Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 141 - 150
33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál

33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál

2019. május 31.
Az NKM Mobilitás Kft. 33 e-töltő telepítéséről és üzemeltetéséről állapodott meg a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel, a töltőket az elektromos autós vásárlók országszerte 17 áruháznál tudják majd igénybe venni.
Részletek

33 e-töltőt telepítenek a Spar-áruházaknál

Az NKM Nemzeti Közművek Zrt. csütörtöki közleménye szerint az első töltőket június első hetében telepítik, ezután az NKM folyamatosan helyezi üzembe a további töltőállomásokat. A Spar áruházak töltőinek használata kezdetben ingyenes lesz, a töltés a kábel csatlakoztatása után automatikusan elindul. Az elektromos töltőberendezések dupla Type2-es AC csatlakozóaljzatokkal rendelkeznek.

Felidézték azt is, hogy a Mobiliti egyéb töltőállomásain mára már mindenhol megszűnt a kábel csatlakoztatása utáni automatikus töltés-indítás. Ez a funkció már csak a Mobiliti NKM Töltőpont applikációjából kezdeményezhető, illetve regisztrált ügyfelek részére RFID azonosítóval történő töltés-indítás is elérhető.

33 e-töltőt telepítenek a Spar-áruházaknál


Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, SPAR
 
Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Végre egy jó árú elektromos SUV Végre egy jó árú elektromos SUV Érkeznek a megfizethető elektromos autók a Teslától? Érkeznek a megfizethető elektromos autók a Teslától? Hibrid, elektromos és CNG technológia továbbképzésen a tűzoltók Hibrid, elektromos és CNG technológia továbbképzésen a tűzoltók Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam
 
Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

2019. május 30.
Büntetőeljárás keretében, szakértők bevonásával vizsgálják, mi vezethetett a szerda esti dunai hajóbalesethez - közölte Pál Adrián rendőr ezredes az Országos Rendőr-főkapitányság csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Részletek

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

A budapesti rendőrfőkapitány bűnügyi helyettese elmondta, hét halottat találtak és továbbra is 21 eltűntet keresnek a Duna teljes déli szakaszán.

Közölte, halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt indítottak eljárást ismeretlen tettessel szemben.

Ismertetése szerint szerda este 21.05-kor történt a baleset, az első telefonos bejelentés 10 perccel később érkezett a tevékenységirányítási központhoz arról, hogy két hajó a Margit hídnál összeütközött és emberek estek a vízbe.

Az ütközés után a Hableány nevű hajó oldalára fordult és nagyon gyorsan, hét másodperc alatt elsüllyedt. A Dunai Vízirendészeti Kapitányság első hajója 21.29 perckor érkezik a helyszínre, ekkor kezdik az "elsődleges intézkedéseket".

Az MTI kérdésre azt közölték, a Viking Sigyn hajó "svájci illetőségű céghez tartozik", kapitánya pedig ukrán állampolgár, akit már meghallgattak a balesettel kapcsolatban.

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

Kérik: aki látta a balesetet, azonnal jelentkezzen a rendőrségen.

Pál Adrián szerint a dunai hajóbaleset felvételein az látszik, hogy az ütközés előtt a Hableány turistahajó befordult a Viking szállodahajó elé, azt követően történt a tragédia.

A felvételeket értelmezve elmondta, a videón az látható, hogy "hegymenetnek, északnak" tart mindkét hajó, és amikor beérnek a Margit híd két pillérje közé, a Hableány "valamilyen oknál fogva" befordul a Viking elé, a Viking pedig megborítja a kishajót, amely hét másodperc alatt elsüllyed.

Elmondta, a baleset helyszínéhez érkeztek a katasztrófavédelem, a rendőrség, a Terrorelhárítási Központ, a mentők, a honvédség, az önkéntes tűzoltóegyletek, a polgárőrség és a vízügyi igazgatóság munkatársai.
Az ezredes közölte, amíg a hatóságok szakemberei a helyszínre érkeztek, addig civilek a balesethez közeli hajókról mentették a vízbe esett embereket, akiket később három kórházba szállítottak, mind könnyebb sérültek. Hozzátette: az ő kihallgatásuk is megkezdődött.

Pál Adrián azt közölte, hogy a hajóbalesetnek eddig hét halálos áldozatát találták meg, közülük kettőt azonosítottak. A kimentett hét túlélő mind dél-koreai állampolgár. A Hableány magyar kapitánya és matróza a keresettek között van.

Hozzátette: továbbra is 21 eltűnt személyt keresnek, ez most a hatóságok legfontosabb feladata. Az elsüllyedt Hableány turistahajón 35-en tartózkodtak: 22 nő, 12 férfi és egy gyermek. A kapitányon és a matrózon kívül a többiek turisták, illetve idegenvezetők.

