Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 151 - 160
A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

2019. augusztus 12.
A konszern leányvállalataként az Elli kisebbségi részesedést vásárol az elektromos töltőállomások üzemeltetésének vezető szoftverszállítójában. A has•to•be szoftvereit máris alkalmazzák a vállalatcsoport saját töltőinfrastruktúrájának csatlakoztatásában
Részletek

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

Tovább bővíti tevékenységét a Volkswagen a töltőinfrastruktúra területén és a jövőben szorosan együttműködik a has•to•be GmbH, vagyis az elektromos mobilitás üzemeltetési rendszerei vezető szállítójának szakembereivel. A konszern ennek keretében leányvállalatán keresztül kisebbségi részesedést vásárol a cégben, s a Volkswagen és a has•to•be közösen segítheti elő az európai töltőhálózat kiépítését, illetve részesedhet a töltési megoldások gyorsan bővülő piacából. A vállalatcsoport saját töltőállomásai részben már a has•to•be szoftverével üzemelnek, az egységes és integrált töltő-ökoszisztéma részét képezve.

„Az egyszerű és kényelmes töltés elengedhetetlen az elektromos mobilitás gyors áttöréséhez, s ehhez nem csupán több töltőállomás szükséges, hanem hálózatba kapcsolva és intelligens módon is kell működniük. Az elektromos autók töltésének éppoly magától értetődővé kell válnia, mint az okostelefonokénak” – hangsúlyozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás területéért felelős tagja. „A has•to•be céggel közösen szeretnénk feltárni és továbbfejleszteni a töltőinfrastruktúra gyorsan bővülő üzleti területét, amely során magunk is alkalmazzuk a has•to•be szoftvereit. 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően mintegy 36 ezer töltőpontot létesítünk Európában, a jövőben így még gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a töltés.”

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

A has•to•be GmbH tíz országból összesen több mint hetven munkatársával több, mint 16 ezer töltőállomást menedzsel, elsősorban Európában, ám azon túl is – Norvégiától Ausztráliáig és Nagy-Britanniától Tajvanig. A vállalat története hat évvel ezelőtt vette kezdetét, s első ügyfele Ingolstadtból érkezett, mégpedig az Audi személyében. Azóta évről-évre legalább megduplázta forgalmát, mindenekelőtt a Németországból és Svájcból mutatkozó intenzív keresletnek köszönhetően. Ügyfélkörének spektruma mindeközben az autóipartól az energiaszolgáltatókon át, egészen az iparvállalatokig bővült, legfőbb referenciája pedig Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózata, az IONITY, amely a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint – az Audival és a Porschéval – a Volkswagen-csoport összefogásával jött létre. Az IONITY 2020 végéig összesen 400 gyorstöltőpark létesítését tervezi az európai autópályák mentén, minden állomáson a has•to•be szoftvereivel.

Martin Klässner, a cég alapítója már tizenegy éve töltőállomások prototípusait építette garázsában, s úttörőként korán felismerte, mekkora lehetőséget rejt a töltőinfrastruktúra szoftverfejlesztése. Ma a has•to•be alapítója bizonyos benne: „A Volkswagen-csoporttal – amely minden más autógyártó konszernnél elkötelezettebb e technika iránt – folytatott partneri együttműködés meghatározó az elektromos mobilitás jövőjének alakítása során. A Volkswagennel a fedélzeten nagyban előmozdíthatjuk az elektromos mobilitást Európában, illetve azon túl is.”

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista

Hálózatba kapcsolt energia és mobilitás

A Volkswagen-csoport Elli leányvállalatán keresztül egynegyed tulajdoni hányadot vásárol a has•to•be GmbH-ban. Thorsten Nicklass, az Elli vezérigazgatója így fogalmazott: „Az Elli célkitűzése az energia és a mobilitás témaköreinek digitális hálózatba kapcsolása. Egyszerűvé és kedvezővé kívánjuk tenni a töltést, miközben az elektromos járművek körüli innovatív és hosszú távon fenntartható energiamegoldások megbízható partnereként szeretnénk pozícionálni magunkat. A has•to•be cégben szerzett részesedéssel most megteremthetjük a feltételeket a töltés kínálta zavartalan ügyfélélményhez, illetve a Volkswagen-csoport további digitális szolgáltatásainak integrációjához. E részesedés további következetes lépés a töltés és az energia intelligens összekapcsolását célzó stratégiánkban.”

A Volkswagen hatékonyan elő kívánja segíteni az elektromos mobilitás világszintű áttörését és az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját hajtja végre. A vállalatcsoport 2028-ig közel hetven új, tisztán elektromos modelljével jelenik meg a piacon, amelynek érdekében egyedül az elkövetkező öt év során több mint 30 milliárd eurót invesztál. Az elektromos offenzíva a vonzó modellek mellett intelligens töltési megoldásokra, energiaajánlatokra és digitális mobilitási szolgáltatásokra is kiterjed.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, fejlesztés, volkswagen
 
A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon 5 csillagot kapott a Volkswagen Golf Sportsvan 5 csillagot kapott a Volkswagen Golf Sportsvan A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán
 
Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer

Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer

2019. augusztus 12.
A bajor prémiumgyártó a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával gazdagítja sokoldalú nagyvárosi modelljét, amely így 25 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolsággal és 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással kecsegtet.
Részletek

Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számára kifejlesztett legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiai innovációk a nagyvárosokban és a hosszabbra nyúló utazások alkalmával is átfogó lehetőségeket rejtenek. A BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának új generációja több mint 25 százalékkal növeli az energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással megtehető nagyvárosi hatótávolságot, amely immár 55 – 57 kilométer*. A sokoldalú gépkocsi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáját eközben még tovább optimalizálták a mérnökök: az új BMW 225xe Active Tourer, amelynek hibrid-specifikus összkerékhajtási rendszere minden pillanatban az adott vezetési szituáció preferenciái szerint osztja el a kerekek között a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor teljesítményét, átlagos 100 kilométeren mindössze 1,9 – 2,1 liter üzemanyagot éget el, amely több mint 15 százalékos csökkenést jelent. Mindehhez kilométerenkénti 42 – 47 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás és 100 kilométerre vetített 13,5 – 14,2 kWh kombinált energiafogyasztás társul.

