Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 161 - 170
Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

2021. május 03.
A Volkswagen a sportos GTX márkával bővíti az ID. család modelljeit. Az ID.4 GTX  a duál-motoros összkerékhajtást hozza az ID. családba. Elektromosítási offenzíva: A Volkswagen célja, hogy 2030-ig Európában 70%-ra növelje a tisztán elektromos járművek mennyiségét.
Részletek

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

A Volkswagen a Berlin-Tempelhof repülőtéren tartott digitális világpremier keretén belül bemutatta első tisztán elektromos csúcsteljesítményű modelljét: az ID.4 GTX-et. A termékmárka új, intelligens sportossággal tölti fel az elektromos mobilitás világát. Az ID.4 GTX az első olyan modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapuló modell, amely duál-motoros összkerékhajtással rendelkezik, és a kiváló minőségű formatervezési elemei is lenyűgözőek.

„Az elektromos vezetés egyszerűen szórakoztató – az ID.4 GTX modellel új szintre emeljük a sportosságot és a dinamikát”, mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

„Az ID. család eddigi legfelkavaróbb tagja jól mutatja, hogy az elektromobilitás és a sportos csúcsteljesítmény nem zárják ki egymást.”

Az ID.4 GTX modellben mind hátsó, mind pedig az első tengelyen van elektromotor. Ezek a motorok együttesen 220 kW (299 LE) maximális elektromos teljesítményre képesek, és összkerékhajtásként működnek együtt – az ID. családban most először.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Az egykori Tempelhof repülőtér hangárjában megrendezett világpremieren bemutatták, mire képes ez az intelligensen vezérelt összkerékhajtás: Az ID.4 GTX könnyedén megbirkózott egy 37,5%-os meredekségű rámpával. Az ID.4 sorozat csúcsmodellje a duál-motoros összkerékhajtásnak köszönhetően álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, 100 km/h sebességre pedig 6,2 másodperc alatt. Az elektronikusan szabályozott végsebesség 180 km/h.

„Azonnal rendelkezésre áll az elektromos meghajtás teljes forgatónyomatéka, és minden kanyarban érezhetők a kiváló menettulajdonságok” – mondta Thomas Ulbrich, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag. „Az innovatív kezelési és biztonsági koncepció ugyanolyan intelligens, mint a hajtáslánc! A járművezetőt az egyedülálló kiterjesztett valóság alapú Head-up-Display, valamint az átfogó asszisztensrendszerek segítik.”

Az ID.4 GTX formatervezése hangsúlyozza a jármű különleges karakterét, a vezetési élmény és a robusztus megjelenés kombinációját. A jól ismert fénycsíkot erőteljes és dinamikus elemekkel kombinálták – ilyen például a nappali menetfényt alkotó három méhsejt alakú elem, amelyek még álló helyzetben is sportos jelleget kölcsönöznek a járműnek, ugyanakkor kapcsolódnak a Golf GTI-hez  is.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Az újratervezett lökhárító és az X-et formázó féklámpával szerelt 3D LED-es hátsó lámpák vonzzák a tekintetet a jármű hátulján.

A jármű színe dominánsabb, mint a hátsókerék-hajtású modellek esetén. A tető és a hátsó spoiler fekete, a tetőkereten végigfutó sáv magasfényű antracit. A belső tér ugyancsak új színkoncepcióval mutatkozik be. A műszerfal felső része és az ajtók műbőr betétei a fenntarthatóságot jelképező sötétkékes X-Blue árnyalatban pompáznak. A piros kontrasztvarrás – a sportosság és az erő klasszikus szimbóluma – itt is és az üléseken is hangsúlyos. A GTX logó megjelenik a kormánykeréken, a küszöbléceken és – perforálva – az első üléstámlák felső részén.

Az új GTX termékmárkával az ID. család és így az ACCELERATE vállalati stratégia is új csúcsokat tud meghódítani. A Volkswagen így a fenntartható mobilitás legkeresettebb márkájává akar válni. A cél az, hogy 2030-ra az elektromos járművek eladásának aránya Európában elérje a 70 százalékot. A Volkswagen 2050-re klímasemlegessé akar válni; 2025-ig mintegy 16 milliárd eurót fektet az e-mobilitásba, a hibridizációba és a digitalizációba.

Az ID.4 GTX 2021 nyarán érkezik az európai piacokra. Németországban 50 415 euró az alapára, amelyre ügyfeleink (nettó) 7500 eurós támogatást igényelhetnek.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, GTX, ID.4, volkswagen
 
Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Újabb márkákra pályázik a Volkswagen Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Hamarosan indul a Nissan LEAF Európai gyártása
 
Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

2021. május 03.
Ezúttal nem egy felső kategóriás luxuslimuzinra, hanem a hétszemélyes Highlander szabadidő-autóra került rá a koronás embléma; igaz, egyelőre csak Kínában.
Részletek

 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Bár Európában hiányzik a Toyota kínálatából, ezért kevesen ismerik, a Crown a japán autógyártó legrégebbi, mai is létező típusának számít; az első generáció 1955-ben jelent meg (Toyopet Crown néven), ez volt az első autó, amit a Toyota exportálni kezdett az Egyesült Államokba. A Crown-ok jellemzően mindig felső kategóriás limuzinok voltak, főleg a japán és más ázsiai piacok számára készültek, gyakran szolgáltak állami flottákban rendőr- és hivatali autóként, de a taxisok körében is nagy népszerűségnek örvendtek.

66 év alatt természetesen nemcsak szedánok készültek Crown típusnévvel, hanem kupék, kombik, sőt, még pickup kisteherautók is. Terepjáró és szabadidő-autó azonban eddig még soha nem volt elérhető a márka portfóliójában, de ez most megváltozott. Egy Crown Kluger jelzésű nagy SUV-t ugyanis nemrég, a hivatalos bemutató előtt sikerült lencsevégre kapni Kínában, az Ipari és Információtechnológiai Minisztérium homologizációs eljárása közben.

Az újdonságról először április közepén a kínai Autohome weboldal közölt képeket és nem hivatalos adatokat, amjd egy héttel később az autó hivatalosan is bemutatkozott a Sanghaji Autószalonon.


