Találatok száma: 12280 | Megjelenítve: 181 - 190 |
![]() |
Az új Sorento a Kia másodlagosütközés-elkerülő rendszerével (MCB) érkezik |
|
2020. október 21.
Az új Sorento a Kia első modelljeként, másodlagosütközés-elkerülő rendszerrel érkezik. Az MCB (Multi-Collision Braking) egy esetleges első ütközés utáni továbbiakat hivatott megakadályozni baleset esetén.
|
![]() |
![]() Az MCB feladata, hogy megakadályozza, vagy legalább csökkentse a további ütközések kockázatát egy-egy balesetben, különösen olyan helyzetekben, amikor a jármű a fő ütközést követően vezetői kontroll nélkül gurul tovább. A rendszer a légzsákok kinyílásának pillanatában automatikusan élesedik, hiszen a légzsákok működésbe lépése a komoly ütközés egyértelmű jele. Bekapcsolása pillanatában az MCB azonnal felméri az autó sebességét és haladási irányát (annak változásaival együtt), majd ezen adatok alapján megállapítja a biztonságos és a lehető leggyorsabb megálláshoz szükséges fékerő nagyságát. Az MCB elektronikái azt is figyelik, hogy használja-e a vezető a pedálokat. Ha a rendszer úgy észleli, hogy a sofőr csak gyengén, vagy egyáltalán nem avatkozik be, a menetstabilizáló (ESC) elektronikáinak segítségével a megfelelő fékerőt kerekenként szabályozva megállítja az autót. Az MCB kizárólag 180 km/h alatt működik, hiszen nagyobb sebességnél az utólagos fékezési beavatkozás további veszélyekkel járhat. A Sorento új, negyedik generációja a Kia első európai modellje ezzel a biztonsági felszereléssel. A Sorento egyben a márka egyik legbiztonságosabb autója is, hiszen aktív és passzív biztonsági arzenálja gyakorlatilag teljes: gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő ütközés-megelőző rendszerrel (FCA) is felszerelték. Az MCB kiterjeszti a Sorento aktív biztonságát az ütközés utánra, így teszi az utazást még biztonságosabbá. ![]() Az MCB a Sorento valamennyi változatában az alapfelszereltség részét képezi, ideértve az európai piacokon 2021 elején megjelenő plug-in hibrid modelleket is. Az Euro NCAP és az MCB Az MCB rendszerek biztonságnövelő hatását már az európai független ütközésbiztonsági szervezet, az Euro NCAP is elismerte. A minősítéseken plusz pont jár az MCB-vel felszerelt modelleknek. A baleseti statisztikák alapján az MCB léte 8%-kal csökkenti a baleseti halálozást, és 4-gyel a súlyos sérülések kockázatát (azonos modellek vizsgálata esetén, MCB-vel illetve nélküle). Kulcsszavak: euro ncap, kia, Sorento
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Csaknem kétezer elektromos jármű megvásárlásának támogatásáról született már döntés |
|
2020. október 20.
Összesen mintegy 6 milliárd forinttal támogatja a kormány több mint kétezer környezetkímélő autó és robogó beszerzését a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben, mostanra már több mint 1600 pályázat rendelkezik támogatói okirattal csaknem kétezer jármű megvásárlásához - közölte Kaderják Péter.
|
![]() |
![]() A támogatott járművek mintegy fele esetében a vásárlások is megkezdődtek - tette hozzá az államtitkár. A közleményben felidézték, hogy az ITM idén májusban meghirdetett, elektromos járművek vásárlását támogató kiírásának eredeti, 5 milliárd forintos keretösszege villámgyorsan kimerült. A pályázatok benyújtását egy nap után le kellett zárni. Az élénk érdeklődés miatt a kormány mintegy 882 millió forinttal megemelte a támogatást, a többletforrásnak köszönhetően a kiírási feltételeket teljesítő összes pályázó kedvezményesen vásárolhat elektromos járművet. A legalább a megrendelésig eljutott beszerzések összértéke meghaladja a 3,6 milliárd forintot. Néhány tucat pályázatnál a hiánypótlás zajlik, az elbírálás tehát hamarosan lezárul - összegezte Kaderják Péter. Az elektromos járművek beszerzésére kiírt pályázat célja, hogy minél szélesebb körben segítse elő a közlekedés zöldítését, az alacsonyabb árkategóriájú elektromos autók elterjedését. A környezetkímélő elektromos autózás hazai térnyerése elengedhetetlen Magyarország törvényben is rögzített 2050-es klímasemlegességi célkitűzésének eléréséhez. Az igények körültekintő előzetes felmérésének köszönhetően a kereskedők nyitottak voltak a listaárak csökkentésére, így a pályázat a piaci versenyt is élénkítette - jelezte a tárca. ![]() A kormányzati program a közlemény szerint felgyorsítja a környezetkímélő járművek magyarországi terjedését, amelynek tempója már korábban is az európai élmezőnybe tartozott. Kulcsszavak: elektromos autó, ITM, támogatás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Mutatjuk az első képeket a megújult SsangYong Rextonról |
|
2020. október 20.
