Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 151 - 160
Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

2020. július 16.
A Nissan elektromos autó szakértelme és a legújabb kommunikációs technológia egy stílusos coupé Crossoverben.
Részletek

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

A Nissan ma mutatta be az új Nissan Ariya elektromos coupé Crossover modelljét, új fejezetet nyitva ezzel elektromos autózás történetében. Az EV-t globálisan egy virtuális esemény keretein belül mutatták be Yokohamában, a hamarosan megnyitó Nissan Pavilionban.

Amit az Ariya, a Nissan első teljesen elektromos coupé Crossovere kínál, az dinamikus gyorsulás, az egyenletes, csendes működés, valamint egy hívogató, luxus lounge-szerű atmoszféra. Kellemes környezetet biztosít vezetőjének és utasainak stresszmentes, önálló vezetési lehetőségeivel, hangvezérelt személyi asszisztensével és zavartalan kommunikációjával. Az 500 km-re becsült hatótávjával (WLTP vegyes ciklus szerinti tervezett érték, a homologizáció után lesz végleges), az Ariya tökéletes társ a mindennapi közlekedésben és a hosszabb autóutak során is.

A Nissan Ariya alapjául a hasonlóképpen elnevezett koncepció autó szolgál, mely a 2019-es Tokyo Motor Shown került bemutatásra, illetve céloztak már rá az IMx-szel a 2017-es Tokyo Motor Shown is. Ez az első modell, amely képviseli a Nissan új identitását mint elektromos autó márka. Az Ariya egy új korszak első követe, ahol az elektromosítás, az optimalizált platformok és a zökkenőmentes autós Mesterséges Intelligencia technológia általános lesz.

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

„Az Ariya testesíti meg lankadatlan szenvedélyünket, melynek egyetlen célja az, hogy ügyfeleink életét jobbá tegyük”, mondta Ashwani Gupta, a Nissan globális operatív igazgatója. „Élvonalbeli formatervezés, erős, felvillanyozó hajtáslánc, letisztult, modern belső tér, csordultig töltve fejlett technológiával; az Ariya nemcsak vezetője számára komfortos, hanem minden utasának.”

Dizájn – egy vadonatúj elképzelés

• Új filozófia a Nissan életében
• Japán modern művészet, melyet a Nissan-nál Időtálló Japán Futurizmusnak nevezünk
• Letisztult, modern, elegáns
• Egy Crossover és egy elektromos autó ötvözete
• Az újragondolt orr rész a Nissan új dizájn koncepcióját fejezi ki
• A front rész, a tradicionális japán, 3D hatású, kumiko mintájú sík felület, amely a ProPILOT vezetéstámogatói rendszer technológiáit fedi
• A vadonatúj Nissan logó, a cég innováció felé való elhivatottságát tükrözi. Az új logó világítását 20 db LED lámpa adja. A logó kör alakja a napra, mint égitestre utal, amely a márka tiszteletét fejezi ki a hagyományai iránt, ugyanakkor a jövőorientáltságot, illetve az eMobilitás felé való elkötelezettséget is mutatja
• A LED lámpatestet 20 mm-es mini projektorok alkotják, amelyek indexelésnél hosszú, futó sárga fényre váltanak
• A hátsó lámpa egybefüggő vonalként jelenik meg és jellemző rá a mélységekbe menő részletes kidolgozottság
Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

• Kiváló aerodinamika, különösen egy SUV-hoz képest
• Az alapból 19”, magasabb felszereltségen pedig a 20” -es alufelnik is a sportos megjelenést hangsúlyozzák
• Az autó elejét, oldalát és hátulját egységbe kovácsolja egy megszakítás nélküli vízszintesen futó vonal
• A tető íve coupé jellegű formát mutat
• 6 különböző, két-tónusú fényezés (fekete tetővel) illetve 4 egyszínű változat
• Összességében: elegáns, letisztult, de sportos és modern, részletgazdag dizájn – a Nissan új formavilága.

Belső tér

Az Ariya utasterét a hatékonyság és a kényelem jegyében tervezték. A belső tér jobban hasonlít egy csillagközi űrhajó társalgójára, mint egy hagyományos gépjármű utasterére.  A cég új elektromos autó platformja által nyújtott előnyök lehetővé tették az Ariya számára, hogy a legtágasabb utastérrel rendelkezzen az osztályában.

A hajtáslánc alkotóelemeinek kompaktsága lehetővé tette a Nissan mérnökei számára, hogy az utastér hőmérsékletét szabályozó rendszert a motorháztető alá helyezzék (oda, ahol hagyományosan a benzinmotor lenne), melynek köszönhetően tágasabb lett az utastér .

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

Továbbá, mivel az akkumulátor az alváz alján helyezkedik el, a sík padló és az Ariya keskeny profilú Zero Gravity ülései temérdek lábteret biztosítanak és könnyű interakciót az utasok között. A csendes erőátvitel és a hangelnyelő anyagok bőkezű használata egy kivételesen csendes utasteret eredményeznek

Az Ariya minimalista műszerfalával kényezteti az első ülésekben helyet foglalókat, mely tovább halad az ajtók felé és beleolvad az utastérbe. A műszerfal gomboktól és kapcsolóktól mentes.

Az elsődleges hőmérséklet szabályozási funkciókat a közép konzolba integrálták, kapacitív haptikus érzékelők formájában, melyek mechanikus kapcsolók érzetét keltik, érintéskor rezegnek. Csak akkor jelennek meg, ha az autó be van kapcsolva, így a technológia mellett a luxus érzet is helyet kap .

A műszerfal középső része alatt található egy tároló doboz és egy kihajtható tálca. Az innovatív csúsztatható asztal az utasteret mobil irodává változtatja. Az állítható középső konzol a vezető igényeihez igazítható és automatikus beállításként menthető a vezető profiljában.

Az új sebességváltó kar jól illeszkedik az ember tenyeréhez, ezzel is támogatva a nyugodt vezetést.
A hátsó üléseken utazókat temérdek fej- és lábtérrel kényezteti az Ariya, a sík padlózat pedig elegendő helyet biztosít a keresztbe vetett lábaknak is.

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

A díszítőelemek az autó hátsó részében is fellelhetők, ugyanazt a kifinomultságot és komfortérzetet nyújtva. A keskeny első ülések elrejtik a B oszlopot, így a hátul ülők élvezhetik a körpanorámát.  Az Ariya napfénytetővel is felszerelt, mely még inkább erősíti a nyitott tér érzetét.

 „Az Ariya belső tere egy kellemes ’lakótér’ vezetője és utasai számára, ahol átélhetik az utazást ismerős és ismeretlen tájakra.” – mondta Giovanny Arroba, a Szenior Dizájn Igazgató. „A belső tér anyagai körültekintően lettek kiválasztva, hogy elkerüljük a luxus járművek által keltett túlzottan tradicionális érzetet, miközben a technológiában és a használhatóságban is egyfajta prémium, jövőt idéző benyomásra törekedtünk.”

e-4ORCE: vezetési kényelem és kompromisszumok nélküli irányítás

Duál motor, 4x4 meghajtás. A Nissan legfejlettebb összkerék technológiája, melyben felhasználásra kerültek a cég történetének sport és 4x4 hajtásláncai. Az Ariya ötvözi a Nissan tisztán elektromos meghajtását, a Nissan GT-R, illetve a Nissan Patrol intelligens 4x4 rendszereivel.

A megnevezés részletei: „e” = elektromosság; „4” = összekerék; „force” = erő, dinamizmus.
Erőteljes és egyenletes gyorsulás, megnövelt fékerő, stabilitás → magabiztosság a vezető részére, szinte bármilyen útviszonyok között.

Pl. kanyarodásnál egy síkos úton, minden elvárást felülmúlóan tartja a kanyart, az extrém-pontos motornak és fékszabályozásnak köszönhetően.

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

Mind a 4 kerék egymástól függetlenül fékezhető az autó a vezető szándékait követve, minimális kormányzási beavatkozásokkal irányítható.

Továbbá, az akkurátus erőszabályozásnak köszönhetően az autó gyorsulásakor kevésbé emelkedik meg az eleje és fékezéskor kevésbé billen előre.

Mindezeknek köszönhetően élvezetes a vezetési élmény.

Nemcsak az első, hanem a hátsó fékrendszer is visszatáplálja a fékenergiát.

 „Gyakran mondják az elektromos autókra, hogy könnyű velük elérni az erőteljes 0-100 km/ó gyorsulást” – mondja Makoto Fukuda, a vezető termékfejlesztője az Ariya-nak, „de az igazán komoly kihívás nem az egyenes úton történő gyorsulás, hanem a használható teljesítmény különböző útviszonyok között, mint például havas hegyi út, vagy vizes városi utcák.”

