Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 11 - 20
Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

2019. február 18.
A Supra ötödik generációját a Toyota gyári motorsportrészlege fejlesztette már a kezdetek óta. Az elkészült közúti kupét most egy másik hivatalos versenyosztály vette kezelésébe; az eredmény tudományos és esztétikai szempontból egyaránt kiemelkedő.
Részletek

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

A Gazoo Racing a Toyota hivatalos motorsportágazataként egyben a márka közúti sportmodelljeinek fejlesztéséért is felelős. A többlépcsős gyári tuningprogram kidolgozása során a WRC rali-világbajnokságban, illetve a WEC hosszú távú világbajnokságban szerzett tapasztalatokat is széles körben felhasználták; szakértelmük és elhivatottságuk legfrissebb csúcspontja az a Toyota GR Supra kupé, amely 2019 első napjaiban ünnepelte világpremierjét.

Kézenfekvő lett volna, hogy a Suprából a Gazoo Racing építsen még ütőképesebb utcai sportautót, ezt a kihívást azonban a Toyota egy másik leányvállalata, az elsősorban észak-amerikai versenyprogramjairól, illetve japán belpiacos teljesítménynövelő csomagjairól ismert Toyota Racing Development (TRD) vállalta fel. A végeredményt elnézve nem hoztak rossz döntést a modellprogram felelős vezetői.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

A Toyota GR Supra Performance Line tanulmány február második hétvégéjén az Oszakai Autókiállításon került reflektorfénybe. A csomag sem motor-, sem futóműtuningot nem tartalmaz, az aerodinamikai fejlesztések azonban a legmagasabb színvonalúak, összhangban azzal az alapigazsággal, hogy a gyorsaság elsősorban nem teljesítmény, hanem stabilitás és kiegyensúlyozottság kérdése.

Ez utóbbi égisze alatt az összes kiegészítő karosszériaelem festetlen szénszálas kompozitból készült, így felszerelésük minimális mértékben befolyásolja az autó tömegét, illetve súlyeloszlását. A leszorítóerőt három részből álló elülső kötény, valamint a csomagtér peremére illesztett, méretes légterelő fokozza – utóbbinál szerencsére elvetették az otromba, magasba emelkedő szárny gondolatát, és a Supra organikus vonalaiba simuló, harmonikus megoldás mellett döntöttek.

Jóval izgalmasabbak ezeknél a küszöbtoldat két végpontján, valamint a hátsó lökhárító sarkánál kialakított, függőleges vezérsíkok: ezek az egyenesfutást, illetve az ívmeneti stabilitást hivatottak javítani, semlegesítve azokat a perdületi erőket, amelyek eltéríthetnék az autót a hossztengelye által kijelölt irányból.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából

Az aerodinamikai kiegészítők sorában ezeknél is különlegesebb az ajtópanelre illesztett karbonbetét, amely az oldalfal mentén ébredő, fékező hatású légörvényeket hivatott elsimítani, így gyorsabbá és csendesebbé téve az autót.

A nyers karbon idomok és a matt ezüst fényezés párosa erőteljesen ipari hatást kelt, hangsúlyozva a Toyota GR Supra Performance Line mechanikus tökéletességét. A képet 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák teszik teljessé. Ezek speciális küllőszerkezete könnyű, mégis rendkívül szilárd konstrukciót eredményez, a küllők egészen a perem széléig nyúlnak, így optikailag még nagyobbnak hat a keréktárcsa.

Egyelőre hangsúlyozottan koncepcióként tálalta alkotását a TRD, ám nincs kétségünk afelől, hogy megfelelő érdeklődés esetén – leginkább limitált példányszámú, exkluzív termékként – megvalósul az aerodinamikai csomag gyártása. Ezt követően pedig már tényleg nem marad más hátra, mint egy teljesítménynövelő készlet elkészítése.

Közúti versenyautót építettek az új Toyota GR Suprából


Kulcsszavak: Supra, toyota, versenyautó
 
Autómegosztó start-up vállalkozásba fektet a Toyota Autómegosztó start-up vállalkozásba fektet a Toyota A londoni rendőrség a hidrogén hajtású Toyota Miraira szavazott A londoni rendőrség a hidrogén hajtású Toyota Miraira szavazott RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért
 
Liptai Claudia új társat választott magának

Liptai Claudia új társat választott magának

2019. február 18.
Liptai Claudiát talán senkinek sem kell bemutatni. A színész-műsorvezető több televíziós műsor háziasszonya is volt, az elmúlt hetekben pedig TV2-s karrierjének befejezésétől volt hangos a sajtó. Most pedig friss hír látott napvilágot vele kapcsolatban: Claudia ugyanis új társat választott magának. De persze nem kell megijedni, nem a férjét, Pataki Ádámot cserélte le…
Részletek

Liptai Claudia új társat választott magának

A napokban leplezték le a Duna Autónál Liptai Claudia új autóját, egy Kia Sportage-t. A médiaszemélyiség a cég márkafüggetlen tanácsadójának segítségével döntött választottja mellett, ami hű társa lesz a mindennapi közlekedésben.  
   
