Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 161 - 170
Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

2018. október 12.
Csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag-kibocsátásának drasztikus csökkentésén túl a járművek felépítése és a karosszáriagyártás is teljesen átalakul.
Részletek

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból óriási előrelépést jelent a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű alkalmazása. Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók nem csak zéró kibocsátásuk okán jelenthetik az autózás jövőjét, hanem mert a kocsik teljes felépítésének szabadsága, a hajtáslánc elhelyezésének rugalmassága alapvetően eltér a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől, drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

A méretgazdaságosságot és a tervezést hatékonyabbá tevő, a korábbinál sokkal biztonságosabb karosszériaplatformok megjelenésével a tervezőknek sokkal nagyobb a szabadságfoka a járműkonstrukciók kialakítása során a méret-tengelytáv megváltoztatásával, s ez a szabadság az elektromos autók megjelenésével tovább nő. Ezeknél a konstrukcióknál csak a négy kerék helye adott, minden más elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs bonyolult, nagy helyigényű hajtáslánc. Sokkal szabadabban és logikusabban tervezhető az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonsága tovább javítható.

Már nem csak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, hanem megjelentek a kombinált karosszériastruktúrák is. Ennek egyik legújabb példája az új Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumíniumalkatrészek aránya eléri az 50 százalékot és a nagy szilárdságú acélok széleskörű alkalmazása tovább erősíti a karosszériát. Ezáltal könnyebbé válik a jármű, miközben jelentősen nő a karosszériaelemek szilárdsága.

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

A VW-konszern az első alumíniumkarosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt 20 évben olyan mértékű technológiai tudásra tett szert, hogy ma már nagy tömegben lehetővé vált alumíniumkarosszériás járművek gyártása, s ehhez a megfelelő javítási technológia, struktúra és tudás is létrejött a márkaszervíz-hálózatban. "Nem elegendő azonban megfelelő technológiával jó minőgében gyártani ezeket a könnyű, ám szilárd karosszériákat, hanem az autókat speciális szakismeret és technológia alkalmazásával kell javítani" - figyelmeztet Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervízértékesítési igazgatója. -"A nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes."

A speciális karosszériaelemeknek azonban nem csak előnyei, hanem hátrányai is lehetnek a szervizelés során, amelyek a gyári szigorú technológiai előírások betartásával elkerülhetők. Kiss Pál szerint ezen karosszériáknak a javításához különleges felkészültségre és technológiára van szükség, emiatt kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégezni az ilyen beavatkozásokat. Az alumínium csiszolása során finompor keletkezik, amely a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván, mert korrózió alakulhat ki a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt. "A fentiek miatt kizárólag márkaszervizben célszerű és kell javítani ezeket a karosszériákat" - húzza alá a szervízértékesítési igazgató.

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Az elektromos autók sorozatgyártása során az MEB-platformmal sokkal rugalmasabbá válik a járműtervezés a Volkswagennél és megnyílik az út az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye. Függetlenül attól, hogy az autó nehezebbé válik, a jármű stabilitása a nagyfeszültségű akkumulátornak a fenéklemezre helyezésével ugyanolyan, mint a belső égésű motoros változatoké, sőt ugyanazokat a törésteszti eredményeket produkálja.

A benzines VW up! megjelenésekor 2011-ben az EuroNCAP 5 csillagos értékelést adott a kiskocsinak, majd amikor 2016-ban az ADAC ugyanazzal a metódussal bevizsgálta és összetörte az elektromos e-up!-ot, teljesen ugyanazt az eredményt kapták, mint a korábbi teszt során: az autó nem robbant fel, nem gyulladt ki és a karosszéria energiaelnyelőképessége sem változott. "A Volkswage e-up! attól függetlenül, hogy nehéz és nagy teljesítményű akkumulátor hajtja, a jármű komoly szerkezeti károsodása esetén is üzembiztos marad és megvédi az utasait" - foglalja össze a lényeget Kiss Pál.

Kulcsszavak: autógyár, e-up, fejlesztés, Touareg, volkswagen
 
Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása A Mercedes megelőzte az Audit A Mercedes megelőzte az Audit Az új Golf a 2013-as „Világ Év Autója” Az új Golf a 2013-as „Világ Év Autója”
 
Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól

Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól

2018. október 12.
A tervet egy nappal azután hozták nyilvánosságra, hogy az ENSZ bemutatta a klímaváltozással kapcsolatos programját, amely jelentős változások végrehajtását javasolja az energiafelhasználás terén.
Részletek

 Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól

Az izraeliek nem tudnak majd új benzines és dízel kocsikat vásárolni 2030 után, jelentette be az Energiaügyi Minisztérium kedden. Ezzel együtt az is kiderült, hogy jelentősen növelik az elektromos és földgázzal működő járművek mennyiségét.

“A legnehezebb feladat az lesz, hogy annyi kocsi kerüljön a piacra, ami leszoktatja a helyi ipar szereplőit a benzines és a dízel motorok használatától” - mondta Yuval Steinitz energiaügyi miniszter.

„Több mint 2000 töltőállomást hoztunk létre ennek érdekében az ország különböző pontjain”, tette hozzá Steinitz a Reutersnek. „Ezen kívül a kormány szinte nullára fogja csökkenteni az elektromos kocsik adóját, így a járművek sokkal olcsóbbak lesznek.”

Az elektromos autókat reklámozó kampány annak a hosszútávú tervnek a része, amely azt célozza, hogy teljesen megszüntessék Izraelben a benzin, az olaj és a szén felhasználását.

A zsidó állam hatalmas földgáz és más tisztábban égő foszilis energiahordozókkal rendelkezik, amelyekre az utóbbi években bukkant rá.

 Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól

A tervet egy nappal azután hozták nyilvánosságra, hogy az ENSZ bemutatta a klímaváltozással kapcsolatos programját, amely jelentős változások végrehajtását tűzte ki az energiafelhasználás terén. A fordulópont 2025 körül várható, amikor a minisztériumi előirányzat szerint 177 000 elektromos autó lesz használatban az ország területén. Ma még csak néhány tucat van belőlük.

Ezután könnyebb és olcsóbb lesz az elektromos autókat fenntartani, a minisztérium szerint 2030-ra már 1,5 millió ilyen kocsi lesz.

„2030-tól nem engedjük meg a dízel és benzines kocsik importját” - mondta Steinitz. Minden új kocsi elektromos lesz vagy sűrített földgázzal működik majd.

„Arra kényszerítjük a cégeket, hogy elektromos kocsikat hozzanak be az országba, az olaj- és benzinforgalmazó cégeket pedig, hogy alakítsák át a benzinkutakat elektromos töltőállomássá” tette még hozzá.

Az energiaügyi miniszter szerint a tervet az év végén fogadja el a kormány – í­rja az akibic.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Izrael, környezetvédelem
 
Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV Csődbe ment az elektromos autókat értékesítő és működtető izraeli vállalkozás Csődbe ment az elektromos autókat értékesítő és működtető izraeli vállalkozás Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban
 
A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

2018. október 11.
A japán Lexus jól ismert arról, hogy autóinak külső és belső formavilága különleges módon ötvözi a letisztultan futurisztikus dizájnelemeket és a legtisztább és legnemesebb kézműves japán hagyományok ihlette formai megoldásokat és anyaghasználatot.
Részletek

A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

Nincs ez másként a márka vadonatúj luxus limuzinja esetében sem, amelynek sportos hangolású kivitele, a vadonatúj ES F SPORT ajtópaneljei időtlen szépséggel ruházzák fel az utasteret – annak a kialakításnak köszönhetően, amit a japán szamurájok legendás védjegye, az egyszerre a világ legnemesebb pengéjének és műremeknek tartott katana féltve őrzött kézműves hagyománya ihletett.

Talán semmi nem írja le olyan kifejezően a számos rangos dizájndíj által is elismert Lexus által képviselt formavilágot és egyedi dizájnmegoldásokat, mint a „provokatív elegancia” szóösszetétel. A Lexus gépjárművek evolúciójában meghatározó szerepet játszottak azok a hagyományos japán kézműves technikák és részletek, amelyeket folyamatosan alkalmaztak a múltbéli modellek előtanulmányaiban.  Az új ES F SPORT ezt a tradíciót folytatja ajtópaneljével, amit a katana kardoknak ezüstös, hullámszerű mintázatot adó, hagyományos polírozási technika, az 1600-as évekre visszavezethető Hadori ihletett. A világtörténelem legkiválóbb katanáit díszítő Hadori egyszerre kifinomult és erőteljes; szépsége valódi műalkotássá teszi a fegyvert. A Lexus dizájnerei tisztában voltak azzal, ezt a kifinomult megjelenést nem lesz egyszerű az ES F SPORT ajtópaneljén visszaadni. Az autó belsejét tervező Toshihide Maseki azonban nem riadt vissza a kihívástól.

A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

Az új ES F SPORT vázlatait nézegetve szembeötlő volt a dizájn sportossága, ilyennel egyetlen korábbi modellünknél sem találkoztam.” – idézi fel a kezdeteket Maseki, a Lexus egyik vezető dizájnere. „A jármű optikai tömegét hátratolták, ami az egész formát kiélezetté tette. Ebben a pillanatban megértettem, hogy a belső felületek kialakításakor a dinamizmus és az elegancia kettősét kell ötvöznöm. A különböző koncepciók mérlegelésekor feltettem magamnak a kérdést: melyik hagyományos japán kézműves tárgy képviseli egyszerre a kiélezettséget, a dinamizmust és a szépséget? Így jutottam el a katanához.”

Maseki ekkor elutazott Gifu prefektúrába, és felkereste Seki városát, a japán történelem legkiválóbb katanáinak szülőföldjét. A seki kovácsmúzeumban mindent megtudhatott a japán kardkészítés még a Hadorinál is ősibb, 700 éves művészetéről. A múzeum látogatói megcsodálhatják minden idők legkiválóbb kardjait, valamint kardkovács-mesterek által tartott, élő bemutatón ismerkedhetnek meg a katana készítésének tradicionális folyamatával.

„Teljesen lenyűgözött a látvány, amint a kovács pörölye lecsapott a fémre.” - meséli Maseki. „Elképesztő mennyiségű energia kell ahhoz, hogy a fémtömbből pengét formáljanak. Ugyanakkor, bár a frissen kovácsolt kardból csak úgy sugárzik a nyers, szinte tapintható intenzitás, hiányzik belőle az új ES-nél nélkülözhetetlen elegancia. Ekkor jött a képbe a kovácsolást követő folyamat: a polírozás. A különleges Hadori polírozási technika valóságos műalkotássá teszi a pengét, így tökéletesen illeszkedik az új ES dizájnkoncepciójához.

A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

Mély, időtlen szépség

A klasszikus katanák közül leginkább a XIV. és XVI. század közötti időszakban kovácsolt kardok gyakorolták a legmélyebb benyomást Masekire.

„A XVII. századtól kezdve egyre gyakrabban találkozni kifejezetten dekorációs célra készült katanákkal.” - meséli Maseki. „Azt megelőzően azonban harci eszköznek szánták a katanát.”

A pengéket csupán minimálisan díszítettek. Eltúlzott díszítés helyett kézműves munkán alapuló, természetes szépség, valamint magas gyakorlati érték: ez a stílus illett az új ES szériakiviteléhez.