Intelligens meghajtás: lenyűgöző EV teljesítmény egy sor különböző igény kielégítésére

• A Nissan Ariya = élvezetes vezetés, a zéró károsanyag kibocsátás a mobilitás új szintje, szignifikánsan megnövelt töltési és hatótáv kapacitások
• 4 különböző verzió:
o Ariya 63 kWó, két-kerék meghajtás = városi, elővárosi közlekedés, minőség, stílus
o Ariya 87 kWó, két-kerék meghajtás = továbbfejlesztett hajtáslánc, extra hatótáv
o Ariya e-4ORCE 63 kWó = teljesítmény, ár-érték arány a saját szegmensében, innovatív technológiák, kiszámítható vezetés, duál motor.


Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

o Ariya e-4ORCE 87 kWó = extra hatótáv, erő, kimagasló teljesítmény-technológia kombináció
• Mindegyik változat élvezetes vezetési élményt nyújt
• Akár 1500 kg vontatóerő
Egyenletes, erőteljes jelenlét az úton
• Nemcsak a súlypont alacsony, hanem a vadonatúj Nissan elektromosautó platformja úgy lett optimalizálva, hogy kiváló legyen az autó irányíthatósága
• Közel egyenlő első-hátsó súlyelosztás
• Az új fejlesztésű akku csomagnak köszönhetően, sík lett a belső padló és masszívabb is lett a karosszéria kialakítása
• Vezetési módok: Standard, Sport és ECO (+ e-4ORCE esetén Snow/Havas mód)
• Sík padlólemez, jobb légellenállás
• Agilis kanyarodási képességek
• Európában CCS villámtöltő
• Akár 130 kW villámtöltési sebesség (viszonylag hosszú ideig tartva ezt a teljesítményt)
• Az Ariya 63 kWó esetén, egyfázisú 7,4 kW-os AC (váltóáram) töltési teljesítmény, és a nagyobb akkumulátor esetén 22 kW három fázis
• Akkumulátor hűtés-fűtés rendszer, amely vízhűtéses

Intelligens vezetés: magas technológia, alacsony stressz szint

Kényelem és magabiztosság jellemzi a vezetést a továbbfejlesztett ProPILOT verziónak köszönhetően. A 2018-ban bevezetett Nissan LEAF-ben (a vezető konstans jelenléte és figyelme mellett) az autó képes arra, hogy gyorsítson, lassítson, megálljon-elinduljon, tartsa a sebességet, a sávot és a távolságot.

Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

Az Ariya-ban a ProPILOT rendszer kiegészült egy kapcsolattal a navigációhoz, így érzékeli az adott útszakasz sebességkorlátozásait, és annak megfelelően módosítja a sebességet.

Továbbá, éles kanyarok előtt lassíthatja az autót, valamint egyenletesebb egysávos vezetést biztosít az autópályán.

A ProPILOT Park rendszer stresszmentes parkolást biztosít, a legtöbb parkolás típus esetén.

A LEAF-fel bevezetett, és azóta százezrek által kedvelt e-Pedal az Ariya-ban is elérhető, melynek köszönhetően az autót egy pedállal lehet gyorsítani, lassítani, akár 0 km/ó-ig, hegymenetben vagy lejtmenetben is. Teljes megállásnál aktiválódik az elektromos kézifék. Az Ariya-ban már a hátsó regeneratív fékrendszernek köszönhetően az e-Pedal még hatékonyabban nyeri vissza a fékezésből származó energiát. Ugyanakkor az e-4ORCE esetén, fékezésnél alacsonyabb a az autó előre billenő hatás is.

Az Ariya továbbá felsorakoztat egy sor Nissan technológiát, úgy mint 360°-os parkoló kamera, Nissan Biztonsági Pajzs, Intelligens Ráfutás Figyelmeztető Rendszer, Intelligens Vészfék Asszisztens, Automatikus Hátsó Vészfékező Rendszer stb.

Intelligens kapcsolódás: naprakészen tartja az Ariya-t, a maximumot hozza ki belőle

Az Ariya megtestesíti a Nissan azzal kapcsolatos filozófiáját, hogy a vezető legyen a központban, és a vezetés intuitív, ugyanakkor élvezetes legyen. Ez magában foglalja az ember-gép interakciót valamint a távoli szoftverfrissítési funkciót.


Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere

A Nissan intelligens személyi asszisztens tartalmaz egy hibrid hangfelismerő rendszert, amely megérti a természetes nyelvezetet is. Ennek előnye, hogy a vezető nem kell levegye a szemét az útról vezetés közben.

Például, a vezető ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét a reggeliző asztalától. Egy előre betervezett célállomás rendelkezésre állása esetén, az Intelligens Útvonal Tervező küld egy üzenetet, amikor indulni kell. Vezetés közben pedig az útviszonyokat is figyeli, és szükség esetén alternatív útvonalat javasol.

Az autóhoz közelítve az Intelligens Kulcs nyitja a zárat. Hasonlóan a vezető közelségét észlelve, az autó felkapcsolja az első és hátsó fényszórókat, valamint a belső világítás is aktiválódik. Az Intelligens Kulcs továbbá az ülés és kormánypozíció adatait is elmenti, és módosítja azokat a Kulcs érzékelésekor.

Az Ariya-nak a andon belső világítási rendszer japán karaktert kölcsönöz az autónak. A kormány mögötti képernyő is 12,3”-es, amely megegyezik a középen elhelyezkedő kijelző méretével. A két képernyő elhelyezésének köszönhetőn a vezető zavartalanul koncentrálhat a vezetésre, hiszen minden információ rendelkezésére áll. Az információ egyik képernyőről a másik képernyőre egy érintéssel áthelyezhető.

A képernyőkön lévő információk természetesen személyre szabhatók

A két színes kijelzőn túl, rendelkezésre áll a Head-up display (szélvédőre vetített képernyő) is.
A „Hey Nissan” vagy a „Hello Nissan” parancsszavakat kimondva az utasok kérhetnek az autóról, illetve az utazásról további információkat. Továbbá, szabályozhatják a hőmérsékletet, elindíthatnak zene listákat. Az autó tudja értelmezni a természetes emberi nyelvezetet. A beágyazott 4G kommunikációnak köszönhetően, a rendszer hozzáfér felhő alapú adatbázisokhoz, hogy jobban értelmezhesse az egyedi kéréseket.

 „A Nissan intelligens személyi asszisztens technológia az omotenashi kifejezéssel illethető, amely arra a japán szokásra utal, hogy a vásárlót a legmagasabb szintig tisztelni kell” – mondta Fukuda.

Az Ariya az első modell, amely rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval (FOTA – Firmware Over The Air). A technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket az autón belül: multimédiát, elektromos, illetve elektronikai szerkezeteket, hűtés-fűtés beállításokat, valamint EV rendszereket – anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy Nissan szervízbe. Az időszakos, valós idejű frissítések miatt, az Ariya állandóan a maximális teljesítőképességén működik. A két-szintű memória akár vezetés közben is biztosítja a frissítés lehetőségét. A frissítések egy különálló memória egységre töltődnek. Amikor a rendszer ellenőrzi, majd visszaigazolja a letöltést, átvált a frissített memória egységre. A frissítések egyszerűen és gyorsan kerülnek átültetésre, annak érdekében, hogy az ezzel kapcsolatos felhasználói élmények zökkenőmentesek legyenek.

Az elektromos autók jövője a jelen

A Nissan Ariya coupé Crossover új korszakot jelöl az elektromos autók történetében, hiszen hihetetlenül dinamikus és zavartalan autózást ígér a Nissan Intelligent Mobility legújabb vezetés támogatói rendszerének köszönhetően. Az Időtálló Japán Futurizmus által inspirált dizájn minden utasban kellemes, személyes benyomást kelt, túlszárnyalva elvárásaikat.

„Új fejezetet nyitunk a Nissan számára, és ez a fejezet az Ariya-val kezdődik”- magyarázta Gupta. „Az Ariya-val arra törekedtünk, hogy ráerősítsünk az elektromobilitás élvezetes vezetési aspektusára, miközben magas szintű kényelem érzetről és vezetési magabiztosságról is gondoskodunk. Ez nem csak egy nagyszerű EV-Crossover, de egy remek autó is – a jövő fizikai formája, mely új korszakot nyit az autózásban.”

Kulcsszavak: Ariya, bemutató, elektromos autó, nissan, premier
 
A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál A PEUGEOT az idei Párizsi Autószalonon három világpremiert is ünnepel A PEUGEOT az idei Párizsi Autószalonon három világpremiert is ünnepel Kívül-belül megújult az Outlander Sport Kívül-belül megújult az Outlander Sport A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó
 
Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

2020. július 15.
50 évvel az 5 ajtós SEAT 1430 megszületése után a SEAT a teljesen új SEAT Leon Kombi beindítását ünnepli. 1970-ben a SEAT 1430 ötajtós kombi karosszériát kapott, amivel egy régi crossover furgonéhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező személygépkocsi lett.
Részletek

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

„Nincs több hely, de még mindig el kell férnie egy újabb bőröndnek, egy labdának és két napernyőnek?”  50 évvel ezelőtt a SEAT megoldást akart kínálni az ügyfeleknek az 1430-as szedánból készített kombi karosszériás változat beindításával, mely az 1430-asként, a SEAT 124 prémium kategóriájú,  legerősebb változatával jelent meg. Akkoriban a nyári vakáció kezdete valószínűleg nem sokban tért el a maitól. Nagyon kevés ember utazott repülővel, és csak kevesek mentek külföldi vakációra. Szokatlan volt, hogy egy családban második autó is legyen. Az 5 ajtós SEAT 1430-at úgy alakították ki, hogy megfeleljen a társadalom akkori új igényeinek.

