Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 141 - 150
A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

2021. május 18.
Az eddig Magyarországon mintegy 30.000 (világszerte pedig közel 18 millió) öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő, és ezzel a hazai újautópiac zöldülését alapjaiban meghatározó Toyota bemutatta legújabb hibrid modelljét, a vadonatúj Yaris Crosst.
Részletek

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Ezzel a Lexus prémium márkát is jegyző autógyártó Magyarországon is elérhető hibrid modelljeinek száma elérte a 20-at (19 öntöltő hibrid elektromos és 1 plug-in hibrid elektromos), ezen felül pedig már egy hidrogén üzemanyagcellás elektromos modell is szerepel a kínálatában, amivel a piac leszélesebb, valamennyi személyautó szegmensre kiterjedő környezetbarát modellportfolióját jegyzi. Ezzel mától Magyarországon is megrendelhető a Toyota egyik legfontosabb idei újdonsága, a 2021-es ’Év Autója’ címet elnyert Yaris crossover testvérmodellje, a Yaris Cross. A slágergyanús crossovert a Toyota május 18. és június 24. között országos roadshow keretében mutatja be a hazai márkakereskedésekben, hat budapesti és tizenöt vidéki helyszínen.

A vadonatúj Yaris Cross ára 5.990.000 Forinttól indul, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek majd, a Toyota pedig az előrendelési időszak során egyedi kedvezményeket ígér. A Yaris Cross elegáns budai helyszínen, Ybl Vízházban (az egykori Várkert Kaszinó, ma Felix Kitchen&Bar néven felsőkategóriás étterem és rendezvényhelyszín) tartott hazai bemutatóján a Toyota magyarországi hibrid nagykövete, Király Viktor, és a Toyota Yaris márkanagykövete, Molnár Andi is részt vett.

Az 1,5 literes, manuális és CVT vátóval is elérhető Yaris Cross megrendelhető öntöltő hibrid elektromos hajtással is, amelynek alapja az ’Év Autója’ díjat elnyert Yarisból már ismert, 116 lóerős, 1,5 literes Atkinson-ciklusú, negyedik generációs rendszer. A hajtáslánc rendkívül hatékonynak ígérkezik: a Yaris Cross elsőkerékhajtású kivitele várhatóan 100 g/km körüli CO₂-kibocsátással halad majd, és az AWD-i modellek emissziója is 110 g/km alatt marad. A magasabb felszereltségi szinteken elöl-hátul LED-világítás működik (hátul szekvenciális irányjelzőkkel), és az autókat robusztus küszöbelemek és kerékjárat-szélesítések díszítik. Az oldalvédő elemeken – az autó fényezésétől függően – ezüstszínű vagy Warm Gold árnyalatú Yaris Cross betét látható.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Urbánus, kifinomult formavilág és egy SUV erőteljes kiállása

A „robusztus és minimalista” koncepció egyik fontos kulcsszava a „felvillanyozóan intelligens” volt; mindez érzékletesen írja le a Yaris Cross vadonatúj formatervét. A Toyota olyan karosszériát szeretett volna megalkotni, ami egyszerre intelligens és energikus, és amelynek gyönyörűen kiegyensúlyozott arányai vonzzák a tekintetet. A rettenthetetlen hatást keltő orr-rész letisztult, erősen térhatású kialakítását markáns műanyag elemek hangsúlyozzák ki a sárvédőkön és az alsó légbeömlőn. Az oldalnézet meghatározó eleme a fényszóróktól a hátsó lámpatestekig végignyúló vízszintes vonal, ami teljesítményt és dinamikus vezethetőséget sugall. A hátsó ajtótól a kabin első részéig futó, különleges karaktervonal jól érzékelteti az utastér tágasságát.

A hátsó traktus középső részének szögletes kialakítása és a nagyméretű csomagtérajtó-nyílás világosan jelzi az autó praktikus kialakítását. A hátsó sárvédő formája és a hosszú túlnyúlás robusztus hatást kelt – éppen úgy, mint elöl. Legalább ilyen látványos az autó belső utastere is. A középkonzol pereme a display audio kijelzőjében folytatódik; ez a függőleges vonal kihangsúlyozza a dizájn robusztusságát. A mérnökök optimális pozícióban helyezték el az üléseket, a kormánykereket, a váltókart és minden kezelőszervet. A színes LCD multi-információs kijelző remekül áttekinthető, a display audio és a műszeregység pedig kifejezetten magasra került, hogy a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania a tekintetét. Ugyanezt a célt szolgálja a head-up kijelző (HUD) alkalmazása is. A műszerfal felső részét lágy párnázás borítja, de az egész kabinban újszerű benyomást keltő anyagokból készültek a burkolatok. Ennek és más ötletes megoldásoknak köszönhetően az utastér határozottan kifinomult és kényelmes.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Tágas, könnyen használható csomagtér

A padlót az alsó pozícióban rögzítve a csomagtér 390 literes, ami kimagasló érték a kompakt SUV kategóriában. A csomagtérben elfér két bőrönd (110 literes) vagy két golftáska (9,5 colos). A tér széltében és magasságában is tekintélyes, így sokféle poggyász szállítására alkalmas. Ez a Toyota első olyan kompakt SUV-modellje, amelyben a hátsó üléssor 40/20/40 arányban, az állítható csomagtérpadló pedig 60/40 arányban osztható. A csomagok csúszkálását akasztók és állítható hevederek akadályozzák meg; ezekkel nemcsak a poggyász, hanem a különféle sporteszközök is praktikusan rögzíthetők. A Yaris Cross felszereltségi listáján a kényelmesen, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is szerepel. Egy másik érdekes tétel az okostelefon-kulcs, ami automatikusan nyitja és zárja a csomagtartó ajtaját, ha meglendítjük a lábunkat a hátsó lökhárító alatt; ez a megoldás most először jelenik meg egy kompakt Toyota SUV-ban. A hagyományos Toyota SUV-khoz képest az ajtó majdnem kétszer gyorsabban nyílik és záródik. A Yaris Cross utasterében is sok a praktikus, tágas rakodóhely; ilyen például a könnyen elérhető középső tálca vagy a nagyméretű rekeszek az első és hátsó ajtókban.

