Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 141 - 150
A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét

A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét

2019. január 02.
A rugalmasan használható töltőrendszer hatékonyan támogatja az elektromos autók töltési infrastruktúrájának bővítését, és időszaki jelleggel is használható. Thomas Schmall, a Volkswagen-csoport alkatrész központjának ügyvezetője: “ez a megoldás teljesen más megközelítést jelent a töltőhálózat kiépítésében és fejlesztésében”.
Részletek

A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét

Az új évvel a Volkswagen betekintést ad a vállalat jövőbeni mobil elektromos gyorstöltő állomás rendszerébe. Ezeket önállóan, az energia forrásától függetlenül ott lehet felállítani, ahol szükség van rájuk: például a városok parkolóiban, vállalati területeken, vagy nagyszabású rendezvények ideiglenes töltőállomásaiként. A mobil töltőállomás a mobil telefonokat használók által ismert, az energia tárolására alkalmas power bank-ként is működik, de ez az elektromos autók kiszolgálására alkalmas. 360 kWh-ig terjedő teljesítménye akár 15 elektromos hajtású autó töltésére is képes, és alkalmas az új I.D család autóinak töltésére is.

A gyorstöltési technológiának köszönhetően a töltési folyamat átlagosan 17 percet vesz igénybe. Amennyiben az integrált akkumulátor rendszer energia töltöttségének foka 20%-ra esik, a kimerült töltőrendszer szerepét automatikusan egy feltöltött egység veszi át. Ha a töltőállomás legalább 30 kW-os váltóáramú energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőrendszer automatikus feltölti magát. Ugyanakkor, ha az energiaforrás megújuló, azaz szél- vagy napenergia által termelt energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőállomás alkalmas a fenntartható energia ideiglenes tárolására is, és ezzel a széndioxid-mentes mobiltás támogatására.

A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét 
Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, környezetbarát, volkswagen
 
A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását Az elektromos autók visszatértek a versenypályára Az elektromos autók visszatértek a versenypályára Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója A Nissan a világ legjobb márkái között A Nissan a világ legjobb márkái között Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz
 
A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet

A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet

2019. január 02.
A DAF Trucks ma leszállította az első teljesen elektromos tehergépkocsit a Jumbo nevű holland áruházláncnak.
Részletek

A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet

Az első DAF CF Electric normál üzemi használatba vétele fontos mérföldkövet jelent a DAF Trucks, a VDL és a Jumbo számára. A teljesen elektromos DAF haszonjármű átadása hosszú távú üzemi tesztsorozat kezdetét jelzi teljesen elektromos és hibrid tehergépkocsikkal.

Elektromos tehergépkocsik városi területekre

„A szállítási szektor jelentős változás előtt áll – ” mondja Harry Wolters – „Az elektromos tehergépkocsik felkészültnek látszanak arra, hogy normává váljanak a városi területekre való szállításban. Nem ma és nem jövőre, de a belátható jövőben mindenképpen. Különösen büszke vagyok arra, hogy a mai nap egy nagyszabású üzemi tesztelési projekt kezdetét jelenti, amelyben a DAF együtt dolgozik a VDL-lel és a Jumboval. Ennek a projektnek köszönhetően” – teszi hozzá – „hasznos adatokat és tapasztalatokat gyűjtünk össze technológiai és üzemeltetési szempontból egyaránt. A megállapítások alapján biztosíthatjuk, hogy a végső, sorozatban gyártott típus ideális megoldást kínáljon a jövőbeni piaci követelményekhez.”

A következő lépés a fenntarthatóság felé

„Ennek az új elektromos tehergépkocsinak a bemutatása a következő lépés afelé, hogy fenntartható stratégiát valósítsunk meg járműflottánkhoz” – mondja Frits van Eerd. „Üzletünk a közösségünk középpontjába helyez minket, és az a végső célunk, hogy elektromos járművekkel lássuk el üzleteink 45%-át. Reméljük, hogy 2020-ig a Jumbo járműflottájának CO2-kibocsátását 50%-kal csökkentjük a 2008-as szinthez képest.”

A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet

Kibocsátásmentes és alacsony zajkibocsátású

A VDL Groep vállalatnál dolgozó Willem van der Leegte kifejti: „Igazán csodálatos három vállalat ilyen együttműködését látni a Brabant régióban. A mai nap eseményei révén a Jumbo, a DAF és a VDL a kibocsátásmentes szállítás fejlesztésére és a zajszintek csökkentésére irányuló munka úttörőivé vált. Arra alapozzuk a munkánkat, hogy ez a módszer gyakorlattá válik a városi területeken. A VDL E-Power technológiáját alkalmazó DAF CF Electric ideális megoldást biztosít a szállítók szükségleteire, és komoly lépést jelent a fenntarthatóság elérése tekintetében az áruszállítás és -terítés terén.

A VDL és a TNO felméri a zöld töltés lehetőségét

A DAF CF Electric 50 kilométeres körzetben képes szállítani nulla helyi károsanyag-kibocsátás és minimális zajszennyezés mellett. Egy, a tehergépkocsi töltésére szolgáló töltőállomást létesítettek a vergheli Jumbo elosztóközpontban. A V-Storage, a VDL Groep és a Scholt Energy Control közös vállalata a TNO nevű kutatóintézettel együttműködve méri fel a töltőállomás napelemekkel való táplálásának a lehetőségét.

