Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 141 - 150
A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla

A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla

2019. augusztus 15.
Több mint húszéves Malév-reklámtábla került elő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a tábla a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumba kerül - közölte a Budapest Airport (BA) az MTI-vel.
Részletek

A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla

Egy pillanatra a múltban érezhette magát, aki az elmúlt héten a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálja felé vezető úton járt. Megkezdődött az új turbókörforgalom előkészítése, a munkálatok során pedig a több mint húszéves Malév reklámtábla is előbukkant. A Budapest Airport ezt a relikviát a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum számára ajánlja fel.

Hamarosan megkezdődik az építése annak a turbókörforgalomnak, amelynek köszönhetően gyorsabbá és egyszerűbbé válik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti megközelítése. Az építés előkészítéseként a héten elbontották azt a mintegy 20 tonnás reklámhidat, amely évtizedek óta a Terminálra vezető út felett magasodott. A felső reklámréteg eltávolításakor váratlan meglepetés fogadta a munkálatot végzőket: előbukkant ugyanis a múlt egy darabja, a hatalmas Malév reklámtábla.

A hirdetés 1997-ben jelent meg először a monumentális reklámhídon, és – mint kiderült – azóta is ott lapult a fölé került reklámfelület alatt. A kivitelezők pénteken éjszaka, szigorú biztonsági intézkedések mellett végezték a húsztonnás reklámhíd bontását, amit néhány óra leforgása alatt, zökkenőmentesen sikerült megvalósítani. Ennek részeként leszerelték a 2012-ben megszűnt nemzeti légitársaság hirdetményét is, oly módon, hogy azt sértetlenül megőrizhessék.

A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla

A múlt ezen ereklyéjét a Budapest Airport nagy örömmel ajánlja fel a megújuló Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak. A repülőtér-üzemeltető számára kiemelten fontos, hogy a valamikori nemzeti légitársaság emléke fennmaradjon az utókor számára – ehhez pedig nem is lehetne méltóbb helyet találni, mint a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.

A reklámplakát felajánlása nem az első együttműködés a Budapest Airport és a Múzeum között. Komoly múltra tekint vissza a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) által üzemeltetett Aeroparkkal közös munka is: a látogatók itt egyebek mellett olyan régi repülőgépeket tekinthetnek meg, amelyeket a Közlekedési Múzeum biztosít az LKK számára.

Kulcsszavak: budapest airport, Közlekedési Múzeum, malév, repülőtér
 
Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum Egy 1934-es Maybach Zeppelin érkezik a Közlekedési Múzeumba Egy 1934-es Maybach Zeppelin érkezik a Közlekedési Múzeumba Hetvenöt éves a Budapest-Varsó légi járat Hetvenöt éves a Budapest-Varsó légi járat Krakkó és Budapest között indít új járatot a LOT Krakkó és Budapest között indít új járatot a LOT Nőtt a Germanwings budapesti járatain az utasok száma Nőtt a Germanwings budapesti járatain az utasok száma
 
Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani

Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani

2019. augusztus 15.
Kétszáz embernek ad munkát épülő salgótarjáni üzemében a dél-koreai Bumchun Precision nevű cég, a beruházás értéke 41 millió euró, mintegy 13,3 milliárd forint - jelentették be a nógrádi megyeszékhelyen szerdán  tartott sajtótájékoztatón.
Részletek

Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani

Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere remélte, hogy a dél-koreai cég beruházásával a város gazdasága fejlődési pályára áll. Az önkormányzat a 200 új munkahely megtartásában is a dél-koreai cég partnere kíván lenni.

Hozzátette: a természeti környezet megóvása érdekében a megújuló energiákra épül a város gazdaságfejlesztési programja, ezért is öröm, hogy a koreai cég elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd alkatrészeket.

Csoi Dzse Jong, a Bumchun Precision elnökhelyettese elmondta, hogy magas minőségi követelményeket támasztó világcégek megrendelésére gyártanak IT és mobiltelefon alkatrészeket, és erre a technológiára alapozva 2015 óta foglalkoznak elektromos autók akkumulátorcsatlakozóinak gyártásával.

Európát, illetve Magyarországot az elektromosautó-gyártás fellegvárának nevezte, és megerősítette, ezért döntöttek úgy, hogy Magyarországon  építik meg a gyárat.

Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani

Salgótarjánt a helyszín és a képzett munkaerő alapján kiválónak találták, a fejlesztési lehetőségek pedig biztosak. Egyelőre 12 ember vettek fel, akik közül öten már dél-koreai képzésen is részt vettek, további négy munkatárs a jövő héten utazik a távol-keleti országba.

A gyárhoz 27 000 négyzetméteres területet vásároltak meg a salgótarjáni ipari parkban. Az üzem telepítéséhez átalakítanak egy korábban kereskedelmi raktár céljait szolgáló épületet, de marad hely arra is, hogy a jövőben új üzemcsarnokot építsenek fel a területen.

A tervek szerint az első akkumulátorcsatlakozó 2020 júniusára készül el a salgótarjáni üzemben.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, járműipar, Salgótarján
 
Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Új és olcsó elektromos autót dobott piacra a Honda Új és olcsó elektromos autót dobott piacra a Honda Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában
 
Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

2019. augusztus 15.
Augusztus végén, a Düsseldorfi Lakójármű-szalon (Düsseldorf Caravan Salon) alkalmával tartja új Californa 6.1 modellje világpremierjét a Volkswagen Haszonjárművek.
Részletek

Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

A megújult orrkialakítás karizmatikus, a konyhaberendezés és az ágyak egyaránt továbbfejlesztett konstrukciók, a tetőkonzol új multifunkciós kezelőpanelje immár digitalizált technika, miközben az extrafelszerelésként kínált, szintén digitális műszeregység, valamint az infotainment-rendszerek integrált internetkapcsolatot kínáló, új generációja egyaránt további újdonság a lakóautó fedélzetén. Ugyancsak új a már a digitális világ igényei szerint átdolgozott műszerfal, az új elektromechanikus kormányberendezés pedig – olyan vezetői segédrendszerek alkalmazását is lehetővé téve a modellsorozat tagjaiban, mint a sávtartást segítő Lane Assist – jelentősen növeli a biztonságot és kényelmet.

