Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 171 - 180
56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

2019. február 11.
Az üzemeltető Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH a Siemens Mobility-t 56 regionális, több egységből álló szerelvény leszállításával bízta meg.
Részletek

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

A tervek szerint a vonatok az „augsburgi vasúti hálózatok” villamosított vonalain fognak közlekedni Bajorország délnyugati részén. A Siemens összesen 44 három kocsiból álló Mireo villamos vonatot és 12 öt kocsiból álló Desiro HC kétszintes villamos vonatot fog szállítani. Mindkét vonattípus kombinálható és így az üzemeltető rugalmasan alkalmazkodhat az utazóközönség változó igényeihez. A megrendelés értéke körülbelül 400 millió euró. Az új vonatok a tervek szerint a 2022. decemberi menetrendváltással kezdődően fognak részt venni az utasforgalomban.

„Különösen nagy örömünkre szolgál, hogy megkezdődhet ötödik hálózatunk üzemelése Németországban, az augsburgi hálózat Lot 1 szakaszán. A csúcstechnológiás vonatok, amelyeket partnerünk, a Siemens Mobility szállít, fontos alkotóelemei a kiváló minőségű szolgáltatás biztosításának, amely további utasok számára teszi majd vonzóvá a vasúti közlekedést”

– mondta Stefan Krispin, a Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH vezérigazgatója.

„Ez újabb megrendelést jelent a két regionális vonatplatformunkra a legfontosabb hazai piacon. Most először úgy szállítjuk a vonatokat, hogy a két típust üzemelés közben lehessen kombinálni. Ily módon mindkét vonattípus erősségei optimálisan kihasználhatók” – nyilatkozta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A vonatok a tervek szerint az Ulm–Augsburg–München, Würzburg–Ansbach–Treuchtlingen–Donauwörth–Augsburg, valamint az Aalen–Nördlingen–Donauwörth vonalon fognak közlekedni. Mindegyik vonatot úgy tervezték, hogy megfeleljen a forgalom előre jelzett növekedésének a régióban. Különösen a Münchenbe irányuló és Münchenből induló útvonalakra tervezett kétszintes vonatok gondoskodnak az ülőhely-kapacitás növeléséről.

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

A Mireo 216 ülőhellyel, a Desiro HC pedig 538 ülőhellyel rendelkezik. Az utazóközönség igényeinek kielégítése terén a rugalmasság további fokozása érdekében négy háromkocsis Mireo vonat kombinálható egyetlen szerelvénnyé vagy pedig legfeljebb két Mireo kombinálható egy Desiro HC vonattal. Ha még nagyobb kapacitásra van szükség, akkor két Desiro HC szerelvény összekapcsolható. Mindegyik kocsiban az átjárónál egy több célra is felhasználható terület található, ahol 18 kerékpárt lehet szállítani a Mireo, illetve 45 kerékpárt a Desiro HC esetében. Minden vonat akadálymentesített hozzáférést kínál a mozgáskorlátozott utasok számára. A vonatok egy fedélzeti felvonóval is fel vannak szerelve, hogy a kerekesszéket használók könnyen feljuthassanak a vonatra az alacsony peronokkal rendelkező állomásokról is.

Valós idejű utastájékoztató rendszer mutatja az érkezési és indulási időket, valamint a csatlakozásokat a megfelelő állomásokon. A vonatok a Siemens által kifejezetten a mobilvétel jelentős javítása érdekében kifejlesztett, nagy frekvenciákat áteresztő ablaküveggel vannak felszerelve. Ezen kívül a vonatokat felkészítik a WLAN-technológia esetleges későbbi telepítésére is.

Kulcsszavak: közlekedés, Mireo, Siemens, Siemens Desiro, vasút
 
E-útdíj - NFM: a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az állam E-útdíj - NFM: a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az állam Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott Emelkedett a benzin ára, a gázolajé nem változott A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését Életeket menthet a minőségi téli gumiabroncs Életeket menthet a minőségi téli gumiabroncs Az ABB készen áll a világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitójára Az ABB készen áll a világ leghosszabb vasúti alagútjának megnyitójára
 
A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

2019. február 11.
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektromos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. 
Részletek

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

A föld alatti bányagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott járműveinél.  
 
Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtás-láncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehéz-gépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója.

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

„Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjárműtöltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”     

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányá-szati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki.

