Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 11 - 20
Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly

2022. január 13.
Kínában tavaly először nőttek az autóeladások 2017 óta, elsősorban az elektromos autók iránti jelentős keresletnövekedés hatására.
Részletek

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly
   
A kínai autógyártók szövetsége, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) szerdán azt közölte, hogy Kínában tavaly 26,28 millió új autót adtak el, ami 3,8 százalékkal több a 2020. évinél.
   
Az egész éves eladás annak ellenére növekedést mutat, hogy decemberben már a nyolcadik egymást követő hónapban csökkent az autóeladás éves összevetésben a globális chiphiány miatt. Decemberben 2,79 millió új autót értékesítettek az ázsiai országban, 1,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
   
A szövetség kimutatása szerint a kormány által is támogatott alternatív meghajtású NEV (new energy vehicles) autók eladása decembereben éves összevetésben 114 százalékkal, 531 ezerre nőtt. A NEV kategória foglalja magában a teljesen elektromos hajtás mellett a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járműveket is. Ebből a kategóriából tavaly 3,52 millió kelt el, 157,5 százalékkal több, mint 2020-ban.
   
A CAAM azzal számol, hogy az idén 27,5 millió új autót értékesítenek Kínában, ezen belül 5 millió NEV autót.

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kína
 
Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly Használt autóra gyűjtenek a magyarok Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója Megújult Ssangyong prémium terepjárója Megújult Ssangyong prémium terepjárója A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben
 
Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

2022. január 13.
A Volkswagen konszern VW márkájának eladásai az alkatrész-ellátási nehézségek miatt csökkentek tavaly az előző, a koronavírus-válsággal egyébként is gyengített évhez képest.
Részletek

Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Tavaly 4,9 millió VW autót értékesített a Volkswagen konszern, 8,1 százalékkal kevesebbet az előző évi 5,3 milliónál. A koronavírus-válsággal terhelt 2020-as évben 15 százalékkal csökkent a VW forgalma a 2019-eshez képest.
   
A Volkswagen konszern összes márkájából tavaly 8,9 millió kelt el, 4,5 százalékkal kevesebb az előző évinél.
   
Az elmúlt évben az alkatrészhiány vált a járműipar legnagyobb problémájává részben a nehezen beszerezhető félvezető áramkörök, részben pedig a nyersanyagok árának nagymértékű megemelkedése miatt. Az autógyárak magas megrendelés állomány mellett sem képesek a kellő ütemben legyártani termékeiket.
   
"A félvezető áramkörök hiányának következményeit a gyártási volumenre nem sikerült az év folyamán teljes mértékben kiküszöbölni" - jegyezte meg Klaus Zellmer értékesítési igazgató, aki szerint "a rendkívüli kihívások" közepette nyújtott teljesítmény ezzel együtt is elégedettségre adhat okot.
   
Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Az alacsonyabb értékesítési volumenen belül azonban a VW szép eredményt ért el az elektromos és hibrid járművek eladásában; az előző évinél 73 százalékkal többet, 369 ezer példányt adott el. Ezen belül 263 ezer volt a teljesen elektromos autók száma, közel duplája az előző évinek. Az eladott hibridek száma pedig egyharmadával emelkedett.
   
A konszern egésze, a többi márkával együtt 453 ezer teljesen elektromos (BEV) autót értékesített tavaly, 96 százalékkal többet az előző évinél.
   
Legfontosabb piacán, Kínában a VW eladásai 15 százalékkal, a Volkswagen konszern összes márkájának eladásai 14 százalékkal csökkentek tavaly. A konszern piaci részesedése a több éven át tartott 14-15 százalékos szintről 11 százalékra csökkent tavaly Kínában. A teljes autópiaci forgalom a kínai autóipar szakmai képviseleti szervezete, a CAAM szerint tavaly 3,8 százalékkal nőtt az országban.
   
Az Egyesült Államokban viszont 15,6 százalékkal növelte tavaly az eladásait a Volkswagen konszern, ezen belül a VW márka 13 százalékkal. Nyugat-Európában a konszern eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a VW eladásai pedig 5,3 százalékkal estek vissza. A Skoda eladásai tavaly 12,6 százalékkal csökkentek, az Audi viszont "megúszta" 0,7 százalékos csökkenéssel. A Porsche azonban 10,9 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2020-ban, a Seat pedig 10,3 százalékkal többet.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, járműipar, volkswagen
 
Scania fölény az ETC teszten Scania fölény az ETC teszten Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra Legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról Legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról
 
Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

2022. január 13.
A Porsche átalakította okostelefonos digitális szolgáltatásait és több különböző alkalmazás funkcióit egyesítette egy magoldásban: az új My Porsche applikáció lesz a központi kapocs az ügyfelek és az autó, illetve a márka között.
Részletek

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Az új alkalmazás átveszi a My Porsche Essentials, a Connect App és a Car Connect App funkcióit. A következő hónapok során a többi kiegészítő applikáció, mint például a Porsche Charging és a Porsche - Good to know is beépül a My Porsche alkalmazásba. Ezáltal egyetlen megoldás teszi elérhetővé szolgáltatások és információk széles skáláját, amely leegyszerűsíti az ügyfelek számára a Porsche digitális világához való hozzáférést. Mindebben egy megújult, modern felületen nyújt segítséget.

A My Porsche igazi svájci bicskája lesz mindenki számára, aki a sportautó-gyártó autóit használja. Az alkalmazás a Porsche minden típusával kompatibilis a 2016-os modellévtől kezdve. Amennyiben kapcsolatban van az okostelefon és az adott Porsche modell, az alkalmazás segítségével láthatóvá válik a jármű összes fontos paramétere, valamint az applikáció az egyes funkciókhoz távvezérlőként is használható. Mindemellett képes segítséget nyújtani a felhasználók számára a töltés folyamatával, a márkakereskedéssel való kapcsolattartással, a szervizidőpontok foglalásával és a járművekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel összefüggésben is.

A My Porsche applikáció kapcsolatot létesít az okostelefon és az autó között

A Porsche felhasználók és járműveik közötti központi kapocsként a My Porsche alkalmazás funkciók széles körét teszi elérhetővé benzines, hibrid vagy éppen tisztán elektromos Porsche modellekhez egyaránt – kezdve az aktuális folyadékszintek megjelenítésétől a töltés elindításáig.

