Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 151 - 160
Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát

Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát

2018. december 25.
Átadták a BYD első magyarországi megrendelésre készült elektromos buszát Salgótarján Város Önkormányzatának, a jármű a kínai vállalat tavaly felavatott komáromi gyárában készült és januárban áll forgalomba a nógrádi megyeszékhelyen.
Részletek

Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát

A most átadott busz 12 méter hosszú, 250 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, és 85 utas szállítására képes.

Isbrand Ho, a BYD Europe vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a járművek kímélik a környezetet, ennek pedig – tette hozzá – a következő nemzedékek is hasznát látják.

A BYD Company Ltd. Kína egyik legnagyobb vállalata, megújuló energiára épülő megoldásait világszerte több mint 50 országban használják. 1995-ös alapítása óta a közlekedés és az energiaipar egyik vezető vállalata lett, nemrég összeszerelő üzemet nyitott az Egyesült Államokban és vegyesvállalatot alapított a német Daimlerrel. A BYD Európában eddig 12 országba 600 buszt szállított.

Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát 
Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, járműipar, komárom
 
Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Goodyear-abroncsokon fut a 2014-es Range Rover Sport Goodyear-abroncsokon fut a 2014-es Range Rover Sport Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon
 
Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban

Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban

2018. december 25.
A Siemens Mobility által, a Rajna-Ruhr Expressz (RRX) részére épített, több egységből álló elektromos motorvonatok (EMU) üzembeállítására a terveknek megfelelően, a 2018. december 9-i menetrendváltozással egy időben került sor.
Részletek

 Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban

A vonatokat a Német Szövetségi Vasúti Hatóság (EBA) hivatalosan jóváhagyta. A projekt során sikerült az eredetileg tervezett határidőket tartani, és az új motorvonatokat a Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn és Kassel érintésével közlekedő, RE 11-es vonalon állították üzembe. Ezen a vonalon naponta közel 43 000 ember utazik. Összesen 15 vonatot állítanak üzembe. A vonalon használt korábbi szerelvényekhez képest az új Desiro HC vonatok 25 százalékkal több utast szállíthatnak, ugyanakkor sokkal kényelmesebbek és praktikusabbak. A Siemens Mobility által biztosított, digitális karbantartás és szolgáltatás 99 százalék feletti rendelkezésre állást garantál.

„A Desiro HC motorvonat Rajna-Ruhr Expressz vonalán történő üzembe állításával és jóváhagyásával ismét bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk vasúti megaprojekteket határidőre teljesíteni. Ez megbízható partnerré tesz bennünket világszerte a közlekedési vállalatok szemében, ha komplex projekteket kell kezelni a teljes életciklusuk alatt”

– mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A Rajna-Ruhr Expressz a világ első olyan szériagyártású vasúti szerelvénye, amelyen új típusú, magas frekvenciájú kezeléssel készült ablakok találhatók, jelentősen javítva a mobiltelefonok térerejét a kocsik belsejében. A rádióhullámok üvegen történő akadálytalan áthaladását lehetővé tevő, speciális üvegbevonatot a Siemens Mobility kutatói fejlesztették ki. A megoldás lényege az ablakpaneleket borító, átlátszó és elektromosan vezető bevonatba lézerrel felvitt, finom mintázat.

 Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban

Az új típusú ablakokon a rádióhullámok akár 500-szor jobban képesek áthatolni, mint a hagyományos, hőszigetelő üvegeken. Ennek köszönhetően az utasok most először élvezhetik a szakadozásmentes adat- és hangforgalmat menet közben is, anélkül, hogy a szerelvényekben speciális jelerősítőket kellene elhelyezni.

A Német Szövetségi Vasúti Hatóság jóváhagyására az új németországi eljárást követően került sor, amely a vonatgyártók és üzemeltetők számára tervezési biztonságot nyújt. A folyamatban elismert tesztelőközpontok adhatják ki az igazolásokat és bizonyítékokat, a vonat tervezési fázisával kezdve.