Jövőre érkezik a megújult Ssangyong Rexton szabadidő-autó, átalakított orral és farral.
|
![]() |
![]() A 2020-as év a Ssangyong számára sem volt sétagalopp a koronavírus-járvány miatt, de ennek ellenére a dél-koreai autógyártó továbbra is erőteljesen szorgalmazza az új crossoverek és terepjárók bevezetését. A Ssangyong idei legjelentősebb piacra dobása a vadonatúj Rexton lesz. Az újra rajzolt SUV legszembetűnőbb elemei az új lámpák és az átdolgozott orrész lesz. Az új Rexton motorházteteje kiemelkedőbb dudorral rendelkezik, valamint a mai kor igényeihez igazodva elől és hátul látványosabb LED-es fényszórókat kapott. A krómozott hűtőrács is követi a mai trendeket, szélesebb és merészebb kialakítású. A szélesebb megjelenés érdekében a Ssangyong a lökhárítónak is határozottabb vonalakat adott. Ami az erőforrást illeti, a Ssangyong még nem közölt adatokat, de valószínűleg ugyanaz a 2,2 literes turbódízel motort kapja mint elődjei. Ez a motor 187 LE-t és 422 Nm nyomatékot ad le, és egy hétfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. ![]() Kulcsszavak: bemutató, Rexton, ssangyong, suv, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Lendületesen debültált a Toyota GR Yaris múlt hétvégén Goodwoodban |
|
2020. október 20.
Az október 16-18-án megrendezett Goodwood SpeedWeek futamsorozaton a GR Yaris és a GR Supra is pályára lépett, a TOYOTA GAZOO Racing (TGR) pedig látványos közvetítésben osztotta meg a történteket a világ virtuális nagyközönségével.
|
![]() |
![]() A Goodwood Festival of Speed (GFoS) egy hihetetlenül népszerű motorsport-fesztivál, ahol minden év júliusában összegyűlnek a világ autósport-rajongói, új és régi versenygépei és élvonalbeli versenyzői. A 2020-as eseményt azonban el kellett halasztani a koronavírus-járvány miatt, és helyette egy nézők nélküli rendezvényt tartottak Goodwood Speedweek néven, amit az interneten keresztül, élő adásban közvetítettek. A TGR 2009-ben versenyzett először a GfoS-en, és 2012 óta rendszeres résztvevője a motorsport-fesztiválnak. Az október 16 és 18 között megrendezett rallyfutamon (Rally Sprint) az új GR Yaris volt a “nullás autó”, és a Motorsports versenypálya gyorsasági szakaszán (First Glance) is végigszáguldott. A GR Yarist úgy tervezték, hogy mindenki élvezetesen vezethesse a világ bármelyik útján. Ez úgy vált lehetővé, hogy a mérnökök beleépítették mindazt a tapasztalatot, amit a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT) szerzett a motorsportban, megtanulva, mitől válik egy gép versenyképessé a WRC-ben, és az új modellt már a fejlesztés kezdeti szakaszától a profi pilóták tesztelték és értékelték. A vállalat mesterpilótája, Morizo vágyát valóra váltva (“keltsük újra életre a Toyota sportkocsikat”) az új GR Yaris már az új, fordított koncepcióval készült, vagyis ebben az esetben egy versenygépet alakítottak sorozatgyártású modellé. ![]() A hétvégi eseményen a TGR WRT 2019-es versenyzői, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke, illetve az idei évad egyik sztárja, Elfyn Evans vezették a GR Yarist. A Goodwood Motor Circuit aszfaltján emellett a GR Supra Limited Edition modell is megjelent. Videokapcsolaton keresztül a Toyota világszintű elnöke, a mesterpilótaként Morizo néven ismert Akio Toyoda is részt vett a rendezvényen, a képek segítségével osztva meg a nézőkkel a motorsport iránti szenvedélyét, a GR Yaris fejlesztése során szerzett benyomásait és az autó tesztelésének személyes tapasztalatait. Morizo mesterpilóta (Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke) videoüzenete: “A hozzánk hasonló autórajongók számára nem létezik jobb hely, mint Goodwood. Igazi ünnep ez minden érzékünk számára – még úgy is, hogy idén nem szagolhatjuk az aszfalt fölött lebegő benzingőzt. Ám Richmond hercegének ötlete nyomán legalább hallhatjuk és láthatjuk ezeket a fantasztikus új gépeket, amelyek közt kedvencem, az új GR Yaris is ott van. Ez a sorozatgyártású változata a Yaris WRC versenyautónak, ami 2019-ben a győztesek klubjába repített minket, így jelenleg mi vagyunk a WRC bajnokai! ![]() Valójában azért szerepelünk az olyan motorsportokban, mint a WRC is, mert sokat tanulhatunk arról, hogyan készíthetünk még dinamikusabb, még élvezetesebben vezethető autókat. A Toyota mesterpilótájaként magam is részt vettem az új GR Yaris megalkotásában és behangolásában, méghozzá Gazoo csapattársunkkal, a kiváló Tommi Mäkinennel együtt. Sajnos most nem tudok bemutatni önöknek egy komolyabb tesztvezetést, de azért szeretnék egy kis ízelítőt adni abból, mit tartogat ez a gép. Jó szórakozást!” Kulcsszavak: Goodwood, toyota, Toyota Gazoo Racing
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain |
|
2020. október 20.