Az autó nem volt olyan nagy, mint a SEAT 1500 Estate, tehát nagyobb forgalomban is tudott közlekedni a városokban, miközben a forgalom sűrűsége miatt egy parkolóhely megtalálása is egyfajta kihívássá vált. Az 1430-as újfajta megközelítést hozott: ügyfeleit kiszolgálta mint üzleti autó, de kiszolgálta őket a mindennapi tevékenység során is, például a gyerekeket iskolába és haza hozva. A hétvégeken vagy a nyaralás során a SEAT 1430 dinamikus túraautónak bizonyult, amely ideális volt az utazásra, és a nagy csomagtartójával szinte szó szerint a tetejéig lehetett pakolni.

50 évvel később a teljesen új SEAT Leon Kombi a martorelli üzem létesítményeinek gyártósorain született meg. Ezzel egy nagyon tágas, dinamikus autó született, még nagyobb teljesítménnyel, biztonságosabb és fejlettebb változatban, mint a 1430-as Estate volt a saját idejében.

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

A külső kialakítás

A média a SEAT 1430 esztétikáját a „funkcionális és elegáns” jelzőkkel illette. A króm kiemeli a formatervezés négyzetes arányát. Mellette a SEAT Leon Kombi szinte organikusnak tűnik, amelyet a levegő áramlása modellezett, megőrizve a tiszta, pontos, merész stílust. Megfelelve a műszaki követelményeknek, kielégítve az esztétikai trendeket, hozzáadva a praktikusságot, és figyelembe véve e a gyártási feltételek tényezőjét is, a SEAT Leon az egyik legkorszerűbb jármű a szegmensében.
 
Elölnézet: az 1430-as kis hűtőrácsa bizonyos körülmények között nem tudta kielégíteni a SEAT Leon friss levegő iránti igényét. Ez nem csupán a motor hűtésének kérdése, hanem egyben a levegő beszívásáé, illetve a motorolaj és a légkondicionáló kondenzálója hűtésének kérdése is. Ekkora mennyiségű levegő beszívásának megoldása - a Leon aerodinamikájának lerontása nélkül-  a legfejlettebb számítástechnikai eszközöket igényelte.

 Hátulnézet: az alacsony raktér és a széles hátsó ajtó kötelező elemek egy kombi karosszériájú gépkocsi esetében. Ez szigorú szerkezeti tervezést kíván, annak érdekében, hogy a gépkocsi megőrizze az eredeti szedán karosszériájának merevségét és biztonságát.

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

Az integrált, kiemelkedő lökhárítók esztétikai és szerkezeti szempontból nagy kihívást jelentenek a 1430-as lökhárítói után. A hátsó lámpák kiemelkedően nagyok voltak az 1430-as szedánon, kisebbek az 5-ajtós változatban, de működőképességük elhalványul az új SEAT Leon teljes LED világításával összehasonlítva.

Oldalnézet: a keskeny tengelytáv és a kis gumiabroncsok nagy kontrasztot mutatnak a Leon Kombi teljesértékű kerekeivel összevetve. Itt nem csupán arról van szó, hogy megnövelték a kerekek arányát az autó sziluettjében, hanem arról is, hogy ezekkel a kerekekkel túlnyúlás nélkül elérjék az autó határait (ez jogi követelmény volt). A SEAT 1430 fémlemezeinek és  üvegfelületeinek aránya mutatja az igényt a jó láthatóság elérésére. Nem kell oldalsó visszapillantótükröket keresni a SEAT 1430-ason, mert akkoriban nem volt kötelező.

Ma a teljesen új SEAT Leon Kombi közelebb áll az 1 / 3-2 / 3-os arányokhoz, amelyek láthatóan érzékeltetik az autó biztosította védelemet és robusztusságot. A technológia segít a gépkocsit vezetőnek a SEAT Leon körüli környezet ellenőrzésében. A 70-es években a televíziós műsorokban, mint például a The Jetsons, a fiatalok a jövőről álmodoztak. Ugyan a SEAT Leon még nem repül fel 2020-ban, de az olyan rendszerek, mint a radar, lehetővé teszik, hogy az autóban rossz, vagy ködös időjárási körülmények között is láthassanak.

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

A SEAT 1430 Estate 3 centiméterrel magasabb volt, mint a szedán, de alig több, mint 1 centiméterrel volt csak hosszabb. Ma az új Leon Kombi 27 centiméterrel hosszabb, mint az új 5-ajtós SEAT Leon. Nagyobb mérete ellenére - 60 centiméterrel lett hosszabb, mint az 1430-as volt - a SEAT Leon olyan manővereket tud megtennni, amelyek 50 évvel ezelőtt a sci-fi kategóriába tartoztak, köszönhető mindezt a parkoló radarnak, a tolató kamerának, az automatikus parkolórendszernek vagy a kihajtást segítő rendszernek.

Belsőtér kialakítás és belső tér

Ülések: A SEAT 1430 kényelmesen párnázott, kevert kárpitozású ülései nem versenyezhetnek a vezetési kényelemben a Leon többféleképpen állítható első üléseivel. A háttámlát úgy tervezték, hogy megfelelő támaszt nyújtson, azokat hosszú utazásokra formálták, hogy kényelmetlenség vagy hátfájás nélkül utazhassunk. A 21. században a fejtámlák hiánya is meglepő az első üléseken, akárcsak a hamutartó a hátsó üléseken.

Csomagtér: A pótkerék az 1430-as csomagtartó nagy részét elfoglalta. Ennek ellenére kapacitása és teljesítménye miatt Spanyolországban a 70-es években a mentők vagy a tűzoltók is ezt a modellt választottak. A kocka alakú és jól használható formákkal az új, meghosszabbított SEAT Leon Kombi620 literes csomagtartó kapacitása ideális autóvá teszi a nagycsaládok számára, ott, ahol nagy a helyigény. A rakománynak is van hely, amely megnövelhető a lehajtható hátsó ülések lehetséges modularitásával.

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

Az analóg rendszertől a digitálisig

A SEAT 1430 nagyon komoly autó volt. Az 1430-asban volt egy óra, de még ennél is fontosabb volt, a fordulatszám- és a sebességmérő, amely 170 km /óráig mutatta a sebességet, ugyanúgy, mint egy sportkocsi. A SEAT Leon viszont még nagyobb ámulatot képes kelteni, mert egyáltalán nincsenek hagyományos kijelzők benne, hanem egy 10,25 ”-os digitális képernyőt találunk, és a vezető az általa kínált információt a felhasználó az ízlése szerint konfigurálhatja.

Miután 1970-ben nem volt sokféle modell a piacon, a SEAT 1430-ast jól megkülönböztették a többi autótól négyzet alakú kettős fényszórói. Abban az időben a „csodálatos világítás”-sal jellemezték a gépkocsit.. Ugyanaz a minősítés az új SEAT Leon Kombi esetében is megtalálható, ugyanis a Full LED technológia is egyértelműen felismerhető stílust kölcsönöz az új Leonnak.

Elegáns, kulccsal zárható fedél rejtette el, és védte az 1430-as tanksapkáját. A kombi változatnál a nagyobb üzemanyag tartály miatt – mely 39 liter helyett 47 literes volt - szükségessé vált a tartályhoz való hozzáférés megváltoztatása, és ez az autó bal oldalára került: ez manapság elképzelhetetlen tervezési zavart okozna. Az új SEAT Leon Kombi Kessy Go kulcsnélküli indítással rendelkezik, és a vevők nagyra fogják értékelni USB-C aljzatait a hordozható eszközök csatlakoztatására és újratöltésére, valamint a körbefutó környezeti fényét.

Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig

Otto-tól Millerig ... és az alternatív energiákig

A SEAT 1430-ban klasszikus hajtómű sémát alkalmaztak, ez hosszirányban szerelt motort és hátsókerék hajtást jelentett. Ehelyett a SEAT Leon a mai klasszikus sémát követi: elülső keresztirányú motort és elsőkerék hajtást. Természetesen SEAT 4Drive is elérhető 2.0 TDI motorral és a hozzá tartozó összkerék hajtással.

A SEAT 1430 nevét az 1.438 cm3-es négyhengeres motor méretéről kapta, amely 70 lóerőre volt képes, és később egy 75LE-es, erősebb változattal egészült ki – ezt használták a sajtóanyagokban. Az 1970 -es években aligha hallott még valaki is valamit olyanról, mint a Miller-ciklus. Ezt a Miller módot alkalmazza az új SEAT Leon, hogy nagyon hasonló, 1,498 cm3-es motorméret alapján 130 LE-t biztosítson. A csodát a hosszú löket, a közvetlen befecskendezés, a változó turbófeltöltés, a 12,5:1-re felvitt kompressziós arány és az aktív hengerkezelés teszik lehetővé.

