Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11890 Megjelenítve: 141 - 150
Több mint négy évtizede nem volt ekkora forgalomcsökkenés a svájci autópiacon

Több mint négy évtizede nem volt ekkora forgalomcsökkenés a svájci autópiacon

2020. május 04.
A 70-es évekbeli olajválság óta a legnagyobb visszaesést okozta a koronavírus-járvány a svájci autóeladásokban.
Részletek

Több mint négy évtizede nem volt ekkora forgalomcsökkenés a svájci autópiacon

Az Auto-Schweiz autóipari statisztikai intézet kimutatása szerint az idén áprilisban 9382 új autót helyeztek forgalomba Svájcban, 67,2 százalékkal kevesebbet mint az elmúlt év azonos havában. A 70-es évekbeli olajválság óta nem volt rá példa, hogy egy hónapban 10 ezernél kevesebb autót helyeztek volna forgalomba az országban.

Az év első négy hónapjában a visszaesés 35,6 százalékos volt, 64,8 ezer autót helyeztek forgalomba, 2019 azonos periódusában pedig 100,7 ezret. A járványügyi korlátozások márciusi bevezetése óta az autókereskedők naponta 800 autóval kevesebbet adtak el mint egy évvel korábban.

Az Auto-Schweiz az idén 240 ezer új autó forgalomba helyezésére számít Svájcban, 23 százalékkal kevesebbre a tavalyinál. A 2020-as év ezzel a svájci autópiac elmúlt négy és fél évtizedének a legrosszabb éve lesz.

Több mint négy évtizede nem volt ekkora forgalomcsökkenés a svájci autópiacon
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Svájc
 
Elöregedett a cseh autópark Elöregedett a cseh autópark Az Opel az idén is növekedést tervez Magyarországon Az Opel az idén is növekedést tervez Magyarországon Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete Több mint négy évtizede nem volt ekkora forgalomcsökkenés a svájci autópiacon A C4 Picasso vezeti a kompakt egyterűek szegmensét 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben
 
A Porsche a koronavírus járvány miatt meghosszabbítja a garanciát

A Porsche a koronavírus járvány miatt meghosszabbítja a garanciát

2020. május 04.
Minden járműnek, amelynek az új autó garanciája 2020. március 1. és 2020. május 31. között jár le, meghosszabbítja további három hónappal a Porsche.
Részletek

A Porsche a koronavírus járvány miatt meghosszabbítja a garanciát

Mindez az ügyfelek számára ingyenes és minden országban érvényes. A sportautógyártó ezzel a lépéssel reagál a koronavírus miatti korlátozott nyitvatartási időkre és kapacitásra a Porsche Centrumokban. Ugyanez vonatkozik azon ügyfelekre is, akik a garancia lejárta után azt meghosszabbították, tehát három hónappal a Porsche Approved garancia is kitolódik.

„Kiemelten fontos számunkra Ügyfeleink elégedettsége – ehhez az is hozzátartozik, hogy ilyen nehéz időszakban is kiemelkedő szerviz szolgáltatásokat nyújtsunk.” – magyarázza Daniel Schukraft, a Porsche AG vevőszolgálati vezetője.

„Emiatt döntöttünk úgy, hogy világszerte egységesen vezetjük be ezt az intézkedést. Ügyfeleinknek nincsen semmi teendője, a Porsche Centrumok automatikusan figyelembe veszik a hosszabbítást."

Az új lejárati dátum a garancia eredeti lejáratától függ. Ha például 2020. március 20-án járt le új autó garanciája, akkor június 20-ig meghosszabodik. Amennyiben például 2020. május 15-én jár le, úgy augusztus 15-ig kitolódik a garancia.

Az új autó garancia alapvetően legalább két évig tart az átadás napjával kezdve. A Porsche Approved garancia használt autókra vonatkozik, minimum 12 hónapos időszakra, opcionális hosszabbítással. A garanciák világszerte bármely Porsche Partnernél érvényesíthetők.

Kulcsszavak: garancia, márkakereskedés, Porsche
 
Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport A legnagyobb magyar OPEL-kereskedéssel bővül az AutoWallis csoport Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Pécsen duplázott a Suzuki: az FX Autóházzal megnyílt a márka újabb kereskedése Pécsen duplázott a Suzuki: az FX Autóházzal megnyílt a márka újabb kereskedése
 
Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

2020. május 04.
A magyarok 72 százaléka autózik rendszeresen, a kerékpárral hetente több alkalommal közlekedők aránya 23 százalékos, ami többéves távlatban visszaesést jelent – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.
Részletek

mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

A legtöbben Budapesten használják a helyi tömegközlekedést, és főként a felsőfokú végzettségűek közlekednek így. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem örvendenek nagy népszerűségnek: a megkérdezettek 89 százaléka szinte soha nem vett igénybe ilyenen szolgáltatásokat.

