Találatok száma: 12265 | Megjelenítve: 11 - 20 |
![]() |
A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost |
|
2021. január 13.
A Volvo Cars és a vállalatnak otthont adó, svédországi Göteborg városa közös erővel a jövőbeli, fenntartható technológiák tesztelésére szolgáló, új városi zónákat hoznak létre abból a célból, hogy 2030-ra klímasemlegessé tegyék a várost.
|
![]() |
![]() A ´göteborgi zöld városi zóna´ elnevezésű kezdeményezés keretében olyan, teljesen emissziómentes területet kívánnak létrehozni Skandinávia legnagyobb kikötővárosán belül, amelyet különböző klímasemleges közlekedési módozatokkal, valamint hálózatba kapcsolt infrastruktúrával szerelnek fel. Azáltal, hogy valós várost használ tesztkörnyezetként, a Volvo felgyorsíthatja a villamosításhoz, a közösségi mobilitáshoz, az autonóm közlekedéshez, a kapcsolódáshoz és a biztonsághoz köthető technológiák és szolgáltatások fejlesztését. A tesztprogram részeként a Volvo 100 százalékos tulajdonában álló mobilitási szolgáltató, az M robottaxikat fog üzemeltetni a zónán belül. „A projekt alapvető célja, hogy minél kevesebb autó közlekedjen a városban – ami teljes mértékben összecseng a vállalat küldetésével.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Ezt bizonyítottuk akkor is, amikor létrehoztuk az M közösségi mobilitási szolgáltatót, akik egyedi mesterséges intelligencia technológia kifejlesztésével és alkalmazásával fokozták szolgáltatásaik hatékonyságát és kihasználtságát. Részt akarunk venni a jövő városainak létrehozásában, az azok által kínált életminőség fenntartásában. Ez a kezdeményezés pontosan erre kínál alkalmat, ráadásul lehetővé teszi számunkra, hogy felelősséget vállaljunk saját városunk jövőjéért.” A projektben részt vevő partnerek többek között olyan technológiákat fognak tesztelni, mint a megoldások és szolgáltatások geocímkézése, amellyel biztosítható, hogy a járművek a zóna határain belül kizárólag elektromos üzemben közlekedjenek, és betartsák az előírt sebesség-korlátozásokat; vagy a hálózatba kapcsolt közlekedési infrastruktúra, amely képes kapcsolatot létesíteni a járművek aktív biztonsági rendszereivel, és információt megosztani a közlekedés résztvevőivel. ![]() „Tudásunkat és technológiánkat arra szeretnénk használni, hogy hozzájáruljunk egy villamosított, hálózatba kapcsolt, közös használatú és klímasemleges város megteremtéséhez.” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy jó példával járjunk elöl; hogy az új technológiákat és szolgáltatásokat nagy léptékű, valós környezetben tesztelve bebizonyítsuk: ha mindez itt lehetséges, akkor bárhol megvalósítható.” A további, lehetséges példák között említhetők a tisztán elektromos mobilitási csomópontok, a teljes körű, könnyen használható elektromosjármű-töltőhálózatok, vagy az autonóm taxik. A klímaátmenet legfőbb akadálya nem a klímabarát intelligens technológiák hiánya, hanem az ezek bevezetését lehetővé tevő kapacitási korlátozás. Az átalakításhoz az innovációt elősegítő, holisztikus szemléletre, valamint az érdekelt felek közötti mélyreható, folyamatos együttműködésre van szükség. Mivel a Volvo a kezdeményezés előkészítő tervezésében is aktívan részt vett, biztosítani tudta, hogy a zóna a kezdetektől fogva magában foglalja villamosított mobilitási szolgáltatásait, és azokat valós környezetben fejlessze, amivel fokozható a fenntarthatósági célkitűzések hatása. ![]() 2020 folyamán az M szolgáltató saját fejlesztésű mesterséges intelligencia technológiáját alkalmazva igazoltan mérsékelni tudta a forgalmi dugókat és a légszennyezettség mértékét Göteborgban: egyetlen, M által üzemeltetett jármű már most nyolc magánhasználatú gépkocsit vált ki a városban. A göteborgi városvezetés célkitűzéseihez hasonlóan a Volvo Cars folyamatosan mérsékli szénlábnyomát; a vállalat 2040-re el kívánja érni a teljes körű klímasemlegességet. Ezen végső cél megvalósítása érdekében a vállalat számos, 2025-ig megvalósítandó köztes célt tűzött ki maga elé. Ezek között említést érdemel az egy járműre eső CO2-lábnyom 40 százalékos csökkentése; a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részaránya a globális járműeladásokon belül (a fennmaradó 50%-ot a hibridek teszik ki); valamint a vállalat teljes tevékenységére (beleértve a gyártást és a logisztikát is) vetített szénkibocsátás 25 százalékos csökkentése. A zöld város kezdeményezés 2021 tavaszán indul útnak, annak léptékét fokozatosan növelik. Kulcsszavak: autógyár, járműipar, környezetvédelem, svédország, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok |
|
2021. január 13.
