Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 161 - 170
Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

2021. augusztus 24.
Évek óta emelkedik az értéke, ám ennyi pénzért még soha nem cserélt gazdát minden idők legizgalmasabb japán szupersportautója, a Lexus LFA.
Részletek

Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

Az exkluzív sportautó egy Nürburgring-csomagos példányáért 1,6 millió dollárt, azaz 480 millió forintot adtak pár nappal ezelőtt. Ugyanitt a modell egy korai, hagyományos kiadása ugyancsak minden korábbinál drágábban kelt el.

Olyan kis példányszámban, és olyan rövid ideig gyártották, hogy a világnak jóformán felocsúdni sem volt ideje: mire a gyűjtők ráébredtek, micsoda kincs a Lexus első és eddig egyetlen szupersportkocsija, az LFA, a karbontestű kupé kifutott a gyártásból.

Stílusos volna leírni, hogy a modell piaci értéke ugyanolyan eszeveszett tempóban emelkedett, ahogyan V10-es szívómotorja gázfröccsre alapjáratról a leszabályozási határig (0,6 mp) ugrott, de ez nem lenne igaz: a Lexus-kereskedésekben még éveken át fel-felbukkantak a modell vadonatúj, nullkilométeres példányai, és ez mélyen tartotta a használtpiaci árakat.

Az évtized végére valamivel 900 ezer dollár fölé kúszott az autó értéke – a gyártó presztízsét és a típus korát tekintve ez kiemelkedő ajánlat, de sokan úgy érezték, jóval több tartalék van még a Lexus LFA-ban.

Volt is: pár nappal ezelőtt a világ egyik legnagyobb veterán luxusautó rendezvénye, a Monterey Car Week keretében megrendezett árverésen 1,6 millió dollárért, azaz közel 480 millió forintért cserélt gazdát a Lexus LFA egy késői gyártású (#303) példánya.

Ez nem csak a típus történetében példa nélküli összeg: soha egyetlen japán utcai autóért nem fizettek még megközelítőleg sem ennyit (kivéve a gyártók által felajánlott, jótékony célra elárverezett autókat). Az eddigi csúcstartó a Lexus LFA szellemi ihletadója: a Toyota 2000GT egy 1967-es példánya volt, amelyért 2014-ben 1,155 millió dollárt fizettek.

A hozzáértők számára nem meglepő, hogy az autó egy Nürburgring-csomagos kivitel volt. Ebből az alaposan átdolgozott (571 lóerőre növelt motorteljesítmény, gyorsabb sebességváltó, továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, magnézium keréktárcsák, ültetett futómű) verzióból mindössze 64 darabot gyártottak, és csupán 25-öt exportáltak Észak-Amerikába.

Ebből a huszonöt autóból mindössze hármat rendeltek meg fekete fényezéssel, ami rendkívül ritkává – a fekete Alcantara / fekete karbon belső térrel együtt pedig különösen fenyegetővé – teszi ezt a konkrét példányt. Az árverésre bocsátott autót ráadásul épp csak bejáratták: előző gazdája nem egészen 1500 kilométeren át vezette.

Az autó külső és belső állapotát elnézve azonban ezt is letagadhatná: ritkán látni ilyen tökéletesen megkímélt járművet. Az már csak hab a tortán, hogy a vevő annak idején megrendelte (és most az autóhoz adta) a kifejezetten az LFA csomagteréhez méretezett bőröndszettet. A vételár emellett magában foglalt egy LFA asztali díszt, a kesztyűtartó megfelelő rekeszeibe illeszthető tollat és zseblámpát, valamint akkutöltőt és defektjavító szettet.

A legizgalmasabb kiegészítő azonban a Lexus vezetéstechnikai programját a mai napig koordináló versenyzőlegenda, Scott Pruett nevével fémjelzett Sparco kesztyű, amely – ha méretben megfelel az új tulajdonosnak – még bensőségesebb élménnyé teheti az ikonikus szupersportautó vezetését.

Az RM Sotheby’s aukciós ház ugyanezen árverésén a Lexus LFA egy másik példánya is kalapács alá került. Az alapkivitelű, 560 lóerős verzió a széria teljesen átlagos darabja, már ha mondhatunk ilyet egy szupersportkocsiról.

Viszonylag gyakori, ezüstmetál fényezését látványos belső színvilág dobja fel: a piros-fekete bőrkárpitozást fekete öltések, fekete Alcantara tetőkárpit, valamint a fekete gyári padlóra helyezett piros szőnyegek egészítik ki; a felületeket sötét magnézium és fényes fekete szénszálas panelek borítják.

Gyári bőröndök ehhez az autóhoz is tartoztak, emellett az eredeti, méretre szabott borítóponyvát, valamint egy lézergravírozású akril LFA-makettet is kapott autójához a szerencsés vevő, aki a maga nemében szintén rekord magas összeget fizettet a kocsiért: ez az első nem Nürburgring-csomagos Lexus LFA a világon, amelyre 819 ezer dollárt (kb. 245 millió Ft) áldozott egy gyűjtő.

 
Kulcsszavak: lexus, Lexus LFA, sportautó
 
Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése Újrarajzolhatja a hazai flottapiacot a hibrid technológia térnyerése A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan
 
Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

2021. augusztus 19.
Több mint duplájára nőtt a Nio árbevétele a második negyedévben, ami részben az értékesítési volumen emelkedésének volt köszönhető.
Részletek

 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

Mindeközben a cég továbbra is veszteséges, de az elemzői konszenzushoz képest kisebb volt a veszteség. Bár a globális chiphiány továbbra is kihívást jelent az autóipar számára, a menedzsment a következő negyedévre is további növekedést prognosztizált - í­rja a portfolio.hu.

Közzétette legfrissebb számait a Nio, a kínai elektromosautó-gyártó értékesítése 21 896 járművet tett ki a második negyedévben, ami a tavalyi év azonos időszakának több mint duplája, viszont az idei első negyedévhez képest csupán 9,2 százalékos növekedést jelent.

A cég árbevétele a tavalyi évhez képest 127,2 százalékkal 8,4 milliárd jüanra nőtt, az első negyedévhez képest pedig 5,8 százalékos volt a növekedés. Ez mérsékelten ugyan, de meghaladta az elemzők által várt 8,3 milliárd jüanos értéket.

A Nio továbbra is veszteségesen működik, bár a tavalyi 1,2 milliárd jüanhoz képest csak 659,3 millió jüanos adózott veszteségről számolt be a cég, ami szintén kedvezőbb az elemzői konszenzusnál.

A várakozásokat tekintve a Nio 23-25 000 autó leszállítását prognosztizálja a harmadik negyedévre, az árbevétel pedig 8,9-9,6 milliárd jüan között alakulhat, ami 97-113 százalékos növekedésnek fele meg év/év alapon.

 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

William Bin Li, a Nio vezérigazgatója elmondta, hogy a globális ellátási lánc még mindig bizonytalanságokkal küzd. A vállalat szorosan együttműködik partnereivel, hogy javítsa a teljes ellátási lánc termelési kapacitását - mondta. A Nio fokozott versennyel néz szembe más elektromos járművekkel foglalkozó cégekkel Kínában, köztük a Li Autoval és a Xpengel, valamint az amerikai Teslával.

A Nio, amely az EC6, ES6 és ES8 SUV-kat gyártja, szintén készül arra, hogy jövőre megkezdje első szedánjának, az ET7-nek a szállítását.

