Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 171 - 180
Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

2021. április 28.
Jóval nagyobb és érzelemgazdagabb a népszerű modell negyedik generációja. Vizuális és technikai különlegességek: a fényszórók és a hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére májusban kerül sor.
Részletek

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Első hivatalos dizájnrajzaival fokozza a FABIA következő, negyedik generációját megelőző várakozásokat a ŠKODA AUTO. A cseh autógyártó népszerű kisautója lényegesen nagyobb, dinamikusabb és érzelemdúsabb, mint eleve nagysikerű elődje. A Volkswagen-csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának átvételével újszerű arányok és még tágasabb térkínálat kialakítására nyílt lehetőség, a bennülők, illetve csomagjaik számára egyaránt. További különlegességek az éles metszésű fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére idén májusban kerül sor.

Két dizájnrajz az új, negyedik generációjában elődjénél 111 milliméterrel hosszabb és 48 milliméterrel szélesebb ŠKODA FABIA letisztult, modern és dinamikus vonalvezetését ábrázolja. Első ízben épül a FABIA a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira, amely nem csupán a bennülőknek biztosít nagyobb helyet a beltérben, hanem 50 literrel nagyobb csomagteret is lehetővé tesz. Az oldalról-elölről készült vázlat a keskeny fényszórókat és a széles ŠKODA-hűtőrácsot mutatja, utóbbi krómozott szegélyével és fekete bordáival kifejezetten sportos és elegáns hatást kelt. A nagy kerekek erőteljes megjelenésről gondoskodnak.


Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Az oldalsó idomokkal (Finlet) kiformált, megnyújtott tetőlégterelő az aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó tükrökkel és az alsó légbeömlő nyílás aktívan állítható hűtőzsaluzatával közösen kiváló légellenállási tulajdonságokról gondoskodik.

A másik vázlat részletesebb benyomással szolgál az új ŠKODA FABIA korszerű világítóegységeiről. Az egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúló teljes-LED fényszórók LED-moduljainak formái jégtömböket idéznek, s a nappali menetfény L-alakú modulja is jól kivehető. A ŠKODA-modellekre jellemző kristályhatású struktúrák a teljes-LED technikával szintén rendelkezésre álló és hangsúlyosan keskeny hátsó lámpatestek fénygrafikájában is feltűnnek.

1999-es megjelenése óta a ŠKODA FABIA kategóriája egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Már a 2000-ben COMBI változattal is kibővült első generációjából is 1,79 millió példány készült nagyjából nyolc év alatt, a 2007-es Genfi Autószalonon bemutatott második nemzedék tagjaiból pedig 1,704 millió talált gazdára. A 2014-ben debütált harmadik generáció e sikertörténetet írva tovább 2019-ben már a második legkeresettebb ŠKODA-modellnek bizonyult az OCTAVIA után, s a FABIA eddigi összesen több mint 4,7 millió darabos gyártási volumenét is csak az OCTAVIA múlja felül a cseh gyártó kínálatában.

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről



Kulcsszavak: fabia, skoda, új modell
 
150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Az új Taigo bemutatkozik Európában Az új Taigo bemutatkozik Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei
 
60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

2021. április 28.
Mától elérhető Európa-szerte a Mazda új dokumentumfilmje, „Az Idő Alakja” a Youtube-on angol felirattal.
Részletek

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

A 13 perces dokumentumfilm – melyet a Mazda Italia megbízásából a Lungta Film készített – az első Mazda koncepció autó, a futurisztikus MX-81 történetét meséli el, 40 évvel annak Tokió Autószalonon történő leleplezése után.

A kisméretű, ék-alakú kupét Marc Dechamps tervezte a torinói Bertone-stúdió számára. Az MX-81 volt az első koncepció autó, melynek nevét az MX előtaggal látták el (Mazda eXperimental, tehát kísérleti modell) – s a márkánál azóta ez a rövidítés mindig a legkülönlegesebb autókat jelöli, melyek szembe mennek a konvenciókkal, új értéket hoznak létre, piaci kategóriától függetlenül.

A legtöbb prototípust bezúzzák, miután kiállították, de 2019-ben Nobuhiro Yamamoto – aki a bolygódugattyús motor és az MX-5 programmenedzsere volt 40 éven keresztül – felfedezte az MX-81-et a hirosimai Mazda-központ egyik raktárában. A koncepcióautót Olaszországba szállították, ahol a torinói SuperStile stúdió teljes körűen restaurálta, felújította Flavio Gallizio vezetésével. A helyreállítást a Milánói Dóm előtt készült, híres MX-81 fotók reprodukálásával ünnepelték meg.

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

Ennek apropóján készült el a dokumentumfilm is, mely az MX-81 keletkezését mutatja be, valamint a kialakuló kapcsolatot az olasz dizájn és a japán mérnöki kivitelezés között; ezáltal derül fény egy olyan együttműködésre, amely az MX-81 születése előtt 20 évvel, egész véletlenül kezdődött.

Olasz dizájn és japán technológia

1960-ban Hideyuki Miyakawa, egy fiatal autóipari újságíró Olaszországba utazott, hogy találkozzon Giorgetto Giugiaro-val – aki akkoriban a Bertone-dizájnstúdiót vezette – a Torinói Autószalonon. Ekkor találkozott későbbi feleségével is, Marisa Bassano-val, egy japán-olasz tolmáccsal, aki szenvedélyesen szerette az autókat. 1961-ben Marisa látogatást tett a Mazda hirosimai gyárában, ennek köszönhetően Miyakawa találkozott Tsunei Matsuda-val, a Mazda akkori elnök-vezérigazgatójával, és a két férfi beszélgetni kezdett a formaterv fontosságáról a japán autóiparban.

Hideyuki és Marisa közvetítőként dolgoztak a legendás olasz dizájnstúdiók (Bertone, Ghia, Pininfarina) és a japán autógyártók között. Ennek eredménye lett a Mazda és a Bertone által közösen fejlesztett, Giugiaro által rajzolt Mazda Familia és Luce, s ez folytatódott akkor is, mikor Giugiaro a Ghia-nak kezdett dolgozni – így készült az MX-81, 1981-ben.

