Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11411 Megjelenítve: 11 - 20
Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

2019. december 10.
Kína 2025-ig 25 százalékra tervezi növelni a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncú (NEV) és 30 százalékra az adathálózatra kapcsolt (ICV) járművek részarányát az új autó eladásokban.
Részletek

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában

A pekingi ipari és információs technológiai minisztérium tervezete alapján az új autó eladásokban 2025-re 25 százalékra emelkedik az elektromos, hibrid és más alternatív hajtással rendelkező NEV (New Energy Vehicles), valamint 30 százalékra az intelligens járműelektronikai rendszerrel ellátott és adatátviteli hálózatra kapcsolt ICV (Intelligent Connected Vehicles) járművek részaránya.

A tervezet leszögezi, hogy a célkitűzés eléréséhez 2021-től kezdődően biztosítani kell az ökológiailag kiemelt, a légszennyezés visszaszorítása szempontjából kulcsfontosságú kísérleti régiókban a NEV járművek kizárólagos forgalomba helyezését. A tervezet megjegyzi ugyanakkor, hogy a cél eléréséhez számos technológiai áttörésre lesz még szükség az akkumulátorok, az elektromos hajtáslánc és a járműelektronikai rendszerek gyártása terén.

Az idei első tíz hónapban a NEV járművek eladása öt százalékát tette ki az új autó eladásoknak Kínában, kétszámjegyű százalékos növekedést értek el viszont az összességében stagnáló piacon. A járműeladások több mint két évtizede tavaly csökkentek első alkalommal Kínában - í­rja az alternativenergia.hu.

Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, kína
 
Elektromos autót fejleszt a Toyota Elektromos autót fejleszt a Toyota Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac A BMW Group és SCHERM Group hivatalosan is munkába állította az elektromos teherautót A BMW Group és SCHERM Group hivatalosan is munkába állította az elektromos teherautót Öt év múlva az új autó eladások negyede elektromos autó lehet Kínában Gyémántos dinoszaurusz
 
A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

2019. december 10.
A külsőt érintő változtatások még sportosabbá tették a modellt. Új, még látványosabb könnyűfém felnik rendelhetők a modellhez, közöttük a 17 colos Shark Grey garnitúrával.
Részletek

•	A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

Számos ponton módosított sikermodelljén a Honda, hogy megőrizhesse technikai és esztétikai színvonalát. A 2020-as Civic szebb és látványosabb lett a változtatások hatására, valamint – az új fedélzeti elektronikai rendszerének és igényesebb belső anyagainak köszönhetően – minősége, valamint használati értéke is jelentősen nőtt.

A frissített Civic megőrizte az elődmodell lenyűgöző sziluettjét és erőteljes kisugárzását, mindazonáltal új, elegáns, szimmetrikus hűtőrács öleli körbe ködfényszóróit, felületei és vonásai pedig még kifinomultabbá váltak. Az egyszerűbb hűtőrács és az új légbeömlő-kialakítás még letisztultabb megjelenést kölcsönöz az orr-résznek, nem mellesleg az aerodinamikai hatékonyságot is javítja.

Szintén újdonság, hogy a LED fényszórók ezentúl minden modellváltozathoz alapfelszereltségként járnak, ráadásul még modernebbnek láttatják az autót, a tervezők ugyanis átformálták a – szintén LED – nappali menetfényt, ami ezentúl még jobban illeszkedik a sportos vonalvezetéshez. Az új, 16”-os könnyűfém felnik már a belépőmodellhez is megrendelhetők, míg a közepesen és gazdagon felszerelt verzióknál többek között a 17”-os Shark Grey garnitúrával tehetik még drámaibbá a hatást a tulajdonosok.

További érdekesség, hogy a színválaszték új tónussal, pontosabban Obsidian Blue névre keresztelt kékkel bővült.

Hogy az új Civic minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

•	A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 - 110 g/km , illetve 4,7 - 4,8 l/100 km.

Testvére, az 1,5 literes VTEC Turbo 182 LE-t és 240 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, mégis igen impozáns adatok jellemzik. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval társítva 128 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, míg kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km . (Fokozatmentes automata váltó esetén az adatok így alakulnak: 137 g/km, 6,0 l/km)

A Civic szofisztikált futóművén nem változtattak a Honda szakemberei, tehát továbbra is kiváló menetkomforttal és kezelhetőséggel büszkélkedhet a típus. Ebben a kis tömegű, nagy merevségű kocsitestnek is nagy szerepe van, melyet új, innovatív tervezési és gyártási folyamatokkal hoznak létre a Honda üzemegységében. Legfőbb ismérve az alacsony súlypont, no meg, hogy olyan ultramodern felfüggesztésrendszer alkalmazását tette lehetővé, ami számottevően fokozza a vezetési élményt.

