Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11670 Megjelenítve: 161 - 170
A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

2020. február 04.
A közvetlen Sanghaj-Budapest járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines, a társaság Boeing 787-esei február 10. és március 31. között nem közlekednek az útvonalon - közölte a Budapest Airport az MTI-vel.
Részletek

A Koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

A légitársaság a múlt héten már törölte a hsziani és csengtui megállóval, szintén Sanghaj és Budapest között közlekedő járatát március végéig.

Szombaton a Hainan Airlines is közölte, hogy február 7-e és március 28-a között nem repül Csungking és Budapest között.

A törléssel így már csak az Air China hetente háromszor közlekedő Peking-Minszk-Budapest-Peking járata maradt, amellyel közvetlenül elérhető maradt Kína. A törlések előtt heti 11 járat repült a két ország között.
A Budapest Airport folyamatos kapcsolatban áll mind a közvetlen kínai járatokat üzemeltető, mind az átszállással kínai úticélt kínáló európai légitársaságokkal, amelyek a hatóságokkal közösen jelenleg is vizsgálják a biztonságos üzemelést. A közvetlen kínai légijáratok üzemelésének felfüggesztését a kínai vagy a magyar hatóságok, illetve a légitársaság rendelheti el.    

Az érintett, már repülőjeggyel rendelkező utasoknak a légitársaságnál kell érdeklődniük, hogy mikorra foglalhatják át utazásaikat, vagy hogyan kaphatnak visszatérítést.

A Koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines
Kulcsszavak: Air China, budapest airport, légitársaság, Shanghai Airlines
 
Az airberlin májustól naponta két Budapest-Berlin járatot indít Az airberlin májustól naponta két Budapest-Berlin járatot indít A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines Kétszázötven Airbus A320 neót vehet az indiai IndiGo légitársaság Csökkent a cseh légitársaságok utasszáma Csökkent a cseh légitársaságok utasszáma A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni A Sólyom Airways első gépét Álmos vezérnek fogják hívni Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban
 
A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó

A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó

2020. február 03.
Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.
Részletek

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.

Pénteken a Hyundai Motor bejelentette, hogy felfüggeszti a Palisade városi terepjárójának (SUV) dél-koreai gyártását a hétvégén, miután akadozik az alkatrészszállítás Kínából. A cég úgy tudja, hogy a kínai beszállítónál legalább február 9-ig áll a termelés.

Az ugyancsak dél-koreai Ssangyong Motor is a Kínában gyártott alkatrészek szállításában tapasztalható fennakadásokra hivatkozva döntött úgy, hogy leállítja egyik gyárában a termelést február 4-12. között -
í­rja a potfolio.hu.

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.


Kulcsszavak: autógyár, dél-korea, Hyundai, ssangyong
 
A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó A Volkswagen Amarok nyerte a „Német Haszonjármű-díjat” 2014-ben A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók Legördült a 3 milliomodik Suzuki esztergomban Legördült a 3 milliomodik Suzuki esztergomban Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását A Hyundai Motor új, nagyteljesítményű ´N´ almárkája a Frankfurti Autószalonon áll reflektorfénybe A Hyundai Motor új, nagyteljesítményű ´N´ almárkája a Frankfurti Autószalonon áll reflektorfénybe
 
Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

2020. február 03.
A Kia Motors, története során először félmilliót meghaladó értékesítési darabszámmal zárta az évet Európában, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján.
Részletek



Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

A 2019-es 502 845 darabos európai értékesítés 1.7%-os emelkedést jelent 2018-hoz képest, így a tavalyi, már sorban a Kia 11. folyamatosan növekedést hozó piaci éve volt. A márka 2019-ben rekordnagyságú, 3,2%-os piaci részesedést ért el az Európai Unióban és az EFTA tagállamokban.

A növekedés legfőbb motorja a Kia egyre szélesedő modell palettája volt, a legtöbb új vásárlót a hibridek, a plug-in hibridek és az elektromos autók kínálata vonzotta a Kiához, de az értékesítés emelkedésben a Ceed családnak és a Stonicnak is jelentős szerep jutott.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “2019 különösen fontos év volt a Kia számára, hiszen bemutattuk újgenerációs elektromos modelljeinket, de legnépszerűbb típusaink is új változatokkal, friss hajtásláncokkal gazdagodtak. A Kia jól tette, hogy időben lépett a hibridek és a tisztán elektromos hajtású autók fejlesztése terén, mert így időben elérte azokat a vásárlókat, akiknek fontos közlekedésük költségei mellett annak környezeti hatásainak csökkentése is. Felméréseink szerint vásárlóink szívesen fogadják részben, vagy teljesen elektromos hajtásláncainkat. Folyamatosan fejlődő termékstratégiánk révén egyre több, minden szempontból kompromisszummentes modellel jelenhetünk meg a piacokon. 2020-ban, gyártókapacitásaink és csatornáink  tudunk a piacra küldeni. Tisztán villamos hajtású modelljeink értékesítése 2019-ben majdnem kétszerese volt a 2018 évinek, és biztosak vagyunk benne, hogy termelési volumenünk növelésével képesek leszünk az egyre emelkedő keresleti igények kielégítésére.”


Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

Elektromos, vagy részben elektromos hajtású modellek

A modern, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok iránti igények növekedése komoly lendületet adott a Kia eladásainak 2019-ben. Hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos modelljeink éves értékesítési darabszáma 58 029-ről 66 386 darabra (+14.4%) nőtt Európában.

A Niro, amely hibridként, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos kivitelben is fut, 2019-ben is a Kia legsikeresebb “villamosított” modellje volt, eladásai 57.519 darabbal (+27.1% 2018-hoz képest) különösen nagy sikert hoztak a márkának. A Niro hybrid modellből 37.475 (+8.2%), a plug-in változatból 10.144 (+1.9%), az új tisztán elektromos változatból pedig 9.900 darab talált európai gazdára.

Az új, elektromos hajtású e-Soul néhány piacon már a tavalyi év végén bemutatkozott, így a Kia tisztán elektromos modelljeinek értékesítése közel megduplázódott 2019-ben, 2018-hoz viszonyítva (2018: 7.064 db, 2019: 13.132 db; +85.9%). Az Optima plug-in szedán és Sportswagon változatából 5.635 fogyott (+23.2%).

Új értékesítési siker: a Ceed sorozat

2019-ben a Ceed család volt a Kia legsikeresebb terméke az EU és az EFTA piacain, összesen 110.201 talált gazdára belőle – ez 46.0%-os emelkedés 2018-hoz képest. A korábbi éllovas, a Sportage szorosan a második helyen végzett, 109.838 darabos 2019-es értékesítéssel.

Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

A Ceed sikeréhez az új ötajtós kombikupé ProCeed, és a városi crossover, az XCeed bevezetése is komolyan hozzájárult. Európában az ötajtós Ceedből és a Sportswagon-ból sorrendben 45.917 (+12.7%), illetve 34.041 (+22.0%) darab fogyott. A ProCeed 19.644 darabos eladással zárt, és ezzel több, mint tizenegyszeres növekedést könyvelhetett el közvetlen elődje, a háromajtós pro_cee’d 2018-as adataihoz képest. Az XCeed csak 2019 utolsó negyedévében érkezett, de így is 10.599 darabos eladással zárt.

A Picanto megőrizte harmadik helyét a márkán belül Európában, 75.187 darabos eladási számával lényegében ugyanúgy teljesített, mint egy évvel korábban (2018: 75.315 darab). A Stonic eladásai 19.8%-kal nőttek, így összesen 66.749 kelt el belőle 2019-ben (2018: 55.742 darab).

Új európai piacokon

A Kia frankfurti regionális központjának működési területe új piacokkal is bővült Európában és a kaukázusi térségben, így a Kia Motors Europe immár 39 piacért felelős. Az új országok: Törökország, Ukrajna, Azerbajdzsán, Szerbia, Bosznia, Montenegró, Grúzia, Macedónia, Moldova és Albánia. 2019-ben a Kia eladásai +1.8%-kal, 510.650-ről 519789 darabra emelkedtek az említett 39 piacon.

A Kia rekordja magyarországon

A Kia Motors Hungary szintén rekord évet tudhat maga mögött: 2019-ben 7.949 forgalomba helyezett gépjárművel a vállalat felülmúlta eddigi értékesítési rekordját, és 5,03%-os piaci részesedésével a 8. helyre küzdötte fel magát a magyar személygépjármű piacon.

Magyarországon a Ceed család sosem látott értékesítési rekordjával, megduplázva a 2018-as évben értékesített darabszámot a C1 szegmens vezető modellje lett 2019-ben.

A Picanto értékesítési volumene is közel kétszeresére nőtt a magyar piacon az előző évhez képest, melyhez nagymértékben hozzájárult a legnagyobb hazai közösségi autózási szolgáltatónak, a MOL Limo-nak leszállított 150 db gépkocsi is.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kia
 
A Ford ismét a legkedveltebb autómárka hazánkban A Ford ismét a legkedveltebb autómárka hazánkban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Gyorsan nő az új gépkocsik eladása Csehországban Gyorsan nő az új gépkocsik eladása Csehországban A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan
 
Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

2020. február 03.
A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoport fő alapítójával és vezetőjével, Taródy Zsolttal kötött szakmai együttműködés első lépéseként az AutoWallis nyugat-magyarországi terjeszkedése céljából megvásárolta az ICL Autó 60 százalékát.
Részletek

Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Az ICL Autó februárban Szombathelyen kezdi meg működését, elsőként a KIA márka forgalmazásával és szervizelésével. Az AutoWallis és az ICL Autó célkitűzése, hogy a későbbiekben további márkákat is forgalmazzanak Nyugat-Magyarországon. Az akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja a további növekedés akvizíciós és organikus úton.