Kulcsszavak: ABB, elektromos, fejlesztés, nehézgépjármű
 
A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását Ultradögös kerekeket kapott a Tesla Model S Ultradögös kerekeket kapott a Tesla Model S Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz Töltőállomás-hálózatot épít ki Bécs elektromos autókhoz A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt
 
Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

2019. február 08.
A Mazda Motor Corporation ma leleplezte a 30. jubileumi MX-5 modellt Chicago-ban, Racing Orange színben.
Részletek

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt
3
0 év és több mint 1 millió eladott darab után a Mazda úgy érzi, ikonja nemcsak a vállalat hatáskörébe tartozik, hanem legalább annyira a rajongóké is világszerte, mint a gyáré. Ez a tömeg együttesen támogatta a 30. évfordulós modell létrejöttét. Azért, hogy a Mazda kifejezze háláját a modell és kedvelői felé, egy teljesen új színt, a Racing Orange-et kreálta a limitált széria számára, egy olyan egyedülálló színt, mely egy új, izgalmas nap hajnalát idézi.

A Racing Orange színen kívül a jubileumi modell egyedi alufelniket (Rays ZE40 RS30) kapott, melyet kizárólag az MX-5-re fejlesztetek a Rays Co. vállalattal. Az autókon kis jelvény hirdeti, hogy az adott példány hányadik darab a világszerte piacra kerülő 3000-res limitált szériából. A limitált változatok között vászontetős és RF modelleket is találunk.

Az MX-5 1989-es első bemutatása után rögtön sikeres lett. Három évtized és négy generáció óta még mindig dominálja a roadsterek piacát. Az idő múlásával mindig hű maradt eredeti elveihez; egy sokak számára megengedhető, könnyű építésű, kétüléses sportautó, melyet kiemelkedő élmény vezetni, lényege pedig a Jinba Ittai, a ló és lovas harmonikus egysége, mely a Mazda összes modelljére jellemző mostanában.

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

Kulcsszavak: bemutató, mazda, mx-5, premier
 
Hibrid változatban is megérkezett a Lexus új zászlóshajója Hibrid változatban is megérkezett a Lexus új zászlóshajója A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija Párizsban mutatkozott be először a Nissan Pulsar NISMO Párizsban mutatkozott be először a Nissan Pulsar NISMO Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat Kettős premier New Yorkban: a Volkswagen bemutatta az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautókat
 
Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

2019. február 08.
Tovább erősíti pozícióját a bolygó negyedik legnagyobb nemzeti újautó-piacán a Toyota. Az Indiának szánt, közös platformra épülő modellpáros az országban szokatlanul modern technológiákat alkalmaz.
Részletek

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra


Hibrid hajtáslánccal és könnyebb, biztonságosabb önhordó vázszerkezettel érkezik 2021 körül az indiai újautó-piacra a Toyota új kompakt szabadidőjárműve és buszlimuzinja. A közös, új generációs padlólemezre épülő modell azt a frissen bemutatott Toyota Innova Crystat váltja majd, amely a crossoverek stílusát és emelt üléspozícióját a buszlimuzinok felülmúlhatatlan praktikumával társítja.

A jelenlegi Innova Crysta a Toyota Hilux elpusztíthatatlan létravázas szerkezetére épül, a robusztus alapok mellett rendkívül igényes (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négy lengőkaros) futómű biztosít megfelelő utazási komfortot és pontos vezethetőséget. A Délkelet-Ázsiában gyártott és forgalmazott autó 2.7 literes benzinmotorja vagy 2.4, illetve 2.8 literes dízelmotorjai hatfokozatú automata sebességváltó közbeiktatásával hajtják a hátsó vagy mindkét tengelyt.

A környezetvédelmi és utasbiztonsági szempontból egyaránt előremutatóbb új modellpárost a Suzukival kötött együttműködési megállapodás keretében fogják fejleszteni és gyártani. Iparági hírek szerint bizonyosnak látszik, hogy költségmegfontolásokból bontják ketté az Innova Crysta dupla személyiségét: a buszlimuzin olcsóbb, míg a szabadidőjármű drágább, de igényesebb is lesz. Üzemben tartási költségei ugyanakkor jelentősen javulnak majd, köszönhetően a közelebbről nem részletezett öntöltő hibrid hajtásláncnak, amelyet először fog alkalmazni ebben a szegmensben a Toyota.

