Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 171 - 180
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

2021. augusztus 17.
Tovább drágulhatnak az elektromos autók a Coface hitelbiztosító elemzése szerint, mert a járművekhez és azok akkumulátoraihoz használt fémek iránti kereslet felfelé húzza az árakat.
Részletek

Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

A nemzetközi hitelbiztosító hétfői közleményében jelezte: az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az idei második negyedévben az uniós autópiacon eladott új autók 7,5 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, míg három éve, 2018-ban 2,7 százalékos volt a részesedésük. Az elektromos autók szegmense folyamatosan nő globális szinten is, 2020-ban 13 százalékos volt a részesedésük a 2019-es 8 százalékhoz képest.   

A Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint a személyautók értékesítése 6 százalékkal esett vissza 2020-ban, miközben az elektromos autók értékesítése 41 százalékkal nőtt, elsősorban az európai kereslet miatt.
  
A villanyautó-vásárlásokhoz sok ország ad állami támogatást, ez pedig fokozza a keresletet.
   
A Coface szakértői azonban kiemelik, hogy ezek a trendek jelentősen növelik az autók gyártásához szükséges olyan fémek iránti keresletet, mint a lítium, a kobalt, a grafit, a nikkel, a ritka földfémek, az alumínium vagy a réz.
   
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

Több tízkilónyi, vagy esetenként akár több száz kiló fém szükséges az akkumulátorok gyártásához, különösen alumínium, ami az akkumulátor tömegének a felét teszi ki, amit a réz, a grafit és a nikkel követ. Az alumíniumot nemcsak az akkumulátorok gyártásához használják, hanem az autó más részein is, mint a karosszéria váza, vagy a belső panelek, mivel kicsi a súlya és hatékony védelmet tud nyújtani egy ütközés esetén. A réz elengedhetetlen az akkumulátorok gyártásához, de elektronikai beszállítók is használják, akiknek új hálózatot kell építeniük, hogy alkalmazkodjanak az elektromos járművek által támasztott energiaigényhez.
   
A Coface várakozásai szerint a nikkel, az alumínium és a réz ára 34, 25 és 47 százalékkal emelkedhet 2021-ben az előző évi szinthez képest, emellett a kereslet is jelentősen nő majd 2020 és 2050 között.
   
A Coface magyar szakértői szerint az elektromos autók jelenleg még szerény, de fokozatosan növekvő piaci részesedése a magyar gazdaságra negatív hatást gyakorolhat, mert a magyar GDP alakulása nagyban függ az autószektor teljesítményétől. Ennek a magyarázata a hitelbiztosító szakértői szerint, hogy a hagyományos, dízel- és benzinmotorral szerelt autók összeszerelése bonyolultabb, több alkatrészt és több emberi erőforrást igényel. Ez a tényező nemcsak a magyarországi autógyárakat, hanem a teljes beszállítási láncot érinti.
   
Kiemelték ugyanakkor, hogy lehetőséget is jelenthet a magyar autóágazat számára az elektromos autók térnyerése; új, magasabb hozzáadott értékű feladatokat igénylő munkahelyeket is teremthet a folyamat.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműipar
 
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup Amerikába indul az új ötajtós Civic Amerikába indul az új ötajtós Civic Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint A DAF bemutatja a különösen csendes CF elosztó tehergépkocsit A Toyota fokozatosan újraindítja a gyártást francia és lengyel üzemeiben A Toyota fokozatosan újraindítja a gyártást francia és lengyel üzemeiben
 
Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

2021. augusztus 16.
Tamás Zoltán János, az utazást szervező Volmer-Tours Kft. ügyvezetője megerősítette az MTI-nek azt az információját, hogy az autóbuszt a Tamás-busz Kft.-től bérelték, amelynek szintén ő a cégvezetője.
Részletek

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

Elmondta, hogy három különböző biztosítótársaságnál rendelkeznek biztosítással, de a hivatalos vizsgálatra hivatkozva azt nem közölte, hogy melyek ezek.
   
Tamás Zoltán János részvétét fejezte ki az elhunytak hozzátartozóinak és együttérzéséről biztosította a baleset valamennyi sérültjét.
   
Elmondta, hogy vasárnap - miután értesült a balesetről - azonnal a helyszínre sietett, ahol a hatóságok munkáját segítette.
   
A Horvátországban nyaraló magyar turistákat szállító autóbusz vasárnap hajnalban az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyánnál átszakította a szalagkorlátot és egy felüljáró pillérének ütközött.
  
A balesetben nyolcan életüket vesztették, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben sérültek meg.

