Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 151 - 160
Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

2021. május 13.
Opcionálisan választható tetősínjeivel, valamint utólagosan felszerelhető karosszéria-kiegészítő és utastéri alkatrészei végtelenül széles palettájával a brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a természetbe vezető aktív kikapcsolódások és felfedezések során is tökéletes útitársnak bizonyul.
Részletek

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

A tavasz beköszöntével nemcsak a hőmérséklet, de a szabadidős tevékenységek iránti vágy is új szintre lép. A nagyvárosok jelentette kikapcsolódási korlátokat az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető típus-specifikus tetősínek, illetve tároló- és szállítórendszerek segítenek hátrahagyni, az izgalmas felfedezéseket intenzív vezetési élménnyel megfűszerezve. A MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) kiváltképp fenntartható kiutat kínál a hétköznapokból, kategóriája egyetlen zéró emissziójú képviselőjeként ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként tetősínekkel, valamint utólagosan felszerelhető karosszéria-kiegészítőkkel és utastéri alkatrészekkel is felvértezhető. Mindez azt jelenti, hogy semmi sem állhat a tetőcsomagtartók, kerékpárok és más szabadtéri eszközök emisszió-mentes szállításának útjába.

A padlólemezébe épített nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető 203 – 234 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával (a WLTP mérései szerint) a MINI Cooper SE ideális előfeltételekkel rendelkezik a nagyvárosi dzsungelekből kivezető új utak feltérképezéséhez. Ha pedig a sokoldalúságról és a teherbírási adottságokról esik szó, a brit prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású modellje a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-hez képest egyik tekintetben sem szenved hátrányt.

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Csomagterének kapacitása még négy utassal a fedélzetén is 211 liter, amely a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével 731 literre bővíthető – pont, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-ben. Ez azonban nem minden: az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető tetősínekkel, illetve tároló- és szállítórendszerekkel az elektromos MINI soha korábban nem tapasztalt mennyiségű csomagot és felszerelést bír el.

Mindennek a műszaki alapját az opcionálisan választható, ám már a gyártósoron kiképzett matt fekete tetősínek adják, amelyek a MINI Cooper SE esetében is számos tároló- és szállítórendszer rögzítését teszik lehetővé – amelyek a MINI Cooper SE, a háromajtós MINI és az ötajtós MINI esetében is az eredeti MINI tartozékok végtelenül széles palettájáról rendelhetők meg. Az utólagosan felszerelhető tetőcsomagtartó például a MINI tetőbox kényelmes és biztonságos szállítását teszi lehetővé: utóbbi saját tömege mindössze 13 kilogramm, tárolókapacitása azonban nem kevesebb, mint 320 liter. A praktikus MINI tetőboxban a sportruházat és a bukósisakok, sőt még a kemping-felszerelések és piknik-kiegészítők is elférnek. A hozzávetőlegesen 1,9 méter hosszú MINI tetőboxban sífelszerelések is szállíthatók. A mélyfekete árnyalatú, MINI emblémával és csíkokkal díszített kiegészítő két oldalról nyitható és zárható.

És mivel a MINI által fémjelzett kreatív helykihasználás alól a MINI Cooper SE teteje sem kivétel, a MINI tetőbox mellett még egy kerékpárszállító kiegészítőnek is marad hely. Az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető kiegészítő bármekkora méretű és bármilyen típusú kerékpárt képes függőleges pozícióban rögzítve biztonságosan szállítani.

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Utóbbit magas szilárdságú alumíniumból készült kerékvezető, zárható szorítórendszer és két rögzítőszíj garantálja. Az eredeti MINI tartozékok közül olyan szállítórendszerek is megrendelhetők, mint például a sífelszerelés-rögzítő vagy az alumíniumból készült csomagrögzítő tálca, amelyek ugyancsak kompatibilisek a tetősínekkel.

A típus-specifikus „Travel & Comfort” rendszernek köszönhetően a MINI Cooper SE nem csupán rövid távokon, de az egész hétvégét felölelő, hosszabbra nyúló utazásokban is tökéletes partner. A rendszer fő alkotóeleme egy rögzítőtechnológia, amely az első ülések fejtámla-illesztési pontjainál rögzíthető és így számos különböző utastéri kiegészítőnek stabil támaszt biztosít. Az első ülések mögé így táblagép-tartók, fogasok és vállfák is felhelyezhetők.

A „Travel & Comfort” rendszerhez lehajtható asztal is csatlakoztatható, amely így munkaállomásnak és tárolófelületnek is alkalmas. Az asztal magassága és dőlésszöge igény szerint állítható, kihajtható pohártartójával pedig az italokat is biztonságosan tartja. A MINI Cooper SE hátsó ülésein jelentkező türelmetlenség és unalom elleni küzdelem tökéletes ellenszere lehet az univerzális táblagép-tartó, amelybe 7” és 11” képernyő-átmérő közötti méretű táblagépek könnyedén behelyezhetők. A rögzítőtechnológia garantálja a táblagép biztonságos rögzítését és ergonómiailag optimális pozícióját, játszi könnyedségűvé téve a személyre szabott szórakoztató tartalmak elindítását a hátsó üléseken utazók számára.
Kulcsszavak: elektromos autó, MINI Cooper SE
 
Óvatosan a zöld rendszámmal, a buszsáv még tiltott terület! Óvatosan a zöld rendszámmal, a buszsáv még tiltott terület! Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni
 
Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

2021. május 13.
A Discovery Sport, a Land Rover családbarát, 5+2 üléses prémium kompakt szabadidőjárműve takarékos, új generációs mild hibrid Ingenium dízelmotorokkal, Pivi és Pivi Pro szórakoztató rendszerekkel, valamint két egyedi kiadással: a magával ragadó ‘Urban Edition’ változattal és a legerősebb, 290 lóerős Ingenium benzinmotorral szerelt, ‘Discovery Sport Black’ verzióval folytatja pályafutását.
Részletek

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

A Discovery Sport továbbra is a hajtásláncok széles választékával érhető el, a 2020-ban bemutatott P300e plug-in hybrid egységtől kezdve az új generációs, takarékos négyhengeres dízelmotorokig.

