Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11891 Megjelenítve: 161 - 170
Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

2020. április 29.
Április 27-től a ŠKODA is elérhetővé tette a készleten lévő, azonnal elvihető új autók online foglalási rendszerét. A megoldás nem teljesen újkeletű, viszont határozott lépés a kereslet könnyebb és átláthatóbb, távolról történő kiszolgálása érdekében.
Részletek

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra

A cseh márka ezzel az új rendszerrel nem csupán a jelenlegi megváltozott körülmények következtében kialakult vásárlói igényekre tud reagálni, hanem jelentős lépést is tesz annak érdekében, hogy megfelelhessen a digitális kor elvárásai szerint átalakuló fogyasztói elvárásoknak.

A ŠKODA új online rendszerében az érdeklődők otthonukban tudják kiválasztani a készleten levő autót, melynek tényleges foglalását a megújult struktúrának köszönhetően valós időben tudja megtenni.

Az új rendszer további előnye, hogy az onlinerendeles.skoda.hu oldalon a leendő ügyfelek a kiválasztott autót le tudják foglalni, illetve rögtön szerződni is tudnak az adott márkakereskedéssel. Ez a rendszer tehát nem csupán a kiválasztott autó biztonságos foglalásához segíti hozzá az érdeklődőt, hanem további árelőnyt is biztosít online bónusz formájában, amit rögtön jóváírnak az autó árában (pl.: a jelenleg elérhető OCTAVIA modell esetében 300 000 Ft, SCALA és FABIA Combi esetében 200 000 Ft.)

A vásárlási folyamat menete:

1.    Az ügyfél kiválasztja a gépjárművet az azonnalelviheto.skoda.hu oldalon
2.    A fentiek szerint az online rendszeren keresztül lefoglalja
3.    Kiválasztja a számára legközelebbi vagy legjobban megfelelő márkakereskedést
4.    Kifizeti a jelképes foglalási előleget, amivel az autót egyben le is foglalják számára, és egyidejűleg azonnali kedvezményben részesül
5.    A foglalásról, a befizetésről és a kedvezményekről hivatalos visszaigazolást küldenek a vevő részére
6.    A márkakereskedéssel egyeztetik a szerződés személyesen történő megkötéséről, és az autó átadásának időpontjáról.

Az új online foglalási rendszert a ŠKODA azért tartja megfelelő megoldásnak, és komoly előrelépésnek, mert a kényelmen és a kiválasztott autó biztos foglalásán túl, a jelenlegi járványügyi helyzetben a személyes kontaktusok minimalizálását is biztosítja.

Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra
Kulcsszavak: értékesítés, márkakereskedés, skoda
 
A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Megújítja értékesítési rendszerét a ŠKODA – online foglalási rendszer azonnal elvihető új autókra Augusztusban is több új autót helyeztek forgalomba A soproni Iniciál Autóház Kft-vel nyílt meg a legújabb Suzuki márkakereskedés A soproni Iniciál Autóház Kft-vel nyílt meg a legújabb Suzuki márkakereskedés A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában
 
Prémium hifi egy városi autóban

Prémium hifi egy városi autóban

2020. április 29.
A vadonatúj 2008 a Peugeot harmadik típusa, amelyhez a felső kategóriás Focal szállít kiemelkedő minőségű audiorendszert. Az egyedülálló ajánlat alkalmából áttekintjük a két vállalat közötti együttműködést.
Részletek

Prémium hifi egy városi autóban

A Peugeot számára dicsőséges év volt 1979. A vállalat ebben az évben vette szárnyai alá a kiváló adottságokkal rendelkező, ám életképtelenné vált Simca márkát, és ekkor mutatta be minden idők egyik legkiválóbb francia autóját, az 505-öst. Egy harmadik dolog is történt azonban 1979-ben, amelynek akkor aligha tulajdonított jelentőséget az autógyártó, mostanra mégis meghatározó momentumnak bizonyult. A franciaországi Saint-Étienne-ben Jacques Mahul ebben az évben alapította meg cégét, a Focalt, amely négy évtized alatt a prémium audiorendszerek piacának világszerte elismert, többszörösen kitüntetett szereplőjévé és a Peugeot kiemelt beszállítójává vált.

Miután Jacques Mahul otthoni rendszereivel felhelyezte márkáját a hifi-térképre, figyelmét régi vágya megvalósítására fordította. A zene mellett ugyanis az autózásért is szenvedélyesen rajongott, és hogy a kettőt minél jobb minőségben köthesse össze, 1989-től elkezdett autóba beépíthető hangszórókat és erősítőket fejleszteni. Alig több mint egy évtized kellett ahhoz, hogy ezen a téren is a csúcsra érjen: 2001-ben a legmagasabb kategóriában ért el világbajnoki címet az autóhifis szakma legrangosabb versenyén, az IASCA-n – méghozzá egy Peugeot 306-osba épített rendszerrel.

Ez a siker jelentette az első kapcsolatot az időközben a francia kézműves tradíciók ápolásáért a Label Entreprise du Patrimoine Vivant címmel kitüntetett Focal és a legrégebbi hagyományokkal rendelkező francia autógyártó között.

Prémium hifi egy városi autóban

A tudatos együttműködés 2014-ben indult útjára, amikor a Focal észbontó 50 hangszórós, 17 400 wattos audiorendszert tervezett a Peugeot Design Lab különleges alkotásához, a Peugeot Expertre épülő Le Bistrot du Lion-hoz. A speciális lenszövetből készült hangszórók persze nem a vezető, hanem a vendégek szórakoztatására szolgáltak: a kinyitható, széthúzható oldalfalú, különleges jármű ugyanis gourmand büféskocsi volt, amely a milánói divathét francia pavilonjának látogatóit szolgálta ki.

A következő közös munka már kifejezetten a fedélzeti zenei élmény tökéletesítéséről szólt. A 2015-ös Peugeot Fractal tanulmányautó – amelyen a közönség először találkozhatott az i-Cockpit kezelőfelületi koncepcióval – akusztikailag optimalizált belső felületei, valamint négy darab Focal erősítővel meghajtott, 1600 wattos, 9.1.2 csatornás audiorendszere kifejezetten semleges, telt, tökéletesen élethű hangzást biztosított. Két évvel később lépett színre a Peugeot Instinct, egy szépséges, önvezető kombi-tanulmány, amelyhez ismét a Focal tervezett a vezetési üzemmódhoz (autonóm vagy kézi) és az ezzel összhangban változó üléshelyzethez igazodó hangzásképű, tizenegy hangszórós audiorendszert. Az alumínium és magnézium komponensekből felépülő, lenmembrános hangszórók mellett két Focal fejhallgató is helyet kapott a tanulmányautóban, személyre szóló zenei élményt biztosítva a hátul utazóknak.

A Peugeot Instinct fedélzetén felvetett lehetőségeket a 2018-as Peugeot e-Legend tanulmányautóban tökéletesítette a Peugeot és a Focal. Az elektromos retró tanulmány vadonatúj hangzás-koncepciókat vezetett fel: a többzónás klímaberendezés mintájára minden ülésnél külön szabályozható audiozónákat alakítottak ki, így mindenki a maga zenéjében merülhetett el, míg a fedélzeti rendszerek figyelmeztető és tájékoztató hangjelzései csak a vezetőhöz jutottak el.

