Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 141 - 150
Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség

Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség

2019. december 11.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság rendőrei hat napon keresztül, civil autókból ellenőrizték a szabálytalankodó autósokat a fővárosban.
Részletek

Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály munkatársai olyan autósokat szűrtek ki és büntettek meg, akik vezetés közben telefonáltak, nem kötötték be a biztonsági övüket, nem vették figyelembe a záróvonalat, vagy átmentek a piroson, de a gyorshajtókat is lekapcsolták.

Az akció során összesen 72 sofőr kapott bírságot:

- záróvonal átlépése miatt 12,
- buszsávban közlekedés miatt 11,
 - mobiltelefonálás miatt 10,
- gyorshajtás miatt 7 sofőrt bírságoltak meg.

A rendőröknek intézkedniük kellett több sofőrrel szemben, amiért figyelmen kívül hagyták az útburkolati jeleket, például mozgáskorlátozott parkolóhelyen parkoltak jogosulatlanul, nem vették figyelembe a megállni tilos táblát, a kötelező haladási irányt, illetve nem használták a biztonsági övet.
December 23-ig minden a sor elejére szabálytalanul besoroló, a többieket félrelökő erőszakos autós, és a tilos jelzésre fittyen hányva a kereszteződésen átszáguldó sofőr okkal félhet a felelősségre vonástól! Jelöletlen, videóval felszerelt rendőrautók vadásznak rájuk!

Kifejezetten az Ünnepi időszakban, e héttől december 23-ig tart Budapesten az az ellenőrzési sorozat, amellyel a rendőrség célja, hogy megfékezze a szabálytalanul, erőszakosan közlekedő autósokat. Mindenki, aki az útjainkon közlekedik, észrevehette, hogy sok autós rendszeresen a kanyarodó-, gyorsító-, lehajtó-, busz-, és leállósávokat arra használja fel, hogy a zsúfolt úton előrébb jusson. Lényegében erőszakosan szereznek előnyt a többi közlekedő hátrányára. És ez nem ügyesség, vagy élelmesség kérdése, hiszen egy pénztárnál sem tolakodik senki a sor elejére, ez a leggyakrabban egyszerű szabálytalanság.

Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség

Így a rendőrségnek van jogalapja és eszköze is az így viselkedő, a többi közlekedőt zavaró autós kiszűrésére. Első körben a BRFK (Budapesti Rendőrfőkapitányság) kapta a feladatot, hogy a főváros útjain a tapasztalatok alapján azokban a csomópontokban, ahol ez a fajta közlekedési viselkedés a legjellemzőbb, kezdjen el célzott ellenőrzési akciót. Erre jelöletlen (tehát nem matricás, fényhidas) rendőrautókat használnak fel, amelyekben hitelesített képfelvevő eszközt helyeznek el.

Az akció már elkezdődött ezen a héten, a kijelölt akciócsoport december 23-ig ütemesen indulnak bevetésre az előre meghatározott pontokra szerte a városban. Elsődleges feladatuk a záróvonalat figyelmen kívül hagyók, a leállósávon közlekedők, a kötelező haladási irányt figyelmen kívül hagyó, a tilos jelzésen áthajtó autósok kiszűrése, de ezeken felül bármely más szabálytalanságot vesznek észre, akkor is intézkednek.

Egy napon több helyszínen is ellenőriznek, több csoportban, több gépjárművet bevetve. Hogy tovább nehezítsék a szabálytalankodók dolgát, a lefülelt autósokat a többi közlekedőt nem zavarva kivezetik a forgalomból, és a helyszíntől távolabb leállítva szembesítik tettével. Így az adott kereszteződéshez közelítőknek nem tűnik fel a rendőri jelenlét, ezáltal hatásosabb lehet az ellenőrzés. A szabálytalanságon ért autókat nem a jelöletlen gépkocsik személyzete ellenőrzi, hanem külön ezzel a feladattal kirendelt, jelölésekkel ellátott járőrkocsival dolgozó rendőr kollégák.


Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség

Tehát december 23-ig lehet számítani Budapesten az ellenőrzést végző rendőrökre. Az akció fő célja, hogy kiszűrje a forgalomból az agresszív, másokat irritáló, a közlekedési szabályokat szándékosan megszegő autósokat. Mindemellett kérjük a közlekedés szabálytisztelő résztvevőit, hogy az agresszív vezetőkkel ne „vegyék fel a harcot”, nincs szükség „kiszorítósdira”, „szájkaratéra”, hiszen mindez fokozza a feszültséget az utakon, vezessenek nyugodtan, türelemmel, az útviszonyoknak, látási viszonyoknak, a forgalmi ritmusnak megfelelő követési távolságokkal, hiszen a rendőrség feladata, hogy hatásosan fellépjen az agresszív sofőrökkel szemben. Az új technikai eszközökkel és szervezési háttérrel erre a feladatra már felkészült a rendőrség, az új módszereknek úgymond a főpróbája a budapesti, Karácsonyig tartó ellenőrzési akció!

Kulcsszavak: budapest, ellenőrzés, közlekedés, rendőrség
 
Havazás – Pápán és környékén több út járhatatlan Havazás – Pápán és környékén több út járhatatlan Átadták a felújított Budafok kocsiszínt Budapesten Átadták a felújított Budafok kocsiszínt Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Civil autókból ellenőrzi a forgalmat Budapesten a rendőrség Tovább csökkent az üzemanyagok ára Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz!
 