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég


Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég További öt új Scania Touring távolsági autóbusszal gyarapodott a Borsod Volán Zrt. flottája Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Németország mentesítené az elektromos teherautókat az úthasználati díj alól Németország mentesítené az elektromos teherautókat az úthasználati díj alól Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK
 
Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

2021. augusztus 16.
Az Egyesült Királyság egyik számos töltőpontot magában foglaló fejlett töltőhálózata révén az ABB berendezései több ezer elektromos járművet fognak feltölteni a vállalat Ultrafast és Fast töltőivel, így az elektromos járművek töltése egyszerűbbé és elérhetőbbé válik az autósok számára. 
Részletek

Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Az ABB az Egyesült Királyság-szerte kiépült új GRIDSERVE Electric Highway töltőhálózat szolgálatába állítja elismert Ultrafast DC és Fast DC elektromos járműtöltő berendezéseit, hiszen mindkét cég célja az elektromos járművek térhódításának előmozdítása mindenekelőtt a töltés egyszerűbbé és hozzáférhetőbbé tételével. Mivel az Egyesült Királyság területén az elektromos autó töltést igénylők regisztrációinak száma 2019-ről 2020-ra* megháromszorozódott, a töltés döntő jelentőséggel bír az egyre bővülő EV-piac lendületének fenntartása és további fokozása szempontjából.

A fejlesztést követően a GRIDSERVE Electric Highway hálózata az Egyesült Királyság városai mellett az ország autópálya-hálózatának 85%-át fogja lefedni. Az ABB ennek a több millió fontra rúgó beruházásnak a megvalósítását támogatja 50 új elektromos töltőközponton, helyszínenként 6-12 db 350 kW teljesítményű Ultrafast DC töltőegység kiépítésével. A GRIDSERVE további 300 darab 60 kW teljesítményű Fast DC gyorstöltő berendezés üzembe állításával kívánja növelni annak a 150, már meglévő töltőpontból álló hálózatnak a megbízhatóságát, amelyet az Ecotricitytől vásárolt meg.

A GRIDSERVE választása bizonyítottan megbízható és rugalmas technológiája miatt esett az ABB-re. Ez a technológia az Egyesült Királyság területén közlekedő elektromos járművek többsége esetében alkalmas a GRIDSERVE új Autocharge funkciójának támogatására, mégpedig azzal, hogy felismeri a gépkocsik egyedi azonosítóját, és automatikusan kezdeményezi a töltés, illetve a fizetés műveletét. A gyorsan végrehajtott telepítés szintén az ABB mellett szólt, ugyanis a cég vállalni tudta több mint 10 új elektromos töltőközpont 2021 végéig ütemezett üzembe állítását.


Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Toddington Harper, a GRIDSERVE vezérigazgatója elmondta: „A GRIDSERVE célja, hogy fenntartható energiaforrásokból nyert energiát szolgáltasson, és megoldásokat kínáljon a klímaváltozás nyomán felvetődő kérdésekre. Azért választottuk az ABB elektromos járműtöltő berendezéseit, mert rendelkeznek azzal a technológiával és képességgel, amely érdemben segíti elő a GRIDSERVE Electric Highway hálózat ambiciózus terveinek megvalósulását, és a lehető legjobb töltési élményt biztosítják az EV-vezetők számára.”

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási divíziójának elnöke így nyilatkozott: „Az a tény, hogy a GRIDSERVE az ABB-t választotta az Electric Highway kiépítéséhez, figyelemre méltó megerősítése az e-mobilitás terén betöltött vezető szerepünknek, szoros kapcsolatunknak és közös szándékunknak, hogy forradalmasítsuk az elektromos járművek töltését az Egyesült Királyságban."

A legújabb projekt arra a tapasztalatra alapoz, amelyet az ABB a GRIDSERVE által első lépésben az Essex megyei Braintree-ben megvalósított Electric Forecourt® EV-töltőinek beszállítása során szerzett. A Forecourt technológia a cég ún. „sun-to-wheel” infrastruktúrájának részét képezi, melynek lényege, hogy olcsó és nulla nettó széndioxid-egyenleggel rendelkező energiával lássa el a GRIDSERVE töltőberendezéseit használó járműveket. Ehhez a töltők felett elhelyezett napelemmel borított tetők által előállított energia mellett hibrid napelemfarmok hálózatában keletkező elektromos áramot használ fel. A lényeg, hogy az elektromos járművek használata azok számára is praktikus és reális opció legyen, akik magántulajdonú töltőhöz nem férnek hozzá.


Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Nagy-Britannia
 
Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Európai Mobilitási Hét: előtérben a környezetbarát közlekedés Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Elindult az új generációs Qashqai gyártósora a Nissan sunderlandi üzemében Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Frankfurti Autószalon 2013 - BMW i8: a sportautók új generációjának úttörője 22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára 22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Hétvégén ismét Jazzy Street
 
A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

2021. augusztus 16.
Több mint fél évszázada már annak, hogy a Ford GT szupersportkocsi prototípusával életre kelt a GT-program, a Ford pedig ennek tiszteletére most elkészítette a 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition változatot.
Részletek

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A korlátozott darabszámú modell azt a Ford GT prototípust idézi meg, ami 1964 április 3-án állt először reflektorfénybe a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon, majd pedig Amerika egyetlen Le Mans-győztes versenyautója lett.

„Ez az első Ford GT Heritage Edition modell, ami nemcsak a nagy futamgyőzelmeket idézi, hanem jóval messzebb megy ennél, és a Ford legmélyebb szupersportkocsi-gyökereihez nyúl vissza,” nyilatkozta Mike Severson, a Ford GT programmenedzsere. „A Ford GT Heritage Edition valójában az eredeti autó modern átértelmezése.”

