Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 151 - 160
A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

2019. május 29.
Az Oldalsó Kameratükör Rendszer formai, menetbiztonsági és aerodinamikai szempontból is roppant előnyös. A kamerák által közvetített kép ergonomikusan elhelyezett belső monitorokon jelenik meg. Néhány európai piacon már most előrendelhető a Honda e.
Részletek

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda bejelentette, hogy a Honda e Prototype tanulmánymodellen bemutatott Oldalsó Kameratükör Rendszer (Side Camera Mirror System – SCMS) alapfelszereltségként jár majd a márka új, városi elektromos autójának sorozatgyártású változatához. Ez a technológia elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mint a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer a hagyományos visszapillantó tükröket váltja, méghozzá igencsak hatékony formában, ugyanis a közvetített képek két hatcolos képernyőn jelennek meg. A kijelzőket a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a menetbiztonságot is fokozzák.

A következő generációs kameratechnológiának köszönhetően kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett a rendszer, nem mellesleg tökéletesen passzol a sík A oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok a Honda újdonságában. Szemben a hagyományos oldaltükrökkel, a kamerák nem növelik az autó szélességét, légellenállásuk pedig 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést jelent. Ez az üzemanyag-hatékonyságot és a hatótávolságot is kedvezően befolyásolja, sőt a szélzaj is jóval kisebb nagy sebességnél.

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A kamerák házát úgy formálták, hogy ne kerülhessenek vízcseppek a lencsére, de ha ez mégis megesne, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy gyorsan megtisztuljon az optika.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer ideális elhelyezése megannyi előnnyel jár a menetbiztonságot illetően. Ilyen például, hogy a vezető választhat „normál” és nagy látószögű üzemmódok között, valamint, hogy előbbinél 10, utóbbinál 50%-kal kisebb a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Szintén hasznos, ha tolatófokozatba kapcsol a pilóta, vezetővonalak jelennek meg a monitorokon, jelentősen megkönnyítve a manővert.

A képernyők fényereje a környezeti fényviszonyoknak megfelelően, automatikusan változik. Az Oldalsó Kameratükör Rendszer bevezetését intenzív fejlesztési és tesztidőszak előzte meg, melynek során rossz időben, szürkületben és éjszaka is vizsgálták a berendezés működését. A lelkiismeretes munka gyümölcseként mindig tiszta képet kaphat a vezető a mögötte zajló eseményekről, a monitorok soha nem vakítják el és nincs glória a fényforrások körül.

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda az új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett (előre) terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők.

Kortárs stílusban berendezett, tágas beltere lounge-szerű hangulattal, intuitív vezetői környezettel és személyre szabható, két érintőképernyővel felszerelt műszerfallal fogadja az utasokat, ami arra is lehetőséget ad, hogy mindig kapcsolódhassanak az internethez, illetve a mobilkommunikációs hálózatokhoz. A hátsókerékhajtás, a fejlett elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű akkumulátor dinamikus menettulajdonságokkal ruházza fel a modellt, egyszersmind magával ragadó vezetési élményt garantál.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, új modell
 
ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Olcsó elektromos kisautót gyárt két nagyágyú Olcsó elektromos kisautót gyárt két nagyágyú Már két Lidl áruháznál is tudjuk elektromos autónkat tölteni Már két Lidl áruháznál is tudjuk elektromos autónkat tölteni Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben
 
A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

2019. május 29.
A SEAT folytatja a kínai piacra való  belépési stratégiáját. A kínai kormány küldöttsége ma meglátogatta a SEAT székhelyét Martorell-ben (Barcelona), hogy találkozzon a JAC Volkswagen közös vállalat partnereivel (SEAT, Volkswagen Group Kína és JAC).
Részletek

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

A kínai delegációt, melyet Anhui tartomány kormányzója, Li Jinbin és Ling Yun, a tartományi főváros, Hefei polgármestere vezette, ahol a JAC központja található, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, a SEAT elnöke Luca de Meo, a Volkswagen Group Kína vezérigazgatója Dr. Stephan Wöllenstein és a JAC elnöke An Jin fogadta.

A JAC Volkswagen partnerek és a 2017-ben alapított közös vállalat, amely a teljesen elektromos autók fejlesztésére, gyártására és forgalmazására összpontosít, megállapodást írt alá, amely további lépéseket tesz lehetővé a SEAT kínai piacra való  két-három éven belüli bevezetésében. A megállapodás meghatározza a partnerek közötti együttműködést és a közös vállalat jövőjére vonatkozó stratégiát. Továbbá a JAC Volkswagen a Volkswagen-csoport globálisan integrált tagjává válik, és aktív szerepet fog betölteni a gyártási hálózatában.

Az új K + F központ a mobilitási megoldások fejlesztésében kitűzött célok elérésének sarokköve, és többek között integrálni fogja a kisebb e-autók és komponensek közös fejlesztésének képességeit, valamint az autóipari alkalmazások technológiáinak kutatását. Jelenleg építés alatt áll, a tervek szerint 2021-ben nyílik meg, és Hefei-ben található.

Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „a megállapodás aláírása új lépést jelent a SEAT globalizációjának stratégiai tervében. Üzleti tevékenységünk kínai bevezetésével egyidejűleg segítjük a vállalat jövőjét és az elektromos mobilitást. Ma az elektromos mobilitás viszonyítási alapja Kína. Célunk, hogy részesei lehessünk ennek az ökoszisztémának a tudás cseréje és a fenntarthatóbb globális mobilitás elérése érdekében. ”

A kínai kormány delegációja látogatást tett a SEAT Design Center-ben, a dél-európában egyedülálló létesítményben, ami a technikai központ része, a SEAT technológiai magja, amely több mint 1000 mérnököt foglalkoztat, így a vállalat a legjelentősebb ipari befektető a kutatás-fejlesztés területén Spanyolországban. A 62 millió lakosú kelet-kínai Anhui tartomány képviselői meglátogatták a martorelli gyárat is, ahol a SEAT három legkelendőbb modelljét, a Leont, az Ibizát és az Aronát gyártják. A martorelli üzem Európa egyik legmodernebb és leghatékonyabb gyára, naponta több mint 2300 járművet gyárt, 30 másodpercenként egyet (2018-ban 474 300 autót gyártottak), melyek 80 országban kerülnek a forgalmazásra. A delegáció következő állomása a CARS volt, a SEAT alkalmazottak egészségügyi és rehabilitációs központja, ahol a traumatológia, a kardiológia és a nőgyógyászat területén dolgozó szakemberek személyre szabott szolgáltatások széles skáláját biztosítják.

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

Mivel Barcelona referenciának számít mint innovációs központ és globális intelligens város, a SEAT-nál tett látogatást követően az Anhui-kormány küldöttsége a SEAT Metropolis:Lab, a Volkswagen csoport digitális laboratóriumi hálózatába integrált, innovatív laboratóriumába ment, valamint a Pier01-be (Barcelona Tech City) utazott, ami a város start-up ökoszisztémája Barcelona szívében.

Kína, kulcsfontosságú ország a SEAT jövőbeli stratégiájában


Tavaly júliusban a SEAT, a Volkswagen Group Kína és a JAC megállapodást kötött Berlinben, Angela Merkel német kancellár és Li Keqiang kínai miniszterelnök jelenlétében, amelyben a SEAT az elektromos járművek gyártására és forgalmazására létrehozott JAC Volkswagen közös vállalat partnerévé vált, és a Volkswagen Csoport vezető márkája lett a projektben. A közös vállalatot 2017-ben való megalakulása óta a SEAT know-how-val segíti a design és a K + F területén.

A SEAT közös vállalkozásban való részvételét egy új megállapodás aláírásával ratifikálták, amit novemberben írtak alá Madridban, amely meghatározza az elektromos járművek bevezetéséhez szükséges platform fejlesztését és egy új K + F központ létrehozását Hefei városában. A megállapodást a Volkswagen Csoport vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, JAC elnök Jin Jin és SEAT elnök Luca de Meo írták alá, a Kínai Népköztársaság Elnöke Xi Jinping és a spanyol miniszterelnök, Pedro Sánchez jelenlétében.



Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, kína, seat
 
Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé Már rendelhető az Audi Q2, valamint az A5 és az S5 Coupé Két Polo R WRC, két világpremier Két Polo R WRC, két világpremier
 
A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

2019. május 28.
A DS 3 CROSSBACK-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma.
Részletek

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

A merész stílusú autó 2019 végétől már egy nagy teljesítményű, 100%-ban elektromos hajtású motorral is kapható lesz. Ez azt jelenti, hogy 300 km lesz az autó hatótávolsága (WLTP menetciklus, 2019-es előírások), ami 450 km-nek felel meg (NEDC menetciklus), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. A sima, zökkenőmentes, csendes működés és az autó dinamizmusa pedig rendkívüli vezetési élménnyel kecsegtet.

Már 2019 közepétől rendelhető lesz a nagy teljesítményű és könnyen kezelhető elektromos motor

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

Az DS 3 CROSSBACK elektromos hajtáslánca a következő elemekből áll:

-    egy 100 kW-os/136 lóerős elektromos motor
-    egy 50 kWh-s lítium-ion akkumulátor
-    egy fékenergia-visszanyerő rendszer
-    egy fedélzeti töltő, amely a piacon kapható minden töltőtípushoz használható (háztartási, fali és szupergyors töltő 100 kW-ig)
-    egy szériában szerelt, nagy teljesítményű hőszivattyú, amely az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját biztosítja.


Ennek eredményeként az autó a következő szolgáltatásokat nyújtja:

-    WLTP menetciklus szerint mérve 300 km-es, az NEDC menetciklus szerint mérve pedig 450 km-es hatótávolság
-    akár 20% energia a fékezésből generálva (városban)
-    260 Nm nyomaték
-    gyorsulás: 0-50 km/h 3,3 sec és 0-100  km/h 8,7 sec alatt
-    teljes feltöltés 5 óra alatt egy 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről, és 80 %-os töltés 30 perc alatt egy 100 kW-os nyilvános gyorstöltőről

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető
Kulcsszavak: DS, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS E-TENSE, elektromos autó, új modell
 
A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Világrekordot állított fel a Nissan-Renault A Honda felfedi minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-jének műszaki hátterét A Honda felfedi minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-jének műszaki hátterét A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására
 
Időutazás egy BMW-vel

Időutazás egy BMW-vel

2019. május 28.
Az időutazásra invitáló koncepcióval a bajor prémiumgyártó az autóipar egyik legmeghatározóbb formatervezője, Marcello Gandini előtt tiszteleg.
Részletek

Időutazás egy BMW-vel

A BMW Group az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este alkalmából egy olyan klasszikus koncepciót élesztett fel, amelyet Marcello Gandini még a Bertone színeiben alkotott és amely az 1970-es Genfi Nemzetközi Autószalonon megtartott debütálását követően a feledés homályába veszett.