A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén

A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén

2019. december 11.
A Volkswagen konszern márkáit Magyarországon értékesítő márkakereskedések az idén az előzetes adatok szerint 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában - mondta Eppel János ügyvezető igazgató kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Részletek

A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén

Az ügyvezető igazgató jelezte: a vevőknek átadott autók alapján a cég piaci részesdése 25 százalékos, a magyarországi forgalomba helyezéseket tekintve 19 százalékos.

A konszernhez tartozó márkák eltérően teljesítettek: Volkswagen személyautóból 14 ezer, Seatból 3800, Audiból 2500, Skodából 14 600, VW haszonjárműből mintegy 3200 darab fogy várhatóan az év végéig.

A Datahouse legutóbbi, novemberi adatai szerint a VW magyarországi piaci részesedése 7,3 százalékos, a Skodáé 7 százalékos, az Audié 1,4 százalékos, a SEAT-é 1,3 százalékos volt.

Eppel János a magyar összpiac 20 százalékos bővülésétől elmaradó növekedést azzal magyarázta, hogy az idén még hátrányosan hatott az értékesítésre a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) áttérés, a gyártási átállások miatt több modell is hiányzott időszakosan a kínálatból. Hozzátette: szintén negatív hatást gyakoroltak a dízelüzemű járművek jövőjével kapcsolatos bizonytalanságok, a forintárfolyam hektikus alakulása pedig az év folyamán áremeléseket tett szükségessé.

Egyértelműen pozitív hatása volt viszont a nagycsaládosok autóvásárlását támogató programnak, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek - emelte ki Eppel János.

A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén

Várakozásai szerint 2020. az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban. A PH partnerei az idén december elejéig több mint 1000 elektromos autót - túlnyomórészt VW-t - adtak el Magyarországon, és jövőre számos új modell érkezik. Hozzáfűzte: a PH már megkezdte saját töltési rendszere értékesítését, amely nemcsak a konszernhez tartozó márkák elektromos autói számára biztosít tankolási lehetőséget.

Az ügyvezető igazgató szerint a magyarországi autópiac még mindig nem telített, a bővülés folytatódik, jövőre az új személyautók eladása elérheti akár a 165 ezret az idei 155 ezer után. A PH 39-40 ezer autó eladásával számol a jövő évre.

A PH jelenleg 72 jogi személlyel van partneri kapcsolatban, amely 150 értékesítési partneri szerződést és 200 szervizszerződést takar. A márkakereskedői hálózat bővítését egyelőre nem terveik.

Eppel János beszámolt arról, hogy a PH a jövő évben 2,5-3 milliárd forintos beruházás keretében használtautó-központot, oktatási, illetve átadó-kiszállító központot létesít Budaörsön.

A Porsche Hungaria Kft. árbevétele 2019-ben eléri a 350 milliárd forintot a 2018. évi 330 milliárd után - tájékoztatott az ügyvezető igazgató.

Kulcsszavak: márkakereskedés, márkaszerviz, Porsche Hungaria
 
A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása A Porsche Hungariához tartozó kereskedések 38 ezer autót adnak el az idén Hűségprogramot indít a Nissan Mérges márkával bővült a Duna Autó Mérges márkával bővült a Duna Autó A Magyar Škoda márkakereskedők a legjobbak között A Magyar Škoda márkakereskedők a legjobbak között
 
Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában

Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában

2019. december 11.
November végén gördült le a Mioveni Dacia üzem gyártószalagjáról az ötszázezredik Duster (4x4, Prestige, 1,3 TCE 150 LE, Izzóvörös színben).
Részletek

Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában

Ez a Renault Csoport ikonikus modelljének második generációja, amely két évvel ezelőtt mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon. Az ötszázezredik darab egy franciaországi vásárlóé lett. Magyarországon az ott gyártott ötszázezer Duster-ből több mint 22 ezer darab került forgalomba 2010 óta.

A gyár minden nap 1400 járművet állít elő, amelyből 1050 darab Duster.

A Duster első generációja 2010-ben került gyártásra, és azóta több mint 1,7 millió darab készült Romániában, Mioveni-ban. A fő exportpiacok Franciaország, Olaszország és Spanyolország, de a Dacia termékcsaládot 44 országban forgalmazzák.

"A siker alapja kompetens, komoly és felelősségteljes csapatmunka, és ez elmondható a Daciaról is. A Duster a Mioveniben gyártott Dacia márka emblematikus modellje, amelyhez a Renault Csoport minden romániai csapata hozzájárul, és szeretnék köszönetet mondani nekik. Versenyképességünk fenntartása érdekében továbbra is támogatónak, felelősségteljesnek és szigorúnak kell lennünk. Vonzó, minőségi, versenyképes járműveket gyártunk, amelyek nagyon kedveltek vásárlóink körében. Ma Renault Nissan Mitsubishi Szövetség egyik legnagyobb gyárában építjük a jövőnket"- mondta Miguel Oliver - Boquera, a Dacia-gyár ügyvezető igazgatója.


Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában

A jövő gyára

A Dacia gyártás átalakításának középpontjában a munkavállalók és az ügyfelek állnak. Az üzem modern és rugalmas gyár, automatizált gyártási folyamatokkal. Az elmúlt öt évtizedben a gyár több mint 6,8 millió járművet gyártott. Több mint 8 különféle modellt gyártottak: Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan (limuzin, kombi, kisteherautó és pick-up verziókban), valamint a Dacia Sandero és Dacia Duster. Jelenleg 54 másodpercenként gördülnek le a járművek az összeszerelő sorról, az üzem termelésének több mint 90%-a exportra történik.

