Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 141 - 150
Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét

Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét

2019. április 16.
Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét Szabó Attila ismét megnyerte a Magyarország legjobb tehergépjármű-vezetőinek rendezett versenyt.
Részletek

Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét

A 31 éves fiatalember megismételte 2014-es győzelmét és elhódította a legjobbnak járó díjat. Így ő indulhat a Scania Járművezetői Verseny európai döntőjén Svédországban, május végén, ahol az első helyezett jutalma egy százezer euró értékű Scania tehergépkocsi lesz. 2019. április 14-én, vasárnap a Scania Hungária Kft. biatorbágyi márkaszervize adott otthont a járművezetői verseny magyarországi döntőjének, amelyen a Scania Co2ntrol Cup 2018 legjobb eredményt elérő pilótái és az online elméleti teszt során kvalifikált sofőrök mérték össze vezetési tudásukat. A tét nem volt csekély, ugyanis az értékes díjak mellett a győztes továbbjutott az európai döntőbe.

A délelőtti elődöntő első három versenyszámát – Elindulás előtti ellenőrzés, Szuper Z, Vizes kihívás – mind a 15 járművezetőnek teljesítenie kellett, hogy kiderüljön, ki az a négy legjobb, aki továbbjut a végső összecsapásra szánt Knock the king pályára, a délutáni döntőbe. A négy versenyző, Bodó Gyula, Lehoczki Attila, Szabó Attila és Szemenyei Zoltán az egymással szemben felállított manőverezési pályán párbaj során mérkőzött meg egymással, és jutott tovább az első három helyért.

Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét

Szabó Attila elsőként legyőzte Lehoczki Attilát, majd az utolsó fordulóban Szemenyei Zoltánt kényszerítette a második helyre, megszerezve ezzel a legjobbnak járó első helyet. A harmadik helyért folyó küzdelemben Lehoczki Attila került ki győztesként, így ő állhatott a dobogó harmadik fokára.

„Fantasztikus érzés, hogy megnyertem a versenyt. Ritkán adatik meg ez, így most nagyon örülök és elégedett vagyok. A feladatelvégzés leginkább fejben dől el, így amikor kiléptem a pályára, már volt egy elképzelésem, hogy hogyan fogom megvalósítani a manővereket. A svéd döntőben már magasabb lesz színvonal, így nagyon ott kell lenni fejben, hogy valaki a legjobb tízbe bekerüljön” – mondta el véleményét Szabó Attila a hétvégi versenyről.

Az első három helyezett közösen utazhat el a május 23. és 26. között tartó európai döntőre Svédországba, a Scania södertäljei központjába, ahol Szabó Attila szállhat ringbe a fődíjért. Lehoczki Attila sportszerűen végigvitte a versenyt, majd az eredményhirdetést követően felajánlotta a svédországi jutalomutazást a negyedik helyen végzett Bodó Gyulának, ugyanis családi esemény miatt a nyereménynek ezt a részét nem tudta elfogadni.

A magas szintű vezetési tudás elengedhetetlen a biztonságos, fenntartható és hatékony közúti fuvarozáshoz. A Scania Járművezetői Verseny, amelyen 2019-ben világszerte több mint 350 ezer hivatásos tehergépkocsi-vezető vesz részt, emiatt jutalmazza a legjobb járművezetőket, akik a kormánykerék mögött mutathatják meg kimagasló teljesítményüket.

Bravúros győzelemmel Szabó Attila nyerte a 2019-es Scania Járművezetői Verseny hazai döntőjét



Kulcsszavak: haszongépjármű, kamion, scania, szakmai verseny
 
Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka A Ford Transit lett itthon az „Év Haszongépjárműve” A Ford Transit lett itthon az „Év Haszongépjárműve” Új formaterv a hatékonyság jegyében Új formaterv a hatékonyság jegyében James Armstrong,  a Scania CER új ügyvezető igazgatója James Armstrong, a Scania CER új ügyvezető igazgatója
 
Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert

Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert

2019. április 16.
A horvát rendőrség és a horvát autópálya-kezelő vállalat (HAC) 2020-tól újfajta traffipaxot, úgynevezett átlagsebesség-mérő rendszert telepít a horvát autópályákra, hogy visszaszorítsa a szabálysértők számát - írta kedden a Jutarnji List című horvát napilap.
Részletek

Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert

A horvát autópálya-hálózatot eddig is figyelték kamerákkal, amelyeket forgalmasabb csomópontoknál, az alagutak bejáratánál, hidakon és viaduktokon szereltek fel. Ugyanakkor ezek a kamerák a fogalom figyelésére szolgálnak, és bár mérnek sebességet is, nem erre a célra állították be őket. Horvátországban jelenleg az autópályákon autópálya-rendőrség méri a sebességet, az úgynevezett kobrák. A civil rendőrautó egy ideig követi a gyorsan vezetőt, erről felvételt készít, majd kiteszi a villogót, és kivezeti a szabálysértőt a forgalomból.