Palotai Zsolt Gábor tűzoltó ezredes, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatóhelyettese arról beszélt, hogy a Duna teljes déli szakaszán folyik az áldozatok és a lehetséges túlélők felkutatása; felvették a kapcsolatot a szerb hatóságokkal is.     Elmondta, az elsüllyedt Hableányt egy tűzoltóhajó találta meg éjjel 01.08 perckor szonár segítségével.

Közölte, jelenleg egy pontonhíd kiépítése folyik, amiről a búvárok indíthatják a merülést a hajóroncshoz. A mentéshez a Műegyetem hajózási mérnökei is segítségükre vannak - tette hozzá.

Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó, ORFK
 
Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Magyar Nagydíj - Perez nagy bukása indította a hétvégét Prémium sporthajót mutatott be a Toyota Japánban Prémium sporthajót mutatott be a Toyota Japánban A BKK üzemelteti május 1-jétől is az agglomerációs járatokat A BKK üzemelteti május 1-jétől is az agglomerációs járatokat Ónos eső - A rendőrség óvatosságra inti a közlekedőket Ónos eső - A rendőrség óvatosságra inti a közlekedőket Feltörték Papcsák Ferenc autóját Feltörték Papcsák Ferenc autóját
 
Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

2019. május 30.
Csökkent áprilisban a forgalomba helyezett benzines és dízeles autók száma és részaránya is Ausztriában, nőtt ugyanakkor az elektromos és egyéb alternatív hajtású autóké, bár részarányuk még nagyon alacsony.
Részletek

Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich) pénteken publikált jelentése szerint az idén áprilisban 46 ezer gépjárművet helyeztek forgalomba Ausztriában, 0,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A forgalomba helyezett gépjárművek 69,5 százaléka, 32 ezer volt személygépkocsi, 0,4 százalékkal több mint tavaly áprilisban.

A személygépkocsik között a benzinesek száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest 1,5 százalékkal 17 ezerre csökkent, a dízelek száma pedig 2,6 százalékkal 12 ezerre esett vissza. Elektromos autóból 724-et, 31,6 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén áprilisban mint tavaly.

A benzines autók az idén áprilisban 54,3 százalékos, a dízelesek 38,7 százalékos, az elektromos autók pedig 2,3 százalékos részarányt értek el a forgalomba helyezésekben a tavaly áprilisi 55,4 százalék, 39,39 százalék és 1,7 százalék után.

A legnagyobb mértékben a dízel-elektromos hibridek forgalomba helyezése nőtt az idén áprilisban, 295 ilyen autót helyeztek forgalomba, szemben a tavaly áprilisi 28-cal. A meghajtás részaránya 0,9 százalékra emelkedett 0,1 százalékról.


Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Alternatív hajtású autók között a benzin-elektromos hibrid tett szert a legnagyobb részarányra a forgalomba helyezésekben, 3,7 százalékosra a tavaly áprilisi 2,6 százalék után. Benzin-elektromos hibrid autót 1174-et helyeztek forgalomba, 41,4 százalékkal többet a tavalyi 830-nál. 

A legtöbb autót, közel 5 ezret a VW márka adta el áprilisban 15,5 százalékos részaránnyal, viszont 10,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A Skoda eladásai 11,4 százalékkal nőttek, a Seat eladásai 5,4 százalékkal csökkentek, a Skoda 8,3 százalékos, a Seat 6,4 százalékos piaci részesedést ért el. A Volkswagen konszern három tömegmárkája így 30,2 százalékos részaránnyal uralja az osztrák piacot.

Az elektromos autók között 25,3 százalékos részesedéssel legnépszerűbb Tesla tavaly 28, az idén áprilisban 183 -at értékesített. Az elektromos autók között a Kia eladásai növekedtek a legjobban, a tavalyi 5-ről 79-re. 42,2 százalékkal csökkentek viszont a VW és 33,9 százalékkal a Renault elektromos autó eladásai. BMW i3-ból pedig a tavalyinál 19,8 százalékkal kevesebb, 96 után 77 került az utakra az idén áprilisban.

Kulcsszavak: Ausztria, elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A BMW 2018-ban hivatalos gyártóként vesz részt a Forma-E-ben A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében Electric Now Tour: BMW iPerformance Roadshow Magyarországon Electric Now Tour: BMW iPerformance Roadshow Magyarországon A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján
 
A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

2019. május 30.
A ŠKODA átdolgozta zászlóshajóját, a SUPERB iV formájában pedig első ízben mutat be hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellváltozatot. A CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje.
Részletek

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

Függöny fel: az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, a negyeddöntő mérkőzések napján, a cseh autógyártó Szlovákia fővárosában, Pozsonyban mutatja be a nyilvánosság előtt első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel a ŠKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép. Immár hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként a ŠKODA ezúttal tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretében.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ma a ŠKODA belép az elektromos mobilitás korszakába – egészen különleges pillanat a vállalat életében, amely jövőre ünnepli 125. születésnapját. Mindjárt két modell is jelzi az új kezdetet: első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, a CITIGOe iV, amellyel megjelenünk az elektromos mobilitás területén, illetve a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljeként a SUPERB iV. Emellett SUPERB zászlóshajónk felfrissített változatát is bemutatjuk, tovább finomított dizájnnal és új technikákkal.”