 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Egyértelműan látszik, hogy a Crown Kluger a Highlander testvérmodellje, különbség csak a dizájncsomagban és a belső felszereltségben van – de részletes információkat még nem közölt a Toyota. Egyelőre annyi biztos, hogy a koronás emblémát viselő luxusmodellen látható sportos optikát az Egyesült Államokban forgalmazott Highlander HXE-ről emelték át, ami azt jelenti, hogy a normál Highlanderhez képest nagyobb alsó ráccsal ellátott, agresszívebb megjelenésű első és hátsó lökhárítót, dupla kipufogót, sötétre matricázott A-oszlopokat és 20 colos könnyűfém felniket visel.

A Sanghaji Autószalonon kiállított Crown Klugeren látható feliratokból (és az embléma kékre festéséből) azonban kiderült, hogy az amerikai Highlander XSE-től eltérően nem a 299 lóerős 3.5 literes V6-os benzinmotort kapta meg modell, hanem egy takarékos hibrid hajtást, ami nagy valószínűséggel azonos a Highlanderhez Magyarországon is elérhető, 2.5 literes, négyhengeres Hybrid Dynamic Force rendszerrel.

Ebben a két villanymotor és a benzinmotor hármasa összesen 248 lóerőt képes leadni, ami 8,3 másodperces gyorsulást és 180 km/h-s végsebességet biztosít a hétszemélyes szabadidő-autónak.

 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

A Crown a története és a hírneve miatt kiemelt szerepet játszik a márka termékportfoliójában, mivel egyike azon kevés Toyota modellnek, amely saját, egyedi jelvényt hord az ismert Toyota-logó helyett a hűtőrácson és a kormánykeréken. Érdekesség, hogy korábban Discover Crown Spirit Project néven a Toyota egy programot indított olyan japán kereskedések számára, amelyek vállalták, hogy a Crown minden nemzedékét kiállítják a szalonjukban működőképes, restaurált, kiváló állapotban.
Kulcsszavak: bemutató, Crown, toyota, új modell
 
Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Avantgárd szellemiség a Párizsi autószalonon Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Folytatja a sort a Suzuki Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában
 
A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

2021. április 30.
Az Audi Hungariánál naponta 750 autó és közel 8 000 motor készül. A gyártás alkatrész-kiszolgálása, valamint a késztermékek célba juttatása nagy részben vasúton történik. A gyáron belüli vasúti közlekedés hatékonyabbá tételéhez az Audi Hungaria a Volkswagen Konszernben bevezetett RAIL nevű vasútirányítási rendszert használja.
Részletek

A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

Jelenleg naponta három vonatpár közlekedik Győr és Ingolstadt között. Ennek gördülékeny lebonyolításához napi szinten több mint 300 vagon mozgatására, valamint összesen 14 le- és felrakó hely kiszolgálására van szükség. Emellett szintén a vasúti tevékenység részét képezi az érkező vonatok szétrendezése és az induló vonatok összeállítása is.

A RAIL ezen feladatok irányítását végzi. A rendszer egyes moduljai különböző feladatokat látnak el, mint például számlák ellenőrzése, átfutási idők vizualizációja és egyéb monitoring tevékenységek. A rendszer vizualizálja a vagonok tartózkodási helyét és megjeleníti azok rakott vagy üres állapotát. A kommunikációs felületén az Audi Hungaria vasútirányító munkatársai létrehozzák a rendezési feladatokat, ami alapján a szolgáltató a fizikai vagonmozgatást végzi. A műveletek megkezdését és befejezését a szolgáltató szintén a RAIL rendszerén keresztül jelzi. A státuszkövetést a rendszer a mozdonyokra telepített tablet gépek segítségével teszi lehetővé.

Az Audi Hungariától útnak induló vonatok a rendszerben aktív státuszt kapnak, így a célállomások, azaz a Volkswagen- és Audi Konszern további gyártótelephelyei máris láthatják a hozzájuk érkező vagonok listáját és az érkezés idejét. Természetesen ez fordítva is működik, így a győri kollégák is látják a rendszerben a beérkező vonatok adatait.


A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

Az üres vagonok iránti igények és a feleslegessé vált vagonok regisztrálása szintén a RAIL felületén történik. A rendszer az intelligens vagonmenedzsmentnek köszönhetően képes a beérkező igények összehangolására, így elkerülhető cégcsoporton belül a felesleges vagonfutás. A RAIL vasútirányítási rendszer növeli a folyamatok hatékonyságát, optimalizálja a költségeket és csökkenti a környezeti hatásokat is.   

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál Sikeres évet zárt az Audi márka Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért
 
A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

2021. április 30.
A hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztője, a Toyota megkezdte a világ legzöldebb, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó személyautója, a vadonatúj Toyota Mirai magyarországi forgalmazását.
Részletek

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A kívül-belül egyaránt lenyűgöző, meggyőző teljesítményű és a korábbi generációnál mintegy 30%-al nagyobb, mintegy 650 km hatótávú új Mirai hazai bemutatását az tette lehetővé, hogy a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. üzembe helyezte Magyarország első hidrogén töltőállomását. A vadonatúj Toyota Mirai elsőként a LINDE töltőállámásának ünnepélyes megnyitóján volt megtekinthető, ahol Dr. Palkovics László, Innovációért és Technológiáért Felelős Miniszter méltatta a technológiában rejlő lehetőségeket.

Az egyelőre nem közforgalmú, előzetes egyeztetéssel használható hidrogén töltőállomás átadásán bemutatott vadonatúj Toyota Mirai forgalomba helyezésre is került, így megkezdődhet a modell magyarországi előértékesítése, illetve megnyílik a lehetőség a technológia iránt érdeklődő és a modell megvásárlását mérlegelő vállalati és magán felhasználók számára az autó tesztelésére.

A világ vezető autógyártóit és energetikai szolgáltatóit tömörítő Hidrogén Tanács alapító tagjaként az üzemanyagcellás technológia fejlesztése területén több, mint két évtizedes tapasztalatokra visszatekintő Toyota hidrogén alapú társadalom elkötelezett híve, ennek elősegítése érdekében korábban mintegy 5700 a technológiával kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen a versenytársaival.