„Az első testközeli autós emlékem tizenéves koromból való” – mesélte Claudia. „A diszkóból sétáltam hazafelé már világosban, amikor elütött egy Trabant. A sérülés nyomai a mai napig látszanak a lábamon. Az eset azonban nem vette el a kedvemet az autózástól. Nagyon szeretek vezetni, de csakis megbízható, műszakilag kifogástalan, a lehető legtöbb biztonsági felszereltséggel rendelkező kocsival vagyok hajlandó közlekedni.”

„Korábban is egy SUV modellel közlekedtem, ami adottságainak köszönhetően tökéletesen kielégítette a helyigényünket (két gyerek mellett szükség is van erre), illetve mindenféle útviszonyok között képes volt közlekedni. Habár nagyon meg voltam elégedve vele, elérkezettnek láttam az időt, hogy lecseréljem. Szerettem volna ugyanebben a kategóriában maradni, de a mostani autópiaci kínálat már olyan széles, hogy képtelen voltam segítség nélkül dönteni.

Ezért fordultam az Autóváros márkafüggetlen értékesítési tanácsadójához, aki az én elképzeléseimhez, igényeimhez igazodva több alternatívát is ajánlott. A részletes modellismertetők és tesztvezetések után végül az új Kia Sportage rabolta el a szívemet.

Az észérvek mellett egy pici pluszt jelentett az is, hogy a férjemnek is ilyen autója van” – árulta el a TV2 egykori sztárműsorvezetője.  
   
Liptai Claudia cukrászmester férjével, Pataki Ádámmal vette át választottját Markó Zoltántól, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatójától. Az új Kia Sportage letisztult és egyben merész formavilágával igazán stílusos megjelenést biztosít majd tulajdonosának – ami amúgy is jellemző rá.

Liptai Claudia új társat választott magának

Az autó az elejétől a végéig bővelkedik SUV jellemzőkben, a prémium minőséggel kivitelezett belső térnek köszönhetően pedig maximális komfortot biztosít. Ráadásul intelligensebb, mint valaha, hiszen párhuzamos és merőleges parkoláshoz is segítséget nyújtó parkolási rendszerrel, beépített WiFivel, valós idejű forgalmi információkat szolgáltató navigációval, innovatív vezeték nélküli töltővel és JBL hangrendszerrel is fel van szerelve.  
   
„A családom a legnagyobb ajándék az életemben, mindennél jobban vigyázok rá. Ezért se volt mindegy, milyen autót vásárolok. Hiszen nem csak a sajátom, hanem a gyermekeim és a férjem életét is erre a kocsira kell bíznom. A Duna Autóban pedig megtaláltam azt a partnert, akinél szintén bizalmi kérdés az autó, a biztonságos közlekedés. Így nyugodtan járjuk a várost és megyünk el hosszabb utakra is a családdal” – tette hozzá a médiaszemélyiség, aki így hivatalosan is csatlakozott a 30 éves múltra visszatekintő cég „Nekünk az autó bizalmi kérdés” társadalmi kampányához. Balesetmentes, biztonságos utat kívánunk Claudiának!  

Kulcsszavak: Duna Autó, kia, Liptai Claudia, Sportage, új autó
 
Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Sikeres első félévet zárt a Kia szlovákiai gyára Sikeres első félévet zárt a Kia szlovákiai gyára ’Út Rióba’ a Kiával ’Út Rióba’ a Kiával Kia meglepetés a Genfi Autószalonon Kia meglepetés a Genfi Autószalonon A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér
 
Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

2019. február 18.
Az Európai Unióban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban az egy évvel korábbihoz képest - immár az ötödik egymást követő hónapban -, részben az új emisszió-mérési eljárás szeptemberi életbe léptetése miatt.
Részletek

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

Az európai autógyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, az ACEA pénteken azt közölte, hogy januárban éves összehasonlításban 4,6 százalékkal, 1 millió 196 ezerre csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.

Januárban csupán hat országban nőttek az éves szintű eladások, Litvániában (+49 százalék), Romániában (+18,8 százalék), Magyarországon (+9,2 százalék), Portugáliában (+8,3 százalék), Dániában (+7 százalék) és Görögországban (+3,7 százalék).

Az EU öt legnagyobb autópiacán mindenütt zsugorodott az eladás, Spanyolországban 8 százalékkal, Olaszországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában 1,6 százalékkal, Németországban 1,4 százalékkal, Franciaországban pedig 1,1 százalékkal.

Magyarországon januárban 9714 új autót értékesítettek, egy évvel korábban 8894 autót.


Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban

A januári csökkenés az új emisszió-mérési eljárás, a WLTP bevezetésének tulajdonítható. Tavaly szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.

Az intézkedés miatt az Európai Unióban szeptemberben az új autók eladása 23,5 százalékkal csökkent éves szinten.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem
 
Rekord félévet zárt a Lexus Európában Rekord félévet zárt a Lexus Európában Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz
 
A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

2019. február 18.
A ŠKODA felfedi az első vázlatokat a Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautóról. A dinamikus vonalakkal megrajzolt kupé a Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit - MEB) épül. A cseh autógyártó két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra.
Részletek

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

A cseh autógyártó a Genfi Autószalonon (március 5. és 17. között) mutatja be ŠKODA VISION iV tanulmányautóját, amely a márka következő lépése az elektromos mobilitás irányába. Előzetesen két vázlatot tett közzé a márka, amelyekkel fel szeretné kelteni az ügyfelek érdeklődését az első Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő modellje iránt. A négyajtós crossover kupé formavilágát sportos és érzelemgazdag vonalvezetés teszi igazán figyelemre méltóvá.

