Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 171 - 180
Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

2019. október 08.
Az elmúlt hat év során radikálisan visszaesett a garanciális hibabejelentések száma a Peugeot-nál. A minőség látványos javulása az új generációs padlólemezek bevezetésével egy időben kezdődött.
Részletek

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Jelenleg harmadannyi garanciális hibával kell foglalkoznia a Peugeot szervizhálózatának, mint bő fél évtizeddel ezelőtt, árulta el újságíróknak Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója.

Idén májusban történelmet írt a Peugeot, amikor a J.D. Power nagy-britanniai statisztikákra épülő megbízhatósági rangsorában nem csak az abszolút első helyen végzett, de 77 pontos eredményével (a pontszám azt jelzi, hány hibajelenség jut 100 autóra) a felmérés történetének egyik legkiválóbb teljesítményét nyújtotta. A szervezet közvetlenül a felhasználókat kérdezte: több mint 11 500 autós számolt be arról, az elmúlt egy év során milyen tapasztalatokat gyűjtöttek legfeljebb három éves autóikkal. A nyolc kategóriában 177 hibajelenségre rákérdező felmérés az egyik legalaposabb és leghitelesebb a piacon. A 2015 óta évente elvégzett felmérésen a Peugeot jellemzően a mezőny felső harmadában helyezkedett el, rendszeresen megelőzve a többi francia márkát és számos nagynevű európai gyártót. Több alkalommal a legmegbízhatóbbnak tartott japán márkákat is maga mögé utasította a francia autógyártó.

Ez az eredmény összecseng azzal, amit Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója a közelmúltban osztott meg ausztrál újságírókkal:

a Peugeot jelenleg nagyságrendekkel kevesebbet – egészen pontosan harmadannyit – költ garanciális javításokra, mint hat évvel ezelőtt. Konkrét intézkedésekhez nem köthető a minőség radikális javulása, ugyanakkor a márka életében fordulópontnak számít a referenciapontként megjelölt 2013-as év.

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Ekkor vezette be ugyanis azt az új generációs EMP2 padlólemezt a márka, amelyre ma a Peugeot kínálatának gerincét adó összes modell épül. A 2014-ben az Év Autójának megválasztott Peugeot 308 elsőként kapta meg ezt a modern platformot, amit később a szintén Év Autója (2017) díjban részesített 3008-as, az 5008-as szabadidőjármű, az új generációs 508-as is felhasznált. Ugyanerre a padlólemezre épülnek a Traveller / Expert, illetve Partner / Rifter párosok, a Peugeot többszörösen kitüntetett, sokcélú típusai, amelyek haszonjárműként és rendkívül praktikus családi, illetve üzleti gépkocsiként egyaránt bizonyítanak.

A 630 millió eurós beruházással kifejlesztett EMP2 a globális autóipar egyik legsokoldalúbb „építőkészlete”: a kiemelkedően moduláris platform nem csak a tengelytáv módosítását teszi lehetővé, de a rá épülő modellek szabad hasmagasságának, illetve az alkalmazott futómű-konstrukcióknak a kiválasztásában is szabad kezet hagy a tervezőknek.

Mindemellett ultra nagy szakítószilárdságú acélok, valamint alumínium és magnézium ötvözetek alkalmazásával biztosítja a csekély tömeg és a kiemelkedő szerkezeti szilárdság ideális kombinációját.

Az EMP2 nem csak a mechanikus jellemzők terén kínál megbízható, stabil alapot a Peugeot portfoliójának, hanem az elektronikus és elektromos tartalmak tekintetében is. Előbbire példa a forradalmian új ergonómiai megoldást és magas szintű kapcsolódási lehetőségeket kínáló i-Cockpit vezetői környezet, utóbbi pedig a hajtásláncok részleges vagy teljes villamosításának lehetőségét eredményezi.

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Ez pedig nem a jövő, hanem a jelen: a Peugeot a következő hónapokban vezeti be európai piacain új generációs plug-in hibrid típusait: a szedán és kombi kivitelben választható, elsőkerék-hajtású 508 Hybrid akár 29 g/km CO2-kibocsátást és akár 54 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál, míg a dupla villanymotoros, összkerékhajtású 3008 GT Hybrid4 típus 300 lóerős rendszer-teljesítményéhez mindössze 1,3 liter/100 kilométeres átlagfogyasztás társul.


