Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 161 - 170
A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási módot kínáló prémium márkák között

A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási módot kínáló prémium márkák között

2020. július 08.
A márka 2015-ös megszületésekor kihirdetett elektrifikációs stratégiája eredményeként a DS Automobiles mára a legalacsonyabb CO2 -kibocsátással büszkélkedhet a többféle hajtási módot kínáló prémium autómárkák között. 
Részletek

A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási  módot kínáló prémium márkák között

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a 300 LE-s, összkerékhajtású DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4  modelleknek köszönhetően a DS Automobiles átlagos CO2 - emissziója 80 g/km volt 2020 első félévében.

A DS Automobiles elkötelezett az energetikai átállás iránt. A Formula E-ben megszerzett tapasztalatnak köszönhetően (A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne világbajnoki címei) az E-TENSE paletta ma referencia az igen aktív elektromos és hibrid prémium piacon. A versenysportban megszerzett szaktudás sokat segített azoknak a versenyképes technológiai megoldásoknak a kialakításában, amelyek az CO2 -kibocsátás csökkentését és az ügyfelek elégedettségét szolgálják.

A DS 3 CROSSBACK és a DS 7 CROSSBACK 2019 óta érhetők el elektromos/hibrid hajtáslánccal is. A DS 9 limuzin jövőre érkezik zömében tölthető hibrid erőforrásokkal, 225-360 LE teljesítménnyel.

A többféle hajtási módot kínáló prémium márkák rangsorában a DS Automobiles az élre került 79,9 g/km-es CO2 átlagával, az első félévet tekintve. Egyetlen másik prémium gyártó sem fért be 110 g/km alá.

A DS 3 CROSSBACK et de DS 7 CROSSBACK modellek hatékonysága a "multienergia" platformoknak, az alkalmazott technológiáknak, valamint a tömegcsökkentésnek köszönhető.

A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási  módot kínáló prémium márkák között
Kulcsszavak: DS 3 Crossback, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS 7 Crossback, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, DS 9, DS Automobiles, elektromos, hibrid
 
A Michelin innovációval járul hozzá a Citroen Hybrid Air energia-hatékonyságához A Michelin innovációval járul hozzá a Citroen Hybrid Air energia-hatékonyságához Európában több mint negyedmillió hibrid szabadidőjárművet értékesített a Lexus Európában több mint negyedmillió hibrid szabadidőjárművet értékesített a Lexus A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási módot kínáló prémium márkák között A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt Négyszáz darab BMW i3 modell színesíti szeptembertől Koppenhága tömegközlekedését Négyszáz darab BMW i3 modell színesíti szeptembertől Koppenhága tömegközlekedését 2020-ra háromezer töltőponton lehet elektromos autót tölteni Magyarországon 2020-ra háromezer töltőponton lehet elektromos autót tölteni Magyarországon
 
A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban

A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban

2020. július 08.
Az EcoDynamics+ hajtásokban a villanymotorként is működtethető, szíjhajtású generátor dolgozik együtt a Kia 1,6 literes, ‘Smartstream’ sorozatú dízelmotorjával. Az eredmény: csökkenő széndioxid-kibocsátás és alacsony üzemeltetési költségek. Az új hajtáslánc a dízelmotor 136 LE-s teljesítményváltozatával érhető el.
Részletek

A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban

A Hybrid 48V technológiai megoldásai révén a Ceed modellcsalád CO2-kibocsátása csökken, ami ugyanakkor nem jár együtt a menetteljesítmények romlásával.

Az EcoDynamics+ Ceed modellek ötajtós és kombi változatai, valamint az XCeed is a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében készülnek. A mostantól számos európai piacon megjelenő új, Hybrid 48V modellváltozatokat továbbra is a Kia 7 éves/150 000 kilométeres garanciájával értékesítik.

EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelmotoros hajtáslánc villanymotorként isműködő generátorral

A Ceed modellek Hybrid 48V hajtásláncában a Kia által valaha gyártott legtisztább üzemű ‘Smartsteam’ dízelmotor dolgozik együtt az EcoDynamics+ 48V-os, villanymotorként is működtethető – és így a dízelmotornak az autó hajtásába besegítő – generátorával.

Az EcoDynamics+ azáltal biztosít nagyobb hatékonyságot a dízelmotornak, hogy begyűjti, majd visszaforgatja a mozgási energiát, ami a hagyományos hajtásokban jelentős részben veszendőbe megy. A 48V-os generátor felhasználja a nagyrészt motorféküzemben összegyűjtött, és a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt elektromos energiát, így gyorsításkor villanymotorként dolgozik, ezáltal csökken a dízelmotor terhelése, a károsanyag-kibocsátás, valamint a fogyasztás is.

A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban

A Hybrid 48V-os rendszer szíjhajtással kapcsolódik közvetlenül a dízelmotor főtengelyére, és zökkenőmentesen vált a „motor”, és a „generátor” üzemmódok között. Motoros üzemmódban teljesítményével és forgatónyomatékával a dízel főtengelyén át segít be a hajtásba. Amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról (bizonyos esetekben az akkumulátor töltöttségétől függően haladás közben is), a szerkezet azonnal generátor üzemmódba kapcsol, és közvetlenül a főtengelytől kapott mozgási energiával tölti a hajtáslánc 48V-os akkuját.