A japán autógyártó, amelynek globális kínálatában ma már zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás targonca, kisteherautó, busz, teherautó, vonat, hajó és mobil áramfejlesztő állomás is szerepel, még 2014-ben mutatta be a Mirai, a világ első sorozatgyártott hidrogénhajtású személyautójának első generációját, amelyből azóta világszinten 12.300 darab talált gazdára (ebből mintegy 1100 Európában). Az elmúlt években a Mirai Európában is számtalan környezettudatos tesztprogramban szerepelt – egy német mobilitási szolgáltató mintegy 5 millió kilométernyi tapasztalatot szerzett a modellel.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

Nyugat-Európa több országa is ambíciózus tervekkel rendelkezik a hidrogén töltőállomás hálózat kialakítása kapcsán, a LINDE által átadott vadonatúj egység így a környezettudatos európai államok fősodrába helyezi hazánkat, hiszen immáron itt is megkezdődhet a technológiával kapcsolatos tapasztalatszerzés, amely mind a személyautóforgalom, mind a tömegközlekedés és az árufuvarozás környezeti lábnyomának csökkentése tekintetében hatalmas potenciált rejt magában. Ebben kulcsfontoságú, úttörő szerepet tölt be a majd a világ legfejlettebb országaival egyidőben hazánkban is bemutatkozó vadonatúj Toyota Mirai.

„A kérdésre, hogy mikor várható a Toyota Mirai magyarországi bemutatása, mindig az volt a válaszunk: amint megnyílik Magyarországon az első hidrogén töltőállomás, érkezik a Toyota Mirai is. Éppen ezért történelmi jelentőségűnek tartjuk azt, hogy a LINDE  első hazai  töltőállomásának megnyitásával egyidejűleg megkezdhetjük a vadonatúj, második generációs Toyota Mirai magyarországi forgalmazását.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi országigazgatója.

„Bízunk abban, hogy sok a környezettudatosság iránt elkötelezett vállalat kezdi meg a jövő abszolút zöld technológiájával való ismerkedést a vadonatúj Toyota Mirainak bizalmat szavazva, zászlójukra tűzve a valódi zéró emisszós közlekedést. A Linde  töltőállomása csupán az első lépés, amelyet reményeink szerint további, közforgalmú hidrogén töltőállomások megnyitása követ majd. A vadonatúj Mirai érkezése is épp ilyen fontos mérföldkő, amely kijelöli az irányt és kitapossa az utat a  magyarországi hidrogén üzemanyagcellás tömegközlekedés, áruforgalom és a további hidrogénhajtású személyautók érkezése előtt, akár a Toyota, akár versenytársaink részéről.” – teszi hozzá az országigazgató, rámutatva a példaértékű összefogás fontosságára és a piaci szereplők és a jogalkotó előtt álló feladatokra.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

„Büszkék vagyunk arra, hogy a LINDE Magyarországon elsőként tette lehetővé hidrogén üzemanyaggal működő személy- és haszongépjármű, illetve hajó tankolását. Ez egy jelentős mérföldkő a vállalat életében és egyben óriási lehetőség a hazai felhasználók számára” – fogalmaz Hegedüs Ákos, a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. vezérigazgatója az átadás kapcsán.

„A LINDE több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a hidrogén előállításában és több mint 25 éve élenjáró a hidrogén technológiák fejlesztésében. A hidrogén előállítása, feldolgozása, tárolása és elosztása terén világszinten vezető szerepet betöltő LINDE számos jelentős hidrogén projekt megvalósításában és finanszírozásában vesz részt saját technológiájára építve, mely a zöld hidrogén elektrolízis útján történő előállításától kezdve a hidrogéntöltő állomások kivitelezésén keresztül azok üzemeltetéséig terjed. A fenntarthatóság támogatójaként és a tiszta hidrogén iparági vezetőjeként jelenleg is vizsgálunk további magyarországi beruházási lehetőségeket a hidrogén technológia széleskörű bevezetéshez.” - teszi hozzá Andreas X. Müller, az LINDE magyar-osztrák klaszterének vezetője.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az átadáson kiemelte: „A magyar jövő nemzeti, high-tech és zöld. Olyan lépéseket tartunk elfogadhatónak, amelyek hosszútávon is magyar érdekeket szolgálnak, korszerű megoldásokat nyújtanak, nemcsak gazdasági, de környezeti szempontból is fenntarthatók. Ebben a gondolati keretben játszik szerepet a magyar hidrogénstratégiai jövőkép, melynek megvalósításában fontos állomást jelent az első hidrogén töltőállomás átadása és tesztüzeme. Ma egy lépéssel közelebb kerültünk azon célkitűzésünkhöz, hogy Magyarország 2050-ig klímasemlegessé váljon” – tette hozzá a miniszter.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A hidrogénhajtás

A Toyota elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz. Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és az otthoni felhasználásban is. A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon.

Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához. A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe és tömegközlekedésben használt járművekbe való.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki.

A vadonatúj Toyota Mirai: tökéletesebb formaterv és menettulajdonságok

Az új Mirai fejlesztése során a Toyota mindent elkövetett annak érdekében, hogy az autót vonzóbbá tegye az ügyfelek számára. Ez a törekvés a menettulajdonságoktól kezdve a formaterven át a vezethetőségig minden területre kiterjedt. Elsődleges fontosságú cél volt, hogy az első generációs Miraihoz, és az átlagos akkumulátoros elektromos járművekhez képest fokozták a hatótávolságot. Megnövelték a teljesítményt és a hidrogén üzemanyagtartályok méretét, javítottak a hatásfokon és az aerodinamikán. Ezeknek köszönhetően a hatótávolság harminc százalékkal, 650 kilométer körüli értékre növekedett. Így a Mirai már valóban alkalmas hosszú távú autózásra.

Menet közben tisztítja a levegőt

Az új Mirai környezetvédelmi teljesítménye még a zéró károsanyag-kibocsátáson is túlmutat, mert „negatív” az emissziója. Ez az autó valójában tisztítja a levegőt menet közben. A Toyota újítása a katalizátor-szerű szűrő a szívócsőben. Az üzemanyagcellához beszívott levegő egy elektromosan töltött, nem szövött szerkezetű szűrőanyagon halad át, ami felfogja a mikroszkopikus méretű szennyező anyagokat, beleértve a kéndioxidot (SO2), a nitrogénoxidot (NOx) és a PM 2.5 részecskéket. A rendszer hatékonyan szűri ki a 0 és 2,5 mikron közötti méretű, az üzemanyagcella által beszívott levegőben található részecskék 90-100 százalékát.

