Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 151 - 160
A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

2019. február 18.
A ŠKODA felfedi az első vázlatokat a Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautóról. A dinamikus vonalakkal megrajzolt kupé a Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit - MEB) épül. A cseh autógyártó két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra.
Részletek

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

A cseh autógyártó a Genfi Autószalonon (március 5. és 17. között) mutatja be ŠKODA VISION iV tanulmányautóját, amely a márka következő lépése az elektromos mobilitás irányába. Előzetesen két vázlatot tett közzé a márka, amelyekkel fel szeretné kelteni az ügyfelek érdeklődését az első Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő modellje iránt. A négyajtós crossover kupé formavilágát sportos és érzelemgazdag vonalvezetés teszi igazán figyelemre méltóvá.

A ŠKODA VISION iV tanulmány 22 col átmérőjű, aerodinamikai szempontból optimalizált keréktárcsái, erőteljesen megformált sárvédői és hangsúlyos, kupészerű tetővonala atletikus megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. Az autó első és hátsó részét összekötő jellegzetes tornádóvonal még inkább kiemeli az ajtók letisztult, kilincs nélküli felületeit. A ránézésre cápa uszonyra emlékeztető kamerák a hagyományos külső visszapillantó tükrök helyén találhatóak.

Az autó orrkialakítását a ŠKODA jellegzetes széles hűtőrácsának újragondolt változata határozza meg, amelyet finoman megrajzolt függőleges osztásokkal és kristályhatású formai elemek kombináltak. A hűtőrács felső részén végig futó vízszintes fénycsík és a feltűnően nagyméretű légbeömlők még inkább kihangsúlyozzák a tanulmány sportos megjelenését.

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

Az erőteljes megjelenést kölcsönző farkialakítás meghatározó részletei az áramvonalas légterelő perem és a LED hátsó lámpák kristályhatású formai elemei. Ezek újra értelmezik a ŠKODA jellegzetes C-alakzatú fénygrafikáját és a hátsó diffúzor felett elhelyezkedő fénycsíkkal együtt a jármű szélességét hangsúlyozzák. A hátsó rész másik figyelemreméltó eleme a ŠKODA felirat, ahol minden egyes betű piros megvilágítást kapott.

A 2019-es év a ŠKODA számára az elektromobilitás világába való belépést jelenti. 124 évvel a vállalat megalapítása után a cseh autógyártó bemutatja a SUPERB PHEV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét és a CITIGO tisztán elektromos változatát. 2020-ban az első, Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő sorozatgyártású modell is megérkezik. A következő négy év során a ŠKODA közel két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra, 2022. év végéig pedig több, mint tíz elektromos modell jelenik meg a cseh autógyártó kínálatában.


Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, genf, skoda, tanulmányautó, VISION iV
 
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt
 
Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

2019. február 15.
Leállítja az Airbus a világ legnagyobb utasszállító gépe, az A380-as gyártását - jelentette be Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója csütörtökön Tolouse-ban.
Részletek

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

A 2018-as pénzügyi év eredményeinek ismertetése során Tom Enders azt mondta, miután az Emirates légitársaság lemondta legutóbbi, 37 darabos megrendelését, meg kellett hozni a döntést az értékesítés leállításáról. A korábban megrendelt gépeket az Airbus még legyártja, az utolsó példány 2021-ben gördül ki a toulouse-i végösszeszerelő sorról.

Az Airbus évek óta nem talált új vevőt a listaáron 445 millió dollárba kerülő A380-asra, legnagyobb megrendelője az Emirates volt, a dubaji, Budapestre is közlekedő légitársaság 123-at rendelt meg a gépből, várhatóan az utolsót is ők kapják meg.

Az elmúlt hetekben már több sajtóhír jelent meg arról, hogy az Airbus kénytelen lesz leállítani a programot, miután az ausztrál Qantas visszamondta 8 darabos opcióját, az Emirates-el pedig nem sikerült megállapodni a 37 darabos plusz rendelés véglegesítéséről.


Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

Az A380-as projektjét hivatalosan 2000-ben indította el az Airbus, majd többszöri csúszás után 2005 áprilisában hajtotta végre első felszállását, és a típus 2007. október 25-én állt kereskedelmi forgalomba a Singapore Airlines színeiben. A négyhajtóműves, kétszintes repülőgép konfigurációtól függően 575-853 utast tud a fedélzetére venni. Hatalmas méretei miatt azonban az Airbus számításaival ellentétesen kicsi volt a kereslet a gép iránt, mert nagyon kevés útvonalon van szükség ekkora kapacitásra.

Tíz évvel az első repülőgép üzembe állása után a Singapore Airlines kivonta az első gépet a flottából, amelyet később szétbontottak. Az európai légitársaságok közül a Lufthansa, a British Airways és az Air France üzemeltet A380-asokat.

Tizenegy év alatt az Airbus összesen 274 darab A380-asra kapott megrendelést, ebből eddig 234-et készített el.

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását
Kulcsszavak: A380, airbus, repülőgép
 
Növelte árbevételét és nyereségét az Airbus-csoport 2014-ben Növelte árbevételét és nyereségét az Airbus-csoport 2014-ben Megfelelő ütemben halad az Airbus A350-es berepülési programja Megfelelő ütemben halad az Airbus A350-es berepülési programja Megépíti az Airbus az a A330neót Megépíti az Airbus az a A330neót Rekordmennyiségű repülőgépet adott át tavaly a Boeing Rekordmennyiségű repülőgépet adott át tavaly a Boeing Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések
 
A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

2019. február 15.
Az ‘Elektromos Küldetés’ tanulmányút, amely során egy tisztán elektromos hajtású Kia e-Niróval olyan személyeket és helyszíneket keresnek fel, akik és amelyek szorosan kapcsolódnak az elektromos autózáshoz. A kutatásba kormányzati szereplőket és üzletembereket is bevonnak, emellett fogyasztói véleményeket gyűjtenek az elektromos autózásról.
Részletek

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

A Kia Motors Europe csatlakozik az ‘Elektromos Küldetéshez’ amely során az autóipari kutató-tanácsadó céggel, a World Shopperrel együttműködve Észak-Európa legfejlettebb elektromos autó piacait járja be.

