Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 171 - 180
Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

2019. november 29.
Mára már nyilvánvalóvá vált, hogy a civilizáció okozta problémákra kizárólag társadalmi összefogással lehet megoldást találni. A Toyota mobilitási alapítványa most a világ egyik legsűrűbb forgalmú térségében igyekszik enyhíteni a közlekedési dugókon.
Részletek

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Bangkok, Thaiföld fővárosa lakosai számát (8,3 millió) és területét (1569 km2) tekintve Londonnal vetekszik, nem csoda hát, hogy a bolygó egyik legzsúfoltabb közlekedésű metropoliszának számít. A különböző felmérésekben rendre a szégyenlista élmezőnyében szerepel a thaiföldi főváros, egy most útjára induló tudományos és technológiai projekt azonban megoldást – vagy legalábbis enyhülést – hozhat a problémára.

A Toyota 2014-ben létrehozott mobilitási alapítványa (Toyota Mobility Foundation) kormányzati, hatósági, oktatási és szállítmányozási partnerekkel összefogásban valósítja meg az adat alapú elemzésekre épülő „Rama4 Modell” projektet, amely Bangkok egyik legforgalmasabb közlekedési útvonalát kívánja járhatóbbá tenni. A IV. Ráma thaiföldi királyról elnevezett út már most is borzalmas dugók helyszíne, a folyamatos ingatlanfejlesztések pedig hónapról hónapra rontják az eleve kritikus helyzetet.

A Toyota Mobility Foundation 50 millió bhat (kb. fél milliárd forint) összegű támogatással, valamint mobilitási tapasztalatával és szakértelmével járul hozzá a projekthez, amely 2019 novemberétől várhatóan 2021 elejéig zajlik. A Rama4 Modell keretében a legkülönfélébb forrásokból származó, hatalmas adatmennyiségeket – a részt vevő taxitársaság és tömegközlekedési vállalatok járműveinek műholdas navigációs berendezéseiből, térfigyelő kamerákból, illetve különböző érzékelőkből származó információkat – fognak új generációs adatelemzési technológiák (mesterséges intelligencia és gépi tanulás) segítségével analizálni.

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Az így kapott értékeket felhasználva kutatási intézmények és technológiai vállalatok szakértői igyekeznek megérteni és megjeleníteni a pillanatnyi forgalmi állapotokat, majd a felfedezhető szabályszerűségek és mintázatok segítségével előrejelezni jövőbeli kritikus közlekedési helyzeteket. A projekt végső célja, hogy kiderítsék, hogyan lehet mindezt hatékony forgalomirányító rendszerek, közlekedési hálózatok tervezésére, illetve várostervezési folyamatok során felhasználni.

A projekt részben arra a Sathorn Modellre épül, amely 2015 és 2017 között olyan eszközökkel ért el valós eredményeket a dugók enyhítése terén, mint a lámpák optimalizált összehangolása, az intelligens közösségi közlekedési rendszerek bevezetése, a rugalmas munkaidő alkalmazása vagy a P+R rendszerek bevezetése.

A Toyota Mobility Foundation az anyavállalat teljes körű mobilitási szerepvállalásához igazodva egy mozgásképesebb társadalom létrejöttét igyekszik elősegíteni. A Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmét kiaknázó alapítvány egyetemekkel, kormányzati szervekkel, nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és egyéb szervezetekkel együttműködve törekszik a világ minden pontján felmerülő mobilitási nehézségek új generációs közlekedési szolgáltatásokon és a személyes mobilitási megoldások kiterjesztésén keresztül történő enyhítésére.


Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedés, toyota
 
A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatában A dinamika és a fejlesztés szenvedélye a motorozás élményének szolgálatában Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Tovább halad sikerpályáján a Volkswagen Tovább halad sikerpályáján a Volkswagen A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával ...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon ...Hogy a karácsony ne a stresszről szóljon
 
Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

2019. november 28.
Jobbról előzés az autópályán? Tartós haladás a leállósávban? Megfordulás a pálya kellős közepén? Az OTP Mobil legújabb, autópálya-ismereti felmérése alapján sok válaszadó szerint ezeknek semmi akadálya.
Részletek



Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Az autópályát használó magyar sofőrök többsége tisztában van a sztrádán alkalmazott KRESZ szabályokkal, de bizonyos tévhitek továbbra is élnek a fejükben – derült ki a legújabb hazai közlekedési ismereteket vizsgáló felmérésből, amelyet Pető Attila közlekedési szakértő az OTP Mobil Kft.-vel együttműködve készített.