Közel az áttörés

Az új Mirai bemutatásával a Toyota arra készül, hogy megtízszerezi modell világszintű eladásait. Ezt az elképesztő növekedést az új modell nagyobb teljesítménye és komolyabb vonzereje mellett az is támogatja majd, hogy a mintegy 20 százalékos árcsökkenésnek köszönhetően az jóval megfizethetőbb lesz, ára hazánkban 26 millió forinttól indul majd. Ráadásul a  hidrogénhajtású FCEV autók mindennapos használati értéke folyamatosan növekszik a hidrogéntöltő infrastruktúra bővülése, a hidrogénkutak számának növekedése révén, a kormányok és helyi hatóságok pedig Európa-szerte kedvezményekkel és szabályozások bevezetésével segítik a tisztább mobilitás elterjedését.


Kulcsszavak: bemutató, hidrogén, Mirai, toyota, üzemanyag-cella
 
Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását Tisztelgés az ikonikus, 1954-es Giulietta Sprint előtt Párizsban Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI
 
A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

2021. április 30.
A Nissan JUKE 10. születésnapját ünnepelve, a márka szabad kezet adott tíz fényképésznek. A cél, olyan szemet gyönyörködtető fotósorozat készítése volt, mely bemutatja a JUKE egyedi kinézetét, ami továbbra is az elsődleges szempont a vásárlói döntés meghozatalakor.
Részletek

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

A projekt egybeesett a JUKE Európa úttörő, városi crossovereként való bemutatásának tizedik évfordulójával, valamint a tízezredik második generációs egység leszállításával egy francia vásárló számára.

A kijelölt fotóművészek szabadon örökíthették meg a JUKE-ot városi környezetben vagy bármilyen más, általuk választott helyzetben és 13 személyre szabási lehetőség közül választhattak a karosszéria színétől kezdve, a kéttónusú festésen át az egyedi beltérig.

Megkötésektől mentesen teljesen szabad kezet kaptak, hogy fantáziájuk életre kelhessen. A fényképészek kreativitása az autó feltűnő személyiségét tükrözi építészet, divat, természet, sport és zene tematikájú beállításokban.

Koen MAES, a Nissan West Europe elnöke szerint: „Ezek a képek sok különböző, inspiratív beállításban születtek meg, abban viszont megegyeznek, hogy tökéletesen megragadják a Nissan JUKE egyedi személyiségét és kivitelét. Kivételes módja ez tíz évnyi siker és a JUKE két generációjának a megünneplésére. Szeretnék ezúton gratulálni a tehetséges fényképészeknek.”

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

INDUSZTRIÁLIS KÖRNYEZET - Guillaume BEGUIN számára nem ismeretlen az ipari környezet. A fényre fókuszálva úgy döntött, hogy színeket használva összeolvasztja a NISSAN JUKE-ot és az indusztriális stílust.

ZENEI KÖRNYEZET - Damien BOISSON BERCU számára megadatott, hogy többek között a zeneiparban is tevékenykedjen fotográfusként: Damien modellje a techno DJ Astrid Alouini volt.
    
Olivier CARTON, egy sokoldalú fotós, aki szokatlan stílust választott a Nissan JUKE részleteinek városi beállításban történő bemutatására.

Clément CHOULOT autófotózásra specializálódott, így számára ez egy könnyű megbízás volt, tekintve, hogy számtalan magazinnal dolgozik együtt.
 
„Nagyon élveztem ezt a feladatot! Első alkalommal kaptam teljesen szabad kezet egy projektben: ez az ideális szituáció egy fényképész számára. A ‘városi utca - városi autó’ gondolatot helytállónak találtam, rögtön tudtam, mit kell tennem, hova kell mennem. Minden rendben zajlott a csapatommal. Az autó gyönyörű, csodásak a vonalai a tintakék szín pedig szuper, mert gyönyörűen tükrözi vissza a fényt.”
 

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

Albin DURAND szintén egy sokoldalú fotós. Sport, konyha, amit csak kívánni lehet, semmi sem kerüli el a figyelmét. A Nissan esetében az ételre és a sportra összpontosított.

Antoine HUOT 24 évet töltött képszerkesztéssel és az elmúlt 11 évben kifejezetten építészetre specializálódott. Magától értetődő volt tehát, hogy az építészetet választotta a Nissan JUKE bemutatásához.

STREET-ART KÖRNYEZET – Nicolas Giquel fotóin a street art műveszeti irányzatot választotta, mely által természetesen örökítette meg a városi crossover bátor és jellegzetes kivitelét.

DIZÁJN KÖRNYEZET - Thibaut VOISIN, aki építészeti és belsőépítészeti fotográfiában jártas leginkább fotóinak dizájn vetülete miatt került beválogatásra.  Helyszínnek egy autóparkolót választott, ami tökéletesen egyesíti a Nissan JUKE személyiségét és stílusát.

Az első Nissan JUKE bevezetése után 10 évvel a Nissan a megszokottól eltérő módon ünnepli a kompakt crossover sikerét, ami tökéletesen visszatükrözi az autó személyiségét.

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

Miután eladtak az első generációs modellből 1.4 millió darabot, 2019. novemberében bemutatták a dizájnjában, személyiségében és vezetési élményében is új második generációs JUKE-ot. A vásárlók elsősorban a dizájnt, majd a technológiát szeretik leginkább a Nissan JUKE-ban. Éppen ezért az autónak nemcsak a külső-belső dizájnja fejlődött sokat, hanem technológiai előrelépést is magáénak tudhat. Többek között például telefonról tudjuk nyitni-zárni.

A személyre szabást illetően pedig az N-Design változat 13-féle szín és beltér kombinációjával az eladások negyedét teszi ki.