A BMW Garmisch újraalkotásával a bajor prémiumgyártó az egyik legmeghatározóbb olasz formatervező előtt tiszteleg, akinek neve izgalmas fejezetet jelöl a vállalat történetében.

„Marcello Gandini számomra az egyik legnagyobb formatervező, akinek a művei mindig is nagy hatással voltak rám és a munkáimra” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője, akit azóta izgatott a BMW Garmisch, amióta néhány évvel ezelőtt, néhány kifakult korabeli fényképen először megpillantotta. „A BMW Garmisch felélesztése kiváló lehetőséget adott nekünk arra, hogy méltó módon tisztelegjünk Mr. Gandini előtt, felelevenítsük egyik kevésbé ismert munkáját és újra reflektorfénybe gurítsuk a Bertone azon stílusirányzatát, amely egykoron jelentős mértékben meghatározta a BMW modellek formanyelvét. Számomra már ez is elegendő okot adott ehhez a projekthez: betölteni a réseket és kiegészíteni a BMW történetét” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.

A BMW formanyelvére a kezdetektől nagy hatással voltak az olasz formatervezők és karosszériaépítő manufaktúrák munkásságai. A Carrozzeria Touring 1930-as évek végén napvilágot látott BMW 328 Mille Miglia modelljének könnyűszerkezetes alumíniumból készült karosszériájától kezdve, egészen a Giorgetto Giugiaro keze munkáját dicsérő, ék alakú BMW M1 világpremierjéig, a márka formanyelvét az olasz koncepciók és ötletek Alpokon átívelő szellemisége járta át.

Időutazás egy BMW-vel

És mint a ’60-as, ’70-es években készült olasz show-autók többsége, a Bertone által tervezett eredeti BMW Garmisch is egyfajta független dizájnjavaslatként szolgált a bajor prémiumgyártó felé, a stúdió kreativitását éltetve. „Az eredeti ötlet magától Nuccio Bertone-től származott, aki a Genfi Nemzetközi Autószalonon leleplezett meglepetéssel a BMW-vel kialakított kapcsolatunkat kívánta tovább erősíteni” –emlékszik vissza Marcello Gandini, aki akkoriban a Bertone formatervezési részlegét irányította.

„Egy olyan modern, közép-méretosztálybeli kupét akartunk alkotni, amely hű a BMW formanyelvéhez, de egyszerre dinamikus és provokatív is” – tette hozzá. Miközben oldalnézetből a koncepció felettébb simára és letisztultra sikerült, a BMW Garmisch egyik legjellegzetesebb stílusjegye a vese alakú hűtőrácsok függőlegesen elrendezett, szinte szögletes kialakítású újraértelmezése volt, amelyet két oldalról üvegburába épített, négyzet alakú első fényszórók szegélyeztek. Hasonlóan szokatlan elem volt a C-oszlopokba épített, sportautós szellőzőnyílás és Marcello Gandini egyedi stílusának egyik ikonikus fogása, a hátsó ablak méhsejt-mintázatú hálóborítása.

Noha a modell mindössze néhány hónap alatt elkészült, a tervezők az eredeti utastér hű másának elkészítési lehetőségét sem halasztották el. A középkonzol függőlegesen elrendezett rádiójával, az első utasülés előtt kihajtható nagyméretű tükörrel, illetve a rikító szín- és anyaghasználattal a BMW Garmisch elegáns megoldásokkal tette összetéveszthetetlenné a kor funkcionális elvei szerint megalkotott utasteret. Marcello Gandini szerint a koncepció névválasztása is a lebilincselő emlékeket élteti: „Olaszországban akkoriban rendkívül népszerű volt a síelés, a Garmisch név pedig a téli sportok emlékét és az alpesi eleganciát idézte” – mondta.

Időutazás egy BMW-vel

Ahogyan az eredeti koncepció, úgy az új BMW Garmisch is a bajor prémiumgyártó dizájnkutatási és prototípus-építési szaktudásának legjavát igazolja. Tekintve, hogy a BMW Garmisch megszületését dokumentáló egykori feljegyzésekből mára alig maradt valami, a BMW Group Design és a BMW Group Classic egy különleges nemzetközi csapatot hívott össze, hogy néhány korabeli, többnyire fekete-fehér fényképből kiindulva, közösen elevenítsék fel a klasszikus koncepció karosszériájának és utasterének minden részletét.

A folyamatnak maga Marcello Gandini is részese volt, aki az egykori koncepció megalkotásáról őrzött emlékeivel járult hozzá a formatervezők munkájához, többek között olyan kulcsfontosságú részletekkel, mint a karosszériafényezés – az akkori olasz divattrendeknek megfelelően halvány pezsgőmetál – árnyalata vagy az utastér anyaghasználata. És miután a BMW formatervezői a legkorszerűbb háromdimenziós technológiával újraalkották a klasszikus koncepció minden részletét, a BMW Garmisch egy torinói karosszériaépítő manufaktúrában látott napvilágot – éppúgy, ahogy az eredeti koncepció mintegy fél évszázaddal ezelőtt.

„Amikor először meghallottam, hogy a BMW fel kívánja éleszteni a BMW Garmisch koncepciót, kissé meglepődtem” – emlékszik vissza Marcello Gandini az Adrian van Hooydonkkal való első találkozására. A BMW Group vezető formatervezője 2018 nyarán kereste fel Torinóban az olasz legendát azzal, hogy a projekthez engedélyét és hozzájárulását kérje. „Megtisztelve érzem magam, amiért a projekt részese lehettem és nagy örömmel tölt el, hogy a BMW a múlt eme izgalmas részletének feltámasztása mellett döntött. Elnézve a végeredményt, még nekem is nehezemre esik megkülönböztetni az eredetitől” – nyilatkozta Marcello Gandini.