A különféle passzív megoldások mellett továbbra is az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá a Civicet, ennek köszönhető a kiváló Euro NCAP-minősítés is. Az iparági elsőnek is tekinthető rendszer minden (!) modellváltozathoz alapáron jár és az Ütközésmérsékelő Fékrendszert, az Adaptív Sebességrögzítőt, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, a Sávtartó-asszisztens Rendszer, valamint a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert egyaránt magában foglalja.

Honda Civic Sport Line

Elképesztően látványos modellel bővül 2020-ban a Civic család. A Sport Line névre keresztelt újonc a legendás Civic Type R vonalait és stílusát örökölte, amit egyből két felszereltséggel dob piacra a japán iparóriás. Érkezik egy belépőmodell, valamint egy rendkívül gazdagon felszerelt variáns is. Mindkettőről elmondható, hogy egészen különleges formavilággal varázsolja még vonzóbbá a páratlan menetteljesítményéről és kimagasló használati értékéről ismert Civicet.

Feltűnő, sportos stílus

A lökhárítókra szerelt első és hátsó koptató, a diffúzor és a kifinomult légterelő még szebbé, egyedibbé és lendületesebbé teszi a Civic megjelenését, egyszersmind a Honda motorsport-öröksége előtt is tiszteleg. Ezt a célt szolgálja a Sport Line kivitel modellspecifikus, 17”-os könnyűfémfelni-garnitúrája is, akárcsak a minden elemében LED nappali menetfénnyel kiegészített első lámpa, amely az alapfelszereltség része. A Honda Civic Sport Line szintén megrendelhető a legújabb fényezéssel, azaz Obsidian Blue színben.

Fejlesztések a belsőtérben

Miként a karosszériát, úgy az utasteret is különleges hangulat jellemzi, hiszen megannyi díszítőelemet építettek be a Honda mérnökei. Ezek közül ugyan néhány a frissítésen átesett alapmodellen is megfigyelhető, ám a vörös cérnával varrt kormányborítás, a váltógomb és borítása, valamint az ülés- és az ajtókárpit a Sport Line sajátja a furatokkal ellátott alumínium pedálsor pedig a Honda versenysportban betöltött szerepére utal.

Az Apple CarPlay® és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas Honda Connect rendszer, ami szériatartozék, sőt az Executive felszereltségi szinten a tolatókamera képét is megjeleníti.

A Sport Line nemcsak megjelenésében sportos, hanem menetdinamikáját illetően is, hiszen a Honda által fejlesztett, 1,0 literes VTEC TURBO motor egyedülállóan hatékony és erős. A háromhengeres, turbófeltöltésű egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz; a CO2-kibocsátása és a kombinált üzemanyag-fogyasztása mégis alacsony: 107-110 g/km, illetve 4,7 – 4,8 l/100 km . Technikai fejlettségének köszönhetően a WLTP szabvány szerinti mérések is roppant impozáns adatokat eredményeztek. Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás 137–152 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,0 - 6,7 l/100km. A modern hajtóműhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy folyamatosan változó áttételű CVT-váltó kapcsolódhat, utóbbit akár a kormányról is vezérelheti a pilóta.

Mindent egybevetve a 40 éves múltra visszatekintő Civic megmaradt kategóriaelső, praktikus autónak, ami még kifinomultabb formában, még lendületesebb stílusban folytatja pályafutását.

Az első tesztvezetésekre 2020 januárjától nyílik lehetőség a márkakereskedőknél , az első autókat pedig jövő év márciusától szállítja le a Honda.

Kulcsszavak: bemutató, civic, honda, új modell
 
Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka CUPRA: egy új márka születik CUPRA: egy új márka születik A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók Sokoldalú, akár a modern élet Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin
 
Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

2019. december 10.
Csökkent a készpénzes finanszírozás népszerűsége, és újra nő a vállalkozások érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt - derül ki a Rentasystem hatodszor elvégzett felméréséből.
Részletek

Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

A megkérdezett vállalatvezetők 63 százaléka úgy gondolja, hogy stagnálni fog 2020-ban IT beruházásuk, 36 százalékuk szeretne kisebb vagy jelentős fejlesztéseket. A korábbi évekhez hasonlóan főként munkaállomásra és szerverre (21 százalék), informatikai biztonságra (13 százalék), illetve mobileszközökre (12 százalék) költenek a cégvezetők.

