Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 181 - 190
Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX

Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX

2021. április 21.
A GTI és GTE után újabb kategóriával folytatódik a Volkswagen sikertörténete a nagy teljesítményű elektromos járművek terén. Az új modellcsalád első tagja a ID.4 GTX lesz.
Részletek

Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX

Április 28 án mutatkozik be a ID.4 GTX, a Volkswagen első csúcskategóriás elektromos sportmodellje: Európában az ID. család nagy teljesítményű modelljei a jövőben a GTX emblémát viselik majd. Akárcsak a GTI és GTE, a GTX is külön termékcsalád, amely révén a Volkswagen az intelligens sportosságot hozza el az elektromobilitás világába.

„A GT betűk régóta a vezetés örömét jelentik ügyfeleink számára” árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Ehhez társul most az X, amely a jövő mobilitása felé emelt hidat építi tovább. A fenntarthatóság és sportosság igenis megfér egy csárdában – nem hogy kizárják, intelligensen kiegészítik egymást!”

Az új GTX termékcsalád emblémája

A GTX modellek különösen a teljesítmény és külcsín terén csillognak. A maximális hatékonyságra tervezett ID. családban a GTX modellekben az összkerékmeghajtásról az első tengelyre helyezett, külön elektromos motor gondoskodik. Ez a külön motor intelligensen, mindössze néhány ezredmásodperc alatt kapcsol be, ha extra nagy teljesítményre vagy nagy tapadóerőre van szükség.

Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX

Az új „Traction” üzemmódban pedig folyamatosan aktív. A GTX modellek nagy teljesítményét a sportos dizájnelemek mellett a egyedi világítás emeli ki.

Az ID. család új termékcsaládja újabb lökést ad az ACCELERATE vállalati stratégiánknak. A Volkswagen célja, hogy a fenntartható mobilitás legkívánatosabb márkájává váljon. A 2030 ra kitűzött vállalati cél a tisztán elektromos meghajtású járművek európai értékesítési piacán 70 százalékos részesedés elérése. A Volkswagen 2050 re klímasemleges vállalattá kíván válni; ennek érdekében a cég 2025 ig összesen 16 milliárd eurót fektet az elektromobilitásba, a hibridmeghajtású járművek ágazatába, valamint a digitalizációba.


Kulcsszavak: elektromos autó, GTX, ID.4, új modell, volkswagen
 
Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX Környezetvédelmi offenzívát indít Kínában a Volkswagen Csoport Elektromos buli a Westendben Elektromos buli a Westendben A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése
 
Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

2021. április 21.
Február 23-án a PEUGEOT és az olasz pénzügyőrség a Guardia di Finanza  hosszú és gyümölcsöző együttműködésük újabb fejezetét nyitották meg, ezúttal a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés jegyében.
Részletek

Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

Ezen a napon érkezett meg ugyanis az összesen harminc, 100%-ban elektromos PEUGEOT e-208-ból álló flotta első tagja a Guardia di Finanza főparancsnokságára. Az új szolgálati autók a Guardia di Finanza hivatalos arculatát viselik, és minden olyan speciális felszerelést megkapnak, amelyek a terepmunkához szükségesek, mindezt pedig a környezet kíméletének szellemében.


A PEUGEOT Italia a Guardia di Finanza római főparancsnokságán tartott ceremónián, a testület legmagasabb rangú tisztviselőinek jelenlétében adta át hivatalosan a szolgálati autóparkot hamarosan bővítő harminc darab e-208 első példányának kulcsait.

A 100%-ban elektromos meghajtású, 100 kW (136 LE) teljesítményű PEUGEOT e-208 azért csatlakozik a Guardia di Finanza csapatához, hogy olyan műveletekben teljesítsen szolgálatot, amelyekben az agilitás, a gyors reakció alapvető szerepet játszik. A modell ultramodern, csúcstechnológiát képviselő hajtáslánca megnyitja az utat az új, karbonmentes autózás világába; számtalan nyerő vonása révén 2020-ban Az Év Autójának választották.