A Kia ‘U3’ sorozatú, 1,6 literes CRDi (common-rail direct injection: közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotorja szelektív redukciós katalizátort (SCR) is használ a kipufogógázok nitrogénoxid tartalmának jelentős csökkentésére. A Hybrid 48V emellett kevesebb szén-dioxidot és koromrészecskét bocsát a környezetbe, mint a korábbi Kia dízelmotorok.

Az elektromos tengelykapcsoló-működtetéssel (clutch-by-wire) kiegészített intelligens kézi sebességváltó tovább növeli a hatékonyságot

A Ceed a Kia egyik első európai modellje, amit a márka új, intelligens kézi sebességváltójával, az iMT-vel értékesít. Az új erőátvitel kizárólag az EcoDynamics+ Hybrid 48V hajtásláncú modellekhez érhető el. Az elektromos tengelykapcsoló-működtetésű (clutchby-wire) erőátvitel hozzájárul a Hybrid 48V nagyobb üzemanyag-hatékonyságához, ami kisebb fogyasztást, és alacsonyabb széndioxid-kibocsátást is jelent, miközben a kézi váltás élvezete és szabadsága változatlan marad.
A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban

A hagyományos mechanikus tengelykapcsoló helyett az iMT-ben egy teljesen elektromos rendszer működik, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban igazítható a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez. A belsőégésű motor jóval korábban leáll, mint ahogy azt a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokhattuk, majd a villanymotorként is működtethető, 48V-os generátor indítja azt újra hangtalanul és gyorsan. A rendszer alapbeállításának tekinthető Eco üzemmódban a motor menet közben is leállhat (125 km/hig), és csak akkor indul újra zökkenőmentesen, ha a vezető a gázra lép, vagy kinyomja a kuplungpedált. A rendszer működésének hatására javul az üzemanyag-hatékonyság és csökken a CO2-kibocsátás (valós vezetési körülmények között).

A váltó akkor is a korábban kapcsolt sebességfokozatban marad, amikor a belsőégésű motor leáll, és a dízel csak akkor indul újra, ha a vezető vagy a fékre, vagy a gázra lép. A motor azonban üres fokozatban indul újra, amint a vezető kinyomja a kuplungot a váltáshoz, illetve akkor is, ha az autó sebessége túl alacsony a korábban kiválasztott sebességfokozathoz.

Kulcsszavak: ceed, hibrid, kia
 
A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan Elektromos és energikus: az új Tiguan világpremierje Elektromos és energikus: az új Tiguan világpremierje A Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban A Kia új hajtásláncai vadonatúj hibridrendszerrel érkeznek Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését
 
Közel harmadával esett az autóértékesítés Nagy-Britanniában júniusban

Közel harmadával esett az autóértékesítés Nagy-Britanniában júniusban

2020. július 07.
Nagy-Britanniában négy hónapja legkisebb ütemben, de így is közel harmadával csökkent a személyautó-értékesítés júniusban éves összevetésben.
Részletek

Nagy-Britanniában négy hónapja legkisebb ütemben, de így is közel harmadával csökkent a személyautó-értékesítés júniusban éves összevetésben.

Nagy-Britanniában négy hónapja legkisebb ütemben, de így is közel harmadával csökkent a személyautó-értékesítés júniusban éves összevetésben.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára hétfőn felkerült adatok szerint júniusban 145 ezer 377 új személyautót helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 34,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Májusban 89 százalékos, áprilisban 97 százalékos, márciusban 44 százalékos csökkenést regisztráltak.

Tavaly júniusban mintegy 223 ezer új autót értékesítettek a brit márkakereskedések.

Az SMMT adatai szerint az idei első hat hónapban 1971 óta legkevesebb, 653 ezer 502 új autó került forgalomba, 48,5 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi azonos időszakban.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Nagy-Britannia
 
Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Két hónap alatt 100 új Credo autóbuszt vettek át a Volánok a Kravtex-Kühne Csoporttól Két hónap alatt 100 új Credo autóbuszt vettek át a Volánok a Kravtex-Kühne Csoporttól Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál A körülmények ellenére áprilisban is az élen végzett a Toyota Magyarországon A körülmények ellenére áprilisban is az élen végzett a Toyota Magyarországon A Volvo Trucks bemutatja Euro 6-os kínálatát A Volvo Trucks bemutatja Euro 6-os kínálatát
 
Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat

Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat

2020. július 07.
A klímavédelmet és a gazdaságfejlesztést együtt kell érvényre juttatni, a kettő egyszerre határozza meg a válságkezelés irányát - hangsúlyozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, az e-járművek vásárlását támogató pályázat sajtótájékoztatóján.
Részletek

Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat

Kaderják Péter az ITM májusban megjelent kiírását is azzal indokolta, hogy az elektromos autók terjedése a gazdasági és a környezetvédelmi szempontoknak egyaránt megfelel. A kiírás sikeres volt, 1721 kérelem érkezett, így a pályázatot röviddel a megnyitás után már be is kellett zárni.    