Kulcsszavak: garancia, márkaszerviz, Peugeot
 
A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei Egy dögös tanulmányautóval érkezik a Peugeot a Genfi Autószalonra Egy dögös tanulmányautóval érkezik a Peugeot a Genfi Autószalonra Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben
 
Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

2019. október 07.
Az ABB és a King Long Group megállapodást írt alá, amely alapján a két fél a jövőben közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével támogatott e-buszokat Kína virágzó, akku-mulátoros buszokra alapozott tömegközlekedési piaca számára.
Részletek

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Az e-busz az ABB TOSA villámtöltő rendszerével lesz felszerelve, amely az utascsere ideje alatt, néhány másodpercen belül feltölti a jármű akkumulátorát. A megoldásnak köszönhetően a járművet újratöltési igénye miatt nem kell néhány óránként kivonni az utasforgalom-ból, nincs szükség pótló járat beállítására, így biztosítható a flottaméret minimalizálása.    

A partnerek kísérleti projektet hoznak létre Kínában azzal a céllal, hogy az ügyfelek számá-ra bemutassák a megoldás kínálta előnyöket. Az együttműködés keretében a King Long cég az e-busz tervezését és szerelését végzi, míg az ABB az út menti töltőállomásból, áramátvi-teli rendszerből és a fedélzeti akkumulátorból álló TOSA villámtöltő megoldást szállítja.   
  
A villámtöltő megoldás esetében nincs szükség a költséges felsővezetékekre.  A megoldás segítségével a tömegközlekedési vállalatok járműflottájukat kibocsátásmentes, csendes, költséghatékony és környezetbarát e-buszok üzembe helyezésével fejleszthetik tovább. 

„A felső töltőkar kevesebb mint egy másodperc alatt csatlakozik a járműhöz, és megkez-dődhet az akkumulátor töltése. Az ABB TOSA rendszere, amely gyorsaságot és rugalmasságot biztosít az akkumulátortöltésben, ideális megoldást kínál a nagy utasforgalmat bonyolí-tó, nagy járatsűrűségű tömegközlekedési útvonalakon,” – nyilatkozta Niklas Persson, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó energiahálózat-integrálási részlegének ügyvezető igazgatója.  


Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Napjainkban, Kínában található az e-buszok legnagyobb felvevőpiaca. A piaci szegmens di-namikus fejlődése főként annak a kormánypolitikának köszönhető, amely a városi légszeny-nyezés csökkentése és az ország olajimporttól való függésének enyhítése érdekében kiemelt fontosságot tulajdonít a tömegközlekedési rendszer villamosításának.

A King Long Motors Kína és egyben a világ egyik legnagyobb a városi és távolsági buszgyártója. A vállalat világszerte nagyszámú járművet értékesít, meghatározó piaci szereplőnek számít Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten is.

A svájci Genf városában az ABB TOSA már egy kiépített, jól üzemelő e-busz technológiának számít. A megoldásra alapozott járműflotta már 500 000 kilométert futott, több millió utast szállított, és több mint 1000 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. A tervek szerint a franciaországi Nantes-ban, 2019 szeptemberében ezt a rendszert kívánják kiépíteni a város 20 e-buszból álló járműflottája számára is. 

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt
Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, kína, King Long, TOSA busz
 
Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt Kína szerint az Aston Martin elhallgatja a visszahívások miatti saját felelősségét Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet
 
A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

2019. október 07.
A nagy múltú és elismert német autósmagazin, az AUTO MOTOR UND SPORT az idei első téli tesztjén az új Goodyear UltraGrip Performance +-t minősítette a legjobb téli gumiabroncsnak, amely havas féktávon is csoportelső lett.
Részletek

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

Az AUTO MOTOR UND SPORT értékelése szerint a Goodyear UltraGrip Performance+ a legjobb téligumiként kiváló tapadással rendelkezik, mind havas, mind nedves felületeken. Az abroncs dicséretet érdemel a terhelésváltozás esetén mutatott megbízhatóságáért és a könnyű irányíthatóságáért. Az UltraGrip Performance + jól kezeli a havas és nedves útfelületeket. Kiváló a száraz felületeken történő fékezés esetén, és kiegyensúlyozottan működik együtt az elektronikus járműdinamikai rendszerrel (VDC). Mindez 10-ből 8.9-es összpontszámot eredményezett, amivel a Goodyear UltraGrip Performance + lett a tesz győztese.