Október közepén irigylésre méltó gyártási jubileumhoz érkezett a BMW Group lipcsei üzeme: elkészült a sorozatgyártásban kínált kétszázezredik BMW i3 modell. A müncheni központú vállalatcsoport első, tömegtermelésben kínált tisztán elektromos meghajtású autója még hét évvel piaci bevezetése után is osztatlan népszerűségnek örvend.
|
![]() |
![]() Október közepén irigylésre méltó gyártási jubileumhoz érkezett a BMW Group lipcsei üzeme: elkészült a sorozatgyártásban kínált kétszázezredik BMW i3 modell. A müncheni központú vállalatcsoport első, tömegtermelésben kínált tisztán elektromos meghajtású autója még hét évvel piaci bevezetése után is osztatlan népszerűségnek örvend. A BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a fenntartható siker záloga – a szó minden értelmében. A tisztán elektromos meghajtású, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátástól mentes prémium kompakt iránt mutatkozó ügyfélérdeklődések még hét évvel a modell piaci bevezetése után is töretlenek. A BMW Group lipcsei gyárában október 15-én a kétszázezredik BMW i3 látott napvilágot – olyan csendben, mint mindig. A Fluid Black metál karosszériaárnyalatú, BMW i kék betétekkel kiegészített BMW i3s modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) egy szászországi ügyfél garázsába gurul be hamarosan. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményű BMW i3 és a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes BMW i3s párosát egyazon gyártósoron készítik a BMW Group lipcsei gyárának speciálisan képzett munkatársai. 2013-ban, a BMW i3 sorozatgyártásának beindításával a szászországi üzem iparági iránymutatóvá és a fenntartható mobilitás szakmai központjává lépett elő. ![]() A BMW i3 a müncheni központú vállalatcsoport első tömegtermelésben kínált tisztán elektromos meghajtású autójaként és az első szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascellával szerelt modellként ünnepelte világpremierjét. A rendkívül könnyű, ámde extrém merev anyagból készült Life modult a tervezőmérnökök a BMW i modellek sajátjaként fejlesztették ki, a kezdetektől az elektromos mobilitás szempontjait tartva szem előtt. A típus-specifikus utascellákat egy nagyméretű szénszálkötegből formázzák meg Lipcsében, a BMW i modellek egyedülálló összeszerelési metódusát pedig a BMW Group mérnökei fejlesztették ki: a Life modulhoz a hajtásláncot, a kerékfelfüggesztéseket és a nagyfeszültségű akkumulátort is magába foglaló, alumíniumból készült Drive modul kapcsolódik. A BMW Group lipcsei gyárában csúcstechnológiás gyártási folyamatok garantálják, hogy a BMW i3 összeszerelése fele annyi időt vesz igénybe, mint egy belsőégésű erőforrással szerelt modellé. A BMW i3, mint az elektromos mobilitás és a könnyűszerkezetes járműépítés iránymutatója A BMW i3 sikertörténete, valamint a modell kifejlesztése és sorozatgyártása során felhalmozott szaktudás jelentős lendületet adott az elektromos mobilitás térnyerésének és a könnyűszerkezetes járműépítés elterjedésének. ![]() A BMW i divízió egy csapásra a vállalatcsoport jövőbe mutató munkaműhelyévé érett, amelynek eredményeként a BMW i3s hajtáslánc-technológiája ma már a MINI Cooper SE modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is a vezetés zéró emissziójú élményét élteti. A sorozatgyártásban kínált nagyfeszültségű akkumulátorok bruttó energiateljesítménye mindeközben az elmúlt hét év alatt 22,6 kilowattóráról 42,2 kilowattórára nőtt, vagyis mintegy megkétszereződött, változatlan beépítési méretek mellett. A BMW i3 egyetlen feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 285 – 310 kilométerre nőtt. Számos hajtáslánc-technológiai, vezérlőelektronikai és töltéstechnológiai innováció született a BMW i3 modellel megszerzett szaktudás műszaki alapjaira. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja például sorozatgyártása kész. A legkorszerűbb technológiát a BMW Group többek között a BMW iNEXT modellben is alkalmazza majd: a bajor prémiumgyártó technológiai zászlóshajójaként érkező modell 2021-ben lát napvilágot a vállalatcsoport dingolfingi létesítményében, számos Landshut-ban készülő alkatrésszel felszerelve. ![]() A szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkalmazása például a BMW 7-es sorozat intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelveinek is egyik meghatározó pillére. Lipcse, mint a jövő egyik otthona, 2021-től akkumulátormodulok gyártásával kiegészítve A BMW Group lipcsei gyára az elektromos mobilitás további térnyeréséből is jelentős mértékben kiveszi a részét: 2021-től a létesítmény a BMW Group akkumulátormodulokat gyártó nemzetközi termelési hálózatába is bekapcsolódik. 2022-ig a müncheni központú vállalatcsoport több mint 100 millió eurót invesztál be a lipcsei akkumulátormodul-gyár rendszerbe állításába, hogy a jövőben a beszállított lítium-ion cellákat nagymértékben automatizált folyamatok szereljék össze szabvány akkumulátormodulokká. Ezeket ezután a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel együtt egy nagy alumínium házba illesztik, a hálózatról tölthető BMW modell típus-specifikus sajátosságai szerint. 