Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 141 - 150
Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

2020. január 30.
Az Aston Martin Racing továbbfejlesztett AMR Driver Academy-vel kezdi az új évet. A program célja az AMR pilóták rangsorát gyarapító tehetségek számának növelése. A győztes gyári támogatást és segítséget kap a 2021-es szezonra.
Részletek

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

2020. január 23. csütörtök, Gaydon. Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban: a brit luxus sportautó-gyártó folytatja a következő generációs hosszútávú GT pilóták iránti keresést.

A kezdeményezés célja, hogy a tehetségek számára gyorsított feljutást biztosítson az Aston Martin Racing virágzó ügyfélcsapat-hálózatában. A tavalyi évben már nagy sikert aratott AMR Driver Academy 23 jelentkezőt vonzott világszerte különböző bajnokságokból 2019-ben és verhetetlen platformnak bizonyult tanulás és fejlődés szempontjából a neves autógyártó szárnyai alatt. Az eredeti elképzelést az új szezonra finomhangolták és továbbfejlesztették, így még hatékonyabban segíti elő a sarjadó tehetségek fejlődését, megkönnyítve az AMR pilótái között a legújabb sztár megtalálását.

Az AMR Young Driver Academy 17 és 25 év közötti pilóták számára elérhető olyanoknak, akik elismert bajnokságokban terveznek rajthoz állni Vantage GT3 és GT4 versenyprogramokban. A résztvevők maximális száma 10-re csökkent az idei évben, a szűkebb keret pedig nagyobb odafigyelést biztosít minden egyes pilóta számára. A küzdelem a helyekért már most nagyon intenzív.

A sikeres pályázók díja pénzügyi támogatás lesz 2021-es versenyprogramjuk számára, emellett pedig szimulátorban gyakorolhatnak és erőnléti edzéseken vehetnek részt, a csomagot pedig egy TAG Heuer AMR karóra koronázza meg.

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

Minden egyes résztvevő Darren Turner, Jonny Adam és Charlie Eastwood gyári pilóták, valamint a csapatokat képviselő Paul Howarth egyéni mentoráltja lesz a szezon során. Emellett mindenki megkapja a gyári csapat segítségét az eseményeken, PR és kereskedelmi támogatással együtt, legfőképp pedig kibővített gyakorlási időt kapnak a Base Performance szimulátorában az év során.

Akárcsak korábban, az idei jelentkezőket is számos kritérium alapján ítéli meg a zsűri: a gyorsaság mellett a következetesség, a műszaki visszajelzések és a kifinomultság is a mérlegelés alapját jelenti. Emellett pedig elemzik a pilóta stratégiai és csapatjátékos képességeit, valamint a szerepéhez társított kereskedelmi és PR szempontokat is. Végül pedig a jelentkezőknek bizonyítaniuk kell a tehetségükben rejlő fejlődési potenciált.

A 2019-es British GT4 bajnoka, Tom Canning a 2019-es AMR Driver Academy segítségével emelkedett kategóriája csúcsára. A 17-éves, Bath-i születésű pilóta a 2017-es 24-órás Le Mans-i versenyen győzedelmeskedett Jonny Adam és a FIA World Endurance Championship-en sikeresen szereplő Ross Gunn, gyári pilóták lábnyomain lépked, és azóta már Bahrein-ban tesztelhette a gyári Aston Martin Vantage GTE versenyautót múlt decemberben, valamint teljes gyári támogatást élvez az idei év során.

„A 2019-es Academy tagságom sokat segített bahreini tesztjeim során,” mondta Channing. „Az Aston Martin mentorai komoly segítséget nyújtottak. Olyan volt, mintha a saját csapatom mellett egy másik csapat része is lettem volna, ami kiváló lehetőséget nyújtott tanulni és pilótaként jobbá válni. Az AMR Driver Academy alaposan felpörgette a karrieremet. Nagy mértékben segít a fiatal pilótáknak, akik az ügyfélversenyzésből szeretnének feljebb lépni a gyári szintre.”

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

A Le Mans-i 24 órás viadal háromszoros kategóriagyőzteseként Darren Turner hozzátette: „Minden autógyártó számára alapvető fontosságú, hogy az utánpótlásról gondoskodjon. Az Academy éppen ezt teszi: olyan helyzetbe hozza a fiatal versenyzőket, hogy ők rövid időn belül elsajátíthassák a formatervezők, a mérnökök, az edzők, a marketingesek és a PR menedzserek tudását, amivel nagyon gyorsan válhatnak sokoldalú, teljesen felkészült pilótákká. Ez a séma megmutatja, hogy miként működik egy professzionális gyári versenycsapat és felkészít a pilóta lét minden aspektusára a puszta versenyzésen kívül is. Ha szeretnél gyorsan nagy előrelépést a karrieredben, ez a program neked szól.”

David King, az Aston Martin Racing elnöke hozzátette: „A GT versenyzés globális fellendülésével együtt a tehetségek száma és minősége is új magaslatokba lép. Így az AMR Driver Academy szerepe még fontosabbá vált, egyrészt mint záró iskolaként azon fiatal pilóták számára, akik professzionális karriert szeretnének, másrészt pedig egy olyan fórumként, amely még könnyebbé teszi a jövő sztárjainak beazonosítását.”

Hamarosan a márkát megillető exkluzív környezetben fogadják jövőbeli tulajdonosait és az érdeklődőket a legendás brit autómárka modelljei Magyarországon is.

Az előzetes terveknek megfelelően 2020 tavaszán megnyitja kapuit hazánk első Aston Martin márkakereskedése az M3-as autópálya kivezető szakasza mellett.