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

A Toyota Motor Company indiai leányvállalata, a Toyota Kirloskar Motor hivatalosan még nem erősítette meg az India Times belső információkra hivatkozó értesülését, ugyanakkor a cég egyik, neve elhallgatását kérő, vezető beosztású dolgozója szerint:

„a szabadidőjármű és a buszlimuzin tervei egyaránt az asztalon vannak. Közülük a kompakt egyterű modell az engedélyezés legvégső fázisában jár, már csak néhány fontos lépés van hátra, hogy biztos legyen a megvalósulása.”

Indiában 2018 során 3,4 millió személygépkocsit  adtak el. A lakosság számának és vásárlóerejének gyors ütemű növekedése a szakértők szerint hamarosan a világ harmadik legnagyobb újautó-piacává teheti Indiát: az ázsiai ország, amely egy évvel ezelőtt körözte le Németországot, akár már 2020-ban megelőzheti Japánt. A Toyota tavaly 4,3-ról 4,5 százalékra növelte részesedését ezen a hatalmas, gyors ütemben fejlődő piacon, s az új generációs modellek várhatóan tovább erősítik a márka indiai pozícióját.

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra
Kulcsszavak: India, Innova Crysta, toyota, új modell
 
Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Az Örökifjú hatvan éves Az Örökifjú hatvan éves Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace
 
Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

2019. február 08.
Csökkent a dízelmotoros autók részaránya, nőtt a benzines és elektromos autóké az Európai Unióban a 2018 negyedik negyedévi és teljes éves forgalomba helyezésekben az európai járműipar szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön közzétett jelentése alapján.
Részletek

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

A tavalyi negyedik negyedévben összességében 273 ezerrel, 7,9 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban mint egy évvel korábban. Dízeles autót 23,6 százalékkal kevesebbet, benzineset viszont 0,8 százalékkal többet, elektromos autót pedig 33,1 százalékkal többet. A dízel autók részaránya így csökkent, a benzineseké és az elektromos autóké pedig nőtt.

A negyedik negyedévben fogalomba helyezett új autók 34,1 százaléka volt dízel, míg egy évvel korábban még 41,2 százaléka. A benzines autók részaránya eközben 57,2 százalékra nőtt 52,3 százalékról. A tavalyi negyedik negyedévben 2,7 százalék, egy évvel korábban 1,9 százalék volt a teljesen elektromos autók részaránya a forgalomba helyezett új autók között. A hibrid-elektromos autók részaránya 3,2 százalékról 4,5 százalékra nőtt, az egyéb alternatív hajtású autóké 1,5 százalékról 1,4 százalékra csökkent.

Teljesen elektromos autót 86 ezret helyeztek forgalomba 2018 negyedik negyedévében, míg egy évvel korábban 65 ezret, a növekedés 33,1 százalék volt. Hibrid-elektromos autót 31,1 százalékkal többet, 143 ezret helyeztek forgalomba a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 109 ezer után. Az egyéb alternatív hajtású autók forgalomba helyezése 53 ezerről 13,8 százalékkal 46 ezerre csökkent.

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

Tavaly az év egészében 56,7 százalék volt a benzines és 35,9 százalék a dízeles autók részaránya, míg 2017-ben a benzineseké kisebb, 50,3 százalék, a dízeleseké nagyobb, 44,0 százalék volt.

A teljesen elekromos autók részaránya 1,5 százalékról 2,0 százalékra nőtt tavaly az előző éviről, a hibrid-elektromosoké 2,8 százalékról 3,8 százalékra emelkedett, az egyéb alternatív hajtású autóké 1,4 százalékról 1,5 százalékra emelkedett.   

Tavaly az egész évben 302 ezer teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 38,2 százalékkal többet a 2017-es 218 ezernél. A hibrid-elektromos autók forgalomba helyezése 35,6 százalékkal 579 ezerre emelkedett 427 ezerről. Egyéb alternatív hajtású autót 11,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba tavaly mint 2017-ben, 206 ezer után 229 ezret.

Magyarországon 2070 teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba 2018-ban az előző évi 1192 után. A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók száma 5642-re nőtt 3539-ről. Egyéb alternatív hajtású autót 2017-ben 34-et, 2018-ban 50-et helyeztek forgalomba.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

2019. február 08.
A Renault csütörtökön bejelentette, hogy jelezni fogja a hatóságoknak: a Japánban pénzügyi visszaélések vádjával letartóztatott Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató 50 ezer eurós "személyes kedvezményt" kapott a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében.
Részletek

A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

A gyanú szerint Carlos Ghosn a Versailles-i Kastélyban 2016-ban rendezett esküvőjét a Renault-val fizettette ki.

