Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 181 - 190
Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

2021. augusztus 09.
Az ABB a világ egyik legnagyobb elektromos buszflottáját kiszolgáló, nagy telje-sítményű töltési infrastruktúra tervezésére, szállítására, tesztelésére és üzembe helyezésére kapott megbízást.
Részletek

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

A projekt keretében az ABB nagy teljesítményű töltési infrastruktúrát szállít ahhoz az 1000 elektromos járműből álló buszflottához, amely naponta 50 000 utast szállít Katar-szerte.  

Katar azt a célt tűzte ki, hogy a közösségi közlekedésben működő buszhálózata esetében az elektromos hajtás részarányát 2022-re 25%-ra, míg 2030-ra 100%-ra emeli. E terv keretében az emírség egy ütemben a világ egyik legnagyobb, e-buszokra épülő hálózatát kívánja kiépíteni.

A Mannai Trading Company-val, az infrastruktúra fejlesztésért felelős hatósággal, az Ashghallal, valamint a flottaüzemeltetővel, a Mowasalattal együttműködve az ABB nehézgépjármű-töltőberendezéseket tervez, illetve telepít Katar-szerte több helyszínen: négy autóbuszgarázsba, nyolc buszállomáson és 12 metróállo-máson. A projekthez 3 évre szóló szerviz-megállapodás is tartozik.

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB 2030-ig szóló fenntart-hatósági stratégiájával összhangban arra törekszünk, hogy a technológia élvonalába tartozó, intelligens töltési megoldásainkkal elősegítsük, hogy a járműflottákkal ki tudják aknázni az e-mobilitásban rejlő lehetőségeket. Mivel a világ a zöld buszflották megvalósítása felé tart, így a megoldásainkkal azon a té-ren is élen járunk, hogy világszerte segítjük a nagyvárosokat és a régiókat megismerni az elektromos hajtás előnyeit, és bemutatni számukra, hogy az miként segíti elő az áttérést a tisztább és zöldebb közle-kedési megoldásokra.”         

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

A projekt keretében az ABB több mint 125 MW töltési kapacitást, 1300 járműtelepi töltőcsatlakozót és 89 pantográfos töltőt szállít. Az utóbbiak közül négy mobil kivitelű lesz. Ezzel a Mowasalat teljes elektromos buszflottájának feltöltése biztosítható éjszaka, a járműtelepen való parkolás közben, míg üzem közben, a pantográfos töltők biztosítanak az üzemeltetők és az utasok számára egyaránt kedvező, gyors és kényel-mes töltést, az utasforgalom megzavarása nélkül.

Az ABB olyan adatkapcsolatot és interfészeket is szállít, amelyekkel a töltési infrastruktúra működése összekapcsolható és integrálható a Mowasalat flottairányítási rendszerbe (Mowasalat Fleet Management System), így biztosítva a flottaüzemeltetés folyamatos optimalizálását a hét minden napján. A flottairá-nyítási rendszerbe történő integráláson túl, a töltők csatlakoznak az ABB Ability™ felhőre is, így biztosítva lesz az infrastruktúra 400 paraméteren alapuló távoli ellenőrzése és diagnosztizálása is. Ez a teljes körű megoldás maximalizálja az üzemidőt és a hatékonyságot, illetve megbízható töltési infrastruktúrát bizto-sít az utazóközönség számára is.

Dr. Saad Ahmed Ibrahim Al Mohannadi, a Public Works Authority ‘Ashghal’ elnöke így nyilatkozott: „Katar már eddig is fontos lépéseket tett az éghajlatváltozás ellensúlyozására és a fenntarthatóság támogatásá-ra. Ennek keretében különböző helyi programokat és kezdeményezéseket indítottunk el, és hozzáláttunk a zöld közösségi közlekedési megoldások bevezetéséhez is. Katar ambiciózus célokat tűzött ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén, és jelentősen hozzájárul a klímaváltozás mérséklését, illetve az ahhoz való alkalmazkodást célzó világméretű törekvések sikeréhez is.

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

Az e-mobilitási infrastruktúra kiépítése Katar-ban szintén ezeket a célokat szolgálja. A projekt kapcsán azért választottuk partnerünknek az ABB-t, mert osztja a zöldebb jövő megteremtésére vonatkozó jövőképünket, és olyan szaktudással rendelkezik, amely hatékonyan támogatja Katar környezetvédelmi és közösségi közlekedési céljainak elérését. Nagy várakozással tekintünk az ABB-vel folytatott együttműködés elé."

Az ABB globális vezető szerepet játszik az elektromos járművek infrastruktúrája terén; a töltési és villa-mos energetikai megoldások teljes palettáját kínálja az elektromos autókhoz, hibrid buszokhoz, hajókhoz és a vasúti járművekhez. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 ország-ban több mint 400 000 elektromos járműtöltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramút értékesített, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is. 
 
Az ABB nagy teljesítményű töltőit már telepítették sok buszdepóban és a világ számos nagyvárosában is. Az ABB berendezései töltik Németország első, a Hamburger Hochban AG üzemeltetésében lévő elektromos buszflottáját is. Az ABB legutóbb a milánói közlekedési vállalat, az ATM San Donato járműtelepére terve-zett kísérleti programhoz szállított töltőberendezéseket.

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, fejlesztés, Katar
 
A Solar Impulse átkelt az Atlanti-óceánon és megérkezett Európába A Solar Impulse átkelt az Atlanti-óceánon és megérkezett Európába A Volvo Cars és az Autoliv az NVIDIA-val karöltve fejleszti az autonóm gépjárművek előremutató rendszereit A Volvo Cars és az Autoliv az NVIDIA-val karöltve fejleszti az autonóm gépjárművek előremutató rendszereit A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD
 
Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

2021. augusztus 09.
A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy az elmúlt három hónapban a Ford Kuga Plug-in Hybrid volt a legkelendőbb PHEV az európai piac összes szegmensében, és hogy az autók tulajdonosai túlnyomórészt ki is használják a modell 56 kilométeres (WLTP) elektromos hatótávolságát.
Részletek

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

A Fordtól származó anonim adatok szerint a Kuga Plug-in Hybrid európai vezetői idén eddig az utazásaik 49 százalékához használták a külső áramforrásból feltöltött akkumulátort, vagyis az autót a távok közel felében tisztán elektromos áram hajtotta.
 
Júniusban a Kuga Plug-in Hybrid értékesítése minden eddigi eredményt felülmúlva meghaladta a 6300 darabot, ami több, mint a Kuga modellcsalád összes többi változatának együttes darabszáma. Az autó 2021 áprilisában, májusában és júniusában Európa legkelendőbb PHEV-modelljének bizonyult: ebben az időszakban 16.000 Kuga Plug-in Hybrid talált gazdára, ami harmadával több, mint a második helyezett versenytárs PHEV-értékesítési eredménye.

