Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 151 - 160
Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

2021. augusztus 31.
A közelmúltban újabb mérföldkőhöz érkezett a világ legnépszerűbb autója: a Toyota Corolla eladásai elérték a bűvös ötvenmilliós határt.
Részletek

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Mint a legtöbb valódi sikertörténet, ez is egyetlen ember álmával, merészségével és állhatatosságával vette kezdetét. Haszegava Tacuó nélkül a Corolla nem volna az, aminek megismertük, így a modell diadala egyben az övé is.

Alig pár hete gazdára talált az ötvenmilliomodik Toyota Corolla. A világon egyetlen más típus sincs, amely akár csak megközelítené ezt a darabszámot (a második helyen álló Ford F-széria, amely valójában nem egy modellt, hanem nyolc különböző méretű, teherbírású és kategóriájú haszonjárművet takar, jó tíz százalékkal lemaradva követi a Corollát). Persze ez a lenyűgöző mennyiség nem egyik napról a másikra jött össze: az első Corolla idén ötvenöt éve, 1966-ban lépett piacra.

Kevéssé ismert tény, hogy a Corolla közvetve az 1964-es, első tokiói olimpiai játékoknak köszönheti a születését. A látogatókra felkészülve a japán kormány jelentős mértékben kibővítette és feljavította a szigetország úthálózatát. A minőségi országutak és a vadonatúj autópályák – no meg az ekkor fényesen virágzó gazdaság – lehetővé tették a modern alvóvárosok kialakulását, az ingázáshoz pedig megbízható, tágas, kényelmes és takarékos autókra volt szüksége a társadalomnak.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

A Toyota előre megérezte a változás szelét, és vadonatúj családi modell fejlesztésébe kezdett, amely optimálisan töltötte ki a 800 köbcentis Toyota Publica és a kétszer akkora motorral szerelt Toyota Corona közötti piaci rést. Haszegava Tacuó, a projekttel megbízott főmérnök pontos koncepcióval fogott hozzá a fejlesztéshez. Annak idején az ő irányításával öltött testet az 1961-ben piacra bocsátott Publica is, amely elsősorban kedvező árával igyekezett meggyőzni a vásárlókat, ám ez meglehetősen fapadossá tette a modellt.

A hatvanas évek elején ez még tökéletesen kielégítette a keresletet, ám eltelt fél évtized, és az autó a mobilitás alapvető eszközéből státuszszimbólummá nőtte ki magát Japánban (és természetesen a bolygó szinte minden kontinensén). Az ügyfelek örömmel költöttek volna egy olyan autóra, amely őket és szomszédaikat egyaránt elvarázsolja, ugyanakkor sem megvásárlása, sem fenntartása nem kerül egy vagyonba.

Tacuó-szan ezért tudta, hogy minden téren felül kell múlnia a konkurenciát. Akkoriban Japánban a háromfokozatú, kormányoszlopra szerelt manuális sebességváltó volt a szokásos, Európában viszont már padlóra szerelt, négyfokozatú kéziváltókkal építették az autókat, így a Corollához is ilyet terveztek, méghozzá teljesen szinkronizált kivitelben. A kompakt kategóriában akkoriban általános 1,0 literes motor helyett pedig egy 1,1 literes blokkot terveztek – ez ugyan magasabb adósávba sorolta a típust, ám a nagyobb lökettérfogat és a bámulatos 60 lóerős teljesítmény varázsa miatt ez sem tántorította el a vevőket.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

A hajtáslánc felfelé pozicionálásával persze más tervei is voltak a Toyotának: a kezdetektől fogva úgy képzelték, hogy a Corollával fogják meghódítani a világot. Ezért is kapott az akkoriban rendkívül fejlettnek számító MacPherson első rugóstagokat a modell. A konstrukció modern volt, helytakarékos, kis tömegű és olcsón gyártható, ám jóval bonyolultabb, mint bármi, amit a Toyota addig épített.

Két és fél évig tartott, amíg sikerült tökéletesíteni a szerkezetet; a kezdeti kudarcokon Tacuó-szan kitartása és lelkesedése segítette át a csapatot.

A Corolla nem csak mechanikájában volt előre mutató, de helykínálatában, üléseinek kényelmében, és formavilágában is. Az első üléseket 12 centiméteres úton lehetett tologatni, a háttámla 16 fokozatban, egészen vízszintesig volt állítható. Kartámasz és rádió is került az autóba, amelynek dinamikus, mégis barátságos vonalvezetése a gyári ismertető szerint az ősi japán esztétikai értékeket tükrözte; a vevők inkább egy csinos hölgy idomait látták bele a domborulatokba.

A két- és négyajtós szedán, valamint a kétajtós kombi karosszériákkal a típus minden létező igényt kielégített. Sőt, ezen is túlment: amíg a Corollán be nem vezették, a japán vásárlók el sem tudták képzelni, milyen praktikus és biztonságos dolog a tolatólámpa, mennyivel könnyebb szimmetrikus tollú kulccsal nyitni az ajtózárat. A vészvillogó koncepcióját ugyancsak a Corolla honosította meg a japán piacon.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Ahhoz persze, hogy a Corolla a nemzetközi porondon is sikeres lehessen, ennél jóval több kellett. Az új modell ezért minőségében és biztonságában is vadonatúj színvonalat képviselt, megalapozva azt a kompromisszumot nem ismerő igényességet, amely mára a Toyota szinonimájává vált. Ez szintén Haszegava Tacuó nevéhez fűződik.

