Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 11 - 20
Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

2019. június 18.
A megfelelő keménységűre pumpált abroncsok élettartama hosszabb, tapadásuk biztosabb, általuk az autó úttartása jobb, a fogyasztása pedig kisebb. Ráadásul a legjobb defekt megelőzési módszer, ha rendszeresen ellenőrizzük a nyomást, és ha már itt tartunk, átnézzük, van-e rajtuk apróbb sérülés.
Részletek

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Egyes becslések szerint, ha a Magyarországon közlekedő valamennyi gépjármű abroncsát a megfelelő értékre pumpálnák fel, az ország üzemanyag-fogyasztása azonnal csökkenne tíz százalékkal. És, ami a legfontosabb: megfelelő nyomásérték mellett a vezetésbiztonság és az abroncsok élettartama is nő.

A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon egy házi kompresszor segítségével, ugyanis az így mért szám a leghitelesebb a mérés szempontjából.

Mekkora nyomás legyen az abroncsokban?

A megfelelő érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gépkocsi gyártója. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra, és megint mást, ha utánfutót vontatunk. (Ha a nyomást meleg gumiabroncson ellenőrizzük, a gyártó által előírt számokhoz körülbelül 0,3 bar-t hozzá kell adni.) Tipikus hiba továbbá, hogy a legtöbben elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket.  A pótkereket fújjuk az előírt legmagasabb abroncsnyomásra, az esetleges szivárgás miatt. A rendszeres nyomásvesztés az abroncs, illetve a kerék szerelési hibájára is utalhat: ez esetben forduljunk szakemberhez!

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Pótkerék: csak ideiglenes használatra

Ha új gumiabroncsszettet vásárolunk vagy szerelünk fel, győződjünk meg róla, hogy a pótkerék azonos mintázatú és állapotú a többi abronccsal. Ne feledjük: csak a felszerelt kerekekkel azonos méretű és mintázatú pótkerék nyújt teljes értékű segítséget a bajban. Az úgynevezett mankókereket helytakarékosságból találták ki, de ez csak a javításhoz/cseréhez szükséges ideig lehet felszerelve. Használatakor a jármű menettulajdonságai nagymértékben megváltoznak - hátrányosan. A mankókerékkel felszerelt autóra a 2 x 80-as szabályt kell figyelembe vennünk: max. 80 km/órás sebességgel haladhatunk, és a megtett távolság sem lehet több, mint 80 km.

Ráadásul, a hajtott kerekeken mindenképpen egyforma abroncsnak kell lennie. Azaz, ha a fronthajtású autónk egyik első abroncsa defektet kap, célszerű valamelyik hátsó abronccsal pótolni, a hátsó kerék helyére pedig a mankókereket felszerelni. Macerás? Az bizony! Ezért, ha tehetjük, teljes értékű pótkerékkel autózzunk. Alternatív megoldás lehet a defekttűrő abroncsok használata, de csodák nincsenek: a merev oldalfal megtartja ugyan a nyomást vesztett kereket, de 80, max. 100 km után fel kell keresni egy gumiszervizt.

Nyári szabadság autóval - Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát!

Defektjavító spray: kérdőjeles kompromisszum

Előfordulhat, hogy az autónkban nincs pót- illetve mankókerék, csak defektjavító spray. (A pótkerék ma már nem kötelező tartozéka az autóknak, gyakran előfordul pl. a gázos autóknál, hogy a pótkerék helyére szerelik a gáztartályt.) Defekt esetén szükségmegoldás a defektjavító spray. Elfér egy tároló rekeszben, praktikus, egyszerű a használata – állítják az értékesítők. Mit tud valójában egy ilyen flakon? Ha az abroncs oldalfala, illetve ha a felni is sérült, nem segít a hab, de egy szög okozta defekt esetén igen. A szelepen keresztül belenyomjuk a habot az abroncsba, majd kompresszorral felpumpáljuk az abroncsot az előírt értékre, és csak ezt követően indulhatunk útnak, kizárólag a fent említett 2x80-as szabály figyelembe vételével. A habbal telített abroncs elvileg megtakarítható, javítható, de erre kevés gumis vállalkozik, ehelyett jellemzően a cserét ajánlják.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség szerint a biztonságos autózáshoz az ideális megoldás a rendszeresen ellenőrzött, jó minőségű abroncsok használata, és a teljes értékű, a felszerelttel megegyező méretű és mintázatú pótabroncs, amely egy defekt esetén kompromisszummentes megoldást nyújt.


Kulcsszavak: balesetmegelőzés, közlekedés, közlekedésbiztonság, nyári gumi
 
Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott A Continental és a Magyar Autóklub közös vezetéstechnikai napot tartott Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac 8 tipikus autóvezető, akik az idegeinkre mennek 8 tipikus autóvezető, akik az idegeinkre mennek A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear
 
Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

2019. június 18.
Az ABB – kiegészítve a fenntartható tömegközlekedést szolgáló, átfogó töltési megoldásait - piacra dobta rugalmas, automata áramszedőjét, amellyel az e-buszflották hatékonyan üze-meltethetők.
Részletek

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

A vállalat azt is bejelentette, hogy együttműködésre lép az egyesült királyságbeli központtal működő, pénzügyi szolgáltatásokra és tiszta energiára szakosodott céggel, az Octopus Gro-uppal. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a gyorsabb áttérést az elektromos hajtású buszokra és kereskedelmi járműflottákra.      