Az új BMW 225xe Active Tourer jelentős mértékben megnövelt elektromos hatótávolsága a lítium-ion akkumulátor megnövelt energiatároló kapacitásának köszönhető. A nagyfeszültségű akkumulátor legújabb generációja változatlan külső méretek mentén kínál 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. Az egység bármelyik háztartási aljzatról könnyedén, mintegy öt óra alatt feltölthető, a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. A bajor prémiumgyártó ügyfelei mindezt a BMW i Wallbox falitöltő használatával kevesebb, mint 3 óra 15 percre csökkenthetik.

Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. Az energiatároló egységet a tervezők helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW 2-es Active Tourer így szinte literre pontosan akkora csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei. A BMW 225xe Active Tourer csomagterének térfogata 400 liter, amely az alapesetben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1 350 literig bővíthető.

Kiforrott plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának köszönhetően az új BMW 225xe Active Tourer egyszerre váltja valóra a belvárosokban és a nagyvárosokon túl egyaránt átélhető, zéró emissziójú vezetési élményt és a leghosszabbra nyúló utazások márkára jellemző, pihentetően kényelmes vezetési élményét. A forradalmi hajtásláncban egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú, 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és egy 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor működik együtt, 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és 385 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, az elektromos motor pedig a hátsó tengely felé adja le erejét.

Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer

A két motor intelligensen vezérelt együttműködése egy hibrid-specifikus összkerékhajtást hív életre, amely még a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és a legmostohább útviszonyok közepette is optimális tapadásról, kiváló menetstabilitásról és sportos agilitásról biztosítja az új BMW 225xe Active Tourer fedélzetén utazó ügyfeleket. Az összkerékhajtás gyors rendszerreakciója, az első és a hátsó tengely közötti ideális terhelés-elosztás, valamint az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása eközben gondoskodik arról, hogy az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban maximális biztonság és kimagasló menetdinamika mentén jusson aszfaltra. Ez teszi a BMW 225xe Active Tourer menetbiztonságát, menetkomfortját és menetdinamikáját páratlanul egyedülállóvá kategóriájában.

Az új BMW 225xe Active Tourer 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos motor átmeneti teljesítmény-többlete ráadásul sportos biztonsági tartalékot garantál, például országutakon végrehajtott előzések közben. A modell végsebessége 202 km/óra, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia pedig tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/órás tempóra is képes.

Az új BMW 225xe Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájába olyan előrelátó energiamenedzsmentet installáltak a tervezők, amely a vezetési üzemmód meghatározásához a fedélzeti navigációs rendszer adatait is felhasználja. Aktív útvonaltervezés esetén így a technológia az autó előtt álló útszakasz ismerete szerint, maximális hajtáslánc-hatékonyság mentén kínálja fel a vezetés abszolút élményét. A bajor prémiumgyártó ügyfelei ráadásul nem csupán a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO vezetési üzemmódok között váltogathatnak, de a középkonzolon elhelyezett eDrive gomb segítségével a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését is szabályozhatják. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód minden vezetési szituációban a két motor lehető legoptimálisabb együttműködését váltja valóra, a MAX eDRIVE vezetési üzemmód a kizárólag tisztán elektromos meghajtást hívja életre, a SAVE BATTERY vezetési üzemmód pedig a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásáról, illetve növeléséről gondoskodik, hogy azt az újdonság hajtáslánc-technológiája tisztán elektromos meghajtásként, az utazás egy későbbi szakaszában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

Az új BMW 225xe Active Tourer alapfelszereltségének az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része (a 2019 novemberétől megrendelhető M Sport felszereltségi csomag esetén várhatóan elérhető lesz), amely tisztán elektromos meghajtás esetén, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná. A típus-specifikus alapfelszereltség része továbbá a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a navigációs rendszer, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is. Az utasteret a bajor prémiumgyártó ügyfelei már indulás előtt a kívánt hőmérsékletűre hűthetik vagy fűthetik – akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazás távolról vezérelhető funkciójával is. Az alapfelszereltség alternatíváiként Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi szintek válnak elérhetővé az új BMW 225xe Active Tourer modellhez. Az újdonsághoz gyakorlatilag a BMW 2-es Active Tourer összes opcionális extrafelszereltségi tétele megrendelhető.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 225xe Active Tourer, plug-in hibrid, új modell
 
Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Bemutatták az 50.000. Volkswagen Californiát Bemutatták az 50.000. Volkswagen Californiát Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario
 
Egy veterán tehergépkocsi restaurálása

Egy veterán tehergépkocsi restaurálása

2019. augusztus 09.
Lengyelországban egy Scania szerelő azon fáradozott, hogy újjá varázsoljon egy régi legendát.
Részletek



Egy veterán tehergépkocsi restaurálása

Lengyelország délnyugati részén a Katowice melletti Gliwice városában működő Scania márkakereskedésben áll egy tehergépkocsi, amely kitűnik a többi közül. Nem egy új generációs S-szériáról vagy egy feltuningolt show-teherautóról van ám szó, hanem egy eredeti állapotába visszaállított 1971-es, 202 lóerős L85 Super modellről. A jármű Paweł Filipczyk büszkesége és boldogsága – amihez bizonyára sok izzadság és könny is társult. A tíz éve a gliwicei Scania márkaszervizben dolgozó szerelő becslése szerint 1500 órát fordított a tehergépkocsi restaurálására.

