Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 11 - 20
Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

2020. július 02.
A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly kötött együttműködés újabb lépéseként az AutoWallis tulajdonába kerül a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház Kft. 40 százaléka.
Részletek

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

A vállalat – melynek ügyvezetője az alapító, Taródy Zsolt marad – árbevétele tavaly elérte a 19,3 milliárd forintot, míg az AutoWallisé a 75,3 milliárd forintot.

Az autókereskedelem terén Nyugat-Magyarországon meghatározó Iniciál Csoport alapítójával, Taródy Zsolttal tavaly kötött együttműködési megállapodás következő lépéseként a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt. tulajdonába kerül a jelenleg több mint 115 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő Iniciál Autóház Kft. (Iniciál) 40 százaléka.

Az Iniciál hét autómárka (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopronban és Szombathely).

A kisebbségi részesedést az AutoWallis az Iniciál pénzügyi befektetőjétől szerzi meg az Igazgatóság által elhatározott 1,16 milliárd forint összegű apportos tőkeemeléssel.

Az újonnan, zártkörben kibocsátandó 13.589.503 darab AutoWallis részvény apportálási árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárfolyama, 85,36 forint.

Az AutoWallis vállalta, hogy az apportból származó új részvényekből 8.589.503 darabot 93 forintos árfolyamon megvásárol.

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

Az apport ellenében kapott többi részvényekre vonatkozóan az Iniciál csoport korábbi pénzügyi befektetője 2021. május 31-ig terjedő lock-up (elidegenítési tilalom) vállalásban is rögzítette, hogy azokra hosszú távú befektetésként tekint. Az AutoWallis a tranzakcióval hozzá kerülő saját részvényeket további akvizíciókhoz kívánja felhasználni.

A tranzakció jelentősen hozzájárulhat az AutoWallis 2019-ben elért 75,3 milliárd forintos árbevételének növekedéséhez, miután az Iniciál Autóház Kft. tavalyi árbevétele 19,3 milliárd forint volt.

Az AutoWallis tervei között szerepel az Iniciál további 20 százalékos üzletrészének megszerzése az alapító családjától, így összesen 60 százalékos részesedéshez jutva a vállalatban, amennyiben a mostani tranzakciót követő tulajdonszerzést a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja.

Az Iniciál Csoport ügyvezetője és szakmai irányítója a többségi tulajdonrész megszerzését követően is Taródy Zsolt marad, akivel az elmúlt hónapokban hosszú távú, stabil együttműködést alakított ki az AutoWallis.

Az Iniciál alapítója, a több mint 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Taródy Zsolt elmondta, hogy a vállalat saját régiójában az importőri elvárásoknak mindenben megfelelő szereplővé nőtte ki magát, és az iparági átlag felett növelte forgalmát az elmúlt két évben. Hozzátette, hogy az AutoWallis és az Iniciál közötti együttműködés újabb lehetőségeket nyithat meg az általa alapított cégcsoport számára.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a tranzakció kapcsán elmondta, hogy ezzel a lépéssel a csoport tagjai által értékesített prémium márkák további meghatározó pozíciójú flottamárkákkal egészülhetnek ki.

Mindez jól illeszkedik az egy éve meghirdetett stratégiába, mely 2024-ig organikus és akvizíciós úton a vállalat 2018-as árbevételének duplázásával számol.

A vezérigazgató hozzátette, hogy a forgalmazott márkák számának bővítése mellett az Iniciál csoporttal tavaly kötött megállapodással és a most bejelentett üzletszerzéssel megvalósulhat az AutoWallis egy másik fontos stratégiai célja is, így a nemzetközi mellett a magyar piacon is bővülhet a csoport értékesítési pontjainak száma.

Ormosy Gábor hozzátette, hogy a mostani lépés abból a szempontból is fontos, hogy az értékesítési és szerviz pontok számának növekedésével az árbevételen belül bővülhet a legnagyobb eredménytermelő képességű szolgáltatások volumene is.

Az Iniciál Csoporttal kötött együttműködés első lépése az ICL Autó Kft. 60 százalékának megszerzése volt idén februárban.

Az ICL Autó elsőként KIA gépjárművek értékesítését és szervizelését kezdte meg idén februárban, mely a későbbiekben kiegészülhet más márkákkal is. Az ICL Autó tevékenysége is Nyugat-Magyarországra fókuszál, és a tervek szerint lefedheti a teljes autókereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatási portfoliót, közöttük a szerviz, és flottaparkkezelési szolgáltatásokat is.

Kulcsszavak: AutoWallis, Iniciál Autóház, márkakereskedés
 
Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét A PSA Peugeot Citroën az  EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját A PSA Peugeot Citroën az EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Mától új szakasz kezdődik a Jaguar és a Land Rover márkák életében Magyarországon Mától új szakasz kezdődik a Jaguar és a Land Rover márkák életében Magyarországon
 
Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz

Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz

2020. július 01.
Felkészült a nyárra és a napsütésre a Volkswagen városi terepjárója, és csak arra vár, hogy meghódítsa Magyarországot.
Részletek

Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz

A T-Roc a jó idő beköszöntével már kabrió verzióban is elérhető, exkluzív, sportos megjelenésével és nyitott tetejével még több tekintetet vonz az utakon.

Dinamikus külső

Egyedi dizájnjának és sportos kupé formájának köszönhetően a T-Roc Cabriolet egyszerre megnyerő és tekintélyt parancsoló. Markáns orrkialakítása és letisztult oldalnézete pedig hozzájárul ahhoz, hogy a kabrió minden oldalról előnyösen mutasson. LED-technikájú fényszóróinak köszönhetően az autó az éjszakát is uralja, különleges fény dizájnjának köszönhetően éjjel-nappal jól látható jelenség az utakon.

Komfortos belső

Az új, nyitott tetejű T-Roc nem hagyja, hogy bármi is rontson a kabrió élményen, megemelt üléspozíciójával biztosítja a kilátást az útra, míg elegáns kárpitozása, tágas és kényelmes belső tere igazán komfortossá teszi az utazást. SUV kialakításának köszönhetően nem kell a terekről sem kell lemondania a kabriózás javára, bőven jut hely a lábaknak a hátsó ülésen utazóknak is. A csomagok miatt sem kell aggódni, a T-Roc Cabriolet 280 literes csomagterében minden elfér, amire egy kellemes hétvégi kirándulás során szükség lehet.

Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz

Infotainment és műszerfal

A Volkswagen T-Roc Cabriolet volánja mögött ülve könnyű figyelemmel kísérni a vezetési adatokat: a nagyfelbontású, 26 cm (10,25 col) méretű műszerfalnak köszönhetően nemcsak a sebességet és a navigációs utasításokat, de az éppen hallgatott dal címét is jól láthatjuk vezetés közben. Az alapfelszereltséghez tartozó Composition infotainment rendszer a maga 16,5 cm (6,5 col) méretű TFT-kijelzős érintőképernyőjével, FM-rádiójával, 6 hangszórójával, 2 USB-C csatlakozójával és Bluetooth kapcsolatával egyedülálló szórakoztató élményt nyújt az utazáshoz.

Az opcionális Discover Media extra infotainment rendszer pedig azoknak szól, akik hosszabb túrára vállalkoznak a Volkswagen T-Roc Cabriolet-tel, ugyanis 20,3 cm-es (8 colos) kijelzőjével, és Európa térképével nemcsak szórakoztató útitárs, de igazi másodpilóta is lehet egy kabriótúrán. Az opcionális, 6 hangszórós beats hangrendszer pedig tökéletes hangzást teremt a szabad ég alatti autózáshoz.

Biztonság

A T-Roc Cabriolet több vezetést segítő funkcióval is fel lett szerelve. A gyalogosfelismerő funkcióval ellátott „Front Assist” vészfékasszisztens, az ACC adaptív távolságtartó automatika már alapfelszereltségben is elérhető, hogy az autóval utazva mind a sofőr, a mind a környezete biztonságosan célba érjen.

Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz

Az autóhoz olyan extra asszisztensek is elérhetők, mint az opcionálisan választható „Blind Spot” holttérfigyelő rendszer, a „Park Assist” parkolássegítő rendszer, valamint a forgalmi torlódás asszisztens, melyek segítenek abban, hogy még nagyobb biztonságban, még komfortosabban érje el úticélját.

A vezetés élménye

Az opcionális progresszív kormányzás segít abban, hogy még nagyobb kontrollja legyen a sofőrnek az autó fölött a kanyarokban, így hozzájárul ahhoz, hogy semmi se ronthassa el a vezetési élményt. Nagy húzóerejű TSI benzinmotorjának köszönhetően pedig a T-Roc Cabriolet-tel átélhetjük a sportos vezetés varázsát, de törekedhetünk arra is, hogy alacsonyan tartsuk fogyasztást: mindkét esetben teljes élményt ad a kabrió. Mélyebben fekvő karosszériája biztosítja a kiváló tapadást, ami tovább fokozza a kanyarok adta örömöt egy festői, lankás úton.

Az opcionális vezetési profilválasztási lehetőséggel pedig a T-Roc Cabriolet-et mindig az adott helyzethez hangolhatjuk, ECO módban takarékoskodhatunk az üzemanyaggal, COMFORT módban élvezhetjük a vezetés kényelmét, SPORT módban előhozhatjuk a T-Roc Cabriolet sportos énjét, míg INDIVIDUAL módban egyénileg is beállíthatjuk az autót, hogy az a legjobban kiszolgálja a sofőr igényeit.

Az autó alapfelszereltségben, 1.5 TSI ACT 110KW/150LE motorral, igen kedvező 10 007 510 Ft-os áron érkezik majd a hazai márkakereskedésekbe.


Kulcsszavak: bemutató, márkakereskedés, T-Roc, volkswagen
 
Bemutatkozott a Suzuki iV-4 tanulmányautója Bemutatkozott a Suzuki iV-4 tanulmányautója Megérkezett Magyarországra a nyitott tetejű ékszerdoboz Hazánkba érkezik a Volkswagen GTI Vision Roadster és a legutolsó T2 Last Edition Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Új szakaszba lépett a PSA Peugeot Citroën és a Toyota együttműködési programja Új szakaszba lépett a PSA Peugeot Citroën és a Toyota együttműködési programja Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása
 
Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés

Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés

2020. július 01.
Izgalmas részleteivel, karakteres, kupés arányaival és négyszemélyes utasterével a modellpáros olyan álomautóként mutatkozik be, amely a látványt tökéletes használhatósággal, modern technológiával és utazóautós kvalitásokkal egyesíti.
Részletek

Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés

Kifinomult stílus: gyémántmintás hûtõrács különleges formatervvel

A modellfrissítés különösen az E-osztály Coupé és Cabriolet modellek orrkialakítását érintette, még kifinomultabb megjelenést biztosítva. A szériában teljes LED-es elsõ lámpák laposabb kialakítása dinamikusabb megjelenést ad. Az új, gyémántmintás hûtõrács A-alakú kialakítása ugyancsak alapfelszereltség, amely fokozottan sportos látványvilágról gondoskodik. Az izmos hátsó kétrészes lámpája teljesen új formákban jelenik meg.

Négy új szín érhetõ el a megújult kétajtós modellekhez: a high-tech ezüst, a grafitszürke metál, a mojave ezüst és a patagóniai vörös (designo). A kerékválaszték szintén kibõvült, az új aero könnyûfém felnik pedig kialakításukkal járulnak hozzá az üzemanyag megtakarításához és a fenntarthatóság fokozásához.

A Coupé és a Cabriolet modellek belsõ tere a modern stílust a sportos luxussal egyesíti. A mûszerfal felsõ része lebegõ hatást kelt, amely alatt nagyméretû belsõ betéteket találunk, ezek egészen az ajtókig ívelnek. Az új lehetõségek, például a szürke színû, nyíltpórusú kõrisfa és a szénszálas mintázatú alumínium még inkább kiemelik a belsõ tér dinamikusan elegáns hangulatát.

Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés

Az ülések a Mercedes-Benz modellek kiemelkedõ részei, és ez itt sincs másképp. A hosszú távú kényelmet tökéletes megtámasztással egyesítõ ülések különösen intelligens megoldásokkal rendelkeznek. Az adaptív vezetõülés például automatikusan felveszi a vezetõ testméretének ideális elhelyezkedést, amennyiben azt megadják a média kijelzõn vagy a Mercedes me felületen keresztül. Az ülések integrált oldaltámaszai és fejtámlái pedig sportos megjelenést és letisztultságot biztosítanak. Számos kárpitozás érhetõ el hozzájuk az ARTICO mûbõrtõl a hagyományos és nappa bõrkárpitozáson át egészen a Cabriolet változatok napsugárzás-visszaverõ megoldásáig.

Kényelem a belsõ térben: az MBUX és a kormánykerekek új generációja

A megújult E-osztály modellek teljesen új, intelligens kormánykereket kapnak. A hagyományos bõrkárpitozású és szupersport változatban elérhetõ kormánykerék vezérlõi magasfényû fekete felülettel rendelkeznek, amelyet sötétezüst elemek vesznek körül. A mûszercsoport és a központi kijelzõk funkcióit felületérzékeny kapcsolók segítségével lehet vezérelni, amelyek mûködési elve az eddigi optikai helyett kapacitív lett.