Az új rendszer ezzel szemben fixen telepített sebességmérő kamerákkal ellenőrzi majd a gyorshajtókat. A kamerák regisztrálják a rendszámot, és így pontosan mérik a két, illetve több sebességmérő készülék közti távolságot, majd kiszámolják, hogy az adott rendszámú autó milyen időn belül tette meg az adott távolságot. Amennyiben ezt egy bizonyos időnél gyorsabban teszi meg, akkor nem tartotta be az autópályán előírt, legfeljebb 130 kilométeres haladási sebességet. Az ennek nyomán kiszabott bírságot a gépkocsi rendszáma alapján postázza a rendőrség.

Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert

A HAC kiemelte, hogy nem a büntetés a céljuk, hanem a közlekedési kultúra javítása.

Mint mondták, a traffipaxok pontos helyét nyilvánosságra hozzák és a pályákon is jelzik majd.

Úgy vélték: az átlagsebesség-mérés rendszerének bevezetése több szempontból hasznos. Egyrészt növeli az autópályákon a közforgalom biztonságát, csökkenti a balesetek számát, valamint visszafogja a szabálytalankodókat. Másrészt a mozgás sebességének kiegyenlítése segíti a gépjárművek nagyobb áramlását, amivel csökken az üzemanyag-fogyasztás, ezzel pedig a károsanyag-kibocsátás is - húzták alá.

Kulcsszavak: autópálya, közlekedésbiztonság, sebességmérés
 
A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Viharmentési bevetésen tesztelték az új tűzoltóautókat a Groupama Tanpályán Viharmentési bevetésen tesztelték az új tűzoltóautókat a Groupama Tanpályán Fókuszban a biztonság Fókuszban a biztonság Már októberben érdemes felkészíteni az autót a téli közlekedésre Már októberben érdemes felkészíteni az autót a téli közlekedésre Életeket menthet a minőségi téli gumiabroncs Életeket menthet a minőségi téli gumiabroncs
 
Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

2019. április 16.
Kedden a hárommilliomodik motorkerékpár, egy BMW S 1000 RR is legördült a BMW Group berlini gyárának futószalagjáról – Spandauban pontosan 50 éve gyártanak motorkerékpárokat.
Részletek

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

A jubileumi modell képezi az idén a Superbike Világbajnokságban versenyző BMW Motorrad csapat versenymotorjának alapját is, így Tom Sykes és Markus Reiterberger versenyzők díszvendégként szintén részt vettek az ünnepségen.

Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője számára a jubileum „a vállalat, a munkatársak és az üzletpolitika által végzett kemény munka és a világosan kijelölt irány követésének eredménye”. Mindezek eredményeként a berlini üzemben az elmúlt 50 évben beruházások sora követte egymást, a munkahelyek száma pedig közel meghatszorozódott.

„A Berlinben gyártott kétkerekűek jelentette mobilitás közel fél évszázada szerez élményt ügyfeleink számára a világ minden részén. Erre igazán büszkék lehetünk!” - emelte ki Schramm.

A motorkerékpár-gyártó üzem vezetője, Dr. Helmut Schramm kihangsúlyozta, hogy a siker alapját a mintegy 2100 munkatárs elkötelezettsége jelenti.

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

„A hárommilliomodik, berlini gyártású BMW motorkerékpár elkészültének alkalmából szeretném megköszönni mindannyiuk munkáját, teljesítményét és szenvedélyét.” Az üzem igen hatékony és rugalmas struktúrában működik, „vezető üzemként pedig szintén kiemelt szerepet játszunk a BMW Motorrad világszintű gyártási hálózatában”, mondta Schramm.

