Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 141 - 150
150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója

150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója

2018. október 24.
150 esztendeje, 1868. október 16-án született a történelmi Csehország (Bohemia) területének középső részén fekvő Velvaryban a ŠKODA AUTO autógyártó egyik alapítója. Václav Klement legjelentősebb érdemei közé tartozik a vállalat stratégiai irányítása, valamint sikeres bel- és külföldi terjeszkedése.
Részletek

150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója

Szerény és szorgalmas emberként, egyben tehetséges és ambiciózus vállalkozóként ismerték, de sikeres versenyzőként és nagyvonalú támogatóként is hírnévre tett szert.

Václav Klement 1868. október 16-án látta meg a napvilágot. Öt év népiskola után könyvkereskedőnek tanult, de már akkoriban is komolyan érdeklődött a kerékpárok iránt. 1883-ban könyvesbolti segédként állt Mladá Boleslavban munkába, nyolc év múlva pedig át is vette az üzletet. Hobbija, a kerékpározás és a kerékpárkereskedelem – osztrák, német és angol cégeknek adott el bicikliket – ekkor még kiegészítő jövedelemforrásaként szolgált csupán.

Václav Laurinnal, a turnaui szerelővel közösen 1895 decemberében Klement járműjavító céget alapított, 120 négyzetméteres műhelyüket Mladá Boleslav „Na Hejtmance” városrészében a Benátská utca 149/III alatt nyitották meg. Laurin és Klement már 1896 tavaszán elkezdett kerékpárokat készíteni, amelyeket „Slavia” márkanéven kínáltak. A céget elsősorban a jó üzleti érzékéről is közismert, különösen kreatív Václav Klement vezette, sikeres ötletei közé tartozott például a részletfizetés lehetőségének 1896 októberi bevezetése. Mindig különösen motivált és szorgalmas volt, gyakran már reggel öttől egészen este tizenegyig a műhelyben dolgozott, miközben a reklám- és marketingtevékenységet is szervezte. Az adminisztráció feladatait az első három évben felesége, Antonie látta el.

150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója

Václav Klement igazi „látnok” típus volt, kiváló érzékkel a korszellem iránt. Vezetése alatt vált a Laurin&Klement (L&K) a modern motorkerékpártervezés úttörőjévé. 1899. november 18-án Prága-Bubnyban Klement bemutatta a Slavia márka első két motorkerékpárját, amit további külföldi bemutatók követtek. Klement azonban nem csak tehetséges tervező volt, hanem kora legsikeresebb versenyzői közé is tartozott. Egyik legnagyobb sikerét 1902. május 11-én a Bécs-környéki Exelbergrennen, vagyis az Osztrák-Magyar Monarchia akkori legjelentősebb technikai versenysport-eseményének megnyerésével aratta. Klement emellett a nagysikerű Mladá Boleslav-i gyári csapat vezetője is volt, kollégája, Václav Vondřich pedig 1905. június 25-én a franciaországi Dourdan nemhivatalos motorkerékpár-világbajnokságát nyerte meg.

Rövidesen az L&K már jóval több motorkerékpárt, mint kerékpárt készített, végül a cég 1905 márciusában végleg beszüntette utóbbiak gyártását. Teljes mértékben első saját automobilja kifejlesztésére összpontosított, amelyet még az év végén be is mutatott a nagyközönség előtt. Noha Václav Klement erősen kötődött hazájához, nagy hangsúlyt fektetett nemzetközi szakembergárdája kialakítására, így szerződtette például a német-osztrák csúcskonstruktőr és versenyző Otto Hieronymust is. Az L&K gyorsan az Osztrák-Magyar Monarchia legnagyobb autógyártójává fejlődött, s számos külföldi piacon is megvetette lábát. 1907-re már a vállalat forgalmának 70 százaléka exportból származott.

150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója

Vezetőként Václav Klement mindig is nagy tiszteletnek örvendett. Magánemberként szerénység jellemezte, hivatásában pedig munkatársaival és önmagával szemben is igen magas igényeket támasztott, emellett azonban nagylelkű és szociálisan érzékeny vállalkozóként ismerték. Az első világháború nehéz éveiben besorozott munkatársai nagy részét sikerrel hozta vissza gyárába, de a Laurin&Klement a katonák családját is támogatta és az akut élelmiszerhiányra is megoldást találva a vállalat ellátta dolgozóit.

Az első világháborút és a monarchia szétesését követően Václav Klementnek pótolnia kellett a kieső exportbevételeket, így egyebek mellett repülőgépmotorok jövedelmező gyártásába kezdett. 1924 nyarán pusztító tűzvész tette tönkre a gyárat, s a vállalat újbóli stabilizálása, illetve sikerpályára állítása érdekében a Laurin&Klement végül egy erős stratégiai partnerrel történő egyesülés mellett döntött – ez a Plzeňben működő ŠKODA Művek volt.

