Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 141 - 150
Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás

Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás

2019. február 20.
Ezen a héten mutatják be a SEAT nemzetközi reklámfilmjét, amely az új SUV modell, a régen várt Tarraco 360 fokos kampányának részeként érkezik. A „Miért nem épp most?” szlogenre épülő kampány célja, hogy új kihívások keresésére és a személyes fejlődés megtapasztalására bíztassa az embereket. Arra ösztönözi őket, hogy a kifogásokat félretéve a koruktól függetlenül merjenek új kihívásokat és célokat keresni.
Részletek

Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás

„Az új SEAT Tarraco bemutatásával inspirálni és bátorítani szerettük volna azokat, akik egy nap úgy érezték, inkább feladják. Bármelyik pillanat tökéletes ahhoz, hogy valami olyat tegyünk, ami feltölt minket és ne bújjunk olyan kifogások mögé, mint az életkor vagy a távolság. A SEAT új zászlóshajója, a Tarraco pedig tökéletes partner ezekhez a kalandokhoz.” – nyilatkozta a SEAT marketing igazgatója Susanne Franz.

Ami ránk vár, az jobb, mint ami már elmúlt

A C14torce reklámügynökség által készített televíziós reklámfilm számos kifogást felsorol, miközben a háttérben egy hóval borított erdős tájat látunk, ahol egy neoprén ruhát viselő nő éppen egy befagyott tóhoz érkezik. Feltöri a jeget és beleereszkedik a szinte fagyos vízbe, hogy búvárkodjon. Nincs kifogás. Az új SEAT Tarraco szerepe ebben a helyzetben, hogy ellenállhatatlan SUV modellként eljuttasson minket a következő kalandunk helyszínére.

Az első fázis során a nemzetközi kampány tíz országban jelenik meg, Franciországban, Írországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Portugáliában, Lengyelországban, Svédországban és Mexikóban lesz majd látható.

A televíziós reklámfilmet egy online figyelemfelkeltő, felvezető (teaser) kampány követi majd, amely különböző motivációs, a kifogások mellőzésére buzdító üzeneteket közvetít majd az emberek felé. A célközönség figyelmét például „A kor csupán egy szám és nem kifogás” vagy „Nem az évek, hanem a történeteink tesznek éretté bennünket” jelmondatokkal szeretné megragadni a márka. Az új SEAT Tarraco célcsoportja alapvetően a 40 év feletti férfiak és nők köre, akik képesek elérni a maguknak kitűzött célokat.

Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás

A C14torce reklámügynökség, mint a SEAT stratégiai partnere

Ez a harmadik olyan termékbevezetési kampány, amelyet a C14torce tervezett a SEAT számára és az első, amely a két vállalat együttműködését újabb három évvel meghosszabbító új szerződés keretei között készült. Amir Kassaei vezetésével – szoros együttműködésben a SEAT márkával – a C14torce olyan kiemelt kampányokat tervezett a vállalat számára, mint például az új CUPRA márka, az új Arona és a SEAT Ibiza bevezetése. „A C14torce reklámügynökségnek sikerült megragadnia a SEAT lényegét és ami még fontosabb, az újra pozícionálásunk központi értékeit. Ezek szoros kapcsolatban vannak a hálózatba kapcsolhatósággal és egy olyan célcsoporttal, amely egyre igényesebb, fiatalos és városi emberekből áll. A mottónk az, hogy „próbára tesszük a hagyományokat”, a C14torce pedig segít, hogy ezt elérhessük.” – nyilatkozta Susanne Franz.

Az új SEAT Tarraco tervezése és fejlesztése a vállalat martorelli központjában zajlott, a gyártás pedig a németországi Wolfsburgban történik. Az újdonsággal teljes lesz a spanyol autógyártó SUV offenzívája, amelynek részeként mutatkoztak be korábban az Ateca és az Arona modellek. Az új modell új ügyfeleket hódíthat meg a márka számára, erősítve a SEAT autóipari megítélését.

Kulcsszavak: reklám, seat, suv, Tarraco
 
821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO 821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Jelentős növekedéssel zárta 2013-at Magyarországon a SEAT Jelentős növekedéssel zárta 2013-at Magyarországon a SEAT A Leon generáció: A spanyol márka hamarosan nagykorú lesz A Leon generáció: A spanyol márka hamarosan nagykorú lesz
 
Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

2019. február 20.
A Mercedes-Benz V-osztály 2014-es premierje egy teljesen új tervezői szemléletről árulkodott a megjelenés, a minőségi összhatás és a biztonsági felszereltség terén.
Részletek

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

A koncepció áttörő sikerét igazolja, hogy a megjelenés óta 209 000 darab V-osztályt értékesítettek világszerte, 2018-ban pedig 64 000 eladott darabbal sikerült éves értékesítési rekordot beállítania a márkának. A 2018-as év más szempontból is sikeres volt, a Mercedes-Benz tudhatja ugyanis magáénak az egyik legfiatalabb vevőkört, illetve a stabil európai és amerikai jelenét után sikerrel vezették be a márkát az ázsiai piacokra is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén a Mercedes-Benz V-osztály Indiában is megjelenik majd. A most bemutatott frissítések új lendületet biztosítanak a sikermodell számára.

