Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 171 - 180
Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

2019. július 31.
A Ford beindít egy harmadik műszakot, hogy növelje a dél-afrikai Silverton összeszerelő üzem gyártási kapacitását, ahol az új Ranger és Ranger Raptor modellek készülnek.
Részletek

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

A Ranger értékesítése új rekordot döntött a vállalat 20 európai piacán, mind Magyarországon, ahol a modell 1999-es bevezetése óta még sosem kelt annyi példány a pickupból, mint most. A legfrissebb, 2019 június végi adatok szerint itthon a Ranger az első félével adatok alapján 1505 darabos értékesítéssel 50 százalékos részesedést szerzett a szegmensben, míg Európa szerte is 30 százalék fölötti a Ford Ranger piaci részesedése, így ez a modell Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupja.

A vadonatúj fejlesztésű Ranger Raptor Performance pick-up első darabjai a jövő hónapban érkeznek a magyar Ford márkakereskedésekbe.

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását
Kulcsszavak: autógyár, ford, pick up, Ranger
 
Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Jön az új Focus RS Jön az új Focus RS A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik Mitől Mustang egy Mustang? A vázlattól a sorozatgyártásig Mitől Mustang egy Mustang? A vázlattól a sorozatgyártásig Először érkeztek vasúton import autók Kínába Először érkeztek vasúton import autók Kínába
 
A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

2019. július 30.
A részben vagy teljesen elektromos hajtások, önvezető technológiák és mobilitási szolgáltatások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudatosság növelését tűzte ki a Japánban található Toyota City-ben működő, Ha:mo Ride elnevezésű autómegosztó szoláltatás felhasználói között.
Részletek

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A kísérlethez csatlakozó felhasználók beválthat jutalom pontokat gyűjthetnek, ha autómegosztó szolgáltatás igénybe vétele során a biztonságok közlekedés szempontjait figyelembe véve használják a tisztán elektromos járműveket.

A Toyota szeptember 9. és október 13. között vizsgálatokat folytat Toyota City-ben a Ha:mo Ride vezetési adatainak felhasználásával. A Ha:mo Ride (harmonikus mobilitás közösségi autómegosztó) olyan szolgáltatás, amely COMS-sorozatú ultrakompakt, teljesen elektromos (akkumulátoros) járműveket használ. A közösségi autómegosztó rendszer rövidtávú, oda-vissza vagy egyirányú utak megtételére nyújt lehetőséget az ultrakompakt, tisztán elektromos hajtású járművekkel.

A vizsgálatokat a Toyota City hálózatba kapcsolt, társadalmi kutatásokat elősegítő tanács négy tagja végzi: a Toyota, az Aioi Nissay Dowa biztosítótársaság, az UPR, valamint maga Toyota City, amely mint a jövő városa, a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos célok elérésén dolgozik.


A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A helyi Ha:mo Ride szolgáltatás adatait felhasználó vizsgálat célja, hogy kiderítse, a szolgáltatás alkalmas-e a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudatosság növelésére a felhasználók körében, valamint segítségnyújtásra balesetek esetén. A vezetési adatok alapján kizárólag azokat a Ha:mo Ride felhasználókat értékelik majd a biztonságos vezetés szempontjából, akik beleegyeztek a tesztben való részvételbe.

A tagok egytől ötig terjedő osztályzatokat kapnak; a biztonságosan vezetőket emellett Ha:mo pontokkal is jutalmazzák, amelyek beleszámíthatnak a következő használati díjba, de Toyota-ökopontokra vagy PeX pontokra is beválthatók. Toyota City különböző kategóriákban bocsát ki Toyota ökopontokat (Toyota Ecopoints) azoknak, akik környezetbarát módon cselekednek. A pontokat termékek széles skálájára, például városi szemeteszsákokra vagy toalettpapírra lehet beváltani. A PeX pontbeváltó szolgáltatás által kiadott pontokat számos termékre, szolgáltatásra, kézpénzre, elektronikus pénzre és repülési kilométerekre lehet beváltani.

Amikor a Ha:mo Ride-tagok vagy a szolgáltatást csak rövid ideig igénybe vevő turisták által vezetett jármű komolyabb behatást, azaz a jármű sérülését érzékeli – akkorát, hogy az a továbbhaladást is akadályozza –, a rendszer automatikusan jelentést továbbít az ügyfélszolgálathoz. A központ ezután egy úgynevezett “Ha:mo Peace-of-Mind”, azaz a felhasználó megnyugtatását szolgáló hívást indít a regisztrált telefonszámra. Így a vizsgálat arra is kiterjed, mennyire sikerül elérni, hogy baleset esetén a felhasználó a lehető leghiggadtabb maradjon. A jövőben a Toyota City hálózatba kapcsolt társadalmi vizsgálatokat elősegítő tanács olyan rendszereket kíván létrehozni, amelyek a biztonságos és mindenki számára kényelmes mobilitást szolgálják.

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

Kulcsszavak: autómegosztó, japán, toyota
 
Az aktív biztonság új szintje, minden Toyota modellben Az aktív biztonság új szintje, minden Toyota modellben Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team A japán szakírók a Suzuki Hustlernek ítélték az Év Autója címet A japán szakírók a Suzuki Hustlernek ítélték az Év Autója címet Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru
 
Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

2019. július 30.
Közel 500 darab engedélyköteles elektromos töltőállomást helyeztek üzembe Magyarországon 2019 áprilisáig, a töltőállomásokhoz tartozó kútfejek száma pedig meghaladja a 800-at.
Részletek

Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Az elektromos autók töltését szolgáló töltőállomások üzemeltetése engedélyköteles tevékenység, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) által kiadott engedély alapján lehet végezni, amennyiben az üzemeltetés gazdasági haszonszerzésre irányul. A hazai elektromobilitás fejlődése csak a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítése és rendelkezésre állása mellett valósulhat meg. 2016. január 1. óta az üzleti célú elektromos gépjármű töltés és a töltők üzemeltetése engedélyköteles tevékenység, az engedélyt a szükséges feltételek teljesülését követően a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal adja ki.