Észak-Rajna-Vesztfália tartományban (NRW) naponta mintegy 2,4 millió ember használja a regionális vasúti hálózatot, és számuk folyamatosan növekszik. A városi régió számára az évszázad vasúti projektjének tartott RRX segít majd a Rajna-Ruhr régió folyamatosan növekvő közlekedési igényeit kielégíteni. Ha elkészül a hálózat, hét vasútvonal köti majd össze Észak-Rajna-Vesztfália főbb városait a szomszédos Rajna-vidék-Pfalz és Hessen tartomány olyan nagyvárosaival, mint Koblenz és Kassel. A rendszerinfrastruktúra bővítésének és modernizációjának lezárultát követően a Köln és Dortmund közötti fővonalon a vonatok negyedóránként közlekednek, a Rajna-Ruhr-expressz vonalán (RRX vonalon) lévő városokban lakó mintegy 8 millió ember igényeit – azaz Észak-Rajna-Vesztfália tartomány lakosságának 45 százalékát – kiszolgálva.


 Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban

A projekt keretében a Siemens Mobility összesen 82 darab, a már bevált Desiro modellcsaládhoz tartozó, emeletes motorvonatot szállít. A legújabb Desiro HC típus nagy befogadóképességű, minden 105 méter hosszú vonat négy kocsiból áll, 400 ülőhellyel. Az RRX vonalon két összekapcsolt vonatból álló, 800 fős kapacitású szerelvények közlekednek majd. A vonatok szerelését és karbantartását a Siemens Mobility 32 éves időtartamra vállalja. Külön erre célra épült fel a közelmúltban a világ legmodernebb vasúti karbantartóüzeme Dortmund-Evingben. Az 1,7 milliárd eurós RRX szerződés a Siemens Mobility eddigi legnagyobb megrendelése a német regionális vasúti szektorban.

Kulcsszavak: motorvonat, RRX vonat, Siemens
 
További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát Bemutatták a Rajna-Ruhr Expressz prototípusát A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét A Siemens hivatalosan megnyitja az RRX vonatok karbantartó járműtelepét Öt modern Siemens Desiro motorvonattal bővült a GYSEV flottája Öt modern Siemens Desiro motorvonattal bővült a GYSEV flottája
 
Bram Schot az Audi Igazgatótanácsának új elnöke

Bram Schot az Audi Igazgatótanácsának új elnöke

2018. december 20.
Az AUDI AG Felügyelő Bizottsága 2019. január 1-től Bram Schot-ot választotta a vezetőség elnökévé. Schot már 2018 júniusától megbízott ideiglenes vezérigazgatója volt a vállalatnak, januártól pedig továbbra is ő felel majd az értékesítésért és a marketingért.
Részletek

Bram Schot az Audi Igazgatótanácsának új elnöke

„Az igazgatótanács új elnökének kinevezésével fontos alapokat teremtettünk az Audi jövőjéhez. Bram Schot ideiglenes vezérigazgató az elmúlt hónapokban meggyőző munkát végzett. A csapatával elősegítette a vállalaton belüli változásokat és hatékonyan kezeli a jelenlegi kihívásokat is. A pozíciójánál fogva képes lesz tovább gyorsítani a cégünk átalakulását, hogy a „Négy Karika” további sikereket érjen el” – tette hozzá az Audi Felügyelő Bizottságának elnöke és a Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess.

Peter Mosch, az Audi Felügyelő Bizottságának elnökhelyettese és az Általános Üzemi Tanács elnöke elmondta: „Az Audin belül dolgozók egyértelmű terveket szeretnének látni a vállalat vezetőitől. A munkavállalók képviselőiként éppen ezért vagyunk ennyire elhivatottak, hogy jó munkát végezzünk. Ezért is neveztük ki Schot-ot az igazgatóság elnöki pozíciójára, aki a korábbi időszakban bebizonyította, hogy képes lendületet adni a vállalatnak. Most folytatnia kell a megkezdett utat, hogy az Audi újra feljusson a csúcsra.”

Bram Schot az Audi Igazgatótanácsának új elnöke

Bram Schot tehát hivatalosan januártól lesz az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, ami nem csak az Audit, hanem a  Ducati, a Lamborghini és az Italdesign Giugiaro márkákat is magában foglalja.

A most 57 éves igazgató Hollandiában született. Bram Schot korábban a Mercedes-Benznél dolgozott Olaszországban, s 2012-ben igazolt át a Volkswagen-csoporthoz, ahol a Volkswagen Haszonjárművek Igazgatótanácsában felelt a marketingért és az értékesítésért. Schott 2017 szeptembere óta tagja az Audi AG Felügyelő Bizottságának.