A Dacia évente 350 000 járművet gyárt Romániában, emellett több mint 500 000 motor és több mint 500 000 sebességváltó is készül itt, amelyek egy részét a Román Logisztikai Divízió és Szövetség Nemzetközi Logisztikai Hálózata (AILN), a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség legnagyobb logisztikai központja exportálja.
Kulcsszavak: autógyár, dacia, duster
 
A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában Elkészült az ötszázezredik Duster a Dacia romániai gyárában A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába
 
A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda

A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda

2019. december 10.
Az idén 30 éves Duna Autó Zrt. a kerek évforduló tiszteletére 30 facsemetét adományozott Óbudának. A faültetésre ünnepélyes keretek között került sor, december 9-én délelőtt. A Duna Autó Zrt.-t a vállalat vezetősége, a III. kerületet pedig Burján Ferenc alpolgármester képviselte az eseményen.
Részletek

A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda

„A környezetvédelemmel ma már mindenki napi szinten foglalkozik. De ezeknek az elveknek nem csak a szavak szintjén, hanem a tettekben is meg kellene valósulniuk” – kezdte Ormos Péter, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. igazgatója.

„Úgy gondolom, először mindenkinek a maga környezetében kell rendet tennie, példát mutatnia, hogy aztán globális szinten is eredményeket tudjunk elérni. Ezt szem előtt tartva döntöttünk úgy mi is, hogy 30. születésnapunk alkalmából 30 facsemetét ajándékozunk Óbuda részére.”

A fákat a Csíkszereda parkban, az Eurocentert a Farkastorki úttal összekötő sétány mentén helyezték el. A faültetésben a vállalat igazgatósága, vezetősége is segédkezett.

„A Duna Autó alapításától fogva erőteljesen jelen van a lokálpatriotizmus a III. kerület iránt, hiszen nem csak mi, de több dolgozónk is óbudai. Ezért minden évben külön projektünk van, amivel hozzájárulhatunk a kerület szépítéséhez, fejlődéséhez. Már több éves hagyomány például, hogy a Szent Margit Kórház számára adományokat juttatunk el – figyelembe véve, hogy éppen mire van szüksége az egészségügyi intézménynek. A mostani faültetéssel pedig szeretnénk hozzájárulni, hogy még rendezettebb legyen környezetünk” – emelte ki Ormos Péter.

A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda

„Önkormányzatunk számára kiemelten fontos a kerület zöldítése és a környezetvédelem ügye. A következő években sokezer fát szeretnénk elültetni, és nagy öröm számunkra, ha ebben olyan elkötelezett partnerek is mellénk állnak, mint a Duna Autó Zrt.” – tette hozzá Burján Ferenc, III. kerületi alpolgármester.

Kulcsszavak: Duna Autó, környezetvédelem, Óbuda, Ormos Péter
 
Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait Már Vietnam is környezetbarát Már Vietnam is környezetbarát Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Coca-Cola technológia már az autógyártásban is 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka
 
Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

2019. december 10.
Elkészült az eddigi talán legstílusosabb restomod: egy kétajtós veterán kisautó jól karbantartott testébe egy body builder szívét ültették be. És a legszebb: mindkettőt ugyanaz a cég gyártotta – negyvenegy év különbséggel. Történetünk nem rövid, viszont annál különlegesebb.
Részletek

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Két elhivatott fiatalember egy első generációs Toyota Corollát a Lexus első sportautójának hajtásláncával keresztezett? A végeredményt legszívesebben mindannyian ott látnánk a karácsonyfa alatt.

Rhys Millen drift-versenyző, autós kaszkadőr és Pikes Peak-i rekorder nevét az Egyesült Államokon kívül is sokan ismerik. Ennek a történetnek azonban nem ő, hanem öccse, Ryan Millen a főszereplője – legalábbis részben. Ryan szintén otthon van a motorsportban, ám elsősorban autóátépítéseiről nevezetes. Legutóbbi munkájával azonban talán saját magának is túl magasra helyezte a lécet – de ne menjünk ennyire az események elébe.

A Japánban 1966-ban debütált Corolla első példányai 1968 tavaszán érkeztek meg Észak-Amerikába, mint a Toyota tervezett exportpiaci hódításának előőrse. A bemutatkozás sikeresnek bizonyult, az évtized végére már több mint 220 ezer autót adtak el a külpiacokon (elsősorban Amerikában). Tíz év alatt, 1976-ra a Corolla összeladásai meghaladták az ötmillió darabot, egy újabb évtized múlva a 12 milliót. Ma, 12 generációval és 47,5 millió eladott autóval később a Corolla minden idők legnagyobb számban eladott típusa.

Történetünk kezdetén, 1969-ben azonban a Toyota Corolla még távolról sem volt akkor legenda, mint manapság, a Toyota személyautóira némi gyanakvással tekintettek a vásárlók, az amerikai versenytársak pedig figyelemre sem méltatták az előzmények nélküli konkurenst.

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Voltak azonban, akik idejekorán felismerték a márkában szunnyadó lehetőséget. Köztük volt a Costa Rica-i Javier Quirós édesapja is, aki 1957-ben, farmerként vásárolt egy Land Cruisert. Annyira megszerette a Toyotákat, hogy 1959-ben forgalmazni kezdte azokat, majd 1963-tól összeszerelő üzemet létesített az országban.

Amikor a Toyota beindította a személygépkocsik exportját, a világon negyedikként nyitotta meg Toyota-kereskedését; cégüket, a Purdy Motor csoportot ma Javier vezeti.