A ŠKODA VISION iV tanulmány 22 col átmérőjű, aerodinamikai szempontból optimalizált keréktárcsái, erőteljesen megformált sárvédői és hangsúlyos, kupészerű tetővonala atletikus megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. Az autó első és hátsó részét összekötő jellegzetes tornádóvonal még inkább kiemeli az ajtók letisztult, kilincs nélküli felületeit. A ránézésre cápa uszonyra emlékeztető kamerák a hagyományos külső visszapillantó tükrök helyén találhatóak.

Az autó orrkialakítását a ŠKODA jellegzetes széles hűtőrácsának újragondolt változata határozza meg, amelyet finoman megrajzolt függőleges osztásokkal és kristályhatású formai elemek kombináltak. A hűtőrács felső részén végig futó vízszintes fénycsík és a feltűnően nagyméretű légbeömlők még inkább kihangsúlyozzák a tanulmány sportos megjelenését.

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

Az erőteljes megjelenést kölcsönző farkialakítás meghatározó részletei az áramvonalas légterelő perem és a LED hátsó lámpák kristályhatású formai elemei. Ezek újra értelmezik a ŠKODA jellegzetes C-alakzatú fénygrafikáját és a hátsó diffúzor felett elhelyezkedő fénycsíkkal együtt a jármű szélességét hangsúlyozzák. A hátsó rész másik figyelemreméltó eleme a ŠKODA felirat, ahol minden egyes betű piros megvilágítást kapott.

A 2019-es év a ŠKODA számára az elektromobilitás világába való belépést jelenti. 124 évvel a vállalat megalapítása után a cseh autógyártó bemutatja a SUPERB PHEV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét és a CITIGO tisztán elektromos változatát. 2020-ban az első, Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő sorozatgyártású modell is megérkezik. A következő négy év során a ŠKODA közel két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra, 2022. év végéig pedig több, mint tíz elektromos modell jelenik meg a cseh autógyártó kínálatában.


Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, genf, skoda, tanulmányautó, VISION iV
 
Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon Az új RAV4 a 2012-es Los Angeles-i Autókiállításon Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett
 
Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

2019. február 15.
Leállítja az Airbus a világ legnagyobb utasszállító gépe, az A380-as gyártását - jelentette be Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója csütörtökön Tolouse-ban.
Részletek

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

A 2018-as pénzügyi év eredményeinek ismertetése során Tom Enders azt mondta, miután az Emirates légitársaság lemondta legutóbbi, 37 darabos megrendelését, meg kellett hozni a döntést az értékesítés leállításáról. A korábban megrendelt gépeket az Airbus még legyártja, az utolsó példány 2021-ben gördül ki a toulouse-i végösszeszerelő sorról.

Az Airbus évek óta nem talált új vevőt a listaáron 445 millió dollárba kerülő A380-asra, legnagyobb megrendelője az Emirates volt, a dubaji, Budapestre is közlekedő légitársaság 123-at rendelt meg a gépből, várhatóan az utolsót is ők kapják meg.

Az elmúlt hetekben már több sajtóhír jelent meg arról, hogy az Airbus kénytelen lesz leállítani a programot, miután az ausztrál Qantas visszamondta 8 darabos opcióját, az Emirates-el pedig nem sikerült megállapodni a 37 darabos plusz rendelés véglegesítéséről.


Az Airbus leállítja az A380-as gyártását

Az A380-as projektjét hivatalosan 2000-ben indította el az Airbus, majd többszöri csúszás után 2005 áprilisában hajtotta végre első felszállását, és a típus 2007. október 25-én állt kereskedelmi forgalomba a Singapore Airlines színeiben. A négyhajtóműves, kétszintes repülőgép konfigurációtól függően 575-853 utast tud a fedélzetére venni. Hatalmas méretei miatt azonban az Airbus számításaival ellentétesen kicsi volt a kereslet a gép iránt, mert nagyon kevés útvonalon van szükség ekkora kapacitásra.

Tíz évvel az első repülőgép üzembe állása után a Singapore Airlines kivonta az első gépet a flottából, amelyet később szétbontottak. Az európai légitársaságok közül a Lufthansa, a British Airways és az Air France üzemeltet A380-asokat.

Tizenegy év alatt az Airbus összesen 274 darab A380-asra kapott megrendelést, ebből eddig 234-et készített el.