Bár némiképp csökkent az arány, a többség számára továbbra is az autó jelenti a fő közlekedési eszközt, vidéken pedig népszerűnek mondható a biciklizés – többek között ez derül ki a K&H biztos jövő felméréséből, amely a 30-59 éves magyarok közlekedési szokásokat vizsgálta még a koronavírus-járvány kitörése előtt.

autó? bicikli? melyik és mennyire?

A hetente több alkalommal autózók aránya tavaly 72 százalékos volt, ez minimális csökkenést jelent az egy évvel korábbi 74 százalékhoz képest és lényegében megfelel a 2017-es szintnek. Az átlagnál magasabb a rendszeresen gépkocsiba ülők aránya a férfiak és a 30-39 évesek, illetve a nyugati megyékben élők körében. A megkérdezettek 8 százaléka hetente egyszer veszi elő az autót, ugyancsak 8 százalékuk havonta néhány alkalommal teszi meg ugyanezt.

A magyarok közel negyede – 23 százaléka – biciklizik rendszeresen, ez lényegében megegyezik az egy évvel korábbi 22 százalékos eredménnyel, ugyanakkor elmarad a 2017-ben és 2016-ban mért 30 százalék körüli szinttől. Ennél ritkábban, hetente egyszer vagy havonta pár alkalommal veszi elő a kerékpárt a lakosság 14 százaléka. Jelentős, 31 százalékos tábort alkotnak azok, akik soha nem ülnek biciklire.


mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

Az országon belül azonban már jelentősek az eltérések: a vidéki városok, falvak lakosságának 26-27 százaléka kerekezik rendszeresen, ehhez képest nagyon elmarad Budapest 7 százalékos aránya. Érdemes figyelembe venni: bár a koronavírus-járvány miatt hozott intézkedések idejéről még nem készültek statisztikák, ám valószínűsíthető, hogy a bicikli népszerűbbé válhatott a kijárási korlátozások miatt.

A motor egyébként még annyira sem nem mondható bevett közlekedési eszköznek, mint a bicikli. A 30-59 éves magyarok 87 százaléka soha nem motorozik és mindössze 4 százalékuk használja rendszeresen. Igaz, a falvakban az átlagosnál többen pattannak motorra.

Budapest tömegközlekedik

A felmérésből az is kiderül, hogy a lakosság 27 százaléka hetente többször veszi igénybe a helyi tömegközlekedési eszközöket, 36 százalékuk pedig szinte soha. A tömegközlekedés használata leginkább a budapestiekre és a felsőfokú végzettségűekre jellemző. Ezzel ellentétben a vonatozás például mindössze a megkérdezettek 5 százalékának jelenti a rendszeres közlekedési formát. Az emberek majdnem harmada csak évente 1-2-alkalommal, 45 százalékuk ennél is ritkábban ül vonatra. A vasút esetében is sokatmondó eltéréseket mutatnak a részletes adatok. A központi országrészben sokkal népszerűbb a vonat: az itt élők mindössze 30 százaléka nem használja, az ország keleti felében már 54 százaléknak, a nyugati régióban pedig 49 százaléknak nem jelent megoldást a vasút.

Taxit mindössze 30 százalék használ legalább alkalmanként és főként Budapesten: itt a megkérdezettek fele ül alkalmanként taxiba. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem népszerűek: inkább a nagyobb városokra jellemző, de ott is csak évi néhány alkalommal veszik igénybe ezeket.