Az új flotta első tagja térítésmentesen érkezett a testülethez, az őt követő 30 másik példányt pedig hosszú távú bérlet formájában szerzik be. A teljes flotta 100%-ban elektromos meghajtású, és a Guardia di Finanza hivatalos szürke-sárga színeit viseli.

Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

A PEUGEOT e-208 jelentős, 50 kWh kapacitású akkumulátora akár 340 km-es hatótávot is lehetővé tesz (a WLTP szabvány szerint). Az akkumulátorra – annak 70%-os kapacitásáig – 8 év vagy 160 ezer km garanciát vállal a márka. Az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, ezért alacsonyabbra került az autó súlypontja. Ennek – valamint a speciális kiképzésű futóműnek – köszönhetően az elektromos változat dinamizmusa nemcsak felveszi a versenyt, de még meg is haladja a belsőégésű motorokkal szerelt verziók teljesítményét.

Az akkumulátor töltésére több, a mindennapi helyzetekhez jól alkalmazkodó megoldás áll rendelkezésre, a hagyományos hálózati csatlakozótól a 100 kW-os DC gyorstöltőig, amellyel 30 perc alatt mintegy 80%-os töltöttség érhető el. A PEUGEOT e-208 kiemelkedő technológiai színvonalát bizonyítja a számos vezetéssegítő rendszer is, köztük az adaptív tempomat és a sáv pozícionáló rendszer, amelyek már az önvezető autózás előszobájának tekinthetők. Említtessék meg végül az új PEUGEOT i-Cockpit® 3D, amely két síkban, hologramszerűen jeleníti meg a vezetéssel kapcsolatos információkat attól függően, hogy azok mennyire fontosak és/vagy sürgősek. Az ily módon csökkenthető reakcióidő rövidülés körülbelül fél másodperc a hagyományos műszerfallal szemben – ez 100 km/h sebességnél 15 méternyi nyereséget jelent.

Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

A Guardia di Finanza számára kifejlesztett PEUGEOT e-208 több olyan berendezést és szolgáltatást kínál, amelyek a testület sajátos tevékenységéhez szükségesek.

Így például a megerősített kalaptartóhoz külön megvilágítás tartozik, amelyet az éjszaka végzett ellenőrzések során lehet hasznos. Az első üléssorban található tablettartó pedig az operatív központtal való kapcsolattartást segíti.
Az utastérben található ergonomikus vezérlőről könnyen irányíthatóak a megkülönböztető fény- és hangjelzések.

A karosszéria nagy fénytörésű fényezést kapott, mégpedig a Guardia di Finanza hivatalos színeiben. A tetőn három villogó, elöl és hátul pedig mikroLED-ekből álló fénysor biztosítja a maximális láthatóságot a bevetések során – akkor is, amikor az autó áll.

Az átalakításokat a Focaccia Group végezte, amely már több mint 60 éve van jelen az autóiparban, specialitásuk a rendvédelmi szervek számára végzett átalakítások. Az ily módon átalakított autók sajátságos és nagyon precíz igényeket elégítenek ki, igen szigorú teszteknek vetik alá őket, homologizációjukat törvények szabályozzák.

A 2019 áprilisában szállított két PEUGEOT 3008 után a márka most legnépszerűbb elektromos modelljét delegálta az olasz testület flottájába. A PEUGEOT ezzel is kifejezi, mennyire elhivatott aziránt, hogy ügyfeleinek a legmagasabb színvonalú technológiákat, egyben pedig károsanyagmentes megoldásokat kínáljon.

