Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 181 - 190
Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

2020. július 01.
Az E-TECH kínálatának köszönhetően a Renault igény szerint választható elektromos megoldást is kínál a felhasználó számára. Városban a Clio E-TECH Hybrid akár a menetidő 80%-át képes elektromos hajtással megtenni, így akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk egy belső égésű motorral szemben, 6 899 000 forintos kedvezményes áron.
Részletek

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai
 
A Groupe Renault az elektromos autózás szakértőjeként számos úttörő technológiát fejlesztett. Elkötelezettségének középpontjában az a törekvés áll, hogy a fenntartható mobilitást mindenki számára elérhetővé tegye napjainkban és a jövőben is. A hatékony és dinamikus hibrid hajtásláncok megalkotására pedig az elektromos járművek területén szerzett több, mint 10 éves tapasztalata teszi képessé.

A vállalat motorsportokban és a Formula 1-ben való részvétele adja a Renault E-TECH hibrid hajtásláncok fejlesztésének alapjait. A technológia arra a tapasztalatra épít, amit a Renault F1-csapata az energiafelhasználás és -visszanyerés terén, valamint a több üzemmódú sebességváltó használata során szerzett, ezt most először alkalmazzák személyautók sorozatgyártásában.

ÚJ RENAULT CLIO E-TECH HIBRID: az ikonikus modell még takarékosabb lett

A Groupe Renault első teljesen hibrid motorja, az E-TECH motor hazánkban 2020 júliusától lesz előrendelhető, a márka ezzel a szegmens legszélesebb körű motorkínálatát erősíti.

Az új Renault Clio már néhány hónappal a bevezetése után elismerő visszhangot kapott mind a sajtó, mind az ügyfelek részéről. Bár az szegmens Európában legtöbbet értékesített autóját, a Clio-t teljesen áttervezték, az új verzió a modell ikonikus jegyeit is megtartotta.

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Megújult és kifejezőbb külseje, továbbá a magas minőségű kivitelezés, a sokoldalúság és az új technológiák helyezik az új Clio-t a kategóriája csúcsára. Az Euro NCAP töréstesztek eredményei alapján is a legbiztonságosabb városi autónak tartják. Az új Clio E-TECH számára a teljes értékű hibrid motor pedig maximális hatékonyságot, kiváló reakcióképességet és 140 lóerős összteljesítményt biztosít.

Az új Clio E-TECH képes a 100%-ban elektromos elindulásra, valamint lassítás és fékezés során az akkumulátor visszatöltésére, a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan. Ez, a nagy töltéskapacitással és az E-TECH-rendszer hatékonyságával kombinálva optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást és az elektromos üzemmódban történő vezetést. Városi használat során a Clio E-TECH Hybrid akár az idő 80%-ában elektromos hajtással működik, így akár 40%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint egy belső égésű motor. A kombinált ciklusban az új Clio szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km (WLTP VLOW értékek ).

Az új Clio E-TECH így a modell eddigi előnyeit mostantól egy dinamikus és gazdaságos öntöltő hibridmotorral egészíti ki.

AZ ÚJ RENAULT CAPTUR E-TECH PLUG-IN: igény szerint választható elektromos hajtás

A B-szegmens legkelendőbbjét újratervezték: az új Renault Captur – bár a modell legfőbb ismertetőjegyei mit sem változtak – új, és sportosabb külsőt kapott, miközben továbbra is a magas minőségű kivitelezés, modularitás, tágas terek és piacvezető technológiák jellemzik.

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Az Euro NCAP törésteszten öt csillagot szerzett Renault Captur motorkínálata is kiegészült a Groupe Renault első tölthető, teljesen hibrid E-TECH Plug-in motorjával.

Az egyedülálló, tölthető teljesen hibrid hajtáslánc kifejlesztésének köszönhetően az E-TECH Plug-in technológia az alábbiakat biztosítja:

- 100%-ban elektromos elindulást

- A vezetés élményét minden körülmények között a rendkívül gyorsan reagáló elektromos motornak köszönhetően, 160 lóerős összteljesítménnyel

- Kiváló energiamenedzsmentet, beleértve az intelligens, több üzemmódban használható sebességváltót, a hatékony regeneratív fékezést és az akkumulátor nagy töltéskapacitását, amelyek a Renault Formula-1-ben és az elektromos modellek terén szerzett tapasztalatára épülnek.

A Renault mérnökei az E-TECH fejlesztése során több mint 150 szabadalmat védettek le. A soros-párhuzamos hibrid rendszeren alapuló technológia a lehető legrugalmasabban kombinálja az elektromos és a benzines hajtást, így a szén-dioxid-kibocsátás is a leghatékonyabban csökkenthető.

Az új Captur E-TECH Plug-in esetében az elektromos hajtás igény szerint választható, 9,8 kWh kapacitású, 400 V-os akkumulátornak köszönhetően akár 65 km hatótávolsággal is számolhatnak a vásárlók (városi WLTP).

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Tulajdonosa hétköznap kompromisszumok nélkül vezethet elektromos üzemmódban, majd a hétvégeken hosszabb utazásokra indulhat a belső égésű motor segítségével. A műszerfalon található gombbal bármikor válthat elektromos üzemmódra, az E-SAVE-mód pedig lehetővé teszi, hogy elegendő töltöttség maradjon, ha az utazás végén teljesen elektromos meghajtásra lenne szükség. Az újratervezett sebességváltó „BRAKE” üzemmódja optimalizálja az energia-visszanyerést, és ezzel megnöveli a hatótávolságot.

Az új Captur E-TECH Plug-in fogyasztása vegyes használat mellett 1,5 l/100 km és szén-dioxid-kibocsátása 32 g/km WLTP VLOW  értékben (végső jóváhagyásra vár) Ez jelentősen csökkenti az üzemanyag-költséget, így a tulajdonosok azonos teljesítményű benzinmotorokhoz képest kevesebb havi kiadással számolhatnak. Így 48 hónap alatt nagyjából 60 000 km futásteljesítmény esetén, az új Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid havi fenntartási költsége (bérleti díj + üzemanyag) alacsonyabb, mint a TCe 155 EDC esetében.
Kulcsszavak: hibrid, plug-in hibrid, renault
 
Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro A Renault a jövő fenntartható mobilitását mutatja be a Párizsi Autószalonon A Renault a jövő fenntartható mobilitását mutatja be a Párizsi Autószalonon Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai Toyota hibrideket kapott az MTK Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
 
Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

2020. június 30.
A Land Rover bejelentette, hogy az új Defender 90 és 110 hamarosan érkező haszonjármű-kiviteleivel a ´Hard Top´ elnevezés is visszatér a robusztus terepjárók modellcsaládjába.
Részletek

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

A sokoldalú, elpusztíthatatlan Defender Hard Top még az év vége előtt bemutatkozik; a modell a feltartóztathatatlan terepképességeket 21. századi online technológiákkal párosítva a raktér-kapacitás, a praktikum és a prémium komfort egyedülálló kombinációját kínálja a felhasználóknak.

A ´Hard Top´ elnevezés egészen 1950-ig vezethető vissza, amikor a korai Land Rover Series járművekhez kínált leszerelhető keménytető (Hard Top) fokozott védelmet nyújtott az illetéktelen kezekkel és az időjárással szemben. Az új Defender Hard Top ugyanezt kínálja napjainkban; rögzített fémtetejének sziluettje megegyezik az ikonikus eredeti modellével.

