Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 161 - 170
5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

2020. november 25.
Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest.
Részletek

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1%-kal, a téli abroncsoké 7,1%-kal csökkent. „A jelek szerint a pandémia egyik nagy „nyertese” a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8%-kal nőtt a hazai eladási volumenekben” – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.

Éves visszatekintésben elmondható, hogy az évek óta tartó emelkedés után a 2018-as és 2019-es évek eredményei alatt teljesített a hazai gumiabroncs piac 2020-ban az első három negyedév alapján. Az előző évben ugyanis a gyártói oldalon mindösszesen több mint 2.32 millió darab abroncsot értékesítettek a szereplők, míg az idén az értékesítések volumene éppenhogy meghaladta a 2.2 millió darabot az első 9 hónapban.

Előretörésben a SUV szegmens

A nyári abroncsok esetében kategóriákra bontva elmondható, hogy a személyabroncsok forgalma 6,9%-kal csökkent, ezzel szemben a kisteher abroncsok forgalma 1%-kal, az SUV abroncsok értékesítése pedig 9,5%-kal növekedett. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári abroncsok piacát, akkor a kisebb méretek (15" és alatta) jelentős csökkenése figyelhető meg, míg az UHP abroncsok minden keréktárcsaátmérő kategóriában növekedtek. Kiemelendő a 19”-21” közötti tartomány a legalább 17%-os növekedésével minden kategóriában.

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Kevesebb téliabroncsot vásároltak a kereskedők

A téli gumiabroncsok esetén összességében az előző évhez képest 7,1%-kal csökkent a forgalom a gyártói oldalon. Ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor a legjelentősebb darabszámúnak tekinthető személyabroncsok kategóriája 8,5%-kal, míg a kisteher abroncsok értékesítése 2,8%-kal csökkent, ezzel szemben az SUV abroncsoké 5,8%-kal növekedett.

A téli abroncsok piacán csupán a 17”-18” és a 21”-22” -os abroncsok értékesítése növekedett az előző év azonos időszakához képest, míg a legnagyobb darabszámmal rendelkező kategóriák esetén (14”-16”) 10-20%-os csökkenés figyelhető meg.

Változatos a helyzet a négyévszakos gumiabroncsok piacán


Négyévszakos-abroncsok esetén, ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor változatos képet láthatunk, hiszen a teljes 19,8%-os növekedéshez a személyabroncs kategória 25,3%-kal, míg az SUV abroncsok 54,7%-kal járultak hozzá, közben pedig a kisteher abroncsok értékesítése 34,9%-kal csökkent. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a négyévszakos-abroncsok piacát, szintén nagyon változatos a kép: a 13”-os méret 14,3%-kal, a 14”-15” 4,5%-6,6%-kal növekedett, míg a 16”-17” 30,3%-34,3%-kal.

5%-os csökkenésben a magyar gumiabroncs piac

Vegyes véleménnyel vannak a kereskedők

„A jelenlegi pandémiás helyzet a gumiabroncs kereskedőkre is komoly hatással van. Visszajelzéseik alapján enyhébb nyári és erősebb téli visszaesésről számolhatunk be az elmúlt szezonokhoz képest” – összegez Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési vezetője. „Partnereinket eltérő módon érintette COVID-vészhelyzet, de általánosságban nagyobb visszaesést éreznek az értékesítéseikben, mint amit a beszerzéseikből látni lehet. Beszámolóik szerint több korábbi prémium vásárló fordul a középkategória felé, kisebb terhet róva a családi kasszára. A négyévszakos abroncsok térnyerése is érzékelhető, amit a kereskedők vegyes érzelmekkel fogadnak, mivel a biztonságos téli közlekedés szempontjából a négyévszakos gumiabroncs kompromisszumos megoldás a havas, jeges utakra fejlesztett téli gumiabroncsok tudásával szemben” – hívja fel a figyelmet Tokaji Vilmos.

Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar
 
Több elektromos Hyundai is fog érkezni Több elektromos Hyundai is fog érkezni Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén Bajnokot hirdettek a világ legnagyobb, műhely-dolgozók számára megrendezett versenyén Fiatalok és családok számára tervezett gumiabroncsot a Firestone Fiatalok és családok számára tervezett gumiabroncsot a Firestone A magyar Wallis Automotive Europe nagy volumenű, 8 országot lefedő tendert nyert A magyar Wallis Automotive Europe nagy volumenű, 8 országot lefedő tendert nyert Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában Élénkül, de még mindig hét évtizedes mélyponton az autóértékesítés Nagy-Britanniában
 
Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

2020. november 25.
A brit autóipar legnagyobb szakmai szervezete szerint az évtized közepéig a brit autógyáraknak több mint 50 milliárd font, a teljes európai autóipari ágazatnak több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozhat, ha nem születik megállapodás az Egyesült Királyság és az Európai Unió jövőbeni kereskedelmi kapcsolatrendszeréről.
Részletek

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Az Egyesült Királyság január 31-én kilépett az EU-ból. Távozásának napján 11 hónapos, vagyis december 31-ig tartó átmeneti időszak kezdődött azzal a céllal, hogy legyen idő a megállapodásra a majdani kétoldalú kapcsolatrendszer feltételeiről, mindenekelőtt egy szabadkereskedelmi egyezményről.