Kulcsszavak: aston martin, Aston Martin Racing Driver Academy, autósport
 
Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Hamilton győzött, világbajnok a Red Bull Hamilton győzött, világbajnok a Red Bull Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal
 
100 év szemben a konvenciókkal

100 év szemben a konvenciókkal

2020. január 30.
A Mazda a mai napon ünnepli 100 éves évfordulóját hirosimai központjában. Az ünneplést események sorozata fogja fémjelezni idén, melynek első helyszíne Európában az idei Genfi Autószalon lesz márciusban, melynek keretében a vállalat tisztelettel adózik a múlt jeles történései felé, és kitekintést ad a jövőre vonatkozóan.
Részletek

100 év szemben a konvenciókkal

Szemben a konvenciókkal

A Mazda csapatát 1920 óta az általánosan bevett szokások megkérdőjelezésének bátorsága, és az új tervezői és mérnöki megoldások keresése jellemzi – gyakran választottuk azt az utat, melyre mások azt mondták, nem megvalósítható.

1991-ben a Mazda volt az első japán autógyártó, amely megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, kereskedelmi forgalomba hozta a bolygódugattyús motort az ikonikus Cosmo Sport 110S modellben, megalkotta a világ legnagyobb darabszámában eladott kétüléses roadstert, az MX-5-öt, melyből több mint egymillió példányt adtunk el 1989-es bevezetése óta, s megalkottuk a Skyactiv-X-et, ami az első sorozatban gyártott gyertya vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor.

A parafa-dugóktól az autókig

100 évvel ezelőtt a Mazda egy dugógyártó vállalat volt Hirosimában, míg 1921-ben a Toyo Cork Kogyo-t az iparos Jujiro Matsuda vette kézbe. Ő alakította át a céget először gép-, majd járműgyártó vállalattá.

Az elsőként gyártott jármű egy háromkerekű tehermotor volt, a Mazda Go, melyet 1931-től forgalmaztak. A modellt hamar megkedvelték a japán piacon, és folyamatosan frissítették, pl. négysebességes váltóval 1938-ban, amely 20%-kal csökkentette fogyasztását. A második világháború után csak pár hónapra állt vissza a járműgyártás, mikor ledobták az atombombát Hirosimára.

100 év szemben a konvenciókkal

A háború után a kereskedelmi járművek gyártása maradt a vállalat fő profilja az 1960-as évekig, mikor megérkezett az első személyautó, a Mazda R360. A modell hamar kelendő lett Japán kei-car szegmensében, s megágyazott a további autómodelleknek.

Elérni az elérhetetlent

1961-ben a vállalat licenszszerződést írt alá a Wankel nevével jelzett bolygódugattyús motor fejlesztésére és gyártására a német NSU-val. A japán mérnökök sok olyan nehézséget hidaltak át, amelyet más autógyár nem lépett meg.

1967-ben a Mazda Cosmo Sport 110S volt az első sorozatgyártásba került modell, amelyet bolygódugattyús motor hajtott – ezzel egy olyan sikersztori kezdődött, melyben a gyár több modellt is - mint pl. az RX-7 – bemutatott. Az évek során ezzel a hajtáslánccal majdnem kétmillió darabot értékesítettünk.

A Mazda technológiai bátorságát is bizonyította a versenypályán azzal, hogy a Mazda 787B volt az egyetlen olyan Le Mans-nyertes autó idáig, mely nem hagyományos dugattyús motorral működött.

A Mazda bolygódugattyús motorja inspirálta a forradalmi Skyactiv technológia létrehozását is új motorokkal, váltókkal, padlólemezzel és karosszériákkal, melyeket a maximális hatékonyság jegyében optimalizáltak, célként a Jinbai Ittai érzést (ló és lovas egysége) fogalmazták meg minden modellünkre vonatkozóan.

Megkülönböztető identitás – az autózás öröme

A vállalat 1984-ben vette fel a Mazda Motor Corporation nevet, és az MX-5 1989-es bevezetésével megmutatta vágyát, hogy élvezetesen vezethető autókat gyártson.

100 év szemben a konvenciókkal

A kicsi, könnyű építésű roadster olyan érában lépett piacra, amikor a kétüléses sportautók kategóriája épp kihalni készült. Most, négy generációval később a Mazda MX-5 a világon a legmagasabb számban eladott roadster, mely 2016-ban meghaladta az egymilliós értékesítési számot is. A mai Mazda modellválaszték lényege az autózás öröme – és ez is marad a következő 100 évben annak ellenére, hogy az autóipar jelentős változáson megy keresztül.

A következő 100 év

Napjainkban a Mazda kínálata olyan autókkal van tele, melyek magukon viselik a KODO – a mozgás lelke formanyelvet, mely számos díjat zsebelt be világszerte. A márka továbbra is szembe megy a konvenciókkal, most első elektromos autójának, a Mazda MX-30-nak bevezetésekor is.

Egy futurisztikus modell, amely emléket állít a Mazda múltjának olyan részletekkel, mint a fenntartható gyártásból származó parafa-borítás a lebegő középkonzolon.

„Ahogy a következő 100 évre előre tekintünk, folytatni fogjuk a kihívásoknak történő folyamatos megfelelést egyedülálló modelljeinkkel, technológiáinkkal és tapasztalatainkkal, ez az, amiért vásárlóink szeretnek minket” mondta Akira Marumoto, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója.


