Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 181 - 190
Folytatódik az Alpine visszatérése

Folytatódik az Alpine visszatérése

2018. október 04.
Az eredetileg 1955-ben Jean Rédélé által Észak-Franciaországban, Dieppe-ben alapított Alpine a könnyű építésű, különleges vezetési élményt nyújtó autói miatt vált ismertté. A nemzetközi autósport élvonalában is számos sikert aratott 1995-ös nyugdíjazásáig.
Részletek

Folytatódik az Alpine visszatérése

Hazai pályán, a 2018-as Párizsi Autószalonon látható az Alpine új A110-es sportautója. Miközben a kiállítás látogatói a múltat idéző kétülésest csodálják, az A110-re leadott előrendelések már az 5000-es határt súrolják.

A teljesen alumíniumból készült A110-el a vezetés élményére helyezi a hangsúlyt a gyártó, melyet az autót tesztelő újságírók csak megerősíteni tudtak a tesztutak alapján. Az A110 Première Edition indulómodell több mint két évtizede az első új Alpine konstrukció, 1955 darab készül belőle, az alapítás éve iránti tiszteletből. 1200 darabot már átvehettek az új tulajdonosok.

A 2018-as Párizsi Autószalon látogatói két új A110 verzióval találkozhatnak, bemutatkozik az A110 Pure és az A110 Légende, valamint az A110 GT4 kategóriájú versenyautó változata is. A vendégek külön kiállítási darabként megtekinthetik az autó rendkívül könnyű, csupasz alumínium szerkezetét is.

Folytatódik az Alpine visszatérése

Az Alpine várva várt újjászületése

2016 februárjában erősítette meg Carlos Ghosn, a Groupe Renault elnöke, hogy az Alpine-t újra bevezetik a piacra, valamint bemutatta az A110 modell előfutárát, az Alpine Vision koncepcióautót. 2016 végén mobilalkalmazás is készült, amely lehetővé tette az Alpine rajongók számára, hogy lefoglalhassák maguknak az 1955 darab A110 Première Edition egyikét. Mindössze öt nap alatt be is érkezett az 1955 előrendelés.

Az A110 Première Edition 2017 márciusában debütált a genfi autókiállításon, fogyasztói árával és a technikai részleteivel együtt. Ezt követően Európa szerte Alpine márkakereskedések nyíltak, valamint a gyár modernizációja is megkezdődött Dieppe-ben. Az új gyártósor megnyitójára 2017. december 14-én került sor, Carlos Ghosn és Bruno Le Maire, a francia gazdasági és pénzügyminiszter közreműködésével.

2017 októberében jelentette be a vállalat, hogy az Alpine kibővíti motorsport programját. A márka eddig leginkább a WEC-ben képviseltette magát, de a bejelentés értelmében elindul az Alpine Elf Európa Bajnokság, mely a nem sokkal a bejelentés után bemutatott A110 GT4 versenyautóval írja majd tovább az Alpine illusztris történetét.

Folytatódik az Alpine visszatérése

Az A110 Pure and A110 Légende genfi bemutatása jelezte előre, hogy az Alpine a jövőben is az autóipar aktív szereplője lesz. Az A110 Pure az A110 Première Edition szellemében folytatja, a nyers teljesítményre és a vezetési élményre összpontosít, míg az A110 Légende egy sportos, de a mindennapokban is jól használható autó, mely akár hosszabb utakra is kiválóan alkalmas.

Júliusban az Alpine bebiztosította globális sportkocsi-gyártó státuszát, miután Japánban, valamint az nemsokára Ausztráliában is nyílnak márkakereskedései. Japánban a szállítások ebben a hónapban indultak, Ausztráliába év vége előtt érnek az első A110-esek. Tesztautók Európában az Alpine európai márkakereskedői hálózatán keresztül elérhetők el.

Kulcsszavak: Alpine, Mobilitás Autókiállítás, Párizs, premier
 
Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross A Citroën ma leplezi le a megújult C-Elysée-t A Citroën ma leplezi le a megújult C-Elysée-t A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját
 
Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

2018. október 04.
Az ABB FIA Formula E Világbajnokság december 15-én Rijádban elrajtoló új szezonjában négy pilóta is lesz a rajtrácson, aki Audi technológiával az autójában száll harcba a győzelemért.
Részletek

Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

Gyári csapata mellett az Audi Sport a brit Virgin Racing csapatának is biztosítja új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautóját és annak hajtásrendszerét.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az új Formula E szezonban a Virgin Racing csapatával együtt összesen négy Audi e-tron FE05 autó küzdhet a pontokért és trófeákért.” - nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Ez a csapat már a Formula E sorozat létrejötte óta meghatározó szereplője a szériának mind a versenyeken mutatott teljesítményük, mind pedig a pályán kívül mutatott magatartásuk tekintetében. Éppen ezért különleges elismerés a Virgin Racing döntése a hajtásrendszerünk használatáról. Ez a bizalom ugyanakkor igazolja azt a kitűnő munkát, amelyet mérnökeink és a fejlesztésben partner Schaeffler vállalat munkatársai végeztek ezidáig.”

Az Audi e-tron FE05 egy sikermodell evolúciója. Elődje a négy szezon során megszámlálhatatlan versenyen szerepelt a leghatékonyabb autók között, a csúcsra pedig New Yorkban ért fel július közepén, amikor az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapata megnyerte a csapatok bajnokságát.

Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

Az Audi e-tron FE05 központi eleme az Audi Schaeffler MGU03 motor generátor egységgel szerelt hajtásrendszer, amelyet a jövőben a Virgin Racing is használ majd. Míg az autó többi része egyedileg a csapatok igényei szerint készül, a hajtásrendszer tekintetében a gyártók bemutathatják kimagasló műszaki ismereteiket. A Formula E szabályai megkövetelik a gyártóktól, hogy egyedi hajtásrendszerükre építve alkossák meg a teljes autót, a kapcsolódó támogatást pedig a többi csapat számára is tegyék elérhetővé egy meghatározott áron.

A Virgin Racing csapata már át is vette a 2018-2019-es Formula E szezonra választott két új versenyautóját, mégpedig az Audi Sport Neuburg an der Donau városában található központjában. De ez az új együttműködés nem merül ki csupán az autók átadásában. A szezon során is intenzív kapcsolatban marad a két csapat, melynek célja a teljesítményszint folyamatos növelése.

Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának


Kulcsszavak: audi, e-tron FE05, Formula E, Virgin Racing
 
Beruházásokkal és megtakarításokkal tör a vezető pozícióra a Volkswagen Beruházásokkal és megtakarításokkal tör a vezető pozícióra a Volkswagen Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt Új rekordév az AUDI életében Új rekordév az AUDI életében Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal
 
A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere

A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere

2018. október 04.
Az ABB egyedi igényekre tervezett, kompakt Terra villámtöltőket szállít a versenysorozat futamaihoz. Az eTROPHY bajnokság, amely az ABB FIA Formula-E első számú betét-versenysorozata, a 2018 decemberében kezdődő új évadban 10 futamból áll majd.
Részletek

A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere

A világ első, teljesen elektromos hajtású gyári versenyautók részvételével bonyolított Jaguar I-PACE eTROPHY bajnokságban az ABB lesz a versenysorozat hivatalos járműtöltési partnere

Silverstone Circuit, Egyesült Királyság, 2018. október 4.: A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az innovatív technológiák vezető fejlesztőjével, az ABB-vel kötött megállapodása értelmében a Jaguar I-PACE eTROPHY új versenyévadának hivatalos járműtöltési partnere az ABB lesz.

Az ABB a most megkötött partneri együttműködés keretében egyedi igényekre tervezett, kompakt villámtöltőket szállít az új versenyidényben résztvevő csapatoknak. A kifejezetten a versenysorozat igényeire tervezett Terra DC villámtöltők gyorsan fel tudják tölteni a versenyautók akkumulátorait a gyakorlás, a kvalifikáció és a versenyek közötti rövid szünetek alatt is. A kompakt kialakításnak köszönhetően a töltők könnyen szállíthatók a versenysorozat 10 állomása között, illetve hozzájárulnak a szállítási költségek csökkentéséhez is. Az ABB-nek a FIA Formula-E bajnokságban betöltött névadó partneri szerepére épülő új együttműködés tovább növeli a vállalat elkötelezettségét az e-mobilitás jövője és térnyerése iránt.

A Jaguar I-PACE eTROPHY a világon az első olyan versenysorozat, amelyben teljesen elektromos hajtású, gyári versenyautók vesznek részt. A futamait ugyanazon a hétvégeken és ugyanazon városok utcáin tartják majd, ahol az ABB FIA Formula-E bajnokság versenyeit. A legfeljebb 20 Jaguar I-PACE eTROPHY versenyautó részvételével lebonyolított versenysorozat lehetőséget kínál a résztvevő csapatoknak, hogy a kibocsátásmentes autósport színpadán bizonyítsák versenyzési tudásukat, és bemutassák a járművek kiváló teljesítményét.

