Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 11 - 20
Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

2019. április 16.
Kedden a hárommilliomodik motorkerékpár, egy BMW S 1000 RR is legördült a BMW Group berlini gyárának futószalagjáról – Spandauban pontosan 50 éve gyártanak motorkerékpárokat.
Részletek

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

A jubileumi modell képezi az idén a Superbike Világbajnokságban versenyző BMW Motorrad csapat versenymotorjának alapját is, így Tom Sykes és Markus Reiterberger versenyzők díszvendégként szintén részt vettek az ünnepségen.

Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője számára a jubileum „a vállalat, a munkatársak és az üzletpolitika által végzett kemény munka és a világosan kijelölt irány követésének eredménye”. Mindezek eredményeként a berlini üzemben az elmúlt 50 évben beruházások sora követte egymást, a munkahelyek száma pedig közel meghatszorozódott.

„A Berlinben gyártott kétkerekűek jelentette mobilitás közel fél évszázada szerez élményt ügyfeleink számára a világ minden részén. Erre igazán büszkék lehetünk!” - emelte ki Schramm.

A motorkerékpár-gyártó üzem vezetője, Dr. Helmut Schramm kihangsúlyozta, hogy a siker alapját a mintegy 2100 munkatárs elkötelezettsége jelenti.

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár

„A hárommilliomodik, berlini gyártású BMW motorkerékpár elkészültének alkalmából szeretném megköszönni mindannyiuk munkáját, teljesítményét és szenvedélyét.” Az üzem igen hatékony és rugalmas struktúrában működik, „vezető üzemként pedig szintén kiemelt szerepet játszunk a BMW Motorrad világszintű gyártási hálózatában”, mondta Schramm.

A BMW 1939-ben vette át a berlini üzem vezetését. A motorkerékpár-alkatrészek gyártása hamar megkezdődött, majd 1969-ban a teljes motorkerékpár-gyártás Münchenből a BMW Werk Berlinhez került át. A legendás /5 sorozat erőforrásának és a teljes modell összeszerelésének megkezdésével elindult a világ egyetlen, tisztán BMW motorkerékpárok gyártásának szentelt üzemének működése. A berlini üzem ezzel 50 éves múltra tekinthet vissza. Az akkori nagyjából 400 munkás által naponta készített 30 motorkerékpár fektette le a sikerek alapját.

A gyártási számok meredeken emelkedtek: 1975-ben a 100 000. motorkerékpár is elhagyta a berlini üzemcsarnokot, 1980-ban pedig már elérték a negyedmilliós mérföldkövet. Az egymilliós darabszámot az üzem 2001-ben szárnyalta túl. Tíz évvel később pedig az alkalmazottak már a kétmilliomodik, Berlinben gyártott BMW motorkerékpárt ünnepelhették. „A mai nappal immár a hárommilliomodik BMW motorkerékpár is elhagyta a berlini üzemet. Nem kérdés, hogy folytatni fogjuk a BMW Motorrad és üzemünk sikertörténetét”, jelentette be Schramm üzemvezető.

Elkészült a hárommilliomodik BMW motorkerékpár
Kulcsszavak: Berlin, BMW motorrad, járműipar, motorkerékpár
 
BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen Túrázás a legmagasabb luxusszínvonalon Túrázás a legmagasabb luxusszínvonalon Megnyílt az Automotive Hungary szakkiállítás Megnyílt az Automotive Hungary szakkiállítás A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét
 
A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

2019. április 16.
A Volvo Cars a kínai Luqiao üzemében megkezdi a díjnyertes XC40 gyártását, hogy kielégítse a vállalat első kisméretű prémium szabadidőjárműve iránti, folyamatosan növekvő keresletet.
Részletek

A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

A Volvo 2017 végén mutatta be az XC40-est. A világszerte pozitív fogadtatású modell a Volvo történetében elsőként 2018 márciusában elnyerte az Év Európai Autója díjat. Az XC40 egészen mostanáig kizárólag a Volvo Cars belgiumi, genti gyártóüzemében készült; mostanáig a típus több mint 100 ezer példánya került innen a világpiacokra.
 
Ettől a héttől kezdődően azonban a kínai piacra szánt XC40-esek a Sanghajtól délre fekvő Luqiao gyártóüzemében készülnek. A Geely tulajdonában lévő Luqiao-i gyáregységet a Volvo Cars üzemelteti. A XC40 gyártása ezzel közelebb kerül a kínai piachoz, és a korábbi kapacitás-növelésekhez csatlakozva hozzájárul ahhoz, hogy a Volvo ki tudja elégíteni az XC40 iránti keresletet.
 