A főmérnök újszerű, rendkívül szigorú pontozási rendszert dolgozott ki, amivel a gyártósorról legördülő járművek minőségét értékelték. A Corolla esetében az összes vizsgált szempont átlagos értékének magasabbnak kellett lennie a Toyota által meghatározott normák átlagánál, amelyek már ekkoriban sem voltak alacsonyak.

Leegyszerűsítve ez annyit jelentett, hogy a Toyota papíron megtervezte a tökéletes autót, a gyárnak pedig ennél is jobbat kellett készítenie. Ami a biztonságot illeti, első tárcsafékek, megerősített szélvédő, ütésre leváló visszapillantó tükrök, kétfokozatú ablaktörlő, ütéselnyelő kormánykerék és -oszlop, fejtámla, valamint kézifék visszajelző lámpa is került az autóba.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Ezek után érthető a Toyota önbizalma: amikor bemutatták az autót, havi 30 ezer darab eladását prognosztizálták, miközben akkoriban a gyár havi eladásai összesen nem haladták meg az 50 ezer darabot. Maga a típusnév is virágzó sikereket jósolt a modellnek: a corolla latinul annyit tesz, sziromkoszorú.

A Toyota külön kiállítást szervezett a Corolla bemutatására; a rendezvényt 1,3 millióan keresték fel, igazolva a vállalat azon meggyőződését, hogy a piacnak ugrásszerű, forradalmi változásra volt szüksége. A korabeli beszámolók szerint ahol megjelent az autó, kisebbfajta csődület támadt körülötte. Magasabb költségek ide vagy oda, három év elteltével a Corolla lett Japán legnépszerűbb autója. Azt pedig, hogy idővel a világ legnagyobb számban eladott gépkocsija lesz, legfeljebb Haszegava Tacuó remélte titkon, a többi - ahogy mondani szokták - már történelem.
Kulcsszavak: Corolla, értékesítés, jármű kereskedelem, toyota
 
Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva?
 
Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

2021. augusztus 31.
Tekintettel a zöld közlekedés iránti igény töretlen növekedésére, az ABB elsőként kí-vánja megszerzi a CharIN Kombinált Töltőrendszerre (CCS) vonatkozó alaptanúsítvá-nyokat, ami javítja az általa gyártott DC töltőállomások kölcsönös kompatibilitását és e töltőállomásokkal kapcsolatos felhasználói tapasztalatot.
Részletek

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

Mivel a piaci előrejelzések szerint az elektromos hajtású járművek eladásai a 2020. évi 2,5 millióról 2030-ra1 várhatóan 31,1 millióra nőnek, ezért a töltési infrastruktúra fejlesztését szolgáló beruházások, valamint a közös szabványok és a kölcsönös kompatibilitás támogatása kulcsszerepet játszik majd a növekvő kereslet kielégítésé-ben.

Az ABB vezette CharIN-munkacsoport azt a célt tűzte ki, hogy a DEKRA-val együttműködve kidolgozzon egy füg-getlen CCS-teszteljárást, továbbá az ABB kíván az első vállalat lenni, amely a DC töltőihez megkapja a CCS Basic megfelelőségi tanúsítványt. Ez biztosítja a biztonságos üzemeltetést és a kölcsönös kompatibilitást a töltők és az elektromos hajtású járművek minden típusa között.
    
Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az alapelveink közzé tartozik, hogy a töltőállomásaink a lehető legnagyobb kölcsönös kompatibilitással rendelkezzenek, és felhasználóbarátok legye-nek, mivel ez hozzájárul ahhoz, hogy világszerte támogassuk az e-járművek elfogadottságát és térnyerését. A tanú-sítvány megszerzése is ezen szándékunkat jelzi és igazolja, hogy a töltőinkkel a közös szabványok alkalmazását támogatjuk, elősegítve, hogy a jövőben egyre többen térjenek át az e-járművek használatára.”  

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

A DC töltőállomások gyártói kérelmezhetik a CharIN CCS Basic tanúsítványt, amelyet, sikeres vizsgálatot követő-en, a CharIN által elismert tesztlaborok bocsátanak ki. A DEKRA egyike annak az első két vizsgálószervezetnek, amelyet a CharIN hivatalos tesztlaborként ismer el. Az akkreditáció előtt a DEKRA sikeresen bizonyította szakmai jártasságát a tesztek végrehajtása és a vizsgálati eredmények elemzése terén.  

A DEKRA már megkezdte az ABB CCS1-et és CCS2-őt alkalmazó töltési megoldásainak tanúsítási eljárását. A tanú-sítvány garantálja majd az ügyfelek számára, hogy az ABB töltői teljes körűen megfelelnek a legújabb CCS-szabványnak, így azok biztonságosan és megbízhatóan működnek minden CCS-tanúsítvánnyal rendelkező jármű-vel.

A CharIN egy 200 tagot számláló globális szervezet, amelynek célja, hogy a Kombinált Töltési Rendszeren (CCS) alapulva támogassa a kölcsönös kompatibilitást, és ezáltal világszerte elősegítse az e-járművek összes típusának töltését. Az ABB 2015-ben, a CharIN megalapításnak évében csatlakozott a szervezethez. Az ABB tagja a CharIN irányítóbizottságának, és aktívan részt vesz a CCS-szabvány fejlesztésében és bevezetésében. Az ABB vezeti a CCS-alapú kölcsönös kompatibilitás vizsgálatával és a CCS-tanúsítással foglalkozó munkacsoportot.   

