Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 181 - 190
Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

2019. október 02.
Öt százalékkal csökkent a személyautó-gyártás az idei első fél évben az egy évvel korábbihoz képest, a globális autóipari beszállítói piacon erre az évre az átlagos, kamatok és adók levonása előtti nyereség (EBIT) 6 százalék körül várható, ami a legalacsonyabb szint lenne 2012 óta - áll a Roland Berger és a Lazard tanácsadó társaságok által készített tanulmányban.
Részletek

Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

A kutatás mintegy 600 globális autóipari beszállító főbb teljesítménymutatóit elemezve mérte fel az iparág jelenlegi helyzetét, az uralkodó trendeket és kihívásokat.

A Roland Berger keddi közleménye szerint a csökkenő termelés mögött leginkább a kínai autópiac gyengélkedése és a globális gazdasági lassulás áll, emellett a piac az elektromobilitás előretörése miatt több strukturális változással is szembesül. A nemzetközi kereskedelmi feszültségek és az autógyártóknál bejelentett költségcsökkentési programok tovább erősítik a nyomást.

Az elmúlt években Kína volt a globális autóipar növekedésének motorja, de az Egyesült Államokkal szembeni kereskedelmi konfliktus jelentősen megváltoztatta a piaci feltételeket. A személyautó eladások például kétszámjegyű mértékben csökkentek a távol-keleti országban 2019 első felében az előző év azonos időszakához képest.

A közlemény idézi Schannen Frigyest, a Roland Berger magyarországi ügyvezetőjét, aki kifejtette: az előrejelzések pozitívak voltak, ezért sok autóipari beszállító növelte kapacitásait, de most van olyan gyártó is, amelynél az újonnan létrehozott kapacitások 60-70 százaléka kihasználatlanul áll.


Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

A tanulmány szerint a megváltozott környezetben a beszállítóknak érdemes lépéseket tenniük, hogy hosszú távon megfelelő pénzügyi mozgástérrel rendelkezzenek, mert a romló piaci környezetben várhatóan egyre nehezebb lesz tőkéhez jutni. Sok befektető eleve elkerüli a ciklikus autóipart és a pénzintézetek is egyre szigorúbban finanszíroznak, ami főleg a kevésbé tőkeerős cégeket hozza nehéz helyzetbe. Az összeolvadások és felvásárlások száma is csökken idén az autóbeszállítók piacán.

A beszállítóknak azért is fontos a pénzügyi rugalmasság, hogy ki tudják használni az autóipar főbb trendjeinek előnyeit, például a digitalizációt, az új mobilitási üzleti modelleket, az önvezető autókat és az elektromobilitást - olvasható a közleményben.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműipar, tanulmány
 
A Jurid®bemutatta a teljes Alfa Romeo Giulia termékkörön használt eredeti fékberendezést A Jurid®bemutatta a teljes Alfa Romeo Giulia termékkörön használt eredeti fékberendezést Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka
 
Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

2019. október 01.
A Toyota és a Subaru megállapodott egy új üzleti és befektetési szövetség létrehozásáról azzal a céllal, hogy tovább erősítsék hosszú távú partnerségüket.
Részletek

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

A Toyota eddig 16,8%-os részesedéssel bírt a Subaruban, és néhány hónappal ezelőtt bejelentették, hogy a nagy sikerű Toyota GT86 – Subaru BRZ modellpáros után közösen fejlesztenek ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt is, közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz. A projekt során a két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva ezt követően a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. A mostani bejelentés szerint ugyanakkor tovább mélyül a két autógyártó közötti partnerségi kapcsolat: a Subaru a Toyota társult vállalatává válhat.

A két japán autógyártó közötti korábbi, 2005-ben aláírt üzleti együttműködésről szóló megállapodásban foglaltak szerint a Subaru foglalkozott Toyota járművek gyártásával, illetve a Toyota szállított járműveket a Subarunak. Emellett közösen végezték a hátsókerékhajtású Toyota GT86 és Subaru BRZ sportkocsi modellek fejlesztését is. Az autóiparban történt hatalmas változások mellett – miközben reagálni kell az újfajta CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) területek megjelenésére is – a Toyota és a Subaru idén júniusban bejelentette, hogy megállapodtak egy akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) szánt padlólemez és egy BEV-modell közös fejlesztéséről.


Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

Mindkettőnél a Subaru összkerékhajtási technológiáit és a Toyota elektromos járműtechnológiáit alkalmazzák majd. A jelenlegi, évszázadonként egyszer előforduló, mélyreható átalakulás időszakában a Toyota és a Subaru célja az, hogy kapcsolatuk erősítése és kapacitásaik összehangolása révén dolgozzanak együtt, illetve hogy még jobb autókat készítsenek, mint amilyeneket eddig külön-külön gyártottak. Kapcsolatuk elmélyítése érdekében – a két márka identitásának tiszteletben tartása mellett – megállapodtak abban, hogy a Toyota növeli tulajdonrészét a Subaruban, és a Subaru is vásárol Toyota részvényeket.

Az új szövetség keretében megvalósuló tőkebefektetés

Subaru részvények vásárlása a Toyota által: olyan mennyiségű részvény beszerzése, amennyivel a Toyota összesen 20 % szavazati jogot szerez a Subaruban (a 2019. március 31-i állapot szerint ez 24.289.500 Subaru részvény volt, ami 3,17 % szavazati jognak felel meg). A ma bejelentett, tervezett részvényvásárlás alapján a Toyota által megvásárolandó újabb részvényekkel a Toyota 16,83 % szavazati joga a Subaruban elérné a legalább 20 %-ot, ami által a Subaru várhatóan a Toyota társult vállalatává válik.

Toyota részvények vásárlása a Subaru által: akkora pénzösszegnek megfelelő részvénycsomag (akár 80 milliárd jen értékű) vásárlása, ami ahhoz kell, hogy a Toyota megvásárolhassa a a fent leírtak szerinti Subaru részvényeket.

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

„Az évszázadonként egyszer megtapasztalható, mélyreható átalakulás időszakában – még akkor is, ha a CASE megváltoztatja az autókat – a vezetés élvezete szerves része marad az autóknak, én pedig úgy gondolom, hogy ezt továbbra is meg kell őriznünk. Én magam is rallyversenyző vagyok, és az Imprezával végzett edzések eredményeként átélhettem a Subaru összkerékhajtási technológiájának csodáját. Eközben mi a Toyotánál mindent elkövetünk, hogy a Rally Világbajnokságon - egyebek mellett - összkerékhajtási technológiáinkat is tökéletesítsük. Vállalataink, melyeknek fő célkitűzése az élvezetes autóvezetés élménye, most szeretnék feltárni a még jobb autók gyártásának lehetőségeit. Olyan autókat szeretnénk alkotni, amelyek megfelelnek a CASE-korszak igényeinek. Ennek érdekében mélyítjük el kapcsolatunkat és ötvözzük erősségeinket.” – fogalmaz a mai megállapodással kapcsolatban a Toyota elnöke, Akio Toyoda.

„Vállalatunk és a Toyota immár 14 éves múltra visszatekintő szövetsége különböző területekre terjed ki. Ilyen például a termékfejlesztés, a gyártás és az értékesítés, valamint a munkaerő-csereprogramok sikere. Azzal, hogy kapcsolatunkat még egy lépéssel továbbvisszük és kölcsönösen tökéletesítjük technológiáinkat, magasabb szinten leszünk képesek megfelelni a CASE igényeknek és egyéb elvárásoknak. Arra törekszünk, hogy egyre jobb autókat gyártsunk. Az új megállapodás tovább erősíti azt az élményt is, amit a Subaru szlogenje így fogalmaz meg: ´Élvezet és nyugalom.’ Meggyőződésem, hogy vásárlóink imádni fogják a végeredményt." – teszi kozzá a Subaru elnöke, Tomomi Nakamura.


Kulcsszavak: autógyár, együttműködés, elektromos, hibrid, subaru, toyota
 
Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa
 
Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

2019. október 01.
Az idén 30 éves Duna Autó történetében több mérföldkövet is találhatunk. A legutóbbi, hogy nemrég megnyitotta kapuit a Haszongépjármű Centrum, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg az ágazat célközönsége. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába.
Részletek

Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Vissza a gyökerekhez

A Duna Autó Zrt. története 30 évvel ezelőtt a Mitsubishi kisteherautók értékesítésével és szervizelésével kezdődött, majd ehhez megkapták a Volvo teherautók márkaszerviz-jogát is. Az azóta eltelt időben a mérleg nyelve inkább a személygépkocsik forgalmazása és karbantartása felé billent át, de a portfólióban mindig helyet kaptak a különböző márkák haszongépjárművei is.

„A teljes hazai gépjárműpiac megközelítőleg 15%-át teszik ki a kishaszon-gépjárművek. A mi esetünkben ez a szám összetettebb, mert a forgalmazott 18 márka közül haszongépjárműben csak 8 márkánk érintett” – árulta el Ambrózi Csaba, a Duna Autó Zrt. B2B üzletágának vezetője.