"Azonosítottuk, hogy 50 ezer eurós értékben, a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében, Carlos Ghosn személyes kedvezményhez jutott" - olvasható az autógyár közleményében.

A Renault "úgy döntött, hogy a jogi szervek tudomására hozza ezt a tényt" - áll a közleményben egy nappal azután, hogy a Le Figaro című napilap nyilvánosságra hozta a szerződés tartalmát. Az újság szerint az összeg a volt elnök-vezérigazgató esküvői ünnepségét fedezte, amelyet 2016. október 8-án a  Versailles-i Kastélyparkban található Grand Trianon kastélyban tartottak.

A Le Figaro azt írta, hogy a Renault a Grand Trianon 50 ezer eurós bérleti díját a két fél között 2016 júniusban aláírt szponzori szerződés ellentételeként rögzítette.

Az esküvőt szervező cég számlája alapján megállapítható, hogy a bérleményt a Versailles-i Kastély "felajánlotta", ami arra utalhat, hogy az ajándékot közvetlenül az elnök-vezérigazgatónak szánták.

A nehezen értelmezhető kitételt a Renault tavaly novemberben egy belső vizsgálat során találta meg, nem sokkal azután, hogy a volt elnök-vezérigazgatót Japánban pénzügyi visszaélések gyanújával letartóztatták.

Ghosn ellen december elején emeltek vádat Japánban amiatt, hogy a 2015-től 2018-ig terjedő időszakban 2,9 milliárd jen jövedelmet szerepeltetett az értékpapír-felügyeletnek benyújtott beszámolókban a tényleges 7,2 milliárd jen helyett. Az ügyészség azzal is megvádolta a 64 éves üzletembert, hogy nem megfelelően látta el a vezérigazgatói feladatokat és megkárosította a Renault céggel szövetségi viszonyban álló Nissant, amelynek szintén elnöke volt.

A japán cég vezetői posztjától még novemberi letartóztatásakor megfosztották Carlos Ghosnt, a Renault vezetéséről azonban csak január végén mondott le.

Kulcsszavak: Carlos Ghosn, járműipar, renault, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda A Hankook lesz a MAN gyári felszerelésű abroncs-beszállítója A Hankook lesz a MAN gyári felszerelésű abroncs-beszállítója Két új Renault Trucks alkalmazás mobilra Két új Renault Trucks alkalmazás mobilra Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Elkelt a négymilliomodik Suzuki Swift a világban Elkelt a négymilliomodik Suzuki Swift a világban
 
Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

2019. február 08.
Gyártásrekord az új Passat bemutatójára: tavasszal lépi át a „bestseller” a 30 millió darabos határt, amivel világszerte a legsikeresebb középkategóriájú modellé lép elő.
Részletek

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

Annyi már bizonyos, hogy a harmincmilliomodik Passat a progresszíven továbbfejlesztett nyolcadik generáció tagjai közül kerül ki – a nagyszabású műszaki frissítés eredménye olyan Passat, amelyben a márka legújabb fejlesztései találkoznak. Az új Passat a Genfi Autószalonon tartja autókiállítási premierjét, az első országokban pedig májusban indul az előértékesítése.

A Passat modellekben tartja világpremierjét a Travel Assist rendszere, a Limousine és Variant változatában egyszerre bemutatkozó új Passat ugyanis az első Volkswagen, amely ezen új IQ.DRIVE rendszerrel tetszőleges sebességgel (0 és 210 kilométer/óra között) közlekedhet részben automatizáltan. Mindezeken túl az új Passat ugyancsak világszerte a márka első modelljeként érkezik piacra a kapacitív kormánykerék technikájával, amely a vezető érintését érzékelve egyfajta interaktív interfészként szolgál olyan rendszerek felé, mint a Travel Assist. További újdonság a Passat fedélzetén a vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist), amely szükség esetén fékezési beavatkozással növeli a kitérő manőverek biztonságát. Szinte nappallá varázsolják az éjszakát az új interaktív IQ.LIGHT – LED-mátrixfényszórók, amelyek innovatív világítástechnikája eddig kizárólag a jelenlegi Touareg sorozat tagjaihoz állt rendelkezésre.

Az új Passat sorozattal párhuzamosan jelenik meg a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB3), az okostelefonos alkalmazások interfészeként szolgáló App Connect így a Volkswagennél elsőként kínálja az iPhone-alkalmazások vezeték nélküli integrációját az Apple CarPlay segítségével. A Passat mostantól kívánságra állandó internet-kapcsolatot is biztosíthat az MIB3 révén, az új infotainment-rendszerek ugyanis már alapkivitelben beépített SIM-kártyával készülnek.

