Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 181 - 190
Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

2020. április 22.
Európa-szerte még mindig erősen érezteti hatását a 2015-ben kirobbant dízelbotrány. Magyarországon például a tavaly forgalomba helyezett új autók mindössze 20%-a volt gázolaj-üzemű, a kontinensen pedig több nagyvárosban korlátozták ezen motorok használatát.
Részletek

Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

De vajon helytálló ez a bizalmatlan hozzáállás?

„A teljes hazai forgalmat (a személygépkocsikat és teherautókat együttesen) tekintve, az elmúlt években jelentősen csökkent a dízelautók aránya” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A vevői bizalmatlanság a saját eladásaink statisztikáiból is egyértelműen látszik: a cégcsoportunknál vásárlók mindössze 23%-a tette le voksát dízelmotoros gépjármű mellett, míg a többség, 73% továbbra is inkább a benzineseket részesítette előnyben 2019-ben.” De mire vezethető vissza ez a bizalmatlanság, és van-e valós alapja?

A bizalomvesztés több okra is visszavezethető. Ilyen a magas karbantartási költség, ami főleg egy kettős tömegű lendkerék-csere, egy magasnyomású üzemanyagrendszer-javítás vagy egy turbófelújítás során mutatkozik meg számottevően a szervizszámlán.  Ugyanakkor a dízelmotoroknál általában hosszabb intervallumot adnak meg a gyártók a kötelező szerviz gyakoriságának, így kilométerre lebontva jóval kevesebb lehet a szervizköltség, mint egy ugyanolyan, csak benzinnel működtetett modellnél. Ha az elméleteknek nem, csak a számoknak hiszünk, akkor érdemes segítségül hívni egy TCO (Total Cost of Ownership) kalkulátort, amely a teljes futásra vetített költséget hasonlítja össze a különböző tulajdonságú gépjárműveknél.

Egy másik ok, hogy az elmúlt években a gázolaj ára rendszerint a benziné felett mozgott – még a koronavírus gazdasági hatásainak ellenére is 300 Ft felett van literenkénti ára.

Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

Még ennek ellenére is, a fogyasztási adatokat figyelembe véve, a fenntartási költség továbbra is jóval kedvezőbb a dízelmotorral szerelt gépkocsik esetében. Emellett, aki hosszabb távokra használja az autóját és éves szinten is 30.000 km fölött közlekedik vele, az összességében szintén spórolhat az üzemeltetési költségeken.

Végül még egy komoly visszatartó erő, hogy a károsanyag-kibocsátásuk miatt több nyugat-európai nagyváros tervezi, hogy korlátozza a gázolajjal működtetett személyautókkal való közlekedést. „Ezek a szigorítások azonban inkább a régebbi dízelekre vonatkoznak, az új autók esetében felesleges ez a bizalmatlan hozzáállás. Az autógyártókat ugyanis egyre szigorúbb környezetvédelmi normák elé állítják, ráadásul a jövő januárban hatályba lépő RDE2 szabvány minden eddiginél szigorúbban korlátozza a nitrogénoxidok emisszióját, maximum 114,4 mg/km mértékben.

Az Euro6-os norma értelmében így ezek a motorok lényegében ugyanazt teljesítik, ugyanannyi vagy még kevesebb káros anyagot bocsájtanak ki, mint benzines társaik. Épp ezért, egyelőre itthon és külföldön sincs kilátásban semmiféle korlátozás a modern dízelekkel szemben” – vázolta a helyzetet Markó Zoltán, aki azt is kiemelte, hogy a Peugeot kínálatában például már most megtalálhatók a jövőre hatályba lépő, RDE2 korlátozást teljesítő, különösen tiszta üzemű dízelmotorok.

Az óbudai vállalat szakembere hozzátette: „Érdemes globálisan gondolkodni, és nem csak az autóipart okolni a környezetszennyezésért. A Német Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség (UBA - Umweltbundesamt) adatai szerint ugyanis a legnagyobb szennyezést (50%) az ipar okozza, ezt pedig a lakosság (13%) és a mezőgazdaság (12%) követi.

Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

Míg a gépkocsik a környezetkárosítás 6%-áról tehetnek. Hazánkban is, az autóforgalom kevesebb, mint 10%-át okozza a légszennyezettségnek. A jövőbeli autóvásárlóknak azért nem szabad hagyniuk, hogy a „dízelhiszti” bekebelezze őket.”

Markó Zoltán hangsúlyozta, hogy inkább a céljaink és autózási szokásaink, ne pedig az éppen aktuális trendek szerint döntsünk egy adott modell mellett. Így például, ha inkább a városban, munkába járáshoz közlekedünk kocsival, érdemes megfontolni az elektromos autók használatát, mint például a Nissan Leaf, Renault Zoe, vagy az új Peugeot e-208 és Kia e-Niro. Ha az agglomerációban élünk, és esetleg nap, mint nap többször is hosszabb távokat autózunk, akkor jobban megéri, ha benzines vagy hibrid, plug-in hibrid modelleket vásárolunk. A benzines kínálat mondhatni végtelen, de a Duna Autó által forgalmazott 19 márkából 5-5 hibrid és plug-in hibrid modelleket is fel tud vonultatni. Így például az új hibrid Suzukiktól a most megjelent, 4. generációs Skoda Superb PHEV-ig, vagy a Volvóig, amely mindegyik modelljét tölthető verzióban is biztosítani tudja ügyfeleinek.

És hogy a dízeleket miért a hosszabb utakra ajánlják a szakemberek? Ezek a motorok alacsonyabb fordulatszámon üzemelnek, ami kisebb fogyasztást és motorkopást, valamint hosszabb élettartamot eredményez, ráadásul alacsony fordulatszámon is nyomatékkal működtethető. A gyártók ezért minden meg is tesznek, hogy újjáépítsék, erősítsék a dízelmotorokba vetett bizalmat. A Kia például külön kedvezményeket ad Ceed és Sportage modelljeire, amennyiben dízelmotorral rendelik meg őket.

Nincs valós alapja a dízelekkel szembeni bizalmatlanságnak

Egyaránt opciót jelenthetnek közép- illetve hosszú távú, rendszeres autózáshoz a modern fejlesztésű LPG motorok, amik egy kedvező árú, gazdaságos és egyszerű használatú, kompromisszummentes megoldást kínálhatnak. A technológia lényege abban áll, hogy kétféle üzemanyaggal is működtethető a gépkocsi: benzinnel és autógázzal (LPG). Bár az ilyen típusú járművek fogyasztása kb. 25%-kal magasabb, mint a benzineseké, az autógáz jóval (kb. 20-30%-kal) olcsóbb, így gazdaságossága kézzelfogható.