A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere

Marion Barnaby, a Jaguar I-PACE e-TROPHY Championship menedzsere így nyilatkozott: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Jaguar I-PACE eTROPHY új szezonja előtt bejelenthetjük, hogy az ABB lesz a bajnokság hivatalos járműtöltési partnere. Nagyra értékeljük, hogy az ABB az innovációs eredményeivel és a technológiai vezető szerepével hozzájárul annak a történelmi jelentőségű versenysorozatnak a sikeréhez, amelyet a világon most először teljesen elektromos hajtású gyári autókkal rendezünk meg.” 

Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője ezeket mondta:

„Az ABB-nél nagyon büszkék vagyunk rá, hogy vezető szerepet tölthetünk be az e-mobilitásban, és támogatjuk az e-mobilitás térnyerésért dolgozó innovatív kezdeményezéseket. A Jaguar I-PACE eTROPHY-val kötött partneri együttműködésünk tovább erősíti pozíciónkat a legújabb villamosítási és digitalizálási technológiákat fejlesztő és szállító vállalatok élvonalában. A kompakt kialakítású, csúcstechnológiai szintet képviselő töltési megoldásainkkal – köztük a jármű akkumulátorát percek alatt feltöltő, áttörést jelentő Terra HP-vel – elősegítjük az izgalmas jövőt ígérő e-mobilitás fejlődését.”        

Az ABB innovatív Terra HP villámtöltője nyolc perc alatt fel tudja tölteni egy átlagos elektromos jármű akkumulátorát olyan szintre, hogy az 200 km-es hatótávolságot biztosítson. A nyolc perc közel azonos azzal az idővel, amely során egy járművezető megtankolja a kocsiját a hagyományos benzinkútnál.
   
Az elektromos autók töltési infrastruktúrája terén piacvezető ABB a töltési megoldások teljes skáláját kínálja elektromos autókhoz, elektromos és hibrid hajtású buszokhoz, továbbá villamosítási megoldásokat szállít hajókhoz és vasúti járművekhez is. Az EV-töltési piacra 2010-ben belépő ABB napjainkban már egy gyorsan bővülő, 8000 DC töltőből álló kiépített bázissal rendelkezik világszerte. Az ABB egyedülállóan nagy, kiépített bázishoz tartoznak azok a nagy teljesítményű, 350 KW-os töltők is, amelyeket már 68 országban telepítettek. Az ABB napjainkban több üzembe helyezett töltővel büszkélkedhet, mint bármelyik versenytársa. Magyarországon jelenleg több mint 20 darab ABB villámtöltő működik az ország különböző pontjain.

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltozató” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni.


Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, eTROPHY, jaguar
 
A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél Sorozatgyártásba kerül a lézerfény a BMW-nél Megalakult a Jedlik Ányos Klaszter Megalakult a Jedlik Ányos Klaszter A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét
 
Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

2018. október 04.
Új ŠKODA KAROQ SCOUT változata formájában a ŠKODA még komolyabb terepes képességek jellemezte változattal bővíti nagysikerű kompakt SUV-modellje kínálatát.
Részletek

Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

Elegáns karosszériáját körös-körül műanyagelemek védik, a nagyvárosban és terepen egyaránt. Már alapkivitelben rendelkezésre álló összkerékhajtásával és a gyenge minőségű utakra összeállított csomagjával (Rough Road Package) a ŠKODA KAROQ SCOUT a műutaktól távoli bevetésekre is kiválóan felkészült.

A ŠKODA KAROQ 2017 óta ötvözi a SUV-modellek szegmensében mély benyomást keltő módon kompakt méreteit a ŠKODA modellekre jellemző bőséges térkínálattal. Mindezt igény szerint 479 és 1810 liter között variálható csomagtér egészíti ki. Az új ŠKODA KAROQ SCOUT most tovább bővíti a kompakt SUV-modell eleve sokrétű használhatóságát, amely már alapkivitelben kínált összkerékhajtásával és műanyag védőelemeivel minden eddiginél ideálisabb kísérővé lép elő a műutaktól távol. Új és dinamikus SPORTLINE változatától egészen robusztus SCOUT kiviteléig, a ŠKODA KAROQ már számos verziójával felel meg számos különböző ügyfélkör kívánságainak, a fiatal családoktól egészen az outdoor-rajongókig – utcán és terepen egyaránt.

A ŠKODA KAROQ SCOUT hajtásrendszerei kínálatában egy benzin- és két dízelüzemű motor szerepel, amelyek egyaránt összkerékhajtáshoz csatlakoznak. Robusztus megjelenését elején, hátulján és oldalán markáns ezüstszínű karosszériakiegészítők hangsúlyozzák, valamint a 18 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú, polírozott „Braga” könnyűfém keréktárcsák. Az utastérben bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és az extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit vonzza mindjárt a tekintetet, a hangulatvilágítással kiegészített, LED-technikájú belsővilágítás-csomaggal pedig az egyéni igények szerint változtatható a belső színvilág és hangulat.

Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

A ŠKODA KAROQ SCOUT átfogó hálózati kapcsolatai kívánságra a SmartLink+ technika használatát is lehetővé teszik, amely az Apple CarPlay, az Android Auto, a MirrorLink™ és a SmartGate rendszereket is elhozza a fedélzetre. A ŠKODA Media Command segítségével az infotainment-rendszer funkciói akár két csatlakoztatott táblagépről is vezérelhetők. A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai az Infotainment Online, a Care Connect és az Emergency Call területekre oszlanak.

Három nyomatékos motor és már alapkivitelben összkerékhajtás

A ŠKODA – amint a SCOUT-modellekhez illik – a KAROQ SCOUT választékában szereplő mindhárom motorhoz összkerékhajtást kínál. Ez az ötödik generációs, intelligens összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, laza talajon is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat, illetve síkos úton is bőséges biztonsági tartalékokat biztosítva. Érzékelők egész sora – többek között a kerékfordulatszám, a bekormányzási szög, a hossz- és oldalirányú gyorsulás, a gázpedálállás és a motorfordulatszám mérésére – értékeli ki folyamatosan a pillanatnyi menethelyzetet, az összkerékhajtás szabályzóelektronikája pedig mindezen bejövő paramétereket figyelembe veszi működése során. Alapesetben elsősorban az első tengely hajt, ezzel is mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást. A gyenge minőségű utakra összeállított csomag (Rough Road Package) egyebek mellett motorvédő burkolattal és a jármű alját a kőfelverődésektől óvó borítással könnyíti a vezető dolgát műutaktól távoli közlekedés során.

Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

A gazdaságos és környezetkímélő üzemű erőforrások egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A belépőmotor szerepét itt a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI benzines aggregát tölti be, már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval és benzinmotor-részecskeszűrővel. Emellett két dízelmotor is szerepel a kínálatban, egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel részecskeszűrővel. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 340 newtonméter maximális forgatónyomatékát a kerekek felé. A legerősebb ŠKODA KAROQ SCOUT orrában a 2.0 TDI teljesítménye már 140 kW (190 LE), a hétfokozatú DSG váltómű itt az alapkivitel része.

Újdonság a 140 kilowattos (190 LE) ŠKODA KAROQ SCOUT kínálatában az úgynevezett hanggenerátor (Sound Generator), amely egyéni hangzásképet produkálva mély benyomást keltő hanghatásokkal szolgál a bennülők számára. E technika kizárólag a menetprofil választással (Driving Mode Select) együtt kapható, így már a ŠKODA KAROQ SCOUT alapfelszereltségében szerepel.
Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata

Robusztus megjelenés ezüstszínű és krómozott elemekkel

Mindjárt az első pillantásra feltűnő a ŠKODA KAROQ SCOUT robusztus karaktere. Markáns kerékjárati borításai alatt 18 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú, polírozott „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal jelenik meg, de extrafelszerelésként 19 colos, antracitmetál fényezésű „Crater” keréktárcsák is rendelhetők. Miközben hűtőrácsát és oldalablakait krómozott díszlécek szegélyezik, további részletei ezüstszínűek. Az első lökhárító alsó védőlemeze, a kipufogó-végcsöveket is magában foglaló hátsó diffúzorelem, a külső visszapillantó tükrök háza és a tetősínek szintén ebben az árnyalatban, míg az oldalsó küszöbburkolatok az ezüst és a fekete kombinációjában jelennek meg. A különleges modellváltozat egyéni megjelenését színezett üvegek (Sunset) és az első sárvédők SCOUT-plakettjei teszik teljessé.