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

A valós idejű információkat használó, továbbfejlesztett navigációs szolgáltatások mellett így új technikák és ajánlatok, zenei streaming-szolgáltatások, internetrádió, természetes (online-alapú) hangvezérlés, a Volkswagen We online-szolgáltatásainak zavartalan használata, valamint a jövőbeni felhőalapú hordozható járműbeállítások is megjelennek a választékban. Mindemellett az új Passat nyitására és indítására szolgáló mobilkulcs (Mobile Key) funkciója is rendelkezésre áll az első okostelefon-modellek számára a palettán.

Az MIB3 digitális hálózatba kapcsolt egységet alkot az új Digital Cockpit műszerfallal, amelynek digitális műszereit következetesen továbbfejlesztették elődjéhez (Active Info Display) képest. A még kontrasztosabb megjelenítéseket letisztult és igényes grafikák jellemzik, miközben a rendszer funkcióspektruma is új szintre lépett. Egyetlen gombnyomással három különböző kijelzőfelület-konfiguráció választható a multifunkciós kormánykerékről.

A hajtásrendszerek kínálata szintén jelentősen fejlődött. A modellsorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású tagja, a Passat GTE például jóval nagyobb elektromos hatótávval érkezik, ami az új WLTP-ciklus szerint akár az 55 kilométert2) (az NEFZ alapján ez mintegy 70 kilométernek2) felel meg) is elérheti. A Passat GTE emellett elektromos motorja és gazdaságos, turbófeltöltésű benzines erőforrása (160 kW/218 LE rendszerteljesítmény) kombinációjával a kényelmes és biztonságos, hosszútávú túramodell előnyeit is kínálja. A Passat GTE már most teljesíti az új gépkocsik számára csupán 2021-től hatályos Euro 6d kipufogógázszabvány határértékeit, a további TSI- és TDI-motorok pedig egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP szabvány előírásainak. Emellett minden új Passat, legyen szó benzin- vagy dízelüzemű motorváltozatról, már egyaránt részecskeszűrővel készül.

Kulcsszavak: autószalon, genf, Passat, volkswagen
 
ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon Négy Volkswagen világpremier az elektromos mobilitás és a teljesítmény terén a Genfi Autószalonon Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen A német kormány elítéli a majmokon és embereken kipufogógázzal végzett kísérleteket A német kormány elítéli a majmokon és embereken kipufogógázzal végzett kísérleteket Ötödik évfordulóján friss megjelenést kapott a 2015-ös Kia Venga Ötödik évfordulóján friss megjelenést kapott a 2015-ös Kia Venga
 
Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

2019. február 07.
Januártól a korábbinál egyszerűbben lehet visszaigényelni az áfát a céges autók lízingdíjából - közölte a Magyar Lízingszövetség. A lépés az adminisztrációban jelent könnyebbséget, és kedvező hatása lehet az autófinanszírozási piacra is, amely jelentős emelkedést mutat.
Részletek

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

Kedvező változás lépett életbe a céges autók finanszírozásában 2019-től: a nyílt végű pénzügyi lízing illetve operatív lízing igénybe vétele esetében a cégautóknál nem kell útnyilvántartást vezetni az üzleti használatról annak érdekében, hogy a lízingdíjakban szereplő áfa felét levonhassák az érintett vállalkozások – közölte a Magyar Lízingszövetség.

Amennyiben a lízingbe vevő úgy dönt, továbbra is alkalmazhatja a korábbi rendszert: tehát részletes dokumentációval igazolja a tényleges üzleti használat mértékét, és ennek megfelelően – akár az 50%-os átalányt is meghaladó mértékben – helyezi levonásba a lízing- illetve bérleti díjak forgalmi adóját.  A Lízingszövetség szerint az új szabályozás kedvező választási lehetőséget kínál a lízingbe vevőknek, mellyel jelentős adminisztrációs tehertől és adókockázattól szabadulhatnak meg.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az előzményeket ismertetve azt mondta: „A lízingpiac régóta szerette volna elérni az cégautók lízingdíjához köthető áfaelszámolás mostantól már érvényes egyszerűsítését. Mivel a lépés az Európai Unióban egységesen szabályozott forgalmi adót érint, ezért szükség volt egy uniós határozatra és a jóváhagyásra. Az adminisztrációs terheket csökkentő lépéseket, köztük ezt a könnyítést a magyar kormány is támogatta és a vonatozó törvénymódosítással januártól életbe léptek az új szabályok. Egyes részletek, mint például az autónkénti választás lehetősége vagy az átmeneti rendelkezések tekintetében is a lízingbe vevők számára kedvező, és a Lízingszövetség előzetes véleményével és javaslatával megegyező rendelkezések születtek.”

