Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 11 - 20
Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV

Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV

2020. március 25.
Ózonos fertőtlenítést tesztel az autóbuszain a koronavírus-járvány miatt keddtől a BKV, a technológia sikerrel veszi fel a harcot a levegőben és a felületeken megtapadó vírusok, baktériumok és gombák ellen - közölte a társaság az MTI-vel.
Részletek

Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV

Az ózongáz az egyik legerősebb fertőtlenítéshez használt hatóanyag, amely ötvenszer hatékonyabb és háromezerszer gyorsabb, mint a klór. Nincs olyan kórokozó, amely ellent tud állni az ózon fertőtlenítő erejének, így a levegőben, felületeken megtapadó vírusok, baktériumok és gombák elleni harcban is hatékony segítség - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Mint írták, az ózongázzal történő kezelés során semmilyen vegyszerre nincs szükség, így a tisztítási folyamat környezetbarát. Amikor a rendkívül reaktív ózonmolekulák baktériumokkal, vírusokkal és egyéb szagokat okozó részecskékkel érintkeznek, bekövetkezik az oxidáció, amely során ezek a káros részecskék elpusztulnak, miközben az ózonmolekula oxigénné alakul át a kémiai folyamat végén. Tehát a kezelés után nem marad más, mint friss, oxigéndús levegő - olvasható a közleményben.

Közölték, az első ózonnal fertőtlenített jármű kedden állt forgalomba. Ha a módszer eredményesnek bizonyul autóbuszainknál, az eljárás alkalmazását a későbbiekben a BKV teljes gumikerekű állományára kiterjesztik.

A BKV 980 autóbuszt és 145 trolit üzemeltet.

Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV


Kulcsszavak: bkv, fertőtlenítés, koronavírus
 
Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos Százéves a budapesti autóbusz-közlekedést Százéves a budapesti autóbusz-közlekedést Megújul a Budafoki kocsiszín Megújul a Budafoki kocsiszín Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet
 
A koronavírus miatt rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait

A koronavírus miatt rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait

2020. március 24.
Újraindította a termelést spanyol és franciaországi üzemeiben az Airbus, amely rendkívüli intézkedéseket vezetett be a repülőgépgyártás fenntartása érdekében. A Boeing az Egyesült Államokban szintén fenntartja a gyártást.
Részletek

A koronavírus miatt rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait

Az Airbus még a múlt héten zárta be ideiglenesen a törzs különböző részeit, a vízszintes vezérsíkokat és orr részeket gyártó, valamint végösszeszerelő soroknak otthont adó spanyol és francia egységeket, hogy rendkívüli egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezessen be. Bár a szakszervezetek kérték, hogy ne nyissanak meg újra a gyárak, az Airbus úgy döntött, folytatódik a termelés.

A társaság hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a leállás alatt olyan intézkedéseket vezettek be, amelyekkel garantálható a folyamatos fertőtlenítés és a dolgozók közti távolság megtartása, ugyanakkor az üzemelés is a lehető leghatékonyabb lehet. Minden intézkedést a helyi egészségügyi hatóságokkal együtt hoztak meg. Jelezték, hogy a többi, brit és német gyárban is ilyen intézkedések lesznek, de emiatt leállásra nem kell számítani.    

Hozzáfűzték, hogy a januárban leállított tiencsini gyár újra megnyitott és megkezdte a kínai üzem a repülőgépek összeszerelését.

A gyártás fenntartása érdekében az Airbus több pénzügyi döntést is meghozott, amelyek a cég likviditását javítják. Felfüggesztették a 2019-es eredmények után járó osztalék kifizetését, amellyel 1,4 milliárd eurót tudnak spórolni, emellett az igazgatóság jóváhagyásával 15 milliárd eurós hitelkeretről állapodtak meg.

Ezzel az Airbus rendelkezésre álló likvid forrása 30 milliárd euróra nőtt. Felfüggesztették a nyugdíjalapokba történő önkéntes vállalati hozzájárulás befizetéseit és visszavonták a 2020-ra megfogalmazott üzleti célkitűzéseket.

A koronavírus miatt rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait

A Boeing az Egyesült Államokban szintén fenntartja a gyártást a még üzemelő everetti és charlestoni egységekben. A Seattle Times azonban arról számolt be a hétvégén, hogy a dolgozók az everetti gyár bezárását kérték, miután egyik munkatársuk, aki a tesztrepülésre váró gépeket ellenőrizte, a koronavírus okozta megbetegedésben életét vesztette.