Az új E-osztály megkapja az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációját. Szériában ez két nagyméretû, 10,25 colos kijelzõt jelent, amelyek egymás mellett találhatók. Ezt a szélesvásznú megjelenítést bõvíti ki az opcionálisan elérhetõ 12,3 colos változat, amely tûéles felbontást, érzelmekre ható és látványos megjelenítést, valamint intuitív mûködtetést biztosít.

Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés

Az ENERGIZING komfortvezérlés hálózatba köti a jármû különbözõ rendszereit, hogy zenével és megvilágítással, valamint különbözõ masszázs üzemmódokkal az egyéni igényeknek és szükségleteknek megfelelõ hangulatot hozza létre. Az E-osztály Coupé és Cabriolet esetében újdonság az ENERGIZING COACH. Ez a funkció egy intelligens algoritmus alapján ajánlja a különbözõ programokat a helyzet függvényében. Amennyiben mindezt egy viselhetõ Garmin® eszközzel hálózatba kötjük, a rendszer személyes adataink, például stressz-szintünk vagy alvásminõségünk alapján pontosítja az ajánlást, hogy a vezetõ mindig jól és kipihenten érezhesse magát még a monoton, hosszabb utakon is.


Kulcsszavak: bemutató, Cabriolet, Coupé, e-osztály, mercedes-benz
 
Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Az E-osztály kétajtós modellváltozatainak érzelmes oldalát még tovább fokozza a modellfrissítés BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel
 
Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

2020. július 01.
Az E-TECH kínálatának köszönhetően a Renault igény szerint választható elektromos megoldást is kínál a felhasználó számára. Városban a Clio E-TECH Hybrid akár a menetidő 80%-át képes elektromos hajtással megtenni, így akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk egy belső égésű motorral szemben, 6 899 000 forintos kedvezményes áron.
Részletek

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai
 
A Groupe Renault az elektromos autózás szakértőjeként számos úttörő technológiát fejlesztett. Elkötelezettségének középpontjában az a törekvés áll, hogy a fenntartható mobilitást mindenki számára elérhetővé tegye napjainkban és a jövőben is. A hatékony és dinamikus hibrid hajtásláncok megalkotására pedig az elektromos járművek területén szerzett több, mint 10 éves tapasztalata teszi képessé.

A vállalat motorsportokban és a Formula 1-ben való részvétele adja a Renault E-TECH hibrid hajtásláncok fejlesztésének alapjait. A technológia arra a tapasztalatra épít, amit a Renault F1-csapata az energiafelhasználás és -visszanyerés terén, valamint a több üzemmódú sebességváltó használata során szerzett, ezt most először alkalmazzák személyautók sorozatgyártásában.

ÚJ RENAULT CLIO E-TECH HIBRID: az ikonikus modell még takarékosabb lett

A Groupe Renault első teljesen hibrid motorja, az E-TECH motor hazánkban 2020 júliusától lesz előrendelhető, a márka ezzel a szegmens legszélesebb körű motorkínálatát erősíti.

Az új Renault Clio már néhány hónappal a bevezetése után elismerő visszhangot kapott mind a sajtó, mind az ügyfelek részéről. Bár az szegmens Európában legtöbbet értékesített autóját, a Clio-t teljesen áttervezték, az új verzió a modell ikonikus jegyeit is megtartotta.

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Megújult és kifejezőbb külseje, továbbá a magas minőségű kivitelezés, a sokoldalúság és az új technológiák helyezik az új Clio-t a kategóriája csúcsára. Az Euro NCAP töréstesztek eredményei alapján is a legbiztonságosabb városi autónak tartják. Az új Clio E-TECH számára a teljes értékű hibrid motor pedig maximális hatékonyságot, kiváló reakcióképességet és 140 lóerős összteljesítményt biztosít.

Az új Clio E-TECH képes a 100%-ban elektromos elindulásra, valamint lassítás és fékezés során az akkumulátor visszatöltésére, a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan. Ez, a nagy töltéskapacitással és az E-TECH-rendszer hatékonyságával kombinálva optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást és az elektromos üzemmódban történő vezetést. Városi használat során a Clio E-TECH Hybrid akár az idő 80%-ában elektromos hajtással működik, így akár 40%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint egy belső égésű motor. A kombinált ciklusban az új Clio szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km (WLTP VLOW értékek ).

Az új Clio E-TECH így a modell eddigi előnyeit mostantól egy dinamikus és gazdaságos öntöltő hibridmotorral egészíti ki.

AZ ÚJ RENAULT CAPTUR E-TECH PLUG-IN: igény szerint választható elektromos hajtás

A B-szegmens legkelendőbbjét újratervezték: az új Renault Captur – bár a modell legfőbb ismertetőjegyei mit sem változtak – új, és sportosabb külsőt kapott, miközben továbbra is a magas minőségű kivitelezés, modularitás, tágas terek és piacvezető technológiák jellemzik.

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Az Euro NCAP törésteszten öt csillagot szerzett Renault Captur motorkínálata is kiegészült a Groupe Renault első tölthető, teljesen hibrid E-TECH Plug-in motorjával.

Az egyedülálló, tölthető teljesen hibrid hajtáslánc kifejlesztésének köszönhetően az E-TECH Plug-in technológia az alábbiakat biztosítja:

- 100%-ban elektromos elindulást

- A vezetés élményét minden körülmények között a rendkívül gyorsan reagáló elektromos motornak köszönhetően, 160 lóerős összteljesítménnyel

- Kiváló energiamenedzsmentet, beleértve az intelligens, több üzemmódban használható sebességváltót, a hatékony regeneratív fékezést és az akkumulátor nagy töltéskapacitását, amelyek a Renault Formula-1-ben és az elektromos modellek terén szerzett tapasztalatára épülnek.

A Renault mérnökei az E-TECH fejlesztése során több mint 150 szabadalmat védettek le. A soros-párhuzamos hibrid rendszeren alapuló technológia a lehető legrugalmasabban kombinálja az elektromos és a benzines hajtást, így a szén-dioxid-kibocsátás is a leghatékonyabban csökkenthető.

Az új Captur E-TECH Plug-in esetében az elektromos hajtás igény szerint választható, 9,8 kWh kapacitású, 400 V-os akkumulátornak köszönhetően akár 65 km hatótávolsággal is számolhatnak a vásárlók (városi WLTP).

Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai

Tulajdonosa hétköznap kompromisszumok nélkül vezethet elektromos üzemmódban, majd a hétvégeken hosszabb utazásokra indulhat a belső égésű motor segítségével. A műszerfalon található gombbal bármikor válthat elektromos üzemmódra, az E-SAVE-mód pedig lehetővé teszi, hogy elegendő töltöttség maradjon, ha az utazás végén teljesen elektromos meghajtásra lenne szükség. Az újratervezett sebességváltó „BRAKE” üzemmódja optimalizálja az energia-visszanyerést, és ezzel megnöveli a hatótávolságot.

Az új Captur E-TECH Plug-in fogyasztása vegyes használat mellett 1,5 l/100 km és szén-dioxid-kibocsátása 32 g/km WLTP VLOW  értékben (végső jóváhagyásra vár) Ez jelentősen csökkenti az üzemanyag-költséget, így a tulajdonosok azonos teljesítményű benzinmotorokhoz képest kevesebb havi kiadással számolhatnak. Így 48 hónap alatt nagyjából 60 000 km futásteljesítmény esetén, az új Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid havi fenntartási költsége (bérleti díj + üzemanyag) alacsonyabb, mint a TCe 155 EDC esetében.
Kulcsszavak: hibrid, plug-in hibrid, renault
 
Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Hazánkban is elérhetők az új Renault E-TECH Plug-in hibrid modellek hivatalos listaárai Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok Itt a Renault Twizy Cargo Itt a Renault Twizy Cargo
 
Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

2020. június 30.
A Land Rover bejelentette, hogy az új Defender 90 és 110 hamarosan érkező haszonjármű-kiviteleivel a ´Hard Top´ elnevezés is visszatér a robusztus terepjárók modellcsaládjába.
Részletek

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

A sokoldalú, elpusztíthatatlan Defender Hard Top még az év vége előtt bemutatkozik; a modell a feltartóztathatatlan terepképességeket 21. századi online technológiákkal párosítva a raktér-kapacitás, a praktikum és a prémium komfort egyedülálló kombinációját kínálja a felhasználóknak.

A ´Hard Top´ elnevezés egészen 1950-ig vezethető vissza, amikor a korai Land Rover Series járművekhez kínált leszerelhető keménytető (Hard Top) fokozott védelmet nyújtott az illetéktelen kezekkel és az időjárással szemben. Az új Defender Hard Top ugyanezt kínálja napjainkban; rögzített fémtetejének sziluettje megegyezik az ikonikus eredeti modellével.

Világszerte példátlanul nagy az érdeklődés a tavaly szeptemberben bemutatott, új Land Rover Defender 90 és 110 modellek iránt; a legendás vérvonal most az új Hard Top modellvariánsokkal bővül.

A Defender nagy arányban alumíniumból felépülő D7x karosszéria-szerkezete háromszor olyan szilárd, mint a legkiválóbb alvázas felépítményű járműveké. A robusztus karosszéria-szerkezetén és az új generációs elektromos jármű architektúra (EVA 2.0) padlólemezén a személyszállító kivitelekkel osztozó Defender Hard Top modellt a Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege fejlesztette ki, maximálisan szem előtt tartva a páratlan tartósság, praktikum és robusztusság iránti elvárásokat.

„A lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az új Defender rakterének funkcionalitását és kihasználhatóságát” – mondta Michael van der Sande, a Land Rover Special Vehicle Operations ügyvezető igazgatója. „A robusztus anyagok alkalmazásának és az ötletes, átgondolt tárolási megoldásoknak köszönhetően az új modell messze túlszárnyalja minden korábbi Defender Hard Top modell képességeit.”

A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, míg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhető. Mindkét konfiguráció kiváló terep-geometriát eredményez: a szabad hasmagasság 291 mm, a terepszögek pedig 38, 28 és 40 fokosak (első, középső és hátsó terepszög; 110 Hard Top, Off-Road állásban). A modell részletes műszaki adatait még az idén közzétesszük.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

„Az új Defender 90 és 110 Hard Top modellek a Land Rover fennállásának legrobusztusabb, legjobb közúti és terepképességű, egyben legteljesebb körű online kapcsolódást kínáló, összkerékhajtású haszonjárművei lesznek” – mondta Nick Collins, a Land Rover modellcsalád-igazgatója. „A modellpárost a legszigorúbb globális biztonsági előírások szerint fejlesztettük, melyek hosszú távon is lenyűgöző kényelmet biztosítanak, így a vállalkozások és a felhasználók számára minden téren a legjobbat nyújtják.”

Elismerésre méltó hasznos terhelhetőségével és akár 3500 kg-os vontatási kapacitásával az új Defender tökéletes választás lesz azok számára, akik összkerékhajtású haszonjárművet keresnek. A rugalmasan variálható utasfülkében csupán egy üléssor található, ám az opciós első üléssori lehajtható középső ülés révén mégis elfér a fedélzeten három személy. A Land Rover praktikus ClearSight visszapillantó tükör-rendszere akkor is akadálymentes hátratekintést biztosít, ha foglalt a középső ülés, vagy ha tetőig pakolták a rakteret. A rendszer egy hátrafelé tekintő kamera képét jeleníti meg valós időben a visszapillantó tükörben, így a vezető akadálytalanul tekintheti át a járműve mögötti területet.

Az új Defender Hard Top a vontatás terén is a világ élvonalába tartozik majd: különböző technológiái segítenek könnyedén és biztonságosan csatlakoztatni, vontatni, illetve hátramenetben manőverezni a vontatmányt. A Land Rover intelligens fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszerével a legbonyolultabb tolatási manőverek is könnyedén végrehajthatók: a vezető a középkonzolon elhelyezett forgótárcsával kormányozhatja az utánfutót.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei

A jármű maximális gázlómélysége 900 mm. Ehhez társul a Terrain Response 2 rendszer új gázlóprogramja, amelynek segítségével a sofőrök tökéletes magabiztossággal kelhetnek át akár mély vízen is, így a fontos rakomány mindig célba juttatható.

A Land Rover ultramodern Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszerén keresztül közvetlenül, ösztönösen vezérelhetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto technológiákra épülő, problémamentes okostelefon-integrációt.

Kettős eSIM-kártya támogatja a Pivi Pro fejlett vezeték nélküli szoftverfrissítési (Software-Over-The-Air, SOTA) technológiáját, amely révén az ügyfelek a legkülönfélébb járműrendszerekhez tölthetnek le fontos frissítéseket. A Defender Hard Top modell üzleti felhasználói számára ez a megoldás jelentősen csökkenti az állásidőt, hiszen a SOTA révén a szoftverfrissítésekhez nem kell felkeresniük Land Rover márkakereskedőjüket.