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

A főtitkár szerint az új áfaszabály segítheti az új autók piacának tavalyi 17,5 százalékos bővülésében jelentős szerepet játszó lízingfinanszírozás további térnyerését és lökést adhat a flottafinanszírozásnak is. A szabályok részleteiről, értelmezéséről a Magyar Lízingszövetség honlapján (ügyféltájékoztató) illetve a Nemzeti Adó-és Vámhivatal év vége előtt megjelentetett tájékoztatójából tudhatunk meg többet.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lízing, Magyar Lízingszövetség
 
Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től Jelentős támogatással vásárolható meg a BMW i3 október 27-től A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán
 
Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

2019. február 07.
Az új TT RS  most még dinamikusabb megjelenésével magabiztosan megmutatja, mi rejlik benne.
Részletek

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az öthengeres erőforrás 400 lóerőt teljesít, amelyet az öt henger összetéveszthetetlen hangja kísér. Az új TT RS 2019. február 6-tól rendelhető. A Coupé és a Roadster 2019 tavaszától található meg Németország és további európai országok kereskedőinél. A Coupé ára 67 700 eurónál kezdődik. A Roadster induló ára 70 500 euró.

„Az új TT RS abszolút legjobb formáját hozza” – mondja Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezetője. „Edzett atléta módjára még inkább megmutatja, mennyi erő rejlik az izmos külsőben.” Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH műszaki vezetője így egészíti ki: „A kiemelkedő teljesítmény záloga a kis súly, a végsőkig sportosra hangolt futómű és a díjnyertes öthengeres erőforrásunk. A 2.5 TFSI-motorral immár kilencedik alkalommal nyertük meg sorozatban a nagy becsben álló „Év nemzetközi motorja” díjat.”

Dinamikus megjelenés: a külső forma

A TT RS még soha nem volt ennyire maszkulin. A teljesen átrajzolt orr és a markáns hátsó rész dinamikus megjelenést kölcsönöz neki. A mattfekete single frame kerettel övezett feketén csillogó hűtőrács alsó részén matt titán színű quattro felirat olvasható. A még nagyobbra tervezett oldalsó légbeszívókat a belső és a külső oldalon is függőleges bordák tagolják. A motor hűtését további vízhűtők segítik elő az RS jellegzetes méhsejtmintás rácsa mögött. Az oldalsó légbeszívók, amik majdnem az első kerékdobokig húzódnak, rendkívül szélesnek láttatják az új TT RS-t.

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az oldalsó kifutásainál meredeken felfelé kanyarodó végigfutó első spoiler az első kötényt határozottan lezárva markáns és az autósport hangulatát idéző megjelenést kölcsönöz. A szárny élét alapkivitelben a karosszéria színére fényezték, kérésre matt alumínium, vagy csillogó fekete szín választható. Az új tervezésű küszöbprofilban az RS fényes fekete betétet kapott. A külső tükrök háza a vevő választása szerint a karosszériával megegyező színű, matt alumínium hatású, fényes fekete, vagy karbon lehet.

Hátul az új tervezésű merev hátsó szárny vonja magára a tekinteteket oldalsó wingletjeivel. Az aerodinamikai koncepció részeként hozzájárul az RS-re jellemző teljesítményhez és hatékonysághoz. Az RS-tipikus diffúzor felett kétoldalt függőleges designelemek húzódnak. Az RS megjelenésének a lezárását két nagy, ovális formájú kipufogóvég képezi.

A LED-fényszórók az alapfelszereltség részét képezik. Az opcionális Matrix LED egységek rendkívül rugalmas és intelligens módon szabályozzák a távfényt. A szintén opcionálisan rendelhető háromdimenziós hatású OLED hátsó lámpák (Organic light emitting diode) rendkívül homogén és precíz módon biztosítanak egyenletes fényt. A gyújtás bekapcsolásakor az OLED hátsó lámpák látványos fényjátékba kezdenek. A belső térben új elem a kormánykerék kerületén 12 óránál látható vörös jelölés.  