Az előrejelzések szerint az elektromos hajtású buszok (e-buszok) globális piaca 2025-ig* várhatóan 16,6%-os összesített éves növekedési ütemet ér el. Az ABB az e-busztöltési port-fóliójának legújabb tagjának, a Panto Up-nak a piacra dobásával ismét bizonyította, hogy továbbra is elkötelezett a közlekedés átalakítása iránt.   

A tömegközlekedési ágazat egyik jelentős eseményén, a stockholmi “UITP 2019”-en bemu-tatott Panto Up berendezéssel az ABB egy rugalmas, hatékony és teljesen automatizált töl-tési megoldást biztosít azoknak a jelentősebb e-busz flottával rendelkező üzemeltetőknek, amelyek a járműtelepen korlátozottan rendelkezésre álló helyek miatt a jármű tetejére te-lepített pantográffal (áramszedővel) felszerelt buszokat kívánnak beszerezni. 

A járműtelepi, szekvenciális töltési rendszerrel kombinálható Panto Up egy könnyen telepít-hető megoldás, amellyel az 50-150kW/jármű teljesítménytartományban maximálisan három busz egyidejű töltése biztosítható az éjszakai üzemszünet során. A Panto Up a buszjáratok végállomásán 150-600kW teljesítménytartományban „eseti töltést” is biztosít a napi üzem-időben, így ideális megoldást kínál minden üzemeltető számára, amely a kibocsátásmentes tömegközlekedést a normál üzemrend megzavarása nélkül szeretné megvalósítani. 

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

„Az EV-töltési megoldások piacvezető szolgálatójaként feladatunknak tekintjük, hogy a vál-lalatoknál kialakuljon az az innovatív gondolkodásmód és szakmai tudás, ami fenntarthatób-bá teheti a közlekedést” – nyilatkozott Frank Muehlon, az ABB EV-töltési Infrastruktúra glo-bális üzletágának vezetője. „A Panto Up fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja, hogy az automatikus töltést lehetséges opcióként kínáljuk azon üzemeltetők számára, akik csök-kenteni akarják a karbonlábnyomukat, minimalizálni szeretnék a költségeket, és hatéko-nyabban ellenőrizni a járműflotta teljesítményét.”    

A Panto Up tovább bővíti az ABB piacvezető, konnektoros töltési megoldásokból álló e-busztöltési portfólióját.  A termékkínálat az 1000 V feszültségű, 24kW-os DC Wallbox-tól az 1000 V feszültségű, 50kW teljesítményű Terra 54 HV-n át a 350 kW teljesítményű, folyadék-hűtésű kábellel felszerelt töltési megoldásokig terjed. A portfólióhoz tartozik a piacra már korábban bevezetett, OppCharge-alapú, nyílt interfész is, amely DC e-buszok töltésére szolgál.   

Muehlon hozzátette: „A töltési portfóliónk folyamatos bővítésének köszönhetően az ABB ké-pes kiszolgálni a világszerte működő e-busz üzemeltetők különböző igényeit a flotta méretétől függetlenül. Napjainkban már egyértelműen látható az egyre növekvő igény a fenntartható tömegközlekedésre, és az ABB büszke rá, hogy a töltési technológia folyamatos innovációival lehetővé teszi az átállást a fenntartható közlekedési rendszerekre.”

Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját

A digitális és hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB AbilityTM portfólióhoz tartozó Panto Up erőssége, hogy a megoldás távoli diagnosztikai és hibakezelési eszközök-kel rendelkezik. Ezen eszközöknek köszönhetően a berendezést kiváló rendelkezésreállás és a problémák gyors elhárítása jellemzi, illetve részletes statisztikai adatokat biztosít az üze-meltető vállalatok számára a járműtöltési tevékenységről.  

Az ABB ugyanakkor együttműködésre lép az egyesült királyságbeli székhellyel működő, pénzügyi szolgáltatásokra és tiszta energiatermelésre szakosodott Octopus Grouppal. A két fél az együttműködés keretében komplex, “one-stop-shop” megoldással, és olyan új, e-mobilitási piaci kínálattal áll a flottaüzemeltetők rendelkezésére, amellyel sikeresen átáll-hatnak a kibocsátásmentes közlekedésre.  Az üzemeltetők a közlekedési beruházásaikhoz forrásokat szerezhetnek az Octopus Group-tól, amely rugalmas pénzügyi modellekkel és megújuló energiaellátással áll a rendelkezésükre. Az ABB a piacvezető EV-töltési infrastruk-túrával és energetikai technológiákkal segíti az e-buszokra és kereskedelmi flottákra történő átállást, valamint az e-mobilitás további térnyerését. 

Az ABB folyamatosan olyan innovatív módszerek fejlesztésén dolgozik, amelyekkel elősegít-heti a fenntartható mobilitási megoldások további térnyerését. A cég számára ezért ideális együttműködő partnernek tekinthető az Octopus Group, amely innovatív, kibocsátásmentes közlekedési programokat támogat, és jelentős szerepet vállal a megújuló forrásokra alapo-zott energiatermelés és energiaellátás terén is.

A villamos hajtású járművek töltési infrastruktúrája terén napjainkra globális piacvezető po-zíciót kiépítő ABB a töltési és villamosítási megoldások teljes skáláját kínálja az elektromos autókhoz, a hibrid és elektromos hajtású buszokhoz, valamint a hajókhoz és a vasúti jármű-vekhez. Az ABB 2010-ben jelent meg az e-járművekhez fejlesztett töltési megoldások pia-cán. Napjainkra már több mint 10 500 villámtöltő értékesített a világ 73 országában.  

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltozta-tó” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos jármű-vek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnerként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysoroza-tának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelli-gens és fenntartható közlekedés támogatása és térnyerése mellett.   

