Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 181 - 190
A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója

A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója

2019. április 01.
Az autóipar egyik legnagyobb becsben tartott autós szépségversenyén a közönség a Peugeot új generációs középkategóriás modelljét választotta meg az év legszebb újdonságának. Ugyanitt a Peugeot e-Legend tanulmányautó is aranyérmet nyert.
Részletek

A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója

Több mint 120 ezer szavazat alapján a Peugeot 508-at választották meg az Év Legszebb Autójának a párizsi Festival Automobile International keretében hagyományosan megrendezett szépségversenyen. A nagyközönség négy fordulóban szavazhatott a hét jelölt modellre; a Peugeot 508 végül a voksok 34 százalékát megszerezve magabiztosan győzött rangos ellenfeleket legyőzve.

A 2017-es Peugeot Instinct tanulmányautó által ihletett új Peugeot 508 formavilága nem először részesült elismerésben: népszerű prémium modelleket megelőzve, a modell tavaly elnyerte a brit Carwow autós szakportál „Az év legstílusosabb autója” címét. „Egy hétköznapi családi autót nem egyszerű feladat kívül-belül ilyen fájdalmasan szépre megrajzolni. A Peugeot-nak azonban sikerült. Úgy tűnik, a francia márka formatervezői nem tudnak hibázni” – értékelték a modell győzelmét a Carwow szerkesztői.

Nem az új generációs 508 volt az egyetlen Peugeot, amely kitüntetésben részesült az idén 34. alkalommal megrendezett párizsi Festival Automobile International szépségversenyén. A Peugeot e-Legend tanulmányautó neves koncepciójárművek között nyerte el az Év Legszebb Tanulmányautója címet. Ezt a díjat nem a nagyközönség, hanem egy autótervezőkből, divattervezőkből, építészekből és ipari formatervezőkből álló szakmai zsűri ítéli oda.

A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója

Ugyanez a két Peugeot modell egyébként a valós idejű közösségi forgalominformációs szolgáltatást nyújtó Coyote Systems első autós díjátadóján is aranyérmet kapott. Az Európa-szerte ötmillió felhasználóval rendelkező vezetőtámogató hálózat ügyfeleinek szavazata alapján a Peugeot 508 lett a 2019. Év Coyote Autója, míg az e-Legend a legkiválóbb tanulmányautónak járó Play Station különdíjat nyerte el.

A Peugeot 508 tíz év után a francia márka második sorozatgyártású modellje, amely elnyerte az Év Legszebb Autója címet: 2009-ben az Európa-szerte számos díjjal jutalmazott Peugeot RCZ kupé részesült ebben a kitüntetésben.


Kulcsszavak: elismerés, Peugeot, Peugeot 508
 
Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája „Connected Car Award” elismeréssel díjazták a Škoda SmartGate szolgáltatást „Connected Car Award” elismeréssel díjazták a Škoda SmartGate szolgáltatást A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin
 
„A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton

„A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton

2019. április 01.
A teljesen elektromos Volkswagen ID. R újabb különleges kihívást teljesít 2019 szeptemberében. Romain Dumas ismét az 500 kW-os elektromos sportautó volánja mögé ül, hogy a "China Challenge" programban felszáguldjon a Tianmen Shan Big Gate Road-on, - azon az egyedülálló úton, mely 99 kanyarral fut fel a Tianmen-hegyre, mintegy 1500 kilométerre Pekingtől délnyugatra.
Részletek

„A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton

Mivel a 11 kilométeres tömegközlekedéstől elzárt hegyi úton nincs hivatalos rekord, a Volkswagen Kína a rekord kísérlet előtt versenyt szervez, amelyben a résztvevők maguk is virtuális időt állíthatnak fel a Tianmen Shan Big Gate úton. Dumas szeptemberben megkísérli majd a leggyorsabb résztvevő idejét valós körülmények között felülmúlni.

Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának tagja és a Volkswagen Kína vezérigazgatója: „A Volkswagen ID. R olyan ikon, amely tökéletesen tükrözi az e-mobilitás iránti szenvedélyünket, és az elektromos hajtástechnológia fejlesztésében rejlő szakértelmünket. A motorsport területén szerzett tapasztalatokat felhasználhatjuk szaktudásunk  továbbfejlesztésére, és az elektromos gyártási modellek összeszerelésébe.”

Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets: „A Tianmennek misztikus szerepe van Kínában, ahol„ Mennyei kapu ”néven ismert. Az útvonal az egyik legkülönlegesebb és legnehezebb út a világon – és újabb különleges kihívást jelent az ID.R számára. Célunk, hogy új mérföldkövet állítsunk az elektromos járművek számára, és ezzel is támogassuk a Volkswagen e-mobilitási stratégiáját Kínában, ami ebben az évben valóban lendületet vesz.”

A „Kínai kihívás” a Tianmenen tulajdonképpen utazás az ismeretlenbe - még a Pikes Peak győztes Dumas esetében is: „Eddig csak képekről és néhány videóról ismerem az utat” - mondja a 41 éves francia. „A környező vidék olyan mint egy filmrészlet, az útvonal nagyon kanyargós, és rendkívül szűk, és nagyon egyenetlen felületű. Ez minden bizonnyal különleges élmény lesz. alig várom ezt az új kihívást.

„A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton

A Mennyei út vonzza a turistákat

A szűk Tianmen Shan Big Gate Road népszerű turisztikai attrakció. A világ egyik legrégebbi hegyi tájain keresztül futó útja Tongtian Avenue néven is ismert (Út a Mennybe), az útvonalat a buszok használják a látogatók Tianmen-hegységre való szállításához. A völgyben kb. 200 méter tengerszint feletti magasságban kezdődik, és körülbelül 1300 méteres magasságban végződik. A hegy csúcsa 1519 méter tengerszint feletti magasságban van.

