Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 161 - 170
A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

2020. szeptember 07.
A SEAT Ibiza és az Arona növeli a konnektivitás szintjét, hogy az ügyfelek az utastérben is élvezhessék digitális életüket.
Részletek

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT folytatja termék offenzíváját a termékválasztékot kiegészítő új járművekkel, míg a már piacon lévő típusok kiegészítő funkciókat és funkcionalitást kapnak, ezzel téve még kedvezőbbé az ajánlatot.

Új szolgáltatások és fejlesztések a teljes modellpalettán

A SEAT legkisebb és első elektromos járműve, a SEAT Mii elektromos városi autó megfelel a környezetre gyakorolt hatás csökkentésének igényeinek. A városi autó egyesíti a legmodernebb hajtásláncot és a magas szintű konnektivitást, de mostantól a DAB + rádió is a szériafelszereltség részét képezi majd. A technológia nagyobb számú állomás elérését teszi lehetővé, még jobb hangminőség mellett.

Az összekapcsolhatóság a SEAT Ibiza és a SEAT Arona fejlesztésének középpontjában áll, mindkét jármű vezetője a SEAT Connect szolgáltatásait élvezheti. Ez a technológia új szintre hozza a digitalizációt a kompakt SEAT Ibizában és a SEAT Arona SUV-ban, ezekben a járművekben az ügyfelek magas szinten élvezhetik digitális rendszereiket, és az infotainment-en keresztül különböző funkciókat érhetnek el.

A kínálat része az autón belüli és autón kívüli kapcsolat online alapú navigációs funkcióval és szolgáltatásokkal, Full Link az Android Auto és az Apple CarPlay funkcióval, valamint a hangfelismerés a simább, természetes kapcsolat érdekében.


A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

És itt még nincs vége, a SEAT Ibiza és a SEAT Arona mostantól a SEAT Connect alkalmazással is működik. Az intelligens eszközre letöltve számos olyan funkció távirányítását teszi lehetővé, amely maximalizálja az utazási élményt és növeli a biztonságot. Akár távolról szeretne hozzáférni a jármű adataihoz, vagy aktiválja a kürtöt és az irányjelzőket, hogy könnyebben megtalálja az autót - minden az ügyfél keze ügyében van.

Új és merész formatervével, a legfejlettebb hajtóművek széles skálájával és a teljes konnektivitás élményével az új SEAT Leon készen áll a jövőre. Csábító megjelenését fokozza az új 18 collos, akár Cosmo Grey, akár Nuclear Grey színben elérhető könnyűfém keréktárcsák alkalmazása, elérhetők olyan opciók, amelyek tovább javítják az egyébként is vonzó dizájnt. De a praktikusság is növekedett azáltal, hogy a Leon csomagtartójába beépítettek egy 230 V-os csatlakozó aljzatot (mind az 5 ajtós, mind a Kombi karosszéria típusoknál) – melyről bármilyen berendezést üzemeltethet és feltölthet.

A vadonatúj SEAT Leon gyártásának megkezdésével egyidejűleg a SEAT Ateca 2020 is elindult a gyártósoron.

Barcelonában tervezték és fejlesztették, Kvasiny-ban (Cseh Köztársaság) gyártják, az Ateca további lendületet ad a márka SUV sorozatának, mely a márka folyamatos sikere szempontjából kiemelkedően fontos szegmens.

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT Ateca 2020, amely immáron a földre vetített "Hola!" szóval üdvözli az utasokat, felfrissítő evolúciót kínál merész dizájnnal, erősebb karaktert adó újjáélesztett és érzelmesebb külső és belső formatervezési nyelvvel. Teljesen csatlakoztatott, hogy kapcsolata folyamatos legyen a digitális élettel, melynek középpontjában a biztonság és a kényelem áll, az ügyfelek életmódjának megfelelő megjelenéssel, és számos fejlett hajtóművel, melyek választ adnak az élet nyújtotta követelményeknek.

A vezetési asszisztens rendszerekkel, mint például a prediktív adaptív sebességtartó automatika, a vészhelyzeti asszisztens, az ütközés előtti Pre-Crash asszisztens, vagy a Travel Assist és a Side & Exit Assist, az új SEAT Ateca egyesíti a legfejlettebb járművezető-asszisztens rendszereket, hogy bármilyen vezetési helyzetben optimális védelmet nyújtsanak, és ezzel a szegmens egyik legbiztonságosabb és legkényelmesebb járművévé tegyék. Ezen felül a SEAT Ateca olyan új kényelmi felszerelésekkel is rendelkezik, mint például a fűtött kormánykerék, a Climacoat vagy a Trailer Assist.

A márka legnagyobb SUV modellje, a SEAT Tarraco számos olyan frissítést kap, amelyek továbbra is a szegmens erős versenyzőjévé teszik, és kiemelik az átlagból.


A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A legnyilvánvalóbb változások a jármű külsejét érintik. A hátsó részen a „Tarraco” felirat már az új SEAT modelleken alkalmazott kézírási stílusban van feltüntetve, míg a végignyúló funkcionális LED-es lámpák már alapfelszereltségként kaphatók minden felszereltségi szinten – azaz a Style , Xcellence és FR szinteken -, meghatározó vizuális vonzerőt kölcsönözve a SUV dizájnjához. A két színnel bővült színválaszték - a Merlot Red és a Dolphin Grey - segít magasabb szintre emelni a személyre szabhatóságot. Az autóba beszálló utasokat az ajtók kinyitásakor a földre vetített "Hola!" köszönés üdvözli.

A SEAT Tarraco belsejében megjelenik a fűtött kormánykerék és Climacoat van a szélvédőn - ez a technológia egy fém bevonatot jelent az üveg belsejében a jégtelenítési folyamat felgyorsítása, valamint a kényelem és a kezelhetőség javítása érdekében.