Kulcsszavak: airbus, boeing, koronavírus, repülőgép
 
A Porsche és a Boeing partneri kapcsolatba lép a prémium légi közlekedésben A Porsche és a Boeing partneri kapcsolatba lép a prémium légi közlekedésben A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét Tizenkét százalékkal javította pénzügyi eredményét a Rolls-Royce hajtóműgyártó Tizenkét százalékkal javította pénzügyi eredményét a Rolls-Royce hajtóműgyártó Négy napra leállítja spanyol és francia gyárait az Airbus Négy napra leállítja spanyol és francia gyárait az Airbus A koronavírus miatt rendkívüli intézkedéseket hozott az Airbus, amely újranyitotta gyárait Jelentősen növelte árbevételét és eredményét a Boeing a harmadik negyedévben
 
A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja

A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja

2020. március 24.
A koronavírus okozta helyzetben a GreenGo autómegosztó elektromos autóflottájának egy részét felajánlotta a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság részére, hogy segítse a munkájukat az idősek ellátásának megszervezésében.
Részletek

A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja

Emellett bárki, aki a rendkívüli helyzetben közlekedni szeretne Budapesten, ingyenesen regisztrálhat a GreenGonál, illetve mindenki 30%-os menetdíjkedvezményben részesül - í­rja a portfolio.hu.

„A mostani helyzetben abban szeretnénk segíteni a budapestieket, hogy a tömeget elkerülve biztonságban intézhessék el halaszthatatlan ügyeiket. Ezért döntöttünk úgy, hogy határozatlan időre eltöröljük a regisztrációs díjat, illetve bárki, aki használja a flottánkat, 30%-os menetdíjkedvezményt kap”

– mondja Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője.

A GreenGo az autómegosztók közül elsőként a koronavírus megjelenésekor azonnal változtatott a tisztítási protokollján. A szokásos rutin takarítás mellett extra, kétnaponkénti antivirális, antibakteriális és gombaellenes fertőtlenítést vezetett be. Ahhoz, hogy a greengózás járványügyi szempontból is biztonságos maradhasson, arra kérték a felhasználókat, ha betegek lennének vagy a betegség tüneteit tapasztalják, autózás helyett hívják fel háziorvosukat vagy a lakossági információs vonalat a 06 80 277 455 vagy a 06 80 277 456-os számon.

„A rendkívüli helyzetben mi is szeretnénk segíteni, ezért a jelenlegi, kizárólag elektromos autóból álló flottánk egy részét felajánlottuk az időseket segítő Fővárosi Rendészeti Igazgatóságnak. Ma átadjuk nekik az autókat, kizárólagos használatra” – tette hozzá Michaletzky Bálint.

A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja
Kulcsszavak: autómegosztó, elektromos autó, GreenGo
 
Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja Elképesztő, amit a Tesla művel Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel
 
A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit

A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit

2020. március 24.
„Az elmúlt év során tanúsított kiemelkedő elkötelezettségükért szeretnénk munkatársainkat világszerte jutalmazni” – mondta el Dr. Ariane Reinhart, az igazgatótanács emberi kapcsolatokért felelős tagja. A munkatársaink fejenként 72 060 forint jutalomban részesülnek.
Részletek

A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit

A Continental technológiai vállalat világszerte rendkívüli bónusszal jutalmazza munkatársai - az elmúlt év során tanúsított - kivételes elkötelezettségét. A Continental azon kevés vállalatok egyike, amelyek ilyen bónuszt osztanak ki minden jogosult alkalmazottjuk számára világszerte.

Az üzemi megállapodás szerint a 2019-es pénzügyi év üzleti eredménye alapján nem járt volna nyereségrészesedés. „A 2019-es eredményekkel nem vagyunk elégedettek, és mindenkire vonatkozik az a Continentalnál, hogy ha nincs nyereség, nincs nyereségrészesedés” – magyarázta Dr. Ariane Reinhart, a Continental igazgatótanácsának emberi kapcsolatokért felelős tagja. Ugyanakkor azt is kihangsúlyozta, hogy:

„Tavaly a Continental globális csapata kiemelkedő elkötelezettséggel és kölcsönös tisztelettel válaszolt a felmerülő kihívásokra, az „egymás támogatása” vállalati irányelvünk szellemében. Kollégáink kemény munkája jobb üzleti eredményeket érdemelt volna, mint amiket 2019-ben elértünk, így a munkavállalók képviselőivel abban állapodtunk meg, hogy egy rendkívüli pénzbeli elismeréssel honoráljuk az alkalmazottaink példamutató és rendkívül magas szintű elkötelezettségét világszerte.”

