Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 11 - 20
Karanténból a nyeregbe. Egyre féltettebb vagyontárggyá válik a kerékpár

Karanténból a nyeregbe. Egyre féltettebb vagyontárggyá válik a kerékpár

2020. szeptember 21.
A felnőtt lakosság ötöde fedezte fel magának a kerékpározás előnyeit a koronavírus első, tavaszi hulláma idején.
Részletek

Karanténból a nyeregbe. Egyre féltettebb vagyontárggyá válik a kerékpár

A honi „biciklihelyzet” feltérképezését segíti a Groupama Biztosító legfrissebb reprezentatív felmérése, melyből az is kiderül, hogy bár félelem vagy szükség szülte a használatot, sokan rajta maradnak továbbra is a „szeren”.

Az ország lakosságának 19%-a határozottan azt állítja, hogy a koronavírus tavaszi hullámának időszaka alatt többet kerékpározott, mint korábban. A Groupama Biztosító felkérésére készített országos kutatás eredménye szerint a tavasszal kerékpárra „átnyergelt” felnőttek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben is többet használja majd ezt a közlekedési eszközt. Főleg sportolásra, kikapcsolódásra, illetve munkába járásra.

Keresettek a kerékpárra köthető biztosítások

Sokan most határozták el azt is, hogy egy új kétkerekűt vásárolnak, vagy rendbe hozatják a meglévőt: minden harmadik kerékpárosnál felmerült, hogy a következő időszakban beruház egy új biciklibe, és további 44 százalék tervezte, hogy a meglévő járművét felújítja.


Karanténból a nyeregbe. Egyre féltettebb vagyontárggyá válik a kerékpár

A több kerékpározás így közvetlenül hozzájárul az értékesebb kerékpárok elterjedéséhez, illetve a meglévők is felértékelődnek a tulajdonosaik szemében. A Groupama Biztosító szakemberei azt is szerették volna megtudni, az új aktív használók közül mennyien tekintenek a kerékpárjukra biztosítandó vagyontárgyként? Az előrejelzések alapján várhatóan nő az igény a kerékpárokra köthető biztosítások iránt, az újdonsült kerékpárosok 15 százaléka gondolkozik ugyanis a közeljövőben egy speciálisan erre a közlekedési eszközre vonatkozó biztosítás megkötésén.

Biztosítási védelem kialakítása több módon is megvalósítható, a Groupama Biztosítónál például a lakásbiztosítás kiterjeszthető kerékpárra és kerékpárosra vonatkozó védelemmel is. Az alapcsomaghoz tartozó balesetbiztosítás mellett választhatóak olyan kiegészítő biztosítások is, melyek például segítséget nyújtanak, ha a kerékpár baleset következtében megsérül, de van megoldás az autóról történő lopásra is. Aki sokat bringázik, feltétlenül érdemes magánemberi és hobby sportolói felelősségbiztosítást is kötnie.

Amit azonban még a legjobban kiterjesztett lakáskötvénnyel sem biztosíthatnak maguknak a kerékpárosok: a hosszan tartó meleg, száraz, bringásbarát őszi időt.

Kulcsszavak: biztosítás, biztosító, elektromos kerékpár, közlekedés
 
Óvatosan az utakon, néhol már húszcentis a hó! Óvatosan az utakon, néhol már húszcentis a hó! Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Pénteken éjfélig még lehet megfelelő forgalmi engedéllyel utazni a BKK járatain Pénteken éjfélig még lehet megfelelő forgalmi engedéllyel utazni a BKK járatain A légitaxi-szolgátatásra szakosodott Wijedet megerősítette, hogy HondaJettekkel bővíti flottáját A légitaxi-szolgátatásra szakosodott Wijedet megerősítette, hogy HondaJettekkel bővíti flottáját A 2013-as teherautó-vezetők fogyasztási versenye a végéhez közeledik A 2013-as teherautó-vezetők fogyasztási versenye a végéhez közeledik
 
A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon

A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon

2020. szeptember 21.
A Siemens Smart Infrastructure megrendelést kapott a Go Bustól, Új-Zéland egyik legnagyobb autóbusz-üzemeltetőjétől két garázsuk e-buszainak töltési infrastruktúrájával való ellátására.
Részletek

A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon

A rendelés a Go Bus két szerződéséhez kötődik, Christchurch-ben, illetve Aucklandben. Christchurch-ben a Siemens rendszerei 25 elektromos buszt fognak tölteni, amelyek város első nagyszabású e-busz flottáját is alkotják. Aucklandben az új repülőtéri összeköttetést biztosító kilenc busz töltésére szolgálnak majd a rendszerek, a tervek szerint 2021 elejétől.

Új-Zéland már ma is azzal büszkélkedhet, hogy villamosenergia-termelése több mint 80%-a megújuló energiaforrásokból származik. A szén-dioxid-mentesítés további fokozásában jelentős szerepet játszik a közlekedési ágazat villamosítása, mely Új-Zéland energiafelhasználásának 36%-át teszi ki. Auckland városa például azt tűzte ki célul, hogy 2040-re teljesen megszünteti autóbuszflottájának szén-dioxid-kibocsátását.

„Országos autóbusz-üzemeltetőként a Go Busnak dinamikusan kell igazodnia az e-buszos közlekedésre való átállás során felmerülő számtalan gyors változáshoz,” nyilatkozta Calum Haslop, a Go Bus vezérigazgatója. „Az is fontos, hogy mostani befektetéseink számításba vegyék az akkumulátortechnológia és a digitalizáció rohamos fejlődését. A Siemens önálló töltési infrastruktúrája és vezérlő szoftvere maximálisan időtálló megoldásokat és rugalmasságot biztosít számunkra.”

A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon

A Siemens Sicharge UC kínálata optimális rugalmasságot nyújt az autóbusz-üzemeltetők számára e-busz garázsok tervezéséhez, mivel rendkívül hatékony infrastruktúrája kialakítása révén lépést tart az akkumulátortechnológia rohamos fejlődésével. Az autóbusz-üzemeltetők számára töltési infrastruktúrájuk gazdaságos bővítését is lehetővé teszi: töltőközpontonként akár öt töltőállomást, valamint egy áramszedőt alakíthatnak ki.