Mindenütt a világjárók kedvenc lakóautója a már több mint 175 ezer példányban értékesített California, amely a Volkswagen Transporter (Bulli) hatodik generációjának alapjain műszakilag éppúgy széleskörű frissítésen esett át, mint optikailag – ez a California 6.1. Az első képeken a California Ocean 6.1, e lakóautó csúcsmodellje látható. Különösen markáns az új orrkialakítás, ahol a krómozott Ocean-hűtőrács felső része a LED-technikájú nappali menetfényekkel alkot közös egységet, míg alatta a gazdaságos motorok számára további nagyméretű légbeömlő nyílás húzódik. A California Ocean 6.1 új lökhárítójának krómozott díszléc kölcsönöz még nemesebb hatást. Az Ocean felszereltségi változat külseje krómozott elemeiben tér el a Beach és a Coast kivitelektől. Így vagy úgy, még karakteresebb dizájnja a California 6.1 szélességét emeli ki, még egyénibb fellépést biztosítva a lakóautó minden változata számára.

Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

A mindennapokban zárt transzporterként is kiválóan használható California mindig is átgondolt részletmegoldásaival tűnt ki. Ezek közé tartozik például a Coast és az Ocean változatok kompakt konyhaberendezése, amely továbbfejlesztve olyan új részletmegoldásokkal bővült, mint a kiegészítő kettős USB-csatlakozás. Szembetűnő és praktikus megoldás az összes szekrényajtó új alumíniumfogantyúja, de a konyhapult (mosogató, tűzhely, hűtőszekrény) fedelének nyomógombos nyitása is új. A hátsó szekrények redőnyös megoldását új tervezésű tolóajtók váltották fel, a lakóautók stílusához illő alumíniumfogantyúk pedig hátul ugyanolyan dizájnnal tűnnek fel, mint a konyhaszekrényeken. Új az összes szekrény nemes hatású, erezett fafelülete a Világos tölgy (Bright Oak) és a sötétebb Grafitszürke (Graphite Grey) árnyalatban, s a beltér tervezői az új, sötétebb tónusú Palládiumszürke üléskárpitokat is a megújult dekorfelületekhez igazították.

Még kényelmesebbek mostantól az ágyak: a tetőágy a jövőben tányérrugókkal készül, az ággyá lehajtható kétszemélyes hátsó ülés révén pedig egyfajta nappalivá is átalakítható a beltér.

Elegendő ehhez egyszerűen lehajtani az üléspad támláját, a hátsó ágyhosszabbítás magasságát pedig a különböző fokozatok szerint beállítani, s például olvasáshoz vagy lazításhoz máris kellemes nappalivá változott a beltér. Hatékonyabban véd az erős fény ellen a felnyitható tető alá integrált felső ágyat körülvevő, immár sötétszürke szövetharmonika.

Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

Az új napkelte-funkció különösen kellemessé varázsolja az ébredést, a tető és lakótér egyénileg választható LED-fényforrásai ugyanis ekkor célzottan lassan, igény szerint beállítható időtartam alatt érik el kívánt fényerejüket. A napkelte-funkció, mint a California 6.1 minden fontos kempingbeállítása, a tetőkonzol új fejlesztésű kezelőfelületéről vezérelhető, ahol jóval több funkcióval és színes megjelenítéssel nagyméretű érintőképernyő váltotta fel az eddigi monokróm kijelzőt.

A kezelőpanelre a legkülönfélébb információk hívhatók le, egyebek mellett a következő menüpontok szerint: „Kemping” („Camping”) (-üzemmód), „Hűtőszekrény” („Cool Box”), „Világítás” („Light”), illetve a rendszer számára a „Beállítások” („Set-up”). A California Ocean 6.1 esetében mindemellett a „Felhajtható tető” („Pop-up Roof”) menüpontban az itt az alapkivitelhez tartozó elektrohidraulikus tetőmozgatás, míg az „Állóhelyzeti fűtés” („Auxiliary Heating”) menüben a csúcsmodellben ugyancsak felár nélküli meleglevegős állófűtés kezelhető. Különösen praktikus az új „Állásszög” („Level”) funkció, amely a kempingpozícióban álló California hossz- és keresztirányú dőlésszögéről tájékoztat, a Bulli így könnyen vízszintesre szintezhető. A napkelte-funkció a „Világítás” („Light”) menüben állítható be és az „Ébresztés” („Alarm”) pontban aktiválható.


Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal

Az új Digital Cockpit formájában extrafelszerelésként első ízben a műszeregység is digitális kivitelű lehet az ugyancsak új tervezésű műszerfalban. Hasonlóképpen megújult a rádió-navigációs-berendezések kínálata, amely a Composition Audio és a Composition Colour (6,5 col képátlójú érintőképernyővel) rádióval indul, s további újdonságként a Discover Media (8,0 col képátlójú érintőképernyővel) és a Discover Pro (9,2 col képátlójú érintőképernyővel) navigációs rendszerek formájában a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációjának (MIB3) technikái is megjelentek a California 6.1 választékában.

Mindegyik rendszer legfontosabb új eleme az integrált eSIM-kártya (a Composition Audio rendszerhez extrafelszerelésként rendelhető), amely a Volkswagen We felé szolgál csatlakozásként, s ezzel számos online-funkciót, illetve -szolgáltatást tesz elérhetővé. Az új infotainment rendszerek mindezeken túl olyan megoldásokat is kínálnak, mint az Apple Music és a TIDAL streaming-szolgáltatás integrációja, a természetes hangvezérlés és az App Connect Wireless alkalmazás. Az App Connect ezen új változatával olyan iPhone-alkalmazások csatlakoztathatók első ízben vezeték nélkül, Bluetooth-kapcsolattal az infotainment-rendszerhez, mint például a Media Library vagy a Google Maps.