Az Iniciál Csoport fő alapítójával és vezetőjével, Taródy Zsolttal kötött decemberi, szakmai együttműködés első lépéseként az AutoWallis Nyrt. megvásárolta az ICL Autó Kft. (Cg.08-09-031493; ICL AUTÓ Korlátolt Felelősségű Társaság, 9028 Győr, Külső Veszprémi utca 6.) 60 százaléknyi üzletrészét a Taródy családtól. A megállapodás alapján az ICL Autó szakmai vezetője Taródy Zsolt. A vállalat Szombathelyen elsőként KIA gépjárművek értékesítését és szervizelését kezdi meg, mely a későbbiekben kiegészülhet más márkákkal is. Az ICL Autó tevékenysége Nyugat-Magyarországra fókuszál, és a tervek szerint lefedheti a teljes autókereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatási portfoliót, közöttük a szerviz, és flottaparkkezelési szolgáltatásokat is.


Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az akvizíció kapcsán elmondta, hogy az jól illeszkedik a vállalat tavaly tavasszal meghirdetett stratégiájába, melynek keretében akvizíciós és organikus úton az árbevétel duplázását tervezik 2024-ig. A mostani tranzakció a nyugat-magyarországi növekedést támogatja, hiszen Taródy Zsolttal, mint a régió legnagyobb autókereskedő cégét felépítő szakemberrel kezdi meg közös tevékenységét az AutoWallis. A vezérigazgató hozzátette, hogy az AutoWallis fontos stratégiai célja, hogy a magyar piacon is növelje szolgáltatásainak volumenét, amelyhez fontos alapot képeznek az értékesítési és szerviz pontok is. Az AutoWallis a stratégia megvalósításában tapasztalt és elkötelezett partnerre talált a Taródy családban, akikkel hosszútávú, stabil együttműködés alapjait fektette le.

Kulcsszavak: AutoWallis, Iniciál Autóház, márkakereskedés
 
Kecskeméten került átadásra a BMW 7-es limitált szériájának egyetlen magyarországi darabja Kecskeméten került átadásra a BMW 7-es limitált szériájának egyetlen magyarországi darabja A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb? A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb? Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések
 
A Hyundai Motor több Kona Electric modellt tesz elérhetővé Európa számára, hogy lerövidítse a várakozási időket

A Hyundai Motor több Kona Electric modellt tesz elérhetővé Európa számára, hogy lerövidítse a várakozási időket

2020. február 03.
A Hyundai drasztikusan csökkenti a Kona Electric várakozási idejét Európában. A Kona Electric modellt 2020 márciusától a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) üzemében is gyártják. A Hyundai igazodik az ügyféligényekhez, és ezzel Európa legnagyobb emissziómentes járműforgalmazójává válhat.
Részletek

A Hyundai Motor több Kona Electric modellt tesz elérhetővé Európa számára, hogy lerövidítse a várakozási időket

A zéró károsanyag-kibocsátású járművek iránti kereslet folyamatos növekedéséhez igazodva a Hyundai Motor megháromszorozza az európai piac számára biztosított Kona Electric modellek számát. A vállalat 2020 márciusától megkezdi a Kona Electric gyártását csehországi gyártóüzemében, valamint megnöveli a dél-koreai Ulsanban működő létesítmény által szállított járművek számát. Ezen intézkedéseknek köszönhetően az európai ügyfelek jóval gyorsabban megkaphatják megrendelt autójukat.

A Hyundai azért döntött úgy, hogy Európában is gyártásba veszi a Kona Electric modellt, hogy még magasabb színvonalon szolgálhassa ki európai ügyfeleit. A 2018 óta forgalmazott Kona Electric iránti kereslet minden várakozást felülmúlt: a kapacitás növelésével a Hyundai a folyamatosan erősödő piaci igényhez igyekszik igazodni.

2020-ban a Hyundai több mint 80 ezer emissziómentes járművet kínál európai ügyfeleinek, a Kona Electric-től kezdve az IONIQ Electric-en át a NEXO üzemanyagcellás gépkocsiig. A várakozások szerint a kapacitás-növelés révén 2020-ban a Hyundai adhatja el a legtöbb emissziómentes járművet az európai piacon.

„Meghallgatjuk ügyfeleink kívánságait: azért hoztuk meg ezt a döntést, hogy kielégítsük az elektromos járműveink iránti, folyamatosan növekvő keresletet. Napról napra egyre többen ismerik fel, hogy a környezet szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen autót választanak.  Véleményünk szerint az európai piacon hatalmas lehetőségek előtt állnak az elektromos járművek.” – mondta Dong Woo Choi, a Hyundai Motor Europe HQ elnök-vezérigazgatója. „Ez összhangban áll progresszív szemléletünkkel, és egyben megerősíti a jövőbeli mobilitás terén elfoglalt vezető szerepünket.”