Jeff Connolly, a Siemens ausztráliai és csendes-óceáni területi vezérigazgatója és a Siemens Smart Infrastructure portfóliójának vezetője a régióban így nyilatkozott: “Büszkén vagyunk arra, hogy technológiánk kulcsfontosságú szerepet játszik Új-Zéland törekvéseiben a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére. A közlekedési infrastruktúra terén kritikus fontossággal bír a hosszú távú szemlélet, melynek középpontjában a helyes technológia hatásos és hatékony alkalmazása, és a zökkenőmentes személyszállítás állnak.”

A christchurch-i garázs töltőrendszerét 12 Sicharge UC 200 töltőközpont fogja alkotni, melyek töltőállomásai 25 parkolóhelyen biztosítanak akár 200 kilowatt (kW) töltési teljesítéményt. Aucklandben öt ilyen rendszer fog üzemelni, valamint két Sicharge UC 100 állomás, akár 125 kW töltési kapacitással, melyek összesen kilenc e-buszt fognak kiszolgálni. Mindkét megoldás a CCS szabványnak megfelelő plug-in töltést biztosít a garázsban az éjszaka, vagy napközben a menetrend szerinti járatok között végzett töltéshez.

A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon

A Sicharge UC termékcsalád 10-től 1,000 voltig (V) terjedő akkumulátorfeszültségeket támogat. Az új-zélandi piacon jelenleg megtalálható e-buszok feszültségszintje átlagosan 600 - 700 V, de a jövő autóbusz-akkumulátorai várhatóan ennél magasabb feszültségen fognak üzemelni, hogy gyorsabb töltést tegyenek lehetővé. A töltőrendszer nyílt kommunikációs szabványokat alkalmaz – pl. az Open Charge Point Protocolt (OCPP) – a különböző feldolgozó szoftverekkel, pl. a töltésvezérléssel való együttműködéshez.

A Siemens töltésvezérlő szoftverének jelentéskészítő és megfigyelő funkcióival a Go Bus mindkét városban központilag követheti majd nyomon a teljes töltési infrastruktúrát, és egyszerűen állíthat elő jelentéseket a kulcsfontosságú mutatókról, pl. a villamosenergia-megtakarításról. Az intelligens vezérlési funkciónak köszönhetően a Go Bus úgy tudja majd ütemezni a töltéseket, hogy kihasználja az alacsonyabb éjszakai díjszabást, miközben abban is biztos lehet, hogy minden egyes busz eléri a kellő töltöttségi szintet másnapi üzeme megkezdéséhez.

Kulcsszavak: elektromos busz, elektromos töltőállomás, Siemens, Új-Zéland
 
Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos mobilitásban Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos mobilitásban Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Varga Mihály: legyen Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén Varga Mihály: legyen Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén A Siemens e-buszok töltési infrastruktúrájával támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését Új-Zélandon Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ Az elektromos autók piaca Európában töredezett Az elektromos autók piaca Európában töredezett
 
Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

2020. szeptember 21.
Precíz, megbízható és kiválóan vezethető: ezek azok az erények, amelyeknek köszönhetően a motorsportban is helyt áll a Peugeot elektromos kisautója. Mindez nem elmélet: az e-208 idén nyáron két európai autóversenyen is diadalt aratott.
Részletek

Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

„A motorsportnak, mint műfajnak csak akkor van jövője, ha elektromos.” – nyilatkozta az év elején Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója, amikor bejelentette a Peugeot Sport Engineered sporthibrid gyártásba vételét.

„A villamosított utcai autók mellett hiteltelen és értelmetlen volna egy belső égésű motorral hajtott sportautó” – tette akkor hozzá, majd szavainak néhány hónappal később ismét nyomatékot adott egy interjúban, ahol a legendás múltú Peugeot GTI modellcsalád lehetséges visszatéréséről kérdezték. „Vannak piacok, ahol nagyon is erős piacra találhatna egy klasszikus ’hot hatch’. Most azon dolgozunk, hogy megalkossuk a jövő GTi-jét. Viszont egyetlen olyan modell van csupán, ahol létjogosultsága volna egy ilyen típusnak, és ez a 208-as – akár villanymotorral.” – ébresztette fel a reményt tavasszal.

Noha a Peugeot korai sporttevékenységeinek gerincét képező GTI még nem született újjá, ez nem akadályozta meg a márka európai képviseleteit abban, hogy versenyszerepet osszanak a vadonatúj Peugeot e-208 elektromos modellre. Mély tömegközéppontja, kifejezetten nyomatékos villanymotorja, egyenletes teljesítmény-kifejtése és (hétköznapi menetviszonyok mellett mért) bő 300 kilométeres hatótávolsága nem csak, hogy kiváló alapokat teremt egy esetleges versenyautó megépítéséhez, de szériakivitelében is dinamikussá, pontosan vezethetővé és kiszámíthatóvá teszik a modellt. Hogy ez nem csak elmélet, azt idén nyáron két versenysorozatban is igazolta a Peugeot e-208.

Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

Június végén Litvániában rendezték meg a balti ország legnagyobb elektromos töltőhálózatát üzemeltető Ignitus ON nevével fémjelzett emissziómentes ralit. A 2015 óta minden évben nagy érdeklődésnek örvendő, zéró károsanyagkibocsátású közúti verseny legalább annyira szól az elektromos közlekedésről, mint az ország turisztikai, történelmi és kulturális szempontból érdekes pontjainak a megismeréséről.

 A közúti túraverseny résztvevőinek idén a fővárosból, Vilniusból kellett eljutniuk a természetvédelmi területektől övezett, népszerű fürdővárosig, Druskininkai-ig. A csapatok szabadon választhatták meg az útvonalukat, két feltétellel: géposztálytól (azaz akkumulátor-kapacitástól) függően legalább 300 vagy 500 kilométert kellett megtenniük, és legalább három kijelölt nevezetességet kellett érinteniük. Mivel a két végpont között mindössze 130 kilométer a távolság, ez a kiírás rendkívül szövevényessé és izgalmassá tette a versenyt, amelyben így az magabiztos autóvezetés mellett a megfelelő stratégiai tervezésnek is szerep jutott.

A versenyen idén Litvánia legújabb villanyautója is részt vett, és ezt szó szerint kell érteni: a Peugeot e-208 a rajt előestéjén érkezett meg hivatalosan az országba. A Team Peugeot színeiben két rutinos villanyautós: Vitoldas Milius pilóta és Aidas Bubinas navigátor indult a rali rövidebb távján.

Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

A két autós újságíró 2018-ban már részt vett egy hasonló, emissziómentes versenyen, míg Milius tavaly tavasszal döntött hatótávolság-rekordot elektromos autóval, korában pedig Észak-Norvégiából hajtott el egyenesen Dél-Spanyolországig egy hatezer kilométeres, emissziómentes expedíción.

Az Ignitus ON ralin megengedett az autók feltöltése, a szintidőbe ráadásul csak a töltés nettó ideje számít bele, a várakozás nem. A Peugeot párosa azonban megbízott az e-208 elméleti hatótávolságában (312-349 km, WLTP), és úgy döntöttek: megkísérlik egyetlen feltöltéssel megtenni a versenyt.

Ehhez a lehető legrövidebb, 305 kilométeres útvonalat terveztek maguknak, és bár lakott területen és országúton mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel haladtak, az útvonal rövid autópálya-szakaszán önként 100 km/órára korlátozták a tempót. A stratégia kifizetődőnek bizonyult: a Peugeot e-208 a kategória minden más résztvevőjét megelőzve, 3 óra 59 perc alatt tette meg a 305 kilométeres távot; a célba érve még 4 kilométerre elegendő energiát tárolt az autó 50 kWh kapacitású akkumulátora. „Győzelmünket nem másnak köszönhetjük, mint hogy a verseny formátumához legjobban illő autót választottuk.” – hárította át a futam után Milius a dicsőséget a Peugeot e-208-ra.

Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208

A litvániai ralinál kötöttebb keretek között zajlott júliusban a csehországi ökoautó-verseny. Az idén 47. alkalommal megrendezett Rally Bohemia keretében először három évvel ezelőtt szerveztek 1/100-as (regularity) versenyt alternatív hajtású járművek számára. Az ECO Energy betétversenyre harminc csapat nevezett, ebből huszonöt a villanyautók géposztályában – jól mutatva az elektromobilitásban rejlő lehetőségeket. A hasonló versenyeken komoly tapasztalattal bíró Jan Novotný és navigátora, Petr Jakušev (mindketten autóipari szakújságírók) a Csehországban elsőként forgalomba állított e-208-assal vágtak neki a Mladá Boleslav és Liberec környékén zajló versenynek.

Miután a nyitónapot a második helyen zárták, már csak arra kellett ügyelniük, hogy ne hibázzanak, és vasárnap nem egy, hanem három aranyérmet is átvehettek: az elektromos autók kategóriájában elért győzelem mellett az ökoautók összesített versenyét is megnyerték, ráadásul nekik köszönhetően a Peugeot diadalmaskodott a konstruktőri bajnokságban is, megelőzve hat másik, elismert villanyautó-gyártót.

Az idei verseny különösen kemény volt, rendkívüli fegyelmezettséget és pontosságot követelt meg a versenyzőktől, summázta a páros a tapasztalatokat a dobogón. A győztes csapat nem egészen 14 másodperces eltéréssel teljesítette a több mint 300 kilométeres mért távot, ami egyszerre dicséri a pilóta és navigátora összeszokottságát és rutinját, valamint a Peugeot e-208 kiegyensúlyozott, magabiztos és dinamikus természetét.



Kulcsszavak: e-208, Peugeot, versenyautó
 
A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n  Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállítás A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállítás A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius 210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka 210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka Versenyautóként is remekel a Peugeot e-208 Visszaesett a kínai járműeladások üteme Foglaljon helyet a jövőben! Foglaljon helyet a jövőben!
 
Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

2020. szeptember 17.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának adott interjúban beszélt a híddal kapcsolatos részletekről.
Részletek

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Az államtitkár a híd kapcsán elmondta, hogy legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender és az építkezés három évig tarthat. Emellett a fővárossal való együttműködésre is új javaslatokat tett.

Az államtitkár elmondta, hogy a világ egyik legtapasztaltabb hídtervezőit bízták meg a feladattal egy nemzetközi tervpályázat alapján.

Legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender. Az építkezés három évig tarthat.

A várható költségek kapcsán úgy fogalmazott, hogy arról felelősen a tervek elkészülte és a kivitelezői közbeszerzési eljárás lefolytatása után lehet nyilatkozni, így hibát követ el az, aki előbb mond bármilyen összeget.

A tervekkel kapcsolatban korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a Galvani híd és a hozzá csatlakozó körút a belváros elkerülésével köti majd össze a városba nyugatról és délkeletről befutó sugárirányú főútvonalakat és autópálya-bevezető szakaszokat.

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Az új kapcsolat tehermentesíti a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd útvonalat, és lehetővé teszi, hogy a belváros átfogó közúti forgalomcsillapítása is egyidejűleg megtörténjen, hisz jelentős közúti forgalmat vehet át az új híd nyomán a Rákóczi és Petőfi híd a belvárosi hidakról, elsősorban az Erzsébet hídról.

Az észak-csepeli, újbudai és Soroksári út menti városfejlesztési potenciál kiaknázásán túl fontos cél, hogy az új híd minimum 37 ezer, de az említett kísérő forgalomcsillapítási intézkedésekkel akár 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros napi autóforgalmát. Ez levegőminőség-javítási és klímavédelmi szempontból is fontos célkitűzés - hangsúlyozta.

Az államtitkár arra kéri a városvezetést, hogy fejezze be az autósok üldözését, mert autóval közlekedni nem deviancia. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is - írja a portfolio.hu.

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, Galvani-híd
 
Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő Döntöttek az autósok: az érintésmentes parkolásé a jövő Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota Aláírták az 1-es villamosvonal meghosszabbításának kivitelezői szerződését Aláírták az 1-es villamosvonal meghosszabbításának kivitelezői szerződését A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve
 
Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

2020. szeptember 17.
Az Autoevolution informácó szerint a következő három évben három új crossoverrel erősíti portfolióját a Lexus. Az egyik egy előzmények nélküli luxusmodell lesz.
Részletek

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A Lexus az elmúlt évtizedekben több ízben is forradalmasította a prémium szabadidőjárművek piacát (az RX egyrészt önhordó karosszériájával, másrészt hibrid hajtásláncával töltött be úttörő szerepet a szegmensben), mostani portfoliójára azonban tagadhatatlanul ráfér nemcsak a frissítés, de a bővítés is.

