Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 191 - 200
Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

2020. június 23.
A Ford ma bejelentette, hogy a továbbfejlesztett Ford Focus már egész Európában megrendelhető az üzemanyag-takarékos EcoBoost Hybrid elektromos hajtáslánccal.
Részletek

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

A kifinomult 48 voltos mild hibrid technológiának köszönhetően az új Focus 1.0 EcoBoost Hybrid modell teljesítménye 155 lóerő, 93 g/km CO₂-kibocsátás mellett (NEDC), és az autó 17 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a most kifutó, hatfokozatú manuális sebességváltós, 150 lóerős 1.5 EcoBoost benzinmotoros változat (NEDC).

Az új elektromos hajtáslánc mellett a továbbfejlesztett Focusban egy új, “valós színskálájú” 12,3 colos LCD műszeregység is megjelenik, miközben az autó konnektivitását – és ezzel együtt felhasználói élményét – az alapáras FordPass Connect modem javítja, amelynek szolgáltatásai között még idén megjelenik az innovatív Vészhelyzeti Előrejelzés is.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltségének része lesz a magán- és céges vásárlók számára egyaránt hasznos vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 8 colos érintőképernyővel és hangutasításokkal egyaránt kezelhető SYNC 3 berendezés navigációs rendszere.

A Focus vásárlói emellett továbbra is megrendelhetik a stílusos Focus Titanium, a SUV-hangulatú Focus Active crossover, a sportos Focus ST-Line és a luxuskivitelű Focus Vignale modellváltozatokat, amelyek – változattól függően – ötajtós, kombi, és egyes piacokon négyajtós kivitelben kaphatók. Az EcoBoost Hybrid hajtáslánc mindegyik felszereltséggel párosítható.

“Elektromos hajtásláncaink nemcsak az üzemanyagszámla lefaragásában segítenek, hanem autóink vezetési élményét is javítják,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Focus EcoBoost Hybrid zökkenőmentesen hangolja össze az elektromos és benzines hajtást, olyan fogyasztást és teljesítményt kínálva, ami még néhány évvel ezelőtt is csak álomnak tűnhetett.”

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Immár a Focus is megjelenik a vállalat mild hibrid technológiájú, alacsony üzemanyag-fogyasztású terméksorozatában, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Puma, a Kuga és a Fiesta személyautók, valamint a Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművek. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen elektromos (mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmód.

Az EcoBoost Hybrid hajtás előnyei

A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid Focus több mint kétszer akkora teljesítménysűrűséggel működik, mint a 10 évvel ezelőtti 145 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral hajtott Focus, ugyanakkor 45 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (NEDC).

A 125 lóerős változatban is kapható Focus EcoBoost Hybrid modellekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A 48 voltos akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a mild hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből.

A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Focus legmagasabb CO₂-kibocsátása 93 g/km (WLTP: 115 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,1 l/100 km (WLTP: 5,1 l/100 km).

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, az alacsony fordulatszám-tartományban pedig akár 50 százalékkal nagyobb nyomaték is rendelkezésre áll.

A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Focus EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet. A benzinmotor újraindításához mindössze 0,35 másodperc kell, a Leállítás Sebességfokozatban funkció pedig akkor is képes kikapcsolni a motort, ha az autót úgy fékezik állóra, hogy a váltó még fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A vezető beállíthatja, hogy ez a funkció 15, 20 vagy 25 km/órás sebesség alatt aktiválódjon.

Emellett a Focus EcoBoost Hybrid változatok üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolásos technológia is javítja, ami a Focus 1.0 EcoBoost és 1.5 EcoBoost benzinmotorjaiban is működik.

Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.

A Focus vásárlói továbbra is megrendelhetik autójukhoz az 1,5 literes EcoBlue és a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorokat, és választhatnak a fejlett nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú manuális sebességváltók közül.

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Könnyebb összpontosítás, egyszerűbb kapcsolattartás

Az új technológiák, például a 12,3 colos digitális műszeregység és az év későbbi szakaszában megjelenő Vészhelyzeti Előrejelzés révén a továbbfejlesztett Focussal kellemes és biztonságos az utazás.

A minden részletében konfigurálható LCD műszeregység 24 bites “valós színskálájú” technológiája részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható. A vezető maga választhatja ki, hogy melyik adatcsoportot tartja a legfontosabbnak, és a kijelző elsősorban ezeket az információkat jeleníti meg.