Időutazás egy BMW-vel

Letisztult, minimalista formanyelvével, precíz vonalvezetésével és mértani formáival a BMW Garmisch azon meghatározó stílusirányzat egyik ékköve, amelyet az 1960-as évek végén és az 1970-es évek elején az olyan úttörő olasz stúdiók vetítettek előre, mint a Bertone, az Italdesign és a Pininfarina. Az autóipar formatervezői mind a mai napig inspirációként tekintenek az akkoriban forradalminak számító megoldásokra. Az avantgárd stílus egyik nagyköveteként a BMW Garmisch az autóiparban elterjedt formák módszeres újragondolására ösztönözte a tervezőket. „A Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán a múlt egy szeletét kívántuk feléleszteni, miközben azt is megjegyezzük, hogy mely irányba haladunk tovább. Marcello Gandini munkáit mindig is a letisztultság és a következetesség jellemezte, drámai köntösbe csomagolva. Ezért is találom rendkívül inspirálónak az alkotásait. Néhány apró húzással mindig képes volt valami egészen látványosat alkotni, a kevesebb több vezérelv effajta alkalmazása ma is kifejezetten modernnek számít” – fogalmazott Adrian van Hooydonk.

Az 1938-as születésű Marcello Gandini a XX. század egyik legmeghatározóbb autóipari formatervezője volt. Az alatt a tizennégy esztendő alatt, amíg a torinói Bertone stúdió formatervezési vezetőjeként dolgozott, a kor számos merész és forradalmi modelljét alkotta meg, köztük olyan ék alakú sportautókat, mint a Lancia Stratos Zero vagy az Alfa Romeo Carabo, illetve olyan ikonikus egyéniségeket, mint a mára rendkívül ritka gyűjtői példánnyá érett Lamborghini Miura. Marcello Gandini és a Bertone formatervezőinek munkája a BMW Garmisch mellett a BMW Spicup show-autóban és a BMW 5-ös sorozat első generációjában is visszaköszön, amely a BMW korábbi vezető tervezője, Paul Bracq irányítása alatt látott napvilágot.

Időutazás egy BMW-vel
Kulcsszavak: bmw, BMW Group, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, design, formatervezés
 
Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait
 
Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

2019. május 28.
A NiT Hungary és az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottsága hétvégén az esztergomi Gyermek Autós Közlekedési Parkban rendezte meg a Láss Az Én Szememmel közlekedésbiztonsági verseny döntőjét.
Részletek

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

Az eseményen az alsó tagozatos gyermekek játékos feladatokkal tanulták meg, mire figyeljenek gyalogos vagy járművön való közlekedés közben. A közlekedési helyzetek megfelelő elsajátítása ráadásul életet menthet, ami nyáron kiemelten fontos. A rendőrségi adatok ugyanis még mindig azt mutatják, hogy a gyermekeket érintő közúti közlekedési balesetek harmada a nyári hónapokban történik.

A döntőben a csengelei Általános Iskola, a taktaharkányi Apáczai Csere János Általános Iskola, a nyergesújfalui Kernstok Károly Általános Iskola és a békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola csapatai mérkőztek meg, a fődíjat a csengelei csapat nyerte. Emellett egy hátrányos helyzetű kistelepülésről, Ongáról 45 gyermek érkezett Esztergomba különbusszal, akiket a szervezők nemcsak vendégül láttak, hanem közlekedésbiztonsági ismereteket is oktattak nekik, és a várost is megtekintették.

A két szervezet három éve rendezte meg először az online elődöntőkből és helyszíni döntőből álló vetélkedőt a közlekedés legfiatalabb és sok esetben legvédtelenebb tagjainak oktatása céljából.

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

A szakemberek szerint ugyanis a balesetek többsége elkerülhető, ha a gyermekek a lehető legtöbb szemszögből megismerik a közlekedési viszonyokat. A verseny során a legveszélyesebb járművek – buszok, kamionok – és az ezeknek legkiszolgáltatottabb úthasználók megismerhessék egymás perspektíváját, és a gyerekek megértsék a kölcsönös figyelem fontosságát. A résztvevők tehát például azt is megtapasztalhatják, hogy egy kamionvezető hogyan látja őket vezetés közben.

A szervezők a biztonságos közlekedés alapszabályainak ismeretét és elsajátítását már egészen kiskortól kezdve fontosnak tartják. Az egynapos vetélkedőn játékos feladatokkal tanították meg a gyermekeknek, hogy mikre és kikre figyeljenek az utcán történő gyalogos vagy más járművön történő közlekedés közben.

Kulcsszavak: légi közlekedés, NiT Hungary, ORFK, ORFK-OBB
 
Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus A széláramlás miatt rekordidő alatt tette meg egy Boeing a New York-London utat A széláramlás miatt rekordidő alatt tette meg egy Boeing a New York-London utat Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér Hatvanöt évvel ezelőtt nyílt meg a budapesti repülőtér
 
Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

2019. május 28.
Június 1-jén rendezik meg az első ECO Grand Prix-t a Hungaroringen. Abu Dhabit és Andorrát követi Magyarország az Eco Grand Prix versenynaptárában.
Részletek

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

A száz százalékban elektromos hajtású autók versenye a Hungaroringen június 1-jén egy 9 órás megbízhatósági futammal debütál, a program fő támogatója az Allianz. A futamon elindul Vogel Adrienn Kia Lotos kupagyőztes és Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző is. Az eseményt kísérő Allianz családi napon elektromos jármű kiállítás, autószimulátorok, tesztvezetés, bemutatók és Eco GP4 KIDS verseny várja az ingyenes programra látogatókat egész nap, 8-18 óra között.