A DAF CF Electric sorozat

A DAF CF Electric egy 4x2-es hajtásképletű nyergesvontató, amelyet városi területeken végzett közúti szállításra fejlesztettek 37 tonnáig, és amelyhez egy- és kéttengelyű pótkocsi is rendelhető. A jármű a DAF CF járműre („A 2018-as év nemzetközi tehergépkocsija”) épül, és a VDL E-Power technológiája révén elektromos hajtásrendszerű. Az intelligens erőátvitel középpontjában a 210 kW teljesítményű elektromos motor áll, amelyet a 170 kWh összkapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag lát el energiával. A CF Electric mintegy 100 kilométer hatótávot kínál, ami alkalmassá teszi nagy térfogatú szállításra a városi áruterítési piacon. Az akkumulátor 30 perces gyorstöltésre biztosít lehetőséget, és 1,5 óra alatt éri el a teljes töltését.

Kulcsszavak: DAF Trucks, elektromos kamion, járműipar, környezetvédelem
 
Továbbra is sikerpályán a Continental: A harmadik negyedévben is folytatódott az erős növekedés Továbbra is sikerpályán a Continental: A harmadik negyedévben is folytatódott az erős növekedés 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása
 
Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat

Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat

2019. január 02.
Az új Grand California 2019. év elején érkezik a kereskedésekbe, de már most jelentős elismeréseket gyűjt be: a lakóautó ugyanis a közelmúltban nyerte el a „Connected Car Award 2018” díjat.
Részletek



Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat

A Grand California modellre leadott olvasói szavazatok igazolják a tényt, hogy ebben a kategóriában szinte nincs még egy olyan lakóautó, amely hasonlóan széles kínálattal bír a hálózatba kapcsolt infotainment és szórakoztató megoldások tekintetében. A Grand California alapja a legújabb Crafter modell és két méretben lesz elérhető az ügyfelek számára.

A „Connected Car Award 2018” díj jelszava így hangzott: „Válaszd a legintelligensebb autót!”. És a két magazin olvasói éppen ezt tették. A „Hálózatba kapcsolt autó: Nagyméretű autók/Lakóautók” kategóriában a nagy többség a Grand Californiára adta le a voksát. A kulcsfontosságú lakóautó funkciókat itt a különálló központi kijelzőn keresztül vezérelhetjük, ahol akár az ivóvíz és a szennyvíz aktuális szintjét is nyomon követhetjük. A kijelző segítségével állíthatjuk a fűtést, a belső világítást, az energiaellátást és a hűtőt is.

A további elérhető, hálózatba kapcsolt szolgáltatások között találunk különböző infotainment rendszereket, amelyeket telefonos interfész, akár hat USB interfész, a Volkswagen Media Control (az infotainment rendszer távvezérlése egy tableten vagy okostelefonon keresztül) és az App Connect (az okostelefon alkalmazásainak pl. WhatsApp vagy Spotify az infotainment rendszeren keresztüli használatát tesz lehetővé) tesz teljessé. A Volkswagen Media Control és az App Connect megoldásain keresztül lehetséges a korábban okostelefonon vagy tableten megtervezett utak áttöltése a Grand California navigációs rendszerébe.

Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat

További innovatív megoldásként opcionálisan választható a Bluetooth-on keresztül történő hangrendszer vezérlés, amely a nappali részben található négy hangfalat és egy mélynyomót szabályozza. A választott infotainment rendszertől függetlenül az autóban helyet foglalók könnyedén összepárosíthatják azt okostelefonjukkal, tabletjükkel vagy laptopukkal, így akár a saját gyűjteményükből is tudnak zenét lejátszani. Természetesen a Bluetooth rendszer az infotainment rendszeren keresztül is vezérelhető. Egy LTE WiFi hotspot segítségével pedig a jármű összes utasa szörfölhet a világhálón.

Kulcsszavak: díj, Grand California, volkswagen
 
Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel
 
Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

2019. január 02.
Érdekes felmérést tett közzé az Autovista, amelyből kiderül, hogy olvasóinak többsége úgy gondolja, hogy tíz év múlva a legnépszerűbb az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás lesz az újautó vásárlók között 28%-al, míg második helyen holtversenyben az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos hajtást várják.
Részletek

Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

Jóllehet szélesebb körben még kevesebbet olvashatunk róla, mint a slágertémának számító akkumulátoros elektromos hajtásról, vagy napjaink legnépszerűbb zöld meghajtásáról, a külső töltést nem igénylő, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtásról, sok iparági és energetikai szakértő egyetért abban, hogy a jövő abszolút zöld energiahordozója a hidrogén lehet, amely forradalmasíthatja majd a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedést egyaránt, de új alapokra helyezheti a létesítmények energiaellátását is.

Abban persze megoszlanak a vélemények, hogy milyen gyorsan következhet be a hidrogén áttörés és köszönthet be a hidrogén alapú társadalom, a 18 vezető globális autógyártó és energetikai szolgáltató vállalat által megalapított Hidrogén Tanács ugyanakkor egyértelműen azon dolgozik, hogy minél szélesebb körben megismertesse a politikai döntéshozókkal és a felhasználókkal egyaránt a hidrogén, mint abszolút zöld energiahordozó jelentette előnyöket.

A hidrogén autóipari alkalmazásának élharcosa a területen legelőrehaladottabb fejlesztéseket magánnak tudó Toyota és prémium márkája, a Lexus: a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott japán autóipari óriás már nem csupán sorozatgyártott, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás személyautót (Mirai), de a technologiával meghajtott buszt (Sora), teherautót (Portal) és targoncát is kínál, miközben támogatja a hidrogén vasúti, légi és vízi közlekedésben történő fejlesztését célzó projekteket is.

Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

Utóbbira kiváló példa a tökéletes zöld körforgást megvalósító Energy Observer elnevezésű yacht, amely éppen a Föld megkerülését célzó 6 éves expedíción vesz részt. A Toyota ráadásul a technológia mihamarabbi széleskörű elterjedését segítendő mintegy 5.600 a hidrogén üzemanyagcellás meghajtással kapcsolatos szabadalmat osztott meg versenytársaival ingyenesen.

Az, hogy mennyire reális az Autovista olvasóinak várakozása, miszerint már 10 éven belül ez a meghajtás lesz a legnépszerűbb az új autók vásárlóinak körében, persze fogós kérdés, gyors elterjedésének igazából csak a szükséges infrastruktúra kialakításának üteme szab határt. Jelenleg Európában közel 100 nyilvános hidrogén töltőállomás van, a szakértők 2020-ra azonban már 520-al számolnak, Magyarországon is ekkorra van előirányozva az első hidrogén kút megnyitása, 2030-ra pedig már 14-et irányoz elő idehaza a szakpolitika. Addigra Európában már többezer kút várható: egyedül Nagy-Britanniában mintegy 1.150 hidrogén kút megnyitását tervezik 2030-ra.

„Egy hidrogén töltőállomás kialakítása ma mérettől és helytől függően 300.000 Euró és 2 millió Euró közötti összegbe kerül, a költség ugyanakkor folyamatosan csökken, amire hatással van az is, hogy a hidrogént központilag, utólagos elosztás mellett, vagy helyben állítják elő. Hatalmas előny ugyanakkor, hogy egy hidrogén töltőállomás kialakítása alapesetben nem igényel az elektromos töltőhálózathoz hasonló teljesen új, önálló infrastruktúrát, Nyugat-Európában számos példát találunk a meglévő töltőállomás átalakítására, egy (vagy több) új hidrogén kiállással való kiegészítésére.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

A szakember arra is rámutat, hogy a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle) megtankolása nagyon hasonlóan történik a mostani benzin és dízel üzemű autók tankolásához, és miközben épp úgy 2-3 percet vesz igénybe, a hatótáv is hozzájuk hasonlóan 500-1000 km is lehet, ami rendkívül vonzó alternatívává teheti őket az akkumulátoros elektromos autókkal szemben, ezért a következő évtized közepére könnyűszerrel akár tízszer annyi FCEV is gazdára találhat évente, mint ma.

„Az akkumulátoros elektromos autók területén természetesen áttörést hozhatnak majd a következő évtized elején a szilárdtest akkumulátorok (ezek fejlesztésének vezető szereplője szintén a Toyota), amelyek alkalmazása révén drasztikusan csökken majd a töltési idő és növekszik a hatótáv, az infrastruktúra és a megnövekedett hálózati terhelés problémája azonban továbbra is fennmarad.” – mutat rá Varga Zsombor.

A szakember úgy véli, a következő évtized közepére a jelenleginél sokkal meghatározóbb szerep vár mint az akkumulátoros elektromos, mind a hidrogén üzemanyagcellás technológiára a tisztán robbanómotoros üzemű (benzines, és főként a környezetszennyező dízel) hajtások visszaesése mellett, ám a legnépszerűbb zöld meghajtást még továbbra sem ezek, hanem mostani helyzethez hasonlóan a benzines és elektromos hajtást kombináló hibrid elektromos autók jelentik majd. A nem elhanyagolható különbség az lesz, hogy míg ma a hibridek még csak a teljes újautó értékesítés valamivel több, mint 5%-át teszik ki Európában és az eladások zömét még továbbra is a benzines és kisebb mértékben az utóbbi években mélyrepülést bemutató dízelek teszik ki, addig a következő évtized közepére már a hibridek képviselik majd a fő csapást.


Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

„2025-re a világ vezető autógyártójának számító Toyota már egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne lenne elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtással (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos), és egyre több autógyártó jelent be minket követke hasonló ambíciókat. Szemben az idei több mint 1,5 millióval 2030-ra évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autó értékesítésével számolunk, amiből 1 millió lehet zéró károsanyagkibocsátású (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modell. A teljes értékesítésünk zéró emisszójúvá tételét 2050-re várjuk, ám a zöld értékesítések felgyorsulásával és az ezt célzó szabályozások szigorodásával ez akár hamarabb is bekövetkezhet.” – avat be Varga Zsombor.

A szakember arra is rámutat, hogy az újautó értékesítések zöldülésében a magánvásárlók ezirányú preferenciája mellett meghatározó szerepe van a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhez hasonló megmozdulásoknak, amelynek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon. A világszintű újautó vásárlásoknak ugyanis mintegy felét teszik ki a vállalati flották részére történő értékesítések, így egy ilyen mérvű elmozdulás, ha egyre több vállalat csatlakozik a kezdeményezéshez, érzékelhetően felgyorsíthatja az újautópiac zöldülését.


Tíz év múlva a legnépszerűbb üzemanyagtípus lehet a hidrogén?

Az Autovista olvasóinak várakozása egyelőre tehát kissé túl optimistának tűnnek, hiszen tíz éven belül, 2028-ra azzal számolnak, hogy az újautó eladások 73%-a részben vagy teljesen elektromos lesz: 28% hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV), 18% akkumulátoros elektromos (BEV), 18% hibrid elektromos (HEV) és 9% hálózatról tölthető avagy plug-in hibrid elektromos (PHEV). Varga Zsombor azonban emlékeztet arra, hogy az autógyártók azokat az autókat gyártják majd, amelyekre van igény, így az Autovista olvasók várakozása akár önmegvalósító is lehet: ha valóban ekkora igény mutatkozik majd az alternatív hajtású autókra, akkor a többi gyártó is követi majd a Toyotát és a Lexus kínálata és értékesítése drasztikus zöldítésében.