A World Shopper autóipari kutató csapata február 13-án indult el Frankfurtból, a Kia európai központjából egy elektromos hajtású Kia e-Niro modellel. Az Elektromos Küldetés résztvevői a rákövetkező tíz napban olyan városokat és településeket látogatnak meg Észak-Európában, amelyek hatással vannak az elektromos autózás jövőjére. A túra során az e-Niróval több mint 4000 kilométert tesznek meg, Németországon, Hollandián, Dánián, Svédországon és Norvégián keresztül.

A World Shopper iparági elemzői minden országban tárgyalnak majd a terület fő üzleti szereplőivel, önkormányzati vezetőkkel, tanácsadókkal és üzletemberekkel is, hogy egyedi és első kézből származó információkat gyűjtsenek az elektromos autózás európai trendjeiről. A kutatók vásárlókkal is találkoznak, megvizsgálják plug-in járművekhez kapcsolódó attitűdjüket. Felmérik az elérhető töltőhálózatot illetve azt is, hogy milyen lépésekkel lehetne segíteni az elektromos és hibrid autók európai terjedését.

Az Elektromos Küldetés kutatásának kvalitatív eredményeit a Kia a közösségi média felületein és egy tanulmányban is közzéteszi, és bemutatják majd 2019 márciusában a Genfi Autószalonon is. A jelentés szórakoztató, élvezetes, mindenki számára elérhető formában nyújt jövőbe mutató információkat, ugyanakkor képessé is teszi a Kiát, hogy a vásárlók igényeinek legmegfelelőbb elektromos autókat gyárthassa és fejleszthesse.

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

Ricardo Oliveira, a World Shopper alapítója elmondta: “mivel a külső környezet támogatja a plug-in autók terjedését, egyre több autós veszi számításba az alternatív hajtású modelleket. Azonban az elektromos autók tömeges elterjedését még mindig gátolja néhány tévképzet. Az Elektromos Küldetés segít megmutatni, hogy a különböző országok és régiók hogyan kezelik ezeket a kérdéseket és abban is, hogy lássuk, mit kell még tenni, hogy egyre több autóst győzzünk meg a plug-in autózás előnyeiről. A Kia e-Niro tökéletes társ ezen az úton, hiszen már eddig is nagyon sokat tett azért, hogy eloszlassa az elektromos autókhoz kötődődő negatív érzéseket”.

Artur Martins, a Kia Motors Europe marketing és termékfejlesztési alelnöke elmondta, hogy “a Kia e-Niro segít ledönteni azokat a képzelt akadályokat, amelyek az elektromos közlekedéshez kötődnek. A károsanyag kibocsátás nélküli, nagy hatótávú, stílusos, praktikus crossoverrel az a cél, hogy az autósok ne csak gondolkodjanak az elektromos autózáson, hanem kezdjék is el vezetni ezeket a modelleket. A Kia együttműködése a World Shopperrel segíti erőfeszítéseinket, hogy bátorítsuk a fogyasztókat az elektromos váltásra. Arra használjuk majd a kutatás eredményeit, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat a lehető legjobban a változó fogyasztói igényekhez igazítsuk. Reméljük, hogy az Elektromos Küldetés a helyi önkormányzatoknak is értékes információkat nyújt majd ahhoz, hogy segíthessék az elektromos autózás terjedését”.

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

Kia e-Niro már Európában is; zéró kibocsátás, 455 kilométeres hatótáv

A Kia első tisztán elektromos crossovere, az e-Niro 455 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel, s ez az érték városi használatban akár 615 km-re is nőhet. Az egyes európai piacokon már elérhető új Kia e-Niro így károsanyag kibocsátás nélkül nagyobb hatótávot kínál, mint a legtöbb hagyományos hajtású és elektromos autó (és mint sok, nagyságrendekkel drágább elektromos modell). Egyedi kombinációja stílusnak és praktikumnak, és természetesen jár hozzá az egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es Kia garancia, amely az akkumulátorra és a motorra is érvényes.

Az e-Niro kapható nagy hatótávú, nagy teljesítményű 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorral és 39,2 kWh-s kisebbel is, amely 289 km-es hatótávot kínál egy feltöltéssel. 100 kW-os gyorstöltővel a 64 kWh-s akku mindössze 42 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra.

Az új e-Niro a már meglévő hibrid és plug-in hibrid Niro modellekhez csatlakozik a kínálatban, amelyekből 2016-os bevezetésük óta már több mint 250 000 darabot értékesítettek világszerte, Európában pedig több mint 90 000 darabot adtak el.

Kulcsszavak: e-Niro, elektromos autó, kia, Kia Motors
 
Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Elektromos hétvége – Nissan LEAF Elektromos hétvége – Nissan LEAF A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal Mitől lesz itt forradalom? - Komoly gondok a magyar álommal
 
Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

2019. február 15.
Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin. Szélerőművek olajcseréjének elvégzésére egy úttörő módon átépített Scania P 410 tehergépkocsit talált ki, majd fejlesztett ki a francia Maser Engineering vállalat.
Részletek

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

Az új, négytengelyes teherautónak kivételes a kerékdőlése, és 400 százalékkal csökkenti a karbantartás időigényét. Guillaume Allaire, a Maser Engineering üzletágvezetője így nyilatkozott: „Olyan eszközt szerettünk volna kifejleszteni, amely gyorsan és könnyen el tudja végezni az olajcseréket.” Egyedi átépítéssel kialakított kerékdőlés A négytengelyes Scania P 410 a három kormányzott tengelyével nemcsak Franciaországban számít egyedülállónak, hanem Európában is, forradalmi kerékdőlési megoldását pedig szabadalmazták.