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Amikor a My Porsche applikáció csatlakozik az autóhoz, a felhasználó mindig tisztában lehet a jármű állapotával kapcsolatban. Képes megjeleníteni az aktuális üzemanyag vagy töltöttségi szintet, a futásteljesítményt, a földrajzi helyzetet, a korábbi utazások statisztikáit vagy éppen a VTS nyomkövető rendszer beállításait.

Amennyiben a jármű váratlanul megmozdul, vagy a megengedett sebességnél gyorsabban halad, az alkalmazás értesítést küld a felhasználó számára. Az applikáció képes kinyitni vagy bezárni a csatlakoztatott Porschét, vezérelni a légkondicionálót és az elektromos modellek kiegészítő fűtését. Az alkalmazáson keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek a digitális használati utasításokhoz és videós segítséget kaphatnak.

A My Porsche applikáció átfogó hálózatkezelést is kínál. Összekapcsolja a streaming szolgáltatók és a naptárak fiókjait a jármű megfelelő alkalmazásaival. Ezenkívül leegyszerűsíti a navigációt azáltal, hogy szinkronizálja az úti célokat és az érdekes pontokat az okostelefon és a Porsche Communication Management (PCM) rendszer között.

A legfrissebb modellek mellett korábbi Porschékkel is kompatibilis

A My Porsche alkalmazás 47 országban és 25 nyelven elérhető az Apple iOS (iOS 14-től) és Android (Android 8-tól) operációs rendszert futtató okostelefonokra. A felhasználók beléphetnek a Porsche ID használatával, vagy közvetlenül az applikációban is regisztrálhatnak. Az autókhoz hozzáférő funkciók minden új és több korábbi modellhez is elérhetők:

- Porsche 718 Boxster, 718 Cayman (2016-os modellévtől)
- Porsche 911 (2016-os modellévtől)
- Porsche Panamera (2016-os modellévtől)
- Porsche Macan (2016-os modellévtől)
- Porsche Cayenne (2016-os modellévtől)
- Porsche Taycan

A különböző funkciók elérhetősége az adott modelltől, modellévtől és országtól függően változhat. Az alkalmazás ingyenesen letölthető az Apple App Store, valamint a Google Play Store kínálatából, és folyamatosan új funkciókkal, valamint optimalizált működéssel frissül.

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat
Kulcsszavak: applikáció, My Porsche, Porsche
 
Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat Nőttek a Porsche eladásai áprilisban Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat Panorámalift viszi az autót az 57. emeleten lévő luxuslakásig 460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család 460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család A Hankook egyedi fejlesztésű abroncsokat gyárt a Porsche Taycan elektromos sportautó számára A Hankook egyedi fejlesztésű abroncsokat gyárt a Porsche Taycan elektromos sportautó számára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára
 
Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

2022. január 12.
A kivételesen nyugodt és gondtalan fedélzeti élményt kínáló C5 Aircross határozottabb és előkelőbb karaktert ölt magára. A kényelem és variálhatóság mintaképeként tisztelt, immár plug-in hibrid változatban is elérhető modell érettebb változatban születik újjá.
Részletek

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

  A 2018-as bevezetése óta több mint 260 000 példányban elkelt C5 Aircrossnak a kompakt SUV-k erős verseny jellemezte szegmensében helykínálatával, variálhatóságával és főleg a kategóriában egyedülálló kényelmével sikerült felhívnia magára a figyelmet. A márka egyterűeknél szerzett tapasztalatait és tudását kamatoztatja az immár a Citroën védjegyének számító és a márkát a versenytársaktól megkülönböztető ultrakényelmes felfüggesztés. Praktikus tulajdonságaival a C5 Aircross továbbra is referenciának számít, és nyugodt, gondtalan fedélzeti élményt nyújt. Az európai eladások több mint 30%-át kitevő plug-in hibrid változat esetében ez még inkább érvényes.

Az új C5 Aircrosst új stílusnyelv és még magasabb kiviteli minőségre való törekvés jellemzi. A kiforrottabb személyiséggel rendelkező modell várhatóan a markánsabb és tekintélyesebb karakterre vágyó ügyfeleket fogja megszólítani.

A C5 Aircross népszerűsége eddig is különleges személyiségének és egyedi megjelenésének volt köszönhető. A mostani változások elsősorban az autó orr-részét érintik. A határozottabb és dinamikusabb stílus következtében így egy még impozánsabb és elegánsabb modell született.

Feszesebb és strukturáltabb high-tech orr-rész

A vizuálisan szélesebbnek és impozánsabbnak ható C5 Aircross új formanyelvet honosít meg, ahol a lekerekített formák helyét strukturáltabb vonalak veszik át. A korábbinál függőlegesebb orr-rész karakteresebb megjelenést biztosít. A feszes vonalaknak és a függőlegesek uralta lépcsőzetes kialakításnak is szerepe van a kívánt vizuális hatás elérésében. Az impozáns külsőnek köszönhetően a C5 Aircrosst magabiztos fellépés jellemzi.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A márkaembléma is új értelmezést kapott: egyre jobban függetlenedik a nappali lámpáktól, ellentétben a modellválaszték többi tagjával, ahol a Citroen logót egy krómozott fémléc kötötte össze a nappali menetfényt biztosító világítótestekkel. A C5 Aircrosst krómmal szegélyezett csillogó fekete márkajel díszíti, melynek meghosszabbításában egyre keskenyebb, krómszínű és fekete zongorabillentyűszerű dekorelemek húzódnak, fokozatosan beleolvadva a LED-es nappali lámpákba. A hűtőrács közepén így hangsúlyosabb szerephez jut a márkaembléma.

Az új Citroën márkaarculat tipikus elemei a finoman metszett V alakú LED-es lámpatestek, melyek a zongorabillentyűszerű dekorelemeknek köszönhetően mostantól 3D hatásúak. A high-tech nappali lámpák átható tekintetet kölcsönöznek az autónak. A korábbinál diszkrétebb hatást keltenek a mostantól sötét színű LED Vision fényszórók, melyek a csillogó fekete hűtőráccsal vizuális egységet alkotva a modell robusztus jellegét hangsúlyozzák.

A márkaemblémát és a V alakú lámpákat még inkább kiemeli a hűtőrács alján húzódó, finoman mintázott lakkfekete csík: a Citroën-logó alatt kezdődő függőleges halszálkaminta a nappali menetfény zongorabillentyűszerű dekorelemeivel párhuzamosan halad.