Elektromos Peugeot 208 flotta az olasz pénzügyőrség szolgálatában

Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, flotta, olaszország, Peugeot
 
Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Tesla új modellje könnyen lenyomhatja a konkurenciát A Tesla új modellje könnyen lenyomhatja a konkurenciát
 
A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat

A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat

2021. április 21.
Dizájn-díj: az új Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja (‘2021 World Car Design of the Year’) díjat, így a megállíthatatlan terepmodell legyőzte versenytársait az áhított elismerésért zajló küzdelemben.
Részletek

A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat


A Land Rover Defendernek ítélték oda a Világ Év Autódizájnja (‘2021 World Car Design of the Year’) díjat az idei Világ Év Autója (’World Car Awards’) díjátadón. Ez már a harmadik alkalom, hogy a Land Rover megszerezte az áhított díjat a Range Rover Velar (2018) és a Range Rover Evoque (2012) korábbi győzelmét követően, és ez egyben a sokadik elismerés a robusztus 4x4-es világméretű sikersorozatában.

Az új Defender hű marad ahhoz az úttörő szellemhez, amely több mint 70 éve jellemzi a Land Rover márkát és újradefiniálja a 21. századi kalandozás fogalmát. Nemcsak neve és azonnal felismerhető formája ikonikus, de képességeinek széles tárháza is. A különféle karosszériákban kapható, illetve négy kiegészítő csomag választásával személyre szabható terepjáró lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok többet hozzanak ki világukból.

Az év autótervezési díja az elmúlt 12 hónap legkiemelkedőbb új autóját ismeri el, és díjazza azokat a járműveket, amelyek a legmagasabb szintű műszaki innovációt és dizájnt mutatják be, és amelyek bátran feszegetik a kialakult határokat. Idén a másik négy díjkategóriában versenyző összes pályázó részt vehetett az Év Autódizájnja megmérettetésben is. Hét autótervezési szakértőből álló testület vizsgálta meg a versenyzőket, hogy összeállítsák a 93 nemzetközi újságíróból álló zsűri számára a végső szavazására felterjesztett szűkített listát.

A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat

Megkülönböztető sziluettje azonnal felismerhetővé teszi az új Defendert, minimális első és hátsó túlnyúlása kiváló terepszögeket biztosít. A Land Rover tervezői újragondolták a jól ismert Defender védjegyeket, így a 4x4-nek szándékosan adtak határozott függőleges állást és könnyű, alpesi tetőablakokat, miközben megmaradt az oldalra nyíló hátsó csomagtérajtó és a külsőleg szerelt pótkerék is, amelyek az eredeti modellt is annyira felismerhetővé tették.

A Defender család magában foglalja a Defender 90 és a Defender 110 modelleket, valamint a 90 és 110 Hard Top haszongépjármű variánsokat. Bevezetése óta a Defender több mint 50 globális elismerést nyert el, köztük a Top Gear 2020-as Év Autója, a MotorTrend 2021-es Év SUV-ja és az Autocar Legjobb SUV-ja 2020-ban díjakat.

Kulcsszavak: Defender, design, elismerés, Land Rover
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese Nagyteljesítményű hibrid motorokkal bővül a Range Rover Nagyteljesítményű hibrid motorokkal bővül a Range Rover A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat Range Rover másképp Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat
 
Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált

Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált

2021. április 19.
A Kia Magyarország csütörtök délben meghirdette Kia EV6-os modelljének előregisztrációját. Az érdeklődők a kia.com/elso50 oldalon regisztrálhattak.
Részletek

Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált

Rendkívül sikeresnek bizonyult az EV6 bemutatkozása, hiszen az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált: nem egészen 24 óra alatt beérkezett az első 50 foglalás!

A gyártáshelyet 50.000 forint befizetésével foglalták le az érdeklődők.

A Kia Magyarország továbbra is várja az érdeklődéseket, hiszen visszalépés esetén az 50.000 forint visszajár, így az esetlegesen felszabaduló helyeket a további regisztrálóknak biztosítjuk, valamint az előregisztráló ügyfeleket a jövőben kiemelten kezeljük a rendelések tekintetében is.

Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált
Kulcsszavak: elektromos autó, EV6, kia, új modell
 
A Yamaha Motor bemutatja a 04GEN-t az első Vietnami Motorkerékpár Show-n A Yamaha Motor bemutatja a 04GEN-t az első Vietnami Motorkerékpár Show-n Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját
 
Bővül a Nissan crossover családja

Bővül a Nissan crossover családja

2021. április 19.
A Nissan crossover kínálatát kiegészítve következő nyáron (2022) várható a vadonatúj X-Trail SUV bevezetése, melyet ma mutattak be a 2021-es Shanghai-i autókiállításon.
Részletek

Bővül a Nissan crossover családja

Hasonlóan az új Qashqaihoz, az X-Trail is a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-C szövetség platformjára épül, mely a Nissan e-POWER hajtáslánc alkalmazása érdekében jött létre. A CMF-C platform egyéb előnye, hogy könnyebb anyagokból épül fel, ugyanakkor nagy szilárdságú acélokat használ, fejlett préselési és hegesztési technikák alkalmazásával.

A vadonatúj X-Trail a sikeres családi SUV negyedik generációja lesz és megtartja az előző modelleknél alkalmazott stratégiát, a sokoldalú belső teret a legújabb Nissan technológiákkal kombinálja. Az előző modellhez hasonlóan itt is lesz hétszemélyes változat, mely extra kényelmet nyújt a család és barátok számára, de elég kompakt lesz ahhoz, hogy egyszerű legyen vele a parkolás.

e-POWER


A vadonatúj X-Trail a Nissan e-POWER rendszerével lesz elérhető, mely egyedi Nissan innováció és kulcs szerepet játszik a vállalat Intelligens Mobilitás stratégiájának megvalósításában.

Az e-POWER különlegessége, hogy a benzinmotor kizárólag áramot termel a kereket pedig csak az elektromotor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a benzinmotor mindig az optimális tartományon belül dolgozik, ami alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást és kiemelkedő üzemanyagfelhasználási hatékonyságot jelent egy hagyományos belső égésű motorral szemben. Továbbá elektromos autós gyorsulási lehetőséget biztosít, sőt akár egy pedállal is lehet vezetni az autót. Olyan vásárlók számára kedvező ez az innováció, akik még tartanak a teljesen elektromos autózástól, de szeretnének élni annak előnyeivel.

Bővül a Nissan crossover családja

Összkerekes változattal a vadonatúj X-Trail továbbra is a kalandvágyó családok választása lesz, akik élvezni fogják a kocsi fejlett hó, sár és kavicsra konfigurálható 4x4-es rendszerét, ami nehéz terepkörülmények között is biztonságos vezetési élményt nyújt.

Teljes crossover kínálat

Az új X-Trail elektromosított, jövőbe mutató, bátor és innovatív hozzáállásról tanúskodik a Nissan NEXT üzleti átformálási stratégiájának keretei között. A Nissan NEXT keretein belül érkezett a piacra a feltűnő második generációs Juke 2019 novemberében, az ikonikus Qashqai 2021 nyarán, és a teljesen elektromos Ariya 2021 év végén.

„A Nissan termékkínállatának megújítása továbbra is feszített tempóban történik. Az új X-Trail hű marad SUV formulájához, mely a modell 2001-es megjelenésétől kezdve sikeresnek bizonyult. Az új autó nagyobb hatékonyságot, változatosságot és felhasználóbarát technológiát kínál, valamint teljessé teszi a termékkínálatot elektromosított crossover társai mellett, olyan elektromos hajtáslánccal ellátott SUV-t kínálva, ami a vásárlók mindennapi igényeire lett hangolva.” – vallja Guillaume Cartier, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) régió elnöke.

Kulcsszavak: e-POWER, nissan, suv, új modell, X-Trail
 
A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét A SEAT a Genfi Autószalonon mutatta be első SUV modelljét Megérkezett a SEAT Ateca! Megérkezett a SEAT Ateca! A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Az új Touran – az egyterűek kategóriájának „4 literes autója”: Az új Touran – az egyterűek kategóriájának „4 literes autója”:
 
Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

2021. április 16.
Legmagasabb minősítésével a legbiztonságosabb autók közé tartozik az első elektromos ŠKODA SUV-modell. A valaha elért legjobb eredmény a felnőtt- és gyermekutasok védelme terén. Az új ENYAQ iV folytatja a ŠKODA ötcsillagos minősítéseinek sorozatát.
Részletek

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Csúcsminősítés az új ŠKODA ENYAQ iV számára: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegi legbiztonságosabb járművek közé tartozik. A ŠKODA ENYAQ iV emellett a felnőttutasok védelme terén elért 94, illetve a bennülő gyerekek esetében produkált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményével zárt. A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira épülő első ŠKODA így az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a ŠKODA-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek során többek között a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a kompakt SCALA, illetve a KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.

