Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11 - 20
Rekordeladással zárta a 2023-as évet a Kia Európában

Rekordeladással zárta a 2023-as évet a Kia Európában

2024. január 24.
A Kia történelme eddigi legjobb értékesítési eredményével zárta a tavalyi évet Európában: az ACEA (az Európai Autógyártók Szövetsége) frissen kiadott statisztikája szerint összesen 572.297 új Kia talált gazdára az európai piacon 2023-ban.
Részletek

Rekordeladással zárta a 2023-as évet a Kia Európában


A Kia eladásának fő hajtóereje a villamosított hajtásláncok iránti, egyre fokozódó kereslet

A villamosított hajtásláncú autók, azaz a hibridek, a plug-in hibridek és az akkumulátoros-elektromos hajtású modellek 217.145 darabos értékesítése 9 százalékkal volt magasabb tavaly, mint egy évvel korábban, és az összes európai eladás 37,9 százalékát tette ki. Ez az eredmény önmagában is rekord, ugyanakkor az EV9 megérkezésével és piaci bevezetésével 2024-re további jelentős növekedés várható.
A Kia európai sikerlistáját a Sportage vezette tavaly 165.354 darabos összeladással, a Ceed család modelljeiből 87.246, a Niróból pedig 73.582 darab talált gazdára összesen.

Az akkumulátoros-elektromos modellek értékesítése 22,7 százalékos emelkedéssel 80.999 darabra nőtt. Az új Kia Niro EV-t 40.074-en, a többszörös díjnyertes EV6-ot pedig 36.195-en választották 2023-ban. Az EV9-ből - késői érkezése ellenére is - 2.843 darab kelt el, e-Soul-ból pedig 1.887-et vásároltak.

A Kia zsolnai üzeme több autót gyártott 2023-ban, mint eddig valaha

Több mint 350.000 autó gördült le a zsolnai gyártósorról tavaly. Ez 12 százalékos többletet jelent 2022-höz viszonyítva, ugyanakkor a Kia európai sikerének tökéletes mutatója is egyben. A Zsolnán gyártott modellek közel 60 százaléka Sportage volt, a fennmaradó hányadot pedig a Ceed család különböző tagjai tették ki.

A Kia Slovakia ugyanakkor több mint 507.000 motort is készített tavaly, s ezzel az üzem által eddig gyártott erőforrások teljes darabszáma meghaladta a hétmilliót. A motorgyártás növekedése több mint 10 százalékos volt 2023-ban.

A Kia Charge hatékonyan támogatja a márka elektromos mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatát

A Kia Charge révén a Kia a villamosított hajtásláncú járművek zöld energiákra épülő töltésének környezetbarát lehetőségét kínálja. A szolgáltatásra világszerte immár több mint 95.000-en regisztráltak. Ez 54 százalékos emelkedés 2022-höz viszonyítva. A töltőpontok száma 63 százalékkal bővült, így teljes számuk immár több mint 643.000. A Kia partnere, és hálózatának üzemeltetője az IONITY a közelmúltban bejelentette, hogy hálózatában már közel 600 töltőparkot és több mint 3.300 nagyteljesítményű töltőt kínál Európa 24 országában.

Az európai piac sikere komolyan hozzájárult a globális értékesítési rekordhoz A Kia világszinten is rekorddal zárta 2023-at, hiszen összesen több mint 3,1 millió új Kia talált gazdára világszerte. Ehhez az eredményhez a Kia Europe 18,5 százalékkal járult hozzá, saját eredményével is alátámasztva Európa egyre növekvő piaci jelentőségét. A világszintű értékesítés 6,3 százalékkal haladta meg tavaly az egy évvel korábbit. 2024-re a márka globális célja a 3,2 millió darabos eladás, ami 530.000 új Kia értékesítését jelenti a koreai, és további 2.663.000 darabét a globális exportpiacokon.

Movement that inspires

A Kia tervei szerint a vásárlói érték és a profitabilitás fokozásával egyidőben az elektromos hajtású járművek piacán elért pozíciójának megerősítésére összpontosít a 2024-es évben új modellek bemutatásával, termékeinek fejlett konvektivitás által való vonzóbbá tételével, és a feladatra épített járművek üzletágának fejlesztésével. Mindezek révén a vállalat további növekedésre képes, és közelebb kerül céljának eléréséhez, azaz ahhoz, hogy fenntartható mobilitásszolgáltatóvá fejlődjön.

Magyarországi kitekintés

A számtalan gazdasági és geopolitikai kihívások ellenére elmondhatjuk, hogy a Kia Hungary elégedetten zárta a 2023-as évet 7.050 darab új gépjármű értékesítésével és 6,2%-os piaci részesedéssel, mely a hazai személyautó piacon az ötödik helyet jelentette. A magán ügyfelek piacán a harmadik helyet szereztük meg, az elektromos autók piacán pedig a negyediket.

Fantasztikus eredmény, hogy az alsó-középkategóriában („C1-szegmens”) már második éve a Ceed végzett az abszolút első helyen, mely alapján elmondhatjuk, hogy 2022 után 2023-ban is a legnépszerűbb modellnek számított nemcsak a magán-, hanem a vállalati szektorban is, ami hatalmas siker és elismerés a márkának.

Modellek tekintetében Magyarországon sorrendben első a Ceed kombi, második a Sportage, majd a Niro, negyedik helyen pedig az ötajtós Ceed áll.