Menetdinamikai szempontból a legfontosabb műszaki fejlesztés a hidraulikus kormányberendezést felváltó elektromechanikus szervokormány. Ezzel az immár szabályozható kormányzással a California 6.1 számos új vezetői segédrendszer választékával érkezhet 2019 végén a piacra, amelyek bővített kínálata egyebek mellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő berendezést (Lane Assist), a parkolási asszisztenst (Park Assist), az oldalvédelmet (manőverezéskor figyelmeztet az akadályokra) és a vontatmány-asszisztenst (Trailer Assist) (az utánfutóval manőverezést segíti) is magában foglalja. Újdonság és már alapkivitelben rendelkezésre áll az oldalszél-asszisztens, amely az oldalirányú széllökésekkel szemben stabilizálja a lakóautót.

A Volkswagen Haszonjárművek a hajtásrendszerek kínálatát is átdolgozta: az alapkivitelben első-, opcióként pedig összkerékhajtású California 6.1 gazdaságos, 2,0 literes turbófeltöltésű dízelmotorokkal1 (2.0 TDI) érkezik, amelyek egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP-EVAP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

A California 6.1 minden új megoldásától függetlenül érvényes, hogy a Volkswagen Haszonjárművek – mint eddig mindig – mindazon ötletes részletmegoldásokat is megtartotta, amelyek oly egyedülállóan praktikussá és ezzel végső soron ikonná avatták e lakóautót, mint például a tolóajtóba integrált kempingasztal és a hátsó ajtóban tárolható kempingszékek.

A California Beach, Coast és Ocean világpremierjére augusztus végén, a Düsseldorfi Lakójármű-szalon (Düsseldorf Caravan Salon) alkalmával került sor.


Kulcsszavak: bemutató, California T6, új modell, volkswagen
 
A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ A Polestar Cyan Racing meghirdette többéves FIA WTCC programját A Polestar Cyan Racing meghirdette többéves FIA WTCC programját Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider
 
Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez

Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez

2019. augusztus 15.
Svédországban a Västerås városában működő, autók restaurálásával elhivatottan foglalkozó Aros Motorveteraner cég 2015 óta kemény munkával állított helyre egy Vabis 1903-ast. Legfőbb céljukat akkor érték el, amikor befutottak a célba a Bonhams Veteran Car Run autóversenyen.
Részletek

Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez

A Vabis 1903-as az 1940-es évektől egy múzeumban állt, amíg meg nem született az ötlet, hogy elinduljanak vele a versenyen. A közel száz kilométer hosszú verseny mezőnye a londoni Hyde Parkban egy novemberi reggelen 6:59-kor rajtolt el, és az autó délután 4:30-kor futott be a célba Brightonban a 431 jármű egyikeként. Ezt az autót 1903-ban gyártotta a Vabis vállalat – a név a Vagnfabriks Aktiebolaget i Södertelge rövidítése, ami lefordítva Södertäljei Vagongyár Részvénytársaságot jelent –, amelyet 1891-ben alapítottak eredetileg vasúti kocsik gyártására.

A svéd iparvárosban, Södertäljében alapított és a Surahammars Bruk AB tulajdonában álló Vabis vállalat azonban más megnyíló piacokra is belépett, például a tehergépkocsik, a hajómotorok és a személyautók piacára, majd 1911-ben összeolvadt a Maskinfabriks-aktiebolaget Scania vállalattal, és így létrejött a Scania-Vabis, amely később Scania néven vált ismertté. Jobb sors, mint a többi Vabis autóé A Scania történelmének döntő fontosságú mérföldkövét jelentő Vabis 1903-asból a negyedik legyártott példány teljesítette a versenyt – jelenleg ez a legidősebb működő jármű, amelyet Gustaf Erikson tervezett, akit széles körben a svéd autóipar atyjának tartanak.

Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez

A másik három járműnek egészen más sors jutott. Kettő közülük leégett, a harmadik pedig a Nemzeti Tudományos és Műszaki Múzeum tulajdona, azonban az a gépkocsi nem működőképes. A Vabis 1903-ast az Exposition Internationale de l’Automobile, du Cycle et de Sport nevű kiállításon láthatta először a nagyközönség Párizsban a gyártásának évében. Majd főként reprezentációs célokra használták egészen addig, amíg tíz évvel később kivonták a forgalomból. Még a koronaherceget, a későbbi V. Gusztáv királyt is fotózták az így már királyi légkörrel átjárt autóban. Többéves kemény munka A lelkes restaurátoroknak közel négy évébe telt, hogy a Vabis 1903-ast ismét üzemképessé tegyék.

Az alkatrészek összevadászása aprólékos kutatómunkát jelentett az Aros Motorveteraner munkatársainak, akiknek mindig is az volt a céljuk, hogy az autó részt vegyen a London és Brighton közötti Veteran Car Run versenyen. Bo Söderberg, a csapat egyik tagja így nyilatkozott: „Ez egy rendkívül rangos esemény, és nagyon büszke vagyok arra, hogy kemény munkával sikerült üzemképessé tennünk ezt az autót.” Bo Söderberg végtelenül hálás a Surahammars Bruk és a Scania vállalatnak, a svéd nagykövetségnek, valamint a közösségnek, amelyek segítettek nekik valóra váltani ezt az álmot.

A rendezvény előtt a Vabis 1903-ast kiállították a Regent Street Motor Show-n, Anglia legnagyobb ingyenesen látogatható autókiállításán. A Vabis elnyerte a Zsűri Tengerentúli Díját a Concours d’Elegance díjkiosztóján, habár a szervezők még csak nem is hallottak a Vabis márkáról a nevezési formanyomtatvány kitöltése előtt.
Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez

A csapat a legjobb restaurálási, illetve örökségmegőrzési projektért járó Harrods Heritage díjat is bezsebelte ugyanezen a rendezvényen. Bo Söderberg így folytatta: „Szinte hihetetlen, hogy mekkora figyelem övezte az autót a rendezvényen. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek, és nagy örömmel tölt el bennünket, hogy megnyertük a restaurálási díjat is, miután tökéletesen restaurált autók százait láttuk a futamon.”