Miközben a városi crossoverek, valamint a kompakt és felsőkategóriás szabadidőjárművek kategóriáját éppúgy lefedi a márka, mint az alvázas prémium terepjárókét, időközben olyan új méretosztályokkal bővült a piac, amelyekhez csatlakozva nemcsak eladásaikat, de presztízsüket is növelni tudják az autógyártók.

Ilyen a nagyteljesítményű, sportos luxus-szabadidőjárművek szűk, de annál fontosabb csoportja, amelyben jelenleg csupán a világ legpatinásabb márkái képviseltetik magukat, a Lamborghinitől az Aston Martinig, a Rolls-Royce-tól a Bentley-ig. A hírek szerint a crossoverek ezen arisztokráciájához csatlakozna a Lexus LQ, a lenyűgöző 2018-as Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó szériaváltozata, amely sokkal inkább lesz emelt hasmagasságú, áramvonalas luxuslimuzin, mint tágas és sokoldalú crossover.

Az autó (amelyet a japán Best Car Web magazin következetesen LF néven emleget) a márka legfejlettebb technológiáit fogja megkapni, a 2020. évi LS szedán fedélzetén debütált, részlegesen önvezető rendszerek következő generációjától kezdve az online kapcsolódási és multimédiás funkciókon át a fejlett vezetőtámogató programokig.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az Autoevolution legfrissebb információ szerint nagyon valószínű, hogy az LQ lesz az első hidrogén üzemanyagcellás modell a Lexus kínálatában – amennyiben így lesz, abban is biztosak lehetünk, hogy nem az LS/LC páros alapját adó GA-L, hanem az annál valamivel keskenyebb GA-N padlólemezre épül majd, amit a következő generációs Toyota Mirai is használ.

Ennél keresettebbnek ígérkezik azonban a modell várható sportverziója, amely ha nem is lesz LQ F szintű, kőkemény, kiélezett ultra-crossover (amivel pedig közvetlenül a Lamborghini Urus ellen léphetne fel a Lexus), sportszedánokhoz méltó menetdinamikát kölcsönöz a viszonylag lapos, progresszív formavilágú autónak.

Korábban minden bizonnyal azt az ikerturbós V8-ast szavaztuk volna meg az LQ csúcsmotorjának, amely a remények szerint egykor talán az LC F szupersportkupét is hajthatja majd. Azóta azonban a Toyota bejelentette, hogy leállítja a V8-as motorok gyártását, és a takarékosabb hathengeresekre koncentrál. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy (majdnem) kész motort félredobnának, így nem teljesen esélytelen, hogy az akár 660 lóerős, 4.0 literes erőforrás dohog majd az LQ lapos orrában.

Ha a (némileg optimistán) 2021 nyarára ígért LQ meg is kapja az új fejlesztésű nyolchengerest, a következő generációs Lexus LX terepjárónak egészen biztosan be kell érnie V6-os motorral. Nem ez lesz azonban a jövő őszre datált újonc legnagyobb szenzációja: a modell várhatóan azt a TNGA-F padlólemezt használja majd, amely a várakozások szerint a cégcsoport összes jövőbeli terep- és életmódjárművét kiszolgálja.
Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az alvázas és önhordó konstrukciók előnyeit ötvöző platformot akár öntöltő hibrid hajtáslánccal is felszerelhetik, így a leendő Lexus LX elektromos támogatással indulhat útnak.

Míg az eddig említett típusok Európában a legjobb esetben is csak marginális szerephez jutnak, annál fontosabb lesz az új generációs Lexus NX. A modell következő szériájáról leginkább a Japánban idén tavasszal bemutatott Toyota Harrier alapján tudunk fogalmat alkotni. A 2022 tavaszán debütáló modell meghagyja a forradalmi megújulást nagyobb testvéreinek, inkább saját sikeres receptjét finomítja tovább. Ennek fényében a jelenleginél modernebb, moduláris padlólemezre (TNGA-K), benzines és öntöltő hibrid hajtásláncokra számítunk.

A legfontosabb újdonság a plug-in hibrid hajtás megjelenése lehet: ezt ugyan hivatalosan még nem erősítették meg, ám a Toyota RAV4 rokonmodelljeként az új NX lenne a leginkább kézenfekvő alany a hálózatról tölthető hibrid technológia befogadására.

Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, suv, szabadidőjármű
 
A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot Az ABB innovatív technológiája segít környezetbarát módon felfedezni a világot A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV
 
Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

2020. szeptember 17.
A hétvégén a WTCR – FIA Túraautó-Világkupa első fordulójával a Goodyear számára újabb izgalmas nemzetközi motorsportprogram vette kezdetét.
Részletek

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

A rangos versenysorozat a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának. A WTCR-ben négy magyar versenyző és egy magyar csapat is megméreti magát az idén. Az évadnyitó hétvégé Tassi Attila állhatott a dobogóra, a címvédő Michelisz Norbert pontszerzéssel kezdte az évet.

A WTCR a szeptember 12-13-án a Zolder pályán tartott, két futamból álló Race of Belgiummal indította el lerövidített és átütemezett 2020-as versenynaptárát, mely ezúttal Európára fog koncentrálni. A WTCR évada általában a világ különböző részein megrendezett versenyekből áll; a Goodyear hosszú távú kizárólagos abroncsszállítói és hivatalos partneri szerződésének köszönhetően várakozással tekinthet arra, hogy ez jövőre ismét így lesz.

Magyarok a WTCR 2020-as mezőnyében

A sorozatban a tavalyi bajnok Michelisz Norbert a Hyundai színeiben próbálja megvédeni címét, Tassi Attila pedig egy Hondával áll rajthoz. A 21 éves tehetség rögtön egy 3. hellyel indította az évet Zolderben. A Zengő Motorsport csapata három CUPRA Leónt nevezett, a spanyol Mikel Azcona mellett Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral a volánnál.

