Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 171 - 180
Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

2019. április 04.
Az új HR-V a Honda valaha gyártott legkifinomultabb kompakt szabadidő-autója. Sportos megjelenéséhez továbbfejlesztett utastéri anyagok és formai megoldások társulnak, nem mellesleg technikailag is magasabb szinten áll, mint elődei.
Részletek

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

A HR-V továbbra is az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) helykínálatával és sokoldalúságával büszkélkedhet, de még jobb menetteljesítmények jellemzik, és – csupa üzemanyag-hatékony erőforrást felsorakoztató – motorválasztéka is bővült.

Az új HR-V nemcsak elegánsabb a korábbi generációknál, hanem a „Solid Wing Face” névre keresztelt, szárnyat idéző orr-résznek köszönhetően egyedibbé is vált. Magas építésével és különleges formavilágával masszív, erőteljes benyomást kelt, s egyértelműen látszik rajta, hogy biztonságos, megbízható és funkcionális.

Belsőtere megdöbbentően tágas, a Honda által fejlesztett, innovatív Magic Seats Ülésrendszer pedig végtelenül sokoldalúvá és praktikussá varázsolja. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt kiváló minőségű, kellemes tapintású anyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret.

A 2019-es HR-V-hez erős és takarékos hajtóművet kínál a Honda. Az 1.5 i-VTEC benzines motorral felszerelt változat gyártása 2018 végén kezdődött, míg a nagyobb teljesítményű, szintén benzines 1.5 VTEC TURBO kivitelek 2019 tavaszán válnak elérhetővé. Akinek nincs kedve kapcsolgatni, a benzines egységekhez folyamatosan változó áttételű automatikus CVT nyomatékelosztót is kérhet.

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával megfűszerezve

Az új HR-V a kupék elegáns, hullámzó vonalvezetését menti át a szabadidő-autók robosztus, erőteljes formavilágába. Ezt a különleges stílust tették még kifinomultabbá és érzékibbé a Honda szakemberei a különféle új, illetve megújult dizájnelemekkel.

Így született meg a szép és modern karosszéria, melynek kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr- és kiterebélyesedő alsó rész társul, méghozzá aprólékosan formált, jellegzetes vonalakkal kiegészítve. A karakteres megjelenés érzelmeket vált ki a szemlélőből, ugyanakkor stílus és praktikum terén is magasabb szintre emeli a modellt, ami feltűnő és magabiztos benyomást kelt, – nem mellesleg – a Honda arculatához is igazodik. Orr-részét immáron a szárnyat idéző, „Solid Wing Face” névre keresztelt formanyelv határozza meg, melynek legfőbb eleme az új hűtőrács felett elhelyezett, sötét, ámde magasfényű króm dísztőelem, ami a korábbi feketekróm egységet váltotta.

A HR-V alapjait adó kocsitest sportos és dinamikus, akárcsak egy vérbeli kupé esetében, és hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, a hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel fokozatosan emelkednek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell.

Ráadásként még inkább tekintélyt parancsolóvá vált a HR-V, amiben a határozott vonalakkal látványosabbá tett alsó karosszériaelemeknek és a mélyebb légbeömlőnyílásoknak éppoly fontos szerepe van, mint az alapáron kínált, vetítőlencsés, nappali menetfénnyel kiegészített fényszóróknak.

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Az ötödik ajtó körül szaladó, feketekróm díszcsík és a sötét házba integrált hátsó lámpa szintén vonzza a tekintetet, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatokhoz kínált 17 colos, új könnyűfémfelni-garnitúra és a krómozott kipufogóvég. Az új HR-V fejlettségéről tanúskodik, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is LED-ek, sőt utóbbiak „füstölt” búra alá kerültek.

A HR-V karosszériája kimagasló aerodinamikai teljesítményre lehet büszke a crossoverek mezőnyében. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető. A motor- és padlótakaró idomok kifinomult, optimalizált áramlást garantálnak, melyek az utastér továbbfejlesztett hangszigetelésének is részei. Az aerodinamikai tervezőmunka során úgy alakították a lökhárítókat, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, és nagy tempónál is stabil maradjon az autó.

A nagyméretű szabadidő-autókra jellemző masszív, magabiztos kisugárzást a HR-V esetében megannyi formatervbe simuló, gondosan kidolgozott dizájnelem egészíti ki, elegáns és vonzó megjelenéssel ruházva fel a Honda újdonságát.

A 2019-es kivitelhez kilencféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. A Platinum Grey Metallic (csak a Sport átirathoz) és a Midnight Blue Beam Metallic vadonatúj tónus a palettán, ezeken felül a már ismert gyöngyházmetál- (Milano Red, Platinum White és Crystal Black) és metálfényezések (Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue és Ruse Black) érhetőek el a HR-V-hez.