A pályázók fele magánszemély, és 96 százaléka 11 millió forint alatti, vagyis magasabb támogatásban részesülő járművet szeretne. Kaderják Péter szerint az eredmény megfelel az ITM várakozásának, hiszen a pályázati feltételek is az olcsóbb autók térnyerését támogatták, hogy minél többen jussanak környezetkímélő autókhoz.

A kiíráshoz a piac is igazodott, a kezdethez képest a kétszeresére nőtt a belföldi kínálatban 11 millió forint alatti típusok száma - jegyezte meg az államtitkár.  
 
A döntésről jövő hétfőig értesítik a pályázókat, a támogatói okiratok várhatóan július 20-ig érkeznek meg az érintettekhez. Az ITM mérlegeli a 5 milliárd forintos keret emelését, és támogatni tervezi az elektromos hajtású kerékpárok vásárlását, valamint a közösségi közlekedés zöldítését - ismertette Kaderják Péter.

Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat   

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás, zöld
 
Új rekordév az AUDI életében Új rekordév az AUDI életében Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Tesla túltengés Tesla túltengés A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket A vadonatúj Ford Mustang vásárlói megrohamozták a kereskedéseket
 
Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

2020. július 07.
A Peugeot hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásláncai hosszú fejlesztés és előkészítés után léptek piacra – a lehető legjobb pillanatban.
Részletek

Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

Ha sorra vesszük a környezeti és társadalmi szempontból felelős használat, valamint a rugalmasan alkalmazkodó, korlátozások nélküli praktikum minden követelményét, a halmazok metszetében a plug-in hibridek helyezkednek el minden tekintetben optimális alternatívaként. Nem véletlen, hogy Európában az összes, részben vagy teljesen elektromos technológia közül ezek forgalma nőtt a legnagyobb mértékben 2020 első negyedévében : a PHEV-piac 161,7 százalékos bővülése messze meghaladja a tisztán elektromos (+68,4%) és az öntöltő hibrid (+45,1%) járművek eladásainak erősödését. A Peugeot az idei modellévtől két modellcsaládjában is megkezdte a technológia bevezetését. Már most két modell áll rendelkezésre, kétféle hajtáslánccal: a Peugeot 508 Hybrid szedán és kombi kivitelben, illetve a Peugeot 3008 elsőkerék-hajtású Hybrid, illetve elektromos összkerékhajtású Hybrid4 verzióban.

A Peugeot 2008-ban mutatta be első hibrid járművét: egy versenyautót. A későbbi Le Mans-i győztes Peugeot 908-ra épülő dízel-elektromos prototípus 80 lóerős villanymotorja impulzusszerű gyorsításokkal tette ütőképesebbé az 5,5 literes, V12-es (majd a 2011-ben bemutatott, második generációs prototípusnál 3,7 literes V8-as) dízelmotort. Az itt szerzett tapasztalatokat felhasználva valósította meg a gyár a 2008-ban bemutatott Peugeot Prologue tanulmány szériaverziójának, a 2012-es Peugeot 3008 HYbrid4 családi crossovernek a dízel-elektromos hajtásláncát.

Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

A márka első szériagyártású hibrid modellje korának abszolút legtakarékosabb személyautója volt. Szabványos átlagfogyasztása (3,8 l/100km) még a korszak legtakarékosabbnak számító hibrid modelljénél is kedvezőbb volt: ezzel a Peugeot új etalont teremtett az autóiparban! A 3008-assal párhuzamosan az első generációs Peugeot 508 is megkapta a 163 lóerős dízelmotort 37 lóerős villanymotorral kombináló, öntöltő hajtásláncot. A dízel-elektromos hajtáslánccal szerelt, összkerékhajtású prémium terepkombi, a Peugeot 508 RXH korának egyik legkarakteresebb autója volt.

A dízel-elektromos technológia folyamatos fejlesztésével párhuzamosan azonban a Peugeot a benzin-elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket is feltérképezte. A dízelmotor a versenypályán (vagy a 2012-ben bemutatott Peugeot Onyx gran turismo tanulmányautóban) nagyszerű társa volt az elektromos hajtásnak, a hétköznapi közlekedésben azonban jelentősebb előnyökkel kecsegtetett gyertyagyújtású motorral kombinálni az elektromos hajtást. Így a 2008-as Peugeot RC HYmotion4 tanulmány után két 2010-es tanulmányautó: az SR1 luxuskabrió, valamint a későbbi 2008 előfutára, a Peugeot HR1 is benzinmotorhoz kapcsolta villanymotorját.

A hagyományos belső égésű motorok, a hibrid hajtásláncok, valamint az akkumulátoros elektromos rendszerek előnyeit ötvöző plug-in (hálózatról tölthető) hibrid technológiát először 2014-ben, az Exalt, illetve Quartz tanulmányautók fedélzetén vázolta a Peugeot.

Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

Az elkövetkező években folyamatosan tökéletesítette a rendszerét, és bővítette a lehetséges alkalmazási területeket a márka: a Peugeot 308 R HYbrid (2015) a családi ferdehátú modellek, a Peugeot L500 R HYbrid (2016) a motorsport, míg a Peugeot Instinct (2017) a felsőkategóriás sportkombik piacára terjesztette ki a megoldást.

Így érkeztünk el a Peugeot benzinmotoros plug-in hibrid hajtásláncának sorozatgyártásához. A tanulmányautók 500 lóerős rendszerteljesítményét feleslegesnek ítélte a Peugeot, az egy évtizede finomított elektromos összkerékhajtás mellett pedig bevezette az egyszerűbb, könnyebb, takarékosabb és megfizethetőbb elsőkerék-hajtású, egy villanymotoros plug-in hibrid hajtásláncot. Így született meg a márka úttörő PHEV modellkínálata: az 508 / 508 SW Hybrid páros, a 3008 Hybrid, valamint a csúcskivitelű 3008 Hybrid4.

Az elsőkerék-hajtású PHEV hajtásláncokban egy 180 lóerőre hangolt, 1,6 literes turbómotor dolgozik együtt egy 110 lóerős villanymotorral. A maximális rendszerteljesítmény 225 lóerő, a CO2-kibocsátás modelltől függően akár mindössze 29 g/km, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság a 11,8 kW/h kapacitású akkumulátornak köszönhetően akár 54 km. Ami az összkerékhajtású Hybrid4 konfigurációt illeti, a kiváló hangolásnak köszönhetően annak ellenére nem nőtt a hajtáslánc CO2-kibocsátása, hogy a rendszerteljesítmény 300 lóerő (a 200 lóerős benzinmotorhoz egy 110, valamint egy 112 lóerős villanymotor társul), a nagyobb, 13,2 kWh kapacitású akkumulátorral pedig akár 59 kilométert tehetünk meg károsanyag-kibocsátás nélkül.
Peugeot Plug-in hibrid: a márka legjava

A mindennapi használatban a plug-in hibrid modellek semmiben nem maradnak el a belső égésű motorral szerelt verzióktól; nem csökkent például a csomagtér padló feletti térfogata sem. Ami pedig ennél is nagyobb bravúr: a mérsékelt karbantartási igényeknek (pl. kisebb igénybevételnek kitett fékrendszer), az elektromos energia kedvezőbb árának, valamint a beszerzéskor és a használat során (pl. ingyenes parkolás több városban) érvényesíthető állami és önkormányzati kedvezményeknek köszönhetően a hálózatról tölthető hibrid Peugeot modellek üzemben tartási költségei a tisztán elektromos hajtás lehetőségét következetesen kihasználva kedvezőbbek lehetnek, mint egy kisebb teljesítményű, dízelmotoros verzióé. Sőt: a megtakarítás mértéke olyan jelentős lehet, ami hosszabb távon a magasabb vételárat is ellensúlyozza.

A 3008 és 508 plug-in hibrid modellek ugyanarra az EMP2 padlólemezre épülnek, mint belső égésű motorral szerelt társaik. Ez azt is jelenti, hogy elvileg a platformot alkalmazó jelenlegi és leendő összes típus alkalmas lehet a plug-in hibrid hajtáslánc befogadására.

Hogy milyen modellekről lehet szó, az egyelőre a jövő zenéje, az viszont már most biztos, hogy még idén egy különösen sportos hibriddel bővül a Peugeot kínálata. Az öszkerékhajtású Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) az azonos nevű tanulmányautó minimálisan szelídített szériakiadása, amely harcias megjelenéséhez minden eddigi közúti Peugeot-nál nagyobb motorteljesítményt: 360 lóerőt társít, méghozzá szedán és kombi karosszériával egyaránt.


Kulcsszavak: hibrid, járműipar, Peugeot, plug-in hibrid, zöld
 
Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Befejeződött a környezetbarát buszfejlesztés az Evoprónál Befejeződött a környezetbarát buszfejlesztés az Evoprónál A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak
 
Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

2020. július 06.
A Pappas Auto Magyarország Kft. útját megalapítása 30. évében töretlen fejlődés kíséri. A vállalat éves forgalom tekintetében átlépte a száz milliárd forintot. A közeljövő célja az évente értékesített tízezer jármű és a Magyarország legnagyobb márkakereskedése cím.
Részletek

Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

Mivel a Pappas Auto márkaportfóliója tekintetében immár négy éve elérte a kívánt palettát, húzómárkájának, a Mercedes-Benznek pedig teljes kínálatát lefedi, minden feltétel adott ahhoz, hogy a kitűzött tervek megvalósulhassanak. A 2020-as évben a vállalat fókuszpontjai egyértelműek: elektromobilitás, rugalmas ügyfél- és szervizszolgáltatás – melyet a koronavírus okozta világjárvány új, eddig sosem tapasztalt kihívással befolyásol.

