Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12265 Megjelenítve: 11 - 20
A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost

A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost

2021. január 13.
A Volvo Cars és a vállalatnak otthont adó, svédországi Göteborg városa közös erővel a jövőbeli, fenntartható technológiák tesztelésére szolgáló, új városi zónákat hoznak létre abból a célból, hogy 2030-ra klímasemlegessé tegyék a várost.
Részletek

A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost

A ´göteborgi zöld városi zóna´ elnevezésű kezdeményezés keretében olyan, teljesen emissziómentes területet kívánnak létrehozni Skandinávia legnagyobb kikötővárosán belül, amelyet különböző klímasemleges közlekedési módozatokkal, valamint hálózatba kapcsolt infrastruktúrával szerelnek fel.
 
Azáltal, hogy valós várost használ tesztkörnyezetként, a Volvo felgyorsíthatja a villamosításhoz, a közösségi mobilitáshoz, az autonóm közlekedéshez, a kapcsolódáshoz és a biztonsághoz köthető technológiák és szolgáltatások fejlesztését. A tesztprogram részeként a Volvo 100 százalékos tulajdonában álló mobilitási szolgáltató, az M robottaxikat fog üzemeltetni a zónán belül.
 
„A projekt alapvető célja, hogy minél kevesebb autó közlekedjen a városban – ami teljes mértékben összecseng a vállalat küldetésével.”

– mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

„Ezt bizonyítottuk akkor is, amikor létrehoztuk az M közösségi mobilitási szolgáltatót, akik egyedi mesterséges intelligencia technológia kifejlesztésével és alkalmazásával fokozták szolgáltatásaik hatékonyságát és kihasználtságát. Részt akarunk venni a jövő városainak létrehozásában, az azok által kínált életminőség fenntartásában. Ez a kezdeményezés pontosan erre kínál alkalmat, ráadásul lehetővé teszi számunkra, hogy felelősséget vállaljunk saját városunk jövőjéért.”
 
A projektben részt vevő partnerek többek között olyan technológiákat fognak tesztelni, mint a megoldások és szolgáltatások geocímkézése, amellyel biztosítható, hogy a járművek a zóna határain belül kizárólag elektromos üzemben közlekedjenek, és betartsák az előírt sebesség-korlátozásokat; vagy a hálózatba kapcsolt közlekedési infrastruktúra, amely képes kapcsolatot létesíteni a járművek aktív biztonsági rendszereivel, és információt megosztani a közlekedés résztvevőivel.
 
A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost

„Tudásunkat és technológiánkat arra szeretnénk használni, hogy hozzájáruljunk egy villamosított, hálózatba kapcsolt, közös használatú és klímasemleges város megteremtéséhez.” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy jó példával járjunk elöl; hogy az új technológiákat és szolgáltatásokat nagy léptékű, valós környezetben tesztelve bebizonyítsuk: ha mindez itt lehetséges, akkor bárhol megvalósítható.”
 
A további, lehetséges példák között említhetők a tisztán elektromos mobilitási csomópontok, a teljes körű, könnyen használható elektromosjármű-töltőhálózatok, vagy az autonóm taxik.
 
A klímaátmenet legfőbb akadálya nem a klímabarát intelligens technológiák hiánya, hanem az ezek bevezetését lehetővé tevő kapacitási korlátozás. Az átalakításhoz az innovációt elősegítő, holisztikus szemléletre, valamint az érdekelt felek közötti mélyreható, folyamatos együttműködésre van szükség.
 
Mivel a Volvo a kezdeményezés előkészítő tervezésében is aktívan részt vett, biztosítani tudta, hogy a zóna a kezdetektől fogva magában foglalja villamosított mobilitási szolgáltatásait, és azokat valós környezetben fejlessze, amivel fokozható a fenntarthatósági célkitűzések hatása.

A Volvo Cars és Göteborg együttes erővel teszik klímasemlegessé a várost

2020 folyamán az M szolgáltató saját fejlesztésű mesterséges intelligencia technológiáját alkalmazva igazoltan mérsékelni tudta a forgalmi dugókat és a légszennyezettség mértékét Göteborgban: egyetlen, M által üzemeltetett jármű már most nyolc magánhasználatú gépkocsit vált ki a városban. A göteborgi városvezetés célkitűzéseihez hasonlóan a Volvo Cars folyamatosan mérsékli szénlábnyomát; a vállalat 2040-re el kívánja érni a teljes körű klímasemlegességet. Ezen végső cél megvalósítása érdekében a vállalat számos, 2025-ig megvalósítandó köztes célt tűzött ki maga elé.
 