Az első svéd versenyautó Nem a London és Brighton közötti futamon való részvétel volt az első alkalom, hogy a Vabis 1903-as célba ért egy versenyen. Már 1904-ben is rajthoz állt Svédország legelső versenyén, amelyen a Stockholm Olympic Stadium, vagyis a stockholmi olimpiai stadion adott otthont a rendezvény központjának. Sajnos az autó akkorát ugratott egy hídon, hogy a torziós rugó beleakadt a kardántengelyfékbe. Az autót el kellett vontatni Södertäljébe. Az 1904-es rendezvényről egyedül a Vabis 1903-as maradt fenn, így ez a legidősebb svéd versenyautó.

Kulcsszavak: oldtimer, scania, svédország
 
A Scania Euro 6 V8 termékválasztéka kiteljesedett a 730 lóerős motorral A Scania Euro 6 V8 termékválasztéka kiteljesedett a 730 lóerős motorral A Volkswagen Csoport növekedést ért el az első kilenc hónapja során A Volkswagen Csoport növekedést ért el az első kilenc hónapja során A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét Buszközlekedési rendszert szállít majd a Scania Ouagadougou városának Buszközlekedési rendszert szállít majd a Scania Ouagadougou városának
 
Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

2019. augusztus 14.
A bajor prémiumgyártó legnépszerűbb sportlimuzinjának portfóliója egy forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül.
Részletek

Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Az új BMW 3-as limuzint az utánozhatatlan menetdinamika és a példaértékű hatékonyság kettőse jellemzi, a magával ragadó újdonság eme meghatározó jegyei pedig a portfólión frissen bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kvalitásaival merőben új, jövőbe mutató, minden korábbinál mélyebb értelmet nyernek. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja jelentősen intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot és a zéró emissziójú mobilitás minden korábbinál gazdagabb vezetési élményét váltsa valóra (világszerte úton a piaci bevezetés felé).

Az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció – amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét – eközben átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre képes növelni a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. Az új BMW 330e limuzin sportos vezethetőségének záloga a hajtáslánc-technológia villámgyors reakciókészsége, amelyhez az elődmodell értékénél 50 százalékkal nagyobb, immár 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolság, illetve több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul.

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens vezérlésű együttműködése az új BMW 330e limuzinban új szintre lép, hiszen a villamos energiával hajtott erőforrás immár nem csupán a hajtáslánc-technológia hatékonyságát, de a vezetés élményét is jelentős mértékben fokozza. A forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét az elektromos motor 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményével egyesíti, amelyhez 420 Nm kombinált csúcs forgatónyomaték társul.

Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Világpremier az új BMW 330e limuzinban: az XtraBoost teljesítménynövelő funkció

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egy vadonatúj technológiai megoldás, amelyet a bajor prémiumgyártó az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének részeként kínál a vezetés szerelmeseinek. A funkció a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez pedig a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, csupán aktiválni a vezetési élménykapcsolóval (Driving Experience Control) előhívható SPORT vezetési üzemmódot, amelyben a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. A végeredmény a BMW 3-as limuzin által fémjelzett, legendás hajtáslánc-karakterisztika, amely a BMW hibridmodell-történetében most először váltja valóra a hihetetlenül sportos vezethetőség, a precíz gázpedál-érzékenység és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus váltási programjának egységét, fékezéskor automatikus motorfék-aktiváló visszaváltásokkal.

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció azonnal érezhető hatása jelentősen intenzívebb vezetési élményt garantál, mint egy hasonlóan erős belsőégésű erőforrással szerelt modell lepadlózása. Ha például a bajor prémiumgyártó ügyfele 20 km/órás sebességnél lép rá keményen a gázpedálra, az új BMW 330e limuzin egy másodperc alatt kétszer olyan intenzív gyorsulási élményt ígér, mint egy 300 lóerő körüli maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrással szerelt modell. Három másodperc alatt a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság így egy teljes autóhossznyi előnyre tesz szert. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor minimális töltöttségi szintjénél is elérhető, padlógázra és az automataváltó előválasztó karjának M és S állásában egyaránt.


Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Az új BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra. A vezetés élményét típus-specifikus, érzelmekben gazdag motorhang teszi teljessé. Az újdonság sportosan dinamikus énje a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiforrott kvalitásai mentén kel életre.

Tisztán elektromos meghajtás akár 140 km/órás sebességgel

HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. ELECTRIC vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés. Az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének hibrid-specifikus tételei között az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is megtalálható: alacsony sebességű tisztán elektromos meghajtás esetén egy kifejezetten a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett hangjelzés figyelmezteti az autó környezetében közlekedő forgalmat a jármű jelenlétére. A külső hangsugárzóból érkező jelzés az utastérbe nem szűrődik be, így nem zavarja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek páratlan menetkomfortját.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Az intelligens járműtervezésnek köszönhetően a hibrid-specifikus automataváltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb a belsőégésű erőforrással szerelt új BMW 3-as limuzinokban dolgozó automataváltónál. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát rendkívüli hatékonysággal táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység emellett hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető. A forradalmi hajtáslánc-technológia elektromos egységei mellett a fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát.


Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság és 15 százalékkal alacsonyabb emisszió

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59 – 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben és kilométerenkénti 37 – 43 grammban érhető tetten. 100 kilométerenként az új BMW 330e limuzin kombinált energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.

Az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát pedig a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzint megrendelő ügyfelek előtt gyakorlatilag az új BMW 3-as limuzinhoz elérhető összes extrafelszereltségi opció nyitva áll. Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok válnak elérhetővé, sőt mi több, az újdonság többek között változó áttételű sportkormánnyal és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó, adaptív BMW M futóművel is megrendelhető. 2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.

Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával

Kiegészítő fűtés és légkondicionáló már alapfelszereltségként

Az új BMW 330e limuzinhoz a komfort- és biztonságoptimalizáló vezetést támogató rendszerek teljes palettája elérhető, a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglaló parkolóasszisztensig (Parking Assistant). Az újdonság alapfelszereltségének részeként a fedélzeti technológiák indulás előtt képesek a kívánt hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret, a kiegészítő fűtésnek és a légkondicionáló berendezésnek köszönhetően. Mindkét technológia energiaellátásáról a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Alacsony külső hőmérséklet esetén ez azt jelenti, hogy a kiegészítő fűtés könnyedén, felhasználóbarát módon képes felmelegíteni az utasteret a bajor prémiumgyártó ügyfelének érkezésére, még akkor is, ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. Magasabb külső hőmérséklet esetén ugyanez a technológia képes az utastér lehűtésére is.