A PHEV és tisztán elektromos hajtású személyautók egyre népszerűbbek Európában, mivel mind több vásárló ismeri fel, hogy milyen kényelmesen és költségtakarékosan használhatók – főleg, ha otthon töltik fel az akkumulátort. 2021 második negyedévében az Európában eladott új autóknak már 8,4 százaléka PHEV volt, ami 255 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
 
Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

“Szilárdan hisszük, hogy vásárlóink azért vesznek hibrideket, mert felismerték az elektromos autózás előnyeit, és adataink is azt mutatják, hogy a Kuga Plug-in Hybrid vezetői a lehető leggyakrabban kihasználják az elektromos hajtás lehetőségét,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója. “Elkötelezetten dolgozunk a Ford elektromos jövőjének megteremtésén, és a tény, hogy a Kuga lett a legkelendőbb PHEV, azt jelzi, hogy vásárlóink is részesei akarnak lenni ennek az izgalmas folyamatnak.”

A Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosainak autóhasználati szokásai

A Ford által gyűjtött anonim járműadatok segítettek megérteni és optimalizálni a PHEV-használat módját:

•    A vezetők jelentős mértékben kihasználják a Kuga Plug-in Hybrid akkumulátoros elektromos hajtását. Az összesített idei utazásaik közel feléhez (49 százalékához) a külső áramforrásból feltöltött akkumulátort használták.
•    A Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosainak több mint kétharmada rövidebb (legfeljebb 50 kilométeres) helyi utazásokra használja az autót, ezek az utak pedig a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor energiájával is teljesíthetők. Az idén regisztrált több mint 633.000 nap során a járművek több mint 420.000 napon használták ki a nulla károsanyag-kibocsátású hajtás lehetőségét. A naponta átlagosan megtett távolság 52 kilométer volt, ami kényelmesen belefért az autó 56 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságába.

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

•    A vásárlók magabiztosak az akkumulátor-technológiával kapcsolatban, és rutinosan használják a töltőpontokat. Egy Kuga Plug-in Hybrid minden 100, közlekedéssel töltött napján 89 töltés történt.
•    A tulajdonosok kihasználják az éjszakai töltés előnyeit, és az olcsóbb otthoni éjszakai díjszabással tovább csökkentik az autózás költségeit. A töltések 35 százaléka éjszaka, 12 vagy még több órán át a konnektorra csatlakozva történt, ami kétszer több annál a 6 óránál, ami az akkumulátor teljes feltöltéséhez szükséges egy normál otthoni 230 voltos hálózatról. Összességében a töltések 45 százalékára éjszaka került sor, ami azt mutatja, hogy az emberek az okostelefonjukhoz vagy a tabletjükhöz hasonló módon töltik az autójukat is.
 
Az autósok jelentős megtakarításra számíthatnak, ha a lehető legjobban kihasználják a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor kapacitását. Az átlagos benzinárak és a háztartási elektromos tarifák alapján Magyarországon a Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosai azzal számolhatnak, hogy ha kizárólag a benzinmotort használják, akkor 100 kilométerenként 4088 forint az üzemanyagköltségük, ám ha az autót a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor hajtja, akkor az 100 kilométerenként csupán 951,4 forintjukba kerül. Átlagosan 15.000 kilométeres évi futásteljesítménnyel számolva ez több mint 470.000 forint megtakarítást jelenthet évente.

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

A Ford idén bejelentette, hogy 2026 közepére minden európai személyautója kínálatában szerepel majd valamilyen nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos hajtású vagy PHEV változat, 2030-ra pedig a teljes modellpalettán elektromos hajtásláncok szerepelnek. Ebben a hónapban jelent meg a márkakereskedésekben a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E GT SUV, és 2021 második negyedévében már több mint 5300 Mustang Mach-E talált gazdára Európában.

Az elektromos hajtáslánccal szerelt Ford személyautók kínálatában jelenleg megtalálható a Kuga SUV mild hibrid és full hibrid változata is, akárcsak a full hibrid hajtású Mondeo Hybrid, S MAX Hybrid és Galaxy Hybrid; az Explorer Plug-in Hybrid; valamint a Puma és a Fiesta mild hibrid kivitelei és a Focus EcoBoost Hybrid is.

A 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorból összeállított hajtáslánccal a Kuga Plug-in Hybrid a WLTP szabvány szerint 56 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot, 1,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 32 g/km CO₂-kibocsátást kínál. Az autó a bal első sárvédőn kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel külső áramforrásról.

Az autósok az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva dönthetik el, mikor és hogyan szeretnék felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. A külső töltés lehetősége mellett a Kuga Plug-in Hybrid menet közben is képes tölteni az akkumulátort; erre szolgál a regeneratív töltési technológia, ami elektromos árammá alakítja a fékezés közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát.

Kulcsszavak: ford, Kuga, PHEV, plug-in hibrid, suv
 
Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson A vadonatúj, merész kompakt szabadidőjármű az európai AUTOBEST 2016 díj döntőse A vadonatúj, merész kompakt szabadidőjármű az európai AUTOBEST 2016 díj döntőse Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je Európában is tovább erősödik a Ford
 
Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

2021. augusztus 09.
Idén nyáron a járványhelyzetből eredő bizonytalanságok miatt valószínűleg minden eddiginél többen döntenek úgy, hogy autóval indulnak útnak idei nyaralásukra.
Részletek

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

A vállalatok jelentős részénél magáncélra is használható a céges jármű, így hosszabb belföldi vagy külföldi autózásnál az aktuális utazási szabályok mellett érdemes utánanézni annak is, milyen iratokat és kártyákat szükséges magunkkal vinnünk, mikor jár le ezek érvényességi ideje, és mi az, amit esetleg pluszban be kell szereznünk indulás előtt. Ehhez nyújt segítséget a flottakezelésben piacvezető LeasePlan alábbi összefoglalója.

Több mint másfél éve szinte hétről hétre változó szabályrendszerek szerint éljük életünket, így már rutinosak vagyunk a naprakész tájékozódásban, különösen, ha külföldi utazást tervezünk. Ilyenkor az első teendők között ellenőrizzük az adott ország hatályos egészségügyi szabályait és a határátlépés feltételeit. A mindennapi használat során azonban már ritkábban gondoljuk végig, hogy milyen iratokat is kell magunkkal vinnünk egy utazáshoz, különösen, ha céges kocsival szeretnénk menni.

Ezek nélkül egy tapodtat se!