Az Airbus leállítja az A380-as gyártását
Kulcsszavak: A380, airbus, repülőgép
 
Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Ausztrál diszkont légitársasággal kötött járatmegosztási egyezményt az Emirates Ausztrál diszkont légitársasággal kötött járatmegosztási egyezményt az Emirates Hatalmas üzletekkel indult a párizsi légiszalon Hatalmas üzletekkel indult a párizsi légiszalon December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek Lezuhant a Germanwings német légitársaság gépe az Alpokban Lezuhant a Germanwings német légitársaság gépe az Alpokban
 
A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

2019. február 15.
Az ‘Elektromos Küldetés’ tanulmányút, amely során egy tisztán elektromos hajtású Kia e-Niróval olyan személyeket és helyszíneket keresnek fel, akik és amelyek szorosan kapcsolódnak az elektromos autózáshoz. A kutatásba kormányzati szereplőket és üzletembereket is bevonnak, emellett fogyasztói véleményeket gyűjtenek az elektromos autózásról.
Részletek

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

A Kia Motors Europe csatlakozik az ‘Elektromos Küldetéshez’ amely során az autóipari kutató-tanácsadó céggel, a World Shopperrel együttműködve Észak-Európa legfejlettebb elektromos autó piacait járja be.

A World Shopper autóipari kutató csapata február 13-án indult el Frankfurtból, a Kia európai központjából egy elektromos hajtású Kia e-Niro modellel. Az Elektromos Küldetés résztvevői a rákövetkező tíz napban olyan városokat és településeket látogatnak meg Észak-Európában, amelyek hatással vannak az elektromos autózás jövőjére. A túra során az e-Niróval több mint 4000 kilométert tesznek meg, Németországon, Hollandián, Dánián, Svédországon és Norvégián keresztül.

A World Shopper iparági elemzői minden országban tárgyalnak majd a terület fő üzleti szereplőivel, önkormányzati vezetőkkel, tanácsadókkal és üzletemberekkel is, hogy egyedi és első kézből származó információkat gyűjtsenek az elektromos autózás európai trendjeiről. A kutatók vásárlókkal is találkoznak, megvizsgálják plug-in járművekhez kapcsolódó attitűdjüket. Felmérik az elérhető töltőhálózatot illetve azt is, hogy milyen lépésekkel lehetne segíteni az elektromos és hibrid autók európai terjedését.

Az Elektromos Küldetés kutatásának kvalitatív eredményeit a Kia a közösségi média felületein és egy tanulmányban is közzéteszi, és bemutatják majd 2019 márciusában a Genfi Autószalonon is. A jelentés szórakoztató, élvezetes, mindenki számára elérhető formában nyújt jövőbe mutató információkat, ugyanakkor képessé is teszi a Kiát, hogy a vásárlók igényeinek legmegfelelőbb elektromos autókat gyárthassa és fejleszthesse.

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

Ricardo Oliveira, a World Shopper alapítója elmondta: “mivel a külső környezet támogatja a plug-in autók terjedését, egyre több autós veszi számításba az alternatív hajtású modelleket. Azonban az elektromos autók tömeges elterjedését még mindig gátolja néhány tévképzet. Az Elektromos Küldetés segít megmutatni, hogy a különböző országok és régiók hogyan kezelik ezeket a kérdéseket és abban is, hogy lássuk, mit kell még tenni, hogy egyre több autóst győzzünk meg a plug-in autózás előnyeiről. A Kia e-Niro tökéletes társ ezen az úton, hiszen már eddig is nagyon sokat tett azért, hogy eloszlassa az elektromos autókhoz kötődődő negatív érzéseket”.

Artur Martins, a Kia Motors Europe marketing és termékfejlesztési alelnöke elmondta, hogy “a Kia e-Niro segít ledönteni azokat a képzelt akadályokat, amelyek az elektromos közlekedéshez kötődnek. A károsanyag kibocsátás nélküli, nagy hatótávú, stílusos, praktikus crossoverrel az a cél, hogy az autósok ne csak gondolkodjanak az elektromos autózáson, hanem kezdjék is el vezetni ezeket a modelleket. A Kia együttműködése a World Shopperrel segíti erőfeszítéseinket, hogy bátorítsuk a fogyasztókat az elektromos váltásra. Arra használjuk majd a kutatás eredményeit, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat a lehető legjobban a változó fogyasztói igényekhez igazítsuk. Reméljük, hogy az Elektromos Küldetés a helyi önkormányzatoknak is értékes információkat nyújt majd ahhoz, hogy segíthessék az elektromos autózás terjedését”.

A KIA az elektromos autózást népszerűsíti

Kia e-Niro már Európában is; zéró kibocsátás, 455 kilométeres hatótáv

A Kia első tisztán elektromos crossovere, az e-Niro 455 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel, s ez az érték városi használatban akár 615 km-re is nőhet. Az egyes európai piacokon már elérhető új Kia e-Niro így károsanyag kibocsátás nélkül nagyobb hatótávot kínál, mint a legtöbb hagyományos hajtású és elektromos autó (és mint sok, nagyságrendekkel drágább elektromos modell). Egyedi kombinációja stílusnak és praktikumnak, és természetesen jár hozzá az egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es Kia garancia, amely az akkumulátorra és a motorra is érvényes.

Az e-Niro kapható nagy hatótávú, nagy teljesítményű 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorral és 39,2 kWh-s kisebbel is, amely 289 km-es hatótávot kínál egy feltöltéssel. 100 kW-os gyorstöltővel a 64 kWh-s akku mindössze 42 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra.

