is járult, amit egy 1995-ben végzett TÜV-törésteszt is igazolt. Az új modell gyártása és összeszerelése is szigorú minőségi követelmények szerint zajlott, ezt az ISO 9002 szabvány szerinti minősítés bizonyította. A Mladá Boleslav-i motorgyártó részleg a ŠKODA AUTO első üzemeként felelt meg e magas követelményrendszernek.

A ŠKODA FELICIA alapmotorjául négyhengeres, 1289 köbcentiméter összlökettérfogatú benzinmotor szolgált, amely 40 kW (54 LE) és 50 kW (68 LE) teljesítményváltozatokban állt rendelkezésre. Az erősebb, 55 kW (75 LE) teljesítményű 1.6 MPI motor, valamint az 1,9 literes, 47 kilowattos (64 LE) dízel erőforrás 1995-ben érkezett.

Haszonjármű-változatok írták tovább a sikertörténetet

1995-ben a ŠKODA a még tágasabb FELICIA COMBI változattal bővítette a modellcsaládot, ugyanezen év augusztusától pedig Kvasinyban a FELICIA VANPLUS szállítójármű és a FELICIA PICKUP is készült.

25 éves a ŠKODA Felicia

A platós kivitel műszaki alapjain FELICIA FUN néven mintegy négyezer szabadidőjármű is született, amelyek jellegzetes ismertetőjegyéül sárgára fényezett karosszériájuk mellett variálható, 2+2-üléses utasterük szolgált. A haszonjármű-kivitelek különösen népszerűnek bizonyultak, s 1996 és 2000 között a ŠKODA Volkswagen Caddy néven is készített belőlük közel 19 ezer darabot, amelyek Latin-Amerikában arattak nagy sikert.

Számos korszerű felszerelés is megjelent a ŠKODA modellprogramjában, például a blokkolásgátló (ABS), az akár négy légzsák, a légkondicionáló berendezés, a szervokormány, az állítható magasságú és fűthető első ülések, az igényes bőrkárpitozás és a fedélzeti számítógép. A vállalat alapítása százéves jubileuma előtti tiszteletadásként a cseh márka 1995-ben a FELICIA LAURIN & KLEMENT különleges luxusváltozatot is bemutatta, majd olyan további vonzó különleges kivitelek következtek, mint például az 1996-os nyári olimpiai játékok alkalmából készült FELICIA ATLANTA. Vonzó dizájnjuknak és kedvező ár/felszereltség-arányuknak köszönhetően ezek is igen népszerűnek bizonyultak.

FELICIA kit-car változatban a rali-világbajnokságon

A ŠKODA FELICIA a versenysportban is igazolta sokoldalúságát. 1995 és 1997 között megfelelő kit-car változatában állt rajthoz a rali-világbajnokságon és mindjárt első szezonjában a harmadik helyet szerezte meg kategóriájában. 1996-ban a svéd Stiq Blomqvist/Benny Melander kettős a brit RAC Rali összesített harmadik helyén végzett, miközben megnyerte a 2,0 literig terjedő kit-car-kategóriát. Az 1997-es világbajnokságon a ŠKODA a második helyen zárt FELICIA versenygépével kategóriájában, ezután azonban már az OCTAVIA Kit Car, az 1999-es idénytől pedig az új OCTAVIA WRC World Rally Car (WRC) írta tovább a FELICIA Kit Car által megkezdett sikertörténetet.

A ŠKODA 1998 februárjában jelent meg a FELICIA modellfrissítésével a piacon, amely modern formájú fényszórókat, illetve hozzájuk illeszkedő hűtőrácsot is tartalmazott, ezzel a márka belépőmodellje is átvette a nagyobb OCTAVIA által képviselt formai nyelvezetet. A ŠKODA FELICIA pályafutása 1 401 489 legyártott példány után 2001 júniusban ért véget, utódja a már 1999-ben a piacra érkezett, s mindmáig nagysikerű FABIA sorozat.

Kulcsszavak: évforduló, Felicia, Mladá Boleslav, skoda
 
25 éves a ŠKODA Felicia Skoda RS: a sebességkultusz 40 éve Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát A ŠKODA közzétette a VISION RS tanulmány formatervéről készült videót és a belső tér rajzát
 
„Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája

„Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája

2019. október 17.
Következetesen elektromossá alakítja modellpalettáját az Audi – és elektromos mobilitási szolgáltatóvá lép elő. Ennek szolgálatában a márka négy konstrukciós platform alapjaira építkezik, hogy minden járműszegmensben megfelelő elektromos autókat kínálhasson, s egy termékoffenzíva keretében már 2019-től a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek választéka is tovább bővül.
Részletek

„Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája

A vállalat a márkastratégia, az értékesítési szervezet, a gyártás és az oktatás területein egyaránt elkötelezetten és nagy tempóban folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakításának programját.