Amint Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Nagy örömmel tölt el minket az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek során szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelmének területein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálati körülmények tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeinek sikersorozatát.”

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Az új ŠKODA ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiváló eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) széleskörű ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme terén elérhető pontok 94 százalékával, valamint a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA-SUV abszolút csúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. Az új ENYAQ iV minden további területen, illetve a maximális pontszám 86 százalékának megfelelő összesített eredményével is az élvonalba tartozik.

A ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák – köztük az első ülések között kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) – és átfogó Proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket. A legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számos menethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében.

Ezek között szerepel például az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning).

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV számára, illetve teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belga Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.
Kulcsszavak: ENYAQ iV, euro ncap, skoda
 
A Ssangyong Tivoli a legjobb eredményt érte el a KCNAP tesztjén A Ssangyong Tivoli a legjobb eredményt érte el a KCNAP tesztjén Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein 2012-ben minden szinten tarolt a Ford Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója A Volvo XC90 maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán A Volvo XC90 maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda
 
Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

2021. április 16.
A pályanapokra épített BT62 után a rendszámozható BT62R-t is a Goodyear gumijaival szereli fel a Brabham Automotive. A 2019-ben felélesztett ausztrál márka az Eagle F1 SuperSport RS gumik mellett döntött, amely a pályán és az utcán is megállja a helyét.
Részletek

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

A Brabham-dinasztia legenda a motorsport világában. A pátriárka, Sir Jack Brabham máig az egyetlen pilóta, aki saját maga által épített autóval nyert Forma–1 világbajnokságot. A nevét viselő csapat összesen 2 konstruktőri és 4 egyéni vb-címet szerzett 30 éves története során.

A siker a család három generációjában folytatódott tovább. Jack legkisebb fia, David a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett, és ő az, aki 2019-ben a Brabham régi, hűséges partnerével, a Goodyearrel karöltve felélesztette a márkát.

A Goodyear F1-es belépője

A Brabham története 1962-ben indult, a Goodyearrel 1965-ben fogott össze a cég. Ez volt az amerikai gumigyár igazi belépője a Forma–1-be, ahol a vállalat abroncsai 1997-ig 50 egyéni és konstruktőri vb-címben, illetve több száz futamgyőzelemben játszottak szerepet.

Az első siker hamar jött: 1966-ben Sir Jack legendás BT19-ese volt a mezőny legjobb autója. Tervezője négy egymást követő futamgyőzelmet aratott a Goodyear gumikon, nyert többek között a dimbes-dombos angliai Brands Hatchben és a hírhedt Nürburgring Nordschleifén. Végül a Goodyear hazai terepén, az amerikai Watkins Glenben szerezte meg a vb-címet. A két vállalat még az 1980-as években is bajnokságokat és versenyeket nyert közösen.

Egy legendás név újra az aszfalton

A Brabham 1992-ben bezárta kapuit, de közel három évtized szünet után, 2019-ben visszatért a legendás név, méghozzá ismét a Goodyear partnereként. A David által alapított Brabham Automotive kifejezetten pályanapokra fejlesztett ki szupersportkocsit BT62 néven. A mindössze 972 kilós autót 5,4 literes, 700 lóerős V8-as motor hajtja, amelynek 666 Nm nyomatékát 6 sebességes, szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekre.

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

Az autó győzelemmel debütált a 2019-es Britcar Endurance Championship során, a Brands Hatchben rendezett éjszakai futamon David Brabhammel és Will Powell-lel a volánnál.