Prémium hifi egy városi autóban

Miközben a nagyközönség ámulva nézte a Peugeot Instinct lenyűgöző vonalait, a frissen bemutatott Peugeot 3008 tulajdonosai már személyesen is megtapasztalhatták, mire képes egy Focal audiorendszer egy sorozatgyártású autóban. Az Év Autójának megválasztott SUV-hoz a világon elsőként tervezett gyári beépítésű hifit a Focal: az 515 wattos, 12 csatornás erősítő és a 10 hangszóró kombinációja egy évvel később a Peugeot 5008-asban is megjelent.

A 2018-ban bevezetett Peugeot 508 és 508 SW modellpáros esetén nem elégedtek meg annyival a Focal hangmérnökei, hogy az eltérő akusztikai jellemzőkhöz hangolják a rendszert: a még tökéletesebb zenei élményt kifinomult esztétikai részletekkel kombinálták, majd az 508 SW formavilágát előre vetítő Peugeot Instinct példájára vezeték nélküli Focal fejhallgatókkal tették teljessé.

Így jutottunk el 2020-ig és a Peugeot 2008-ashoz, amely a városi szabadidőautók kategóriájában szokatlan módon kínál prémium audio lehetőséget is. A Focal mérnökei a 10 hangszóró pontos elhelyezése mellett az autó belsőépítészeti jellemzőit is szem előtt tartva fűzték egységbe a technológiát és a stílust.

A szubkompakt szabadidőjármű a legújabb, ám aligha utolsó példája annak, ahogy a két innovatív francia márka a luxust többek számára elérhetővé téve vadonatúj korszakot nyit a fedélzeti zenehallgatás terén, szélesebb vásárlóközönség előtt nyitva meg azt a minőséget és élményt, amely korábban csak kevesek számára volt elérhető.

Prémium hifi egy városi autóban
Kulcsszavak: Focal, hangrendszer, Peugeot
 
Prémium hifi egy városi autóban Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb! Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján
 
A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

2020. április 29.
A Ford a tervek szerint május 4-től szakaszosan újraindítja a kontinentális Európában jármű- és motorgyártási tevékenységét. A következő hónapokat a termelés fokozatos felfuttatása jellemzi majd, mielőtt a vállalat újra visszaáll a teljes volumenű gyártásra.
Részletek

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit


A Ford ma megerősítette, hogy tervei szerint május 4-től újraindítja a kontinentális Európában jármű- és motorgyártási tevékenységét.

A következő Ford-létesítmények kezdik meg újra május 4-én a tevékenységüket, egyelőre szakaszosan: Németországban a Saarlouis jármű-összeszerelő üzem és a Cologne összeszerelő üzem és motorgyár, Spanyolországban a Valencia jármű-összeszerelő üzem, Romániában pedig a Craiova jármű-összeszerelő üzem és motorgyár.

A spanyol Valencia motorgyár május 18-tól működik majd újra, a brit Dagenham és Bridgend motorgyárak újraindításának időpontját pedig a későbbiekben erősíti meg a vállalat.

“Az európai koronavírus-járvány kezdeti csúcspontján túljutva egy újfajta környezetet kell teremtenünk, ezért a ‘vissza a munkába’ tervünk legfőbb prioritása, hogy a munkahelyeken meghonosítsuk a Ford globális szabványait, garantálva az emberek közti távoltartást, illetve a fokozott egészségvédelmi és biztonsági intézkedések bevezetését. Dolgozóinknak tudniuk kell, hogy megtesszük a megfelelő lépéseket a munkahelyi biztonságuk érdekében”
- nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A gyártás egyelőre kis volumenben kezdődik meg; az elsődleges cél a már szerződött gépkocsik leszállítása a márkakereskedőknek. A következő hónapokat a termelés fokozatos felfuttatása jellemzi majd, míg a vállalat újra visszaáll a teljes volumenű gyártásra. A gyártási terv ugyanakkor mindenkor tekintetbe veszi a beszállítók rendelkezésre állását, az egyes országokban érvényes mozgáskorlátozásokat, a Ford-márkakereskedések újranyitásának ütemét a legfontosabb piacokon, és természetesen a vásárlók részéről tapasztalható keresletet.

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

“A legfontosabb szempont a munkahelyek biztonsága lesz, amikor újraindítjuk a gyártást, és visszatérünk a munkához,” mondta el Martin Henning, a Ford Európai Üzemi Tanács elnöke. “Szakszervezeti vezetőink minden európai üzemünkre kiterjedően elfogadták azokat a kötelezően alkalmazandó intézkedéseket, amelyek a munkavállalók lehető legmagasabb szintű védelmét szolgálják, akár túlmutatva az egyes országok által előírt szabályozásoknál.”

A Ford átfogó intézkedés-sorozatot honosít meg emberek közti távolságtartás, illetve a dolgozók egészségét és biztonságát szolgáló szabályok hatékony betartására a vállalat európai gyáraiban és egyéb létesítményeiben. Íme néhány példa:

•    A Ford létesítményeibe belépő emberek kötelesek viselni a vállalat által biztosított arcvédő maszkot; ezen túlmenően arcvédő pajzsot kell használniuk azokon a gyártási helyszíneken és egyéb helyeken, ahol az emberek közti távolságtartás nem oldható meg
 
•    A Ford létesítményeibe belépő emberek testhőmérsékletét már a bejáratnál egy olyan szkennelő berendezéssel kell megmérni, ami megfelel minden helyi és országos szintű rendeletnek

•    A dolgozók közérzetét és munkára való alkalmasságát felmérő, napi szintű önértékelő folyamat bevezetése; erre még azelőtt sor kerül, hogy a dolgozó belépne a Ford-létesítménybe

•    A munkaállomások átalakítása az emberek közti megfelelő távolságtartás érdekében; a munkahelyre való fokozatos visszatérés megszervezése, hogy elkerülhető legyen a nagyobb embercsoportok kialakulása az épületekben

A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit

Emellett a vállalat minden, a munkába visszatérő alkalmazott számára személyes “védőcsomagot” biztosít. A csomag egyszer használatos arcvédő maszkokat, többször használható lázmérőt és egyéb higiéniai eszközöket tartalmaz.

A Ford arcvédő maszkokat gyárt az európai létesítmények dolgozói számára. A Ford globális előírásainak megfelelően a vállalat által biztosított arcvédő maszkok használata mindenkinek kötelező, aki a Ford létesítményeiben dolgozik vagy odalátogat. A saját használatra szánt arcvédő maszkok gyártásával a Ford segít tehermentesíteni az egyéni védőfelszerelésekre szakosodott ellátási láncokat, amelyek így könnyebben teljesíthetik az egészségügyi intézmények és egyéb iparágak megrendeléseit.

A munkavállalók egy szűk csoportja az elmúlt hetek során is folyamatosan dolgozott a vállalat létesítményeiben, biztosítva a legszükségesebb folyamatok működését. Május 4-től e tevékenységek fokozatos felfutása is megkezdődik, hogy idővel beállhasson a megszokott szintre.