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition a Monterey Autós Héten áll először közönség elé, méghozzá az 1964-es Ford GT prototípus egyetlen még működő példányával, a GT/105 kódjelű autóval, ami még mindig eredeti versenyfényezésében pompázik.

A korlátozott darabszámú modell az öt eredeti GT prototípust idézi

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition szupersportkocsi Wimbledon White fényezését Antimatter Blue színű díszítések – többek közt a tetőn végigfutó versenysávok – egészítik ki. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan karbonszálas elemek is, például a Ford GT egyik jellegzetességének számító, Antimatter Blue árnyalatúra fényezett 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. Az ezüstszínű Brembo® féknyergeket fekete grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket, az A-oszlopok alsó részét és a középkonzolt is. A szintén karbonvázas ülések Lightspeed Blue árnyalatú Alcantara® kárpitozását ezüstszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Lightspeed Blue árnyalatú Alcantarával burkolták, az oszlopokat pedig steppelt Ebony Alcantara kárpit fedi. A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idom Antimatter Blue színű díszítései az egyedi keréktárcsák látványvilágára rímelnek. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig csillogóra polírozták.

„A Ford GT történetében rengeteg olyan pillanat akad, ami méltó a megünneplésre, de a csapat egyöntetűen úgy gondolta, hogy most az eredeti prototípusra kell koncentrálnunk,” mondta el a Severson. „Az 1964-es modell hatalmas alkotó energiákat szabadított fel a Ford Advanced Vehicles részlegében, és kijelölte az utat a Ford GT program számára. Minden ezzel a géppel kezdődött!”

Az eredeti Ford GT prototípus nemcsak gyors volt, hanem zseniális is

A Ford 1963-ban kezdett bele saját versenyautója fejlesztésébe, azzal a nem titkolt céllal, hogy legyőzzék a Ferrarit®, és győzzenek Le Mans-ban – és alig egy évvel később a Ford GT prototípusa (a GT/101) már meg is jelent a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

Összesen öt darab Ford GT prototípus készült; ezek voltak az első Fordok, amelyeket komoly aerodinamikai elemzéssel terveztek, hogy nagy sebességnél is jól teljesítsenek. Ezek a járművek a Ford által gyártott legfontosabb modellek közé tartoznak, és szilárd alapot teremtettek a GT-programhoz, ami végül lenyűgöző eredményt hozott, hiszen 1966-ban a márka az első, a második és a harmadik helyezést is megszerezte Le Mans-ban. Ez az autó jelképezi azt a hatalmas mérnöki teljesítményt, ami mindmáig jellemzi a Fordot, és ami most a 2022-es Ford GT Heritage Edition modellben is testet ölt.

Az öt darab Ford GT prototípus közül már csupán egy, a GT/105 kódjelű autó látható még az aszfalton, amint mindmáig a korszakra jellemző versenyfényezést viseli.

A GT/101 és GT/102 jelű autókat a Le Mans és Monza futamokat előkészítő töréstesztek után ki kellett selejtezni, de ezek a tesztek létfontosságúak voltak ahhoz, hogy a tapasztalatok alapján megépülhessenek a GT/103, GT/104 és GT/105 kódjelű gépek. Az első GT-győzelem a GT/103 nevéhez fűződik; ez 1965-ben történt Daytonában®, ahol az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezette; a GT/104 harmadik helyen ért célba ugyanezen a futamon, Bob Bondurant és Ritchie Ginther irányításával. A GT/103-ast és a GT/104-est később átfestették, és mindkettőt a coloradói Shelby® Múzeumban állították ki.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg


Kulcsszavak: évforduló, ford, Ford GT, új modell
 
A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg Megérkeztek a legkisebb Harley-Davidson A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg Új modellváltozatok a Skoda palettáján Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában
 
Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

2021. augusztus 15.
Nyolcan a helyszínen meghaltak, ketten súlyosan és negyvenhatan könnyebben megsérültek az M7-es autópályán Szabadbattyánnál történt vasárnap hajnali buszbalesetben, a sztráda főváros felé vezető oldalát lezárták - közölte a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu-n.
Részletek

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

Azt írták: a baleset vasárnap hajnali 4 óra 55 perckor történt az M7-es autópálya 70-es kilométerénél a Budapest felé vezető oldalon.
   
A balesetet szenvedett busz magyar rendszámú volt - írták.
   
Szabó-Bisztricz Anett, a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel azt közölte: a busz átszakította a szalagkorlátot és az autópálya felüljárója hídpillérének ütközött.
   
A buszon több mint ötvenen utaztak, a székesfehérvári hivatásos és a sárszentmihályi önkéntes tűzoltók a megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett két irányból, a jármű eleje és hátulja felől kezdték meg az utasok kimentését - mondta. Hozzátette: a tűzoltóknak több ülést, valamint a mennyezetre felfüggesztetett monitorokat is el kellett távolítaniuk, hogy hozzáférjenek a sérültekhez. Tizennégy utast a tűzoltók mentettek ki, a többiek saját erejükből hagyták el a buszt.
   