Az új BMW 330e limuzin piaci bevezetésével párhuzamosan olyan új digitális szolgáltatások is világpremierjüket ünneplik, amelyek minden korábbinál egyszerűbbé és vonzóbbá teszik a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor utazás közbeni töltését. A nyilvános járműtöltő oszlopok keresésekor a navigációs rendszer automatikusan felajánlja a kiválasztható lehetőségek környékén található hoteleket, éttermeket, kávézókat és kulturális látnivalókat, az elérhető járműtöltő állomásokhoz vezető útvonalakat pedig a központi kijelzőn mutatja. A technológia mindezeken felül a kiválasztott járműtöltő oszlopok elérhetőségét és az érkezés becsült idejét is megjeleníti, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig arra is lehetősége nyílik, hogy a járműtöltési infrastruktúra operátorával egyeztetve, korlátozott időre lefoglalja a kiválasztott állomást.

Az új BMW 330e limuzinban bemutatkozó, forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológia 2020 nyarától az új BMW 330e Touring modellben is elérhetővé válik. Ez lesz a BMW portfóliójának első plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellje, amellyel a bajor prémiumgyártó újabb lépést tesz széleskörű modellkínálata további, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal történő kibővítése felé.

Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 330e, plug-in hibrid, új modell
 
A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora Kabrió is lesz a BMW i8-ból Kabrió is lesz a BMW i8-ból Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába
 
A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén

A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén

2019. augusztus 14.
A közismert Nordschleife versenypálya elektromos rekordja figyelemre méltóan alacsony energia felhasználásával jött létre.
Részletek

A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén

Két hónappal ezelőtt a Volkswagen újabb e-mobilitási mérföldkövet ért el az ID.R-rel, hiszen a teljesen elektromos versenyautó mindössze 6:05,336 perc alatt, 204,96 km / h átlagsebességgel tette meg a „Zöld Pokol” 20,8 kilométeres körét, és ezalatt mindössze 24,7 kWh energiát fogyasztott. Ez egyrészt azt jelentette, hogy az ID.R nemcsak jelentősen gyorsabb volt, mint egy GT3 sportautó, hanem azt is, hogy mindössze negyedannyi energiát használt fel egy kör alatt. Az ID.R az ID.R család sportos előfutára és prototípusa, amellyel a Volkswagen 2020-tól mindenki számára elérhetővé teszi az e-mobilitást. A ID.R-rel végzett rekordkísérletek során sikeresen használt technológiák a sorozatgyártású modellekbe is bekerülnek.

Tények és adatok a Nordschleife rekord köréről

A Volkswagen ID.R-rel június 3-án minden idők leggyorsabb, elektromos autóval futott körével írtak történelmet a Nordschleifén. A prototípus a rekordkísérlet során az elektromos hajtás mögött álló technológiát a végletekig kihasználta. Az új 6:05,336 perces elektromos körrekord a híres autóversenyző, Romain Dumas ID.R volánja mögött végzett kiemelkedő teljesítményét mutatja. Az adatrögzítés elemzése megmutatta a vezető és a technológia újabb képességeit is. Az ID.R-ben a 20,8-kilométeres körön egyes kanyarokban a vezetőt olyan centrifugális erők érték, amelyek hozzávetőleg testsúlyának három és félszeresének felelnek meg. Az 500 kW (680-LE) ID.R fedélzeten lévő mérőműszerek 3,49 g-ig terjedő nehézségi erőt regisztráltak.

A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén

„A két fő különbség az ID.R és a 24 órás versenyeken általam vezetett sportkocsik között az, hogy az elektromos autóval lényegesen nagyobb a kanyarodási sebesség és a rövidebbek a féktávolságok” - mondja Dumas. A nagy kanyarodási sebesség és a szélsőséges fékerő azonban nagy erőhatásokat eredményez. A rekord döntés során az ID.R fedélzetén lévő érzékelők rendszeresen legalább 3 g értékeket rögzítettek. A legnagyobb 3,49 g értéket a pálya „Kallenhard” részének bal-jobb kombinációjában regisztrálták a műszerek. A legerősebb lassulás pedig az „Aremberg” kanyarhoz való fékezésnél volt, ahol az ID.R szénszálas fékei 2,7 gramm negatív gyorsulást értek el.

Amikor a fejed hirtelen több mint 20 kilogramm nehézzé válik

A nagy centrifugális erők megterhelést jelentenek a vezető számára, és különösen a nyaki izmokra vannak hatással. Álló helyzetben a nyaknak körülbelül az öt kilogrammos fejet és a körülbelül 1500 grammos sisakot kell támasztania. A Nordschleife „Kallenhard” szakaszában a 3,49 g legnagyobb érték ideiglenesen 20 kilogramm fölé emelte ezt a súlyt. Erre a fizikai erőpróbára a versenyző fitnesz- és erőedzésekkel készült fel. „Az ilyen helyzet szimulálásához felszereltem egy régi sisakot súlyokkal, amit a nyaki izmaim edzésére használok a házam alagsorában található fitnesz sarokban”- mondja Dumas.

Az ID.R legnagyobb sebességét a rekord körben a „Fuchsröhre” szakaszon érte el, egy hosszabb lejtős szakasz végére érve. Itt az érzékelők 273 km / h sebességet regisztráltak. Dumas a híres „Caracciola-Karussell” -en 83 km / h sebességgel haladt át - ez a rekord kör során rögzített legalacsonyabb sebesség. A kör átlagsebessége is elképesztő volt, elérte a 204,96 km / h-t.

