Találatok száma: 12280 | Megjelenítve: 171 - 180 |
![]() |
ITM: elektromos autóbusz töltőberendezés-gyártók és -forgalmazók jelentkezését várják |
|
2020. október 27.
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra, hogy minősített partneri címet szerezhessenek, ezzel pedig részt vegyenek a Zöld busz program demonstrációs mintaprojektben - közölte Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn az MTI-vel.
|
![]() |
![]() A kormány a Zöld busz programban 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését. A Klíma- és természetvédelmi akcióterv keretében meghirdetett Zöld busz program demonstrációs mintaprojektében első körben a buszgyártók és forgalmazók szerezhettek minősített partneri címet. A folytatásban a töltő-berendezéseket gyártó és forgalmazó piaci szereplők 2020. október 26-tól nyújthatnak be pályázatot termékeik minősítésére. Kaderják Péter kiemelte: a felhívásban az elektromos autóbuszok töltésére alkalmas, legalább 100 vagy 150 kilowatt nagyteljesítményű egyenáramú töltő-berendezést forgalmazó cégek, cégcsoportok jelentkezését várják. A pályázaton sikeresen szereplő gyártók és forgalmazók termékei vehetnek majd részt a Zöld busz programot előkészítő demonstrációs mintaprojektben. A mintaprojekt célja a tapasztalatszerzés az elektromos autóbuszok üzemeltetése és beszerzése, az infrastruktúra-kiépítés és a járművek töltése terén. Debrecenben már befejeződött, Békéscsabán pedig októberben indult el a Zöld busz demonstrációs program, amelynek keretében az utasok kipróbálhatják az elektromos járműveket, megtapasztalhatják a környezetkímélő közlekedés előnyeit. ![]() Az összegyűjtött szaktudás és tapasztalat katalizátorszerepet tölthet be a tiszta és csendes elektromos autóbuszok még szélesebb körű elterjesztésében - mutatott rá Kaderják Péter. A kormány célja, hogy tíz éven belül minden második busz környezetbarát legyen a nagyvárosok helyi közlekedésében. Kulcsszavak: elektromos busz, elektromos töltőállomás, ITM
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egy hónapra leáll a termelés télen a kecskeméti Mercedes-gyárban |
|
2020. október 27.
A szokásos téli termelési szünetet várhatóan december 18 és 2021. január 17-e között tartja a kecskeméti Mercedes-gyár és előre tervezetten októberben is szünetel néhány napra a gyártás - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. hétfőn.
|
![]() |
![]() A karácsonyi szabadságolási időszakot kihasználva a szokásos téli munkálatokkal a gyár a következő termelési évre készül fel. Az átfogóbb átépítési munkák miatt a téli termelési szünetet a tervek szerint december 18-a és 2021. január 17-e között tartják. A Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler AG március 17-én a koronavírus-járvány miatt megszakította a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Az intézkedés érintette a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát is, ahol a legtöbb területen szintén felfüggesztették a munkát március 20-a és április 28-a között. A cég közölte: a gyárban augusztus 2-ától visszatértek a három műszakos munkarendre, így teljes kapacitással készülnek a CLA Coupé, a CLA Shooting Brake és ezek Plug-in Hybrid verziói a világpiac számára, valamint az A-osztály és kompakt modelljeik Mercedes-AMG Performance verziói. Az augusztus 20-ával kezdődő hosszú hétvégére tekintettel 17-e és 23-a között szintén szünetelt a gyártás. A döntés során figyelembe vették a munkatársak szabadságtervezési igényeit, másrészt ezeken a napokon karbantartási munkálatokat végeztek. ![]() Tájékoztatásuk szerint a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában október 23 és 28-a közötti néhány napon is szünetel a gyártás, szintén a nemzeti ünnepnek köszönhető hosszú hétvégét kihasználva. Ebben az időszakban is karbantartási és átépítési munkálatokat végeznek. A kecskeméti gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. 2019-ben mintegy 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző évhez képest 2,7 százalékos növekedést jelent. Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
„Látni és látszani 2020” kampányával hívja fel a figyelmet az ORFK-OBB a biztonságos szezonális közlekedésre |
|
2020. október 26.