A legfontosabb újdonság az átdolgozott orrkialakítás és az OM 654-es négyhengeres dízelmotor-generáció megjelenése, amelyben a csúcsot a 239 lóerős V 300 d modell (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) jelenti. A V-osztályhoz elérhetővé válik a 9G-TRONIC automata váltó, emellett pedig a már ismert biztonsági és vezetési segédrendszerek, mint például az Active Brake Assist tudása is sokat fejlődött. A megújult V-osztály Európában 2019 márciusától lesz rendelhető. A Mercedes-Benz Vans üzletága az eDrive@VANs stratégia mentén folytatja fejlődését, így hamarosan egy teljesen elektromos modellváltozat is bemutatkozik majd.

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

Új formaterv és még nagyobb kényelem

A V-osztály megjelenésében és minőségi összhatásában is kategóriája vezető helyét foglalja el. A modell stuttgarti formatervezői olyan megjelenést alkottak a típusnak, amely hűen követi a jelenlegi Mercedes-Benz személyautók formanyelvét. A megújult V-osztály új orrkialakításának köszönhetően az autó még szélesebbnek tűnik. Ezt a hatást erősíti egyébként az új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és a gyémántmintás hűtőrács is, valamint a rács közepén, két ezüstszínű léc közé elhelyezett Mercedes-csillag.

A személyreszabatóság, mint koncepció az AVANTGARDE és az EXCLUSIVE vonal része maradt, míg az AMG vizualitásban erősített az új krómbetétes hűtőráccsal és az eddigieknél is sportosabb összhatással.

A sikeres fekete-fehér árnyalatok mellett megjelent a grafit- és a szelenitszürke metálfényezés, valamint egy teljesen új választható szín, az acélkék is.

Bár az új jácintvörös metálfényezés a megújult V-osztály igazán érzelmes oldalát mutatja, a négyféle új könnyűfém keréktárcsa erőteljes és modern kiállást biztosít az autónak. A magasfényű feketére fényezett, ötküllős, 17-colos és a magasfényű termolitszürke, 18-colos, könnyűfém keréktárcsák épp olyan különlegesek, akár az ugyancsak 18 colos, ötküllős, fekete kerekek. Az új kerékportfólió csúcsát a magasfényű, feketére fényezett 19 colos, tízküllős könnyűfém keréktárcsák jelentik.

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

A megújult V-osztály belső terében szintén a jelenlegi Mercedes-Benz személyautó-kínálat modelljeinek megoldásai köszönnek vissza, így az autót belül is a letisztult, modern stílus jellemzi. A V-osztály új légbeömlőket kapott, sportosabb turbina-kialakítással, amely még könnyebben állítható. Szintén az autó belső kialakításához tartozik az egyszerre modern és elegáns benyomást keltő új, „tartufo” nappabőr kárpitozás. Ami a V-osztálynál használt anyagokat illeti: a fekete és selyembézs színben is elérhető Lugano bőr- és nappabőr kárpitozással és a Santos fekete szövettel együtt összesen hatféle különböző kárpitozás érhető el világos és sötét színekkel. A modern és az elegáns jelzők tökéletesen körülírják az új műszerfali betéteket is, amelyek elérhetőek zongoralakk, ébenfa, szénszálas és szálcsiszolt alumínium kivitelben is.

A vezetőülés mögötti első sor opcionálisan elérhető luxusülései az S-osztályhoz hasonlóan már teljesen hátradönthetők, miközben már hátmasszázst és klimatizálást is kínálnak. Az új V-osztály így tökéletesen töltheti be a VIP utazóbusz szerepét, pihentető wellness környezetet kínálva az autó utasainak.

Új motor és új váltó – erőteljes és hatékony

A modellfrissítésnek köszönhetően a Mercedes-Benz V-osztály megkapja a négyhengeres OM 654-es dízel motorcsaládot a következő variációkban:

• V 250 d 190 lóerővel (140 kW) és 440 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 154-165 g/km)
• Továbbá – a kategória legjobb értékeivel – a V 300 d 239 lóerővel (176 kW) és 500 Nm nyomatékkal (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,9-6,3 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 154-165 g/km)

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

Gyorsítás közben a V 300 d átmenetileg képes további 30 Nm nyomaték leadására (átmeneti nyomatéktöbblet) az 500 Nm-es csúcsnyomaték mellett. A V 300 d álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Végsebessége 220 km/h.

Az új motorgeneráció még hatékonyabb és tisztább, miközben fokozott zaj- és vibráció-szigetelése még visszafogottabbá teszi. A belső tér így válik kellemesen csendessé, miközben a zavaró vibrációk csökkentek.

Az új motorgeneráció innovatív oldaláról tanúskodik az alumínium blokk és az acél dugattyúk, a még hatékonyabb égési folyamat, valamint a NANOSLIDE® hengerfal bevonat a motor belső súrlódásának csökkentése érdekében. Mindez az új V 250 d esetében - az elődmodellhez képest - körülbelül 13 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez.