A ’69-es Corollák rendkívül megbízható, de nem különösebben tüzes autók voltak: az amerikai piacokon 60 vagy 65 lóerős, soros négyhengeres, nyolcszelepes, 1.1 vagy 1.2 literes motorokkal forgalmazták őket. Ez elegendő volt az átlagos vásárlóknak, az öreg Quirós azonban valami többre vágyott, ezért egy kortárs AMC Rambler V8-as erőforrását beszerelte egy kiszuperált Corolla orrába. A párosítás nem sikerült túl jól, mégis mély nyomot hagyott a gyermek Javierben. Ahogy teltek az évek, úgy szépült meg az emlék, és mire Javier felnőtt, bakancslistáján első helyen szerepelt a terv, hogy egyszer feltámassza apja roncstelepen rozsdásodó kiméráját.

Idővel be kellett látnia, hogy ez reménytelen – az ötlet azonban nem hagyta nyugodni. Mivel jó barátok voltak Ryan Millennel, aki immár több mint két évtizede ralizik a japán márka típusaival, hozzá fordult segítségért. Az egyik gondolat követte a másikat, és hamarosan körvonalazódott egy egészen újszerű projekt.

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

„Az eredeti Corollához, de pláne az AMC Ramblerhez rendkívül nehéz lett volna alkatrészeket szerezni. Márpedig olyan autót akartunk építeni, ami üzembiztos, valamint gyorsan és költséghatékonyan szerelhető” – emlékszik vissza a kezdetekre Ryan Millen. A muscle car koncepciójához viszont ragaszkodott Javier, úgyhogy gondoltak egy merészet: mi volna, ha az első generációs Lexus IS F ötliteres, 421 lóerős V8-as szívómotorját építenék be a Corollába?

A megbízó rábólintott, Millen pedig hozzálátott az egy éven át tartó eposzi munkához. Az egyértelmű volt, hogy az 1969-es karosszéria nem fogja elbírni az ötliteres sportmotor irdatlan nyomatékát, ezért gyorsan stratégiát váltottak: padlólemezig bontottak egy IS F-et, és a hajtáslánc, valamint a futómű köré, az eredeti vázszerkezetre erősítették fel a Corolla lemezeit. Ehhez persze szükség volt bizonyos módosításokra. A kerékíveket megtoldották, sőt, az egész karosszéria szélesebb és hosszabb lett.

„Gyakorlatilag felnégyeltük a kasztnit. Hosszában mintegy 75, széltében 280 millimétert toldottunk bele, de még ez is kevés lett volna – az első generációs Corolla igazán apró autó volt –, így az IS F tengelytávját 360 milliméterrel megkurtítottuk." Ezután kézzel, üvegszálas műanyagból formálták meg a motorház és a csomagtér fedelét, valamint a kerékíveket. A szélesebb hűtőmaszkot két rácsból szabták ki, a szélvédő egy Toyota pickupról származik, ahogy a hátsó lámpatestek is.

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Az alkatrészek tehát nem mind eredetiek, az összhatás azonban hiteles és korhű – pontosan, ahogy a megrendelő Javier szerette volna.

Miután a nyers autó készen volt, eljött a finomhangolás ideje. A megbízó a mindennapokban jól vezethető autót szeretett volna, ezért állítható lengéscsillapítókat szereltek be: ezekkel a rossz minőségű latin-amerikai földutakon is kényelmesen használható a Corolla, ám ha úgy hozza kedve a tulajdonosnak, akár kemény aszfalton sportosan is vezethető. Míg a külső megjelenésnél igyekeztek minél inkább hű maradni az ötven évvel ezelőtti stílushoz, a belső tér a modern Lexusok kényelmét nyújtja, a gazdagon párnázott sportüléstől az infotainment rendszeren át a nyolcfokozatú automata sebességváltóig.

Javier saját magának szánta az autót, ám egy ilyen szenzációt nem tarthatott titokban – különösen, ha a színválasztásban maga Tojoda Akio, a cégcsoport elnöke adott tanácsot neki. Amikor bemutatta az autót a cégcsoport első emberének, a teljes Toyota-csoport felbolydult, mint egy hangyaboly, a vállalat igazgatói kisgyerekként nyomták az orrukat a Corolla ablakára, a szerencsések pedig ki is próbálhatták azt – óvatosan, persze, mert a nem egészen másfél tonnás autóban könnyen elszabadul az a 421 lóerő.


Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Az autó épp csak elkészült, Ryan Millen és Javier Quirós azonban máris egy új munkán törik a fejüket. Ezúttal egy még öregebb, 1967-es, szintén kétajtós Corollát fognak átalakítani – hogy milyen hajtáslánc kerül bele, azt egyelőre nem árulják el. Abból viszont nem csináltak titkot, hogy mennyibe került Javier egyedi restomod Corollája. Az autó bekerülési ára mintegy negyedmillió dollár (azaz csaknem 75 millió forint) volt – aki tehát szeretne egy hasonlóan átalakított régi-új Toyotát, jobban teszi, ha ennél valamivel többet szán a projektre.