A Land Rover a Discovery Sport benzinmotor-kínálatát a ‘Discovery Sport Black’ kiadás apropóján bővíti. A 290 lóerős turbómotorral szerelt, könnyed és kifinomult teljesítmény-kifejtésre hangolt Discovery Sport Black kiadás különleges külső és belső stíluselemeinek köszönhetően látványos megjelenéssel egészíti ki a Discovery Sport családi használatra optimalizált sokoldalúságát és kiemelkedő terepképességeit.


A 2022. modellév másik újdonsága a Discovery Sport Urban kiadás. Az R-Dynamic kivitelre épülő különleges széria olyan egyedi, karakteres stíluselemeket kínál, mint a Shadow Aluminium dekorelemek, a bőrt nem tartalmazó Luxtec Suedecloth üléskárpit vagy a fekete kontraszt tető. Az Urban kivitel hatféle karosszériaszínben (Namib Orange, Carpathian Grey, Firenze Red, Santorini Black, Ostuni White és Hakuba Silver) választható.

A Discovery Sport mostantól vadonatúj digitális élményt is nyújt, hála a Land Rover ultramodern Pivi szórakoztató rendszereinek. A rendszer az indítás pillanatától kezdve rendelkezésre áll; mivel saját mobil adatkapcsolattal és saját akkumulátorral rendelkezik, így késlekedés nélkül használatba vehető. A gépkocsi beépített adatkapcsolatának köszönhetően a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, ingyenesen frissíthetők, akár a felhasználó által kiválasztott, előre ütemezett időpontokban. Így az ügyfelek mindig a legfrissebb térképeket, alkalmazásokat és jármű funkciókat vehetik igénybe, anélkül, hogy ehhez fel kellene keresniük márkakereskedőjüket.

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Minden eddiginél egyszerűbb zene és média streaming lehetőséget kínál a szórakoztató rendszer menüjébe közvetlen médiaforrásként integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat. Szintén rendelkezésre áll a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő.

A Discovery Sport praktikus 5+2 üléselrendezést kínál, 40:20:40 arányban osztva dönthető második sori ülésekkel, és összesen 24 különböző üléskonfigurációval: a modell messzemenőkig rugalmasan alkalmazkodik minden családi programhoz.

Minden eddiginél kívánatosabbá teszi a Range Rover Evoque palettát a modell két új változata: a luxuskivitelű Range Rover Evoque Bronze Collection különkiadás, valamint a nagy teljesítményű Range Rover Evoque P300 HST.

A kifinomult Range Rover Evoque Bronze Collection kívül és belül egyaránt egyedi stíluselemekkel, valamint a legújabb Pivi szórakoztató rendszert sem nélkülöző, továbbfejlesztett technológiai tartalommal nyűgözi le az ügyfeleket. Az új Evoque P300 HST eközben nagyobb testvérétől, a Range Rover Sport HST-től ihletet merítve határozott, dinamikus megjelenéssel gazdagítja a kompakt Range Rover Evoque modellkínálatát.
Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Az új Range Rover Evoque Bronze Collection különkiadás

A gazdag Evoque S felszereltségi szintre épülő, új Bronze Collection különkiadás még magasabb színvonalra emeli a Range Rover Evoque eleve kifinomult formatervét és lenyűgöző belső kialakítását. Kívülről egyedi Corinthian Bronze kontraszt tetőlemezével, Burnished Copper oldalsó légbeömlő nyílásaival, valamint exkluzív, 20 colos Satin Dark Grey kivitelű, öt osztott küllős könnyűfém keréktárcsáival tűnik ki.

A háromféle karosszériaszínben (Carpathian Grey, Santorini Black és Seoul Pearl Silver) elérhető modellen kiemelt hangsúlyt kap az Evoque jellegzetes, lebegő tetőkialakítása, valamint elegánsan letisztult vonalvezetése. Az utastérben valódi Grey Ash fabetétek, fém sarokerősítésekkel ellátott, különleges Bronze Collection szövetszőnyegek, valamint Ebony árnyalatú Grained bőrülések teremtenek hamisítatlan luxushangulatot.

A Bronze Collection különkiadás a takarékos, új generációs Ingenium benzin- és dízelmotorok teljes választékával elérhető. A nagy teljesítményű, alacsony fogyasztású D165, D200, P200 és P250 motorokat egytől egyig fejlett 48 voltos mild hibrid (MHEV) technológiával vértezték fel. Az ékszíj-hajtású indítómotort és akkumulátorcsomagot alkalmazó rendszer képes visszanyerni a lassításkor különben elvesző mozgási energiát, amit aztán a start/stop rendszer finomabb működtetésére, valamint gyorsítások során a belső égésű motor támogatására használt fel.


Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

A kínálatban szintén szereplő, takarékos P300e plug-in hybrid (PHEV) hajtáslánc egy háromhengeres, 1,5 literes Ingenium benzinmotor és egy villanymotor összmunkája révén mindössze 44 g/km átlagos CO2-kibocsátással és akár 2,0 liter/100 km üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet; a Range Rover Evoque P300e akár 55 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

A 2022-es modellévre továbbfejlesztették a plug-in hybrid hajtáslánc SAVE üzemmódját, amely arra szolgál, hogy a felhasználó az utazás egy későbbi szakaszára tartalékolja az akkumulátor töltését. A fejlesztés révén a rendszer az eddiginél nagyobb hatásfokkal tölti az akkumulátort menet közben: állandó 110 km/óra sebességnél mindössze 90 perc alatt akár 80%-ra tölthető fel az akkumulátor.

Az új Range Rover Evoque P300 HST

A 300 lóerős 2,0 literes Ingenium benzinmotorral rendelhető új Range Rover Evoque P300 HST az Evoque R-Dynamic S modellre épül, külső és belső megjelenésében egyedi módon kombinálja a stíluselemeket.
 
A 11 karosszériaszínben választható modell modern, sportos megjelenését fekete külső optikai csomag teszi még lehengerlőbbé: ez Gloss Black árnyalatú Range Rover motorházfedél feliratot, oldalsó légbeömlő nyílásokat, motorházfedél légcserélő nyílásokat, külső tükörház-burkolatokat, valamint számos további dekorelemet tartalmaz. Az új HST modell egyedi megjelenését az alapfelszereltség részeként kínált Gloss Black kivitelű, eltolható panoráma napfénytető, sötétített üvegek, valamint egyedi 20 colos, Gloss Black kivitelű könnyűfém keréktárcsák és piros féknyergek fokozzák.