"Mivel az elektromos járművek elterjedése világszerte kezd eléri a fordulópontot, úgy véljük, hogy fel kell gyorsítanunk az új termékek bevezetését, hogy a globális piac növekvő felhasználói bázisának még több prémium kategóriás, intelligens elektromos járművet kínálhassunk kiváló holisztikus szolgáltatásokkal"

- mondta Li. A vállalat célja, hogy jövőre három új termékkel, köztük az ET7-essel álljon elő - tette hozzá.


 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

A Nio az akkumulátorcsere-szolgáltatással próbálta megkülönböztetni magát a versenytársaktól. A Nio-felhasználók speciális szervizállomásokon cserélhetik lemerült akkumulátorukat egy teljesen feltöltöttre.

"A Nio számára a siker kulcsa valóban az akkumulátor-technológia lesz. Úgy gondolom, hogy hatalmas innovációk vannak a láthatáron"

- mondta Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója csütörtökön a CNBC-nek. Hozzátette: "Úgy gondolom, hogy ez az egyik, hogy ha kitekintünk a következő egy-két évre, amellett, hogy a részvény árfolyama szerintem masszívan feljebb megy, úgy gondolom, hogy a piaci részesedés potenciálisan megduplázódhat."

A Nio árfolyama 1,1 százalékos pluszba került tegnap a zárás utáni kereskedésben, míg idén 9,8 százalékot esett az elektromosautó-gyártó árfolyama.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos, elektromos autó, Nio
 
Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa A Hyundai Motor megkezdte az európai piacra szánt, új generációs i20 modellek gyártását Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját
 
A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

2021. augusztus 19.
A tavalyi és az idei országos magyar bajnok, Lendvai Levente (Arany Kaviár Étterem – 2020-as csoport) és Szabó Kevin (Platán Restaurant & Café – 2021-es csoport) lesznek a magyar versenyzők. A Nissan a két versenyzőt egy-egy JUKE-kal támogatja néhány hónap használat erejéig.
Részletek

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A Chaine des Rotisseurs Nemzetközi Gasztronómiai Egyesület 80 országban, közel 21 000 taggal rendelkezik. Elkötelezett híve az igényes, a tradíciókat megtartó, de akár merésznek tűnő, innovatív újításokat is felvállaló magas szintű gasztronómiának.

A Chaine des Rotisseurs nemzeti válogatóin és nemzetközi versenyén évről évre kerülnek megmérettetésre a 27 év alatti ifjú szakácstehetségek. Az Ifjúsági Szakács Világbajnokság különlegessége, hogy a versenyzők nem egy alaposan begyakorolt menüsort készítenek, hanem a fogadó ország kiváló minőségű alapanyagaiból összeállított, és csak a verseny kezdetekor bemutatott „meglepetés kosár” (black box) tartalmának felhasználásával alkotnak önállóan, egy-egy 3 fogásból álló, 4 adagban elkészített menüsort.
A Világbajnokság nemzetközi zsűrijében (mint kóstoló zsűritag) Kovács Lázár (Lázár Chef) Conseiller Culinaire, a nemzeti versenyek Technikai Igazgatója, valamint Barka Áron Officier Maitre Rotisseur fog részt venni.

2021. szeptember 25-én, szombaton Párizsban párhuzamosan fog zajlani a 2020-as és 2021-es Világbajnokság, így Magyarországnak dupla esélye van a jó szereplésre.

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

Lendvai Levente

A 2020-as nemzeti verseny győzteseként Lendvai Levente, az Arany Kaviár Étterem séfje fogja képviselni Magyarországot. Szakmai gyakorlatát az Alabárdos Étteremben töltötte, Bicsár Attila irányítása alatt, amely során megtanulta a szakma három legfontosabb alapelvét: az alázatot, a szorgalmat és a kitartást. Két és fél év után jelentkezett az Arany Kaviár Étterembe, ahol ma már Kanász László séf helyettese. Három évvel ezelőtt Garai Ádám felkérte, hogy segítse a magyar Bocuse d’Or döntőjében, amely hatalmas élményt és tanulási lehetőséget jelentett számára.

Szabó Kevin

A 2021-as nemzeti verseny győzteseként Szabó Kevin, a Platán Restaurant & Café séfje fogja képviselni Magyarországot. Mindössze 21 évesen commisként már Széll Tamás mellett főzött a Bocuse d’Or világversenyen, amelyen a negyedik helyet szerezték meg. Vele kapcsolatban is kiemelhetjük, hogy „a tehetség találkozott az alázattal, szorgalommal és valami hihetetlen fanatizmussal a gasztronómia iránt”. A Platánban Pesti István Michelin-csillagos séf mellett dolgozik, fő feladata elsősorban a húsok és halak készítése.

Nissan JUKE

A két versenyző egy-egy különleges JUKE-ot kap ajándékba, 2-2 hónap használatra. A JUKE-ok azért különlegesek, mert egyedi színnel rendelkeznek, amelyet két Nissan márkanagykövet Csobot Adél és Lázár Chef álmodott meg. További részletek a Nissan.hu-n találhatóak.

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A Nissan nemrég előállt egy olyan ajánlattal, melyben prémium minőségben lehet fóliázott autókat rendleni, bármilyen színben, akár matt vagy karbon változatokban is. Az egyik autót pedig Lázár Chef dizájnolta, aki egyébként az egész rendezvény ötletadója is egyben. „Fontosnak tartom, hogy az ifjú generáció, amellett, hogy lelkesedik a gasztronómiáért külső támogatást is kapjon a karrierje előmenetelében ezért javasoltam a Nissannak, hogy támogassa a két versenyzőt.” – nyilatkozta Kovács Lázár. „Chaines des Rotisseurs egy a Bocuse d´or-hoz hasonló, csak fiatalabbaknak szánt világverseny, és fontos, hogy Magyarország itt is jól szerepeljen. Az olimpián már bizonyított Magyarország, most egy másik területen mutathatjuk meg, hogy tehetségesek fiataljaink” – tette hozzá Lázár.

A rendezvényen Tótvári Ágnes, a Nissan Kommunikációs Igazgatója elmondta: „Örülünk annak, hogy támogathatunk olyan embereket, akik Magyarország hírnevét öregbítik”.

Kulcsszavak: juke, nissan, szponzor
 
Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan Éld át az őrületes Juke Nismo élményt A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan Rényi-Vámos Ádám a Nissan új Magyarországi Country Managere Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között Erősödött a Nissan pozíciója a világ vezető márkanevei között
 
A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

2021. augusztus 19.
A PET palackok újrahasznosítását és a gumiabroncsgyártásban való alkalmazását lehetővé tevő technológiát a Continental a rostszakértő OTIZ, Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztette ki. A gumiabroncs-kialakítás magas mechanikai igényei szerinti újrafeldolgozás közbenső kémiai lépések nélkül történik.
Részletek

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental 2022-től lehetővé teszi az újrahasznosított műanyagpalackokból származó újrafeldolgozott poliészter használatát. Az új fenntartható poliészter fonalat mechanikus eljárással nyerik ki a polietilén-tereftalát (PET) palackokból, és a gumiabroncs szövetvázának kialakítása során fogják felhasználni. Ezzel a hagyományos poliészter teljes mértékben kiváltható. A prémium gumiabroncsgyártó együttműködő partnerével és beszállítójával, a rostok terén nagy szakértelemmel rendelkező OTIZ textilgyártóval közösen kifejlesztett egy speciális technológiát a PET palackok újrafeldolgozására, mely során elhagyhatók a korábban szükséges köztes kémiai lépések, és mellyel a poliészter fonal képes lesz megfelelni az abroncs magas mechanikai követelményeinek. Az ún. „upcycling” folyamat során a PET palackok nagyteljesítményű PET-anyaggá alakulnak át.

