Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 171 - 180
Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO

2020. január 17.
A még 1895-ben alapított ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártóinak egyike. A ŠKODA AUTO világszerte számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 125 esztendős jubileumát.
Részletek

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO



Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett autógyártása kezdetének 115. évfordulóját, de a márka számos történelmi jelentőségű modellje is idén tartja jubileumát.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártói közé tartozik. Ezen egyedülálló sikertörténet sarokkövei alapítóink, Václav Laurin és Václav Klement bátorsága és találékonysága, ami egyszerre kötelezettség és ösztönzés is számunkra, hogy virágzó jövő felé vezessük a vállalatot. Pontosan ezt tesszük ’Stratégia 2025’ programunkkal, puszta autógyártóból ’A legjobb mobilitási megoldásokat kínáló Simply Clever vállalattá’ (’Simply Clever Company for the Best Mobility Solutions’) alakítva át a ŠKODA AUTO szervezetét.”

Ennek megfelelően a ŠKODA AUTO 2020-ban is következetesen folytatja útját az elektromos mobilitás felé, s az év első felében bemutatja a VISION iV sorozatgyártású változatát. Ezzel a vállalat megalapításának 125. évfordulója egyben új korszak kezdetét is jelenti a márka számára, e tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell ugyanis az első olyan gépkocsija, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. Jelenlegi termékoffenzívája keretében 2019-től 2022 végéig a ŠKODA harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerű.

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO

Annak alapjait, hogy a ŠKODA mára nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, alapítói, Václav Laurin és Václav Klement még 1895 decemberében fektette le, amikor a közép-csehországi Mladá Boleslav városában kerékpárok javításával és gyártásával kezdtek foglalkozni. A róluk elnevezett Laurin & Klement vállalat már rövidesen több tucat változatban két- és háromkerekűek sokaságát kínálta, a motorkerékpárok gyártása pedig 1899-ben vette kezdetét. Műszakilag innovatív modelljeik hamarosan többek között Angliában, az egyik legigényesebb exportpiacon is keresettnek számítottak.

A Voiturette A formájában már 1905-ben bemutatkozott az első Laurin & Klement gépkocsi, amely gyorsan a mindennapok igényes minőségű, s előnyös ár/érték-arány jellemezte autójává lépett elő. Az L&K széleskörűen bővítette modellkínálatát, s hamarosan nagyteljesítményű sportkocsikat, illetve haszonjárműveket is kínált, amelyek szerte a világon meggyőzték a járművezetőket. 115 év múlva az autógyártó immár több mint száz piacon aktív és évente 1,24 millió járművét szállítja ki világszerte ügyfeleinek.

A sikertörténet folytatásának alapjául a Laurin & Klement és a Škoda gépgyártó konszern 1925-ös egyesülése szolgált, amellyel biztosított volt a további növekedéshez szüksége tőke. Ettől kezdve tűnt fel a Mladá Boleslav-i járművek márkaemblémáján a szárnyas nyíl motívuma.


Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO

A ŠKODA AUTO számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 2020-ban 125 esztendős évfordulóját, a vállalat dolgozói, valamint a márka és az autózás rajongói számára egyaránt. Ennek keretében például a vállalat történelmi szempontból meghatározó modelljei vezetéssel egybekötött rendezvényeken vesznek részt Kínában, Indiában, illetve más nemzetközi piacokon. Az ünnepi év csúcspontjaként a világhírű Cseh Filharmonikus Zenekar különleges koncertje szerepel a tervekben, de a ŠKODA széleskörű marketing- és kommunikációs kampányt is indít a jubileumi év alkalmából, többek között az autógyártó a közösségi hálózatokon működő összes csatornáján és a vállalat saját ŠKODA Storyboard weboldalán – a „Vezető leleményesség 1895 óta” („Driving inventiveness since 1895”) szlogen alatt.

A cég története során immár számos történeti szempontból is jelentős ŠKODA modell gördülhetett ki a csehországi és a nemzetközi termelési helyszínekről, amelyek közül néhány szintén 2020-ban ünnepli világpremierje vagy piaci bevezetése jubileumát. 85 évvel ezelőtt, 1935-ben mutatta be például a ŠKODA áramvonalas karosszériájú, izgalmas 935 Dynamic modelljét, míg 60 esztendeje, 1960 szeptemberében a Brnói Nemzetközi Gépipari Vásáron debütált az első ŠKODA OCTAVIA COMBI. A 2+2-üléses, elegáns ŠKODA 110 R kupé 1970-ben jelent meg, s idén immár húsz esztendeje a nagysikerű FABIA COMBI első generációja piaci bevezetésének. A ŠKODA AUTO gazdag versenysport-hagyományait idézi Václav Bobek és Jaroslav Netušil indulásának 70. évfordulója Le Mans 24-órás versenyén, akik 1950-ben egy ŠKODA Sport volánja mögött a gyári csapat színeiben álltak rajthoz.