Ezen túlmenően az új Defender Hard Top modellek fejlett vezetőtámogató rendszerek hiánytalan választékát kínálják. A Land Rover 360°-os kamera rendszere a központi érintőképernyőn jeleníti meg a jármű körüli környezetet, így a vezető a legszűkebb helyen is biztonságosan manőverezhet, illetve egészen közel állhat a rakodásra váró tételekhez.

A használatot még praktikusabbá teszi a Remote okostelefonos alkalmazás, amely révén a vállalkozások a távolból is nyomon követhetik a jármű tartózkodási helyét, üzemanyagszintjét és korábbi utazásait, így gondoskodva a biztonságos, gondtalan használatról.

A Defender 110 személyszállító kiviteleinek első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei
Kulcsszavak: bemutató, Defender, Land Rover, új modell
 
Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatja be a kommunikáló és elektromos hajtású Transit modellek új generációját Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul Az új Opel Insignia Grand Sport ára 25.940 eurótól indul
 
Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

2020. június 30.
Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC környezetkímélő földgázüzemre (CNG) készült, 96 kW (130 LE) teljesítményű 1.5 TSI motorja tiszta, környezetbarát CNG-üzemében a WLTP-cikluson 500 kilométer hatótávot produkált.
Részletek

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Ennek szolgálatában a padlózatba épített három CNG-tartályba összesen 17 kilogramm földgáz tölthető, a széleskörű földgázellátás nélküli régiókban pedig kilencliteres benzintank biztosítja a mobilitást. Az új OCTAVIA G-TEC európai piaci bevezetésére idén ősszel kerül sor.

Az OCTAVIA G-TEC 1.5 TSI motorját földgázüzemre (CNG) tervezték, s 96 kW (130 LE) teljesítményt produkál. A földgáz rendkívül tiszta égésfolyamata következtében CNG-üzemmódban mintegy 25 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás a benzinüzeméhez viszonyítva, emellett jóval kevesebb nitrogén-oxid (NOx) kerül a levegőbe, koromrészecskék pedig nem keletkeznek. Többek között a szívószelepek az úgynevezett Miller-ciklus szerinti változó vezérlésének köszönhetően e motor különösen gazdaságos, a WLTP-ciklus szerint 3,4-3,6 kilogramm földgáz-, illetve 4,6 liter benzinfogyasztást téve lehetővé 100 kilométerenként.

17 kilogramm CNG-tárolókapacitásával az OCTAVIA G-TEC a WLTP-ciklus szerint mintegy 500 kilométer* földgázüzemű hatótávot kínál, kilencliteres benzintartályának tartalmával pedig további 190 kilométert* tehet meg, nagyjából 700 kilométer összesített hatótávot kínálva. A CNG- és a benzinüzem közötti váltás automatikusan, a vezető közreműködése nélkül zajlik.


Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Az autó csak bizonyos esetekben használja benzintartalékát, például amikor a motorindításra közvetlenül CNG-tankolást követően vagy mínusz tíz Celsius fok külső hőmérséklet alatt kerül sor, illetve amikor a CNG-szint már olyan alacsony, hogy a tartálynyomás 11 bar alá csökken. Az OCTAVIA G-TEC modelleket a Virtual Cockpit műszeregység specifikus nézete és a hátul elhelyezett plakett különbözteti meg. A csomagtartó a Limousine esetében 455, a COMBI változatban pedig 495 literes.

CNG-üzemben a szén-dioxid-kibocsátás már természetes földgáz használatakor is mintegy 25 százalékkal kevesebb a hagyományos benzinmotorokénál, 20 százalék bio-CNG alkalmazásával pedig – amint az Németországban jelenleg szokásos – 35-40 százalékkal javítható a szén-dioxid-mérleg. Növényi maradványokból és biológiai hulladékból származó, még magasabb bio-CNG-tartalom esetén akár 90 százalékos javulás is elérhető, vagyis ez esetben már közel klímasemleges közlekedés valósítható meg. A teljes klímasemlegesség szintetikus metánnal érhető el, amelyet öko-árammal, elektromosáram-gáz (Power-to-Gas) folyamat során állítanak elő, ez az eljárás azonban még fejlesztés alatt áll.

Kulcsszavak: cng, környezetbarát, Octavia G-Tec, skoda
 
A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók A céges járművek zöldebbek, mint a magánautók Autót hozott a fa alá a Duna Autó és a Telekom közös játéka Autót hozott a fa alá a Duna Autó és a Telekom közös játéka Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén A Lexus CT 200h a környezetbarát autók listájának az élén
 
11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2020. június 30.
Hat budapesti, egy érdi és egy dunakeszi helyszínen várja ingyenes töltési lehetőség az e-autósokat: újabb nyolc üzletnél kialakított e-töltővel bővült az ALDI hálózata.
Részletek

11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

2018 őszén az ALDI és az E.ON megállapodást kötött arról, hogy 123 magyarországi ALDI-üzlet parkolójában teszik elérhetővé az energiavállalat által telepített és üzemeltetett 360 töltőpontot. Az érintett üzletek immár harmadánál át is adták a töltőket, így az országosan majd 82 települést érintő hálózat jelenleg 12 megyében 61 töltővel és 130 töltőponttal áll az autósok rendelkezésére. A szolgáltatás a hálózat kiépítésének kezdete óta ingyenes, így jelenleg is díjfizetés nélkül lehet igénybe venni.

A beruházás újabb lépéseként már a következő budapesti, érdi és dunakeszi ALDI-üzleteknél is lehetőség van az elektromos-, valamint plug-in hybrid autók akkumulátorainak feltöltésére, így Pest megyében 13 ALDI üzletnél 18 töltő és 36 töltőpont vehető igénybe. Ezek közül az újonnan elérhetők:

•    Budapest, XVI. kerület Bökényföldi út 102.,
•    Budapest, XVIII. kerület Cziffra György utca 7.,
•    Budapest, XIX. kerület Üllői út 280.,
•    Budapest, XX. kerület Köves út 9.,
•    Budapest, XX. kerület Székelyhíd utca 23.,
•    Budapest, XXI. kerület Szent Imre tér 6-8.,
•    2030 Érd, Sulák utca 2.,
•    2120 Dunakeszi, Pallag utca 68.


11 új, ingyenes e-töltőt adott át Budapesten és vonzáskörzetében az ALDI

További újdonság, hogy az e-töltőpontok igénybevételét idén áprilistól az ingyenesen letölthető drivE.ON mobil applikáció is segíti, ami még kényelmesebbé teszi a töltést. Az alkalmazás segítségével a kiválasztott töltő már fél órával a tervezett használat előtt lefoglalható, illetve, ha éppen használatban van, akkor a rendszer automatikus értesítést küld a foglaltság megszűnéséről, így elkerülhető a felesleges várakozási idő.