„Az XC40 iránti piaci igény a legoptimálisabb várakozásainkat is felülmúlta.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Azzal, hogy Luqiao-ban is gyártjuk az XC40-est, extra kapacitásra teszünk szert, rugalmasabbá tesszük globális gyártóhálózatunkat, és hitet teszünk ’építs ott, ahol eladod’ stratégiánk mellett.
 
A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását

Jelenleg is a Luqiao-i üzemben készül a Volvo testvérmárkája, a Geely és a Volvo közös tulajdonában álló Lynk & Co által forgalmazott 01-es szabadidőjármű. Mindezektől függetlenül a Volvo Cars és a Geely közös tulajdonában álló Polestar elektromos sportmárka a napokban jelentette be, hogy a következő évtől fogva Luqiao-ban gyártja a tisztán elektromos hajtásláncú Polestar 2 csapott hátú modellt.
 
A Luqiao-i üzemben tehát hamarosan a tágabb értelemben vett Volvo Car csoport három márkájának három modellje készülhet majd egyazon gyártósoron. A Volvo XC40, a Lynk & Co 01 és a Polestar 2 egyaránt a Geely-vel együtt kifejlesztett kompakt moduláris architektúrára (CMA) épül.
 
A Luqiao-i üzem ilyenformán a Volvo Cars és a Geely közötti együttműködés szép példája, amely képes biztosítani az autóipari versenyképességhez elengedhetetlen méretgazdaságosságot.
 
A Luqiao-i üzemnek a globáls gyártókapacitásba történő bevonásával még rugalmasabbá vált a Volvo Cars globális gyártói jelenléte. A Luqiao-i és genti üzemek elsődlegesen a CMA padlólemezre épülő modellekre koncentrálnak, míg a torslandai (Svédország), csengdui és daqingi (Kína), valamint Ridgeville-i (Dél-Karolina, USA) gyárakban az átméretezhető termék-architektúrán (SPA) alapuló, nagyobb típusok készülnek.
 
A Lynk & Co vállalatot a Volvo Cars tulajdonosa, a Geely Holding alapította 2015-ben. A Volvo Cars 30 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Lynk & Co vállalatban. A cég a Polestar 50 százalékát is birtokolja; a márka másik fele a Geely tulajdonában van.

Kulcsszavak: autógyár, kína, suv, volvo, XC40
 
Bemutatkozik a Nissan X-Trail új DIG-T 160 motorja Bemutatkozik a Nissan X-Trail új DIG-T 160 motorja Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar A SEAT 8,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során A SEAT 8,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során Az új generációs i10 nagy presztízsű díjakkal és eladási sikerekkel büszkélkedhet Európában Az új generációs i10 nagy presztízsű díjakkal és eladási sikerekkel büszkélkedhet Európában Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi
 
A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

2019. április 15.
Zéró emissziós SUV: a tágas, három sor üléssel rendelkező sorozatgyártású modell 2021-ben kerül piacra Kínában. Nyílt tér: Az új üléskonfigurációval az ID. ROOMZZ egy kerekeken guruló társalgóvá is átalakítható.
Részletek

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswagen a mai napon leleplezte az ID. járműcsalád legújabb tagját, az ID.ROOMZZ modellt az Auto Shanghai előestéjén tartott „Brand SUV Night” bemutatón.

A variálható all-rounder autó egy zero-emissziós SUV az ötméteres kategóriából, mely megfelel mind a családi, mind az üzleti élet elvárásainak. A szériaváltozat 2021-ben a kínai piacon fog először bemutatkozni. Az ID.ROOMZZ karosszériája szépen adja vissza az ID család letisztult, homogén vonalvezetését. A koncepcióautó több részletével új lehetőségeket mutat be a teljes méretű SUV kategóriában.

„Ez a SUV egy monolit, amely olyannak látszik, mintha egyetlen tömbből formáltuk volna meg. Az akkumulátor által működtetett ID. ROOMZZ könnyedén mozog - csendesen és kibocsátás nélkül ”- mondja Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető tervezője.

Az ID. ROOMZZ ötvözi a jövőbeli IQ.DRIVE rendszereket – szükség esetén az ID.ROOMZZ teljesen automatikusan képes (4. szint) a forgalomban közlekedni ID.Pilot üzemmódban. A jármű utasai interaktív kijelzőkön keresztül kapnak tájékoztatást.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A teljesen új, változtatható belső koncepció nagymértékben individualizálható. Különböző ülés-konfigurációi nemcsak az utasok személyes igényeihez igazíthatók, hanem az adott vezetési módhoz is.

Amikor a vezető teljesen automata vezetési módra vált, az egyes ülések 25 fokkal befelé fordulhatnak, így segítve az utastérben a kommunikációt, a társalgó-jellegű hangulat elérését. Továbbá, amikor az autó az teljesen automatikusan közlekedik, ID. Pilot Relax üzemmód lehetővé teszi, hogy az utasok egyénileg, igényüknek megfelelően állíthassák be ülésüket. Ebben az üzemmódban az ülések a függőleges helyzetből szinte teljesen lehajthatók.

Az ID. ROOMZZ nem rendelkezik hagyományos műszerfallal. A manuális „ID. Drive üzemmódban a digitális pilótafülke a kormánykerékkel együtt a vezető előtt áll. A digitális pilótafülke egy üvegpanelből áll. A digitalizált kormánykereket koncepcionálisan integrálták a panelbe.

A belső térben használt anyagok is szokatlanok. Az üléshuzatok például az AppleSkin™ -ből készülnek - új termék, amely megújuló nyersanyagból áll. Az ajtóborítások „ID.Light” részein speciálisan feldolgozott fa furnérokat használnak. A CleanAir rendszer aktív szűrőrendszert használ annak biztosítására, hogy a jármű belsejében lévő levegő még akkor is tiszta marad, ha a környezeti levegő nem az lenne.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

A 82 kWh akkumulátorral az ID.ROOMZZ akár 450 km (WLTP) vagy 475 km (NEDC, Kína) hatótávolsággal rendelkezik, mielőtt az akkumulátort fel kellene tölteni. Körülbelül fél óra alatt a koncepcióautót kapacitásának 80% -ára lehet feltölteni egy gyors, 150 kW-os (DC) töltőrendszer segítségével.

Két elektromos motor folyamatosan képes mindkét tengelyt 225 KW / 306 LE (elektromos 4MOTION) rendszerteljesítménnyel meghajtani. Az ID.ROOMZZ 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km / h-ra és elérheti a legfeljebb 180 km / h sebességet (elektronikusan szabályozott). Mint minden E-autó esetében, a maximális nyomaték a kezdetektől fogva elérhető.

Az ID.ROOMZZ-t április 18-26. között az Auto Shanghai 2019-en, az egyik legnagyobb kínai autóipari kiállításon mutatják be a nagyközönségnek.

A Volkswage Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét

Kulcsszavak: elektromos autó, ID. ROOMZZ, kína, suv, világpremier, volkswagen
 
A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Hogyan vágtunk félbe egy LEAF-et: Interjú Pataki Dániellel a Nissan CEE műszaki csapatának tagjával Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust
 
A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

2019. április 15.
Csendes, takarékos és minden porcikájában előremutató: általában erről az oldaláról ismerjük a Toyota Priust. Elég azonban versenypályára vinni a felelősségteljes mobilitás mintapéldányát, és rögtön előbújik belőle – pontosabban beleköltözik – a vadállat.
Részletek

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

Japán nem csupán őshazája, de leglelkesebb szószólója is a hibrid technológiának: a legutolsó hivatalos adatok  szerint a szigetországban eladott személygépkocsik 19 százalékában (azaz csaknem minden ötödik autóban) benzin-elektromos hajtáslánc dolgozott, kímélve a környezetet és gazdája pénztárcáját. Éveken át a legnépszerűbb hibrid, sőt, a legnépszerűbb személyautó volt Japánban a Toyota Prius, amelyből tavaly 115 ezret adtak el a felkelő nap hazájában  – összehasonlításként Európában 10 ezer, az Egyesült Államokban pedig 49 ezer példányban talált gazdára a márka emblematikus hibrid modellje.

Japánban tehát nem a felelős gondolkodás kiáltványa, hanem általános társadalmi jelenség, a létező legracionálisabb választás a Prius. Míg tehát az Egyesült Államokban a Camry-ből, Európában pedig a Corollából épít versenyautót a Toyota, Japán első számú motorsport-szériájában, a Super GT bajnokságban Prius alapokon nyugvó fenevadak szórakoztatják a nézőket, és öregbítik a márka hírnevét.

A motorsportban persze általában csak felszínes a hasonlóság a versenyautók és az alapjukként szolgáló személygépkocsik között, itt azonban nem erről van szó – vagy legalábbis nem teljesen. A magánversenyzőket vonzó, műszaki korlátozásokat minimálisan alkalmazó GT300 szériában induló Priusnak persze csak a B-oszloptól előre eső részei egyeznek meg az utcai verzióval, és azok sem teljes egészében, és mondani sem kell, hogy az 1.8 literes négyhengeresre épülő, 122 lóerős hibrid hajtásláncnak is búcsút intettek.

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius

A helyére a Lexus RC F GT3 versenyautó 5.4 literes, 500 lóerős V8-as benzinmotorját építették be – csakhogy milyen üzenete volna annak, ha a Prius holmi sportsikerekért cserébe feladná a létezését meghatározó hibridségét?

