Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 151 - 160
A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

2020. január 28.
A nagyobb, jobb vizuális élményt nyújtó és egyre több funkcióval rendelkező digitális műszerfalak egyre fontosabb részei a járműveknek. A vezetők és az utasok is azokat a kijelzőket és vezérlési funkciókat szeretnék használni az autókban is, amelyekhez már hozzászoktak az okostelefonok és a televíziók használatakor.
Részletek

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

Sőt, a digitális műszerfalak döntő szerepet játszanak a járművek és a vezetők közötti kommunikációban. A Bosch ezt felismerve fejlesztette az új 3D-s műszerfali kijelzőit, melyek a passzív 3D-technológia segítségével a valósághoz hasonló háromdimenziós vizualitás élményt adnak a felhasználóknak. Ezek segítségével a megjelenő információk gyorsabban értelmezhetők, mint a hagyományos képernyők üzenetei. "A kijelzők egyre inkább interaktív rendszerekké válnak, és kiszolgálják a vezetők egyedi igényeit” – mondta dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia elnöke. „Ez komoly üzleti lehetőség a Bosch számára.” Az előrejelzések szerint a világ 15 milliárd dolláros műszerfal-piaca 2025-re megduplázódhat, 30 milliárd dollárra nőhet (forrás: Global Market Insights). A Bosch az ívelt, az organikus LED vagy a szabadon konfigurálható műszerfalakat tekintve is új szabványokat vezet be.
 

3D-hatás a műszerfalon

A 3D-hatás a mozivásznon még élvezetesebbé teszi a filmnézést a mozirajongóknak. Egy járműben azonban más a helyzet. „A kijelző mélységélessége miatt a vezetők gyorsabban képesek feldolgozni a fontos vizuális információkat. Akár az autós asszisztencia rendszerből érkeznek, vagy egy forgalommal kapcsolatos figyelmeztetést jeleznek” – mondta Berns. „Azok a figyelmeztető jelzések, amelyek úgy tűnnek, mintha előugranának a műszerfalról, sokkal egyértelműbbek.” Ráadásul parkolás közben a tolatókamera képe is valósághű, így könnyebben észlelhetők a parkolással kapcsolatos akadályok is.

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

Ez például azt is jelenti, hogy az autót vezető felhasználó jobban átlátja, mennyi hely maradt az autó és a garázs fala között. A 3D technológia akkor is fontos szerepet játszik a vezetés során, amikor az utcák sűrűjében kell eligazodni. Jó hír, hogy a térkép kijelzőjén azonnal egyértelműen látszik: melyik épületnél kell pontosan bekanyarodni, hogy elérjük az úticélt. A Bosch a passzív 3D-technológiát használja az új kijelzőjén, ami további funkciók – például szemkövető technológia vagy 3D-s szemüvegek – alkalmazása nélkül is kiválóan működik.

Innovatív és interaktív

Az érzékszervi észlelések 90 százaléka a szemükön keresztül jut el hozzánk. Már a múlté, hogy csupán információk jelennek meg egy autó műszerfalán. A jövő teljesen a felhasználók és a kijelzők közötti kommunikációról szól. A Bosch készen áll erre: az itt fejlesztett kijelzők már mindenféle alkalmazást képesek kezelni, a kommunikáció hang- vagy érintésvezérléssel is történhet. "A Bosch olyan infotainmentet fejleszt ki, amely minden felhasználó számára kiváló megoldást nyújt” –mondta Berns. Az ember és a gép közötti kommunikáció (HMI) döntő fontosságú lesz, különösen akkor, amikor a jövő sofőrjei az automata pilótára bízzák majd a vezetést.

A Bosch intelligenssé teszi a műszerpultot

Mivel a kijelzők mérete egyre nagyobb és ezek egyre több funkciót látnak el, – intelligensek, hang- és érintésvezérléssel rendelkeznek – több számítógépes kapacitásra és vezérlőegységre lesz szükség. A kijelzőt és az operációs rendszereket ma akár már 15 back-end processzor is vezérelheti.

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

A Bosch egyetlen számítógép segítségével koordinálja majd a kommunikációt, és az összes vezérlési funkciót egyetlen központi vezérlőegység irányítja. „Bevezetjük az intelligens vezérlőpultot” -, mondta Berns. A kevesebb vezérlőegység a fejlesztési időt is csökkenti. Továbbá az automatikus (Over-the-Air) frissítéseknek köszönhetően az infotainment-rendszer ugyanúgy naprakészen tartható, mint egy okostelefon.

Legfontosabb a biztonság

A járművek műszerfalaira szigorú biztonsági szabványok vonatkoznak. Ezek a szabványok sokkal szigorúbbak, mint a fogyasztói elektronikai eszközök esetében. Az autók műszerfalának tökéletesen kell működniük mínusz 40 vagy plusz 120 °C-ban egyaránt, minden pillanatban. Fontos, hogy a vezető még egy részleges meghibásodásnál is tudjon támaszkodni a létfontosságú információkra.