Az emisszió csökkentéséért felelős alkatrészek többsége közvetlenül a motorra épül. Az integrált technológiai megközelítés hatékonyabb égési folyamatot, dinamikus kipufogógáz-visszavezetést és a leömlőkhöz közeli kipufogógáz-kezelést biztosít, amely hozzájárul az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és nagyban csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A motorhoz közeli elhelyezés miatt a kipufogógáz-utánkezelő rendszer hővesztesége alacsony, ami előnyös működési körülményeket biztosít. Az intézkedések a következők:

• Magas és alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés hűtéssel együtt
• Dízel oxidációs katalizátor (DOC), amely csökkenti a szénmonoxid (CO) kibocsátását és az el nem égett szénhidrogének (HC) mennyiségét
• Részecskeszűrő SCR katalizátorral (sDPF)
• SCR katalizátor a nitrogénoxid kibocsátásának csökkentésére. Továbbá AdBlue® karbamid-oldat befecskendezése a kipufogógázba
• További SCR katalizátor ASC katalizátorral a kipufogórendszerben

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

A modellfrissítés során mutatkozik be a V-osztályban az opcionálisan elérhető 9G-TRONIC automata váltó. A különösen kényelmes és hatékony váltó a korábbi 7G-TRONIC-ot váltja és széria a V 300 d (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) és a V 250 d (vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,9-6,3 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 154-165 g/km) esetében. A vezető a DYNAMIC SELECT üzemmódválasztó segítségével válthat a „Comfort” és a „Sport” menetprogramok között, befolyásolva a sebességfokozatok kapcsolását. Az „M” üzemmód pedig lehetővé teszi a manuális vezérlésű fokozatváltást a DIRECT SELECT kormánykerék váltófüleivel.

A megújult V-osztály minden változata alaphelyzetben a hátsó kerekeit hatja, de opcionálisan 4MATIC állandó összkerékhajtás is elérhető, melynek köszönhetően a modell különböző tapadási viszonyok között is agilisan mozoghat. Az összkerékhajtású modellváltozatok magassága is két méter alatt marad, amivel a megújult V-osztály nem veszít a hétköznapi használhatóságából, és elfér hagyományos garázsokban és többszintes földalatti parkolóházakban egyaránt.

Megújult V-osztály: még biztonságosabb

Az alapfelszereltség részét képező oldalszél asszisztens segítségével a vezetőnek még erős oldalszél esetén is könnyű dolga van a megújult V-osztály úton tartásában. Az új Active Brake Assist fékrásegítő rendszer képes felismerni a ráfutásos baleset kockázatát, amelyre kezdetben vizuális és akusztikus jelzésekkel hívja fel a figyelmet. Amennyiben a vezető reagál, az Active Brake Assist a helyzetnek megfelelően növeli a féknyomást a szükséges szintre, azonban ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikus fékezést végez. Városi forgalomban a rendszer álló tárgyakra és átkelő gyalogosokra is reagál, segítve a baleset elkerülését vagy a sérülések mértékének csökkentését.

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

További újdonságot jelent a V-osztály esetében elsőként elérhető, opcionális Highbeam Assist Plus, amely lehetővé teszi az útpálya állandó, széles megvilágítását anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. Elöl haladó vagy szemből érkező járművek esetén a főfényszóró bizonyos LED-es moduljai a fénycsóvából egy U-alakot képezve lekapcsolnak, ezzel megakadályozva az elvakítást, de biztosítva a tökéletes és maximális megvilágítást a távolsági fényszóróval az útpálya többi részén.

Megújulás a Mercedes-Benz kemping és szabadidős modelleknél is

A stílus, a minőség, a teljesítmény, a hatékonyság és a biztonság tekintetében a V-osztály alapjaira épülő Marco Polo modellcsalád is előre lép - profitálva a frissítésekből. A kompakt Marco Polo és a Marco Polo HORIZON kemping és szabadidős modellek szintén megkapják az új orrkialakítást, az új színeket és könnyűfém keréktárcsákat, valamint az új légbeömlőket és kárpitozásokat. Emellett hozzájuk is elérhető az új dízelmotor akár 239 lóerős (vegyes üzemanyag-fogyasztás 6,1-6,8 l/ 100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás 160-180 g/km) teljesítménnyel, továbbá az Active Brake Assist fékrásegítés és a Highbeam Assist Plus adaptív fényszóró.

Az eDrive@VANs stratégia kibővítése

A Mercedes-Benz Vans hamarosan tovább lép a kategóriában, és első prémium gyártóként fog teljesen elektromos modellt is kínálni. Továbbá a Mercedes-Benz Vans elkötelezett az átfogó eDrive@VANs stratégia következetes kiterjesztése mellett. A már elérhető eVito és a 2019 második felétől elérhető eSprinter modellek mellet tovább bővül a teljesen elektromos járművek köre egy magánhasználatra is alkalmas típussal.

A Mercedes-Benz Vans a V-osztály szegmensének elektromos jövőjébe enged majd bepillantást a „Concept EQV” szériaközeli tanulmánnyal, mely a Genfi Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, genf, mercedes-benz, új modell, V-osztály
 
Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot
 
Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig

Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig

2019. február 19.
Új szakasszal bővül 2019-ben a fővárosi villamoshálózat: várhatóan nyáron befejeződnek az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig tartó meghosszabbítási munkái.
Részletek

Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig

Ezáltal létrejön az összeköttetés az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között. Az 1-es vonal meghosszabbításának köszönhetően az Etele téri csomópont hatékonyan összekapcsolódik majd Kelenfölddel és Dél-Pesttel, valamint az agglomerációból érkezőknek gyorsabb eljutás válik lehetővé a város ezen részei felé, továbbá a környék lakói számára a belváros felé a metró- és villamosvonalakkal.