Következő cél: új körrekord a híres Nürburgring-Nordschleife-n

A Volkswagen ID. R-t, amellyel Romain Dumas 2018 júniusában két híres hegyiversenyen is rekordot döntött, először a „Pikes Peak International Hill Climb” -on, majd a „Goodwood Fesztiválon” - két elektromos motor hajtja, amelyek teljes teljesítménye 500 kW (680 LE) és mindössze 2,25 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100 km / h-ra. Mielőtt Kínába utazna szeptemberben, Dumas és az ID.R először az elektromos autók új körrekordjának felállítását tervezi a híres Nürburgring-Nordschleife-n.



Kulcsszavak: elektromos autó, I.D. R Pikes Peak, kína, volkswagen
 
Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában Válogatott újdonságok a Golf Cabriolet kínálatában A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot
 
Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

2019. március 29.
Magyarországon nincsen érvényben olyan jogszabály, ami előírásokat fogalmazna meg a téli-nyári, illetve a nyári-téli gumicserék idejére vonatkozóan.
Részletek

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője szerint ezért még nagyobb hangsúlyt kell fektetni az autótulajdonosi tudatosságra. Legkésőbb április végéig kéne időt szakítani a nyári abroncsok cseréjére, azonban sokan még ekkor sem gondolják át ennek fontosságát. A tévhitek miatt a melegebb időszakban fennhagyott téli abroncsok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik, míg a gyorsabb kopásból fakadóan pluszköltségekkel is számolnunk kell.

A nyári és a téli abroncsok mind mintázat, mind összetétel szempontjából, lényeges paraméterekben térnek el egymástól. Összetevőiknek köszönhetően a téli abroncsok 7°C alatt is megőrzik rugalmasságukat, emellett futófelületükön apró lamellákat alakítottak ki, hogy havas úton stabilabban lehessen tartani a gépjárművet. Ami azonban télen a közlekedésbiztonságot szolgálja, a melegedő időjárásban már kockázatot jelent.

Miért épp 7°C a bűvös szám?

A napi középhőmérsékletet a 6, 12, 18 és 24 órakor mért hőmérséklet-adatok számtani középértéke adja. Azért 7°C a bűvös szám, mert ekkora középhőmérséklet felett már rendkívül minimális a hajnali, és így a talajmenti fagyok esélye is. A téli abroncsok puhább keveréke a rendszeres, 7°C feletti használat során jóval nagyobb mértékben melegszik és a sűrű lamellás mintázata miatt is komoly teljesítménycsökkenést tapasztalhatunk: megnő a féktáv, jelentősen romlik a kanyarstabilitás és az autó alulkormányzottá válik. Egy kiélezettebb forgalmi helyzetben pedig, amikor hirtelen irányváltásra vagy fékezésre van szükség, minden centiméter számít.


Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

A nyári abroncsok gumikeveréke ezért sokkal keményebb, és mintázatuk nem, vagy csak minimálisan lamellázott. Jóval magasabb üzemi hőmérsékletre tervezik őket, minden fontosabb paraméterük a száraz/vizes aszfalton való tapadást és a menetstabilitást szolgálja. Gondoljunk csak bele, hogy az akár 50-60°C-os nyári aszfalton mekkora hőterhelés éri azt a téli abroncsot, amely üzemi hőfoka téli körülmények között maximum 20-25°C-os. (Nem véletlenül használnak az autóversenyzők is az aszfalt és a levegő hőmérsékletének megfelelő gumikeverékű abroncsokat.) A téli abroncsok melegben gyorsabban kopnak, és magasabb üzemanyag-fogyasztást is idézhetnek elő, ezek pedig mind pluszköltséggel terhelhetik a házi kasszát.

További szakértői jótanácsok

A hatósági előírásoknak megfelelően a gumiabroncs futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni nemcsak szabálytalan, hanem életveszélyes is lehet! Az abroncs kopásával folyamatosan nő az aquaplaning (vízen felúszás) esélye is, ezért a Hankook szakértője a biztonságos közlekedés érdekében azt javasolja, hogy 3 milliméteres profilmélység elérésekor mindenképpen cseréljünk új abroncsra.

Fontos még, hogy az abroncs terhelési és sebesség indexe nem lehet kisebb a gyári elsőszerelt abroncsénál. Ideális esetben négy abroncsot cserélünk, azokat is minden esetben szakszervizben. Egy tengelyen található, két abroncs cseréjénél pedig az alábbiakra kell fokozottan odafigyelnünk, és minden esetben szakértő véleményét is kikérnünk.
 

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

•    Paramétereiben az új abroncs ne térjen el a gyári elsőszerelt abroncstól! Ügyeljünk arra, hogy legalább tengelyenként ugyanolyan abroncsok legyenek felszerelve, ahogyan azt a KRESZ is előírja.
•    Téli-nyári, illetve normál és defekttűrő abroncsok nem lehetnek még külön tengelyen sem, mert így tengelyenként eltérő lesz a jármű menetstabilitása.
•    Összkerékhajtású autóknál, a hajtáslánc sérülésének elkerülése miatt lehetőleg egyszerre kell cserélni mind a négy abroncsot!
•    Az új abroncsot mindig a hátsó tengelyre szereltessük! Az első tengelyre szerelt új abroncs hamis biztonságérzetet adhat, és veszélyes helyzetet időzhet elő, ha az autó fara kicsúszik. Ne feledjük: mindig könnyebb az első tengely megcsúszását korrigálnunk.
•    Érdemes azzal is tisztában lennünk, hogy a segédelektronikát tartalmazó autókat megzavarhatja, ha csak két abroncsot cserélünk le. Ilyenkor ugyanis a két tengely közti forgáskülönbséget az elektronika csúszásnak értelmezheti és folyamatosan megpróbálhat „beavatkozni”. Ha ilyet tapasztalnánk, cseréljük le a másik két abroncsot is!

Minden csere előtt alaposan nézessük át szakértővel az abroncsainkat az olyan sérülések és rendellenességek miatt, amelyek az avatatlan szem számára láthatatlanok maradnak. Emellett érdemes az abroncs felszerelésekor a futómű ellenőrzését is elvégeztetni.