A Hyundai Motor több Kona Electric modellt tesz elérhetővé Európa számára, hogy lerövidítse a várakozási időket

A vállalat nem csupán úttörő jelentőségű emissziómentes modelljeivel foglal el vezető szerepet: egyetlen más gyártó sincs a piacon, amelynek szériamodelljei ilyen sokszínű villamosított kínálattal várnák az ügyfeleket. A Hyundai kínálata a 48 voltos mild hibrid modellektől a full hibrideken (HEV) át a hálózatról tölthető (plug-in) hibridekig (PHEV) terjed. A környezetbarát technológiák fejlesztése, és gyártása téren az élvonalba tartozó vállalat hosszú ideje törekszik arra, hogy minél szélesebb rétegek számára tegye elérhetővé a jövőbeli mobilitási megoldásokat.

A Kona Electric-et a szaksajtó újra és újra úttörő jelentőségű modellként emlegeti. Ez volt az első olyan autó Európában, amely a népszerű crossover karosszériát hosszú hatótávolságú villamosított hajtáslánccal kombinálta. A Kona Electric éppen ezért mérföldkőnek számít az elektromos autóra vágyó ügyfelek számára. A közelmúltban bevezetett, számos modellfrissítés nyomán a típus az eddigieknél is több ügyfélelőnyt kínál, a számos európai piacon elérhető, gyorsabb, háromfázisú töltéstől kezdve a Hyundai Bluelink® szolgáltatással együtt bevezetett, új kapcsolódási funkciókon át a 10,25 colos központi képernyőn megjeleníthető új, opciós navigációs rendszerig.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Hyundai, Kona EV
 
Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem
 
Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

2020. január 30.
Az Aston Martin Racing továbbfejlesztett AMR Driver Academy-vel kezdi az új évet. A program célja az AMR pilóták rangsorát gyarapító tehetségek számának növelése. A győztes gyári támogatást és segítséget kap a 2021-es szezonra.
Részletek

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

2020. január 23. csütörtök, Gaydon. Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban: a brit luxus sportautó-gyártó folytatja a következő generációs hosszútávú GT pilóták iránti keresést.

A kezdeményezés célja, hogy a tehetségek számára gyorsított feljutást biztosítson az Aston Martin Racing virágzó ügyfélcsapat-hálózatában. A tavalyi évben már nagy sikert aratott AMR Driver Academy 23 jelentkezőt vonzott világszerte különböző bajnokságokból 2019-ben és verhetetlen platformnak bizonyult tanulás és fejlődés szempontjából a neves autógyártó szárnyai alatt. Az eredeti elképzelést az új szezonra finomhangolták és továbbfejlesztették, így még hatékonyabban segíti elő a sarjadó tehetségek fejlődését, megkönnyítve az AMR pilótái között a legújabb sztár megtalálását.

Az AMR Young Driver Academy 17 és 25 év közötti pilóták számára elérhető olyanoknak, akik elismert bajnokságokban terveznek rajthoz állni Vantage GT3 és GT4 versenyprogramokban. A résztvevők maximális száma 10-re csökkent az idei évben, a szűkebb keret pedig nagyobb odafigyelést biztosít minden egyes pilóta számára. A küzdelem a helyekért már most nagyon intenzív.

A sikeres pályázók díja pénzügyi támogatás lesz 2021-es versenyprogramjuk számára, emellett pedig szimulátorban gyakorolhatnak és erőnléti edzéseken vehetnek részt, a csomagot pedig egy TAG Heuer AMR karóra koronázza meg.

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

Minden egyes résztvevő Darren Turner, Jonny Adam és Charlie Eastwood gyári pilóták, valamint a csapatokat képviselő Paul Howarth egyéni mentoráltja lesz a szezon során. Emellett mindenki megkapja a gyári csapat segítségét az eseményeken, PR és kereskedelmi támogatással együtt, legfőképp pedig kibővített gyakorlási időt kapnak a Base Performance szimulátorában az év során.

Akárcsak korábban, az idei jelentkezőket is számos kritérium alapján ítéli meg a zsűri: a gyorsaság mellett a következetesség, a műszaki visszajelzések és a kifinomultság is a mérlegelés alapját jelenti. Emellett pedig elemzik a pilóta stratégiai és csapatjátékos képességeit, valamint a szerepéhez társított kereskedelmi és PR szempontokat is. Végül pedig a jelentkezőknek bizonyítaniuk kell a tehetségükben rejlő fejlődési potenciált.

A 2019-es British GT4 bajnoka, Tom Canning a 2019-es AMR Driver Academy segítségével emelkedett kategóriája csúcsára. A 17-éves, Bath-i születésű pilóta a 2017-es 24-órás Le Mans-i versenyen győzedelmeskedett Jonny Adam és a FIA World Endurance Championship-en sikeresen szereplő Ross Gunn, gyári pilóták lábnyomain lépked, és azóta már Bahrein-ban tesztelhette a gyári Aston Martin Vantage GTE versenyautót múlt decemberben, valamint teljes gyári támogatást élvez az idei év során.

