Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 11 - 20
Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

2019. október 10.
Immár elektromos mobilitási szolgáltatóvá kíván átalakulni az Audi – olyan folyamat, amely a vállalat minden területére kiterjed.
Részletek

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

A négykarikás márka 2025-ig több mint 30 elektromos hajtásrendszerű modellel kíván megjelenni a piacon, amelyek akkor forgalmának már 40 százalékát tennék ki. Az Audi ezzel következetesen a hosszú távon fenntartható mobilitás útjára lép, s ennek megfelelően a beszerzés és a gyártás is mindinkább a hosszú távú fenntarthatóság kritériumai szerint alakul. Az Audi e-tron kifejlesztéséből és gyártásából származó tudás és tapasztalat a tisztán elektromos hajtású modellek elkövetkező projektjeiben is megjelenik, emellett nagyszabású oktatási és továbbképzési koncepciók teszik teljessé a folyamatot.

Következetesen elektromos


Az Audi a teljeskörűen szén-dioxid-semleges prémium-mobilitás szállítójává kíván válni, célja pedig a vezető szerep a vetélytársai körében. Ennek szellemében a gyártó egyaránt felgyorsítja hajtásrendszerei elektromossá alakításának útitervét (roadmap), valamint az egész vállalatra kiterjedő szénmentesítés folyamatát. A járműpalettája teljes életciklusra vetített szén-dioxid-lábnyoma a tervek szerint már 2025-re 30 százalékkal csökken 2015-höz viszonyítva. A tőkearányos eredmény, mint központi pénzügyi szabályzó, a jövőben szintén tükrözi majd a négykarikás márka szén-dioxid-teljesítményét és hosszú távon fenntartható menedzsmenttel várhatóan 21 százalék fölé emelkedik.

A Volkswagen-csoport következetesen az elektromos mobilitásra összpontosító tevékenysége keretében a négykarikás márka célzottan a prémium-ügyfelek különleges igényei szerint alakítja ki hajtásrendszer-portfólióját. A felsőbb járműszegmensek magasabb arányának, az ennek megfelelő teljesítményigénynek és a gyakori hosszú távú utaknak megfelelően tisztán elektromos járművei mellett az Audi hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) hajtásrendszerű modelleket is kínál.

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Következetesen ügyfélközpontú

A hosszú távon fenntartható mobilitás mindinkább középpontba kerül a modern prémium-ügyfelek körében, ennek megfelelően következetes lépés, hogy az elektromos mobilitás az új márkastratégia alapvető pillérének számít. Az Audi a jövőben marketingköltségvetésének 50 százalékát az elektromos mobilitás témakörei számára tartja fenn. A vállalat érzelmileg is még erőteljesebben kívánja megélhetővé tenni ügyfelei számára ezen új hajtásmódot, az esetleges fenntartások feloldása mellett, s intenzív lelkesedést ébresztve. Ennek sikeres példája a vállalat „A jövő elektromos” („The Future Is Electric”) podcastje, amely jelenleg már második évadában hallható, s az „Automotive” kategóriában nemrég a „World Media Award” díját is elnyerte. A müncheni repülőtér meteorit-próbapályájával szintén új fejezetet nyitott az Audi 2019 elején, az Audi e-tron piaci bevezetésekor, ahol több mint húszezer próbaút során élvezhették a látogatók az Audi újdonságának személyes élményét.

Az egész világon az új technika döntő fontosságú hírnökei a kereskedőpartnerek, akik annak érdekében, hogy az értékesítésben is „e-tronra készen” („e-tron ready”) állhassanak, már jó néhány hónapja telepítik a megfelelő töltőinfrastruktúrát. Az Audi e-tron piaci bevezetésére az Audi nemzetközi szinten több mint 9500 kereskedelmi munkatárs oktatását szervezte meg, amely során az optimális szolgáltatás érdekében a négykarikás márka a virtuális valóság (VR) innovatív technikáját is alkalmazza. A több mint negyven piac szerviztechnikusai különlegesen kidolgozott VR-oktatás keretében ismerkedhetnek meg az Audi e-tron nagyfeszültségű akkumulátorának felépítésével, részleteivel.

Maga a termék mellett a márkaélmény megélése is mind nagyobb jelentőségű a prémiumügyfelek számára, ami különösen is érvényes az elektromos hajtásrendszerű modellek esetében, itt ugyanis döntő szerepet játszik a jármű körüli ökoszisztéma.

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Ezért kínálja a vállalat az Audi e-tron töltőszolgáltatást (Audi e-tron Charging Service) is ügyfeleinek, amely Európa összes töltőállomásának mintegy 80 százalékához biztosít hozzáférést – ez az Európai Unió 20 országában és 220 szolgáltató üzemeltetésében több mint 110 ezer nyilvános töltőpontot jelent. Legyen szó váltakozóáramú (AC) vagy egyenáramú (DC) töltésről, 11 vagy 150 kW töltőteljesítményről, egyetlen kártya elegendő a töltési folyamat elindításához. Az elszámolás automatikusan, a hozzátartozó felhasználói számlán történik. A rövidesen megjelenő új Plug & Charge funkció segítségével az Audi e-tron kriptografikus eljárással önállóan igazolhatja jogosultságát a töltőállomáson, illetve aktiválhatja azt.

Az otthoni töltéshez a Volkswagen természetes elektromos árammal („Volkswagen Naturstrom”) is elláthatják házukat, illetve garázsukat az Audi-ügyfelek, amely száz százalékban megújuló energiaforrásokból származik. Igény szerint a helyi Audi-szervizpartner által közvetített villanyszerelő vizsgálhatja meg az otthoni garázs áramellátását, illetve telepítheti a töltőcsatlakozót.

Az extrafelszerelésként rendelhető connect töltőrendszer, alig több, mint négy óra alatt tölti fel teljes mértékben az Audi e-tron akkumulátorát, s az otthoni energiamenedzsment-rendszerrel közösen különböző intelligens funkciókat is kínál. Az Audi e-tron például mindenkor a maximálisan rendelkezésre álló töltőteljesítménnyel tölthető, miközben a rendszer a háztartás más fogyasztóit is tekintetbe veszi, megelőzve a ház áramellátásának túlterhelését. Az ügyfelek egyéni prioritásokat is megadhatnak, például a legkedvezőbb költségszintű időszakok alatti töltés formájában. Amennyiben a ház napelemrendszerrel is rendelkezik, az autó elsősorban a helyben előállított elektromos áramot is használhatja, amely során a töltésmenedzsment az előrejelzett napsütéses időszakokat is tekintetbe veheti.