A könnyen kezelhető kompaktok és a robusztus SUV-k minden előnye egyben

Ahogy a Yaris esetében, a Toyota most is a kompakt autókhoz tervezett TNGA padlólemez GA-B változatát vette alapul, ami nemcsak a csekély tömegre és a rendkívüli szilárdságra, hanem az alacsony súlypontra is garanciát jelent. A Yaris Cross tervezői átalakították a futóművet, hogy az új modellváltozat is ugyanazt a kezes viselkedést és kiváló rugózási kényelmet nyújtsa, mint a Yaris. Az autó menetteljesítménye jóval túlmutat a kategória határain, mivel a mérnökök két kulcsszó (Magabiztos és Természetes) jegyében dolgoztak, így a jármű menet közben példásan stabil marad, és élvezetes természetességgel reagál a vezető utasításaira. A Yaris Cross kínálatában a hibrid változat esetében összkerékhajtás is szerepel, amivel az autó a nehéz útviszonyok közt is jól boldogul.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Intelligens összkerékhajtás

A Yaris Crosst autentikus SUV-modellé avató tulajdonságok egyike, hogy az autó – kategóriájában egyedüli hibridként – intelligens összkerékhajtási rendszerrel is megrendelhető. Az AWD-i extra stabilitást és tapadást biztosít, méghozzá a mindennapos közlekedés során ugyanúgy, mint a rossz útviszonyok közt vagy a csúszós utakon. Az elektronikus vezérlésű rendszer kisebb és könnyebb a mechanikus AWD egységeknél, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris Cross Hybrid AWD-i üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden más összkerékhajtású B-SUV modellénél kedvezőbb. Elinduláskor és gyorsításkor a rendszer vonóerőt közvetít a hátsó kerekekhez. Normál haladás közben a Yaris Cross elsőkerékhajtású, de ha az út csúszóssá válik – például ha az autó síkos macskaköveken, sűrű esőben, hóban vagy homokos talajon közlekedik –, az összkerékhajtás automatikusan bekapcsol, hatásosan fokozva ezzel az utasok biztonságát. Ráadásul az intelligens összkerékhajtáshoz alapáron jár egy manuális üzemmódkapcsoló, amellyel a vezető kiválaszthatja a menetstabilitást tovább javító Trail és Snow beállításokat is.

Továbbfejlesztett és kibővített biztonsági és kényelmi funkciók

A Yaris Cross alapfelszereltség listáján megjelenik a vállalat legújabb aktív biztonsági csomagja, a Toyota Safety Sense is. A járművek mellett a gyalogosokat (nappal és éjszaka) és kerékpárosokat (nappal) is felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. A rendszer már azokat a gyalogosokat is képes észlelni, akik akkor lépnek az úttestre, amikor az autó balra vagy jobbra fordul egy kereszteződésben, és akkor is aktív, ha a nagy ívben kanyarodó Yaris Cross nyomvonala keresztezi egy szemből egyenesen érkező jármű útját. Az alacsony sebességtartományban működő gyorsításvezérlés a motor teljesítményének korlátozásával vagy enyhe fékezéssel előzi meg, hogy az autó veszélyesen nekilóduljon, miközben akadály áll előtte.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A rendszer az is megakadályozza, hogy a vezető túlságosan nagy erővel nyomja meg a gázpedált elinduláskor vagy kis sebesség mellett. A vészhelyzeti kormányzási asszisztens megőrzi a jármű stabilitását, és megakadályozza, hogy az autó kitérjen a forgalmi sávból, miközben a vezető gyors kitérési manővert hajt végre, elkerülve egy gyalogosgázolást. A rendszer ilyenkor felméri, hogy van-e még elég hely a sávban, és ha igen, kormányzási rásegítéssel a sávon belül tartja az autót, egyúttal megakadályozva a gázolást is. A teljes sebességtartományban működő radarvezérlésű sebességtartó automatika az elöl haladó autóhoz igazítja a Toyota sebességét, így a hosszú utakon kényelmesebb a vezetés. Amikor a radarvezérlésű sebességtartó automatika be van kapcsolva, a sávkövető asszisztens (LTA) kormányzási rásegítéssel a forgalmi sáv közepén tartja az autót.

Az adaptív távolságifény-vezérlés (AHS) precízen vezérli a LED fényforrásokat, automatikusan kitakarva azokat a zónákat, ahol a fénycsóva elvakíthatná a szembejövő járművek vezetőit; ugyanakkor az út többi részét továbbra is megvilágítja, kiváló látási viszonyokat teremtve ezzel éjszaka (opció / először egy Toyota kompakt SUV-modellben). A jelzőtábla-felismerés (RSA) azzal segíti a biztonságos autózást, hogy a kameráján keresztül felismert táblák képét megjeleníti a kijelzőn, figyelmeztetve a vezetőt, ha esetleg nem vette volna észre a jelzést. A másodlagos ütközést megelőző fékezés a Yaris Crossban mutatkozik be először egy Toyota kompakt SUV-modellben: ha egy baleset miatt kinyílik valamelyik légzsák, a rendszer önműködően aktiválja a fékeket és a féklámpát, lelassítva a járművet, így kisebb eséllyel következik be egy másodlagos ütközés. A Holttérfigyelő rendszer (BSM) egy milliméteres hullámhosszú radar segítségével érzékeli a Toyota hátsó sarkánál megjelenő, a visszapillantó tükörben nehezen látható járműveket, amelyek maximum 60 méteres távolságból közelítenek a szomszédos sávban.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Ilyenkor egy fényjelzés jelenik meg a visszapillantó tükörben, és a fény figyelmeztetően villogni kezd, ha a vezető az irányjelző használatával jelzi, hogy át akar sorolni a foglalt sávba. A S-VSC oldalszél-kontrollal (először egy Toyotában) megakadályozza, hogy egy erős, oldalirányú széllökés kisodorja az autót a forgalmi sávból. A Yarishoz hasonlóan a Yaris Cross is kínál Toyota Teammate fejlett parkolási rendszert; ez a modern vezetősegítő funkció a kormányzás mellett a gázadást és a fékezést is önműködően vezérli (először egy Toyota SUV-modellben). A vezetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy az instrukcióknak megfelelő állásba kapcsolja a váltókart.

Ha a rendszer a parkolási manőver közben akadályt észlel, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és automatikusan fékez, hogy elkerülje a koccanást; mindeközben ultrahangos érzékelőkkel figyeli a jármű környezetét. Mindemellett az előre beállított parkolóhelyekre a rendszer akkor is képes beállni, ha nincsenek felfestett vonalak az aszfalton. Az elektromosan 6 irányban mozgatható üléseken könnyen és gyorsan beállítható az ideális üléshelyzet. A kiforduló/lebillenő vezetőülésnek köszönhetően könnyű a ki- és beszállás, és a hideg napokon kellemes pluszt jelent a kormány- és ülésfűtés. A hibrid modellekhez egy váltóáramú, 100 Volt feszültségű, 1500 Watt teljesítményű csatlakozó is rendelhető, amiről számos elektromos készüléket lehet működtetni, sőt vészhelyzetben – például áramszünet esetén – az autó áramforrásként is szolgálhat.

