Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 161 - 170
A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó

A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó

2019. május 02.
Az ABB FIA Formula-E háromszoros futamgyőztese, Jérôme D’Ambrosio volt az egyik sztárja az e heti Budapesti “Nagy Futamnak”, amelyen a belga pilóta egy második generációs ABB Formula-E versenyautót vezet a belvárosban.
Részletek

A

Az ABB, amely névadója a világ első, teljesen elektromos hajtású autók számára rendezett Formula-E versenysorozatnak, az e heti budapesti “Nagy Futamra” elhozta az egyik másodgenerációs, elektromos hajtású versenyautót.

Magyarországon ez az első alkalom, hogy az ABB Formula-E bemutatta, hogy milyen lehetőséget kínál az e-mobilitás a fenntartható közlekedési megoldások terén.

A jelenlegi bajnoki versenyszezonban a pilóták között ötödik helyen álló belga versenyző, Jérôme D´Ambrosio mutatta be Budapesten az ABB Formula-E párizsi futamáról érkező autó képességeit.

A versenyautó mellett az ABB villámtöltőit is láthatta a nagyközönség. A kiállítás egyik célja, hogy széles körű párbeszédet kezdeményezzenek a közlekedés és a nagyvárosok jövőjét érintő aktuális témákról.

A versenysorozat, amelyet az ABB névadó partnerként támogat, a legújabb innovációkat alkalmazó elektromos hajtású járműveket és alternatív energetikai megoldásokat vonultat fel világszerte a nagyvárosok központjában. D’Ambrosio az egyik legtapasztaltabb pilóta a Formula-E versenysorozatban, eddig a 2014-ben útjára indított bajnokság minden egyes futamán rajthoz állt.

A

A “Nagy Futamon” versenyautók, motorkerékpárok és kamionok vonulnak fel Budapest szívében. A rajongók itt közelebbről csodálhatják meg a gépeket, mint arra alkalmuk nyílna egy zárt versenypályán. Az esemény kiváló alkalmat teremt arra is, hogy az ABB standján bemutassák a legújabb elektromos jármű töltési rendszereket.

Az elektromos járművek piacának fejlődése

Az ABB az ezredforduló óta fordít jelentős összegeket az e-mobilitási megoldások fejlesztésére, és napjainkra technológiai vezető szerepet vívott ki magának ezen a területen. A vállalat portfóliójához számos innovatív termék tartozik, köztük az ABB villámtöltői. Az ABB AbilityTM platform digitális hálózatkezelési képességei által támogatott töltők jelentős segítséget nyújtanak az elektromos hajtású autók gyors elterjedéséhez.

Az ABB globális piacvezető a DC villámtöltők fejlesztése és szállítása terén. A cég miden versenytársát „lekörözve” már több mint 10 500 villámtöltőt értékesített a világ 73 országában. Az ABB a villámtöltők teljes skáláját kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos és hibrid hajtású buszokhoz, valamint elektromos rendszereket szállít hajókhoz és vasúti járművekhez.

Az ABB 2018 januárjában hét évre szóló partneri együttműködést kötött a Formula-E-vel, hogy a globális vezető szerepére támaszkodva jelentősen formálni tudja az e-mobilitás jövőjét. Az ABB FIA Formula-E bajnokság kiváló lehetőség arra, hogy a villamosítási és digitalizálási technológiákat az autóversenyzés körülményei között teszteljék, finomítsák az elektromos autók konstrukcióját és működését, illetve fejlesszék az infrastruktúrát és a kapcsolódó digitális platformokat.

A

A névadó partnerség mellett, az ABB ez évben az ABB FIA Formula-E első számú betét-versenysorozatának számító Jaguar I-PACE eTROPHY bajnokság hivatalos járműtöltési partnere lett. Az eTROPHY minden futamán az ABB Terra 54 DC töltői biztosítják az I-PACE SUV versenyautók villámtöltését.  

Az e-járművek iránti globális kereslet növekedésével párhuzamosan erősödik a kereslet a töltési infrastruktúra iránt is. Az ABB iparágvezető termékei, köztük a Terra DC töltők, kiváló lehetőséget biztosítanak az ABB számára, hogy meghatározó szerepet játsszon a felfutó kereslet kielégítésében.
 
Az ABB Terra 54 DC villámtöltői nyolc perc alatt – azaz egy hagyományos személyautó tankolásához szükséges idő alatt – képesek a Jaguar I-PACE versenyautók akkumulátorát olyan szintre feltölteni, hogy az 200 km-es hatótávolságot biztosítson. A Formula-E egyedi építésű versenyautóitól eltérően, a Jaguar I-PACE bajnokságban a közúti közlekedésre is alkalmas, a nagyközönség számára is elérhető járművek versenyeznek. Az eTROPHY a fogyasztói technológiát viszi be a versenypályára, és ezáltal lehetővé teszi a legmodernebb töltési technológia további fejlesztését és tesztelését.