Erről jelenleg is folynak a kétoldalú tárgyalások, és bár vannak hírek bizonyos előrelépésről, mindkét fél hangsúlyozza, hogy egyes sarkalatos fontosságú kérdésekben továbbra is komolyak a nézetkülönbségek.

Ha nem sikerül megállapodásra jutni, az Egyesült Királyság és az EU kereskedelme januártól a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) általános szabályrendszere alapján folytatódna, ez viszont vámok megjelenésével járna a jelenleg akadálytalan kétoldalú kereskedelmi forgalomban.
   
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) kedden ismertetett éves helyzetértékelésében közölte: számításai szerint a szabadkereskedelmi megállapodás elmaradása esetén életbe lépő WTO-szabályozás 2025-ig 55,4 milliárd font (csaknem 23 ezer milliárd forint) termeléskiesést okozna a brit autóiparnak.
   
Az SMMT tanulmánya szerint, ha a WTO-szabályrendszer alapján vámakadályok emelkednek a kétoldalú autókereskedelem elé, az a brit és a kontinentális autóipari ágazatnak együtt 110 milliárd euró kárt okozna.
   

Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása

Az üzleti szervezet hangsúlyozza, hogy a koronavírus-járvány gazdasági sokkja miatt a teljes európai autószektor - a brit ágazatot is beleértve - máris 100 milliárd euró veszteséget szenvedett.
   
Az SMMT elemzése szerint a WTO-vámok átlagosan kétezer fonttal (810 ezer forinttal) emelnék a Nagy-Britanniában gyártott elektromos autók árát az EU-piacokon és 2800 fonttal nőne az uniós országokból importált autók nagy-britanniai kiskereskedelmi ára.
   
A brit autóipari ágazat számításai szerint mindezek hatására 18,9 százalékkal zuhanna a brit gyártású személyautók kereslete, és tartósan egymillió alá csökkenne a Nagy-Britanniában évente gyártott autók száma.
   
A szervezet modellszámításai azt valószínűsítik, hogy már az idén is csak 885 ezer autót gyártanak Nagy-Britanniában, mindenekelőtt a koronavírus-járvány hatásai miatt.
   
A SMMT hangsúlyozza: a 2009-es recessziós év óta ez lesz az első olyan naptári esztendő, amelyben egymilliónál kevesebb jármű készül a brit autógyárakban.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Nagy-Britannia
 
A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja 2013 közepén jön a Kia pro_cee’d GT és a cee’d GT 2013 közepén jön a Kia pro_cee’d GT és a cee’d GT Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása Eladásainak növekedésével indította az évet a Volvo Cars Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Brit autóipari szövetség: több mint 100 milliárd euró termeléskiesést okozna Európában a megállapodás elmaradása 2016-ban jön a Q3-as rivális a Skodától
 
Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

2020. november 24.
Visszavonta szerdán az Egyesült Államok légügyi hatósága a Boeing 737 MAX újgenerációs keskenytörzsű típus repülési tilalmát.
Részletek

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tavaly márciusban rendelte el a gép üzemeltetésének szüneteltetését, miután fél éven belül ezzel a típussal két halálos katasztrófa is történt, amelyekben 346-an vesztették életüket.

Steve Dickson, az FAA elnöke a közösségi médiában is megjelent videoüzenetben közölte, minden megtettek azért, hogy ne forduljon elő olyan baleset a géppel, mint az előző kettő. A katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így a 737 MAX teljes mértékben biztonságos.

A Boeing 737 MAX első légikatasztrófája 2018 októberében volt, akkor a Lion Air JT610-es járata zuhant le, fél évvel később az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép szenvedett balesetet. Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.

Későbbi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy a Boeing elhallgatta ezen rendszer létét a hatóság és a pilóták elől, a hanyag tervezés, és a nem megfelelő engedélyeztetés miatt az Egyesült Államok kongresszusa a gyártót és az FAA-t is elmarasztalta, és törvényjavaslatot nyújtottak be az engedélyeztetési eljárás módosításáról. Erről a napokban szavaznak.

Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság

A Boeing több milliárd dollárt fordított a gép áttervezésére, a tilalom visszavonásával egyidejűleg a hatóság légialkalmassági direktívát adott ki, ebben rögzítették, hogy milyen módosításokat kell végrehajtani. Emellett előírták a korábban nem kötelező, pilótáknak szóló átképzési program teljesítését is.
   