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO


Kulcsszavak: autógyár, évforduló, skoda
 
Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben A Daimler felavatta új romániai üzemét A Daimler felavatta új romániai üzemét SEAT-ok az Olimpia jegyében SEAT-ok az Olimpia jegyében Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Magára talált az európai autópiac Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést
 
Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

2020. január 17.
A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli, magával ragadó 3D-s hangrendszere kiválóan szól, miközben a jármű belső felületét használja hangképzésre. A Continental Ac2ated Sound rendszere akár 90%-kal könnyebb és kisebb lehet a hagyományos megoldásoknál.
Részletek

Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

A Las Vegas-i CES 2020 kiállításon a Continental technológiai vállalat és a hang specialista Sennheiser egy, a járművek belső felületét felhasználó, hangszóró nélküli hangrendszert mutatott be. Ez a különleges megoldás valósághű, magával ragadó hangokkal tölti meg a jármű belterét. A két cég a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D audio technológiáját integrálja a Continental Ac2ated Sound hangrendszerébe. A Continental innovatív koncepciója teljesen felhagy a hagyományos hangszórókkal, ugyanis ezek helyett a jármű egyes belső elemei szolgáltatják a hangokat. A Sennheiser AMBEO Mobility megoldásának felhasználásával lélegzetelállító, 3D-s hangzás hozható létre, amely hihetetlenül részletesen és élethűen öleli körül az utasokat. A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound akár 90 százalékkal könnyebb és kisebb lehet, így nem csupán a lehető legjobb hangminőségre képes, hanem optimális a helykihasználása, illetve kicsi a súlya, amely szigorú elvárás az elektromos autók esetében.

„Az Ac2ated Sound létrehozásához az akusztika, az infotainment és a járműkialakítás területein szerzett szakértelmünket használtuk fel. A Sennheiser mérnökei segítettek abban, hogy úttörő hangrendszerünk még innovatívabb és különlegesebb legyen” - mondta Helmut Matschi, a Continental igazgatótanácsának tagja, a Vehicle Networking and Information üzleti terület vezetője. „Együttműködésünk során olyan hangrendszert fejlesztettünk ki, amely szinte a semmiből hoz létre kiváló hangminőséget. Emellett az Ac2ated Sound-nak minimális a mérete és a súlya is. Ez a fajta fenntarthatóság zene a füleinknek a Continentalnál.”

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hangtechnikai tapasztalatainkat és az AMBEO Mobility szoftvert a Continental Ac2ated Sound rendszerének a szolgálatába állíthatjuk. Magával ragadó és természetes hangélményt hoztunk létre, amely új lehetőségeket nyit a hangtechnológia területén” - magyarázta dr. Andreas Sennheiser, a Sennheiser társ-vezérigazgatója.

Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

A vállalat másik társ-vezérigazgatója, Daniel Sennheiser hozzátette: „Az AMBEO magával ragadó megoldásai a lehető legmagasabb minőséget nyújtják a hangfelvétel, a feldolgozás, és a visszajátszás során. Fontos tényező, hogy a lélegzetelállító, magával ragadó hang élvezetéhez nincs szükség külön 3D-s hangforrásokra. Az AMBEO Mobility térbeli algoritmusa bármilyen sztereó anyagot különleges hangélménnyé képes változtatni. Azzal, hogy a szabadalmaztatott algoritmus intelligens módon elemzi a tartalmat, művészi módon keveri újra a hangot, az érzelmekre ható mély élményt nyújt - az utas szinte a zene részévé válik.”

A jármű hangszerré alakítása

A klasszikus vonós hangszerek technológiája adta az ötletet: a fából készült test zengőkamraként működik - ehhez hasonlóan a speciálisan kifejlesztett elemek kapcsolatba lépnek a jármű belső terének bizonyos felületeivel. Az eredmény a rendkívül természetes hanghatás, az utasok úgy érezhetik magukat, mintha egy koncertteremben ülnének, ahol körülveszi őket a zene. Továbbá a hagyományos hangszórós rendszerekhez képest - amelyek akár 40 kilót is nyomhatnak - ez a megoldás sokkal könnyebb. A már meglévő felületek használatával az Ac2ated Sound jóval kisebb helyet foglal el, így akár 75-90 százalékos csökkenést is el lehet érni a hagyományos rendszerekhez képest.

A „láthatatlan” hangtechnológia használatával a jármű tervezői és gyártói még többet hozhatnak ki az autó belső teréből, mivel ezentúl nem kell foglalkozniuk az értékes helyet elfoglaló hangszórók minél praktikusabb elhelyezésével. Az Ac2ated Sound esetében számos alkatrész feleslegessé válik, mivel a jármű felületei úgy rezegnek, mint egy hangszóró membránja. Ilyen lehet például az A oszlop vagy az ajtó burkolata, a tető borítása, de akár a hátsó polc is, melyeket, ha megrezegtetnek, különféle frekvenciatartományban képesek hangot adni. A Continental és a Sennheiser a CES 2020 kiállításon mutatta be a futurisztikus hangrendszerét, ahol a látogatók megtapasztalták, hogyan reagál a rendszer az új kihívásokra, vagyis arra, hogyan lehet csökkenteni a súlyt és a térfogatot úgy, hogy közben nem áldozzák fel a hangminőséget.