A Range Rover Sport HST modellel való rokonságot az utastér részletei erősítik: az Evoque P300 HST nagyobb testvéréhez hasonlóan exkluzív Suedecloth kormánykereket és Ebony árnyalatú Suedecloth tetőkárpitot kapott. A további különleges részletek sorában említést érdemelnek a Grained bőrülések, a Range Rover feliratú küszöb díszlécek, a nyitható panoráma tető, valamint a motoros mozgatású csomagtérajtó.

Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Evoque, Jaguar Land Rover, új modell
 
Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron Szabad az út a sportos Corolla előtt? Szabad az út a sportos Corolla előtt? Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig
 
A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

2021. május 11.
A Peugeot az egyetlen európai autógyártó, amely képes volt 100 g/km alá szorítani járműflottájának átlagos széndioxid-kibocsátását. A sikerben kulcsszerep jutott az egyre szélesebb körben alkalmazott villamosított hajtásláncoknak.
Részletek

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Az előző év egészét mérlegelve a Peugeot nevével fémjelzett PSA csoport átlagos flottaszintű (azaz egy autóra jutó) CO2-kibocsátása a JATO adatai szerint 97,8 g/km  volt, jelentősen kedvezőbb, mint a Peugeot 2019-es 108,2 g/km  átlaga. A pozitív változás a márka átgondolt, jól célzott termékfejlesztéseinek köszönhető.

2020-ban 12 százalékkal csökkent az Európában eladott új személygépkocsik egy autóra jutó, átlagos CO2-kibocsátása. Ezzel megszakadt az a három éven át tartó, kedvezőtlen trend, amely a szabadidőjárművek általános térnyerésének betudhatóan 2016 és 2019 között ismét emelkedő pályára kényszerítette az új autók széndioxid-emisszióját.

A szabadidőjárművek ugyanezen idő alatt csaknem kétszeresére növelték piaci súlyukat Európában; jelenleg 44 százalék körül részesednek az újautó-eladásokból. Ha ezt összevetjük azzal, hogy egy szabadidőjármű átlagosan 18 százalékkal fogyaszt több üzemanyagot (és ugyanennyivel bocsát ki több CO2-t), mint egy azonos kategóriájú személygépkocsi, érthetőek az előző évek fejleményei.


A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Annál örvendetesebb, hogy 2020-ban minden korábbinál nagyobb lendületet vett a helyi emisszió nélkül üzemelő – azaz hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos – járművek térnyerése. Egyetlen év leforgása alatt 2,5-szeresére (+147%) nőttek  a plug-in gépkocsik eladásai, miközben összességében komoly visszaesést mutatott az autópiac, így 12 százalékra ugrott az új technológiák piaci részesedése. Különösen feltűnő volt a helyi emissziótól mentes hajtási rendszerek elterjedése a szabadidőjárművek piacán: ez a fejlődés sikeresen ellensúlyozta az SUV-k magasabb átlagos emisszióját.

Ebben a kedvező folyamatban vezető szerepet játszott a Peugeot, amely 2020-ban két villamosított szabadidőjárművet kínált ügyfeleinek: a Peugeot 3008 kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal, 225 és 300 lóerős rendszerteljesítménnyel érhető el, míg a tisztán elektromos Peugeot e-2008 városi szabadidőjármű 136 lóerős motorteljesítmény mellett 300 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít.

Ezek a villamosított hajtásláncok a típusokhoz kínált egyéb, különösen takarékos belső égésű motorokkal egyetemben kétségtelenül hozzájárultak a márka átlagos CO2-kibocsátásának jelentős csökkentéséhez.

Ugyanakkor a Peugeot nem csak szabadidőjárműveit villamosította: 2020 végére szinte a teljes modellpalettája elérhető volt részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A Peugeot 508 és 508 SW a 3008-ból ismert 225 lóerős, elsőkerék-hajtású plug-in hibrid egységgel, míg az e-208 az e-2008-cal azonos, 136 lóerős, tisztán elektromos hajtáslánccal hódított a piacon.

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Az emissziómentes személyszállító modellek sorát idéntől az akár 330 kilométeres hatótávolságot kínáló, öt-kilenc személyes Peugeot e-Traveller is bővíti.

Ezzel azonban még korántsem teljes az elektromos átállás: 2021-ben tovább nő a hálózatról tölthető Peugeot modellek aránya, egyre közelebb mozdítva az autógyártót azon céljához, hogy 2023-ra minden típusa elérhető legyen elektromos hajtáslánc-opcióval. Idén ősszel az egy feltöltéssel akár 280 kilométer megtételére képes, 5 és 7 üléses kivitelben kapható Peugeot e-Rifter bővíteti a kínálatot, az év második felében pedig érkezik a vadonatúj Peugeot 308, motorkínálatában 180 és 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibridekkel. A személyautók mellett a környezetbarát  kistehergépjárművekről sem feledkezik meg a márka : a Expert és a Boxer furgonok elektromos változatait a legtöbb országban már forgalmazzák, az elektromos Partner érkezése pedig év végére várható.  


Kulcsszavak: autógyár, CO2, Peugeot
 
A Peugeot a legtisztább európai autógyártó A Nissan GT-R nyerte a 2012-es Playboy Car Of The Year közönségdíjat A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt A Ford vezérigazgatója bocsánatot kért a chicagói gyárban történt szexuális zaklatások miatt A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került A Peugeot a legtisztább európai autógyártó Piacra dobják a régi-új Jaguar Lightweight E-Type-ot A Peugeot a legtisztább európai autógyártó A Fiat újraéleszti az olaszországi gyártást kilencmilliárd euróval
 
A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

2021. május 06.
2022-től a bajor prémiumgyártó valós körülmények között teszteli a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában rejlő lehetőségeket, amelyek hosszú távon az elektromos mobilitás egyik alternatíváját jelentik majd.
Részletek

BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW Group kiemelt prioritással kezeli az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák kifejlesztését. Az elektromos mobilitás térnyerésében hosszú távon a hidrogén-meghajtású modellek is fontos szerepet játszanak, hiszen a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés újabb alternatíváit jelentik. Akárcsak az elektromos autók esetében, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt járművek műszaki alapját is elektromos hajtáslánc-technológia adja, azzal a különbséggel, hogy utóbbiak nem egy nagyfeszültségű akkumulátorból nyerik ki a működésükhöz szükséges energiát, hanem azt a technológia hidrogénből, közvetlenül az autóban állítja elő. Az innovatív hidrogéntechnológia alkalmazása így tovább segítheti az emisszió-mentes mobilitás elterjedését.

