Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 171 - 180
Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

2018. október 09.
A hazai sajtó képviselői előtt ma bemutatkozott az új Peugeot 508. Az 508-ban a múlt és jelen köszön vissza megmutatva 120 év tudását és tapasztalatát. A Peugeot az 508-as piacra dobásával magasra állította a mércét. Izmos tekintélyt parancsoló ugyanakkor dögös, szexi és minden igényt kielégítő autót alkottak ami sokak kedvence lesz.
Részletek

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Az új PEUGEOT 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, a PEUGEOT i-Cockpit® egyedi felfogását tükröző látványos beltér...

Mindez hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új PEUGEOT 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában.

Koncepcióváltás egy kritikus szegmensben

A D kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémiumgyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára. Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt a PEUGEOT 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.

Merész dizájn

Az új PEUGEOT 508 kifejezőerejével és dinamikus fellépésével első pillantásra lenyűgöz. Alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik.   

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Az orr-rész egyenesen lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot két oldalt a márka legújabb tanulmányáról, a PEUGEOT INSTINCT-ről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a PEUGEOT 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg.
 
Az új PEUGEOT 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét.

A lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra került. Úgy lett kialakítva, hogy mind elöl-, mind oldalnézetből maximálisan letisztult vonalakat mutasson. Ezt a fajta karosszériamegmunkálást az autóiparban csak a prémiummodelleknél és az egészen különleges autóknál szokás alkalmazni. 

Az említett adottságok karakteres személyiséggel ruházzák fel az új PEUGEOT 508-at, és a prémium minőség konkrét megtapasztalását teszik lehetővé.

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Oldalnézetből az új PEUGEOT 508 határozott stílusjegyeket és tökéletesen harmonikus arányokat mutat. A prémiumkategória hagyományainak megfelelően feszesen ívelő, áramvonalas tetővonal alacsonyan húzódik. Az autó kompaktnak tűnik, és valóban nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, melyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Íme az esztétikum és a minőség szolgálatába állított szakértelem!

Hátul itt is megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, expresszív hatású csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák, melyek a QUARTZ-cal kezdődött legújabb PEUGEOT-tanulmányokon alkalmazott megoldások közvetlen leszármazottai. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás.

Az új PEUGEOT 508 hátsó része egy másik eredeti megoldással is szolgál, ez pedig nem más, mint az ügyesen elrejtett csomagtérajtó, mely egyszerre stílusos, funkcionális és kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.

Az új PEUGEOT 508 acélos és sportos külsejét látva senki nem marad közömbös. De bármilyen sokat ígérő is a külső, a beltér sem kevésbé pazar.
Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Új dimenziók a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából

Az új PEUGEOT 508 belsejében egy meglepő, eredeti és minden porcikájából minőséget sugárzó új világ tárul elénk. A szemünk rögtön megakad az attraktív, felső kategóriás kiképzésű műszerfalon. Az új PEUGEOT 508 ugyanis a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja.

Az eredetileg a PEUGEOT 208-on debütáló új stílusú vezetőhely 2012-es bevezetése óta folyamatos átalakuláson ment keresztül. A PEUGEOT 2008-tól a PEUGEOT 308-on át a legújabb PEUGEOT 3008, ill. 5008 SUV-ig az oroszlános márka egyik védjegyeként a PEUGEOT i-Cockpit®-nak immár három generációja követte egymást.
A jelen változatnál is megtaláljuk a PEUGEOT i-Cockpit® lényegi jellemzőit:
-    a kisméretű kormányt,
-    a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt
-    és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt (az éjjellátó funkciót is beleértve, lásd 7. oldal) közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify (lásd lentebb)) bármikor közvetlenül elérhetők.

A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos  kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Az új PEUGEOT 508 i-Cockpit® Amplify funkcióval is rendelkezik. A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és  „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi:

-    a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel,
-    a hallásét az akusztikai beállításokkal,
-    a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal.

Az i-Cockpit® Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

A PEUGEOT i-Cockpit® tehát egy teljesen egyedülálló, exkluzív vezetőhely, mely napi szinten képes az inspiráló és ösztönös vezetés élményét nyújtani.

Intenzív vezetési élmény

Vezetési élmény tekintetében az új PEUGEOT 508 sem hazudtolja meg származását, és a PSA által kifejlesztett technológiákat és a márka szaktudásának legjavát kamatoztatja:

-    a ma elérhető egyik legkiválóbb platformra, az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat;
-    új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál;
-    a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz;  
-    soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton és az összes benzinmotor esetében széria-, a 2,0 literes dízeleknél opciós felszerelés);
-    minden motorhoz egyedi futómű hangolást használ a minél magasabb komfortszint és az útegyenetlenségek minél hatékonyabb szűrése érdekében ;
-    speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít;  
-    modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.

Mindez a PEUGEOT i-Cockpit®-tal és a kisméretű kormánnyal kiegészülve elképesztően intenzív vezetési élményt biztosít.

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Felső kategóriás kényelem és kifogástalan minőség

Az új PEUGEOT 508 luxusutazásra invitál. A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak. 

 A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható. Az öblös első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhely és csatlakozóalj került elhelyezésre (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető. A felső kategóriás hifirendszert pedig most is az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi.

