Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 161 - 170
Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

2019. június 28.
Igazi örömautózásban vettek részt a Toyota mérnökei, akik hivatásos pilóták helyett ülhettek be a vadonatúj Toyota GR Supra és a Lexus LC volánja mögé, hogy szembenézzenek a ’Zöld pokollal’ a Nürburgring 24 órás versenyen.
Részletek

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

A lelkes mérnökök csapatát azért kiegészítette egy igazi mesterpilóta is, nem más, mint a motorsportban ’Morizo’ néven ismert Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnöke. Az eredmény? Magáért beszél: a Lexus LC kategóriája első helyén (összesítettben az 54. helyen), a Toyota Supra pedig kategória harmadik helyén (összesítettben a 41. helyen) végezve haladt ál a célvonalon. A versenyen való helytállással ugyanakkor a Toyota csapata emléket kívánt állítani a 9 évvel ezelőtt tragikus hirtelenséggel elhunyt Hiromu Naruse, a Toyota egykori főpilótája számára – akiről Akio Toyoda elnök torokszorító, megható szavakkal emlékezett meg a verseny után.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a LEXUS LC és GR Supra modellekkel állt rajthoz a németországi Nürburgringen 2019. június 22-23. között megrendezett Nürburgring 24 órás futamon. A GR Supra géposztályában harmadikként, összesítésben pedig a 41. helyen ért célba, míg a LEXUS LC géposztályában első helyen, összesítésben az 54. helyen végzett. Az időmérő edzéseket június 20-án és 21-én tartották. Bár az idei első időmérő során a hirtelen jött felhőszakadás után kitisztult az idő, mind az autók, mind a pilóták megszenvedték a meleget. A LEXUS LC-vel a “Top Qualifying” első csoportban történő indulás volt a cél, ami tavaly nem jött össze, a GR Supra számára pedig a riválisokkal történő összecsapásban a cél az autó továbbfejlesztése volt. Sajnos a LEXUS LC a 35. helyről, míg a GR Supra csak a 99. helyről rajtolhatott. Június 22-én, hajnali fél 4-kor 158 autó sorakozott fel a rajtrácson. A LEXUS LC kormánya mögött Gamo volt az első pilóta, míg a GR Suprával Morizo – azaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – kezdett.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Az első csoportban rajtoló LEXUS LC jól ment az összesítésben, a 30. helyen haladt, de az ugyanezen csoport végéről rajtoló Supra is jól kezdett, sőt fokozatosan javított a helyezésén. A forróság miatt azonban a pilóták nehezen koncentráltak, ami több ütközéshez is vezetett a pályán, így nemsokára már a túlélésről szólt a verseny. Vetélytársaihoz hasonlóan a TGR is szenvedett az időjárástól. A rajtot követően nagyjából nyolc órával olaj kezdett szivárogni a LEXUS LC sebességváltójából. A szerelők az egész sebességváltó cseréje mellett döntöttek, ezért a LEXUS LC-nek több mint két órára ki kellett állnia a bokszutcába. A jól szereplő GR Supra pedig súrolta az akkor élen haladó autót, de szerencsére folytathatta a futamot, igaz, a pilóták továbbra is feszültek maradtak.

A vasárnap örökre emlékezetes marad a TOYOTA GAZOO Racing számára. Kilenc éve, tragikus hirtelenséggel éppen ezen a napon hunyt el a Nürburgring mellett Hiromu Naruse, a Toyota főpilótája, aki a TOGYOTA GAZOO Racing elődje, a GAZOO Racing alapítója, és egyben Morizo, azaz Akio Toyoda mestere is volt, aki tőle tanulta meg az autóversenyzés mesterfogásait. Az idei Nürburgring 24 órás futam, és különösen a június 23-a így azért volt különleges nap Morizo és a csapat számára, mert az új Supra Akio Toyota külön kérésére, Naruse emléke előtt tisztelegve ezen a napon mutatkozott be először a versenypályán.

Az akkoriban alelnökként dolgozó Toyoda azzal a céllal hozta létre a annakidején a GAZOO Racinget, hogy „egyre jobb autókat” készíthessenek. Ő is a Nürburgringen kezdte meg versenypilóta-képzését 2001-ben. A következő évben azonban leállt a Supra gyártása, és a Toyota évekig nem hozott ki új sportkocsit, holott számos autógyártó ezeket a futamokat használja a prototípusok sorozatgyártás előtti tesztelésre.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Így a Morizo néven versenyző Akio Toyoda, illetve a Toyota többi tesztpilótája hosszú ideig a már nem gyártott Supra használt példányaival állt rajthoz a versenyeken. Olyan helyeken, ahol a többi autógyártó a pár éven belül piacra kerülő autóit tökéletesíti, a Toyota csak egy használt Suprával tudott megjelenni. Ez nagyon elszomorította Toyodát, aki elhatározta, hogy egy nap újra életre kelti a Suprát, majd a Nürburgring pálya viszontagságainak kitéve tökéletesíti az autót, mielőtt piacra dobná.

A GR Supra továbbra is jól ment napszállta után, mintha nem is történtek volna balesetek a pályán. A sebességváltó kicserélése után a LEXUS LC is zökkenőmentesen versenyzett. Hajnali fél 4-kor a GR Suprát összesítésben a 41. helyen intették le, (3. hely az SP8T géposztályban), míg a LEXUS LC összesítésben az 54. helyen fejezte be a futamot (1. hely az SP-PRO géposztályban). Bár a TOYOTA GAZOO Racing 13. szereplése a Nürburgring 24 órás futamon véget ért, a vállalat tovább csiszolja még autóit a Nürburgringen, ezzel is azt a célt szolgálva, hogy munkatársaival együtt „egyre jobb autókat” készítsenek.

„Több lépést is tettünk idén a megbízhatóság javítása érdekében. Bár most más okunk volt erre, ismét ki kellett állnunk a bokszutcába. Idegesítő, hogy nem tudtuk kizárni a problémákat, ugyanakkor a Nürburgring mindig kemény futam a számunkra. Hiába teszteljük gond nélkül akár 7000 kilométeren keresztül az autót, nem láthatunk előre minden problémát. Idén ismét kemény leckét kaptunk a Nürburgringen, de örülök, hogy a szerelőkkel sok időt töltve komoly fejlődést értünk el, illetve jó csapatmunkát láttam. Köszönöm.” – fogalmaz a Lexus LC szerelők főnöke, Toshiyuki Sekiya.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

„A GR Supra számára idén eddig négyórás volt a leghosszabb futam, így örülök, hogy elsőre sikerült teljesítenünk a 24 órát. A pilóták és a szurkolók egyaránt segítettek elérni ezt a célt. Úgy érzem, személy szerint mindent megtettem, amit tudtam, könnyek szöktek a szemembe a végén. Nagyon hálás vagyok, ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindenkinek.” – teszi hozzá A GR Supra szerelők főnöke: Hideyuki Tanaka

„Először is szeretnék mindenkinek köszönetet mondani. A mai napon emlékezünk meg Naruse úr haláláról. Ma reggel 10-kor kezdtem meg harmadik szakaszomat a futamon, de eredetileg kilenckor kellett volna. Eszembe jutott, hogy nagyjából ugyanekkor halt meg hirtelen Naruse úr. Sok minden járt a fejemben, miközben a harmadik szakaszon autóztam, például, hogy éppen 14. éve indulok ezen a futamon ezzel az autóval, a Suprával… De hogy őszinte legyek, nehezemre esett a vezetésre koncentrálni. Szeretném hinni, hogy Naruse úr hallgat minket, miközben erről beszélünk. Még a temetésekor elhatároztam, hogy továbbra is követem az utat azzal a néhány elkötelezett emberrel együtt, akik folytatni akarták a munkát. GR tevékenységeink a növekvő számú munkatársaknak köszönhetően juthatott el oda, ahol jelenleg tartunk.