Bárhová is utazunk alapszabály, hogy a jogosítvány, a forgalmi engedély és a személyi igazolvány – vagy EU-n kívül az útlevél – mindig nálunk legyen. Jogosítványunk érvényességét általában számon tartjuk, ám fontos, hogy a járványhelyzet miatti meghosszabbított érvényességi idő a határokon túl már nem él, így, ha lejárt jogsival állít meg bennünket a rendőr, komoly bírságra számíthatunk. Ha külföldre tervezünk menni autóval, semmiképp se halogassuk jogosítványunk megújítását.

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

Ezenkívül ne induljunk útnak, amíg nem bizonyosodunk meg az alábbi okmányok és kártyák meglétéről, és persze indulás előtt időben ellenőrizzük a lejárati idejüket is. Országonként eltérő lehet, hogy végül milyen dokumentumokat kérnek el tőlünk, ezért jobb mindent bekészíteni. A tervezett utazás előtt már legalább egy hónappal tájékozódjunk az adott ország rendelkezéseiről, a szükséges igazolásokról, és szánjunk megfelelő időt ezek beszerzésére.

•    Zöldkártya: A zöldkártya egy olyan nemzetközi bizonylat, amely igazolja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) érvényességét és fedezetét. Fontos, hogy ez nem azonos a környezetvédelmi igazolólappal, a színe pedig a nevével ellentétben nem zöld, hanem 2020 óta már egy fekete-fehér A4-es formanyomtatvány. Erre az okmányra nemcsak külföldön, hanem belföldön is ugyanúgy szükség van, és a vezető köteles magánál tartani azt,

Indulás előtt legalább egy héttel mindenképpen ellenőrizzük, hogy a kártya igazolja-e az adott utazási időszakot, és ha véletlenül nem kaptuk meg az új kártyát, jelezzük a pótlási kérelmünket a biztosítónál vagy flottakezelt autók esetében a flottakezelő ügyfélszolgálatán. Amennyiben külföldi utazást tervezünk, érdemes a zöldkártyát elfogadó tagországok listájára is vetni egy pillantást, mivel, ha az adott célország nem szerepel a felsorolásban, akkor az ott előírt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést, ún. határbiztosítást szükséges kötni. Néhány ország, például Ukrajna esetében, a belépéskor, közvetlenül a határon kell megvenni az ott töltött időszakra a biztosítást.

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

•    Cégautó-meghatalmazás és nemzetközi jogosítvány: A schengeni országokba történő utazások alkalmával már megszoktuk, hogy gond nélkül léphetünk át az országhatárokon. Ám külföldi utazásnál mindig tanácsos tájékozódni, hogy a célországban a határátlépésnél szükséges-e céges autónkhoz kapcsolódóan közjegyző által hitelesített meghatalmazást, esetleg nemzetközi jogosítványt bemutatni. Ráadásul vannak olyan országok, amelyek országelhagyási engedélyt is kérnek. Ezen dokumentumok és iratok igénylésének átfutási ideje több munkanapot is igénybe vehet, így utazás előtt már minimum két héttel indítsuk el a folyamatot.

•    Európai baleseti bejelentő lap: Időnként utazástól függetlenül is javasolt ellenőrizni, hogy az európai baleseti bejelentő lap megtalálható-e az autónkban, azonban hosszabb utazás előtt feltétlenül keressük elő az autó átadásakor kapott papírt. Külföldi betétlapozás esetén elengedhetetlen ennek megléte, ezért, ha nem találjuk vagy elhasználtuk, akkor pótoljuk azt.

•    Üzemanyagkártya: Az üzemanyagtársaságok a használatban lévő kártya lejárta előtt jellemzően kiküldik az új érvényességi idejű kártyát, ám indulás előtt mindenképpen érdemes ellenőrizni a kártyán feltüntetett lejárati időt. Amennyiben az utazásunk időtartama alatt már nem lenne érvényes a tankolókártyánk, ezt jelezzük a céges flottamenedzserünknek az indulás előtt három héttel, tekintettel a kiállítás és postázás átfutási idejére, hiszen lejárt érvényességű kártyával nem tudunk tankolni, ami kellemetlen többletkiadáshoz vezethet a nyaralás alatt, a tankolások megnövekedett száma miatt kifejezetten.

Amennyiben a céges autónk használatához kapcsolódóan engedélyezett számunkra a külföldi tankolás, úgy a kártyánkkal automatikusan tudunk az adott üzemanyagtársaság töltőállomás-hálózatában tankolni. Arról, hogy esetünkben milyen területi hatályú az üzemanyagszolgáltatás és milyen töltőállomásokon fogadják el az adott kártyát, a flottamenedzserünktől tudunk információt kérni.

A biztonságos használat és a visszaélések megelőzése érdekében fontos, hogy az üzemanyagkártyát úgy kezeljük, mint egy bankkártyát. A PIN-kódot mindig tartsuk biztonságos helyen, sose írjuk rá a kártyára és soha ne osszuk meg harmadik személlyel sem.

Kulcsszavak: flottakezelő, LeasePlan
 
Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg! Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit A Duna Autó az év márkakereskedője A Duna Autó az év márkakereskedője
 
Eladó a ralilegenda versenyautója

Eladó a ralilegenda versenyautója

2021. augusztus 09.
Sebastien Loeb csapata eladásra kínálja azt a 2016-os gyártású Peugeot 208 R5 T16 versenyautót, amellyel maga a kilencszeres WRC bajnok is versenyzett – és győzött – 2017-ben.
Részletek

Eladó a ralilegenda versenyautója

Minden idők legsikeresebb raliversenyzője, Sebastien Loeb későn, huszonegy évesen ült először rali versenyautóba. Hat évvel később junior világbajnokságot nyert, három évre rá, 2004-ben pedig megszerezte első rali világbajnoki címét.

Kilenc évvel és hetvenkilenc raligyőzelemmel később, kilenc WRC bajnoki cím birtokában bejelentette, hogy visszavonul a rali királykategóriájából. Ezt követően a legváltozatosabb motorsport-ágakban tette próbára magát, a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenytől a WTCC túraautó-világbajnokságig, a rallikrossz világbajnokságtól a Dakar-raliig; jelenleg az idén debütáló Extreme E elektromos tereprali-bajnokságban versenyez.

Eközben nem csak versenyzőként, hanem csapattulajdonosként és –főnökként is kipróbálta magát. A 2012 óta működő csapat ugyanolyan sokszínű, mint névadó alapítója, az elmúlt évtizedben kilenc különböző nemzetközi és francia bajnokságban vettek részt, a jégversenyzéstől a különböző márkakupákon (pl. Peugeot 208 Rally Cup) át a túraautó-versenyzésig.