A lakossági fogyasztók és a nem lakossági felhasználók esetében a saját mért felhasználói berendezésén keresztül történő töltés – ha az nem irányul gazdasági haszonszerzésre – nem engedélyköteles. A MEKH eddig összesen 844 db töltőállomás létesítésére adott ki engedélyt. A kiadott engedélyek alapján 2019 áprilisáig 470 darab töltőállomást helyeztek üzembe, amikhez összesen 858 darab kútfej tartozik.


Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Az üzemelő töltőállomások darabszámának növekedése mellett folyamatosan nő a töltések száma, valamint a töltésre fordított energia mennyisége is. Míg 2017 negyedik negyedévében csupán 13 585 darab töltést hajtottak végre, 2019 első negyedévében ez a szám már 97 231 darabra növekedett. A töltésre fordított energia mennyisége is jelentősen nőtt: a kezdeti 46 570 kWh-ról 326 348 kWh-ra. 2019 első negyedévében egy töltőnél nagyságrendileg 200 darab töltést hajtottak végre, és egy töltés során átlagosan 3,4 kWh-t vételeztek a felhasználók - írja az alternativenergia.hu

A kiadott engedélyek alapján a legtöbb töltőállomás a közép-magyarországi régióban valósulhat meg, összesen 525 darab töltőállomás létesítésére adtak be engedélykérelmet. A többi magyarországi régióban a töltőállomások eloszlása egyenletes, közel azonos számú engedélykérelmet nyújtottak be a kérelmezők

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, közlekedés
 
Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Ma Budapesten bemutatkozott a vadonatúj elektromos Ford Focus Electric Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját Vízióból valóság: a fiatal berlini cég mindössze tíz hónap fejlesztés után mutatja be ride-pooling koncepcióját
 
A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

2019. július 30.
A Hyundai Motor a vadonatúj Kona Hybrid bevezetésével bővíti a népszerű, díjnyertes Kona modellcsaládot.
Részletek

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A Kona családba harmonikusan illeszkedő, vadonatúj Kona Hybrid a Hyundai válasza az európai vásárlók környezetbarát crossoverek iránti igényére. Merész formatervén túl a modell kiváló hatásfokú full hybrid hajtásláncot kínál, fedélzetén olyan fejlett technológiákkal találkozhatunk, mint az előremutató Blue Link® csatlakozási funkció, a SmartSense™ aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, valamint az ultramodern infotainment szolgáltatások.

Az eredeti Kona, amely Hawaii nagy szigetének magával ragadó Kona körzetéről kapta a nevét, 2017-ben mutatkozott be, mint a Hyundai első európai városi crossovere. A koreai autógyártó tavaly mutatta be a Kona Electric modellt, első tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművét. Ezen túlmenően a Hyundai bemutatott egy Kona Iron Man Edition különkiadást, amelyet világszerte limitált példányszámban bocsát forgalomba. Az eredeti Kona piaci premierje, azaz 2017 októbere óta a mai napig csaknem 120 ezer példányban talált gazdára Európában.

„A Hyundai már most is a legszélesebb hajtáslánc-választékkal rendelkezik; a vadonatúj Kona Hybrid bevezetésével pedig az eddiginél is gazdagabb kínálattal állunk környezetbarát szabadidőjárművet kereső európai ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Stílusos formatervén és takarékos hibrid hajtásláncán kívül élvonalbeli kapcsolódási funkciókkal is lenyűgözi ügyfeleinket.”

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A díjnyertes Kona modellcsalád

A Hyundai divatos Kona modellcsaládja minden várakozást felülmúlt az európai piacon. Forgalmazásának első teljes évét követően a Kona vadonatúj ügyfélcsoportokat hódított meg, és jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Hyundai megszilárdítsa helyzetét a kompakt szabadidőjárművek igen divatos szegmensében. Különösen igaz ez a népszerű Kona Electric kivitelre. A nagyteljesítményű villanymotorral szerelt, lenyűgöző hatótávolságú modellváltozat iránti globális kereslet még a Hyundai előzetes várakozásait is felülmúlta.

Az értékesítési sikerek mellett a Kona és a Kona Electric számos szakmai díjban is részesült az utóbbi 18 hónap során. Tavaly a Kona látványos dizájnjával iF Design Award formatervezési díjban részesült. A spanyol ABC napilap pedig a 2019. Év Autójának választotta meg. A Kona Electric környezetbarát jellemzőivel érdemelt ki elismerést: a 2019-es svájci év autója választáson ´Svájc legzöldebb autójának´ kiáltották ki. Nagy-Britanniában a Next Green Car Awards versenyen nyerte el a 2018. Év Autója díjat a Hyundai tisztán elektromos szabadidőjárműve. Ezek mellett számos további elismerésben is részesült a modell.

A vadonatúj Kona Hybrid harmonikusan illeszkedik a Hyundai népszerű modellcsaládjába

A Hyundai mostantól full hibrid kivitelben is kínálja díjnyertes szabadidőjárművét. A megújult IONIQ-ot követően piacra lépő, vadonatúj Kona Hybrid a Hyundai Kona modellcsaládjába és a márka környezetbarát típusainak sorába egyaránt harmonikusan illik bele, még több ügyfél számára téve elérhetővé a tiszta mobilitást. Az eredeti Kona és a Kona Electric sikereire építő újdonság az ügyfelek igényeihez igazodó környezetbarát mobilitási megoldást kínál.


A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A vadonatúj Kona Hybrid az 1,6 literes közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres Kappa GDI motort alkalmazza, amelynek legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka 147 Nm. Az állandó mágneses villanymotor legnagyobb teljesítménye 43,5 LE (32 kW), a maximális forgatónyomaték 170 Nm.