Tavaly a megkérdezett nagyvállalatok 12 százaléka válaszolta azt, hogy tervez autóflotta-fejlesztést, ez az érték idén sem változott. A cégvezetők továbbra is nyitottak az autóflotta és az egyéb gépi berendezések esetében finanszírozói közreműködés igénybevételére.

Tavaly a megkérdezettek 70 százaléka készpénzzel kívánta leginkább finanszírozni IT eszközeinek beszerzéseit, idén már csak a vállalatok 46 százaléka gondolja úgy, hogy ez a legjobb finanszírozási forma.

Autóbeszerzés esetén már csak a megkérdezettek 30 százaléka részesíti előnyben a készpénzes finanszírozást, 16 százalék a lízinget, 10 százalék pedig a tartós bérletet választaná.


Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint

Magyarországon továbbra is kevesebben gondolnak a tartós bérletre, mint a fejlettebb európai országokban. A cégvezetők 40 százalékának nincs teljes körű információja a tartós bérletről,  33 százalékuk egyáltalán nem tájékozott az informatikai tartós bérlet kapcsán, és a megkérdezetteknek csak 27 százaléka van tisztában a fontos tudnivalókkal.

A felmérés szerint csak a cégek 17,8 százaléka tudta, hogy mezőgazdasági és építőipari gépeket, valamint szoftvereket is lehet tartósan bérelni, és 13,9 százaléka vélte úgy, hogy robottechnológiai eszközök operatív lízingje is lehetséges. Ennél is kevesebben tudták, hogy akár orvosi eszközöket, valamint LED világítástechnikai eszközöket is lehet bérelni.



Kulcsszavak: DanubeTruck Magyarország, lízing, tartós bérlet
 
Növekedés Magyarországon és Európában - emelkedőn a lízingpiac Növekedés Magyarországon és Európában - emelkedőn a lízingpiac Nő a cégek érdeklődése a tartós bérleti konstrukció iránt egy felmérés szerint Új cég értékesíti az Iveco járműveket Magyarországon Lízingszövetség: Nagyot lépett a magyar lízingpiac Lízingszövetség: Nagyot lépett a magyar lízingpiac A Magyarországi járműeladások 40 százaléka lízing A Magyarországi járműeladások 40 százaléka lízing Itthon is lízingelhető a Tesla Itthon is lízingelhető a Tesla
 
Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

2019. december 09.
Évek óta hangoztatja a hidrogén üzemanyagcella iránti elkötelezettségét a Toyota. Hogy pontosan miért, azt a mindkét Mirai projektért felelős Tanaka Josikazu főmérnöknél senki nem tudja pontosabban elmagyarázni.
Részletek

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

A második generációs Mirai képében egy minden szempontból fejlettebb járművet hoz forgalomba hamarosan a Toyota. A 2021-ben piacra lépő üzemanyagcellás szedán elegánsabb, tágasabb, sportosabb: összességében sokkal autószerűbb, mint elődje, a világ legnagyobb számban eladott hidrogén üzemű személygépkocsija.

Az már az idei Tokiói Autószalonon bemutatott prototípus alapján egyértelmű, hogy a Mirai megjelenése, hatótávolsága (30 százalékkal nagyobb a jelenlegi generációhoz képest) és helykínálata (hátul immár hárman utazhatnak) jelentősen javult, az ígéretek szerint pedig az élvezetes vezethetőség is az új modell mellett szól majd. A hajtáslánc újratervezése nem csak a hatásfokot és a helykihasználást javította, de a nagy sorozatban történő gyárthatóságot is: míg az első generációs Mirai konstrukciója évente csupán pár ezer darab előállítását tette lehetővé, az utódmodellnél ez a szám elérheti az évi 30 ezret.

Sokak számára továbbra sem világos azonban, hogy miért ragaszkodik a Toyota egy olyan technológiához, amelyből saját, bevallottan ambiciózus tervei szerint – az eddigi darabszámokat megtízszerezve – is csupán néhány tízezer darab adható el évente. Tanaka Josikazu, a Prius Plug-In, valamint az első és második generációs Mirai modellek születése körül bábáskodó főmérnök az 1958-ban alapított észak-amerikai Autoweek magazin szerkesztőivel beszélgetve rendkívül képletesen magyarázta el, hosszú távon miért a hidrogén a minden szempontból legkedvezőbb – ha nem az egyetlen – üzemanyag az autóiparban, sőt, azon túl is.

Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

A legfelületesebb megközelítésben a hidrogén teljesen emissziómentes üzemanyag. Ez így is van, a felhasználás helyén – legyen szó autóról vagy lakossági, ipari áramfejlesztő berendezésről – valóban nincs más mellékterméke a folyamatnak, mint a tiszta víz. Összességében azonban sok múlik azon, hogy hogyan (azaz miből és milyen energia felhasználásával) állítjuk elő a hidrogént: pontosabb tehát az a megfogalmazás, hogy a hidrogén előállítástól a felhasználásig (well-to-wheel) mért, összesített szénkibocsátása potenciálisan rendkívül alacsony.

„Sem hatásfokát, sem környezeti terhelését tekintve nincs jobb megoldás annál, mint amikor valaki napelemek segítségével megtermelt elektromos energiával hajtja villanyautóját. Ez a legtisztább mód, amelynek azonban két gyakorlati hátránya is van.” – emlékeztet Tanaka-szan „Egyrészt ebben a formában, közvetlen energiaforrásként csak háztáji méretekben alkalmazható. Másrészt a napenergia – ahogy egyébként a szélenergia is – nem rendelkezik tartósan egyenletes forrással: beborul az ég, vagy szélcsend lesz, és máris csökken az energiatermelés. Ebből a szempontból sem most, sem a jövőben nem vehetik fel a versenyt a fosszilis üzemanyagokkal megtermelt energiával.”

A hidrogén azonban nem csak energiaforrás, hanem energiahordozó is: az előállítása során felhasznált energiát (akár földgázból állítjuk elő, akár vízbontással nyerjük ki) képes időben és térben eltolva leadni. Magyarul: a hidrogén segítségével hatékonyan tárolható és szállítható az energia.


Miért lehet a hidrogénhajtás az igazán megnyugtató jövő?

„A hidrogén egyik legnagyobb előnye az energia-diverzifikáció: többféle módon, különböző forrásokból állítható elő. Japánban például jövő tavasszal kezdi meg működését a világ egyik legnagyobb, 10 000 kilowattos hidrogén elektrolizáló üzeme. A fukusimai kutatási telepen napenergia segítségével állítanak elő évente több száz tonna hidrogént.”  – vázolja a technológia előtt álló, közvetlen fejlődési lehetőségeket az Autoweeknek Tanaka-szan.

Nem kérdés, hogy a hidrogénelosztó infrastruktúra ma még rendkívül hézagos, nem veheti fel a versenyt a benzinkutak sűrű globális hálózatával. Nem volt azonban más a helyzet az automobilizmus hajnalán sem. A lovaskocsi „hajtásláncának” – azaz a lónak – világszerte biztosított volt az üzemanyag-ellátása, a karbantartásról pedig gondoskodott a helyi állatorvos. Az automobil úttörői azonban vállalták, hogy inkább patikából, drágán és körülményesen szerzik be a benzint, mert hittek abban, hogy a gépesített közlekedés előmozdíthatja a társadalom fejlődését.

Ma már tudjuk, hogy a belső égésű motorok komoly terhet rónak nem csupán a természeti, de az emberi környezetre is, a mobilitás azonban nem nélkülözhető az emberiség eszköztárából. Erre pedig hosszú távon egyértelműen a hidrogén jelenti a legjobb megoldást – már csak a patikák szintjéről kell eljutnunk a kiterjedt infrastruktúráig.

Ebben a küldetésében azonban nem marad egyedül az autóipar. Ahogy a fosszilis üzemanyagokat sem kizárólag a közúti közlekedésben használja fel a gazdaság, úgy a hidrogén is jóval többre hivatott annál, mintsem hogy csupán autókat hajtson. Az ipari léptékű energiatárolástól kezdve a hajózásig szinte korlátlanok a lehetőségek, és minél többen ismerik ezt fel, annál hamarabb épülhet ki az a globális ellátóhálózat, amely nem csupán fenntartható és felelősségteljes, de a hétköznapi felhasználó szintjén is praktikus megoldássá teszi a hidrogént.

Kulcsszavak: hidrogén, környezetbarát, toyota, üzemanyag-cella
 
A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon A Toyota és a Suzuki hibrid és más modellekkel látja el egymást az indiai piacon A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Hybridek felvillanyozták a Toyota és a Lexus márkák európai értékesítéseit A Hybridek felvillanyozták a Toyota és a Lexus márkák európai értékesítéseit
 
A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

2019. december 09.
2019 tizenegyedik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 17 480 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új modellt értékesített, amely 18,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt és új rekordot jelent.
Részletek

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group értékesítési mutatói idén novemberben újabb magasságokba értek: a világszerte átadott 225 662 darab új autó 1,4 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő tizenegyedik havi eladási eredményét, miközben a vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellek éves értékesítési mutatója ezzel 2 296 174 darabra ugrott. Éves viszonylatban ez 1,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

„A novemberi értékesítési növekedés mentén a 2019-es évre abszolút rekordot jelentő, új éves eladási csúcsot tervezünk” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Hálózatról tölthető modelljeink kivételesen eredményes hónapot zártak novemberben, az éves viszonylatban 18,4 százalékos fejlődés új eladási rekordot jelent. Az elmúlt hónapban ügyfeleink minden ötödik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg” – tette hozzá.