 
Kulcsszavak: audi, autógyár, Bram Schot
 
Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája Az Alfa Romeo megnyitja az Arese-i márkatörténeti múzeum kapuit Az Alfa Romeo megnyitja az Arese-i márkatörténeti múzeum kapuit Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW
 
Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje

Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje

2018. december 20.
Az idén áprilisban prototípusként bemutatott, etanol üzemű Prius piacéretté vált, már jövőre megkezdődik a forgalmazása elsőként Brazíliában.
Részletek

Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje

Egymilliárd brazil reálos (körülbelül 75,6 milliárd forint) beruházással a Toyota 2019-ben útjára indítja a világ első etanol-elektromos hibrid járművének sorozatgyártását Brazíliában.

Az idén áprilisban bemutatott Prius Hybrid FFV (flexi-fuel vehicle) kifejlesztésekor kettős cél lebegett az autógyár helyi leányvállalata, a Toyota do Brasil szeme előtt: egyrészt még népszerűbbé kívánták tenni a hibrid technológiát Brazíliában, másrészt tovább szerették volna csökkenteni a Toyota Prius eleve kedvező (európai kivitelében akár 83 g/km) CO2-kibocsátását.

A dél-amerikai országban, a világon az első között, a hetvenes években indult útjára a megújuló forrásból származó alternatív üzemanyag kultúrája. A kormányzati és gazdasági támogatással megvalósított, cukornád alapú etanolgyártás mára a világ első számú etanol-exportőrévé és a második legnagyobb etanol üzemanyaggyártójává tette a hatalmas országot, ahol a benzines újautó-eladásokból több mint ötven százalékkal részesednek a benzin-etanol kettős üzemű járművek.

Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje

Az etanol és a hibrid hajtás kombinálásával ténylegesen szénsemleges működésre képes járművet fejlesztett ki a japán vállalat. A kormányzati és oktatási intézmények, valamint a brazil cukornád-szövetség (UNICA) bevonásával megvalósult projekt a Toyota „Környezetvédelmi Kihívás 2050” programjának szerves részét képezi, és hozzájárul ahhoz, hogy a program célkitűzéseivel összhangban a Toyota globális CO2-kibocsátása 2050-re a 2010-es értékek egytizedére essen vissza.

Az elmúlt fél év során a Toyota Prius Hybrid FFV intenzív tesztprogramon esett át, amelynek során a vállalat szakemberei felmérték a rendszer megbízhatóságát, tartósságát és teljesítményét, és amelyekben Steve St. Angelo, a Toyota latin-amerikai és karibi tevékenységeiért felelős vezérigazgatója szerint „az új hibrid minden várakozásunkat felülmúlta”.

„Büszke vagyok a Toyota do Brasil mérnökeire, akik a Toyota japán szakembereivel együttműködve megépítették a világ legtisztább üzemű, etanollal működő hibrid járművét, és ezzel hozzájárultak az új mobilitású társadalom megvalósításáért tett erőfeszítéseinkhez” – tette hozzá Steve St. Angelo.
Az új modell áráról és pontos technikai adatairól későbbre ígértek tájékoztatást.

Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje

Kulcsszavak: etanol-elektromos, járműipar, toyota
 
Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés Így zajlott a Toyota Yaris GRMN Lotussal közös fejlesztés A Hyundainak sikerült megtartania európai piaci részesedését A Hyundainak sikerült megtartania európai piaci részesedését Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban A Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenye: A képzett sofőrök akár 10%-kal is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást A Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenye: A képzett sofőrök akár 10%-kal is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást
 
Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait

Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait

2018. december 19.
2019 márciusától a brit prémiumgyártó benzinüzemű részecskeszűrővel szereli fel a kisautó-szegmens élsportolóit.
Részletek

Tiszta teljesítmény: már az összes  MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait

A kisautók mezőnyében a MINI kidolgozott sportolói nem csupán példaértékű hatékonyságukkal, de minden korábbinál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásukkal is lélegzetelállító teljesítményről tesznek tanúbizonyságot: a részecske-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében a brit prémiumgyártó 2019 márciusától a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 liter / 100 km a hatfokozatú manuális váltóval és 6,1 – 6,2 liter / 100 km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval; kombinált károsanyag-kibocsátás:157 – 158 gramm / km a hatfokozatú manuális váltóval és 140 – 142gramm / km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval) és a MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,1liter / 100 km a hatfokozatú manuális váltóval és 6,4 – 6,5 liter /100 km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval; kombinált károsanyag-kibocsátás: 161 – 162 gramm / km a hatfokozatú manuális váltóval és 145 – 148 gramm / km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval) modellpárosát már az alapfelszereltség részeként benzinüzemű részecskeszűrővel szereli fel. A benzinüzemű részecskeszűrő így a kisautó-szegmensben elérhető, benzinmotorral hajtott MINI modellek mindegyikében a kipufogógáz-tisztító technológiaszerves részévé válik.