Emellett az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor kiemelkedő töltési és kisütési teljesítménnyel büszkélkedhet, ami a nagyfeszültségű akkumulátor részéről optimális teljesítményleadást, valamint rövid töltési ciklust tesz lehetővé. A hajtáslánc kombinált teljesítményével (104 kW / 141 LE) és forgatónyomatékával (akár 265 Nm) mindez dinamikus vezetési élményt biztosít a vadonatúj Kona Hybrid pilótájának.

A vadonatúj Kona Hybrid olyan technológiai fejlesztéseket vonultat fel, mint a Blue Link®

Az opciós audio-video navigációs rendszer 10,25 colos, osztott érintőképernyőjén a legkülönfélébb hasznos információk jeleníthetők meg; a rendszer hat nyelven kínál felhő alapú hangfelismerés funkciót* (*csak Blue Link esetén). A monitoron kétféle nyitóképernyő állítható be, továbbá szerkeszthető widgeteket és ikonokat kínál.

Az alapkivitelű konnektivitási rendszer megrendelésekor az ügyfelek az Android Auto vagy Apple CarPlay szolgáltatások segítségével, a Display Audio funkción keresztül tükrözhetik okostelefonjuk tartalmát a 7 colos képernyőre. Ezen túlmenően a vadonatúj Kona Hybrid a műholdas navigációs rendszer megrendelése esetén Hyundai LIVE szolgáltatásokat is kínál. A funkció öt éven át ingyenes előfizetéssel vehető igénybe, és folyamatosan frissülő tájékoztatást nyújt az időjárásról, forgalmi helyzetről, a traffipaxokról (ahol ezt a törvény megengedi), a legközelebbi üzemanyagtöltő-állomásokról (címmel és árakkal egyetemben), az utcai és parkolóházi parkolóhelyekről, a közeli márkakereskedésekről, továbbá az érdeklődésre számot tartó helyszínekről.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A hibrid modellre jellemző adatokról a műszeregységen belül elhelyezett, nagyméretű kijelző tájékoztatja a felhasználót. A csatlakozási funkcionalitást opciós, kombinált head-up kijelző teszi teljessé, amely közvetlenül a vezető látómezejében jeleníti meg a fontos menetinformációkat. Ennek köszönhetően a vezető gyorsabban tudja feldolgozni az információkat, anélkül, hogy tekintetét levenné az útról.

Az utasok telefonjainak folyamatos töltéséről a vadonatúj Kona Hybrid vezeték nélküli indukciós töltőfelülete (Qi szabvány szerint) gondoskodik.

Frissített belső kialakítás és kényelmi funkciók

Az említett kényelmi funkciók mellett a vadonatúj Kona Hybrid egyedi beltéri színcsomagot is kínál. Ez a légbeömlő kereteit és a váltókarszoknyát szegélyező fehér dekorrészletekből, a kilincseken, a kormánykerék küllőin és a légbeömlő rostélyokon megjelenő fényes fekete elemekből, valamint szürke tetőkárpitból áll.

Az alapkivitel fekete szövet üléskárpitokat kap fehér öltésekkel; opcióként fehér szegélyezésű fekete bőr-/szövetülések vagy fehérrel varrott fekete bőrülések is rendelhetők.

A Kona Hybrid alapfelszereléséhez tartozó, exkluzív Fekete-Fehér csomagon túl az ügyfelek három további színkombinációt is rendelhetnek: ezek a Narancssárga, a Zöldcitrom és a Piros. A légbeömlők és a váltókar keretén, a motorindító gomb gyűrűjén, az ülések öltésein, valamint a kormánykeréken találkozhatunk ezekkel a színekkel. Az összes belső színkombinációhoz fekete tetőkárpit tartozik. A Zöldcitrom és Piros opciók ezen túlmenően színes biztonsági övekkel, valamint fényes fekete belső kilincsekkel és kormányküllőkkel is elérhetők; a kormánykerék perforált borítást kap.

A Kona Hybrid számos funkcióval szolgálja utasai kényelmét. Az opciós fűthető kormánykerék a leghidegebb téli napokon is kényelmesen melegít. A motoros mozgatású első ülések opcióként három fokozatban állítható szellőztetéssel és fűtéssel is felszerelhetők, minden évszakban garantálva az utasok kényelmét. Az ülésfűtés kézi állítású első ülések esetén is elérhető, illetve a hátsó ülésekhez is rendelhető.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Megújul a divatos külső formaterv

A vadonatúj Kona Hybrid a Kona és a Kona Electric kifejező dizájnját és kalandkereső szellemiségét örökölte meg. Az orr meghatározó stíluseleme a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkja; az ikerfényszórók akár teljes LED-es kivitelben is elérhetők.

A bevezetéskor kínált Blue Lagoon karosszériaszín (fekete tetővel) mellett további 26 színkombinációból válogathatnak az ügyfelek, teljesen ízlésükhöz szabva az autó karakterét. Kétféle új rajzolatú, kifejezetten ehhez a modellhez tervezett könnyűfém keréktárcsa szerepel a kínálatban; az egyik az alapkivitelű 16 colos, a másik az opcióként rendelhető 18 colos méretben.

Kibővített biztonsági csomag

A kényelmes és biztonságos utazás érdekében a vadonatúj Kona Hybrid megkapta a Hyundai kiterjedt SmartSense technológia csomagját. Ez az élvonalbeli vezetőtámogató rendszer a jármű környezetét folyamatosan felügyelve óvja a vezetőt a menet közben rá leselkedő veszélyektől.

A vadonatúj Kona Hybrid élvonalbeli biztonsági csomagjának része a ráfutásos ütközésre figyelmeztető, ütközést elkerülő, gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszer. Ezen kívül az ügyfelek megrendelhetik az opciós intelligens sebességtartó automatát (SCC), amely akár teljes megállásra, majd újraindulásra is alkalmas. Ez a rendszer olyan fejlett biztonsági funkciókkal nyújt többet a szokásos tempomatnál, mint például az automatikus fékvezérlés. A rendszer elülső radar segítségével képes tartani a beállított sebességet, illetve követési távolságot, automatikusan gyorsítva vagy lassítva.