Az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig való meghosszabbítása az utolsó fázisához közelít, így 2019-ben, várhatóan még a nyáron új szakasszal gyarapodik a fővárosi villamoshálózat. A kiemelt közlekedésfejlesztési beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert nem várt körülmények merültek fel: a kivitelezés során előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség; továbbá a már a kivitelezés ideje alatt elfogadott XI. kerületi jogszabályváltozás következtében a villamosvégállomás helyiségek eredeti tervek szerinti kialakítása sem volt lehetséges.

Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig

Új megoldást kellett találni a villamosvezető és a biztosítóberendezést vezérlő munkatársak elhelyezésére, ezért egy városképi szempontból is esztétikusabb, könnyűszerkezetes épületet terveztek. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van, a projekt kivitelezési szerződésének módosítása pedig az előírásoknak megfelelően történik meg.

Az új végállomás kiépítésének időtartamát és a szükséges próbaüzemet figyelembe véve az 1-es villamos új, Kelenföld vasútállomásig húzódó szakaszán a forgalom előreláthatóan idén nyáron indulhat el. Minden egyéb, a végállomási épület felépítéséhez nem kapcsolódó kivitelezési munka – beleértve a vasúti és a közúti építési munkákat is – várhatóan még korábban, áprilisig befejeződik, ettől kezdve a végállomási térségen kívül a közúti forgalom korlátozására nem kell számítani.

A villamosvonal fejlesztése a folyamatban lévő járműbeszerzésekkel összhangban valósul meg: a tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja azt az öt darab vadonatúj, 56 méteres,  alacsonypadlós, légkondicionált villamosszerelvényt, amelyek tovább emelik majd az 1-es villamossal történő utazás színvonalát, és hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsonypadlós, korszerű szerelvények arányát.

Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig
Kulcsszavak: 1-es villamos, budapest, Dél-Buda, Etele tér, közlekedés
 
Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme A Ford kameralapú fejlett fényszoró-technikát fejleszt A Ford kameralapú fejlett fényszoró-technikát fejleszt Tíz év elteltével újra villamosvonal épül Budapesten Tíz év elteltével újra villamosvonal épül Budapesten
 
A casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

A casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

2019. február 19.
A kátyúk által a gépjárművekben okozott károkat az illetékes útkezelők csak a panaszok mintegy felében térítik meg, az évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét - hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Részletek

a casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

A kátyúbiztosítások már évi 2-3 ezer forintért megköthetőek, és jellemzően a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) vagy casco mellé kötik kiegészítő biztosításként, de egyes biztosítóknál önállóan is elérhetők. Megkötésük casco biztosítás birtokában is indokolt, mivel a casco csak jelentősebb károsodásnál fizet kártérítést, a kátyúkárok átlagos költsége pedig 30-35 ezer forint, vagyis a legtöbbször a casco minimális önrészének mértékén belül marad.

A kátyúbiztosítások további előnye, hogy az autós az útkezelő helyett a biztosítója felé jelenti a kárt, egyes módozatok a figyelmeztető táblával jelölt útszakaszokon keletkezett károkra is kiterjednek, a térítést nem terheli önrész, és összességében a sikeres kárrendezések aránya jóval kedvezőbb az útkezelőkkel folytatott ügyintézésnél - ismertetik a közleményben.

Ha az autós nem kötött kátyúbiztosítást, a kártérítés az érintett útszakasz kezelőjétől kérhető. Ez lakott területen belül az illetékes önkormányzat, kivéve Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalait, ahol a Budapest Közút Zrt. az útkezelő.

a casco nem váltja ki a kátyúbiztosítást

A lakott területen kívüli utak egységesen a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében állnak.

Az FBAMSZ szakemberei azt javasolják, hogy kátyúkár esetén készítsünk minél több fényképet - ezeken mind a kátyú, mind a sérülés, mind a helyszín legyen jól beazonosítható. Ha van mérőszalagunk, azt használjuk, ellenkező esetben tegyünk hétköznapi tárgyakat a képre az arányok pontos érzékeltetése végett, és igyekezzünk tanúkat szerezni. Emellett a bizonyítási eljárás lezárásáig tartsuk meg a sérült alkatrészeket.

Kulcsszavak: biztosítás, casco, kgfb, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára A TIP Trailer Services meghosszabbítja abroncsbeszállítói szerződését a Goodyearrel A TIP Trailer Services meghosszabbítja abroncsbeszállítói szerződését a Goodyearrel Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Útdíj - A feleslegessé vált e-matricák vasárnap éjfélig válthatók vissza Útdíj - A feleslegessé vált e-matricák vasárnap éjfélig válthatók vissza
 
Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

2019. február 19.
Hétfői brit médiaértesülések szerint három éven belül bezárja angliai gyárát a Honda. A Sky News brit hírtelevízió és a BBC közszolgálati médiatársaság forrásai szerint a japán autóipari óriáscég várhatóan kedden jelenti be hivatalosan a döntését.
Részletek

Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

Az egybehangzó értesülések szerint a Honda 2022-ben zárja be a délnyugat-angliai Swindonban működő, 3500 alkalmazottat foglalkoztató üzemét, ahol évente több mint 100 ezer Civic modellt gyártanak a globális piac számára.

