Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 181 - 190
A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

2019. július 25.
Közel 400.000 gépjárművet írtak át, összességében pedig 6,4 százalékkal nőtt a használt autó piac Magyarországon az első félév során – derül ki a Datahouse adataiból.
Részletek

 A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

A használt autó import júniusban 13 százalékot esett 2018-hoz képest, de a féléves összesítésben szinte darabszámra pontosan tartotta a tavalyi szintet. A népszerűségi listát az Astra, a Swift és a Focus vezeti a magyarországi vásárlók körében félév után.

Az első féléves statisztikák alapján továbbra is nő a használt autó átírások száma Magyarországon, bár az első negyedév +11 százalékos eredménye után a második negyedév mindössze 2,3 százalékos gyarapodást hozott. Januártól június végéig összesen 393.289 gépkocsi cserélt gazdát, amely összességében 6,4 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakát. Az import esetében a június mélyrepülést hozott, 2012 óta nem zuhant ennyire vissza a behozatal, ugyanis ebben a hónapban 13 százalékkal kevesebb kocsi érkezett külföldről, mint 2018-ban. Az első hat hónap összesítésében stagnálás látható ezen a területen, 79.150 gépkocsit helyeztek forgalomba az illetékes hatóságok, 0,1 százalékkal, 47 autóval többet, mint 2018 első félében. A hazai gépkocsik esetében 77 százalékban 10 évnél idősebb modellek cseréltek gazdát, míg az import során 60 százalékban érkeztek 2009-nél is régebbi gyártmányú példányok, ez pedig továbbra sem javítja a hazai gépjárműállomány 14,2 éves átlagéletkorát.

A magyarországi átírásoknál jellemzően alsó-középkategóriás (117.475, autó), kisméretű (95.449 autó) és a felső-középkategóriás (60.263 autó) modellek cseréltek gazdát az országban. Az import esetében is az alsó-középkategória (21.111 autó) volt a népszerű, a felső-középkategóriás (13.673 autó) és az egyterű járművek (13.195 autó) előtt.


 A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

Belföldön Opelt (50.546 autó), Volkswagent (39.478 autó) és Suzukit (37.867 autó) vettek legtöbben, még külföldről leginkább Volkswagent (9.150 autó), Opelt (8.100 autó), Fordot (7.447 autó) importáltak a magyarok.

A határon belüli tulajdonosváltások összesítésében ugyan három Volkswagen (Golf, Passat, Polo) is a legjobb tízbe került, a képzeletbeli trónról a Focus (11.110 autó) ezúttal leszorította a Golfot (11.001 autó), így a Ford középkategóriás autója végzett az Opel Astra (26.011 autó) és a Suzuki Swift (23.298 autó) mögött harmadik helyen. Külföldről jellemzően Astrát (2.656 autó), Focust (2.633 autó) és Golfot (2.479 autó) hoztak Magyarországra. A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak négykerekűt.

„Érzésünk szerint a használt autó értékesítést is befolyásolhatta a nagycsaládos autótámogatás, sokan ugyanis kivártak emiatt, és az új, hétüléses autók irányába fordultak, bár a rendelet a használt autóknak is kedvez, ugyanis a legfeljebb egy éves, kétezer kilométert futott gépkocsikra is igénybe vehető. További visszaesés nem várható az átírások terén, az év végéig újabb rekord születhet az értékesítésben.” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója – Nagy öröm számunkra, hogy a piac a Jármű Szolgáltatási Platformnak köszönhetően folyamatosan tisztul, egyúttal az is pozitívum, hogy a statisztikák alapján csökken az érdeklődés az idős, ismeretlen előéletű, kétes külföldi gépjárművek iránt.”



Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó, nagycsaládos kedvezmény, támogatás
 
3 millió forintos támogatás a Hankook Tire-tól a dunaújvárosi kórház számára 3 millió forintos támogatás a Hankook Tire-tól a dunaújvárosi kórház számára Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open tenisztorna lebonyolítását A Kia 120 autóval segíti a 2019-es Australian Open tenisztorna lebonyolítását Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT A „Kajakkirálynő” átvette új SEAT-ját A „Kajakkirálynő” átvette új SEAT-ját
 
Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

2019. július 25.
A prémium kompakt szegmens iránymutató újdonságának előszériás példányai olyan QR kóddal ellátott, álcázó karosszériafóliában gurulnak utcára, amely a kíváncsi tekinteteket a négyajtós kupé első hivatalos információit tartalmazó weboldalra irányítja.
Részletek