Kulcsszavak: bemutató, Compact SUV, KAROQ, skoda
 
Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5 Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5 Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Volvo FMX az új igásló Volvo FMX az új igásló Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG
 
Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé

Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé

2018. október 03.
Újoncként gurul ki az autószalonok reflektorfényébe az új BMW 8-as Coupé, amely mind megjelenésében, mind technológiai arzenáljában egy nagyteljesítményű sportautó kvalitásait és egy luxuskupé exkluzivitását ötvözi.
Részletek

Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé

A modell precíz vonalvezetéssel megrajzolt, letisztult formanyelve hamisítatlan sportosságot áraszt, amelyet a lemezek mögött merev járműszerkezet, erőteljes hajtáslánc és kifinomult futómű-technológia igazol. Az új BMW 8-as Coupé kivételes teljesítményadottságokkal büszkélkedhet, amelyekkel a bajor prémiumgyártó modellújítási hulláma lendületes belépővel érkezik meg a luxusszegmens mezőnyébe. A modell exkluzív, innovatív karakterét a kivételesen fejlett járművezérlési- és kijelző megoldások, vezetést támogató rendszerek, illetve járműkapcsolati funkciók nyomatékosítják.

Az új BMW 8-as Coupé és a hosszú távú megmérettetésekre edzett BMW M8GTE versenyautó közötti hasonlóság már az újdonság piaci premierjétől kezdődően egy BMW M Performance modell képében érhető tetten leginkább. Az új BMW M850i xDrive Coupé meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű, 390 kW / 530lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor gondoskodik, amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét.

Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé

Az új BMW M850ixDrive Coupé vérpezsdítő teljesítménye a forgatónyomatékban gazdag erőforrás, a motorsport élvonalában kifejlesztett futómű-technológia és az M Sport differenciálmű egységéből ered. A V8-as szívhez egysoros hathengeres dízelmotor csatlakozik az erőforrásokat egyesítő palettán: az új BMW 840d xDrive Coupé modellben a 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítmény 100 kilométerre vetített 6,1 – 6,2 literátlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 160 – 164 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. Mindkét modell alatt BMWxDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással(Integral Active Steering).

Kulcsszavak: autószalon, bmw, BMW 8-as Coupé, Párizs, premier
 
Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A  jövő nagyteljesítményű sportkocsija - BMW Concept M4 Coupé A jövő nagyteljesítményű sportkocsija - BMW Concept M4 Coupé A Genfi Autószalonon debütál a Citroën C-Aircross Concept A Genfi Autószalonon debütál a Citroën C-Aircross Concept Az MX-5 RF európai premierjét ünnepli Anglia egyik legfontosabb autós eseményén Az MX-5 RF európai premierjét ünnepli Anglia egyik legfontosabb autós eseményén
 
A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

2018. október 03.
Az EZ-ULTIMO (’EASY ULTIMO’) a prémium közösségi személyszállítás úttörője, a szolgáltatás bérelhető, és igény szerint egy órától akár egy napig is rendelkezésre áll.
Részletek

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

A koncepció az utazási élményt is átalakítja, igény szerint hozzáférhető internetes tartalmak biztosítják szórakozást az út során.

„A fogyasztói szokások változásával az emberek egyre nyitottabbá vállnak a közösségi közlekedésre, és a mobilitás fogalma új értelmet nyer. Az EZ-ULTIMO ezt a változást testesíti meg, és egyedi luxusélményt kínál egy önvezető jármű fedélzetén, ami bármely szolgáltatónak megfelelően testreszabható.” mondta el Laurens van den Acker (Corporate Designért felelős elnökhelyettes). „A járművet a kortárs építészet inspirálta, a jövő okos városainak exkluzív közlekedési élményeként álmodták meg tervezőink.”

Nagyméretű önműködő ajtajával, hívogató és kényelmes belső terével és az utasokat invitáló forgó-mozgó üléseivel az EZ-ULTIMO a Renault márka „Easy life” ígéretét testesíti meg.

Azon utasok számára, akik elvonultságra vágynak, csiszolt üveg elválasztó lapok biztosítják a zavartalan utazást. Az EZ-ULTIMO kifinomult utasfülkéjét belsőépítészeti megoldások inspirálták, egyedileg készített anyagokból, fából, márványból és bőrből készült, hogy az utazás pihentető és kellően élvezetes legyen.

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

Az újratervezett utazási élmény

Mivel a közlekedés továbbra is az összekapcsolt és önvezető autók fejlesztésének irányába tart, a Renault meggyőződése, hogy az ügyfelek egyre gazdagabb fedélzeti élményekre vágynak a jövőben. Az utazás új értelmet nyer, akár magánéletről akár munkáról legyen szó.

A változásokra a Csoport új fejlesztésekkel reagál, ennek részeként a francia médiacéggel, a Groupe Challenge-el együttműködésben létrehozta a kiterjesztett valóság alapú Augmented Editorial Experience (AEX) szolgáltatást. Az AEX egyesíti a személyre szabott prémium szerkesztői tartalmakat, multi-média felületeket és magát az utazási élményt. Az EZ-ULTIMO utasai számára ezáltal ugyanis minden utazás egy új élménnyé válik.

Renault EZ-ULTIMO: az automatizált utazás prémium élménye

Az autó fogalmát teljesen újra kell gondolni ahhoz, hogy a jövő mobilitását elképzelhessük. Olyan korszak kezdődik, amelyben a közösségi közlekedést segítő szolgáltatások egyre inkább elterjednek. Ahogy a városok egyre zsúfoltabbá válnak, a közösségi szolgáltatások jelentik a rövidebb távú utazásokra a legjobb megoldást.

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

A Renault 120 éve része az emberek életének, számos emlékezetes pillanat köthető a márka modelljeihez. Ez a 120 év a szenvedélyről, a tudásról, az innovációról és a dizájnról szólt, ismertetőjegyei a French Design és az Easy Life. Most új fejezet kezdődik az autóipar életében, ahol a legfontosabb trendek, többek között a mobilitás, a folyamatos online kapcsolat és más modern szolgáltatások válnak központi kérdéssé. A Renault meggyőződése, hogy a jövő alapköve a formavilág, amely megkönnyíti az autótulajdonosok életét. A jövő elektromos, hálózatba kapcsolt, önvezető, és minél inkább közösségi, függetlenül attól, hogy épp autóról, kishaszonjárműről, vagy jövőbeli önvezető járműről van szó.

Az EZ-ULTIMO egészíti ki azt a hármas listát, mellyel a Renault a jövő közösségi közlekedési megoldásaira ad választ 2018-ban robotjármű-koncepcióival. Az EZ ULTIMO közös platformra épül az első két koncepcióval, az EZ-GO-val, amely széles körben teszi elérhetővé a közösségi közlekedést, és az EZ-PRO-val, ami az ún. utolsó mérföldes szállítás specialistája. Az EZ-ULTIMO olyan prémium közlekedési megoldást testesít meg, amely egyedi és különleges élménnyé varázsolja a közösségi közlekedést, amelyben az utazás egészen új jelentést kap.

A Renault EZ-ULTIMO („EASY ULTIMO”) egy teljesen elektromos, folyamatos online kapcsolattal rendelkező önvezető robotjármű. Kisebb kirándulásokra vagy napi bérlésre ajánlott luxusjárművet a az alábbi módokon érhetik el a felhasználók:

Olyan cégek, mint az luxusszállodák, vagy légitársaságok egy meglévő prémium szolgáltatáscsomagjaikba illeszthetik be, és teljesen egyedi, márkázott, prémium utazási élményt kínálhatnak vendégeiknek.
Közösségi személyszállítási és más közlekedési szolgáltatók is fontolóra vehetik flottáik bővítését.

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

Az EZ-ULTIMO-t bárki igénybe veheti, akár egy különleges alkalomra (eljegyzés, évforduló, születésnap, vagy egy Michelin-csillagos étteremben történő foglaláshoz), de akkor is, ha csak egy prémium mobilitási élményt szeretne.
A Renault küldetése, hogy a fenntartható közlekedés mindenki számára elérhető legyen. Önvezető koncepció-autóival bárki számára elérhető egyedi és prémium szolgáltatást tervezett.
A vállalat folyamatos fejlesztéseivel, teszteléssel, új szolgáltatásokkal és a jelenlegiekből levont tanulságok és következtetések alapján készül a jövőre.

2018 júliusában Párizs vezetése és a Renault Csoport bejelentette, hogy megosztja tudását és tapasztalatait az elektromos közlekedés fejlesztése érdekében, amelyből a párizsiak, a környékbeli lakosok és az oda látogatók profitálnak majd. 2019 végéig kétezer elektromos járművet állítanak forgalomba közösségi személyszállítási szolgáltatás és carsharing formájában.

