Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 151 - 160
Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben

Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben

2020. április 29.
A járványügyi korlátozások termelés- és keresletcsökkentő hatása miatt az első negyedévben a korábbinál alacsonyabb bevételre tett szert a Daimler AG és töredékére zuhant a nyeresége is a járműipari konszern honlapján szerdán publikált jelentés szerint.
Részletek

Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben

Az első negyedévben 37,223 milliárd euró bevételre tett szert a Daimler AG, devizaárfolyam hatással kiigazítva 6 százalékkal kisebbre az egy évvel korábbi 39,698 milliárd eurónál.

Európában a bevétel 8 százalékkal 15,344 milliárd euróra, ezen belül Németországban 7 százalékkal 5,940 milliárd euróra csökkent. Észak-Amerikában 4 százalékkal csökkent a Daimler bevétele 11,149 milliárd euróra, Kínában pedig 13 százalékkal 3,829 milliárd euróra.

A Daimler működési eredménye az első negyedévben 78 százalékkal 617 millió euróra csökkent 2,798 milliárd euróról, nettó nyeresége pedig 92 százalékkal 168 millió euróra 2,149 milliárd euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 9 centre csökkent 1,96 euróról.

A Daimler az első negyedévben 644 ezer járművet értékesített, 17 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 774 ezernél. Ezen belül a Mercedes-Benz személygépkocsik eladása 15 százalékkal 471 ezerre csökkent 555 ezerről, a Mercedes-benz furgonoké 22 százalékkal 76 ezerre, a Daimler tehergépjárműveké 20 százalékkal 92 ezerre, a Daimler buszoké 8 százalékkal 5 ezerre.

Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben

A Daimler az autóiparban általában is jelentős termeléscsökkenésre számít az idén a járványellenes működési korlátozások és az ezzel párhuzamosan bekövetkezett keresletcsökkenés miatt. Az IHS Markit gazdaságkutató intézet prognózisa szerint az idén az autóeladások világszerte egy ötödével maradnak majd el a tavalyitól. A járvány negatív hatásai az év második negyedében mutatkoznak majd meg a legnagyobb mértékben a globális autóipar teljesítményében.

A Daimler mindezek miatt arra számít, hogy az éves eredménye, az értékesítési árbevétel, az üzemi eredmény és a nyereség is elmarad majd a tavalyitól.

A Daimler részvénye 30,49 eurón 0,21 százalékkal erősödött szerdán a frankfurti tőzsdén a nyitást követően. Az év eleje óta a részvény 38 százalékot veszített árfolyamából.

Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben
Kulcsszavak: autógyár, daimler, gazdaság, járműipar, mercedes-benz
 
Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben Elkészült a háromszázezredik DS3 A Toyota és a Daihatsu egyesítik erőiket A Toyota és a Daihatsu egyesítik erőiket Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Miskolc az elektromos mobilitás támogatója Miskolc az elektromos mobilitás támogatója Lendületben a Citroen Magyarországon Lendületben a Citroen Magyarországon
 
Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye

Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye

2020. április 29.
Részben a koronavírus-járvány miatt jelentősen romlott az Airbus március 31-ével zárult első negyedéves pénzügyi eredménye az egy évvel korábbihoz képest.
Részletek

Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye

A toulouse-i székhelyű gyártó honlapján szerdán közölt eredménykimutatás szerint az árbevétel 12,5 százalékkal 10,6 milliárd euróra romlott a 2019 első negyedévi adatokhoz viszonyítva, az üzemi eredmény ennél is nagyobb mértékben, 56 százalékkal esett és 79 millió eurót tett ki. A büntetések és pénzügyi manőverek egyenlege, és adózás után az Airbus 481 millió eurós adózott veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a tavalyi 40 millió eurós nyereség után.

A cég eredményét a kereskedelmi repülőgépeket gyártó részleg húzta le, ez az üzletág 22 százalékkal kevesebb 7,5 milliárd euró bevételből gazdálkodhatott, és 57 milliós üzemi eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 319 millió euróval.

A teljesítményt az Airbus Helicopters húzta fel, a forgószárnyas gépeket gyártó részleg 19 százalékkal 1,2 milliárd euróra növelte bevételét és a tavalyihoz képest közel hatszor akkora üzemi szintű nyereséget produkált: 9-ről 53 millióra nőtt a nyereség.

Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye

A cég közleményében megjegyezte, hogy a koronavírus-járvány miatt már visszavonták a 2019-es osztalékfizetési javaslatot, 15 milliárd eurós hitelkeretről állapodott meg a társaság a bankokkal, 2,5 milliárd euró értékben kötvényeket bocsátott ki. A következő hónapokban a cég a készpénztartalékának megőrzésére és a költségek lefaragására koncentrál. Ennek részeként 700 millió euróval csökkenti a tőkeköltést, és felfüggeszti a nem szorosan a tevékenységi körhöz tartozó programokat.

Az Airbus még márciusban visszavonta a 2020-as pénzügyi előrejelzését, mivel a koronavírus-járvány hatásait még most is vizsgálják.