A fentiek alapján az 1.5 TSI motor rendkívüli hatékonyságot biztosít a kimeneti teljesítmény sokféle változatával, a 130LE és a 150LE teljesítményével; ez utóbbi enyhe hibrid motor konfigurációval rendelkezik. Az enyhe hibrid konfigurációjú (eTSI) SEAT Leon Kombi üzemanyag-fogyasztási értékei 6 l / 100 km körül alakulnak, ez a fogyasztás fele a SEAT 1430-asénak. A SEAT Leon Kombi mindezek mellett különféle technológiájú motorokat is kínál: benzin, dízel, sűrített földgáz, enyhe-hibrid és plug-in hibrid.
















Kulcsszavak: évforduló, seat, Seat 124, Seat 1400, Seat 1430
 
Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig A Párizsi Autószalonon ünnepel a SEAT Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása Húsz éve indult a legnépszerűbb ŠKODA Octavia gyártása New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak New York és New Jersey a következő állomása a „Citroën Générations” című videósorozatnak 100 éves a BMW Group 100 éves a BMW Group
 
Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót

Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót

2020. július 15.
Az új generációs Toyota Corolla a 2019-es szezon óta vesz részt a brit túraautó-bajnokságban, azonban a sok újdonságot ígérő 2022-es évad módosított szabályrendszeréhez igazodva - a sorozat történetében elsőként - különleges hibrid hajtásláncot alkalmaznak a kompakt ferdehátú modellben.
Részletek

Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót

A 2018-ban bemutatott, új generációs Toyota Corolla alapjaira épül a Cosworth TOCA Hybrid. A brit túraautó-bajnokság nagy szenzációja nem a Toyota megszokott gyári benzin-elektromos hajtásláncát alkalmazza, hanem egy egészen különleges megoldást használ.

A brit túraautó-bajnokságot 1991 óta szervező, azt a világ egyik legnézettebb, legnagyobb versenysorozatává fejlesztő TOCA az idei évtől fokozatosan átalakítja a BTCC-t. A legnagyobb léptékű változás, hogy 2022-től hibrid modelleket állítanak rajthoz a szériában. A fejlesztési terveket még 2018-ban tették közzé, mostanra pedig elkészült a leendő versenyautók első prototípusa: stílusosan egy Toyota Corolla.
Július 7-én, kedden tartotta nyilvános tesztpremierjét az a Toyota Corolla versenyautó, amelyet a Toyota régi partnere, a Speedworks Motorsport és a brit hajtáslánc-specialista Cosworth közösen fejleszt a BTCC (brit túraautó-bajnokság) 2022-es szezonjára. Szó sem volt még mért körökről, a partnerek a fejlesztés korai fázisában járnak még, az első tesztprogram célja nem volt több, mint hogy lássák: a gyakorlatban is jól működnek-e a rajzasztalon vázolt elképzelések.

Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót

„Elképesztő mennyiségű rendszerellenőrzést végeztünk a snettertoni körpályán” – mondta Neal Bateman, a Cosworth Electronics igazgatója. „Nemcsak a hibrid rendszer új, hanem a teljes elektronikai csomag, a motorvezérléstől a hibrid kontrolleren át az új műszerfalig. Mindezeket a rendszereket a hibrid hajtáslánccal együtt 2022-ben vezetjük be a szériában.”

„Az első tesztnap célja az volt, hogy rövid időre többször is kimegyünk a pályára, majd kielemezzük a rögzített adatokat, és elkezdünk dolgozni a különböző stratégiákon. Tanulni jöttünk ide, még rá kell jönnünk, hogy mi működik, és mi nem. A fejlesztés abszolút legelején tartunk, egyelőre csak ellenőriztük a rendszerek működését, de a teszt nagyon jól sikerült: a tervezett három helyett két nap alatt végeztünk a teljes programmal.”

A TOCA elképzelései szerint a következő szezonban kísérleti jelleggel engedélyezik néhány csapatnak a hibrid egység használatát, 2022-től viszont kötelezővé teszik minden induló számára. Ahelyett, hogy minden csapat saját rendszert fejlesztene, a TOCA egységes hibrid komponenst biztosít az istállóknak. Ennek használati feltételeit központilag szabályozzák, ám bevetésének módját és időzítését a csapatok maguk határozhatják meg egy futamon belül. Ennek a sztenderd hibrid egységnek a korai prototípusát mutatták most be, amelyet egy éve fejleszt a Cosworth.

Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót


Az eredeti kiírás szerint 60 voltos, nagyteljesítményű rendszerről van szó, amely mintegy 40 lóerővel növeli meg átmenetileg a kétliteres turbómotorra épülő hajtáslánc teljesítményét. A külön hűtőegységgel ellátott, mindössze 7,5 kilós villanymotort a jelenleg is alkalmazott sebességváltó módosított verziójába építik be. Az ugyancsak hűtött akkumulátorcsomag tömege 20 kilogramm, kiszerelése és cseréje nem vesz több időt igénybe tíz percnél. A teljes hibrid rendszer összesen mintegy 64 kilogrammot nyom. Az akkumulátor normál háztartási csatlakozóról egy óra alatt feltölthető, de a lényeg természetesen a regeneratív töltés, amelynek paramétereit a vezető maga határozhatja meg.

Ami a használatot illeti, a vezető az első kört követően körönként 15 másodpercnyi hibrid erővel gazdálkodhat szabadon. Az extra teljesítmény előhívásához a kormányon elhelyezett gombot kell megnyomnia – ilyenkor LED-fény jelzi a villanymotor bekapcsolását. A gomb ismételt megnyomására, fékezésre vagy a 15 másodperc leteltével automatikusan lekapcsol a segédhajtás. Kizárólag akkor használható, ha a kerekek maximálisan tapadnak, ezért vizes aszfaltra külön kalibrálást fejleszt a Cosworth. Az akkumulátor a boxutcában is szerephez jut: itt 2022-től kizárólag emissziómentesen közlekedhetnek az autók.

Az új Toyota Corollából építettek egyedi hajtásrendszerű hibrid versenyautót

A hibrid komponens egyben a ballaszt alapú hendikep rendszert is kiváltja: a gyorsabb autók esélyeit nem tömegnöveléssel egyenlítik ki, hanem a teljesítmény és a fékerő-visszanyerés arányának a szabályozásával.

A csapatok egy évre 20 500 angol fontért (azaz futamonként 2050 fontért) lízingelhetik a BTCC Cosworth hibrid rendszert. A csomag nem csak a villanymotort és az akkucsomagot, a hűtést, a teljesítmény-szabályozó rendszert és minden egyéb komponenst foglal magában, hanem a rendszer beépítését és ellenőrzését, a futamok alatti támogatást, az egész éves karbantartást, javítást és felújítást, valamint a pilóta és a csapat oktatását is magában foglalja.

Kulcsszavak: Corolla, hibrid, toyota, versenyautó
 
Elmélyíti az együttműködést a Toyota és a Daihatsu Elmélyíti az együttműködést a Toyota és a Daihatsu Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei Románia növeli a környezetkímélő autók vásárlásának támogatását Románia növeli a környezetkímélő autók vásárlásának támogatását Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota
 
Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

2020. július 14.
A BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású tagja készen áll az utak meghódítására.
Részletek

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A BMW iX3 a vezetés zéró emissziójú élményét a BMW által fémjelzett sportosság jegyében váltja valóra, a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek páratlan kényelmével, sokoldalú funkcionalitásával és bőséges helykínálatával megfűszerezve. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modell világpremierjével a BMW Group megnyitja a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia modellújítási történetének újabb fejezetét, hiszen a BMW i modellek kifejlesztése, sorozatgyártása, értékesítése és háttértámogatása mentén felhalmozott szakmai tapasztalatokat a mérnökök a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljében is kiaknázták.

A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modell világpremierjével a BMW Group megnyitja a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia modellújítási történetének újabb fejezetét, hiszen a BMW i modellek kifejlesztése, sorozatgyártása, értékesítése és háttértámogatása mentén felhalmozott szakmai tapasztalatokat a mérnökök a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljében is kiaknázták.