Kulcsszavak: CES, continental, kiállítás, Sennheiser
 
Magyarok a Világ Járműgyártásában Magyarok a Világ Járműgyártásában Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Európa két legnagyobb gumiabroncs-gyártójának közös téli promóciója óriási sikert aratott Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán
 
A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

2020. január 16.
2019-ben a Volkswagen márka világméretekben 6.278.300 járművet szállított ki, így 0,5 %-kal meghaladta az  előző év adatait.
Részletek

A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

A márka az általánosan visszaeső piacokon a márka jelentősen növelte piaci részesedését. A kiszállított mennyiség növelését sikerült elérni Európában, Dél-Amerikában, Ázsia-Csendes-Óceániában  és az Egyesült  Államokban.  A megelőző évhez képest jelentősen növekedett az ügyfelek érdeklődése az elektromos Volkswagenek iránt, melyekből öbb mint 80.000 darabot szállítottak ki, és körülbelül 60% -os piaci  növekedésnek felelt meg.

Ralf Brandstätter, a  Volkswagen Személyautók márka vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: „Az ID.3-mal   és a Golf 8-cal sikeresen mutattunk be komoly újdonságnak számító termékeket, és következetesen koncentráltunk a bevételek növelésére. A digitális átalakulás ütemterve, amelyben megállapodtunk a munkavállalók képviselőivel és amelyet most végre kell hajtani, szintén kulcsfontosságú hozzájárulást jelent majd a hatékonyság javításához, és a jövőben célok megvalósításához. Fegyelmezetten folytatjuk a munkát a költségek csökkentése érdekében, azért, hogy meg tudjuk valósítani a szükséges, a  jövőbe mutató  beruházásokat. A fantasztikus csapatteljesítménynek köszönhetően a nehéz piaci környezet ellenére meghaladtuk a 2018-as  év magas kiszállítási szintjét. “
 
Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatóságának értékesítésért felelős tagja elmondta, hogy „2019-ben piaci részesedésünk jelentős növelésével megerősítettük globális piaci pozíciónkat. Ez egyértelmű jele annak, hogy márkánk erős,  termékeink és szolgáltatásaink pedig versenyképesek,  és értékesítési szervezetünk is jól teljesít.  Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek, valamint márkakereskedő partnereinknek és csapatuknak a bizalmukért,  lojalitásukért és szenvedélyes elkötelezettségükért. ”
 
A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

A Volkswagen márka a most véget ért esztendő folyamán jelentősen előrehaladt az elektromos program terén.  Az előző évhez képest a kiszállított elektromos járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80.000 darabot. Az ügyfelek több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek pedig    plug-in hibridek mellet döntöttek.  A legnépszerűbb modell ismét az e-Golf  volt, több mint 35.000 darabos kiszállítással.

A kiszállítások 2019-ben a régiók  és piacok szerint a  következőképpen alakultak:
 
Európában a Volkswagen 1.763.800 járművet szállított ki, ami 0,9 százalékos növekedést jelentett. Nyugat-Európában 1.466.200 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 1,8 százalékos növekedést hozott. Az 5,3 százalékos növekedés még hangsúlyosabbá tette a német piacot, ahol 569.900 ügyfél vehette át az új  gépkocsiját.  Közép- és Kelet-Európában a kiszállítások 4 százalékkal 267.600 darabra csökkentek.

Észak-Amerikában az összes kiszállítások mértéke 1,6 százalékkal 564.900 gépkocsira csökkent. Ugyanakkor a  különböző piacokon a folyamatok is eltérőek voltak. Az Egyesült Államokban a márka a visszaeső ottani piacon 2,6 százalékkal növelte  kiszállításait, (363.400 darab), és így növelni tudta piaci részesedését. Mexikóban a márka stratégiájának elmozdulása a nagyobb jövedelem-orientáció felé eredményesnek bizonyult. Az alacsonyabb jövedelmezőségű piaci szegmensekben a kínálat csökkent, és a visszaeső teljes piacon a kiszállítások 10,3 százalékkal estek vissza (132.400 darab).


A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

Dél-Amerikában, ahol a teljes piac csökkent, a márka 3,7 százalékkal, 491.500 gépkocsira növelte kiszállításait, és ezáltal a márka jelentősen növelte piaci részesedését is. Ez a pozitív fejlemény Brazíliának köszönhető, ahol  391.800 ügyfél vehette át új Volkswagenét, ami 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg. A márkát Argentínában is érintette a teljes piac komoly visszaesése,  az általánosan is kihívást jelentő gazdasági helyzetben. Az országban a kiszállítások 40,6%-kal,  55.900 gépkocsira csökkentek.

 Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen márka 0,8 százalékkal, 3.312.500 gépkocsira növelte kiszállításait.  A legnagyobb piacnak számító Kínában   a kiszállítások 1,7 százalékkal, 3.163.200 járműre növekedtek, annak ellenére, hogy az ottani teljes piac csökkent. A Volkswagen Kínában így továbbra is a legnépszerűbb márka, és jelentősen bővítette piaci részesedését. Ebben a pozitív fejleményben kulcsfontosságú hajtóerőnek bizonyult a  további piaci szegmensek lefedését célzó termék offenzíva,  amelyet az ügyfelek nagyon jól fogadtak.  Szeptemberi bevezetése óta az új JETTA al-márka 43.000 gépkocsit  adott át az ügyfeleknek, és ezzel az elmúlt években Kínában ez lett a legsikeresebb új márka. Ezzel egy időben a Volkswagen folytatta elektromos autó offenzíváját, és hét elektromos modellt kínál Kínában.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen
 
A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet Átadásra került a legelső Nissan Pulsar Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Ismét Ford-ból fogyott a legtöbb Magyarországon Magyar retróbusz a T6-osból Magyar retróbusz a T6-osból Továbbra is szeretjük a Fordot Továbbra is szeretjük a Fordot Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt
 
Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója

Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója

2020. január 16.
A Hyundai csoporthoz tartozó Genesis luxusmárka hosszas előkészítés után Szöulban leleplezte a GV80 hobbiterepjárót, amely kialakításával és előremutató biztonsági és kényelmi felszereléseivel készen áll a világ meghódítására.
Részletek

Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója

Számos pletyka és kémfotó után a Genesis hivatalosan is bemutatta GV80 modelljét, a márka első valódi szabadidő-autóját. A GV80-assal a Genesis márka számos különböző újdonságot, újítást mutat be, köztük egy új fejlesztésű hathengeres dízelmotort, útviszonyokat előjelző elektronikus vezérlésű felfüggesztést és aktív zajszűrőt. Az bemutató rendezvényre és a média tesztvezetésre a Koreai Nemzetközi Kiállítási Központban (KINTEX) került sor Szöulban - í­rja a genesishirek.blogspot.com.

A GV80 elnevezésében a „V” a sokoldalúság olyan szintjét képviseli, amelyet csak egy Genesis SUV kínálhat. A szériagyártású GV80 az azonos nevű GV80 Concept jövőképét valósította meg, amelyet először a 2017-es New York-i autókiállításon mutattak be. „A GV80 a Genesis innovatív szellemiségének lényegét képviseli" – mondta William Lee, a Genesis ügyvezető alelnöke és globális vezetője. „A GV80, az első luxus hobbiterepjárónk bevezetésével egyidejűleg egy új fejezetet nyitunk a Genesis számára."

Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója

A GV80 az eddigi G70, G80 és G90 limuzinok palettájához csatlakozik. A GV80 belső és külső stílusa a Dél-Koreában, az Egyesült Államokban és Németországban működő Genesis Design stúdiók közötti együttműködés eredményeként született meg. „Nagyon élveztük a kihívást, hogy azAtletikus Elegancia formanyelvet egy hobbiterepjáróra is alkalmazhatjuk.” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group formatervezési részlegének alelnöke. "A pontos arányok és a részletekre való figyelem jelzi, hogy a GV80 hű maradt a Genesis formatervezési elveihez."

A Genesisre jellemző formatervezési elemek azonnal láthatók a GV80-on is, minden szempontból. Az Erőd hűtőrács hangsúlyos és összhangban a GV80 pozicionálásával. A parabolikus vonal finoman, precízen halad az oldalak mentén, amelyet minden kerék felett újabb ívek hangsúlyoznak, Kiemelve ezzel az autó kiállását és megjelenését. A négy részre osztott lámpatestek, kifinomult világítási technológiával rendelkeznek. „A négylámpás grafika a Genesis formanyelvének leginkább felismerhető és egyedi vonása, mivel a legegyszerűbb vonalak egyértelmű identitást közvetítenek" – mondta Donckerwolke. "A jövőben két vonal meghatározza a Genesist."

Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója
Kulcsszavak: bemutató, Genesis, GV80, új modell
 
RCZ R a Peugeot legerősebb modellje RCZ R a Peugeot legerősebb modellje Az új BMW M4 GTS egyenesen a versenypályákra termett Az új BMW M4 GTS egyenesen a versenypályákra termett Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Megérkezett a Genesis első hobbiterepjárója Jövőre érkezik a Ford Edge A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8
 
Az új Civic Type R leleplezésével indította 2020-at a legendás japán vállalat

Az új Civic Type R leleplezésével indította 2020-at a legendás japán vállalat

2020. január 15.
Nagy lendülettel kezdte meg az évet a Honda, a hamamatsuiak ugyanis az új Civic Type R bemutatásával indították 2020-at.
Részletek

Az új Civic Type R leleplezésével indította 2020-at a legendás japán vállalat

A nagy teljesítményű hot hatch a Tokiói Autószalonon állt először nagyközönség elé, ahol a látogatók és a rajongók egyaránt megcsodálhatták a minden eddiginél látványosabb formavilágot.