Kulcsszavak: airbus, gazdaság, koronavírus
 
Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye Minden idők egyik legeredményesebb éve lehet a 2013 a Ford számára Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye Főpolgármesteri Hivatal: aláírták a szerződést az új villamosok gyártásáról Tizenötödik hónapja emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban Tizenötödik hónapja emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog
 
40 éves a Renault Fuego

40 éves a Renault Fuego

2020. április 29.
A Fuego 1980 márciusában volt először látható a Genfi Autószalonon, ahol az addigi Renault coupék utódjaként mutatkozott be.
Részletek

40 éves a Renault Fuego

A Fuego története 1976-ban kezdődött, amikor a Renault a teljes választék megújítása mellett döntött. A fő prioritások egyike a középkategória frissítése volt. A modell legsikeresebb változata a GTS lett, amelyből 5 év alatt több mint 220 000 darab készült.

Két modell, a Renault 15 Coupé és a Renault 17 Coupé taposta ki az utat az új Fuegonak. Az új modellt, amely a Renault 18 padlólemezére épült egy népszerű kupénak szánták. A palettán az első olyan autó volt, amely megtörte a modellek számmal történő elnevezésének hagyományát. A modell dinamizmusa és karaktere egyértelműen jelezte, hogy a cél a nemzetközi siker.

Az eredeti formaterv egyértelműen a sebességet idézte. A széles ajtókon keresztül a hátsó ülések is könnyen elérhetőek voltak. Az ék alakú formavilágot, amelyet a lekerekített élek tettek a kornak megfelelően modernné, 1976-ban láthatta először a Renault vezetése. A nagyközönség ezen túl 1980-ban, a Genfi autószalonon ismerkedhetett meg a modellel. A vonalvezetés az akkor kezdődő 80-as évek formáit idézte már meg. A technológiát illetően a karosszéria a B-oszlopig majdnem teljesen a Renault 18-é volt, a komoly innovációk a hátsó részben kezdődtek.

40 éves a Renault Fuego

A sportos vonalak ellenére a 4 üléses Renault Fuego nagyon is funkcionális modell. A hosszú, üvegezett hátsó ajtó és a lehajtható hátsó ülések segítségével hosszú tárgyak is könnyedén rakódhatók voltak. A csomagtartó kapacitása a maga 375 cm3-ével nem tért el az akkor a piacon megtalálható családi modellekétől, és az, hogy az ülések lehajtásával ez 814 cm3-re volt növelhető, csak még vonzóbbá tette a Renault Fuegot.

A belső térben elöl a pilóta-fotelek vagy a magasabb felszereltségi szinten elérhető különleges műszerfal nyűgözték le az utasokat. A csúcsverzióban elektromos ablakok, bársony kárpitozás, szervokormány és zöld árnyalatra sötétített ablakok is helyet kaptak. A legdrágább – GTX – változat volt az, amely a világ első szériaautójaként infravörös távirányítóval ellátott központi zárat tartalmazott.

A Fuego mindenkihez szólt - pénztárcától függetlenül. Épp ezért az alap TL és turbós változatokon túl, a paletta tartalmazta a GTL, TS, GTS, TX, és GTX verziókat. Kapható volt turbófeltöltős dízelmotorral is. A lökettérfogatok 1400 és 2 000 cm3 között mozogtak.

Kizárólag Európában volt elérhető a J8S kódú 2 068 cm3-es, 88 LE-s turbódízel motor. Ennek a változatnak a teljesítménye páratlan volt: 177 km/h max. sebesség, gyorsulás 0-100 km/h-ra 13.2 mp alatt és 100 km-en átlagosan 8 literes fogyasztás.

40 éves a Renault Fuego

1983 tavaszáig a Renault Fuego turbódízel volt a világ leggyorsabb dízelmeghajtású modellje. A francia piacon túl kiemelten sikeresen szerepelt a belga, és olasz piacokon is. A Renault 25 megjelenésével (1984) a Fuego opcionálisan kérhető felszereltségeinek listája megnőtt, így elérhetővé vált a kormányról vezérelhető audio, elektromos tükör és a fedélzeti számítógép is.

A GTS változat volt a legnépszerűbb, ebből 226 000 példány készült el, 5 év alatt. 1997-ben a Renault bemutatta a Megane Coupét, amelyet a Fuego utódjának szántak.

Összefoglalva tehát, az 1982-es Renault Fuego volt az első autó, amely szériában infravörös központi zárral volt felszerelve. Emellett a fedélzeti audio a kormányon elhelyezett gombokkal volt vezérelhető. Az első turbódízel kupéként pedig sokáig a világon kategóriájában a leggyorsabbnak számított.