Kulcsszavak: CBR Honda, HR-V, suv, új modell
 
Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Irány a természet Irány a természet Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Lenyűgöző formai részletek jellemzik a Hyundai Motor új, alternatív meghajtású IONIQ modelljét Lenyűgöző formai részletek jellemzik a Hyundai Motor új, alternatív meghajtású IONIQ modelljét
 
A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

2019. április 03.
Van, aki már az első melegebb napokban lecserélte a téli abroncsokat, más azonban még tolja ezt a feladatot maga előtt. De vajon meddig érdemes várni ezzel? Egy biztos: a jövőre nézve nem árt előre gondolkodni és időpontot foglalni gumicserére, valamint autónk tavaszi felkészítésére.
Részletek



A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Az idén 30 éves, az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés szakemberei pár hasznos tippet is megfogalmaztak ezzel kapcsolatban.

„Hozzánk már március első napjaiban jöttek az ügyfelek, hogy le szeretnék cseréltetni a téli gumijaikat nyáriakra” – kezdte Papolczi István, Duna Autó Zrt. szakembere.

„Személy szerint azonban azt tanácsoltam, hogy tartsák fent a téli abroncsokat még egy rövid ideig. A néhány évvel ezelőtti extrém eset után, március 15-e egy lélektani határ lett, amíg érdemes minimum kihúzni a kerékcsere idejét. Reggelente és esténként ugyanis lehűlhet annyira a hőmérséklet, amihez a téli gumi még mindig több biztonságot nyújthat, mint amennyi hátránya keletkezhet belőle az autósnak."

"Egy-egy tavaszi záporról, kiadósabb esőzésről – esetleg ad-hoc havazásról – nem is beszélve, amikor is a síkossá váló aszfalton csökkenhet autónk kontrollálhatósága, a féktáv pedig jelentősen megnövekedhet.” 

„Fontos azonban, hogy mindig az évszaknak megfelelő gumiabronccsal szereljük fel autónkat. Ha nyáron is a téli gumikat használjuk, akkor amellett, hogy gyorsabb kopnak el az abroncsaink, zajosabb gördülést, csökkent stabilitást, megnövekedett fékutat is eredményezhet. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy egy 100 km/h-ról történő vészfékezésnél a téli gumival szerelt gépjármű 6 méterrel később áll meg, mint a nyári gumival szerelt autó…”

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Ha pedig eljön a gumicsere ideje, érdemes pár kritériumot szem előtt tartani, mielőtt a következő szezont is megkezdenék az abroncsok. A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. Papolczi István szerint nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni, mert a kor miatti elhasználódásnak több befolyásoló tényezője van. De azért a 8-10 éves gumiabroncsok már cserére érettek.

A gumik profilmélysége azonban pontosan meg tudja határozni, meddig autózhatunk biztonságosan az adott abroncsokkal – ez az érték a téliek esetében 4 mm, a nyáriaknál pedig 1,6 mm. Nem árt időnként ellenőrizni a gumik légnyomását, anyagát, valamint kopottságát is, de a márkaszervizek erre is ügyelnek a cserék, szervizek alkalmával. „Ha ki is húzzuk valameddig a nyári abroncsok cseréjét, a jövőre nézve tanácsos időben bejelenteni az autónkat a szervizbe, hogy biztosan legyen időpontunk, és akkor, amikor nekünk a legalkalmasabb” – tette hozzá a szakember. A Duna Autó munkatársai nem csak a cserében, de a tárolásban is segítséget tudnak nyújtani, ugyanis a cég gumihotel szolgáltatást is kínál ügyfeleinek.

Autónk rengeteg viszontagságon megy keresztül télen, így nem csak az abroncsok, hanem a kocsi egyéb alkatrészei, tartozékai is megérdemlik a tavaszi frissítést, takarítást. A Duna Autó Zrt. szakértői öt javaslatot fogalmaztak meg annak érdekében, hogy segítsenek meghosszabbítani ügyfeleik gépjárműveinek élettartamát.  
  
A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Futómű és fékrendszer

A szakszerű vizuális ellenőrzés és tisztítás mindenkor elengedhetetlen a futómű és a fékrendszer esetében is. Télen ugyanis az autó aktív biztonsági berendezései, az ASR és ESP rendszerek gyakoribb beavatkozása okán a fékbetétek, valamint a féktárcsák is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, ezáltal jobban kopnak a többi évszakhoz képest. A folyamat során a fékalkatrészeket megszabadítják az olyan szennyeződésektől, mint a felrakódott só vagy a jégmentesítő anyagok.