Az ABB Magyarországon Vácot választotta ki a töltőberendezés-gyártás egyik helyszínéül. A váci üzem 2011 óta szállítja a világpiacra az e-töltők széles választékát.

A

Magyarországon is növekszik az elektromos járművek piaca: bár az európai szinthez képest az elektromos járművek részaránya még viszonylag alacsony, a zöld rendszámtáblák száma 2018-ban már túllépte a 10 000-t. Budapesten megközelítően már 70 db DC töltő üzemel, míg a fővároson kívül – főként a nagyobb városokban – további 54 töltőt telepítettek. Ezek a számok azt jelzik, hogy az ország EV-infrastrukturális piacában még jelentős növekedési lehetőség rejlik.   

Magyarországon az első ABB gyártású villámtöltőt 2012 áprilisában helyezték üzembe az egyik környezetbarát MOL töltőállomáson. Az azóta eltel időszakban az ABB már több villámtöltőt is telepített az ország különböző pontjain. Az ABB töltői üzemelnek többek között a LIDL áruházak parkolóiban, a tatabányai DELPHI Connection Systems parkolójában, valamint az ország északi részén található Bükkaranyoson is, ahol a töltési infrastruktúra szélerőmű parkhoz csatlakozik.  

Az ABB részt vesz a szupergyors töltők kiépítését célzó Ionity projektben is. A BMW, a Ford, a Daimler és a Wolkswagen Csoport együttműködésével létrejött projektben villámtöltő hálózatot fejlesztenek ki Európában elektromos hajtású autók számára. A Magyarországi M1-es autópálya bábolnai szakasza mellett több ABB által szállított 350kW-os Terra HP töltő kerül majd telepítésre. Ezek a töltők egy autót 350 kW/h, még két autót egyidejűleg 150 kW/h teljesítménnyel képesek tölteni.

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Formula E, nagy futam
 
A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Önműködő elektromos autót tervez a Tesla Önműködő elektromos autót tervez a Tesla
 
Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

2019. május 02.
A BMW Motorrad Magyarország május legvégén és június elején rendezi eddigi legnagyobb roadshow-ját, amelynek keretében a motorkerékpárokkal telepakolt kamion a négy magyarországi márkakereskedésnél vagy a márkakereskedés által meghatározott külső helyszínen (lásd a részletes menetrendet) garantál izgalmas motorozási élményt.
Részletek

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad

A rendezvénysorozat mindegyik helyszínén kipróbálhatóak a BMW Motorrad 2019-es újdonságai (R 1250 R, R 1250 GS, R 1250 RT, C 400 GT), de természetesen a robogóktól a túramotorokig sok más modellt is tesztelhetnek a résztvevők, hiszen összesen 17 modell áll rendelkezésre. Az eseményre minden márka motorosait várják, viszont a részvételhez a márkakereskedőknél előzetes regisztráció szükséges. A részvétel feltétele az érvényes,korlátlan „A” kategóriás jogosítvány és a teljes motorkerékpáros ruházat.

A roadshow menetrendje:

Május 29-30. Mag3
A rendezvény helyszíne: Kelep Hotel, Tokaj

Június 1-2. Wallis Motor Pest
A rendezvény helyszíne: Erzsébet Park Hotel, Parádfürdő

Június 4-5. Leier Autó
9024 Győr, Szauter út 9.
Június 7-8. Full-Gas
8630 Balatonboglár, Nyárfa u. 13.

Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad
Kulcsszavak: BMW motorrad, motorkerékpár, Roadshow
 
A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt Kalandra fel! - Az új BMW F 800 GS Adventure Kalandra fel! - Az új BMW F 800 GS Adventure Az új autók eladása közel 16 százalékkal nőtt júliusban Az új autók eladása közel 16 százalékkal nőtt júliusban Bérelj egy Harley-t és kóstolj bele a valódi szabadságba Bérelj egy Harley-t és kóstolj bele a valódi szabadságba Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX
 
A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

2019. május 02.
Folyamatosan növelik részarányukat Európa piacain a részben vagy teljesen elektromos járművek. A növekedést a Toyota hibrid típusai viszik a vállukon.
Részletek

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

Minden eddiginél több villamosított jármű talált gazdára 2019 márciusában Európa-szerte – derül ki a JATO Dynamics piacelemző szervezet által közzétett jelentésből. Miközben a teljes európai piac 3,6 százalékot zuhant a dízelek pedig az ezredforduló óta nem tapasztalt mélypontot elérve az összeladások mindössze 31,2 százalékát tették ki (és a szakértők szerint még folytatódik a zuhanásuk), a részben vagy teljesen elektromos személyautók forgalma 31 százalékkal nőtt az előző év márciusához képest.
 