Az Európában szokásos széles, nehéz pallosokkal szemben a japán katana első pillantásra szinte törékenynek tűnhet. Ugyanakkor a katana különleges esztétikummal bír, olyan mély, maradandó szépséggel, amelyen nem fog az idő. Ezt az erőt igyekezett Maseki az ajtópanelen keresztül kifejezni.

„A katana szépségének megértéséhez először fel kell ismernünk, hogy az ereje belülről fakad. Különösen mély személyiséggel rendelkezik, amelyet egy kézműves mester gondos munkája nyomán nyert el. Arra törekedtem, hogy az új ES vezetőjét is megérintse ez a belső erő, és ezáltal megértse a valódi szépség időtlenségét.”

A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában

A kézműves mestermunka hű reprodukciója

Miután Masekiben megfogalmazódott az ajtópanel koncepciója és formai iránya, hozzálátott a prototípus elkészítéséhez. Tapasztalt mestereket kért fel, hogy kézi munkával készítsék el a mintapéldányt, ami alapján aztán géppel sokszorosíthatják a formát. Ezen a ponton azonban Maseki akadályba ütközött. A gépbe ugyan pontosan bevitték a Hadori minta összes geometriai adatát, a végtermék azonban nem is emlékeztetett a prototípusra.  Ez elgondolkodtatta Masekit.

„Mivel a számadatok stimmeltek, közelebbről szemügyre vettem a prototípust.” - magyarázza. „Ahogy mikroszkóppal vizsgáltam a mintázatot, olyan, véletlenszerűen létrehozott vonalakat vettem észre, amelyeket a gép képtelen volt visszaadni. Ezek a vonalak tették olyan erőteljessé az eredeti dizájnt.”

A prototípust elkészítő mesterek hosszú évek tapasztalatára és a katana esztétikumának alapos ismeretére támaszkodva, ösztönösen hozták létre ezeket a „véletlenszerű vonalakat.”

„Rájöttünk, hogy az azonos szögű megmunkálással készített mintázatból hiányzott az átütő erő, míg ha az adathalmazt véletlenszerű elemekkel egészítettük ki, a végtermék lenyűgöző hatású lett.” – árulja el Maseki.

„Habár a kifinomultság a mesteri munka fontos része, a teljességhez elengedhetetlenek azok az emberibb, ösztönösebb elemek, amelyek nem egyszerű számításokon alapulnak. Géppel készített, mégis kézműves, kifinomult, ugyanakkor erőteljes hatású – ezek talán egymásnak ellentmondó jellemzők, ám hosszas kísérletezéssel mégis képesek voltunk létrehozni ezt a kombinációt, amely a katanákat idéző, mély szépséggel ruházza fel az új ES ajtópaneljeit.”

A valódi szépség csak akkor valósulhat meg, ha a kérdéses tárgy minden apró részletét a végletekig finomítottuk. A Hadori egyike azoknak a finom részleteknek, amelyek az új ES fedélzetén töltött pillanatokat kiemelik a mindennapokból.

Kulcsszavak: design, formatervezés, lexus, Lexus ES
 
Egyre több hibrid autó fogy Egyre több hibrid autó fogy A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Az új Ghibli: a Maserati első prémium E kategóriájú limuzinja Az új Ghibli: a Maserati első prémium E kategóriájú limuzinja Jude Law és a Lexus közösen mutatják be az új RX-et Jude Law és a Lexus közösen mutatják be az új RX-et
 
A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén

A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén

2018. október 11.
A Dunlop az első helyen végzett az ADAC, a TCS és az ÖAMTC által közzétett éves téligumiabroncs-teszten. A 175/65 R14 méretkategóriában a Dunlop Winter Response 2 tíz versenytársát maga mögé utasítva  első helyezést ért el a téli gumiabroncsok között.
Részletek

A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén

A szerkesztők kiemelték, hogy a Dunlop Winter Response 2 a nedves útfelülettől a havas és száraz úton át bármilyen téli útviszonyok között jól teljesít. Az általános értékelés szerint a Winter Response 2 egy nagyon kiegyensúlyozott és üzemanyag-takarékos gumiabroncs.

Magabiztos viselkedés téli útviszonyok között

A vállakon lévő lamellák ferde kialakításának köszönhetően a Dunlop Winter Response 2 jobban ellensúlyozza a centrifugális erőt, ami nagyobb tapadást eredményez havas és jeges úton való kanyarodás közben. A kialakítás továbbá csökkenti a karkasz deformációját, ezáltal javítja a gördülési ellenállást. A váll és az oldalfal felső részének sima kialakítása jobb abroncs körüli légáramlást tesz lehetővé, melynek eredményeként csökken a légellenállás.

„A Dunlop termékek minden lehetséges időjárási viszony között, így télen is csúcsteljesítményt garantálnak” – mondta Mike Rytokoski, a Dunlop alelnöke és európai marketingvezetője. „Az ADAC, TCS és ÖAMTC gumiabroncstesztjén elért első helyezés újabb bizonyíték a termékeink csúcsminőségére.”

A Dunlop első helyet ért el az ADAC éves téligumiabroncs-tesztjén
Kulcsszavak: díj, Dunlop, téli gumi
 
A 2013-as „Év Terepjárója” a Volkswagen Amarok A 2013-as „Év Terepjárója” a Volkswagen Amarok Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét A vadonatúj Volvo XC90 kiváló minőségével és úttörő kialakításával lenyűgözte a Red Dot zsűrijét A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat
 
Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást

2018. október 11.
Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről az EU-tagállamok környezetvédelmi miniszteri tanácsában kidolgozott kompromisszumot, mert biztonságot teremt és felül lehet vizsgálni - mondta Angela Merkel kancellár szerdán Berlinben.
Részletek

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást

Németország - a legnagyobb európai autógyártó - eredetileg az Európai Bizottság javaslatát támogatta, amely szerint 2030-ra 30 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, és a járműipart sújtó hátrányos következményekre hivatkozva elutasította az Európai Parlament 40 százalékos csökkentésről szóló javaslatát. A környezetvédelmi miniszterek kedden végül a soros EU-elnök Ausztria javaslatára 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg.