6 évnél öregebb abroncsot semmiképpen ne szereljük fel! Az abroncsok életkorát az oldalfalon feltüntetett, ún. „DOT szám” utolsó négy karakterének segítségével tudjuk pontosan meghatározni: az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig az évet jelöli. (Pl. a DOT XXXX 4709 jelölésű abroncsot 2009 47. hetében gyártották.)




Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, hasznos tanács, nyári gumi
 
Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón Újabb első szerelői megállapodást hozott tető alá a Hankook Újabb első szerelői megállapodást hozott tető alá a Hankook A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Porsche az új 911 GT3 RS modelljére a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsot választotta A Porsche az új 911 GT3 RS modelljére a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsot választotta Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése
 
Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

2019. március 29.
Szombat délután átadják az utasforgalomnak a 3-as metró felújított, északi szakaszát és április 6-án lezárják a délit, emiatt jelentős változásokra kell számítani az érintett területek közlekedési rendjében - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

A Lehel tér és Újpest-központ közötti szakasz átadásával szombattól a felújítás előtti forgalmi rend lép életbe: fokozatosan megszüntetik a buszsávot és a Váci útról újra lehet balra kanyarodni a Róbert Károly körútra a Lehel utca felé. A tömegközlekedés menetrendje is módosul: megszűnik a pótlóbusz, a 12-es villamos újra Angyalföld kocsiszínig, a 34-es és 106-os az Árpád hídig jár.

A metróvonal déli, Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása április 6-án kezdődik, ekkor lehet számítani a közúti forgalmi rend módosulására. Mivel a munkálatok idején 80 autóbusz végzi majd a pótlást, amelyek 45 másodpercenként indulnak, az Üllői úton, ezért ott buszsávot alakítanak ki és áthangolják a lámpaprogramot is.

A reggeli csúcsidőszakban egyes pótlóbuszok M3E jelzéssel a Határ úttól indulnak majd, a Népliget érintése nélkül, az Üllői úti felüljárón át. A metrópótló buszok mellett új buszjáratok segítik a közvetlen eljutást a Havanna-lakótelep, a Gloriett-telep (194M), Pestszentimre és Gyál (254M), valamint a repülőtér felől a Nagyvárad tér metróállomáshoz, továbbá a Szentlőrinci úti lakótelep és Pesterzsébet felől a Boráros térre. Emellett a reptéri 200E busz meghosszabbított útvonalon, a Nagyvárad térig közlekedik, a 2-es villamos, illetve a 85E és 99-es busz pedig sűrűbben közlekedik.

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

A BKK mellett az agglomerációs közlekedésben résztvevő társaságok is segítik a közlekedést: a Volánbusz a Gyál felől a Határ út metróállomás felé közlekedő járatok közül a 84E, a 94E és a 294E buszok közlekedési rendjét úgy módosítja, hogy azok munkanapokon a hajnali óráktól kezdve egészen 8 óráig 84M, 94M, illetve 294M jelzéssel a Gyáli úton át elérik a metró ideiglenes végállomását, a Nagyvárad teret. A Soroksári úton, valamint a Nagykőrösi úton közlekedő dél-pesti elővárosi Volánbusz-járatok a reggeli csúcsidőszakban Népliget felé a Nagyvárad teret is érintik.

A Budapest-bérlettel rendelkezők a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest, illetve Ferihegy vasútállomás között közlekedő InterCity és gyorsvonatokat az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül vehetik igénybe a fővárosi szakaszon.


Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, budapest, tömegközlekedés
 
Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére A Peking és Budapest közötti légijárat kapu Kína felé A Peking és Budapest közötti légijárat kapu Kína felé Figyelemfelkeltő demonstrációt tartottak a taxisok Figyelemfelkeltő demonstrációt tartottak a taxisok Megkezdődött a Baross tér felszínrendezése Megkezdődött a Baross tér felszínrendezése Torlódás a Szent István körúton Budapesten Torlódás a Szent István körúton Budapesten
 
A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

2019. március 29.
Elindult ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ 2019-es rendezvénysorozata, amelynek a Kia gyémántfokozatú támogatója.
Részletek



A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromos autó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban minden nyolcadik Európában eladott autónk elektromos meghajtású volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal.

A Kia modelljei közül az Optima plug-in hibridként is kapható, a Genfi Autószalonon bemutatott, megújult Niro hibrid és plug-in hibrid változatban is elérhető. Emellett a tisztán elektromos változata is hamarosan megérkezik, melynek 455 km-es hatótávjával már semmilyen kompromisszumot nem kell kötni. A szintén Genfben debütáló e-Soul csak tisztán elektromos hajtással és két, választható akkucsomaggal készül, és akár 452 km megtételére is alkalmas lesz.

A Kia átfogó fejlesztési programjának köszönhetően 2025-re az elektromos modellek száma 16-ra emelkedik: öt új hibrid, öt új plug-in hibrid, és öt tisztán elektromos villanyautó is érkezik, 2020 után pedig várható az első üzemanyagcellás Kia megjelenése is.

„Elkötelezettek vagyunk a zöldülő autózás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének irányába, ezért fontos volt számunkra egy olyan kezdeményezés mögé állni, amely szintén ezt a filozófiát képviseli, mi több, jóllétünket és egészségünket is védelmezi. A szűrőprogramban való részvételünkkel az a célunk, hogy minél jobban megismerjük az emberek véleményét a környezettudatos autózásról, és hogy felmérhessük, milyen lépésekkel tudjuk segíteni a zöld és környezetbarát autózás jövőjét.” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-ben kezdte meg működését 74 szakmai szervezet összefogásával Európai Uniós irányelvek alapján. Ez a magyar társadalomért életre hívott Program fontos szerepet tölt be, és segít, hogy minél több magyar állampolgár életkortól, lakhelytől és foglalkozástól függetlenül megismerje saját egészségi állapotának alakulását és még időben felismerje a megelőzés fontosságát.