Václav Klement továbbra is jól mérte fel a nemzetközi autóipar trendjeit, s amerikai egyesült államokbeli 1927-es tanulmányútján szerzett tapasztalatait és kapcsolatait is felhasználva nagyban hozzájárult kora egyik legkorszerűbb autógyárának felépítéséhez Mladá Boleslavban. A vállalat ettől kezdve szerelőszalagon gyártotta autóit és modern reklámtevékenységet folytatott. Alapítói idős korára az időközben már ŠKODA néven működő vállalat az akkori Csehszlovákia legnagyobb autógyártójává lépett elő.

Václav Klement röviddel hetvenedik születésnapja előtt, 1938. augusztus 13-án hunyt el, üzlettársa és jóbarátja, Václav Laurin, nem egész nyolc évvel élte túl. Csaknem szomszédok voltak a Husova utca 237. és 208. alatt, és sírjaik is egymáshoz közel találhatók a Mladá Boleslav-i temetőben.

150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója





Kulcsszavak: autógyár, évforduló, Mladá Boleslav, skoda
 
A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig Elkészült a százezredik Ford B-Max Elkészült a százezredik Ford B-Max Először érkeztek vasúton import autók Kínába Először érkeztek vasúton import autók Kínába Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése
 
Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták

Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták

2018. október 24.
A német közlekedési klub, a VCD idén is kiadta gépjármű-környezetvédelmi listáját. A Toyota-csoport kilenc típusa került fel az ajánlott gépkocsik közé, ráadásul nem is csak hibridek.
Részletek

Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták

Idén 61, a német piacon elérhető típus nyerte el a német közlekedési klub (Verkehrsclub Deutschland, VCD) „Ajánlott” minősítését a szervezet éves rangsorolásában. Azok a gépjárművek érdemelték ki a rangos elismerést, amelyek legfeljebb 135 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként, menetzaj-szintjük pedig nem haladja meg a 73 dB-t.

A Toyota nyolc, a Lexus egy típusa teljesítette ezeket a feltételeket, és került be ezzel a különösen környezetbarát járművek közé. Megkérdőjelezhetetlen volt a Toyota Prius elsősége, amely a legtakarékosabb középkategóriás személygépkocsinak bizonyult a felmérésben. „A Prius hagyományos győztesünk, amely nemcsak laboratóriumban, de a forgalomban is mértékadó modellnek számít. Klasszikus hibrid modell, amely immár négy generáció óta családi autóként vagy taxiként több millió példányban igazolta a hibrid technológia előnyeit” – áll a VCD indoklásában.

A Toyota további öt hibrid típusa (Yaris, Auris, C-HR, Prius+, Prius PHEV), valamint a Lexus CT 200h is felkerült az ajánlott modellek listájára. Ezeken túlmenően azonban két benzinmotoros kisautó is megkapta a kitüntetést: az egyliteres motorral szerelt Aygo és Yaris típusok csekély tömegüknek és modern motorjuknak köszönhetik takarékosságukat.

Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták

A villanyautók kapcsán a VDC két fontos tudnivalóra hívta fel a figyelmet. Egyrészt, egy elektromos jármű csak annyira tiszta üzemű, amennyire tiszta forrásból származik az akkumulátorainak feltöltésére használt elektromos energia. Másrészt, mivel az akkumulátor gyártása rendkívül sok energiát igényel, környezetvédelmi szempontból csak akkor jó választás a villanyautó, ha nem ritkán elővett második autónak választják, hanem minél többet fut: legalább harminc kilométeres távolságról ingáznak vele, vagy még inkább városi használatú flották vagy autómegosztó szolgálatok keretében használják.

Kulcsszavak: hibrid, PHEV, toyota
 
Magyarországon is szárnyal a Toyota Magyarországon is szárnyal a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Megkezdte a RAV4 oroszországi gyártását a Toyota Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten Átadták a környezetbarát Mercedes buszokat Kecskeméten Városi hibrid autóbuszt fejlesztett az evopro Bus Kft. Városi hibrid autóbuszt fejlesztett az evopro Bus Kft. Autóipari technológiával szolgálja ki cégközpontját a Toyota Autóipari technológiával szolgálja ki cégközpontját a Toyota
 
Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

2018. október 19.
Nyolc évvel azután, hogy életre hívta a kompakt crossover szegmenst, legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi gyárának futószalagjáról. Átlagosan minden 105. másodpercben elkészül egy vadonatúj Juke.
Részletek

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

A jellegzetes és sportos megjelenéséről ismert 2018-as Juke számtalan lehetőséget kínál a külső és az utastér testre szabására. Az összes felszereltséggel és a számtalan egyedi kiegészítővel együtt az ügyfelek több mint 23 000 kombináció közül választhatják ki legújabb Juke-változatukat. 

A sunderlandi gyár egymilliomodik Juke-ja egy Tekna felszereltségű jármű volt, Élénk kék színben, mely a legújabb szín a kínálatban.