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói „A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton „A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Párizsban hétfőn csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek Párizsban hétfőn csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban
 
Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

2021. augusztus 31.
Autózáskor bármi, bármikor megtörténhet útközben: műszaki hiba, baleset. Ilyenkor amennyiben még alkalom nyílik rá húzódjunk félre, hogy ne zavarjuk a többi közlekedőt.
Részletek

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Ilyen helyzetben a közlekedésbiztonság a legfontosabb, ezértelőbbin túl gondosan jól látható módon is szükséges jelezni a szorult helyzetet, míg a segítség megérkezik. Az elakadásjelző háromszög szabályszerű használatán és az elakadásjelző fényjelzés bekapcsolásán túl többet is tehetsz a biztonságért.

Az autógyártási iparág, azon belül is a világítási technológia hatalmas fejlődésen ment át az elmúlt évtizedekben. Egyrészt a kezdeti elektromos fényszórótól, a kétfonalas halogén izzókon át eljutottunk az olyan modern megoldásig, mint a LED technológia, amelynek használata nem csak az autógyártás során közkedvelt, de dinamikusan növekszik az utólagos alkalmazása is. Másrészt pedig az alapvető világításokon túl plusz funkcionális világítások is megjelentek az autókon: ilyen például a ködlámpa, a nappali menetfény, vagy egy kiegészítő lámpatest.

Az út jobb megvilágítása mellett ezek mind-mind a közlekedésbiztonságot szolgálják, hiszen örökérvényű a látni és látszani alapelv fontossága. Ez pedig kimondottan igaz akkor, ha utunk során lerobbanunk, vagy balesetet szenvedünk, mert ilyenkor a forgalom zajlik körülöttünk, amitől nem mindig tudunk megfelelő távolságra kerülni.

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Egy biztos: ha le tudunk húzódni, ha nem, a legfontosabb, hogy a KRESZ előírásai szerint gondosan jelezzük a többi autós számára a szorult helyzetünket. Az elakadásjelző háromszög szabályszerű használata és a jármű elakadásjelző fényjelzésének bekapcsolása alapvető a biztonság érdekében, míg a segítség megérkezik.

Létezik azonban egy olyan megoldás, amellyel méginkább láthatóvá tehetjük, hogy bajba kerültünk, így fokozva mások és magunk biztonságát. A világszinten piacvezető, a járművilágítási innovációk terén élen járó OSRAM piacra dobta a LEDGuardian ROAD FLARE Signal V16 elakadásjelző lámpatestjét, amely markáns fényjelzésével nagyon hasznos kiegészítő. A led-es fényforrás 2000 kelvines színhőmérséklettel 140 lumen teljesítménnyel 360 fokban világít, és akár már 1000 méterről is észlelhető.

Az aktív villogásával jól láthatóan figyelmezteti a közúti forgalmat a veszélyhelyzetről. Egy 9V-os elemmel működik, amely a termékcsomag része. A lámpatest az IP védelmi osztály IP54-es besorolásásval rendelkezik, így olyan külső behatásoknak is ellenáll, mint a víz, a por, a hő, a hideg, a korrózió, vagy az ütődések. Kompakt kialakításának köszönhetően az autóban könnyen elérhető helyeken is tárolható.

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Használata azonban csak meghatározott módon engedélyezett. A KRESZ vonatkozó előírásai szerint az úttesten levő elromlott járművet az elakadásjelző háromszögön kívül meg lehet jelölni villogó narancssárga fényjelzéssel, ami vagy az autó elakadásjelző fényjelzése, vagy egy különálló lámpatest, utóbbi közúti forgalomban csak a földre helyezve alkalmazható, a gépjármű tetején nem. Hangsúlyozandó, hogy a lámpa használata nem helyettesíti az elakadásjelző háromszög használatát, csak kiegészíti azt. A termék CE engedéllyel rendelkezik, és a gyártó két éves garanciát biztosít.

Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, OSRAM
 
Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax A hétvégén változik a közlekedési rend a Széll Kálmán téren A hétvégén változik a közlekedési rend a Széll Kálmán téren Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál Az ABB építette ki az Észtországot lefedő elektromosautó-töltőhálózatot DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: A XXI. századi felfüggesztés
 
100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

2021. augusztus 31.
A Stellantis avantgárd prémium márkája, a DS Automobiles 100%-ban elektromos márkává válik, hogy elébe menjen az autóipart érintő gyökeres változásoknak. A DS Automobiles fogja bevezetni a Stellantis első 100%-ban elektromos projektjét az új STLA MEDIUM platformon.
Részletek

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

A DS Automobiles már megalapításakor stratégiája középpontjába helyezte az elektrifikációt. 2019 óta a DS teljes kínálata elektromosított. A tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE-től, a DS 4 E-TENSE és DS 7 CROSSBACK E-TENSE modelleken át, a 225-360 LE-s plug-in hibrid DS 9-ig bezárólag minden DS elérhető elektromos/hibrid változatban.

2020-ban a DS Automobiles-é lett a legkisebb átlagos CO2 kibocsátás a többféle hajtást kínáló márkák között (83,1 g/km), köszönhetően az elektromosított palettájának (az eladások 30%-a).

Ennek az offenzív stratégiának a technológiai hatékonyság, a dinamizmus és a kifinomultság a célja. Segítségével a mobilitás biztosítható az egyre szigorúbb szabályozások mellett is (városközpontok).

