Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 181 - 190
A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

2020. január 13.
A világ egyik vezető gumiabroncsgyártója és autóipari beszállítója, a Continental az utóbbi években közösen dolgozott a Pyrolyx-szel a gumiabroncsokból származó ipari korom újrahasznosításán.
Részletek

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

Az együttműködés célja, hogy lehetővé tegyék az újrahasznosított ipari korom (rCB) felhasználását a különféle gumiabroncsok gyártása során. A Continental és a Pyrolyx öt évre szóló megállapodást kötött az abroncsgyártó cég üzemeibe történő rCB beszállításáról.

Ez a bejelentés fontos lépés afelé, hogy globális szinten fenntarthatóbbá váljon a gumiabroncs-, valamint annak alapanyagainak gyártása. A Pyrolyx több mint 3 millió, leselejtezett abroncsot tervez újrahasznosítani, amelynek köszönhetően minden egyes Continental abroncsgyárnak évente legalább 25 millió tonna szén-dioxiddal lesz alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

“A Continental nagy várakozásokkal tekint a Pyrolyx-szal történő hosszútávú együttműködésre, amely megerősíti elköteleződésünket a termékeink és globális működésünk még fenntarthatóbbá tételében. Célunk, hogy vásárlóinkat környezetbarát technológiával készülő, innovatív gumiabroncsokkal szolgálhassuk ki úgy, hogy az abroncsaink közben a legmagasabb teljesítményt nyújtsák a biztonság terén” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

A Pyrolyx USA ügyvezetője, Thomas Redd hozzátette: „Ez a beszállítói megállapodás rendkívül pozitív eredmény a Pyrolyx életében, ami megerősíti az életciklusuk végére ért abroncsokból újrahasznosított koromra vonatkozó szemléletünket, és az rCB globális elfogadottságát. A Pyrolyx rCB hitelesítése új szintre helyezi a működésünket, és az újrahasznosított korom iparági helyzetét.”

A beszállítói megállapodás hozzájárul a Pyrolyx fejlődéséhez is, amely további üzemeket létesít Észak-Amerikában és Kelet-Európában. Ennek eredményeképpen a következő öt évben az újrahasznosított ipari korom értékesítési mennyisége évi 10 ezer tonnára emelkedhet. A megállapodás megerősíti a Continental és a Pyrolyx elköteleződését egy környezetvédelmileg fenntartható ellátási lánc létrehozásában az abroncsgyártás folyamatában.

.


Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, járműipar
 
Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket A Mazda új sebességváltó gyárat épít Thaiföldön A Mazda új sebességváltó gyárat épít Thaiföldön
 
2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2020. január 10.
A Volvo Autó Hungária 2019-ben új értékesítési rekordot ért el: 25 éves hazai működése alatt eladási eredménye először haladta meg a kétezer darabot, és meg sem állt a 2205 értékesített autóig.
Részletek

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

Az eladások 2018-hoz képest 21%-kal nőttek. Az értékesítés szempontjából ez már a 6. egymást követő növekedési év. 2018-ban a vállalat 1815 autót adott el.

Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy kiemelkedő érdeklődés van a számos  nemzetközi díjat is nyert XC családra. Tavaly a teljes Volvo értékesítés 63%-a a három XC modellünk, az XC40, az XC60 és az XC90 modellünk között oszlott meg.

Hazánkban 2019-ben a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 580 darabot  helyeztünk forgalomba, ezzel az autó  a prémium D-SUV szegmens első helyén végzett.

Ezt követte az XC40-es típus 465 darab autóval, ami szintén az első helyet jelenti a premium C-SUV szegmensben!  A tavaly megújult XC90 pedig a márka 3. legnépszerűbb modellje lett, a premium E-SUV szegmensben pedig a 2. helyen zárt.

Az XC modellek mellett a tavaly első teljes évében értékesített V60 típust kell kiemelnünk, amely 239 darabos eredménnyel zárta az évet, a Cross Country változatából 44 darab talált gazdára,   míg a szedán testvéréből, a tavasszal bevezetett S60-ból a töredék év alatt is 115 darabot értékesítettünk. 

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2019-ben a plug-in hybrid változatok népszerűsége folytatódott: a teljes értékesítésben (azokban a modellekben, ahol elérhető volt ilyen motorváltozat) részarányuk elérte a 18%-ot. Kiemelendő az XC90 modellünk, ahol minden 3. eladott autó ebbe a kategóriába tartozott.