Kulcsszavak: autógyár, évforduló, mazda
 
Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt Visszahívnak több tízezer Volkswagen terepjárót a károsanyag-kibocsátás manipulációja miatt A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus 100 év szemben a konvenciókkal Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét
 
Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

2020. január 30.
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat eredménye a cég honlapján szerdán publikált beszámoló alapján.
Részletek

Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

A Bosch 2019-ben az előző évivel közel megegyező, 77,9 milliárd eurós értékesítési árbevétel mellett 3 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 44 százalékkal kisebb működési eredményt ért el, bevételarányos jövedelmezősége pedig 7 százalékról 4 százalékra csökkent.

"A konjunktúra gyengülése és az autóipari termelés jelentős csökkenése nyomot hagyott a Bosch eredményén is" - kommentálta az éves beszámolót Volkmar Denner vezérigazgató. Elmondta ugyanakkor, hogy a diverzifikációs erőfeszítések stabilizálták a cég működését és a meglévő üzletágak termelésének növekedése mellett lehetővé teszik új üzletágak felfejlesztését is.

"A kihívásokkal terhes gazdasági környezetben is jelentős beruházásokat hajtunk végre nagy növekedési potenciállal rendelkező kulcsfontosságú területeken"

- mondta. A Bosch csak az idén 1,2 milliárd eurót szán alternatív hajtáslánc, automatizált közlekedési és hálózatra kapcsolt mobilitási technológiák fejlesztésére.


Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

Az autóipari ágazat egészéhez hasonlóan a Bosch is létszámcsökkentéssel volt kénytelen reagálni az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségből, valamint a dízelbotrány utóhatásaiból eredő keresletcsökkenésre. A cég Mobility Solutions autóipari alkatrész üzletága azonban továbbra is erősen függ a robbanómotor technológiától, így az elektromos mobilitási megoldások térnyerésével további létszámcsökkentésekre lehet számítani. "A Bosch költségstruktúráját és foglalkoztatási politikáját a lehető legnagyobb szociális érzékenységgel fogja az ágazat drasztikus átalakulása és a kapacitástöbblete által támasztott kihívásokhoz igazítani" - írja a Bosch közleménye.

A Bosch alkalmazotti létszáma 6,8 ezerrel csökkent tavaly 403 ezerre. A vezérigazgató szám szerinti becslést nem adott a további leépítési tervekről.

A globális autóeladás az idén a Bosch prognózisa szerint 2,6 százalékkal, 89 millió darabra csökken. Az idei lehet sorban a harmadik forgalomcsökkenés a globális autópiacon. 2025-ig azonban a Bosch szerint megfordult a trend és megindul a növekedés.

Kulcsszavak: Bosch, gazdaság, járműipar
 
Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság Van, ami a sorozatgyártás befejezése után indul az Audi Hungariánál Van, ami a sorozatgyártás befejezése után indul az Audi Hungariánál Százmilliárdos bevételkiesést jelent a válság az európai autóiparnak Százmilliárdos bevételkiesést jelent a válság az európai autóiparnak A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye Az Audi Németország leginkább fenntartható vállalata
 
A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

2020. január 30.
A Volkswagen arra számít, hogy a 2019. évi 6,7 százalékról az idén 7,5 százalékra tudja növelni részesedését a várhatóan stagnáló magyarországi újautó-piacon, amit főként az új igényekre reagáló számos modell bevezetésére alapoz.
Részletek

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A magyarországi VW márkakereskedők 2019-ben 10 897 új autót hoztak forgalomba, a teljes piacon 157 906 darab fogyott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint a piac az idén ezen a szinten marad, ahol a Volkswagen 11 250 jármű regisztrációját látja reálisnak.

Dalnoki Balázs, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója szerdán újságíróknak arról számolt be, hogy a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a VW márka értékesítését tavaly mintegy 1000 darabbal tolta feljebb a támogatott hétülésesek eladása. A márkaigazgató szerint a következő egy-másfél évben a program még a növekedés motorja lesz. Felpörgette a megrendeléseket az új e-up! elektromos kisautó megjelenése is - tette hozzá.

Negatívan hatott viszont az értékesítésre, hogy a konszern nehezen tudta kielégíteni a dízelválság miatt erőteljesen a benzines motorok felé forduló vevői igényeket, emiatt megnövekedtek a szállítási határidők. Az idei évet már nem fogja ez a probléma terhelni - jegyezte meg Dalnoki Balázs. Hozzáfűzte: Magyarországon a dízelüzemű autók részaránya tavaly már csupán  19,7 százalék volt, holott korábban az 50-60 százalékot is elérte.

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

Az idén a VW hét új modellt vezet be, amelyekkel a márka már az új, hibrid brandként foglal pozíciót a piacon. Megkezdődik az év közepén az új, teljesen elektromos ID.3 modellcsalád bevezetése - tájékoztatott a márkaigazgató.

Dalnoki Balázs az idei évet nehezítő feltételek között említette az elektromos járművek iránti igények követését, az új WLTP-nek (a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó tesztkódrendszernek) való megfelelést, a szigorodó normák következtében szűkülő motorkínálatot. Jelezte, hogy a járműgyártókra vonatkozó, január óta hatályos, szén-dioxid-kibocsátási mutatóra alapozott büntetési rendszer, valamint a forintárfolyam alakulása miatt várhatóan emelkedni fog az autók listaára.

A VW konszern nem vesz szén-dioxid kvótát, hanem az innovációban keresi a szabványoknak való megfelelést, hogy végigmenjen a karbonsemleges mobilitáshoz vezető úton - mondta a márkaigazgató.