Négyes szintű, önvezető technológia

A Renault EZ-ULTIMO a SAE International (Autóipari Mérnökök Társasága) által felállított 5 szintű skála alapján (amely meghatározza az önvezetés különböző fejlettségű fokait), 4-es szintű autonóm vezetési képességgel rendelkező jármű, vezetőülés nélkül. A 4-es szint azt jelenti, hogy az autó képes tartani és aktívan kezelni a távolságot az előtte haladó járműhöz képest, a saját sávjában maradni, sávot váltani (például előzés esetén), és képes elkanyarodni egy kereszteződésben. A környezetében bekövetkező rendkívüli esemény esetén önmagában, vagy egy felügyeleti központon keresztül is képes biztonságos helyre félrehúzódni.

A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója

Az EZ-ULTIMO mind városi, mind városon kívüli környezetben is elnavigál önállóan, például ki a reptérre, vagy egy szállodától egy turisztikai látványossághoz. A feladat megoldásához két kulcsfontosságú feltételnek kell teljesülnie:

A járműnek rendkívül megbízható információkat kell kapnia az útról és a saját helyzetéről, ezért az adott forgalmi zónát világosan meg kell határozni és elhatárolni más forgalmi zónáktól, valamint HD térképeknek is rendelkezésre kell állniuk.

Csatlakoznia kell az úthálózat rendszeréhez, ismernie kell a közlekedési lámpák, a csomópontok és az autópályadíj ellenőrző pontok helyét, hogy az autonóm rendszer képes legyen a kritikus pontokat időben azonosítani és az esetleges akadályokra felkészülni az út során.

Az autóban az összes önvezetéshez kapcsolódó szenzor folyamatos működésben van. Ezek a Radar, LiDAR (lézer alapú távérzékelés), kamerák és ultrahangos érzékelők. A fedélzeti szoftverek feldolgozzák és elemzik az érzékelők által összegyűjtött adatokat, amelyek változhatnak attól függően, hogy városi, vagy városon kívüli környezetben tartózkodik a jármű. Ezek a beállítások automatikusan változnak az aktuális környezetnek megfelelően.  

Kulcsszavak: autószalon, EZ-ULTIMO, önvezető autó, Párizs, premier, renault
 
Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából Ha szombat akkor Jazzy Street – a február 16-i adásának tartalmából A garázsból kigurulunk a Jazzy Streetre szombaton A garázsból kigurulunk a Jazzy Streetre szombaton A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja A negyedik generációs Lexus RX európai premierje Frankfurtban A negyedik generációs Lexus RX európai premierje Frankfurtban A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon
 
A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

2018. október 03.
A koncepcióautó előrevetíti a C5 Aircross SUV konnektorból tölthető hibrid verzióját, a Citroën modellstratégiájának első PHEV modelljét, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal.
Részletek

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Teljes egészében az új WLTP protokollnak megfelelően típusjóváhagyott, komplett modellválaszték, mely a környezetvédelmi szabványok szempontjából a leghatékonyabb technológiákkal van felszerelve: ez a BlueHDi dízelek esetében az SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszert, a közvetlen befecskendezéses motoroknál pedig a benzines részecskeszűrőt jelenti.

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

A Párizsi Autószalon alkalmából a Citroën nagyobb fokozatba kapcsol, és bemutatja az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt, amely már az új C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő konnektorból tölthető hibrid verzióját vetíti előre. Ebben az első hibrid modellben a márka „Low Emission Vehicle” (alacsony kibocsátású jármű) névre keresztelt új offenzívájának első darabját üdvözölhetjük. A Citroën a modellválaszték 2025-re tervezett teljes „villamosításával” összhangban 2020-tól kezdődően minden évben egy újabb „LEV” bevezetését tűzte ki célul. Ügyfelei igényeit szem előtt tartva a márka minden egyes szegmensben és piacon az autósok használati szokásainak leginkább megfelelő elektromos alternatívát kínálja majd, a nagyon célzott ajánlatoktól a sokoldalúbban használható verziókig. Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmánynál alkalmazott prémium PHEV technológia tovább erősíti a modell zászlóshajó státuszát, és új dimenziókat nyit a Citroën Advanced Comfort® programon belül:

A Citroëntől megszokott kényelem újfajta élményét nyújtja a teljesen elektromos (ZEV) üzemmódban tapasztalható finom, hangtalan haladás, amely tovább növeli az új C5 Aircross SUV kimagasló komfortszintjét.
Elektromos mobilitás korlátok nélkül, kedvező üzemeltetési költség mellett: a gépkocsival napi szinten akár 50 km-t tehetünk meg ZEV üzemmódban, hosszú utak alkalmával pedig kényelmesen áttérhetünk a hagyományos motor használatára.
Élvezetes vezetést biztosít a 180 lóerős PureTech benzinmotor és a 80 kW-os villanymotor EAT8 automata váltóval kiegészülő kettőse, mely azonnal rendelkezésre álló nyomatékot szavatol, és összesen 225 lóerő teljesítményre képes.
Az élen járó technológia egyszerű használattal párosul: automatikus üzemmódkezelés, egyszerű feltöltés, intuitív módon értelmezhető információk, változatlan belső modularitás.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Felvillanyozó külsejű

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a hálózatról tölthető hibrid szériaváltozat előhírnöke. A tanulmány a rengeteg személyre szabási lehetőséget kínáló C5 Aircross SUV exkluzív szelleméhez méltón sötétkék-fehér ruhát öltött magára, melyet anodizált kék színfoltok (az első lökhárítón, az Airbump elemeken és a tetőrudak alján), valamint a villamosításra utaló grafikus motívumok díszítenek. A 19” antracitszürke felnik dinamikus, sportos karaktert kölcsönöznek a modellnek. A speciális meghajtásra a hátsó ajtón látható „Hybrid” felirat utal. Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány sajátjának tekinthető kéttónusú – kék-fehér – színvilág az utastérben is visszaköszön: a bézs színű bőr-, ill. szövetborítású Advanced Comfort üléseknek, a bőrhatású szövetből készült bézs színű műszerfalborításnak, valamint az üléstámlák tetejét és a műszerfalat feldobó kék színfoltoknak köszönhetően teljes az összhang. A 12,3” digitális műszercsoport és a 8” kapacitív érintőképernyő is ugyanezt a harmóniát sugározza, és a tanulmányutó exkluzív jellegét hangsúlyozza, méltón a hagyományos és a villamos meghajtás legjobb tulajdonságait ötvöző hibrid hajtáslánchoz.

Széles réteget megcélzó elektromos kínál


Széles rétegeket megcélzó márkaként a Citroën minél több ember igényeit kiszolgáló kínálat megalkotására törekszik. Egyben az energetikai átállás egyik meghatározó szereplője is kíván lenni azáltal, hogy Low Emission Vehicle kínálatát minél szélesebb tömegek számára elérhetővé teszi. A márka jelenlegi elektromos palettája különböző szegmensekben, különböző vevőkörök nagyon speciális használati szokásait és célzott igényeit szolgálja ki: az E-Berlingo a városi vagy elővárosi környezetben közlekedő vagy áruszállító családok és kisiparosok járműve, a C-Zéro fürge és jól kormányozható városi autó, a legendás Méhari előtt tisztelgő, fedetlen tetejű négyszemélyes E-MEHARI pedig a tengerparton vagy a hegyekben tökéletes választás.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmánnyal a Citroën most rákapcsol, és egy kibővített termékpaletta felé indul el, mely a nagyteljesítményű belső égésű motorok és a speciális igényeket kielégítő elektromos modellek mellett 2020 környékére 100%-ig elektromos, valamint konnektorból tölthető hibrid ajánlatokkal gazdagodik majd. A C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő PHEV változatában a Citroën alap modellstratégiájának első PHEV modelljét üdvözölhetjük majd, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal. A C5 Aircross SUV bevezetését követően minden új Citroën-modell kínálatában lesz egy elektromos ajánlat is. Mindez egyértelműen jelzi a márka felelős energetikai átállás mellett való elköteleződését és azt a szándékát, hogy minden szegmensben, minden piacon és minél szélesebb körben ki tudja elégíteni az ügyfelek különböző igényeit.

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány egy rendkívül sokoldalú ajánlatot képvisel. Azokat az ügyfeleket célozza meg, akik amolyan „kettő az egyben” megoldást keresnek: a városon belüli napi közlekedésben szeretnék kihasználni a ZEV üzemmód előnyeit, hosszabb utak esetén viszont a hagyományos meghajtásra van szükségük. A Citroënnél tehát zajlik az energetikai átállás és szélesedik a villamos mobilitási kínálat azon ügyfelek elvárásainak megfelelően, akik a hétköznapokban környezetkímélő módon kívánnak közlekedni, de a kikapcsolódást jelentő hosszabb utazásokról sem szeretnének lemondani.