A Fiat, Peugeot, Renault, Dacia, Nissan, valamint Mitsubishi modelljei mellé 2018 tavaszán újra csatlakozott a Kamaz teherautó. Az Autóváros nem csak egyszerű forgalmazója, hanem importőre is a márkának, amely jelenleg kettő és háromtengelyes kivitelben, négyféle hajtásképlettel kapható.  A praktikus, kimagasló terepjáró képességű, és kedvező ár-érték arányú nagyhaszon-gépjármű elsősorban az útépítés, vasútépítés, erdőgazdálkodás, bányászat és egyéb speciális felhasználási területeken nyújthat kézenfekvő megoldást.
Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

A 30. születésnapját többek között azzal is ünnepelte az óbudai vállalat, hogy egy új márkát vett be portfóliójába. A Giotti Victoria mini-teherautó egy kínai-olasz kooperáció terméke, amely európai értékesítése már nagyban zajlik. Egyszerű, ugyanakkor praktikus kialakítás jellemzi, amivel az eddig kielégítetlen vevői igényeknek szeretne megfelelni a Duna Autó a hazai kishaszon-gépjármű piacon.

„A Giotti Victoria modellek 80 vagy 100 lóerős szívó-benzinmotorral szereltek, hátsókerék hajtásúak, és szimpla vagy duplakabinos, (akár billenő) platós kialakításban érhetőek el. Főként városi használatra ajánljuk, ahol a modern dízelmotorok nehezen üzemeltethetők” – jellemezte az új márkát Ambrózi Csaba.

Ön tudja mire, A Duna Autó tudja mit

Az Autóváros eddig is egyedülállónak számított a magyar autópiacon – nemcsak az általa forgalmazott 18 márkának, és üzemeltetett 21 márkaszerviznek köszönhetően, hanem komplex szolgáltatáscsomagja miatt is. Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató szerint épp ezért döntöttek úgy, hogy a piaci rést megcélozzák a haszongépjármű piacon is. „A Haszongépjármű Centrum megnyitásával az volt a célunk, hogy az általunk forgalmazott haszongépjárművek egyszerűbben, centralizáltan elérhetők és összehasonlíthatók legyenek.


Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Ezért cégünk Zay utcai főbejáratánál kialakítottunk egy bemutató területet, ahol az érdeklődők ízelítőt kaphatnak a haszongépjármű-kínálatunkból, de a telephelyen a különböző gyártmányok variánsai is megtekinthetők. Az ügyfeleket dedikált, haszongépjárműre specializálódott kolléga várja, aki egy személyben minden gyártmány esetében információval tudja ellátni a potenciális vevőket. Az ügyfélnek így nem kell 3-4 kereskedést felkeresni, minden tájékoztatást megkap egy helyen, amivel időt, és nem utolsó sorban pénzt spórolhat.”

A Duna Autó Haszongépjármű Centruma elsősorban új és tesztautók értékesítésével foglalkozik, míg a használtautó értékesítést a vállalaton belül a központosított DAS WeltAuto részleg látja el. A Kamaz esetében a szerviztevékenységet külső partner biztosítja, míg a többi márka modelljeinek karbantartását, javítását a cég látja el óbudai telephelyén. A Duna Autó szakemberei vállalják a kiválasztott autók felépítményezését is, emellett pedig segítenek a legkedvezőbb finanszírozási és biztosítási ajánlatok kiválasztásában, hogy az ügyfelek minél előbb munkára kész járművet kaphassanak kézhez.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, haszongépjármű, márkakereskedés
 
Európa legjobbjai között a Koto Autóház Európa legjobbjai között a Koto Autóház 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt Minden, ami haszongépjármű – egy helyen Jó évet zárt a Volkswagen Haszonjárművek Magyarországon Emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma az EU-ban Emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma az EU-ban Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi?
 
A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

2019. október 01.
Különleges eljárással kékített fabetétek teszik nagyon különlegessé, és nagyon japánná a Lexus IS különkiadását.
Részletek

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

Az egyik legősibb japán kézműves szakma és a szamurájok kultúrája egyaránt életre kel azokban a különleges kivitelű Lexus IS szedánokban, amelyek a napokban jelennek meg a márka japán kereskedéseiben.

A japán kékfestés  több évszázados hagyománnyal rendelkezik. Az 1600-as évektől fogva szigorú törvények szabályozták a köznép által viselhető ruházatot, beleértve annak színét is. A kék az engedélyezett kevés tónus egyike volt, és mivel a japán indigó (Polygonum tinctorium, más néven Persicaria tinctoria) könnyen kezelhetőnek bizonyult, használata hamar elterjedt a társadalom szélesebb rétegeiben. Miután felfedezték a növény gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatásait, különösen keresetté váltak a kék kelmék, nem utolsósorban a szamurájok körében, akik előszeretettel hordták azt páncélzatuk alatt. Egyes források szerint az indigó részlegesen tűzállóvá is tette a vele átitatott szövetet, ami ugyancsak fokozta keresettségét.