A 2020-as év első hónapjaiban a Pappas Auto teljes figyelmét az elektromobilitás piacára helyezhette, komplex kérdésekre is választ keresve, melyek az alternatív hajtású járművek kínálatának optimalizálása, az önvezetőség előkészítése és az autó tulajdonlás sztenderdjének felülírása. Bár még a gyártók és a piac sem adnak erre kész megoldásokat, a vállalat vezetősége már a megvalósítás érdekében tesz konkrét lépéseket.

A tisztán elektromos, hybrid vagy plug-in hybrid modellek a Pappas Auto teljes márkakínálatában megtalálhatók. A meghatározó piaci tendencia, hogy az elektromobilitás tekintetében nem csupán az e-autó értékesítés a mindennapos teendő, hanem a vevők teljes vezetéssel kapcsolatos attitűdjének átalakítása is.

Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

A Pappas Auto valamennyi ügyfele, aki elektromos gépjárművet vásárol, egyben teljes háttértámogatásban is részesül. A termékszakértők új szokásrendszert és technikai megoldásokat kínálnak, az állami támogatás pedig kifejezetten ösztönzi a kis kategóriás e-járművek értékesítését.

A változás napjainkban zajlik, a jövő elkezdődött. Ennek egyértelmű jele, hogy a car sharing ágazatában mostanra robbanásszerű fejlődés mutatkozott. Mivel ez a megoldás egyértelmű és megkerülhetetlen kategóriája a városi közlekedésnek, a Pappas Auto nagy erőkkel támogatja azon vállalkozásokat, melyek portfóliójában a vállalat által kínált márkák - így a Mercedes-Benz és Kia - jelen lehetnek. A MOL Limo szolgáltatása folyamatosan fejlődik, többek között a Pappas Auto beszerzésnek köszönhetően jelentősen bővült a flottája és kiszolgálási területe is.

2020 második negyedévében a Pappas Auto új és rendkívüli intézkedéseket hozott a koronavírus terjedésének következtében, ügyfelei és dolgozói egészségének megóvása érdekében. Így mind a bemutatótermekben, mind a márkaszervizekben határozott és szigorú előírások kerültek bevezetésre. Az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt az irodai dolgozók 90 százaléka home office-ban végezte munkáját, a szervizben dolgozó alkalmazottak védőfelszerelést kaptak.

Több védelmi vonal került kidolgozásra, mind az ügyfelek mind a dolgozók felé. A vészhelyzet alatt a Pappas Auto a társadalmi felelősségvállalásra is nagy hangsúlyt fektetett, folyamatosan keresve a lehetőségét annak, hogyan állíthatja a közösség szolgálatába járműparkját. Budapesten a Kiosk Angyal élelmezési programjának, Baranya megyében három önkormányzat munkájának támogatása valósult meg.

Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

A világjárvány ugyanakkor felgyorsított néhány különleges és jövőbe mutató megoldást: tágultak az ügyfélszolgáltatás határai, egyértelmű fejlesztéseket hozva. Az adminisztrációs teendők 30 százalékkal csökkentek, a szerviz üzletágban 50 százalékkal nőtt az érintkezés nélküli kommunikáció.

Az ügyfelek kényelme és biztonsága érdekében elindult az eredetileg későbbre tervezett, a szervizelést megkönnyítő hozom-viszem szolgáltatás, mely azonnal nagy népszerűségnek örvendett. A kedvező fogadtatás oka az a win-win helyzet, melyben az ügyfél mobilitása megoldódik, a márkaszerviz munkabeosztása optimálissá válik. Márciusi és áprilisi hónapokban a szervizszolgáltatások java része ennek segítségével érintkezés nélkül zajlott.

A szervizelt járművek ezen hónapokban mind beérkezéskor, mind átadáskor teljes fertőtlenítő eljáráson estek át, ezzel is fokozva a biztonságot, az ügyfelek legnagyobb megelégedésére. A Pappas Auto bemutatótermeiben videóhívásban történhetett az interaktív kommunikáció, akár autóátadáskor is. Az intézkedések eredménye a vállalat számára is meglepő: az ügyfelek rendkívül kedvezően fogadták a rugalmas megoldásokat és a pozitív visszajelzések azt bizonyítják, sokan a jövőben is szeretnék ügyeiket videóhívással, okostelefon segítségével végezni.


Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban

2020 második félévétől megkezdődnek a vállalat gerincfejlesztései a szerviz üzletágban. Az ügyféligények és világpiaci trendek változását figyelembe véve a szerviz munkafolyamatok sebessége, a csereautó szolgáltatás optimalizálása a Pappas Auto kiemelt célja. A zöld autók javítása és az autógyártásban zajló forradalom mind értékesítési, mind szerviz területen új megoldásokra sarkall. A használtautó üzletág erőteljes támogatást élvez az idei esztendőben, hiszen az ügyfelek nagyra értékelik, hogy korábbi gépkocsijuk ebben a kedvezőtlen világgazdasági helyzetben is versenyképes áron kerülhet beszámításra új autó vásárlásakor.