Május 4-től a nem termelő területeken dolgozó alkalmazottak is fokozatosan elkezdenek majd visszatérni munkájukhoz; elsősorban azok, akik kulcsszerepet játszanak az újraindítás megtervezésében és a legfontosabb üzleti folyamatokban, illetve azok, akiknek munkaköre megköveteli, hogy a kizárólag a Fordnál elérhető speciális berendezéseket (például a járműtesztelő készülékeket) használják. A nem termelő tevékenységet végző, jelenleg távmunkában dolgozó munkatársak továbbra is távolról dolgoznak majd, ideértve a részmunkaidőben foglalkoztatott alkalmazottakat is.

“Példa nélkül álló időszak ez az iparág történetében, de a legjobbat hozta és hozza ki a Ford munkatársaiból, akik közül sokan az Európa-szerte elindított kezdeményezéseink révén értékes támogatást tudnak nyújtani helyi közösségeik számára. Amint megint megkezdődik üzemeinkben a termelés, ezt a pozitív elkötelezettséget és magabiztos szellemiséget újra meghonosítjuk a munkahelyeken, hogy vásárlóink még több hasznát lássák e szemléletnek,” jelentette ki Rowley.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ford
 
A valaha tesztelt legjobb autó a kompakt kategória erős mezőnyében A valaha tesztelt legjobb autó a kompakt kategória erős mezőnyében A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál A Seat is érintett lehet a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányában A Seat is érintett lehet a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányában 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál
 
Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

2020. április 28.
39 nappal a március 18-i leállást követően ismét készülnek a gépkocsik és a főegységek. Széles körű higiéniai és biztonsági intézkedések védik a munkatársak egészségét.
Részletek

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

Április 27-én, reggel 6:00 órakor újra beindult a gyártás a ŠKODA AUTO három csehországi termelési helyszínén. A KOVO szakszervezettel történt egyeztetést követően Mladá Boleslav, Kvasiny és Vrchlabí üzemeiben ismét megkezdődött a gépkocsik és főegységek gyártása, ahol a dolgozók egészségét széles körű higiéniai és biztonsági intézkedések védik.

2020. március 18-án a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében a ŠKODA AUTO leállította a gyártást csehországi termelési helyszínein. 39 nappal az ideiglenes gyárbezárás után, április 27-én reggel 6:00 órakor ismét folytatódhatott a termelés.

A kiterjedt higiéniai és biztonsági óvintézkedések között szerepel egyebek mellett a dolgozók szájat és orrot fedő védőmaszkkal vagy légzőmaszkkal ellátása, de a ŠKODA AUTO emellett elegendő fertőtlenítőszert is biztosít és transzparenseken hívja fel a figyelmet az alapvető óvintézkedésekre. Utóbbiak közé tartozik például a megfelelő távolság tartása más személyektől, a tartózkodás a kézfogástól, a rendszeres kézmosás, illetve kézfertőtlenítés, valamint a „biztonságos” köhögés és tüsszentés, mindezeken túl a gyár területére lépéskor szúrópróbaszerű testhőmérsékletmérést is végeznek.

A ŠKODA AUTO a Cseh Köztársaságban működő minden termelési helyszínén szórólapokon és transzparenseken, valamint különféle digitális csatornákon tájékoztatja munkatársait az óvintézkedésekről. Ezzel párhuzamosan a menedzserek és munkahelyi vezetők az adott részlegek specifikus biztonsági óvintézkedéseit ismertetik csapataikkal.

Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO
Kulcsszavak: autógyár, koronavírus, skoda
 
Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO Elkészült a 100 000. Audi S3 Limousine Győrben Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO A SEAT a jövőbe tekintve erős márkát épít Škoda Rapidot nyerhet a család Škoda Rapidot nyerhet a család 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport
 
Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

2020. április 28.
Már a  hazai piacon, a Wallis British Motors budapesti kereskedésében is megtekinthető, illetve rendelhető a strapabíró terepjárók etalonjának számító – 1948-tól közel hetven éven át gyártott – Land Rover Defender új modellje, amelyet a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatott be a gyártó.
Részletek

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

A 21. századi követelmények szerint  átalakított design-ikon szinte önálló kategória: intelligens, sokrétű, útra termett és biztonságos az egész család számára. Az új Defender megőrizte elődje eredeti karakterét és hitelességét, a Land Rover mérnökei a lenyűgöző terepképességeket megőrizve és minimalista, funkcionális belső teret újragondolva fejlesztették ki a  21. század következő ikonját. Az eredmény nem csak a valaha készült legjobb terepképességű Land Rover lett, hanem egy igazán kényelmes, modern jármű is, mely nem hétköznapi élményt nyújt a vezetőjének.

Sziluettje összetéveszthetetlenül ismerős, mégis új. A nevében, formájában és képességei alapján ikonikussá vált Defender személyre szabható, hogy tulajdonosai maximálisan kihasználhassák az egyedi világában rejlő lehetőségeket. Az úttörő innováció hét évtizede során a Land Roverek egyedülálló helyet érdemeltek ki a felfedezők, a nemzetközi humanitárius szervezetek és a kalandvágyó családok szívében szerte a világon. A Föld legtávolabbi zugaiban  is bizonyított új Defender folytatja ezt a hagyományt.

A Range Rover család páratlan luxusa és kifinomultsága, valamint a rendkívül hatékony és sokoldalú Discovery SUV mellett az új Defender harmonikusan egészíti ki a Land Rover-dinasztiát. De a korábbi modelltől örökölt 110-es típusjel a világ legtöbbet nyújtó és legstrapabíróbb 4x4-es családjának csupán a kezdete. Hamarosan követi majd a kompakt, rövid tengelytávú 90-es, mielőtt egy  haszongépjármű változattal is bővülne  a paletta 2020-ban.

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

Érzelemvezérelt formatervezés

Jellegzetes sziluettje miatt az új Defender azonnal felismerhető, minimális elülső és hátsó túlnyúlásával kiváló első és hátsó terepszöget biztosít. A Land Rover tervezői a 21. századra álmodták újra az ismerős Defender védjegyeket: függőleges, szögletes formavilágát megőrizve, megtartva az oldalsó tetőablakokat, az oldalra nyíló hátsó csomagtérajtót és a kívülre szerelt tartalékkereket, amelyek azonnal felismerhetővé teszik.

Az eredeti Defender lecsupaszított személyiségét a belsejébe költöztették, ahol az általában elrejtett szerkezeti elemeket és rögzítéseket szabadon hagyták, és az egyszerűségre és praktikusságra fektették a hangsúlyt. Az innovatív funkciók között szerepel a műszerfalba épített sebességváltó, amely lehetővé teszi a korai Land Roverekhez hasonló, három elülső üléses modell választását is.

Ennek eredményeként a Defender 110 öt, hat vagy 5+2 ülőhelyes konfigurációt kínál, ahol a második sor ülései mögött akár 1,075 literes a rakodótér, de a második üléssor lehajtásakor akár 2,380 literes is lehet a hasznos térfogat, mintegy 900 kg-os hasznos teher mellett. A Defender 90 hat utas szállítására lesz képes egy kompakt családi autó hosszúságú járműben.