Kulcsszavak: biztosító, K&H, közlekedés
 
Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány Tovább csökkent az üzemanyagok ára Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Útdíj - Autóklub: kedvező, hogy beépültek a javaslataik, de "elhibázott" az útdíjrendszer Útdíj - Autóklub: kedvező, hogy beépültek a javaslataik, de "elhibázott" az útdíjrendszer Romániában a gépkocsikban kötelező lesz a gyerekülés használata Romániában a gépkocsikban kötelező lesz a gyerekülés használata
 
Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal

Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal

2020. május 01.
A DS MATRIX LED VISION-nel a DS Automobiles volt az első gyártó, amely mátrix fényszórókat alkalmazott a DS 3 CROSSBACK szegmensében. Ez a technológiai fejlesztés igazi előnyt jelent a biztonság és a kényelem szempontjából a vezető és a többi közlekedő számára.
Részletek

Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal

A DS 3 CROSSBACK avantgárd formatervezésének kulcsfontosságú elemei közé tartozó DS MATRIX LED VISION fényszórók élvonalbeli technológiát kínálnak. A két különálló részből álló fényszórók – melyekben három LED modul biztosítja a tompított fény funkciót és egy MATRIX BEAM modul a távolsági fény funkciót – jelentősen hozzájárulnak a DS 3 CROSSBACK orr-részének határozott stílusához.

A DS WINGS hűtőrács két oldalán elhelyezkedő MATRIX BEAM modul tizenöt önálló világító szegmensre van osztva.

Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak. A fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez, hogy optimális világítást biztosítson. Így, városon kívül folyamatosan bekapcsolt távolsági fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt.

Mit írnak elő a KRESZ-szabályok?

A Magyarországon hatályban lévő KRESZ-szabáyok előírják, hogy a tompított fényszóró – anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná – sötétben és tiszta időben legalább 40 méter távolságot kell, hogy megvilágítson.

Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal

A távolsági fényszóró (sötétben és tiszta időben) legalább 100 méter távolságot kell, hogy megvilágítson, azonban a szabályok előírják a tompított fényszóróra való visszaváltást, hogy ne vakítsa el a többi közlekedőt, amikor az ellenkező irányból érkező járművel találkozik, és ha közelről követ egy másik járművet. A távolsági fény tompított fényre váltását kellő időben kell megtenni, hogy ne zavarja a többi közlekedőt.

Éjszaka, a halálos balesetek kockázata hétszer nagyobb

Az éjszakai balesetek az évente regisztrált esetek jelentős részét teszik ki. 2018-ban az éjszakai halálos balesetek aránya Franciaországban megközelítette a 42%-ot, annak ellenére, hogy ilyenkor jóval kevesebben közlekednek az utakon.

Mintha fényes nappal vezetne, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt

Egy „lakott terület vége” tábla rajzolódik ki a lámpaoszlop sor végén. Mögötte a sötét éjszaka. A DS 3 CROSSBACK szélvédőjének felső részén elhelyezett kamera a fény hiányát érzékeli. Az információ eljut a DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz. A tompított fény funkciót biztosító három LED modul mellett a MATRIX BEAM modul is működésbe lép.

Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal

Belülről kifelé haladva tizenöt világító szegmens gyullad ki egymás után, hogy a fényszóró távolsági fényre váltson. A futófény „wow” hatást vált ki. Az út és az útpadka tökéletes megvilágítást kap. A vezetés biztonságosabb, a vezető figyelme élénk.

A távolban feltűnnek az első fények. Egy másik gépkocsi közeledik. A kamera érzékeli a gépkocsit és követi annak mozgását.

A MATRIX BEAM modul szemből érkező gépkocsi környékét bevilágító szegmensei azonnal kialszanak, hogy egy megvilágítatlan területet hozzanak létre, amíg a két gépkocsi elhalad egymás mellett. Kétoldalt a világítás erőssége nem változik. A DS MATRIX LED VISION rendszer mindkét közlekedési irányban képes érzékelni a többi gépkocsit, és a tizenöt világító szegmenssel oly módon tudja szabályozni a világítást, hogy távolsági fényszóróval lehessen közlekedni a többi vezető elvakítása nélkül.

Étienne Menant, a DS 3 CROSSBACK termék- és projektmenedzsere a következőket nyilatkozta:

„A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a DS 3 CROSSBACK mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez. Lakott területre való be-és kihajtáskor a szegmensek folyamatosan ki-, illetve bekapcsolnak, hogy tompított fényre váltsanak, vagy hogy visszaálljanak távolsági fényre.”

A DS MATRIX LED VISION működtetése

Hogyan lehet aktiválni a MATRIX BEAM modult? Állítsa a fényszóróvezérlő gyűrűt automata állásba! A modul folyamatos be- és kikapcsolásához használja az érintőképernyő „Vezetés” menüjét! Vészhelyzetben, egy fénykürtjel adásával lehet egyetlen mozdulattal kikapcsolni és újra bekapcsolni a funkciót.