A BMW Group Landshutban működő LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központja (Lightweight Construction and Technology Centre) kulcsfontosságú szerepet játszik ebben a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia alapvető alkatrészeinek előállításával, amelyeket a bajor prémiummárka müncheni mérnökei 2022-től a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusaiba is beépítenek. Hubert Aiwanger, Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere, valamint Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja 2021. május 3-án, a BMW Group landshuti létesítményének „Hidrogéntechnológiai Napján” („Hydrogen Technology Day“) személyesen tekintette meg a vállalatcsoport hidrogéntechnológiában rejlő innovációs erősségét és iparosítási szakértelmét.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

„Meggyőződésem, hogy a hidrogéntechnológia egyre nagyobb teret nyer magának – én pedig elkötelezett vagyok amellett, hogy Bajorország a hidrogéntechnológia csúcstechnológiás központjává váljon. Ezzel ismét konstruktív módon reagálhatunk bolygónk klímaváltozására” – mondta Hubert Aiwanger, Bajorország miniszterelnök-helyettese és Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere az alsó-bajorországi alkatrészgyárban tett látogatásakor. „A hidrogén-infrastruktúra nemzeti és nemzetközi kiépítésén van most a fókusz, a gyártástól kezdve az alkalmazásig” – tette hozzá.

„Könnyűszerkezetes- és technológiai központunkban a jövő mobilitásának meghatározó innovációit alkotjuk meg. Rendkívül összetett alkatrészeket fejlesztünk modelljeink adottságaira szabva, Landshut így megkerülhetetlen alkotóelem a BMW Group elektromos mobilitásra való átállásában. Házon belül kifejlesztett innovatív alkatrészeink iránymutatóbbak, mint korábban bármikor” – fogalmazott Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

2022 végén érkeznek a BMW i Hydrogen NEXT második generációjának kisszériás prototípusai

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek közvetlenül a járműben, hidrogénből nyerik ki a működésükhöz szükséges energiát, ez pedig számos előnyt jelent: ideálisabb választás azon ügyfeleknek, akik sűrűn tesznek meg nagyobb távolságokat, akiktől kompromisszumokat követel a járműtöltési rugalmasság és akiknek nincs állandó hozzáférése kiépített járműtöltési infrastruktúrához. A hidrogén-meghajtású modellek „megtankolása” csupán néhány percet vesz igénybe, éppúgy, mint a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Ráadásul azok a járművek, amelyek megújuló energia felhasználásával előállított hidrogént „tankolnak”, jelentős mértékben tesznek a környezetvédelemért is.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

2022-ben a BMW Group kigurítja az utakra a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kisszériás prototípusait, a legújabb BMW X5 műszaki alapjaira építve, olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával felszerelve, amely csupán vízpermetet bocsát ki. A kisszériás prototípusok kifejlesztéséhez a BMW Group az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia megépítése során felhalmozott szakmai tapasztalatokra támaszkodik.

A körülmények azonban egyelőre nem teszik lehetővé, hogy a BMW Group széles körben is felkínálja ügyfeleinek a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát. Ehhez további elköteleződésekre, így elsősorban a hidrogén-utántöltő infrastruktúra kiépítésére és a megújuló energia felhasználásával, elegendő mennyiségben, versenyképes áron előállított, „zöld” hidrogén elérhetőségére van szükség.

Németországban, az Európai Unióban és más főbb régiókban a törvényhozók felismerték a „zöld” hidrogén fontosságát és a technológiában rejlő lehetőségeket. Az Európai Unió a korábban bejelentett „Green Deal” javaslatcsomagban is kulcsfontosságú tényezőként számol a hidrogéntechnológiával, amelyet a BMW Group is egyöntetűen üdvözöl. Eközben Ázsia meghatározó országai, így Japán, Korea és Kína is erős érdeklődést mutat a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modelleket működtető infrastruktúra kiépítése iránt. A hidrogén-meghajtású autók elterjedését a világ számos pontján más-más körülmény övezi.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

Nagymértékben innovatív üzemanyagcella-alkatrészek a BMW Group Landshutban működő gyárából

A 2022-ben érkező BMW i Hydrogen NEXT prototípusokban használt üzemanyagcellák előkészítését már megkezdték a BMW Group Landshutban dolgozó mérnökei. A kisszériás példányokhoz az alsó-bajorországi üzem nagymértékben innovatív alkatrészeket állít elő: az üzemanyagcellákat könnyűfémből készült, hálószerűen szőtt huzalkötegek rögzítik, a végükön olyan, műanyag és könnyűfém-öntvény keverékéből készült elosztódugókkal, amelyek légmentes és vízhatlan tömítést garantálnak. A hidrogén, az oxigén és a hűtőfolyadék ezeken az elosztódugókon, külön csatornákon keresztül jut be az üzemanyagcellákba, ahol kémiai reakcióba lépnek. Ezen speciális alkatrészeket a mérnökök úgy tervezik meg, hogy tartósan képesek legyenek ellenállni a hidrogén kölcsönhatásainak.

„A LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ kézzelfogható előnyt garantál nekünk versenytársainkkal szemben. Innovációs erősségünkre és iparosítási szaktudásunkra támaszkodva házon belül vagyunk képesek létrehozni stratégiailag fontos újításokat, mialatt megbízható alapossággal mérjük fel külső partnereinket és beszállítóinkat is” – mondta Dr. Wolfgang Blümlhuber, a BMW Group landshuti gyárának menetdinamika-technológiai és könnyűfém-öntödei beszerzésekért, valamint beszállítói hálózatáért felelős vezetője. „A technológiai átállások során a siker soha nem önmagától jelentkezik. Sikereink titka a múltban is részben a bátorság, az újító szellem és a hosszú távra visszatekintő szaktudás hármas egységében rejlett – magasan képzett munkatársainkkal és felkészültségükkel a középpontban” – tette hozzá Willibald Löw, a landshuti gyár üzemi tanácsának elnöke.

BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcella-technológiája

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában az üzemanyagcellák a szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) tartályokban tárolt hidrogénből állítják elő a hátsó tengely fölé épített elektromos motor számára az akár 125 kW energiát. A technológia alapját a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása adja, amelynek a víz az egyetlen mellékterméke. Két darab, egyenként 700 bar nyomású tartályban összesen 6 kilogramm hidrogén tárolható, amely három-négy perc alatt újratölthető és mindenféle időjárási körülmények közepette bőségesen elegendő hatótávolságot garantál.