Amint megáll a forgalom, a Stop & Go rendszer állóra fékezi az autót, majd amint újra szabad az út, az előre beállított sebességre gyorsítja azt. Amennyiben a jármű három másodpercnél hosszabban vesztegel, a rendszert a vezetőnek kell újraindítania a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek segítségével, vagy a gázpedál rövid megérintésével.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Az opciós sávkövető funkció a Stop & Go szolgáltatással kiegészített SCC adaptív tempomattal karöltve teszi különösen kényelmessé az autóvezetést: a rendszer folyamatosan a sáv középvonalában tartja az autót, így még sűrű forgalomban is biztonságosan haladhatunk. Az opciós intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető funkció az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az éppen aktuális sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat. További opciós szolgáltatások a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, míg a vezető éberség-felügyelet, a sávban tartó rendszer, valamint az adaptív távolsági világítás az alapfelszerelés részét képezi.

A vadonatúj Kona Hybrid emellett egyetlen ujjmozdulattal aktiválható, elektromos rögzítőféket (EPB) kapott.

Eco-Driving Assist (Eco DAS) rendszer: ultramodern fogyasztás-csökkentő rendszer

A 10,25 colos audio-video-navigációs kijelzővel felszerelt, vadonatúj Kona Hybrid üzemanyag-fogyasztását Eco DAS (környezetbarát vezetési stílus támogatási) rendszer segít csökkenteni. Az integrált vitorlázás-támogató funkció a navigációs rendszer adatbázisa segítségével elemzi az útviszonyokat, és tájékoztatja a vezetőt, ha hamarosan lassítania szükséges (pl. közelgő irányváltás, kereszteződés vagy autópálya kijárat miatt.) A funkcióval egyaránt mérsékelhető a fogyasztás, valamint az üzemi fék használata. A vitorlázás-támogatás Eco üzemmód esetén 40 és 160 km/óra között aktiválható.

Az Eco DAS funkció része továbbá a prediktív energiagazdálkodási rendszer, amely emelkedőn, illetve lejtőn haladva önállóan szabályozza az akkumulátor töltését, illetve kisütését, ezzel elősegítve az akkumulátoros üzem lehető leggyakoribb alkalmazását. Ha az útvonalon emelkedő várható, és alacsony az akkumulátor töltöttségi szintje, a jármű kis mértékben megnöveli a belső égésű motor használatát, hogy az emelkedőre felkészülve rátöltsön az akkumulátorra. Így az emelkedőn a villanymotor be tud segíteni a belső égésű erőforrásnak. Ezzel elkerülhető a benzinmotor rossz hatásfokú használata, és csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Amennyiben az akkumulátor töltése megfelelő, a vadonatúj Kona Hybrid nagyobb mértékben támaszkodik a villanymotorra, mielőtt a lejtőre érne a jármű, ezzel csökkentve a benzinfogyasztást. Az elektromos energiát aztán a lejtőn, regeneratív fékezés segítségével nyeri vissza.


A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Tökéletesített menetdinamikai jellemzők

A vadonatúj Kona Hybrid kiváló dinamikai és menetteljesítményeinek, valamint a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó kezes, közvetlen működésének köszönhetően a vezető teljes mértékben kiélvezheti a kiváló konstrukciójú hibrid jármű élvezetes vezethetőségét. A sebességváltó kart balra tolva a sebességváltó Sport üzemmódba kapcsolható. Ilyenkor a kormány mögötti kapcsolófülek kézi sebességváltást tesznek lehetővé.

A vadonatúj Kona Hybrid kiváló dinamikai és menetteljesítményeinek, valamint a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó kezes, közvetlen működésének köszönhetően a vezető teljes mértékben kiélvezheti a kiváló konstrukciójú hibrid jármű élvezetes vezethetőségét. A sebességváltó kart balra tolva a sebességváltó Sport üzemmódba kapcsolható. Ilyenkor a kormány mögötti kapcsolófülek kézi sebességváltást tesznek lehetővé.

A vadonatúj Kona Hybrid 2019 augusztusától megvásárolható.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, Hyundai, Kona, új modell
 
Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat Hollandia közel áll, hogy betiltsa a hagyományos autókat Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada Élményautózás szabad levegőn – Opel Cascada Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon
 
Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

2019. július 29.
Elindult az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása Győrben, amely az Audi A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint az Audi Q3 után a legújabb győri modell. Elsőként egy harmatezüst színű Q3 Sportback gördült le a győri gyártósorról.
Részletek

 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

„Világszerte folyamatosan nő az SUV-k iránti kereslet, ezért is kiemelkedő jelentőségű számunkra, hogy az Audi Q3 után egy újabb Q-modellel bővült gyártási portfóliónk“, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Járműgyárunk az egyik legrugalmasabb az Audi Konszernben, hiszen jelenleg öt különböző modell készül ugyanazon a gyártósoron.”

Az Audi Q3 Sportback az Audi termékkínálatának első igazi kompakt crossover modellje, amely az Audi Q3 leghangsúlyosabb ismertetőjegyeit ötvözi a légies Coupé formával. Egyedi megjelenésének, sportos futóművének és hatékony, erőteljes meghajtásának köszönhetően kiemelkedő vezetési élményt nyújt minden terepen.

Az Audi Q3 Sportback kezdetben egy benzin- és egy dízelmotorral választható: a 2.0 TFSI benzinmotor 169 kW (230 LE), míg a 2.0 TDI dízelmotor 110 kW (150 LE) teljesítményű. Mindkét motor Győrben, az Audi Hungariánál készül.

 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

A későbbiekben újabb erőforrások is megjelennek a kínálatban, köztük egy nagy teljesítményű dízel és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 V-os mild hibrid rendszerrel működik együtt.