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Márkákon átívelő célkitűzés – széles lefedettségű töltőinfrastruktúra

Az otthoni garázsoktól az Ionity együttműködésen át, egészen a teljes elektromosáram-hálózatig – a Volkswagen-csoport Audi és Porsche márkáival, valamint a BMW, a Daimler és a Ford 2017-ben közösen megalapította a Ionity európai egyenáramú gyorstöltőhálózatot, amelynek keretében 2020-ig 25 országban, s egymástól legfeljebb 120 kilométer távolságban összesen 400 nagyteljesítményű (High-Power Charging; HPC) töltőállomás létesül. Az Ionity-csoportban való részvétele mellett az Audi energiakonszernekkel és városüzemeltetőkkel folytatott fejlesztési és kínálati együttműködése keretében már bevezető modellteszteket is végez, hogy a zöldáram-ellátással együtt megbízható és teljeskörű mobilitási ajánlattal szolgálhasson BEV-ügyfelei számára. Az Audi elektromos mobilitási ökoszisztémájának meghatározó eleme az olyan töltésmenedzsment, amely inkább támogatja, s nem túlterheli a helyi elektromos hálózatot. A márka az energiaellátókkal és -szolgáltatókkal közösen az intelligens otthoni hálózatokban és okoshálózatokban (Smart Grid) rejlő lehetőségeket is vizsgálja, amelyekkel az e-tron modellek az energiafordulat aktív szereplőjévé léphetnek elő. Az első modellteszt máris sokat ígérő eredményeket hozott, mégpedig az ügyfelek költségelszámolása tekintetében is.

Hosszú távú fenntarthatóság a teljes értékteremtési láncolat mentén

A teljes vállalatra kiterjedő hosszú távú fenntarthatósági útitervében (roadmap) az Audi célkitűzésként fogalmazta meg járművei teljes életciklusának fokozatos szénmentesítését, a beszállítói hálózattól és a gyártástól a használaton át, egészen az Audi-modellek újrahasznosításáig.

Mindezeken túl az Audi egyértelmű víziója a szén-dioxid-semleges mérleg 2050-ig megvalósított elérése.


Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

A beszállítói hálózat döntő szerepet játszik az Audi hosszú távú fenntarthatósági útitervében (roadmap), különösen az elektromos autók esetében. A vállalat ezért még intenzívebben keresi a párbeszéd lehetőségét partnereivel, s velük közösen tervezi a teljes értékteremtési láncolat mentén jelentősen csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Az Audi 2018 végén indította el beszerzése szén-dioxid-programját és azóta már több mint harminc szén-dioxid-workshopot szervezett a beszállítóknak. Az első eredmények jól mutatják, hogy a partnerek elsősorban az anyag-körforgások zárásával, zöld elektromos áram használatával, illetve a szekunder és újrahasznosított anyagok alkalmazásának megnövelt arányával mérsékelhetik a kibocsátást. A középpontban itt azon alkatrészek állnak, amelyek előállítása különösen energiaigényes. Ezek közé tartoznak egyebek mellett a nagyfeszültségű akkumulátorok és az alumíniumalkatrészek, az Audi ezért a cellagyártásban már ma is zöld elektromos áram használatát írja elő akkumulátorcella-beszállítói számára, ami a márka alapkövetelményei között is megjelent.

A prémiumgyártó az alumínium hosszú távon fenntartható kezelését is szorgalmazza. Az átfogó hosszú távú fenntarthatósági szabványt kidolgozó Aluminium Stewardship Initiative 2018 októberben az első autógyártóként állította ki az Audi számára „Performance Standard” tanúsítványát, amely igazolja, hogy az Audi e-tron akkumulátorházának alumíniumelemeit az ASI-követelményeknek megfelelően, hosszú távon fenntartható módon állítják elő, illetve szerelik be. Az Audi emellett célzottan kíván olyan partnerekkel együttműködni, akik szintén rendelkeznek ASI-tanúsítvánnyal, a Hydro alumíniumgyártó így már 2019 július óta szállít hosszú távon fenntartható módon kezelt, ASI-minősített alumíniumot az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljének akkumulátorházához. 2019 végétől a Hydro már kizárólag ASI-minősítésű alumíniumlemezt szállít majd az Audi e-tron gyártásához.

Az Audi emellett az alumínium alkalmazásából származó szén-dioxid-kibocsátást is mérsékli, amint az anyagot a körkörös gazdaság elvét alkalmazva hasznosítja újra. A vállalat már 2017-ben zárt alumíniumkört (Aluminium Closed Loop) vezetett be neckarsulmi gyárában, ahonnan a présüzemben keletkező alumíniumlemez-darabolási hulladékot közvetlenül visszajuttatják a beszállítóhoz, aki újból feldolgozza.

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Az így előállított alumíniumlemezeket az Audi ismét felhasználja gyártási folyamatában, s egyedül 2018 folyamán mintegy 90 ezer tonna széndioxid kibocsátását előzte meg ilyen módon, 30 százalékkal többét, mint a megelőző év során. 2020-tól az Audi fokozatosan további üzemeire is kiterjeszti a zárt alumíniumkör (Aluminium Closed Loop) technológiáját.

A hosszú távú fenntarthatóság még hatékonyabb biztosítására beszállítói hálózatában, a négykarikás márka már 2017-ben hosszú távú fenntarthatósági minősítést (Sustainability Rating; S-Rating) vezetett be, amely a beszállítók társadalmi és környezetvédelmi normakövetését értékeli. A minősítéshez az információszolgáltatás mellett helyszíni ellenőrzést is alkalmazhatnak. 2019 júliustól a hosszú távú fenntarthatósági minősítés megfelelőségi ellenőrzést (Compliance Check) is tartalmaz, s ezen időponttól kezdődően az S-Rating kötelező érvényű kritériumnak számít. Ez annyit jelent, hogy a beszállító csak abban az esetben kaphat megrendelést, ha bizonyíthatóan kielégít bizonyos társadalmi, környezetvédelmi és megfelelőségi követelményeket. A minősítés a teljes Volkswagen-csoportra kiterjed.