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

A BMW 2-es Gran Coupé a sorozatgyártás előtti utolsó tesztfázishoz érkezett, amely során a mérnökök az újdonság finomhangolását végzik. A prémium kompakt szegmens új négyajtós kupéja München környékén gurul utcára, ahol a végső simítások közepette egyedi reklámot is csinál magának: az előszériás példányokat borító sokszínű, álcázó karosszériafóliát az első ajtókon nagyméretű QR kód egészíti ki, amely ötletes megoldásként a www.bmw.com/2-series-gran-coupe weboldalra irányítja a kíváncsi tekinteteket. Az online felület már a BMW 2-es Gran Coupé Los Angeles-i Autószalonra tervezett, idén novemberi világpremierje előtt hivatalos információkkal szolgál az extravagáns, innovatív újdonság koncepciójáról. A modell piaci premierje világszerte 2020 tavaszán veszi kezdetét.

Elegáns és vonzó belépő a prémium kompakt szegmensbe

A BMW a magasabb járműkategóriákban bemutatott négyajtós kupék kivételesen sikeres koncepcióját most a prémium kompakt szegmensben is ügyfelei elé tárja. A BMW 2-es Gran Coupé az összetéveszthetetlen egyediség, a magával ragadó kisugárzás és az ösztönös érzelmi kötődés páratlan egyensúlyának iránymutató újításaként ünnepli világpremierjét, amelyet innovatív funkciók és úttörő járműkapcsolati megoldások, kiváló hétköznapi használhatóság és példaértékű menettulajdonságok nyomatékosítanak. A klasszikus limuzin-sziluettet háttérbe szorító formanyelv a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezén ölt testet, a napokban debütált új BMW 1-es sorozat számos technológiai innovációjával kiegészítve. És ahogyan testvérmodellje, úgy a BMW 2-es Gran Coupé is forradalmi futómű-technológiával és innovatív vezérlőrendszerekkel állítja fel a prémium kompakt szegmensben átélhető menetdinamika és agilitás új mércéjét.

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Innovatív kipörgésvezérlő rendszer ARB technológiával

A BMW 2-es Gran Coupé átfogó technológiai arzenáljának egyik legfőbb innovációja a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompaktban bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amelynek kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, így a technológia jelcsatornája jelentősen lerövidült: az információáramlás háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett.

Az ARB technológia működését a BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az elsőkerék-meghajtású hajtáslánc-technológiák és a BMW M235i xDrive modellben dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is közvetlen, intenzív vezetési élményt garantál. A portfólió végtelenül sportos csúcsmodelljében a BMW Group eddigi legerősebb négyhengeres motorja kap helyet, amelynek 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű támogatja, az első féltengelyek összezárásával minden korábbinál sportosabb vezetési élménnyel kecsegtetve.

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Magával ragadó vonalvezetés és csúcstechnológiás járműkapcsolat

A BMW 2-es Gran Coupé elegánsan sportos, extrovertált vonalvezetése mögött csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldások és bőséges helykínálat várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A forradalmi újdonságban minden tulajdonság megvan ahhoz, hogy felébressze a rajongást a BMW új, dizájnközpontú célcsoportjának tagjaiban és a nagyvárosi forgatagokban is a márkára jellemző, legendás vezetési élménnyel ajándékozza meg őket. A BMW 2-es Gran Coupé világszerte vonzó újításként érkezik meg a bajor prémiumgyártó palettájára, kiváltképp azokon a piacokon, ahol a limuzin karosszériakoncepció kitörő népszerűségnek örvend.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 2-es Gran Coupé, új modell
 
Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Történetének eddigi legerősebb félévét teljesítette 2014 első hat hónapjában a BMW Group Történetének eddigi legerősebb félévét teljesítette 2014 első hat hónapjában a BMW Group Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Hyundai Genesis - Technológia és fényűzés egyedi formába foglalva Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Még mindig az 5-ös BMW a világ legnépszerűbb üzleti autója Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló
 
A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

2019. július 25.
Kortárs stílusban fogant, ultramodern mobilkommunikációs rendszerekkel felszerelt utasterével a Honda e kétséget kizáróan új mércét állít a kompakt elektromos autók mezőnyében.
Részletek

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Az egyszerű, letisztult karosszériához remekül passzoló kabin divatos, kiváló minőségű anyagokból készül, így egyszerre hangulatos, lenyűgöző és persze praktikus.

A mobilkommunikációra is képes, páratlanul kifinomult fedélzeti elektronika megalkotásakor könnyű használhatóságra és kimagasló használati értékre törekedtek a japán vállalat mérnökei, ennek eredményeként – akár parkolás, töltés vagy menet közben – egyaránt igénybe vehetők a következő generációs, teljes szélességében digitális kijelzőkkel borított műszerfal szolgáltatásai.