Kulcsszavak: évforduló, Fuego, renault
 
Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere A Lada visszatér Latin-Amerikába A Lada visszatér Latin-Amerikába 40 éves a Renault Fuego Tim Gábor győzött az első Clio Cup futamán! Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat
 
Nem jön létre a Boeing és az Embraer vegyesvállalata

Nem jön létre a Boeing és az Embraer vegyesvállalata

2020. április 29.
Nem jön létre az amerikai Boeing és a brazil Embraer kereskedelmi repülőgépek gyártására szakosodott részlegéből a korábban bejelentett vegyesvállalat, mert az amerikai fél egyoldalúan felmondta az előszerződést. A brazilok szerint a Boeing soha nem is akarta igazán az üzletet megkötni.
Részletek

Nem jön létre a Boeing és az Embraer vegyesvállalata

A chicagói székhelyű amerikai repülőgépgyártó közleményében azt írta, április 24-e volt a több mint két évvel ezelőtt megkezdet ügylet lezárásnak határideje, amelyet bizonyos feltételek mellett meghosszabbíthattak volna, de a Boeing úgy döntött, egyoldalúan felmondja a vegyesvállalat létrehozására kötött szerződést.

A gyártó azzal indokolta a lépést, hogy a tárgyalások eredménytelenül zárultak, mert az Embraer elégtelenül teljesített, de ezt a Boeing nem részletezte.

Az Embraer később kiadott közleményében visszautasította a Boeing állításait, azzal vádolva meg az amerikai céget, hogy az a saját anyagi helyzete, és a 737 MAX-ok botrányai miatt nem is akarta már létrehozni a vegyesvállalatot, csak kifogást keresett, hogy elállhasson az üzlettől. A brazil társaság közölte azt is: jogi úton fog kártérítést követelni a Boeingtől.
   

Nem jön létre a Boeing és az Embraer vegyesvállalata

A Boeing és az Embraer 2018 decemberében jelentette be, hogy olyan vegyesvállalatot hoznak létre, amely kereskedelmi repülőgépeket gyártott volna. A Boeing 4,2 milliárd dollárt fizetett volna a brazil társaság egy részéért, az Embraer 20 százalék részesedést szerzett volna az új cégben. Az ügyletet a brazil hatóságok és a részvényesek is jóváhagyták, az Európai Bizottság versenyjogi hatóságként még vizsgálta az ügyet, mert álláspontja szerint torzult volna a verseny a két gyártó egy-egy üzletágának egyesülésével.

Kulcsszavak: boeing, Embraer, repülő
 
Magyar üzemelési engedélyt szerezne a LOT lengyel légitársaság Magyar üzemelési engedélyt szerezne a LOT lengyel légitársaság Boeing 747-400-as típusával teljesít heti egy Budapest-Tel Aviv járatot az El Al légitársaság Boeing 747-400-as típusával teljesít heti egy Budapest-Tel Aviv járatot az El Al légitársaság Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében A HondaJet volt kategóriájának legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2017 első felében Nem jön létre a Boeing és az Embraer vegyesvállalata Megépíti az Airbus az a A330neót
 
A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

2020. április 29.
A bajor prémiumgyártó első ízben enged virtuális betekintést a BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájába, amellyel újfent megerősíti töretlen elköteleződését a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás gondosan megtervezett, szisztematikus térnyerése mellett.
Részletek

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

Széleskörű modellpalettájával a müncheni központú vállalatcsoport „a választás szabadságát” élteti, így idő előtt felkészül az eltérő mobilitási követelmények és ügyféligények kielégítésére. A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás globális áttöréséhez azonban nem csupán osztatlan ügyfélközpontúságra, de rugalmas infrastruktúrára is szükség van.

„Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egy olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni a maximálisan eltérő piaci- és ügyféligényeket. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos meghajtású autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák mellett hosszú távon a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia lehet portfóliónk negyedik alappillére, amelyből végtelenül népszerű BMW X modellcsaládunk felsőkategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja. A BMW Group és a Toyota Motor Corporation már 2013 óta dolgozik az üzemanyagcella-technológián.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia kilátásai

Jóllehet, hosszú távon a BMW Group minden kétséget kizáró potenciált lát az üzemanyagcella-technológia térnyerésében, időbe telik, mire hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modelljeit sorozatgyártásban is ügyfelei elé tárja. Ennek elsősorban a megfelelő keretrendszer hiánya az oka.

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

„Véleményünk szerint akkor jön el a hidrogén, mint energiahordozó létjogosultsága, amikor környezetbarát módon, versenyképes áron sikerül azt nagy mennyiségben előállítani. A hidrogént ezt követően is először olyan területeken fogják alkalmazni, amelyeken a tisztán elektromos meghajtás nem vezet közvetlenül eredményre, így például a hosszú távú teherszállítmányozásban” – tette hozzá Klaus Fröhlich. Jelenleg ráadásul a technológia térnyeréséhez szükséges infrastruktúra, például az Európa-szerte hozzáférhető hidrogéntöltőállomás-hálózat sem áll rendelkezésre.

A BMW Group ettől függetlenül gőzerővel dolgozik a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia kifejlesztésén. A szükséges infrastruktúra felfejlesztéséig és a hidrogén hosszú távon fenntartható előállításának megvalósulásáig hátralévő időt a müncheni központú vállalatcsoport arra használja fel, hogy jelentős mértékben csökkentse a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-technológia gyártási költségeit. A BMW Group jelenleg a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető portfóliójával kényezteti ügyfeleit, 2023-ra ráadásul tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel. A huszonöt modellből legkevesebb tizenkettő zéró emisszió mentén váltja majd valóra a vezetés színtiszta élményét.