Csapatának egyik legnemesebb származású versenyautója az a Peugeot 208 R5 T16, amelyet a Loeb visszavonulásának évében, 2012-ben bevezetett FIA R5 géposztály specifikációi szerint épített a Peugeot 2016-ban.

Eladó a ralilegenda versenyautója

A mintegy 285 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt autó ötfokozatú, szekvenciális 3MO váltót kapott, mindkét hajtott tengelyen önzáró differenciálmű segített az aszfaltra (vagy murvára) átvinni a teljesítményt. A lengéscsillapítókat az Öhlins, a négydugattyús nyergekkel szerelt fékeket az Alcon szállította a Peugeot-nak.

A VF3CA5FS0EW035687 alvázszámú autó mozgalmas életet tudhat maga mögött. A Peugeot Sport által kifejezetten a Sebastien Loeb Racing részére gyártott 208 R5 T16 a 2016-os rali világbajnokság hetedik futamán, a Lengyel-ralin esett át a tűzkeresztségen. Francia pilótája, az aszfalt-specialista Quintin Giordano remek tempót diktált, ám a végső sikertől meghibásodás fosztotta meg. Ugyanebben a szezonban két további versenyt (Német-rali és Rallye du Var) is feladni kényszerültek, ám a szezonzáró versenyen, a Rallycircuit Cote d’Azur-ön kategóriaelsők és összesített negyedikek lettek, ami jól szemlélteti az autó (és a csapat) képességeit.

2017-ben sem unatkozott a Peugeot 208 R5 T16: nyáron Svájcban, a Rallye du Chablais-n maga Sebastien Loeb ült a volán mögé, míg a navigátori teendőket Loeb felesége, a rutinos navigátor Séverine Loeb-Mény vállalta magára.

Eladó a ralilegenda versenyautója

A házaspár izgalmakkal teli hétvégén, a svájci sztárpilóta Sebastien Carront összesítésben alig fél perccel megelőzve szerezte meg a rali abszolút első helyezését – talán ezért is maradt ezt követően a csapatnál az autó, amellyel Francois Jakubowski ért el dobogós helyezéseket a francia ralibajnokságban.

A 208 R5 T16 három év után, 2018-ban búcsúzott az aktív versenyzéstől. Utolsó futamán, a Rallye de la Vesubie-n az összesített negyedik helyen zárt. A következő három évet a Sebastien Loeb Racing garázsában, gondos kezek között töltötte. A pontos dokumentáció szerint a motorban 1450, a sebességváltóban 2450 versenykilométer van, a turbót 850 kilométerrel ezelőtt cserélték – mindhárom fődarab élettartamát 4000 kilométerben határozta meg a Peugeot Sport, így a felújításig még jó pár bevetésen részt vehet az autó.

A Peugeot 208 R5 T16 irányára 159 ezer euró, azaz hozzávetőleges 55,7 millió forint (plusz ÁFA). Ebben benne van a beépített Monit T100 rali versenyszámítógép is; ennek és kiváló műszaki állapotának köszönhetően a 208-as azonnal nevezhető különböző nemzeti és nemzetközi ralikra. A csomag részét képezi az aszfaltra és murvára optimális beállítási dokumentáció is, külön megállapodás szerint pedig tartalék alkatrészeket is biztosít az autóhoz a Sebastien Loeb Racing. Ugyanakkor az ikonikus Red Bull színekben pompázó autó makulátlan megjelenésének, no meg a tulajdonos személyének (amelyre a karosszéria több pontján, jól láthatóan elhelyezett feliratok emlékeztetik a szemlélőt) köszönhetően bármely igényes motorsport-gyűjtemény ékköveként is megállja a helyét.

A tranzakciót az RM Sotheby’s aukciós ház privát adásvételekre szakosodott részlege bonyolítja, így biztosítva a professzionális, diszkrét vásárlási élményt az érdeklődők számára.

Kulcsszavak: Peugeot Sport, Sébastien Loeb, versenyautó
 
30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó 30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius 700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából 700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából
 
Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

2021. augusztus 09.
Újabb teljes mértékben elektromos hajtású autóbuszt tehet próbára a BKK és szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. Budapesten. A BYD K7 típusú, környezetbarát midibusszal augusztus 9. és 22. között találkozhatnak a fővárosiak a 15-ös, a 16-os, a 27-es, a 102-es és a 158-as vonalon. Az elektromos autóbusszal bárki ingyenesen utazhat a tesztidőszak során.
Részletek

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

A környezetbarát járművet két héten keresztül, augusztus 9-től egészen augusztus 22-ig teszteli a Budapesti Közlekedési Központ és szolgáltatója. Az elektromos autóbuszt bárki ingyenesen kipróbálhatja budapesti utazása során. A korszerű, alacsonypadlós elektromos járattal a tesztidőszak alatt több vonalon is lehet majd találkozni annak érdekében, hogy minél szélesebb körű tapasztalatot szerezhessen a BKK és az ArrivaBus a járművel a napi utasforgalomban. A BKK FUTÁR applikációban percről percre nyomon követhető, hogy éppen merre jár az e-busz.

Az elektromos busz tervezetten az alábbi napokon és útvonalakon közlekedik:

augusztus 9-én, 10-én és 11-én (hétfő, kedd, szerda) a 158-as autóbusz útvonalán e158-as jelzéssel,
augusztus 12-én, 13-án és 16-án (csütörtök, péntek és hétfő) a 16-os autóbusz útvonalán e16-os jelzéssel,
augusztus 14-én és 15-én (szombat, vasárnap) a 15-ös autóbusz vonalán e15-ös jelzéssel,
augusztus 17-én, 18-án és 19-én (kedd, szerda, csütörtök) a 27-es autóbusz vonalán e27-es jelzéssel,
augusztus 20-án, 21-én és 22-én (péntek, szombat, vasárnap) a 102-es busz vonalán e102-es jelzéssel.


Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

A jármű a Budapesti Közlekedési Központ, az ArrivaBus, illetve a hollandiai székhelyű BYD Europe B.V. együttműködésében érkezik Budapestre. A BKK és a szolgáltatói elkötelezettek a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása mellett.

A BYD K7 midibusz a legkisebb tagja a BYD Europe buszcsaládjának, méretéből adódóan a szűkebb városi utcákon is közlekedhet. Az alacsonypadlós jármű 8.7 méter hosszú és 22 ülőhely van rajta, a legmodernebb töltési technológiának köszönhetően egyetlen töltéssel akár 150 kilométert is képes megtenni.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet, amelynek egyik fő célkitűzése a környezetbarát járművek használata a közösségi közlekedésben. A közelmúltban a BKK partnereivel, a BKV-val és az ArrivaBusszal többször tesztelt zéró emissziós járműveket, ez a midibusz idén már a harmadik olyan tisztán elektromos hajtású jármű, amely a budapesti utasforgalomban tesz próbát. 2021 júniusában a budapesti közlekedés résztvevői már találkozhattak egy, szintén a BYD által gyártott elektromos járművel, a BYD K9UB 12m eBusszal, májusban pedig a Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbusszal ismerkedhettek meg az utasok. Tavaly a BKK és a MAN közreműködésével a MAN Lion’s City 12E járművet tesztelték.