Kulcsszavak: crossover, juke, nissan
 
A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi ajánló Nissan LEAF NISMO tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon Nissan LEAF NISMO tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját
 
Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

2021. április 29.
Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.
Részletek

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A közleményben kiemelték, hogy a visegrádi országok fővárosait felfűző nagysebességű összeköttetés egy osztrák leágazással kapcsolhatja be a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba. A tervek szerint a következő évtizedben kiépülő vonal egyes szakaszain akár 320 kilométer/órás sebességgel járhatnának a vonatok. A pályát a belföldi InterCityk is használhatnák, például a balatoni utazásokban versenyképesebb alternatívát kínálva a közúti közlekedésnél.
   
Ismertetik, hogy a tervezett nagysebességű vasúttvonal Magyarország legforgalmasabb közlekedési tengelyében helyezkedik el. A Budapesttől északnyugati irányba tartó folyosó közúton, vasúton és a légi közlekedésben egyformán a legtelítettebb. Az 1. számú vasútvonal (Budapest-Hegyeshalom-Rajka) a napi 70 teher- és 400 személyvonat miatt már kapacitásai határán van, és ugyanez a helyzet a naponta 70 ezer egységjármű, felerészben teherautók, kamionok által használt M1 autópályával. A térség kiemelkedő közlekedési igényeinek jelentős hányadát a nemzetközi tranzitforgalom adja, de már a budapesti elővárosi forgalom kiszolgálása is korlátokba ütközik.
   
A közleményben rámutatnak arra is, hogy az újonnan kialakítandó vasúti pálya Kelenföldtől nyugatra indulna a Vértest délről kerülve Székesfehérvár felé. A győri megállási lehetőség után Pozsony irányába Rajkánál, Bécs felé Hegyeshalomnál hagyná el a Magyarországot.

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A 350 kilométer/órás tervezési sebességű pályán a városi szakaszok kivételével 250-320 kilométer/órás tempóval haladhatnának a vonatok. A járműveken két vagy több kocsiosztály állna rendelkezésre, mindegyik szerelvényben büfé- vagy étkezőszakasz tervezett.
   
Az előzetes kalkuláció szerint évente több mint húszmillió nemzetközi és belföldi utas vonatozhatna kényelmesebben és gyorsabban az itt közlekedő járatokon. A megvalósíthatósági tanulmány alapján a fejlesztés ezermilliárd forintos nagyságrendű költségei a kedvező forgalmi, környezeti és egyéb hatásokban, a gazdaság és turizmus élénkülésében megtérülnének. A beruházásnak köszönhetően a meglévő vasúti vonalakon jelentős kapacitások szabadulhatnak fel, több elővárosi és regionális személyszállító és több tehervonat közlekedhet. Az új vasútvonal tehermentesíti a bevezető utakat a dugóktól, az autópályákat a kamionoktól, a levegőt pedig évi akár négyszázezer tonna szén-dioxidtól. A gyorsvasút többek között az utazási idő és komfort szempontjából is állja a versenyt a közúti és légi közlekedéssel szemben - írják a közleményben.
   
Az Európai Unió a nagysebességű vasúti közlekedés tagországokon belüli utasforgalmát 2030-ra megduplázná, az évszázad közepére a jelenlegi háromszorosára növelné. Az ambiciózus célokhoz illeszkedő fejlesztéshez így jó eséllyel lehetne uniós pénzügyi hozzájárulásra számítani. Az előkészítő munkák folytatása is közösségi társfinanszírozással tervezett. Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) 2021-es kiírásában pályázott támogatásra a következő fázishoz.

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A környezetvédelmi munkarészek finanszírozásáról idén nyáron születhet döntés. A fejlesztési elképzelés összehangolható a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal, a V0 azonos nyomvonalsávban tervezett, Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakaszának kiépítésével is - tájékoztatott az ITM.
   
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben elmondta: "A nagysebességű vasútvonalon Bécsbe és Pozsonyba kevesebb mint két óra, Prágába három és fél óra alatt lehetne eljutni. A járatok öt és fél óra alatt tennék meg a Budapest-Varsó utat. A visegrádi országok fővárosainak összekapcsolása mellett a beruházás egybenyithatja a hazai gyorsvasúti hálózatot az európaival. Az új vasútvonalnak köszönhetően az autópályáknál gyorsabb elérést biztosító belföldi vonatokon utazhatnánk a többi között Sopron, Veszprém és a Balaton felé. A munkálatok megkezdése a 2030-as évek elejére várható, de Kelenföldtől Törökbálintig akár már korábban megindulhatna a meglévő vágányok átépítése."
   

Kulcsszavak: fejlesztés, ITM, nagysebességű vonat, vasút
 
Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét A BMW Group vállalati stratégiája központi tényezőjévé emeli a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyság kettősét Az LG és a HERE technologies közösen dolgozik az önvezető autók jövőjén Az LG és a HERE technologies közösen dolgozik az önvezető autók jövőjén A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

2021. április 29.
A Sorento új, már villamosított hajtásláncokkal is elérhető generációja két jelentős díjat is begyűjtött. 2009 óta a Kia összesen 47 Red Dot és iF elismerést nyert.
Részletek

A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A többszörös díjnyertes új Kia Sorento két újabb világszintű elismerést zsebelt be. A márka SUV zászlóshajója a termékdizájn kategóriában a Red Dot és az iF formadíjon is győzedelmeskedett.

A Red Dot-on és az iF-en aratott újabb győzelmével a Kia folytatja különlegesen sikeres szereplését e két, világszerte elismert, magas presztízsű megmérettetésen. A Soul első, 2009-es Red Dot sikere óta összesen 26 Kia modell nyert ilyen elismerést. Az iF-en 2010-ben diadalmaskodott először a márka, s az új Sorento immár a 21. modellje ilyen díjjal.

Nem sokkal tavalyi bemutatója után az új Sorento az Auto Bild Allrad magazintól elnyerte az “Év Összkerékhajtású Modellje 2020” díját, majd a legfontosabb németországi autós szakmai elismerést, az “Arany Kormánykereket” is bezsebelte a nagy szabadidőautók kategóriájában. Idén márciusban a “Világ Női Autója 2021” döntőjében szintén a Sorento érdemelte ki a győzelmet a “Nagy SUV” kategóriában.