A kínai Xpeng elektromos autógyártó kedden közölte, hogy öt kínai bank 12,8 milliárd jüan (2 milliárd dollár) értékű hitelkeretet biztosít számára a gyártás és az eladások bővítésére - adta hírül a CGTN kínai székhelyű, nemzetközi hírcsatorna.
|
![]() |
![]() A New York-i tőzsdén jegyzett, 2014-ben alapított, a dél-kínai Kantonban (Kuangcsou) székelő Xpeng piaci értéke jelenleg 35 milliárd dollár. A gyártó legelső, Xpeng G3 típusú utcai terepjáróját 2018 decemberében dobták piacra, második modelljét pedig 2020 áprilisában mutatták be. Az autókat jelenleg két kínai üzemben gyártják, de a vállalat már tervezi egy harmadik gyár felépítését is. Az Xpeng, amely elsősorban a kínai piacon értékesíti a járműveit, az amerikai Tesla és a kínai NIO versenytársa. Tavaly több mint 27 ezer autót szállított le. Decemberben továbbá arról számolt be, hogy száz darab G3-as típusú elektromos okosautót szállít ki norvég vásárlóknak, ez volt az első alkalom, hogy kínai gyártású elektromos okosautót közvetlenül küldjenek ki egyéni vásárlóknak Európába. A cég továbbá egy éven belül tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit. A G3-as típusú utcai terepjáró 520 kilométeres hatótávolságú, az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, és automata parkolásos funkcióval rendelkezik. ![]() Kínában van a megújuló energiával működő járműveknek a legnagyobb piaca: a nagyvárosokban tavaly minden 10 eladott autóból 4 volt alternatív hajtású. A kínai kormányzat tavaly további támogatásáról biztosította a szektort, 2022 végéig meghosszabbítva a megújuló energiával működő járművekre vonatkozó támogatásokat. Peking azt tűzte ki célul, hogy 2025-re az alternatív hajtású járművek tegyék ki az autóeladások 25 százalékát. Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, kína
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között |
|
2021. január 12.
A CUPRA első egyedi tervezésű és fejlesztésű autóját a nemzetközileg elismert Év Autója 2021 díjra jelölték. Az Év Autója 2021-et 60 rangos autós újságíróból álló testület bírálja el 23 európai országot képviselve.
|
![]() |
![]() 2018 februárjában született meg a CUPRA, a rendhagyó, kihívó márka, amely most egy teljesen új termék portfóliót kínál: CUPRA Ateca, CUPRA Leon és CUPRA Formentor. A CUPRA releváns márka a piacon, amelyet most a CUPRA Formentor jelölésével a rangos Év Autója 2021 díj hét döntőse közé történt beválasztása is megerősített. A CUPRA Formentor, a márka első egyedi tervezésű és fejlesztésű járműve, hat másik döntőbe került modellel együtt vív meg a végső győztes címért. "A CUPRA Formentor jelölése az idei Év Autója díjra tisztelgés a márka teljes csapatának kemény munkája és odaadása előtt" - mondta Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT elnöke. „A CUPRA Formentor - első egyedi tervezésű és fejlesztésű modellünk - igazi fordulópontot jelent: olyan dimenziót hoz a piacra, amelyre még nem volt példa, elősegítve a márka láthatóbbá és vonzóbbá tételét. A CUPRA Formentorral új, növekvő szegmenshez csatlakozunk Európában.” A CUPRA Formentor egy nagy teljesítményű autó előnyeit egyesíti egy SUV tulajdonságaival. Ez egy olyan jármű, amely összefogja a mai vásárlók igényeit olyan választékkal, amely megkülönbözteti és kiemeli az átlagból. Hét különböző hajtáslánc széles skálája, köztük két plug-in hibrid változat, egy teljesen összekapcsolt élmény, valamint a legfejlettebb biztonsági és kényelmi rendszerek emelik új szintre a crossover kupét. És most új módon vállalja fel a versenyt. Az Év Autója 2021 megválasztásához Európa-szerte elismert autos újságírókból álló zsűri jön össze azzal a céllal, hogy megtalálják a legkiemelkedőbb új autókat. A díj zsűrije 60 tagból áll, akik 23 európai országot képviselnek, akik együtt választják ki a végső győztest. A nyertest március 1-jén hirdetik ki. ![]() Kulcsszavak: Cupra, év autója, Formentor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Időszaki kiállítást szervez új helyszínén a Közlekedési Múzeum, megérkezett az első öt jármű |
|
2021. január 12.