A felhasználóbarát szolgáltatások körét gyarapítják a gyakorlatias megoldások és az innovatív technológiai újítások. A tartós, gumírozott padló leveti magáról a  napi kalandok és az „egyszer az életben” expedíciók porát. Az opcionális, teljes hosszúságában összecsukható szövettető nemcsak kabrió-érzést nyújt, de azt is lehetővé teszi a Defender 110 második sorában ülő utasok számára, hogy a parkoló autóban felállva teljes szafari élményben legyen részük.
Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

A tartósság definíciója

Az új, kimondottan erre a modellre fejlesztett D7x („x”, mint „extrém”) könnyű alumínium platformra épített önjáró karosszéria a legszilárdabb karosszériaszerkezet, amelyet a Land Rover valaha gyártott. Háromszor merevebb a hagyományos alvázas szerkezeteknél, tökéletes alapot biztosítva a független légrugós vagy tekercsrugós felfüggesztéshez, illetve támogatja a legújabb elektromos meghajtásokat is.

Az elektronikus légrugós felfüggesztést támogató „Adaptive Dynamics” rendszer lehetővé teszi a vezető számára a vezetési tulajdonságok finomhangolását, a karosszéria és a kormánymű elmozdulását másodpercenként akár 500-szor ellenőrizve biztosít függőleges kilengésektől és erőteljes oldaldőléstől mentes rugózást. A rendszer a fokozatmentesen szabályozható lengéscsillapító lágy és kemény végpontjai közötti szabályozással reagál a vezető parancsaira és a terepfelszínről kapott visszajelzésekre.

Az extraerős váz miatt a tető dinamikus terhelhetősége akár 168 kg, a 300 kilós statikus terhelhetőség, és a 3.5 tonnás maximális vontatási tömeg révén pedig még sokoldalúbb társa lehet a Defender a kalandokban. Azoknak, akik szeretnek a természetben éjszakázni, tökéletes megoldást kínál a tetőn rögzíthető sátor.

Világszínvonalú szakértő terepen és úton

A képességeinek forradalmi sokrétűsége megkülönbözteti a Defendert a mezőnytől.  Az állandó összkerék-hajtás, a felezővel ellátott 8 sebességes automata sebességváltó, a középső differenciálmű és az opcionális hátsó differenciálmű biztosítja, hogy minden szükséges műszaki felszereltséggel rendelkezzen a sivatagi puha homokjában, az Északi-sarkvidék fagyos tundrájában vagy a kettő között bárhol.

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

Az új karosszéria architektúra 291 mm szabad hasmagasságot és világszínvonalú off-road geometriát kínál, sorrendben 38, 28 és 40 fokos első terepszöget, rámpaszöget és hátsó terepszöget biztosítva a 110-esnek (off-road magasságon). Az 500 mm-es tengelyartikulációja révén akár 45 fokos dőlésszögű oldallejtőket is könnyedén megszelídít.

A 900 mm-es maximális gázlómélységet a „Terrain Response 2” rendszer új gázlósegéd programja teszi lehetővé, amely 3D panoráma kamerarendszerén keresztül biztosítja, hogy a járművezetők teljes bizalommal hajtsanak be a mély vízbe.

A szárazföldön a Land Rover fejlett „ClearSight Ground View” technológiája segít a járművezetőknek teljes mértékben kihasználni a Defender mindent meghódító képességét azáltal, hogy a központi érintőképernyőn mutatja a motorháztető által általában elrejtett, közvetlenül az első kerekek előtti területet is.

A Defender felfüggesztése akár 185 mm-en állítható. Az elektronikus légrugó lehetővé teszi, hogy a hasmagasságot a beszállást és rakodást megkönnyítő, 40 mm-rel csökkentett, ún. „Elegant Arrival” szinttől az akár 75 mm-es emelésig növeljük, vagy extrém terepkörülmények között akár további 70 mm-t emeljük, a jármű kivételes futómű-geometriájának köszönhetően.

Teljesítmény és hatékonyság

A fejlett benzin- és tiszta dízelmotorok, valamint a Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV)  meghajtás széles választéka garantálja az új Defender teljesítményét és hatékonyságát bármilyen környezetben, míg a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) motorváltozat az év második felében  csatlakozik a sorozathoz, lehetővé téve a csendes, kizárólag elektronikus közlekedést.

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

Bevezetéskor a benzines sorozat a négyhengeres  P300 változatból és a 3.0 literes,  soros  hathengeres P400-ból áll, kiegészülve a hatékony mild-hibrid elektromos jármű-technológiával. Alternatív megoldásként választható a négyhengeres dízelüzemű motor – 200 vagy 241 lóerős kivitelben –, kiváló üzemanyag-fogyasztással (7,6 liter/100km) és CO2-kibocsátással (199g/km – NEDC-ekvivalens).

21. századi technológia

Az új Defender legalább annyira előremutató technológiailag, mint amennyire strapabíró. Itt találkozhatnak a vásárlók először a Land Rover új, „Pivi Pro” információs és szórakoztató rendszerével. Az újgenerációs, 10” méretű érintőképernyő intuitív és felhasználóbarát, amely a gyakran használt feladatok elvégzéséhez csak minimális felhasználói közreműködést igényel, míg az always-on kialakítása szinte azonnali válaszokat garantál.

Ezen felül az új Defender a következő szintre emeli az 5G kompatibilis „Software-Over-The-Air” (SOTA) technológiát 14 egyedi modullal, amelyek képesek távoli frissítések fogadására. Letöltik az adatokat, miközben az ügyfelek otthon alszanak vagy távoli helyeken barangolnak autójukkal. Az új Defender az életkorral nemesedik, hiszen a fontos frissítések akár azonnal, a Land Rover kereskedők felkeresése nélkül, lépcsőzetesen épülnek be a jármű rendszerébe.

Az egyénileg konfigurálható, saját szabadalmon alapuló „Terrain Response 2” rendszer lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy az új Pivi Pro infotainment érintőképernyőjén keresztül finomhangolják a jármű minden részletét annak aktuális környezetéhez, ezzel a legtöbbet kihozva az autó rendkívüli képességeiből.

Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender

Míg az eredeti Defenderben a járművezetők manuálisan rögzíthették a központi differenciálművet a sebességváltó magas és az alacsony tartományai között, addig új Defenderben a központi érintőképernyő vezérlőjén a „Center Slip Limited” és a „Center and Rear Slip Limited” opciók segítségével akadályozhatják meg a tengelyek közötti csúszást. Ezen felül három beállítás közül választhatunk a fojtószelep és a sebességváltó megkívánt reakciója, a kormányzás és a tapadás kontrollja érdekében, így a tapasztalt és a kezdő off-roadosok is igényeikre szabhatják a vezetési tulajdonságokat minden terepen. A rendszer négy egyedi profil mentését teszi lehetővé, így az összes sofőr  gyorsan aktiválhatja kedvelt beállításait.

A világodra szabva

Az élmények és kalandok megalkuvásmentes megélése a Land Rover érzés fontos összetevője, az új Defender pedig folytatja ezt a gazdag örökséget, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy személyre szabják járműveiket, amely így minden eddiginél jobban alkalmazkodik majd életmódjukhoz.

Az új Defender 90 és 110 karosszéria kivitelben kapható. A kínálat az alapmodelltől a First Editon-ön át a legmagasabb felszereltségű X-ig terjed, illetve elérhetőek a Standard, S, SE, HSE modellváltozatok is. Az ügyfelek minden korábbi Land Rovernél rugalmasabban testre szabhatják járműveiket: az Explorer, az Adventure, a Country és az Urban kiegészítő csomagok mindegyike megkülönböztető karaktert ad a Defendernek egy-egy speciálisan megválasztott tartozékával. Az exkluzív First Edition modell egyedi specifikációval rendelkezik, és az első gyártási évben lesz elérhető.

