Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 171 - 180
15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

2019. május 21.
15 év után visszatért Európába és immáron megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is a felső-középkategória királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető Toyota Camry.
Részletek

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

A kizárólag a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával elérhető presztizs modell alapjaiban rajzolhatja át a hazai flottapiacot, számos vállalat ugyanis már tavaly, a Camry érkezésének hírére elhalasztotta beszerzéseit és megvárta az európai forgalmazás megkezdését. A várhatóan a vállalati közép- és felsővezetők körében hódító modell egyébiránt helyet kapott a személyautó flottáját elsőként 100%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókra állító hazai nagyvállalat, a KITE beszerzéseiben is.

A vadonatúj Toyota Camry a nyolcadik generációja annak a modellnek, amely 1982-es bemutatása óta számtalan díjban és elismerésben részesült világszerte, és még azokon a piacokon is igazi legendává vált, ahol – akár ideiglenesen, mint például az elmúlt 15 évben Európában – nem forgalmazták. A Camry-t mára világszerte több mint száz országban forgalmazzák, egymást követő generációi a mai napig több mint 19 millió példányban találtak gazdára, 700 ezer darabot meghaladó éves forgalmával pedilg a mai napig a világ legkeresettebb felső-középkategóriás (D/E) szedánja.

A Toyota felső-középkategóriás szegmensbeli jelenlétét erősítő vadonatúj Camry Hybrid egyedülálló ajánlatnak számít a piacon nagyteljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtásláncának köszönhetően. Az új szedánnal nyolc típusra bővül a Toyota európai hibrid elektromos járműkínálata. A Camry tizenöt év távollét után tér vissza a nyugat-európai piacra:,ismételt megjelenése a hibrid járművek iránti, folyamatosan erősödő érdeklődésnek és keresletnek köszönhető.

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

Az új Camry Hybrid 2,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánca takarékos, tiszta és csendes működésű, ugyanakkor nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat biztosít. A 160 kW/218 lóerő teljesítményű Camry Hybrid átlagos CO₂-kibocsátása akár 98 g/km (WLTP: 119 g/km), az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig csupán 4,3 l/100 km1. Az új Toyota Hybrid System (THS II) új szekvenciális Shiftmatic technológiája lehetővé teszi, hogy a vezető a padlókonzolon elhelyezett karral “sebességet váltson”: a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltókat szimuláló működés magával ragadó vezetési élményt nyújt.

A Camry legújabb kiadása a Toyota új globális TNGA tervezési és fejlesztési filozófiáján alapul. A TNGA az élvezetes vezethetőséget és a lenyűgöző formatervezést kiemelkedő összeszerelési minőséggel, megbízhatósággal és biztonsággal társítja. Az új GA-K platform alkalmazásának egyik legfontosabb előnye az volt, hogy a Toyota teljes mértékben újragondolhatta és az alapoktól kezdve újraalkothatta a középkategóriás szedán kialakításának, helykihasználásának és műszaki tartalmának minden aspektusát. A Camry így mindössze egyetlen generációváltás során radikális változásokon esett át a dizájn, a kezelőfelületek és az utastér kialakítása, a hajtásláncok, a rugózás és vezethetőség, valamint a biztonság terén.

A vadonatúj Camry fejlesztése a kezdetektől fogva két pilléren nyugodott: ezek a teljesítmény (menetdinamika; zajok és rezgések; minőség, tartósság és megbízhatóság; valamint helykihasználás) és az intelligencia (bőséges technológiai tartalom; kényelem és biztonság).

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

Az új Camry Hybrid széles, alacsony, áramvonalas kialakítása magabiztos és karakteres formavilágával a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájának további evolúcióját testesíti meg. Az utastér, amelyben a mérsékelt padló- és ülésmagasságnak köszönhetően a vezető a Camry tömegközéppontjához közelebb foglal helyet, a stílus, a kényelem és az igényes kidolgozás optimális egyensúlyát kínálja. A műszerfal érzéki ívei ergonómiai szempontból ideális, vezetőközpontú környezetet fognak közre. Az első ülések kiemelkedően kényelmesek és határozott megtámasztást nyújtanak, míg a hátsó üléssor 60:40 arányban osztva dönthető, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű kivitelben rendelhető. A kapcsolók és kezelőszervek optimális funkcionalitást, megjelenést és tapintást kínálnak.

Az új Camry HMI kezelőfelülete három könnyen leolvasható, az információkat koordinált formában tálaló kijelzőből áll: ezek a nagy fényerejű, színes, 10 colos head-up kijelző; a műszeregységen belül elhelyezett, 7 colos multiinformációs kijelző, valamint a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszert magában foglaló, 8 colos középkonzoli képernyő. A vadonatúj Camry megőrizte mindazokat az alapvető értékeket, amelyek elődeit olyan népszerűvé tették - a kategóriaelső minőséget, tartósságot és megbízhatóságot, a csendes üzemet és a rugózási komfortot -, és ezeken túl magával ragadó, új külső és belső dizájnt, innovatív technológiákat és biztonsági funkciókat, valamint minden eddiginél intenzívebb vezetési élményt kínál.

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry
Kulcsszavak: bemutató, Camry, toyota, új modell
 
Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát Hétvégén Jazzy Street Hétvégén Jazzy Street HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek
 
Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

2019. május 21.
Az Audi „Traffic Light Information” (Audi közlekedési lámpa információ) szolgáltatás az idei évben indul Ingolstadtban. Andre Hainzlmaier, az Intelligens Városfejlesztés vezetője: „Az Audi ügyfelei még kényelmesebben utazhatnak. A forgalom áramlása javul.”
Részletek

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Audi elindítja a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) között létrejövő „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) szolgáltatását Európában. Júliustól az Audi új modelljei összekapcsolódnak az ingolstadti közlekedési lámpákkal, majd 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül majd. Ettől kezdve az autók jobb eséllyel érhetik el a „zöld hullámot” a városon belül: az Audi vezetői a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig. Így a városi közlekedés még kényelmesebbé és hatékonyabbá válhat. Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei már 2016. vége óta használhatják ezt a szolgáltatást. Az Audi az első autógyártó a világon, amely sorozatgyártású modelljeit a városok közlekedési lámpáival hálózatba kapcsolja.