Ez a futam központi szerepet játszik arra irányuló folyamatos törekvésünkben, hogy egyre jobb autókat készítsünk, és egyre jobban felkészítsük embereinket is. Szeretném ismét megköszönni a támogatásukat. Könnyek szöknek a szemembe, amikor erről beszélek. ’Miért van ez?’ - töprengtem az autóban, és rájöttem, hogy a legvalószínűbb ok a veszteségérzet. Naruse úrral 13 évvel ezelőtt kezdtünk részt venni ezen a futamon, de a csapatunk meglehetősen rögtönzött volt. Még a ‘Toyota’ nevet sem használhattuk. Nem voltak szurkolóink sem, és úgy tűnt, mintha mindig mindenki csak a negatívumokkal foglalkozna. Sajnáltuk, hogy egy olyan Suprával edzettünk, amit már nem is gyártottak. Azóta is ezek az érzések adják a szilárd alapot a gondolkodásomban, hogy június 23-án átvettem az elnöki posztot – ugyanazon a napon, mint amikor Naruse úr elhunyt.

Ezért mondom folyton, mióta ennek a vállalatnak az elnöke lettem, hogy ’készítsünk egyre jobb autókat’, mert ezek az érzések dolgoznak bennem. Még ma is könnyes a szemem. Ezek az érzések adják az erőt ahhoz, hogy hozzám hasonlóan gondolkodó útitársakat neveljek ki, akik ugyanazért a célért dolgoznak: autókat akarnak készíteni. Ez járt a fejemben, amikor a beszédem elején azt mondtam, hogy nagyon köszönöm. Ma négyszer ültem a kormány mögé, beleértve a rajtot és a befutót is, de úgy gondolom, hogy a mai napon a GR Supra fejlesztéséért felelős Yabuki úrnak kellett volna vezetnie. Ha ez a nap nem lett volna ennyire különleges, akkor Yabuki urat kértem volna meg arra, hogy vezesse a Suprát.  Ugyanakkor éreztem Naruse úr jelenlétét, aki azt kérdezné tőlem ’miért nem vezetem vele együtt a Suprát a Nürburgringen?’

Biztos vagyok abban, hogy velünk volt és hallgatott minket, és hiszem, hogy neki köszönhetjük ezt a szép időt. Végül szeretném megjegyezni, hogy bár pilótaként nem sikerült olyan jól szerepelnem, ahogyan azt elvárták tőlem, minden szakemberünk és csapattagunk sokat tett ezért az eredményért. Nagyon szépen köszönöm!” – fogalmaz Akio Toyoda, azaz Morizo.

Kulcsszavak: autóverseny, Lexus LC, Nürburgring, Toyota Gazoo Racing
 
A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van
 
Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

2019. június 28.
Az új típusjóváhagyási számmal rendelkező elektromos autókat július elsejétől kizárólag hangkibocsátó eszközzel felszerelve lehet forgalomba hozni egy európai uniós rendelet hatására.
Részletek

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

A szabályozás célja, hogy a ma még szinte zajtalan járművek észlelése a jövőben könnyebb legyen a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők számára.  

2019. júliustól 1-től új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és elektromos autókat kizárólag akkor lehet forgalomba hozni az Európai Unió tagállamaiban, ha hanggenerátorral vannak felszerelve. A járműveknek 20 km/h-ig fehér zajt kell kibocsátaniuk annak érdekében, hogy a gyalogosok, különösen a gyengén látok és a vakok, valamint kerékpárosok könnyebben észlelhessék azokat. Az Európai Parlament még 2014 tavaszán fogadta el és adta ki az erről szóló rendeletet, amely szabályozza az érintett autók forgalmazását – hívja fel a figyelmet az EY. A néhány nap múlva esedékes júliusi határidő az új típusnak számító, azaz új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és tisztán elektromos járműveket érinti.
 
A rendelet célja, hogy az elektromos járművek biztonságosabb résztvevői legyenek a közlekedésnek és ezzel az elfogadottságuk is növekedjen. Az intézkedés ahhoz is hozzájárul, hogy az elektromos autók népszerűbbé váljanak, amely révén forgalmazásuk is új lendületet kaphat.

„A hangkibocsátó eszközök beszerelése alapvetően változtatja meg az elektromos autók megítélését. Halk működésük balesetveszélyt jelenthet a gyalogosok és kerékpárosok számára. A módosítás révén ezeknek a járműveknek a népszerűsége és piaca még tovább növekedhet, amelyre nem csak az autógyáraknak, hanem a forgalmazóknak és a szervízhálózatoknak is fel kell készülniük”

– hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

A magyarok közel kétharmada szívesen váltana elektromos- vagy tölthető hibrid autóra egy kedvező ajánlat esetén – derült ki az EY megbízásából az Ipsos Zrt. által 500 hazai autóvezető körében készült friss felmérésből. Majdnem minden tizedik válaszadó a költségektől függetlenül is azt tervezi, hogy ilyen típusú gépjárművet vesz a jövőben. A megkérdezetteket jelenleg leginkább a vásárlási ár (40%) és az egy töltéssel megtehető túl rövid távolság (28%) tántorítja el a váltástól. Az önvezető autókkal kapcsolatban már nem ennyire elfogadóak a magyar autósok. A felmérésben résztvevők harmada biztos benne, hogy 15 éven belül elterjednek ezek a járművek, de többségük soha nem gondolkodna el ilyen autó vásárlásán.  


Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Unió, közlekedésbiztonság
 
Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai ...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon ...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler A Teslával tárgyalt Amerikában Szijjártó Péter A Teslával tárgyalt Amerikában Szijjártó Péter Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel
 
Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

2019. június 28.
Zéró károsanyag-kibocsátású, négyszemélyes luxusjárművet tervezett a Peugeot Design Lab. A Tofinou 9.7 a francia Latitude 46 hajóépítő műhely portfoliójának legelegánsabb darabja.
Részletek

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Az autóiparban szerzett díjak tapasztalatait is felhasználva alkotta meg a Latitude 46 hajóépítő műhely csúcskategóriás vitorlás hajójának fedélzetét a Peugeot Design Lab. Az innovatív hajó első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

A tradicionális francia kézműves hagyományokat a legmodernebb gyártástechnológiákkal, a klasszikus faszerkezeteket új generációs kompozit anyagokkal társító Latitude 46 műhely fennállásának több mint három évtizede alatt különleges helyet vívott ki magának az európai motoros és vitorláshajó-piacon. Az északi szélesség 46. fokán fekvő La Rochelle-ben működő műhely kínálatának ékköve, egyben Európa-szerte legnépszerűbb tagja a Tofinou széria; a folyamatosan bővülő család a hétméteres kishajótól az impozáns, 16 méteres tengeri jachtig számos méretosztályt lefed. Ennek a sorozatnak a legújabb, legmodernebb tagja a Tofinou 9.7, amely két, egymástól markánsan elkülönülő méretosztály: a 2,8 tonnás Tofinou 9.5 és a 4,9 tonnás Tofinou 10.c közötti űrt hivatott betölteni.

A kisebb modellek mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző Tofinou 9.7 szokatlanul széles fedélzetét a Peugeot Design Lab tervezői töltötték meg tartalommal, különlegesen ergonomikus, innovatív cockpitot tervezve a hajónak. A két oldalt elhelyezett, víztől védett érintőképernyős vezérlőfelületek gondosan megválasztott dőlésszöge fényviszonyoktól függetlenül könnyű leolvashatóságot szavatol.