A BMW 1939-ben vette át a berlini üzem vezetését. A motorkerékpár-alkatrészek gyártása hamar megkezdődött, majd 1969-ban a teljes motorkerékpár-gyártás Münchenből a BMW Werk Berlinhez került át. A legendás /5 sorozat erőforrásának és a teljes modell összeszerelésének megkezdésével elindult a világ egyetlen, tisztán BMW motorkerékpárok gyártásának szentelt üzemének működése. A berlini üzem ezzel 50 éves múltra tekinthet vissza. Az akkori nagyjából 400 munkás által naponta készített 30 motorkerékpár fektette le a sikerek alapját.

A gyártási számok meredeken emelkedtek: 1975-ben a 100 000. motorkerékpár is elhagyta a berlini üzemcsarnokot, 1980-ban pedig már elérték a negyedmilliós mérföldkövet. Az egymilliós darabszámot az üzem 2001-ben szárnyalta túl. Tíz évvel később pedig az alkalmazottak már a kétmilliomodik, Berlinben gyártott BMW motorkerékpárt ünnepelhették. „A mai nappal immár a hárommilliomodik BMW motorkerékpár is elhagyta a berlini üzemet. Nem kérdés, hogy folytatni fogjuk a BMW Motorrad és üzemünk sikertörténetét”, jelentette be Schramm üzemvezető.

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár
Kulcsszavak: Berlin, BMW motorrad, járműipar, motorkerékpár
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében 5-10 százalékkal emelkedett egyes márkaszervizek forgalma 5-10 százalékkal emelkedett egyes márkaszervizek forgalma A Scania tűzoltóautóit világszinten elismerik A Scania tűzoltóautóit világszinten elismerik Tatabányán készül a Bridgestone legújabb abroncsa Tatabányán készül a Bridgestone legújabb abroncsa Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül
 
A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

2019. április 16.
A Volvo Cars a kínai Luqiao üzemében megkezdi a díjnyertes XC40 gyártását, hogy kielégítse a vállalat első kisméretű prémium szabadidőjárműve iránti, folyamatosan növekvő keresletet.
Részletek

A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

A Volvo 2017 végén mutatta be az XC40-est. A világszerte pozitív fogadtatású modell a Volvo történetében elsőként 2018 márciusában elnyerte az Év Európai Autója díjat. Az XC40 egészen mostanáig kizárólag a Volvo Cars belgiumi, genti gyártóüzemében készült; mostanáig a típus több mint 100 ezer példánya került innen a világpiacokra.
 
Ettől a héttől kezdődően azonban a kínai piacra szánt XC40-esek a Sanghajtól délre fekvő Luqiao gyártóüzemében készülnek. A Geely tulajdonában lévő Luqiao-i gyáregységet a Volvo Cars üzemelteti. A XC40 gyártása ezzel közelebb kerül a kínai piachoz, és a korábbi kapacitás-növelésekhez csatlakozva hozzájárul ahhoz, hogy a Volvo ki tudja elégíteni az XC40 iránti keresletet.
 
„Az XC40 iránti piaci igény a legoptimálisabb várakozásainkat is felülmúlta.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Azzal, hogy Luqiao-ban is gyártjuk az XC40-est, extra kapacitásra teszünk szert, rugalmasabbá tesszük globális gyártóhálózatunkat, és hitet teszünk ’építs ott, ahol eladod’ stratégiánk mellett.
 
A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

Jelenleg is a Luqiao-i üzemben készül a Volvo testvérmárkája, a Geely és a Volvo közös tulajdonában álló Lynk & Co által forgalmazott 01-es szabadidőjármű. Mindezektől függetlenül a Volvo Cars és a Geely közös tulajdonában álló Polestar elektromos sportmárka a napokban jelentette be, hogy a következő évtől fogva Luqiao-ban gyártja a tisztán elektromos hajtásláncú Polestar 2 csapott hátú modellt.
 
A Luqiao-i üzemben tehát hamarosan a tágabb értelemben vett Volvo Car csoport három márkájának három modellje készülhet majd egyazon gyártósoron. A Volvo XC40, a Lynk & Co 01 és a Polestar 2 egyaránt a Geely-vel együtt kifejlesztett kompakt moduláris architektúrára (CMA) épül.
 
A Luqiao-i üzem ilyenformán a Volvo Cars és a Geely közötti együttműködés szép példája, amely képes biztosítani az autóipari versenyképességhez elengedhetetlen méretgazdaságosságot.
 