Ennek a „svájci bicskának” a megszületéséhez kétéves kutatásra és fejlesztésre volt szükség: a Scania saját tömege 19 tonna, 12 000 literes tartányát három részre osztották (a fáradt és az új olaj számára), gépháza pedig egy 600 literes melegítőtartályt, egy áramfejlesztő generátort és egy 120 méteres dupla tömlőjű dobot tartalmaz. „Ezzel a tehergépkocsival négyszer gyorsabban elvégezhető egy olajcsere. A termékek egyáltalán nem érintkeznek a levegővel. Egyszóval biztonságos az üzemelés, a környezetszennyezés kockázata pedig korlátozott” – mondta Allaire. Scania – egy figyelmes partner.

A Maser Engineering azt reméli, hogy megvetheti a lábát a francia piacon az új tehergépkocsival, amelyet a „mindent helyben” elv szerint szerelnek össze.

„Minden érintett fél, a Scaniától a felépítményezőig, Pays de la Loire városában tevékenykedik, Nyugat-Franciaországban. Érdekeltek vagyunk a megújuló és zöld energia iparágában, így számunkra logikus lépés fenntartható megoldásokkal foglalkozni” – mondta Guillaume Allaire. Az alkalmazás követelményeinek megfelelően méretezett alvázat illetően a Scania gyors és pozitív reagálása nyomott a legtöbbet a latban a Maser Engineering számára.

 „Amikor megkerestük őket, úgy éreztük, hogy a projekt felkeltette az érdeklődésüket a tehergépkocsi műszaki kifinomultsága és a környezetvédelmet középpontba helyező munkánk miatt” – emlékezett vissza az üzletágvezető.

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin
Kulcsszavak: haszongépjármű, járműipar, scania
 
Jelentős környezetvédelmi előnyök hosszabb járműszerelvényekkel Jelentős környezetvédelmi előnyök hosszabb járműszerelvényekkel A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben Több elektromos Hyundai is fog érkezni Több elektromos Hyundai is fog érkezni Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Autóipari akkumulátor gyárat támogat Svédországban az EIB Autóipari akkumulátor gyárat támogat Svédországban az EIB
 
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

2019. február 15.
Magyarországon a Renault és a Dacia együttesen 11,6%-os piaci részesedést ért el, a belföldi értékesítést tekintve így a második helyen végzett. A kishaszonjárművek piacán a Renault Hungária közel 10%-os részesedéssel, a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárta a tavalyi évet.
Részletek

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

"A Renault Csoportnak 2018-ban sikerült megőriznie kiemelkedő teljesítményét az üzleti környezet romlása ellenére. A Csoport rugalmasságát és a jelenlegi, kihívásokkal teli körülményekhez való alkalmazkodóképességét dicsérik a kereskedelmi és pénzügyi eredmények. A teljesítmény a határozott stratégiának, az egyre precízebb végrehajtásnak és a Csoport minden egyes munkavállalója által tett erőfeszítésnek köszönhető" – mondta Thierry Bolloré, a Renault vezérigazgatója.

A csoportszintű árbevétel elérte az 57419 millió eurót (-2,3%), ami magában foglalja az AVTOVAZ 3040 millió eurós (+11,5%) forgalmát is. Az árfolyamhatások kiszűrésével a csoport árbevétele 2,5 %-kal nőtt.

Az autóipari bevétel, az AVTOVAZ nélkül 4,4%-kal, 51171 millió euróra csökkent, beleértve azt a negatív hatást, amit a kamatláb-támogatások elosztásában bekövetkezett változás okozott az AVTOVAZ nélküli szegmens és az Értékesítés-finanszírozás között 555 millió euró értékben.

Ez a változás főként negatív devizahatásra (-4,1 százalékpont), valamint alacsonyabb volumenekre (-0,5 százalékpont) és partnerek részére történt értékesítésre (-1,8 százalékpont) utal. A partnereknek történő értékesítés visszaesése főként az iráni piac szűkülésének és a dízelüzemű járművek iránti európai kereslet hanyatlásának az eredménye. Ezzel szemben az árhatás pozitív (+1,4 százalékpont) volt a feltörekvő országokban és Európában bekövetkezett áremelkedéseknek köszönhetően. A modellek összetétele kissé negatív volt, -0,2 százalékponton.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az „Egyebek” hatása (+0,8 százalékpont) – a kihelyezések fentebb említett változása miatt – különösen a használt járművekkel és a pótalkatrészekkel kapcsolatos aktivitás erős teljesítményének tudható be, szerepet játszott benne továbbá a visszavásárlási kötelezettségvállalással egybekötött eladások visszaesése is.

A Csoport üzemi eredménye 3612 millió eurót tett ki és az árbevétel 6,3%-át képviselte.

Az AVTOVAZ bevételei nélkül számított üzemi eredmény 545 millió euróval 2204 millióra csökkent, ami az árbevétel 4,3%-át jelentette a 2017. évi 5,1%-kal szemben. Ezt a csökkenést a 329 millió eurós negatív volumenhatáson túlmenően nagyrészt a kedvezőtlen környezet magyarázza, amit részben a devizaárfolyamok alakulása – amelynek hatása 526 millió euró volt –, részben pedig a nyersanyaghelyzet (356 millió euró) okozott. Ezen negatív hatások ellensúlyozására a Csoport folytatta költséggazdálkodási politikáját, ami pozitív, 421 millió eurós eredménnyel járt a Monozukuri -, és az árnövekedések révén, ezek 261 millió eurós pozitív összetétel/ár/jövedelmezőség hatással jártak.