Ezért a Toyota mérnökei fogták a Toyota Crown 3.5 literes hibrid hajtásláncának elektromos elemeit – ugyanez a rendszer dolgozik egyébként a Lexus LC500h és LS500h hibrid zászlóshajókban is –, és átültették a versenyautóba. Mivel a versenyszabályzat csak annyit ír elő, hogy a versenyautóknak ugyanattól a gyártótól származó erőforrásokat kell alkalmazniuk (a Lexus motorját a Toyota Racing Development /TRD/ fejlesztette és építette), ennek semmilyen elvi akadálya nem volt. A hosszú távú világbajnokságra fejlesztett TS050 LMP1-es hibrid versenyautó révén pedig a Toyota mérnökei széles körű tapasztalattal bírtak az elektromos hajtáslánc versenycélú alkalmazása terén.

Más kérdés, hogy az akkumulátoroknak már végképp nem találtak helyet az autóban, ezért azokat egy kísérleti szuperkapacitású kondenzátorral váltották ki, azt pedig az utasülés helyére építették be.

A Toyota Gazoo Racing által épített verseny-Prius annak az APR Racing csapatnak a zászlaja alatt vesz részt a Super GT bajnokságban, amely 2012 óta minden évben rajthoz állított legalább egy Priust (először egy 3.4 V8-as LMP1-es középmotorral szerelve). Az APR két veterán pilótára, Hiroaki Nagaira (51 éves) és Manabu Oridóra (51) bízta az egyik autóját, míg a másikat két ifjú tehetség, Koki Saga (35) és Yuhki Nakayama (32) vezeti. Az eredmény pedig a képeken látható őrület.

A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius
Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing, versenyautó
 
Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Olimpiai partner lett a Toyota Olimpiai partner lett a Toyota Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje
 
Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

2019. április 15.
Első ízben adták át a brit Fleet World Év Autója díjait. A Peugeot kishaszonjárműve saját méretosztályának első helyén túl az abszolút győzelmet is kiérdemelte.
Részletek


Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

A brit Fleet World magazincsalád több mint húsz éve foglalkozik a cégautó- és flottapiaccal. Idén először szervezték meg országos konferenciájukat és szakkiállításukat, és ennek keretében meghirdették az Év Flottaautója díjat, amelyet több kategóriában is átadtak. Az új generációs Peugeot Partnert nem csupán a legkiválóbb kishaszonjárműnek választották meg, hanem az év legnagyobb jelentőségű haszonjármű-újdonságának járó címet is elhozhatta.

„Ebben a méretosztályban univerzális megoldásokra van szükség, és az új Peugeot Partner minden területet lefed” – indokolta a zsűri döntését Dan Gilkes, a Van Fleet World szerkesztője. „A kétféle tengelytáv és a kétféle karosszériahossz révén a Partner minden tevékenységhez és vállalkozáshoz képes megfelelő szállítási megoldást biztosítani. Az átdolgozott háromüléses Multi-Flex fülke, a síkba dönthető utasülés és a nyitható válaszfal kiemelkedően sokoldalúvá teszi a modellt, míg a frissen bevezetett Partner Crew Van a személy- és áruszállítás felülmúlhatatlanul rugalmas módozatát kínálja.”

A Peugeot Partner nem érte be annyival, hogy saját méretosztályának élére állt. A kis, közepes és nagy dobozos haszonjárművek, pickupok, nagy teherjárművek és zöld áruszállítók szegmensének első helyezettjeivel szintén összemérték, és a hat kategória-győztes közül a legjobbnak bizonyulva bezsebelte az Év Haszonjárműve címet is.

Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner

A díj átadásakor kiemelték: „a vadonatúj Peugeot Partner hatalmas minőségi ugrás elődjéhez képest; a generációváltással járó fejlődés olyan mértékű, ami valójában egyszerűvé tette a döntést. Ha ehhez hozzávesszük a díjnyertes benzin- és dízelmotorok, a kézi és automata sebességváltók, valamint a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek kínálatát, nem is kérdéses, hogy miért a Peugeot modellje ragadta meg leginkább a zsűri figyelmét.”

Noha a harmadik generációs Peugeot Partner alig néhány hónapja jelent meg a piacon, máris számos nemzetközi szakmai elismerést kapott. Tavaly szeptemberben, a hannoveri haszonjármű szakkiállításon is elnyerte az „Év Nemzetközi Haszonjárműve” címet. Az 1992-ben alapított díj történetének ötödik díjazott Peugeot modellje kiemelkedő zajkomfortjával, gazdag technológiai és biztonsági tartalmával, széles motorválasztékával és a sok, életet leegyszerűsítő felszerelésével győzte meg a rangos zsűrit. A zsűri külön kiemelt két innovatív szolgáltatást: a túlterhelésre figyelmeztető jelzést, valamint a holttérbe kamera segítségével bepillantást engedő körkörös hátsó nézeti funkciót. Szintén fontos újdonság a világon egyedüliként alkalmazott i-Cockpit vezetői környezet, amely eddig nem tapasztalt vezetési élményt és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.