A BMW márka idén novemberben világszerte 194 690 darab új autót értékesített, amely 2,9 százalékkal több, mint a tavalyi év tizenegyedik hónapjában. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1 972 394 darab új autóra emelkedett, amely 2,4 százalékkal múlja felül a 2018 első tizenegy hónapjában produkált számot. A luxusszegmens négykerekű képviselői kimagasló teljesítményt értek el 2019-ben, a márka jelentős eladási növekedéséhez azonban a BMW X modellpaletta vadonatúj és továbbfejlesztett modelljei is kivételes arányban járultak hozzá: a január és november közötti időszakban értékesített 870 267 darab BMW terepjáró 23,1 százalékos eladási fejlődést jelent. A rendkívüli népszerűségnek örvendő BMW 3-as sorozat limuzin (+33,7%) és Touring (+21,6%) karosszériaváltozatai ugyancsak kétszámjegyű értékesítési növekedést könyvelhettek el.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group hálózatról tölthető modelljeit töretlen ügyfél-érdeklődés övezi

2019 novemberében a BMW Group minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el, szám szerint 17 480 darabot. Ebből 13 590 darab volt a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt négykerekű, amely a tavalyi november eladási mutatóihoz viszonyítva 20,3 százalékos értékesítési növekedés. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot és a BMW i8 plug-in hibrid sportautót értékesítő BMW i divízió 18,0 százalékkal növelte eladásait idén, amely 38 497 darab új autóban érhető tetten.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) csaknem 50 százalékos eladási fejlődést produkált az év tizenegyedik hónapjában (1 950 darab), amely kiválóan mutatja az ügyfelek elektromos mobilitás iránti érdeklődését. A BMW Group teljes mellszélességgel támogatja a zéró emissziójú közlekedés térnyerését, és mint ilyen, 2021-re Németországban több mint 4 100 darab új járműtöltő állomást telepít a közúthálózat mentén.

Az elektromos mobilitás úttörőjeként továbbá célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje guruljon a világ útjain. Sőt mi több, 2021 végére a BMW Group Európában értékesített új autóinak egynegyedét a hálózatról tölthető modellek adják majd. 2025-re ez az arány az eladási mennyiség egyharmadára, 2030-ra pedig a teljes értékesítés felére nő. 2023-ra a müncheni központú vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette 319 125 darab új autót értékesített az idei év első tizenegy hónapjában, amely 2,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő megegyező időszakában produkált mutatótól. A novemberi hónapot a brit prémiumgyártó 30 509 darab új autó értékesítésével zárta, amely az előző november tükrében 6,8 százalékos csökkenésnek felel meg. A portfólió meghatározó darabjai mellett a MINI John Cooper Works modelleket is kivételesen intenzív ügyfél-érdeklődés övezte.

A BMW Motorrad értékesítés-fejlődési lendülete eközben továbbra is töretlen. 2019 első tizenegy hónapjában a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 161 368 darab új robogót és motorkerékpárt adott el, amely éves viszonylatban 6,0 százalékos fejlődés. A novemberi hónap ebből 11 791 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely 4,4 százalékkal marad el az előző esztendő tizenegyedik havi teljesítményétől.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group idén novemberben tovább növelte eladásait olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok (+7,6%) és Kína (+12,1%). Németországban ez idő alatt 28 833 vadonatúj BMW és MINI talált gazdára, amely a tavalyi november tükrében 2,9 százalékos csökkenés. A január és november közötti időszakra vetítve azonban hazai piacán a BMW Group 3,0 százalékos abszolút gyarapodást könyvelhetett el, amely szám szerint 298 526 darab új autót jelent.