Az új Sorento sorozat a Kia világméretű tervezési hálózatának munkája, Karim Habib, a Kia globális formatervezési vezetője így kommentálta az újabb győzelmeket: "Az új Sorento tervezésekor arra törekedtünk, hogy az elődmodellek robusztus formavilágát továbbfejlesztve vigyünk a megjelenésbe olyan ‘kifinomultan bátor’ eleganciát, amelynek az eredménye érett, kiegyensúlyozott és koherens megjelenés. Fantasztikus öröm számunkra, hogy a Red Dot és az iF zsűrije is elismerte ezt a munkát."


A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A Red Dot és az iF: a világ két legfontosabb formadíja

A Red Dot és az iF a világ legelismertebb formatervezési díjai közé tartozik. A Red Dot-ot az Észak-Rajna-Vesztfáliában működő Design Zentrum Nordrhein-Westfalen zsűrije ítéli oda minden évben, három fő kategóriában: termék dizájn, brand és kommunikációs dizájn valamint dizájn koncepció. A Red Dot termékdizájn díj története egészen 1955-ig nyúlik vissza, 2021-ben 60 országból neveztek rá összesen 7,800 pályaművet. A zsűrit 50, a világ minden tájáról érkezett független formatervező, oktató és szakújságíró alkotja. Az elbírálás fontos szempontja a megjelenésen kívül az innováció mértéke, a funkcionalitás, az ergonómia, a funkcionális és formai egyértelműség, valamint az ökológiai kompatibilitás is.

Az iF-et 1954-ben alapította a hannoveri iF (International Forum Design) GmbH, s mára a világ egyik legelismertebb független formadíjává vált. Idén több mint 9,500 pályamű érkezett rá összesen 52 országból, ezeket a rendkívüli helyzetre való tekintettel első körben online módon minősítette a zsűri. Az első fordulóból a pályázók mintegy fele jutott tovább, ezeket az alkotásokat idén először egy új szempont (a felhasználói élmény) alapján is értékelték. A további kategóriák változatlanok: kommunikáció, csomagolás és szolgáltatások, építészet, belsőépítészet, és professzionális koncepció. A 98 független döntnök mindegyike elismert nemzetközi szaktekintély a dizájn területén. A győzteseket az ifworlddesignguide.com oldalon és az iF Design App-on keresztül lehet megtekinteni.
Kulcsszavak: elismerés, iF Design, kia, Red Dot díj, Sorento
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro A Honda Urban EV Conceptet választották a  „Legjobb tanulmányautó”-nak A Honda Urban EV Conceptet választották a „Legjobb tanulmányautó”-nak
 
Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

2021. április 29.
A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további izgalmas, részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.
Részletek

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A 2021-es év eddigi legfontosabb alsó-középkategóriás újdonsága a harmadik generációs Peugeot 308, annak a modellnek az utódja, amely elsőként kapta meg a Peugeot ultramodern, moduláris EMP2 padlólemezét, és ezzel párhuzamosan elsőként alkalmazta a márka berkein belül ma már általános, de az autóiparban még mindig szenzációszámba menő iCockpit ergonómiai koncepciót.

A friss modell izgalmas újdonsága (az új logó háttereként szolgáló extravagáns, óriási hűtőmaszk mellett), hogy a benzin- és dízelmotorokon kívül hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal – pontosabban hajtásláncokkal – is kapható lesz.

Az új generációs 308 piaci megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a Peugeot flotta villamosítása: a hétszemélyes 5008 szabadidőjármű kivételével 2021-ben a márka minden személy- és könnyű haszonjárműve elérhető lesz hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) hajtáslánccal.

Az alsó-középkategóriás ferdehátú modell bevezetésekor kétféle plug-in hibrid hajtásláncot kínál majd: az egyik a közép- és felső-középkategóriás modellekből ismert, 225 lóerős konfiguráció, a másik pedig egy költséghatékonyabb, 180 lóerőre hangolt variáns.

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A két rendszer ugyanazt a 110 lóerős villanymotort, ugyanazt a 12,4 kWh kapacitású akkumulátort, és ugyanazt a nyolcfokozatú automata sebességváltót alkalmazza;  különbség csupán az (egyébként szintén azonos) 1,6 literes turbómotor teljesítményében (150 vagy 180 LE) mutatkozik.

Ezzel villamosítás szempontjából egy csapásra a szegmens élmezőnyébe ugrott a Peugeot 308, a történetnek azonban ezzel még nincs vége: brit újságíróknak adott interjújában ugyanis Jérôme Micheron, a Peugeot termékekért felelős alelnöke elmondta, hogy a vállalatnak további elektromos tervei vannak a 308-assal: „Már beütemeztük egy mild hibrid változat bevezetését, és tervbe vettünk egy tisztán elektromos modellvariánst is.” – közölte a szakember, utalva arra, hogy a vállalatnak a gyorsan változó piaci kereslet előtt kell járnia.

Habár a belső égésű – különösen a dízel üzemű – motorok iránti kereslet folyamatosan csökken Európában, összességében továbbra is ezek teszik ki az eladások nagy részét.

A károsanyag-kibocsátást elleni küzdelemben hatékony eszköz a mild (vagyis lágy) hibrid technológia, amely a tradicionális belső égésű erőforrások működését pont a legrosszabb hatásfokú üzemi tartományokban tudja megtámogatni, valamint hatékony fékenergia-visszanyerést és start-stop funkciót megvalósítva képes csökkenteni a típusok átlagos üzemanyag-fogyasztását és emisszióját.


Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A pontos részletek még nem állnak rendelkezésre, de várhatóan az új Peugeot 308 bevezetéskori motorkínálatából az 1,2 literes 110 vagy 130 lóerős, többszörös Év Motorja díjjal kitüntetett PureTech motorcsalád új variánsára épülhet a kisteljesítményű villanymotorral dolgozó mild hibrid erőforrás. Mivel egy eleve kiemelkedően hatékony erőforrásra épül, az új hajtás kifejezetten takarékos és alacsony emissziójú üzemet ígér.

A Peugeot 308 alapját adó, modernizált EMP2 padlólemezt eleve úgy fejlesztették, hogy a belső égésű, vegyes üzemű (benzin-elektromos), valamint a tisztán elektromos hajtásláncokat is egyaránt kiszolgálja.