Ezzel kapcsolatban Dr. Reinhart rámutatott a különböző kihívásokra, amelyekkel a Continentalnak szembe kellett néznie az elmúlt év során: az autóipar átalakulására, valamint a gyorsan hanyatló gazdasági környezetre válaszként indította a vállalat az „Átalakulás 2019-2029” programot.

A “Mozgásban a Continental” társadalmilag elfogadható módón formálja az átalakulást

A DAX-on jegyzett vállalat azt is bejelentette, hogy az igazgatótanács és az érdekképviseletek kollektív szerződéseket írtak alá ezen a héten a 2018-ban lezárult „Mozgásban a Continental – a jövő Szövetsége” programmal kapcsolatban.

A Németországra érvényes megállapodás az alábbi két témára fókuszál: a magasabb szintű szakképzettséggel és nagyobb szaktudással rendelkező alkalmazottak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a Vitesco Technologies leválása által érintett munkavállalók foglalkoztatási biztonságának növelése.


A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit

„A „Mozgásban a Continental” programmal a társadalmi partnerek és a Continental már időben felelősséget vállalt. Aktívan formáljuk az átalakulást, ahelyett, hogy hagynánk, hogy csak megtörténjen, ezáltal biztosítjuk a Continental jövőbeni életképességét.” – mondta Dr. Reinhart, majd hozzátette: „A jelenlegi kiegészítő megállapodásunk alapján világszerte szinten tartjuk kollégáink foglalkoztathatóságát a belső és külső munkaerőpiacon. Ez egy rendkívül fontos kezdeményezés -különösen súlyos készséghiány és munkaerőhiány idején-, amely szem előtt tartja a digitális területeken történő jövőbeni növekedésünket.”

Ugyanakkor Dr. Reinhart szerint arra is szükség van, hogy a munkavállalók hajlandóságot mutassanak a változásra, és szabadidejükben saját továbbképzésükkel is foglalkozzanak. A megállapodás keretet biztosít egy átfogó képzési programhoz, melynek célja, hogy erősítse a vállalat versenyképességét, és hosszú távú karrierlehetőségeket nyisson meg a munkavállalók előtt, ezzel is növelve az alkalmazási esélyeiket. Ez a kezdeményezés három fő elemből áll: a tavaly alapított Continental Technológiai és Átalakulási Intézetből (Continental Institute of Technology and Transformation – CITT), egy vállalati szintű képzési folyamatból, amely az alkalmazotti oldalról is tartalmaz hozzájárulását, valamint a vállalat belső munkapiacának kibővítéséből. A program folyamatosan frissül az egyes munkavállalói csoportok moduljaival.

A Continental vállalati üzemi tanácsának elnöke, Hasan Allak elégedett volt a megállapodásokkal: „Ez a munkavállalóknak juttatott rendkívüli bónusz jó jel a nehéz időkben. Hiszen a tavalyi évben nyújtott kemény munkájuk után a munkatársainkat nem szabad jutalom nélkül hagynunk.” A szövetség jövőjét illetően hozzátette: „Ezekkel a megállapodásokkal teljesültek a vállalati üzemi tanács igényei a Vitesco Technologies leválásának következményeivel kapcsolatban. Így új lehetőségeket nyitottunk meg a kollégák számára a Continentalnál és a Vitesco Technologies-nál egyaránt. A koronavírus által okozott krízis és annak előre nem látható következményei azt mutatják, hogy egy ilyen hatalmas projekt, mint a Continental vállalat átalakítása, beleértve a Vitesco Technologies leválasztását is, csak akkor lehet sikeres, ha mindenki közösen dolgozik, és bizalmi alapon működik együtt.”