Kulcsszavak: Corolla, egyedi jármű, toyota
 
A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja Elektromos autót fejleszt a Toyota Elektromos autót fejleszt a Toyota 136 lóerős lesz a Toyota 2015-ös hidrogénautója 136 lóerős lesz a Toyota 2015-ös hidrogénautója Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért A Toyota kibővíti plug-in hybrid töltőszolgáltatásait Japánban
 
Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

2019. december 10.
Kína 2025-ig 25 százalékra tervezi növelni a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú (NEV) és 30 százalékra az adathálózatra kapcsolt (ICV) járművek részarányát az új autó eladásokban.
Részletek

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

A pekingi ipari és információs technológiai minisztérium tervezete alapján az új autó eladásokban 2025-re 25 százalékra emelkedik az elektromos, hibrid és más alternatív hajtással rendelkező NEV (New Energy Vehicles), valamint 30 százalékra az intelligens járműelektronikai rendszerrel ellátott és adatátviteli hálózatra kapcsolt ICV (Intelligent Connected Vehicles) járművek részaránya.

A tervezet leszögezi, hogy a célkitűzés eléréséhez 2021-től kezdődően biztosítani kell az ökológiailag kiemelt, a légszennyezés visszaszorítása szempontjából kulcsfontosságú kísérleti régiókban a NEV járművek kizárólagos forgalomba helyezését. A tervezet megjegyzi ugyanakkor, hogy a cél eléréséhez számos technológiai áttörésre lesz még szükség az akkumulátorok, az elektromos hajtáslánc és a járműelektronikai rendszerek gyártása terén.

Az idei első tíz hónapban a NEV járművek eladása öt százalékát tette ki az új autó eladásoknak Kínában, kétszámjegyű százalékos növekedést értek el viszont az összességében stagnáló piacon. A járműeladások több mint két évtizede tavaly csökkentek első alkalommal Kínában - í­rja az alternativenergia.hu.

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, kína
 
Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Ampera-e: Az Opel új elektromos autója Ampera-e: Az Opel új elektromos autója Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában Ismét Superbrands díjakat kapott a Hyundai
 
A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

2019. december 10.
A külsőt érintő változtatások még sportosabbá tették a modellt. Új, még látványosabb könnyűfém felnik rendelhetők a modellhez, közöttük a 17 colos Shark Grey garnitúrával.
Részletek

•	A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

Számos ponton módosított sikermodelljén a Honda, hogy megőrizhesse technikai és esztétikai színvonalát. A 2020-as Civic szebb és látványosabb lett a változtatások hatására, valamint – az új fedélzeti elektronikai rendszerének és igényesebb belső anyagainak köszönhetően – minősége, valamint használati értéke is jelentősen nőtt.

A frissített Civic megőrizte az elődmodell lenyűgöző sziluettjét és erőteljes kisugárzását, mindazonáltal új, elegáns, szimmetrikus hűtőrács öleli körbe ködfényszóróit, felületei és vonásai pedig még kifinomultabbá váltak. Az egyszerűbb hűtőrács és az új légbeömlő-kialakítás még letisztultabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek, nem mellesleg az aerodinamikai hatékonyságot is javítja.

Szintén újdonság, hogy a LED fényszórók ezentúl minden modellváltozathoz alapfelszereltségként járnak, ráadásul még modernebbnek láttatják az autót, a tervezők ugyanis átformálták a – szintén LED – nappali menetfényt, ami ezentúl még jobban illeszkedik a sportos vonalvezetéshez. Az új, 16”-os könnyűfém felnik már a belépőmodellhez is megrendelhetők, míg a közepesen és gazdagon felszerelt verzióknál többek között a 17”-os Shark Grey garnitúrával tehetik még drámaibbá a hatást a tulajdonosok.

További érdekesség, hogy a színválaszték új tónussal, pontosabban Obsidian Blue névre keresztelt kékkel bővült.

Hogy az új Civic minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

•	A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 - 110 g/km , illetve 4,7 - 4,8 l/100 km.

Testvére, az 1,5 literes VTEC Turbo 182 LE-t és 240 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, mégis igen impozáns adatok jellemzik. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társítva 128 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, míg kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km . (Fokozatmentes automata váltó esetén az adatok így alakulnak: 137 g/km, 6,0 l/km)

A Civic szofisztikált futóművén nem változtattak a Honda szakemberei, tehát továbbra is kiváló menetkomforttal és kezelhetőséggel büszkélkedhet a típus. Ebben a kis tömegű, nagy merevségű kocsitestnek is nagy szerepe van, melyet új, innovatív tervezési és gyártási folyamatokkal hoznak létre a Honda üzemegységében. Legfőbb ismérve az alacsony súlypont, no meg, hogy olyan ultramodern felfüggesztésrendszer alkalmazását tette lehetővé, ami számottevően fokozza a vezetési élményt.

A különféle passzív megoldások mellett továbbra is az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá a Civicet, ennek köszönhető a kiváló Euro NCAP-minősítés is. Az iparági elsőnek is tekinthető rendszer minden (!) modellváltozathoz alapáron jár és az Ütközésmérsékelő Fékrendszert, az Adaptív Sebességrögzítőt, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, a Sávtartó-asszisztens Rendszer, valamint a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert egyaránt magában foglalja.

Honda Civic Sport Line

Elképesztően látványos modellel bővül 2020-ban a Civic család. A Sport Line névre keresztelt újonc a legendás Civic Type R vonalait és stílusát örökölte, amit egyből két felszereltséggel dob piacra a japán iparóriás. Érkezik egy belépőmodell, valamint egy rendkívül gazdagon felszerelt variáns is. Mindkettőről elmondható, hogy egészen különleges formavilággal varázsolja még vonzóbbá a páratlan menetteljesítményéről és kimagasló használati értékéről ismert Civicet.