Ezek között említést érdemel az egy járműre eső CO2-lábnyom 40 százalékos csökkentése; a tisztán elektromos járművek 50 százalékos részaránya a globális járműeladásokon belül (a fennmaradó 50%-ot a hibridek teszik ki); valamint a vállalat teljes tevékenységére (beleértve a gyártást és a logisztikát is) vetített szénkibocsátás 25 százalékos csökkentése.
 
A zöld város kezdeményezés 2021 tavaszán indul útnak, annak léptékét fokozatosan növelik.
 

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, környezetvédelem, svédország, volvo
 
Meghallotta az idők szavát az Audi is Meghallotta az idők szavát az Audi is Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks Öt új, nehéz terepre tervezett újdonságot mutat be a Volvo Trucks Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon
 
A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok

A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok

2021. január 13.
A kínai Xpeng elektromos autógyártó kedden közölte, hogy öt kínai bank 12,8 milliárd jüan (2 milliárd dollár) értékű hitelkeretet biztosít számára a gyártás és az eladások bővítésére - adta hírül a CGTN kínai székhelyű, nemzetközi hírcsatorna.
Részletek

A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok

A New York-i tőzsdén jegyzett, 2014-ben alapított, a dél-kínai Kantonban (Kuangcsou) székelő Xpeng piaci értéke jelenleg 35 milliárd dollár. A gyártó legelső, Xpeng G3 típusú utcai terepjáróját 2018 decemberében dobták piacra, második modelljét pedig 2020 áprilisában mutatták be. Az autókat jelenleg két kínai üzemben gyártják, de a vállalat már tervezi egy harmadik gyár felépítését is.
   
Az Xpeng, amely elsősorban a kínai piacon értékesíti a járműveit, az amerikai Tesla és a kínai NIO versenytársa. Tavaly több mint 27 ezer autót szállított le. Decemberben továbbá arról számolt be, hogy száz darab G3-as típusú elektromos okosautót szállít ki norvég vásárlóknak, ez volt az első alkalom, hogy kínai gyártású elektromos okosautót közvetlenül küldjenek ki egyéni vásárlóknak Európába. A cég továbbá egy éven belül tervezi Európában is piacra vinni a P7-es típusú elektromos sportautóit.
   
A G3-as típusú utcai terepjáró 520 kilométeres hatótávolságú, az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel, és automata parkolásos funkcióval rendelkezik.
 
A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok

Kínában van a megújuló energiával működő járműveknek a legnagyobb piaca: a nagyvárosokban tavaly minden 10 eladott autóból 4 volt alternatív hajtású. A kínai kormányzat tavaly további támogatásáról biztosította a szektort, 2022 végéig meghosszabbítva a megújuló energiával működő járművekre vonatkozó támogatásokat. Peking azt tűzte ki célul, hogy 2025-re az alternatív hajtású járművek tegyék ki az autóeladások 25 százalékát.



Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, kína
 
Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok Scania az IAA kiállításon A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát
 
A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között

A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között

2021. január 12.
A CUPRA első egyedi tervezésű és fejlesztésű autóját a nemzetközileg elismert Év Autója 2021 díjra jelölték. Az Év Autója 2021-et 60 rangos autós újságíróból álló testület bírálja el 23 európai országot képviselve.
Részletek

A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között

2018 februárjában született meg a CUPRA, a rendhagyó, kihívó márka, amely most egy teljesen új termék portfóliót kínál: CUPRA Ateca, CUPRA Leon és CUPRA Formentor. A CUPRA releváns márka a piacon, amelyet most a CUPRA Formentor jelölésével a rangos Év Autója 2021 díj hét döntőse közé történt beválasztása is megerősített.

A CUPRA Formentor, a márka első egyedi tervezésű és fejlesztésű járműve, hat másik döntőbe került modellel együtt vív meg a végső győztes címért.

"A CUPRA Formentor jelölése az idei Év Autója díjra tisztelgés a márka teljes csapatának kemény munkája és odaadása előtt" - mondta Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT elnöke.