A brit prémiumgyártó a MINI John Cooper Works és a MINI John CooperWorks Cabrio modellek esetében a benzinüzemű részecskeszűrőt az alapfelszereltségként kínált sport kipufogórendszerbe építi be, garantálva, hogy a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0liter hengerűrtartalmú, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-leadása jellegzetesen sportos orgánummal, egyszersmind példaértékű károsanyag-kibocsátással párosul.

Tiszta teljesítmény: már az összes  MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait

Ezzel a MINI John Cooper Works modellpaletta mindegyik tagja maradéktalanul teljesíti a rendkívül szigorú Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A legkorszerűbb kipufogógáz-kezelő technológia bevezetése nem befolyásolja azé lsportolók példaértékű üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit.

Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltóval a MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órássprintet és 5,6 másodperc alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről120 km/órára. A MINI John Cooper Works Cabrio ugyanezt 6,6 másodperc, illetve 6,1 szekundum alatt abszolválja. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó mindegyik MINI John Cooper Works modell opcionális extrafelszereltségei között megtalálható.

A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosának színtiszta motorsport-hangulatot árasztófelszereltségi arzenálja az erőteljes, turbófeltöltésű benzinmotor, a17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt sport futómű, a sport fékrendszer, a MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag és a MINI John Cooper Works sportülések lélegzetelállító egységével kecsegtet. Sőt mi több, a legújabb élsportolók LED-technológiás első fényszórókat és LED-es hátsólámpákat viselnek, utóbbiak a brit zászló motívumát örökölve hirdetik a modell brit gyökereit.


Tiszta teljesítmény: már az összes  MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait

A legújabb személyre szabhatósági opciók között továbbá a MINI Yours Interior Styles belső felszereltségi csomag háttérvilágítással kiegészített, Piano Black zongoralakk-fekete árnyalatú utasoldali kárpitja, valamint az első fényszórók és a hátsó lámpák magasfényű feketére fényezett fészkeit, illetve a magasfényű fekete hűtőrácsot kínáló Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag is megtalálható. Az extra felszereltségi portfólió és az opcionális tartozékok legújabb tételei közé a vezeték nélküli okostelefon-töltés, a vezetőoldali útfelületre kivetített MINI logó, a MINI Yours Customised termékpaletta személyre szabható elemei és a megannyi MINI Connected digitális szolgáltatás is felkerült.

Kulcsszavak: emissziós szabvány, Euro 6d-TEMP, járműipar, Mini
 
Bemutatkozik a C evolution hatósági kivitelének tanulmánya Bemutatkozik a C evolution hatósági kivitelének tanulmánya Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete A járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon A járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon Rekordév volt a tavalyi az Audi számára Rekordév volt a tavalyi az Audi számára 50 éves a legendás Ford Transit 50 éves a legendás Ford Transit
 
Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

2018. december 19.
Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron kedden.
Részletek

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

Az Ikarus elnöke elmondta, hogy több mint egyéves munka előzte meg a prototípus bemutatását, amelyben "a CRRC elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos világszínvonalú ismeretei összekapcsolódnak az Ikarus vázgyártási tapasztalatával". Jelezte, hogy jövőre indul a sorozatgyártás.

Ku Ji-feng a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat "a magyar nemzeti márka" újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál. A termékkel megcélozhatják az európai piacokat - tette hozzá.

A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kilowattos akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas, a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges.

A sajtótájékoztató keretében együttműködési megállapodást írt alá Székesfehérvár önkormányzata, az Ikarus vállalatcsoport és a CRRC a város zöld közlekedési stratégiájának megalkotásáról és a CityPioneer busz 2019-es tesztüzembe állításáról.

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester ezzel kapcsolatban elmondta: a közösségi közlekedés egyre inkább felértékelődik a világban és Székesfehérváron is, a megállapodás tehát a jövő felé fordulást jelenti. Reményét fejezte ki, hogy a jövőben lesznek pályázatok a dízel buszok kiváltására, elektromosra cserélésére.
Tuan Csie-lung, a Kínai Népköztársaság nagykövete úgy vélte, az Ikarus és a CRRC együttműködése újabb lépés a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok erősödésében, amely "soha nem volt ennyire jó". "Magyarország az unión belül az egyik legjobb barátunk" - fogalmazott, hozzátéve: az országban jó a befektetési környezet, alacsonyak az adók, ami vonzó a kínai cégeknek.

Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium polgári hírszerzésért felelős államtitkára emlékeztetett arra, hogy a dízelbotrány óta a világ még inkább elmozdult az elektromos hajtás irányába, és ebben az Ikarus és kínai partnere is részt kíván venni. Reményét fejezte ki, hogy az első elektromos buszukat sok másik követi a városban és az országban.

Az MTI kérdésére Széles Gábor elmondta: egy 12 méteres, dízelmotoros autóbusz ára 70-80 millió forint között van, az elektromos buszuk körülbelül 120 millió forintba kerül majd. Megjegyezte, hogy az e-busz megtérülési ideje azonban jóval rövidebb.

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

Közölte, hogy jövőre minimum 200 elektromos buszt fognak gyártani, azt következő évben ezret, majd szeretnék felfuttatni az éves gyártást háromezerre.

Azt is elmondta: Székesfehérvár mellett Szeged, Zalaegerszeg és Miskolc is érdeklődik az e-busz iránt, ám előbb bizonyítaniuk kell a volántársaságok felé, hogy a busz alkalmas a menetrend szerinti, városi használatra.

A sajtóanyag szerint az IC 1211 U típusú elektromos busz 2019 elején tesztelési céllal járja majd Székesfehérvár útjait, ezt követően bekapcsolódik az utasforgalomba az arra legalkalmasabbnak ítélt vonalakon.

Az Electrobus Europe Zrt. 2019 folyamán további kínai-magyar fejlesztéseket tervez, várhatóan 2019 második felében egy midi és egy csuklós elektromos busz prototípusa is megérkezik a most bemutatott jármű mellé.

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron
Kulcsszavak: bemutató, elektromos busz, ikarus, Székesfehérvár, új modell
 
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium SEAT Leon ST CUPRA 290 – Tökéletes sportosság, kényelem és stílus SEAT Leon ST CUPRA 290 – Tökéletes sportosság, kényelem és stílus Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST Lexus UX már egy év múlva? Lexus UX már egy év múlva?
 
Elindulás előtt nem árt ellenőrizni, hol kötelező a téli gumiabroncs

Elindulás előtt nem árt ellenőrizni, hol kötelező a téli gumiabroncs

2018. december 19.
Ausztriában akár ötezer eurós bírság is járhat a nem megfelelő abroncsokkal való közlekedésért. A Continental az alpesi szimbólummal (3PMSF) ellátott abroncsok használatát javasolja. A téli gumiabroncsok olyan speciális keverékkel készülnek, melynek köszönhetően szerkezetük nem merevedik meg 7 Celsius fok alatt.
Részletek

Elindulás előtt nem árt ellenőrizni, hol kötelező a téli gumiabroncs

Bár idehaza még az igazi tél egyelőre csak kisebb ízelítőt adott magából, egyes szomszédos országokban már kezdetét vette a síszezon. A következő hónapokban magyarok ezrei kelnek útnak, hogy szenvedélyüknek hódolhassanak. Elindulás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni, mely országokban kötelező a téli gumiabroncs, hiszen ennek hiányát több európai államban szankcionálják. A Continental Hungaria most ebben kíván az autósok segítésére lenni a biztonságos közlekedés érdekében.

A magyarok egyik kedvenc síparadicsomában, Ausztriában a téli gumiabroncsokat november 1. és április 15. között kötelező felszereltetni. Ezek elmulasztása esetén 35-től 5 ezer euróig terjedő bírságot szabhat ki a rendőr közúti ellenőrzés során. „Nyugati szomszédunknál hasonló szigor vonatkozik a hóláncra is, melyből a fent említett időszakban legalább kettőt kocsiban kell tartani. Szükség esetén ezeket a hajtott tengelyre fel kell szereltetni“ – emelte ki Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

Elindulás előtt nem árt ellenőrizni, hol kötelező a téli gumiabroncs

Németországban a téli gumiabroncsokat télies körülmények esetén szükséges használni. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy téli abroncsként személyautóknál a három hegycsúcsot és egy hópihét (3PMSF) ábrázoló szimbólummal ellátott termékeket fogadják el. A hóláncot pedig azokon a szakaszokon szabad használni, ahol ezt külön táblák jelölik. A nem megfelelő abroncsokkal történő közlekedés esetén 60 eurós, illetve nyári gumiabroncsokkal történő baleset okozásakor 120 eurós bírságot is kiszabhat a német rendőrség.