A jövő elektromos – 2025-ig harminc elektromos hajtásrendszerű modellel jelenünk meg a piacon, amelyek közül húsz tisztán elektromos hajtású. Az elektromos autók akkorra már értékesítésünk mintegy negyven százalékát teszik majd ki, s mi diktáljuk a tempót a mindennapokban is jól használható elektromos mobilitásban” – hangsúlyozta Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.

E nagyratörő projektek megvalósítása érdekében az Audi a teljes vállalatcsoportra kiterjedően ki kívánja használni a szinergialehetőségeket és elektromos autói gyártását négy modulrendszerű konstrukciós alapra építi fel. Az Audi e-tron SUV-modell a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljeként a moduláris hosszmotoros platform (MLB) megfelelően adaptált változatának (MLB evo) műszaki alapjaira épül. 2020-ban érkezik az Audi e-tron GT concept sportkocsi sorozatgyártású változata, amely a Porschéval szoros együttműködésben a J1 jelzésű performance-platformon készül majd. 2021-ben az Audi a moduláris elektromos platform (MEB) alapjain mutatja be a Q4 e-tron concept sorozatgyártású kivitelét, mint kedvező belépési lehetőséget a négykarikás márka elektromos világába.

A Volkswagen által a teljes vállalatcsoport számára kifejlesztett MEB-platformra épülnek majd az Audi különböző kompakt- és középkategóriájú modelljei, míg elektromos felsőkategóriájú és luxusmodelljeihez a prémium elektromos platformot (Premium Platform Electric; PPE) használja, amely szegmens-specifikus műszaki tulajdonságaival számos high-tech megoldás alkalmazására kínál lehetőséget.


„Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája

Az Audi mindemellett hálózatról tölthető hibridmodelljeinek (Plug-in Hybrid Electric Vehicle; PHEV) portfólióját is tovább bővíti, amelyekben egy TFSI-erőforrás elektromos motorral és lítiumion-akkumulátorral dolgozik együtt. A PHEV-modelleket a hangsúlyosan városban és lakónegyedekben kínált elektromos szakaszok érdekében kifinomult hajtásrendszer-menedzsment jellemzi. Egyedül 2019-ben az Audi négy új hálózatról tölthető hibridmodellt mutat be, mégpedig az A7 Sportback, az A8, a Q5 és a Q7 sorozatokban, s 2020-ban további PHEV-újdonságok teszik teljessé e modellek széles kínálatát.

A hosszú távon fenntartható mobilitás témakörében, illetve további fejlesztési területeken az Audi 2023 végéig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitásba, az új elektromos modellek fejlesztése és gyártása mellett a képzés és az értékesítés témaköreiben is.

A vállalat célkitűzése, hogy fokozatosan modelljei teljes életciklusa szén-dioxid-semlegessé váljon, a nyersanyagaik előállításától a gyártásukon és használatukon át, egészen az újrahasznosításukig és a megújuló energiaforrásokra való átállásig. A tervek szerint 2025-re a járműpaletta üvegházhatású gáz lábnyoma 30 százalékkal alakul majd a 2015-ös szint alatt, legkésőbb 2050-re pedig az Audi világszerte minden termelési helyszíne már szén-dioxid-semleges mérleg mentén működik majd – közösen munkálkodva a hosszú távon fenntartható mobilitás legszebb formáján.

Az említett modellek fogyasztási adatai

(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási, elektromosáram-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák és a választott járműfelszereltség függvényében alakulnak.)

„Következetesen elektromos” – Az Audi mobilitási stratégiája

Audi e-tron 55 quattro:

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,2 - 22,6 (WLTP); 24,6 - 23,7 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

A megadott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a vonatkozó jogszabályi előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyűhaszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek.

Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit – például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait – és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosáram-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.



