Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 161 - 170
A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek

A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek

2018. december 18.
Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal.
Részletek

A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek

Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a szakemberek garantálhassák, minden rendszer tökéletesen működik, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.
 
Irodájuk, egy befagyott tó: Gonzalo és 16 mérnökből és kutatást végző szakemberből álló csapata úton van ahhoz a helyszínhez, amelyet évi 10 héten keresztül az irodájuknak hívnak. A lábuk alatt elterülő hat négyzetkilométer nagyságú tavon a 60 centiméter vastag jég gondoskodik róla, hogy az tesztre alkalmas pályaként szolgáljon számukra.

Az autózás határait feszegetik: ezek a mérnökök akár 60 különböző tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk során. Ezúttal a nap első tesztje az ESC menetstabilizáló rendszer különböző fokozatokban történő, majd teljes kikapcsolása lesz. Ha a jármű elhagyja az utat, biztosítani kívánják, hogy a rendszer stabilizálja a kerekeket, így az autó visszatérhet a pályájára.

A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek

A fékek és minden egyéb rendszer működjenek: előttünk egy 200 méter hosszú pálya, amelynek egyik fele aszfaltozott, a másik pedig jég, ezzel is szemléltetve a jó és kevésbé jó tapadást nyújtó útfelületeket. Az északi országok útjain ez jelentős és mindennapi probléma. Gonzalo többször is megteszi oda és vissza az utat, egyszerre fékezve mindkét felületen. Így történik az ABS rendszer tökéletesítése, amely a vezetőt segíti az autó stabilitásának megtartásában.

Az adatok fontossága: Gonzalo szerint a legnagyobb változás az, „ahogy a technológia fejlődött. Hatalmas lett a különbség a jármű rendszereinek hatékonyságában és a rendelkezésünkre álló, egyre erőteljesebb és gyorsabb munkaeszközök tekintetében”. Amikor a nap véget ér, megvizsgálják a tesztekből kinyert adatokat és az eredmények ismeretében végeznek módosításokat a különböző rendszereken.

Az alkalmazkodás képessége: Gonzalo a SEAT Zona Francaban található gyárában 1992 óta dolgozik, mióta befejezte tanulmányait. „Mikor átkerültem a Technikai Központhoz Martorellbe, lehetőségem nyílt különböző részlegeknél dolgozni, én pedig az alvázvizsgálatot választottam. Ehhez a munkához elengedhetetlen, hogy rajongj az autókért, hajlandó legyél folyamatosan úton lenni és tudd, hogyan alkalmazkodj bármilyen körülményhez.” - vallja Gonzalo.

A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek

Tesztek a világ minden részén: a tesztelések nyáron újraindulnak, amikor a Technikai Központ mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év során mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy tanulmányautóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék. Ennek eredményeként a SEAT ügyfelei biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen úton, akármilyen helyzetben biztonságosan haladhatnak autójukkal.


 
Kulcsszavak: járműipar, seat, teszt
 
DasWeltauto: sok korszerűtlen használt jármű érkezik importból DasWeltauto: sok korszerűtlen használt jármű érkezik importból Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén A legjobb első negyedévét zárta az Audi A legjobb első negyedévét zárta az Audi Új rekordév az AUDI életében Új rekordév az AUDI életében
 
...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon

...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon

2018. december 18.
Álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig: Biztos, hogy a karácsonynak az ajándékokról és a stresszes előkészületekről kell szólnia? Törekedjünk inkább arra, hogy minél több időt töltsünk a szeretteinkkel és éljük át együtt az ünnepek meghitt hangulatát.
Részletek

Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon

Ebben az időszakban az utazás elkerülhetetlen, és a megnövekedett forgalom elég sok feszültséget tartogat. Íme néhány tanács, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy ne zökkenjünk ki az ünnepi hangulatból.

Vásárlás, rohanás, dugók és a több hetes karácsonyra való készülődést követően az ünnepek egy szempillantás alatt elillannak, majd azon kapjuk magunkat, hogy már megint január van, mi pedig ugyanolyan fáradtak vagyunk, mint az év végén. Azért, hogy idén ez ne így történjen, iktassunk be az ünnepekre a szokásos családi látogatások mellett egy hosszabb vagy nagyobb utazást. A Europcar Autókölcsönző összegyűjtött olyan utazási ötleteket, valamint úticélokat, amikkel még varázslatosabbá tehetjük az ünnepi időszakot:

•    Karácsony előtt hatalmas a forgalom a boltok és bevásárlóközpontok környékén. Kíméljük meg magunkat a tömegtől és menjünk közvetlenül nyitásra oda a boltokba. Azok, akik nem ragaszkodnak a személyes vásárláshoz, már mindent meg tudnak rendelni online és órákon át tartó vásárlás helyett otthon hangolódhatnak az ünnepekre.

Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon

•    Ne idegeskedjünk azon, ha nem érnünk oda valahova időben. Az év végén mindenki fáradt és nehezebben indulunk útnak. Inkább ígérjük magunkat későbbre, hogy mindenki nyugodtan el tudjon készülni.

•    A családi látogatásokra készítsünk listát azokról a dolgokról, amiket magunkkal szeretnénk vinni, így biztosan semmi nem marad otthon.

•    Ne vezessünk fáradtan! Inkább aludjunk ott szeretteinknél és induljunk útnak másnap reggel, ahelyett hogy sötétben és fáradtan ülnénk a volán mögé.

•    Törekedjünk a kényelmes és biztonságos utazásra. Az utasteret ne rakjuk tele ajándékokkal és csomagokkal, mert az balesetveszélyes.

•    Gondoljuk előre végig a legoptimálisabb utazási lehetőségeket. Ha elutazik valahova a család, lehet, hogy érdemes egy kisbuszt bérelni és nem több autóval menni. Illetve akkor is célszerű az autókölcsönzést választani, ha az ünnepek alatt nem szeretnénk vonattal vagy busszal bejárni az országot. Autókölcsönzők flottájából kiválaszthatjuk az igényeinknek legmegfelelőbb gépjárművet.

Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon

Az év végéhez közeledve igazi felüdülés lehet, ha az ünnepek alatt vagy között elutazunk valahova a családdal vagy barátainkkal. Ilyenkor érdemes olyan helyet választani, ami néhány óra utazással megközelíthető. A csapatos utazások során érdemes előre megbeszélni, hogy ki milyen finomságokkal készül, hogy ne legyen gondunk az étkezésekkel, vagy amennyiben tehetjük, válasszunk olyan helyet, ahol biztosítják az ellátást. Az év végi utazásokat érdemes előre lefoglalni, de ha ezt nem tettük meg, sok last minute ajánlatból is válogathatunk. Mivel csekély esély van arra, hogy fehér karácsonyunk lesz, érdemes olyan helyre utazni, ahol láthatunk havat. Szerencsére néhány óra autózással a szomszéd országokban idilli célpontokat érhetünk el, ahol nagy eséllyel a téli sportok kedvelői is hódolhatnak szenvedélyüknek. Amennyiben pedig országhatáron belül maradnánk, Galya-tető, Zemplén, Dobogókő tökéletes úti cél lehet, és ha szerencsénk van, még szánkózhatunk is.

Legyen bármennyire is mozgalmas az ünnepi időszak, törekedjünk arra, hogy átéljük a szeretteinkkel töltött időt és csodálatos élményekkel zárjuk az évet!

Kulcsszavak: Europcar, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Már 3,5 millió forintba kerül egy rendszámtábla Sanghajban Már 3,5 millió forintba kerül egy rendszámtábla Sanghajban Holnaptól már fizetünk az M0-áson – Mutatjuk hol Holnaptól már fizetünk az M0-áson – Mutatjuk hol
 
A Hyundai úttörő gyermekbiztonsági megoldását a SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták

A Hyundai úttörő gyermekbiztonsági megoldását a SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták

2018. december 18.
A Hyundai által kifejlesztett „Hátsó utasra figyelmeztető” rendszert a rangos SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták az AUTOBEST tagjai.
Részletek

A Hyundai úttörő gyermekbiztonsági megoldását a SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták

A pán-európai autóipari szakújságírók zsűrije a Hyundai-t nevezte meg győztesként, annak innovatív biztonsági technológiájáért, amely idén debütált a vadonatúj Hyundai Santa Fe-ben.

Az autóiparban elsőként, a „Hátsó utas jelenlétére figyelmeztető rendszer” jelzi az esetleges utasok, állatok és bármilyen egyéb tárgyak jelenlétét a hátsó utastérben, figyelmezteti a járművezetőt, amikor az elhagyja az autót és a hátsó ajtókat zárva tarja. Az AUTOBEST zsűrije úgy nyilatkozott erről az úttörő rendszerről, mint amely lényeges lépésként szolgál annak megakadályozása érdekében, hogy a gépjárművezetők otthagyják gyermekeiket az autó hátsó ülésén, ily módon elősegítve a gyermekek életének védelmét, különösen meleg időjárási körülmények között.

„A Hyundai kiemelkedő új rendszere, amely megakadályozza, hogy a szülők otthagyják gyermekeiket az autóban, egyszerű, de mégis szükséges a fiatal életek megmentéséhez. A Hyundai megoldást talált a jövőbeni tragikus esetek megakadályozására. Az AUTOBEST szereti az olyan briliáns, ugyanakkor egyszerű megoldásokat díjazni, amelyek az autóban zajló életet jobbá, élvezetesebbé, biztonságosabbá teszik” - nyilatkozta Dan Vardie, az AUTOBEST alapítója és elnöke.

A 2002 óta minden évben odaítélt SAFETYBEST díj az AUTOBEST éves díjkiosztójának egyik fő díja, amely az autóiparban a járműbiztonság javítása érdekében végzett folyamatos erőfeszítések elismeréseként szolgál.

A Hyundai úttörő gyermekbiztonsági megoldását a SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták

Három, biztonsággal kapcsolatos elismerés két héten belül a Hyundai-nak

A SAFETYBEST díj az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) független szervezet legutóbbi bejelentését követően érkezett, amelyen a Santa Fe elnyerte a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést. A vállalat zászlóshajónak számító SUV-ban a Hyundai SmartSense aktív biztonsági- és vezetéstámogató technológiák széles skálája megtalálható, beleértve a Hyundai-nál elsőként alkalmazott Mögöttes keresztirányú ütközés elkerülő rendszert (RCCA). Rosszul belátható helyről való kitolatáskor a rendszer nem csak figyelmezteti a vezetőt, ha hátulról jármű közeledik, de automatikusan működteti a fékeket is. Egy további iparági innovációs megoldás, amely megtalálható a Santa Fe-ben, a Biztonságos kiszállás- asszisztens, amely az ajtók ideiglenes zárásával megakadályozza a hátulról közeledő jármű okozta baleseteket, így biztosítva azt, hogy az utasok csak akkor szállhassanak ki az autóból, amikor azt biztonságosan megtehetik.

A Hyundai számára az ebben a hónapban elért harmadik, biztonsággal kapcsolatos elismerés az volt, amikor az Euro NCAP a vadonatúj Hyundai NEXO-t nevezte meg 2018-ban osztálya legjobbjának a „Nagy Terepjárók” kategóriában. A modell az első hidrogén-üzemanyagcellás elektromos jármű, amely elnyerte az Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítését, és ezzel a NEXO további bizonyítékául szolgál a Hyundai azon úttörő megközelítésének, amellyel új technológiákat hoz el a közutakra.

Az AUTOBEST zsűrije 31 európai ország képviselőiből áll, amellyel az országok számát tekintve a legnagyobb független autós zsűrinek tekinthető a világon. A díjátadásra a szervezet 2019. februárjában tartandó díjátadó gáláján kerül sor.