– Az volt a célunk, hogy a Honda e éppoly letisztult legyen belül, akárcsak kívül. Ezért aztán olyan, a modern nappalikból ismerős anyagokat választottunk, mint a fa vagy a szövet – magyarázta el Kohei Hitomi, a Honda e fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – Ebben a trendi, nyugalmat árasztó környezetben az utasok átadhatják magukat a mobilkommunikáció nyújtotta élvezeteknek, kihasználva a kameratükör rendszer alapját is adó, elképesztően könnyen kezelhető, dupla érintőképernyős felület minden előnyét – fűzte hozzá.

Dupla képernyő az utastér teljes szélességében

Az utastér teljes szélességében végigfutó, digitális műszerfal a mobilkommunikációs alkalmazások és szolgáltatások gondtalan élvezetét szolgálja. Öt integrált, nagy felbontású, színes érintőképernyője lenyűgöző hatást kelt és a biztonsághoz is nagyban hozzájárul, hiszen ez adja a Középső és az Oldalsó Kameratükör Rendszer alapját is.

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Előbbi kijelzőit a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a növelik a látómezőt.

A vezetővel szemben 8,8 hüvelykes TFT-panelt kapott helyet, ezen jelennek meg a legfontosabb információk, beleértve a töltöttségi és töltési állapotot, a kiválasztott menetüzemmódot és a menetbiztonsági rendszer adatait is.

Két összekapcsolt képernyő egymás mellett


A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3 colos LCD-érintőképernyő foglalja el, melyek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel az elöl ülőknek. Ez a végtelenül szofisztikált, intuitív kezelői felület átfogó választ ad a használhatóságra vonatkozó kérdésekre, ugyanakkor rámutat, miként alakulhatnak át napjaink járművei a jövő közlekedési eszközeivé, és hogyan integrálódhatnak teljesen modern életvitelünkbe.

Az irányítás éppúgy történik, mint az okostelefonoknál, azaz tapintással és simítással vezérelhetők a szoftverek, a tartalom pedig egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra, így az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható.

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens

A különféle szolgáltatások és alkalmazások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével, hangutasításokkal is elérhető. Az ösztönösen kezelhető rendszer egyedülállóan fejlett, így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok, és megannyi internetes szolgáltatást kínál fel.

Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a rendszer folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.

Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is, s a megszokott internetes szolgáltatásokon túl könnyedén elérhetők a közösségi és zenei oldalak is. Ha a jármű áll, az utasok filmeket is nézhetnek, sőt a Honda e képes megosztani az internetkapcsolatot is (ti. wifi hotspotként is működik), így az utasok csatlakozhatnak mobiljukkal.

Okostelefonos Honda-alkalmazás a távoli elérésért

A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, ha eltávolodnak autójuktól, a dedikált okostelefon-alkalmazással ugyanis mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.


A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Ez a szoftver lehetőséget ad a töltési folyamat és az autó helyzetének nyomonkövetésére, nem mellesleg minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú az adatforgalom.

További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül nyitja és zárja a Honda e-t, s biztonsági figyelmeztetést is kérhetünk, ami akkor jelez, ha az autó elhagyja a tulajdonos által behatárolt zónát.

Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A 2019-es Genfi Autószalonon prototípus formájában bemutatott modell a Honda első európai akkumulátoros elektromos autója, sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, Honda e
 
Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Norvégiában betiltanák a dízel- és benzines autók eladását Norvégiában betiltanák a dízel- és benzines autók eladását Világszerte töretlenül nő a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai iránti kereslet Világszerte töretlenül nő a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai iránti kereslet Újra lesz Volkswagen Microbusz,  és ezúttal elektromos lesz Újra lesz Volkswagen Microbusz, és ezúttal elektromos lesz
 
Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése

2019. július 24.
Amerika első számú tehergépkocsi-gyártójaként szeretjük, ha tetteink a szavaknál is világosabban beszélnek.
Részletek

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!

Nézze hát meg, amint Linda Zhang, a Ford F-150 főmérnöke bemutatja, mire képes a tisztán elektromos hajtású F-150 prototípusa: a Ford videójában az autó 10 darab emeletes vasúti kocsit és 42 darab 2019-es F-150 pickupot vontat, amelyek együtt közel félmillió kilogrammot nyomnak!

A Ford már megerősítette, hogy piacra dobja az F-150 tisztán elektromos hajtású változatát, és hogy a márkakereskedésekben jövőre kapható lesz az új F-150 Hybrid is. Mindkét elektromos hajtású modell pontosan azt a keménységet, sokoldalúságot és innovációt kínálja, amit az F-150 vásárlói elvárnak e legendás autótól.