Kevin Fitzpatrick, a Nissan Europe gyártással, ellátási lánc menedzsmenttel és beszerzéssel foglalkozó alelnöke a következőt nyilatkozta: „Az egymilliós mérföldkő elérése hatalmas eredményt jelent a típus történetében.

„Nyolc évvel ezelőtt még csak a Juke-hoz hasonlót sem láttunk – egy teljesen új szegmenst hívott életre és egy jellegzetes, korábban soha nem látott formát vezetett be a piacra. Ma pedig már egymillió ügyfelet tudhatunk magunkénak és a Juke megőrizte vezető helyét a szegmensben.

„Fantasztikus érzés látni, hogy a 2018-as modell rengeteg fejlesztésével és egyedi kiegészítőivel ugyanolyan népszerű, mint az első változat, mely 2010-ben gurult ki a gyárból.” 

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

A 2006-ban megkezdett gyártású és a crossoverek piacán a Nissan vezető szerepét megalapozó, úttörő jelentőségű Qashqai után a Juke volt a második crossover, mely ebben a gyárban készült. Immár több mint hárommillió Qashqai került legyártásra Sunderlandben, megelőzve a Micrát (2,4 millió) és a Primerát (1,5) a gyárban egymilliós darabszámot elérő típusok mezőnyében. 

Az egymilliós szám magában foglalja a prémium sportváltozatot, a Juke NISMO-t, melynek gyártása 2012-ben indult el a sunderlandi gyárban. Az értékesítési statisztikák szerint a Juke fekete színben a legnépszerűbb az európai vásárlók körében, és ez a legnépszerűbb választás az utastér és a külső egyedi kiegészítők terén is.

A Juke továbbra is rendkívül sikeres, 2017-ben Európában 95 000 példány talált gazdára. Az új változat prémium jellemzői közé tartozik az összetéveszthetetlen, sötét króm színű új V-motion hűtőrács, a sötétített lámpatestek és a visszapillantó tükrök sötétített irányjelzői. A ledes ködlámpa Acenta felszereltségi szinttől most már az alapfelszereltség része.

Három új, 16, illetve 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa is bekerült a kínálatba, szintén Acenta szinttől. Akik még több dizájnt vinnének autójuk megjelenésébe, Tekna felszereltségi szinten színes díszítőelemeket is rendelhetnek a felnikhez.

Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében

Az utastér további egyedi kiegészítőkkel is felruházható eloxált narancssárga és eloxált kék színekben. Mindemellett választhatók műbőr ülések, kartámasz, valamint műszercsoport-árnyékoló színes dupla varrással. A Juke-hoz elérhető a BOSE Personal hangrendszer is, mely kimagasló minőségű és magával ragadó 360 fokos hangélményt nyújt a vezető fejtámlájába épített hangszórókkal.

A Juke olyan innovatív Nissan-technológiákat is kínál, mint az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera, mozgó tárgyak észlelése funkcióval, Sávelhagyásjelzés és Holttér figyelő rendszer.

Kulcsszavak: autógyár, crossover, juke, nissan, Sunderland
 
HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől?
 
Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

2018. október 19.
Közel 50 éve, hogy az első Lada modellek megjelentek hazánkban. A legtöbb magyar családnak megvan a maga „zsiguli-sztorija”, amivel kapcsolatban a mai napig szívesen nosztalgiáznak.
Részletek

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

A kereklámpások azonban nem tűntek el teljesen: habár már csak pár ikonikus darab rója a kilométereket a közutakon, a visszatért újgenerációs modellek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Lada Hungary adatai szerint már több mint 3.000 új autót adtak el ez idáig.

Öt évvel azután, hogy az egykori HungaroLada megszűnt, 2015-ben alakult a Lada Hungary, amely még az év decemberében el is kezdte újra forgalmazni a legendás márkát. Természetesen ekkor már az újgenerációs modellek léptek be a piacra. A Lada jelenleg négy modell – Vesta, Granta, Kalina, 4X4 (régi, ismertebb nevén Niva) – 13 típusát forgalmazza Magyarországon, amelyek közül a legnépszerűbb a Vesta Sedan több mint 200 eladással.

„Csúcsnak a 2017-es év mondható, amikor közel 1100 gépkocsit helyeztünk forgalomba országszerte, 22 márkakereskedésünk közvetítésével” – számolt be Pataki András, a Lada Hungary cégvezetője.

„Igaz, időarányosan valamivel kevesebbet értékesítettünk idén, mint tavaly ilyenkor, habár lett volna rá kereslet. Ennek oka, az egész autópiacot érintő, Euro6b/6c átállás következtében történő gyártáskiesés.”

A piaci trenddel ellentétben, Ladát 90/10 arányban inkább a magánszemélyek vásárolnak. A többségnek már van egyfajta kötődése a márkához, de az új megjelenésű Vesta a fiatalabb, 35+ korosztály számára is opció. „A legfőbb versenyelőnyünk a márka ismertségéből és a hozzá kapcsolódó, még mindig pozitív image-ből fakad” – tette hozzá Pataki András. 