A haszongépjárművek piacán pedig kiemelt szerepet kap a rendszeres és személyes kapcsolattartás, egyénre szabott üzleti megoldások feltérképezése, támogatva ezzel az ellátási lánc első sorában tevékenykedőket. A Pappas Auto ügyfélköre generációkon ível át mind a magán-, mind a vállalati szektor tekintetében: az egy-két évtizedes ügyfélkapcsolatok túlmutatnak a hivatalos kereteken, a családi-baráti viszony kiemelt érték, melynek őrzése elsődleges feladat minden munkatárs számára.

„A világjárvány okozta eredményes intézkedések rávilágítottak arra, hogyan tágíthatunk a határainkon. Tradícióból adódóan sosem döntöttük volna le ezeket a falakat, ha nincs a koronavírus. A három hónap mindannyiunkból kihozta a maximumot. Számtalan ötletet merítettünk mind vállalatirányítási, mind ügyfélszolgáltatási oldalon is, melyek kidolgozása a következő időszak feladata. Ügyfeleink egyben támogató partnereink is e tekintetben: visszajelzéseiknek köszönhetően tovább fejlődhetünk.” – nyilatkozta Pais József ügyvezető igazgató.

Kulcsszavak: e-mobilitás, fejlesztés, márkakereskedés, Pappas Auto
 
A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban Megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét a kormány A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját A Volkswagen Innovatív Twindosing technikája csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el
 
Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő

Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő

2020. július 06.
Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is.
Részletek

Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő

Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az ingyenes parkolás mennyire volt hasznos spórolás szempontjából, vagy mennyire volt destruktív a dugók vagy épp a helykeresés során. A Parkl ennek kiderítésére – egy kifejezetten autósokat célzó – kutatást készített, melynek válaszai többek között arra is rávilágítottak, hogy milyen szolgáltatásoknak van létjogosultsága a vírushelyzet után.

A spórolás nem volt jelentős, ellenben a parkolóhely-kereséssel töltött idővel

A Parkl legfrissebb adatai szerint a megkérdezettek több, mint 77%-a például nem használta többet az autóját a vizsgált időszakban, azonban ha mégis útnak indult, azt nem azért tette, mert ingyenes volt a parkolás. A megkérdezettek többségének, vagyis mintegy 55%-nak nem volt befolyásoló tényező a könnyítés, a válaszadók negyede főképp egészségvédelmi szem-pontokat figyelembe véve döntött az autóhasználat mellett.

Bár voltak, akik az ingyenes par-kolás miatt ültek többször autóba, azonban most ők voltak kisebbségben. Ebből következően a spórolásuk sem volt jelentős, tekintve, hogy 42%-nak átlagosan kétezer forint vagy az alatti összeg maradt meg a pénztárcájukban. Meglepő válaszok születtek azonban a dugókérdésben: az eredmények szerint 47% nem ért egyet azzal, hogy nagyobbak voltak a dugók, mint koráb-ban, de 35%-nak látványos volt a forgalomváltozás.

Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő

Habár békeidőben is tudjuk, hogy a belvárosban az autósoknak a legtöbb időt a parkolóhely keresés veszi el, ez a veszélyhelyzet idején sem volt másképp. A válaszadók több mint fele egyetért azzal, hogy többet vesződtek a keresgéléssel - ez átlagosan 5-10 perccel többet jelen-tett -, és 52.3%-uk nyilatkozott úgy, hogy stresszesebb is volt, mint a járványidőszak előtt. Ezt tudva a Parkl erre a helyzetre is tud reagálni: ha a felhasználók ezt követően sem találnak az utcán helyet, az app megmutatja a szabad lehetőségeket a parkolóházakban is.

Mit hoz a jövő? Többek között érintésmentes szolgáltatást a parkolás terén!

A kérdőív nem csupán az elmúlt időszakot vizsgálta: a Parkl csapata ugyanis különös figyelmet fordított arra is, hogy mi várható a veszélyhelyzet feloldása után. Így például megtudtuk, hogy a válaszadók kétharmada ugyan a parkolási szokásain nem szeretne változtatni, de annak kifizetését jegy nélkül, kontaktmentesen kívánja intézni a jövőben.

A fizetésmódok között egyébiránt még mindig az SMS ügyintézés vezet, de az applikáció is az egyik legnépszerűbb módja a díjak rendezésének a megkérdezettek között. A legkevésbé az automatáknál, ké-szpénzzel történő fizetést kedvelik az autósok, ezek után nem is meglepő, hogy a kitöltők har-madának nagyon fontossá vált az érintésmentesség a szolgáltatások terén, sőt 80%-uk inkább előnyben fogja részesíteni a kontaktmentes parkolási ügyintézést a készpénzes ügyintézéssel szemben a jövőben is.

Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő

Ez nem véletlen: a vírushelyzet még inkább rávilágított arra, hogy nem csak, hogy egyszerűbb, de higiénikusabb is, ha nem kell az automatához vagy készpénzhez hozzáérni. Ezt erősíti az az adat is, hogy a tapasztalt autósok 40%-a, amennyiben zárt térben parkolna, ezt olyan helyen tenné meg, ahol szintén érintésmentesen tudna bemenni és fizetni.