„A Toyota európai értékesítéseit már most mintegy 50%-ban a környezetbarát hibrid elektromos autók teszik ki, míg a Lexus esetében ez az arány meghaladja a 98%-ot. Ez a két márka kínálja a világ legszélesebb hibrid elektromos modellportfólióját (világszinten 36, Európában 20 modell), és nem csupán a világ hibrid értékesítéseinek közel 80%-át jegyzi, de egyben a világ legnépszerűbb hibrid (Toyota C-HR), plug-in hibrid (Toyota Prius Plug-in Hybrid) és hidrogén üzemanyagcellás (Toyota Mirai) autóját is, a szilárdtest akkumulátorok térnyerésével pedig csupán idő kérdése hogy a világ legnépszerűbb akkumulátoros elektromos autója is Toyota legyen. Számos versenytársunk szintén gőzerővel növeli kínálatában a részben, vagy teljesen elektromos modellek számát, értékesítéseikben ez azonban jelenleg csak korlátozottan köszön vissza. Amennyiben azonban azzal szembesülnek, hogy a piac ezeket a modelleket keresi, ők is fel fogják pörgetni zöldautó termelésüket és eladásaikat, amivel együttesen hatalmas lépést tehetünk a klímavédelmi célok teljesüléséért, még akkor is, ha a világszintű CO2 kibocsátás csupán egyötödéért felelős az közúti közlekedés.” – hívja fel a figyelmet Varga Zsombor.


Kulcsszavak: felmérés, hidrogén, környezetbarát, toyota
 
A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban Egységes töltője lesz a villanyautóknak Egységes töltője lesz a villanyautóknak 17 millió eurós gázközlekedés fejlesztési projekt indul Magyarországon 17 millió eurós gázközlekedés fejlesztési projekt indul Magyarországon Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért
 
Az Audi új utas-szórakoztató technológiákat mutat be a CES-en

Az Audi új utas-szórakoztató technológiákat mutat be a CES-en

2018. december 27.
Csúcstechnológiás szórakoztatás minden érzékszervünknek: az Audi élményparkká változtatja kiállítási autóinak utasterét a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) keretein belül.
Részletek

Az Audi új utas-szórakoztató technológiákat mutat be a CES-en

A márka egyúttal bemutatja a jövő utas-szórakoztató rendszereit, valamint a látogatók egyedülálló mozis élményt élhetnek át egy luxusautó belsejében az Audi standjánál. Mindkét technológia a jövőt hozza el az érdeklődőknek január 8-11. között.
    
Az Audi a korábbi évek gyakorlatához hűen ezúttal is kiállít a Consumer Electronics Show-n (CES), amelyet 2019-ben is a Las Vegas Kongresszusi Központban rendeznek meg január 8-11. között. A legjelentősebb elektronikai szakkiállítást 2011-óta szervezik, s a technológiai fejlesztések és trendek legfőbb mozgatórugójaként tartják számon. Az év eleji eseményen körülbelül 4.000 kiállítót és 170.000 látogatót várnak.

A négykarikás márka egy 7.000 fő befogadására alkalmas csarnokban állít ki 2019-ben, ahol ezúttal azt mutatja be az érdeklődőknek a koncepcióautóiban, hogyan válik rövidesen az autóvezetés, az utazás digitálisan szórakoztató élménnyé. A konnektivitás a jövő Audi modelljeiben még inkább jelen lesz, az önvezető funkciónak köszönhetően az utazásokat kikapcsolódásra szánhatjuk. Ebben segítenek majd az olyan újgenerációs szórakoztató berendezések, amelyek például azt is lehetővé teszik, hogy az utasok álló helyzetben mozi minőségben nézzenek végig egy filmet, vagy akár egyéb tartalmat töltsenek le a streaming szolgáltatással.


 
Kulcsszavak: audi, CES, kiállítás, las vegas
 
50 éves az újjáépített Erzsébet híd 50 éves az újjáépített Erzsébet híd Hogyan készűl a Citroen? Hogyan készűl a Citroen? Az Audi a legjobb márka a DEKRA 2018-as használtautó-jelentésében Az Audi a legjobb márka a DEKRA 2018-as használtautó-jelentésében A Citroën a 10. Autó, Motor és Tuning Show-n A Citroën a 10. Autó, Motor és Tuning Show-n Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat
 
Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában

Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában

2018. december 27.
Egy új generációs önvezető áruszállítási rendszert tesztel a Scania a Rio Tinto cégcsoporthoz tartozó Dampier Salt vállalat üzemeltetésében Nyugat-Ausztráliában.
Részletek

Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában

A próbaüzem első üteme 2018 augusztusában kezdődött, amelyben egy Scania XT 8×4 önvezető billencs-tehergépkocsi vesz részt. A jármű a Dampier aktív tevékenységétől elkülönítve dolgozik. Ebben a kezdeti időszakban biztonsági okokból egy gépkocsivezető ül a járműben, hogy felügyelje a teherautó működését és szükség esetén beavatkozzon. A következő fázisokban további önvezető Scania tehergépkocsikat állítanak majd üzembe, hogy fejlesszék a járművek közötti együttműködést és az intelligens flottafelügyelő rendszereket.

A Rio Tinto vállalatnál a termelékenység és a műszaki támogatás vezetője, Rob Atkinson a következőket mondta:

„Örömmel teszteljük ezt a technológiát a hagyományos teherautóinknál kisebb tehergépkocsikban. Ez a Rio Tinto cégcsoport számos területén nagyobb rugalmasságot biztosíthat a tevékenységeinkben. Azt tapasztaljuk, hogy az automatizálás biztonságosabb és hatékonyabb működést eredményez a vállalatunknál, és ez egy újabb lépés azoknak a lehetőségeknek a felmérésében, amelyekkel további technológiai fejlesztéseket hajthatunk végre.”