„Munkatársaink felkészültségének és gyártási folyamataink hatékonyságának köszönhetően tökéletesen sikerült integrálnunk az Audi Q3 Sportback-et járműgyártásunkba”, mondta Les Zoltán, az AUDI HUNGARIA Zrt. járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. „A legújabb modellünket is a tőlünk megszokott prémium minőségben fogjuk eljuttatni vevőinkhez világszerte.”

Az Audi Hungaria járműgyártásában jelenleg 4 000 munkatárs gyártja az A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 és Q3 Sportback modelleket. A győri autók világszerte több mint 90 országba jutnak el.
 
 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál


Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, győr, Q3
 
Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt
 
A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

2019. július 29.
A Goodyear új Eagle F1 SuperSport gumiabroncsa végzett az első helyen a Tyre Reviews világelső ultra-ultra nagyteljesítményű (UUHP) gumitesztjén.
Részletek

A vezető online gumitesztelő portál Texasban, a Continental Uvalde tesztpályáján, egy BMW M2-es autóval, 8 különböző márkájú abroncson; többek között Continental és Michelin gumikon végezte el UUHP tesztjét. Az autó első tengelyén 245/35 R19-es, a hátsón pedig 265/35 R19-es abroncsokat használtak.

Az alapos tesztelés során minden fontos szempontot megvizsgáltak, beleértve a száraz és nedves útviszonyok közötti kezelhetőséget és fékteljesítményt, a vízen futást (aquaplaning), a gördülési ellenállást, a zajt és a kényelmet, különös tekintettel e tesztek szubjektív szempontjaira. A Goodyear versenypályán szerzett tapasztalatára támaszkodó SuperSport abroncs kiváló tapadásával és kezelhetőségével fantasztikus eredményt ért el a tesztek mindegyikén, ami lehetővé tette, hogy a dobogón foglaljon helyet.

A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

Jonathan Benson, a Tyre Reviews szakportál tulajdonosa a legjobb értékelést adta az új Goodyear Eagle F1 SuperSport abroncsnak, kiemelve, hogy az „kiválóan teljesít száraz és nedves pályán, jól kormányozható és egyensúlytartó bármilyen körülmények között”. Benson hozzátette, hogy „az új Goodyear Eagle F1 SuperSport minden fontos területen megszorongatta versenytársait; a Michelint és a Continentalt, nedves útviszonyok közötti irányíthatóságával pedig kiemelkedett közülük.” A nedves útviszonyok közötti kezelhetőség az, amiben az Eagle F1 SuperSport a leginkább lenyűgöző. Jonathan Benson szerint „ez az a terület, ahol az új Goodyear igazán kiemelkedő; természetes egyensúlyt biztosítva a kocsi eleje és hátulja között és kiváló tapadást nyújtva a teljes körön át.”

„Nagyon örülünk a teszt eredményének. Már az abroncs év eleji bevezetésénél tudtuk, hogy egy kiváló gumiabroncsot hoztunk létre, de hogy ezt egy olyan befolyásos és felkészült szakportál, mint a Tyre Reviews is igazolja, valóban bizonyítja a gumi kiváló teljesítményét – fejtette ki Mike Rytokoski, a Goodyear európai konzumer szegmensének marketingvezetője (CMO).

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, teszt
 
A Goodyear összeköti a virtuális világot a valósággal a misanói kamionversenyen A Goodyear összeköti a virtuális világot a valósággal a misanói kamionversenyen Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV
 
E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

2019. július 26.
Elektromos taxik forgalomba állításával folytatódnak Paks e-mobilitást célzó fejlesztései, az összesen mintegy tízmilliárd forintos Protheus projekt keretében hamarosan lezárul az elektromos autóbuszok beszerzésére kiírt pályázat - közölte a projektet lebonyolító Protheus Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel.
Részletek

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

Kiss Péter elmondta: a napokban mintegy 30 millió forintért - egyenként másfél millió forint állami támogatás igénybe vételével - három gépjárművet szerzett be az önkormányzat, amelyeket egy-egy taxitársaság üzemeltet majd. A taxis cégekkel kötendő szerződés szerint a járművek bérleti díja a hagyományos meghajtású gépkocsik üzemanyagköltségének megfelelő összeg lesz - tette hozzá.

Ismertetése szerint a 2014-ben indított projekt célja, hogy Pakson a közösségi közlekedés mindegyik fajtája elektromos meghajtású járművekkel működjön, és ehhez a villamos energiát önellátó módon a város állítsa elő. A projektbe több környékbeli önkormányzat - Szekszárd, Tolna, Dunaföldvár - is bekapcsolódott. A térségben 50-100 elektromos jármű forgalomba állítását tervezik a következő két évben.

A cégvezető az eddig megvalósult fejlesztések között megemlítette, hogy két, kétszer 22 kilowattos elektromos töltőpontot hoztak létre Pakson, az e-járművek kiszolgálásához a továbbiakban több mint húsz töltőállomásra lesz szükség.

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

Beszámolt arról, hogy néhány héten belül lezárul a paksi önkormányzat 8 plusz 2 elektromos autóbusz beszerzésére vonatkozó pályázata, a város az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból elnyert, 1,7 milliárd forintból vásárolja meg. Ezzel a településen teljesen kiváltják majd a dízel meghajtású autóbuszokat - jegyezte meg.

A projekt része egy 3 megawatt teljesítményű napelempark és egy 11 megawatt kapacitású energiatároló, amelyek tervezési szakaszban vannak.

A vezérigazgató arra is kitért, hogy a paksi önkormányzat elsőként állapodott meg az áramszolgáltatóval egy okos hálózat létrehozásáról. Ez azt jelenti, hogy az épületek tetejére telepített napelemek és önkormányzati naperőműparkok által termelt áramot az E.on hálózatán keresztül továbbítani lehet az önkormányzati ingatlanokhoz, így a térségi települések kölcsönösen el tudják látni egymást elektromos árammal.