„Az OTP Mobillal a Simple app matricaszolgáltatás révén a hazai autópályahasználók rendszeresen kapcsolatba kerülnek: az idei év első tíz hónapjában az autósok közel 400 ezer matricavásárlási tranzakciót indítottak, és a közelgő ünnepi szezonban is megnövekedett forgalomra számítunk. Éppen ezért figyelmet szentelünk annak, hogy ne csak kényelmes fizetési megoldásokat biztosítsunk, hanem edukációs eszközökkel biztonságossá is tegyük a közúti közlekedést"

– mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

A 2019 novemberében mintegy 10 000 Simple by OTP felhasználó körében végzett felmérésből kiderült, hogy a sofőrök harmada nem tudja, hogy mi a helyes lépés, ha autópályán haladva a visszapillantótükörben egy megkülönböztető jelzést használó jármű tűnik fel. Életekbe kerülhet, ha nincs mindenki tisztában azzal, hogy ilyen esetekben a megkülönböztető jelzést használó jármű minél gyorsabb haladása érdekében a legbelső sávban haladóknak balra, a két külső sávban haladóknak jobbra kell húzódniuk.

Számtalan baleset elkerülhető lenne akkor is, ha nem csak a sofőrök 91%-a ismerné azt a szabályt, miszerint jobbról előzni autópályán tilos. Százalékosan elenyésző arányban, de 10 000 járművezetőből így is 100-an gondolják tévesen, hogy belátásuk szerint akár meg is fordulhatnak az autópályán. Közülük 27-en pedig rükvercbe is váltanának, ha a helyzetük úgy kívánná.

Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Az egyik legtöbbet hallott szabály az autópályahasználattal kapcsolatban, hogy a leállósávot csak nagyon indokolt esetben használhatjuk – a KRESZ szerint egészen pontosan az autópályát „civilként”, tehát nem megkülönböztető jelzést használó jármű vezetőjeként csak akkor vehetjük igénybe, ha a műszaki meghibásodás miatt a járművünk továbbhaladásra képtelen. Ennek ellenére a sofőrök 30 százaléka egyéb esetekben – például a gyorsítósáv meghosszabbításaként – sem zárkózik el az igénybevételétől.

Természetesen arról az alapszabályról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az autópályákat csak érvényes matricával használhatjuk. „Érdemes már bőven a lejárat előtt, akár már december elsejétől megváltani a 2020-as évre a pályamatricát, hogy elkerüljük a figyelmetlenségből adódó büntetést. Az előzetesen megvett matricák nagy népszerűségnek örvendenek: tavaly közel 10.100 darab éves országos és megyei matricát értékesítettünk az elővásárlás időszakában. Az e-pályamatrica érvényességét ráadásul bármikor könnyen ellenőrizhetjük a mobilunkban, ha applikációval vagy a Simple webes felületén vásároltuk azt. Szintén előnyös lehet a mobilapplikációs vásárlás, ha útközben olyan megyébe térünk át, ahol nem rendelkezünk vignettával. Ilyen esetben 60 percen belül még pótolhatjuk a matricavásárlást, így nem kell büntetésre számítanunk” – tette hozzá Benyó Péter.


Kulcsszavak: autópálya, gyorshajtás, közlekedésbiztonság
 
Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye Gyorshajtás vagy munka? Gyorshajtás vagy munka? Útdíj - Debrecen polgármestere kezdeményezi a kormánynál a várost elkerülő útszakasz díjmentessé tételét Útdíj - Debrecen polgármestere kezdeményezi a kormánynál a várost elkerülő útszakasz díjmentessé tételét Németország mentesítené az elektromos teherautókat az úthasználati díj alól Németország mentesítené az elektromos teherautókat az úthasználati díj alól
 
Mérges márkával bővült a Duna Autó

Mérges márkával bővült a Duna Autó

2019. november 28.
November végén az Autóváros Fiat szalonjában hivatalos keretek között megnyílt Magyarország új, egyben Budapest első Abarth értékesítési pontja, így a Duna Autó portfóliójában elérhetővé válik a versenyzés jegyében született, skorpiós olasz brand.
Részletek

Mérges márkával bővült a Duna Autó

Az idén 70 éves Abarth alapköveit lerakó Karl Abarth 1908-ban látta meg a napvilágot, Bécsben. Ezt követően Olaszországban kezdett el dolgozni, ahol tizenéves korában már bicikliket és motorokat tervezett. Lételeme volt a száguldás, mindig újabb, legyőzendő kihívásokat keresett, még az Orient Express nemzetközi gyorsvonatot is megverte 1934-ben, amivel legendás hírnevet szerzett. Számtalan diadalt maga mögött tudva, profi versenyzői karrierje Ljubjanában tört ketté, ahol súlyos balesetet szenvedett. Karl 1945-ben Meranóba költözött, és nevét Carlóra olaszosította, ezt követően a Porsche képviselőjeként kezdte meg pályafutását. Röviddel a II. világháború után, néhány társával együtt megalapította a Porsche Konstruktionen műhelyt. 1949-ben az egyik tag kiválása miatt felbomlott a vállalkozás, majd az év márciusában barátjával létrehozta az Abarthot. A bolognai székhelyű manufaktúra címere a november 15-én világra jött Carlo csillagjegye lett, a skorpió.