Björn Winblad, a Scania bányaipari üzletágának vezetője így nyilatkozott:

„A járműveiket kimagasló kihasználtsági aránnyal működtető bányák ideálisak az új önvezető technológia teszteléséhez. Az iparág learathatja majd az automatizálás biztonsági és termelékenységi előnyeinek gyümölcsét, az itt gyűjtött tapasztalat pedig jelentős szerepet játszik majd abban, hogy teljesen önvezető megoldásokat fejlesszünk ki más fuvarozási alkalmazások számára. Nagyon bíztató megjegyezni, hogy a tehergépkocsik biztonságosan és az üzemeltetési elvárásoknak megfelelően működnek.” A Rio úttörőnek számít az automatizálás bányaipari alkalmazásában, ugyanis a vezető nélküli tehergépkocsik legnagyobb flottájával rendelkezik, a világ első teljesen automatizált, nehézsúlyú, hosszú távú vasúthálózatát működteti és a kitermelésben teljesen önműködő fúróberendezéseket használ.

Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában
Kulcsszavak: Ausztrália, haszongépjármű, járműteszt, önvezető jármű, scania
 
Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Az új Ford Transit könnyített szerkezetű fülkés alvázkivitel, alacsony platómagassággal, és nagyobb teherbírással készül Az új Ford Transit könnyített szerkezetű fülkés alvázkivitel, alacsony platómagassággal, és nagyobb teherbírással készül Mi az a telematika és mi köze az üzemanyagfogyasztáshoz? Mi az a telematika és mi köze az üzemanyagfogyasztáshoz?
 
A BMW Group a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A BMW Group a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

2018. december 27.
A vezetés élményének új dimenzióját a BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel felszerelt, virtuális valóságba integrált BMW Vision iNEXT modell hozza el a jelenbe.
Részletek

A BMW Group a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) a BMW Group a négy keréken átélhető vezetési élmény küszöbön álló, új dimenziójába és a digitális járműkapcsolati megoldásokban rejlő lehetőségek átfogó világába enged betekintést. A nagyközönség előtt 2019. január 8-11. között nyitva álló expón a látogatók a bajor prémiumgyártó történetében először ülhetnek be a vezetés új korszakát előre vetítő, BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel (BMW Intelligent Personal Assistant) felszerelt BMW Vision iNEXT modell virtuális volánja mögé. A müncheni központú vállalatcsoport ezzel újfent alátámasztja az innovatív tervezés, az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások terén betöltött iránymutató szerepét, amely a BMW Group jövőbe mutató „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére.

Las Vegasban felépített standján a bajor prémiumgyártó a BMW Vision iNEXT modellt egy végtelenül kifinomult virtuális valóságot tükröző, digitális installációba gurítja be, a volán mögé ülve így a márkarajongói a virtuális térben, mégis most először tapasztalhatják meg a tanulmányautó nagymértékben automatizált, károsanyag-kibocsátástól mentes és tökéletesen hálózatba kapcsolt vezethetőségének lélegzetelállító ígéretét. A szimuláció első lépéseként a modellbe épített BMW Intelligens Személyi Asszisztens összeállítja a vezető napirendjét és tökéletesen megtervezi eszerint az utazás közben megejthető programokat is.

A BMW Group a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A virtuális valóságot megelevenítő szemüveg és a speciálisan megtervezett térkoncepció kettősének köszönhetően a látogatók teljes mértékben elmerülhetnek a virtuális valóságban: eleinte ők maguk vezethetik a BMW Vision iNEXT modellt, majd a jármű átveszi tőlük az irányítást. Az automatizált járművezetésre kifejlesztett „Ease” üzemmódban a bajor prémiumgyártó ügyfele a vezetés helyett a BMW Intelligens Személyi Asszisztensre koncentrálhat, aki utazás közben számos digitális szolgáltatással képes hatékonyabbá tenni a napot – például videókonferenciát indít, segít a virtuális bevásárlásban és az okos otthon funkcióihoz is hozzáférést biztosít.

Az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat, valamint az innovatív kijelző- és járművezérlési koncepciók terén kifejlesztet túttörő technológiáival a BMW Vision iNEXT az utazással töltött idő merőben új funkcionalitásával kecsegtet. Las Vegasban a látogatók a modell „Shy Tech” névre keresztelt technológiáját is felfedezhetik: a járműbe integrált technológia csak akkor válik láthatóvá, ha a vezetőnek szüksége van rá. A tervezők a tisztán elektromos meghajtású BMW Vision iNEXT tanulmányt egy mobil atmoszféraként álmodták meg, amely javítja az élet minőségét, az új „Kedvenc Hely” pedig az automatizált járművezetés egyik legfőbb kérdését is megválaszolja: „Miként nézhet ki egy olyan gépkocsi, amelynek ugyan nincs szüksége sofőrre, de igény szerint vezethető?”

A BMW Group a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon

A BMW Intelligens Személyi Asszisztens világpremierje a bajor prémiumgyártó merőben új korszakának hajnalát hirdeti, amelyben a technológia segítségével a vezető élő beszéd útján képes kapcsolatba lépni a járművel és annak különböző funkcióival. A Las Vegasban kiállított új BMW X5 modell közreműködésével a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállítás látogatói az újdonsághoz 2019 márciusától elérhető vadonatúj okos funkciókat és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens jövőben érkező újításait is megismerhetik. A személyi asszisztens a BMW Las Vegas-i standjának is szerves részét adja majd: a technológia valóságos fény- és hangélménnyel köszönti a látogatókat, majd végig kalauzolja őket a stand területén.