A rendőrség tájékoztatása szerint a baleset miatt lezárták a sztráda főváros felé oldalát.
   
A forgalmat a szabadbattyáni lehajtónál leterelik a 7-es út felé, ahonnan a 63-as úti csomópontnál lehet visszatérni az M7-es autópályára.

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban Scania az IAA kiállításon: középpontban a fenntarthatóság és a szolgáltatások Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban "Fokozatos ébresztés" állapotában a volt hétszeres világbajnok Forma-1-es versenyző Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban Húsz bevallási közreműködőt auditált az ÁAK a HU-GO rendszerben Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban A Mercedes hibrid buszok a jövő év elején érkeznek Kecskemétre Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK
 
Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

2021. augusztus 12.
Az elektromos meghajtású álcázott ID.5 GTX modellt Münchenben mutatják majd be először nem sokkal a sorozatgyártás megkezdése előtt. A Volkswagen első elektromos SUV modellje elegáns coupé sziluettel. Összkerék-meghajtás kettő elektromos motorral akár 497 km hatótávolsággal.
Részletek

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

A tisztán elektromos kivitelezéshez a coupé eleganciája és az SUV ereje társul: a tervek szerint az álcázott ID.5 GTX szeptember 7-én debütál az IAA Munich Motor Show nemzetközi kiállításon. Az első modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB-re) épülő lenyűgöző SUV coupé elegáns dizájnnal, erőteljes kétmotoros kialakítással és összkerék-meghajtással ejt ámulatba.

Az ID.5 GTX teljes mértékben összekapcsolható, over-the-air megoldással kezeli a frissítéseket, valamint Car2X technológiával felszerelt.

Az ID.5 GTX a Volkswagen első, tisztán elektromos SUV coupé modellje. Ívelt vonalai elegánssá és sportossá teszik. A rövid túlnyúlások és a nagy méretű kerekek hangsúlyozzák erőteljes karakterét.

A jármű orrészén helyet foglaló intelligensen irányítható távolsági IQ.Light LED-Mátrix fényszórók szerethető külsőt kölcsönöznek a modellnek. A Volkswagen logó felé elvékonyodó fénycsík három erőteljes, kivilágított hatszög alakú elemmel kombinálódik mind a vezetői, mind az utasoldalon, remekül kiegészítve a tompított fényszóró ismertetőjegyét, amely álló helyzetben is kifejezi a jármű sportos karakterét.


Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Az orrészhez közeli lapos lejtésű A-oszlopok elegáns vonalvezetést kölcsönöznek a tető vonalának, amely alacsonyan nyúlik előre a karosszéria felett és egy integrált hátsó spoilerben végződik. A jármű hátulján vízszintes vonalak hangsúlyozzák a szélességet, a figyelem középpontjában pedig a fénycsík áll. A luxus érzését a LED hátsó lámpák és a 3D dizájn teszi teljessé.

GTX, vagyis a sportos megjelenés új formája

A GTX rövidítés a Volkswagen márka új atletikus sportosságát jelképezi. A sikeres GTI, GTD és GTE modellek hagyományát folytatja az elektromobilitás világában. Az ID.5 GTX első és hátsó tengelyén is található egy-egy elektromos motor, így a kétmotoros összkerék-meghajtású jármű erőteljes vezetési teljesítményt, kitűnő húzóerőt és sportos kezelést biztosít. A tengelyek között elhelyezkedő nagy méretű lítiumion-akkumulátor akár 497 km-es hatótávolságot is lehetővé tehet.

A Volkswagen célja, hogy a legnépszerűbb márkává váljon a fenntartható mobilitás területén. A 2030 ra kitűzött vállalati cél a tisztán elektromos meghajtású járművek európai értékesítési piacán 70 százalékos részesedés elérése. A Volkswagen célja, hogy 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon.

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID.5 GTX, volkswagen
 
Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross A tisztán elektromos Volvo XC40 vadonatúj, Android alapú infotainment rendszert kap, beépített Google technológiákkal A tisztán elektromos Volvo XC40 vadonatúj, Android alapú infotainment rendszert kap, beépített Google technológiákkal Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan
 
R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

2021. augusztus 12.
A Jaguar F-PACE kívánatosabb, mint valaha, köszönhetően a most bevezetett új, exkluzív R-Dynamic Black változatnak, valamint a modellkínálat minden tagjánál elérhető, továbbfejlesztett kényelmi, online és vezetőtámogató funkcióknak.
Részletek

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

Az F-PACE R-Dynamic Black egyedi stíluselemeivel és kibővített felszereltségével tűnik ki: alapfelszerelésként kínálja a Gloss Black színű külső tükörházakat, fix panoráma napfénytetőt és sötétített üveget tartalmazó fekete optikai csomagot. Ezekhez a részletekhez szintén Gloss Black kivitelű, 20 colos keréktárcsák társulnak.

A Jaguar F-PACE modellcsalád emellett kibővített technológiai tartalommal biztosít fokozott kényelmet és utazási élményt: új, intelligens funkciók gondoskodnak a még jobb utastéri légminőségről, míg az új vezetőtámogató szolgáltatások minden eddiginél egyszerűbbé teszik az autó vezetését. Az infotainment funkciók terén is jelentős bővítések érkeznek: online frissítés formájában hamarosan elérhetővé válik a vezeték nélküli Apple CarPlay® és Andriod Auto™ szolgáltatás is.