Tudnivalók: a MATRIX BEAM modul első aktiválásának 40 km/h feletti sebességnél kell történnie. 25 km/h alatt a funkció kikapcsol. Nagyon rossz látási viszonyok esetén (erős havazás, heves esőzés, vastag köd) ajánlatos kikapcsolni a funkciót.

Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal



Kulcsszavak: DS 3 Crossback, fényszóró, közlekedésbiztonság, led
 
Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut 100 kilométerre közel 8 gyorshajtás jut Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban
 
Szívmelengető támogatás a Toyotától

Szívmelengető támogatás a Toyotától

2020. május 01.
A látássérült emberek mindennapjait a legváltozatosabb módokon segítő Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége lesz a Toyota vadonatúj, slágervárományos modellje, a Proace City Verso első magyarországi példányának tulajdonosa.
Részletek

Szívmelengető támogatás a Toyotától

Az április 30-án átadásra került új autó a koronavírus-járvány miatt megnövekedett teendők végrehajtásában most különösen nagy szolgálatot tehet, de az általános működés során is rengeteg feladatot lát majd el.

A Toyota Central Europe Kft. támogatásával április 30-án az Emil Frey Toyota Autócentrum budapesti telephelyén került átadásra a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) részére a vadonatúj Toyota Proace City Verso városi kisautó első magyarországi példánya. A látássérült emberek számára nyújtott online távsegítő szolgáltatástól kezdve a vakvezetőkutyák kiképzésén, a jogi tanácsadáson, a vak és gyengénlátó emberek önálló életvitelét megkönnyítő segédeszközök beszerzésében, karbantartásában és használatuk elsajátításában történő segítségnyújtáson és az akadálymentesítési tanácsadáson át az ingyenes Braille- és hangoskönyvtár üzemeltetéséig a szolgáltatások elképesztően széles tárházát nyújtó MVGYOSZ számára nagyon jól jön a támogatás.

Az autó a mindennapi teendők ellátása során is folyamatos használatban lesz, a koronavírus-helyzet miatt megnövekedett logisztikai feladatok (legyen szó akár a segítő szolgáltatások biztosításáról, akár a kutyakiképzés támogatásáról) azonban még komolyabb igénybevételt jelentenek majd. Éppen ezért, amint arra dr. Nagy Sándor, az MVGYOSZ elnöke rámutatott, az autó biztonságossága, tágassága és praktikus használhatósága, helykihasználása mellett fontos szempont volt a kiválasztásakor az ahhoz sztenderden járó 250.000 km-es garancia is.

Szívmelengető támogatás a Toyotától

„Nagyon hálásak vagyunk a Toyota Central Europe és az Emil Frey Toyota Autócentrum támogatásáért, amely hihetetlenül fontos segítséget nyújt majd nekünk a mindennapokban, a jelenlegi helyzetben pedig még inkább felértékelődik. Különösen örülünk annak, hogy a jövőben ilyen megbízható, biztonságos és nem utolsósorban praktikus helykihasználást lehetővé tévő autóval végezhetjük a látássérült emberek szolgálatát, ezek ugyanis a logisztikai feladataink ellátásában kiemelten fontos szempontok – fogalmazott dr. Nagy Sándor, az MVGYOSZ elnöke.

A nagycsaládos autóvásárlási program jövőbeni nagy favoritjának tartott vadonatúj Toyota Proace City Verso beszerzését támogató Toyota számára egyébiránt nem idegen a társadalmi felelősségvállalás, néhány hete a koronavírus elleni védekezést koordináló országos szervek, mentőszolgálatok és segélyszolgálatok részére bocsátott rendelkezésre mintegy 20 személygépkocsit, kisbuszt és teherautót.

„A Toyota büszke arra, hogy a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége mobilitási partnere lehet, és úgy gondoljuk, jobb helyre nem is kerülhetett volna a vadonatúj Proace City Verso modellünk első magyarországi példánya. Bízunk benne, hogy jó szolgálatot tesz majd, és sok százezer kilométeren keresztül segíti a látássérült emberek mindennapjainak támogatását” – tette hozzá László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.