A BMW Group egy látványos szabadidő-prezentációval is készül a 2019-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításra: a BMW Motorrad bemutatja az automatizált motorkerékpározás terén kifejlesztett egyik legintelligensebb kísérleti projektjét, az önmagát vezetni képes BMW R 1200 GS tanulmányt. A kétkerekű újdonsággal megszerzett tapasztalatok a jövő forradalmi technológiáinak kifejlesztéséhez járulnak hozzá. Sőt mi több, a bajor prémium gyártórajongói Las Vegasban ülhetnek bele először az első BMW X7 modellbe, amelyben utasként egy látványos terepjáró kaland részeseivé is válhatnak.

Kulcsszavak: BMW Group, BMW iNEXT, CES, las vegas
 
A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit A Volvo Cars és az Ericsson intelligens media streaming megoldást fejleszt az autonóm gépkocsikhoz A Volvo Cars és az Ericsson intelligens media streaming megoldást fejleszt az autonóm gépkocsikhoz Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon A BMW főszereplője a Vision iNEXT a 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon
 
Több mint 10 millió SEAT Martorellből

Több mint 10 millió SEAT Martorellből

2018. december 26.
A SEAT gyár negyedszázados működése alatt 39 különböző modellt gyártott. A martorelli létesítményekben több,  mint 12 500 alkalmazott dolgozik.
Részletek

Több mint 10 millió SEAT Martorellből

A SEAT martorelli gyára idén ünnepli 25. születésnapját, és 2018-ban újabb mérföldkőhöz érkezett: a gyár ezen időszak alatt több mint 10 millió gépkocsit gyártott. Az elmúlt negyedszázadban Spanyolország legnagyobb  autógyárának gyártósorairól 39 különböző modell gurult le, kezdve az első generációs SEAT Ibizától és SEAT Cordobától egészen a SEAT Aronáig, vagy az Audi A1-ig, amelynek gyártása hetekkel ezelőtt kezdődött.

A gyárat 1993-ban avatták fel 244.5 milliárd pesetás (1.47 milliárd eurós) beruházás eredményeként. A SEAT a barcelonai vámszabad övezetben lévő régi gyárában 40 évig folyó termelést követően vitte át a gyártást Martorellbe, és azóta ott zajlik a márka főbb modelljei,  valamint az Audi Q3  és az A1 gyártása. A gyár a Volkswagen-csoport harmadik legnagyobb gyára Európában, és az Industry 4  norma szerinti "okos gyárként" működik.

A 10 milliomodik gépkocsit, egy SEAT Arona FR 1.5 TSI tipusú, Desire piros és a Middnight fekete színekben pompázó gépkocsit a martorelli gyárban állítják ki a gyár 25. évfordulója tiszteletére rendezett kiállításon. Az Aronát az MQB A0 jelzésű moduláris keresztmotoros platformra építették, melyet az Arona „közösen használ” az Ibizával és a most érkezett Audi A1-el. A SEAT  volt a Volkswagen-csoport első márkája, amely ezt a platformot elkezdte használni, ez nagyobb gyártási rugalmasságot tesz lehetővé, mivel  különböző modelleknél használható  egyazon kategória különböző karosszéria változatainál. Ez a platform tette  lehetővé, hogy a martorelli gyár újabb három modellt gyárthasson az elmúlt 18 hónapban.

Több mint 10 millió SEAT Martorellből

A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer kijelentette, hogy „a gyár 1993-as felavatása óta Martorell-t úgy ismerik, mint az innováció élharcosát. A technológia és a magasan képzett munkaerő terén megvalósított  folyamatos befektetéseknek köszönhetően a gyár  évről évre javította a termékek és a gyártási folyamatok minőségét egészen addig, hogy ma a SEAT gyár a legtöbb gépkocsit gyártja Spanyolországban,  és az Industry 4.0 norma szerint a digitalizálás mértékadó gyárának tekinthető."
Irány a jövő - az Industry 4.0 Az elmúlt 25 év során a gyártási folyamatok jelentősen átalakuláson mentek át. Ebben az értelemben a SEAT határozottan elkötelezett amellett, hogy a martorelli gyárat az Industry 4.0 normának megfelelővé alakítsa át, azzal a céllal, hogy egy okos, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzemet hozzon létre. Egy olyan üzemet, amely alkalmazkodik a gyártási igényekhez és folyamatokhoz, és amelyik nagyobb hatékonysággal kezeli az erőforrásokat, és az egyes területek közötti kapcsolatrendszert.

Ezen átalakulás egy példájaként a gyárban ma több, mint 2000 robot működik, amelyek légyeges szerepet játszanak.  A robotok állandó mozgásban vannak, hogy összeszereljék a több, mint 3000 alkatrészt, amelyeket  egy   gépkocsiba beépítenek, és a robotok még a jelenleginél is fontosabb szerepet fognak játszani az elkövetkező években. Az Industry 4.0 norma mindezen újdonságai együtt léteznek a gyárban dolgozó 8 000 munkással, akik minden nap  2400 gépkocsit gyártanak. Ez  azt jelenti, hogy megközelítőleg minden 30 másodpercben elkészül egy gépkocsi.