Az új e-Niro a már meglévő hibrid és plug-in hibrid Niro modellekhez csatlakozik a kínálatban, amelyekből 2016-os bevezetésük óta már több mint 250 000 darabot értékesítettek világszerte, Európában pedig több mint 90 000 darabot adtak el.

Kulcsszavak: e-Niro, elektromos autó, kia, Kia Motors
 
Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Elektromos hajtású haszongépjárművet gyárt a Ford és a Német Posta Pekingben elektromosra cserélik a taxikat Pekingben elektromosra cserélik a taxikat Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban Az új Nissan LEAF magyarországon Az új Nissan LEAF magyarországon
 
Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

2019. február 15.
Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin. Szélerőművek olajcseréjének elvégzésére egy úttörő módon átépített Scania P 410 tehergépkocsit talált ki, majd fejlesztett ki a francia Maser Engineering vállalat.
Részletek

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

Az új, négytengelyes teherautónak kivételes a kerékdőlése, és 400 százalékkal csökkenti a karbantartás időigényét. Guillaume Allaire, a Maser Engineering üzletágvezetője így nyilatkozott: „Olyan eszközt szerettünk volna kifejleszteni, amely gyorsan és könnyen el tudja végezni az olajcseréket.” Egyedi átépítéssel kialakított kerékdőlés A négytengelyes Scania P 410 a három kormányzott tengelyével nemcsak Franciaországban számít egyedülállónak, hanem Európában is, forradalmi kerékdőlési megoldását pedig szabadalmazták.

Ennek a „svájci bicskának” a megszületéséhez kétéves kutatásra és fejlesztésre volt szükség: a Scania saját tömege 19 tonna, 12 000 literes tartányát három részre osztották (a fáradt és az új olaj számára), gépháza pedig egy 600 literes melegítőtartályt, egy áramfejlesztő generátort és egy 120 méteres dupla tömlőjű dobot tartalmaz. „Ezzel a tehergépkocsival négyszer gyorsabban elvégezhető egy olajcsere. A termékek egyáltalán nem érintkeznek a levegővel. Egyszóval biztonságos az üzemelés, a környezetszennyezés kockázata pedig korlátozott” – mondta Allaire. Scania – egy figyelmes partner.

A Maser Engineering azt reméli, hogy megvetheti a lábát a francia piacon az új tehergépkocsival, amelyet a „mindent helyben” elv szerint szerelnek össze.

„Minden érintett fél, a Scaniától a felépítményezőig, Pays de la Loire városában tevékenykedik, Nyugat-Franciaországban. Érdekeltek vagyunk a megújuló és zöld energia iparágában, így számunkra logikus lépés fenntartható megoldásokkal foglalkozni” – mondta Guillaume Allaire. Az alkalmazás követelményeinek megfelelően méretezett alvázat illetően a Scania gyors és pozitív reagálása nyomott a legtöbbet a latban a Maser Engineering számára.

 „Amikor megkerestük őket, úgy éreztük, hogy a projekt felkeltette az érdeklődésüket a tehergépkocsi műszaki kifinomultsága és a környezetvédelmet középpontba helyező munkánk miatt” – emlékezett vissza az üzletágvezető.

Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin
Kulcsszavak: haszongépjármű, járműipar, scania
 
5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében A Nissan új technológia megoldásokkal javítja az ügyfélvéleményt A Nissan új technológia megoldásokkal javítja az ügyfélvéleményt Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben
 
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

2019. február 15.
Magyarországon a Renault és a Dacia együttesen 11,6%-os piaci részesedést ért el, a belföldi értékesítést tekintve így a második helyen végzett. A kishaszonjárművek piacán a Renault Hungária közel 10%-os részesedéssel, a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárta a tavalyi évet.
Részletek

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

"A Renault Csoportnak 2018-ban sikerült megőriznie kiemelkedő teljesítményét az üzleti környezet romlása ellenére. A Csoport rugalmasságát és a jelenlegi, kihívásokkal teli körülményekhez való alkalmazkodóképességét dicsérik a kereskedelmi és pénzügyi eredmények. A teljesítmény a határozott stratégiának, az egyre precízebb végrehajtásnak és a Csoport minden egyes munkavállalója által tett erőfeszítésnek köszönhető" – mondta Thierry Bolloré, a Renault vezérigazgatója.

A csoportszintű árbevétel elérte az 57419 millió eurót (-2,3%), ami magában foglalja az AVTOVAZ 3040 millió eurós (+11,5%) forgalmát is. Az árfolyamhatások kiszűrésével a csoport árbevétele 2,5 %-kal nőtt.

Az autóipari bevétel, az AVTOVAZ nélkül 4,4%-kal, 51171 millió euróra csökkent, beleértve azt a negatív hatást, amit a kamatláb-támogatások elosztásában bekövetkezett változás okozott az AVTOVAZ nélküli szegmens és az Értékesítés-finanszírozás között 555 millió euró értékben.