A BMW Group a rendkívül kiélezett piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére is enyhe mértékű, ám pozitív értékesítési növekedést vár a 2019-es évtől. A vállalatcsoport mindeközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, értékesítés, hibrid
 
Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Már rendelhető az új Ford Mustang Már rendelhető az új Ford Mustang Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Új Ford rendőrségi járőrkocsi akkumulátoros elektromos hajtással Új Ford rendőrségi járőrkocsi akkumulátoros elektromos hajtással
 
Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

2019. december 09.
30 műhelymunka keretében 50 intézkedést dolgoztak ki a beszállítókkal: sikeres első évet zárt az Audi beszerzés „Szén-dioxid programja”. Bernd Martens, az Audi igazgatótanácsnak a beszerzés területéért felelős tagja: „Nagyobb átláthatóságot teremtünk a beszállítói láncon belül.”
Részletek

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

A termékkínálat elektromos alapokra helyezésének következetes folytatása azt jelenti, hogy a szén-dioxid kibocsátás nagy részéért már nem az autók kipufogórendszere felel, hanem a beszállítói lánc és az anyagellátáshoz kapcsolódó gyártási folyamatok. Ezért az Audi a beszállítóival közösen olyan intézkedések kidolgozásán munkálkodik, amelyek már ebben a fázisban hatékonyan segítenek a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében. A „Szén-dioxid program” fókuszában a gyártás során használt, különösen energiaigényes anyagok állnak, mint amilyen például az alumínium, az acél és az akkumulátor alkatrészei.

A beszállítókkal lebonyolított 30 workshop során eddig 50 intézkedés született, amelyek alkalmazásával lehetőség nyílik az egy autóra jutó szén-dioxid 1,2 tonnával történő csökkentésére. A szén-dioxid kifejezetten jelentős csökkentésére van lehetőség a zárt anyagáramú folyamatok esetében és a másodlagos anyagok felhasználásának növelése területén illetve hatalmas potenciál rejlik a műanyag elemek esetén az újrahasznosított alapanyag illetve a zöld áram használatában is. A jövőbeni rendeléseket illetően az Audi szándéka az, hogy megegyezzen a beszállítókkal ezen intézkedések alkalmazásáról. Az intézkedések teljes hatályba lépése 2025-től várható. A zöld áram használata már 2018-tól kulcsfontosságú eleme volt a nagyfeszültségű akkumulátor cellák gyártóival történő beszállítói szerződések megkötésénél. A vállalat életciklus analízis segítségével kielemezte ezeknek az intézkedéseknek a hatékonyságát és független harmadik féllel hitelesíttette azokat. Az Audi tervei között szerepel, hogy a következő évben további műhelymunkák keretében keresi az egyéb kiaknázható lehetőségeket. Az átfogó program a közvetlen beszállítók mellett az albeszállítók körét is magában foglalja.

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

Bernd Martens, az Audi AG igazgatótanácsának a beszerzés és IT területekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Már a „Szén-dioxid program” első évében 50 konkrét intézkedést azonosítottunk partnereinkkel, amelyek hozzájárulnak vállalatunk következetes dekarbonzációjához. Ezzel együtt nagyobb átláthatóságot teremtünk a beszállítói láncon belül.”

Első lépésként az Audi az alumíniumra összpontosít, hiszen ennek az előállítása rengeteg energiát igényel. Az Audi számos innovációval állt elő, hogy ezen a területen előrelépést érjen el.

2017-ben az Audi bevezette az úgynevezett alumínium zártláncot neckarsulmi üzemében. Az alumínium lemezek megmunkálása során keletkező levágott, maradék részek közvetlenül visszakerülnek a beszállítóhoz, ahol azokat előkészítik és újra feldolgozzák. Az Audi pedig az így készült új alumínium lemezeket használja a gyártás során. Ezzel az eljárással egyedül 2018-ban közel 90 000 tonnával csökkentette az Audi a szén-dioxid kibocsátását. A jövőben az Audi más üzemekre is kiterjeszti a Neckarsulmban alkalmazott alumínium zártláncot.

Az erőforrások gazdaságos felhasználása szempontjából az Audi jelenleg is vizsgálja annak a lehetőségét, hogy növelje a másodlagos alumíniumból készült alkatrészek arányát. Ezen kívül a vállalat igyekszik közvetlen beszállítói figyelmét a megújuló energiaforrások használatára irányítani az alkatrészek gyártása kapcsán illetve az albeszállítók szintjén is.

Az Audi megköveteli az akkumulátor cellák beszállítóitól, hogy a cellák gyártásához zöld energiát használjanak. Ez az előírás állandó és kötelező eleme minden, nagyfeszültségű akkumulátor cella beszállítására vonatkozó új rendelésnek. A megrendelés leadása előtt a beszállítóknak egy megfelelő zöld energia koncepciót kell benyújtaniuk.