Zolder után a WTCR csapatai a németországi Nürburgringre látogatnak, a nagy kihívást jelentő 25,4 km-es Nordschleifén tartott futamokra. Ezt a szlovákiai Slovakiaring, a magyarországi Hungaroring, a spanyolországi Aragón, és az olaszországi Adria követik. Az első két verseny két-két futamból fog állni, majd a Slovakiaringtől kezdődően minden hétvégén három futamot tartanak. A hat eseményre két hónap leforgása alatt kerül sor, a sorozat pedig november 14-15-én az Adrián tartott versennyel zárul.


Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Száraz körülmények között valamennyi WTCR-csapat a slick Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsok egyetlen specifikációját fogja használni, nedves időben pedig egy további specifikáció áll majd rendelkezésükre. Az egyetlen, sokoldalú slick abroncs több különböző futókeverék helyett fontos eleme a Goodyear és a WTCR, továbbá a sorozat promótere, a Eurosport Events közötti partneri kapcsolatnak. A WTCR-versenyek szakadatlan sprintek, a futam közben nem történik abroncscsere.

A Goodyear részéről Sebastian Trinks ügyfélkapcsolatokért felelős igazgató vezényli a WTCR és a PURE ETCR eseményeit – ez utóbbi a teljesen elektromos túraautók számára rendezett versenysorozat, melynek promótere szintén a Eurosport Events. Trinks kifejtette, miért döntött a Goodyear egyetlen abroncsspecifikáció mellett: „Fontos, hogy mindent költséghatékonnyá és elérhetővé tegyünk, ezért a Goodyear rengeteg energiát fektetett abba, hogy egy rendkívül sokoldalú abroncskeveréket fejlesszen ki, mely a körülmények és autótípusok széles skálájához illik. – jelentette ki a szakember. – Az egyetlen abroncsspecifikáció alkalmazása – melyet ugyancsak egyetlen típusú esőgumi egészít ki – jelentősen csökkenti a költségeket és a szállítási volumeneket, ami elsődleges fontosságú egy olyan, a világot járó sorozat számára, mint a WTCR.”

„A sokoldalú futókeverék megalkotásához szem előtt kellett tartanunk a WTCR-pályák változó körülményeit. Bár a 2020-as versenynaptárból kikerültek az utcai futamok, arra számítunk, hogy a jövőben ezek is visszatérnek.

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Marrákes, Vila Real vagy Makaó utcái teljesen mások, mint a Zolder vagy az Aragón versenypályák, a Nürburgring kihívásai pedig szintén teljesen eltérőek. Emellett a WTCR-ben használt autók is rendkívül változatosak. A sorozatban hét gyártó képviselteti magát – a Hyundai, a Honda, a CUPRA, a Lynk & Co, az Audi, a Renault és az Alfa Romeo –, ezért olyan abroncsot kellett terveznünk, mellyel minden egyes csapat és pilóta maximalizálhatja autója teljesítményét.”

Minden csapat 16 slick abroncsot kapott a Zolderre és 12-t a Nürburgringre. A további, három futamból álló versenyekre ez az allokáció ismét 16 abroncsra nő. A Nürburgringtől kezdődően a csapatok belátásuk szerint a korábbi futamok abroncsait is használhatják.

Kizárólagos abroncsszállítói címe mellett a Goodyear arra is büszke, hogy a WTCR hivatalos partnere lehet. Jól jelzi a versenyprogram fontosságát a vállalat számára, hogy a WTCR a nemzetközi autóversenyzéshez való visszatérésének egyik alappillérévé vált. Az idei évtől a Goodyear egyben a PURE ETCR és a Brit Túraautó-bajnokság kizárólagos abroncsszállítója is, így a világ vezető túraautó-versenysorozatai közül immár három bajnokságban van jelen.

A közelmúltban jelentek meg a piacon a Goodyear Eagle F1 SuperSport termékcsalád országúti verziói, köztük számos WTCR-autó utcai változataihoz alkalmas modellel. Ez szintén jól mutatja, hogy a Goodyear egyre nagyobb figyelmet szentel az ultra nagy teljesítményű (UHP) és ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) autók piacainak.

Kulcsszavak: autósport, Goodyear, gumiabroncs, WTCR
 
Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa Szinte tökéletes versennyel is "csak" ötödikek A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját
 
A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

2020. szeptember 17.
A Kia ma bemutatta új villanyautó fejlesztési stratégiájának első eredményeit – 2027-ig több kategóriában hét új akkumulátoros elektromos modell érkezik. A márka első, kifejezetten villanyautónak tervezett modellje, a ma még csak fejlesztési kódnevén CV-ként emlegetett újdonság már 2021-ben megjelenik, és a Kia új formairányát is kijelöli majd.
Részletek

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A Kia elnöke Ho Sung Song, a márka Hwasung-i üzemében ma bemutatta a cég világszintű villanyautó-stratégiájának néhány fontosabb alapelemét, köztük a majdani akkumulátoros hajtású modellek egy részének látványterveit is.

A Kia a villanyautók iránti globális igény gyors növekedését felismerve vezető szerepre törekszik ebben a piaci szegmensben, s ennek elérésének érdekében nem csak a töltőhálózatok fejlesztőivel dolgozik együtt szorosan, de friss fejlesztésű villanyautók teljes palettáját is piacra küldi.

“A Kia - első akkumulátoros-elektromos autója, a Ray EV 2011-es bemutatása óta - több mint 100 000 villanyautót értékesített már világszerte. Kínálatunk folyamatosan bővül, és szándékunkban áll felgyorsítani ezt a folyamatot. Villamosítási terveink részeként célunk, hogy 2029-re a Kia globális eladásainak 25%-át akkumulátoros villanyautók adják majd.” - mondta Song.

Az idén év elején bemutatott ‘Plan S’ stratégia értelmében a Kia már 2025-re 11 tagúvá bővíti akkumulátoros hajtásláncú villanyautóinak kínálatát, s célja az ilyen modellek 20%-os piaci részarányának elérése is a legfejlettebb piacokon, köztük Koreában, Észak-Amerikában és Európában is. A ma bemutatott hét új akkumulátoros hajtásláncú modell mindegyike 2027-re érkezik meg a piacokra.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A sorozat első tagja, a ma még csak gyári kódnevén CV-ként emlegetett, és a világ számos piacára szánt újdonság hivatalos bemutatója 2021-ben lesz. Ugyanolyan látványos és magas minőségű modellként érkezik majd, mint a Kia többi autója, élvezetes menettulajdonságokkal és kiváló töltési jellemzőkkel.