A Luqiao-i üzemnek a globáls gyártókapacitásba történő bevonásával még rugalmasabbá vált a Volvo Cars globális gyártói jelenléte. A Luqiao-i és genti üzemek elsődlegesen a CMA padlólemezre épülő modellekre koncentrálnak, míg a torslandai (Svédország), csengdui és daqingi (Kína), valamint Ridgeville-i (Dél-Karolina, USA) gyárakban az átméretezhető termék-architektúrán (SPA) alapuló, nagyobb típusok készülnek.
 
A Lynk & Co vállalatot a Volvo Cars tulajdonosa, a Geely Holding alapította 2015-ben. A Volvo Cars 30 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Lynk & Co vállalatban. A cég a Polestar 50 százalékát is birtokolja; a márka másik fele a Geely tulajdonában van.

Kulcsszavak: autógyár, kína, suv, volvo, XC40
 
SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül Nagy-Britanniában idén a vártnál kevesebb új autó készül A következő öt évben 14 milliárd dollárt fektet be Kínában a General Motors A következő öt évben 14 milliárd dollárt fektet be Kínában a General Motors Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar
 
A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

2019. április 15.
Zéró emissziós SUV: a tágas, három sor üléssel rendelkező sorozatgyártású modell 2021-ben kerül piacra Kínában. Nyílt tér: Az új üléskonfigurációval az ID. ROOMZZ egy kerekeken guruló társalgóvá is átalakítható.
Részletek

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswagen a mai napon leleplezte az ID. járműcsalád legújabb tagját, az ID.ROOMZZ modellt az Auto Shanghai előestéjén tartott „Brand SUV Night” bemutatón.

A variálható all-rounder autó egy zero-emissziós SUV az ötméteres kategóriából, mely megfelel mind a családi, mind az üzleti élet elvárásainak. A szériaváltozat 2021-ben a kínai piacon fog először bemutatkozni. Az ID.ROOMZZ karosszériája szépen adja vissza az ID család letisztult, homogén vonalvezetését. A koncepcióautó több részletével új lehetőségeket mutat be a teljes méretű SUV kategóriában.

„Ez a SUV egy monolit, amely olyannak látszik, mintha egyetlen tömbből formáltuk volna meg. Az akkumulátor által működtetett ID. ROOMZZ könnyedén mozog - csendesen és kibocsátás nélkül ”- mondja Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető tervezője.

Az ID. ROOMZZ ötvözi a jövőbeli IQ.DRIVE rendszereket – szükség esetén az ID.ROOMZZ teljesen automatikusan képes (4. szint) a forgalomban közlekedni ID.Pilot üzemmódban. A jármű utasai interaktív kijelzőkön keresztül kapnak tájékoztatást.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A teljesen új, változtatható belső koncepció nagymértékben individualizálható. Különböző ülés-konfigurációi nemcsak az utasok személyes igényeihez igazíthatók, hanem az adott vezetési módhoz is.

Amikor a vezető teljesen automata vezetési módra vált, az egyes ülések 25 fokkal befelé fordulhatnak, így segítve az utastérben a kommunikációt, a társalgó-jellegű hangulat elérését. Továbbá, amikor az autó az teljesen automatikusan közlekedik, ID. Pilot Relax üzemmód lehetővé teszi, hogy az utasok egyénileg, igényüknek megfelelően állíthassák be ülésüket. Ebben az üzemmódban az ülések a függőleges helyzetből szinte teljesen lehajthatók.

Az ID. ROOMZZ nem rendelkezik hagyományos műszerfallal. A manuális „ID. Drive üzemmódban a digitális pilótafülke a kormánykerékkel együtt a vezető előtt áll. A digitális pilótafülke egy üvegpanelből áll. A digitalizált kormánykereket koncepcionálisan integrálták a panelbe.

A belső térben használt anyagok is szokatlanok. Az üléshuzatok például az AppleSkin™ -ből készülnek - új termék, amely megújuló nyersanyagból áll. Az ajtóborítások „ID.Light” részein speciálisan feldolgozott fa furnérokat használnak. A CleanAir rendszer aktív szűrőrendszert használ annak biztosítására, hogy a jármű belsejében lévő levegő még akkor is tiszta marad, ha a környezeti levegő nem az lenne.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A 82 kWh akkumulátorral az ID.ROOMZZ akár 450 km (WLTP) vagy 475 km (NEDC, Kína) hatótávolsággal rendelkezik, mielőtt az akkumulátort fel kellene tölteni. Körülbelül fél óra alatt a koncepcióautót kapacitásának 80% -ára lehet feltölteni egy gyors, 150 kW-os (DC) töltőrendszer segítségével.