„A CUPRA Formentor - első egyedi tervezésű és fejlesztésű modellünk - igazi fordulópontot jelent: olyan dimenziót hoz a piacra, amelyre még nem volt példa, elősegítve a márka láthatóbbá és vonzóbbá tételét. A CUPRA Formentorral új, növekvő szegmenshez csatlakozunk Európában.”

A CUPRA Formentor egy nagy teljesítményű autó előnyeit egyesíti egy SUV tulajdonságaival. Ez egy olyan jármű, amely összefogja a mai vásárlók igényeit olyan választékkal, amely megkülönbözteti és kiemeli az átlagból. Hét különböző hajtáslánc széles skálája, köztük két plug-in hibrid változat, egy teljesen összekapcsolt élmény, valamint a legfejlettebb biztonsági és kényelmi rendszerek emelik új szintre a crossover kupét. És most új módon vállalja fel a versenyt.

Az Év Autója 2021 megválasztásához Európa-szerte elismert autos újságírókból álló zsűri jön össze azzal a céllal, hogy megtalálják a legkiemelkedőbb új autókat.

A díj zsűrije 60 tagból áll, akik 23 európai országot képviselnek, akik együtt választják ki a végső győztest. A nyertest március 1-jén hirdetik ki.

A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között




Kulcsszavak: Cupra, év autója, Formentor
 
A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között A japán szakírók a Suzuki Hustlernek ítélték az Év Autója címet A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte  az “Év Autója” címet A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben CUPRA: egy új márka születik CUPRA: egy új márka születik A CUPRA Formentor a rangos Év Autója 2021 díj hét döntős jelöltje között Sokszoros díjnyertes az új Volkswagen Golf
 
Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű

Időszaki kiállítást szervez új helyszínén a Közlekedési Múzeum, megérkezett az első öt jármű

2021. január 12.
Az egykori Északi Járműjavító területén, még az építkezés megkezdése előtt időszaki kiállítással és programokkal várja látogatóit a Közlekedési Múzeum, amint ezt a járványhelyzet lehetővé teszi.
Részletek

Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű

Az új múzeum beruházási helyszíne még az idén megnyílik a látogatók előtt, a régi Dízelcsarnokban pedig kiállítással és programokkal várják a látogatókat.

“Nagy öröm számunkra, hogy bejelenthetjük: az idei évben, még az építkezés megkezdése előtt a Dízelcsarnokban időszaki kiállítással jelentkezik a Közlekedési Múzeum. A múzeum leendő új otthonában, az egykori Északi Járműjavító területén ezzel már az építkezés kezdete előtt betekintést engedünk a régi járműjavító csarnokba, ahol időszaki kiállítást tervezünk a járműjavító és környezetének történetéről - ehhez az ideiglenes kiállításhoz érkeztek most meg a mozdonyok.

Emellett részletesen bemutatjuk majd az új múzeum terveit is, amelyeken gőzerővel dolgozunk annak érdekében, hogy az ipari örökség megőrzésével, annak világszínvonalú kortárs építészettel való kiegészítésével új kulturális negyedet hozzunk létre a kőbányai egykori rozsdaövezetben.” - mondta el az első vasúti járművek megérkezésekor Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.

Az új kiállítás helyszínére öt különleges vasúti jármű érkezett január 11-én reggel: az ikonikus 424-es gőzmozdony, a vasútvillamosítás kiemelkedő alakja, Kandó Kálmán által tervezett, már 1932-ben forgalomba állt V60-as villanymozdony, valamint egy 242-es gőzmozdony, egy M44-es tolatómozdony, és egy CMN személykocsi.

Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű

Ezeket követi január 12-én az 1935-ös Árpád gyorssínautóbusz, amely Budapest és Bécs között közlekedett. A járművek egyébként szorosan kötődnek a helyszínhez, hiszen többségüket itt javították az Északiban, az ország egykori legnagyobb vasúti járműjavítójában.

A lehetőség, hogy a Közlekedési Múzeumnak újra egy saját helyszínen megrendezett időszaki kiállítása lehet – amit természetesen a vírushelyzetet és a rendelkező szabályozásokat figyelembe véve nyit majd meg a múzeum – azt is jelenti, hogy folyamatos múzeumpedagógiai és családi programokkal, időszakos eseményekkel, konferenciákkal, járműbemutatókkal, rendezvényekkel, eseményekkel várja a látogatókat a Közlekedési Múzeum.