Az AVTOVAZ üzemi eredményének hozzájárulása 204 millió euróra nőtt a 2017-es 55 millió euróval szemben, és új szintet jelentett a társaság erősödésében. Mindez a fellendülőben lévő piacon nemrég bemutatott modellek sikerének, és a költségek racionalizálására tett erőfeszítéseknek volt köszönhető. Ezen felül 2018-ban az AVTOVAZ-t is segítették pozitív egyszeri hatások.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az értékesítés finanszírozása 1204 millió euróval járult hozzá a Csoport üzemi árréséhez, a 2017. évi 1050 millió euróhoz képest. Ez a csaknem 15%-os emelkedés az előző évek jó kereskedelmi teljesítményének köszönhető.

Az egyéb üzemi bevételek és kiadások -625 millió eurót tettek ki (a 2017. évi -48 millió euróval szemben). Ez az erős romlás két tényezőből eredt elsődlegesen: egyfelől az argentin válság következményeiből, ami több mint 200 millió euró volt, másfelől a „Contrat d’Activité pour une Performance durable - CAP 2020” franciaországi módosításával voltak összefüggésben, majdnem 300 millió euró értékben.

A Csoport üzemi bevétele 2987 millió euró lett a 2017. évi 3806 millió euróval szemben.

A pénzügyi bevételek -353 millió eurót tettek ki a 2017. évi -391 millió euró helyett (a visszaváltható részvények elszámolási módjában bekövetkezett változás figyelembevételével). A Csoport finanszírozási költségében bekövetkezett javulások lehetővé tették egy az Argentínában kialakult hiperinflációs helyzet miatti számviteli szabályok alkalmazására fordítandó 31 millió eurós költség lekötését.

A társult cégek hozzájárulása, elsődlegesen a Nissan részéről, 1540 millió eurót ért el a 2017. évi 2799 millió euróval szemben. 2017-ben a Nissan hozzájárulása tartalmazott egy 1021 milliós eurós egyszeri bevételt, ami az USA 2017 végén megszavazott adóreformjával, valamint a berendezésgyártó Calsonic Kanseiben lévő érdekeltségének eladásával függött össze.

A folyó évi és a halasztott adók 723 millió eurós kiadást jelentenek.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A nettó bevétel 3451 millió euró lett, a Csoport-szintű nettó bevétel pedig 3302 millió euró (részvényenként 12,24 €, a 2017. évi részvényenkénti 19,23 €-hoz viszonyítva).

Az autóipari tevékenység szabad cash flow-ja az AVTOVAZ-t 115 millió euró értékben beleértve 607 millió euró volt, figyelembe véve az üzemi tőkeszükségletben bekövetkezett pozitív változásokat, ami az AVTOVAZ nélkül 781 millió eurós és az AVTOVAZ nélkül számolva 784 millió eurós növekedést jelent az összes beruházás tekintetében.
 
2018. december 31-én a teljes készletállomány (a független hálózatot is beleértve) 70 értékesítési napot tett ki, a 2017 december végén kalkulált 57 naphoz képest. Ez a meredek emelkedés elsősorban 2018 negyedik negyedévének gyenge eladásait tükrözte.

A részvényenkénti 35 euró osztalékot, ami tavaly stabil volt, a vállalat a Részvényesek Éves Közgyűlése elé terjeszt jóváhagyásra.


A magyar piacon is kiemelkedően teljesített a Renault és a Dacia

A jó évet záró magyar autópiac bővülésének ütemét is felülmúlta 2018-ban a Renault és Dacia együttes forgalmának növekedése. A teljes magyar autópiacon összesen közel 160 ezer új gépjármű kelt el tavaly, 17%-kal többet, mint az előző évben. A személyautókra 17,5%-kal, a kishaszongépjárművekre pedig 14%-al nőtt a kereslet. Változatlanul népszerűek a városi terepjárók, a forgalom több mint egyharmadát adták a SUV-ok.
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Ezen a piacon három kategóriában is a Renault Csoport márkái adták a legkelendőbb típusokat. A kisautók közül a Renault Clio, az egyterűeknél a Dacia Lodgy, míg a kisáruszállítóknál a Dacia Dokker Van fogyott a legjobban.

Magyarországon a két gyártó együttes, 11,6%-os piaci részesedése 2018-ban felülmúlt minden korábbit. A belföldi értékesítést tekintve összesítésben így a második helyen végzett a Renault Csoport két márkája, és ugyanezt a pozíciót érte el a kishaszonjárművek részpiacán is. A teljes piacot tekintve a harmadik helyen áll a Renault és a Dacia együtt.  

A márkákat külön-külön tekintve is jó eredményeket mutat az elmúlt év.

A Dacia piaci részesedése meghaladja a 6%-ot, amivel a 7. legnagyobb szereplő itthon. Sokoldalú kombija, a Dokker igazi slágertermék lett, kétszer annyit vittek belőle tavaly, mint a kategóriájában utána következőből. Ugyancsak kiemelkedően jól szerepelt a Duster, a maga eladott 3877 darabjával ez a modell bizonyult a 2. legnépszerűbbnek a városi terepjárók között.

A Renault a közel 5,5%-os részesedésével a 8. legerősebb márka lett a piacon. A zászlóshajónak tekinthető Clio is jobban teljesített a tavalyelőttinél, s nőtt a Captur forgalma is. Utóbbi így dobogós lett a legkelendőbb városi terepjárók versenyében.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A kishaszonjárművek piacán – ahol a márka újrapozícionálása jellemezte a tavalyi évet – nagyot lépett előre a Renault. Ennek eredményeképp a közel 10%-os részesedésével a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárhatta 2018-at. A Renault Masterből az egy évvel korábbinál bő egyharmaddal többet, míg az eggyel kisebb kategóriában a Renault Trafic-ból 2,3-szer többet adtak el. Ezen a részpiacon ezzel meg is duplázta a részesedését a márka.