Az öntöltő hibrid (HEV), hálózatról tölthető hibrid (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) járművek eladásai idén márciusban először lépték át a bűvös 100 000 darabos határt, méghozzá alaposan: a tavasz első hónapjában 125 400 hibrid és elektromos személygépkocsit adtak el Európában.

A hónap leghangosabb szereplője a Tesla Model 3, amelyből 15 755 darabot adtak el márciusban – többet, mint bármely más villamosított járműből. Az amerikai szedán népszerűségének köszönhetően 2018 márciusához képest szinte megduplázódott a BEV-piac forgalma (+85%).

A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, az eladások zömét továbbra is a megfizethető, teljes használati értékű öntöltő hibrid modellek (63 100 db, +24%) teszik ki, azon belül pedig meghatározóak a Toyota típusai.

Az európai piac négy legnépszerűbb öntöltő hibridje a Toyota kínálatából kerül ki: a Yarisból 12 671 darabot, a C-HR-ből 11 600-at, az immár hibrid szedánként is elérhető Corollából 6746-ot, míg a friss bevezetésű, új generációs RAV4-ből 5963-at adtak el márciusban. Ez azt jelenti, hogy önmagában ez a négy Toyota típus (36 980 db) tette ki az európai hibrid eladások 59 százalékát, illetve a teljes villamosított piac 29 százalékát. Minden tíz eladott, részben vagy teljesen elektromos személyautóból hármat a Toyota gyártott – ezzel továbbra is a Toyota az európai öko-autózás legnagyobb jelentőségű szereplője.

Ami a márka első negyedéves forgalmát illeti: 15 százalékkal nőtt a hibrid modellek forgalma. A Toyota január és március között 130 300 hibrid gépkocsit adott el az óvilágban, ami hajszállal meghaladja az összeladások felét: ma már az Európában eladott Toyoták több mint 50 százaléka hibrid! A hibridek részesedése az összeladásokból a C-HR (89%) crossover és az új ferdehátú Corolla (81%) esetében a legnagyobb, de a RAV4 (71%), a Yaris (55%) és a Corolla Sedan (39%) is impozánsan teljesít. Persze továbbra is a Lexus a hibrid technológia fáklyahordozója: a márka nyugat-európai eladásaiban immár 99 százalékos (egész Európára vetítve pedig 71 százalékos) arányt élveznek a benzin-elektromos modellek.
Fotók: Toyota, Lexus, JATO Dynamics

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, Tesla, toyota
 
Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Keresettek a magyar használt autók külföldön Keresettek a magyar használt autók külföldön Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló
 
Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

2019. április 30.
Hetedik alkalommal rendezik meg szerdán a technikai sportok Nagy Futam elnevezésű eseményét, amelynek során Budapest belvárosában tartanak bemutatót az autó- és motorsport hazai és külföldi kiválóságai, a sztárvendég a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is Max Verstappen, a Forma-1-es Red Bull istálló holland pilótája lesz.
Részletek

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Az idei rendezvény különlegessége az elektromos formulaautós világbajnokságon, a Forma-E-ben szereplő egyik versenyautó lesz, amelyet eddig még nem lehetett látni Magyarországon. A Mahindra Racing versenygépét a Forma-E-ben háromszoros futamgyőztes belga Jerome D´Ambrosio vezeti majd.

A Bajcsy-Zsilinszky úton, a Bazilikánál kialakított paddockban már szerda reggel 8 órától meg lehet nézni a versenyautókat, a show pedig 14 órakor kezdődik és 16.30-ig tart. Ennek keretében tartja meg bemutatóját Verstappen és D´Ambrosio, de a ralikrossz-világbajnokságon szereplő Szabó Krisztián is pályára gurul az Audi S1-es versenyautóval, valamint a magyar pilóták közül a túraautó-világkupában (WTCR) szereplő Michelisz Norbert (Hyundai) és Tassi Attila (Honda), illetve a kétszeres gyorsasági kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert is.

Magyarország eddigi egyetlen Forma-1-es versenyzője, Baumgartner Zsolt egy Formula Renault-val megy majd végig az Erzsébet tér-Andrássy út-Oktogon-Andrássy út-Erzsébet tér útvonalon, de tartanak bemutatót ralisok, terepralisok és autókrosszosok is. Az esemény megtekintése ingyenesen.

Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán

Kulcsszavak: budapest, nagy futam, rendezvény, versenyautó
 
Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Gázüzemű autóbusz mutatkozott be Budapesten Gázüzemű autóbusz mutatkozott be Budapesten Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig Nyártól teljes hosszúságban közlekedik az 1-es villamos Kelenföldig
 
Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

2019. április 30.
Nagy-Britannia helyett Szlovákiában gyártja majd a Jaguar Land Rover autógyár a Defender terepjáró modell következő generációját a BBC hírportál jelentése szerint.
Részletek

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje

A Land Rover Defender modellt 67 éven keresztül a Birmingham melletti Solihull üzemben gyártották. A terepjáróból több mint kétmillió példány készült el. Az utolsó darab 2016 januárjában gördült le a szerelőszalagról.

Az új modell tervei Nagy-Britanniában készültek el, a modell teljesen új motorját Wolverhamptonban fogják gyártani. Az új Defender modell a Jaguar Land Rover egymilliárd font-sterlinges beruházással a szlovákiai Nyitrán épült és 2018 októberében megnyitott üzemében készül majd.

Az új Defender modellt az idei Frankfurti Autószalonon mutatják majd be és 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba.

A Jaguar Land Rover az új Defender modell gyártásának Szlovákiában való áthelyezésével együtt is "jelentős beruházást" hajt végre a Solihull üzemben a Range Rover és Land Rover modellek új generációinak a gyártásához.

Szlovákiában készül majd a Land Rover új Defender modellje
Kulcsszavak: autógyár, Defender, Jaguar Land Rover, szlovákia
 
Pickup-háború a láthatáron Pickup-háború a láthatáron A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen
 
Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

2019. április 30.
Az elektromos járművek aránya Európában ugyan még nem számottevő, az elkövetkező években azonban egyre nagyobb teret nyernek majd az összes autópiacon. A Hankook az elsők között ismerte fel, hogy az e-autóknak speciálisan kifejlesztett abroncsokra van szükségük: abroncsgyártóként jelentős erőforrásokat és kutatási potenciált fordít az elektromos járművekre optimalizált abroncsok fejlesztésére.
Részletek

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Az ENSZ becslései  szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik a nagyobb településeken élők száma, és így 66 százalékra nő a városlakók aránya. Az urbanizáció térnyerésével párhuzamosan, a zsúfoltság és a környezetszennyezés csökkentése érdekében pedig egyre nagyobb számban jelennek meg az utakon az elektromos járművek. Ezek a közlekedési eszközök nem bocsátanak ki káros anyagot, és ezzel a klímavédelemhez kapcsolódó célkitűzések elérésében és az élhetőbb városi környezet kialakításában is fontos szerephez jutnak.

A környezetvédelem és a levegő minőségének megóvása szempontjából is örvendetes hír, hogy az elektromos és a nulla emissziós, „zöld rendszámos” autók száma Magyarországon is rohamtempóban nő , mindezek ismeretében pedig nem csoda, hogy az autógyártók egymással versengve fejlesztik az elektromos járműveket. A „villanyautók” ugyanakkor számos megoldandó feladat elé állítják a Hankook mérnökeit is, miközben új teret nyitnak a fejlesztéseknek és az innovatív technológiai megoldásoknak.

A nagyobb igénybevételhez különleges abroncsokra van szükség

Az elektromos hajtású járművek abroncsainak a megszokottól eltérő elvárásoknak kell eleget tenniük: a belsőégésű motorokkal ellentétben az elektromotoroknál azonnal rendelkezésre áll a teljes forgatónyomaték. Ennek egyik eredménye a sportosabb gyorsulás, illetve az, hogy a jármű gyorsabban reagál a sebességváltozásra és a változó útviszonyokra.

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Az elektromos járművek ráadásul jóval nehezebbek hagyományos társaiknál, ami további terhet ró az abroncsokra. Ez az oka annak is, hogy emiatt sokkal gyorsabban is kopnak: akár 30%-kal rövidebb egy olyan gumiabroncs élettartama, amit elsősorban belsőégésű motorral szerelt autókhoz terveztek, és mégis e-járműveken használnak.

Egy elektromos járműre fejlesztett abroncsnál a meghosszabbított élettartam mellett az alacsony gördülési ellenállás a másik legfontosabb tényező, ami a fogyasztást, és általa a jármű hatótávját, továbbá az utastér zajosságát is döntően befolyásolhatja. A zaj csökkentése korántsem elhanyagolható szempont: a csendesebb villanyautók legnagyobb zajforrása a gördülő kerekek hangja. Ez pedig már akár közepes sebességnél is kedvezőtlenül hathat a vezetési élményre, amely optimalizálása a Hankook abroncsfejlesztéseinek egyik legfontosabb sarokkövét jelenti.