A fedélzeti élményhez nagyban hozzájárul a gazdagon kialakított belső tér, a fantasztikus kiviteli minőség és a high-tech hangulat. A kimagasló minőségű anyagok és a rendkívül pontos illesztések a luxuslimuzinok világát idézik: szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara®, valódi fa („Grey Oak” (a GT Line és a GT változaton) vagy „Zebrano” (csak a GT változaton) stb. A kényelmi és biztonsági felszerelések választéka is rendkívül gazdag.
Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

Lenyűgöző felszereltség és vezetéssegítő funkciók tömkelege

Az új PEUGEOT 508 a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel.  Többek között az alábbiakat kínálja:

-    a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer,
-    legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
-    sávtartó asszisztens,
-    fáradtságérzékelő rendszer,
-    távolságifény-asszisztens,
-    sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
-    kibővített táblaolvasó rendszer (Stop és behajtani tilos táblák),
-    adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),
-    sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan),
-    aktív holttérfigyelő rendszer.

Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.

Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.

Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as

A telematikai szolgáltatások terén sem lehet panaszra ok, hiszen az új PEUGEOT 508 a következőket kínálja:

-    MirrorLink, Android Auto és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé,
-    indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén).  

A PEUGEOT Connect csomag TomTom® Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában, és az új technológiák által kínált lehetőségeket az alábbi területekre is kiterjeszti: célravezetés, biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és karbantartás (a PEUGEOT Connect csomagok tartalmazta  távszolgáltatások). (A Peugeot Connect szolgáltatások nem minden piacon elérhetőek.)

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 508, új modell
 
A Volvo Cars és a Bowers & Wilkins közösen alkotta meg a vadonatúj XC90 kivételes audio rendszerét A Volvo Cars és a Bowers & Wilkins közösen alkotta meg a vadonatúj XC90 kivételes audio rendszerét Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál
 
Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál

Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál

2018. október 09.
Az Audi Hungariánál az elmúlt időszakban a munkavégzést segítő ergonómiai eszközöket teszteltek. Négy különböző készüléket próbáltak ki, melyek hozzásegíthetik a munkatársakat a kényelmesebb tartáshoz és bizonyos izomcsoportok tehermentesítésében is szerepük van.
Részletek

Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál

A szék nélküli szék, más néven láthatatlan szék prototípusának támasztó funkciója van. A lábakat és a derekat tehermentesíti azáltal, hogy hajlás helyett leülhetnek a munkatársak.

Az úgynevezett ergoskelett a karok támasztásával a fej feletti munkavégzést támogatja és csökkenti a vállak terhelését. A kéz igénybevételét egy speciális kesztyű mérsékelheti, mely az annak ujjaiban lévő szenzorok által az erőkifejtésben segít.

A szerszámgyárban tesztelt ergonómiai eszköz a derék terhelését csökkenti, valamint emelésnél és tartós hajlásnál tud a munkatársak segítségére lenni.  Az eszközöket jelenleg biofizikai vizsgálatoknak vetik alá, majd döntenek a széles körben történő bevezetésükről.

Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, fejlesztés, győr
 
A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A navigációs rendszerek csúcstechnológiáját mutatja be a BMW Motorrad A Bosch tesztautói már képesek magukat vezetni A Bosch tesztautói már képesek magukat vezetni A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog
 
Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO

Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO

2018. október 09.
Az új ferdehátú modell már a márka formai nyelvezetének következő fejlesztési fázisát képviseli. A ŠKODA még az idén bemutatja új modelljét a nagyközönségnek.
Részletek

Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO

Sziluettje képével kínál először betekintést a ŠKODA a kedvelt kompakt kategóriába érkező jövőbeni modelljére, ízelítőül a markáns és dinamikus ötajtós modell formavilágáról. A ferdehátú újdonság immár sorozatgyártású modellként veszi át a Párizsi Autószalonon nagy figyelmet keltő ŠKODA VISION RS érzelmekben gazdag formai nyelvezetét.

A ŠKODA új modellsorozatában alkalmazza első ízben a sokoldalú MQB-A0 modulrendszerű keresztmotoros platform technikáját, amely kompakt külső méretek mellett biztosítja a márkára jellemző bőséges térkínálatot, illetve teszi lehetővé innovatív vezetői segédrendszerek egész sorának alkalmazását. Az új ŠKODA premierje még 2018 folyamán várható.

Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO


Kulcsszavak: bemutató, skoda, új modell
 
Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic Limitált szériás modellek a Daciatól Limitált szériás modellek a Daciatól A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten A Top Gear rendezője készíti az új Lexus NX 300h reklámfilmjét A Top Gear rendezője készíti az új Lexus NX 300h reklámfilmjét
 
Világpremier Párizsban: ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

Világpremier Párizsban: ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

2018. október 09.
Az Audi Sport ügyfélsport programja negyedik modelljét mutatja be mindössze négy év alatt.
Részletek

Világpremier Párizsban: ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

A teljesen új alapokra építkező második generációs Audi R8 LMS (2015), az Audi RS 3 LMS TCR túraautó (2016) és az Audi R8 LMS GT4 versenyautó (2017) megalkotása után az Audi R8 LMS GT3 új evolúciós lépcsőfokhoz érkezett. Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója és Chris Reinke az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője október 2-án a Párizsi Autószalonon mutatta be a modellt a nemzetközi kiállítás látogatóinak. A gyorsasági és megbízhatósági versenyeken világszerte sikerrel szereplő modell új verziója kifejezetten az ügyfelek igényeire szabva készült mind technológia, mind üzemeltetési költségek tekintetében.