A kutatás eredményeiből is látszik: az érintésmentesség a járvány után nemcsak elvárt, hanem alapvető szolgáltatás lett az emberek életében. A Parkl már közel 3 éve, az app indulása óta úttörő volt a zárt téri parkolás megreformálásában. Mivel csak és kizárólag a telefonunkat kell használnunk parkolásaink intézése során, ez lehetővé teszi a sorompó gombnyomás nélküli nyitását. Az érintés- és készpénzmentes funkciót pedig már közel másfél éve a közterületi par-kolás ügyintézéskor is élvezhetik az alkalmazás felhasználói.
 

Kulcsszavak: fejlesztés, mobilalkalmazás, parkolás, parkoló
 
Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő A Jaguar Land Rover Halewoodban építi majd a Land Rover Discovery Sport modellt A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista Az elektromos autózás úttörőinek teljes története – több mint negyven esztendeje „áram alatt” a Volkswagen Az elektromos autózás úttörőinek teljes története – több mint negyven esztendeje „áram alatt” a Volkswagen Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
 
Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere

Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere

2020. július 06.
Először állt bíróság elé pénteken Isztambulban az a hét ember, akik ellen a sikkasztással vádolt, december végén azonban Törökországon keresztül Japánból Libanonba szöktetett Carlos Ghosn, a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség egykori vezérigazgatója ügyében indult eljárás.
Részletek

Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere

A perben egy cégvezető, négy pilóta és két légiutas-kísérő ül a vádlottak padján. Az ügyészség a cégvezetőre és a négy pilótára "migránscsempészet" miatt 3 évtől 8 évig terjedő börtönbüntetést, a két légiutas-kísérőre bűncselekmény elhallgatásáért pedig egy év szabadságvesztést kért.

Az érintetteket január 2-án vette őrizetbe a török rendőrség, később a bíróság a cégvezető és a négy pilóta előzetes letartóztatásáról döntött.

Január elején a magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság azt közölte, hogy törvényellenesen használták két repülőgépét Ghosn megszöktetéséhez, és a cég "feljelentést tett légiközlekedési szolgáltatásainak törvénysértő igénybevétele miatt". Az MNG Jet szerint két gépet adtak bérbe decemberben két ügyfélnek, az egyiket Dubaj-Oszaka, majd Oszaka-Isztambul útvonalra, a másikat pedig egy Isztambul-Bejrút repülőútra. A két bérleti szerződés között nem látszott összefüggés, és egyik járattal kapcsolatban sem szerepelt Ghosn neve - tette hozzá a cég, aláhúzva, hogy a gépeket csak üzemelteti, azok nincsenek a tulajdonában.

A vállalat az egyik alkalmazottját hibáztatta, amiért szerintük önhatalmúlag járt el, és okirat-hamisítást követett el.


Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere

A Japánban pénzügyi visszaélésekkel vádolt és házi őrizetben tartott Ghosn rejtélyes módon távozott Japánból. Az üzletemberhez közel álló források korábban azt mondták, hogy a szökést egy biztonsági magáncég szervezte meg. Egy zenekar Ghosn tokiói lakására ment, látszólag azért, hogy játsszon a karácsonyi partiján. Később az üzletembert egy hangszertokban kicsempészték a lakásából. Feltehetően gyorsvonattal jutott el Tokióból a Kanszai nemzetközi repülőtérre, ahonnan magánrepülőgépen Törökországba, majd onnan Libanonba utazott, ahol a gyerekkorát töltötte.

A japán hatóságok azzal vádolják az üzletembert, hogy saját anyagi veszteségeit a Nissannal fizettette ki, valamint a cégnek szóló külföldi utalásokat irányított át saját számláira. Ghosn ártatlanságát hangoztatja. Menekülését a japán igazságszolgáltatás elfogultságával indokolta, mondván hogy fogva tartásának körülményei az emberi jogok "megcsúfolásával" értek fel.

Libanon és Japán közt nincs kiadatási egyezmény, Bejrútot pedig az Interpol sem kötelezheti Ghosn őrizetbe vételére.

Kulcsszavak: autóipar, Carlos Ghosn, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere Genfi Autószalon - Élénkül a német autópiac Megkezdődött Törökországban a Carlos Ghosn volt Nissan-vezér ügyében vádolt hét ember pere Gazdára talált a 100000. Nissan LEAF 1,4 milliárd dolláros nyereséggel zárta az első negyedévet a Ford 1,4 milliárd dolláros nyereséggel zárta az első negyedévet a Ford 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S
 
A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban

A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban

2020. július 03.
A repülőtér éjszakája című programmal várják az érdeklődőket szombaton 17 órától az Aeropark repülőmúzeumban.
Részletek

A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban

Életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, találkozni lehet pilótákkal, légiutaskísérőkkel, műszaki szakemberekkel az Aeroparkban.

A felújított pilótafülkékben rádióforgalmazás hallható, bárki beszélgetésbe elegyedhet olyan személyzeti tagokkal, akiknek életében meghatározó szerepet játszott az Il-18-as, a Tu-134-es, a Tu-154-es és a Jak-40-es. Közelről megismerhetők speciális repülőtéri járművek, amelyekkel utasként nem találkozhat az ember és mód nyílik az oldtimer repülőtéri autók kipróbálására is.

