Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 171 - 180
Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental

Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental

2020. április 25.
Makóra telepíti nyíregyházi gyárának egyik üzletágát, emiatt az év végéig 127 nyírségi dolgozóját bocsátja el a Continental - közölte a járműalkatrész-beszállító és technológiai német konszern magyarországi vállalati kommunikációs vezetője pénteken az MTI-vel.
Részletek

Áttelepíti egyik üzletágát és dolgozókat bocsát el nyíregyházi gyárából a német Continental

A közlemény szerint a németországi Contitech Mobile Fluid Systems (MFS) üzletág menedzsmentje által meghozott döntéssel kifuttatják a hűtő-fűtő rendszerek gyártását Nyíregyházán, az üzletághoz kapcsolódó termelést pedig a hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói gyárba helyezik át.

Az MFS-tevékenység várhatóan szeptember végére fog megszűnni a nyíregyházi telephelyen, emiatt legkésőbb 2020 végéig 127 munkavállaló szerződését kell felbontani, ebből a létszámból 109 dolgozót munkaviszony keretében foglalkoztatnak - ismertette a nagyvállalat.

A döntés indokaként a Continental AG a hűtő-fűtő rendszerek iránti kereslet 2018 óta tapasztalható jelentős csökkenését jelölte meg. Számításaik szerint a negatív trend várhatóan tovább folytatódik 2020-ban és azt követően is, mivel az autóipar folyamatosan áll át az elektromos autók gyártására. A nyíregyházi gyár MFS-üzletágába a piaci trendek miatt nem érkeztek új projektek, így a magas minőségű termelés ellenére nem tudott összességében megfelelő szintű nyereségességet elérni - olvasható a közleményben.

A cég hangsúlyozta, a nyíregyházi üzem üzletági gyártásának megszüntetését nem a koronavírus-járvány, hanem a piac alakulása indokolja.

A munkavállalókat csütörtökön tájékoztatta a nagyvállalat a döntésről. Mint írták, minden érintett munkavállalót támogatni fognak abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb megoldást, a következő hónapokban pedig mindenkivel egyeztetnek a lehetőségekről.

A Continental aktívan támogatja majd azokat, akik szeretnék áthelyeztetni magukat a cégcsoport másik gyárába, tanácsadást és támogatást nyújtanak az új munkahelyet keresők számára, valamint a megfelelő végkielégítés mellett - bizonyos esetekben - extra bónusz lehetősége is fennáll - olvasható a közleményben.

Jelezték, hogy a nyíregyházi ContiTech Magyarország Kft. nem zár be, a gyár fő tevékenységei, a légrugó és keverő üzletágak stabilak és nyereségesek, így ezeken a területeken nem számítanak hasonló lépésekre.


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar, koronavírus
 
24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso  most még jobb ár-érték arányt kínál A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso most még jobb ár-érték arányt kínál Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van Tíz éve gyárt Magyarországon a Bridgestone Tíz éve gyárt Magyarországon a Bridgestone
 
A Renault 5 milliárd, az  Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól

A Renault 5 milliárd, az Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól

2020. április 25.
Az Air France francia légitársaság 7 milliárd eurós hitelhez jut a francia kormánytól és bankoktól a koronavírus-járvány okozta nehézségeinek leküzdésére, de az államosítása nem szerepel a napirendben - közölte péntek este a TF1 kereskedelemi televízió híradójában Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.
Részletek

A Renault 5 milliárd, az  Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól

A tárcavezető elmondta, hogy az állam által garantált 5 milliárd eurós bankkölcsönt kaphat a Renault autógyár is, amelynek 15 százalékos részvényese a francia állam. 

Az Air France számára nyújtott hitelből 4 milliárd euró az állam által 90 százalékban garantált bankkölcsön, 3 milliárd euró pedig közvetlen állami kölcsön - jelezte a tárcavezető.

"Meg kell mentenünk a nemzeti vállalatot"

- fogalmazott Bruno Le Maire, történelminek minősítve a mentőövet. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a légitársaság államosítása nem szerepel napirenden.

A Renault esetében mintegy 5 milliárd eurós, az állam által szintén 90 százalékban garantált bankhitelről van szó.

A francia légitársaság csaknem összes repülőgépe parkolópályára került, miután a Covid-19 fertőzés miatt Franciaországban szigorú kijárási korlátozások léptek életbe március 17-én. A gazdasági tárca szerint a hitelek elsődleges célja 350 ezer közvetett és közvetlen munkahely megmentése.