Klímaberendezés

A légkondicionáló tisztítására, fertőtlenítésére azért van szükség, mert optimális környezetet biztosít a mikroorganizmusok, baktériumok elszaporodásához a nedves, nehezen hozzáférhető elemek miatt. Amennyiben a klímát fertőtlenítés nélkül kezdjük el használni, az utastérbe kerülve komolyabb egészségügyi problémákat is okozhatnak – a fejfájástól kezdve az allergián át a megbetegedésszerű tünetekig. Ezért a klímatisztításra évente legalább egy alkalommal szükség van, akárcsak a pollenszűrő cseréjére.

Folyadékok

A márkaszervizekben a különböző folyadékok ellenőrzésére, szükség szerinti utántöltésére, vagy cseréjére is nagy figyelmet fordítanak. Hiszen nem csak télen, hanem tavasszal is ugyanolyan fontos ellenőrizni a folyadékokat, beleértve a motorolaj szintet, ellenőrizni cseréjének esedékességét, a hűtőfolyadék szintjét, illetve annak fagyáspontját, a fékfolyadék mértékét és forráspontját, valamint ildomos átállni a nyári szélvédőmosó folyadékra.

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Karosszéria és alváz

A só és egyéb kemikáliák a karosszérián és az alvázon is komoly károkat tud okozni. Nem megfelelő ellenőrzése, tisztítása esetén gyorsabb rozsdásodást idézhetnek elő. Annak ellenére is, hogy a mai korszerű autók alvázvédelme ellenáll a síkosság mentesítő anyagok agresszív rombolásának, célszerű egy alapos alvázmosást végeznünk a tél végeztével, továbbá ellenőrizni, hogy nem történt-e fizikai sérülés, elhasználódás a futómű-alkatrészekben, a kipufogórendszerben vagy az alvázon futó csövekben, vezetékekben.

Szélvédő és ablaktörlő lapátok

A felverődő kavicsok, egyéb repedések nagy károkat okozhatnak a szélvédőben, ezért érdemes ennek állapotát is időről időre ellenőrizni. Az ablaktörlő lapátokat pedig tanácsos évente cserélni, hogy mindig a maximális minőséget biztosítsák – ez különösen igaz a téli fokozott igénybevétel után, mivel a szélvédőre fagyott szennyeződések, illetve a téli szélvédőmosó alkoholtartalma miatt már kevésbé eredményes a törlési képességük.

A márkaszervizekben nem is kérdés, hogy mindezeket a karbantartási munkákat megbízhatóan elvégzik autóján a tavaszi felkészítés során – akárcsak a Duna Autó 21 márkaszervizében. 

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez
Kulcsszavak: autószerviz, Duna Autó, márkaszerviz, nyári felkészítés
 
Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése A ŠKODA bemutatta a Karosszéria Szakértő és a Karosszéria 4+ programot A ŠKODA bemutatta a Karosszéria Szakértő és a Karosszéria 4+ programot Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk! Márkaszerviz vagy garázsműhely - Nem mindegy melyiket választjuk!
 
A ŠKODA belép az e-mobilitás korába

A ŠKODA belép az e-mobilitás korába

2019. április 03.
Az autógyártó működésének szíve Csehországban dobog. Az a 886 100 jármű, amely 2018-ban a cseh termelési helyszínek gyártósoráról legördült, 3,3 százalékkal több, mint az előző évben regisztrált darabszám és ezzel együtt új gyártási rekordot is jelent.
Részletek

A ŠKODA belép az e-mobilitás korába

A konszern döntésének értelmében a Volkswagen Passat család 2023-tól a ŠKODA Kvasiny-i üzemében készül majd a ŠKODA SUPERB és KODIAQ modellekkel együtt. Ez a választás igazolja a Volkswagen Csoportnak a cseh gyártási helyszínekbe és minőségi normájukba vetett bizalmát.

2019-ben a ŠKODA belép az e-mobilitás korszakába. 124 évvel a vállalat alapítását követően a ŠKODA bemutatja első elektromos sorozatgyártású modelljét, a SUPERB PHEV modellváltozatot. A márka zászlóshajója, amelyet hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szereltek, az autógyártó Kvasiny-i üzemében készül majd. A ŠKODA még ugyanebben az évben bővíti az elektromos autók kínálatát és bemutatkozik tisztán elektromos modellje, az e-CITIGO.

Az első, moduláris elektromos platformra (MEB) épülő sorozatgyártású modellek – köztük a ŠKODA VISION iV tanulmány sorozatgyártásba kerülő változata - 2020-tól érkeznek. 2022-ig a ŠKODA több, mint 30 új modellt mutat be, amelyek közül több, mint tíz elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik majd.

2019-től az elektromos autók mellett a Mladá Boleslavban található üzem elektromos alkatrészek gyártását is végzi a Volkswagen Csoport márkáinak hálózatról tölthető (plug-in) modelljei számára.