„A városban araszoló forgalom borzasztóan idegesítő. Ezzel ellentétben igen jó érzés elcsípni egy „zöld hullámot”. Sajnos azonban ez túl ritkán történik meg. A „Közlekedési lámpa információ” funkcióval egyre inkább a vezetőké lesz az irányítás. Sokkal hatékonyabban és kényelmesebben közlekedhetnek, hiszen tudják, hogy a 250 méterre előttük lévő közlekedési lámpánál elérik még a zöld jelzést.” – nyilatkozta Andre Hainzlmaier, az Audi alkalmazások, hálózatba kapcsolt szolgáltatások és intelligens városok fejlesztéséért felelős vezetője. „A jövőben az autóinkból kinyert anonim adatok segítségével könnyebb lesz a városi közlekedési lámpák váltásainak beállítása és a forgalom áramlásának optimalizálása.”

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei két éve használják a „Time-to-Green” funkciót. Amennyiben a vezető piros jelzésnél érkezik a közlekedési lámpához, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig. Ez már több, mint 5 000 kereszteződésben elérhető az Amerikai Egyesült Államok különböző városaiban, így például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland és Washington utcáin. A fővárosban egyedül közel 1 000 kereszteződés áll összeköttetésben a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszerével.

Február óta az Audi újabb funkcióval bővítette kínálatát Észak-Amerikában. Ennek kifejezett célja, hogy lehetővé tegye a „zöld hullám” elérését. A „Green Light Optimized Speed Advisory” (Zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás – GLOSA) jelzi a vezető számára azt az ideális sebességet, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

Mind a „Time-to-Green”, mind pedig a GLOSA meghatározott Audi modellekben kezdi meg ingolstadti működését. Ebbe a körbe tartozik minden Audi e-tron modell, és a július közepétől gyártásba kerülő (2020-as modellévbe tartozó) A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 és Q8 modellek. Működésének feltétele az Audi connect navigációs és infotainment csomag és az opcionálisan elérhető, a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszer.

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Miért két évvel később érkezik ez a funkció Európába, mint az Amerikai Egyesült Államokba?

„A szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó kihívások itt sokkal komolyabbak, mint például az Egyesült Államokban, ahol a városi közlekedési lámpák rendszere nagy területen és egységesen került kialakításra. Európában ezzel ellentétben a forgalomszabályozó infrastruktúra inkább lokálisan és decentralizáltan, különböző technológiai megoldásokat alkalmazva fejlődött.” – fejtette ki Hainzlmaier. „Az, hogy milyen gyorsan kapcsolódhatnak további városok ehhez a technológiához, függ az adatok és a kapcsolódási felületek egységesítésétől illetve a városok közlekedési lámpáinak digitalizációjától.”

Az Audi ezen a projekten a Traffic Technology Services (TTS) csapatával közösen dolgozik. A TTS a városi forgalomirányító központok nyers adatait készíti elő és továbbítja az Audi szervereire. Az információ innen egy gyors internet kapcsolat révén továbbítódik az autókba.

Az Audi azon dolgozik, hogy a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszere további németországi, európai, kanadai és egyesült államokbeli városokban is elérhető legyen az elkövetkező években. A legnagyobb kelet kínai városban, Wuxiban az Audi és partnerei egy fejlesztési projekt keretén belül vizsgálják az autók és a közlekedési lámpák közötti hálózati kapcsolatot.


Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

A jövőben az Audi ügyfelei számos további funkcióval gazdagodhatnak, ilyen például a „zöld hullám” bekalkulálása az ideális útvonal megtervezésénél. Szintén elképzelhető, hogy az Audi e-tron modellek a piros lámpához való gurulás során fokozottan hasznosíthatják a fékenergiát akkumulátoraik töltésére. Az előrejelzéssel összekapcsolt adaptív sebességszabályozással (Audi predictive adaptive cruise control; pACC) együtt az autók akár automatikus fékezésre is képesek a piros jelzésnél.

Hosszú távon a városi forgalom csak nyerhet. Amikor az autók anonim adataikat továbbítják a városnak, akkor például a közlekedési jelzések működése is sokkal rugalmasabbá válik. Minden vezetőnek ismerős lehet a következő helyzet: éjszaka várunk a piros lámpánál, amikor közel s távol egyetlen autó sem látható. A hálózatba kapcsolt közlekedési lámpák ekkor igény szerint működnének. Más autómárkák vezetői is élvezhetnék az Audi által kifejlesztett „Traffic Light Information” szolgáltatás előnyeit. Ez jó hír a városoknak, akiknek az igazán hatékony forgalomirányításhoz nagyszámú autótól érkező, anonim adatokra van szüksége.

A jövőben a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) közötti kommunikációt lehetővé tevő technológiák, mint a „Traffic Light Information” támogatják az önvezető üzemmódot. „A város az egyik legösszetettebb környezet az önvezető autók számára. A járműnek ugyanis kezelnie kell a helyzetet, akár esőben és hóban is. Itt a forgalomirányítási rendszerrel való adatcsere kifejezetten fontos lehet.” – véli Hainzlmaier.


Kulcsszavak: audi, e-tron, közlekedés
 
A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát A Goodyear EfficientGrip SUV nyerte el a „2014-es év legjobb SUV abroncsa” címet A Goodyear EfficientGrip SUV nyerte el a „2014-es év legjobb SUV abroncsa” címet 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk
 
Elhunyt Niki Lauda

Elhunyt Niki Lauda

2019. május 21.
Elhunyt Niki Lauda háromszoros Forma-1-es világbajnok - jelentette kedden az osztrák hírügynökség a családra hivatkozva. Lauda, aki februárban ünnepelte 70. születésnapját, hétfőn a családja körében "békésen távozott". Halálhírét orvosa is megerősítette, aki tavaly tüdőátültetést hajtott végre rajta.
Részletek

Elhunyt Niki Lauda

A Forma-1 egyik legnagyobb alakja Andreas Nikolaus Lauda néven született 1949. február 22-én Bécsben. Már tizenkét évesen a volán mögött ült, tanulmányait korán abbahagyta az autóversenyzés kedvéért. Dúsgazdag nagyiparos apja nem adott neki a versenyzésre pénzt, és mivel szponzorokat nem talált, nagy összegű hitelt volt kénytelen felvenni. Első hegyi futamán, 1968. április 15-én egy Mini Cooperrel kategóriájában mindjárt második helyezést ért el, két héttel később pedig már győzelmet aratott.

A hegyi versenyek után a Forma-3-ban, a Forma-2-ben versenyzett, az autósport csúcsát jelentő Forma-1-ben 1971-ben mutatkozott be a March Ford csapatában. 1972-ben még megnyerte a Forma-2-es világbajnokságot, majd végleg a száguldó cirkuszhoz igazolva 1973-ban a BRM, 1974-től a Ferrari autóiban rótta a köröket. A maranellói istálló vörös színeiben rögtön a negyedik helyen végzett az összesítésben, a következő évben, 1975-ben világbajnok lett.