Kulcsszavak: dacia, járműipar, renault
 
Új formaterv a hatékonyság jegyében Új formaterv a hatékonyság jegyében A Hyundai Motor márkaértéke a világ ötven legjobbja között A Hyundai Motor márkaértéke a világ ötven legjobbja között Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot A Fraikin Csoport legjobb beszállítójának választotta a Renault Trucks-ot
 
Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

2019. február 15.
A Toyota fejlett kutatóintézetének igazgatója szerint már 2020-ban forgalomba kerülnek az autópályán felügyelet nélkül közlekedni képes Lexus és Toyota modellek. Ezek az autók négy kerékre szerelt szuperszámítógépek lesznek.
Részletek

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

A Toyota 2018 márciusában hozta létre Tokióban azt a TRI-AD (Toyota Research Institute Advanced Development) névre keresztelt tudományos intézményt, amelynek nem kisebb szerepet szántak, minthogy áthidalja a kutatólaboratóriumok és a bemutatótermek közötti szakadékot. Az intézet vezetésére azt a James Kuffnert kérték fel, aki korábban a TRI-AD társintézményének, a kaliforniai Toyota Research Institute-nak volt a technológiai igazgatója. „Ami a kutatási prototípusokat illeti, egy demonstráció megszervezése nem olyan nagy kihívás, annál inkább a piacra bocsátható termék megvalósítása” – hangsúlyozta az Automotive News Europenak adott interjújában a TRI-AD intézet küldetését Kuffner. „Úgy tekintünk vállalatunkra, mint a prototípust a sorozatgyártású termékkel összekötő hídra.”

A TRI-AD következő nagy kihívása az autóipart manapság leginkább foglalkoztató autonóm mobilitás sorozatgyártásba való átültetése. Ami ezt igazán nehézzé teszi, hogy valójában egyáltalán nem autóipari feladatról beszélünk: „Ahhoz, hogy sikert érjünk el, úgy kell gondolkodnunk és tevékenykednünk, mint egy szoftverfejlesztő vállalatnak” – mondja Nikos Michalakis, aki korábban a Netflix média-streaming szolgáltató felhő alapú rendszerét építette, most pedig a TRI-AD szoftverplatformért felelős alelnökeként dolgozik. „A Szilícium-völgyben szokásos mentalitást kell meghonosítanunk az egész vállalatban” – teszi hozzá Michalakis, aki szerint a TRI-AD az egész Toyota szoftveres oktatóközpontjaként fog működni.

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

Az intézet küldetése, hogy „sorozatgyártásra alkalmas szoftvert állítson elő autonóm gépjárművek számára”. Ebben nagy segítségükre lesz az online csatlakoztatott járművektől begyűjtött hatalmas adatmennyiség – Japán után hamarosan Észak-Amerikában is megkezdődik a Toyota minden gyártmányát hálózatba kapcsoló technológia piaci bevezetése, majd 3-5 éven belül következik Európa –, de a legnagyobb kihívás, hogy az autonóm közlekedés széles körű elterjesztéshez szükséges hardveres és szoftveres feltételek ma még egyáltalán nem léteznek.

Ahogy ezeket, magát az intézetet is a semmiből kellett megteremteni. A TRI-AD jelenleg ötszáz alkalmazottal dolgozik, de néhány éven belül kétszer ennyi munkatársra számítanak – igaz, egyre erősebb a verseny, és ez a munkaerő-piacon is érzékelteti a hatását. „Egy ekkora feladattal senki nem boldogul egyedül, ezért a kezdetektől szilárd partneri kapcsolatokat igyekszünk kiépíteni” – világít rá a piaci helyzetre Kuffner. A program előrehaladtával ugyanakkor egyre inkább meghatározó jelentőségre tesz szert a Toyota a területen, így mind könnyebb lesz a legkiválóbb szakembereket a céghez csábítani. Nyilván ennek előkészítéséként választották a cég hivatalos nyelvének az angolt, noha az ott dolgozó szakemberek 80 százaléka ma még japán.

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

A technológiai fejlesztés ugyanakkor kevés a sikerhez. Ahhoz, hogy középkategóriás autókban is megjelenhessen a technika, radikális mértékben kell csökkenteni az infrastruktúra – optikai, radaros és lézeres érzékelők, valamint számítógépes rendszerek – költségeit, avat be munkájuk komplexitásába Ken Koibuchi, a TRI-AD műszaki igazgatója, aki konkrét összegekről nem szólt, ám annyit elárult, hogy a költségeket a jelenlegiek kevesebb mint felére kell visszaszorítaniuk ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerülhessen a technológia. Mindez azonban Kuffner szerint nem jelent problémát: 2020-ban piacra kerülhet a cégcsoport első autonóm gépjárműve, egy Lexus modell.



Kulcsszavak: lexus, önvezető jármű, toyota
 
A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát 2015-ben jól teljesített a Lexus 2015-ben jól teljesített a Lexus Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW
 
A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

2019. február 14.
A ŠKODA a SCALA-val új mércét állít fel a kompakt szegmensben. A ŠKODA első, a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára épülő modellje.
Részletek

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

Legördült a gyártósorról az első ŠKODA SCALA a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében. A teljesen új kompakt modell gyártásának megkezdésével egy új technológiai fejezet kezdődött a cseh autógyártó számára: a ŠKODA SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-Csoport MQB-A0 platformján alapul.

A ŠKODA vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta:

„Az új ŠKODA SCALA-val új fejezetet kezdünk a ŠKODA kompakt választékában. Ez egy teljesen új modell, amely a szegmensében a technológia, a biztonság és a tervezés szempontjából referenciát jelent. Meggyőződésünk, hogy a SCALA-nak a legjobb esélye van a ŠKODA kompakt szegmensének újradefiniálására.”