Ha a modellcsaládokat nézzük, akkor a forgalomba helyezés alapján itthon a Ceed-család vezet a PHEV modellekkel együtt (3.614), ezt követi a Sportage a PHEV modellel együtt (1.514), majd a Niro család (495), végül negyedik helyen a Sorento család (437) végzett.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Kia Motors
 
Erős első félévet zárt a Volkswagen márka Erős első félévet zárt a Volkswagen márka A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén Rekordeladással zárta a 2023-as évet a Kia Európában A Toyota védi világelsőségét Kihívásokkal teli évkezdet a Volkswagen Személyautók márkánál Kihívásokkal teli évkezdet a Volkswagen Személyautók márkánál 2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent 2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent
 
Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria

Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria

2024. január 17.
Az Audi Hungaria ismét sikeres termelési évet zárt. 2023-ban a járműgyártásban a vállalat tízéves termelési csúcsot döntött, 177 775 gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról (2022: 171 134).
Részletek

Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria

A vállalat munkatársai összesen 1 660 425 járműhajtást gyártottak (2022: 1 677 545), melyek közül 114 058 elektromos hajtás volt (2022: 108 097). Az Audi Hungaria továbbra is az ország egyik legnagyobb munkáltatója – a vállalat a 2023-as évet 11 663 munkatárssal zárta. Az Audi Hungaria 2023-ban alapított, 100%-os tulajdonú leányvállalatánál, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-nél az év végén 480 munkatárs dolgozott, így együtt összesen 12 143 munkatársat foglalkoztatott a két vállalat a 2023-as évben. Az Audi Hungaria a tavalyi évben ünnepelte fennállásának 30 éves jubileumát.

„Számos sikerrel zártuk az előző évet: megmutattuk, hogy az Audi Hungaria sokkal több, mint egy termelővállalat, hiszen prémium járműveink és -motorjaink mellett kompetencia-orientált szolgáltatásokat nyújtunk ügyfeleinknek Next Level stratégiánk mentén – Győrből a világnak. A 2023-as jubileumi évünket rekorddarabszámok jellemezték a járműgyártásban, az exkluzívszéria karosszériaelemek gyártásában és az elektromos hajtások gyártásában. A jubileumi évben a vállalat számos díjat kapott: az Audi Hungariát „Magyarország Legvonzóbb Munkahelyévé” választották és a Magyar Kormánytól megkapta a "Családbarát Munkahely" tanúsítványt, valamint Győr város és a Kereskedelmi és Iparkamara által „Az év vállalata” díjat. Szeretném ezt a kiemelkedő teljesítményt megköszönni a munkatársaknak. Így magabiztosan és eltökélten haladunk tovább a transzformáció útján”, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

Az Audi Hungaria továbbra is a világ legnagyobb motorgyára: 2023-ban összesen 1 660 425 motort készítettek Győrben, melyből 114 058 elektromos hajtás volt. A vállalat 158 802 háromhengeres-, 806 685 négyhengeres benzin- és 198 802 dízelmotort gyártott. Az öthengeres benzinmotorból 19 734 készült, hathengeres motorból 277 081 benzin- és 78 905 dízelmotor. Az Audi Hungaria 2023-ban 6 216 tízhengeres benzinmotort gyártott.
 
A négykarikás győri vállalatnál 2023-ban összesen 177 775 Audi gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról, mely rekordteljesítmény a járműgyárban. A legmagasabb darabszámban gyártott modell az Audi Q3 volt, melyből a munkatársak 94 283 darabot készítettek. A Q3 mellett 73 806 darab Q3 Sportback készült Győrben 2023-ban, valamint 6 850 Audi TT Coupé és 2 681 TT Roadster modell. A Q3 és Q3 Sportback modellek közül 24 579 plug-in-hibrid és 5 393 mild hibrid készült 2023-ban.


Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására Célegyenesbe értek az előkészületek a CUPRA Terramar gyártására Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra
 
A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon

A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon

2024. január 17.
Az elektromobilitás térnyeréséről, a luxusmodellek iránti kereslet növekedéséről, valamint a Kecskeméten gyártott modellek jó szerepléséről számolt be 2023. évi magyarországi értékesítését összegezve a Mercedes-Benz Hungária Kft. kedden.
Részletek

A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon

A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: 2023-ban 4419 darab Mercedes-Benz személyautót regisztráltak Magyarországon. Az értékesítésből már minden negyedik modell (639 darab) kecskeméti gyártású volt, a CLA (314 darab), az A-osztály (280 darab) és az EQB (45 darab) továbbra is jelentős szerepet töltött be a hazai eladásokban - tették hozzá.
    
Egy évvel korábban a cég akkori tájékoztatása szerint  Magyarországon 5516 új Mercedes személyautót helyeztek forgalomba a márkakereskedők.
    
Az elektromos (EQ) és plug-in hibrid (PHEV) modellek népszerűsége nőtt 2023-ban - emelik ki a közleményben. Összesen 1463 darab talált gazdára, így minden harmadik regisztrált Mercedes-Benz személyautó EQ vagy PHEV modell volt. A PHEV szegmensben 1068 darab Mercedes-Benz modell értékesítésével a vállalat 20 százalékkal részesedik az országos PHEV piacon - jelezték.
    
A tisztán elektromos modellek 395 darabos értékesítésével a hazai elektromosautó-piacon a vállalat 6,9 százalékos részesedést ért el.
    
A luxusmodellek további térnyerését jelzi Magyarországon, hogy a vállalat a Top End Vehicle (TEV) szegmensben is kiemelkedően teljesített: a regisztrált modellek több mint 22 százaléka (956 darab) ebből a kategóriából került ki.
    