A vállalat 1980 óta többször is kiemelkedő fejlesztésekkel állt elő a járműkijelzők piacán – például a világ legelső, az Audi Quattro műszerfalába beépített digitális kijelző is a Boschnak köszönhető. Öt évvel ezelőtt mutatták be az első szabadon programozható műszerfalat az Audi TT-nél és a világ első ívelt műszercsoportja, mely a legújabb VW Touareg Innovision műszerfalában található, szintén a Bosch fejlesztése. A vállalat a digitális innovációit alkalmazza a motorkerékpárok és az eBike-ok műszerfalánál is.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, járműipar
 
Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka Tavalyhoz képest jelentősen szűkült az új autók piaca Horvátországban Tavalyhoz képest jelentősen szűkült az új autók piaca Horvátországban A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása Elektromos autó akkumulátorai készülnek Tatabányán 2020-tól Elektromos autó akkumulátorai készülnek Tatabányán 2020-tól
 
Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

2020. január 28.
Több, számszerűen hét értékes elismeréssel kezdte az évet a Peugeot. A márka kettős győzelmet ért el a What Car? Év Autója szavazásán, három típusát is az év legjobb cégautójának választották meg, az új 208 pedig két díjat nyert a legrégebbi francia autós szaklap év autója versenyén.
Részletek

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Az újév egyben új Év Autója megmérettetéseket is jelent: Európa-szerte megkezdődtek az év legfontosabb újdonságait rangsoroló, a piac legbiztosabb választásait értékelő díjátadók. A műfajban természetesen az Európai Év Autója (European Car of the Year) díj bír az egyik legnagyobb presztízzsel (a végeredményt márciusban kihirdető szavazáson a belső égésű és elektromos motorral egyaránt megvásárolható, új generációs 208-as képviseli a Peugeot-t a hét finalista között), ám sem szakmai, sem fogyasztói szempontból nincs kisebb jelentősége a kontinens legnagyobb autóipari folyóiratai által összeállított dicsőséglistáknak. Ezekből pedig január derekáig máris hetet nyertek el a Peugeot különböző típusai.

Az Év Autója díjak idei sorát a brit Company Car and Van magazin nyitotta meg. A flottapiaci szakfolyóirat szerint az „átlagos villanyautóknál sokkal tetszetősebb, izgalmasabb, stílusosabb és élvezetesebb” Peugeot e-208 a legjobb választás, ha céges villanyautót keresünk. Középkategóriás cégautónak nincs jobb választás a Peugeot 508-asnál, mivel „filmsztárokhoz méltó megjelenése nem csorbítja az autótól elvárható, nagyfokú praktikumot”, dízelmotorral pedig 5,0 liter/100km körüli üzemanyag-fogyasztással számolhatunk. Ami pedig a kompakt furgonokat illeti, a kiadvány szerkesztői szerint a Peugeot Partner a legésszerűbb döntés.


Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

A Peugeot 5008 a brit What Car? folyóirat szerkesztői szerint is telitalálat. Idén sorban harmadszor választották meg a modellt az év legjobb nagy szabadidőjárművének. A Peugeot 5008 a belső tér tágasságával és kiemelkedő variálhatóságával, gazdag kapcsolódási és biztonsági felszereltségével, valamint kedvező üzemben tartási költségeivel nyűgözte le a zsűrit. „A nagy crossoverek vásárlói tágas, praktikus autót keresnek, és ezen a téren egyetlen versenytársa sem érhet fel az 5008-assal, még közel kétszer ennyiért sem.” – hangzott a verdikt.

A What Car? számos más folyóirattal, illetve szervezettel ellentétben nem csak az év újdonságait veszi figyelembe Év Autója díjainak  megszavazásakor, hanem az összes, aktuálisan elérhető modellt. Így lehetett idén sorban harmadszor kategóriaelső a Peugeot 5008: hiába érkeznek új kihívók, a francia hétüléses modell még most, pályafutása negyedik évében is a szegmens legkiválóbb ajánlatának számít, méghozzá árkategóriától függetlenül.

A What Car? Év Autója szavazásán az új generációs Peugeot 208 is kategóriagyőzelmet aratott a kisautók felsőházában: az autó a zsűri véleménye szerint kényelmesebb, mint némely prémium vetélytársa, a biztonsági technológiák terén pedig hiánytalan csomagot kínál. Elismerést vívott ki magának az igényes, tartós, látványos és futurisztikus belső tér, a kapcsolódási és infotainment rendszerek fejlettsége valamint a tágas csomagtartó is.

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Az angol szaklapok mellett a francia sajtó sem tétlenkedett: az 1927-ben alapított L’Argus autós újságból kinőtt Argus médiabirodalomnál nem egy, hanem rögtön két korona is jutott a Peugeot 208 számára. Hibátlan belső terével, valamint belső égésű és elektromos hajtáslánc-kínálatával az év legjobb kisautójának bizonyult a kiadó szavazásán. Ezek az érvek olyannyira erősnek bizonyultak, hogy a modell a végső összesítésben az Argus-díjak legértékesebbikét: az Argus 2020. Év Autója címet is elnyerte, megelőzve a Tesla Model 3-at.