„Akár már 2022-től is használhatunk újrahasznosított PET palackokból nyert anyagokat a gumiabroncsok gyártásában. Az innovatív folyamat során a szálakat újrahasznosított PET-ből fonják, anélkül, hogy az anyagot előzetesen összetevőire kellene bontani” – mondja Dr. Andreas Topp, a Continental Tires üzleti területének anyagokért, folyamatfejlesztésért és iparosításért felelős vezetője, majd hozzáteszi: „Már az idei müncheni IAA MOBIITY kiállításon bemutatunk egy rendkívül innovatív speciális gumiabroncsot, amely újrahasznosított PET palackokból kinyert poliészter fonallal készült. Az újrahasznosított poliészter fonal használatával újabb fontos lépést teszünk a termékeken átívelő körkörös gazdaság felé.”

Az újrahasznosítási folyamat részeként a palackokat először szétválogatják, eltávolítják a kupakokat és végül mechanikusan megtisztítják. A gépi aprítás után olvasztásra, majd granulálásra kerülnek, ezt pedig szilárd fázisú polimerizáció és egy módosított centrifugálási folyamat követi.

„A módosított gyártási folyamatunk lehetővé teszi, hogy PET palackokból gumiabroncs-gyártáshoz alkalmas poliészter fonalat nyerjünk anélkül, hogy polimerizációs folyamatot kellene elvégezni monomerekből” – magyarázza Dr. Derren Huang, az OTIZ kutatási és fejlesztési igazgatója.

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental által elvégzett laboratóriumi és gumiabroncs-tesztek kimutatták, hogy a másodlagos nyersanyagszálak ugyanolyan jól teljesítenek, mint az eddig használt szálak. Minőségük és stabilitásuk megegyezik a szűz PET-ével, valamint szakítószilárdságuk, szívósságuk és hőstabilitásuk különösen alkalmassá teszi őket a gumiabroncsok létrehozásában történő felhasználásra.

A hagyományos PET-et régóta használják alapanyagként az autógumi-gyártás során, mert nagy terhelés és hőmérséklet mellett is képes megtartani alakját, és ezáltal a vezetési sebességtől függetlenül folyamatos biztonságot nyújt. Az újrahasznosított PET használata értékes erőforrásokat takarít meg az abroncs gyártásakor: manapság egy hagyományos személygépkocsi-gumiabroncs körülbelül 400 grammnyi poliészter fonalat tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy a jövőben több mint 60 újrahasznosított PET palackot is fel lehet használni egy teljes gumiabroncs-szett elkészítéséhez.

A körkörös gazdaság szerves részét képezi a Continental fenntarthatósági stratégiájának

Az újrahasznosítás egyre fontosabb szerepet kap a prémium abroncsok tervezésében, fejlesztésében és gyártásában. A Continental célja, hogy legkésőbb 2050-re 100%-ban fenntarthatóan előállított anyagokat használjon fel abroncstermékeiben. Az újrahasznosított PET felhasználásával az abroncsgyártónak sikerül újabb lépést tennie a körkörös gazdaság felé.

„Számunkra a hulladék a holnap alapanyaga, így látjuk a körkörös gazdaság által felvázolt jövő modelljét. A Continental amellett való elkötelezettsége, hogy aktívan alakítsa és vezesse ezt az átalakulást, előnyt jelent számunkra jövőbeli üzleti tevékenységünk és ezáltal jövőbeli életképességünk szempontjából” – mondja Claus Petschick, a Continental Tires üzleti területének fenntarthatóságért felelős igazgatója. „Célkitűzésünk egyértelmű: legkésőbb 2050-ig partnereinkkel és beszállítóinkkal együtt teljesen le kívánjuk zárni termék- és erőforrás-ciklusainkat.”


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, újrahasznosítás
 
A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz A Goodyear új, még robusztusabb könnyű tehergépkocsi-abroncsokat vezet be valamennyi útviszonyhoz és járműtípushoz A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat A Mercedes-Benz új CLA 45 AMG modellje Dunlop abroncsokon indul útnak Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat 60 éves a Continental téli gumiabroncs
 
A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát

2021. augusztus 19.
A BMW i divízió innovációjaként kifejlesztett hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyteljesítményű üzemanyagcella-technológia és az optimalizált energiatárolási megoldások világszerte egyedülálló kombinációjaként ígér hosszútávon fenntartható vezetési élményt.
Részletek

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

A BMW Group szisztematikusan fejleszti a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, amelyre a hosszútávon fenntartható személyes mobilitás egyik alternatívájaként tekint. A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó debütálása után két évvel a bajor prémiumgyártó a Müncheni Nemzetközi Autószalonon (IAA Mobility 2021) a BMW iX5 Hydrogen prototípusát is leleplezi. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt SAV (Sports Activity Vehicle) modell egyike lesz a nagyszabású expó azon járműveinek, amelyeket a látogatók a kiállítóterekben menet közben is láthatnak.

2022 végén a bajor prémiumgyártó megkezdi a BMW X5 műszaki alapjaira épített BMW iX5 Hydrogen kisszériájának gyártását, finomhangolási és átfogó tesztelési céllal. A jövőbe mutató újdonság hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája újabb bizonyítékként szolgál a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák terén bebiztosított, piacvezető technológiafejlesztési szaktudására. „Nagyteljesítményű üzemanyagcella-technológiájával és optimalizált energiatárolási megoldásaival a BMW iX5 Hydrogen hajtáslánc-technológiája az egész világon egyedülálló” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát és tanulmányautókat fejlesztő részlegének elnöke. „A technológiával a fenntartható vezetési élmény új dimenzióit nyitjuk meg” – tette hozzá.

Megfelelő körülmények esetén a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában minden adott ahhoz, hogy rövid időn belül a BMW Group emisszió-mentes mobilitást éltető hajtáslánc-portfóliójának meghatározó pillérévé váljon. A BMW i divízió, amely az abszolút zöld közlekedés népszerűsítését tűzte zászlajára, a jövőben hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-technológiákat is kínálhat az olyan, nagyfeszültségű akkumulátor-technológiával dolgozó modellek mellett, mint a BMW i3, a BMW iX3, a BMW iX és a BMW i4.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

A megújuló energiák felhasználásával előállított hidrogén – a szükséges infrastruktúra kiépítését követően – tökéletesen kiegészítheti a BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek palettáját, hiszen képes maximálisan kielégíteni a bajor prémiummárka azon ügyfeleinek mobilitási igényeit, akiknek nincs hozzáférésük villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott járműtöltési infrastruktúrához, gyakran tesznek meg egyszerre nagyobb távolságokat és a magas szintű rugalmasságot részesítik előnyben.

Típus-specifikus stílusjegyek háromdimenziós nyomtatással

A BMW iX5 Hydrogen egy modernkori luxus SAV modell, amely az iránymutató hajtáslánc-technológiát a BMW X modellcsalád erőteljes karosszériaarányaival, fejedelmi kényelmével és sokoldalúságával egyesíti. A modell BMW i divízióhoz kapcsolódó gyökereit és rendkívüli hajtáslánc-technológiáját egyedi karosszéria-kiegészítő és utastéri stílusjegyek nyomatékosítják. A vese alakú hűtőrács-pár belső élei, a 22” méretű, aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák belső küllői és a lökhárítók szélső betétjei a BMW i divízió hamisítatlan kék árnyalatában díszelegnek. A küszöbléceken és a műszerfal utasoldali felén a „hydrogen fuel cell” felirat olvasható.