Az első BMW iX3 modell érkezésével ráadásul a bajor prémiumgyártó maradéktalanul felkínálja ügyfeleinek „a választás szabadságát”, hiszen immár a BMW X3 a müncheni központú vállalatcsoport első olyan modellje, amelyet benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. A BMW iX3 piaci bevezetése 2020 végén kezdődik Kínában, a modell ráadásul a márka első olyan négykerekűje, amelyet a közös vállalkozásként működtetett senjangi BMW Brilliance Automotive exportra is előkészít.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

Az első BMW iX3 jövőbe mutató karaktere az elektromos motor hatékonyságának, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor optimalizált energiasűrűségének és kiváló töltési kapacitásának egyedülálló kombinációjában gyökerezik, amely a BMW Group elektromos mobilitás terén véghezvitt, éveken át tartó fejlesztőmunkájának eredménye. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt bevezetése óta felgyülemlett szakmai tapasztalatok és technológiai innovációk mind a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjában egyesülnek, az intelligens vezérlés hatékonyságának további optimalizálásával egyetlen feltöltéssel minden korábbinál nagyobb hatótávolságot garantálva. Mindez azt is jelenti, hogy többé nincs szükség olyan, aránytalanul nagy akkumulátorokra, amelyek a jármű saját tömegére, menetdinamikai adottságaira és tisztán elektromos hatótávolságára is negatív hatással vannak.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának világpremierje


Az első BMW iX3 bemutatkozásával párhuzamosan a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja is világpremierjét ünnepli. A technológia az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltés és a nagyfeszültségű akkumulátor legfejlettebb nemzedékét egyesíti, amelynek köszönhetően a modell minden korábbinál nagyobb teljesítményre képes, alacsonyabb energiafogyasztás és nagyobb tisztán elektromos hatótávolság mentén. A BMW Group házon belül kifejlesztett innovációit 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.

Kivételes kvalitásaival az első BMW iX3 nem csupán a hálózatról tölthető modellek jelenleg elérhető mezőnyében, de a jövőbeni környezetbarát autók számára is iránymutató mércét állít.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja messze túlmutat a piaci riválisokon és kimagasló alapot kínál a hálózatról tölthető modellek hosszú távon fenntartható, gazdaságos tömegtermeléséhez. A BMW iX3 magabiztos, egyedi karaktere ráadásul a tisztán elektromos meghajtású prémium modellek iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyfélkereslet közepette érkezik meg az utakra, a lehető legjobb piaci pillanatban.

Tökéletesen integrált hajtáslánc-technológia

A BMW iX3 tökéletesen integrált hajtáslánc-technológiája fontos szerepet játszik a hatékonyság és a teljesítmény növelésében. Az elektromos motor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. Az elektromos motor, szinkronmotor-elv szerint, mágnesek használata nélkül dolgozik, amely lehetővé teszi az erőforrás ritkaföldfémektől mentes tömegtermelését.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. Az elektromos motor hatásfoka elérheti a 93%-ot, míg a hagyományos belsőégésű motorok hatásfok maximuma 40% alatt marad. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni.

Az első BMW iX3 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 xDrive30i felségterülete. A modell végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 180 km/óránál szabályozza le. A hátsókerék-meghajtás a BMW modellek klasszikus vezetési élményét ígéri, a hajtásfüggő kipörgés-korlátozásnak (ARB technológia) köszönhetően maximális tapadás és kimagasló hatékonyság mentén.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A nagyfeszültségű akkumulátorok legújabb generációjában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amely jelentősen nagyobb energiatároló kapacitást, könnyebb beépíthetőséget és alacsonyabb saját tömeget eredményez. A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátora 188 darab akkumulátorcellát egyesít, amelyek gravimetrikus energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group hálózatról tölthető modelljeiben mostanáig használt akkumulátorcellák energiasűrűsége.

Az akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh – amelyből a rendszer 74 kilowattórát hasznosít –, a kimagasló hatékonyság mentén dolgozó hajtáslánc-technológia így az akkumulátor egyetlen feltöltésével 460 kilométer (a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint, illetve 520 kilométer megtételére képes (a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint).

A legújabb technológiai innovációk a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának zászlaja alatt mutatkoznak be, egy olyan jövőbe mutató járműtöltő megoldás kíséretében, amely a 400 voltos akkumulátort és a 12 voltos fedélzeti rendszert egyaránt ellátja energiával. A modell egyfázisú és háromfázisú töltéssel is táplálható, akár 11 kW töltési sebességgel. Gyorstöltőre csatlakoztatva a nagyfeszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot, amely azt jelenti, hogy a BMW iX3 energiatároló egysége teljesen lemerült állapotból nem kevesebb, mint 34 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A bajor prémiumgyártó ügyfelei így 10 perc alatt tölthetnek az akkumulátorba 100 kilométerre (WLTP) elegendő energiát.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

Az optimalizált hajtáslánc-hatékonyság a hosszabbra nyúló utazások során is több lehetőséget rejt

Elektromos motorja kimagasló hatékonyságának és rendkívüli járműtöltési tulajdonságainak köszönhetően a BMW iX3 előtt új távlatok nyílnak. A bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének egy Münchenből Berlinbe vezető út során például kevesebb időt kell járműtöltéssel töltenie, mint a hasonló teljesítményű, ám jóval nagyobb és nehezebb akkumulátorral szerelt elektromos autóknak. A járműtöltés hatékonyságát és kényelmét ráadásul a BMW Connected Charging továbbfejlesztett digitális szolgáltatásai fokozzák. Útvonaltervezéskor és a célba érkezés idejének kiszámításakor az E-Route funkció a legideálisabb járműtöltő állomásokat is figyelembe veszi, miközben olyan hasznos információkkal szolgál, mint például a kiszemelt járműtöltő állomás elérhetősége és járműtöltési szabványai, vagy a közelben található érdekes látnivalók listája. Vezetés közben adaptív energiavisszatáplálás fokozza a hajtáslánc hatékonyságát és az utazás kényelmét.

A fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálását vezérlő technológia folyamatosan elemzi a navigációs rendszer adatait és figyeli a vezetést támogató rendszerek szenzorjait, az energiavisszatáplálás intenzitását így az adott útvonal és a vezetési szituáció sajátosságai szerint állítja be. Kereszteződéshez, sebességkorlátozás alá eső útszakaszhoz vagy forgalmi torlódáshoz érkezve például a technológia maximális intenzitású energiavisszatáplálást alkalmaz, üres úton pedig a vitorlázó funkció azonnal aktiválódik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Az adaptív energiavisszatáplálás alternatívájaként a vezető az előválasztó kar D állásában manuálisan is aktiválhatja az intenzív, a közepes és az alacsony mértékű energiavisszatáplálást. A középkonzolon található kar B állásában a BMW Group modelljeire jellemző, egypedálos vezethetőség aktiválódik, amely a lehető legintenzívebb energiavisszatáplálást garantálja.
Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A BMW iX3 hatékonyság-központú koncepciójának részeként a mérnökök már alapfelszereltségként továbbfejlesztett hőszivattyúval szerelik fel a modellt.

Sportos vezethetőség és maximális tapadás

A nagyfeszültségű akkumulátorok legújabb generációja rendkívül keskeny beépíthetőséget tesz lehetővé. Mélyen a jármű padlólemezébe süllyesztve az energiatároló egység könnyedén integrálható a Sports Activity Vehicle modellek rugalmas járműszerkezetébe. Az akkumulátor mintegy 7,5 centiméterrel alacsonyabbra helyezi a BMW iX3 súlypontját a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellekhez képest, amely érezhetően dinamikusabb oldalirányú gyorsulást garantál. A BMW iX3 típus-specifikus elemei közé tartozik még a hátsó tengely egyedi segédváza, amely lehetővé teszi a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia beépíthetőségét. Az alapfelszereltségként kínált adaptív futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik, amelyek az útfelület és a vezetési szituáció szempontjai szerint hangolják át karakterisztikájukat. A bajor prémiumgyártó ügyfele így teljes mértékben saját preferenciáihoz igazíthatja az első BMW iX3 menetdinamikáját és kényelmét. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív M futómű rendkívül sportos lengéscsillapító-reakciókat garantál.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása és a típus-specifikus futómű-hangolás sportos, agilis vezethetőséggel ruházza fel a BMW iX3 modellt. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból ismert, innovatív hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (ARB technológia) és a kimagasló menetstabilitás párosa még kedvezőtlen időjárási körülmények közepette és laza útfelületen is maximális tapadást biztosít, az egy hajtott tengely ellenére is.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

Irányt mutatnak: a BMW Charging termékei és a BMW Connected Charging digitális szolgáltatásai

A BMW Charging széleskörű termékpalettájának tagjai a BMW Group 2013-ban bemutatott BMW 360º ELECTRIC programjának gyümölcsei. Otthoni és út közbeni járműtöltő innovációi bevezetésével a vállalatcsoport egy csapásra az elektromos mobilitás úttörőjévé vált. A vadonatúj fejlesztésű Flexible Fast Charger töltőkábel első ízben a BMW iX3 modellhez válik elérhetővé mellyel a háztartási és ipari aljzatokhoz éppúgy csatlakoztatható lesz az autó, mint a hagyományos töltőkábellel az elektromosautó-töltő állomások töltőihez és gyorstöltőihez. A Smart Wallbox ugyancsak újdonságként mutatkozik be a palettán: az ötletes technológia könnyedén integrálható az okosotthon vezérlőrendszerébe, ahol folyamatosan figyeli a háztartás energiafogyasztási tulajdonságait és eszerint ajánlja fel a csatlakoztatott jármű töltését.