Mindezeken túl a ŠKODA első ízben köti össze sporttámogatói tevékenységét modellbemutatóval, amivel a vállalat a jégkorong-világbajnoksággal hosszú évek óta tartó kapcsolatát is hangsúlyozza.

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A ŠKODA AUTO és az IIHF Jégkorong-világbajnokság kapcsolata időközben a leghosszabb főtámogatói tevékenység a sportvilágbajnokságok történetében, a 27 világbajnoki torna világrekord e kategóriában. A dinamikus, vonzó, ugyanakkor szimpatikus sportág jól illik a cseh autógyártóhoz, s a kerékpársport mellett a ŠKODA szponzori stratégiájának egyik alappillére. A márka már 1992-ben is a világbajnoki döntő Prágában és Pozsonyban rendezett mérkőzéseinek hivatalos jármű-partnereként szerepelt, 1993 óta pedig az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora és jármű-partnere. Most ismét Szlovákia fővárosában, az idei világbajnokságon válik teljessé a kör: Pozsony ideális helyszín a világbajnokság keretében tartott első világpremier, valamint az új ŠKODA CITIGOe iV bemutatója számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kisautó gyártása még az idén megkezdődik itt.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a ŠKODA számára a jövő felé. A CITIGOe iV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iV azonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül.”

ŠKODA SUPERB iV – 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyel

A ŠKODA SUPERB iV – mint minden SUPERB – Kvasinyban készül és a ŠKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül.

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A ŠKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.

A SUPERB-család: tovább finomított dizájn és bőséges hely a mindennapokban


A ŠKODA modellfrissítés keretében továbbfejlesztette SUPERB sorozatát, a csúcsmodell így új technikákkal és még nemesebb stílusú utastérrel csábít. Első ízben áll rendelkezésre sorozatgyártású ŠKODA modellhez LED Matrix fényszóró, de több új vezetői segédrendszer is bemutatkozik, mint például a követési távolság előretekintő adaptív szabályzása, s a Side Assist 70 méter működési tartományú technikája is megjelenik a csúcsmodell kínálatában. A motorpalettán a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás mellett három-három dízel, illetve benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek a 88 kW (120 LE) és 200 kW (272 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.


A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A dinamikus és elegáns formavilágot új hűtőrács és a LED-technikájú hátsó lámpatestek között húzódó, új krómozott díszléc teszi még karakteresebbé. Új első legterelőjével a SUPERB hosszúsága nyolc milliméterrel 4869 milliméterre, a COMBI változaté hat milliméterrel 4862 milliméterre nőtt, míg tengelytávjuk, szélességük és magasságuk egyaránt változatlan maradt. Az utastér stílusát krómozott díszítőelemek, új üléskárpitok és színes kontrasztárnyalatú díszvarrások frissítik. Kiemelkedően tágas térkínálatával, és a ŠKODA SUPERB 625, illetve a ŠKODA SUPERB COMBI 660 literes csomagtartójával a modellsorozat továbbra is mércéül szolgál kategóriájában.

CITIGOe iV modelljével a ŠKODA immár a tisztán elektromos modellek korába lép

A ŠKODA CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje. A helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli városi kisautó 3597 milliméteres hosszúságával tökéletesen alkalmas a nagyvárosok forgalmára. Elektromos motorjának teljesítménye 61 kW (83LE), lítiumion-akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint akár 265 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Ha lemerült, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel (Combined Charging System) egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető.

Kulcsszavak: CITIGOe iV, elektromos autó, premier, skoda, SUPERB iV
 
A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban Megérkeztek az első Lada Vesták Magyarországra Megérkeztek az első Lada Vesták Magyarországra A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban Zöld rendszámmal ingyenes a parkolás az egész fővárosban
 
Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

2019. május 30.
Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát - értesült az M1 aktuális csatorna.A tudósító azt mondta: a roncs a Margit híd pillérétől három méterre van a Duna mélyén. Hogy mikor tudják kiemelni, azt még nem tudni.
Részletek

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

Hét ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt a Dunán a Parlamentnél szerda este.