A következő generáció: elektromos, önvezető és moduláris

A Hankook az elsők között ismerte fel, hogy az e-autóknak speciálisan kifejlesztett abroncsokra van szükségük. Ennek megfelelően évek óta gőzerővel folynak a kutatások és a prémium abroncsgyártó sorra mutatja be legújabb eredményeit. A kapcsolódó fejlesztések legutóbbi állomásaként a svájci Rinspeed futurisztikus „microSNAP” önvezető elektromos járműrendszerét a Hankook új csúcstermékével, az ultra-nagyteljesítményű Ventus S1 Evo abronccsal szerelik fel. A moduláris jármű esetében mindig az adott célnak megfelelően párosítható, illetve gyorsan és egyszerűen szétválasztható az alváz és a karosszéria.


Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

A Ventus S1 Evo azonban nem az első és egyetlen abroncs, amelyet a Hankook a jövő elektromos járműtechnológiái számára fejlesztett: a speciálisan elektromos járművekre optimalizált Kinergy AS EV kényelmi jellemzői, menetteljesítménye és kezelhetősége a nagy teljesítményű személygépkocsi abroncsokéval vetekszik. Áramkörökre emlékeztető futófelületi mintázata és az oldalfalak elektromos járművekhez tervezett kialakítása jobb légellenállást, alacsony gördülési ellenállást és optimális menetjellemzőket biztosít különböző feltételek között. A Hankook e-abroncsa 2018-ban az International Design Excellence Awards (IDEA) díjazottjai közé került.

Kiemelt figyelem a közösségi közlekedés szereplőinek

Az elektromos járműveknek és az elektromobilitásnak meghatározó szerepük lesz a közösségi közlekedésben is, az elektromos városi buszok a csökkentett zaj- és károsanyag-kibocsátásuk révén fontos tényezői a fenntarthatóbb városi életkörülmények megteremtésének. A Hankook is kiemelt figyelmet fordít erre a területre: a vállalat SmartCity AU04+ abroncsát kifejezetten az elektromos városi buszok számára tervezték.

A fejlesztés során számos szempontot figyelembe vettek, hiszen amellett, hogy ezek a járművek az akkumulátoraik miatt lényegesen nagyobb tömegűek a hagyományos hajtású buszoknál, a belvárosi forgalomban a gyakori fékezések és újraindulások miatt az abroncsoknak különösen nagy igénybevételt kell elviselniük, ami lényegesen nagyobb terhelhetőségi indexet is igényel. A vállrész szélességet és szerkezetét továbbá a megnövekedett igénybevételnek megfelelően módosították, amivel még egyenletesebb kopást értek el. Az új futófelületi keverék javított molekulaszerkezetének köszönhetően lényegesen javult az abroncs hőállósága, és ennek köszönhetően az élettartama is hosszabb.

A Hankook is jelen lesz a 2019. május 8-án, Budapesten megrendezendő Bus Expón, ahol a korábbi évekhez hasonlóan idén is innovatív megoldásokat mutat be az autóbusz- és tehergépkocsi-abroncs ágazat, illetve az elektromobilitás sokrétű kihívásaira.

Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve

Kulcsszavak: e-mobilitás, fejlesztés, gumiabroncs, hankook
 
A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél 220 millió eurós támogatás a magyar vasúti személyszállító flotta korszerűsítésére 220 millió eurós támogatás a magyar vasúti személyszállító flotta korszerűsítésére
 
Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

2019. április 30.
Az Audi Sport ügyfélsport programja jelentősen feljavult teljesítménnyel szerepelt a WTCR FIA Túraautó Világkupa második fordulóján. Miután a tavalyi évben az addigi legjobb magyarországi eredménynek számító nyolcadik helyen végzett az Audi Sport alakulata, idén trófeával távozhatnak a Hungaroringről.
Részletek

Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában

Ez az idei év harmadik díja és a 20. elismerés az Audi RS 3 LMS versenyautónak a FIA WTCR Túraautó Világkupa 2018-as indulása óta.

A Leopard Racing Team Audi Sport versenyzője, Jean-Karl Vernay a Hungaroring versenypályáján megismételte az idei szezon során elért eddigi legjobb eredményét. A marokkói szezonnyitón szerzett második helyét követően ismét a dobogó második fokára állhatott fel a második magyar futamon. Ennek a versenynek – a fordított rajtrács alapján – a francia versenyző vághatott neki az élről. Ugyan a rajt után két pozíciót vesztett, végül egy helyet javítva sikerült begyűjtenie a második helyet.