Az esemény fő attrakciója a 9 órás megbízhatósági elektromos autóverseny, amely reggel 8 órakor startol és délután 5 órakor ér véget. Hasonlóan az eddigi ECO Grand Prix futamokhoz egy izgalmas és kiszámíthatatlan verseny várható, ahol az autók teljesítménye mellett nagyon nagy hangsúlyt kap a jelentkezők vezetési képessége is. A futamon felvonulnak az elektromos autógyártók legnépszerűbb modelljei mint a Tesla Model S, a BMWi3, Nissan Leaf, Renault ZOE, Volkswagen E-Up Hyundai Kona és az Opel Ampera. A Magyarország mellett Abu Dhabiban, Andorrában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Ausztriában futamokkal rendelkező versenyre 12 nemzetközi csapat már regisztrált. A nap másik kiemelt programja a délután 3 órakor kezdődő, gyermekeknek szánt ECO GP 4KIDS verseny, amelyre a helyszínen regisztrálhatnak a 7 évnél idősebbek.  A verseny ingyenesen látogatható.

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

AZ ECO GP és Allianz családi nap részletes programja:

08:00 Kapunyitás, ECO GP rajt
13:00 Divatbemutató a VIP központban
15:00 ECO GP 4KIDS bajnokság
16:00 ECO GP 4KIDS bajnokság döntő
17:00 ECO GP futam vége
17:15 ECO GP díjátadó ceremónia
18:00 Kapuzárás

Az ECO GP versenysorozat támogatói az alábbi programokkal várják az érdeklődőket.

Az Allianz az ECO Grand Prix legfőbb partnere és támogatója. Az esemény keretében megrendezésre kerül az Allianz családi nap is. Az Allianz versenybokszában VR (Virtual Reality) autóversenyszimulátorral, alternatív hajtású járműkiállítással és tesztvezetéssel, valamint nyereményjátékokkal, értékes nyereményekkel várja a látogatókat.

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

A világ egyik legnagyobb autóipari biztosítójaként az Allianz természetesen érdekelt abban, hogy támogassa a városi mobilitás legújabb fejlesztéseit, amelyek a mindennapi élet fenntarthatóságához járulnak hozzá. Az Eco Grand Pix tökéletes alkalmat kínál ezen fejlesztések felfedezéséhez, valamint a fenntartható közlekedés előmozdításához, miközben programjai az izgalmat és az innovációt ötvözik minden korosztály számára.

A Goodyear megújulva, az ECO GP hivatalos abroncsszponzoraként tér vissza a versenypályára, ahol már a Goodyear új fejlesztésű Eagle F1 Supersport abroncsai is szerepet kapnak. A vezető gumigyártó cég megújult imázsában kiemelten fontos szerepet kap az elektromobilitás, ezért állt a Magyarországon még csak most debütáló, száz százalékban elektromos autóverseny mellé. A Goodyear versenybokszában kerékcsere verseny, szakmai előadások és Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző vezetéstechnikai workshopja várja az érdeklődőket.

A MOL-csoport az E.ON Groupból, HEP-ből, a Petrolból, a BMW-ből valamint a Nissanból álló konzorcium tagjaként vesz részt az EU által is támogatott NEXT-E projektben, amelynek keretében a vállalatok 2020-ra létrehoznak egy 222 gyors- valamint 30 ultragyors elektromos töltőből álló hálózatot a régióban. A töltőkből 141 kap helyet a MOL-csoport töltőállomásain MOL Plugee márkanév alatt. A vállalatcsoport MOL Limo néven közösségi autómegosztó szolgáltatással is rendelkezik Budapesten, melynek flottájában 100 elektromos autó is található.

Az eseményre a belépés ingyenes. Versenyzőként regisztrálni az alábbi linken lehet: https://ecograndprix.com/register

Kedvezményes kupon a versenyzői regisztrációhoz: https://villanyautosok.hu/2019/05/18/ecogp-a-hungaroringen-2019-06-01/

Kulcsszavak: ECO Grand Prix, elektromos autó, hungaroring, rendezvény
 
Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben Ingyen parkolhatnak a zöld rendszámos autók a II. kerületben Erre csak a Tesla képes - Itt az újabb bűvésztrükk Erre csak a Tesla képes - Itt az újabb bűvésztrükk Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar?
 
Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

2019. május 28.
Magyarországon jelenleg mintegy 1937 kilométernyi autópályán utazhatunk, a hálózat pedig 2020-ra a tervek szerint akár további 2000 kilométer fölé is bővülhetne – csakhogy közben a meglévő szakaszok jelentős része is fejlesztésre szorul. Az autopalyamatrica.hu portál összefoglalást készített a témában.
Részletek

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Az autópályák most

Ha csak az utak együttes hosszát vesszük számításba, Magyarország nincsen rossz helyzetben a régióban: Ukrajnát kivéve az összes szomszédos ország kevesebb kilométernyi pályával rendelkezik. Más a helyzet, ha az utak minőségét vesszük számításba. Sok a nagyon rossz állapotú pályaszakasz, egyes helyeken pedig azutak vonalvezetése is elavult – hiába lenne szükség több sávra, a régi űrszelvényt már nem, vagy csak a műtárgyak lebontása és újjáépítése után lehetne bővíteni.
 