"Az autóipar soha nem látott mértékben és sebességgel változik. Avantgárd szellemiségéhez hűen a DS Automobiles elébe ment ennek az átalakulásnak, hiszen az elektrifikáció a kezdetektől fogva stratégiájának központi eleme volt. A jogi környezetben várható változások és az EV ökoszisztéma fejlesztései olyan lehetőségeket teremtenek, amelyeket szeretnénk megnyitni ügyfeleink előtt, akik már most elégedettek elektromos kínálatunkkal."

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

"Úgy döntöttem, hogy felgyorsítjuk fejlesztéseinket, hogy megalkothassuk az utazás művészetét tisztán elektromos formában, amely élvezet és magas színvonalat nyújt a minőség és a teljesítmény terén. Az utazás művészetét csúcstechnológia és kifinomultság jellemzi. Ez egy merész terv, amely már 2024-ben valósággá válik." - mondta Béatrice Foucher a DS Automobiles ügyvezetője.

A csúcstechnológiát képviselő márka 100%-ban elektromossá válik és továbbra is kötődik a Formula E-hez. A DS Automobiles volt az első prémium gyártó, amely csatlakozott ehhez a versenykategóriához és az egyetlen márka, amely egymás után kétszer is elhozta a csapatok és a pilóták bajnoki címeit. A DS Automobiles már bejelentette elköteleződését 2026-ig és megkezdte egy új generációs, még nagyobb teljesítményű és még hatékonyabb versenyautó kifejlesztését. Ez a technológiai laboratórium nagyban segíti majd a szériamodellek fejlesztését.


100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

2024-től az új DS 4 is elérhető lesz tisztán elektromos változatban, majd bemutatkozik egy új kreáció, amely előfutára a Stellantis első 100%-ban elektromos projektjének az új STLA MEDIUM platformon. Nagy kapacitású 104 kWh akkumulátorával 700 km-es autonómiát kínál majd ez a jövőbeli modell, amely egészen kivételes technológiai színvonalat és kifinomultságot nyújt, a technológiai elemeket tökéletesen a DS Automobiles ügyfelek igényeihez szabva.

A motorizációt érintő fejlesztéseken túl a DS Automobiles aktívan dolgozik az ipari környezetszennyezés visszaszorításán, összhangban a Stellantis által indított kezdeményezéssel. Folytatódnak az energetikai átállást támogató ambiciózus kutatások is, új, innovatív anyagok kifejlesztését megcélozva.

Kulcsszavak: DS Automobiles, elektromos autó, Stellantis, zöld
 
Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául
 
A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

2021. augusztus 27.
A Sportage modelltörténetében először az új generációból kifejezetten az európai vásárlói igények alapján tervezett és fejlesztett változat is érkezik. Az újdonság digitális bemutatójára szeptember 1-jén kerül sor.
Részletek

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

A Kia Europe ma nyilvánosságra hozta az új Sportage európai modellváltozatának első vázlatképeit. A Sportage történetében most először, kifejezetten az európai vevők igényei alapján megtervezett változat is készül a Kia legnépszerűbb SUV modelljéből.

Az új Sportage tervezése során már az első vonalaktól kezdve az volt a fejlesztők célja, hogy az ötödik generáció ne csak mércét állítson a szegmensben, de kifejezetten az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak megfelelve készüljön. A határokat feszegető külső-belső formaterv alapvetően meghatározza az új Sportage-generáció minden modellváltozatának megjelenését. Az újdonságot csúcstechnológiás konnektivitás, élénk reakciójú, fejlett technológiájú, ugyanakkor takarékos és magas hatásfokú hajtásláncok, és a legmodernebb aktív és passzív biztonsági rendszerek jellemzik. A Kia fejlett vezetőtámogató rendszerének (ADAS) biztonsági fejlesztései kiemelik az új Sportage prémiumkategóriás jellemzőit. Az új műszaki alapokra épülő európai változat menetdinamikai jellemzőit kifejezetten a helyi közlekedési-, és útviszonyokra hangolták.

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

Jövőbe vetített formák

A Kia új formanyelve - az “Egyesült ellentétek” – képezi az új európai Sportage megjelenésének alapját, ez határozza meg az újdonság valamennyi formaelemét. A formaterv irányvonala a “természetesen bátor”, így tükröződik benne a természet tökéletessége, egyszerűsége, ugyanakkor tökéletesen illeszkedik a márka új formairányzatába. A ma bemutatott vázlatok sportos, összeszedett és úttörő SUV-formát sejtetnek.

Az új európai Sportage profilja a korábbinál kompaktabb és izgalmasabb, agilitást és teljesítményt sugározva. A formatervezők célja a szegmens legdinamikusabb vonalainak megalkotása volt: izmos kiállás, erős, és kifinomult sziluett, éles, a felületeket megtörő karaktervonalakkal.

Az orr formái határozottak, a részletgazdag fekete hűtőmaszk vonalai a teljes első részen keresztülnyúlva szélesítik a megjelenést. Határozottan újszerű a Kia jellegzetes lebegő tigrisorr maszkja, az egyedi bumeráng alakú LED-es nappali menetfényekkel és a mátrix LED szerkezetű fényszórókkal.

Az új Sportage-sorozat egy másik fontos újdonsága az oldalképet, és a látványos C-oszlopok vonalait még inkább kiemelő fekete tető.