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

A Lexus kézműves mesterei a Kachiiro-kék árnyalatot választották az új, exkluzív belső téri felületek elkészítéséhez. Az alapot a természetes diófa adja, amelyet egy 120 évvel ezelőtt alapított fegyverműves dinasztia rangidős mestere kézzel munkál meg: egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy milyen technikával vágja méretre, illeszti össze és polírozza tökéletesen simára a kormánykerék karimájánál, illetve az ajtókárpit és a műszerfal betéteinél felhasznált faelemeket.

A gyártás utolsó fázisa a festés. A fapanelek négy, egymást követő rétegtől nyerik el különleges ragyogásukat. Magától értetődően az egész folyamatot aprólékos kézi munkával hajtják végre. A Lexus Takumi mesterei például olyan speciális alapozó réteget alkalmaznak, amely fokozottan karcállóvá teszi a felületet. Az alkalmazott festékrétegek ezáltal 50 százalékkal vékonyabbak lehetnek, így jobban érvényesül a fa természetes textúrája – a különbség nemcsak látható, de tapintható is! Az indigó kettős színvilágát néhány mikron vastagságú alumínium réteg teszi még hangsúlyosabbá.


A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

Ahogy a Lexustól már megszokhattuk, az évszázados tradíciókat felélesztő kézműves technikák a legmodernebb XXI. századi technológiákkal találkoznak a márka autóinak fedélzetén. Az IS két benzinmotoros verziója, az Európában IS 200t néven forgalmazott IS 300 és a 3.5 literes V6-os szívómotorral szerelt IS 350 mellett a 4,9 literes átlagfogyasztású, 223 lóerős rendszerteljesítményű IS 300h öntöltő hibrid is elérhető ezzel a történelmi ihletésű, utánozhatatlanul japán optikai csomaggal, amelyet azonban egyelőre csak otthon, Japánban forgalmaz a Lexus, globális piacra kerüléséről később döntenek.


Kulcsszavak: járműipar, Lexus IS, új modell
 
A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét Az utolsó két Magnum is kigördült Az utolsó két Magnum is kigördült Új Suzuki szalon nyílt Tatabányán Új Suzuki szalon nyílt Tatabányán A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon
 
Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

2019. október 01.
Az Audi a terveknek megfelelően folytatja elektromos autó stratégiáját, amelynek keretében már nagyméretű, négyajtós kupé modellje is elérhető erőteljes és hatékony hálózatról tölthető hibrid (PHEV) változatban.
Részletek

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

A prediktíven működő intelligens hajtásvezérlés hosszabb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ezzel párhuzamosan pedig alacsony üzemanyag-fogyasztást és dinamikus teljesítményt biztosít. Az új Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro mindezt egyben kínálja 270 kW (367 LE) rendszerteljesítmény mellett (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 48-44 g/km). Az alapfelszereltség átfogó listája mellett az S line külső csomag és a sportfutómű teszi teljessé a sportos megjelenést.

Az új hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes, négyhengeres turbófeltöltésű benzinmotorból és egy elektromos motorból áll (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 48-44 g/km). Az állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig eléri a 350 Nm-t. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro ultra hajtáshoz. Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető.


Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer, ezzel a hálózatról tölthető (plug-in) modell Németországban cégautóként alacsonyabb adózási sávba tartozik. Elektromos üzemmódban az A7 Sportback legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely károsanyag-kibocsátás nélküli, kényelmes, autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.

Az A7 Sportback lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. Az optimális hőmérséklet szabályozás érdekében a hűtési kör összeköttetésben áll a légkondicionáló rendszer hűtési körfolyamatával és az alacsony hőmérsékletű hűtési körfolyamattal, amelybe integrálták az elektromos motort és az erősáramú elektronikát is.

A lítium-ion akkumulátort a jármű hátuljában, a csomagtér padló alatt helyezték el oly módon, hogy a csomagtér alja teljesen sík maradt. A maximális tárolási kapacitás így – lehajtott hátsó ülésekkel – eléri az 1 235 litert.

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid quattro összkerékhajtással

Audi modellekre jellemző módon az A7 Sportback 55 TFSI e is ultra technológiával szerelt quattro összkerékhajtást kapott. A hátsó tengely igény esetén villámgyorsan és prediktív módon aktiválódik. A fékenergia visszanyeréséből származó elektromos energia az első tengelyen keresztül kerül a rendszerbe. A quattro összkerékhajtás és az A7 PHEV megalkotását a teljesítményre és a hatékonyságra való együttes törekvés határozta meg. A négyajtós Gran Turismo  modellel az Audi az egyetlen prémium autógyártó a közvetlen versenytársak között, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást összkerékhajtással kombinálva kínálja.