A hűtőrács alatti új stílusú szellőzőnek köszönhetően szélesebbnek hat a C5 Aircross orra, ami tiszteletparancsolóbb megjelenést eredményez. A nyitott és funkcionális oldalsó légbeömlők – melyek olyanok, mintha egyenesen a levegő formálta volna őket – javítják az aerodinamikát.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A fényes fekete vagy sötét krómszínű, eloxált árnyalatokban játszó díszbetétek szintén hozzájárulnak a modell előkelőbb pozicionálásához. A középen található szellőző a C4 és C5 X középső szellőzőjét idéző, finoman metszett vonalaival szintén dinamikusabb és elegánsabb lett.

Az első lökhárító alsó részén elhelyezett új védőelem is dinamikusabb, igényesebb és tiszteletparancsolóbb megjelenést biztosít. Kiviteli szinttől függően kétféle nemes anyagból készülhet, mely Live, Live Plus és Feel szinten fényes fekete, Feel Plus, C-Series, Shine és Shine Plus szinten pedig alumínium színű.

Dinamikusabb profil

Az új orr-rész függőleges és strukturált kialakításával profilból is erőt és robusztusságot sugároz. A strukturált lámpaburák hátul ugyanezt a hatást erősítik. Az impozáns megjelenésű C5 Aircross jellegzetes elemei a telt, nagyívű idomok, a magas és vízszintes motorháztető, a 360°-ban körben futó ablaksáv és az utasteret behatároló, „C” betűt formázó krómkeret, melytől még légiesebbnek hat a tető. Mindez kiegyensúlyozott és különleges egyéniséget kölcsönöz az autónak. Az erőt és biztonságot sugárzó sportos sziluett az összes jellegzetes SUV-jegyet felvonultatja: 230 mm-es hasmagasság, 720 mm átmérőjű nagy kerekek, teljes körű karosszériavédelem Airbump® betétekkel és kerékdobvédőkkel, jellegzetes funkcionális tetőcsomagtartó rudak és magas vezetési pozíció.

A modell emellett több új stíluselemmel is gazdagodott, melyek még elegánsabb és modernebb sziluettet eredményeztek. Ilyenek az új kéttónusú, gyémántcsiszolt 18” PULSAR könnyűfém keréktárcsák, melyeket az aerodinamikus kialakítás mellett a színek és anyagok (alumínium és csillogó fekete) finom játéka tesz különlegessé.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A tükörházak a teljes kínálatban a szélvédőoszlopokéval harmonizáló fényes fekete színt kaptak, ami diszkrétebb megjelenést és összességében elegánsabb és természetesebb hatást biztosít. További jellegzetes stíluselemek az alsó részükön új mattfekete betéttel ellátott, fényes fekete színű tetőcsomagtartó rudak és az új Airbump® színcsomagok, melyekben a jármű orr-részét díszítő betétek elegáns árnyalata köszön vissza.

Az első világítótestekkel összhangban a C5 Aircross hátulján is új 3D LED-es lámpákat találunk. A változatlan méretű optikai egységet strukturált és sötétített üveg borítja, mely az állandó világítást biztosító 3 LED-modul alakját követi. A korszerű design az eleganciát és az első világítással való rokonságot hangsúlyozza. Akárcsak a gépjármű elején, a zongorabillentyűszerű dekorelemek is erősítik a 3D hatást.

Elegánsabb személyre szabási opciók

Hogy még inkább megfeleljen a C-SUV szegmensbeli ügyfelek elvárásainak, az új C5 Aircross olyan elegáns személyre szabási lehetőségeket kínál, melyek határozottan hozzájárulnak a modell feljebb pozicionálásához.

A C5 Aircross palettáján megjelent egy új szín, az elegáns Eclipse kék, mely a külső fényviszonyoktól függően hol egészen sötétkéknek, hol feketének hat. A színválaszték többi tagja a népszerű klasszikus árnyalatok közül való: hófehér, gyöngyházfehér, Perla Nera fekete, platinaszürke, acélszürke.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A színcsomagok részeként kínált új színek az orr-rész légbeömlőin és az Airbump® elemeken érhetők tetten. A SUV-os jelleg és az elegancia hangsúlyozására négy új színcsomag áll rendelkezésre: fényes fekete, sötét krómszínű, eloxált bronz és kék. A Shine kiviteli szinttől, illetve a – 19” fekete ART keréktárcsákat és a csillogó fekete színcsomagot is magában foglaló – különleges Black Pack csomag révén is elérhető kéttónusú fényezés (fekete tetővel) még előkelőbb megjelenést biztosít a járműnek.

Még kényelmesebb utastér

A modell külső stílusában megnyilvánuló feljebb pozicionálási szándéknak megfelelően az új C5 Aircross beltere is dinamikusabb és kifinomultabb lett: az első pillanattól szembetűnik a tágas tér és a mindenre kiterjedő kényelem. A magas vezetési pozíciónak, a láthatóan minőségi anyagoknak és az ergonomikus és praktikus kezelőfelületeknek köszönhetően egy modern és elegáns SUV született.

Új 10’’ érintőképernyő

A C5 Aircross új 10” érintőképernyője szinte lebegni látszik a műszerfalon, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vezető és utasai egy modernebb utastérben érezzék magukat. A korábbinál nagyobb méretű új képernyő ergonomikusabb is egyben: közvetlen hozzáférést biztosít a klímavezérlőkhöz, és a kijelzett adatok magasabbra helyezése révén az információk leolvasásakor a vezető végig az úton tarthatja a szemét. A korszerűbb designt képviselő, vízszintes vonalakkal megrajzolt szellőzők mostantól a kijelző alatt helyezkednek el. Az új 10” érintőképernyő a navigációs rendszerrel ellátott, hagyományos meghajtású változatokon, hibrid meghajtás esetén pedig Feel kiviteli szinttől áll rendelkezésre.  


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A teljességgel személyre szabható 12,3” digitális műszercsoporton a vezetéshez szükséges legfontosabb információk – a navigációs rendszer térképadatbázisa, az aktív vezetéssegítő funkciókra vonatkozó információk, a hibrid meghajtás energiaáramlási diagramjai stb. – igény szerint közvetlenül a vezető látóterében kerülnek kijelzésre, ami biztonságosabb vezetést tesz lehetővé, hiszen tekintetünket mindvégig az úton tarthatjuk.