Ikonikus színnel bővült az NSX fényezéseinek választéka

A hárommotoros, hibrid NSX szupersportkocsi idén már „Indy Yellow Pearl II” névre keresztelt fényezéssel is megrendelhető. Ezt a múltidéző tónust eredetileg az első NSX-nél és S2000-nél vezette be a gyártó.

Az NSX (ti. New Sports eXperience, szabadfordításban „új sportos vezetési élmény”) a Honda kiemelkedő teljesítményének és technikai fejlettségének szimbóluma, s nevének megfelelően a szupersportkocsik nyújtotta élményt hivatott még magasabb szintre emelni. Jelenlegi verziója megőrizte az ősmodell legnemesebb vonásait, ugyanakkor a Honda legújabb, forradalmi műszaki megoldásait is kamatoztatja. Ez egy vezetőközpontú, XXI. századi autó, amelyben a sportkocsik kortalan értékeihez társulnak a következő generációs, fejlett sporthibrid hajtáslánc előnyei.

Az új Civic Type R leleplezésével indította 2020-at a legendás japán vállalat




Kulcsszavak: bemutató, Civic Type R, honda, új modell
 
LS+: a jövő Lexusa együtt tanul a felhasználóval LS+: a jövő Lexusa együtt tanul a felhasználóval Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó Extravagáns kisugárzás Extravagáns kisugárzás Az új Civic Type R leleplezésével indította 2020-at a legendás japán vállalat A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster Karakteresebb lett az új Micra Karakteresebb lett az új Micra
 
A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással

A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással

2020. január 15.
150 000 kilométer elektromos meghajtással – majdnem négyszer a Föld körül. Az eddigi alkalmazás egyúttal széles körű tapasztalatot is jelent, amelyre a DAF a CF Electric tehergépkocsi több ügyfélnél való felhasználása során tett szert.
Részletek

 A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással

A VDL elektromos meghajtástechnológiával felszerelt, korszerű járműveket az ügyfelek naponta használják például élelmiszerek és konténerek szállítására.
 
A DAF CF Electric tehergépkocsit júniusban a Green Truck Logistics Solution 2019 díjjal, vagyis a környezetbarát tehergépkocsiknak járó 2019-es díjjal tüntették ki, amelyet az európai logisztika területén bevezetett innovatív és fenntartható új technológiák képviselőinek adományoznak. Egyre több város tervezi, hogy a közeljövőben csak kibocsátásmentes és szinte teljesen csendes járműveket engedjen be a városközpontba. A DAF CF Electric típust pontosan az ilyen igényekre válaszul fejlesztettük ki.
 
Korlátozott számú értékesítés
 
Egy évvel ezelőtt került sor az első CF Electric átadására, és az elmúlt időszakban a DAF a hat teljesen elektromos tehergépkocsival sok tapasztalatot szerzett. Ez többek között egy olyan típusváltozatot eredményezett, amelyet a cégen belül csak a Phase 2 névvel illetnek, ez a jármű új generációs szoftverekkel és új műszerfallal rendelkezik.
 

 A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással

„Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol a CF Electric típust már elkezdhetjük kis számban értékesíteni” – vélekedett Richard Zink, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Évente pár tucat ilyen járművet tervezünk eladni. A kiváló minőség biztosítása érdekében folyamatos felügyelet mellett indítjuk el a termelést. Ezzel párhuzamosan lépésről lépésre felépíthetjük szolgáltatáshálózatunkat. A CF Electric vontató már kapható Hollandiában, Belgiumban és Németország Észak-Rajna-Vesztfália tartományában. A helyi akkumulátortöltő infrastruktúrától és a vevőszolgálati lehetőségektől függően Európa más részein történő értékesítést is tervezünk.”
 
Esettanulmány

 
A CF Electric használata segített az ügyfeleknek az elektromos meghajtású tehergépkocsik alkalmazási területének pontos meghatározásában, és megtapasztalhatták, hogy mit nyújtanak az ilyen járművek a mindennapi használat során. Az első hetekben ugyan a CF Electric 100 km-es hatósugarát csak korlátozott mértékben használták ki, bizonyos szállítmányozók azonban már napi 250 km-nél tartanak. „A titok nyitja az utak okos és előrelátó megtervezése.” – fűzi hozzá Richard Zink. „Az akkumulátorok gyors töltésének képessége – a megfelelő készülékkel alig több mint 30 perc alatt teljesen feltöltött állapot érhető el – azt jelenti, hogy szükség esetén a hatótávolság gyorsan növelhető.
 