A két tartálynak köszönhetően pedig az LPG motorok nagyobb hatótávolságot biztosítanak, mint a dízelek. Karbantartási költségük megegyezik a benzines motorokéval, a 2001 óta követett biztonsági előírásoknak köszönhetően pedig az új LPG-s autók már parkolóházakban és mélygarázsokban is parkolhatnak. A technológia előnyeit kihasználva a Dacia előkészítette modelljeit az LPG-rendszer fogadására. Így egyszerre kínál nagyobb teljesítményt, valamint alacsonyabb fogyasztást és CO2-kibocsátást (kb. -12%) ügyfeleinek. A gyárilag átalakított gázüzemű verziók mellett azonban a legtöbb márka benzines modelljeinél utólag is beszerelhető az LPG-tartály – annak viszont érdemes előtte utána járni a márkaszervizekben, társul-e ehhez egy időben garanciavesztés.
Kulcsszavak: dízelmotor, Duna Autó, Markó Zoltán
 
Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben A Volkswagen a belső vizsgálatok során szabálytalanságokat talált a szén-dioxid kibocsátási értékekben Pataki András a LADA Hungary új cégvezetője Pataki András a LADA Hungary új cégvezetője Új dízelmotort kap a BMW 6-os Gran Turismo Új dízelmotort kap a BMW 6-os Gran Turismo Már 14 benzines, dízel és hibrid modellváltozatban rendelhető a Ford Mondeo Már 14 benzines, dízel és hibrid modellváltozatban rendelhető a Ford Mondeo
 
ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

2020. április 21.
Kompakt 998 modelljével a ŠKODA 1962-ben fordulékony, kisméretű különleges járművet mutatott be a különböző mezőgazdasági, erdészeti és katonai alkalmazásokra.
Részletek

ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

Noha a 998-as típus a tereptesztek során minden tekintetben meggyőzőnek bizonyult, sorozatgyártásba sosem került az „Agromobil” névre keresztelt, lehajtható szélvédővel kialakított, platós teherautó. Sikeresen eljutott azonban a 3,50 méter hosszú, s akár tíz személy szállítására is alkalmas jármű a mozivászonra. Az összesen tizenhárom legyártott 998 egyike a ŠKODA Múzeum járműállományának tagja.

A Laurin & Klement, később pedig a ŠKODA járművei mindig is funkcionálisnak és sokoldalúnak számítottak. Szükség esetén például már a vállalat kezdeti időszakából származó motorkerékpárok is hajthattak kisebb mezőgazdasági gépeket, amihez elég volt a hátsó kereküket hajtó rövid bőrszíjat néhány egyszerű lépésben egy hosszabbra cserélni – amely így már különböző telepített gépekhez is csatlakozhatott.

A huszadik század elején az áramfejlesztő berendezések is a cég termékportfóliójához tartoztak, amelyeket átdolgozott gépkocsimotorok vagy saját gyártású dízelaggregátok hajtottak, 1912-től pedig az L&K négyhengeres motorjaival szerelt, robusztus és nagyteljesítményű Excelsior P4 motoros ekék bizonyítottak a földművelésben. Rövidesen egy kisebb modell bővítette a motoros ekék kínálatát, amelynek képességeire vonójárműként, illetve a földmunkákban a hadsereg is számíthatott az első világháború alatt. Mindeközben a későbbi anyavállalatnál, a plzeňi ŠKODA műveknél, már traktorok és egyéb mezőgazdasági gépek is készültek a szárnyas nyíl emblémájával.

ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

Ennek megfelelően az ötvenes évek végére, illetve a hatvanas évek elejére már többévtizedes know-how állt a ŠKODA rendelkezésére a terepes képességekkel rendelkező haszongépjárművek gyártásában, miközben az akkori Csehszlovákiában hiány mutatkozott a kompakt és fordulékony, vagyis könnyű és sokrétűen alkalmazható terepes gépkocsikban. Ezért érdeklődött a Földművelésügyi Minisztérium Mladá Boleslavban arról, készülhetne-e egy a mezőgazdaság és az erdészet igényeit kielégítő, illetve akár a külszíni fejtésekben is használható modell, amely mindezeken túl katonai célokra is megfelelne.

A hidegháború idején ez gyakran számított elmaradhatatlan kiegészítő követelménynek vagy akár alapelvárásnak, így akkoriban számos katonai projekt polgári fedőnév alatt futott. Ennek szellemében született meg a 998 „Agromobil” kifejlesztésének ötlete, aminek 1961 januárjában láttak neki a ŠKODA tervezői. Ennek során az akkoriban AZNP, azaz „Gépkocsigyártó állami vállalat” („Automobilové závody národní podnik”) néven működő márka a Česká zbrojovka Strakonice vállalattal működött együtt, amely kézi lőfegyvereket és kerékpárokat állított elő, valamint a ČZ márkájú motorkerékpárokat készítette. Mivel az AZNP éppen teljes kapacitással működött, az új modellnek a tervek szerint Strakonicében kellett készülnie. A 998 három prototípusa mindenesetre még Mladá Boleslavban született meg, mégpedig a ŠKODA sorozatgyártású modelljei számos alkatrészének felhasználásával.


ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

„Form follows function” – szólt az „Agromobil” koncepciójának mindenek feletti vezérelve. A kompakt jármű hosszúsága mindössze 3,47, szélessége pedig 1,70 méter volt és platófelépítményes önhordó karosszériával alakították ki, amit éppúgy ponyva fedett, mint a kétszemélyes vezetőfülkét. Az 1,98 méter hosszú és 1,59 méter széles rakfelület rakodópereme csupán 70 centiméterrel a talaj felett húzódott, s az 1,24 méter magas ponyvaszerkezettel 3,9 köbméteres, egyaránt könnyen elérhető és rakodható raktér adódott. Igény szerint két hosszirányban elhelyezett padon összesen akár nyolc fő is helyet foglalhatott, a vezetővel és az első utassal együtt így a 998 e konfigurációja akár tíz személynek is helyet biztosíthatott.

Osztott szélvédője szintén a sokoldalú terepjáró különlegességének számított, amelyet előrehajtva az „Agromobil” teljes magassága 1,94-ről 1,41 méterre csökkent, ideális megoldásként az erdei közlekedéshez vagy épp a légi szállításhoz. Kiváló terepes képességei mindenekelőtt mindössze 1,90 méteres tengelytávjából és rövid karosszéria-túlnyúlásaiból adódtak, utóbbiak elöl és hátul csaknem azonos, egyaránt közel 45 fokos terepszöget tettek lehetővé. A bőséges, terheletlenül 290, a teljes terhelésű jármű esetében pedig 230 milliméteres szabadmagasság szintén nagyban hozzájárult az „Agromobil” kedvező terepes adottságaihoz. A független felfüggesztésű kerekek vezetéséről elöl trapéz-keresztlengőkarok gondoskodtak, a hátsó tengelyen pedig hosszlengőkarokat és torziós rugózást alkalmaztak a tervezők.

ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

A 998-as típust soros négyhengeres, vízhűtésű aggregát hajtotta. Az alulvezérelt-felülszelepelt (OHV) erőforrás az 1961 és 1973 között gyártott, népszerű ŠKODA 1202 kombiból származott és az első tengelyvonal mögött, a vezető- és az első utasülés közé hosszirányban beépítve kapott helyet. 1221 köbcentiméter összlökettérfogatából 33 kW (45 LE) teljesítményt produkált, amit csatlakozókarimás terepváltóművön keresztül négyfokozatú sebességváltó továbbított a zárható differenciálművel kialakított hátsó-, illetve kapcsolható hajtáson át igény szerint az ugyancsak zárható első tengely felé.