A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll. 12 kereskedés már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó 1 szalon ez irányú fejlesztése pedig 2020. első felében befejeződik.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Kihívásokkal teli évkezdet a Volkswagen Személyautók márkánál Kihívásokkal teli évkezdet a Volkswagen Személyautók márkánál Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban
 
Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

2020. január 10.
Megnyílt az első kelet-közép-európai Shell Recharge töltőpont. A Shell célja, hogy 2021 végéig 100 töltőállomására telepítsen elektromos autó töltőpontot Közép- és Kelet-Európában.
Részletek

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

A Shell egyszerre két újdonsággal is megjelenik az elektromos töltők kelet- és közép-európai piacán: a vállalat a töltőhálózatot üzemeltető IONITY-vel együttműködve megnyitja első gyorstöltő állomását Magyarországon, ezzel egyidőben pedig bemutatja a Shell Recharge töltőpontot is, amely a Shell elektromos járműveket töltő globális, saját márkája. Az autósoknak így a Shell töltőállomásokon mindkét töltőponton lehetőségük nyílik újratölteni elektromos autóikat is.

„Örömmel tölt el, hogy ma új fejezetet kezdünk a Shell kiskereskedelmi üzletágának életében Közép- és Kelet-Európában. A Shell V-Power prémiumüzemanyagok bevezetésével a tradicionális üzemanyagok innovációját ösztönöztük a régióban, de most egy új korszakot nyitunk, és alacsony kibocsátású közlekedési üzemanyagot biztosítunk vásárlóinknak” – mondta Kapitány István, a Shell globális kiskereskedelmi alelnöke.

Az IONITY-val közös első gyorstöltő állomás az M7-es autópálya mentén, a Balaton közelében található, így az elektromos autók már egyre hosszabb utak megtételére válnak alkalmassá. Mind a négy töltőpont akár 350 kW töltési teljesítményt kínál. A gyorstöltők 10-15 perc alatt fel tudják tölteni az új generációs elektromos járműveket, ez háromszor gyorsabb, mint az autósok számára jelenleg elérhető töltők.

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

„Izgatottak vagyunk, hogy a Shell-lel együttműködve folytathatjuk hálózatunk bővítését Közép- és Kelet-Európában. Az IONITY töltői felkészültek az akkumulátortechnológia fejlődésére és a jövő elektromos járműveire. Hálózatunknak köszönhetően a jövőben lehetővé válnak a hosszabb utak és ezzel egy gördülékeny átmenet az elektromos járművek irányába” – mondta Marcus Groll, az IONITY operatív igazgatója.

Az IONITY 2021 végéig összesen 21 töltőállomás kiépítését tervezi Közép- és Kelet-Európában a Shell töltőállomásokon, amely lefedi Csehországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát és Szlovéniát.

Ezzel egy időben jelenik meg hazánkban a Shell Recharge is, így Magyarország lesz a Shell 5. európai (és a világban a 9.) piaca, ahol a márkát bevezetik. A saját töltő - 50 kW-os gyorstöltési kapacitást kínálva az elektromos jármű számára - általában 0%-ról indulva 80%-os töltöttséget biztosít körülbelül 30 perc alatt. A szolgáltatást két állomáson vezették be, és azoknak az autósoknak kínál töltési lehetőséget, akik az M3-as autópályán, valamint az M7-es autópálya mentén Budapestről Szlovénia és Horvátország irányába utaznak. Mindkettő elektromos jármű tesztüzemben működik. A kezdeti tesztidőszakot követően a bevezető ár töltésenként 1925 Ft lesz, ezzel utalva a Shell magyarországi alapításának évére.

A Shell hisz abban, hogy több ember választja az elektromos járművet, ha gyors és megbízható infrastruktúrához férhet hozzá. A Shell egyre több autós számára szeretné ezt elérhetővé tenni - akár otthon, munkában vagy ha úton vannak.

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

„Magyarország jelenleg a legfejlettebb elektromos járműpiac Közép- és Kelet-Európában, ezért kezdtük el itt a megoldásaink fejlesztését és tesztelését. Célunk, hogy 2021 végére régió szerte 100 Shell töltőállomáson kínáljunk elektromos jármű töltési lehetőséget saját befektetéseink vagy partnereink által” – tette hozzá Sasha Koliakin, a Shell Kiskereskedelem Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezetője.

Az elektromos jármű töltési megoldások csak egyike azon fejlesztéseknek, amelyekkel a Shell világszerte több és tisztább energiát szeretne biztosítani. A Shell továbbra is dolgozik a hagyományos üzemanyagok hatékonyságának fokozásán és a regionális lehetőségeknek megfelelően támogatja az olyan alacsony kibocsátású közlekedési üzemanyagok fejlesztését, mint a hidrogén, a bioüzemanyagok és a földgáz.


Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, IONITY, Shell
 
Öt tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez Öt tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt Felére csökkenhet télen az elektromos autók hatótávolsága Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford
 
A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

2020. január 10.
A BKV Zrt. teljes egészében megtérítteti az M3-as metró kocsijaival kapcsolatos károkat az orosz gyártóval, a Metrowagonmash Rt.-vel.
Részletek

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

A budapesti közlekedési társaság az MTI-hez csütörtök este eljuttatott közleményében azt írta, hogy szakembereik már tavaly december első napjaiban észlelték az M3-as metró kocsijainak meghibásodását, és a cég vezetése haladéktalanul megtette a szükséges lépéseket. Levelekben szólította fel a Metrowagonmash Rt.-t a hibaelhárítás azonnali megkezdésére, egyben bejelentette, hogy a térítésmentes javítás követelése mellett a szerződés szerinti kárátalány megfizetésére vonatkozó igényét is érvényesíteni fogja.