 A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással

A hét 7 napján, napi 18 órában
 
A DAF ügyfelei, a holland Jumbo, a Simon Loos és a Tinie Manders Transport, illetve a német Rhenus Group egyaránt használnak flottáikban CF Electric tehergépkocsikat. A Tinie Mandersnél is intenzíven használják az elektromos tehergépkocsit. A vontató már több mint 30000 kilométert megtett, és a hét hat napján reggel hattól éjfélig rója az utakat. A legtöbb rövid út az eindhoveni régióban fordul elő.
 
„A CF Electric ugyanolyan megbízható, mint bármely más DAF-tehergépkocsi” – mondja Eveline Manders, a Tinie Manders Transport társigazgatója. „Az elektromos tehergépkocsival megtett utak tervezése és a járművek vezetése más gondolkodásmódot igényel. Azt kell elérni, hogy az útvonal illeszkedjen a tehergépkocsihoz, nem pedig fordítva. A tehergépkocsi optimális használata érdekében fontos, hogy a be- és kirakodás során feltöltsék a tehergépkocsi akkumulátorait. Ha ezt a két dolgot figyelembe veszik, az elektromos tehergépkocsi a városi áruterítés kiváló alternatívája lehet.”
 
A közelmúltban a DAF és a VDL Groep bejelentette, hogy négy teljesen elektromos, háromtengelyű CF Electric hulladékgyűjtő tehergépkocsit jelentetnek meg a városokban fellelhető visszamaradt termékek kibocsátásmentes összegyűjtéséhez.


Kulcsszavak: CF Electric, daf, DAF Trucks, elektromos kamion
 
Bemutatkozik a Volvo Trucks első teljesen elektromos teherautója Bemutatkozik a Volvo Trucks első teljesen elektromos teherautója Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben Új rekordokat ért el a DAF 2012-ben A DAF 2016-os Commercial Fleet Awards díjakat kapott A DAF 2016-os Commercial Fleet Awards díjakat kapott A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással A dán Mike Christensen a legjobb európai DAF-szerelő
 
A Porsche 2019-ben tíz százalékkal növelte eladásait

A Porsche 2019-ben tíz százalékkal növelte eladásait

2020. január 14.
A stuttgarti sportautó-gyártó termékei minden eddiginél népszerűbbek: 2019-ben a Porsche 280.800 járművet adott át ügyfeleinek – tíz százalékkal többet, mint az előző évben.
Részletek

A Porsche 2019-ben tíz százalékkal növelte eladásait

A Cayenne és a Macan modellsorozatok különösen jelentős növekedést mutattak: a Cayenne-ből világszerte 92.055 példány talált gazdára, amely 29 százalékos növekedést jelent. A jelenlegi modell 2019-től elérhető az összes piacon és nemrégiben a konnektoros hibrid változata is bemutatkozott. Tavasszal érkezett a piacra a Cayenne Coupé, a még dinamikusabb változat. Összesen 99.944 Macan kulcsát adták át az ügyfeleknek – ez 16 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest.

„Örömmel fogadjuk a nagyszerű eredményt, amely egyértelműen mutatja az ügyfelek elkötelezettségét sportautóink iránt, és büszkék vagyunk rá, hogy újfajta hozzáállással még jobban sikerült megerősítenünk márkánk népszerűségét és az ügyfélélményt,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG marketingért felelős vezetője. „Optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy 2020-ban is fenn tudjuk tartani a kimagasló keresletet – köszönhetően számos új modellnek és a Taycan előrendeléseinek.”

Legnagyobb növekedés Németországban és Európában

A vállalat hazai piacán és a teljes európai piacon a Porsche 2019 legnagyobb növekedését érte el 15-15 százalékos eredménnyel. Németországban 31.618 járművet adtak át, Európában pedig 88.975 példány talált gazdára. A sportautó-gyártó két legnagyobb piacán is növekedés volt tapasztalható. Kínában 86.752 autót értékesítettek, amely nyolc százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Az USA-ban a Porsche szintén 8 százalékos gyarapodást könyvelhetett el, 61.568 átadott gépjárművel.

Mindez annak ellenére volt tapasztalható, hogy a sportautó-márka szerint mindkét piac gazdasági körülményei gyengültek. Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten 116.458 Porschét adtak át – ez 2018-hoz képest hét százalékos növekedés.

A Porsche 2019-ben tíz százalékkal növelte eladásait
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
A Porsche 2019-ben tíz százalékkal növelte eladásait Növelte forgalmát és nyereségét a Mitsubishi Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik Az új TT Roadster -  Dinamizmus a szabad ég alatt Az új TT Roadster - Dinamizmus a szabad ég alatt
 
Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac

Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac

2020. január 14.
Bár a múlt évet újabb jelentős növekedéssel zárta a magyar újautó-piac, az idei évben megtorpanásra lehet számítani. A lízing továbbra is kulcsszerepet kap a piacon, de a finanszírozásban is lassabb lehet a bővülés.
Részletek

Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac

Közel 158 ezer új autó kelt el a magyar piacon 2019-ben, ez 16 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, a 2017-es 116 ezres eladásokhoz képest pedig több mint 35 százalékos emelkedésnek felel meg. Vagyis a magyar újautó-piac újabb évet zárt jelentős növekedéssel. Az új kisteherautók piacán is számottevő volt a növekedés: több mint 26 ezret adtak el belőlük, ez több mint 15 százalékos pluszt jelent éves szinten.