A Kia ‘Plan S’ stratégiája – irány a villamosítás

Az idén januárban bemutatott ‘Plan S’ közép- és hosszú távon vázolja fel a Kia jövőképét, különös tekintettel a majdani villanyautó központú modellstratégiára és a komplex közlekedési megoldásokra. A Kia célja, hogy piaci pozícióját megerősítve a világ egyik vezető villanyautó márkájává fejlődjön. Ennek első lépése az új akkumulátoros-elektromos modellek bevezetése, de természetesen a gyártás, az értékesítés és a szolgáltatói oldal átalakítása sem maradhat el.

A ‘Plan S’ végrehajtásához és sikeréhez a márka és a vállalat teljes, és mélyre ható átalakítása is szükséges. Az új CV éppen ennek megtestesítője, s egyszersmind a Kia új, elektromosság központú formairányát is kijelöli. A friss dizájnvonal fontos eleme a progresszivitás, a sokszínűség, és az ellentétek harmóniájának hangsúlyozása.

A Kia átalakítja modelljeinek teljes tervezési folyamatát, a fejlesztéstől kezdve egészen a gyártásig, hogy minél hatékonyabban reagálhasson a vásárlói igények változásaira már a fejlesztések korai szakaszában.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A piaci igényekre adott lehető legpontosabb válaszok és megoldások alapja a diverzifikált modellpaletta, amelyben a városi közlekedésre való modellek éppúgy megtalálhatók, mint az utazóautók és a sportos modellek. Ugyanakkor az új globális villanyautó-platform (Electric-Global Modular Platform: E-GMP) a tágas, kényelmes és jól kihasználható utasteret is garantálja.

Az elektromos autók értékesítési stratégiája is átalakul: a Kia az előfizetés alapú közösségi használattól kezdve az akkulízing lehetőségeken át egészen a használt akkumulátorok újrahasznosításának technikájáig sokféle lehetőséget kutat, vizsgál és fejleszt.

A villanyautók szervizhálózata is természetszerűleg bővülni fog, első lépésben az ilyen modellek javítására és karbantartására alkalmas szervizállások száma nő meg, előbb Koreában - 2030-ig 1 200-ra. Az ilyen szervizállások száma világszerte 600-al nő 2020 végéig, és több mint 2 000-re emelkedik 2023-ra. Mindeközben a márka saját oktatási rendszert is fejleszt kifejezetten villanyautó-szerelők képzésére.

A töltőállomások számának jelentős növelése a villanyautók terjedésének elengedhetetlen feltétele, így a Kia világszerte kutatja és segíti az ilyen hálózatok terjedését.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

Koreában a márka tevőlegesen is beszáll a hálózatfejlesztésbe: a már működő helyi szolgáltatókkal együttműködve közel 1 500 új töltőhely létesítését tervezi 2030-ig. Eközben a Hyundai Motor Group 120 ultragyors töltőt helyez üzembe koreai nagyvárosokban, és az ország 12 nagy autópályája mentén.

A Kia, márkakereskedő hálózatával közösen, 2 400 töltőt helyez üzembe Európában, 500-at Észak-Amerikában, és tervei szerint a villanyautók terjedésével arányosan folyamatosan bővíti is majd őket.

A töltőhálózatok bővítése új stratégiai együttműködések révén is folyamatos: a Kia tavaly szeptemberben befektetett a gyorstöltő specialista IONITY-be, és már partnert keres az USA-ban, valamint Kínában is, miközben az új töltési lehetőségek fejlesztését szintén támogatja.
A Kia az említett vezető pozíció elérésének érdekében együttműködik a kormányokkal is, idén júliusban pedig új start-up vállalkozást alapított Purple M néven. Az új cég személyre szabott elektromobilitást kínál villanyautós alapokon. A töltő-infrastruktúra folyamatos fejlesztésén kívül a Kia fontos céljai közé tartozik a tömegközlekedés átfogó és mielőbbi villamosítása is.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Kia Motors
 
A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Az idén megkezdődik a Miskolcot elkerülő út építése Az idén megkezdődik a Miskolcot elkerülő út építése Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Jövőkutatókkal dolgozik a Ford Jövőkutatókkal dolgozik a Ford A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait
 
Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

2020. szeptember 17.
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbuszt tesztelt forgalomban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft.
Részletek

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Borsi Dávid, a BKK szóvivője az autóbusz szerdai bemutatásán elmondta, hogy a MAN Lion,s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben.       

Kiemelte, a klímastratégiával összhangban a cél az, hogy a budapestiek egyre többször utazhassanak olyan járművekkel, amelyek nem bocsátanak ki károsanyagot. Ezért a BKK-nak fontos célja a környezetkímélő közlekedési alternatívák népszerűsítése.  
   
Borsi Dávid kitért arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a budapesti mobilitási tervet, amelyben hangsúlyos szerep jut a környezetbarát közlekedés ösztönzésére. Ennek keretében fejlesztik a kerékáros infrastruktúrát, szervezik és részt vesznek az európai mobilitási héthez kapcsolódó programokban.      

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Szintén a környezettudatosság miatt kezdte el a BKK városi környezetben tesztelni a kizárólag elektromos hajtású járműveket. Ennek első állomása a most kétnapos tesztelésen átesett autóbusz, amellyel szintén egy fontos lépést tehetünk Budapest jövője érdekében - fogalmazott Borsi Dávid.  
    
Hozzátette: az e-busz teszteket később is folytatják, számos, kizárólag árammal hajtott autóbuszt szeretnének valós forgalmi környezetben kipróbálni a jövőben. A cél az, hogy az ilyen típusú autóbuszok nagyobb arányban legyenek a flottában - mondta.      

Dorgai Balázs, a MAN termékmenedzsere az autóbusz műszaki adatairól többek között elmondta, a járművet - amelyben 29 ülőhely van és 90 utas szállítására alkalmas - egy 240 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményű NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 - ideális használat esetén - 270 kilométert tud megtenni.