A tisztán elektromos üzemű 308 a hírek szerint első körben a kisebb, 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja meg, ami az előzetes számítások szerint a 136 lóerős motorral társítva 375 kilométeres hatótávolságot jelenthet, mivel az új 308 tervezésekor kiemelt figyelmet kapott a hetékonyság és az aerodinamika.


Kulcsszavak: elektromos autó, Peugeot, Peugeot 308, plug-in hibrid, új modell
 
Magyarországi premier: A Kia bemutatta zöld modelljeit Magyarországi premier: A Kia bemutatta zöld modelljeit Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram
 
A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

2021. április 29.
A Ford megerősítette, hogy 300 millió dolláros fejlesztéssel a romániai krajovai üzemében egy új kishaszonjárművet fog gyártani 2023-tól.
Részletek

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A modell kínálatában a 2024-ben bemutatkozó, tisztán elektromos hajtású változat is szerepel, ami az első olyan sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autó lesz, ami Romániában készül - közölte kedden az amerikai gyártó.

Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke elmondta, hogy a krajovai üzem lesz a harmadik európai gyár, ahol elektromos hajtású járműveket fognak előállítani. Emlékeztettek, hogy jelentős fejlesztéseket hajtottak végre a Ford kölni és a törökországi Kocaeli gyárában, a krajovai üzem fejlesztésével pedig újra egyértelmű jelét adják annak, hogy a haszongépjárművek vásárlóit "egyre gyorsuló iramban szeretnék átvezetni a nulla károsanyag-kibocsátású Európába".    

A Ford februárban bejelentette, hogy 2024-re teljes haszongépjármű-palettáján elérhetővé teszi a nulla károsanyag-kibocsátású járműveket, és 2030-ra a haszongépjárművek kétharmada várhatóan már tisztán elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz.    

A Ford a most bejelentett 300 millió dolláros fejlesztéssel együtt csaknem 2 milliárd dollárt fektetett be a romániai leányvállalatába a krajovai üzem 2008-as megvásárlása óta. A gyár 6000 dolgozó számára biztosít munkalehetőséget. A Ford az EcoSport és a Puma modelleket gyártja a dél-romániai üzemében, illetve az 1 literes EcoBoost motort.    

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A román sajtó kedden azt is közölte, hogy a Ford csaknem egy hónapig kényszerszabadságra küld mintegy ezer dolgozót romániai üzeméből, ahol az elektromos félvezetők globális hiánya miatt hat napig fog szünetelni a járműgyártás és 10 napig a motorgyártás. A vállalat közlése szerint április 26. és május 21. között csak két váltásban fog dolgozni három helyett az autógyártó részleg, ami a román sajtó számításai szerint mintegy 1000 dolgozót jelent, akik az említett időszakban megkapják a bruttó bérük 78 százalékát.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ford, románia
 
Épül a győri Audi új karosszéria gyára Épül a győri Audi új karosszéria gyára Egyszerűbb lett az elektromos autó töltés Budapesten Egyszerűbb lett az elektromos autó töltés Budapesten Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja A Renault negyedéves bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt A Renault negyedéves bevétele csaknem 14 százalékkal nőtt A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását
 
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

2021. április 28.
Akár 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményükkel, motorsportos szaktudással finomhangolt futómű-technológiájukkal, típus-specifikus stílusjegyeikkel és utastereik sportautós hangulatával a brit prémiummárka élsportolói nem csupán a prémium kisautó-szegmensben, de a prémium kompaktok mezőnyében is az extrém vezetési élmény etalon mércéjét állítják fel.
Részletek

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Amikor a jellegzetes vezetési élményből vérpezsdítő versenyhangulat kerekedik, a MINI John Cooper Works embléma és a brit prémiumgyártó összetéveszthetetlen stílusjegyei is azonnal bevillannak. A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjai – akik immár a prémium kisautó-szegmenstől kezdve, egészen a prémium kompaktok mezőnyéig felgurulnak a rajtrácsra – más-más formában egyesítik az egyedi stílust és a maximális teljesítményt, kivétel nélkül garantálva, hogy a motorsport élvonalában tökéletesített hajtáslánc- és futómű-technológia, valamint a karosszéria és az utastér típus-specifikus stílusjegyei extrém vezetési élményt és magával ragadó egyediséget varázsolnak az aszfaltra.

A MINI John Cooper Works hagyományai több évtizedre és megannyi motorsport-sikerre tekintenek vissza, a zabolátlan vezetési élmény, az összetéveszthetetlen egyediség és a prémium minőség folyamatos jelenléte mentén. Hat évtizeddel ezelőtt a sportautókat tervező John Cooper a klasszikus Mini versenysikerei előtt is kikövezte az utat, majd az 1960-as évek Monte Carlo Ralijain aratott három abszolút győzelmével a brit kisautó örökre beírta magát a négykerekű legendák történelmébe. A MINI modernkori motorsport-sikereit a Dakar Ralin elhódított hat abszolút trófea ékesíti.

A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjainak köszönhetően a csúcsteljesítmény iránti szenvedély ma már a hétköznapok útjain is átélhető.

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Motorsportos szaktudással finomhangolt technológiájuk és teljesítmény-központú megjelenésük a prémium kisautó-szegmensben és a prémium kompaktok mezőnyében is kivételes pozíciót biztosít. Előbbi megteremtője, a MINI John Cooper Works modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 155 – 161 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 158 – 163 gramm / km) a klasszikus háromajtós karosszériakoncepció rendkívül sportos formáját váltja valóra.

Az extrém vezetési élmény nyitott tetős formáját a MINI John Cooper Works Cabrio modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 161 – 167 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 163 – 169 gramm / km) élhetik át a brit prémiummárka ügyfelei. Mindkét élsportoló újragondolt stílusjegyekkel gurul fel a rajtrácsra: a karosszéria legfontosabb újításai közé tartozik a minden korábbinál letisztultabb frontrész, a megnövelt és hangsúlyosabb hűtőrács, az újfajta oldalsó irányjelző-panelek, illetve a kipufogórendszer középre helyezett ikervégződését körbeölelő, markáns diffúzorral szerelt hátsó kialakítás.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

A modellpáros vérpezsdítő teljesítményéről egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor gondoskodik, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel és 320 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A motor erejét alapfelszereltségként egy hatfokozatú manuális váltó, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé. A MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt (a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval 6,1 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 246 km/óra. A MINI John Cooper Works Cabrio mindezt 6,6 szekundum alatt (automataváltóval 6,5 szekundum alatt) tudja le, míg végsebessége 242 km/óra (automataváltóval 241 km/óra).