Az idei évben ugyanakkor már megtorpanhat az utóbbi években látható folyamatos növekedés a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) 2020-ra vonatkozó előrejelzése alapján. Erdélyi Péter, az MGE elnöke szerint az idén 155 ezer új autót és 26 ezer kisteherautót adhatnak el az idén, ami mindkét kategóriánál stagnálást jelentene. A használt gépkocsik piacának bővülése 2019-ben megállt, a 156,5 ezres tavalyi darabszám éves összevetésben 2 százalékos visszaesést jelent.    

A járműpiacon az eddigiekhez hasonlóan továbbra is kulcsfontosságú szerepe lesz a lízingcégeknek: az új személyautóknál 10-ből 4 darabot lízingkonstrukció segítségével adnak el a kereskedők. Arról nem beszélve, hogy a kis- és nagyhaszongépjárműveknél még jelentősebb a lízing aránya. A Lízingszövetség az autópiaci szakértőkhöz hasonlóan óvatosan tekint a 2020-as évre, a korábbi évek két számjegyű növekedéséhez képest visszafogottabb növekedésre számít a járműfinanszírozásban. (Ehhez hozzá tartozik, hogy míg a korábbi években a növekedés elsősorban a magánszemélyek finanszírozásában volt tapasztalható, addig 2019-ben a céges vásárlások és lízingügyeletek száma nőtt nagyobb mértékben, meghaladva a piac általános bővülését is.)

A Lízingszövetség 2020-ra azzal számol, hogy akár a finanszírozott összeg akár a darabszámok stagnálása esetén is növekedni fog. A személygépkocsik árának emelkedésével tovább nőhet ugyanis a lízing jelentősége: vélhetően többen fognak élni ezzel a lehetőséggel, hogy saját forrásaikat kiegészítsék, másrészt az egy ügyletre eső kihelyezés is magasabb lesz.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac A Mazdánál rekordnövekedés az első negyedévben Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac Több mint 12 százalékkal nőttek a Mercedes-Benz eladásai Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója Rekord magasan zárt a BMW Group októberi értékesítési mutatója
 
Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus

Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus

2020. január 13.
A Lexus 87.206 új járművet értékesített 2019-ben Európában, ami új rekordot jelent: a környezetbarát japán luxusautógyártó ugyanis ezzel 14%-al több új autót adott el a kontinensen mint az előző évben, így az egyik leggyorsabban növekvő autómárka volt a régióban.
Részletek

Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus

Mindez komoly eredmény a kontinens luxusautó piacának zöldülése szempontjából, az európai értékesítéseit alig hat év leforgása alatt több, mint kétszeresére növelő Lexus nyugat-európai értékesítésének ugyanis több, mint 96%-át tették ki a városi forgalomban akár 80%-ban is tisztán elektromos üzemmódban közlekedő öntöltő hibrid elektromos modellek.
 
87.206 jármű eladásával a Lexus új értékesítési rekordot állított fel 2019-ben, és immár zsinórban hatodik éve könyvelhet el folyamatos növekedést. Ez a teljesítmény 14%-al múlja felül a 2018-as eredményt, így a Lexus a régió egyik leggyorsabban gyarapodó autómárkájának számít.

A Lexus két fontos új modellel nyitott 2019-ben: az egyik az UX volt, amivel a márka belépett a kompakt méretű luxus crossoverek piacára, a másik autó pedig az új generációs ES üzleti szedán, aminek forgalmazása egyben az ES-sorozat nyugat-európai bevezetését is jelentette.  Mindkét modell remekül teljesített. 20.943 darabos eladásával az UX 5%-os részesedést szerzett a prémium szegmensben: ez a legmagasabb érték, amit bármelyik Lexus-modell az európai piacon produkált.

Az ES eladása több mint háromszorosára növekedett, elérve a 238%-os növekedési értéket, ami elsősorban a jó nyugat-európai fogadtatásnak (4.292 db) volt köszönhető, illetve annak, hogy a modell megerősítette jelenlétét a keleti piacokon (2.317 db, +33%). Szintén fontos esemény volt az új RX októberi bevezetése is, ami 23%-al magasabb értékesítést jelentett a luxus-SUV számára 2019 utolsó negyedévében.

Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus

Az NX közepes méretű crossover tavaly is a legkelendőbb modellnek bizonyult 24.309 darabos eladással, hatásosan hozzájárulva ahhoz, hogy a Lexus crossover- és SUV-értékesítése 26%-aé  69.449 darabra nőtt. 2000 óta több mint félmillió Lexus SUV talált gazdára Európában.