Szívmelengető támogatás a Toyotától




Kulcsszavak: MVGYOSZ, Proace City Verso, segítség, támogatás, toyota
 
A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart Az év zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid Az év zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid A Genfi Autószalonon mutatkozott be az új Auris A Genfi Autószalonon mutatkozott be az új Auris Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit Szívmelengető támogatás a Toyotától Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris
 
Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

2020. május 01.
Megérkeztek a helyi közösségi közlekedést biztosító holding új, negyvenöt darabos flottájának első autóbuszai Kecskemétre csütörtökön.
Részletek

 Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

A kecskemétiek az év elejétől MAN-buszokkal utazhattak, április végén pedig megkezdődött a járműpark teljes megújítása. Ennek keretében negyvenöt új, a kor környezetvédelmi és technológiai elvárásainak megfelelő autóbusz - köztük húsz Mercedes-Benz Reform 500 LE és huszonöt Mercedes-Benz Conecto Next Generation - érkezik Kecskemétre.

A debreceni gyárból első ütemben az új géppark első hét autóbusza gurult be a déli iparterületen található, tavaly nyáron átadott korszerű kecskeméti telephelyre. 

Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint, rendkívül rövid idő állt rendelkezésre a városhoz méltó, korszerű és fenntartható autóbuszflotta biztosítására. A szükséges óvintézkedések bevezetésével azonban sikerült a gyártási folyamatokat újraindítani Debrecenben. A szerződésnek köszönhetően hosszú távon biztosítható a gyártásban dolgozók megélhetése Debrecenben, de garantálható a buszvezetők, szerelők, forgalomirányítók létbiztonsága is Kecskeméten, a városban élők pedig magasabb színvonalú szolgáltatást kaphatnak - idézték a közleményben.

Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét polgármestere beszédében felidézte azokat a kihívásokat, amelyekkel közösen kellett megküzdeni ahhoz, hogy átalakulhasson a helyi közösségi közlekedés. Ezek között a legnagyobb a koronavírus-járvány volt, ám a cég gyorsan újraindította a gyártást. A polgármester szerint, Kecskemét így a legkorszerűbb eszközállománnyal és felkészült csapattal rendelkezik a közösségi közlekedés ellátására.


 Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

A Mercedes-Benz Reform és a hat Conecto autóbusz EURO 6-os - a ma elérhető legmagasabb környezetvédelmi besorolásnak megfelelő - dízelmotorral működik, háromajtós kivitelű.

A Mercedes-Benz Reform 500 LE egy hazai fejlesztésű és gyártású autóbusz, mindössze az alváza készül külföldön. A Mercedes-Benz Conecto buszokat pedig Törökországban gyártják, viszont készre szerelésüket, a vásárlói igényekhez igazítását már Debrecenben végzik. Mindkét autóbusz automata sebességváltóval, elektronikus szintszabályozással, motorterében automata tűzoltóberendezéssel rendelkezik. Klimatizált utasterük LED megvilágítású. A kerekesszékkel és babakocsival közlekedőket mechanikus rámpa segíti. A járműveket külső és belső térfigyelő kamerarendszerrel és utastéri tájékoztató rendszerrel szerelték fel. Az új gépjárművekkel kényelmesebbé és fenntarthatóbbá válik a város közösségi közlekedése. A Mercedes-Benz Reform 91, a Conecto 101 utast szállíthat.

A helyi közösségi közlekedést Kecskeméten az év eleje óta a város önkormányzatának megbízásából a Kecskeméti Közlekedési Központtal együttműködésben az ITK Holding Zrt. egyik tagvállalata, az Inter Tan-Ker Zrt. látja el. Az új szolgáltató januárban vette át a feladatot a DAKK Zrt.-től.

Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, kecskemét, mercedes-benz
 
Tízéves busztendert írt ki Salgótarján Tízéves busztendert írt ki Salgótarján Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára A Nissan és a Daimler közösen fejleszt egy közepes méretű pickupot a Mercedes-Benz számára Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében
 
A Porsche újraindítja a sportautók gyártását

A Porsche újraindítja a sportautók gyártását

2020. május 01.
Jövő hétfőtől (május 4-től) a Porsche bizonyos gyáregységekben újraindítja az autógyártást. Az elmúlt időszakban minden olyan intézkedést megtettek az illetékesek, amik az újrainduló gyárakban dolgozó munkások számára maximális biztonságot jelentenek a vírusveszély idején.
Részletek

A Porsche újraindítja a sportautók gyártását

A termelés felfuttatása lépcsőzetesen fog megtörténni: a cél az, hogy a zuffenhauseni és a lipcsei központi üzemekben az összes dolgozó mielőbb ismét munkába állhasson. Az új helyzethez igazított gyártási, logisztikai és beszerzési folyamatok össze vannak hangolva az üzemi tanáccsal, valamint az egészségügyi menedzsmenttel.