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

40 éves az MX-jelölés

Az MX-jelölést több mint tucatszor használták azóta egy sor Mazda-fejlesztés esetében, koncepció- és versenyautókra egyaránt. 2010-ben Ikuo Maeda, a Mazda globális dizájn-vezetője (Matasaburo Maeda fia. Apja a Mazda vezető-tervezőjeként dolgozott az olaszokkal a Luce modell időszakában) kapta a feladatot, hogy átfogó, mindenre kiterjedő és egységes formanyelvet rajzoljon a Mazdának. Ikuo Maedának fejében még megvolt a korábbi, olasz-japán együttműködések emléke, és egy nagyon sikeres, megkülönböztető dizájnt alkotott, mely az MX-30-on, a Mazda első, teljesen elektromos autóján is észrevehető; 60 év olasz hatás a Mazda dizájnra.


Kulcsszavak: évforduló, mazda, MX
 
60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása Az új Mazda2 a japán Év Autója díj nyertese Bolygódugattyús tanulmányautót leplezett le a Mazda Tokióban Bolygódugattyús tanulmányautót leplezett le a Mazda Tokióban Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját
 
A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety

2021. április 28.
A tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge elnyerte az észak-amerikai közlekedés-biztonsági biztosító intézet (IIHS) Top Safety Pick+ (´Legbiztonságabb autó +´) minősítését.
Részletek

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Pick Plus minősítést

Ezzel az új eredménnyel a Volvo Cars a piacon elsőként büszkélkedhet azzal, hogy modellkínálatának összes tagja a legmagasabb szintű TSP+ biztonsági minősítéssel rendelkezik.

A Volvo XC40 Recharge az első tisztán elektromos hajtású kompakt szabadidőjármű, amely ilyen magas szintű biztonsági teljesítményt nyújtott az IIHS tesztjén, és ezzel tovább erősítette azt a rekordot, amelyet az előző hónapban állított fel a Volvo: a TSP+ minősítés 2013-as bevezetése óta egyetlen autógyártó sem érdemelt ki ilyen nagy számú TSP+ minősítést egyetlen évben.

Az IIHS azokat a modelleket tünteti ki a TSP+ címmel, amelyek a létező legmagasabb szintű biztonságot kínálják. A Volvo Cars februárban kilenc, márciusban öt, áprilisban pedig további egy TSP+ minősítést szerzett, ezzel 2021 során máris tizenöt tanúsítványt tudhat a magáénak.

A Volvo Cars azzal emelkedik ki az autógyártók mezőnyéből, hogy típusainak biztonsági színvonalára kiemelkedő hangsúlyt fektetve olyan védelmi rendszereket kínál alapfelszerelésként, mint az automatikus vészfékezéssel kombinált ráfutásra figyelmeztető rendszer, amely fejlett gyalogos- és kerékpárosvédelmi ütközéselkerülő funkcióval is bír.

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Pick Plus minősítést

„Karosszériatípustól, hajtáslánctól és felszereltségtől függetlenül minden Volvo innovatív biztonsági rendszereket alkalmazva nyújtja a legmagasabb szintű biztonsági teljesítményt.” – mondta Anders Gustafsson, a Volvo Car USA elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk, hogy ezt az IIHS is elismerte, és minden jelenleg gyártott típusunknak a legmagasabb szintű Top Safety Pick Plus minősítést adományozta. Egyetlen más autógyártó sem rendelkezik olyan modellkínálattal, amelynek minden egyes tagja elérné ezt a magas szintet.”

A vállalat célkitűzése, hogy 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát. A Volvo folyamatosan új, innovatív biztonsági funkciókkal szereli fel típusait. Ide sorolható az új modellekben bevezetett végsebesség-korlátozás, az útelhagyás miatt bekövetkező sérüléseket megelőző rendszer, vagy azok a vadonatúj biztonsági szenzorok, amelyek a Volvo XC40 Recharge fedélzetén debütáltak.

Kulcsszavak: IIHS, volvo, XC40, XC40 Recharge
 
A Volvo S90 és V90 maximális AEB gyalogosvédelmi minősítést kaptak az Euro NCAP-től A Volvo S90 és V90 maximális AEB gyalogosvédelmi minősítést kaptak az Euro NCAP-től Az Auto Express szavazásán a vadonatúj Volvo XC90 modellt választották meg a 2015. Év Autójának Az Auto Express szavazásán a vadonatúj Volvo XC90 modellt választották meg a 2015. Év Autójának Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák Mostantól minden új Volvo gépkocsi végsebességét 180 km/órában korlátozzák A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety A Volvo Car Group 50 éve kötelezte el magát a gyermekbiztonság iránt
 
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

2021. április 26.
Az autózás, autóhasználat nagyon is személyes élményét az interneten keresztül elérhető, praktikus és kényelmes szolgáltatásokkal teszi teljesebbé a Peugeot.
Részletek

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Ezeknek a funkcióknak a többsége a továbbiakban az okostelefonra telepíthető MyPeugeot alkalmazáson keresztül biztosít közvetlen, kétirányú kapcsolatot a vezető és autója között.

A mindennapokban talán fel sem tűnik, mennyire összetett dolog az autóhasználat. Folyamatos információcsere zajlik az autó, vezetője és a külvilág között. Legjobb tudásunk szerint utasításokat adunk és visszajelzésekre reagálunk, igazodva a folyamatosan változó forgalmi, műszaki és környezeti viszonyokhoz. Van azonban egy fontos határ: ezek során nem tudunk túllépni autónk korlátain.

Egyrészt csak azok az információk állnak rendelkezésünkre, amelyeket a vezetőülésből saját érzékszerveinkkel felfoghatunk, másrészt olyankor is jelen kell lennünk, ha a végrehajtandó feladat egyébként nem igényli, hogy haladjon az autó – ilyen az üzemanyagszint ellenőrzése, a navigációs úti cél betáplálása, a klímaberendezés hőfokának beállítása, hogy csak néhányat említsünk.

A Peugeot most bevezetett online szolgáltatásai azonban feloldják ezeket a határokat. Egyrészt az egész világot elhozzák az autóba, másrészt az autót (pontosabban annak bizonyos funkcióit) elérhetővé teszik a világ bármely pontjáról.

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Az előbbi csoport leglátványosabb képviselője a Tom Tom online navigációs szolgáltatása, amely folyamatosan frissülő adatokkal biztosítja, hogy a vezető minden pillanatban az aktuális forgalmi, időjárási és a közlekedéshez kapcsolódó egyéb információk birtokában hozhasson döntéseket. A technológia egy beépített fedélzeti modemen vagy az ügyfél mobiltelefonján keresztül kommunikál egy központi, folyamatosan frissülő adatbázissal.