Az egykori Északi Járműjavító területén, még az építkezés megkezdése előtt időszaki kiállítással és programokkal várja látogatóit a Közlekedési Múzeum, amint ezt a járványhelyzet lehetővé teszi.
|
![]() |
![]() Az új múzeum beruházási helyszíne még az idén megnyílik a látogatók előtt, a régi Dízelcsarnokban pedig kiállítással és programokkal várják a látogatókat. “Nagy öröm számunkra, hogy bejelenthetjük: az idei évben, még az építkezés megkezdése előtt a Dízelcsarnokban időszaki kiállítással jelentkezik a Közlekedési Múzeum. A múzeum leendő új otthonában, az egykori Északi Járműjavító területén ezzel már az építkezés kezdete előtt betekintést engedünk a régi járműjavító csarnokba, ahol időszaki kiállítást tervezünk a járműjavító és környezetének történetéről - ehhez az ideiglenes kiállításhoz érkeztek most meg a mozdonyok. Emellett részletesen bemutatjuk majd az új múzeum terveit is, amelyeken gőzerővel dolgozunk annak érdekében, hogy az ipari örökség megőrzésével, annak világszínvonalú kortárs építészettel való kiegészítésével új kulturális negyedet hozzunk létre a kőbányai egykori rozsdaövezetben.” - mondta el az első vasúti járművek megérkezésekor Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója. Az új kiállítás helyszínére öt különleges vasúti jármű érkezett január 11-én reggel: az ikonikus 424-es gőzmozdony, a vasútvillamosítás kiemelkedő alakja, Kandó Kálmán által tervezett, már 1932-ben forgalomba állt V60-as villanymozdony, valamint egy 242-es gőzmozdony, egy M44-es tolatómozdony, és egy CMN személykocsi. ![]() Ezeket követi január 12-én az 1935-ös Árpád gyorssínautóbusz, amely Budapest és Bécs között közlekedett. A járművek egyébként szorosan kötődnek a helyszínhez, hiszen többségüket itt javították az Északiban, az ország egykori legnagyobb vasúti járműjavítójában. A lehetőség, hogy a Közlekedési Múzeumnak újra egy saját helyszínen megrendezett időszaki kiállítása lehet – amit természetesen a vírushelyzetet és a rendelkező szabályozásokat figyelembe véve nyit majd meg a múzeum – azt is jelenti, hogy folyamatos múzeumpedagógiai és családi programokkal, időszakos eseményekkel, konferenciákkal, járműbemutatókkal, rendezvényekkel, eseményekkel várja a látogatókat a Közlekedési Múzeum. A kiállításon a volt Északi járműjavító múltját, jelenét és jövőjét is megismerheti a közönség. Mivel a felhagyott járműjavító jelen állapotában nem alkalmas téli üzemre, az épületet nyári - kora őszi hónapokban tervezzük megnyitni, ha pandémiás helyzet megengedi. Az Északi Járműjavító 1867 és 2009 között az ország legjelentősebb vasúti járműjavító bázisa volt. A hazai vasúti járműjavítást, járműgyártást megtestesítő, adottságaiban kiállítóhelynek kitűnően alkalmas ipari örökségi helyszínt 2017 decemberében jelölte ki a Kormány az új Közlekedési Múzeum helyszínéül. ![]() A projekt keretében egy teljes kulturális negyed jöhet itt létre, amelynek főbejárata a Közlekedési Múzeum, mellette pedig az Eiffel Műhelyház áll. A tervek szerint a múzeumépület körül park, új gyalogos kapcsolatok, új vasúti megálló és a nosztalgiavillamosok számára egy új végállomás is létrejön. A múzeum kiemelt célja a helyszínen ma látható, ipari múltat idéző állapot megőrzése és világszínvonalú kortárs építészettel való kiegészítése. Az új Közlekedési Múzeum építésére ezért nemzetközi tervpályázaton a szakmai zsűri egyöntetű döntéssel a New York-i Diller Scofidio + Renfro sztárépítész irodát és magyar partnerét, az Ybl-díjas Noll Tamás vezette M-Teampannon építészirodát választotta ki győztesnek. A kormány 2020 májusában döntött arról, hogy biztosítja az új Közlekedési Múzeum épület-komplexumának és új állandó kiállítás tervezésére, előkészítésére szükséges támogatást. Az új Közlekedési Múzeum projekt Európa egyik legnagyobb barnamezős fejlesztése. Az új Múzeum építése leghamarabb 2023-ban kezdődhet, ezért érdemes a következő két tavaszi-nyári szezonra még ideiglenesen megnyitnunk az épületet a látogatók előtt. Kulcsszavak: Közlekedési Múzeum, múzeum, vasút