„Gyáraink újraindítása egy rendkívül fontos visszacsatolás úgy kollégáink, mint ügyfeleink számára. A vírushelyzet kirobbanása óta mi már a kezdetektől fogva nagyon alaposan figyeltük, illetve folyamatosan elemeztük az aktuális helyzetet, a folyamatokat pedig a következtetéseknek megfelelően adaptáltuk. Most úgy néz ki, végre eljött az ideje annak, hogy optimistán nézhessünk előre és ismét munkába álljunk, természetesen a megfelelő óvintézkedések betartása mellett,“ mondta Albrecht Reimold, a Porsche AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatóságának tagja.

A zuffenhauseni és a lipcsei Porsche gyárak esetében egy átfogó biztonsági intézkedéscsomagot fogadtak el a szakértők, aminek célja, hogy alkalmazásával a munkaerő lehető legjobb védelme mellett a lehető leggyorsabban fel lehessen ismét futtatni a megszokott, hatékony termelést. Az előírások értelmében a gyárak alkalmazottainak minden esetben be kell tartaniuk a legalább 1,5 méteres biztonsági távolságot, a szigorú magatartási szabályokat, továbbá bizonyos részlegeken az embereknek egy, a szájat és az orrot védő maszkkal kell dolgozniuk.

A Porsche újraindítja a sportautók gyártását

Az egészségügyi szervezetek és az orvosok véleménye minden szempontból prioritást élvez a Porsche számára a védőruházat vonatkozásában is. A vállalat a ‘Porsche hilft‘, magyarul a Porsche segít kezdeményezés keretében jelentős adakozást jelentett be, amivel a kórházakat, valamint az élelmezési célokat segítik. Az adományozási költségvetést ötmillió euróval növelte meg a vállalat.

„Rendkívüli fontossággal bír jelenleg a gazdasági és a társadalmi rendszer újraindítása, amiben mindenkinek ki kell vennie a részét“, mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezérigazgatója. Ennek az egyik legfontosabb eleme a pozitív hozzáállás. Minden egyes válság új lehetőségeket is kínál. Mi ezeket próbáljuk meg kihasználni.“ A vállalat 2020. március 21-én állította le két hétre a gyártást mindkét központjában és bejelentette, hogy a helyzetet folyamatosan újraértékelik. A globális beszállítói láncokban tapasztalt fennakadások végett a gyárak összesen hat hétre álltak le, a megfelelően kiszolgált autógyártás ugyanis nem volt lehetséges.

A termelés felfüggesztésén túl a Porsche számos további szigorítást is bevezetett, amelyek a telephelyek infrastruktúrájára nehezedő terhelést hivatottak enyhíteni: az indirekt területeken például továbbra is a ‘mobil munkavégzés‘ jellemző és a fontos megbeszéléseket személyes találkozók helyett videó- vagy telefonkonferencia útján bonyolítják le az alkalmazottak. Mindezeken felül továbbra is le vannak tiltva az üzleti utak.


Kulcsszavak: autógyár, autóipar, koronavírus, Porsche
 
A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban Nőttek a motorkerékpár-eladások az idén Németországban A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót
 
DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés

2020. április 30.
1955-ben a DS nem csupán a jövőbe mutató, művészi formatervezésével, hanem avantgárd technológiájával is csodálkozást és csodálatot váltott ki.
Részletek

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés

Mindenki emlékezetében megmaradt az autó hidropneumatikus felfüggesztése, amely a versenytársak között teljesen egyedülálló, páratlan úttartást és kényelmet biztosított. A DS 7 CROSSBACK modell megalkotásánál a márka szellemiségét mindmáig meghatározó újításból ihletet merítve, a DS mérnökei kifejlesztették a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-t. Ez a rendszer a gépkocsi előtti öt méteres sávban érzékeli az úthibákat, és a négy lengéscsillapító folyamatos, külön-külön történő vezérlésével kivédi azok hatásait.