A karosszéria széles vállvonalai találkoznak a keskeny, az új Kia emblémát is körülölelő LED fényekkel. A hátsó lökhárító egyedi fekete betétje tovább nyomatékosítja az új, európai Sportage sportos és fiatalos karakterét.

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

Digitális bemutató

Az új Sportage európai változatának digitális bemutatója szeptember 1-jén, közép-európai idő szerint 11 órakor lesz látható a Kia médiacsatornáin, itt az érdeklődők megismerhetik a Kia első, kifejezetten európai igények alapján megalkotott SUV modelljének további részleteit is. Az új Sportage európai értékesítése még idén elindul.
Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, suv, új modell
 
A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait A Genfi Autószalonon debütált a felfrissített Kia Sportage Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól
 
Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

2021. augusztus 27.
Még kívánatosabbá teszi a díjnyertes Jaguar XF Saloon és Sportbrake modelleket az új R-Dynamic Black kivitel bevezetése, míg a Jaguar XE R-Dynamic Black még bőségesebb felszereltséget kap.
Részletek

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

Az XE és XF R-Dynamic S modellváltozatokon alapuló, exkluzív új kivitelek gazdagabb felszereltséggel, valamint még magabiztosabb, még határozottabb megjelenéssel erősítik a Jaguar modellkínálatát.

A Jaguar tervezői kibővítették a fekete optikai csomag tartalmát: a Gloss Black felületkezelés mostantól nem csak a hűtőmaszkot és annak keretét, az oldalablakok szegélyét, a kerékdobokon kialakított légkivezető nyílásokat, a hátsó emblémákat, valamint (a Sportbrake kivitelen) a tetősíneket díszíti, hanem a külső visszapillantó tükrök házát és a küszöbtoldatokat is. Emellett alapfelszerelés a sötétített ablaküveg és panoráma napfénytető is – mostantól az XE R-Dynamic Black modellen is. A fenti stíluselemeket Gloss Black kivitelű, 19 colos könnyűfém keréktárcsák (‘Style 5031’ típusúak az XE, illetve ‘Style 5106’ típusúak az XF esetében) és piros féknyergek egészítik ki. Az XE R-Dynamic Black modellváltozat Firenze Red, Bluefire, Eiger Grey, Santorini Black és az új Ostuni White árnyalatú metálfényezéssel rendelhető, míg az XF R-Dynamic Black modellekhez a széria teljes színválasztéka elérhető.

A luxuskivitelű belső tér stílusát kifinomult fabetétek emelik, Gloss Grey Figured Ebony kivitelben az XE, illetve Satin Charcoal Ash kivitelben az XF esetében. Az esztétikai hatást magasfényű fém pedálok teszik teljessé. Az XF eredendően kifinomult, meghitt légkörét a továbbfejlesztett – a korábbi tíz helyett immár harminc különböző színárnyalatot kínáló – prémium utastéri világítás funkció teszi még hangulatosabbá.

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

A gyors, ösztönösen kezelhető, késlekedés nélkül reagáló Pivi Pro szórakoztató rendszer szintén továbbfejlődött. Az XE és az XF esetében egyaránt számos beépített alkalmazást kínál, beleértve a Spotify-t és az Apple CarPlay®-t. Szintén az alapfelszereltség része az Android Auto™ funkció.

Vezeték nélküli szoftverfrissítésen (SOTA) keresztül hamarosan elérhetővé válik a vezeték nélküli Apple CarPlay® kapcsolódási funkció, amely az okostelefonok még egyszerűbb, még kényelmesebb csatlakoztatására szolgál. Ugyanekkor a vezeték nélküli Android Auto™ funkció is megjelenik a kínálatban. Az XE és az XF vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcionalitása lehetővé teszi a Pivi Pro rendszer, illetve a fedélzeti járműrendszerek távolból történő, problémamentes frissítését.  Ennek köszönhetően a járművek mindig a legmodernebb szoftvert futtathatják, anélkül, hogy az ügyfeleknek fel kellene keresniük márkakereskedőjüket, míg a Pivi Pro kettős SIM technológiája révén ezzel párhuzamosan streamelhetők a zeneszámok.

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek



Kulcsszavak: bemutató, jaguar, új modell, XE, XF
 
A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja Hazánkban is bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar Hazánkban is bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska
 
Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

2021. augusztus 27.
A Taycan és a Taycan Cross Turismo átfogó változásokkal kezdi meg az új modellévet szeptembertől.
Részletek

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően az elektromos sportautó hétköznapi hatótávja megnövekedett. További fontos előrelépést jelent az Android Auto teljes körű integrációja a Porsche Communication Management (PCM) központi rendszerbe, valamint a Remote Park Assist távirányítható parkolás funkció megjelenése a Taycan modellcsaládban. Ezzel az új, opcionálisan választható asszisztens rendszerrel a parkolás folyamata már az okostelefonról is vezérelhető, anélkül, hogy a vezető a kormány mögött ülne. Az új Paint to Sample, valamint Paint to Sample Plus opciók segítségével rendhagyó és egyéni színválasztás vált elérhetővé. Például ezentúl a Taycan választható a ’90-es éveket idéző klasszikus Rubystar vagy fényes méregzöld árnyalatban.

„Autóink folyamatos technikai fejlesztése szerves részét képezi a Porsche génjeinek. A Taycan legfrissebb generációja kifinomult okostelefon csatlakozási lehetőséggel vált még lenyűgözőbbé, amely már az Android Auto funkciót is tartalmazza” – mondta Kevin Giek, aki április óta tölti be a Taycan modellcsaládért felelős vezető pozícióját.