A legmagasabb igényeket támasztó vásárókat kiszolgáló Adventure változat

A vadonatúj Toyota Yaris Cross hamisítatlan SUV-vérvonalát és sokoldalúságát még inkább kihangsúlyozza a kizárólag hibrid hajtással elérhető Adventure modellváltozat. Az új változat külső megjelenését egy első aláfutásgátló és egy hátsó lökhárítóvédő lemezbetét varázsolja még robusztusabbá, és a hatást tovább erősítik a szériában kínált ezüstszínű tetősínek és a sötétszürkére fényezett, 18 colos könnyűfém keréktárcsák. A Yaris Cross Adventure kabinjának legmarkánsabb dizájn-elemei a zongoralakk színű betétek és a fekete tetőkárpit. A jól tartó ülések bőrhatású kárpitozását Adventure mintázat díszíti. A fekete, lágy tapintású műszerfalon és az ajtókárpitokon egy látványos dekorációs csík fut végig, amit a Yaris Cross jellegzetes Warm Gold árnyalatára fényeznek.
  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A kormánykerék borítása és a váltókar szoknyája bőrből készül. A felszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint az AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtás, a Toyota Smart Connect, a Toyota Teammate fejlett parkolássegítő rendszer és a Toyota Smart Cargo. A robusztusabb külső megjelenésű és egyedi utasterű Adventure modellváltozat leggazdagabb felszereltségű, korlátozott darabszámban elérhető Premiere Edition kivitele, amely exkluzív bőr üléskárpitozást, egyedi 18 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat, és alapfelszereltségében motoros mozgatású, lábmozdulattal nyitható csomagtérajtót, head-up kijelzőt és kéttónusú színvilágot kínál, csak a Yaris Cross forgalmazásának első 12 hónapjában lesz kapható. Az Adventure és a Premiere Edition változatok Yaris Cross alap felszereltségi szintek mellett jelennek meg a kínálatban.


Kulcsszavak: bemutató, toyota, új modell, Yaris Cross
 
A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Brit stílus olasz fűszerrel A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Volt egyszer egy Toyota RAV4 A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Flottába áll az első Toyota Auris Hybrid Touring Sports autó a Zöldáramot is hasznosító Szentkirályinál
 
Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

2021. május 18.
A sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisban a prémium kompakt szegmens etalon sportautójának új kiadása már a menetdinamikai tulajdonságokat finomhangoló tesztköröket futja. A sorozatgyártás 2021 nyarának végén kezdődik.
Részletek

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési munkálatok célegyenesébe fordult, teljes gázzal a rajtrács első sora felé. A gyártósorokat megelőző utolsó fejlesztési fázisban a modell tervezőmérnökei versenypályás körülmények között tesztelik és finomhangolják az új BMW 2-es Coupé hajtáslánc- és futómű-technológiáját. A kétajtós sportautó számos olyan alkatrésszel büszkélkedhet, amely egyedülálló a prémium kompakt szegmensben, a versenypályás tesztek így arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a modell magával ragadóan sportos vezetési élményét a mérnökök részletekbe menően tökéletesítsék – az újdonság tulajdonosainak abszolút pole pozíciót garantálva a prémium kompakt szegmensben. Az új BMW 2-es Coupé páratlan kvalitásai között említendő a hátsókerék-meghajtás, a rendkívül erős soros hathengeres erőforrás, a szinte 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás, az extrém merev karosszéria és az agilis, dinamikus vezetési stílushoz tervezett futómű-technológia.

Magával ragadóan sportos vezetési élmény a BMW 2002 nyomdokain


Az új BMW 2-es Coupé, amelynek sorozatgyártása 2021 nyarának végén kezdődik, minden porcikájában a sportos vezetési élmény kompromisszumoktól mentes formáját élteti. A modell a BMW azon legendás, vezetőre összpontosító, kompakt és erőteljes kétajtós modelljeinek hagyományát viszi tovább, amelyet még a BMW 2002 indított útnak. Legyen szó akár erőnlétről, tapadásról, kanyarsebességről vagy irányíthatóságról, az új BMW 2-es Coupé azon rendkívül eltökélt ügyfelek igényeit is maradéktalanul kielégíti, akik egy prémium kompakt modellben is a zabolátlan teljesítményt keresik.

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisának keresve sem találhattak volna tökéletesebb otthont a tervezők: a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a prémium kompakt szegmens új etalonjának kerékfelfüggesztései, futómű-technológiája, lengéscsillapítói, kormányműve és fékrendszere is számot ad képességeiről. Az itt, a München körüli országutakon és a BMW Group Maisach-i tesztlétesítményében elvégzett megmérettetések együttesen garantálják, hogy az új BMW 2-es Coupé páratlan menetdinamikai adottságait a bajor prémiummárka ügyfelei a hétköznapok útjain és a legkeményebb versenyszituációk közepette egyaránt átélhetik.

Az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrész átfogó finomhangolásával a mérnökök garantálják, hogy az erőforrás maximális teljesítménye és a mérnökien precíz irányíthatóság minden vezetési szituációban kéz a kézben jár, a lélegzetelállító kanyarsebesség és az optimális tapadás kettőse pedig mindenféle időjárási körülmények és útviszonyok közepette tökéletesen kiegyensúlyozott menetkomfortot ígér. A modell ugyanakkor oldalirányú gyorsulási erők felépülése esetén is tökéletesen kiegyensúlyozott, optimalizált kormányrásegítéseket garantál.

A motorból érkező erő hátsó kerekekre továbbításával – amely egyedülálló az új BMW 2-es Coupé szegmensében – a kanyarokban játszi könnyedséggel indíthatók mindvégig kontrollált, sportos csúsztatások is.

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

BMW M modell a portfólió csúcsán

Az új BMW 2-es Coupé menetdinamikára való maximális összpontosítását leginkább a portfólió csúcsán trónoló BMW M modell testesíti meg. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 186 gramm / km; előzetes értékek a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint) motorházteteje alatt egy rendkívül erős soros hathengeres erőforrás dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. A benzinmotor – amelynek rendszerreakciója azonnal, végtelen vehemenciával érződik – 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményét egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművéhez. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint kínálja fel a hátsókerék-meghajtású BMW modellek által fémjelzett vezetési élményt, minden pillanatban tökéletesen alkalmazkodva az útviszonyokhoz és az időjárási körülményekhez.