Kulcsszavak: díj, elismerés, Peugeot, Peugeot 208, Peugeot 5008
 
A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot Az Alfa Romeo 4C nyerte el az ‘Auto, Motor und Sport - Best Cars 2014’ címet A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén A vadonatúj 2018-as Nissan LEAF lett a „2018-as év zöld autója” A vadonatúj 2018-as Nissan LEAF lett a „2018-as év zöld autója” Díjat nyert az Audi A3-e-tron Díjat nyert az Audi A3-e-tron
 
ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

2020. január 27.
Először sportos, most pedig robusztus: a ŠKODA a jövőben SCOUTLINE-változattal egészíti ki a KAMIQ  Városi-SUV-modelljének választékát.
Részletek

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

A MONTE CARLO lifestyle-kivitel után érkező ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE egyebek mellett matt fekete kerékjárat-védőburkolatokkal, robusztus ezüst színű karosszéria-kiegészítőkkel, nagyméretű, 17 vagy 18 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal és teljes-LED hátsó lámpákkal készül. A kalandra termett Városi-SUV a Genfi Autószalonon tartja premierjét.

A ŠKODA KAMIQ a márka első SUV-modellje, amely SCOUTLINE-változatban is megjelenik majd a kínálatban. Matt fekete kerékjárat-védőburkolatok és mindenekelőtt számos ezüst színű karosszéria-kiegészítő gondoskodik markáns fellépéséről, a ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE így alsó védőidommal kiegészített, első légterelővel és hátsó diffúzorral készül, amelyek éppúgy ezüst színűek, mint az oldalsó küszöbborítások, a külső visszapillantó tükrök házai és a tetősínek. További különlegességként tűnnek fel a sötétített ablakai, illetve a B-oszloptól sötétített üvegek (Sunset), amelyekhez krómozott ablakszegélyek társulnak. A 17” col peremátmérőjű „Braga” és az extrafelszerelésként rendelhető, 18 colos „Crater” könnyűfém keréktárcsák egyaránt polírozott antracit árnyalatú felülettel készülnek. Mindezeken túl a KAMIQ SCOUTLINE már alapkivitelében teljes-LED hátsó lámpákat kap.

ThermoFlux ülések és specifikus dekorbetétek

A ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE utastere bőséges térkínálattal és alapkivitelben kőrisfa hatású, extra felszerelésként pedig szálcsiszolt „Dark Brushed” – dekorbetétekkel, valamint krómhatású légbefúvó nyílásokkal fogad, a pedálok pedig alumíniumdizájn betéteket kapnak.

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

Az állítható magasságú első üléseket légáteresztő ThermoFlux szövetből és mikroszálas Suedia anyagból készült, speciális SCOUTLINE-kárpit, míg a kormánykereket, a kéziféket és a sebességváltó kart bőr borítja. A LED-technikájú hangulatvilágítás fehér, vörös vagy narancs színbe borítja a középkonzolt, az ajtók rekeszét és fogantyúját, valamint a lábteret. Az új KAMIQ SCOUTLINE emellett LED-olvasólámpákat is kínál, kívánságra pedig fekete tetőkárpit teheti teljessé a belső felszereltséget.

Széles szín- és motorválaszték

A ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE változathoz a modellsorozat teljes szín- és motorpalettája rendelkezésre áll. Utóbbi a 66 kW (90 LE) és a 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományban három benzin- és egy G-TEC földgázüzemű (CNG) erőforrást kínálja.

Az új ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE a Genfi Autószalonon tartja premierjét, piaci bevezetésére 2020 júniusban kerül sor.


Kulcsszavak: autószalon, genf, KAMIQ, skoda, suv
 
Genfben tartotta világpremierjét a Škoda VisionS tanulmányautó Genfben tartotta világpremierjét a Škoda VisionS tanulmányautó A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Freemont Lounge AWD, és a 2013-as Punto a Genfi Autószalonon A Freemont Lounge AWD, és a 2013-as Punto a Genfi Autószalonon A ŠKODA VISION X a ŠKODA történetének első földgáz-, benzin- és elektromos üzemű hibridmodellje A ŠKODA VISION X a ŠKODA történetének első földgáz-, benzin- és elektromos üzemű hibridmodellje Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja Genfben a Mitsubishi sportos pickup-ja
 
A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

2020. január 27.
A Toyota nem mást ígér, mint hogy legkedveltebb európai modellje, és a kontinens egyik kedvenc kisautója, a Toyota Yaris ősszel érkező vadonatúj generációja a világ legbiztonságosabb kisautója lesz.
Részletek

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

Ebben a japán autógyártó elmondása szerint szerepet kapnak a kisautó szegmensben új szintet jelentő, egyedülállóan széles körű fejlett vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek, amelyeket az új Toyota Safety Sense (TSS) rendszer fog csokorba, élvonalbeli aktív biztonsági teljesítményt szavatolva, épp úgy, mint az autóban a vadonatúj Yarisban a világon elsőként bemutatkozó középső légzsák.

Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál. Az új, előremutató technológiák bevezetésének köszönhetően az új Yaris maximális védelmet biztosít az ügyfeleknek a mindennapi közlekedés során.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens, amellyel először a közelmúltban bevezetett új Toyota modelleken, például a Corollán találkozhattunk.

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el. Az új Yaris például a kisautók körében elsőként kínál olyan központi oldallégzsákot, amely oldalirányú ütközés esetén biztosít hatékonyabb utasvédelmet.

A Yaris azonban nem csak utasai, hanem a forgalomban résztvevő többi szereplő, és a parkoló autók biztonságát is óvja.