Miután a metrókocsik korróziós problémáira derült fény, december elején a BKV Zrt. vezetése levélben értesítette a Metrowagonmash Rt. vezérigazgatóját arról, hogy az érintett szerelvényt garanciális javíttatás céljából kivonta a forgalomból, és azonnali intézkedésekre szólította fel a gyártót. Magyarországra rendelte a cég képviselőit, hogy a legmegfelelőbb műszaki megoldást dolgozzák ki a probléma elhárítására - tette hozzá a cég.

December közepén a BKV Zrt. vezetése arról tájékoztatta a gyártó cég vezérigazgatóját, hogy a szerelvény üzemeltetésből történő kiesése miatt érvényesíteni fogja igényét a felmerülő járműállási kárátalányra.

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

Januárban a magyar vállalat újabb levélben szólított fel a hibajavítási folyamat gyorsítására. A BKV Zrt. megerősítette, a szerződésben, illetve törvényekben meghatározott minden jogával élni fog annak érdekében, hogy a BKV Zrt.-t ért károk teljesen megtérüljenek.

A BKV Zrt. felelős üzemeltetőként egyetlen meghibásodás, hibás teljesítés mellett sem megy el szó nélkül, jogait, érdekeit határozottan érvényesíti - emelték ki a közleményben.

Megjegyezték, hogy jelenleg is perben állnak a Metrowagonmash Rt.-vel. A keresetet még a múlt év elején benyújtották, és szükség esetén most sem riadnak vissza hasonló jogi lépésektől - írták.

Közölték, szakembereik a napi munkafolyamat részeként minden egyes járművet ellenőriznek forgalomba adás előtt.

A rendelkezésre álló szerelvényekkel biztonságosan fenntartják az M3-as vonal zavartalan forgalmát - olvasható a közleményben.

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel
Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, kártérítés, Metrowagonmash
 
Jövő tavasztól közlekedhetnek az 56 méteres CAF-villamosok Budapesten Jövő tavasztól közlekedhetnek az 56 méteres CAF-villamosok Budapesten Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Júniustól a BKK üzemelteti az M1-M7-es autópálya bevezetőjének budapesti szakaszát Júniustól a BKK üzemelteti az M1-M7-es autópálya bevezetőjének budapesti szakaszát Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Nyolc villamosjáratot érint a fővárosi vágányfelújítás újabb üteme Nyolc villamosjáratot érint a fővárosi vágányfelújítás újabb üteme
 
Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

2020. január 10.
A Continental technológiai vállalat hiánypótló alkalmazással gazdagítja az autóipari szenzorok portfólióját az újonnan fejlesztett érintkezés-érzékelő rendszerének (Contact Sensor System – CoSSy) segítségével.
Részletek

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

A rendszer észleli az alacsony sebességű érintkezést a jármű és egy személy, vagy a jármű és egy tárgy között. A Continental 2020. január 7. és 10. között, Las Vegasban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon mutatja be, hogy a CoSSy hogyan teszi még biztonságosabbá az automata parkolást. A rendszer a CoSSy által rögzített hangjelzésre támaszkodva észleli az alacsony sebességű ütközést, hogy vészhelyzetben az autót azonnal le lehessen állítani. Az új rendszer a biztonságos működés érdekében egy redundáns jelcsatornával dolgozik. Észleli azokat a tárgyakat, amelyek kiesnek a rövidtávú, vagy egyéb típusú szenzorok érzékelési mezőjéből.

A skálázható CoSSy megoldás jellemzően 2-12 érzékelőt tartalmaz, amelyeket a jármű megfelelő pontjain helyeznek el. Az üzembe helyezés után a CoSSy érzékelő jelei többféle célra is alkalmazhatóak, például felhívják a figyelmet a vandalizmus által okozott károkra (pl. karcolások), vagy az alacsony sebességen történő koccanásokra, mivel ezek az érintkezések mind jellegzetes hangjelzéssel járnak. A további támogatott funkciók között megtalálhatjuk például az útviszony figyelést, a sofőr hangfelismerésen alapuló azonosítását, vagy a megkülönböztető hangjelzéssel közlekedő autók érkezésének jelzését. A CoSSy az érintésen keresztüli kommunikációt is lehetővé teszi az autóval: az azonosított sofőrnek csak az ajtóra kell koppintania, és ez elég ahhoz, hogy bekapcsoljon az automata ajtónyitó.