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál |
|
2021. január 12.
A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani.
|
![]() |
![]() Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket megbabonáztak az idős járművek. Akár Armand Peugeot első automobilját, a Léon Serpollet mérnökkel közösen konstruált, háromkerekű gőzautó bemutatását (1889), akár a Société des Automobiles Peugeot vállalat hét évvel későbbi megalapítását tekintjük a kezdetnek, tény, hogy a Peugeot család 210 éve létrehozott ipari birodalma több mint 120 éve foglalkozik autók gyártásával. Ez több elméleti hagyatéknál: az évek során a márka számtalan olyan típust alkotott, amelyek nélkül talán más irányt vett volna az autóipar fejlődése. Az nyilvánvaló, hogy a Peugeot története elválaszthatatlan az európai mobilitás evolúciójától – az azonban már nem mindenki számára ismert, hogy a család évtizedek óta aktív és kreatív erőfeszítéseket tesz azért, hogy az értékes múlt minél több elemét megőrizze. Az 1982-ben létrehozott L´Aventure Peugeot a két évszázados múlt minden relikviáját gondozza, a kerékpároktól kezdve a kávé- és borsőrlőkön át a női fűzőkig, fő profilja azonban természetesen az automobil. Téved azonban, aki azt gondolja, a 6000 négyzetméteres gyári múzeummal kimerül a szervezet tevékenysége. ![]() Az Armand Peugeot dédunokája, a vállalat mai képét megformáló Pierre Peugeot által létrehozott intézmény (amelyet jelenleg Pierre fia, Xavier Peugeot gondoz) nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy hozzájáruljon a világszerte fellelhető több millió idős, youngtimer vagy veterán korú Peugeot működőképes állapotban tartásához. Ennek érdekében korabeli alkatrészek páratlanul gazdag katalógusát hozták létre: az interneten kereshető gyűjteményben jelenleg közel száz évre (a Peugeot 201-esig) visszamenőleg találunk eredeti, vagy azzal megegyező minőségben utángyártott, a szervezet tanúsítványával igazolt alkatrészeket. A katalógus jelenleg 16 ezer cikkszámot tartalmaz, és folyamatosan bővül. A L´Aventure Peugeot igazi kincsestár tehát azok számára, akik maguk újítják fel öreg Peugeot-jukat. A szervezet vezetői azonban tisztában vannak azzal, hogy nem mindenki rendelkezik az ehhez szükséges idővel vagy szakértelemmel. Az ő kedvükért indítják el restaurátori szolgáltatásukat: 2021-től megkezdik az arra érdemes öreg Peugeot járművek felkutatását és helyreállítását. ![]() Az aprólékos gonddal életre keltett, teljes körű dokumentációval, valamint eredetigazolással ellátott veteránok szabadon megvásárolhatók lesznek, a várakozások szerint a kereslet jóval meghaladja majd a múzeumi műhely kapacitását. A feladat egyébként nem új a szervezetnél dolgozó szakemberek számára, hiszen a L´Aventure Peugeot régóta vállalja magángyűjtők autóinak részleges vagy teljes felújítását. A projekt referenciamunkája egy igazi közönségkedvenc: egy Peugeot 205 GTI lesz. A 130 lóerős, 1,9 literes motorral szerelt autó kellőképpen megfáradt állapotban érkezett meg a Sochaux-i műhelybe, a projekt bőségesen ad majd munkát a szervezet szerelőinek, karosszéria-lakatosainak, kárpitosainak és egyéb szakértőinek. Kulcsszavak: autóipar, Peugeot, restaurálás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását |
|
2021. január 11.