„A Brabham Forma–1-es múltjának fényében úgy éreztem, kötelességem feléleszteni az édesapám által alapított márkanevet. Ebben a Goodyear kiváló partnernek bizonyult. A BT62-t igazi versenyautónak szántuk, és amikor feltettük rá az F1 SuperSport abroncsot, megtaláltuk az autó, a gumi és a pilóta tökéletes összhangját” – mondta el David Brabham.

Versenytapasztalat a közútra

A BT62 közútra szánt változata, a BT62R célja, hogy egyensúlyt teremtsen a pályán nyújtott csúcsteljesítmény és a hétköznap elvárt kényelem között. Egy ilyen autót olyan gumikkal kell felszerelni, amely egyszerre helyt áll a tükörsima versenypályán és a közúton, bármilyen időjárási körülmények is uralkodnak. A komoly feladvány megoldása a Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, amely úgy tud megbirkózni a sok versenyabroncs számára kihívást jelentő közúti felületekkel, hogy a pályán nyújtott teljesítménye sem csorbul.

„A versenyzés mind a Goodyear, mind pedig a Brabham lételeme: tökéletes terep a két márka együttműködéséhez. A versenyzés során felhalmozott tapasztalatainkat használjuk fel akkor is, amikor olyan rendszámozható versenyautók számára tervezünk a pályán és a közúton is kiemelkedően teljesítő abroncsokat, mint a lélegzetelállító BT62R” – mondta el Ben Crawley, a Goodyear Europe motorsportokért felelős igazgatója.

A cél: a Le Mans-i 24 órás

David Brabham vágya, hogy a márka eljusson Le Mans-be és újabb győzelmeket arasson. Mivel a Goodyear az LMP2 kategória egyedüli abroncsszállítójaként fontos szereplője a legendás versenynek, a Brabham számára a 24 órás győzelem több puszta álomnál.

„A Goodyear és édesapám közötti kapcsolat, valamint a Brabham versenymúltja mind fontos elemei a BT62R létrejöttének. A név felélesztése és az, amit mára elértünk, rendkívül sokat jelent nekem és a családomnak. Szomorú, hogy édesapám már nincs velünk, hogy lássa mindezt, biztosan nagyon boldog lenne. A Goodyear és a Brabham Automotive közötti partneri kapcsolat kiemelkedően fontos a versenypályán és a közúton egyaránt” – tette hozzá David Brabham.

Kulcsszavak: Goodyear, Goodyear Eagle F1, gumiabroncs, járműipar
 
Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3 Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3 Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Rekordév volt a tavalyi az Audi számára Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét Hasznos tanácsokkal segíti a Bridgestone a nyaralni induló gépkocsi tulajdonosokat Hasznos tanácsokkal segíti a Bridgestone a nyaralni induló gépkocsi tulajdonosokat
 
Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

2021. április 15.
A SEAT felfrissíti Ibiza modelljét, amely megújult külső formavilággal, forradalmi belső térrel és összekapcsolhatósági illetve vezetéstámogató rendszerek új szintjével várja az érdeklődőket.
Részletek

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát


A SEAT Ibiza 1984-es bemutatása óta a márka sikerének egyik sarokköve volt és 37 év, öt generáció és közel 6 millió átadott autó után az Ibiza a valaha volt legsikeresebb jármű, amely a SEAT gyártósoráról legördült. A megújult ötödik generáció pedig szegmensének kulcsfontosságú modelljeként ezt a győztes szemléletet kívánja továbbvinni Európában.

“A SEAT Ibiza egy autóipari ikon és a márka egyik kulcsfontosságú pillére.” - nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA elnöke. „A frissített ötödik generáció külső megjelenést érintő módosításai, a belső tér megújulása illetve a hálózatba kapcsolhatóság és biztonság új szintje  mind azt jelzik, hogy az Ibiza készen áll a sikertörténet folytatására.”