„A tisztán elektromos Taycan modellkínálatunk folyamatosan gyarapszik és fejlődik. A modellcsaládhoz tavasszal csatlakozó új Cross Turismo különösen népszerű vásárlóink körében, amit a megrendelések kiváló számai is bizonyítanak.”

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Technológiai fejlődés: nagyobb hatótávolság a hétköznapokban

Az új modellévbe tartozó Taycan nem került külön homologizációra, így nem születtek új WLTP hatótávolsági értékek. Ettől függetlenül elmondható, hogy valós használati körülmények között a legújabb verzió jobban teljesít a hétköznapokban. A kiterjedt technológiai fejlesztések megvalósítása révén ugyanis növekedett a hatótáv. Az összkerékhajtású változatoknál Normal és a Range üzemmódokban, részterhelésen az első elektromotor szinte teljesen lekapcsolódik és nem vesz részt a hajtásban. Mindemellett egyik tengely sem fogyaszt energiát, amikor az autó vitorlázik vagy egyhelyben áll. Ez a fajta elektromos szabadonfutó funkció tovább csökkenti a veszteségeket. A motorok szükség esetén milliszekundumokon belül újra beszállnak a hajtásba, amint a vezető nagyobb teljesítményt igényel vagy vezetési üzemmódot vált.

A hőmenedzsment, valamint a töltési funkciók is további fejlődésen mentek át. A Turbo Charging Planner révén a nagyfeszültségű akkumulátor a továbbiakban a korábbihoz képest magasabb hőmérsékletet is elérhet. Mindez azt jelenti, hogy hamarabb elérhető és gyorsabban történik a gyorstöltés. Emellett az elektromos alkatrészekben töltés során keletkező veszteséghőt nagyobb mértékben használja fel a rendszer az akkumulátor hőszabályozására.

Remote Park Assist: távirányítható parkolás

Az új Remote Park Assist opciónak köszönhetően elérhetővé vált az okostelefonról vezérelt parkolási manőverezés, azaz a beparkolás és a parkolóhelyről való kiállás, úgy, hogy a vezetőnek nem kell a kormány mögött ülnie. Ez az automatikus irányítási funkció mind párhuzamos, mind merőleges parkolások, továbbá garázsok esetén is elérhető.

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Az asszisztens automatikusan felismeri a parkolóhelyet és felméri a területet a jármű ultrahangos érzékelőinek, valamint kameráinak használatával. Amennyiben elegendő hely áll rendelkezésre, a vezető elindíthatja a parkolás folyamatát a Porsche Connect alkalmazásban és kiszállhat az autóból. A vezető folyamatosan felügyeli a parkolási folyamatot azzal, hogy megnyomja és nyomva tartja a gombot az alkalmazás okostelefonos kezelőfelületén.

A Remote Park Assist funkció önállóan átveszi a kormányzást és vezérli a jármű előre, illetve hátra történő mozgását. Amint a vezető felengedi a gombot, a Taycan azonnal megállítja a parkolási manővert.

Android Auto: immár a központi rendszer szerves részeként

A Porsche Communication Management (PCM) hatodik generációját kapják a Taycan modellek már a típus bemutatása óta. A tisztán elektromos sportautó a kezdetektől fogva a kommunikáció úttörője, aminek első lépcsőfokát az Apple Music és az Apple Podcasts maradéktalan integrációja jelentette. Most már az Android Auto is beépült a PCM rendszerébe, emellett továbbra is elérhető az Apple CarPlay támogatás iPhone okostelefonokhoz. Ez azt jelenti, hogy már a Google Android operációs rendszert futtató okostelefonok is teljes támogatást élveznek. A vezetés biztonságát nem befolyásoló alkalmazások és egyes okostelefon funkciók most már teljeskörűen használhatók a PCM 6.0 vagy a Google Assistant hangvezérlésével is.

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

A Voice Pilot hangasszisztens ezentúl még hatékonyabban képes megérteni a hétköznapi nyelven intézett hangparancsokat. The műholdas navigációs rendszer gyorsabban képes útvonalat számítani az érdekes (POI) elsődleges használatával, valamint sokkal érthetőbben jeleníti megezzel kapcsolatos információkat is.
Az elrendezés és az operációs rendszer is tovább finomodott: most már öt menüpont áll rendelkezésre a korábbi hárommal szemben a központi kijelző bal oldalán, továbbá az ikonok egyéni ízlés szerint rendezhetők.

A hagyománytisztelő színek visszatérnek: még egyedibb fényezések

A ’90-es években a Porsche számos kifejezetten élénk és színes fényezést kínált modelljeihez. Ezek hamar kultusszá váltak a márka rajongónak körében, és manapság talán még népszerűbbek az olyan klasszikusokon, mint a 964-es 911 generáció. Ezek a szemet gyönyörködtető fényezések most visszatérnek. A Porsche Exclusive Manufaktur folyamatosan fejlődő személyre szabási stratégiájának részeként a Taycan most már elérhető Paint to Sample és Paint to Sample Plus fényezésekkel is a szériában szereplő 17 árnyalat mellett.

Az első opció jelenleg 65 további színből enged választani. Ezek között szerepel a holdfénykék metál, a méregzöld, a Rubystar, a riviéra kék és a viola metál, amelyek szorosan kapcsolódnak a márka történelméhez. Továbbá a Paint to Sample Plus opció teljes szabadságot nyújt a vásárlóknak a színválasztás folyamatában, lehetővé téve, hogy kedvenc tárgyaik színéhez igazodó Taycan mellett döntsenek.