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris
Kulcsszavak: bemutató, toyota, új modell, Yaris
 
Volvo FMX az új igásló Volvo FMX az új igásló A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio Az élet napos oldalán - az új MINI Cabrio
 
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

2020. január 24.
Immár hivatalosan is megrendelhető a Volvo XC40 Recharge P8 AWD, a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve. A vállalat legnépszerűbb szabadidőjárművén alapuló modell kezdetben csak bizonyos piacokon lesz elérhető. (Magyarországi bevezetése 2021. nyarára várható.)
Részletek

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Több tízezer ügyfél mutatott komoly érdeklődést a tisztán elektromos XC40 iránt: már az értékesítés hivatalos kezdete előtt több ezer megrendelés futott be a vállalathoz. Az XC40 Recharge P8 AWD gyártása még ebben az évben megkezdődik, ahogy az első ügyfelek is az év vége előtt átvehetik autójukat.

A kezdeti érdeklődés jól szemlélteti, milyen nagy a kereslet a Volvo Recharge modellcsaládja iránt – a jövőben a márka minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt típusa ezzel a névvel kerül majd forgalomba. A vállalat célkitűzése, hogy a tisztán elektromos autók 2025-re a cég globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a fennmaradó 50%-ot plug-in hybrid és mild-hybrid modellek adják majd.
 
A Volvo Cars az európai régióban 2019 során csaknem 46 000 plug-in hybrid gépkocsit értékesített, 23 százalékkal többet, mint 2018-ban, és több mint kétszer annyit, mint 2017-ben. A régióban 2019 utolsó negyedévében a plug-in hybridek a Volvo globális eladásainak több mint 20 százalékát tették ki.
 
A vállalat szintén erőteljes és tartós növekedésre számít a Recharge modellek online konfigurálása terén: 2019 utolsó negyedévében ezek tették ki a konfigurált modellek harmadát.
 
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

„Egyértelmű, hogy ügyfeleinknek tetszik mindaz, amit a Recharge modellcsalád kínálni tud.” – mondta Björn Annwall, az EMEA régió és a globális kereskedelmi tevékenységek igazgatója.

„A Recharge modellek minden szempontból megfelelnek az ügyfelek Volvóval szemben támasztott elvárásainak; ezen kívül a márka alapértékeit ultramodern tisztán vagy részben elektromos, hálózatról tölthető hajtáslánccal egészítik ki.”
 
Az XC40 Recharge P8 AWD a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A típus túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.
 
Az autó annak a rendkívül keresett XC40 szabadidőjárműnek a tisztán elektromos kivitele, amely elsőként nyerte el a Volvo számára a nagy becsben tartott Európai Év Autója (COTY) díjat. Az XC40 Recharge P8 AWD a Geely-csoporttal közösen kifejlesztett, fejlett CMA kompakt, moduláris padlólemezre épül.
 
Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.
 
Az Android operációs rendszerre épülő  új infotainment rendszer minden korábbinál teljesebb mértékben testre szabható és ösztönösebben kezelhető, valamint olyan új, beágyazott Google technológiákat és szolgáltatásokat kínál, mint a Google Asszisztens, a Google Térképek vagy a Google Play Áruház. Az XC40 Recharge P8 AWD ezen kívül vezeték nélküli kapcsolaton keresztül képes frissíteni operációs rendszerét és az arra telepített szoftvereket.

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei teljes mértékben áttervezték és megerősítették a Recharge P8 AWD elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban.
 
Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
 
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban, az ülések alatt vagy a csomagtartóban. Mivel a Rechage P8 AWD nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így a modell tárolókapacitása a klasszikus XC40-esét is meghaladja.

Kulcsszavak: elektromos autó, új modell, volvo, XC40
 
Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása
 
A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

2020. január 24.
Az élettel teli városok a Hyundai Motor jövőbeli mobilitási jövőképének központi elemei. Az Uber Elevate vállalattal való együttműködéshez kapcsolódóan bemutatkozik az ‘S-A1’ típusú, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV).
Részletek

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor Company a január elején megrendezett CES 2020 szórakoztató elektronikai szakkiállításon három olyan innovatív koncepcióval demonstrálta mobilitási jövőképét, amelyek az egyre növekvő nagyvárosok közlekedési szükségleteire kínálnak megoldást.

Az interaktív és virtuális valóságú installációkat a Hyundai azon küldetése hívta életre, hogy a valós életben felmerülő mobilitási feladatokra kínált megoldásokkal megvalósítsa az „emberiség érdekeit szolgáló fejlődést.” A Las Vegas-i kiállításon a vállalat első tisztán elektromos üzemű személyes légi járműve (PAV), a városi légi közlekedési (UAM) feladatokat betöltő S-A1 volt a Hyundai standjának központi attrakciója.

A Hyundai emellett egy olyan speciális céljármű (PBV) tanulmányt is bemutatott, amely képes alkalmazkodni az utasok különböző elvárásaihoz, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók minél kevesebb időt vesztegessenek el a zsúfolt utakon.

Miután az egyedi igényekhez igazították, a PBV tetszőleges közösségi funkció betöltésére képes: lehet étterem, kávézó, szálloda, de akár klinika vagy gyógyszertár is. Emellett természetesen városi közösségi közlekedési eszközként is használható.