Kulcsszavak: Kia Motors, Nagy Norbert, Niro Plug-in Hybrid, Partner, támogatás
 
A Jeep® és a Juventus: a zászlóshajó Grand Cherokee együtt az olasz bajnokcsapattal A Jeep® és a Juventus: a zászlóshajó Grand Cherokee együtt az olasz bajnokcsapattal Újabb mérföldkőhöz érkezett a Ford autószerelő tanulókat segítő Karrierprogramja Újabb mérföldkőhöz érkezett a Ford autószerelő tanulókat segítő Karrierprogramja Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja
 
A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

2019. március 28.
Az immáron a hazai márkakereskedésekbe is megérkezett sikergyanús Lexus UX 250h a legújabb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtáslánccal készül, amely egy vadonatúj, 2,0 literes benzinmotorból, egy új hibrid váltóműből, egy új, kompakt méretű akkumulátorból és egy új teljesítményvezérlő egységből áll, és várhatóan sokak örömére elérhető E-Four összkerékhajtással is.
Részletek

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A vadonatúj Lexus UX 250h 184 LE (azaz 135 kW) rendszerteljesítményével egyesíti a hatékony üzemanyag-felhasználást a rendkívül kifinomult, közvetlen vezetési élménnyel. Az UX új 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotorja a kategória legmagasabb, 41 százalékos termikus hatásfokú erőforrása (különleges, lézerrel edzett szívóoldali szelepülékekkel, és új tervezésű szívócsővel). Köszönhető ez a motor magas kompressziójának (14,0:1), valamint közvetlen- és közvetett befecskendezést kombináló D4-S befecskendező rendszerének, szívó- és kipufogóoldalon is változó, (a szívóoldalon elektromos szabályozású) intelligens szelepvezérlésének (VVT-iE).

A veszteségeket hatásosan csökkentő motorolaj-szivattyú és az elektromos vízpumpával dolgozó hűtőrendszer segítségével még jobban kihasználható a motor teljesítménye és hatékonysága. Télen, a hideg napokon ez a rendszer gyorsabban bemelegíti az utasteret. A benzinmotor gyors felmelegedését kipufogógáz-visszavezetés is segíti, ami egyúttal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A nagy hatékonyságú szilárdrészecske-szűrőnek köszönhetően az erőforrás megfelel a szigorú Euro 6d PN előírásainak is. Az UX hibrid új generációs hajtásláncát a benzinmotor mellett két, generátorként is működő elektromotor alkotja, szerkezete kompaktabb, működése pedig hatékonyabb, mint a Lexus korábbi hibrid rendszeréé. A központi elektronika (PCU) teljesítménye megnőtt, pedig 20 százalékkal kisebb, és 10 százalékkal könnyebb is, mint volt.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

Az elektromotorok és a benzinmotor fordulatszámának összehangolása úgy eredményez lineáris, intenzív gyorsulást, hogy az utóbbinak nem szükséges zavaróan magas fordulaton üzemelnie. A motor fordulatszáma szinkronban van a jármű sebességével, így a gázra lépve mindig azonnali és folyamatos gyorsulás a válasz. Az új hajtásláncban a két elektromotor-generátor (MG1 és MG2) koaxiálisan, közös tengelyen dolgozik. Az eredmény: számottevően kisebb és könnyebb szerkezet, 25 százalékkal kisebb súrlódási veszteséggel. Ezen kívül az MG2 fordulatszáma is megnőtt, így nagyobb teljesítményt és hatékonyságot nyújt. A vezető számára mindez azt jelenti, hogy az autó a kategória legszűkebb, 10,4 méter átmérőjű fordulókörén kanyarodik (két járdaszegély között mért érték), vagyis nagyon könnyű vele manőverezni. A Sequential Shiftmatic funkció hat fokozatban állítható motorfékerőt kínál, ami beállítható a kormánykapcsolókkal, vagy S állásban a váltókarral is. A sebesség, amikor a hibrid rendszer leállíthatja a belsőégésű motort, például egy hosszabb lejtőn, 115 km/órára növekedett. Az új, kompakt és könnyű építésű nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátor és ennek kompakt hűtőrendszere mélyre beépítve, a hátsó ülés alatt található, ami szintén hozzájárul az UX korábban említett, kedvezően alacsony súlypontjához.

E-Four összkerékhajtás

Az UX 250h elérhető elsőkerékhajtással és E-Four összkerékhajtással is. Az E-Four összkerékhajtás esetén egy külön, nagy nyomatékú elektromotor-generátort is beépítenek a hátsó differenciálműbe. A járműstabilitás-vezérlés (VSC) gondoskodik az első és a hátsó tengely közötti teljesítményelosztásról, folyamatosan változtatva a vonóerőt, amikor az autó gyorsít, kanyarodik vagy éppen csúszós úton halad. A rendszer a hagyományos, mechanikus osztóművet és hajtótengelyt is tartalmazó, magas belső súrlódású megoldásoknál sokkal gazdaságosabban működik. Az E-Four további előnye, hogy a tapadás növelése mellett a hátsó kerekekre jutó nyomaték szabályozásával a jármű alul- vagy túlkormányzottságát is mérsékelni tudja.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszerének előnyei

A  Lexus öntöltő hibrid hajtásláncainak negyedik generációját használó UX 250h könnyen és jól vezethető. A hajtáslánc az összes Lexus hibridhez hasonlóan kedvezőbb üzemanyag-hatékonyságú, és kevesebb káros anyagot is bocsát ki, mint kategóriájának benzines vagy dízel tagjai – és mindezt a töltéssel vagy a hatótávolsággal kapcsolatos problémák nélkül. Városi vezetésnél az UX 250h az út jelentős részét képes tisztán elektromos üzemben megtenni: a vezetési körülményektől függően akár 50-70 százalékot is.

Elektromos hajtás: Haladáskor vagy enyhe gyorsításkor az első elektromotor (illetve az összkerékhajtású modelleknél az extra hátsó elektromotor) a hibrid akkumulátorból származó elektromos energiával hajt. Ilyenkor a jármű szinte hangtalan és üzemanyagfelhasználás nélkül, nulla kibocsátással üzemel.