A ŠKODA belép az e-mobilitás korába



Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, fejlesztés, Mladá Boleslav, plug-in hibrid, skoda
 
A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét Indul a Škoda karaván! Indul a Škoda karaván! Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben A Ford olyan megoldásokat keres, amelyek tisztább levegőt biztosíthatnak a nagyvárosok számára A Ford olyan megoldásokat keres, amelyek tisztább levegőt biztosíthatnak a nagyvárosok számára Újabb töltőállomáson tankolhatnak az e-autósok Újabb töltőállomáson tankolhatnak az e-autósok
 
A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét

A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét

2019. április 03.
A Ford ma közzétette a Ford Puma első fotóját; a SUV-hangulatú kompakt crossover hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső csomagtér és variálhatóság, valamint a 48 voltos mild hybrid hajtáslánc előnyeit.
Részletek

A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét

A Puma az idei év végén kerül forgalomba, és kivételes kidolgozású, minőségi gyártásáról a romániai Ford Craiova összeszerelő üzem gondoskodik majd, amelybe a vállalat 2008 óta közel 1,5 milliárd eurót fektetett be.

“Innovatív tervezése és csábító stílusa miatt úgy gondoljuk, hogy a Puma kifejezetten vonzó lesz az európai kompaktautó-vásárlók számára. Ha valaki olyan autóra vágyik, ami után péntek éjszaka megfordulnak az emberek, szombat délután pedig gond nélkül hazaviheti vele a lapra szerelt bútorokat, akkor az illető máris megtalálta a neki való modellt,” vélekedett Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

“Mindent megtettünk azért, hogy megteremtsük a vásárlóink által elvárt progresszív és jellegzetes stílust, hogy beülhessenek eddigi legmutatósabb autójukba.”

Már a Ford Puma első fotóján is jól láthatók a hatásos stíluselemek: a sárvédők tetejére épített, különleges fényszórók és a karosszéria atlétikus, csábító, lendületes vonalai, nem beszélve a kompakt crossover jellegzetes kiállásáról, amit hatásosan hangsúlyoz ki a magas üléshelyzet. A Puma vezetője mindig magabiztosan autózhat, és a csomagtér kategóriaelső, 456 literes kapacitásának köszönhetően sosem kell aggódnia, hogy minden poggyászát magával viheti-e.

A Ford mérnökei széles körű felméréseket végeztek a vásárlók között, és ennek alapján tervezték meg a vevők elvárásait kielégítő – sőt túlszárnyaló –, rugalmasan alakítható csomagteret. A Puma innovatív hátsó tárolási megoldása mély, jól variálható csomagteret eredményez, amelyben állítva is kényelmesen elfér két golfzsák.

A Ford EcoBoost Hybrid technológiája az optimális üzemanyag-fogyasztás mellett is erőteljes, közvetlen gázreakciókat kínál; a Puma teljesítménye eléri a 155 lóerőt. A szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost belsőégésű motor mellett, felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát. Ez mérsékli a benzinmotor terhelését – ezzel együtt pedig az üzemanyag-fogyasztást –, és javítja a hajtáslánc együttes nyomatékleadását, hogy az autó vezetése a lehető legélvezetesebb legyen.

A Puma tovább gazdagítja a Ford folyamatosan bővülő európai SUV- és crossover-kínálatát, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Fiesta Active, a Focus Active, az EcoSport, a Kuga, az Edge és a különleges “Go Further” rendezvényen tegnap először bemutatott, vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid.

Az SUV-modellek immár a Ford európai eladásainak több mint egyötödét teszik ki, és értékesítési eredményük több mint 19 százalékkal nőtt 2018-ban.

Kulcsszavak: crossover, ford, Puma, új modell
 
Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et Új csúcs-dizájner a Fordnál Új csúcs-dizájner a Fordnál
 
Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota

Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota

2019. április 03.
2022-ig 13 milliárd dollárt, azaz 3,7 billió forintot költ észak-amerikai tevékenységeinek fejlesztésére a Toyota. Ez jóval több, mint amiről eredetileg szó volt.
Részletek

Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota

A két évvel ezelőtt meghatározott összegnél 30 százalékkal többet, 13 milliárd dollárt készül gyártólétesítményeinek fejlesztésére és egyéb beruházásokra fordítani a Toyota Motor North America – nyilatkozta a vállalat első embere, Jim Lentz az Automotive News szaklapnak.

A 3,7 billió forintot kitevő beruházási keretből rövid távon 214 milliárd forintnak megfelelő 749 millió dollárt fognak elkölteni öt gyártólétesítmény bővítésére, illetve ezzel összefüggésben 600 új munkahely teremtésére; 288 millió dolláros (82 milliárd forint) ráfordítással fejlesztik az Alabama állambeli motorgyártó üzem kapacitását, ami egyben 450 új munkahelyet is jelent. A 2003-ban alapított üzem közel egymilliárd dolláros beruházási értéket képvisel, 1400 alkalmazottja évente több mint 700 ezer erőforrást állít elő – többségükben szabadidőjárművek és pickupok V6-os motorjait.