A kiállításon a volt Északi járműjavító múltját, jelenét és jövőjét is megismerheti a közönség. Mivel a felhagyott járműjavító jelen állapotában nem alkalmas téli üzemre, az épületet nyári - kora őszi hónapokban tervezzük megnyitni, ha pandémiás helyzet megengedi.

Az Északi Járműjavító 1867 és 2009 között az ország legjelentősebb vasúti járműjavító bázisa volt. A hazai vasúti járműjavítást, járműgyártást megtestesítő, adottságaiban kiállítóhelynek kitűnően alkalmas ipari örökségi helyszínt 2017 decemberében jelölte ki a Kormány az új Közlekedési Múzeum helyszínéül.

Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű

A projekt keretében egy teljes kulturális negyed jöhet itt létre, amelynek főbejárata a Közlekedési Múzeum, mellette pedig az Eiffel Műhelyház áll. A tervek szerint a múzeumépület körül park, új gyalogos kapcsolatok, új vasúti megálló és a nosztalgiavillamosok számára egy új végállomás is létrejön.

A múzeum kiemelt célja a helyszínen ma látható, ipari múltat idéző állapot megőrzése és világszínvonalú kortárs építészettel való kiegészítése. Az új Közlekedési Múzeum építésére ezért nemzetközi tervpályázaton a szakmai zsűri egyöntetű döntéssel a New York-i Diller Scofidio + Renfro sztárépítész irodát és magyar partnerét, az Ybl-díjas Noll Tamás vezette M-Teampannon építészirodát választotta ki győztesnek.

A kormány 2020 májusában döntött arról, hogy biztosítja az új Közlekedési Múzeum épület-komplexumának és új állandó kiállítás tervezésére, előkészítésére szükséges támogatást. Az új Közlekedési Múzeum projekt Európa egyik legnagyobb barnamezős fejlesztése. Az új Múzeum építése leghamarabb 2023-ban kezdődhet, ezért érdemes a következő két tavaszi-nyári szezonra még ideiglenesen megnyitnunk az épületet a látogatók előtt.

Kulcsszavak: Közlekedési Múzeum, múzeum, vasút
 
Kilencven év BMW motorjai a Múzeumok Éjszakáján Kilencven év BMW motorjai a Múzeumok Éjszakáján Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Befejezték a majdnem 73 milliárd forintba kerülő dél-balatoni vasútvonal felújítását Befejezték a majdnem 73 milliárd forintba kerülő dél-balatoni vasútvonal felújítását Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik
 
Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

2021. január 12.
A Peugeot közel negyven éve működteti azt a különleges szervezetet, amely veterán típusainak alkatrész-ellátását hivatott biztosítani.
Részletek

Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

Részben erre a páratlan háttérre, részben munkatársainak szakértelmére támaszkodva a márka most egy újabb, különleges szolgáltatást is nyújt azon ügyfeleinek, akiket megbabonáztak az idős járművek.

Akár Armand Peugeot első automobilját, a Léon Serpollet mérnökkel közösen konstruált, háromkerekű gőzautó bemutatását (1889), akár a Société des Automobiles Peugeot vállalat hét évvel későbbi megalapítását tekintjük a kezdetnek, tény, hogy a Peugeot család 210 éve létrehozott ipari birodalma több mint 120 éve foglalkozik autók gyártásával.

Ez több elméleti hagyatéknál: az évek során a márka számtalan olyan típust alkotott, amelyek nélkül talán más irányt vett volna az autóipar fejlődése. Az nyilvánvaló, hogy a Peugeot története elválaszthatatlan az európai mobilitás evolúciójától – az azonban már nem mindenki számára ismert, hogy a család évtizedek óta aktív és kreatív erőfeszítéseket tesz azért, hogy az értékes múlt minél több elemét megőrizze.

Az 1982-ben létrehozott L´Aventure Peugeot a két évszázados múlt minden relikviáját gondozza, a kerékpároktól kezdve a kávé- és borsőrlőkön át a női fűzőkig, fő profilja azonban természetesen az automobil. Téved azonban, aki azt gondolja, a 6000 négyzetméteres gyári múzeummal kimerül a szervezet tevékenysége.

Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

Az Armand Peugeot dédunokája, a vállalat mai képét megformáló Pierre Peugeot által létrehozott intézmény (amelyet jelenleg Pierre fia, Xavier Peugeot gondoz) nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy hozzájáruljon a világszerte fellelhető több millió idős, youngtimer vagy veterán korú Peugeot működőképes állapotban tartásához.

Ennek érdekében korabeli alkatrészek páratlanul gazdag katalógusát hozták létre: az interneten kereshető gyűjteményben jelenleg közel száz évre (a Peugeot 201-esig) visszamenőleg találunk eredeti, vagy azzal megegyező minőségben utángyártott, a szervezet tanúsítványával igazolt alkatrészeket. A katalógus jelenleg 16 ezer cikkszámot tartalmaz, és folyamatosan bővül.

A L´Aventure Peugeot igazi kincsestár tehát azok számára, akik maguk újítják fel öreg Peugeot-jukat. A szervezet vezetői azonban tisztában vannak azzal, hogy nem mindenki rendelkezik az ehhez szükséges idővel vagy szakértelemmel. Az ő kedvükért indítják el restaurátori szolgáltatásukat: 2021-től megkezdik az arra érdemes öreg Peugeot járművek felkutatását és helyreállítását.


Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál

Az aprólékos gonddal életre keltett, teljes körű dokumentációval, valamint eredetigazolással ellátott veteránok szabadon megvásárolhatók lesznek, a várakozások szerint a kereslet jóval meghaladja majd a múzeumi műhely kapacitását.

A feladat egyébként nem új a szervezetnél dolgozó szakemberek számára, hiszen a L´Aventure Peugeot régóta vállalja magángyűjtők autóinak részleges vagy teljes felújítását.

A különbség az, hogy az új projektben nem „hozott anyagból” fognak dolgozni, hanem a felújítás alanyát is maguk szerzik meg: az ügyfél kulcsra kész veteránautót kap, természetesen a megfelelő szervizháttérrel együtt.

A projekt referenciamunkája egy igazi közönségkedvenc: egy Peugeot 205 GTI lesz. A 130 lóerős, 1,9 literes motorral szerelt autó kellőképpen megfáradt állapotban érkezett meg a Sochaux-i műhelybe, a projekt bőségesen ad majd munkát a szervezet szerelőinek, karosszéria-lakatosainak, kárpitosainak és egyéb szakértőinek.

Kulcsszavak: autóipar, Peugeot, restaurálás
 
Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál 52 000 € adomány a Citroen jóvoltából Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál Tovább nőtt a SEAT értékesítése
 
A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását

A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását

2021. január 11.
A Volvo Cars megháromszorozza a belgiumi Gent városában működő üzemének elektromosautó-gyártó kapacitását, felkészülve a hálózatról tölthető akkumulátoros Recharge modellcsalád iránt mutatkozó, gyorsan növekvő keresletre.
Részletek

A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását

A Volvo Cars azt követően jelentette be a gyártókapacitás fokozását, hogy a 2020. naptári évben jelentős mértékben emelkedett a Recharge modellek iránti kereslet. 2019-hez képest a tavalyi évben több mint megduplázódott a Recharge modellek részesedése az eladásokból.
 
A Volvo 2022-re meg kívánja háromszorozni genti üzemének jelenlegi elektromosautó-gyártó kapacitását, amely így az üzem teljes gyártókapacitásának mintegy 60 százalékát fogja kitenni.
 
Gentben már folyik a második tisztán elektromos Volvo gyártásának előkészítése: a 2021 folyamán gyártásba kerülő típus a vállalat moduláris CMA padlólemezére épül. Jelenleg is Gentben készül a Volvo első tisztán elektromos típusa, az XC40 Recharge, valamint az XC40 szabadidőjármű plug-in hibrid kivitele.
 
„A Volvo jövője elektromos; Recharge modelleink nyilvánvalóan elnyerték ügyfeleink tetszését.”

– mondta Javier Varela, a Volvo globális ipari tevékenységeiért és minőségért felelős igazgatója. „Modellkínálatunk folyamatos, egyre szélesebb körű villamosításában és gyártókapacitásunk növelésében egyaránt úttörő szerepet játszik a genti üzem, követendő példaként lépve fel a vállalat egész globális gyártóhálózata számára.”