Ez a cég egyetlen autógyára az Európai Unió területén, az Egyesült Királyság azonban a jelenlegi menetrend érvényesülése esetén március 29-én kilép az EU-ból, és egyelőre nincs elfogadott megállapodás a kilépés feltételrendszeréről.

A Honda - több más autógyárral és a brit autóipar szakmai szervezeteivel együtt - az elmúlt hetekben többször is figyelmeztette a brit kormányt a megállapodás nélküli Brexit súlyos termelési és versenyképességi kockázataira.

A vállalat szakértői nemrégiben, a londoni alsóház szakbizottsági meghallgatásán felhívták a figyelmet arra, hogy a cég angliai üzeméhez hétpercenként érkeznek a kamionok az uniós beszállítóktól származó részegységekkel, és a raktárakban mindössze egynapi termeléshez szükséges készlet van.

Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

A Honda illetékesei szerint ha az Európai Unióból érkező részegység-behozatalt az esetleges megállapodás nélküli Brexit miatt vámvizsgálatnak kell alávetni, a beszállítási folyamat ebből eredő minden negyedórányi késedelme éves szintre számolva 850 ezer font (csaknem 310 millió forint) halmozott veszteséget okozna a cégnek a tovagyűrűző fennakadások miatt.

A Honda a minap bejelentette azt is, hogy áprilisban hat napra leállítja angliai üzemének termelését, annak érdekében, hogy a gyár felkészülhessen a lehetséges logisztikai és határellenőrzési problémákra, mindenekelőtt a beérkező részegységek esetleges szállítási késedelmére.

A cég azonban eddig nem tett utalást arra, hogy hosszabb távon angliai termelésének teljes leállítását tervezi.

Két hete egy másik japán autóipari óriáscég, a Nissan bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását.

Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan és más hasonló vállalatok további angliai tevékenységének tervezését.

Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

A Ford múlt heti közleménye szerint "katasztrofális" hatást gyakorolna a cég kiterjedt nagy-britanniai gyártási és szolgáltatási tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.

Az autóipari óriáscég közleményének előzményeként a The Times című konzervatív brit napilap olyan - a vállalat által nem cáfolt - értesülést közölt, hogy a Ford egyes nagy-britanniai gyártókapacitásai külföldre telepítésének lehetőségére figyelmeztette Theresa May brit miniszterelnököt, arra az esetre, ha Nagy-Britannia szabályozatlan körülmények közepette lép ki az Európai Unióból.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) minap ismertetett éves beszámolója szerint tavaly 9,1 százalékkal ötévi mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig 46,5 százalékkal esett vissza 2018-ban az előző évi szintről, egyértelműen a Brexit-folyamat teremtette bizonytalanság miatt.

Kulcsszavak: autógyár, honda, Nagy-Britannia
 
Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Átadja a Stafétát a Ford vezér Átadja a Stafétát a Ford vezér Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Gázra lép Magyarországon az Audi Gázra lép Magyarországon az Audi
 
Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

2019. február 19.
A Formula E Mexikóvárosban megrendezett futamától kezdve a sorozat biztonsági autója új szerelésben tündököl, amely a versenypályára hangolt BMW i8 Coupé és a BMW iFE.18 versenyautók közeli rokonságát hirdeti. A BMW i8 Coupé Safety Car forradalmi karosszériafóliáját a BMW Motorsport vezető formatervezője, Michael Scully álmodta valóra.
Részletek

Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

 BMW i8 Coupé Safety Car vadonatúj karosszériafóliájáról a tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E Championship idei negyedik felvonásának előestéjén, a Mexikóvárosi Nagydíjnak otthont adó Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán rántották le a leplet. Az ünnepélyes bemutató színpadára állt Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója, António Félix da Costa és Alexander Sims, a BMW elektromos sorozatban versenyző két pilótája, Pia Schörner, a BMW Motorsport marketingigazgatója, valamint Alberto Longo, a Formula E társalapítója és bajnokságvezetője is.

A karosszériafólia kialakításakor a BMW Motorsport dizájnerei és a Formula E bajor istállója szorosan együttműködött, hogy a BMW i8 Coupé Safety Car már első ránézésre is a BMW iFE.18 versenyautók ikonikus dizájnnyelvezetét tükrözze. Mint ilyen, a sorozat biztonsági autójának új köntösét is a Formula E nagyvárosi környezete ihlette, ahol a nézők a többi versenysorozathoz képest rendre magasabbról, mégis közelebbről szemlélhetik a száguldó cirkuszt.

Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

„A biztonsági autó karosszériafóliájának megtervezésekor az elsődleges szempont – ahogyan a BMW iFE.18 versenyautók esetében is – a felülnézet volt” – mondta Michael Scully. A BMW i8 Coupé Safety Car felülnézeti képét így a BMW márkalogójának legendás kék-fehér elemei határozzák meg, amelyeknek köszönhetően a biztonsági autó minden szögből más-más arcát mutatja. Az óriási embléma aszimmetrikus alkalmazása kiválóan harmonizál a BMW iFE.18 versenyautók funkcionális szempontok szerint kialakított, tükröződésmentes idomrészeit idéző, matt fekete műszerfal-elemekkel.