Az egyre inkább digitálissá váló világban a SEAT Tarraco immáron magáénak tudhatja a legújabb infotainment technológiát is. A MIB3 architektúrája alapján, az opcionális nagyméretű, 9,2 collos képernyő minden, a felhasználó számára fontos információt megmutat, függetlenül attól, hogy navigációs információra van szüksége, zenét hallgatna vagy online rádiókhoz szeretne hozzáférni - könnyű megtalálni, amit keres. Az rintéstechnika javítja a rendszer kezelhetőségét.

A gesztusvezérlés azt jelenti, hogy ahelyett, hogy egy adott gombot keresne, elég egyszerűen csak mozgatni a kezét a rendszer előtt annak kezeléséhez.

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT Tarraco autón belüli és autón kívüli csatlakoztathatóságot kínál online alapú navigációs funkcióval és szolgáltatásokkal, hangfelismeréssel, valamint a SEAT Connect alkalmazás beépítésével.

A motorháztető alatt is végrehajtottak frissítéseket. A SEAT Tarraco hajtásláncai mindig tökéletes egyensúlyt kínáltak a teljesítmény és a hatékonyság között, és ezt a megközelítést folytatták a 150PS (110 kW) négyhengeres, 1,5 literes TSI benzines egység bevezetésével, amihez egy új hatsebességes kézi sebességváltó (MQ281) csatlakozik.

Ráadásként az erősebb 2,0 literes TDI változat egy nagyobb teljesítményű verziót kap, e szerint 190 Le (140 kW) teljesítménye 200 Le (147 kW) teljesítményre változik, és egy új, hét sebességes automata DSG duplakuplungos váltóhoz (DQ381) csatlakozik.

A SEAT korszerűsíti a SEAT Alhambra kínálatát, a Reference felszereltség gyártása véget ér, így a választás egyszerűbbé válik az ügyfelek számára; a széria kiegészítők szintje emelkedik a különféle felszereltségi szintek között. A SEAT Alhambra a Climatronic kétzónás klímaberendezést, valamint a parkolási érzékelőket alapkivitelben kapja meg az összes felszereltségi szinten.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, seat
 
A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Lezárult a Chevrolet kivonulása Magyarországról Lezárult a Chevrolet kivonulása Magyarországról A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba A Jaguar második lett a J.D. Power 2014-es felmérésén A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát
 
Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben

Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben

2020. szeptember 07.
Azzal együtt, hogy 2021-től a Renault Csoport az Alpine-ról nevezi el a csapatot, úgy döntött, hogy a francia kiválóság színeit jeleníti meg a Formula 1 világában.
Részletek

Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben

Az Alpine, a már számos rekordot és eredményt elért márka könnyedén meg fogja találni az őt megillető helyet a Formula 1 rangos, teljesítmény-orientált és tekintélyes világában.

Az Alpine, sportos, agilis és elegáns márkaként lesz jelen az autón, mindazt a tudást egyesítve, amely az A110 megszületéséhez vezetett. Az Alpine számára ez egy olyan lépés, amely segít felgyorsítani a márka fejlődését, és még nagyobb jelentőséget kölcsönöz neki. A csapat továbbra is a Groupe Renault páratlan tapasztalatával fejlesztett E-TECH hibrid hajtásláncot használja majd.

Az új Concorde egyezmény aláírása, a költségvetési sapka és a 2022-től bevezetésre kerülő új technikai szabályok egyaránt megerősítik azt, hogy a Csoport a dobogóra tart és a győzelem a cél az új színekben.

Luca De Meo, C.E.O Groupe Renault

„Az Alpine egy csodálatos márka, erős és élettel teli, olyan, amely mosolyt csal rajongóinak arcára. Azzal, hogy az Alpine, a francia kiválóság szimbólumaként és az autósportok királykategóriája egymásra találhat, tovább folytatódik jelenlétünk gyári csapatként ebben a sportágban is. A francia álom-márka a legnagyobb nevek között vehet részt a rajongók által olyannyira várt látványos csatákban. Az Alpine emellett az F1 paddockban is a merész és találékony elegancia megtestesítője lesz majd.”


Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben

Cyril Abiteboul, Team Principal Renault DP World F1 Team

„Ez a lépés a csapat és a sport életének egyaránt kulcsfontosságú pillanatában érkezett el. Az Alpine új életet, új értékeket és új színeket hoz a paddockba, a más kategóriákban már jól ismert sportos elszántságával és a francia kreativitással. Ezek lesznek azok az alapelemek, amelyeket a 2022-es év tervezésénél fel fogunk majd használni. Az új pénzügyi és technikai keretek kiegyensúlyozottabb versenyt tesznek majd lehetővé azáltal, hogy az erőforrásokat egyszerűbben, átláthatóbban és igazságosabban osztják el. A költségvetési sapka véget vet annak a költekezési trendnek, amely elvonta a figyelmet a verseny valódi értékeiről, és végre a sportra, mint valós megmérettetésre tudunk majd koncentrálni. Az Alpine-nak igazán helye van a Formula 1-ben, és eséllyel indul a győzelemért.”


Kulcsszavak: autósport, forma 1, renault
 
A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben
 
Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

2020. szeptember 04.
Az elektromos hajtást, első osztályú komfortot és kőkemény off-road képességeket kínáló Ford Explorer Plug-In Hybrid első példányait most veszik át az új tulajdonosok.
Részletek

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Az Explorer Plug-In Hybridben egy 3,0 literes EcoBoost benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy menet közben regeneratív töltéssel, álló helyben pedig külső áramforrásról tölthető, 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc működik, ami 457 LE teljesítményt és 825 Nm forgatónyomatékot kínál, így az Explorer a Ford legerősebb hibrid autója.