Az első legyártott példány a 204 A Roadster volt, a FIAT 1100 alapján. Az autó azonnal megnyerte az 1100 Sport Championship bajnokságot, valamint a Formula 2-t. A versenyzés mellett a vállalat tuningcsomagokat kezdett gyártani, melyek növelték az utcai autók teljesítményét és sebességét, ezáltal maximalizálták a vezetés élményét. Néhány év elteltével az Abarth & C. vállalat nagyjából 300 ezer kipufogórendszer éves gyártásával és csaknem 400 munkatárssal büszkélkedhetett.


Mérges márkával bővült a Duna Autó

Mindeközben elmélyültek a kipufogók tervezésében és gyártásában, kis teljesítményű utcai autók számára készítettek egyedi specifikációkat. A kipufogók sikere megteremtette az anyagi alapot az autóépítéshez. A virágzó üzlet ellenére a versenyzéssel sem hagytak fel, mára közel 10 ezer győzelem, 133 nemzetközi rekord és 10 világrekord az Abarth & C. vállalkozás mérlege.

Az Abarth 595 modell egyes változatai a teljesítmény új szintjét képviselve nyújtanak kompromisszummentes élményt, legyen szó a Pista, Turismo, Esseesse vagy Competizione kivitelről. A 70 éves évforduló alkalmából, 1949 darabos limitált példányszámban készült 695 70th Anniversario legnagyobb különlegessége a 0-tól 60 fokig manuálisan állítható hátsó szárny, mely nem csupán kivételes fellépést kölcsönöz az autónak, hanem a gyors kanyarokban funkcionális szerepet is betölt.

„Az Abarth ma a stílust, elhivatottságot, nem utolsósorban a teljesítmény és műszaki precizitás legjavát képviseli. A Duna Autónál mindvégig az ügyfél igényeit tartjuk szem előtt, igyekszünk a legkülönbözőbb elvárásoknak is professzionálisan eleget tenni, így az olasz sportautó márka érkezésével olyan vásárlói szegmens felé nyitunk ajtót, akik irányába korábban nem szolgáltunk alternatívával. Várjuk szeretettel az autózás felé szenvedéllyel forduló, benzinvérű érdeklődőket a Duna Autó Abarth értékesítési pontjában” – fogalmazott Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.


Mérges márkával bővült a Duna Autó

Az Abarth filozófiája szerint minden autó, ami legurul a gyártószalagról, prémium minőségű és egyedi. Aki egyszer belekóstol a vérpezsdítő élményvezetésbe, jó darabig nem kíván másba ülni, ugyanis a márka Carlo DNS-ével átitatott, sokszínű remekművei az átlagos sofőrből is kihozzák a benne lakozó skorpiót.


 


Kulcsszavak: Abarth, Duna Autó, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat
 
Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

2019. november 28.
"Kiüti" a brit autóipart, ha a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után nem sikerül szabadkereskedelmi megállapodást kötni az Európai Unióval - áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) szerdán Londonban bemutatott éves szektorjelentésében.
Részletek

Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

A tanulmány szerint ha a kereskedelmi megállapodás nélküli Brexit miatt vámeljárásnak kell alávetni a brit autógyárak alkatrészimportját, az ebből eredő szállítási késések minden egyes perce 50 ezer font (csaknem 20 millió forint) kiesést okozna a szektornak meg nem termelt bruttó hozzáadott érték formájában.

Az SMMT szerint ez bénító hatású fennakadásokat okozna a brit autóipar működési modelljében, amely arra épül, hogy a gyártási folyamathoz szükséges részegységek szinte a felhasználás pillanatában érkeznek az üzemekbe.

A szakmai szövetség szerint mindezt évi 4,5 milliárd font (1800 milliárd forint) vámteher tetézné, és ez együtt kiütéssel felérő csapást mérne a brit autóipar versenyképességére, megsemmisítve azokat az eredményeket, amelyeket a szektor az elmúlt évtized rendkívüli mértékű növekedési teljesítményével elért.

Az SMMT tanulmánya szerint az EU vámuniója és egységes belső piaca által biztosított akadálytalan kereskedelem révén a brit autóipar éves kereskedelmi forgalmának értéke a tíz évvel ezelőtti globális pénzügyi válság recessziója óta 118 százalékkal, a 2009-ben mért 47 milliárd fontról 2018-ban 101 milliárd fontra emelkedett.


Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

Ugyanebben az időszakban a Nagy-Britanniában gyártott autók száma több mint 50 százalékkal nőtt, és a termelés több mint 80 százaléka exportpiacokra, zömmel az Európai Unióba irányul - áll az SMMT jelentésében.