Töltés út közben: Porsche Charging Service mintegy 200,000 töltőponttal

A Porsche Charging Service könnyű elérést biztosít a különféle hálózatok világszerte rendelkezésre álló töltőpontjaihoz, központi fizetési megoldással, amelyet a Porsche kezel. Jelen pillanatban majdnem 200.000 töltőpont áll rendelkezésre Európa több mint 20 országában, ideértve a majdnem 6.500 darab 50 kW-nál is gyorsabb DC töltőállomást.

További fontos újdonság a Porsche Destination Charging. Ezzel az exkluzív szolgáltatással az ügyfelek a különösen népszerű helyszíneken díjmentesen tölthetik tisztán elektromos vagy konnektoros hibrid Porsche modelljüket. E szolgáltatás több mint 2.000 AC töltőpontot jelent világszerte 50 országban, többek között hotelek, éttermek, repülőterek, bevásárlóközpontok, sport klubok és kikötők részvételével – és javában zajlik a hálózat további kiterjesztése.

Taycan, a bestseller

Az utóbbi hónapokban kifejezetten nagy népszerűégnek örvendhetett a Taycan. Csak 2021 első félévében mintegy 20.000 autó kelt el, ez a szám már meghaladja a 2020-as teljes év eladási számait. Modellkínálatunk legújabb tagja ezzel olyan kelendővé vált, mint sportautó ikonunk, a 911.


Kulcsszavak: bemutató, Porsche, Taycan, új modell
 
Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Kia Cross GT Concept Chicagóban Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak
 
Mennyire felelősek a magyar autósok?

Mennyire felelősek a magyar autósok?

2021. augusztus 27.
Az ittas vezetés, a büntetőfékezés és a piroson áthajtás a három legfőbb szabálysértés, amelyet a magyar autósok a legveszélyesebbnek tartanak – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából.
Részletek

Mennyire felelősek a magyar autósok?

Bár látjuk a veszélyforrásokat, döntéseinket mégsem mindig a szabályok vezetik, saját képességeink és a járművünk állapota alapján akár kockáztatunk is.

Veszélyérzet kontra gyakorlat

A magyarok az ittas vezetést (97%), a büntetőfékezést (96%) és az áthajtást a piroson (96%) tartják a legveszélyesebb szabálysértéseknek – derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös, reprezentatív lakossági felméréséből . A járművezetők hibájából adódó balesetek 10 %-a következett be alkoholos befolyásoltság miatt 2020-ban, így nagy többségben felelősen kezeljük ezt a szabályt. 

A büntetőfékezés és a piroson való áthajtás miatt bekövetkezett balesetekről nem vezetnek statisztikát, de a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt akár hároméves szabadságvesztéssel is büntethetők.

A szabályok fontosak, de a tapasztalatok szerint nem követjük őket

A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok 75%-a szerint elengedhetetlen betartani a KRESZ-t, 73%-uk úgy véli, hogy sok baleset a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt történik. A többség szerint fontos a szabálykövetés a biztonságos közlekedés érdekében, de ezt – meglátásuk szerint azonban - nem követi átgondolt, felelősségteljes viselkedés a gyakorlatban.


Mennyire felelősek a magyar autósok?

Az európai sofőrök is lazábban kezelik a KRESZ-t

Egy hasonló témájú európai kutatás  is alátámasztja, hogy vannak, akiknek a KRESZ csak irányadó. Az európai autóvezetők 52%-a azért sérti meg a közlekedés szabályait, mert ezeket nem mindig érzik koherensnek vagy életszerűnek. 29%-uk véli úgy, hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy büntetéseket, bírságokat szabhassanak ki azokra hivatkozva. 22%-uk érzi úgy, hogy ők annyira éberek, hogy nem kell betartaniuk bizonyos szabályokat. Sőt, 10%-uk szerint mindenkinek a saját szabadsága eldönteni, hogy betartja-e a KRESZ-t. 9%-uk gondolja úgy, hogy saját tapasztalata és rutinja miatt nem kell figyelembe vennie az iránymutatást vezetés közben. 7%-uk lesz, ami lesz alapon gondolkodik. 4%-uk pedig úgy érzi, hogy autója az átlagosnál biztonságosabb, ezért nem kell betartania a szabályokat.

„Autógyártóként a biztonság az első számunkra. Azonban még a legtörésállóbb karosszéria sem képes pótolni a közúti szabályok betartását. A felelős hozzáállás fontos, nemcsak a közlekedésben, hanem a mindennapi életünk során is. A Magyar Suzukinál ezért keressük és támogatjuk a felelős megatartás fejlesztését célzó tevékenységeket. Ezzel a kutatással a biztonsággal kapcsolatos társadalmi gondolkozás megváltoztatásának szükségességére szerettük volna felhívni a figyelmet egyfajta kezdő lépésként. Egyúttal felmérni, honnan indulunk. Reméljük, látványos javulást láthatunk majd a számokban, ha később újra kutatjuk a témát.” – osztotta meg gondolatait a kommunikációs vezető a kutatás apropója kapcsán.

