Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 141 - 150
75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

2023. augusztus 01.
A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton 75 évvel ezelőtt, 1948. július 31-én indult el az első vonat utasokkal, az évfordulóra emlékezve hétfőn izgalmas programokkal várják a családokat, egykori úttörő- és gyermekvasutasokat a Széchenyihegyen, az első szakasz végállomásán - közölte a MÁV Zrt. vasárnap az MTI-vel.
Részletek

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

A vasúttársaság kommunikációs igazgatóságának tájékoztatása szerint a Széchenyihegy állomás területén 10-től 16 óráig járműbemutatók és gyermekprogramok fogadják az érdeklődőket. Az állomás üzemi épületében - az 1948-as megnyitás után pár évig a járművek karbantartásának helyszínéül szolgáló "motorszínben" - a kisvasút elmúlt 75 évének tárgyi és fényképes emlékeiből tavasszal nyílt alkalmi kiállítás várja a látogatókat.
    
A nosztalgia motorvonat szerelvényének két ritkán látott járművére, a kis szalonkocsiba és a postakocsiba is felszállhatnak az érdeklődők. A postakocsiban ünnepi emlékbélyegzés, a szalonkocsiban filmvetítés lesz. A Gyermekvasút járművei kicsiben LEGO bemutatón is felsorakoznak - írták a közleményben.
    
Hűvösvölgy és Széchenyihegy között egész nap óránként közlekednek a hagyományos szerelvények az Mk45-ös mozdonnyal. Az ünnep alkalmából az állomások pénztáraiban aznap jegyet váltó utasok alkalmi kéregjegyet is kapnak emlékbe.
   
75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

A tájékoztatás szerint az 1948-ban átadott első építési szakaszon, Széchenyihegy és Virágvölgy között nosztalgiavonatok indulnak, a legtöbbször gőzmozdonnyal. A kisvasút építését, az első szakasz környékének látnivalóit is bemutató, mintegy 3 kilométeres vezetett séta indul 11 és 14 órakor Széchenyihegytől Virágvölgyig.
    
A közleményben felidézték, hogy a budapesti Úttörővasút első szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Hegyhát út és a Golfpálya út találkozásánál. Az első vonalrészen megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg.
    
Az építkezés további két szakasszal folytatódott, a teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben. Az Úttörővasút-Gyermekvasút 75 éves fennállása alatt mintegy 16 ezren szolgáltak kisvasutasként a vonalon - tájékoztatott a MÁV.

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton


Kulcsszavak: évforduló, gyermekvasút, máv
 
75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót 75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon 75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton A Jaguar Classic hat, egymáshoz illő E-type párossal ünnepli az emblematikus sportautó 60. születésnapját 75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel
 
Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

2023. augusztus 01.
A BMW 5-ös sorozat nyolcadik nemzedéke már tisztán elektromos meghajtással is elérhető. Milan Nedeljković: „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja.” 2021 és 2024 között a BMW Group világszerte 15 tisztán elektromos meghajtású modellt gurít ki az utakra.
Részletek

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A BMW Group dingolfingi gyárában megkezdődött az új BMW 5-ös sorozat, és vele párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 sorozatgyártása. Az eseményen Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke is tiszteletét tette. Az alsó-bajorországi üzem, amely idén már kereken fél évszázada gyárt BMW modelleket, ezzel két év alatt a harmadik tisztán elektromos meghajtású autó sorozatgyártását állítja rendszerbe, a BMW iX és a BMW i7 után. Az előrejelzések szerint jövőre már a müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek több mint 40 százaléka itt, a BMW Group legnagyobb európai gyárában lát napvilágot.

„A BMW i5 és dingolfingi gyárunk tökéletes példaként szolgálnak arra, miként állítja magát a BMW Group az elektromos mobilitás irányába és hogyan haladnak gyáraink a BMW iFACTORY gyártási stratégia felé vezető úton” – mondta Dingolfingban Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja az új 5-ös BMW sorozatgyártásának beindítása kapcsán. „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja. 2021 és 2024 között 15 tisztán elektromos meghajtású modellt építünk be gyártási hálózatunkba” – tette hozzá.

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A BMW Group ennek érdekében rendkívül rugalmas gyártási struktúrákra építkezik, legtöbb modelljét pedig világszerte többféle hajtáslánc-technológiával kínálja ügyfeleinek. A BMW 5-ös sorozat – ahogyan a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 is – tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és belsőégésű erőforrással is megrendelhető. Ez nagyfokú rugalmasságot igényel, ugyanakkor lehetővé teszi a vállalat számára, hogy üzemei kapacitását hatékonyan használja ki és kínálatát maximálisan ügyfelei igényeihez igazítsa. „Teljes mértékben követjük a piacot. Aktuális hajtáslánc-technológiai kínálatunkat világszerte ügyfeleink igényei határozzák meg” – fogalmazott Milan Nedeljković. Utóbbit a gyártási hálózatba történő átfogó befektetések tették lehetővé. A BMW Group több mint 1 milliárd euró invesztálásával készítette fel dingolfingi gyárát a BMW iX, a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat érkezésére.