„Nagy élményt jelentett, amikor a restaurálás után először beindult a motor.” Miközben egy napos tavaszi reggelen Paweł Filipczyk felnyitotta a teherautó motortérfedelét a műhely mellett, felidézte a motor első beindításának érzését. „Ezt a kalandot sok bosszantó helyzet kísérte, de ezeket hamarosan öröm és büszkeség váltotta fel. Mint például a motor első beindítása a restaurálás után, ami nagy élményt jelentett.” Paweł Filipczyk felmászott a fülkébe, és a tehergépkocsi néhány másodperccel később életre kelt. „Gyakorlatilag egyből beindul a kulcs elfordítására. Elképesztő, hogy elég csak beletaposni a gázba, és a jármű azonnal meglódul.”


Egy veterán tehergépkocsi restaurálása

Segítség a Scania Service Centre szervizközponttól Egy veterán tehergépkocsi restaurálása régi álma volt a szerelőnek, aki egy ausztriai Scania szervizben dolgozó barátjától kapta a tippet az L85-ösről. Azonnal eldöntötte, hogy megveszi, habár minden bizonnyal nem volt egészen tisztában azzal, hogy mibe is vág bele. „A legnehezebb az alkatrészek felkutatása volt.

Ez eleinte igen fáradságosan ment, de egy hónap után sikerült beszereznem az alkatrészek nyolcvan százalékát.” A Scania Service Centre szervizközpontban dolgozó kollégáinak segítségével Paweł Filipczyk 18 hónap alatt befejezte a restaurálást, a tehergépkocsi pedig egyfajta kabalává vált a szervizben. „A felújítás közben már alig vártam, hogy vezethessem a teherautót, és ez az érzés a mai napig megmaradt bennem. Minden alkalommal nagy örömöt okoz a vezetése” – mondta elégedett mosollyal.

Kulcsszavak: lengyelország, scania, teherautó, veterán
 
Kétszáz Scania tehergépkocsival korszerűsíti flottáját a Horváth Rudolf Intertransport Kft. Kétszáz Scania tehergépkocsival korszerűsíti flottáját a Horváth Rudolf Intertransport Kft. Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása A DAF bevezeti a First Choice programot A DAF bevezeti a First Choice programot Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás
 
Hogyan lehet környezetkímélő egy dízelautó?

Hogyan lehet környezetkímélő egy dízelautó?

2019. augusztus 09.
Augusztus 10-ét a biodízel nemzetközi napjaként tartják számon 2006 óta. A fogyasztói magatartás vizsgálatakor egyértelműen kimutatható, hogy az emberek választási szempontjai között egyre hangsúlyosabb a környezetvédelmi tényező – még autóvásárláskor is. De miben nyújthat ehhez segítséget a biodízel használata, és vajon hol tart most a 2015-ben kirobbant dízelbotrány?
Részletek

Hogyan lehet környezetkímélő egy dízelautó?

Az idén 30 éves, az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés mindenre válaszol.

Mi is az a biodízel?

A biodízel telítetlen zsírsavakból előállított metil észter, amely minőségi alternatívája lehet a hagyományos üzemanyagoknak. Míg a világ kőolajkészlete véges, és képződése évmilliókba telik, addig a biodízel megújuló energiaforrás. Alapanyaga elsődlegesen különböző növényi olajok – mint a repce, napraforgó és szója –, másodlagosan pedig például a tisztított, használt sütőolaj. A biodízel üzemanyag legfőbb előnye, hogy CO2-semleges, vagyis felhasználásakor csak annyi CO2 kerül a környezetbe, amennyit a növény - amiből előállították -, a szervezetébe épített élete során.

„Jelenleg Magyarországon a biodízel teljes egészében a dízelolaj adalékanyagaként hasznosul, 30%-os bekeverési arányig pedig sok esetben nincs is szükség a jármű motorjának átalakítására” – kezdte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. „Hazánkban egyelőre 4,9% a kötelező bioüzemanyag keverési aránya, ugyanakkor a felhasználási kultúrája még nem alakult ki, az üzemanyag-kutakon nem tankolható. Jelenleg a biodízel-használat szabályozása körülményes és nehézkes, de mi a jövőbe tekintünk, és bízunk abban, hogy Ausztriához hasonlóan Magyarországon is megteremtik a lehetőséget a használatára. Nyugati szomszédjainknál ugyanis kimutatható például, hogy a biodízellel üzemeltetett autók kipufogógáz-értékei is kedvezőek, a korom mennyisége például csökkenhet, ha ezt a fajta üzemanyagot használjuk. Nem csak a környezet, de a pénztárcánk védelme érdekében is ajánlatos lenne biodízelt tankolni, hiszen literenkénti ára olcsóbb, mint a gázolajé vagy a benziné. Még úgy is gazdaságosabb lehet az üzemeltetés, hogy a motor fogyasztása megnőhet.”