Az ORFK-OBB idén október 19. és december 6. között rendezi meg „Látni és látszani 2020” kampányát, amellyel szeretnék felhívni a figyelmet az őszi időjárás okozta vezetésbiztonsági kihívásokra.
|
![]() |
![]() Ebben az időszakban a járművezetők felelőssége járművük felkészítése a megváltozott út és fényviszonyokra. Az őszi-téli átállással kapcsolatos felkészülés időszerű, melynek keretében fontos a futómű, az akkumulátor, a világítás és a fékrendszer ellenőrzése, a gumiabroncs szezonális cseréje, a jól működő ablaktörlő, a jégkaparó, a jégoldó spray és a megfelelő ablakmosó folyadék vagy a páramentesítő használata. A kampány során arra ösztönzik a gépjárművezetőket, hogy éljenek a felkínált lehetőséggel, vagyis vizsgáltassák át az autójuk világító és fényjelző berendezéseit, gumiabroncsait, valamint ellenőriztessék látásukat - mindezt térítésmentesen. A vizsgálatokon megjelent gépjárművezetők részére a kampányhoz csatlakozott szervizek igazoló lapot adnak át, mely bizonyítja, hogy autójuk megfelelt a jogszabályokban előírtaknak. A csatlakozott optikusoknál ingyenes látásellenőrzésre van lehetőség, ahol szintén igazolást lapot kapnak a részt vevők. „Javasoljuk, hogy az igazoló lapo(ka)t mindenki tartsa magánál, s azt a közúti ellenőrzés alkalmával az intézkedő rendőrnek mutassa be. Ez ugyan szabályszegés elkövetése esetén a jogkövetkezmények alól nem mentesíthet, de szankció alkalmazása esetén kedvező hatósági mérlegelés alapja lehet” – mondta el Berzai Zsolt r. alezredes, ORFK Rendészeti Főigazgatóság, Közlekedésrendészeti Főosztály, Balesetmegelőzési Osztályának vezetője. A rendőrség ebben az időszakban a forgalomban résztvevő, valamint az álló járművek kivilágítására – az év egyéb időszakaihoz képest – kiemelt figyelmet fordít, de a láthatóság jegyében a kerékpárosok és a gyalogosok biztonsága is fokozottan előtérbe kerül. ![]() Az akció idén is fokozottan épít a társadalmi felelősségvállalásra. A közlekedésbiztonság társadalmi ügy, társadalmi felelősség is. Csak akkor lehet eredményes, ha fontosságát, kockázati tényezőit a közlekedés minden résztvevője felismeri és tesz is érte. „A „Látni és látszani 2020” országos közlekedésbiztonsági akciót ennek szellemében hirdetjük meg, melyben idén is az X-Meditor Kft. a szervezőpartnerünk. Legyen mindenki közös ügye az országos felelősségvállalás, a felelősség egymásért” – tette hozzá Berzai Zsolt. A kampány célja, hogy széles tömegek számára világossá váljon a baleset-megelőzés területén a közlekedés szereplőire háruló felelősség, valamint az, hogy a vezető látása és a vezetett gépjármű műszaki állapota és láthatósága elválaszthatatlan összetevői a biztonságos közlekedésnek. A kezdeményezéshez idén is csatlakozott az OMV és a Continental. A prémium gumiabroncsokat gyártó technológiai vállalat a kampány során a szezonnak megfelelő abroncsok használatára, és azok állapotára - évjárat, profilmélység, abroncsnyomás - hívja fel a figyelmet. Az OMV a részvétellel a minél magabiztosabb járművezetés kialakításához kíván hozzájárulni, ezért a kampány ideje alatt minden megyében és a fővárosban hetente két alkalommal, 2-2 óra időtartamban biztosít helyet töltőállomásain a szakembereknek az ellenőrzésre. A biztonságos autóvezetést támogató kiegészítő szolgáltatásaira szintén kiemelt figyelmet fordít az töltőállomás, például a szélvédő- és autómosásnak, illetve keréknyomás-mérésnek is lehetőséget biztosít. Az ingyenes és kedvezményes szolgáltatásokról az adott szervizben lehet bővebb tájékoztatást kérni. A kampány hivatalos honlapján (www.latnieslatszani.hu) megtalálhatók az akcióhoz csatlakozott szervizek, optikusok, OMV-töltőállomások, továbbá szerviz- és optikakereső szolgáltatás is segíti az érdeklődőket. Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, ORFK, ORFK-OBB
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Megkezdődött az új Touareg eHybrid és a Touareg R előértékesítése |
|
2020. október 26.