Az FAA jóváhagyása, a műszaki módosítások, valamint a pilótaképzés után a 737 MAX csak az Egyesült Államok légterében használható, a kanadai, európai, kínai, orosz és brazil hatóságok a korábbi szokástól eltérően önmaguk is bevizsgálták a repülőgépet, de hivatalosan még nem közölték, mikor adhatják ki újra a repülési engedélyt.
Kulcsszavak: boeing, Boeing 737 MAX, Egyesült Államok, légi közlekedés
 
Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Hatvanegy Boeing 737 MAX-ot vesz az Air Canada Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Újabb 1,5 millió autót hívott vissza a GM Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Négy éve az élen az USA-ban a Ford Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Új nyugat-európai charterjáratokkal bővült a sármelléki repülőtér forgalma
 
A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

2020. november 24.
2023-ban az új crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.
Részletek

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát majd napvilágot. A MINI Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban működő lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, amelyben BMW és MINI modellek egyaránt készülnek. A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz a márka ügyfelei számára, a BMW Group így a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.

Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, rendkívül hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, valamint tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A prémium kompakt szegmens iránymutató crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.

A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

„Az elmúlt években folyamatosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelynek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb fontos mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.

2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára folyamatosan növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legmodernebb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, mintegy 300 millió euró értékben. A gyárban évente immár több mint 350 ezer darab új autó készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel rendelkezik az új MINI modell érkezésére.

Rendkívül rugalmas gyártási folyamatainak köszönhetően a BMW Group lipcsei gyára többféle hajtáslánc-technológiával lesz képes előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett ma már az új BMW 1-es sorozat elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.


A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

A szászországi üzem ráadásul a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, hiszen 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modell gurult le a gyártósorokról.

A BMW Group további több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek jövőbe mutató összeszerelő üzemét is, a gyár munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme így a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem csupán Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit.

A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Így azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához szükséges energiát is helyben készült akkumulátormodulok tárolják majd.

Kulcsszavak: autógyár, Countryman, Mini
 
A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül A magyar snowboard világbajnok is MINI-vel gurul Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül 55 éves a MINI Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról A BMW Group lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül A Csaba Metál a BMW prémium autójához gyárt alkatrészeket
 
A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot

A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot

2020. november 24.
November 9-én a Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot. Ezzel a típussal az üzemeltetők gyorsan bővíthetik a kapacitásukat, továbbá nyereséges üzemelést biztosít vonzó árának, kis karbantartási költségeinek és kimagasló megbízhatóságának köszönhetően.
Részletek

A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot

Albrecht Neumann, a Siemens Mobility gördülő állománnyal foglalkozó részlegének elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Mireo lehetőséget kínál az üzemeltetőknek arra, hogy rugalmasan reagálhassanak a megváltozó kapacitásigényekre, és gyorsan bővíthessék flottájukat egy rövid kiszállítási idővel elérhető, szabványosított termékkel. Az ügyfeleink számára kínált előnyök a vonzó ár, a kimagasló megbízhatóság és a választható szolgáltatáscsomagok.”

Induljon el, míg a többiek még mindig csak várakoznak! Az új háromkocsis vonat-összeállítás a megrendelés és az üzembe állás közötti időt lerövidíti legfeljebb 18 hónapra. Az értékesítést egy adatlappal végzik, optimális felszereltséggel és rögzített határidőkre. A megbízható részegységek, az átadást megelőző alapos tesztek és a nagyfokú szabványosítás biztosítja, hogy a vonat már az első naptól kezdve megbízhatón üzemeljen. Ez rendkívül életképes alternatívává teszi a Mireo Smart típust a flották korszerűsítéséhez.

A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot

Alkatrészellátási és karbantartási csomagok, valamint szervizszerződések is igénybe vehetők a vonatokhoz. A háromkocsis Mireo Smart 214 ülést, 21 kerékpártároló helyet, két kerekesszékes területet, a vonat és a pálya közötti kommunikációt, légkondicionálót, internetszolgáltatást, utastájékoztató kijelzőket, a beszállóterületeknél nagy TFT-monitorokat és teljes körű biztonsági megfigyelőrendszert kínál.

 A Mireo Smart a sikeres Mireo alapjaira épül, amelyből a mai napig már több mint 180 vonatra érkezett megrendelés. Az első Mireo vonatok 2020 júniusa óta teljesítenek utasforgalmi szolgálatot a Rajna-völgy hálózatán.

A Siemens Mobility bemutatta az új Mireo Smart vonatot
Kulcsszavak: Mireo, Siemens, vonat
 
Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat
 
A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel

A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel

2020. november 24.
A kiváló terepképességű Ford Ranger fülkés alváz kivitele ideális alap egy sor speciális (építőipari, erdészeti, katonai, vagy katasztrófavédelmi) felépítmény számára. A megengedett össztömeg 3.270, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 3.500 kg, így a felépítménygyártók keze is jelentősen szabadabb lehet a tervezésnél.
Részletek

A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel


Itt az új fülkés alváz kivitel, most először a Ford Ranger választékában. Az új modellváltozat megjelenésével a felépítménygyártók keze jóval szabadabb lehet az egyedi és speciális célú szerkezetek tervezésekor, így a 2020-as év Pickupjának megválasztott Ranger a vásárlók korábbinál jóval szélesebb körét éri el.