Magyarországon közel háromezer autót adott el a LADA

„Megbízható, strapabíró gépkocsikat kínálunk, átlagon felüli felszereltséggel, elérhető áron. Az ár/érték arány tehát nagyon kedvező, és ezt jól bizonyítja az is, hogy a Lada magyarországi visszatérése óta, több mint 3.000 új autót adtunk el.”

Tapasztalatok alapján a potenciális vevők egyre tudatosabbak, konkrét elképzelésekkel keresnek autót, és egy kategóriában akár több márkát, modellt is összehasonlítanak, hogy végül a „nagybetűs” mellett dönthessenek. A Ladákat általában a Dacia modellekkel szokták összevetni, de a Vesta Sedannak például a Fiat Tipo, a Citroën C-Elysėe és a Peugeot 301-es a legnagyobb versenytársa. A 4x4 esetében azonban gyakorlatilag nincs konkurencia – erdészek, vadászok, horgászok kedvelt munkaeszköze továbbra is.

A Lada, amire egykor vezetők és kétkezi munkások egyaránt vágytak, most már mindenki számára elérhető egy teljesen új, a jelenkor igényeinek megfelelő termékpalettával. Egyvalami azért nem változott: az új Ladákat ugyanolyan nagyszerű élmény vezetni ma is, mint egykor.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lada, LADA Hungary, Pataki András
 
Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara A BMW 5-ös sorozat a világ legsikeresebb üzleti modellje A BMW 5-ös sorozat a világ legsikeresebb üzleti modellje Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft.
 
Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

2018. október 18.
A Citroën mint a kompakt családi szabadidő-autók kategóriájának megalkotója  ma itthon is bemutatja az új Berlingót.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

Az importőr egy jópofa bemutatóval készült amit cseppet sem mondhatunk unalmasnak. Főleg, hogy a Berlingo marketing koncepciója köré épült a bemutató ahol –majd a későbbi reklámokban látni is lehet – a családon van a hangsúly, mert ez egy családi autó és persze egy családban kell négylábú is ahogy a bemutatón is láthattuk. Összegezve egy kellemes meleg októberi napot tölthettünk el a Citroënnel, a Berlingóval és a kutyusokkal.

De fordítsuk komolyabbra a szót. 1996 óta ez már a harmadik generáció az egyszerű, funkcionális és kissé rendhagyó modell történetében,  mely az idők során folyamatosan meg tudott újulni, és a és a családi igények ideális kiszolgálójává vált.

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a BerlingoA megújult Berlingo tökéletes összhangot mutat a márka legfrissebb modelljeivel: korszerűbb dizájn és a modern elvárásoknak megfelelő kényelem jellemzik, ugyanakkor sikeresen megőrizte praktikus jellegét, mely az immár 1,7 millió példányban elkelt ikonikus modell sikerének fő titka. Az új Berlingo átveszi a Citroën jellemző stílusjegyeit, és formára is megújul. Modularitás és helykínálat tekintetében mutatott erősségeire továbbra is nagy hangsúlyt fektet, hogy ezzel is megkönnyítse a mindennapi életet (egy mozdulattal összecsukható, önálló hátsó ülések, sík padlófelület a lehajtható első utasülés jóvoltából, 2,70 m hosszú rakodófelület, 100 literrel nagyobb csomagtartó).

A korszerűség jegyében új platformra épült modell 19 vezetéssegítő rendszerrel, 4 csatlakoztatási technológiával, legújabb generációs erőforrásokkal – köztük az 1.2 PureTech benzines, az 1.5 BlueHDi dízelmotorral és az EAT8 automata sebességváltóval – és kényelmes felfüggesztéssel rendelkezik. A mostantól két méretben (M=4,40 m, XL=4,75 m) és mérettől függetlenül 5 vagy 7 személyes változatban elérhető új Citroën Berlingo elsőként a Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása pedig 2018 második felében veszi kezdetét.


A Berlingón végrehajtott modellfrissítéssel a Citroën egy ikonikus modellt fejleszt tovább: azt a modellt, mely közel 22 éve külön kategóriát teremtett. A modell azóta abszolút hivatkozási alapként szolgál, olyannyira, hogy egyes országokban a Berlingo nevet használják az egész szegmens megjelölésére. A Berlingo sikere hosszú idő után is töretlen: a 2016-os rekordév után 2017-ben gyártották a legtöbbet belőle (a 2008-ban bevezetett 2. generációs Berlingo személygépkocsi és haszongépjármű változataiból együttesen több mint 165 000 darabot).

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo

2017-ben 17 országban ez volt a legkeresettebb Citroën modell, és a C3 után a mai napig ez minden idők legnépszerűbb Citroën modellje. Európában a Berlingo a második legtöbbet értékesített „kompakt családi szabadidő-autó”, és haszongépjármű változata is ott van a szegmens első három helyezettje között. 1996 óta összesen több mint 3,3 millió Berlingo gurult le a futószalagról.