Az első futamon Vernay a rajtrács nyolcadik helyéről indulva egészen a negyedik pozícióig küzdötte fel magát a verseny végére. Frédéric Vervisch ugyanezen a versenyen szintén néhány helyet javított a rajtpozíciójához képest. A Comtoyou Team Audi Sport csapatát erősítő belga pilóta a tizedik helyről a hatodikra zárkózott fel a verseny során. Vernay a harmadik versenyen a tizedik helyen végzett, míg Vervischt a tizenkettedik helyen intették le. Ezzel az Audi Sport versenyzői mindhárom magyarországi versenyen pontokat szereztek. Az Audi RS 3 LMS versenyautóval induló pilóták jelenlegi legjobbja, Vernay most az ötödik helyen áll a 26 fős mezőnyben.

Gordon Shedden, aki a szezonnyitó marokkói hétvége mindhárom versenyén pontot szerzett, további pontok reményében érkezett Magyarországra. A Leopard Racing Team Audi Sport skót versenyzőjének látványos versenyzése azonban nem hozott pontot a második fordulóban. A háromszoros BTCC bajnok a 25. helyről vágott neki a küzdelemnek és egészen a tizenegyedik helyig jutott, amikor egy versenytársa kemény manőverrel leszorította a pályáról és feladni kényszerült a versenyt. Így Shedden végül pont nélkül zárta a magyarországi hétvégét. Az újonc Niels Langeveldnek szintén nem volt esélye a pontszerzésre. A holland versenyző legjobb eredménye a hétvégén a harmadik versenyen szerzett 18. hely volt.

„A tavalyi évben a magyarországi volt a legkeményebb hétvégénk, ahol a pilótáink mindössze 17 ponton osztoztak.” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője.

„A 2019-ben szerzett 54 pontunk több, mint háromszorosa a tavalyi eredményünknek. És a most begyűjtött 20. dobogós helyünk is figyelemreméltó eredmény, tekintve, hogy az Audi RS 3 LMS ezt igen komoly versenyben, alig több, mint egy év alatt szerezte a FIA WTCR sorozatban.”

A világkupa következő fordulójára mindössze két hetet kell várniuk a rajongóknak, amikor is a Slovakia Ring versenypályájára látogat a sorozat. Ezt követően pedig egy héttel később a negyedik fordulóra a hollandiai Zandvoortba utazik a mezőny.
Kulcsszavak: audi, Audi Sport, hungaroring, túraautó-vb, WTCR
 
Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Frankfurtban bemutatkozik az Audi Sport Quattro tanulmányautó Párizsban mutatkozott be a legújabb győri RS modell Párizsban mutatkozott be a legújabb győri RS modell Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén
 
Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

2019. április 29.
Országos roadshow keretében mutatja be a Volkswagen az IQ.DRIVE egyedi felszereltségű modelljeit. Az április 26-án induló eseménysorozaton október végéig két flotta járja be az országot, és összesen 23 helyszínre látogatnak el a jövőbe mutató asszisztensrendszerekkel felszerelt autók.
Részletek

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

A márkakereskedéseknél nyolc modellt és bennük számos innovatív vezetéstechnikai rendszert tehetnek próbára az érdeklődők.

IQ.DRIVE néven új, egyedi felszereltséget vezetett be a Volkswagen idén tavasszal, amely egy csomagban kínálja autóihoz az ügyfelek számára – a teljesen önvezető modellek előhírnökeként – a márka jövőbe mutató asszisztensrendszereit. Az IQ.DRIVE összesen hét típusban érhető el: a Polo, a Golf, a Golf Variant, a Golf Sportsvan, a T-Roc, a Tiguan és a Touran kapható ilyen variációban, modelltől függően eltérő vezetéstechnikai megoldásokkal. Ezek között megtalálható a sávtartó és a sávváltást segítő funkció, a távolságtartó automatika (ACC), a kiparkolási asszisztenssel kiegészített holttérérzékelő rendszer, a gyalogosfelismerővel kiegészített városi vészfékfunkció, a "TrafficJam", az "Emergency" és a hegymenet/lejtmenet asszisztens vagy az automatikus fényszóró-szabályzás.

Az IQ.DRIVE felszereltségű modelleket a Volkswagen egy országos roadshow keretében mutatja be az érdeklődőknek, akik mindegyik típust kipróbálhatják a helyszíneken. Az eseménysorozat április 26-án, egyszerre két márkakereskedésnél, a Ferihegy Autónál (Budapest) és az AutoMobil Körösnél (Békéscsaba) indul, a 23., egyben az utolsó állomás október végén Székesfehérváron, a Procarnál lesz.