 Az AUTO MOTOR UND SPORT az Észak-Németországban és a finnországi Ivaloban végzett tesztek  során 11 gumiabroncsot vizsgált egy Volkswagen T-Roc segítségével. A tesztek számos szempontot vizsgáltak, mint például a fékezést, az aquaplaninget, a kezelhetőséget, a sávváltást és a zajt. Öt tesztet havas és 12 másikat pedig száraz és nedves felületeken végeztek. Az UltraGrip Performance + verhetetlen volt a havas teszteken, 10-ből 9,7-es pontszámot kapott.

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén
Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, téligumi
 
A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható A jó nyári gumiabroncs esőben is jobban irányítható Különleges gumik segítik a leghatékonyabb magyar elektromos autót az Eco-marathonon Különleges gumik segítik a leghatékonyabb magyar elektromos autót az Eco-marathonon Tízmillió abroncs Harley-Davidsonokra Tízmillió abroncs Harley-Davidsonokra Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén A Hankook Tire közzétette 2014 harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit
 
Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

2019. október 07.
Szeptemberben enyhén emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában.
Részletek

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

Előzőleg hat egymást követő hónapban is csökkenést mértek, de szeptember hagyományosan az egyik legerősebb hónap az autók értékesítésében.

A Brit Autógyártók és -kereskedők Szövetsége (SMMT) pénteken közölte, hogy az egy évvel korábbinál 1,3 százalékkal több, 343 ezer 255 új autó került ki a forgalomba.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója elmondta, hogy jóval erősebb emelkedésre számítottak, hasonló mértékűre, mint Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Ehelyett azt tapasztalják, hogy a fogyasztók bizalmát aláásták a politikai és gazdasági bizonytalanságok.

Még kevésbé tűnik biztatónak a szeptemberi 1,3 százalékos emelkedés annak fényében, hogy a bázisidőszakban, tavaly szeptemberben 20 százalék körüli csökkenést mértek, mivel az Európai Unióban hatályba lépett szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák miatt egyes járművekből nem is lehetett vásárolni.

Az idén szeptemberben forgalomba helyezett személyautók közül a dízelmotoros kocsik száma 20,3 százalékkal, 77 ezer 510-re csökkent, míg a benzinmotorosoké 4,5 százalékkal, 224 ezer 828-ra emelkedett. Tisztán elektromos autókból (BEV) 236,4 százalékkal többet, 7704-et helyeztek üzembe.

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

A dízelautók piaci részesedése az egy évvel korábbi 28,7 százalékról 22,6 százalékra zsugorodott, miközben a benzineseké 63,5 százalékról 65,5 százalékra, a BEV autóké pedig 0,7 százalékról 2,2 százalékra nőtt szeptemberben. A magánszemélyek vásárlásai 0,1 százalékkal, a flottavásárlások pedig 8,6 százalékkal nőttek éves összehasonlításban.

Európa második legnagyobb autópiacán az év első kilenc hónapjában közel 1 millió 862 ezer új gépkocsi került ki az utakra, 2,5 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Nagy-Britannia, új autó
 
Tavaly 19 százalékkal nőttek a Dacia eladásai Tavaly 19 százalékkal nőttek a Dacia eladásai Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára Öt Euro NCAP csillag az új SEAT Leon és az új SEAT Toledo számára Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben Kapós lett az új Mustang Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban
 
A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

2019. október 04.
Az online-támogatású hangvezérlés a KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellekben tartja premierjét›Laura hat nyelven ért, akár egész mondatokat is. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer új funkciója már alapkivitelben beépített eSIM-kártyával működik.
Részletek

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

Új digitális asszisztenst mutat be a ŠKODA: az új bővített hangvezérlés Laura névre hallgat és akár folyamatosan kimondott, egész mondatokat is megért. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer egyik funkciójaként az új KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellekhez áll rendelkezésre, s bevezetésével a cseh autógyártó tovább erősíti két legújabb modelljének az infotainment és a connectivity területein, piaci szegmenseikben elért élenjáró pozícióját.

A KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellek akár már az új online-támogatású hangvezérléssel is kezelhetők: amennyiben az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer is felszereltségük része, egy egyszerű „Okay, Laura” megszólítás is elegendő a bővített hangvezérlés aktiválásához, mégpedig gombnyomás vagy bármely más további teendő nélkül. Laura folyamatosan kimondott, egész mondatokat is megért, így a vezetőnek nem szükséges előre rögzített utasításokat vagy kifejezéseket használnia.

Laura hat nyelven ért, igény szerint dialektusokban is

Laura számos különféle utasítást hajthat végre, például elindítja a navigációt a megadott úti célhoz, kikeresi a kedvenc zenét vagy éppen SMS-üzenet diktálására is lehetőséget kínál. S teszi mindezt immár hat nyelven: az angol, a német és a francia mellett a digitális asszisztens spanyolul, olaszul és csehül is ért, igény szerint még a nehéz dialektusokat is.

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

Alapkivitelben beépített eSIM-kártyájának köszönhetően a ŠKODA KAMIQ és a ŠKODA SCALA állandó internetkapcsolatot is kínálhat, ami a fedélzeti és az online-adatok kombinálását, s ily módon a különösen gyors és rugalmasan reakciókat is lehetővé teszi Laura számára. Az online- és offline-alapú szolgáltatások közötti átmenet harmonikusan, az utasok számára nem is érzékelhetően zajlik.

Rugalmas dialógusok és természetes hangulatú beszélgetés

A vezető bármikor megszakíthatja a Laurával folytatott párbeszédet és új utasítást adhat, anélkül, hogy meg kellene várnia a teljes választ, a kívánságok így különösen gyorsan teljesíthetők. A rádió és a médialejátszó párbeszéd közben nem némul el teljesen, csupán halkul, megőrizve a természetes beszélgetés hangulatát.

Laura, a digitális asszisztens képességeit folyamatosan fejlesztik és bővítik, ami az elkövetkező modellekben jelenik majd meg. A jövőben például Laura akár bizonyos járműfunkciókat is beállíthat, még rugalmasabban reagálhat a kimondott egész mondatokra, sőt, akár egyfajta digitális „csevegést” is lehetővé tehet. A bővített hangvezérlés jövőbeni alkalmazásai között akár járművön kívüli ŠKODA-vonatkozású területek is elképzelhetők, például mobil- vagy webalkalmazások, illetve online-konfigurátor formájában.

Kulcsszavak: KAMIQ, skoda, suv
 
A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!” Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében Öt csillagot kapott az új Vitara a Euro NCAP biztonsági tesztjén Öt csillagot kapott az új Vitara a Euro NCAP biztonsági tesztjén Ötcsillagos minősítést ért el a Chevrolet új városi terepjárója, a Trax Ötcsillagos minősítést ért el a Chevrolet új városi terepjárója, a Trax A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!” Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma
 
A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

2019. október 04.
A Volvo modellek étékesítése az év első 9 hónapjában konzekvensen nőtt és elérte az 507 704 darab, ezzel 7,4%-kal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakát.
Részletek

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

Mind  a három régió, a kínai, az amerikai és az európai is nagyobb számú eladásról  számolt be, és a márka iránti kereslet meghaladja az iparági átlagot, így a piaci részesedése mind a három régióban erősödött.

Szeptemberben 64 536 Volvo modellt értékesítettek, ez 6,5%-kal magasabb a tavaly szeptemberi statisztikánál.

A dinamikus növekedés a sok nemzetközi díjat nyert XC modellcsalád iránti folyamatosan nagy keresletnek köszönhető. E modellek között is az XC60 modell a listavezető, őt az XC40-es majd az XC90-es modell követi. A jelentős növekedéshez a Volvo legújabb modellje, az S60 is hozzájárult.

Az európai régióban idén szeptember végéig 247 610 Volvo személygépkocsi talált gazdára, ez 6%-kal több a tavalyi eredményeknél. A növekedésből  leginkább Németország (+24,8%) és az Egyesült Királyság (+19,3%)  vette ki a részét.

Az amerikai kontinensen is nagyobb a fejlődés, mint az iparági átlag: a növekedés elérte a 4,7%-ot, és ez 77 432 Volvo gépkocsi értékesítését jelentette. Ebben a régióban az XC90 és az XC60 modellek voltak a legnépszerűbbek.