Könnyű kezelhetőség három vezetési móddal

Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszerének koncepcióját úgy alkották meg, hogy az ügyfelek a hétköznapi útjaik nagy részét elektromos üzemmódban tehessék meg, legyen az nulla károsanyag-kibocsátású városi közlekedés vagy nagy hatótávolságú hosszabb utazás. Az elektromos motor és a belső égésű erőforrás kombinációja garantálja a sportosan dinamikus vezetési élményt. A három különböző vezetési mód pedig gondoskodik róla, hogy a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid könnyű kezelhetőségével segítse a mindennapok közlekedését.

Az A7 PHEV indításánál az EV mód szolgál alapbeállításként. Ez azt jelenti, hogy minden indításnál az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. A második, Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a hajtásvezérlő rendszer, így például egy későbbi, meghatározott szakaszt tisztán elektromos üzemmódban tehet meg a jármű.

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

A hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt, a "Mode" gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét az A7 PHEV rendszere a teljes út során, célja pedig - a lehető legtöbb útszakasz elektromos üzemmódban való teljesítése révén - az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. Így például a városi araszoló forgalomban való utazás nagy részét képes elektromos üzemmódban megtenni. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amellyel akár 35 kW energia pótlása is lehetővé válik. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW elektromos energiát is.

Előrelátó működési stratégia és előrelátó hatékonysági asszisztens


Az A7 maximális hatékonyságát az előrelátó működési stratégia keretében az előrelátó hajtásvezérlés biztosítja. Ez az előrelátó hatékonysági asszisztens információit használja, amely szintén megtalálható számos közép- és felsőkategóriás Audi modellben, ahol az elektromos motor, a lítiumion akkumulátor és a belsőégésű motor hármasát vezérli.


Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úti célt. Amikor az A7 Sportback TFSI e megérkezik egy városba, a hajtásvezérlés az akkumulátor töltésével biztosítja, hogy az utolsó városi szakaszt elektromos üzemmódban teljesítse az autó. Így a vezető az összes elektromos energiát a városokban történő, nulla károsanyag-kibocsátású autózás során használhatja fel.

A hajtásvezérlés alapját a nagyszámú adatok adják. Az előrelátó működési stratégia két típusú, környezeti és útinformációt használ, az útvonal megközelítő illetve pontos tervezéséhez. A megközelítő tervezés alapja például az online forgalmi információk, az úti céltól való távolság, a kiválasztott útvonal jellemzői, a közvetlen környezetről rendelkezésre álló pontos információk, mint például a sebességkorlátozások, az út típusa, az emelkedők és a lejtők és a fedélzeti érzékelőkből nyert legfrissebb adatok. A hajtásvezérlés megközelítő tervezése így alapvetően a választott úttal kapcsolatos információkon, mint a forgalom, a domborzat és az út típusa alapszik. A pontos tervezést az A7 az adott közlekedési szituációban alkalmazza a hajtásvezérlésnél, a tervezés pedig ebben az esetben az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) segítségével történik, amely más közép- és felsőkategóriás Audi modellben is megtalálható.

Az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) az adott helyzethez igazítja a vitorlázás közbeni fékenergia visszanyerés jellegét. A rendszer a navigáció adatbázisában található tervezett út adatait illetve az előttünk haladó járműhöz viszonyított, kamera és radarok által meghatározott távolságot használja. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Amennyiben az adaptív sebességszabályozás (ACC) aktív, az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) automatikus fékezéssel és gyorsítással segíti a vezetőt, a maximális hatékonyság és kényelem elérését szem előtt tartva.

Az aktív gázpedáltól érkező jelzés és a műszerfalon illetve a head-up kijelzőn megjelenő vizuális figyelmeztetés a lehető leghatékonyabb autózást segíti. Az aktív gázpedál egy nyomásponttal jelzi a tisztán elektromos üzemmód végét illetve jelzéssel tájékoztatja a vezetőt megfelelő pillanatról, amikor a gázpedálról levéve a lábát a lehető legtöbb mozgási energiát termeli.
 

Kulcsszavak: A7, a7 sportback, audi, plug-in hibrid, új modell
 
Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése
 
Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

2019. október 01.
Az olasz autógyártás fellegvárában, Torinóban nem közlekedhetnek többé oldtimer autók a Ruotechlassiche olasz hírportál jelentése szerint.
Részletek

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

Piemont régióban október elejétől a 20 ezernél nagyobb lélekszámú településeken a hét minden napján megtiltják az Euro 0 besorolású járművek és az Euro 1 besorolású dízel járművek közlekedését.