Az Audi mindezeken túl különböző kezdeményezésekben is részt vesz, ahol más partnerekkel közösen határozottan kiáll az emberi és környezetvédelmi jogok a beszállítói hálózatban biztosított védelméért. Ezek közé tartozik a márka tagsága a Global Battery Alliance szervezetében, amely az emberi jogok védelmét és a szociális követelmények betartását vizsgálja az akkumulátorok nyersanyagainak kitermelése során, valamint a lítiumion-akkumulátorok újrahasznosítására dolgoz ki megoldásokat.

Szén-dioxid-semleges gyártás

Ugyancsak a hosszú távon fenntartható mobilitás meghatározó eleme az Audi számára az elektromos hajtásrendszerű gépkocsik szén-dioxid-semleges gyártása. A márka brüsszeli gyára úttörő szerepet tölt be ezen a téren és már az Audi e-tron gyártáskezdete óta szén-dioxid-semleges módon termel. Megvalósításának eszközeiül a zöld elektromos áram használatára való átállás – ami e termelési helyszínen már 2012-ben megtörtént – és a régió legnagyobb napelem-rendszere szolgált, fűtési igényeit pedig biogáz-certifikátokkal fedezi az Audi brüsszeli gyára. Összességében a létesítmény évente akár 40 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzheti a megújuló energiaforrások révén. Az intézkedések együttesét az egyelőre nem megelőzhető kibocsátások kompenzációs projektjei teszik teljessé. A vállalat még szélesebb körben kívánja alkalmazni e stratégiáját, s 2025-re az Audi összes üzemének teljes egészében szén-dioxid-semlegesen kell működnie.

Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában

Akkumulátorok újbóli felhasználása és újrahasznosítása

A használt nagyfeszültségű akkumulátorok kezelésére az Audi és a Volkswagen már ma is fejleszt különböző koncepciókat. Ha az akkumulátor az évek során elveszíti töltőkapacitásának meghatározott hányadát, telepített alkalmazásokban még tovább használható. Az e téren kínálkozó számos lehetőség közül az Audi jelenleg kettőt vizsgál kísérleti projekt formájában: az egyik a villástargoncákban és vontatókban történő alkalmazás az ingolstadti gyárban, míg a másik egy berlini egyetemen telepített energiatárolóként való hasznosítás.

Már lezárult azon stratégiai kutatási együttműködés első szakasza, amelynek keretében az Audi és a belga Umicore újrahasznosítási és anyagtechnológiai specialista zárt anyagkörforgást fejlesztett ki a nagyfeszültségű akkumulátorok elemei számára. A cél az értékes anyagok – mint a kobalt és a nikkel – visszanyerése és új nagyfeszültségű akkumulátorokban történő felhasználása.

A lehető legrugalmasabban – az elektromos hajtásrendszerű modellek gyártása


Az elektromos korszak az Audi e-tron gyártásának beindításával vette kezdetét a négy karikás márka számára a brüsszeli gyárában. E nagy hagyományokra visszatekintő termelési helyszín előzetesen átfogó korszerűsítésen esett át és napjainkban az elektromos modellek legkorszerűbb gyárai közé tartozik Európában. Az elektromos hajtás saját gyártásból, a győri motorgyárból érkezik, míg Brüsszelben saját akkumulátorgyártás indult. A brüsszeli e-tron gyártás számos tapasztalata az új BEV-projektekben, illetve az elektromos járművek további termelési helyszíneinek kialakításában is megjelenik.

A jövőbeni elektromos modellek gyártása során az Audi a magas fokú rugalmasságra és vállalatcsoporton belüli értékes szinergiákra épít. A nagyméretű elektromos gépkocsik számára készült prémium elektromos platform (PPE) például a Porschéval közös fejlesztés, s a cél, hogy a PPE-modellek a már meglévő termelési helyszíneken készülhessenek. A járműkoncepció a szabványosított gyári struktúrákra összpontosít és gyorsan áttelepíthető más üzemekbe is.

Az Audi a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő kisebb modellek esetében is kihasználja a szinergiahatásokat. Az Audi Q4 e-tron concept sorozatgyártású változata az A-szegmensbe tartozó elektromos SUV-modellként a Volkswagen zwickaui gyárában gördül majd le a szerelőszalagról, mégpedig Volkswagen és SEAT típusokkal együtt. A termelés ilyen jellegű, egyes platformok szerinti csoportosítása az elektromos hajtásrendszerű jövőbeni volumenmodellek nagy darabszámú és gazdaságos gyártását teszi lehetővé. Az MEB-modellek legfontosabb elemei a vállalatcsoport komponensgyáraiból, elsősorban Kasselből (hajtásrendszer-modulok), Salzgitterből (elektromos motorok alkatrészei) és Braunschweigből (akkumulátorok, illetve futóműelemek) érkeznek.

Mindemellett már zajlanak az Audi e-tron GT concept sorozatgyártású változatának előkészületei, amely 2020 végétől az Audi R8 sorozat tagjaival közösen gördül le a neckarsulmi Böllinger Höfe területén működő gyár szerelőszalagjáról. Míg a belsőégésű motorral hajtott, nagyteljesítményű sportkocsi készítésekor még a kézi munka dominál, az elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo karosszériagyártását már jócskán megnövelt automatizáltsági fok jellemzi. A két modell ugyanazon összeszerelősoron készül, amely most 20 ütemmel összesen 36 ütemre bővül, illetve egy függesztett felső szerelőszalaggal egészül ki. Az új modell elektrospecifikus részei, mint az akkumulátor-, a hajtás- és a hőmenedzsment-rendszer, különleges előszerelésben készülnek és a szerelőszalagon kész modulként építik be őket.

A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek az adott sorozatokat gyártó termelési helyszíneken készülnek, például az Audi Q5 TFSI e San José Chiapában (Mexikó), az Audi A7 TFSI e pedig Neckarsulmban. Kínában az A6 L e-tron és a Q2 L e-tron formájában jelenleg két elektromos hajtásrendszerű modelljét készíti helyi gyártásban az Audi, amelyekhez 2020-tól az Audi e-tron is társul majd.