Az 1976-os szezon közepén hatalmas fölénnyel vezetett a pontversenyben, amikor a Nürburgringen szörnyű balesetet szenvedett. A verseny előtt a biztonsági intézkedések hiánya miatt bojkottra szólította fel versenytársait, de mivel nem talált követőkre, beült autójába. A második körben kicsúszott, ketten nekiütköztek és ő a kigyulladt kocsiban rekedt. Az akkor még csak ajánlott tűzoltó automata nem volt beépítve a kocsijába, de be sem kapcsolt volna, mert az ütközéstől kiszakadt a Ferrari akkumulátora. Egy csőből égő benzin folyt a kocsiba, a bukósisakba vezető cső nem szállított friss levegőt, így megsérült Lauda légcsöve és tüdeje is. Három versenyzőtársának sikerült őt kihúznia, és szerencséjére a speciális mentőautó fél perc alatt odaért.

Elhunyt Niki Lauda

Lauda elképesztő elszántságról tanúbizonyságot téve hat héttel és három futammal később visszatért, saját szavai szerint rettegve és fájdalmak közepette negyedik lett az Olasz Nagydíjon. Abban az évben egy ponttal maradt le az összetettben a világbajnoki címről, mert az utolsó futamon, a szakadó esőben megrendezett Japán Nagydíj második körében "az életem többet ér, mint egy cím" szavakkal leállította autóját. A pontversenyben akkor még második, McLarennel versenyző brit James Hunt hatalmas kockázatot vállalva, körhátránnyal a harmadik helyen futott be és megnyerte a világbajnokságot.

Lauda 1977-ben ismét világbajnok volt a Ferrari színeiben és abban az évben a világ legjobb sportolójának választották. Az olasz csapat vezetőivel azonban megromlott a viszonya, a szezon utolsó két versenyén, címének bebiztosítása után el sem indult. 1978-ban átigazolt a Brabham Alfához, de csak negyedik lett, a következő év őszén pedig váratlanul bejelentette visszavonulását. 1982-ben visszatért, és immár McLaren-színekben az ötödik helyen végzett az összetett pontversenyben. 1983-ban versenyt sem nyert, de 1984-ben megszerezte harmadik világbajnoki címét, abban az évben máig egyetlen osztrákként megnyerte hazája nagydíját is. Csapattársa a francia Alain Prost volt, akit alig fél ponttal előzött meg - a monacói versenyt az időjárás miatt félbe kellett szakítani, és a pilóták csak a pontok felét kapták meg. A versenyzéssel végleg 1985-ben hagyott fel, Forma 1-es pályafutása alatt 171 futamon indult, 25-ször győzött.

Visszavonulása után, 1992-től 1997-ig a Ferrari istállónál volt tanácsadó, közben megalapította a Lauda Air légitársaságot, amelyet 2000-ben bekebelezett az Austrian Airlines. 2001-2002-ben a Jaguar Forma-1-es csapatát irányította, 2003-ban Niki ("flyniki") néven diszkont légitársaságot alapított, amelyet 2011-ben adott el. 2016-ban megvásárolta az üzleti és VIP-utasok szállítására szakosodott Amira Air céget, amely azóta a Lauda Motion nevet viseli. Lauda pilótajogosítvánnyal is rendelkezett, és nem egyszer vezette légitársasága repülőgépeit.

Lauda, aki 1997 után 2005-ben is új vesét kapott, nem szakadt el az autósporttól. 2008-ban megnyert egy bemutatóversenyt, és egy német televíziócsatorna szakkommentátora volt az F1-es futamokon. 2012-ben a Forma-1-es Mercedes csapat felügyelő bizottságának elnöke lett, a következő évben tízszázalékos részesedést szerzett a csapatban, és nagy része volt abban, hogy Lewis Hamilton ide igazolt. 2018 augusztusában sikeres tüdőátültetésen esett át, a kórházat október végén hagyta el. Januárban rövid ideig influenzás megbetegedéssel kórházban ápolták.

Lauda balesete óta mindig az égési sérüléseit leplező sapkát viselt, az ezen lévő hirdetésekért is komoly összeget kapott, és öt könyve jelent meg. Az 1976-os Forma-es szezonban James Hunttal folytatott rivalizálásáról, szörnyű balesetéről 2013-ban készült film Hajsza a győzelemért (Rush) címmel, ennek utolsó jelenetében maga Lauda is felbukkant. Nagy vetélytársáról azt mondta: azon kevesek egyike volt, akiket szeretett, azon még kevesebbeké, akiket tisztelt és az egyetlen, akit irigyelt. Hazájában bélyeg jelent meg arcképével, 2016-ban a sportolói Oscarnak nevezett Laureus-életműdíjat kapott. Fia, Mathias is autóversenyző lett, korábban a Forma-3000-ben versenyzett, jelenleg a Mercedes-csapat tagja a német túraautó-bajnokságban.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Niki Lauda
 
Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Rallycross világbajnok a Ford Rallycross világbajnok a Ford
 
Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

2019. május 20.
A nemzeti autóbusz stratégia keretében, az elkövetkezendő hat év alatt összesen mintegy hatezer buszt cserélnek modern járművekre a magyar közösségi közlekedésben – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter pénteken, az Ikarus székesfehérvári gyárában tett látogatását követően.
Részletek

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

Palkovics László elmondta, hogy több, mint nyolcezer autóbusz fut ma Magyarországon, ennek jelentős része, több, mint hatezer a közösségi közlekedésben, városokban vagy városközi forgalomban. A következő időszakban szeretnék ezeket az autóbuszokat modern járművekre cserélni. Ezért a kormány intenzív egyeztetéseket folytat a magyar buszgyártókkal, és ezeken kiderült, hogy sem a gyártókapacitás, sem az autóbusz-technológia nem akadálya a hazai igények kielégítésének – tette hozzá. A miniszter a technológiaváltás nagyon fontos elemének nevezte, hogy a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú városokban három év múlva már csak olyan buszokat helyeznének üzembe, amelyek elektromos meghajtásúak, környezetkímélők vagy bizonyos feltételek mellett gázhajtásúak, de semmiképpen sem dízelmotorral hajtottak.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter még áprilisban jelentette be, hogy a kormány ebben a ciklusban 3000 darab (!) elektromos autóbusz beszerzésének finanszírozására tesz ígéretet. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint is képes teljesíteni a magyar ipar ezt a megrendelést.

Mielőtt még azonban az újabb bombasztikus ígéretek hallatán máris magyar villanybuszoktól hemzsegő városokat és országutakat vizionálnánk, fontos megjegyezni, hogy ez a mennyiség hatalmas, és messze meghaladja a meglévő hazai kapacitásokat – jelen pillanatban még a kispályásnak nem éppen nevezhető BYD is csak évente bő 200 elektromos autóbusz előállítására képes komáromi üzemében, feltéve persze, hogy mostantól csak és kizárólag a magyarországi igények kielégítésére rendezkedik be és nem kíván exportálni – ami valljuk be, erősen irreális.

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

A többi magyarországi gyártó pedig vagy egyáltalán nem is készít elektromos autóbuszokat (Credobus, HM Currus, ITK), vagy pedig csak egyetlen prototípussal rendelkezik (Ikarus). Érdemes felidézni, hogy a 2016-ban meghirdetett buszgyártási stratégia 2019-ig mintegy 3000-3500 autóbusz legyártását irányozta elő, az eltelt három év alatt viszont ennek a mennyiségnek még az egyötöde sem készült el, és bár időközben jelentek meg új szereplők is a hazai gyártók palettáján, az utóbbi évek egyik legjelentősebb magyar buszgyártó vállalkozása, a Modulo buszokat fejlesztő Ikarus Egyedi tavaly csődbe ment.

Az újabb ígérgetésbe természetesen Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke beszállt. Elmondta, hogy az Ikarus nagyon jókor érezte meg, hogy komoly technológiaváltás várható a buszgyártásban, és előtérbe kerülnek az elektromos hajtásláncok, mivel már most rendelkeznek ilyen autóbusszal. Megemlítette, hogy Kína egyik legnagyobb cégével közösen fejlesztett (sic!) elektromos járművük egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére képes, amely tudomásuk szerint egyedülálló a világon (a mi tudomásunk szerint viszont távolról sem az – a szerk.). A cégvezető elmondta, tárgyalnak arról is a miniszterrel, hogy milyen irányba fejlesszék az elektromos buszukat, illetve tájékoztatja arról, hogy mely fejlesztési feladatokat tudják bevállalni nem csak a saját maguk, hanem más hazai autóbuszgyártók számára is. Jelezte: már most dolgoznak azon, hogy a 250 kilométeres elektromos hatótávot legalább 800-ra növeljék – újabb nagy szám, melynek hallatán a vezető európai buszgyártók is csettintenének, ha sikerülne elérni – írja a magyarbusz.info.

Kulcsszavak: autóbusz, elektromos busz, ikarus, tömegközlekedés
 
Újabb tizenkét földgázhajtású busz érkezik Budapestre Újabb tizenkét földgázhajtású busz érkezik Budapestre A téli időjárásra készülnek az utakon A téli időjárásra készülnek az utakon Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Varga Mihály: legyen Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén Varga Mihály: legyen Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén Új csuklós Volvo buszok Budapesten Új csuklós Volvo buszok Budapesten
 
A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

2019. május 20.
A BMW M5 immár három és fél évtizede a nagyteljesítményű sportlimuzinok etalonja. A neves jubileumot a BMW M GmbH egy 350 darabos limitált szériával ünnepli.
Részletek

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

Harmincöt esztendővel ezelőtt a BMW Motorsport GmbH új járműkategóriát teremtett, amikor a korabeli sportautók menettulajdonságát az első nagyteljesítményű limuzin négyajtós sziluettjébe csomagolva kínálta fel ügyfeleinek. A BMW M5 páratlan karrierútja a középmotoros sportautóként megálmodott BMW M1 soros hathengeres benzinmotorjával vette kezdetét, mára pedig az abszolút járműipari mérceként szolgáló BMW M5 Competition modellé érett.

A BMW M5 ma a világ legsikeresebb nagyteljesítményű sportlimuzinja, amely mögött a motorsport élvonalában felhalmozott és több évtizeden át csiszolt járműfejlesztési szaktudás legjava áll. A vállalat, amelyet ma BMW M GmbH néven ismerünk, a legendás modell történetének eddigi legnagyobb teljesítményű erőforrásával, valamint egy sor lebilincselő stíluselemmel és felszereltségi opcióval emlékezik meg a harmincöt évnyi utazásról: a 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes BMW M5 Edition 35 Years különkiadás világszerte 2019 júliusában lát napvilágot, egy 350 darabos limitált szériaként.

A modell hat generációja alatt a BMW M5 menettulajdonságai időről időre túlszárnyalták elődjeiket, miközben a nagyteljesítményű sportlimuzin mindvégig hű maradt eredeti karakteréhez: a BMW 5-ös sorozat aktuális nemzedékére épülő, mégis teljesen különálló modell világéletében a versenypályák szenvedélyes rajongása szülte abszolút teljesítmény négykerekű szimbóluma volt.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A kivételesen magas fordulatszám-tartományokat meghódító benzinmotor, a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan finomhangolt sport futómű-technológia, az optimális hűtőlevegő-ellátás szerint megtervezett, típus-specifikus karosszériajegyek, valamint a maximális menetteljesítmény, a versenyautós agilitás és a tökéletes mérnöki precizitás egysége mentén kifejlesztett aerodinamikai tulajdonságok egytől egyig a BMW M5 közismert védjegyei.

Jubileumi különkiadás exkluzív BMW Individual felszereltségi opciókkal

A nagyteljesítményű sportlimuzinok vérpezsdítő BMW M karakterének és fejedelmi exkluzivitásának legintenzívebb esszenciáját a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás testesíti meg. A limitált szériában készülő sportmodell műszaki alapját a BMW M5 Competition adja, amelyben a motorsport-ihlette teljesítmény vadonatúj dimenziója kel életre. Mindez a BMW M TwinPowerTurbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotorban gyökerezik, amelynek maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm.

A felejthetetlen vezetési élményről nagyteljesítményű váltómű, részletekbe menően finomhangolt sport futómű-technológia, BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás, a hátsó tengelyen pedig aktív M differenciálmű gondoskodik, letaglózó tolóerővel, kivételes menetstabilitással és minden pillanatban tökéletesen kontrollálható irányíthatósággal. A BMW M5 Edition 35 Years különkiadás 3,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a nulla-kétszázat pedig 10,8 másodperc alatt letudja.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A jubileumi különkiadás karosszériajegyei és utastéri kiegészítői emellett legalább annyira lenyűgözőek, mint menettulajdonságai. A dizájnerek a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás számára kivételesen magas minőségű BMW M stíluselemeket állítottak össze, amelyek a BMW Individual részleg felszereltségi opcióival kiegészítve a limitált széria mindegyik tagját igazi gyűjtői darabbá varázsolják. A modell ragyogó megjelenését a BMW Individual Frozen Dark Grey II metál karosszériafényezés garantálja, amely speciális pigmentjeivel selymesen matt felületi hatást ér el. A vadonatúj, Graphite Grey árnyalatú, 20” méretű, Y küllődizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat a dizájnerek kifejezetten a különkiadás számára tervezték meg. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer féknyergei magasfényű feketében, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer esetében pedig arany színben ragyognak.