A Renault 5 milliárd, az  Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól

"A támogatási mechanizmussal, amely az Európai Bizottság jóváhagyásától függ, az Air France-KLM cégcsoport szavatolni tudja az Air France-nak azokat az eszközöket, amelyekkel teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait, folytatva az átalakulást ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon egy olyan ágazatban, amelyet a globális válság teljesen átalakít" - írta a légitársaság közleményében.

Bruno Le Maire elmondta: a támogatás "nem egy kitöltetlen csekk".

"Meghatároztuk a feltételeket az Air France-nak... ugyanis a franciak pénzéről van szó, így az Air France-nak ezentúl rentábilisabbnak kell lennie. Valamint meghatároztuk az ökológiai feltételeket. Az Air France-nak a környezetvédelmet leginkább tiszteletben tartó légitársasággá kell válnia" - mondta a miniszter.

A francia légitársaság jelezte, hogy a holland állam hasonló módon kívánja támogatni a cégcsoport másik tagját, a KLM légitársaságot.

Kulcsszavak: Air France, koronavírus, renault, támogatás
 
A Renault 5 milliárd, az  Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga
 
A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast

A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast

2020. április 24.
Egy izomautó, ami nem repeszti meg a dobhártyákat, és egyetlen csepp üzemanyagot sem éget el, mégis úgy tűnik, hogy 8 másodpercen futja majd a negyed mérföldes távot, miközben 270 km/óra fölé gyorsul.
Részletek

A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast

Íme a Ford Performance legelső, egyedi Mustang Cobra Jet dragstere, amit kizárólag villanymotor hajt.

Az akkumulátoros Mustang Cobra Jet 1400 prototípust kifejezetten arra tervezték, hogy várhatóan több mint 1400 LE teljesítményt és mintegy 1500 Nm forgatónyomatékot szabadítson az aszfaltra, érzékletesen bizonyítva az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket az egyik legkeményebb motorsport-ágazatban.

“A Fordnak mindig is bevált módszere volt, hogy a versenypályákon mutatta be innovációit,” magyarázta el David Pericak, a Ford Icons globális igazgatója. “Az elektromos hajtásláncok egészen új dimenziókat nyitnak a teljesítmény terén, és a vadonatúj Cobra Jet 1400 jól példázza, hogyan törheti át a határokat egy új technológia. Izgatottan várjuk, mire lesz képes ebben az évadban a gép; annál is inkább, mert ugyancsak idén csatlakozik a Mustang-családhoz a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E is.”

A világ első, tisztán elektromos hajtású Mustangja, a Mustang Mach-E színre lépése után a Mustang Cobra Jet 1400 prototípus most újabb lehetőséget villant fel a Mustang-örökség gyarapítására – és egyben arra, hogy bemutassa az egyik legfejlettebb technológiát, ami a Ford jövőbeli hajtáslánc-kínálatát gazdagítja.

A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast

Ugyanakkor a Mustang Cobra Jet 1400 megalkotásával a Ford mérnökei az eredeti Cobra Jet előtt is tisztelegnek, ami a ’60-as évek végén minden vetélytársát lemosta a dragster-pályákról, és még mindig komoly tényezőnek számít a sportágban.

“Ez a projekt a Ford Performance minden munkatársa számára izgalmas kihívást jelentett – méghozzá olyan kihívást, amit örömmel vállaltunk,” mesélte Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “A Cobra Jet 1400 projekt lehetőséget kínált arra, hogy az elektromos hajtásláncot versenyautós specifikációkkal fejlesszük ki, márpedig ehhez tényleg nagyon értünk. Szóval kifejezetten magasra tettük a lécet, de még a kezdeti elképzeléseinket is sikerült felülmúlnunk. Fantasztikus élmény volt részt venni ebben a munkában, ami remélhetőleg csak az első volt a Ford Performance Motorsports hasonló, jövőbeli projektjei között.”

A Ford Performance jelenleg tovább folytatja a Cobra Jet 1400 tesztelését, és még idén a rajongók, a sajtó és a versenytársak jelenlétében lép majd pályára az autóval egy drag-versenyen, ahol mindenki láthatja, mire képes az új gép az aszfalton.