2022-ben több mint 150 ember dolgozik majd a BMW Group lipcsei akkumulátormodul-gyárában. A BMW i3 sorozatgyártása során felhalmozott szakmai tapasztalatokat a müncheni központú vállalatcsoport maradéktalanul kiaknázza a további, Németországban készülő modellek tömegtermelése során. A BMW i3 mellett a BMW Group lipcsei gyárában készülnek a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es sorozat belsőégésű erőforrással, valamint plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai is, megteremtve a „választás szabadságát”, amely a BMW Group jövőbe mutató vállalati stratégiájának egyik fő oszlopa. ![]() A prémium minőségű, nagyvárosi elektromos mobilitás úttörője és a hosszú távú fenntarthatóság nagykövete A BMW i3 a nagyvárosi személyes mobilitás forradalmi koncepciójaként született meg. A modellel a BMW Group a belvárosi közlekedés gyökeres változtatásait indította útnak, mialatt más autógyártók figyelmét is az elektromos mobilitás irányába terelte. Ma a BMW i3 nem csupán a legkeresettebb prémium modell a szegmensében, de világszerte a zéró emissziójú belvárosi mobilitás és az agglomerációkból ingázók négykerekű szimbóluma is egyben. A legnagyobb német autóklub (ADAC) 2019-es felmérése szerint a BMW i3 felhasználói nem csupán ökológiai, de gazdasági szempontból is előnyöket élveznek: egy átlagos tulajdonos üzemeltetési és vezetési szokásait vizsgálva kijelenthető, hogy a BMW i3 vagy a BMW i3s teljes költsége hozzávetőlegesen 20 százalékkal alacsonyabb egy hasonló menetteljesítményű és felszereltségi szintű, belsőégésű erőforrással szerelt modellhez képest. Az összehasonlítás a vételárban, az üzemeltetési költségekben és az értékcsökkenésben jelentkező eltéréseket is számításba vette, ötéves periódusra vetítve, 75 000 kilométer megtételével. Az elektromos autókat célzó egyre átfogóbb állami támogatások ráadásul még tovább növelik a BMW i3 és a BMW i3s gazdasági előnyeit. ![]() A BMW i3 ugyanakkor a prémium minőségű mobilitás új értelmezését is elhozta a jelenbe, a tisztán elektromos meghajtásnak köszönhetően hosszú távon fenntartható módon. A modell tetejét a BMW Group lipcsei gyára újrahasznosított szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) állítja elő, amelynek külső műanyag héja 75 százalékkal kevesebb karosszériafényezési energiát és ehhez 70 százalékkal kevesebb vizet igényel, mint egy belsőégésű erőforrással szerelt modell esetében. A jövőbe mutató modellpáros karosszériaelemeihez felhasznált anyagok 25 százaléka vagy újrahasznosítással vagy megújuló erőforrás felhasználásával készült. A tervezők az utastérben is nagymértékben használtak megújuló nyersanyagokat és újrahasznosított anyagokat. A BMW i3 lipcsei sorozatgyártása ráadásul teljes egészében megújuló erőforrásokra támaszkodik: a gyártáshoz szükséges energiát szélerőművek állítják elő. A BMW i3 kimagasló életciklus-eredményeit már a modell piaci bevezetését követően független elemzők által jóváhagyott ISO tanúsítvány igazolta. A TÜV Süd szakértői részletekbe menően elemezték a BMW i3 környezetvédelmi hatásait, a gyártáshoz használt nyersanyagok kitermelésétől kezdve, a teljes életcikluson át, egészen a modell újrahasznosításáig. A felmérés eredménye szerint a BMW i3 emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 30 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló kategóriájú, belsőégésű erőforrással szerelt modell esetében. Ráadásul, ha a modell üzemeltetését kizárólag megújuló energia, így például szél- vagy napenergia felhasználása fedezi, ez az arány több mint 50 százalékra nő. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek. Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i3
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egy márka, száz dicsőség |
|
2020. október 19.
Egy autógyártó sikerét nem feltétlenül lehet, és talán nem is kellene díjakban és elismerésekben mérni. Tény ugyanakkor, hogy a Peugeot számtalanszor bizonyult egy adott kor, egy adott.
|
![]() |
![]() A versengés feltétele, hogy legalább ketten szeretnének a legjobbnak lenni valamiben. Az autóiparban ez organikusan a motorsportban testesedett ki, ahol pontosan mérhető feltételek alapján lehetett és lehet mindmáig rangsorolni a résztvevőket. A vásárlók azonban egy másfajta mércére is vágytak: olyanra, amelyet közvetlenül tudnak hasznosítani a döntéshozatal során. Amint az autó egzotikus luxustermékből hétköznapi fogyasztási cikké vált, megjelentek az ügyfeleket tájékoztató szakfolyóiratok, akik tapasztalataikat egy idő után elkezdték koncentrált formában közreadni. Az észak-amerikai Motor Trend magazin 1958-ban rangsorolta az adott évben újonnan megjelent típusokat: a történelem ezt tartja számon az első Év Autója díjként (a kiadvány az előző tíz évben is kiadta a díjat, ám akkor nem típusokat, hanem márkákat értékelt.) Az ausztrál Wheels kiadvány 1963-ban tette közzé első Év Autója rangsorát, Európa pedig ennél is progresszívabb volt: 1964-ben hat nemzet vezető autós lapjai álltak össze, és alapítottak egy piactól független, kontinentális díjat. Ma már nagyítóval kell keresni az olyan országokat, autós szaklapokat vagy szervezeteket, amelyek ne rangsorolnák évről évre a piaci kínálatot. Globális autógyártóként a Peugeot a kezdetektől érdekelt volt ezekben a megmérettetésekben. A márka technológiái, szériamodelljei