A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A Volkswagen konszern 2019-ben 10,97 millió járművet értékesített a 2018. évi 10,83 millió darab után. Tavaly az eladott autókból 6,278 millió VW márkájú volt, 0,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A konszernhez tartozik még az Audi, a Skoda, a SEAT, és külön márkaként kezelik a VW haszonjárműveket.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Megújult formában jelentkezik a Scania gyári hátterű használtjárműgarancia-programja Megújult formában jelentkezik a Scania gyári hátterű használtjárműgarancia-programja A Volkswagen növelné piaci erejét az idén Volkswagen Haszonjárművek a hannoveri IAA kiállításon A Volkswagen növelné piaci erejét az idén Ford: Három évvel a konkurencia előtt? A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában A Volkswagen növelné piaci erejét az idén A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford
 
Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

2020. január 30.
A Peugeot a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be lehengerlő hibrid sportlimuzin-koncepcióját. A márka most hivatalosan is megerősítette, hogy forgalomba kerül az 508 Peugeot Sport Engineered, minden idők legerősebb sorozatgyártású Peugeot modellje.
Részletek



Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Idén nyártól előrendelhető, és év végén átvehető a valaha létezett legerősebb széria Peugeot, az 508 Peugeot Sport Engineered (PSE). A márka villamosítási stratégiájának csúcspontjaként megvalósuló plug-in hibrid zászlóshajó érkezését Jean-Philippe Imparato, a Peugeot márka vezérigazgatója erősítette meg az Automotive News Europe szaklapnak.

A Peugeot és társvállalatai 2018 elején fogalmazták meg ambiciózus villamosítási programjukat. Ennek értelmében 2023-ra a francia autógyártó modellkínálatának minden egyes tagja elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A stratégia már most, kezdeti fázisában látványos eredményekkel szolgálhat: küszöbön áll az EMP2 padlólemezre épülő középkategóriás modellek (508 és 3008) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióinak, illetve a kisebb, EMP1-es alapokon nyugvó, városi modellek (208 és 2008) tisztán elektromos kiviteleinek a piaci bevezetése. Ezek a modellek a környezetvédelmi teljesítmény és a költségek  tekintetében rendkívül ésszerű alternatívát kínálnak a magán- és flottavásárlók számára.

A Peugeot jövője tehát fenntartható, ám a vezérigazgató szerint ez kevés: az is fontos, hogy ez a jövő ne legyen unalmas. A márka 124 éves történetén végigtekintve pontosan lehet tudni, hogy mire gondol: a Peugeot az autóversenyzés első perceitől kezdve aktívan és igen sikeresen vesz részt a legkülönfélébb motorsport-bajnokságokban, a ralitól a túraautó-versenyzésen át a hosszú távú bajnokságokig.


Az itt szerzett tapasztalatokat következetesen ültette át sportos utcai típusaiba, mindenekelőtt a mára legendává vált GTI szériákba.
Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Habár nevében nem szerepel a kultikus három betű, az 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ugyanennek a nemes vérvonalnak a közvetlen leszármazottja: Imparato szerint ugyanis a villamosított PSE veszi át a GTI helyét a modellkínálat csúcsán. „A motorsportnak, mint műfajnak csak akkor van jövője, ha elektromos (a villamosított utcai autók mellett hiteltelen és értelmetlen volna egy belső égésű motorral hajtott villanyautó), és ha képes akár szponzorok nélkül fenntartani önmagát. Pontosan ezt a célt fogják betölteni a Peugeot Sport életében a Peugeot Sport Engineered termékek.” – magyarázta a GTI modell búcsúját Imparato.

A névváltás azonban aligha hagy hiányérzetet az ügyfelekben. Az 508 PSE lesz ugyanis az első olyan sorozatgyártású Peugeot, amelynek a teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt: a cégvezető szerint nagyobb teljesítményű villanymotorjainak köszönhetően az összkerékhajtású 508 PSE 360 lóerős lesz, hatvannal több, mint a Peugeot jelenlegi Hybrid4 összkerékhajtású hibrid hajtáslánca. A tanulmányautóval ellentétben nem csak csapott hátú szedán, hanem kombi karosszériával is elérhető lesz a csúcsmodell, átlagos CO2-kibocsátása pedig 50 g/km alatt marad.

A tavaly tavasszal bemutatott Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered koncepciójárművet a márka motorsport-részlege tervezte és építette. A szériaverzió pontos technikai adatairól egyelőre nem érhetők el információk, azonban a Peugeot igyekszik minél több, szériagyártásra alkalmas elemet és jellemzőt átmenteni a tanulmányautóból.

Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

A koncepció közvetlen felmenői a 2013-ban bemutatott, különösen takarékos 208 HYbrid FE, illetve a lehengerlő motorteljesítménnyel (500 LE) és menetdinamikával (0-100 km/óra 4,0 mp alatt) felvértezett, 2015-ös 308 R HYbrid tanulmányautók voltak.

A 2019-es tanulmány nem csak rendkívül erős hajtásláncával hívta fel magára a figyelmet, hanem fejlett futóművével és aerodinamikai részleteivel is. A futóművet leültették, a nyomtávokat kiszélesítették, a kormányművet direktebb visszajelzésre és pontos reakciókra hangolták. A 20 colos keréktárcsákon Michelin Pilot Sport 4S sportabroncsok feszültek, a lassításról pedig 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodtak. A tervezők józanságára jellemző, hogy lemondtak a méretes hátsó szárnyról, amely megbontotta volna a formaterv harmonikus egységét; a megfelelő leszorítóerőt inkább a hátsó padlólemezen kialakított diffúzor segítségével állították elő.