A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén

A DRS-t több mint 20 alkalommal aktiválta

Az ID.R fedélzetén lévő lítium-ion akkumulátorokban tárolt energia maximális kihasználása érdekében Dumas rendelkezésére állt egy, a Forma-1-ben használthoz hasonló, kézi működtetésű Drag Reduction System (DRS). “ Ennél egy gombnyomással állíthatom a hátsó szárny egy elemét, hogy jelentősen csökkentsem a légellenállást”- magyarázza Dumas. Miközben számíthatott a két méteres hátsó szárny által generált maximális leszorító erőre, a DRS a pálya 23 pontján - például gyorsításkor és az egyenesekben csökkentette az ID.R aerodinamikai ellenállását. Ily módon az első és a hátsó tengelyen lévő két villanymotor különösen hatékonyan tudta felhasználni az akkumulátorokban tárolt energiát. A rekord idő alatt a DRS összesen 88,82 másodpercre volt nyitva - ez a vezetési idő 24,3 százaléka. A leghosszabb szakasz aktivált DRS-sel a pálya végén található három kilométeres „Döttinger Höhe” egyenesben a volt.

Az, hogy Dumas nagy végsebességet tudott elérni a pálya utolsó szakaszán, a Volkswagen Motorsport által kifejezetten a Nordschleife futamra kidolgozott energia-visszanyerési stratégia eredménye. Az ID.R a rekord körhöz szükséges energia 9,2 százalékát generálta a fék energia visszanyerése révén. Ez az érték a pálya vonalvezetésétől függően változott, és a maximális értéket közvetlenül a „Döttinger Höhe” belépés előtt érték el. Az egyenes kezdetekor az ID.R az addig a pontig felhasznált energia pontosan 9,87 százalékát regenerálta.

A glicerin gyakorlatilag nulla kibocsátású primer energiaforrás

Az akkumulátorok töltéséhez szükséges energia előállításához a Volkswagen Motorsport innovatív módszerrel rukkolt elő, mert az ID.R összes rekordkísérletéhez egy hagyományos megjelenésű generátor állította elő a Volkswagen Motorsport által igényelt primer energiát. A generátor motorja nem a szokásos dízel üzemanyaggal működik, hanem glicerinnel hajtja. Ez a folyadék - ami kémiai szempontból alkoholos cukor, amelyet például a biodízel előállítás melléktermékeként nyernek -, égésekor gyakorlatilag káros kibocsátásoktól mentes, és maradék anyagok nélkül ég el. Maga a glicerin nem mérgező, és E422 adalékanyagként még az élelmiszer- és kozmetikai iparban is alkalmazzák.

Kulcsszavak: elektromos autó, ID.R, Nürburgring, volkswagen
 
Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában A Volkswagen a fiatalok munkanélkülisége elleni közdelemben A Volkswagen a fiatalok munkanélkülisége elleni közdelemben Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól
 
Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán

Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán

2019. augusztus 13.
Az ASSURED konzorcium tagjaként az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását, hiszen ez létfontosságú a piaci befektetések és a növekedés elősegítéséhez.
Részletek

Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán

Az ABB a fenntartható mobilitás jövőjének elkötelezett támogatójaként központi szerepet játszik az ASSURED konzorciumon belül egy új jelentés kidolgozásában, amely újabb előrelépést jelent majd az e-busz töltési infrastruktúra szabványosításában.

A „Horizont 2020 Zöld járművek” program keretében az Európai Unió által létrehozott négy-éves projekt 2017. októberében indult azzal a céllal, hogy fejlessze és tesztelje a nagyteljesítményű töltési megoldásokat a nagyméretű és nagy igénybevételű városi alkalmazások-hoz. A jelentés a már meglévő szabványtervezetekre alapozva ismerteti a nehéz tehergép-járművek automata töltésére vonatkozó jellemzőket.

Frank Muehln az ABB globális elektromos jármű töltési infrastruktúra üzletágáért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: „A CHAdeMO és a CCS szövetség személygépjármű töltési szabványainak egyik alapítójaként az ABB-nél már jelentős múltja van a szabványosítási folyamatnak az e-mobilitás piacán.

„Ezért büszkék vagyunk arra, hogy együtt dolgozhatunk az iparág kulcsszereplőivel az ASSURED konzorciumon belül annak érdekében, hogy elősegítsük az elektromos nehézgép-járművek töltési szabványosításának fejlődését. A jelentésben ismertetett innovatív töltési stratégiák elősegítik az elektromos járműflotta üzemeltetők fenntartási költségeinek mérséklését, ezzel növelve az e-buszok és e-teherautók alkalmazásának elterjedését, továbbá egy olyan fenntarthatóbb jövőt tesznek lehetővé, amelyben mind a zajkibocsátás, mind pedig a levegőszennyezés jelentős mértékben csökken.”

Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán

A projekt következő szakasza a megfelelőség és az átjárhatóság tesztelésének fejlesztését foglalja magában a jelentésben ismertetett szabványok alapján. A tesztelést ellenőrzött környezetben, a barcelonai IDIADA tesztházban, várhatóan 2019 negyedik negyedévében kezdik meg.

Ezt a 2020-as, 2021-es években a töltők és a járművek együttműködési képességének bemutatása és valós élethelyzetekben történő tesztelése követi három európai városban: Gö-teborgban, Barcelonában és Osnabrückben. A projekt egyedülálló eleme, hogy az ABB a Panto Down és Panto Up töltőinek mobil változatát fogja alkalmazni, amelyek telepítése mindössze 4 órát vesz igénybe.

„Az ASSURED az e-mobilitás még ígéretesebb jövőjéért dolgozik, ahol a városok és a jármű üzemeltetők könnyedén kombinálhatják a tetszőlegesen megválasztott járműveket és töltő márkákat flottáik bővítésére” - mondja Arno Kerkhof az Union Internationale des Transports Publics (UITP - Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) Busz részleg vezetője és Busz egység igazgatója.

Az ABB nemrégiben piacra dobott Panto Up töltőjét úgy tervezték meg, hogy rugalmas, hatékony és teljesen automata töltési megoldást nyújtson az olyan nagyobb elektromos busz-flották számára, ahol a korlátozott méretű tárolóhely miatt a tetőre szerelt pantográffal ellátott buszok mellett döntöttek.

Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán

A Panto Up tökéletesen kiegészíti az ABB piacvezető elektromosbusz-töltő termékportfólió-ját, amely konnektoros töltési megoldásokat kínál az 1000 V feszültségű, 24kW-os DC Wall-box-tól az 1000 V feszültségű, 50kW teljesítményű Terra 54 HV-n át egészen a 350 kW telje-sítményű, folyadékhűtésű kábellel felszerelt töltőkig. A portfólió magában foglalja továbbá a Panto Down nevet viselő töltőt is, amely az OppCharge, azaz szakaszos járműtöltési techno-lógiát alkalmazza, és nyílt interfésszel rendelkezik DC elektromos buszok töltéshez.

Napjainkban az ABB piacvezető szerepet tölt be az elektromos járművek töltési infrastruktú-rájában; a töltési és villamosítási megoldások széles skáláját kínálva az elektromos autók, az, elektromos és hibrid buszok, valamint hajók és vasúti kocsik számára. Az ABB 2010-ben lépett be az elektromos jármű töltési piacra, és ma már több, mint 11 000 DC gyorstöltőt értékesített 76 országban.

Az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejleszté-sei elismeréseként a Fortune magazin nemrég a 8. helyre rangsorolta az ABB-t a „világot megváltoztató” vállalatok listáján. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnereként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysorozatának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelligens és fenntartható közlekedés jövőjének tá-mogatása és bővítése mellett.


Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás
 
Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Az ABB korszerűsíti a világ legforgalmasabb nemzetközi repülőterének energetikai hálózatát Az ABB korszerűsíti a világ legforgalmasabb nemzetközi repülőterének energetikai hálózatát Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája
 
Elkészült a tízmilliomodik MINI

Elkészült a tízmilliomodik MINI

2019. augusztus 13.
A brit prémiumgyártó rajongói az elmúlt hatvan esztendő hatvan különböző évjáratú négykerekűjét konvojba állítva ünnepelték a jubileumi modellt a Bristolban megrendezett Nemzetközi Mini Találkozón.
Részletek

Elkészült a tízmilliomodik MINI

Idén nyáron számos lehetőség és megannyi alkalom kínálkozik a MINI rajongói előtt, hogy megünnepeljék a brit prémiumgyártó immár hat évtizedre visszanyúló történetét. És most érkezett egy újabb: a márka oxfordi üzemében, amely már az 1959-től gyártott klasszikus Mininek is otthont adott, a napokban a tízmilliomodik MINI gurult le a gyártósorról. A jubileumi modell egy MINI 60 Years Edition, amelyet a különleges esemény apropóján a márka első legyártott kisautójával is szemtől szembe gurítottak a rajongók: az 1959-es évjáratú klasszikus Minihez ötvennyolc darab, egyre fiatalabb ikon csatlakozott, amelyek a tízmilliomodik MINI-vel kiegészülve, konvojban érkeztek meg a nagy-britanniai Bristolba, ahol a hétvégén megrendezett Nemzetközi Mini Találkozó több ezer rajongója négy napon át ünnepelte a világ legnagyobb születésnapi partiját.

A MINI fennállásának hatvanadik évfordulójára készített különkiadás és a sorozatgyártásban kínált tízmilliomodik gépkocsi a brit prémiumgyártó osztatlan népszerűségét igazolja. 1959-ben a klasszikus Mini feltalálója, Sir Alec Issigonis az autógyártás meghatározó mérföldkövét álmodta valóra: hatvan esztendővel ezelőtt a keresztben beépített orrmotor, az alá tervezett váltó, a karosszéria sarkaiba kitolt kerekek és a csapott hátú karosszéria-kialakítás forradalmi koncepciója a minimális területen felépíthető maximális helykínálat ígéretét hozta el a jelenbe. Az úttörő kialakítás egyúttal sportautósan agilis vezethetőséget kínált, a modernkori kis- és kompakt autók iránymutató műszaki alapjával ajándékozva meg a vezetés szerelmeseit. Az ezredfordulóig világszerte több mint 5,3 millió darab klasszikus Mini talált gazdára.

Elkészült a tízmilliomodik MINI

A márka globális sikertörténete egy évvel később, 2001-ben tovább folytatódott. A koncepció feltámasztása óta a MINI a prémium minőségű kis- és kompakt járműkategória abszolút megteremtőjének és meghatározó képviselőjének számít: az utánozhatatlan dizájn, a szegmensben egyedülálló, páratlan vezetési élmény és a hamisítatlan stílus nem csupán az emberek kisautó-kategória iránti rajongását ébreszti fel, de olyan mértékű hajtóerővel ruházza fel a MINI-t, amellyel a márka a prémium kompakt szegmensben is újabbnál újabb célcsoportokat ejt rabul. A sikertörténet következő fejezete pedig pont most kezdődik: 2019 novemberében beindul az első tisztán elektromos meghajtású MINI tömegtermelése – ugyancsak Oxfordban. A MINI Cooper SE zéró emisszió mentén váltja valóra a márkára jellemző vezetési élményt és egyediséget.

2018-ban a MINI száztíz országban közel 400 ezer darab új autót értékesített, amely azt jelenti, hogy a modern MINI modellek iránti érdeklődés az évtizedek múlásával mit sem lankadt. A háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Clubman modellváltozatai a mai napig Oxfordban készülnek, naponta hozzávetőlegesen ezer példány. A MINI Cabrio és a MINI Countryman eközben a brit prémiumgyártó holland partnerénél, a VDL NedCar üzemében lát napvilágot.

Elkészült a tízmilliomodik MINI

„A tízmilliomodik MINI oxfordi születése minden munkatársunkat büszkeséggel töltötte el. Vannak olyan munkatársaink, akiknek családtagjaik még a klasszikus Mini gyártásán dolgoztak anno ugyanitt” – mondta Peter Weber, a MINI oxfordi gyárának igazgatója. „A márka történetének egy káprázatos fejezetéhez érkeztünk. Büszke vagyok rá, hogy munkatársaim szenvedéllyel gondolnak azokra a termékekre, amelyeket nap mint nap gyártunk” – tette hozzá.