A Hyundai mindkét új tanulmányautója képes együttműködni a márka új dokkoló állomásával, a HUB-bal.

A Hyundai Motor a CES kiállításon feltérképezte a közlekedés fogalmának átalakulását, valamint megvizsgálta, hogyan segíthetné elő a márka az emberek közötti, minél tartalmasabb kapcsolattartást és együttműködést.

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

Városi légi közlekedés és új együttműködés az Uber Elevate vállalattal

A Hyundai városi légi közlekedési (UAM) tanulmánya, illetve a márka közösségek közötti közlekedésre és kapcsolattartásra vonatkozó elképzelései rendkívül kedvező fogadatásra találtak a nagyközönség és a sajtó köreiben egyaránt. A CES-en több mint 150 ezren keresték fel a Hyundai standját, hogy megismerjék a márka jövőbeli mobilitásról alkotott elképzeléseit és kiállított koncepcióit, köztük az S-A1 légi járművet.

A pilótáján kívül négy utas szállítására alkalmas, egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres távolságot megtenni képes, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV) a Hyundai kötöttségektől mentes, nyitott és progresszív szemléletéről tanúskodik. A Hyundai standjának látogatói megismerkedhettek a városi légi közlekedés négy fő pillérével: biztonságos, csendes, megfizethető és utasközpontú.

A CES kiállítás egy fontos eseményeknek is otthont adott: itt írták alá a Hyundai Motor és az Uber Elevate közötti együttműködési megállapodást. A megállapodás értelmében a Hyundai járműgyártási kompetenciáját kiaknázva személyi légi járművet (PAV) fejleszt, míg az Uber a járművet felhasználva városi mobilitási szolgáltatást biztosít ügyfeleinek.

Egy ilyen jármű sorozatgyártása megvalósíthatatlan a Hyundai-hoz hasonló globális gyártó szakértelme és gyártási kapacitása nélkül. A vállalat komoly tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az aerodinamikai formatervezés, a kistömegű anyagok használata, a kifinomult gyártási folyamatok, valamint az üzemeltetési költségek csökkentése terén; ez a tudásanyag nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az új közlekedési mód felhasználók széles köre számára elérhető, gazdaságos formában megvalósulhasson.

Speciális céljármű (PBV) tanulmány és HUB dokkoló állomás


A Hyundai standja a zökkenőmentes mobilitás korszakát előre vetítve azt is bemutatta a látogatóknak, hogy az elektromos személyes légi jármű (PAV) koncepciója a jövő városi közlekedési rendszerében hogyan kombinálható egy merőben újszerű közúti közlekedési módozattal: a speciális céljármű (PBV) koncepciójával.  

A PBV koncepció kialakítását a városi környezet ihlette: így az utasok akkor is egynek érezhetik magukat a várossal, ha csak átutaznak rajta. A jármű képes kívül-belül utasai igényeihez igazodni. A padlólemez hossza négy és hat méter között változtatható, míg a felépítmény egyedi megrendelésre, moduláris alkatrészekből testre szabva készül. A jármű a legkülönfélébb feladatok betöltésére alkalmas, a házhoz szállítástól a mobil éttermen át az orvosi rendelőig.

A Hyundai jövőbeli közlekedési rendszerekről alkotott jövőképében egy másik új koncepció: a HUB is fontos szerepet játszik. A felhasználók számos PBV és PAV járművet kapcsolhatnak egy közös HUB dokkoló állomáshoz, olyan új közösségi teret hozva létre, ahol különböző csoportok találkozhatnak.

Kulcsszavak: CES, Hyundai, kiállítás
 
A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon SMM 2018: a Scania bemutatja erős és fenntartható motorjainak kínálatát SMM 2018: a Scania bemutatja erős és fenntartható motorjainak kínálatát A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását
 
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

2020. január 24.
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) területén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal - derül ki a McKinsey&Company tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás és az elektromos meghajtás.
Részletek

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

A tanácsadó cég közleményében kifejti: a szoftverek rohamos fejlődése korábban nem látott nyomás alá helyezi az autógyártók k+f részlegeit. Az autóipari szoftverfejlesztések a következő öt évben várhatóan 13 százalékkal nőnek, ami évről évre 6 százalékkal növeli a szoftvermérnökök iránti keresletet. Az e területeken dolgozó tehetségek megszerzése és megtartása, továbbá a magas költségek strukturális szintű kihívást jelentenek az európai autóipar számára, és alapvetően befolyásolják a versenyképességét.    

Andreas Tschiesner, a McKinsey&Company autóipari területének európai vezetője szerint a gépjárműgyártók high-tech vállalatokkal folytatnak egyre kiélezettebb versenyt a mobilitási terület vezető szerepéért. A betöltetlen munkahelyek száma 2016 és 2018 között 43 százalékkal emelkedett az informatikában és kommunikációtechnológiában. Szerinte ahhoz, hogy megőrizzék eredményességüket, az európai autóipar szereplőinek alaposan át kell gondolniuk k+f stratégiájukat. Andreas Tschiesner úgy véli, Kelet-Közép-Európa hozzájárulása kiemelten fontos lehet a munkaerőhiány kezelésében.