A világ egyre inkább digitalizált irányba halad és a SEAT Ibiza készen áll, hogy részese legyen ennek az utazásnak, még kiemelkedőbb funkcionalitást, intuitív megoldásokat és minőséget kínálva a belső térben. Mindezt a továbbfejlesztett formanyelv, az egyre magasabb szintű hálózatba kapcsolhatósági megoldások és az új, még elegánsabb anyaghasználat teszi lehetővé.

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

Ehhez társul még az utastér hangulatát tovább javító világítástechnika és a legkorszerűbb infotainment kijelzőrendszerek alkalmazása, amelyek kiemelten hangsúlyozzák a megújulás gondolatát és érzését az autó karakterében.

A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző, benzinnel vagy sűrített földgázzal (CNG) működő hajtást kínál a 80 és 150 lóerő közötti tartományban, amelyek manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóhoz csatlakoznak.

Ezen kívül a SEAT Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát vonultatja fel, amely az adott körülményektől függetlenül még nyugodtabb közlekedést kínál a városi autóban utazóknak.

A SEAT központjában, Martorellben tervezett, fejlesztett és gyártott új SEAT Ibiza az idei év harmadik negyedévében kerül gyártásba a Barcelona melleti üzemben.

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát




Kulcsszavak: bemutató, ibiza, seat, új modell
 
Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját A megújult külső elegánssá teszi a Honda új kompakt szabadidőautóját Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI
 
AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

2021. április 15.
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a társaság az első negyedéves értékesítési adatok alapján több mint megháromszorozta a tavalyi első negyedév számait.
Részletek

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az adatok azt mutatják, hogy a tőzsde autós vállalata túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén. Az év első három hónapjában már a bérleti napok száma is növekedett, több mint 40 százalékkal haladta meg a bázisidőszakét, és erősödés mutatkozik a szervizórák esetében is.

Jelentős pozitív fordulat látható az AutoWallis idei első negyedéves értékesítési számaiban a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett korlátozások ellenére. A társaság Nagykereskedelmi üzletágában közel a négyszeresére (+382,5%), 4.555 darabra ugrott az eladott új gépjárművek száma. A kiugró növekedést a 32,5 százalékos (1.251 darab) organikus bővülés mellett az év elején indult, négy országra kiterjedő Opel értékesítés robbantotta be: többek között ezen márka nagykereskedelmi értékesítésének hatására a tranzakciók összesen 250 százalékkal növelték az értékesítési számot (3.304 darab).

Jól teljesített a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Kiskereskedelmi üzletága is, amely különösen figyelemreméltó annak ismeretében, hogy a magyar személy- és kistehergépjármű-piacon eközben összességében egy százalékkal, 35.927 darabra zsugorodott az eladás.

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az AutoWallisnál az új gépjármű-értékesítések száma a tavalyi tranzakciók hatása nélkül 42 százalékkal, míg a tavalyi tranzakciók hatásására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében 238 százalékkal, 1678 darabra növekedett.

A használt gépjármű-értékesítés is jól teljesített: a tranzakciókkal együtt 132 százalékkal, 434 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül 8 százalékos csökkenés). A szervizórák száma tranzakciók nélkül 40 százalékkal bővült, míg az említett négy tranzakciónak köszönhetően összességében a két és félszeresére (+152,7%), 29.447-re nőtt. A koronavírus miatti korlátozások még visszafogják a gépjárműkölcsönzési terület növekedési lehetőségeit, de már látható pozitív fordultat: a bérleti napok száma már 43 százalékkal növekedett, miközben a mérethatékonyság javult, ugyanis a bővülés csökkenő flottaméret (-22%) és a bérleti események számának mérséklődése (-48%) mellett történt. Mindez jól mutatja, hogy az AutoWallis jól reagált a COVID-lezárások miatt megváltozott üzleti környezetre, és költséghatékony átalakítást hajtott végre.