A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast
Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Ford Performance, Mustang
 
Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát A Ford Performance bemutatja az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-ast A Tesla Motors biztonságosabbá tette sikermodelljét A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában
 
A Daimler nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben

A Daimler nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben

2020. április 24.
A Daimler nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a német autóipari társaság csütörtökön közölt előzetes adatai szerint.
Részletek

A Daimler nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben

A Kecskeméten Mercedes-Benz-gyárat üzemeltető társaság az év első három hónapjában 617 millió euró (222 milliárd forint) kamat- és adófizetés előtti (EBIT) nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 2,798 milliárd euróval.
   
A kisbuszokat, buszokat és teherautókat is gyártó vállalat azzal számol, hogy a koronavírus-világjárvány miatt az idén kisebb lesz az árbevétele és a nyeresége, mint tavaly. Részletes adatokat április 29-én közölnek.
   
A társaság a járvány miatt március 17-én úgy döntött, hogy felfüggeszti a termelést az európai üzemek többségében. A 170 ezer németországi dolgozó 80 százalékát átállították rövidített munkaidőre, és az úgynevezett pénzügyi rugalmasság biztosítására megállapodást kötöttek egy banki konzorciummal egy 12 milliárd eurós hitelkeretről.
 
A Daimler nyeresége 78 százalékkal csökkent az első negyedévben

A gyártást négy hét szünet után, április 20-án kezdték fokozatosan beindítani, elsőként a társaság székhelye, Stuttgart mellett fekvő Bad Cannstadtban működő motorgyárban indult el a munka, szigorú fertőzéshigiéniai óvintézkedések mellett. A kecskeméti üzemben április 28-tól gyártanak ismét kocsikat, egyelőre egy műszakban.
   
A cég korábban közölt adatai szerint az első negyedévben 477 378 darab Mercedes-Benz gyártmányt értékesítettek, ami 14,9 százalékos csökkenés éves összevetésben. A legnagyobb piacon, Kínában, ahol már januárban járványt okozott az új típusú koronavírus, különösen nagy, 20,3 százalékos visszaesést regisztráltak.

Kulcsszavak: daimler, gazdaság, járműipar, mercedes-benz
 
Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénél Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénél Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Vásároljon használt autót biztos kézből Vásároljon használt autót biztos kézből Tovább nőtt az Opel vesztesége tavaly Tovább nőtt az Opel vesztesége tavaly Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is
 
Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére

Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére

2020. április 24.
Metró és helyi érdekű vasút (hév) építésével enyhítené Kolozsvár önkormányzata a város és környezete közlekedési gondjait. Emil Boc polgármester csütörtökön aláírta a szerződést a megvalósíthatósági előtanulmányt és tanulmányt készítő cégcsoporttal.
Részletek

Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére

Az aláírás ceremóniáját az egyik közösségi portálon élőben közvetítették.

A polgármester Kolozsvár története legnagyobb mobilitási projektjének nevezte a metró és hév megépítését. Mindkét tömegközlekedési eszköz nyugat-kelet irányban köti majd össze a várost a környezetébe tartozó településekkel.

Elmondta: a hév kiépítése a könnyebb feladat, hiszen ez a Kolozsvárt átszelő, jelenleg is használatban levő vasútvonalon közlekedhetne. A hév a nyugati Bánffyhunyadtól a keleti Désig forradalmasítaná a vasúti személyszállítást.
   
Kedvező fejleménynek nevezte, hogy a Szállításügyi Minisztérium 2024 októberéig villamosítja és modernizálja a Nagyvárad-Kolozsvár vasútvonalat. Ezen, valamint a Kolozsvár-Dés vasútvonalon fognak járni a helyi érdekű vonatok is, amelyek számára a Kolozsvártól nyugatra fekvő Magyarnádas és a várostól keletre fekvő Bonchida között új állomások sorát alakítanák ki. A polgármester kiemelte: a helyi érdekű vasút révén a repülőtér is megközelíthetővé válik.
   
Az elképzelt metró Gyalut kötné össze Kolozsvárral, és átszelné a várost. Elsőként a Szászfenes-Kolozsvár szakaszt építenék meg, ezzel alternatívát kínálnának mindazok számára, akik a Kolozsvárral összenőtt, több mint 30 ezer lakost számláló nagyközségből ingáznak a városba.
   
Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére

Emil Boc megemlítette: a Nagyvárad-Kolozsvár országút Szászfensen áthaladó szakasza Románia legforgalmasabb útja, naponta átlagosan 75 ezer gépkocsi halad át rajta. A metró Gyalu és Szászfenes területén a felszínen közlekedne, Kolozsváron bújna a föld alá, és a Marasti lakótelep végén, a jelenlegi vasúti felüljáró környékén lenne a végállomása. Itt találkozna a helyi érdekű vasúttal.
   