Két elektromos motor folyamatosan képes mindkét tengelyt 225 KW / 306 LE (elektromos 4MOTION) rendszerteljesítménnyel meghajtani. Az ID.ROOMZZ 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km / h-ra és elérheti a legfeljebb 180 km / h sebességet (elektronikusan szabályozott). Mint minden E-autó esetében, a maximális nyomaték a kezdetektől fogva elérhető.

Az ID.ROOMZZ-t április 18-26. között az Auto Shanghai 2019-en, az egyik legnagyobb kínai autóipari kiállításon mutatják be a nagyközönségnek.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

Kulcsszavak: elektromos autó, ID. ROOMZZ, kína, suv, világpremier, volkswagen
 
Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján Az Audi Genfben kizárólag elektromos járműveket mutat be standján Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett
 
A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

2019. április 15.
Csendes, takarékos és minden porcikájában előremutató: általában erről az oldaláról ismerjük a Toyota Priust. Elég azonban versenypályára vinni a felelősségteljes mobilitás mintapéldányát, és rögtön előbújik belőle – pontosabban beleköltözik – a vadállat.
Részletek

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

Japán nem csupán őshazája, de leglelkesebb szószólója is a hibrid technológiának: a legutolsó hivatalos adatok  szerint a szigetországban eladott személygépkocsik 19 százalékában (azaz csaknem minden ötödik autóban) benzin-elektromos hajtáslánc dolgozott, kímélve a környezetet és gazdája pénztárcáját. Éveken át a legnépszerűbb hibrid, sőt, a legnépszerűbb személyautó volt Japánban a Toyota Prius, amelyből tavaly 115 ezret adtak el a felkelő nap hazájában  – összehasonlításként Európában 10 ezer, az Egyesült Államokban pedig 49 ezer példányban talált gazdára a márka emblematikus hibrid modellje.

Japánban tehát nem a felelős gondolkodás kiáltványa, hanem általános társadalmi jelenség, a létező legracionálisabb választás a Prius. Míg tehát az Egyesült Államokban a Camry-ből, Európában pedig a Corollából épít versenyautót a Toyota, Japán első számú motorsport-szériájában, a Super GT bajnokságban Prius alapokon nyugvó fenevadak szórakoztatják a nézőket, és öregbítik a márka hírnevét.

A motorsportban persze általában csak felszínes a hasonlóság a versenyautók és az alapjukként szolgáló személygépkocsik között, itt azonban nem erről van szó – vagy legalábbis nem teljesen. A magánversenyzőket vonzó, műszaki korlátozásokat minimálisan alkalmazó GT300 szériában induló Priusnak persze csak a B-oszloptól előre eső részei egyeznek meg az utcai verzióval, és azok sem teljes egészében, és mondani sem kell, hogy az 1.8 literes négyhengeresre épülő, 122 lóerős hibrid hajtásláncnak is búcsút intettek.

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

A helyére a Lexus RC F GT3 versenyautó 5.4 literes, 500 lóerős V8-as benzinmotorját építették be – csakhogy milyen üzenete volna annak, ha a Prius holmi sportsikerekért cserébe feladná a létezését meghatározó hibridségét?

Ezért a Toyota mérnökei fogták a Toyota Crown 3.5 literes hibrid hajtásláncának elektromos elemeit – ugyanez a rendszer dolgozik egyébként a Lexus LC500h és LS500h hibrid zászlóshajókban is –, és átültették a versenyautóba. Mivel a versenyszabályzat csak annyit ír elő, hogy a versenyautóknak ugyanattól a gyártótól származó erőforrásokat kell alkalmazniuk (a Lexus motorját a Toyota Racing Development /TRD/ fejlesztette és építette), ennek semmilyen elvi akadálya nem volt. A hosszú távú világbajnokságra fejlesztett TS050 LMP1-es hibrid versenyautó révén pedig a Toyota mérnökei széles körű tapasztalattal bírtak az elektromos hajtáslánc versenycélú alkalmazása terén.