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Ugyanakkor a dizájnerek ügyeltek arra is, hogy az összes mechanikus kezelő elem – a csigák, csörlők és kötelek, és persze a kormányrúd – a kormányos keze ügyében legyen. Mindezt organikus, integrált formában valósították meg, így az egynapos kirándulásokra tervezett Tofinou 9.7 egyedül éppúgy könnyedén vitorlázható, mint legénységgel. A kiegyensúlyozott, letisztult fedélzeten semmi nem akadályozza a szabad közlekedést. Az autóipari tapasztalatokból építkező, új generációs elrendezés dinamikus, mégis harmonikus megjelenést kölcsönöz a hajónak, egyben lehetővé tette a teljesen nyitott hátsó fedélzet kialakítását.

A kajütben négy főnek szállást biztosító Tofinou 9.7 kettős személyiségének – a kompakt méretekre rácáfoló ergonómiának és a tradicionális és ultramodern anyagok egyidejű alkalmazásának – a gyökereit ugyanúgy a Peugeot évszázados autóipari tapasztalatában kereshetjük, mint a márka formatervező stúdiója által alkotott, számtalan egyéb használati és dísztárgy esetében. Kiváló példa erre a 2017-ben bemutatott Sea Drive Concept, amely a Peugeot gépkocsik új generációs i-Cockpit vezetői környezetét adaptálta a hajózás speciális igényeihez, jobban áttekinthető, ugyanakkor elegánsabb formában értelmezve újra a cockpit ergonómiáját.

Ugyanakkor nem ez volt a Peugeot Design Lab első kitekintése a hajózás világába. A 2012-ben bemutatott Peugeot Powerboat Concept az elsők között alkalmazta az i-Cockpit koncepcióját, közvetlen párhuzamot állítva a kétszemélyes sporthajó és az ugyanabban az évben bemutatkozó Onyx tanulmányautó között.

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

2014-ben egy 30 méteres jachtot álmodtak meg a stúdió tervezői, amely folytonos üvegfelületek alkalmazásával teremtett világos, páratlan térérzetű környezetet, miközben a kajüt tetőszerkezetét teherviselő elemként kialakítva növelték a hajótest szerkezeti szilárdságát. A Peugeot Design Lab eddigi legnagyobb szabású vízi projektje a JFA Yachts hajóépítő műhellyel közösen megvalósított, 35 méteres katamarán volt.

A kéttörzsű hajók koncepciójának új értelmet adó, az alapvető formát minden lehetséges módon kibontakoztató tanulmányt ugyanaz a Pierre Gimbergues jegyezte, akinek a Tofinou 9.7 fedfélzetét is köszönhetjük. A Peugeot Design Lab vezető dizájnereként a szakember olyan, az ipari formatervezés és a képzőművészet határán egyensúlyozó munkákat valósított meg, mint a szénszálas kompozitokat természetes lávakővel kombináló Onyx kanapé, az imént említett Sea Drive Concept, a 2013-as GTI szörfdeszka-koncepció, vagy éppen az a Peugeot Experten alapuló, mozgó bár, amit – és így záródik be a kör – a Latitude 46 tőszomszédságában működő Gillardeau osztrigatenyésztő felkérésére készített el a Peugeot, és amelyről már mi is hírt adtunk korábban.


Kulcsszavak: design, elektromos hajó, formatervezés, Peugeot Design Lab
 
A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere ‘Grand Prix’ formadíj Peter Schreyernek ‘Grand Prix’ formadíj Peter Schreyernek ProjektX - Tervezzen egyedi autós kiegészítőt az új Fiat 500X modellhez ProjektX - Tervezzen egyedi autós kiegészítőt az új Fiat 500X modellhez
 
Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

2019. június 28.
Európát elérte a nyári hőhullám, és sokan kirándulnak a strandra vagy a vízpartokra.  Ezekhez eljutni sokszor csupán néhány  percet vesz igénybe, de a közúti közlekedés biztonsági szakértői e rövid utazások veszélyeire figyelmeztetnek, különösen a vezetők figyelmének lazulása miatt.
Részletek

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Számos tipikus nyári szokást el kell kerülni,  mert azok kockázatosak és bírságokat is eredményezhetnek. Az alábbiakban íme hét tipp a gondtalan nyári vezetéshez.

Sem strandpapucs, sem  fürdőruha

A tipikus strandviselet nem alkalmas autóvezetésre. A strandpapucs például csökkenti a vezető képességét a pedálok kezelésére, az be is akadhat a pedálokba, és megakadályozhatja a gépkocsi vezetőjét a megfelelő reagálásban.  A legtöbb európai országban a strandpapucs nincs  kifejezetten tiltva, de a strandpapucsban vagy mezítláb vezetés akár büntetést vonhat maga után,  mivel az korlátozhatja a lábak szabad mozgását. A járművezetőknek mindig olyan ergonomikus lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni. A meztelen felsőtesttel való  vezetés  során (az Európai gépjármű Bizottság Alapítványa szerint a járművezetők 25 %-a így vezet) a biztonsági öv felhorzsolhatja a testbőrt. A jármű belsejében lévő hőmérséklet csökkentése érdekében a SEAT Műszaki Központja azt javasolja, hogy a légkondicionáló bekapcsolása előtt nyissa ki az ajtókat és az ablakokat egy percre, hogy kiszellőztesse a belső teret.

Az utasok száma feleljen meg az ülések számának
 
Még ha az utazás távolsága csupán  néhány kilométerre  tehető, az ülések számánál  több embert szállítani veszélyes, mert valamelyik utasnak nem jut biztonsági öv,  vagy a gyermekek esetében   gyermekbiztonsági rendszer.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

A járművezetőknek szükségük van megfelelő folyadékra is

Bár kimondottan  nem tiltott, vezetés közben az étkezés és az ital fogyasztás, az néha a figyelem elterelődését okozhatja. Természetesen az fontos, hogy az ember megfelelő mennyiségű folyadékot igyon, amikor a hőmérséklet hirtelen  megemelkedik. Egy nagy-britanniai tanulmány azt mutatta ki, hogy a kiszáradt gépkocsivezető ugyanazokat a hibákat követi el, mint a 8 pohár bort elfogyasztott járművezető. Ezért az a legjobb az, ha az ember indulás előtt, és az utazás alatt is rendszer időközönként iszik vizet. Ezen túl az olyan vezetőt segítő eszközök, mint például a fáradtság érzékelő, elemzik a gépkocsivezető viselkedését, és javasolják, hogy mikor szükséges szünetet tartani.

A nem megfelelő testtartás

Tipikus látvány meleg napokon a közutakon, hogy valaki úgy vezet, hogy kiteszi a könyökét a gépkocsi ablakán, pedig ezt el kell kerülni. Először azért, mert csökkenti a járművezérlő képességet a gépkocsi irányítására, mivel nincs mindkét keze a  kormánykeréken. Másodszor azért, mert  ütközés esetén súlyos sérülés következhet be.  Egy másik rendkívül kockázatos testtartás az első ülésen ülő utasok esetében az, hogy a lábukat felteszik  a műszerfalra.  Ilyenkor baleset esetén  az első légzsák nemcsak hogy nem fogja megfelelően megtartani az utast, hanem akár testi sérülést is okozhat.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Strandtörölköző, napszemüveg, fényvédő ... és vezetői engedély

Bármennyire is lazán szeret Ön utazni,  ügyeljen arra, hogy mindig Önnél legyenek a személyazonosító okmányai. A legtöbb európai országban, ha valaki vezetői engedély nélkül  vezet, az büntetést von maga után.