A szakmai szervezet tanulmánya szerint Nagy-Britannia és az EU évente 3,3 millió új autót forgalmaz az egymás közti kereskedelemben. Nagy-Britannia évi 5,2 milliárd font értékű autóipari részegységet exportál a kontinensre, az uniós társállamok autógyáraiba exportált brit motorok éves értéke pedig 2,9 milliárd font.

Nagy-Britanniában tavaly 1,52 millió autó készült, de ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az Európai Unióval, ez a szám 2024-ig egymillióra zuhanhat - áll az SMMT tanulmányában.

A megállapodás nélküli Brexit kockázataira a Nagy-Britanniában gyártott autók felét előállító japán autóipari vállalatok is figyelmeztették már a brit kormányt.

A Toyota nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója, Marvin Cooke nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy ha a vámeljárások okozta késések miatt akár csak egyetlen részegység nem érkezik meg időben valamelyik EU-beszállítótól, akkor lehetetlenné válik a gyártás a cég angliai üzemében a fennakadás idejére.

Cooke szerint a Toyota angliai gyárába átlagosan 37 percenként érkeznek a kamionok az európai beszállítók által gyártott részegységekkel, és egynapi leállás is komoly veszteségeket okozhatna, mivel az üzem napi termelési értéke 12 millió font (4,7 milliárd forint).

Kono Taro japán külügyminiszter a BBC rádiónak nyilatkozva nemrégiben kijelentette: ha megállapodás nélküli Brexit esetén az EU-ból érkező autóipari részegységeket tényleges, fizikai ellenőrzésnek kell alávetni a határon, akkor lehetetlenné válhat a japán autógyárak további működése Nagy-Britanniában.

Kulcsszavak: autógyár, Brexit, Európai Unió, Nagy-Britannia
 
A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit Rekordévet zár idén a szlovák Kia Rekordévet zár idén a szlovák Kia Rekordot döntött az Audi Rekordot döntött az Audi Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val Vadonatúj aktív biztonsági csomagot vezet be a Lexus 2015-től A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására
 
Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

2019. november 28.
Új globális márkakampányt indít jövőre az Audi, amelynek középpontjában a négy karika újrapozicionálása áll, s amelyben a globális márkamenedzsmentnek megfelelően minden eddiginél intenzívebben jelennek meg a vállalat nemzetközi hálózatából érkező ismeretek és kommunikációs trendek. Partnerként a nemzetközileg aktív 72andSunny kreatív ügynökséget nyerte meg az Audi.
Részletek

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

A kampány alapjául az Audi új márkastratégiája szolgál. A legfontosabb célok egyike „A haladás technikája” mottó újraértelmezése és új élettel feltöltése, amelynek a jövőben már nem csupán a műszakilag megvalósíthatóról kell szólnia, hanem még inkább a középpontba kell állítania az ügyfelek kívánságait. „A ’haladás’ globálisan immár mindinkább a hozzáállás, a belső beállítottság kérdésévé válik” – hangsúlyozta Sven Schuwirth, az Audi márka Digital Business és Customer Experience vezetője. „Ezért lépünk a marketing területén is új utakra, hogy emocionálisan újratölthessük az Audi márkát. E projektet már a kezdetektől szerte a világon dolgozó kollégáinkkal intenzív együttműködésben kívánjuk megvalósítani. A 72andSunny ideális ügynökség számunkra, hogy e célkitűzéseinket nagyszabású márkakampány keretében tegyük jól érzékelhetővé.”

Carlo Cavallone, a 72andSunny Amsterdam kreatív ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „Örömteli és izgalmas számunkra, hogy az első autógyártó, akivel Amszterdamban együtt dolgozhatunk, a világ egyik leginnovatívabb, legkreatívabb és legizgalmasabb márkája. Megtiszteltetésnek vesszük, egyben nagy örömmel tölt el minket, hogy közösen írhatjuk története következő fejezetét – nagy kihívás, amelynek szívesen állunk elébe.”

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

Az Audival folytatott közös munkát a 72andSunny amszterdami irodája irányítja majd, az ügynökség világméretű hálózatának támogatásával. New York-i, Los Angeles-i, Sydney-i és szingapúri irodáival a 72andSunny nemzetközi reklámügynökség, akinek ügyfélportfoliójában többek között a Google, az adidas és az Unilever is szerepel.

Az Audi tervezett kommunikációs offenzívájában a márka megerősítése játssza a központi szerepet, amit az Audi következetesen meg kíván fiatalítani, mégpedig különösen progresszív vásárlói célcsoportok megszólításával. A márka prémiumkarakterét szintén a luxus korszerű formája jegyében kívánja új életre kelteni, miközben egyértelműen megfogalmazott célkitűzése a márkaimázs és a márka ismertségének hosszú távú erősítése.