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában ugyanaz az elektromos motor dolgozik, mint a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 modellben bemutatott ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában. A mérnökök az elektromos motor fölé egy nagyfeszültségű akkumulátort is beépítettek, amely plusz teljesítményt, gyorsításnál pedig extra menetdinamikát kínál. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő.

Több mint negyven év tapasztalat a hidrogéntechnológiával

A BMW Group a hidrogéntechnológia területén több mint negyvenévnyi, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia területén pedig több mint húszévnyi tapasztalatra támaszkodhat. A jövőbe mutató technológiát és a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusokat is a vállalatcsoport müncheni mérnökei fejlesztik.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A hidrogén azonban a landshuti gyár számára sem ismeretlen: 2000-ben itt készült el a bajor prémiummárka akkori technológiai zászlóshajója, a BMW Hydrogen 7, amelyben hidrogén-meghajtású belsőégésű erőforrás és homokmagok formálta öntvény alkatrészek dolgoztak. „A landshuti gyár alsó-bajorország innovációs erősségét képviseli, az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák alternatíváját kínáló legújabb innovációkkal pedig a BMW Group ismét elköteleződött a térség mellett” – fogalmazott Dr. Stefan Kasperowski, a BMW Group Landshutban működő gyárának igazgatója. A BMW Group legnagyobb alkatrészgyáraként a landshuti üzem hat különböző gyártási technológiát alkalmaz, miközben a LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ mérnökeinek technológiákat egyesítő, előfejlesztési szaktudását is maradéktalanul kihasználja.

A BMW Group ráadásul már most is használja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát: spartanburgi és lipcsei gyárai logisztikai feladatait több száz, üzemanyagcella-technológiával hajtott targonca segíti, a flotta pedig folyamatosan bővül.


Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, fejlesztés, hidrogén
 
Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája A Nissan az e-Bio üzemanyagcella kifejlesztésén dolgozik A Nissan az e-Bio üzemanyagcella kifejlesztésén dolgozik A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató A Fiat egymilliárd eurót invesztál SUV modellek olaszországi gyártásába A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató Véglegesen a Renault-Nissan többségi tulajdonába került az AvtoVAZ
 
Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

2021. május 05.
Növelte eladásait és értékesítési árbevételét az első negyedévben a Stellantis autóipari konszern az egész ágazatot terhelő alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján szerdán közzétett jelentés alapján.
Részletek

 Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis
   
A Stellantis autóipari konszern az év eleji létrejöttétől az első végéig 1,477 millió autót szállított le nagykereskedelmi ügyfeleinek, értékesítési árbevétele pedig 34,7 milliárd euró lett.
   
A Stellantis az idén január 16-án alakult meg a Fiat Chrysler Automobiles (FCA), valamint a francia PSA konszern egyesülésével. Annak érdekében, hogy az adatokat az egy évvel korábbival össze lehessen vetni, vagyis úgy számolva, mintha az egyesülés január elsején történt volna, a Stellantis 1,567 millió autót szállított le az év első három hónapjában, 11 százalékkal többet a 2020 első negyedévi 1,417 milliónál.
   
Értékesítési árbevétele pedig - szintén pro-forma alapon - 14 százalékkal 37,0 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevételt a nagyobb gyártási volumen mellett a modellválaszték magasabb árfekvése is növelte, részben csökkentették viszont a devizaárfolyam-hatások. Az első negyedévben az autóipar teljesítményét világszerte hátráltató alkatrészhiány ellenére is növelni tudta termelését és az értékesítési árbevételét a Stellantis, modellpalettája kedvező piaci fogadtatásának és árfekvésének köszönhetően - foglalta össze a beszámolót Richard Palmer vezérigazgató.
   
 Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

Elmondta, hogy az első negyedévben az alkatrészhiány miatt 190 ezer jármű nem tudott elkészülne, a teljes termelés 11 százaléka. A vezérigazgató a második negyedévben is komoly termelési hátrányokra számít az alkatrészhiány miatt, melynek enyhülését csak az év második felében tartja valószínűnek.
   
Legnagyobb piacán, Európában pro-forma alapon 11 százalékkal 823 ezerre növelte eladásait a Stellantis. A növekedést sikeres új modellek bemutatása segítette azzal együtt is, hogy a 2020 első negyedévi bázist erősen visszavetették a járvány kitörése miatt bevezetett korlátozások. Az idei első negyedévi termelést viszont az elektronikai alkatrészek hiánya hátráltatta. Az értékesítési árbevétel az európai piacon 15 százalékkal 16,029 milliárd euróra emelkedett. A Stellantis piaci részesedése a 30 országot felölelő európai piacán 150 bázisponttal 23,6 százalékra emelkedett.  
   
Kínában, Indiában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben 45 százalékkal 50 ezerre nőttek az első negyedévi eladások, az értékesítési árbevétel pedig 35 százalékkal 865 millió euróra emelkedett.     Dél-Amerikában 49 százalékkal nőttek a Stellantis eladásai az első negyedévben 189 ezerre, az értékesítési árbevétel pedig 2,101 milliárd euróra nőtt 31 százalékkal. Dél-Amerikában 530 bázisponttal emelkedett a Stellantis piaci részesedése 22,2 százalékra az idei első negyedévben.
   
Az észak-amerikai eladások 4 százalékkal csökkentek az első negyedévben 451 ezer autóra, az értékesítési árbevétel viszont 9 százalékkal nőtt 15,916 milliárd euróra. Az értékesítési volumen néhány modell piaci kivezetése és az idei első negyedév folyamán az elektronikai alkatrészekben fellépett hiány miatt csökkent, az árbevétel pedig a modellpaletta kedvezőbb árfekvésének köszönhetően emelkedett, amit viszont némileg mérsékelt a devizaárfolyamok hátrányos alakulása.
Kulcsszavak: értékesítés, Fiat Chrysler, jármű kereskedelem, psa, Stellantis
 
A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban Esküvőt, koncerteket, művészeti rendezvényeket is tartanak a Lexus mega-autószalonokban Esküvőt, koncerteket, művészeti rendezvényeket is tartanak a Lexus mega-autószalonokban
 
Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

2021. május 05.
A kormány a járványhelyzet alatt is kiemelt figyelmet fordít a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtására, amelynek egyik sarkalatos pontja a közlekedés zöldítése. Ehhez járul hozzá a Zöld Busz Program is, amelynek keretében a Volánbusz Zrt. 60 elektromos autóbusz beszerzésére nyújtott be pályázatot - jelentette be Schanda Tamás az ITM szerdai közleménye szerint.
Részletek

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára hozzátette, a program lehetőséget teremt arra, hogy minél több környezetbarát és kibocsátásmentes autóbusz állhasson forgalomba a nagyvárosokban, a teremtett világ védelme mellett az emberek életminőségének javítását is szolgálva.
   