Ez a változás főként negatív devizahatásra (-4,1 százalékpont), valamint alacsonyabb volumenekre (-0,5 százalékpont) és partnerek részére történt értékesítésre (-1,8 százalékpont) utal. A partnereknek történő értékesítés visszaesése főként az iráni piac szűkülésének és a dízelüzemű járművek iránti európai kereslet hanyatlásának az eredménye. Ezzel szemben az árhatás pozitív (+1,4 százalékpont) volt a feltörekvő országokban és Európában bekövetkezett áremelkedéseknek köszönhetően. A modellek összetétele kissé negatív volt, -0,2 százalékponton.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az „Egyebek” hatása (+0,8 százalékpont) – a kihelyezések fentebb említett változása miatt – különösen a használt járművekkel és a pótalkatrészekkel kapcsolatos aktivitás erős teljesítményének tudható be, szerepet játszott benne továbbá a visszavásárlási kötelezettségvállalással egybekötött eladások visszaesése is.

A Csoport üzemi eredménye 3612 millió eurót tett ki és az árbevétel 6,3%-át képviselte.

Az AVTOVAZ bevételei nélkül számított üzemi eredmény 545 millió euróval 2204 millióra csökkent, ami az árbevétel 4,3%-át jelentette a 2017. évi 5,1%-kal szemben. Ezt a csökkenést a 329 millió eurós negatív volumenhatáson túlmenően nagyrészt a kedvezőtlen környezet magyarázza, amit részben a devizaárfolyamok alakulása – amelynek hatása 526 millió euró volt –, részben pedig a nyersanyaghelyzet (356 millió euró) okozott. Ezen negatív hatások ellensúlyozására a Csoport folytatta költséggazdálkodási politikáját, ami pozitív, 421 millió eurós eredménnyel járt a Monozukuri -, és az árnövekedések révén, ezek 261 millió eurós pozitív összetétel/ár/jövedelmezőség hatással jártak.

Az AVTOVAZ üzemi eredményének hozzájárulása 204 millió euróra nőtt a 2017-es 55 millió euróval szemben, és új szintet jelentett a társaság erősödésében. Mindez a fellendülőben lévő piacon nemrég bemutatott modellek sikerének, és a költségek racionalizálására tett erőfeszítéseknek volt köszönhető. Ezen felül 2018-ban az AVTOVAZ-t is segítették pozitív egyszeri hatások.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Az értékesítés finanszírozása 1204 millió euróval járult hozzá a Csoport üzemi árréséhez, a 2017. évi 1050 millió euróhoz képest. Ez a csaknem 15%-os emelkedés az előző évek jó kereskedelmi teljesítményének köszönhető.

Az egyéb üzemi bevételek és kiadások -625 millió eurót tettek ki (a 2017. évi -48 millió euróval szemben). Ez az erős romlás két tényezőből eredt elsődlegesen: egyfelől az argentin válság következményeiből, ami több mint 200 millió euró volt, másfelől a „Contrat d’Activité pour une Performance durable - CAP 2020” franciaországi módosításával voltak összefüggésben, majdnem 300 millió euró értékben.

A Csoport üzemi bevétele 2987 millió euró lett a 2017. évi 3806 millió euróval szemben.

A pénzügyi bevételek -353 millió eurót tettek ki a 2017. évi -391 millió euró helyett (a visszaváltható részvények elszámolási módjában bekövetkezett változás figyelembevételével). A Csoport finanszírozási költségében bekövetkezett javulások lehetővé tették egy az Argentínában kialakult hiperinflációs helyzet miatti számviteli szabályok alkalmazására fordítandó 31 millió eurós költség lekötését.

A társult cégek hozzájárulása, elsődlegesen a Nissan részéről, 1540 millió eurót ért el a 2017. évi 2799 millió euróval szemben. 2017-ben a Nissan hozzájárulása tartalmazott egy 1021 milliós eurós egyszeri bevételt, ami az USA 2017 végén megszavazott adóreformjával, valamint a berendezésgyártó Calsonic Kanseiben lévő érdekeltségének eladásával függött össze.

A folyó évi és a halasztott adók 723 millió eurós kiadást jelentenek.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A nettó bevétel 3451 millió euró lett, a Csoport-szintű nettó bevétel pedig 3302 millió euró (részvényenként 12,24 €, a 2017. évi részvényenkénti 19,23 €-hoz viszonyítva).

Az autóipari tevékenység szabad cash flow-ja az AVTOVAZ-t 115 millió euró értékben beleértve 607 millió euró volt, figyelembe véve az üzemi tőkeszükségletben bekövetkezett pozitív változásokat, ami az AVTOVAZ nélkül 781 millió eurós és az AVTOVAZ nélkül számolva 784 millió eurós növekedést jelent az összes beruházás tekintetében.
 
2018. december 31-én a teljes készletállomány (a független hálózatot is beleértve) 70 értékesítési napot tett ki, a 2017 december végén kalkulált 57 naphoz képest. Ez a meredek emelkedés elsősorban 2018 negyedik negyedévének gyenge eladásait tükrözte.

A részvényenkénti 35 euró osztalékot, ami tavaly stabil volt, a vállalat a Részvényesek Éves Közgyűlése elé terjeszt jóváhagyásra.