Az új márkakampány 2020 első negyedévében veszi kezdetét.

Kulcsszavak: audi, kampány, reklám
 
Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben
 
Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

2019. november 28.
Hivatalos információk szerint a 2022/2023-as szezonban csapatot indít az FIA WEC hosszú távú világbajnokságon a Peugeot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a francia márka 2010-es győzelme után 2022-ben visszatér a világ egyik leghíresebb autóversenyére, hanem, hogy hamarosan bemutathatják közúti hipersportautójukat is.
Részletek

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Az új versenykiíráshoz igazodva a Peugeot három éven belül visszatér a hosszú távú világbajnokságba. Ehhez igazodva a hibrid versenyautóból utcai verzió is készül majd.

Az FIA a következő évadtól mélyrehatóan átalakítja a WEC hosszú távú világbajnokság kiírását. A jelenlegi LMP1 királykategóriának búcsút intenek, a helyébe lépő ’Hypercar’ géposztály pedig alapvetően eltérő koncepciót követ majd: nem elég, hogy a gyártóknak közúti modellekre kell alapozniuk versenyautójukat – igaz, mindössze 20 darabos szériát ír elő a szabályzat –, az aerodinamika nem szoríthatja háttérbe az esztétikumot, a költségeket pedig szigorúan korlátozzák. Ez azt jelenti, hogy valódi (ha az átlagemberek számára nem is megfizethető) utcai autókra épülő és azokra megjelenésükben is emlékeztető autók fognak versenyezni a bajnokságban. Ez sokkal szorosabbá teszi a kapcsolatot a márkák hétköznapi és versenyautói között, ahogy az előírt méretek is: a Hypercar kategóriában induló autók szélesebbek és hosszabbak lesznek a jelenlegi LMP1-es autóknál, így várhatóan közlekedési eszközként sem lesznek kényelmetlenül szűkek.

Ami a hajtásláncokat illeti, a szervezők elvileg nem kötik meg a csapatok kezét, mégis esélytelen lesz az, aki nem hibrid modellel áll rajthoz: a tetszőleges konfigurációjú belső égésű motor legnagyobb engedélyezett teljesítménye 560 kW (750 LE), amit a gyártók az első tengelyre szerelt, legfeljebb 200 kW (270 LE) teljesítményű villanymotorral egészíthetnek ki. Az erőforrások, illetve a teljes autó minimális tömegét éppúgy megszabják, mint a rendszer maximális energiafogyasztását – ezzel kordában tarthatók a költségek.

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

A FIA véleménye szerint a hibrid hajtásláncok alkalmazásának szorgalmazása egyrészt fenntarthatóbbá és ökológiailag védhetőbbé teszi a motorsportot, másrészt elősegíti a közútra szánt hibrid hajtástechnológiák fejlesztését. Mindez tökéletesen egybevág a Peugeot környezetvédelmi ambícióival: a francia márka 2023-ra kivétel nélkül minden egyes típusát elérhetővé teszi részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

A Peugeot visszatérését általános lelkesedés fogadta motorsport-körökben. A Le Mans-i 24 órás versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke, Pierre Fillon szerint „a bejelentés két okból is izgalmas. Egyrészt azt jelenti, hogy három éven belül új versenyző érkezik a következő évadtól megjelenő Hyerpcar kategóriába, másrészt, hogy visszatér Le Mans-ba a hosszú távú autóversenyzés egyik emblematikus márkája. A Peugeot annak idején történelmet írt, nem egyedül futamgyőzelmeivel, de rendkívül látványos versenyautóival is, amelyek mindig a nézők kedvenceinek számítottak. Alig várom, hogy megismerhessem a Peugeot 905, illetve a dízelmotoros 908 HDI FAP örökébe lépő francia versenyautót.”

Az említett Peugeot modellek 1990 és 1993, illetve 2007 és 2011 között versenyeztek a La Sarthe versenypályán, ahol összesen három alkalommal (1992, 1993; 2009) diadalmaskodtak. 2012-ben az utolsó pillanatban vonult vissza a hosszú távú autóversenyzéstől a márka, így a világ soha nem ismerhette meg a vadonatúj 908 HYbrid4 összkerékhajtású hibrid LMP1-es versenyautó képességeit.

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Most nem csak ezt a tartozását róhatja le hűséges rajongói felé a márka, hanem új szintre emelheti jelenlétét a sportautók piacán: a Hypercar széria előírásai szerint a WEC szériában részt vevő csapatoknak legalább 20 darab, a versenyautótól csak a jogi szabályozások által előírt minimális mértékben eltérő utcai változatot is kell készíteniük.