A Nürburgringen elvégzett menetdinamikai tesztek arra is kiváló lehetőséget teremtettek, hogy a mérnökök a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és az osztóműbe épített a BMW M sport differenciálmű együttműködését finomhangolják. A sport differenciálmű a benne dolgozó elektromos motornak köszönhetően 0 és 100 százalék között képes változtatni záró funkcióját, az új BMW 2-es Coupé kerekei így minden ívet a lehető legoptimálisabb tapadással, stabilitással és kanyarsebességgel tudnak bevenni. A motorból érkező erő hátsó kerekek közötti elosztás-arányának folyamatos változtathatóságával jelentősen nagyobb oldalirányú gyorsulás, kanyarból kifelé pedig érezhetően dinamikusabb tempó érhető el.
Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé járműkoncepcióját kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodták meg

Függetlenül az erőforrástól, a karosszériaváz kimagasló torziós merevségéből az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata menetdinamikai előnyt kovácsol. A tervezők az elődmodellhez képest mintegy 12 százalékkal nagyobb torziós merevséget értek el, például a jármű hátsó részének menetdinamikai bekötéseinél, amelyek az új BMW 2-es Coupé kivételes agilitásához is nagymértékben hozzájárulnak. Ráadásul a járműkoncepció, amelyet a mérnökök kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodtak meg, mindkét tengelyen jóval szélesebb nyomtávokat is kínál. A sportosan vett kanyarokban utóbbiak jelentősen csökkentik a modell billenési szögét és az egyes kerekek terhelését.

Az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata alapfelszereltségként kapja meg az erőhatás-függő lengéscsillapítókat, amelyek érezhetően optimalizálják a sportosság és a menetkomfort közötti egyensúlyt. Az erőhatás-függő lengéscsillapítók finoman egyenlítik ki az úttest egyenetlenségeit, miközben a karosszériarezgéseket ellensúlyozva fokozzák az utazás kényelmét. A nagyobb úthibák következtében fellépő karosszériamozgásokat a technológia arányosan nagyobb lengéscsillapító-beavatkozásokkal kompenzálja. Az új BMW 2-es Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív BMW M futómű is megrendelhető, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói a sportos és a kényelemre hangolt vezetés újabb dimenzióját váltják valóra.

Mérnökien precíz irányíthatóság, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok

A bajor prémiumgyártó ügyfelei még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is tökéletesen irányításuk alatt tarthatják az új BMW 2-es Coupé-t. Az erőteljes és pontosan adagolható fékrendszer mellett a kétajtós modell irányítását mérnökien precíz kormánymű is segíti, amelyhez az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, a kormánymű típus-specifikus kialakítása és az első kerékfelfüggesztések kivételesen feszes bekötései is hozzájárulnak. Az új BMW 2-es Coupé-hoz opcionális extrafelszereltségként a változó áttételű kormánymű is megrendelhető, amely kanyarodás közben még precízebb irányíthatóságot, parkolás és manőverezés közben pedig még könnyebb kormánymozdulatokat kínál.

Az új BMW 2-es Coupé karosszériája nem csupán a márka modern, letisztult és minimalista formanyelvét élteti, de olyan, első ránézésre alig, a Nürburgring nagysebességű tesztkörein azonban azonnal észrevehető módosításokat is tartogat, amelyek nagymértékben fokozzák az újdonság, és kiváltképp az új BMW M modell aerodinamikai adottságait. Típus-specifikus első koptatók és légterelő lapok, légbevezető és légkivezető nyílások, üzemanyagtartály- és hátsótengely-borítások, a kerekek mögött pedig aerodinamikailag optimalizált felfüggesztések és merevítések garantálják, hogy az új BMW 2-es Coupé első tengelyére 50 százalékkal alacsonyabb felhajtóerő hat, mint közvetlen elődmodellje esetében.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 2-es, új modell
 
Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé Genfben mutatkozik be a Ferrari California T Tavasszal a BMW új modellváltozatokkal fokozza a vezetés élményét Tavasszal a BMW új modellváltozatokkal fokozza a vezetés élményét Új taktikai jármű Szlovákiából Új taktikai jármű Szlovákiából Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten
 
Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

2021. május 17.
A kormány 3 milliárd forintot különített el erre a célra, a pályázók a gépjármű értékének 45 százalékát kaphatják meg támogatásként egy legfeljebb 15 millió forint értékű elektromos gépjármű vásárlására.
Részletek

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Hamarosan újra pályázhatnak a taxisok kormányzati támogatásra elektromos autók beszerzéséhez, szakmai szervezetek és a fővárosi Fidesz-KDNP kérésére - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára a minisztérium pénteki közleményében.
   
Schanda Tamás kifejtette: "Azt szeretnénk, hogy a vállalkozók, cégek az ország újraindítása alatt új lehetőségeket is kapjanak, ezáltal meg tudjanak erősödni. Különösen fontos ez a járványhelyzet miatt leginkább megviselt ágazatokra. Nehéz helyzetbe kerültek a taxis vállalkozások is, különösen Budapesten. Eddig már több intézkedéssel is segítettük őket, így például azzal, hogy átmenetileg eltöröltük az autóik életkorára vonatkozó szigorú szabályozást, vagy éppen lehetővé tettük, hogy részt vegyenek a korlátozások alatt nagyon elterjedté vált házhozszállításban".
   
Az államtitkár felidézte: ahhoz is lehetőséget biztosítottak a taxisok számára, hogy kedvezményesen, állami támogatással vehessenek új, korszerű, elektromos járműveket. "A korábbi kiírásnak nagy sikere volt, ezért - a szakmai szervezetek és a fővárosi Fidesz-KDNP kérésére - úgy döntöttünk: hamarosan újra lehet pályázni" - jelentette be.
   

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Az érintett egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok június közepétől pályázhatnak új, elektromos autók beszerzésére; a pályázati felhívás a napokban jelenik meg - ismertették.
   
A kormány 3 milliárd forintot különített el erre a célra, a pályázók a gépjármű értékének 45 százalékát kaphatják meg támogatásként egy legfeljebb 15 millió forint értékű elektromos gépjármű vásárlására. A kiírás - amellett, hogy ezzel is segíti az ország újraindítását és a vállalkozások megerősödését - közép- és hosszútávon is jelentős megtakarítást jelent a vállalkozóknak, hiszen az elektromos autók fenntartása sokkal gazdaságosabb, a közlekedés zöldítése pedig segíti a klímavédelmi célok elérését is - közölték.
Kulcsszavak: elektromos autó, Pályázat, taxi
 
Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten Ismét lehet pályázni elektromos taxira Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Ismét lehet pályázni elektromos taxira Autóipari kutatásra 600 millió forintot nyert egy miskolci-debreceni konzorcium Vibráló izgalom: 2021-től az ikonikus Mustang-színárnyalat, a Cyber Orange is megrendelhető a Ford Mustang Mach-E GT modellhez Vibráló izgalom: 2021-től az ikonikus Mustang-színárnyalat, a Cyber Orange is megrendelhető a Ford Mustang Mach-E GT modellhez A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan
 
Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

2021. május 17.
A Mazda Motor Corporation ma jelentette az elmúlt pénzügyi év eredményeit, mely 2021. március 31-én zárult globálisan 1,287,000 autó eladásával.
Részletek

Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

A Mazda két legnagyobb piaca, Észak-Amerika és Kína növelte az eladott volument a múlt évhez képest (403,000 db +2% illetve 228,000 db +8%). Japánban a Mazda 176,000 autót értékesített (-13%).