vagy tanulmányautói az elmúlt évtizedek alatt százszámra részesültek aranyérmekben, különdíjakban, technológiai kitüntetésben. ![]() Ezek egy részét egy adott országban szerezte, például a Peugeot 3008 és a Peugeot Partner kategóriájuk legjobbjaként végzett a 2017-es Év Argentin Autója szavazáson, vagy nézhetjük Írországot, ahol háromszor is Év Autója díjat nyert a Peugeot, 1997-ben a 406-ossal, majd 2010-ben és 2018-ban a 3008 első, illetve második generációjával. Nagyon is fontos a már említett Év Európai Autója (European Car of the Year, COTY) díj, amelyet hatszor érdemeltek ki a Peugeot újdonságai. A legendás 504-es (1969), a korszakalkotó 405-ös (1988), az alsó-középkategória stílusteremtői, a 307 (2002) és a 308 (2014), a Peugeot eddigi történelmének talán legsikeresebb típusa, a 3008 (2017) és az aktuális bajnok, az új generációs 208 (2020). Ezek az autók megmutatták, hogy a Peugeot korszaktól, stílustól és ízléstől függetlenül képes olyat alkotni, amivel lenyűgözi és meggyőzi a szakma legtapasztaltabb képviselőit. Egy ilyen rangos versenyen persze a dobogó alsóbb fokain végezni szintén komoly elismerés: az élet később bőségesen igazolta, hogy az Év Autója versenyen ezüstérmes 205 (1984) és 406 (1996), illetve harmadik helyezést elérő 505 (1980) és 206 (1999) kiváló autók, előremutató konstrukciók voltak. ![]() Habár csak egy ország, sőt, egyetlen kiadvány szerkesztőinek véleményét tükrözi, a szakma Európa-szerte figyelemmel kíséri a brit What Car? magazin Év Autója díját. A Peugeot termékei az 1978-as alapítás óta öt abszolút elsőséget és további két értékes helyezést érdemeltek ki az átfogó és alapos teszteken alapuló minősítésen: a 305 (1979), a 205 (1984), a 306 (1994), a 406 (1996) és az első generációs 3008 (2010) győzelmét a pályája végén is ezüstéremre érdemes 205 (1991) és az 1996 harmadik legjobbjának megszavazott 405 sikere kíséri. Ma már a kategóriák győzteseit is kihirdetik itt: idén például a Peugeot 5008-ast találták a legjobb nagyméretű szabadidőjárműnek a szerkesztők. Az újdonságokat holisztikusan értékelő Év Autója versenyek mellett számos olyan díj is létezik, amelyek egy-egy specifikus szempontból minősítenek, a környezetvédelemtől a modern technológiai tartalmon át a formatervig. Mivel ezek a részterületek hagyományosan a Peugeot erősségei közé tartoznak, nem meglepő, hogy a márkát és termékeit számtalan alkalommal kiáltották ki a legszebb, legtisztább, leginkább előre mutató autóipari szereplőnek. Az első generációs Peugeot 3008 dízel-elektromos kivitele, a HYbrid4 a 2012-es Világ Év Autója díjátadón (a világ egyetlen, valóban globális autóipari megmérettetésén) úgy tudott dobogós lenni a Világ Év Zöld Autója címéért folyó versenyben, hogy több meghatározó piacon nem volt kapható. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

![]() |
Goodwoodban debütál a legendás Ford Mustang Mach 1, amit immár a magyar vásárlók is megrendelhetnek |
|
2020. október 19.
A Ford ma bejelentette, hogy Európában most először lesz kapható a korlátozott darabszámban gyártott, nagy teljesítményű Mustang Mach 1.
|
![]() |
![]() Az Egyesült Királyságban megrendezett Goodwood SpeedWeek versenyhétvégén lép először színre Európában az eddigi legerősebb sorozatgyártású Mustang, amit immár a kontinens vásárlói is megrendelhetnek. A látványosan feltuningolt Mach 1 továbbfejlesztett aerodinamikai megoldásokkal, különlegesen kalibrált 460 lóerős, 5,0 literes V8-as motorral1 és a versenypálya-használathoz megfelelő, nagyobb kapacitású hűtőrendszerrel készül. A Mach 1 az első sorozatgyártású Mustang az európai piacon, amelyben nagy teljesítményű TREMEC hatfokozatú manuális sebességváltó működik; ebben az egységben fordulatszám-szabályozó technológia könnyíti meg a sima visszakapcsolást, és hatékonyabb olajhűtő rendszer biztosítja, hogy az szerkezet jól bírja a fokozott igénybevételt. A vásárlók a Ford tízfokozatú automata sebességváltóját is megrendelhetik, amelynek olajhűtését szintén optimalizálták a mérnökök, a vezérlő szoftvert pedig átprogramozták, hogy a váltómű országúton és versenypályán egyaránt optimális teljesítményt nyújtson. Ugyancsak a kettős használat miatt került az autóba a speciális futómű is: a MagneRide® 2 lengéscsillapítók, az egyedi tekercsrugók, stabilizátorok és bekötési pontok még komoly kanyarterhelések mellett is stabil irányíthatóságot biztosítanak. Az elektromos szervokormány (EPAS) áthangolt szoftvere biztosítja, hogy a Mach 1 minden eddiginél precízebben reagáljon a vezető utasításaira. ![]() Mindezek eredményeképpen megszületett a leggyorsabb sorozatgyártású Mustang, amit az európai vásárlók valaha is megrendelhettek. A lehengerlő teljesítményhez lehengerlő megjelenés is jár: a Mustang Mach 1 látványos motorházteteje, oldalt felfestett sávjai, teljesítményfokozó karosszéria-kiegészítői és egyedi 19 colos könnyűfém keréktárcsái a ’60-as és ’70-es évek Mach 1 Mustangjait idézik. A korlátozott darabszámban gyártott autó nyolc különleges fényezéssel és kontrasztos színkombinációkkal készül, ahogy annak idején az eredeti modell. Mindegyik Mustang Mach 1-esben külön plakett jelzi az autó egyedi sorozatszámát. “Az eredeti Mach 1 a legdurvább sorozatgyártású