Korábban az M1 arról számolt be, hogy a turistahajó egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett össze. A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

Tóth Mihály, az Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője szerda éjszaka azt mondta: rutinszerű hajós városnézés közben történt a baleset. Közölte azt is, hogy a hajót folyamatosan szervizelték, műszaki hibáról nem tudnak.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: hét embert könnyű sérülésekkel vittek kórházba.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője azt mondta: negyed tízkor érkezett a bejelentés, hogy egy turistahajó felborult a Dunán. A fedélzeten 33 dél-koreai turista és kéttagú magyar személyzet tartózkodott.

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

A hatóságok - köztük a honvédség segítségével - azonnal megkezdték a kutatást a Duna teljes szakaszán.
Kolozsi Péter, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta: 96 hivatásos tűzoltóval, tűzoltóautókkal, speciális műszerekkel is keresik a túlélőket. Azt mondta, a keresés elhúzódó folyamat lesz.

Az M1 aktuális csatornán elmondták: a helyszínen tartózkodik Pintér Sándor belügyminiszter és Horváth Ildikó egészségügyért felelős államtitkár is.

Horváth Ildikó az MTI-nek elmondta: három nagy kórház fogadja a dunai hajóbaleset sérültjeit.
A mentést nehezíti, hogy jelenleg is szakad az eső, a Duna árad, és folyónak gyors a sodrása.

Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó
 
Lezuhant egy orosz repülő Lezuhant egy orosz repülő Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán
 
Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

2019. május 30.
Egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett az a turistahajó, amely elsüllyedt szerda este a Dunán a Parlamentnél - jelentette az M1 aktuális csatorna tudósítója.
Részletek

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

A balesetnek hét halálos áldozata van - jelentette be Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője nem sokkal éjfél után a helyszínen. A hajó roncsát egyelőre nem találják.

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát - értesült az M1 aktuális csatorna.

A tudósító azt mondta: a roncs a Margit híd pillérétől három méterre van a Duna mélyén. Hogy mikor tudják kiemelni, azt még nem tudni.

Hét ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt a Dunán a Parlamentnél szerda este.

Korábban az M1 arról számolt be, hogy a turistahajó egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett össze. A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

Tóth Mihály, az Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője szerda éjszaka azt mondta: rutinszerű hajós városnézés közben történt a baleset. Közölte azt is, hogy a hajót folyamatosan szervizelték, műszaki hibáról nem tudnak.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: hét embert könnyű sérülésekkel vittek kórházba.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője azt mondta: negyed tízkor érkezett a bejelentés, hogy egy turistahajó felborult a Dunán. A fedélzeten 33 dél-koreai turista és kéttagú magyar személyzet tartózkodott.

A hatóságok - köztük a honvédség segítségével - azonnal megkezdték a kutatást a Duna teljes szakaszán.
Kolozsi Péter, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta: 96 hivatásos tűzoltóval, tűzoltóautókkal, speciális műszerekkel is keresik a túlélőket. Azt mondta, a keresés elhúzódó folyamat lesz.

Az M1 aktuális csatornán elmondták: a helyszínen tartózkodik Pintér Sándor belügyminiszter és Horváth Ildikó egészségügyért felelős államtitkár is.

Horváth Ildikó az MTI-nek elmondta: három nagy kórház fogadja a dunai hajóbaleset sérültjeit.
A mentést nehezíti, hogy jelenleg is szakad az eső, a Duna árad, és folyónak gyors a sodrása.


Kulcsszavak: baleset, budapest, hajó
 
Budapesten 60 helyszínen újulnak meg a buszmegállók az idén Budapesten 60 helyszínen újulnak meg a buszmegállók az idén Smart rajongók ünnepeltek a magyar fővárosban Smart rajongók ünnepeltek a magyar fővárosban 500 új elektromos töltőhely jöhet létre Budapesten 500 új elektromos töltőhely jöhet létre Budapesten Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Továbbra is tart a taxisok demonstrációja Budapesten Továbbra is tart a taxisok demonstrációja Budapesten
 
Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

2019. május 29.
A napokban hivatalosan is átadták a Duna Autó Zrt. Volkswagen LNF, vagyis haszonjármű szervizét.
Részletek

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Az idén 30 éves vállalat telephelyén eddig is több mint 1.500 Volkswagen személygépkocsi fordult meg évente, de a friss licencnek köszönhetően újabb piaci igényeket tudnak kielégíteni. A 18 márkakereskedés mellett így már 22 márkaszerviz várja az ügyfeleket Óbudán. Az átadón egy igazi legenda is tiszteletét tette.

Az autópiacon ma szűk keresztmetszetnek számít a haszongépjárművek karbantartása. A kereslet igen nagy, de a megfelelő kompetenciákkal nem sok szerviz rendelkezik.