Az Audi vállalja, hogy teljesíti a párizsi klímacélok eléréséhez szükséges hozzájárulást. A vállalat folytatja az önmaga által felállított, ambiciózus munkaterv megvalósítását, amely elképzelés teljes szén-dioxid semleges működést tűzött ki célul 2050-re. Ennek eléréséhez az Audi az értéklánc elejéről indulva 30, a beszállítókkal közös műhelymunkát szervezett 2018. óta és összesen 50 intézkedést határozott meg, amelyek egy autóra vetítve potenciálisan 1,2 tonnával csökkentenék a szén-dioxid kibocsátását.
Kulcsszavak: audi, autógyár, szén-dioxid
 
A jövő utasterén dolgozik a Ford A jövő utasterén dolgozik a Ford Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás A Skoda rekordszámú gépkocsit adott el az első félévben Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás 18 személyes minibuszt kínál a Ford Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás Legenda ünnepli születésnapját – ötven esztendős a Skoda 1000 MB 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata 2016-ban ismét a BMW Group lett a világ leginkább fenntartható autóipari vállalata
 
A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

2019. december 08.
Az új generációs Toyota RAV4 nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat. Mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg a Toyota-csoport.
Részletek

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

Idén 40. alkalommal adták át a Japan Car of the Year (JCOTY) díjat. A 2018. november 1. és 2019. október 31. között bevezetett, új vagy megújult modellek közül elsöprő többséggel választották meg a Toyota ötödik generációs szabadidőjárművét, mint az év legfontosabb újdonságát.

Az 1980-ban alapított Japan Car of the Year (JCOTY) díj a legrégebbi autós elismerés a szigetországban. Az idei évben különösen erős volt a mezőny, a szaksajtó arra számított, hogy fej-fej melletti küzdelemben dől majd el a 40. trófea sorsa. Erre azonban nem került sor: a legrangosabb autóipari és autópiaci újságírókból, illetve szakemberekből álló, mintegy 60 tagú zsűri döntése alapján elsöprő fölénnyel nyert a Toyota RAV4. Az ötödik generációs szabadidőjármű 436 pontot kapott a döntőbizottság tagjaitól, messze megelőzve a 328 pontos második helyezettet.


A 2019-es Toyota RAV4 az eredetileg 1994-ben bevezetett, kategóriateremtő crossover modell ötödik generációja. A Toyota Camry-hez hasonlóan a TNGA-K padlólemezre épülő szabadidőjármű a modellcsalád első olyan tagja, amely a világon sehol nem kapható dízelmotorral: európai választéka egy 2.5 literes benzinmotorra épülő, 222 lóerős hibrid hajtásláncból, valamint egy 175 lóerős, 2.0 literes benzinmotorból áll.

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

Az előbbi különleges, elektromos összkerékhajtással, valamint 5,5-5,7 l/100 km közötti vegyes üzemű átlagfogyasztással (WLTP) emelkedik ki a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyéből – nem véletlen, hogy Európában az év első kilenc hónapjában eladott, több mint 107 ezer RAV4 (+24% az előző év azonos időszakához képest) közel 70 százaléka, több mint 75 ezer autó ezzel a hibrid hajtáslánccal került forgalomba.

A Toyota-csoport mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg. Az autógyártónak két típusa is tudott ismételni az évek során: a Toyota Celsior az akkor Japánban még nem forgalmazott Lexus márka zászlóshajójának, az LS400-asnak volt a belpiacos megfelelője; a következő generációs modell már világszerte ismert nevén, Lexus LS430-ként nyerte el az év legjobb újdonságának járó kitüntetést. Szintén Év Autója díjat kapott az első generációs Toyota Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid modellje; sikerét az új generációs hibrid hajtáslánccal debütáló, harmadik széria ismételte meg 2009-ben.

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!
Kulcsszavak: év autója, japán, rav4, toyota
 
A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását Szabad az út a sportos Corolla előtt? Szabad az út a sportos Corolla előtt?
 
Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

2019. december 08.
Kína állami támogatást nyújthatna a jövőben az ott gyártott Tesla járművekért, azok ugyanis felkerültek a támogatásra javasolt új energiával működő járművek listájára - derül ki egy, a kínai ipari és információtechnológiai minisztérium internetes oldalán pénteken közzétett tájékoztatóból.
Részletek



Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

A kaliforniai székhelyű elektromos autókat gyártó vállalat frissen elkészült sanghaji gyárában a Tesla Model 3 típusú személyautójának két fajtáját gyártja, ezek kerültek fel a támogatásra javasoltak listájára, a javasolt támogatás összege azonban egyelőre nem ismert. A sanghaji gyárban, amely Kínában a legelső teljes mértékben külföldi kézben lévő autógyár, egyúttal pedig a Tesla első, az Egyesült Államokon kívüli üzeme, a tervek szerint az idei év végére heti ezer jármű gyártását tudják majd végezni. Elon Musknak, a Tesla társalapítójának és ügyvezetőjének korábbi utalásából pedig arra lehet következtetni, hogy a gyártás ütemét heti 3 ezer járműre kívánják növelni.