A BMW iX5 Hydrogen frontrészén elhelyezett légbevezető nyílások hálómotívumai, valamint a hátsó lökhárító és a diffúzor kialakítása ugyancsak típus-specifikus megoldás. A vese alakú hűtőrács-pár ékszerként ragyogó keretét és a lökhárítók szélső betétjeit háromdimenziós nyomtatással állították elő a BMW Group Additív Gyártási Központ prototípusokra és sorozatgyártásban kínált alkatrészekre szakosodott mérnökei. Az additív gyártás számos alkatrész esetében gyorsabb és rugalmasabban alkalmazható termelést tesz lehetővé – nem egyszer olyan geometriai megoldásokkal fűszerezve, amelyek hagyományos gyártási eljárásokkal nem lennének kivitelezhetők.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

Szisztematikus fenntarthatóság: aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák és természetes gumit tartalmazó gumiabroncsok

A BMW iX5 Hydrogen aerodinamikailag optimalizált keréktárcsáin hosszútávon fenntartható, természetes gumit és műselymet tartalmazó gumiabroncsok feszülnek. A természetes gumi és a műselyem összetett beszállítói láncát az erdőségek fenntartható felhasználásának biztosítására létrehozott, független Forest Stewardship Council (FSC) szigorú szabványainak való maradéktalan megfelelés igazolja. A BMW Group az autógyártó vállalatok közül elsőként tette elérhetővé ügyfelei számára a Pirellitől exkluzívan beszerzett gumiabroncsokat.

Hamisítatlan menettulajdonságok hosszútávra mutató kvalitásokkal

A BMW iX5 Hydrogen lemezei alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjával dolgozik együtt. Az üzemanyagcellák az elektromos motor akár 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményéhez szükséges energiát a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával állítják elő, amelynek egyetlen mellékterméke a víz. Ezzel a teljesítménnyel a BMW iX5 Hydrogen még a nagyobb utazósebességet is képes hosszútávon fenntartani.

Az elektromos motor – amelyet a technológiai zászlóshajóként debütáló BMW iX modellben is alkalmazott, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációira építkezve fejlesztettek ki a mérnökök – „vitorlázó funkció” és fékezés közben generátorként funkcionál, a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálva vissza. Szükség esetén az itt tárolt energia rendkívül sportos, hamisítatlan menettulajdonságokhoz segíti hozzá a BMW iX5 Hydrogen modellt, 275 kW / 374 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot. „A hidrogéntartályok feltöltése mindössze három-négy percet vesz igénybe, a BMW iX5 Hydrogen hosszútávú használatának így semmi akadálya nincs” – fogalmazott Jürgen Guldner.

A hidrogén, mint az emisszió-mentes mobilitás érdekében tett globális intézkedések alkotóeleme


A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA – International Energy Agency) álláspontja szerint jövőbe mutató energiaforrásként a hidrogénben jelentős potenciál rejlik, hiszen tárolhatósági és szállíthatósági adottságainak köszönhetően rendkívül széles felhasználási tartományban alkalmazható. A leginkább iparosodott országokban ezért a hidrogénnel már most jelentős tényezőként számolnak. A szállítmányozási szektorban a hidrogén a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált elektromos mobilitás kiegészítő technológiai opciójaként kaphat teret, hosszútávon is valóra váltva a fenntartható személyes mobilitás ígéretét. Ez azonban nagymértékben függ a zöldenergia felhasználásával, versenyképes áron előállított nagymennyiségű hidrogén elérhetőségétől és az ehhez szükséges járműtöltési infrastruktúra számos országban már intenzíven megkezdett kiépítésétől.

A BMW Group üdvözli és támogatja azokat a németországi és európai intézkedéseket, amelyek segítik a hidrogéngazdaság kiépítését és felgyorsítják a zöldhidrogén gyártását. Ide tartoznak a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül indított nagy volumenű hidrogénprojektek is, amelyek a Német Gazdasági Minisztérium és a Német Közlekedésügyi Minisztérium támogatását élvezve a teljes értékláncra kiterjednek – a hidrogéngyártástól kezdve, a szállítmányozáson át, egészen az iparági alkalmazásokig.

Kulcsszavak: autókiállítás, bmw, iX5 Hydrogen, München, premier
 
A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát Öt hónapot kell várni a BMW i3-as tesztvezetésére A Lexus UX tanulmányautó radikálisan új, interaktív 3D vezetési élményt kínál A Lexus UX tanulmányautó radikálisan új, interaktív 3D vezetési élményt kínál A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát Európában Fiat vagy Abarth néven fut majd a Mazda MX-5 modellpárja A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija
 
Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

2021. augusztus 18.
Új dizájnelemek, rendelhető SV Bespoke fényezés és a legújabb technológiai tartalom biztosít még szélesebb választékot és fokozott komfortot a Range Rover Velar ügyfelei számára.
Részletek

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

A Land Rover számos frissítéssel tette még vonzóbbá az eleve egyedülálló Range Rover Velart, illetve bevezette a korlátozott példányszámban gyártott, kifinomult Range Rover Velar Auric Edition-t.

A limitált kiadású modellváltozat a Velar R-Dynamic S kivitelére épül. Neve a latin ´aurum´, azaz ´arany´ szóból származik – utalva az autón használt elegáns Auric Atlas dekorelemekre –, ami még modernebbé, még kifinomultabbá teszi a Range Rover Velar dizájnját.

Exkluzív Auric Atlas díszítésekkel találkozunk a hűtőmaszkon, a típusjelzéseknél, a motorházfedélen, az ajtókon, valamint az első kerékdobokon kialakított légkivezető nyílásoknál: ezek a részletek kiválóan harmonizálnak a jármű minimalista külső formavilágával. Az ügyfelek háromféle karosszériaszín – Ostuni Pearl White, Santorini Black, valamint a kizárólag az Auric Edition számára fenntartott Charente Grey – közül választhatnak. A limitált kiadás megjelenését különleges 20 colos, Mercurial Gloss Sparkle Silver kivitelű könnyűfém keréktárcsák és sötétített ablaküvegek teszik teljességgel egyedivé; az ügyfelek opcióként 22 colos Pincer keréktárcsákat, illetve kontraszttetőlemezt is rendelhetnek.

Ami a belső teret illeti, az ügyfelek a modellhez kínált gyönyörű, prémium kárpitok és burkolatok teljes választékából rendelhetnek, beleértve a Windsor bőrkárpitozást vagy a Kvadrat fenntartható prémium szövetkárpitozást, amelyekkel kifinomult, otthonos környezetet teremthetnek autójuk fedélzetén.

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

Még tisztább levegő a legkorszerűbb technológiák segítségével

A Range Rover Velar a Land Rover kínálatában elsőként kapja meg azt az ´utastéri légtisztító rendszer plusz´ technológiát, amely minden eddiginél jobb levegőminőséget szavatol az utasok számára. A meglévő utastéri levegő ionizálás és 2.5PM légszűrő rendszerekre épülő új technológia automatikusan friss levegőt enged be kívülről az utastérbe, amennyiben légminőség-szenzorai úgy érzékelik, hogy a beltéri levegő CO2-tartalma meghaladta az ideális értéket. Ez olyan esetben fordulhat elő, ha a járműben hosszasan belső levegőkeringetést alkalmaznak, például szennyezett levegőjű környéken autózva, vagy ha sokan utaznak a járműben. A magas CO2-koncentráció fáradékonyságot, figyelemvesztést okozhat, így ez a funkció egyszerre teszi kellemesebbé és biztonságosabbá a közlekedést.

Szintén új, 2021-ben bevezetésre kerülő funkció a Purify légtisztító ciklus, amely lehetővé teszi az utastéri levegő megtisztításának ütemezését. Ezt a klímaberendezés ventilátorai és belső levegőkeringetési funkciója segítségével valósítja meg a rendszer, amely az elő-klimatizálási folyamat részeként megy végbe. A vezetőnek nincs más dolga, mint a Land Rover Remote alkalmazásban, vagy a fedélzeti szórakoztató rendszer érintőképernyőjén keresztül meghatározni az indulás tervezett időpontját. A rendszer ekkor automatikusan úgy időzíti az elő-klimatizálás és Purify légtisztító ciklus funkciókat, hogy az indulás időpontjára tiszta, friss levegő várja az utasokat.

SV Bespoke fényezés az egyedi megjelenésért

A Range Rover Velar ügyfelei mostantól a Land Rover SV Bespoke kínálatában megtalálható kifinomult, különleges karosszériaszínek közül is választhatnak, beleértve a Prémium Paletta árnyalatokat, valamint a ´mintához igazítás´ szolgáltatást.
Az SV Bespoke Prémium Palettán szereplő színek – köztük a Tourmaline Brown, az Amethyst Grey Purple vagy a Petrolix Blue – és a tökéletes minőségű, kézi kivitelezés minden eddiginél egyedibb, személyre szabott megjelenést tesz lehetővé az ügyfelek számára. A választható árnyalatok mindegyike kihangsúlyozza a díjnyertes kompakt prémium szabadidőjármű modern formavilágát, és különleges hatású színmélységet eredményez.
Aki még egyedibb megjelenésre vágyik, az SV Bespoke ´mintához igazítás´ szolgáltatásában találhatja meg a kedvére való megoldást: ez ugyanis tetszőleges árnyalatú fényezés megvalósítását teszi lehetővé az ügyfelek számára.

Kulcsszavak: Land Rover, új modell, Velar
 
A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában
 
Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

2021. augusztus 18.
Elkapkodják a boltokból a menetrögzítő kamerákat, a MediaMarkt soha nem tapasztalt forgalomnövekedésről számolt be.
Részletek

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Az autósok a saját védelmükben használják ezeket az eszközöket, az így készített felvételeket balesetek alkalmával bizonyos feltételek mellett a rendőrség is elfogadja.

Egyre többen vásárolnak menetrögzítő kamerát a MediaMarkt-nál. Már 2020-ban is több, mint háromszorosára nőtt a menetrögzítő kamerák értékesítése az előző évihez képest, pedig az autóforgalom tavaly erősen visszaesett a pandémia következtében. Idén folytatódott a növekedés: a május háromszoros forgalmat hozott, de a júliusi adatok is még 170%-os növekedésről árulkodnak.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója arról is beszámolt, hogy a 15-35 ezer forint közötti menetrögzítőket keresik leginkább a vásárlók. A kiválasztásnál fontos szempont a nagyfelbontású képrögzítési lehetőség, és hogy éjszakai felvételre is alkalmas legyen, valamint kártyás memóriabővítési lehetőséggel is rendelkezzen a készülék.

A sofőrök önmaguk védelmében veszik a kamerákat, hiszen egy vitás közlekedési helyzetben a rögzített felvételekkel az érdekeiket védhetik. A menetrögzítővel készült felvételeket elfogadja a rendőrség, bíróság, valamint a biztosítótársaságok bizonyítékként, de csak akkor, ha a felvételek jogszerű forrásból származnak (például nem jogsértő módon publikált videók).

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint, ha így megy tovább, az adatrögzítő kamerák az autós mobiltelefon tartókhoz hasonló ütemben fognak elterjedni, és 5 év múlva talán ugyanúgy alaptartozékká válnak a gépjárművekben, mint az indítókábel.

A menetrögzítő kamerákkal készült felvételek beküldése és nyilvános megosztása ugyanakkor jogi kérdéseket is felvet. Mivel az így készült felvételek személyes adatnak számítanak, jogsértésnek minősül, ha ezeket úgy teszik közzé nyilvánosan, hogy a rajtuk szereplő személyek, rendszámok, és egyéb, harmadik személyek azonosítására alkalmas adatok jól láthatók. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerint ugyanakkor személyes adat kezelhető akkor, ha a személyes adat kezelése az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges. Ez pedig lehetővé teszi, hogy a menetrögzítő által készített felvétel birtokosa a szabálysértést ilyen felvétellel igazolja.

Kulcsszavak: közlekedés, MediaMarkt, menetrögzítő kamera
 
Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző Egy év alatt megduplázódott a CNG fogyasztás Magyarországon Egy év alatt megduplázódott a CNG fogyasztás Magyarországon Újabb akadálymentes villamosok és trolibuszok állnak forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes villamosok és trolibuszok állnak forgalomba Budapesten
 
Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

2021. augusztus 17.
Akár hirtelen rosszullét, akár durrdefekt volt a vasárnap hajnali, M7-esen történt, halálos buszbaleset oka, valószínűleg nem lehetett volna kivédeni - mondta Köves Szilárd vezetéstechnikai oktató az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.
Részletek





A szakértőt arról kérdezték, mennyire valószínűek a sajtóban felvetett okok: a sofőr elalvása, rosszulléte, illetve a busz műszaki hibája.
   
Köves Szilárd szerint kicsi a valószínűsége, hogy a buszsofőr elaludt, hiszen sajtóhírek szerint nem sokkal a baleset előtt váltotta le kollégáját a vezetőülésben. Az erre vonatkozó rendeletnek megfelelően két sofőr dolgozott a horvátországi Krk-szigetről Budapestre tartó buszon, akiknek szabály szerint négy és fél óra vezetés után legalább 45 percet kell pihenniük, tehát egyhuzamban kilenc órát közlekedhettek. Emellett ilyen hosszú, hat-hétórás úton meg szoktak állni, tehát "teljesen elfogadható" vélekedés, hogy a sofőrök kipihentek voltak - mondta.
   
Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

A sofőr esetleges rosszullétével kapcsolatban úgy fogalmazott: egy rutinos buszsofőrről feltételezhető, hogy ha rosszul érzi magát, lassít, félreáll és szól a kollégájának, hogy nem alkalmas a vezetésre. Ha azonban hirtelen lesz rosszul, "azt nem tudja kivédeni senki" - fogalmazott. Hozzátette: a hivatásos buszsofőröknek legfeljebb öt évente, kortól függően akár 2-3 évente kell orvosi vizsgálatra menniük.
   
A szakértő úgy folytatta: egy jól karbantartott busznál kevésbé valószínű, hogy műszaki hiba lépjen fel, de egyáltalán nem lehetetlen; a balesetek 2-3 százalékát okozza ilyen hiba. A durrdefekt nem jellemző a mai gumikra, ugyanakkor ha ez történtik, akkor "azonnali és nagyon nagy veszélyhelyzetet tud okozni".  Ennek következtében a busz elhúz valamelyik irányba, és ha ezt a vezető észleli, és megpróbálja lereagálni, akkor jellemzően túl sokat vagy túl keveset mozdít a kormányon. Feltételezem, hogy megvolt a veszélyhelyzet kezeléséhez szükséges nagyfokú rutin, ugyanakkor egy olyan mozgássorozatról beszélünk, amire nem nagyon lehet felkészülni - mondta Köves Szilárd.
   
A nemzetközi forgalomban részt vevő autóbuszok jellemzően minden vezetéstámogató rendszerrel fel vannak szerelve, ám azt gondolom, mindegy, hány ilyen volt a járműben, egy ilyen helyzetet nagyon nehéz kivédeni, majdhogynem lehetetlen - fűzte hozzá.
   
A buszok 80, egyes járművek 100 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek autópályán, ami egy "komfortos utazósebesség" - jegyezte meg.
   