„Rengeteg előkészületet igényelt, hogy megkaphassunk a szervizjogot a Volkswagen haszonjárművekhez is” – kezdte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

„A megfelelő célszerszámok és felszerelések mellett különböző szabványoknak kellett megfelelnie a műhelyünknek, szakembereinknek pedig speciális oktatásokon kellett részt venniük. Nagy büszkeség számomra, hogy a 2005 óta működő Volkswagen szerviz kiegészülhetett a haszonjárművek karbantartásával, és kollégáink szakértelmét mi sem bizonyítja jobban, minthogy már rögtön kaptak is munkát ebből a szegmensből. A legtöbb megbízás a flotta és a KKV szektorból érkezik, de természetesen egyéni vállalkozók és magánszemélyek is megkerestek már minket.”   
  
Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Az Autóváros Volkswagen haszonjármű szervizét a Porsche Hungaria két képviselője, Kiss Pál és Császár Ottó adta át hivatalosan. A szervizértékesítési igazgató elmondta, hogy a vállalat által termelt eredmény több mint 23%-ot nőtt az elmúlt évben, ami kiemelkedő teljesítmény. Kiss Pál továbbá hozzátette: „A Duna Autóban olyan partnerre találtunk, amely nem csak az ügyfelek szervizigényét elégíti ki, de megbízásunkra a forgalomba helyezés, a nullrevízió elvégzésében is segítséget nyújtanak. Így átlagosan 150-200 készítenek fel a szakemberek egy évben a társkereskedések részére.”  
   
Egy öreg hippi a Zay utcában
 
A Duna Autó Volkswagen haszonjármű szervizének átadásán tiszteletét tette egy valódi legenda is. Az 1961-es évjáratú Samba-kivitelű VW T1 igazi kuriózum, hiszen a 23 ablakos Typ 2 Deluxe a Transporter kínálat elitjének számít. A modellváltozat prototípusa 1951 nyarán került piacra. A kultikus kisbusz különlegességei közé tartozik az eltolható vászontető, a kétszínű fényezés, a gazdag krómdíszítés, valamint az extrákkal felszerelt beltér. A Volkswagen T1-ről túlzás nélkül megállapítható, hogy a világ egyik legismertebb járműve, kortól és nemtől függetlenül valamennyi szempár jó eséllyel nyomban beazonosítja. A koncepció Ben Pon, holland Bogár- és Porsche-kereskedő fejéből pattant ki, aki a wolfsburgi gyárban a Plattenwageneket (saját célra, Bogár-alkatrészekből épített kisáruszállító) elnézve fantáziát látott a sorozatgyártásában. Tervéről sikeresen meggyőzte a Volkswagen vezérkarát is, a többi már történelem.

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója
Kulcsszavak: Duna Autó, haszonjármű, márkaszerviz, Simon Péter, volkswagen
 
"Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek Legördült a 43 milliomodik autó a Volkswagen wolfsburgi gyártósoráról Legördült a 43 milliomodik autó a Volkswagen wolfsburgi gyártósoráról Kedvező „évadnyitó” a Volkswagen Haszonjárművek számára Kedvező „évadnyitó” a Volkswagen Haszonjárművek számára Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Két Polo R WRC, két világpremier Két Polo R WRC, két világpremier
 
Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault

Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault

2019. május 29.
Lapértesülések szerint akár már ma bejelenthetik a FiatChrysler és a Renault egyesülését.
Részletek

FiatChrysler és a Renault

A FiatChrysler megerősítette a hírt, a vállalat egyesülési ajánlatot tett a francia autógyártónak, a FiatChrysler tervei szerint az egyesített vállalat 50 százalékban az FCA, 50 százalékban a Renault részvényeseinek tulajdonában lenne.

A világ egyik legnagyobb autógyártója jöhet létre

Lapértesülések szerint egyesülhet a FiatChrysler és a Renault. A francia Les Echos úgy tudja, hogy a tervet múlt hét pénteken a Renault elnöke már be is mutatta a francia pénzügyminiszternek, Bruno Le Maire-nek, a lépésre azért lehetett szükség, mert a francia állam a Renault nagyrészvényese, 15 százalékos állami tulajdonban van a francia autógyártó. Közben a Wall Street Journal azt az értesülést kapta, hogy a két autógyártó több opciót is vizsgál az egyesülésre, a forgatókönyvek között részvénycsere is szerepel. Szintén lapértesülés, hogy a Renault menedzsmentje ma reggel tart ülést, és akár már ma napközben bejelenthetik a két autógyártó egyesülését.

A két autógyártó között már hetek óta folynak egyeztetések, amelyek az utóbbi napokban pörögtek fel, és a múlt hét végére juthattak el a felek a megállapodásig. A tárgyalásokon fontos téma volt a munkahelyek biztonsága Olaszországban és Franciaországban.