Az elektromobilitás és a luxus szegmens erősödésének trendje összhangban van a Mercedes-Benz globális stratégiájával, amelynek megvalósítását töretlenül folytatja az autógyártó - hangsúlyozzák közleményben.
    
A Mercedes-Benz Group AG január 11-én ismertette a 2023-as évre vonatkozó globális értékesítési adatait. Eszerint a Mercedes-Benz Cars 2023-ban 2 043 800 járművet értékesített. A társaság tisztán elektromos járműveinek (BEV) eladásai 2023-ban 73 százalékkal emelkedtek; a BEV és hibrid eladások a teljes személyautó-értékesítés 19 százalékát tették ki.
    
A Mercedes-Benz Hungária Kft. legutóbbi lezárt évében, 2022-ben a személyautó üzletág nettó árbevétele 140 milliárd forint volt. A társaságcsoport ebben az évben több mint 235 milliárd forint nettó árbevételt realizált Magyarországon.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kecskemét, mercedes-benz
 
A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon A Hyundai Motor 2014 folyamán növelte forgalmát Európában A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon Európában 5,8 százalékkal nőtt az új autók eladása az első félévben A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek
 
Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

2024. január 17.
A Ford büszkén mutatja be a legmodernebb technológiákkal felvértezett új Kugát, amely innovatív dizájnjával, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereivel, továbbfejlesztett hibrid hajtásláncokkal, tágas belterével és dinamikus vezetési élménnyel definiálja újra az SUV-k fogalmát.
Részletek

Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

A Ford izgalmas elektromos jövőt ígér az autósoknak, és ebben az új Kuga (Európa legkelendőbb plug-in hibrid modellje 2021-ben, 2022-ben1,2 és a legutóbbi előrejelzések alapján várhatóan 2023-ban is) kulcsfontosságú szerepet játszik. A merész, karakteres megjelenésű új Kuga vásárlói számára nemcsak a hibrid hajtásláncok teljesítménye jelent majd kellemes meglepetést, hanem az autó egyszerű csatlakoztathatósága, valamint a legújabb generációs vezetéstámogató rendszerek átfogó kínálata is, amelyeknek köszönhetően a Kuga tökéletes társnak ígérkezik a mindennapok kalandjaihoz.

Az Európában gyártott és európai emberek számára tervezett új modell kínálatában megtalálható az otthon és közterületen egyaránt tölthető Kuga PHEV változat, amely akár 69 kilométert 3 is képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Azoknak az autósoknak, akiknek nem áll rendelkezésükre kényelmes töltési lehetőség, a Ford a full hibrid hajtású Kuga Hybrid modellt ajánlja; ez a változat is az elektromos hajtáslánc kényelmét kínálja, miközben akár 900 kilométert is képes megtenni egyetlen tankolással4, és a városi útszakaszok 64 százalékát is képes elektromos hajtással megtenni. 5

A Kuga Plug-In Hybrid és a Kuga Hybrid AWD vásárlói a továbbfejlesztett hibrid hajtásláncnak köszönhetően egyaránt számíthatnak az elektromos autók élvezetes gyorsulására és csekélyebb károsanyag-kibocsátására, valamint a dízelüzemű autókhoz hasonló megnövelt vontatási képességre: az új Kuga a 2100 kilogrammos 6 vontathatóságával könnyedén mozgat akár egy nagyméretű lakókocsit is.

Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

“A Ford Kuga már 2008-as megjelenése óta igazi sláger a vásárlók körében. Az új Kuga pedig minden eddigi változatnál jobban sikerült, hiszen a sokoldalúság, a csatlakoztathatóság és a kényelem egészen új szintjét nyújtja,” nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue Európa vezérigazgatója.

Friss formavilág és technológia

Friss, magabiztos formatervével az új Kuga kívül-belül megújult. A Titanium kivitel eleganciáját, az ST-Line sportosságát és az Active robosztusságát egyedi dizájnelemek hangsúlyozzák ki. Az új Kuga dinamikus orrésze és az első fényszórókat összekötő LED dizájn elem együttesen irányítja rá a figyelmet az új modell erőt sugalló, céltudatos megjelenésére.

Az autóban utazók kényelmét tovább fokozza a Ford legújabb generációs SYNC 4 7 fedélzeti információs és szórakoztató rendszere, amely a továbbfejlesztett hardware-nek köszönhetően gyors zökkenőmentes csatlakoztathatóságot és működést biztosít. Az okostelefonokkal gördülékenyen integrálható rendszer 5G kapcsolata gyors adatátvitelt biztosít, így a felhőalapú navigáció mindig segít elkerülni a közlekedési dugókat, miközben a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto 8 rendszerek segítségével kényelmesen elérhetők a legfontosabb alkalmazások és információk.

A SYNC 4 abban is segít, hogy az autósok a lehető legtöbbet hozhassák ki az új Kuga vontatási képességéből 6; erre szolgál a vontatmány csatlakoztatási ellenőrző lista. A navigáció vontatási üzemmódját kiválasztva a vezető megadhatja az autó és a vontatmány méreteit, és ezután a SYNC 4 rendszer kifejezetten olyan útvonalakat választ, ahol nincsenek szűk kanyarok, alacsony aluljárók és egyéb akadályok.

Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

A legmodernebb technológiák a gyártástól a mindennapos használatig

A fejlett vezetéstámogató technológiáknak köszönhetően a vezetés és utazás élménye még a nehezebb körülmények között is stresszmentes és kényelmes. Az új generációs adaptív sebességtartó automatika 9,10 az eddig kínált funkciókon túl automatikusan fékez a kanyarok és kereszteződések előtt, a 360 fokos kamerarendszer 11pedig teljes felülnézeti képet ad a jármű környezetéről, megkönnyítve a manőverezést.