Fokozott kényelem és utazási élmény

Miután az F-PACE a tavalyi év során megkapta az utastéri levegőből az allergén és illatanyagok eltávolítására, az ultra finom szemcsék kiszűrésére is alkalmas utastéri levegő ionizáló, illetve PM2.5 szűrőrendszereket, az utasok mostantól még tisztább levegőt élvezhetnek az új „utastéri levegőtisztító plusz” (Cabin Air Purification Plus) rendszernek köszönhetően, amely két további, kiegészítő funkcióval gondoskodik a még kényelmesebb, még élvezetesebb utazásról.

Az egyik ilyen újdonság az Air Purge (légkifúvás) funkció, amely a klímaberendezés ventilátorai, illetve a belső keringetés rendszer segítségével már azelőtt felfrissíti a beltéri levegőt, hogy az utasok kinyitnák az ajtókat, és beszállnának a gépkocsiba. A funkció a szórakoztató rendszer érintőképernyőjén, vagy a Jaguar Remote okostelefonos alkalmazáson keresztül időzíthető.

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

A másik új szolgáltatás az utastéri CO2-érzékelő, amely méri és szabályozza a belső tér levegőjének széndioxid-tartalmát. Amennyiben huzamosabb ideig belső keringetés üzemmódban használjuk a klímaberendezést – például amikor szennyezett levegőjű területen hajtunk át –, a beltéri levegőben megemelkedhet a széndioxid koncentrációja. Annak érdekében, hogy a CO2-érték ne emelkedjen túlzott mértékben, a szolgáltatás automatikusan több friss levegőt enged be az utastérbe.

Az utastéren belüli, illetve külső levegő részecsketartalmáról az érintőképernyőn keresztül tájékoztatja az utasokat a rendszer.

Szórakoztató rendszer és online funkciók

Az okostelefonok még egyszerűbb, még kényelmesebb csatlakoztatására szolgál a vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ kapcsolódás funkció, amely egy online szoftverfrissítés (SOTA) formájában hamarosan elérhetővé válik.

Az F-PACE vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcionalitása lehetővé teszi a Pivi Pro rendszer, illetve a fedélzeti járműrendszerek távolból történő, problémamentes frissítését, míg a Pivi Pro kettős SIM technológiája révén ezzel egyidejűleg streamelhetők a zeneszámok.

Defektmentes abroncs

A defektmentes abroncs újdonságként jelenik meg az F-PACE palettáján, kiegészítve az eddig is választható lehetőségeket: a gumijavító szettet, valamint a helytakarékos és teljes méretű pótkereket. A defektmentes abroncs üregében integrált tömítőréteg található. Amennyiben egy tárgy áthatol a futófelületen, a tömítőanyag körbeveszi ezt a tárgyat, és légmentesen lezárja a lyukat, fenntartva az abroncsban a légnyomást, és lehetővé téve az út folytatását. Az opcióként rendelhető defektmentes abroncs kizárólag négyévszakos kivitelben érhető el, 19, 20 és 21 colos méretben.

Kulcsszavak: bemutató, jaguar, új modell
 
R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata Jön az új Opel Vivaro -Friss megjelenés, nagyobb hely, modern technikák Gyári fotón az új Nissan LEAF fényszórója Gyári fotón az új Nissan LEAF fényszórója Bangkokban leleplezték az új Ford Ranger-t Bangkokban leleplezték az új Ford Ranger-t
 
Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

2021. augusztus 12.
Az autóiparban nem szokás bepillantást engedni egy új modell tervezésének átmeneti fázisaiba. A Toyota most mégis úgy döntött, végigvezeti az érdeklődőket a Land Cruiser 300 születésének állomásain, és azokat az alternatívákat is megmutatja, amelyeket végül elvetettek.
Részletek

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Amikor a Toyota bemutatta a Land Cruiser 300-ast, a témában járatos újságírók és a modellszéria rajongói könnyen azonosították azokat a formai részleteket, amelyeknél az új modell eltért közvetlen elődjétől, miközben ismerősként üdvözölték a visszatérő elemeket, megoldásokat.

Míg egy átlagos tömegpiaci járműnél általában az előbbiekből van több – a modellek rendszerint az aktuális esztétikai trendekhez igazodva öltenek merész vagy konzervatív, sportos vagy elegáns, de mindig naprakész formát –, egy nagy múlttal bíró vagy prémium típus esetében rendkívül fontos, hogy a hűséges ügyfelek megtalálják a kapcsolódási pontot korábbi járműveikkel.

A Toyota Land Cruiser esetében az említett összes szempontnak érvényesülnie kellett: ikonikus terepjáróként, felső kategóriás zászlóshajóként és a világ legnagyobb autógyártójának modern, XXI. századi termékeként olykor egymásnak ellent mondó elvárásokat kellett egyensúlyba hozniuk a tervezőknek, akik – talán nem meglepő módon – többségükben személyesen, érzelmileg is érintettek voltak a feladatban.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

A külső formatervezők csoportjában dolgozó Takeshi Ogawa például már diákként is arra vágyott, hogy egyszer majd Land Cruisert tervezhessen, a belsőépítészek vezetője, Katsutoshi Shibuya pedig a Land Cruiser 80-as szériával kezdte a pályafutását, így élete szó szerint elválaszthatatlan a típustól.