 
Kulcsszavak: continental, elismerés, járműipar
 
A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját Kínai finanszírozással támasztják fel a német Borgward autómárkát Kínai finanszírozással támasztják fel a német Borgward autómárkát A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit A Scania együttműködésbe kezd az MAN-nel a sebességváltók terén Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell A SEAT megdöntötte első negyedéves értékesítési rekordját A SEAT megdöntötte első negyedéves értékesítési rekordját
 
Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota

Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota

2020. március 23.
Emissziómentes nehéz teherjármű fejlesztésébe fogott a Toyota és leányvállalata, a Hino Motors. A két cég hosszú évek óta kutatja együtt a hidrogén üzemanyagcellás technológia gyakorlati felhasználási lehetőségeit.
Részletek

Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota

Újabb partnerrel fogott hidrogén üzemű haszonjármű fejlesztésébe a Toyota. Ezúttal a 16 nagyvállalatot tömörítő Toyota-csoport egy másik tagja, a buszokért, valamint közepes és nagy teherbírású teherjárművekért felelős Hino Motors az együttműködő fél.

A tervezett nehéz haszonjármű alapját a Hino Profia bulldogfülkés nehéz tehergépkocsi adja. A 2007 óta gyártott és forgalmazott, kiforrott modellcsalád háromtengelyes, kétkerék-hajtású verzióját alakították át úgy, hogy hatékonyan és biztonságosan helyezhessék el a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc komponenseit. Az eredetileg 8.9 literes, illetve 12.9 literes, soros hathengeres dízelmotorokkal szerelt modell létravázában elhelyezett elektromos erőforrás(ok) teljesítménye nem ismert, de támpontot adhat, hogy a széria fent említett, belsőégésű motorjai 320-410 lóerősek, 1570-2160 Nm forgatónyomatékkal.

Az elektromos hajtáslánc működtetéshez szükséges elektromos energiát egy nagykapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag biztosítja. Ezt az akkumulátort menet közben tölti két darab olyan, új generációs üzemanyagcella, amelyet a Toyota Mirai hidrogén üzemű szedán nemrég bemutatott, második szériájához fejlesztett ki a vállalat. A Hino Profia FCEV tervezett hatótávolsága 600 kilométer; az ehhez szükséges, nagynyomású hidrogéntartályok jelenleg fejlesztés alatt állnak.


Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota

A Toyota és a Hino először 2001-ben mutatott be közös fejlesztésű hidrogén üzemanyagcellás járművet. A Hino Blue Ribbon busz alapjaira épülő kísérleti járművet számos további modell követte, 2006-ban Nagoya belvárosa és repülőtere, 2010-ben pedig Tokió belvárosa és repülőtere közötti viszonylatban helyezték menetrend szerinti üzembe a Toyota Hino FCEV busz aktuális példányát.

2011-ben kíséreti szinten megvalósították az üzemanyagcella mobil áramforrásként történő alkalmazását. A két vállalat 2015-ben mutatta be az első generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás technológiáját megduplázva alkalmazó, 76 utas szállítására alkalmas buszt, amely külső fogyasztók (például épületek vagy berendezések) energiaellátására is alkalmas volt. Szintén közös fejlesztés eredményeként született meg az a Toyota SORA busz, amely 2018 márciusa óta sorozatgyártásban készül, és az idei év végére várhatóan százas nagyságrendben szolgálja ki Tokiót és környékét.

A világ másik végén, Los Angelesben 2017 óta üzemel az a Project Portal elnevezésű program, amelynek keretében a Toyota és a Kenworth közösen fejleszt a helyi teherkikötőben és környékén használatos, rövid távú konténermozgatási feladatokra optimalizált hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatót.

A járműben, akárcsak a Hino márkával közösen fejlesztett, korábbi buszokban, az első generációs Toyota Mirai megkettőzött hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánca kapott helyet, jól demonstrálva az emissziómentes hajtástechnológia sokoldalúságát és méretezhetőségét.

Kulcsszavak: FCV, hidrogén, toyota, üzemanyagcella
 
Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Házon belül fejleszt hidrogén üzemű haszonjárművet a Toyota Jobb termikus hatásfokú, kedvezőbb fogyasztású motorokat fejlesztett ki a Toyota A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét Szintet ugrik az új Lexus GS Szintet ugrik az új Lexus GS
 
A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

2020. március 23.
A Siemens támogatást nyújt a Volkswagen számára a zwickaui járműüzem elektromos autók gyártására való felkészítésében.
Részletek

A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

A vállalat már korábban is biztosított termékeket és rendszereket a két gyártósorhoz, és segített egy automatizálási sztenderd kidolgozásában különféle modellek különböző tömeggyártásához. „Célunk az automatizálás mértékének növelése gyártási folyamatainkban, miközben egyszerűsítjük a folyamatokat. Az ipari automatizálás és digitalizáció egyik éllovasának számító Siemens vállalatot – amellyel már régóta partneri kapcsolatot ápolunk – azért választottuk együttműködő partnerünknek, mert rendelkezik az alkalmazáshoz szükséges szakértelemmel ezen a területen” – nyilatkozta Thomas Zembok, a Volkswagen AG gyári automatizálásért és digitális termelésért felelős vezetője.