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK


Kulcsszavak: bkk, bkv, BYD, elektromos busz
 
Ismét elektromos buszt tesztel a BKK Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál Ismét elektromos buszt tesztel a BKK Véglegesítette a BKK a 4-es metró miatt módosuló felszíni járatok közlekedését Városnéző buszok - Az érdekképviselet támogatja a nyílt versenyeztetési eljárást Városnéző buszok - Az érdekképviselet támogatja a nyílt versenyeztetési eljárást Ismét elektromos buszt tesztel a BKK BKK: nem késlekedett a közbeszerzési eljárás kiírása Ismét elektromos buszt tesztel a BKK Vadonatúj trolibuszok érkeznek Budapestre 2015-ben
 
Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

2021. augusztus 05.
A Volkswagen Golf 8 modellel közlekedők minden megtett kilométerrel elősegítik az automatizált vezetés áttörését, ezek a járművek ugyanis a Bosch útazonosításához szolgáltathatnak menet közben információt.
Részletek

Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

Ez a felhőalapú szolgáltatás a valós forgalomban érzékelők segítségével gyűjtött adatokat használ a többrétegű, nagyfelbontású térképek elkészítéséhez és folyamatos frissítéséhez, ami alapvető fontosságú az egyre magasabb fokon automatizált vezetés számára. „Örömmel készítjük elő partnereinkkel már ma a holnap mobilitásának útját” – hangsúlyozta Dr. Mathias Pillin, a Bosch Cross-Domain Computing Solutions üzletág elnöke.

Az autók jövőbeni önálló közlekedéséhez a járművek pozíciójának nagypontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges. Ezt teszi lehetővé a Bosch útazonosítása, amely a radar- és video-érzékelők információit, valamint a járművek mozgási adatait használja fel, hogy az autók helymeghatározását, illetve irányítását szolgáló további szintekkel bővíthesse a jelenlegi navigációs térképeket. Ezek a kiegészítő szintek a jelenleg használt térképformátumokkal kompatibilisek.

Míg egyelőre az útazonosítás kezdeti kiépítéséhez generálnak adatokat, a tervek szerint 2023-tól ez a rendszer már az első járműves szolgáltatások formájában is rendelkezésre állhat és folyamatosan újabb információkkal bővülhet. Az újabb térképszintek erősségei különösen a 2-es szintű és afeletti funkciók működésében érzékelhetők, de alacsonyabb fokozatokban, már az 1-es szinttől is kínálnak előnyöket. „Minél több jármű szolgáltat információt, annál nagyobb és megbízhatóbb lesz az automatizált, valamint asszisztensrendszerekkel támogatott vezetés adatbázisa” – mutatott rá Dr. Pillin.


Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

A jármű környezetének „digitális ikertestvére”

Ebben a Volkswagen Golf 8 családnak vezető szerepe van Európában, de a tervek szerint további modellek is követik majd. A rendszer működése során a járműflotta környezetérzékelői segítségével menet közben információt gyűjt a különböző objektumokról, például közlekedési táblákról, szalagkorlátokról, útpadkákról vagy épp a forgalmi sávok útburkolati jeleiről. A járművek az adatokat – azaz az egyes térképszintekhez szükséges információt – a Volkswagen felhőszolgáltatásán (VW Cloud) keresztül névtelenül küldik el a Bosch-felhőbe (Bosch Cloud), ahol ezek alapján születik meg az útazonosítás, a valós környezet egyfajta „digitális ikertestvére”.

A Bosch útazonosítás rendkívül pontos helymeghatározást tesz lehetővé a járművek számára. A pillanatnyi tartózkodási hely precíz meghatározása érdekében a jármű rendszere valós időben veti össze a környezeti érzékelők által szolgáltatott információkat a digitális ikerrel. Ez az összehasonlítás biztosítja az autók számára, hogy a nagypontosságú térképhez viszonyítva deciméter-pontossággal helyezkedhessenek el az éppen igénybe vett forgalmi sávban. A radar alkalmazása még olyan kedvezőtlen időjárási körülmények között is lehetővé teszi a megbízható lokalizációt, mint a köd, az eső és a hó, amikor a környezet kamerás érzékelése korlátozott vagy akár nem is kivitelezhető.

Természetesen viselkedő automatizált járművek

Az útazonosítás az automatizált vezetésű járművek kényelmesebb és biztonságosabb oldal- és hosszirányú irányítását is lehetővé teszi, mivel nemcsak a környezeti objektumokról tartalmaz információt, hanem az útgeometriáról, a forgalmi sávok vonalvezetéséről, a közlekedési táblákról, illetve a sebességkorlátozásokról, sőt az egyes helyekre jellemző vezetési stílusról is. Hogyan közelít meg az ember egy kanyart, mikor lép a fékre útkereszteződéshez közeledve vagy épp hogyan vált sávot a bekanyarodáshoz? A szolgáltatás olyan mozgási adatokat használ fel ezek megválaszolására, mint a sebesség, a kormányzási szög és a kerékfordulatszám. Ezeket az információkat az útazonosítás a jövőben a járművek rendelkezésére bocsáthatja, így támogatja az automatizált vezetés lehető legtermészetesebb, legkényelmesebb és legbiztonságosabb élményét – a Bosch és a Volkswagen pedig minden egyes megtett kilométerrel közelebb kerül ennek a megvalósításához.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, volkswagen
 
Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen 30 éves lett a BMW M5 Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak A NASA újra feltalálta a kereket A NASA újra feltalálta a kereket
 
A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

2021. augusztus 05.
A Mercedes-Benz felkészült arra, hogy az évtized végére teljesen elektromos autók gyártására állhasson át, ha ezt a piaci viszonyok lehetővé teszik. Azzal, hogy a cég az „első az elektromos” megközelítésről a „teljesen elektromos” stratégiára vált, a prémium autógyártó tovább száguld az emissziómentes, szoftverközpontú jövő felé.
Részletek

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

2022-re a Mercedes-Benz az általa lefedett minden kategóriában kínál majd tisztán elektromos járművet. 2025-től kezdve az újonnan bemutatott járműplatformok kizárólag elektromosak lesznek, így a vásárlók a gyártó által kínált összes modellből dönthetnek teljesen elektromos hajtáslánc mellett. A Mercedes-Benz úgy szeretné megvalósítani az átalakulást, hogy közben tartja magát nyereségességi céljaihoz.