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelési és logisztikai igazgatósági tagja hangsúlyozza: "A teljesen új ŠKODA SCALA gyártásának kezdete különleges alkalom az egész vállalat számára, különösen a munkatársaink számára. Az új modellt Mladá Boleslav-ban tervezték és fejlesztették - és a mai naptól itt is készül.”


A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

A SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformján alapul. Ez lehetővé teszi a magasabb szintű szegmensekből származó innovatív segédrendszerek használatát, és még nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít a kompakt autós szegmensben. A sávtartó-asszisztens mellett a ŠKODA a holttérfigyelőt vagy a sávváltást segítő rendszert hátsó forgalmi riasztással és az adaptív sebességtartó automatikát is kínálja a SCALA számára. Teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák is rendelkezésre állnak.

Az ügyfelek jelenleg négy motorváltozat közül választhatnak: három benzinmotor és egy TDI. Az ötödik változat, a földgázos hajtású CNG-változat, még az idén bemutatkozik. A teljesítmény a 66 kW (90 LE) és 110 kW (150 LE) között változik. Mindegyikük turbófeltöltővel és közvetlen befecskendezéssel rendelkezik, és megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A Stop / Start rendszerrel és a fék energia-visszanyerési technológiával is rendelkeznek. A belépő szintű verziók 2019 második negyedévében kerülnek a márkakereskedésekbe. A SCALA a márka első európai modellje, amely a a hátsó ajtón lévő „ŠKODA” feliratot nagybetűkből rakja ki.

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban


Kulcsszavak: autógyár, Mladá Boleslav, Scala, skoda, új modell
 
A Fiat új modellje az Autobest legnagyobb kitüntetésében részesült A Fiat új modellje az Autobest legnagyobb kitüntetésében részesült Leleplezték az Acura NSX következő generációját Leleplezték az Acura NSX következő generációját A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben A Suzuki slágermodellje lett a Vitara A Suzuki slágermodellje lett a Vitara Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson
 
Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át a DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át a DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

2019. február 13.
Tisztán elektromos hajtásrendszerű tehergépkocsit adott át a DAF Trucks Hollandiában a geldropi Tinie Manders Transport vállalatnak.
Részletek

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

A VDL elektromos hajtástechnikájával szerelt DAF CF Electric teherautót a DHL már alkalmazza az eindhoveni régióban kínált shuttle-szolgáltatásában. Az első CF Electric tavaly decemberben a Jumbo szupermarket-lánc flottájában állt szolgálatba.

Az új CF Electric kulcsát Jos Habets operatív igazgató, egyben a DAF Trucks igazgatótanácsának tagja adta át a Manders Transport vezetőségének. A Hollandia Brabant-regiójában immár 83 esztendeje működő családi vállalkozást jelenleg a harmadik nemzedék vezeti, az új teherautó pedig a cég ötventagú flottájába érkezik.

Elektromos teherautók a nagyvárosi régiókba

„Egyértelművé vált, hogy a szállítmányozási iparág alapvető átalakuláson megy át napjainkban” – mutatott rá Jos Habets. „Az elektromos teherautó a jövőben mindinkább elvárássá válik nagyvárosi régiókban. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy a Tinie Manders Transport vállalattal együttműködésben tovább bővíthetjük az elektromos tehergépkocsikról szerzett tapasztalatainkat. A technikáról és az üzemeltetésről ily módon gyűjtött adatokat sorozatgyártású modelljeinkhez használhatjuk majd fel, így biztosítva, hogy maradéktalanul megfeleljenek a piac igényeinek.”

Nulla emisszió

„Büszkeséggel tölt el minket, hogy az elsők között vehetjük használatba ezen úttörő DAF-modellt” – hangsúlyozta Eveline Manders. „Már a kezdetektől részt vettünk fejlesztésében és természetesen kíváncsian várjuk a gyakorlati eredményeket.

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Elektromos járműveink számának bővítéséről szóló döntésünket nem csupán a nulla károsanyag-kibocsátás alapján, hanem a kedvező üzemeltethetőségre, illetve az e tehergépkocsi által kínált további lehetőségekre is tekintettel hozzuk majd meg. A nulla károsanyag-emisszió és a minimális zajszint révén a belvárosi szállításra vonatkozó mind szigorúbb jogszabályi előírásoknak is megfelelhetünk, ami vetélytársainkkal szemben is előnyt jelent számunkra.”

Fontos lépés

Amint Willem van der Leegte, a VDL Groep vezérigazgatója hozzátette: „A Tinie Manders, a DAF Trucks és a VDL tevékenységét egyaránt szilárd alapok, széleskörű megközelítés és csúcsminőségű fejlesztés jellemzi. Valóban csodálatos látni a Brabant-régió e három vállalatának együttműködését a VDL elektromos hajtástechnikájával szerelt DAF CF Electric nyergesvontató gyakorlati tesztelésében. A Tinie Manders azonnal felvette a kapcsolatot és jelezte érdeklődését, s bátran vállalkozott a részvételre a fejlesztési projekt tesztidőszakában, a családi vállalkozás így fontos szerepet játszott ezen innovatív, a teherszállítás hosszú távú fenntarthatóságának megteremtésében komoly fejlődést jelentő tehergépkocsi megalkotásában. A mai járműátadás fontos lépés a vállalatok közötti nagyvolumenű szállítási tevékenység teljeskörű elektromossá alakítása felé, Eindhovenben és környékén egyaránt. Ezzel a helyi légminőség javításához, valamint a zajszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul.”