Fordítson elég időt arra, hogy megtalálja a legjobb parkolóhelyet

A parkolás közvetlenül a  strand közelében néha rémálom lehet, de próbálja meg nem felidegesítenie magát. Ne feledje, hogy a kürtöt csak a baleset megakadályozására használhatja,  nem pedig a bosszúsága jelzésére. Miután talált egy  parkolóhelyet, az olyan vezetői segédprogramok, mint a Park Assist, a kormánykerék automatikus forgatásával segítenek Önnek könnyebben beállni a parkolóhelyre. 

Mindig győződjön meg arról, hogy arra kijelölt területen parkol, mert a homokon vagy a védett területeken való parkolás komoly büntetést eredményezhet.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez
Kulcsszavak: hasznos tanács, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya Új csuklós Volvo buszok Budapesten Új csuklós Volvo buszok Budapesten Goodyear KMAX és FUELMAX abroncsok kaphatók minden Iveco Stralis típusra Goodyear KMAX és FUELMAX abroncsok kaphatók minden Iveco Stralis típusra Két magyar cég szállíthatja a fix traffipaxokat Két magyar cég szállíthatja a fix traffipaxokat Ismét elindul a fényvillamos Budapesten Ismét elindul a fényvillamos Budapesten
 
A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

2019. június 28.
A Volkswagen belép az egyre növekvő autómegosztási szektorba. A WeShare a mai napon kezdi meg működését Berlinben.
Részletek

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

Az 1500 e-Golf járművel a Volkswagen márka 100% -os elektromos flottát állít az utakra, és az összes járművet zöld árammal üzemelteti. Ezeket további 500 e-up! autó fogja követni a jövő év elején és a Volkswagen új, teljesen elektromos ID.3-as első darabjai, melyet 2020 közepén vezetnek be. A WeShare egy „free-floating” rendszer bérleti állomások nélkül, és digitálisan működtethető egy alkalmazáson keresztül. A WeShare, kezdetben Prágába, a ŠKODA-val, majd Hamburgba történő bővítését 2020-ra tervezik.

„A WeShare segítségével a felhasználók igényeinek kielégítésére személyre szabott autómegosztást kínálunk: könnyen használható, 100 százalékban elektromos üzemmód, zöld energiával”

- mondta Christian Senger, a Volkswagen Digital Car & Services igazgatósági tagja. „Egy ilyen következetes, széles kínálattal kiemelkedünk a versenyből. Kiemelkedően jó helyzetben vagyunk, hogy részt vehessünk a bővülő autómegosztási piacon.”

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

Kezdetben a WeShare szolgáltatási területe mintegy 150 négyzetkilométert fed le - a városközpontban és a város vonatgyűrűjén túl. Később a flotta bővítésével a lefedettségi terület is bővülni fog. A rendszer bevezetésekor az ügyfelek 19 eurocent / perces vonzó tarifát élvezhetnek. Regisztrációs és a repülőtéri díjakat sem alkalmaznak. Szeptembertől kezdődően a három kategória tarifái 29 cent átlagos percenkénti áron kerülnek felszámításra.

Az ügyfeleknek okostelefonnal és hitelkártyával kell rendelkezniük, minimum 21 évesek legyenek, valamint legalább egy éve rendelkezzenek jogosítvánnyal, és legyen Németországban bejelentett lakcímük.

A WeShare a berlini nyilvános töltőhálózaton tölti flottáját, beleértve az újonnan létrehozott töltőpontokat az élelmiszer-kiskereskedők, Lidl és Kaufland 70 üzleténél. A Volkswagen nemrégiben partnerségi megállapodást kötött a Schwarz-csoport cégeivel annak érdekében, hogy biztosítsa az elektromos flotta működését, és az e-mobilitás keretein belül továbbfejlessze a töltő infrastruktúra terjeszkedését a nyilvános helyeken.

A rendszer elindítását követően a WeShare járműveket a WeShare szervizmunkatársai gyűjtik és töltik, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. A későbbi műveletek során a felhasználók ösztönzőket kapnak majd a járművek önálló feltöltésére.

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

A WeShare segítségével a Volkswagen vonzó mobilitási szolgáltatást nyújt a „Volkswagen We” rendszer számára. A németországi autómegosztó felhasználók száma 2010-ben 14-szeresére nőtt. 2010-ben csak mintegy 180 000 embert regisztráltak autómegosztó felhasználóként, és ez év elején 2,46 millióra nőtt. Az autómegosztás tovább növekszik.

A „Volkswagen We” az összefogja a rendelkezésre álló digitális szolgáltatásokat a fogyasztók saját autóihoz és azon túl. A már sikeresen elindított szolgáltatások közé tartoznak az olyan applikációk, mint a We Park, amely a parkolást teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé, a We Experience személyre szabott ajánlásokat tesz a jármű közelében lévő árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, vagy a We Deliver, ami a felhasználó csomagtartóját változtatja csomagátvevő ponttá csomagküldő szolgáltatásoknak. A „Volkswagen We”-n keresztül elérhető egyéb szolgáltatások közé tartoznak az „over the air” szoftverfrissítések és igény szerinti funkciók a járművek részére.


Kulcsszavak: autómegosztó, Berlin, volkswagen, WeShare
 
A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet Az I.D. család  legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Az I.D. család legújabb tagja: a Pikes Peak hegyi felfutó versenyre készült I.D. R Pikes Peak Egymilliárd utasra számít a berlini közlekedési vállalat Egymilliárd utasra számít a berlini közlekedési vállalat Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Volkswagen up! a főnyeremény a hétvégi Kacsafutamon Volkswagen up! a főnyeremény a hétvégi Kacsafutamon
 
Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

2019. június 28.
Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a gazdasági növekedés lassulására és a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnésével (Brexit) kapcsolatos üzleti aggodalmakra hivatkozva.
Részletek

Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete csütörtökön közölte, immár arra számít, hogy tavalyhoz képest idén egy százalékkal, valamivel több mint 15 millióra csökken a forgalomba helyezett új személyautók száma. Eddig egyszázalékos növekedést várt az ACEA.

"Magától értetődik, hogy a Brexitből következő bármilyen további akadály, költség vagy késlekedés komoly veszélyt jelent a munkahelyekre és a növekedésre az autógyártó ágazatban" - figyelmeztetett Erik Jonnaert, a szervezet elnöke, hozzátéve, hogy a Brexitből fakadó bizonytalanságok és a változékony makroökonómiai feltételek mellett az enyhe csökkenés a piac természetes stabilizálódását is jelenti.

Az ACEA csütörtökön tette közzé legfrissebb évkönyvét, amely egyebek között a legfrissebb foglalkoztatottsági, termelési, üzembe helyezési, innovációs és biztonsági adatokat tartalmazza.

Eszerint Európában 2017-ben mintegy 13,8 millió embert foglalkoztatott az autóipar, a teljes uniós foglalkoztatotti létszám 6,1 százalékát. Tavaly 19 EU-tagállamban, 229 autógyártó vagy -összeszerelő üzemben 19,2 millió gépjárművet készítettek el, ebből közel 6,1 milliót exportáltak, 84,4 milliárd eurós kereskedelmi többletet generálva.


Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

A járműgyártás volumene tavaly globálisan 0,6 százalékkal, ez EU-n belül pedig 0,2 százalékkal csökkent. Az üzembe helyezett járművek száma szerte a világban 0,4 százalékkal 97,24 millióra süllyedt, ezen belül az EU-ban 17,6 millió járműt helyeztek forgalomba.