A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását 

A Volvo Cars feltett szándéka, hogy prémium elektromosjármű-gyártóvá váljon, és ezzel összhangban az elkövetkező évek során számos tisztán elektromos járművet hoz forgalomba. A vállalat tervei szerint 2025-re globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, a fennmaradó 50 százalékot pedig plug-in hibrid modellek fogják adni.
 
Gent a Volvo Cars globális gyártóhálózatának első olyan tagja, ahol megkezdődött a tisztán elektromos járművek gyártása, ugyanakkor a vállalat további üzemeinek is szerepet szán az elektromos gyártókapacitás fokozásában.
 
A Volvo Cars a múlt hónapban jelentette be, hogy villanymotorokat fog összeszerelni a svédországi Skövde városában működő hajtáslánc-gyártó üzemében, az évtized közepére pedig megvalósítja az e-motorok teljes körű házon belüli gyártását. A vállalat a következő években 700 millió svéd koronás beruházással segíti elő ezen célkitűzés megvalósulását. A Volvo Cars jelentős beruházásokkal támogatja az új generációs Volvo modellekbe szánt villanymotorok házon belüli tervezését és fejlesztését.

A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását 

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, volvo
 
Itt van Musk mesterterve: Teslát mindenkinek! Itt van Musk mesterterve: Teslát mindenkinek! Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása Nyizsnyij Novgorodban máris, Pozsonyban pedig 2020 őszén indul be a ŠKODA KAROQ gyártása
 
Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban

Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban

2021. január 11.
Egyre nagyobb teljesítményű autókkal járnak a németek, és ez alól a múlt év sem volt kivétel a Duisburgi Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének tanulmánya szerint.
Részletek

Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban
   
A CAR kimutatása alapján tavaly az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos teljesítménye a 2019-eshez képest 7 lóerővel, 4 százalékkal 165 lóerőre emelkedett. A növekedés hosszú távú trendbe illeszkedik, az elmúlt 30 évben ugyanis egy év kivételével minden évben növekedett az újonnan forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye az előző évihez képest.
   
A kivétel - a roncsprémium bevezetésével - a kompakt járműkategória iránt megnövekedett vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a 2009-es év volt.
   
Az átlagos teljesítmény tavalyi növekedése Ferdinand Dudenhöffer az intézet vezetője szerint egyrészt annak köszönhető, hogy egyre kedveltebbek a vásárlók körében a nagyméretű városi terepjárók, a SUV modellek. A másik ok az elektromos és hibrid járművek részarányának növekedése. A hibrid autóknál a benzinmotor és az elektromotor teljesítménye összeadódik, így ennek a kategóriában az átlagos teljesítménye 190 lóerő volt tavaly. A tisztán elektromos járművek átlagos teljesítménye pedig 169 lóerő volt.
   
A beszerzési támogatások és adókedvezmények miatt a hibrid és elektromos autók kedvelt szolgálati autóvá váltak Németországban. A tavaly értékesített szolgálati autók átlagos teljesítménye 177 lóerő volt. A hatóságok által forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye 159 lóerő, a magán személygépkocsiké pedig 157 lóerő volt.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, németország
 
Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint Javulnak a német autóipar üzleti kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Márciusban tíz százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma az EU-ban Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly Csökkent a Scania forgalma és nyeresége tavaly A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma
 
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely

Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely

2021. január 11.
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu internetes óriáscég és a Geely autógyártó - számolt be a CGTN kínai székhelyű, nemzetközi hírcsatorna a Baidu hétfői közlésére hivatkozva.
Részletek

Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely

A Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatával járul hozzá a közös vállalat sikeréhez. A beruházás összegéről, illetve a járművek piacra bocsátásának tervezett idejéről egyelőre nem közöltek részleteket.   

Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott:

"Kína az elektromos járművek legnagyobb piacává vált, az elektromos autók vásárlói pedig intelligensebb, új generációs járműveket várnak el".
   