A hév és metró megvalósíthatósági előtanulmányát, az általuk érintett területek urbanisztikai tervét és a megvalósíthatósági tanulmányát az olasz SWS Engineering SPA, a francia Systra és a román Metrans Engineering SRL konzorciuma készíti el. Az erről szóló szerződés aláírása az után vált lehetségessé, hogy a bíróság elutasította a pályázaton alulmaradt egyik cég óvását.
   
Az olasz-francia-román cégcsoport a várakozásnál jóval olcsóbban, 35,9 millió lejért (2,7 milliárd forint) vállalta a tanulmányok elkészítését, a hév esetében 14 hónapos, a metró esetében pedig 26 hónapos határidővel.
   
Emil Boc polgármester kijelentette: a kolozsvári hév és metró megépítése az EU, Románia kormánya és a város pénzalapjaiból valósulhat meg. Azt sem tartotta azonban kizártnak, hogy sikerül magántőkét is bevonni a fejlesztésbe. Hozzátette: arra számít, hogy az infrastruktúrafejlesztési program költségei meghaladják az egymilliárd eurót.
   
A polgármester azt is megemlítette, hogy a tervek szerint 2023 végéig megépül Kolozsvár körgyűrű-szakasza, amely az A3-as autópálya gyalui csomópontjától indulva Szászfenesen áthaladva délről kerüli meg a várost.

Kulcsszavak: fejlesztés, gyorsvasút, Kolozsvár, metró
 
Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére Hétfőtől újra jár az Árpád hídon az 1-es villamos Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről Egyéves kutatás indul a Győri Járműipari Körzetről
 
A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat

A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat

2020. április 23.
Volt idő, amikor egy bizonyos tempó fölött az autóban már kiabálva kellett beszélgetni. Ehhez képest a mai járművek a béke oázisai, ahol kellemesen beszélgethetünk vagy zenét hallgathatunk – akár kis hangerővel is.
Részletek

A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat

A Ford ‘Suttogó Technológiájának’ lényege, hogy sok apró zajforrás csillapításával nagy változás érhető el az autó menetkomfortjában, így a vezető és utasai még kényelmesebb és pihentetőbb utazásra számíthatnak.

Suttogó stratégia

A Kuga SUV esetében a Ford alaposan átvizsgálta az egész szerkezetet, a futóműtől kezdve az ajtótömítésekig, hogy megtalálja a zajkomfort optimalizálásának összes módját. Jól mutatja a részletekre fordított figyelmet a Kuga Vignale bőr üléskárpitozásának perforálása, ami csökkenti az egybefüggő sík felületek méretét, és ahelyett, hogy visszaverné, inkább elnyeli a zajokat. A kocsitest alatt áramvonalas hangelnyelő burkolatok találhatók, amelyek segítenek a kívülről érkező út- és szélzaj mérséklésében.

A Ford mérnökei két éven át tesztek több mint 70 különféle gumiabroncsot változatos útburkolatokon (a murvától kezdve a nyers betonon át egészen a macskakőig), illetve vizes és száraz felületen, minden sebességtartományban, hogy megtalálják azt, amelyik remek tapadás és menetkényelem mellett is csekély zajjal gördül.

Mindemellett azokat a csatornákat is szűkebbre szabták, amelyek a külső karosszériaelemek közt húzódva a kábelek és más szerkezeti elemek vezetésére szolgálnak, hogy a karosszérián belül kevesebb levegő áramolhasson.

A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat

Kifinomult elektromos hajtás

A benzin- vagy dízelmotor nélküli autózás már önmagában is csendesebb. A Kuga Plug-In Hybrid hajtása egy benzinmotor, egy elektromotor és generátor, illetve egy 14,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor kombinációjából áll, és nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót.

Ha a vezető az EV Most üzemmódot kapcsolja, a benzinmotor leáll, és kizárólag az elektromotor és az akkumulátor hajtja a járművet; ilyenkor a tesztek tanúsága szerint a kabinba beszűrődő útzaj csupán 52 dB(A), ami körülbelül egy enyhe esőzésnek felel meg.

Emellett a Kuga Plug-In Hybrid Vignale felszereltségében az Aktív Zajkioltás technológiája is szerepel, ami a kabin stratégiai pontjain elhelyezett mikrofonokkal figyeli a kellemetlen, alacsony frekvenciás hangokat. A rendszer úgy oltja ki a nemkívánatos motor- és váltózajokat, hogy velük ellentétes hanghullámokat bocsát ki a B&O audiorendszer hangszóróiból.