Szlovéniában november 15. és március 15 között kötelező a téli gumiabroncs, vagy a hólánc használata. A gumiabroncsok minimális profilmélysége nem lehet kisebb 3 milliméternél. A számos sípályával rendelkező Csehországban november 1. és március 31. között szükséges a téli gumiabroncsok használata télies időjárási viszonyok, illetve a „téli felszerelés kötelező” táblával ellátott útszakaszokon. Szerbiában az M+S jelölésű abroncsokat is elfogadják téli gumiabroncsként, ugyanakkor ezek használata november és április között kötelező.

Elindulás előtt nem árt ellenőrizni, hol kötelező a téli gumiabroncs

Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Ukrajnában nem kötelező a téli gumiabroncs, de egyes hegyvidéki szakaszokon ajánlott az évszaknak megfelelő abroncsok használata. Horvátországban viszont csak akkor fogadják el a nyári gumiabroncsokat télen is, ha profilmélységük nem kisebb 4 milliméternél. Emellett déli szomszédunknál minden utazónak be kell készíteni legalább két hóláncot. Svácjban ugyan nem kötelező téli abroncs, de ha valaki nem az évszaknak megfelelő, 3PMSF téli gumiabroncsokkal okoz balesetet, akkor az súlyosbító tényezőnek számít.

A népszerű sípályákkal rendelkező európai országok tehát eltérő szabályozást alkalmaznak a téli gumiabroncsokkal kapcsolatban. „Az M+S jelöléssel ellátott abroncsok különleges mintázati kialakításuk, alapanyag-összetételük és szerkezeti felépítésük révén sokkal nagyobb vonóerő-átadást biztosítanak sárban és hóban, mint egy normál gumiabroncs” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc. Hozzátette: havas és jeges körülmények között viszont a 3PMSF-jelöléssel ellátott téli abroncsok magasabb teljesítményt nyújtanak a szabványban előírt minimális értékeknél. Ezek a gumiabroncsok ugyanis még a leghidegebb időjárási körülmények között is kimagasló teljesítményre képesek a biztonság terén.

Annak ellenére, hogy Európa számos országában a szabályozások az M+S jelöléssel ellátott termékeket téli abroncsoknak tekinti, a Continental azt ajánlja, hogy téli körülmények között olyan abroncsokat használjanak az autósok, melyek oldalfalán az Alpesi szimbólum is megtalálható, valamint a termék mintázati mélysége meghaladja a 4 mm-t.
Kulcsszavak: continental, közlekedésbiztonság, téli gumi
 
A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere Eredményes a traffipaxtender Eredményes a traffipaxtender Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei
 
A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy

A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy

2018. december 19.
Ők hárman együtt tették a Volvót a világ egyik meghatározó prémium autómárkájává: Thomas Ingenlath, Robin Page és Maximilian Missoni szorosan együttműködve, differenciált, kollaboratív szemlélettel dolgozta ki a márka büszke, magabiztos skandináv formanyelvét.
Részletek

A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy

A Volvo Cars a múlt héten, egy stockholmi rendezvényen első ízben mutatta be mindhárom vezető formatervezőjét, és az általuk tervezett új modellpalettát.

Az új modellkínálat kiválóan példázza azt a pénzügyi és működési átalakulást, amelyen a vállalat az elmúlt években átment, és amelynek eredményeként 2014 óta sorban ötször ért el globális értékesítési rekordot, és növelte erőteljesen tevékenységeinek jövedelmezőségét.

A Volvo Cars modellkínálatának megjelenését átformáló, és ezzel a Volvo márkát megfiatalító három formatervező most a vállalat részben vagy teljesen elektromos, illetve autonóm gépjárművek felé forduló érdeklődése által teremtett, jövőbeli formatervezési lehetőségekre összpontosít.

A 2014-ben bemutatott, felső kategóriás szabadidőjármű, a második generációs XC90 vezette be a Volvo új formanyelvét. Ez a modell határozta meg a későbbi új 90-es, 60-as és 40-es modellszériákat, amelyek moduláris SPA, illetve CMA padlólemeze hamisítatlan prémium arányok megvalósítását tette lehetővé.