Az összefüggő dizájnban kék és lila „erezet” is megfigyelhető, amely a nyers energia természetes színeit idézi. „A BMW iFE.18 versenyautók dizájnnyelvezetét a BMW i8 Coupé eltérő karosszériaarányai szerint gondoltuk újra. Az új szerelés minden korábbinál dinamikusabb külsővel és a nagyvárosok utcáin folyó versenyzéshez elengedhetetlen, magabiztos karakterrel ruházza fel a biztonsági autót” – tette hozzá Michael Scully.

Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

A BMW i divízió a kezdetek óta hivatalos autóipari partnerként működik közre a Formula E szériában, amelyet már az első futamtól kezdve átfogó biztonságiautó-flottával támogat. A mezőny élén autózó biztonsági autót számos BMW M alkatrésszel hangolták versenypályára a mérnökök. Ilyen többek között a bukókeret, a légterelő szárny, a szénszálból készült hátsó ajtó, az első koptató, a BMW M4 GTS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km) kagylóülései, a négypontos biztonsági övek, a tetőre erősített fényhíd, a BMW M karbon-kerámia fékrendszer, valamint a teljes sport futómű.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, Formula E, i8
 
Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót
 
A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi

A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi

2019. február 18.
A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a március 5-17. között megrendezett 89. Genfi Autószalonon  állítja először reflektorfénybe az ASX kompakt crossover (bizonyos piacokon RVR vagy Outlander Sport) új, 2020-as modellváltozatát.
Részletek

A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi

2009-es bemutatása óta az ASX-ből összesen mintegy 1,32 millió darab talált gazdára a világ 90 régiójában. Az autó legnagyobb piacai Észak-Amerika, Európa, Ausztrália és Kína. Jelenleg ez az MMC harmadik legkelendőbb járműve, így az ASX a vállalat globális stratégiájának kulcsmodellje.

Az autó külső megjelenését látványosan átalakították a “robusztus és ötletes” formatervezési filozófia alapján, ami hatásosan fejezi ki az MMC globális jelmondatát: “Drive your ambition”.

Az ASX egy városi használatra tervezett kompakt SUV, amit sokoldalúsága nemcsak a mindennapos használathoz, hanem az izgalmas kalandozáshoz is tökéletes társsá avat. A könnyű, kompakt karosszéria és a SUV-okra jellemző magas üléshelyzet kiváló irányíthatósággal és könnyű vezethetőséggel ruházza fel az ASX-et.

Az európai piacokon forgalmazott ASX modelleket egy 2,0 literes, 16 szelepes MIVEC*2 motor hajtja, amelyhez ötfokozatú manuális sebességváltó vagy hatfokozatú, Sport üzemmódot is kínáló INVECS*3-III CVT automata váltó is kapcsolódhat. Mindkét változat megrendelhető elsőkerékhajtással vagy összkerékhajtással.

A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi

Az ASX magas szintű biztonságot kínál utasainak, amiről többek közt a RISE energiaelnyelő karosszériaszerkezet és az ütközésmegelőző rendszer (FCM) gondoskodik.

A legfontosabb formatervezési újdonságok

Koncepció

Az új dizájn vezérlő elve a “Hatás és benyomás” volt. A Mitsubishi legendás keménységét hordozó, mégis kifinomult és egyedi formavilág erős egyéniséget sugall, ami arra ösztönzi az autóst, hogy első benyomásait követve új meg új kalandokat keressen.

Elölnézet

Az új ASX tervezői továbbfejlesztették a márka DYNAMIC SHIELD frontrész-kialakítását. A határozott kialakítású lökhárító mellett a hűtőrács és az alsó motorvédő elem szögletes, vízszintes/függőleges vonalai is hatásosan hangsúlyozzák az autó erőteljes, kemény kiállását. Az új stílusnak megfelelően a motorháztető mélyebben húzódik. A LED világítótestek karakteres elrendezése (az irányjelzők és a ködfényszórók a lökhárító végében kaptak helyet) a Mitsubishi márkára jellemző látványvilágot teremt az autó frontrészén.

Hátulnézet

Az éles vonalvezetésű LED kombinált hátsó lámpatest (az irányjelzők kivételével) az autó hátsó részének teljes szélességében keresztülível, vizuálisan is fokozva az ASX szélességét. A lökhárító alatt megjelenő alsó védőlemez határozott erőt sugall.

Színek

Az ASX vásárlói az élénk és intenzív Red Diamond (Gyémántvörös), a sportos és energikus Sunshine Orange (Napsugár Narancs), valamint a kifinomult Oak Brown (Tölgy Barna) fényezések közül választhatnak.


A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi

A Smartphone-link Display Audio rendszer (SDA) új fejlesztései

Szakembereink továbbfejlesztették a Smartphone-link Display Audio rendszert (SDA), amely ezentúl még jobb konnektivitást kínált a felhasználók számára.

A kijelző mérete a 7 helyett immár 8 col. Az USB pendrive-okon tárolt videók ezentúl az SDA képernyőn*4 is megtekinthetők.

A leggazdagabb felszereltségű modellekben Tom Tom*5 navigációs rendszer működik. Egy okostelefon csatlakoztatásával valós idejű forgalmi információk érhetők el az internetről.

Hamarosan elérhetővé válik egy alkalmazás, amely feldolgozza a sebességmérő, a kilométerszámláló, a figyelmeztető lámpák és egyéb járműinformációk adatait. Az alkalmazás ellenőrzi a még meglévő üzemanyag mennyiségét, és útvonalat tervez a legközelebbi benzinkúthoz, valamint a karbantartások és kötelező szervizek optimalizálásában is segít.