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!
Kulcsszavak: elektromos autó, F-150, fejlesztés, ford
 
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját Ki akarják üldözni a Teslát Kínából Ki akarják üldözni a Teslát Kínából Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben
 
Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

2019. július 24.
Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers fuvarozóvállalat.
Részletek

Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

A jármű különlegessége a csupán 3,15 méteres tengelytávolságának köszönhetően rendkívül kicsi fordulási sugara. A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.

A Scaniát választó Venus Containers mindenben a járművezetők igényeit szem előtt tartva dönt.

„Ritka a jó gépkocsivezető, a többségük pedig nagyon kedveli a Scaniát. Ha Scaniával szeretnének dolgozni, akkor nincs okunk nem teljesíteni ezt a kívánságukat. Tapasztaltak, így tudják, hogy mivel lehet a legjobban dolgozni” – mondta Robbert Tammer tulajdonos.

Kompromisszum nélküli manőverezhetőség A cégnek egy háromtengelyes járműre volt szüksége a nehezebb konténerszállítási feladatok ellátására, amikor a 15 éves, Euro 3-as teherautójukkal nem hajthattak be többé Utrecht városába.

„Azonban nem szerettünk volna kompromisszumot kötni a manőverezhetőség terén. A márkakereskedővel közösen minden szükséges részegységet el tudtunk helyezni ezen a kis tengelytávolságon belül. Az eredmény egy tehergépkocsi ugyanolyan tulajdonságokkal, mint a kéttengelyes járművek, miközben megfelel a jogszabályi előírásoknak. Ezzel a teherautóval nyereségesen tudunk szállítani egy homokkal teli tízköbméteres konténert.”

Mivel a teherautó így csak egy kicsivel nehezebb, Robbert Tammer a G-fülkét választotta. „A járművezetőnek kínált nagyobb tér mellett a G-fülke jobban is néz ki. Alacsonytetővel rendeltük meg a mélyre nyúló ágak és egyebek miatt. Később vettem csak észre, hogy a kisebb magasság előnye el is veszett a tetőre szerelt lámpasorunk miatt. De ez a védjegyünk, és mindegyik teherautónkon megtalálható.” Erősített lökhárító a fokozottabb védelem érdekében A járművet számos extrával felszerelték a Venus Containers járművezetőinek javaslatára. A négy centiméterrel jobban kinyúló, megerősített lökhárító valamivel nagyobb védelmet nyújt a hűtőrácsnak és a fényszóróknak. Holttér- és frontkamerával is ellátták a biztonságosabb városi közlekedés érdekében, sőt, közvetlenül a vonófej konzolja felett is van egy kamerája.
Kulcsszavak:
 
Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának Kgfb - Az alkuszok szerint kevesebben váltanak biztosítót az idén Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának A Toyota európai politikusoknak mutatta be hidrogén üzemanyagcellás járműveit Strasbourgban A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben
 
Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

2019. július 24.
Az Audi kompakt SUV-coupéval bővíti termékpalettáját – az Audi Q3 Sportback modellel.
Részletek

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Az új modell a SUV-k domináns megjelenését és a mindennapokban megmutatkozó sokoldalú használhatóságát a coupék sportos eleganciájával és agilis temperamentumával ötvözi. Így született meg az Audi-márka első kompakt crossover modellje, amely hamarosan a győri gyártósorokról gördül le.

Az Audi Q3 Sportback a dizájn minden részletében erőt és precizitást sugároz. A nyolcszögletű, fekete színű Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, így különösen sportos benyomást kelt. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a kifejező, lapos betéttel kialakított lökhárítóra.

A plasztikusan megformált hátsó részen számos fény- és árnyékhatás váltakozik egymással. Alacsony, légterelőkkel szegélyezett ablakok és a légbeömlők dizájnjára rímelő, sportos lökhárítók hangsúlyozzák az Audi Q3 Sportback szélességét. Ehhez járulnak hozzá a hátsó lámpák is, amelyek a lapos fényszórókhoz hasonlóan ék alakban szűkülnek befelé.

Az Audi Q3 Sportback hosszúsága 4,50 méter, szélessége 1,84 méter, magassága 1,56 méter, tengelytávolsága pedig 2,68 méter.

Az Audi Q3 Sportback minden terepen gondoskodik a vezetési élményről. Akár a városban, hosszú utazás során vagy könnyű terepen – a kompakt crossover dinamikusan sokoldalú.