Az utcai 1:1,30 áttétel mellett egy 1:2,28 áttételű terepfokozat is rendelkezésre állt, hátsó kihajtásáról pedig az „Agromobil” mezőgazdasági és erdészeti gépeket is működtethetett. 936 kilogramm saját tömegének 46 százaléka esett a hátsó tengelyre, a teljes terheléskor adódó 1736 kilogramm össztömegéből viszont már 56 százalék jutott a 6,00-16 méretű gumiabroncsokkal szerelt hátsó kerekekre.

Az első három prototípus közül kettő a tervezett gyártás helyszínére, a ČZ strakonicei üzemébe került, míg a harmadik Mladá Boleslavban maradt, ahol kemény gyakorlati tesztnek vetették alá. Mindössze 79 nap alatt figyelemreméltó 29 953 kilométert tett meg, s ennek során 89 kilométer/óra végsebességet mértek nála – tökéletesen elegendő egy ilyen jellegű jármű számára. A „záróvizsgát” az a katonai gyakorlópályán tartott összehasonlító teszt jelentette, amelyre további tíz példány készült a 998 sorozatból.

A minősítő szakemberek jónak értékelték az „Agromobil” terepes képességeit, s a ŠKODA modellje még a szovjet GAZ 69-et is felülmúlta, amely akkoriban a Varsói Szerződés hadseregeinek alapjárműveként szolgált. A végső soron elmaradt sorozatgyártás okai mindenekelőtt a központosított tervgazdaság sajátosságaiban, illetve a csehszlovák hadsereg viszonylag csekély befolyásában keresendők.

ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon

Az első tengely mögött elhelyezett motor, illetve a tengelyvonal előtti kormányberendezés jellemezte Frontlenker-elrendezés szerint kialakított, platós jármű 1965. január 29-én vált ismertté a széles nyilvánosság előtt, ezen a pénteken tartotta ugyanis premierjét a „Ha ezernyi klarinét” („Kdyby tisíc klarinetů”) című csehszlovák musical. A háborúellenes film egyik jelenetében egy katonai kommandó két „Agromobillal” üldöz egy pacifista dezertőrt. Az akkor még 26 esztendős főszereplő, Jiří Menzel, rövidesen rendezőként is igazolta kiemelkedő tehetségét, s „Szigorúan ellenőrzött vonatok” („Ostře sledované vlaky”) filmszatírája 1968-ban elnyerte a legjobb idegennyelvű film Oscar-díját („Academy Award for Best Foreign Language Film”).

Az „Agromobil” három prototípusának egyike ma a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum gyűjteményét gyarapítja, akárcsak egy 1952-es 973 „Babeta”, amely típussal – ugyancsak a „Ha ezernyi klarinét” produkcióban – a ŠKODA egy további könnyűkategóriájú terepjárója is bemutatkozhatott a filmvásznon.


Kulcsszavak: Mladá Boleslav, skoda, ŠKODA 998
 
A legújabb Škoda-látomás: VisionS A legújabb Škoda-látomás: VisionS ŠKODA 998 „Agromobil”: könnyű, kompakt terepjáró, amelyek éppoly meggyőzőek az utakon, mint a mozivásznon Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában A hőn áhított „Red Dot Award: Termékdizájn” díjat kapta az új Fabia A hőn áhított „Red Dot Award: Termékdizájn” díjat kapta az új Fabia
 
2020 első negyedévben nagyjából 53.000 járművet szállított ki a Porsche

2020 első negyedévben nagyjából 53.000 járművet szállított ki a Porsche

2020. április 21.
2020 első három hónapjában világszerte 53.125 db Porsche jármű talált gazdára. A koronavírus-járvány hatására 5 százalékkal csökkent a kiszállítás az előző év azonos időszakához képest.
Részletek

2020 első negyedévben nagyjából 53.000 járművet szállított ki a Porsche

18.417 darab Cayenne talált gazdára, ezzel ez volt a legkeresettebb Porsche modell, míg a második helyen a Macan következett 15.547 darabbal. A 911 aktuális szériája továbbra is keresett ügyfeleink körében: 8.482 darab fogyott a sportautóikonból, amely 16 százalékos növekedést jelent az előző évi adathoz képest. A Taycanból, amely a Porsche első teljesen elektromos sportautója, az első negyedév során 1.391 darab került kiszállításra.

„Mi is alaposan megérezzük a koronavírus-járvány hatásait a kiszállításainkon. Mi azonban sokkal inkább a világszintű összefogásra fókuszálunk üzleti partnereinkkel.” magyarázza Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítés és marketingért felelős elnökségi tagja. „Vállvetve sikerült a helyzethez mérten gyorsan reagálni. A kihívásokkal teli első negyedév után készülünk a termelés újbóli felfuttatására, ahol természetesen legfontosabb számunkra munkatársaink, partnereink valamint ügyfeleink egészsége. Pozitívan tekintünk a jövőre, és bizakodóak vagyunk a kínai piac érezhető helyreállása miatt is: itt szinte az összes Porsche Centrum újra megnyitotta kapuit a vásárlók előtt.”


2020 első negyedévben nagyjából 53.000 járművet szállított ki a Porsche

Kína és az Egyesült Államok továbbra is a legerősebb piacok.

14.098 darab autó került kínai ügyfelekhez, ezzel az első negyedévben Kína volt a legnagyobb piac. A második helyen USA áll, 11.994 darab kiszállított járművel. Németországban 5.214 Porsche jármű talált gazdára, az európai piacon összesen 16.787 darab került kiszállításra. Ázsia, Afrika és a Közel-kelet piacán 22.031 Porsche került az ügyfelekhez.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly Hatéves mélypontra süllyedt a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában tavaly Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban 2020 első negyedévben nagyjából 53.000 járművet szállított ki a Porsche Megérkezett a SEAT Leon 4Drive
 
Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján

Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján

2020. április 21.
Idén harminckettedik alkalommal adták át Londonban a Fleet News magazin éves díjait. A Peugeot típusai két kategóriában aranyérmet, további kettőben dobogós helyezést értek el.
Részletek

Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján

A 1978-ban alapított brit Fleet News az európai cégautópiac legnagyobb szakfolyóirata. A lapcsoport által harminckét évvel ezelőtt alapított Fleet News Award kategóriánként veszi sorra az adott év legjobb flottaajánlatait.

A minősítésnél olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint az üzemben tartási költségek (karbantartás és javítás, értékvesztés, üzemanyag-fogyasztás), az adózási szempontból, illetve az ügyfelek szénlábnyoma szempontjából egyaránt meghatározó CO2-kibocsátás. Ezeken felül számítanak a biztonsági szolgáltatások (beleértve az Euro NCAP eredményeket), a megbízhatóság, a terméktámogatás (a gyári átalakítási lehetőségektől kezdve az ügyfélkezelésig), a felhasználói előnyök (arculat, menetteljesítmények), valamint a modellkínálat sokszínűsége (karosszéria- és hajtáslánc-variációk).

A speciális használati területek egyedi elvárásait is mérlegelik, a kombik csomagtér-kapacitásától kezdve az összkerékhajtású modellek terepalkalmasságáig.

Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján

A mindenre kiterjedő szempontokat figyelembe véve a Fleet News Awards zsűrije két Peugeot modellt is kategóriája legjobbjának nevezett meg: a vadonatúj Peugeot 208 és e-208 a ’Legjobb városi kisautó’, míg a Peugeot 2008 és e-2008 a ’Legjobb kompakt szabadidőjármű’ szegmensben kapott aranyérmet. Az előbbi esetében különösen lenyűgözte a döntőbírákat a modell technológiai tartalma és kedvező üzemben tartási költségei, amelyek nem csak az üzemeltetők, de a mindennapi felhasználók számára is vonzó ajánlattá teszik a modellt.

A 4,3 méter hosszú crossover modern, karakteres formatervével és kiváló minőségű belső terével vívta ki a bizottság elismerését. Ugyanakkor mindkét Peugeot típus esetében fontos szempont volt, hogy – a márka palettáján elsőként – nem csak a bevált, díjnyertes belső égésű motorokkal, de helyi emissziótól mentesen használható, tisztán elektromos hajtáslánccal is megvásárolhatók. Ezzel a két városi modell úttörő szerepet vállal a Peugeot azon törekvésének megvalósításában, hogy 2023-ra a márka minden típusa elérhető legyen részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

„A Peugeot 208 az első olyan kisautó, amely benzin-, dízel- és elektromos motorokkal egyaránt elérhető. A benzines modellek élvezetesen vezethetők, erősek és takarékosak, míg a BlueHDI dízellel akár 4,0 liter/100km átlagfogyasztás is elérhető. Az elektromos változat több mint 320 kilométeres hatótávolságot és akár 30 perces töltési időt ígér. A 2008 megörökölte a 208 összes pozitív tulajdonságát, a változatos hajtásláncoktól kezdve a kompakt külsőbe csomagolt, tágas és praktikus belső térig. A látványos, fejlett digitális kezelőfelülettől a kiváló értéktartáson át a tetszetős megjelenésig számtalan érv szól a két Peugeot mellett.” – szólt a zsűri értékelése.

Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján

A Peugeot városi modellpárosán túl a márka két másik típusa is elismerésben részesült a londoni díjátadón. A Peugeot 3008 a középkategóriás szabadidőjárművek, míg a Peugeot 508 a felső-középkategóriás személyautók között nyerte el az „erősen ajánlott” minősítést, azaz az ezüstérmet.

Habár a Peugeot 208 épp csak megjelent a piacon, a Fleet News Awards elismerése nem az első magas rangú szakmai kitüntetés, amelyben részesül. A modell idén március elején elnyerte a 2020. Év Európai Autója címet, megismételve márkatársa, a Peugeot 3008 szabadidőjármű 2017-es diadalát. Elektromos verzióját januárban a fent említett Company Car and Van választotta meg az év legjobb emissziómentes kisautójának, tavaly ősszel pedig a nagy presztízsű Car Design Awards szakmai zsűrije kiáltotta ki az év legszebb szériamodelljének az új generációs 208-ast.

Kulcsszavak: díj, elismerés, flotta, Peugeot
 
ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak ADAC : a modern dízelek a benzinmotoroknál is tisztábbak Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján Bocsi Attila, magyar formatervező álma teljesült! Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi 50 éves az 504 coupé és cabrio 50 éves az 504 coupé és cabrio A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján
 
A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről

A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről

2020. április 21.
Megállapodott a Volkswagen (VW) 200 ezer németországi ügyfél kártérítéséről, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak - közölte a német vállalat hétfőn.
Részletek

A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről

A társaság azzal kapcsolatban adott ki közleményt, hogy az eredeti tervek szerint hétfőig kellett eldönteniük a dízelbotrány miatt egy úgynevezett csoportos megállapítási kereset (Musterfeststellungsklage) révén bírósághoz forduló ügyfeleknek, hogy elfogadják-e a cég ajánlatát a peren kívüli megegyezésről.

A csoportos keresethez csatlakozó mintegy 260 ezer vásároló közül 200 ezren fogadták el az ajánlatot, így ők az autó modelljétől és korától függően 1350 és 6257 euró (470 ezer - 2,2 millió forint) közötti kártérítést kapnak. További 21 ezer esetben még tart az egyeztetés, és a cég önkéntes alapon további tíz napot adott a gondolkodásra, így április 30-ig dönthetnek az ajánlatot még mérlegelő vásárlók.

A VW  830 millió eurót különített el a csoportos megállapítási kereset ügyének peren kívüli rendezésére. Az eljárást a német fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetsége (vzbv) és a legnagyobb német autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub szervezésében indították a VW ellen.

A csoportos megállapítási kereset a kollektív jogorvoslat németországi szabályozásának egy új eleme, éppen a VW dízelbotrányának tanulságaként vezették be. A cél a fogyasztók jogainak erősítése a túlerőben lévő nagyvállalatokkal szemben. A pereket nem az egyes fogyasztók, hanem fogyasztói szövetségek folytatják, a költségeket és a pénzügyi kockázatot is ezek a szervezetek viselik, a fogyasztók számára kedvező bírósági döntés viszont mindenkire érvényes, aki csatlakozott a keresethez.

A Volkswagen megállapodott 200 ezer németországi vásárlója kártérítésről

A vzbv és az ADAC keresetéhez EA189 típusú dízelmotorral szerelt, és a dízelbotrány miatt szervizre visszarendelt Audi, Seat, Skoda és Volkswagen gépkocsik németországi vásárlói csatlakozhattak.

A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: autógyár, dízel, németország, volkswagen
 
Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Az AvtoVaz alaptőke-emelést hajt végre részvénykibocsátással Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekordévet zárt az Audi Magyarországon
 
Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

2020. április 21.
A kéthengeres, léghűtésű motorral 1936 és 1938 készült ŠKODA SAGITTA prototípusok a sorozatgyártású 995 POPULAR „Liduška” útját készítették elő.
Részletek

Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

A két világháború közötti időszakban a POPULAR lépett elő a ŠKODA legnagyobb darabszámban értékesített modelljévé. A Mladá Boleslav-i márka 1934-ben bemutatott „bestsellere” azonban összlökettérfogatában, teljesítményében, méreteiben és árában egyarán feljebb lépett az elkövetkező évek során, a középkategóriájú modell így egy további, immár szélesebb vásárlókör számára is elérhető változat számára is utat nyitott a termékpalettán. A négyhengeres, vízhűtésű 995 POPULAR „Liduška” fejlesztése 1936-ban vette kezdetét, amelynek különleges prototípusaiban szokatlan hajtásrendszerekkel kísérletezett a bohémiai gyártó. Az így született ŠKODA SAGITTA két példánya is fennmaradt.

Csupán kevés jómódú polgár engedhette meg magának az autóvásárlást a húszas évek Csehszlovákiájában, akárcsak sok más országban, egyrészt az igen csekély gyártási volumen, másrészt pedig a magas adók következtében, ami tovább csökkentette a keresletet. Amikor 1929 őszén – alaposan lehűtve az „Arany húszas évek" optimista hangulatát – a világgazdasági válság is beköszöntött, még tovább romlott a helyzet.