A vadonatúj Santa Fe és a vadonatúj NEXO mostantól kapható Európában, piaconként eltérő bemutatási időpontokkal.

Kulcsszavak: AUTOBEST, euro ncap, Hyundai, santa fe, törésteszt
 
A Honda HR-V bekerült az AUTOBEST 2016 döntősei közé A Honda HR-V bekerült az AUTOBEST 2016 döntősei közé A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Hyundai Motor két új típussal bővíti minden idők legfiatalabb modellkínálatát A Hyundai Motor két új típussal bővíti minden idők legfiatalabb modellkínálatát Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Két igen erős negyedév után minden idők legkiválóbb harmadik negyedévét zárta a Hyundai Európában Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata Genfben mutatkozik be az új Hyundai i30 kombi változata
 
A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

2018. december 18.
Minimalista dizájn, képernyőkből és üvegből álló futurisztikus külső burkolat, fényben úszó belső, valamint tágas térérzet.
Részletek

A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

Olyan kifejezések ezek, amelyekkel építészek írhatnának le egy új építményt, ám ezúttal egyszerre egy új járműkategóriát és egy új mobilitási formát jellemeznek. A vezető nélküli ingajáratok vagy taxik (shuttle) ezek, amelyek elektromos hajtásláncukkal szinte teljesen zajtalanul suhannak át a belvárosokon, és zökkenőmentesen kapcsolódnak hálózatba a környezetükkel. Ezek a járművek belátható időn belül az utcakép természetes részeivé válnak világunk nagyvárosaiban – a városokban embereket vagy árut szállítanak majd. Az „ingataxik” számára a Bosch automatizálási, hálózatba kapcsolási és villamosítási rendszereket és részegységeket szállít.

Azonban az ingajáratokat alkalmazó közlekedés csak mobilitási szolgáltatásokkal valósítható meg. A jövőben ilyeneket is kínál majd a vállalat, és ezeket egy intelligens és hálózatba kapcsolt ökoszisztémában fogja össze. Ennek részei a foglalási-, a megosztó- és a hálózatba kapcsolási platformok, a parkolóhely- és a töltési szolgáltatások, valamint a járművek kezelését és karbantartását szolgáló szoftveres megoldások, továbbá a menet közbeni szórakoztató és információs rendszerek. „A Bosch a világon egyedülálló, hardverből, szoftverből és mobilitási szolgáltatásokból álló csomagot fejleszt a jövő ingajárati mobilitása számára” – mondja Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. A világ legnagyobb elektronikai kiállításán – a Las Vegasban rendezett CES 2019 szakmai vásáron – a Bosch egy tanulmányjárműben mutatja be a közlekedés e módját szolgáló megoldásait.
 
A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

A Bosch szolgáltatásai a felhasználók és az ingajáratok üzemeltetői számára

Az ingajáratok szegmense a telekocsi-szolgáltatások iránti igény növekedéséből született: csupán Európában, az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában már 2020-tól körülbelül egymillió ilyen, igény szerint igénybe vehető ingajárati busz közlekedik majd az utakon, 2025-ig számuk 2,5 millióra nő (forrás: Roland Berger). Ezek közül a bármikor elérhető szállítóeszközök közül sok teljesen elektromos hajtásláncú lesz, és legkésőbb a következő évtized közepétől sofőr nélkül üzemelnek.

Éppen ezért a Bosch az ingajárati tanulmányjárműve minden négyzetcentiméterét a megfelelő technológiával töltötte meg – az elektromos hajtáslánctól és a jármű környezetét 360 fokban lefedő érzékelőktől egészen a hálózatba kapcsolt vezérlőrendszerekig és a jármű szabályozóegységéig. Ezek a komponensek és rendszerek az ingajáratokkal kiszolgált mobilitásig vezető útnak csupán egy részét képezik. A technológia és a mobilitási szolgáltatások összekötésével válnak az igény szerint használható szállítóeszközök hétköznapi használatra alkalmassá, és mindenki számára rugalmasan kihasználhatóvá. „A jövőben minden jármű a Bosch digitális szolgáltatásaival közlekedik majd” – mondja Heyn. A szolgáltatások segítségével a felhasználók lefoglalhatják a járműveket, megoszthatják utazásukat más utazókkal és kifizethetik az igénybe vett szakaszra a szolgáltatási díjat. A járművek töltéséhez, javításához és karbantartásához, valamint az útvonaltervezéshez és a flottamenedzseléshez is szolgáltatások szükségesek, ezeket a Bosch az ingajárat-járműparkok üzemeltetőinek egy hálózatba kapcsolt ökoszisztéma keretében kínálja majd.

A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

Foglalás és megosztás

Az ingajáratokon bármikor foglalható hely okostelefon segítségével, akár otthon, akár a munkahelyen tartózkodik a felhasználó. A háttérrendszer algoritmusa kiszámítja, hogy melyik jármű ér leggyorsabban a megjelölt helyre, és kik azok az utasok, akik hasonló útvonalon kívánnak haladni. Minél többen használják ugyanazt az iránytaxit, annál olcsóbbá válhat az utazás. Egyúttal a városokban csökken a forgalom és mérséklődik a környezeti terhelés is. A Bosch fejleszti azon szoftverplatformokat, amelyek mindezt valóra váltják. Amikor a jármű megérkezik a kívánt beszállási pontra, akkor a felhasználó ugyancsak az okostelefonjával azonosítja magát –a Bosch Perfectly keyless (tökéletesen kulcs nélküli) digitális hozzáférési szolgáltatása ezt is lehetővé teszi. Egy digitális ujjlenyomat egyértelműségével ismeri fel a felhasználó okostelefonját, és csak neki nyitja ki a járművet. Így minden utas mindig megkapja az általa lefoglalt ülőhelyet.

Villamosított és automatizált közlekedés

A Bosch elektromos hajtótengelye jóvoltából az iránytaxik különösen hatékonyan és egyúttal gazdaságosan szelik át a városokat. A Bosch Convenience Charging kényelmes töltést biztosító szolgáltatása tudja, hogy meddig elegendő az akkumulátorok töltöttsége és azok hol tölthetők fel árammal.