„A 2019-es Academy tagságom sokat segített bahreini tesztjeim során,” mondta Channing. „Az Aston Martin mentorai komoly segítséget nyújtottak. Olyan volt, mintha a saját csapatom mellett egy másik csapat része is lettem volna, ami kiváló lehetőséget nyújtott tanulni és pilótaként jobbá válni. Az AMR Driver Academy alaposan felpörgette a karrieremet. Nagy mértékben segít a fiatal pilótáknak, akik az ügyfélversenyzésből szeretnének feljebb lépni a gyári szintre.”

Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban

A Le Mans-i 24 órás viadal háromszoros kategóriagyőzteseként Darren Turner hozzátette: „Minden autógyártó számára alapvető fontosságú, hogy az utánpótlásról gondoskodjon. Az Academy éppen ezt teszi: olyan helyzetbe hozza a fiatal versenyzőket, hogy ők rövid időn belül elsajátíthassák a formatervezők, a mérnökök, az edzők, a marketingesek és a PR menedzserek tudását, amivel nagyon gyorsan válhatnak sokoldalú, teljesen felkészült pilótákká. Ez a séma megmutatja, hogy miként működik egy professzionális gyári versenycsapat és felkészít a pilóta lét minden aspektusára a puszta versenyzésen kívül is. Ha szeretnél gyorsan nagy előrelépést a karrieredben, ez a program neked szól.”

David King, az Aston Martin Racing elnöke hozzátette: „A GT versenyzés globális fellendülésével együtt a tehetségek száma és minősége is új magaslatokba lép. Így az AMR Driver Academy szerepe még fontosabbá vált, egyrészt mint záró iskolaként azon fiatal pilóták számára, akik professzionális karriert szeretnének, másrészt pedig egy olyan fórumként, amely még könnyebbé teszi a jövő sztárjainak beazonosítását.”

Hamarosan a márkát megillető exkluzív környezetben fogadják jövőbeli tulajdonosait és az érdeklődőket a legendás brit autómárka modelljei Magyarországon is.

Az előzetes terveknek megfelelően 2020 tavaszán megnyitja kapuit hazánk első Aston Martin márkakereskedése az M3-as autópálya kivezető szakasza mellett.

Kulcsszavak: aston martin, Aston Martin Racing Driver Academy, autósport
 
Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja! Indul a Hosszútávú Világbajnokság Szuper Szezonja! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik
 
100 év szemben a konvenciókkal

100 év szemben a konvenciókkal

2020. január 30.
A Mazda a mai napon ünnepli 100 éves évfordulóját hirosimai központjában. Az ünneplést események sorozata fogja fémjelezni idén, melynek első helyszíne Európában az idei Genfi Autószalon lesz márciusban, melynek keretében a vállalat tisztelettel adózik a múlt jeles történései felé, és kitekintést ad a jövőre vonatkozóan.
Részletek

100 év szemben a konvenciókkal

Szemben a konvenciókkal

A Mazda csapatát 1920 óta az általánosan bevett szokások megkérdőjelezésének bátorsága, és az új tervezői és mérnöki megoldások keresése jellemzi – gyakran választottuk azt az utat, melyre mások azt mondták, nem megvalósítható.

1991-ben a Mazda volt az első japán autógyártó, amely megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, kereskedelmi forgalomba hozta a bolygódugattyús motort az ikonikus Cosmo Sport 110S modellben, megalkotta a világ legnagyobb darabszámában eladott kétüléses roadstert, az MX-5-öt, melyből több mint egymillió példányt adtunk el 1989-es bevezetése óta, s megalkottuk a Skyactiv-X-et, ami az első sorozatban gyártott gyertya vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor.

A parafa-dugóktól az autókig

100 évvel ezelőtt a Mazda egy dugógyártó vállalat volt Hirosimában, míg 1921-ben a Toyo Cork Kogyo-t az iparos Jujiro Matsuda vette kézbe. Ő alakította át a céget először gép-, majd járműgyártó vállalattá.

Az elsőként gyártott jármű egy háromkerekű tehermotor volt, a Mazda Go, melyet 1931-től forgalmaztak. A modellt hamar megkedvelték a japán piacon, és folyamatosan frissítették, pl. négysebességes váltóval 1938-ban, amely 20%-kal csökkentette fogyasztását. A második világháború után csak pár hónapra állt vissza a járműgyártás, mikor ledobták az atombombát Hirosimára.

100 év szemben a konvenciókkal

A háború után a kereskedelmi járművek gyártása maradt a vállalat fő profilja az 1960-as évekig, mikor megérkezett az első személyautó, a Mazda R360. A modell hamar kelendő lett Japán kei-car szegmensében, s megágyazott a további autómodelleknek.

Elérni az elérhetetlent

1961-ben a vállalat licenszszerződést írt alá a Wankel nevével jelzett bolygódugattyús motor fejlesztésére és gyártására a német NSU-val. A japán mérnökök sok olyan nehézséget hidaltak át, amelyet más autógyár nem lépett meg.