A Mazda értékesítési teljesítményét Európában a COVID-19 befolyásolta, az elhúzódó lezárások a régió több országában visszavetették az értékesítést (178,000 db, -32%).

A pénzügyi év második felében a fokozottan erős értékesítési lendületnek, a költségcsökkentésnek, és a változó profit javulásának köszönhetően a Mazda 23,2 milliárd EUR nettó bevételt ért el, mely 71 millió EUR éves működési profitot eredményezett, 255,6 milliós nettó veszteség mellett.

Miközben a gazdasági környezet továbbra is olyan kihívásokat tartogat, mint a chip-hiány, és az emelkedő nyersanyag-árak, a Mazda továbbra is magára találó értékesítésre számít a 2022. március 31-gyel végződő pénzügyi évben, előrejelzései szerint 1,410,000 darab autó eladásával. Észak-Amerika és Kína továbbra is húzóerő marad, és Európa is nőni tud negyedévről negyedévre, mellyel megerősíti szerepét a Mazda 3. legerősebb piacaként.


Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

Ennek elősegítésére 2021. június 24-től új elnök-vezérigazgatót neveztek ki a Mazda Motor Europe élére. Martijn ten Brink aktuálisan az MME értékesítésért és vevőszolgálatért felelős alelnöke. Yasuhiro Aoyama, aki 2019 óta vezeti a Mazda Motor Europe-ot, visszatér a vállalat hirosimai központjába, és ő lesz a Mazda Corporation globális marketingért, értékesítésért és vevőszolgálatért felelős igazgatója.

Az üzleti környezetet figyelembevételével a Mazda a következő pénzügyi évre 26,4 milliárd EUR nettó bevételt, 503,9 millió EUR működési profitot és 271,3 millió EUR nettó nyereséget tervez.


Kulcsszavak: autógyár, mazda
 
A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát Goodwood 2015 – főszponzor a Mazda Goodwood 2015 – főszponzor a Mazda Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet A német autóipari beruházások is hajtják a magyar gazdaságot Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten
 
Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

2021. május 17.
A Kia EV6 egy sor olyan fejlett technológiai megoldással érkezik, amelynek célja a vezetés élvezetének szolgálata, valamint a holisztikus és intuitív vezetési élmény megteremtése.
Részletek

Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

Intuitív és könnyen elérhető konnektivitás, valamint élvezetes kiterjesztett valóság teszi teljessé és biztonságossá a vezetés élményét.

Az EV6 a Kia globális elektromos padlólemezére (E-GMP) épül, amely szerkezeti kialakításából adódóan lehetővé teszi a teljesen sík utastérpadló kialakítását, így a beltér különösen tágas. A kabin kialakítása is fokozza a tágasság érzetet, a cél a kellemes és stresszmentes környezet megteremtése valamennyi utas számára. A vezető előtti két, egyenként 12.3 colos képátlójú monitorból álló íves kijelzőn az összes fontos információ könnyen áttekinthető. A közvetlenül a vezető előtt elhelyezkedő és konfigurálható képű “műszerfal” részen a sebesség, a hatótáv és a töltési szint jelenik meg. A középkonzoli másik kijelzőn a navigációs információk mellett az infotainment és a fedélzeti menürendszer látható és kezelhető. A két képernyő egyetlen, finoman ívelt vonalú felületet alkot, körülölelve a vezetőt és tökéletessé téve az irányítás élvezetét. A kijelzők felülete kémiai módszerekkel megerősített üveg, a tartósság és a lehető legtökéletesebb leolvashatóság érdekében.

A kényelmi felszerelések, mint például a kulcs nélküli kezelés, az érintésérzékeny ajtónyitó gombok, a beállítható vezetési profilok, a kényelmes ülések, és az ergonomikus kialakítás egyértelművé teszik: a vezető áll a középpontban. Az ajtókból automatikusan kiemelkedő kilincsektől kezdve az intuitív, érintésérzékeny felületeken át egészen a kiterjesztett valóságot használó head-up kijelzőig minden elem és funkció a tökéletes ember-gép kapcsolatot szolgálja: célja, hogy a vezető és utasai a lehető legjobban érezzék magukat a fedélzeten.


Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

“Arra törekszünk, hogy autóink ösztönös és természetes élményeket nyújtsanak használóiknak. Olyanokat, amelyek jobbá teszik mindennapjaikat. Hiszünk benne, hogy a Kia által kínált élmények izgalmasak, újak és felvillanyozók is egyben. Tervezőink elképzelései és a márka céljai minden korábbinál szorosabban összekapcsolódnak, s ennek központjában vevőink állnak. Ez határozza meg valamennyi döntésünket.” - mondta Jason Jeong, a Kia Europe elnöke.

A fejlett fedélzeti technológia körülöleli a vezetőt, és ebben a kiterjesztett valósággal dolgozó head-up kijelzőnek is fontos szerep jut. A navigációs rendszer, a fedélzeti kamera és a head-up kijelző együttműködésének eredményeként a navigációs utasítások úgy jelennek meg közvetlenül a vezető látóterében, hogy annak sosem kell levennie tekintetét az útról. A kiterjesztett valóság és a két, vezető előtti képernyő mindenről tájékoztat.

A padlóba, a kerékjáratokba, az ajtókba és a csomagtér fedelébe épített hangelnyelő anyagok hatásosan szűrik ki a szélzajt és a gördülés hangjait, így az utastér csendje mindig tökéletes. A szélvédők és az oldalüvegek is többrétegű hangszigetelő kialakításúak, így a csendélmény prémiumkategóriás.