A McKinsey&Company tanulmányában rámutat: számos nyugat-európai gyártó kezdte már el Kelet-Közép-Európa felé terelni k+f erőforrásait. A térségben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak csupán 1,9 százaléka dolgozik k+f területen az autóiparban, míg Németországban 13,4 százaléka, vagyis jelentős tartalékok vannak még.

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában csupán 10-15 százalékkal kevesebb (6,6 millió) képzett munkaerő áll rendelkezésre, mint Németországban (8 millió), a munkaerőpiaci verseny viszont jóval kisebb, mivel kevésbé vannak jelen a globális technológiai és számítástechnikai cégek. A k+f szektor bérköltségei körülbelül 60 százalékkal alacsonyabbak Kelet-Közép-Európában, mint a kontinens nyugati felén.

A kelet-közép-európai régió gyorsan elérhető repterekkel, modern autópályákkal és vasutakkal, emellett jól fejlett digitális infrastruktúrával rendelkezik. A kelet-közép-európai országok számos módon ösztönzik a technológiai jellegű befektetéseket, beleértve az adókedvezményeket, a beruházási támogatásokat, az egyszerűsített felülvizsgálati folyamatokat és a képzéssel kapcsolatos együttműködések támogatását - mutat rá a tanácsadó cég.

A közlemény idézi Kadocsa Andrást, a McKinsey&Company autóipari területének Kelet-Közép-Európáért felelős vezetőjét, aki úgy véli, a régió egészére kiterjesztett, széleskörű gépjárműipari ökoszisztéma nagyot lendítene a helyi szakemberképzésen, ráadásul úgy erősítené a térség teljes k+f szektorát, hogy az még vonzóbbá válna más, szintén innovatív szakterületek számára, ilyen például a gépgyártás, a robotika és a repülőgépipar.

A tanácsadó cég szerint a térség országai azzal tudnak elébe menni a változásoknak, ha ösztönzik a regionális klaszterek kialakítását, stratégiai együttműködések megteremtésére bátorítva az üzleti szereplőket felsőoktatási, kereskedelmi, civil és állami intézményekkel.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók Az Audi Németország leginkább fenntartható vállalata
 
Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

2020. január 23.
Igazán erős évet zárt a magyar autópiac 2019-ben: több mint 10%-os növekedés mutatható ki még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is.
Részletek

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Az újautók eladási számai továbbra is szárnyalnak, ami részben a július 1-jén életbe lépő nagycsaládos autóvásárlási programnak köszönhető. Ennek eredményeképpen az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például jelentősen emelkedtek, és így új átadási csúcsot is döntöttek 2019-ben.

„A vásárlási kedv, hajlandóság továbbra is nagyon erősnek mondható a magyar autópiacon” – elemezte a helyzetet Markó Zoltán, a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója. „Nem is reméltük, hogy a 2018-as rekordévet ilyen mértékben túl tudjuk szárnyalni, de mégis sikerült. 2019-ben 31%-kal több autót értékesítettünk, mint egy évvel korábban. Ezzel pedig egy új, cégcsoporton belüli rekordot is megdöntöttünk: összesen több mint 6.000 autót adtunk át tavaly. Ehhez persze nagymértékben hozzájárult az is, hogy december végéig közel 400 nagycsaládos szerződést kötöttünk meg. A magánvásárlóink aránya továbbra is magas, 44,3%, ami nagyobb, mint a piaci átlag, és ezt 30 éves múltunknak és ügyfeleink bizalmának köszönhetjük. Úgy vettük észre, hogy a cégek is évről évre többet hajlandók költeni vállalati autóikra, amit bizonyít, hogy flotta és tendereladásaink egyaránt jelentősen növekedtek.”

Ha már lúd, legyen kövér!

A Duna Autó Cégcsoport 2019-ben eladott, több mint 6.000 autójának mindössze 10,4%-a volt használt, 89,6%-a viszont újonnan került első tulajdonosához. Az óbudai vállalat adatai alapján tavaly egy vásárló átlagosan több mint 6,3 millió forintot költött egy új gépkocsira, bruttóban, miközben 2018-ban ez az összeg „csak” 5,5 millió forint volt.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Ami ennél is meglepőbb, hogy az új autót vásárlók 11,7%-a még bruttó 10 millió forint feletti összeget is hajlandó volt megfizetni egy jól felszerelt modellért.

Az Autóvárosban a tavalyi év legdrágább autója – leszámítva a 25-30 millió forintos Kamaz teherautókat – egy hétüléses Volvo XC90 volt, amit több mint bruttó 26,3 millió forintért értékesítettek. Igaz, ezt céges használatra vásárolták, és finanszírozással egyenlítették ki. Magánvásárlóként a legtöbbet a svéd márka XC60 modelljéért fizettek, ráadásul készpénzben, több mint bruttó 22,3 millió forintot.

A magánvásárlók többsége (56,8%) amúgy is inkább készpénzre vásárol autót, de a finanszírozási formák közül előszeretettel választják a lízinget is. A tartós bérleti konstrukciót, illetve az általa, cégek részére nyújtott előnyös üzleti lehetőségeket viszont még kevésbé ismerik az ügyfelek, bár a cégcsoporthoz tartozó, operatív lízinggel foglalkozó Rapid Rent Kft. eladásai megduplázódtak 2018-hoz képest.

