Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 151 - 160
460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

2018. október 17.
A Porsche két különösen sportos modellel bővíti a Panamera kínálatát.
Részletek

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

Négyliteres biturbó V8-as erőforrásából nyert 460 lóerős (338 kW) teljesítményével, különösen dinamikus futóműrendszerével (beleértve a háromkamrás légrugózást), egyedi formajegyeivel és felszereltségével a Panamera GTS és a Panamera GTS Sport Turismo kivételesen erős, nagyteljesítményű csomagot kínál. Többek között a fekete külső elemeket kínáló Sport Design csomag és a belső tér Alcantara kárpitozása is az alapfelszereltség részét képezi. Továbbá a Porsche kibővítette a kényelmi és vezetési segédrendszerek kínálatát is a személyre szabható head-up display (HUD) személyében, amely a Panamera család többi modelljéhez is elérhetővé vált.

Érzelem és hatékonyság: V8-as motor 460 lóerővel és sport kipufogórendszerrel

Mindkét új Panamera GTS modell szívét egy négyliteres, V8-as turbómotor adja 460 lóerős (338 kW) csúcsteljesítménnyel, valamint 620 Nm maximális nyomatékkal, továbbá különösen érzelmes hangaláfestéssel és vezetési élménnyel, köszönhetően a széria sport kipufogórendszernek. A benzines részecskeszűrővel ellátott biturbó motor elődjénél 20 lóerővel (15 kW) és 100 Nm-rel kínál többet, amely a Panamera GTS és Panamera GTS Sport Turismo modelleket 0-ról 100 km/h-ra 4,1 másodperc alatt gyorsítja fel a széria Sport Chrono csomagnak is köszönhetően. A két modell végsebessége 292 és 289 km/h. A megszakítás nélküli tapadásról és gyorsítóerőről a Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtás, valamint a nyolcfokozatú PDK duplakuplungos automata váltó gondoskodik. A kivételes teljesítményt kimagasló hatékonyság kíséri: a vegyes fogyasztás mindössze 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km) (további információk a lábjegyzetben), a CO2-kibocsátás pedig 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).
Teljesítmény és kényelem: sportfutómű háromkamrás légrugózással

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

A Panamera GTS modellek sportos oldalát még tovább erősítik a lenyűgözően dinamikus futóműrendszerek. A háromkamrás technológiával rendelkező légrugózás ugyancsak az alapfelszereltség része, amely flexibilis vezérlést és optimális rugózást biztosít. A két GTS modell sportosságát a 10 milliméteres ültetés is garantálja, miközben a Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív futóműrendszer még sportosabb kalibrációt kapott. Az eredmény? Lenyűgöző kanyarsebesség és kimagasló magabiztosság. A kivételes lassulásról nagyobb fékek (390 milliméteres tárcsákkal elöl, 365 milliméteres tárcsákkal hátul) gondoskodnak.

A különleges GTS megjelenés: Sport Design csomag fekete részletekkel

Elődjéhez hasonlítva az új Panamera GTS alapfelszereltsége több tekintetben is jóval gazdagabb. Az új, fekete első-hátsó lökhárító betéteket, valamint sötétített részleteket kínáló Sport Design csomag még dinamikusabb megjelenést biztosít. A GTS modellek szériában 20 colos Panamera Design kerekeket viselnek. A belső térben a fekete Alcantara, valamint az alumínium dominál. Az alapfelszereltség része a váltófülekkel ellátott, fűthető, többfunkciós sport kormánykerék, az Alcantara kárpitozás, valamint a digitális szolgáltatások széles kínálatát biztosító Connect Plus modul. Az opcionális GTS belső csomaggal a modellek belső tere még jobban személyre szabható például kárminvörös vagy kréta kontrasztszínnel ellátott fordulatszámmérővel, díszvarrással és GTS logókkal.

Újdonság a Panamera kínálatában: head-up display új konfigurációs lehetőségekkel

A GTS modellek a második generációs Panamera összes innovációját elérhetővé teszik. Ilyen például a digitális Porsche Advanced Cockpit, a különböző vezetési segédrendszerek, mint például az adaptív távolságtartó tempomattal rendelkező Porsche InnoDrive vagy az opcionális hátsókerék-kormányzás.

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család

A GTS modellekkel együtt ünnepli a premierjét a Panamera modellsorozat egyik új felszereltsége is, a szélvédőre vetített kijelző (HUD). A megoldás a vezető által személyre szabható tartalmat, vagyis a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti színes ábrázolással.

A hétköznapok versenyének hőse: a legelső Panamera GTS Sport Turismo

A GTS a Porschénál hagyomány, a hárombetűs rövidítés a Gran Turismo Sport kifejezést takarja. Ezzel az elnevezéssel a Porsche első közúti sportautója, a 904 Carrera GTS még 1963-ban mutatkozott be, versenytechnológiát hozva a közutakra. Ezt a 924 és a 928 GTS modellek követték, amelyek az 1980-as és 90-es években vitték sikerre a koncepciót. 2007-ben a GTS elnevezés ismét feltámadt a Carrera GTS képében. Ezt a Panamera GTS első generációja követte 2011-ben, akkoriban még csak ötajtós szedán karosszériával. Most pedig az új Panamera GTS már Sports Turismo modellként is elérhető. Nagyobb csomagtérajtóval, alacsonyabb küszöbbel, nagyobb csomagtartóval és 4+1 üléses kialakítással. A 2017-ben bemutatkozott úttörő modell új GTS kiadása kimagasló praktikumot kínál a dolgos hétköznapokhoz, a családi élethez és a hétvégi sportoláshoz, miközben lenyűgöző menettulajdonságokat tud felmutatni.

Az új GTS modellek már rendelhetők. Németországban a Panamera GTS bruttó 138.493 eurótól elérhető, a Panamera GTS Sport Turismo indulóára pedig bruttó 141.349 euró.

460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család
Kulcsszavak: Panamera, Porsche, új modell
 
Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia
 
A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

2018. október 17.
Immáron két éve halmoz sikert sikerre a haszongépjármű piac egyik legizgalmasabb szereplője, a Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.
Részletek

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

A karosszéria választék és a tengelytávok 12-féle kombinációja, valamint az ajtóváltozatok széles választéka önmagában is népszerűvé teszi a PROACE-t, az autóinak legendás megbízhatóságáról és elnyűhetetlenségéről ismert Toyota ugyanakkor jó érzékkel tapintott rá arra, hogy mi teheti még kedveltebb választássá a trendi kisáru és személyszállítót: az autóhoz immár 5 év vagy 1 millió kilométer Toyota PROACE EXTRA garanciát kínál a gyártó.

A haszongépjárművek és személyszállítók esetében, jóllehet egy-egy vállalkozás ’arcaként’ a dizájn is egyre hangsúlyosabb szemponttá válik, a vásárlók a legfontosabbnak jellemzően az alacsony üzemben tartási költségeket (fogyasztás, szerviz), a különféle igényekhez illeszkedő praktikus kialakítást, és természetesen a megbízhatóságot tekintik. A Toyota hatékony, alacsony fogyasztású és károsanyagkibocsátású meghajtási láncokat kínáló sikermodellje, a kétféle felszereltség szinttel, háromféle karosszériahosszal és kétféle tengelytávval elérhető PROACE VAN áruszállító, illetve az akár 9 személy szállítására is alkalmas, vagy éppen prémium kidolgozású beltérrel, VIP változatban is elérhető PROACE VERSO tökéletesen megfelel ezeknek az elvárásoknak. Mindehhez a Toyota Safety Sence csomagban aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza társul.