Bathurst, Daytona, Dubai, Laguna Seca, Nürburgring, Sepang és Spa: az Audi R8 LMS a modell 2015-ös debütálása óta szerepel a legnevesebb megbízhatósági versenyek győzteseinek listáján. Világbajnoki címek, a FIA GT Világkupán és az Intercontinental GT Challenge versenyeken elért nemzetközi sikerek teszik teljessé győztes modell sorozatát. Ennek ellenére van még mód a fejlődésre az Audi Sport számára: „Az autó továbbfejlesztése során még nagyobb hangsúlyt fektettünk az ügyfeleinkre és az ő igényeikre.” - nyilatkozta Chris Reinke. „A jelenlegi modellgeneráció második evolúciójának tervezési folyamatát számos egyeztetés előzte meg a csapatainkkal.” A sikeres profi pilótákon kívül amatőr versenyzők is számos kategóriagyőzelmet vagy bajnoki címet zsebeltek be az Audi versenyautójával az Egyesült Államokban, Ázsiában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Európában.

Világpremier Párizsban: ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

A legújabb változat fejlesztési munkái során az Audi Sport arra fókuszált, hogy ezeket az ügyfeleket minden eddiginél jobb műszaki alapokkal szolgálják ki. Az aerodinamika és a hűtés optimalizálása a dinamikusan változó versenykörülmények között is nagyobb stabilitást kínál. A hajtáslánc elemeinek hosszabb élettartam szintén központi terület volt a fejlesztés során. A csapatok számára ez az evolúciós csomag mind versenyteljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából kifizetődő, hiszen a teljes koncepció apróbb módosításai, a tengelykapcsoló és a váltó hosszabb szervizintervalluma érzékeny kiadásokat jelentenek, ugyanakkor ígéretes versenyeredményeket sejtetnek, és optimális támogatást jelentenek az amatőrök számára is. Mindegy, hogy egy csapat már rendelkezik egy második generációs Audi R8 LMS versenyautóval vagy éppen az új modellt vásárolja meg, a változtatások mindenkinek kedveznek és lehetővé teszik a már meglévő versenyautók átalakítását is.

A párizsi világpremiert követően az Audi Sport az első ügyfélautókat novemberben adja át 398 000 eurós (áfa nélkül) áron. A korábbi modellgenerációk átalakításához szükséges evolúciós csomag 28 000 euróba (áfa nélkül) kerül. A FIA homologizációt követően a versenyautók januártól már pontokért, győzelmekért és bajnoki címekért szállnak versenybe a nemzetközi porondon.

Világpremier Párizsban: ügyfélsportos bevetésre készen az Audi R8 LMS új, továbbfejlesztett változata

Kulcsszavak: audi, Audi R8 LMS, Audi Sport, autószalon, Párizs, premier
 
Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben Citroen C1 Swiss&Me tanulmányautó Genfben A vadonatúj Lexus LC 500 és LC 500 hybrid bemutatkozott New Yorknak A vadonatúj Lexus LC 500 és LC 500 hybrid bemutatkozott New Yorknak Nissan e-NV200 - Egy forradalmian új modell a Nissantól Nissan e-NV200 - Egy forradalmian új modell a Nissantól Az új DS5 lett a legjobb szériautó a 2015-ös Genfi Autószalonon Az új DS5 lett a legjobb szériautó a 2015-ös Genfi Autószalonon A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4
 
Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model

Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model

2018. október 08.
Galamb József makói magyar mérnök konstruktőri munkáját dicséri az 1908 októberében a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal kigördült Ford T-modell, a világ első népautója, melyből évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a világ első szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsiját.
Részletek

Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model

1908 október 8-án a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal gördült ki Ford T-modell, a világ első népautója, melyből évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsit. Az 1999-ben az Évszázad Autójának választott Ford T- Model-t a XX. század legjelentősebb technikai újításaként tartják számon, nem véletlenül.

Ez a Ford modell valósította meg Henry Ford álmát, miszerint „Szeretném kerekekre tenni Amerikát”. A T-Model koncepcióját, melyben egy olcsó, megbízható, járt és járatlan úton is vezethető, könnyen javítható automobil képét festette le Henry Ford egy lelkes magyar tervezőcsapat valósította meg 1907-ben.

Galamb József a szintén magyar Farkas Jenővel, Kaltenberger Gyulával, és Balogh Károllyal együtt alkotta meg a híres Ford T-modell alkatrészeinek tervét. Ez egy egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó volt. A szerkezeti tervek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmaztak.

A T-Model tervezése 1907-ben kezdődött és 1908. október 8-án, 110 évvel ezelőtt gördült le a szalagról az első prototípus, mely megváltoztatta Amerika, és majd a világ hétköznapjait. Az autó Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt.

Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model

A Galamb tervezte bolygóműrendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt. A korábbi tolókerekes váltó helyett alkalmazott Galamb által feltalált új külső fogazású bolygóműves sebességváltó kiküszöbölte a korábbi pontatlan gyártástechnológia miatt gyorsan kopó fogaskerekek miatti gyakori meghibásodásokat. A külső fogazású bolygóművet lényegesen könnyebb és olcsóbb volt gyártani, mint elődjeit, ami nagyban hozzájárult, hogy ez a modell olyan hamar meghódította a világot. Az új bolygóműves sebességváltó különlegessége pl. az volt, hogy az előremenet és hátramenet pedált egymás után lehetett működtetni, amivel az autót ki lehetett hintáztatni pl. a legmélyebb kátyúkból is.