A modellkínálatban megtalálható mindhárom szabadidőjármű rangos Év Autója díjakat nyert el Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában, demonstrálva a Volvo új formanyelvének sikeres mivoltát.

„Max és Robin rendkívül kellemes munkatársak. Jól érezzük magunkat együtt, kölcsönösen ihletet merítünk egymásból.” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős igazgatója. „Arra vagyok a legbüszkébb, hogy ezt a fantasztikus márkát a neki megfelelő szinten: olyan, prémium skandináv márkaként tudtuk pozícionálni, amelynek termékeit vonzóvá és kívánatossá teszi azok formavilága.”

A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy

„Igazán jó, baráti a kapcsolat közöttünk, munkatársként hatékonyan tudunk együtt dolgozni.” – mondta Robin Page, a Volvo vezető formatervezője. „Mire Max és én megérkeztünk a Volvóhoz, Thomas már megteremtette a stratégiát, majd együtt összeállítottuk a csapatot, amely képes megvalósítani az elképzeléseit. Ennek eredménye: ez a fantasztikus modellpaletta látható ma itt.”

„Úgy gondolom, a prémium szegmensbe emeltük a Volvo formavilágát.” – mondta a külső formatervezésért felelős Maximilian Missoni. „Thomas legnagyobb tehetsége látnoki képességében rejlik, képes ráérezni a jövő nagy trendjeire. Robin teljesen átformálta a Volvók belső formavilágát és minőségét, új mércét állítva az autóiparban.”

A csapat együttműködő munkamódszere túlmutat a formatervezésen. Amikor például a jövő autonóm gépjárműveinek kommunikációs rendszereit dolgozták ki, szorosan együttműködtek a Volvo Cars biztonsági szakértőivel – ennek eredménye figyelhető meg a 360c tanulmányautóban. A koncepciójármű azt is demonstrálja, hogyan képes új üzleti lehetőségeket teremteni a kreatív formatervezés.

„Az elmúlt öt évben hatalmas változásoknak voltunk tanúi: elég megnézni, hol tartott akkor a Volvo, és hol áll most a márka.” – mondta Robin Page. „Az átalakulásban fontos szerepet játszott az autók dizájnja, és az, hogy tökéletesen képviselik a Volvót és Skandináviát. Ami járműveink következő generációját illeti, érdekes lesz látni, hogyan leszünk képesek felkarolni az új technológiákat, és ezekben az új termékekben is megvalósítani a skandináv formatervezés esszenciáját.”
 
Kulcsszavak: díj, formatervezés, járműipar, volvo
 
E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert E-útdíj - A Getronics Magyarország nyerte a tendert Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen A Kia Motors minden idők legjobb eredményét érte el a 2015-ös J.D. Power kezdeti minőségi felmérésen A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik
 
További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start

További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start

2018. december 18.
Újabb nyolc darab emeletes KISS motorvonat szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén, ahol hamarosan elkezdődik a már korábban megrendelt 11 KISS jármű kocsijainak összeszerelése.
Részletek

További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start

Az aláírási ünnepségen bemutatták az első fényezett kocsiszekrényt is. A motorvonatok várhatóan 2019 végétől szállíthatnak utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon.

A MÁV-START 2019 végétől 11 darab nagykapacitású motorvonatot állít forgalomba a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalakon. A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonatokkal a MÁV-START új korszakot nyit a személyszállításban. A gyors, 160 km/h engedélyezett sebességű, 95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemelő, megbízható járművek kényelmükkel megfelelnek a modern követelményeknek, kiszolgálják a dinamikusan növekvő utasforgalomból és az egyedi szükségletekből eredő igényeket.

A Stadler által gyártott, KISS elnevezésű emeletes jármű első három kocsiszekrénye már megérkezett a Dunakeszi Járműjavítóba (DJJ), ahol a betétkocsik összeszerelését és a járművek üzembe helyezését is végzik. Ma ugyanitt írt alá szerződést további 8 darab KISS megrendeléséről a MÁV-START és a Stadler. A második ütem járművei 2021 elejéig állhatnak forgalomba.

További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start

A két cég a nagy kapacitású motorvonat beszerzéséről még tavaly áprilisban írt alá keretmegállapodást. A motorvonatok megvásárlására, azaz eseti szerződések megkötésére és teljesítésére a keretmegállapodás időtartama alatt, annak aláírásától számított nyolc éven belül kerülhet sor. A szerződés összesen 40 motorvonat lehívására biztosít lehetőséget. Ebből 19 darabot rendelt meg a vasúttársaság, amelynek közel 100 milliárd forintos forrásigényét az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) finanszírozza. A vasúttársaság célja a fennmaradó 21 darab mielőbbi lehívása is.