Ez elfogadható Németországnak, mert megszünteti a gyártókat fenyegető bizonytalanságot - fejtette ki Angela Merkel Berlinben sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva.

Hozzátette: ha kedden nem sikerült volna megállapodni, sokáig kellett volna várni az ügy lezárására, mert hamarosan az európai parlamenti (EP-) választás kerül előtérbe, és így az egész európai járműipar hosszabb időre kiszámíthatatlan helyzetbe került volna.

A megállapodás azért is elfogadható, mert szerepel benne, hogy 2023-ban felül kell vizsgálni - tette hozzá a kancellár, kiemelve, hogy a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének üteme nem egyszerűen politikai döntés kérdése, főleg attól függ, hogy milyen sebességű lesz az új meghajtási technológiák, például az elektromos autók piaci terjedése.

Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást

Mindezt együttvéve "teljes mértékben védhető" a 35 százalékos csökkentésről szóló kompromisszum - mondta Angela Merkel.

Az ágazat érdekvédelmi szervezete, a német autóipari szövetség (VDA) szerint viszont a megoldás káros, mert a nemzetközi vetélytársaknál rosszabb helyzetbe szorítja valamennyi európai gyártót.

A megállapodás egy "elszalasztott lehetőség a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének gazdaságilag és technológialag realisztikus szabályozására" - emelte ki a szervezet közleményében Bernhard Mattes, a VDA elnöke.

Hozzátette: "több mint sajnálatos, hogy a tagállamok többségének nem volt ereje egyensúlyt teremteni az éghajlatvédelem és a foglalkoztatás biztonsága között".

Kulcsszavak: CO2, elektromos autó, környezetvédelem, németország
 
Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta Európa legkelendőbb kisautója a Fiesta Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S
 
Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

2018. október 10.
Két benzines és négy dízel erőforrással érkezik decemberben az új Peugeot 508-as a haza márkakereskedésekbe, a hibrid modellek 2019-re várhatóak.
Részletek

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.

Az új PEUGEOT 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva  két új erőforrást találunk:

-    PureTech 180 S&S EAT8,
-    PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

A dízel kínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően):
-    BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik),
-    BlueHDi 130 S&S EAT8,
-    BlueHDi 160 S&S EAT8,
-    BlueHDi 180 S&S EAT8.

Franciaországi gyártás

Az új PEUGEOT 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.

Visszafogott méretek

4,75 méteres teljes hosszával az új PEUGEOT 508 az egyik legkompaktabb mainstream limuzin, és már a prémium versenytársakhoz közelít: ugyanolyan hosszú, mint az Audi A5 Sportback, és 11 cm-rel rövidebb, mint a VW Arteon (4,86 m). És noha az előző generációhoz képest 8 cm-rel rövidebb, tengelytávjából (2,79 m) csak 2,4 cm-t veszített, így helykínálat szempontjából bőségesen megfelel a szegmensben uralkodó elvárásoknak. Az új PEUGEOT 508 így a kategória egyik legjobb tengelytáv/teljes méret arányával büszkélkedhet.

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

Az első és hátsó túlnyúlások rövidebbek lettek, ami még dinamikusabbá teszi az autó sziluettjét, és fürgébb viselkedést biztosít az utakon és manőverezés közben. Az autó fordulóköre is sokkal jobb: az előző generációénál 1,5 méterrel kisebb, 10,80 m járdák közti fordulókörrel az új PEUGEOT 508 egyenesen a szegmens legjobbjának számít.

Az új PEUGEOT 508 kifejezetten sportos és zömök külsővel bír, pedig a szélessége (1,84 m, 2 cm-rel több, mint az elődjéé) átlagosnak tekinthető. Kivételesen visszafogott magassága az oka (mindössze 1,40 m, 6 cm-rel kevesebb, mint a korábbi változat esetében), hogy ennyire nyúlánknak és kiegyensúlyozottnak hat. A keret nélküli ajtók alkalmazásával lehetővé vált alacsony építés azonban nem ment a fejtér kárára (lásd lentebb), és egycsapásra a piac egyik legdinamikusabb limuzinját varázsolta az autóból, amelyiknek az egyik legközelebbi versenytársa az Audi A5 Sportback. Az alacsony építés a kiváló aerodinamikai jellemzőkben is érezteti hatását: Cx = 0,26, SCx = 0,57 m2.

A kerekek mérete a modellválasztékon belül az egyes változatokhoz/kiviteli szintekhez igazodik. A még tekintélyparancsolóbb megjelenés érdekében összesen nyolcféle, 16–19” keréktárcsa szerepel a kínálatban.

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

Optimális helykínálat

Az optimalizált felépítésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 egyrészt kompakt méreteket, másrészt a kategóriában szokásos használathoz igazodó utasteret tud kínálni. Az első és hátsó fejtér ennek megfelelően hasonló, mint egy Audi A5 Sportbackben, a könyökmagasságban mért szélesség pedig az első sorban eléri az 1,455 métert, ami 5 cm-rel nagyobb, mint az Audi esetében. A hátsó utasok térdtere is nagyobb 3 cm-rel, pedig a két modell hossza teljesen azonos.