Kulcsszavak: audi, e-mobilitás, E-mobility, elektromos autó, plug-in hibrid
 
A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai “Teslaérzés” – avagy egy teslás tapasztalatai Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi A Tesla elektromos pickup gyártására készül A Tesla elektromos pickup gyártására készül Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak
 
A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját

A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját

2019. október 17.
A Volvo ügyfeleknek a jövőben egyetlen alapvető döntést kell meghozniuk: vezetékkel vagy vezeték nélkül szeretnék megvásárolni új Volvójukat.
Részletek

A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját

A Volvo Cars bemutatja az XC40 Recharge modellt, a vállalat első tisztán elektromos modelljét, amely egyben a vadonatúj Recharge modellcsalád első tagja is.
 
A többszörösen díjnyertes, rendkívül népszerű XC40 kompakt szabadidőjárműre épülő XC40 Recharge a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A modell túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.
 
A következő öt év során a Volvo Cars évről évre bemutat egy tisztán elektromos modellt. A vállalat célja, hogy a tisztán elektromos járművek 2025-re globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a másik 50 százalékot pedig hibridek fogják alkotni. A Volvo a jövőben az átfogó Recharge családnév alatt hozza forgalomba hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtásláncú) modelljeit.
 
„Sokszor mondtuk már: a Volvo Cars szerint a jövő elektromos.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „A mai napon, a tisztán elektromos XC40 és a Recharge modellcsalád bevezetésével fontos lépést teszünk ennek a jövőnek az irányába.”
               
Az XC40 Recharge minden tulajdonságában pontosan olyan, amilyennek egy Volvónak lennie kell. Ultramodern, tisztán elektromos, összkerékhajtású hajtásláncának teljesítménye 408 lóerő; a jármű az akkumulátorcsomag egy feltöltésével több, mint 400 kilométert tud megenni (WLTP norma szerint.) Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.

 A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját

Az Android alapú infotainment rendszert teljes mértékben integrálták a Volvo On Call digitális, online szolgáltatási platformmal. A Volvo On Call rendszeren keresztül a plug-in hibrid modellek tulajdonosai pontosan áttekinthetik, mennyi időt közlekedtek tisztán elektromos üzemben.
 
A Recharge modellek iránti kereslet várható növekedéséhez igazodva a Volvo Cars megháromszorozza a részben vagy teljesen elektromos járművek gyártási kapacitását, jövőre pedig bevezeti a népszerű Recharge modellek ’Designer’s Choice’ kollekcióját, amelyek nagyságrendekkel rövidebb várakozással vehetők majd át. A Volvo Cars célja, hogy 2020-es összeladásainak 20 százalékát tegyék ki a plug-in hibrid modellek.
 
A Volvo kínálatának minden egyes modellje elérhető lesz Recharge verzióban, az XC40 kompakt szabadidőjárműtől a 60-as szérián át a zászlóshajó XC90 szabadidőjárműig. A Volvo Cars az egyetlen autógyártó a világon, amelynek minden egyes típusa már most megvásárolható hálózatról tölthető hajtáslánccal.
 
Az XC40 Recharge, valamint a Recharge modellcsalád bevezetése kézzel fogható bizonyítékai annak az ambiciózus új akciótervnek, amelyet szintén ma jelentett be a vállalat, és amely a párizsi klímavédelmi egyezménnyel egybevágó, konkrét lépéseket és intézkedéseket tartalmaz. Ez a program lehetővé teszi a Volvo Cars számára, hogy terveit megvalósítva 2040-re klímasemleges vállalattá válhasson.

A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját  

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, új modell, volvo, XC40
 
Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között A Volvo Cars bemutatja a Concept 26 tanulmányautót A Volvo Cars bemutatja a Concept 26 tanulmányautót Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra
 
Megnyílt az Automotive Hungary járműipari beszállító szakkiállítás

Megnyílt az Automotive Hungary járműipari beszállító szakkiállítás

2019. október 17.
A magyar járműipar az elmúlt kilenc évben több mint duplájára növelte kibocsátását és ez idő alatt 34 százalékkal nőtt a szektorban foglalkoztatottak száma -  mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerdán az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás megnyitóján a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
Részletek

Megnyílt az Automotive Hungary járműipari beszállító szakkiállítás

Hozzátette: az idén az első nyolc hónapban mintegy 12 százalékkal bővült a hazai járműipar, miközben Németországban zsugorodik az autóipar termelése.

Felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon az IMF tanulmánya szerint az ipar által előállított hozzáadott értékben a high-tech szektor aránya 70 százalékot képvisel, ezzel a mutatóval Dánia után a második helyen van a fejlett országok között.