Mustang volt, amely a motorsportban is komoly sikereket ért el,” mondta Matthias Tonn, a Mustang Mach 1 európai programvezető mérnöke. “Az új Mach 1 a legerősebb Mustang, ami valaha megjelent az európai piacon, méghozzá versenykész formában és olyan különleges stílussal, ami kétségtelenül méltóvá teszi egy ilyen legendás név viselésére.” A Mustang Mach 1 bemutatása alkalmából a Ford megalkotta a világ első olyan interaktív élményét, amelyben a felhasználók egy online alkalmazással saját rövid videót készíthetnek. Kiválaszthatják Mach 1-esük színét, majd egyedi ötleteik alapján állíthatják be a kamera helyzetét, hogy olyan egyedi videót forgathassanak, amit aztán meg is oszthatnak a közösségi oldalakon. Az alkalmazás kiterjesztett valóságot is kínál, vagyis a felhasználók a digitális Mustang Mach 1-est “átrakhatják” egy valós környezetbe. ![]() Egy legendás V8-as ereje A Mustang Mach 1-est a Ford 5,0 literes, alumínium építésű V8-as benzinmotorjának 460 lóerős változata hajtja; a blokkot úgy módosították, hogy országúton és versenypályán egyaránt élvezetes teljesítményt nyújtson. Az észak-amerikai Ford-vásárlók már jól ismerik a Mustang Shelby GT350 modell motorját bőséges levegővel ellátó, 87 mm átmérőjű fojtószelep-házakkal kialakított Alacsony Ellenállású Szívórendszert. A javított légszállításhoz a mérnökök átkalibrálták a motorvezérlő szoftvert, emellett pedig a kis nyomású port rendszerű befecskendezés és a nagy nyomású közvetlen befecskendezés kombinálásával pörgősebbé varázsolták a motort, így a fordulatszámmérő mutatója immár a 7500-as értéknél éri el a piros mezőt. A csúcsteljesítményt 7500 1/percnél, a legnagyobb, 529 Nm forgatónyomatékot pedig 4600-as fordulatszámnál adja le a blokk. Az ugyancsak a Shelby GT350-ből származó kiegészítő motorolajhűtőt összehangolták az új olajszűrővel, hogy az olaj optimálisan áramolhasson, nagy terhelés mellett is állandó teljesítményt biztosítva. A Mach 1 egyedi hangolású Aktív Szelepes Kipufogórendszere még karakteresebbé formálja a Ford V8-asának jellegzetes hangját. A sebességváltókat a teljesítmény, a vezethetőség és versenypálya-képességek maximális kiaknázására tervezték. A TREMEC 3160 hatfokozatú manuális egység kettős tengelykapcsolójával magabiztosan végezhetők el az agresszív, nagy fordulatszámú fokozatkapcsolások a pályán, és a rövid úton járó váltókar gyors működése segít a teljesítményveszteség elkerülésében, így az autó mindig élvezetesen, lendületesen vezethető. ![]() A TREMEC hatfokozatú sebességváltó fordulatszám-szabályozó technológiájának köszönhetően a fokozatváltások simák és zökkenőmentesek; ez az országúton kifinomultabb működést, a versenypályán pedig nagyobb teljesítményt jelent. A rendszer a motorvezérlő elektronika használatával rövid “gázfröccsöt” ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz. A sebességváltóval úgy is kapcsolható a következő fokozat, hogy a vezető közben lenyomva tartja a gázpedált. A váltómű kimagasló teljesítményét többek közt a különleges tervezésű olajhűtő rendszer biztosítja, amit kifejezetten a nagy igénybevételhez méreteztek. A Ford fejlett tízfokozatú automata sebességváltójában egy továbbfejlesztett nyomatékátalakító működik, amit külön a Mustang Mach 1-hez kalibráltak, optimalizálva a vonóerő átadását, a kapcsolási karaktert, és ezzel együtt a teljesítményt. Egy második, levegő-olaj rendszerű motorolajhűtő 75 százalékkal javítja a hűtési teljesítményt a nagy terhelést jelentő helyzetekben. Mind a manuális, mind az automata váltós modellekben megtalálható a kiegészítő hátsótengely-hűtés, ami még hatékonyabb versenypálya-menetet biztosít, illetve a részlegesen önzáró differenciálmű, ami az egyenesekben és a kanyarokból kihajtva egyaránt remek tapadást ad. Versenyre kész A Mustang Mach 1 tervezői számos olyan aerodinamikai megoldást dolgoztak ki, amelyek a teljesítmény javítása mellett az autó látványos megjelenését is kihangsúlyozzák, egyfajta főhajtásként az eredeti modell előtt. ![]() A Mustang Mach 1-esre 22 százalékkal nagyobb leszorító erő hat, mint a Mustang GT-re; ebben jelentős szerepet játszik hátsó diffúzor kialakítása (ezt az észak-amerikai piacra gyártott Mustang Shelby GT500 modellből vették át a tervezők), illetve a hosszabb alsó burkolat, amin célszerűen kialakított terelőlapok irányítják a hűtőlevegőt a fékekhez. Az első légterelőt úgy formálták meg, hogy nagyobb leszorító erőt termelve javítsa a kerekek tapadását a versenypályán, a hátsó spoiler kialakítása pedig kiegyensúlyozza a felfelé ható erőket. A futómű-tuning során egyértelműen a versenypálya-menetek által jelentett komoly igénybevétel volt a legfontosabb szempont. Az állítható MagneRide® 2 felfüggesztés lengéscsillapítóit vasrészecskékkel kevert hidraulikafolyadék tölti ki; ennek ellenállása elektronikusan vezérelhető, így a csillapítás mértéke azonnal a pillanatnyi helyzethez igazodik. A rendszert úgy hangolták, hogy tökéletes összhangban működjön a merevebb első rugókkal és kanyarstabilizátorral. Az EPAS új beállításai mellett a Mustang Shelby GT350 és GT500 modelleken alkalmazott segédkeretek és kormánymű-komponensek is segítenek abban, hogy az autó a lehető legkészségesebben reagáljon a vezető kormánymozdulataira. A