A személygépkocsi változat mostani harmadik generációjával tehát egy mind a márka, mind a szegmens szempontjából kiemelkedően fontos modellt leplez le a Citroën. Egy ma is népszerű autót, mely tökéletes választás azon családok és idősebb vásárlók számára, akik aktív életmódjukhoz keresnek sokoldalú, ideális autót. Olyan ügyfelekről van szó, akik a rokonszenves, nem túl feltűnő autókat részesítik előnyben, és elsősorban tágas térre, praktikumra és egyszerű kezelhetőségre vágynak, de a dizájnra, a kényelemre és a korszerűségre vonatkozóan is vannak elvárásaik. Az „Inspired by you” jelmondatban megfogalmazott gondolathoz híven az új Citroën Berlingo erre még erőteljesebb dizájnnal és fokozott kényelemmel válaszol.

Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo
Kulcsszavak: bemutató, Berlingo, Citroën, premier, új modell
 
Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata
 
Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

2018. október 18.
A ŠKODA KODIAQ nagyméretű SUV-modell dinamikus kupéváltozata kizárólag Kínában szerepel majd a kínálatban.
Részletek

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Kína ezzel az egyedüli piac lesz, ahol a KAMIQ, a KAROQ, a KODIAQ és a KODIAQ GT formájában a márka összesen már négy SUV-modellt kínál.

A jól érzékelhetően letisztult és pontosan meghúzott vonalak alkotta, s immár a kupékat idéző oldalnézete kimondottan sportos és dinamikus karaktert kölcsönöz az új ŠKODA KODIAQ GT számára. A márka nagyméretű SUV-modelljének kupéváltozata mindenekelőtt farkialakításában tér el a ŠKODA KODIAK sorozat tagjaitól. Első ajtói mögött tetővonala enyhén ereszkedni kezd, majd az erősen megdöntött csomagtérajtóban folytatódik. A cseh gyártó modellpalettájának első SUV-kupéja zászlóshajó és imázshordozó szerepében érkezik a kínai piacra.

Kína – a ŠKODA világszerte legjelentősebb piaca

Az elektromos mobilitás és a digitalizáció területei mellett a SUV-modellek offenzívája a „Stratégia 2025” program egyik fő pillére. E piaci szegmens mindenekelőtt Kínában – ahol a ŠKODA KAMIQ mellett az új ŠKODA KODIAQ GT lesz a márka másik kifejezetten e piacra szánt SUV-modellje – képvisel jelentős növekedési potenciált. Kína már ma is a ŠKODA világszerte legnagyobb piaca, jelenleg minden negyedik ŠKODA gépkocsit Kínában szállítják ki. Egy öt évre szóló beruházási terv keretében, amelyről Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke 2016-os csehországi állami látogatása alkalmával született szándéknyilatkozat (Memorandum of Understanding), több mint kétmilliárd eurót fordítanak a márka SUV-palettájának bővítésére, valamint alternatív hajtásrendszerű ŠKODA modellek fejlesztésére.

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Skoda SUV-modellek a Kínai piacra

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kína, KODIAQ GT, skoda, új modell
 
Megújult formában jelentkezik a Scania gyári hátterű használtjárműgarancia-programja Megújult formában jelentkezik a Scania gyári hátterű használtjárműgarancia-programja Használtautó.hu: rekordmennyiségű használtautó-adásvétel a második negyedévben Használtautó.hu: rekordmennyiségű használtautó-adásvétel a második negyedévben A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N Erős rajttal őrzi első helyét a Ford Erős rajttal őrzi első helyét a Ford Scania siker Kolumbiában Scania siker Kolumbiában
 
A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

2018. október 18.
A PwC Strategy& legújabb tanulmánya szerint a közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén.
Részletek

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A gépjárműgyártás átalakulása - Hogyan forradalmasítja az autóipart 2030-ra a közösségi mobilitás és az automatizálás? című tanulmány a gyártók és a fogyasztók számára jelentős változásokat prognosztizál. A gépjárműgyártás kettéválik: lesznek tömegpiacra szánt, „semmi extrát” nem tartalmazó közösségi autók, amelyeket alkalmanként, egy-egy útra vesznek igénybe, illetve személyre szabott gépkocsik azok számára, akik továbbra is a saját autójukban szeretnének utazni.

A PwC Strategy& szerint mindez az eredetiberendezés-gyártók (OEM-ek) számára két különböző gyártípus gyors kialakítását teszi majd szükségessé. Az első olyan szabványosított, hálózatba kapcsolt „plug and play” járművekre összpontosít, amelyeket fiatal, városi autóvezetőknek szánnak. A második, legnagyobb rugalmasságot biztosító gyártípus – hasonlóan a mai magas presztízsű luxuscikkek piacához – személyre szabott járművek gyártásával foglalkozna.