A Focus EcoBoost Hybrid 12,3 colos digitális műszeregysége egyedi funkciót is kínál, grafikusan jelezve az autó villamosenergia-felhasználását. A vezető bármikor ellenőrizheti, mennyi áramot termel a mild hibrid rendszer, és hogy ebből mennyit tárol az akkumulátor és mennyit használ fel a jármű az üzemanyag-fogyasztás vagy a teljesítmény javítására.

A műszeregység az eredetileg az optikai lencsék gyártásához kifejlesztett szabadformázás technológiájával készül, így a kijelző felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé tette a tervezők számára, hogy a képernyőt – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az új Vészhelyzeti Előrejelzés tájékoztatja majd a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

Ezek a figyelmeztetések függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon az információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak.

A vészhelyzeti figyelmeztetések közt egyaránt szerepelnek az útjavítási munkálatok, a meghibásodott járművek, az úttesten feltűnő állatok, gyalogosok vagy tárgyak, sőt még a veszélyes útviszonyok is, így az autósok időben felkészülhetnek azokra a helyzetekre, amelyek rájuk várnak, de egyelőre nem észlelhetők.

„A Vészhelyzeti Előrejelzést attól más, hogy itt az autók egymás közti kommunikációja is fontos szerepet játszik, ami a Dolgok Internetén keresztül történik, és nem függ külső szolgáltatók alkalmazásaitól,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „Ez fontos előrelépést jelent. A figyelmeztetések konkrétak, aktuálisak és kifejezetten az adott útvonalra vonatkoznak.”

A FordPass Connect segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a nyolcfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható4, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is; ez utóbbival ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az abroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb.

Különleges egyéniségek, innovatív technológiák

A Focus kínálatában egyre több egyedi karakterű, különleges egyéniségű modell szerepel, így a vásárlók könnyen kiválaszthatják a személyes igényeiknek legmegfelelőbb autót.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltsége számos olyan technológiát tartalmaz, amelyek segítenek a vezetőnek magabiztosabban autózni és a forgalomra összpontosítani; ilyen például a vezeték nélküli telefontöltő, a navigációval kiegészített SYNC 3, az Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera.

A Focus ST-Line és Focus Active kivitelek alapfelszereltsége tovább bővült, többek közt Kétzónás Elektronikus Automata Hőmérsékletszabályozással, automatikusan sötétedő külső visszapillantó tükrökkel, esőérzékelő ablaktörlőkkel és kulcs nélküli ajtónyitással. A kínálatban új, alapáras stíluselemek is megjelentek, például a Focus ST-Line modellek nagyméretű, funkcionális hátsó légterelője, vagy a Focus Active X fekete tetőkárpitozása.

A fejlett vezetéssegítő rendszerek listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, amivel még az araszoló belvárosi forgalomban is kényelmesen lehet autózni, vagy az Aktív Parkolóasszisztens 2, ami egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a parkolást, önműködően kezelve a gázt, a féket és a fokozatváltást. Az alapfelszereltség részeként kínált Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer segít a vezetőnek, hogy megelőzze az ütközést más járművekkel, kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

Kulcsszavak: bemutató, EcoBoost, Focus, ford, hibrid, új modell
 
Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid Új PEUGEOT Boxer: Érték az üzleti felhasználók szolgálatában Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot A Hyundai bemutatja az új i30 N-Line felszereltségi csomagot Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró
 
Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

2020. június 22.
Magyarország fontos szerepet tölt be az elektromos és önvezető járművek fejlesztésében, a magyar gazdaság versenyképességét segíti, ha az autóipar modern területei lendületet kapnak - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter hétfőn Budapesten, az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft. tőkeemelésének bejelentéséről tartott tájékoztatón.
Részletek

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

A 20 millió dolláros (mintegy hatmilliárd forintos) befektetés részben a Lead Ventures alapkezelő egyik tőkealapjától érkezett, amelyet az MFB Invest és a Mol finanszíroz, részben pedig a Pénzügyminisztérium alá tartozó, elsősorban a magyar kis- és középvállalkozások finanszírozását támogató Széchenyi Tőkealap-kezelőtől.

A pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy Magyarország jó adottságokkal bír a járműgyártás terén, a kormány minden rendelkezésére álló eszközzel segíti az e területen működő vállalkozásokat.

Varga Mihály különösen fontosnak nevezte, hogy a magyar gazdaság minél előbb visszatérjen arra a növekedési pályára, ahol március előtt volt, mint mondta, az 5 százalékos növekedési tartomány reális kiindulópont lehet.