Nem csak a pillanatnyi forgalmi adatokat (torlódásokat, útlezárásokat, baleseteket) jeleníti meg az autó központi infotainment kijelzőjén, de a rendelkezésre álló benzinkutakról vagy elektromos töltőállomásokról, az aktuális és várható időjárásról, vagy a közelben lévő parkolási lehetőségekről is tájékoztatja a vezetőt. A kategóriák szerinti online keresés révén megtudhatjuk, milyen éttermek, áruházak, hotelek vagy színházak vannak a közelben. Miután a képernyőn megjelenített elérhetőségeken ellenőriztük, hogy nyitva tartanak-e, egy mozdulattal be is állíthatjuk azokat új úti célként.

Az online adatbázis a sebességmérő berendezésekre is figyelmeztet, hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid) jármű esetén pedig a hatótávolságtól függően folyamatosan megjeleníti az elérhető töltőpontok helyzetét, attól függően, hogy az ott található csatlakozók megfelelnek-e a járművünk által alkalmazott szabványoknak.

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Az online adatkapcsolat nem csak a kényelmi, de a biztonsági szolgáltatások terén is új fejezetet nyit. A vészhelyzeti hívórendszer gombnyomásra vagy baleset esetén (ha működésbe léptek a légzsákok vagy a biztonsági öv előfeszítők) kapcsolatot teremt a mentőszolgálattal vagy az országúti asszisztencia szolgáltatókkal, elküldi részükre a meghibásodott vagy balesetet szenvedett jármű pontos tartózkodási helyét.

A MyPeugeot applikáció a közlekedéssel töltött időn kívül is hozzáférést enged autónk bizonyos funkcióihoz a világ bármely pontjáról.

A minden elterjedt operációs rendszerhez elérhető alkalmazáson keresztül lekérhetjük utazásaink statisztikáit (megtett távolság, üzemanyag-fogyasztás, utak időtartama, stb.), a digitális szervizkönyvet vagy a jármű dokumentációját. Lehetőség nyílik szervizidőpont előjegyzésére, vagy megtervezhetjük előre következő utazásunkat, majd az úti tervet átküldhetjük a fedélzeti navigációs rendszerbe. Ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet, a kilométeróra állását vagy a kötelező karbantartás várható időpontját.  

Különösen hasznos a MyPeugeot szolgáltatás hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hybrid) járművek esetén, amelyeknél a távolból indíthatjuk vagy időzíthetjük a töltési folyamatot, így kihasználva a csúcsidőszakon kívüli, kedvezményes tarifákat.
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

A  jármű utasterét akár mobiltelefonunkról is az optimális 21 fokra előhűthetjük vagy fűthetjük, így télen és nyáron egyaránt optimális utazási környezetet biztosíthatunk már induláskor. Ráadásul ezzel a hatótávolságot is növelhetjük, hiszen ha az autó töltőre van csatlakoztatva, akkor nem az akkumulátor energiáját fordítjuk a fűtés vagy a klímaberendezés működtetésére, illetve indulás után jóval kevesebb energiát igényel az előre temperált utastér hűtése vagy fűtése.   

A MyPeugeot alkalmazás különösen hasznos funkciója, hogy segít értelmezni a műszerfalon megjelenő figyelmeztető jelzéseket és hibajelentéseket: elég lefotózni a piktogramot a telefonnal, és a rendszer máris azonosítja és elmagyarázza annak jelentését. Ugyanez érvényes az egyes kezelőszervek funkciójára és működtetésére: a MyPeugeot segítségével a legbonyolultabbnak tűnő fedélzeti rendszer kezelése is gyerekjáték.

A Peugeot online szolgáltatásainak, illetve a MyPeugeot alkalmazásnak a használata regisztrációhoz kötött, ám díjmentes. A funkciókat minden esetben a tulajdonosnak kell aktiválnia, azonban a márkakereskedésben segítenek ebben az ügyfeleknek.



Kulcsszavak: applikáció, fejlesztés, MyPeugeot, Peugeot
 
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Volvo Dynamic Steering – áttörés az erőlködés nélküli, fáradtság és fájdalommentes kormányzásban A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala
 
Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

2021. április 26.
A VW ID.4 figyelemreméltóan teljesített a tekintélyes Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjén.
Részletek

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

A Volkswagen márka első kompakt SUV modelljét, amelynek műszaki alapja az innovatív Moduláris elektromos platform (MEB), a legjobb minősítéssel díjazták. A vizsgáztatók minden kritérium esetében - a felnőtt és gyerekutasok, illetve a sérülésveszélynek kitett közlekedők megóvása, valamint a vezetéstámogató rendszerek terén - jó értékelést adtak az ID.4 modellnek.

A felnőtt utasok védelmének értékelése többek között frontális és oldalirányú ütközések, valamint az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta traumák tesztjeire épül. Ezen ütközési vizsgálatok, illetve a gyors és biztonságos mentést és kiszabadítást szolgáló biztonsági megoldások értékelése alapján az ID.4 vezető és a felnőtt utasok vonatkozásában a maximálisan elérhető pontok 93 százalékát szerezte meg. A gyerekutasok esetében ez az eredmény 89 százalékra adódott.

Utóbbi értékelés három fontos szemponton alapul: a gyermekbiztonsági rendszerek frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelme mellett a különböző méretű gyermekülések beépítésének lehetőségei, illetve a jármű által a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelések álltak a középpontban.

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

A bennülők védelme mellett az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen hatékonyan védik egy esetleges ütközés esetén az Automatikus vészfék-rendszerek (Automatic Emergency Braking; AEB) a sérülésveszélynek kitett közlekedési résztvevőket, így például a gyalogosokat és kerékpárosokat. A tesztelők a szériafelszereltséghez tartozó további vezetéstámogató rendszerekre is nagy hangsúlyt fektettek.

Pozitívum, hogy a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Vészfékasszisztens (Front Assist) az ID.4 mindegyik felszereltségi változatában az alapfelszereltség részeként áll rendelkezésre. Az ID.4 esetében egy úgynevezett Középső légzsákot (Center Airbag) is találunk az első ülések között, amely például oldalirányú ütközés esetén csökkentheti – vagy legjobb esetben megelőzheti - a vezető és az első utas esetleges fejkontaktusát.