Az Európai Unió útjain mintegy 308 millió gépjármű közlekedett tavaly, ebből 268 millió volt személyautó. A járművekre kivetett adókból csak a keleti bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában 428 milliárd euró bevétel keletkezett, ez több mint két és félszerese a teljes uniós költségvetés összegének.

Kulcsszavak: ACEA, autógyár, európa, járműipar
 
Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon A Mercedes-Benz új CLA 45 AMG modellje Dunlop abroncsokon indul útnak A Mercedes-Benz új CLA 45 AMG modellje Dunlop abroncsokon indul útnak Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen Az elektromos autók piaca Európában töredezett Az elektromos autók piaca Európában töredezett Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása
 
Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

2019. június 27.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza,  évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
Részletek

Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Júniusban először közlekedett a svájci főváros, Bern utcáin az ABB technológiai megoldását alkalmazó, kibocsátásmentes e-tehergépkocsi, amely jelentős előrelépést jelent a fenntartható városi logisztikai megoldások fejlesztése terén.  
 
Az ABB az e-tehergépkocsit a kísérleti teherautók gyártására szakosodott partnerével, az E-Force One-nal közösen fejlesztette ki.  A jármű kifejlesztése azt a célt szolgálja, hogy az ABB 2022 végére villamos meghajtású járművekből álló áruszállító flottát alakítson ki.  
 
A tehergépkocsi, amellyel az ABB Formula E „Gen2” versenyautót szállították az ABB FIA Formula-E autóverseny berni futamának nyitóeseményére, az ABB által gyártott villanymotorral, inverterrel, hajtás- és akkumulátorrendszerrel van felszerelve. Az akkumulátorok töltését az ABB Terra 54 villámtöltők biztosítják. A feltöltött akkumulátorok maximum 300 km hatótávolságot biztosítanak a jármű számára.  
 
Az első két tehergépjárművet az ABB-nek az észak-svájci Turgiban működő teljesítményelektronikai gyárában fogják szervizelni. A több hónapig tartó tesztelési fázist követően, az ABB jelenleg 11 dízel üzemű járműből álló flottáját a következő három évben egyetlen üzemeltető által kezelt, e-tehergépkocsikból álló flottára kívánják lecserélni. A többletköltséggel nem járó átállásnak köszönhetően a becslések szerint évi 400 tonnával csökkentik a flotta szén-dioxid-kibocsátását.
 
Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Morten Wierod, az ABB Hajtások üzletágának vezetője szerint az e-tehergépkocsi jól példázza az ABB technológiai innováció iránti elkötelezettségét. 

Wierod így nyilatkozott: „A teherautókhoz kifejlesztett új hajtáslánc jelentős előrelépést jelent a nehézjárművek e-mobilitási technológiája terén. Jól jelzi azt a jelentős fejlődést, amit a jobb energiahatékonyságú és alacsonyabb karbon-kibocsátású technológiák terén elértünk. Terveink szerint az e-teherautót a napi üzleti tevékenységeinkben is használni fogjuk.”  
 
Svájcban az ABB lesz az első vállalat, amely kísérleti jelleggel teljes körűen villamos hajtású tehergépkocsikra alapozza az áruszállítását. Az e-járművek a tesztelési időszakban az ABB létesítményeket összekötő útvonalakon közlekednek majd. A tervek szerint a Svájcon belüli leghosszabb áruszállítási útvonal 235 km lesz, amely még belül van a kísérlethez kiválasztott háromtengelyes EF26 járművek hatótávolságán. Ha a járműveket a jelenleg rendelkezésre álló legnagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelik fel, a hatótávolság akár 500 km-re is megnövelhető.   

A 25 tonnás prototípus járműveket 310 kWh-ás akkumulátorral szerelik fel, amelyek éjszakai töltését a Turgiban lévő járműtelepen végzik majd. Egy akkumulátor feltöltéséhez 6 órára van szükség. Az ABB 360 kW-os motorjai 2700 Nm nyomatékot adnak le, és lehetővé teszik, hogy az e-tehergépkocsi biztonsággal tudjon vonatni egy 12 tonnányi teherrel megrakott trélert. A jármű maximális sebessége 85 km/h. Eltekintve a gumiabroncsok által generált zajtól, a jármű menetzaja elhanyagolható.   
 
Marcel Schütz, az ABB Transport & Trade Switzerland vezetője hozzátette:

„Az e-tehergépkocsik naponta közel azonos távolságot tesznek majd meg, így kifejezetten az ABB igényei szerint tervezhetők. Ezek a járművek számunkra tökéletes logisztikai megoldást kínálnak.”   
 
A Turgiban lévő járműtelepen működő töltőállomások energiaellátását – köszönhetően a gyárban már kiépített napelemtábláknak és invertereknek – fenntartható energiaforrásból tudják majd biztosítani. Az e-tehergépkocsi-flottának az ABB logisztikai tevékenységébe történő integrálása jelentősen hozzájárul a vállalat globális kibocsátás-mentesség iránti kötelezettségvállalásának teljesítéséhez, amely alapján az ABB azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy karbonsemleges és energetikailag önellátó ökoszisztémákat fejleszt ki az ipar, az otthonok és a nagyvárosok számára.

Kulcsszavak: ABB, elektromos kamion, fejlesztés
 
A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott A Scania, az Audi és a nemzetközi IHRO fuvarozási vállalat közös gázüzemű jármű fejlesztésébe fogott Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Tervek készültek a rákoskeresztúri metró vonalára Tervek készültek a rákoskeresztúri metró vonalára A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki
 
A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

2019. június 27.
A rugalmas és hatékony termelésnek köszönhetően rövid időn belül már a második új generációs kompakt modell gyártását kezdi meg Kecskeméten a Mercedes-Benz Cars. Az új CLA Shooting Brake az elődmodelljéhez, és a CLA Coupé-hoz hasonlóan kizárólag a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készül, a teljes világpiac számára.
Részletek

A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

Néhány hónappal az új generációs CLA Coupé után a testvérmodell, az új CLA Shooting Brake első sorozatgyártott példánya is legördült a gyártószalagról a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A Mercedes-Benz Cars ezzel nemcsak a kompaktautó-generáció két legsportosabb modelljét viszi a megszokott csúcsminőségben az utakra, hanem a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés terén is új mércét állít fel. Az új kompakt modellek bevezetésének sorozata, amely 2018 áprilisában Rastattban, az új A-osztály sorozatgyártásának elindításával kezdődött, a CLA Shooting Brake-kel most egy új mérföldkőhöz ért.

„A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban már ma is sok minden megtapasztalható, ami a holnap okos-gyártását jellemzi. Egymásba kapcsolódó, digitális és rugalmas folyamatokkal dolgozunk, így a CLA Shooting Brake sorozatgyártásának elindítása zökkenőmentesen illeszkedett a meglévő gyártási folyamatainkba. Mindez a motivált és jól képzett munkatársainknak köszönhető. Büszkék vagyunk erre a csapatra, hiszen az ő érdemük, hogy folytatódik a kecskeméti gyárban a CLA sikertörténete” – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Kecskemét a globális gyártási hálózatban

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár a 2012-es indulásától kezdve folyamatosan növelte jelentőségét a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában. E hálózat előnyét a digitálisan összekapcsolt folyamatok mellett főként a közvetlen tapasztalatcsere jelenti a rastatti testvérgyárral.

A kompaktautók gyártási hálózatát három kontinens hat gyára alkotja: Kecskeméten, Rastattban (Németország), Pekingben (Kína), Uusikaupunkiban (Finnország), Aguascalientesben (Mexikó) és Hambachban (Franciaország). Ezek a telephelyek jelenleg hét modellt gyártanak: a Mercedes Benz A- és B-osztályt, a CLA-t és a CLA Shooting Brake-et, a GLA-t, az A-osztály szedánt, valamint a hosszú tengelytávval gyártott A-osztály szedánt – kifejezetten a kínai piac számára.