A Peugeot a versenyszériában való részvétel és az utcai változatok modellprogramjának a részleteiről később fog kommunikálni, azonban az indulás tényét hivatalosan is megerősítette, továbbá kijelentette, hogy a részletekkel kapcsolatos információkat a 2022-es évad indulásához közeledve hozza nyilvánosságra.


Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot
 
Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Balszerencsés hétvége a Mecsekben Visszatér Le Mans-ba a Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban Visszatér Le Mans-ba a Peugeot „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között!
 
e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

2019. november 27.
Elektromos, praktikus, innovatív járművel bővül a Volkswagen flottája, az e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első villannyal hajtott teherautója, amelyet közeljövőben még számos követ. A zöld rendszámra és állami támogatásra is jogosult e-Crafter elérhető a magyarországi márkakereskedésekben.
Részletek

e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

Az e-Crafter már ma megbirkózik a holnap kihívásaival. Az elektromos hajtás és egy hagyományos haszonjármű előnyeivel rendelkezik. Éppúgy, ahogy az a jövő Crafterjétől elvárható. Robusztus, gazdaságos, nagy teljesítményű - és a fenyegető behajtási tilalom ellenére rugalmasan közlekedik a belvárosban. A magastetős zárt furgonként készülő e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első nagy méretű, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellje. A hajtáslánc a Golfé, a terhelhetőség és a hasznos raktér közel változatlan, városban nincs ennél ideálisabb terítő jármű.

Városi feladatokra

Míg a hagyományos Crafterből négy alapmodell, három hosszúság és három tetőmagasság rendelhető, addig az elektromos változat csakis egy méretben választható (L3H3, az e-Crafter hossza 5986 milliméter, szélessége 2040 milliméter, magassága 2590 milliméter, tengelytávja 3640 milliméter) pont azért, mert a jól körülhatárolható városi csomagszállítás és terítés a feladata.

Az utastér alapáron háromszemélyes, az ülések kellően szélesek és merev tartásúak. A két kartámaszos, hidraulikus rugózású vezetőülés kényelmes. Az oldalsó ülések tágas rekeszt rejtenek, lábtere hatalmas és sík, kabinja minden irányú tágasságával emelkedik ki a mezőnyből.

Személyautós vezethetőség

Az e-Crafter vezetői környezete ergonomikus, átlátható és komfortos. Nagyok az osztott visszapillantó tükrök, amelyek elektromosan be- és kihajthatók. A parkolásban tolatókamera segít. A kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően a Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen az aktív sávtartó vagy a kiparkolást segítő berendezés.


e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

Hasznos raktér

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion-akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás akár 975 kg is lehet a specifikációtól függően. A raktér hossza 3201 milliméter, teljes szélessége 1832 milliméter, magassága 1861 milliméter, a hátsó ajtók 270 fokban nyithatók.

160 kilométeres hatótáv

Az e-Crafter modellt a legkülönfélébb városi alkalmazásokra fejlesztették ki, például csomagkézbesítésre, kisiparosok, kiskereskedők és energiaszolgáltatók szállítási feladatainak ellátására. A jármű a 160 kilométer1) (WLTP szerint) hatótávolságával megfelel a városi kishaszonjárművek napi futásigényének, miként a 90 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebessége is elegendő erre a területre.

Nyomatékos motor

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt (136 lóerő), míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálművön keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Miközben egy egyenáram/egyenáram konverter állítja elő a 12 voltos feszültséget a jármű elektromos rendszerének. Egyenáramú 40 kW-os CCS töltőről a 35,8 kWh kapacitású akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosan feltölthető. 7,2 kW-os, váltakozó áramú fali töltőről az akkumulátor öt óra húsz perc alatt tölthető fel.

Versenyképes ár

A zöld rendszámra jogosult Volkswagen e-Crafter gazdag szériafelszereltséggel érhető el: légzsák a vezető és az utasoldalon, jobb oldali duplaülés, rádió navigációs rendszer, elektromos ablakemelők a vezetőtérben, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök,  rádiótávirányítású központizár, sávtartó rendszer, automatikus fényszóró szabályozás, Car-Net App-Connect, Front Assist városi vészfék funkcióval, 230V-os csatlakozó a vezetőtérben, parkolóradar elöl és hátul aktív oldalvédelemmel, sebességszabályozó, kétzónás klíma, LED fényszórók, tolatókamera, multifunkciós kormány,  színes multifunkciós kijelző, ködfényszóró kanyarfénnyel. Mindez nettó 17 709 000 forintért, azaz bruttó 22 490 430 forintos listaáron. A Volkswagen Haszonjárművek márkakereskedéseiben az ügyfelek további kedvezményre számíthatnak, amelynek révén az e-Crafter esetében is elérhetővé válhat a bruttó 1,5 millió forintos állami támogatás.  