A Protheus projekt 2020-ban lezáruló tervezését az Európai Fejlesztési Bank (EIB) kétmillió euróval támogatta, egyes projektelemekhez az EIB is tud támogatást nyújtani - közölte a cég vezetője.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, Paks, taxi
 
A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen Teslát akar? Már van forintért Teslát akar? Már van forintért
 
Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

2019. július 26.
Bővített felszereltségi kínálattal, illetve tovább fokozott kényelemmel és biztonsággal érkeznek a 2020-as modellévre a nagysikerű ŠKODA KAROQ és ŠKODA KODIAQ SUV-típusok.
Részletek

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Ennek keretében mindkét sorozat tagjai már most megrendelhetők az új Side Assist rendszerrel, amely akár 70 méter távolságból érzékeli a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. A két kedvelt SUV-típus megújult változatának közös vizuális ismertetőjegye a csomagtérajtajuk „ŠKODA” felirata.

A ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ markáns érzelemdús formai nyelvezete és bőséges térkínálata mellett a jövőben csomagtérajtaján a magabiztos új márkafelirattal érkezik, amely új megkülönböztető jegyként a ŠKODA SCALA és KAMIQ új kompakt modelleken, illetve a felfrissített SUPERB sorozat tagjain jelent meg és most fokozatosan minden ŠKODA hátulján feltűnik.

Side Assist 70 méter hatótávval

A ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ számára kínált vezetői segédrendszerek széles palettáját bővíti már most az extrafelszerelésként rendelhető Side Assist technikája, amely a mindkét SUV-típushoz eddig kapható holttér-érzékelés (Blind Spot Detect) rendszerét váltja fel. Az új berendezés korábbi 20-ról immár 70 méterre növeli az érzékelés hatótávját, emellett két radarszenzorral érzékeli a hátulról közelítő vagy már a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. Javult a figyelmeztető jelzés észlelhetősége is: a korábban a külső visszapillantó tükrök üvegébe integrált megoldás helyett a figyelmeztető fényjelzés már a külső visszapillantó tükrök házának belső oldalán jelenik meg, így jóval könnyebben észlelhető és fényereje is igény szerint állítható. A rendszer gyorsításkor 15 kilométer/órától lép működésbe, fékezéskor pedig egészen a 10 kilométer/órás tempó eléréséig aktív. A Side Assist technikájának meghatározó eleme a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Kiállási asszisztens), amely a tolatásos kiállások során érzékeli a jármű mögött mozgó objektumokat.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

DCC adaptív futómű már elsőkerékhajtással is

Jelentős kényelemnövekedést kínál a két ŠKODA SUV-típushoz extrafelszereltségként elérhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC), amely mostantól már nem csupán az összkerékhajtású kivételekhez, hanem elsőkerékhajtással együtt is megrendelhető. A DCC elektronikus szabályzású lengéscsillapítóival automatikusan a pillanatnyi útviszonyokhoz és az adott, illetve előnyben részesített vezetési stílushoz illeszti a csillapítási karakterisztikát. A vezető emellett a menetprofil-választás rendszere (Driving Mode Select) segítségével a Comfort, Normal és Sport lengéscsillapítás-üzemmódok közül választhat, amelyek széles tartományt kínálnak a különösen kényelmes és a hangsúlyosan sportos között.

KESSY mozgásérzékelővel

A ŠKODA fokozatosan minden modelljéhez a kulcsba épített mozgásérzékelővel látja el KESSY nyitási rendszerét, így csökkenti a jármű lopásának és feltörésének veszélyét. A ŠKODA KAROQ és KODIAQ számára extrafelszerelésként kapható rendszer 15 perc után automatikusan lekapcsolja a kulcs rádiójelét, ha a kulcs épp nincs mozgásban, például ha a fiókban vagy az íróasztalon található. Amint a kulcs újra mozog, a jeladó-funkció ismét aktiválódik, s a ŠKODA KAROQ és KODIAQ a jól ismert módon, kényelmesen nyitható és nyomógombbal indítható, anélkül, hogy a vezetőnek egyáltalán kézbe kellene venni a kulcsot.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Új 2.0 TDI motor a ŠKODA KAROQ számára

A ŠKODA KAROQ motorpalettája új, 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrással bővül, amely AdBlue-befecskendezéssel, illetve dízel-részecskeszűrővel kiegészített SCR-katalizátorának köszönhetően természetesen kielégíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA KODIAQ sorozatból már jól ismert aggregát alapkivitelben hétfokozatú DSG-sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik.

Új, sportos keréktárcsák a ŠKODA KODIAQ számára

A 2020-as modellévre egy új könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a ŠKODA KODIAQ választékában. A 20 col peremátmérőjű, sportos stílusú „Ignite” dizájn 255 milliméterre növelt gumiabroncs-szélességgel kívánságra a ŠKODA KODIAQ SPORTLINE, valamint a KODIAQ RS és a KODIAQ L&K csúcsmodellekhez rendelhető. A ŠKODA KODIAQ SCOUT már most szellőztethető első ülésekkel (3-fokozatú szellőzés-vezérlés), bőrkárpittal is rendelhető.

SUV-sikertörténet – a ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ

A cseh márka „Stratégia 2025” programja keretében ŠKODA KODIAQ modelljével indította 2016 őszén nagyszabású SUV-modelloffenzíváját, a kompakt ŠKODA KAROQ pedig egy évvel később érkezett. E két modelljével a ŠKODA a tökéletesen eltalálta a jelenkor szellemiségét és az ügyfelek igényeit a SUV-modellek világszerte dinamikusan bővülő piaci szegmensében.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Azóta a ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ a vállalat globális növekedési stratégiájának meghatározó pillérévé vált. A ŠKODA KODIAQ 2016 őszi piaci bevezetése óta világszerte már mintegy 360 ezer példányban készült és a robusztus KODIAQ SCOUT, a KODIAQ SPORTLINE, a különösen igényes KODIAQ L&K és a sportos csúcsmodell KODIAQ RS formájában széles modellpalettával szolgál. A ŠKODA KAROQ sorozat tagjaiból 2017 ősze óta már 220 ezer készült, s az egyéni igények kielégítésére a ŠKODA egy SCOUT és egy SPORTLINE változatot is kínál.