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás
 
Ilyen élmény a világ legzöldebb buszain utazni Ilyen élmény a világ legzöldebb buszain utazni Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Ellepik az elektromos autók Európát Ellepik az elektromos autók Európát Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram A Nissan LEAF belevág a taxizásba A Nissan LEAF belevág a taxizásba
 
Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

2019. június 17.
A Peugeot L45 korának abszolút csúcstechnológiáját képviselte; az első világháború előtt épített versenyautónak mindössze két példánya élte túl az elmúlt száz évet. Piaci értéke ennek megfelelően felfoghatatlanul magas. De mi is pontosan az L45 története?
Részletek

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Az automobilizmus hajnalán Franciaország volt az európai autógyártás és a motorsport fellegvára. Magasan képzett autómérnökök, jól felszerelt autógyárak és innovatív tervezők teremtették meg az autóipar fejlődésének feltételeit, a kor átlagánál messze magasabb színvonalú úthálózat pedig teret adott az autóversenyzés megszületésének. Hamarosan megépültek az első versenypályák, és a XX. század első éveiben megkezdődött az autógyártók fejlesztési versenye: egyre nagyobb lökettérfogatú motorokat építettek a kezdetleges vázakba, az akár 16 (!) literes blokkok maximális teljesítménye elérte az akkoriban felfoghatatlan 140 lóerőt.

Volt azonban egy csapat pilóta, akik úgy gondolták, nem ez az automobil jövője. Georges Boillot és Jules Goux, valamint a Hispano-Suizától átcsábított Paul Zuccarelli meggyőzték Robert Peugeot-t, hogy engedélyezze számukra a kísérletezést. Hamarosan el is készültek egy forradalmian újszerű, hengerenként négyszelepes, kettős felülfekvő vezérműtengellyel szerelt, úgynevezett kényszervezérelt négyhengeres motor terveivel, ami köré Ernest Henry rajzolt áramvonalas karosszériát. A mindössze 7,6 literes, száraz karteres blokk égéstere félgömb alakú volt, a gyújtógyertyát középen helyezték el – ez a kombináció annak idején forradalminak számított. 

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

A Peugeot gyár derék mérnökei tomboltak a gondolattól, hogy egy csapat amatőr mindenféle képesítés, diploma és gyakorlat nélkül motortervezősdit játszhat, ráadásul a cég költségén. A sarlatánoknak (ahogy a cégen belül sokan nevezték őket) azonban igazuk lett: a 112 lóerős, 186 km/óra (vagy különlegesen áramvonalas karosszériával még magasabb) végsebességre képes L76 azonban igazolta elméletük helyességét, és a Peugeot 1911-től uralta Európa, majd később Észak-Amerika versenypályáit is.

Az alapkonstrukciót az évek során folyamatosan tökéletesítették, igazodva a folyton változó kiírásokhoz. A lökettérfogat egyre kisebb, a fajlagos teljesítmény mind nagyobb lett, és közben a versenyautót (amelynek elnevezése mindig a motor űrtartalmát tükrözte, deciliterben kifejezve) is fejlesztették. Ennek maga a versenyprogram teremtette meg az anyagi hátterét: egy-egy futamgyőzelem után mindig akadt néhány tehetős rajongó, lelkes amatőr versenyző, akik minden pénzt megadtak volna a kor legtökéletesebb versenyautójáért, Robert Peugeot pedig készséggel el is adta nekik azokat. A fejlesztés csúcspontja volt az 1914-es L45: ezen olyan, hallatlan újításokat alkalmaztak először a Sarlatánok, mint a négy fékezett kerék (a korabeli versenyautóknak csak a hátsó tengelye volt fékezhető), vagy a szárnyas központi kerékcsavar, amelyet egy jól célzott kalapácsütéssel meg lehetett lazítani, értékes pillanatokat nyerve a kerékcserénél.

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

Az L45 megjelenésének évében azonban kitört az első világháború, és Európa felhagyott az autóversenyzéssel. Mégsem volt minden veszve. Eddigre a Peugeot versenyautói már Észak-Amerikában is nagy hírnévre tettek szert: a márka 1913 óta rendszeresen részt vett az indianapolisi 500 mérföldes futamon, ám 1916-ra az Egyesült Államok is kezdett belesodródni a világégésbe, így alaposan megcsappant a rendelkezésre álló versenyautók száma. Az Indy 500-as főszervezője Európába utazott, hogy felkutassa a béke éveiből esetleg megmaradt autókat, és rá is bukkant két Peugeot L45-ösre – az egyik az 1914-es lyoni nagydíjra épített tartalék autó volt.

Amikor az első békeévben újraindult az autóversenyzés az Újvilágban, az L45-öst egy szerelőből versenyzővé avanzsált úriember Art Klein vezette. Mecénása 1923-ban Klein nevére íratta az autót; tőle került 1949-ben egy Lindley Bothwell nevű kaliforniai narancstermesztőnek a messze földön híres gyűjteményébe. Mivel az autó váza és motorja még az eredeti volt, Lindley úgy döntött, nem újítja fel. 1986-ban bekövetkezett haláláig Lindley időről időre vezette is az autót, többek között az indianapolisi pályán is, ahol 166 km/órás átlagsebességgel futott egy kört. 2000-ben elkerülhetetlenné vált a motor felújítása (de nem cseréje!), ám ettől eltekintve tökéletesen eredeti állapotban került a Lindley-gyűjtemény több kincsével együtt kalapács alá 2017 végén, mint a világ egyetlen Grand Prix múlttal rendelkező, fennmaradt Peugeot L45-öse (az 1916-ban Amerikába szállított két autó közül a másik soha nem látott európai versenypályát.)