Mustang Mach 1 komolyabb, gyorsabban reagáló fékerő-rásegítést is kapott, hogy a fékteljesítmény a nagy terhelések mellett is azonnali és egyenletes maradjon. Az elöl-hátul 0,5 collal szélesebb, 19 colos könnyűfém keréktárcsákon versenypálya-használatra is alkalmas Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsok feszülnek. ![]() Egy legendás dizájn újjászületése A Mustang Mach 1 mindegyik generációját különleges, motorsport-fogantatású, kis légellenállású formavilág jellemezte, és a látványt karizmatikus színvilág és dekoráció tette teljessé. A legújabb, limitált példányszámú modell vásárlói nyolcféle színkombináció, motorház-festés és oldalsó csíkozás közül választhatnak: Fighter Jet Grey fényezés Satin Black/Reflective Orange csíkokkal; Iconic Silver, Shadow Black és Oxford White fényezés Satin Black/Red csíkokkal, vagy Velocity Blue, Twister Orange, Race Red és Grabber Yellow fényezés Satin Black/White csíkokkal. A Mustang Mach 1 felső és alsó hűtőrácsát csillogó feketére festették, és a csomagtérajtót, illetve az első sárvédőket az ikonikus Mach 1 emblémák díszítik. Az Ebony színvilágú utasteret Dark Engine árnyalatú esztergált alumínium dekorációs elemek és egyedi küszöbborítások egészítik ki, a sportülések bőrkárpitozását pedig Metal Grey színű fonallal varrták. Mindegyik Mustang Mach 1-esben megtalálható az a műszerfal-plakett, amelyen a Mach 1 logó és az autó sorozatszáma látható, és a 12 colos digitális műszeregység üdvözlő képernyő-animációja is egyedi. A kényelmi alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a hűthető/fűthető első ülések, a kifinomult SYNC 3 rendszer3, a prémium minőségű B&O hangrendszer és a magas szintű konnektivitást biztosító FordPass Connect4 modem. “A Mustang Mach 1-ben minden megvan ahhoz, hogy országúton és versenypályán egyaránt garantálja a Mustang-rajongók által elvárt borzongást,” mondta Tonn. “Ez ma a legizgalmasabb Mustang az európai piacon, mi pedig nagyon várjuk már, hogy végre ez a kontinens is megismerje az ikonikus Mach 1 nevet.” Az először 1969-ben bemutatkozó Mustang Mach 1 olyan megoldásokkal fokozta a Mustang GT teljesítményét, mint az erősebb V8-as motorok, a versenyhangolású futómű vagy az egyedi stíluselemek. Az első generációs Mach 1 összesen 295 sebesség- és hosszútáv-rekordot állított fel a Bonneville sós síkságon, és a Mach 1-essel versenyző csapatok 1969-ben és 1970-ben zsinórban kétszer is megnyerték az SCCA Rally gyártói bajnoki címét. 1971-ben, 1974-ben és 2003-ban új, illetve megújult változatok készültek a modellből, és 1969 óta több mint 300.000 Mustang Mach 1 gördült le a gyártósorokról. 11:30 2020. 10. 19. Kulcsszavak: bemutató, ford, Mustang, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
2022 tavaszán megkezdődhetnek a Toyota hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherautójának nagy teherflottákat bevonó közúti tesztjei |
|
2020. október 19.
A teljesen elektromos meghajtások területén vezető fejlesztőnek számító Toyota melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos kínálatában a személyautó, a busz, a targonca, és a kis/közepes méretű teherautó mellé hamarosan a nehéz teherautók is megérkezhetnek.
|
![]() |
![]() Japán vezető italgyártója és három nagy logisztikai vállalata, az Asahi Group, a Seino Transportation, a NEXT Logistics Japan, és a Yamato Transport hidrogén üzemanyagcellás elektromos nehéz teherautók közúti teszteléséről állapodott meg, a Toyotával, és leányvállalatával, a Hinoval, felgyorsítandó az üzemanyagcellás teherjárművek bevezetését, ezzel is támogatva a fenntartható társadalom fejlődősét. A közúti próbák 2022 tavaszán indulnak. A közúti szállítójárművektől származó széndioxid-kibocsátás közel 70 százalékáért a nehéz teherautók tehetők felelőssé Japánban. A Toyota és Hino közös fejlesztésű üzemanyagcellás-elektromos teherautóinak közúti próbái az Asahi Group, az NLJ, a Seino Transportation, a Yamato Transport, és a Toyota saját flottáiban zajlanak majd. A hosszú távú fuvarozásban használt üzemanyagcellás nehéz teherautók esetén különösen fontos a megfelelő hatótáv és teherbírás, ám emellett a gyors üzemanyag-feltöltés is nagy jelentőséggel bír. A kutatások alapján úgy tűnik, a nagy energiasűrűségű sűrített hidrogénnel üzemeltetett (és így elektromos áramot termelő) üzemanyagcellák megfelelnek ezeknek az igényeknek és elvárásoknak. ![]() A ma még fejlesztés alatt álló ilyen hajtású nehéz teherautók elvárt hatótávolsága 600 km – vagyis a cél az, hogy a környezetvédelmi eredmények mellett a járművek megfelelő teljesítménnyel és hatótávval is bírjanak, ugyanakkor mindennapi használatuk se jelentsen kompromisszumot. A tesztekben résztvevő vállalatok mindegyikénél fontos cél a környezeti terhelések jelentős csökkentése, és ennek elérése érdekében komoly erőfeszítéseket tettek már eddig is (az energiafogyasztás csökkentése, a logisztikai rendszer környezeti hatásainak minimalizálása). Az üzemanyagcellás teherautók próbaüzeme szintén e folyamatok része. Kulcsszavak: hidrogén, toyota, üzemanyag-cella
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
AutoWallis: Lezárult a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés átvétele |
|
2020. október 19.