A Volkswagen tovább folytatja hibrid offenzíváját. Mostantól a Touareg is elérhető két különböző, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban.
|
![]() |
![]() Mindkét verzió alacsony átlagfogyasztásával és akár 47 kilométeres, elektromos üzemmódban elérhető hatótávolságával tűnik ki. Az elektromos motorral és benzines erőforrással szerelt SUV család első tagja a 280 kW (381 LE) rendszerteljesítményre képes új Touareg eHybrid modell. Ez a változat a legmagasabb szintű utazási kényelemre született és két, Atmosphere és Elegance névre hallgató felszereltségi szinttel érkezik. Németországban a modell induló ára 72 378 euró lesz. Azok, akik a még sportosabb beállításokat és felszereltséget szeretik, dönthetnek a Touareg R modell mellett. 340 kW (462 LE) rendszerteljesítményével ez a modellcsalád és a márka legerősebb képviselője. A Touareg R modell Németországban 84 660 eurótól érhető el. A két, összekerékhajtású hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SUV magas szintű hatékonyságot, a Touareg modellek jól ismert, sokoldalú karakterét és kiemelkedő szériafelszereltséget kínál. Utóbbinak része a 4 zónás automata klímaberendezés, a digitális műszeregységekkel szerelt Innovision Cockpit, a Discover Premium csúcskategóriás navigációs rendszer és a panoráma toló-/billenőtető. A Touareg R szintén a szériafelszereltség részeként kínálja az interaktív IQ.LIGHT LED-Mátrix fényszórókat. A Touareg eHybrid és a Touareg R WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága 47 kilométer, ehhez alacsony fogyasztási adatok társulnak. Köszönhető mindez az elektromos motor és a hathengeres, turbófeltöltős benzinmotor tökéletes együttműködésének. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek tökéletesen illeszkednek az autósok jellemző járműhasználatához. ![]() Németországban például a Közlekedési és Digitális Infrastruktúráért Felelős Szövetségi Minisztérium (BMVI) számításai szerint Európa legnépesebb országában az utazások 99 százaléka nem éri el a 100 kilométeres távolságot. Ezekre a távolságokra a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek teljesen feltöltött akkumulátorral (energia kapacitás: nettó 14,3 kWh, bruttó 17,9 kWh) kiemelkedően alacsony üzemanyag és energiafogyasztásukkal tűnnek ki. A WLTP ciklus alapján a Touareg eHybrid fogyasztása 2,6 l/100 km illetve 24,2 kWh/100 km, míg ezek az értékek a Touareg R esetében 2,7 l/100 km illetve 24,4 kWh/100 km. Mindkét Touareg modell hálózatról tölthető (plug-in) hajtása a hosszabb utakon is megmutatja a benne rejlő lehetőségeket, hiszen menet közben az akkumulátor folyamatosan töltődik a fékenergia rekuperációjának – vagyis a fékezés során visszatáplált energiának - köszönhetően. Ez az energia elég a Touareg eHybrid és Touareg R modellek számára, hogy újra és újra teljesen lekapcsolják a hathengeres motort lassításkor és a lejtős szakaszokon, így lényegében nulla helyi kibocsátással képesek vitorlázni. Az elektromos erőforrás és a hathengeres motor együttműködését a modellek prediktív hibrid stratégiája teszi tökéletessé. Mindkét Touareg a navigációs rendszer GPS és térképadatait használja ahhoz, hogy a közepesen hosszú és hosszú utazások alkalmával is elérje ezeket a kiemelkedően gazdaságos fogyasztási értékeket. Ezért az SUV modellek integrálják az adott útvonal információit a hibrid vezérlésbe. A Touareg eHybrid és a Touareg R így a két erőforrás kombinált használatával akár 810 kilométeres hatótávolságra is képes. ![]() Kiemelkedő hatékonyságuk ellenére az új hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek – híven a Touareg családhoz - továbbra is a komoly igénybevételt jelentő feladatok specialistái maradtak. Mind a Touareg eHybrid, mind pedig a Touareg R esetében a megengedett legnagyobb vontatható tömeg 3,5 tonna, amely kiemelkedően magas egy hibrid modell esetében (tisztán elektromos hajtásnál is elérhető). Ez a sokoldalúság – a vérbeli terepjárótól a luxus kategóriát képviselő túraautóig húzódó teljes spektrumot lefedő, ideiglenesen akár nulla kibocsátású járműként – az új, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Touareg modelleknek egyedülálló helyet biztosít a nagyméretű SUV járművek kínálatában. A Touareg kategóriájában a világ egyik legmodernebb járműve. A Travel Assist segítségével például ez az első olyan Volkswagen, amely képes a támogatott vezetésre akár 250 km/óra sebességig, a rendszer korlátain belül. A Touareg nem csupán az előtte haladó jármű mozgására reagál, de figyelembe veszi a sebességkorlátozásokat és az út vonalvezetését is (kanyarok, körforgalmak, kereszteződések stb.). Ezen kívül a Touareg az első olyan Volkswagen, amely az új, távirányító funkcióval rendelkező Park Assist rendszernek köszönhetően egy okostelefon alkalmazás révén automatikusan ki illetve beáll egy adott parkoló helyre. Ez egy kifejezetten vonzó tulajdonsága az új Touareg eHybrid és Touareg R modelleknek, hiszen a távirányító funkcióval rendelkező Park Assist nem csupán a hathengeres benzines erőforrással működik együtt, hanem a tisztán elektromos E-MODE esetén is. Ugyanez vonatkozik a már ismerős Trailer Assist funkcióra is, amely az utánfutóval való tolatást teszi lényegesen egyszerűbbé. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, plug-in hybrid, Touareg, volkswagen
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Százhúsz év két keréken |
|
2020. október 26.