Az első BMW iX3 széleskörű alapfelszereltségének a hamarosan Magyarországon is elérhető BMW Charging Card is része, amely világszerte több mint 450 ezer nyilvános járműtöltő állomáshoz kínál kényelmes hozzáférést.

Az újdonságként bemutatkozó, felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer még gyorsabban és még pontosabban képes kiszámolni az úti célba vezető legoptimálisabb útvonalat és meghatározni a célba érkezés idejét. A technológia szolgáltatásai a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból ismerősek, így többek között a hatótávolság folyamatos kijelzésével dolgozó navigációs rendszer és az olyan információk, mint a járműtöltő állomások címei, elérhetőségei, járműtöltési szabványai, díjszabásai és díjfizetési lehetőségei. Az autóban és a My BMW alkalmazáson keresztül a bajor prémiumgyártó ügyfele további navigációs funkciókhoz fér hozzá. Ilyen a járműtöltő állomásokat ajánló útvonaltervezés, a járműtöltő állomások közelében található látványosságok információi és a gyorstöltők szűrési lehetősége is.

Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A BMW iX3 fedélzetén már alapfelszereltségként az ID7 operációs rendszer legújabb generációja dolgozik, amely lehetővé teszi a jármű összes szoftverének hálózaton keresztül történő frissítését.

Az első BMW iX3 tömegtermelését rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátási érték övezi: a modellben kimagaslóan hatékony hajtáslánc-technológia dolgozik, az alumínium öntvények és műanyag elemek gyártása során túlnyomó többségében másodlagos nyersanyagokat használnak, a modell előállításához nincs szükség ritkaföldfémekre, a sorozatgyártás teljes folyamata pedig – beleértve a nagyfeszültségű akkumulátorok celláinak tömegtermelését is – javarészt zöld energiával működik. A BMW iX3 emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 30 százalékkal, kizárólag zöldenergia-újrahasznosítással történő járműtöltés esetén pedig mintegy 60 százalékkal alacsonyabb, mint a dízelüzemű erőforrással hajtott BMW X3 xDrive20d esetében.

A Sports Activity Vehicle modellek jellegzetes karosszériaarányai és sokoldalúsága, innovatív „aerodinamikai keréktárcsák”


A BMW iX3 formanyelve a Sports Activity Vehicle modellek jellegzetes karosszériaarányaira építkezik, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW X modellek masszív prémium karakterét és sokoldalúságát sugallja. Lemezei alatt azonban egy zéró emissziójú hajtáslánc-technológia dolgozik, szemernyit sem csorbítva a Sports Activity Vehicle modellek kvalitásait. A BMW iX3 aerodinamikai tulajdonságait típus-specifikus karosszériajegyek optimalizálják, miközben a modell hatékonyság-központú koncepcióját hirdetik. Az első lökhárítót és a vese alakú „hűtőrács-párt” szinte teljesen zárt formában, az autó hátsó részét pedig a minél jobb légellenállás-csökkentés érdekében alkották meg a tervezők.


Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje

A jármű körüli légáramlat optimalizálásában a vadonatúj fejlesztésű, innovatív „aerodinamikai keréktárcsák” is fontos szerepet játszanak. A könnyűfém felnik a BMW iX3 modell alatt ünneplik világpremierjüket és a BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modelljeihez képest mintegy 5 százalékkal csökkentik a modell légellenállását. A „V” küllődizájnú keréktárcsák alumínium öntvényét úgy formázzák meg, hogy a légterelő betétek tökéletesen illeszkedjenek a küllők közé és a felnik külső síkjába.

Mint ilyen, az újdonságok kiválóan csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, és így a modell légellenállását is. Mindez körülbelül 10 kilométerrel (WLTP) nagyobb hatótávolságot eredményez. A jármű körüli légáramlatot továbbá hátsó diffúzor, alvázborítás és aktív hűtőrács lamellák optimalizálják, a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének légellenállási együtthatója így mindössze 0,29 (Cd).

Prémium hangulat és BMW IconicSounds Electric az utastérben, kétféle felszereltségi szint


Az első BMW iX3 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiáját a karosszérián és az utastérben is a BMW i divízió kék színe jelöli. Az ajtók mögött ráadásul letisztult elrendezés, elsőosztályú anyaghasználat és számos egyedi tervezésű felület fokozza a Sports Activity Vehicle modellekre jellemző prémium hangulatot. A SAV szegmens másik jellegzetes tulajdonsága, a páratlan sokoldalúság a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 modellel mindenben megegyező helykínálatban érhető tetten. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér alapesetben 510 literes térfogata könnyedén akár 1 560 literesre is bővíthető.

A BMW iX3 modellben ünnepli világpremierjét a BMW IconicSounds Electric hangzásvilág, amely minden korábbinál mélyebb érzelmi töltettel fokozza a hálózatról tölthető autók vezetési élményét. A járműtöltést selymes, az energiavisszatáplálást lágy hangdizájn kíséri, és minden egyes vezetési üzemmódhoz tökéletesen illeszkedő hangzás társul. A Start / Stop gomb megnyomására egy olyan, rövid zenei betét válik hallhatóvá, amely megalapozza a tisztán elektromos meghajtás élményét.

E rendkívül egyedi funkciót a bajor prémiumgyártó az alapfelszereltségként kínálja fel ügyfeleinek az első BMW iX3 modellben, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető „Impressive” felszereltségi szintet pedig további, vezetési funkciókhoz kötött zenei betétek színesítik. A BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt megalkotott hangzásvilág a világ egyik legnépszerűbb zeneszerzője, Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész közös munkásságát dicséri, amelynek gyümölcsei a jövőben az összes hálózatról tölthető BMW modellhez elérhetők lesznek.


Kulcsszavak: bemutató, bmw, elektromos autó, iX3, suv, új modell
 
Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje A legjobb és legmegbízhatóbb autómárka a BMW Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group Fennállása eddigi legeredményesebb márciusát zárta a BMW Group A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje Elektromos kisautó kapott az Állatkert
 
Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban

Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban

2020. július 14.
Előre tervezetten egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Részletek

Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban

A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában - kihasználva az augusztus 20-i nemzeti ünnep körüli hosszú hétvégét - augusztus 17-e és 23-a között a gyártás szünetelni fog. A döntés során figyelembe vették a munkatársak eddigi szabadságtervezési igényeit, másrészt ezeken a napokon karbantartási munkálatokat végeznek majd.    

A cég közölte: ezek a napok fizetett szabadságnak minősülnek, így a munkatársak bérében ez nem jelent változást.    

A Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler AG március 17-én döntött úgy, hogy a koronavírus-járvány miatt megszakítja a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Az intézkedés érintette a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát is, ahol a legtöbb területen szintén felfüggesztették a munkát március 20-a és április 28-a között.          

Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban

A kecskeméti gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A gyárban a Mercedes-Benz A-osztályt, valamint a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modelleket gyártják - e két utóbbit kizárólag a magyarországi telephelyen.
             
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, 2,7 százalékkal haladta meg a 2018. évit.
Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban Megkezdődött az új Mazda2 gyártása Japánban Egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban Átadja a Stafétát a Ford vezér Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat
 
A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

2020. július 13.
A SHARE NOW autómegosztó budapesti felhasználóinak 83 százaléka szívesen használná a vállalat modelljeit céges autóként vagy juttatási csomag részeként, ráadásul a céges autóval rendelkezők is rendszeresen igénybe veszik a szolgáltatást – derült ki a cég ügyfelei körében készített júniusi felmérésből.
Részletek

A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

Az egyértelmű igényre válaszul az autómegosztó Magyarországon is bevezeti közép- és nagyvállalatokat célzó szolgáltatását. Az új, céges csomagok használatával jelentős költségek takaríthatók meg, átláthatóan kezelhető az alkalmazottak közösségiautó-használata és egyedi vállalati kedvezmények is érvényesíthetők.

Amennyiben saját autójuk használata helyett elegen részesítik előnyben a közautózást, a megosztott autó nagyobb kihasználtsága révén csökkentheti a város forgalomterheltségét, és növelheti a parkolóhelyek számát. A közösségi autózás azonban nem csak a magáncélú városi közlekedés alternatívája lehet, hiszen a vállalati csomagok használatával jelentős költségeket spórolhatnak a céges felhasználók is.

A SHARE NOW ügyfelei körében készített júniusi felméréséből kiderült, hogy a jelenlegi felhasználók 83 százaléka szívesen használná a szolgáltatást céges autóként vagy juttatási csomagként, és mintegy harmaduk már most is igénybe veszi munkába járásra a cég szolgáltatását. A felmérésből az is látható, hogy a SHARE NOW-t sokszor még cégautó megléte mellett is használják a vállalati partnerek és munkatársaik.