A csomagtartó azon túl, hogy 487 literes, rendkívül funkcionális is, hiszen motoros működtetésű ajtó esetén kulcs nélkül nyitható. A bepakolást megkönnyíti, hogy a kiszerelhető és részben az ajtóval együtt mozgó kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. Egyszerű formáival a csomagtartó jól kihasználható, ráadásul a csomagtérküszöb alacsonyabb és szélesebb is, mint az előző generációnál.

Variálhatóság szempontjából sem panaszkodhatunk: a hátsó üléspad 2:1 arányban lehajtható, és középső könyöklője egy sílécalagutat rejt magában. Az üléspad lehajtása esetén a tető alatti csomagtérkapacitás 1537 literre növelhető.

Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot 508, új modell
 
Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Különleges kiadással ünnepel a BMW M GmbH: bemutatkozik a BMW M4 DTM Champion Edition Különleges kiadással ünnepel a BMW M GmbH: bemutatkozik a BMW M4 DTM Champion Edition Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől
 
Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

2018. október 10.
Hosszú vita után kompromisszum született a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén, amelynek értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, az egyezség azonban bizonyos kivételeket is tartalmaz.
Részletek

Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Az éjszakába nyúló tárgyalásokon a résztvevők végül megállapodásra jutottak, amelynek alapján a tagországok kormányait tömörítő tanács már szerdán megkezdheti az intézményközi egyeztetést a kérdésről a másik uniós társjogalkotónak számító, 40 százalékos mérséklést zászlójára tűző Európai Parlamenttel.

A vita meglehetősen nehéz volt, Németország és több keleti tagállam, például Bulgária és Magyarország sokáig ragaszkodott az Európai Bizottság által eredetileg javasolt 30 százalékos célértékhez, amelyet mások - köztük Franciaország és Hollandia - viszont 40 százalékra akartak emelni.

Az EU soros osztrák elnöksége által beterjesztett kompromisszumra húsz ország szavazott igennel, négy nemmel, négy pedig tartózkodott.

Ennek alapján a kibocsátható szén-dioxid mennyiségét 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 35 százalékkal kellene lecsökkenteni a személyautók esetében, a könnyű haszongépjárművek esetében viszont maradna a 2025-ös 15 százalék és 2030-as 30 százalék.

Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

A pontos részleteket egyelőre nem ismertették, annyit azonban tudni, hogy valamelyest eltérő szabályok vonatkoznának azokra az országokra, ahol az uniós átlag 60 százalékánál alacsonyabb a zéró- és alacsony kibocsátású járművek piaci részesedése a személyautók és kisteherautók piacán.

Bizonyos ösztönzőket is bevezetnének, hogy 2030-ra elérje a 35 százalékot a környezetbarát járművek aránya az új személyautókon belül.

A hatalmas autóiparral rendelkező Németország képviselője szerint a 40 százalékos visszavágás munkahelyeket sodort volna veszélybe és ártott volna a gazdaságnak, Berlinnek pedig bizonyos keleti tagállamokkal együtt sikerült is blokkoló kisebbséget létrehoznia ennek megakadályozására.

Többek között Dánia, Hollandia és Írország ugyanakkor csalódottságának adott hangot az álláspontjuk szerint nem kellően ambiciózus tárgyalási mandátum miatt.

A luxembourgi ülést követően Miguel Arias Canete uniós klímavédelmi biztos üdvözölte a megegyezést.

Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

A tervezet célja a közúti közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás mérséklése azon vállalások keretében, amelyek alapján az EU-nak a következő évtized végéig összességében legalább 40 százalékkal kellene csökkentenie az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest.

A hivatalos adatok szerint mindössze 0,1 százalék volt az elektromos autók aránya 2015-ben Európában, a hibrideké pedig 0,4 százalék.

Európában évente 400 ezer korai haláleset írható a légszennyezés számlájára.

Kulcsszavak: CO2, Európai Unió, környezetbarát, környezetvédelem, új autó
 
A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére Rossz ötlet volt bevezetni a Chevrolet Volt modellt Rossz ötlet volt bevezetni a Chevrolet Volt modellt Szigorú széndioxid-kibocsátási határértéket határozott meg az új modellekre a Volkswagen és a Greenpeace Szigorú széndioxid-kibocsátási határértéket határozott meg az új modellekre a Volkswagen és a Greenpeace Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Megnyílt az első villamosított út Svédországban Megnyílt az első villamosított út Svédországban
 
Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

2018. október 10.
A bajnoki címet begyűjtő modell új generációját az Audi Sport ABT Schaeffler csapat használja majd. A gyári csapaton kívül még két Audi e-tron FE05 versenyautó teljesít szolgálatot a Virgin Racing csapatánál.
Részletek

Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

December 15-én új korszak kezdődik az ABB FIA Formula E bajnokság nyitányán, a Szaúd-Arábia fővárosának Ad Diriyah városrészében rendezett futamon. Az elektromos hajtású versenyautók nagyobb hatótávolságának köszönhetően a pilóták most először egy autóval állnak majd rajthoz. Az Audi pedig bemutatja az új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautót, amellyel Daniel Abt és Lucas di Grassi küzdhet ismét a bajnoki címért.

Ez az eddigi legnagyobb, a Formula E sorozatához köthető innováció. A versenysorozat 2014-es elindítása óta most először válik lehetővé, hogy a 2018/2019-es szezon versenyein egy futamot egy autóval teljesítsenek a versenyzők. Mivel az akkumulátorok kapacitása végigbírja a teljes 45 perces versenytávot, így a verseny közbeni kötelező autócserét sikerült kiiktatni. Ez nagyszerű bizonyíték arra, hogy a motorsport - különösen a Formula E sorozat - hogy fejlődik az innovációk és a technológiai újdonságok révén.