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az új TT RS megrendelője nyolc szín közül választhat, amelyek között megtalálható az RS sajátjának számító Kyalami-zöld, valamint a választékban újonnan megjelent impulzusnarancs és a turbókék. A rendelhető matt alumínium és csillogó fekete optikai csomagok segítségével kiemelhető a spoilerek szegélye és a hátsó szárny. A csillogó fekete optikai csomag esetében elöl és hátul az Audi karikái és a TT RS-típusmegjelölés is fekete színt kaphat. A TT RS Roadster vászonteteje fekete színű. Az Audi exclusive csomag további testre szabási lehetőségek széles választékát kínálja.

Díjnyertes erőgép: a 2.5 TFSI

Öt henger, 294 kW (400 LE) teljesítmény, 480 Nm nyomaték, quattro rendszerű összkerékhajtás – az Audi TT RS lenyűgöz belső értékeivel, és kiemelkedő menetteljesítményeket kínál. A Coupé alig 3,7 másodperc alatt ugrik nulláról 100 km/h-ra. A kísérőzene eközben az öthengeres jellegzetes melódiája: 1-2-4-5-3. Ennél a gyújtási sorrendnél váltakozva következik be a közvetlenül szomszédos és az egymástól távoli hengerek gyújtása. Ez az egyedülálló ritmus sok benzinvérű rajongó számára jelenti a legszebb zenét.

A 2.5 TFSI-motor immár kilencedik alkalommal kapta meg sorozatban a nagy becsben álló „Év nemzetközi motorja” kitüntetést. Az erőforrás 2008 óta készül az Audi Hungariánál. A turbófeltöltéses motor a teljesítményt 2480 cm3 lökettérfogatból nyeri. A 480 Nm maximális nyomaték percenként 1950 és 5850 fordulat között érhető el. A végsebességet az elektronika 250 km/h-ban, illetve igény esetén 280 km/h-ban korlátozza.


Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az öthengeres motor erejét hétfokozatú S tronic sebességváltó adja át a quattro rendszerű összkerékhajtásnak, amely lamellás tengelykapcsoló segítségével szabadon osztja fel a vonóerőt a tengelyek között. A kerekenkénti nyomatékvezérlésnek köszönhetően a jármű még agilisabban és biztonságosabban kezelhető. A vezető az Audi drive menetdinamikai rendszerrel befolyásolhatja a quattro hajtást és más komponenseket mint a kormányzást, az S tronicot, a motorkarakterisztikát és a kipufogógáz-csappantyúkat. Ehhez négy üzemmód áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic és individual.

Tömény dinamika: a futómű

Az Audi TT RS kitűnő kezelhetőségének az alapfeltételét az alacsony súly (TT RS Coupé vezető nélkül 1450 kg) és a következetesen sportosra hangolt futómű teremti meg. A kifejezetten az RS-hez hangolt progresszív kormányzás szoros kapcsolatot biztosít az úttal. A 19 vagy 20 collos kerekek mögött az első tengelyen belső hűtésű, perforált acél féktárcsák kaptak helyet. A féknyergek az alapkivitelben fekete, opcionálisan vörös színűek. Igény esetén az RS sportfutóműve az Audi magnetic ride technológiáját alkalmazó adaptív lengéscsillapítókkal egészíthető ki. Ezek szabályozását szintén az Audi drive select menetdinamikai rendszer végzi.

Motorsport ihlette: a belső tér

Az új TT RS kezelő- és kijelzőelemei teljes mértékben a vezető felé fordulnak. A rombuszmintában steppelt alcantara szövettel vagy opcionálisan méhsejtmintában steppelt finom nappabőrrel bevont RS-sportülések, valamint az üléseken, a kormánykeréken, a küszöbléceken és a választókaron megjelenő RS-feliratok a 2+2 üléses autó sportos karakterét emelik ki. Az alapkivitel részét képező, 12,3 collos képernyőt alkalmazó Audi virtual cockpit külön RS-képernyőtartalommal jeleníti meg a keréknyomást, a nyomatékot és a gyorsulásokat. A képernyőn megjelenő sebességváltó-szimbólum kézi üzemmódban a fordulatszámhatár elérésekor felfelé váltásra figyelmezteti a vezetőt. A váltófülekkel kísért RS-sportkormány a multifunkciós gombok mellett további két kezelőegységet kínál a motor indítására és leállítására, valamint az Audi drive select menetdinamikai rendszer állítására.

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az új RS-designcsomaggal vörös, vagy kék részletek jelenhetnek meg az autó belsejében a légbefúvóknál, az öveken és az RS-logóval ellátott szőnyegeken. A bővített RS-designcsomag további eltérő színű elemeket kínál az üléseken és a középkonzolon.