Generációs szakadék

Egy, a Ford által megrendelt teszt szerint az új Ford Kuga Plug-In Hybrid utasait mindössze negyedannyi zaj bombázza, mint nagyszüleiket annak idején egy 1966-os Ford Anglia kabinjában. A legtöbb ember kétszer olyan erősnek érez egy hangot, ha az mintegy 10 decibellel hangosabb. A legerősebb belső zajszint kb. 50 km/órás sebességnél, 3. sebességfokozatban (manuális váltóval).

A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat


Kulcsszavak: ford, Kuga, új modell
 
A Ford az új ‘Suttogó Technológia’ révén zajtalanabbá teszi az autókat Európában is tovább erősödik a Ford Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Az Új Qashqai hamarosan megérkezik 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija Kiemelkedő kezelhetőség minden körülmények között Kiemelkedő kezelhetőség minden körülmények között
 
Kedden újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Kedden újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

2020. április 23.
A Mecedes-Benz kecskeméti gyárban április 28-tól fokozatosan újraindul a termelés, először egy műszakban folyik majd a munka.
Részletek

Kedden újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

A gyártás újraindításánál szigorú, minden munkatársra érvényes higiéniai és egészségvédelmi intézkedéseket vezetnek be, a munkatársak védelme és a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében - közölte a cég az MTI-vel csütörtökön.

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a VASAS és az MTSZSZ szakszervezettel kidolgozott megegyezése értelmében megmaradt minden munkatárs alapbére a kecskeméti gyár újraindítását követően.    

A megegyezés eredményeként a dolgozók kisebb pénzügyi áldozathozatalával továbbra is biztosítható a munkatársak munkahelye.    

A megállapodás a vakációjuttatás egyszeri csökkentését foglalja magában, a bércsoporttól függő mértékben. Áprilisra - a gyártás leállásának időszakára - pedig az úgynevezett jelenléti bónuszt nem fizetik ki.

Ezeknek a lépéseknek köszönhetően a Mercedes-Benz gyára minden munkatársának alapbérét, valamint a 2018 végén kötött bérmegállapodás további elemeit - az ideiglenesen bevezetett egy- illetve kétműszakos gyártás ellenére - sikerül a gyár újraindítását követően is változatlanul megőrizni. A munkaidőszámla az alkalmazott munkaidőkeretben április 30-ával lezárul, és a megállapodás értelmében május 1-jétől egy új, 12 hónapos munkaidőkeret indul.    

Kedden újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Emlékeztettek: a Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler AG március 17-én döntött úgy, hogy a koronavírus-járvány miatt megszakítja a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Az intézkedés érintette a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát is, ahol a legtöbb területen szintén felfüggesztették a munkát március 20-tól.    

Az elengedhetetlenül szükséges területek működését továbbra is biztosítják, ezeken a részlegeken a munkatársak létszámát minimálisra csökkentették, megfelelő védelmükről továbbra is gondoskodnak.   

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A gyárban a Mercedes-Benz A-osztályt, valamint a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modelleket gyártják - e két utóbbit kizárólag a magyarországi telephelyen.    

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, 2,7 százalékkal haladta meg a 2018-ast.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló Elindult a Juke testreszabási program Elindult a Juke testreszabási program A Volkswagen Csoport közzétette legújabb fenntarthatósági jelentését A Volkswagen Csoport közzétette legújabb fenntarthatósági jelentését Életnagyságú installáción  kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Életnagyságú installáción kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről
 
Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

2020. április 23.
360 fokos, körpanorámás videó bemutatja az új SEAT belső terét. Az utastér tágasabb, a szélesebb első ülésekkel ergonómikusabbak, és a hátsólábtér 5 centiméterrel nőtt. „Lebegő” műszerfal és 10 hüvelykes kijelző, a maximális funkcionalitás érdekében a legkevesebb kezelőgombbal.
Részletek

Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

A virtuális valóság egyre elterjedtebb az autóiparban. A tervezők már jóval a gyártás megkezdése előtt vezethetik a jövőbeli autókat, és még a belső elrendezésüket is meghatározhatják a prototípus megépítése előtt.  Ezt a technológiát kihasználva beülünk egy Leon kormánya mögé, hogy felfedezzük annak belső terét, és körbe autózhassunk Barcelona utcáin anélkül, hogy el kellene hagynunk az épületet, ahol éppen tartózkodunk.