Az Audi e-tron FE05 versenyautóval az Audi alaposan felkészült az új műszaki és stratégiai kihívásokra. Különösen igaz ez az Audi e-tron FE05 szívének kulcsfontosságú alkatrészeire, így például a hajtásláncra, amely magában foglalja a motort, az invertert, a sebességváltót, a hátsó felfüggesztés elemeit és a megfelelő szoftvereket. Míg az autó többi része egyforma minden csapatnál, a gyártók a hajtáslánc esetében bizonyíthatják műszaki szakértelmüket.

Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

A tisztán elektromos autók versenyét bonyolító sorozat negyedik szezonja során - amely nem mellesleg az Audi Sport ABT Schaeffler csapat bajnoki címével zárult New Yorkban július közepén - az Audi e-tron FE04 gyakran bizonyult a leghatékonyabb versenyautónak. Utódja ennek a győztes modellnek a továbbfejlesztett változata.

Az Audi Schaeffler MGU03 névre hallgató motor-generátor egységet közösen fejlesztette ki az Audi és műszaki partnere, a Schaeffler vállalat. A mérnökök különösen nagy hangsúlyt fektettek a hatékonyságra és az eredményesség további növelésére. „Megtartottuk az egysebességes alapkoncepciót, ezzel együtt viszont részleteiben finomítottuk és újragyártottuk az egyes elemeket.” - nyilatkozta Tristan Summerscale, a Fomula E projektvezetője az Audinál. A hajtáslánc elemeinek 95 százaléka új és a mérnökök tíz százalékot tudtak lefaragni az autó súlyából.

Summerscale és csapata 2017. közepén, az előző szezon rajtjánál kezdett neki az Audi e-tron FE05 fejlesztésének. 2018 júliusának végére a Fédération Internationale de l’Automobile (Nemzetközi Automobil Szövetség - FIA) homologizációja is megtörtént, ezután további változtatásokra nincs mód, mindössze a szoftver korszerűsítése lehetséges a szezon során. Az összes versenyző részvételével zajló közös tesztelésre október közepén Valenciában (Spanyolország) kerül majd sor. Ezt követően a versenyautókat és a felszerelést Szaúd-Arábiába szállítják.

Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

A Formula E sorozat ötödik szezonjára az időmérő során megengedett legnagyobb motorteljesítmény 250 kW (340 LE). A verseny során ezt a teljesítményt 200 kW-ban (272 LE) korlátozzák. Újdonság az úgynevezett aktivációs zóna. Amikor a pilóta a pálya meghatározott szakaszára érkezik, akkor egy magasabb, 225 kW (306 LE) teljesítményű üzemmódra kapcsolhat. A Formula E rajongók továbbra is támogathatják kedvenc versenyzőjüket online a „FanBoost” alkalmazáson keresztül leadott szavazatukkal, amely a legtöbb voksot begyűjtó pilótáknak egy átmeneti, 250 kW (340 LE) teljesítménynövekedést jelent.

Mindegyik Formula E csapat egy egyforma McLaren akkumulátorból nyeri az energiát, amelynek súlya 374 kilogramm. A lítiumion akkumulátor a pilótaülés és a hajtáslánc között kapott helyet, kapacitása 52 kWh és 45 perc alatt lehet feltölteni. Az ötödik szezon teljesen új fejlesztése a „Brake-by-Wire” rendszer. Ennek köszönhetően a fékegyensúly mindig optimálisan kerül elosztásra, a fékenergia visszanyerése pedig még hatékonyabban történik.

A Forma-1 sorozathoz hasonlóan a versenyzők itt is egy szénszálas monocoque-ban foglalnak helyet, amelyet a FIA biztonsági előírásainak megfelelően fejlesztettek ki. Az autó elején, hátsó és oldalsó részén található CFRP szénszálas ütközési zónák maximális biztonságot garantálnak. Új elemként - a Forma-1 sorozathoz hasonlóan - itt is megjelenik a pilótafülke felett a halo rendszer, amely a versenyző fejét hivatott védeni. A Formula E sorozat versenyautóinak minimális súlya 900 kilogramm (pilótával együtt).


Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját

Az elektromos versenyautó álló helyzetből 100 km/órás tempóra 3,1 másodperc alatt gyorsít fel, maximális sebessége pedig körülbelül 240 km/óra. Fontos megemlíteni, hogy az Audi e-tron FE05 új generációja hátsó szárny nélkül érkezik, ami ritkaság a motorsportban. A hátsó szárny helyett ugyanis a leszorító erőt itt egy nagyméretű, a versenyautó hátsó részén található diffúzor biztosítja. Az első tesztvezetéseket követő rajongói reakciók szerint az autó futurisztikus megjelenését a „Batmobil”, a „Star Wars” és egy űrhajó ihlette. „Amikor a többi autóval együtt kikanyarodok a pályára, úgy érzem magam, mintha egy sci-fi filmbe csöppentem volna” - nyilatkozta Daniel Abt. „Az elődjéhez képest az új modellnek lényegesen agresszívebb a megjelenése.”

Tizenkét városban tizenhárom verseny szerepel az elektromos versenyautók ötödik szezonjának naptárjában. A Rijád Ad Diriyah városrészében rendezett nyitó fordulótól egészen a 2019. júliusában megrendezésre kerülő két futamos New York-i fináléig a sorozat ellátogat Marrakesh (Marokkó), Mexikóváros (Mexikó), Hongkong (Kína), Róma (Olaszország), Párizs (Franciaország), Monaco és Berlin (Németország) városaiba is. Minden verseny 45 perc és még egy kör hosszú, legtöbbjük pedig belvárosi utcai pályán zajlik majd.