A multifunkciós BMW M sportüléseken és a bézs színű kontrasztvarrással kiemelt, mélyfekete árnyalatú BMW Individual Merino bőrkárpitozáson túl, a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás utasterének exkluzivitásáról alumíniumból készült és arany árnyalatúra eloxált, szénszál-mintázatú dekorbetétek gondoskodnak – a bajor prémiumgyártó modelltörténetében most először. Eme gondosan összerendezett, exkluzív ragyogást garantáló elemek a műszerfalon, az ajtókárpitok belső felén és a középkonzolon kaptak helyet. A középkonzol pohártartó-fedele lézergravírozott „M5 Edition 35 Jahre 1/350” feliratot, a küszöbtoldatok pedig „M5 Edition 35 Jahre” feliratot viselnek.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW M5: kategóriája élén immár harmincöt éve

Csúcstechnológiájával és egyedi kialakításával a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás kiváltképp hitelesen testesíti meg a nagyteljesítményű sportlimuzinokat éltető filozófiát. A BMW M5 erőforrása, váltója, futóműve és karosszéria-kialakítása mindig is egy gondosan felépített, harmonikus egységet alkotott. Az elmúlt évtizedek során a modell szívének rendkívül széles fordulatszám-tartományban elérhető, folyamatos teljesítmény-leadási képessége éppúgy a BMW M5 védjegyévé vált, mint a futómű-technológia vérpezsdítő agilitása és biztonságos irányíthatósága, vagy versenypályán átélhető abszolút vezetési élménye és a sportlimuzin határozott, összetéveszthetetlen kisugárzása.

Külsőre a BMW M5 első generációja ezzel szemben szinte alig különbözött a BMW 5-ös sorozat alapmodelljétől, a leglátványosabb eltérés a motortérben volt keresendő. A mérnökök némileg továbbfejlesztették a BMW M1 soros hathengeres benzinmotorját, amely így 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre volt képes az első BMW M5-ben – a digitális motorvezérlő elektronika optimalizálásának köszönhetően 9 lóerővel szárnyalva túl a legendás középmotoros sportautó csúcsteljesítményét.

„A futóműnek minden helyzetben gyorsabbnak kell lennie a motornál” – így szólt akkoriban a BMW M modellek vezérelve, a BMW M5 így feszesebb sport futóművel, nagyteljesítményű sport fékrendszerrel, megerősített ötfokozatú váltóval, a hátsó tengelyen pedig 25 százalékos záró funkcióval bíró differenciálzárral gurult le a gyártósorokról.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW M5 második generációja ugyancsak kivételes teljesítményt állított csatasorba: a benzinmotor kezdeti 232 kW-os / 315 lóerős maximális teljesítménye 1992-től 250 kW-ra / 340 lóerőre nőtt, amelyhez a versenypályás használat és a kimagasló hétköznapi kényelem kettőse érdekében már alapfelszereltségként automata szintszabályozású hátsó futómű társult. Az 1998-ban debütáló harmadik nemzedékkel a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése is bemutatkozott, amely diszkrét, mégis egyértelmű utalásként szolgált a modell menetteljesítményére. A V8-as benzinmotor 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítménye ettől kezdve több hűtőlevegőt igényelt, így az első lökhárítót is átdolgozták a tervezők. A BMW M5 negyedik generációja minden korábbinál látványosabb fejlődést hozott, a Forma-1 technológiai újításaira támaszkodó, 373 kW / 507 lóerő maximális teljesítményre képes V10-es benzinmotorral. Az új erőforrás a BMW M motorok fordulatszám-tartományát is új szintre emelte: a V10-es szív percenkénti 8 000 főtengely-fordulat fölé pörgött, adrenalintól túlfűtött hangorkán kíséretében.

2011-ben aztán a BMW M5 visszatért a V8-as benzinmotorhoz, immár turbófeltöltéssel. A mérnökök az ötödik nemzedékben dolgozó két turbófeltöltőt a V alakban elrendezett hengersorok közé építették be közvetlen kipufogócsonkkal, amelyek együttesen 412 kW / 560 lóerő maximális teljesítményt varázsoltak elő a motorból. A teljesítményt és a forgatónyomatékot egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbította a kerekek felé, a hátsó tengelyen egy aktív differenciálzáron keresztül. A BMW M5 hatodik – és egyben legújabb – generációjának meghajtásáról ugyancsak egy V8-as benzinmotor gondoskodik, 441 kW-ra / 600 lóerőre hízlalt maximális teljesítménnyel. A BMW M5 Competition mindezt 19 kW-tal / 25 lóerővel 460 kW-ra / 625 lóerőre növeli. Eme bődületes teljesítményt a modell történetében először BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás juttatja úttestre, a menetteljesítmény vadonatúj szintjét váltva valóra. A tökéletesre fejlesztett csúcstechnológia gondoskodik arról, hogy a valaha készült legerősebb BMW M5 minden vezetési szituációban irányítható és kontrollálható maradjon, még a legsportosabb vezetési stílusban, padlógázon is.

Kulcsszavak: bemutató, BMW Group, BMW M5, limitált széria, új modell
 
A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0
 
Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

2019. május 17.
Megújult motorkínálattal ünnepli a tavaszt a Kia terepes zászlóshajója, a Sorento. A korábban csak dízelmotorral elérhető SUV mostantól a márka 2.4 literes benzinmotorjával és széria nyolcfokozatú automata váltóval is kapható.
Részletek

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento globálisan is meghatározó a Kia modellpalettáján. Sikere ötcsillagos biztonsági kialakításának, modern kényelmi megoldásainak, és nem utolsósorban hétüléses, tágas kialakításának köszönhető.

A korábban is elérhető motor a Kia 2.2 literes, 200 lóerős CRDI dízele a legmagasabb és legnépszerűbb GT Line felszereltség mellett kérhető LX és EX felszereltségi szinten is, így opcionálisan választható hozzájuk a hétüléses kialakítás, az automata váltó és az összkerékhajtás. A kínálathoz most egy 2.4 literes, 188 lóerős benzines csatlakozik, amely indulásakor LX felszereltségi szinten érkezik a kínálatba, viszont jár hozzá az automata váltó, amely nagycsaládosoknak most ráadásul hétüléses kialakítással 5.999.000 Ft-ért elérhető, s így kiváló alternatíva lehet mindazok számára, akik 7 üléses egyterű modellek vásárlásán gondolkodnak.