Sikeresen lezárta az AutoWallis Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedésének átvételét, miután a vállalat megszerezte a tranzakció zárásához szükséges hatósági hozzájárulásokat és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek.
|
![]() |
![]() Ezzel a lépéssel az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is, és jelenleg is vizsgálja, hogy a patinás német autómárka mellett továbbiakat is értékesítsen Szlovéniában. A tranzakció minden feltétele teljesült, így az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Motor Ljubljana tulajdonába került Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedése. A júniusban bejelentett akvizíció zárásához több (elsősorban versenyhivatali) hozzájárulás megszerzése volt szükséges, melyeket a társaság teljeskörűen megszerzett és a szerződés egyéb feltételei is teljesültek a mai nappal bezárólag. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a tranzakció zárása kapcsán elmondta, hogy a szlovén főváros egyetlen BMW márkakereskedésének átvételével az AutoWallis belépett az ország autó kiskereskedelmi piacára is, így tovább erősíti jelenlétét a közép-kelet-európai régióban. A csoport a régió 14 országában foglalkozik gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel, és már eddig is jelen volt Szlovéniában, ahol a társaság másik leányvállalata, a Wallis Automotive Europe a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el, és – a versenyhivatali engedélyezést követően – hamarosan megkezdi az Opel márka nagykereskedelmét is Horvátország, Bosznia-Hercegovina és Magyarország mellett. A ljubljanai, egyben legnagyobb szlovén BMW autókereskedés 2009 óta működik. A használt és új BMW-k értékesítése és szervizelése mellett a Wallis Motor Ljubljana MINI gépjárműveket is szervizelhet. ![]() Ormosy Gábor hozzátette, hogy az AutoWallis a ljubljanai BMW márkakereskedés átvételével először jelent meg kifejezetten külföldi kiskereskedelmi piacon, teljesítve így tavaly meghirdetett stratégiájának egyik fontos elemét. Hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben felhalmozott tapasztalatokra és az AutoWallis tőkeerejére alapozva kívánják fejleszteni a ljubljanai kereskedést, és terveik között szerepel további autómárkák kiskereskedelmi értékesítése is a szlovén piacon. Antal Péter, az AutoWallis igazgatósági tagja, a Wallis Motor ügyvezetője kiemelte, hogy céljuk a ljubljanai kereskedés fejlesztése, az értékesítési számok növelése, a BMW piaci részesedésének növelése az országban. Kiemelt cél az is, hogy a kiskereskedelem fejlesztése a szolgáltatási üzletág árbevételét is növeli, ami az eredményesség szempontjából fontos. Antal Péter rámutatott, hogy a szlovén piac növekedési lehetőségei, gazdasági mutatói az AutoWallis által lefedett többi országhoz hasonlóan kedvezőek. Az ország gazdasága az uniós átlag felett teljesít: 2014-2016 között átlagosan éves 2,7 százalékos növekedést ért el, míg 2017-ben és 2018-ban 4,8 és 4,1 százalékkal, 2019-ben pedig 2,4 százalékkal bővült a GDP. Szlovénia egy főre eső GDP-je tavaly 39 ezer dollár volt, ami 16,3 százalékkal magasabb a magyarnál, így vásárlóerejét tekintve jó adottságokkal rendelkezik. Szlovéniában az elmúlt években folyamatosan bővült az eladott új autók száma: 2012-ben 50.091, míg 2019-ben 73.452 darab új járművet helyeztek forgalomba. A BMW piacvezető a prémium márkák között a szlovén piacon. 2019-ben 1.560 darab új BMW-t helyeztek forgalomba, ebből 742 darabot Ljubljana-ban és környékén. Kulcsszavak: AutoWallis, márkakereskedés, Ormosy Gábor, Szlovénia
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A légitársaságok 2022-től kezdhetnek újra pénzt termelni a IATA szerint |
|
2020. október 16.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) várakozásai szerint a légitársaságok még 2021 végén sem lesznek abban a helyzetben, hogy készpénzállományuk növekedésnek induljon, addig pedig havi tízmilliárd dollár nagyságrendű veszteséget kell elszenvedniük.
|
![]() |
![]() Brian Pearce, a montreali székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza egy keddi videokonferencián arról számolt be, hogy a cégek a második negyedévben havonta átlagosan 17 milliárd dollár készpénzt használtak fel és mostanra átlagosan 8,5 hónapnyi működésre elegendő szabad készpénzük maradt. Ennek oka Brian Pearce szerint leginkább az, hogy a bevételek 80-90 százalékkal, a kiadások viszont "csak" 50 százalékkal estek, és sokan nem tudják lejjebb szorítani a költségszintet. A szervezet előrejelzése szerint ez a helyzet hosszú ideig fennáll majd, az év hátralévő részében havonta 13 milliárd, összességében 77 milliárd dollárral csökken majd a készpénzállomány, és még a jövő év végén is csökkenés várható. Mivel ezt sokan nem élnék túl, a IATA újabb kormányzati pénzügyi beavatkozást sürget. ![]() Brian Pearce közlése szerint eddig mintegy 160 milliárd dollár értékben kaptak pénzügyi segítséget a légitársaságok, de újabb mentőövre lesz szükség. Kulcsszavak: IATA, légi közlekedés, légitársaság
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |