Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11491 Megjelenítve: 161 - 170
Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

2019. november 15.
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg különleges kivitelű Avalon szedánnal ünnepelte a negyedik X-et.
Részletek

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

A Toyota Racing Development 1979 óta fejleszt versenyautókat, és izmosít utcára szánt típusokat; a TRD által tervezett és/vagy gyártott alkatrészek katalógusán keresztül a mérnökök kompetenciája észak-amerikai és japán Toyota-tulajdonosok széles köre számára is hozzáférhető. Ezeken a piacokon szintén a TRD felel a Toyota hivatalos motorsport-tevékenységeiért, a japán Super GT szériától a NASCAR-on át a Baja 1000 terepraliig.

Az utcai autók terén a vállalat az utóbbi időben elsősorban a márka sárbarát termékeire összpontosított; a Tacoma és Tundra pickupok, illetve a 4Runner és Sequoia alvázas terepjárók TRD Off-Road, TRD Sport és TRD Pro változatait átfogó módosításokkal vértezték fel jobb terepalkalmassággal. A 2019-es modellévben azonban olyan új generációs limuzinok jelentek meg a Toyota palettáján, amelyek modern TNGA-K padlólemezüknek köszönhetően minden eddiginél jobb alapot kínálnak kimondottan sportos szedánok fejlesztéséhez. A következő lépcsőfok: a Toyota Avalon TRD Pro, amellyel saját magát köszönti 40. születésnapján a vállalat.

Az Avalon TRD alapjaira épülő modell minden eddiginél extrémebb módosításokon esett át. A szívó- és kipufogórendszer átdolgozása mintegy tízszázalékos teljesítménytöbbletet hozott, de ennél is fontosabb a futóművet, az aerodinamikai elemeket, a differenciálművet és természetesen a fékeket érintő, átfogó fejlesztés. A munkát a sikeres autóversenyzőből tuningspecialistává avanzsált Dan Gardner cégére bízták.


Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

Az Avalon TRD Pro tanulmány 3.5 literes V6-os blokkja (2GR-FKS) egyedi szívórendszert kapott, a 3 colos leömlőt nemesacélból formázták meg; a szériaállapotában 301 lóerős motor teljesítménye hozzávetőlegesen 330 lóerőre emelkedett. A nyomaték megzabolázása érdekében a TRD és az OS Giken egyedi részlegesen önzáró differenciálművet fejlesztett ki. A sebességváltó temperálásáról a Toyota Tundra gyári váltóhűtője gondoskodik, elektromos keringető szivattyúval megtámogatva. A hűtési teljesítmény javítása érdekében megnövelték az elülső légbeömlő felületét.

A futómű a DG-Spec egyedi, három irányban állítható rugóstagjait alkalmazza, a hátsó kanyarstabilizátor állítható. A tapadásért 275/35 R18 méretű Goodyear Supercar 3R abroncsok felelnek; az autót 45 kilogrammal nyomja az aszfaltra a csomagtérfedél peremére illesztett, kompozit légterelő idom. Egy autó persze csak annyira lehet gyors, amennyire a fékjei engedik: az Avalon TRD Pro tanulmányautó négydugattyús Stoptech fékeket alkalmaz, két darabból álló, 355 milliméteres tárcsákkal.

A tömegcsökkentés érdekében alkalmazott alumínium futóműelemek kerekenként két kilogrammal könnyítenek a felfüggesztésen, ami pontosabb irányíthatóságot és jobb visszajelzést eredményez.

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

A légcserélő résekkel ellátott motorházfedél szénszálas kompozitból készült, ahogy a könnyűfém keréktárcsák agyrésze is – a négy felni összesen 30 kilogrammal teszi könnyebbé az autót. A teljes körű fogyókúra eredményeként mintegy 75 kilogrammtól szabadultak meg a tervezők.

A mindössze egyetlen példányban elkészített Toyota dinamizmusát a stopperóra is igazolta: a kaliforniai Streets of Willow Springs versenypályán 1 perc 25,3 másodperc alatt ment körbe, gyorsabban, mint a Porsche 911 Carrera vagy az Audi R8. Vagy, ahogy alkotója – nem teljesen elfogulatlanul – nyilatkozott: „Aligha tévedünk, ha azt állítjuk, az Avalon TRD Pro Concept a világ leggyorsabb elsőkerékhajtású nagyautója.”

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja
Kulcsszavak: fejlesztés, sportautó, toyota, Toyota Racing
 
A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében Biztonságos utakra kormányozva Biztonságos utakra kormányozva Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján
 
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

2019. november 15.
Minden hópehely egy-egy egyedi alakzat, amelyet jégkristályok milliárdjai alkotnak. A hópelyhek összeállva sok örömöt okozhatnak a téli sportok szerelmeseinek, ám egyúttal sok bosszúságot is a közlekedőknek.
Részletek

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

A Goodyear elhatározta, hogy részletesen utánajár a hópelyhek titkának. A vezető abroncsgyártó vállalat luxemburgi kutatóközpontban található a legmodernebb technikával felszerelt hókutató laboratórium, ahol tudósok vizsgálják a hó és az abroncsok közötti kölcsönhatásokat, olyan megoldásokat keresve, amelyekkel még biztonságosabbá és élvezetesebbé tehető a téli autózás.

A hó tudománya

Minden hópehelyben van valami közös: mindegyikük hatszögletű, pontosabban hatszorosan szimmetrikus. De vajon miért? A válasz az, hogy a vízmolekulák mindig igyekeznek egymáshoz képest 60 vagy 120 fokos szögben elhelyezkedni. A hó számos különböző formában megjelenhet, a skótoknak például 421 különböző szavuk van rá . A hó állapota valójában folyamatosan változik, mert az egymás melletti hókristályok az érintkezési pontokon összenőnek. A hó valójában folyamatosan változik, mivel a hókristályok a kapcsolódási pontjaikon együtt nőnek. Ezt a fizikai folyamatot szinterezésnek nevezzük. A száraz porhó sűrűsége megközelítőleg 30 kg/m³, a tömörödött régi hó sűrűsége a talajon az 500 kg/m³-t is elérheti, sőt a csonthó, más néven firnhó (összesűrűsödött, jéggé fagyott hó) esetében ez az érték akár 800 kg/m³ is lehet. A hó izgalmas tudománya nagyon szorosan kapcsolódik a téli abroncsok fejlesztéséhez. A hó kimondottan sokféle lehet, emiatt a vezetés a havas utakon nem kevésbé sokrétű probléma. A hó szerkezete tehát közvetlen hatással van az abroncsok teljesítményére.

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Fizikaóra a havas úton

A havas úton haladó jármű abroncsaira a hó a hókristályok összekapcsolódása miatt rátapad. A körülményektől függően a futófelületbe több-kevesebb hó ragad bele – ilyen behavazódott abroncsot valószínűleg már mindenki látott.

Amikor friss porhóban vezetünk, az abroncsot a hó teljesen beborítja. Az összetömörödött hó ezzel szemben csak a mintaárkokba tapad bele, és emiatt a futófelület fekete-fehérnek tűnik. A keményre taposott hó nem tapad fel a futófelületre, ezért az abroncs fekete marad. A hó és az abroncs közötti kölcsönhatásokat ugyanakkor más tényezők, így a léghőmérséklet és a gördülési sebesség is befolyásolják.
A téli abroncsok teljesítménye havas felületen tulajdonképpen akkor a legjobb, ha az összes tapadást biztosító él szabadon marad. Ha az abroncsra nem ragad rá a hó, a rengeteg kapaszkodóél ideális körülmények között fejtheti ki hatását. A 205/55R16 méretkategória téli prémiumabroncsai – mint például a Goodyear UltraGrip 9+ – az optimális tapadás biztosítása érdekében több mint 2500 speciális kialakítású lamellával rendelkeznek. A hó fizikájának, illetve a hó és az abroncs kölcsönhatásainak megértése éppen ezért alapvető fontosságú a téli abroncsok fejlesztése során.

Csúcstechnológiás kutatás

A Goodyear a világ egyik vezető abroncsgyártójaként folyamatosan fejleszti téli abroncsait. A vállalat lelkes kutatókból álló fejlesztői csapata a hó tulajdonságait és a hó és abroncs közötti kölcsönhatásokat a legapróbb részletekig elemzi.
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Pontosan erre a célra hoztak létre a közelmúltban egy csúcstechnológiás hókutató laboratóriumot a luxemburgi Goodyear Kutatóközpontban. „A levegő hőmérséklete az egyes szektorok között 0° és mínusz 40°C között változik” – magyarázza Dr. Frank Schmitz, az alkalmazott fizikai méréstechnológia csoportvezetője. A kutatási tevékenységek átfogó jellegűek, és a különböző formájú hókristályok generálásával kezdődnek. A mérnökök ezután mikroszámítógépes tomográfiával elemzik a hómintákat, és ennek alapján modern szoftverek segítségével 3D-s szemléltető modelleket állítanak elő. „Az eredmények segítségével jobban megérthetjük a hó morfológiáját és annak hatását a téli abroncsok teljesítményére” – fejti ki Dr. Schmitz. A fizikusok ezenkívül a különböző hótípusokat kombinálják is, így szimulálva a havas utakra jellemző körülményeket.

A súrlódás és kopás tanulmányozására szolgáló tribométer és az ehhez hasonló mérőműszerek alkalmazásával az anyagtudomány képviselői az optimális futókeverékek, profilok és lamellaelrendezések kidolgozása érdekében intenzíven vizsgálják az abroncsok hóban mutatott súrlódását.
A laboratóriumi eredmények tökéletesen kiegészítik azoknak a tesztpilótáknak a megfigyeléseit, akik az új abroncsokat valós körülmények között tesztelik svájci, skandináv és új-zélandi téli pályákon. A laboratóriumban és a gyakorlatban szerzett tapasztalatokat azonnal továbbítják a Goodyear UltraGrip abroncsok fejlesztőihez.

A téligumi-tesztek első helyezettje

A független tesztek évtizedek óta rendre igazolják a Goodyear UltraGrip sorozat abroncsainak kimagasló teljesítményét. A német autós magazin, az auto motor sport 2019-es téliabroncs-tesztjeinek aktuális eredményei alapján az újság a teszt győzteseként a Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsot nevezte meg, amely szintén az élén végzett az Auto Express és az Auto Bild sportcars tesztjein is.

A Goodyear UltraGrip 9+ és a Goodyear UltraGrip Performance+ gumikeverékét a korábbi típushoz képest továbbfejlesztették. A speciális lágyító gyanták és növényi olajok biztosítják, hogy az abroncsok alacsony hőmérsékleten is rugalmasak maradjanak. A komplex futófelületi kialakítással és innovatív 3D lamellákkal együtt az UltraGrip abroncsok optimális tapadást és kényelmes vezetést biztosítanak a téli utakon minden körülmény mellett, legyen szó akár havas, jeges, nedves, vagy akár száraz útviszonyokról.


Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, téli gumi, téli útviszony
 
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat Már októberben érdemes felkészíteni az autót a téli közlekedésre A Goodyear szerint másképp parkolnak a férfiak és a nők A Goodyear szerint másképp parkolnak a férfiak és a nők A Hankook termékújdonságai a 66. IAA Haszongépjármű Vásáron A Hankook termékújdonságai a 66. IAA Haszongépjármű Vásáron A Lexus GS F modellt először a Goodwoodi Sebességfesztiválon láthatja élőben az európai közönség A Lexus GS F modellt először a Goodwoodi Sebességfesztiválon láthatja élőben az európai közönség Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat Több térségben síkos és ködfoltos szakaszokra kell számítani az utakon
 
A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

2019. november 14.
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid a legjobb értékelést kapta az autók ütközésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP tesztjén.
Részletek

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az idén Európában is debütáló amerikai Ford modell, az Explorer konnektoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a kontinensen. Az új Plug-In-Hybrid Explorer vezetője, utasai, illetve a többi közlekedő biztonságát egyaránt magasabb szintre emeli, hogy az autó szerkezetét az iparágban elsőként alkalmazott, és a Ford által szabadalmaztatott eljárással gyártott ulranagy szilárdságú acélelemek erősítik, és hogy előre és hátra tekintő érzékelőkkel működő technológiák segítenek elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni a baleset súlyosságát.

A hétüléses SUV-modellt a Ford 3,0 literes, V6-os EcoBoost benzinmotorjából és egy elektromotor/generátorból összeállított 457 lóerős, 825 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc mozgatja, amelynek tisztán elektromos hatótávolsága 48 km a városi forgalomban.

“Jövő év végéig 14 új hibrid és elektromos hajtású modellt mutatunk be, 2022 végéig pedig személyautóink több mint feléhez kínálunk majd valamilyen elektromos hajtási opciót, és vásárlóink biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen hajtási megoldást választanak is, elsőrangú biztonsági megoldásokkal felszerelt autót kapnak,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.


A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Erősebb és intelligensebb

Az Euro NCAP egyaránt magas pontszámmal jutalmazta az Explorer Plug-In Hybrid felnőtt és gyermek utasainak védelmét.

Az iparágban elsőként alkalmazott, 3D Hengerelve Hajlítás nevű eljárás lehetővé teszi, hogy a Ford ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsen be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Ez az acél olyan erős, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Hengerelve Hajlítás eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal – vagyis erősebb, mint San Francisco híres Golden Gate hídjának fő tartókábelei.

A Ford által szabadalmaztatott eljárással készülő, ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. Mindegyik ilyen elem egyetlen darab hengerelt acélból készül, amit hegesztés előtt összeperemeznek. Az eljárás során az elemek belsejében cellák keletkeznek, ami tovább növeli szilárdságukat és merevségüket, ez pedig egyértelműen megmutatkozott az Explorer Plug-In Hybrid maximális pontszámán, amit az autó az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén kapott.

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az 5 csillagos eredményhez az alapáron kínált, kifinomult vezetéssegítő technológiák is hozzájárultak, például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, az Intelligens Sebességkorlátozó vagy a Sávtartó Asszisztens.

“Az alapáras automata vészfékrendszer jól működött a teszt során, méghozzá a városi forgalomra jellemző kis sebességtartományokban is, ahol gyakoriak az ostorcsapás-sérüléssel járó balesetek, és minden teszthelyzetben hatékonyan segített elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni azok súlyosságát,” olvasható az Euro NCAP jegyzőkönyvében.

Érdemes emellett megemlíteni az Európában elsőként kínált Tolatási Fékasszisztenst is, amely radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó nyomvonalán megjelenő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanást, ha az autó 1,5-12 km/órás sebességgel tolat.

A Tolatási Fékasszisztens 1,5 másodpercre állítja meg az autót, mielőtt újra átadja a teljes irányítást a vezetőnek, aki így a manőver folytatása előtt felmérheti a helyzetet. A tolatókamera alapáras.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelben.

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az elektromotorral az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Kulcsszavak: euro ncap, Explorer, ford, plug-in hibrid, törésteszt
 
A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást A Ford Focus ülései enyhítik a hát és derékfájást A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén Több mint 12 millió Ford Focus talált gazdára a modell első generációjának bemutatása óta
 
A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

2019. november 13.
Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos autókat gyártó amerikai társaság vezetője a német fővárosban kedd este.
Részletek

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

Elon Musk a Bild című lap és autós magazinja, az Auto Bild közös autóipari elismerése, a Das Goldene Lenkrad (Az arany kormánykerék) nevű díj átadó gáláján elmondta, hogy a készülő új berlin-brandenburgi nemzetközi repülőtér (BER)  közelében építik fel első európai - és a sanghaji üzem után második Amerikán kívüli - gyárukat.

Az üzemben akkumulátorokat és meghajtási rendszereket gyártanak majd és kocsikat szerelnek össze. Az első autó a Model Y lesz - közölte Elon Musk.

A Der Tagesspiegel című lap szerint a vállalat képviselői hónapok óta tárgyaltak a Berlin körül elterülő Brandenburg tartomány kormányával a beruházásról, és Elon Musk kedden írt alá hivatalos megállapodást Jörg Steinbach gazdasági miniszterrel.

Az üzemet a Grünheide nevű településnél építik fel, amely a berlini városhatártól nagyjából 10 kilométerre délkeletre fekszik, és korábban a BMW egy végül meg nem valósított beruházásának helyszíneként is szóba került.


A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A Gigafactory 4 nevű Tesla-gyár 10 ezer új munkahelyet jelent a térségnek. Az üzemmel együtt egy mérnöki és egy formatervezési központot is kialakítanak. A termelés megkezdésére még nincs hivatalos időpont, valószínűleg 2021 végét célozzák majd meg.

Az üzem a sanghaji Gigafactory 3 példáját követheti. A kínai nagyvárosnál egy évnél rövidebb idő alatt építettek Tesla-gyárat, amely nemrégiben kapta meg a működési engedélyt, és évi 150 ezer darabos kapacitással kezdi meg a termelést - írta a Der Tagesspiegel.

A Teslánál évek óta tervezik egy európai gyár felépítését. Németországból több autóipari fellegvár, például Bajorország és Alsó-Szászország, az Audi és a BMW, illetve a Volkswagen hazája igyekezett megszerezni a beruházást, és ágazati elemzői körökben nemigen számoltak azzal, hogy befutó lehet a számottevő járműiparral nem rendelkező Berlin-Brandenburg régió.

A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek, 2 százalékkal többet, mint az előző negyedévben. A Tesla kínálatában szereplő három modellből a két drágább típus, a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, a "tömegterméknek" szánt Model 3 eladásai pedig 2,6 százalékkal nőttek.

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A társaság a szeptemberrel véget ért negyedévben 6,3 milliárd dollár (1915 milliárd forint) bevételre tett szert, ami 8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Nyeresége 342 millió dollárt tett, ami ugyan 34 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 516 millió dollárnál, de így is meglepetés, mert elemzők veszteségere számítottak. A Tesla kilencéves tőzsdei történetében ez volt az ötödik nyereséges negyedév, az összes többi veszteséges volt.

Kulcsszavak: autógyár, Berlin, elektromos autó, Elon Musk, Model Y, Tesla
 
A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát Öt napra leállt a termelés a szerbiai Fiat autógyárban Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron
 
Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

2019. november 13.
Romlott a Nissan japán autóipari konszern eredménye az év első felében a világpiaci autóforgalom csökkenése, a jen árfolyamának az erősödése és a nyersanyagárak emelkedés miatt. Az autógyár emiatt éves nyereség-előrejelzését is lefelé korrigálta, tíz éve a legalacsonyabbra.
Részletek

Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

A 2020 márciusával záró folyó pénzügyi éve első felében, április-szeptemberi periódusban a Nissan Motor Co. japán autóipari konszern 5,003 ezer milliárd jen, az egy évvel korábbi 5,532 ezer milliárd jennél 9,6 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 85,0 százalékkal kisebb, 210,3 milliárd jen után 31,6 milliárd jen működési eredményt ért el, miközben bevételarányos jövedelmezősége 3,8 százalékról 3,2 százalékponttal 0,6 százalékra csökkent. A csoport nettó nyeresége 246,3 milliárd jenről 73,5 százalékkal 65,4 milliárd jenre zuhant.

 A második negyedévben a Nissan forgalma 6,6 százalékkal 2,630 ezer milliárd jenre, működési eredménye 70,4 százalékkal 30,0 milliárd jenre, nyeresége 54,8 százalékkal 59,0 milliárd jenre csökkent.

A Nissan a folyó pénzügyi évben áprilistól szeptemberig 2,50 millió autót értékesített világszerte, 6,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miközben a világpiaci autóeladások 5,9 százalékkal 43,85 millióra csökkentek.

Belföldi piacán, Japánban a Nissan 1,3 százalékkal kevesebb, 281 ezer autót értékesített a pénzügyi év első felében.

Kínában, ahol az év első (naptári) felében 12,8 százalékkal csökkent az autópiaci forgalom, a Nissan eladásai nem változtak, az egy évvel korábbival megegyező 718 ezer autót értékesített. Piaci részesedése ennek köszönhetően 0,8 százalékponttal 6,2 százalékra emelkedett.


Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan

Az Egyesült Államokban 4,3 százalékkal kevesebb, 679 ezer autót értékesített a Nissan. Európában pedig, Oroszországot is beleértve, 19,7 százalékkal kevesebbet, 265 ezret. A többi piacon 11,4 százalékkal kevesebb, 360 ezer autót adott el a Nissan.

Éves eladási tervét az eredetileg tervezett 5,24 millióhoz képest a féléves eredmény beszámolója alkalmából 5,4 százalékkal csökkentette a Nissan. Bevételi előirányzatát 11,300 ezer milliárd jenről 6,2 százalékkal 10,600 ezer milliárd jenre mérsékelte. Éves működési eredménye legfrissebb becslése szerint a korábban tervezett 230 milliárd jennél 34,8 százalékkal kisebb, 150 milliárd jen lesz, nyeresége pedig 35,3 százalékkal l10 milliárd jenre csökken 170 milliárd jenről.  