A formatervezői munka egyik legfontosabb első lépése a viszonyítási pontok, a versenytársak meghatározása. Márpedig a Land Cruiser 300 legfőbb riválisa nem más, mint az elődmodell: a Land Cruiser 200, amelyre az elmúlt másfél évtizedben az egész szakma referenciaként tekintett, árulta el a projektért felelős vezető formatervező, Masaki Okue.

Ha ennél is messzebb megyünk vissza a modelltörténetben, az idén hetvenedik születésnapját ünneplő Land Cruiser három alapvető pillére a minőség, a megbízhatóság és a tartósság: ezeket az értékeket pedig a formavilágnak is tükröznie kellett.

Kiindulási pontként Masanori Kinoshita, a külső formatervért felelős csapat vezetője egy tömör fémtömböt képzelt el, amelynek vonásait a természet erői formálják készre. Ebből a kettős koncepcióból: az ember alkotta tárgy és a környezet folyamatos kölcsönhatásából, a mérnöki munka tervszerűségéből és a világegyetem esetlegességéből született meg az a ’keresztirányú öntvény’-ként emlegetett, sematikus forma, amely meghatározta a leendő zászlóshajó arányait és hangvételét.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Erre dolgozták rá a Land Cruiser hagyományai által diktált részleteket. A fő motívum a hexagon, azaz a hatszög volt: ez határozta meg a kerékívek formáját, a hűtőmaszk körvonalait, de még a hátfal arányait is. Azonban, hogy milyen veszélyeket rejt a tematizálás, jól szemlélteti a HEX-Y koncepciórajz. Ez a hexagon, a szexi és az Y-generáció fogalmaiból alkotott egy rendkívül megnyerő, dinamikus és sportos, mindazonáltal a Land Cruiser alapvető értékeivel teljességgel összeegyeztethetetlen formatervet.

Szintén zsákutcának nyilvánították a fényszórókat a hűtőmaszkkal közös egységbe foglaló elképzelést. Az orrkialakítást uraló, erőteljes sáv ugyan összecsengett volna az ősmodellek: a 40-es és 60-as Land Cruiserek arculatával, ám evolúciós visszalépés lett volna.

Ahogy egy vázlatrajzon a dizájnerek is szemléltették, az évtizedek során egyre mélyebbre nyúlt a hűtőmaszk – mintha a fényszórók tengelyén átvetett zászlót tekernénk ki, úgy bontakozott ki egyre jobban a rácsozat, és vált egyszerű funkcionális elemből a Land Cruiser egyik legfontosabb ismertető jegyévé.

Ezt éppen egyszerűsége teszi univerzális érvényűvé: a színek, az anyagok megfelelő megválasztásával elegáns, robusztus vagy sportos képet kölcsönözhet az autónak, amint azt a Land Cruiser GR (Gazoo Racing) változata is mutatja.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Hasonlóképpen búcsúztak el a belsőépítészek egyébként kiváló, stílusos megoldásoktól. A köztes fázisokat szemléltető rajzokon egyértelműen látszik, hogy a kezelőfelület alapvető építőkockáit – a középkonzol vezető felé eső peremére rendezett, ösztönösen kézre álló üzemmód-kapcsolókat és az erősen döntött, ezért akár terepen is biztonságosan kezelhető klíma- és multimédia-vezérlő billentyűket – már a fejlesztés korai fázisában véglegesítették a tervezők.

Érdekes ugyanakkor látni, hogy ezeket a meghatározó elemeket hányféle variációban képzelték el; ugyanígy számtalan változat született a padlókonzoli pohártartók elrendezésére, a dupla könyöklő vonalvezetésére is.

A cockpitért felelős Takuto Yamagami formatervező a hitelesség és a minimalizmus híveként alakította ki úgy ezeket a részleteket, hogy odafigyelés nélkül, ösztönösen, tapintásunkra és emlékezetünkre hagyatkozva oldhassunk meg minden, az utazáshoz fontos, de a vezetéshez nem szervesen kapcsolódó feladatot, a hangerő szabályozásától kezdve a kávéspohár kilöttyenés nélküli felemeléséig.

Hosszú oldalakon át folytathatnánk az aprólékos tervezőmunka bemutatását, a többrétegű fehér gyöngyházfény árnyalatának és csillogásának a meghatározásától a belső felületek mintázatának, erezetének és rétegzésének véglegesítéséig.