A váltás elősegítése érdekében a Mercedes-Benz átfogó tervet mutat be, amely a kutatás és a fejlesztés jelentős felgyorsítását foglalja magában. 2022 és 2030 között a márka összesen több mint 40 milliárd eurót fektet az akkumulátoros elektromos járművekbe. Az elektromos portfólió kialakításának felgyorsítása és fejlesztése pedig az ügyfelek oldaláról is fordulópontot hoz az elektromos járművek elfogadását.

Tervek technológiai téren

2025-ben a Mercedes-Benz három teljesen elektromos platformot mutat be. Az MB.EA az összes közepes és nagyméretű személyautó számára biztosít skálázható moduláris alapot, a jövő elektromos kínálatának gerincét szolgáltatva. Az AMG.EA a nagyteljesítményű járművek platformjaként a Mercedes-AMG ügyfeleinek nyújt kimagasló technológiai színvonalú megoldást. A VAN.EA alap új korszakot nyit a haszongépjárművek világában és nagy mértékben hozzájárul a jövő városainak emissziómentes közlekedéséhez.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Vertikális integráció

Miután újraszervezi a tervezés, a fejlesztés, a beszerzés és a gyártás feladatát egyetlen integrált értékteremtő lánccá, a Mercedes-Benz még inkább elmélyíti a fejlesztés és a gyártás vertikális integrációját az elektromos hajtáslánc-technológiák terén.

A hajtáslánc-technológiákkal kapcsolatos tevékenységének átszervezését követően, amikor is ezek tervezése, fejlesztése, beszerzése és gyártása egy helyre került, a Mercedes-Benz még inkább elmélyíti a vertikális integráció szintjét a gyártásban és a fejlesztésben, valamint az elektromos hajtáslánc-technológiák beszerzésében.

Ez magában foglalja a brit YASA felvásárlását is. Az elektromotorokkal foglalkozó vállalat egyedi technológiai tudással felvértezve fejleszti a jövő nagyteljesítményű hajtásláncait. A házon belül készülő elektromotorok, mint például az eATS 2.0, a hatékonyságra alapuló stratégia kulcsfontosságú elemeiként csökkentik a teljes hajtásláncra vonatkozó költségeket. Kína több száz elektromos hajtásra szakosodott gyártó- és szoftvervállalatával kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Mercedes-Benz elektromos stratégiájának felgyorsításában.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Akkumulátorgyártás

A Mercedes-Benz-nek több mint 200 gigawattos akkumulátor-kapacitásra van szüksége, ennek érdekében pedig partnerei segítségével nyolc hatalmas akkumulátor-gyárat hoz létre világszerte a korábban tervezett kilenc gyáron felül. Az akkumulátorok következő generációjánál az egységesítés fontos ismérv lesz, így a Mercedes-Benz személyautók és haszongépjárművek 90 százalékánál alkalmazhatók lesznek.

Töltés

A Mercedes-Benz a töltési szolgáltatások terén új sztenderdek felállításán dolgozik: A Plug & Charge funkció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egyenkénti bejelentkezés és fizetési tranzakció nélkül vegyenek igénybe töltési szolgáltatást. A megoldás az EQS piaci bevezetésével lesz elérhető az idei évtől kezdődően. A Mercedes me Charge a világ egyik legnagyobb töltőhálózatával büszkélkedhet: világszerte több mint 530.000 AC és DC töltőpontot tesz elérhetővé az ügyfelek számára. Emellett a márka a Shellel közösen dolgozik a hálózat kibővítésén, így az ügyfelek 2025-re a Shell Recharge több mint 30.000 töltőpontból álló kínálatához is hozzáférést kaphatnak. Emellett a gyártó saját márkás töltőpontok létrehozását is tervezi, amelyek egyedi felhasználói élményt nyújtanak.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Vision EQXX

A Mercedes-Benz jelenleg a Vision EQXX tanulmányautón is dolgozik, amely egy olyan elektromos személyautó lesz, melynek valós hatótávja eléri az 1000 kilométert, miközben 100 kilométerre vetítve egyszámjegyű kWh-fogyasztással rendelkezik normál autópályás sebességnél. A Mercedes-Benz F1-es részlegének szakértői is segítenek az ambiciózus célok megvalósításában, hogy a 2022-es világpremiernél egy olyan koncepció jöhessen létre, amelynek megoldásából a sorozatgyártású autók is profitálhatnak.

Gyártás

A Mercedes-Benz nagy erőkkel dolgozik azon, hogy globális gyártási hálózatát felkészítse a teljesen elektromos járművek gyártására. A jövő évtől kezdve már nyolc tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz modell készül majd hét helyszínen, három kontinensen. Emellett 2022-re a Mercedes-Benz AG összes személyautó- és akkumulátorgyára karbonsemleges működésre vált.

A belsőégésű motorokról elektromos hajtásra történő váltás első lépéseit pedig már meg is tette a Mercedes-Benz. A márka szeretné felgyorsítani ezt a folyamatot nem csak a technológia, hanem a munkatársak szintjén is. Csak 2020-ban Németországban körülbelül 20.000 alkalmazott vett részt az elektromobilitással kapcsolatos képzéseken. Az új MB.OS operációs rendszer fejlesztésének megvalósításához több mint 3000 új szoftvermérnököt toboroztak világszerte.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Pénzügyi tervek

A Mercedes-Benz továbbra is elkötelezett a 2020 őszén felvázolt nyereségességi céljai mellett. A megújított stratégia szerint 2025-re akár 50 százalékos hibrid vagy teljesen elektromos részaránnyal számol, 2030-ra pedig a teljesen elektromos piaci váltást tűzi ki célul, amennyiben a piac is készen áll erre a lépésre. A tervek között szerepel az árazás és az értékesítés közvetlenebb ellenőrzése, valamint a Mercedes-Maybach és a Mercedes-AMG modellek elektromos kínálatának növelése. A felhasznált akkumulátorok költsége a várakozások szerint jelentősen csökkenni fog. A belsőégésű és a konnektoros hibrid hajtásláncokba történő pénzügyi befektetések mértéke 2019 és 2026 között 80 százalékkal csökken majd. Erre alapozva a Mercedes-Benz a tisztán elektromos járművek gyártásával szeretné megtartani a tervezett nyereségességi célokat.