Tökéletes kényelem minden pillanatban

Előrelátónak lenni, ez a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelve. Ezt szolgálja a szélvédő mögött elhelyezett kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő, melyek elemzik az út típusát és az DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. A nyugalom mellett a reakcióképesség és a kifinomultság jellemzi ennek a kivételes SUV-nek a vezetését.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés
Kulcsszavak: DS, DS 7 Crossback, fejlesztés, közlekedésbiztonság
 
Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin
 
A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

2020. április 30.
A koronavírus járvány okozta gazdasági változások egyik legnagyobb vesztese az autóipar. Európa-szerte – így hazánkban is – a gyárak egy időre leálltak, a potenciális vevők pedig elhalasztották vásárlásaikat vagy elálltak ügyleteiktől.
Részletek

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen forgalmazó cég szakemberei azonban nem aggódnak a magyar autópiac zsugorodása miatt. Tapasztalataik alapján ugyanis a magyarok nyitottak az online, kontaktusmentes autóvásárlásra.

Az erős, két első hónap miatt 2020 első negyedéves statisztikái még nem mutatnak komoly visszaesést: 2020. január-márciusban összesen 32.670 db új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2019 azonos időszakához képest 4,9% (-1.669 db) csökkenést jelent. Ugyanakkor a DataHouse legfrissebb, áprilisra vonatkozó előrejelzései már sokkal borúlátóbbak voltak: míg személygépkocsi esetén 50%-os, addig kishaszon-gépjárműveknél is 37%-os kereslet-visszaesést becsültek a szakemberek.

A Duna Autó Zrt. áprilisi adatai alapján a valóság is a prognosztizált 50%-os visszaesést mutatta a második negyedév elejére.

„Azt tapasztaljuk, hogy a kialakult egészségügyi helyzet hatására a magánvásárlók szinte eltűntek, a cégek pedig inkább kivárnak az autóvásárlással” – kezdte Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató. „Azért így is vannak olyan márkakereskedéseink, ahol szinte egymásnak adják át az érdeklődők a kilincset – természetesen kizárólag csak a szó átvitt értelmében, a megfelelő elővigyázatossági intézkedések mellett. Ilyenek például azok a szalonok, ahol megtalálhatók a népszerű, legalább hétszemélyes modellek – a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása ugyanis továbbra is igényelhető.”

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, és ehhez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Ám most bölcsen még azok is otthon maradnak – csökkentve a személyes kontaktusok számát, és így a fertőzés terjedésének kockázatát –, akik amúgy a jelenlegi helyzetben sem tettek le az új gépkocsi beszerzéséről. Markó Zoltán azonban kiemelte, hogy a kijárási korlátozás és vírusveszély ellenére is van megoldás az érintésmentes autóvásárlásra.

„A #MaradjOtthon szolgáltatáscsomagunkkal mind értékesítési, mind szerviz oldalon rugalmasan alkalmazkodunk a megváltozott feltételekhez. Korábban elérhetővé tettük ügyfeleink számára az ózonos beltéri fertőtlenítéssel egybekötött, hozom-viszem szervizszolgáltatást, most pedig kontaktusmentessé tettük az autóvásárlást, mind a 19 márkánkra vonatkozóan.”

A Duna Autó új szolgáltatásának köszönhetően az autóvásárlás teljes folyamata az otthon biztonságából intézhető, személyes érintkezés nélkül.  A készleten lévő autók közül online lefoglalhatjuk kiszemeltünket, ami így 48 órán keresztül biztosan nem áll más rendelkezésére, az értékesítővel való tárgyalást pedig telefonon, videochat-en és e-mailen keresztül is megejthetjük. A szerződéskötés és a vételár kiegyenlítése szintén az online felületen keresztül történik. Sőt, még az átvétel miatt sem kell kimozdulnunk otthonról, ha igényeljük, a cég munkatársai az adásvétel után a megadott helyszínen – a higiéniai előírásokat betartva - adják át új autónkat.


A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

A koronavírus miatti, 50%-os visszaesés ellenére sem aggódik a 19 márkát forgalmazó óbudai vállalat szakembere: „Közel 500 autónk van készleten, amelyeket kedvező áron, azonnali átvétellel tudunk kínálni ügyfeleinknek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy alig egy hete élesítettük #MaradjOtthon Autóvásárlás platformunkat, de már közel egy tucat ügyletet is kezelnek értékesítőink. Az első vásárlás is realizálódott már: egy Seat Arona talált gazdára az online foglalási és vásárlási rendszerünkön keresztül. A méltán népszerű, kisméretű városi terepjárók közé sorolt modell közel 4,5 millió forintért kelt el, olyan extrafelszereltségekkel, mint a könnyűfém keréktárcsa, parkolószenzor és optikai parkolássegítő rendszer, valamint hegymenet elindulás asszisztens.