A praktikum és a kényelem mellett az új Kuga belső térkialakításánál az is fontos szempont volt, hogy az autó mindig készen álljon minden kalandra városon belül vagy kívül. Az előre-hátra csúsztatható második üléssor révén a hátul utazók lábtere 1 méternél is nagyobb lehet, vagy akár 150 literrel 12 is megnövelhető a csomagtér kapacitása. Az opcióként elérhető ERGO ülések kiváló alátámasztást nyújt a testnek, amit az AGR vezető gerincgyógyászati szervezet tanúsítványa igazol.

A Kuga kínálatában ezentúl az új Active kivitel is szerepel, amely egy tökéletes társ azok számára, akik a felfedezés szabadságára vágynak. A megnövelt hasmagasságnak köszönhetően nem számít, hogy a városi dzsungelben navigálnak, vagy éppen a kitaposott ösvényekről merészkednek le. Robusztus jellemzői nemcsak funkcionálisak, hanem stílusosak is, dinamikus esztétikát kínálva. 

Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV

A Ford innováció iránti elkötelezettsége a Kuga Active szériában is megmutatkozik. A továbbfejlesztett felfüggesztés nemcsak agilisabb terepképességet biztosít, de hozzájárul a jobb kezelhetőséghez és stabilitáshoz is, így biztosítva a vezetők és az utasok kényelmét és biztonságát.

Az autózás biztonságát fokozza a továbbfejlesztett fényszórótechnológia, a Kugában alapfelszereltségként automatikus távfényvezérlésű LED fényszórók 9 találhatók. A külön rendelhető Dinamikus Pixel LED 9 fényszóró a navigációs adatok és az útjelzéseket leolvasó kamera információi alapján megváltoztatja a fény vetítését kanyarokban, kereszteződésekben és körforgalmakban, jobban megvilágítva így a környezetet.

Az új Kuga Európában, a Ford modern valenciai üzemében készül, ahol a gyártási folyamatot 3D-nyomtatású alkatrészek teszik rendkívül precízzé, és egyúttal fenntarthatóbbá. A mérnökök szorosan együttműködnek a mesterséges intelligenciával, így biztosítva a lehető legmagasabb szintű minőséget.

Az új Kuga forgalmazása már ebben a hónapban megkezdődik.
Kulcsszavak: bemutató, ford, Kuga, suv, új modell
 
Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV A Ford C-MAX Hibrid a legbiztonságosabb választás Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV Még erőteljesebb megjelenéssel debütál az új BMW X6 Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan
 
Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

2024. január 16.
A Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció kiemeli a Nissan családi kaland-crossoverének könnyed tapadási képességét. A X-Trail koncepcióautót Olaszország, Cervinia síparadicsomában állították ki, hogy felelősségteljes vezetésre ösztönözze az embereket.
Részletek

Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

A Nissan ezen a télen bemutatja az egyedülálló e-4ORCE technológia összkerékhajtásának erősségeit az európai sípályákon egy X-Trail e-4ORCE koncepcióautó megalkotásával, amelyet alaposan átalakítottak a hegyi mentés igényeihez.

Az X-Trail Hegyimentő koncepció módosításai közé tartozik, hogy a kerekeket lánctalpakra cserélték, ami magabiztos tapadást biztosít a csúszós pályákon, míg a hátsó üléseket eltávolították, hogy hordágyat lehessen beszerelni, amely lehetővé teszi a sérült síelők legközelebbi egészségügyi intézménybe történő szállítását, valamint kialakítottak egy ülőhelyet egy orvosi szakember számára.

Kívülről egy egyedi tetőcsomagtartót szereltek az autóra egy evakuációs hordágy és a hólapátok szállítására. Az X-Trail tetején sziréna, villogó fényhíd és reflektorok is helyet kapott, valamint a motorháztetőre is kerültek lámpák. Az első- és hátsó sárvédőket kiszélesítették, hogy elférjenek a lánctalpak, és az első lökhárítót alkalmassá tették egy csörlő felszerelésére. Az első és a hátsó lökhárítókat megerősített vonóhorogokkal látták el, az autó oldalára pedig fellépőket építettek, hogy megkönnyítsék a feljutást, mivel ez az X-Trail a lánctalpaknak köszönhetően 23 cm-rel lett magasabban, mint az utcai változat.

Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

Az X-Trail Hegyimentő koncepcióautó kifejlesztésére és megépítésére azért került sor, hogy kiemelje az X-Trail fejlett, elektromos, ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerét. Ezt a rendszert az különbözteti meg a hagyományos mechanikus rendszerektől, hogy a másodperc 1/10 000-ed része alatt képes reagálni a változó tapadási szintekre, körülbelül 1000-szer gyorsabban, mint a hagyományos összkerék-meghajtású rendszerek esetében, és a rendelkezésre álló tapadásnak megfelelően képes a kerekek közötti erőelosztást egyedileg szabályozni. Az utasok nem is sejtik, hogy az e-4ORCE rendszer minden körülmények között olyan hatékonyan dolgozik a tapadás biztosításán, hogy nyugodtan utazhatnak nedves városi, lombos külvárosi, sáros vidéki vagy havas hegyi utakon.