Annak tükrében, hogy megvalósul az 508 PSE, felmerül persze egy még izgalmasabb kérdés: vajon gyártásba kerülhet-e valaha a szépséges Peugeot E-Legend retro-kupé? „A tanulmányautó ránk irányította a világ figyelmét, ez kétségtelen. Ám ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerülhessen, mintegy negyedmilliárd eurós beruházásra van szükség. Jelen pillanatban az elektromos átállás élvez prioritást a cégnél; ha azzal megvoltunk, megvizsgáljuk, kifizetődő lehet-e a tanulmány gyártásba küldése – soha nem fogok ugyanis olyan autót piacra engedni, amin pénzt veszítünk. De ami az elvi lehetőséget illeti, igen, abszolút, megépíthető az autó.” – hangsúlyozta Jean-Philippe Imparato.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, Peugeot, Peugeot 508, új modell
 
Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes
 
Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

2020. január 29.
A mértékadó JATO statisztikájából kiderül, hogy a 2019-es magyarországi újautó értékesítések minden korábbinál magasabb részarányát, mintegy 6,9%-ot tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók eladásai.
Részletek

Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

Soha nem talált még gazdára annyi környezetbarát új autó magyarországon, mint tavaly: a JATO kimutatása szerint a 2019-ben hazánkban regisztrált összesen 11.166 részben vagy teljesen elektromos új autó közül 6950 darab (62,24%) volt öntöltő hibrid elektromos (HEV), 1934 darab (17,32%) akkumulátoros elektromos (BEV), 1187 darab (10,63%) plug-in hibrid elektromos (PHEV) és 1095 darab (9,81%) lágy hibrid elektromos (BAHV).

Meggyőző a zöldülés dinamikája, de van mire odafigyelni

A részben vagy teljesen elektromos autók értékesítése a 2018-as évhez képest 45%-al bővült, 2015-höz képest, azaz alig négy év alatt azonban több, mint 11-szeresére nőtt. Ezzel párhuzamosan történelmi mélypontot ért el a dízel meghajtású autók értékesítése: míg 2015-ben a magyarországi új autóknak még 37,9%-át adták el ezzel a meghajtással, addig ez 2018-ra már csupán 20,9% volt, 2019-ben pedig még tovább, 17,4%-ra zsugorodott.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni ugyanakkor azt sem, hogy a benzines meghajtású autók eladásainak aránya a 2015-ös 60,8%-ról 2018-ra 73,7%-ra nőtt, 2019-re pedig még tovább, 75,7%-ra bővült. Az elmúlt négy évben tehát a dízel hajtástól elforduló vásárlók csupán töredéke választott környezetbarát részben vagy teljesen elektromos meghajtású autót, a többség a benzin hajtás mellett döntött.

Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

E tekintetben is fordulatot jelentett a 2019-es év: a dízel meghajtású új autók aránya 3,4%-al csökkent, a részben vagy teljesen elektromos meghajtásúaké 1,5%-al, a benzineseké 2%-al nőtt: a dízeltől elfordulóknak tehát már 43%-a választotta a környezetbarát meghajtások valamelyikét, jóllehet 57%-uk még mindig a benzinesre tette le a voksát.

Érdemes megemlíteni azt is, hogy jóllehet ma már 25 autómárka 87 modellje érhető el hazánkban részben vagy teljesen elektromos hajtással, a magyarországi zöldautó értékesítések mintegy 57,5%-át még mindig egy autógyártó két márkája, a Toyota (50,3%) és a Lexus (7,2%) jegyzi. A Toyota ugyanis immáron több, mint két évtizede indította el a zöld autók forradalmát a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával, az azóta eltelt időben pedig világszerte immáron közel 15 millió hibridet értékesített, Magyarországon pedig már közel 20.000 Toyota és Lexus hibrid talált gazdára.

2019-ben ráadásul a japán autógyártó valóságos zöld modellinváziót indított Európában: egyetlen év alatt 7 új Toyota és 4 új Lexus hibrid került bemutatásra, ezzel 20-ra növelve a két márka kínálatában elérhető hibrid modellek számát és gyakorlatilag lefedve valamennyi személyautó szegmenst. Ennek köszönhetően 2019-ben a magyarországi Toyota értékesítések 47%-át, míg a Lexus eladások 98%-át tették ki a hibridek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Lexus kínálatában immáron egyáltalán nem szerepelnek dízel modellek, a Toyota pedig személyautó kínálatából száműzte teljesen a dízel hajtást, egyedül az offroad szegmensben és haszongépjárművek esetében kínál még dízel modelleket, ahol jelenleg még mindig ez a hajtás biztosítja a legalacsonyabb károsanyagkibocsátást, ám a dízelhajtás részesedése a Toyota hazai eladásaiból mindössze 2,9%.

Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

Továbbra is a legélhetőbb és legpraktikusabb öntöltő hibrid elektromos hajtás a legnépszerűbb zöld megoldás

A Toyota és a Lexus tehát 2 márkával és 20 hibrid modellel jegyzi magyarországi zöldautóértékesítések 57,5%-át, a fennmaradó 42,5%-on 23 márka 67 modellje osztozik. No de hogyan néz ki a megoszlás a zöld meghajtások között? A legnépszerűbb és egyben legpraktikusabb választás továbbra is az öntöltő hibrid elektromos hajtás (HEV) 62,24%-al  - ezen a területen tarol a Toyota és a Lexus is, az autógyártó kínálatában ugyanis jelenleg csupán egy plug-in hibrid modell szerepel, év végére ez kettőre nő. Tekintettel arra, hogy ezek az elektromos és benzines hajtást kombináló, ezek között az akkumulátor töltöttsége és a vezetési körülmények függvényében automatikusan váltó autók a városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos üzemben közlekednek, ugyanakkor a benzines üzemmód lehetőségének köszönhetően nem köti őket az elektromos autókra jellemző hatótáv korlát, vélhetően ezek teszik meg a legtöbb kilométert is a hazai utakon, térnyerésük tehát különösen kívánatos.