A koronavírus-járványt követő gazdasági helyreállás kedvező alakulásának köszönhetően a megújuló energiával működő járművek szektora változatlanul markánsan fejlődik Kínában. A Kínai Autógyártók Szövetségének decemberi előrejelzése szerint a megújuló energiával működő járművek forgalma 2021-ben 40 százalékkal emelkedhet, elérve az évi 1,8 millió eladott autót.
   
Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely

A hangcsoui székhelyű Geely autógyártó a svéd Volvo Car Corp. tulajdonosa, a brit Lotus Cars sportautógyár és a legnagyobb malajziai autógyártó, a Proton részvényeinek többségi tulajdonosa.
   
A Baidu Apollo nevű autonóm vezetésre kifejlesztett technológiai platformját 2017 óta használják okosjárművek gyártásában, a vállalat pedig jelenleg három kínai nagyvárosban üzemeltet önvezető taxikat - egyelőre sofőrökkel.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, geely, kína
 
Az elektromos hajtások bevezetése növeli a SEAT S.A. értékesítését 2021-ben a COVID-19 által befolyásolt év után Az elektromos hajtások bevezetése növeli a SEAT S.A. értékesítését 2021-ben a COVID-19 által befolyásolt év után A BMW i3 elnyerte a „Wertmeister 2015” díjat A BMW i3 elnyerte a „Wertmeister 2015” díjat Megkezdődött az új Mazda MX-5 gyártása Japánban Megkezdődött az új Mazda MX-5 gyártása Japánban Legurult a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártósorról Legurult a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártósorról Elektromos járműveket gyártó, közös céget hoz létre a kínai Baidu és a Geely A Ford első ízben tette közzé a vadonatúj Ford Mustang teljesítményadatait
 
Megérkezett az első tram-train Magyarországra

Megérkezett az első tram-train Magyarországra

2021. január 11.
Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban - közölte honlapján a MÁV.
Részletek

Megérkezett az első tram-train Magyarországra
   
A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.
   
A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.
   
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.
   

Megérkezett az első tram-train Magyarországra

A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni.
   
A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.


Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, közlekedés, máv, Tram-Train
 
Megérkezett az első tram-train Magyarországra 4-es metró - Változik az éjszakai járatok menetrendje is Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt Magyar találmány lehetne az útépítés jövője Magyar találmány lehetne az útépítés jövője A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet Szombattól negyven percenként járnak a balatoni kompok Szombattól negyven percenként járnak a balatoni kompok
 
Új elnök a Kia Motors Hungary élén

Új elnök a Kia Motors Hungary élén

2021. január 06.
2021. január 1-jei hatállyal a Kia Motors Corporation Nagy Norbertet nevezte ki a magyarországi leányvállalat Ügyvezető Elnökének.
Részletek

Új elnök a Kia Motors Hungary élén

Nagy Norbert 2007-ben csatlakozott a Kia Motors Hungary-hez, és az elmúlt 13 évben Ügyvezető Igazgatóként irányította a Kia márka magyarországi munkáját.

A kinevezés egyedülálló, és nagy mérföldkő a Kia életében, mert világszerte csupán néhány olyan leányvállalat van, amelynek élén nem koreai vezető áll. Európában eddig Svédországban és Angliában, idén január 1-jétől pedig Franciaországban és Magyarországon kezdte meg működését ez az új szervezeti felállás helyi vezetővel az élen.

A 43 éves szakember pályafutása során a Kia Magyarországon látványos növekedésen és fejlődésen ment keresztül mind a vállalat értékesítési eredményeinek és piaci részesedésének növekedése, mind a márkakereskedői hálózat fejlődése tekintetében.

Nagy Norbert irányításával a Kia Motors Hungary a tavaly bemutatott, a Márka jövőbeli terveit megfogalmazó „Plan S” céljainak megvalósításán dolgozik majd a további márkaépítés, növekedés és fejlődés érdekében.

Új elnök a Kia Motors Hungary élén
Kulcsszavak: Kia Motors, Kia Motors Hungary, Nagy Norbert
 
A Kia bemutatja új márkacéljait és stratégiáját A Kia bemutatja új márkacéljait és stratégiáját Az elektromos autók iránti kereslet növekedése rekord nagyságú piaci részesedést hozott a Kiának Az elektromos autók iránti kereslet növekedése rekord nagyságú piaci részesedést hozott a Kiának Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között
 

Találatok száma: 12265 Megjelenítve: 11 - 20