A gazdaságvédelmi akciótervről szólva elmondta, Magyarország több mint 9000 ezer milliárd forintot, a bruttó hazai termék mintegy 20 százalékát fordítja arra, hogy a gazdaság növekedési lendülete visszaálljon. A hétéves folyamatos gazdasági növekedés megteremtette annak a lehetőségét, hogy olyan programokat indítson el a kormány, amelyeknek a pénzügyi fedezete is rendelkezésre áll - mutatott rá.

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

Magyarország a járvány alatt az egyik legeredményesebben védekező ország volt Európában, így minden esély megvan arra, hogy a jó alapokkal bíró magyar gazdaság eredményes legyen az újraépülésben is - fogalmazott.

Varga Mihály egyebek mellett kiemelte a bértámogatási, valamint a versenyképesség-növelő támogatási programot. Emlékeztetett arra, hogy a gazdaságvédelemhez kapcsolódó összes intézkedéssel több mint 1,2 millió magyar munkavállalót támogat a kormány, a hitelmoratóriumnak köszönhetően pedig csaknem 2000 milliárd forint maradt a családoknál és a vállalatoknál.

Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója elmondta, a korábbi befektetésekkel együtt az AImotive tőkeereje 75 millió dollár fölé emelkedett.

A társaság sikere bizonyítja, hogy lehet Magyarországon világszínvonalú eredményt elérni, és nem kell külföldre menni azoknak a startupoknak, amelyek jelentősebb tőkét szeretnének bevonni működésük finanszírozásába - vélekedett. Hozzátette, ez a tranzakció mutatja azt is, hogy jól tud működni együtt az állami és a magán kockázati tőke.

Kishonti László, az AImotive alapító vezérigazgatója kifejtette, termékeik elérhető és megfizethető megoldásokat kínálnak, ennek elismerését jelzi, hogy még a jelenlegi helyzetben is sikeresen tudtak tőkét emelni.

A 2015-ben alapított, csaknem 200 szakembert foglalkoztató AImotive fejlesztéseinek jelentős részét magyarországi központjában végzi, emellett már három kontinensen képviselteti magát irodákkal. Az újonnan szerzett tőkét egyebek mellett termékeinek hazai továbbfejlesztésére, nemzetközi jelenléte erősítésére és új irodák nyitására fordítja. A társaság céljai közé tártozik, hogy az önvezető rendszerek ne csak a luxuskategóriás járművekben legyenek elérhetőek.

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával Nagyvárosi mobilitás: az okosvárosok határozzák meg a Bosch jövőjét Nagyvárosi mobilitás: az okosvárosok határozzák meg a Bosch jövőjét Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus
 
Leépít a BMW

Leépít a BMW

2020. június 22.
A BMW német autógyártó azt tervezi, hogy hatezer munkahelyet szüntet meg a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai miatt, valamint felfüggeszti az önvezető technológia fejlesztésére kötött együttműködést a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes-Benz autógyártóval.
Részletek

Leépít a BMW

A müncheni székhelyű vállalat jelenleg mintegy 126 ezer embert foglalkoztat. A túlélés érdekében a német gyárakban bevezették a kieső bér egy részének állami támogatású pótlására épülő rövidített munkaidőt, és még májusban is több mint 30 ezer dolgozót alkalmaztak ebben a rendszerben.

A BMW vezetése jelezte, hogy további intézkedésekre van szükség a kereslet meredek visszaesése miatt. Ezért hatezer munkahelyet számolnak fel, gyakorlatilag mindet Németországban. Az elbocsátások és a létszámstop bevezetése mellett felajánlják az előrehozott nyugdíjazás lehetőségét, illetve nem hosszabbítják meg a határozott idejű munkaszerződéseket.

A koronavírus-járvány és a terjedését fékező szigorú intézkedések következtében az utóbbi hónapokban meredeken csökkentek az autóeladások. Németországban májusban az előző évhez képest feleannyi új autót értékesítettek, a nagy gyártók közül a Volkswagen, a BMW és a Daimler eladásai nagyjából felére estek vissza.

Leépít a BMW

A BMW a járvány miatti két hónap kényszerszünet után májusban fokozatosan indította újra a termelést gyáraiban.

A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Mindez azok után, hogy a tavalyi negyedik negyedév a társaság történetének legjobb három hónapja volt.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, járműipar, leépítés
 
BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében Leépít a BMW Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat
 
Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

2020. június 22.
Nagy siker övezte az állami elektromosautó-vásárlási pályázatot, melyre másfél nap alatt több mint 2000 igénylés érkezett.
Részletek

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

A pályázatok jóváhagyását követően még 3 hónap áll a pályázók rendelkezésére hogy véglegesítsék, pontosan milyen autóra igénylik a támogatást. Bár az előzetes felmérések alapján a márka már most is nagyon népszerű a pályázók körében, a Peugeot most bővíti az elérhető felszereltségek és opciók listáját, hogy még könnyebbé tegye a döntést.