A második legnépszerűbb zöld hajtás Magyarországon 2019-ben 17,32%-al az akkumulátoros elektromos (BEV) meghajtás volt – itt már életbe lép a hosszú töltési idő és alacsony hatótáv problematikája, így tulajdonosaik vélhetően a városi használaton túl egyéb közlekedési móddal vagy más autóval kénytelenek kiváltani ezeket – használhatóságuk tehát jelenleg még korlátos, de az autómegosztó szolgáltatások területén például remek választást jelenthetnek.

2019-ben a harmadik a környezetbarát meghajtások magyarországi népszerűségi sorrendjében a plug-in hibrid elektromos (PHEV) hajtás volt, 10,63%-al. Ezek esetében egy addicionális akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek érhetőek el az öntöltő hibridekhez képest, ezt követően pedig ahhoz hasonlóan működnek – leszámítva azt, hogy a nagyobb akkumulátorcsomag súlya miatt csökken a tisztán elektromos arány.

Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac

Ez azonban csak addig igaz, amíg tulajdonosaik töltik ezeket az autókat: egy friss tanulmány szerint ezt csak az új plug-in hibrid felhasználók mindössze 7%-a teszi rendszeresen – ennek elmulasztása esetén ugyanakkor ezek az autók kevésbé környezetbarátok mint az öntöltő hibridek. A negyedik, legkevésbé népszerű zöld megoldás 2019-ben a lágy hibrid hajtás (BAHV) volt Magyarországon 9,81%-al: ezek az autók jelentik egyébiránt az elektrifikáció legalacsonyabb szintjét, itt a kisméretű akkumulátor tulajdonképpen csak besegítő szerepet tölt be.

Az új európai emissziós korlátozások komoly előrelépést hozhatnak

A szigorodó emissziós szabályozások, és az új, a gyártókra vonatkozó áltagos flottaszintű kibocsátási határérték be nem tartása esetén fizetendő komoly pénzbüntetések 2020-ban érdekes helyzetet teremtenek: a legtöbb autógyártó vagy drasztikus áremelésekre kényszerül a büntetés ellentételezésére, vagy egyszerűen megszünteti legmagasabb károsanyagkibocsátású modelljeinek forgalmazását - számos modell tűnik majd el ennek eredményeképp a piacról. Van természetesen kivétel is, ez pedig nem más, mint a Toyota.

Az Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó japán autógyártó ugyanis, köszönhetően az EU-s értékesítéseiben a 60%-ot is meghaladó öntöltő hibrid elektromos aránynak könnyűszerrel teljesíti a legtöbb autógyártó számára komoly fejtörést okozó új emissziós határértékeket. Ennek eredményeképp idén is sorban érkeznek majd az új Toyota és Lexus modellek, a meglévőekből pedig kitűnő az ellátottság és az elhanyagolható mértékű áremelkedés is csupán az forint-euró árfolyam miatti kiigazításnak tudható be.

Ennek eredményeképp a Toyota 2020-ban még tovább javíthatja európai és magyarországi piaci pozícióját, miután 2019-ben a zöld modellinvázió sikerének köszönhetően a harmadik helyre lépett előre a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A helyzet ugyanakkor a többi autógyártót is rákényszeríti arra, hogy ne csupán kínálatukban jelenjenek meg a részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellek, de értékesítéseikben is egyre nagyobb hangsúlyt kapjanak. Mindennek eredményeképp vélhetően 2020 végére még a tavalyinál is komolyabb előrelépést könyvelhetünk majd el zöld autók piaci részaránya tekintetében, európai és hazai szinten egyaránt.


Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, lexus
 
Új Suzuki szalon nyílt Tatabányán Új Suzuki szalon nyílt Tatabányán Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac Gépjárművásárlás felelőséggel - átvizsgálás nélkül veszélyesek lehetnek az idős használt autók Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít
 
Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre

Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre

2020. január 29.
Dinamikus, magabiztos, sportos és ugyanakkor praktikus: az új Caddy és Caddy Cargo. Innovatív és mégis 100% Caddy: a városi haszongépjármű és a családi MPV új dimenziókba lép.
Részletek

Az új generáció nagyon eltérő lesz, és mégis megfelel minden ismert követelménynek: A Volkswagen Haszonjárművek az ötödik generációs Caddy-vel egy teljesen új autót alkotott, egy csavar sem maradt érintetlen. Az új Caddy mindazonáltal ismét referencia jármű lesz az A kategóriás városi haszongépjárművek és a családi egyterűek között. Csodálatosan tágas, két tengelytávú járműként továbbra is messzemenően megfelel a hagyományos szállítási kihívásoknak, és magas szintű szabadságot ad a kereskedők, a szolgáltatók és a családok mindennapjaiban.

Az új Caddy koncepció tervei egyre konkrétabban kirajzolódnak, így egyértelmű, hogy a jövő évben sok minden változik a Volkswagen Haszonjárművek újdonságán. A Caddy Cargo változata hangsúlyozza az újfajta bizalmat az egyébként funkcionális, praktikus kategória iránt. A dizájn vázlat világosan megmutatja: a tetővonal kissé hátrafelé lejt, a rövid tengelytáv meghosszabbodik, a kerekek pedig, az igényeknek megfelelően nagyobbak lettek.

Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre

A LED-es fénygrafika is nagyon innovatívvá válik: az első lámpák vizuálisan kiterjesztik a hűtőrácsot, és közvetlenül a jármű karosszériájának sportosan elegáns oldalvonalaihoz vezetnek. Az új Caddy dizájn terve is egyértelműen megmutatja a függőlegesen elrendezett, keskenyebb lámpákat az autó hátulján. Minden különbözik, de még mindig tágas rakodótérrel és nagy rugalmassággal rendelkezik. Megmaradnak azok a szolgáltatások, amelyek az ügyfelek előtt mindig vonzóvá tették a Caddy-t. Röviden: 100%-ban új, 100%-osan Caddy.

A szegmens sportosabbá váló karaktere például jól tükröződik a személygépkocsi-változaton is: a rövid tengelytávú jármű nem csak nyugodtabbnak tűnik, hanem a valóságban is szélesebb és hosszabb lett. Az új Caddy-t tehát sok vásárló, beleértve a sportokat és az aktív szabadidős tevékenységeket folytatókat is, érdekes és praktikus lehetőségnek tekinti. Az egyik szemrevaló vonzerő kétségkívül a hatalmas panoráma üvegtető, mely kategóriájában a legnagyobb. Az új Caddy sportos és karcsú kialakítású nyugodt és koherens megjelenéssel. Minden arra utal, hogy az új modell referencia értékké kíván válni a kategóriájában.

Ugyanakkor, minden korábbinál több járművezető-asszisztens rendszer találja meg helyét a városi szállító jármű és a családi MPV osztályban. Az új Caddy „mindig csatlakoztatva” van, ami azt jelenti, hogy egy kerekeken guruló internetes eszközzé válik, amely valós idejű információkkal rendelkezik.

Az új Caddy városi haszonjárművet és a családi MPV-változatokat február végén mutatják be először a nagyközönsége számára. További részletek hamarosan.


Kulcsszavak: Caddy, új modell, volkswagen
 
A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Újabb két sikermodell a LADA palettáján Újabb két sikermodell a LADA palettáján Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK
 
Elektromosautós startupba fektetett a Kia

Elektromosautós startupba fektetett a Kia

2020. január 28.
A Hyundai Motor Co. autóipari konszern és érdekeltsége, a Kia Motors Corp. 110 millió dollárt invesztált a brit Arrival elektromos járműveket gyártó start-up vállalatba az európai piacra szánt kis-haszongépjárművek közös fejlesztése és gyártása érdekében.
Részletek

Elektromosautós startupba fektetett a Kia

„A környezetvédelmi szabályozás szigorítása miatt rohamos növekedés előtt áll a környezetbarát járművek európai piaca” - jelentette ki Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatási és fejlesztési igazgatója a beruházásról kiadott közleményben. Hozzátette: a befektetéssel a Hyundai versenyelőnyre tesz szert és jelentős tényezőként lép be a környezetbarát járművek világpiacára.

„Az Arrival a második generációs elektromos járművek kifejlesztésével újraosztotta a kártyákat a piacon” - jegyezte meg Denis Sverdlov vezérigazgató. "A most létrejött stratégiai partnerség lehetővé teszi számunkra a globális piaci fellépést."

A közlemény szerint a Hyundai és a Kia megszerezte az Arrival "gördeszka" (skateboard) elektromos jármű platformját, amely lehetővé teszi az akkumulátor egységek, a villanymotorok és a hajtáslánc különböző elemeinek összeépítését. A két autógyár "személyre szabott" járművek építését tervezi. A Hyundai hidrogén-üzemanyagcellás és elektromos kis-haszonjárműveket terjesztene Európában.

Elektromosautós startupba fektetett a Kia

A Hyundai és a Kia tavaly májusban invesztált 90 millió dollárt a horvátországi Rimac elektromosjármű-fejlesztő cégbe közös kutatás-fejlesztés finanszírozására. Szeptemberben pedig 20 százalékos részesedést vásároltak a BMW Group, a Ford Motor Co., a Daimler AG és a Volkswagen konszern által gyorstöltő állomások gyártására alapított IONITY GmbH vállalatban - í­rja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Hyundai Motor, járműipar
 
Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Genf után Frankfurtban is bemutatkozik a Fiat 500e Genf után Frankfurtban is bemutatkozik a Fiat 500e Jön a Chevrolet új elektromos autója a Bolt Jön a Chevrolet új elektromos autója a Bolt Jár a gondoskodás a használt autónknak is! Jár a gondoskodás a használt autónknak is! Tram-train és mozdonygyártó üzletágat vett a Stadler Tram-train és mozdonygyártó üzletágat vett a Stadler
 
Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták

Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták

2020. január 28.
Az előzetes várakozásokhoz képest kétszer annyian igényeltek személygépkocsit a nagycsaládosok autóvásárlási programjában - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke kedd reggel az M1 aktuális csatornán.
Részletek

Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták


Az elnök kifejtette, a tavaly júliusi induláskor körülbelül tízezer igényre számítottak, ehhez képest húszezernél is több érkezett a Magyar Államkincstárhoz.

A nagy érdeklődés miatt a kérelmek elbírálása elhúzódott, így az autók szállítási határideje is kitolódott - fűzte hozzá. Több mint 10 ezer átadást idén - vélhetően az év első felében - tudnak csak teljesíteni, ennyi "húzódott át" tavalyról.

Elmondta azt is, összességében 54 féle modell közül választhattak az emberek, ezek 70 százalékának 4,5 és 7 millió forint között van az ára.