A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

E szolgáltatás jóvoltából az autóvezetőknek már nem kell attól tartaniuk, hogy lemerült akkumulátorral az út szélén maradnak. A szolgáltatás a járműinformációk – például az akkumulátorok aktuális töltöttségi állapota vagy a fűtés és a légkondicionáló energiafogyasztása – valamint a környezet forgalmi és időjárási adatainak összevetésével pontosan meghatározza a várható hatótávolságot. Ezenkívül a Convenience Charging megtalálja az optimális töltőpontot, azt képes előre lefoglalni, ráadásul az egységes hozzáférési és fizetési rendszer jóvoltából a tényleges töltési folyamat is minden eddiginél egyszerűbb.

A vezető nélküli elektromotoros iránytaxikkal a felhasználók nemcsak szinte teljesen károsanyag-kibocsátás nélkül, hanem egyúttal biztonságosan is utazhatnak. A Bosch saját maga fejleszt és gyárt az automatizáláshoz többek között radar-, video- és ultrahangérzékelőket, fékvezérlő rendszereket és elektromos kormányrásegítőket. Azonban az intelligens digitális szolgáltatások is elengedhetetlenek az automatizálás kapcsán. A Bosch útviszony-előrejelző szolgáltatásának köszönhetően az önvezető járművek előre tudják, hogy milyen környezeti viszonyok állnak előttük. Így időben felkészülhetnek azokra, és minden körülmények között biztonságosan haladhatnak. A Bosch útazonosítás egy térképalapú helymeghatározó rendszer, amellyel az automatizáltan közlekedő járművek centiméteres pontossággal lokalizálhatják a pozíciójukat a forgalmi sávban – ez egy további fontos alapkövetelmény az önvezető iránytaxik biztonságához.

A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását

Kényelmes utastér

A Bosch a tanulmányjármű utasterében négy utas számára alakított ki helyet. A maximális lábtér és kényelem érdekében az utasok egymással szemben foglalnak helyet. A szórakoztatásról és az információkról képernyők gondoskodnak, amelyeket az utasok egyesével vagy többen közösen használhatnak. Így egy család a hétvégi kirándulás során együtt nézhet egy filmet, vagy a munkatársak az iroda felé utazva együtt dolgozhatnak az előadásukon. Az okostelefonok a fedélzeti wifit használják, és a Bosch hálózatba kapcsolt megoldásának köszönhetően könnyedén összekapcsolhatók az infotainment rendszerrel. Az ingajárat a concierge-szolgáltatás jóvoltából digitális asszisztenssé válik. Ez rendkívül tájékozott, mindig kész az utasoknak ajánlásokkal, foglalásokkal, időjárás-jelentéssel vagy úti célokkal szolgálni. A célhoz megérkezve az utasok a viteldíjat a Bosch elektronikus fizetési rendszerén keresztül egyenlíthetik ki.

Karbantartás és flottakezelés

Az utazás végével még nem ér véget a Bosch szolgáltatásainak sora. Az utastér kamerarendszere mindenre figyel: például hogy ne maradjon a járműben a táska. Amennyiben az utas hátrahagy valamit, azonnal jelzi neki a rendszer az okostelefonján. Ha rágógumi kerül az ülésre vagy kiborul egy kávé, akkor a kamerák azt is meghatározzák, hogy szükséges-e takarítás, és adott esetben haladéktalanul kezdeményezik azt. Így minden utas tiszta járműben kezdheti meg az utazását. A távoli szoftverfrissítési szolgáltatás mindig biztosítja, hogy az automatizált iránytaxi az elérhető legfrissebb szoftvert használja. Amint elérhetővé válik egy frissítés, biztonságos és megbízható módon aktualizálja a jármű adatait. Az előrelátó diagnosztika beépített érzékelőkkel felügyeli a jármű fontos részegységeinek állapotát. Az iránytaxi már egy potenciális hiba fellépése előtt figyelmeztetést kap, így időben felkereshet egy szervizt.

Ez megakadályozza, hogy a jármű váratlanul kiessen a munkából, ami előnyös az üzemeltető számára. A felhőből letölthető frissítéseket és a prediktív diagnosztikát a Bosch a jövőben egy átfogó hálózatba kapcsolási platformban fogja majd össze. Ezzel a járműgyártók és az ingajáratok üzemeltetői mindig átlátják a járműflottájuk állapotát, így biztosítják, hogy iránytaxijaik állandóan bevetésre készek maradjanak. A járművek biztonságáról – a kulcs nélküli hozzáférési rendszer, a külvilággal történő adatkapcsolat vagy éppen a szoftverfrissítések kapcsán – az ESCRYPT, a Bosch leányvállalatának biztonsági megoldásai gondoskodnak.

Kulcsszavak: Bosch, elektromos autó, járműipar, önvezető autó
 
T demo program a Renault Truckstól T demo program a Renault Truckstól Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja Kedvező „évadnyitó” a Volkswagen Haszonjárművek számára Kedvező „évadnyitó” a Volkswagen Haszonjárművek számára Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal
 
A Porsche átvizsgálja a Macan és a Cayenne modellek sízsákjait

A Porsche átvizsgálja a Macan és a Cayenne modellek sízsákjait

2018. december 17.
A Porsche visszahívja a „sízsák“ gépjármű-kiegészítőt. A sportautó-gyártó összesen 1.738 olyan Macan és Cayenne modellt hív vissza világszerte a szervizekbe, amelyeket újonnan felszereltek a kiegészítővel – ebből 568 jármű németországi.
Részletek

A Porsche átvizsgálja a Macan és a Cayenne modellek sízsákjait

Az érintett sízsákok rögzítőszalagja a vizsgálatok szerint nem felelt meg a robusztusság tekintetében támasztott magas követelményeknek. Ez azt jelenti, hogy fokozott terhelés esetén a rögzítőszalag elszakadhat, amely így nem tartja a helyén a kiegészítőt. A sízsákokat a szervizben átvizsgálják, szükség esetén pedig cserélik.