Kulcsszavak: balesetmegelőzés, balesetveszély, Magyar Suzuki
 
Két nagy horderejű bejelentést is tett ma a Suzuki a 2016-os Párizsi Autószalonon Két nagy horderejű bejelentést is tett ma a Suzuki a 2016-os Párizsi Autószalonon 150 Swiftet adott át az ORFK-nak a Magyar Suzuki Zrt 150 Swiftet adott át az ORFK-nak a Magyar Suzuki Zrt Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon Mennyire felelősek a magyar autósok? Továbbra is téliesek az útviszonyok országszerte Mennyire felelősek a magyar autósok? Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon
 
Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

2021. augusztus 24.
Újbuda egyik dinamikusan fejlődő, forgalmas negyedében, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
Részletek

Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Akár 5 márkának helyet adó kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztésére alkalmas 18 ezer négyzetméteres óriástelket vásárolt az AutoWallis Nyrt. kizárólagos tulajdonában lévő AW Property Kft. a Strabag Csoporttól. Az Újbuda forgalmas részén elhelyezkedő, közel két hektáros területet önerőből vásárolta a társaság. A tervek szerint a telken 2025-ig közel 9 ezer négyzetméteres, a legújabb zöld elvárásoknak is megfelelő ingatlan fejlesztése valósulhat meg. A közel 10 milliárd forintos beruházást az AutoWallis a zöldkötvényekből befolyt összegből és projekthitelből tervezi finanszírozni.

A megvásárolt telek a főváros budai részén, Újbuda két jelentős gépkocsiforgalmat bonyolító főútja, a Szerémi és a Hunyadi János út között helyezkedik el, melyek egyaránt kiemelt útvonalai Buda észak-déli autós forgalmának, valamint az agglomerációból ingázó sok százezer embernek. Az ingatlanhoz közel jelentős lakó- és irodaberuházások zajlanak jelenleg is. Így a Kopaszi-gát mögötti területen várhatóan 3 ezer új lakás, 250 ezer négyzetméternyi iroda épül, közel 30 ezer lakóval, mely önmagában jelentős többletforgalmat jelenthet ezen a környéken.


Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Székely Gábor, az AutoWallis befektetési igazgatója elmondta, hogy az ingatlan és a lehetséges fejlesztés jól illeszkedik a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) autós vállalatának stratégiájába, mely nemcsak a társaság által már képviselt márkák új helyszíneken történő értékesítésével, hanem akár új márkák képviseletének megszerzésével is számol a jövőben.

A megvásárolt ingatlan emellett az AutoWallis első budai lokációja, mely szintén egy fontos mérföldkő a vállalat számára. Hozzátette, hogy a multimárkás kereskedő- és szolgáltató központ részletes terveit a legújabb zöld elvárásoknak megfelelően készítik majd el. Így az ott elhelyezkedő kereskedelmi, szolgáltató és iroda funkciók megfelelnek majd a gyártók környezettudatos, elektromos autókra fókuszáló elvárásainak, valamint az AutoWallis Zöld Finanszírozási Keretrendszerében foglaltaknak is, melyet a BÉT Prémium kategóriájában jegyzett vállalatok közül elsőként a társaság dolgozott ki.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, Újbuda
 
Új ügyvezető a Kia Motors Europe élén, a tisztséget eddig betöltő Michael Cole magasabb nemzetközi beosztásba lép Új ügyvezető a Kia Motors Europe élén, a tisztséget eddig betöltő Michael Cole magasabb nemzetközi beosztásba lép Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis Egyre kevesebb a devizahitel-csapdában ragadt autós Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Új lehetőség az autópiacon - A ŠKODA gondoskodik a pénzügyeiről is Új lehetőség az autópiacon - A ŠKODA gondoskodik a pénzügyeiről is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is
 
Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

2021. augusztus 24.
Az autópályán vezetést támogató asszisztens második generációja nem csak tartja a sebességet és a követési távolságot, de a sáv közepén is vezeti az autót, illetve a sávváltásokban is segít. A fejlett helyzetmeghatározó rendszerekkel kiegészített holttérfigyelővel a sávváltások mindig, minden helyzetben biztonságosak.
Részletek

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

A Kia régóta várt elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel - köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával -, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra. Az EV6 innovatív és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény.

Hosszú utakon Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik.

Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha.

Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az EV6 holttérfigyelő monitora (BVM) és Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített Holttérfigyelő rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes, ha sávváltás közben veszélyt érzékel.

A többsávos kereszteződések sok vezető számára jelentenek komoly forgalmi stresszhelyzetet. A Kia kereszteződés asszisztenssel kiegészített Ráfutásos ütközéselkerülő rendszere (FCA) tökéletes biztonságot nyújt az ilyen kereszteződésekben is. Ha a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer automatikusan figyelmeztet, amennyiben olyan szemből érkező járművet észlel, amellyel fennáll az ütközés veszélye. Hasonló a működés akkor is, ha a vezető a kereszteződésen egyenesen kíván áthaladni, és keresztirányban járművek közelednek. Ha a sofőr nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, a rendszer fékezéssel kerüli el az ütközést.

A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet. Az IFS lehetővé teszi, hogy a vezető állandóan a távolsági fényt használva haladjon anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.


Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

A rendszer járműfelismerő technológiával működő első kamerája automatikusan kapcsolja ki és be az egyes LED szegmenseket, így minden helyzetben tökéletes megvilágítást kínál, a szemből érkezők legcsekélyebb elvakítása nélkül.

Könnyű manőverezés A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést.

Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.

A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, kia, közlekedésbiztonság, új modell
 
Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja Csúszkálni a jégen vidám dolog, kivéve a volán mögött A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 151 - 160