A díjzuhatag tavaly decemberben folytatódott, amikor a What Car? szaklap versenyén (2019 What Car? Awards) az év legjobb könnyű haszongépjárműve és az év legjobb kishaszonjárműve díjakat kapta a modell, amely aztán idén a Company Car and Van magazin „Év kishaszonjárműve” címével indított.
A What Van? szerkesztője rámutatott, hogy a Peugeot Partner hagyományosan erős flottamodell, ám az új generáció kifinomultságával, rugózási komfortjával és minden igényt kielégítő felszereltségi szintjeivel minden eddiginél szélesebb körben teszi népszerűvé.

A Company Car and Van szerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy az intelligens kialakítású Partner versenytársai többségénél takarékosabb és tisztább üzemű, ráadásul versenyképes árazású haszonjármű, amelynek technológiákban bővelkedő kabinja bőségesen kínál tárolóhelyet, míg az összeszerelés minősége még személygépkocsiknak is dicsőségére válna.

Kulcsszavak: díj, haszongépjármű, Partner, Peugeot
 
2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Hármas Volkswagen győzelem az "Év haszonjárműve" szavazáson Hármas Volkswagen győzelem az "Év haszonjárműve" szavazáson A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat A SCANIA CO2NTROL CUP 2018 júniusi nyertese átvehette a neki járó díjat Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat!
 
Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

2019. április 12.
A VOLÁN Buszpark Kft. számára készre szerelt 50 Mercedes-Benz Conecto Next Generation városi szóló autóbuszok utolsó ütemben elkészült 17 darabját adták át pénteken Debrecenben, az Inter Traction Electrics Kft. telephelyén.
Részletek

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben

A VOLÁN Buszpark Kft. 17 milliárd forintot meghaladó értékben összesen 201 darab modern, a mai kor elvárásait is kielégítő autóbusz beszerzésére írt ki nyílt közbeszerzési eljárást 2018 nyarán. A pályázaton sikerrel szerepelt az Inter Traction Electrics Kft. és a Merkantil Bank közös ajánlata, amelynek keretében határidő előtt adták át az 50 Mercedes-buszt.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az új Mercedes buszok átadásakor azt mondta, a korszerű, versenyképes közösségi közlekedésnek utasbarátnak, innovatívnak, fenntarthatónak, integráltnak és rugalmasnak kell lennie.

Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben
Kulcsszavak: autóbusz, debrecen, Inter Traction Electrics Kft, mercedes, tömegközlekedés
 
Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Megérkezett Debrecenbe az első Mercedes Benz autóbusz alváz Megérkezett Debrecenbe az első Mercedes Benz autóbusz alváz Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére Tizennyolc milliárdos hitelt venne fel a BKV buszok beszerzésére Gázüzemű autóbusz kezdi meg hazai bemutatkozó körútját Gázüzemű autóbusz kezdi meg hazai bemutatkozó körútját
 
Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

2019. április 12.
Április 17-én ünnepli 55. születésnapját az amerikai autógyártás egyik ikonja, a Ford Mustang. 1964 áprilisában még senki nem sejtette, hogy egy legenda van születőben, de a siker azonnali és mindet elsöprő volt.
Részletek

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

A Póni első születésnapját már 400.000 eladott példánnyal ünnepelte a Ford; 55 évvel később pedig a modell népszerűsége még mindig töretlen, hisz 2018-ban ünnepelte a dearborni gyár a 10 milliomodik Mustang elkészültét!

A Mustang sikerében és gyors ismertté válásában nagy szerepe volt híres filmszerepeinek is. 1964-ben aratta első sikerét a Goldfinger című James Bond filmben, melyet 1968-ban a híres BULLITT, vagyis magyarul San Francisco-i zsaru című film követett. Ebben forgatták vele a filmtörténet egyik leghíresebb autós üldözési jelenetét, a legendás autós párbajt, mely majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. “Bullitt” című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.

A film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang Bullitt, ami immár egész Európát meghódította. Az új modellváltozatot egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm.

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

A Mustang 55. születésnapja előtt tisztelegve a ma rendezett sajtóeseményen a limitált szériás Mustang Bullitt egy példányát vehette át Dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Ford Mustang magyarországi márkanagykövete.

„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 55 éves pályafutása során.”

– fogalmazott Györke Orsolya a Ford PR igazgatója a sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”

A klasszikus, az eredeti filmbeli színnel megegyező  Dark Highland Green fényezésű Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben.

Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro® sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett került.