A XX. század hajnalán a Peugeot már virágzó, sokoldalú vállalat. A motorsportban is sikeres automobiljait saját fejlesztésű és gyártású erőforrások hajtották, az a forradalmi ötlet pedig, hogy a járművek kerekére tömör gumiráfot húzzanak, népszerűnek bizonyult a vásárlók körében.
|
![]() |
![]() A cégcsoport gyakorlatilag mindent gyártott, amire a modern, iparosodó társadalomnak szüksége lehetett, a fűrészektől a kerékpárokig, a fűzőtől a kávédarálóig. A fogyasztók egy része azonban nem volt maradéktalanul elégedett. Ők túlságosan nagynak, nehézkesnek találták a kor automobiljait, a kerékpárok viszont fárasztóak és lassúak voltak a számukra. Az innováció a cég mindennapjainak a részéve vált. 1903-ra kifejlesztették saját motorkerékpár-blokkjukat, amelyet már a vázbölcsőn belül helyeztek el, javítva a jármű tömegeloszlását. 1905-ben a világon elsőként építettek 45 fokos V2-es erőforrást motorkerékpárba, amelynek továbbfejlesztett változata 1907-ben (egy Norton-vázba szerelve) megnyerte az angliai Man-szigeteken első ízben megrendezett országúti versenyt, a máig legendás TT-t. ![]() A tízes években értékesítési és sebességi csúcsokat döntögettek a márka kiváló modelljei, ám ezeket ugyanúgy beárnyékolta az első világháború, mint a további fejlesztéseket. A Peugeot a háborús években több mint ezer motorkerékpárt szállított a fronton harcoló francia katonáknak – a kéthengeres Moto 350 MC váltókarját a nyersanyaghiány miatt Peugeot kávédarálókról leszerelt karokkal pótolták. A világégést követően a Cycles Peugeot alá csoportosították át a motorkerékpárok gyártását, ami viszonylag hamar újra erőre kapott: már 1922-ben egy segédmotoros kerékpárral – CM1 –folytatódott a gyártás, az évtized második felében pedig modern nagymotorokkal és olcsó belépőmodellekkel alapoztak meg egy másfél évtizeden át sikeres modellpalettát. A harmincas években Európa a motorkerékpár lázában égett, a Peugeot pedig egy percig sem habozott kiaknázni a lehetőséget. A Peugeot legalább akkora figyelmet fordított a nyilvánosság erejére, mint a műszaki fejlesztésekre. A cégalapító Eugène Peugeot fia, Antoine mindkettőben jeleskedett: az évtized elején egy korai P110-es nyergében hódította meg az Alpok hágóit, miközben minden korábbinál erősebb és megbízhatóbb új modelleket tervezett. Hatalmas mennyiségben fogytak a márka motorjai, hosszú távon azonban fontosabbnak bizonyult egy könnyű motorkerékpár: az 1931-ben bemutatott Vélo-Moteur, a későbbi mopedek korai koncepcionális elődje. ![]() Amikor a második világháború kitörésekor, illetve az első békeévekben már megcsappant a kereslet a nagy motorkerékpárok iránt, apró blokkokat szereltek a meglévő vázakba, amelyeket aztán áruszállításra alkalmas, háromkerekű kivitelben, nagy elülső puttonnyal is készítettek – ezek későbbi változatai még az ötvenes évek végén is hozzátartoztak a francia utcaképhez. Egyértelmű volt azonban, hogy csak egy forradalmian újszerű ötlet mentheti meg az iparágat. A Peugeot nem eggyel, hanem rögtön kettővel is előrukkolt: az emancipált hölgyek kedvence, az 1951-es Bima a mopedek; az 1953-as S55 pedig a robogók egyre duzzadó piacára biztosított belépést a márkának. Az olaszországi robogó műfajának francia átirata a modern Peugeot 203 szedánt idéző vonalaival kecses, elülső csomagterével pedig praktikus is volt. Utóbbit az évtized végére elveszítette, cserébe sokkal elegánsabb lett, méltó előfutáraként napjaink modern, dinamikus Peugeot-robogóinak. A nyolcvanas évektől fogva ezek uralják a francia márka palettáját, a legkülönfélébb oldalhajtásokat hozva, az elegánstól a minimalistán át a sportosig. A hetvenes években azonban nem a robogók, hanem a pedálos (később berúgókaros) segédmotorok határozták meg a piacot. A 100-as széria (a 101-től a 105-ösig) az eladási listák élére repítette a Peugeot-t, amelynek üzemeiből végeláthatatlan sorban áradtak ki a mopedek – évente akár 800 ezer példányban. A Peugeot 103 mindmáig kultikus darab, a gyűjtők nagy kedvence, nem utolsósorban a tervezőmérnökök szárnyaló fantáziájának köszönhetően: több tucatnyi, olykor markánsan eltérő változat született a modellből. Mielőtt végleg elkötelezte