1967-ben a Mazda Cosmo Sport 110S volt az első sorozatgyártásba került modell, amelyet bolygódugattyús motor hajtott – ezzel egy olyan sikersztori kezdődött, melyben a gyár több modellt is - mint pl. az RX-7 – bemutatott. Az évek során ezzel a hajtáslánccal majdnem kétmillió darabot értékesítettünk.

A Mazda technológiai bátorságát is bizonyította a versenypályán azzal, hogy a Mazda 787B volt az egyetlen olyan Le Mans-nyertes autó idáig, mely nem hagyományos dugattyús motorral működött.

A Mazda bolygódugattyús motorja inspirálta a forradalmi Skyactiv technológia létrehozását is új motorokkal, váltókkal, padlólemezzel és karosszériákkal, melyeket a maximális hatékonyság jegyében optimalizáltak, célként a Jinbai Ittai érzést (ló és lovas egysége) fogalmazták meg minden modellünkre vonatkozóan.

Megkülönböztető identitás – az autózás öröme

A vállalat 1984-ben vette fel a Mazda Motor Corporation nevet, és az MX-5 1989-es bevezetésével megmutatta vágyát, hogy élvezetesen vezethető autókat gyártson.

100 év szemben a konvenciókkal

A kicsi, könnyű építésű roadster olyan érában lépett piacra, amikor a kétüléses sportautók kategóriája épp kihalni készült. Most, négy generációval később a Mazda MX-5 a világon a legmagasabb számban eladott roadster, mely 2016-ban meghaladta az egymilliós értékesítési számot is. A mai Mazda modellválaszték lényege az autózás öröme – és ez is marad a következő 100 évben annak ellenére, hogy az autóipar jelentős változáson megy keresztül.

A következő 100 év

Napjainkban a Mazda kínálata olyan autókkal van tele, melyek magukon viselik a KODO – a mozgás lelke formanyelvet, mely számos díjat zsebelt be világszerte. A márka továbbra is szembe megy a konvenciókkal, most első elektromos autójának, a Mazda MX-30-nak bevezetésekor is.

Egy futurisztikus modell, amely emléket állít a Mazda múltjának olyan részletekkel, mint a fenntartható gyártásból származó parafa-borítás a lebegő középkonzolon.

„Ahogy a következő 100 évre előre tekintünk, folytatni fogjuk a kihívásoknak történő folyamatos megfelelést egyedülálló modelljeinkkel, technológiáinkkal és tapasztalatainkkal, ez az, amiért vásárlóink szeretnek minket” mondta Akira Marumoto, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója.


Kulcsszavak: autógyár, évforduló, mazda
 
A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Jelentősen visszaesett a csehországi autógyártás Jelentősen visszaesett a csehországi autógyártás Megkezdődik a Infiniti modellek gyártása a sunderlandi üzemben Megkezdődik a Infiniti modellek gyártása a sunderlandi üzemben
 
Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

2020. január 30.
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat eredménye a cég honlapján szerdán publikált beszámoló alapján.
Részletek

Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

A Bosch 2019-ben az előző évivel közel megegyező, 77,9 milliárd eurós értékesítési árbevétel mellett 3 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 44 százalékkal kisebb működési eredményt ért el, bevételarányos jövedelmezősége pedig 7 százalékról 4 százalékra csökkent.

"A konjunktúra gyengülése és az autóipari termelés jelentős csökkenése nyomot hagyott a Bosch eredményén is" - kommentálta az éves beszámolót Volkmar Denner vezérigazgató. Elmondta ugyanakkor, hogy a diverzifikációs erőfeszítések stabilizálták a cég működését és a meglévő üzletágak termelésének növekedése mellett lehetővé teszik új üzletágak felfejlesztését is.

"A kihívásokkal terhes gazdasági környezetben is jelentős beruházásokat hajtunk végre nagy növekedési potenciállal rendelkező kulcsfontosságú területeken"

- mondta. A Bosch csak az idén 1,2 milliárd eurót szán alternatív hajtáslánc, automatizált közlekedési és hálózatra kapcsolt mobilitási technológiák fejlesztésére.


Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye

Az autóipari ágazat egészéhez hasonlóan a Bosch is létszámcsökkentéssel volt kénytelen reagálni az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségből, valamint a dízelbotrány utóhatásaiból eredő keresletcsökkenésre. A cég Mobility Solutions autóipari alkatrész üzletága azonban továbbra is erősen függ a robbanómotor technológiától, így az elektromos mobilitási megoldások térnyerésével további létszámcsökkentésekre lehet számítani. "A Bosch költségstruktúráját és foglalkoztatási politikáját a lehető legnagyobb szociális érzékenységgel fogja az ágazat drasztikus átalakulása és a kapacitástöbblete által támasztott kihívásokhoz igazítani" - írja a Bosch közleménye.

A Bosch alkalmazotti létszáma 6,8 ezerrel csökkent tavaly 403 ezerre. A vezérigazgató szám szerinti becslést nem adott a további leépítési tervekről.