A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

Ők jellemzően akkor veszik igénybe ezt a lehetőséget, ha saját vagy céges autójuk valamiért nem áll rendelkezésre, például szervizben van, vagy valamilyen okból nem szeretnének azzal bemenni a városba. Sokan akkor is beülnek az autókba, ha külföldi útjuk során van szükségük közlekedési megoldásra, ugyanis a SHARE NOW Európa-szerte 16 városban érhető el egy regisztrációval.  

A SHARE NOW saját hálózatának használati szokásaira és széles körű piackutatására alapozva Magyarországon is bevezeti a „SHARE NOW for Business” szolgáltatását.

A SHARE NOW közép- és nagyvállalatoknak kifejlesztett megoldásában minden partnercég számára saját üzleti fiókot hoznak létre, amin keresztül saját felületen, átláthatóan kezelhető az alkalmazottak közösségiautó-használata. Az üzleti fiók naprakész információkat biztosít az utazások pontos adatairól (időpont, kezdő- és végpont, költség). Az egyes utak díjai később gyűjtőszámlán adódnak össze, amelyeket havonta számol el a cég. Az új rendszerben egyedi vállalati kedvezmények is érvényesíthetők.

A saját-, vagy céges tulajdonú, illetve lízingelt autókkal szemben a SHARE NOW használatarányos díja tartalmazza a parkolás, tisztítás, tankolás, szervizelés, biztosítás és az országos autópálya-matrica költségét is. Ráadásul dolgozói juttatásként is kínálható.

A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

A SHARE NOW elemzése szerint – amennyiben nem csúcsforgalommal számolunk – autóik használata rövidebb utaknál akár 50 százalékkal olcsóbb megoldást kínál a taxi használatnál, mivel a SHARE NOW percdíj alapon számláz, a taxitársaságok pedig kilométer díjat számolnak fel. Ez a különbség a hosszabb utakra is igaz, átlagos forgalom mellett Budapest belvárosából a Liszt Ferenc repülőtérre kijutni is megközelítőleg fele annyiba kerül SHARE NOW-val – derül ki az adatok elemzéséből.

További előny, hogy az autómegosztó használata ténylegesen képes privát szférát biztosítani az üzleti jellegű telefonok lebonyolításához, ellentétben a taxikkal és talán az egyik legbiztonságosabb egyéni motorizált közlekedési forma akár járványhelyzetben is.

„Úgy látjuk, hogy a közösségi autó cégautóként használva már racionális alternatívát nyújthat a taxis, valamint a kulcsos autóval történő utak egy részének kiváltására” – mondta el Buday Bence a hazai SHARE NOW társügyvezetője. „Jelenlegi üzleti ügyfelélkörünk, többek között IT cégek, kommunikációs szakemberek, ügyvédi irodák, tanácsadók és a filmszakmában dolgozók a szakmai élet legváltozatosabb területein élvezik a carsharing nyújtotta előnyöket. Olyan esetről is tudunk, hogy nem állt rendelkezésre elegendő kulcsos autó egy vidéki céges rendezvényre az adott vállalatnál, így a SHARE NOW egynapos csomagjával tudták megoldani a kollégák utazását.” – tette hozzá Buday Bence.

A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”

A vállalkozók és kisvállalkozások számára fejlesztett vállalati profil megoldás továbbra is elérhető a SHARE NOW applikációban, pár kattintással létrehozható a fizetési profilok között. A céges adatok egyszeri megadása után a felhasználó minden út előtt kiválaszthatja, hogy privát vagy üzleti megoldással venné igénybe a szolgáltatást. Ezt a megadott bankkártyáról tudja kifizetni, majd a használatot követően a megadott céges adatok alapján kerül kiállításra az áfás számla.


Kulcsszavak: autómegosztó, budapest, SHARE NOW
 
Átadták a felújított Budafok kocsiszínt Budapesten Átadták a felújított Budafok kocsiszínt Budapesten Az E.ON támogatja az induló elektromos robogómegosztó szolgáltatást Budapesten Az E.ON támogatja az induló elektromos robogómegosztó szolgáltatást Budapesten A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” Megnyitotta kapuit a Mobilitás Autókiállítás és Vásár Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten
 
Egy szupersport-lélek tükre

Egy szupersport-lélek tükre

2020. július 13.
Nehéz volna olyan alkatrészt megnevezni a Lexus LFA-n, amely a maga műfajában ne teremtett volna új normát. A számtalan korszakalkotó műszaki megoldás közül most azt járjuk körbe, amelyik a leggyakrabban került a felhasználók és a rajongók szeme elé – szó szerint.
Részletek

Egy szupersport-lélek tükre

Ha valamit közel tíz éven át fejlesztenek, majd gyártását mindössze két év után beszüntetik, annak törvényszerűen valami nagyon különlegesnek kell lennie. A Lexus LFA az volt: minden idők legextrémebb japán szupersportautója, amelynek létezését (és még inkább korai távozását) még most, bemutatása után egy évtizeddel sem képes feldolgozni az autókért rajongó közönség.

Világelső technológiák egész sorát fejlesztette ki a Lexus, hogy megvalósulhasson a későbbi cégelnök Akio Toyoda személyes támogatását és részvételét messzemenőkig élvező projekt. A különleges gyártási eljárással készített, szőtt szénszálas elemektől a Yamaha bevonásával fejlesztett, szélsőségesen fordulatszám-kedvelő V10-es motorig olyan megoldásokat vonultatott fel a gyár, amelyekre sem azelőtt, sem azóta nem volt példa.

Van azonban egy alkatrésze az LFA-nak, ami hagyományt teremtett a Lexus berkein belül, és folyamatosan megújuló formában újra és újra megjelenik a márka legsportosabb típusain: ez pedig a műszeregység. A vékonyréteg-tranzisztorokat alkalmazó folyadékkristályos kijelzők (TFT LCD) mostanra meghódították a prémium szegmenst, sőt, a tömegpiaci modellekben is kezdenek megjelenni, tíz évvel ezelőtt azonban gyakorlatilag ismeretlenek voltak az autóiparban. A Lexus azonban nem újszerűsége, szenzációs hírértéke miatt döntött a digitális műszeregység mellett, hanem mert a létező mechanikus megoldások egész egyszerűen nem feleltek meg a célnak.


Egy szupersport-lélek tükre

Akio Toyoda már a projekt korai szakaszában felismerte, hogy az LFA fejlesztésében és gyártásában nincs helye a kompromisszumoknak. Márpedig az autó 4.8 literes, tízhengeres motorja különleges képességgel bírt: alapjáratról mindössze 0,6 másodperc alatt pörgött fel a 9200/percnél beállított leszabályozásig. Ezt a páratlan – és a mai napig abszolút világcsúcsnak számító – dinamizmust feltétlenül precízen és érzékletesen kellett tolmácsolni a vezető felé, amire a hagyományos műszerek egész egyszerűen képtelenek lettek volna.

A projekt ötletgazdái alighanem beérték volna magával a fordulatszámmérővel, ám egy közúti használatra tervezett autóban egyéb információkat is illik közölni a vezetővel. A megoldást a szimulációs videojátékok szakértőjével, a Polyphony Digital stúdióval közösen dolgozták ki: üzemmódtól és ízléstől függően változott a mai szemmel kifejezetten letisztult, sallangmentes kijelző tartalma és stílusa.

Minden esetben a fordulatszámmérő volt a hangsúlyos elem, középpontjában a sebességgel és az aktuális váltófokozattal, két oldalán pedig a kiegészítő információkkal (víz- és olajhőfok, olajnyomás, üzemanyagszint, valamint a szokásos visszajelző piktogramok). Sport állásban a számjegyek nagyobbak lettek, a fordulatszámmérő skálája az addig feketéről figyelemfelhívó fehérre váltott, a motor leszabályozási határát jelző piros tartomány pedig a felső középpontra csúszott át.

A váltás esedékességére a motorsportban szokásos fényjelzés utalt, méghozzá a lehető legegyszerűbb és leghatásosabb módon: az addig fehér háttér pirosra (vagy a vezető ízlése szerint sárgára, esetleg zöldre) váltott.

Egy szupersport-lélek tükre

A legnagyobb meglepetés azonban akkor várt a vezetőre, amikor előhívta a fedélzeti menüt. A virtuális műszert körbevevő, finoman polírozott fémgyűrűt ugyanis ekkor villanymotor csúsztatta a kijelző szélére, tökéletes összhangban a digitális megjelenítés elmozgatásával. A mechanikus és elektronikus kijelző ezen kombinációja tette tökéletesen egyedivé, hamisítatlanul japánná és a Lexus filozófiájához messzemenőkig hűvé az LFA műszeregységét.

Annak fényében, hogy milyen ritka jelenség a Lexus LFA, és hogy a használtautó-piacon nagy ritkán felbukkanó példányai milyen elképesztő összegekért cserélnek gazdát, joggal törődhetnénk bele, hogy átlagemberként soha nem gyönyörködhetünk élőben az autó műszerfalának dinamikus játékában.