Feltűnő, sportos stílus

A lökhárítókra szerelt első és hátsó koptató, a diffúzor és a kifinomult légterelő még szebbé, egyedibbé és lendületesebbé teszi a Civic megjelenését, egyszersmind a Honda motorsport-öröksége előtt is tiszteleg. Ezt a célt szolgálja a Sport Line kivitel modellspecifikus, 17”-os könnyűfémfelni-garnitúrája is, akárcsak a minden elemében LED nappali menetfénnyel kiegészített első lámpa, amely az alapfelszereltség része. A Honda Civic Sport Line szintén megrendelhető a legújabb fényezéssel, azaz Obsidian Blue színben.

Fejlesztések a belsőtérben

Miként a karosszériát, úgy az utasteret is különleges hangulat jellemzi, hiszen megannyi díszítőelemet építettek be a Honda mérnökei. Ezek közül ugyan néhány a frissítésen átesett alapmodellen is megfigyelhető, ám a vörös cérnával varrt kormányborítás, a váltógomb és borítása, valamint az ülés- és az ajtókárpit a Sport Line sajátja a furatokkal ellátott alumínium pedálsor pedig a Honda versenysportban betöltött szerepére utal.

Az Apple CarPlay® és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas Honda Connect rendszer, ami szériatartozék, sőt az Executive felszereltségi szinten a tolatókamera képét is megjeleníti.

A Sport Line nemcsak megjelenésében sportos, hanem menetdinamikáját illetően is, hiszen a Honda által fejlesztett, 1,0 literes VTEC TURBO motor egyedülállóan hatékony és erős. A háromhengeres, turbófeltöltésű egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz; a CO2-kibocsátása és a kombinált üzemanyag-fogyasztása mégis alacsony: 107-110 g/km, illetve 4,7 – 4,8 l/100 km . Technikai fejlettségének köszönhetően a WLTP szabvány szerinti mérések is roppant impozáns adatokat eredményeztek. Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás 137–152 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,0 - 6,7 l/100km. A modern hajtóműhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy folyamatosan változó áttételű CVT-váltó kapcsolódhat, utóbbit akár a kormányról is vezérelheti a pilóta.

Mindent egybevetve a 40 éves múltra visszatekintő Civic megmaradt kategóriaelső, praktikus autónak, ami még kifinomultabb formában, még lendületesebb stílusban folytatja pályafutását.

Az első tesztvezetésekre 2020 januárjától nyílik lehetőség a márkakereskedőknél , az első autókat pedig jövő év márciusától szállítja le a Honda.

Kulcsszavak: bemutató, civic, honda, új modell
 
A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók A DAF bemutatja a különösen csendes CF elosztó tehergépkocsit A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite 2016 júniusától érkezik a Toyota Aygo x-cite
 
Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

2019. december 10.
Csökkent a készpénzes finanszírozás népszerűsége, és újra nő a vállalkozások érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt - derül ki a Rentasystem hatodszor elvégzett felméréséből.
Részletek

Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

A megkérdezett vállalatvezetők 63 százaléka úgy gondolja, hogy stagnálni fog 2020-ban IT beruházásuk, 36 százalékuk szeretne kisebb vagy jelentős fejlesztéseket. A korábbi évekhez hasonlóan főként munkaállomásra és szerverre (21 százalék), informatikai biztonságra (13 százalék), illetve mobileszközökre (12 százalék) költenek a cégvezetők.

Tavaly a megkérdezett nagyvállalatok 12 százaléka válaszolta azt, hogy tervez autóflotta-fejlesztést, ez az érték idén sem változott. A cégvezetők továbbra is nyitottak az autóflotta és az egyéb gépi berendezések esetében finanszírozói közreműködés igénybevételére.

Tavaly a megkérdezettek 70 százaléka készpénzzel kívánta leginkább finanszírozni IT eszközeinek beszerzéseit, idén már csak a vállalatok 46 százaléka gondolja úgy, hogy ez a legjobb finanszírozási forma.

Autóbeszerzés esetén már csak a megkérdezettek 30 százaléka részesíti előnyben a készpénzes finanszírozást, 16 százalék a lízinget, 10 százalék pedig a tartós bérletet választaná.


Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

Magyarországon továbbra is kevesebben gondolnak a tartós bérletre, mint a fejlettebb európai országokban. A cégvezetők 40 százalékának nincs teljes körű információja a tartós bérletről,  33 százalékuk egyáltalán nem tájékozott az informatikai tartós bérlet kapcsán, és a megkérdezetteknek csak 27 százaléka van tisztában a fontos tudnivalókkal.

A felmérés szerint csak a cégek 17,8 százaléka tudta, hogy mezőgazdasági és építőipari gépeket, valamint szoftvereket is lehet tartósan bérelni, és 13,9 százaléka vélte úgy, hogy robottechnológiai eszközök operatív lízingje is lehetséges. Ennél is kevesebben tudták, hogy akár orvosi eszközöket, valamint LED világítástechnikai eszközöket is lehet bérelni.