A formatervező központban. „Amikor helyet foglalunk az új Leonban, a vezetőt és az utasokat annak érzése keríti hatalmába, hogy az utastér központjában vannak.” - mondta David Jofré, a SEAT belső terének formatervezője.  Ez volt a tervező csapat egyik fő célja. Az új Leonban minden arra összpontosul, hogy azonnal hatást gyakoroljon az utasokra. „Új tervezési funkciók kerültek a műszerfalra és az ajtókra, hogy egyfajta körbe ölelő hatást hozzunk létre. Ezt az érzetet a műszerfalon körbefutó és az első ajtók mentén folytatódó dekoratív díszlécek teremtik meg.”- magyarázza David Jofré.

Mint egy kesztyű. Minden egyes elemet ergonómiai pontossággal terveztek azért, hogy a belső teret kényelmesebbé tegyék. "Az ülések magas háttámlái és a beltér felső részének maximális szélessége nagyobb kényelmet és védelmet nyújt, miközben hangsúlyozza az autó sportos jellegét." - mondja a tervező.


Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

A sima felületek és az utas körül lévő nagy felületek olyanok, mint egy kesztyű, amely a védettség érzését nyújtja.  Az új Leon tengelytávja 50 millimétert nőtt, melynek köszönhetően a hátsó ülések tágasabbak lettek, ami közvetlen hatással volt a térdeknek rendelkezésére álló hátsó lábtérre. 

„Az ember azt gondolhatná, hogy 50 milliméter nem olyan sok, de éppen ez jelenti a különbséget ahhoz, hogy az utas térde megérinti-e az első üléseket, vagy sem. Ha a kényelemről beszélünk, akkor ez nagy teret jelent, és ez volt az egyik legfontosabb kihívás, amelyet magunk elé állítottunk.”- hangsúlyozta Jaume Sala, a SEAT belső terének formatervezési vezetője.

Körbefutó világítás. A gépkocsi külsején a teljes LED-es fényszórók és a teljes szélességben futó hátsó lámpa már jelzi a változást az új Leon formatervezésében, a belső világítás ugyanilyen fontos eleme ennek az átalakulásnak. A fény körülveszi az egész műszerfalat, és az ajtók mentén folytatódik, ezzel növelve a körbeölelő hatást. Sőt, ez nem csak díszítés. "Számos kiemelkedő tulajdonsággal rendelkezik, így például jelzi a hátulról közeledő motorkerékpárost." - magyarázza David Jofré.

Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

Digitális forradalom. A műszerfal közepén elhelyezkedő 10 hűvelykes infotainment kijelző a “sztár attrakció” a beltérben. Ez olyan mozdulat vezérelt rendszerrel rendelkezik, amely nagyban megkönnyíti kapcsolatát a felhasználóval. “A képernyő megemelt pozíciója növeli a járművezető élményét, hogy uralhatja és irányíthatja   a gépkocsit, legyen szó akár a multimédiás eszközök, a klímaberendezés, vagy a vezetési segédprogramok kezeléséről.”- mondja Jaume Sala. A “lebegő” kijelző másik előnye, hogy a műszerfalat alacsonyabbra tették, javítva ezáltal a kilátást.

Most volt az első alkalom, hogy a teljes tervezési felületet a SEAT új digitális laboratóriumában alkották meg.  „A tervezési és a digitális részlegek  már a kezdetektől fogva szorosan együttmûködtek, hogy mindegyik szakterület a saját legjobbját produkálhassa.  A cél az volt, hogy a kezelőgombok számának minimálisra csökkentésével teljes digitális élményt nyújtsunk, annak érdekében, hogy a vezető egy szempillantás alatt hozzáférhessen az összes tartalomhoz.”- mondja David Jofré. Jaume Sala megjegyezte, hogy „teljeskörű forradalom volt a szakterületeiken, a digitális és a beltéri tervezés területén, és büszkén mondhatjuk, hogy ebből nagyon szép eredményt sikerült kihoznunk.”

Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

360 fokos ökoszisztéma. „A maximális funkcionalitás érdekében a konzol minden része könnyen hozzáférhető és látható. A különféle mindennapi használati tárgyaknak a lehető legtöbb tárolórekesz került asz autóba anélkül, hogy engedményt kellett volna tenni a beltér letisztult megtervezésének lényegét illetően.”- mondja Jaume Sala. Röviden: egy olyan belső tér jött létre, amelynek célja, hogy az élményt a gépkocsi vezetésén túl is tovább erősítse. 
Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, új modell
 
Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát Nyártól jön az új MINI Countryman A SEAT gyártóüzemeiben több, mint 20 %-kal csökkenti az energia- és a vízfogyasztást A SEAT gyártóüzemeiben több, mint 20 %-kal csökkenti az energia- és a vízfogyasztást Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon
 
Hulladékból érték: csökkentsük ökológiai „keréknyomunkat”!