A szakértő arra is kitért: baleset esetén egy buszban a leginkább a sofőr van veszélyben és azok, akik a közelében ülnek. Ha azonban a busz felborul, akkor attól függően, hogy melyik oldalára fordul, bármelyik utas veszélybe kerülhet. A súlyos sérülések elkerülése érdekében "igenis használni kell" az üléshez tartozó biztonsági övet a buszokon is - figyelmeztetett.
   
Vasárnap hajnalban felborult egy magyar autóbusz az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyán térségében, a főváros felé vezető oldalon. A balesetben nyolcan meghaltak, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben megsérültek.
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! Megyei e-matricát vesznek az autósok havi helyett Megyei e-matricát vesznek az autósok havi helyett Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben
 
Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

2021. augusztus 17.
Az utazásszervező cég szerint a balesetkor forgalomban lévő, 2013-as évjáratú Mercedes busz kifogástalan műszaki állapotú volt, 2021. márciusában volt utoljára hatósági műszaki vizsgálaton, folyamatosan karbantartott és ellenőrzött jármű volt, amelyet lényegesen hosszabb utakra is igénybe vettek.
Részletek

A Rolitúra és a Volmer Tours Kft. az MTI-nek hétfőn küldött közleményükben ismertették, hogy az autóbuszt két gépkocsivezető váltva vezette, betartva az előírásokat a pihenő és munkaidőkre vonatkozóan, továbbá egy idegenvezető kísérte a csoportot.  
   
A balesetkor volánnál ülő sofőr a hajnali 20 perces egészségügyi szünetet követően Balatonlellénél, a baleset előtt mintegy 45 perccel kezdte meg vezetési idejét a kötelező pihenőjét követően. A buszt vezető sofőr szintén egyike a halálos áldozatoknak - tették hozzá.
   
Az utazást a Volmer Tours Kft. szervezte Rolitúra márkanév alatt. Az utaslistán 56 fő szerepelt, köztük két kiskorú utas, egy idegenvezető, valamint két gépkocsivezető, akik váltásban vezettek az utazás során.
   
A busz 2021. augusztus 13-án késő este indult a Népligetből és körülbelül reggel 9-re érkeztek meg a horvátországi Krk-szigeten található népszerű nyaralóhelyre Baskára.

Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

A szigetről az egész napos strandolást és városnézést követően 22 óra körül indultak vissza Budapestre. Ezeket az egynaposnak nevezett, de valójában három napot érintő utakat a közlemény szerint a cég már 6 éve szervezi, legnépszerűbb útjai közé tartoznak, és ez idő alatt több ezer embert utaztattak ezekre a programokra.
   
Az utazáshoz a buszt a Tamás-Busz Kft.-től bérelték, amely céggel  mintegy 6 éve dolgoznak együtt, minden alkalommal kiváló állapotú buszt, és képzett, tapasztalt sofőröket biztosítottak az utazásokra - írták.
  
A közleményben hangsúlyozták, hogy a baleset okait és körülményeit a hatóság vizsgálja, így ezekről több információjuk jelenleg nincsen.
   
A cég igyekszik minden segítséget megadni az áldozatok családjainak, a buszon utazóknak és a hatóságoknak. A biztosító társaságokkal felvették a kapcsolatot, jelenleg folynak az egyeztetések - írják.
   
A közleményben a Rolitúra és a Volmer Tours Kft. köszönetet mond a mentést segítő rendőröknek, mentősöknek, tűzoltóknak és műszaki szakembereknek.
   
Minden kollégájuk nevében megrendüléssel osztoznak a gyászban, és részvétüket fejezik ki a súlyos buszbaleset áldozatai családjainak, a sérülteknek rövid időn belüli felépülést kívánnak - írták közleményükben.
   
A Horvátországban nyaraló magyar turistákat szállító autóbusz vasárnap hajnalban az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyánnál átszakította a szalagkorlátot és egy felüljáró pillérének ütközött.
   
A balesetben nyolcan életüket vesztették, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben sérültek meg.
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Nemzetközi Ikarus találkozó volt a hétvégén Tapolcán Nemzetközi Ikarus találkozó volt a hétvégén Tapolcán Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Új, stílusos városi autóbusz a Scaniatól Útdíj – Budaörsi polgármester: jelentősen nőtt az átmenő forgalom, tárgyalást kezdeményeznek a kormánnyal Útdíj – Budaörsi polgármester: jelentősen nőtt az átmenő forgalom, tárgyalást kezdeményeznek a kormánnyal Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Három sávosra bővül az M0-ás autópálya jobb pályájának egy szakasza
 
Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

2021. augusztus 17.
Látványos roadster formájában mutatja be az Audi koncepciómodelljei új családjának első tagját. Az elektromos hajtásrendszerű, kétajtós, nyitott újdonság neve Audi skysphere concept, vonalvezetése pedig már a holnap Audi-formatervezésének világába invitál.
Részletek

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

A tanulmány a négykarikás márka progresszív luxusszegmensről alkotott jövőbeni víziójának megtestesítője, ahol a beltér egyfajta élménytérré, az autó pedig immár az „élmények eszközévé” („Experience Device”) lép elő. Mindez az automatizált vezetés, a belső tér forradalmian újszerű kialakítása és teljeskörű digitális ökoszisztéma révén válik lehetővé.

Audi skysphere concept tanulmányával a négykarikás márka azt mutatja be, hogyan képzeli el a jövő luxusát. Már korántsem csupán a vezetésről van szó, a koncepciómodell ugyanis azon egyértelmű céllal született, hogy magával ragadó és színvonalas élményekkel szolgáljon utasainak.

A bennülők lehető legnagyobb szabadsága szolgálatában az Audi skysphere concept tanulmányt az autózás kétféle élménye – a Grand Touring Experience és a Sports Experience – jegyében alkották meg, mégpedig egy látványos műszaki részletmegoldás, az állítható tengelytáv segítségével. Elektromos léptetőmotorok, kifinomult mechanizmus, valamint egymásba tolható karosszéria- és vázszerkezet-elemek teszik lehetővé a tengelytáv és a külső hosszúság 250 milliméteres változtatását, miközben a szabadmagasság is 10 milliméterrel módosul – a további kényelem vagy épp a menetdinamika javára.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

A vezető egyetlen érintéssel élhet a lehetőséggel, hogy igény szerint válassza meg a kívánt vezetési élményt. A rövidebb tengelytávval, a Sports-üzemmódban maga vezetheti 4,94 méter hosszú e-roadsterét, amelynek kiegészítő hátsókerék-kormányzása a tekintélyes méretek ellenére is kiemelkedő agilitást kölcsönöz. Az 5,19 méter hosszú GT-állásban ezzel szemben az automatizált Grand Touring üzemmódban szállíttathatja magát és társát, a szabad ég és a táj látványát, a maximális lábteret és a harmonikusan integrált digitális ökoszisztéma szolgáltatásait élvezve.

A kormánykerék és a pedálok ebben az üzemmódban nem is láthatók, a koncepcióautó által kínált térérzet pedig új dimenziókat nyit a sportos kabriók előtt. Mindeközben érzékelőrendszerével az Audi skysphere concept automatikusan figyelemmel kíséri az útvonalat és a forgalmat, biztonságosan juttatva el utasait úticéljukhoz.