A várakozások szerint a Volkswagen 2025-re évi másfél millió elektromos autót fog gyártani. Az ilyen szintű tömeggyártás megvalósításához a zwickaui gyárban 2020 végére teljesen átállnak az e-mobilitásra és átfogó digitalizációt valósítanak meg. Az elektromos autó alapja az akkumulátort és két tengelyt magában foglaló MEB-platform (moduláris elektromos hajtásrendszermátrix); a kialakítástól függően legalább az egyik tengely elektromos hajtású. A MEB-platformmal rendelkező modellek gyártóüzeme a VASS-sztenderd (Volkswagen Audi Seat Skoda) 6. generációján alapul. A VASS-sztenderd hardverekkel, szoftverekkel és vizualizációval kapcsolatos automatizálási megoldásokat, valamint az alkalmazásra vonatkozó képzéshez és továbbképzéshez szükséges anyagokat foglalja magában.

„A VASS-sztenderd révén építőkocka-szerű rendszert kínálunk a stabil gyártáshoz, illetve lehetővé tesszük különböző modellek tömeggyártását ugyanazon a gyártósoron. Egyúttal szilárd alapot biztosítunk a gyártási folyamatok további digitalizációjához”

– fejtette ki a Volkswagen AG képviseletében Thomas Zembok.

A karosszéria és a végső összeszerelés első gyártósora már üzemel és a sorozatgyártás is elkezdődött. A második kiépítése jelenleg folyamatban van, a gyártósor a tervek szerint 2020 őszén kezdi meg működését. A TIA-portált (Totally Integrated Automation), a Simatic vezérlőket, a HMI-paneleket (Human Machine Interface) és az ipari PC-ket tartalmazó Siemens technológiát mindkét gyártósor esetében alkalmazni fogják. Ez az automatizálás fokozásának egyik fő mozgatórugója, amely a végső összeszerelésnél 17-ről 28%-ra, a karosszériánál pedig 85-ről 89%-ra emelkedik.

A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

Az értéklánc további szakaszaiba történő zökkenőmentes integráció a logisztika területén is megvalósul, például az automatikusan irányított járművek (AGV) révén. A csoport három márkájához tartozó, MEB-platformon alapuló hat modell gyártása a tervek szerint 2021-ben kezdődik Zwickauban. Az elektromos autók ezen új generációjához tartozó első jármű, az ID.3 gyártása már novemberben megkezdődött.

Bernd Mangler, a Siemens Digital Industries járműipari megoldásokért felelős első alelnöke kifejtette: „A VASS-sztenderd nagy előnye, hogy a Volkswagen a más üzemeiben alkalmazott gyártási terv szerint méretezheti azt.” Az alelnök hangsúlyozta: „Az új VASS-sztenderd fontos lépés a Volkswagen gyártási folyamatainak további digitalizációját illetően. A sztenderd számos előnnyel jár: a gyártóberendezések működési paraméterei egységesen szabályozhatók, biztosított a berendezések közötti zökkenőmentes kommunikáció, végső célként pedig növelhető a termelékenység és a termelés hatékonysága.”

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ID.3, Siemens, volkswagen, Zwickau
 
A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását Legördült a kétmilliomodik Nissan Qashqai a gyártósorról Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata Electric Café – A Nissan első különleges kávézója Electric Café – A Nissan első különleges kávézója Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8
 
Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban

Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban

2020. március 23.
Az ABB lezárta a Chargedot Shanghai New Energy Technology Co., Ltd. („Chargedot”) több-ségi részesedésének felvásárlására irányuló akvizíciót.  A tranzakciót 2019. október 28-án jelentették be. 
Részletek

Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban

2009-es alapítása óta, a sanghaji központú Chargedot jelentősen hozzájárult az elektromos hajtású járművek elterjedéséhez Kínában. A vállalat egyen- és váltóáramú töltőállomásokat, valamint szoftverplatformot szállít az elektromosjármű-gyártókat, a töltőhálózat-üzemeltetőket és az ingatlanfejlesztőket is magába foglaló ügyfélkörnek. A mintegy 205 alkalmazottal működő vállalat további részvényeseinek sorában ott található a Shanghai SAIC Anyo Charging Technology Co., Ltd. is, amely a SAIC egyik leányvállalata. 