A konnektorból tölthető hibrid megoldást a magánszemélyek és a vállalatok egyaránt igénylik, hiszen ugyanúgy alacsony üzemeltetési költségekre vágynak. Mindkét ügyféltípusnak egyformán fontos az átállás és a keveset fogyasztó, környezetkímélő és nagyteljesítményű motorok.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Az ultrakényelmes SUV

A Citroën név és a kényelem fogalma régóta szorosan összefonódtak: lassan 100 éves közös múltra tekintenek vissza. Az új C5 Aircross SUV valamennyi tervezési fázisában meghatározó szerepe volt a kényelem összes aspektusára gondot fordító Citroën Advanced Comfort® programnak. A konnektorból tölthető hibrid tanulmány még ennél is messzebb megy, és a kényelmes és sokoldalú használat szolgálatában az elektromos mobilitás korszerű és high-tech megközelítését nyújtja. Teljesen elektromos üzemmódban a külvilág zajától elszigetelve, egyfajta védőburokban érezhetjük magunkat, mely a külső behatások kiszűrésével tökéletes nyugalmat biztosít. Az elektromos meghajtással minden akadály megszűnni látszik, derű és nyugalom szállja meg az utasokat. A zajtalan működés, a szinte észrevétlen indítás, az élvezetes vezetés, a kényelmes felfüggesztés, a puha Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikus és intuitív felhasználói felületek és a kapcsolódó szolgáltatások mind a fedélzeti kényelmet fokozzák. Az új C5 Aircross Hybrid Concept a teljesen elektromos (ZEV) városi közlekedés lehetőségével tökéletesen megfelel a mindennapi használat igényeinek, de a váratlanul jött hosszabb utak elől sem futamodik meg, sőt kifejezetten útra csábít.

Szabadabb és felhőtlenebb közlekedés

A hibrid megoldásnak hála, a gépkocsi indítása és vezetése teljesen hangtalan, egy gramm CO2 sem kerül a levegőbe, és 135 km/h sebesség alatt akár 50 km-t is meg lehet tenni ZEV üzemmódban. Ez a hatótávolság a felhasználók napi közlekedésének a nagy részét fedezi, így a mindennapos vezetés során nincs szükség a benzinmotor beindítására. Az elektromos üzemmódnak köszönhetően a városok korlátozott forgalmú részeibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású gépjárművek egyre inkább ki vannak tiltva. A hibrid meghajtás így fokozott mobilitást biztosít: a korlátozott forgalmú területeken tett mindennapos rövid utaktól kezdve az országúton vagy autópályán való közlekedésig.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Ez valóban a lehető legjobb kombináció: az ideális hatótávolságnak köszönhetően a hétköznapokban olyan gyakran utazhatunk teljesen elektromos üzemmódban, amilyen gyakran csak akarunk, a hétvégi kiruccanások és a hosszabb nyaralások alatt pedig az alacsony fogyasztású és nagyteljesítményű benzinmotorra bízhatjuk magunkat, nem kell a feltöltés miatt aggódnunk.

ZEV üzemmódban – azaz városon belül, rendszerint a legstresszesebb vezetési helyzetekben vagy rövid utakon – fokozott akusztikus komfortban lehet részünk: semmilyen rezgés nem zavarja az utasok nyugalmát

A C5 Aircross SUV kényelmét, melyet többek között az Advanced Comfort ülések és a meleg hatású világos anyagok biztosítják, csak fokozza a ZEV üzemmód nyújtotta békés, nyugodt légkör.

Variálhatóság és csomagtér-kapacitás tekintetében az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a C5 Aircross hagyományos változatának valamennyi erényét megőrizte. Ilyen a változatlanul nagyfokú variálhatóság, a továbbra is csúsztatható, dönthető és elrejthető, teljes értékű hátsó ülések és a példásan nagy csomagtartó, melyet az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezésével sikerült elérni.

Élvezetes vezetés és kivételes hatékonyság

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt egy környezetkímélő és gazdaságos motor hajtja, melynek hatékonysága és teljesítménye minden körülmény között elismerést érdemel. Tervezői egy 180 lóerős, 1,6 literes PureTech benzinmotorhoz társítottak egy 80 kW-os villanymotort, amely a belső égésű motor és a sebességváltó között kapott helyet, és működését egy nagyfeszültségű 200 V Li-Ion típusú, 13,2 kW/h kapacitású akkumulátor támogatja.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Hibrid módban a két erőforrás – egyesült erővel – a kétféle hajtásmód legjavát nyújtja: összesen 225 lóerős teljesítményt az első kerekeken, már a legalacsonyabb tartományokban is bőségesen rendelkezésre álló nyomatékot, visszafogott fogyasztási mutatókat, ugyanakkor kiemelkedő vezetési élményt. Alig 2 liter/100 km üzemanyagigény mellett – ami egy hagyományos belső égésű motorénál 40%-kal alacsonyabb – a kilométerenkénti CO2-kibocsátás 50 g alatt tartható. A benzinmotor csendes és zökkenőmentes működését egy indítógenerátor biztosítja.

A fékezési és lassítási szakaszokban keletkező energia hasznosításáról egy elektromos rásegítésű („i-booster”) fékrendszer gondoskodik, amely lehetővé teszi a mechanikus energia akkumulátorban tárolt elektromos energiává alakítását. Segítségével a hatótávolság akár 10%-a is biztosítható, ami még nagyobb autonómiát tesz lehetővé a villanymotor számára.

A gyors és hatékony EAT8 automata váltó szintén jelentős fejlesztések tárgyát képezte, minek köszönhetően optimálisabb fokozatváltásra és még gördülékenyebb és kellemesebb vezetésre nyílik lehetőség, a villanymotor 337 Nm-es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, valamint egy új, Brake nevű üzemmód is megjelent, amely a fékpedál benyomása nélkül is lehetőséget nyújt az autó lassítására.

Meghajtás

A belső égésű és a villanymotor közötti váltások kezelése az akkumulátor töltöttségi szintje és a vezető által igényelt teljesítmény függvényében automatikusan történik. Ugyanakkor a középkonzolon, az automata sebességváltó váltókarjától jobbra található üzemmódválasztó gomb segítségével a vezető is bármikor könnyen üzemmódot válthat, és ZEV, Hibrid vagy Sport módba kapcsolhat.

A Citroën nagy dobása a Párizsi Autószalonon az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

Töltés

A feltöltési idő optimális: hagyományos aljzatról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik, a feltöltés ideje a konnektor típusától függően 4 (14 amperes aljzat) és 8 óra között van. 32 amperes Wallbox fali töltő használata esetén a feltöltés ideje lerövidül, és mindössze 2 órát vesz igénybe. Az eljárás egyszerű, ráadásul programozott és késleltetett töltésre is lehetőség van, ha például kedvezményesebb áramdíjat szeretnénk igénybe venni (éjszakai áram). A programozás az utastéri érintőképernyőn vagy az ügyfél okostelefonján, a MyCitroën alkalmazáson keresztül történhet.

A töltőkábelek a csomagtér padlója alatt, egy külön e célra kialakított helyen tárolhatók. A töltőnyílás a gépkocsi bal oldalán, az üzemanyagtartály feltöltésére szolgáló hagyományos jobb oldali töltőnyílással átellenben található. A töltőnyílás és a töltőkábelek ergonomikus kiképzésének hála a töltés maga gyerekjáték. A bal oldali töltőnyílásban színkód segíti az eligazodást: a fehér lámpa az alapállapotot, a villogó zöld lámpa a folyamatban lévő töltést, a folyamatos zöld fénnyel világító lámpa a töltés végét, a kék lámpa pedig a késleltetett töltést jelzi.

Ember-gép interfész és speciális szolgáltatások


Az új hajtáslánc bevezetésével létfontosságú lett, hogy átlátható, könnyen olvasható és kezelhető felhasználói felületek segítsék a vezetőt. A cél egyszerűen a vezető és a gépkocsi közötti kapcsolat erősítése, a hajtáslánc és a gépjármű modern adottságainak maximális kihasználása, az ember és a gép közötti kommunikáció és az egyes műveletek napi szinten való leegyszerűsítése volt, hogy a gépjármű egy játékos hangulatú, minőségi és könnyen kiismerhető második otthonná váljon.

A 12,3” digitális műszercsoport egy külön erre szolgáló részén a vezető bármikor kiválaszthatja a hibrid működéssel kapcsolatos adatok – teljesítménymérő, energia- és üzemanyagszint-mérő, hatótávolság elektromos és benzines üzemmódban, energiaáramlási diagramok – kijelzése funkciót. Töltés közben a műszercsoport speciális kijelzést ajánl fel, melyen nyomon követhető a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő, az adott pillanatban érvényes, elektromos üzemmódra vonatkozó hatótávolság (km), az akkumulátor töltöttségi szintje (%) és a töltés gyorsasága (km/h).