1913-ban Galamb vezetésével a Ford gyár áttért a mozgó összeszerelő szalagon történő sorozatgyártásra. E forradalmi újításnak köszönhetően a T-Model a világ első népautója lett. Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle. Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiai alkalmazások is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve.

Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model

A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9–10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. Még 2000-ben is 100 000 működőképes darab volt fellelhető a világon, ebből 3 működőképes Touring modell 1917-ből, 1919-ből és 1921-ből az MVKSE jóvoltából Makó városában található.

 T-Model bemutatásával váltak valóra Henry Ford és Galamb József álmai arról, hogy egy elfogadható árú, megbízható és jól működő autót gyártsanak. Ez a jármű egy új korszak kezdetét jelentette a személyszállításban - egyszerű volt vezetni, egyszerű volt a karbantartása, az egyenetlen utakon is jól kezelhető volt, és azonnal sikert aratott.

Kulcsszavak: évforduló, ford, járműipar, T-modell
 
A Continental szinte valamennyi hazai telephelye bekapcsolódik szeptember 29-én a Kutatók Éjszakája programba A Continental szinte valamennyi hazai telephelye bekapcsolódik szeptember 29-én a Kutatók Éjszakája programba Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta Amerikában már gyártják az új Mustangot Amerikában már gyártják az új Mustangot Már rendelhető az új Ford Mustang Már rendelhető az új Ford Mustang Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén
 
Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4

Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4

2018. október 08.
A Toyota várakozásai szerint a Párizsi Autószalonon bemutatott vadonatúj Toyota RAV4 akár 90-95% környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással találhat gazdára.
Részletek

Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4

A világ legfejlettebb hibrid hajtása révén a RAV4 tulajdonosok városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás nélkül közlekedhetnek. A mostani generációs RAV4-hez egyébiránt a vállalat két évvel ezelőtt tette elérhetővé a hibrid hajtást, ami rekord értékesítéseket hozott a Magyarországon is szegmensének legnépszerűbbjének számító modell számára, mára pedig már 85%-ban így rendelik a legendás SUV-ot az európai ügyfelek.

A Párizsban bemutatott vadonatúj Toyota RAV4 kétféle TNGA hajtáslánccal is megrendelhető, amelyek a jelenlegi modellénél erősebbek és takarékosabbak. A 2,5 literes RAV4 Hybrid a hatékony üzemanyag-fogyasztást és az alacsony emissziót csendes működéssel, valamint nagyobb teljesítménnyel és rugalmassággal kombinálja. A négykerékhajtású változat rendszerteljesítménye 222 LE/163 kW (szemben a most kifutó modell 197 LE/145 kW értékével), így a Toyota legújabb öntöltő hibrid technológiája nincs híján az erőnek: ezt bizonyítja a gyorsulás is, ami álló helyzetből 100 km/órára csupán 8,1 másodperc.

Ez a „kompromisszumok nélküli erő” egyedülálló előnyt biztosít a RAV4-nek, hiszen a magasabb teljesítmény, a jobb vezethetőség és hatékonyság várhatóan az értékesítési eredményekben is tükröződni fog. A Toyota úgy véli, hogy az új modell esetében a hibridek részaránya a jelenlegi 85-ről 90 százalékra emelkedik majd a nyugat-európai piacokon.

Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4

Az autó természetesen hagyományos hajtással is megrendelhető: a szintén új 2,0 literes benzinmotorhoz kézi kapcsolású vagy automata sebességváltó csatlakozhat. A Toyota negyedik generációs öntöltő hibrid rendszere most jelenik meg először a RAV4-ben.

A hajtáslánc fontos újdonsága az új teljesítményvezérlő egység (PCU) és a nikkel-metál-hidrid akkumulátor, amely kompaktabb és könnyebb a korábbinál, miközben elektromos és mechanikai veszteségei kisebbek. A hajtásláncban a Toyota új 2,5 literes, négyhengeres Dynamic Force erőforrása működik, amelynek kettős (szívócső- és közvetlen) üzemanyag-befecskendezése a tervek szerint a kategóriája legtakarékosabb és legalacsonyabb emissziójú modelljévé avatja majd a RAV4-est. A Toyota úgy számol, hogy a vegyes ciklusban mért üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km* (NEDC szerint), 102 g/km* (NEDC szerint) CO₂-kibocsátás mellett. A vezető mindebből annyit érez majd, hogy autója dinamikusabban gyorsul álló helyzetből, üzemanyag-fogyasztása még nagy sebesség mellett is csekélyebb lesz, és hogy a RAV4 minden sebességtartományban simábban és egyenletesebben gyorsít.

A környezetbarát hibrid elektromos hajtás további térnyerése a SUV szegmensben már csak azért is rendkívül fontos, mert jelenleg ez a leggyorsabban bővülő autóipari szegmens, így kiemelt szerepe van annak, hogy ebben a kategóriában minél szélesebb körben elterjedjenek a zöld hajtásláncok.

Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4

Mindebben a Toyota, és prémium márkája, a Lexus egyértelműen élen jár. A Toyota másik sláger crossovere, a C-HR szintén 85%-ban hibrid elektromos hajtással talál gazdára, míg a Lexus NX és Lexus RX luxus SUV-ok esetében 98% körül alakul a hibrid eladások aránya. Hasonló arányt vár a világ legzöldebbjének tartott japán autógyártó egyébiránt a hamarosan a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj Lexus crossover, az erősen slágergyanús UX esetében is.
 

Kulcsszavak: bemutató, crossover, hibrid, rav4, toyota, új modell
 
Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának  a Toyota Prius Plug-in Hybrid Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának a Toyota Prius Plug-in Hybrid Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo A Hyundai bemutatta az új i30 modellkínálatát A Hyundai bemutatta az új i30 modellkínálatát Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon
 
Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

2018. október 08.
Az új Kia Ceed GT Line bemutatkozott  a 2018-as Párizsi Autószalonon. A Ceed GT Line számos formaelemet vett át a korábban már bemutatott nagyteljesítményű Ceed GT-től. A modell 2019 első negyedévében kerül forgalomba.
Részletek

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

A Kia középméretű családi autóinak választékát tovább bővítve az összes új Ceed modell elérhető lesz GT Line kivitelben, köztük a Ceed ötajtós változata és a Sportswagon is. Az új shooting brake karosszériájú ProCeed kizárólag GT Line kivitelben érkezik majd. A Kia új nagyteljesítményű Ceed és ProCeed GT modelljei által inspirált sportos megjelenésű GT Line sorozat tagjait kivétel nélkül turbós motorok mozgatják.

A Ceed GT Line a Kia 1,0 és 1,4 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorjával vagy a márka friss fejlesztésű 1,6-os ‘Smartstream’ CRDi (közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) dízelével választható.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója szerint: “Az új Ceed GT Line számos elemét az új nagyteljesítményű Ceed GT inspirálta, így a GT-megjelenés jóval szélesebb közönség számára elérhető. Mióta útjára bocsátottuk az új Ceedet Európában, rengetegen dicsérik a technológiák széleskörű választékáért, hatékonyságáért és vezethetőségéért. A GT Line azonban mindemellett a Ceed egy másik erősségére is épít – a formákra.”

Az új Ceed GT Line Európában 2019 első negyedévében kerül forgalomba a Kia egyedülálló hétéves vagy 150 000 km-es garanciájával.

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

A GT-n alapuló új dizájn

A Ceed GT Line külső megjelenése egy sor apró, de fontos részletben eltér a többi modellétől: ilyen a tigrisorr hűtőmaszk selyemfényű króm és fekete kombinációjú kerete, az egyedi mintájú (alapáras) 17, vagy választhatóan 18 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet, és az áttervezett első-hátsó lökhárító is. Az első ködfények keretéhez vízszintes fém betétek is tartoznak, akárcsak a Ceed GT-ken vagy a Stingeren. A Ceed GT Line modellek tízféle színben rendelhetők.

A beltéri változtatások a sportosabb hangulatot célozzák. A Ceed és a Ceed Sportswagon szürke tetőkárpitját feketére cserélték, a küszöböket fém védőlemezek burkolják. A GT Line-okhoz alapáron sportos, D-alakú kormány jár, a Kia duplakuplungos sebességváltójával felszerelt modellekben pedig fém kapcsolóbillentyűk találhatók a kormányon.

A Ceed GT Line első utasai új, határozott oldaltartású sportülésekben ülhetnek, a huzat fekete szövet, vagy világosszürke műbőr lehet. A GT Line modellekhez az új Ceed és ProCeed GT még sportosabb ülései is megrendelhetők. Ezeket fekete vagy hasított bőr borítja szürke öltésekkel, és szegélyezéssel. A valódi bőrrel kárpitozott modellekhez elől ülésfűtés és -szellőztetés, hátul ülésfűtés választható.

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

Rugalmas turbós motorok alacsony károsanyag-kibocsátással

A Ceed turbós motorpalettája hajtja a GT Line modelleket. Ezek között van a Kia könnyű háromhengeres 1,0 literes T-GDi benzinmotorja is 120 LE-s teljesítménnyel, és 172 Nm forgatónyomatékkal. Szintén elérhető az új, 1,4 literes ‘Kappa’ sorozatú T-GDi motor 140 LE-vel, maximális forgatónyomatéka 242 Nm. A vadonatúj 1,6-os ‘Smartstream’ dízelmotor kétféle teljesítménnyel – 115 vagy 136 LE – fut a Ceed és a Ceed Sportswagon modellekben. A ProCeed GT Line a dízelek közül csak az erősebbel elérhető.

Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó jár alapáron, az 1,4-es T-GDi és az 1,6-os CRDi motorhoz azonban Kia hétfokozatú duplakuplungos erőátvitele is elérhető.

Technológiák – hogy az élet könnyebb, kényelmesebb és biztonságosabb legyen

Az új Ceed GT Line számos kényelmi és biztonsági technológiát is kínál. Ezek közé tartozik az alapáras “lebegő” képernyős infotainment rendszer, amely 7,0 colos érintőképernyővel felszerelt audiorendszerrel, illetve 8,0 colos változatban navigációval is elérhető – utóbbi navigációs és Kia Connected szolgáltatásait a TomTom® szállítja. A rendszer teljes körű okostelefon-integrációra is alkalmas Apple CarPlay™ és Android Auto™ funkcióval.