„A Sorento mindig is fontos volt a Kiának, és növekvő igénnyel számolunk a nagycsaládos kedvezmény elindulásakor. Már most tapasztaljuk az érdeklődés növekedését, hiszen számukra a Sorento most szinte a kifutó Carens árában elérhető, így benzines ajánlatunkat kifejezetten nekik szánjuk.”

– mondta Nagy Norbert, a Kia ügyvezető igazgatója. „A Sorento vonzó kialakítása, praktikuma és minősége stabil vásárlóközönséget vonz, és reméljük, hogy a jövőben egyre többen tapasztalják majd meg ezt az élményt.”

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento már LX alapfelszereltségi szinten biztonsági – és kényelmi funkciók arzenálját nyújtja. A vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló és a lejtmenet szabályozó mellett LED-es nappali menetfény és első ködfényszórók is a csomag részei. A kényelmi funkciók közül tolatóradar, első- és hátsó ülésfűtés, fűthető bőr kormány, elektromosan bezáródó és fűthető külső tükrök, sebességhatároló és 40/20/40 arányban dönthető hátsó ülések is hozzátartoznak.

A Sorento ráadásul csakúgy, mint a Kia minden modellje 7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciával, illetve 12 év átrozsdásodási garanciával érthető el.

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento
Kulcsszavak: kia, Nagy Norbert, nagycsaládos kedvezmény, Sorento, suv
 
Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija Az új Ford Explorerben is EcoBoost motor dolgozik Az új Ford Explorerben is EcoBoost motor dolgozik
 
Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

2019. május 17.
Nulla szén-dioxid-lábnyom, csendesebb járművek, jó vezethetőség és nincs kipufogógáz. A villamosított utakon elérhető folyamatos töltésben hatalmas lehetőség rejlik a nehézáru-szállítás számára.
Részletek



Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Egy forgalmas autópályán egy pótkocsis tehergépkocsi közeledik egy hosszú szakaszhoz, ahol oszlopok sorakoznak a jobb oldalon. A jármű érzékelője észleli, hogy innentől a forgalmi sávhoz villamos felsővezeték tartozik, majd a járművezető egy gombnyomással felemeli a fülke tetejére erősített pantográf-áramszedőt. Másodperceken belül a fülke szinte teljesen elcsendesedik: a belső égésű motor leáll, és csak a villanymotor hajtja a járművet. Tiszta, biztonságos és hatékony technológia Csupán néhány évvel ezelőtt még csak egy jövőbeli elképzelésnek tűnt az a gondolat, hogy hosszú távú fuvarozásban használt elektromos hajtású tehergépkocsik együtt közlekedhetnek személyautókkal közönséges autópályákon.

Azonban ma már számos projekt fut Európában, amelyek keretében ezt a tiszta, biztonságos és hatékony technológiát tesztelik. Németországban, Olaszországban és Svédországban a kormány, illetve a hatóságok aktívan támogatnak kutatási projekteket, amelyek végső célja egy olyan villamosítási infrastruktúra kiépítése, amely az európai autópálya-hálózat egyes részeit lefedhetné ezzel a zöld technológiával. „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása” A Scania meglátása szerint nincs túl messze az a pont, ahol a nehézáru-szállítás villamosítása ésszerű beruházássá válik a fuvarozók számára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Azonban a Scania amellett, hogy továbbra is beruházásokat és fejlesztéseket folytat a villamosított megoldások terén, más gyorsabb utakat is jár a fenntartható fuvarozás eléréséhez. Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy a vállalat a villamosított utat az egyik olyan ígéretes technológiának tartja a sok közül, amely a jövő számára fenntarthatóvá teheti a hosszú távú fuvarozást.

 „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása, amely a környezetvédelmi, társadalmi és gazdaságossági előnyei révén fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiahordozóktól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta.

Így működik ez a technológia:

1. Az e-autópálya (eHighway) megtalálása Egy érzékelő ellenőrzi, hogy a forgalmi sávhoz tartozik-e felsővezeték. Ameddig nem, addig a belső égésű motor hajtja a tehergépkocsit. Amint a jármű eléri a felsővezetékkel ellátott szakaszt, a járművezető egy gombnyomással felemeli a pantográf-áramszedőt.

2. Csatlakozás a felsővezetékhez A csatlakozás után a pantográf-áramszedő közvetlenül a villanymotorhoz továbbítja az elektromos energiát, valamint ezzel egy időben tölti az akkumulátort. Fékezés közben az energiafolyamat megfordításával áram termelődik, amely a fedélzeti akkumulátort tölti.

3. Lecsatlakozás előzéskor Amikor a tehergépkocsi előzésbe kezd vagy eléri a villamosított szakasz végét, akkor a pantográf-áramszedő alacsonyabbra húzódik. A villanymotor pedig az akkumulátorról üzemel tovább, ameddig csak lehetséges. Az előzés befejezése után a járművezető visszatérhet az e-autópályára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak
Kulcsszavak: elektromos kamion, fejlesztés, scania
 
Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű Scania Chimera – lenyűgözően egyedi, erős és mindemellett futurisztikus jegyeket mutató jármű A Volkswagen több mint 34 milliárd eurós fejlesztési programot indít A Volkswagen több mint 34 milliárd eurós fejlesztési programot indít Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Varga: a járműipari tesztpálya beruházás 0,1 százalékkal növeli a GDP-t Varga: a járműipari tesztpálya beruházás 0,1 százalékkal növeli a GDP-t
 
Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

2019. május 17.
A különböző ágazatok közül az építőipar cégei a legoptimistábbak a dízel hajtású autók sorsával kapcsolatban – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ezek a cégek főként teherautókat használnak, melyek jelentős többségét dízelmotor hajtja, és jelenleg nem látnak gazdaságosabb alternatívát ennek helyettesítésére.
Részletek

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Egyes iparágakban a jövőben is egyeduralkodók maradnak a dízel járművek, míg a vállalatok között a 151-250 főt foglalkoztató cégek bíznak leginkább a dízelmotoros flottaautókban – olvasható a GKI reprezentatív magyarországi felmérésében. A kutatás többek között kitért a károsanyag-kibocsátás csökkentő intézkedésekre, s így a motorok fejlesztési folyamataira is, melyet jellemzően a dízel-tulajdonosok pozitívabban, a nem dízellel közlekedők pedig negatívabban értékelnek. A gázolajjal hajtott teherautókkal rendelkező vállalkozások nagyobb arányban tapasztalták a hatékonyság növekedését a motorok esetében, mint az egyéb hajtású járművel rendelkezők.