volna magát a robogók gyártása mellett, a Peugeot még egyszer visszakanyarodott gyökereihez: kis lökettérfogatú közúti és terepmotorkerékpárjai a hosszú életet megélt Antoine Peugeot (1910-2002) hagyatékát, a közúti motorsport és az expedíciós motorozás világát dicsőítették. ![]() Az elmúlt harminc évben a Peugeot neve egyet jelentett a robogókkal. A márka mérnökei egy percig sem nyugodtak babérjaikon, olyan innovatív megoldásokkal színesítve a kínálatot, mint a maga korában különösen modern akkutechnológiát alkalmazó, tisztán elektromos Scoot’Elec (1996), a sportmotorok műszaki és stíluselemeit felhasználó SpeedFight (1997), vagy a nagykerekű Looxor (2001), amellyel rossz minőségű utakon kényelmesebben és biztonságosabban lehetett haladni. 2002-ben piacra dobta blokkolásgátló fékrendszerrel szerelt robogóját (Peugeot Elystar), 2013-ban pedig színre lépett a Metropolis, a dupla első kerekének köszönhetően különösen stabil, opciós oldallégzsákjával pedig már a személyautókat idéző utasvédelmet nyújtó óriásrobogó. Kulcsszavak: autógyár, motorkerékpár, Peugeot
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A legjobb minősítés az ID.3 számára – Öt csillag az Euro NCAP teszten |
|
2020. október 22.
Magas minősítés minden vizsgálati kategóriában. A felnőttek és a gyerekek egyaránt magasfokú védelmet élvezhetnek az ID.3 modellekben.
|
![]() |
![]() Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjeit, a vizsgáztatók ugyanis minden kritérium szerint – a felnőtt és gyerekutasok, illetve a védettség nélküli közlekedők védelme, valamint a vezetői segédrendszerek terén – egyaránt kedvező minősítéssel ismerték el a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első modellt. „Nagyszerű siker teljes ID.-csapatunk számára” – hangsúlyozta Dr. Frank Welsch, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Autóink magas színvonalú biztonsága mindenkor különösen fontos számunkra, ezért az MEB-koncepcióban is már a kezdetektől tekintetbe vettük – amint az ID.3 öt csillaga is meggyőzően bizonyítja.” A felnőtt utasok védelmének értékelése többek között frontális és oldalirányú ütközések, valamint az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta traumák tesztjeire épül. Ezen ütközési vizsgálatok, illetve a gyors és biztonságos mentést és kiszabadítást szolgáló biztonsági megoldások értékelése alapján az ID.3 esetében 87 százalékos védelmi fok adódott a vezető és felnőtt utasai, valamint 89 százalék a gyerekutasok számára. ![]() A bennülők védelme mellett az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen hatékonyan védik gázolásveszély esetén az Automatikus vészfék-rendszerek (Automatic Emergency Braking; AEB) a közlekedés védettség nélküli résztvevőit. A tesztelők a szériafelszereltséghez tartozó további vezetői segédrendszerekre is nagy hangsúlyt fektettek. Pozitívum, hogy a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Vészfékasszisztens (Front Assist) az ID.3 mindegyik felszereltségi változatában rendelkezésre áll a fedélzeten. Első ízben a Volkswagennél, az ID.3 úgynevezett Középső légzsákot (Center Airbag) is tartalmaz első ülései között, amely például oldalirányú ütközés esetén megelőzheti a vezető és az első utas esetleges fejkontaktusát. Extrafelszerelésként a Volkswagen további high-end vezetői segédrendszereket is kínál. Ilyen a követési távolságot tartó és előretekintő sebességérzékeléssel kiegészített Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC), míg a Menetasszisztens (Travel Assist) egészen 160 kilométer/órás sebességig lehetővé teszi a támogatott vezetést. A Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam assist), a parkolóhelyről kiállást segítő funkcióval (Rear Traffic Alert) kiegészített Holttér-érzékelés (Blind Spot Sensor), a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) szintén nagyban hozzájárul a biztonságos, nyugodt vezetéshez. Kulcsszavak: elektromos autó, euro ncap, ID.3, törésteszt, volkswagen
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volvo Cars biztonsági szakértői a technológia segítségével támogatnák az autóvezetőket és mérsékelnék a figyelemvesztést |
|
2020. október 22.