Haladva a korral – munkatársainkkal közösen az elektromos mobilitás útján


Az Audi a személyügy területén is széleskörűen invesztál az elektromos mobilitásba. A vállalat egyfelől célzottan alkalmaz további szakembereket, miközben a belső know-how is fejlődik és az Audi felkészíti munkatársait a jövő e szakterületére. Ennek megfelelően a továbbképzési költségvetés bő egyharmadával, évi 60-ról 80 millió euróra bővült.

Az Ingolstadti Műszaki Főiskolával (THI) közösen az Audi elektromos mobilitás képzést szervezett a hajtásrendszerek fejlesztői számára, az Audi mérnökei így a THI előadótermeiben mélyíthetik tovább tudásukat az elektromos mobilitás területén – a cél stratégiai és műszaki ismereteik bővítése. Az autógyártó szakemberei és képzési szakértői a THI professzoraival közösen pontosan a vállalat igényeinek megfelelően alakították ki e munkahelyi továbbképzést, amelynek három és fél hónapos időtartama alatt helyszíni programok és önálló tanulási időszakok váltják egymást. Az Audi hajtásrendszer-fejlesztőinek órarendjén egyebek mellett olyan modulok sorakoznak, mint például az „Elektromos gépek és teljesítményszabályzó elektronikák” vagy az „Elektromos járművek és energiatárolók koncepciói”. A hajtásrendszer-fejlesztés részlegéről érkezett első résztvevők még 2017 elején befejezték e továbbképzést.

Kulcsszavak: audi, e-mobilitás, E-mobility, e-tron, elektromos autó
 
Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot
 
Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért

Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért

2019. október 10.
A kémiai Nobel-díj egy nagyon régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért, a tudományos közösség már 10-15 éve minden évben azt várta, hogy mikor ismerik el John Goodenough, Stanley Whittingham és Josino Akira felfedezését.
Részletek

Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért

A Szegedi Tudományegyetem Fizikai Kémiai és Anyagtudományi Tanszékének munkatársa felidézte, hogy már a 70-es években elkezdtek vizsgálni olyan típusú elektróda anyagokat, amelyek a későbbiekben a lítiumionos akkumulátorok alapját képezték. Mint mondta, azért volt az új töltéshordozóra igény, mert a hagyományos akkumulátorok nagyon nehezek voltak. Egyre nagyobb érdeklődés övezte azt a kérdést, hogy lehet-e olyan akkumulátort készíteni, amelyben az aktív töltéshordozó komponens a legkönnyebb fém, a lítium.

Az új technológia lényege, hogy a töltés tárolásáról lítiumionok gondoskodnak, amelyek töltéskor a negatív, szénalapú elektródához, kisütéskor pedig a pozitív fém-oxid-elektródához vándorolnak.

Janáky Csaba megjegyezte, hogy a díjazott kutatók közös háttere a szilárdtestkémia volt, innen jutottak oda, hogy találtak olyan anyagokat, amelyeket elektródaként lehet használni arra, hogy lítiumiont tároljanak.

Janáky Csaba felidézte, hogy konferenciákon találkozott John Goodenough-fal, és a Nobel-díjas kémikus mindig elmondta, hogy igazából nem sejtette, felfedezésük milyen fejlődéshez vezet, csak ígéretes alkalmazásnak tűnt először, nem várhatták, hogy ilyen áttörést fog eredményezni.

Janáky Csaba az új technológia előnyei közé sorolta, hogy a lítiumból készült akkumulátorok sokkal könnyebbek a nikkel- vagy ólomalapúaknál emellett tartósabbak is. Nincs memóriaeffektus, vagyis a hagyományos akkumulátorokkal szemben, amelyeket mindig le kellett meríteni és csak utána lehetett feltölteni, itt nincs erre szükség. Az ilyen akkumulátorok önkisülése kis mértékű, ezért sokkal lassabban vesztik el a töltésüket, mint egy ólom- vagy egy nikkel-akkumulátor.


Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért

Emellett nincs bennük olyan nehézfém sem, amely szennyező a környezetre nézve.

Gyakorlati jelentőségüket az alapozta meg, hogy ezeknek az akkumulátoroknak a cellafeszültsége 3,5-4 Volt, ami sokkal nagyobb mint a hagyományos akkumulátorok esetében.

"Nagyon szerteágazó, hogy az új technológiát hol használják. Ezek az akkumulátorok tették lehetővé, hogy hordozható elektronikai eszközök álljanak a rendelkezésünkre, akár a pacemakerről, akár a mobiltelefonról, akár a laptopról van szó, de ide tartozik az elektromobilitás is" - sorolta a kutató.

Janáky Csaba szerint ugyanakkor 10-15 évvel ezelőtt még inkább indokolt lett volna ez a Nobel-díj, mivel kicsit már más irányt vettek a kutatások. Ennek oka, hogy a lítium, amelyet főként Dél-Amerikában bányásznak, viszonylag kevés helyen fordul elő a Földön könnyen elérhető formában. Ez a mennyiség kevés ahhoz, amennyire az elektromos autók elterjedése esetén szükség lenne.

"Jelenleg inkább abba az irányba megy a tudomány, hogy milyen egyéb aktív komponenst tudunk találni a lítium helyett. Ezek között vizsgálják a nátriumion elem, a magnéziumion és a kálciumion elemek használhatóságát, de ezek a kutatások még kezdeti stádiumban vannak" - mutatott rá a Lendület-csoportvezető.

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, lítium-ion akkumulátor
 
Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Nissan e-NV200 luxus kiadásban Nissan e-NV200 luxus kiadásban A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat
 
Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

2019. október 09.
A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé motorterébe a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotort költöztették a mérnökök.
Részletek

Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, nyolchengeres szív maximális teljesítménye a BMW M8 Gran Coupé esetében 460 kW / 600 lóerő, a BMW M8 Competition Gran Coupé esetében pedig 460 kW / 625 lóerő, amelyet egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M8 Gran Coupé így 3,3 másodperc alatt, míg a BMW M8 Competition Gran Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az élmény méltó orgánumáról pedig sport kipufogórendszer gondoskodik.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban pontosan és következetesen osztja el a motorból érkező erőt a négy kerék között, a fenomenális teljesítmény tökéletes kiaknázása érdekében pedig a technológia szorosan együttműködik a hátsó tengelyen dolgozó aktív M differenciálművel. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint mozgatja a két modellt, a „Setup” gomb segítségével előhívható 4WD Sport üzemmód pedig a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekek felé. A bajor prémiumgyártó ügyfelének ráadásul a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásakor arra is lehetősége van, hogy kizárja a hajtásból az első tengelyt és a motor összes erejét kizárólag a hátsó tengelyre küldje (2WD üzemmód).

Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

Típus-specifikus futómű-technológia és integrált fékrendszer

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé típus-specifikus futómű-technológiáját úgy tervezték meg, állították be, illetve finomhangolták a mérnökök, hogy az még versenypályás használat esetén is letaglózó élményt kínáljon. Kiemelt szerepet játszik ebben, hogy a futómű alkatrészeit kivétel nélkül extrém feszesen kapcsolták a karosszériavázhoz, a változó áttételű, elektromechanikus BMW M Servotronic kormánymű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az alapfelszereltség részei. A BMW M modellek számára kifejlesztett integrált fékrendszer mindeközben kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

Művészi jármű-sziluett és jelentős mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat

A nagyteljesítményű luxus sportkupé extravagáns megjelenése többek között a dinamikusan ívelt, hosszan elnyújtott jármű-sziluettben, az erőtől duzzadó vállrészben és a hamisítatlan hátsó kialakításban gyökerezik. Az újdonságok nagyteljesítményű karakterét mindezeken felül nagyméretű légbeömlők, az első kerékjárati ívekben BMW M légkivezető nyílások, aerodinamikailag optimalizált BMW M külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és megannyi jellegzetes BMW M stílusjegy nyomatékosítja. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé piaci bevezetése a 400 példányban elkészülő BMW M8 Gran Coupé First Edition különkiadással veszi kezdetét: a limitált széria leglátványosabb exkluzivitása a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.

Bemutatkozik a BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé tengelytávolsága 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW M8 Coupé esetében, amely a hátsó üléssorban is fejedelmi helykínálatot garantál. Rövidebb távokon a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható.

Vadonatúj kijelző- és járművezérlő rendszer, exkluzív alapfelszereltség

A bajor prémiumgyártó ügyfelei a középkonzolon található „Setup” gombbal személyre szabhatják az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját, az így megkomponált járműbeállítások közül kettőt pedig a jövőbeni gyors és kényelmes aktiválás érdekében a kormányon található M1 és M2 gombokra menthetik el. Sőt mi több, a középkonzolon található „M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző által megjelenített információk, illetve az intelligens vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget kínál. A gomb segítségével a BMW M8 Competition Gran Coupé vezetői a ROAD és SPORT vezetési üzemmódok mellett a TRACK üzemmódot is aktiválhatják.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé széleskörű alapfelszereltségének részei többek között a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, LED-technológiás adaptív első fényszórók, a BMW M-specifikus BMW Head-Up kijelző, a BMW M sportülések, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is. A legkorszerűbb kijelző- és járművezérlő innovációk között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is megtalálható.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW M8, új modell
 
Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Centenáriumi öltönyben állnak rajthoz a BMW M6 GTLM versenyautók Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Ssangyong XLV Concept premier a Genfi Autószalonon Ssangyong XLV Concept premier a Genfi Autószalonon A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van A SEAT Ateca vevőnek is mindig igaza van
 
Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből

Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből

2019. október 09.
Nem a Suprát, és nem is a GT86-ot vette kezelésbe a japán Kuhl Racing, hanem a Toyota bestseller szabadidőjárművét, a RAV4-est.
Részletek

Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből

Japánban sokkal elfogadottabb és általánosabb az optikai tuning, mint Európában. Az óvilágban inkább csak a sportautókhoz, szedánokhoz nyúlnak kifinomult érzéssel a cégek, a szabadidőjárművek tuningcsomagjai többnyire egyetlen (meglehetősen otromba) sablon szerint készülnek. Azonban nem törvényszerű, hogy egy crossoverből kizárólag fenyegető behemótot lehet építeni: a japán Kuhn Racing legújabb munkája a bizonyíték arra, hogy egy emelt hasú családi autóból is készülhet sportos, de nem agresszív átirat.

Pedig a Kuhl Racing neve egyáltalán nem garancia a visszafogott munkára: a Priustól a C-HR-en át a Hiace-ig terjedő portfoliójuk közös jellemzői a kicsavart kerekek, az aszfaltot súroló fenéklemez és az indokolatlanul nagy aerodinamikai függelékek. A Toyota RAV4 új generációs formaterve azonban mintha önuralomra intette volna a stúdió tervezőit. Az a cég, amelyik a vadászfegyverek tusának barokkos díszítését idéző karosszéria-gravírozásokkal alapozta meg a hírnevét, váratlanul harmonikus és ízléses csomagot állított össze a RAV4-hez.

Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből

Persze talán nem a crossover kiegyensúlyozott esztétikuma és környezetbarát hibrid hajtáslánca ihlette meg a japán autóművészeket, hanem a haszonszerzés reménye: a tavaly tavasszal bemutatott, majd egy évre rá világszerte forgalomba hozott, ötödik generációs RAV4 ugyanis hatalmas sikernek bizonyult. Európában, Észak-Amerikában és összességében a világpiacon egyaránt vezeti szegmense eladási listáit. Japánban is megőrülnek érte a vevők, hiszen ott a Toyota valamiért egyáltalán nem forgalmazta a negyedik generációs RAV4-est, ezért hatalmas lelkesedéssel várta az újdonságot a piac.

Márpedig minél népszerűbb egy típus, annál többen lesznek azok, akik nem érik be a gyári megjelenéssel. A Kuhn Racing pedig készen áll a fogadásukra: sportkupékhoz méltó első splitter, erőtejes ültetés, vaskos küszöbtoldat, egy látványos diffúzor kétoldalán elhelyezkedő kétszer két darab, öblös kipufogó és persze prominens tetőspoiler testesíti meg a cég kínálatát. A képet túlméretes keréktárcsák teszik teljessé.

Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből
Kulcsszavak: rav4, suv, toyota
 
A SEAT tíz rajongója láthatta először a Tarraco-t A SEAT tíz rajongója láthatta először a Tarraco-t Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8 Már megrendelhető a Q család új csúcsmodellje az Audi Q8 Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében Kiváló szakember erősíti a Toyota hazai kommunikációs tevékenységét, Varga Zsombor személyében Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben
 
Legördült az első Puma a Ford Craiova üzem szerelőszalagjáról

Legördült az első Puma a Ford Craiova üzem szerelőszalagjáról

2019. október 09.
A Ford modern üzemében, a romániai Krajovában megkezdődött az innovatív Ford Puma sorozatgyártása.
Részletek

Legördült az első Puma a Ford Craiova üzem szerelőszalagjáról

A fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos hajtással felszerelt új, SUV-hangulatú kompakt crossover a legelső hibrid jármű, ami Romániában készül.

A Ford 1700 új dolgozó szerződtetésével és mintegy 200 millió eurós befektetéssel készült fel a modell gyártására, ami a mild hybrid hajtás csekély fogyasztása mellett kategóriaelső, kiválóan kihasználható csomagteret és csábító dizájnt kínál. A vállalat krajovai befektetése ezzel 2008 óta elérte az 1,5 milliárd eurót.

Az új Ford Puma egyike annak a nyolc elektromos modellnek, amelyeket a Ford még idén bevezet az európai piacon. A Ford nemrégiben jelentette be, hogy ezentúl minden új személyautójához kínál majd valamilyen elektromos opciót (mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid vagy tisztán elektromos hajtást), hogy európai vásárlói az egyik legátfogóbb ilyen palettáról választhassanak. A vállalat arra számít, hogy 2022 végére a Ford személygépkocsik több mint felét elektromos hajtáslánccal rendelik majd meg a vevők.

“A Puma új fejezetet nyit a Ford emberközpontú dizájn-filozófiájában, ami még magasabb szintre emeli az európai Fordok minőségét, technológiáját és vezetési élményét,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Biztos vagyok benne, hogy a Puma hatalmas sikert arat majd Európában.”

Legördült az első Puma a Ford Craiova üzem szerelőszalagjáról

Kifinomult mild hybrid hajtása mellett a karizmatikus Puma látványos SUV-elemekkel és rugalmasan alakítható 456 literes csomagtérrel (benne az innovatív Ford MegaBox megoldással) csábítja a vásárlókat, valamint olyan vezetéssegítő technológiákkal, mint a Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Sebességkorlátozás Felismerés és a Sávközép funkció. Az autó felszereltségi listáján prémium kényelmi tételek is szerepelnek, így a vevők akár a szegmens első derékmasszírozó ülését is megrendelhetik.

Az autó változatos kivitelei (például a Ford Performance inspirációjával kialakított sportos Puma ST-Line és a gazdagon felszerelt Puma Titanium X) a múlt hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be először.

Az Európában már megrendelhető új Pumával a Ford tovább bővíti SUV- és SUV-hangulatú modelljeinek kínálatát. A Ford Romania alkalmazásában mintegy 6000 ember áll; ők készítik a Ford Puma mellett a Ford EcoSport modellt is, valamint az Év Motorja és Hajtáslánca díj 11-szeres győztesét, az 1,0 literes EcoBoost benzinmotort.

Az új Puma bevezetésével a Craiova Üzem immár két autót is gyárt egyszerre, kompakt SUV-modellekkel látva el azt a járműkategóriát, ami a JATO Dynamics szerint Európa leggyorsabban növekedő szegmense.

Legördült az első Puma a Ford Craiova üzem szerelőszalagjáról
Kulcsszavak: autógyár, ford, Puma, románia
 
Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Zuhant az autóeladás Spanyolországban Zuhant az autóeladás Spanyolországban Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Környezetbarát logisztikai megoldásaiért részesült kitüntetésben a ŠKODA Környezetbarát logisztikai megoldásaiért részesült kitüntetésben a ŠKODA Elkészült a 7 milliomodik Ford Transit Elkészült a 7 milliomodik Ford Transit
 
A Volvo Cars és a Geely össze kívánják vonni belső égésű erőforrás üzletágaikat

A Volvo Cars és a Geely össze kívánják vonni belső égésű erőforrás üzletágaikat

2019. október 08.
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló üzleti egységben vonják össze, és ezzel egy olyan új, globális beszállítói hátteret hozzanak létre, amely új generációs belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésével fog foglalkozni.
Részletek

A Volvo Cars és a Geely össze kívánják vonni belső égésű erőforrás üzletágaikat

A tervezett új üzleti egység megalakulása lehetővé tenné a Volvo Cars számára, hogy tisztán elektromos prémium modelljeinek fejlesztésére koncentráljon. A Volvo Cars a fenntarthatóság köré kívánja felépíteni tevékenységeit; ennek keretében egy teljes mértékben villamosított modellpaletta kifejlesztésén dolgozik. A várakozások szerint a következő évtized derekára a vállalat globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot azok a hibrid modellek jelentik majd, amiket az új üzleti egység szállít majd.
 
A tervbe vett új üzleti egység megalakulásával a fejlett technológiákat alkalmazó, takarékos belső égésű erőforrások és hibrid hajtásláncok elérhetővé válnának a Geely Auto, a Proton, a Lotus, az LEVC és a LYNK & CO márkák számára is. A tervezett új önálló üzleti egység emellett külső autógyártóknak is szállíthatna, ami további növekedési lehetőséget jelentene.
 
A tervezett új vállalkozás a Volvo Cars és a Geely jelentős iparági együttműködésével jönne létre, számottevő operatív, iparági és pénzügyi szinergiákat teremtve.
 
A javasolt új üzleti egység a Volvo Cars részéről mintegy háromezer, a Geely belső égésű projektjeiből hozzávetőleges ötezer embernek biztosítana munkát kutatás-fejlesztési, beszerzési, gyártási, informatikai és pénzügyi területeken. A várakozások szerint a folyamat nem vezet elbocsátásokhoz.
 
A Volvo Cars és a Geely össze kívánják vonni belső égésű erőforrás üzletágaikat

Jelenleg mind a Volvo Cars, mind a Geely azon dolgozik, hogy belső égésű üzletágukat saját szervezetükön belül új egységekbe helyezzék át. Ez az első lépés azon fúzió felé, amelynek során a két vállalkozást egyetlen közös, önálló üzleti tevékenységbe szervezik át.
 
A Volvo Cars meggyőződése szerint az autóipar villamosítása fokozatosan megy végbe, azaz a teljesen elektromos járművek mellett továbbra is jelentős kereslet mutatkozik majd a takarékos hibrid hajtásláncok iránt.
 