2019 meghatározó trendjei

Markó Zoltán elmondása szerint a legfontosabb vásárlói igény továbbra is a megfelelő biztonságtechnika, de a kényelmi funkciók és a szórakoztató elektronika szintén egyre hangsúlyosabb szempont az autóvásárlásnál. Ugyanakkor a környezetvédelem kérdése is igencsak foglalkoztatja a potenciális autóvásárlókat.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

A számok azt mutatják, még mindig nem enyhült a 2015-ben kirobbant dízelbotrány hatása. A Duna Autó Cégcsoportnál vásárlók mindössze 23%-a tette le voksát dízelmotoros gépjármű mellett, míg a többség, 73% továbbra is inkább a benzineseket részesítette előnyben 2019-ben. Pedig az Euro6-os norma értelmében ezek a motorok lényegében ugyanazt teljesítik, ugyanannyi káros anyagot bocsájtanak ki, mint benzines társaik. Láthatóan hiába való így a gyártók erőfeszítése a dízelmotorokba vetett bizalom újjáépítésére, erősítésére, az átlagvásárlók még mindig bizalmatlanok a gázolajjal működtetett autókkal szemben.

Az autógyárak azt azonban mindannyian felismerték, hogy egyre erősebb piaci trend az alternatív meghajtás használata a közlekedésben, és kapacitásaikat is úgy optimalizálják, hogy lépést tudjanak tartani a vevői igényekkel.  A Volvónak például már minden modellje kapható plug-in hibrid kivitelben is, tavaly pedig bemutatta Recharge modellcsaládjának első tagját, a tisztán elektromos XC40-et, ami várhatóan 2020 év végétől már rendelhető is lesz. A Kia és a Skoda ugyancsak új belépőnek számít az elektromos autók piacán, miután 2019-ben bemutatták e-Niro illetve e-Citigo modelljeiket.

„A jövőre nézve pedig kijelenthető, hogy szinte minden márkánál megjelenik a mild-hibrid üzemmód, terjednek a tölthető hibridek és folyamatosan nő az érdeklődés a tisztán elektromos autók iránt, ahol az eddigi szereplők (az általunk forgalmazott márkák közül a Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault) mellett olyan új belépők jelennek majd meg 2020-ban, mint a Seat. A Peugeot pedig biztosan még az idei első félévben forgalomba helyezi az első tisztán elektromos 208 és 2008 modelleket” – tette hozzá a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Hazánkban is egyre nyitottabbak a potenciális vásárlók az elektromos és hibrid autók iránt, azonban a vásárlási hajlandóság nem mindig társul vásárlóerővel, a kormányzati támogatás ellenére sem. A 30 éves óbudai vállalatnál a kereslet azonban lendületesen növekszik, 4%-a irányult erre a kategóriára. Míg az elektromosok közül a Nissan Leaf, addig a hibrideknél a Honda CR-V tűnik verhetetlennek.

Az Autóváros legjobban fogyó modelljei

A 19 márkát forgalmazó kereskedés vevői rangsorában továbbra is a Skoda Octavia a legnépszerűbb, ha új autót kell választani. A második helyen maradt a Suzuki Vitara, amiből 30 darabbal kevesebbet adtak el 2019-ben, mint a cseh zászlóshajóból. A Duna Autó Cégcsoport vásárlóinál a harmadik legkedveltebb modell szerepét a Honda CR-V-től a Kia Ceed vette át, de mindössze 47 darabbal értékesítettek kevesebbet, mint esztergomi versenytársából.

Markó Zoltán kiemelte: Az Autóvárosban az SUV-k térhódítása még mindig megfigyelhető, a tavaly értékesített autók több mint egyharmadát tették ki. A városi terepjárókat az alsó-közép és a kisautó kategória gépjárműi követik. „A Suzuki és a Dacia a magánvásárlók, míg a Skoda a céges beszerzések miatt kerülhetett ilyen előkelő pozícióba. Összesítésben azonban a Honda eladási statisztikánk is igen szépek, ami azzal magyarázható, hogy évek óta a miénk a piacvezető kereskedés az országban.”

Persze, ha a nagycsaládosok kedvenceit nézzük, akkor jócskán változik a sorrend. A statisztikák alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Egyértelmű favorit a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a vállalat 15 modellt magába foglaló hétszemélyes kínálatában, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezett be. A képzeletbeli dobogó második és harmadik fokán pedig a Skoda Kodiaq és a Fiat Doblo Panorama áll, amelyek az eddigi szerződéskötések 13 illetve 11%-át tették ki az Autóvárosban.

Ahogy Markó Zoltán is elmondta, a flottás, tenderes eladások tekintetében nagy az előnye (21,6%) a Skodának, amit a népszerűségi rangsorban a Kia (13,4%), majd meglepetésre a Nissan (11,4%) követ, a közel 100 darabos Navara flottának köszönhetően. Mögöttük szorosan pedig megtalálható a Hyundai i30, a Suzuki Vitara és a Fiat Doblo is.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, járműipar, Markó Zoltán
 
Bosch technológiával „okosan”– a hálózatba kapcsolt teherautók és az okosotthonok közös előnyei Bosch technológiával „okosan”– a hálózatba kapcsolt teherautók és az okosotthonok közös előnyei Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Porsche-díjat kapott a Scania mérnöke Porsche-díjat kapott a Scania mérnöke Világszerte töretlenül nő a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai iránti kereslet Világszerte töretlenül nő a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai iránti kereslet
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

2020. január 23.
Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt - közölte a Vezess.hu honlap szerdán az MTI-vel.
Részletek

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon


A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak.