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájának első részletei

„A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájának üzemanyagcella-technológiája 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményű energiát képes előállítani a hidrogén és a levegőben található oxigén kémiai reakciójából” – magyarázta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát fejlesztő részlegének alelnöke.

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

A hidrogén és az oxigén kémiai reakciójának melléktermékeként csupán vízgőz keletkezik, amely azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek semmiféle káros anyagot, csupán vizet bocsátanak ki. Az üzemanyagcella-technológia alatt elhelyezett elektromos átalakító az elektromos motorhoz és a nagyteljesítményű akkumulátorhoz eltérő feszültségszinten továbbítja a hidrogén és az oxigén kémiai reakciójából előállított energiát. A nagyteljesítményű akkumulátort az üzemanyagcella-technológia mellett a fékezések során visszanyert energia is táplálja.

A BMW i Hydrogen NEXT modellben egy pár 700 bar töltőnyomású hidrogéntartály is helyet kapott, amelyben hat kilogrammnyi hidrogén fér el. „A két tartály hosszú távra elegendő hidrogént képes eltárolni, az időjárási körülményektől függetlenül. Utántöltésük pedig mindössze három-négy percet vesz igénybe” – tette hozzá Jürgen Guldner.

A mérnökök a BMW i Hydrogen NEXT modellt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával vértezték fel, amely hamarosan a BMW iX3 tisztán elektromos SAV (Sports Activity Vehicle) modellben ünnepli világpremierjét. Előzéskor és gyorsuláskor az elektromos motor fölé épített nagyteljesítményű akkumulátor extra teljesítménnyel képes fokozni a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia maximális teljesítményét. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye így 275 kW / 374 lóerő, amely a BMW által fémjelzett, legendás vezetési élménnyel kecsegtet. 2022-től a BMW Group kisszériás tesztautókkal kezdi meg a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt elektromos meghajtás közúti tesztelését, az aktuális BMW X5 műszaki alapjaira építve. A vállalatcsoport tervei szerint a technológia legkorábban az évtized második felében jelenhet meg sorozatgyártásban, akkor is csak a globális piac körülményeinek és előfeltételeinek függvényében.

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

A Toyota oldalán megkezdett együttműködés folytatódik

Ahhoz, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek tömegtermelési követelményeit már az évtized második felére teljesítse, a BMW Group 2013 óta sikeres együttműködést folytat a Toyota Motor Corporation oldalán. A két gyártó egy technológiafejlesztési együttműködési megállapodás égisze alatt dolgozik együtt az üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-technológiák és a hidrogén-meghajtású modellek teljesítményszintekhez igazítható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A BMW i Hydrogen NEXT modellben a Toyotával közösen kifejlesztett üzemanyagcellák dolgoznak majd, amelyeknek a BMW Group által tervezett kiegészítő rendszer ágyaz meg.

Az üzemanyagcella-technológia tömegtermelési előkészítése mellett a két gyártó 2017 januárjában tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a „Hydrogen Council” néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távonfenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának. A kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma mára a nyolcvanat is átlépte.

A BMW Group a BRYSON kutatási projektbe is beszállt

A BMW Group aktívan közreműködik a helytakarékos hidrogéntartályok kifejlesztésére létrehozott, németországi BRYSON kutatási projektben, amellyel tovább nyomatékosítja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiába vetett bizalmát.

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén

A BMW AG, az Alkalmazott Tudományok Müncheni Egyeteme (Munich University of Applied Sciences), a Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, a Drezdai Műszaki Egyetem (Technical University of Drezden) és a WELA Handelsgesellschaft mbH szövetségének elsődleges célja, hogy kifejlessze a jövő legjobb magasnyomású hidrogéntartályait, amelyek gyártmánytól függetlenül bármelyik járműszerkezetbe könnyedén integrálhatók.

A három és fél évesre tervezett projektet a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium támogatja azzal a céllal, hogy a közösen kifejlesztett hidrogéntartályok jelentős mértékben csökkentsék a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt autók tömegtermelési költségeit, akár a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal szerelt modellek szintjére.

Kulcsszavak: BMW Group, fejlesztés, hidrogén, üzemanyag-cella
 
A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal Két lélegzetelállító BMW tanulmány világpremierje Két lélegzetelállító BMW tanulmány világpremierje Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks Már Vietnam is környezetbarát Már Vietnam is környezetbarát
 
Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól

Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól

2020. április 29.
Az otthonmaradásra és az önmérsékletre biztató üzenetek megjelenése óta hosszú hetek teltek el, időnként nehezebb pillanatokat, periódusokat hozva mindannyiunk életébe.
Részletek

Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól

E kihívásokkal teli időszakban rendkívül fontos, hogy pozitív gondolatok kerekedjenek felül még a borúsnak látszó helyzetekben is. A MINI márka hazai barátai őszintén számoltak be a mindennapjaikat meghatározó érzéseikről, inspirációt adó kapaszkodóikról és jövőbeli terveikről.