Új Citroën Advanced Comfort® ülések

A C5 Aircross a C4-ből és a C5 X-ből már ismert új generációs Citroën Advanced Comfort® ülésekkel van felszerelve. A nagy sűrűségű habszivacs maggal és egy 15 mm vastag plusz szivacsréteggel rendelkező, speciális kialakítású Citroën Advanced Comfort® üléseket amellett, hogy már ránézésre is kényelmesek, egyedülálló üléskomfort és tartós menetkényelem jellemzi, hiszen hosszú távon sem süppednek be. A vezető és az első utas további kényeztetése érdekében az első ülések ülésfűtés és masszázs funkcióval is rendelkezhetnek.

A színekért és anyagokért felelős dizájnerek munkája még kifinomultabb enteriőrt eredményezett: a választott exkluzív anyagok tovább erősítik a kényelem és a felsőbb kategóriába lépés érzetét. Az üléseket a középmezőnyben egy kimondottan modern, új strukturált szövet, Shine szinten egy selymes tapintású új Alcantara kárpit, illetve prémium minőségű perforált bőr borítja. A könyöktámaszok és a középkonzol új, fekete bőrhatású szövetborítást kaptak, a műszerfalat pedig egy szintén fekete bőrhatású, strukturált új szövetbetét díszíti, mely látványként és tapintásra is kellemes érzetet kelt.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A korszerűbb kiadású szériabelső és a négy új Advanced Comfort hangulatvilág összességében elegánsabb, dinamikusabb és minőségibb belteret teremtett. A többi hangulatvilághoz hasonlóan belépő szinten is kék színűek a díszvarrások, így tökéletesen harmonizálnak az utastérben található többi díszöltéssel (lásd ajtókönyöklők és műszerfali díszpántok). A Wild Grey hangulatvilág helyét a Wild Black veszi át, melyet kétféle új szövetkárpit (egy strukturált fekete és egy bőrhatású szürke) és a kék díszvarrás kombinációja jellemez. Az Urban Black hangulatvilág az új fekete Alcantara kárpitot bőrhatású fekete szövettel társítja. A jelenlegi Metropolitan Grey utódjaként kínált Metropolitan Black hangulatvilágban a fekete szemcsés bőr az új bőrhatású szürke szövetkárpittal párosul. Végezetül a Hype Black hangulatvilág is megújul, és a magasabb kiviteli szinteken az új perforált Paloma bőrkárpit és a kék nappabőr kifinomult kombinációját kínálja.

Új középkonzol

A magas és széles középkonzol a krómszegéllyel ellátott, fekete bőrhatású szövetbetéttől szintén modernebb lett, és az automata sebességváltóval rendelkező változatokon a kezelőszervek ergonomikusabb elrendezése jellemzi: kimondottan kézre áll a krómozott e-Toggle sebességválasztó és a hagyományos meghajtású változatokon az esetenként Grip Control funkcióval is rendelkező üzemmódválasztó billenő gomb, de a plug-in hibrid modelleken is magától értetődik a kívánt vezetési mód (Electric, Hybrid vagy Sport) kiválasztása. A középkonzol egyben egy nagy méretű aprócikktárolóval is fel van szerelve, amely a kapcsolódási szolgáltatásokhoz két USB-portot és egy indukciós elven működő, vezeték nélküli okostelefon-töltőt rejt magában.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS


PLUG-IN HIBRID VÁLTOZAT: A tökéletes kényelem megtapasztalása

A már a középmezőnyben is elérhető plug-in hibrid meghajtás tovább növeli a fedélzeti kényelmet: naponta akár 55 kilométeren át élvezhetjük az elektromos vezetés előnyeit, hosszabb utak alkalmával pedig korlátlan hatótávot biztosít a benzinmotor.

Az elektromos üzemmódban 135 km/h sebességig teljesen hangtalanul és vibrációmentesen közlekedő járműben az azonnal rendelkezésre álló 320 Nm nyomaték rendkívül kényelmes használatot biztosít, hiszen folyamatosan adott a dinamikus gyorsítások lehetősége. A villamos üzemmódra jellemző nulla CO2-kibocsátásnak köszönhetően az autó a hagyományos meghajtású járművek elől elzárt városközpontokba is behajthat.

A C5 Aircross plug-in hibrid változata mellett döntő ügyfelek életét különböző szolgáltatások segítik: az akkumulátor töltése közvetlenül a gépkocsiból vagy az ügyfél okostelefonjáról is kezdeményezhető, és időzített töltésre is lehetőség van. Wallbox használata esetén a jármű villámtöltéssel kevesebb, mint 2 óra alatt teljesen feltölthető.




Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, új modell
 
A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik
 
Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

2022. január 12.
A keretszerződés alapján a Ford 2022-től kezdődően Transit és Transit Custom modelleket szállít, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd
Részletek

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A kölni székhelyű Ford-Werke GmbH és a Bad Waldsee-ben működő Erwin Hymer Group (EHG) ma bejelentették, hogy keretszerződést írtak alá Ford Transit és Ford Transit Custom modellek szállításáról, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd.

Emellett a Ford és az EHG stratégiai szövetséget kötöttek, összehangolva elképzeléseiket a vásárlók jövőbeli igényeiről, a jogszabályi környezetről, az emissziós előírásokról, az elektromos hajtásról, a digitalizációról és a konnektivitásról, valamint a vezetéssegítő rendszerek integrációjáról. Az európai kishaszonjármű-piac vezető szereplőjének számító Ford a termékfejlesztés területén is együttműködik majd az EHG-val.

A megállapodásnak köszönhetően mindkét vállalat hatékonyabban kiaknázhatja a szabadidős járművek piacán immár nyolc éve tartó jelentős fellendülést. Ez új lehetőségeket jelent a Ford számára, az EHG pedig – a legnagyobb európai lakóautó-gyártóként – tovább szélesítheti járműbeszerzési bázisát, és javíthatja vásárlói kiszolgálását, amit eddig megnehezített a félvezetők beszerezési nehézsége miatti járműhiány. Az EHG a világ vezető lakóautó-gyártójának számító Thor Industries részeként működik, ezért további előnyöket jelent, hogy a Transit-családot a Ford Észak-Amerikában és Kínában is gyártja.


Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Lakóautók minden méretben

Az új beszállítási megállapodás dobozos és önjáró alvázas Ford Transit modellekről szól, illetve Ford Transit Custom kombikról; ezeket építi majd át az EHG kis, közepes és nagyméretű lakóautókká. A donorjárműveket a Ford a törökországi Kocaeliben gyártja, és 2022-2024 között részletekben szállítja majd partnere számára a szerződésben szereplő mennyiséget. A Ford tovább növeli a Kocaeli üzem gyártási kapacitását, emellett pedig megerősíti egyes európai és németországi vállalati részlegek szervezeti struktúráját.

Az EHG arra számít, hogy erőteljesen nő az érdeklődés a Transit Custom alapjaira épített 1T lakóautók iránt, mivel sokoldalúságuk, irányíthatóságuk és méretük alkalmassá teszi e járműveket a mindennapos használatra. A felemelhető tetővel készített, rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható lakóautók egyre népszerűbbek, mivel tulajdonosaik olyan helyekre (parkolóházakba vagy kompokra) is behajthatnak velük, ahol magasságkorlátozás van érvényben.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Nagy múltú üzleti kapcsolat

A ma aláírt szerződés nem az első megállapodás a Ford és az EHG között. A 80-as évek elején a Ford Transit alapjaira épült a Hymer márka első lakóautója, a Hymercar, 2004-ben pedig a Ford és Hymer megállapodtak arról, hogy Ford-modellek képezik majd a vállalat kis, közepes és nagyméretű lakóautóinak alapját.

“A két Ford Transit-sorozat kifejezetten meggyőző számunkra, ezért is választottuk ezeket donorjárműnek. Vásárlóink kifejezetten értékelni fogják sokoldalúságukat, rugalmasságukat, innovatív vezetéssegítő technológiáikat és vonzó formatervüket. A Fordnak határozott stratégiája van az európai haszonjármű-üzletág fejlesztésére, mi pedig úgy gondoljuk, hogy ez elengedhetetlen hosszú távú partneri szövetségünk további bővítéséhez,” vélekedett Martin Brandt, az Erwin Hymer Group vezérigazgatója.

“A Fordnak sok évtizedes tapasztalata van a lakóautók terén, és nagyon szeretjük ezeket a járműveket. Nagy öröm számunkra, hogy a Transit és a Transit Custom – különös tekintettel az új Active és Trail változatokra – elnyerte az  Erwin Hymer Group tetszését, és így egy újabb komoly és innovatív partnerre tehettünk szert Európa leggyorsabban növekvő járműszegmensében,” nyilatkozta Hans-Jörg Klein, a Ford-Werke GmbH igazgatótanácsának alelnöke.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A fiatalabb vásárlók lendületet adnak a növekedéshez és az innovációhoz

A tipikus lakóautó-vásárlók köre átalakulóban van, ez pedig új kihívásokat és növekedési lehetőségeket jelent a gyártók számára. 2020-ban a Németországban forgalomba helyezett új lakóautók 45 százalékát 55-64 év közötti emberek vásárolták meg, ám ez a járműkategória egyre vonzóbb a fiatalabb vevők számára is, akik modernebb dizájnt, okosabb bebútorozási megoldásokat, több tartozékot és frissebb külső formatervet (például kéttónusú fényezést) igényelnek. A fiatalabb vevőkörben ugyanúgy megtalálhatók az egyedülállók, mint a családosok; ezek az emberek rugalmasabb életstílusra vágynak, vagyis lakóautójukat a ‘van life’ trend szellemében mobil irodaként, sőt akár állandó lakóhelyként is szeretnék használni.

Kulcsszavak: ford, lakóautó, új modell
 
Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford A Ford Fiesta ST nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyt Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Fantomfekete szenvedély: a BMW X5 M és a BMW X6 M Black Fire Edition Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét
 
Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

2022. január 12.
Nagy adóbevétel-kiesést okoz a brit költségvetésnek az elkövetkező években az elektromos autók terjedése a RAC Foundation kedden publikált tanulmánya szerint.
Részletek

Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

A brit költségvetésnek 2019-ben, a járvány előtt 16,4 milliárd font-sterling bevétele származott a forgalomban lévő 32,9 millió jármű fogyasztásának üzemanyag-adójából. Az elektromos járművek elterjedésének optimista forgatókönyvét feltételezve az üzemanyag-adóból származó bevétel 2028-ra 5 milliárd font-sterlinggel 11,4 milliárdra csökkenhet.
   
Az 5 milliárd font-sterlinges csökkenés nagyjából megfelel annak az összegnek, amit a brit költségvetés az autópályák és főútvonalak üzemeltetésére, karbantartására és bővítésére évente fordít.
   
A tanulmány azonban azt is kimutatta, hogy az üzemanyag-adóból származó bevétel csökkenését rövid távon mérsékeli, hogy az autósok a dízel járművekről benzines és plug-in hibrid autókra állnak át. Ha egyenesen elektromos autókra állnának át, akkor jóval nagyobb lenne az adóbevétel csökkenése.
   
Az SMMT autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése alapján 2021-ben 48,1 százalékkal zuhant a dízeles autók értékesítése az előző évihez képest és mindössze 8,2 százalékát adták a teljes értékesítési volumennek. 2020-ban az eladott autóknak még 16,0 százaléka volt dízel.
   


Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

A hibrid autók értékesítése viszont 64,7 százalékkal nőtt a teljes volumen 18,0 százalékára.
   
A legkeresettebbek a benzines autók voltak 46,3 százalékkal, de az előző évinél 15,7 százalékkal kisebb volumenben.
   
Összesen 1,647 millió autót értékesítettek Nagy-Britanniában 2021-ben, 1,0 százalékkal többet, mint a 2020-as válságévben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a járvány előtti, 2019-es forgalomnál.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Nagy-Britannia
 
Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát Az új generációs tehergépkocsi-család: a Scania bemutatja az Apple CarPlay technikát ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása A Volkswagen Truck & Bus a 2016-os Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon A Volkswagen Truck & Bus a 2016-os Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése Újabb rekordéve lehet a Bentley Motorsnak A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában
 
Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

2022. január 12.
Rekordév a járműgyártásban. A motorgyártásban folyamatosan nő az elektromos hajtások aránya. Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke: „Az extrém kihívásokkal teli keretfeltételek ellenére is nagyszerűen teljesített az Audi Hungaria csapata”
Részletek

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Az Audi Hungaria kiemelkedő termelési eredményt ért el a 2021-es évben: a vállalatnál 1 620 767 motort, köztük 96 976 elektromos hajtást készítettek a munkatársak, így az e-motorok aránya már 6 százalékát teszi ki a teljes gyártási volumennek. A járműgyártásban 171 015 autó gördült le a gyártósorról, amely eredmény rekordot jelent az Audi Hungaria történetében. A vállalat továbbra is a régió legnagyobb munkáltatója, 2021. december 31-én 11 983 munkatársat foglalkoztatott.