Az ITM államtitkára kiemelte, a befektetők megbízható partnernek tekintik a magyar kormányt a stabil politikai helyzet, a rugalmas befektetési és innovációs környezet, a megbízható és jól képzett munkaerő miatt.

György László hangsúlyozta, a kormány szándéka, hogy növekedjen a Magyarországon előállított termékekben, szolgáltatásokban a magyar hozzáadott érték aránya, és arra biztatott mindenkit, vásárlásnál lehetőség szerint részesítsék előnyben a hazai termékeket.

Megnyílt az Automotive Hungary járműipari beszállító szakkiállítás

Fontosnak nevezte az államtitkár, hogy legyenek a hazai cégeknek saját fejlesztésű termékeik, szolgáltatásaik, amelyekkel jobban bekapcsolódhatnak az autógyárak termelésébe.

Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója a megnyitón elmondta, a kiállítás rendszeresen megújul, az Automotive szakvásár  az iparág fejlődésével évről évre növekszik.

Kulcsszavak: autóipar, Automotive, kiállítás
 
Fernando Alonso Lancia Themával jár Fernando Alonso Lancia Themával jár Dízelbotrány - Spanyolországban több mint 683 ezer autót adtak el manipulált motorral Dízelbotrány - Spanyolországban több mint 683 ezer autót adtak el manipulált motorral Megnyílt az Automotive Hungary járműipari beszállító szakkiállítás Formatervezési díjat nyert az új Kia Soul A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra A szoftverfejlesztő, aki Lexusokat és Toyotákat álmodik újra Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“ Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“
 
A Malév utáni piaci rést tölti be a LOT lengyel légitársaság

A Malév utáni piaci rést tölti be a LOT lengyel légitársaság

2019. október 16.
A Budapest és Szöul közötti új, közvetlen összeköttetéssel, illetve számos budapesti ráhordó járat beindításával a LOT azt a piaci rést tölti be, amelyet a Malév hagyott maga után 2012-es csődje után, és ebben a lépésében a magyar kormány is támogatja - nyilatkozta Rafal Milczarski, a LOT Polish Airlines vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek.
Részletek

A Malév utáni piaci rést tölti be a LOT lengyel légitársaság

A dél-koreai főváros repülőterére indított új járatról hangsúlyozta: meg kellett győzni a koreai felet, hogy a LOT nem a szabályok megkerülésével akar versenyelőnyhöz jutni, hanem mindkét ország érdekében szeretné a járatot üzemeltetni. Hozzátette: hisz abban, hogy ha Dél-Korea látni fogja az előnyöket, akkor engedélyezni fogja a napi járat indítását is, amely a gazdasági élet és az üzleti utazás fellendítéséhez nélkülözhetetlen.

Rafal Milczaraski aláhúzta, hogy a LOT fontos stratégiai döntést hozott, amikor eldöntötte, hogy új bázist nyit a saját országán kívül, és az új járatok beindítása utána  LOT magyar leányvállalatot hoz létre, amely magyar engedélyekkel repül majd.

Elmondta azt is, hogy a LOT fejlődéséhez a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is fejleszteni kell, és ebben a légitársaság partnerséget ajánlott az üzemeltető Budapest Airportnak, mivel álláspontja szerint a két félnek szorosan együtt kell dolgoznia. Megjegyezte, a LOT már bizonyította szándékát, most a Budapest Airportnak kell bizonyítania, hogy képes hatékonyan működő gyűjtő-elosztó repülőteret üzemeltetni. A legfontosabb feladatnak az utasok és csomagjaik schengeni és nem schengeni övezet közti zökkenőmentes váltását, valamint a ráhordó járatok kiszolgálását nevezte.

A LOT július végén jelentette be, hogy jövő tavasszal öt új útvonalon nyit járatokat és Budapestről Stuttgartba, Szófiába, Belgrádba, Prágába és Bukarestbe is el lehet majd jutni a cég repülőgépeivel.

A Malév utáni piaci rést tölti be a LOT lengyel légitársaság
Kulcsszavak: légiközlekedés, légitársaság, LOT
 
Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air A Malév utáni piaci rést tölti be a LOT lengyel légitársaság Karbantartó hangárt épít a Budapest Airport a Wizz Airnek Szakértő: nem valószínű, hogy lelőtték az orosz gépet Szakértő: nem valószínű, hogy lelőtték az orosz gépet Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Utasszám-rekord a péri repülőtéren Utasszám-rekord a péri repülőtéren
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 141 - 150