Világszerte példátlanul nagy az érdeklődés a tavaly szeptemberben bemutatott, új Land Rover Defender 90 és 110 modellek iránt; a legendás vérvonal most az új Hard Top modellvariánsokkal bővül.

A Defender nagy arányban alumíniumból felépülő D7x karosszéria-szerkezete háromszor olyan szilárd, mint a legkiválóbb alvázas felépítményű járműveké. A robusztus karosszéria-szerkezetén és az új generációs elektromos jármű architektúra (EVA 2.0) padlólemezén a személyszállító kivitelekkel osztozó Defender Hard Top modellt a Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege fejlesztette ki, maximálisan szem előtt tartva a páratlan tartósság, praktikum és robusztusság iránti elvárásokat.

„A lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az új Defender rakterének funkcionalitását és kihasználhatóságát” – mondta Michael van der Sande, a Land Rover Special Vehicle Operations ügyvezető igazgatója. „A robusztus anyagok alkalmazásának és az ötletes, átgondolt tárolási megoldásoknak köszönhetően az új modell messze túlszárnyalja minden korábbi Defender Hard Top modell képességeit.”

A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, míg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhető. Mindkét konfiguráció kiváló terep-geometriát eredményez: a szabad hasmagasság 291 mm, a terepszögek pedig 38, 28 és 40 fokosak (első, középső és hátsó terepszög; 110 Hard Top, Off-Road állásban). A modell részletes műszaki adatait még az idén közzétesszük.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

„Az új Defender 90 és 110 Hard Top modellek a Land Rover fennállásának legrobusztusabb, legjobb közúti és terepképességű, egyben legteljesebb körű online kapcsolódást kínáló, összkerékhajtású haszonjárművei lesznek” – mondta Nick Collins, a Land Rover modellcsalád-igazgatója. „A modellpárost a legszigorúbb globális biztonsági előírások szerint fejlesztettük, melyek hosszú távon is lenyűgöző kényelmet biztosítanak, így a vállalkozások és a felhasználók számára minden téren a legjobbat nyújtják.”

Elismerésre méltó hasznos terhelhetőségével és akár 3500 kg-os vontatási kapacitásával az új Defender tökéletes választás lesz azok számára, akik összkerékhajtású haszonjárművet keresnek. A rugalmasan variálható utasfülkében csupán egy üléssor található, ám az opciós első üléssori lehajtható középső ülés révén mégis elfér a fedélzeten három személy. A Land Rover praktikus ClearSight visszapillantó tükör-rendszere akkor is akadálymentes hátratekintést biztosít, ha foglalt a középső ülés, vagy ha tetőig pakolták a rakteret. A rendszer egy hátrafelé tekintő kamera képét jeleníti meg valós időben a visszapillantó tükörben, így a vezető akadálytalanul tekintheti át a járműve mögötti területet.

Az új Defender Hard Top a vontatás terén is a világ élvonalába tartozik majd: különböző technológiái segítenek könnyedén és biztonságosan csatlakoztatni, vontatni, illetve hátramenetben manőverezni a vontatmányt. A Land Rover intelligens fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszerével a legbonyolultabb tolatási manőverek is könnyedén végrehajthatók: a vezető a középkonzolon elhelyezett forgótárcsával kormányozhatja az utánfutót.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

A jármű maximális gázlómélysége 900 mm. Ehhez társul a Terrain Response 2 rendszer új gázlóprogramja, amelynek segítségével a sofőrök tökéletes magabiztossággal kelhetnek át akár mély vízen is, így a fontos rakomány mindig célba juttatható.

A Land Rover ultramodern Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszerén keresztül közvetlenül, ösztönösen vezérelhetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto technológiákra épülő, problémamentes okostelefon-integrációt.

Kettős eSIM-kártya támogatja a Pivi Pro fejlett vezeték nélküli szoftverfrissítési (Software-Over-The-Air, SOTA) technológiáját, amely révén az ügyfelek a legkülönfélébb járműrendszerekhez tölthetnek le fontos frissítéseket. A Defender Hard Top modell üzleti felhasználói számára ez a megoldás jelentősen csökkenti az állásidőt, hiszen a SOTA révén a szoftverfrissítésekhez nem kell felkeresniük Land Rover márkakereskedőjüket.

Ezen túlmenően az új Defender Hard Top modellek fejlett vezetőtámogató rendszerek hiánytalan választékát kínálják. A Land Rover 360°-os kamera rendszere a központi érintőképernyőn jeleníti meg a jármű körüli környezetet, így a vezető a legszűkebb helyen is biztonságosan manőverezhet, illetve egészen közel állhat a rakodásra váró tételekhez.

A használatot még praktikusabbá teszi a Remote okostelefonos alkalmazás, amely révén a vállalkozások a távolból is nyomon követhetik a jármű tartózkodási helyét, üzemanyagszintjét és korábbi utazásait, így gondoskodva a biztonságos, gondtalan használatról.

A Defender 110 személyszállító kiviteleinek első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei
Kulcsszavak: bemutató, Defender, Land Rover, új modell
 
Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei Átvette autóját az első új Qashqai tulajdonos A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik
 
Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

2020. június 30.
Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC környezetkímélő földgázüzemre (CNG) készült, 96 kW (130 LE) teljesítményű 1.5 TSI motorja tiszta, környezetbarát CNG-üzemében a WLTP-cikluson 500 kilométer hatótávot produkált.
Részletek

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Ennek szolgálatában a padlózatba épített három CNG-tartályba összesen 17 kilogramm földgáz tölthető, a széleskörű földgázellátás nélküli régiókban pedig kilencliteres benzintank biztosítja a mobilitást. Az új OCTAVIA G-TEC európai piaci bevezetésére idén ősszel kerül sor.

Az OCTAVIA G-TEC 1.5 TSI motorját földgázüzemre (CNG) tervezték, s 96 kW (130 LE) teljesítményt produkál. A földgáz rendkívül tiszta égésfolyamata következtében CNG-üzemmódban mintegy 25 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás a benzinüzeméhez viszonyítva, emellett jóval kevesebb nitrogén-oxid (NOx) kerül a levegőbe, koromrészecskék pedig nem keletkeznek. Többek között a szívószelepek az úgynevezett Miller-ciklus szerinti változó vezérlésének köszönhetően e motor különösen gazdaságos, a WLTP-ciklus szerint 3,4-3,6 kilogramm földgáz-, illetve 4,6 liter benzinfogyasztást téve lehetővé 100 kilométerenként.

17 kilogramm CNG-tárolókapacitásával az OCTAVIA G-TEC a WLTP-ciklus szerint mintegy 500 kilométer* földgázüzemű hatótávot kínál, kilencliteres benzintartályának tartalmával pedig további 190 kilométert* tehet meg, nagyjából 700 kilométer összesített hatótávot kínálva. A CNG- és a benzinüzem közötti váltás automatikusan, a vezető közreműködése nélkül zajlik.


Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Az autó csak bizonyos esetekben használja benzintartalékát, például amikor a motorindításra közvetlenül CNG-tankolást követően vagy mínusz tíz Celsius fok külső hőmérséklet alatt kerül sor, illetve amikor a CNG-szint már olyan alacsony, hogy a tartálynyomás 11 bar alá csökken. Az OCTAVIA G-TEC modelleket a Virtual Cockpit műszeregység specifikus nézete és a hátul elhelyezett plakett különbözteti meg. A csomagtartó a Limousine esetében 455, a COMBI változatban pedig 495 literes.

CNG-üzemben a szén-dioxid-kibocsátás már természetes földgáz használatakor is mintegy 25 százalékkal kevesebb a hagyományos benzinmotorokénál, 20 százalék bio-CNG alkalmazásával pedig – amint az Németországban jelenleg szokásos – 35-40 százalékkal javítható a szén-dioxid-mérleg. Növényi maradványokból és biológiai hulladékból származó, még magasabb bio-CNG-tartalom esetén akár 90 százalékos javulás is elérhető, vagyis ez esetben már közel klímasemleges közlekedés valósítható meg. A teljes klímasemlegesség szintetikus metánnal érhető el, amelyet öko-árammal, elektromosáram-gáz (Power-to-Gas) folyamat során állítanak elő, ez az eljárás azonban még fejlesztés alatt áll.

Kulcsszavak: cng, környezetbarát, Octavia G-Tec, skoda
 
Elkészült a 250 000-ik KODIAQ: egy új mérföldkő a ŠKODA SUV járművek történetében Elkészült a 250 000-ik KODIAQ: egy új mérföldkő a ŠKODA SUV járművek történetében Két új változattal bővül a ŠKODA KODIAQ modellsorozat Két új változattal bővül a ŠKODA KODIAQ modellsorozat Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól GreenFuture: környezetvédelmi stratégiája keretében még nagyobb célokat tűzött ki a Škoda GreenFuture: környezetvédelmi stratégiája keretében még nagyobb célokat tűzött ki a Škoda
 
11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2020. június 30.
Hat budapesti, egy érdi és egy dunakeszi helyszínen várja ingyenes töltési lehetőség az e-autósokat: újabb nyolc üzletnél kialakított e-töltővel bővült az ALDI hálózata.
Részletek

11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2018 őszén az ALDI és az E.ON megállapodást kötött arról, hogy 123 magyarországi ALDI-üzlet parkolójában teszik elérhetővé az energiavállalat által telepített és üzemeltetett 360 töltőpontot. Az érintett üzletek immár harmadánál át is adták a töltőket, így az országosan majd 82 települést érintő hálózat jelenleg 12 megyében 61 töltővel és 130 töltőponttal áll az autósok rendelkezésére. A szolgáltatás a hálózat kiépítésének kezdete óta ingyenes, így jelenleg is díjfizetés nélkül lehet igénybe venni.

A beruházás újabb lépéseként már a következő budapesti, érdi és dunakeszi ALDI-üzleteknél is lehetőség van az elektromos-, valamint plug-in hybrid autók akkumulátorainak feltöltésére, így Pest megyében 13 ALDI üzletnél 18 töltő és 36 töltőpont vehető igénybe. Ezek közül az újonnan elérhetők:

•    Budapest, XVI. kerület Bökényföldi út 102.,
•    Budapest, XVIII. kerület Cziffra György utca 7.,
•    Budapest, XIX. kerület Üllői út 280.,
•    Budapest, XX. kerület Köves út 9.,
•    Budapest, XX. kerület Székelyhíd utca 23.,
•    Budapest, XXI. kerület Szent Imre tér 6-8.,
•    2030 Érd, Sulák utca 2.,
•    2120 Dunakeszi, Pallag utca 68.


11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

További újdonság, hogy az e-töltőpontok igénybevételét idén áprilistól az ingyenesen letölthető drivE.ON mobil applikáció is segíti, ami még kényelmesebbé teszi a töltést. Az alkalmazás segítségével a kiválasztott töltő már fél órával a tervezett használat előtt lefoglalható, illetve, ha éppen használatban van, akkor a rendszer automatikus értesítést küld a foglaltság megszűnéséről, így elkerülhető a felesleges várakozási idő.

Az alkalmazásról bővebb információk az alábbi oldalon találhatók: eon.hu/driveon

Az E.ON és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Volvo 2019-ben piacra dobja első 100%-ban elektromos autóját A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel Elektromos sportautó, lenyűgöző teljesítménnyel A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza 11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát
 
Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

2020. június 29.
Az elmúlt 130 év során a Peugeot története elválaszthatatlanul összefonódott a koncepciójárművek hosszú, gyakran folytatólagos sorával.
Részletek

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Ezeket a tanulmányokat a szakma legtehetségesebb álmodói vetették papírra, nem ritkán évtizedekkel megelőzve korukat.

A tanulmányautó fogalma egyidős az autóiparral, hiszen az első években, évtizedekben még nem voltak lefektetett szabályok: minden fejlesztéssel az ismeretlenbe ugrottak fejest a tervezők. Amikor Armand Peugeot 1890-ben megalkotta első benzinmotoros járművét, a Type 2-t, kettős cél lebegett a szeme előtt. Az egy évvel korábban bemutatott gőzhajtású triciklivel, a Type 1 modellel szerzett tapasztalatok alapján kívánt olyan automobilt alkotni, amely rövid távon piacképesebbnek, másrészt hosszabb távon ígéretesebbnek bizonyulhat. Ma már tudjuk, hogy jó érzékkel nyúlt a kérdéshez: az autóipar következő 130 évét a belső égésű motorral szerelt, négykerekű járművek uralták.

Armand Peugeot nem csupán az automobil koncepcióját, de a tervezés filozófiáját is örökül hagyta utódainak: a nevét viselő márka tanulmányautói mindig is jóval többek voltak öncélú, elszigetelt formai kalandozásnál. A kezdetektől olyan funkcionális, életszerű, vezethető járművek megalkotása volt a cél, amelyek létező vagy fejlesztés alatt álló technológiákat alkalmaztak, és egyértelműen mutattak egy lehetséges, jól körülírható jövő irányába.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot koncepciójárművek: a teremtés folyamata

Minden új tanulmányautót hosszas inkubációs szakasz előz meg. A dizájnerek – ugyanúgy, mint a divattervezők, az építészek vagy a képzőművészek – igyekeznek ráérezni azokra a trendekre, amelyek a következő évek során meghatározónak bizonyulhatnak. A formaterv, az anyaghasználat, a színvilág és a funkcionalitás terén egyaránt évekkel előre kell gondolkodniuk, és bizony előfordul, hogy a világ időközben más irányt vesz, vagy éppen hosszadalmas kerülővel jut el abba a fázisba, amelyet az autóipari tervezők megálmodtak – utóbbiak ilyenkor azzal vigasztalódhatnak, hogy messze megelőzték a korukat.

Kiváló példa erre a Heuilez vezető dizájnere, Yves Dubernard által 1972-ben tervezett Peugeot Taxi, amely az alapját adó Peugeot 204-esnél is rövidebb volt, impozáns belmagassággal, körkörös üvegfelületekkel, az utastértől elkerített vezetői környezettel. Másfél évtizeddel később kategóriát teremthetett volna az ultrakompakt, tágas gépkocsi, a hetvenes években azonban nem volt értelmezhető a városi egyterű fogalma.