A Kentucky állambeli Georgetownban működő üzem a Toyota legrégebbi gyártólétesítménye Észak-Amerikában. Az 1986-ban alapított gyárban jelenleg személygépkocsikat állítanak elő, ám ezt hamarosan két új generációs hibrid modellel, a rendkívül keresett RAV4 Hybrid crossoverrel, valamint a Lexus ES 300h szedánnal egészítik ki. A 238 millió dolláros beruházás után 2020 januárjától évente százezer darab hibrid szabadidőjárművet állítanak elő, igazodva a frissen bevezetett modellek iránti rendkívüli kereslethez.

Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota

A Toyota Motor North America három további helyszínen összesen 223 millió dolláros  beruházást eszközöl a közeljövőben: megkétszerezi a hibrid modellekhez szánt erőátviteli rendszerek gyártókapacitását Nyugat-Virginia államban, valamint Missouri és Tennessee államokban megerősíti alumínium karosszéria- és alkatrészgyártó kapacitását.

A Toyota 2017-ben jelentette be öt évre szóló, tízmilliárd dolláros beruházási keretét. Az azóta eltelt két év leforgása alatt máris ötmilliárd dollárt (1,4 billió forint) fordított észak-amerikai tevékenységeinek fejlesztésére, ezért most további hárommilliárddal toldotta meg az eredeti beruházási keretet.

„Ma, amikor versenytársaink többsége visszafogja beruházásait, a Toyota hitet tesz a mobilitás mellett. Észak-amerikai gyártási kapacitásunk növelése révén jobban ki tudjuk szolgálni ügyfeleinket és kereskedőinket, és megalapozhatjuk hazai gyártólétesítményeink jövőbeli sikerét” – hangsúlyozta Jim Lentz.



Kulcsszavak: autógyár, Észak-Amerika, fejlesztés, toyota
 
Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján Legördült a 750 ezredik Opel Insignia a gyártósorról Legördült a 750 ezredik Opel Insignia a gyártósorról
 
Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon

Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon

2019. április 02.
Kimagasló értékesítési számokat elérve, rendkívül sikeres március hónappal zárta az első negyedévet hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 2127 új Ford 13,6 százalékos piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.
Részletek

Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon

Focus – 20 éves történelem

A Ford több mint hétmillió Focus-t értékesített az európai piacokon 2018-ig, világszerte pedig 16 millió darab talált gazdára azóta, hogy 1998-ban megjelent az első, forradalmian újnak számító modell generáció.
„Tavalyi hazai eladásainknak majdnem az egyharmadát tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos szegmens. A Ford személyautó palettájának legnépszerűbb modellje a vadonatúj Focus.” – mondta el Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezetője.

„Focus tavaly nyári bevezetése új korszakot nyitott a Ford életében a technológia, a kényelem, a térkínálat és a vezetési élmény terén az európai középméretű autók mezőnyében. Az új Focus hat eltérő egyéniségű modellváltozattal (Trend Titanium, ST-Line, Vignale ST és Active) érkezik hazánkba, és tavaly ősszel, az 5 ajtós és 4 ajtós verzió bevezetése után a kombi változat megérkezésével vált teljessé a paletta, melyre azóta is töretlen érdeklődés mutatkozik.” – avat be Nagy András a Ford kereskedelmi igazgatója.

Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon

A kishaszongépjármű piac

Idei év első három hónapjában a kishaszongépjárművek piacán összesen 6244 darab új haszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. A haszonjármű piac össz. értékesítése 23,3 százalékos növekedést mutatott az első negyedévben, melyből a Ford közel 60 százalékkal vette ki a részét. A Ford az első negyedévben eladott 2010 darab haszongépjárművel továbbra is toronymagasan vezet a magyar piacon.

A haszonjárműpiac közel felét (48,5%) adó un. kishaszonjármű szegmensben a Ford Transit és Transit Custom modellekkel összesen 902 darabbal áll az élen. A Pick-up kategóriában, amely a haszonjármű piac negyedét adja (26,2%), és a haszonjármű piacon belüli részesedése évről évre növekszik – a Ford Ranger az egyeduralkodó, 887 darabos első negyedéves eladott darabszámával 54 százalékos részesedést tudhat magáénak.

Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem
 
A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót Autóvásárlás a fotelből Autóvásárlás a fotelből Magasan a Ford márkakereskedői a leghatékonyabbak Magyarországon Magasan a Ford márkakereskedői a leghatékonyabbak Magyarországon Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén
 
A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár

A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár

2019. április 02.
A Volvo Cars a mai napon bejelentette, hogy lecseréli a torslandai autógyárában működő fényezőműhelyét. Az új műhely energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása a várakozások szerint legalább egyharmadával kevesebb lesz a jelenleginél.
Részletek

A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és károsanyag-kibocsátását

Ez a fejlesztés összhangban áll a vállalat azon törekvésével, hogy 2025-re klímasemlegessége tegye globális gyártótevékenységeit. 2018-ban ugyanezen célkitűzés szellemében napelemeket telepítettek a vállalat genti gyárában, illetve ugyanabban az évben a cég skövdei (Svédország) gyára a Volvo globális gyártóhálózatának első klímasemleges gyárává vált.
 
Az új fényezőműhely több milliárd svéd korona értékű beruházással jön létre, egy, a torslandai gyár egészét érintő, szélesebb körű beruházási terv részeként. Az építkezés 2020-ban veszi kezdetét.
 
Az új fényezőműhely üzembe állítása újabb szép példája a Volvo Cars ambiciózus növekedési programjának, illetve svédországi gyártóbázisai iránti elkötelezettségének.
 
A torslandai üzem a Volvo Cars legnagyobb kapacitású gyártólétesítménye; 2018-ban összesen 291 000 darab gépkocsi készült itt. Az üzemben, ahol mintegy 6500-an dolgoznak a termelésben, a vállalat házon belül kifejlesztett, átméretezhető SPA járműarchitektúrájára épülő modellek: a 60-as és 90-es szériák tagjai készülnek.
 

A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és károsanyag-kibocsátását

Az új fényezőműhely üzembe állításával a Volvo hatékonyabb gyártási folyamatokat honosíthat meg Torslandában; az új létesítmény támogatja azoknak az új generációs Volvo modelleknek a bevezetését, amelyek többsége az SPA padlólemez továbbfejlesztett változatára: az SPA2 platformra épül majd.
 
„A fényezőműhelyt tevékenységeink olyan részterületeként azonosítottuk, ahol jelentős mértékben csökkenthetjük energia-felhasználásunkat és károsanyag-kibocsátásunkat.” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke. „A Volvo Cars mindent megtesz annak érdekében, hogy megvalósítsa a környezetvédelmi szempontból fenntarthatóbb tevékenységekre vonatkozó célkitűzéseit. Ezzel a beruházással egyben a torslandai üzem globális versenyképességét is növeljük.”
 
Az energiafogyasztás és a károsanyag-kibocsátás globális gyártóhálózatán belüli mérséklésén túlmenően a Volvo Cars arra is törekszik, hogy gyártmányaiban fokozza a fenntartható anyagok felhasználásának arányát. A vállalat tervei szerint 2025-re az újonnan bevezetett Volvo modellekben felhasznált műanyagok legalább 25 százalékban újrahasznosításból fognak származni.
 
Emellett a Volvo Cars feltett szándéka, hogy globális tevékenységei teljes spektrumában csökkentse a műanyagok alkalmazását. Egy folyamatban lévő kezdeményezés jóvoltából 2019 végével világszerte száműzi az egyszer használatos műanyag eszközöket irodáiból, üzemi étkezdéiből és rendezvényeiről. A program keretében az autógyártó a mai napig több mint 20 millió darab, egyszer használatos műanyag eszközt – poharat, ételtároló edényt és evőeszközt – váltott ki fenntarthatóbb alternatívákkal, például biológiailag lebomló anyagokból – papírból, papírpépből vagy fából – készült tárgyakkal.
 
A Volvo Cars termékei és tevékenységei környezeti hatásának csökkentésére irányuló törekvéseinek csúcspontjaként a vállalat még 2017-ben, az autóiparban elsőként jelentette be, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett Volvo modell elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Ezen stratégiájának megerősítéseként a Volvo Cars azóta bejelentette, hogy 2025-re globális eladásainak 50 százalékát tisztán elektromos járművek fogják kitenni.

Kulcsszavak: autógyár, svédország, Torslanda, volvo
 
Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába A SEAT 1400, az első spanyol autó A SEAT 1400, az első spanyol autó Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében
 
45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását

45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását

2019. április 02.
A Golf, amely a legsikeresebb európai autó, betöltötte 45. évét. 1974. március 29-én a Volkswagen wolfsburgi üzemében hivatalosan is elindult a később legkeresettebb modellé vált Golf gyártása.
Részletek

45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását

Akkoriban még senki sem tudhatta a Volkswagennél, hogy a legendás Beetle utódja világszerte eléri a 35 millió kiszállítást és napjainkban is tovább folytatja sikertörténetét. Tisztán matematikai szempontból vizsgálva minden 41. másodpercben valahol a világon rendelnek egy új Golf modellt, minden nap, megszakítás nélkül, immár 45 éve folyamatosan a gyártáskezdet óta. Ez évente átlagosan közel 780 000 járművet jelent.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka operatív igazgatója így nyilatkozott a jubileum kapcsán: „A Golf a szívünk csücske a márkánál. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire képviselné a haladást és a technológiát. Például a Golf volt, aki elsőként elérhetővé tette milliók számára a biztonsági technológiákat, amelynek köszönhetően egy teljes generáció életére hatással volt.” Brandstätter szintén kiemelte: „Hét generáció óta a Golf folyamatosan hozzájárul a Volkswagen – mint márka és mint konszern – fejlődéséhez, amely így egyike lett a legjelentősebb autóipari gyártóknak a világon.”