Ahogy a belső kialakítás a luxus újszerű, modern, eddig sosem tapasztalt élményével szolgál, úgy a digitalizáció és az ökoszisztéma mindeddig ismeretlen szabadságot és élményvilágot tár fel a fedélzeten utazók előtt. A lehetőségeket az Audi saját szolgáltatásai, illetve különböző integrálható digitális szolgáltatások bővítik. Az utazás élménye a beltérben és a környékről készült felvételekkel a közösségi médián keresztül menet közben is megosztható a barátokkal és ismerősökkel, de a mindennapok az utazáson túlmutató feladatai is elvégezhetők. Az automatizált Audi skysphere concept így már eleve az aktuális úticélra vonatkozó információk birtokában veheti fel utasait, s a parkolásról és a töltésről is önállóan gondoskodik.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Hazai pályán Kaliforniában

Az Audi skysphere concept a Monterey Car Week alkalmával, 2021. augusztus 13-án Pebble Beach golfpályájának legendás gyepén mutatkozik be a nagyközönség előtt. A kaliforniai bemutató szinte hazai pálya számára, a koncepciómodell ötlete és tervei ugyanis egyaránt az Audi malibui formatervező stúdiójában születtek meg, csupán kőhajításnyira a Pacific Coast Highway legendás partmenti útvonalától, amely Észak-Kaliforniával köti össze Los Angeles ezen elővárosát. A munkát Gael Buzyn stúdióvezető és csapata jegyzi, inspirációul pedig a vállalat történelmének legendás klasszikusa, a Horch 853 roadster szolgált. A hasonlóképpen mintegy 5,20 méter hosszú reprezentatív kabrió nem csupán a harmincas évek modern luxusának meghatározó képviselője, de 2009-ben a Pebble Beach-i Concours d´Elegance alkalmával is diadalmaskodott.

A nagy elődtől származó vizuális inspiráció azonban csak a méretekre, illetve a meglehetősen kompakt utastér és hosszú orrkialakítás jellemezte arányokra korlátozódik. A Horch motorházfedele alá pillantva ugyanis egy ötliteres összlökettérfogatával igencsak impozáns, soros nyolchengeres motor fogad, az Audi skysphere concept első „tengelye” és szélvédője között azonban elsősorban elektromos hajtásrendszerének komponensei – például a töltőberendezés és az egyenáramú (DC/DC) átalakító – sorakoznak. Mindezt az állítható tengelytáv léptetőmotorjai, elektronikája és mechanikája, illetve egy tágas csomagtartó egészíti ki, utóbbi kifejezetten e koncepciómodell számára tervezett két golfzsákkal megtöltve.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

465 kW teljesítmény – a hajtásrendszer

„Az új technikák, mint az elektromossá alakított hajtásrendszerek, a digitalizáció és az automatizált vezetés, olyan élményvilág megteremtésére kínált lehetőséget, amely messze túlmutat a napjaink jellegzetes roadsterei által nyújtottakon” – mutatott rá Gael Buzyn projektvezető.

Az Audi skysphere concept hajtásáról a hátsó „tengelyén” elhelyezett elektromos motor gondoskodik, amelynek 465 kilowatt teljesítménye és 750 newtonméter forgatónyomatéka könnyedén mozgatja a nagyjából 1800 kilogrammos roadstert. A 60 százalékban a hajtott hátsó tengely javára kialakított tömegeloszlás hatékony vonóerőátadási képességeket és álló helyzetből igény szerint akár mindössze 4 másodperc alatti gyorsítást is lehetővé tesz 100 kilométer/órás tempóra.

Az Audi skysphere concept akkumulátormoduljainak többsége az utastér mögött helyezkedik el, ami egyaránt ideális megoldás a tömegközéppont helyzete és az agilis menettulajdonságok szempontjából. További modulok találhatók az ülések között a középső alagútban, ez esetben is a menetdinamika tekintetében optimálisan megválasztott pozícióban. Az akkumulátor energiatároló képessége várhatóan a 80 kilowattórát, a hatótáv pedig – legalábbis a gazdaságos GT-üzemmódban – az 500 kilométert is meghaladja a WLTP-szabvány szerint.

Hátsókerékkormányzás és adaptív légrugózás – a futómű

Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, kovácsolt vagy öntött alumíniumból készült alsó és felső lengőkarokkal. A kormányzás tisztán elektronikus jelátvitellel működik (steer-by-wire), s mind az első, mind a hátsó kerekekre kiterjed.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Az első „tengellyel” semmilyen mechanikus kapcsolatban nem álló kormányberendezés különböző áttételeket és karakterisztikákat állíthat elő, mégpedig egyszerű gombnyomásra. Ennek során a különösen közvetlentől egészen a hangsúlyosan kényelmes áttételig éppúgy választhatók beállítások, mint az intenzívtől a – például parkoláskor – csupán minimális visszatérítő erőig. A hátsótengely-kormányzás és az állítható tengelytáv egyaránt csökkenti a fordulókör-átmérőt.

Az Audinál immár hagyományosnak számító, fejlett futóműtechnika gondoskodik a kellő sokoldalúságról, mégpedig a legújabb fejlesztések szerint. A három független légkamrával kialakított adaptív légrugózás (adaptive air suspension) különösen kényelmes alapkarakterisztikával bizonyul meggyőzőnek. Intenzív gyorsulások jellemezte, sportos vezetés során az egyes kamrák deaktiválhatók, az így adódó progresszívebb rugókarakterisztikával pedig a lehető legkisebbre mérsékelhetők a karosszéria oldalirányú billenő, illetve hosszirányú bólintó mozgásai. A karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztve tovább csökkenthető a légellenállás, ami különösen fontos a hosszú utazások alkalmával.

Az Audi skysphere concept aktív felfüggesztése döntő szerepet játszik a menettulajdonságok sokoldalúságában. Kényelmes haladás során a rendszer – a navigáció digitális előrejelzéseit az aktív futómű különösen fejlett aktuátor-szabályzásával ötvözve – célzottan emeli, illetve süllyeszti az egyes kerekeket az útfelület egyenetlenségeinek és hullámainak kiegyenlítésére. Az aerodinamikus kialakítású, 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 285/30 méretű gumiabroncsok kiegyensúlyozott összhangot teremtenek a csekély gördülési ellenállást igénylő hosszú távú használat és a jelentős hosszirányú és oldalgyorsulások jellemezte sportosan aktív vezetési stílus között.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Tiszteletadás retro-stílus nélkül – a külső megjelenés

5,23 kontra 5,19 méter hosszúság, 1,85 illetve 2,00 méter szélesség – alapterületét tekintve még rokon a legendás Horch 853 kabrió és az Audi skysphere concept, feltűnő azonban a magasságukban adódó különbség: amíg a klasszikus Horch dizájnikon karosszériaváltozata függvényében akár 1,77 méter magasra tornyosult az út fölé, egyéni stílusú utódjaként az Audi skysphere concept – az egyaránt optimális aerodinamika és tömegközéppont-pozíció érdekében – Sports-üzemmódjában mindössze 1,23 méter laposan simul az útfelületre. A tanulmánymodell kétségkívül megadja a tiszteletet elődjének, ám anélkül, hogy maga csupán egyfajta retró-utánzatnak hatna.

Magasságuk mellett mindenekelőtt vonalvezetésük jelenti a különbséget. A skysphere concept a márkára jellemző öblösen ívelő és hangsúlyosan domborodó sárvédőivel hangsúlyozza széles nyomtávjait – menetdinamikai képességeinek jól érzékelhető jeleként. Oldalnézetében hosszú első fedele és – különösen elöl – rövid karosszéria-túlnyúlásainak köszönhető arányok, miközben kerékjáratainak és első fedelének felületeit szervesen ívelő formák jellemzik. Farkialakítása szintén a szélcsatorna szülöttje, s hagyományosan áramvonalas vonalvezetésével egy speedster és egy nagy üvegfelületekkel kialakított shooting brake formáit ötvözi. Az üveg alatt két, pontosan az Audi skysphere concept méreteire készült utazótáska található, amelyeket keresztirányú hevederek rögzítenek.