A kínai régióban szeptember végéig 109 512 Volvo modellt értékesítettek a márkakereskedők, ez 13,8%-kal magasabb a tavalyi számoknál. A siker mögött főleg a helyi gyártású XC60-as és S90 modellek állnak.

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, suv, volvo
 
A Suzuki megkezdte új motorkerékpárja, a SHOOTER forgalmazását Indonéziában A Suzuki megkezdte új motorkerékpárja, a SHOOTER forgalmazását Indonéziában Ez aztán döfi! X-Men SUV a Kiától Ez aztán döfi! X-Men SUV a Kiától Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása
 
A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

2019. október 04.
A felcserélt üzemanyagok miatt a Shellhez beérkezett több mint ötszáz bejelentés alapján csaknem 500 káresetet állapítottak meg; háromszáznál több autótulajdonossal felvették a kapcsolatot már a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is - közölte a cég az MTI megkeresésére.
Részletek

A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

Jelezték, hogy a károk mértéke és a kártérítések összege bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozó cég egymás közötti elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső ügye.

A cég tájékoztatása szerint a Shell ügyfélszolgálata és megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A beérkező igények kapcsán az első érdemi kapcsolatfelvétel mindenkivel megtörtént, az ügyek lezárása és kifizetése folyamatosan zajlik - írták válaszukban.

A Shell megerősítette, hogy az üzemanyag felcseréléséből eredő vásárlói panaszok miatti bejelentéseket kiemelten kezeli, kivizsgálja és a jogos igényeket megtéríti.

Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.

Szeptember 21-én délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak, ezután a Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban szeptember 22-én délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlók, ezért a diesel értékesítését is megszüntették.

A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag - írta a cég korábban.

A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre.

A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna - jegyezték meg.

A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje - szögezték le. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák.

Kulcsszavak: benzinkút, kártérítés, Shell, üzemanyag
 
A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt Emelkedett az üzemanyagok ára Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány
 
A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

2019. október 03.
Speciális okostelefonos alkalmazást fejlesztett ki a Toyota, amely megjutalmazza a felhasználót, ha vezetés közben hozzá sem nyúl a telefonjához. Az applikáció európai tesztüzeme Írországban kezdődött meg.
Részletek

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

Büntetés helyett dicséret, tiltás helyett együttműködés: ezzel a recepttel kíván eredményt elérni a Toyota az autóvezetés közbeni mobiltelefon-használat visszaszorítása terén.

A volán mögötti mobiltelefon használat a XXI. század ittas vezetése. Az írországi közlekedési kutató laboratórium (Transport Research Laboratory) tanulmánya szerint több mint négyszeresére nő a baleset kockázata, amint a sofőr telefonálni kezd, és megdöbbentő huszonháromszorosára, ha üzeneteket kezd írni és olvasni vezetés közben. Ez a globális jelenség a Toyotát különösen érzékenyen érintette, ezért három éve elindította a Toyota Driving Barista applikációját Japánban: a szoftver egy csésze kávéval (pontosabban egy kávéház-láncban beváltható kuponnal) ajándékozta meg azokat a felhasználókat, akik legalább száz kilométert vezettek anélkül, hogy hozzányúltak volna okostelefonjukhoz.

Az ötletet most Európában is megvalósították. A Face It Down kampány arra biztatja az autósokat, hogy képernyővel lefelé tegyék le telefonjukat, amikor autóba ülnek – ez azért fontos, mert a felvillanó képernyő már önmagában is figyelemelterelő hatással bír. Ezt követően kilométerenként gyűjtik a pontokat, amiket – talán hagyománytiszteletből – kávéra válthatnak be. 350 mobilmentes kilométer után jár egy forró frissítő ital. Ha menet közben felemelik a telefonjukat, azzal nullázzák az összes addig elért pontjukat, ha pedig az autó álló helyzetében pillantanak rá a készülékre, három percen belül nem indulhatnak tovább – a fejlesztők ezzel küszöbölték ki azt, hogy piros lámpánál „csaljanak” az ügyfelek.

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

A kávénál is nagyobb ösztönző erővel bírhat egyébként, hogy a fegyelmezett autósok csökkenthetik biztosítási díjukat, illetve díjkedvezményben részesülnek annak a Q-Park szolgáltatónak a parkolóhelyein, amely egyébként a világon elsőként kínált kifejezetten az öntöltő hibridek számára fenntartott várakozási pontokat.