„A szilárd testekből származó és a levegőben lévő hangok olyan jelek, amelyek értékes információval szolgálnak a jármű közvetlen környezetéről. A CoSSy-t kifejezetten arra a célra fejlesztettük ki, hogy különböző érintkezési típusok hangját ismerje fel. A szilárd testekből érkező hang például arra hívja fel a figyelmet, amikor automata parkolás alatt az autó alacsony sebességen ütközik egy akadállyal”- mondja Laurent Fabre, a Continental Passive Safety & Sensorics üzletágának vezetője. „Azonban, ha már a CoSSy amúgy is a fedélzeten van, észlelési alapelvét sok más funkció során is alkalmazni lehet, amivel a vezetés biztonságát és kényelmét tudjuk növelni.”

Miért fontos a hang?

A szilárd testekből eredő hangokat a passzív biztonsági rendszerarchitektúrák már évek óta használják: az ütközés hangját figyelő érzékelők (Crash Impact Sound Sensors) észlelik, amikor fizikai kontaktus jön létre.

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

A Continental sokéves, ütközési érzékelőkkel kapcsolatos szakértelmét kihasználva egy új, miniatürizált hangérzékelőt fejlesztett ki, melyet az alacsony sebességen történő érintkezésekre hangoltak. „Az alacsony sebességen történő érintkezéseket a szilárd testek által kiadott hangjelzések egy különböző mintája jellemzi”- mondja Andreas Forster, a Continenal Passive Safety & Sensorics üzletágának Next Generation Technology vezetője.

A jövőben a CoSSy egy további jelúttal is rendelkezik majd, amely az útviszonyokat figyeli. Például az alulról a járműre felcsapódó víz hangját arra lehet használni, hogy jelezze az aquaplanning kockázatát. A jövő szenzorkialakításaitól függően akár a levegőben lévő hangokat is elemezni lehet, amely segíthet észrevenni a megkülönböztető hangjelzéssel érkező járműveket, ami egy fontos alapfeltétel az önvezető technológia szempontjából. A Doppler-effektus használatával a CoSSy még az érkezés irányát is észlelni tudja, ami a sofőr számára nagyon releváns információ.

Az új CoSSy első generációja a szilárd testekből eredő hangokat arra használja fel, hogy észlelje az egyes tárgyakkal való érintkezést az automata parkolás során. „Ez olyan helyzetekre is érvényes lehet, amikor egy ember halad az autó felé, anélkül, hogy belépne az egyéb érzékelők, például az ultraszonikus vagy radaros szenzorok érzékelési mezőjébe. Noha erre nagyon kicsi az esély, biztonsági okokból nem szabad figyelmen kívül hagyni a fennálló kockázatot, főleg az automata parkolási manőver megkezdésekor” - magyarázza Forster. Az automata parkoló alkalmazások 2022 körül válhatnak széles körben is elérhetővé, így az új szenzor pont időben érkezik. Az érzékelő a jeleket egy központi feldolgozó rendszerbe küldi, amely lehet egy dedikált elektronikus vezérlőegység (ECU), de ezt egy létező ECU-ba is integrálni lehet, mint ahogyan például a légzsákvezérlő egységet is.

Még több felhasználási lehetőség

A Continental szerint a szilárd testekből eredő hangokat más alkalmazásokhoz is információforrásként lehet használni. Ha egy parkoló autón horpadás vagy karcolás keletkezik, ezt a CoSSy érzékelői egy időbélyeggel látják el. Az érzékelő jele a releváns kamerát is bekapcsolja, amely így fényképet készít az esetről, illetve felhívja a másik sofőr figyelmét az incidensre egy figyelmeztető hanggal, vagy úgy, hogy az információt egy okostelefonra küldi. Ezzel nemcsak a szándékos vandalizmus csökkenthető, hanem a véletlen, cserbenhagyásos károkozások is kiküszöbölhetők lennének. Így az autókölcsönző cégek is nagyon egyszerűen tudják ellenőrizni az autó sértetlen állapotát a bérelt jármű visszaérkezésekor.

Kulcsszavak: CES, continental, fejlesztés
 
Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks Bemutatták Amerika legújabb rendőrautóját Bemutatták Amerika legújabb rendőrautóját Autóipari kutatásra 600 millió forintot nyert egy miskolci-debreceni konzorcium Autóipari kutatásra 600 millió forintot nyert egy miskolci-debreceni konzorcium Kettős győzelem az Év Motorja díjon a BMW csoport számára Kettős győzelem az Év Motorja díjon a BMW csoport számára Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is
 
A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

2020. január 10.
Masszív, markáns és izmos: két dizájnrajz szolgál első benyomásokkal az új ŠKODA VISION IN extrovertált stílusú külsejéről. A mintegy 4,26 méter hosszú tanulmánymodell egy kifejezetten az indiai piac számára készülő kompakt-SUV előfutára, amelynek gyártása még 2020-ban megkezdődik.
Részletek

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

Az első dizájnrajzon a megjelenésében kimondottan erőteljes hatást keltő SUV-koncepció dinamikus eleje látható, amelynek vizuális összhatását a széles motorházfedél mellett a masszív bordákkal kiformált, impozáns ŠKODA-hűtőrács határozza meg. A két részre osztott fényszórók különösen keskeny felső egységei egészen a hűtőrácsig nyúlnak, alattuk pedig nagyméretű szélső légbeömlő nyílásokkal kialakított, robosztus első lökhárító, valamint masszív alumínium első légterelő húzódik.