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

Ha ez nem volna elég, a Toyota mostantól magabiztos lépéssel 3+2 év kilométer korlátozás nélküli garanciát kínál a teljes PROACE modellcsaládra, ami a piacon egészen egyedülálló. A minden új Toyota modellre érvényes 3 év vagy 100 ezer km gyártói garancia a Toyota PROACE modellek esetében ez a garancia kiegészül egy extra garanciával, amely akkor kezdődik, amikor 3 év vagy a 100 ezer km letelik, és a gépkocsi 5 éves kora előtti napon ér véget, kilométer korlátozás nélkül. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy akár a kommunikációban szereplő 1 millió kilométert is meghaladhatjuk ez idő alatt, garanciánk akkor is érvényes marad, ez az ajánlat pedig kétségkívül felkavarja majd a kisáruszállító és személyszállító piacon. A kérdés vélhetően leginkább az lesz majd, tud-e a Toyota eleget szállítani a már eddig is sikermodellnek számító PROACE-ból.

Mi a Toyota PROACE EXTRA garancia?

A Toyota Proace Extra garancia érvényessége a gyártói garancia (3 év vagy 100 ezer km amelyik előbb letelik) lejárati napját követő napon veszi kezdetét, és a gépkocsi 5 éves kora előtti napon ér véget kilométer korlátozás nélkül. Amennyiben bármely, a garancia hatálya alá eső alkatrész meghibásodik, és ennek következtében a gépkocsi javításra szorul, a garancia kedvezményezettje jogosult arra, hogy a kérdéses alkatrészeket hivatalos Toyota márkaszervizben kijavíttassa vagy kicseréltesse.


A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace

Milyen alkatrészekre vonatkozik?

A Toyota Proace extra garancia az autó szinte összes részegységére fedezetet nyújt, kivéve a kopó‑forgó alkatrészeket, a fényezést, a belső kárpitot, illetve azokat az alkatrészeket, amelyeknek – a periodikus karbantartások során – rendszeres cseréje vagy tisztítása szükséges.

Milyen követelményeknek kell megfelelni a Toyota PROACE EXTRA garancia által biztosított védelem fenntartásához?

A Toyota szervizkönyvben előírt időszakos karbantartási munkákat maradéktalanul el kell végeztetni, amelyre a hivatalos Toyota márkaszervizek rendelkezésre állnak. A kilométerszámláló bárminemű átalakítása, kijelzett értékének módosítása a garanciális jogok megszűnését vonja maga után. A kilométerszámláló meghibásodását, valamint cseréjét az aktuális óraállással együtt haladéktalanul be kell jelenteni egy Toyota márkaszervizben. Mindenfajta javítási és karbantartási munka csak a márkaszervizben vásárolt üzemi folyadékok és eredeti Toyota alkatrészek vagy azokkal megegyező minőségű anyagok és alkatrészek felhasználásával végezhető el a gépkocsin.

Figyelembe kell venni és betartani a gépkocsi használatára vonatkozó, a felhasználói kézikönyvben leírt gyártói utasításokat. Meghibásodás vagy rendellenes működés esetén, kapcsolatba kell lépni egy hivatalos Toyota márkaszervizzel, ahol a garancia hatálya alá eső alkatrészeket díjtalanul javítják vagy cserélik: minden javítás eredeti alkatrészekkel, a gyári előírásoknak megfelelően történik, minden garanciális igényt szakképzett munkatársak kezelnek.

A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace
Kulcsszavak: garancia, márkakereskedés, márkaszerviz, Proace, toyota
 
Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló A C-HR Concept a Toyota sztárja Párizsban A C-HR Concept a Toyota sztárja Párizsban Megduplázódott az elektromos autók száma a világon Megduplázódott az elektromos autók száma a világon Megállíthatatlan a Ford Megállíthatatlan a Ford A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Toyota Fine Comfort Ride A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Toyota Fine Comfort Ride
 
A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

2018. október 17.
A BMW felfedi az autóipari luxus fogalmának új fokmérőjét: az új BMW X7 az előkelő megjelenés, a páratlan exkluzivitás és a bőséges helykínálat egységét a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek sokoldalúságával és agilis vezethetőségével párosítja.
Részletek

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A BMW X modellcsalád legújabb és eddigi legnagyobb tagja kiváló hajtáslánc- és futómű-technológiájával, három üléssora jelentette hatalmas utasterével, luxus minőségével, valamint innovatív felszereltségi opcióival kínálja fel a vezetés és az utazás rendkívüli élményét. A BMW új formanyelve a bajor prémiumgyártó luxuskategóriájú modelljeinek modern eleganciája szerint ölt testet, harmonikus kisugárzással, egyértelmű magabiztossággal és tekintélyt parancsoló méretekkel ruházva fel az új BMW X7 modellt.

Az új BMW X7 a bajor prémiummárka luxusszegmensben előirányzott modellújítási hullámának következő fejezetét nyitja meg. Az SAV járműkategória prémium színvonalának fokozása és a BMW X modellcsalád bővítése a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik alappillére, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport hosszú távon is bebiztosítja három főbb piacán a nyereséges növekedést.

Az új BMW X7 az egyesült államokbeli Dél-Karolina államban, a bajor prémiumgyártó spartanburgi gyárában készül majd, ahol a BMW X modellcsalád globális fejlesztőközpontjaként is működő üzem a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5 és a BMW X6 tömegtermelését is végzi.

Az új BMW X7 első példányai 2019 márciusában érkeznek meg az utakra.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A tekintély, a luxus és a korszerűség új fokmérője

Az új BMW X7 külső méretei új szintre emelik az autóipari luxus fogalmát. Az 5 151 milliméteres karosszériahossz, a 2 000 milliméteres szélesség, az 1 805 milliméteres magasság és a tengelyek közötti 3 105 milliméteres távolság egysége harmonikus karosszériaarányokba csomagolja az újdonságot, miközben egyértelműsíti a BMW X modellcsalád új zászlóshajójának érkezését.

Az új BMW X7 járműkoncepciója és dizájnmegoldásai

Az új BMW X7 előkelő megjelenését a modell frontrészének függőleges elrendezése nyomatékosítja, miközben az autón körbefutó egyedi króm díszítések az SAV járműkategória új etalonjának jellegzetesen elegáns kisugárzását erősítik. A nagyméretű karosszériafelületek és a precíz vonalvezetések harmóniájából felépülő új formanyelv hamisítatlan dizájnmegoldásai egyszerre modern és progresszív aurát kölcsönöznek az új BMW X7 modellnek.

Az új BMW X7 frontrészét a bajor prémiumgyártó tömegtermelésben kínált eddigi legnagyobb hűtőrács-párosa uralja. A vese alakú elemek és a belőlük kiinduló, kifejezetten keskeny első fényszórók az újdonság szélességét nyomatékosítják, hatásosan ágyazva meg a modell utánozhatatlan kisugárzásának. Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a LED-technológiás első fényszórók is részei, míg az opcionális extrafelszereltségek palettáján a BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is megtalálhatók. Utóbbi a BMW Selective Beam távfény-asszisztens segítségével képes optimalizálni a távolsági fényszóró világítási tartományát, amely az elvakítás-mentes funkcióval kiegészülve egészen 600 méterre nő.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A dupla ikergyűrű-motívummal megrajzolt első fényszóró-párban kék színű „X” betétek tagolják a hatszög alakú menetfényeket, összetéveszthetetlen kisugárzást garantálva. Az alapfelszereltségű BMW X7 modellek első lökhárítójának két szélén elhelyezett légbeömlőket vízszintesen elnyújtott króm betétek hangsúlyozzák, amelyeket a Design Pure Excellence felszereltségi csomag háromdimenziós változatra cserél, a jármű szélein emelkedő kialakítással. Az első kötény szélein alumínium keretbe foglalt LED-es ködlámpák kaptak helyet, a típus-specifikus karosszéria-kiegészítők sorát pedig a motorháztető nagyméretű BMW emblémája zárja.