"Ennek köszönhetően - elmondhatjuk -, hogy a 2,5 millió forintos állami támogatás sok esetben fél- vagy egymillió forinttal is többet jelentett, mert a kedvezmények, a speciális ajánlat ezt adta a családoknak" - jelentette ki az elnök.

Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták
Kulcsszavak: értékesítés, GÉMOSZ, jármű kereskedelem, nagycsaládos kedvezmény
 
Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták Negyedével nőttek a Rolls-Royce eladásai Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Gémosz: kétszer annyi autót igényeltek a nagycsaládosok, mint várták A C4 Picasso vezeti az egyterűek piacát
 
Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

2020. január 28.
Az Audi hivatalos transzferszolgáltatást végző flottája 90 százalékban elektromos hajtással működött. A töltést mobil szállítókonténerek biztosították, amelyek elektromos autók használt akkumulátoraival működtek. A vállalat folyamatosan dolgozik a zöld töltési megoldásokon.
Részletek

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint a fenntartható mobilitás prémium szolgáltatója, ezzel is támogatva az éves találkozó fenntarthatósági céljait. A négykarikás márka már 33. alkalommal támogatta az eseményt exkluzív mobilitási partnerként, 90 százalékban elektromos alapokon nyugvó flottát bocsátva a szervezők rendelkezésére. Az Audi modellek töltésére kizárólag zöld energiát használtak, amely mobil töltőkonténerek alkalmazásával valósult meg. Ezek kifejezetten erre a célra kifejlesztett, használt Audi e-tron akkumulátorokkal működtek. Az Audi folyamatosan dolgozik az ilyen és ehhez hasonló zöld töltési megoldásokon.

Ennek keretében a vállalat létrehozta saját fenntartható mobilitási ökoszisztémáját Davosban. Közel 100, elektromosan hajtott Audi modell és a töltésükre szolgáló szállítókonténer rendelkezésre bocsátásával a vállalat gyakorlatilag szén-dioxid semlegesen tudta működtetni a fő eseményt kiszolgáló flottát. A tisztán elektromos Audi e-tron modell mellett a márka zászlóshajójának, az Audi A8 modellnek a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata teljesített szolgálatot az utakon. A három töltőkonténer mindegyikét négy használt Audi e-tron akkumulátor rendszerrel szerelték, amelyek összteljesítménye a három terminálon közel 700 kW. Minden egyes konténer 150 kW teljesítményre képes, tárolási kapacitásuk pedig megközelíti az 1.0 MWh értéket. Ennek kapcsán az Audi az energiaellátás területén dolgozó svájci ABB vállalattal működött együtt. Ez a megoldás minimálisra csökkentette a helyi hálózat terhelését, főként a csúcsidőszakokban. A három mobil konténer működéséhez szükséges energiát teljes mértékben helyi, vízerőműből származó energia biztosította.

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

A davosi Világgazdasági Fórum egyike annak a számos eseménynek, amelyre az Audi folyamatosan fejleszti fenntartható elektromos töltési megoldásait. Az Alpesi Sí Világkupa Hahnenkamm versenyén az ausztriai Kitzbühelben például a vállalat január 24-től egy olyan új töltőkonténert tesztel, amelyben a teljes e-tron akkumulátorok helyett most először kaptak helyet egységnyi akkumulátor modulok. A helytakarékos kialakítás lehetővé teszi, hogy a töltőterminálok közvetlenül a konténerbe integráltan kapjanak helyet. Minden töltőkonténerben 400 újrahasznosított e-tron akkumulátor modul található, amely így közel tizenegy teljes akkumulátornak felel meg. 1.2 MW teljes töltési kapacitásával és 1.0 MWh tárolókapacitásával akár nyolc Audi e-tron modell nagyteljesítményű töltővel történő táplálását is végezheti párhuzamosan, anélkül, hogy bármilyen hálózati kapcsolatot használna hozzá.

A megközelítőleg 9 méteres konténer összesen 20 töltési pontot kínál, melyek közül nyolc nagyteljesítményű gyorstöltő, 150 kW töltési kapacitással. Ezek mellett tizenkét 11 kW teljesítményű töltőcsatlakozó kapott még helyet. Amennyiben szükséges, a nyolc nagyteljesítményű töltő egyesítheti teljesítményét, négy, egyenként 300 kW teljesítményű töltőpontot hozva ezzel létre. Ez alkalmas lesz arra, hogy a jövőben a 800 voltos töltési technológiát kihasználva 20 perc alatt teljesen feltöltse az Audi e-tron GT akkumulátorát. A töltőkonténereknek ez a legújabb generációja az osztrák Moon vállalattal együttműködésben került kifejlesztésre és megépítésre.

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Egyedül 2020-ban több, mint 20 további alkalommal tervezik a mobil konténerek használatát, például a Formula-E sorozat római futamán. A jövőben az üzleti és a flotta ügyfelek is élvezhetik a személyre szabott töltési megoldások előnyeit. Ez lehetővé teszi számukra, hogy energiaköltségeiket optimalizálják és fenntartható módon működtessék elektromos járműparkukat. A mobil töltőkonténerek már a meglévő, forgalmas töltőpontok kiegészítésére is tökéletesek, például a szabadságolási időszakok alatt, amikor szükség lehet a helyi hálózat tehermentesítésére. Ezért az IONITY töltőhálózat jelenleg is teszteli a mobil konténerek használatát nagyteljesítményű töltőparkok Európában történő létesítése céljából.


Kulcsszavak: audi, elektromos autó, elektromos töltőállomás, IONITY
 
NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Kicsit hűvösebb, néha felhős, de még így is kellemes hétvégére számíthatunk a Jazzy Streeten Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 141 - 150