A Kia választéka alapjaiban megújul, a márka 11 új, tisztán elektromos hajtású modellel lép piacra 2026-ig. E sorozat első tagja, az EV6 már megrendelhető.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EV6, kia, új modell
 
Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak Szigorú széndioxid-kibocsátási határértéket határozott meg az új modellekre a Volkswagen és a Greenpeace 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry 15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak A környezet öltönyben is védhető
 
Tovább bővítették a Volkswagen első teljesen elektromos modellcsaládjának gyárát

Tovább bővítették a Volkswagen első teljesen elektromos modellcsaládjának gyárát

2021. május 17.
Tovább bővítették az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó modellcsalád, az ID gyártására szolgáló üzemet a németországi Zwickauban, a több tízmillió eurós fejlesztés révén a kocsik karosszériája is helyben készül - közölte pénteken a német vállalat.
Részletek

Tovább bővítették a Volkswagen első teljesen elektromos modellcsaládjának gyárát
   
Az egykori NDK területén fekvő Zwickauban - ahol 1991-ig a keletnémet autóipar leghíresebb termékét, a Trabantot gyártották - egy csaknem száz méter hosszú és 180 tonnás présgépet telepítettek a Volkswagen üzemébe. Így az összes karosszériaelem, például az ajtó és a csomagtartófedél is helyben készül az elektromos kocsikhoz. Kiépítettek egy úgynevezett magasraktárat is, amelyben egy 30 méter magas polcrendszeren tornyosulnak a legyártott elemek.
   
A 74 millió eurós (27 milliárd forint) fejlesztéssel megszűnik a karosszériaelemek beszállítása más Volkswagen-üzemekből. Ezzel évente több mint 9000 kamionút kerülhető el, és 5800 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
   
A zwickaui üzem átállítása az elektromos meghajtású autók gyártására 2018-ban kezdődött és az idén ér véget. A vállalat tervei szerint a mindent együttvéve 1,2 milliárd eurós fejlesztéssel Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára jön létre. A zwickaui a világ egyik leginkább automatizált autógyára is lesz, a kocsikat 1700 robot és 500-nál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze.
   
Az üzemet "menet közben", fokozatosan alakítják át, így az első ID-modellek - ID.3, ID.4 - mellett továbbra is gyártják a többi között a hagyományos meghajtású Volkswagen Golf Variant modellt.
   
Tovább bővítették a Volkswagen első teljesen elektromos modellcsaládjának gyárát

A zwickaui gyár az egyre inkább az elektromobilitásra összpontosító Volkswagen csoport (VW) "mintaüzeme". Az ott kipróbált újítások azt is szolgálják, hogy ne csak a gyártmányok járuljanak hozzá a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez, hanem maga a gyártási folyamat is minél kevésbé terhelje meg a környezetet.
   
A legfőbb cél a szén-dioxid-semleges termelés, "Zwickau ebben a tekintetben úttörő és példakép" - idézték a közleményben Christian Vollmert, a Volkswagen gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagját.
   
A Németországban 120 ezer, világszerte pedig több mint 670 ezer embert foglalkoztató VW-hez a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka tartozik, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
   
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 8,824 milliárd eurót ért el, 37,1 százalékkal csökkent az előző évi 14,029 milliárd euróhoz képest. A visszaesés a koronavírus-világjárványnak tulajdonítható.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos, I.D., ID.3, ID.4, volkswagen
 
Az új Tiguan elindult Wolfsburgból a 2015-ös IAA-n tartandó világpremierjére Az új Tiguan elindult Wolfsburgból a 2015-ös IAA-n tartandó világpremierjére Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás Szentgotthárdon Gyorsan bővül az európai villámtöltő-hálózat Gyorsan bővül az európai villámtöltő-hálózat A Škoda legyártotta a 750 000. Škoda Superb modellt A Škoda legyártotta a 750 000. Škoda Superb modellt Tovább bővítették a Volkswagen első teljesen elektromos modellcsaládjának gyárát Elindult a Juke testreszabási program
 
A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

2021. május 14.
Idén is átadták a brit Top Gear magazin elektromos év autója díjait. A szabadidőjárművek kategóriájában a Peugeot városi crossovere, az e-2008 részesült a rangos kitüntetésben.
Részletek

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

A brit Top Gear magazin, a világ egyik legismertebb autós kiadványa 2020-ban alapította azt a díjat, amellyel kifejezetten az elektromos járművek rohamos tempóban növekvő piacán ismeri el a legkiválóbb újdonságokat. A TopGear Electric Awards nem követi más év autója díjak klasszikus sablonját.

Ahelyett, hogy szigorúan méretosztályokba és kategóriákba szorítaná az év legjobbnak ítélt újdonságait, inkább az elektromos mobilitás sajátosságaihoz igazodik: egy olyan, rendkívül fiatal és dinamikusan fejlődő piachoz, amelyben új szereplőknek jut hely, és amely korábban elképzelhetetlen lehetőségeket kínál az ügyfeleknek.

Tavaly a Peugeot e-208 a döntőbe jutott az elektromos kisautók mezőnyében, idén pedig az e-2008 szállt versenybe, és bizonyult a szerkesztőség döntése alapján az év legkiválóbb új elektromos városi szabadidőjárművének.

A zsűri tagjai nagyra értékelték a modell teljesítményét, jövőbe tekintő, karakteres formavilágát és elismerésre méltó mobilitási szabadságot eredményező hatótávolságát.

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

„Ha valaki elektromos városi szabadidőjárművet keres, hamar rádöbben, hogy a kínálat szédítően gazdag, a mezőny jóformán napról napra növekszik. Ha minket kérdeznek, a Peugeot e-2008 a legjobb választás: a formaterv sziporkázó, kívül és belül egyaránt, a menetdinamika és a hatótávolság terén jóval többet nyújt, mint amit várnánk. Az egész autó hangulata futurisztikus, ugyanakkor mentes a hasonló megoldásokra időnként jellemző ízléstelenségektől” – foglalta össze a zsűri véleményét Jack Rix szerkesztő.

A tapasztalt újságírók az alábbiak szerint foglalták össze a Peugeot e-2008 erősségeit:

A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor zaj és rezgések nélkül, dinamikusan mozgatja a 4,3 méteres autót. Az egyfokozatú erőátvitellel szerelt erőforrás 260 Nm maximális forgatónyomatéka a legmagasabb érték, amelyet a modell széles motorpalettáján találunk; ennek köszönhetően az e-2008 a teljes modellcsalád egyik legjobb gyorsulási értékét (9,0 mp 0-100 km/órára) mutatja.

Ehhez társul az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagnak és a fejlett energiagazdálkodási rendszernek köszönhető, lenyűgöző hatótávolság: a valós használathoz közel álló WLTP norma szerint végzett mérések tanúsága szerint 310 kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel.

A fedélzeti töltőrendszer számos töltési formátumot, széles teljesítmény-tartományt támogat, illetve a hatékony hűtési rendszernek köszönhetően akár 100 kW-tal is tölthető; ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érhetünk el.