Dingolfing elsőszámú modelljeként a BMW 5-ös sorozat új gyártási lendületet ad

Az új BMW 5-ös sorozat érkezésével Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója az elkövetkező években egyre növekvő gyártási kapacitással számol. „A BMW 5-ös sorozat hagyományosan a dingolfingi üzem elsőszámú modellje, amely ezúttal is új gyártási lendületet ad majd” – mondta. 2022-ben összesen több mint 280 000 darab új autó gurult le a dingolfingi létesítmény gyártósorairól. Christoph Schröder számításai szerint az elkövetkező években ez a szám az új BMW 5-ös Touring és a nyolcadik generációs BMW M5 érkezésével jóval 300 000 darab fölé nőhet. „Az elektromos mobilitásra történő sikeres átállás mellett a BMW 5-ös sorozat gyártási kapacitásunk hosszútávú kiaknázásában és munkahelyeink stabilizálásában is központi szerepet játszik” – tette hozzá Stefan Danner, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnökhelyettese.

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

Dingolfing már fél évszázada gyárt BMW modelleket

A dingolfingi gyárban máig napvilágot látott körülbelül 12 millió darab új autó közül több mint 8 milliót a BMW 5-ös sorozat modelljei adtak. A létesítmény történelmét így az 5-ös BMW szorosan áthatja. Az első BMW modell – az első generációs BMW 520i – 1973 szeptemberében gurult le itt a gyártósorról. Az alsó-bajorországi üzem azóta az autóipar egyik legjelentősebb gyárává és a régió gazdaságfejlesztési motorjává fejlődött fel. A dingolfingi gyárban dolgozó több mint 18 000 ember összesített éves bérköltsége meghaladja az 1 milliárd eurót, miközben az üzem hozzávetőlegesen 1 000 alsó-bajorországi beszállítóval áll kapcsolatban. A létesítménybe történő invesztálások mellett a BMW Group 2015 óta itt több mint 1 milliárd euró befektetésével állította rendszerbe a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártását is.

A BMW iFACTORY gyártási stratégia víziója

Ahogyan az 1970-es évek eleji olajválság idején meghozott gyárépítési döntés esetében, úgy a BMW Group jövőbe tekintő vállalkozói víziója ma is jelen van Dingolfingban. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi üzeme az átfogó beruházásoknak köszönhetően készen áll a jövőre – és a BMW iFACTORY gyártási stratégia innovációira. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tény, hogy 2022-ben a müncheni központú vállalatcsoport alsó-bajorországi üzemének jármű-összeszerelő létesítménye nyerte el az „OEM” (Original Equipment Manufacturer) kategória leghatékonyabb gyártási folyamatokat éltető, nívós „Automotive Lean Production Award” díját – a BMW iFACTORY gyártási stratégia „HATÉKONY” és „DIGITÁLIS” pilléreinek égisze alatt. Az elismerés a sorozatgyártási folyamatok minőségellenőrzését végző intelligens kamerarendszert, az intelligens logisztikai megoldásokat, valamint az alkatrészek mesterséges felismeréséért és folyamatos rendelkezésre állásáért felelős IT platformot egyaránt éltette. Tavaly Dingolfingban kísérleti jelleggel rendszerbe állt az üzemi környezetben alkalmazott automatizált járművezetés is, az új BMW 7-es sorozattal a főszerepben. Az új BMW 5-ös sorozat érkezése mindezt új szintre emeli.


Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A létesítmény a BMW iFACTORY gyártási stratégia „ZÖLD” pillérének égisze alatt a fenntarthatóság terén is újabb és újabb területeken fokozta tevékenységét: a biodiverzitás megőrzésétől kezdve, a legyártott autók után maradó mindössze 600 grammnyi hulladékon át, egészen a károsanyag-kibocsátást csökkentő intézkedésekig. A zöld energia átfogó alkalmazása mellett a dingolfingi üzem fűtését is regionális, biomassza-alapú megoldás garantálja, amely az évtized közepétől a létesítmény melegvízigényének mintegy felét fedezi majd – ezzel 10-15 százalékkal csökkentve a gyár károsanyag-kibocsátását.