Hogyan lehet környezetkímélő egy dízelautó?

A teljesítménynövelés, az üzemanyag-takarékosság, valamint a szennyezőanyag-tartalom csökkentése csak pár szempont, amely mentén egyre magasabb minőségi szabványok fogalmazódnak meg a nem fosszilis hajtóanyagokkal szemben is.

A dízel a jövő trendje?

Az idén 30 éves Duna Autó Cégcsoport adatai alapján különböző trendek fogalmazhatók meg napjaink autópiacára és a gépkocsi-vásárlók fogyasztói magatartására. A vállalat kereskedelmi és marketing igazgatója elmondta, hogy a vásárlói igények között, a biztonságtechnika mellett egyre hangsúlyosabb szempont a természet védelme is.

„Igaz, a kutatások alapján a prémiumvásárlók nyitottabbak az új technológiákra, érzékenyebbek a környezetvédelem kérdésére, de egyre több ügyfelünk választ autót e kritérium figyelembe vétele mellett. A 2015-ben kirobbant dízelbotrány azonban még mindig érezteti hatását, hiszen a potenciális vevők bizalmatlanok a dízelekkel szemben. Aggodalomra viszont nincs ok, hiszen a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően éppen a dízelmotorok károsanyag-kibocsátása csökkent a legnagyobb mértékben” – fejtette ki Markó Zoltán.

Kulcsszavak: biodízel, Duna Autó, Markó Zoltán
 
Átadásra került a legelső Nissan Pulsar Átadásra került a legelső Nissan Pulsar Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? MagyarBrands és Magyar Gazdaságért díjat kapott a Duna Autó Zrt. MagyarBrands és Magyar Gazdaságért díjat kapott a Duna Autó Zrt. A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra
 
Fedezze fel egy Focus St-vel az autós Nirvánát a portugál hegyvidéken

Fedezze fel egy Focus St-vel az autós Nirvánát a portugál hegyvidéken

2019. augusztus 07.
Ha északnak vesszük az irányt Portugáliában, és elautózunk az Alvão Nemzeti Parkba, akkor a kanyargós N304 utat kell választanunk, ami alighanem Európa egyik legszebb útvonala.
Részletek

Fedezze fel egy Focus St-vel az autós Nirvánát a portugál hegyvidéken

Az úttest széles, a burkolat tökéletes, és az izgalmas ritmusban váltakozó kanyarokból lenyűgöző kilátás tárul elénk. És ami a legjobb: mások alig járnak errefelé.

“A forgatás három napja alatt alig tucatnyi autóval találkoztunk,” mesélte Steve Sutcliffe újságíró, aki a Ford Focust vezeti az Európa legszebb autóstúra-útvonalai című sorozat legújabb epizódjában. “Nincs is itt másik északra vezető út, úgyhogy azt hiszem, az igencsak kanyargós N304 sok ember számára komoly kihívást jelent… Egy lelkes autósnak viszont feledhetetlen élmény!”

Portugáliának ezen a festői vidékén jó minőségű, de olcsó szállodák és apró kávézók várják a vendégeket, így az utazást nemcsak a vezetés szerelmesei élvezik majd, hanem a kirándulók is, akikre a gyönyörű vízesések és a közeli Olo folyó lenyűgöző látványa vár.

Ez a tizedik film az Európa legszebb autóstúra-útvonalai sorozatban, amelynek részei a legváltozatosabb helyekre röpítik el a nézőt, és a mostani epizód a lehetséges 60 pontból 57-et szerzett az izgalmi faktor, az út minősége és a helyi gasztro-élmények alapján. Eddig tehát ez a portugál útszakasz kapta a legmagasabb besorolást – ami újabb ok arra, hogy az ember ellátogasson ide.

Fedezze fel egy Focus St-vel az autós Nirvánát a portugál hegyvidéken

Fedezze fel egy Focus St-vel az autós Nirvánát a portugál hegyvidéken
Kulcsszavak: Focus ST, ford, Portugália
 
Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block Már rendelhető a Ford Transit Courier Már rendelhető a Ford Transit Courier Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat Törökország adókedvezménnyel csábítja az autógyárakat A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az exkluzív, új Ford Ranger Black Edition pickup A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában A Ford autógyárak elérték a zéró hulladék kibocsátást Európában
 
A motosport legjobb baguette-jei

A motosport legjobb baguette-jei

2019. augusztus 07.
Még az autósportot jól ismerők között is csak kevesen tudják, hogy egy száztíz évvel ezelőtti, pontatlanul megfogalmazott versenyszabályzat hívta életre a motorsport korai éveinek egyik legbizarrabb, ám talán éppen ezért rendkívül sikeres teremtményét: az extrém hosszú löketű Peugeot motorokat.
Részletek

A motosport legjobb baguette-jei

Az autóipar fejlődése mindig is a határok feszegetéséről szólt, és ennek során olykor óhatatlanul letérünk a járható útról. Egy évszázad távlatából visszatekintve könnyű azonosítani ezeket a különutakat – ami persze nem jelenti azt, hogy azok ne lettek volna zseniálisak a maguk nemében.

A könnyű versenyautók számára kiírt Coupe des Voiturettes géposztályban először 1906-ban álltak rajthoz a csapatok. Viszonylag kis lökettérfogatú, jellemzően egy- vagy kéthengeres motorokkal szerelt autók voltak ezek, ám mivel a futóművek fejlesztése képtelen volt lépést tartani az erőforrások gyors ütemű evolúciójával, a szervezők a kiírás folyamatos módosításával igyekeztek elejét venni a veszélyes túlmotorizáltságnak. Többek között szigorúan meghatározták, hogy mekkora átmérőjű dugattyúkat alkalmazhatnak a motorokban.