A másik rajzon az egyértelműen strukturált, markáns farkialakítás jelenik meg, határozottan körvonalazott, háromdimenziós hátsó lámpákkal, a fényvisszaverő elemeket pedig kiegészítő vízszintes fénycsík köti össze. A far közepén kiemelt helyet kapott a megvilágított „ŠKODA” felirat, az alatta ívelő hátsó lökhárítóban pedig integrált alumínium diffúzor tűnik fel.

Az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO vezeti a Volkswagen-csoport márkáinak tevékenységét az indiai szubkontinensen. A moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatának alapjain – amelyet a cseh autógyártó Indiára és az indiai ügyfelekre összpontosítva fejleszt – az egyes márkákon átívelően több ŠKODA és Volkswagen modell is készül majd. Az új lokalizált szubkompakt-platformot a ŠKODA VISION IN modellben alkalmazzák első ízben.

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét



Kulcsszavak: bemutató, skoda, új modell, VISION IN
 
A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A Mercedes a nagyterűek között A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét Élsportoló - Az Audi S3 Cabriolet Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition Célzott módosításokkal érkezik a BMW M2 Competition Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke Itthon is bemutatkozott az új Nissan Juke
 
A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

2020. január 09.
A Citroën 100 éve azon dolgozik, hogy az autózást mindenki számára elérhetővé tegye. 2020-ban az elektromos autó demokratizálása következik.
Részletek

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

A márka elektromos offenzívájának kezdetét az új „Inspirëd By You All” márkapozicionálás és a csúcstechnológiás zászlóshajó, az új C5 Aircross Hybrid SUV leleplezése jelzi. Az ë-komfort osztályú, csöndes városi plug-in hibrid autó (Silent Urban Vehicle) már egy kibővült termékpaletta előhírnöke: a nagy teljesítményű belső égésű motorok mellett tisztán elektromos és plug-in hibrid modellekkel gazdagodik a választék. Ezzel 2020-ban – hat elektromos változatban is forgalmazott modellje révén – a Citroën mindenki számára elérhetővé teszi alacsony kibocsátású járműveit. Mostantól minden újonnan bevezetett modell rendelkezik majd elektromos változattal is, ékes bizonyítékául annak, hogy a Citroën a felelős energetikai átállás elkötelezett híve, és hogy valamennyi szegmensben és piacon az ügyfelek használati szokásait maximálisan szem előtt tartó és minél szélesebb körben elérhető középkategóriás modellek forgalmazására törekszik.

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztés, az Advanced Comfort ülések és a 20 vezetéssegítő rendszer jóvoltából a kényelem tekintetében már eddig is etalonnak számító C5 Aircross SUV-ot követő plug-in hibrid változat a Citroën Advanced Comfort® program egy újabb állomását testesíti meg:

KOMPROMISSZUMOT NEM ISMERŐ TECHNOLÓGIA: az ügyfelek használati szokásaiból kiinduló meghajtás a napi ingázáshoz használt tisztán elektromos üzemmódban nulla CO2-kibocsátással (50 km  hatótáv), hosszabb utak esetén pedig a benzinmotor biztosította korlátlan hatótávval.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

HANGTALAN MŰKÖDÉS: elektromos üzemmódban történő közlekedéskor tökéletes nyugalom és csend, teljesen zaj- és vibrációmentes működés (SUV = Silent Urban Vehicle).

PRÉMIUM VEZETÉSI ÉLMÉNY: felvillanyozó teljesítmény a 180 lóerős PureTech benzinmotor, a 80 kW-os villanymotor és az ë-EAT8 automata váltó társításának köszönhetően, ami 225 LE összteljesítményt és 320 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékot biztosít.

ÖSZTÖNÖS HASZNÁLAT: intuitív, könnyen átlátható komplett rendszer, mely a vezetési módok automatikus kezelését, az egyszerű akkumulátortöltést és a csatlakoztatási szolgáltatásokat kínáló portált egyaránt magában foglalja.

Kivételes variálhatóságának köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid SUV a piac legjobban alakítható szabadidő-autója: 3 teljes értékű, dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó hátsó üléssel és Best in Class térfogatú csomagtartóval (460–600 l) rendelkezik.