Fontos döntések a jövőre vonatkozóan

Milan Nedeljković kijelentette: a dingolfingi és a többi bajorországi üzem technológiai átállásába történő legújabb befektetésekkel a BMW Group megerősítette hosszútávú elköteleződését Bajorország mellett. „Tízből kilenc BMW modell Németországon kívül talál gazdára. Ennek ellenére munkatársaink több mint fele itt dolgozik, főleg Bajorországban – amely a globálisan kiegyensúlyozott növekedéshez szükséges nemzetközi fejlődés érdekében a jövőben is a BMW Group és gyártási hálózata fontos pillére marad” – fogalmazott.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW 5, BMW i5
 
Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer Új motorokat kap az új BMW 7-es sorozat, a vadonatúj BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer A Suzuki slágermodellje lett a Vitara A Suzuki slágermodellje lett a Vitara Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Az új BMW 3-as limuzin a Párizsi Autószalon tarja világpremierjét Az új BMW 3-as limuzin a Párizsi Autószalon tarja világpremierjét Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása A BMW és a Jaguár is bővülést tervez 2013-ra
 
Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

2023. augusztus 01.
A kormányzat és különböző hatóságok képviselői, flottavásárlók és újságírók tájékozódhatnak első utazásaik során az automatizált vezetés fejlesztésének helyzetéről.
Részletek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek


Nagy lépésekben halad a mobilitási és szállítási szolgáltatásokra készülő, önállóan közlekedő járművek fejlesztése a Volkswagen Haszonjárműveknél. Szériaérettsége felé vezető útján ezekben a hetekben első ízben közlekedhetnek a politika, a hatóságok és az üzleti élet döntéshozói, valamint a média képviselői a tisztán elektromos, önállóan közlekedő Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) modellekkel, pontos képet alkotva e járművek önvezető képességeiről. Ezzel párhuzamosan az Amerikai Egyesült Államokban, a texasi Austinban is elindult a Volkswagen tesztprogramja. Az AD-járművek fejlesztése Európa és Észak-Amerika városi agglomerációs központjaiban tervezett kereskedelmi célú alkalmazásokra összpontosít, mind személy-, mind pedig teherszállítási szolgáltatásokhoz.

„Önállóan közlekedő járműveink programjának észak-amerikai kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, egyben hosszútávú beruházásunk eredménye” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az autonóm vezetés fejlesztéséért felelős tagja. „Ezzel az önvezető technológia az Amerikai Egyesült Államok útjain zajló tesztelése, validálása és finomhangolása is lehetővé válik számunkra.” A cél egyfelől kereskedelmi forgalomban is elérhető szállítási ajánlatok kidolgozása, másfelől a Volkswagen Csoport sokrétű mobilitási portfóliójának bővítése.

A tisztán elektromos ID. Buzz AD modellek nagysorozatú technikát képviselnek, és a Mobileye technológiai vállalat önvezető rendszerével (Self-Driving System) készülnek. Az egyre bővülő tesztflotta számos különböző menethelyzetben gyűjti a megtett kilométerek adatait. Az automatizált vezetés amerikai egyesült államokbeli SAE-szabványa 4-es szintjének megfelelő járművek mindegyike kamerákkal, valamint radar- és lidar-technikával is rendelkezik. A tesztidőszak alatt minden járműben humán biztonsági vezető is helyet foglal. A nagy belterű modell négy utas számára kínál helyet, és az egyre növekvő mobilitási és szállítási igények kielégítésére nagy darabszámban állítható elő.

A Volkswagen Haszonjárművek óriási tapasztalattal rendelkezik az utasok kívánságai és az üzemeltetői igények terén, ami rendkívül fontos az ilyen flották fejlesztése során. A konszern MOIA leányvállalata már 2018 óta szerepel ridesharing mobilitási szolgáltatóként a piacon, s eddig több mint 8,5 millió utast szállított. A MOIA ezeket az adatokat is rendelkezésre bocsátja a napi fejlesztési munkához.

A Volkswagen Group of America (VWGoA) texasi tesztprogramjának elindítása jelentős mérföldkő a Volkswagen Csoport önállóan közlekedő járművekhez kapcsolódó globális kutatása és fejlesztése számára. A VWGoA tölti majd be a stratégia és üzletfejlesztés vezetésének feladatát az Egyesült Államokban, és Volkswagen ADMT, LLC néven leányvállalatot is alapított, hogy a kaliforniai Belmontban és a texasi Austinban működő csapataival elősegítse önállóan közlekedő járművei programjának bevezetését.

Németországtól eltérően – ahol a MOIA elsőként alkalmaz automatizáltan közlekedő járműveket – az Amerikai Egyesült Államokban nem maga a Volkswagen üzemelteti a jövőben az automatizált közlekedési szolgáltatásokat, hanem mobilitási és szállítási szektorbeli külső partnercégeivel tervezi működtetni őket.