A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

A CLA Shooting Brake és a CLA Coupé modelleket kizárólag Kecskeméten gyártják a teljes világpiacra. 2018 óta az új Mercedes-Benz A-osztály is Kecskeméten készül.

Fókuszban a rugalmasság, hatékonyság és fenntarthatóság

Modern, folyamatosan fejlődő ipar 4.0-ás technológiák jellemzik a Mercedes-Benz Cars összes gyártási helyszínét, így a gyárak a legnagyobb rugalmassággal reagálhatnak a változó vevői igényekre. A piaci ingadozások, a vevői igények alakulása és a felszereltségi változatok sokasága mind amellett szólnak, hogy a gyártási folyamatokat a lehető legrugalmasabbra tervezzék, amihez számos újszerű, innovatív megoldás is hozzájárul.

Egy jövőbe mutató pilot-projekt keretében Kecskeméten próbálták ki például, hogy milyen előnyei lehetnek a drónoknak gyárterületen belüli szállító eszközként. Egy körülbelül öt hónapos időszakon keresztül a levegőben, drónok segítségével mozgatták a raktár és a karbantartóüzemek között a karbantartáshoz szükséges cserealkatrészeket a gyártócsarnokok felett. Ez a kiegészítő szállítási mód növeli a gyártási rugalmasságot és csökkenti a csarnokokon belüli forgalmat. A teszt-projektet ezután más telephelyeken is elindítják, a folyamatok optimalizálása érdekében.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban már ma is alkalmazott technológiák és folyamatok sora szemlélteti a Mercedes-Benz Cars gyártási hálózatának folyamatos fejlesztéseit:

•    Flex-cellás gyártás: Az újonnan létesített karosszériaüzemben úgynevezett flex-cellákban készülnek az új modellek motorház- és csomagtartófedelei. Ezen moduláris, cserélhető munkaállomásoknak köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás.

•    Új szállítási módok a karosszériaüzemben: A kecskeméti Mercedes-Benz gyár az alkatrészek szállításánál az új technológiák alkalmazására épít. Egyebek mellett vezető nélküli szállítójárművek mozgatják az új kompaktautó-generáció kerékjárati karosszériaelemeit – vagy akár egész nyers karosszériákat is – a karosszériaüzemen belül az egyes gyártóberendezések között. Ez a nagyobb hatékonyság mellett egyben a munkabiztonságot is növeli.

A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

•    Targoncamentes összeszerelő üzem és vezető nélküli szállítórendszer: A telephely célja a targoncamentes összeszerelő üzem megvalósítása, ami mindenekelőtt a munkabiztonságot szolgálja. A targoncák helyett speciális görgős állványokat használnak, amelyek segítségével az anyagokat az alkalmazott göngyölegtől függetlenül, logisztikai vonatok vagy vezető nélküli szállítójárművek segítségével továbbítják a gyártócsarnokba. A gyárban alkalmazott, vezető nélküli szállítórendszerek pontosan az egyedi járműre szabott komponenseket és alkatrészeket szállítják a szerelőszalaghoz, ahol köztes tárolás nélkül szerelik be azokat. A telephelyen jelenleg már a szerelőterületek 99 százaléka targoncamentes.

•    Papírmentes gyár: A projekt révén láthatóvá válik, hogy az ipar 4.0 digitális megoldásai hogyan növelik a gyártás hatékonyságát, miközben az erőforrásokat is kímélik. A digitális megoldások fokozatosan átveszik a papír alapú dokumentáció helyét, például a járművek gyártószalagon használt papír kísérődokumentumait és a belső folyamatok biztosítására szolgáló bizonylatokat is képesek kiváltani.

•    Széndioxid-semleges termelés: 2022-ig a Mercedes-Benz Cars európai gyárainak energiaellátását széndioxid-semlegessé teszik. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár már a jövő évben átáll a széndioxid-semleges áram felhasználására. Az energiahatékonyság növelése céljából a gyár területének komplett kültéri megvilágítását LED-lámpák biztosítják, 2021-ig pedig az épületek belső világítását is LED-re cserélik.
Az új CLA Shooting Brake: sportos és praktikus

Már a világpremierjén, a 2019-es Genfi Autószalonon is minden tekintetet magára vonzott a „dizájndarab”, de markáns frontjával és sportos hátsójával a CLA Shooting Brake második generációja nem csak látványra meggyőző. A modell még nagyobb rakteret kínál a bevásárláshoz, vagy éppen a sporteszközök szállításához. Ugyanúgy, mint a CLA Coupé, a kombi modell is elsősorban a fiatalabb vásárlói réteget szólítja meg.


A Mercedes-Benz megkezdte Kecskeméten az új CLA Shooting Brake gyártását

Az új modellben a Mercedes-Benz User Experience (MBUX) multimédia rendszer legújabb verziója kapott helyet. A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX már kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha. Számos kényelmi és MBUX-funkció kezelése még könnyebb és ösztönösebb lett.

Az új CLA Shooting Brake még kényelmesebb az ENERGIZING komfortvezérlésnek köszönhetően, amely összekapcsolja a gépjármű különböző kényelmi funkcióit. A klímaberendezés és az ülések (fűtés, szellőztetés, masszírozás) egyes funkciói különböző megvilágítási és zenei hatásokkal együtt célzottan hoznak létre egy igazán különleges, személyre szabott hangulatot az ügyfél igényei szerint.

A CLA Shooting Brake megkapta a legújabb biztonsági segédrendszereket, és az S-osztályból érkező funkcióknak köszönhetően az aktív biztonság tekintetében kimagaslik a szegmensből.

Az új CLA Shooting Brake 2019 szeptemberében kerül kereskedelmi forgalomba.

A piaci bevezetésük óta a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modellekből már több mint 750.000 darabot értékesítettek. 2018-ban a legnagyobb piacok Kína, az USA és Németország voltak. A Mercedes-Benz már a CLA első generációjával is sikeresen szólított meg új vásárlói rétegeket: az USA-ban a CLA-vásárlók általában tíz évvel fiatalabbak az átlagos Mercedes-Benz-vevőknél. Európában a modell vásárlóinak csaknem kétharmada valamelyik versenytárs autóját vezette korábban.


Kulcsszavak: autógyár, CLA, CLA Shooting Brake, kecskemét, mercedes-benz
 
Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Bővít a Hyundai Kínában Bővít a Hyundai Kínában A Lada visszatér Latin-Amerikába A Lada visszatér Latin-Amerikába Teljessé vált az E-osztály modellkínálata Teljessé vált az E-osztály modellkínálata A Rába ülésalkatrészeket gyárt az új Suzuki Vitarába A Rába ülésalkatrészeket gyárt az új Suzuki Vitarába
 
Musso Grand: a SsangYong igáslova

Musso Grand: a SsangYong igáslova

2019. június 27.
A Musso típus újjászületve tér vissza a Ssangyong modellpalettájára, a korábban azonos néven futó, népszerű 4x4-es terepjáró méltó utódaként, pick-up formában.
Részletek

Musso Grand: a SsangYong igáslova

A hasznongépjármű (N1G) besorolású Musso Grand pick-up 2019 június elején érkezett meg a magyarországi márkakereskedésekbe.

Az új Musso Grand a Ssangyong Rexton G4 esetén már ismert létrakeretes alvázra épül, kapcsolható összkerékhajtású modell, melyhez kétféle hátsó felfüggesztés választható (hátsó merev tengely, laprugóval vagy 5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés).