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten



Kulcsszavak: bkk, elektromos busz, MAN Bus
 
Az ABB villámtöltői látják el energiával a szingapúri önvezető elektromos buszokat Az ABB villámtöltői látják el energiával a szingapúri önvezető elektromos buszokat Júliusban forgalomba áll a maradék ötven Mercedes busz is Budapesten Júliusban forgalomba áll a maradék ötven Mercedes busz is Budapesten Megérkezett Budapestre az utolsó automata Alstom-metrószerelvény is Megérkezett Budapestre az utolsó automata Alstom-metrószerelvény is Befejeződött a 4-es metró vágányainak építése Befejeződött a 4-es metró vágányainak építése Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten Verekedett két járművezető az Apor Vilmos téren
 
Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

2020. szeptember 17.
A Wallis Automotive Europe (WAE) Kft.-t választották ki az Opel márkaimportőrének Magyarországon - közölte a kft. anyavállalata, az AutoWallis Nyrt. szerdán.
Részletek

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

A közlemény szerint az AutoWallis reméli: azzal, hogy a régióban immár a negyedik országban lett leányvállalata az Opel márkaimportőre, tovább növekedhet a csoport értékesítése. Júliusban Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában nyerték el ezt a megbízást az Opelt is gyártó PSA csoporttól.

A megállapodások véglegesítéséhez még meg kell szerezniük a versenyhatósági engedélyeket. Ezt követően a WAE átveszi az importőri  tevékenységet eddig végző munkavállalókat - tették hozzá.

Kiemelték, a magyar piac stratégiai jelentőségét és méretét jól mutatja, hogy 2019-ben mintegy 12 500 darab új Opel személyautót és kisteherautót értékesítettek, a másik három országban összesen 11 700 darabot.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte az Opellel kialakított importőri együttműködést.

Várhatóan már 2021-ben jelentős bővülést mutathat az AutoWallis csoport tagjai által értékesített járművek száma.

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

A 15 autómárkát forgalmazó vállalat jelentős lépéssel kerül közelebb ahhoz, hogy megvalósítsa stratégiai  céljait, megduplázza árbevételét, és 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává váljon - idézte a közlemény a vezérigazgatót.

Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója azt emelte ki: csak idén ez a megállapodás már a hatodik jelentős üzletfejlesztésük, illetve akvizíciójuk.

Az AutoWallis augusztus 31-ei beszámolója szerint a csoport kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) éves összevetésben 51 százalékos visszaeséssel 688,889 millió forintra csökkent az első fél évben. Az IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok) szerint készült, konszolidált, nem auditált kimutatás szerint az árbevétel mindössze 1 százalékkal csökkent.

A 38,152 milliárd forintos forgalomból a belföldi disztribúciós üzletág több mint 18 milliárd forinttal, a nemzetközi 16,784 milliárd forinttal részesült, mindkettő majdnem ugyanannyi, mint tavaly. Az autóipari szolgáltató üzletág bevétele ugyanakkor 3,689 milliárd forintról 3,282 milliárd forintra csökkent.

Az anyavállalatot, az AutoWallis Nyrt.-t a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzik. A társaság részvényei a keddi kereskedést 80 forinton fejezték be. Egy éven belül a legmagasabb áruk 120 forint, a legalacsonyabb 51,2 forint volt.

Kulcsszavak: Andrew Prest, AutoWallis, importőr, opel
 
Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt 2016-ra fut fel a termelés az új szentgotthárdi Opel gyárban 2016-ra fut fel a termelés az új szentgotthárdi Opel gyárban Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben
 
Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

2020. szeptember 17.
Bemutatkozik az új F-PACE: továbbfejlesztett külső formaterv, vadonatúj belső kialakítás, fejlett kapcsolódási megoldások és – most először – takarékos hibrid hajtáslánc-kínálat.
Részletek

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Határozott, új külső megjelenésével, szépségesen megmunkált, vadonatúj belső terével, legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerével, valamint négy- és hathengeres motorokból álló, mild hybrid és plug-in hybrid technológiát is alkalmazó hajtáslánc-kínálatával az új Jaguar F-PACE a luxus, az állandó online kapcsolat és az elektromos hajtás terén egyaránt többet nyújt. A négyhengeres, 404 lóerős plug-in hybrid hajtáslánc tisztán elektromos hatótávolsága akár 53 km.

A megújult külső dizájn még letisztultabb, még határozottabb megjelenéssel vértezi fel a díjnyertes F-PACE nagyteljesítményű szabadidőjárművet, amely új, plasztikusan megformált, szélesebb domborítással kialakított motorházfedelet, valamint finomabban, pontosabban kidolgozott felületeket kapott. Az új motorházfedél alkalmazásával csökkent az illesztési hézagok száma az orron, így még lenyűgözőbbé vált az autó megjelenése.

A nagyobb hűtőmaszkon a Jaguar tradicionális logója által ihletett rombusz-mintázat jelenik meg, míg a kerékdob légkivezető nyílásait mostantól az ikonikus Leaper embléma díszíti, felhívva a figyelmet a jármű minden pontján megnyilvánuló, részletekbe menő, kivételes kidolgozásra. Az új F-PACE orrkialakításának a módosított légbeömlőkkel és sötét rácsdekorációval ellátott, új lökhárító kölcsönöz szélesebb, határozottabb, dinamikus megjelenést.

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

A karakteres dupla ´J´ nappali világítással szerelt új, különösen keskeny, négy elemből álló, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókat kaptak, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve.

Hátul szintén új, keskeny fényforrások rajzolják ki a Jaguar dupla íves mintázatát (amellyel először a tisztán elektromos I-PACE szabadidőjárművön találkozhattunk), kihangsúlyozva a jármű szélességét. A lökhárító új rajzolata és a plasztikusan megformált csomagtérajtó magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak.

Vadonatúj, mívesen kidolgozott belső tér

Az F-PACE vadonatúj, minőségi anyagokkal bélelt belső tere magasabb szintű kapcsolódási szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb, megnyugtatóbb hangulatot kínál. A vezeték nélküli telefontöltőt és megnövelt tárolókapacitást kínáló új, sportos középkonzol lendületesen fut fel a műszerfalra.

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Az új belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, HD érintőképernyő, illetve az elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető új Pivi Pro szórakoztató rendszer.