Ezen a ponton lép be a képbe a Peugeot, pontosabban a rövid, de annál izgalmasabb életű Lion-Peugeot márka. Amikor 1889-ben Párizs látta vendégül a Világkiállítást, Armand Peugeot úgy döntött, gőzmotorokkal szereli fel a márka néhány triciklijét.

A motosport legjobb baguette-jei

Ez nem bizonyult sikeres kezdeményezésnek, ám Armand az Expón megismerkedett Gottlieb Daimler és Émile Levassor urakkal, és elhatározta, hogy automobilt fog gyártani. Üzlettársát és unokatestvérét, Eugène Peugeot-t azonban nem hozta lázba az új őrület, ő megmaradt a kerékpárok, varrógépek és kávédarálók gyártásánál. Fiai (Robert, Pierre és Jules Peugeot) azonban máshogy gondolták: 1899-ben elkezdtek motorkerékpárokat fejleszteni és gyártani, és hamarosan kedvet kaptak az automobilhoz is – csakhogy a Peugeot név autóipari használatának jogát Armand új vállalata, a Société Anonyme des Automobiles Peugeot birtokolta.

Armand jó nagybácsiként 1905-ben engedélyt adott a három testvérnek a név használatára, ám hogy a két márkát ne keverjék össze, az új vállalkozás Lion-Peugeot néven tevékenykedett. Mindennek persze nem sok értelme volt, ezért 1910-ben Société Anonyme des Cycles & Automobiles Peugeot név alatt összevonták a két céget. A Lion-Peugeot név azonban egy ideig még fennmaradt, mint az új vállalat sportrészlege.

Történetünk idején azonban a Lion-Peugeot még önálló vállalat volt, saját (zseniális) ötletekkel és saját (zseniális) mérnökökkel. Amikor tehát a Coupe des Voiturettes széria kiírásában korlátozták a motorok furatát, a Lion-Peugeot szakemberei a homlokukra csaptak: a löketről ugyanis nem tett említést a szabályzat. Így születtek meg a rövid életű márkát halhatatlanná tevő, emblematikus zsiráfmotorjai: a 2,8 literes V2-es, amelynek 80 mm-es furatához 28 centiméteres (!) löket társult, vagy a még megdöbbentőbb, 3,5 literes V4-es, amelynek 65 mm-es átmérőjű hengereiben 26 centiméter hosszan szaladtak a dugattyúk. Mint a kosárból kilógó baguette-ek, úgy meredtek az ég felé a hengerek.

A motosport legjobb baguette-jei

És ha ez nem lett volna elég, konstrukciótól függően hengerenként akár hat szelepet – három szívót és három kipufogót – alkalmaztak a nagyobb teljesítmény érdekében minden kockázatot bevállaló mérnökök. A kipufogószelepek elöl és hátul helyezkedtek el, ezeket külön-külön, függőleges vezérműtengelyek mozgatták, míg a szívószelepek mozgását egy felül fekvő vezérműtengely vezérelte. Szükségtelenül bonyolult volt a motor? Igen. Sikeres volt? A legnagyobb mértékben!

Az egy-, két- és négyhengeres blokkok közös jellemzője volt, hogy építésmódjuk meghatározta a versenyautók megjelenését. A kipufogócsövet gyakran az utasok feje fölött vezették el, máskor teljességgel elhagyták: a leömlő három arasznyi csőben végződött, amelyeket egyszerűen kivezettek a motorházfedélen, ezzel a Lion – Peugeot mérnökei évtizedekel előzték meg korukat. A traktorokra emlékeztető keskeny, de magas orr mögött szélárnyékban ült a pilóta és szerelője, az autót jóformán csak oldalt kipillantva lehetett vezetni. Ez sem akadályozta meg azonban Giosuè Giuppone-t abban, hogy 1909-ben megnyerje a bajnokságot, és bár a következő évben is Ő állt a tabella élén, egy halálos versenybalesetet megakadályozta abban, hogy megvédje bajnoki címét. Bravúrját versenyzőtársa, Georges Boillot négy évvel később megismételte, ám addigra már véget ért a kilátótorony formátumú motorok korszaka, a márkanevet pedig Peugeot-ra egyszerűsítették.

A motosport legjobb baguette-jei

Giuppone és a Lion-Peugeot nem véletlenül bizonyult legyőzhetetlennek: a 2,8 literes V2-es blokk akkoriban elképesztőnek számító 40 lóerőt adott le 2200/perc fordulatszámon. Azonban mint a legtöbb, végletekig kiélezett gépészeti rendszert, a Lion-Peugeot furcsa motorjait is gyógyíthatatlan betegségek kínozták. Problémát jelentett a rendkívül hosszú úton mozgó dugattyúkat érő, szélsőségesen nagy mechanikus terhelés, ám ennél is veszélyesebb volt a sajátos építésmódból adódó instabilitás. A kor mérnökei eleve nem törekedtek arra, hogy minél mélyebbre kerüljön a tömegközéppont, a blokkokat rendszerint az alváz tetejére csavarozott segédvázon helyezték el. Ehhez társultak még a Lion-Peugeot félméteres blokkjai – azokon a korabeli fotókon, ahol emberek állnak az autók mellett, jól látható, hogy a hűtősapka vállmagasságban helyezkedett el –, ami nagy sebességgel vett kanyarban életveszélyesen billegőssé tette az autót. Giosuè Giuppone is emiatt lelte halálát egy balesetben: felkészülés közben két kerékpáros keveredett elé, és amikor megpróbálta kikerülni őket, autója felborult.