Az okostelefonok és a fedélzeti érintőképernyők széles körű elterjedésével párhuzamosan egyre hangosabb vita alakult ki az autóvezetők figyelmét elterelő jelenségek, illetve azok veszélyei körül.
|
![]() |
![]() A vállalat saját biztonsági kutatásai és a viselkedéstudomány terén végzett munkássága arra engednek következtetni, hogy ha a megfelelő módon alkalmazzák, az autókba beépített modern technológia alkalmas a vezető figyelemvesztésének aktív mérséklésére, a közlekedés biztonságosabbá tételére, sőt: a sofőrök vezetési képességeinek és koncentrációjának a javítására is. „Könnyű azt mondani, hogy a telefon és az érintőképernyő a modern közlekedés egyetlen és legfőbb átka. A valóságban azonban mára egész életünk egy hatalmas figyelemeltereléssé vált.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának vezetője. „Tudjuk, hogy az emberek nem szántszándékkal veszítik el a koncentrációjukat, ám ettől még megtörténik. Késésben vagyunk az óvodába, stresszes a forgalom. Vagy egy pocsék nap után indulunk haza a munkából. Mindez befolyásolja az autóvezetők teljesítményét.” Malin Ekholm egy olyan különleges, közlekedés-biztonsági tematikájú webcast alkalmával beszélt ezekről a dolgokról, amelyet a Volvo szervezett meg október második hetében. Az első Volvo Stúdióbeszélgetés során a figyelemvesztésről, illetve egyéb, sürgető közlekedés-biztonsági problémáról értekezett a témák több szakértőjével. ![]() Egyes vélemények szerint az 1940-es években gyártott autók biztonságosabbak, mint a modern járművek – legalábbis a figyelemelterelés szempontjából, hiszen nem hogy képernyő vagy mobiltelefon nem volt akkoriban az autókban, de még rádió sem. Napjainkban azonban egészen máshogy működnek az autóvezetők – sőt, az egész társadalom. „Az a helyzet, hogy az emberek kapcsolatban kívánnak maradni barátaikkal és családtagjaikkal, menet közben is dolgozni és szórakozni szeretnének. A figyelemelterelésre pedig mindenki másképp reagál.” – magyarázta Malin Ekholm. „Ezért tehát ahelyett, hogy meg akarnánk változtatni ügyfeleinket, megpróbálunk mi alkalmazkodni hozzájuk. Arra törekszünk tehát, hogy a megfelelő módon használjuk a technológiát, hogy annak segítségével tehessük biztonságosabbá az autóvezetést.” A Volvo Cars a rendelkezésre álló technológiát aktívan arra használja, hogy megbirkózzon a figyelemvesztés veszélyeivel, és ezáltal a létező legbiztonságosabbak közé tartozó autókat építhessen. Az olyan aktív biztonsági rendszerek például, mint az automatikus vészfékező rendszer vagy a kormányzási segédlet olyankor siet a vezető segítségére, ha akár csak a másodperc tört részére elveszítik a koncentrációjukat, vagy valami eltereli a figyelmüket. ![]() „Ha szóbeli parancsokkal vezérelhetjük a Volvo gépkocsi legfontosabb funkcióit, nem kell elengednünk a kormányt, illetve mindvégig az úton tarthatjuk tekintetünket.” – mondta Malin Ekholm. „Az olyan aktív biztonsági rendszerek, mint a City Safety, az útelhagyást gátló technológia, vagy a frontális ütközést enyhítő funkció hatékonyan és szüntelenül figyelnek, nehogy baja essék a vezetőnek és utasainak.” A Volvo Cars meggyőződése, hogy mindezek mellett az utastérben elhelyezett kamerák, illetve más, a vezető viselkedését figyelő szenzorok segítségével hatékonyan csökkenthető a figyelemvesztés. Ezek a technológiák lehetővé teszik, hogy az autó közbeavatkozzon, amennyiben a nyilvánvalóan ittas vagy figyelmetlen vezető nem reagál a riasztásokra, és ezzel súlyos, akár halálos kimenetelű balesetet idézhet elő. Ez a bizonyos beavatkozás számos formát ölthet, a jármű sebességének korlátozásától kezdve a Volvo on Call segélyszolgálat riasztásán át egészen a végső megoldásig: a jármű aktív lelassításáig és biztonságos leparkolásáig. A Volvo Cars tervei szerint a Volvo átméretezhető SPA2 padlólemezének második generációjára épülő modellekben kezdi meg ezeknek a kamera alapú rendszereknek a beépítését. Kulcsszavak: autógyár, közlekedésbiztonság, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A JLR a repüléstechnikában használt eszközökkel fejleszti a jövő könnyű járműveit |
|
2020. október 22.