Ezzel párhuzamosan a dízel személyautó-tulajdonosok is pozitív változást látnak: a 150 fő alatti vállalatok inkább elégedettek a motorok hatékonyságával, habár az e feletti méretkategóriába tartozók enyhén kritikusan értékelik ezt a területet. Az is kiderült továbbá, hogy a feldolgozóiparon kívül minden ágazat pozitívabban vagy semlegesen viszonyul a motorok fejlesztésének eredményeihez. Régiók szerinti bontás alapján Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl kiemelkedő optimizmusról tett tanúbizonyságot a hatékonyság növekedésével kapcsolatban.


Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

A gépjármű-beszerzési igények alapján éles különbség figyelhető meg a személygépjárművek és a tehergépjárművek preferált hajtásával kapcsolatban. Míg előbbiek esetében a többség a benzineseket részesíti előnyben, addig utóbbi esetében jelentős a dízel dominanciája.

A kutatás eredményei alapján a tehergépjárműveknél a dízel egyeduralma a jövőben is fennmarad. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt gázolajas járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 151-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői –főként a 150 fő alatti cégek - a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

Kulcsszavak: dízel, dízelmotor, haszongépjármű
 
Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Kisbuszok visszahívására kötelezte a Daimlert a német közlekedési hatóság Kisbuszok visszahívására kötelezte a Daimlert a német közlekedési hatóság Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint Globálisan az élen – avagy hogyan lett a Ford Transit a Föld bolygó legkelendőbb áruszállítója? Globálisan az élen – avagy hogyan lett a Ford Transit a Föld bolygó legkelendőbb áruszállítója? Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma
 
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

2019. május 17.
A Ford Performance által fejlesztett Focus ST nyáron kerül a márkakereskedésekbe. Az autót egy hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt pörgős, 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, de a vásárlók egy hatfokozatú manuális váltóhoz csatlakozó 190 lóerős, 2,0 literes EcoBoost dízelt is választhatnak.
Részletek

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A fejlett Focus ST sport-technológiák sorában megtalálható az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű és az üzemmódválasztó rendszer is, amelynek segítségével az autó ugyanolyan élvezetesen használható a versenypályán, mint a mindennapos közlekedéshez.

A Ford februárban mutatta be a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-változatokhoz alapáron kínált Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

“A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül majd, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

Gyors teljesítményleadás

A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát. Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő különleges kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő tökéletesíti.

Az eredetileg a Ford GT szupersportkocsihoz és az F-150 Raptor pickuphoz kifejlesztett innovatív turbólyuk-kiküszöbölő technológia immár a Focus ST-ben is megjelenik, azonnali teljesítmény-leadás biztosítva a Sport és a Versenypálya üzemmódokban. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

A 2,3 literes EcoBoost benzinmotoros Focus ST legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 179 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,9 l/100 km.

A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

Csekély tehetetlenségű turbótöltő, kisebb hőtágulású acél dugattyúk, optimális égést biztosító tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakítás – ezek a technológiák segítenek abban, hogy a dízelmotor 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és közel kétszer akkor forgatónyomatékot biztosítson, mint az első generációs Focus ST 2,0 literes Duratec ST benzinmotorja.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A 2.0 EcoBlue dízelmotoros kivitel legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 125 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 4,8 l/100 km.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

A fordulatszám-szabályozó technológia segítségével a kevésbé gyakorlott vezetők úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát – mint egy autóversenyző, aki a jobb lábfejének első részével fékez, de közben a sarkával a gázpedált is nyomja. Az igazi profik természetesen bármikor kikapcsolhatják a rendszert.

A Ford legújabb intelligens automata sebességváltó-családjának hétfokozatú változata is jó választás a pörgős és sportos 2,3 literes EcoBoost motorhoz. A sebességfokozatok kiosztását a teljesítményhez igazították a mérnökök, az Adaptív Kapcsolási Ütemezést pedig (ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását) továbbfejlesztették, hogy a vezetési érzet még határozottabban elkülönüljön az országúton és a versenypályán. A kormánykerék mögött elhelyezett karokkal a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

“Bár az EcoBoost benzinmotor és az EcoBlue dízelmotor meglehetősen különbözőek, mindkét erőforrás lenyűgöző,” vélekedett Roeks. “A Focus ST sportos motorhangja tökéletesen illik az autó magával ragadó erejéhez, így a hangzás is az ST-élmény szerves része.”

Intuitív menetdinamika

A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

Az SLA futómű a kényelem csorbulása nélkül is gyors és pontos kormányreakciókat biztosít, a kombi változathoz pedig külön geometriát dolgoztak ki a Ford mérnökei, akiknek a lengéscsillapítók áthelyezésével sikerült elérniük, hogy az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. Az eredeti rugó-specifikációk megtartásával továbbra is megmaradt a standard Focus agilis és energikus jellege, ám a lengéscsillapítók elöl 20, hátul pedig 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége.

Az ötajtós EcoBoost modellváltozatok Teljesítmény Csomagjában megjelenik a Ford kifinomult CCD technológiája is, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít.

A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

A Borg Warner cég által kifejlesztett technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Focus ST 2.0 EcoBlue modellekben Nyomatékvektor Szabályozás működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autó úttartását, és mérsékli az alulkormányzottságot.

A vadonatúj Focus ST elorozza a ‘leggyorsabb kormányreakció’ címét a legendás Fiesta ST-től. Az elektromos szervokormány (EPAS) rendszer 15 százalékkal gyorsabban működik, mint a standard Focusban, így a két végállás között mindössze kettőt kell fordítani a volánon.

A kategóriaelső kormányérzethez az egyedi kormánycsukló-geometria is hozzájárul: a rúd csatlakozási pontja 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra került. Az új Kormányzási Nyomaték Zavarcsökkentő szoftver is segít a nyomaték optimalizálásában, hogy a Focus ST teljesítménye és vonóereje még hatékonyabban jusson az útfelületre az egyedi specifikációjú Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon keresztül.

A nagy teljesítményű fékrendszer hatékonyabb megállító erejét és csekélyebb mértékű fáradását nagyobb méretű fékalkatrészek biztosítják. A 330 mm x 27 mm-es első féktárcsát kétdugattyús féknyergek markolják. A hátsó féktárcsa mérete 302 mm x 11 mm. A Focus ST fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét, és sikerült elérni, hogy a fékek fáradása majdnem négyszer annyi idő után következzen be, mint az előző generációs Focus ST esetében.