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Az európai piaci bevezetés időpontjában az Audi Q3 Sportback egy benzines és egy dízelmotorral választható. Mindkét erőforrás az Audi Hungariánál készül. 169 kW-os (230 LE) teljesítményével a 2.0 literes TFSI erőforrás a legerősebb motor. A 2.0 literes TDI motor teljesítménye 110 kW (150 LE). További motorváltozatok érkeznek majd az év folyamán, köztük egy nagy teljesítményű dízel- és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 V-os mild hibrid rendszerrel működik együtt. Ennek köszönhetően lassításkor energiát nyer vissza, az alacsony fordulatszám melletti gázadáskor pedig támogatja a motort. A hibrid rendszerrel a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár további 0,4 literrel is csökkenhet.

Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása hamarosan megkezdődik az Audi Hungariánál. Az Audi Q3 Sportback Európában ősztől kerül a kereskedésekbe.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, győr, Q3, suv, új modell
 
ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover
 
A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

2019. július 22.
Csak elektromos taxik közlekedhetnének ősztől Dubrovnikban, mert a város nem tudja és nem is akarja kezelni a helyzetet, amit a rengeteg taxi okoz a közlekedésben - mondta Mato Frankovic, Dubrovnik polgármestere.
Részletek

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

Az Adria gyöngyszemének is nevezett városban a nyári szezonban akár háromezer taxi is közlekedik.

Noha a taxipiac teljes liberalizációja csökkentette a feszültséget a taxitársaságok között, problémát is okoz a nagyobb turistacélpontokon, ahol a nyári főszezonban tízszer több taxi fuvarozza a látogatókat, mint általában, komoly fennakadásokat okozva a közlekedésben.

Dubrovnik polgármestere a sajtónak úgy nyilatkozott: amennyiben nem változik meg a törvény, a városvezetés novemberben döntés hoz arról, hogy taxizni csak elektromos autókkal lehet a városban.

A városnak nem ez lesz az első szigorító intézkedéseke a turisták miatt. Az UNESCO világörökségi listáján is szereplő dubrovniki óváros védelmére korábban látogatói létszámstopot rendeltek el.    

Hatalmas problémát jelentettek ugyanis a város számára a több ezer fős óceánjáró hajók, melyek ontották magukból az embereket. Olyankor nem csak az óváros telt meg, a hajókról buszok szállították a turistákat, szintén közlekedési dugókat okozva.

A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban

A városi vezetés az elmúlt években korlátozta a turisták számát, megemelte a belépők árát és a vendéglátó helyek székeinek számát is csökkentette. A városmag egyetlen szárazföldi bejáratánál, a nyugati kapunál a kameráknak köszönhetően minden pillanatban tudni lehet, hányan vannak az óvárosban, ha pedig a létszám eléri a 8 ezret, leállítják a taxikat, az autóbuszokat és az utasszállító hajókat is.

Kulcsszavak: Dubrovnik, elektromos autó, taxi
 
Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak
 
Öt tévhit az elektromos autózásról

Öt tévhit az elektromos autózásról

2019. július 22.
A lovaskocsik évszázadokon át praktikus közlekedési eszköznek számítottak a világ minden táján, azonban a 20. század fordulójára annyira sok lett belőlük, hogy a velük járó piszok ellehetetlenítette a nagyvárosokat.
Részletek

5 tévhit az elektromos autózásról

Praktikusabb megoldást kellett tehát találni, így született meg az első benzines autó, amely hamar népszerűvé vált. Emiatt azonban olajfüggőség alakult ki a világban, és az 1973-as olajválság miatt ismét új alternatívára volt szükség. Ekkor jutottak először nagyobb szerephez a 19. század végén feltalált elektromos autók, amelyek végül csak az elmúlt évtizedben kezdtek igazán elterjedni. A technológiai fejlesztések, a szabályozások és a fogyasztói igények következtében a tisztán elektromos és plug-in hibrid (PHEV) járművek ma már egyre jobb megoldást jelentenek a magánszemélyek és az üzleti élet szereplői számára is. Ám sokan még mindig idegenkednek a villanyautóktól, ezért a flottamenedzsmenttel foglalkozó LeasePlan szakértői most összefoglalják a leggyakoribb tévhiteket, és tippeket adnak az elektromos autók használatához.

A villanyautók számos előnnyel kecsegtetnek. A környezettudatosság, a technológiai innovációk, az állami szabályozások, az autógyártók kedvező beruházásai, a megfizethetőség és a fogyasztói nyitottság mind az elektromos járművek elterjedését segítik elő. Ennek ellenére még mindig van néhány tényező, amely akadályt jelent az e-autók nagymértékű népszerűvé válásában, például a hatótávolság vagy a költséges akkumulátorok.  