A Volkswagen 4 év vagy 200 ezer kilométer garanciát vállal minden új Crafterre, az akkumulátorra pedig 8 év vagy 160 ezer kilométer a jótállás. Az átrozsdásodási garancia 12 évre szól. Az e-Crafter karosszériája a lengyelországi Września városában nemrég épült üzemben készül, a hajtást Hannoverben, kézzel szerelik minden egyes modellbe.

Kulcsszavak: bemutató, e-Crafter, elektromos autó, volkswagen
 
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez Teljesen új ötajtós csapotthátú a Nissantól Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento
 
Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

2019. november 27.
Ha egy negyed évszázados autóról esik szó, a leírásban rendszerint felbukkan a „korához képest” szókapcsolat. Ez az első generációs Lexus LS400 azonban élete 26 éve során mindössze 55 ezer kilométert futott, de ránézésre még ennyinek sem mondanánk.
Részletek

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

A világhálón idén januárban bukkant fel egy ütött-kopott, itt-ott megfáradt, de összességében nemcsak működőképes, de üzembiztos Lexus: az 1996-ban gyártott LS400 23 év alatt egymillió mérföldet, azaz 1,6 millió kilométert tett meg. Mostani írásunk hősével ennek pont az ellenkezője történt: amióta 1993-ban legördült a taharai üzem gyártósoráról, nem egészen 55 ezer kilométert tettek meg vele – évente átlagosan alig több mint 2000-et.

Az autó mindvégig egyetlen tulajdonos kezében volt, aki a jelek szerint elképesztően gondosan vigyázott rá. 26 éven át egyetlen balesetet sem szenvedett, a fényezés pedig az eredeti metálarany. Az oldalfalak alsó felét borító, a kilencvenes években oly divatos sötétszürke paneleken sem fogott az idő (illetve az UV-sugárzás) foga. Az aranyozott emblémák sem hiányoznak a hűtőmaszkról, illetve a csomagtérfedélről, és az oldalablakok krómkerete is sérülésmentes. Az utastérben szürkésbarna bőrbe húzott, motoros állítású, fűthető ülések várják a leendő tulajdonost, az ablakemelő kapcsolók paneljét és a középkonzolt faborítás díszíti – állapota alapján akár vadonatújnak is hihetnénk az autót.

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Ez persze nem jelenti azt, hogy az autóban minden eredeti, ellenkezőleg, a gondos tulajdonos rendszeresen és lelkiismeretesen cseréltetett ki rajta minden elöregedő alkatrészt. Újak az abroncsok, a vezérműszíj, a vízpumpa és a termosztát, illetve az elosztó. Így már valóban gondtalanul alkalmas a mindennapi közlekedésre a századvég emblematikus típusának ezen példánya, bár azt nem tudni pontosan, a 4.0 literes, nyolchengeres 1UZ-FE erőforrás eredeti 250 lóerejéből mennyi áll ma is rendelkezésre – az új tulajdonos helyében sem a 8000-ig skálázott fordulatszámmérőn, sem a 260 km/h-ig beosztott sebességmérőn nem kergetnénk ütközésig a mutatót, már csak tapintatból sem.

A három választható üzemmódot kínáló, négyfokozatú automata sebességváltó mindenesetre hibátlanul működik, ahogy a digitális klímaberendezés is. Gond csak az akkoriban high-end hifinek számító Nakamichi audiorendszerrel akadhat: ehhez ugyanis ma már bajosan találunk megfelelő állapotban megőrzött klasszikus magnókazettákat.

Az autó az Egyesült Államokban, New Jersey-ben vár új tulajdonosára. Az árverés helyi idő szerint november 21-én este 9 órakor járt le, az új tulajdonos pedig 13,250 dollárért vitte el ezt a négykerekű japán időkapszulát.

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból



Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LS
 
Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az autózás jövője már megérkezett Az autózás jövője már megérkezett A 2014-es modellévbe már Graphite Black színben is megrendelhető Honda CB1100 A 2014-es modellévbe már Graphite Black színben is megrendelhető Honda CB1100 Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4
 
A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

2019. november 27.
Az AllSeasonContact™  érte el a legjobb értékelést a havas úton való kezelhetőség és a gördülési ellenállás tekintetében. Egy téli gumiabroncs még mindig jobban szerepel télies útviszonyok között, mint egy négyévszakos.
Részletek

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A brit AutoExpress magazin nemrég kilenc különböző négyévszakos gumiabroncsot tesztelt a népszerű 205/55 R 16 méretben, tipikus téli, valamint nyári útviszonyok között. A tesztben a Continental AllSeasonContact™ gumiabroncsa a hóban való kezelhetőségének és alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően érdemelte ki az első helyezést. Mindamellett a szaklap kiemelte a gumiabroncs havas és vizes úton nyújtott kiváló fékezési eredményeit.