A 10 fokozatú automata sebességváltóval, Intelligens Összkerékhajtással és hétállású, terepfokozatokat is tartalmazó Üzemmódválasztó rendszerrel kiegészített hajtáslánccal az autó képes akár hét embert is teljes kényelemben szállítani, 2.500 kg1 tömeget vontatni és 48 kilométeren át (NEDC) tisztán elektromos hajtással haladni (WLTP: 42 km), miközben NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása mindössze 2,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 66 g/km (WLTP-értékek: 3,1 l/100 km, illetve 71 g/km).2

A vezetéssegítő és prémium kényelmi technológiák átfogó kínálatának köszönhetően a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid bármilyen forgalmi helyzetben relaxált és magabiztos vezetési élményt nyújt.

A stresszmentes autózást olyan megoldások támogatják3, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, vagy az új Tolatási Fékasszisztens.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Az ST-Line és a Platinum modellváltozatokban 14 hangszórós B&O hangrendszer,4 10,1 colos kapacitív érintőképernyő, valamint Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás és FordPass Connect modem5 gondoskodik a kellemes utazásról.

“Az Explorer Plug-In Hybrid maga a megtestesült sokoldalúság,” mondta Matthias Tonn, az Explorer európai programvezető mérnöke. „Eddig még sosem készítettünk olyan autót, ami képes legyűrni a kemény terepet, könnyedén elvontatni egy hajót, tisztán elektromos hajtással suhanni a városban – és mindezt fényűző kényelemben.”

Az Explorer Plug-In Hybrid egyike annak a 18 új, elektromos hajtásláncú modellnek, amelyeket a Ford még 2021 vége előtt bevezet az európai piacon.

Elektromos hajtás

Az Explorer Plug-In Hybrid egy modern benzinmotor nagy hatótávolságát és teljesítményét kínálja egy elektromos hajtáslánc energiatakarékossága és kifinomultsága mellett.

Az elektromotorral az SUV tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a hajtáslánc automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

Egy külső, 230 voltos csatlakozóról a teljes feltöltés kevesebb mint 5 óra 50 percet vesz igénybe, míg az opcionális, falra szerelhető Ford Connected Wallbox használatával, vagy egy nyilvános FordPass Töltőhálózati ponton kevesebb mint 4 óra 20 perc alatt feltölthető az akkumulátor6

A párhuzamos hibrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. Az Intelligens Összkerékhajtás segítségével akár 2500 kilogrammos tömegig magabiztosan vontathatók a lószállító utánfutók vagy a hajók, illetve a nagyméretű trélerek.

Az Intelligens Összkerékhajtás minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Az üzemanyag-fogyasztást és a kifinomult működést még tovább optimalizáló 10 fokozatú automata sebességváltóhoz hasonlóan ez a rendszer is adaptív tanulási algoritmust használ, folyamatosan módosítva a jármű reakcióit a jobb teljesítmény és a még finomabb működés érdekében.

A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Vontatás, Eco, Mély hó és homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.

Technológia a kellemes autózásért

A kifinomult vezetéssegítő technológiákat kifejezetten arra tervezték a Ford mérnökei, hogy a nagyméretű járművel a sűrű városi forgalomban és az országúton egyaránt könnyű legyen közlekedni.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2.0 segítségével az Explorer teljesen automatikusan, egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre.3 A technológia része a teljesen automatizált Kiállássegítő rendszer is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről.


Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Emellett az Európában elsőként bevezetett Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó lassan, 1,5-12 km/óra sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról.3 Ugyancsak az alapfelszereltség része 360 Fokos Kamerarendszer is.

Az Aktív Fékezés technológiával kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.

Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC).3 Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

“Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával,” magyarázta el Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős igazgatója. “Sokkal inkább az élmény javítása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét, és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött.”

A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a Sávtartó Asszisztens3 is; ez az egyik olyan rendszer, ami sok más technológia mellett hozzájárult ahhoz, hogy az Explorer Plug-In Hybrid maximális, 5 csillagos besorolást kapjon az Euro NCAP független törésteszt-hatóság vizsgálatán.

Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a felnőtt és gyermek utasok biztonságát. Egy, az autóiparban elsőként alkalmazott technológia lehetővé tette, hogy a Ford mérnökei ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsenek be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Tágas tér az élet minden öröméhez

Tekintélyt parancsoló méreteiből az Explorer belül is a lehető legtöbbet hozza ki, hiszen az autó akár hét felnőtt számára is kényelmes és bőséges helyet kínál. A mindhárom üléssorban közel 1 méteres fejtérnek, illetve az első és második üléssorban több mint 1,5 méteres váll- és csípőtérnek köszönhetően minden utas maradéktalanul kiélvezheti az Explorer kabinjának luxusát. Praktikus megoldás az öt darab 12 voltos elektromos csatlakozó, a dupla USB-portok, a 12 pohártartó és a Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás.

A hétüléses elrendezés maximális rugalmasságot kínál, két üléssel pedig akár 2274 literes csomagtér is kialakítható. A motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor segítségével a kabin elrendezése bármikor könnyen hozzáigazítható az utasok és a csomagok számához, és összesen 123 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját.

Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható, masszázsfunkciót is kínáló első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. Mindezt 14 hangszórós, 980 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

A szintén alapáras FordPass Connect beépített modem segítségével az autó tulajdonosa számos funkciót kezelhet távirányítással a FordPass mobil alkalmazáson8 keresztül; ilyen például az Ajtózárás/nyitás, a Távindítás,9 a Járműkereső vagy a Járműállapot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb is.