A szabadon választható 170 különféle kiegészítő – többek között távirányítós elektromos csörlővel, tetőtéri sátorral és felfújható vízálló napellenzőkkel, hagyományosabb vonóhorog-rendszerekkel és tetőcsomagtartókkal is felszerelhető – miatt szinte esélytelen, hogy két azonos Defenderrel találkozzunk az utakon, a Land Rover „Above and Beyond” kollekciójába tartozó outdoor ruházat és felszerelés pedig ugyanolyan tartós és ellenálló, mint az új Defender.

Kulcsszavak: bemutató, Defender, Land Rover, új modell
 
Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender Új irányvonalhoz új autó - Citroen C4 Cactus Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása Az új SEAT Ibiza szegmensének egyik legjobb választása 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét
 
Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat

Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat

2020. április 28.
Több száz, a koronavírus ellen harcoló egészségügyi dolgozót támogatnak ingyenes autóhasználattal, szervizszolgáltatással és gépjármű-fertőtlenítéssel az AutoWallis csoport tagjai.
Részletek

Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat

A tőzsde autós vállalata lehetőségeihez mérten saját eszközeivel és munkatársainak közreműködésével segíti a járvány elleni küzdelmet. A támogatást több budapesti kórház és kerület egészségügyi dolgozói vehetik igénybe.

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis Nyrt. tagvállalatai, valamint az általuk képviselt egyes márkák több száz, a koronavírus megfékezéséért küzdő egészségügyi dolgozót támogatnak autóhasználattal, szervizszolgáltatással és gépjárműfertőtlenítéssel. A hazai autóipari szektor vezető szereplőiként emellett szervizdíjbevételük bizonyos hányadát a jelenlegi járványhelyzethez kapcsolódó jótékonysági célra is felajánlották.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a csoport és munkavállalói elkötelezettek a koronavírus elleni küzdelem iránt, és maximálisan elismerik a vírus ellen a frontvonalban harcoló egészségügyi dolgozók munkáját. Éppen ezért lehetőségeikhez mérten mindent megtesznek annak érdekében, hogy saját eszközeik rendelkezésre bocsátásával és munkatársaik közreműködésével támogassák az egészségügyi dolgozókat hősies munkájukban.

Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat

A koronavírus miatti helyzetben az AutoWallis leányvállalatai, a Wallis Automotive Europe, a Wallis British Motors, a Wallis Motor Duna, a Wallis Motor Pest, valamint a Wallis Autókölcsönző bemutatóautóik, valamint szervizkapacitásaik egy részét ajánlották fel különböző kórházak, szervezetek, és budapesti kerületek egészségügyi dolgozóinak.

A Wallis British Motors, mely április óta a Jaguar és a Land Rover hazai forgalmazója, a főváros 9. kerületében dolgozó egészségügyi dolgozók részére felajánlotta, hogy a koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzet ideje alatt heti 20 gépjármű ózonos fertőtlenítését és műszaki átvizsgálását díjmentesen végzi el, hogy autóikat minél biztonságosabban használhassák feladataik ellátására. A Wallis British Motors emellett vállalja, hogy az átvizsgálás – a 9. kerületben díjmentes hozom-viszem szolgáltatással lehet igénybe venni – során feltárt esetleges hibák kijavításánál a munkadíjból 50 százalék kedvezményt biztosít, és az így megfizetett kedvezményes díjat egy kiválasztott egészségügyi intézmény alapítványának utalja át, ezzel is segítve a koronavírus elleni küzdelmet.

A Wallis Automotive Europe (WAE), az általa képviselt Ssangyong márka két járművét (Ssangyong Rexton és Ssangyong Tivoli) ajánlotta fel egy-egy hónapra a Dél-pesti Centrumkórháznak. Az autókat Dr. Szlávik János, infektológus szakorvos, a kórház infektológiai osztályának vezetője vette át.

Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat

Az Etesd a dokit! mozgalmat, melynek önkéntesei naponta több mint 100 adag meleg ebédet szállítanak a kórházakban helyt álló orvosoknak és nővéreknek, a WAE által képviselt két márka is támogat: ingyenes használatra két hétre felajánlottak egy Range Rover Velart és egy hónapra egy Ssangyong Korandot.

A Wallis Autókölcsönző, mely a Sixt márkát képviseli Magyarországon, két Opel Astra két-két hónapos használatát ajánlotta fel a Dél-pesti Centrumkórház számára. A Wallis Motor Duna és Wallis Motor Pest, mely BMW és MINI járműveket értékesít, két budapesti kerület kórházainak (a 9. és 14. kerületben: Bethesda Gyermekkórház, Dél-pesti Centrumkórház, Heim Pál Gyermekkórház, Honvéd Kórház, Szent László Kórház, Uzsoki Utcai Kórház) egészségügyi dolgozói számára ajánlotta fel, hogy május végéig gépjárműveiket ózonos technikával fertőtleníti, külső és belső takarítással egyidejűleg.


Kulcsszavak: adomány, AutoWallis, koronavírus, Ormosy Gábor, ssangyong
 
Új néven a Ssangyong Amerikában Új néven a Ssangyong Amerikában A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up Genfben bemutatkozott a Ssangyong Musso Grand pick-up A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Porsche újraindítja a sportautók gyártását
 
Hét új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

Hét új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2020. április 28.
Négy budapesti és egy szigetszentmiklósi helyszínen várja ingyenes töltési lehetőség az e-autósokat: újabb hét AC töltőponttal bővült az ALDI hálózata.
Részletek

Hét új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2018 őszén kötött az ALDI és az E.ON megállapodást arról, hogy 123 magyarországi ALDI-üzlet parkolójában lesz elérhető az energiavállalat által telepített és üzemeltetett 360 töltőpont. Az országosan 82 települést érintő hálózat kiépítése 2019 tavaszán kezdődött meg, azóta pedig Nyíregyházától Debrecenen át Zalaegerszegig immár 12 megyében 50 töltőpontot adott át a két cég. A tervek szerint ebben az évben minden hiányzó üzlet esetében átadják a töltőpontokat és teljes lesz a 123 áruházat érintő hálózat. A szolgáltatás a hálózat kiépítésének kezdete óta ingyenes, így jelenleg is díjfizetés nélkül lehet igénybe venni.

A beruházás újabb lépéseként már a következő ALDI-üzleteknél is lehetőség van az elektromos-, valamint plug-in hybrid autók akkumulátorainak feltöltésére:

•    Budapest, XI. kerület Hunyadi János út 19.,
•    Budapest, XIII. kerület Rokolya utca 1-13.,
•    Budapest, XIX. kerület Hofherr Albert utca 40/A,
•    Budapest, XXIII. kerület Haraszti út 32/B,
•    Szigetszentmiklós, Csepeli út 64-68.

További újdonság, hogy április 20-tól a töltők az eddig megszokott manuális működtetés helyett a drivE.ON mobil applikáción keresztül használhatóak az ügyfelek számára. 