Az X-Trail Hegyimentő koncepció öt európai síparadicsomban támogatja a „Ride Responsibly” (Felelős síelés) kampányt. A Nissan az udvarias lejtő-etikettet népszerűsíti digitális táblák elhelyezésével, amelyek arra ösztönzik a síelőket, hogy lassítsanak a különböző lejtők találkozásánál, hogy csökkentsék az ütközés kockázatát. A járművek sebességét jelző út menti táblákhoz hasonlóan a táblák figyelik a közeledők sebességét, és a „Köszönöm” feliratot mutatják azoknak, akik megfontolt sebességgel közelednek, vagy a „Lassíts" feliratot, ha a sebességüket túlzottnak ítélik.

Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön

Az X-Trail Hegyimentő koncepció egy üvegdobozban kerül kiállításra a népszerű olasz síközpontban, Cerviniában. „Az X-Trail Hegyimentő koncepció kifejlesztése és az azt körülvevő kampány merész és innovatív módja annak, hogy a fogyasztók megismerjék a Nissan fejlett, elektromos e-4ORCE összkerékhajtási rendszerének előnyeit. A téli sportok szerelmesei az öt síállomáson ezrével láthatják és érthetik meg, hogy az e-4ORCE-szal felszerelt X-Trail milyen nyugalmat és kiegyensúlyozottságot biztosít az utakon" - mondta Coralie Musy, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régiójának márka- és ügyfélélményért felelős alelnöke.

Hozzátette: „A Nissan fejlett technológiájának bemutatásán túl a kampány tágabb célja, hogy felelősségteljes magatartásra ösztönözze a téli sportok kedvelőinek közösségét. A Nissan szembeszáll a megszokottal - mind a technológiai felhasználásban, mind a társadalomban betöltött szerepében.”

Merüljön el az alábbi videóban, és legyen tanúja az e-4ORCE összkerékhajtási technológiával hajtott Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció által nyújtott extrém irányíthatóságnak és kezelhetőségnek: https://youtu.be/M-kEJcd2hFw?si

Az X-Trail egy családi crossover, melz az e-POWER technológiának és az ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszernek köszönhetően könnyed, elektromos autós vezetési érzést kínál. Öt- vagy hétüléses változatban érhető el, kényelmes lehetőséget kínálva családi vagy baráti kirándulásokhoz.

Az X-Trail a Nissan egyik legsikeresebb globális járműve, amelyet több mint 100 piacon értékesítenek, és amely több mint 20 éve teszi lehetővé a családi kalandokat. Az X-Trail negyedik generációja a jól bevált DNS-ből merít, amely az X-Trail mindhárom korábbi nemzedékén végigvonul.

Kulcsszavak: hegyimentő, nissan, X-Trail
 
A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön Az AUTOBEST évente odaítélt „SAFETYBEST" díját 2013-ban az új Nissan NOTE kapta Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t Mutatjuk a vadonatúj, 2023-as Nissan Z -t A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt
 
Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében

Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében

2024. január 16.
A Porsche kimerítő és kegyetlen teszteknek teszi ki a teljesen elektromos Macan prototípusait, hogy felkészüljön a sikeres SUV modell utódjának világpremierjére. Az autó teljes mértékben új fejlesztés. A Porsche mérnökei a fejlesztés és a tesztelés során nem spórolták a pénzt és az energiát.
Részletek

Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében

Tíz évvel a premierje után a Macan a második modellgeneráció bevezetésének küszöbén áll, ezúttal már teljesen elektromos formában. Az első Porsche modellként, amely az új Premium Platform Electric (PPE) alvázra épül, a SUV teljesen új fejlesztést képvisel. Ennek megfelelően az összes alkatrész és rendszer tökéletes működését vizsgáló tesztek is meglehetősen aprólékosak és szigorúak. A Porsche kiemelten fontosnak tartja az álcázott prototípusokkal történő valós teszteléseket. Ugyanakkor a virtuális világban és a szélcsatornában végzett szimulációk is egyre precízebbek és egyre nagyobb szerepet játszanak. Ez különösen érvényes abban az esetben, ha az új Porsche modellnek nem csak sportosabbnak, de egyúttal hatékonyabbnak is kell lennie.

0,25-ös légellenállási együttható – a formatervezők és az aerodinamikai mérnökök közös vívmánya

„Új modell fejlesztésekor minden a menetdinamikáról és a precizitásról szól. Erről szól a Porsche. Ez van a génjeinkben. De emellett mindig figyelünk a hatékonyságra is. Meg persze a formatervezésre,” meséli Jörg Kerner, a Macan modellsorozatért felelős alelnök. Az egyik kihívás a sikeres Macan modellsorozat önazonosságának megőrzésében rejlik, amelyet úgy kell teljesíteni, hogy a kimagasló hatékonyságot, ezáltal pedig nagy hatótávot biztosító aerodinamikai követelményeknek is megfeleljünk. Éppen ezért különösen fontos volt, hogy a formatervezői és az aerodinamikai csapatok vezetői már a fejlesztés korai szakaszában szorosan együttműködjenek a tervezőirodában és a Porsche modern szélcsatornájában.

Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében
 
„Az optimális kapcsolat megteremtése a formatervezési elveink és az aerodinamikai mérnökök által megadott specifikációk között komoly kihívást jelentett,” mondta Varga Péter, a Style Porsche formatervezési vezetője. „Szorosan együtt dolgoztunk minden egyes milliméteren, hogy optimális egyensúlyt teremtsünk az esztétika és a funkció között.”