A repüléstechnológiai eszközöket a Jaguar Land Rover tesztelési és fejlesztési programjainak felgyorsítása érdekében alkalmazzák. Az autógyártó egy úttörő kutatásban vesz részt, amely során az új fémeket és kompozitokat különféle, szélsőséges időjárási- és terepviszonyok között tesztelik.
|
![]() |
![]() A Jaguar Land Rover egy úttörő kutatási kísérletben vesz részt, hogy tesztelje a jövő járműveiben használni kívánt fejlett könnyűfémek és kompozitok képességeit. A kétéves projekt részeként a vállalat a repülőgépipar számára kifejlesztett technológiát használ annak vizsgálatára, hogy az anyagok hogyan reagálnak különböző terepeken a különböző környezeti hatásokra. A jövőbeli Jaguar és Land Rover járművekbe tervezett új fémek és kompozitok mintáit repüléstechnológiai minőségű szenzorokba építik, amelyeket a világ legszélsőségesebb fizikai körülményei között tesztelnek, Észak-Amerikán át 400,000 km-en keresztül. Az érzékelők folyamatosan mérik az anyagok teljesítményét és megosztják az adatokat a Jaguar Land Rover brit termékfejlesztő csapatával. Ezekkel az információkkal a mérnökök pontosan megjósolhatják az anyag viselkedését a jövő járműveinek kidolgozása során – azzal a céllal, hogy a következő generációs könnyűfémek megfeleljenek a vállalat szigorú követelményeinek, valamint hosszabb élettartamúak és kiváló minőségűek legyenek. ![]() A Jaguar Land Rover a minőségbiztosítás és a gyártás vezető szereplőivel dolgozik együtt a jövő könnyű járműveinek fejlesztésén. A hatékonyság növelése és a károsanyag-kibocsátás csökkentése kulcsfontosságú része a Jaguar Land Rover „Destination Zero” programjának: zéró károsanyag-kibocsátás, zéró baleset, zéró forgalmi torlódás. Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, Jaguar Land Rover
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A harmadik negyedév európai értékesítési eredménye a Fordnál |
|
2020. október 21.
Rekordszintű SUV-eladások és továbbra is piacvezető hely az európai haszongépjármű piacon. A Ford a 3. negyedévben 299.632 (-4,2%) járművet értékesített a 20 hagyományos európai piacán, ami 7,6% piaci részesedést jelent.