Oldalnézetből a nagyméretű ablakok és a hosszú, dinamikusan elnyújtott tetőív kettőse jelzi az új BMW X7 hatalmas, fényárban úszó utasterét. A hátsó ajtók nagyobbak, mint az elsők, amellyel a tervezők a hátsó üléssorban utazók fejedelmi kényelmét, valamint a minden korábbinál könnyebb be- és kiszállást hangsúlyozzák. Az új formanyelv egyik jellegzetes stílusjegye a nagyméretű, letisztult felületek és a modell hátulja felé emelkedő karaktervonal elegáns összjátéka. Az új BMW X7 sokoldalúságát és végtelen funkcionalitását a terepjárós hasmagasság és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tetősín-pár erősíti. A modell eleganciáját és exkluzivitását az autó két oldalának alján végigfutó krómcsík fokozza, amely az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető-nyílásokból indul és egészen a hátsó lökhárítóig ér. A karosszéria színére fényezett kerékjárati ívek a 22” méretű könnyűfém keréktárcsáknak is otthont biztosítanak.

Az új BMW X7 hatalmas méreteit a modell hátuljának kialakítása is erősíti, amelyet vízszintes vonalak uralnak és függőleges élek törnek meg. A LED-es hátsó lámpákat ugyancsak keskenyre rajzolták a tervezők, a két elemet pedig a BMW 7-es sorozat sajátjaként ismert stílusjegy, egy elegáns krómcsík köti össze. A Design Pure Excellence felszereltségi csomag részeként mindezt a kipufogóvégek krómozott kerete egészíti ki.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként 20” méretű könnyűfém keréktárcsákkal szereli fel az új BMW X7 modellt, amely alá az opcionális extrafelszereltség részeként akár 21” és 22” méretű felnik is megrendelhetők.

A Design Pure Excellence felszereltségi csomag, az M Sport csomag és a BMW Individual részleg exkluzív opciói

A Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag tételeivel, valamint a BMW Individual részleg exkluzív opcióival a bajor prémiummárka ügyfelei részletekbe menően személyre szabhatják az új BMW X7 modellt. A Design Pure Excellence felszereltségi csomag a vese alakú hűtőrács-pár matt alumínium lamelláival, magasfényű króm kiegészítőkkel és Y-küllődizájnú, 21” méretű könnyűfém keréktárcsákkal fokozza az új SAV négykerekű exkluzivitását. Az M Sport csomag ezzel ellentétben az új BMW X7 dinamikus kvalitásaira helyezi a hangsúlyt, nagyméretű légbeömlőkkel, BMW M iker-küllődizájnú, 21” méretű könnyűfém keréktárcsákkal, illetve sportosan egyedi lökhárítókkal és küszöbtoldatokkal. A modell sportosságát magasfényű fekete vagy fekete króm karosszéria-kiegészítők fokozhatják, utóbbiak ráadásul a bajor prémiummárka luxuskategóriájú gépkocsijainak kiváltságai.

Az opcionális extrafelszereltségek közé a magasfényű króm karosszériajegyek is felkerültek. Sőt mi több, az új BMW X7 piaci premierjétől kezdve a BMW Individual részleg egyedi stílusjegyei is megrendelhetők lesznek az újdonsághoz: a minden korábbinál intenzívebb exkluzivitást kínáló dizájnmegoldások között a BMW Individual Sunstone metál karosszériafényezés és a 22” méretű BMW Individual könnyűfém keréktárcsa-garnitúra is megtalálható.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A luxusszegmens négykerekű képviselőire jellemző, fejedelmi helykínálat újraértelmezését az új BMW X7 utastere váltja valóra: a vezetőt és utasait három teljes értékű üléssor látja vendégül, kivételesen bőséges helykínálattal.

A műszerfal kialakítását a nagyméretű felületek, illetve a kijelző- és járművezérlő rendszerek letisztult elrendezése határozza meg, miközben a modern, hosszan elnyújtott vonalak az ajtókárpitokon is elegánsan folytatódnak. A műszerfal és a középkonzol felületeit galvanizált keretek fogják közre, amelyek elegáns, exkluzív utastéri hangulatot teremtenek, az új BMW X7 esetében már az alapfelszereltség részeként bőrözött sportkormánnyal kiegészítve. Az ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés vadonatúj kijelző megoldása egy 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző és egy ugyanekkora digitális műszeregység párosából áll, amely a középkonzolra tervezett vezérlőpanellel együtt progresszív stílusban értelmezi újra a BMW legendás, vezetőre összpontosító utastér-kialakítását.

A középkonzolon található az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, az automataváltó újratervezett előválasztó karja, a motorindító Start / Stop gomb, a Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló, az elektromechanikus rögzítőfék gombja, valamint a levegős futómű karakterisztikáját beállító kapcsolók és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető terepjáró üzemmódok gombjai. Az utastéri fűtés és a légkondicionáló vezérlőpaneljét ugyancsak modern dizájn szerint rajzolták meg a tervezők, az új BMW X7 világítás funkcióit pedig továbbra is gombokkal aktiválhatják a bajor prémiumgyártó ügyfelei, akik az opcionális extrafelszereltség részeként számos kapcsolót és gombot prémium minőségű üvegből is megrendelhetnek az utastérbe. A nem csupán ránézésre, de tapintásra is exkluzív dizájnopció az automataváltó előválasztó karja, a motorindító Start / Stop gomb, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, valamint a zenerendszer hangerőszabályzó gombja esetén elérhető alternatíva.


A luxus új dimenziója: az új BMW X7

Még több hely az exkluzivitásnak: az új BMW X7 utastere és felszereltsége

Három üléssor alapfelszereltségként, az opcionális extrafelszereltség részeként a második üléssorban két önálló üléssel.

Az utastér tágasságát és sokoldalúságát már az alapfelszereltség részeként három üléssor nyomatékosítja (hét embernek biztosítva helyet) az új BMW X7 fedélzetén. A tervezők a harmadik üléssorba is két teljes értékű ülést építettek be, amely akár két felnőttnek is kényelmes helyet biztosít, még a leghosszabb utazások esetén is. Az itt utazók menetkomfortját plusz üvegtető, valamint az oldalsó kárpitba épített pohártartók és könyöktámaszok fokozzák.

Alapfelszereltségként a második üléssor három ülőhelyet kínál, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban az ülőpad két önálló, rendkívül kényelmes ülésre cserélhető. Az alternatív ülések tökéletesen megegyeznek a vezető és az első utas ülésével, a második üléssorban utazók számára is pontosan ugyanazokat az ülésállítási lehetőségeket kínálva fel. A második üléssorba megrendelhető önálló üléseket integrált könyöktámaszokkal és kényelmes párnákkal felszerelve kínálja a BMW, amelynek modellpalettáján így az új BMW X7 az első olyan tömegtermelésben kínált SAV modell, amely két önálló üléssel felszerelt második üléssorával a luxuslimuzinok fejedelmi kényelmét és bőséges helykínálatát garantálja. A második üléssor két önálló ülése közötti tér kényelmes közlekedőfolyosót kínál a harmadik üléssorba.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

Az új BMW X7 második üléssora már alapfelszereltségként és az extrafelszereltség részeként is 14,5 centiméteres intervallumban csúsztatható előre-hátra. A csúsztatás mértéke, valamint az ülések pozíciója és a háttámlák dőlésszöge elektromos gombokkal vezérelhető, mindhárom üléssorban. A második és a harmadik üléssor háttámláinak ledöntése és visszaállítása ugyancsak elektromosan működtethető. Ezen gombok a vezető oldalán találhatók, a hátsó ajtóban és a csomagtérben egyaránt. A második üléssorban ráadásul nem csupán az ülések háttámlái, de az ülőlapok is teljes mértékben előrehajthatók, megkönnyítve ezzel a harmadik üléssorba való beszállást. A második üléssor ülései egyetlen gombnyomással visszaállíthatók eredeti pozíciójukba, amelybe az ISOFIX rögzítési pontoknak köszönhetően a gyerekülések is maximális biztonságban és könnyedén behelyezhetők.