Amint rögzítik az irányt és a specifikációkat, indulhat a formai megvalósítás. A Peugeot jellemzően belső pályázatot ír ki dizájnerei számára, így biztosítható, hogy mindig a legfrissebb, legötletesebb elképzelés érvényesüljön. A digitális modelleket méretarányos, majd életnagyságú makettek követik, feltéve, hogy a koncepció sikeresen teljesíti ezeket a lépcsőket.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Ugyanezen a folyamaton halad végig a belső tér kialakítása, majd miután véglegesítették a formai, ergonómiai és esztétikai jellemzőket, arra szakosodott műhelyek gondjaira bízzák a projektet, akik az autógyártástól nagyban különböző folyamatokat és berendezéseket alkalmazva, hatékonyan és mindenekelőtt villámgyorsan valósítják azt meg.

A tanulmányautók többségénél nem csak anyagokkal, megoldásokkal és technológiákkal, hanem együttműködésekkel is kísérletezik a Peugeot: egy-egy különleges elgondolás megvalósításához olyan partneri kapcsolatokat hoznak létre más szakmák vezető képviselőivel, amelyek szerencsés esetben hosszú távú, akár sorozatgyártásban is kikristályosodó kooperációvá fejlődnek.

A Peugeot legnagyobb jelentőségű tanulmányautói

Vannak koncepciójárművek, amelyek extravagáns megoldásaik, kívánatos megjelenésük miatt beivódnak az emlékezetbe, és a kollektív autós tudat részévé válnak. Másokra csak évek múltán csodálkozunk rá, amikor egy szériamodellben látjuk viszont egy-egy, a maga idején még radikálisnak számító megoldásukat. Ilyen volt a márka motorsport-dicsőségét hirdető Peugeot Quasar (1984) és Peugeot Oxia (1988). Nem kevésbé emlékezetes a Peugeot Hoggar 2003-ból, amelynek mindkét tengelyét külön erőforrás hajtotta, megelőlegezve az összkerékhajtású plug-in hibrid modelleknél ma már bevált megoldást. Kevés radikálisabb városi jármű született a 2009-ben bemutatott Peugeot BB1-nél, amelynek ugyan még nem jött el az ideje, de formátumában nagyon is megfelel a városi közlekedés jövőképének.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Lássuk azonban most azokat a Peugeot tanulmányautókat, amelyek kézzel foghatóan formálták a márka fejlődésének irányát és ütemét. Egy ilyen lista soha nem lehet teljes, és bármikor jöhet egy új koncepciójármű, amely átrendezi a rangsort, de jó képet ad arról, hogy a Peugeot mit tekint mérföldkőnek, illetve arról is, hogy az elmúlt évtizedek során milyen irányba fejlődött az autóipar.

Peugeot Touareg (1996)   

A homokfutókat idéző, merészen fiatalos megjelenés mögött egy forradalmian újszerű technológiai koncepció rejlett. A villanymotoros Peugeot Touareg fedélzeti akkumulátor-csomagja négy üzemórára elegendő áramot tárolt, és miután lemerült, beindult egy fedélzeti áramfejlesztő. Ma ezt a megoldást hatótáv-növelőként ismeri a világ.

Peugeot Sesame (2002)   

Hosszú út vezetett az 1996-os Peugeot Tulip tanulmányautótól a Peugeot 1007 közvetlen elődjéig. A tökéletes városi autót kutató alapgondolat azonban ugyanaz volt: függőleges oldalfalak, nagy belmagasság, helytakarékosan nyíló ajtók.


Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot EX1 (2010)   

Mivel ünnepelhetné méltóbban kétszázadik évfordulóját az a márka, amely győzni tudott Európa első autóversenyén, az 1895-ös Párizs-Bordeaux-Párizs ralin, mint egy sebességrekorder tanulmányautóval? A Peugeot EX1 tisztán elektromos hajtása napjaink villamosított forradalmát előlegezte meg, a gyorsulási világcsúcsokat pedig azon a Montlhery versenypályán érte el, ahol 45 évvel korábban a radikális Peugeot 404 Diesel szintén sebességi rekordokat döntött.

Peugeot SR1 (2010)   

Elektromos összkerékhajtású hibrid hajtásláncával, teljességgel újszerű, végletekig letisztult formavilágával és különlegesen ergonomikus vezetői környezetével tíz évre előre meghatározta a Peugeot márka formai és műszaki arculatát. HYbrid4, i-Cockpit: ezekkel a ma már közismert fogalmakkal itt találkozott először a világ.

Peugeot Onyx (2012)   

Az Onyx egy egész formatervezési irányzatot indított útjára. A matt fekete és a réz kombinációja a mai napig visszatér a márka különleges kivitelű típusain, az olyan fenntartható megoldások pedig, mint a használt újságpapírból készített „fabetétek”, már a modern fogyasztók környezettudatosságát vetítették előre. A Peugeot Onyx dízelmotoros, összkerékhajtású hibrid hajtáslánca Le Mans-i génekkel rendelkezett.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot Exalt (2014)   

Krómozott zongorabillentyűkkel kapcsolható funkciók, szélesen elhúzott, jellegzetes dupla fényszórók, oroszlánkarmokat rajzoló hátsó lámpatestek: az impozáns szedán minden mai Peugeot stiláris ősének – és a 2018-as Peugeot 508 közvetlen előfutárának – tekinthető.

Peugeot Quartz (2014)   

A Exaltnál jóval radikálisabb volt, formailag mégis közelebb állt a későbbi Peugeot 3008-ashoz – bár annak idején aligha hitte volna bárki is, hogy a márka ilyen merész, formabontó szabadidőjárművel újítja meg palettáját. A szárnyas ajtóknak és a tereprali versenyautókat idéző farkialakításnak természetesen menniük kellett, maradt viszont a függőleges orrkialakítás, míg a holografikus műszeregység az új generációs Peugeot 208-ban talált magának helyet.

Peugeot Fractal (2015)   

A Fractal a 2010-es évek technológiai és stiláris irányelvei szerint értelmezte újra a Peugeot 205 T16 rali versenyautót: apró karosszériáját szinte szétfeszítette az erő (amely ezúttal elektromos motorokból fakadt.) Mégsem ezért tekintjük mérföldkőnek, hanem a francia Focal audiomárkával közösen megvalósított, innovatív 9.1.2 hangrendszere miatt, illetve azért, mert komponenseinek 80 százalékát 3D nyomtatással hozták létre.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot Instinct (2017)   

Az Instinct volt az első olyan Peugeot tanulmányautó, amelyet nem autós, hanem telekommunikációs szakkiállításon leplezett le a márka. Nem véletlenül. Az időtlen szépségű sportkombi karosszéria fejlett önvezető technológiákkal ugrott egy-másfél évtizedet a jövőbe, méghozzá a felhőn keresztül: az elképzelés szerint a Peugeot Instinct teljes körű, kétirányú kapcsolatot létesít a felhasználó okostárgyaival, okosotthonával.

Peugeot e-Legend (2018)   

Nincs szebb annál a jövőképnél, amely a múltból táplálkozik. Ezt bizonyítja a Peugeot e-Legend hangos sikere: a rajongók aláírás-gyűjtésbe fogtak, hogy rábeszéljék a márka vezetését a hetvenes évek egyik legszebb európai autóját, a Peugeot 504 Coupét idéző elektromos túraautó sorozatgyártására. Hogy valóban megvalósul-e a kortalan luxuskupé, ma még nem tudni – abban mindenesetre joggal bízhatunk, hogy ahogy korábban oly sokszor, a Peugeot ezúttal is ráérzett a jövő legszebb trendjeire.