Kulcsszavak: máv, motorvonat, Stadler, vasút
 
Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát Árvíz - A legtöbb korlátozást fenntartják a vasúti közlekedésben Árvíz - A legtöbb korlátozást fenntartják a vasúti közlekedésben A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából ABB technológia biztosítja a világ leghosszabb vasúti alagútjának energiaellátását ABB technológia biztosítja a világ leghosszabb vasúti alagútjának energiaellátását Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére
 
A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten

A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten

2018. december 18.
Bővíti egyetlen európai üzleti, pénzügyi szolgáltató központját a Nissan japán autógyár Budapesten; a világ egyik leginnovatívabb autóipari vállalatának beruházását Magyarország jelentős regionális versenyben nyerte el - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek

A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten

Hangsúlyozta, a Nissan hosszú távú jelenlétre rendezkedik be Budapesten, a bővítéssel hamarosan meghaladja a hetvenet a cég budapesti központjában dolgozó munkatársak száma.

Innen látja el a Nissan európai gyárai számviteli, számlázási tevékenységét, és magasan hozzáadott értéket képviselő funkciók is kerülnek Budapestre - tette hozzá a politikus.

Szijjártó Péter kiemelte, a Nissan az elektronikus autógyártás egyik zászlós hajója.

A miniszter elmondta, Japán az első számú ázsiai befektető Magyarországon, az Európai Unión kívüli országok rangsorában pedig a második az Amerikai Egyesült Államok után. A magyar-japán kereskedelmi forgalom az első kilenc hónapban 6 százalékos növekedést mutat, és elérte az 1,7 milliárd dollárt.

Szijjártó Péter utalt arra, hogy az Európai Parlament jóváhagyta az unió és Japán közötti szabadkereskedelmi megállapodást, ezzel a jövőben további magyar vállatok kapnak lehetőséget a japán piacon.

A tárcavezető rámutatott arra, hogy Magyarországon 110 üzleti szolgáltató központ működik, ahol 50 ezer embernek adnak munkát.

Szijjártó Péter beszélt arról is, hogy Magyarországon az idén két külgazdasági kategóriában is, az exportban és a befektetésben is gazdaságtörténeti rekord fog megdőlni.

A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten

Felidézte, hogy tavaly fordult elő először, hogy a magyar export meghaladta a 100 milliárd eurót, az októberi adatok alapján 6 százalékos növekedést mutat a kivitel értéke, így az idei export magasabb lesz a tavalyi rekordnál.

Tavaly 3,5 milliárd euróval döntött beruházási rekordot az ország beruházásösztönzési rendszerén keresztül. A legfrissebb adatok szerint a beruházásösztönzési rendszeren keresztül érkezett beruházás meghaladta a 4 milliárd eurót. 

A miniszter kijelentette, a sikerért komoly gazdaságpolitikai döntéseket kellett meghozni, példaként említette, hogy Magyarországon van Európában a legalacsonyabb adó. A magyar gazdaság sikeresen átállt a magasan hozzáadott értéket felvonultató időszakra, és fel tudta venni a versenyt a kutatás-fejlesztés, technológia területén.

A magyar ipari kibocsátás 28 százaléka az autóiparból származik, a szektorban több mint 172 ezren dolgoznak. Magyarországon az autóipar teljes spektruma megtalálható, nem csak a termelés, hanem az azt kiszolgáló kutatások, fejlesztések, szolgáltatások is - tette hozzá Szijjártó Péter.

Tomasz Latala-Golisz, a Nissan Sales CEE Kft. vezérigazgatója kiemelte, hogy a budapesti szolgáltató központ szoros együttműködésben dolgozik a cég hasonló, indiai részlegével. A Nissan budapesti döntésében fontos szerepet játszott, hogy Magyarország jelentős eredményeket ért el az innovációs technológia területén, és a magyar kormány sokat tesz az e-mobilitásért.

Kulcsszavak: e-mobilitás, járműipar, Magyarország, nissan, NSCEE
 
Felfrissült az 5-ös BMW Felfrissült az 5-ös BMW Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában Növelte forgalmát és nyereségét a Volkswagen konszern az év első kilenc hónapjában
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 151 - 160