A program során végig kapitányok várják az érdeklődőket a repülőgépek fedélzetén, a pilótafülkékben kigyúlnak a fények. Késő estig tematikus séták indulnak, amelyeken a tárlatvezetők részletesen bemutatják a történelmi típusokat. 17 órától járműbemutató és élményautózás szerepel a programban, bemutatkoznak a repülőtér speciális járművei a különleges fékhatásmérőtől a nagy teljesítményű hómarókon át a havas gépláncokig.    

A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban

17 óra 15 perctől két óránként, utoljára 22 óra 30 perces kezdettel a Tu-154-es fedélzetén Bánki Dóra légiutaskísérő mesél arról, mire készítik fel a személyzetet a tanfolyam során, milyen feladatokat látnak el stewardessek a fedélzeten, amit az utasok észre sem vesznek. Az is kiderül, hogyan viselkednek az utaskísérők, amikor váratlan helyzet adódik a repülőgépen.

17 óra 30 perctől euro talkshow-t rendeznek, ezen pilótasztorikat, repülős életutakat, fedélzeti kulisszatitkokat lehet megismerni. Vendég lesz Szüle Zsolt 747-es kapitány, Hartyáni Emőke cargo specialista, Józsa Dóra, Józsa Tamara és Tarsoly Katalin légiutaskísérő, Réti Máriáss Julien elsőtiszt. 19 órától mentési bemutatót tartanak: izgalmas és látványos szimuláció keretében mutatják meg, hogyan dolgoznak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hivatásos tűzoltói, az AMS Mentőszolgálat szakemberei, miként vetik be a drog- és bombakereső kutyákat a légikikötőben.

Szombaton is egész nap indulnak a reptérlátogatások az LKK Malév Ikarus autóbuszaival.

Kulcsszavak: Aeropark, múzeum, nyílt nap
 
Ferdinand Porsche múzeumot kapott csehországi szülőfalujában Ferdinand Porsche múzeumot kapott csehországi szülőfalujában Harley-Davidson Múzeum, ahol a legendák rejtőznek Harley-Davidson Múzeum, ahol a legendák rejtőznek Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Kívül kicsi, belül nagy – 40 éves a Polo Kívül kicsi, belül nagy – 40 éves a Polo Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum
 
Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint

Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint

2020. július 03.
Lassacskán erőre kap a német autóipar az ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön publikált jelentése alapján. Megrendelésállományuk alakulását több mint egy év elteltével első alkalommal ítélték meg pozitívan az autóipari cégek.
Részletek

Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint

Az autóiparban az üzleti várakozások indexe hét hónapja első alkalommal emelkedett, júniusban 27,7 pontra a májusi mínusz 11,9 pontról a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) felmérésében.

Aktuális helyzetüket azonban továbbra is pesszimistán ítélik meg az autóipari vállalatok, a mutató csak kismértékben javult, mínusz 81,8 pontra a májusi mínusz 85,6 pontról. A mostani május-júniusival összevethetően alacsony szinten csak a pénzügyi világválság után 2009 áprilisában állt az index, mínusz 82,9 ponton.

A foglalkoztatási kilátások mindazonáltal tovább romlottak júniusban is az autóipari ágazatban. A vállalatok felvételi szándékait számszerűsítő mutató júniusra vonatkozóan mínusz 54,4 pontra csökkent a májusi 50,5 pontról. A pénzügyi krízis idején mínusz 50,0 ponton érte el akkori mélypontját a mutató értéke 2009 áprilisában.

Az autóipari cégek termékei iránti kereslet indexe jelentős növekedést mutatott júniusban: plusz 52,5 pontra ugrott fel a májusi mínusz 80,6 pontról. Az index 1991 óta a legnagyobb mértékű havi javulást produkálta most májusról júniusra.

Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint

A megrendelési állomány alakulását is kedvezően ítélték meg júniusban az autóipari cégek, 13 hónap elteltével az első alkalommal. Júniusban a mutató plusz 15,2 pontra emelkedett a májusi mínusz 65,7 pontról. Termelési kilátásaikat már a második egymást követő hónapban ítélték meg pozitívan az autóipari vállalatok júniusban. A mutató a májusi plusz 23,5 pontról 50,0 pontra emelkedett.

17 hónap elteltével már az export alakulásával szemben is kezdenek bizakodóvá válni az autóipari vállalatok, az index júniusban 16,8 pontra emelkedett a májusi mínusz 8,7 pontról.

Késztermék-készleteik nagyságát azonban továbbra is "túlzottnak" ítélik meg az autóiparban, a júniusi index 41,6 pont lett a májusi 42,1 pont után.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, németország
 
Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Augusztus 7-én ünnepli 75. születésnapját Giorgetto Giugiaro Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása Még jobb lett a Chevrolet Cruze kombi kapcsolattartása Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint Az Opel lett az első a személyautó eladásokban Magyarországon
 

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 161 - 170