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

Alapfelszerelés a teljes körű Bluetooth okostelefon integráció hangfelismeréssel, az automatikus világításkapcsolás és a kulcs nélküli nyitás-indítás is. Az ügyfelek ezeken túlmenően Clari-Fi zenei helyreállító technológiával működő JBL Premium audiorendszert is rendelhetnek. A fűthető első szélvédő gombnyomásra megszabadít a jégtől és a lecsapódó párától. Vezeték nélküli okostelefon-töltő, fűthető és szellőztethető első ülések, valamint fűthető hátsó ülések szintén szerepelnek a választható extrák listáján.

Az alapfelszerelésként kínált hat légzsákon túl fejlett vezetőtámogató rendszerek felelnek az utasok védelméért, amik az aktív biztonsági kiegészítők segítségével csökkentik az ütközésveszélyt. Biztonsági alapfelszerelés a fényszóróasszisztens (High Beam Assist), a vezető éberségére figyelő rendszer (Driver Attention Warning), a sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assist), valamint a ráfutásos ütközés-megelőző (Forward Collision-Avoidance Assist) is. A tolatókamera az autó mögötti képet mutatja, így tolatás közben a holttér minimális.

Elérhető felszerelés az adaptív sebességtartó automatika Stop and go funkcióval (az automataváltós modellekhez), a holttérfigyelő (Blind Spot Collision Warning), a mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszer (Rear Cross-Traffic Collision Warning), az intelligens parkolássegítő rendszer (Smart Parking Assist) és a gyalogosérzékelővel ellátott ráfutásos ütközés-megelőző (Forward Collision-Avoidance Assist) is.

Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata

Alapfelszerelés még a Kia járműstabilitást szabályozó rendszere, a VSM. Ez fékezés és kanyarodás közben a tapadás csökkenése esetén a menetstabilizáló (ESC) szabályozásával segít a vezetőnek megőrizni uralmát az autó felett.

Európai tervezéssel, európai utakra

A Ceed GT Line-t kimondottan európai utakra, az európai autósok igényeit szem előtt tartva tervezték. A fejlesztés során figyelembe vették az Európa-szerte igen változatos útminőséget, így az autó kényelmes, biztonságos és élvezetes is egyszerre.

Kulcsszavak: autószalon, ceed, Ceed GT Line, kia, Kia Motors, Párizs, premier
 
Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja A BMW Group Junior Campus a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon A BMW Group Junior Campus a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon
 
A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését

A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését

2018. október 08.
Az új Dusterrel megjelenő Dacia szárnyal a személyautók értékesítésében. Párizsban új motorfejlesztés és fejlettebb navigációs rendszer bemutatására készül.
Részletek

A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését

Új 1.3 TCe 130 GPF és 150 GPF motorral szerelt Duster

Az új, könnyebb alumínium motorblokk olyan új fejlesztéseket tartalmaz, mint a henger belső felületén alkalmazott acélbevonat (ún. Bore Spray Coating). A szórt acél felület révén javul a motor hőátadási képessége, amely növeli a motor élettartamát, jobb teljesítményt és vezetési élményt biztosít.

A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új közvetlen befecskendezéses benzinmotorok részecskeszűrő is található (GPF).

Ez az újgenerációs benzinmotor növeli a Duster vezetési élményét:

-130 LE (96 kW) 5000-es fordulatszámon, és 240 Nm maximális nyomaték1500-as fordulatszámon, azaz +5 LE az előző generációhoz képest
-150 LE (110kW) 5250 fordulatszámon, és 250 Nm maximális nyomaték 1600-as fordulatszámon, azaz +25 LE az előző generációhoz képest

Az új benzinmotoros, kétkerék-meghajtású változat már kapható, a 4x4-es változat megjelenése pedig 2019 közepén várható. A rendelést ezekre pár héten lehet leadni (országtól függően).

A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését

Media Nav Evolution: könnyű használat és mobilalkalmazások megjelenése

2018 végére a márka termékpalettája a MediaNav Evolution új verzióját kapja, ami könnyebb és gyorsabb navigációt tesz lehetővé, valamint a következő új funkciókat kínálja:

- Android AutoTM és Apple CarPlayTM a legjobb okostelefonos alkalmazások kereséséhez és üzenetek eléréséhez
- Érzékenyebb érintőképernyő, fejlettebb képernyőváltás a menük könnyebb eléréséhez
Az új Media Nav az előzővel azonos áron lesz kapható.  

#DaciaRoadStories, a Dacia közösség által, illetve számára készített útmutató

A Dacia 5 millió járművet adott el világszerte, és ezt a mérföldkő jelentőségű eredményt a márka a rajongóival együtt akarta megünnepelni egy innovatív együttműködéssel, amelyet #DaciaRoadStories-nak nevezett el. Több mint egymillió rajongó követte két hónapon át kilenc véleményvezér kalandjait a közösségi médiában, amelynek során új Dusterrel járták be Belgiumot, Svájcot, Németországot, Dániát, az Egyesült Királyságot, valamint Franciaországot.

A közösség tagjainak történeteit és utazási tippjeit a #DaciaRoadStories útikalauz gyűjti, ami elérhető a https://daciaroadstories.com/fr/ oldalon és az Instagramon. Egy igazi vendégkönyv, ami teljes mértékben tükrözi a kompromisszumok nélküli megoldásokat és életörömet, amelyet a Dacia is értékének vall.