A FordPass alkalmazás új szolgáltatásokat is kínál, amelyek révén az Explorer tulajdonosa még inkább kiélvezheti az elektromos autózás előnyeit. Ilyen az akkumulátor töltöttségi szintjének ellenőrzése, a töltőállomások keresése, az utazási és töltési naplózás, vagy az, hogy a tulajdonos előre beállíthatja a jármű feltöltésének időpontját, jobban kihasználva az előnyös villamosenergia-tarifákat, és biztosítva, hogy az akkumulátort mindig a kívánt szintre tölthesse fel.

A középkonzolon elhelyezett 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyőt (alapáras a Platinum és az ST-Line változatban) a könnyű áttekinthetőség kedvéért teljesen kitöltik a navigációs térképek, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.

Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra

Egyedi karakter

Az Explorer Plug-In Hybrid modell Platinum és ST-Line változatai látványosan kihangsúlyozzák az SUV hatásos külső dizájnját és modern utastér-kialakítását.

Az ST-Line kivitel látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.

Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.

A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.

“És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. “A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”

Kulcsszavak: Explorer, ford, márkakereskedés, plug-in hibrid, suv, új modell
 
A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba első városi terepjáróját a Maserati Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba első városi terepjáróját a Maserati A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja
 
Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása

Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása

2020. szeptember 04.
Két új plug-in hibrid modell: a Golf eHybrid teljes elektromos hatótávolsága akár 80 kilométer, míg az erősebb Golf GTE akár 62 kilométert is képes megtenni egy töltéssel.
Részletek

Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása

A Volkswagen két új plug-in hibrid verzióval villamosítja a Golf nyolcadik generációját: a Golf eHybrid és a Golf GTE. Ez azt jelenti, hogy első alkalommal mostanra nem kevesebb, mint két Golf is kapható plug-in hibrid modellként. A Golf eHybrid a maximális kényelmet szolgálja, és 150 kW (204 LE) teljesítményt nyújt.

Mindkét modell értékesítése most kezdődik, Magyarországon várhatóan az elkövetkező hónapokban lesznek elérhetők a Volkswagen márkakereskedésekben. Az év végéig összesen nyolc különböző Golf és Golf Variant típus kerül piacra hibrid hajtással - a Golf tehát a márka legnagyobb hibrid választékkal rendelkező termékcsaládja lesz.

Az új Golf plug-in hibrid verziók 50% -kal nagyobb energia kapacitással (13 kWh) rendelkeznek, mint a Golf Mk7 plug-in hibrid hajtása. Ez nagyobb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Feltöltött akkumulátor esetén a Golf eHybrid és a Golf GTE elektromosan indul, ezért nulla helyi kibocsátással jár. A Golf eHybrid akár 80 kilométert is képes teljes elektromos üzemmódban megtenni, míg a Golf GTE akár 62 kilométeres helyben nulla károsanyag-kibocsátási távolsággal büszkélkedhet.

Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása

Az E-MODE lehetővé teszi a teljes elektromos vezetést országúton és autópályán is. Az TSI motor (turbófeltöltős benzinmotor) automatikusan bekapcsol nagyobb sebességnél - az aktivált hibrid üzemmódtól, a vezetési profiltól vagy az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően. A hajtás ekkor gazdaságos hibrid üzemmódban működik, ami lehetővé teszi az e-Hybrid elképesztően nagy, akár 870 km-es vegyes üzemű hatótávolságát, ami a Golf GTE-vel 745 km (NEDC).

A sebességváltásért minden esetben a DSG 6 fokozatú kettős kuplungos sebességváltó felel. Hosszabb utak esetén az elektromos energiát tárolhatja a célállomás lakott területére történő behajtáshoz, így a városban történő vezetés helyben nulla károsanyag-kibocsátással lehetséges.

A Volkswagen a Golf eHybrid-et az előkelő „Style” felszereltségi verziókban kínálja. Az elődhöz hasonlóan a Golf GTE-t is ismét független modellként kínálják testre szabott GTE felszereléssel. Mindig a fedélzeten: olyan funkciók, mint a Digital Cockpit Pro (digitális műszerek), a „Discover Media” navigációs rendszer, beleértve a streaminget és az internetet, DAB +, mobiltelefon interfész induktív töltési funkcióval, hangvezérlés, Dinamikus útjelzés kijelző, többfunkciós bőr kormánykerék, komfortos sportülések (eHybrid), Travel Assist a támogatott vezetéshez 210 km/h-ig (beleértve az adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó rendszert), Front Assist autonóm vészfékezés funkcióval, Air Care Climatronic automata légkondicionáló, start/stop rendszer fékezéskori energia-visszanyeréssel, V2X helyi figyelmeztető rendszer, új Keyless Start kulcs nélküli komfortindítási funkció, LED Plus fényszórók és LED-es hátsó lámpa egységek, valamint könnyűfém keréktárcsák. A Golf GTE emellett olyan részletekkel is fel van szerelve, mint az egyedi lökhárítók, valamint az egyedi prémium sportülések beépített fejtámlákkal és egy LED-es fénysávval a hűtőrácsban.

Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása

Az új Golf eHybrid és Golf GTE, a Volkswagen széles körű termék offenzívájának legújabb modelljei. A nyolcadik Golf-generációban elérhető különféle változatok száma ezen offenzíva részeként bővül. A következő hetekben olyan ikonikus sportos modellek kerülnek piacra, mint az új Golf GTI, Golf GTD és Golf R, és hamarosan sor kerül az új Golf Variant piaci bevezetésére is. Az mild hibrid modellek is egyre fontosabbak. Az új Golf eTSI az első 48 V-os mild hibrid hajtással (110 kW / 150 LE) már kapható. Az eTSI további teljesítmény szintű modelljei 2020 vége előtt érkeznek.