A Car2X egy olyan technológiai megoldás, amely minden, Németországban kiszállított ID.4 modellben megtalálható. Ez lehetővé teszi, hogy pWLAN-on (nyilvános vezeték nélküli hálózaton) keresztül a jármű információt cseréljen a többi járművel és a közlekedési infrastruktúra elemeivel a helyben tapasztalt veszélyekről. Az Euro NCAP már 2020. márciusában elismerte a Car2X veszélyjelző funkciót és az úttörő felszereltséget az Advanced Award kitüntetéssel díjazta.

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

Opcionálisan a Volkswagen számos további vezetéstámogató rendszert kínál, amely az adott rendszer korlátai között még tovább növeli a jármű nyújtotta kényelmet.

Az elérhető pontok 85 százalékát megszerezve a Volkswagen tisztán elektromos SUV modellje nagyszerűen teljesített a biztonsági asszisztensek kategóriájában is. A gyalogos és kerékpáros védelem terén pedig a pontok 76 százalékát gyűjtötte be.

Ötcsillagos értékelésével az ID.4 folytatja a Volkswagen Euro NCAP sikersorozatát, amelyben legutóbb a kompakt ID.3 érte el a legmagasabb minősítést 2020. októberében. Az egyes tesztekkel kapcsolatos részletek nyilvánosan is elérhetők a www.euroncap.com oldalon.

Kulcsszavak: euro ncap, ID.4, volkswagen
 
„A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton „A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Április végéig 7.2%-kal nőtt a kereslet a Volkswagen haszonjárművek iránt Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Az új Auris és az új RAV4 ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP új 2013-as értékelő rendszere szerint
 
Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

2021. április 26.
A Nissan megkérdezett 7.000 európai autótulajdonost – egyenlően oszlott meg az elektromos autók és a belsőégésű motorral rendelkező autó tulajdonosok aránya. Az villanyautó tulajdonos elégedettség azt mutatja, hogy az elektromos autózás egy ígéretes alternatíva a belsőégésű motorral szemben.
Részletek

Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

A kérdésre, hogy a következő vásárlási helyzetben megfontolnák-e elektromos autó [a továbbiakban: EV] vételét, az európai autóvezetők 70%-a mondta, hogy megtenné. A váltás megfontolásával kapcsolatos indokok között a legnépszerűbb ok a zéró emissziós jármű környezetvédelmi hatásai (49%).

A pán-európai felmérés a Nissan legszéleskörűbb EV tulajdonosok vezetési szokásokkal és töltési tapasztalatokkal kapcsolatos kutatása. A felmérés bemutatja az elektromos autózásra való átállás előnyeit és lerántja a leplet azokról a mítoszokról, melyek jelenleg akadályozzák a sofőröket a váltásban.

Annak érdekében, hogy átláthatóbbá váljék, hogy mi motiválja vagy éppen gátolja a vezetőket az elektro-mobilitásra való váltásban a Nissan 7 000 európai autóst kérdezett meg. Ebből 3 500-nak elektromos autója van, 3 500-nak pedig belsőégésű motorral szerelt járműve.

A nemrég kiadott elsődleges eredmények felfedték, hogy az EV sofőr elégedettség ígéretesen magas.  89%-uk1 nyilatkozta, hogy a váltás volt a helyes döntés. 74%-uk1 nyugodtabb és 77%1 találja egyenletesebbnek a vezetési élményt a belső égésű motoros autókkal szemben.

Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

Mivel az elektromos autó tulajdonosok 97%-a “várakozásnak megfelelő” vagy “könnyebbnek” találta a váltást, ez ígéretes kilátásokat jelent azok számára, akik hajlandóak elindulni ezen az úton.

Továbbá, az autóvezetők többsége (70%1) vallja, hogy az elektromos autójuk hatótávja felülmúlta a vásárlás előtti elvárásaikat. Ez ellensúlyozza a belső égésű autóval rendelkező sofőröknek azon 58%-át, akik azért nem veszik fontolóra elektromos autó vásárlását, mert az túl rövid hatótávolságot nyújt, valamint demonstrálja, hogy a valóság az, hogy EV-t birtokolni határozottan jó dolog.  

“Az alacsony fenntartási költségektől a meglepő teljesítményig a Nissan LEAF-hez hasonló elektromos kocsik jobbá formálták a mindennapi vezetés élményét.” – mondja Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO regionális termékstratégia és árazási alelnöke.

Az elektromos és belső égésű autók közötti kontraszt erősödése ellenére a fenntarthatóság fontossága nyilvánvaló mindenki számára – a megkérdezett összes válaszadó közel 85%-a1 értéket tulajdonít a környezetbarát életvitelnek.

Vezetési élmény és fejlettebb technológiák

A felmérés élvezhetőnek és vonzónak mutatja be az elektromos vezetési élményt; az európai elektromos autó vezetők 89%-a1 meg van elégedve a tapasztalataival és 78%-a1 egyetért abban, hogy jobb, mint, amit vártak.

Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

Továbbá az EV sofőrök több mint harmada (34%) – az elektromos autók által kínált fejlettebb technológiának köszönhetően – döntött a váltás mellett. A másik oldalról, a hagyományos autósoknak, akik fontolgatják az elektromos autó vásárlást, közel egyharmada (31%) visszaigazolta, hogy a fejlett technológia csábítja őket az EV váltásra.

Üzemanyag-megtakarítás

Az alacsony fenntartási költségek kilátása az EV-re váltáson gondolkozó, belső égésű motorral rendelkező sofőrök 31%-át1 csábítja. Bíztató, hogy a váltás után álló EV tulajdonosok 83%-a1 vallja, hogy alacsonyabbak a fenntartási költségek, mint ahogy várták.

„Az életem egy Nissan LEAF-fel” sorozat

Mivel sok autós érdeklődik az iránt, hogy melyek a váltás első lépései, a Nissan szerette volna a LEAF tulajdonosokra irányítani a reflektorfényt, ezzel lehetőséget adva nekik, hogy elsőkézből osszák meg az előnyökkel kapcsolatos élményeiket az elektromos autózást illetően. Egy tapasztalatmegosztó sorozat elindításaként az „Az életem egy Nissan LEAF-fel” videósorozat személyes történetekre tereli a figyelmet, hangsúlyozva ezáltal az elektromobilitás előnyeit.


Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során

A francia Quentin Lemaire az ökotudatos gondolkozásmódja szerint cselekedett, amikor egy a „zöld közlekedéshez” jobban illeszkedő autót vásárolt, mégpedig egy olyan időszakban, amikor bővült a családja.
Az amerikai Shannon Monroe a LEAF történetének legelején, már 2010-ben Nissan EV tulajdonos lett, és most 125.000 elektromos mérfölddel később mesél a tapasztalatairól.

Sokoldalúságának és intuitív vezetési élményének bizonyítékaként a LEAF megbízható társsá vált az üzleti életben is. A francia Uber Green Driver, Fabien Verbrugghe számára a LEAF csendes de nagyon is érzékeny hajtáslánca egyenlő mértékben biztosít komfortot és biztonságot ügyfelei számára, mindeközben pedig alacsony fenntartási költségeivel kíméli a pénztárcát, úgyhogy üzleti szempontból is jó befektetésnek bizonyult.

Miután LEAF tesztvezetést nyert egy versenyen, a Skóciában élő Neil Swanson vásárolt egy LEAF-et és sosem nézett vissza; munkájában és szabadidejében egyaránt a 84.000 mérföldnyi tiszta levegőjű vezetés során végig a fejlett EV technológiára támaszkodott.

Az ‘Életem egy Nissan LEAF-fel’ sorozat minden videója valós tapasztalatokat mutat be, hogy az elektromobilitást mint egyfajta életstílust közelebb hozza az emberekhez.

Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan
 
Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban Az európai autó tulajdonosok 70%-a megfontolná, hogy elektromos autóra váltson a következő autóvásárlása során A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere A Renault-Nissan Alliance a 21. ENSZ Klímakonferencia hivatalos autóipari partnere
 
60 éves a Citroën AMI 6

60 éves a Citroën AMI 6

2021. április 23.
A Citroën 1961. április 24-én mutatta be a sajtónak az  AMI 6-ot, amely az akkor felavatott, új rennes-i üzemben készült. A modell először ötajtós változatban jött ki, mégis a kombi lett az igazi nagy siker: az 1971-ig gyártott és eladott összesen mintegy egymillió AMI 6 közül 550 ezer példány kombi volt.
Részletek

60 éves a Citroën AMI 6


„Ennek a modellnek semmiképpen sem az a célja, hogy a 2 CV helyébe lépjen, hiszen merőben különbözik tőle...” – a Citroën 1961-es sajtóközleménye valószínűleg meglepte a közönséget, legalább annyira, mint az Ami 6 formája! A „nagy kisautó” nemcsak egészen egyedi vonalaival, hanem a kompakt karosszéria ellenére tágas utasterével is hódított: több mint egymillió darab készült belőle, amelynek több mint a felét az 1964-ben bemutatott kombi változat tette ki.

Citroën AMI 6, Z vonalú tető, egydülálló stílus

A Traction Avant, a 2 CV (azaz a „Kacsa”) és a DS megalkotása után a Citroën Flaminio Bertoni vezette tervezőcsapata azt a feladatot kapta, hogy készítsék el a Projet AM munkanévre keresztelt új, középkategóriás modell terveit. Ebből született az Ami 6, amelyet a vezető tervező szűk környezetében mesterműveként emlegetett.

És joggal, hiszen most először teljesen szabadon valósíthatta meg önmagát, úgy dolgozhatott, hogy senki semmilyen okból nem szólt bele az új modell stílusába. Így aztán Bertoni bevállalja az Ami 6 inverz hátsó szélvédőjét, amely nem lesz vizes esőben sem, de alatta elfér egy hagyományosan nyitható, megfelelő méretű csomagtartó, a hátsó ülések helykínálata pedig kifejezetten bőséges, holott az autó külső méretei visszafogottak. A kéthengeres, 602 cm3-es motor a Kacsából érkezik. Az autó orr-részének vonalai is alaposan kidolgozottak, míg a nagy, szögletes fényszórók a korszak újdonságát jelentik.

60 éves a Citroën AMI 6

A középen besüppedő motortérfedél, a pagodaszerű tető és a hajlatokkal megmunkált oldalvonal erős karakterrel ruházzák fel az Ami 6-t, olyannyira, hogy néhány szemlélő egyenesen „barokkosnak” nevezi! És nem a stílusa az egyetlen, amellyel az Ami 6 meglepetést okoz: úttörő marketingfogásként a reklámanyagok úgy mutatják be az autót, mint a „tökéletes második autó a ház Asszonya számára”...

Az Ami 6 utasterének ihletadója egyenesen a DS volt, amely saját korában hivatkozási alapnak számított. Az egyküllős kormánykerék, a kilincsek, a vezérlőgombok, az ülések, mind a Citroën legendás prémium modelljét idézik.

Ami az Ami 6 viselkedését illeti: a közönség egyöntetűen dicsérte a remek úttartást és a Kacsától „örökölt” híres futómű finomságát. Az Ami 6 születése pillanatától kezdve – a Citroën szellemiségéhez hűen – eredeti és innovatív autó volt. Lelkes rajongói különösen az 1967 szeptemberétől forgalmazott Club változatot tartják nagyra, amelynek különlegességét a négy fényszóró és a fehérre fényezett oldalsó díszcsíkok adják.

Az Ami 6 híressé vált szlogenje ez volt: „a világ legolcsóbb kilométerenkénti komfortja”.


60 éves a Citroën AMI 6

Az AMI 6 Break: Az ötödik ajtó a sikerhez vezet

A modell történetében 1964 a nagy fordulat éve: ekkor érkezik meg a kis (320 kg terhelhetőségű) kombi változat, amelyet Henri Dargent, Flaminio Bertoni asszisztense és Robert Opron, az 1964-ben elhunyt Bertoni utódja terveztek. A kombi egy csapásra megdobja az eladásokat, sőt: kiszorítja az ötajtós változatot, ami teljességgel szokatlan jelenség az autózás világában.

A kombi vonalvezetése hagyományosabb, teherbíró képessége nagyobb, mint a kategóriában megszokott utazóautóké, használata könnyed és praktikus. Sokoldalú modell: kellő kényelmet nyújt a családi utazásokhoz, de szakmai használatra is tökéletesen megfelel, akár utazó kereskedők, akár iparosok számára.
1966-ban az Ami 6 volt Franciaország legnépszerűbb autója.