A ŠKODA viszonylag jól felkészülten szembesült e fordulóponttal, a 125 éve, azaz 1895-ben Václav Laurin és Václav Klement alapította vállalat ugyanis épp néhány hónappal korábban helyezte üzembe Mladá Boleslavban korszerű, szerelőszalagos gyárát, így ennek megfelelő, kedvező árszinten tudott termelni. Emellett létraalvázra épülő modelljeinek búcsút intve a ŠKODA újabb jelentős lépést tett a lakosság nagyobb része számára elérhető autók felé.

Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

A mérsékelt karbantartási igények mellett kínált színvonalasabb menetkényelem jellemezte, jóval könnyebb központi csővázzal és fejlett független kerékfelfüggesztésekkel kialakított, új modellgeneráció fejlesztése Josef Zubatý irányítása alatt 1932 nyarán, Prága Letňany városrészében vette kezdetét.

A Zubatý mérnök által akkoriban kipróbált különféle motorkoncepciók különösen jól érzékeltetik, milyen következetesen kérdőjelezte meg, illetve gondolta újra a ŠKODA a régi, jól bevált megoldásokat is új modelljei számára. Noha a cseh autógyártó már 1906 óta jelentős tapasztalatot gyűjtött a soros négyhengeres, vízhűtésű, négyütemű erőforrásokkal, 1933 januárjában alternatívaként egy léghűtésű, V2-es négyütemű aggregát is született, 750 és 800 köbcentiméter közötti összlökettérfogattal és mintegy 12 kW (16 LE) teljesítménnyel, júniusban pedig a ŠKODA 112 formájában olyan prototípus mutatkozott be, amelynek hátsó kerekeit egy 500 köbcentiméteres, egyhengeres kétütemű farmotor hajtotta meg.

Ám még ez sem minden, ősszel ugyanis 850 köbcentiméter összlökettérfogattal egy újabb léghűtésű, V2-es négyütemű, míg szeptemberben egy V2-es kétütemű konstrukció is készült. Ez a 222-es típus azonban szintén nem győzte meg a cégvezetést, akik 1933 októberében ismét egy négyütemű koncepciónak adtak zöld utat a további tesztekre. Ennek eredményeképpen született meg végül a 215-ös prototípus, egy 804 köbcentiméteres, 11 kW (15 LE) teljesítményű, soros kéthengeres konstrukció.

Az új sorozatgyártású modell, az 1933-ban bemutatott 420 STANDARD számára azonban ismét a nyugodt járású, gazdaságos és megbízható, négyütemű négyhengeres aggregát mellett döntöttek, amely – akárcsak az 1934 februárjában a piacra érkező ŠKODA 418 POPULAR erőforrása – 902 köbcentiméter összlökettérfogattal készült.

Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

1934 áprilisától 995 köbcentiméteres, 16 kW (22 LE) teljesítményű négyhengeresével a ŠKODA 420 POPULAR egészítette ki a modellpalettát. Noha e motorok gyártása mintegy 650 csehszlovák korona többletköltséggel járt, a ŠKODA végül olyan árszinten kínálhatta új járműkoncepcióját, ami vetélytársai kéthengeres modelljeivel is felvette a versenyt. Bár minőségileg lényegesen igényesebb anyagválasztás jellemezte, hatékony szerelőszalagos gyártásának köszönhetően a 418 POPULAR új ára 29 800 helyett 18 800 csehszlovák koronát tett ki csupán, vele összevethető elődje, a négyüléses ŠKODA 420 STANDARD modellhez viszonyítva.

A POPULAR azonban tekintélyes, akár négy méter külső hosszúságával egyre nagyobbá vált, s még egyszerűbb változataiban is túl drágának számított ahhoz, hogy az ügyfelek széles körét megszólíthassa. A ŠKODA tervezői körében ekkor a SAGITTA prototípusok formájában – amelyek neve a latin „nyíl” szóval a márkaemblémára utalt – már egy olyan kisebb méretű és kedvezőbb árfekvésű modell tervei körvonalazódtak, amely valóban széles tömegek motorizációját indíthatta el. Fejlesztése kezdetének időpontja már nem határozható meg pontosan a ŠKODA AUTO archívumából, más feljegyzések alapján azonban 1936 és 1938 közé tehető a projekt. Bizonyosak azonban a kisautó méretei: a 2100 milliméter tengelytávú kísérleti modellek hosszúsága 3400, szélessége 1320, magassága pedig 1420 milliméter volt.

Az első tesztjármű 1936 áprilisában gördült ki a gyárból, s központi csővázával, illetve keresztirányú, félelliptikus laprugókkal kialakított, négy független kerékfelfüggesztésével a ŠKODA időközben jól bevált koncepcióját testesítette meg. Ma már nem ismert, milyen karosszériát hordozott ez a prototípus, mindenesetre két kabrió, egy 2+2-es elrendezés helyett négy teljesértékű üléssel kialakított kétajtós, valamint egymástól egyebek mellett toló- vagy lehúzható ablakaikban különböző négy kupéváltozat követte.

Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

Akárcsak a POPULAR hajtásrendszerében, a háromfokozatú sebességváltó itt is a hátsó tengely haránthajtásával alkotott fejlett transaxle-egységet, ami csak jóval később vált például a drága sport- és versenyautók kedvelt megoldásává. A ŠKODA POPULAR és a SAGITTA esetében ez egyaránt jelentősen növelte a vezető és az első utas lábterét, miközben a jármű tömegközéppontja is mélyebbre kerülhetett.

A transaxle-elrendezés további előnyeként hatékonyabb vonóerő-átadási képességek egészítették ki mindezt, ami az akkoriban többnyire még burkolatlan, sáros vagy homokos utakon komoly pluszpontot jelentett. Noha a kimondottan keskeny, mindössze 1050 milliméter nyomtávú SAGITTA differenciálmű nélkül készült, 16 col peremátmérőjű kerekei még havon is kevésbé voltak hajlamosak a kipörgésre. Pontos működésű, fogasléces kormányberendezése szintén nagyban hozzájárult a könnyű irányíthatóságához. A SAGITTA terheletlenül csupán 580 kilogrammot nyomott, maximális össztömege pedig 860 kilogramm volt.

A hűtőráccsal együtt felnyíló motorházfedél alatt a Zubatý mérnök tesztprogramjából származó, V2-es négyütemű motorok dolgoztak, ez esetben oldalszelepelt (SV) kivitelben, 844 köbcentiméter összlökettérfogattal és 3000-es percenkénti fordulatszámnál leadott 11 kW (15 LE) maximális teljesítménnyel. A ŠKODA modelljeiben megszokottól eltérően folyadékhűtés helyett léghűtésűek voltak, és négylapátos könnyűfém hűtőventilátort, valamint a bordázott hengerfejek mögött elhelyezett kapilláris-hőmérőket kaptak. Utóbbiak a tesztelők számára könnyen leolvasható kijelzőit a műszerfalon rögzítették, ami szintén a POPULAR megoldását idézte.


Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből

Az eredetileg használt Zenith 26 VEH karburátorok helyett itt a korszerű Solex BFRH technikát alkalmazták, amely már olajjal átitatott dróthálóból álló levegőszűrővel is rendelkezett. A motor indítását a szívócsatornák kipufogógázzal megoldott előmelegítése segítette, míg az elektromos rendszer a svájci specialista Scintilla 6-voltos berendezésére épült. A prototípus legnagyobb sebessége a 70 kilométer/órát is elérte, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 5,5 liter körül alakult 100 kilométerenként.

A ritka SAGITTA két példánya ma a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum gyűjteményében található. A széleskörűen restaurált, barnametál fényezésű kupé az állandó kiállítás része, oldalablakai pedig tolóüveges kialakításúak, amely átgondolt megoldásként az ablaktekerőket elhagyva növeli könyökmagasságban a térérzetet. A múzeum raktárában egy további kupé is vár újjászületésére. Noha a tetszetős kisautók sohasem kerültek sorozatgyártásba, mégis teljesítették feladatukat, számos megoldásuk jelent meg ugyanis az 1938 novemberétől gyártott 995 POPULAR „Liduška” modellekben.

Ezek közé tartozott például az első tengely előtti, hosszirányú motorelrendezés és a motorházfedéllel együtt felnyíló hűtőrács is, amely nagyban megkönnyítette a munkát a négyhengeres, vízhűtésű erőforráson. A „Liduška” igényesebb, 995 köbcentiméteres, 16 kW (22 LE) teljesítményű motorja és 400 milliméter hosszabb karosszériája ellenére is igazi piaci slágerré vált, ugyanis forgalmi adó nélkül csupán 17 300 csehszlovák koronát kért érte a ŠKODA. 1946-ig összesen 1478 „Liduška” gördült le a szerelőszalagról.

Kulcsszavak: Mladá Boleslav, skoda, Škoda Popular
 
Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban A Genfi Autószalonon mutatja be VISION X tanulmányát a ŠKODA A Genfi Autószalonon mutatja be VISION X tanulmányát a ŠKODA A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van
 
Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV

Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV

2020. április 21.
Miután április elején tíz prémium kategóriás autó felajánlásával segítette a koronavírus okozta nehéz helyzetben lévő egészségügyi intézményeket a budapesti SHARE NOW és az OMV Hungária, a napokban további tíz járművet ajánlottak fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat részére.
Részletek

Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV

A két cég közös akciójában a kedvezményezettek a SHARE NOW gépkocsikat a flottából kiemelve, kulccsal kapták meg, a benzinköltséget pedig az OMV vállalta át.

A SHARE NOW autómegosztó és az OMV Hungária Budapesten 20 prémium kategóriás autó felajánlásával támogatja a koronavírus okozta nehéz helyzetben lévő egészségügyi intézményeket. A két vállalat együttműködésének keretében először a SYNLAB labordiagnosztikai szolgáltató intézet munkatársainak, valamint a Dél-Pesti Centrumkórház főmunkatársai számára biztosítottak járműveket, a napokban pedig a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlottak fel újabb 10 gépkocsit.

A támogatásnak köszönhetően a szervezet egyrészt arcmaszkokat, izolációs eszközöket és élelmiszereket tud szállítani biztonságos körülmények között a nélkülözőknek. A gépjárművek emellett a szolgálat által országosan nyújtott egészségügyi tanácsadás és oktatás, a mintavételezési folyamatok, az adminisztrációs és koordinálási tevékenységek, valamint a beszerzések és kiszállítások minél hatékonyabb támogatásában vesznek majd részt.

Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV

A járművek használata teljesen ingyenes, miután a SHARE NOW a flottából kiemelve, kulccsal adta át azokat, az OMV pedig átvállalta az üzemanyagköltségeket. A felajánlást az intézmény közvetlen megkeresése és igényfelmérés előzte meg, ez alapján állt össze a MINI Cooperekből, BMW 2-es Active Tourerekből és BMW X1 modellekből álló flotta.

„A felajánlásokat kivétel nélkül olyan intézmények dolgozói kapták, akiknek munkája a jelen helyzetben nélkülözhetetlen, és akik nap mint nap a járványhelyzet megfékezéséért tesznek erőfeszítéseket, saját egészségüket is kockára téve” – összegezték Fischer Péter és Buday Bence, a SHARE NOW Magyarország ügyvezetői. „A SHARE NOW felkérésére azonnal igent mondtunk, mert hisszük, hogy a biztonságos mobilitás elengedhetetlen a frontvonalban dolgozók számára”

– tette hozzá Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.

A két cég szolgáltatásai továbbra is zavartalanul működnek, de arra biztatják az ügyfeleiket, hogy csak abban az esetben hagyják el otthonukat, amennyiben feltétlenül szükséges. A SHARE NOW járművei a nemzetközi sztenderdnek megfelelő szigorított, rendszeres fertőtlenítésen esnek át, az autókban fertőtlenítő kendőcsomag is rendelkezésre áll. Ezenfelül a vállalat eltörölte a regisztrációs díjat és az autók költségeit csökkentette. Az OMV Hungária hálózatában pedig szigorították a már eleve meglévő higiéniai előírásokat, ezzel is segítve biztonságos tankolást és vásárlást. Emellett az egészségügyi dolgozók számára ingyen biztosítanak egy kávét elvitelre, ezzel is támogatva a munkájukat.



Kulcsszavak: BMW 2-es Active Tourer, BMW X1, Mini, OMV, SHARE NOW
 
Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja Elkészült a tízmilliomodik MINI Elkészült a tízmilliomodik MINI Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV Nyolc MINI ALL4 Racing áll rajthoz a 2015-ös Dakar Ralin Személyi változások a MINI-nél és a BMW Group értékesítési részlegén Személyi változások a MINI-nél és a BMW Group értékesítési részlegén A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben A BMW Group újabb értékesítési rekordot ért el Magyarországon 2014-ben
 
Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija

Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija

2020. április 20.
Az 56 éves Mustang két globális címet is magáénak mondhat, hiszen ez a modell a világ legkelendőbb sportkocsija, és immár sorozatban ötödik éve a világ legnagyobb darabszámban eladott sportkupéja. És ha ez nem lenne elég: az elmúlt 50 évben Mustangból adtak el legtöbbet az USA sportkocsi-piacán.
Részletek

Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija

“Büszkék vagyunk a Mustang tartós sikerére,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. “Svédországtól Sanghajig egyre több autórajongó érezheti át a szabadság és a végtelen amerikai utak hangulatát ebben az új modellben. Nagy megtiszteltetés, hogy immár 56 éve szolgálhatjuk a Mustang-tulajdonosok és rajongók szenvedélyét.”

Két globális értékesítési rekord

Az IHS Markit legfrissebb újautó-regisztrációs adatbázisa szerint tavaly 102.090 darab Mustang kelt el, így 2019-ben ez a modell lett világ legnagyobb darabszámban értékesített sportkocsija. Ebben az időszakban a Mustang eladásai Németországban 33 százalékkal, Lengyelországban pedig közel 50 százalékkal nőttek, sőt Franciaországban majdnem megduplázódtak. Magyarországon tavaly 157 Mustang talált gazdára, ami 42 százalékkal több, mint az előző év hazai Mustang eladási száma.

A 2019-es év másik komoly teljesítménye, hogy a Mustang immár zsinórban ötödször nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéjának címét. Az IHS Markit definíciója szerint a kétajtós és a kabrió karosszériaváltozatok is a sportkupé kategóriába tartoznak.

Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija

2019-ben a Ford 9.900 Mustangot értékesített Európában, ami 3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Európában a Mustang kétféle (Fastback és Convertible) kivitelben, illetve kétféle hajtáslánccal kapható. Ezek egyike a tízfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt 449 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk, a másik pedig a 291 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik.

A különleges kivitelű Mustang BULLITT gépházában egy továbbfejlesztett, 460 lóerős, 5,0 literes V8-as motor dübörög; a Fastback változatban kínált modellhez Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezés választható, és az autót számos speciális külső és belső kiegészítő teszi még egyedibbé.

Kulcsszavak: értékesítés, ford, jármű kereskedelem, Mustang, sportautó
 
Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Pécsen átadták az ezredik Ladát Pécsen átadták az ezredik Ladát Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija Mercedes SLS AMG GT FINAL EDITION - Dunlop Sport Maxx Race abroncsokkal 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? 140 év után búcsút inthetünk a kipufogógáznak? Az új Ford Galaxy összkerékhajtással is elérhető lesz Az új Ford Galaxy összkerékhajtással is elérhető lesz
 
A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit

A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit

2020. április 20.
A Volvo Cars ma, április 20-án, hétfőn újraindítja a termelést a svédországi Torslandában működő üzemében, amelyben a koronavírus járványhoz kapcsolódóan rövid időre felfüggesztette működését.
Részletek

A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit

A vállalat az érintett szakszervezetekkel egyeztetve hozta meg a termelés újraindítására vonatkozó döntést, mától pedig a Volvo Cars svédországi háttérirodáiban is felveszik a munkát a dolgozók. Az elmúlt hetekben a gyártóüzemet és az irodákat is felkészítették a munkavégzésre, így a dolgozók a lehető biztonságosabb környezetben tevékenykedhetnek.
 
A Volvo Cars az üzleti partnerekkel és beszállítókkal folytatott folyamatos, szoros kommunikáció révén igyekszik gondoskodni arról, hogy a beszállítói láncban jelenleg is tapasztalható – noha folyamatosan enyhülő mértékű – fennakadások ellenére folytatódhasson a termelés. A torslandai üzem gyártási darabszámait a piaci igényekhez, valamint a már beérkezett megrendelésekhez igazítják.
 
„Felelősséggel tartozunk munkavállalóink és beszállítóink felé, ezért most, hogy a helyzet lehetővé teszi, újraindítjuk a termelést.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Úgy lehetünk leginkább a társadalom segítségére, ha kitaláljuk, hogyan tudjuk biztonságosan újraindítani a vállalat működését, és ezáltal egyszerre óvni az emberek egészségét és állását.”
 
A dolgozók hétfői visszatérését megelőzően az összes érintett létesítményt a legnagyobb alapossággal takarították ki. Szigorúbb fertőtlenítési és takarítási előírásokat vezetnek be, a főbb bejáratoknál önkéntes testhőmérséklet-mérésre és pulzoximéteres mérésre lesz lehetőség.
 
A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit

A vállalat vezetői az elmúlt hetekben a torslandai üzem minden egyes munkaállomását megvizsgálták egészségügyi és biztonsági szempontból, és ahol a közösségi távolságtartás nem megvalósítható, egyéb védelmi intézkedéseket vezettek be.
 
A svédországi irodaépületek tárgyalóiban, irodai tereiben és étkezőhelyiségeiben a közösségi távolságtartás követelményeit szem előtt tartva módosították a berendezést: gondoskodtak például az íróasztalok megfelelő elhelyezéséről, illetve korlátozták a férőhelyek számát a tárgyalókban és étkezőkben.
 
Ami a Volvo Cars globális gyártóhálózatának többi elemét illeti, a belgiumi Gentben működő üzemben csökkentett kapacitással ugyan, de szintén újraindul a termelés április 20-án. A jelenlegi tervek szerint a dél-karolinai (Amerikai Egyesült Államok) gyárban május 11-én, hétfőn veszik fel ismét a munkát.
 
A skövdei (Svédország) motorgyárban, valamint az olofströmi (Svédország) karosszériaelem-gyártó üzemben továbbra is hetente vizsgálják felül a darabszámokat, a többi üzem igényeihez igazítva a gyártást.

A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit  

Az egyéb piacokon a Volvo Cars irodai dolgozói a helyi irányelvekhez igazodnak a munkavégzés terén; a Volvo Cars egészségügyi és biztonsági ügyekért felelős munkatársai abban bíznak, hogy a svéd létesítményekben szerzett tapasztalatok alapján ezeket a gyakorlatokat másutt is bevezethetik.
 
A Volvo Cars továbbra is igénybe veszi a svéd kormány által korábban elérhetővé tett támogatási csomagot, amely a legtöbb munkavállaló számára rövidített munkaidőt tesz lehetővé. A kormányzati támogatásnak köszönhetően a Volvo Cars képes lesz fenntartani alapvetően egészséges üzletmenetét egészen addig, amíg a piacok nem stabilizálódnak.
 

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, svédország, Torslanda, volvo
 
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota A Volvo Cars ismét megnyitja torslandai gyártóüzemét és svédországi irodáit Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön A Samsung elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd Gödön
 
A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

2020. április 20.
A vadonatúj SEAT Leon a márka első teljesen csatlakoztatott járműve, amely az embert mindig kapcsolatban tartja digitális életével. Az új Leon autóba épített konnektivitással rendelkezik, ideértve a teljes kapcsolatot az Android Auto-val és a vezeték nélküli CarPlay szolgáltatással, online alapú navigációt, funkciókat és szolgáltatásokat; és autón kívüli csatlakoztathatóság a SEAT CONNECT-en keresztül.
Részletek

A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

A világ változik, digitalizáltabb, mint valaha, ahogy kapcsolódunk a csatlakoztatott világhoz. És egyre növekszik annak szükségessége, hogy ezt a digitális világot magával vigye a járműbe, ezért a vadonatúj SEAT Leon a márka első teljesen összekapcsolt autója.

A következő generációs SEAT Leon nagyobb lehetőséget kínál a fogyasztók számára, hogy digitális életüket magukkal vihessék autójukba, és akkor is, ha ha kiszállnak az autóból. A vadonatúj SEAT Leon a márka első teljesen csatlakoztatott járműve, amely összeköttetést kínál a Full Link – az Android Autoval, valamint vezeték nélküli hozzáférést biztosít az Apple CarPlay-hez -, valamint online infotainment és a közeljövőben autós alkalmazásokat is kínálni fog, amelyek bővítik és továbbfejlesztik az ügyfél vezetési élményét. A járműből kiszállva a felhasználók távolról férhetnek hozzá a jármű adataihoz, a töltési folyamatot irányíthatják, és a légkondicionálót távolról vezérelhetik (plug-in hibrid változat esetén).

A beépített és az online szolgáltatások száma a jármű élettartama során növekszik, ahogy a digitális ökoszisztéma bővül, ezáltal javítva a felhasználói élményt.