Az egyedülálló Lion-Peugeot motorok sorsát azonban nem ez, hanem a versenykiírás ismételt módosítása pecsételte meg. Az új szabályok a furat kétszeresében maximálták a löket hosszát, a lökettérfogatot pedig három literre korlátozták. Néhány évvel később aztán maga a géposztály is megszűnt, a világháború után újraindított Coupe des Voiturettes már csak nevében idézte az egykori dicsőséges, apró autók heroikus küzdelmét, amelyre ma talán nem is emlékeznénk a három Peugeot fivér: Robert, Pierre és Jules kreativitása, elhivatottsága és műszaki zsenialitása nélkül.

A motosport legjobb baguette-jei
Kulcsszavak: autósport, Peugeot, versenyautó
 
Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Vasárnap reggel Jazzy Street -  …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje
 
Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

2019. augusztus 07.
A Lexus már közúton teszteli az LS luxusszedán hidrogén üzemanyagcellás változatát. A minden eddiginél tisztább üzemű modell 2021-ben kerülhet piacra világszerte.
Részletek

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Az Amerikai Egyesült Államokban fényképezték le a Lexus LS FCEV prototípusának tesztpéldányát. A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású luxusautó a szedán közelgő modellfrissítésének keretében valósulhat meg.

Miközben a Toyota a világon az elsők között fogott bele a hidrogén üzemanyagcella autóipari felhasználásának kutatásába és fejlesztésébe, a cégcsoport luxusmárkája, a Lexus viszonylag későn, 2015-ben mutatott először érdeklődést a technológia iránt. Ekkor viszont a lehető legmagasabb szinten lépett be az FCEV világába: az összkerékhajtású LF-FC tanulmányautó a másfél évvel később leleplezett, ötödik generációs LS luxusszedán előfutára volt. Már akkor sejteni lehetett, hogy az emissziómentes hajtásrendszer előbb vagy utóbb megvalósul, és a jelek szerint most jött el ez a pillanat.

Túl korán van még ugyanis ahhoz, hogy a Lexus hozzáfogjon az LS szedán modellfrissítésének előkészítéséhez: a 2017-ben bemutatott típus legkorábban két év múlva részesülhet ráncfelvarrásban, a képeken látható prototípus létezése ugyanakkor arról tanúskodik, hogy komoly fejlesztőmunka zajlik a cég háza táján.

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Hogy pontosan miről is van szó, arról egyrészt a kipufogóvégek feltűnő hiánya, másrészt a szedán kísérete árulkodik: az álcafóliába burkolt tesztpéldány előtt egy Hyundai Nexo üzemanyagcellás crossover, mögötte pedig a világ legnagyobb számban értékesített szériagyártású hidrogén üzemű szedánja, a Toyota Mirai haladt. Ez nem lehet véletlen, különösen annak fényében, hogy a Toyota és a Hyundai idén márciusban együttműködésre lépett, és a jövőben egy hattagú konzorcium tagjaként közös erővel fejlesztenek ki új hidrogéntöltő technológiákat.

A piac első üzemanyagcellás luxuslimuzinjának ígérkező modell pontos műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek. Annyi biztosra vehető, hogy az üzemanyagcella és a villanymotor(ok) teljesítménye egyaránt jóval nagyobb lesz, mint a 154 lóerős Toyota Mirai fedélzetén alkalmazott komponenseké.

Ahhoz, hogy a modell ne csak a technológiai újdonságok iránt fogékony fogyasztók számára legyen izgalmas, illene legalábbis megduplázni ezt az értéket, de még szerencsésebb volna, ha a hajtáslánc elérné a 363 lóerős full hibrid LS500h szedán teljesítményét.
Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Az üzemanyagcellás technológiának ugyanakkor osztoznia kell majd a reflektorfényen a megújuló Lexus LS fedélzetén. Az akár már 2021-ben piacra kerülő típus ugyanis a várakozások szerint megkapja azokat a fejlett önvezető technológiákat, amelyeket a 2017 őszén bemutatott LS+ koncepciómodellel vázolt fel a gyártó. Az autópályán teljes autonómiára alkalmas rendszer nyilvános főpróbájára jövőre, a tokiói olimpiai játékokon kerül sor.

Ezen két, forradalmi jelentőségű innováció mellett legalább két, említésre méltó műszaki újdonságra számíthatunk a facelift során. Az egyik az a digitális külső visszapillantó tükör, amellyel először az LS+ tanulmányautón találkozhattunk, és amely a Lexus ES fedélzetén már akár ma is elérhető a világ számos piacán. A másik pedig az RX szabadidőjármű modellfrissítésekor bevezetett, érintőképernyős infotainment rendszer, amely ráadásul a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánchoz kapcsolódó menüpontokkal gazdagodhat.