A Volvo Cars megháromszorozza a belgiumi Gent városában működő üzemének elektromosautó-gyártó kapacitását, felkészülve a hálózatról tölthető akkumulátoros Recharge modellcsalád iránt mutatkozó, gyorsan növekvő keresletre.
|
![]() |
![]() A Volvo Cars azt követően jelentette be a gyártókapacitás fokozását, hogy a 2020. naptári évben jelentős mértékben emelkedett a Recharge modellek iránti kereslet. 2019-hez képest a tavalyi évben több mint megduplázódott a Recharge modellek részesedése az eladásokból. A Volvo 2022-re meg kívánja háromszorozni genti üzemének jelenlegi elektromosautó-gyártó kapacitását, amely így az üzem teljes gyártókapacitásának mintegy 60 százalékát fogja kitenni. Gentben már folyik a második tisztán elektromos Volvo gyártásának előkészítése: a 2021 folyamán gyártásba kerülő típus a vállalat moduláris CMA padlólemezére épül. Jelenleg is Gentben készül a Volvo első tisztán elektromos típusa, az XC40 Recharge, valamint az XC40 szabadidőjármű plug-in hibrid kivitele. „A Volvo jövője elektromos; Recharge modelleink nyilvánvalóan elnyerték ügyfeleink tetszését.” – mondta Javier Varela, a Volvo globális ipari tevékenységeiért és minőségért felelős igazgatója. „Modellkínálatunk folyamatos, egyre szélesebb körű villamosításában és gyártókapacitásunk növelésében egyaránt úttörő szerepet játszik a genti üzem, követendő példaként lépve fel a vállalat egész globális gyártóhálózata számára.” ![]() A Volvo Cars feltett szándéka, hogy prémium elektromosjármű-gyártóvá váljon, és ezzel összhangban az elkövetkező évek során számos tisztán elektromos járművet hoz forgalomba. A vállalat tervei szerint 2025-re globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, a fennmaradó 50 százalékot pedig plug-in hibrid modellek fogják adni. Gent a Volvo Cars globális gyártóhálózatának első olyan tagja, ahol megkezdődött a tisztán elektromos járművek gyártása, ugyanakkor a vállalat további üzemeinek is szerepet szán az elektromos gyártókapacitás fokozásában. A Volvo Cars a múlt hónapban jelentette be, hogy villanymotorokat fog összeszerelni a svédországi Skövde városában működő hajtáslánc-gyártó üzemében, az évtized közepére pedig megvalósítja az e-motorok teljes körű házon belüli gyártását. A vállalat a következő években 700 millió svéd koronás beruházással segíti elő ezen célkitűzés megvalósulását. A Volvo Cars jelentős beruházásokkal támogatja az új generációs Volvo modellekbe szánt villanymotorok házon belüli tervezését és fejlesztését. ![]() Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban |
|
2021. január 11.