Dr. Stefan Loth, a Volkswagen wolfsburgi gyárának vezetője hangsúlyozta: „1974-ben a dolgozóinknak szembe kellett nézniük a Beetle modellről a Golfra történő váltás kihívásaival. Azóta is töretlenül halad központi gyáregységünk fejlesztése, ahol jelenleg a Golf mellett mi készítjük az e-Golf1, a Golf GTE2, a Golf Sportsvan autókat illetve három másik modellt is.”


45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását

A Golf, amely egyike azoknak a kompakt modelleknek a világon, amelyek figyelmen kívül hagyják a kategóriahatárokat, továbbra is a Volkswagen márka kulcsfontosságú pillére marad a termékek tekintetében. Az elérhető legkorszerűbb hajtásrendszerével, vezetői segédrendszereivel, infotainment és kezelési rendszereivel meghatározó szerepet tölt be a mobilitás jövőjének alakításában.

Fontos dátumok a Golf I bemutatkozása kapcsán:

1974. március 29.: az első Golf legördül a gyártósorról, megindul a sorozatgyártás
1974. július 8.: a Golf megérkezik a Volkswagen kereskedések bemutatótermeibe
1974. augusztus 5.: megkezdődik az új Golf első darabjainak kiszállítása az ügyfeleknek


Kulcsszavak: autógyár, évforduló, Golf, volkswagen, wolfsburg
 
A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Kínában bővül az elektromos autók gyártása Kínában bővül az elektromos autók gyártása A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit
 
A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát

A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát

2019. április 01.
2017 és 2018 után a BMW i divízió idén ismét hivatalos autóipari partnerként áll a 2019. április 12-21. között megrendezendő Coachella Fesztivál mellé, amely során immár harmadszor indítja útnak #RoadToCoachella közösségimédia-kampányát.
Részletek

A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát

Az öt napon át tartó zenei utazás főszereplője ezúttal az év felfedezettjének számító Khalid lesz, aki kreatív partnerként így olyan világhírű művészek sorához csatlakozik, mint az Eredet, a Pearl Harbor és A sötét lovag zeneszerzője, Hans Zimmer, valamint a Portugal. The Man együttes frontembere, John Gourley.
KI: a BMW i divízió és a toplistás szupersztár, Khalid

MIT: a BMW i divízió a Coachella-völgyi Zenei és Művészeti Fesztivál hivatalos autóipari partnereként immár sorozatban harmadik alkalommal tér vissza a sivatagba zenei központú #RoadToCoachella közösségimédia-kampányával, ezúttal Khalid főszereplésével

Az április 11-14. közé szervezett zenei utazást a BMW i divízió Khalid április 5-én bemutatkozó második nagylemeze, a Free Spirit köré építi fel, a #RoadToCoachella kampány pedig számos különlegességet tartogat:

A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát

• egyedi karosszériafóliákkal bevont BMW i3 és BMW i8 modelleket, amelyeket a Free Spirit nagylemez ihletett és amelyeket a BMW egy Khaliddal közösen elkészített videóban leplez le

• számos influenszert és VIP vendéget, akik a #RoadToCoachella zenei utazást az egyedi BMW i3 és BMW i8 modellekből álló flottájával teszik meg, részt vesznek a fesztiválon és valós időben posztolják utazásukat a hashtag használatával

• április 11-14. között minden nap 12:00 és 17:00 között nyitva álló #RoadToCoachella Palm Springs boxutcát, amely magával ragadó, vissza nem térő alkalomként kínál lehetőséget a rajongóknak arra, hogy találkozzanak és beszélgessenek Khaliddal, miközben az eseményt egy Free Spirit üzlet, egy Khalid- és BMW-ihlette markolós játékgép, valamint guruló ételbárok színesítik

• az iHeart Radio nagyszabású sorsolását, amelyen egy szerencsés rajongó egy komplett Coachella-hétvégét nyer, egy egyedi karosszériafóliával bevont BMW i8 modellel, repülőjegyekkel, szállással, VIP fesztivál-belépőkkel és parkolási engedéllyel

MIKOR: a BMW által meghívott influenszerek április 11-én teszik meg zenei utazásukat Palm Springs-ből Indio városába, Khaliddal pedig április 13-án találkozhatnak a rajongók a 12:00 és 17:00 között nyitva álló #RoadToCoachella Palm Springs boxutcában, a Palm Springs 3737 East Palm Canyon Drive címen.