Kulcsszavak: KAROQ, Kodiaq, skoda, suv, új modell
 
Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio Mazda modelloffenzíva Genfben Mazda modelloffenzíva Genfben
 
A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

2019. július 26.
A Ford ma bejelentette, hogy az európai vásárlók számára elkészítette a legendás sportkocsi 55. születésnapjának emléket állító Ford Mustang55 különleges modellváltozatot.
Részletek

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A 450 lóerős Ford Mustang 5.0 V8 modellre épülő új Mustang55 egyedi külső stíluselemeket kapott: a különleges emblémák mellett motorháztetőt és az autó oldalát látványos sávozás díszíti, és a vevők egyedi hátsó légterelőt is rendelhetnek, az utastér pedig csúcskivitelben készül.

Megújul a Ford Mustang 2.3 EcoBoost változat is, amely a híres Mustang Shelby modellek megjelenését idézi. Az autóhoz immár alapfelszereltségként jár az Aktív Szelepes Kipufogó technológia, aminek segítségével a vezetők a pillanatnyi hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják a Mustang kipufogóhangjának erősségét.

A Mustang teljes kínálatában megjelenik néhány új fényezés (Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange és Grabber Lime), valamint a FordPass Connect fedélzeti modem, amivel a Mustang akár 10 eszközt kiszolgálni képes mobil WiFi-hotspottá válik.

“A Mustang azon kevés autók közé tartozik, amelyeket már több mint fél évszázada gyártanak, és nagyon úgy tűnik, hogy a vásárlók érdeklődése nem lankad a világ legkelendőbb sportkupéja iránt,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az új Mustang55 maga a ‘sűrített Mustang-élmény’, hiszen lenyűgöző teljesítménye és látványos formavilága mellett olyan fejlett komfortnövelő technológiákat kínál, mint a FordPass Connect beépített modem vagy a B&O hangrendszer.”

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

Az eredeti Mustang 55 évvel ezelőtt, egészen pontosan 1964. április 17-én mutatkozott be, és 2018-ban már sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a világ legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéjának megtisztelő címét. Az új Ford Mustang55 5.0 V8 és a továbbfejlesztett Ford Mustang 2.3 EcoBoost modellek augusztustól rendelhetők meg a márkakereskedésekben.

55 év – és még mindig pörög a számláló

A kupé és kabrió kivitelben egyaránt kapható új Mustang55 izgalmas csavarral gazdagítja a Ford Mustang atlétikus stílusát: a mélyre húzott gépháztetőt és a karosszéria oldalelemeinek alsó részét fekete csíkok díszítik, és a kupé teteje is fekete, ami jól illik a ragyogó feketére fényezett 19 colos könnyűfém keréktárcsákhoz. A Shadow Black Mustang55 kivitelen a csíkok ezüstszínűek, és a kabrió vászonteteje fekete.

Az alsó és felső hűtőrács kéttónusú fekete fényezést kap, és a Pillar Black színű felső szekción ugyanilyen árnyalatban jelenik meg a vadlovat ábrázoló embléma. Ugyancsak Pillar Black árnyalatúak az első sárvédőkön látható 5.0 emblémák is, amelyeken Colorado Red színben virít a tizedesjel. Az autó egyedi látványára egy opcionális, Pillar Black fényezésű hátsó légterelő teszi fel a koronát.

Az autózás élményét még élvezetesebbé varázsolja a csúcsminőségű utastér-kialakítás: a műszerfalat karbonszál-hatású betétek díszítik, a műszerfal és a térdtámaszok bőrborításának szürke varrása pedig a prémium minőségű szőnyegek kidolgozására rímel.

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A Mustang55 modellek hatfokozatú manuális sebességváltóján a váltógomb egy különleges öntvény, míg a tízfokozatú automata egységek váltókarjára könnyűfém váltógomb kerül. Az üléseket és az ajtópaneleket kiváló minőségű Alcantara kárpit borítja.

Az alapáron kínált kényelmi technológiák listáján megtalálható az első ülések hűtése/fűtése, a Ford kifinomult SYNC 3 csatlakozási rendszere (amit most DAB+ rádió és 12 hangszórós B&O prémium hangrendszer egészít ki), a FordPass Connect beépített modem, valamint olyan fejlett funkciók is, mint a Távindítás* az automata váltós modellekhez, illetve a Távnyitás/zárás és a Járműkereső.

A jobbkormányos modellekben a műszerfal dekorációs betétei alumíniumból készülnek, a váltógombokat bőr borítja, és az autókhoz Ebony, Ceramic vagy Russet bőrkárpitozás kérhető.

Shelby-stílusban

A Ford Mustang Shelby modellek – mint Mustang Shelby GT350 és GT500 is – már több mint 50 éve varázsolják el teljesítményükkel és egyéni stílusukkal a Mustang-rajongókat, most pedig a Mustang 2.3 EcoBoost Fastback és Convertible átformálásához adtak ihletet.

A külső tükörburkolatok és a csomagtartó-légterelő és a motorháztetőn végigfutó sávok Magnetic Grey színűek; a Magnetic Grey California árnyalatúra fényezett hűtőrácson ugyanaz a klasszikus, háromsávos vadlovas logó látható, amit az 1965-ös Mustangon vezetett be a Ford. Az autóra csiszolt felületű 19 colos könnyűfém keréktárcsákat szerelnek.