„Olyan érzés volt, mintha az abroncs húzta volna az autót a kanyarokban” – így jellemezték a Continental AllSeasonContact™ havas körülmények között történő viselkedését. Az AutoExpress ugyanezen kiadásában a blackcircles.com online abroncskereskedő szakértője úgy nyilatkozott, hogy a Continental abroncsainak nedves tapadása és alacsony útzaja lenyűgözte a sofőröket.

A szakemberek összehasonlításképpen nyári, illetve téli gumiabroncsokat is vizsgáltak csúszós, jeges útviszonyok között. Ezekből egyértelműen kiderült, hogy tipikus téli időjárási körülmények között egy téli abroncs továbbra is jobban teljesít, mint egy négyévszakos. A különbség azonban még szembetűnőbb a nyári abroncsok és a négyévszakos modellek között.

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A nyári referencia abroncs, aContiPremiumContact™ 5 sokkal biztonságosabban teljesít a száraz úton történő fékezés tekintetében, ugyanakkor a vízre felúszást (aquaplaning) vizsgáló teszteken is sokkal nagyobb biztonságot nyújt, mint a legtöbb négyévszakos abroncs.

„A legjobb megoldás továbbra is az, ha tavasszal és ősszel lecseréljük gumiabroncsainkat” – foglalták össze a szakértők. A négyévszakos modellek jellegükből adódóan csupán kompromisszumos megoldásként szolgálnak, ami azt jelenti, hogy sosem fogják felvenni a versenyt a kifejezetten téli és nyári abroncsokkal.

Kulcsszavak: continental, díj, gumiabroncs
 
Több mint 320 millió forintból fejleszt a Continental Veszprémben Több mint 320 millió forintból fejleszt a Continental Veszprémben 60 éves a Continental téli gumiabroncs 60 éves a Continental téli gumiabroncs Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát A Hankook újabb megbízást kapott első gyári felszerelésű nyári és téli prémium gumiabroncsok beszállítására A Hankook újabb megbízást kapott első gyári felszerelésű nyári és téli prémium gumiabroncsok beszállítására A Goodyear összeköti a virtuális világot a valósággal a misanói kamionversenyen A Goodyear összeköti a virtuális világot a valósággal a misanói kamionversenyen
 
Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

2019. november 27.
Az Audi német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban - jelentette kedden a hírportálján a Handelsblatt. Az Audi a német üzleti lap információját megerősítve közölte, hogy a leépítést 2025-ig hajtják végre.
Részletek

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Az Audi közleménye szerint a leépítést a menedzsment és az üzemi tanács megállapodása alapján a "demográfiai görbe mentén" hajtják végre, vagyis nem töltenek be nyugdíjazás révén megszűnő álláshelyeket és elindítanak egy "új, vonzó korai nyugdíjba vonulási programot".

Azonban nemcsak leépítés, hanem létszámfejlesztés is indul, 2000 új munkahelyet hoznak létre a társaság jövője szempontjából fontos területeken, köztük az elektromobilitás és a digitalizáció területén, és a németországi üzemekben alkalmazásban maradó munkatársaknak 2029-ig foglalkoztatási garanciát adnak - tették hozzá.

A Volkswagen csoporthoz tartozó társaság vezetősége már többször jelezte, hogy megszűnhetnek munkahelyek. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap egy októberi összeállításában azt írta, hogy Ingolstadtban már törölték is az egyik éjszakai műszakot, Neckarsulmban pedig "végzetes" a helyzet, a 17 ezer embert foglalkoztató baden-württembergi gyár évi 300 ezer autó összeszerelésére alkalmas, de folyamatosan csökken a termelés. Tavaly már a 200 ezres határt sem érték el, csupán 186 ezer kocsi készült. Az alacsony kihasználtság oka, hogy főleg limuzinokat gyártanak, és a leginkább kelendő városi terepjáró modellek máshol készülnek.

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Ezzel kapcsolatban az Audi keddi közleményében ismertette, hogy a neckarsulmi üzem éves kapacitását 225 ezer darabra állítják be, az ingolstadi üzem pedig évi 450 ezer jármű gyártására lesz alkalmas. Kiemelték, hogy mindkét üzemben készülnek majd elektromos meghajtású kocsik, ami hosszú távon biztosítja a két németországi gyár megmaradását.

A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotor-gyárát működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró (9650 milliárd forint) volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.

Kulcsszavak: audi, autógyár, németország
 
Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását Az Audi a 2013-as CES kiállításon Az Audi a 2013-as CES kiállításon Az Audi a legjobb európai márka a Consumer Reports 2017-es megbízhatósági felmérésén Az Audi a legjobb európai márka a Consumer Reports 2017-es megbízhatósági felmérésén Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása Elkezdődött a megújult ŠKODA OCTAVIA gyártása
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 171 - 180