Április utolsó hétvégéjén indult a Volkswagen IQ.DRIVE roadshow

Az érdeklődők előzetes online regisztrációt követően tesztelhetik a hét egyedi színű, egyedi belsejű, IQ.DRIVE felszereltségű Volkswagent, de a kelet- és nyugat-magyarországi flottában egy-egy e-Golf is járja majd az országot, így az elektromos autózás élményét is átélhetik a jelentkezők.

Az IQ.DRIVE – Úton az önvezetés felé – roadshow állomásai:
04.26-05.02 – Ferihegy Autó Kft. (Budapest), AutoMobil Körös Kft. (Békéscsaba)
05.02-05.09 – Óbudai Autójavító Kft. (Budapest)
05.09-05.16 – Walter Autó Kft. (Sopron), Brill Kft. (Kecskemét)
05.16-05.23 – Csermely és Társa Kft. (Balatonfüred), Lukács és Tamás Kft. (Vác)
05.23-05.30 – SPIRIT AUTO Kft. (Zalaegerszeg), Autó Széles Kft. (Nyíregyháza)
05.30-06.06 – Porsche Győr (Győr), Porsche Buda (Budapest)
06.13-06.20 – Autócity Zrt. (Pécs), Porsche Szeged (Szeged)
06.27-07.04 – Porsche Tatabánya (Tatabánya)
07.04-07.11 – Ring Autó Kft. (Veszprém)
08.22-08.29 – Debrecen Autó (Debrecen)
09.05-09.12 – Juvenal Kft. (Szolnok)
09.12-09.19 – Porsche M5 (Budapest), Babják Autó Kft. (Kisvárda)
09.19-09.26 – Autócity Zrt. (Szekszárd), Styevola és Fia Kft. (Esztergom)
09.26-10.03 – Autócent Kft. (Soltvadkert)
10.17-10.24 – Procar Kft. (Székesfehérvár)

Részletek és regisztráció: https://roadshow.https://roadshow.volkswagen.hu/volkswagen.hu/

Kulcsszavak: IQ.DRIVE, roadshow
 
Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Pneumatikai roadshow-t indít az AVENTICS a pályakezdő mérnököknek Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad Ismét Roadshow-ra indul a BMW Motorrad BMW Motorrad Roadshow - 2013 BMW Motorrad Roadshow - 2013 Növelte forgalmát és nyereségét a Ferrari Növelte forgalmát és nyereségét a Ferrari Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekordévet zárt az Audi Magyarországon
 
Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

2019. április 29.
Egyre többet autóznak a magyarok, tavaly a 30-59 évesek 73 százaléka használta rendszeresen autóját, szemben az egy évvel korábbi 71, illetve a 2016-os 60 százalékkal - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.
Részletek

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Az üzemanyagszámla havonta átlagosan 22 ezer forintra rúg, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Az emberek 80 százalékának van autója, a budapestieknél 69 százalékos ez az arány, míg a nyugati megyékben élőknél már 80 százalékos. Az 50-es korosztály tagjainak pedig közel 90 százaléka rendelkezik gépkocsival. A sofőrök legnagyobb része, 86 százaléka tart attól, hogy valaki nekimegy az autójának.  

Két év alatt jelentősen nőtt az autóhasználók tábora a K&H biztos jövő felmérése szerint: 2018-ban a 30-59 éves magyarok 73 százaléka hetente többször ült kocsiba, szemben a 2017-ben mért 71 százalékkal, illetve a 2016-os 60 százalékkal. A kutatásból kiderül az is, hogy a férfiak 82 százaléka autózik rendszeresen, a nőknek azonban csak a 65 százaléka. Az országon belüli különbségeket jól mutatja, hogy a fővárosban a rendszeresen autózók aránya 60 százalék alatti, a nyugati országrészben viszont meghaladja a 80 százalékot.

22 ezres benzinszámla és több mint 13 éves autók

A felmérésből az is kiderül, hogy a megkérdezettek átlagosan 13 éves autókkal közlekednek, ez valamivel alacsonyabb a hivatalos KSH-adatnál, amely szerint a magyarországi személyautók átlagosan több mint 14 évesek.

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Az autók életkorában komoly eltérések vannak az országon belül: a keleti országrészben élők 49 százaléka több mint 15 éves kocsival autózik, ezzel szemben a fővárosban az autósok mindössze 29 százalékánál jött ki a 15 évet meghaladó átlag.