„A hibrid autóknak a legkiválóbb belső égésű erőforrásokra van szükségük. Az új üzleti egység rendelkezésére álló erőforrások, a szervezet mérete és szakmai kompetenciája pedig lehetővé teszi majd, hogy ezeket a hajtásláncokat költséghatékonyan fejlesszék ki." – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója
 
Az új vállalkozás részletes tervei jelenleg kidolgozás alatt állnak. A pontos feltételek a szakszervezetekkel folytatott egyeztetések, valamint az igazgató tanács és az illetékes hatóságok jóváhagyása után alakulhatnak ki.
 

Kulcsszavak: autógyár, geely, volvo
 
Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát A Volvo Cars megnyitja első egyesült államokbeli gyárát Stabil növekedéssel számolnak a régiós autóipar vezető menedzserei Stabil növekedéssel számolnak a régiós autóipar vezető menedzserei Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3
 
Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

2019. október 08.
Az elmúlt hat év során radikálisan visszaesett a garanciális hibabejelentések száma a Peugeot-nál. A minőség látványos javulása az új generációs padlólemezek bevezetésével egy időben kezdődött.
Részletek

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Jelenleg harmadannyi garanciális hibával kell foglalkoznia a Peugeot szervizhálózatának, mint bő fél évtizeddel ezelőtt, árulta el újságíróknak Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója.

Idén májusban történelmet írt a Peugeot, amikor a J.D. Power nagy-britanniai statisztikákra épülő megbízhatósági rangsorában nem csak az abszolút első helyen végzett, de 77 pontos eredményével (a pontszám azt jelzi, hány hibajelenség jut 100 autóra) a felmérés történetének egyik legkiválóbb teljesítményét nyújtotta. A szervezet közvetlenül a felhasználókat kérdezte: több mint 11 500 autós számolt be arról, az elmúlt egy év során milyen tapasztalatokat gyűjtöttek legfeljebb három éves autóikkal. A nyolc kategóriában 177 hibajelenségre rákérdező felmérés az egyik legalaposabb és leghitelesebb a piacon. A 2015 óta évente elvégzett felmérésen a Peugeot jellemzően a mezőny felső harmadában helyezkedett el, rendszeresen megelőzve a többi francia márkát és számos nagynevű európai gyártót. Több alkalommal a legmegbízhatóbbnak tartott japán márkákat is maga mögé utasította a francia autógyártó.

Ez az eredmény összecseng azzal, amit Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója a közelmúltban osztott meg ausztrál újságírókkal:

a Peugeot jelenleg nagyságrendekkel kevesebbet – egészen pontosan harmadannyit – költ garanciális javításokra, mint hat évvel ezelőtt. Konkrét intézkedésekhez nem köthető a minőség radikális javulása, ugyanakkor a márka életében fordulópontnak számít a referenciapontként megjelölt 2013-as év.

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Ekkor vezette be ugyanis azt az új generációs EMP2 padlólemezt a márka, amelyre ma a Peugeot kínálatának gerincét adó összes modell épül. A 2014-ben az Év Autójának megválasztott Peugeot 308 elsőként kapta meg ezt a modern platformot, amit később a szintén Év Autója (2017) díjban részesített 3008-as, az 5008-as szabadidőjármű, az új generációs 508-as is felhasznált. Ugyanerre a padlólemezre épülnek a Traveller / Expert, illetve Partner / Rifter párosok, a Peugeot többszörösen kitüntetett, sokcélú típusai, amelyek haszonjárműként és rendkívül praktikus családi, illetve üzleti gépkocsiként egyaránt bizonyítanak.

A 630 millió eurós beruházással kifejlesztett EMP2 a globális autóipar egyik legsokoldalúbb „építőkészlete”: a kiemelkedően moduláris platform nem csak a tengelytáv módosítását teszi lehetővé, de a rá épülő modellek szabad hasmagasságának, illetve az alkalmazott futómű-konstrukcióknak a kiválasztásában is szabad kezet hagy a tervezőknek.

Mindemellett ultra nagy szakítószilárdságú acélok, valamint alumínium és magnézium ötvözetek alkalmazásával biztosítja a csekély tömeg és a kiemelkedő szerkezeti szilárdság ideális kombinációját.

Az EMP2 nem csak a mechanikus jellemzők terén kínál megbízható, stabil alapot a Peugeot portfoliójának, hanem az elektronikus és elektromos tartalmak tekintetében is. Előbbire példa a forradalmian új ergonómiai megoldást és magas szintű kapcsolódási lehetőségeket kínáló i-Cockpit vezetői környezet, utóbbi pedig a hajtásláncok részleges vagy teljes villamosításának lehetőségét eredményezi.

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Ez pedig nem a jövő, hanem a jelen: a Peugeot a következő hónapokban vezeti be európai piacain új generációs plug-in hibrid típusait: a szedán és kombi kivitelben választható, elsőkerék-hajtású 508 Hybrid akár 29 g/km CO2-kibocsátást és akár 54 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál, míg a dupla villanymotoros, összkerékhajtású 3008 GT Hybrid4 típus 300 lóerős rendszer-teljesítményéhez mindössze 1,3 liter/100 kilométeres átlagfogyasztás társul.


Kulcsszavak: garancia, márkaszerviz, Peugeot
 
A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát
 
Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

2019. október 07.
Az ABB és a King Long Group megállapodást írt alá, amely alapján a két fél a jövőben közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével támogatott e-buszokat Kína virágzó, akku-mulátoros buszokra alapozott tömegközlekedési piaca számára.
Részletek

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Az e-busz az ABB TOSA villámtöltő rendszerével lesz felszerelve, amely az utascsere ideje alatt, néhány másodpercen belül feltölti a jármű akkumulátorát. A megoldásnak köszönhetően a járművet újratöltési igénye miatt nem kell néhány óránként kivonni az utasforgalom-ból, nincs szükség pótló járat beállítására, így biztosítható a flottaméret minimalizálása.    

A partnerek kísérleti projektet hoznak létre Kínában azzal a céllal, hogy az ügyfelek számá-ra bemutassák a megoldás kínálta előnyöket. Az együttműködés keretében a King Long cég az e-busz tervezését és szerelését végzi, míg az ABB az út menti töltőállomásból, áramátvi-teli rendszerből és a fedélzeti akkumulátorból álló TOSA villámtöltő megoldást szállítja.   
  