Dinamikus mégis kifinomult: Nagyobb sebességnél halkan működésbe lép a finom járású, Atkinson ciklusú benzinmotor, amely – ha arra szükség van – segítséget kap a továbbra is üzemelő elektromotor(ok)tól. A kétféle erőforrás közel tökéletes munkamegosztásának köszönhetően az UX 250h kiemelkedő vezetési élményt nyújt, alacsony üzemanyag-fogyasztással és minimális károsanyag-kibocsátás.

Kiváló gyorsulás: Erőteljes gyorsításnál az elektromotor(ok) energiája az elindulás pillanatától támogatja a kétliteres benzinmotor munkáját. A kétféle motor együttesen jókora forgatónyomatékot ad le, pontos és lineáris gyorsulás mellett.

Nincs szükség töltésre: Fékezéskor, vagy amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a regeneratív fékezés a mozgási energiát elektromos energiává alakítja át, amely – a normál vezetési körülmények között keletkezett elektromos energiával együtt – a hibrid akkumulátorban tárolódik, így az UX 250h sosem igényel töltést külső áramforrásról.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

Alacsony fenntartási költségek: Élvezetes vezethetősége mellett az UX 250h alacsony fenntartási költséggel és kiváló értéktartással is bír. Ez elsősorban a Lexus komoly, az öntöltő hibridek gyártásában szerzett tapasztalatainak köszönhető, másrészt az autók teljes élettartamát kiszolgáló akkumulátoroknak és a Lexus rendszer tartósságának tudható be.

Alacsony szervizköltségek: Az UX 250h modellt kuplungpedál nélkül tervezték, a hibrid rendszer részét képező indítómotor-generátor pedig az autó egész élettartama alatt nem igényel szervizt vagy cserét. A hagyományos vezérműszíjat karbantartást nem igénylő láncra cserélték. Miután az említett alkatrészek szervizelésére és cseréjére nincs szükség, az UX 250h tulajdonosai akár 1500 eurót is megtakaríthatnak öt év alatt.  

A hibrid akkumulátor élettartama = Az autó éttartama: A világszerte megtett körülbelül 60 millió kilométer bizonyítja, hogy a Lexus hibrid akkumulátorok az autó egész élettartama alatt kiválóan működnek. A tartósságot és teljesítményt szigorúan szem előtt tartva tervezett akkumulátorokra 5 éves, 100 000 kilométeres garancia érvényes.
 
Tartós fékek és gumiabroncsok: A Lexus öntöltő hibridek regeneratív fékrendszerének köszönhetően – amely a fékerő egyik részét szolgáltatja – mind a fékbetétek, mind a féktárcsák kopása jelentősen csökken. 90 000 kilométer megtétele után egy Lexus hibrid általában nem igényel féktárcsacserét, és eddig a futásteljesítményig a fékbetétek cseréjére is csupán egyszer van szükség. Ezen kívül a hibrid járművek magasabb abroncsnyomása csökkenti a gumik kopását, az egyenletes teljesítmény-leadás és súlyeloszlás pedig tovább késlelteti az abroncsok elhasználódását.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, lexus, Lexus UX, új modell
 
A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót A Tesla csöndben bejelentett egy rekord-hatékony autót Új generációs Hyundai i10 Frankfurtban Új generációs Hyundai i10 Frankfurtban Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal
 
Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

2019. március 28.
A BMW dél-franciaországi tesztközpontjában zajló finomhangolások a prémium kompakt szegmens új etalonjának összetéveszthetetlen egyéniségét erősítik.
Részletek

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának előszériás példányai álcázva futják tesztköreiket Dél-Franciaországban, a bajor prémiumgyártó Autodrome de Miramas tesztközpontjában, amelynek rendkívül változatos pályakialakításai optimális körülményeket biztosítanak az innovatív újdonság agilitásának és menetteljesítményének finomhangolásához. Az új 1-es BMW tömegtermelés előtti tesztprogramját öt éven át tartó, intenzív fejlesztőmunka előzte meg, amely során a tervezőmérnökök a BMW legkorszerűbb elsőkerék-meghajtású padlólemezére álltak át.

Vérbeli BMW egyedi karakterrel

Az új BMW 1-es sorozat minden korábbinál magasabb menetdinamikai mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben, miközben jelentősen nagyobb utasteret is kínál. Az 1-es BMW harmadik nemzedéke a kategória legfejlettebb futómű-hangolásával, innovatív járműtechnológiai megoldásokkal és a menetdinamika tökéletesítéséért felelős legkorszerűbb alkotóelemekkel, illetve vezérlőrendszerekkel felvértezve érkezik meg az utakra, elsőkerék-meghajtással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lebilincselő agilitást garantálva. „Ügyfeleink közvetlenül érzik majd a hajtáslánc gyors és precíz reakciókészségét, amely abszolút vezetési élményt eredményez. Az új BMW 1-es sorozat vérbeli BMW modellként debütál, összetéveszthetetlen karakterrel fűszerezve” – mondta Peter Langen, az új BMW 1-es sorozat menettulajdonságaiért felelős fejlesztőrészleg vezetője.

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

Iránymutató technológia a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból

Az új BMW 1-es sorozatban a tervezőmérnökök az elmúlt esztendők összes, az elsőkerék-meghajtású modellek kifejlesztése és finomhangolása során felhalmozott tapasztalatot kamatoztatták. Az újdonság kivételes agilitásában kulcsfontosságú szerepet játszik a BMW i3s modellben bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba. A BMW i divízió iránymutató technológiájának átörökítésével jelentős mértékben nőtt az új 1-es BMW vonóereje, miközben az innováció bevezetése érezhetően kifinomultabb és gyorsabb rendszerreakciót is eredményez.

A BMW 1-es sorozat harmadik nemzedékéhez alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló-rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen rövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát. Az új BMW 1-es sorozat alapfelszereltségének része továbbá a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is, amely dinamikus fékezésekkel képes tovább fokozni a modell agilitását.