A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.

A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén A Toyota védi világelsőségét A Toyota védi világelsőségét Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Magára talált az európai autópiac
 
BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

2020. január 23.
A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos, utaztatásra alkalmas, semmilyen biztonsági kockázat nincs - szögezte le Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóság vezetője szerdán budapesti sajtótájékoztatón, amelyet a metróvonal felújított szerelvényeinek műszaki állapotáról megjelent hírek miatt hívtak össze.
Részletek

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Kérdésekre válaszolva közölte, hogy az ajtóknál lévő rossz tömítés okozta hat metrókocsi padlójánál a rozsdásodást.

Héri József elmondta, hogy az egyes számú prototípus szerelvényt a tesztek során jelentősen túlterhelték, mivel több vizsgálatot is többletterheléssel kellett elvégezni. Miután üzemeltették a szerelvényt azzal szembesültek, a padlója másképpen viselkedik, mint a többi szerelvényé. A mechanikus meghibásodást a többletterhelésre vezették vissza, ezért azt jelezték az orosz gyártónak, a Metrowagonmash Rt.-nek, és garanciális javítást kértek. A kérésnek eleget tett a társaság, és 2019. december 4-én elkezdődött a szerelvény megbontása, a padló feltárása.

A feltáráskor szembesültek azzal, hogy a járófelület alatt elhelyezett 2 milliméteres lemezen "azonnali beavatkozást" igénylő "korróziós nyomok" vannak - közölte hozzátéve, hogy a javítás, amelyet a Metrowagonmas végez - december közepén kezdődött el.

Mint Héri József magyarázta, az utasok egy úgynevezett kopófelülten járnak, és ez alatt van egy rétegelt lemez, majd ezt egy 2 milliméteres acéllemez követi, amelynél felfedezték a problémát, az erős korrodáltságot.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

A javítás során ahol indokolt volt, ott kivágták és cserélték a lemezt. A kereszttartók és a kocsiszekrény "erejét adó" elemek nem sérültek, nem korrodáltak - hangsúlyozta.

A felújított metrószerelvények műszaki állapotáról beszámoló sajtótájékoztatón az újságíróknak bemutatták a metrókocsik javításának fázisait, így az első prototípus szerelvény négy kocsiját, amelyek közül háromnál már elvégezték a "kritikus" részek kivágását. A negyediknél már a befejezés előtt áll a javítás.

Héri József kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az ajtók küszöbénél nem volt megfelelő a tömítés, és így mosáskor a víz be tudott folyni az alaplemez és rétegelt lemez közé, és ez okozta a korróziót. Ezt csak akkor fedezték fel, amikor megbontották a kocsit, ennek semmilyen jele nem volt.

A később leszállított kocsiknál komolyabb tömítést alakítottak ki, de úgy gondolják, hogy az első három leszállított szerelvénynél a tömítéssel problémák lehetnek. Jelenleg az egyes számú prototípussal foglalkoznak, ezt követően feltárják majd a kettes és a hármast is - közölte.

Héri József elmondta, több kocsit megvizsgáltak már szúrópróbaszerűen,  nem találtak problémát, de az összes kocsit ellenőrzik majd.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Mint közölte, egy szerelvény javítása nagyjából egy hónap alatt elvégezhető.

Héri József leszögezte, "minden kocsi biztonságos ma is". A lemezeket azért vágták ki, mert azok 2 milliméteresek helyett 1,9 milliméteresek lettek, amelyek egyébként ugyanolyan biztonságosak, mint a 2 milliméteresek - tette hozzá, majd rámutatott: a javítás azért szükséges, hogy a kocsik ki tudják tölteni a kiszabott harminc éves időtartamukat.

Hangsúlyozta azt is, akkor sem történne semmi probléma, ha az alaplemez nem, csak a rétegelt lemez lenne kifektetve a kocsi alján.

Héri József közölte, az első prototípus szerelvény mind a hat kocsija érintett a problémával.

Kitért arra is, hogy legelőször 2017 májusában jelezték az orosz gyártónak, hogy vannak problémák a szerelvény kialakításával. Az első három prototípus szerelvény kocsijának átvizsgálását követően az orosz társaság arra a megállapításra jutottak, hogy jobb ha újragyártják a kocsiszekrényt, mint ha csak felújítják.

Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, budapest, javítás, közlekedés
 
Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Nyári szabadság autóval - Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok állapotát! Nyári szabadság autóval - Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok állapotát! Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Az ABB felmérése szerint az eszközgazdálkodás egyre fontosabb szerepet játszik a vasúti ágazatban Az ABB felmérése szerint az eszközgazdálkodás egyre fontosabb szerepet játszik a vasúti ágazatban Balesetet szenvedett a honvédelmi minisztert szállító autó Balesetet szenvedett a honvédelmi minisztert szállító autó
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 151 - 160