A számos szépséges részlet egyike az új Drive Selector, amelynek felső részét ’krikettlabda’ öltésekkel díszítették, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

Az új, körkörösen megragadható fogantyúval szerelt ajtópanelek megkönnyítik a beszállást, illetve tágasabb férőhelyet kínálnak vizes palackok és egyéb tárgyak elhelyezésére. Az elektromos ablakemelő kapcsolók az ajtópanel felső részéről lejjebb költöztek, így az utasok még könnyebben elérhetik azokat.

A megújult ülések szélesebb párnázatot, kibővített masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő és fűtő funkciót kaptak. Egyes modelleken minden fejtámlát dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitokra erősített ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címkék hívják fel a figyelmet.

Az utasok kényelméről és egészségéről fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A rendszer újdonsága a 2.5 PM szűrő, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret.  A rendszer aktiválásához elég megnyomni a ´Purify´ gombot.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új F-PACE a P400e plug-in hybrid hajtáslánccal, továbbá a legmodernebb soros négy- és hathengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal rendelhető. Egyes motorokhoz most először mild hybrid (MHEV) technológia is társul.

Az új plug-in hybrid modell 2,0 literes, négyhengeres belső égésű motorjának és 105 kW teljesítményű villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyűgöző menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett.

Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, amivel az új F-PACE Plug-in Hybrid tökéletes választás a napi ingázáshoz. Gyorstöltő (30kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltőbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhető, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belső égésű motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb működésű start/stop funkciót valósít meg.

A mild hybrid technológiával felvértezett, új generációs 163 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium dízelmotor átlagos CO₂-kibocsátása akár 163g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 6,2 l/100km.

A soros hathengeres, 300 lóerős dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyűgöző a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat, köztük az Euro 6d-Final normát is, köszönhetően egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.

A benzinmotorok kedvelői a 3,0 literes, soros hathengeres motor 400 lóerős kivitelét választhatják, mely 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ezen verzió  a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a kettős megfúvású turbófeltöltővel megtámogatott, elektromos kompresszort, valamint a változó szelepemelési rendszert (CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az új F-PACE 400 lóerős kivitele 5,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Végezetül a 250 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzinmotor 365 Nm forgatónyomatékot, 7,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, akár 209 g/km átlagos CO₂-kibocsátást, valamint akár 9,3 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az összes motorhoz a Jaguar nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik.

Minden F-PACE modell alapfelszereltségként kínálja az összkerékhajtást. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszernek köszönhetően ez a hátsókerék-hajtású járműveket idéző menetdinamikát kínál, ugyanakkor a körülményektől függően gyakorlatilag késlekedés nélkül képes módosítani az egyes tengelyekre eső hajtóerőt.

A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, eső/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.

Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban működik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedőn parkolva az új technológia időkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezető a gázpedálra lép.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Élvonalbeli online  technológiák

Az új F-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a jövőre teljes mértékben felkészített gépkocsi mindig kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.


A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata a 11,4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, vadonatúj HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál, mint a korábbi, 10 colos képernyő. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb érintéssel elérhető a nyitóképernyőről.

A létfontosságú adatok villámgyors elérhetősége érdekében az új F-PACE új 12,3 colos, HD virtuális műszerfal kijelzőt kapott. A feljavított grafikát és konfigurálható elrendezést kínáló kijelzőn teljes képernyőn megjeleníthető a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális műszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer adatai. Az F-PACE legújabb head-up display technológiája révén figyelemelterelés nélkül gondoskodik a vezető teljes körű, azonnali tájékoztatásáról.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az intuitív új szórakoztató rendszer alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay® funkciót; a felhasználók egyszerre két készüléket csatlakoztathatnak az autóhoz Bluetooth-on keresztül. Piactól függően az Android Auto™ is az alapfelszereltség részét képezheti. A térerő-erősítő funkcióval felvértezett vezeték nélküli töltőrendszer képes villámgyorsan feltölteni az utasok okostelefonjait. A rendszer külső antennájának köszönhetően tisztább hívást, jobb hangminőséget is biztosít.

A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

Az autó olyan új kényelmi technológiákat kínál, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, amelynek köszönhetően a sportos szabadidőjármű rendszerei mindig a legújabb szoftververziókat alkalmazzák. A technológia jóvoltából a felhasználóknak nem szükséges felkeresniük márkakereskedőjüket a jármű szoftverének frissítéséhez. 

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla beágyazott SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne. Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.

A kategóriában első ízben alkalmazott aktív útzaj-csillapítási technológia folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Ezzel csökken az utastéri zajszint, ami kifinomult utazási élményt jelent. Ráadásul az alacsony frekvenciás zajok huzamos hallgatása rendszerint fáradáshoz vezet, így ezek hiányában pihentetőbb az utazási élmény. A rendszer az ülések foglaltságát is ellenőrzi, így folyamatosan, személyre szabva tudja optimalizálni a zajszűrési teljesítményt. A technológia csekély tömegének köszönhetően nem befolyásolja a jármű tömegeloszlását és vezethetőségét, ugyanakkor távol tartja a belső tértől a nem kívánatos motorzajt, ezzel tovább fokozva a belső tér békéjét.

A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is funkcionál  és  egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új F-PACE a legújabb generációs vezetőtámogató technológiákat alkalmazza. Ezek között említést érdemel a szabad kiszállás felügyelet funkció, amely az oldalajtó nyitásakor az elöl és hátul utazókat egyaránt figyelmezteti, ha közeledő autót vagy kerékpárost észlel.

A Jaguar elkötelezte magát a nagy szilárdságú, de mégis könnyű járművek építése mellett, és ezt a hagyományt az új F-PACE is folytatja. Az alumínium  vázszerkezet jelentős részben újrahasznosított alumínium felhasználásával készül. Ez a zárt körforgású gyártás fokozott fenntarthatóságot eredményez, és nagy mértékben hozzájárul a Jaguar zéró károsanyagot, zéró balesetet és zéró forgalmi torlódást megcélzó ´Destination Zero´ programjának megvalósulásához.  

Az autó S, SE és HSE felszereltségi szinten választható; mindegyik szint kérhető R-Dynamic kivitelben. Szintén opcióként rendelhető az összes modellvariánshoz a fekete külső optikai csomag.

Kulcsszavak: F-PACE, jaguar, plug-in hibrid, új modell
 
A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat A BMW i8 forradalmi hajtáslánca negyedszerre is elhódította az Év Motorja díjat Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 11 - 20