A jelenlegi visszahívás pusztán elővigyázatossági intézkedés. Az elővigyázatossági ellenőrzésre való tekintettel a Porsche azokat az ügyfeleket is felkéri a szervizlátogatásra, akik utólag vásárolták meg a kiegészítőt. A visszahívás a 2017 január és 2018 február között gyártott sízsákokat érinti. Az ingyenes szervizlátogatás egyeztetést követően, az ügyfél által alkalmasnak tartott leghamarabb lehetséges időpontban esedékes, az ellenőrzés pedig hozzávetőlegesen fél órát vesz igénybe.

A Porsche átvizsgálja a Macan és a Cayenne modellek sízsákjait
Kulcsszavak: Cayenne, Macan, Porsche, visszahívás
 
A Porsche 911 GT2 RS MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal állított be újabb köridőrekordot a Nürburgringen A Porsche 911 GT2 RS MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal állított be újabb köridőrekordot a Nürburgringen Bild: a német közlekedési hatóság "megszépített" egy jelentést egy manipulált Porsche-modellről Bild: a német közlekedési hatóság "megszépített" egy jelentést egy manipulált Porsche-modellről Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban A Renault visszahív 15 ezer eladás előtt álló járművet A Renault visszahív 15 ezer eladás előtt álló járművet Az új Porsche 911: erősebb, gyorsabb, digitális Az új Porsche 911: erősebb, gyorsabb, digitális
 
Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest  "Best Buy Car of Europe" 2019 díjat

Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest "Best Buy Car of Europe" 2019 díjat

2018. december 17.
Miután Linda Jackson, a Citroën ügyvezetője elnyerte a 2018-as év MANBEST (MANager BEST) díjat, az Autobest zsűri az új Citroën Berlingónak ítélte oda a "Best Buy Car of Europe" díjat, amelyet a Peugeot Rifterrel és az Opel Combo Life-fal közösen nyert el.
Részletek

Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest

2001 óta az Autobest minden évben díjazza a legtöbb szavazatot elnyerő autót. A szavazásban 31 európai ország 31 újságíró szakértője vesz részt. Az autók 13 kritérium alapján mérettetnek meg, amelyek között szerepel az ár-érték arány, a dizájn, a kényelem, a technológiai tartalom, de olyan tényezők is, mint a szolgáltatások minősége, vagy az alkatrészellátottság az adott márka kereskedőhálózatában.
 
Az Autobest történetében ez volt az első alkalom, hogy két egymást követő évben ugyanaz a márka nyerte el a "Best Buy Car of Europe" díjat. A Citroën C3 Aircross kompakt SUV-hoz hasonlóan az új Citroën Berlingónak is sikerült kiemelkedni versenytársai közül és elnyerni az eddig18 alkalommal kiosztott díjat, köszönhetően a sokkal modernebbé vált dizájnnak, a fejlett technológiai tartalomnak, valamint a legújabb generációs motoroknak. Az ügyfelek igényei által inspirált legújabb generáció tökéletes illusztrációja az  « Inspired by you » szlogennek. A sokoldalú Citroën Berlingo igazán okos választás a családok, vagy az idősebb vásárlók számára, akik értékelni fogják utasterét és funkcionalitását.


Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest

Az új Berlingo személyautó változatának elismerése mellett meg kell említeni, hogy a haszonjármű változat (Citroën Berlingo VAN) a szeptemberi Hannoveri Nemzetközi Autókiállításon elnyerte az "International Van Of The Year 2019" díjat.

A Berlingo 2017-ben 17 országban volt bestseller és ma a Citroën második legnépszerűbb modellje a C3 után. 1996-os bemutatkozása óta több, mint 3,3 millió darabot gyártottak belőle. Az új Berlingo tökéletesen beleillik a márka megújulási folyamatába. 2018. szeptemberi megjelenése óta már 13 000 megrendelés érkezett rá, hozzájárulva a Citroën kereskedelmi sikereihez. Több mint 690 000 db-os európai forgalomba helyezési eredményével (az utóbbi 7 év legjobb eredménye) a Citroën 6%-os növekedést ért el Európában, ami háromszorosa a piac növekedésének.

Kulcsszavak: AUTOBEST, Berlingo, Citroën, díj
 
Citroen C1 – Határtalan szabadság Citroen C1 – Határtalan szabadság Lendületben a DS márka Lendületben a DS márka Citroen CACTUS M világpremier a Frankfurti Autószalonon Citroen CACTUS M világpremier a Frankfurti Autószalonon Genfben két tanulmányautó premierjét tartotta a Citroen Genfben két tanulmányautó premierjét tartotta a Citroen Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer
 
Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában

Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában

2018. december 17.
A JAC Volkswagen Automotive Co. Ltd. alapkő letételi ünnepséget tartott az Anhui tartományban lévő Hefei-ben az új személyautó projekt K&F központjának létrehozása alkalmából.
Részletek

Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában

Az ünnepséget két héttel azután tartották, hogy a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT stratégiai megállapodást írt alá a kínai és a spanyol miniszterelnök jelenlétében. Az eseményen - a részvényesek és a munkatársak képviselői mellett - jelen volt Son Guoquan, Hefei Önkormányzatának titkára, dr. Jochem Heizmann, a Volkswagen Group China elnöke, dr. Christian Vollmer, a SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, valamint dr. Matias Rabe, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.
 
Az új K&F központ olyan kulcsterületekre fókuszál majd, mint az elektro-mobilitás, az összekapcsolhatóság és az önvezető autók. Ennek érdekében valamennyi fél összehangolja beruházási, tudományos, és műszaki erőforrásait. Az új projekt jelzi, hogy a JAC Volkswagen jelentős lépéseket tesz a az elektromos hajtású járművek fejlesztésének új szintre történő emelésének útján. Az elektro-mobilitás, az összekapcsolhatóság, és az önvezető járművek jelentik az autózás jövőjét, és Kína az élen jár ebben az átalakulásban.