A tilalom alól nem lesznek kivételek az oldtimer regisztrációval rendelkező járművek sem. És nem kivétel az olasz autógyártás őshazája, Torinó sem, ahol 1899-ben alapították a Fiat és 1906-ban a Lancia autógyárakat. Oldtimer autókkal szabadon közlekedni nem lehet majd, még hétvégeken sem.

Oldtimer autók a tilalom érvénybe lépését követően kizárólag kiállításokon és rendezvényeken vehetnek részt.

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban
Kulcsszavak: korlátozás, olaszország, oldtimer, torinó
 
A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja Az Alfa Romeo Giulietta a „Halálos iramban 6.” új sztárja A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen
 
Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

2019. szeptember 30.
Az új Multivan 6.1 elnyerte az „Autonis - Legjobb formatervezési innováció 2019” díjat a „Kisbusz” kategóriában.
Részletek

Az AUTO MOTOR UND SPORT autós szaklap által indított olvasói közvélemény kutatás egyértelmű eredményeként az összes résztvevő 53,6% -a szavazott a Volkswagen Haszonjárművek kultikus kisbuszának  legújabb generációs modelljére.
 
Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

A Stuttgartban tegnap rendezett díjátadó ünnepségen, Albert Kirzinger formatervezési vezető elmondta: „Számomra a Bulli a kör négyszögesítése. Ennek formatervezési  története régebbre nyúlik vissza, mint  bármelyik más járműé.  Úgy gondolom, sikerének titka abban rejlik, hogy  harmonikusan ötvözzük a modern stílust az időtálló dizájnnal."

Ugyanez vonatkozik az új Multivan 6.1-re is, amelyet éppen most vezetnek be az első piacokon. Az új Multivan most először érhető el a teljesen digitális eszközökkel kialakított ´digitális pilótafülkével´. Szintén újdonságnak számít az infotainment rendszer online összeköttetési egysége (OCU), amelyen keresztül a Bulli 6.1 a web alapú funkciók és szolgáltatások új köréhez  rendelkezik hozzáféréssel .  Új kormányszerkezet és számos  vezetőt segítő rendszer tovább tökéletesíti az utazást, a könnyű kezelhetőséget és a biztonságot.

Az „autonis"-  - Legjobb formatervezési újítás  díj"-ról: az első szavazást és versenyt 14 évvel ezelőtt tartották, ezúttal összesen 100 új modellt vettek be a tíz járműkategóriába., a közvélemény kutatás során az AUTO MOTOR UND SPORT folyóirat 13.762 olvasója szavazott.

Kulcsszavak: díj, elismerés, multivan, volkswagen
 
A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon 400 Volkswagen haszonjármű került piacra október végéig 400 Volkswagen haszonjármű került piacra október végéig Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között Formatervezési díjat nyert el az új generációs i20 Formatervezési díjat nyert el az új generációs i20
 
Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

2019. szeptember 30.
Magyar-német együttműködéssel egységes térkép készülhet az új meghajtási technológiákkal működő járművek töltésére szolgáló magyarországi, németországi és ausztriai állomásokról - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Berlinben a német szövetségi kormány közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős miniszterével, Andreas Scheuerrel folytatott megbeszélése után.
Részletek

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

A miniszter a közmédiának adott nyilatkozatában kiemelte: kezd kibontakozni, hogy a belső égésű motoros meghajtás mellett milyen új technológiák terjedhetnek el a közúti közlekedésben. Ilyen a fedélzeten tárolt villamos energiával, az üzemanyagcellával és a hidrogénnel hajtott autó is, amelyek mind szerepelnek a magyar energetikai és közlekedési stratégiában.

Hozzátette: Andreas Scheuerrel a többi között arról tárgyaltak, hogy miként lehet kifejleszteni egy térképet, amely valamennyi új technológiára kiterjedően feltünteti a töltőállomásokat a Magyarország-Ausztria-Németország térségben.

A megbeszélés napirendi pontjai között szerepelt az ötödik generációs mobil távközlési hálózatok (5G) kiépítésének ügye is, amellyel kapcsolatban Palkovics László kiemelte, hogy Magyarország több kérdésben a német példát kívánja követni, így a vállalatok számára ingyenesen rendelkezésre bocsátott úgynevezett kampuszlicenszek rendszerét is átülteti.

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

Tárgyaltak vasútfejlesztési ügyekről is - tette hozzá a miniszter, megjegyezve, hogy a vasúti hálózat villamosítása és az irányítás fejlesztése kiemelt kérdés Magyarországon és Németországban is, a Budapest-Belgrád vasútvonal pedig "nemcsak Magyarországnak jó, hanem egész Európának".