Az alkalmazásról bővebb információk az alábbi oldalon találhatók: eon.hu/driveon

Az E.ON és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket
 
Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

2020. június 29.
Az elmúlt 130 év során a Peugeot története elválaszthatatlanul összefonódott a koncepciójárművek hosszú, gyakran folytatólagos sorával.
Részletek

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Ezeket a tanulmányokat a szakma legtehetségesebb álmodói vetették papírra, nem ritkán évtizedekkel megelőzve korukat.

A tanulmányautó fogalma egyidős az autóiparral, hiszen az első években, évtizedekben még nem voltak lefektetett szabályok: minden fejlesztéssel az ismeretlenbe ugrottak fejest a tervezők. Amikor Armand Peugeot 1890-ben megalkotta első benzinmotoros járművét, a Type 2-t, kettős cél lebegett a szeme előtt. Az egy évvel korábban bemutatott gőzhajtású triciklivel, a Type 1 modellel szerzett tapasztalatok alapján kívánt olyan automobilt alkotni, amely rövid távon piacképesebbnek, másrészt hosszabb távon ígéretesebbnek bizonyulhat. Ma már tudjuk, hogy jó érzékkel nyúlt a kérdéshez: az autóipar következő 130 évét a belső égésű motorral szerelt, négykerekű járművek uralták.

Armand Peugeot nem csupán az automobil koncepcióját, de a tervezés filozófiáját is örökül hagyta utódainak: a nevét viselő márka tanulmányautói mindig is jóval többek voltak öncélú, elszigetelt formai kalandozásnál. A kezdetektől olyan funkcionális, életszerű, vezethető járművek megalkotása volt a cél, amelyek létező vagy fejlesztés alatt álló technológiákat alkalmaztak, és egyértelműen mutattak egy lehetséges, jól körülírható jövő irányába.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot koncepciójárművek: a teremtés folyamata

Minden új tanulmányautót hosszas inkubációs szakasz előz meg. A dizájnerek – ugyanúgy, mint a divattervezők, az építészek vagy a képzőművészek – igyekeznek ráérezni azokra a trendekre, amelyek a következő évek során meghatározónak bizonyulhatnak. A formaterv, az anyaghasználat, a színvilág és a funkcionalitás terén egyaránt évekkel előre kell gondolkodniuk, és bizony előfordul, hogy a világ időközben más irányt vesz, vagy éppen hosszadalmas kerülővel jut el abba a fázisba, amelyet az autóipari tervezők megálmodtak – utóbbiak ilyenkor azzal vigasztalódhatnak, hogy messze megelőzték a korukat.

Kiváló példa erre a Heuilez vezető dizájnere, Yves Dubernard által 1972-ben tervezett Peugeot Taxi, amely az alapját adó Peugeot 204-esnél is rövidebb volt, impozáns belmagassággal, körkörös üvegfelületekkel, az utastértől elkerített vezetői környezettel. Másfél évtizeddel később kategóriát teremthetett volna az ultrakompakt, tágas gépkocsi, a hetvenes években azonban nem volt értelmezhető a városi egyterű fogalma.

Amint rögzítik az irányt és a specifikációkat, indulhat a formai megvalósítás. A Peugeot jellemzően belső pályázatot ír ki dizájnerei számára, így biztosítható, hogy mindig a legfrissebb, legötletesebb elképzelés érvényesüljön. A digitális modelleket méretarányos, majd életnagyságú makettek követik, feltéve, hogy a koncepció sikeresen teljesíti ezeket a lépcsőket.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Ugyanezen a folyamaton halad végig a belső tér kialakítása, majd miután véglegesítették a formai, ergonómiai és esztétikai jellemzőket, arra szakosodott műhelyek gondjaira bízzák a projektet, akik az autógyártástól nagyban különböző folyamatokat és berendezéseket alkalmazva, hatékonyan és mindenekelőtt villámgyorsan valósítják azt meg.

A tanulmányautók többségénél nem csak anyagokkal, megoldásokkal és technológiákkal, hanem együttműködésekkel is kísérletezik a Peugeot: egy-egy különleges elgondolás megvalósításához olyan partneri kapcsolatokat hoznak létre más szakmák vezető képviselőivel, amelyek szerencsés esetben hosszú távú, akár sorozatgyártásban is kikristályosodó kooperációvá fejlődnek.

A Peugeot legnagyobb jelentőségű tanulmányautói

Vannak koncepciójárművek, amelyek extravagáns megoldásaik, kívánatos megjelenésük miatt beivódnak az emlékezetbe, és a kollektív autós tudat részévé válnak. Másokra csak évek múltán csodálkozunk rá, amikor egy szériamodellben látjuk viszont egy-egy, a maga idején még radikálisnak számító megoldásukat. Ilyen volt a márka motorsport-dicsőségét hirdető Peugeot Quasar (1984) és Peugeot Oxia (1988). Nem kevésbé emlékezetes a Peugeot Hoggar 2003-ból, amelynek mindkét tengelyét külön erőforrás hajtotta, megelőlegezve az összkerékhajtású plug-in hibrid modelleknél ma már bevált megoldást. Kevés radikálisabb városi jármű született a 2009-ben bemutatott Peugeot BB1-nél, amelynek ugyan még nem jött el az ideje, de formátumában nagyon is megfelel a városi közlekedés jövőképének.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Lássuk azonban most azokat a Peugeot tanulmányautókat, amelyek kézzel foghatóan formálták a márka fejlődésének irányát és ütemét. Egy ilyen lista soha nem lehet teljes, és bármikor jöhet egy új koncepciójármű, amely átrendezi a rangsort, de jó képet ad arról, hogy a Peugeot mit tekint mérföldkőnek, illetve arról is, hogy az elmúlt évtizedek során milyen irányba fejlődött az autóipar.

Peugeot Touareg (1996)   

A homokfutókat idéző, merészen fiatalos megjelenés mögött egy forradalmian újszerű technológiai koncepció rejlett. A villanymotoros Peugeot Touareg fedélzeti akkumulátor-csomagja négy üzemórára elegendő áramot tárolt, és miután lemerült, beindult egy fedélzeti áramfejlesztő. Ma ezt a megoldást hatótáv-növelőként ismeri a világ.

Peugeot Sesame (2002)   

Hosszú út vezetett az 1996-os Peugeot Tulip tanulmányautótól a Peugeot 1007 közvetlen elődjéig. A tökéletes városi autót kutató alapgondolat azonban ugyanaz volt: függőleges oldalfalak, nagy belmagasság, helytakarékosan nyíló ajtók.


Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot EX1 (2010)   

Mivel ünnepelhetné méltóbban kétszázadik évfordulóját az a márka, amely győzni tudott Európa első autóversenyén, az 1895-ös Párizs-Bordeaux-Párizs ralin, mint egy sebességrekorder tanulmányautóval? A Peugeot EX1 tisztán elektromos hajtása napjaink villamosított forradalmát előlegezte meg, a gyorsulási világcsúcsokat pedig azon a Montlhery versenypályán érte el, ahol 45 évvel korábban a radikális Peugeot 404 Diesel szintén sebességi rekordokat döntött.

Peugeot SR1 (2010)   

Elektromos összkerékhajtású hibrid hajtásláncával, teljességgel újszerű, végletekig letisztult formavilágával és különlegesen ergonomikus vezetői környezetével tíz évre előre meghatározta a Peugeot márka formai és műszaki arculatát. HYbrid4, i-Cockpit: ezekkel a ma már közismert fogalmakkal itt találkozott először a világ.

Peugeot Onyx (2012)   

Az Onyx egy egész formatervezési irányzatot indított útjára. A matt fekete és a réz kombinációja a mai napig visszatér a márka különleges kivitelű típusain, az olyan fenntartható megoldások pedig, mint a használt újságpapírból készített „fabetétek”, már a modern fogyasztók környezettudatosságát vetítették előre. A Peugeot Onyx dízelmotoros, összkerékhajtású hibrid hajtáslánca Le Mans-i génekkel rendelkezett.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot Exalt (2014)   

Krómozott zongorabillentyűkkel kapcsolható funkciók, szélesen elhúzott, jellegzetes dupla fényszórók, oroszlánkarmokat rajzoló hátsó lámpatestek: az impozáns szedán minden mai Peugeot stiláris ősének – és a 2018-as Peugeot 508 közvetlen előfutárának – tekinthető.

Peugeot Quartz (2014)   

A Exaltnál jóval radikálisabb volt, formailag mégis közelebb állt a későbbi Peugeot 3008-ashoz – bár annak idején aligha hitte volna bárki is, hogy a márka ilyen merész, formabontó szabadidőjárművel újítja meg palettáját. A szárnyas ajtóknak és a tereprali versenyautókat idéző farkialakításnak természetesen menniük kellett, maradt viszont a függőleges orrkialakítás, míg a holografikus műszeregység az új generációs Peugeot 208-ban talált magának helyet.

Peugeot Fractal (2015)   

A Fractal a 2010-es évek technológiai és stiláris irányelvei szerint értelmezte újra a Peugeot 205 T16 rali versenyautót: apró karosszériáját szinte szétfeszítette az erő (amely ezúttal elektromos motorokból fakadt.) Mégsem ezért tekintjük mérföldkőnek, hanem a francia Focal audiomárkával közösen megvalósított, innovatív 9.1.2 hangrendszere miatt, illetve azért, mert komponenseinek 80 százalékát 3D nyomtatással hozták létre.

Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit

Peugeot Instinct (2017)   

Az Instinct volt az első olyan Peugeot tanulmányautó, amelyet nem autós, hanem telekommunikációs szakkiállításon leplezett le a márka. Nem véletlenül. Az időtlen szépségű sportkombi karosszéria fejlett önvezető technológiákkal ugrott egy-másfél évtizedet a jövőbe, méghozzá a felhőn keresztül: az elképzelés szerint a Peugeot Instinct teljes körű, kétirányú kapcsolatot létesít a felhasználó okostárgyaival, okosotthonával.

Peugeot e-Legend (2018)   

Nincs szebb annál a jövőképnél, amely a múltból táplálkozik. Ezt bizonyítja a Peugeot e-Legend hangos sikere: a rajongók aláírás-gyűjtésbe fogtak, hogy rábeszéljék a márka vezetését a hetvenes évek egyik legszebb európai autóját, a Peugeot 504 Coupét idéző elektromos túraautó sorozatgyártására. Hogy valóban megvalósul-e a kortalan luxuskupé, ma még nem tudni – abban mindenesetre joggal bízhatunk, hogy ahogy korábban oly sokszor, a Peugeot ezúttal is ráérzett a jövő legszebb trendjeire.



Kulcsszavak: design, formatervezés, Peugeot, tanulmányautó
 
Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit Új PEUGEOT Boxer: Érték az üzleti felhasználók szolgálatában A Mazda RX-VISION bemutatkozott a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n A Mazda RX-VISION bemutatkozott a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n Mutatjuk a Peugeot legérdekesebb tanulmányautóit Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat A Passat, a Passat Variant és a Golf Sportsvan kapta a nagy tekintélyű nemzetközi formatervezői díjat
 
Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

2020. június 29.
Az ABB és a Green.TV által kezdeményezett Elektromos Járművek Világnapja világszerte az e-mobilitás ünnepe lesz.
Részletek

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a jelenlegi és leendő elektromos jármű vezetői, valamint a helyi közlekedési hatóságok és flotta üzemeltetők kulcsfontosságú szerepére a fenntartható közúti szállítás és a mindenki számára elér-hető zéró-kibocsátású jövő megteremtésében.

Ezt a napot minden évben megtartják majd, hogy ezzel is megerősítést nyerjen, milyen fontos szerepe van a megbízható és gyors töltő- infrastruktúrának, az elektromos közműháló-zat fejlesztésének és a megújuló energiatermelés hálózatba integrálásának egy alapjaiban fenntartható közlekedési rendszer kialakításában.

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási Infrastruktúra-Megoldások globális üzletágának vezetője szerint:

„Szükségszerűvé vált egy új elektromos és fenntartható mobilitási modellre való áttérés. Az ABB Energetika divízió zéró kibocsátást célzó küldetésének része, hogy élen jár ennek az átmenetnek a megvalósításában. Az ABB örömmel vállal vezető partnerséget egy olyan világnapon, amely elismeri és méltatja az e-mobilitási megoldások fontosságát az egész világon.”

Az ABB egyedülálló villamosítási szakértelmével és az elektromos járművek töltési megol-dásainak globális piacvezetőjeként több mint 14 000 DC gyorstöltőt értékesített több mint 80 országban, és ezzel tökéletes iparági partnere az Elektromos Járművek Világnapjának.

Az ABB a fenntartható közlekedési megoldások nemzetközi elterjesztésében szerzett érdemei-ért nemrég vehette át a Global E-mobility Leader 2019 díjat.

Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re

Ade Thomas, a Green.TV médiavállalat alapítója hozzátette: „Örülök, hogy az ABB-vel együttműködve elindul egy izgalmas utazás egy fontos dátum intézményesítésére az e-mobilitás globális naptárában.   Az Elektromos Járművek Világnapja az e-mobilitás ünnep-napja lesz, ami alapvető eszköz és iránymutató a mindenki számára elérhető szén-dioxid-mentes közlekedés jövőjének népszerűsítésében.”

Az Elektromos Járművek Világnapja együttműködik az e-mobilitás területén tevékenykedő más partnerekkel és vezetőkkel is, hogy az első EV Világnapot egy világméretű mobilitási mozgalom első lépésévé tegyék.

A további partnerek között szerepel az elektromos járművek, és a hozzájuk kapcsolódó technológiák gyártója, a Mahindra Electric Mobility, a Liberty Charge, amely az Egyesült Királyság lakóövezeteiben az e- járművek utcai töltéséhez szükséges energiaellátást és háló-zati kapcsolódást biztosító infrastruktúrát támogatja, valamint a Volta Trucks, minden elekt-romos teherautó gyártója.

Mahesh Babu, az indiai székhelyű Mahindra Electric Mobility Limited ügyvezetője és vezér-igazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a Green.TV-vel együttműködve indítjuk útjára az Elektromos Járművek Világnapját, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a fenn-tartható mobilitás fontosságára, és hogy az ügyfelek világszerte az e-mobilitást mellett te-gyék le voksukat.”



Kulcsszavak: ABB, e-mobilitás, E-mobility, elektromos autó
 
A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót
 
A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

2020. június 26.
Az új, tisztán elektromos tengelykapcsoló-működtető (clutch-by-wire) rendszert kifejezetten a Kia Hybrid 48V-os modelljeihez fejlesztették ki. Valós körülmények között az új rendszert használó Hybrid 48V-os hajtásláncok széndioxid-kibocsátása átlagosan 3 százalékkal csökken.
Részletek

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

A Kia Motors még több részletet hozott nyilvánosságra kifejezetten Hybrid 48V hajtásláncokhoz kifejlesztett intelligens kézi váltójáról, az iMT-ről (Intelligent Manual Transmission). A mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektromos tengelykapcsoló-kiemelő rendszerrel (clutch-by-wire) javul a hatásfok, csökken a fogyasztás és így az emisszió is. Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élvezete.

A hagyományos mechanikus, vagy hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés helyét az iMT-ben teljesen elektromos rendszer veszi át, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez igazítható. A belsőégésű motor, a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokottnál jóval korábban leállítható, például már gurulás közben (mindig a hajtáslánc, villanymotorként is működtethető, 48V-os generátora indítja újra, hangtalanul és gyorsan. Ettől önmagában is javul az összhatásfok, és csökken a CO2-kibocsátás (átlagosan 3%-kal, valós forgalmi körülmények között).

Lassítás közben a váltó a vezető által korábban bekapcsolt sebességfokozatban marad akkor is, amikor a motor leáll. A belsőégésű erőforrás a fék-, vagy a gázpedál lenyomására azonnal újraindul, illetve ez történik akkor is, ha a vezető gurulás közben kinyomja a kuplungot a visszakapcsoláshoz, hogy aztán újra gyorsíthasson.

Az iMT működése lépésről lépésre

• A vezető sebességben hagyja a váltót, miközben leveszi a lábát a gázpedálról, hogy lassítson (például egy kereszteződés előtt)

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

• A váltó a vezető által korábban bekapcsolt fokozatban marad, az autó lassul (motorfék), miközben az iMT számítógépe leállítja a motort és kiemeli a tengelykapcsolót

• Az autó, álló motorral, és nyitott kuplunggal lassul tovább (így a benzines, vagy a dízelmotor motorfék hatása nem érvényesül, azaz tovább gurulhat; a mozgási energia jobban hasznosul)

• Ha a vezető ilyenkor a gázra lép, mert gyorsítani szeretne, vagy kinyomja a kuplungpedált, hogy visszakapcsoljon, a 48V-os villanymotor-generátor azonnal újraindítja a belsőégésű gépet

• A 48V-os villanymotor-generátor segít összehangolni a motor fordulatszámát a váltóéval (a vezető által választott sebességfokozattól függően), így az újraindulás mindig rángatásmentes és gyors

• A bekapcsolt sebességfokozattól függően, bizonyos sebesség alatt, a motor mindenképpen újraindul, és a kuplung önműködően zár, hogy az autó nehogy lefulladjon

A Kia új iMT sebességváltóját a Hyundai Motor Europe műszaki központjában fejlesztették, a németországi Offenbachban; a projekt vezetője a hajtáslánci fejlesztéseket irányító Dr. Michael Winkler volt. Az iMT-ről elmondta: “Folyamatosan hajtásláncaink hatásfokának javításán, teljesítményének emelésén dolgozunk, az iMT-vel is ez a célunk. A hagyományos vagy a duplakuplungos automaták nagyon jók, és sokan kedvelik is őket, de európai vásárlóink egy része különösen ragaszkodik a kézi sebességváltáshoz. Az iMT-t a villamosított hajtásláncok iránti igények növekedése hívta életre, így születtek meg a klasszikus, kézi váltós Kia lágyhibridek. Hajtásláncaink villamosítása átfogó feladat, az új iMT, és a “clutch-by-wire” tökéletesen illik a fejlesztési folyamatba.”

A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan

Mint egy hagyományos kézi váltó

Bár az iMT-ben nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között, használatában nincs semmi különleges: pont úgy kell kezelni, mint a hagyományos kézi váltókat. A kuplungpedál működése is a megszokott, bár mechanikus kapcsolat híján az elektromechanikus működtetéssel sokkal egyszerűbb lehet például az elindulás.

Az iMT a Kia új könnyű hibrid hajtáslánc-párosában debütál: az ‘EcoDynamics+’ Ceedekben az új 1.6 literes CRDi dízelhez kapcsolódik, a Rio ugyanilyen változataiban pedig a 2020 harmadik negyedévében piacra lépő 1.0 literes T-GDi benzineshez. Az iMT később a Kia más Hybrid 48V-os modelljeiben is megjelenik, és még idén új motorok is érkeznek a kínálatba.

Kulcsszavak: fejlesztés, kia, mild-hibrid
 
A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan A felfrissített Kia Rio a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan Genfben mutatkozott be Európának az új Kia Soul EV Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása J.D. Power minőségdíjat kapott az új Kia Sedona J.D. Power minőségdíjat kapott az új Kia Sedona A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 11 - 20