Az új K&F központ létrehozása nem csak az idén júniusban és novemberben aláírt megállapodások megvalósítását jelenti, hanem a JAC Volkswagen új elektromos járművek terén végzett fejlesztéseit is jól bizonyítja.

Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, kína, seat, Volkswagen Csoport
 
Kína szerint az Aston Martin elhallgatja a visszahívások miatti saját felelősségét Kína szerint az Aston Martin elhallgatja a visszahívások miatti saját felelősségét Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Kínában bővül az elektromos autók gyártása Kínában bővül az elektromos autók gyártása A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A SEAT a túraautó világbajnokságban A SEAT a túraautó világbajnokságban
 
A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford

2018. december 17.
Ford T-Model flottával kezdte meg működését az idén 100 éves jubileumát ünneplő Hertz Autókölcsönző. Legrégebbi, globális autókölcsönző partnere jubileuma előtt tisztelgett a Ford Magyarország a Hertz Autókölcsönző 100. születésnapja alkalmából.
Részletek

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford

Legrégebbi, globális autókölcsönző partnere jubileuma előtt tisztelgett ma a Ford Magyarország a Hertz Autókölcsönző 100. születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón.

„A Hertz és Ford Motor Company története az elmúlt 100 esztendőben számos ponton kapcsolódott egymáshoz, ezért az egész évben tartó jubileumi év méltó lezárásaként most a Ford is tiszteleg nagy múltú üzleti partnere születésnapja előtt.” – mondta el Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR igazgatója.

„A világ számtalan olyan újítást köszönhet közvetett módon ennek a két amerikai óriás vállalatnak, melyek meghatározóak voltak a XX. század gazdasági fellendülésében. Valójában azt is mondhatjuk, hogy a XX. században előbb vagy utóbb minden vállalkozás megállt volna, vagy létre sem jönnek, ha nem kezdődik el az autómobilok sorozatgyártása és az autókölcsönzés, bérautó szolgáltatás.” – mondta el Oltyán Mihály, a Hertz Autókölcsönző cégvezetője. – Külön érdekesség, hogy mindkét vállalatban a kezdetekkor magyar származású fiatalemberek játszottak kulcsszerepet. – tette hozzá büszkén a cégvezető.

Száz éve, 1918-ban alapította meg Chicagoban a mára a világ vezető autókölcsönzőjévé vált vállalatát John D. Hertz (Herz Sándor), felvidéki magyar származású vállalkozó. A kezdetben taxi szolgáltatással foglalkozó vállalkozás, amely fő megkülönböztető jegyei, az egyenruhát viselő gépkocsivezetők, a naponta takarított és viteldíj készülékkel ellátott sárga-fekete színűre festett autók hamarosan a tisztaság, minőség és a megbízhatóság jelképévé válnak. A jól szervezett Yellow Cab, a sárga taxi pedig még ma is fogalom az Egyesült Államokban

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford 

Egy másik híres magyar származású emigráns ebben az időben szintén a XX. század történelmének megváltoztatásán dolgozik Detroitban. 1908 októberében a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal kigördült Ford T-modell, a világ első népautója, melyből az 1923-ban bevezetett szalagszerű szereléssel és gyártással évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a készült gépkocsit. Az 1989-ben az Évszázad Autójának választott Ford T- Model-t a XX. század legjelentősebb technikai újításaként tartják számon, nem véletlenül.

Hertz 1923-ban társult a chicagói Rent a Ford vállalkozásba mely sofőr nélküli bérautó szolgáltatást működtetett kezdetben 12 darab Ford T-Model-lel, mely 1923-ra már 600 gépkocsit tartalmazó flottával évi egymillió dollár jövedelmet ért el. 1923-ban Chicago-ban Walter Jacobs és John D. Hertz, egyesítik taxi- és bérautó vállalkozásukat, a Hertz Autókölcsönző pedig lassan fogalommá válik, autóflottájuk pedig túlnyomó részben megbízható, strapabíró, könnyen kezelhető, és olcsó Ford T-Model-ekből állt.

Ennek a két híres magyarnak John D. Hertznek és Galamb Józsefnek a világ számtalan olyan újítást köszönhet közvetett módon, melyek meghatározóak voltak a XX. század gazdasági fellendülésében. A Fordnak köszönhetjük a könnyen kezelhető, megbízható és alacsony árú autómobilok tömeges megjelenését, Hertznek pedig többek között az autókölcsönző és taxi üzlet megalapításán kívül, a Rail&Drive, később a Fly&Drive programok bevezetését, sőt például olyan találmányokat, mint az először 1926-ban alkalmazott Hertz „National Credential Card”-ot, ami a későbbi hitelkártyák őse volt. E két amerikai óriásvállalat működése tette lehetővé a XX. század első felében a turizmus iparág kiépülését és felvirágzását

A Hertz és a Ford élete a vállalat 100 éves fennállása alatt többször is egymásba fonódott.

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford1925-re létrejött a keleti parttól a nyugati partig terjedő autókölcsönző hálózat, a képviseleteken bárhol le lehet adni a kibérelt gépkocsit. Megszokottá válik a Rent is Here, Leave it There. A folyamatosan fejlődő vállalkozásnak egyre több gépkocsira van szüksége. Az autópiacon nagy vásárlóként lépnek fel, komoly gyártási kapacitásokat kötnek le, igényeikkel pedig hozzájárulnak a technikai fejlődéshez. Hertz-ék találták ki az automata ablaktörlőt, a közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseket és a forgalombiztonsági okból fehérre festett autókerekeket is, mely igényeket a Ford Motor Company, mint egyik legfontosabb partner is igyekezett kielégíteni.