Kulcsszavak: DanubeTruck Magyarország, lízing, tartós bérlet
 
Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok A készpénzes autóvásárlás helyett egyre népszerűbb a tartós bérlet A készpénzes autóvásárlás helyett egyre népszerűbb a tartós bérlet Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac Itthon is lízingelhető a Tesla Itthon is lízingelhető a Tesla Vége az Ubernek, kivonulnak Magyarországról Vége az Ubernek, kivonulnak Magyarországról
 
Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

2019. december 09.
Évek óta hangoztatja a hidrogén üzemanyagcella iránti elkötelezettségét a Toyota. Hogy pontosan miért, azt a mindkét Mirai projektért felelős Tanaka Josikazu főmérnöknél senki nem tudja pontosabban elmagyarázni.
Részletek

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

A második generációs Mirai képében egy minden szempontból fejlettebb járművet hoz forgalomba hamarosan a Toyota. A 2021-ben piacra lépő üzemanyagcellás szedán elegánsabb, tágasabb, sportosabb: összességében sokkal autószerűbb, mint elődje, a világ legnagyobb számban eladott hidrogén üzemű személygépkocsija.

Az már az idei Tokiói Autószalonon bemutatott prototípus alapján egyértelmű, hogy a Mirai megjelenése, hatótávolsága (30 százalékkal nagyobb a jelenlegi generációhoz képest) és helykínálata (hátul immár hárman utazhatnak) jelentősen javult, az ígéretek szerint pedig az élvezetes vezethetőség is az új modell mellett szól majd. A hajtáslánc újratervezése nem csak a hatásfokot és a helykihasználást javította, de a nagy sorozatban történő gyárthatóságot is: míg az első generációs Mirai konstrukciója évente csupán pár ezer darab előállítását tette lehetővé, az utódmodellnél ez a szám elérheti az évi 30 ezret.

Sokak számára továbbra sem világos azonban, hogy miért ragaszkodik a Toyota egy olyan technológiához, amelyből saját, bevallottan ambiciózus tervei szerint – az eddigi darabszámokat megtízszerezve – is csupán néhány tízezer darab adható el évente. Tanaka Josikazu, a Prius Plug-In, valamint az első és második generációs Mirai modellek születése körül bábáskodó főmérnök az 1958-ban alapított észak-amerikai Autoweek magazin szerkesztőivel beszélgetve rendkívül képletesen magyarázta el, hosszú távon miért a hidrogén a minden szempontból legkedvezőbb – ha nem az egyetlen – üzemanyag az autóiparban, sőt, azon túl is.

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

A legfelületesebb megközelítésben a hidrogén teljesen emissziómentes üzemanyag. Ez így is van, a felhasználás helyén – legyen szó autóról vagy lakossági, ipari áramfejlesztő berendezésről – valóban nincs más mellékterméke a folyamatnak, mint a tiszta víz. Összességében azonban sok múlik azon, hogy hogyan (azaz miből és milyen energia felhasználásával) állítjuk elő a hidrogént: pontosabb tehát az a megfogalmazás, hogy a hidrogén előállítástól a felhasználásig (well-to-wheel) mért, összesített szénkibocsátása potenciálisan rendkívül alacsony.

„Sem hatásfokát, sem környezeti terhelését tekintve nincs jobb megoldás annál, mint amikor valaki napelemek segítségével megtermelt elektromos energiával hajtja villanyautóját. Ez a legtisztább mód, amelynek azonban két gyakorlati hátránya is van.” – emlékeztet Tanaka-szan „Egyrészt ebben a formában, közvetlen energiaforrásként csak háztáji méretekben alkalmazható. Másrészt a napenergia – ahogy egyébként a szélenergia is – nem rendelkezik tartósan egyenletes forrással: beborul az ég, vagy szélcsend lesz, és máris csökken az energiatermelés. Ebből a szempontból sem most, sem a jövőben nem vehetik fel a versenyt a fosszilis üzemanyagokkal megtermelt energiával.”

A hidrogén azonban nem csak energiaforrás, hanem energiahordozó is: az előállítása során felhasznált energiát (akár földgázból állítjuk elő, akár vízbontással nyerjük ki) képes időben és térben eltolva leadni. Magyarul: a hidrogén segítségével hatékonyan tárolható és szállítható az energia.


Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

„A hidrogén egyik legnagyobb előnye az energia-diverzifikáció: többféle módon, különböző forrásokból állítható elő. Japánban például jövő tavasszal kezdi meg működését a világ egyik legnagyobb, 10 000 kilowattos hidrogén elektrolizáló üzeme. A fukusimai kutatási telepen napenergia segítségével állítanak elő évente több száz tonna hidrogént.”  – vázolja a technológia előtt álló, közvetlen fejlődési lehetőségeket az Autoweeknek Tanaka-szan.

Nem kérdés, hogy a hidrogénelosztó infrastruktúra ma még rendkívül hézagos, nem veheti fel a versenyt a benzinkutak sűrű globális hálózatával. Nem volt azonban más a helyzet az automobilizmus hajnalán sem. A lovaskocsi „hajtásláncának” – azaz a lónak – világszerte biztosított volt az üzemanyag-ellátása, a karbantartásról pedig gondoskodott a helyi állatorvos. Az automobil úttörői azonban vállalták, hogy inkább patikából, drágán és körülményesen szerzik be a benzint, mert hittek abban, hogy a gépesített közlekedés előmozdíthatja a társadalom fejlődését.

Ma már tudjuk, hogy a belső égésű motorok komoly terhet rónak nem csupán a természeti, de az emberi környezetre is, a mobilitás azonban nem nélkülözhető az emberiség eszköztárából. Erre pedig hosszú távon egyértelműen a hidrogén jelenti a legjobb megoldást – már csak a patikák szintjéről kell eljutnunk a kiterjedt infrastruktúráig.