A benzinmotor teljesítmény-karakterisztikájához hangolt futómű-technológiájukkal az élsportolók kiváltképp intenzív menetteljesítményre képesek. A Brembo oldalán kifejlesztett sport fékrendszer éppúgy a modellpáros alapfelszereltségének része, mint a 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák. Az opcionális extrafelszereltségek közé eközben immár az adaptív futómű új verziója is felkerült, amely folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítóival teremti meg a sportosság és a menetkomfort végtelenül optimális egyensúlyát.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio a lélegzetelállító menetteljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság újabb dimenziójának is megágyazott: a prémium kompaktok mezőnyében. Sokoldalú utasterükkel, öt teljes értékű ülésükkel, alapfelszereltségként kínált ALL4 intelligens összkerékhajtásukkal és a MINI által készített eddigi legerősebb benzinmotorral minden adottságuk megvan ahhoz, hogy újabb célcsoportokkal szerettessék meg a vezetés extrém élményét.

A MINI John Cooper Works Clubman (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,4 – 7,9 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,6 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 168 – 180 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 151 – 161 gramm / km) az extrém sportos menettulajdonságokat egy modernkori Shooting Brake modell egyedi karosszériakoncepciójával ruházza fel. A korszerű funkcionalitást és az életstílus-központú megjelenést négy darab oldalsó ajtó, kettéosztott csomagtérajtó és dinamikusan elnyújtott tetővonal élteti.

A MINI John Cooper Works modellcsalád legnagyobb és legsokrétűbb tagját masszív kisugárzás és kivételesen bőséges utastéri helykínálat jellemzi: ő a MINI John Cooper Works Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,6 – 8,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,6 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 173 – 188 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 152 – 161 gramm / km).

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Utóbbi két modellben a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor letaglózó teljesítménye a legjelentősebb közös tulajdonság: a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman motorházteteje alatt a brit prémiumgyártó által sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb szív dolgozik, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal.

A hajtáslánc alapfelszereltségének a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó is része, a négy hajtott kerék között pedig minden pillanatban ALL4 intelligens összkerékhajtás osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az összkerékhajtás precizitását egy automataváltóba épített mechanikus differenciálzár segíti, amely az eltérő sebességgel forgó első kerekek kiegyenlítéséért felel. Terhelés alatti akár 39 százalékos összezárásával a technológia így laza terepen és mostoha időjárási körülmények közepette is képes optimalizálni a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman tapadását, sportos vezetési stílusban vett kanyarodás esetén pedig a menetdinamika fenntartásáért felel.

A prémium kompakt kategória élsportolóinak magabiztos lassításáról ugyancsak Brembo sport fékrendszer gondoskodik, az első tengely végein négydugattyús féknyergekkel. Alapfelszereltség a 18” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig mindkét modellhez megrendelhető az adaptív futómű új verziója.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád


A MINI John Cooper Works modellek utastere sportosságot sugároz és a maximális teljesítményt élteti. Az opcionális extrafelszereltség részeként Nappa bőrrel bevont, MINI John Cooper Works logóval ellátott multifunkciós sportkormány is elérhető a modellekhez, ráadásul fűthető karimával. Eközben az integrált fejtámlákkal szerelt MINI John Cooper Works sportülések, a rozsdamentes acélból készült pedálsor, az antracit színű tetőkárpit és a típus-specifikus váltókar / előválasztó kar a négy modell alapfelszereltségének része. A MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman esetében a multifunkciós központi kijelző is az alapfelszereltség része, amely opcionális extrafelszereltségként a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosához is megrendelhető.

A járműfunkciók, rádiócsatornák, kommunikációs és navigációs megoldások, illetve okosalkalmazások gyors és intuitív vezérlését mindegyik modellben új operációs rendszer teszi lehetővé. A 8,8” képernyő-átmérőjű, érintés-érzékeny központi kijelző élő ikonstílusai játszi könnyedségű aktiválást garantálnak, ezen ikonstílusok között pedig az okoseszközöknél megszokott lapozó mozgással váltogathatnak a brit prémiummárka ügyfelei.

A központi kijelző és a kormány mögötti műszerfali kijelző megjelenítési stílusa kétféle üzemmódban változtatható. „Lounge” üzemmódban a megjelenített tartalmak türkiz és halványkék árnyalatban világítanak, míg „Sport” módban a vörös és antracit színek dominálnak. A MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) esetén a kijelzők színe a kiválasztott vezetési üzemmódhoz igazodik.

A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjai esetében is új felszereltségi csomagok és célzott felszereltségi opciók garantálják, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál részletesebben személyre szabhatják modelljüket. A MINI John Cooper Works Trim felszereltségi csomag az alapfelszereltség egyik alternatívája, amely olyan látványos karosszériafényezési árnyalatokat is kínál, mint a Chili Red, a Rebel Green, a Rooftop Grey metál vagy az Island Blue metál. A csomag részei továbbá a kisautók esetében 18”, míg a kompakt modellek esetében 19” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák, a Piano Black magasfényű fekete karosszéria-kiegészítők és utastéri betétek, valamint a Dinamica / Carbon Black árnyalatú bőrkárpit.

A négy élsportoló komfortnövelő, járműkapcsolati és vezetést támogató rendszereit ugyancsak összehangolták. Mindegyik modellben újdonságként mutatkozik be a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), az aktív tempomat (Active Cruise Control) pedig immár a MINI John Cooper Works és MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosában is Stop & Go funkcióval dolgozik. A technológia harmonikusan működik együtt a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval, amely az utazás kényelmét is fokozza azokban a forgalmi szituációkban, ahol az extrém vezetési élményt átmenetileg lelassult forgalom szakítja meg.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

Kulcsszavak: Mini, MINI John Cooper Works, új modell
 
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Az új Opciós Csomag még élvezetesebbé varázsolja a Ford Focus RS vezetési élményét Az új Opciós Csomag még élvezetesebbé varázsolja a Ford Focus RS vezetési élményét Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 161 - 170