5 tévhit az elektromos autózásról

Jó hír viszont, hogy a Bloomberg 2018-as New Energy Finance riportja szerint a lítiumionos akkumulátorok előállítási ára 2010 óta megawattóránként 80 százalékkal csökkent, és az elektromos járműgyártás további növekedésével még inkább csökkenni fog. A kutatóintézet becslése szerint ennek következtében az elektromos autók 2030-ra a nemzetközi újautó-eladások 28 százalékát, 2040-re pedig 55 százalékát teszik majd ki, az e-buszok esetében pedig még nagyobb, 84 százalékos piaci részesedés várható tíz éven belül. Ennek ellenére az autóhasználóknak sokszor még mindig fenntartásaik vannak az elektromos járművekkel szemben. A LeasePlan szakértői az alábbiakban segítenek eloszlatni a kételyeket.

1. Nem elég nagy a modellválaszték

Tény, hogy a benzin- vagy dízelmeghajtású autókból jóval nagyobb a kínálat, de a villamos meghajtású járművekből is évről-évre egyre több különféle kapható. 2018-ban csak az USA-ban összesen több mint 50 elektromos és plug-in hibrid modell volt elérhető. Magyarországon egyelőre még csak mintegy 6-8 elektromos modell közül lehet választani, de a PHEV autókból már jóval nagyobb a választék, és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre bővül a felhozatal.

Összességében szakértők szerint 2020-ra az e-autók száma nemzetközi szinten várhatóan 13 millióra nő. Az elektromos járművek elterjedését segítő, hatékony politikai intézkedések következtében pedig a zöld autók bizonyítottan vonzóbbá váltak a magánszemélyek és a vállalkozások számára, ami a termelés növelésére ösztönözi a gyártókat.

5 tévhit az elektromos autózásról

2. A villanyautók túl drágák

Az elektromos autók ugyan egyelőre még drágábbak a hagyományos meghajtásúaknál, a vásárlásnál érdemes hosszabb távon gondolkodni, mivel a fenntartásuk egyre kedvezőbb a benzines kocsikénál. A Michigan Egyetem Közlekedéskutató Intézetének 2018-as tanulmánya szerint az elektromos autók fenntartása az USA-ban feleannyiba kerül, mint a benzinüzeműeké. Európában is egyre kevesebb kiadással jár az elektromos autók üzemeltetése. Magyarországon pedig a villanyautók vásárlását az állam is támogatja: új autó esetén maximum 1,5 millió forinttal járulnak hozzá a vételárhoz. Ráadásul a kontinensen egyedülálló módon hazánkban nem kell gépjármű-, cégautó-, súly- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési és átírási illetéket fizetniük az ilyen járművek tulajdonosainak, továbbá Budapest egész területén ingyenes a parkolás, és ezt egyre több vidéki önkormányzat is kezdi bevezetni.

A vállalatok esetében ideális megoldás a tartós bérlet, amellyel szolgáltatásokkal együtt már kevesebb, mint havi nettó 130 000 forintért bérelhetünk elektromos autót . Ezenkívül a cégek 2019. január 1-től még kedvezőbb feltételekkel juthatnak hozzá az igényeiknek megfelelő, akár elektromos cégautókhoz, mivel ekkortól már nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen.

5 tévhit az elektromos autózásról

3. Nem elég nagy az e-kocsik hatótávolsága

A ma legnépszerűbb elektromos autók, köztük például a Nissan Leaf vagy a BMW i3 akkumulátoraival átlagosan 260-270 kilométert lehet megtenni, ami városi közlekedéshez bőven elegendő. Mindemellett egy villanyautó használatához szemléletváltásra is szükség van, hiszen előzetes tervezést igényel. Még mielőtt útnak indulnánk, gondoljuk át, milyen messzire akarunk menni, és nézzünk utána, hogy lesz-e töltőállomás útközben. A legközelebbi töltőpont megtalálásában több applikáció is segítségünkre lehet, a LeasePlan szolgáltatásait igénybe vevő cégautó-használók például a MyLeasePlan felületéről is tájékozódhatnak.

4. Nincs elég töltőállomás

Ahogy a LeasePlan legfrissebb EV Readiness Index kutatásában is szerepel, Magyarországon több mint 1500 nyilvános töltő van, a gyorstöltők aránya pedig 12,5 százalék. Ez a szám folyamatosan nő, hiszen az elektromos autózás tömeges elterjedéséhez elengedhetetlen a megfelelő és korszerű töltési infrastruktúra. A töltőpontok számának növelése mellett ezért a villamos hálózat fejlesztésére is szükség van, hogy az alkalmas legyen mind a lakosság, mind a vállalatok számára telepített berendezések megfelelő ellátására. Hazánkban a villamos autók közterületi töltése sokáig teljesen ingyenes volt, de annak érdekében, hogy a szolgáltatók magas minőségű és megbízható energiát tudjanak biztosítani, több helyen már részben fizetőssé vált a töltés.