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

Immár a 2.3 EcoBoost modellváltozathoz is alapfelszereltségként jár az Aktív Szelepes Kipufogó technológia, amelynek az innovatív Jó Szomszéd üzemmód is része; ez az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang dübörgése ne zavarja a szomszédok pihenését. A választható üzemmódok segítségével az autós a mindenkori vezetési körülményekhez igazíthatja az elektronikus stabilitásvezérlés, a gázpedál, az automata sebességváltó és a kormánymű beállításait. A Mustang vezetőjének a következő üzemmódok állnak rendelkezésére: Normál, Sport, Versenypálya, Havas/Vizes út, Gyorsulási Verseny és a személyre szabható My Mode.

A világ legkelendőbb sportkocsija

A Mustang európai kínálatában immár második éve szerepel egy különleges változat, a Ford Mustang BULLITT. Az autót egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm. A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang BULLITT 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben. Az egyedi hűtőrács fekete, a széria üléseket vagy az opcionális Recaro® sportüléseket zöld varrás díszíti, és a fehér biliárdgolyó-váltógomb is stílusos főhajtás a kultikus filmben szereplő autó emléke előtt.

Az IHS Markit adatai szerint Mustang a 2018-as évben is megőrizte (immár zsinórban negyedszer) a világ legkelendőbb sportkupéja címét. 2019 első félévében a Ford 5500 Mustangot értékesített Európában, vagyis 5 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában. 2015 óta világszerte több mint 500.000 darab hatodik generációs Mustang kelt el, és ebből több mint 48.000 talált gazdára Európában.


Kulcsszavak: évforduló, ford, Mustang
 
Így újították fel a nyitható tetejű SEAT 600-ast Így újították fel a nyitható tetejű SEAT 600-ast A Ford 21 év után egy felemelő Mustang pillanattal búcsúzik a Bajnokok Ligájától A Ford 21 év után egy felemelő Mustang pillanattal búcsúzik a Bajnokok Ligájától 2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója 2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik  a Jazzy Street! Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik a Jazzy Street! A Ford a Genfi Autószalonon mutatta be európai vásárlóinak a Mustang BULLITT A Ford a Genfi Autószalonon mutatta be európai vásárlóinak a Mustang BULLITT
 
Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

2019. július 25.
Közel 10 milliárd adófizetői forintot költött 2016 óta a magyar állam a villanyautó-gyártók támogatására.
Részletek

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Sajnos a támogatás tervezői egy fontos szempontot kihagytak: nem figyeltek arra, hogy a legnagyobb futásteljesítményű robbanómotoros járművek cseréjét támogassák – í­rja az alternativenergia.hu.

A Levegő Munkacsoport a kezdetektől többször fölhívta a figyelmet egy hatékonyabb támogatási lehetőség kidolgozására. Ezért örömmel hallotta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyilatkozatát, hogy a kormányzat a támogatás átalakításán dolgozik, hasonló irányban. A Levegő Munkacsoport most egy újabb levélben fejtette ki a tárcavezető részére, miként tartaná célszerűnek a közúti villanymobilitás támogatását. Álláspontja szerint a villanyautózást leghatékonyabban támogató piaci környezet megteremtésébe kellett volna és kellene fektetni az adófizetők pénzét. Örvendetes, hogy tervezik a taxiknak és a Posta települési terítő járműveinek villanyautóra (nem pedig hibridre!) cserélésének támogatását. Célszerű lenne támogatni az állami, önkormányzati szféra nagy futásteljesítményű gépkocsijainak cseréjét is, ezzel az állam jó példával járhat elöl!

Szintén szükséges a villanyközautó-szolgáltatások elterjedésének ösztönzését. Ehhez elsősorban felvilágosító tevékenységre és díjmentes, dedikált parkolóhelyek kialakítására van szükség, Ezt az állam jogszabály-alkotással, illetve pénzügyi támogatással tudja elősegíteni. (Az autómegosztó-szolgáltatások elterjesztését például Budapesten nagymértékben segítette az ingyenes parkolási lehetőség, ugyanakkor a továbbfejlesztés egyik legnagyobb akadályát a közautók számára kijelölt parkolóhelyek hiánya jelenti.)

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Azt is javasolja a Levegő Munkacsoport, hogy első lépésként támogassák mindezen járművek részére megfelelő villanytöltőállomás-hálózat kiépítését és egy korszerű elszámolási rendszer kifejlesztését (vagy megvásárlását). Ezt követően pedig a nyilvános töltőhálózat kialakítását kell támogatni.

A városok levegőjét számos, éttermi házhozszállítást végző pizzafutár, netpincér robogója is szennyezi. Ha ők kapnának robogónként fél-egymillió forint kamatmentes kölcsönt a cserére (nem másfél millió támogatást, mint az autók vásárlására) helyett, vagy felállna egy fővárosi villanyrobogópark, aminek az eszközeit bérelhetnék a pizzafutárok, netpincérek – és egyúttal kitiltanák a városi forgalomból a robbanómotoros robogókat –, annak jótékony hatása a budapesti levegő minőségére kenterbe verné minden autóvásárlási támogatásét.

„Kétségtelen, hogy azok, akik megkapták a másfél milliós támogatást, jól jártak vele, de attól, hogy néhány száz villanyautóval több fut útjainkon, a magyar városok levegője még nem lett tisztább. Tehát a magánszemélyek villanyautó-vásárlásának támogatása a közpénzek felhasználásának igen alacsony hatékonyságú módja, ezért is javasoljuk átcsoportosítani ezeket az összegeket” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

Kulcsszavak: elektromos autó, közlekedés, Levegő Munkacsoport
 
A forgalomlassítások beszüntetését kéri a taxisok szakszervezete A forgalomlassítások beszüntetését kéri a taxisok szakszervezete A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója Meghosszabbították a földgázüzemű autóbuszok beszerzését támogató pályázatot Meghosszabbították a földgázüzemű autóbuszok beszerzését támogató pályázatot
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 171 - 180