A miniszter Baden-Württemberg tartomány fővárosából, Stuttgartból érkezett Berlinbe, több Magyarországon is jelentős beruházásokat végző baden-württembergi nagyvállalat - köztük a Daimler és a Bosch - vezetőivel, kutatóintézetek vezetőivel és politikusokkal folytatott tárgyalások után.   
 


Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, térkép
 
Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Villanyautó konferenciát tartottak, vezető márkák bevonásával Villanyautó konferenciát tartottak, vezető márkák bevonásával Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól Egyesületet alapítottak a villanyautósok
 
A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

2019. szeptember 27.
A BME Formula Racing Team izgalmas versenyeket tudhat magának. A júliusi olaszországi versenyben tökéletesen helyt álltak a fiatal versenyzők, pedig alaposan próbára tette őket a technika ördöge.
Részletek

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A részletekről és a csapat többi versenyeiről az elkövetkezendő pár hétben beszámolunk.

Megérkezés Olaszországba

Hétfő éjfélkor BME FRT csapat egy része 3 autóval útnak indult Varano de’ Melegari-ba. Délelőtt 11 órakor megérkeztek a versenypályához, ahol lepakolták felszerelésüket a kamionról, melyet a csapat logisztikai támogatója, az Ekol Logistiscs Kft. szolgáltatott.

Box elfoglalása

Másnap reggel a csapat elfoglalhatta a boxukat, de a gépátvételek még nem kezdődtek el, így az időnket a versenyhelyszín felfedezésével, valamint a többi csapat felmérésével töltötték ki. Este a rajtrácson rendezték meg a verseny hivatalos megnyitóját, mely hangulatát csak fokozta, hogy olyan kivételes személyiségek is felszólaltak, mint Gian Paolo Dallara, a Dallara Automobili alapítója. A szervezők az estét a pasta party-val koronázták meg, ahol minden résztvevőt vendégül láttak egy tál ínycsiklandó olaszos tésztára.

Gépátvételek kezdete

Csütörtökön elkezdődtek a gépátvételek, és ezzel együtt a hangulat is komolyabbra fordult. A megszokott sorrendtől eltérően az elektromos scrutineeringgel kezdet a BME FRT, ahol sajnos hamar problémába ütköztek. A gépátvételen szembesültek vele, hogy a 11 órás utazás során megsérült a kábelkorbács, és a hiba kijavítása komoly fejtörést okozott szakemberek számára. A nap további részét a hiba feltárása töltötte ki, hogy minél előbb folytathassák a gépátvételek sorozatát.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Statikus versenyszámok napja

Miközben az elektronika csoport tagjai kitartóan dolgoztak a hiba kijavításán, addig a csapat többi része felkészült a statikus versenyszámokra. A napot a Cost & Manufacturing eseménnyel nyitották, ahol részletesen megvizsgálták az autó összes alkatrészét tartalmazó tételjegyzéket, valamint a gyártás és költségbecslés területén szerzett elméleti tudásukról kellett számot adniunk.

Rövid szünet után az összpontszám majdnem egyharmadát érő Design Event-tel folytatódott. Itt az autóipar különböző területeiről érkezett szakemberek előtt kellett bebizonyítani, hogy a mezőnyben a BME FRT autója képes a legjobb teljesítményt nyújtani. Business Plan prezentácóval zárult a statikus versenyszámok, mely során egy fiktív üzleti tervet kellet bemutatni a csapatoknak a potenciális befektetőket megtestesítő bíráknak.

Ideje felpörögni

Szombat reggel a BME FRT elsőként állt be a sorba a mechanikus gépátvételhez, melyet gond nélkül teljesítettek. Ezt követően feszes tempóban haladtak tovább a pilóta kiugrással, Tilt és Rain Test-tel, majd próbára tették autójukat a Brake Test-en is.

Itt sajnos megtorpant a lendület, többszöri próbálkozások ellenére sem sikerült megfelelni a fékteszt követelményeinek. Ezzel sajnos elveszítették a lehetőséget a gyorsuláson és a Skidpad-en való részvételre.

A szervezők délután újabb esélyt biztosítottak a csapatoknak a fékteszt teljesítésére, mellyel a BME FRT is élt a lehetőséggel, és sikerrel vették az akadályt. Ezzel Melody hivatalosan is átment az olasz verseny gépátvételén, és jogot kapott a dinamikus versenyszámokon való részvételre.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Az esti órákban rajthoz is álltak az Autocross-on. A sors újabb meglepetést tartogatott számukra, mivel az első körben eltört a hátsó szárny felfogatása, és kiintették az autójukat a versenyről.