A magyar piacon is kiemelkedően teljesített a Renault és a Dacia

A jó évet záró magyar autópiac bővülésének ütemét is felülmúlta 2018-ban a Renault és Dacia együttes forgalmának növekedése. A teljes magyar autópiacon összesen közel 160 ezer új gépjármű kelt el tavaly, 17%-kal többet, mint az előző évben. A személyautókra 17,5%-kal, a kishaszongépjárművekre pedig 14%-al nőtt a kereslet. Változatlanul népszerűek a városi terepjárók, a forgalom több mint egyharmadát adták a SUV-ok.
A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

Ezen a piacon három kategóriában is a Renault Csoport márkái adták a legkelendőbb típusokat. A kisautók közül a Renault Clio, az egyterűeknél a Dacia Lodgy, míg a kisáruszállítóknál a Dacia Dokker Van fogyott a legjobban.

Magyarországon a két gyártó együttes, 11,6%-os piaci részesedése 2018-ban felülmúlt minden korábbit. A belföldi értékesítést tekintve összesítésben így a második helyen végzett a Renault Csoport két márkája, és ugyanezt a pozíciót érte el a kishaszonjárművek részpiacán is. A teljes piacot tekintve a harmadik helyen áll a Renault és a Dacia együtt.  

A márkákat külön-külön tekintve is jó eredményeket mutat az elmúlt év.

A Dacia piaci részesedése meghaladja a 6%-ot, amivel a 7. legnagyobb szereplő itthon. Sokoldalú kombija, a Dokker igazi slágertermék lett, kétszer annyit vittek belőle tavaly, mint a kategóriájában utána következőből. Ugyancsak kiemelkedően jól szerepelt a Duster, a maga eladott 3877 darabjával ez a modell bizonyult a 2. legnépszerűbbnek a városi terepjárók között.

A Renault a közel 5,5%-os részesedésével a 8. legerősebb márka lett a piacon. A zászlóshajónak tekinthető Clio is jobban teljesített a tavalyelőttinél, s nőtt a Captur forgalma is. Utóbbi így dobogós lett a legkelendőbb városi terepjárók versenyében.

A Renault Csoport magas szinten tartotta üzemi eredményét, az előzőnél nagyobb kihívást jelentő második félév ellenére is

A kishaszonjárművek piacán – ahol a márka újrapozícionálása jellemezte a tavalyi évet – nagyot lépett előre a Renault. Ennek eredményeképp a közel 10%-os részesedésével a szegmens harmadik legnagyobb szereplőjeként zárhatta 2018-at. A Renault Masterből az egy évvel korábbinál bő egyharmaddal többet, míg az eggyel kisebb kategóriában a Renault Trafic-ból 2,3-szer többet adtak el. Ezen a részpiacon ezzel meg is duplázta a részesedését a márka.

Kulcsszavak: dacia, járműipar, renault
 
MGE: júniusban 17,5 százalékkal nőtt az új autók száma MGE: júniusban 17,5 százalékkal nőtt az új autók száma Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Porsche-díjat kapott a Scania mérnöke Porsche-díjat kapott a Scania mérnöke A fiatalokat célozta meg a Volvo A fiatalokat célozta meg a Volvo A Renault újdonságai Genfben A Renault újdonságai Genfben
 
Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

2019. február 15.
A Toyota fejlett kutatóintézetének igazgatója szerint már 2020-ban forgalomba kerülnek az autópályán felügyelet nélkül közlekedni képes Lexus és Toyota modellek. Ezek az autók négy kerékre szerelt szuperszámítógépek lesznek.
Részletek

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

A Toyota 2018 márciusában hozta létre Tokióban azt a TRI-AD (Toyota Research Institute Advanced Development) névre keresztelt tudományos intézményt, amelynek nem kisebb szerepet szántak, minthogy áthidalja a kutatólaboratóriumok és a bemutatótermek közötti szakadékot. Az intézet vezetésére azt a James Kuffnert kérték fel, aki korábban a TRI-AD társintézményének, a kaliforniai Toyota Research Institute-nak volt a technológiai igazgatója. „Ami a kutatási prototípusokat illeti, egy demonstráció megszervezése nem olyan nagy kihívás, annál inkább a piacra bocsátható termék megvalósítása” – hangsúlyozta az Automotive News Europenak adott interjújában a TRI-AD intézet küldetését Kuffner. „Úgy tekintünk vállalatunkra, mint a prototípust a sorozatgyártású termékkel összekötő hídra.”

A TRI-AD következő nagy kihívása az autóipart manapság leginkább foglalkoztató autonóm mobilitás sorozatgyártásba való átültetése. Ami ezt igazán nehézzé teszi, hogy valójában egyáltalán nem autóipari feladatról beszélünk: „Ahhoz, hogy sikert érjünk el, úgy kell gondolkodnunk és tevékenykednünk, mint egy szoftverfejlesztő vállalatnak” – mondja Nikos Michalakis, aki korábban a Netflix média-streaming szolgáltató felhő alapú rendszerét építette, most pedig a TRI-AD szoftverplatformért felelős alelnökeként dolgozik. „A Szilícium-völgyben szokásos mentalitást kell meghonosítanunk az egész vállalatban” – teszi hozzá Michalakis, aki szerint a TRI-AD az egész Toyota szoftveres oktatóközpontjaként fog működni.