A második üléssor üléseinek előre-hátra csúsztatása a vezetőoldali hátsó ajtóba épített panelről vezérelhető. Az új BMW X7 vezetője ugyancsak egy közeli gombbal csúsztathatja előre és hátra a két első ülést, amely nem csupán az első ülésben helyet foglalók lábterét növeli, de a második és a harmadik üléssorba való be- és kiszállást is megkönnyíti. A második üléssorba épített ülések csúsztatógombjai a hátsó ajtókban találhatók. A csomagtérbe szerelt ülésvezérlő panelről a második és a harmadik üléssor csúsztatásai, illetve a háttámlák dőlésszögei is állíthatók.

Hat vagy hét utassal a fedélzeten az új BMW X7 csomagtere 326 liter térfogatú, amely a második és a harmadik üléssor ledöntésével egészen 2 120 literig bővíthető. Az újdonság alapfelszereltségeként kínált levegős futóműnek köszönhetően a modell hasmagassága a csomagtérbe szerelt gomb megnyomásával is csökkenthető, megkönnyítve ezzel a bepakolást. Az új BMW X7 csomagtérajtaját kettéosztották a tervezők: az önállóan is működtethető felső rész és a csomagtérajtó egésze már alapfelszereltségként elektromosan nyitható és zárható. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Comfort Access funkcióval kiegészítve ráadásul a BMW X modellcsalád legnagyobb tagjának csomagtérajtaja kéz nélkül is automatikusan működtethető.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

Az alapfelszereltségként kínált Vernasca bőrkárpit és az opcionális extrafelszereltségek palettáját színesítő BMW Individual Merino bőrkárpit egyaránt hat különböző árnyalatban érhető el. Az első sportülések fűtöttek, az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul szellőztető funkcióval felszerelve is megrendelhetők. A második és a harmadik üléssor ülései ugyancsak fűthetők, az első ülések pedig az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő portfólió részeként akár masszázs funkcióval is megrendelhetők.

Háromrészes panoráma üvegtető és nagyméretű ablakok, amelyek fényárba öltöztetik az utasteret

Az alapfelszereltség részeként kínált, elektromosan működtethető panoráma üvegtető és a nagyméretű ablakok valóságos fényárba öltöztetik az új BMW X7 utasterét, még tovább fokozva az újdonság fejedelmi helykínálatát. A panoráma üvegtető egy első, egy központi és egy hátsó részből áll, amelynek köszönhetően még a harmadik üléssorban helyet foglaló utasok is tökéletesen kiélvezhetik az utastérbe áramló rengeteg fényt. A panoráma üvegtető mindhárom része önálló, elektromosan csúsztatható tetőkárpittal rendelkezik, amelyek a kívánt árnyék érdekében az adott üvegrész elé helyezett vezérlőpanelről működtethetők. Amennyiben a bajor prémiumgyártó ügyfele a hátsó ajtók ablakaira az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető árnyékoló rolókat is megrendeli, úgy a hátsó ajtókról nem csupán az ablakok árnyékoló rolói, de a panoráma üvegtető központi elemének tetőkárpitja is működtethető. A panoráma üvegtető hátsó részének tetőkárpitja a harmadik üléssorból, egy különálló gombról csúsztatható előre-hátra.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

A panoráma üvegtető Sky Lounge funkciója az est leszálltakor teremt csodálatos, felettébb exkluzív utastéri hangulatot: a teljes üvegfelületet ilyenkor apró LED-ek világítják meg, amelyek több mint 15 000 különböző mintát rajzolva keltik életre a csillagos égboltot. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tétel színei tetszés szerint állíthatók.

Légkondicionáló, hangulatvilágítás és szórakoztató funkciók a vezetés luxusszintű élményének megalapozásáért

Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a négyzónás automata légkondicionáló is része, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként a harmadik üléssor önálló klímavezérlőjével és szellőzőrostélyaival felszerelt, ötzónás légkondicionáló is megrendelhető. Az ugyancsak opcionálisan elérhető Ambient Air légfrissítő csomag eközben nyolc különböző illattal képes betölteni az utasteret. A középkonzol első felébe épített pohártartók „thermo” kivitelben is megrendelhetők, amelyek az italokat igény szerint hűteni és melegíteni is tudják. A vezeték nélküli okostelefon-töltés opciója a pohártartók előtti rekeszbe fektetett készülék indukciós töltését kínálja fel.

Az ugyancsak alapfelszereltségként kínált utastéri hangulatvilágítás sötétben a műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok precíz LED-kontúrjaival nyomatékosítja az utastér tágas helykínálatát. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsáján keresztül hat különböző árnyalatot és világítási módot állíthatnak be. Az utastéri hangulatvilágítás része a Welcome Light Carpet színes fényszőnyeg – amely a központi zár aktiválására üdvözlőfényt vetít ki az autó mellé –, valamint a Dynamic Interior Light dinamikus utastéri világítás is, amely egyes szituációkban pulzálva bocsátja ki az utastéri LED-csíkok fényét: ha például a modell járó motorral és nyitott ajtóval áll, akkor az ajtókárpitok fénye, beérkező telefonhívások esetén pedig a műszerfali LED-csík pulzál.

A luxus új dimenziója: az új BMW X7

Az új BMW X7 utasterében már az alapfelszereltség részeként egy tíz hangszóróval dolgozó audiorendszer varázsolja el a zene szerelmeseit. A még intenzívebb élményről a Harman Kardon opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, tizenhat hangszórós rendszere gondoskodik, a felülmúlhatatlan hangzást pedig a Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System garantálja, húsz hangszóróval és egy digitális hétcsatornás, 1 500 watt teljesítményű erősítővel. Az abszolút csúcstechnológiát képviselő, prémium zenerendszer a tetőbe épített kiegészítő hangsugárzókkal garantálja az új BMW X7 mindhárom üléssorában átélhető, kristálytiszta, teljes térbeli zenei élményt.

A hátsó üléssorokban utazók szórakoztatásáról az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Professional rendszer gondoskodik, egy pár 10,2” méretű, Full HD felbontású érintőképernyővel, Blu-ray-kompatibilis DVD-lejátszóval, két USB-aljzattal, egy HDMI-bemenettel és két Jack-dugóval. A harmadik üléssorba további két USB-aljzatot telepítettek a tervezők. A technológia a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának kijelző- és járművezérlési koncepciójára támaszkodik, amelynek köszönhetően a hátsó üléssorokban ülő utasok is maximálisan hozzáférhetnek a központi kijelzőn elérhető tartalmakhoz, így többek között a különböző médiaforrásokhoz, a navigációs rendszer térképéhez és a BMW ConnectedDrive szolgáltatáspaletta teljes tárházához is.

A Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag hamisítatlan utastéri opciói

A Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag opciói az új BMW X7 ajtajai mögé is jellegzetes utastéri hangulatot varázsolnak. Az alapfelszereltség alternatívái között az ülések látványos kontraszt-varrásai, a BMW M GmbH trikolor árnyalatába öltöztetett dekorbetétek és a világító küszöblécek különféle dizájnmegoldásai sorakoznak. Az M Sport csomag része még a BMW M sportkormány, a BMW Individual részleg antracit-árnyalatú Alcantara tetőkárpitja, valamint a BMW M pedálsor, lábtartó, ülésbélés és dekorcsíkok.