Szerencsére a pilóta, Fodor Árpád maximálisan uralta a helyzetet, és nem engedte, hogy a pályabírók kapcsolják le az autó magasfeszültségű rendszerét, mely automatikusan kiesést eredményezne. Ehelyett a szervezők, valamint a többi csapat csodálatára is perceken belül felszerelték a Formula Student világában korántsem megszokott tartalék hátsó szárnyat, majd hamarosan újból rajthoz álltak, és második pilótájuk, Szűcs Gergő mindkét körét akadálymentesen végigfutotta.

Endurance, avagy meddig bírod?

Az utolsó versenynapra már csak a hosszútávú versenyszám, az Endurance maradt hátra. Bár technikai problémák, valamint az esős időjárás miatt nem tudtak teljes mértékben kihasználni az autó teljesítményét, de sikerült végigfutni a 22 km-es versenytávot.

Az utolsó körökben kisebb technikai probléma adódott az autó biztonsági rendszerében, mely bár a menetteljesítményt nem befolyásolta, de a verseny utáni post-scrutineeringen büntetőpontokkal súlytottak minket a szervezők. Ezzel együtt is sikerült negyedik helyet elérni az Endurance & Efficiency összetett versenyszámon.
 
Eredmények
    
Presentation Event (Üzleti terv prezentáció)    25. hely
Cost Event (Költség és gyártás)    12. hely
Design Event (Mérnöki tervezés)    4. hely
Autocross    5. hely
Endurance & Efficiency (Hosszútávú verseny & Energia hatékonyság)    4. hely
Összesített    6. hely

Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, Műszaki Egyetem, olaszország, verseny
 
Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Hat diákcsapat képviseli Magyarországot a Shell Eco-marathon Europe versenyén Hat diákcsapat képviseli Magyarországot a Shell Eco-marathon Europe versenyén Szenvedély, kreativitás, szabadság – szavazz a magyar Streetre! Szenvedély, kreativitás, szabadság – szavazz a magyar Streetre! A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban BMW Motorrad GS Trophy 2014 - Negyedik nap Már Londonban vannak a magyar diákok a Shell Eco-marathon versenyen Már Londonban vannak a magyar diákok a Shell Eco-marathon versenyen
 
Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

2019. szeptember 27.
Két-három éven belül felújított nyomvonalon és új szerelvényekkel utazhatnak majd a csepeli HÉV-vel közlekedők - jelentette be Szeneczey Balázs városfejlesztését felelős főpolgármester-helyettes csütörtökön a Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármesterrel tartott közös sajtótájékoztatón.
Részletek

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

Belátható időn belül a csepeli HÉV rekonstrukciója megtörténik - fogalmazott Szeneczey Balázs, megjegyezve, hogy az új járművek előzetes típusengedélyei már rendelkezésre állnak. Közölte, a csepeli HÉV vonala - a föld alatt - eléri a Kálvin teret, s így metrókapcsolat épül majd ki.

Szeneczey Balázs elmondta, hogy a ráckevei és a szentendrei HÉV-et is felújítják majd.

Borbély Lénárd kijelentette: Csepel ezekben az években "a reneszánszát élni", hiszen a kormánnyal és a fővárosi önkormányzattal együttműködve olyan fejlesztéseket tudtak és tudnak megvalósítani, amelyek a kerületet "nagyon magasra fogják emelni" és a csepeliek életminőségét nagyban javítják majd.

A csepeli HÉV felújításáról szólva emlékeztetett: a kormány 2018 novemberében döntött arról, hogy a budapesti elővárosi gyorsvasúti vonalakat egységes rendszerben felújítja és fejleszti.

Borbély Lénárd közölte: néhány héten belül ki lehet írni azt a feltételes közbeszerzést, amely révén - a reményeik szerint - 2021 végére már az új szerelvény prototípusa közlekedhet majd a vonalon.

A sínrekonstrukció és a szerelvények lecserélése után kezdődhet majd meg a vonal meghosszabbítása a Kálvin térig - mondta a polgármester, hozzátéve, hogy az új alacsonypadlós szerelvények gyorsak és klimatizáltak lesznek.

Borbély Lénárd kitért arra is, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV-et is összekötik majd.

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni
Kulcsszavak: budapest, hév, közlekedés
 
Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Milliós károk, milliós hitel: gyűjt a szurkolók szervezője Milliós károk, milliós hitel: gyűjt a szurkolók szervezője A kátyúkárok felét nem fizetik ki a biztosítók A kátyúkárok felét nem fizetik ki a biztosítók A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 181 - 190