„A tavalyi év soha nem látott kihívások elé állított minket. A világszerte tapasztalt koronavírus- és félvezető-helyzet okozta bizonytalanságok az egész évet meghatározták. Ezért is tartom kiemelkedőnek munkatársaim tavalyi évben mutatott rugalmasságát és teljesítményét. A motor- és a járműgyártásunk mellett a további területeink, így a Szerszámgyár, a Műszaki Fejlesztés, valamint Shared Competences területünk, amely különböző, kompetenciaalapú szolgáltatásokat, mint például IT, beszerzés stb. nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, is nagyszerű eredményt értek el. A járműipari e-transzformáció keretében a tavalyi évben egy teljesen új gyártóterülettel megteremtettük az elektromos motorok legújabb generációja, a Premium Plattform Electric (PPE) motorok gyártása számára az előfeltételeket. Ezáltal folyamatosan erősítjük az elektromos hajtások gyártását, valamint növeljük az elektromos hajtásláncú autóink darabszámát, tovább haladva az elektromobilitás útján”, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyáraként az elmúlt évben összesen 1 620 767 motort gyártott, köztük 158 457 háromhengeres- és 735 857 négyhengeres benzinmotort. Emellett 259 898 négyhengeres dízelmotor készült Győrben. A legendás öthengeres Otto-motorból 12 155 darabot gyártott a vállalat, míg hathengeres motorokból 257 087 benzin- és 96 162 dízelmotor készült. A vállalat 4 175 nyolc- és tízhengeres motort gyártott. Az elmúlt évben 96 976 e-motort gyártott a vállalat vevői számára.

A járműgyártásban 2021-ben rekordteljesítményt ért el a vállalat,  összesen 171 015 Audi modell gördült le a gyártósorról. A legmagasabb darabszámban az Audi Q3 modellek készültek, összesen 102 833 darab, emellett 59 693 Audi Q3 Sportback modellt gyártottak a győri munkatársak. A Q3 és Q3 Sportback modellek közül 20 957 darab plug-in-hibrid modell volt. Az Audi TT családból 6 534 Coupé és 1 955 Roadster készült a vállalatnál.

Az Audi Hungaria már egy éve karbonsemlegesen végzi tevékenységét. A vállalat a tavalyi évben kezdte meg szerszámgyára bővítését, amely lehetővé teszi az exkluzívszériás-gyártás kapacitásainak további növelését. Emellett a Műszaki Fejlesztés területére is több milliárd forintos beruházás érkezik.

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet




Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid Az Auto Bild tartósteszt-ranglistájának élén az Audi A3 Sportback g-tron Az Auto Bild tartósteszt-ranglistájának élén az Audi A3 Sportback g-tron A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon
 
Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

2022. január 11.
Miután már egy évtizede áll a Boeing 787-es az ANA szolgálatában, a japán légitársaság úgy döntött, hogy a 787-9 Dreamlinereken kibővíti az első osztályt, és új ülésekkel szereli fel az egész kabint.
Részletek

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Az új, Safran és Toyota Boshoku gyártmányú ülések megegyeznek azokkal, amelyekkel több belföldön használt szélestörzsű (kétfolyosós) repülőgépét is ellátta az All Nippon Airways egy, még a koronavírus-világjárvány előtt indult program keretében.

Kétosztályú szolgáltatást nyújt a légitársaság ezeken a belföldi járatokon használt gépein, a kabin elejében kialakított prémium osztályon olyan lehajtható ülések vannak, amelyek a nemzetközi járatok prémium turista, és az Egyesült Államok belföldi járatain használt első osztályúakkal egyenértékűek.

Az újonnan átalakított belföldi 787-9-es gépekbe 28 prémium osztályú ülést (vagyis tízzel többet, mint korábban) szereltek be előre, mögéjük pedig 347 turistaosztályút, összesen 375 utas számára. Ez összesen 25 üléssel kevesebb a korábbi konfigurációhoz képest, amely 18 ülést kínált 2-2-2 elrendezésben elöl, és mögöttük 377 turistaosztályú ülést a 777-eseken már szabványosnak tekinthető 3-3-3-as elrendezésben.

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Érdekes módon a most bejelentett változtatás azt jelenti, hogy az ANA összes belföldön használt szélestörzsű repülőgépén – legyen szó a Boeing 777-200-ról, 787-8-ról vagy most a 787-9-ről – ugyanannyi ülés lesz a prémium osztályon. Ez valószínűleg működési rugalmasság szempontjából előnyös a légitársaság számára, amely mostantól a szükséges turistaosztályú ülőhelyek számától függően variálhatja az épp használt flottája összetételét.

A Toyota Boshokutól vásárolt új turistaosztályú ülések azoknak a továbbfejlesztései, amelyekkel az ANA először a 767-300-asát szerelte fel 2015-ben. Viszonylag egyszerű kivitelű, karcsú ülésekről van szó, helytakarékos asztalokkal, amelyek egy újratervezett, lóhere alakú italtartó lyukkal rendelkeznek a szokásos jobb felső helyen, hogy - a légitársaság szerint - „megkönnyítsék a papírpoharak eltávolítását”.

Mélykék mokettszövettel vonták be az üléseket, a huzaton lévő minták az üléstámlákon és az ülőlapokon eltérők oly módon, hogy némi változatosságot vigyenek a teljes turistaosztály hosszú sorainak látványába, ha valaki a 787-9-es hátuljából nézi őket.

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

A prémium osztály ülései viszont a Safran Seats-től származnak, és bár az ANA nem volt hajlandó megnevezni az egyedi specifikációjú ülőalkalmatosságok típusszámát, minden bizonnyal a Z600-as egy változatáról lehet szó, amelyet gombok segítségével elektromosan tudnak beállítani az utasok. Ezen az ülések a barna és szürke nyugodt és professzionális hatást keltő színkeverékében pompáznak, némi világos fabetéttel, többek között az ülések közötti elválasztó felületeken, amelyek ezen kívül kőhatású, márványszínű függőleges elválasztóval is rendelkeznek.