Az ötajtós változatot 1969 márciusáig gyártották, majd hat hónappal később a kombi is elbúcsúzott, hogy átadja helyét az új, kevésbé rendhagyó küllemű Ami 8-nak, amelyben már „rendesen” állt a hátsó szélvédő. Utóbbit pedig majd a Visa váltja fel,1978-ban.

60 éves a Citroën AMI 6

Tudta? Apróságok a Citroën AMI 6-ről

•    Az Ami 6 elnevezés többszörös szójáték: benne van a modellnek a fejlesztési fázisban használt belső jelzése (AM), a angol miss („kisasszony”) és az olasz amici („barátok”) szavak – utóbbit feltehetőleg az olasz nemzetiségű Flaminio Bertoni találta ki.

•    Yvonne de Gaulle, de Gaulle tábornok felesége is Ami 6-tal járt. A Citroën Rennes-La-Janais-ban felépült új üzemét maga a tábornok avatta fel 1960. szeptember 10-én, azaz picit több mint egy évvel azelőtt, hogy az üzem termelni kezdett volna.

•    A Citroën 1966. január 19-én különleges „tornát” rendezett, Le Tour de Gaule d´Amisix névvel. Ezen a napon két szériafelszereltségű Ami 6 Break indult el Rennes-La-Janais-ből azért, hogy próbára tegyék a modell tartósságát és minőségét. A két autó 23 órával és 11 perccel később ért célba: a közjegyző által hitelesített eredmény szerint 2077 km-t tettek meg, 89,6 km/h átlagsebességgel.

•    Az Ami 6 1963 júniusában az Egyesült Államokban is bemutatkozott. A tengerentúlon forgalmazott változatnak négy kerek fényszórója volt, és megerősített lökhárítóval szerelték.


60 éves a Citroën AMI 6

•    Az Ami 6-ot több helyszínen is gyártották, elsősorban Franciaországban:1961-től 1963-ig Párizsban, 1961-től 1969-ig pedig Rennes-La-Janais-ban. A Citroën ezzel a modellel avatta fel a vadonatúj bretagne-i üzemegységet, amely a társaság decentralizációs folyamatainak első állomása volt. A belgiumi Forestben 1961-től 1969-ig folyt a gyártás, az argentínai Catilában pedig egészen 1971-ig készült a kombi változat (pontosabban annak alkatrészei, amelyeket később a célállomáson szereltek össze).

•    Az Ami 6-ból összesen 1.039.384 darab készült, közülük 483.986 Berline, azaz ötajtós (1961 áprilisától 1969 márciusáig), 551.880 Break, azaz kombi (1964 októberétől 1969 szeptemberéig) és 3518 Entreprise, azaz furgon (kétüléses kombi, üvegezett és lemezelt változatban).

•    A legutolsó Ami 6-ok műszerfalvilágítása egy kis tekerőgomb, illetve az azzal vezérelt reosztát segítségével állítható volt.

•    Egy jó állapotban lévő, működőképes Ami 6 manapság legalább 5000 eurót ér.

•    Az Ami 6 makettautó kivitelben is kapható: az 1967-es Ami 6 Berline tájfunszürke változata alapján készült, 1/43 arányú makett a Citroën Lifestyle butikban vásárolható meg, ára 37€.

Kulcsszavak: AMI 6, Citroën, évforduló
 
Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben 60 éves a Citroën AMI 6 Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében Luxusautókkal, izgalmas programokkal és tűzijátékkal ünnepel Magyarország legnagyobb vezetéstechnikai centruma Luxusautókkal, izgalmas programokkal és tűzijátékkal ünnepel Magyarország legnagyobb vezetéstechnikai centruma Időutazás: Az első Ford Escort Időutazás: Az első Ford Escort
 
A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

2021. április 23.
Évek óta meghatározó autópiaci trend az elektromobilitás előretörése. A nemzetközi mellett hazai szinten is jelentős a keresletnövekedés, és ez nem csak a középkategóriás, alternatív meghajtású gépkocsikra igaz, hanem a prémium modellekre is.
Részletek

A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

Így a vevői igényekhez igazodva, április 22., a Föld Napja alkalmából új elektromos üzletág kezdi meg működését az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés bázisán.

A járványhelyzet nem törte meg, sőt, további portfólió-bővítésre ösztönözte a Duna Autó Zrt-t. Előbb a Citroën jelent meg az óbudai vállalat kínálatában, majd az egyedülálló okosszekrény szervizszolgáltatást indították el. Az értékesítés területén most újabb bevezetés történik: stílusosan, a Föld napjához időzítve megkezdi működését a Duna Autó Green Power Selection üzletág.

„A nemzetközi trendekkel párhuzamban az elektromobilitás egyre gyorsabban fejlődik hazánkban is. A növekvő kereslettel a márkakereskedéseknek is fel kell venniük a lépést, épp ezért döntöttünk mi is a portfólió-bővítés mellett” – kezdte Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „Az általunk forgalmazott 19 márka nagyrészének eddig is több alternatív meghajtású modell volt a kínálatában, de a Green Power Selection üzletág elindításával egy teljesen új fogyasztói szegmenst szereznénk megcélozni. Olyan új modellek jelennek meg cégünk palettáján, amelyek eddig nem voltak a portfólió részei. A bevezetés folyamatos lesz, induláskor a Tesla Model 3 kerül először bemutatótermünkbe. Hamarosan pedig érkezik a BMW iX3, Ford Mustang Mach-E és Polestar 2, a továbbiakban pedig több olyan felső kategóriás elektromos modell kerül a „válogatás” kínálatunkba, amely okkal tarthat számot a vevők érdeklődésére.”


A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

Mivel kategórián belül is jelentősen növekszik a hazai Tesla iránti érdeklődés, az óbudai vállalat célja, hogy segítője és kiszolgálója legyen a prémium keresletnek. „Teslákat eddig általában online rendelésből lehetett vásárolni, pedig nagy az igény arra, hogy a potenciális vevők testközelből megismerhessék, kipróbálhassák a márka modelljeit. A közvetlen kapcsolattartás és kommunikáció azonban kulcsfontosságú a gépkocsi-vásárlás során, amire mi megoldást kínálunk” – emelte ki Groska Mihály, a Duna Autó Green Power Selection üzletág vezetője.