„A legfontosabb feladatunk az átalakulás során, hogy vonzó termékekkel győzzük meg ügyfeleinket a váltásról. A Mercedes-Benz számára az úttörő EQS zászlóshajó csak az új kor kezdetét jelenti,” mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, mercedes-benz
 
AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait Az Európai Bizottság jóváhagyta az Opel felvásárlását Az Európai Bizottság jóváhagyta az Opel felvásárlását A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra Sokoldalú, akár a modern élet A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében Az Audi továbbra is a növekedés útján Az Audi továbbra is a növekedés útján
 
A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

2021. augusztus 05.
Noha a tokiói olimpia zárt kapuk mögött zajlik, a Toyota által a játékokra tervezett és biztosított hatékony, környezetbarát mobilitási rendszerek nem maradtak kihasználatlanok: innovatív megoldások gondoskodnak a résztvevők és a szervezők zökkenőmentes közlekedéséről.
Részletek

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A tokiói olimpia az első (és reméljük, az utolsó) a modern kori játékok sorában, amely nézők nélkül zajlik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy néptelenül maradna a több mint negyven helyszín: minden idők legnagyobb olimpiáján, ahol 33 sportágban 339 versenyszámot rendeznek, több mint 11 ezer sportoló vesz részt; az újságírókkal, rendezőkkel, kisegítőkkel és hivatalnokokkal együtt a résztvevők összlétszáma eléri a 90 ezret.

Ennek a kilencvenezer embernek a pontos, biztonságos – és nem utolsósorban egészségügyi szempontból is megfelelő – szállításáról, egyéni és csoportos közlekedéséről a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota Motor Corporation gondoskodik. A nemzetközi olimpiai mozgalmat 2015 óta támogató Toyota összesen mintegy 3400 mobilitási terméket – a hagyományos célú, utasszállító járművek mellett robotokat, illetve a közlekedést segítő rendszereket és szolgáltatásokat – bocsátott a szervezők rendelkezésére.

Ezek csaknem 90 százaléka részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid, hálózatról tölthető hibrid, hidrogén üzemanyagcellás elektromos vagy akkumulátoros elektromos) hajtású, jelentős részben hozzájárulva ahhoz, hogy Tokió ne csak minden idők legnagyobb, de egyben legtisztább olimpiája is legyen: a riói olimpia 4,5 millió tonnás, és a londoni játékok 3,3 millió tonnás CO2-kibocsátásával szemben a tokiói, 32. olimpiai játékok előzetesen becsült széndioxid-emissziója nem haladja meg a 2,73 millió tonnát.

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A mobilitási eszközök és megoldások között általános célú és kifejezetten az olimpiai játékok speciális igényeire szabott járművek egyaránt megtalálhatók. A flotta jelentős részét alkotják az e-Palette járművek speciális, olimpiai kivitelű változatai.

Az olimpiai falun belül közlekedő, önvezető elektromos járművek felkészítése során az olimpikonok véleményét is kikérték, a fejlesztés során figyelembe véve a sportolók korábbi olimpiákon és egyéb világjátékokon szerzett jó és rossz tapasztalatait. A tisztán elektromos e-Palette járművek szélesre nyíló ajtókkal és motoros mozgatású rámpákkal teszik lehetővé a gyors és egyszerű be- és kiszállást, akár kerekesszékes sportolók számára is. Az e-Palette járművek teljes mértékben automatikusan közlekednek, noha biztonsági okokból minden járművön utazik egy kezelő; a csupa ablak járművek legnagyobb sebessége 19 km/óra.

„A fejlesztés során felbecsülhetetlen értékű segítséget kaptunk az olimpikonoktól és paralimpikonoktól; az ő tanácsaikat és kéréseiket követve alakítottuk ki a lehető legegyszerűbb, legcélszerűbb, legkényelmesebb közlekedési eszközt. Az e-Palette és társai nem csupán A-ból B-be juttatják el a sportolókat és kísérőiket, de új alkalmakat is teremtenek azok számára a kapcsolatfelvételre, a társas együttlétre, a közös élmények megélésére, fizikai és érzelmi síkon egyaránt.” – mondta Takahiro Muta, az e-Palette Tokyo 2020 járművek fejlesztését végző csapat vezetője.


A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

Míg az e-Palette más formában már ismerős lehetett azok számára, akik nyomon követik a fenntartható közösségi mobilitás fejlődését, a Toyota egy vadonatúj fejlesztéssel is segíti a sportolók közlekedését Tokióban. Az APM (Accessible People Mover, azaz könnyen igénybe vehető utasszállító) rövid távú, kissebességű közlekedési eszközök, amelyek az egyes helyszínek között szállítják a résztvevőket.

Ugyanezek az APM-ek szolgálnak a tokiói olimpiai játékok betegszállító járműveként: a második és harmadik üléssort eltávolítva biztonságosan rögzíthető az elektromos jármű fedélzetén egy hordágy.
A Toyota világszerte több ezer, hazánkban pedig 34 atléta felkészülését támogatta a tokiói olimpiára; utóbbiak közül 26 magyar sportoló szerzett kvótát az ötkarikás játékokra – ez a 176 főből álló magyar olimpiai küldöttség csaknem 15 százalékát jelenti.

A Toyota által támogatott sportolók augusztus 3-ig három aranyéremmel (Lőrincz Tamás birkózó, kötöttfogás 77 kg, Milák Kristóf úszó, 200 m pillangó), három ezüsttel (Milák Kristóf úszó, 100 m pillangó, Siklósi Gergely párbajtőr egyéni, Lőrincz Viktor birkózó, kötöttfogás 87kg), valamint egy bronzéremmel (Bodonyi Dóra kajakozó, K2 500 m Kozák Danutával) járultak hozzá a magyar csapat sikereihez. Szintén Toyotás a gátfutó Kozák Luca, akit önfeláldozó sportszerűsége miatt zárt a szívébe a világ.
Kulcsszavak: japán, Olimpia, toyota
 
Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban
 
Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

2021. augusztus 05.
2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered. Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Az új modellváltozat 360 LE-s teljesítményével a valaha szériában gyártott legerősebb Peugeot modell, mely egyúttal figyel a környezetére is. A tölthető hibrid hajtásláncnak köszönhetően a WLTP szerinti CO2 kibocsátása mindössze 46 g/Km, amely 2 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg. Az első és a hátsó tengelyt egyaránt meghajtó dupla villanymotoros felépítésnek köszönhetően a modell 4x4 hajtást is kínál. A berline és kombi (SW) kivitelben egyaránt elérhető újdonság mindazt a kényelmi és biztonsági arzenált tartalmazza, nagyrészt szériában, amelyet az 508-nál már megismertünk.