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot

A Bonhams aukcióján aztán 7,26 millió dollárt, azaz 2,06 milliárd forintot fizetett a ma is 160 km/óra feletti végsebességre képes járműért egy meg nem nevezett titokzatos gyűjtő. Ez a félelmetesen magas összeg több mint kétszerese volt az autó előzetesen becsült értékének, ám valójában még ez is jutányosnak számít, hiszen sportsikerei és korszakalkotó technológiai megoldásai az automobil történetének egyik legnagyobb jelentőségű, felbecsülhetetlen eszmei értékű alkotásává teszik a Peugeot versenyautóját.

Ez volna tehát minden idők legértékesebb francia autója? Nos, majdnem. A Talbot-Lago általában népszerű egzotikum az autós árveréseken, egy bizonyos típusa, a harmincas évek második felében gyártott, soros hathengeres motorral szerelt T150 C SS (azaz Competition Supersport) különösen keresett; jó pár példányáról tudunk, amely hárommillió dollárnál is többet hozott előző gazdájának a világ nagy árverésein. Legdrágább példányát azonban New Yorkban adták el 2013-ban, szívdobogtató 7,15 millió dollárért (2,03 milliárd Ft). Nem mehetünk el említés nélkül a világ egyik legbizarrabb automobilja: a propellerrel hajtott (pontosabban vontatott) 1921-es Helica de Leyat mellett. A mindössze harminc példányban gyártott, és mindössze két példányban fennmaradt jármű értékét 20 millió dollárra (5,7 milliárd Ft) becsülik, ami őrületes összeg, de nem több becslésnél, mivel az autónak soha egyetlen példánya sem került árverésre, és privát tranzakciókról sem lehet tudni.

Fogalmazzunk tehát úgy: egyetlen ma is francia márkaként működő autógyártó sincs, amely fennállása során értékesebb automobilt épített volna a Peugeot L45-ösnél…

 Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot
Kulcsszavak: L45, oldtimer, Peugeot
 
Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA
 
Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

2019. június 17.
A magyarok közel kétharmada szívesen váltana elektromos autóra egy kedvező ajánlat esetén – derül ki az EY megbízásából 500 hazai autóvezető körében készült felmérésből.
Részletek

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

A válaszadók harmada biztos benne, hogy 15 éven belül elterjednek az önvezető autók, többségük azonban soha nem gondolkodna el ilyen típusú gépjármű vásárlásán.  

Kedvező ajánlat esetén a magyar autóvezetők csaknem 60 százaléka elgondolkodna elektromos vagy tölthető hibrid autó vásárlásán, 9 százalékuk pedig a költségektől függetlenül is azt tervezi, hogy ilyen típusú gépjárműre vált a jövőben –  az EY és az Ipsos Zrt. felmérése szerint. A megkérdezetteket elsősorban a vásárlási ár (40%) és az egy töltéssel megtehető túl rövid távolság (28%) tántorítja el attól, hogy fenntarthatóbb autóra váltson. Mindössze a válaszadók 35 százaléka tartja indokoltnak, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek miatt többet fizessen egy elektromos meghajtású autóért, mint egy hagyományos dízel vagy benzinmotorosért.

„A hazai vásárlók egyre tudatosabbak, amit csak erősíteni fog az új közlekedési megoldások még szélesebb körű elterjedése, mint például az autómegosztás vagy a perc alapú autókölcsönzés”¬ – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. „Átlagosan egy autót idejének mindössze öt százalékában használunk ki. A következő generáció számára már természetes lesz, hogy ha el szeretne jutni egyik helyről a másikra, számtalan kedvezőbb lehetőség közül választhat, mint például egy új vagy akár használt autó vásárlása” – tette hozzá a szakember.

Az elektromos autók árzuhanására várnak a magyarok

Demeter Ákos szerint erre a változásra a kereskedőknek is fel kell készülniük, akiknek az új autók eladásából egyre kevesebb nyereségük lesz, ezért új területekre kell belépniük, hogy fenn tudják tartani növekedésüket.

A megkérdezettek közel harmada biztos benne, hogy 10-15 éven belül Magyarországon is elterjednek az önvezető autók. Komolyabban azonban csak a fiatalabb korosztály (20-29 év) venné fontolóra, hogy ilyen típusú járműre váltson. A rutinosabb sofőrök mintegy 60 százaléka soha még csak el sem gondolkodna rajta, hogy önvezető autót vegyen.


Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, önvezető autó
 
Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromos autókat kaptak állami intézmények Majdnem harmadával több új személygépkocsi állt forgalomba idén októberben Majdnem harmadával több új személygépkocsi állt forgalomba idén októberben A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta Az első negyedév során nőtt az érdeklődés a használtautók iránt Az első negyedév során nőtt az érdeklődés a használtautók iránt
 
A Duna Autó az év márkakereskedője

A Duna Autó az év márkakereskedője

2019. június 17.
Üzletfeleit díjazta a világ vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalata. Az éves partnertalálkozón az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedése is elismerésben részesült.
Részletek

A Duna Autó az év márkakereskedője

Idén ismét minősítette partnereit a világ vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalata, a LeasePlan. Üzletfeleit évről évre egy, az együttműködési megállapodások részét is képező, szigorú kritériumrendszer alapján pontozza, amelynek alapja például a gyorsaság, határidők betartása, minőség, felkészültség, infrastruktúra, tőkeerősség, árajánlat vagy a hibaarány. A folyamatos versenyhelyzet pedig elősegíti, hogy a beszállítói partnerekkel való együttműködésben állandó magas minőséget nyújtsanak a megrendelőknek.