Talán ennyi is elég azonban ahhoz, hogy szemléltessük, mennyi munka, kudarc és újrakezdés, alázat és merészség kell ahhoz, hogy a formatervezők eljussanak ahhoz az állapothoz, amely már nem egyszerűsíthető, de nem is díszíthető tovább – a új Toyota Land Cruiser tömbszerű tökéletességéhez.
Kulcsszavak: formatervezés, Land Cruiser, terepjáró, toyota
 
Rekordot döntött Európában hibrid eladásaival a Toyota és a Lexus Rekordot döntött Európában hibrid eladásaival a Toyota és a Lexus Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek A berlini rendőrök a jövő autójával járőröznek Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat
 
Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

2021. augusztus 12.
Összesen 43 – azaz minden eddiginél több – Simply Clever megoldás a FABIA kínálatában. Öt új részlet első ízben szolgálhatja a nagyobb rendet ŠKODA-modell utasterében és csomagtartójában.
Részletek

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

Az új ŠKODA FABIA ötletesebb, mint valaha: a sikermodell negyedik generációja felszereltségétől függően akár negyvenhármat is kínálhat a márkára jellemző Simply Clever részletmegoldásokból, amelyekkel a cseh autógyártó nagyban megkönnyíti ügyfelei számára a mindennapi autózást. E funkciók közül öt teljesen új a kínálatban, míg további nyolc most jelenhet meg először a FABIA fedélzetén. Az olyan újdonságok mellett, mint az első ülések közötti kivehető pohártartó, „ŠKODA-klasszikusok” teszik teljessé az ötletes megoldások palettáját, például a tanksapkafedélben elhelyezett és gumiabroncs-profilmélységmérővel kiegészített jégkaparó, a vezetőoldali A-oszlopon kialakított parkolójegytartó és a vezető ajtajában elhelyezett esernyő.

A friss FABIA öt új Simply Clever megoldással jelentkezik

Mindjárt öt olyan átgondolt Simply Clever részlet is szerepel az új FABIA palettáján, amely első ízben jelenik meg ŠKODA-modellben. Kívánságra így a csomagtartóba innovatív, rugalmas tárolórekesz is rendelhető, amely helytakarékos módon az oldalfalon kapott helyet és szükség esetén a csomagok rögzítéséhez ki is húzható. Még sokoldalúbb használatot kölcsönöz a beltér számára az első ülések közötti kivehető pohártartó, a középkonzol tárolórekeszben pedig a hitelkártya vagy a parkolójegy számára kialakított új rögzítőkapocs, illetve tolltartó-gumiszalag gondoskodhat nagyobb rendről.


Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

A középső alagút ugyancsak opcionális doboza a hátsó utasoknak szolgálhat az apró tárgyak ötletes tárolóhelyeként, a rekesz egyszerűen a középkonzol és a hátsó ülés közé helyezhető és önmagát rögzíti. A Simply Clever ötletek sorát bővíti az extrafelszereltségként rendelhető panorámatetőhöz kiegészítőként kapható napellenző, amely használaton kívül egyszerűen eredeti mérete harmadára hajtható össze és a csomagtérborítás alatt tárolható.

Nyolc megoldás más ŠKODA-modellekből érkezett a FABIA választékába

Összesen nyolc Simply Clever részlet a ŠKODA felsőbb modellsorozataiból érkezett az új FABIA kínálatába, s első ízben állnak rendelkezésre a népszerű kisautóhoz. Ezek közé tartozik például a csomagtérfedél alá függeszthető multifunkciós zseb, amely kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyeként 3,5 kilogrammig terhelhető. Az OCTAVIA és az ENYAQ iV kínálatából lehetnek ismerősek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek, a kesztyűtartóban pedig kártya- és pénzérmetartó segít nagyobb rendet tartani.

Az első utasülés lehajtható támlája a különösen hosszú tárgyak szállítását segíti. A Style felszereltségi szinten első ízben rendelhető extrafelszerelésként a FABIA modellek belső visszapillantó tükréhez USB-C-csatlakozó, amely anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

A hátsó olvasólámpák kényelmesen elölről is kezelhetők, ideális megoldásként a hátsó üléseken utazó gyerekek esetében, akik túl kicsik hozzá, hogy felkapcsolják őket. Az okostelefonok a Phone Box rekeszében induktív úton is tölthetők. Extrafelszerelésként rakodóperemvédő is rendelkezésre áll, amely a csomagtérajtó felnyitása után hajtható ki, s hatékonyan védi a fényezést a karcolásoktól, fényvisszaverőinek köszönhetően pedig a biztonságot is növeli a csomagtartó pakolásakor.



Kulcsszavak: bemutató, fabia, skoda, új modell
 
A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha A Wörthi-tónál tartja világpremierjét a Skoda Rapid SPORT A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta
 
Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

2021. augusztus 12.
Háromezer gépkocsival bővíti villanyautó-flottáját a brit királyi posta, a Royal Mail, megtízszerezve a szolgálat emissziómentes járműveinek számát. A gépkocsik többségét a Peugeot szállítja.
Részletek

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

2025-től csak elektromos járművekkel bővíti járműflottáját, 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat fog használni a Royal Mail, az Egyesült Királyság több mint 500 éves múltra visszatekintő postaszolgálata. A célkitűzés rendkívül ambiciózus, hiszen a világ egyik legnagyobb járműflottájáról beszélünk, amely több mint 41 ezer kézbesítő, levélbegyűjtő és egyéb feladatokra beosztott gépkocsiból áll. Még inkább elismerésre méltóvá teszi a vállalást a tény, hogy a postaszolgálat viszonylag későn, 2018-ban kezdte meg az elektromos járművek tesztelését.