Az Autóváros  újonnan megnyíló bemutatótermében lehetőség nyílik a különböző modellek, illetve az elektromos autózás pénzügyi és gyakorlati előnyeinek megismerésére. Emellett teljes körű szolgáltatási csomagot is kínálnak a szakemberek. Hogy ebbe mi tartozik bele? Az autókonfigurálási tanácsadástól, a kiválasztott jármű szállításán és forgalomba helyezésén át, a finanszírozási lehetőségek biztosításáig, minden adminisztrációs és logisztikai ügyintézést a vállalat végez ügyfelei részére. A null-kilométeres, prémium elektromos autók nem csak rendelésről, hanem készletről, azonnal is megvásárolhatók, sőt, vezetéstechnikai tréning is igényelhető hozzájuk, ami a technikai újítások miatt megalapozott igényt támaszthatnak az új tulajdonosokban.

Az elektromos autók használói számára további fontos kérdés, hogy milyen módon oldható meg az otthoni és vállalati töltéstechnológia. A Duna Autó szakértői ebben is segítséget nyújtanak: legyen szó előzetes felmérésről, hálózatbővítésről, otthoni fali töltőberendezések szállításáról, garanciális szolgáltatásokról vagy akár kiegészítő napelemes rendszer kivitelezéséről.

A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

A vállalati ügyfelek részére pedig megoldható az otthoni töltések hivatalos vállalati elszámolhatósága is.
 
Ahogy Markó Zoltán is elmondta, a magyar autóvásárlók is egyre nyitottabbak az elektromos és hibrid technológiák iránt, de az érdeklődők hajlamosak összehasonlítani az alternatív és hagyományos meghajtású autók árcéduláját, és ez alapján inkább lemondanak a zöld megoldásokról. Pedig a társadalmi felelősségvállalás, az eszmei érték mellett az elektromos autók fenntartási költségeiben rejlő megtakarítási lehetőségek is megalapozzák, hogy jó döntés egy környezetbarát modell megvásárlása. Nagyot lendített ezen a tavalyi, elektromos autóvásárlási pályázat, amikor már akár 2,5 millió forintos támogatást is szerezhettek a potenciális vevők. Az érdeklődés olyan nagy volt, hogy mindössze pár óra alatt ki is merült az erre szánt állami keret.

A Duna Autó például több mint 300 darab elektromos autót adott át kormányzati támogatással, a 2020-as eladásoknak pedig 10%-a irányult a környezetbarát gépjárművek kategóriájára. A cég tavalyi értékesítési adatai alapján a tisztán zöld energiával működők közül a Renault Zoe és a Nissan Leaf a legnépszerűbb. Míg a plug-in hibridek esetében a Volvo XC90-ből adják el a legtöbbet az Autóvárosban, addig a hibrideknél és a mild-hibrideknél a Honda CR-V, illetve a Suzuki Vitara tűnik verhetetlennek. Az ígéretek szerint hamarosan újra megnyílik az állami támogatási keret, ami újabb fellendülést hozhat az elektromos autók piacán.

A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik

A jól bevált elektromos típusok (Hyundai, Kia, Nissan, Peugeot, Renault) mellett azonban folyamatosan törnek előre a népszerűségi listán az újonnan érkezők is. A Fiat az 500e, a Skoda pedig az Enyaq iV-val számít új belépőnek az elektromos autók piacán, de hamarosan érkezik a Dacia Spring, Peugeot e-Rifter, Citroën Berlingo, Seat el-Born és Volvo XC40 BEV is. Sőt, már nem csak személyautóknál, hanem a haszongépjárművek esetében is választhatunk környezetbarát megoldást, például ha a Citroën ë-Jumpyra vagy ë-Berlingo furgonra, Peugeot e-Expertre, Fiat Professional e-Ducatóra vagy Renault Master Z.E.-re adjuk le a voksunkat. A kishaszongépjárművek esetében ráadásul még TAO kedvezmény is igénybe vehető céges vásárlásnál.

„Ma már szinte nincs olyan márka, amely ne dobott volna piacra legalább egy mild-hibrid modellt. Tavaly rengetegen mutatkoztak be újdonságaikkal a piacon, így azt hiszem, 2021 tekinthető a csúcsnak a bevezetések tekintetében. Mi is, az ország legszélesebb elektromos és hibrid kínálatában jelenleg több mint 90 alternatív meghajtású modellt tudunk bemutatni az érdeklődőknek, amely ugyancsak bizonyítja, hogy a Duna Autó piaci szerepe az zöldautózás terén is meghatározó” – tette hozzá Markó Zoltán.


Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, márkakereskedés
 
A prémium elektromos autózás új központja Óbudára költözik Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Megmutatta magát az első BMW i4 Megmutatta magát az első BMW i4 Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje
 
Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

2021. április 22.
Hamarosan megérkezik Magyarországra a megújult Rexton, melyet a dél-koreai SsangYong Motor Company, a több mint 65 éves múltra visszatekintő gépjárműgyártó vállalat alkotott meg. A kiváló terepképességekkel rendelkező városi terepjáró még vonzóbb külsővel és számos technológiai újítással kápráztat el minket.
Részletek



Tavasszal érkezk a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

A felfrissített Rextont sikerült úgy megújítani, hogy az megtartja a hagyományos SUV tulajdonságait, a tágas tereket és minden olyan képességét, ami a vezetését igazi élménnyé varázsolja, mindeközben stílusos, aprólékosan kidolgozott belsőt, valamint továbbfejlesztett biztonsági és infotainment technológiákat kínál. Ez a modellév a hajtásláncban is változásokat hozott: az elődjénél dinamikusabb és erősebb motor, immár egy új, 8 fokozatú automata sebességváltóval dolgozik együtt. Mindehhez 5 év / 150 000 kilométer garancia biztosított.

A 2021 modellév újításai között tudhatjuk a minden szempontból szemet gyönyörködtető külső kialakítást, az erőteljes, masszív úttartást, amely szilárd alapként szolgál kiváló vezetési és kezelési dinamikájának. Belül a Rexton még jobban lenyűgöz az új digitális műszeregységével, a vezetőtámogatási technológiákkal, a biztonsági funkciókkal és a multimédiás csomagokkal. Az aktív életmódra kifejlesztett új Rexton tágas, kényelmes, praktikus és kiemelkedő biztonságot nyújt.

Teljesítmény

A Rexton 2,2 literes dízelmotorja - amely most 202 lóerős maximális teljesítmény mellett 441 Nm maximális nyomaték leadására képes - élvezetessé teszi a vezetést és a legnehezebb helyzetben is segítségére lesz, legyen szó akár gyorsításról vagy vontatásáról.