Naprakész megoldások: az infotainment

Az Audi az infotainment területén is számos különlegességet kínál. Az opciók közé tartozik az MMI Navigation plus, benne az MMI touch szabad szöveges kereséssel és természetes hangvezérléssel, valamint a WiFi-hotspot és az Audi connect online modul. A gyors LTE szabványnak köszönhetően a fedélzeten elérhetők az online szolgáltatások. Az Audi smartphone interface összeköti az okostelefont a TT RS rendszereivel és a tartalmat az USB-felületen át közvetlenül az Audi virtual cockpiten jeleníti meg. A 680 watt teljesítményű Bang & Olufsen hangrendszer kitűnő hangzást biztosít a fedélzeten.

Az új TT RS 2019. február 6-tól rendelhető. A Coupé és a Roadster 2019 tavaszától található meg a kereskedőknél. A Coupé ára 67 700 euró. A Roadster induló ára 70 500 euró. 

Kulcsszavak: audi, Audi TT, bemutató, TT RS, új modell, új motor
 
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját
 
Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

2019. február 07.
Két exkluzív dizájnrajzzal kínál először betekintést a ŠKODA új KAMIQ modelljére. A nagyvárosi SUV-modell (City-SUV) robusztus fellépésével a cseh márka nagysikerű formai nyelvezetének folytatója, miközben új stílusjegyekkel is bővíti.
Részletek

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

Ezek közé tartoznak a ŠKODA modellen első ízben megjelenő, felülre helyezett nappali menetfénnyel kiegészített és két részre osztott fényszórók.

Elején a széles és függőleges állású hűtőrács hangsúlyozza az új ŠKODA KAMIQ City-SUV erőteljes és magabiztos fellépését, amely a márka SUV formai nyelvezetének jellegzetes elemeként kettős lamellázattal készül, felül pedig a motorházfedél karakteres vonalvezetéséhez csatlakozik. A markáns tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót és tökéletes harmóniában áll a dinamikus tetőívvel. Az újdonság terepes karakterét ezüstszínű, robusztus első légterelője is kiemeli. Az orrkialakítás különlegességei a ŠKODA-modellen első ízben megjelenő, új tervezésű és kétrészes LED-fényszórók, amelyekben a nappali menetfény ezúttal a főfényszóró felett húzódó csík formájában jelenik meg. A KAMIQ mindemellett az első ŠKODA-modellként kínál elöl és hátul is dinamikus irányjelzőket. A fényszórók kristályhatású üveggel és LED-egységekkel erősítik az igényes összhatást.

Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte:

„Új KAMIQ City-SUV modellünkön a fényszórók teljesen újszerű elrendezését alkalmaztuk. A ŠKODA-modellen első ízben megjelenő, felülre helyezett nappali menetfénnyel kiformált és osztott világítótestek egyedi fellépést kölcsönöznek a KAMIQ számára, miközben nagysikerű SUV formai nyelvezetünk egy másfajta interpretációját képviselik.”

Kiegyensúlyozott arányok és időtlen formavilág

A magas és masszív hatást keltő motorházfedél az oldalnézetnek is fontos eleme, ahol megnövelt szabadmagasság, nagyméretű kerekek és diffúzorelem hangsúlyozzák a ŠKODA KAMIQ erőteljes formáit. Kiegyensúlyozott arányok, letisztult felületek és modern, egyben időtlen formavilág emelik ki dinamikus és sportos fellépését, a tekintetet vonzó és letisztult rajzolatú farkialakítást pedig a ŠKODA jellegzetes fénygrafikája C-alakzatának újszerű interpretációja és – akárcsak elöl – a világítóegységek kristályhatású formai elemei jellemzik. A crossover-újdonság Európában a ŠKODA első SUV-modelljeként hordoz a jól ismert márkaembléma helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaján.

Az új ŠKODA KAMIQ a 2019. március 5. és 17. között rendezett Genfi Autószalonon tartja világpremierjét.

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait
Kulcsszavak: autószalon, genf, KAMIQ, skoda, suv
 
A Mazda három újdonságot mutat be Genfben A Mazda három újdonságot mutat be Genfben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Jól megy a csehországi autógyáraknak Jól megy a csehországi autógyáraknak A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt A Citroën a 2019-es genfi autószalonon bemutatja az Ami One Concept tanulmányt
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 171 - 180