Az Audi gyári csapata mellett - most először - a brit Virgin Racing alakulata is Audi e-tron FE05 versenyautókkal vág neki a 2018/2019-es szezonnak. Ez az ötödik évad új partneri együttműködése, amely az egészséges versengés mellett mindkét csapat számára a teljesítményszint folyamatos növekedését hozhatja.

Az Audi Sport ABT Schaeffler csapata a Formula E sorozat alapító tagja, amely Daniel Abt és Lucas di Grassi pilótákkal áll rajthoz már az első pillanattól kezdve. A brazil versenyző a harmadik (2016/2017) szezonban megszerezte a pilóták között a bajnoki címet, míg a 2017/2018-as évadban di Grassi a második, míg Abt az ötödik helyen zárt.


Kulcsszavak: Audi Sport, Audi Sport Formula E, autósport, e-tron FE05
 
Alonso: Vettelnél van a jobb autó Alonso: Vettelnél van a jobb autó Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben Dakar 2013 - Hornék még nem értek célba Dakar 2013 - Hornék még nem értek célba Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját Az Audi kiszállította századik ügyfél-versenyautóját
 
Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

2018. október 10.
15.000 autós megkérdezésével és vezetési tapasztalatai alapján fejlesztette ki négyévszakos abroncsát a Bridgestone.
Részletek

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

A vállalat felméréséből kiderült, hogy az autósok egyre kevesebbet akarnak a tavaszi és őszi abroncscserével bajlódni, miközben évszaktól és időjárási körülményektől függetlenül jó útfekvésű, biztonságos és jó irányíthatóságú gumikkal szeretnének autózni. A világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata[1] éppen ezért olyan négyévszakos abroncsot fejlesztett ki, amely egyedi alapanyagának és innovatív futófelület-kialakításának köszönhetően mind vizes, mind havas úton rövid féktávolságot, továbbá vizes úton is kiváló irányíthatóságot biztosít a gépkocsi számára.

Nem a traffipax a legnagyobb kihívás az autósoknak

Esős vagy havas időben a lecsökkent látótávolság és a megnövekedett fékút miatt az autósok számára fokozott kihívást jelentenek a különböző forgalmi szituációk. Ezen időjárási körülmények között az autójukat naponta használó autósok számára főutakon a hirtelen felbukkanó gyalogosok és vadállatok, illetve az úgynevezett „szellemsofőrök” és a lassú járművek kikerülése, autópályákon a sávegyesítések és sávelhúzások miatti hirtelen manőverek, városi közlekedésben a kanyarodás és a piros lámpák, valamint a járdáról lelépő gyalogosok előtti hirtelen megállás a legnehezebb feladat – derült ki a Bridgestone 15.000 autós körében készített páneurópai felméréséből. Érdekesség, hogy a traffipaxokat az autósok nem túl gyakran előforduló és nem kifejezetten fontos vezetési kihívásnak tekintik.

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

Mit várnak el az autósok egy négyévszakos abroncstól?

A páneurópai felmérés legfontosabb megállapítása az, hogy e kihívások miatt az autósok a négyévszakos abroncsoktól azt várják el, hogy azok vizes úton olyan jól irányíthatóak legyenek, mint a nyáriak, havas úton pedig közel olyan jól tapadjanak, mint a téliek, de közben magas futásteljesítménnyel rendelkezzenek.

„Az autósok egyre nagyobb hányada választ olyan abroncsot, amely egész évben, az időjárási körülményektől és az útviszonyoktól függetlenül biztonságos autózást tesz lehetővé, segítségével ugyanakkor nem szükséges tavasszal és ősszel az abroncscserével bajlódni” – mondta el Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős értékesítési vezetője. „Az innovatív négyévszakos abroncsok egyszerre nyújtanak megoldást az autósok e közlekedésbiztonsági és kényelmi igényeire, ezért nem véletlen, hogy piaci részesedésük dinamikusan bővül” – tette hozzá.

A négyévszakos autógumik mind Európában, mind pedig Magyarországon egyre népszerűbbek az autósok körében. Hazánkbann 2018. augusztusáig 42%-kal nőtt ezen termékek értékesítése az előző évhez képest, így részesedésük az itthon eladott 2,6 millió darab személygépjármű-abroncsból már közel 3%, amely a Bridgestone várakozásai szerint néhány éven belül a 10%-ot is meghaladhatja.

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

Jöhet eső, jöhet hó: minden időre tervezték

A Weather Control A005 abroncs tervezésében a Bridgestone római műszaki központjának tervezőmérnökei és vegyészmérnökei vettek részt.

A négyévszakos abroncsok fejlesztése és gyártása talán az egyik legösszetettebb kihívás az abroncsgyártásban, hiszen a gumi jó tapadása és irányíthatósága eltérő gumikeverék-összetételt és futófelület-mintázatot igényel a nyári és a téli gumik esetében. Amíg a nyári gumikat keményebb keverékből és szélesebb vízelvezető árkokkal gyártják, addig a télieket lágyabb keverékből készítik, futófelületük pedig sűrűn lamellázott a havas úton való jobb kapaszkodóképesség érdekében. Ennek eredménye az, hogy a téli abroncs nyári időjárási körülmények között kevésbé irányítható és gyorsabban kopik, a nyáriak féktávolsága pedig téli útviszonyok közepette rendkívül hosszú.

„A mindennapi vezetési kihívások alapján kifejlesztett Weather Control A005 túraabroncs innovatív futófelületet kapott; V-alakú mintázata havas úton jobb kapaszkodóképességet, Z-vágatú lamellái kiváló úttartást és irányíthatóságot, a vállblokkok közötti széles vízelvezető csatornák pedig vizes úton is kiváló tapadást biztosítanak”

– mondta Németh Gergely, a Bridgestone Magyarország Kft. műszaki főmunkatársa. „Az innovatív mintázat, az optimalizált felépítés és érintkezési nyomáseloszlás, valamint a magas szilikatartalmú Nano Pro-TechTM technológiával gyártott gumialapanyag kiváló tapadást, alacsony gördülési ellenállást és magas élettartamot biztosít az abroncsnak” – tette hozzá.