Fejmagasságban egy aszimmetrikus takarószárny, az utasok között párban pedig egy kissé hosszabb szárny található, amely egy rafináltan elhelyezett olvasólámpával is rendelkezik. A forgatható tálcás nagy asztalon kívül egy kis koktélasztalt is kialakítottak a középső elválasztóelem elején.

Az ANA könnyen elérhető számítógép-tápellátást és USB-csatlakozókat ígér a prémium osztályú ülésekhez, de azok nem láthatók a számítógéppel készített grafikákon. A turistaosztályon is van normál konnektor és USB, de itt utasonként csak egy váltóáramú dugalj kapott helyet (a szemben lévő ülés alatt), az USB-csatlakozókat pedig a háttámlába épített, 13,3 hüvelyk méretű monitorok alá tették be (a prémium osztályon 15,6 hüvelykesek vannak).


Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Mind a prémium Safran, mind a turistaosztályos Toyota ülések ugyanazok a termékek, amelyeket az ANA nyolc hazai 777-200-as és tizenegy 787-8-as repülőgépén mutatott be 2019 májusában, még a COVID-19 járvány kitörése előtt. Ezek közül a gépek közül a 777-200-asok 2021 eleje óta egy helyben állnak az Airfleets adatai szerint.
Kulcsszavak: All Nippon Airways, boeing, dreamliner, toyota
 
Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést Flotta siker a Toyotánál Megérkezett a Toyota új zászlóshajója! Megérkezett a Toyota új zászlóshajója! Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso most még jobb ár-érték arányt kínál A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését
 
Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

2022. január 11.
Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon.
Részletek

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

A szövetség közleménye szerint az elektromos közlekedési eszközök - főként autók - használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsonyabb hatótáv volt 2020-ban.
   
Mivel a felmérések szerint az emberek 52 százaléka még hagyományos autóval közlekedik, s csak 48 százalékuk elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel, vagy gyalog, Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke a következő év fontos feladatának tartja a mikromobilitás részarányának további növelését a városi közlekedésben, az elektromos eszközök hatótávjával kapcsolatos félelmek és tévhitek eloszlatását, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítését a fiatalok körében.
   
A fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt 41 vállalat iparági képviseletének, a Jövő Mobilitása Szövetségnek célja az is, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, országosan mindenütt elérhetők legyenek az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató "last mile" megoldások, vagyis az elérendő úticél utolsó szakaszában is legyen a fenntartható közlekedést segítő eszköz. Például az autó csomagtartójában legyen egy roller és azzal tegye meg a csomagszállító az utolsó szakaszát az útnak.
   

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Ezen felül javaslatot fognak tenni az otthontöltés elszámolhatóságának a megoldására és a társasházi töltőtelepítés egyszerűsítésére.
   
Pukler Gábor elmondta azt is, hogy a 4-5 éve elsőként nagy számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó piacon, ami szintén sokkal elérhetőbbé teszi ezeket a gépkocsikat, amelyek árait az akkumulátor hatótávolsága határozza meg elsősorban, nem a gyártási év, vagy a megtett kilóméterek. Hozzátette, Magyarországon egy autóval átlagosan 70-80 kilométert tesznek meg, így a városi közlekedésben ma már az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás.

A szövetség számítása szerint 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ez a különbség tovább növelhető, ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, mert akkor negyedakkora összegből is utazhat: otthoni töltés esetén, kilowattonként 40 forinttal számolva, 100 kilométer megtétele 680 forintba kerül, miközben egy benzines autó esetében ez körülbelül 2800 forint.
   

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Elmondta, mindent figyelembe véve, egy középkategóriájú elektromos autó teljes élettartamra vetített költsége alacsonyabb a fosszilis autókénál: az elektromos autók vásárlását pályázati források támogatják, jóval kisebbek a szervíz- és fenntartási költségei, adókedvezményt, parkolási kedvezményt vehet igénybe a tulajdonosa.
   
A szövetség tájékoztatása szerint már a vidéki városokban is vannak dugók, éppen ezért fontos lenne vonzóvá tenni a közösségi közlekedést a városlakók számára zöld buszokkal, kiegészítő közlekedési eszközökkel. Példaként közölték, Székesfehérváron az egy főre jutó autók száma nagyon nagy, a majdnem 100 ezres városban 40-50 ezer autó van, ami kiegészül az agglomerációból érkező autókkal.
   
Pukler Gábor arról is beszélt, hogy a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem bérlik őket. Közölte, Budapesten is fokozatosan javul a helyzet, autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el.
   
Kifejtette, az eszközök bérelhetősége miatt évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában: a közösségi autózás elterjedése azért is fontos, mert egy megosztott gépjármű 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani. Ezzel a fenntartható megoldással szerinte a kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai szén-dioxid kibocsátást.
Kulcsszavak: elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem, közlekedés, Magyarország
 
A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF
 
A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

2022. január 11.
A WHIRLPOOL csoport örömmel jelenti, hogy útjára bocsátotta a PEUGEOT-val közösen fejlesztett Whirlpool Experience Tour tanulmányt. Az egyedülálló és látványos reklámkoncepció célja az új W6 és W7 gőzsütők népszerűsítése a B2B értékesítők körében.
Részletek

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

Az egyaránt magasan pozícionált, általános termékpalettával rendelkező, karakteres és egyedi formatervű termékeket kínáló WHIRLPOOL és PEUGEOT egy új és exkluzív élmény létrehozására szövetkezett. A PEUGEOT Design Lab tervezőinek szakértelmét felhasználva a két márka egy a bisztrókultúra és a gasztronómia világából ihletet merítő különleges büfékocsit hozott létre. A márka nagyköveteként is funkcionáló tanulmány megalkotásához a PEUGEOT EXPERT szolgált alapul, az átalakítás pedig a BCC nevéhez fűződik. A sikeres első évad után – 2021-ben a jármű 20 városban, 72 tréningen mintegy 500 lelkes értékesítő előtt debütált – a Whirlpool Experience Tour készen áll rá, hogy 2022 áprilisában újra munkába álljon.