A hosszított karosszériájú Musso Grand pick-up tengelytávja 3,210 mm, hossza 5,405 mm, szélessége 1,950 mm, magassága 1,855 mm, raktérfelületének hossza 1,610 mm, teherbírása laprugós hátsó felfüggesztés esetén 1,062 kg. Az új pick-up elérhető két felszereltségi szinttel (Plus, Premium), 6 sebességes manuális vagy automata váltóval, igény esetén önműködő mechanikus differenciál zárral a hátsó tengelyen.

A Musso Grand szívében egy kimagaslóan erős és nyomatékos, saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1600–2600-as fordulatszám tartományban, ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít. A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Musso Grand a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3 tonnát is vontathat.


Musso Grand: a SsangYong igáslova

Az új Musso Grand elegáns megtestesítője a klasszikus pick-up értékeknek. Impozáns méretei mellett minden részlete a nyugalmat, a biztonságot és a precizitást sugallja. Robosztus és karakteres, ugyanakkor sportosan elegáns.

A dupla kabinos kivitelben elérhető Musso Grand a kategóriájában elérhető legmodernebb technológiákat kapja és a választható opcióknak köszönhetően egyénre szabottan variálható (9,2" érintőképernyős multimédia egység, automata vészfékező rendszer (AEBS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), sávváltás asszisztens (LCA), ütközés figyelmeztetés (FCW), távolsági fényszóró asszisztens (HBA), holttérfigyelő (BSD), 360 fokos kamera (AMS), hátsó keresztforgalom figyelmeztető (RCTA), táblafelismerő rendszer (TSR), szellőztethető és fűthető első ülések, fűthető hátsó ülések, vezető és utasoldali oldallégzsák, első ülés oldallégzsákok, függöny légzsákok, LED irányjelzők, 7" színes 3D Supervision kijelző műszeregység, 20" könnyűfém keréktárcsák, Xenon fényszóró, LED ködfényszóró kanyarfény, napfénytető, intelligens kulcs stb.).

A modell kétféle, Plus és Premium felszereltségi szinten lesz elérhető, melyek esetén változattól függően választható a fekete, illetve barna bőr belső színvilág. A modellre 5 év vagy 100.000 km gyártói garancia vonatkozik.

Musso Grand: a SsangYong igáslova
Kulcsszavak: bemutató, Musso Grand, pick up, ssangyong, új modell
 
A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio SEAT Leon X-PERIENCE – Dinamika és biztonság SEAT Leon X-PERIENCE – Dinamika és biztonság
 
Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

2019. június 27.
A Kia XCeed a Kia Motors vadonatúj kompakt városi crossovere (CUV), amely a SUV-ok sokoldalúságát egyesíti a kompaktokra jellemző sportos megjelenéssel és kezelhetőséggel.
Részletek

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

A hagyományos szabadidő-terepjárók sportos alternatívájaként az XCeed a SUV-okhoz hasonlóan tágas utas- és csomagteret kínál. Sportos és komfortos, miközben sokkal jobban átlátható belőle a forgalom, mint a hagyományos hasmagasságú modellekből.

Az XCeedet fejlett biztonsága, fedélzeti információs és szórakoztatórendszere a CUV kategória egyik legmodernebb tagjává teszi. Élénk, turbós motorjai ugyancsak a leghatékonyabbak közül valók.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője így kommentálta az új modell bevezetését: “A Kia XCeed tervezésekor fontos célunk volt, hogy az autó a hagyományos SUV-oknál megjelenésében és vezethetőségében is emocionálisabb és dinamikusabb legyen. Vevőink azonban a nagyobb modellek tulajdonságaihoz is ragaszkodnak, s az új CUV maradéktalanul megfelel az igényeiknek: modern, tágas és sokoldalúan használható. A hagyományos kompaktok és a SUV-ok erősségeit egyesítve, az XCeed valami frisset és szokatlant kínál európai vásárlóinknak. Az új modell a teljes Ceed családot új és merész irányba viszi, miközben megmutatja a Kia jövőképét is. A kompaktoké a második legnagyobb járműkategória az európai piacon, amely a különféle új karosszériaváltozatoknak köszönhetően még nagyobb figyelmet kap majd. A kibővített Ceed családdal a Kia már most szélesebb választékot kínál versenytársainál.”

A Kia XCeed városi crossover a márka európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán készül, ugyanott, ahol az ötajtós Ceed, a kombi Ceed Sportswagon és a különleges ötajtós ProCeed shooting brake. A Ceed család legújabb tagjának európai értékesítése 2019 harmadik negyedévében indul, 7 éves vagy 150 000 km-es garanciával.

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

A hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

Stílusos, kifejező és modern formatervével az XCeed sportos alternatívája a hagyományos terepjáróknak, SUV-oknak. A tervek a márka európai központjában, Frankfurtban születtek, a munkálatokat Gregory Guillaume, a Kia Motors Europe formatervezésért felelős alelnöke irányította.

Az XCeed sokkal emocionálisabb és dinamikusabb megjelenésű, mint magasabb építésű riválisai, miközben a Ceed sorozat többi tagjától is eltér, hiszen merőben mást kínál. Csupán két karosszériaelemet örökölt az ötajtóstól: az első ajtókat.

Oldalnézetben feltűnő a hosszú gépháztető, ennek vonala, az első kerekek az A-oszlopok felé vezetik a tekintetet, az autó sziluettje hátrafelé elnyúlóan sportos. A tengelytáv milliméterre pontosan megegyezik a többi Ceedével (2650 mm), de az XCeed első és hátsó túlnyúlása nagyobb az ötajtósénál, elöl 25 (905 mm), hátul 60 mm-rel (840 mm).

A hátsó ajtó is meredekebb szögben áll, mint az ötajtósé - a csomagtér padlója, a rakodóperem éle 60 mm-rel fut magasabban -, ami önmagában is kupészerűbbé teszi a megjelenést. Az XCeedhez 16 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák választhatók, kiváló tapadású 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretű abroncsokkal.

Első és hátsó kialakításával, az XCeed határozottan elkülönül, de nem távolodik el a hagyományos Ceedektől. A karosszéria 1 826 mm széles (ez 26-tal több, mint az ötajtósé), és frontrésze is markánsabb a kiemelkedő rácsozattal, valamint a nagyobb alsó légbeömlőkkel. A fényszórók is mások, a Ceed „jégkockás” (ice cube) LED-fényei itt szögletesebbek, vékony irányjelző fényekkel, amelyek vonala a kerékívek felé halad.

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

Hátul szintén LED-fények világítanak, s ezek különleges kialakításukkal olyan hatást keltenek, mintha az övvonalak folytatásai lennének. A csomagtérajtón és lökhárítón futó vízszintes vonalak szélesebbnek láttatják az autót.

A megemelt felfüggesztésein a karosszéria ugyanazt a robosztusságot sugározza, mint a többi SUV a Kia választékában. Az új XCeed szabad hasmagassága 174 mm (16 colos kerekekkel), és 184 mm (18 colos kerekekkel), ez akár 42 mm-rel is több a hagyományos ötajtós értékénél. A kerekek mintázata, az oldalsó burkolatok és az ezüstszínű tetősínek vagány, terepjárósan robosztus kiállást adnak, amit tovább erősít a hátsó lökhárító fémhatású betétje.

Az új Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük a vibráló friss Quantum sárgával, amely más modellhez nem rendelhető a Ceed családban.