Kulcsszavak: ASX, autószalon, crossover, genf, Mitsubishi, premier
 
Genfben bemutatkozik a Citroën C4 Cactus új, „outdoor”, illetve „nagyvárosi” kiadása Genfben bemutatkozik a Citroën C4 Cactus új, „outdoor”, illetve „nagyvárosi” kiadása Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon Audi jelenlét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon: a nyerő négyes Audi jelenlét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon: a nyerő négyes Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról
 
Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

2019. február 18.
A Supra ötödik generációját a Toyota gyári motorsportrészlege fejlesztette már a kezdetek óta. Az elkészült közúti kupét most egy másik hivatalos versenyosztály vette kezelésébe; az eredmény tudományos és esztétikai szempontból egyaránt kiemelkedő.
Részletek

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

A Gazoo Racing a Toyota hivatalos motorsportágazataként egyben a márka közúti sportmodelljeinek fejlesztéséért is felelős. A többlépcsős gyári tuningprogram kidolgozása során a WRC rali-világbajnokságban, illetve a WEC hosszú távú világbajnokságban szerzett tapasztalatokat is széles körben felhasználták; szakértelmük és elhivatottságuk legfrissebb csúcspontja az a Toyota GR Supra kupé, amely 2019 első napjaiban ünnepelte világpremierjét.

Kézenfekvő lett volna, hogy a Suprából a Gazoo Racing építsen még ütőképesebb utcai sportautót, ezt a kihívást azonban a Toyota egy másik leányvállalata, az elsősorban észak-amerikai versenyprogramjairól, illetve japán belpiacos teljesítménynövelő csomagjairól ismert Toyota Racing Development (TRD) vállalta fel. A végeredményt elnézve nem hoztak rossz döntést a modellprogram felelős vezetői.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

A Toyota GR Supra Performance Line tanulmány február második hétvégéjén az Oszakai Autókiállításon került reflektorfénybe. A csomag sem motor-, sem futóműtuningot nem tartalmaz, az aerodinamikai fejlesztések azonban a legmagasabb színvonalúak, összhangban azzal az alapigazsággal, hogy a gyorsaság elsősorban nem teljesítmény, hanem stabilitás és kiegyensúlyozottság kérdése.

Ez utóbbi égisze alatt az összes kiegészítő karosszériaelem festetlen szénszálas kompozitból készült, így felszerelésük minimális mértékben befolyásolja az autó tömegét, illetve súlyeloszlását. A leszorítóerőt három részből álló elülső kötény, valamint a csomagtér peremére illesztett, méretes légterelő fokozza – utóbbinál szerencsére elvetették az otromba, magasba emelkedő szárny gondolatát, és a Supra organikus vonalaiba simuló, harmonikus megoldás mellett döntöttek.

Jóval izgalmasabbak ezeknél a küszöbtoldat két végpontján, valamint a hátsó lökhárító sarkánál kialakított, függőleges vezérsíkok: ezek az egyenesfutást, illetve az ívmeneti stabilitást hivatottak javítani, semlegesítve azokat a perdületi erőket, amelyek eltéríthetnék az autót a hossztengelye által kijelölt irányból.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

Az aerodinamikai kiegészítők sorában ezeknél is különlegesebb az ajtópanelre illesztett karbonbetét, amely az oldalfal mentén ébredő, fékező hatású légörvényeket hivatott elsimítani, így gyorsabbá és csendesebbé téve az autót.

A nyers karbon idomok és a matt ezüst fényezés párosa erőteljesen ipari hatást kelt, hangsúlyozva a Toyota GR Supra Performance Line mechanikus tökéletességét. A képet 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák teszik teljessé. Ezek speciális küllőszerkezete könnyű, mégis rendkívül szilárd konstrukciót eredményez, a küllők egészen a perem széléig nyúlnak, így optikailag még nagyobbnak hat a keréktárcsa.

Egyelőre hangsúlyozottan koncepcióként tálalta alkotását a TRD, ám nincs kétségünk afelől, hogy megfelelő érdeklődés esetén – leginkább limitált példányszámú, exkluzív termékként – megvalósul az aerodinamikai csomag gyártása. Ezt követően pedig már tényleg nem marad más hátra, mint egy teljesítménynövelő készlet elkészítése.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából


Kulcsszavak: Supra, toyota, versenyautó
 
Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Magyarországon is zajlik a hibrid forradalom Magyarországon is zajlik a hibrid forradalom Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Jön a zöld rendszámos Toyota Prius plug-in hybrid Jön a zöld rendszámos Toyota Prius plug-in hybrid Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella
 
Liptai Claudia új társat választott magának

Liptai Claudia új társat választott magának

2019. február 18.
Liptai Claudiát talán senkinek sem kell bemutatni. A színész-műsorvezető több televíziós műsor háziasszonya is volt, az elmúlt hetekben pedig TV2-s karrierjének befejezésétől volt hangos a sajtó. Most pedig friss hír látott napvilágot vele kapcsolatban: Claudia ugyanis új társat választott magának. De persze nem kell megijedni, nem a férjét, Pataki Ádámot cserélte le…
Részletek

Liptai Claudia új társat választott magának

A napokban leplezték le a Duna Autónál Liptai Claudia új autóját, egy Kia Sportage-t. A médiaszemélyiség a cég márkafüggetlen tanácsadójának segítségével döntött választottja mellett, ami hű társa lesz a mindennapi közlekedésben.  
   