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

Biztonság és teljesítmény

A Weather Control A005 abroncsot Európa legnagyobb független minőségellenőrző és tanúsító intézete, a TÜV SÜD is bevizsgálta és tanúsította. A tesztek során a Weather Control A005 abronccsal 60 km/óra sebességgel haladó autónak a versenytárs gumikhoz képest lényegesen rövidebb volt a fékútja mind havas, mind pedig vizes úton. Az abroncs így kategóriájában a legjobb, „A” EU abroncscímke minősítést kapott vizes úton való tapadás, és „C” minősítést a gördülési ellenállás tekintetében, sőt egyes méretekben a gördülési ellenállása a „B” kategóriát is elérte. Az abroncs emellett kiemelkedően hosszú élettartammal és ugyanolyan hosszú futásteljesítménnyel bír, mint a Turanza T005 prémium nyári gumiabroncs.

A Bridgestone új négyévszakos gumija, a Weather Control A005 abroncs 64 különböző méretben érhető el a 15-20 col mérettartományban, ami lefedi a személyautók és szabadidőautók méretigényének 94%-át. A további abroncsméretek 2019-ben kerülnek forgalomba.


Kulcsszavak: Bridgestone, gumiabroncs, járműipar, teszt
 
Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A Goodyear Efficient Grip Performance 11 szaklap abroncstesztjén bizonyított A Goodyear Efficient Grip Performance 11 szaklap abroncstesztjén bizonyított A Bosch tesztautói már képesek magukat vezetni A Bosch tesztautói már képesek magukat vezetni A fiatalokat célozta meg a Volvo A fiatalokat célozta meg a Volvo
 
A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót

A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót

2018. október 10.
Németországban, a Ford kölni üzemében megkezdődik a Deutsche Post StreetScooter WORK XL áruszállító gyártása. Az elektromos hajtású jármű alapját a Ford Transit szolgáltatja, speciális felépítménye pedig a StreetScooter szabványainak alapján készül.
Részletek

A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót

Németországban, a Ford kölni üzemében megkezdődött a Deutsche Post StreetScooter WORK XL áruszállító gyártása.

Itt egészítik ki elektromos hajtáslánccal és a Deutsche Post DHL szabványainak megfelelő felépítménnyel a Transit alvázakat, amelyek a törökországi Kocaeliben, a Ford Otosan üzemben készülnek.

A kölni gyártósoron mintegy 180 ember dolgozik két műszakban, akik naponta akár 16 darab WORK XL modellt is elkészíthetnek, így az éves gyártókapacitás eléri majd a 3500 darabot.

“Azzal, hogy megkezdtük a StreetScooter WORK XL összeszerelését Kölnben, sikerült tökéletesen párosítanunk a Ford értékes tapasztalatát a haszongépjármű-gyártás terén és a StreetScooter vállalat startup-céges lendületét,”

- nyilatkozta Joerg Beyer, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének ügyvezető igazgatója. “Ez a közös projekt jól mutatja, hogy tömeggyártóként is képesek vagyunk kisebb szériák hatékony előállítására.”

A WORK XL jelenleg a legnagyobb haszongépjármű a StreetScooter portfóliójában: az autó 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el, és a hasznos teherbírás eléri az 1275 kilogrammot.

A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót

A Ford többféle elektromotorral és lítium-ion akkumulátorral gyártja majd a modellt, amelynek legnagyobb teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomatéka pedig 276 Nm. A legnagyobb, 76 kWh kapacitású akkumulátorral a WORK XL akár 200 km hatótávolságot is elérhet. A dízelmotoros járművekkel összehasonlítva minden egyes elektromos hajtású áruszállító 5 tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt.

A Deutsche Post DHL a németországi városokban használja majd a WORK XL modellt kiscsomag-kézbesítésre, és a jövőbeli tervek közt az is szerepel, hogy az elektromos áruszállító más vásárlók számára is elérhető lesz.

“A Ford ideális partner számunkra, mivel remekül megérti rugalmas és vásárlóközpontú gyártási filozófiánkat. Erőinket egyesítve hatásosan népszerűsíthetjük Németországban az elektromos mobilitást, és környezetbarátabbá, csendesebbé alakíthatjuk a városi áruszállítást. Az új WORK XL StreetScooter tökéletes e-áruszállító a nagyvárosi kézbesítési feladatokra, így más szállítmányozók számára is izgalmas ajánlatot jelent majd,” vélekedett Dr. Achim Kampker, a StreetScooter alapító vezérigazgatója.

A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót

Az elektromos hajtásláncok kulcsszerepet játszanak majd a Ford európai termékkínálatában. A vállalat célja, hogy 9,5 milliárd euro befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású (köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló) portfóliót alakítson ki 2022-ig.

A Ford nemrégiben, a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon mutatta be először az új Transit Custom plug-in hibrid (PHEV) sorozatgyártásra kész változatát. A jármű fejlett hibrid hajtáslánca várhatóan 50 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motor használatával.

Kulcsszavak: Deutsche Post DHL Csoport, elektromos autó, ford
 
A BMW speciálisan felkészített járműflottája biztosítja az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonját A BMW speciálisan felkészített járműflottája biztosítja az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonját Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Újabb rekordnyereség a Fordnál Újabb rekordnyereség a Fordnál Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 161 - 170