Más kérdés, hogy az akkumulátoroknak már végképp nem találtak helyet az autóban, ezért azokat egy kísérleti szuperkapacitású kondenzátorral váltották ki, azt pedig az utasülés helyére építették be.

A Toyota Gazoo Racing által épített verseny-Prius annak az APR Racing csapatnak a zászlaja alatt vesz részt a Super GT bajnokságban, amely 2012 óta minden évben rajthoz állított legalább egy Priust (először egy 3.4 V8-as LMP1-es középmotorral szerelve). Az APR két veterán pilótára, Hiroaki Nagaira (51 éves) és Manabu Oridóra (51) bízta az egyik autóját, míg a másikat két ifjú tehetség, Koki Saga (35) és Yuhki Nakayama (32) vezeti. Az eredmény pedig a képeken látható őrület.

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius
Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing, versenyautó
 
Önvezető Priusok viszik házhoz a nagybevásárlást Önvezető Priusok viszik házhoz a nagybevásárlást Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe A Toyota a legsikeresebb márka a 2014-es TÜV Jelentésben A Toyota a legsikeresebb márka a 2014-es TÜV Jelentésben Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja
 
Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

2019. április 15.
Első ízben adták át a brit Fleet World Év Autója díjait. A Peugeot kishaszonjárműve saját méretosztályának első helyén túl az abszolút győzelmet is kiérdemelte.
Részletek


Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

A brit Fleet World magazincsalád több mint húsz éve foglalkozik a cégautó- és flottapiaccal. Idén először szervezték meg országos konferenciájukat és szakkiállításukat, és ennek keretében meghirdették az Év Flottaautója díjat, amelyet több kategóriában is átadtak. Az új generációs Peugeot Partnert nem csupán a legkiválóbb kishaszonjárműnek választották meg, hanem az év legnagyobb jelentőségű haszonjármű-újdonságának járó címet is elhozhatta.

„Ebben a méretosztályban univerzális megoldásokra van szükség, és az új Peugeot Partner minden területet lefed” – indokolta a zsűri döntését Dan Gilkes, a Van Fleet World szerkesztője. „A kétféle tengelytáv és a kétféle karosszériahossz révén a Partner minden tevékenységhez és vállalkozáshoz képes megfelelő szállítási megoldást biztosítani. Az átdolgozott háromüléses Multi-Flex fülke, a síkba dönthető utasülés és a nyitható válaszfal kiemelkedően sokoldalúvá teszi a modellt, míg a frissen bevezetett Partner Crew Van a személy- és áruszállítás felülmúlhatatlanul rugalmas módozatát kínálja.”

A Peugeot Partner nem érte be annyival, hogy saját méretosztályának élére állt. A kis, közepes és nagy dobozos haszonjárművek, pickupok, nagy teherjárművek és zöld áruszállítók szegmensének első helyezettjeivel szintén összemérték, és a hat kategória-győztes közül a legjobbnak bizonyulva bezsebelte az Év Haszonjárműve címet is.

Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

A díj átadásakor kiemelték: „a vadonatúj Peugeot Partner hatalmas minőségi ugrás elődjéhez képest; a generációváltással járó fejlődés olyan mértékű, ami valójában egyszerűvé tette a döntést. Ha ehhez hozzávesszük a díjnyertes benzin- és dízelmotorok, a kézi és automata sebességváltók, valamint a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek kínálatát, nem is kérdéses, hogy miért a Peugeot modellje ragadta meg leginkább a zsűri figyelmét.”

Noha a harmadik generációs Peugeot Partner alig néhány hónapja jelent meg a piacon, máris számos nemzetközi szakmai elismerést kapott. Tavaly szeptemberben, a hannoveri haszonjármű szakkiállításon is elnyerte az „Év Nemzetközi Haszonjárműve” címet. Az 1992-ben alapított díj történetének ötödik díjazott Peugeot modellje kiemelkedő zajkomfortjával, gazdag technológiai és biztonsági tartalmával, széles motorválasztékával és a sok, életet leegyszerűsítő felszerelésével győzte meg a rangos zsűrit. A zsűri külön kiemelt két innovatív szolgáltatást: a túlterhelésre figyelmeztető jelzést, valamint a holttérbe kamera segítségével bepillantást engedő körkörös hátsó nézeti funkciót. Szintén fontos újdonság a világon egyedüliként alkalmazott i-Cockpit vezetői környezet, amely eddig nem tapasztalt vezetési élményt és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.