Az E.ON által kifejlesztett applikáció nemcsak Magyarországon, hanem környező országok szintjén is kiemelkedő és ritka megoldás. Az ügyfelek számára az biztosít kiemelkedő értéket, hogy megszünteti számukra a töltés rendelkezésre állásának bizonytalanságát, mivel az ügyfelek fél órával a tervezett használati időpont előtt már le tudják foglalni a töltőt. Ezzel a kényelmi szolgáltatással elkerülhető a felesleges várakozási idő a töltőpontnál, illetve tervezhetővé válik a töltés.

Hét új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

Az ügyfelek kényelmét és a töltés tervezhetőségét segíti a térképes kereső is, ami nemcsak az E.ON, hanem a többi szolgáltató töltőit is mutatja – részletes információval a csatlakozó típusáról és a foglaltsági állapotról is. Az alkalmazás értesítést küld a kiválasztott töltőpont foglaltságának megszűnéséről is, így az ügyfelek azonnal, időveszteség nélkül le tudják foglalni és be tudják tervezni az útvonalukba a töltést.

Az előzetesen lefoglalt töltőponton beállítható, hogy várhatóan mennyi ideig tart a töltés, ezáltal más felhasználók számára is tervezhetővé válik az adott töltőpont igénybevételének lehetősége. A töltés során folyamatosan figyelemmel kísérhető az idő és a leadott energiamennyiség is. Nem kell izgulni akkor sem, ha pár perc késéssel tud csak a felhasználó a töltőhöz érni, mivel az alkalmazás stresszmentesíti a felhasználót.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban A gyorstöltés a városi autózás jövője A gyorstöltés a városi autózás jövője Norvégiában betiltanák a dízel- és benzines autók eladását Norvégiában betiltanák a dízel- és benzines autók eladását A GreenGo okostelefon alkalmazással könnyen megtaláljuk a szabad autót a közelünkben A GreenGo okostelefon alkalmazással könnyen megtaláljuk a szabad autót a közelünkben
 
Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

2020. április 28.
Többhetes szünet után a Mercedes-Benz keddtől fokozatosan újraindítja termelést a kecskeméti gyárában; a munkatársak védelme érdekében az újraindulást több mint 120 higiénés és megelőző intézkedéssel készítették elő - tájékoztatta a vállalat kedden az MTI-t.
Részletek

Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

A kecskeméti munkavállalók a fokozatos gyártásindítás alatt először egyműszakos, később pedig kétműszakos munkarendben dolgoznak majd.    

A bevezetett új szabályokról és higiénés tudnivalókról a gyár minden munkatársa már az első munkanap előtt tájékoztatót kapott, és a cég minden dolgozója számára mosható maszkokat is küldött.

Megváltoztak a gyár területére történő belépés szabályai, gnövelték a gyárhoz közlekedő buszok számát, és nemrég elkészült a városközpontból a gyárig vezető kerékpárút is.    

A gyártásban azokon a munkaállomásokon, ahol az 1,5 méter távolság nem tartható, a munkatársaknak kötelező maszkot viselni, illetve vagy védőszemüveget vagy plexi védőmaszkot kell használni.     

A takarítószolgálat rendszeresen fertőtleníti és takarítja a gyár területét. Ezen kívül a munkatársaknak minden munkakezdés előtt a kapott tisztítószerekkel egyénileg meg kell tisztítaniuk saját munkaterületüket, a munkaeszközöket, a kezelőtáblákat és válaszfalakat.    

Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

A későbbiekben induló kétműszakos működésnél a reggeli és éjszakai műszakokat szétválasztják egymástól, úgy, hogy az egyes műszakcsoportokhoz tartozó munkatársak lehetőleg semmilyen mértékben ne érintkezzenek a másik műszakcsoporttal.     

A munkatársak biztonsága érdekében átalakították a pihenőzónákat, meghatározták az egyszerre ott tartózkodók számát, kijelölték a székek helyeit a padlón, amelyeket tilos elmozdítani.     

Az üzemi étkezdékben leszűkítették a menüválasztékot és megkérték a kollégákat, hogy saját evőeszközeiket használjak vagy a tálcákkal együtt a személyzettől vegyék el. A kantinokban jelöléseket festettek fel a padlóra a helyes távolság betartásához, a pénztáraknál pedig a védelmet szolgáló plexi válaszfalakat szereltek fel.     

Adminisztrációs területen továbbra is home office-ban történő munkavégzést ajánlják, és a megbeszéléseket lehetőség szerint digitális formában kell lebonyolítani.    

A Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler AG március 17-én döntött úgy, hogy a koronavírus-járvány miatt megszakítja a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Az intézkedés érintette a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát is, ahol a legtöbb területen szintén felfüggesztették a munkát március 20-tól.    
 
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A gyárban a Mercedes-Benz A-osztályt, valamint a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modelleket gyártják - e két utóbbit kizárólag a magyarországi telephelyen.    

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, 2,7 százalékkal haladta meg a 2018-ast.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kecskemét, mercedes-benz
 
Fernando Alonso Lancia Themával jár Fernando Alonso Lancia Themával jár Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként Berlin üdvözli a PSA vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására Berlin üdvözli a PSA vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el Bosch csoport 2012-ben eddigi legmagasabb árbevételét könyvelhette el
 
Magyar Lízingszövetség: közel 3300 hétüléses autóhoz összesen 9,2 milliárd forint támogatás

Magyar Lízingszövetség: közel 3300 hétüléses autóhoz összesen 9,2 milliárd forint támogatás

2020. április 27.
Már közel 3300-nál jár a nagycsaládosok autóvásárlási programjában lízing segítségével megvásárolt autók száma.
Részletek

Magyar Lízingszövetség: közel 3300 hétüléses autóhoz összesen 9,2 milliárd forint támogatás

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint csak márciusban 438 szerződést kötöttek, a program tavaly júliusi indulásától kezdve pedig már több mint 9 milliárd forint értékű finanszírozást nyújtottak a lízingcégek a hétüléses új autókhoz.

Összesen 1459 új hétüléses - állami támogatással megvásárolható - autóhoz nyújtottak finanszírozást a magyar lízingcégek az év első három hónapjában. A nagycsaládosok autóvásárlási programjának tavalyi júliusi rajtja óta pedig összesen 3277 új autóra kötöttek lízingszerződést az érintettek.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára azt mondta:

„Tavaly július óta a tagvállalataink több mint 9,2 milliárd forint finanszírozást biztosítottak a maximum 2,5 millió forintos állami támogatással megvásárolható új hétüléses autókhoz."

Egy-egy szerződés esetében az átlagos finanszírozott összeg meghaladja a 2,8 millió forintot. A szakember kedvezőnek mondta, hogy kevés lízingkérelem nem kapott zöld utat a program indulása óta, a jóváhagyott igénylések aránya ugyanis  továbbra is kimagaslóan magas.

A jövőről szólva Tóth Zoltán azt mondta, hogy a nagycsaládosok autóvásárlási programja jól működik és sikeresnek mondható a lízingpiac oldaláról is. „A koronavírus-járvány a magyarországi autópiaci eladásokat jelentősen visszavetheti, elképzelhető, hogy a támogatott hétüléseseknél is kisebb lesz a kereslet.”