5 tévhit az elektromos autózásról

5. Nem áll rendelkezésre elég információ az elektromos autókról

A legtöbb ember keveset tud a villanyautókról, ezért nem feltétlenül meri lecserélni meglévő, hagyományos meghajtású kocsiját, vagy egyáltalán elgondolkodni rajta. Aki azonban nyitott az elektromos autók iránt, egy kis kutatómunkával ma már rengeteg forrásból informálódhat. Első körben érdemes átgondolni, hogy milyen gyakran használnánk majd az autót és átlagosan mekkora távolságot tennénk meg vele, ami befolyásolja, hogy a teljesen elektromos vagy inkább a plug-in hibrid verzió lenne megfelelőbb számunkra. Az interneten is elérhető kalkulátorok segítségével kiszámolhatjuk, hosszú távon mennyit spórolhatunk egy villanyautóval, és annak is utána tudunk nézni, hogy hol tudjuk majd tölteni.  

A vállalatok a lízingcégeknél, köztük a LeasePlannél is tájékozódhatnak az elektromosautó-beszerzési lehetőségekről, illetve a szakemberek segítségével felmérhetik, milyen feltételek mellett érdemes villamos hajtásra váltaniuk, és hogyan üzemeltethetnek fenntartható flottát.


Kulcsszavak: elektromos autó, LeasePlan, lízing, új autó
 
Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt Napernyős töltőállomás Napernyős töltőállomás
 
Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

2019. július 22.
A hetvenes és nyolcvanas években szárnyalt az autótervezők fantáziája. Nem véletlen, hogy ekkor született meg a Toyota TownAce, amelynél sokoldalúbb járművel a mai napig ritkán találkozni.
Részletek

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

A Toyota a napokban jelentette be, hogy korábbi szándéknyilatkozatával összhangban megkezdi egy tervezett japán Hold-expedíció járművének a fejlesztését. A japán űrkutatási ügynökséggel (JAXA) közösen megvalósítandó űrjármű tervezett formavilága megdöbbentő hasonlóságot mutat egy másik Toyota gépkocsival, amely mintegy negyven évvel ezelőtt jelent meg a világpiacokon – a formai azonosság aligha véletlen.

MasterAce, TownAce, Model F, Space Cruiser, Tarago: annak idején a világ különböző piacain változatos neveken ismerték ezt a Toyotát, cikkünkben is vegyesen használjuk majd mindegyiket. A modell eredetileg a hetvenes évek derekán jelent meg, ám virágkorát egy évtizeddel később érte el. Ihletet Európából kapott a japán vállalat a Model F megépítéséhez, ám az alapelképzelést már saját tudása szerint tökéletesítette: az egyenlőtlen tömegeloszlást és magas csomagtérperemet eredményező farmotor helyett közvetlenül az első tengely mögé építette be az erőforrást, ami mély tömegközépponttal és az A-oszlop mögött gyakorlatilag teljesen sík padlóval ruházta fel a kompakt autót.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Ez a két jellemző alapvetően meghatározta a modellcsalád népszerűségét. A rendkívül kompakt karosszéria akár nyolc utasnak biztosított férőhelyet. Mivel a speciális építésmódból adódóan a hátsó kerékdobok minimális mértékben nyúltak be a beltérben, mindezt rövid tengelytáv mellett is meg lehetett valósítani: az első generációs modell mindössze 399 centiméter hosszú volt, csupán 2195 milliméteres tengelytávval. A harmadik sori üléseket összehajtva tágas csomagtartót, az első két üléssort síkba döntve fekvőhelyet kínált a parányi utazógép, amelyet különféle, 64 és 93 lóerő közötti benzin és dízelmotorokkal gyártottak.

1982-ben megérkezett a TownAce második generációja, és vele a legfontosabb újdonság, a Toyota Hiluxból átemelt összkerékhajtási rendszer. Ekkor tudott teljes mértékben kibontakozni a magas padló, a rövid tengelytáv (2235 milliméter) és a mélyen elhelyezkedő motor kombinációja: a mókás kis jármű, amelynek hosszúsága még ekkor sem érte el a 4,5 métert, elképesztő offroad-manőverekre volt képes, akár nagy presztízsű, drága, túltenyésztett terepjárókat is megszégyenítő módon birkózott meg az akadályokkal.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített

Ezt persze kevesen használták ki, de az akkorra már akár 115 lóerős motorral kínált, háromféle tetőmagassággal, nyitható panoráma üvegtetővel rendelhető modellt ideális kiránduló autóvá tette az összkerékhajtás és a kifinomult futómű (kettős keresztlengőkaros első és multilink hátsó felfüggesztés, valamint 1988-tól a japán belpiacos modelleken adaptív lengéscsillapítás) párosítása. A Toyota még egy luxusverziót is épített ebből a túraautóból: a MasterAce Surf kétféle tetőmagasságot kínált, dupla nyitható napfénytetővel. A japán piacon színes televíziót és hűtőszekrényt is rendelhettek az ügyfelek, ennél is ötletesebb volt az emeletes ágy opciója, amivel négy személy számára biztosított alvóhelyet a parányi modell – a kiforrott összkerékhajtásnak köszönhetően akár egy hegytetőn is.