Gere Andrea és férje Csizmadia Kristóf, a Gere Attila Pincészettől, Jókuti András, világutazó, gasztronómiai szakíró és Leblanc Gergely a Magyar Állami Operaház balettművésze – sikeres személyiségek, akiknek az élete március közepén ugyanúgy kitért a megszokott kerékvágásból, mint mindannyiunké és az új helyzet hozzánk hasonlóan tőlük is megköveteli az alkalmazkodást. Vajon hogyan tudnak túllendülni az embert próbáló pillanatokon? Milyen változásokra készülnek és számítanak, ha „újraindulhat” a világ?

A MINI márka hazai barátainak inspiráló gondolatait otthonaikban forgatott videókban ismerhetjük meg. A kezdeményezés első három kisfilmje után további ismert emberek üzenetei is várhatóak.

Az új helyzetek alkalmazkodást és új megoldásokat követelnek, miközben sokszor a gyors fejlődés lehetőségével kecsegtetnek. Az „újraindított” világ egyik legfontosabb kihívása továbbra is a fenntarthatóság megteremtése lesz. A nagyvárosi mobilitás egyik úttörőjeként a MINI legutóbb az első teljesen elektromos meghajtású modelljének bemutatásával tett nagy lépést a tisztább jövő felé.

Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól

A MINI Cooper SE a vezetés felhőtlen élményét hosszú távon fenntartható módon váltja valóra, és mindezt a brit prémiummárka hamisítatlanul egyedi megjelenésével és minőségével párosítja.

„A MINI mindig is egy inspiráló, érzelmes és őszinte márka volt, így a kezdeményezésünkben természetesnek éreztük, hogy a MINI márka barátai saját, személyes gondolataikat osszák meg a nagyvilággal. Bízunk benne, hogy személyes üzeneteik talán segíthetik enyhíteni a hosszú hetek óta tartó nehéz helyzetet” – mondta el a MINI magyarországi csapata az ötlet kapcsán.

A videósorozat első része a mai naptól látható a MINI Facebook és Instagram oldalán.

Kulcsszavak: koronavírus, Mini, MINI Cooper SE
 
2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól Az új MINI a jelenkor kisautóinak eredetije és „A jövő klasszikusa” Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota
 
Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

2020. április 29.
Április 27-től a ŠKODA is elérhetővé tette a készleten lévő, azonnal elvihető új autók online foglalási rendszerét. A megoldás nem teljesen újkeletű, viszont határozott lépés a kereslet könnyebb és átláthatóbb, távolról történő kiszolgálása érdekében.
Részletek

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

A cseh márka ezzel az új rendszerrel nem csupán a jelenlegi megváltozott körülmények következtében kialakult vásárlói igényekre tud reagálni, hanem jelentős lépést is tesz annak érdekében, hogy megfelelhessen a digitális kor elvárásai szerint átalakuló fogyasztói elvárásoknak.

A ŠKODA új online rendszerében az érdeklődők otthonukban tudják kiválasztani a készleten levő autót, melynek tényleges foglalását a megújult struktúrának köszönhetően valós időben tudja megtenni.

Az új rendszer további előnye, hogy az onlinerendeles.skoda.hu oldalon a leendő ügyfelek a kiválasztott autót le tudják foglalni, illetve rögtön szerződni is tudnak az adott márkakereskedéssel. Ez a rendszer tehát nem csupán a kiválasztott autó biztonságos foglalásához segíti hozzá az érdeklődőt, hanem további árelőnyt is biztosít online bónusz formájában, amit rögtön jóváírnak az autó árában (pl.: a jelenleg elérhető OCTAVIA modell esetében 300 000 Ft, SCALA és FABIA Combi esetében 200 000 Ft.)

A vásárlási folyamat menete:

1.    Az ügyfél kiválasztja a gépjárművet az azonnalelviheto.skoda.hu oldalon
2.    A fentiek szerint az online rendszeren keresztül lefoglalja
3.    Kiválasztja a számára legközelebbi vagy legjobban megfelelő márkakereskedést
4.    Kifizeti a jelképes foglalási előleget, amivel az autót egyben le is foglalják számára, és egyidejűleg azonnali kedvezményben részesül
5.    A foglalásról, a befizetésről és a kedvezményekről hivatalos visszaigazolást küldenek a vevő részére
6.    A márkakereskedéssel egyeztetik a szerződés személyesen történő megkötéséről, és az autó átadásának időpontjáról.

Az új online foglalási rendszert a ŠKODA azért tartja megfelelő megoldásnak, és komoly előrelépésnek, mert a kényelmen és a kiválasztott autó biztos foglalásán túl, a jelenlegi járványügyi helyzetben a személyes kontaktusok minimalizálását is biztosítja.