A globális autóeladás az idén a Bosch prognózisa szerint 2,6 százalékkal, 89 millió darabra csökken. Az idei lehet sorban a harmadik forgalomcsökkenés a globális autópiacon. 2025-ig azonban a Bosch szerint megfordult a trend és megindul a növekedés.

Kulcsszavak: Bosch, gazdaság, járműipar
 
Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását A BMW Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét A BMW Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét Uniroyal RainExpert 3 – Az esőabroncsok új gerenrációja Uniroyal RainExpert 3 – Az esőabroncsok új gerenrációja Romlott tavaly a Bosch autóipari beszállító vállalat eredménye A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog
 
A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

2020. január 30.
A Volkswagen arra számít, hogy a 2019. évi 6,7 százalékról az idén 7,5 százalékra tudja növelni részesedését a várhatóan stagnáló magyarországi újautó-piacon, amit főként az új igényekre reagáló számos modell bevezetésére alapoz.
Részletek

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A magyarországi VW márkakereskedők 2019-ben 10 897 új autót hoztak forgalomba, a teljes piacon 157 906 darab fogyott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint a piac az idén ezen a szinten marad, ahol a Volkswagen 11 250 jármű regisztrációját látja reálisnak.

Dalnoki Balázs, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója szerdán újságíróknak arról számolt be, hogy a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a VW márka értékesítését tavaly mintegy 1000 darabbal tolta feljebb a támogatott hétülésesek eladása. A márkaigazgató szerint a következő egy-másfél évben a program még a növekedés motorja lesz. Felpörgette a megrendeléseket az új e-up! elektromos kisautó megjelenése is - tette hozzá.

Negatívan hatott viszont az értékesítésre, hogy a konszern nehezen tudta kielégíteni a dízelválság miatt erőteljesen a benzines motorok felé forduló vevői igényeket, emiatt megnövekedtek a szállítási határidők. Az idei évet már nem fogja ez a probléma terhelni - jegyezte meg Dalnoki Balázs. Hozzáfűzte: Magyarországon a dízelüzemű autók részaránya tavaly már csupán  19,7 százalék volt, holott korábban az 50-60 százalékot is elérte.

A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

Az idén a VW hét új modellt vezet be, amelyekkel a márka már az új, hibrid brandként foglal pozíciót a piacon. Megkezdődik az év közepén az új, teljesen elektromos ID.3 modellcsalád bevezetése - tájékoztatott a márkaigazgató.

Dalnoki Balázs az idei évet nehezítő feltételek között említette az elektromos járművek iránti igények követését, az új WLTP-nek (a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó tesztkódrendszernek) való megfelelést, a szigorodó normák következtében szűkülő motorkínálatot. Jelezte, hogy a járműgyártókra vonatkozó, január óta hatályos, szén-dioxid-kibocsátási mutatóra alapozott büntetési rendszer, valamint a forintárfolyam alakulása miatt várhatóan emelkedni fog az autók listaára.

A VW konszern nem vesz szén-dioxid kvótát, hanem az innovációban keresi a szabványoknak való megfelelést, hogy végigmenjen a karbonsemleges mobilitáshoz vezető úton - mondta a márkaigazgató.


A Volkswagen növelné piaci erejét az idén

A Volkswagen konszern 2019-ben 10,97 millió járművet értékesített a 2018. évi 10,83 millió darab után. Tavaly az eladott autókból 6,278 millió VW márkájú volt, 0,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A konszernhez tartozik még az Audi, a Skoda, a SEAT, és külön márkaként kezelik a VW haszonjárműveket.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve A Volkswagen növelné piaci erejét az idén Exkluzív kivitelben is elérhető lehet a BMW i3 elektromos autó Új márkakereskedés a Peugeot hálózatban Új márkakereskedés a Peugeot hálózatban A Volkswagen növelné piaci erejét az idén Magyarországnál csak az Egyesült Királyságban népszerűbb a Ford
 
Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

2020. január 30.
A Peugeot a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be lehengerlő hibrid sportlimuzin-koncepcióját. A márka most hivatalosan is megerősítette, hogy forgalomba kerül az 508 Peugeot Sport Engineered, minden idők legerősebb sorozatgyártású Peugeot modellje.
Részletek



Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Idén nyártól előrendelhető, és év végén átvehető a valaha létezett legerősebb széria Peugeot, az 508 Peugeot Sport Engineered (PSE). A márka villamosítási stratégiájának csúcspontjaként megvalósuló plug-in hibrid zászlóshajó érkezését Jean-Philippe Imparato, a Peugeot márka vezérigazgatója erősítette meg az Automotive News Europe szaklapnak.

A Peugeot és társvállalatai 2018 elején fogalmazták meg ambiciózus villamosítási programjukat. Ennek értelmében 2023-ra a francia autógyártó modellkínálatának minden egyes tagja elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A stratégia már most, kezdeti fázisában látványos eredményekkel szolgálhat: küszöbön áll az EMP2 padlólemezre épülő középkategóriás modellek (508 és 3008) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióinak, illetve a kisebb, EMP1-es alapokon nyugvó, városi modellek (208 és 2008) tisztán elektromos kiviteleinek a piaci bevezetése. Ezek a modellek a környezetvédelmi teljesítmény és a költségek  tekintetében rendkívül ésszerű alternatívát kínálnak a magán- és flottavásárlók számára.