FiatChrysler és a Renault

Az autóiparban az elmúlt években egyre több az együttműködés különböző szinteken a versenytársak között, hiszen az autóipar átalakulásával (elektromos hajtás, önvezető autó stb.) magasak a fejlesztési költségek, amit a gyártók igyekeznek megosztani egymás között. Zajlik az iparági konszolidáció is (lásd PSA+Opel), amelyben egyre nagyobb autóipari konszernek jönnek létre, amelyek mérethatékonyan tudnak működni, ebbe a képbe lehet beilleszteni az esetleges FiatChrysler-Renault-dealt is.

A két autógyártó egyesülésében egyébként van logika, a FiatChrysler jelenléte erős Észak-Amerikában, ott profitábilisan működik, miközben Európában veszteséges, ezzel szemben a Renault Európában erős, miközben nincs jelen Észak-Amerikában, ráadásul, míg a FiatChrysler a kisteherautók piacán erős, addig a Renault-nak már van tapasztalata az elektromos hajtással, vagyis összességében jól kiegészítené egymást a két cég. Az egyesülés segítené a kapacitások jobb kihasználását is, az FCA európai üzemeinek többsége ugyanis 50 százalékos kapacitáskihasználás alatt működik.

A tavalyi eladási számok alapján a két cég éves szinten 8,7 millió autót ad el, amivel az egyesített vállalat a Volkswagen és a Toyota mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártója lenne, megelőzve a General Motorst - í­rja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, Fiat Chrysler, renault
 
Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“ Győri motor az „Év Nemzetközi Motorja“ A Tesla 2014 végén mutatja be a Model X-et A Tesla 2014 végén mutatja be a Model X-et Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű Legördült a Ford gyártószalagjáról az 500.000-ik EcoBoost motoros jármű
 
A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban

2019. május 29.
A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban. A Concorso d’Eleganza Villa d’Este hagyományt és modernitást elegyítő, pezsgő háttere előtt a BMW Motorrad bemutatta a gyors technológiai változások korának magával ragadó alternatíváját.
Részletek

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

Tekinthetünk rá úgy is, mint a márka visszatérésére a gyökereihez, egy modern csavarral: a BMW Motorrad Concept R18 a nagy BMW Motorrad klasszikusok esszenciáját ülteti át a jelen korba, vagy más szavakkal egy történelmi motorkerékpár-formát ruház fel modern, egyedi hangulattal. Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője a dizájnt így írta le: „Ezzel az álommotorral a BMW Motorrad a nagy cruiser szegmens emocionális és eredeti megfogalmazását tárja elénk.”

A BMW Motorrad Concept R18 megmutatja, hogyan nézne ki az 1960-as évek boxermotorja napjainkban: egy purista custom bike, amely magán hordozza a BMW Motorrad dizájn klasszikus és ikonikus elemeit.

„A letisztult vonalait nyíltan a világ elé táró Concept R18 számomra a motorozás legbelsőbb értékét testesíti meg. Az érzést a gondolkodás helyett, amelyben a technológia a magamutogatás helyett arra szolgál, hogy teret engedjen a képzeletnek. Ez a koncepciómotor a nagyon mély érzelmekre hat – csak fel akarsz ülni rá és elhajtani. Amikor pedig újra leszállsz róla, akkor nem rejted egy garázsba és hagyod ott – hanem hátrafordulva még egy utolsó búcsúpillantást vetsz rá” – magyarázza Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design vezetője.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

Következetesen letisztult dizájn időtlen arányokkal

A BMW Motorrad Concept R18 a motorozás esszenciája, egy motorkerékpár a maga eredeti, természetes formájában. Az igazi custom stílusnak megfelelően ünnepélyesen levetkőz magáról minden feleslegest, hogy a lényegre koncentrálhasson. „A tervezés során a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy mindent láthatóvá tegyünk. Minden alkatrésznek funkcionális célja van. Kevesen vannak, akik ennyire abszolút őszinte megközelítést választanak” – mondja Bart Janssen Groesbeek, a koncepciómotor tervezője.