A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát
Kulcsszavak: #RoadToCoachella, bmw, BMW i, elektromos autó, kampány
 
A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást Olcsóbb S-modellekkel próbálja meghódítani a piacot a Tesla Olcsóbb S-modellekkel próbálja meghódítani a piacot a Tesla A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el Óriási siker a vírusmarketing a Volvo Trucksnál Óriási siker a vírusmarketing a Volvo Trucksnál
 
A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát

A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát

2019. április 01.
Új feladatkörrel ruházta fel számítógépes szimulációs törésteszt-bábuit a Toyota: azt vizsgálják, hogyan védelmezik az utasokat az autonóm gépkocsik önjáró üzemmódban.
Részletek

A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát

A töréstesztekben használt bábuk az autóipar legfontosabb találmányai közé tartoznak: a ránézésre egyszerű babának tűnő eszközök valójában bonyolult, ultramodern mérőberendezések, amelyek pontosan rögzítik az egyes testtájakra ható erőket. Ahogy azonban az autók fejlesztésében, itt is teret hódít a virtuális technológia: a Toyota digitálisan szimulált törésteszt-bábuval, azaz egy rendkívül fejlett szoftverrel képes vizsgálni autóinak utasvédelmi képességeit már a fejlesztés korai szakaszaiban. Ezzel gyorsabb, hatékonyabb és olcsóbb a fejlesztés, valamint szélesebb körben vizsgálhatók azok a kritikus helyzetek, amelyek az utasokat a tényleges forgalomban fenyegethetik. A Toyota húsz éve fejleszti a végeselemes módszert alkalmazó THUMS (Total Human Model for Safety, azaz biztonsági célú, teljes emberi modell) névre keresztelt digitális tesztbábut, amelynek legújabb generációja már a legmodernebb elvárásoknak megfelelően képes az autonóm közlekedéssel járó, speciális helyzetek és kockázatok elemzésére is.

A Toyota még tavaly nyáron tette közzé azon tanulmányának eredményeit, amelyben azt vizsgálták, hogyan viselkednek az emberek az autonóm gépkocsik fedélzetén, amikor a számítógép veszi át az embertől az irányítást.

A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát

Előzetesen azt feltételezték, hogy a hagyományos autókban megszokottól eltérő testtartásban fognak utazni az emberek (hiszen már nem cselekvő résztvevői, hanem passzív élvezői csupán a közlekedésnek, amivel együtt figyelmük és készültségük is csökken). A vizsgálatok azonban egyetlen dologra mutattak rá: annál is bonyolultabb a probléma, mint azt gondolták volna. A kiterjedt tesztek során semmilyen egyértelmű konklúzióra nem sikerült jutni azon túlmenően, hogy az utasok testhelyzete és reakciói teljesen kiszámíthatatlanok – logikusan, tegyük hozzá, hiszen ha nem kell figyelni, mindenki máshogy tud és szeret utazni.

Mivel azonban a „nem tudjuk megjósolni, mi fog történni utasainkkal, ha autonóm üzemben közlekednek” nem elfogadható alternatíva a Toyota számára, a vállalat minden eddiginél szélesebb körű fejlesztést hajtott végre a THUMS programban. A 4.0 generációs modell a csontok és belső szervek sérüléseit volt képes szimulálni az ütközés pillanatában, míg a THUMS 5.0 képes volt lemodellezni az ütközést megelőző pillanatokban várható izomösszehúzódásból adódó testhelyzet-változásokat. Ezt a két funkciót ötvözi a legújabb fejlesztésű THUMS 6.0, amely ezáltal akár annak függvényében is képes különbséget tenni, hogy az autót vezető személy tapossa-e a fékpedált az ütközés pillanatában vagy sem.

A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát

A legfrissebb generációs THUMS szoftver lehetővé teszi a Toyota biztonsági mérnökei számára, hogy gyakorlatilag végtelen számú vizsgálatot elvégezve minden kritikus hibalehetőséget felfedjenek és arra megfelelő megoldást keressenek. A szimulációs programot japán technológiai partnerekkel karöltve fejleszti a Toyota központi kutatás-fejlesztési laboratóriuma (Toyota Central R & D Labs, Inc.); azt a vállalat biztonsági filozófiájával összhangban nemcsak a Toyota, de más autógyártók, alkatrészgyártók, továbbá felsőoktatási intézmények és közlekedésbiztonsági kutató intézetek is használják.


Kulcsszavak: önvezető autó, törésteszt, toyota
 
Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Itthon is tovább dübörög a japán hibrid úthenger Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC A Toyota megépítette a tökéletes taxit A Toyota megépítette a tökéletes taxit Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 171 - 180