A csapatmunkának köszönhetően a Porsche sikeresen egyesítette a formatervezési géneket a hatótávot optimalizáló aerodinamikával. Mindez ráadásul nem csak a lenyűgöző sziluettben nyilvánul meg, hanem a Porsche Active Aerodynamics (PAA) rendszer részegységeiben és más célzott intézkedésekben is. „Az aktív aerodinamikai elemek jelentősen hozzájárulnak a hatótávhoz,” mondja Thomas Wiegand, az Aerodinamika és aeroakusztika részleg vezetője. „Az autó automatikusan működő hátsó légterelővel és az első légbeömlőknél aktív hűtőlamellákkal rendelkezik.” Emellett a karosszéria alján is vannak változó elemek. A jármű alja lapos és zárt, akárcsak egy versenyautó esetében, még a hátsó tengelynél is. 

Viszont az ottani borítások rugalmasak és kisebb terhelésnél alacsonyabb légellenállásról gondoskodnak – egy innovatív megoldás, amely az áramvonalas, nagy mértékben zárt keréktárcsákkal és az aerodinamikailag is optimalizált abroncsokkal együtt még inkább hozzájárul a nagy hatótávolsághoz. Normál, országúti közlekedés során a Macan automatikusan a legáramvonalasabb formáját veszi fel. A hátsó légterelő Eco helyzetbe áll, az aktív lamellák bezáródnak és a futómű magassága lecsökken. Wiegand és csapata ebben a helyzetben 0,25-ös légellenállási együtthatót mért (korábban 0,35). Mindez pedig az új Macant a világ egyik legáramvonalasabb SUV modelljévé teszi – ami jelentősen befolyásolja a hatékonyságot. Ennek megfelelően az összes változat WLTP szerinti hatótávja 500 kilométer felett lesz.

Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében

Gyorstöltés akár 270 kW-tal – minden piacon

Az új Macan elektromotorjai a padlóba épített lítium-ion akkumulátorból merítik az energiát, amelynek 100 kWh-s kapacitásából 95 kWh aktívan használható. A PPE platform 800 V-os kialakítása különösen nagy teljesítményű gyorstöltést tesz lehetővé, amelyet a fejlesztési folyamat során világszerte teszteltek. „A fő piacainkon különböző töltési előírások vannak. A tesztelés egyik fő szempontja éppen ezért a különböző helyszínek különböző hálózati feltételeinek ellenőrzése volt prototípusainkkal, szükség esetén tovább adaptálva a technológiát. A töltésnek bárhol és bármikor egyszerűen kell működnie,” mondja Kerner. Az új Macan DC töltési kapacitása a 800 V-ra képes állomásokon eléri a 270 kW-ot. A 400 V-os állomásokon az akkumulátor 10-ről 80 százalékra kevesebb mint 22 perc alatt feltölthető, mivel a nagyfeszültségű átalakító lehetővé teszi, hogy a két, együttesen 800 V-os feszültségen dolgozó akkumulátor különválasztható legyen két 400 V-osra. Mindez kiegészítő magasfeszültségű rásegítő nélkül is különösen hatékony töltést tesz lehetővé, akár 150 kW-tal. Az AC töltés legfeljebb 11 kW-tal lehetséges.

Menetdinamikai tesztek szélsőséges körülmények között

A Porsche az új Macan fejlesztése során nagy hangsúlyt fektetett a márkára jellemző menetdinamika és az ismerős kormányzási érzet megalkotására. A sportautó-gyártó ezen meghatározó képességeit különösen alapos próbák alá vetették. A különböző tesztelési szakaszok célja az új fejlesztésű alkatrészek és rendszerek összehangolása volt, hogy azok stabil és kifinomult működést biztosítsanak. A tartóssági tesztek során a jármű életciklusát szimulálták megterhelő működési viszonyok között, amelyekhez hasonlókat az ügyfelek csak az abszolút határon fognak megtapasztalni. Eddig a teljes mértékben elektromos Macan álcázott prototípusai már több mint három és félmillió tesztkilométert tettek meg tesztpályákon és közutakon.

Annak érdekében, hogy az összes aktív alkatrészt szélsőséges hőmérsékletben és helyzetekben tesztelhessék, a próbautak világszerte számos helyen történnek. „A teljes hőmérsékleti tartományt lefedjük. Skandinávia mínusz 30 Celsius fokos fagyától kezdve egészen a kaliforniai Death Valley 50 fokos hőmérsékletéig,” folytatja Kerner. „Természetesen egy SUV modellnek minden terepen meg kell állnia a helyét. Éppen ezért nem csak közúton, hanem terepen, kavicson, havon és jégen is tesztelünk.” A teljesen elektromos Macan modellek hangsúlyosan hátul hajtó összkerékhajtása minden körülmények között otthon van. 

A Porsche az első és a hátsó tengelyen is kizárólag a legújabb generációs PSM mágneses szinkronmotorokat használja, amelyek 450 kW feletti overboost teljesítményt tesznek lehetővé, emellett pedig kimagasló hatékonysági fokon dolgoznak és optimálisan képesek többször egymás után is ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Az elektronikusan vezérelt Porsche Traction Management rendszer szinte valós időben képes a csúcsmodell esetében, Launch Control funkcióval több mint 1000 Nm-es forgatónyomaték ideális elosztására. Annak érdekében, hogy a nagy teljesítmény és kimagasló kényelem közötti kiemelkedően széles tartományt szavatolják – amely a Macan egyik ismérve –, a mérnökök bevetették a kétszelepes légrugózással, hátsó önzáró differenciálművel és elsőként a hátsó kerekek akár 5 fokos elfordulását lehetővé tevő négykerék-kormányzással dolgozó Porsche Active Suspension Management rendszert.
Kulcsszavak: elektromos autó, Macan, My Porsche
 
Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Electric Now Tour: BMW iPerformance Roadshow Magyarországon Electric Now Tour: BMW iPerformance Roadshow Magyarországon A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik A MINI a tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modellek koncepcióin dolgozik Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat
 
Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport

Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport

2024. január 16.
Minden üzletágában rekordot döntött a AutoWallis Csoport értékesítése 2023-ban: a régiós szinten is egyre meghatározóbb pozíciójú autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató több mint 40 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését, miközben a szolgáltatások területén is szép erősödést mutatott.
Részletek

Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport





Az AutoWallis növekedése organikusan is piaci átlagon felüli, jól mutatja, hogy a társaság stratégiája, diverzifikált szolgáltatási- és márka portfóliója még kedvezőtlen gazdasági környezetben is jól teljesít.

Ötödik rekordévét zárta 2023-ban az AutoWallis Csoport, így a társaság 2019-es tőzsdére lépése óta sikeresen hajtja végre dinamikus növekedési stratégiáját. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat által értékesített gépjárművek száma jelentősen, 43,5 százalékkal 44.909 darabra bővült tavaly. A legnagyobb növekedést a Nagykereskedelmi üzletág mutatta fel, miután 57,6 százalékkal 34.943 darabra növelte az eladott gépjárművek számát. 

A Renault Hungária 2022 októberi felvásárlásának egész éves hatása tavaly jelentkezett először, jelentősen hozzájárulva a növekedéshez (+7.743 darab gépjármű), ugyanakkor organikusan is 22,7 százalékos volt az üzletág bővülése, melyben a SsangYong (+49,1%) és az Opel (+10,2%) márkáknak volt a legkiemelkedőbb szerepe. A SsangYong Csehországban, Szlovákiában és Romániában is kimagaslóan teljesített tavaly, miközben év végén Ausztriában is elkezdődött a márka értékesítése. 

Az elsősorban a magyar piacon tevékenykedő Kiskereskedelmi üzletág a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére tavaly 7.907 darab új (+8,1%) és 2.059 darab használt (+13,4%) gépjárművet értékesített. Ez a teljesítmény jól mutatja, hogy az AutoWallis stratégiájában kiemelt szerepet betöltő márkadiverzifikáció még olyan évben is növekedést eredményez, amikor Magyarországon 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett személyautók száma. 

A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 9,7 százalékkal 179.809-re emelkedett, mindemellett pedig a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést a tőzsde autós vállalata. A Csoport által hazánkban képviselt Sixt 5,4 százalékkal 23.733-ra növelte a bérleti események számát, a bérleti napok számának 11,2 százalékos csökkenése mellett. A Nelson Flottalízing 2023 év eleji, majd a wigo-t (korábban Share Now) Magyarországon üzemeltető Wallis Autómegosztó augusztusi akvizíciójának köszönhetően a mobilitási szolgáltatások gépjármű flottamérete négy és félszeresére (+353,7%) emelkedett, így a tavalyi évben a Csoport összesen 3.979 gépjárművel szolgálta ki ügyfeleit.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a 2023-as értékesítési adatokkal kapcsolatban rámutatott: a rekordszámok bizonyítják, hogy a társaság ország-, márka- és tevékenység portfoliója hatékonyan diverzifikált, így az AutoWallis még kedvezőtlen, változékony gazdasági környezetben is kiemelkedően teljesít. A vezérigazgató kiemelte, hogy az AutoWallis már 16 országban működik, 23 márkát képvisel, árbevételének több mint fele külföldről származik, így a Csoport egyre inkább régiós szereplőként tekint magára és tervezi a további növekedést. Az AutoWallis közel öt évvel ezelőtti tőzsdére lépése, és az ennek köszönhetően megvalósult forrásbevonások jelentősen hozzájárultak a növekedési stratégia sikeres megvalósításához.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport A német piac felé tekinget a Tesla Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport MagyarBrands és Magyar Gazdaságért díjat kapott a Duna Autó Zrt. Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta
 
Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

2024. január 11.
A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije. 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA).
Részletek

Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.

„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.

„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.

„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.

Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.

A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.

Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.

Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.

Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.

A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.

Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.

Kulcsszavak: amarok, pick up, volkswagen
 
Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Személyes digitális élménnyé válik a CES 2017 a Volkswagen interaktív alkalmazásával Személyes digitális élménnyé válik a CES 2017 a Volkswagen interaktív alkalmazásával Sztárok tesztelték az új Volkswagen Arteon avantgard grand turismo-t Sztárok tesztelték az új Volkswagen Arteon avantgard grand turismo-t Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok Huszonkilenc autót kapott a DVSC-TEVA labdarúgócsapat Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok Búcsú a Volkswagen Transporter Kombi kisbuszoktól
 
Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

2024. január 11.
Január 5-én hidrogénbusz mintaprojekt indult Debrecenben. A hidrogénbusz több magyar várost is megjár majd egy év alatt. Debrecent követően Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben lehet majd kipróbálni, minden városban kétszer négy héten keresztül.
Részletek

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

A Solaris hidrogénbusz üzemanyagellátását a Messer Hungarogáz biztosítja a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt kísérleti projektjében.