Természetesen az „autópályaélmény” minőségéért nem feltétlenül a tervezési vagy kivitelezési szempontok a felelősek. Horvátország útjai például csak a közelmúltban épültek ki, így a pályák újat és korszerűek, a turistaszezonban mégis komoly torlódások fordulhatnak elő. Szerbia pályái nagyjából átlagos színvonalúak, de az országban viszonylag gyér a forgalom, így könnyebbnek tűnik a haladás. Szlovákiában nagyjából a magyarhoz hasonló állapotokat találunk, itt viszont sok gond van az infrastruktúrával: kevés a pihenőhely és a benzinkút, síszezonban pedig könnyen alakul ki torlódás.

Magyarország autópályái ma már szinte minden szakaszon, minden járműtípus számára fizetősek. A www.autopalyamatrica.hu oldal adatai szerint egy kilométer megtétele átlagosan 22,2 forintba kerül személyutóval. Ez viszonylag magasnak számít, ha figyelembe vesszük, hogy a kiváló minőségű osztrák autópályát már 16,3 forintért használhatjuk. A közepes állapotú szlovák sztrádán viszont több, mint 38 forintot kell fizetni kilométerenként. Az e-útdíj rendszer bevezetése és az akár online megvásárolható autópálya matrica sokat segít a pályahasználatban. Míg a horvát fizetőkapuk előtt gyakran alakul ki dugó, Magyarországon az online fizetés, az e-matricának is nevezett, rendszámleolvasáson alapuló rendszer a zsúfolt szakaszokon is megoldotta ezta problémát.

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Kihívások az autópályaépítésben

Ha mennyiségben nem is, minőségben és szerkezetben a magyar rendszer komoly lemaradásokkal küzd. A rendszerváltozás idején csak nagyjából 360 kilométernyi pálya állt az autósok rendelkezésére. A sztárdák építése az 1960-as években a fővárosból indult, az utak sugárirányban érték volna el a határt, ez viszont csak 1996-ra sikerült: az M1-es autópályán végre a hegyeshalmi átkelőig autózhattunk.

A rendszerváltáskor megtorpanó autópályaépítéseknek a 2004-es Európai uniós csatlakozás adott új lendületet. Ekkora azonban számos, a közlekedéspolitikát érintő körülmény alaposan megváltozott. Megnőtt a személyautók száma és a belföldi és nemzetközi áruszállítás is élénkült. Míg korábban áruk nemzetközi szállítását tehervonatokkal végezték, a vasúti fuvarozásról a hangsúly szintén a közutakra terelődött.
 
A 2010 után ismét nagy erőkkel meginduló autópálya-építéseknek tehát 3 fő kérdést kell megoldania. Az Európai uniós törekvéseknek megfelelően nagyon fontos lenne, hogy a már meglévő autópályák mind elérjék a határt, átjárhatóbbá és gyorsabbá téve az unión (és a kontinensen) belüli kereskedelmi útvonalakat. A megfelelő minőségű, és lehetőleg körgyűrűs autópályahálózatnak ki kell szolgálnia a szállítmányozás és a személyautós közlekedés igényeit is, elejét kell venni a túlzsúfolt és rossz minőségű „halálutak” kialakulásának. Az is fontos, hogy a nagyobb városok, régiók megfelelő minőségű úthálózaton tudjanak kapcsolódni egymáshoz és a fővároshoz, hiszen jelenleg azok a térségek, ahol nincsen valamilyen egyedülálló vonzerő, például turistacélpont vagy gyógyfürdő, könnyen lemaradnak a fejlődésben a közlekedési és elsősorban a szállítási nehézségek miatt.

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Az egyik legnagyobb probléma, hogy az legkorábban kiépült utak állapota mára nagyon leromlott. Az elsőként átadott M1-es autópálya felülete több helyen balesetveszélyes, ráadásul a külföldi gazdasági kapcsolatok és a szállítás megváltozásával hatalmas kamionforgalom terelődött az amúgy is leterhelt szakaszokra. Itt rekonstrukcióra, illetve a pálya 2x3-sávosra szélesítésére lenne szükség – ez viszont azt jelenti, hogy sok helyen az autópálya melletti műtárgyakat, felüljárókat, benzinkutakat is át kell helyezni.

Míg korábban a cél egy fővárosból kiinduló, sugaras autópályarendszer létrehozása volt, mára a nagyobb városok összekötése, a körgyűrűs rendszer kialakítása elkerülhetetlenné válik. A személyautóval ingázók nagy száma miatt sok vidéki út, például a záhonyi 4-es főút, vagy a Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu irányában futó 21-es főút is elérte a kapacitása határait, szélesítésre, a forgalom autópályára terelésére van szükség.
 
Hogyan zajlanak a fejlesztések?

A kormány 2018-as ígérete szerint 2500 milliárd forintot költ majd a hazai úthálózat korszerűsítésére, ebből 1390 milliárd forint nemzeti forrásból érkezik, a többit különböző Európai uniós támogatások teszik ki. Az autópálya-fejlesztés gerincét az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) adja, amelynek az egyik legfontosabb eleme az 1-2-3 számjegyű főbb útvonalak fejlesztése.

Az IKOP elsődleges célja a TEN-T-hez, vagyis a Transzeurópai Közlekedési Hálózathoz való csatlakozás. Ennek a megvalósítására 733 milliárd forint áll rendelkezésre. Ebből a forrásból több kisebb beruházás mellett az országhatárig vezetnék az M4-es, az M6-os, az M8-as és az M30-as utat, megkezdődne az M0-ás autóút déli szektorának felújítása és az északi és nyugati szektor előkészítése.