A díjzuhatag tavaly decemberben folytatódott, amikor a What Car? szaklap versenyén (2019 What Car? Awards) az év legjobb könnyű haszongépjárműve és az év legjobb kishaszonjárműve díjakat kapta a modell, amely aztán idén a Company Car and Van magazin „Év kishaszonjárműve” címével indított.
A What Van? szerkesztője rámutatott, hogy a Peugeot Partner hagyományosan erős flottamodell, ám az új generáció kifinomultságával, rugózási komfortjával és minden igényt kielégítő felszereltségi szintjeivel minden eddiginél szélesebb körben teszi népszerűvé.

A Company Car and Van szerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy az intelligens kialakítású Partner versenytársai többségénél takarékosabb és tisztább üzemű, ráadásul versenyképes árazású haszonjármű, amelynek technológiákban bővelkedő kabinja bőségesen kínál tárolóhelyet, míg az összeszerelés minősége még személygépkocsiknak is dicsőségére válna.

Kulcsszavak: díj, haszongépjármű, Partner, Peugeot
 
Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját Egyre több Scania a Spar flottájában Egyre több Scania a Spar flottájában Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában "A 2014-es év legjobb autói" díj nyertese a kompakt kategóriában: a VW Golf "A 2014-es év legjobb autói" díj nyertese a kompakt kategóriában: a VW Golf
 
Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

2019. április 12.
A VOLÁN Buszpark Kft. számára készre szerelt 50 Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi szóló autóbuszok utolsó ütemben elkészült 17 darabját adták át pénteken Debrecenben, az Inter Traction Electrics Kft. telephelyén.
Részletek

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

A VOLÁN Buszpark Kft. 17 milliárd forintot meghaladó értékben összesen 201 darab modern, a mai kor elvárásait is kielégítő autóbusz beszerzésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást 2018 nyarán. A pályázaton sikerrel szerepelt az Inter Traction Electrics Kft. és a Merkantil Bank közös ajánlata, amelynek keretében határidő előtt adták át az 50 Mercedes-buszt.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az új Mercedes buszok átadásakor azt mondta, a korszerű, versenyképes közösségi közlekedésnek utasbarátnak, innovatívnak, fenntarthatónak, integráltnak és rugalmasnak kell lennie.

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben
Kulcsszavak: autóbusz, debrecen, Inter Traction Electrics Kft, mercedes, tömegközlekedés
 
Már Vietnam is környezetbarát Már Vietnam is környezetbarát Debrecenben átadták az új 2-es villamosvonalat Debrecenben átadták az új 2-es villamosvonalat Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Az Európai Unió radikális károsanyag-kibocsátás csökkentésről döntött Az Európai Unió radikális károsanyag-kibocsátás csökkentésről döntött
 
Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

2019. április 12.
Április 17-én ünnepli 55. születésnapját az amerikai autógyártás egyik ikonja, a Ford Mustang. 1964 áprilisában még senki nem sejtette, hogy egy legenda van születőben, de a siker azonnali és mindet elsöprő volt.
Részletek

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

A Póni első születésnapját már 400.000 eladott példánnyal ünnepelte a Ford; 55 évvel később pedig a modell népszerűsége még mindig töretlen, hisz 2018-ban ünnepelte a dearborni gyár a 10 milliomodik Mustang elkészültét!

A Mustang sikerében és gyors ismertté válásában nagy szerepe volt híres filmszerepeinek is. 1964-ben aratta első sikerét a Goldfinger című James Bond filmben, melyet 1968-ban a híres BULLITT, vagyis magyarul San Francisco-i zsaru című film követett. Ebben forgatták vele a filmtörténet egyik leghíresebb autós üldözési jelenetét, a legendás autós párbajt, mely majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. “Bullitt” című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.

A film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang Bullitt, ami immár egész Európát meghódította. Az új modellváltozatot egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm.

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

A Mustang 55. születésnapja előtt tisztelegve a ma rendezett sajtóeseményen a limitált szériás Mustang Bullitt egy példányát vehette át Dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Ford Mustang magyarországi márkanagykövete.

„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 55 éves pályafutása során.”