A sanghaji gyárban készülő Tesla Model 3 kizárólag Kínában kerül majd piacra, ahol mintegy 350 ezer jüanos (közel 15 millió forint) induló áron értékesítik.

Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért
Kulcsszavak: elektromos autó, kína, Model 3, Tesla
 
A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Hamarosan megháromszorozódik az elektromos autótöltők száma Magyarországon Hamarosan megháromszorozódik az elektromos autótöltők száma Magyarországon
 
Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

2019. december 06.
Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídjának északi oldalán - közölte Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken az MTI-vel.
Részletek

Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

A közleményben azt írták, hogy a híd északi oldalának részleges megnyitásával a kerékpáros és gyalogos áthaladás megszűnik, mert az keresztezné a gépjárműforgalmat. A kerékpárosok és gyalogosok várhatóan január közepétől használhatják újra a hidat.

Az M0-s autóút felújításának keretében a híd új aszfaltburkolat-réteget kapott, a kivitelező elvégezte a dilatációs szerkezetek és a saruk cseréit, a külső acélszerkezeteket, betonfelületeket pedig korrózióvédelemmel látták el. Elkészítették az új szegélyeket, elhelyezték a biztonsági korlátokat, kialakították a korszerű vízelvezetést, valamint kiépítették a szükséges forgalomtechnikai és forgalombiztonsági elemeket.
Továbbá folyamatban van a szegélyen elhelyezett kerékpárút csúszásgátló bevonatának felhordása, a világítás rekonstrukciója, a zajvédő fal elhelyezése, a híd belső felújítása és az új távfelügyeleti rendszer kiépítése - tették hozzá.

Tájékoztatást adtak arról is, hogy a szigetszentmiklósi pihenőhelyen szombat 7 óra és vasárnap 17 óra között megkezdik az aszfaltburkolat marását, és a kötő- valamint a kopóréteg építését, emiatt a Shell üzemanyagtöltő állomás, a Gastland és KFC éttermek a Csepeli út körfogalom felől nem közelíthetők meg, valamint ebből az irányból kihajtani sem lehet majd a Csepeli úti körfogalom felé.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg.

Az autóút aktuális forgalmi helyzetéről a www.utinform.hu oldalon lehet tájékozódni.


Kulcsszavak: budafok, csepel, híd, M0
 
Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Útdíj - Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit Útdíj - Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn Tandem kerékpáros sebességi rekord a Nissan LEAF szélárnyékában az M0 körgyűrűn Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása Útdíj - Mobilfizetéssel is megvásárolhatók az új autópályamatricák Útdíj - Mobilfizetéssel is megvásárolhatók az új autópályamatricák
 
A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

2019. december 06.
A vadonatúj Ford Kuga SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől.
Részletek

A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

A Kuga 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének tesztjén, és teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról.

A mérnökök a Kuga egész vázszerkezetében nagy szilárdságú acélelemeket alkalmaztak, és intelligens megoldásokkal fokozták az autó ütközésvédelmi teljesítményét; jó példa erre az A-oszlopban és a tető permében végigfutó ultranagy szilárdságú, 3D hengerlési eljárással készült acélidomok használata.

A Kuga vezetőjét a Ford Co-Pilot360 technológiák segítik abban, hogy elkerülje a baleseteket és kényelmesebben, nyugodtabban autózhasson:

•    A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve (Európában először) egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.


A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

•    A Ford fejlett Sávtartó rendszerét még tökéletesebbé csiszolja az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

•    A Ford által Európában most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

•    A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

•    A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést.


A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

•    A Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autópálya-felhajtón áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen.

•    A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

Az új Kuga gyermekvédelme is kiválóan, 86 százalékos eredménnyel vizsgázott. A múlt hónapban hasonlóan jól teljesített a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid hétüléses SUV is, amely az első elektromos Fordként kapott 5 csillagos besorolást a tavaly megszigorított vizsgálatsorozatban.

Kulcsszavak: euro ncap, ford, Kuga, törésteszt
 
Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott A Ford ismét a legnépszerűbb autómárka Magyarországon A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog Az E.ON a Ford Rangert választotta Az E.ON a Ford Rangert választotta A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője
 

Találatok száma: 11411 Megjelenítve: 11 - 20