Az elektromos üzemmódban 50 kmi hatótávval rendelkező, 39 g/kmi CO2-kibocsátású, 1,7 l/100 kmi (WLTP) fogyasztású új C5 Aircross Hybrid SUV egy újabb fontos állomás az alternatív energiákra való átállás folyamatában. A plug-in hibrid változatot csúcstechnológiás megoldások és versenyképes fenntartási költségek jellemzik.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

Az új C5 Aircross Hybrid SUV – az eddig több mint 100 000 példányban eladott hagyományos változat mellett – Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül. Az első átadások 2020 első félévének végén várhatók. A C5 Aircross SUV plug-in hibrid változata az első hálózatról tölthető hibrid autó a Citroën stratégiai tervében (Core Model Strategy), melynek értelmében 2025-re a modellválaszték 100%-a rendelkezik majd elektromos változattal, és minden évben újabb elektromos autó kerül majd piacra.

A Citroën egyre bővülő elektromos kínálata a magánszemélyek és a cégek elvárásainak egyaránt megfelel, hiszen a környezetkímélő közlekedési megoldások és az alacsony fenntartási költség mindkét célcsoport számára egyformán fontos.

Ami One Concept tanulmány: A Citroen felszabadítja a városi mobilitást

Válaszul az autós szokások megváltozására és az energetikai átállás kihívásaira a Citroën bemutatja az Ami One Concept tanulmányt, mely híven tükrözi a márka városi mobilitásról vallott elképzelését. Az Ami One Concept rendhagyó, egyszerre biztonságos és trendi kétszemélyes jármű. Az ultrakompakt, teljes egészében elektromos meghajtású autó szabadon közlekedhet a városban. Az Ami One Concept tanulmány a digitális technológián keresztül a városi mobilitás szélesebb körben és könnyebben elérhető, felhőtlen élményét nyújtja. A mindenki számára elérhető és 5 perctől 5 évig terjedő à la carte választékával a legkülönbözőbb igényekhez is igazodó tanulmányt, mellyel egy mobil alkalmazáson keresztül lehet kommunikálni, a Citroën márkastandján egy különleges showműsor keretében csodálhatják meg a látogatók.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept
Kulcsszavak: Ami One Concept, autókiállítás, C5 Aircross, Citroën, hibrid
 
A BMW a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon A BMW a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Hibrid változat is készül a Nissan X-Trail-ből Hibrid változat is készül a Nissan X-Trail-ből Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány
 
Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

2020. január 09.
Norvégiában rekordszintre emelkedett a tavaly eladott teljesen elektromos új járművek piaci részesedése.
Részletek

A Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

A 30,9 százalékos bővüléssel a piaci részesedés 42,4 százalékra nőtt, ami globálisan is rekordnak számít. A két éve, 2018-ban a teljesen elektromos autók piaci részesedése 31,2 százalék, 2013-ben pedig még csak 5,5 százalék volt Norvégiában.

Az egyik autógyártó norvégiai képviseletének vezetője azzal számol, hogy idén az országban eladott minden 10 új autó közül már 6 teljesen elektromos meghajtású, 2025-re pedig minden új autó ilyen lesz. Norvégiában tavaly a legkeresettebb autó az amerikai Tesla Model 3 szedánja volt, a piaci részesedése elérte a 11 százalékot – í­rja az alternativenergia.hu.

A Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Norvégia, Tesla
 
Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Elektromosautó-megosztási rendszert indít a Nissan Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8 Villanyautókkal újít a Budapest Airport Villanyautókkal újít a Budapest Airport A Nissan jövőképe a mobilitásról A Nissan jövőképe a mobilitásról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról
 
Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

2020. január 09.
A prémium kisautók mezőnyének egyetlen nyitott tetős modellje idén tavasszal egy exkluzív stílusjegyekkel és rendhagyó felszereltségi tételekkel megfűszerezett dizájnkiadással gazdagodik.
Részletek

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Az új évtized első telének kellős közepén járunk, vágyakozással tekintve a közelgő tavasz elé. Nincs ezzel másként a MINI sem, amely a nyitott tetős vezetési élmény páratlan intenzitásának ígéretével csempész meleget a vezetni imádó rajongók szívébe: bemutatkozik az új MINI Cabrio Sidewalk, amely exkluzív stílusjegyeivel és rendhagyó felszereltségi tételeivel már idén tavasszal a nagyvárosi forgatagok üde színfoltjaként érkezik meg az utakra. A brit prémiumgyártó legfrissebb dizájnkiadását gondosan átgondolt színösszeállítás és anyaghasználat jellemzi, amely új szintre emeli az egyediség és a padlógázokkal habzsolt életöröm utánozhatatlan harmóniáját. Az új MINI Cabrio Sidewalk világszerte 2020 márciusában ünnepli piaci premierjét, motorházteteje alatt kétféle erőforrással.