Az új BMW X7 személyre szabhatósági lehetőségeit a BMW Individual részleg exkluzív, típus-specifikus tételei még tovább fokozzák, már az újdonság piaci premierjétől kezdve: a bajor prémiumgyártó ügyfelei a kibővített BMW Individual Merino bőrkárpit, illetve a kéttónusú, elefántcsont-fehér és királykék árnyalatú BMW Individual Merino bőrkárpit opciója közül is választhatnak. A BMW Individual részleg elegáns tételeinek sorát a két különböző utastéri fabetét zárja.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, suv, új modell, X7
 
A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására
 
Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

2018. október 16.
Hamarosan bekövetkezhet, amire senki nem számított: a Lexus egyterű modellt dobhat piacra – igaz, nem az egész világon, csak az ázsiai régióban.
Részletek

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

A buszlimuzinok az autóipar átalakulásának, a szabadidőjárművek térnyerésének legnagyobb vesztesei. Különösen látványos ez az Egyesült Államokban, a műfaj (egyik) szülőföldjén, ahol húsz éve nem látott mélységbe süllyedtek az egyterűek eladásai; ahogy a stílus szerzői jogait szintén magának követelő Európában is két számjegyű csökkenés tapasztalható évről évre. Ezzel szemben Ázsia extrém népsűrűségű országaiban ma is nagy a becsülete a sok személy költséghatékony, optimális helykihasználású szállítására ideális járműveknek.

Nem véletlen, hogy éppen a Fülöp-szigeteken merült fel az év talán legmeghökkentőbb ötlete: egy luxuskivitelű, rendkívül gazdagon felszerelt, gálánsan motorizált buszlimuzin bevezetésén töri a fejét a Lexus helyi vezetősége. „A kívánságlistámon előkelő helyen szerepel egy, a [Toyota] Alphard alapjaira épülő luxusegyterű” – válaszolta az AutoIndustriya nevű helyi autós szaklap kérdésére Raymond Rodriguez, a Lexus Manila ügyvezető igazgatója, foglalta össze a Carscoops online magazin.

A kifejezetten az ázsiai piacokra tervezett Alphard legújabb, 2015-ben bevezetett generációja igen fényűző modell. A 4,9 méteres autó első utasülése, illetve a második üléssorban elhelyezett, két különálló ülés motorosan állítható lábtámaszt kapott, a klímaberendezés háromzónás, alapfelszerelés a dupla napfénytető, a menetdinamikáról pedig egy 275 lóerős, 340 Nm forgatónyomatékú, változó szelepvezérléses 3.5 V6 szívó benzinmotor gondoskodik.

Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus

A helyi tesztek beszámolója szerint kifejezetten hosszú távú, rendkívül kényelmes utazásra termett, sofőrös buszlimuzinról van szó, amely stílusában is tökéletesen illene a Lexus kínálatába – még a hatalmas, csupa króm hűtőmaszk orsó alakú kontúrjai is stimmelnek –, a helyi útviszonyokra hangolt, megbocsátóan kényelmes futómű mellett gyakorlatilag csak a hangszigetelésen kellene javítani ahhoz, hogy a modell megizzassza a régióban igen népszerű luxusbusz-szegmens jelenlegi szereplőit.

A Toyota Alphard legnagyobb baja egyébként az, hogy túlságosan népszerű, ezért az ügyfeleknek különösen hosszan kell várakozniuk megrendelt autójukra. A Lexus első embere szerint egy Lexus verzióval mindez kiküszöbölhető volna, hiszen az értelemszerűen magasabb ár miatt kevesebben állnának sorba az autóért. Így a privát vásárlók számára ez jelenthetné a megoldást, míg az Alphard vevőkörének jelentős részét adó limuzinszolgálatok megmaradhatnának a kedvezőbb árfekvésű, de még mindig kiváló felszereltségű és kidolgozású alapmodellnél.

Bármennyire csábító is egy Lexus minibusz gondolata, ha meg is valósul, két dolog miatt biztosan nem lesz kapható Európában a modell. Az egyik a hibrid hajtáslánc hiánya, amit legfeljebb egy generációváltás alkalmával lehetne költséghatékonyan orvosolni, ez azonban hamarosan várható. A másik az árazás: az Alphardért 18,5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek el – és hol van még akkor a reménybeli Lexus kivitel?

Kulcsszavak: buszlimuzin, fejlesztés, lexus
 
A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját
 
A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között

A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között

2018. október 16.
A Volkswagen Haszonjárművek az év első kilenc hónapjában világméretekben 371 500 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek.
Részletek

A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között

A tavalyi év adataival összevetve ez 3 500 gépkocsival magasabb darabszám, és 0.1 %-os növekedést jelent.   Nyugat-Európában 253 200 kishaszonjármű került piacra, ami 1.5 %-os növekedést jelent a tavalyi adattal összevetve. Ezen  mennyiségből 95 100 gépkocsit a németországi piacon adtak át, ahol így 3.5 %-os emelkedést sikerült elérni.

Idén január és szeptember között a márka a tavalyi év azonos időszakának eredményével összevetve a kulcspiacoknak számító Spanyolországban 10.5 %-kal többet, 12 200 gépkocsit, Olaszországban  2.1 %-kal többet, 9 200 gépkocsit, míg az Egyesült Királyságban 1.5 %-kal többet, 36 2000 gépkocsit értékesített. Kelet-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 30 500 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, ami  5.4 %-os emelkedést hozott. A tengerentúli kiszállítások is emelkedtek, így az afrikai régióban jelentősen bővült az értékesítés (28.3 %-os emelkedés,  13 200 gépkocsi), míg Dél-Amerikában 13.0 %-os növekedéssel, 34 600 gépkocsi, az ázsiai-csendes óceániai térségben 3.6 %-os növekedéssel,  19 900 gépkocsi került a vásárlókhoz. Észak-Amerikában és a Közel-keleten a változó  piaci helyzet miatt kevesebb gépkocsit szállítottak ki, így  Mexikóban 29.4 %-kal kevesebb jármű, összesen 5 500 darab, a Közel-Keleten pedig 32.6 %-kal kevesebb gépkocsi,  összesen 14 500 gépkocsi került piacra.

A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között

A január és szeptember között világméretekben kiszállított kishaszonjárművek száma termékkategóriák szerint:

• 152 100 gépkocsi a Transporter családból  (tavaly ebben az időszakban 153 800 gépkocsi; -1.1 százalék)
• 119 700 gépkocsi a Caddy családból (123 100 gépkocsi; -2.8 százalék)
• 61 200 gépkocsi az Amarok változatokból (57 800 gépkocsi; +5.8 százalék)
• 38 600 gépkocsi a Crafter változatokból (33 100 gépkocsi; +16.5 százalék)

A WLTP eljárás bevezetése a szállítási határidők növekedését hozhatja a személyautóként regisztrált változatoknál.


Kulcsszavak: értékesítés, haszonjármű, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Amerikába indul az új ötajtós Civic Amerikába indul az új ötajtós Civic A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján
 
A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

2018. október 15.
A bajor prémiumgyártó eladásai szeptemberben, valamint a január és szeptember közötti időszakban is túlszárnyalták az előző esztendő értékesítési teljesítményét, amelyet a vállalatcsoport kilencedik hónapban átadott 14 559 darab hálózatról tölthető modellje is nyomatékosít.
Részletek

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

A 2018 januárja és szeptembere között eltelt kilenc hónapban a BMW Group világszerte 1 834 810 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a 2017-ben regisztrált mutató tükrében – a főbb piacok némelyikén jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is – 1,3 százalékos abszolút fejlődést jelent. Szeptemberben, amely az iparágban hatályba léptetett környezetvédelmi szigorítás következtében átmeneti változékonyságot hozott, a vállalatcsoport csupán 0,8 százalékkal múlta alul egy évvel korábbi értékesítési eredményét: világszerte eladott 237 781 darab új autójával a BMW Group kiegyensúlyozottan követi a nyereséges tömegtermelés fenntartását is hangsúlyba hozó üzletpolitikáját.

„Az egyedi kihívások összességével telített piaci helyzet ellenére is stabil értékesítési eredményt értünk el”

– nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „2018 harmadik negyedévét Európában elsősorban a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) hatályba léptetése határozta meg, amely szeptemberre átmeneti piaci változékonyságot eredményezett. Az átállásra tökéletesen felkészültünk, hiszen gyakorlatilag a tömegtermelésben kínált összes modellünk WLTP-képes” – folytatta.