Magyar Lízingszövetség: közel 3300 hétüléses autóhoz összesen 9,2 milliárd forint támogatás


Kulcsszavak: családi autó, hét ülés, Magyar Lízingszövetség, támogatás
 
Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Volkswagen Haszonjárművek támogatja a Mountain Bike Világkupa legjobbjait A Volkswagen Haszonjárművek támogatja a Mountain Bike Világkupa legjobbjait Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását
 
Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

2020. április 27.
A Toyota a koronavírus miatt kialakult helyzet miatt rendhagyó módon, egy online globális premier keretében leplezte le a vadonatúj Toyota Yaris Cross modellt, egy olyan autentikus kompakt SUV-ot, amelyben egyesül a Toyota minden kisautós szakértelme és SUV-tapasztalata, és az elkövetkező években az autógyártó egyik legfontosabb európai modellje lehet.
Részletek

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

A Toyota GA-B padlólemezére épített második modell látványos formatervet és dinamikus teljesítményt kínál, amelyhez emelt hasmagasság, intelligens összkerékhajtás és a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája társul. Az európai vásárlók számára tervezett és fejlesztett Yaris Cross évente több mint 150.000 példányban készül majd Franciaországban, piaci bevezetése piaci bevezetése 2021-ben várható.

A nagyvárosi életforma sajátságos kihívásokat szül. Az autózás szempontjából például azt, hogy a vásárlók számára egyre inkább vonzók a robusztus, magas üléshelyzetű SUV-k előnyei, de egyben olyan autót is keresnek, ami otthonosan mozog a szűk városi utcákon, és a környezeti terhelése is csekély. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy a jármű mutatós és stílusos legyen, és sokoldalúságával megfeleljen az aktív életstílus igényeinek. A Toyota pontosan ezen elvárások alapján tervezte meg a vadonatúj Yaris Cross modellt. Az új Yaris Crosst az európai vásárlók számára tervezték és fejlesztették, kifejezetten a régió B-SUV piacának elvárásai és preferenciái szem előtt tartásával. Az autó gyártása is Európában folyik majd 2021-től a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) üzemében, ahol az új generációs Yaris ferdehátú is készül.

Hamisítatlan hibrid, hamisítatlan SUV

Az új Yaris Cross tervezői szabadon felhasználhatták mindazt a tudást és tapasztalatot, amit a Toyota a hibrid technológia, illetve a kisautók és SUV-k terén összegyűjtött az elmúlt évtizedekben. A Toyota több szempontból is piacvezető a hibrid járműtechnológiában; például a vállalat kínált először hibrid hajtást a B-szegmensben az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével. Ez a páratlan szakértelem most a Yaris Cross új, negyedik generációs hibrid hajtásláncának kivételes teljesítményében és üzemanyag-fogyasztásában ölt testet.

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

A Yaris család tagjaként a Yaris Cross is a Toyota új GA-B kompakt padlólemezére épül, így ugyanazt a “kicsiben nagy” formatervezési és térkihasználási koncepciót követi, mint az eredeti Yaris, vagyis a kompakt külső méretek mellett is tágas belső teret kínál. A Yaris Cross egy hamisítatlan SUV, és ilyen szempontból méltó letéteményese a világ legkelendőbb SUV-modellje, a RAV4 negyedszázados hagyományainak, akárcsak a stílusos és takarékos C-HR sikerének. Az autó autentikus SUV-jellegét mi sem bizonyítja jobban, mint az új modell emelt hasmagassága és intelligens AWD-i összkerékhajtása.  Yaris Cross bevezetésével a Toyota kibővített SUV-kínálata immár a B-, C- és D-szegmenst is lefedi.

Új hibrid hajtáslánc

A Yaris Cross modellben a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája működik. Az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével a márka sikeresen honosította meg a full hybrid hajtást a B-szegmensben, és Európában azóta több mint félmillió ilyen autót értékesített. Ez nagyszerű eszköznek bizonyult ahhoz, hogy a Toyota széles tömegek számára tegye népszerűvé a hibrid technológiát. A Yaris és a Yaris Cross az első olyan autók, amelyekben a Toyota legújabb, 1,5 literes hibrid rendszere található; ezt a technológiát közvetlenül a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes hajtásláncokból fejlesztették ki, amelyek a nemrégiben bemutatott Corolla, C-HR, RAV4 és Camry modellek kínálatában szerepelnek.

Az új rendszer 1,5 literes, háromhengeres Atkinson-benzinmotorjában precíziós tervezéssel sikerült tovább csökkenteni a súrlódási és mechanikai veszteségeket, és optimalizálni az égés sebességét. Az eredmény egy alacsony fordulatszámon is magas forgatónyomatékú, kiváló üzemanyag-fogyasztású blokk lett, amelynek termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot; ez az érték kedvezőbb, mint egy hasonló dízelmotoré, és csekély fogyasztás és CO₂-kibocsátást biztosít.

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

Az új hibrid rendszer maximális teljesítménye 116 DIN LE. A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a teljesítmény-leadásra, hogy a rendszer élvezetes gázreakciókkal működjön. Ami a károsanyag-kibocsátást illeti, az elsőkerékhajtású verzió legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 90 g/km, az AWD-i változaté pedig kevesebb, mint 100 g/km (NEDC-korellált adatok), a WLTP-mérés szerint az elsőkerékhajtású változat legalacsonyabb értéke 120 g/km, a 4WD változaté pedig kevesebb mint 135 g/km. Minden adat a végső homologizációtól függ.

Toyota GA-B padlólemez

Ferdehátú testvéréhez hasonlóan a Yaris Cross is a Toyota új GA-B járműplatformjára épül. Ez  a padlólemez rendkívül merev karosszériát és jól kiegyensúlyozott futóművet biztosít, így az autó kiválóan reagál a kormánymozdulatokra.

Minden porcikájában városi autó. Minden porcikájában SUV

A Yaris Cross megalkotásával a Toyota egy lekicsinyített, mégis autentikus SUV-t készített, ami magasabb üléspozíciót, praktikus belső kialakítást és tágas utasteret kínál – vagyis csupa olyan dolgot, amit a vásárlók manapság elvárnak egy kompakt, a városi viszonyokhoz kiválóan alkalmazkodó autótól. A dizájn az SUV-k klasszikus jegyeit tükrözi, hiszen a magas építésű kocsitest és a nagyobb méretű kerekek/abroncsok erőt és céltudatosságot sugallnak.A Yaris Cross az új ferdehátú Yaris 2560 mm-es tengelytávolságával készül, de a jármű 240 mm-rel hosszabb, mivel első túlnyúlása 60, hátsó túlnyúlása pedig 180 mm-rel nagyobb, így a belső tere is megnőtt. A hasmagasság 30 mm-rel gyarapodott, és a karosszéria is 90 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb lett.

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

Praktikumot és sokoldalúságot ígér az új modell

Mivel egy hamisítatlan SUV-modellről van szó, a Toyota mérnökei különös figyelmet fordítottak arra, hogy az autó praktikus és sokoldalú legyen.