A tanulmány szerint ez a változás gyökeresen átalakítja a munkaerő összetételét, mivel a robotok nagyobb arányban lesznek jelen mind a gyártósorokon, mind K+F funkciókban. A becslések szerint a jelenlegi felkészültségű dolgozók 40-60%-ára lesz szükség az üzemekben, miközben az adatmérnökök és szoftverfejlesztők száma 90%-kal emelkedhet.

„Az autóipar működési modellje Ford több mint egy évszázaddal ezelőtt bevezetett gyártósora óta alapvetően nem változott, mégis azt várjuk, hogy ezek a változások 2021-ig felgyorsulnak”

- mondta Végh Bálint, a PwC Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető menedzsere.

„Az OEM-eknek hozzá kell kezdeniük a következő évtizedben szükséges munkaerő rendelkezésre állásának biztosításához, egyrészt megfelelő szakképesítéssel rendelkező munkavállalók felvételével, másrészt a meglévő dolgozók megtartásával és átképzésével. A rugalmas üzemtípusban 2030-ra az adatmérnökök száma csaknem megkétszereződik, míg a szoftverfejlesztők száma 90 százalékkal nő. A „plug and play” üzemekben ez a két növekedési arány 80, illetve 75 százalék” – fejtette ki Osztovits Ádám, a PwC Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető cégtársa.

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ra átalakítja az autóipart

A tanulmány azt is megjegyzi, hogy a változás üteme más területeken is felgyorsul: a K+F és a gyártás közötti idő két évre csökken, szemben a mostani 3-5 évvel. Az OEM-ek számára növekvő konkurenciát jelentenek majd azok a technológiai vállalatok, amelyek közvetlenül a fogyasztók számára nyújtanak mobilitási szolgáltatásokat.

Ugyanakkor növekszik a gyártókra nehezedő nyomás arra vonatkozóan, hogy sokkal költséghatékonyabb gyártási folyamatokat hozzanak létre, melyek alkalmazkodnak az egyre változatosabb járművekhez és formatervezési mintákhoz.

„Az autóipar újabb forradalom küszöbén áll, ahol az adatkezelés és az alkalmazkodás képessége elengedhetetlen a túléléshez. Az OEM-eknek most kell cselekedniük, hogy helyes döntéseket hozzanak gyártási modelljükkel és a jövőbeli munkaerejükkel kapcsolatban” – tette hozzá Végh Bálint, autóipari szakértő.

Kulcsszavak: autómegosztó, közlekedés, tanulmány
 
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Véglegesítette a BKK a 4-es metró miatt módosuló felszíni járatok közlekedését Véglegesítette a BKK a 4-es metró miatt módosuló felszíni járatok közlekedését A kormány elfogadta az új taxisrendeletet A kormány elfogadta az új taxisrendeletet A Ford kameralapú fejlett fényszoró-technikát fejleszt A Ford kameralapú fejlett fényszoró-technikát fejleszt Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek Az ÁSZ a szabályzatok felülvizsgálatát javasolta a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-nek
 
A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

2018. október 17.
A Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése szerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát, illetve a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd.
Részletek

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Napjainkban tehát már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe ez az átalakulás. Ehhez mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk. A téma a Hungexpón éppen zajló Automotive Hungary rendezvény kapcsán különösen aktuális. Ezért a kiállítás egyik résztvevőjeként a Schneider Electric, az elektromosautó-töltők piacának szakértője és meghatározó szereplője összegyűjtötte a legfontosabb pontokat, illetve tippeket a felkészüléshez.

Ideje kapcsolni!

Az energiafelhasználás minden szintjén folyamatosan nő az igény a nem szénalapú energiaforrások iránt, hogy mérsékelhető legyen a klímaváltozás és annak negatív hatásai. Életünk számos területén váltunk új forrásokra, ezek közül pedig a járművek jelentős levegőszennyezése miatt a közlekedés az egyik legfontosabb. Az Európai Unióban például a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek.

A közlekedés okozta károsanyag-kibocsátás mérséklésére kézenfekvő válasz, hogy a belsőégésű motorokról elektromos meghajtásra állunk át. A Bloomberg előrejelzése szerint 2040-re a világ teljes járműállományának egyharmada, mintegy 559 millió autó elektromos meghajtású lesz, és az újonnan vásárolt autók 55 százalékát is már az ilyen modellek teszik ki, ami 60 millió elektromos járművet jelent.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

A Schneider Electric szakértőinek jóslata még messzebbre merészkedik. Ők úgy gondolják, hogy két-három évtizeden belül teljesen általános lesz az elektromos és önvezető járművekkel való közlekedés, amelyeken másokkal is osztozni fogunk, szolgáltatásként igénybe vehető utazási modellben (transportation-as-a-service). Az autópályák tele lesznek olyan pihenőhelyekkel, amelyeket gyorstöltőkkel szereltek fel, és a városokban ugyanolyan általános látványnak számítanak majd az utcai autótöltő állomások, mint ma a parkolóórák. Aki túlzásnak találna egy ilyen jövőképet, annak érdemes belegondolnia abba, hogy 25 évvel ezelőtt a bolygó népességének nagy része nem is hallott még az internetről, és 15 éve mindössze néhány embernek volt mobiltelefonja. Ma pedig elképzelni sem tudjuk az életünket a világháló és az okostelefonok, illetve az ezeken keresztül elérhető szolgáltatások nélkül.