Az 55. születésnapját ünneplő Ford Mustang különleges BULLITT verzióját kapta Kiss Gergely a Ford Mustang nagykövete

„Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete, mely még 50 év távlatából is lenyűgözően izgalmas” - mondta el Dr. Kiss Gergely, a Mustang  hazai márkanagykövete. „Feltuningolt teljesítményével és olyan újításaival, mint a fordulatszám-szabályozás az új Mustang Bullitt ugyanolyan ütős lesz, mint a híres filmjelenet – én pedig remélem ugyanolyan magabiztos a volánja mögött, mint Steve McQueen.” – teszi hozzá boldog mosollyal a vízilabda ikon.

Kulcsszavak: ford, Mustang, Mustang Bullitt
 
Amerikában már gyártják az új Mustangot Amerikában már gyártják az új Mustangot A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS
 
Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

2019. április 12.
A Multivan 6.1 februári világpremierjét követően a Volkswagen Haszonjárművek most az új Transporter 6.1 modellt mutatja be, elsőként a müncheni kiállítás közönségének.
Részletek

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

A legkeresettebb – műszaki szempontból alaposan átdolgozott - haszonjármű debütálásának helyszínéül pedig nem is választhatott volna jobb eseményt a „bauma 2019” vásárnál, amelyet a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításaként tartanak számon. Április 8. és 14. között több, mint félmillió látogatót várnak 200 országból a vásárra, amelyen világ minden részéről érkező szakemberek megismerkedhetnek a Volkswagen Haszonjárművek új Transporter 6.1 modelljével.

Az új Transporter 6.1 a karosszériaváltozat tekintetében páratlan kínálattal érkezik Münchenbe: platós kivitelben, kombi modellként és szimpla vagy dupla fülkés platós verzióban is megtekinthető. Ezzel a széles kínálattal a Volkswagen Haszonjárművek a legkülönbözőbb igényekre is a tökéletes járművet biztosítja, választ kínálva ezzel az összes előforduló egyedi szállítmányozási kihívásra.

Megnövelt biztonság az új vezetéstámogató segédrendszereknek köszönhetően

A Volkswagen Haszonjárművek célzottan választotta a 6.1 jelölést a Transporter hatodik generációjának ehhez az átfogóan megújított változatához, hiszen az itt alkalmazott műszaki változtatások messze túlmutatnak a hagyományos modellfrissítésen.

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Erre kitűnő példa a hidraulikus szervokormányzás helyett alkalmazott elektromechanikus rendszer, amely olyan összetett változtatás, hogy azt általában egy termékcsaládon belül csak a teljesen új generációs modell érkezésekor lépik meg a gyártók. Az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően a vezetéstámogató rendszerek teljesen új spektruma vált elérhetővé, amelyekkel – a még könnyebb kezelhetőség mellett - tovább javult a termékcsalád modelljeinek biztonsága.

Az új vezetéstámogató rendszerek között helyet kapott a Lane Assist sávtartó rendszer (amely aktívan segít a járművet a haladási sávban tartani), a Park Assist (amely lehetővé teszi az automata kormányzással történő parkolást), az oldalsó védelem (amely figyelmeztet, ha veszélyesen közel kerülünk bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz), a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert) és a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés, a Trailer Assist. Az új rendszerek széles kínálatát gazdagítja a navigációs rendszerrel kombinált dinamikus táblafelismerő rendszer (Road Sign Display). A platós és a Kombi kivitelek alapfelszereltségéhez tartozik az új oldalszél-asszisztens, amely erős széllökések hatására – például hídon haladva - automatikusan stabilizálja a Transporter 6.1. futását. Szintén a szériafelszereltség részeként szerepel a másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist visszagurulás gátló rendszer a kínálatban.

Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be

Kulcsszavak: T6, Transporter, új modell, volkswagen
 
Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija A Touran most először Európa legkeresettebb egyterűje A Touran most először Európa legkeresettebb egyterűje Már hazánkban is kapható a világ egyik legbiztonságosabb autója Már hazánkban is kapható a világ egyik legbiztonságosabb autója
 
A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben

A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben

2019. április 11.
A TCR Nemzetközi Szériában eltöltött sikeres 2018-as idény után, a CUPRA versenyszelleme visszatér a 2019-es WTCR - FIA Túraautó Világkupa  futamain.
Részletek

A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben

A márka a WTCR második szezonjában négy CUPRA pilótával áll rajthoz a CUPRA TCR autókkal a PWR by CUPRA Racing és a Comtoyou-DHL by CUPRA Racing csapatokkal.

A rajtrács egyik oldalán, a PWR by CUPRA Racing első alkalommal mutatkozik be a nemzetközi porondon, az aktuális TCR Európa kupa címvédő Mikel Azcona és a svéd Daniel Haglöf szereplésével. A boxutca másik oldalán a Comtoyou-DHL by CUPRA Racing csapatát a holland Tom Coronel és Aurélien Panis, a korábbi Forma-1 pilóta Olivier Panis fia alkotják.