Whirlpool Experience Tour: exkluzív design és élvezetes használat

A PEUGEOT Design Lab és a WHIRLPOOL dizájnerei a Whirlpool Experience Tour foodtruck megálmodásakor az ügyfélélményt helyezték a középpontba. Az eredmény optimális helykínálat és egy egyedülálló kinematikai megoldás. A jármű oldala a rovarok szárnyfedőihöz hasonlóan nyílik, belsejéből pedig két nagy munkalap nyúlik előre, ergonomikus konyhai környezetet teremtve a séf számára. Ideális magasságban helyezkedik el a mosogató és a főzőlap, és a különböző tárolóhelyek, valamint a két kombinált gőzsütő is könnyen elérhető. A bemutatók során az időjárás viszontagságaitól egy beépített tető véd.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

E látványos és innovatív tanulmányban a séf végre az értékesítőkkel egy szinten helyezkedik el, ami nagyban hozzájárul a bemutatók oldott hangulatához. A közönség így egyetlen mozdulatról sem marad le. A foodtruck hátuljában kialakított, hangfallal és nagy képernyővel ellátott multimédia-rendszer – melyet a „Le Bistrot du Lion” tanulmány ihletett – oktatóvideókat közvetít és részletes információkkal szolgál a sütőkre vonatkozóan.

A márka nagyköveteként szolgáló, nagy műgonddal megalkotott Whirlpool Experience Tour hű marad a „bisztronómia” szelleméhez, mely a profi séfek igényességét egy lazább közegben, egyszerűbb és megfizethetőbb ételekre fókuszálva kamatoztatja. Ennek megfelelően a munkalap és a frontelemek antibakteriális, szagálló és könnyen tisztítható felületű fehér olasz kerámiából készültek. A munkafelületet sárgaréz betétek díszítik. A titánszürke karosszériában és az azonos árnyalatú mintákban a gőz tematikája és a WHIRLPOOL prémium sütőinek esztétikája köszön vissza.

Whirlpool Experience Tour: új kommunikációs eszköz

A Whirlpool Experience Tour a beépített főzőkészülékekre irányuló, 2021. tavaszán indított széles körű reklámkampány szerves részeként egyedülálló kommunikációs eszköz is egyben. A hosszú távú B2B használatra szánt jármű a kiskereskedelmi hálózat értékesítőit, a konyhai szakembereket és a nagykereskedőket megcélozva körbejárja Franciaországot, és nemzetközi szakkiállításokon is részt vesz majd. A bemutatók során a WHIRLPOOL legújabb kombinált gőzsütőinek kiváló tulajdonságait és előnyeit egy mesterszakács demonstrálja.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A WHIRLPOOL W6 és W7 gőzsütőknél alkalmazott hő- és gőzbefúvásos SteamSense technológiának köszönhetően az étel kívül ropogós és aranyszínű, belül pedig puha és omlós lesz. A sütés gyors és egyenletes. A vízutánpótlás egy praktikus fiókon keresztül biztosítható.

Ami magát a járművet illeti, a Whirlpool Experience Tour alapja egy az észak-franciaországi BCC által átalakított hosszú PEUGEOT EXPERT modell. A benne rejlő berendezésekhez képest kimondottan kompakt (5,3 m hosszú), jól kormányozható és mindössze 1,90 m magas jármű a parkolók többségében gond nélkül leparkolható. A foodtruckéval megegyező karosszériaárnyalatú utánfutóban egy hűtőszekrény és további kiegészítők kaptak helyet. A hűtőgépet egy napelem látja el energiával, a berendezések működéséről pedig egy generátor gondoskodik.

PEUGEOT és WHIRLPOOL: egy azonos örökséggel rendelkező nyerő páros

A WHIRLPOOL csoport, melyet lenyűgözött a „Le Bistrot du Lion” névre hallgató foodtruck-koncepció, nem véletlenül támaszkodott a PEUGEOT Design Lab stúdió szakértelmére a saját tanulmánya létrehozásakor. A Gillardeau foodtruck sikere után a PEUGEOT Design Lab nem autóipari ügyfelei így ismét megbizonyosodhatnak a stúdió szakértelméről és innovatív szelleméről.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A WHIRLPOOL és a PEUGEOT számára a design, az érzelem és a technológia mindig is a terméktervezés központi elemei voltak. A W kollekcióba tartozó WHIRLPOOL sütők modern, minimalista esztétikájukkal és átgondolt ergonómiájukkal tűnnek ki. A csiszolt rozsdamentes acél érintőszenzoros kijelzőkkel és kezelőfelületekkel párosul. A legújabb PEUGEOT modellek formatervét az érzéki idomok, a határozott élek és a három fénykaromból álló világítótestek határozták meg, az i-Cockpit® pedig tovább fokozza a vezetési élményt.

A csúcskategóriás, általános termékpalettát kínáló két márka pozicionálása nagyon hasonló. Vezérmotívumaik között a teljesítmény és a hatékonyság mellett a társadalmi és környezeti felelősségvállalás is megtalálható. Az együttműködés a Whirlpool új jelszavával – "The sense of what is really essential"– is összecseng, és az egyén és a bolygó jóllétét hangsúlyozza.

Ennek megfelelően a W kollekcióba tartozó sütők zsiradékmentes gőztechnológiás sütést biztosítanak, melynek hatására nem vész el az ételek vitamintartalma. A tisztán elektromos (e-208, e-2008, e-PARTNER, e-EXPERT, e-BOXER) és a plug-in hibrid meghajtású (308 limuzin és SW, 3008, 508 limuzin és SW) PEUGEOT modellek pedig amellett, hogy kimagasló vezetési élményt nyújtanak, a CO2-kibocsátási előírásoknak is megfelelnek.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A 2022. áprilisban újra üzembe álló Whirlpool Experience Tour sikeres évet tudhat maga mögött. A tanulmány a nyáron Franciaország útjait járta, több mint 20 városban megfordult, és egyórás tréningek keretében összesen 72 alkalommal több mint 500 értékesítőt kápráztatott el egyediségével és újszerű voltával.

A jövőben a márka további példányok megrendelését tervezi, hogy európai hálózataiban – Olaszországban, Lengyelországban vagy az Egyesült Királyságban – is bemutathassa a különleges járművet.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Design Lab, új modell, Whirlpool
 
Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Škoda Octavia RS: Először összkerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 11 - 20