De minek kell történnie a következő néhány évben ahhoz, hogy megvalósuljon egy ilyen jövőkép, és hogyan tudnak a mai vállalatok az élére állni ennek a fejlődésnek?

Együtt a tisztább jövőért

Ahhoz, hogy a közlekedésben lecseréljük a káros üzemanyagokat, nem elég az elektromos járművek elterjedése. A megfelelő infrastruktúrának is ki kell épülnie, ami lehetővé teszi, hogy a sofőrök a hosszabb távok megtételéhez is kényelmesen feltölthessék autójuk akkumulátorát. A változás kulcsa tehát annak a két csoportnak a kezében van, amely a legtöbb jármű működtetésében, illetve az infrastruktúra fejlesztésében érintett.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Ennek megfelelően a flottaüzemeltetők, a tömegközlekedési vállalatok, az árufuvarozók és logisztikai cégek, a közösségi alapon működő személyszállító szolgáltatók, a különféle munkáltatók és kisebb nagyobb vállalkozások, valamint a városfejlesztők, a közművek és az ingatlantulajdonosok egyaránt érdekeltek a közlekedési infrastruktúra megreformálásában. Számos kérdést kell azonban tisztázniuk ezeknek a szereplőknek ahhoz, hogy az átalakulás minél gördülékenyebben, kis költség- és időráfordítással járjon.

Átalakulás flottul

A nagyobb flottákat üzemeltető szervezeteknél nem csupán annyi a feladat, hogy minden évben elektromos járműveket vásárolnak a leamortizálódott darabok helyett. Olyan átfogó stratégiát kell kialakítaniuk, amelynek során figyelembe veszik a meglévő erőforrásaikat és a reálisan kitűzhető célokat, illetve megtervezik az odáig vezető utat is. Emellett annak felmérésére is szükség van, hogy a jelenlegi infrastruktúrájuk mennyiben képes kiszolgálni az új igényeket, továbbá mi szükséges ahhoz, hogy megbízható és lehetőleg tiszta áramellátást garantálhassanak alacsony költségek mellett, esetleges áramkimaradások és extrém körülmények között is. Mérlegelniük kell ezenfelül, hogy egyáltalán megéri-e saját eszközöket és járműveket alkalmazniuk, vagy jobban járnak-e bérleti szerződésekkel, illetve a szolgáltatásként igénybe vehető utazással (transportation-as-a-service).

Ezzel egyidejűleg a töltőhálózatnak és a kapcsolódó infrastruktúrának is ki kell épülnie, ami a különféle épületek és ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek vagy bérlőinek hatáskörébe tartozik. A kiskereskedelmi egységek, szállodák és bérházak egyaránt profitálhatnak abból, ha ügyfeleik számára lehetőséget biztosítanak az elektromos járművek töltésére, és így vonzóbbak lehetnek versenytársaiknál.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Kérdéses lehet azonban számukra, hogy pontosan mekkora költséget igényel egy ilyen beruházás és mennyi idő alatt térül meg. Azt sem feltétlenül láthatják előre, milyen időközönként kell újabb összegeket befektetniük az infrastruktúra karbantartásába és modernizálásába, hiszen az elektromos járművek technológiája napjainkban rendkívül gyorsan fejlődik, ezért elképzelhető, hogy néhány éven belül újabb szabványoknak megfelelő és nagyobb teljesítményt kínáló eszközökre kell váltaniuk. A töltőpont kiépítése pedig komolyabb ráfordítást igényel, mivel jelenleg a parkolóhelyi töltőállomások ára egymillió forint felett kezdődik, a sokkal rövidebb töltésidőt kínáló villámtöltők pedig ennek tízszeresébe kerülnek.

Ha egy létesítményben autótöltési lehetőséget kínálnak az ügyfelek számára, akkor érdemes olyan kérdéseket is figyelembe venni, mint hogy milyen energiaforrást vesznek igénybe, van-e lehetőség megújuló forrás hasznosítására, hogyan illeszkedik a töltőállomás a teljes épület energetikai rendszerébe, illetve hogyan biztosítható a folyamatos elérhetőség, akár áramkimaradás esetén is.

Felvillanyozó tanácsok profi forrásból

Mind a flották, mind az épületek üzemeltetői komoly döntések előtt állnak, ha alkalmazkodni akarnak a közlekedés új kihívásaihoz. Az elektromos járművek köré épülő infrastruktúra és szabályozás rendkívül komplex, ráadásul a technológia is villámgyorsan fejlődik. Ezért a legtöbb, újításra törekvő szervezetnek szüksége lesz olyan szakértő partnerre, mint például a Schneider Electric, amely naprakész ismeretekkel rendelkezik ezen a területen. A vállalat olyan egyedi megközelítést kínál az elektromos járművekhez kapcsolódó infrastruktúra kialakításához, amely nem igényel előzetes tőkebefektetést, és egyesíti magában a megújuló erőforrások alkalmazásához, a mikrohálózatok fejlesztéséhez és telepítéséhez, valamint a berendezések beszereléséhez és karbantartásához szükséges szaktudást. A Schneider Electric szakemberei október 17. és 19. között személyesen is adnak tanácsot a témában az Automotive Hungary kiállítás A pavilonjának 108A standján.