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

A karosszériaváz torziós merevségét számos kiegészítő merevítés erősíti, így többek között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, hátsó „bumeráng merevítő”. „Az új BMW 1-es sorozat menetdinamikáját fokozó technológiai megoldásaink széleskörű alkalmazásával és az új, innovatív kipörgés-korlátozó rendszerrel merőben újszerű vezetési élményt váltunk valóra” – fogalmazott Holger Stauch, a BMW 1-es sorozat projektmenedzsere.

A motorpaletta csúcsán a BMW Group legerősebb négyhengeres erőforrása dolgozik

Az új BMW 1-es sorozat motorpalettájának csúcsán egy vadonatúj fejlesztésű, négyhengeres erőforrás áll: a BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km) orrában a BMW Group legerősebb négyhengeres motorja dolgozik, 2.0 liter hengerűrtartalommal és BMW TwinPower Turbo technológiával. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrás extrém dinamikus vezethetőséget garantál, olyan egyedülálló technikai megoldásainak köszönhetően, mint például az edzett főtengely, az új dugattyúk, az új hajtókarok, a nagyobb turbófeltöltő és az optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer.

Minden korábbinál nagyobb utastér

A harmadik nemzedék érkezésére a BMW 1-es sorozat hatalmas lépést tett az utastér bővítése felé. Az elsőkerék-meghajtású padlólemeznek, a keresztben beépített erőforrásnak és a jelentősen alacsonyabb középső alagútnak köszönhetően a modell érezhetően nagyobb utasteret kínál, főként a hátsó üléssorban. Az itt ülőket például az elődmodellhez képest 33 milliméterrel hosszabb lábtér és 19 milliméterrel nagyobb fejtér fogadja. A hátsó üléssorba minden korábbinál könnyebb a beszállás, a csomagtér térfogata pedig 20 literrel, immár 380 literre nőtt. Az új BMW 1-es sorozatban így a kimagaslóan dinamikus vezethetőség jelentősen megnövelt utastérrel párosul.


Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, új modell
 
A Volvo új formatervezési iránya az érzelmekre hat A Volvo új formatervezési iránya az érzelmekre hat A BMW i most már vízen is elektromos mobilitást garantál A BMW i most már vízen is elektromos mobilitást garantál Jön a BMW eDrive legújabb generációja Jön a BMW eDrive legújabb generációja Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje
 
A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

2019. március 27.
A SEAT a mai napon bemutatta elektromos stratégiáját, amely 2021. év elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell bemutatását vetíti előre.
Részletek

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A Mii elektromos változata és az el-Born lesz a márka két első, tisztán elektromos modellje, míg a Leon új generációja és a Tarraco kínálata hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verziókkal bővül majd. Ezen kívül a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor modelleknek is lesz egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata. A SEAT elnöke, Luca de Meo a vállalat éves sajtótájékoztatóján ma bejelentette, hogy a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott új crossover szabadidőautó, a CUPRA Formentor a márka martorelli üzemében készül majd.

A vállalat történetében most először a SEAT egy új járműplatformot fejleszt majd a Volkswagen márkával közösen. Ez a moduláris elektromos platform (Modular Electric Drive Toolkit – MEB) kisebb változata lesz, amely többféle, körülbelül négy méter hosszú járművek alapjául szolgál majd a különböző márkák – többek között a SEAT – számára. Az új platform megalkotásának célja, hogy olyan elérhető elektromos járműveket fejleszthessenek, amelyeknek az alapára 20 000 euró alatt maradjon. Több, mint 300 magasan képzett mérnök vesz részt ebben a projektben Spanyolországban.

A SEAT márka martorelli központjában tartott eredmény beszámolón a vállalat elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a SEAT szerepe egyre egyértelműbb a Volkswagen Csoporton belül, és az elért eredményeknek köszönhetően kiérdemeltük az új elektromos járműplatform fejlesztésének lehetőségét.” De Meo hozzátette: „Most először a SEAT Technikai Központja fejleszti azt a platformot, amelyet világszerte számos márka használhat majd.”

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Herbert Diess szintén jelen volt a tájékoztatón és kiemelte a SEAT szerepét a Volkswagen Csoporton belül: „A SEAT új szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül, egyre nagyobb felelősséget vállalva. Az idei évi teljesítménye igazolja a SEAT márkában rejlő potenciált a növekedési lehetőségek kihasználása és az új piacokra való belépés kapcsán.” Dr. Diess hozzátette, hogy „a kisebb elektromos platform projektje óriási lépés egy még inkább elérhető elektromos mobilitás irányába. A SEAT alkotja meg az első, kifejezetten városi közlekedésre tervezett elektromos járművet.”

Az elektromos offenzíva azonban túlmutat az új modelleken és tartalmaz egy mikromobilitási stratégiát is. Ahogy azt a Mobil Világkongresszuson a SEAT elnöke kijelentette, ezen a területen a spanyol márka vezető szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül. A közelmúltban bemutatott Minimó tanulmányautó szintén szerves része ennek a stratégiának, csakúgy, mint a városi mikromobilitási megoldásként kifejlesztett elektromos SEAT eXS elektromos roller is.

2018, a SEAT történetének legjobb éve

2018-ban a SEAT történetének legjobb eredményét érte el. A vállalat adózás utáni nyeresége 294 millió euróra adódott, ami 4,6 százalékkal több, mint az előző évben (2017: 281 millió euró). Emellett a működési eredmény 93,2 százalékkal 223 millió euróra emelkedett (2017: 116 millió euró), a vállalat forgalma pedig elérte a 9,991 milliárd eurót, 4,6 százalékkal felülmúlva a 2017-es eredményt (2017: 9,552 milliárd euró). Mindegyik összeg új történelmi rekord a márka életében. Az elmúlt öt évben a SEAT forgalma 33 százalékkal bővült.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Mindemellett a kiszállítások is abszolút rekordot döntöttek, a SEAT közel hét évtizedes története során a márka most először adott át ügyfeleinek egy év alatt 517 600 járművet (10,5 százalékos növekedés 2017-hez képest), amellyel a SEAT lett a legdinamikusabban növekvő márka Európában a tavalyi esztendőben. Az Ateca és az Arona modellek sikeres szereplésével, a magasabb árrés tartalmú modelleknek köszönhetően javult a SEAT eredménye. Független márkaként eltöltött első éve során a CUPRA is hozzájárult a vállalat összeredményének bővüléséhez, a 2018-as évben ugyanis a kiszállításai 40 százalékkal 14 400 darabra emelkedtek.