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány érintőképernyőjén külön oldalakat szenteltek a hibrid működéssel kapcsolatos adatok kezelésére: energiaáramlási diagramok, fogyasztási statisztikák, ökovezetési tanácsok, akkumulátortöltési beállítások. Az érintőképernyő alatti gombot megnyomva közvetlenül is hozzáférhetünk ezekhez az információkhoz és beprogramozhatjuk a töltést.

A kapcsolódó szolgáltatások minden szempontból hallatlanul kényelmes, gördülékeny és felhőtlen használatot tesznek lehetővé, ezzel is hozzájárulva a zavartalan utazáshoz és a fedélzeti komforthoz. Az érintőképernyőn elérhető Citroën Connect Nav 3D navigációs rendszer például már a hibrid működéssel kapcsolatos funkciókat is kínál: a szolgáltatóegységek között a hagyományos benzinkutakon kívül az elektromos töltőállomásokat is jelöli, és mutatja, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően mekkora távolságot tehetünk még meg az autónkkal teljesen elektromos üzemmódban.

A MyCitroën alkalmazás a vezető és az autó közötti folytonosság tökéletes értelmezését nyújtja. Az okostelefon képernyőjén közvetlenül elérhető, felhasználóbarát alkalmazásban megtalálható a mindennapokban hasznos összes információ. Az alkalmazás több funkció távvezérlésére is képes, így programozható vele az akkumulátor töltése, bármikor elindítható és leállítható a töltés, és ellenőrizhető az akkumulátor töltésszintje. A töltés vezérlésén és programozásán kívül a fűtés és a klímaberendezés vezérlését és programozását is lehetővé teszi, a gazdaságos vezetésre vonatkozó útmutatással szolgál, és fogyasztási statisztikákat készít.

Kulcsszavak: autószalon, C5 Aircross Hybrid Concept SUV, Citroën, Párizs, premier
 
Az IONIQ a világon az első olyan autó, amely egyszerre háromféle elektromos hajtásláncot is kínál Az IONIQ a világon az első olyan autó, amely egyszerre háromféle elektromos hajtásláncot is kínál A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Hétvégén ismét Jazzy Street Hétvégén ismét Jazzy Street
 
Felvázolta jövőbeni stratégiáját a Toyota

Felvázolta jövőbeni stratégiáját a Toyota

2018. október 03.
A Párizsi Autószalon előestéjén a hatalmas változások előtt álló iparág vezető szereplőjeként a Toyota európai vezetői és a média képviselőinek találkozóján hozta nyilvánosságra, hogyan kívánja megszilárdítani alapjait, és felkészülni a jövőbeli növekedésre.
Részletek

Felvázolta jövőbeni stratégiáját a Toyota

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota amely az autonóm autózás, a robotika és a mesterséges intelligencia területe mellett nem csupán a környezetbarát hibrid elektromos hajtás területén, hanem az akkumulátoros elektromos hajtást megreformáló szilárd test akkumulátorok és az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtás terén is vezető fejlesztőnek számít többel érkezett Párizsba, mint forradalmi modellekkel.

Persze abból is hozott mindjárt hármat, méghozzá a világ legnépszerűbb autója, a Corolla, a világ legépszerűbb SUV-ja, a RAV4, és a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja, a Camry, és az azokat hajtó hibrid elektromos hajtás legfejlettebb, legújabb generációját leplezi le az autókiállításon. Mégis, ennél is többel érkezett a Toyota a Párizsi Autószalonra: egy vízóval az átalakuló autóipar jövőjéről, és a saját benne elfoglalt helyéről. Hogy hogyan képzeli el a világ vezető autógyártója a növekedést a gyökeresen megváltozó iparági környezetben?

Először: A ‘Minőség, Tartósság és Megbízhatóság’ (QDR) hármasa mindig is a Toyota génkészletének része volt, és továbbra is a vásárlókkal szemben vállalt komoly kötelezettség marad.

Felvázolta jövőbeni stratégiáját a Toyota

Másodszor: A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota több mint 20 éve fejleszti, tökéletesíti és széles körben terjeszti öntöltő hibrid technológiáját. Európában eddig több mint 2 millió ilyen autó talált gazdára, és a hibrid hajtás továbbra is a Toyota legfontosabb megkülönböztető technológiája marad. Az idei év első 8 hónapjában a Toyota teljes európai értékesítésének 46 százalékát tették ki a hibridek, Nyugat-Európában pedig ez 59 százalék volt. Ez az arány magasabb, mint bárhol másutt a világon. A Toyota kizárólag hibrid autókat állít ki Párizsban, a kompakt Yaristól kezdve a Corolla új generációin és a RAV4-en át egészen a vadonatúj Camry Hybrid modellig, ami jövőre jelenik meg Európában.

Harmadszor: A hibrid technológia mellett a Toyota New Global Architecture (TNGA) is szilárd alapot biztosít a Toyota új termékeihez és hajtásláncaihoz. A TNGA több, mint egyszerű padlólemez; sokkal inkább tervezési és dizájn-filozófia, ami sokkal érzelemdúsabb formatervet és kimagasló menetdinamikát tesz lehetővé.

A Toyota továbbra is biztos abban, hogy teljesíti 2020-ra kitűzött értékesítési és hibrid-részarány terveit, azaz 1 millió Toyota és 100.000 Lexus eladását (50 százalék fölötti hibrid-részarány mellett), miközben a vállalat pénzügyi eredménye tovább javul. Ugyanakkor az sem hagyható figyelmen kívül, hogy az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amire egy évszázadban csak egyszer kerül sor, és a Toyotának fel kell készülnie erre. Az áprilisban megalapított Toyota Connected Europe folyamatosan és fokozatosan vezeti be konnektivitási és mobilitási szolgáltatásait Európában, még jobb mobilitást kínálva mindenki számára.

Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója  mindezek kapcsán a következőképp fogalmaz: “A QDR, a hibrid technológia és a TNGA három olyan alap, amire ráépíthetjük jövőbeli növekedésünket. Ezek révén fejleszthetünk olyan, még több érzelmet ébresztő új modelleket, mint amiket a Párizsi Autószalon Toyota-standján láthatnak majd. Ezen alapok megszilárdítása a fenntartható növekedés felé vezet minket. 2018-ban növekedést várunk az értékesítés, a hibrid-részarány és a profit területein, miközben folyamatosan dolgozunk a 2020-ra kitűzött céljaink elérésén. Ám ez nem jelenti azt, hogy elbízhatnánk magunkat. Vásárlóink igényei folyamatosan változnak, és megoldásainknak mindig követniük kell ezeket az elvárásokat. A Toyota fokozatosan bevezeti konnektivitási és mobilitási megoldásait az európai piacokon, továbbra is azon dolgozva, hogy mindenki számára még jobb mobilitást biztosítson.”


Kulcsszavak: autószalon, Párizs, toyota
 
A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt A Jeep először mutatta meg a 2017-es Jeep Grand Cherokee modellt Limitált szériás modellek a Daciatól Limitált szériás modellek a Daciatól Detroitban bemutatkozott a Volkswagen e-Golf és a Beetle Dune Detroitban bemutatkozott a Volkswagen e-Golf és a Beetle Dune Citroen Cactus – Az új irány Citroen Cactus – Az új irány Rajtra kész az új Mazda3 Rajtra kész az új Mazda3
 
Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

2018. október 03.
Soha ennyi autó nem volt a magyar utakon, ami biztos bevételt jelent a szervizeknek, azonban közel sem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából. Egy 2008 óta folyó kutatássorozat már 10 éve vizsgálja a magyarok szervizelési szokásait, amiből érdekes tendenciák rajzolódnak ki.
Részletek

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet már 2008 óta vizsgálja a magyar lakosság szervizelési szokásait. A kétévente – 2400 fő megkérdezésével – készülő felmérésekből az derült ki, hogy 2008 óta folyamatosan nő a független szervizek forgalma – csak 2012 és 2014 között stagnált – és 2018-ban már a lakosság 78 százaléka ilyen műhelyekben javíttatja autóját. A márkafüggetlen szerelőműhelyek felé fordulás tíz éve erősödő tendencia: amíg 2008-ban még csak az autók 58 százalékát vitték ilyen műhelyekbe, ez a szám folyamatosan nőtt az idei 78 százalékos csúcsig, miközben a márkaszervizek folyamatosan szorulnak vissza. Eközben azok aránya is fokozatosan csökkent, akik maguk javítják autójukat.

A villáskulccsal már nem sokra mennek

A Bosch által támogatott tanulmány értelmezhetőségi okokból csak két kategóriára bontja a műhelyeket – független és márkaszervizre, de érdemes a függetlenek között is különbséget tenni. Ma már nem az alkatrészek cseréje és azok beszerzése a meghatározó a szervizekben, hanem a diagnosztikai berendezések korszerűsége és az általuk vizsgálható autómárkák száma, illetve a naprakész szaktudás a sikeres működés záloga.