– fogalmazott Györke Orsolya a Ford PR igazgatója a sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”

A klasszikus, az eredeti filmbeli színnel megegyező  Dark Highland Green fényezésű Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben.

Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro® sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett került.

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

„Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete, mely még 50 év távlatából is lenyűgözően izgalmas” - mondta el Dr. Kiss Gergely, a Mustang  hazai márkanagykövete. „Feltuningolt teljesítményével és olyan újításaival, mint a fordulatszám-szabályozás az új Mustang Bullitt ugyanolyan ütős lesz, mint a híres filmjelenet – én pedig remélem ugyanolyan magabiztos a volánja mögött, mint Steve McQueen.” – teszi hozzá boldog mosollyal a vízilabda ikon.

Kulcsszavak: ford, Mustang, Mustang Bullitt
 
Leleplezték az új Ford GT-t Leleplezték az új Ford GT-t Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor Már ötmillió Fordot hajt EcoBoost motor Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford Hosszú hétvége a Jazzy Streeten Hosszú hétvége a Jazzy Streeten Tarolnak majd az egyedi Mustangok a 2014-es Las Vegasi SEMA kiállításon Tarolnak majd az egyedi Mustangok a 2014-es Las Vegasi SEMA kiállításon
 
Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

2019. április 12.
A Multivan 6.1 februári világpremierjét követően a Volkswagen Haszonjárművek most az új Transporter 6.1 modellt mutatja be, elsőként a müncheni kiállítás közönségének.
Részletek

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

A legkeresettebb – műszaki szempontból alaposan átdolgozott - haszonjármű debütálásának helyszínéül pedig nem is választhatott volna jobb eseményt a „bauma 2019” vásárnál, amelyet a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításaként tartanak számon. Április 8. és 14. között több, mint félmillió látogatót várnak 200 országból a vásárra, amelyen világ minden részéről érkező szakemberek megismerkedhetnek a Volkswagen Haszonjárművek új Transporter 6.1 modelljével.

Az új Transporter 6.1 a karosszériaváltozat tekintetében páratlan kínálattal érkezik Münchenbe: platós kivitelben, kombi modellként és szimpla vagy dupla fülkés platós verzióban is megtekinthető. Ezzel a széles kínálattal a Volkswagen Haszonjárművek a legkülönbözőbb igényekre is a tökéletes járművet biztosítja, választ kínálva ezzel az összes előforduló egyedi szállítmányozási kihívásra.

Megnövelt biztonság az új vezetéstámogató segédrendszereknek köszönhetően

A Volkswagen Haszonjárművek célzottan választotta a 6.1 jelölést a Transporter hatodik generációjának ehhez az átfogóan megújított változatához, hiszen az itt alkalmazott műszaki változtatások messze túlmutatnak a hagyományos modellfrissítésen.

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Erre kitűnő példa a hidraulikus szervokormányzás helyett alkalmazott elektromechanikus rendszer, amely olyan összetett változtatás, hogy azt általában egy termékcsaládon belül csak a teljesen új generációs modell érkezésekor lépik meg a gyártók. Az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően a vezetéstámogató rendszerek teljesen új spektruma vált elérhetővé, amelyekkel – a még könnyebb kezelhetőség mellett - tovább javult a termékcsalád modelljeinek biztonsága.

Az új vezetéstámogató rendszerek között helyet kapott a Lane Assist sávtartó rendszer (amely aktívan segít a járművet a haladási sávban tartani), a Park Assist (amely lehetővé teszi az automata kormányzással történő parkolást), az oldalsó védelem (amely figyelmeztet, ha veszélyesen közel kerülünk bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz), a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert) és a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés, a Trailer Assist. Az új rendszerek széles kínálatát gazdagítja a navigációs rendszerrel kombinált dinamikus táblafelismerő rendszer (Road Sign Display). A platós és a Kombi kivitelek alapfelszereltségéhez tartozik az új oldalszél-asszisztens, amely erős széllökések hatására – például hídon haladva - automatikusan stabilizálja a Transporter 6.1. futását. Szintén a szériafelszereltség részeként szerepel a másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist visszagurulás gátló rendszer a kínálatban.

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Kulcsszavak: T6, Transporter, új modell, volkswagen
 
Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában Fiat Tipo: „Szedánnak született” Fiat Tipo: „Szedánnak született” Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 141 - 150