A fülkés alváz a többi Ranger-változathoz hasonlóan nem önhordó felépítésű, így különösen erős és jól alakítható alapot képez az egyedi felépítményekhez. Az összkerékhajtásból1 eredő kiváló terepképességek, a modell legendás tartóssága, és a takarékos2 EcoBlue dízelmotor egyebek mellett építőipari, közhasznú és katasztrófavédelmi feladatokra is kiválóan alkalmassá teszi az új kivitelt.

A szimplakabinos és XL változatban is elérhető fülkés alváz a 20153 óta az európai eladási listák élén álló modell kínálatának legújabb tagja. Az új modellváltozat vásárlóinak megrendeléseit több mint 160, a Ford Minősített Jármű Átalakító (QVM) hálózatába tartozó vállalkozás várja 13 piacon, így az egyedi felépítményes kivitelek garanciája is sértetlen és teljes körű marad.

“A Ranger fülkés alváz kivitelét azoknak szánjuk, akik különösen nehéz körülmények között dolgoznak, ezért teherbíró, kiváló terepképességű autóra van szükségük,” mondta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszonjármű igazgatója. “A Ford A Ranger új változata az egyedi felépitményezhetősége miatt tényleg mindenre felkészíthető, és valóban mindenhová eljut, ahová csak kell.”

A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel

Kipróbált alapok

Erős és megbízható: a Ranger alvázas szerkezete hátul nagy teherbírású laprugókon rugózik, és méretes, sík helyet kínál a fülke mögött a felépítmények számára. A megengedett össztömeg akár a 3.270 kilogrammot4 is elérheti.

A szimplakabin mögött 2.518 mm hosszú hely áll rendelkezésre, és a terep sem akadály; a szabad hasmagasság 237 mm (felépítmény nélkül), a gázlómélység pedig akár 800 mm is lehet, miközben a rövid túlnyúlások hatásosan növelik a hasznos terepszögeket.

A Ranger fülkés alváz kivitelének maximális vontatóképessége 3.500 kg5 így a nehezebb felszerelések is egyszerűen vontathatók.

Minőségi átalakítások, gyári támogatással

A Ford európai QVM hálózatának segítségével a Ford által is elfogadott egyedi felépítmények készíttethetők. A Ford fejlesztői a hálózat szakembereivel közösen alakították ki a Ranger fülkés alváz kivitelének legfontosabb részleteit, annak érdekében, hogy a leggyakoribb változatok (dobozos, billenő, emelőkosaras) a lehető legkönnyebben legyenek adaptálhatók. A QVM hálózat átalakításai nem befolyásolják a Rangerre érvényes, Ford által nyújtott garanciát.

A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel

A Ford Body, Equipment and Mounting kézikönyve minden lényeges információt tartalmaz, amire a felépítménygyártóknak csak szükségük lehet az átalakítások során.

A vevők a Ford Speciális Járműtartozékok (SVO) kínálatából is válogathatnak, amelyben éppúgy található elektromos csatlakozó az utánfutóhoz, mint nagy teljesítményű akkumulátorok, és különleges biztonsági kiegészítő rendszerek (például olyan, ami csak álló helyzetben engedi működtetni a billenőplatót).

Kiváló teljesítmény közúton és terepen egyaránt

A Ranger fülkés alváz 170 lóerős 2.0 literes EcoBlue dízelmotorjának maximális forgatónyomatéka 420 Nm, így a nagy terhelés sem jelenthet gondot. A sebességváltó hatfokozatú, kézi kapcsolású.

Az egyszerűen, a középkonzolról kapcsolható összkerékhajtás alapáras1, és a vezető menet közben is átválthat összkerékhajtásra a hátsókerékhajtásra. A felező segítségével a meredek emelkedők és a mély sár sem akadály.

Akik még többre vágynak, elektromos hátsó differenciálzárat és különleges, terepmintás abroncsokat is rendelhetnek6.

A Ranger fülkés alváz kivitele 2021 januárjától rendelhető.

Kulcsszavak: ford, haszongépjármű, Ranger
 
A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel Maxispace fülkeberendezés a Renault Trucks T fedélzetén Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka A sikeres Ford Ranger most még sokoldalúbb: itt az új fülkés alváz kivitel sokféle felépítmény-lehetőséggel Átadja a Stafétát a Ford vezér A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó
 
A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez

A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez

2020. november 23.
A SEAT részt vett a Smart City Live 2020 eseményén, amely a városi mobilitás jövőjét és trendjeit felvonultató éves találkozó. A SEAT mikromobilitás meg sem állt Görögországig, köszönhetően a Volkswagen Csoport projektjének, amely Astypalaia görög szigetén a mobilitás átalakítását tűzte ki célul.
Részletek

A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez

A SEAT ismét visszatér a Smart City Expo évente megrendezett eseményére, ahol a városokat érintő jövőbeni mobilitási trendeket mutatják be, ebben az évben kizárólag digitális formában. Lucas Casasnovas, a SEAT MÓ igazgatója, a mikromobilitási stratégia és városi mobilitási szolgáltatások elkötelezett fejlesztőjeként vett részt a rendezvényen.