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Kulcsszavak: hidrogén, lexus, Lexus LS, új modell, üzemanyag-cella
 
205 tagú ménes repíti a Mégane GT-t 205 tagú ménes repíti a Mégane GT-t Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában KODO, kupés csavarral: az új Mazda MX-5 RF KODO, kupés csavarral: az új Mazda MX-5 RF Sportos, új formatervvel lép színre a Kia alsó-középkategóriás ferdehátúja Sportos, új formatervvel lép színre a Kia alsó-középkategóriás ferdehátúja
 
Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

2019. augusztus 06.
A negyven esztendővel ezelőtt megálmodott BMW Art Car egy kölni gyárépületben pózolt a BMW Group Classic közösségimédia-versenyét megnyert Stephan Bauer fényképezőgépének.
Részletek

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

„Imádom ezt az autót. Sokkal sikeresebb, mint maga a műalkotás” – így vélekedett Andy Warhol, miután festőecsetével egyedivé varázsolta a BMW M1 sportautót. És noha a BMW Art Car kollekció negyedik tagja kevesebb, mint fél óra alatt készült el, a középmotoros egyéniséget övező rajongás még negyven év távlatából is töretlen.

Az Egyesült Államokban született, világhírű Pop Art művész a kor autórajongóinak szenvedélyében osztozott, guruló műalkotásának varázsa így időtlen klasszikusként ejti rabul a vezetés szerelmeseit. A rajongók többsége Andy Warhol munkáját tekinti a BMW Art Car kollekció legfényesebb pontjának, nem csoda hát, hogy álmai témájaként a müncheni gépkocsi-fotográfus, Stephan Bauer választása is erre a BMW M1 modellre esett. A huszonkilenc éves művész tavaly a BMW Group Classic „Shootout 2018” elnevezésű közösségimédia-versenyének győzteseként tűnt fel, megnyerve a negyedik számú BMW Art Car exkluzív fotózásának lehetőségét. A fényképek, amelyek merőben új megvilágításba helyezik a BMW modelltörténetének legendás négykerekűjét, az Andy Warhol munkásságát dicsérő BMW M1 negyvenedig születésnapját ünneplik.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

A BMW Group Classic, a BMW Culture, a BMW Motorsport, a BMW M GmbH és a BMW leányvállalatai világméretű közösségimédia-versenyt hívtak életre tavaly az Instagramon „Shootout 2018” elnevezéssel, amelyre öt fotóművész nevezte be klasszikus BMW modellekről készített legjobb alkotásait. A látványos fordulókkal a bajor prémiumgyártó a BMW elmúlt száz évének legsikeresebb motorsport-sikereit és kimagasló rekordjait helyezte a fiatal közösségimédia-felhasználók figyelmének középpontjába. A verseny győztese egy exkluzív fotózás lehetőségét nyerte, amelynek témájául a művész a BMW Group Classic bármelyik modelljét választhatta. Stephan Bauer választása a 470 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral szerelt BMW M1 versenyautóra esett: négy évtizeddel ezelőtt a modell nem csupán a Procar sorozatba, de Andy Warhol munkájának köszönhetően a Pop Art művészeti irányzat történelemkönyvébe is benevezett.

Az exkluzív fotózás helyszínéül szolgáló kölni gyárépület kiválasztásával Stephan Bauer látványos kontrasztot hozott létre a rikító színekkel megálmodott BMW Art Car és az elhagyatott épület fakó szürkesége közé, egy későbbi kültéri fotózáson pedig lézerfényekkel burkolta misztikus környezetbe a BMW M1 sportautót.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

Andy Warhol guruló műalkotásának fényképezése egy valóra vált álomnak bizonyult Stephan Bauer számára. Annál is inkább, mert a modell elkészültekor maga az alkotó is jelentősen megnehezítette a fotóriporterek dolgát: a negyedik BMW Art Car bemutatásakor a fényképezőgépek jóformán még be sem kapcsoltak, mire Andy Warhol már végzett is a szivárvány színeiben pompázó alkotással. Mint azt egy későbbi interjúban elmondta, rendkívüli munkatempójával a művész a műalkotás üzenetét kívánta nyomatékosítani. „Arra törekedtem, hogy munkámmal visszaadjam a sebesség élményét, hiszen amikor egy autó gyorsan megy, a vonalak és a színek is elmosódnak” – fogalmazott Andy Warhol.

Az utolsó ecsetvonás után nem sokkal a guruló műalkotás valódi körülmények között is bizonyíthatta sebességét: 1979. júniusában a 76-os rajtszámmal felvértezett BMW M1 rajthoz állt a Le Mans-i 24-órán megmérettetésen. A német Manfred Winkelhock, a francia Hervé Poulain és honfitársa, Marcel Mignot végül kategóriája második helyére és az abszolút tabella hatodik fokára hozta be a negyedik BMW Art Car modellt.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját
Kulcsszavak: Andy Warhol, BMW Art Car, BMW Group Classic, BMW M1
 
Elvis Presley legendás BMW-je visszatér Elvis Presley legendás BMW-je visszatér A BMW Group Classic a 2016-os Techno Classica kiállításon A BMW Group Classic a 2016-os Techno Classica kiállításon A BMW Group Classic a legendás BMW 328 szextettjét állítja a 2016-os Mille Miglia rajtrácsára A BMW Group Classic a legendás BMW 328 szextettjét állítja a 2016-os Mille Miglia rajtrácsára Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon
 
A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

2019. augusztus 06.
A Forza Horizon 4 a Ford legexkluzívabb modelljeit kínálja  a világ videojáték-rajongóinak, legyen szó akár a lenyűgöző teljesítményű Ford GT szupersportkocsiról vagy a kőkemény Ranger Raptor pickupról.
Részletek

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

A kínálat legújabb darabja kissé talán meglepő, hiszen a legendás, eredeti 1965-ös Transit Mk1 modellről van szó – méghozzá igencsak szerény, 75 lóerős motorral –, amit a játékosok immár letölthetnek és versenygéppé fejleszthetnek. Korhű megjelenítésének és vezetési élményének köszönhetően a klasszikus áruszállító legalább olyan izgalmas élményeket tartogat, mint a játék sokkal gyorsabb Fordjai.