Az 1908 októberében bemutatott, és 1927-ig gyártott T-Ford modell Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt. A Galamb tervezte bolygóműrendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt. A T-Model a 30-as évekre az USA-ban valódi népautóvá vált, összesen 15 millió db készült belőle. Fejlesztésében számos magyar mérnök vett részt, Galamb József mellett Farkas Jenő, Kaltenberger Gyula és Balogh Károly is. A Hertz flotta autóit a bérlők kényelme érdekében önindító motorral szerelték, megszűnt a „főtengely-hosszabbító” indítókar használata.

A század elején csak kiváltságosok számára elérhető, luxuscikknek számító autó a Henry Ford által feltalált sorozatgyártásnak és a bérleti lehetőségek elterjedésének – melyben úttörő szerepet töltött be a Hertz – köszönhetően közhasználatú közlekedési eszközzé vált az USA-ban.

1958-ban az Egyesült Államokban a Hertz elkölt több mint 60 millió Dollárt, és ebben az évben vásárol közel 18 ezer gépkocsit, a Ford-on kívül a Cadillac, Buick, Oldsmobile és Chevrolet márkákat szerepelteti flottájában. Öt év múlva 1963-ban bérautó kínálata 85 ezer gépkocsit számlál.

Ebben az évben a Hertz vásárol autóflottájába ezer darab nagy teljesítményű izomautót, a legendává vált Mustang Shelby GT 350-es gépkocsit. E az 1000 autó alkotta a korabeli „Adrenalin Fleet”-et (Rent-A-Racer program). A közlekedési eszközök és az automobilizmus – valamint kapcsolódó szolgáltatások, mint autókölcsönzés – rohamos fejlődése, a légiforgalom széleskörű elterjedése, a szállodaépítkezések szerte a világon jótékony hatást gyakoroltak a turizmus fejlődésére. A legnagyobb forgalomnövekedés jellemzően észak-dél irányban bonyolódott, vagyis a hűvösebb régióktól a „melegebb éghajlatra” irányult. A legnagyobb vakációs vonzerő a 3S volt (Sea, Sun, Sand, vagyis tenger, napfény, homok). Folyamatosan nőtt a szabadidős célú autóbérlés jelentősége is.

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford

A Ford Mustang Shelby GT 350 sikerére nyomán még több Ford performance típusú special edition Hertz flotta debütált az évek során például Európában a Fiesta ST 200 lóerős változatából.

Fennállása során a Ford és a Hertz többször összekapcsolta reklámtevékenységét is. Egy 1965-ös sajtóközlemény szerint a két cég között megkötött megállapodás értelmében a Ford a termékeit, míg a Hertz a szolgáltatásait fogja ajánlani egy nagyszabású közös kampány során.

1978-ban hazatér a Hertz is, sárga-fekete matricás bérautók jelennek meg Budapest utcáin. A magyar Hertz-et jellemzően egy szocialista, állami nagyvállalat, a FŐTAXI képviseli, a kor lehetőségeinek megfelelően, hatalmas Zsiguli flottát üzemeltet. Természetesen vannak „nyugati gépkocsik” is (elsősorban Ford, Opel, Volkswagen, típusok), azokat azonban „deviza-kitermelési kötelezettség” terheli, belföldiek csak különleges esetben (pl. magánszemélynek esküvő, vállalatnak külföldi partner érkezése jelent különleges esetet) bérelhetik.

1983-ban a Hertz Európa-szerte elsőként biztosít gyerekülést az általa kölcsönzött bérautókba. Létrehozza továbbá a „Free Zone” rendszert, melynek tagjainál szabadon, minden kötöttség nélkül át lehet venni és vissza lehet adni a bérautókat. Bérgépkocsik korlátlan, szabad áramlása a tagországok között, határok és kötöttségek nélkül, „Európa egysége” a Hertznél már ekkor megvalósul. 1984-ben a Hertz az USA-ban bemutatja számítógépes útvonaltervező technológiáját. Telefonkészülékkel felszerelt bérautói már ekkor elérhetők Európa több nagyvárosában.

A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford

1987-ben New Jersey állam-beli Park Ridge-ben megnyílik a Hertz társaság új világ-központja és a Ford Motor Company is Hertz tulajdonrészt vásárol. Megalakul a Park Ridge Corporation, melynek tulajdonosai a Hertz és a Ford felsővezetésének tagjai. 1994-ben a Hertz a Ford Motor Company 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalattá válik. A Hertz ekkor a világ legnagyobb autókölcsönzője, a világ 143 országában, 6500 helyszínen működő társaság. Ezt követően a Hertz 3 éven keresztül rekord profitot realizálva őrizte meg piacvezető szerepét. 1997 óta a Ford fokozatosan értékesítette Hertz részvényeit. 2005-ben a Forda Hertz végleges eladása mellett dönt. A Hertz ebben az évben nyereséges, bár a Ford pénzügyi eredményeihez képest elenyésző profitot hoz: az első negyedév a Ford 579 millió dolláros nyereségéből 33 milliót hozott az autókölcsönző üzletág. Ugyanekkor a Hertz kb. 2,5 milliárd dollárt ért, és erre az összegre a Fordnak nagy szüksége volt.

Napjainkra elmondható, hogy a Hertz közel tízezer irodájával a világ 160 országában csaknem egymillió, a környezetet egyre kevésbé terhelő gépkocsiból álló, korszerű flottájával valóban a legnagyobb, legpatinásabb és egyben a leginnovatívabb autókölcsönző szolgáltató. A múlt század elején a magyar származású Hertz Sándor által megálmodott és létrehozott autókölcsönző szolgáltatásban a szakadatlan fejlődés, innovációk sorozata évről évre folytatódik. A 100. születésnapját idén ünneplő Hertz erősebb és fejlődőképesebb, mint valaha. A magyarországi Hertz pedig napjainkra ezres gépkocsiparkjával évente több mint 30 ezer elégedett ügyfelet szolgál ki, 2018-ban ünnepli negyvenedik születésnapját. A Hertz Magyarországon 1995óta 1348 darab Fordot vásárolt.