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra
Kulcsszavak: értékesítés, márkakereskedés, skoda
 
Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Elindult a SEAT Live Store, az első virtuális bemutatóterem Elindult a SEAT Live Store, az első virtuális bemutatóterem A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Lexus hibridek jól fogynak itthon A Lexus hibridek jól fogynak itthon Már rendelhető az új Fiat 500X Már rendelhető az új Fiat 500X
 
Prémium hifi egy városi autóban

Prémium hifi egy városi autóban

2020. április 29.
A vadonatúj 2008 a Peugeot harmadik típusa, amelyhez a felső kategóriás Focal szállít kiemelkedő minőségű audiorendszert. Az egyedülálló ajánlat alkalmából áttekintjük a két vállalat közötti együttműködést.
Részletek

Prémium hifi egy városi autóban

A Peugeot számára dicsőséges év volt 1979. A vállalat ebben az évben vette szárnyai alá a kiváló adottságokkal rendelkező, ám életképtelenné vált Simca márkát, és ekkor mutatta be minden idők egyik legkiválóbb francia autóját, az 505-öst. Egy harmadik dolog is történt azonban 1979-ben, amelynek akkor aligha tulajdonított jelentőséget az autógyártó, mostanra mégis meghatározó momentumnak bizonyult. A franciaországi Saint-Étienne-ben Jacques Mahul ebben az évben alapította meg cégét, a Focalt, amely négy évtized alatt a prémium audiorendszerek piacának világszerte elismert, többszörösen kitüntetett szereplőjévé és a Peugeot kiemelt beszállítójává vált.

Miután Jacques Mahul otthoni rendszereivel felhelyezte márkáját a hifi-térképre, figyelmét régi vágya megvalósítására fordította. A zene mellett ugyanis az autózásért is szenvedélyesen rajongott, és hogy a kettőt minél jobb minőségben köthesse össze, 1989-től elkezdett autóba beépíthető hangszórókat és erősítőket fejleszteni. Alig több mint egy évtized kellett ahhoz, hogy ezen a téren is a csúcsra érjen: 2001-ben a legmagasabb kategóriában ért el világbajnoki címet az autóhifis szakma legrangosabb versenyén, az IASCA-n – méghozzá egy Peugeot 306-osba épített rendszerrel.

Ez a siker jelentette az első kapcsolatot az időközben a francia kézműves tradíciók ápolásáért a Label Entreprise du Patrimoine Vivant címmel kitüntetett Focal és a legrégebbi hagyományokkal rendelkező francia autógyártó között.

Prémium hifi egy városi autóban

A tudatos együttműködés 2014-ben indult útjára, amikor a Focal észbontó 50 hangszórós, 17 400 wattos audiorendszert tervezett a Peugeot Design Lab különleges alkotásához, a Peugeot Expertre épülő Le Bistrot du Lion-hoz. A speciális lenszövetből készült hangszórók persze nem a vezető, hanem a vendégek szórakoztatására szolgáltak: a kinyitható, széthúzható oldalfalú, különleges jármű ugyanis gourmand büféskocsi volt, amely a milánói divathét francia pavilonjának látogatóit szolgálta ki.

A következő közös munka már kifejezetten a fedélzeti zenei élmény tökéletesítéséről szólt. A 2015-ös Peugeot Fractal tanulmányautó – amelyen a közönség először találkozhatott az i-Cockpit kezelőfelületi koncepcióval – akusztikailag optimalizált belső felületei, valamint négy darab Focal erősítővel meghajtott, 1600 wattos, 9.1.2 csatornás audiorendszere kifejezetten semleges, telt, tökéletesen élethű hangzást biztosított. Két évvel később lépett színre a Peugeot Instinct, egy szépséges, önvezető kombi-tanulmány, amelyhez ismét a Focal tervezett a vezetési üzemmódhoz (autonóm vagy kézi) és az ezzel összhangban változó üléshelyzethez igazodó hangzásképű, tizenegy hangszórós audiorendszert. Az alumínium és magnézium komponensekből felépülő, lenmembrános hangszórók mellett két Focal fejhallgató is helyet kapott a tanulmányautóban, személyre szóló zenei élményt biztosítva a hátul utazóknak.

A Peugeot Instinct fedélzetén felvetett lehetőségeket a 2018-as Peugeot e-Legend tanulmányautóban tökéletesítette a Peugeot és a Focal. Az elektromos retró tanulmány vadonatúj hangzás-koncepciókat vezetett fel: a többzónás klímaberendezés mintájára minden ülésnél külön szabályozható audiozónákat alakítottak ki, így mindenki a maga zenéjében merülhetett el, míg a fedélzeti rendszerek figyelmeztető és tájékoztató hangjelzései csak a vezetőhöz jutottak el.

Prémium hifi egy városi autóban

Miközben a nagyközönség ámulva nézte a Peugeot Instinct lenyűgöző vonalait, a frissen bemutatott Peugeot 3008 tulajdonosai már személyesen is megtapasztalhatták, mire képes egy Focal audiorendszer egy sorozatgyártású autóban. Az Év Autójának megválasztott SUV-hoz a világon elsőként tervezett gyári beépítésű hifit a Focal: az 515 wattos, 12 csatornás erősítő és a 10 hangszóró kombinációja egy évvel később a Peugeot 5008-asban is megjelent.