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Együttműködés

A Tinie Manders Transport a tisztán elektromos hajtásrendszerű nyergesvontatót ugyancsak teljes mértékben elektromos üzemű hűtőfélpótkocsival tervezi üzemeltetni. Ezen egyedülálló kombináció révén a geldropi székhelyű szállítási vállalkozás a hosszú távon fenntartható szállítás DKTI-támogatására is alkalmassá válik. A DKTI projektben nem csupán a DAF, a VDL Groep és a Tinie Manders Transport vesz részt, hanem a DHL, a TNO, az Allego, a THT New Cool és Geldrop-Mierlo önkormányzata is. Az Allego gondoskodik Geldropban a nyilvános töltési lehetőségről, míg az önkormányzat a töltőinfrastruktúra létesítésében vesz részt, a THT New Cool pedig két elektromos hűtőrendszerű, nulla károsanyag-kibocsátású félpótkocsit szállít, amelyek a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás technikájával is rendelkeznek. Végül pedig a TNO elemzi az elektromos nyergesvontató/félpótkocsi-együttessel elért eredményeket, illetve vizsgálja meg, hogy további helyközi szállítási feladatok is teljesíthetők-e tisztán elektromos járművekkel.

A DAF CF Electric

A DAF CF Electric a városi régiók 37 tonna szerelvény-össztömegig terjedő közúti fuvarozására – ahol egy- vagy kéttengelyes félpótkocsik használatosak – kifejlesztett, 4x2 hajtásképletű nyergesvontató. A 2018-as „Nemzetközi Év Teherautója” („International Truck of the Year 2018”) díjjal kitüntetett DAF CF sorozat műszaki alapjaira épül, s tisztán elektromos hajtásáról a VDL E-Power technikája gondoskodik. Ezen intelligens hajtásrendszer központi eleme a 210 kW teljesítményű elektromos motor, amit jelenleg 144 kWh összkapacitású lítiumion-akkumulátorblokk lát el energiával. A DAF CF Electric hatótávolsága terheléstől függően mintegy 100 kilométer, ami kiválóan alkalmassá teszi a nagyvolumenű városi terítőfuvarozásra. Az akkumulátorok 30 perces gyorstöltési funkcióval is rendelkeznek, teljes feltöltésük pedig mindössze másfél órát vesz igénybe.

Kulcsszavak: DAF Trucks, elektromos kamion, járműipar
 
Audi: külföld felé tolódik a járműgyártás súlypontja Audi: külföld felé tolódik a járműgyártás súlypontja Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik A Ford egyike a világ 50 leginnovatívabb vállalatának A Ford egyike a világ 50 leginnovatívabb vállalatának A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését
 
Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

2019. február 13.
A márka részt vesz az EEBUS kezdeményezésben az elektromos autók intelligens otthoni integrációja céljából. A kommunikációs szabvány egységes nyelvezet kialakítását célozza meg a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.
Részletek

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Az Audi tevékenyen részt vesz a jövő digitális energiavilágának formálásában. A négykarikás márka közreműködik az EEBUS kezdeményezésben, amelynek célja a gyártók közötti és az iparági határokon átívelő együttműködések támogatása. Az Audi e-tron  az első olyan elektromos autó, amelynek a töltőrendszere az új kommunikációs szabványt használja. Az Audi Brussels üzemében január végén megrendezett „Plugfest E-Mobility” rendezvényen a fejlesztők tesztelhették iparágakon átívelő kompatibilitását még azelőtt, hogy az energia menedzsmentet érintő EEBUS szabványt februárban bemutatják.

Az elektromos autó villamosenergia felhasználóként fontos szerepet tölt be a digitális energiavilágban. Energiatároló eszközökként az elektromos autók óriási lehetőséget jelentenek az energiarendszer átalakításában és a túltermelésből adódó visszatöltött energia hasznosításában. Az autók a nap nagy részét álló helyzetben töltik, ami rengeteg időt biztosít a rugalmas töltés számára. Éppen ezért az új energiafelhasználók nem csupán újabb terhelést jelentenek az energiahálózat számára, de a változó elérhetőségű napenergia és szélenergia esetében viszonylag rugalmas energiatároló eszközökként is szolgálhatnak. Egy épületen belül az elektromos autó, a háztartási készülékek, a hőszivattyúk és az egyéb felhasználók összehangolhatják energiafelhasználásukat, ezzel is elkerülve a hálózat túlterhelését.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ehhez azonban nagyteljesítményű villamos energia generátorok szükségesek illetve az energia szükségletek intelligens vezérléséhez a felhasználóknak is összeköttetésben kell állniuk. Ez utóbbit tűzte ki célul magának az EEBUS kezdeményezés, amely akadálymentes és iparágakon átívelő kommunikációt tesz lehetővé a jövő energiahálózatában. Az Audi több, mint 70 nemzetközi vállalattal együttműködve dolgozik az energia menedzsment egységes nyelvezetének kialakításán a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.


Az EEBUS szabvány kihirdetése a Plugfest alkalmával

Január 28-29-én a kétnapos „Plugfest E-Mobility” rendezvényen az EEBUS tagok az Audi brüsszeli üzemében tesztelhették a nyílt kommunikációs szabványon alapuló fejlesztéseiket. Mérnökök és fejlesztők végeztek modellteszteket, hogy ellenőrizzék, a fotovoltaikus rendszer, a töltési infrastruktúra, az elektromos autó és a fűtési rendszer zavartalanul képes-e egymással kommunikálni.

Az eszközök összeköttetéséről az otthoni energiamenedzsment rendszer (Home Energy Management System - HEMS) gondoskodik. Minden információ egy központi irányító egységbe fut össze, amely lehetővé teszi az energia-használó eszközök számára, hogy villamosenergia igényükről egymással információt cserélhessenek. A „Plugfest” után az érintett vállalatok kialakítják az elektromos mobilitás területén érvényes EEBUS szabvány részleteit.