"A kormány a Zöld Busz Programban tíz év alatt 36 milliárd forinttal támogatja a járműállomány minőségi cseréjét a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken elektromos buszok beszerzésével. A most megpályázott járművek hat megyeszékhely mintegy 570 ezer lakójának biztosíthatnak magas színvonalú személyszállítási szolgáltatást, tisztább levegőt, csendesebb utcákat és élhetőbb környezetet" - idézi a közlemény Schanda Tamást.
   
Kedvező elbírálás esetén hatvan szóló, kéttengelyes, alacsonypadlós  helyi kivitelű autóbusz segítheti a Volánbusz környezetvédelmi célkitűzéseinek megvalósulását és a kényelmes utazást. Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 jármű korszerűsítheti a helyi járműparkot, mindenütt kiépülhet az üzemeltetéshez szükséges töltő infrastruktúra is. A beruházás megvalósulása esetén az érintett településeken évente mintegy 2200 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás - áll a közleményben.
   

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz
A
közlemény szerint a Volánbusz tulajdonosi képviselőjeként Homolya Róbert, a MÁV Csoport elnök-vezérigazgatója kifejtette: "a MÁV-Volán-csoport célja a kvázi klímasemlegesség elérése 2050-ig, ennek érdekében egyik fő fenntarthatósági törekvésünk a közlekedési szolgáltatók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése döntő részben a közúti és a vasúti járműpark korszerűsítésével. Magyarország optimális, zöld közlekedésének megteremtésében fontos lépés volt a vasúti és a közúti autóbuszos közlekedés egyesítése, amely lehetővé teszi a vidéki közlekedés összehangolását, a felesleges párhuzamosságok megszűntetését, ezáltal az energiafelhasználás mérséklését. Szemléletformálási céllal a MÁV-START által kiállított elektronikus vonatjegyeken, bérleteken feltüntetjük a környezetkímélő vasút használatával az adott távolságon elért megtakarítást a CO2-kibocsátásban."
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója a pályázat benyújtásával kapcsolatban elmondta: "A Volánbusz elkötelezett a fenntartható közlekedés megvalósítása mellett, amelyet jól példáz a 2018-ban indított járműfiatalítási programunk is. Ennek keretében eddig 866 autóbuszt helyeztünk forgalomba, így csak tavaly több mint 27 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid került a levegőbe. A járműfiatalítási program eredményeként 2022 végéig a teljes autóbusz-állomány 40 százaléka megújul.

A pályázat sikeressége esetén az európai szinten kiemelkedő méretű e-flotta beszerzésével lehetőségünk nyílik arra, hogy megkezdjük a valóban környezetkímélő közúti közösségi közlekedés kialakítását Magyarországon, és széles körű tapasztalatokat szerezzünk a tiszta járművek üzemeltetésében" - írta az ITM közleményében.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, volánbusz
 
A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Tovább fejleszt a járműipari QP Zrt. Tovább fejleszt a járműipari QP Zrt. A Shell leleplezte ultra energiahatékony koncepcióautóját A Shell leleplezte ultra energiahatékony koncepcióautóját
 
Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

2021. május 05.
A népszerű kisautó negyedik generációja épül első ízben a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának alapjaira. Kategóriája legtágasabb térkínálata, 50 literrel nagyobb csomagtér. Érzelmekben gazdag formavilág, a legkorszerűbb infotainment-technika és új Simply Clever ötletek.
Részletek

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

Huszonkét évvel a ŠKODA FABIA bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik. Az új FABIA sorozat tagjait a márka olyan immár hagyományos erényei avatják vérbeli ŠKODA-modellekké, mint a meggyőző ár/érték-arány, a magasfokú funkcionalitás, illetve a számos Simply Clever ötlet.

Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is.”

Első ízben épül a ŠKODA FABIA az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira, amely a Volkswagen Csoport padlóvázaként még tágasabb belteret tesz lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával a FABIA jóval nagyobb lett és először lépi túl a négyméteres határt.

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

A piaci szegmens már eddig is legnagyobb, 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. Az új FABIA emellett ugyancsak az MQB-A0 platformnak köszönhetően számos olyan vezetői segédrendszert is kínálhat, amelyek eddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehettek ismerősek. Még nagyobb szilárdságú karosszériaszerkezetével kombinálva a kisautó kiváló aktív és passzív biztonságot nyújt.

Érzelmekben gazdag formavilág, a kategória legjobb aerodinamikai tulajdonságai és 900 kilométer feletti hatótáv

Az új FABIA érzelemdús formavilágával és magabiztosságot sugárzó arányaival is vonzónak bizonyul. Dinamikus megjelenését korszerű LED-technika és kristályhatású motívumok jellemezte, éles metszésű fényszórói, illetve hátsó lámpái is erősítik. Az új tervezésű utastérben a szabadon álló központi képernyővel kiformált, szimmetrikus felépítésű műszerfal, az extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység, valamint a vízszintes dekorbetétek tűnnek fel.

A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik.

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO-motorgenerációjának öt benzinüzemű tagja a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Kategóriája legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a FABIA 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw) rendelkezik, amely az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot. Az új FABIA révén öt új Simply Clever megoldás is premierjét tartja a ŠKODA AUTO választékában.