A villámtöltő megoldás esetében nincs szükség a költséges felsővezetékekre.  A megoldás segítségével a tömegközlekedési vállalatok járműflottájukat kibocsátásmentes, csendes, költséghatékony és környezetbarát e-buszok üzembe helyezésével fejleszthetik tovább. 

„A felső töltőkar kevesebb mint egy másodperc alatt csatlakozik a járműhöz, és megkez-dődhet az akkumulátor töltése. Az ABB TOSA rendszere, amely gyorsaságot és rugalmasságot biztosít az akkumulátortöltésben, ideális megoldást kínál a nagy utasforgalmat bonyolí-tó, nagy járatsűrűségű tömegközlekedési útvonalakon,” – nyilatkozta Niklas Persson, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó energiahálózat-integrálási részlegének ügyvezető igazgatója.  


Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt

Napjainkban, Kínában található az e-buszok legnagyobb felvevőpiaca. A piaci szegmens di-namikus fejlődése főként annak a kormánypolitikának köszönhető, amely a városi légszeny-nyezés csökkentése és az ország olajimporttól való függésének enyhítése érdekében kiemelt fontosságot tulajdonít a tömegközlekedési rendszer villamosításának.

A King Long Motors Kína és egyben a világ egyik legnagyobb a városi és távolsági buszgyártója. A vállalat világszerte nagyszámú járművet értékesít, meghatározó piaci szereplőnek számít Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten is.

A svájci Genf városában az ABB TOSA már egy kiépített, jól üzemelő e-busz technológiának számít. A megoldásra alapozott járműflotta már 500 000 kilométert futott, több millió utast szállított, és több mint 1000 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. A tervek szerint a franciaországi Nantes-ban, 2019 szeptemberében ezt a rendszert kívánják kiépíteni a város 20 e-buszból álló járműflottája számára is. 

Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt
Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, kína, King Long, TOSA busz
 
A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára
 
A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

2019. október 07.
A nagy múltú és elismert német autósmagazin, az AUTO MOTOR UND SPORT az idei első téli tesztjén az új Goodyear UltraGrip Performance +-t minősítette a legjobb téli gumiabroncsnak, amely havas féktávon is csoportelső lett.
Részletek

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén

Az AUTO MOTOR UND SPORT értékelése szerint a Goodyear UltraGrip Performance+ a legjobb téligumiként kiváló tapadással rendelkezik, mind havas, mind nedves felületeken. Az abroncs dicséretet érdemel a terhelésváltozás esetén mutatott megbízhatóságáért és a könnyű irányíthatóságáért. Az UltraGrip Performance + jól kezeli a havas és nedves útfelületeket. Kiváló a száraz felületeken történő fékezés esetén, és kiegyensúlyozottan működik együtt az elektronikus járműdinamikai rendszerrel (VDC). Mindez 10-ből 8.9-es összpontszámot eredményezett, amivel a Goodyear UltraGrip Performance + lett a tesz győztese.

 Az AUTO MOTOR UND SPORT az Észak-Németországban és a finnországi Ivaloban végzett tesztek  során 11 gumiabroncsot vizsgált egy Volkswagen T-Roc segítségével. A tesztek számos szempontot vizsgáltak, mint például a fékezést, az aquaplaninget, a kezelhetőséget, a sávváltást és a zajt. Öt tesztet havas és 12 másikat pedig száraz és nedves felületeken végeztek. Az UltraGrip Performance + verhetetlen volt a havas teszteken, 10-ből 9,7-es pontszámot kapott.

A Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsa végzett az élen az AUTO MOTOR UND SPORT téli gumitesztjén
Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, téligumi
 
General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst A Goodyear visszatért a versenypályára A Goodyear visszatért a versenypályára A Goodyear a fagyos telet az emberek kedvenc téli helyeiről világszerte készített fényképeivel ünnepli A Goodyear a fagyos telet az emberek kedvenc téli helyeiről világszerte készített fényképeivel ünnepli Öt tanács a Goodyear-től a nyaralni indulóknak Öt tanács a Goodyear-től a nyaralni indulóknak A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében
 
Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

2019. október 07.
Szeptemberben enyhén emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában.
Részletek

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

Előzőleg hat egymást követő hónapban is csökkenést mértek, de szeptember hagyományosan az egyik legerősebb hónap az autók értékesítésében.

A Brit Autógyártók és -kereskedők Szövetsége (SMMT) pénteken közölte, hogy az egy évvel korábbinál 1,3 százalékkal több, 343 ezer 255 új autó került ki a forgalomba.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója elmondta, hogy jóval erősebb emelkedésre számítottak, hasonló mértékűre, mint Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Ehelyett azt tapasztalják, hogy a fogyasztók bizalmát aláásták a politikai és gazdasági bizonytalanságok.

Még kevésbé tűnik biztatónak a szeptemberi 1,3 százalékos emelkedés annak fényében, hogy a bázisidőszakban, tavaly szeptemberben 20 százalék körüli csökkenést mértek, mivel az Európai Unióban hatályba lépett szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák miatt egyes járművekből nem is lehetett vásárolni.

Az idén szeptemberben forgalomba helyezett személyautók közül a dízelmotoros kocsik száma 20,3 százalékkal, 77 ezer 510-re csökkent, míg a benzinmotorosoké 4,5 százalékkal, 224 ezer 828-ra emelkedett. Tisztán elektromos autókból (BEV) 236,4 százalékkal többet, 7704-et helyeztek üzembe.

Emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában szeptemberben

A dízelautók piaci részesedése az egy évvel korábbi 28,7 százalékról 22,6 százalékra zsugorodott, miközben a benzineseké 63,5 százalékról 65,5 százalékra, a BEV autóké pedig 0,7 százalékról 2,2 százalékra nőtt szeptemberben. A magánszemélyek vásárlásai 0,1 százalékkal, a flottavásárlások pedig 8,6 százalékkal nőttek éves összehasonlításban.

Európa második legnagyobb autópiacán az év első kilenc hónapjában közel 1 millió 862 ezer új gépkocsi került ki az utakra, 2,5 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Nagy-Britannia, új autó
 
Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete Szeptemberben is folytatódott a BMW Group értékesítési sikertörténete 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon 4647 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 11 - 20