„A helyszínen derült ki számunkra is, hogy a Duna Autót választották az év márkakereskedőjévé! A LeasePlan az egyik, ha nem a legigényesebb flottakezelő, aki minőséget követel meg partnereitől. Ezért óriási elismerés a díjunk, és tükrözi annak a fantasztikus munkának az eredményét, amit cégünk flottaosztálya végez"

– árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója. Az idén 30 éves vállalat ezzel bekerült a LeasePlan kiemelt beszállítói partneri körébe.

A Duna Autó az év márkakereskedője

„Évekkel ezelőtt elkezdett stratégia eredménye ez, amelynek alapját a partneri kapcsolatok kiépítése, valamint a kölcsönösen előnyös, win-win szituációk felismerése adja. Ez a siker azonban nem jöhetett volna létre ügyfeleink bizalma nélkül. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy üzletfeleink és vásárlóink irántunk tanúsított bizalmát és hűségét tovább erősítsük." – tette hozzá a cég vezetője.

Az év márkakereskedője mellett díjazták az év szervizét, az év karosszéria szervizét és az év partnerét is.

Kulcsszavak: Duna Autó, elismerés, flottakezelő, jármű kereskedelem, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán
 
A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek Rekord hónapok a Ssangyongnál Rekord hónapok a Ssangyongnál Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében Az új autók eladása 11 százalékkal nőtt 2017 decemberében Rekord használt autó import mellett nőtt a gépkocsi átírások száma 2015-ben Rekord használt autó import mellett nőtt a gépkocsi átírások száma 2015-ben A Lexus hibridek jól fogynak itthon A Lexus hibridek jól fogynak itthon
 
A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

2019. június 17.
A Honda új, kompakt elektromos autója az első modell a márka kínálatában, ami kifejezetten EV-platformra épül.
Részletek

A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

Ezt az utolsó csavarig úgy tervezték, hogy tökéletesen passzoljon a Honda által fejlesztett elektromos hajtáslánchoz és páratlan, Hondához méltó menetteljesítményekkel ruházza fel a Honda e-t.

Műszaki megoldásainak kidolgozása során arra törekedtek, hogy városi környezetben is közvetlen és valóban élvezetes legyen vezetni. Az akkumulátorcsomag a padló alá, az autó középrészére, az első és hátsó tengelytől azonos távolságra került, így 50:50 arányú súlyelosztással és rendkívül alacsony tömegközépponttal büszkélkedhet modell. Ez a gyakorlatban stabil útfekvést és optimális kezelhetőséget jelent. Az erőteljes, nagy forgatónyomatékú villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, így nem zavarja a hajtási befolyás a kormányzást, és még erőteljes gyorsításnál is precízen irányítható a kocsi.

Mozgékony, fürge mivolta ellenére a Honda e menetkomfort szempontjából is a legmagasabb színvonalat képviseli. Elöl-hátul független felfüggesztései nemcsak stabillá, közvetlenné és könnyen vezethetővé teszik,hanem a kifinomult menettulajdonságokhoz is nagyban hozzájárul. A futóműelemek többsége kis tömegű, kovácsolt alumíniumból készül, ami az autó súlyára, teljesítményére és hatékonyságára egyaránt kedvező hatással van.


A vadonatúj Honda e-platformot úgy tervezték, hogy városi környezetben is kivételes vezetési élményt nyújtson

Kompakt építésmódjával és rövid túlnyúlásaival a Honda e a következő generációs városi elektromos autókkal szemben támasztott elvárásoknak is messzemenőkig megfelel, tehát könnyen és élvezetesen manőverezhető a szűk utcákban.

Használati értékét és sokoldalúságát tovább fokozza a nagy teljesítményű, megbízható, 35,5 kWh-s, lítium-ion akkumulátor, amit Type 2-es váltakozó áramú töltő vagy CCS2 típuskódú, egyenáramú villámtöltő közbeiktatásával kapcsolhatunk a közüzemi hálózatra. Az ultramodern technológia révén a Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, s mivel kb. 30 perc alatt 80 százalékra tölthető* a lemerült akkumulátor, az elővárosokból ingázóknak is eszményi társa lehet.

Az egyszerű, letisztult Honda e töltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról elérhető, s mivel fedele átlátszó, könnyedén leolvasható a szomszédságában elhelyezett, köszöntőüzenetet megjelenítő töltöttségjelző. Emellett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos értékeket is megosztja, méghozzá nem is akármilyen formában, tudniillik az áramfelvétel és a töltöttség szintjét is a pilóta elé tárja.

Az optimális és hatékony működés érdekében a kis tömegű akkumulátorcsomag folyadékhűtést kapott és a méretét is minimalizálták, hogy ne vonjon el helyet az utastértől.

Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A 2019-es Genfi Autószalonon prototípus formájában bemutatott modell a Honda első európai akkumulátoros elektromos autója, sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, Honda e, új modell
 
Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában Az új Nissan LEAF magyarországon Az új Nissan LEAF magyarországon A nagy gyártók közül a Honda növelte leginkább európai eladásait 2016-ban A nagy gyártók közül a Honda növelte leginkább európai eladásait 2016-ban Győzelemre született Győzelemre született
 
Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

2019. június 11.
Az új, 12.3 colos képátlójú, teljesen digitális (Supervision) műszeregység azonnal, már az XCeed idei bevezetésétől elérhető.  Fejlett grafika jellemzi, és a Kia tervei szerint később más modellekben is megjelenik majd.
Részletek

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A Kia első, 12,3 colos vagy 12,3”-os képátlójú, teljesen digitális Supervision műszeregysége az XCeedben debütál. A június 26-án bemutatkozó újdonság műszakilag és fedélzeti elektronika szempontjából a piac egyik legfejlettebb modelljeként érkezik a márkakereskedésekbe.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “Az új Supervision műszeregység csak egy az új XCeedhez elérhető rengeteg technológiai felszerelés közül. A digitális műszerfal sok mindenre alkalmas, és főleg a magasabb felszereltségi szinteken rengeteg kiegészítő információt is eljuttat a vezetőhöz egyszerűen, gyorsan és világosan. Később más modelljeinkben is megjelenik, hiszen fő célunk, hogy az egyre több menet közbeni információ a lehető legegyszerűbb, legtisztább és legbiztonságosabb formában érjen célt.”

Nagy felbontás, éles és tiszta kép

Az új Supervision műszeregység tervezésénél a lehető legjobb leolvashatóság volt a fő cél. A nagyfelbontású 1920x720 pixeles képernyő teljesen leváltja a hagyományos műszereket, így az analóg sebességmérőt és a fordulatszámmérőt is. A kijelző tűélesen, digitálisan, grafikus úton jelzi ki a fordulatszámot és a sebességet, képernyőfrissítési sebessége magas, így a változásokat - köztük a vezető utasításait - is valós időben követi.

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A két digitális főműszer között egy, a kormány gombjaival szabályozható multifunkciós kijelző helyezkedik el, ezen akár a navigációs rendszer utasításai, az audio-beállítások, az autóra csatlakoztatott telefon információivagy a fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthetők. Utóbbiak között a pillanatnyiés az átlagfogyasztás is előhívható. A rendszer az autó működésével kapcsolatos figyelmeztetések megjelenítésére is alkalmas, akár az aktív biztonsági eszközökkel és a vezetői asszisztensrendszerekkel kapcsolatosakra is. Az éberségfigyelő vészjelzései szintén itt jelennek meg.

Amikor a vezető leállítja az autót, a műszeregység képernyőjén megjelenik az XCeed mozgó képe, és a megtett út összefoglaló adatsora is: a vezetés időtartama, a megtett távolság, az átlagfogyasztás és a tank tartalmával még megtehető út.

Az új Supervision műszeregység extraként rendelhető az új XCeedhez, piactól és felszereltségtől függően. Megrendelése esetén természetesen leváltja a hagyományos analóg műszeres, és 3,8 colos mono-LCD kijelzővel, valamint a 4,2 colos színes TFT képernyővel futó változatokat.

A Drive Mode Select

A Ceedekhez hasonlóan az új XCeed bizonyos változatai is Drive Mode Select kapcsolóval készülnek. Ennek beállításaival (Normal vagy Sport) a vezető szabályozhatja autója teljesítményjellemzőit, gázreakcióját, és a kormányrásegítés erejét.

Új, digitális műszerfallal érkezik a Kia XCeed

A beállított menetmódtól függően a Supervision műszerfal jelzései és grafikái is változnak. Normal állásban az üzemanyag-hatékonyság értékein kívül analóg sebesség- és fordulatszámmérő is megjelenik az adott útra vonatkozó információk mellett. Sport módban megváltozik és nagyobb is lesz a két főműszer rajzolata, ugyanakkor a kevésbé fontos információk eltűnnek.

A jövő digitális műszerfalai

A digitális műszerfal az adatkezelés kulcsa a jövő autóiban, s az új rendszer megjelenése egyben azt is jelenti, hogy a Kia felkészült a jövő biztonsági és műszaki technológiáira.

A kijelzőt grafikai képességei alkalmassá teszik a teljesen, vagy részben elektromos hajtások adatainak kijelzésére, köztük például a hajtásláncok energiaáramlásainak bemutatására (a motorok és az akku között), és az Eco üzemmód üzeneteinek megjelenítésére is. A Kia most bemutatott új műszeregysége hamarosan a márka könnyű-hibridjeiben, hibridjeiben és elektromos autóiban is megjelenik

Kulcsszavak: crossover, kia, új modell, XCeed
 
A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata Szeptemberben érkezik a szalonokba a Nissan Micra új, N-Tec változata Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata
 
Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

2019. június 11.
Megkezdték a május 29-ei hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó kiemelését kedd reggel.
Részletek

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

A műveletet élőben közvetítő M1 aktuális csatornán azt mondták, hogy az előzetes tájékoztatás szerint hat órán át is eltarthat a mentés.

Jasenszky Nándorra, a Terrorelhárítási Központ társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetőjére hivatkozva az M1 tudósítója azt mondta: a művelet legkritikusabb pontja az lesz, amikor a meder aljától elemelkedik a hajótest.

Elmondta: a művelet több szakaszból áll majd, ezalatt többször is átvizsgálják majd a hajót.

A hajó egyik része már megjelent a felszínen. Az előzetes információk szerint amikor a kapitányi híd előbukkan, megállnak az emeléssel, és egy tűzoltóbúvár felderíti azt a területet, ahol a kapitány tartózkodott a baleset pillanatában. Ha holttestet fedez fel, az az elsődleges, hogy felhozzák. Ezután a mosdót és a gépház felé vezető lépcsőt vizsgálja át, majd újabb emelés történik, azután szivattyúzás.

A tervek szerint négy fázisban történik meg a hajó kiemelése, amely várhatóan az egész délelőttöt igénybe veszi majd.