2019 lesz az eddigi legerősebb nemzetközi túraautó versenysorozat, 26 autóval a #WTCR2019SUPERGRID mezőnyben és egy erőteljes generációs összecsapás a fiatalok és a tapasztalt versenyzők között. A hét gyártó közt, a CUPRA tökéletesen megtestesíti az idei szellemet, felhasználva a SEAT Sport múltbéli hagyományait és végrehajtott fejlesztéseit, valamint a CUPRA márka modern jellegét és úttörő technológiáját.

Ígéretes páros

Több bajnoki győzelem után az STCC – TCR Scandinaviában a PWR by CUPRA Racing a WTCR sorozatban való indulással a túraautó versenyzés legmagasabb osztályába ugrik. A svéd csapatot társ-alapítója, Daniel Häglof és a 22 éves spanyol Mikel Azcona képviseli, akik a nemzetközi porondon való sikerességhez szükséges tapasztalat és fiatalság kombinációját jelentik csapatnak.

A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben

A veterán pilóta Häglof, hét évvel ezelőtt alapította saját versenycsapatát, hosszú győzelmi listával büszkélkedhet, és a harmadik helyezést érte el a STCC - TCR Scandinavia 2018-ban, két győzelemmel és hat dobogós eredménnyel. Danielhez csatlakozik Mikel Azcona, aki fiatal kora ellenére figyelemre méltó eredményeket mutat a túraautózásban, minden bajnoki szériájában az első háromban végezve az elmúlt években.

A nyerő formula

A szakértelem és a fiatalosság kombinációja a Comtoyou DHL by CUPRA Racing által választott stratégia. A WTCR javát szolgálja a futamsorozat sok versenyén korábban már indult Tom Coronel régvárt visszatérése. A 46 éves versenyző a közelmúltban a Dakar Rallyn vett részt, és most csatlakozik a belga csapathoz Aurélien Panis mellett.

Az 1996-os Monaco Grand Prix győztes Olivier Panis fia másodszor indul a WTCR-ben, de idén a CUPRA TCR-t választotta, a CUPRA versenyzők múlt szezoni teljesítményének tanulmányozása után: ”Tavaly láttuk, hogy az autó nagyon gyors minden pályán. Nagyon magabiztosnak érzem magam, és nagyon örülök, hogy a CUPRA-val indulhatok”- mondta Panis.

Világos kilátás

Mindkét csapatnak 10 versenyhétvégéje van, hogy bizonyítsa képességeit a WTCR-ben, amely április elején Marokkóban indul. A 2019-es naptár Magyarországon, Szlovákiában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában, Kínában, Japánban és Makaóban rendezendő futamokat tartalmaz az év végéig, míg a szuper finálét Malajziában tartják.

A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben

Ezenkívül a CUPRA nem kevesebb, mint 160 versenyen lesz jelen ebben a szezonban, különböző világ, kontinentális és nemzeti TCR bajnokságokon és sorozatban. A márka kifejlesztett egy versenystratégiát, amely támogatja az új szintű belsőégésű motorok fejlesztését és megnyitja az utat az elektromos versenyzés felé: "Jelenleg egy új CUPRA TCR-en dolgozunk 2020-ra, de közép- és hosszú távon az elektromos meghajtás áll majd a figyelmünk középpontjában. A CUPRA e-Racerrel, az első 100% -os elektromos túraautóval az elektromos versenyzés jövőjének műszaki alapjait hoztuk létre ”, mondta Jaime Puig, a CUPRA Racing igazgatója és vezetője.

A CUPRA jelenleg két versenyautóval rendelkezik, amelyek a jelenlegi és jövőbeli bajnokságok igényeihez készültek. Egyrészt a 350 LE teljesítményű és 267 km/h maximális sebességű Leon CUPRA TCR egy valóságos robbanás az aszfalton. Másrészt a CUPRA e-Racer, a világ első 100% -os elektromos versenyautója, egy igazi versenyautó, amely 300 kW-os folyamatos és 500 kW (680 PS) csúcsteljesítményt nyújt. Az e-Racer 270 km / h csúcssebességet tud elérni, mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, de a 200 km / h eléréséhez is mindössze 8,2 másodpercre van szüksége.