Ilyenek a magyar autószervizelési szokások

A szervizfajták közti választást leginkább az autó életkora befolyásolja. Amíg az öt évnél fiatalabb autók 78 százalékát márkaszervizbe viszik (ebből 56 százalék a garanciális javítás), addig a 6-10 év közötti autóknak már csak a 32 százalékát. A 11 és 20 év közti autóknak – ide tartozik az átlag (13,9 éves) – már csak 10 százalékát javíttatják a márkaszervizben, 84 százalékukat a márkafüggetlen műhelyekben. Az elektromos autók elterjedése lesz a következő évek legnagyobb technológiai forradalma az autóiparban, amely amellett, hogy fenntarthatóbbá teszi a közlekedést, valószínűleg a szervizek számára is kihívást jelent majd.
Kulcsszavak: autószerviz, felmérés, márkaszerviz, Robert Bosch
 
Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Így tedd nyárállóvá az autódat! Így tedd nyárállóvá az autódat! Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját Használnád az autómat? Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját A Csermelyék ötödször nyerték el a Volkswagen Service Quality Award 2013 díjat A Csermelyék ötödször nyerték el a Volkswagen Service Quality Award 2013 díjat Kiderült, ki a legjobb szerelő a Suzukinál Kiderült, ki a legjobb szerelő a Suzukinál
 
485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

2018. október 03.
A vadonatúj Kia e-Niro a márka első tisztán elektromos hajtású crossovere bemutatkozott a 2018-as Párizsi Autószalonon. 485 km-es hatótávolságával (a vegyes WLTP ciklus alapján) az e-Niro egyesíti magában a vezetés élményét, a látványos formákat, és a crossoverek praktikusságát, ugyanakkor hajtáslánca teljesen emisszió-mentes.
Részletek

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

Az e-Niro egyedülálló helyet tölt be a piacon - mint tisztán elektromos crossover – magas használati értékével, hosszú hatótávolságával, kimondottan az elektromos hajtáslánchoz kidolgozott technológiai megoldásaival, és új biztonsági szolgáltatásaival.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője szerint: “A látványos crossover dizájn és a fejlett hajtásláncok kombinációja 2017-ben több mint 33 000, 2018-ban pedig ez idáig több mint 30 000 Niro eladását eredményezte Európa-szerte. Így a Niro az egyik legsikeresebb modellünk. Európában az elektromos autók éves eladása idén várhatóan eléri a 200 000 példányt, 2022 végére pedig közel egymilliós értékesítéssel számolhatunk. A crossover piac előreláthatóan szintén növekedni fog. Az e-Niro tökéletes példája a Kia azon törekvéseinek, amelyek eredményeként praktikus és élvezettel vezethető járművek készülnek, olyanok, amik élen járnak az emisszió-mentes közlekedés fejlesztésében is.”

Az új e-Niro a modell hibrid és plug-in hibrid változatait követi, amelyekből világszerte eddig több mint 200 000 kelt el a Niro 2016-os bemutatása óta. Európában ez idáig több mint 65 000 Niro talált gazdára.

Az e-Niro a Kia második globálisan is értékesített elektromos modellje, a Soul EV után. Az újdonság európai bemutatójára a 2018-as Párizsi Autószalonon kerül sor, értékesítése pedig egyes európai piacokon még 2018-ban elkezdődik.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

Futurisztikus dizájn a 2018-as Niro EV tanulmány nyomán

A Kia kaliforniai (USA) és Namyang-ban (Korea) működő formatervező központjaiban született e-Nirót a gyakorlatiasság és a crossover megjelenés jegyeit egyaránt magán viselő, finoman kidolgozott áramvonalas karosszéria jellemzi. A modell kiváló példa arra, hogy az elektromos autók vásárlóinak egyáltalán nem kell lemondaniuk az érzelmileg megragadó dizájnról, és a crossover sokoldalúságról a nagyobb hatékonyság és a hosszú hatótáv érdekében.

Az e-Nirót a Niro Hybrid és a Niro Plug-in Hybrid modellektől számos exkluzív formaelem is megkülönbözteti. A 2018-as Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n bemutatott Niro EV tanulmányautót véve inspirációul, a külső tiszta vonalú és high-tech koncepción alapul. A Niro logós töltőcsatlakozó a futurisztikus és áramvonalas tigrisorr maszk mögött kapott helyet. Az újratervezett légbeömlő nyílások és az új, nyílhegy alakú LED-es nappali menetfények mellett élénk világoskék díszítőelemek teszik még látványosabbá a megjelenést.

A tigrisorr maszk újonnan tervezett első lökhárítóba ágyazódik, meghatározott identitást adva az autónak, egyúttal csökkentve a légellenállást és karakteressé téve a megjelenést.

Oldalnézetben a karcsú karaktervonal, a felfelé keskenyedő hátsó ablakok és a határozott küszöbvonal hangsúlyozza, és szinte meghosszabbítja az autó profilját több helyet hagyva az izmos sárvédőíveknek. Az e-Niro kéttónusú, gyémántvágott könnyűfém keréktárcsái 17 colosak.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

Az újratervezett hátsó lökhárítót ugyanolyan az élénk kék díszítőelemek jellemzik, mint amilyeneket az első részen is láthatunk. A feltűnő hátsó LED-es fények könnyen megkülönböztethető jellegzetességei az autónak.

Az e-Niro tíz színben lesz választható – a paletta a merészebb árnyalatoktól a semlegesebbekig terjed, utóbbiak jól illeszkednek a környezetbarát formatervezéshez és kiválóan kiegészítik a karosszéria díszítőelemeinek élénk kékjét.

Modern beltér az elektromos hajtáslánchoz kapcsolódó technológiákkal

A Kia e-Niro utasterét a modern formaterv mellett nagyvonalú tér és az emisszió-mentes hajtásláncot kiegészítő technológiák is jellemzik. A belső teret számos új szolgáltatás és dizájnelem különbözteti meg a többi Niro modellétől.

A legnagyobb változást az eddigiekhez képest a középkonzol formaterve jelenti: miután a tisztán elektromos hajtáslánchoz nem tartozik sebességváltó, az e-Niróban a váltókar helyett üzemmódváltó forgókapcsoló dolgozik, a központi könyöktámaszig húzódó panelen. Itt kapott helyet az elektromos rögzítőfék, az ülésfűtés- és szellőztetés, a kormányfűtés, a menetmód-választó, és a parkolóradar gombja is, valamint az “Auto Hold” kapcsolója.  Az új hajtáslánc nem igényel terjedelmes váltóalagutat, így a Kia tervezői nagyobb tárolót tudtak kialakítani.

A műszerfal szellőzőnyílásai körüli díszítőelemek a külsőkhöz hasonlóan élénk világoskékek. Az utastér kárpitozása lehet szövet és műbőr kombináció, teljesen műbőr vagy valódi bőr, mindegyik változat elérhető feketében és sötétszürkében vagy az új e-Niro színsémában, amely fekete kárpitozást jelent élénk kék öltésekkel - a külső díszítőelemek árnyalatában. A bőr és műbőr kárpitok szintén élénk világoskék berakást kapnak, a külső és az utastér kék részleteire rímelve.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

Újfajta hangulatvilágítás vet finom fényt a központi konzolra és az irányváltó kapcsolóra a hat szín valamelyikében: fehér, szürke, bronz, vörös, zöld vagy kék. Az ajtóburkolatok magasfényű fekete és kék elemei tovább fokozzák az utastér futurisztikus atmoszféráját. A műszerfal alapzatánál lévő jól tapadó gumírozott felszínű kis polc okostelefon tárolására szolgál és vezeték nélküli mobiltöltővel is megrendelhető.
A műszerfal középpontjában lévő hétcolos érintőképernyős HMI (human-machine interface) kezelői felület számos olyan szolgáltatást nyújt, amelyek a Kia új elektromos autójának egyedi jellemzői: a töltöttségi szinten és a még megtehető távolságon kívül azt is megtudhatjuk, merre találhatók a közeli töltőpontok.

A HMI-n keresztül egy-egy út, és az autó teljes élettartama alatti CO2-kibocsátás megtakarítása is nyomon követhető, a rendszer a számításokhoz egy az e-Niróval azonos méretű benzinüzemű autót vesz alapul. A felületen megadhatjuk következő utunk hozzávetőleges indulási időpontját, s addigra az autó a beállított hőmérsékletre melegíti fel az utasteret. A töltéskövető funkció a villamos energia áramlását követve úgy szabályozza a töltést, hogy az az akku élettartama szempontjából a lehető legjobb legyen.