Beszédében Casasnovas kiemelte, hogy „a SEAT alapvető jogként tekint a mobilitásra és ebből a meggyőződésből született a SEAT MÓ is. A lakosok viselkedésének és szokásainak vizsgálata és megértése alapvetően szükséges ahhoz, hogy az igényeiknek megfelelő megoldásokat kínáljunk.”

A SEAT MÓ által bemutatott legújabb megoldás a Barcelonában alkalmazott motormegosztó szolgáltatás, amelyet jelenleg több, mint 30 000 alkalommal töltöttek le. „Egy városlakó évente átlagosan öt napot tölt dugóban és parkolóhely keresésével. Barcelona városában van a legtöbb motorkerékpár egész Európában és mi ebben láttuk meg a lehetőséget, hogy kifejlesszük motormegosztó projektünket, amely lehetővé teszi az embereknek, hogy gyorsabban, zaj és károsanyag kibocsátás nélkül utazzanak.” – tette hozzá a SEAT MÓ igazgatója.

Fenntartható mobilitás igény szerint

Beszédében Casasnovas szintén kiemelte, hogy nem csupán a járművekről kell beszéljünk, de a különböző platformokról és fogyasztói szokásokról is.

A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez

Hangsúlyozta, hogy „egy sokkal rugalmasabb modell irányába haladunk, mint amilyen például a használat szerinti díjszabás. Éppen ezért mi a modelljeinket igény szerinti mobilitás keretében kínáljuk, így a felhasználók választhatják ki a szükségletüknek leginkább megfelelő lehetőséget: perc alapon fizetnek vagy heti, havi előfizetést választanak.”

A nagyobb városközpontok alkalmazkodnak a hatékonyabb és fenntarthatóbb mobilitás elérése érdekében. A közlekedési torlódások, a parkolóhelyek hiánya vagy az alacsony kibocsátású övezetek térhódítása számos európai városban jelent megkerülhetetlen kihívást adminisztrációs szempontból vagy a hatóságok, városlakók és autógyártók számára. Ez néhány azon kihívások közül, amelyek a mobilitás területén alapvető átalakításokat igényelnek és amelyet a koronavírus fertőzés megjelenése tovább gyorsított.

Intelligens, fenntartható sziget

Ennek az átalakítási folyamatnak az aktív részeseként a SEAT egy olyan, a görög kormány és a Volkswagen Csoport által vezetett projektben vesz részt, amely a görög sziget, Astypalaia mobilitását egy fenntartható, elektromos irányba mozdítja. A projekt keretében a SEAT tisztán elektromos rollerét kínálja, ezzel is népszerűsítve a tisztán elektromos mikromobilitási megoldásokat a szigeten.

A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez

Lucas Casasnovas hangsúlyozta, hogy a jövőben olyan városokat lát, amelyek „fenntarthatóbbak, hatékonyabbak, csendesebbek és ahol a multimodális mobilitás – amelyben helyet kapnak a különböző, mind magán, mind közösségi megoldások és termékek – létezik. Reméljük, hogy ez a görögországi projekt segít abban, hogy más városokban is hasonló programokat indíthassunk el. Ez az álmunk: hogy aktív részesei legyünk a nulla károsanyag kibocsátással működő, szén-dioxidtól mentesített városok és szigetek kialakításának.”

A 2021-ben megvalósuló projekt része a jelenlegi közösségi és magánközlekedés elektromos járművekkel való helyettesítése illetve a megfelelő infrastruktúra kiépítése ahhoz, hogy az elektromos mobilitás – megújuló energiával – valósággá válhasson a szigeten.

Smart City Expo: a SEAT évente megrendezett városi mobilitási eseménye

A 2018-as Smart City Expo rendezvényen mutatta be a SEAT történetének első olyan járművét, amely nem autó, hanem egy tisztán elektromos roller volt. A vállalat azóta is mindig részt vett a városi mobilitási trendekkel foglalkozó éves találkozón. A tavalyi évben a spanyol márka itt mutatta be első elektromos motorkerékpár tanulmányát illetve bejelentette egy olyan szervezeti egység létrehozását, amely termék és szolgáltatás szinten is kifejezetten a mikromobilitási stratégia kifejlesztését támogatja. Ilyen többek között a SEAT:CODE központtal közösen fejlesztett technológiai platform is.