Az akvizíció várhatóan tovább erősíti az ABB kapcsolatát a vezető kínai elektromosjármű-gyártókkal, és tovább szélesíti a vállalatcsoport e-mobilitási portfólióját a helyi követelmé-nyekre kifejlesztett hardver és szoftver megoldásokkal, illetve szolgáltatáskínálattal.
 
Az ABB (ABBN: SIX Swiss Ex), amely vezető szerepet játszik a legmodernebb technológiák fejlesztése és szállítása terén, termékek és megoldások széles skálájával segíti a különböző iparágak digitális átalakítását.

Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban



Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban Az autópiaci szereplők támogatják a Jedlik-programot Az ABB többségi tulajdonrészt szerzett az elektromos jármű töltési megoldásokat szállító kínai Chargedot vállalatban Szombaton rendezik meg az Energia Futamot
 
Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt

Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt

2020. március 23.
Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet tudhat maga mögött: a motorgyártásban a munkatársak összesen 1 968 742 (2018: 1 954 301) erőforrást gyártottak.
Részletek

Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt

„2019 egy sikeres év volt vállalatunk számára. Új termékek és magas termelési színvonal jellemezte az elmúlt évünket. Ezzel együtt azonban folyamatosan igazodnunk kell a gyorsan változó keretfeltételekhez és a járműgyártás gyors tempójú átalakulásához. Jelenleg mindannyian egy rendkívüli helyzetet élünk meg, amelyből kifolyólag a termelést szervezetten, szakaszonként leállítjuk és a legtöbb területen átmenetileg szüneteltetjük. Vállalatunk azonban alapvetően fenntartja üzletmenetét“, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Az Audi Hungaria 2019-ben 8,561 milliárd euró árbevételt ért el és a tavalyi évben 372 millió euró (2018: 416 millió euró) összegben fektetett be a győri gyártótelephelyen. Így az összberuházás a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,5 milliárd eurót. A vállalat 2019-es beruházásainak döntő részét új járműmodellek és motortípusok gyártásfelfutására, valamint a szerszámgyártás új gyártóberendezéseire fordította.

Az Audi Hungaria egyre nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra. A vállalat a sorozatgyártás elindulása óta már több mint 100 000 elektromos meghajtást gyártott. A járműgyártásban is elindult az első elektromos hajtásláncú modellek, a mild-hibrid technológiájú Audi Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártása.

Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt

A vállalat ösztönzi a digitális megoldások alkalmazását: a gyártásban és a logisztikai területen dolgozó munkatársakat digitális megoldások is támogatják a munkavégzésben. Többek között vezető nélküli szállítóeszközök és együttműködő robotok teszik hatékonyabbá a gyártási folyamatokat.

Az Audi Hungaria 2019. december 31-én 12 807 munkatársat foglalkoztatott.  

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Az Audi Hungaria eredményes üzleti évet zárt A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda 120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára
 
A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be

A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be

2020. március 21.
A minden magyar Ford márkakereskedésben elérhető szolgáltatás keretében a szervizek hozom-viszem szolgáltatással segítenek, hogy az aktuális javítási, karbantartási munkák akkor is elvégezhetőek legyenek, ha az ügyfél nem tud, vagy nem szeretne kilépni a lakásából.
Részletek

A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be

A Ford magyarországi márkaszervizei számára kiemelten fontos ügyfelei és kollégái biztonsága, ezért a fertőzések elkerülése érdekében azon túl, hogy a Ford márkakereskedői hálózata teljes mértékben betartja az egészségügyi hatóságok vonatkozó előírásait és ajánlásait, a Ford szigorú higiénés szabályokat léptett életbe.

Személyes találkozáskor mellőzik a kézfogást a vírus terjedésének megakadályozása érdekében, valamint kézfertőtlenítési lehetőséget biztosítanak minden autószalonban és szervizben. Az érintkezési felületeket (pl.: munkafelvételi asztalok, bútorok, mellékhelyiségek) minden márkakereskedésben napjában többször fertőtlenítik. A munkatársak eldobható védőkesztyűben dolgoznak, majd a szervizelést követően fertőtlenítik a gépjármű kritikus részeit. Rendszeres és kötelező kézmosási szabályokat vezettek be és naponta többször is szellőztetik zárt tereiket.