Luca de Meo beszámolója alapján „2018 a SEAT történetének legjobb éve volt. Most először rendelkezünk nagyszerű termékekkel a keresett és leginkább jövedelmező szegmensekben, amelyek hozzásegítettek minket ahhoz, hogy az elmúlt három évben a leggyorsabban növekvő márkává váljunk Európában. 2016-ban indult SUV offenzívánk a legoptimistább várakozásainkat is felülmúlta, a tavalyi évben értékesített modelljeink közül minden harmadik ebből a kategóriából került ki. A SEAT most már bátran szembenézhet a jövővel.”

A vállalat eredményeinek stabil bővülése lehetővé tette a SEAT beruházási programjának felgyorsítását is. Egyedül 2018-ban a vállalat 27,1 százalékkal több, összesen 1 223 millió eurót (2017: 962 millió euró) fordított beruházásokra és kutatás-fejlesztési kiadásokra, amely a legmagasabb összeg a SEAT történetében. Ebből az összegből 656 millió euró kifejezetten kutatási és fejlesztési célokat szolgált, amelyre így 41,4 százalékkal több pénz jutott, mint egy évvel korábban (2017: 464 millió euró).

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A SEAT pénzügyekért, információs technológiáért és szervezetért felelős alelnöke, Holger Kintscher hangsúlyozta, hogy „a SEAT ma egy pénzügyileg is stabil, fenntarthatóan működő vállalat. Szigorú költséghatékonysági programunkkal és erőforrásainkkal képesek vagyunk szembenézni az autóipart érintő technológiai átalakulással. Ez szükséges ahhoz, hogy a jövőben is nyereségesen működhessünk.”

2018-ban a SEAT legyártott termékeinek 80 százalékát exportálta, ezzel ő lett Spanyolország legnagyobb ipari exportőre, aki az ország teljes exportösszegének közel 3 százalékát adja. Az elkövetkező évek célja a vállalat nemzetközivé válásának előmozdítása. Ennek érdekében a SEAT egy nagyratörő növekedési stratégiával állt elő Észak-Afrikában, ahol a Volkswagen Csoport jármű összeszerelő projektjét vezeti Algériában és középtávú céljai között szerepel jelenlétének további erősítése a régióban. Latin-Amerika szintén egy lehetséges növekedési terület a márka számára és már készen állnak a tervek, hogy 2019. második felében megkezdje működését a SEAT Chilében illetve erősítse jelenlétét Kolumbiában. Kínában a SEAT a JAC Volkswagen közös vállalat része és jelenleg is zajlik annak előkészítése, hogy a spanyol gyártó beléphessen a világ legnagyobb személygépkocsi piacára.

Ami a gyártás területét illeti, 2018-ban a SEAT elindította az Audi A1 gyártását martorelli üzemében. Ez a modell – az Ibiza és az Arona modellekhez hasonlóan – az MQB A0 platformra épül, amely segíti a szinergiák létrejöttét és növeli a gyártás hatékonyságát. A martorelli üzem jelenleg több, mint 95 százalékos kihasználtsággal működik és naponta több, mint 2 300 jármű gördül le gyártósorairól. A 2018-as évben szintén kezdetét vette a Tarraco gyártása, amely Wolfsburgban, a Volkswagen Csoport szívében készül.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Az elmúlt három évben a SEAT közel 1 500 új dolgozót toborzott és a vállalat jelenleg több, mint 15 000 szakembert foglalkoztat. Emellett – ahogyan az a kollektív szerződésben is szerepel – a következő április 15-én a dolgozók 1 068 eurós nyereségrészesedést kapnak, amely 49,2 százalékkal magasabb, mint a 2017-es összeg.

A SEAT készen áll a jövőre

Az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amely egyaránt tartogat kihívásokat és kínál lehetőségeket. A klímaváltozás elleni küzdelem és a károsanyag-kibocsátás – kiegészülve a hálózatba kapcsolhatóság és az új mobilitási szolgáltatások kérdésköreivel - azok a kiemelten fontos kérdések, amelyek az elkövetkező években meghatározóak lesznek az autóipar számára.

Éppen ezért, versenyképességének biztosítása érdekében a SEAT egy szoftverfejlesztő központot alapít. A Metropolis:Lab Barcelona ebbe az új központba integrálva működik majd tovább, hogy a jövőben is folytathassa az egyszerűbb mobilitást segítő innovatív megoldások kidolgozását. A többi független SEAT vállalat, mint például az XMOBA, szintén ennek a központnak a keretein belül működnek majd az együttműködési lehetőségek legteljesebb kihasználása érdekében. Az új központ Barcelonában működik majd és több, mint 200 szakembert foglalkoztat.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Az elektromos offenzíva keretében 2021. elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA modell érkezik a márkák kínálatába, amely része a SEAT az autóipart érintő kihívásokra adott válaszának. Ezen kívül a városi járművek új elektromos platformjának a Volkswagen márkával közös fejlesztése adja majd az alapot annak az elektromos járműnek a megalkotásához, amely mindenki számára elérhetővé teszi az elektromos mobilitás lehetőségét. Ez három-négy éven belül formát ölt majd és segít az elektromos mobilitás népszerűsítésében.