Kulcsszavak: bemutató, fabia, premier, skoda, új modell
 
Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Elektromos erőtöbblet az abszolút vezetési élményért: az új BMW X5 xDrive45e iPerformance Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia
 
Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

2021. május 04.
A párizsi Louvre múzeummal közösen megtervezett DS 7 CROSSBACK LOUVRE limitált széria már Magyarországon is elérhető. Az exkluzív kivitelű szériából két példány érkezett a márka hazai kereskedésébe, a DS STORE BUDAPEST-be.
Részletek

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Az egykori királyi rezidencia, a Louvre-palota immár nyolc évszázada része a francia történelemnek. A Louvre – amely egyetemes művészeti múzemumként 1793-ban nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt –, mintegy kilenc évezredet és öt kontinenst felölelő, a világ legszebbjei közé tartozó gyűjteményt mutat be. A páratlan gyűjtemény nyolc részlegen elosztva, több mint 35 000 általánosan csodált alkotásból áll, mint például a Monna Lisa, a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem vagy a Milói Vénusz. A művészek számára létrehozott élettel teli, inspiráló légkört teremtő helyként számon tartott Louvre múzeum ma is szívesen ad otthont a kortárs művészetnek. Ezt jelképezi az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpriamis, amely 2019-ben ünnepelte 30. évfordulóját. A Louvre, az általa megosztott és életre keltett egyedülálló örökség örzője, a világ leglátogatottabb múzeuma.

A DS Automobiles 2015-ös megalakulása óta áll partneri kapcsolatban a Louvre múzeummal. Az örökség és a modernség közötti szövetségen alapuló együttműködés a jövő építése érdekében jött létre. A kiválóságon, a szakértelmen és az innováción alapuló jövőkép kialakításának célja, hogy világszerte népszerűsítse Franciaországot és Párizst.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

LOUVRE – egy fenséges név, melyet csak a DS 7 CROSSBACK hivatott viselni

A múzeum jellegzetes stílusjegyeit mestereink a motorháztetőn, a csomagtartóajtón és az első ajtókon elhelyezett, finom kidolgozású speciális „Louvre” emblémákkal ültették át a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellbe. A tetőcsomagtartó sínekhez és a hátsó lámpák díszítőelemeihez hasonlóan, a DS WINGS hűtőrácsot, az alsó ablakszegélyeket és az ablakvezető síneket is egy fényes fekete díszítés emeli ki a környezetükből.

A legapróbb részletekig egyedien kidolgozott DS 7 CROSSBACK LOUVRE fekete visszapillantó tükör burkolataira lézergravírozással felvitt piramis motívum még egy csipetnyi eleganciát kölcsönöz a modellnek. A kifinomult külső megjelenés legújabb elemeként a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellen elsőként alkalmazzuk az újfajta kivitelű, 20 colos ALEXANDRIA keráktárcsákat.

A belső térben, a szellőzőkön és a műszerfalon 3D nyomtatásban, a középső rakodórekesz fedélének nappabőr borításán pedig dombornyomással – finom utalásként – jelenik meg az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpiramis motívuma.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

A DS Automobiles nyújtotta utazási élmény igazi művészetté válik, amely különleges kényelemmel párosul egy finom eleganciával kialakított ékszerdobozban. A francia szakértelmet megtestesítő modell az új technikákat, mint a 3D nyomtatás vagy a lézergravírozás olyan nemes anyagokkal társítja, mint az óraszíj mintázatú, bazaltfekete nappabőr, vagy a kristályokkal díszített vezérlőgombok. A Louvre múzeummal való hosszú távú és szoros együttműködés eredményeként jött létre a kultúra és az utazás művészetének sikeres ötvözése.

„Egy nap a Louvre-ban”: magával ragadó, exkluzív művészeti élmény

A művészet és a kultúra szeretete az autóban exkluzív, új formában jelenik meg. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE utasai a világ legszebb múzeumának emblematikus alkotásait csodálhatják meg.

A nagyobb élmény érdekében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE a nagyfelbontású, 12 colos, nagyméretű középső képernyőn jeleníti meg ezeket az alkotásokat. Már az indulásnál, maguk az alkotások is inspirációs forássá válnak egy körülbelül négyperces podcast meghallhagtásával, amely minden titkukat feltárja (francia, angol, német, spanyol és olasz nyelven érhető el).

A Louvre múzeum és a DS Automobiles munkatársai 182 alkotást választottak ki, hogy a teljes gyűjteményt és az összes részleget bemutassák. Az alkotásokat hetente lehet megtekinteni, vagy egy keresőmotoron keresztül felfedezni, ezzel is tovább emelve a DS 7 CROSSBACK LOUVRE belső terének hangulatát. A kifinomultságot szolgáló újdonságként arra is lehetőség van, hogy utazás közben a középső képernyőn megjelenő alkotásban – festményben vagy szoborban – gyönyörködhessünk.


Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Többek között a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem, a Leonardo da Vinci által festett Monna Lisa portré, Veronese: A kánai mennyegző, Jacques-Louis David: I. Napóleon koronázása, Théodore Géricault: A Medúza tutaja, Eugène Delacroix: A Szabadság vezeti a népet vagy az egyiptomi Ülő írnok szobra szerepel a felkínált alkotások között.

További exkluzív kedvezményként, minden DS 7 CROSSBACK LOUVRE vásárló kap egy „A Louvre barátai” kártyát, amely a Louvre múzeum mellett az Eugène-Delacroix nemzeti múzeum állandó és időszaki kiállításaira is korlátlan belépést biztosít: elsőbbségi belépés a Louvre múzeumba a Richelieu folyosón keresztül, ingyenes belépés egy kísérő személy számára, ingyenes belépés a Louvre-Lens Múzeum Galerie du Temps kiállítási csarnokába, valamint a Louvre Abu Dhabi múzeumba és több mint száz múzeumban igénybe vehető más kedvező ajánlatokat is kínál, egy évre.

Kétféle plug-in hibrid motor

Az utazás művészetének jegyében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellhez kétféle, hálózatról tölthető hibrid motort kínálunk: egy 300 lóerős (négykerék-meghajtású) és egy 225 lóerős (fronthajtású) E-TENSE változatot, melyeknek a kilométerenkénti CO2-kibocsátása 36 és 38 gramm között mozog, a kombinált ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztásuk pedig 1,7 liter/100 km alatt van. Tisztán elektromos és kibocsátás-mentes üzemmódban, a WLTP norma szerint mérve, a hatótávolság akár az 58 kilométert is elérheti. A 300 lóerős motorral szerelt változat 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és álló helyzetből indulva 25,9 másodperc alatt tesz meg 1000 métert.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

A francia autóipari szakértelem legjavát képviseli a FEKETE ART BASALTE nappabőr kárpitozású DS OPERA utastéri inspiráció. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE a fejlett technológiát képviselő berendezéseket a kifinomultsággal párosítja, mint például – a szériafelszereltségként kínált – DS CONNECTED PILOT, 2. szintű önvezető rendszer, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, kamera által vezérelt felfüggesztés, a DS ACTIVE LED VISION, aktív világítási rendszer, valamint számos vezetést segítő rendszer, beleértve a kibővített táblaolvasó rendszert, az aktív holttér-figyelő rendszert, a kamerával működő fáradtságérzékelő rendszert, vagy a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető aktív biztonsági rendszert, valamint a szellőző- és masszázs funkcióval rendelkező, fűthető első üléseket és a fűthető szélvédőt.