A szintén hétcolos színes LCD fedélzeti számítógép-kijelző (DIC) a menet közbeni vezetési és akkumulátor-töltöttségi adatokat mutatja, és értékeli a volánnál ülő vezetési stílusát is, százalékban meghatározva a “gazdaságos” vezetés arányát. Azok a vezetők, akik az autó alacsony tömegközéppontját valamint különleges rugalmasságát és gyorsulását élvezik inkább, a kijelzőről megtudhatják, hogy az út hány százalékát tették meg dinamikus vezetéssel.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

A műszerfal tetejébe süllyesztett jelzőfény segítségével egy szempillantás alatt kívülről is ellenőrizhető, hogy az akkumulátor töltése még folyamatban van-e vagy, már teljesen feltöltődött a telep.

Mikor a Nirót 2016-ban útjára bocsátották, új padlólemezének terveit már úgy készítették el, hogy többfajta hajtáslánc befogadására is alkalmas legyen. Az akkumulátoros-elektromos hajtáslánc bevezetése minimális hatást gyakorolt az autó belső elrendezésére. A 2700 mm-es tengelytáv eleve a nagyvonalú lábtér biztosítéka, s a tágasság érzetét a crossover dizájn is tovább fokozza. Az e-Niro 1805 m széles és 1,56 m magas, így a fej- és a válltér egyaránt tágas, a 4.375 m-es hossz pedig nagyobb (451 literes) rakodóteret kínál, mint több más plug-in hibrid és elektromos autó. A csomagtartóban a padló alatt külön helye van a töltőkábelnek.

Az újgenerációs tisztán elektromos hajtás 485 km-es hatótávval

A Kia e-Niro egyesíti a crossover-inspirálta formatervet a hosszú távú, emisszió-mentes haladás lehetőségével és az élvezhető teljesítménnyel. Ezeket az előnyöket az új generációs elektromos hajtáslánc, valamint a speciálisan a Kia elektromos autói számára kifejlesztett technológiák biztosítják.

Az e-Niro meggyőző alternatívát jelent a hagyományos benzines vagy dízelmotorok hajtotta kompakt crossoverek helyett, hiszen mind a nagyobb utak megtétele, mind a napi munkába járás emisszió-mentesen és igen alacsony üzemeltetési költségekkel megoldható vele.

Európában a Niro nagykapacitású 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba. A vegyes WLTP ciklus alapján ez több mint 485 km-es hatótávolságot jelent egyetlen töltéssel, CO2-kibocsátás nélkül. A WLTP városi ciklusa alapján 615 km tehető meg egyetlen feltöltéssel. Az e-Niro egy kisebb, 39,2 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal is megrendelhető, ez a WLTP kombinált ciklus alapján 312 km megtételét teszi lehetővé egyetlen töltéssel. 100 kW-os töltéssel csupán 42 percet vesz igénybe az akkumulátor feltöltése 20-ról 80%-ra.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

A hosszú hatótávú 64 kWh-s akkucsomag 150 kW-os (204 LE-s, 395 Nm) villanymotorral dolgozik együtt, így 0-ról 100 km/h-ra csupán 7,8 s alatt gyorsul az autó. A 39,2 kWh-s akkuhoz 100 kW-os (136 LE-s) motor tartozik szintén 395 Nm forgatónyomatékkal, de ez esetben az állrajtos 100 km/h-s gyorsulás szintideje 9,8 mp. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid változataihoz hasonlóan az új e-Niro is elsőkerék-hajtású.

Technológiák és szolgáltatások

Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója (Coasting Guide Control, CGC), és a Predictive Energy Control (PEC) is. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára. Az Eco vezetéstámogató rendszer (Eco DAS) útmutatóként szolgál a vezető számára, a még hatékonyabb autózáshoz, és a hatótávolság maximalizálásában is segít azzal, hogy javaslatot tesz vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód és a fék használati módjára.

Az e-Nirónak nincs sebességváltója, ennek ellenére a vezető a kormánykerék mögötti léptetőfülekkel három energia-visszatáplálási (motorfék-erősségi) fokozat közül választhat. Minél magasabb a választott szint, annál több energiát lehet akkuba gyűjteni a fékezés alatt.

A Niro elektromechanikus rögzítőfékje az új középkonzol gombjával működtethető. A vezető manuálisan is használhatja a rögzítőféket megálláskor, induláskor azonban az EPB automatikusan kiold, így az indulás zökkenőmentes.

485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

Az akkumulátorfűtő rendszer felmelegíti a töltés alatt lévő akkumulátort minimumra csökkentve ezzel a hideg káros hatását.

Az e-Niro hőszivattyúja hőt von el a légkondicionálótól és egyéb üzemszerűen melegedő elektromos rendszerektől. Így az utastér felfűtéséért nem pusztán az akkumulátor felel. A rendszer egy kompresszorból, párologtatóból és kondenzátorból áll, így az utastér hatásosabban felfűthető az akkumulátor minimális igénybevételével.

A Drive Mode Select három beállítása - Normal, Eco és Sport - a kormányzásra és a hajtáslánc karakterére is hat. Az Eco mód a takarékos üzemet célozza a maximális forgatónyomaték, a teljesítmény és a gázreakció visszafogásával. A Normal leginkább a mindennapi vezetésnél hasznos, Sportban pedig javul a gázreakció és a gyorsulás is, miközben a kormány rásegítő ereje csökken. Így a vezetés élvezete kerül előtérbe.

Alacsony tömegközéppont független felfüggesztéssel a vezethetőség és kezelhetőség kedvéért

A Kia Nirót úgy tervezték, hogy különböző hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok befogadására is alkalmas legyen, így a vezethetőség és a kezelhetőség szempontjából nem jelent kompromisszumot a teljesen elektromos hajtás beépítése sem.

Az akkumulátorcsomag mélyen ül a két tengely között így a crossover tömegközéppont magassága leginkább egy hagyományos hajtású szedánéhoz vagy ferdehátúéhoz hasonlítható. Viszonylag széles nyomtávjainak köszönhetően a Niro maximális stabilitást és kimagasló vezetési élményt kínál kanyargós utakon. Teljesen független hátsó felfüggesztésével az e-Niro kanyargós utakon is élvezetesen irányítható.

Az e-Niro – elől 305 mm, hátul 300 mm átmérőjű - féktárcsái lineáris lassulást tesznek lehetővé, miközben a regeneratív rendszer a hajtó villanymotort generátorként használva mozgási energiát gyűjt a hajtáslánci akkumulátorba. Alacsony sebességeknél az e-Niro kifinomult és csendes, és mivel légellenállási együtthatója (Cd: 0.29) alacsonyabb a Niro Hybridénél és a Plug-in Hybridénél is, ez a hatótáv növelésén kívül a menetzajok csökkentésére is jótékonyan hat.
485 km-t tud megtenni az új Kia e-Niro

A menetzajokat tovább csökkenti a többrétegű szélvédő az első ablaktörlők feletti légterelő burkolat, a külső visszapillantók speciális formája és a tetősínek mélyedései feletti borítások, amelyek így a karosszériával egy szintben helyezkednek el. A gördülés zajait tovább csökkentik a futómű első segédvázának szilentjei és a nagyszilárdságú acélbetét a hátsó sárvédőkben, mellyel a hátsó rész nagyfrekvenciájú vibrációja csökken, valamint az A- és B-oszlopok hangszigetelő anyagai is.

Haladó vezetéstámogató rendszerek

Valamennyi e-Niróban alapfelszerelés a Kia Vehicle Stability Management (VSM), mely fékezés és kanyarodás közben garantálja a stabilitást: ha a VSM tapadáscsökkenést észlel, az ESC segítségével - és szükség esetén az elektromos kormányszervón keresztül is beavatkozva – segít a menetstabilitás megőrzésében.

Mindezeken kívül ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (Forward Collision Warning), ütközésmegelőző (Forward Collision-Avoidance Assist), dugóban araszolni is képes adaptív sebességtartó automatika (Smart Cruise Control with Stop & Go), fényszóróasszisztens (High Beam Assist), éberségfigyelő rendszer (Driver Attention Warning) és a sávkövető (Lane Following Assist) is növeli a biztonságot. A sávkövető automatika már második szintű önvezető rendszer, amely figyeli az autó előtt haladó járműveket, és az útburkolati jeleket is, így tartja a sávon belül az autót. A rendszer a gázt, a féket és a kormányzást is kezeli, a követési távolságot szenzorok segítségével tartja. A sávkövető automatika 0 és 130 km/h közötti sebességtartományban működik.

Az új Kia e-Niro gyártása 2018 második negyedévében kezdődött meg a Kia Hwasung-i (Korea) üzemében. Bizonyos európai piacokon a modell 2018 végén már kapható lesz, a Kia általános, hétéves, 150 000 km-es garanciával, mely az akkumulátorra és a villanymotorra is kiterjed.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos hajó, kia, Kia Motors, Niro EV, Párizs, premier
 
Az Alfa Romeo sztárja 4C Spider és Coupé Az Alfa Romeo sztárja 4C Spider és Coupé A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 181 - 190