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

„Értékesítési teljesítményünk egyik legkiválóbb mutatója továbbra is a hálózatról tölthető portfóliónkat övező töretlen kereslet. Szeptemberben több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, mint eddig bármelyik önálló hónapban, a január és szeptember közötti kilenc hónapra vetítve pedig ezen modelljeinkkel több mint 40 százalékkal múltuk felül a tavalyi esztendő hasonló időszakában regisztrált értéket. Jó úton haladunk azon kitűzött célunk felé, hogy az idei év végére hálózatról tölthető modellpalettánk tagjaival átlépjük az egy esztendőn belül értékesített 140 ezres darabszámot” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

2018 kilencedik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport 14 559 darab BMW i és BMW iPerformance modellt, illetve hálózatról tölthető MINI-t adott át ügyfeleinek, amely 35 százalékkal több, mint az előző szeptember teljesítménye, egyúttal a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának eddigi legeredményesebb önálló hónapja. A bajor prémiumgyártó elektromos mobilitás területén betöltött iránymutató pozícióját az idén világszerte eladott 97 543 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsi is nyomatékosítja, amely 42 százalékkal szárnyalja túl a vállalatcsoport tavalyi év januárja és szeptembere között eladott, hálózatról tölthető négykerekűinek értékesítési mutatóját.

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013-as piaci bevezetése óta eltelt öt évben a BMW Group nem kevesebb, mint 313 000 darab hálózatról tölthető autót adott át ügyfeleinek. A 2018-as Párizsi Autószalonon ráadásul a BMW i3 és BMW i3s modellpáros vadonatúj, 120 amperóra tárolókapacitású és 42,2 kilowattóra energiateljesítményű akkumulátora is bemutatkozott, amellyel hétköznapi használat mellett mindkét modell 30 százalékkal több, immár 260 tisztán elektromos meghajtású kilométer megtételére képes. A BMW i3 (120 Ah) modell kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve 13,1 kilowattóra, amely a BMW i3s (120 Ah) modell esetén 14,0 – 14,6 kilowattórára nő. Káros anyagot egyik modell sem bocsát ki. A BMW Group célja, hogy hálózatról tölthető modelljei globális értékesítési mutatójával 2020-ra a félmilliós darabszámot is átlépje. 2025-re a vállalatcsoport legkevesebb huszonöt tagúra bővíti ezen modelljei átfogó portfólióját, amelyek közül tizenkettő tisztán elektromos meghajtással közlekedik majd.

A BMW márka az év kilencedik hónapjában és az idei esztendő első háromnegyed évében annak ellenére tudta növelni szeptemberi és egész éves eladási mutatóját, hogy az európai értékesítést egyedi piaci kihívások komplexitása bonyolítja, a főbb piacok némelyikén tapasztalható gazdasági nehézségek pedig átmeneti ügyfél-bizonytalanságot eredményeznek. A bajor prémiumgyártó idén szeptemberben 200 710 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely 0,8 százalékkal múlja felül az előző szeptember teljesítményét, és amellyel a márka egész éves eladási mutatója 1,9 százalékos fejlődéssel 1 566 216 darabra nőtt.

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

A látványos növekedéshez elsősorban a világszerte 286 180 darabban elkelt BMW 5-ös sorozat és a 132 478 példányban értékesített BMW X3 járult hozzá: amíg előbbi 14,9, addig utóbbi 15,3 százalékkal szárnyalta túl saját eladási mutatóját a 2017-es számok tükrében. Azáltal, hogy idén tavasztól a BMW X3 egyesült államokbeli tömegtermelését a kínai gyártás beindítása és a modell dél-afrikai bevezetése egészíti ki, a bajor prémiummárka jelentősen gyorsabban, átfogóbban és személyre szabottabban tudja kielégíteni ügyfelei rendkívül magas érdeklődését.

A MINI globális értékesítési mutatói némileg csökkentek az idei első háromnegyed évben, a világszerte eladott 265 935 darab új autó 2 százalékos mínuszt jelent. A brit prémiumgyártó szeptemberi átadásai 9,2 százalékkal 36 731 darabra csökkentek, amelynek hátterében a rendkívül összetett piaci helyzetben is fenntartott nyereséges tömegtermelés áll.

A Rolls-Royce Motor Cars 2 659 darab luxusautót adott el idén január és szeptember között, amellyel 13,5 százalékkal növelte értékesítési mutatóját az előző év hasonló időszakában regisztrált teljesítményhez képest. A Rolls-Royce luxusautók, azon belül is a Dawn, Ghost és Wraith modellek Black Badge változatai iránt továbbra is töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik. A gyártó a Rolls-Royce Cullinan első példányainak leszállítására is készül, amely 2019 elején esedékes. A luxus terepjáróra már a teljes jövő évet kitöltő mennyiségű megrendelés érkezett.

A BMW Motorrad idén is képes megismételni tavalyi értékesítési sikertörténetét: az idei január és szeptember között eltelt kilenc hónapban világszerte 126 793 darab robogó és motorkerékpár talált gazdára, amely mindössze 0,8 százalékos csökkenést jelent. A szeptember ebből 14 124 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely 0,2 százalékkal több, mint a tavaly szeptemberben értékesített mennyiség.
A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

A BMW Group mindhárom főbb piaca szokatlanul egyedi piaci kihívások sokrétűségével néz szembe. Európában a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) környezetvédelmi előírásai szeptemberben léptek hatályba az új autók tömegtermelési szegmensében, amely az év harmadik negyedévében átmeneti piaci változékonyságot eredményezett. Kínában intenzív egyeztetések zajlanak az új autókat érintő díjtételek esetleges változtatásáról, miközben a gazdasági nehézségek következtében az Egyesült Államokban is átmeneti ügyfél-bizonytalanság lépett fel.

Kulcsszavak: BMW Group, értékesítés, jármű kereskedelem
 
A BMW és a Jaguár is bővülést tervez 2013-ra A BMW és a Jaguár is bővülést tervez 2013-ra Tanulmányautók amelyek gyártásba kerültek Tanulmányautók amelyek gyártásba kerültek Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Rákaptak a magyarok a használt prémium kategóriás CNG-autókra Rákaptak a magyarok a használt prémium kategóriás CNG-autókra Átadták az első új Ford Mustangot Átadták az első új Ford Mustangot
 
Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására

Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására

2018. október 15.
  Az ABB vontatási technológiáinak köszönhetően a vasútüzemeltető vállalatok Európa- és USA-szerte javítani tudják tevékenységük energiahatékonyságát. 
Részletek

Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására
 
Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízásokat a svájci vasúti járműgyártó vállalattól, a Stadlertől. A rendelések alapján az ABB a legmodernebb technológiai színvonalú vontatási berendezéseket szállít több mint 160 vonatszerelvényhez, amelyek Európa és az Egyesült Államok városi, elővárosi és távolsági vasútvonalain közlekednek.  

Az ABB villamos motorvonatokhoz gyártott vontatási technológiái könnyebbek és kompaktabb kivitelűek, mint a piacon elérhető más vontatási rendszerek. Ez a technológia a felsővezetékről kapott villamos energiát a vonat vontatómotorjaihoz szükséges feszültség- és frekvenciaszintekre alakítja át, és tápellátást biztosít a szerelvény villamos rendszereinek. Az ABB vontatási rendszerei javítják a vonatszerelvények energiahatékonyságát és üzemi teljesítményét, kisebb helyigényűek, és növelik az utasok kényelmét.

Az ABB a most megrendelt vasúti alkalmazásait kiállították a világ elsőszámú közlekedéstechnikai kiállításán, a Berlinben megrendezett InnoTrans-on is. Az ABB szabadalmaztatott „multi-level” topológiájára épülő és a legmodernebb félvezető technológiával gyártott vontatási átalakítói könnyű alkatrészek, és a legjobb energiahatékonyságú hajtáslánc kialakítását teszik lehetővé.  
 