Kulcsszavak: németország, volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek
 
Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik Volkswagen Poznań: Az új Caddy üzemének bővítése a végéhez közeledik
 
A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

2023. július 27.
A három nagy autógyár támogatja a Detroiti Autószalont azzal, hogy hat új modellt mutat be idén szeptemberben.
Részletek

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

Szeptember 13-án és 14-én, a három nagy autógyártó a Stellantis, a Ford és a General Motors összesen hat új modellt mutat be a Detroiti Autószalonon, számolt be a Carscoop.com.

Általánosságban elmondható, hogy az autókiállítások nem mind olyanok, mint 2020 előttiek. Csökkent a látogatottság, és az érdeklődés hiánya miatt néhány autóbemutató már nem is létezik. A három nagy számára túl fontosnak bizonyult, hogy megjelenjenek az „otthoni” autókiállításukon, és nagy újdonságokat mutassanak be.

„Nagyon izgatottak vagyunk szülővárosunk, Detroit hatalmas támogatásának, hogy bemutatják ezeket az izgalmas felfedezéseket, termékeiket és járműveik aktiválását” – mondta Thad Szott, a Detroiti Autószalon elnöke. „Arra számítunk, hogy a leleplezések által keltett lendület kiemelkedő média- és fogyasztói érdeklődést vált ki.”

A Stellantis és a Ford illetékesei szerint az autógyártók mindent megtesznek, hogy különlegessé tegyék ezt a Detroiti Autószalont. A Stellantis visszahozza a tesztpályákat, valamint számos Jeep és Ram járművet, hogy vásárlókat vonzzon. Bár nem árulta el, hogy mely járművek fognak debütálni, úgy tűnik, ettől függetlenül kellemes meglepetésben lesz részük a szalonra látogatóknak.

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

Rick Deneau, a Stellantis termék- és márkakommunikációs vezetője a következőket mondta:

„Ez a Detroiti bemutató, ami különösen izgalmassá teszi, hogy a fogyasztóknak lehetőséget kínáljunk arra, hogy Jeep és Ram járműveinket kipróbálják speciális tesztpályáinkon, valamint megismerhetik a többi észak-amerikai márkánk legújabb kínálatát. Nagyon várjuk azt is, hogy itt, szülővárosunkban először bemutathassuk az új Ram és Jeep járműveket.”

„A Detroiti Autószalon egy régóta fennálló hagyomány, amely összehozza a közösséget, a fogyasztókat, az autórajongókat és gyártóit” – mondta Mark Truby, a Ford kommunikációs igazgatója. „Izgatottan várjuk, hogy idén szeptemberben visszatérhessünk, és alig várjuk, hogy a legikonikusabb és legjelentősebb új járműveinkkel előrukkoljunk.”

Kulcsszavak: autószalon, detroit, ford, general motors, Stellantis
 
Az Alfa Romeo sztárja 4C Spider és Coupé Az Alfa Romeo sztárja 4C Spider és Coupé Leleplezték az új Ford Galaxy-t Leleplezték az új Ford Galaxy-t A Kia Motors a Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét A Kia Motors a Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét A Genfi Autószalonon mutatja be VISION X tanulmányát a ŠKODA A Genfi Autószalonon mutatja be VISION X tanulmányát a ŠKODA A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában
 
Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

2023. július 27.
Sikeresen tesztelte a mesterséges intelligencia alkalmazását sorozatgyártásában az Audi. A Volkswagen Csoport további gyáraiban is megkezdődött a szükséges műszaki infrastruktúra kiépítése. Az Audi egy szakértői csapattal közösen fejleszt audit- és tanúsítványbiztos folyamatot, illetve AI-irányelveket termelése számára.
Részletek

Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Tovább gyorsítja gyártási folyamatai digitalizációját az Audi, miután sikeres kísérleti projektjét követően mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását kezdi meg karosszériagyártásában a ponthegesztések minőségellenőrzése során. Az AI-megoldást a neckarsulmi termelési helyszínen fejlesztették ki, illetve tesztelték, s még az idén a Volkswagen Csoport további három üzemében is kiépítik a mesterséges intelligencia alkalmazásához szükséges műszaki infrastruktúrát. A projekt az Audi által elindított Autóipari Kezdeményezés 2025 (Automotive Initiative 2025; AI25) alkalmazási eseteként (Use Case) is szolgál.