A program bevezetése óta nem kevesebb mint 22 millió kilométert tettek meg az alkalmazás felhasználói: a Magyarországnál területileg alig kisebb, 6,5 millió lakosú Írországban eddig több mint 45 ezren töltötték le az applikációt. A szoftver egyelőre csak a szigetországban elérhető, de a Toyota közlekedésbiztonság iránti, általános elkötelezettségének ismeretében aligha reménykedünk hiába abban, hogy az alkalmazás előbb vagy utóbb a kontinentális Európa nagyobb országaiban, majd idővel akár nálunk is megjelenhet.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, mobiltelefon, toyota
 
Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő? Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő? Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display
 
A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

2019. október 02.
A kevesebb néha valóban több: a hamarosan érkező, akkumulátorról hajtott Volvo XC40 szabadidőjármű - a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve - a bizonyíték arra, hogy a Volvo autói attól is jobbak lesznek, ha elveszünk belőlük valamit.
Részletek

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

Az elektromos járművek térnyerése a legjelentősebb átalakulásnak számít az automobil történetében. Több mint száz év után a napjainkban fordul elő először, hogy a gépkocsik benzin- vagy dízelmotor nélkül képesek közlekedni, padlójuk pedig akkumulátort rejt. Ezzel alapvetően alakult át a gépjármű fogalma.
 
Ez egyben azt is jelenti, hogy az autóknak már nincs szükségük kipufogóra, sem nagyméretű hűtőre. A belső égésű motor eltávolításával pedig még több tárolóhelyet alakíthatunk ki a motorház helyén.

Ugyanakkor a tisztán elektromos XC40 megőrizte mindazon jellemzőit, amelyek a Volvo Cars egyik legkeresettebb típusává tették. Ugyanez érvényes arra az elegáns, skandináv formanyelvre, amely meghatározta a Volvo újjászületését, és amelyben a tetszetős megjelenés praktikummal és funkcionalitással társul.
 
„A skandináv dizájn gyökereit a letisztult látványban, a komponensek számának csökkentésében kereshetjük. Az XC40 tökéletes példája ennek.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars vezető formatervezője.

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

„Merész, azonnal felismerhető formavilága az elektromos kivitel esetében még kecsesebb, még modernebb. Mivel nem volt szükség hűtőmaszkra, az eddigieknél is letisztultabb, modernebb arculattal ruházhattuk fel az autót, míg a kipufogócső hiánya ugyanezt eredményezte a far kialakításánál. Amint egyre előrébb haladunk a villamosítás útján, úgy fogjuk egyre többször alkalmazni ezt a szemléletet.”
 
A karosszéria színére fényezett, egyedi kialakítású, zárt első maszk összetéveszthetetlenné teszi az autó megjelenését, köszönhetően annak, hogy a villanyautóknak jóval kevesebb hűtőlevegőre van szüksége.  Ugyancsak a maszkban kaptak helyet az új, fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) érzékelő platformjának szenzorai.
 
A nyolcféle karosszériaszínnek – köztük a vadonatúj Sage Green metálfény opciónak – köszönhetően a vezetők tökéletesen ízlésükhöz szabhatják az elektromos XC40-est; a kontrasztos fekete tetőlemez az alapfelszerelés része. A két új, opciós keréktárcsa – 19, illetve 20 colosak –további lehetőségeket teremt a típus testre szabására.
 
A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

Az utastérben vadonatúj kezelőfelületet találunk. A kifejezetten elektromos járművekhez tervezett interfész folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az olyan fontos adatokról, mint az akkumulátor töltöttségi szintje, míg a belső dizájn sportos részleteket és újrahasznosított anyagból készített szőnyegeket kínál.
 
Az akkumulátoros XC40, amelynek előtanulmányát, az elektromos 40.1 Concept modellt 2016-ban mutatták be, a Volvo intelligens műszaki tervezésének a legkiválóbb példája. Az eleve az elektromos közlekedés igényeit szem előtt tartva tervezett, kompakt moduláris architektúra (CMA) padlólemezre épülő gépkocsi akkumulátorcsomagját a padlóba integrálták, így az egyáltalán nem rabol értékes helyet a belső térből.
 