Az új MINI Cabrio Sidewalk hamisítatlan karakteréről különleges karosszériafényezési lehetőségek, vadonatúj vászontető-dizájn, exkluzív keréktárcsa-garnitúra, rendhagyó utastéri kialakítás és számos egyedi stílusjegy egysége gondoskodik, az extrovertált megjelenés és a hangulatos utastér kettőse pedig a nyitott tetős vezetési élmény MINI modellekre jellemző, felejthetetlen pillanataival kecsegtet. Az új MINI Cabrio Sidewalk dizájnkiadással a brit prémiumgyártó ismét a gokartos agilitás, a páratlan exkluzivitás és a nyitott tetős vezetési élmény magával ragadó kombinációját adja ügyfelei kezébe. A MINI Cabrio első generációjának dizájnkiadása ugyanezen a néven ünnepelte világpremierjét, a négyüléses kabrió előző nemzedékének különkiadása pedig MINI Cabrio Highgate néven gurult be a brit prémiummárka legszínesebb négykerekűinek csarnokába.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Exkluzív karosszériafényezési lehetőségek, vadonatúj vászontető-dizájn és exkluzív keréktárcsa-garnitúra

A MINI Cabrio ezúttal is a prémium kisautók mezőnyének egyetlen nyitott tetős képviselője, az új MINI Cabrio Sidewalk pedig a kivételes piaci pozíció mellett az exkluzivitás merőben új dimenzióját is valóra váltja. A dizájnkiadás elsőként hozza el a MINI modellpalettájára a Deep Laguna metál karosszériafényezést, amelynek köszönhetően a modell már messziről azonnal felismerhető. A mélykék tónus hatásosan hangsúlyozza ki a karosszéria erőtől duzzadó vonásait, a nyitott tetős négyüléses sportos karakterét pedig a motorháztetőn végigfutó, kontraszt-árnyalatú versenycsíkok nyomatékosítják. A dizájnkiadás karosszériája igény esetén Midnight Black metál, White Silver metál, Enigmatic Black metál, Moonwalk Grey metál és Thunder Grey metál színekben is pompázhat, amelyeket a külső visszapillantó-házak is megörökölnek.

Az új MINI Cabrio Sidewalk vászontetejét a MINI Yours vadonatúj dizájnja emeli ki a kabriók mezőnyéből, miközben a csapadék és a tűző nap sugara ellen is hatékony védelmet kínál. A teljesen automatikusan működő vászontetőt, amely mindössze 18 másodperc alatt nyitható és zárható, a tervezők egy művészien szőtt nyílmintázattal varázsolták egyedivé. A dizájnkiadás alatt 17” méretű, Scissor Spoke mintázatú, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák gurulnak, amelyek kialakítását a tervezők ugyancsak az új MINI Cabrio Sidewalk számára alkották meg. A modell egyediségét a „Sidewalk” felirattal díszített oldalsó irányjelző-panelek nyomatékosítják.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Magával ragadó utastéri hangulat: exkluzív MINI Yours bőrkárpit és összetéveszthetetlen színösszeállítás

Az exkluzív dizájnkiadás „Sidewalk” feliratú, csiszolt alumínium küszöbtoldatokat visel, az üléseket pedig egyedi MINI Yours Leather Lounge Sidewalk bőrkárpit borítja. Utóbbi antracit árnyalatát türkizkék és citromsárga kontraszt-varrás hangsúlyozza, az egyedülálló stílusról pedig „Sidewalk” logó gondoskodik. A lábteret mindegyik üléshelyen sötét türkizkék szegélyezéssel és citromsárga kontraszt-varrással ellátott szőnyeg díszíti.

Az új MINI Cabrio Sidewalk utasterét számos egyéb ponton egyedire varázsolták a tervezők: a műszerfal utasoldali részének háttérvilágítással kiegészített, Piano Black árnyalatú dekorbetétjét türkizkék és ezüst berakás erősíti, az ellipszis alakú ajtókárpitok türkizkék színben pompáznak, a „Sidewalk” logóval ellátott, bőrözött sportkormány pedig kontraszt-varrással hangsúlyozza tovább a dizájnkiadás utasterének exkluzivitását.

A Sidewalk Chili felszereltségi csomag részeként az új MINI Cabrio Sidewalk LED-technológiás első fényszórókat, LED-es ködlámpákat, utastéri hangulatvilágítást, MINI Vezetési Üzemmódokat (MDM – MINI Driving Modes), automata légkondicionálót, állítható magasságú első utasülést és tároló csomagot is kapott.


Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Az új MINI Cabrio Sidewalk motorpalettáján két benzinmotor sorakozik, a legmodernebb MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezve. Az új MINI Cooper Cabrio Sidewalk (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 116 – 123 gramm / km) 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotorja 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes, a MINI Cooper S Cabrio Sidewalk (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 147 gramm / km) négyhengeres erőforrása pedig 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítménnyel forgatja az első kerekeket.