Neckarsulmi termelési helyszínén mesterséges intelligencia segítségével vizsgálja az Audi műszakonként nagyjából 300 járműve összesen mintegy 1,5 millió ponthegesztését. Összehasonlításképpen: eddig szúrópróbaszerűen, ultrahang segítségével manuálisan vizsgálták a gyártás munkatársai az úgynevezett ellenállás-ponthegesztés (Widerstandspunktschweißen; WPS) folyamatainak minőségét – így ellenőrizve az egyes járművek valamivel több mint ötezer hegesztési pontját. A mesterséges intelligencia alkalmazásával azonban már az esetleges anomáliákra összpontosíthatnak, még hatékonyabban és célzottabban ellenőrizve a minőséget.

A Volkswagen Csoport más üzemeiben is megkezdődtek e technológia alkalmazásának előkészületei. Jelenleg az Audi brüsszeli termelési helyszínén zajlik a mesterséges intelligencia használatához szükséges műszaki infrastruktúra kialakítása, amire a tervek szerint a Volkswagen emdeni gyárában és az Audi ingolstadti székhelyén is még az idén sor kerül. E helyszíneken a műszaki infrastruktúra kialakítása szolgálatában szakértői csapat méri fel jelenleg a hegesztési beállítások eltéréseit, hogy ennek megfelelően taníthassák újra az AI-modellt.


Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Az alkalmazás során generált adatok segítségével a jövőben további folyamatok is optimalizálhatók, az Audi csapata így jelenleg azon dolgozik, hogy a jövőben az Előretekintő karbantartás (Predictive Maintenance) alapjaként használja fel őket. „A digitalizált gyártósorok az Audi jövőbeni gyártásának alapvető elemei. ’360factory’ termelési stratégiánk keretében világszerte még hatékonyabbá fejlesztjük a gyártást az Audi üzemeiben. Ennek során óriási lehetőségeket rejt a mesterséges intelligencia alkalmazása a sorozatgyártásban” – hangsúlyozta Gerd Walker, az AUDI AG igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.

Szoros együttműködés a DGQ, a Fraunhofer IAO és a Fraunhofer IPA szakértőivel

A folyamat audit- és a tanúsítványbiztos kialakítása érdekében a neckarsulmi termelési helyszínen a Német Minőségügyi Társasággal (Deutschen Gesellschaft für Qualität DGQ), az Üzemszervezési és Szervezeti Fraunhofer Intézettel (Fraunhofer-Institut für Arbeitswirtschaft und Organisation; IAO) és a Gyártástechnikai és Automatizálási Fraunhofer Intézettel (Fraunhofer-Institut für Produktionstechnik und Automatisierung; IPA) szoros együttműködésben zajlott a fejlesztés. Az eljárás háttere, hogy jelenleg az AI-alkalmazásokra nem állnak rendelkezésre szabványok, illetve független testület által kiadott tanúsítványok. „A gyártásban így – például egy audit során – egyértelműen igazolható, hogyan adódik egy-egy AI-alapú vizsgálat eredménye” – magyarázta Mathias Mayer és Andreas Rieker, a WPS Analytics projektmenedzserei. Az IAO és az IPA Fraunhofer Intézetekkel közösen az Audi mesterséges intelligencia útmutatót is kidolgozott a gyártás számára.

A WPS Analytics projekt az Audi által indított Autóipari Kezdeményezés 2025 (Automotive Initiative 2025; AI25) alkalmazási eseteként (Use Case) is szolgál. A kezdeményezés célja kompetenciahálózat kiépítése a digitális gyárátalakítás és -innováció számára. Az Audi a digitalizáció révén rugalmasabbá és hatékonyabbá kívánja tenni a termelést és a logisztikát. A Smart Factory felé vezető útján az Audi a tudomány és az IT-szakma területeiről érkezett partnereivel közösen valós gyári környezetben teszteli Neckarsulmban a prémiumjárművek gyártásának digitális megoldásait, hogy a későbbiekben a sorozatgyártásba is átvezethesse őket.



Kulcsszavak: audi, autógyár, Volkswagen Csoport
 
A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota Egyre több elektromos autót exportál Németország Egyre több elektromos autót exportál Németország Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a pozsonyi Volkswagen A Volkswagen Csoport IT konferenciáján bemutatták a jövő digitális megoldásait A Volkswagen Csoport IT konferenciáján bemutatták a jövő digitális megoldásait A Volkswagen megkezdte a dízelügyben érintett Caddy 1.6 TDI (N1) modellek kapcsán a műszaki intézkedéseket A Volkswagen megkezdte a dízelügyben érintett Caddy 1.6 TDI (N1) modellek kapcsán a műszaki intézkedéseket
 
Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

2023. július 27.
Az illegális gyorsulási versenyek, valamint a balesetek megelőzése és az extrém sebességtúllépések szankcionálása céljából tartottak közlekedésbiztonsági ellenőrzést az elmúlt hétvégén az Árpád hídon, a július 1-jén történt halálos baleset helyszínén - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság csütörtökön a rendőrség honlapján.
Részletek

Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

Azt írták, a XIII. kerületi rendőrkapitányság egyenruhásai pénteken és szombaton 18 óra és 2 óra között tartottak közlekedési akciót, kiemelt figyelmet fordítva az Árpád hídra és a kerület forgalmas útvonalaira.
    