Tavasszal érkezk a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

Az új nyolcfokozatú automata-váltó minden sebességtartományban finoman kapcsol, és takarékosan üzemel.

A modell négykerék-meghajtó rendszere a SsangYong négykerék-meghajtási technológiában szerzett tapasztalatára támaszkodik. A vezető által aktiválható, kapcsolható összkerékhajtás minden terepen kiemelkedő vezetési stabilitást kínál. A rendszer takarékosabban és biztonságosabban üzemeltethető, mint az állandó összkerékhajtási rendszerek. Ha egyenetlen talajon vagy földúton kipörög az egyik hajtott kerék, akkor a hátsó tengelyen elhelyezett önműködő mechanikus differenciálzár segít a továbbhaladásban.

Vontatási kapacitás

A Rexton masszív létraalvázzal rendelkezik, amely jelentős vontatási kapacitást kínál azoknak, akik utánfutót, nagy lakókocsit vagy haszongépjárművet szeretnének vontatni. Figyelemre méltó vontatási kapacitása 3000 kg, önsúlya pedig 2180 kg. A Rexton most már a Vontatmány-Lengés Felügyelet (TSC) funkcióval is büszkélkedhet, amely javítja a menetstabilitást azáltal, hogy érzékeli és automatikusan stabilizálja a járműre szerelt pótkocsi oldal irányú mozgását és lengését.

Megújult multimédiás egység

A Rexton új 12,3” digitális műszeregysége mindig a legfontosabb, legsürgősebb adatokat jeleníti meg, így Ön a vezetésre koncentrálhat.

Tavasszal érkezk a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

A nagyfelbontású, 3D panoráma kamerarendszer, amely négy külső kamera képét kombinálja és jeleníti meg a szórakoztató rendszer 9” kijelzőjén, még biztonságosabbá és egyszerűbbé teszi a manőverezést. A navigációs rendszer, illetve a hagyományos és digitális rádió, valamint az MP3-lejátszót tartalmazó audiorendszer érintőképernyőn kezelhető. A rendszer Apple CarPlay és Google Android Auto kompatibilis, illetve lejátssza az USB pendrive-on tárolt zeneszámokat is.

Kategóriájában az egyik legerősebb

A Rexton kategóriájában az egyik legerősebb és legstabilabb jármű, hiszen nagy szilárdságú karosszéria-vázszerkezetre épül. A karosszéria 81,7 százaléka erős, ellenálló, nagy szakítószilárdságú acélból készült, ami kiemelkedő szerkezeti merevséget és biztonságot nyújt. A felfrissített Rextonban más Ssangyong modellekből jól ismert, fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) is megtalálhatók. Felszereltségtől függően ilyen például az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika (IACC), a Sávtartás Asszisztens (LKAS), a Biztonsági Távolság Figyelmeztető (SDA), a Hátsó Keresztforgalom-figyelő Fékező Funkcióval (RCTA), a Holttérfigyelő Rendszer Sávválttás Asszisztenssel, Vészhelyzeti beavatkozással (BSD+LCW+BSA), az Éberség Felügyeleti Rendszer (DAA), a Biztonságos Kiszállásra Figyelmeztető (SEW).
Tavasszal érkezk a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton

A SsangYong Rexton rendkívül jól felszerelt, akár 7 utas befogadására képes, tágas rakteret biztosít, sokoldalú – ahogy az egy modern SUV-től elvárható. Magyarországon 3 felszereltségi szint érhető el: a STYLE (2WD), a CLEVER (4WD) és a PREMIUM (4WD).

Kulcsszavak: bemutató, Rexton, ssangyong, suv, új modell
 
Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan
 
Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban

Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban

2021. április 22.
Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban - jelentette be szerdán Tánczos Barna romániai környezetvédelmi, vízügyi és erdészeti miniszter.
Részletek

Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban

A tárcavezető elmondta, hogy április 26-án elindítják a klasszikus roncsautóprogramot és a roncsautóprogram plusz elnevezésű, zöld autók vásárlását ösztönző állami támogatási projektet.

A klasszikus roncsautóprogramban az idén növelték az új autók vásárlására fordítható jegyek értékét, így a támogatás összegét 6500 lejről (1 lej=73,49 forint) 7500 lejre emelték, a nem konnektoros hibridautó esetében az ökobónuszt 2500 lejről 3000 lejre, a kilométerenként 96 grammnál kevesebb széndioxidot kibocsátó autók esetében pedig 1000 lejről 1500 lejre emelték. A klasszikus roncsautóprogram teljes költségvetését 405 millió lejről 440 millió lejre bővítették, ami mintegy 10 százalékos gyarapodásnak felel meg.
   
Tánczos Barna kifejtette, hogy amennyiben a választott autó két ökobónusz kritériumainak is megfelel, akár 2250 euróval olcsóbban juthat hozzá a vevő a személygépkocsihoz. Hozzátette, hogy a megnövelt költségvetés és a kombinálható ökobónuszok azt a célt szolgálják, hogy több új, környezetkímélő autót vásároljanak az emberek. Ez utóbbiak vásárlását ösztönző roncsautóprogram plusz elnevezésű támogatási projekt költségvetése 400 millió lej, amely az eddigi legnagyobb, és kétszer nagyobb, mint a tavalyi. A miniszter elmondta, azt szeretnék, hogy minél több elektromos autó járjon a romániai utakon, ezért növelték ilyen látványosan a program keretét.

Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban
   
Közölte, hogy változatlan marad a legnagyobb összegű támogatás, amit Európában elektromos autóra igényelni lehet, a román állam ugyanis 10 000 euróval támogatja a teljesen elektromos autók vásárlását, illetve mintegy 4500 euróval a konnektoros hibridautók beszerzését, de a finanszírozás nem haladhatja meg az autó teljes árának felét. Tánczos elmondta, hogy az idei program körülbelül 6600 teljesen elektromos és 5000 konnektoros hibridautó beszerzésében nyújthat jelentős támogatást.


Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, románia
 
Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban Még ki sem jött a Tesla Model X, de az Audi már a riválist tervezi Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban Londonban is elindult a DriveNow – a flotta jövőre BMW i3 modellekkel bővül Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche Meghatározó tényező lett a villanyautó 2014-ben Meghatározó tényező lett a villanyautó 2014-ben Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 171 - 180