Az ABB több mint 100 millió dollár értékben nyert el megbízást modern vasúti technológia szállítására

„Az ABB-vel hosszú évek óta fennálló partneri együttműködésünk alapján az ABB a technológia élvonalát képviselő és megbízható vontatási berendezéseket, így például vonatási transzformátorokat, átalakítókat, fedélzeti energiaellátási rendszereket és akkumulátortöltőket szállít a vonatszerelvényeinkhez” – nyilatkozta Thomas Ahlburg, a Stadler Csoport vezérigazgatója. „Az ABB vonatatási rendszerei több mint 3000 Stadler által gyártott járművön, köztük villamosok és mozdonyok hajtását biztosítják. Együttműködésünk eredményeként a vasúti közlekedés hatékonyabbá vált, javult az utaskomfort szintje, és csökkent a vasút környezetre gyakorolt hatása.”  
 
„Az ABB legújabb vontatási technológiájának köszönhetően a vasútüzemeltetők jelentős energiamegtakarítást érhetnek el, és még fenntarthatóbbá tehetik a vasúti közlekedést,”

– mondta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás divíziójának vezetője. „A Stadlerrel kiépített erős partneri együttműködésünk és az új technológiák sikeres alkalmazása a modern vonatokban Európa- és USA-szerte jelentősen javítja a vasúti üzemet és szolgáltatást, ami javuló energiahatékonyságot és növekvő utasforgalmat eredményez.”     

A 2018 harmadik negyedévében érkező új megrendelések tovább erősítik az ABB és a Stadler hosszú távú partnerségét, amelynek egyik fő célja, hogy a vontatási technológia segítségével világszerte tovább fejlesszék a modern vonatokat.   

Az ABB több mint 100 éve szállít innovatív és energiahatékony technológiákat a vasúti szektor számára, alkatrészeket és alrendszereket gyárt és szervizel a vasúti infrastruktúra, valamint a városi, az intercity és a nagy sebességű hálózatokon közlekedő járművek számára. Az ABB karbantartást és javításokat is magába foglaló életciklus szerviztámogatást nyújt a világot behálózó kiépített bázisához.  

Kulcsszavak: ABB, közlekedés, Stadler, vasút
 
Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Százmillió forinttal nőtt a GYSEV adózás előtti eredménye Százmillió forinttal nőtt a GYSEV adózás előtti eredménye Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt
 
A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást

A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást

2018. október 12.
A Ford azt kutatja, hogyan koreografálható úgy az egymással kommunikáló autók áthaladása a kereszteződéseken, hogy a forgalom folyamatosan áramoljon, és megszűnjön az állandó elindulás-megállás okozta stressz.
Részletek

A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást

Képzeljünk el egy világot, ahol az útkereszteződésekben nem kell piros lámpáknál várakozni, és az egyetlen ok a megállásra az, hogy megérkeztünk.

A Ford azt kutatja, hogy az egymással kommunikáló autók technológiái közül melyik válthatja ezt valóra – valahogy úgy, ahogyan az emberek utat adnak egymásnak a járdán, lelassítva vagy felgyorsítva lépéseiket, hogy ne ütközzenek egymásnak, de közben egy pillanatra se kelljen megtorpanniuk.

A brit kormány által támogatott UK Autodrive program keretében ezen a héten került sor az angliai Milton Keynes utcáin a Kereszteződési Elsőbbségadás Irányítás (IPM) próbájára, aminek lényege, hogy az autósok folyamatosan haladhassanak, és ne kelljen szükségtelenül megállniuk a kereszteződésekben. Az új megoldás hatékonyabbá teszi a forgalom áramlását, növelve a biztonságot és mérsékelve a járművek üzemanyag-fogyasztását.

“Nem titok, hogy sok autóvezető utálja a kereszteződéseket és a forgalmi lámpákat,” mondta el Christian Ress, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési részlegének vezetéssegítő technológiákért felelős vezetője. “Ezen a héten az egymással kommunikáló autók segítségével bemutattuk, milyennek képzelünk egy világot, amelyben a járművek jobban figyelnek egymásra és környezetükre, s ezáltal képesek intelligensen együttműködni az utakon és az útkereszteződésekben.”

A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást

Egy átlagos autós minden évben két teljes napot tölt el a közlekedési lámpáknál várakozva. A kereszteződések ráadásul nemcsak idegesítők, hanem veszélyesek is, hiszen itt történik a közúti balesetek mintegy 60 százaléka. Ha nem kellene a kereszteződésekben ácsorogni, azzal nemcsak időt spórolnánk, hanem üzemanyagot is, mivel az autók állóra fékezése és újra felgyorsítása erősen növeli a fogyasztást.

Az IPM a járművek közti kommunikáció (V2V) segítségével hangolja össze az egymás közelében tartózkodó autók mozgását, jelezve az optimális sebességet, amivel az autók biztonságosan áthaladhatnak egymás előtt anélkül, hogy meg kellene állniuk a kereszteződésnél.

A kísérlet idejére a tesztautókat V2V kommunikációs rendszerrel szerelték fel, ami közvetíti a jármű pontos helyzetét, irányát és sebességét. A fedélzeti IPM rendszerek érzékelik, ha a jármű kereszteződéshez közeledik, és azt is, hogy a többi autó milyen nyomvonalon közelít. A berendezés ekkor minden jármű számára kiszámítja az optimális sebességet, amivel megállás nélkül is biztonságban áthajthatnak.

A kísérletben részt vevő autókat emberek vezetik, de könnyű elképzelni, hogy a technológia az önvezető autók esetében is milyen hasznos lehet. Az automatizálás, aminek köszönhetően a járművek összehangoltan haladhatnak át kereszteződéseken, egy nap azt eredményezheti, hogy teljesen fölöslegessé válnak a közlekedési lámpák és az útjelzések. Napjainkban az önvezető járművek ugyan önálló, független egységként, érzékelők és térképadatok alapján mozognak, ám a járművek egymás közti (V2V) és minden más rendszerrel (V2X) való kommunikációja közelebb hozhatja a vezető nélküli autók megjelenését.


A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást

Az IPM működését más, a Ford és projektpartnerei által kidolgozott autókommunikációs technológiák is támogatják. E megoldások kifejlesztése a 20 millió angol font költségvetésű UK Autodrive program keretében történt, amelynek célja, hogy az önvezető járművek és az egymással kommunikáló autók technológiái a tesztpályákról átkerüljenek a közutakra.

Az ezen a héten véget érő, kétéves program során bemutatott technológiák közt szerepel a Kereszteződésben Ütközésre Figyelmeztető jelzés, ami felhívja az útkereszteződésbe behajtó autós figyelmét egy lehetséges balesetre, illetve a Zöldhullámhoz Használható Optimális Sebességválasztó (GLOSA), ami összehangolja az autók sebességét a közeli közlekedési lámpák működésével, hogy ne kapjanak piros jelzést.

Hasonlóan figyelemre méltó megoldás az Egymást Segítő Parkolás, amely közösségi adatgyűjtéssel térképezi fel a szabad parkolóhelyeket, valamint a Megkülönböztető Jelzéssel Haladó Járműre Figyelmeztető rendszer, ami tájékoztatja az autósokat, hogy pontosan honnan és milyen távolságból érkezik egy szirénázó autó.

Kulcsszavak: fejlesztés, ford, járműipar
 
Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Már rendelhető a Ford Transit Courier Már rendelhető a Ford Transit Courier Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra
 
Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

2018. október 12.
A Debrecen északnyugati oldalán található területen már 2019 elején megkezdődnek az építkezést megalapozó munkálatok.
Részletek

Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

A BMW Group tovább bővíti gyártási hálózatát Európában: 2018. október 12-én Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Dr. Papp László, Debrecen polgármestere és Oliver Zipse, a BMW AG Igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja a Debreceni Egyetemen megrendezett hivatalos eseményen aláírta a vállalat magyarországi beruházásával kapcsolatos első szerződéseket, köztük a Debrecen északnyugati részét érintő területvásárlási szerződést.