Érdekes folyamat, ahogy egy autó megjelenik a Forza Horizon 4 kínálatában. A virtuális Transitot egy létező, teljesen makulátlan jármű alapján modellezték, amit a Ford angliai múzeuma bocsátott rendelkezésre.

A Forza saját stúdiófotósai közel 1000 külső-belső képet készítettek az autóról mindenféle szögből, és a 3D-modellezők ezzel a hatalmas fotó-adatbázissal kezdték el a munkát. A képek alapján tökéletes digitális replikákat készítettek, méghozzá olyan részletességgel, hogy még az ajtózsanérok csavarjait is kidolgozták.

Egy erre szakosodott csapat alkotta újra a Transit menetteljesítményét, és ebben az esetben úgy tervezték meg a motort, a futóművet és a tágas karosszériát, hogy nem a villámgyors köridőkre törekedtek, hanem arra, hogy az autó nagy terheket tudjon szállítani.

„A Ford Transit igencsak egyedi autó a kínálatban; azt akartuk, hogy ez legyen a legelső ilyen gép a játékban,” mondta el Miko Russel, a Forza 4 fotósa. „Szeretjük kicsit meglepni az embereket!”

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

Kulcsszavak: ford, játék, Transit
 
Továbbra is szeretjük a Fordot Továbbra is szeretjük a Fordot Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Ha szombat, akkor Jazzy Street Ha szombat, akkor Jazzy Street A Ford egyike a világ 50 leginnovatívabb vállalatának A Ford egyike a világ 50 leginnovatívabb vállalatának Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block
 
Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

2019. augusztus 05.
Első osztályú, kiváló és kifinomult – a Volkswagen a különleges kivitelű „ONE Million” modellel ünnepli az eddig legyártott egymillió Touareget. Az exkluzív felszereléseket tartalmazó jubileumi kivitellel tovább bővül a zászlóshajó kínálata.
Részletek

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

2002 végétől a Touareg a Volkswagen modellkínálatának szerves része. A Volkswagen egy stílusos, különleges modell bemutatásával ünnepli az egymillió Touareg gyártását. A különlegességekhez tartozik a teljesen új Sechura bézs (opcionális) fényezés és a két új – a 20 colos, polírozott Bogota és a 21 colos adamantium ezüst Suzuka – keréktárcsa¬. Az ízléses külsőt tovább gazdagítja a sötétített hátsó lámpa, a csúcsminőségű küszöbpanel „ONE Million” felirattal és a B oszlopon elhelyezett „ONE Million” embléma. A kerékjárati elemeket és a diffúzort is fényes feketére festették. A különleges modell rendelhető az R-Line Black Style külsőcsomaggal, amely tartalmazza például az ezüst színű külső tükröket is.

Az autó belseje sem kevésbé stílusos: erről többek között az exkluzív Puglia bőr üléshuzatok gondoskodnak, amelyeket olajfalevél-kivonattal színeztek. Az első ülések felső részét és az ajtók belsejét csúcsminőségű borostyánbarna gyémántmintázatú varrással díszítették. Ezeket az elegáns mintákat megtaláljuk a műszerfalon, a kormánykeréken, és a váltókaron is.

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

Még a jármű kulcsát is csúcsminőségű Puglia bőrrel vonták be. Az eleganciát tovább erősítik a Silver Wave díszítőelemek és a teljesen digitális Innovision Cockpit műszerfal. Ez utóbbi az autó belsejének fókuszpontja, képernyőjéről vezérelhető többek között a légkondicionáló berendezés és az ülésfűtés. Ennek a különleges, Magyarországon nem forgalmazott „ONE Million” modellnek az ára 80 880 eurónál kezdődik (a Touareg V6 TDI1) 210 kW/286 LE motorral).

A Touareg mindig is a csúcstechnológiát képviselte

A Touareg típust kizárólag a Volkswagen szlovákiai összeszerelő üzemében, Pozsonyban gyártják, és már a 2002-ben gyártott első Touareg modell is a csúcstechnológiát képviselte. Ennek a felsőkategóriás típusnak köszönhetően a Volkswagen a világ legszélesebb kínálattal rendelkező márkái közé került, mely minden fontos szegmensben kínál járműveket a városi kisautótól a csúcsminőségű SUV típusig.

A Touareg gyorsan népszerű típus lett: majdnem egymillió autós választotta az első, majd (2010-től) a második generációs típust. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi harmadik generáció is ezt a sikeres utat követi a műszaki fejlesztések új sorával, a hiteles és dinamikus SUV arculatával, és a magasfokú mindennapi használhatóságával. Az új Touareg maximális vontathatósága 3,5 tonna. A legújabb generáció számos újdonsággal, innovatív műszaki megoldással, például teljes connectivity-szolgáltatással és részben automatizált vezetési funkciókkal rendelkezik, amelyek tovább fokozzák a jármű kényelmét és dinamikáját.

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet
Kulcsszavak: suv, Touareg, volkswagen
 
Az új Grand California: egy új dimenzió kezdete Az új Grand California: egy új dimenzió kezdete Beszél a sofőrrel az elektromos Volkswagen Beszél a sofőrrel az elektromos Volkswagen Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 151 - 160