Az alapfelszereltség részeként mindkét erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó is megrendelhető a dizájnkiadáshoz. Az erősebb kivitel ráadásul a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó sport változatával is felszerelhető, amely manuális üzemmódban kormány mögötti váltófülekkel segíti a gyorsabb váltást. A dizájnkiadás kényelmét, vezetési élményét és exkluzivitását mindezeken felül számos egyéb, opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tétel fokozza.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk
Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Mini, új modell
 
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja
 
Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

2020. január 08.
A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15,5% százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres össz. darabszámot.
Részletek

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel.
 
A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon.

A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak.

Az felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően.

2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is.

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is, részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára.

A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbusz lett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját.

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon  

Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz. Szabó Attila korábban a Ford román leányvállalatát vezette sikeresen, ezt megelőzően a Ford szentendrei székhelyű európai árazási központjának managere volt, ahol a Szentendrén működő regionális irodában európai árszabási managerként a szervezet egyik legnagyobb létszámú, Európa összes piacát kiszolgáló árazási csapatát irányította.

“Örömmel várom ezt az új kihívást, és hogy végre ismét a magyar piacon kamatoztathassam az évek során megszerzett tapasztalataimat. Idén kihívásokkal teli év előtt állunk, december 26-án indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow pedig megmutatja, mit hoz a jövő.

Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként 2020-ban egy vadonatúj termékcsaládot mutatunk be, amelyben 14  elektromos technológiájú modell szerepel. Az emberek és autóik, valamint a körülöttük lévő világ összekapcsolása ennek kulcsfontosságú részét képezi,” jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója.

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy A Ford idén is folytatja hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében.


Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében az első évek sikerei után újabb 540 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A Ford DSFL kurzusain az elmúlt 3 évben már több, mint 1500 fiatal vett részt. A program idén is folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre, és külön hagsúlyt helyezve ahibrid autózás sajátosságaira.

A szintén 2017-ben elindított országos Ford Karrierprogram keretében, - mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani – a Ford országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. A program keretében a Ford tavaly 6 középiskolának adományozott oktatási célra szánt személyautó modelleket, mellyel a Ford Karrierprogramban résztvevő szakiskolákat támogatja. Az iskoláknak átadott Fordokon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer. A program a jövőben a hibrid motorok karbantartásának oktatásával is kiegészül.
 
A Ford az modellek terén is tartogat idénre meglepetéseket. A 2020-ban bemutatkozó vadonatúj termékcsaládban 16 elektromos technológiájú modell szerepel. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma, mely a Ford sportos és atlétikus, új városi terepjárója. Az autó csábító stílusa új fejezetet nyit a Ford emberközpontú formatervezési filozófiájában. A leleményes, rugalmasan alakítható hátsó tárolási megoldások a kategória legjobb, kompromisszumoktól mentes csomagtér-kapacitását ígérik; a Puma olyan innovációkat rejt, amelyek a vásárlók igényeit követik. A Ford Puma üzemanyag-takarékosságát, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét még magasabb szintre emeli a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia.
 

Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon

Május körül érkezik majd a vadonatúj Kuga, mely a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild-, plug-in- és fullhybrid hajtáslánccal. A Kuga Plug-In Hybrid több mint 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.
 
Az év közepétől vátható az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. A vadonatúj, hétüléses Ford Explorer Plug-In Hybrid SUV várhatóan júniustól lesz kapható Magyarországon. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotort, elektromotort és akkumulátort kombináló elektromos hajtáslánc teljesítménye 450 LE, forgatónyomatéka 840 Nm, tisztán elektromos hatótávolsága pedig 40 km.

Az európai piacon vadonatújnak számító jármű rugalmasságát, sokoldalúságát és kifinomultságát még magasabb szintre emeli a 10 fokozatú automata sebességváltó, az Intelligens Összkerékhajtás és a különféle üzemmódokban használható Terepválasztó rendszer.

Idén már itthon is rendelhető lesz a tavaly év végén bemutatkozó Ford Mustang Mach-E, az a teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.
 
A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban a megújuló Tranzit modellek mellett a környezetbarát Transit Custom PHEV segít mely megkapta az Év Haszonjárműve díjat a nemzetközi IVOTY zsűritől.
 
Január végén érkező, a szegmensben első ilyen modellként megjelenő Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóaz NEDC ciklusban mérve 56 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor használatával. A Transit Custom Plug-In Hybrid 1.130 kg hasznos teherbírást és 6.0 m3 rakodóteret kínál. AZ ugyancsaknemzetközi díjat, az IPUA zsűri által odaítélt Év Pick-Upja díjat bezsebelő Ford Ranger megújult 2.0 biturbo motorral szerelt változata ugyancsak januártól jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem
 
A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete Új ügyvezető irányítja a Fordot Magyarországon. Ismét sikeres évet zárt a Ford itthon Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója Csökkentek februárban az autóeladások az EU-ban Csökkentek februárban az autóeladások az EU-ban 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak?
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 181 - 190