Az MTI tudósítójának helyszíni információja szerint először a kapitányi hídig emelik meg a hajót, majd a teremszintig, utána a vízvonalig, majd végül az egész járművet a felszínre hozzák, és az előre odavitt uszályra helyezik.

Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését

Az egyes fázisok során a búvárok behatolnak a hajótestbe, hogy eltávolítsák a munkálatokat akadályozó tárgyakat, bútordarabokat, a holttesteket eltakaró berendezési tárgyakat.

A hatóságok felkészültek a Hableányból esetlegesen kiömlő üzemanyag felfogására is, mivel a hajótestben 1400 liter gázolaj van - értesült a helyszínen az MTI.

A Hableány sétahajó május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, nyolc embert még keresnek: hét dél-koreai utast és a sétahajó magyar kapitányát.

Pintér Sándor belügyminiszter a hajó kiemelésével kapcsolatos feladatokkal a Terrorelhárítási Központot (TEK) bízta meg.

A Hableány 1949-ben épült, a hajó 27,2 méter hosszú, 4,8 méter széles és 5,2 méter magas, a súlya 50 tonna. A turistahajó kiemelésére Komáromból érkezett pénteken a 200 tonna emelésére is képes Clark Ádám úszódaru.

A Hableánnyal összeütköző Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitányát vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetése vétségének gyanúja miatt hallgatták ki gyanúsítottként és tartóztatták le.
Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó
 
Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek A Germanwings másodpilótáját öngyilkos hajlammal is kezelték A Germanwings másodpilótáját öngyilkos hajlammal is kezelték Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon
 
Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

2019. június 11.
Európa-szerte több ezer diák dolgozik azon, hogy energia-hatékony járműveikkel új rekordot állítsanak fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen.
Részletek

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

A megmérettetést, valamint kísérőprogramját, a Make the Future Live-ot ebben az évben július 1. és 5. között rendezik meg a Weybridge-i Mercedes-Benz Worldben, London külvárosában.

2019-ben 25 ország161 csapata kapott meghívást Európából és azon túlról, hogy két versenyszámban tegye próbára műszaki és tervezői tudását. Az első, az 1985 óta megrendezett távolsági verseny, amely azt méri, mely csapat tud a legtávolabb eljutni a legkevesebb energiával, a másik pedig a pilóták versenye. Magyarországról idén három csapat – a győri SZEnergy, a kecskeméti Kandó Electric és a szegedi STECO team – vesz részt, akik ebben az évben az Innovációs és Technológiai Minisztérium védnöksége alatt utaznak Londonba.

Norman Koch, a Make the Future Live igazgatója kiemelte: „A Shell Eco-marathon inspirálni szeretné a tudományos, a technológiai, a mérnöki és a matematikai pályára készülőket – ezek a területek meghatározó szerepet játszanak a jövő formálásában. A program lehetőséget teremt a diákcsapatok számára, hogy egészséges versenyhelyzetben teszteljék az energia-hatékonysághoz kapcsolódó elméleteiket, amely újabb lökést adhat az innovatív gondolkodásban. Minden év új eredményeket hoz, és izgatottan várom, hogy a csapatok idén milyen innovációs megoldásokkal állnak elő.”

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

„A világszerte növekvő keresletnek köszönhetően a közlekedési ágazatok számára kulcsfontosságú kihívást jelent a jelenleg használt mobilitási megoldások energia-hatékonyabbá tétele, valamint új fenntartható technológiák fejlesztése. A Shell Eco-marathon kiváló platform a jövő mérnökei számára, hogy új ötletekkel álljanak elő, és megvalósítsák, valamint leteszteljék azokat. Örömünkre szolgál, hogy ebben az évben is köszönthetünk magyar diákokat a versenyzők között. Minden évben nagyon büszkék vagyunk a hazai csapatokra, ezúton is sok sikert kívánok nekik az idei londoni versenyhez” – tette hozzá Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke.

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata teljesen új járművet épített az idei versenyre, amelyik számításaik szerint még energiahatékonyabb, mint az előző konstrukció. A győri diákok a városi koncepció kategóriában versenyeznek egyedüli magyar csapatként. Az új, elektromos autó leglátványosabb eleme a cseppalakú áramvonalas karosszéria minimális homlokfelülettel és optimalizált orrkúppal. 

Szintén elektromos, de a prototípus kategóriában indul járművével a kecskeméti Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Kandó Electric csapata az idei Shell Eco-marathonon. A csapat összetételének folyamatos változása jelenti számukra az egyik legnagyobb kihívást, azonban reményeik szerint a motoron elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően idén a mezőny élvonalában végezhetnek majd.

Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

A Szegedi Tudományegyetem STECO csapata két év után tér vissza a versenybe ugyanebben a kategóriában. A jobb hatásfok érdekében kicserélték a motort, és az azt vezérlő elektronikát is átalakították. A csapat az elmúlt időszakban a tesztelésekre helyezte a hangsúlyt, hogy még energia-hatékonyabbá tegyék elektromos autójukat, és így megdönthessék korábbi rekordjukat.

A tavalyi távolsági versenyen a francia Microjoule-La Joliverie csapat autója egy liter üzemanyaggal 2 324 km-t tett meg. Az idei verseny kihívást jelent a már rutinosnak számító csapatok számára is. A legnagyobb újdonság a teljesen új helyszín és ismeretlen versenypálya, amely nem csak technológiailag állítja kemény feladat elé a járműveket és a tervezőiket, hanem a csapat stratégiáját is pórbára teszi.