„Az első testközeli autós emlékem tizenéves koromból való” – mesélte Claudia. „A diszkóból sétáltam hazafelé már világosban, amikor elütött egy Trabant. A sérülés nyomai a mai napig látszanak a lábamon. Az eset azonban nem vette el a kedvemet az autózástól. Nagyon szeretek vezetni, de csakis megbízható, műszakilag kifogástalan, a lehető legtöbb biztonsági felszereltséggel rendelkező kocsival vagyok hajlandó közlekedni.”

„Korábban is egy SUV modellel közlekedtem, ami adottságainak köszönhetően tökéletesen kielégítette a helyigényünket (két gyerek mellett szükség is van erre), illetve mindenféle útviszonyok között képes volt közlekedni. Habár nagyon meg voltam elégedve vele, elérkezettnek láttam az időt, hogy lecseréljem. Szerettem volna ugyanebben a kategóriában maradni, de a mostani autópiaci kínálat már olyan széles, hogy képtelen voltam segítség nélkül dönteni.

Ezért fordultam az Autóváros márkafüggetlen értékesítési tanácsadójához, aki az én elképzeléseimhez, igényeimhez igazodva több alternatívát is ajánlott. A részletes modellismertetők és tesztvezetések után végül az új Kia Sportage rabolta el a szívemet.

Az észérvek mellett egy pici pluszt jelentett az is, hogy a férjemnek is ilyen autója van” – árulta el a TV2 egykori sztárműsorvezetője.  
   
Liptai Claudia cukrászmester férjével, Pataki Ádámmal vette át választottját Markó Zoltántól, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatójától. Az új Kia Sportage letisztult és egyben merész formavilágával igazán stílusos megjelenést biztosít majd tulajdonosának – ami amúgy is jellemző rá.

Liptai Claudia új társat választott magának

Az autó az elejétől a végéig bővelkedik SUV jellemzőkben, a prémium minőséggel kivitelezett belső térnek köszönhetően pedig maximális komfortot biztosít. Ráadásul intelligensebb, mint valaha, hiszen párhuzamos és merőleges parkoláshoz is segítséget nyújtó parkolási rendszerrel, beépített WiFivel, valós idejű forgalmi információkat szolgáltató navigációval, innovatív vezeték nélküli töltővel és JBL hangrendszerrel is fel van szerelve.  
   
„A családom a legnagyobb ajándék az életemben, mindennél jobban vigyázok rá. Ezért se volt mindegy, milyen autót vásárolok. Hiszen nem csak a sajátom, hanem a gyermekeim és a férjem életét is erre a kocsira kell bíznom. A Duna Autóban pedig megtaláltam azt a partnert, akinél szintén bizalmi kérdés az autó, a biztonságos közlekedés. Így nyugodtan járjuk a várost és megyünk el hosszabb utakra is a családdal” – tette hozzá a médiaszemélyiség, aki így hivatalosan is csatlakozott a 30 éves múltra visszatekintő cég „Nekünk az autó bizalmi kérdés” társadalmi kampányához. Balesetmentes, biztonságos utat kívánunk Claudiának!  

Kulcsszavak: Duna Autó, kia, Liptai Claudia, Sportage, új autó
 
Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Tavalyhoz képest jelentősen szűkült az új autók piaca Horvátországban Tavalyhoz képest jelentősen szűkült az új autók piaca Horvátországban Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento Új Peugeot 308, 308 napra Új Peugeot 308, 308 napra A Kia Motors átadta a 2014-es labdarúgó-világbajnokság hivatalos gépjármű-flottáját A Kia Motors átadta a 2014-es labdarúgó-világbajnokság hivatalos gépjármű-flottáját
 
Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

2019. február 18.
Az Európai Unióban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban az egy évvel korábbihoz képest - immár az ötödik egymást követő hónapban -, részben az új emisszió-mérési eljárás szeptemberi életbe léptetése miatt.
Részletek

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

Az európai autógyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, az ACEA pénteken azt közölte, hogy januárban éves összehasonlításban 4,6 százalékkal, 1 millió 196 ezerre csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.

Januárban csupán hat országban nőttek az éves szintű eladások, Litvániában (+49 százalék), Romániában (+18,8 százalék), Magyarországon (+9,2 százalék), Portugáliában (+8,3 százalék), Dániában (+7 százalék) és Görögországban (+3,7 százalék).

Az EU öt legnagyobb autópiacán mindenütt zsugorodott az eladás, Spanyolországban 8 százalékkal, Olaszországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában 1,6 százalékkal, Németországban 1,4 százalékkal, Franciaországban pedig 1,1 százalékkal.

Magyarországon januárban 9714 új autót értékesítettek, egy évvel korábban 8894 autót.


Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

A januári csökkenés az új emisszió-mérési eljárás, a WLTP bevezetésének tulajdonítható. Tavaly szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.

Az intézkedés miatt az Európai Unióban szeptemberben az új autók eladása 23,5 százalékkal csökkent éves szinten.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem
 
Gépjárműkereskedők: 33,9 százalékkal nőtt az új autók száma októberben Gépjárműkereskedők: 33,9 százalékkal nőtt az új autók száma októberben A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 141 - 150