Utasterében az XCeed a Ceednél már bevált kialakítást hozza, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal. A SUV-októl eltérően a csípőpont itt alacsonyabban van, amitől önmagában jóval sportosabb a vezetői pozíció, de a megnövelt szabad magasság miatt sokkal jobb a kilátás is, mint a hagyományos személyautókból (lásd bővebben a „Kialakítás” pontban).

Az infotainment a műszerfal „lebegő” érintőképernyőjéről irányítható, alul külön érintőgombokkal a telefon, az audiorendszer és a hűtés-fűtés számára. Ezek a vezérlők ergonomikusak és funkcionálisak, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a tekintetét az útról.

Az utastérben mindenhol kellemes tapintású, puha anyagokat találunk, selyemfényű króm műszerfaldíszítéssel, kifinomult részletekkel. A vevők többféle szövet, szintetikus bőr és valódi bőrkárpit közül választhatnak.

Különlegesség az új, sárga belső színcsomag: fekete a kárpit, kontrasztos hatású sárga varrással az üléseken, és az ajtóburkolatokon. Az utastérben fényes fekete és metálfényű sárga felületek is megjelennek.

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

A SUV-ok utas- és csomagtere jóval sportosabb, kompaktabb testben

A Kia XCeedet úgy tervezték meg, hogy SUV-okra jellemző helykínálatot nyújtson kompakt karosszériában. Az ötajtós Ceed és a Kia Sportage között elhelyezkedő újdonság a legnépszerűbb európai SUV, a legnagyobb darabszámban értékesített Sportage utas- és csomagteréhez hasonló dimenziókat kínál.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:

“Az XCeed sportos kialakítása és viselkedése sokkal kívánatosabb, mint a legtöbb, nagyobb méretű SUV-é. Ez a sokoldalúságot azonban nem érinti, mert az új modell intelligens belső kialakításával tágas utasteret és használható méretű csomagteret is kínál.”

A Kia XCeed teljes hossza 4 395 mm, ezzel 85 mm-rel nyúlik túl az alapját adó ötajtós Ceeden, ugyanakkor 90 mm-rel rövidebb, mint a Kia Sportage. Az XCeed 1 490 mm-es magasságával is hasonló a helyzet, mert 43-mal magasodik a normál Ceed fölé, s 155 mm-rel alacsonyabb a Sportage-nál, miközben alacsonyabb súlypontja miatt vezethetősége a hagyományos Ceedéhez áll sokkal közelebb.

A Ceed, a kompakt kategória egyik legtágasabb típusa, így az XCeed is rendkívül tágas utasteret kínál. Az ülések csípőpont-magassága 42 mm-rel magasabb a normál Ceedénél, így a be- és kiszállás is sokkal könnyebb és kényelmesebb. Ugyanakkor a hátsó utasok tere világosabb és tágasabb, mint a legtöbb kompakt crossoverben.

A hosszabb hátsó túlnyúlás miatt, a változatlan tengelytáv ellenére is 426 literes (VDA), azaz 31 literrel nagyobb a csomagtartó, mint az ötajtós, ferdehátú Ceedben, s ez az érték csak alig marad el az Európában legnagyobb darabszámban értékesített kompakt SUV-étól. A hátsó üléstámlák ledöntésével a raktér 1 378 literesre bővíthető. A variálhatóságot és a használhatóságot fokozza a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla, a csomagtérajtó elektromos mozgatása (Smart Power Tailgate), valamint az osztott rakodótér. A kétféleképpen betehető padlóval növelhető a raktér, vagy külön alsó rekesz is kialakítható.

Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

Biztonság, telematika, szórakoztatás - az XCeed a kategóriájának egyik legfejlettebb modellje

Az XCeed fejlett biztonsága, telematikai rendszere és szórakoztató központja által az egyik legmodernebb autó a szegmensében. A funkciókat úgy tervezték meg, hogy a vezetést biztonságosabbá és stresszmentesebbé tegyék, illetve maximális kényelmet biztosítsanak.

Az XCeed az első európai Kiák közé tartozik a márka innovatív UVO Connect telematikai rendszerével. Az UVO Connect összeköti a vezetőt a világgal: fontos információkat kínál akár az autó kijelzőjén, akár okostelefonon keresztül. A Kia Live szolgáltatásait használó rendszer saját eSIM kártyával üzemel, és akár az opcionális 10,25 colos, szélesvásznú TFT LCD képernyőn is megjeleníti tartalmat: élő közlekedési információkat, időjárás előrejelzést, érdekes pontokat (POI), és akár részletes (az árakat, a pozíciót és a lehetőségeket is magában foglaló) parkolási segítséget. Lehetőség van az autó diagnosztikai adatainak megosztására, útvonalak küldésére, és az autó helyének ellenőrzésére is.

A megvásárolható 10,25 colos érintőképernyővel olyan Bluetooth „multi-connection” is jár, amihez a használók egyszerre két okostelefont csatlakoztathatnak, és használható az Apple CarPlay és az Android Auto rendszer. A fejlett osztott képernyővel a felhasználók számos funkciót figyelhetnek vagy akár vezérelhetnek is egy időben, a rendelkezésre álló widget-ek közül párhuzamosan három helyezhető el a képernyőn. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető például a navigációt figyelje a teljes képernyőn, miközben az utas mást használ, például kiválasztja a kedvenc dalait, vagy megnézi az időjárás-jelentést. Felszereltségtől függően 8,0 colos érintőképernyő is rendelkezésre áll.

Az XCeedhez JBL Premium audiorendszer (az MP3 fájlokat feljavító Clari-Fi technológiával), kétzónás automata légkondicionáló, fűthető és elektromosan behajtható visszapillantók, fűthető kormánykerék, szélvédőfűtés, valamint fűthető és szellőztethető első és hátsó ülések is rendelhetők.

A Kia XCeed elérhető lesz a márka első teljesen digitális, 12,3 colos vetített Supervision műszeregységével is. A nagy felbontású, 1920x720 pixeles kijelző helyettesíti a hagyományos műszereket, a sebességmérőt, a fordulatszámmérőt, és mindazt, ami a márka személyautóiban hagyományosan megtalálható. A multifunkciós kijelzőn megjeleníthetjük a navigáció soron következő utasításait, az audio, a telefon, a fedélzeti számítógép, valamint az összes vezetősegéd funkcióit is. Az új 12,3 colos Supervision műszeregység extraként rendelhető, piactól és a jármű felszereltségétől függően. Felváltja a hagyományos analóg műszereket és a köztük lévő 3.8 colos monokróm, vagy 4.2 colos színes TFT LCD paneleket is.

A Kia XCeed a legmodernebb aktív vezetősegédeket és biztonsági technológiákat kínálja. Ezek közé tartozik a dugóban is araszolni képes adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a gyalogosfelismerő funkcióval ellátott ütközéselkerülő-támogatás, a táblafelismerő, a parkolósegéd, a sávtartó automatika, valamint az automata fényszóróvezérlés is. Az XCeed figyelmezteti a vezetőt és szünetet javasol, ha fáradtságra utaló jeleket érzékel. A Kia 2-es szintű önvezető technológiájának részeként elérhető a sávkövető asszisztens is, amely képes a gáz, a fék és a kormányzás kezelésére. Figyelve az útjelzéseket, a felfestéseket, a sávon belül tartja az autót és ügyel a helyes követési távolság tartására.

Mint minden Európában értékesített Kia modell, az új XCeed is az alapfelszereltség részeként kínál menetstabilizálót.

Kulcsszavak: bemutató, kia, suv, új modell, XCeed
 
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Sallangmentes - Skoda Karoq Sallangmentes - Skoda Karoq Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon
 

Találatok száma: 11204 Megjelenítve: 161 - 170