A BMW Motorrad Concept R18 azonnal igazi BMWként azonosítható: boxermotor, bölcsőváz, kardán és csepp alakú, feketére fényezett üzemanyagtank kézzel festett kontrasztvonallal – ezen elemek mind a BMW Motorrad klasszikusainak ikonikus elemeit idézik, egyben a modern stílusú vonalvezetésbe vetett magabiztos hitet is sugározva. A kiegyensúlyozott arányok olyan klasszikusokat idéznek, mint a BMW R5, és még távolról is azt az időtlen szépséget sugározzák, amit csak a végletekig lecsupaszított dolgok képesek előidézni. A váz és a tank egyetlen vonalat alkotnak a kormánytól a hátsó kerékagyig, lendületes eleganciát adva a motornak oldalnézetből. A nagy méretű (elöl 21”, hátul 18” méretű) küllős kerekek biztos kiállást nyújtanak és tökéletesen egyensúlyozzák ki a domináns erőforrást. A gumiabroncsok is a múltat idézik: mint annak idején, most is Metzeler gyártmányúak.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

A BMW boxer hagyománya új látványosságot teremt

A BMW Motorrad Concept R18 szíve egy nagy, újonnan tervezett, kéthengeres, 1800 cm3-es boxermotor. Külsőre tudatosan utal azokra a kéthengeres boxerekre, amelyeket a BMW Motorrad az 1960-es évek végéig épített – csak jelentősen megnövelt lökettérfogatot és modern levegő/olaj hűtést kapott. A nagy prototípus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: amotorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumíniumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polírozott alumínium elemeknek, valamint a szíjvédőnek és a szelepfedeleknek. A motor logója a koncepciómotor nevét viseli és kihangsúlyozza a magas minőséget. A Solex dupla karburátorok – hasonlóan a BMW 2002-ben használtakhoz – a márka építési történetére utalnak vissza, és egy újabb részletettel gazdagítják a motorkerékpár eredeti megjelenését. Egy másik látványos elem a fedetlen, krómozott főtengely, ami a hátsó kereket köti össze a meghajtással.

A motorkerékpáron nincsenek további takaróelemek, így a műszaki megoldások jól láthatók. A koncepciómotor elektronikája sem áll többől, mint az indítómotorból és a lámpákból, szintén kihangsúlyozva a letisztult dizájnt. A BMW Motorrad Concept R18 a nagy boxermotor harmadik, a BMW Motorrad által házon belül kivitelezett értelmezése. Múlt decemberben a prototípus erőforrás köré a japán CUSTOM WORKS ZON által épített motor mutatkozott be a Yokohama Hot Rod Shown.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

A „Departed” az esemény legrangosabb díját, a „Best of Show Motorcycle’ elismerést nyerte el, és a motorozás rajongóit klasszikus formáival, modern gyártási technológiáival és részletekbe menő kézi megmunkálásával hódította meg. A második kört a Revival Cycles értelmezése jelentette. A texasi Austinból származó építők a „Revival Birdcage” látványos modellel rukkoltak elő, ami ideális platformot jelentett a nagy boxer blokk bemutatására.

A speciális tervezésű titán váz minden szögből akadálytalan betekintést enged a motorra és a meghajtásra. Az amerikai dizájn elsöprő népszerűséget szerzett a múlt havi Handbuilt Show-n is, amelyet Texasban rendeztek meg.

Minőségi részletek kifinomult custom formában

Színét tekintve a BMW Motorrad Concept R18 igazi klasszikus. A fényezési séma tipikus BMW: a villa és a tank fehér, kézzel festett vonalai a fekete alapszínnel a BMW klasszikus fényezését idézik. A diszkrét sárga/arany árnyalat exkluzív felhangot kölcsönöz a világos dupla vonalaknak, míg a tank és a villák speciális fekete fényezése a legjobb custom stílusnak megfelelően szokatlan mélységekben pompázik, ahogy a Nap fénye a nagy fém részecskékre esik a fényezés különböző rétegeiben. A dombornyomott, egyszermélyes bőrülés stílusa az 1950-es évekre utal.

Az újraértelmezett és még kényelmesebben kialakított ülés minőségi dombornyomása tökéletesen illik a purista és minőségi dizájnba. A fényszóró dizájnjának grafikái szintén az 1950-es éveket idézik. Az eredeti üveg elemek klasszikus U alakja ezúttal LED-es elemekként köszön vissza. A részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez és kiemeli annak mondanivalóját. A BMW Motorrad Concept R18 a hagyományos és történelmi dizájnnyelvet ötvözi a BMW Motorrad modern funkcionalitásával, egyetlen koherens és következetes egészben. Az exkluzív és stílusos dizájnt kapott lóbőr kabát – amely szintén a kor esztétikumát idézi –, kifejezetten a koncepciómotor bemutatójára, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-re készült. A bőrkabát igen sima felületű, az integrált protektorok pedig szinte láthatatlanok.

„Számomra egy, a BMW Motorrad Concept R18-hoz hasonló motorkerékpár a motoros közösség egyre fokozódó igényére adott válasz: a technológia helyett a fókusz az egyszerűségen, az eredetiségen és az átláthatóságon van. Szinte romantikus rajongás figyelhető meg a valódi mechanikai mérnöki megoldások iránt. A koncepciómotorral a célunk ezen igény kielégítése, egy analóg kinyilatkoztatás a digitális korban. Gazdag történetünk tele van ikonikus motorkerékpárokkal, amelyek mind azonos dizájnkaraktert képviselnek. Hiszünk abban, hogy ezek ma, a mai technológia mellett is működnek” –mondta Edgar Heinrich lezárásként.