A 2018-ban bevezetett Peugeot 508 és 508 SW modellpáros esetén nem elégedtek meg annyival a Focal hangmérnökei, hogy az eltérő akusztikai jellemzőkhöz hangolják a rendszert: a még tökéletesebb zenei élményt kifinomult esztétikai részletekkel kombinálták, majd az 508 SW formavilágát előre vetítő Peugeot Instinct példájára vezeték nélküli Focal fejhallgatókkal tették teljessé.

Így jutottunk el 2020-ig és a Peugeot 2008-ashoz, amely a városi szabadidőautók kategóriájában szokatlan módon kínál prémium audio lehetőséget is. A Focal mérnökei a 10 hangszóró pontos elhelyezése mellett az autó belsőépítészeti jellemzőit is szem előtt tartva fűzték egységbe a technológiát és a stílust.

A szubkompakt szabadidőjármű a legújabb, ám aligha utolsó példája annak, ahogy a két innovatív francia márka a luxust többek számára elérhetővé téve vadonatúj korszakot nyit a fedélzeti zenehallgatás terén, szélesebb vásárlóközönség előtt nyitva meg azt a minőséget és élményt, amely korábban csak kevesek számára volt elérhető.

Prémium hifi egy városi autóban
Kulcsszavak: Focal, hangrendszer, Peugeot
 
A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A Genfi Autószalonon debütál a Peugeot RIFTER A Genfi Autószalonon debütál a Peugeot RIFTER Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot
 
A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

2020. április 29.
A Ford a tervek szerint május 4-től szakaszosan újraindítja a kontinentális Európában jármű- és motorgyártási tevékenységét. A következő hónapokat a termelés fokozatos felfuttatása jellemzi majd, mielőtt a vállalat újra visszaáll a teljes volumenű gyártásra.
Részletek

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit


A Ford ma megerősítette, hogy tervei szerint május 4-től újraindítja a kontinentális Európában jármű- és motorgyártási tevékenységét.

A következő Ford-létesítmények kezdik meg újra május 4-én a tevékenységüket, egyelőre szakaszosan: Németországban a Saarlouis jármű-összeszerelő üzem és a Cologne összeszerelő üzem és motorgyár, Spanyolországban a Valencia jármű-összeszerelő üzem, Romániában pedig a Craiova jármű-összeszerelő üzem és motorgyár.

A spanyol Valencia motorgyár május 18-tól működik majd újra, a brit Dagenham és Bridgend motorgyárak újraindításának időpontját pedig a későbbiekben erősíti meg a vállalat.

“Az európai koronavírus-járvány kezdeti csúcspontján túljutva egy újfajta környezetet kell teremtenünk, ezért a ‘vissza a munkába’ tervünk legfőbb prioritása, hogy a munkahelyeken meghonosítsuk a Ford globális szabványait, garantálva az emberek közti távoltartást, illetve a fokozott egészségvédelmi és biztonsági intézkedések bevezetését. Dolgozóinknak tudniuk kell, hogy megtesszük a megfelelő lépéseket a munkahelyi biztonságuk érdekében”
- nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A gyártás egyelőre kis volumenben kezdődik meg; az elsődleges cél a már szerződött gépkocsik leszállítása a márkakereskedőknek. A következő hónapokat a termelés fokozatos felfuttatása jellemzi majd, míg a vállalat újra visszaáll a teljes volumenű gyártásra. A gyártási terv ugyanakkor mindenkor tekintetbe veszi a beszállítók rendelkezésre állását, az egyes országokban érvényes mozgáskorlátozásokat, a Ford-márkakereskedések újranyitásának ütemét a legfontosabb piacokon, és természetesen a vásárlók részéről tapasztalható keresletet.

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

“A legfontosabb szempont a munkahelyek biztonsága lesz, amikor újraindítjuk a gyártást, és visszatérünk a munkához,” mondta el Martin Henning, a Ford Európai Üzemi Tanács elnöke. “Szakszervezeti vezetőink minden európai üzemünkre kiterjedően elfogadták azokat a kötelezően alkalmazandó intézkedéseket, amelyek a munkavállalók lehető legmagasabb szintű védelmét szolgálják, akár túlmutatva az egyes országok által előírt szabályozásoknál.”

A Ford átfogó intézkedés-sorozatot honosít meg emberek közti távolságtartás, illetve a dolgozók egészségét és biztonságát szolgáló szabályok hatékony betartására a vállalat európai gyáraiban és egyéb létesítményeiben. Íme néhány példa:

•    A Ford létesítményeibe belépő emberek kötelesek viselni a vállalat által biztosított arcvédő maszkot; ezen túlmenően arcvédő pajzsot kell használniuk azokon a gyártási helyszíneken és egyéb helyeken, ahol az emberek közti távolságtartás nem oldható meg
 
•    A Ford létesítményeibe belépő emberek testhőmérsékletét már a bejáratnál egy olyan szkennelő berendezéssel kell megmérni, ami megfelel minden helyi és országos szintű rendeletnek

•    A dolgozók közérzetét és munkára való alkalmasságát felmérő, napi szintű önértékelő folyamat bevezetése; erre még azelőtt sor kerül, hogy a dolgozó belépne a Ford-létesítménybe

•    A munkaállomások átalakítása az emberek közti megfelelő távolságtartás érdekében; a munkahelyre való fokozatos visszatérés megszervezése, hogy elkerülhető legyen a nagyobb embercsoportok kialakulása az épületekben

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

Emellett a vállalat minden, a munkába visszatérő alkalmazott számára személyes “védőcsomagot” biztosít. A csomag egyszer használatos arcvédő maszkokat, többször használható lázmérőt és egyéb higiéniai eszközöket tartalmaz.