A SEAT MÓ Barcelonában két elektromos rollerral, a SEAT MÓ eKickscooter 25 és 65 modellekkel illetve a SEAT MÓ eScooter 125 modellel és motorkerékpár megosztó szolgáltatással van jelen.

Kulcsszavak: elektromos robogó, környezetbarát, seat, SEAT MÓ
 
Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4 A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját
 
650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

2020. november 23.
A cégvezetés legfelső szintjéről származó, bár hivatalosan nem közölt információk szerint három éven belül nem csak megjelenésében, de funkciójában is markánsan eltávolodik egymástól a Peugeot azonos padlólemezre épülő crossover-párosa, a 3008 és a 7 személyes 5008.
Részletek

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

A Peugeot a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatta be új generációs szabadidőjárműveit, a jelenleg is forgalmazott 3008-ast és a 7 személyes 5008-ast, amelyek aztán néhány hónap különbséggel léptek piacra. Azóta is tartó sikerüket két markáns irányzat ötvözésének köszönhették: a márka modern arculati elemeit alkalmazó, lendületes SUV vonalvezetés mögött rendkívül praktikus belső tér rejtőzik.

Ez utóbbi kialakításánál a Peugeot több évtizedes tapasztalatait hasznosították a tervezők, mindenekelőtt a márka nagy hagyományú egyterű-családjainak utolsó képviselőiből, az első generációs 3008 / 5008 buszlimuzin-párosból merítve ihletet. A Peugeot EMP2-es padlólemezére épülő duó sikertörténete hamarosan átalakul; a tervek szerint 2023-ban mutatkozik be mindkét modell utódja, méghozzá bennfentes információk szerint ismét vadonatúj irányt követve.

A páros eddigi két generációja egymástól jól elkülöníthető, alapvető formátumukban és stílusukban mégis összecsengő modellekből állt. A harmadik szériában azonban már nem feltétlenül lesz ez így, derült ki azokból az interjúkból, amelyeket a Peugeot leköszönő formatervezési igazgatója, Gilles Vidal adott a közelmúltban.

„A jövőben olyan termékekkel kívánunk piacra lépni, amelyek kompromisszumok nélkül, maximálisan megvalósítják a bennük rejlő potenciált” – fejtette ki Vidal a brit Autoexpress szerkesztőinek, elárulva, hogy a jelenlegi ügyfelek választási szokásainak, életstílusának és igényének alapos elemzése nyomán döntöttek a két modell hangsúlyosabb szeparálásáról.

650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

„Az 5008-ast fiatal családok vásárolják, a 3008-as ügyfelei viszont gyerek nélkül utaznak – akár azért, mert még nincs nekik, vagy, mert már felnőttek a srácok. A 3008-as vevői jellemzően tehetősebbek, szívesebben áldoznak nem létfontosságú extrákra.”

Mindez pedig az autók kialakításában is meg fog mutatkozni. A 3008 sportosabb és elegánsabb lesz; a kecses vonalvezetés akár a hátsó fejtérrel szemben is prioritást élvez. Az 5008 ezzel szemben maga lesz a megtestesült praktikum, a függőlegeshez közelítő oldalfalakkal és farral – ha tetszik, közelebb áll majd ahhoz az ideálhoz, amit egy évtizeddel ezelőtt képviselt az elődmodell.

Hogy mindez hogyan illeszkedik napjaink Peugeot arculatába, arról még sugallatok sincsenek. A lendületes, sportos 3008-asnak bizonyára jól állna a 2008-as fiatalos, merész orrkialakítása és izmos hátsó lámpasávja, míg az 5008 talán harmonikusabb volna a Rifter / Traveller páros pragmatikus sziluettjével. Az sincs azonban kizárva, hogy három év múlva pont ez a páros vezet be egy vadonatúj imázst a Peugeot palettáján, hiszen addigra a márka összes jelenlegi típusa átesik első modellfrissítésén.

Ami viszont már most biztos, hogy a 3008 és az 5008 a jelenlegi EMP2 padlólemez alapjaiban módosított kivitelét kapja majd. A változtatás legfontosabb célja, hogy egyfelől támogassák a tisztán elektromos hajtáslánc beépítését, másfelől ne zárják ki a jelenlegi paletta (belső égésű motorok, mild hibrid hajtásláncok, valamint plug-in hibrid rendszerek) további alkalmazásának lehetőségét.
650 Km hatótávval és kupé-SUV karosszériával érkezhet az új elektromos Peugeot 3008

Az új generációs crossover-páros elsőként kapja meg az EVMP padlólemezt, amely 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok elhelyezését, valamint egy- vagy két villanymotor beépítését teszi lehetővé. A motorteljesítmény konfigurációtól függően 136 és 340 lóerő közé várható.

Hasonlóképpen széles tartományban változhat a tisztán elektromos szabadidőjárművek hatótávolsága, amely elérheti akár a 650 kilométert is. Plug-in hibridként is tartogat izgalmakat a széria: logikus elvárás például, hogy a hamarosan színre lépő 508 Peugeot Sport Engineered modell 360 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánca tegye igazán tüzessé a 3008 csúcskivitelét.