Kulcsszavak: design, formatervezés, Peugeot, tanulmányautó
 
Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit Peugeot Quartz - kivételes vezetési élmény a jövő crossoverében Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit A Hyundai Motor a 2014-es Genfi Autószalonon ünnepelte vadonatúj tanulmányautójának, az Intradónak a világpremierjét A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját A Volkswagen bemutatta a T-Cross Breeze tanulmányt Genfben A Volkswagen bemutatta a T-Cross Breeze tanulmányt Genfben Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem
 
Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

2020. június 29.
Az ABB és a Green.TV által kezdeményezett Elektromos Járművek Világnapja világszerte az e-mobilitás ünnepe lesz.
Részletek

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a jelenlegi és leendő elektromos jármű vezetői, valamint a helyi közlekedési hatóságok és flotta üzemeltetők kulcsfontosságú szerepére a fenntartható közúti szállítás és a mindenki számára elér-hető zéró-kibocsátású jövő megteremtésében.

Ezt a napot minden évben megtartják majd, hogy ezzel is megerősítést nyerjen, milyen fontos szerepe van a megbízható és gyors töltő- infrastruktúrának, az elektromos közműháló-zat fejlesztésének és a megújuló energiatermelés hálózatba integrálásának egy alapjaiban fenntartható közlekedési rendszer kialakításában.

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási Infrastruktúra-Megoldások globális üzletágának vezetője szerint:

„Szükségszerűvé vált egy új elektromos és fenntartható mobilitási modellre való áttérés. Az ABB Energetika divízió zéró kibocsátást célzó küldetésének része, hogy élen jár ennek az átmenetnek a megvalósításában. Az ABB örömmel vállal vezető partnerséget egy olyan világnapon, amely elismeri és méltatja az e-mobilitási megoldások fontosságát az egész világon.”

Az ABB egyedülálló villamosítási szakértelmével és az elektromos járművek töltési megol-dásainak globális piacvezetőjeként több mint 14 000 DC gyorstöltőt értékesített több mint 80 országban, és ezzel tökéletes iparági partnere az Elektromos Járművek Világnapjának.

Az ABB a fenntartható közlekedési megoldások nemzetközi elterjesztésében szerzett érdemei-ért nemrég vehette át a Global E-mobility Leader 2019 díjat.

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

Ade Thomas, a Green.TV médiavállalat alapítója hozzátette: „Örülök, hogy az ABB-vel együttműködve elindul egy izgalmas utazás egy fontos dátum intézményesítésére az e-mobilitás globális naptárában.   Az Elektromos Járművek Világnapja az e-mobilitás ünnep-napja lesz, ami alapvető eszköz és iránymutató a mindenki számára elérhető szén-dioxid-mentes közlekedés jövőjének népszerűsítésében.”

Az Elektromos Járművek Világnapja együttműködik az e-mobilitás területén tevékenykedő más partnerekkel és vezetőkkel is, hogy az első EV Világnapot egy világméretű mobilitási mozgalom első lépésévé tegyék.

A további partnerek között szerepel az elektromos járművek, és a hozzájuk kapcsolódó technológiák gyártója, a Mahindra Electric Mobility, a Liberty Charge, amely az Egyesült Királyság lakóövezeteiben az e- járművek utcai töltéséhez szükséges energiaellátást és háló-zati kapcsolódást biztosító infrastruktúrát támogatja, valamint a Volta Trucks, minden elekt-romos teherautó gyártója.

Mahesh Babu, az indiai székhelyű Mahindra Electric Mobility Limited ügyvezetője és vezér-igazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a Green.TV-vel együttműködve indítjuk útjára az Elektromos Járművek Világnapját, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a fenn-tartható mobilitás fontosságára, és hogy az ügyfelek világszerte az e-mobilitást mellett te-gyék le voksukat.”



Kulcsszavak: ABB, e-mobilitás, E-mobility, elektromos autó
 
Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? A vártnál jobban fogy a BMW i3-as A vártnál jobban fogy a BMW i3-as A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek
 
A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

2020. június 26.
Az új, tisztán elektromos tengelykapcsoló-működtető (clutch-by-wire) rendszert kifejezetten a Kia Hybrid 48V-os modelljeihez fejlesztették ki. Valós körülmények között az új rendszert használó Hybrid 48V-os hajtásláncok széndioxid-kibocsátása átlagosan 3 százalékkal csökken.
Részletek

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

A Kia Motors még több részletet hozott nyilvánosságra kifejezetten Hybrid 48V hajtásláncokhoz kifejlesztett intelligens kézi váltójáról, az iMT-ről (Intelligent Manual Transmission). A mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektromos tengelykapcsoló-kiemelő rendszerrel (clutch-by-wire) javul a hatásfok, csökken a fogyasztás és így az emisszió is. Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élvezete.

A hagyományos mechanikus, vagy hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés helyét az iMT-ben teljesen elektromos rendszer veszi át, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez igazítható. A belsőégésű motor, a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokottnál jóval korábban leállítható, például már gurulás közben (mindig a hajtáslánc, villanymotorként is működtethető, 48V-os generátora indítja újra, hangtalanul és gyorsan. Ettől önmagában is javul az összhatásfok, és csökken a CO2-kibocsátás (átlagosan 3%-kal, valós forgalmi körülmények között).

Lassítás közben a váltó a vezető által korábban bekapcsolt sebességfokozatban marad akkor is, amikor a motor leáll. A belsőégésű erőforrás a fék-, vagy a gázpedál lenyomására azonnal újraindul, illetve ez történik akkor is, ha a vezető gurulás közben kinyomja a kuplungot a visszakapcsoláshoz, hogy aztán újra gyorsíthasson.

Az iMT működése lépésről lépésre

• A vezető sebességben hagyja a váltót, miközben leveszi a lábát a gázpedálról, hogy lassítson (például egy kereszteződés előtt)

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

• A váltó a vezető által korábban bekapcsolt fokozatban marad, az autó lassul (motorfék), miközben az iMT számítógépe leállítja a motort és kiemeli a tengelykapcsolót

• Az autó, álló motorral, és nyitott kuplunggal lassul tovább (így a benzines, vagy a dízelmotor motorfék hatása nem érvényesül, azaz tovább gurulhat; a mozgási energia jobban hasznosul)

• Ha a vezető ilyenkor a gázra lép, mert gyorsítani szeretne, vagy kinyomja a kuplungpedált, hogy visszakapcsoljon, a 48V-os villanymotor-generátor azonnal újraindítja a belsőégésű gépet

• A 48V-os villanymotor-generátor segít összehangolni a motor fordulatszámát a váltóéval (a vezető által választott sebességfokozattól függően), így az újraindulás mindig rángatásmentes és gyors

• A bekapcsolt sebességfokozattól függően, bizonyos sebesség alatt, a motor mindenképpen újraindul, és a kuplung önműködően zár, hogy az autó nehogy lefulladjon

A Kia új iMT sebességváltóját a Hyundai Motor Europe műszaki központjában fejlesztették, a németországi Offenbachban; a projekt vezetője a hajtáslánci fejlesztéseket irányító Dr. Michael Winkler volt. Az iMT-ről elmondta: “Folyamatosan hajtásláncaink hatásfokának javításán, teljesítményének emelésén dolgozunk, az iMT-vel is ez a célunk. A hagyományos vagy a duplakuplungos automaták nagyon jók, és sokan kedvelik is őket, de európai vásárlóink egy része különösen ragaszkodik a kézi sebességváltáshoz. Az iMT-t a villamosított hajtásláncok iránti igények növekedése hívta életre, így születtek meg a klasszikus, kézi váltós Kia lágyhibridek. Hajtásláncaink villamosítása átfogó feladat, az új iMT, és a “clutch-by-wire” tökéletesen illik a fejlesztési folyamatba.”