A tömegtermelési jubileum előtti hetekben a MINI arra kérte a közösségi médiában jelenlévő rajongóit, hogy osszák meg személyes történeteiket az elmúlt hatvan esztendőből. A felkérést övező hatalmas népszerűség lehetővé tette, hogy a szervezők kiválasszák az elmúlt hat évtized hatvan olyan, különböző évjáratú négykerekűjét, amelyek Oxfordban készültek és készek csatlakozni a jubileumi MINI 60 Years Edition ünnepli konvojához. A sor élén a legendás 621 AOK forgalmi rendszámú, valaha készült legelső Mini gurult, amelyet időrendben követtek Bristolba az 1960 és 2019 között gyártott modellek, leghátul a napokban született különkiadással. A konvoj Oxfordból indult Bristolba, ahol 2019. augusztus 11-én, vasárnap közösen ünnepelték a márka több ezer rajongójával a MINI fennállásának hatvanadik évfordulóját.

Kulcsszavak: autógyár, Bristol, Mini
 
Kilenc nagy dobás idén a Teslától Kilenc nagy dobás idén a Teslától Hol is parkolsz, drágám? Hol is parkolsz, drágám? 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között Az elmúlt száz év legmagasabb értékesítési mutatóját hozta a BMW Group jubileumi hónapja Az elmúlt száz év legmagasabb értékesítési mutatóját hozta a BMW Group jubileumi hónapja
 
Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: a BMW M8 MotoGP™ Safety Car

Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: a BMW M8 MotoGP™ Safety Car

2019. augusztus 13.
A kétkerekű versenysportok királykategóriájának új felvezető autóját az augusztus 9-11. közötti hétvégén megrendezett futamon mutatta be a BMW.
Részletek

Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: a BMW M8 MotoGP™ Safety Car

A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP™ Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP™ Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta, amelynek világpremierjét a BMW Group idén június végén, a BMW Weltben megrendezett #NEXTGen fesztiválon tartotta.

A sebesen száguldó motorkerékpár-versenyzők abszolút biztonságát szolgáló csúcsteljesítmény okán a BMW M GmbH immár több mint húsz éve a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports hivatalos autóipari partnere, amelynek égisze alatt „a MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottáját” is biztosítja. A müncheni központú vállalatcsoport 1999 óta a MotoGP™ szerves része, a BMW M8 MotoGP™ Safety Car pedig a csúcsteljesítményű felvezető autók legújabb példányaként érkezett meg az élvonalba.

„A BMW M8 sportmodellt és a BMW M8 GTE versenyautót párhuzamosan fejlesztettük, a motorsport élvonalában edzett géneknek köszönhetően így a BMW M8 minden területen kiemelkedik a mezőnyből” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. „Logikus lépés volt tehát, hogy a MotoGP™-ben dolgozó biztonságiautó-flottánk élére a BMW M8 Competition személyében új vezérmodellt helyezzünk.

Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: a BMW M8 MotoGP™ Safety Car

A nagyteljesítményű sportautó már sorozatgyártásban kínált formájában is tökéletesen alkalmas a versenypályás használatra, az innovatív technológiai felszereltségekkel azonban még inkább megpróbáltuk kitolni a határait. Rendkívüli izgatottsággal tölt el bennünket, hogy a BMW M8 MotoGP™ Safety Car személyében egy vadonatúj, erőteljes vezérmodellt guríthatunk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának élére” – tette hozzá.

A BMW M8 MotoGP™ Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a tervezők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: a BMW M8 MotoGP™ Safety Car

A BMW M GmbH mérnökei fáradhatatlan munkával készítették fel a BMW M8 MotoGP™ Safety Car technológiai arzenálját a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatára. A munkálatok során a fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett opcionális extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. Az utólagosan felszerelhető tételek azon túlmenően, hogy tovább fokozzák a biztonsági autó sportos megjelenését, az aerodinamika, a hűtés és a könnyűszerkezetes járműépítés terén is fontos szerepet játszanak. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.

Kulcsszavak: biztonsági autó, BMW M8 MotoGP™, MotoGP, safety car
 
SEAT Leon CUPRA: a Superbike VB biztonsági autói SEAT Leon CUPRA: a Superbike VB biztonsági autói Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója A BMW M a MotoGP™ hivatalos biztonsági autója A BMW M a MotoGP™ hivatalos biztonsági autója A MotoGP™ idei BMW M Különdíja egy BMW M3 CS modell A MotoGP™ idei BMW M Különdíja egy BMW M3 CS modell Újabb 560 lóerő gurul be a világbajnok garázsába Újabb 560 lóerő gurul be a világbajnok garázsába
 
Több helyen már fizetős az e-töltés

Több helyen már fizetős az e-töltés

2019. augusztus 12.
Nem egységes a magyarországi elektromosautó-töltők piaca, ahány hálózat, annyi szokás, és bár sok helyen ingyenes a szolgáltatás, egyre több üzemeltető cég vezet be tarifát, elsősorban a nagyobb teljesítményű állomásain - írta szombati lapszámában a Népszava.
Részletek

Több helyen már fizetős az e-töltés

Van, ahol megkezdett töltésenként egységes az ár, van, ahol a tankolt áram mennyiségétől, máshol az eltelt időtől függ a tarifa, és akad, ahol e lehetőségeket vegyítik. A töltés hol csatlakozással, hol mobilapplikációval, hol regisztráció után, kártyával indul. A töltők elhelyezkedéséről sincs egységes adatbázis, azok a nagyobb szereplők saját térképein kereshetők. A lap szerint az e-autósok számára már-már áttekinthetetlen a helyzet.

Állami társaságok - e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft., NKM Mobilitás Kft. - mellett magáncégek is üzemeltetnek e-töltő hálózatot, például a Mol, az E.ON, az Elmű-Émász csoport, de önkormányzatok is telepítenek e-töltőket.

A piaci szereplők szerint a meglévő szabályok nem segítik az elektromobilitási piac fejlesztését, egyfajta túlszabályozás érezhető, ami felesleges költség és ügyviteli teher, és ez visszafogja a beruházásokat – írja a portfolio.hu.

Több helyen már fizetős az e-töltés
Kulcsszavak: E-Mobi, e-mobilitás, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás, NKM
 
Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 141 - 150