Nagy valószínűséggel az új 3008-5008 páros lesz az első, melynek elektromos változata megkaphatja a TOTAL-Saft és a PSA együttműködésével létrejött ACC vállalat által fejlesztett és gyártott akkumulátor-csomagot. Ez egyrészt nagyobb függetlenséget biztosít majd a gyártónak az akkumulátor ellátásban, másrészt a jelenleginél hatékonyabb, nagyobb energiasűrűségű, olcsóbb akkucsomag beépítését teszi lehetővé.

Kulcsszavak: elektromos autó, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst Genf után Frankfurtban is bemutatkozik a Fiat 500e Genf után Frankfurtban is bemutatkozik a Fiat 500e SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója SsangYong LIV-2: A koreai gyártó új zászlóshajója Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308
 
A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés

A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés

2020. november 19.
Hogyan próbáljuk meggyőzni az ügyfelet arról, hogy mi gyártjuk az egyik legversenyképesebb modellt?
Részletek

A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés

Engedjük meg neki, hogy nálunk próbálja ki a kategória legnépszerűbb típusát, amit történetesen a Toyota gyárt. Egyedi és különleges ötlet, azonban veszélyes is, mivel a stratégia könnyen visszafelé sülhet el.

A legutóbbi piaci elemzések szerint a Toyota RAV4 a világ második legnagyobb számban értékesített személyautója (a Toyota Corolla mögött), és magasan a legkeresettebb szabadidőjármű a világon.

A világ tíz legnagyobb számban eladott szabadidőjárműve (2020. első félév)
1. Toyota RAV4              426 015
2. Honda CR-V                284 145
3. VW Tiguan                 250 043
4. Hyundai Tucson          190 999
5. Kia Sportage              173 654
6. Mercedes-Benz GLC    162 638
7. Mazda CX-5               160 023
8. Nissan Qashqai           158 649
9. Chevrolet Equinox       150 006
10. Toyota Highlander     130 973

Mint látható a verseny meglehetősen éles a szabadidőjárművek szegmensében, két kivétellel: a Top 3 messze elhúzott a mezőnytől, az első helyen álló Toyota RAV4 előnye pedig gyakorlatilag behozhatatlan.

A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés

Elméletben persze minden elképzelhető (más kérdés, hogy a RAV4 nem árengedményekkel, hanem folyamatos és érdemi fejlesztésekkel – legutóbb például egy vadonatúj plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével – őrzi előnyét), ezért úgy helyes, ha a magukra valamit is adó versenytársak a legjobbakhoz mérik magukat egy-egy új modell színre lépésekor.

Így tett a Nissan is, amikor Észak-Amerikában piacra dobta a Rogue (nálunk X-Trail) kompakt szabadidőjármű új generációját, melyből 2020 első kilenc hónapjában valamivel több mint fele annyi talált gazdára a kontinensen, mint a Toyota RAV4-esből .

A gyártó oly mértékben bízik az új konstrukció sikerében, hogy az autóiparban mindeddig példátlanul merész lépésre szánta el magát. Több száz márkakereskedőjéhez Toyota RAV4-eseket szállíttatott ki, hogy az ügyfelek közvetlenül összehasonlíthassák a piacvezetőt annak kihívójával.

Az észak-amerikai szaksajtó elismerően beszél a szokatlan kezdeményezésről, ugyanakkor arra is rávilágítanak, hogy tapasztalatuk szerint a Nissan kereskedésekben mérceként állított Toyota RAV4 modellek nem ugyanolyan felszereltségű bérautók, így helyzeti hátrányból indulnak a Nissannal szemben.

A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés

Figyelembe véve azonban, hogy a RAV4 rövidebb (így fordulékonyabb), mégis tágasabb (számottevően nagyobb hátsó fejtér, válltér és lábtér); hogy a Rogue csekélyebb motorteljesítményéhez a hibrid opció hiánya is társul; valamint, hogy a 2021-es modellévre árelőnyéből is veszített a Nissan, talán mégis így a legigazságosabb az összehasonlítás.

A szokatlan kezdeményezés végeredménye egyelőre igencsak kétséges, hiszen a beszámolók szerint az érdeklődők nagyjából fele a Nissan új modelljének kipróbálása után inkább átlátogatott egy közeli Toyota márkakereskedésbe.