Kulcsszavak: elektromos autó, Golf eHybrid, Golf GTE, márkakereskedés, volkswagen
 
Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása Európa legnagyobb Beetle-találkozója tízéves jubileumát ünnepli A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Porsche megduplázza az elektromos autók gyártásával kapcsolatos kiadásait A Porsche megduplázza az elektromos autók gyártásával kapcsolatos kiadásait Három Volkswagen világpremier: progresszív hibrid-, földgáz- és dízelrendszerek mutatkoztak be a Bécsi Motorszimpóziumon Három Volkswagen világpremier: progresszív hibrid-, földgáz- és dízelrendszerek mutatkoztak be a Bécsi Motorszimpóziumon New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel New York városa Nissan LEAF taxikat tesztel
 
A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t

A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t

2020. szeptember 04.
Az elismerés azért is különleges, mert így a Continental Tire sorozatban harmadszor kapott kitüntetést és öt év alatt a negyedik díjat nyerte el. A Continental Tire és a GM hosszú ideje együttműködik, melynek köszönhetően minőségi termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak.
Részletek

A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t

A Continentalt is beválasztotta a General Motors az év beszállítói közé a vállalat 28. Év Beszállítója díjának kitüntetettjeit ünneplő virtuális gálán.

Az esemény során a GM 15 ország 116 legjobb beszállítóját díjazta, amelyek következetesen meghaladták a GM elvárásait, miközben kiemelkedő értéket teremtettek vagy innovációkat léptettek életbe a társaságon belül. A díjátadó ünnepséget eredetileg márciusban, élőben tartották volna meg, azonban a COVID-19 világjárvány hatásainak következtében későbbre halasztották. Az elismerés a 2019-es naptári évben nyújtott beszállítói teljesítményre vonatkozik.

A Continental Tire sorozatban harmadik éve, az utóbbi öt év során pedig negyedszer kapta meg ezt az elismerést.

„Beszállítóinknak kulcsszerepe van abban, hogy ügyfeleinknek olyan termékeket szállíthassunk, és szolgáltatásokat nyújthassunk, amit megérdemelnek – a díjazott beszállítóknak pedig sikerült jóval meghaladniuk a várakozásainkat”

– mondta Shilpan Amin, a GM globális beszerzésért és ellátási láncért felelős alelnöke.

„Továbbá úgy gondoljuk, hogy fontos ebben a pillanatban megköszönni a teljes ellátó bázisunknak az utóbbi néhány hónapban a COVID-19 hatásainak enyhítése érdekében tett erőfeszítéseiket” – tette hozzá Amin.

A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t

„Amellett, hogy biztonságosan újraindíthattuk gyártási műveleteinket, beszállítóink támogatásukkal kulcsszerepet játszottak azokban a kezdeményezéseinkben, melyek célja a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók számára eljuttatott lélegeztetőgépek és személyi védőfelszerelések (PPE) számának növelése volt, az életmentés és a közösségek biztonságának megőrzése érekében.”

Az Év Beszállítója díj nyerteseit a GM beszerzéssel, tervezéssel, minőséggel, gyártással, valamint logisztikával foglalkozó vezetőiből álló globális csapat választotta ki. A díjakat a termékbeszerzés, a globális beszerzési és gyártási szolgáltatások, az ügyfélszolgálat és értékesítés utáni szolgáltatás, valamint a logisztika területein nyújtott teljesítmény alapján érdemelték ki a győztesek.

Kulcsszavak: autógyár, continental, general motors, gumiabroncs, járműipar
 
Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Egy újabb aduász a fenntartható megoldások között Egy újabb aduász a fenntartható megoldások között Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában
 
Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson

Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson

2020. szeptember 04.
A Hyundai Motor a mai napon közzétette a vadonatúj Tucson első képeit. A legfontosabb új formai részletek között említést érdemel a Hyundai jellegzetes lámpastruktúrájának legújabb evolúciója, a ´parametrikus rejtett világítás´ technológia, valamint az a kettős elrendezésű vezetői környezet, amely ultramodern felhasználói élményre optimalizált, személyre szabott teret eredményez.
Részletek

https://www.carscoops.com/

A képek a Tucsonra jellemző merész, úttörő szemlélethez méltó, innovatív részletekről tanúskodnak.

A vadonatúj Tucson digitális világpremierjére szeptember 15-én, magyar idő szerint 02:30 órakor kerül sor. Az élő stream, a kedvcsináló videó és a képek a hyundai.com weboldalon, valamint a Hyundai közösségi média csatornáin lesznek elérhetők.

„Az ´érzéki sportosság´ feladata, hogy új szintre emelje az autóipari formatervezés érzelmi vonzatait. Arra törekszünk, hogy magunkkal ragadjuk ügyfeleinket. A vadonatúj Tucson az irányzat végső kiteljesedését demonstrálja, tökéletesen szemléltetve a Hyundai megállíthatatlan lendületét.”

– mondta SangYup Lee alelnök úr, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „A Tucson előremutató, kísérleti formaterve méltó a modell úttörő szellemiségéhez, és minden eddiginél magasabbra emeli a tétet az autópiac legzsúfoltabb méretosztályában.”

A Hyundai ‘érzéki sportosság’ formai karaktere – amellyel először az új Elantra bemutatkozásakor találkozhattunk – jelentős érzelmi többlettel ruházza fel a Tucson avantgárd ´parametrikus dinamika´ formai tematikáját.

Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson

Erőteljes első benyomást tesz a ´parametrikus dinamika´

A vadonatúj Tucson előremutató külső formavilága azt a Hyundai tervezői által ´parametrikus dinamika´ néven emlegetett szemléletet juttatja érvényre, amely a vonalak, a felületek, az élek és a formák felhasználásával, digitális adatok segítségével teremt mozgásban lévő, ékszer-szépségű felületi részleteket, és ezzel példa nélkül álló, merész esztétikummal ruházza fel a járművet. A parametrikus rejtett lámpatestek lenyűgözik a szemlélőt. A karakteres nappali fényeket tökéletesen integráltuk az ékszerszerű hűtőmaszkba: egészen addig láthatatlanok maradnak, amíg a vezető fel nem kapcsolja a világítást.

Az új Tucson összességében nagyobb és szélesebb elődjénél. Hosszú motorházfedele, nyújtott tengelytávja és rövid túlnyúlásai karcsú, kupészerű megjelenést kölcsönöznek neki. Oldalnézetből a szögletes karosszérialemezek adnak új értelmezést a parametrikus dizájnnak. A finoman kidolgozott felületek lenyűgöző kontrasztot teremtenek a kecses sziluett és a férfias ék alak között, amely álló helyzetben is mozgás hatását keltik. A feszesen sportos formák harmonikusan olvadnak egybe a szögletes kerékívekkel, amelyek öblében könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak az erőteljes, dinamikus megjelenésről.

’INTERSPACE’ integrált kezelőfelülettel

A vadonatúj Tucson tágas belső tere, az INTERSPACE leginkább egy olyan rendezett szobára emlékeztet, ahol felülemelkedhetünk a mindennapok gondjain. A tér, a technológia és az információ itt mind összefonódik.

Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson

A Tucson belső kialakításának evolúciója nyomán a műszeregység mélyebbre került, míg a műszerpark ház nélküli beépítése rendezettebb, letisztultabb felületet eredményezett. Rétegezett, érzéki formák erősítik a nyitottság érzését. A műszerfal széles gerince tökéletes egységet formál az ajtókkal, mély szurdokként ölelve körül az elöl utazókat. A teljesen integrált középkonzol függőleges tájolású, érzéki idomait a vízesések ihlették. A középkonzoltól kiindulva dupla ezüst dekorsáv fut végig egészen a hátsó ajtókig, harmonizálva a felületek semleges színekben kivitelezett, rétegezett prémium anyagaival.  

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, Tucson, új modell
 
Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as
 
Átszervezi működését a Renault csoport

Átszervezi működését a Renault csoport

2020. szeptember 04.
Nagyobb működési autonómiával rendelkező egységekre bontja szét szervezetét a Renault autógyár a konszern csütörtöki bejelentése szerint.
Részletek

Átszervezi működését a Renault csoport

Az autóipari csoport főbb márkái és tevékenységi körei alapján négy autonóm szervezeti egység köré szervezi át tevékenységét. Ezek a Renault, a Dacia, az Alpine és a New Mobility lesznek.

Az átszervezés célja, hogy a csoport a jövőben a tömegtermelésre való törekvésről az értékteremtésre és a nyereségesség növelésére helyezhesse át a hangsúlyt. Luca de Meo, az idén július eleje óta hivatalban lévő vezérigazgató megfogalmaza szerint konszern "eszerint rendezi át működése játékszabályait".

Az új vezérigazgató bevallottan szakítani kíván elődje, Carlos Ghosn tömegtermelésre összpontosító politikájával. A Renault már korábban bejelentette, hogy kétmilliárd eurós költségmegtakarítási programot vezet be, melynek keretében 15 ezerrel csökkenti alkalmazottai számát az idén.

A Renault a tavalyi 970 millió első félévi nyereség után az idei első fél évben 7,29 milliárd eurós veszteséget könyvelt el, elsősorban a Nissan autógyárban tartott részesedése után.

Átszervezi működését a Renault csoport


Kulcsszavak: autóipar, járműipar, renault, Renault-Nissan
 
Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka Hetedik éve piacvezető Magyarországon a DAF márka A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját
 
MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban

MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban

2020. szeptember 03.
Az új személyautók eladása 30 százalékkal esett vissza Magyarországon augusztusban az előző év azonos időszakához képest, az idei nyolcadik hónapban 10 924 gépkocsit helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.
Részletek

MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban

A január-augusztusi időszakban 78 649 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben 25 százalékos csökkenés. Az MGE felidézte, hogy áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások következtében 50 százalék feletti volt a visszaesés.

A gépjárműimportőrök egyesülete áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 000 helyett csak 118 000 új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén.

A kishaszonjárműveknél nem 26 000, hanem 22 000, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak. Erre is akkor, ha a járvány miatt nem lesznek további negatív gazdasági hatások ebben az évben - tették hozzá a közleményben.

Augusztusban 1637 új kis haszonjárművet helyeztek forgalomba, 38 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, az év első nyolc hónapjában pedig 13 399-et, ami 25 százalékos csökkenés éves összevetésben.

A forgalomba helyezett nagy haszonjárművek száma 219 volt augusztusban, ami 16 százalékos csökkenés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A január-augusztusban forgalomba helyezett 1970 nagy haszonjármű 50 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.

MGE: 30 százalékkal esett vissza az új személyautók eladása augusztusban

Az autóbuszok értékesítése kissé az előrejelzés felett van; augusztusban 66 új buszt helyeztek forgalomba, 371 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, az év első nyolc hónapjában pedig 432 buszt, ez 19 százalékos növekedés éves összevetésben.

Az augusztusban forgalomba helyezett 418 motorkerékpár 13 százalékkal meghaladta a tavaly augusztusit, az év eddig eltelt időszakában pedig 3236 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 1 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.