Ennek köszönhetően az autó megőrizhette azt a rengeteg jól használható, funkcionális tárolási megoldást, amelyek az XC40 egyik legvonzóbb értékének számítanak. A modell ötletes, radikális belső kialakításának köszönhetően az XC40 utasai a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett egy kihajtható akasztó a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg, míg a padlókonzolban kivehető kukát találunk.
 
Az elektromos XC40 specialitása az elülső csomagtartó: mivel a villanymotor kevesebb helyet foglal, mint a belső égésű motor, a gépházfedél alatt mintegy 30 liternyi tárolóhelyet alakíthattak ki.
 
A Volvo Cars a következő hetek során további részleteket hoz nyilvánosságra a tisztán elektromos XC40-ről, amelynek nyilvános premierjére október 16-án kerül sor.

Kulcsszavak: elektromos autó, suv, volvo, XC40
 
A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be A Volvo bemutatja a forradalmian új felfújható gyermekülés koncepcióját Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel Elektromos autót fejleszt az Apple Elektromos autót fejleszt az Apple A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban
 
A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

2019. október 02.
A kompakt sokoldalú modell már mintegy két évvel gyártáskezdetét követően elérte a 250 ezer darabos volument. A KAROQ tovább bővített biztonsági és kényelmi felszereltséggel érkezik a 2020-as modellévre.Az SUV-modellek, illetve a kínálat további bővítése e szegmensben egyaránt a ŠKODA „Stratégia 2025” programjának alappillérei.
Részletek

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyárában szeptember 20-án legördült a szerelőszalagról a 250 ezredik ŠKODA KAROQ, a jubileumi példány egy Magic-fekete metál színű KAROQ 1.0 TSI (85 kW/115 LE). A kompakt SUV-modell világpermierjét 2017 május közepén tartották Stockholmban, sorozatgyártása pedig 2017 júliusban indult be, a KAROQ így már gyártáskezdete után mintegy két évvel elérte a negyedmilliós volument.

Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „E mérföldkő jól bizonyítja, milyen népszerű a ŠKODA KAROQ. Nagyszerű siker, hogy már valamivel több, mint két évvel a gyártáskezdet után elértük a 250 ezer darabos mennyiséget, ami a KAROQ jelentőségét is hangsúlyozza vonzó modellpalettánkon.”

A ŠKODA 2017 júliusa óta készíti Kvasinyban KAROQ modelljét, 2018 januárban pedig Mladá Boleslavban is beindult a gyártása. 2018 folyamán a cseh gyártó 115 700, míg az idén eddig 97 900 darabot szállított ki ügyfeleinek KAROQ sorozata tagjaiból, amely így jelenleg a ŠKODA legkeresettebb modelljeinek egyike.

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA 2016-ban a KODIAQ sorozattal indította el SUV-offenzíváját, amely a márka kínálatának első nagyméretű Sport Utility Vehicle tagjaként jelent meg. A KODIAQ 2016 októbere óta készül Kvasinyban, s 2017 tavaszán érkezett a piacra. A KODIAQ, a KAROQ és az új City-SUV KAMIQ formájában a cseh gyártó már három vonzó modellel is szolgál e piaci szegmensben, s a márkaembléma helyett mindegyikük már önálló betűből álló márkafeliratot hordoz csomagtérajtaján.

A 2020-as modellévre a ŠKODA műszakilag és optikailag is frissítette KAROQ sorozatát, a nagysikerű kompakt SUV-modellt most a fokozott biztonság és kényelem szolgálatában még gazdagabb felszereltség jellemzi. Rendelkezésre áll hozzá például az új Side Assist rendszere is, amely már 70 méteres távolságig figyelmeztethet a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre. A KAROQ connectivity-kínálata is a legkorszerűbbnek számít, s az innovatív ŠKODA Connect megoldások mellett online-szolgáltatások széleskörű választékával is szolgál. A ŠKODA KAROQ futóműve – amely elsőkerékhajtású és összkerékhajtású kivitelében egyaránt felszerelhető az adaptív futómű (Dynamic Chassis Control; DCC) technikájával – szintén mércéül szolgálhat és mindenkor lehetővé teszi a műutaktól távoli kirándulásokat is.

Kulcsszavak: KAROQ, Mladá Boleslav, skoda, suv
 
A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát Csökkent a cseh autógyárak nyeresége Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 171 - 180