A Pestről Budára tartók közül ez idő alatt 60 jármű lépte át a megengedett sebességet, míg a Budáról Pestre vezető oldalon 34 autó. Két gépkocsi vezetője kiemelten gyorsan hajtott: egy Mercedes óránkénti 171 kilométeres, míg egy BMW 158 kilométeres sebességgel haladt az Árpád hídon.
    
Az akcióban a rendőrök álló és mozgó sebességmérő készülékeket, szolgálati jelleg nélküli autót, zajszintmérő eszközt és alkoholszondát is alkalmaztak - tették hozzá.
    
A tájékoztatás szerint az ellenőrzéskor a rendőrök nem észleltek illegális gyorsulási versenyen részt vevő autósokat, és erre vonatkozó bejelentés sem érkezett.
    
A közlekedők biztonsága és a lakosság nyugalma érdekében rendszeresen lehet számítani hasonló ellenőrzésekre a további hétvégéken is - helyezte kilátásba a rendőrség a közleményben.
Kulcsszavak: Árpád híd, ORFK, sebességmérés
 
Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő Halálos baleset történt az Árpád hídon Halálos baleset történt az Árpád hídon Új gépkocsikat kapott a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság Új gépkocsikat kapott a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Több mint ezer autó beszerzésér írt ki tendert a rendőrség Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indult
 
Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

2023. július 26.
Röviddel az után, hogy az Opel nyilvánosságra hozta hamarosan érkező új tanulmányautója, az Opel Experimental nevét, bemutatta a csábító megjelenésű modell első fotóit is.
Részletek

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

A képekről kitűnik a kidolgozás magas szintű pontossága, és a részletek kidolgozottsága. Az Experimental a márka jövőjének hírnöke, az Opel “Bold and Pure” dizájnfilozófiájának sűrű műszakiságú, extrém megtestesülése.

“Az Opel Experimental új fejezetet nyit márkánk történetében. Azért terveztük, hogy megmutassuk vele, merre tartunk. Hamarosan több részletet is elárulunk, érdemes figyelni minket.” - Mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója.

A képeken látható talán legfeltűnőbb részlet az átdolgozott Opel Compass, a márka formafilozófiájának központi eleme. Az új, megvilágított Blitz magabiztosan a Compass és az átformált Opel Vizor - a márka jellegzetes orrmaszkja és “technológiai központja” - közepén ül. Hosszú, szárny formájú világítás veszi körül vízszintes irányban, és a megvilágított középső törésvonal külön is kiemeli. A felesleges illesztési vonalaktól mentes karosszéria felületeinek vörös fényű grafikája megismétli a Compass vonalait az Opel Experimental hátsó részén is.

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

Az áramvonalasság hagyományosan az Opel személyautóinak védjegye, a keréktárcsák jellegzetes, turbinalapát vonalai is ezt hangsúlyozzák. A beltér szintén futurisztikus: az ülések szerkezete a fenntartható, környezettudatos megközelítést hirdeti, miközben maguk az ülések a márkától megszokott módon kényelmesek.

Az Opel Experimental-t a szeptember 5. és 10. között megrendezett Müncheni Autószalonon láthatja először a nagyközönség.
Kulcsszavak: opel, új modell
 
A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Érkezik az új Nissan JUKE hibrid: erősebb és sokkal kevesebbet fogyaszt Érkezik az új Nissan JUKE hibrid: erősebb és sokkal kevesebbet fogyaszt Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata Megújul a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró nagyobb teljesítménnyel is elérhető lesz és egyedi kivitel is érkezik Megújul a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró nagyobb teljesítménnyel is elérhető lesz és egyedi kivitel is érkezik
 
A Suzuki újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre Magyarországon

A Suzuki újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre Magyarországon

2023. július 26.
Újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre a Suzuki Magyarországon, amelynek nyomán a japán cég egyrészt bővíti a gyártókapacitásait, másrészt nagy lépést tesz az esztergomi üzem karbonsemleges átállásáért.
Részletek

A Suzuki újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre Magyarországon

Újabb fejlesztésről született megállapodás az autóipari vállalattal, amely segíteni fog a magyar gazdasági növekedés jövőbeli megőrzésében, ráadásul környezetkímélő módon, a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett.