Az ügyfelek és Ford munkatársak egészségének védelme, valamint a vállalkozások és magán autó tulajdonosok mobilitásának megőrzése érdekében bevezetett legfontosabb, új szolgáltatás azonban az érintésmentes hozom-viszem szolgáltatás, ami azonnali hatállyal minden magyarországi Ford márkakereskedésben elérhető.

A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be

A szolgáltatás legfőbb előnye az, hogy a Ford tulajdonosnak nem kell kimozdulnia otthonából, járművét az általa megadott helyen és időben a márkakereskedő átveszi, majd a szervizelés, javítás vagy karbantartás elvégzését követően fertőtlenítve házhoz is szállítja, ezzel az érintkezések számát minimálisra csökkentve. A javítási, karbantartási munkálatokról az ügyfelek pontos képet kaphatnak a már korábban bevezetett Ford Video Check szolgáltatás segítségével, melynek során részletes videofelvétel készül autójuk átvizsgálásáról, és az elvégzett javításokról.

A Ford Magyarország és márkakereskedői maximálisan elkötelezettek a járvány lassítása és mielőbbi leküzdése iránt, ezért arra kérik ügyfeleiket is, hogy a személyes találkozások számának csökkentése érdekében részesítsék előnyben az újonnan bevezetett biztonságos szolgáltatásokat és digitális megoldásokat.


Kulcsszavak: ford, koronavírus, márkaszerviz
 
Jön az új Focus RS Jön az új Focus RS Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Alig leplezték le a Ford GT-t máris díjat nyert Alig leplezték le a Ford GT-t máris díjat nyert A Ford GT drámai hatású belépője a 2015-ös E3 játékkonferencián A Ford GT drámai hatású belépője a 2015-ös E3 játékkonferencián Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában
 
A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres

A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres

2020. március 21.
A 2019-es pénzügyi évben a Porsche AG új magasságokba fokozta a kiszállításait, az árbevételét és a működési eredményét. A vállalat több mint 280.800 járművet adott át ügyfeleinek 2019-ben, amely tíz százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
Részletek

A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres

Az árbevétel 11 százalékkal 28,5 milliárd euróra növekedett, miközben a működési eredmény 2018-hoz képest három százalékkal nőtt, 4,4 milliárd euróra. Az eladások működési haszonkulcsa 15,4 százalék lett. Ugyanezen időszak alatt a vállalat alkalmazottainak száma tíz százalékkal 35.429-re emelkedett.

„A fenntartható mobilitás úttörőjeként a Porsche fontos lépéseket tett meg az elmúlt években. 2019-ben számos új, érzelmes termék mutatkozott be. Többek között elkezdődött a Taycan, első teljesen elektromos sportautónk piaci bevezetése,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „Vonzó termékkínálatunk, amely hatékony benzines, nagyteljesítményű konnektoros hibrid és immár teljesen elektromos hajtású sportautókból is áll, hozzájárult ahhoz, hogy a 2019-es pénzügyi évben ismét megnöveltük kiszállításainkat.” De a tavalyi év sikere sokkal több, mint csupán egy kis előrelépés Blume szerint. „Legfőbb célunk az értékteremtő növekedés. Az eredményünket több mint 60 százalékkal növeltük meg az elmúlt öt évben. Ezzel eleget tudunk tenni minden feltételnek, amely ahhoz szükséges, hogy teljes mértékben a vállalati felelősségünknek megfelelően cselekedhessünk, mind gazdasági, mind ökológiai és szociális értelemben.”

„2019-ben új rekordokat állítottunk fel az árbevétel és az eredményesség tekintetében. Az eredmények növekedése különösen a mennyiségek növekedésének, valamint más üzleti területeink és divízióink gyarapodásának köszönhető. Ugyanakkor a növekedésünk okozta fokozott állandó költségek, az elektromos fejlesztésekbe és a digitalizációba történő jelentős beruházás, valamint az árfolyamhatások negatív hatással voltak az eredményünkre,” mondta Lutz Meschke, a Porsche AG vezetőségi tagja és a pénzügyi és IT részleg vezetője. „A 15,4 százalékos haszonkulccsal és a 21,2 százalékos megtérüléssel ismét sikerült túllépni stratégiai célunkat.”