A Space Cruiser sikerszériájának az emissziós normák szigorodása és a Toyota erre adott válasza vetett véget. Az 1990-ben megjelent Estima/Previa ikerpáros modernebb formában és kivitelben valósította meg a 15 évvel korábban kitalált műszaki konfigurációt. A Previa ugyan mára eltűnt az exportpiacokról, és vele a Tarago koncepciója is, ám nincs még minden veszve. Habár a 2017-ben bemutatott TJ Cruiser tanulmányautó egyszerű orrmotoros, önhordó szerkezetű jármű, valójában ugyanaz a felszabadult, sziporkázó képzelőerő hívta életre, mint negyven évvel korábbi elődjét. Ha valaha megvalósul, stílusos volna, ha a fent felsorolt nevek valamelyikén léphetne piacra – mondjuk hibrid hajtáslánccal, és elektromos összkerékhajtással kiegészülve.

Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített
Kulcsszavak: JAXA, TownAce, toyota
 
A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak Magyarországon is szárnyal a Toyota Magyarországon is szárnyal a Toyota Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait
 
Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

2019. július 19.
A kompakt városi SUV a márka székhelyén, Mladá Boleslavban gördül le a szerelőszalagról.
Részletek

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben július 7-én legördült a szerelőszalagról az első ŠKODA KAMIQ. A kompakt városi SUV alulról teszi teljessé a ŠKODA palettáját a SUV-modellek piaci szegmensében. A KAMIQ a KODIAQ és a KAROQ mellett a ŠKODA immár harmadik SUV-modellje az európai piacok számára, és a SUV-modellek előnyeit – mint a nagyobb szabad hasmagasság és a magasabb üléspozíció – a kompakt modellek mozgékonyságával ötvözi.

A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ sorozatgyártása. A ŠKODA modellpalettájának legújabb tagja mellett az OCTAVIA, a FABIA, a SCALA és a KAROQ sorozat tagjai is készülnek itt.

Dr. Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Egy új ŠKODA gyártáskezdete minden alkalommal különleges esemény számunkra. Az elmúlt hónapok során minden feltételt biztosítottunk a termelés és a logisztika területein annak érdekében, hogy a KAMIQ sikeresen jelenhessen meg a városi SUV-modellek piaci szegmensében és meggyőződésünk, hogy – a ŠKODA modelljeire jellemző módon – magas minőségi színvonalával és számos praktikus megoldásával a KAMIQ is ügyfeleink megelégedésére szolgál majd.”


Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

KAMIQ sorozata gyártásába a ŠKODA mintegy 100 millió eurót invesztált Mladá Boleslavban. A gyártósort az MQB27 padlóvázra adaptálták, új présszerszámok készültek, a fényező- és a karosszériaüzemben, illetve a végszereldében pedig az alapvető változások mellett – például az új, két részre osztott LED-fényszórók szerelését is lehetővé téve – különböző részletmódosításokat is eszközöltek. Naponta 400 új KAMIQ készülhet Mladá Boleslavban.

Az új ŠKODA KAMIQ a Volkswagen-csoport modulrendszerű keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira épül, és modern infotainment-, illetve vezetői segédrendszerekkel, érzelmekben gazdag dizájnnal és számos „Simply Clever” megoldással bizonyul meggyőzőnek. Bőséges térkínálata a családok és az életstílus-központú ügyfelek számára egyaránt tökéletes kísérővé avatja.

4241 milliméteres hosszúságával a KAMIQ minden utasa és csomagjaik számára bőséges térkínálattal szolgál. Korszerű vezetői segédrendszereinek, hatékony és takarékos motorjainak, illetve a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásainak köszönhetően tökéletesen megfelel a fiatal nagyvárosi vásárlói célcsoport igényeinek. A ŠKODA a hajtásrendszer tekintetében is kielégíti e járműszegmens vásárlóinak igényeit, és kizárólag elsőkerék-hajtással kínálja új városi SUV-modelljét.

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása
Kulcsszavak: autógyár, KAMIQ, Mladá Boleslav, skoda
 
Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford! Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 181 - 190