"A Suzuki ugyanis olyan beruházást hajt végre esztergomi gyártóbázisán, amellyel bővíti a kapacitásait, nagyon komoly technológiai fejlesztéseket hajt végre a digitalizáció és az automatizálás területén. Ezzel párhuzamosan pedig újabb nagy lépést tesznek afelé, hogy a gyár működése karbonsemleges legyen".

A 9,3 milliárd forintos beruházás keretében bővítik a lökhárító-, a festő- és a hegesztőüzem kapacitását, csúcstechnológiájú gépeket szereznek be, illetve napelemes erőművet építenek.
    
"Ez jó hír, hiszen a mostani világgazdasági környezetben minden beruházást nagyon meg kell becsülni, és ezt mi is így tesszük" - mondta.

Szijjártó Péter közölte, hogy ehhez az állam 1,9 milliárd forint értékű támogatást nyújt, így hozzájárulva ahhoz, hogy a cég magyarországi munkavállalói létszáma elérje a háromezer főt.
    
"Itt most egy újabb nagy lépést teszünk abba az irányba, hogy Magyarország az új autóipari korszakban is az európai autóipar egyik fellegvára legyen" - fogalmazott.

Majd rámutatott, hogy a Magyarországon hagyományosan piacvezető, tavaly mintegy 12,5 százalékos részesedéssel bíró Suzuki esztergomi gyártóbázisa a cég harmadik legnagyobb vállalata.
    
A miniszter végezetül üdvözölte, hogy a most bejelentett fejlesztés tovább erősítheti a japán vállalatok jelenlétét Magyarországon. Leszögezte, hogy a kelet-ázsiai ország cégei alkotják hazánkban a hetedik legnagyobb beruházói közösséget, folyamatos beruházásaik nélkül nem sikerült volna és nem sikerülne növekedési pályán tartani a magyar gazdaságot.

bny brr
Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, Magyar Suzuki, suzuki
 
A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Suzuki újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre Magyarországon A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A Tesla szintet lép A Tesla szintet lép A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban
 
Elkészült Regensburgban az egymilliomodik BMW X1 modell

Elkészült Regensburgban az egymilliomodik BMW X1 modell

2023. július 26.
A BMW Group Regensburgban működő gyára közel negyvenéves története újabb mérföldkövéhez érkezett: július 19-én legurult az üzem gyártósoráról a sorozatgyártásban kínált egymilliomodik BMW X1 modell.
Részletek

Elkészült Regensburgban az egymilliomodik BMW X1 modell

A jubileumi autó egy Alpine White karosszériafényezésű, tisztán elektromos meghajtású BMW iX1. A BMW X1 a bajor prémiummárka legkisebb Sports Activity Vehicle modellje, amelynek tisztán elektromos meghajtású modellváltozata 2022 novemberétől lát napvilágot Regensburgban.

„A BMW iX1 kézzelfogható bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW Group regensburgi gyára a prémium kompakt kategória rendkívül vonzó elektromos modelljeit állítja elő. A BMW iX1 világszerte népszerű az ügyfelek körében” – fogalmazott Carsten Regent, a regensburgi létesítmény igazgatója. „Az eltérő piaci igényeknek való megfelelés érdekében világszerte a technológiai sokszínűségre támaszkodunk. Regensburgban is rugalmasan, egyazon gyártósoron tudjuk legyártani a BMW X1 különböző hajtáslánc-típusait – belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással egyaránt” – tette hozzá.

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin idei olvasói szavazásán a Regensburgban készülő, zéró emissziójú BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) diadalmaskodott kategóriájában, elhódítva a szavazatok 8,4 százalékát. A modell a kompakt SUV modellek szegmensében érdemelte ki a „Best Cars 2023” trófeát, megelőzve az ugyancsak Regensburgban készülő, belsőégésű erőforrással szerelt Sports Activity Vehicle modellt, amely a szavazatok 8,3 százalékát zsebelte be.


Elkészült Regensburgban az egymilliomodik BMW X1 modell

Regensburgban idén év végétől egy második tisztán elektromos meghajtású modell is napvilágot lát: a BMW iX2. „Létesítményünk növekedésének középpontjában az elektromos mobilitás áll. Jelenleg teljes kapacitással üzemelünk, és reméljük, ez a trend továbbra is folytatódik” – mondta Carsten Regent.

2023 végéig a BMW Group több mint 350 millió eurót invesztál a regensburgi gyár sorozatgyártási folyamatainak fejlesztésébe, amelynek mentén mintegy 500 új munkahelyet is teremt. „Továbbra is keressük új gyártási munkatársainkat. Üzemünk novemberben új éjszakai műszakkal bővül, amellyel háromműszakos működésre állunk át. Egyes szombati napokon már most is plusz műszakokban dolgozunk” – nyilatkozta Davide Vitolo, a BMW Group regensburgi gyárának emberi erőforrásokért felelős vezetője.