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az első negyedév értékesítési számait Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte a vállalat életében. Emlékeztetett, hogy a most publikált számok összhangban vannak azzal a korábban bejelentett tervvel, amely szerint a társaság 2021-ben a tavalyi közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé növelheti árbevételét az organikus növekedésnek és a 2020-ban lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. Hozzátette, hogy a gazdaság újranyitásával és a turizmus élénkülésével a Kiskereskedelmi üzletágon belül a szolgáltatási tevékenységek további erősödésére számít, és az új gépjárművek megrendelésállománya is bizakodásra ad okot a járvány lecsengési ütemének bizonytalansága ellenére is.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Januárban 11 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy éve Januárban 11 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, mint egy éve
 
Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

2021. április 15.
Nem is indíthatott volna jobban a DS E-TENSE FE21, hiszen a legelső versenyén Jean-Éric Vergne a pódium legfelső fokára vitte a múlt szombati Római E-Prix-n.
Részletek

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

Ez egy igazán izgalmas E-Prix volt a megújult és kibővített római pályán, amely immár 3,385 km hosszú. A versenypálya az egész nap szemerkélő eső miatt igen alattomos arcát mutatta.  

A reggeli szabadedzések sok váratlan eseményt hoztak, mert Jean-Éric autójába hátulról beleszállt egy másik autó, aminek következtében a francia versenyzőnek ki is kellett hagynia a szabadedzések második felét. A team fantasztikus munkát végezve sikerrel javította meg az autót, aminek köszönhetően Vergne gond nélkül vett részt az időmérőn és bejutott a Super Pole-ba is, ahol az 5. rajthelyet szerezte meg. Da Costa számára nehezebb volt a kvalifikáció: a Group 1-ből indulva hozzáért a falhoz, így végül a 18. helyről kellett startolnia.  

A verseny a safety car mögött indult, mert az eső ismét esni kezdett, de Vergne uralta a helyzetet, végig a top 5-ben maradt, okosan használva a támadó módokat az előbbre kerüléshez.

A safety car mögött befejeződő versenyen JEV megszerezte 10. Formula E győzelmét, amely a DS TECHEETAH számára a 13. volt. Antonio Félix da Costa gyönyörűen zárkózott felfelé egészen a 10. pozícióig, de miután felhasználta a FANBOOST-ot egy szép előzéshez, de egy defekt miatt erőfeszítései végül hiábavalónak bizonyultak.

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

A második, vasárnapi római E-Prix az elsőhöz hasonló körülmények között indult, de eltérő eredményeket hozott. Antonio Félix Da Costa megszerezte első pontjait az új DS E-TENSE FE21-gyel, hetedikként célba érve, amíg az előző nap győztese Jean-Éric Vergne a 11. lett.

Ez egy kihívásokkal teli nap volt a DS TECHEETAH számára. Küzdelem a nedves pályával, mivel a 3. szabadedzés és az időmérő alatt is szakadt az eső. Da Costa és Vergne a 15. és a 20. helyeket szerezték meg a kvalifikáció során.

AZ EUR városrész majdnem száraz lett a versenyre, de a start a safety car mögött történt. A DS TECHEETAH két versenyzője számára a verseny első része viszonylag nyugodt volt, sikerült a 10. és a 17. helyig  jutniuk. A verseny második szakaszában DAC és JEV tovább javítottak pozícióikon, stabilizálva magukat a 10. és 16. helyeken, egészen a második safety-car időszakig, amely mindössze egyetlen teljes versenykört hagyott csak a kockás zászlóig. A két DS E-TENSE FE21 elkerülte az utolsó kör incidenseit és végül a jelenlegi bajnok a 7. helyen, míg a szombati győztes Vergne a 11. helyen végzett.

Az ABB FIA Formula E Világbajnokság két hét múlva folytatódik egy újabb kétnapos versennyel a spanyolországi Valenciában.

Kulcsszavak: DS Automobiles, elektromos autó, Formula E
 
Kétéves a közkedvelt BMW i3 globális sikertörténete Kétéves a közkedvelt BMW i3 globális sikertörténete Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött Elektromos hétvége – Nissan LEAF
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 181 - 190