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, nissan
 
A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában Eredményromlás miatt csökkentette éves előrejelzését a Nissan Ötcsillagos lett a Pulsar, az X-Trail és a Qashqai is A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon Kezdetét vette hazánkban az új Nissan Juke NISMO RS értékesítése Kezdetét vette hazánkban az új Nissan Juke NISMO RS értékesítése
 
A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története

A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története

2019. november 13.
Aki kételkedik abban, hogy létezik szerelem első látásra, mindenképpen olvassa el az alábbi cikket. Romantikus történetünk szereplői felnőtt korukban találkoztak, és valószínűleg egész életükben egymásra vártak.
Részletek

A sorsfordító

„Soha nem kívántam tárgyakat, de amikor ezt az autót megláttam, azonnal tudtam, hogy kell nekem” – emlékszik vissza a nagy találkozásra Pauer-Bajtay Szilvia. A valószínűtlen szerelmi történet azonban nem itt, hanem Szilvia gyermekkorában kezdődött. „Édesapám hivatásos sofőrként kezdte a pályáját, nem mellesleg igényes úriember volt, aki bolondult a különleges autókért. Amikor a rendszerváltás előtt lehetőség nyílt külföldről autót behozni, az itthon könnyen és gyorsan értékesíthető Ladák és Škodák helyett youngtimer korú különlegességeket vásárolt, és azokat elképesztő igényességgel hozta rendbe, az akkor még kisszámú gyűjtői közösség legnagyobb örömére. Ez az egyik szál, a második pedig anyai nagynénémé, aki Ausztriába ment férjhez. Hitvese a grazi Steyr-gyárban is dolgozott vezető beosztásban, és minden évben valóságos ünnepnap volt, amikor meglátogattak bennünket egy vajfehér bőrkárpitozású G-osztállyal.”

Ez a két emlék– a makulátlan állapotú, régi autók tisztelete és a kocka-terepjárók iránti csodálat – évtizedeken át szunnyadt Szilvia tudatalattijában, amíg aztán egy öt évvel ezelőtti napon meg nem pillantotta egy autókereskedés kerítése mögött a BJ40-est. Éppen arra készült, hogy lecserélje a lassú öregedés útjára lépett tucatautóját, a Land Cruiser azonban minden észérvet felülírt.

A sorsfordító

„Egymásra néztünk az eladóval, és mindketten tudtuk, hogy a találkozás csak egyféleképpen érhet véget.” Szilvia meggyőzte a családját, hogy jó lesz még a hatéves kompakt autója pár évig, hiba lenne túladni rajta – így a Toyota hárommillió forintért gazdát cserélt. „Ehhez nem kell hozzányúlni” – ígérte az eladó, de Szilvia jól emlékezett az édesapja által behozott, „tökéletes állapotú” német autócsodákra, amiket „csak” hébe-hóba kellett szerelgetni, így nem voltak illúziói. Ő lepődött meg a legjobban, amikor a Toyota tényleg nem igényelt semmi beavatkozást.

A típus hírnevének ismeretében ez nem meglepő. A mára több mint tízmillió példányban gyártott Toyota Land Cruiser vérvonala a második világháborúig vezethető vissza. Amikor a japán csapatok elfoglalták a Fülöp-szigeteket, az ott talált Willys MB Jeep-eket hazaküldték Tokióba. A japán katonai vezetés ezt követően arra kérte a Toyotát, hogy építsenek hasonló képességekkel rendelkező járművet. Így született meg az AK10, 2.3 literes, négyhengeres Toyota motorral és háromfokozatú manuális váltóval. Ezt 1951-ben követte a teljesen új műszaki konstrukciójú BJ, 1955-től pedig – immár Land Cruiser néven – a polgári változatok. Cikkünk főszereplője az 1960-tól gyártott J40-es széria tagja; a „B” előtag a dízelmotorra utal (a benzines változatok FJ néven futottak). Ez volt az első igazán nagyszériás Land Cruiser, és egyben az a sorozat, amely megalapozta a típus megbízhatóságáról szóló legendákat. Létezett belőle rövid és hosszú karosszériás, két- és négyajtós, valamint pickup is. Legnagyobb példányszámban a Szilvia autójához hasonló, rövid karosszériás, kétajtós típus készült.

A sorsfordító

A BJ40-es Land Cruiser alapvetően elpusztíthatatlan, de már egészen élhető technika. Elöl-hátul merevtengelyes, laprugós felfüggesztéssel, kapcsolható, felezőváltós összkerékhajtással, dobfékekkel, de már fékrásegítővel. A váltó négyfokozatú, szinkronizált manuális egység, a háromliteres, négyhengeres dízelmotor jelen esetben 80 lóerőt teljesít. A rendkívül hosszú ideig, csaknem negyed századon át gyártott széria a cikkben szereplő autó gyártásakor, 1979-ben messzemenően kiforrottnak számított.

„A kislányommal lovagolni jártunk – ezzel racionalizáltam a vásárlást, hiszen a lovarda felé vezető út nem volt éppen a legjobb, no de egy ilyen terepjárónak ez meg sem kottyan. Más kérdés, hogy a Toyotára is úgy vigyáztam, mint a hímes tojásra; ezt nevelte belém az apukám. Emlékszem a boldogságra, ahogy mentünk hazafelé leengedett ablakkal, kitámasztott szellőzőnyílással (ez az a trapéz alakú lemez, ami a J40-es első kerékdobja mögött látható), maximum 60 kmh-val – mert bár tényleg jó állapotú volt az autó, a motorjából már hiányzott az erő.”

Fél éven át tartott az öröm, aztán jött a tél és a dilemma. Az nyilvánvaló volt, hogy a tulajdonos latyakban nem fogja használni az imádott autót, és azt is bevallotta magának, hogy OT-vizsga ide vagy oda, a Toyota általános állapota nem felel meg az ő magas igényeinek. Ekkor a terepjárók restaurálásával is foglalkozó Sandlander csapatával közösen eldöntötték, hogy a magyar helyett a nemzetközi FIVA minősítést célozzák meg.

A sorsfordító

2015 tavaszán kezdetét vette a maratoni, két évig tartó felújítás. Szó szerint csavarról csavarra haladtak – volt olyan alkatrész, amire egy teljes éven át vadásztak, mire beszerezték. A végén az autó tökéletesen eredeti állapotába került, egyetlen kivétellel: „Amikor megvettem, fehér volt. Miután beleástam magam a modelltörténetbe, egyértelművé vált számomra, hogy ez a forma a homokdűne-bézs színnel mutat a legjobban, ezért azt a döntés hoztam, hogy átfényezzük erre a színre.”

Persze ezt sem akárhogyan. Amikor a két éven át tartó felújítást követően ismét életre kelt a BJ40-es, Szilvia kiutazott vele a németországi Buschtaxira, a világ legnagyobb Land Cruiser-találkozójára. „Sokan megcsodálták az autót. Olyanok is voltak, akiknek konkrétan könnybe lábadt a szeme, amikor meglátták. Egyikük elmondta, hogy fiatal korában Toyota gyárban dolgozott, J40-eseket szereltek össze, és bizony az én autóm a gyárinál sokkal jobb állapotban van. A gyárban például előbb behelyezték a kédergumikat, aztán nagyjából kimaszkolták azokat, és végül lefestették az ajtókat. Mi pont fordítva, sokkal aprólékosabban csináltuk”– meséli Szilvia.

A kiállításon két dolog derült ki. Az egyik, hogy hasonlóan makulátlan állapotú BJ40-esek minimum 40 ezer euró körüli áron cserélnek gazdát Nyugat-Európában. A másik, hogy kínáljanak érte bármennyit, a tulajdonos soha nem fog megválni szeretett autójától.

A sorsfordító

Frappáns volna azzal folytatni, hogy ekkor született meg a Szilvia életét fenekestül felforgató ötlet, de valójában csupán megerősítést nyert az az elképzelés, amelyet még a felújítás kezdetén vázoltak fel. „Arra gondoltunk, hogy nyilván nem csak nekem van igényem ilyen minőségű felújításra. Ezért beléptem abba a viszonylag szűk ügyfélkörbe, akik fantáziát látnak a youngtimer és oldtimer korú Toyota Land Cruiserek restaurálásában. Ha találok olyat a manufaktúra által fellelt, ígéretes alapok között, amelyik, úgy érzem, megszólít, azt megvásárolom, és hozzálátunk a felújításhoz” – vázolja az üzleti tervet Szilvia. „Mások ingatlant vagy festményeket vesznek befektetésként, én jobb sorsra érdemes Land Cruisereket. Az egész munkafolyamatot élvezem: csodálatos nyomon követni, ahogy csavarról csavarra újra életre kel az autó, és persze öröm vezetni, miután elkészült. Egy felújított lakásba biztosan nem költöznék be pár napra, hogy megismerjem a hangulatát, egy öreg Land Cruiserrel viszont minden perc élmény.”

Szilvia csupán egy dologgal nem számolt: az érzelmeivel. „Találtunk Finnországban egy csodálatos ikerlámpás, piros HJ60-ast. Különleges, emelt tetővel gyártották, tűzoltósági használatra, hogy sisakban is be lehessen szállni. Rendkívül ritka példányról van szó. Már elkészült, de veszélyesen a szívemhez nőtt…”

A 2014-es véletlen találkozás tehát teljesen átrajzolta Szilvia életét. „A BJ40 imádnivaló jelenség, ráadásul senkiben nem ébreszt irigységet. Amikor pedig meglátják, hogy nem férfi ül a volán mögött, önkéntelenül mosolyogni kezdenek az emberek.” Pedig tényleg nem női autóról van szó: kormánya szervó nélküli, és bármilyen kompakt is a karosszéria, a méreteit meg kell szokni.

A sorsfordító

Ráadásul nincs puha, rugalmas lökhárítója sem: Szilvia első parkolásakor rögtön koccant is – szerencsére saját régi autójával. Ma már tökéletesen érzi az autó méreteit, karja hozzáedződött a nehéz kormányhoz, a gumicsizmás lábra méretezett pedálokat pedig akár tornacipőben is képes kezelni. A BJ40-et irányítani, uralni kell – ehhez a több mázsás lovakkal szerzett tapasztalatából merített önbizalmat –, 80 km/h-s utazósebessége türelemre, hosszú fékútja elővigyázatosságra int, ám Szilvia amikor csak teheti, a Land Cruiserrel jár. Egyetlen szabály van csupán: esős időben a garázsban marad a BJ. Ilyenkor kerül elő a másik, hétköznapi autója – egy Toyota Prius.

„Annyira meggyőzött a Land Cruiser megbízhatósága, hogy amikor végül a másik autómnak mennie kellett, egy harmadik generációs Priust választottam helyette. Az első hónapban fogadásból 4,2 literes átlagfogyasztást értem el vele – így a lelkiismeretem is tisztább, amikor előveszem a Land Cruisert, hiszen az öreg BJ40-es dízelmotor nem a világ legtisztább, és semmiképp sem a legcsendesebb erőforrása. Nem véletlenül adtam neki a Traktor becenevet” – nevet Szilvia. Majd hozzáteszi: A karakteres kerregésnek megvan az az előnye is, hogy a szomszédok messziről hallják, ha hazaérkezik vagy éppen elindul. De annyira szerethető a járgány, hogy ezt is megbocsátják, és inkább új barátságokat köszönhet neki.

A sorsfordító

Szilvia tökéletes boldogságához már csak két dolog hiányzik. Egyre inkább izgatja a fantáziáját egy hosszabb expedíció a felújított Toyotával, de talán ennél is jobban szeretne egy második BJ40-est, amire nem kellene vigyáznia. „Kipróbáltam egy HZJ80-ast. Azzal fantasztikusakat terepeztem, de túl nagy, nem fordul olyan könnyen, mint a J40-es. Szóval most az a nagy álmom, hogy keresek egy másik BJ40-est. Műszakilag teljesen rendbe tesszük, de a karosszériát nem restauráljuk, és akkor végre arra használhatom, amire született: bármire.”

Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, toyota
 
Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története Az új Toyota Aygo a figyelem középpontjában a 2014-es Genfi Autószalonon Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon
 
Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

2019. november 13.
Két jelentős brit autós magazin is most adta át saját Év Autója díjait. A Peugeot 208, a Peugeot Rifter és a Peugeot Partner egyaránt a díjazottak között volt.
Részletek

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Nívós versenytársak ellenében bizonyult kategóriája legjobb újdonságának a Peugeot három típusa Nagy-Britanniában. A Peugeot 208-ast a mintegy egymillió felhasználóval rendelkező Carwow szerkesztőségi szavazásán találták az év legkiválóbb városi autójának, míg a Peugeot Rifter / Partner modellpáros az 1972-ben alapított Parker’s lapcsalád internetes kiadványánál nyerte el az év legjobb közepes méretű családi autója, illetve az év legjobb kompakt kishaszonjárműve díjat.

Az elmúlt években tucatnyi rangos elismerésben részesültek a Peugeot újdonságai, 2017-ben az Év legjobb városi crossoverének kikiáltott Peugeot 2008-astól (Auto Express Driver Power) a számos különböző fórumon az év autójának megválasztott Peugeot 3008-ason és a What Car? magazin által egymás után kétszer is az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének kikiáltott Peugeot 5008-ason át az idei párizsi autószalonon az év legszebb újdonságaként értékelt Peugeot 508-asig. Most két vadonatúj termékcsaládon volt a sor, hogy a dobogó legfelső fokára álljon.

A második generációs Peugeot 208 a Carwow.co.uk oldal 2020. Év Autója versenyén érdemelte ki az év legjobb kisautójának járó „Kis Legenda” díjat. Az autóvásárlók és -kereskedők között innovatív kapcsolatot teremtő, egyedülálló séma szerint működő közvetítő oldal szerkesztői szerint a Peugeot 208 „a kategória egyik legkiválóbb utasterét kínálja, kiemelkedő technológiai tartalom, valamint nagy teljesítményű, ám takarékos motorok mellett – mindezt ésszerű áron.”

Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

A Carwow szakértői azt is kiemelték, hogy a Peugeot 208 „az egyetlen olyan kisautó, amely benzin- és dízelmotor mellett egy kiváló, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető.” A Peugeot 208 képességeiről talán mindennél többet elárul, hogy a legdivatosabb szegmensekbe tartozó vetélytársakat: a Renault Zoe villanyautót és a Volkswagen T-Cross városi crossovert előzte meg a dobogón.

Az 1972-ben árinformációs kiadványként alapított Parker’s Car Price Guide 1998 óta van jelen az interneten, és mára a brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopává vált. A havonta hárommillió látogatót vonzó weboldal szerkesztői tizenkét személyautó- és négy haszonjármű-kategóriában választják meg minden évben az időszak legkiválóbb újdonságát.

A városi áruszállítók között a Peugeot Partner és testvérmodellei innovatív és praktikus megoldásaiknak köszönhetően végeztek az élen, megelőzve a Ford Transit Connectet és a Volkswagen Caddy-t. „Kiemelkedő (adott esetben akár egy tonnát is meghaladó) teherbírásuk mellett modern technológiai megoldásokkal kínálnak megoldást a felhasználók életét régóta megkeserítő problémákra. Ilyen például az a kamerarendszer, amellyel a teljesen lemezelt kivitelek vezetői is akadálytalanul szemmel tarthatják a jármű mögötti területet” – írta indoklásában a Parkers szerkesztő bizottsága. „A képet tágas belsőtér, komfortos rugózás és opciós funkciók széles kínálata teszi teljessé: a Partnerrel hosszú távon is egyszerűnek ígérkezik az élet” – zárták indoklásukat, hozzátéve, hogy az EMP2 személyautó-platformra épülő autó személyautós viselkedése és vezethetősége mellett igazi strapabíró munkaeszköz.


Három Év Autója díjat söpört be a Peugeot

Pontosan ezeknek a kiegyensúlyozott jellemzőknek köszönheti a Peugeot Rifter, a Partner személyszállító kivitele, hogy győzni tudott a közepes méretű családi autók között. A modell gigantikus csomagteréhez magas szintű szolgáltatások társulnak, ami univerzális zsenivé teszi abban a kategóriában, ahol többek között a Škoda Karoq crossovert és a Volvo V60 prémium kombit utasította maga mögé. Értékelésükben a Parker’s szakértői külön hangsúlyozták: „az autó legfőbb aduja a kiemelkedő helykihasználás, amely a viszonylag kompakt karosszériában utasnak és csomagoknak egyaránt hatalmas helyet biztosít, míg a be- és kiszállást a hátsó tolóajtók teszik komfortossá. Az autó akár hétszemélyes kivitelben is megvásárolható, a csomagtartó padlója mélyen van, így kicsit kell csak emelni. A Peugeot Rifter nem magától értetődő győztes, és nem is a legsikkesebb, de egyetlen autót sem találtunk méltóbbnak a győzelemre.”

A Peugeot Rifter kiemelkedő praktikumát mi sem mutatja jobban, hogy megosztott második helyen végzett a hétszemélyes autók között, a nála jóval tágasabb, fényűzőbb és drágább Mercedes V-osztály mögött, illetve BMW X7 mellett. „A Peugeot igazán ötletesen integrálta a harmadik sori üléseket a Rifterbe. Ezek a rövid variánshoz is rendelhetők, de értelemszerűen célszerűbb a nyújtott karosszériával társítani azokat, hiszen így jól kihasználható csomagtartót is kapunk a hét felnőtt szállítására alkalmas autóban. A beszállást a szélesre nyíló tolóajtó, valamint a könnyen lehajtható második sori ülések teszik egyszerűvé.” – méltatták az újságírók a Góliátok között helytálló Dávidot.

Ugyancsak dobogósként zárta a megmérettetést a Peugeot Expert. A közepes méretű haszonjárművek körében a Ford Transit Connect és a Volkswagen Transporter méltó ellenfelének bizonyult Expert „a szegmens egyik leginnovatívabb képviselője, amely kategóriaelső teherbírással, rendkívül takarékos motorokkal és három különböző karosszériahosszal lép szorítóba. Sőt, olyan, személyautóktól megszokott komfortszolgáltatásokat is nyújt, mint a motoros mozgatású, kéz nélkül nyitható oldalajtók vagy a head-up kijelző.”


Kulcsszavak: díj, elismerés, Peugeot
 
Az új Tiguan nyerte a „Design Trophy 2016” elismerést Az új Tiguan nyerte a „Design Trophy 2016” elismerést Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest  "Best Buy Car of Europe" 2019 díjat Az új Citroën Berlingo nyerte el az Autobest "Best Buy Car of Europe" 2019 díjat Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek Az Opel Meriva tulajdonosok a legelégedettebbek A ŠKODA SUPERB az Auto Test 2018-as győztese A ŠKODA SUPERB az Auto Test 2018-as győztese
 
A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

2019. november 12.
A CUPRA folytatja küldetését a teljesítmény, a kifinomultság és az egyediség tökéletes kifejezésének megteremtése érdekében, a CUPRA Ateca Limited Edition bevezetésével.
Részletek

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

A nagy teljesítményű SUV folytatja a márka elkötelezettségét a nagy teljesítményű járművek új korszakának kialakítása mellett, de a sportosság kortárs értelmezésével.

A CUPRA Ateca egyedülálló modell marad a szegmensében, tökéletesen igazodva az ügyfelek igényeihez, de a mindössze 1999 példányban gyártott CUPRA Ateca Limited Edition bevezetésével egy fokozattal még tovább lép a modell, most látványos külsőt, elegáns belső teret és elérhető teljesítményt kínál.

A CUPRA Ateca Limited Edition ötvözi fejlett turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, 2 literes TSI benzinmotor figyelemre méltó 300 lóerős teljesítményét és 400Nm nyomatékát egy hét sebességes DSG sebességváltóval, 4Drive rendszerrel, Akrapovic kipufogórendszerrel és progresszív kormányzással, hogy egy semmi máshoz nem hasonlítható járművé váljon.

A nagyobb bizalom és magabiztosság érdekében a CUPRA Ateca Limited Edition számos újdonságot tartalmaz, melyek még inkább kiemelik az autót a versenytársai közül. Külső megjelenését számos teljesítménynövelő kiegészítővel dobták fel, míg a belső teret óvatosan finomhangolták, hogy a kifinomultság új szintjét biztosíthassák.


A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

„A CUPRA Ateca Limited Edition olyan jármű, amely meg fogja lepni az autó rajongóit, és megmutatja a márka lényegét nyújtó szenvedélyünket a kiváló termékek kifejlesztése és tervezése iránt. A Limited Edition modellel növeljük a hangerőt a vizuális stílus és a vezetési hang szempontjából ”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.
Kiemelkedő tervezési teljesítmény

A CUPRA Ateca Limited Edition izgalmas teljesítménye tökéletesen illeszkedik az érzelmes külső kialakításához, hangsúlyozva azt a szellemet és DNS-t, melyeknek minden CUPRA jelvényt magán hordó járműben meg kell lennie.

A réz CUPRA betűk egyszerűségétől kezdve az exkluzív külső részletekig, mint például a CUPRA által gondosan megválasztott anyagú, egyedi rézszállal ellátott szénszálas tető spoiler és tükörborítások, melyet csak a CUPRA Ateca Limited Edition tudhat magáénak, amely meghatározza a nagy teljesítményű SUV-ot és hangsúlyozza a CUPRA DNS-ét. A jármű színválasztékába tartozik a Graphene Grey - ami újdonság az opciós listán, és kizárólag a CUPRA Ateca Limited Edition számára elérhető – az Energy Blue és a Rodium Grey, amelyek emelik a CUPRA Ateca Limited Edition kifinomultságát.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

Mindehhez adjuk hozzá az újonnan tervezett és exkluzív, szélesebb futóművel rendelkező 20 collos réz könnyűfém kerekeket, amelyek új, határozott megjelenést adnak az Ateca-nak, miközben jól láthatóan magukba fogadják a standard 18 collos Brembo fékeket is, a nagyteljesítményű SUV szándéka meghökkenteni a rajongókat.

Gyönyörű belső részletek

Egyik jármű sem kaphatja meg a CUPRA nevet a legmagasabb minőségű belső tér nélkül, és az Ateca Limited Edition a legmagasabb szintű kifinomultságot, vizuális vonzerőt, tapinthatóságot, kényelmet és modernitást nyújtja.

Az egyediség már akkor megkezdődik, mikor a vezető még be sem ült a jármű utasterébe, amikor a CUPRA szénszálas burkolatban elhelyezett kulcsait magához veszi. Az utastérbe való elhelyezkedés után az Ateca Limited Edition egyedisége folytatódik a Petrol Blue Alcantara kagylósított sportülésekkel - ez egy olyan szín, amely a hátsó ülésekig és az ajtópanelekig folytatódik, és olyan vizuális csábítást jelent, melyhez hasonlót a CUPRA Ateca még nem látott.

Az új szín kihangsúlyozására a levegőkiömlők és a központi konzolt körülvevő keretek fekete színt kaptak, miközben réz-szénszálas belső díszlécek keretezik a műszerfal és a klímaberendezés egységeit. Ehhez jön még a prémium minőségű CUPRA padlószőnyegek is, és egyértelművé válik, hogy minden részlet számít.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál

Erő és teljesítmény a fedélzeten

A CUPRA Ateca Limited Edition fenntartja a márka azon szándékát, hogy minden általa kifejlesztett járműben biztosítsa a tökéletes dinamikát, és ebben ez a nagy teljesítményű SUV sem különbözik a többi modelltől.

Csábító külső kialakítása mögött húzódik meg a piac egyik legfejlettebb 2,0 literes turbófeltöltő benzinmotorja. A 300 lóerős, 400Nm-es TSI egység olyan lendületet ad, hogy az Ateca mindössze 4,9 másodperc alatt éri el állóhelyzetből a 100km / h sebességet, de képes elérni a 247 km / h végsebességet is.

Összekapcsolva egy kifinomult 4Drive rendszerrel, hét sebességes, dupla-kuplungos DSG sebességváltóval és egy olyan kormányrendszerrel, amely tökéletes egyensúlyt kínál a direktség és a visszajelzés között, a vezető pedig olyan dinamikus bizonyossággal rendelkezik, melyhez hasonlót csak néhány hasonló kategóriás autó nyújt.

Ehhez adjuk hozzá a titán márkajelzéses Akrapovic kipufogórendszert, amely exkluzív és nagyon érzelem dús kipufogó hangot biztosít - miközben 7 kg összsúlyt is megtakarít - és a CUPRA Ateca Limited Edition úgy tervezték, hogy a kifinomult teljesítmény csúcsát kínálja.
A CUPRA Ateca Limited Edition egyedi ritkaságát garantálja, hogy mindössze 1,999 darab kerül piacra, és az utakon a legegyedibb járművek közé kerül.

A CUPRA Ateca Limited Edition bevezetése érdekében a cég elindította első online foglalási platformját, amely lehetőséget kínál arra, hogy az ügyfelek legfeljebb hat hétig fenntarthatják járműveiket, mielőtt az értékesítés megkezdődne. Ez az első projekt, amelyet a SEAT:CODE fejlesztett ki azzal a céllal, hogy újabb lépést tegyen a vállalat az e-kereskedelmi stratégiája felé.

A CUPRA tovább növeli a kifinomultságot és a teljesítményt az igazi nagy teljesítményű SUV-nál
Kulcsszavak: bemutató, Cupra, CUPRA Ateca, CUPRA Ateca Limited Edition, suv
 
A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét Felfrissült az 5-ös BMW Felfrissült az 5-ös BMW
 
A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

2019. november 12.
A Ford és a Webasto együttműködésével készített Mustang Lithium projektjármű több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg; az autóban 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer és EVDrive technológia működik.
Részletek

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A Ford és a Webasto ma mutatta be a Mustang Lithium modellt, egy ultranagy teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtású Mustang prototípust. Az autó több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg, és várhatóan felkelti majd az izomautó-vásárlók új generációjának figyelmét, akiket egyre inkább érdekel az a villámgyors teljesítmény-leadás, ami kizárólag az elektromos hajtásláncok sajátja.

A Mustang Lithium nem csupán egy magányos prototípus, ami azt mutatja be, hogyan működhetne az elektromos hajtás a világ legkelendőbb sportkocsijában, hanem egyben tesztautó is, amellyel a Webasto és a Ford próbára tehetik azt az akkumulátor- és hőkezelési technológiát, amit az egyre népesebb e-mobilitási szegmens számára fejlesztenek.

„Nem titok, hogy a Ford elektromos hajtásláncokkal szereli fel legnépszerűbb típusait,” mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési vezetője. „Ez az egyedi Mustang-változat remek lehetőséget kínál márkánk és a Webasto számára, hogy megmutassuk vásárlóinknak, milyen teljesítményre képes az új elektromos hajtás egy olyan autóban, amit már jól ismernek és szeretnek.”


A felvillanyozó vadállat, a Mustang Lithium formás teste egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 mm-rel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül. A gépháztetőt felhajtva szokatlan látvány fogadja az embert: egy Phi-Power elektromotor és két inverter, amelyeket egy EVDrive technológiával kiegészített 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer lát el árammal. A rendszer akár egy megawattnyi energiát is képes előállítani.

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

A 800 volt éppen a duplája a legtöbb közúti elektromos autó által használt feszültségnek. Ennek köszönhetően a rendszer könnyebb, erősebb és kevesebb hőt termel, ugyanakkor nagyobb erőt ad le, mint a manapság használatos akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

Izgalmas ötlet, hogy a Mustang Lithium modellbe manuális sebességváltó került, méghozzá a Getrag MT82 hatfokozatú egység gyorsulási versenyekről ismert Calimer-változata, ami magabiztosan elviseli a mintegy 1300 Nm forgatónyomaték jelentette terhelést. A hajtóerőt a Ford Performance féltengelyek és a Super 8.8 Torsen® differenciálmű viszik át az útra a kis tömegű Forgeline keréktárcsákon keresztül, amelyeken Michelin® Pilot® Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

A mérnökök számos izgalmas megoldással fokozták még az autó teljesítményét: ilyen például a Ford Performance versenypálya-csomagja és rugótorony-merevítése, a Shelby GT350R-ből származó hatdugattyús Brembo első fékrendszer, a Sankuer Composite Technologies oldalsó splitterei és hátsó diffúzora, valamint a Webasto átlátszó polikarbonát ablakokkal kiegészített motorháztetője, TurboDX akkutöltője és TurboCord töltőkábele.

A Mustang Lithium egyedi üzemmódokat is kínál (Valet, Sport, Track és Beast), amelyek meghatározott mennyiségű forgatónyomatékot biztosítanak a különféle forgalmi helyzetekhez. Az egyes üzemmódok pillanatok alatt aktiválhatók az autó műszerfalába épített 10,4 colos érintőképernyőn.

A Webasto és a Ford közösen mutatja be a Mustang ’Lithium’-ot

„A Ford nagy erőkkel dolgozik a járművek elektromosításán, ami jó alkalmat jelent számunkra, hogy bemutassuk, milyen lenyűgöző elektromos teljesítmény kínálnak majd a jövőben az általunk fejlesztett járműipari technológiák,” vélekedett Mark Denny, a Webasto Customized Solutions North America elnök-vezérigazgatója.

Az elektromos hajtás főszerepet kap a Ford jövőbeli terveiben

Több mint 20 éve már, hogy a Ford széles tömegek számára biztosítja az elektromos és a hibrid elektromos hajtás előnyeit; a vállalat eddig több mint 800.000 ilyen járművet gyártott világszerte.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtások fejlesztésébe. Ennek jegyében 2020-ban jelenik meg egy vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású SUV, mintegy 500 km-es hatótávolsággal, néhány éven belül pedig kapható lesz a tisztán elektromos hajtású F-150 pickup is.

A vadonatúj, 2020-as Ford Explorer és Escape hibrid SUV-modellekben már a vállalat negyedik generációs lítium-ion akkumulátor-technológiája működik majd, ami megegyezik a Mustang Lithium energiatároló rendszerével. Jövőre az F-150 Hybrid is megjelenik. Ezeknek az elektromos hajtásláncoknak nemcsak az a nagy előnyük, hogy azonnali nyomatékleadást kínálnak, hanem a nyomatékvezérlés és az uralhatóság terén is magasabb szintet jelentenek – ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással működnek.
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, ford, Mustang, Webasto
 
Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását Az E.ON a Ford Rangert választotta Az E.ON a Ford Rangert választotta Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota
 
Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

2019. november 12.
Szinte biztos, hogy november végén bejelenti első hálózatról tölthető hibrid modelljének érkezését a Lexus. A pontos részletek nem ismertek, de minden jel arra utal, hogy az NX szabadidőjármű vezeti be a villamosítás új korszakát a japán márkánál. Mindeközben hivatalosan is megerősítették, hogy november 22-én a Kantoni Autószalonon leleplezi első tisztán elektromos típusát a Lexus.
Részletek

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

Az idén harminc éves prémium autógyártó stílusosan zárja a jubileumi ünnepségeket: az év egyik utolsó jelentős nemzetközi autószalonján árulhatja el, melyik modellel kezdi meg a hálózatról tölthető hibrid hajtásláncok bevezetését.

Az idén tizenhetedik alkalommal megrendezett Kantoni Autószalon másfél évtized alatt csaknem akkorára nőtt, mint a több mint 110 éves múltra visszatekintő, vele egy időben zajló Los Angeles-i Autószalon. Mindkettő ideális helyszín egy csekély károsanyag-kibocsátású prémium modell bemutatására. Kalifornia hagyományosan az e-mobilitás legfőbb zászlóhordozójának számít a belső égésű motorok utolsó nagy bástyáján, az Egyesült Államokon belül. Ami pedig Kínát illeti, a pekingi vezetés azon igyekezete, hogy gyors tempóban csökkentse a több millió lakosú nagyvárosok elviselhetetlen mértékű légszennyezését, a világ első számú villanyautó-piacává tette a hatalmas országot.

Akármelyik kiállítást választja is tehát a Lexus első plug-in hibrid típusának beharangozására, jó döntést hoz. Valamivel nagyobb a valószínűsége a kínai helyszínnek, hiszen Los Angelesben láthatjuk meg először a Toyota RAV4 hálózatról tölthető hibrid változatát, így szerencsésebb ha a két, maga nemében egyformán úttörő jelentőségű modellnek nem kellene egymással megosztoznia a rivaldafényen. Más kérdés, hogy a Lexusnál egyelőre nem számíthatunk kézzel fogható prototípusra.

Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

A prémium márka ugyanis a várakozások szerint a középkategóriás Lexus NX szabadidőjárművet szereli fel elsőként hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal – de nem a jelenlegi, hanem a következő szériát. Noha a két modell nem tekinthető egymás közvetlen testvérének, a 2014-ben bevezetett Lexus NX építésénél felhasználták az előző generációs Toyota RAV4 egyes komponenseit. A Lexus 2022-től gyártásba kerülő, következő szériája azonban ugyanarra a TNGA-K padlólemezre épül majd, mint az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4. Olyannyira közösek az alapok, hogy a következő NX széria ugyanabban a kanadai üzemben készül majd, ahol jelenleg az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4 öntöltő hibrid kivitelét gyártják.

Mivel egyelőre a hálózatról tölthető Toyota RAV4 pontos paraméterei sem ismertek, korai volna találgatásokba bocsátkozni a Lexus NX Plug-in hibrid modelljével kapcsolatban. A piacon színre lépő, új generációs versenytársak jellemzően a korábban elfogadott 40-50 kilométernél akár másfélszer nagyobb távolságot tudnak megtenni tisztán elektromos hajtással. Biztosra vehető, hogy a Toyota / Lexus páros sem adja majd ennél alább, amint pedig szériaéretté válik a cégcsoport rendkívül nagy energiasűrűséget lehetővé tevő szilárdtest akkumulátora, ennél nagyságrendekkel jobb paramétereket mutathatnak fel az innovatív energiatároló technológiát alkalmazó modellek.


Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje

A Lexus NX lehet tehát a márka első plug-in hibrid modellje de nem az első hálózatról tölthető tisztán elektromos modellje: ez a kitüntető cím minden bizonnyal az UX szubkompakt crossoverre vár, amely a Toyota C-HR testvérmodelljeként kaphatja meg annak 2020-től forgalomba kerülő elektromos hajtásláncát.

Hogy valóban az UX lesz-e a Lexus első villanyautója, az mindössze 11 nap múlva november 22-én kiderül: a márka ugyanis hivatalosan is bejelentette, hogy a Kantoni Autószalonon leplezi le első kereskedelmi forgalomba kerülő elektromos típusát.

Kulcsszavak: lexus, Lexus NX, plug-in hibrid, suv
 
Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét Új Lexus crossover mutatkozik be Detroitban Új Lexus crossover mutatkozik be Detroitban A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét
 

Találatok száma: 11491 Megjelenítve: 161 - 170