Az Audi skysphere concept orrkialakításán – ha már nem is hűtőrács-funkciójában – egyértelműen felismerhető a márkára jellemző Singleframe-motívum, valamint a plasztikusan kiformált és megvilágított négykarikás embléma. A teljes Singleframe-elem és a környező felületek fehér LED-egységeikkel – funkcionális fényhatások, valamint az autó nyitásakor és zárásakor megjelenő üdvözlő fényanimáció formájában – különböző vizuális effektusok sajátos színpadaként szolgálnak. A lágy tompítások és a strukturált, lüktető fényritmus elegáns hatást kelt, az orr oldalsó részein kialakított nappali menetfény pedig szintén határozott, az útra összpontosító „tekintetet” kölcsönöz a világítóegységeknek. A tengelytáv változására az első és hátsó LED-egységek sajátosan megkomponált, dinamikus fényanimációt produkálnak.

Az Audi skysphere concept hátulját szintén digitálisan vezérelt LED-felület határozza meg, amely a far teljes szélességében ível, s amelyen rubintkövek hatását keltve számtalan vörös LED-egység oszlik el. A különböző tükröződések a világítóegységek be- és kikapcsolásakor dinamikus fény-árnyék-hatásokat keltenek.

A tengelytáv állításával – s ezzel a GT és a Sports-üzemmód közötti váltással – a világítási kép is megváltozik, s különösen a Singleframe motívum környezetében jelzi egyértelműen az Audi skysphere concept alapvető karakterének módosulását.

Az oldalnézet karakteres eleme a széles küszöb, amely úgy tűnik, mintha a hátsó kerékjárat ívébe fúródna. Szükségszerű megoldás, a tengelytáv változtatásakor ugyanis a jármű első feléhez csatlakozó küszöb elmozdul, s vele együtt siklik hátrafelé a hátsó részhez rögzített ajtó alatt. Mindeközben az Audi A8 L tekintélyes értékéről a „kanyarspecialista” Audi RS 5 jóval kompaktabb méretére csökken a tengelytáv. A különbség 25 centiméter, ami nem csupán műszakilag, hanem az Audi skysphere concept megjelenése – és mindenekelőtt az autózás élménye – tekintetében is jelentős.

Kétségtelen, az Audi skysphere concept kettős személyiséget rejt – egy GT-modellét és egy vérbeli élsportolóét. A fő különbségek azonban csak a belső térben érzékelhetők igazán, hátul felfüggesztett és szélesre táruló ajtói mögött ugyanis az Audi skysphere concept alapvetően eltérő élményeket kínál.

Élménytér szorozva kettővel – a beltér
Három érkező koncepciómodelljével – Audi skysphere, Audi grandsphere és Audi urbansphere – a márka egyaránt a bennülőket körülölelő teret („sphere” – „gömb”), állítja a formatervezés középpontjába, amely egyfajta élménytérként is szolgál számukra. Mindhárom modell ugyanis már a 4-es szintű automatizált vezetés jegyében készül, azaz meghatározott útszakaszokon és forgalmi területeken a sofőr teljes egészében az autóra ruházhatja át a vezetés felelősségét és feladatát, amibe már nem kell beavatkoznia.

Ennek megfelelően a kezelőelemek, mint a kormánykerék és a pedálok, teljesen egészében eltávolíthatók az utastérből és egyáltalán nem látható pozícióba hajthatók be. Az utasok – a bal oldali ülésen helyet foglalót is beleértve – ekkor a szabadság egészen újszerű formáját élvezhetik: lazítás a szabad ég alatt, a táj és a friss levegő élvezete, vagy éppen az Audi skysphere concept digitális ökoszisztémájának hálózati kapcsolatai révén kommunikáció az internettel és a külvilággal.

Kezelőelemek nélkül a beltér világos és tágas, számos tekintetben az Art Deco univerzum ihlette térként jelenik meg. A kényelmes foteleket a dizájnerbútorok vizuális eleganciája jellemzi, menet közben azonban maradéktalanul betöltik az autóülés feladatát, legyen szó oldaltartásról vagy biztonsági funkciókról. Hosszú távon fenntartható módon előállított mikroszálas szövet borítja őket és a beltérben igény szerint változtatható pozíciójuknak köszönhetően olyan mozgásszabadságot és lábteret kínálnak, amihez hasonló egyébként csak a repülőgépek első osztályán tapasztalható. A környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkező eukaliptuszfa és a szintetikusan előállított bőr az élmény-beltér további hosszú távon fenntartható módon előállított anyagai.

A manuális vezetés üzemmódban az Audi skysphere concept beltere ergonómiailag tökéletes sportgép-cockpittá alakul. A futómű és a karosszéria mellett a műszerfal és a középkonzol monitorpanelje is hátrafelé mozdul, s az összes kezelőelem, beleértve a kormányt és a pedálokat is, személyre szabott pozícióban áll ismét a vezető rendelkezésére.

A járműrendszerek és az infotainment-funkciók működtetésére a vezető előtt és a középkonzol felső részén húzódó nagyfelületű – szélessége 1415, magassága 180 milliméter – érintőképernyő szolgál. A Grand Touring üzemmódban internetes tartalmak, videokonferenciák vagy film-streamek tekinthetők meg rajta. A légkondicionáló berendezés működtetésére az ajtók kisméretű érintőpaneljei szolgálnak.

Az igényes hangrendszer e felsőkategóriájú kabrióhoz illően menet közben is a hangversenytermek hangzásvilágával szolgál. Hangsugárzói az ajtókárpitok mögött rejtőznek, a hátsó falba épített néhány további hangszóró pedig térhangzást is lehetővé tesz. A fejtámlák alakja hatékonyan előzi meg a turbulens légáramlásokat és a zavaró szélzajokat.

Élményvilág: első osztályon, határok nélkül
Három koncepciómodelljével – az Audi skysphere, az Audi grandsphere és 2022-ben az Audi urbansphere – a négykarikás márka a progresszív luxusról alkotott vízióját szemlélteti, olyan élményvilágot tárva fel, amely messze túlmutat az utazás során szükségszerűen a fedélzeten töltött időn, de még a vezetés élményén is.

Újdonság a formatervezés azon jellege is, amely végső soron a belső teret, vagyis az utasteret állítja a középpontba, immár nem rendelve alá az utazás élményét a technika követelményeinek. Ez tükröződik a belső tér variálható elrendezésében, az adott esetben eltűnő kezelőelemek megoldásában, illetve az utastér tekintélyes méreteiben is, nem csupán az utazás zavartalan élvezetét téve lehetővé a Grand Touring üzemmódban, hanem új szolgáltatásokat is kínálva mindkét bennülő számára. Ezzel az utazáshoz kapcsolódó számos szolgáltatási terület válik elérhetővé, például egy festői szépségű útvonal kialakítása, valamint éttermi vagy szállodai ajánlatok formájában.

Ugyancsak egyénre szabható az infotainment-kínálat is, például a fedélzeti streaming-választék és az otthoni zenei és videószolgáltatók összekapcsolásával. Egy további lépésben az Audi személyre szabott és exkluzív lehetőségeket is szeretne a jövőben kínálni a felsőkategóriájú modelljeiben utazók számára, mégpedig kizárólag külön meghívásra elérhető koncertek, kulturális rendezvények vagy akár sportesemények formájában. Így válhat az „élmények eszköze” („Experience Device”), mint az Audi skysphere concept, mindössze néhány éven belül a személyes tapasztalatok olyan színterévé, amely immár jóval a puszta utazáson túlra bővíti az autózás horizontját.




Kulcsszavak: audi, bemutató, skysphere concept, tanulmányautó
 
Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept A Jeep két új modelljét Párizsban mutatta be Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 161 - 170