A TEN-T hálózat elérését segítő közutak kiépítése is fontos cél. Ezek közül már zajlik a Salgótarján felé vezető 21-es számú főút szélesítése, megépül az Eger felé tartó M25-ös autóút észak és dél üteme és elindul a Debrecen-Nyírábrány szakasz felújítása a 48-as számú főúton.

A végső cél az lenne, ha minden megyei jogú város megközelíthető lenne a fővárosból (jó minőségű) gyorsforgalmi úton, ehhez az M25, M44, M76, M85, R21 és R67-es utak fejlesztésére van szükség. A tervek szerint az M2, M3, M6, M30 M60-as autópályák és –utak elérnék az országhatárt, ezzel összességében 2000 kilométer fölé bővülne az autópályahálózat, a végső fejlesztések eredményeként pedig Magyarország bármelyik pontjáról elérhetnénk valamilyen autópályát vagy autóutat.

Kulcsszavak: autópálya, fejlesztés, közlekedés, Magyarország
 
Milliós károk, milliós hitel: gyűjt a szurkolók szervezője Milliós károk, milliós hitel: gyűjt a szurkolók szervezője Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását BKK: 2010 óta több közlekedésfejlesztési beruházás zajlott le, mint az előző húsz évben BKK: 2010 óta több közlekedésfejlesztési beruházás zajlott le, mint az előző húsz évben A Scania elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztel valós üzemi körülmények között A Scania elektromos hajtású tehergépkocsikat tesztel valós üzemi körülmények között A Nissan forradalmi újítást jelentő, „önmagát vezető autója" 2020-ra valósággá válhat A Nissan forradalmi újítást jelentő, „önmagát vezető autója" 2020-ra valósággá válhat
 
Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

2019. május 24.
A vadonatúj SsangYong Musso Grand pick-up megérkezett  a magyarországi márkakereskedésekbe. A modell két felszereltségi szinten elérhető.
Részletek

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Az N1G besorolású haszongépjármű a SsangYong Rexton G4 modell esetén már ismert létrakeretes alvázra épül, kapcsolható összkerékhajtású modell, melyhez kétféle hátsó felfüggesztés választható (hátsó merev tengely, laprugóval vagy 5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés).  

A hosszított karosszériájú Musso Grand pick-up tengelytávja 3 210 mm, raktérfelületének hossza 1 610 mm, teherbírása laprugós hátsó felfüggesztés esetén 1 062 kg. Az új pick-up elérhető 6 sebességes manuális vagy automata váltóval, igény esetén önműködő mechanikus differenciál zárral (hátsó tengelyen).  

A Musso Grand legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (400 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít.  

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Musso Grand a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3 tonnát is vontathat.  

Felszereltsége szinte mindenre kiterjed és olyan biztonsági funkciókat kínál, mint a balesetmegelőzést szolgáló sávváltóasszisztens, a jármű mögötti forgalomra figyelmeztető funkció és a holttérfigyelő.

Teljesen megújult, modern külső

Az új Musso Grand elegáns megtestesítője a klasszikus pick-up értékeknek. Impozáns méretei mellett minden részlete a nyugalmat, a biztonságot és a precizitást sugallja. Robosztus és karakteres, ugyanakkor sportosan elegáns.

A Musso Grand külső dizájnját a „természet méltóságteljes mozgása” mint a SsangYong dizájnnyelvezetének egyik fő eleme (Nature-born 3 Motion) inspirálta és merésszé, erőteljessé teszi a gépkocsit. A magasan elnyújtott motorháztető, a dinamikus vonalvezetésű tetővonal és sziluett, valamint a hűtőrácsot átölelő markáns és egyedi fényszórók sziklaszilárd megjelenésűvé teszik a tekintélyes méretekkel bíró pick-upot.

Belső dizájn - Felsőkategóriás minőség és kényelem

Az új Musso Grand belsője egyszerre kelti a személyautók kifinomult és modern benyomását, ugyanakkor erőt is sugároz, mintegy folytatva a haszongépjármű külső megjelenését.

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

A tartós és minőségi, elegéns színvilágú prémium anyagok egy új korszak beköszöntéről árulkodnak. A „Premium” felszereltségi szinten elérhető érintőképernyős 9,2"-es központi kijelző, az elegáns Nappa bőr kárpít, a műszaerfalon és az ajtókon végigfutó hangulatfények, a szellőztethető és fűthető ergonómikus kialakítású első ülések gondoskodnak arról, hogy a pihentető kényelem mindennapjai részévé váljon. Legyen különleges és fantasztikus élmény minden utazás.

Jó belátással környezetünkre

Az új Musso Grand esetében elérhető a 360 fokos kamerarendszer, mely működését tekintve 4 különböző, széles látószögű optikai egység (elöl, hátul és két oldalon) képét állítja össze teljes körű madártávlati képpé, megkönnyítve a parkolást és az alacsony sebbesség mellett történő vezetést. Intelligens multimédia rendszer: a kor szellemében Prémium felszereltségi szinttől elérhető a 9,2"-es érintőkijelzővel ellátott multimédia fejegység, mely támogatja az Apple Carplay és Google Android alapú technológiákat. A rendszer képes különböző hangfájlok (pl. Mp3) vagy a beépített merevlemezen tárolt egyéb, nagyfelbontású kép- és videófájlok lejátszására, USB csatlakozón keresztül adathordozók kezelésére valamint élő-adás rögzítésére is.