Szerencsére azonban a márka döntéshozói érdemesnek találták a harmadik generációs Lexus IS szedán F Sport kivitelét arra, hogy életben tartsa az LFA hagyatékának ezen fontos elemét. A szupersportkocsi nyugalmazását követően piacra lépő, középkategóriás sportszedán némiképp leegyszerűsített kivitelben, de működési elvét tekintve változatlan formában kapta meg a mozgó mechanikus gyűrűbe foglalt LCD megjelenítőt.

A megoldás aztán a 2017-es Lexus LC kupéban érte el csúcspontját: a luxustúrázó minden korábbinál igényesebben, látványosabban és tartalmasabban valósítja meg az LFA eredeti ötletét – kivéve persze a lényeget, a 10 ezerig skálázott fordulatszámmérőt.

Kulcsszavak: lexus, Lexus LFA, sportautó
 
A Toyota a legértékesebb autómárka A Toyota a legértékesebb autómárka Megvadították a luxus Lexus terepest Megvadították a luxus Lexus terepest Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe Egy szupersport-lélek tükre A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében
 
Válságkezelés az autógyárak árnyékában

Válságkezelés az autógyárak árnyékában

2020. július 10.
Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez.
Részletek

Válságkezelés az autógyárak árnyékában

Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.

Márciusban hetekre elcsendesedtek a hazai multinacionális autóipari cégek gyártósorai. A Mercedes-Benz kecskeméti telephelyén a szentgotthárdi Opel-gyárral együtt március 17-én szakították meg a termelést, míg a győri Audi Hungária Zrt. valamint az esztergomi Suzuki március 23-án állította le a gyártást. A leállás a magyarországi beszállítók tevékenységére is nagy hatással volt.

„Ügyfeleink több mint fele közvetlen beszállítója autóipari multi cégeknek. Április közepéig befutottak a szokásos megrendelések, a húsvét utáni időszakban azonban jelentős csökkenést tapasztaltunk. Több hazai és külföldi partner cégünk bezárt, akadozott az anyagellátás, a megrendelők részéről kisebbek lettek az igények. 50% körüli kapacitást tudtunk tartani”

– mondta Hertelendi Gábor, a győri Plasmatech Kft. tulajdonos - ügyvezető igazgatója, majd hozzátette, az autóipari cégek újraindulása után soha nem látott mennyiségű ajánlatkéréssel keresték meg őket, mondhatni rohamszerűen, május második felétől június elejéig.


Válságkezelés az autógyárak árnyékában

A válságkezelés lépései

A megváltozott körülmények gyors reakciót és új folyamatok bevezetését tették indokolttá. Számos cég arra kényszerült, hogy határozatlan időre bezárjon, vagy csak heti 4 napon, napi 4 órában tudta folytatni működését. A számítógéppel dolgozók home office-ba vonultak, a vállalatok minimálisra csökkentették a kiadásokat és elhalasztották a tervezett beruházásokat, tudtuk meg Hertelendi Gábortól.

„Kihívást jelentett a cégünknél, hogyan tudjuk kezelni ezt a váratlan helyzetet. Próbáltunk alkalmazkodni, de nem zártunk be, 100%-os nyitvatartási idővel, stabilan dolgoztunk, és dolgozunk azóta is. Nem vásároltunk új anyagokat, a meglévő, több száz tonnányi raktárkészletünknek köszönhetően gond nélkül teljesíteni tudtuk a megrendeléseket. Sajnos meg kellett válnunk a dolgozóink egy részétől, akik pedig maradtak, olyan poszton is besegítettek, ami eredetileg nem az övék.”

Tanulságok a jövőre nézve

Hertelendi Gábor szerint fontos, hogy tanulni tudjunk a koronavírus következményeiből. A szakember szerint olyan megoldásokban kell gondolkodni, amelyek nem veszélyeztetik az adott cég szolgáltatásainak flexibilitását.

Válságkezelés az autógyárak árnyékában

Esetükben a raktárkészlet optimalizálása és a beszállítók rugalmasságára való támaszkodás egyaránt kulcsfontosságú lesz a jövőben. Más marketing és értékesítési stratégia kialakítása szükséges, emellett a jó munkaszervezés és a maximális fegyelem is elengedhetetlen.

„Nehéz lenne becslésbe bocsátkozni, de merem remélni, hogy lassacskán megyünk vissza felfelé, ami a megrendeléseket illeti. A második hullámról régen beszélnek, és sajnos nem tudni, hogy pontosan mire számíthatunk. Ha hasonló hatást fog kiváltani, mint a márciusi, abból nagy baj lehet. Ha viszont kicsit konszolidáltabban fog lezajlani, akkor őszre tényleg jó szintet érhetünk el. Mi az utóbbira próbálunk koncentrálni, bízunk a legjobbakban.”

Kulcsszavak: autógyár, győr, koronavírus, Plasmatech
 
Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is Válságkezelés az autógyárak árnyékában 2015-ben érkezik Tesla Model X Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei
 
Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása

Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása

2020. július 10.
A Kia elindította az új Sorento hibrid változatának sorozatgyártását. A márka SUV zászlóshajója most először jelenik meg hibrid hajtáslánccal is.
Részletek

Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása

A Sorento negyedik generációjának minden változata (a benzinesek, a dízelek és a hibrid is) a márka Hwasungban működő üzemében készül Koreában, közös gyártósoron.

Az elsőként gyátott Sorento Hybridmodellek az európai piacra érkeznek, és a modell hamarosan az észak-amerikai gyártásba is bekerül a Kia West Point-i gyárában (Georgia állam). Az ugyanezekben az üzemekben készített korábbi generáció számos elismerést gyűjtött be pályafutása során. Az új modell ugyanolyan szigorú minőségi előírások és ellenőrzések közepette készül, mint elődje.

A Sorento közel húsz éve a Kia globális modellpalettájának fontos tagja, első sorozata 2002- ben jelent meg, s az elmúlt 18 évben összesen több mint hárommillió talált belőle gazdára világszerte. A legújabb, negyedik generációs Sorento európai forgalmazása 2020 harmadik negyedévében indul, de a világ egyes piacaira csak az év végére ér majd el.

Az év végéig az új modell egyes piacokon plug-in hibrid hajtáslánccal is megjelenik, e változatok sorozatgyártása később kezdődik Hwasungban.

Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása

Az új Sorento Hybrid

Az új Sorento az első modell, ami a Kia friss fejlesztésű, középméretű SUV-padlólemezén alapul. Az új alaplemeznek köszönhetően a még nagyobb a karosszéria révén az új Sorento ma az egyik legjobban kihasználható, legpraktikusabb három üléssoros SUV a piacon. Ezen kívül innovatív, belső kialakítása is alkalmazkodik a a Kia új, elektromos ‘Smartstream’ hajtásláncaihoz, amely tulajdonosának még jobb üzemanyag-hatékonyságot, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és nagyobb teljesítményt kínál, mint valaha.

A Sorento Hybrid ‘Smartstream’ hajtásláncában 1,6 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotor dolgozik együtt egy 1,49 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkucsomaggal, és egy 44.2 kW-os elektromos motorral. Az akkumulátor a padló alatt utazik, így alig vesz el helyet az utastérből.
Az új hajtáslánc kombinált teljesítménye 230 LE (össznyomatéka 350 Nm), miközben széndioxid-kibocsátása rendkívül alacsony.

A hajtás egy hatfokozatú automata váltóra szerelt elektromos eszközön keresztül adódik át, így az elektromos és a benzines motor teljes teljesítménye egyszerre használható ki minimális energiaveszteséggel. Az eredmény: élénk gyorsulás bármilyen sebességfokozatról, közvetlen hozzáféréssel az akkumulátorban rendelkezésre álló energiához, nagyobb sebesség esetén is.

Kulcsszavak: autógyár, hibrid, kia, Sorento, új modell
 
A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo Korrupció miatt kizárták a pártból Kína első autógyárának volt vezetőjét Korrupció miatt kizárták a pártból Kína első autógyárának volt vezetőjét Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est
 
A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t

A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t

2020. július 10.
A japán gyártó a jövő héten tartja az Ariya világpremierjét.
Részletek

A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t

Ez az új autó két modelltípust ötvöz, az elektromos autót és a Crossovert, amelyekben a Nissan kiemelkedő.

Az Ariya az innovatív dizájnt egyesíti a legmodernebb, vezető-fókusszal rendelkező technológiákkal. Valódi megnyilvánulása ez a Nissan Intelligent Mobility koncepciónak.

Az Ariya egy korszak kezdetét is fémjelzi, mely során a teljes termékpaletta megújul.

Az új modell részleteiről a gyártó később ad tájékoztatást.

A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t

A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t
Kulcsszavak: Ariya, nissan, Nissan Intelligent Mobility, új modell, világpremier
 
Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario A Genfi Nemzetközi Autószalononon mutatja be a Suzuki a Balenót A Genfi Nemzetközi Autószalononon mutatja be a Suzuki a Balenót Magyar gyártó újdonsága válthatja az öreg csuklós buszokat Magyar gyártó újdonsága válthatja az öreg csuklós buszokat Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 151 - 160