A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

Noha rövid ideje van a piacon, a Peugeot e-2008 nem először részesül szakmai elismerésben. Idén januárban 2021 legjobb elektromos személygépkocsijának választották meg a francia L’argus autóvásárlási tanácsadó weboldal szavazásán. A tizennyolc szakújságíróból álló zsűri az újkori vételárat, az értéktartást, az energiafogyasztást, valamint a szolgáltatásokat (kényelem, vezetési élmény, dizájn, összeszerelési minőség, stb.) figyelembe véve ítélte oda a városi szabadidőjárműnek a díjat.

A L’argus éves szavazásán egyébként visszatérő győztes a Peugeot: 2020-ban a 208, 2019-ben pedig az 508 lett náluk az Év Autója.



Kulcsszavak: e-2008, elektromos autó, Peugeot
 
A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben Norvégiában a harmadik legkeresettebb modell a Nissan LEAF Norvégiában a harmadik legkeresettebb modell a Nissan LEAF A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU Magasra tette a mércét a Peugeot Magasra tette a mércét a Peugeot
 
Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

2021. május 14.
Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén, a Városi Tömegközlekedési Múzeum látogatói egy 47 éves ipartörténeti emléket próbálhatnak ki, szakértő irányítás mellett.
Részletek

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

A Ganz UV a budapesti villamosközlekedés második világháború utáni korszakának legmeghatározóbb szereplője volt, a legnagyobb darabszámban gyártott magyar típusnak sok rajongója van ma is a közlekedés iránt érdeklődők között. Az UV-villamos többek között a távvezérlés tekintetében jelentett újdonságot a korábban itthon gyártott járművekhez képest az ötvenes-hatvanas években - olvasható a közleményben.

Mint írják, ezt az elektromechanikus távvezérlési rendszert mutatja be az 1974-ben készült szimulátor, amely a Zugló Kocsiszín oktatóbázisáról került a BKV Zrt. múzeumába, miután a társaság elhivatott munkatársai felújították az oktatásban betöltött szerepét a nyolcvanas években elvesztő eszközt. A villamos ipartörténeti emléknek számít, amely hűen bemutatja a Ganz korabeli mérnökeinek gondolkodásmódját. A Ganz UV-villamosból kiszerelt áramkör, amely a távvezérlést végezt, a múzeumban most beüzemelve várja az érdeklődőket.        
   
Ez az eszköz fénykorában a Ganz UV-k vezetésének gyakorlati és elméleti képzését segítette a BKV-nál. Azt is lehetett rajta szimulálni, hogyha forgalmi körülmények között meghibásodik a jármű, akkor mi a legcélravezetőbb beavatkozás, a vezető hogyan keresheti meg a hibát. Jó példája ez annak, hogy az 1968-ban alapított BKV szakemberei milyen innovatív megoldásokkal járultak hozzá Budapest közösségi közlekedésének fejlődéséhez.
   

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

A Városi Tömegközlekedési Múzeum idén már részben megújult kiállítási anyaggal, korszerű vizualitással mutatjuk be a BKV történetének ikonikus járműveit az érdeklődőknek, az autóbuszoktól kezdve a trolikon, villamosokon át a metrókocsikig. A múzeumban a járványhelyzet miatt termenként egyszerre 5 látogató lehet a 2 méteres biztonsági távolság betartása mellett - áll az összegzésben.
Kulcsszavak: Ganz UV, Szentendre, Városi Tömegközlekedési Múzeum, villamos
 
Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén Március 1-jén indul el a debreceni 2-es villamos Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén BKK: betartotta a központ a közbeszerzési törvényt a villamostenderen Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén Véglegesítette a BKK a 4-es metró miatt módosuló felszíni járatok közlekedését
 
Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

2021. május 13.
Magyarország jelentős akkumulátorgyártó kapacitást épített ki, ezzel stratégiai pozíciót szerezhet a közeljövő autóiparában - állapította meg az MTI-nek szerdán elküldött autóipari elemzésében az Euler Hermes hitelbiztosító kockázatkezelési igazgatója.
Részletek

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

A globális és a magyar autóipar elmúlt évét, valamint idei kilátásait elemezve Bujdosó Tünde felidézte, hogy világszinten 16,9 százalékkal esett a gyártott személyautók száma tavaly az előző évihez képest.
   
Az Európai Unióban 10,8 millió gépkocsit gyártottak szemben a 2019-es 14,1 millióval, ami 23 százalékos visszaesés. A leginkább járványálló a svéd, belga és román autógyártás volt, ahol alacsonyabb a gyártási kapacitás és emellett minimális volumencsökkenés történt.
   
Magyarország a középmezőnyben végzett 17,5 százalékos visszaeséssel. Szlovákiában 12, Olaszországban 13,2, Csehországban 19,3 százalékos volt a csökkenés tavaly, Franciaországban ugyanakkor 46, Németországban pedig 24 százalékos.
   
Magyarországon az autóipari gyártókapacitás a GDP 5-6 százalékát teszi ki, míg az autóipari beszállítók további 8-9 százalékát adják a bruttó hazai terméknek, vagyis az autóipar egyértelműen stratégiai iparág - jelezte az elemzésben az Euler Hermes kockázatkezelési igazgatója.
   
A szektor 91,8 százaléka exportorientált, és ezzel az autóipar adja a teljes magyar export ötödét. A hazai autóiparban 175 800-an dolgoznak, ami a teljes magyar foglalkoztatás 4 százaléka.
   

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

Iparági becslések szerint tavaly 1,14 millió ember veszítette el az állását a koronavírus-járvány miatt az autóiparban az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban együttesen, ezen belül Magyarországon nagyjából 30 ezerre tehető ez a szám.
   
A járvány miatt több autógyártó Magyarországon is elhalasztotta beruházásainak egy részét, ami a hazai autóipari új beruházások volumenében is látszik, 2020-ban 1,29 milliárd euróra esett vissza a 2019-es 1,66 milliárd euróról.
   
A kilátásokkal kapcsolatban Bujdosó Tünde felhívta a figyelmet a változó fogyasztási szokásokra, a környezetvédelmi előírások szigorítására az Európai Unióban, valamint a technológiai trendek változására.
   
A kockázatkezelési igazgató elemzése szerint lassú, de folyamatos az átrendeződés a fosszilis energiától az elektromos, illetve alternatív energia felhasználása felé. Az elektromos autók sajátossága, hogy kevesebb alkatrészt igényelnek, és mintegy 30 százalékkal kevesebb munkaerőigényük van, mint a dízel és a benzines gépjárművek előállításának.
   