A Peugeot jövője tehát fenntartható, ám a vezérigazgató szerint ez kevés: az is fontos, hogy ez a jövő ne legyen unalmas. A márka 124 éves történetén végigtekintve pontosan lehet tudni, hogy mire gondol: a Peugeot az autóversenyzés első perceitől kezdve aktívan és igen sikeresen vesz részt a legkülönfélébb motorsport-bajnokságokban, a ralitól a túraautó-versenyzésen át a hosszú távú bajnokságokig.


Az itt szerzett tapasztalatokat következetesen ültette át sportos utcai típusaiba, mindenekelőtt a mára legendává vált GTI szériákba.
Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

Habár nevében nem szerepel a kultikus három betű, az 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ugyanennek a nemes vérvonalnak a közvetlen leszármazottja: Imparato szerint ugyanis a villamosított PSE veszi át a GTI helyét a modellkínálat csúcsán. „A motorsportnak, mint műfajnak csak akkor van jövője, ha elektromos (a villamosított utcai autók mellett hiteltelen és értelmetlen volna egy belső égésű motorral hajtott villanyautó), és ha képes akár szponzorok nélkül fenntartani önmagát. Pontosan ezt a célt fogják betölteni a Peugeot Sport életében a Peugeot Sport Engineered termékek.” – magyarázta a GTI modell búcsúját Imparato.

A névváltás azonban aligha hagy hiányérzetet az ügyfelekben. Az 508 PSE lesz ugyanis az első olyan sorozatgyártású Peugeot, amelynek a teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt: a cégvezető szerint nagyobb teljesítményű villanymotorjainak köszönhetően az összkerékhajtású 508 PSE 360 lóerős lesz, hatvannal több, mint a Peugeot jelenlegi Hybrid4 összkerékhajtású hibrid hajtáslánca. A tanulmányautóval ellentétben nem csak csapott hátú szedán, hanem kombi karosszériával is elérhető lesz a csúcsmodell, átlagos CO2-kibocsátása pedig 50 g/km alatt marad.

A tavaly tavasszal bemutatott Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered koncepciójárművet a márka motorsport-részlege tervezte és építette. A szériaverzió pontos technikai adatairól egyelőre nem érhetők el információk, azonban a Peugeot igyekszik minél több, szériagyártásra alkalmas elemet és jellemzőt átmenteni a tanulmányautóból.

Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója

A koncepció közvetlen felmenői a 2013-ban bemutatott, különösen takarékos 208 HYbrid FE, illetve a lehengerlő motorteljesítménnyel (500 LE) és menetdinamikával (0-100 km/óra 4,0 mp alatt) felvértezett, 2015-ös 308 R HYbrid tanulmányautók voltak.

A 2019-es tanulmány nem csak rendkívül erős hajtásláncával hívta fel magára a figyelmet, hanem fejlett futóművével és aerodinamikai részleteivel is. A futóművet leültették, a nyomtávokat kiszélesítették, a kormányművet direktebb visszajelzésre és pontos reakciókra hangolták. A 20 colos keréktárcsákon Michelin Pilot Sport 4S sportabroncsok feszültek, a lassításról pedig 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodtak. A tervezők józanságára jellemző, hogy lemondtak a méretes hátsó szárnyról, amely megbontotta volna a formaterv harmonikus egységét; a megfelelő leszorítóerőt inkább a hátsó padlólemezen kialakított diffúzor segítségével állították elő.

Annak tükrében, hogy megvalósul az 508 PSE, felmerül persze egy még izgalmasabb kérdés: vajon gyártásba kerülhet-e valaha a szépséges Peugeot E-Legend retro-kupé? „A tanulmányautó ránk irányította a világ figyelmét, ez kétségtelen. Ám ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerülhessen, mintegy negyedmilliárd eurós beruházásra van szükség. Jelen pillanatban az elektromos átállás élvez prioritást a cégnél; ha azzal megvoltunk, megvizsgáljuk, kifizetődő lehet-e a tanulmány gyártásba küldése – soha nem fogok ugyanis olyan autót piacra engedni, amin pénzt veszítünk. De ami az elvi lehetőséget illeti, igen, abszolút, megépíthető az autó.” – hangsúlyozta Jean-Philippe Imparato.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, Peugeot, Peugeot 508, új modell
 
Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója Az elegancia és az extravagáns stílus új mércéje - Az új BMW 4-es Gran Coupé Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában A Harley-Davidson Roadster új fejezetet jelent a sportsterek történetében A Harley-Davidson Roadster új fejezetet jelent a sportsterek történetében Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon
 

Találatok száma: 11670 Megjelenítve: 161 - 170