A müncheni központú vállalatcsoport új európai gyárának Debrecen ad majd otthont, az építkezési munkálatok pedig már 2019 végén megindulnak.

„Debrecen térségében egy rendkívül versenyképes régióra leltünk, ahol elkötelezett hatósági együttműködés, jó infrastruktúra, megalapozott beszállítói bázis, illetve megfelelő földterületek teszik lehetővé egy teljes értékű járműgyártó létesítmény működését”

– nyilatkozta Oliver Zipse a szerződések aláírását követő ünnepségen.

„Fantasztikus feltételek ezek egy innovatív, fejlett technológiákkal dolgozó autógyár felépítéséhez. A BMW Group debreceni üzeme tökéletes lenyomata lesz mindannak az autógyártási szaktudásnak, amellyel rendelkezünk” – tette hozzá.

Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

A pénteki eseményen Oliver Zipse bejelentette, hogy a BMW Group debreceni gyárának igazgatója Michele Melchiorre lesz, aki az autóiparban és a repülőgépipari területen szerzett széleskörű tapasztalatával érkezik a vállalatcsoport új létesítményének élére.

Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere beszédében hangsúlyozta: „A világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, amely alapján modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért. Éppen ezért történelmi siker a BMW debreceni beruházási döntése, mely által végérvényesen összefonódott a német járműipar a magyar szaktudással és amely beruházás nem csupán hozzájárul Magyarország versenyképességének növeléséhez, hanem egyben a magyar gazdaságpolitika eredményességének bizonyítéka is.”

Dr. Papp László, Debrecen polgármestere az ünnepélyes aláírás alkalmával úgy nyilatkozott: „a BMW a város és a régió jövőjét tekintve történelmi jelentőségű beruházást hajt végre. Gazdasági hasonlattal élve az új gyár Debrecen és a régió fejlődésének energiaforrása lesz. Debrecen új fejlődési pályára állt. A szerződés aláírása után az lesz a feladatunk, hogy a várost minden tekintetben alkalmassá tegyük történelmi szerepének betöltésére. Debrecen a 2030-as évekre egy gyarapodó, erős polgársággal rendelkező európai középváros és Magyarország új üzleti, gazdasági központja lesz.”

Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

Csúcstechnológiás autógyártás az új üzemben

Beindítását követően a BMW Group debreceni gyárában évente akár 150 000 darab új autó is készülhet. Az üzem közvetlenül több mint 1 000, beszállítói- és szolgáltatóhálózatán keresztül pedig közvetetten számos további munkahelyet teremt – az új létesítmény területén és a teljes északkelet-magyarországi régióban egyaránt.

A Debrecen külterületén felépülő gyár mind a digitalizáció, mind a fenntarthatóság, mind pedig a rugalmasság tekintetében új járműipari mércét állít fel, sőt mi több, az automatizált járműgyártás terén alkalmazott innovatív megoldásaival, csúcstechnológiás segédberendezéseivel és rugalmas logisztikai hálózatával azonnal technológiai iránymutatóvá lép elő. A BMW Group rendkívül nagy rugalmasságot támogató tömegtermelési rendszerének megfelelően, az új üzem a hagyományos erőforrással szerelt és az elektromos meghajtású modellek gyártására is képes lesz, egyazon gyártósoron.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen, fejlesztés
 
Audi: évente 250 szakmunkástanuló a duális képzésben Audi: évente 250 szakmunkástanuló a duális képzésben 2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok 2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Az LG és a HERE technologies közösen dolgozik az önvezető autók jövőjén Az LG és a HERE technologies közösen dolgozik az önvezető autók jövőjén Volkswagen: januárban kezdődik a motorok javítása Európában Volkswagen: januárban kezdődik a motorok javítása Európában
 
A Deutsche Bahn további Siemens ICE 4 vonatokat rendel

A Deutsche Bahn további Siemens ICE 4 vonatokat rendel

2018. október 12.
Új vonatok a távolsági utasok növekvő számának kiszolgálására: A Deutsche Bahn (DB) kibővíti flottáját, és további 18 darab 7 kocsis ICE 4 motorvonatot és 50 további vontató kocsit (Power Car) rendelt a Siemens Mobility-től.
Részletek

A Deutsche Bahn további Siemens ICE 4 vonatokat rendel

Ezekkel az új vontatókocsikkal 50 darab, korábban 12 kocsis konfigurációban rendelt ICE 4 motorvonat kiterjeszthetővé válik 13 kocsis összeállításra is. Ez a rugalmas konfiguráció a vonat innovatív vontatás-hajtás technológiájának és vadonatúj vonatvezérlő rendszerének köszönhető.
 
A megrendelt 7 motorvonat 2023 nyarán, míg a 13 kocsis szerelvények szállítása várhatóan 2021-ben kezdődik, miután befejeződik az 50 darab 12 kocsis vonat leszállítása. A rendelés összértéke körülbelül 610 millió euró. A rendelésnek kb. egyharmadát a Bombardier Transportation szállítja.

„Abszolút büszkeséggel és örömmel tölt el bennünket az ICE 4. Az új megrendelés mutatja, hogy az általunk kifejlesztett vontatókocsi-elv – egy teljesen új termék a nagy sebességű közlekedésben – a Deutsche Bahn számára pontosan azt a rugalmasságot nyújtja, amely szükséges ahhoz, hogy gyorsan reagálhasson a változó közlekedési követelményekre. Így a DB számára fenntartható értékfejlesztést garantálhatunk a vonat teljes életciklusa alatt” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A Deutsche Bahn további Siemens ICE 4 vonatokat rendel

Az ICE 4 a lehető legnagyobb alkalmazkodóképesség elérését biztosító motorvonat-konstrukcióval rendelkezik. 24 különböző motorvonat-konfiguráció rendelhető meg öt kocsitípus alapján. Ennek a szabadon konfigurálható konstrukciónak az előfeltétele a vontatókocsi, amelyben az összes fő vontatási részegység és vontatási tápegység megtalálható a padlószint alatt. A vonatszerelvények összeállíthatók vontatókocsikból, egy szervizkocsiból, középkocsiból és két szélső kocsiból, valamint egy étkezőkocsiból. Egy 12 kocsis ICE 4 motorvonat meghajtását 6 vontatókocsi biztosítja, míg a 13 kocsis vonatban hét vontatókocsi található, a maximális sebességük pedig elérheti a 250 kilométer/órát. Vizsgálat alatt áll továbbá a csúcssebesség növelésének lehetősége is a jelenlegi 250 km/óráról 265 km/órara. Ez a tervezési koncepció lehetővé teszi a DB számára, hogy rugalmasan alakítsa szerelvényeit az utaskapacitás és az útvonal-topográfia változó igényeinek megfelelően.

Összességében a DB 1.511 kocsit kap, amelyeket 50 darab 12 kocsis, 50 darab 23 kocsis és 37 darab 7 kocsis szerelvénnyé állíthat össze. A DB a fennmaradó két szélső kocsit tartalékban tartja. Az ICE 4 vonat egy kocsival meghosszabbítva körülbelül 374 méter hosszú, üléseinek száma összesen 918, amely 88 üléssel több, mint a 12 kocsis változatban. A kiterjesztett összeállításban 205 ülőhely található az első osztályon, 713 a másodosztályon és 22 hely pedig az étkezőkocsiban. A 12 és 13 kocsis vonatok Németországban, Ausztriában és Svájcban üzemelnek. A rövidebb, 7 kocsis vonatok a terv szerint Németországban és Ausztriában állnak szolgálatba.

A Deutsche Bahn további Siemens ICE 4 vonatokat rendel
Kulcsszavak: Deutsche Bahn, Siemens, vonat
 
A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között Nagy kapacitású emeletes motorvonatokat szerezhet be a MÁV-START Nagy kapacitású emeletes motorvonatokat szerezhet be a MÁV-START Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 151 - 160