A C2 architektúra Elektronikus Fékrásegítésének (EBB) előnyei még egyértelműbben megtapasztalhatók a Focus ST-ben. Ez a technológia gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít. A Focus ST esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer nemcsak a nagy teljesítményű autózás közben tapasztalható fékerő-változásokat képes minimalizálni, hanem a kiválasztott üzemmódhoz is képes hozzáigazítani a fékpedál-érzetet és dinamikát.

A Csúszós/Vizes út, Normál, Sport és (a Teljesítmény Csomaggal felszerelt modellekben) Versenypálya beállítások a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az EPAS, a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés, az elektronikus hangzásjavítás (ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport üzemmód, az ‘Üzemmód’ gomb megnyomásával pedig a vezető gyorsan végigpörgetheti az üzemmódválasztó rendszer opcióit.

“A Versenypálya beállítás kiválasztásával a fékreakció azonnal közvetlenebbé és erőteljesebbé válik; a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad; a gázadás agresszívebb lesz; az eLSD maximális tapadást biztosít; az ESC rendszer pedig nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek,” magyarázta el David Put, a Ford Performance járműdinamikai szakembere. “Az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a versenypályán tökéletesen kiaknázhatják a Focus ST képességeit.”

A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a Teljesítmény Csomag részeként kínált Rajtautomatika biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

Szép formák, fejlett funkciók

A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

A tökéletesített motorfelfüggesztés és a rezgéseket csillapító segédkeret (valamint a CCD technológia) az összes utas komfortérzetét növeli. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé 1653 literes maximális rakodótér társul a kombi változatban – és akkora csomagtér, amelyben még egy nagyméretű kutyaszállító ketrec is elfér.

A sport kormánykerék és az ébenfekete Recaro ülések mellett a vásárlók a kiváló minőségű kárpitok széles kínálatából választhatnak, hiszen a szövetek mellett részleges bőrkárpitozás és Miko Dinamica anyagok is rendelkezésre állnak. A Focus ST utasterének sportos hangulatát dombornyomású ST-emblémával díszített alumínium váltógomb és küszöbdíszléc fokozza, és ugyanezt a célt szolgálják az alumínium pedálok, a hatszögletű mintájú, selyemfényű dekorációs elemek, illetve az ülések, az ajtóbetétek és a párnázott térdtámaszok metálszürke varrásai.

A Focus ST tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtő kapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást.

A nagyméretű, meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosítva javítja a Focus ST menetdinamikáját. Az agresszív stílusú hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez; ez a megoldás egyben praktikus is, hiszen az autóval vontatni is lehet, ami a középen kivezetett kipufogó miatt az előző Focus ST-generációval nem volt lehetséges. A Teljesítmény Csomag vörösre fényezett féknyergeket is tartalmaz.

A karosszéria színkínálata érzékletesen hangsúlyozza a Focus ST dinamikus stílusát: a vásárlók a Ford Performance Blue és Orange Fury, a Frozen White, a Magnetic Grey, a Race Red, a Ruby Red és a Shadow Black árnyalatok közül választhatnak. A mutatós keréktárcsák kínálatában szerepel a 18 colos Dark Sparkle és Magnetite változat, valamint a Magnetite keréktárcsa 19 colos kivitele is.

A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.


Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, kombi, új modell
 
A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét Kibővült a Tipo-család Kibővült a Tipo-család Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok A korábbinál kevesebbet fogyaszt a Ford Mondeo A korábbinál kevesebbet fogyaszt a Ford Mondeo Extrém körülmények között tesztel az új BMW X7 Extrém körülmények között tesztel az új BMW X7
 
Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

2019. május 16.
Első alkalommal rendezik meg Magyarországon a márka rajongói, tulajdonosai és érdeklődők számára a Dacia Majálist.
Részletek

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A május 18-i rendezvény látogatói kipróbálhatják a gyártó modellkínálatát, a tulajdonosok pedig megoszthatják egymással autójukkal kapcsolatos élményeiket, tapasztalataikat. A rendezvényen a kicsik szórakoztató programokon keresztül sajátíthatják el a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb ismereteket.

A Dacia, különösen a Sandero és a Duster típusokkal a legnagyobb értékesítési volumennövekedést elérő márkák között van Magyarországon. A márka tavalyi piaci részesedése meghaladta a 6%-ot, amivel az értékesített új autók piacán a 7. legnagyobb szereplővé vált idehaza. Az egyterűeknél a Dacia Lodgy igazi slágerterméknek bizonyult, a Duster pedig 3877 forgalomba helyezett új autóval a 2. legnépszerűbb városi terepjáró lett hazánkban.

A márka és a modellek népszerűségének oka a Renault Hungária szerint a kiemelkedően praktikus kialakítás, a jó ár-érték arány és az alacsony fenntartási költség. Wachtler Tamás, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta: „A vásárlók visszajelzései azt mutatják, hogy rendkívül elégedettek döntésükkel. A márka népszerűségét erősítette az is, hogy az elmúlt években nem emelkedett jelentősen a Dacia modellek ára, ezzel együtt egyre több, a hétköznapi használathoz szükséges praktikus funkcióval ellátva gurulnak le a gyártósorról.

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A modellek kedvelői ráadásul a közösségi médiában is nagyon aktívak: számos közösségi kezdeményezés indult el a nemzetközi piacokon a tulajdonosok révén. Ez arra indította a Renault Hungáriát, hogy a Dacia tulajdonosok kérésének megfelelően megrendezze itthon is az első márkatalálkozót.”

A gyártó több nyugat-európai országban is rendszeresen szervez találkozókat Dacia-tulajdonosok és rajongók részére, ezek több ezer érdeklődőt vonzanak évről évre. A Renault Hungária idén hazánkban is megtartja a Dacia Majálist a kiskunlacházi repülőtéren, ahol a márka rajongói és a tulajdonosok megoszthatják egymással tapasztalataikat, és kipróbálhatják a Dacia legújabb modelljeit. A május 18-i eseményre a kisebbeket is elvárják, hogy az élmény minden ízében családi legyen: amíg a szülők autós bemutatókon és teszteken vesznek részt, a gyerekek szakemberek segítségével ismerkedhetnek meg a biztonságos közlekedés alapelveivel.

A rendezvényre a Dacia autótulajdonosok a https://www.daciamajalis.hu/ oldalon regisztrálhatnak, további információ pedig a https://www.facebook.com/events/1404786689646397/ link alatt érhető el.

Kulcsszavak: dacia, Kiskunlacháza, rendezvény
 
Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben Romániában több mint 5 százalékkal csökkent a járműgyártás az első fél évben Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Május elején startol a Dacia Duster Tour Május elején startol a Dacia Duster Tour Háromnapos utazás, vissza a jövőbe Háromnapos utazás, vissza a jövőbe
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 171 - 180