Az Arona újdonsült tulajdonosa egy győri hölgy lett, akinek unokaöccse intézte az autó foglalását, tárgyalását, adminisztrációját. Vevőnknek nemcsak a járványhelyzet, hanem a távolság miatt is nagy előnyt jelentett, hogy kontaktusmentesen tudta lebonyolítani az ügyletet. A tervek szerint pedig már jövő héten, az okmányok megérkezése után át is veszi új szerzeményét.”

 „Az online autóértékesítés kialakítása már évek óta tervezés alatt volt, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt tőlünk ennek a vásárlási opciónak a mielőbbi elindítására. Igaz, hogy potenciális vevőink jelentős része most elhalasztotta az autóvásárlást, de sokan pont a fennálló helyzet miatt döntenek úgy, hogy inkább most ruháznak be egy új gépkocsira. A saját autóval utazás ugyanis jóval nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a tömegközlekedési eszközök.

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az otthon töltött idő azonban arra is jó alkalmat kínál, hogy az érdeklődők széles körben informálódhassanak a kiszemelt modellekről. Akinek viszont nincs elképzelése arról, milyen autó felelne meg leginkább igényeinek, márkafüggetlen értékesítési tanácsadónk nyújt segítséget az árak, felszereltségek, modellek összehasonlításában, a választásban, valamint a finanszírozás és biztosítás ügyintézésében” – tette hozzá Markó Zoltán.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben Nőtt az új autók eladása az európai piacon novemberben A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve A Ford bemutatja az új ST-Line termékcsaládot A Ford bemutatja az új ST-Line termékcsaládot Megcélozza a hazai taxisokat a Ford Megcélozza a hazai taxisokat a Ford A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele
 
A Jaguar Land Rover május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést

A Jaguar Land Rover május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést

2020. április 30.
A Jaguar Land Rover bejelentette, hogy május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést üzemegységeiben, kezdve az egyesült királyságbeli Solihullban, valamint Szlovákiában és Ausztriában található gyárakkal.
Részletek

A Jaguar Land Rover május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést

A brit autómárka adatai szerint Kínában már egyértelműen tapasztalható a jármű-értékesítés fellendülése, az ügyfelek fokozatosan visszatérnek a bemutatótermekbe, a cég csangszui gyáregysége február közepe óta újra teljes kapacitással működik.

Mivel a közeljövőben számos európai ország is enyhíti a közösségi távolságtartásra vonatkozó szabályozásokat, és a kiskereskedések is fokozatosan újból megnyílhatnak, a gyártó a többi üzemében is folyamatosan vizsgálja a termelés megfelelő időben történő újraindításának lehetőségét.

A cég közlése szerint továbbra is elsődleges prioritás a munkavállalók egészsége és jólléte. Kiterjedt protokollt és irányelveket dolgoznak ki a munkarend biztonságos visszaállításának támogatására. Szigorú közösségi távolságtartási intézkedéseket és egyéb szabályokat fognak bevezetni a gyártóegységekben annak érdekében, hogy megvédjék a munkatársakat és megalapozzák bizalmukat, amikor újra elkezdenek dolgozni.

A Jaguar Land Rover május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést

Az autógyártó folyamatosan figyeli a COVID-19 járvány alakulását és szigorúan betartja az illetékes hatóságok útmutatásait azokon a piacokon, ahol a vállalat jelen van.

A Jaguar Land Rover mindent megtesz annak érdekében, hogy támogassa a közösségeket a jelenlegi helyzetben. A vállalat együttérez és támogatásáról biztosítja mindazokat, akiket közvetlenül érint a COVID-19 vírus, és az egészségügyi szakembereket, akiknek a vírus elleni küzdelemben betöltött szerepe felbecsülhetetlen.


Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Jaguar Land Rover, koronavírus
 
Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? A Jaguar Land Rover május 18-tól fokozatosan újraindítja a termelést Minden idők egyik legeredményesebb éve lehet a 2013 a Ford számára A Ford megkezdi Romániában az új EcoSport kompakt SUV gyártását A Ford megkezdi Romániában az új EcoSport kompakt SUV gyártását Új Mazda3-mal a fél világ körül Új Mazda3-mal a fél világ körül Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén
 

Találatok száma: 11890 Megjelenítve: 141 - 150