Ebben a küldetésében azonban nem marad egyedül az autóipar. Ahogy a fosszilis üzemanyagokat sem kizárólag a közúti közlekedésben használja fel a gazdaság, úgy a hidrogén is jóval többre hivatott annál, mintsem hogy csupán autókat hajtson. Az ipari léptékű energiatárolástól kezdve a hajózásig szinte korlátlanok a lehetőségek, és minél többen ismerik ezt fel, annál hamarabb épülhet ki az a globális ellátóhálózat, amely nem csupán fenntartható és felelősségteljes, de a hétköznapi felhasználó szintjén is praktikus megoldássá teszi a hidrogént.

Kulcsszavak: hidrogén, környezetbarát, toyota, üzemanyag-cella
 
Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő? Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától
 
A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

2019. december 09.
2019 tizenegyedik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 17 480 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új modellt értékesített, amely 18,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt és új rekordot jelent.
Részletek

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group értékesítési mutatói idén novemberben újabb magasságokba értek: a világszerte átadott 225 662 darab új autó 1,4 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő tizenegyedik havi eladási eredményét, miközben a vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellek éves értékesítési mutatója ezzel 2 296 174 darabra ugrott. Éves viszonylatban ez 1,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

„A novemberi értékesítési növekedés mentén a 2019-es évre abszolút rekordot jelentő, új éves eladási csúcsot tervezünk” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Hálózatról tölthető modelljeink kivételesen eredményes hónapot zártak novemberben, az éves viszonylatban 18,4 százalékos fejlődés új eladási rekordot jelent. Az elmúlt hónapban ügyfeleink minden ötödik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg” – tette hozzá.

A BMW márka idén novemberben világszerte 194 690 darab új autót értékesített, amely 2,9 százalékkal több, mint a tavalyi év tizenegyedik hónapjában. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1 972 394 darab új autóra emelkedett, amely 2,4 százalékkal múlja felül a 2018 első tizenegy hónapjában produkált számot. A luxusszegmens négykerekű képviselői kimagasló teljesítményt értek el 2019-ben, a márka jelentős eladási növekedéséhez azonban a BMW X modellpaletta vadonatúj és továbbfejlesztett modelljei is kivételes arányban járultak hozzá: a január és november közötti időszakban értékesített 870 267 darab BMW terepjáró 23,1 százalékos eladási fejlődést jelent. A rendkívüli népszerűségnek örvendő BMW 3-as sorozat limuzin (+33,7%) és Touring (+21,6%) karosszériaváltozatai ugyancsak kétszámjegyű értékesítési növekedést könyvelhettek el.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group hálózatról tölthető modelljeit töretlen ügyfél-érdeklődés övezi

2019 novemberében a BMW Group minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el, szám szerint 17 480 darabot. Ebből 13 590 darab volt a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt négykerekű, amely a tavalyi november eladási mutatóihoz viszonyítva 20,3 százalékos értékesítési növekedés. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot és a BMW i8 plug-in hibrid sportautót értékesítő BMW i divízió 18,0 százalékkal növelte eladásait idén, amely 38 497 darab új autóban érhető tetten.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) csaknem 50 százalékos eladási fejlődést produkált az év tizenegyedik hónapjában (1 950 darab), amely kiválóan mutatja az ügyfelek elektromos mobilitás iránti érdeklődését. A BMW Group teljes mellszélességgel támogatja a zéró emissziójú közlekedés térnyerését, és mint ilyen, 2021-re Németországban több mint 4 100 darab új járműtöltő állomást telepít a közúthálózat mentén.

Az elektromos mobilitás úttörőjeként továbbá célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje guruljon a világ útjain. Sőt mi több, 2021 végére a BMW Group Európában értékesített új autóinak egynegyedét a hálózatról tölthető modellek adják majd. 2025-re ez az arány az eladási mennyiség egyharmadára, 2030-ra pedig a teljes értékesítés felére nő. 2023-ra a müncheni központú vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette 319 125 darab új autót értékesített az idei év első tizenegy hónapjában, amely 2,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő megegyező időszakában produkált mutatótól. A novemberi hónapot a brit prémiumgyártó 30 509 darab új autó értékesítésével zárta, amely az előző november tükrében 6,8 százalékos csökkenésnek felel meg. A portfólió meghatározó darabjai mellett a MINI John Cooper Works modelleket is kivételesen intenzív ügyfél-érdeklődés övezte.

A BMW Motorrad értékesítés-fejlődési lendülete eközben továbbra is töretlen. 2019 első tizenegy hónapjában a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 161 368 darab új robogót és motorkerékpárt adott el, amely éves viszonylatban 6,0 százalékos fejlődés. A novemberi hónap ebből 11 791 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely 4,4 százalékkal marad el az előző esztendő tizenegyedik havi teljesítményétől.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group idén novemberben tovább növelte eladásait olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok (+7,6%) és Kína (+12,1%). Németországban ez idő alatt 28 833 vadonatúj BMW és MINI talált gazdára, amely a tavalyi november tükrében 2,9 százalékos csökkenés. A január és november közötti időszakra vetítve azonban hazai piacán a BMW Group 3,0 százalékos abszolút gyarapodást könyvelhetett el, amely szám szerint 298 526 darab új autót jelent.

A BMW Group a rendkívül kiélezett piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére is enyhe mértékű, ám pozitív értékesítési növekedést vár a 2019-es évtől. A vállalatcsoport mindeközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, értékesítés, hibrid
 
„Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el Először érkeztek vasúton import autók Kínába Tizenhárom havi mélypontra estek az autóeladások az Egyesült Államokban Tizenhárom havi mélypontra estek az autóeladások az Egyesült Államokban Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 141 - 150