Connect töltési rendszer: hatékony és hálózatba kapcsolt

Az Audi számos megoldást kínál az otthoni töltésre. A legfejlettebb szintet képviselő, opcionálisan elérhető „connect” töltési rendszer akár 22 kW töltőkapacitást is lehetővé tesz.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ezzel lehetséges mindössze négy és fél óra alatt teljesen feltölteni az Audi e-tron modelljét. A rendszer előnye egyértelmű: a „connect” töltési rendszerrel az Audi e-tron modellt mindig  a lehetséges legnagyobb teljesítménnyel tölthetjük, amelyet az otthoni elektromos hálózat és az autó lehetővé tesz. A rendszer figyelembe veszi a háztartás egyéb felhasználóinak energiaigényeit és ehhez alkalmazkodik annak érdekében, hogy elkerülje az otthoni elektromos hálózat túlterhelését és a megszakító lekapcsolását. Ez feltételezi, hogy az otthonunk egy megfelelő energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) rendelkezik, amelyhez a töltési rendszer az otthoni Wi-Fi hálózaton keresztül kapcsolódhat. Ebben a témában az Audi két partner vállalattal működik együtt, az SMA Solar Technology és a Hager Group pedig a négykarikás márkához hasonlóan vállalja az EEBUS kezdeményezés szabványának alkalmazását.

Fenntartható és intelligens töltés

A „connect” töltési rendszerrel kombinálva és a megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) együttműködve az Audi e-tron a különböző energiadíjakat is figyelembe veszi. Arra az időszakra időzíti a töltést, amikor a villamosenergia olcsóbb, figyelembe véve ezzel párhuzamosan a felhasználó mobilitási igényeit, mint például az indulási idő vagy a töltöttségi szint. A „connect” töltési rendszer a szükséges árinformációt vagy az otthoni energiamenedzsment rendszertől gyűjti be vagy pedig a myAudi oldalra a felhasználó által feltöltött információból tájékozódik. Amennyiben az épületet fotovoltaikus rendszerrel is felszerelték, a felhasználó tovább optimalizálhatja a töltési folyamatot.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ekkor a fotovoltaikus rendszer által termelt elektromos áramot használja elsősorban az Audi e-tron töltéséhez. Az elektromos SUV megteheti ezt egyrészről a napsütéses időszakok előrejelzése alapján, másrészt pedig a csatlakozási ponton mért aktuális energiaáramlást figyelembe véve.

Kapcsolat a villamosenergia hálózattal

Igen valószínű, hogy az EEBUS szabványt használó eszközök egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak az elektromos hálózathoz a jövőben. Lehetséges alkalmazás lehet az otthoni energiamenedzsement rendszeren keresztül a hálózat üzemeltetőjével létrehozott kapcsolódási felület. Ez lehetővé tenné az elektromos autók számára, hogy még inkább a hálózat szűk keresztmetszetéhez igazítsák töltési menetrendjüket, ugyanakkor biztosítaná a hálózat stabilitását is olyan esetekben is például, amikor párhuzamosan történik több elektromos autó töltése ugyanazon a hálózaton. A kommunikációs szabvány részletei 2019. februárban lesznek nyilvánosak. Ezzel az EEBUS kezdeményezés jó úton halad, hogy egy Európa-szerte elfogadott szabványt hozzon létre, amely átfogó és gyártótól független módon köti össze a legfőbb otthoni energia felhasználókat.

Kulcsszavak: audi, e-tron, elektromos autó
 
Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az elektromos I.D. olcsóbb lesz a Tesla Model 3-nál Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét
 
A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

2019. február 13.
A Datahouse hivatalos gépjármű forgalomba helyezési adatai szerint a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2018-ban 4018 személygépjárművet értékesített hazánkban, ami a legmagasabb érték a prémium szegmensben és 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Részletek

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

Legnagyobb számban a GLC modellt értékesítették, 506 darabot adtak el belőle. A kecskeméti Mercedes-Benz gyárhoz kötődő modellek is népszerűek a magyar piacon: tavaly jelentősen nőtt a regisztrált A- és B-osztály valamint CLA és CLA Shooting Brake modellek darabszáma is.

Harmadik egymást követő évben ért el figyelemre méltó növekedést a Mercedes-Benz a prémium személygépjármű értékesítésben. A városi terepjárók (SUV) népszerűsége töretlen, ez a kategória hozta a legerőteljesebb, 46 százalékos növekedést a Mercedes-Benz termékportfoliójában is. Így nem meglepő az sem, hogy a legnagyobb számban eladott Mercedes-Benz modell, a GLC is ebből a kategóriából kerül ki. 2018-ban összesen 1555 Mercedes-Benz SUV-t helyeztek forgalomba hazánkban, ebből 506 darab volt GLC.

A Magyarországon gyártott járművek is jelentősen hozzájárultak a Mercedes-Benz hazai értékesítési eredményeihez. Kiemelkedő, 95 százalékos növekedést ért el 321 értékesített darabbal az A-osztály, amelynek új generációját 2018 májusától Kecskeméten is gyártják.

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

421 eladott autóval a kompakt kategória másik vezető modellje a tavalyi év első felében még itthon is gyártott B-osztály volt - 19 százalékkal többet adtak el ebből a modellből. Továbbra is népszerűek ugyanebben a kategóriában a kizárólag Kecskeméten készülő CLA és CLA Shooting Brake modellek, amelyekből összesen 238 darabot regisztráltak,13 százalékos növekedést érve el 2017-hez képest.

A Mercedes-Benz C-osztály limuzin változatának sikerét mutatja, hogy sikerült megelőznie konkurenseit 395 eladott darabbal. Ki kell emelni az autógyártás csúcsát képviselő S-osztályt is, melynek csak limuzin változatából 102 darabot értékesítettek hazánkban, így megőrizte vezető szerepét a kategóriájában.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, mercedes-benz
 
Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Indul a Škoda karaván! Indul a Škoda karaván! A magyar Wallis Automotive Europe nagy volumenű, 8 országot lefedő tendert nyert A magyar Wallis Automotive Europe nagy volumenű, 8 országot lefedő tendert nyert
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 151 - 160