Regensburgban a BMW 1-es sorozat, a BMW X1 és a BMW X2 körülbelül 1 000 példánya lát napvilágot minden nap. A BMW Group regensburgi gyára nemrégiben a világ első olyan autóipari létesítménye lett, amely automatizáltan és teljes egészében digitálisan vizsgálja át, kezeli és jelöli meg a sorozatgyártásban érkező modellek lefényezett karosszériáját. Eme innovatív megoldás részeként a mesterséges intelligencia által vezérelt robotok a sorozatgyártásban készülő összes modellt sorra veszik, hogy kivétel nélkül megfeleljenek a bajor prémiummárka objektív minőségi elvárásainak – a BMW iFACTORY gyártási stratégia újabb lépéseként. 2022-ben egy kísérleti projekt részeként a teljes létesítmény háromdimenziós digitalizált másolata elkészült, amely rendkívül hatékony üzemszerkezeti és sorozatgyártási tervezést tesz lehetővé.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW X1
 
Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Elvis Presley legendás BMW-je visszatér Elvis Presley legendás BMW-je visszatér Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Íme az új BMW X3 Íme az új BMW X3 Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány
 
Az Alstom és a RAILPOOL 50 Traxx Universal mozdonyról ír alá szerződést

Az Alstom és a RAILPOOL 50 Traxx Universal mozdonyról ír alá szerződést

2023. július 26.
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és a RAILPOOL, Európa egyik vezető vasúti járműlízing vállalata 50 Traxx Universal többcélú mozdonyra kötött szerződést. A szerződés értéke eléri a 260 millió eurót.
Részletek

Az Alstom és a RAILPOOL 50 Traxx Universal mozdonyról ír alá szerződést

A Traxx Universal többcélú mozdonyok teher- és személyszállítási korridorokon egyaránt üzemeltethetők. Nagy megbízhatóság, rugalmasság és optimalizált energiafogyasztás jellemzi a mozdonyokat, amelyek bevált megoldást jelentenek a határokon átnyúló hatékony üzemeltetéshez. A kiterjesztett karbantartási időközök által kevesebb beavatkozásra van szükség, ami megkönnyíti az üzemtervezést, csökkenti a költségeket és növeli a járművek rendelkezésre állását. A mozdonyok nyolc országban - Németországban, Ausztriában, Svájcban, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Luxemburgban és Lengyelországban – közlekednek majd.

Minden mozdonyt az Alstom által, az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerhez (ETCS) kifejlesztett fedélzeti megoldással, a vezető szerepet betöltő Atlas rendszerrel szerelnek fel. Ez a rendszer lehetővé teszi a kiterjesztett folyosókon való üzemeltetést az országok és útvonalak legszélesebb lefedésével, mind ETCS, mind hagyományos vonatbefolyásoló rendszer üzemeltetése esetén.

Kevin Cogo, az Alstom DACH gördülőállományért, mozdonyokért és alkatrészekért felelős alelnöke elmondta: "Nagy örömünkre szolgál, hogy a RAILPOOL az Alstomot választotta, hogy kiterjessze tevékenységét Európa több pontján. Ez a szerződés egy régóta fennálló és sikeres partneri kapcsolat folytatását jelzi. Büszkék vagyunk arra, hogy a bevált Traxx mozdonyainkkal és a legkorszerűbb Atlas fedélzeti biztosítóberendezés-megoldásunkkal hozzájárulhatunk a hatékonyabb és fenntarthatóbb áru- és személyszállításhoz."

Torsten Lehnert, a RAILPOOL vezérigazgatója hozzátette: "Ezzel a vásárlással megerősítjük elkötelezettségünket amellett, hogy a francia piacon egyedülálló, teljes körű szolgáltatási kínálatot nyújtsunk, a nemrégiben Franciaországban nyitott irodánk mellett, melyet Frédérique Erlichman vezet. Partnerünktől, az Alstomtól megrendelt 50 mozdony a franciaországi és a legfontosabb európai folyosókon történő üzemeltetést fogja lefedni, hozzájárulva a Franciaországból induló fenntartható, nagy teljesítményű vasúti közlekedés további fejlődéséhez."

A mozdonyok tervezése Németországban, az Alstom mannheimi telephelyén történik majd, míg a végső összeszerelésre a tervek szerint a németországi Kasselben kerül sor. További érintett telephelyek: Wroclaw, Lengyelország (kocsiszekrénygyártás), Siegen, Németország (forgóvázgyártás) és Zürich, Svájc (projektmenedzsment).

Kulcsszavak: alstom, beszerzés, mozdony
 
Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 141 - 150