A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres

A dízelmotorokkal kapcsolatos események következtében a rendkívüli ráfordítások között elérte a 0,5 milliárd eurót 2019 második negyedévében. A Porsche AG működési eredménye a 2019-es pénzügyi évben ezért 3,86 milliárd euró volt, ez a forgalomra vetítve 13,5 százalék.

Nagy növekedés Németországban és Európában

A Cayenne és a Macan modellsorozatok különösen nagy mértékben hozzájárultak a kiszállítások jelentős növekedéséhez: 92.055-ös darabszámával az előző évhez képest 29 százalékkal több Cayenne kulcsát adhattuk át az ügyfeleknek. Összesen 99.944 Macan talált gazdára – ez 16 százalékkal több a 2018-as értékhez képest. A vállalat hazai piacán és a teljes európai piacon volt legnagyobb a Porsche növekedése 2019-ben: mindkét esetben 15 százalékos pluszt könyvelhetett el. Németországban 31.618, Európában pedig összesen 88.975 járművet adtak át. A sportautó-gyártó sikeresen növekedett két legnagyobb piacán is. Kínában 86.752 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami nyolc százalékos növekedés 2018-hoz képest. Az USA-ban ugyanekkora volt a gyarapodás, így összesen 61.568 jármű talált gazdára. Ráadásul ezt a sportautó-gyártó úgy érte el, hogy mindkét piacon összességében gyengülő gazdasági helyzettel kellett szembesülnie.

Következetesen fenntartható

Az elektromobilitás munkahelyteremtő a Porschénál: közel 2000 munkahely jött létre a Taycan következtében, a vállalat pedig átfogó kvalifikációs kampányt indított. Az elektromos sportautó gyártása a zuffenhauseni testvérgyárban karbonsemleges. 2020 kezdetétől a Porsche a gyár teljes energiaellátását karbonsemleges forrásokból fedezi: az új épületek különösen energiahatékonyak és az elektromosság megújuló forrásokból érkezik. A vállalat a saját erőműveiben termeli a hőt, amelyek hátramaradó anyagokból és hulladékból létrejött biogázzal üzemelnek.


A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres

Erőteljes beruházások

A sportautó-gyártó 2024-ig mintegy 10 milliárd eurót fektet be autói hibridizációjába, elektrifikációjába és digitalizációjába, valamint folyamatosan továbbfejleszti kínálatát az elektromobilitás tekintetében: a következő bemutatkozó modell a Taycan első új változata, a Cross Turismo lesz. A kompakt Macan SUV új generációja szintén elektromos hajtást kap, így a Porsche második teljesen elektromos modellsorozata lesz. A vállalat tervei szerint az évtized közepére a teljes termékpaletta fele már teljesen elektromos vagy részben elektromos konnektoros hibrid hajtással lesz elérhető.

„Már körülbelül 300.000 komoly megrendelési szándékot rögzítettünk a Taycan esetében már a szeptemberi világpremier előtt,” mondja Blume. „Mára már több mint 15.000 ügyfelünk írta alá az adásvételi szerződését. Magabiztosan reméljük, hogy 2020-ben szintén nagy kereslet mutatkozik majd termékeink iránt, köszönhetően a Taycan, a 911, a 718 és a Cayenne különböző változatainak.”

„Az elkövetkező hónapokban gazdasági és politikai tekintetben nagy kihívásokat rejtő környezettel kell szembenéznünk, nem utolsó sorban a koronavírus okozta bizonytalanság fényében,” mondta Meschke. A termékkínálat elektrifikációjába, digitalizációjába, valamint a vállalat gyárainak kibővítésébe fektetett hatalmas pénzösszegek mellett a vállalat célja, hogy elérje kimagasló bevételi céljait. „A hatékonyság fokozásával és az új, profitábilis üzleti ágazatok továbbfejlesztésével célunk, hogy az eladások működési haszonkulcsa elére a 15 százalékot.” hangsúlyozta a pénzügyi igazgató.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Ráugrottak a vevők a Teslára Ráugrottak a vevők a Teslára A Porsche eredményei egy felvillanyozó év után – innovatív, fenntartható, sikeres Most érdemes Nissan-t tesztelni! Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport Bemutatjuk világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos járművét Bemutatjuk világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos járművét A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén A Porsche új csúcsokat döntött a kiszállítások terén
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 11 - 20