Kulcsszavak: Cupra, elektromos autó, hibrid, plug-in hibrid, seat
 
A SEAT fantasztikus évet zárt A SEAT fantasztikus évet zárt Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya
 
Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

2019. március 27.
A 2019. Év Brit Autója szavazáson a legkiválóbb buszlimuzinnak választották meg a Peugeot új családi egyterűjét. Az elismerés nem az első, és bizonyosan nem is az utolsó a Rifter díjai sorában.
Részletek

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

A tél utolsó napjaiban újabb jelentős kitüntetéssel bővült a Peugeot Rifter elismeréseinek sora: a Brit Év Autója (ukcoty.co.uk) szavazáson a 29 szakújságíróból álló zsűri az év legkiválóbb buszlimuzinjának választotta meg a sallangmentes, mégis divatos francia egyterűt. Az „ésszerű, praktikus és hasznos” , akár hét személyes kivitelben is elérhető autó mindennapi célszerűségével és a szabadidőjárművek hangulatát idéző stílusával egyaránt maga mellé állította a szakértőket, valamint havonta 80 millió főre rúgó összesített olvasótáborukat.

A kétféle karosszériahosszal (4,40 vagy 4,75 méter), öt- és hétszemélyes kivitelben is elérhető Rifter nem csak a Brit Év Autója (UK COTY) versenyében bizonyult a legteljesebb körű ajánlatnak. Korábban a szintén brit What Car? autós szaklap Év Autója versenyén a nála drágább, és nagyobb modelleket (a Volkswagen Tourant és a Ford Galaxyt) legyőzve nyerte el az Év Buszlimuzinja címet. Előbbi vetélytársánál kényelmesebb rugózása, utóbbival versenyre kelő menetdinamikája kifejezetten kellemes utazóautóvá teszi; a magas üléshelyzet a gyerekülések kezelésében és a forgalom áttekintésében egyaránt segít, a csomagtartó pedig a felső kategóriás luxusterepjárókén is túltesz. A What Car? szerkesztői a takarékos dízelmotoroknál is jobb választásnak találták az 1.2 literes, dinamikus és takarékos benzines erőforrást.

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Ez a háromhengeres turbómotor nem véletlenül nyeri el 2015 óta minden alkalommal az Év Motorja címet: alacsony fordulatszámon ébredő, jól használható forgatónyomatékával, finom járásával és egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél mintegy 20 százalékkal csekélyebb károsanyag-kibocsátásával immár négyszer bizonyult a nemzetközi szakértő zsűri kedvencének.

A Rifter magán- és cégautóként egyaránt kiváló választás. A flottaüzemeltetők szakfolyóirata, a Company Car Today éves rangsorában az Év Buszlimuzinja díjjal jutalmazta. Az indoklás szerint az autó hatalmas belső tere, a magas üléshelyzetből és a szűk fordulókörből adódó, remek manőverezhetősége, valamint a vételár, az értéktartás, a fogyasztás és a biztosítási díjak mátrixából kirajzolódó kiváló üzemben tartási költségei miatt érdemelte ki az elismerést.

Nem csak Nagy-Britanniában népszerű persze a Peugeot Rifter. A németországi Plus X Award a technológia, a sport és a lifestyle terén jutalmazza a leginnovatívabb termékeket, a környezetvédelemtől a felhasználóbarát kialakításon át az ergonómiáig, hét szempontot mérlegelve. A Peugeot Rifter bemutatása óta kétszer is átvehette a 25 szakújságíróból álló zsűri elismerését: először minősége, dizájnja és funkcionalitása miatt érdemelte ki a díjat, majd a modul egyterűek kategóriájában elnyerte a 2018. Év Autója címet. Ugyanekkor a Peugeot haszonjárművek az Év Legjobb Márkája kitüntetésben részesültek.

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Végül, de nem utolsósorban a Peugeot Rifter eddigi legnagyobb becsben tartott elismerése az Autobest 2019 díj. A 18 év után megújult, a modern kor követelményeit – így többek között a környezetvédelmet, a konnektivitást és a vezetőtámogatást – minden eddiginél nagyobb súllyal értékelő Autobest zsűrije 31 ország képviselőiből áll.

A Peugeot Rifter rendkívül szoros versenyben bizonyult Európa legjobb vételének – a személyautók biztonságát, kényelmét és technológiai tartalmát, kiemelkedő helykihasználását találták kiemelkedőnek a szakújságírók.

Az új generációs 3008 és 508 modellekkel közös LMP2 padlólemezre épülő Peugeot Rifter napjaink egyik leginnovatívabb kezelőfelületével (HMI) rendelkezik. A Peugeot i-Cockpit teljesen újragondolt ergonómiája ösztönös, természetes kezelhetőséget, kiváló kilátást és ezekből fakadóan pihentető, azaz egyszerre kényelmesebb és biztonságosabb utazást kínál.



Kulcsszavak: elismerés, Peugeot, RIFTER
 
Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi „Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára „Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert
 
Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

2019. március 27.
A BMW i divízió hamarosan érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.
Részletek

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A BMW i divízió teljes erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a hamarosan debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, illetve a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, valamint futómű-alkatrészeit.

Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket teremtenek mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, kivételesen magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, amelyben már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A kivételesen erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátor párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra. Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion akkumulátor ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem csupán a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is kiválóan alkalmas. A tömegtermelésben gyártott BMW iX3 a kínai Senjang városában működő BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely globális piacra készül.

A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési élmény és a lélegzetelállító sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a magával ragadó teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik majd, amely a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is kínál: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát majd napvilágot, 2021-től.

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyedi módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve szerint egyesíti az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját.

Az iránymutató újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül majd, 2021-től.



Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, járműteszt, új modell
 
Csúcson az elektromos autók és az ázsiai cégek száma a frankfurti autószalonon Csúcson az elektromos autók és az ázsiai cégek száma a frankfurti autószalonon A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Hyundai Motor új járműteszt-központot létesít a Nürburgringnél A Hyundai Motor új járműteszt-központot létesít a Nürburgringnél Vasárnap ismét Jazzy Street Vasárnap ismét Jazzy Street A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 181 - 190