Egyre nagyobb teljesítményű autókkal járnak a németek, és ez alól a múlt év sem volt kivétel a Duisburgi Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének tanulmánya szerint.
|
![]() |
![]() A CAR kimutatása alapján tavaly az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos teljesítménye a 2019-eshez képest 7 lóerővel, 4 százalékkal 165 lóerőre emelkedett. A növekedés hosszú távú trendbe illeszkedik, az elmúlt 30 évben ugyanis egy év kivételével minden évben növekedett az újonnan forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye az előző évihez képest. A kivétel - a roncsprémium bevezetésével - a kompakt járműkategória iránt megnövekedett vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a 2009-es év volt. Az átlagos teljesítmény tavalyi növekedése Ferdinand Dudenhöffer az intézet vezetője szerint egyrészt annak köszönhető, hogy egyre kedveltebbek a vásárlók körében a nagyméretű városi terepjárók, a SUV modellek. A másik ok az elektromos és hibrid járművek részarányának növekedése. A hibrid autóknál a benzinmotor és az elektromotor teljesítménye összeadódik, így ennek a kategóriában az átlagos teljesítménye 190 lóerő volt tavaly. A tisztán elektromos járművek átlagos teljesítménye pedig 169 lóerő volt. A beszerzési támogatások és adókedvezmények miatt a hibrid és elektromos autók kedvelt szolgálati autóvá váltak Németországban. A tavaly értékesített szolgálati autók átlagos teljesítménye 177 lóerő volt. A hatóságok által forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye 159 lóerő, a magán személygépkocsiké pedig 157 lóerő volt.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, németország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely |
|
2021. január 11.
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu internetes óriáscég és a Geely autógyártó - számolt be a CGTN kínai székhelyű, nemzetközi hírcsatorna a Baidu hétfői közlésére hivatkozva.
|
![]() |
![]() A Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatával járul hozzá a közös vállalat sikeréhez. A beruházás összegéről, illetve a járművek piacra bocsátásának tervezett idejéről egyelőre nem közöltek részleteket. Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott: "Kína az elektromos járművek legnagyobb piacává vált, az elektromos autók vásárlói pedig intelligensebb, új generációs járműveket várnak el". A koronavírus-járványt követő gazdasági helyreállás kedvező alakulásának köszönhetően a megújuló energiával működő járművek szektora változatlanul markánsan fejlődik Kínában. A Kínai Autógyártók Szövetségének decemberi előrejelzése szerint a megújuló energiával működő járművek forgalma 2021-ben 40 százalékkal emelkedhet, elérve az évi 1,8 millió eladott autót. ![]() A hangcsoui székhelyű Geely autógyártó a svéd Volvo Car Corp. tulajdonosa, a brit Lotus Cars sportautógyár és a legnagyobb malajziai autógyártó, a Proton részvényeinek többségi tulajdonosa. A Baidu Apollo nevű autonóm vezetésre kifejlesztett technológiai platformját 2017 óta használják okosjárművek gyártásában, a vállalat pedig jelenleg három kínai nagyvárosban üzemeltet önvezető taxikat - egyelőre sofőrökkel.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, geely, kína
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Megérkezett az első tram-train Magyarországra |
|
2021. január 11.
Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban - közölte honlapján a MÁV.
|
![]() |
![]() A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek. A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul. ![]() A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni. A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki. Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, közlekedés, máv, Tram-Train
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új elnök a Kia Motors Hungary élén |
|
2021. január 06.
2021. január 1-jei hatállyal a Kia Motors Corporation Nagy Norbertet nevezte ki a magyarországi leányvállalat Ügyvezető Elnökének.
|
![]() |
![]() Nagy Norbert 2007-ben csatlakozott a Kia Motors Hungary-hez, és az elmúlt 13 évben Ügyvezető Igazgatóként irányította a Kia márka magyarországi munkáját. A kinevezés egyedülálló, és nagy mérföldkő a Kia életében, mert világszerte csupán néhány olyan leányvállalat van, amelynek élén nem koreai vezető áll. Európában eddig Svédországban és Angliában, idén január 1-jétől pedig Franciaországban és Magyarországon kezdte meg működését ez az új szervezeti felállás helyi vezetővel az élen. A 43 éves szakember pályafutása során a Kia Magyarországon látványos növekedésen és fejlődésen ment keresztül mind a vállalat értékesítési eredményeinek és piaci részesedésének növekedése, mind a márkakereskedői hálózat fejlődése tekintetében. Nagy Norbert irányításával a Kia Motors Hungary a tavaly bemutatott, a Márka jövőbeli terveit megfogalmazó „Plan S” céljainak megvalósításán dolgozik majd a további márkaépítés, növekedés és fejlődés érdekében. ![]() Kulcsszavak: Kia Motors, Kia Motors Hungary, Nagy Norbert
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 12265 | Megjelenítve: 11 - 20 |