Az elektromos autók esetében 40 százalék, hibridek esetében 20-30 százalék az autó teljes értékén belül maga az akkumulátor. Az elemzés szerint ebből a szempontból Magyarország előnyös pozícióban van, mert bővelkedik akkumulátorgyártó kapacitásban, ezt jelentős állami ösztönzők is segítik. Ezzel Magyarország stratégiai pozíciót szerezhet a közeljövő autóiparában. Bujdosó Tünde ugyanakkor azt is kiemelte, hogy az akkumulátor-feldolgozás és -újrahasznosítás lényeges kérdés, mert a használt akkumulátorok 95 százaléka újrahasznosítható.
   
Elemzésében az Euler Hermes kockázatkezelési igazgatója kiemelte a robotizáció terjedését, ami a fizikai munkaerő csökkenésével jár már most is. Emellett az informatikai fejlesztések válnak meghatározóvá az autóiparban is, az elektromos autókban az alkalmazások és szoftverek a meghatározóak a működés szempontjából, emiatt új elektronikai és IT-cégek jelennek meg az autóiparban.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, Magyarország
 
4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el Az Audi története legnagyobb átszervezését indítja el Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint A Hankook lesz a MAN gyári felszerelésű abroncs-beszállítója
 
Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

2021. május 13.
Az indulás óta eltelt két év alatt a Föld és a Hold közötti távolság több mint hétszeresét „autózta össze” a SHARE NOW 40 ezer regisztrált felhasználója.
Részletek

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Miközben az autómegosztás Budapesten is mind szervesebb részévé válik a városi közlekedésnek, egyre többen gondolnak erre a megoldásra a saját vagy céges tulajdonú gépkocsi alternatívájaként, akár hosszabb távokra is.

Lassan annyian lesznek, mint a dunakesziek, kedvenc autójuk pedig a háromajtós MINI – két év alatt több mint 40 ezren regisztráltak a 2019 tavaszán elrajtolt SHARE NOW carsharing szolgáltatására. Az ügyfelek ebben az időszakban közel 2,8 millió kilométert vezettek. Ráadásul a felhasználás mértéke folyamatosan emelkedik: a szolgáltatás második évében 130%-os növekedés történt még a járványhelyzet idején is. „Az elmúlt időszakban egyre elterjedtebbé és intenzívebbé vált a megosztott autók használata, ahogy egyre többen ismerték fel, hogy a carsharing fenntartható, biztonságos és kényelmes kiegészítője a hagyományos közlekedési formáknak” – mondja Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója.

A felhasználók között akadnak „nagyétvágyúak”, bár az még a SHARE NOW gyakorlatában is kirívónak számít, hogy valaki – többek között Eplényt, Felsőőrsöt, Nyíradonyt és Budapestet is érintve – 1937 kilométert autózzon le egyetlen bérléssel. És bár esküvői járműként is többen választottak SHARE NOW autót, az elmúlt két évben olyan is előfordult, hogy a szülészetre jutott be így egy ’mindenórás’ kismama.

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

A fokozódó kihasználtságot mutatja az is, hogy az átlagos úthosszúság 70%-al, 48 percre nőtt az indulás évében mérthez képest. Noha a bérlések zöme továbbra is percalapú, folyamatosan emelkedik a többnapos utak aránya. „Ez arra utal, hogy az alapesetben a fenntartható városi mobilitás részeként azonosított autómegosztás a megfelelő szituációkban a saját vagy céges tulajdonú gépkocsik helyettesítőjeként is remekül működik” – vélekedik Buday Bence.

A SHARE NOW vállalati felhasználását az is erősíti, hogy bizonyos feltételek mellett a carsharing a vállalati autók alternatívájaként is szóba jön. Ezt felismerve egyre több közép- és nagyvállalati döntéshozó tekint munkavállalói juttatásként az autómegosztásra, és nem véletlenül: a szolgáltatás adómentesen illeszthető be a vállalati cafeteria-rendszerbe.

Legyen szó hétvégi kirándulásról vagy mindennapi városi közlekedésről, például munkába járásról, a carsharing kézenfekvő és könnyen elérhető megoldás. És ez már nem csupán Budapest belső területeire érvényes, hiszen az itthon a Wallis-csoport által üzemeltetett SHARE NOW a budapesti autómegosztók között egyedüliként a főváros központjától távolabb élőknek is hozzáférhetővé tette a szolgáltatást. Így többek között Budafokon, Káposztásmegyeren és Csepelen is indítható és zárható le bérlés, külső zónaként pedig már, Budapest határán kívül, Budaörsöt is „feltette a térképre” a szolgáltató.

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Míg sok vállalatnál az elmúlt év inkább a lassításról és a lehetőségek mérlegeléséről szólt, addig a SHARE NOW számára a folyamatos innováció és a meredeken növekedő mobilitási igények kiszolgálása állt a fókuszban. A dolgozói létszám növelése, új szolgáltatáselemek, új zónaszigetek és az elérhető autók számának növekedése jellemezte az elmúlt egy évet.

Két év alatt az autópark mérete 210-ről 350-re nőtt és mára már három különböző elektromos modell is elérhető: az E-MINI, a BMW i3 és a smart EQ fortwo. A népszerűségi listát két év használati adatai alapján a háromajtós MINI vezeti, bár az elmúlt hónapokban épp saját „ikertestvére”, az elektromos MINI tört a babérjaira. A tavaszi-nyári időszak legnagyobb slágere pedig a MINI cabrio: a SHARE NOW az egyetlen autómegosztó, aki nyitott tetős autót kínál Budapesten.

Hosszabb távú utakra a Mercedes A osztály mellett teszi le a voksát a legtöbb felhasználó, akik tavaly ősz óta már előfizetéses rendszerben (SHARE NOW Pass) is élvezhetik a kedvezményes percdíj előnyeit. A szolgáltató a második születésnapra időzítette a SHARE NOW Rewards bevezetését: a világ első autómegosztó hűségprogramja a használat intenzitása alapján, négy eltérő szinten részesíti jutalmakban az ügyfeleket.

„A carsharing máris jól beilleszkedett Budapest vérkeringésébe, ám ahhoz, hogy ez a fenntartható autós közlekedési forma még jobban tudjon integrálódni Budapest közlekedési és parkolási rendszerébe, jelentős további fejlesztések és szabályozói előrelépések szükségesek” – vélekedik Buday Bence, többek között Amszterdam, Koppenhága és Milánó példáját említve, ahol az autómegosztás mostanra a városi mobilitás meghatározó tényezőjévé vált.

Kulcsszavak: autómegosztó, Magyarország, SHARE NOW
 
A Volkswagen kétezer tisztán elektromos gépkocsival lép be az autómegosztás piacára Berlinben A Volkswagen kétezer tisztán elektromos gépkocsival lép be az autómegosztás piacára Berlinben Már Brüsszelben is elindult a DriveNow autómegosztó szolgáltatás Már Brüsszelben is elindult a DriveNow autómegosztó szolgáltatás Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 141 - 150