A Dacia bejelentette az új 1.3 TCe benzinmotorral szerelt Duster bevezetését

Új Very Limited Sandero Stepway széria: a szavazás elkezdődött

A Dacia „Very Limited Edition” címmel versenyt hirdetett, amelynek során a rajongók ötleteket adhattak a Dacia Sandero Stepway testreszabására. A nagyközönség július 6. és 25. között szavazhatott a legjobb dizájnra. A Párizsi Autószalonon a három döntős, Flora Jammes, Aurélie Abric és Pierre Lancien alkotásával ellátott modellt állítják ki. A pályamunkák bemutatásával megkezdődik a verseny második fordulója is, amelynek keretében a látogatók október 2-től október 13. 18.00 óráig szavazhatnak a három ötlet egyikére a Dacia standon vagy a márka honlapján (https://www.dacia.fr/). A győztes dizájn szerint készül el a Sandero Stepway New Very Limited szériája.   

A Dacia új értékesítési rekordot döntött

A Dacia történetének legjobb első féléves értékesítési eredményét érte el volument tekintve. Európában az első félévben 281 206 regisztrált gépjárművel (+14.6%) realizált rekordértékesítést, piaci részesedése 2,9%-ra (+0,3 százalékpont) emelkedett. A Dacia ezzel Európában a top 5 márka között szerepel személyautó értékesítésben.

A Sandero a Dacia modellek valódi csillaga, a márka palettáján továbbra is első helyen áll személyautó értékesítésben, de az új Duster is sikeres: közel 62 900 regisztráció történt 6 hónap alatt.

Hasonló sikert tapasztalt a márka Magyarországon is az idei első félévben. A Dacia 3798 db személygépjárművet értékesített idén június végéig, ez 7,6%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest és 7. helyen áll a márkák összesített rangsorában. A Dacia az idei első félévben 5,4%-os piaci részesedést ért el.

Az egyes modellek népszerűsége is hasonló volt az európaihoz hazánkban. A Sandero az egyik legkelendőbb modell, a márkák és típusok rangsorában a 3. helyen áll. Míg 2017 első félévében 631 darab Sanderot helyeztek forgalomba, idén ugyanebben az időszakban ez 986 darabra emelkedett. A Dacia Duster szintén az egyik legkeresettebb modell itthon, a középkategóriás SUV-k piacán a 3. helyen áll, 10,51%-os piaci részesedést ért el 1515 db eladott autóval 2018 január-június között.

Kulcsszavak: autószalon, dacia, duster, Párizs, sandero
 
A Honda Connect nem csak kényelmesebbé teszi az utazást, hanem a kommunikációt is megkönnyíti A Honda Connect nem csak kényelmesebbé teszi az utazást, hanem a kommunikációt is megkönnyíti Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét Frankfurtban Lohscheller vezérigazgató bejelentette az Opel első konnektoros hibridjét Alaposan átalakították az Optima-t Alaposan átalakították az Optima-t Polo terepes a Genfi Autószalonon Polo terepes a Genfi Autószalonon Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában
 
Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok

Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok

2018. október 08.
Pozitív változás jöhet az autófinanszírozásban. Egy uniós határozat alapján Magyarországnak lehetősége lesz azon szabályok módosítására, amelynek eredményeként a jövőben a mostaninál egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának arányos levonásba helyezése.
Részletek

Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok

A jövőben egyszerűbbé válhat az autóhasználat kapcsán felszámított áfa levonásba helyezése a cégeknél, egy új uniós határozat eredményeként - közölte a Magyar Lízingszövetség. A magyarországi lízingvállalatokat tömörítő szervezet már régóta szeretné elérni, hogy a nem kizárólag üzleti célokra használt személygépkocsik bérleti vagy nyílt végű pénzügyi lízing díjánál a levonható áfa összegét átalányként is meg lehessen állapítani. Az egyszerűsítést célzó kérés azért indokolt, mert a mostani szabályozás alapján az áfa levonása csak részletes dokumentációval együtt lehetséges. Márpedig ez jelentős adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra.

A magyar kormány az elmúlt időszakban több olyan lépést tett, amelyekkel mérsékelte a vállalkozások adminisztrációs terheit és a Magyar Lízingszövetség által javasolt intézkedés is ebbe a sorba illik. A kérdés rendezése – miután az Európai Unióban egységesen szabályozott forgalmi adót érint – az EU jóváhagyását is igényli, amire  jó esély mutatkozik, egy most megszületett uniós tanácsi határozat alapján. Egyébként hasonló, az elszámolás egyszerűsítését biztosító szabályozást már több tagállamban is bevezettek (szintén tanácsi jóváhagyás alapján).  Magyarországon ahhoz, hogy életbe léphessenek az új szabályok, a Parlamentnek is el kell fogadnia az erről szóló rendelkezéseket.

A határozat szerint a választható átalány 50% lenne, de aki ettől eltérő levonási hányadot szeretne érvényesíteni, az a jelenleg hatályos rendszer szerint is eljárhatna, vagyis igazolhatná az ettől eltérő mértékű üzleti használatot.  

Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok

Piaci hatások

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy egy bonyolult folyamatról van szó, amelynek a már említett uniós határozat megszületésével fontos mérföldkövéhez értünk, de a konkrét jogszabály még nem született meg.  Éppen ezért még korai az új szabályozás gyakorlati alkalmazásáról beszélni „Ha viszont megszületik és életbe lép a törvénymódosítás, akkor a nem kizárólag üzleti célokra használt személygépkocsik bérleti díja, illetve nyílt végű pénzügyi lízing díja áfa-tartalma a jelenleginél jóval egyszerűbben vonható majd le” – fogalmazott a főtitkár. Az esetleges könnyítés pedig hozzájárulhatna ahhoz, hogy az egyébként jelentős növekedést mutató magyarországi autópiacon belül szintén komoly fejlődést mutató lízingfinanszírozás még nagyobb teret nyerjen. Emellett lökést adhatna a flottafinanszírozásnak is.

A főtitkár megemlítette, hogy a lízingpiacon az idén folytatódott a növekedés. A személyautó- és kisteherautó-finanszírozásban a kihelyezett összeg a második negyedév végén elérte a 119 milliárd forintot, ami 40 százalékos emelkedést jelent éves szinten, a flottapiacon a finanszírozott összeg 12 százalékkal növekedve 40 milliárd forintra rúgott. A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai szerint mindkét piac számára kedvező változást hozhat az új szabályozás, amellett, hogy a magyar újautó-piac további bővülését is elősegítheti.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, lízing
 
Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Kapható a Nissan Titan XD Kapható a Nissan Titan XD Lezárult a Chevrolet kivonulása Magyarországról Lezárult a Chevrolet kivonulása Magyarországról Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig
 
Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

2018. október 08.
Az Alkotmánybíróság (Ab) az egészséges környezethez való jog megsértése miatt megsemmisített egy autóverseny-pályákra vonatkozó, a zajterhelés aránytalan növelését megengedő szabályozást csütörtökön közzétett határozatával.
Részletek

Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

Zajterhelés miatt rendes bíróság előtt indítottak pert a Mogyoródon nemzetközi - többek között a Formula-1 Magyar Nagydíjnak is otthont adó - versenypályát üzemeltető állami tulajdonú gazdasági társaság ellen. Az eljáró bíró az Ab-hez fordult a módosított zajvédelmi rendelet alkotmányossági vizsgálata érdekében, ugyanis a módosítás nyomán a zajterhelési határérték lényegesen emelkedett.

Az Ab normakontroll hatáskörében eljárva vizsgálta a zajvédelmi szabályok alkotmányosságát és rámutatott arra: az alaptörvény szerint az egészséges környezethez való jog részét képezi, hogy a környezetvédelem egyszer már elért védelmi szintje ne csökkenjen. A támadott szabályozás azonban e téren összességében visszalépést jelent, ugyanis a zajkibocsátóra vonatkozó szigorúbb előírásokkal együtt sem ellentételezi megfelelően a lényegesen magasabb zajszint lehetőségét. Különösen nem ellensúlyozza a felmentéssel érintett napokra vonatkozó emelt értékeket, amelyek jóval magasabbak, mint az általános szabályok, és amelyek megszakítás nélkül akár 40 napig is tarthatnak.

Az Alkotmánybíróság kitért arra is, hogy bár a nemzetközi versenypálya működése kedvezően hat a turizmusra, az autósportra, Magyarország hazai és nemzetközi megítélésére, és hasznos nemzetgazdasági hozadéka például az adóbevételek növekedése, így tehát a működése közérdek, még erre hivatkozással sem igazolható a már elért védelmi szintről történő visszalépés, jelen esetben az, hogy a rendelet módosításával a környező települések lakosságának nagyobb zajterhelést kell elviselnie a korábbiakhoz képest.

Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét

Az Ab vizsgálta azt is, hogy a versenypálya működtetésével összefüggő vállalkozáshoz való alapjoggal igazolható-e a védelmi szint csökkentése. A testület szerint bár ebben az összefüggésben szükséges lehet a visszalépés, hiszen a versenyek rendszerint magas zajkibocsátással járnak, jelen esetben nem arányos. A jogalkotó ugyanis nem a cél elérésére alkalmas legenyhébb eszközök közül választott, hanem egy azokon aránytalanul túlterjeszkedő megoldást intézményesített. A nemzetközi versenypálya működtetése nem követeli meg, hogy az év minden napján az 50 decibeles általános határértéknél 5 decibellel magasabb, a felmentési időszakban pedig akár 40 napon keresztül folyamatosan jóval magasabb - 65-70 decibel - lehessen a zajkibocsátás.

Mindezek alapján az Ab 2018. december 31-i hatállyal megsemmisítette a nemzetközi licenccel rendelkező versenypályáktól származó zajra vonatkozó speciális szabályokat, az erre vonatkozó miniszteri rendelet egyes rendelkezéseit.

Ugyanakkor leszögezte: az érintett versenypályák a mindenkor hatályos jogi szabályozás keretei között ezután is működtethetők, az alkotmánybírósági határozatból nem következik funkcionalitásuk elvesztése.
A döntéshez a 15 tagú testületből különvéleményt fűzött Juhász Imre, Szívós Mária, Dienes-Oehm Egon és Varga Zs. András alkotmánybíró.

A határozat teljes szövege és adatlapja az Ab honlapján megtekinthető.

Kulcsszavak: autósport, környezetvédelem
 
Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Befejezi együttműködését a McLaren és a Honda Befejezi együttműködését a McLaren és a Honda Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 171 - 180