Több mint 10 millió SEAT Martorellből

A beruházás, a foglalkoztatás és a termelés mértékadó gyára

A SEAT termék offenzívája az elmúlt két év során rekord nagyságú befektetést és kutatási-fejlesztési  kiadásokat követelt meg, ezek nagysága az elmúlt évben elérte a 962 millió eurót. Ma ez a gyár gyártja az Ibizát és a Leont, ami 2019-ben új generációval jelenik meg, valamint a városi crossovert, az Aronát. Ezen túl a közelmúltban az Audi A1-et is felvették a gyártott modellek közé. Ezt az Audit csak a SEAT gyárban gyártják, és onnan kerül minden piacra.  Az Audi az Audi A1-et az Audi Q3 gyártási sikerét követően adta Martorellnek, az Audi Q3-ast is kizárólag itt gyártották hét éven keresztül.

A gyártási mennyiség növekedése és a Martorellben gyártott modellek száma, valamint a gépkocsik hálózatba kapcsolhatóságára vonatkozó stratégiai projektek beindítása, a gyár digitalizálása és a Tarraco kifejlesztése és  beindítása miatt az alkalmazottak létszáma több, mint 15 000 jól képzett személyre  nőtt. Közülük 12 500-an Martorellben dolgoznak a gyártósoron és a vállalat központi kiszolgáló  részlegeiben, valamint a SEAT Technikai Központjában, ahol a márka  összes gépkocsi modelljét tervezik és fejlesztik. Egyedül 2018-ban  több mint 500 új alkalmazottat vettek fel határozatlan időre szóló szerződéssel.

Elkötelezetten a fenntarthatóság mellett

A SEAT az utóbbi években felgyorsította fenntarthatósági projektjeit és ez az elkötelezettsége átfogja a teljes vállalati tevékenységet, beleértve  a kutatást és a fejlesztést, a gyártást, a logisztikát és az értékesítést.

Ebben az értelemben a martorelli gyár már 2011 óta megvalósítja az ECOMOTIVE FACTORY tervet abból a célból, hogy  hatékony, fenntartható és környezettudatos létesítmények jöjjenek létre. A vállalat környezetre gyakorolt hatásának 2010. évi szintjét 2025-re a felére kívánja csökkenteni. Az elmúlt hét évben a SEAT a környezetre gyakorolt hatását már 35,5 %-kal csökkentette az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, mint a „SEAT al Sol”, ami az európai autóipar legnagyobb napenergiával működő létesítménye.

Több mint 10 millió SEAT Martorellből

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, Martorell, seat
 
A DAF hatodik éve az élen Magyarországon A DAF hatodik éve az élen Magyarországon Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar A Jeep® a Harley-Davidson® 2014-es partnere az EMEA régióban A Jeep® a Harley-Davidson® 2014-es partnere az EMEA régióban
 
Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

2018. december 26.
A japán prémium gyártó az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál kedden levédette az UX300e típusjelzést. Vajon tisztán elektromos verziót vagy hálózatról tölthető hibridet takar a kódnév, és mikor érkezik az újdonság?
Részletek

Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

A hibrid hajtásláncok alkalmazása és fejlesztése terén tökéletes az összhang a világ legnagyobb autómárkája, a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus között. Mindkét brand vásárlói az átlagnál jóval nagyobb arányban választanak hibrid hajtásláncokat, a márkák elvitathatatlan érdemekkel bírnak a benzin-elektromos hajtástechnológia elterjesztésében és népszerűsítésében. Más álláspontot képviselnek ugyanakkor a tisztán elektromos hajtásláncok bevezetése és népszerűsítése kérdésében. Miközben a Toyota-csoport deklarált célja, hogy 2030-ra világszerte egymillió tisztán elektromos autót értékesítsen, és ennek érdekében a következő évtized első éveiben mintegy tízféle elektromos hajtású modellt hoznak forgalomba, a Los Angeles-i Autószalonon a cég képviselői újságíróknak elárulták, hogy egyelőre a Toyota márkánál sem a kereskedők, sem a vásárlók részéről nem mutatkozik igény a technológia azonnali, elhamarkodott bevezetésére.

Így logikusan a Lexusra hárulhat a feladat, hogy elindítsa a cégcsoportot a teljesen emissziómentes mobilitás ösvényén. Ez összecseng a japán Csunicsi Simbun újság azon korábbi feltételezésével, hogy a Lexus már 2020-ban piacra léphet első villanyautójával, amelyet az UX crossoverből alakítanának ki.

Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

A naponta 2,5 millió példányban eladott lap értesülései, most úgy tűnik, megerősítést nyertek: a Toyota az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office, EuIPO) levédette az UX300e típusjelzést. A kombináció túlságosan konkrét ahhoz, hogy bejegyzését csupán elővigyázatosságnak tekinthessük, nem vág egybe ugyanakkor a Lexus eddigi nómenklatúrájával, amelyben a turbómotoros modelleket „t” betűvel, a hibrideket „h”-val, a szívó benzinmotoros verziókat pedig semmivel nem jelölik.

Így sem azonnal egyértelmű persze, hogy mit jelenthet az „e”. Számos európai gyártónál a hálózatról tölthető hibrid típusokat különbözteti meg egy-egy modellcsaládon belül, míg az akkumulátoros elektromos gépkocsikra több helyen is az „i” elő- vagy utótag utal. A Toyota-csoport jelenleg egyetlen plug-in hibrid modellt forgalmaz Európában, ám a Toyota Prius PHEV 136 lóerős hajtáslánca aligha felelne meg a Lexus UX jelenleg rendelkezésre álló erőforrásaihoz (171 lóerős benzinmotor, 178 lóerős hibrid) szokott ügyfeleknek. Mindenképpen vadonatúj, még erősebb hajtásláncot kell tehát fejlesztenie a márkának. A 300e típusjelzés 200 lóerő körüli teljesítményt sejtet, ami a prémium plug-in járművek körében eléggé józan értéknek számít ahhoz, hogy akár egy szerényebb kapacitású akkumulátor-csomaggal is megvalósítható legyen, így nem okozhatnak gondot az UX kompakt méretei.

Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

Ugyanakkor elektromos hajtáslánccal is kiváló pozícióból indulna az UX, mert ebben a méretosztályban nem létezik emissziómentes crossover a piacon. A hamarosan színre lépő DS3 Crossback E-Tense kisebb, a Jaguar I-Pace és az Audi e-tron egy, a bevezetés küszöbén álló Mercedes-Benz EQC két számmal nagyobb nála. A Lexus így jóformán egyedül harcolhatna az ügyfelek kegyeiért, ráadásul egy erre különösen alkalmas szegmensben: amíg ugyanis ki nem épül egy kellően sűrű, pán-európai elektromos töltőhálózat, nagyobb használati értéket képvisel az elektromos hajtáslánc egy kompakt szabadidőjárműben, mint egy alapvetően hosszú távú utazásokra optimalizált közép- vagy felsőkategóriás SUV-ban.

A sejtések szerint akár már a 2019-es Genfi Autószalonon, de legkésőbb a jövő őszi Frankfurti Autószalonon bemutatkozhat az UX300e, és akkor kiderül, a jövőbe vezető utak közül melyiket választotta a Lexus.
Fotók: Lexus

Kulcsszavak: elektromos, lexus, Lexus UX
 
Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval
 
Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint

Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint

2018. december 25.
A Continental technológiai vállalat idén az INFAS piac- és társadalomkutató céggel közösen reprezentatív felmérést végzett német, japán, kínai és amerikai sofőrök körében.
Részletek

Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint

A világ egyik legátfogóbb mobilitási tanulmánya többek között azt vizsgálta, mennyire élik meg stresszesnek a vezetést az autóvezetők. „A felmérés rámutatott, hogy leginkább azok számára jelent feszültséget a vezetés, akik nagyvárosok vonzáskörzetében élnek, leginkább a sűrű forgalom és a rendszeres dugók miatt” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

A kínaiak a legnyugodtabbak

Amíg a feszült sofőrök száma Németországban az elmúlt öt évben magas szinten maradt, addig Japánban ez az arány 50-ről 64%-ra nőtt. Az amerikai vezetők több mint fele (53%) stresszesnek tartja a vezetést, ami nagyjából megegyezik az öt évvel ezelőtt mért adattal (49%). Saját bevallásuk szerint a kínaiak nyugodtabbak, a forgalmi dugók miatt panaszkodó sofőrök aránya mindössze 40%, és ez az arány nem változott érdemben az utóbbi időben. Érdekes tényező, hogy mind a négy vizsgált országban a stressz faktor majdnem ugyanakkora az utasoknál, mint a sofőröknél. Sőt, Kínában még magasabb is, ahol utasok 47%-a stresszel autóban történő utazás közben.

„Az intelligens mobilitási megoldásokkal és az automatizált vezetési funkciókkal hatékonyan lehet csökkenteni a stresszt okozó tényezőket. A teljes digitális összekapcsolhatóságnak köszönhetően a sofőrök sokkal nyugodtabbak lehetnek, ami végső soron újra pihentetővé teheti a vezetési élményt. A jövő autóinál ugyanis a sofőr úgy is dönthet, hogy csak utas lesz” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc.

Az utasok kevésbé élvezik

Azok aránya, akik a sok stressz ellenére továbbra is élvezik a vezetést, nem változott. Németországban nagyjából a válaszadók kétharmada (64%), az Egyesült Államokban pedig 62%-uk vallott így. A kínai sofőrök 69%-a állítja azt, hogy élvezik a vezetést, míg öt évvel ezelőtt csak 48%-uk gondolta ugyanezt. Japánban viszont egyre kevesebben élik meg szórakozásként az autózást. Noha a válaszadók 43%-a élvezi a vezetést, ez 14%-os csökkenést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest. Az is egyértelmű, hogy az autóval való közlekedés az utasok nagy részét hidegen hagyja: Japánban az utasok mindössze 9%-a szeret autóval utazni, amíg Németországban ez az érték 43%. Az Egyesült Államokban és Kínában csak minden harmadik utas gondolja úgy, hogy élvezi az autóval való közlekedést.

Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint

Amikor a kérdés a saját vezetői képességekre irányul, az amerikai sofőrök külön kategóriába sorolják magukat. Az egyesült államokbeli autóvezetők 83%-a tartja magát jó, vagy nagyon jó sofőrnek. Kínában ez az arány 69%, Németországban pedig 66%. Ezen a téren ismét Japán jelent kivételt a maga 25%-ával. „Ezek az állítások nem sokat változtak az elmúlt öt évben, azonban az előző felmérés során sokkal több japán válaszadó (kb. 50%) vallotta magát nagyon jó sofőrnek” – tette hozzá Musztrai Ferenc.

Kevesen korlátoznák a forgalmat

Annak ellenére, hogy világszerte egyre zsúfoltabbá válnak a nagyvárosok útjai, csak Kínában gondolja azt a válaszadók többsége (55%), hogy korlátozni kellene a városközpontok forgalmát. Németországban 40%, az USA-ban 20%, Japánban pedig 9% ért ezzel az állítással egyet.



Kulcsszavak: continental, járműipar, közlekedés, tanulmány
 
Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Több mint 10 millió SEAT Martorellből Több mint 10 millió SEAT Martorellből E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs az Auto Bild allrad magazin nyáriabroncs-tesztjének abszolút győztese A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs az Auto Bild allrad magazin nyáriabroncs-tesztjének abszolút győztese
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 141 - 150