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

Az intézet küldetése, hogy „sorozatgyártásra alkalmas szoftvert állítson elő autonóm gépjárművek számára”. Ebben nagy segítségükre lesz az online csatlakoztatott járművektől begyűjtött hatalmas adatmennyiség – Japán után hamarosan Észak-Amerikában is megkezdődik a Toyota minden gyártmányát hálózatba kapcsoló technológia piaci bevezetése, majd 3-5 éven belül következik Európa –, de a legnagyobb kihívás, hogy az autonóm közlekedés széles körű elterjesztéshez szükséges hardveres és szoftveres feltételek ma még egyáltalán nem léteznek.

Ahogy ezeket, magát az intézetet is a semmiből kellett megteremteni. A TRI-AD jelenleg ötszáz alkalmazottal dolgozik, de néhány éven belül kétszer ennyi munkatársra számítanak – igaz, egyre erősebb a verseny, és ez a munkaerő-piacon is érzékelteti a hatását. „Egy ekkora feladattal senki nem boldogul egyedül, ezért a kezdetektől szilárd partneri kapcsolatokat igyekszünk kiépíteni” – világít rá a piaci helyzetre Kuffner. A program előrehaladtával ugyanakkor egyre inkább meghatározó jelentőségre tesz szert a Toyota a területen, így mind könnyebb lesz a legkiválóbb szakembereket a céghez csábítani. Nyilván ennek előkészítéséként választották a cég hivatalos nyelvének az angolt, noha az ott dolgozó szakemberek 80 százaléka ma még japán.

Körülbelül egy év múlva mutatkozik be az önvezető Lexus modell

A technológiai fejlesztés ugyanakkor kevés a sikerhez. Ahhoz, hogy középkategóriás autókban is megjelenhessen a technika, radikális mértékben kell csökkenteni az infrastruktúra – optikai, radaros és lézeres érzékelők, valamint számítógépes rendszerek – költségeit, avat be munkájuk komplexitásába Ken Koibuchi, a TRI-AD műszaki igazgatója, aki konkrét összegekről nem szólt, ám annyit elárult, hogy a költségeket a jelenlegiek kevesebb mint felére kell visszaszorítaniuk ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerülhessen a technológia. Mindez azonban Kuffner szerint nem jelent problémát: 2020-ban piacra kerülhet a cégcsoport első autonóm gépjárműve, egy Lexus modell.



Kulcsszavak: lexus, önvezető jármű, toyota
 
A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Frankfurti Autószalonon tartotta premierjét a Lexus RX A Frankfurti Autószalonon tartotta premierjét a Lexus RX A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

2019. február 14.
A ŠKODA a SCALA-val új mércét állít fel a kompakt szegmensben. A ŠKODA első, a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára épülő modellje.
Részletek

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

Legördült a gyártósorról az első ŠKODA SCALA a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében. A teljesen új kompakt modell gyártásának megkezdésével egy új technológiai fejezet kezdődött a cseh autógyártó számára: a ŠKODA SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-Csoport MQB-A0 platformján alapul.

A ŠKODA vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta:

„Az új ŠKODA SCALA-val új fejezetet kezdünk a ŠKODA kompakt választékában. Ez egy teljesen új modell, amely a szegmensében a technológia, a biztonság és a tervezés szempontjából referenciát jelent. Meggyőződésünk, hogy a SCALA-nak a legjobb esélye van a ŠKODA kompakt szegmensének újradefiniálására.”

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelési és logisztikai igazgatósági tagja hangsúlyozza: "A teljesen új ŠKODA SCALA gyártásának kezdete különleges alkalom az egész vállalat számára, különösen a munkatársaink számára. Az új modellt Mladá Boleslav-ban tervezték és fejlesztették - és a mai naptól itt is készül.”


A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban

A SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformján alapul. Ez lehetővé teszi a magasabb szintű szegmensekből származó innovatív segédrendszerek használatát, és még nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít a kompakt autós szegmensben. A sávtartó-asszisztens mellett a ŠKODA a holttérfigyelőt vagy a sávváltást segítő rendszert hátsó forgalmi riasztással és az adaptív sebességtartó automatikát is kínálja a SCALA számára. Teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák is rendelkezésre állnak.

Az ügyfelek jelenleg négy motorváltozat közül választhatnak: három benzinmotor és egy TDI. Az ötödik változat, a földgázos hajtású CNG-változat, még az idén bemutatkozik. A teljesítmény a 66 kW (90 LE) és 110 kW (150 LE) között változik. Mindegyikük turbófeltöltővel és közvetlen befecskendezéssel rendelkezik, és megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A Stop / Start rendszerrel és a fék energia-visszanyerési technológiával is rendelkeznek. A belépő szintű verziók 2019 második negyedévében kerülnek a márkakereskedésekbe. A SCALA a márka első európai modellje, amely a a hátsó ajtón lévő „ŠKODA” feliratot nagybetűkből rakja ki.

A ŠKODA megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását Mladá Boleslavban


Kulcsszavak: autógyár, Mladá Boleslav, Scala, skoda, új modell
 
Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál Láthatatlan szék és más ergonómiai eszközök tesztje az Audi Hungariánál Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban 100%-ban digitális érintőképernyős vezérlőrendszer az új Citroen GRAND C4 Picassóban Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon Közel tíz százalékra növelte piaci részesedését a Suzuki Magyarországon
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 11 - 20