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

Mint egy hagyományos kézi váltó

Bár az iMT-ben nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között, használatában nincs semmi különleges: pont úgy kell kezelni, mint a hagyományos kézi váltókat. A kuplungpedál működése is a megszokott, bár mechanikus kapcsolat híján az elektromechanikus működtetéssel sokkal egyszerűbb lehet például az elindulás.

Az iMT a Kia új könnyű hibrid hajtáslánc-párosában debütál: az ‘EcoDynamics+’ Ceedekben az új 1.6 literes CRDi dízelhez kapcsolódik, a Rio ugyanilyen változataiban pedig a 2020 harmadik negyedévében piacra lépő 1.0 literes T-GDi benzineshez. Az iMT később a Kia más Hybrid 48V-os modelljeiben is megjelenik, és még idén új motorok is érkeznek a kínálatba.

Kulcsszavak: fejlesztés, kia, mild-hibrid
 
Bemutatták Amerika legújabb rendőrautóját Bemutatták Amerika legújabb rendőrautóját 2014-től új Ikarus buszokon utazhatunk a fővárosban 2014-től új Ikarus buszokon utazhatunk a fővárosban A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán A Continental bemutatja a magas szinten automatizált vezetés jövőjét az autópályán A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását A Bosch a CES-en mutatja be a digitális napellenzőt, amely okosan óvja az autóvezetők látását
 
Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

2020. június 26.
Ebben az évben biztosan nagyobb megfontolást igényel majd, hogy hova menjünk nyaralni. A vírushelyzet enyhülésével ugyan megnyílnak a határok, de a járványt kordában tartó rendelkezések egy része még mindig érvényben van vagy gyorsan változik.
Részletek

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Az autó kézenfekvő alternatíva, ugyanakkor a megnövekedett autósforgalom és a határátlépés szigorúbb feltételei okozhatnak kellemetlen perceket. Ha kellően előrelátóak vagyunk, mégsem kell lemondani az élményről!

Egy autós nyaralás igazi izgalmakat ígérhet. Ha saját járművünk van, akkor nincsenek kötelező útvonalak, bármikor elkalandozhatunk menet közben, vagy olyan helyeket barangolhatunk be, ahova csak kevesen jutnak el. Ráadásul gépkocsival a tengerpartot is elérhetjük néhány óra alatt, ha nem akarunk messze menni egy kis mediterrán hangulatért. A Magyar Turisztikai Ügynökség kutatása szerint a járványnak köszönhetően átalakulnak a magyarok nyaralási preferenciái, inkább rövidebb utakra indulnak majd, és azt is a nyár második felében. Ehhez csatlakozik a Reacty Digital friss felmérése is, amelyben a megkérdezettek körülbelül fele csak néhány napra menne nyaralni, többnyire belföldön. A külföldi utazást tervezők között Horvátország, Ausztria, Olaszország és Görögország a leginkább kedvelt célpontok.

Hiába gondoljuk azt azonban, hogy autóba pattanva bármikor nekivághatunk a túrának, hosszabb utazásra akkor is érdemes alaposan felkészülni, ha négy keréken indulunk el. „Nem várt problémák bármikor adódhatnak, de sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat, ha a járművünket és a hozzá tartozó papírokat alaposan átnézzük az utazás előtt.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Olyan egyszerű dolgokról beszélünk, mint például az olajszint mérése, a fékpróba, vagy a kopás és a légnyomás ellenőrzése az abroncsok esetében. Egyszerűbb és olcsóbb is időben gondolkozni, mint később a bajt elhárítani!” – nyilatkozta Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője.

Indulásra felkészülni!

A szakértő szerint érdemes szisztematikusan átvizsgálni az autó műszaki állapotát. A legtöbb dolgot magunk is ellenőrizhetjük, komolyabb probléma esetén kell csak szerelőhöz fordulni.

•    Először vizsgáljuk át, hogy előírás szerint működnek-e a fényszórók, irányjelzők, fékek, megfelelőek-e a folyadékszintek.

•    Folytassuk a futómű ellenőrzésével, mivel a futómű és a felfüggesztés állapota jelentősen befolyásolja a gépkocsik menettulajdonságait. A hibás beállítás ráadásul gyorsan tönkreteheti az abroncsokat: ezt a gumik féloldalas kopása jelzi. Ebben gyors segítséget nyújt a Hankook, hiszen a vállalat nyári abroncsaiban a futómű helyes beállításának ellenőrzésére szolgáló kopásjelzők vannak beépítve.

•    Bár már minden bizonnyal felkerültek a nyári abroncsok a járműre, de ha még a téli bakancsok vannak fent, jobb lecserélni nyaralás előtt.  A nyári abroncsok gumikeveréke sokkal keményebb, és mintázatuk nem, vagy csak minimálisan lamellázott. Jóval magasabb üzemi hőmérsékletre tervezik őket, minden fontosabb paraméterük a száraz/vizes aszfalton való tapadást és a menetstabilitást szolgálja. A balesetmentes nyári vezetéshez ez elengedhetetlen.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

•    Magukat a gumiabroncsokat is vizsgáljuk meg alaposan: a legfontosabb a kopás és a légnyomás ellenőrzése. Ha a gumiabroncs elhasznált, akkor vízen már nem tapad megfelelően. Nyáron a legtöbb problémát a vizes utak jelentik. Az aszfaltról leázott fékpor, gumipor és a lecsapódott kipufogógáz csúszós, habos bevonatot képeznek. Ezt idővel lemossa az eső, de amint elered az eső, számítani kell rá. A megfelelő vizes tapadást a gumikeveréken kívül a kellő profilmélység biztosítja, ami 3mm alatt már nem biztonságos (aquaplaning). A profilmélységet az abroncsokba beépített indikátorok segítségével is ellenőrizhetjük (1,6mm), de filléres tétel egy műanyag profilmélység mérő.

•    Az optimális guminyomás beállításánál kövessük a járműgyártó által előírt értékeket, például nézzük meg a vezető ülés melletti „B” oszlopra ragasztott matrica iránymutatását, vagy a tanksapka fedél belső oldalát.

•    Ha minden útra kész, mozgassuk az abroncsokat és a felfüggesztést egy rövidebb úton. Így még indulás előtt megtalálhatjuk azokat a rejtett hibákat is, amelyeket az ellenőrzés során nem vettünk észre.
Hegyen-völgyön át

A különböző terepviszonyok más-más felkészültséget, vagy akár abroncstípust is igényelhetnek, főleg akkor, ha extrémebb kalandokban gondolkodunk, mint például egy hegyi túra.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Csak hiánytalan és hibátlan felszereléssel induljunk el, legyen nálunk emelőszett, pótkerék vagy javítókészlet, elsősegély láda, vontatókötél és vontatószem, valamint elakadásjelző háromszög, hogy az egyszerűbb hibákat magunk is elháríthassuk.