Az egyesület közleményében felhívta a figyelmet arra is, hogy a használtautó-behozatal hosszú idő után először alatta maradt az új autókénak augusztusban. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást - hangsúlyozta az MGE.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Több mint 4 millió forinttal alacsonyabb áron érhető el a Nissan LEAF Több mint 4 millió forinttal alacsonyabb áron érhető el a Nissan LEAF Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Csökkent a román autógyártás az idén Csökkent a román autógyártás az idén
 
Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét

Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét

2020. szeptember 03.
Bemutatták szerdán a Daimler német járműgyártó társaság legfontosabb termékei között számon tartott Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét.
Részletek

Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét

A koronavírus-világjárvány miatt egy online sajtótájékoztatón bemutatott modell a gyártó szerint új szintet jelent a "modern luxus" világában. Ezt jelzi például, hogy az első ülések beállításához, fűtéséhez és a 10 programból álló masszázsfunkció működtetéséhez 19 apró motort építettek be az ülésekbe.

A legfontosabb újítások többsége az autógyártás és az informatika összekapcsolódásából, az ágazat digitális átalakulásból adódik. Így az új S-osztályú Mercedesekben elérhető a többi között az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) elnevezésű információs és szórakoztató rendszer, amelynek az az egyik tulajdonsága, hogy az utastérben elhelyezett kamerák képeit elemezve megtanulja értelmezni a vezető testbeszédét, és gesztusok alapján is képes végrehajtani utasításokat. Azonban a rendszer része a Hey Mercedes elnevezésű digitális asszisztens is, amely hanggal irányítható.

A járműgyártás hagyományos technológiájához tartozó újítások között van a négykerék-kormányzás. A kocsi hátsó kerekei akár 10 fokos szögben is elfordulhatnak, aminek révén a több mint öt méter hosszú autó viszonylag kis helyen meg tud fordulni. Az e-active body control elnevezésű megoldás révén pedig néhány tizedmásodperc alatt megemelkedik a kocsi karosszériája, ha az a veszély fenyegeti, hogy oldalról belehajt egy jármű.

Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét

Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét

A Mercedes-Benz S-osztály nemcsak a legnépszerűbb luxuslimuzin a világon, hanem "a márka szíve" - emelte ki a bemutatón Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a cég jövőjét az ilyen autók, a legfelső árkategóriába tartozó gyártmányok jelentik. A nyereséget eredményező növekedés legjobb útja, ha a Daimler "a világ legkívánatosabb autóinak gyártására összpontosít" - mondta a német óriásvállalat svéd származású vezetője.

A német sajtóban ismertetett elemzések szerint a Kecskeméten Mercedes-gyárat üzemeltető társaságnak kulcsfontosságú az S-osztály sikere, mert ugyan viszonylag kevés gyártmányt értékesítenek belőle, de igen jelentős haszonnal. Ágazati becslések szerint az S-osztály biztosítja a cég működési eredményének 15-20 százalékát, míg az árbevételben csupán 3 százalék az aránya.

Az új generáció bemutatójára összeállított tájékoztató szerint S-osztályú Mercedeseket 1972 óta gyártanak, és nagyjából 500 ezret adtak el. A modell az utóbbi tív évben főleg Kínában, az Egyesült Államokban, Dél-Koreában és Németországban volt népszerű. A tájékoztatóban ár nem szerepel. Az előző nemzedékhez tartozó Mercedes alapára 30 millió forint felett van.

Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét



Kulcsszavak: bemutató, mercedes-benz, S-osztály, új modell
 
A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Az I.D. család  legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Az I.D. család legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja Bemutatták a Mercedes-Benz S-osztály luxusautó modell új nemzedékét Élsportoló - Az Audi S3 Cabriolet
 
Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

2020. szeptember 02.
Az ENYAQ iV a konszern MEB építőkészletére épült. Ez az a platform, amit kimondottan a konszern elektromos modelljei számára hoztak létre.
Részletek

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Ennek több előnye is van. Egyrészről nem kell kompromisszumot kötni a tervezés során, hiszen nem kötik a mérnökök kezét a hagyományos modellekben megszokott technikai megoldások. Így sokkal tágasabb lehet az utastér amellett, hogy a nagy csomagtérről sem kell lemondanunk.

Ennek köszönhető, hogy bár külső méretei elmaradnak a KODIAQ-tól, az utastér hasonlóan tágas (a tengelytávolsága 2,765 m), míg a csomagtér nagyobb annak 7 üléses kivitelénél, 585 literes. Persze az első elektromos ŠKODA SUV nem lesz kicsi: 4,649 milliméteres hosszával és 1,879 milliméteres szélességével alig foglal kisebb helyet a KODIAQ-nál.

Másrészről az akkumulátor elhelyezése is optimális lehet, ezáltal a menettulajdonságok is javulnak. Az adatok szerint a méretek mellett erre sem lesz panasz.

Egy ŠKODA, ami ismét farmotoros és hátul hajt

Az ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra.

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Az alapmodell a ŠKODA ENYAQ iV 50, amelynek 55 kWh-s akkumulátor kapacitása lesz, és a hátsó tengelyre szerelt 109 kW-os (148 lóerős) villanymotorjával egy töltéssel akár 340 kilométer megtételére is képes lesz. Gyorsulása százra 11,4 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 50 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 50 kW-os a töltési teljesítménye.

A következő lépcső a ŠKODA ENYAQ iV 60, ez 132 kW-os (176 LE) villanymotorral és 62 kWh-s akkumulátorral érkezik. Ennek a verziónak a hatótávolsága 390 kilométer. Gyorsulása százra 8,9 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 42 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 100 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 55 perc ugyanez.