A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
 
Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert Nemzetközi szintre lép a Magyar Elektromobilitás Nap Nemzetközi szintre lép a Magyar Elektromobilitás Nap Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus
 
ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

2018. október 17.
Az első európai ŠKODA típus a stilizált „ŠKODA” felirattal a hátulján. A teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA SCALA még az idén bemutatkozik a nagyközönség előtt.
Részletek

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek

Sziluettjének első képét követően új kompakt típusa nevét is nyilvánosságra hozta a cseh gyártó – ŠKODA SCALA. A név eredete a latin „scala” szó, amelynek jelentése „lépcső” vagy „létra”, s a ŠKODA e piaci szegmensben tett újabb jelentős lépésére utal. Az új SCALA az első sorozatgyártású európai ŠKODA modellként visel a ŠKODA-logó helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új ŠKODA SCALA sorozatunkkal új fejezetet nyitunk a ŠKODA kompakt modelljeinek történetében. Teljes egészében új fejlesztésről van szó, amely technikája, biztonsága és formavilága tekintetében egyaránt mércéül szolgálhat e kategóriában. Meggyőződésünk, hogy a SCALA kiváló adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy újraértelmezze az A-szegmenst a ŠKODA számára.”

SCALA modelljével a ŠKODA első ízben alkalmazza sorozatgyártásban új, érzelmekben gazdag külső és belső formai nyelvezetét, amely a ŠKODA VISION RS révén már a Párizsi Autószalonon is nagy figyelmet keltett. A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka műszakilag is nagy lépést tesz előre, s olyan innovatív felszereléseket is kínál, amelyek korábban csupán a felsőbb kategóriákat jellemezték. A latin eredetű „SCALA” név tökéletesen illik mindehhez, jelentése ugyanis „lépcső” vagy „létra”. SCALA sorozatával a ŠKODA egyszerre több fejlesztési lépcsővel is feljebb lép, s a márka értékrendjének – amit a „Smart Understatement” kifejezés foglal össze találóan – tökéletes megtestesítője is egyben.

Az új ŠKODA SCALA sorozat tagjait mindemellett egy további új és semmi mással össze nem téveszthető ismertetőjegy is jellemzi, az kompakt újdonság ugyanis a márka első sorozatgyártású európai modelljeként visel a ŠKODA-logó helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaja közepén.

ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek








Kulcsszavak: bemutató, Scala, skoda, új modell
 
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Dögös Ram variáció Dögös Ram variáció Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon
 
Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

2018. október 17.
A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.
Részletek

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

Május végén számoltunk be arról, hogy az egykor a magyar utakon igen gyakori Kamaz teherautók visszatérnek hazánkba, vagyis, hogy újraindult az orosz cég termékeinek magyar forgalmazása, írta a hvg.hu. A modernizált Kamazokban 290-320 lóerős Cummins motorok teljesítenek szolgálatot, és már nem vagyunk messze attól, hogy teljesen hangtalan elektromos változatban is meg lehessen őket vásárolni. Az említett angol Cummins és a Kamaz ugyanis együttműködési szerződést kötött egymással, melynek értelmében a közeljövőben villanymotoros, akkumulátoros Kamaz teherautók, illetve buszok jelenhetnek meg a kereskedelmi forgalomban.

A Cummins tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncait első körben városi buszokban, illetve középkategóriás és nagy terhelhetőségű teherautókban kívánják tesztelni. A Kamaz Oroszország egyik legnagyobb járműgyártó vállalata, mely több mint 40 éves múltra tekint vissza, ugyanis az első teherautó 1976-ban gördült le a gyártósoráról. Fennállásától 2018 áprilisáig 2 252 000 tehergépkocsit gyártott le a napjainkban 15 százalékban a Daimler által tulajdonolt vállalat.

Nemrégiben maga Vlagyimir Putyin is kipróbált egy Kamaz teherautót, igaz még nem egy villany-, hanem hagyományos motorost, illetve a Kamaz idén nyáron már egy teljesen elektromos meghajtású, önvezetésre képes busz prototípust is demózott – írja az alternativenergia.hu

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai
Kulcsszavak: elektromos busz, elektromos kamion, KAMAZ
 
A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD Komáromba telepíti elektromosbusz-gyárát a BYD Három héten belül már a második elektromos teherautót mutatja be a Volvo Trucks Három héten belül már a második elektromos teherautót mutatja be a Volvo Trucks
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 141 - 150