A Hertz történetének forrásául Kozák József: Kis Hertz-történelem című munkája, és a Ford Motor Company Archivumának anyagai szolgáltak.


Kulcsszavak: autókölcsönző, évforduló, ford, Hertz
 
Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon
 
Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

2018. december 14.
Elkészült az új Mireo regionális és elővárosi vonatszerelvény-platform első komplett szerelvénye. A következő hónapok során összesen nyolc, gyártás előtti szerelvény készül a társaság Wegberg-Wildenrath-ban található tesztelési és jóváhagyási központjában (PCW).
Részletek

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

A német vasúthálózaton történő üzembe helyezés előtt, a vonatokat a tesztelési központban, az előírások szerint széleskörű tesztelési programnak vetik alá.

„Nagyon örülök annak, hogy az innovatív és energiatakarékos Mireo vonatcsalád elsőként Baden-Württemberg tartományban áll üzembe, 2020. júniusban. Az új vonatok a regionális Offenburg-Basel vonalon utazók számára a korábbinál magasabb kényelmet, és környezetbarátabb működést biztosítanak” – mondta Winfried Hermann közlekedési miniszter és parlamenti képviselő.

„A regionális hatóságok, a Siemens Mobility és társaságunk közötti együttműködést mindig a kölcsönös bizalom, konstruktivitás és partnerségi szellem jellemezte. Ennek gyümölcsét élvezhetik rövidesen az utazók. Ezek a modern szerelvények minden korábbinál nagyobb kényelmet kínálnak utasaink számára a Rajna-völgyi vasúthálózaton” – mondta David Weltzien, a DB Regio AG Baden-Württemberg régióért felelős igazgatója.

„A mai napon, alig másfél évvel a megrendelést követően, határidőre elkészítettük az első Mireo szerelvényt a Rajna-völgyi vasúthálózat részére. A gyors gyártást az intelligens moduláris rendszer és a vonatokhoz használt szabványosított alkatrészek tették lehetővé. Az új kialakítás a vonatok teljes életciklusa alatt nyereséges működést biztosít az üzemeltetők számára” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility GmbH vezérigazgatója.

Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat

A Mireo szerelvények hétköznapokon az Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Svájc) regionális vonalon, míg vasárnapokon a Kaiserstuhl régióban, Freiburg és Endingen/Breisach között közlekednek majd. A három kocsiból álló szerelvények 220 ülőhellyel rendelkeznek, maximális sebességük 160 km/h. A vonatok belső kialakítása során a kényelem és a biztonság volt a két fő szempont. A tágas térérzetet kínáló kocsikban nagyméretű információs kijelző, vezeték nélküli internet, és zártláncú biztonsági kamerarendszer található. Az ülések tágasak, a szerelvényeken CO2 légkondicionáló működik, és akár 27 kerékpárt is befogadó, többcélú részek is kialakításra kerültek. A mozgássérült utasok a mosdókhoz akadálytalanul férhetnek hozzá. Minden ajtónál automatikusan lenyíló küszöb található, amely a vonat és a platform közötti rést áthidalva kényelmes és biztonságos le- és felszállást tesz lehetővé.

A Mireo energiatakarékos és környezetbarát design alapján készült, önhordó, hegesztett alumínium vázzal. A jobb aerodinamikai tulajdonságoknak, energia-hatékony alkatrészeknek és intelligens elektromos vezérlésnek köszönhetően a vonat alacsonyabb fogyasztással, alacsonyabb kibocsátás és alacsonyabb zajszint mellett működik. A régebbi vonatokhoz viszonyítva a teljes energiafogyasztás mintegy 25 százalékkal alacsonyabb. A speciális anyaghasználatnak köszönhetően, életciklusa végén a Mireo 95 százalékban újrahasznosítható.



Kulcsszavak: Mireo, Siemens, vasút, vonat
 
Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pilisvörösvár és Budapest között Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában Nemzetközi kiállításon mutatkozott be a Stadler GYSEV-nek gyártott új generációs FLIRT motorvonata Nemzetközi kiállításon mutatkozott be a Stadler GYSEV-nek gyártott új generációs FLIRT motorvonata Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba
 
Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

2018. december 14.
A Daimler AG 20 milliárd euró értékben  szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére - jelentette be kedden a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern.
Részletek

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé - jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban.

A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt tervez bemutatni furgonokkal, buszokkal és nehéz tehergépjárművekkel együtt.

A Daimler az elektromos autóiba beépíthető akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesít világszerte. Németországban Kamenz, Untertuerkheim és Sindelfingen városokban, de emellett Pekingben, Bangkokban és az amerikai Tuscaloosa városban is.

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

A Daimler nagy erőkkel dolgozik az új generációs akkumulátorok kifejlesztésén is, hogy csökkentse függőségét egyes nyersanyagok beszerzésétől, például a kobaltétól, aminek a legnagyobb termelője a biztonságosnak nem igazán mondható Kongói Demokratikus Köztársaság. A 2019-re tervezett elektromos Mercedes-Benz modell, az EQ akkumulátorai például 60 százalékban tartalmaznak majd nikkelt, 20 százalékban mangánt és 20 százalékban kobaltot. A későbbi elektromos modellek akkumulátorai viszont 80 százalékban tartalmaznak majd nikkelt és 10-10 százalékban mangánt és kobaltot. A Daimler mérnökei a 90-5-5 százalékos arány elérésén dolgoznak, valamint nagy erőkkel fejlesztik a kobaltot egyáltalán nem igénylő szilárdtest akkumulátorokat is.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, elektromos busz, fejlesztés, mercedes-benz
 
Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár Gátlás nélkül lemásolta a Tesla Model S-t egy kínai autógyár Július közepén véget ért a jelenlegi XC90 gyártása Július közepén véget ért a jelenlegi XC90 gyártása Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Elektromos teherautókkal kísérletezik a MAN Elektromos teherautókkal kísérletezik a MAN
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 161 - 170