Kulcsszavak: autósport, Cupra, WTCR
 
A SEAT 45 év a motorsportban A SEAT 45 év a motorsportban Lekeny duplázott a Hungaroringen Lekeny duplázott a Hungaroringen Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Indul a Kamion Európa-bajnokság! Indul a Kamion Európa-bajnokság! Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem Michelisz: megismételhető a tavalyi futamgyőzelem
 
A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz

A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz

2019. április 11.
A budapesti elektronikus jegyrendszer csatlakozik a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer Platformhoz (NEJP) - az erről szóló együttműködési megállapodást Tarlós István főpolgármester és Pintér Sándor belügyminiszter írta alá szerdán Budapesten.
Részletek

A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz

Tarlós István elmondta, a megállapodás lényege a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) kialakítása és bevezetése. Ez szélesebb körű szolgáltatást nyújt majd, mint amilyen az eredeti tervben szerepelt - emelte ki a főpolgármester. Várhatóan már az év második felétől lehet majd mobiltelefonon jegyet és bérletet venni, az időalapú jegyeket pedig várhatóan 2020 végén, 2021 elején vezetik majd be - ismertette.

Tarlós István elmondta, az FVR alkalmazása lehetővé teszi a korábbi évtizedekben kialakult papíralapú jegyértékesítési rendszerek fokozatos lecserélését.

A projekt első eleme júniusban valósul meg, amikortól a reptéri buszokra lehet mobiltelefonnal jegyet venni, szeptembertől pedig minden BKV-járatra lehet majd jegyeket és a bérletek vásárolni így - közölte, hozzátéve, hogy azok a jegyek még nem időalapúak lesznek.

Tarlós István elmondta: a NEJP megvalósulásával 2020 végére, 2021 elejére lesz időalapú a jegyrendszer, továbbá lehetőség lesz e-személyi, valamint a nemzeti egységes kártyarendszerhez csatlakozó kártya igénybevételével utazni.

Az időalapú jegyekkel egy órán keresztül lehet majd utazni bármilyen fővárosi járaton. A papíralapú jegyek egy ideig még megmaradnak majd, továbbá a jegyautomaták is alkalmasak lesznek elektronikus úton történő jegy- és bérletvásárlásra.

A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz

A főpolgármester kiemelte: az FVR többet ad, mint az eredeti elképzelés, hiszen a MÁV és a Volán rendszereivel is kompatibilis lesz, egységes értékesítési megoldás jön majd létre.

Tarlós István kitért arra is, hogy a főváros e-jegyrendszere nem tudott időre elkészülni időre, ezért a feladat gazdájától függetlenül a politikai felelősséget ő vállalja. "Az én feladatom ezt kiigazítani, ami most meg is történik" - fogalmazott, megjegyezve, hogy a budapesti egy nagy, központi rendszer része lesz, amelyen belül a fővárosi rész önállóan működik majd.

Pintér Sándor azt közölte, hogy az új fővárosi rendszer olcsóbban valósul meg, mint amilyen az eredeti szerződés alapján lett volna, és magasabb színvonalú szolgáltatás nyújt majd. A szolgáltatások egyszerűsítése a főváros és a kormány célkitűzései között is szerepel, és ez a távlati elképzelés határozza meg a közösségi közlekedés informatikai fejlesztését, a nagyobb utaskényelem kialakítását - hangsúlyozta. Hozzátette, hogy a kormány szerverrel, tudással, együttműködéssel és a NEJP-pel támogatja ezt a tevékenységet. Az elszámolás központilag, az "elszámolóház-rendszer szabályai" szerint történik, ami azt jelenti, hogy a fővárost illető bevétel gyakorlatilag azonnal megjelenik a főváros számláján.

A belügyminiszter kiemelte: a fejlesztéssel kettős célt értek el, hiszen olcsóbban valósul meg magasabb színvonal, magyar kivitelezőkkel.

Úgy fogalmazott: "a RIGO-ból (az eredeti projekt elnevezése) főnix lesz", feltámad és szolgálni a fogja a fővárosi utazókat. Hozzátette, hogy a belügyi tárca vezetőjeként a főpolgármesterrel közösen valósítja meg a programot.

A fővárosi önkormányzat és a Belügyminisztérium közötti együttműködési megállapodást március 27-én hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés azért, hogy olyan fővárosi elektronikus jegy- és bérletértékesítési rendszer jöjjön létre, amely a elővárosokban és az országos szinten működő egyéb értékesítési rendszerekkel átjárható, egységes rendszert alkot.

Kulcsszavak: e-jegyrendszer, Tarlós István, tömegközlekedés
 
Műszaki hiba miatt rövid időre leállt a 4-es metró Műszaki hiba miatt rövid időre leállt a 4-es metró A CAF nyerte a budapesti villamostendert A CAF nyerte a budapesti villamostendert Jövő tavasszal már utasokat szállít a négyes metró Jövő tavasszal már utasokat szállít a négyes metró Mérésekkel igazolták, hogy a miskolci gázbuszok jóval kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a dízeleseknél Mérésekkel igazolták, hogy a miskolci gázbuszok jóval kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a dízeleseknél Novemberben áll forgalomba az új hibrid autóbusz Novemberben áll forgalomba az új hibrid autóbusz
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 11 - 20