Első körben száz darab Peugeot Partner L2 Electric modellt vásároltak, amelyek tizennyolc körzetben – elsősorban Londonban és vonzáskörzetében – teljesítettek szolgálatot. Miután a villanymotoros Peugeot furgonok beváltak, a Royal Mail szisztematikusan növelni kezdte a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható járművek arányát járműparkján belül.

2019-ben további 190 autót vásároltak – ezek jelentős része szintén Peugeot volt –, megháromszorozva az e-flotta létszámát. Az évek során kisebb bővítésekkel erősítették meg a szolgálat emissziómentes mobilitás iránti elkötelezettségét, a mostani beszerzés azonban minden eddiginél nagyobb léptékű, és valódi súlyt ad a villanymotoros járműveknek a flottában.


Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Több lépcsőben háromezer tisztán elektromos gépkocsit vásárol a Royal Mail, az első járműveket idén októberben adják át a kézbesítőknek. A pontos modellmix nem ismert, azt azonban megerősítette a hivatal, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően jelentős részben Peugeot gyártmányokról lesz szó, részint az ezekkel szerzett kedvező tapasztalatoknak, részint a kiépített szervizellátottságnak köszönhetően.

Az új modelleket elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint a ’zöld városokban’, azaz azokon a településeken fogják szolgálatba állítani, ahol a lakosság a leginkább fogékony a fenntartható életvitel iránt, és ahol a vállalkozások és állami szervek nagy arányban, aktívan tevékenykednek a környezet védelmének érdekében. A járművek beszerzésével egy időben a Royal Mail töltő-infrastruktúráját is bővíti az érintett körzetekben, ami a most beszerzésre kerülő járművek használatán túl elősegíti az elektromos flotta további bővítését.

Ha a Royal Mail teljes flottáját még nem is cserélték le emissziómentesre, az új beszerzés révén egyes körzetekben teljesen kiváltják a belső égésű motorral szerelt, szennyező járműveket. Az első ilyen központ májusban valósult meg: Bristol egyik belvárosi postahivatala késő tavasz óta kizárólag elektromos járművekkel teljesíti kézbesítő és begyűjtő feladatait; a 23 gépkocsit tizenkét darab töltőpont szolgálja ki.

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Míg a program kezdetén, 2018-ban a postaszolgálat csak remélhette, hogy számításaik helyesek voltak, és idővel jelentős megtakarítást hozhatnak az elektromos szolgálati járművek, ma már konkrét tények igazolják, hogy hosszú távon jóval kedvezőbb fenntartási költségekkel számolhatnak, mint az eddig használt dízelüzemű járművek esetében.

A megtakarítások pedig az elektromos járműflotta növekedésével párhuzamosan egyre jelentősebbek lesznek, mondta Simon Thompson, a Royal Mail vezérigazgatója. Az anyagi előnyök mellett ráadásul környezetvédelmi szempontból is vezető helyzetbe emelik a szolgálatot az elektromos furgonok. Az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén már ma is jobban teljesít a Royal Mail, mint bármely más brit csomagküldő vagy szállító szolgáltató (részben azért, teszi hozzá közleményében a vállalat némi iróniával, mert 85 ezer gyalogos kézbesítőt is alkalmaznak), az új járművekkel pedig további előnyre tehetnek szert ezen az egyre fontosabb területen.

Noha a Royal Mail nem közölte az elektromos flotta pontos összetételét, abban minden bizonnyal szerephez jut a Peugeot mindkét, jelenleg forgalmazott, új generációs elektromos áruszállítója. A Peugeot e-Partner kétféle tengelytávval (2785 és 2975 mm), és ebből adódóan kétféle karosszériahosszal (4403 és 4753 mm), illetve raktérkapacitással (3,8 és 4,4 m3) áll rendelkezésre.


Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

A nagyobb Peugeot e-Expert kétféle tengelytávot (2925 és 3275 mm), valamint háromféle karosszériahosszt (4609, 4959 és 5306 mm) és kapacitást (5,1, 5,8 és 6,6 m3) kínál. Mindkét modellt ugyanaz a 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; az elsőkerék-hajtású járművek legnagyobb sebessége 130 km/óra, álló helyzetből 11,2 (e-Partner), illetve 13,1 (e-Expert) másodperc alatt érik el a 100 km/órát.

Az e-Partner 50 kWh kapacitású akkucsomagja akár 275 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP norma szerint, míg az e-Expert kétféle akkumulátorral választható: az 50 kWh-ás legfeljebb 230, a 75 kWh-ás pedig akár 330 kilométer megtételét is lehetővé teszi egyetlen feltöltéssel.


Kulcsszavak: elektromos autó, Nagy-Britannia, Peugeot, posta
 
A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid A Genfi Autószalonon debütált a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta Átadták Európában a 10.000-dik Nissan LEAF-et Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta A Nissan LEAF versenyképes lízing konstrukcióval válik még elérhetőbbé
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 171 - 180