További figyelemreméltó tény, hogy a témát elsőként felkapó Car and Driver magazin, megszavaztatta olvasóival, hogy melyik modellt választanák inkább, és legfrissebb állás szerint 79 százalék a RAV4-est választaná, míg 21 a Rogue-ot.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, rav4, suv, toyota
 
A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról Íme az első kémfotók a vadonatúj Toyota Supra-ról Már készül a Toyota és a Hitachi hidrogén hajtású vonata Már készül a Toyota és a Hitachi hidrogén hajtású vonata Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV A Toyota hidrogén üzemanyagcellás kamionjának teljesítménye felülmúlja a dízel vetélytársakét A Toyota hidrogén üzemanyagcellás kamionjának teljesítménye felülmúlja a dízel vetélytársakét
 
Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat

Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat

2020. november 19.
Az új Leon a „Legjobb ár-érték arány 35 000 eurós árig ” kategóriában nyert. A vadonatúj SEAT Leon 1.5. eTSI meggyőzte az AUTO BILD szaklap szakértőit.
Részletek

Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat

Arany kormánykerék díjat nyert a  spanyol kompakt modell: a SEAT Leon 1.5 eTSI nyerte el az „Arany kormánykerék 2020” díjat. A vadonatúj SEAT Leon képes volt meggyőzni a zsűrit a „Legjobb ár-érték arány 35 000 euróig” kategóriában. Ezt az AUTO BILD által adott díjat kizárólag szakértők ítélik oda, melynek során az AUTO BILD tesztcsoport szakértői véleményük megfogalmazásakor figyelembe veszik a vezetés közbeni benyomásokat, a belépő árat, az alapfelszerelést és a garanciákat.

"Büszkék vagyunk arra, hogy új SEAT Leon nyerte el az" Arany kormánykerék" díjat, és megmutathatta értékeit a neves AUTO BILD szakértőinek. Ez a díj a legnagyobb elismerés annak a csapatnak, amelyik részt vett minden idők legjobb Leonjának elindításában. Ezt az autót Barcelonában tervezték, fejlesztették és ott is gyártják. A SEAT-nál és a CUPRA-nál jelenleg történelmünk minden eddigi legnagyobb termék offenzívájának közepén vagyunk. Olyan modellekkel jelentkeztünk, mint a SEAT- és a CUPRA Leon, a CUPRA Formentor valamint a leendő CUPRA el-Born. Ez a díj új erőt ad számunkra, hogy magabiztosan tekinthessünk a jövőbe ", mondta Wayne Griffith, a SEAT és a CUPRA elnöke.

Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat

„A vadonatúj SEAT Leon innovatív technológiákkal rendelkezik: ez a márka első teljesen összekapcsolt és legbiztonságosabb járműve, a legújabb vezetőt támogató rendszerekkel, és egyben ez az első plug-in hibrid modell is. is A lenyűgöző formatervezéssel, amelyet Barcelona fényei és a technológiai fejlődés inspirált, a SEAT Leon megfelel ügyfeleink valamennyi igényének, és új színt hoz a kompakt osztályba. "

Fontos díj az autógyártásban

A „Goldenes Lenkrad”-ot vagyis az „Arany kormánykerék” díjat az Axel Springer kiadó indította útjára 1976-ban, és azóta ez az egyik legfontosabb elismerés az autóiparban. A díjat az ügyfelek és a szakértők szavazatainak kombinációja teszi oly népszerűvé. 2020-ban összesen tizenkét arany kormánykereket ítéltek oda.

Az AUTO BILD olvasói 63 különböző, 2019 októberétől megjelent új termék közül választhatták ki kedvenceiket,. A nyolc jármű kategória mindegyikében a legtöbb szavazatot elért három modell került a DEKRA Lausitzringen  október elején szervezett döntőjébe. A tesztpályán olyan szakértőkből álló zsűri ,mint Sophia Flörsch, Daniel Abt, Mattias Ekström és Hans-Joachim Stuck, tesztelte mind a 24 jelölt gépkocsit az AUTO BILD teszt kritériumai alapján.

Az AUTO BILD a különböző kategóriákban megítélt nyolc díjon túl egy külön arany kormánykereket is odaítélt az év legjobb újításának, amelyet az olvasók szavazatai és a szakértőkből álló zsűri választott ki, míg a legszebb autó kiválasztása tisztán az olvasók szavazatai alapján történt. Végül az AUTO BILD tesztcsoportjának szakértői két arany kormánykereket ítéltek oda a legjobb ár-érték arányért a 25 000 valamint a 35 000 eurós árkategóriában lévő gépkocsiknak.


Kulcsszavak: Arany Kormánykerék díj, leon, seat
 
Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat Tovább bővült a SEAT értékesítése A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés  környezetre gyakorolt A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés környezetre gyakorolt Az AUTOBEST zsűri a 2017-es év ”Európa legjobb vétele” díjjal ismerte el a SEAT Atecát Az AUTOBEST zsűri a 2017-es év ”Európa legjobb vétele” díjjal ismerte el a SEAT Atecát A SEAT zászlóshajói az  1500-astól a Tarracóig A SEAT zászlóshajói az 1500-astól a Tarracóig Az új SEAT Leon elnyerte az “Arany kormánykerék” díjat Bővülő értékesítés a SEAT-nál
 

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 161 - 170