A DS 7 CROSSBACK LOUVRE itthon elérhető változatai: E-TENSE 4x4 300 LE Perla Nera fekete és E-TENSE 225 LE Platinaszürke fényezéssel.

Kulcsszavak: bemutató, DS 7 CROSSBACK LOUVRE, DS Automobiles, DS STORE BUDAPEST, új modell
 
Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE Az új Mazda3 Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et
 
Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

2021. május 04.
Hamarosan elkészülnek az 1-es metróvonal, a kisföldalatti korszerűsítését célzó tervek, amelyeket a főváros a kormánnyal együtt tud majd megvalósítani - mondta Karácsony Gergely hétfőn, a Millenniumi Földalatti Vasút 125 évvel ezelőtti átadása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.
Részletek

Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Karácsony Gergely a BKV Mexikói úti telephelyén tartott, online közvetített eseményen azt mondta: itt az ideje ajárműcsere-program elindításának, "hamarosan elkészülnek a tervek, a műszaki dokumentáció".

Fontosnak nevezte a metróvonal fejlesztését, hogy azzal könnyen elérhető legyen az 1-es és 2-es villamos. A meghosszabbítása óriási lehetőség, hogy Rákosrendező rozsdaövezetét "felfűzzék" a jó belvárosi kapcsolatokkal rendelkező közösségi közlekedésre - mondta a főpolgármester.
   
Karácsony Gergely kiemelte, a Millenniumi Földalatti Vasút Budapest és Magyarország nagy büszkesége. Amikor megépült, Budapest diktálta a tempót a többi nagyvárosnak, ugyanis ez volt a világ első villamoshajtású földalatti vasútja - emlékeztetett.
   
Hangsúlyozta, amikor a főváros vezetése a zöld közlekedésről, a megfizethető lakhatásról és a parkok megóvásáról beszél, akkor egyszerre beszél egy 21. századi város víziójáról és követi azokat a nemzeti tradíciókat, amelyeket a dualizmus idején indítottak el az elődeink.
   
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója felidézte: 125 évvel ezelőtt, 1896. május 2-án indult el a Millenniumi Földalatti Vasút, hétköznapi nevén a kisföldalatti.
   
A kisföldalatti nemcsak a múltat jelképezi, hanem az összefogást is. Annak idején több vasúti társaság is volt, azok megegyezése is kellett ahhoz, hogy a vonal megépülhessen - mondta el.
   
Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Hozzátette, a földalatti vasutat 19 hónap alatt építették meg 3,7 kilométer hosszon. Végleges, több mint 4 kilométeres hosszát 1973-ban nyerte el, akkor kerültek a felszíni állomások is a föld alá.
   
Bolla Tibor kiemelte, a kisföldalatti nemcsak turistalátványosság, hanem fontos fővárosi közlekedési eszköz is.
   
Közölte, azon dolgoznak, hogy megvalósuljon a vonal rekonstrukciója, a kocsik felújítása és a vonal meghosszabbítása is. A kisföldalatti egy új technikával a hagyomány értékeit megőrizve közlekedhet majd - fűzte hozzá a BKV vezetője.
   
Bolla Tibor a rendezvény végén a Magyar Nemzeti Bank által a Millenniumi Földalatti Vasút megnyitásának 125. évfordulója alkalmából kibocsátot emlékérmét adta át Karácsony Gergelynek, Tüttő Kata főpolgármester-helyettesnek és Walter Katalinnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, felújítás, kisföldalatti
 
Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja A Toyotától és partnereitől újabb egymilliárd dollárt kapott az Uber autonóm mobilitási programja Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését
 
Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

2021. május 04.
Szilárdtest-akkumulátort gyártó technológiai start-up vállalatba invesztált a BMW és a Ford a Volta Energy Technologies befektetési alappal együtt - jelentette be hétfőn Peter Lamp, a BMW akkumulátor üzletágának a vezetője.
Részletek



Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford
   
A három társaság összesen 130 millió dollárt invesztált a Solid Power vállalatba a gyártási kapacitás kiépítésének a finanszírozására. A Solid Power nem hozta nyilvánosságra a cégnek a befektetési összeggel elért piaci tőkeértékét. Doug Campbell, a cég alapító-vezérigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy "a BMW és a Ford a befektetéssel vezető pozícióra tett szert az elektromos mobilitási piacon folyó versenyben".
   
A szilárdtest-akkumulátorokat tekinti a járműipar a jövő letéteményesének az elektromos mobilitásban. Az ilyen akkumulátorok semmilyen folyadékot nem tartalmaznak, ellentétben a manapság az elektromos járművek hajtására elterjedt lítium-ion akkumulátorokkal, hanem szilárdtest elektródákkal rendelkeznek.
  
A nagyobb energiatárolási kapacitás mellett az alacsonyabb gyúlékonyság is a technológia előnyei közé tartozik. A Solid Power állítása szerint a szilárdtest akkumulátorok a hagyományos akkumulátorok energiatárolási kapacitásának a másfélszeresével rendelkeznek. A technológia azonban egyelőre túl drága a kereskedelmi alkalmazáshoz és még viszonylag kevés tapasztalat áll róla rendelkezésre.
   
Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

A Solid Power vállalatot a Coloradoi Egyetem alapította 2012-ben Boulderben. A cég már 2016 óta folytat együttműködést a BMW autógyárral. A BMW az év végéig ötre tervezi emelni elektromos autó modelljeinek a számát.
   
A Volskwagen is kialakította a saját együttműködését egy szilárdtest-akkumulátor technológiai start-up vállalattal. A QuantumScape 2024-re tervezi piacéretté tenni saját termékét. A cég tavaly vitte tőzsdére a részvényét.
   
A Solid Power esetleges tőzsdei bevezetéséről a vezérigazgató, Campbell nem nyilatkozott.
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, bmw, elektromos autó, ford
 
A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 151 - 160