A Ford arcvédő maszkokat gyárt az európai létesítmények dolgozói számára. A Ford globális előírásainak megfelelően a vállalat által biztosított arcvédő maszkok használata mindenkinek kötelező, aki a Ford létesítményeiben dolgozik vagy odalátogat. A saját használatra szánt arcvédő maszkok gyártásával a Ford segít tehermentesíteni az egyéni védőfelszerelésekre szakosodott ellátási láncokat, amelyek így könnyebben teljesíthetik az egészségügyi intézmények és egyéb iparágak megrendeléseit.

A munkavállalók egy szűk csoportja az elmúlt hetek során is folyamatosan dolgozott a vállalat létesítményeiben, biztosítva a legszükségesebb folyamatok működését. Május 4-től e tevékenységek fokozatos felfutása is megkezdődik, hogy idővel beállhasson a megszokott szintre.

Május 4-től a nem termelő területeken dolgozó alkalmazottak is fokozatosan elkezdenek majd visszatérni munkájukhoz; elsősorban azok, akik kulcsszerepet játszanak az újraindítás megtervezésében és a legfontosabb üzleti folyamatokban, illetve azok, akiknek munkaköre megköveteli, hogy a kizárólag a Fordnál elérhető speciális berendezéseket (például a járműtesztelő készülékeket) használják. A nem termelő tevékenységet végző, jelenleg távmunkában dolgozó munkatársak továbbra is távolról dolgoznak majd, ideértve a részmunkaidőben foglalkoztatott alkalmazottakat is.

“Példa nélkül álló időszak ez az iparág történetében, de a legjobbat hozta és hozza ki a Ford munkatársaiból, akik közül sokan az Európa-szerte elindított kezdeményezéseink révén értékes támogatást tudnak nyújtani helyi közösségeik számára. Amint megint megkezdődik üzemeinkben a termelés, ezt a pozitív elkötelezettséget és magabiztos szellemiséget újra meghonosítjuk a munkahelyeken, hogy vásárlóink még több hasznát lássák e szemléletnek,” jelentette ki Rowley.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford
 
„2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében A Volkswagen csoport elnapolja a döntést a Törökországban tervezett gyára ügyében Újabb Opel-beruházás lesz Szentgotthárdon Újabb Opel-beruházás lesz Szentgotthárdon Hol is parkolsz, drágám? Hol is parkolsz, drágám? A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét
 
Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

2020. április 28.
39 nappal a március 18-i leállást követően ismét készülnek a gépkocsik és a főegységek. Széles körű higiéniai és biztonsági intézkedések védik a munkatársak egészségét.
Részletek

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

Április 27-én, reggel 6:00 órakor újra beindult a gyártás a ŠKODA AUTO három csehországi termelési helyszínén. A KOVO szakszervezettel történt egyeztetést követően Mladá Boleslav, Kvasiny és Vrchlabí üzemeiben ismét megkezdődött a gépkocsik és főegységek gyártása, ahol a dolgozók egészségét széles körű higiéniai és biztonsági intézkedések védik.

2020. március 18-án a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében a ŠKODA AUTO leállította a gyártást csehországi termelési helyszínein. 39 nappal az ideiglenes gyárbezárás után, április 27-én reggel 6:00 órakor ismét folytatódhatott a termelés.

A kiterjedt higiéniai és biztonsági óvintézkedések között szerepel egyebek mellett a dolgozók szájat és orrot fedő védőmaszkkal vagy légzőmaszkkal ellátása, de a ŠKODA AUTO emellett elegendő fertőtlenítőszert is biztosít és transzparenseken hívja fel a figyelmet az alapvető óvintézkedésekre. Utóbbiak közé tartozik például a megfelelő távolság tartása más személyektől, a tartózkodás a kézfogástól, a rendszeres kézmosás, illetve kézfertőtlenítés, valamint a „biztonságos” köhögés és tüsszentés, mindezeken túl a gyár területére lépéskor szúrópróbaszerű testhőmérsékletmérést is végeznek.

A ŠKODA AUTO a Cseh Köztársaságban működő minden termelési helyszínén szórólapokon és transzparenseken, valamint különféle digitális csatornákon tájékoztatja munkatársait az óvintézkedésekről. Ezzel párhuzamosan a menedzserek és munkahelyi vezetők az adott részlegek specifikus biztonsági óvintézkedéseit ismertetik csapataikkal.

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO
Kulcsszavak: autógyár, koronavírus, skoda
 
A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát 15 millió eurós beruházás a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban 15 millió eurós beruházás a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban 2013-ra is növekedést tervez az Audi 2013-ra is növekedést tervez az Audi Kényelem nagybetűvel Kényelem nagybetűvel
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 151 - 160