SEAT CONNECT

Egy új világ nyílik meg az okos eszközére letölthető SEAT Connect alkalmazásnak köszönhetően, amely távirányítást biztosít számos olyan funkció felett, amely maximalizálja a járművezető élményét, és segít javítani a biztonságot is.

A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

Amikor a járművön kívül tartózkodik, a SEAT Connect alkalmazásnak köszönhetően a felhasználók távolról hozzáférhetnek a jármű adataihoz: vezetési adatok, parkolási helyzet, jármű állapota, beleértve az ajtókat és a lámpákat, beállíthatnak sebesség riasztást, így figyelmeztetést kaphat, ha a jármű használója túl gyorsan vezet, területi és lopási riasztásokat, kinyithatja és bezárhatja az ajtókat a távoli lezárás és feloldás szolgáltatásával, vagy távolról aktiválhatja a kürtöt és az irányjelzőket, hogy könnyebben megtalálja az autót.

És ezzel még nincs vége, hogy a plug-in hibrid változat bevezetésével, további, a felhasználókat segítő funkciókat is hozzáadtak. A plug-in hibrid járművezetői az e-Manager segítségével távolról vezérelhetik a töltési folyamatot, vezérelhetik a légkondicionálót és kezelhetik az indulási időket az okostelefon alkalmazásból.

Amikor a járműben tartózkodik, a SEAT CONNECT online forgalmi információkat, nyitvatartási időket és a benzinkutak aktuális árait kínálja, valamint lehetőséget arra, hogy otthonról tervezze meg utazását, és ezt átküldje a járműre, hogy minden készen álljon a motor beindításakor.

És azok számára, akik nem szeretnének az elérhető rádióadókra korlátozódni, a vadonatúj SEAT Leon online rádiót hoz az utastérbe, lehetővé téve az ügyfél számára, hogy az általuk választott bármely online rádióállomást hallgassák, még akkor is, ha az egy másik országban van.

A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

A SEAT CONNECT nagyobb biztonságot nyújt a segélyhívás (kézi vagy automatikus) segítségével, amely fontos adatokat küld az autóból a segélyhívó szolgálatoknak, például az autó helyzetét, a motortípust, az autó színét vagy az utasszámot, megkönnyítve ezzel a segítséget.

Infotainment rendszer

A széria médiarendszer 8,25 collos képernyővel büszkélkedhet, míg a nagyobb, 10 collos képernyőn a Navi rendszer 3D-s csatlakoztatott navigációt és természetes hangvezérlést (a rendszer a „ Hola Hola ”nemzetközi szavak kimondása esetén válaszol), valamint gesztusfelismerést kínál a felhasználói interakció egyszerűsítése érdekében.

Beépített eSIM

A beépített SIM-mel ellátott Online Connectivity Unit azt jelenti, hogy a vadonatúj SEAT Leon soha nem veszíti el a digitális világhoz fűződő kapcsolatát, és a jövőbeni fejlesztések során a rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára a legfrissebb infotainment alkalmazások elérését, amelyek bármikor frissíthetők. Ezért a vadonatúj SEAT Leon élettartama alatt képes új digitális termékeket és szolgáltatásokat kínálni.

Valós idejű információk a felhőből

Ezenkívül az online kapcsolat a beágyazott eSIM-en keresztül lehetővé teszi egyes infotainment funkciók számára, hogy valós idejű információkat használhassanak a felhőből, új dimenzióval bővítve a hagyományos navigációs rendszert. Például online forgalmi információk, parkolóhely és benzinkút helyzete, valamint a nyitvatartási idő és az aktuális árak is elérhetők.

A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

Online rádió

És azok számára, akik nem szeretnének az elérhető rádióadókra korlátozódni, a vadonatúj SEAT Leon online rádiót hoz az utastérbe, lehetővé téve az ügyfél számára, hogy az általuk választott bármely online rádióállomást hallgassák, még akkor is, ha az egy másik országban van.

Full link

A Full Link rendszer a konnektivitás átjárója. Ez teszi lehetővé a felhasználók számára a mobiltelefon csatlakoztatását, függetlenül attól, hogy milyen eszközt használnak; Apple CarPlay (Bluetooth vagy WLAN alapú vezeték nélküli kapcsolat használatával) vagy Android Auto vezetékes kapcsolat használatával.

Függetlenül attól, hogy a névjegyzékét szeretné-e letölteni a járműbe, az utazás részét képező zenék vagy térkép rendszerek mindegyike ellenőrzött, intuitív és biztonságos módon érhető el, amely nem vonja el a járművezetők figyelmét az útról, akár az infotainment rendszert vagy az integrált kormánykerék kezelőszerveit használva.

SEAT Digital Cockpit


Az új SEAT Leon műszerfala a SEAT Digital Cockpit, amely nagy felbontású, 10,25 ”méretű, felhasználó által definiálható műszercsoportot és infotainment rendszert (1280 x 480 pixel, 133 dpi) egyesít.


A vadonatúj SEAT Leon: csatlakoztathatóság a márka legfejlettebb járművében

A szolgáltatott információk áttekintése egyszerű, és a járművezető számára csak a kormányra szerelt vezérlőgomb megnyomásával lépkedhet a három elérhető fő kijelzőn, minimalizálva a vezető figyelmének elterelődését, és maximalizálva a rendelkezésre álló információk tisztaságát a vezető igényeinek megfelelően. A TFT-kijelzőn rendelkezésre álló információk közötti átmenet a 75 Hz-es frissítési gyakoriságának köszönhetően zökkenőmentes, ami megkönnyíti az információk olvashatóságát.

A SEAT Digital Cockpit három fő információs kijelzőt kínál: Klasszikus, Digitális és Dinamikus nézetet.

A Klasszikus információk olyan jól ismert analóg funkciókat nyújtanak, mint a sebességmérő és a fordulatszámmérő. A Digitális részletes térképinformációkat mutat a tartózkodási hely közelében. A Dinamikus kijelző jobb áttekinthetőséget biztosít a vezető számára fontos információk számára - lehetővé teszi a testreszabást -, míg a sebességmérő és a fordulatszámmérő oldalán félkör alakú kialakítású marad.

És egy folyamatosan összekapcsolt világban, ha bejövő hívás érkezik, a kijelző automatikusan alkalmátváltozik, megmutatva a hívó fél azonosítóját, és a képernyőn pop-upként megjelenik a személy.

Connectivity Box

Az új Leon rendelkezik az induktív töltést biztosító Connectivity Box-szal - megfelel a Qi szabvány protokolloknak -, így a felhasználóknak nem kell aggódniuk, hogy a kritikus pillanatokban energia nélkül maradnak.

A vadonatúj SEAT Leon új, C típusú USB portokkal van felszerelve, lehetővé téve a töltési idő csökkentését (kábelen keresztül), egyszerűsítve az intelligens eszközök közötti kapcsolatot, és felgyorsítva az adatcserét. A Leon alapkivitelben két elülső C típusú USB-porttal rendelkezik, és a felszereltségi szintjétől függően két hátsó C-típusú USB-porttal is rendelkezik.
Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, új modell
 
Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Jaguar E-PACE: Az új kompakt sportos szabadidőjármű Jaguar E-PACE: Az új kompakt sportos szabadidőjármű Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 181 - 190