A világ legzöldebb luxusautógyártójaként ismert Lexus ráadásul rekordnak számító 58.149 darab öntöltő hibrid elektromos autót értékesített 2019-ben Európában, amivel a márka vezető szereplőnek számít a prémium piac elektromos hajtásláncokra való átállításában. Az öntöltő hibridek a vállalat nyugat-európai eladásainak 96%-át tették ki. Idén a Lexus bemutatja első akkumulátoros elektromos (BEV) autóját, az UX 300e modellt. A következő években tovább nő majd a Lexus elektromos modellpalettája, amelyben megjelenik a plug-in hibrid technológia és egy új, kifejezetten BEV modellekhez tervezett padlólemez is.  Ugyancsak a 2020-as év újdonsága, hogy az LC kupé mellett kapható lesz a régóta várt LC kabrió is. A két autó tökéletesen testesíti meg a teljes Lexus-kínálat szellemiségét, olyan gyönyörű stílust és lelkesítő vezetési élményt kínálva, ami egyszerre hat az autósok minden érzékére.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lexus
 
Sikertörténet: 2000 Škoda kereskedés világszerte az új vállalati arculat szerint Sikertörténet: 2000 Škoda kereskedés világszerte az új vállalati arculat szerint Öreg német dízelek a magyar utakon? Komoly kihívással nézhet szembe a magyar autópiac Öreg német dízelek a magyar utakon? Komoly kihívással nézhet szembe a magyar autópiac Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Tovább csökkent a robogópiac Tovább csökkent a robogópiac
 
Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

2020. január 13.
Több kockázatot mint lehetőséget lát a teljesen elektromos járműtechnológiában a BMW, ezért továbbra is nagy hangsúlyt helyez a dízel- és benzinmotorok fejlesztésére, valamint a tetszés szerinti hajtáslánc beépítéséhez rugalmasan alakítható járműplatformokra - mondta Klaus Fröhlich, a konszern fejlesztési igazgatója az Automotive News Europe portálnak adott interjúban.
Részletek

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

Ellentétben a Tesla és a Volkswagen gyakorlatával, a teljesen elektromos járműplatformok helyett a BMW belsőégésű és elektromos motorokat egyaránt befogadni képes flexibilis járműplatformok kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

A flexibilis járműplatform 80-100-120 kilométeres hatótávot biztosít majd a BMW plug-in hibrid (benzin-elektromos) autóinak tisztán elektromos üzemmódban - mondta. Hozzátette: a teljesen elektromos járművek még hosszú ideig túl drágák lesznek, elsősorban az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok magas ára miatt. Az alapanyagárak a kereslet növekedése miatt később sem fognak csökkenni.
Az elektromos autózás elterjedésének a magas ár mellett az újratöltés technikai kihívásai jelentik a legnagyobb akadályt. A gyorstöltés ugyanis jelentősen lecsökkenti az akkumulátorok élettartamát. "Annak pedig egyetlen autós sem fog örülni, ha két-három évente cseréltetnie kell a rendkívül drága akkumulátort" - mondta. Gyorstöltést ideális esetben legfeljebb minden huszadik alkalommal lehetne alkalmazni.

A belsőégésű motorok jövőjéről szólva Klaus Fröhlich elmondta: az olyan nagy motorok, mint például a V12-es gyártásával a BMW is felhagy, hosszú ideig biztosítva látja viszont még a kisebb motorok jövőjét. "A négy- és hathengeres motorok előtt még legalább húsz, a benzinmotorok előtt pedig még legalább harminc év áll" - fogalmazott.

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

A részben és teljesen elektromos járművek piaci részesedése a BMW fejlesztési igazgatója szerint 2030-ra húsz és harminc százalék között lesz az új autók értékesítésében globálisan, de nagy regionális eltérésekkel, még országokon belül is. Az Egyesült Államokban például a keleti és nyugati partvidék nagyvárosaiban terjed majd el az elektromos autózás, míg az ország többi részében uralkodó marad a benzinmotoros autók használata.

Hasonló eloszlásban terjed majd el az elektromos autózás Kínában is. Elsősorban a keleti partvidék nagyvárosaiban. A nyugatibb tartományok az infrastruktúra hiányosságai miatt azonban még jó 15-20 évig kitartanak a benzinmotor mellett.

Európában Klaus Fröhlich meglátása szerint nem nagyon hajlanak az autósok az elektromos átállásra. Legalábbis közvetlenül nem, ezért a plug-in hibridek iránt viszonylag erős kereslet lesz. Oroszországban, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyelőre egyáltalán nem létezik elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra.

Kulcsszavak: bmw, fejlesztés, hibrid, járműipar
 
A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjének alapítójával Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán A Scania hibrid teherautója nyerte az innovációs díjat A Scania hibrid teherautója nyerte az innovációs díjat A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 171 - 180