A választható futóműbeállításoknak (Comfort / Sport / Hybride) és a különböző testreszabható üzemmódoknak köszönhetően az 508 PSE sportos menettulajdonságainak ellenére egy hétköznapokon is jól használható, kényelmes és praktikus jármű. A külső design egyszerre különleges és visszafogott, a tervezők lakkfekete és kriptonitzöld elemekkel, karosszéria szélesítésekkel és légterelőkkel dobták fel az 508 eleve látványos külsejét. Az 508 PSE a Peugeot Mulhouse-i üzemében, szériagyártásban készül és jól demonstrálja a Peugeot márka magas minőségi és technológiai színvonalát.

Az újdonság augusztustól Magyarországon is rendelhető.

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:

olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship),
2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp), 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm  - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).

Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér  a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.
A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat:
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 futóművét, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:

optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
a 20 collos keréktárcsákra  Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek

HIGH EFFICIENCY

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.

Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:

Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód  élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Confort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,

Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,

Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.

4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.

A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet minden lehetséges szituációjához rugalmasan alkalmazkodnak:
szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt (10 A),
16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
32 amperes Wall Box segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.
 
A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak. A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell futóművének beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.

A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, stb.

Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.

A „comfort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.

A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta:
elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós változaton a C-oszlopon, az SW változaton pedig az első sárvédőn,
hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor, 20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féknyergek.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.

Kulcsszavak: 508 Peugeot Sport Engineered, bemutató, Peugeot, új modell
 
700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából 700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról
 
A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

2021. augusztus 04.
Néhány éven belül a világ legnagyobb akkumulátor-gyártójává válhat a Toyota és a Panasonic vegyesvállalata, a 2020 eleje óta tevékenykedő Prime Planet Energy & Solutions. Ehhez olyan mértékben készülnek forradalmasítani az iparágat, ahogy annak idején a Toyota tette az autóiparral.
Részletek

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

Kevés iparág létezik, amely olyan hatalmas növekedésen ment volna keresztül, mint az akkumulátorgyártás, a termékek minőségét és mennyiségét figyelembe véve éppúgy, mint az iparági szereplők számát és értékét tekintve. A közlekedés globális villamosításának köszönhetően exponenciálisan nő a kereslet a modern akkumulátorok iránt, olyannyira, hogy a felvevőpiac kezdi teljesítőképessége határára taszítani a gyártókat. A további fejlődéshez innovatív szemléletre, a normák teljes körű újraalkotására van szükség – és pontosan ez teheti a világ legnagyobb szereplőjévé a Toyota Motor Corporation és a Panasonic Corporation közös vállalkozását, a Prime Planet Energy & Solutions-t.

Az autóipari óriás és az akkumulátorgyártás egyik legnagyobb szaktekintélye 2019 végén jelentette be, hogy vegyesvállalatot alapítanak. A Prime Planet Energy & Solutions már 2020 legelején megkezdte működését, és a vállalat vezetője, Hiroaki Koda már az első pillanatban megfogalmazta első és legfontosabb középtávú célját: hogy 2022-re 50 százalékkal csökkentse az akkumulátorok árát, és ezzel költséghatékonyságban megelőzze a piac két jelenlegi meghatározó szereplőjét: a kínai CATL-t és a koreai LG Energy Solution-t.

Az akkumulátorgyártás két fő költségtényezője a nyersanyagok, illetve maga a gyártási folyamat. Az előbbi teszi ki az akkumulátorok árának a 60 százalékát, ráadásul az egyre intenzívebb kereslet miatt a lítium, a kobalt és egyéb anyagok ára folyamatosan és drasztikus mértékben emelkedik.

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

Hiroaki Koda és munkatársai azonban már a vállalat rövid, másfél éves működése során is rengeteg kiaknázatlan fejlesztési potenciált találtak a nyersanyagok kitermelése, szállítása és raktározása terén. A fejlesztés, a termelés, illetve az infrastrukturális feltételek megteremtésével járó beruházások jelentik a másik nagy költségtényezőt: itt az autóiparból ismert megoldásokkal, például szabványosítással, egyszerűsítéssel lehet javítani az üzemi hatásfokot.

Ezen módosítások révén Koda-szan szerint rövid távon tízszeresére növelhetik (azaz 1000 százalékkal javíthatják) a Prime Planet jelenlegi termelékenységét, hosszú távon pedig akár a húszszoros fejlesztést is elképzelhetőnek tartja. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy vezető szereplővé emelkedhessenek azon a globális akkumulátorpiacon, amelynek összértéke az SNE Research előrejelzése szerint 2030-ra elérheti a 352 milliárd dollárt.

A Prime Planet egyébként már most is globális piacvezető (25% körüli részesedéssel) a hibrid akkumulátorok gyártása terén, a villanyautókhoz szükséges, nagy kapacitású akkumulátorban azonban jelenleg az említett két fő versenytársa: a CATL és az LG birtokolják a piac több mint 50 százalékát.

A Prime Planet az idén áprilisban véget ért pénzügyi évben 1,4 millió hibrid és elektromos jármű számára gyártott akkumulátort. Idén további gyártósorokat indítanak be Japánban és Kínában, 2022-től pedig további félmillió hibrid gépkocsit fognak ellátni akkumulátorral.

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

A cég legnagyobb felvevő partnere saját anyavállalata, a forgalom felét kivető Toyota Motor Corporation. Az autógyártó 2030-ra meg kívánja négyszerezni részben vagy teljesen elektromos hajtású járműveinek eladásait (a jelenlegi éves mintegy 2 millióról közel 8 millió darabra.) Ezzel párhuzamosan a Prime Planet-nek harmincszorosára kell növelnie jelenlegi akkumulátor-gyártó kapacitását. Az autóipar azonban csak akkor tudja a tervek szerint növelni elektromosjármű-gyártását, ha megfelelő áron tudják kínálni az emissziómentes gépkocsikat, ennek pedig meghatározó feltétele a kedvező árfekvésű akkumulátor.

Hiroaki Kodánál kevés ember volna alkalmasabb a költségek csökkentésére: hosszú éveken át dolgozott a Toyotánál, ahol többek között termelés-optimalizálással, illetve beszerzési árképzéssel foglalkozott. Vezetése alatt a legendás Toyota gyártási rendszer legfontosabb értékei és irányelvei az akkumulátorgyártásban is meghonosodhatnak, lehetővé téve akár további, még drasztikusabb árcsökkentéseket is: ígérete szerint 2025-re 65-70 százalékkal olcsóbbak lehetnek a Prime Planet autóipari akkumulátorai, mint ma.
Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, járműipar, toyota
 
A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Újabb kínai nagyvárosban sorsolják majd a rendszámtáblákat A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Egyéniség a legmagasabb szinten A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 181 - 190