A motoros mozgatású csomagtérajtó nagy segítséget jelent, amikor tele van az ember keze. A csomagtér rugalmas kihasználhatóságát fokozza az állítható magasságú padló, illetve a padló alatti rejtett rekesz, amivel megnövelhető a tér, ha valaki nagyobb méretű tárgyakat szállít. Ráadásul maga a padlólap is két részből áll, így egyszerre is kihasználható a tágasabb tér és a padló alatti rekesz. A csomagtérben új, rugalmas hevederrendszer tartja helyükön a tárgyakat, amelyek menet közben elmozdulhatnának. A Yaris Cross ugyanolyan tágas, mint amilyen praktikus. A csomagtér akkor is nagyméretű, ha minden ülés és a kalaptartó is a helyén van, ugyanakkor a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléssor révén mindig könnyű megtalálni a tökéletes egyensúlyt az utasok száma és a szállítandó poggyász mennyisége között.

Intelligens összkerékhajtás

A Yaris Crosst autentikus SUV-modellé avató tulajdonságok egyike, hogy az autó – kategóriájában egyedüli hibridként – intelligens összkerékhajtási rendszerrel is megrendelhető. Az AWD-i extra stabilitást és tapadást biztosít, méghozzá a mindennapos közlekedés során ugyanúgy, mint a rossz útviszonyok közt vagy a csúszós utakon. Az elektronikus vezérlésű rendszer kisebb és könnyebb a mechanikus AWD egységeknél, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris Cross Hybrid AWD-i üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden más összkerékhajtású B-SUV modellénél kedvezőbb. Elinduláskor és gyorsításkor a rendszer vonóerőt közvetít a hátsó kerekekhez. Normál haladás közben a Yaris Cross elsőkerékhajtású, de ha az út csúszóssá válik – például ha az autó síkos macskaköveken, sűrű esőben, hóban vagy homokos talajon közlekedik –, az összkerékhajtás automatikusan bekapcsol.

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

Fejlett vezetősegítő rendszer

Az új Yaris Cross biztonságának fundamentuma a GA-B padlólemez, ami kimagasló szilárdságot biztosít. Annak érdekében, hogy az autó a független törésteszt-szervezetek legszigorúbb elvárásainak is megfeleljen, a Toyota felszerelte az új modellt a Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszereivel és fejlett vezetősegítő funkcióival. Ezek a megoldások a vezető tájékoztatásával, gyors figyelmeztetésével és ha kell, automatikus fékezéssel és kormányzással segítenek elkerülni a leggyakoribb baleset-típusokat.

Dizájn

A Yaris Cross formatervezésén együtt dolgoztak a Toyota európai és japán stúdióinak munkatársai. Ötleteiket és inspirációikat jól összefoglalják a fejlesztőcsapat egyik vezetője, Lance Scott, a nizzai EDD stúdió formatervezési igazgatójának szavai:

 „A munka kezdetétől tisztában voltunk azzal, hogy bár a B-SUV szegmens vásárlói elsősorban a stílust keresik ezekben az autókban, a kimagasló praktikumot is nagyon fontosnak tartják. Ezt a két dolgot nem könnyű egyszerre megvalósítani – különösen egy ennyire kompakt méretű járműben. Már a legelső skiccek felvázolásakor is az európai vevőkre összpontosítottunk, de rájöttünk, hogy még többet kellene megtudnunk róluk.

Ezért aztán elkezdtünk autósokkal beszélgetni, hogy jobban megismerjük az életmódjukat; hogy mit szeretnek, hogy mire használják a járműveiket nap mint nap, és hogyan töltik a szabadidejüket. Az érdekes és igencsak hasznos beszélgetések után visszatértünk a stúdióba, hogy megrajzoljunk egy olyan autót, ami nemcsak hatásosan testesíti meg interjúalanyaink személyiségét, hanem le is nyűgözi őket a kifinomultság és az energia vibráló kombinációjával.

Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV

A csapattal teljes egyetértésben a ’Robusztus’ és a ’Minimalista’ jelleget határoztuk meg vezérlő elvként, mert úgy éreztük, ez testesíti meg a leghatározottabban az autó kompakt méretét, agilitását, illetve robusztus és erőteljes SUV-karakterét. Amikor elkezdtük felvázolni a külső formaterv első ötleteit, állandóan egy gyémánt ikonikus képe villant be nekünk. Így a fenti kulcsszavakat kiegészítettük a ’Fürge gyémánt’ szókapcsolattal, ami egy drágakő keménységét, erejét és luxusát jelképezi, ugyanakkor hatásosan tükrözi azt az agilitást és vezetési élményt, amit a dizájnnal ki akartunk fejezni.

Ha felülről pillantunk az autóra, jól látható, hogy ’megmetszettük’ vagy ’leborotváltuk’ a karosszériát, hogy megkapjuk ezt a gyémántformát, ami aztán elég helyet biztosított a kerékjáratok kihangsúlyozásához. Ez a gyémánt alakú karosszéria a négy látványos kerékívvel olyan energikus összhatást teremtett, ami egyszerre sugall erőt és kifinomultságot. Persze olyan autót akartunk alkotni, amin már első pillantásra látszik, hogy ez egy SUV, ezért erősen kihangsúlyoztuk a hasmagasságát, a remek egyensúlyt és kiállást megteremtő vízszintes tengelyt, a tágas, szögletes kerékjáratokat, és persze a nagyméretű kerekeket, amik akár 18 colosak is lehetnek. A hatásos orr-rész kialakítása is nagyon fontos volt.

Mindenképpen meg akartuk őrizni a Toyota SUV-k erőteljes karakterét, ugyanakkor szerettük volna megteremteni a Yaris Cross saját egyéniségét is. A hátsó rész kidolgozásánál arra törekedtünk, hogy erőteljes kiállással ruházzuk fel az autót, ezért a sárvédőket kiszélesítettük, hogy látható legyen, milyen stabilan áll a gép a kerekein. A vízszintes hátsó lámpatestek és a hátsó szélvédő egyértelműen jelzi, hogy ez a modell a Yaris-család tagja, de a szélesebb és szögletesebb csomagtérajtó azt sugallja, hogy tágasabb és jobban variálható poggyásztér áll rendelkezésre a mindennapos használathoz. Amikor a színek kikeverésére került sor, valami olyan árnyalaton kezdtük törni a fejünket, ami pontosan azt az aktív és minőségi jelleget tükrözi, amit a célközönség elvár.

Ha megvizsgáljuk a jövőbeli szín-trendeket, láthatjuk, hogy egyre inkább teret nyer majd az arany és a többi nemesfém, de mi szerettük volna ezt valami természetesebb, urbánusabb hatással megfűszerezni. Ezért egy kis zölddel kevertük az aranyszínt, ami a fémes hatás mellett is kihangsúlyozza az árnyalat telítettségét, ez pedig friss, urbánus, mégis aktív vonzerőt sugall, ráadásul a karosszéria domborulatai is szépen érvényesülnek általa. Így született meg a fényezés, aminek a Sárgaréz Arany nevet adtuk. ”

A Toyota számításai szerint évente több mint 150.000 darab Yaris Cross készül majd a Valenciennes közelében található TMMF Onnaing üzemben. Ez a mennyiség a B-SUV szegmens több mint 8 százalékának felel meg.

Kulcsszavak: bemutató, kompakt suv, premier, toyota, új modell, Yaris Cross
 
BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV A Volkswagen a 200 milliomodik legyártott gépkocsit ünnepli A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot Az új ŠKODA Superb – Új korszak Az új ŠKODA Superb – Új korszak
 

Találatok száma: 11891 Megjelenítve: 161 - 170