Az autósok 2018-ban havonta átlagosan 22 ezer forintot költöttek üzemanyagra, ez 12 százalékos éves emelkedésnek felel meg, lényegében megegyezik az üzemanyagok drágulásával. A KSH-adatok szerint ugyanis 2018-ban a benzin átlagára 381 forint volt, a gázolajé pedig 395 forintot tett ki, ami 7 és 11 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. Az autósok 19 százaléka havonta 20-30 ezer forintért vásárolt tavaly üzemanyagot, 13 százalékuk 30-50 ezer forintot tankol el, és 7 százalékos azoknak az aránya, akik több mint 50 ezer forintot hagytak a benzinkutakon egy-egy hónapban.

Egy év alatt egyébként a megkérdezett autósok átlagosan 16 ezer kilométert vezetnek, ami lényegében megegyezik a 2017-es adatokkal. A férfiak továbbra is sokkal többet (átlagosan 20 ezer kilométert) vezetnek mint a nők (átlagosan 12 ezer kilométer évente).

Az autóra leselkedő veszélyek

A K&H biztos jövő indexe azt is megvizsgálta, mitől tartanak leginkább az autósok. A válaszok alapján az érintettek döntő része - 86 százaléka - azt tartja a legvalószínűbbnek, hogy valaki más sérülést okoz az autójukban. 

Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

A kocsifeltörést a megkérdezettek 62 százaléka mondta reális veszélynek, 61 százalékuk szerint pedig félő, hogy belföldi úton lerobban az autó. Többségben vannak azok is, akik attól tartanak, hogy saját hibájukból törik össze az autót. Ez a nőkre jellemzőbb, 61 százalékukra igaz, a férfiaknál 52 százalékos az arány. Viszont jóval kevesebben félnek attól, hogy ők okoznának másnak kárt, arányuk mindössze 52 százalék.


Kulcsszavak: benzinkút, közlekedés, üzemanyag
 
Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Jogszerű-e az autós fedélzeti kamerák használata Magyarországon? Jogszerű-e az autós fedélzeti kamerák használata Magyarországon? Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Budaörs tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen Budaörs tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen
 
Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

2019. április 29.
Több mint 80 utassal a fedélzetén érkezett meg Frankfurtból szombat délután a sármelléki Hévíz-Balaton Airportra a Lufthansa idei első charterjárata, amelyet már 18 éve működtet a német tulajdonú hévízi Mutsch Ungarn Reisen.
Részletek

Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren

A CRJ 900 típusú gépen érkező vendégeket Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tiszteletbeli elnöke köszöntötte, aki az MTI érdeklődésére elmondta: a Sármellékre érkező charterjáratokkal elsősorban Hévízen, továbbá Zalakaroson és Kehidakustányban pihenő vendégeket szállítanak. A szálláshelyek a korábbi évekhez hasonlóan idén is összesen mintegy 50 ezer vendégéjszakát remélnek a térségében a - más szervezésben is érkező - repülőgépes turistáktól, ami azt bizonyítja, hogy szükség van a regionális reptérre - tette hozzá.

Kiemelte: az utóbbi években drasztikusan visszaesett Németországból az autóbuszos turisták száma, miközben változatlanul népszerűek a repülőgépes utak. A légi úton érkezők ráadásul átlagosan két hétig maradnak, kifejezetten a gyógyszolgáltatásokért érkeznek, és értékelik, hogy Magyarország biztonságos úti célnak számít.

Kultsár Judit, a németországi charterek üzemeltetését szervező Mutsch Ungarn Reisen ügyvezetője az MTI-nek azt mondta: idén Frankfurtból a Lufthansa, Berlinből, Düsseldorfból és Hamburgból pedig a cseh CSA légitársasággal szerződtek az utasok szállítására. Az október közepéig tartó szezonban Frankfurtból - egy öthetes szünetet leszámítva - hetente, a másik három városból kéthetente érkeznek szombati napokon a gépek, az igényre jellemző, hogy a tavaszi járatokra már januárban elkelt az összes hely.

A légi úton érkezők nemcsak a zalai fürdőhelyeket keresik fel, de Bükfürdő és Sárvár is az úti célok között szerepel, nyáron pedig a Balaton-parti szállodák és magánszálláshelyek iránt érdeklődő utasaik is vannak - jegyezte meg Kultsár Judit.

Kulcsszavak: Lufthansa, repülőtér, Sármellék
 
Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér A lezuhant Germanwings géppel hétfőn gondok voltak A lezuhant Germanwings géppel hétfőn gondok voltak Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren
 

Találatok száma: 11077 Megjelenítve: 161 - 170