A legnagyobb távolságot, akár 510 kilométert, a ŠKODA ENYAQ iV 80 kínálja majd, 82 kWh-s akkumulátor kapacitással és 150 kW-os (201 LE) elektromos motorral. Gyorsulása százra 8,7 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 38 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 125 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 70 perc ugyanez. Minden változat végsebessége 160 km/h-ban lesz maximalizálva.

Ezek a változatok eddig mind hátul hajtottak, de érkezik két négykerék-meghajtású változat is, amelyek mindegyike a legnagyobb akkupakkot használja, és a hátsó tengelyeken kívül egy második elektromotor is lesz az elsőtengelynél.

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Ezek egyik a ŠKODA ENYAQ iV 80X 195 kW-os (261 LE) teljesítményt nyújt, míg a sportos RS kivitel 225 kW-os (301 LE) teljesítménnyel érkezik. A legdinamikusabb változat álló helyzetből a százas sprintet 6,2 másodperc alatt futja meg, és maximális sebessége 180 km/h.

Mindkét négykerék-meghajtású változat maximális hatótávolsága 460 kilométer. Az összkerekes modellek gyártása később indul.

Szintén újdonság az iV Univerzális töltő, amely 2 töltőkábelt kombinál 1-ben, és így lehetővé teszi az autó töltését mind háztartási (230 V) aljzatról, mind pedig ipari (400 V) aljzatról.

Neked milyen nappali hangulat jön be?

Az ENYAQ iV letisztult és tágas belső tére egy teljesen új tervezési koncepcióra építve öt életmód-ihletésű, kiegyensúlyozott és részleteiben harmonikus belső tér változatot kínál a hagyományos felszereltségi szintek helyett.

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Ezek az úgynevezett „Design Selection” csomagok, úgymint Loft, Studio, Lodge, Lounge, ecoSuite és Suite. Minden „Design Selection” csomag befolyásolja az utastér különböző részeinek anyag-, és színösszeállítását: például a kárpitozásét, a műszerfalét, a középső konzolét, a szőnyegekét, a hangulatvilágításét, az ajtóbetétekét. Az utastér nem csak ebben mutat újat.

A vezető előtt közvetlenül egy kisebb, 5,3 colos digitális műszerfal van, míg a központi kijelző 10 vagy 13 colos méretű lehet. Ez utóbbi az OCTAVIA esetén megismert csúszkával és gombsorral is rendelkezik. A hatalmas teret számos ötletes megoldás teszi teljessé.

A fűtés és hűtés háromzónás is lehet, természetesen hőszívattyúval, plusz zajcsillapítást is lehet rendelni, amivel extra csendes lesz az ENYAQ iV, a CarPlay vezeték nélküli, a vezetőülés pedig masszázs funkciót is kaphat. A leglátványosabb mégis a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display, amely egy teljesen új korszakot jelent nem csupán az adatok megjelenítésében, de a tájékozódásban is.

Folyton online

Természetesen az ENYAQ is támogatja a ŠKODA Connect rendszert, melynek segítségével állandó kapcsolatban lehetünk autónkkal, akár Alexa segítségével is. Így ellenőrizhetjük többek között az ajtók, zárak, ablakok, vagy az akkumulátor állapotát, de a töltést és a hűtés/fűtés funkcióit is vezérelhetjük az applikációból. 

Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Ahogy az OCTAVIA esetében, úgy itt is távolról tudja frissíteni a gyár az ENYAQ iV szoftverét.

Vezetési segédek hada

Az ENYAQ iV felvonultatja mindazt, amit ma lehet e téren. 360 fokos Area View rendszer, parkolást segítő rendszer, prediktív tempomat Stop&Go funkcióval, sávtartó és holttér-figyelő rendszer, városi vészfék, amely a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri, egyszóval mindaz, ami ma elérhető ezen a területen. Baleset esetén a jármű utasait akár 9 légzsák is védheti, beleértve egy központi légzsákot, amely a vezető és az első utas között fúvódik fel.

Tanítható parkolás és távparkolás

Az ENYAQ iV megtanulhatja, hogyan parkoljon ismerős helyeken, és képes beállni keskeny parkolóhelyekre, illetve kiállni onnan egy alkalmazás segítségével, kívülről történő távirányítással. Ez a funkció 2021 végétől lesz elérhető.

A külső megfog…

Az alap 18 colos kerekek mellett, az ENYAQ iV a márka történetében először rendelhető lesz akár 21 colos kerekekkel is. A színeket tekintve 2 alap és 7 metálfény közül választhatunk majd.


Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV

Az új ENYAQ iV már sötétben is messziről felismerhető, hiszen a teljes LED Matrix fényszóró mellett opció a megvilágított hűtőmaszk is, az úgynevezett Crystal Face is. De ha hátulról látjuk a legújabb ŠKODA modellt, akkor is könnyen elrabolja tekintetünket az új üdvözlő fényjáték a LED technológiát használó hátsó lámpákkal.

És a hazai menetrend

Hamarosan, szeptember második felében elindul az előértékesítés, egy teljesen újszerű felületen. Az első darabok jövő tavasszal kerülnek a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz. Az első széria a „Founders Edition” nevet kapta, és összesen 1895 darab készül belőle, utalva a márka alapításának évére. És bár úgy tűnhet, hogy tegnap megismertük a teljes ENYAQ iV családot, a modell még tartogat meglepetést.



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ENYAQ iV, premier, skoda, suv, új modell
 
Szeptember elsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV Így támogatnák az elektromos autók elterjedését Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában Új modellekkel érkezik a LADA Új modellekkel érkezik a LADA
 

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 161 - 170