A jármű Debrecenben több útvonalon is részt vesz a forgalomban, majd fél év múlva újabb négy hétre visszatér. Az utasok díjmentesen próbálhatják ki a helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő autóbuszt. A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 február 1-ig közlekedik a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. menetrend szerinti vonalain. A jármű hidrogén üzemanyagcellája elektromos áramot termel, amely a jármű villanymotorját hajtja. A busz csupán vízpárát bocsát ki, ami az üzemanyagcellában lezajló hidrogén-oxigén reakció végterméke. A mintaprojekt során 200 km-es napi futásra lett kialakítva az ellátási rendszer, ami a városi közösségi közlekedésben való teszteléshez messzemenően elegendő.

A mintaprojekt helyszínéül szolgáló hat városban a Messer Hungarogáz Kft. hidrogéngyártóként és technológiai szakértőként biztosítja a hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz folyamatos üzemanyagellátását. A Messer célja, hogy a hidrogénhajtás iránt érdeklődő közösségi közlekedés szolgáltatók megismerjék az üzemanyag-cellás buszt, és tapasztalatot szerezzenek a hidrogéntöltés terén. A hidrogéntöltési szolgáltatást mobil, traileres hidrogén-töltőegységgel végzik. 

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

Ennek a technikai megoldásnak az előnye a gyors és egyszerű üzembehelyezés és a mobilitás. Egyetlen nap alatt áthelyezhető a töltőegység egyik városból a másikba. A Messer hazánkban is rendelkezik már tapasztalattal hidrogénbusz töltése terén. Tavaly januárban a paksi tömegközlekedésben teszteltek egy hidrogénnel hajtott autóbuszt, amelynek tankolását szintén hasonló mobil hidrogénkút telepítésével oldotta meg.

A Messer a hidrogén közúti szállításához a legnagyobb traileres járműflottával rendelkezik Magyarországon. A cég ezen túl felkészült fix, nagynyomású hidrogéntöltőkutak telepítésére és üzemeltetésére, a szükséges hidrogén folyamatos beszállítására, vagy akár helyszíni előállítására is. A Messer „One Stop Shop” néven kínál integrált hidrogénellátási megoldást a járműflotta-üzemeltetőknek, segítve a városokat, logisztikai szolgáltatókat abban, hogy határozott lépéseket tegyenek a közösségi közlekedés és teherszállítás szén-dioxid kibocsátásának csökkentése érdekében.

Tisztán elektromos buszból több mint kétszázat helyeztek már forgalomba Magyarországon, mintegy háromnegyedük a közösségi közlekedést erősíti. Jelenleg még nem dőlt el, hogy a közösségi buszközlekedésben a tisztán elektromos, vagy a hidrogén üzemanyagcellás megoldás lesz-e a befutó, illetve, hogy milyen módon élhet majd egymás mellett, egészítheti ki egymást ez a kétféle modern hajtás.
Mindkét technológiának vannak előnyei és hátrányai. A hidrogén esetén nagyobb kihívás a zöld hidrogén hatékony és olcsó előállítása, valamint jelenleg a hidrogénhajtás elemei és alkatrészei általában költségesebbek. A tisztán akkumulátoros megoldások ugyanakkor járműtömegben, hatótávban, az akkumulátorok jelentette nyersanyagigényben és környezetterhelésben maradhatnak alul a hidrogénesekhez képest. A mintaprojekt éppen ezért a hidrogén üzemanyagcellás tapasztalatok minél szélesebb körű gyűjtése miatt is különösen fontos.

A hidrogén buszteszt projektgazdája a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő járművek tartós tesztelése alapján pedig megalapozott döntés is születhet majd a hidrogén alkalmazásáról a hazai közösségi közlekedésben.

Kulcsszavak: debrecen, hidrogén, tömegközlekedés
 
Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain A fővárosban is ingyen utazhatnak az egészségügyi dolgozók a közösségi közlekedés járatain Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel Új autóbuszokkal veszi majd át az elővárosi vonalakat a Volánbusz Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel A debreceni villamos-beruházást bírálják a hétvégi műszaki hiba miatt
 
Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

2024. január 11.
Stratégiai kiskereskedelmi megállapodást kötött a Schiller Autó Család Zrt.-vel a BYD, a kínai autógyártó ezzel erősíti jelenlétét a magyar piacon - közölték csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

A BYD célja, hogy fenntartható és innovatív elektromos járműveket kínáljon Magyarországon széles vásárlói körnek. A Schiller BYD-márkakereskedése Észak-Pesten nyílik meg februárban.
    
A Schiller csoport a BYD harmadik magyarországi partnere, a kínai vállalat tavaly októberben indította a forgalmazást Magyarországon első két márkakereskedőjével, a Duna Autóval és a Wallis Motorral.
    
A következő hónapokban további kiskereskedelmi partnerek csatlakoznak majd a BYD hálózatához országszerte - jelezte a társaság.
    
A BYD arra számít, hogy a februártól elérhető elektromosautó-vásárlási állami ösztönző program vonzóvá teszi a márkát a magyarországi vállalatok számára, mindhárom jelenlegi BYD modell jogosult a 4 millió forintos ösztönzőre - közölték.
    
A BYD gyors lépéseket tesz annak érdekében, hogy jövőbeni szervizhálózatát a fővárostól távolabb élő vagy működő tulajdonosok is könnyen elérhessék - írták a közleményben.
    
A BYD Auto, a BYD 2003-ban alapított autóipari leányvállalata a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította. A BYD Europe a BYD csoport első tengerentúli leányvállalata - ismertették.
Kulcsszavak: autógyár, BYD
 
Kelet-Európában keres gyártási helyszínt a Jaguar Land Rover, Magyarország is a listán Kelet-Európában keres gyártási helyszínt a Jaguar Land Rover, Magyarország is a listán Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen konszern legjobb szakmunkástanulói között Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 11 - 20