Az esemény ad otthont a Vezetői Világbajnokságnak is, amelynek fináléjában fej-fej melletti versenyben csapnak majd össze a városi koncepció kategóriában induló legjobb európai, amerikai és ázsiai csapatok autói. Itt a bizonyított energia-hatékonyságnak találkoznia kell a stratégiai gondolkodással, valamint a pilóta rátermettségével és gyorsaságával. Cél, hogy az autó elsőként lépje át a célvonalat anélkül, hogy kifogyott volna belőle az üzemanyag.

A magyar csapatok autói idén a Supernova Intertrans Kft. támogatásával jutnak el a London külvárosában megrendezett versenyre.

Kulcsszavak: Shell, Shell Eco-marathon, verseny
 
Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán Forma 1-es technológiát is tesztelnek a léghajtású tanulmányautók viadalán A Goodyear készül a 2013-as kamionverseny szezonra A Goodyear készül a 2013-as kamionverseny szezonra A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen A győri Széchenyi István Egyetem csapata állhatott dobogóra az üzemanyag-hatékonysági megmérettetésen Kiderült, ki a legjobb szerelő a Suzukinál Kiderült, ki a legjobb szerelő a Suzukinál Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit
 
A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

2019. június 11.
Ünnepélyes keretek között adták át az első CUPRA márkakereskedést hazánkban, a Duna Autóban, így már hivatalosan is megkezdődött az új, kifinomult, egyedi márka értékesítése Magyarországon. Kezdetben két típus, a CUPRA Ateca és a Leon CUPRA R vásárolható meg a budapesti márkakereskedésben. Idén várhatóan 25-30 CUPRA találhat gazdára hazánkban.
Részletek

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

CUPRA néven egy új, saját identitással rendelkező márkát indított a SEAT 2018-ban, amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz CUPRA felszereltségű modelljeit gyűjti egy kalap alá, így az egész motorsport és verseny részleget is, amely eddig a SEAT Sport keretein belül működött.

A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, pénzügyileg és értékesítésben is történetének legjobb eredményét érte el tavaly: összesen 517.600 járművet adott el 2018-ban, amely 10,5 százalékkal haladta meg a 2017-es teljesítményüket. Ezzel párhuzamosan az üzemi nyerség 2017-hez képest 33,4 százalékkal 254 millió euróra nőtt, s a márka forgalma 3,1 százalékkal 10,2 milliárd euróra gyarapodott, így minden adott volt a CUPRA beindításához.

„A SEAT évek óta jelentős erőforrásokat fordít kutatás-fejlesztésre, ennek eredménye az autóink minőségében és a vásárlói visszajelzésekben érzékelhető igazán, hiszen Európa szerte, így hazánkban is szép sikereket érünk el. Ami pedig különösen fontos, hogy ilyen eredményekkel nagy stabilitással vághatunk neki azoknak a kihívásoknak, amelyeket az elektromos autózás támaszt a gyártók elé"

– tájékoztatott Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója a márkakereskedés ünnepélyes megnyitóján. – A márka fejlődésének következő lépcsőfokát jelenti a CUPRA bevezetése, amellyel azokat a vásárlókat célozzuk, akik nem szeretnének volumen modellt vásárolni, de német prémium autóban sem ülnének szívesen, hanem olyan egyedi autót keresnek, amely nem jön velünk szembe minden nap az utakon. Idén várhatóan huszonöt-harminc CUPRA találhat gazdára hazánkban.”

A tervek alapján Európában a SEAT márkakereskedések 20 százaléka kap jogot arra, hogy hivatalos CUPRA kereskedéssé váljon, ez megközelítőleg 260 értékesítési pontot jelent majd az öreg kontinensen. Hazánkban az adottságainak köszönhetően a Duna Autót választotta a Porsche Hungaria erre a szerepre, így az óbudai SEAT kereskedést alakították át a CUPRA előírásoknak megfelelően. Ettől függetlenül a hazai SEAT márkakereskedések is értékesíthetik a bevezetést követően az új márkát.

A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

Az SUV-k népszerűségének köszönhetően a CUPRA az Atecával lépett elsőként piacra, amely a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorjának, feszes futóművének, a 4Drive összkerékhajtásnak és a nagy teljesítményű Brembo fékeknek köszönhetően igencsak népszerűnek bizonyult a különleges formákat és sportos autókat kedvelő, ám mégis egyedi modelleket kereső vásárlók körében. Így röviddel a márka bevezetését követően már 14.400 darabot értékesítettek 2018-ban a négykerekűből. Az Ateca mellett a Leon CUPRA R is újdonságként érkezik a kínálatba, amely szintén a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorral, 4Drive összkerékhajtással és 7-sebességes DSG váltóval kapható.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Porsche Hungaria minket választott a CUPRA hivatalos magyarországi értékesítési partneréül – mondta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója. – Június hatodikától a CUPRA Ateca kedvezményes finanszírozással vásárolható meg kereskedésünkben: harminc százalékos önrész befizetésével és harminc százalékos maradványértékkel, harminchat hónapos futamidővel, százötvenkilencezer-kilencszázkilencven forintos havi díjért juthatnak hozzá a vásárlók.”

Jövőre három újabb modell érkezhet a kínálatba, az új Leon alapjaira épülve bemutatkozhat az ötajtós és a kombi CUPRA Leon, valamint a CUPRA Formentor is, amely a legkorszerűbb technológiát és a vezetés élményét egyesíti a nagy teljesítményű plug-in hibrid motorral. Az előzetes információk alapján a Formentor a beépített akkumulátor csomaggal tisztán elektromos módban 50 kilométer megtételére lesz képes WLTP menetciklusban.
Kulcsszavak: Cupra, CUPRA Ateca, Duna Autó, márkakereskedés
 
Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 11 - 20