VEZETÈSTÁMOGATÓ RENDSZEREK: Fejlett technológiai megoldások  

    Automata vészfékező rendszer (AEBS)
    Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS)
    Sávváltás asszisztens (LCA)
    Ütközés figyelmeztetés (FCW)
    Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)
    Táblafelismerő rendszer (TSR)
    Hottérfigyelő rendszer (BSD)
    Hátsó keresztforgalom figyelő (RCTA)
    360 fokos kamerarendszer
    Apple CarPlay, Android Auto

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Egyéb specifikációs adatok:

    Önműködő mechanikus differenciál zár (hátsó tengelyen)
    BAS fékasszisztens
    ABS + EBD (el. fékerő elosztó)
    ESP menetstabilizáló rendszer
    ARP aktív borulás gátló
    HDC lejtmenet vezérlő
    HSA visszagurulás gátló
    TCS kipörgésgátló
    Intelligens kulcs (kulcsnélküli ajtónyitás- és zárás, nyomógombos indítás, ESCL elektronikus kormányzár)
    Vezető és utasoldali légzsák
    Vezető és utasoldali oldallégzsák (utasoldalon kikapcsolható), első ülés oldallégzsákok, függöny légzsákok
    Parkolást segítő radar elől-hátul
   
AEBS csomag:
        állítható magasságú projektoros fényszóró,
        LED irányjelzők,
        7" színes 3D Supervision kijelző a műszeregységben,
        AEBS Automata vészfékező rendszer,
        LDWS Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer,
        HBA Távolsági fényszóró assisztens),
        TSR Táblafelismerő rendszer
   
Tech csomag:
        holttér figyelő (BSD),
        sávváltás asszisztens (LCA),
        hátsó keresztforgalom figyelmeztető (RCTA)
    7" színes 3D Supervision kijelző a műszeregységben
    9,2" érintőképernyős multimédia egység, EU navigációval (DAB, RDS, 6 hangszóróval, tolatókamera, multikormány, BT kihangosító)
    360 fokos kamera (AMS)
    20" könnyűfém keréktárcsák 255/50 R20 gumiabroncsokkal (5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés esetén)
    Xenon fényszóró + kanyarfény LED ködfényszóró

Kulcsszavak: bemutató, Musso Grand, pick up, ssangyong, új modell
 
Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h Az idei Essen Motor Show-n mutatkozik be az új MINI John Cooper Works Tuning csomag Az idei Essen Motor Show-n mutatkozik be az új MINI John Cooper Works Tuning csomag A DS 7 Crossback a Francia elnöki beiktatás hivatalos autója A DS 7 Crossback a Francia elnöki beiktatás hivatalos autója A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV
 
Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

2019. május 24.
Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából, és egy elektromos meghajtású modellt vezet be helyette - mondta a német autógyártó társaság vezetője csütörtökön Neckarsulmban, a részvényesek közgyűlésén.
Részletek

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy a társaság "az élre tör" az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában. Ezt jelzi, hogy egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.

Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de "nagyon is el tudom képzelni" - mondta Bram Schot.

Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a "kulcsprojektekre" koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének "komplexitását". A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát "töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat" - mondta az Audi vezetője.

Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat "elenged" az ember, "például az Audi TT-t" - fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy a sportautót "néhány éven belül" felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.

A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű - e-tron elnevezésű - modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze, 2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, "a világ legnagyobb motorgyárát".

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából
Kulcsszavak: audi, Audi TT, autógyár, győr
 
Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét A SEAT bemutatja az új SEAT ConnectApp rendszerét Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete
 
Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

2019. május 24.
Jelenleg is nagy ütemben zajlanak Szentgotthárdon az előkészületek a gyártó- és szerelősorokon az új háromhengeres 1,2 literes turbó benzines motor gyártására, amely az év végén kezdődik - közölte Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivője.
Részletek

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Ezt a motort a meglévő gyártásba fogják "integrálni", a jelenlegi motorokkal párhuzamosan gyártják majd.

A szóvivő kiemelte, hogy az átépítési munkálatokat főként saját szakembereik, mérnökeik, karbantartóik végzik, akiknek tudására és motorgyártási tapasztalataira építenek és munkájukra hosszú távon is igényt tartanak.

Az Opel szentgotthárdi motorgyárában az elmúlt években a termelés volumene és ehhez kapcsolódva a pénzügyi mutatók is csökkentek - mondta Kaszás Zoltán.

Szavai szerint ennek egyik oka az általuk gyártott motortípusok iránti piaci igény csökkenése, a dízelmotorok iránti kereslet visszaesése.

Az autópiac állandóan átalakul, a hagyományos autótípusok helyett a piac inkább a szabadidő-autók, úgynevezett "SUV"-ok felé tolódott, ez kihatással volt a szentgotthárdi termelésre is - mondta.

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Hozzátette: számukra a jövőt egyértelműen az új turbó motor gyártása jelenti, amely a PSA csoport legfontosabb benzines motorja, aminek köszönhetően az új tulajdonosok biztos alapokra helyezték a szentgotthárdi gyár jövőjét.

A jelenleg mintegy ezer embert foglalkoztató Opel Szentgotthárd Kft. 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret, a cég nettó árbevétele 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig 119 millió euró volt.

Kulcsszavak: autógyár, opel, psa, szentgotthárd
 
Legördült az első Golf Sportsvan a wolfsburgi szerelőszalagról Legördült az első Golf Sportsvan a wolfsburgi szerelőszalagról 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 151 - 160