Hulladékból érték: csökkentsük ökológiai „keréknyomunkat”!

2020. április 22.
Ötvenedik évfordulójához érkezett a Föld napja, a bolygó egyik legfontosabb civil környezetvédelmi eseménye.
Részletek

Hulladékból érték: csökkentsük ökológiai „keréknyomunkat”!

Ötven évvel ezelőtt, 1970-ben indult útjára a Föld napja mozgalom. A kezdeményezés fél évszázad alatt nem vesztett aktualitásából, sőt, talán soha nem volt ennyire sürgető megoldást találni az ökológiai válság kezelésére. A Hankook Tire is erőforrásai jelentős hányadát fordítja a technológiafejlesztésre, ezen belül a mobilitáshoz kapcsolódó környezetbarát megoldások kutatására. A dél-koreai vállalat a környezetvédelem és az újrahasznosítás mellett elkötelezett és felelős vállalatként olyan átfogó fenntarthatósági stratégiát fejlesztett ki, amely a gumiabroncsok teljes életciklusát figyelemmel követi az ökotudatos gyártástechnológiától a lefutott abroncsok újrahasznosításáig.

Legyen már a kezdeti fázis is környezetbarát!

A vállalatok számára a környezetkímélő működés már nem opció, hanem kötelesség. Felismerni és azonosítani kell a problémás területeket, és akár már egy kis odafigyeléssel vagy minimális változtatással is csökkenteni lehet a környezeti terhelést. A Hankook Tire számos területen vezetett már be, vagy tervez működési változtatásokat. Már a termékfejlesztési szakaszban fontos szerepet kap a környezetvédelem, és a vállalat magát a terméket is folyamatosan újragondolja.

A tudatos és fenntartható működés eléréséhez figyelembe kell venni az anyag-, a vízhasználat és a termék előállításának menetét és alkotóelemeit is.

Az egyik lehetőség a gépjármű működésének hatékonyabbá tétele, ugyanis kevesebb elhasznált üzemanyaggal kevesebb szennyező anyag kerül a levegőbe. Ebben fontos szerepet játszik a gumiabroncs.

Hulladékból érték: csökkentsük ökológiai „keréknyomunkat”!

Ezért a Hankook Tire fejlesztéseinek célja, hogy minél tartósabb, de egyre könnyebb termékek kerüljenek a piacra, valamint hogy csökkenjen az abroncsok gördülési ellenállása, oly módon, hogy közben a tapadás, teljesítmény és kezelhetőség ne lássa kárát. Maga az összetétel is kiemelten fontos, ezért a vállalat bővítette a gyártás során alkalmazott vegyületeket, például regenerált butilgumival és zöldszénnel (az abroncsok számos része egyébként újrahasznosítható – így például a gumi, a fémszálak és a textil is). Ennek köszönhetően a vállalat 2019-re már 64 százalékban környezetbarát termékeket tudott előállítani és tervei szerint 2045-re kizárólag fenntartható forrásból származó anyagokból gyárt majd abroncsokat.

Egyik legnagyobb kincsünk a víz, ezért át kell gondolni a vízigényes gyártási folyamatokat is. A vállalat ezért a szennyvíz- és normál vízhasználat helyett a vízkészlet minél hatékonyabb újrafelhasználására törekszik, ennek köszönhetően 2019-re világszinten a cég gyáraiban már a víz 44 százaléka újrahasznosított forrásból származott.

Mindenki hozzájárulhat: kell a személyes felelősségvállalás

A gumiabroncs-hulladék keletkezése az autózás elkerülhetetlen velejárója, biztonságos kezelése pedig mindannyiunk érdeke. Amint arra az angol jövőkutató, Mark Stevenson rámutatott, a hulladék létrehozása nem feltétlenül rossz dolog, az a helytelen, ha nem kezdünk vele semmit. Ahhoz azonban, hogy lefutott abroncsaink eljussanak a hasznosítás helyére, a személyes felelősségvállalásunkra is szükség van.

Hulladékból érték: csökkentsük ökológiai „keréknyomunkat”!