Mielőtt elindulunk, ellenőrizzük, hogy fel van-e fújva a pótkerék vagy teljes-e a defektjavító készlet! Amennyiben van a kerekeken kerékőr, a leszedőfejét se felejtsük otthon. Ha útközben defektet kapunk és a kerékcsere elkerülhetetlen, a legfontosabb, hogy megőrizzük a higgadtságunkat. Mint mindig, ilyenkor is első a biztonság. Kormányozzuk az autót a lehető legbiztonságosabb helyre, és jól látható helyre tegyük ki a háromszöget. Az utasokat is tereljük biztonságos helyre a kerékcsere idejére, a gyerekeket pedig egyetlen percre se hagyjuk felügyelet nélkül. Jó választás a defekttűrő abroncs, amely légvesztés esetén is tovább használható (80km távolságig, maximum 80 km/h sebességgel). Így megőrizhetjük mobilitásunkat akár az oldalfal sérülése esetén is. Ezután viszont a sérült abroncsot újra kell cserélni.

Aki nemzetközi utakon szeretne autózni a nyáron, készítsen útitervet! Nem mindegy, hogy hány országon kell áthaladni az úticélig, ugyanis most országonként változhatnak a belépésre vonatkozó szabályok. A rendkívüli intézkedések miatt különösen fontos, hogy rendelkezzünk a megfelelő igazolásokkal. Ráadásul a fokozott ellenőrzés miatt megnövekedhet a várakozási idő is a határon. Nézzük meg, hogy működik-e a klíma, mindig legyen nálunk kellő mennyiségű víz, elemózsia. Ha gyerekekkel utazunk, akkor tervezzünk be több megállót, szánjunk időt az út közben megnézhető látványosságokra is.

Bár az idei nyár egy kicsit más lesz, mint az előzőek, de ha körültekintően járunk el, akkor az élmény ugyanolyan felejthetetlen lehet.


Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, közlekedésbiztonság
 
Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni A Toyota a 2010-es évek közepén automatikus vezetéstechnológiákkal működő, fejlett vezetéstámogató rendszert mutat be A Toyota a 2010-es évek közepén automatikus vezetéstechnológiákkal működő, fejlett vezetéstámogató rendszert mutat be A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói Goodyear Truck Race abroncsokon futnak a most kezdődő Kamion Európa-bajnokság autói
 
Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

2020. június 26.
Új Audi szabadalom a kerékjárati ívek szegélyében található, a levegő átáramlását biztosító légbevezető csatornával illetve teljesen zárt padlólemez és állítható hűtőrács lamellák az e-tron S modellek kínálatában.
Részletek

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az aerodinamika kulcsfontosságú tényező, különösképpen a tisztán elektromos hajtású autók világában. Intelligens technológiai újdonságaival az Audi sportos SUV kupéja figyelemreméltóan alacsony értékű, 0,26-os légellenállási együtthatót tudhat magáénak. A kifinomult aerodinamikai koncepció számos innovatív, részletesen kidolgozott megoldást vonultat fel.

Az elektromos hajtású S modellek erejét kívülről sportos részleteik teszik egyértelművé, így például a kerékjárati ívek szegélyei, amelyek 23 milliméterrel szélesebbek mindkét oldalon az alapmodellben található megoldásnál. A feltűnő dizájn lényegét a kifejezetten új technológiára épülő aerodinamika adja. Az SUV kupé gyorsan ereszkedő tetővonala tovább javítja a légellenállási együtthatót a testvérmodellel összehasonlítva. A csomagtartó fedélen található légterelő perem pedig különösen hatékonyan javítja az autó hátsó részén a légáramlás irányát.

Légáramlás optimalizálás az első kerekeknél: légfüggönyök és a kerékjárati ívek szegélyein átáramló levegő

Az első kereknél történő légáramlás szabályozása kulcsfontosságú eleme az aerodinamikai elgondolásnak. Az elől található oldalsó légbeömlők – a légfüggönyök – egy, a kerékjáratban található csatornán keresztül vezetik a levegőt, így optimalizálva a kerekekhez és a jármű oldalához jutó légáramlást. A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő légáramlás ugyanezt a célt szolgálja: a kiszélesített szegély elülső részében található kivágásokban keskeny, vízszintes rácsok gondoskodnak a levegő vezetéséről úgy, hogy az a kerékjárat zavaró légörvényeit körbe zárja.

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Ennek eredményeképpen „tisztább” légáramlat érkezik a jármű oldalához és az áramlási veszteség is csökken. A 20 col peremátmérőjű kerekek kialakítása illetve a gumiabroncsok oldalának mintázata is ennek megfelelően lett optimalizálva.

A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő levegőáramlás révén az Audi feloldotta a két cél között feszülő ellentmondást: sikerült egyszerre biztosítani a kiemelkedő aerodinamikát és a sportos megjelenést. A négykarikás márka most először alkalmazza ezt az innovatív, szabadalmazott megoldását a tömeggyártásban. A jövőbeni Audi e-tron S Sportback légellenállási együtthatója eléri majd a 0,26-os értéket, míg az Audi e-tron S esetében ez 0,28-ra adódik.

Virtuális külső visszapillantó tükrök OLED kijelzővel a belső térben

A hagyományos tükrökkel összehasonlítva a karcsú virtuális külső visszapillantótükrök tovább javítják a légellenállási együtthatót. Közel annyit javítanak a modell aerodinamikáján, mint a kerékjárati íveken át történő légáramlás és segítségükkel közel három kilométerrel javul a WLTP ciklus szerint mért hatótávolság. A virtuális külső tükrök a világon elsőként szintén a négykarikás márkánál jelentek meg és az Audi e-tron quattro (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6-22,4 (WLTP); 24,3-21,0 (NEFZ); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) modellnél már a sorozatgyártásan is megjelent az újdonság. Lapos tartóik végén kisméretű kamera működik, melyek képe digitálisan feldolgozva a műszerfal és az ajtókárpit átmeneténél elhelyezett, kontrasztos OLED-kijelzőkön jelenik meg. Autózhatunk akár autópályán, kanyarodhatunk vagy parkolhatunk, a látómező minden közlekedési helyzethez alkalmazkodik.

A jövő e-tron S modelljeinek kifinomult aerodinamikai koncepciója tovább folytatódik a jármű padlólemeze alatt. Itt a spoiler elemekkel ellátott burkolat egyértelműen irányítja a levegő áramlását a jármű körül. A padlólemezt illetve a nagyfeszültségű akkumulátort védő alumíniumlemezt is burkolat fedi.


Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az alapkivitelben rendelkezésre álló adaptív légrugózás (adaptive air suspension) – a csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás – tovább javítja a légellenállási tényezőt, nagy sebesség mellett ugyanis akár 26 milliméterrel is lejjebb engedi a karosszériát a normál magassághoz képest, mégpedig két fokozatban. Rögzítőcsavarjai körül a golflabdákéhoz hasonló, körkörös mélyedést („dimple”) alakítottak ki a tervezők, amelyek a teljesen sík felülethez képest is könnyebb légáramlást biztosítanak.