|
![]() |
![]() A személyautók hibrid változatai népszerűek voltak a 3. negyedévben. 74%-os hibrid mixével a Puma hozta a legjobb mHEV-arányt. A nyár folyamásn Európában is bemutatkozott a konnektoros hibrid hajtást kínáló, hétüléses, terepen is jól használható, 3 literes Ford Explorer PHEV. A karizmatikus, fényűző kidolgozású és felszereltségű SUV-ból már több mint 1000 darab kelt el Európa-szerte. “Magyarország a vártnál jobban teljesített a 3. negyedévben, bár a tavalyi eredményt még mindig nem sikerült elérni. A haszongép-járművek piacát erősen felpörgette a házhoz szállítás és az online vásárlás megerősödése. Az új Puma értékesítése túlszárnyalta várakozásainkat, ráadásul a vásárlók 74 százaléka választotta a rendkívül takarékos, mégis erős EcoBoost Hybrid hajtásláncot.”- mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. "Magyarország az európai Ford országok között kiemelkedően teljesített, mind az első háromnegyed éves teljesítmény, mind a szeptemberi eladások alapján az előkelő második helyet foglaljuk el a piaci részesedés rangsorban. Itthon 1881 darab személy és haszonjárművet értékesítettünk szeptemberben, ami meghaladta a tavalyi év értékesítési darabszámait. ![]() Az első háromnegyedév értékesítési számai alapján ugyancsak a Ford vezeti a személy és kishaszonjármű összesített piacot 12,13 százalékos részesedéssel, és 12773 darabos értékesítéssel amely adat azonban már 20 százalékos visszaesést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest, köszönhetően a második negyedévben a COVID járvány miatt tapasztalt erőteljes piaci visszaesésnek" "Itthon még mindig a Focus a legkedveltebb személyautó modellünk (1358 db), bár a márciusban bemutatott új Puma eladásai (1305) már alig maradnak le mögötte. Haszonjárművek terén a személyszállító Tourneo Custom (2433db), és a nagyobb Transit (1815 db) mellett a Ranger (1539) népszerűsége is töretlen" - mondta el az ügyvezető. Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jorge Díezt nevezték ki a SEAT új formatervezési igazgatójává |
|
2020. október 21.
Jorge Díezt nevezték ki a SEAT új formatervezési igazgatójává, aki december 1-től látja el új feladatkörét. Jorge Díez csaknem 20 éves nemzetközi formatervezői tapasztalattal rendelkezik.
|
![]() |
![]() 2011 és 2014 között ő vezette a SEAT külső formatervezési részlegét, és dolgozott az Audi, valamint a Volkswagen németországi központjában is. Új beosztásában a vállalat kutatásért és fejlesztésért felelős alelnökének, Dr. Werner Tietznek lesz alárendelve. Jorge Díez 2019 júliusa óta töltötte be a Mitsubishi Motors Design Europe alelnöki posztját. A SEAT külső formatervezési vezetőjeként folytatott korábbi munkája során ő volt a barcelonai márka ikonikus modelljeinek egyik megalkotója, így például a harmadik generációs SEAT Leoné, a negyedik generációs SEAT Ibizáé és a SEAT Atecáé, mely a gépkocsigyártó történetében az első szabadidő autóként került piacra. Az Audinál töltött évei során olyan modelleket alkotott, mint a második generációs Audi TT és az első generációs Audi A7. Wayne Griffiths, a SEAT elnöke kiemelte, hogy „Jorge Díez az autóipar egyik legtehetségesebb formatervezője. Keze nyoma ott van számos kulcsfontosságú autónkon így például az elmúlt évtizedben piacra került Leonon, az Atecán és az Ibizán. Nagyszerű hír, hogy visszatér a SEAT-hoz. Nemzetközi tapasztalata, a barcelonai inspiráció, valamint a SEAT és a CUPRA márkák értékei tükröződnek majd azokban a modellekben, amelyeket a következő években vezetünk be a piacra. " ![]() Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke kijelentette: „Nagy örömmel üdvözöljük a hozzánk visszatérő Jorge Díezt, aki formatervezői csapatunkat vezeti majd. Szakértelmével és elkötelezettségével biztosított a kiemelkedő formatervezési nyelv a jövőbeli SEAT és CUPRA modellek számára.” Jorge Díez ipari formatervezési szakon műszaki mérnökként, a valenciai Cardenal Herrera Egyetemen végzett, illetve autótervezési szakon szerzett mesterfokozatot a Valenciai Műszaki Egyetemen és a londoni Királyi Művészeti Főiskolán. A SEAT új formatervezési igazgatója szinte teljes karrierjét a külső formatervezéssel töltötte. Hét évig dolgozott az Audinál Ingolstadtban, és 2008-ban a SEAT külső formatervezési részlegéhez került. 2010-ben a Volkswagen vezető formatervezőjéévé nevezték ki Wolfsburgban, majd egy évvel később a SEAT külső tervezésének vezetőjévé léptették elő. Díez 2014-ben tért vissza az Audihoz a müncheni Automotive Konzept Design igazgatójaként, és olyan márkákon dolgozott, mint az Audi, a Lamborghini és a Ducati. Három évvel később az Audi Studio 4 külső formatervezésének vezetőjévé léptették elő. 2019 júliusában kinevezték a Mitsubishi Motors Design Europe alelnökévé, amely posztot a SEAT-hoz való csatlakozásáig töltötte be. Kulcsszavak: autógyár, formatervezés, seat
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 12280 | Megjelenítve: 171 - 180 |