Felhasználói szinten a gépjármű-tulajdonosok felelőssége (hiszen magára a visszavételi eljárásra nincs jogszabályi keret), hogy a megfelelő újrahasznosítási lehetőségeknek utánanézzenek.

Az egyik legkézenfekvőbb megoldást a gumiszervizek kínálják. A műhelyek többsége a szezonális gumicsere után minimális térítés ellenében vagy sok esetben ingyenesen átvállalja a lefutott gumik gyűjtését és elszállítását a feldolgozó üzemekbe. Használt abroncsainkat a hulladékudvarok is átveszik: évente egy garnitúrát ingyen leadhatunk, de ezen felül már fizetnünk kell. Mivel a gumiabroncs veszélyes hulladéknak minősül, ezért csak a megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező cég veheti át és szállíthatja el – és ennek bizony ára van.

Tudnunk kell azonban, hogy a használt abroncsoknak semmi keresnivalója a kommunális hulladék között! A lomtalanítás tehát semmiképpen sem sorolható a szóba jöhető megoldások közé, és szigorúan tilos a gumiabroncsok elégetése is. Ne engedjük azt sem, hogy utak, erdők, élővizek vagy a szántóföldek mellett éktelenkedjenek a leselejtezett gumik. Szánjuk rá az időt, gondoskodjunk arról, hogy a hulladék eljusson a feldolgozóüzemekbe.

A Föld napján pedig lassítsunk kicsit, és ha tehetjük, egy napra tegyük le az autónkat – hiszen ezekben a napokban egyébként is arra kérünk mindenkit, aki teheti, hogy maradjon otthon.


Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, környezetvédelem
 
Az Országos Mentőszolgálat a Pirelli abroncsait választotta Az Országos Mentőszolgálat a Pirelli abroncsait választotta A Goodyear megállapodást kötött rizsháncshamuból nyert szilika felhasználására A Goodyear megállapodást kötött rizsháncshamuból nyert szilika felhasználására Gázmeghajtású új autóbuszok beszerzése lehet pályázni Gázmeghajtású új autóbuszok beszerzése lehet pályázni Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone Abroncsokkal segíti az oroszlányi tűzoltókat a Bridgestone Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet
 
Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására

Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására

2020. április 22.
Április 2-án volt 50 éve, hogy átadták a forgalomnak a kelet-nyugati metróvonal (2-es vagy piros metró) Örs vezér tere és Deák tér közötti szakaszát. A Közlekedési Múzeum ebből az alkalomból egy újabb virtuális kiállítást nyitott meg honlapján.
Részletek

Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására

A Közlekedési Múzeum célja, hogy honlapján minél több olyan tartalmat tegyen közzé, amely közérthetően, sok képpel dolgoz fel egy-egy közlekedés- vagy technikatörténeti témát. A koronavírus okozta helyzet csak erősítette ezt a törekvést, ebben a hónapban már második ilyen, a világ bármely pontjáról elérhető tárlat nyílik meg a múzeum weboldalán. A jövőben újabb virtuális kiállítások jelennek majd meg a honlapon, megfelelve a mostani különleges helyzet okozta elvárásoknak.
 
Bár Budapesten 1896 óta közlekedik földalatti vasút, de a Kisföldalattit kéregvasútnak nevezzük, mert közvetlenül az útfelszín alatt húzódik. Mélyvezetésű vasútvonal kialakítására 1942-ben születtek meg a konkrét tervek, az építkezés pedig a háború és az újjáépítés után, 1950-ben indult meg.

A Közlekedési Múzeum honlapján most közzétett tárlat rendkívül részletesen mutatja be a vállalkozást, az első tervektől a megindult, majd leállított építkezés emlékein keresztül egészen az átadásig. A kiállítás felidézi azt az elszánt és sokszor hősies munkát, amely létrehozta a főváros első „igazi” metróját.

Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására

A kiállítás egyik különlegessége, hogy közzéteszi azokat a különleges rajzokat, látványterveket, amelyek a mélyállomások terveihez készültek. A feladaton dolgozó öt építész különleges, kiállításon eddig nem publikált képei ma a Közlekedési Múzeum Képzőművészeti Gyűjteményében találhatóak.

A kiállítás az alább linken érhető el:


Kulcsszavak: évforduló, Közlekedési Múzeum, metró
 
Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része? Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része? A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli 125 éves a Scania 125 éves a Scania 100 év szemben a konvenciókkal 100 év szemben a konvenciókkal A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 171 - 180