A hőmérséklet szabályzás része: az állítható hűtőrács lamellák

Az állítható lamellákkal bíró hűtőrács fontos részegység, amely egyben a hőmérséklet szabályozás központi irányításáért is felel. Ez egy, a Singleframe hűtőrács mögötti keretből és két, két elektromos működtetésű zsaluszerkezetből áll. 48 és 160 km/órás sebesség között ezek általában zárt állásban vannak, így a levegő gyakorlatilag örvénylés nélkül áramlik a motorháztető felett. Amennyiben a légkondicionáló rendszer vagy a hajtásrendszer egységeinek több hűtőlevegőre van szüksége, a zsaluszerkezetek fokozatosan kinyitnak. A hidraulikus fékek különleges helyzetekben történő extrém igénybevétele esetén az állítható hűtőrács lamellák két csatornát nyitnak meg, amelyek a levegőt az első kerékjáratokhoz vezetik. Szükség esetén a hűtőventillátor is bekapcsol.

Akár 973 Nm nyomaték: innovatív hajtás koncepció három elektromos motorral

A jövő e-tron S modelljei kiemelkedő aerodinamikai jellemzőik mellett különleges teljesítményükkel tűnnek ki. Az Audi e-tron modellkínálatának két új zászlóshajója három elektromos motort használ, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen található. Ezek együttesen 370 kW teljesítményre képesek és nyomatékuk eléri a 973 Nm-t. Az S modellek mindegyike álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre. Intelligens hajtásvezérlésük új szintre emeli a jármű biztonságát és dinamikus kezelhetőségét. Az elektromos összkerékhajtás mellett rendelkezésre áll az elektronikus nyomatékszabályozás is, aktív és változó arányú nyomatékelosztással a hátsó tengelyen.
Kulcsszavak: audi, e-tron, suv
 
Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen
 
Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

2020. június 25.
Megújított külső forma, hogy még magabiztosabb megjelenést kölcsönözzön a nagy teljesítményű kompakt szabadidő autónak (SUV).
Részletek

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

Az új CUPRA Ateca 2020 célja, hogy a legdinamikusabb teljesítményt biztosítsa a márka szellemiségét megtartva, de ugyanakkor az autózás újabb szintjét is jelenti annak érdekében, hogy megfeleljen az egyre igényesebb piac követelményeinek.

A CUPRA Ateca volt az első, amely saját márkanév alatt került piacra, és amely egyedülálló ajánlatot jelentett a piacon, mert a prémium gyártókon kívül ez a legnagyobb teljesítményű szabadidő autó. A pontosság, a sportosság, a gyakorlatiasság és a csábító formatervezés keveréke a gépkocsit csodálatos egésszé tette. Ezeket a tulajdonságokat most még tovább javították, hogy ez az autó még jobb ajánlatot jelentsen.

„A CUPRA Ateca jelentette a márka belépését egy új szegmensbe, és az autó nagyon sikeressé vált, 2019-ben több mint 10 000 darabot értékesítettek belőle, és ez lehetővé tette, hogy a CUPRA erősítse  pozícióját az Ateca családon belül: részesedése  a kínálaton  belül 15%" - mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

"A nagy teljesítményű szabadidő autó (SUV) volt a kulcsa annak, hogy a CUPRA évről évre 72% -os növekedést érjen el. A hajtóerőt olyan fejlett piacok jelentik, mint Németország, Franciaország és Svájc, és ide sorolható a tavalyi év végén a modellnél Mexikóban megvalósult komoly növekedés is.”

Az új CUPRA Atecát a márka barcelonai központjában tervezték és fejlesztették ki, és Kvasiny-ban (Cseh Köztársaság) gyártják majd.

Az új CUPRA Ateca 2020-at úgy fejlesztették ki, hogy a legjobb teljesítményt biztosítsa a kompakt szabadidő autó (SUV) szegmensben a prémium gyártókon kívüli kínálatban. Az új CUPRA a jármű első piaci megjelenésekor létrehozott alapokra épült.

Az új fejlesztéseknek köszönhetően az autó vonzerejének nőhet, így egy olyan gépkocsi kormánya mögött foglalhatunk helyet, amelyik egy szabadidő autó (SUV) gyakorlatiasságát kínálja, a hagyományos nagy teljesítményű autók vezethetőségével és kezelhetőségével, vagyis a vásárlók az életmódjukhoz tökéletesen illeszkedő, kompromisszumok nélküli gépkocsit találhatnak.

A CUPRA Ateca magasabb széria felszereléssel rendelkezik, beleértve a kagyló üléseket, a 19 ´´-os CUPRA könnyűfém felniket, a DCC felfüggesztést és progresszív kormányzást.

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

A választható eszközök változatos listáján megtalálhatók az új könnyűfém felnik, a színeken át a belső tér opciós lehetőségei, az új CUPRA kormánykerék a motor indítóval és az üzemmód választógombbal, valamint az Akrapovič kipufogó rendszer, melyekkel az ügyfelek változatosan állíthatják össze a CUPRA Atecát annak érdekében, hogy az a legjobban feleljen meg egyéni stílusuknak.

Ám az új CUPRA Ateca nem feledkezik meg a gyökereiről, a márka réz jelvényét viselő gépkocsik esetében elengedhetetlen teljesítményről és dinamikus tulajdonságokról sem.  A hétsebességes DSG sebességváltóval szerelt 2,0 literes, 300 lóerős TSI motor elegendő lendületet és energiát biztosít minden lelkes rajongó számára, ugyanakkor kifinomultabb és elegánsabb utazást is képes biztosítani, ha szükséges.

Egyedi kialakítását a 4Drive összkerékhajtású rendszer és a DCC dinamikus alvázrendszer segíti, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügyfek a jármű “viselkedését” is a saját igényeikhez igazítsák.

De a mai világ nemcsak arról szól, hogy a gépkocsi az úton adja le teljesítményét, hanem vannak más igények is, amelyeket teljesíteni kell. Az új CUPRA Ateca 2020 új szintet képvisel a biztonság területén, és integrálja a gépkocsivezetőt segítő legfejlettebb rendszereket, annak érdekében, hogy az utasokat megkíméljék a balesetektől.

Ahogy a világ egyre inkább digitalizálódik, a CUPRA Ateca is újabb szintű összekapcsolhatóságot biztosít, amely segíti a vezetőt vagy az utasokat a kapcsolattartásban, függetlenül attól, hogy merre visz az útjuk. Az autóban hozzáféréssel rendelkeznek mind a jármű belterében lévő intelligens eszközökhöz, mind a jármű specifikus online szolgáltatásaihoz.

Az új CUPRA Ateca az iparágban hagyományos dolgok meghaladásával érkezik, új szinttel és tartalommal bővítve a nagy teljesítményű kompakt szabadidő autó (SUV) meghatározását. Egy autó, melyet a lelkes rajongóknak és a mindennapi ügyfeleknek szánnak, középpontban a CUPRA értékeivel.

Kulcsszavak: bemutató, Cupra, CUPRA Ateca, suv, új modell
 
A Citroen feltekeri a hangerőt! A Citroen feltekeri a hangerőt! Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 181 - 190