Kulcsszavak: BMW motorrad, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, tanulmány modell
 
Történelmi innovációk új megközelítésből: a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításon Történelmi innovációk új megközelítésből: a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításon A CUSTOM WORKS ZON japán motorépítő műhely egy vadonatúj boxermotor prototípussal szerelt motorkerékpárt mutatott be A CUSTOM WORKS ZON japán motorépítő műhely egy vadonatúj boxermotor prototípussal szerelt motorkerékpárt mutatott be A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött Exkluzív motoros élmény a spanyol napsütésben Exkluzív motoros élmény a spanyol napsütésben Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad
 
Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

2019. május 29.
Alighogy megjelent ázsiai piacain, a márka hagyományos tuningpartnerei azonnal felfigyeltek a Lexus LM luxus-buszlimuzinra. Egyelőre még csak látványtervek készültek, ám ezek is több mint ígéretesek.
Részletek

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Kétféle optikai tuning létezik. Az egyik felerősíti az autó alapvető személyiségét, hangsúlyozza a karakteréből eredő stílusjegyeket, és ha jól alkalmazzák, megteremti az autó jobbik énjét: azt, amilyennek talán tervezői is megálmodták, mielőtt józan önmérsékletre szólította őket a pénzügyi osztály vagy a valóság. A másik a „mi-lett-volna”, amelynél a stiliszta maszkként húzza rá saját értékrendjét, formai eszköztárát az eredeti sziluettre, és eközben akár a típus használati értékét is önkényesen átalakítja.

Az idén tavasszal bemutatott Lexus LM buszlimuzin esetében az első opcióról szó sem lehet: a márka eddigi legjózanabb, legpraktikusabb termékének pont a visszafogottság, a decens elegancia a legfőbb értéke, ez pedig fokozhatatlan. Marad tehát az újraértelmezés, és ebben ismét nagyot alkotott Japán két ismert tuningműhelye, az Artisan Spirits és a Kuhl – pontosabban nagyot készülnek alkotni, hiszen munkáik egyelőre csupán számítógépes látványterv formájában léteznek.

Aki ismeri a Kuhl Toyota Alphard-átiratát, aligha lepődik meg a Lexus LM számára megálmodott optikai csomagon, hiszen a két modell szoros rokonságban áll egymással.

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Japán legnépszerűbb nagyméretű buszlimuzinját az aszfaltig ültették, minimális oldalfal-magasságú abroncsokkal szerelt kerekeit bedöntötték, így a versenyautókat idéző első kötény a legszélsőségesebb kiviteleknél hajszál híján az aszfaltot súrolja. A Lexus LM esetében magukhoz képest önmérsékletet gyakoroltak az építőmesterek, sem az ültetés, sem a kerekek kitörése nem éri el a megbotránkoztató szintet, bár a kerékdobba kapó abroncsok miatt használni alighanem így is lehetetlen volna a típust – kivéve, ha a Lexus ES-ből származó, innovatív felfüggesztést állítható hasmagasságú légrugókra cserélték.

Meglepő a hasonlóság a Kuhl és az Artisan Spirits megközelítése között. Utóbbi valamivel szolidabb kerékmérettel és enyhébb ültetéssel kötött kompromisszumot a sokkhatás és a használati érték között. A krómmal is csínján bántak: sem a hatalmas hűtőmaszk kerete, sem a B-oszlop kettős bumerángot formázó díszítése nem kapott csillogó felületkezelést. Sőt, a csillogást eleve zsigerből elvetették a tervezők: értelmezésükben nem csupán a B- és C-oszlopok, de a motorházfedél és a tetőlemez is kontrasztos fekete szín mögé rejtőzik. Azonban jóval többről van itt szó, mint ügyes fóliázásról: az Artisan Spirits szénszálas kompozit motorházfedélről beszél a közösségi oldalán. Ha valóban így van, azzal új szegmenst teremtettek: az igazgatói utazógép kategóriáját, amely a Lexus jelenlegi legsportosabb modelljével, az RC F Track Edition csúcskupéval vállal kizárólag szellemi közösséget.

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust
Kulcsszavak: buszlimuzin, lexus, Lexus LM
 
A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása A Lexusnak nincs párja a megbízhatóság terén A Lexusnak nincs párja a megbízhatóság terén A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozott a Lexus új tanulmányautója, az LF-SA A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozott a Lexus új tanulmányautója, az LF-SA A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját A hibrid technológia teszi még okosabbá a Lexus új generációs önvezető autóját
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 141 - 150