A márka alaposan tanulmányozta a pályázók és általában az elektromos autót keresők igényeit, felmérte a számukra legfontosabb felszereltségi elemeket, valamint sikeres tárgyalásokat folytatott a gyártóval az elektromos autó ajánlatok további finomhangolásának érdekében. Ennek megfelelően 2020. június 22-től az ajánlat az alábbiak szerint változik:

e-208:

Fokozott igény mutatkozott arra, hogy az Allure felszereltséget is be lehessen vonni a támogatott autók körébe. Ez azért fontos, mert ezen a felszereltségi szintem már széria a 3D műszeregység, igényesebb a kárpitozás és az alapfelszereltség is gazdagabb. Allure felszereltség esetén már az olyan, elektromos autózásban fontos opciók is elérhetők, mint az adaptív tempomat, ami takarékos közlekedést és nagyobb hatótávot tesz lehetővé autópályán. Az Active felszereltséghez az új ajánlat keretében jóval több opció konfigurálható, mivel az alapár csökkent és megszűntek a korábban meghatározott opciós csomagok:

Új e-208 Active akciós ár: 10.230.000 Ft (állami támogatással: 7.730.000 Ft)

Új e-208 Allure akciós ár: 10.730.000 Ft (állami támogatással: 8.230.000 Ft)

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

e-2008:

Az elektromos 2008 divatos formájának, méretes karosszériájának és korszerű hajtásláncának köszönhetően a pályázat egyik favoritja lehet. Bár a szériafelszereltség eleve gazdag (aktív sávtartó rendszer, vészfékező, automata klíma, tolatóradar, 7” érintőképernyő, Mirror Screen, elektromos kézifék, narancs metál fényezés, stb.) korábban nem volt lehetőség további opciókkal testre szabni a modellt a 11 milliós támogatási limit miatt. Most, a kedvezőbb ajánlatnak köszönhetően további opciók hozzáadására van lehetőség (pl. 11 kW fedélzeti töltő, vagy ülésfűtés és kamera).

Új e-2008 Active indulóár: 10.790.000 Ft (állami támogatással 8.290.000 Ft)

-    így további 210.000 Ft értékű opcióval gazdagítható a pályázatban részt vevő jármű

Korszerű elektromos hajtáslánc

A Peugeot új generációs elektromos autói, az e-208 és az e-2008 egyaránt a PSA az új fejlesztésű, elektromos autókra optimalizált e-CMP padlólemezére épülnek és ugyanazt az innovatív elektromos hajtásláncot használják, mely az alábbi előnyökkel rendelkezik:

-    Nagy hatótávolság: 340 km / 320 Km (208 / 2008 WLTP szabvány szerint)
-    50 kWh kapacitású, padlólemezben elhelyezett, Li-ion akkumulátor
-    A belső égésű változatokhoz képest változatlan méretű utas és csomagtér
-    Hőszivattyús, hatékony hűtő-fűtő rendszer az utastér és az akkumulátor számára, 5 kW fűtőellenállással kiegészítve a gyors felfűtés érdekében (extrém hideg idő esetére)
-    Távirányítással, mobiltelefonról is programozható, indítható előfűtés és hűtés

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata-   

Töltésfelügyelet és indítás távolról

-    Folyadékhűtésű akkumulátor: hosszabb élettartam és gyorsabb töltés, akár szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vagy nagy terhelés mellett is
-    Szériában 100 kW DC gyorstöltés lehetősége: 80% töltöttség 30 perc alatt (272 / 256 km hatótáv)
-    3 fázisú 11 kW fedélzeti töltő (opció): teljes feltöltés akár 5 óra alatt otthon (wallbox segítségével) vagy a legtöbb nyilvános AC töltőponton
-    8 év vagy 160.000 Km gyártói garancia a meghajtó akkumulátorra (70% kapacitásig)
-    Dinamikus gyorsulás a 136 LE (100 kW) teljesítményű szinkronmotornak köszönhetően, 0-100 km/h: 8,1 sec (e-208)
-    Rugalmasság a teljes fordulatszám tartományban jelentkező 260 Nm nyomatéknak köszönhetően
-    Egypedálos üzemmód, fokozott „motorfék” hatással és energia visszanyeréssel: kényelmes, takarékos és kíméli a fékrendszert
-    ECO / SPORT / NORMAL vezetési módok a hatótáv vagy a teljesítmény maximalizálásának érdekében
-    2 éves szervizciklus a második évtől, 40%-kal alacsony karbantartási költségek
Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, Peugeot, támogatás
 
Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Diáklányok próbálhatták ki először az evopro csoport elektromos buszát Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Nissan LEAF és e-NV200 járműveket használt az UEFA Bajnokok Ligája Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Slusszkulcsos indítás? - Okostelefonnal sokkal menőbb! Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF
 
Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2020. június 19.
A Range Rover volt a világ első összkerékhajtású luxusterepjárója, és még most, bemutatása után fél évszázaddal is mértékadónak számít a formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom terén. Hogy milyen fontosabb állomások voltak a márka történetében azt most sorra vesszük. 
Részletek

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1967    1967. szeptember 6-án kezdetét veszi a ´100-inch Station Wagon’, azaz a 100 colos tengelytávra épülő kombi – a legelső Range Rover prototípus – fejlesztése

1969    Hogy ne lehessen azonosítani a Range Rovert, a prototípusok a ´Velar´ nevet viselik. A név betűit a sorozatgyártású ´Alvis´ és ´Rover´ márkák emblémáiból válogatták össze. A szó a latin ´velare´ kifejezésből ered, ami annyit tesz, ´lefedni´, ´elfedni´

1970    Június 17-én bemutatkozik a könnyű alumínium V8-as motorral, állandó összkerékhajtással és négy tárcsafékkel szerelt, kétajtós Range Rover

1971    A Range Rover az első jármű, amelyet kiállítanak a párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – a sorozatgyártású modell a bejáratnál kapott helyet, míg a belső kiállító terekben egy 1/4 léptékű modell látható

1971    A Range Rover elnyeri a kiemelkedő műszaki teljesítményért járó RAC Dewar díjat
Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1972    A Range Rover az első olyan jármű, amely hosszában átszeli a teljes amerikai kontinenst, beleértve a Darién Gap régiót. A brit hadsereg 29 ezer kilométeres transz-amerikai expedíciójának tagjai 99 nap alatt tették meg a sűrű esőerdőn átvezető, 400 kilométeres utat

1974    A Range Rover nyugat-keleti irányban átkel a Szaharán – 12 ezer kilométer 100 nap alatt

1977    A Range Rover egy módosított példánya megnyeri a London-Sydney Marathon összkerékhajtású géposztályát. A 30 000 kilométeres, kíméletlen verseny minden idők leghosszabb, sebességmérésű autós ralija

1979    Egy különleges kivitelű Range Rover elsőként ér célba a legelső Párizs-Dakar ralin (egy másik Range Rover pedig 1981-ben nyeri meg a versenyt)

1981    A svájci Monteverdi cég által elvégzett átépítés alapján elkészül az első sorozatgyártású négyajtós modell

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1981    Bemutatkozik az első limitált példányszámú Range Rover, az ´In Vogue´ modell. A gyári különkiadás a Range Rover luxusautóvá válását hirdeti; a nevet (Vogue formában) később a típus csúcskiviteleire alkalmazzák

1982    Legyártják a Range Rover százezredik példányát

1982    A Range Rover immár automata sebességváltóval is rendelhető

1982    Nagy-britanniai látogatása alkalmából egyedi kivitelű Range Rovert készítenek II. János Pál pápa számára

1983    A Range Rover kínálatában megjelenik az ötfokozatú kézi sebességváltó

1984    Az ‘In Vogue’ LE sikere nyomán bemutatkozik a Range Rover Vogue, mint a modell csúcskivitele

1985     A dízelmotorral szerelt Range Rover ´Beaver Bullet´ összesen 27 sebességi rekordot dönt meg, köztük a dízelmotoros járművek 24 órán át tartott, 160 km/óra feletti átlagsebességi rekordját

1986    Piacra lép az első dízelmotoros Range Rover. A 2,4 literes VM turbómotorral szerelt variáns kivételével minden kivitel első kötényt kap.

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1987    Megkezdődik a Range Rover észak-amerikai forgalmazása

1988    A Range Rovert lánchajtású Borg-Warner osztóművel és viszkókuplungos központi differenciálművel szerelik fel. Az új rendszer jóval kifinomultabb működésének köszönhetően megerősíti a modell luxusjármű státuszát

1989    A Range Rover az első összkerékhajtású modell a világon, amely ABS blokkolásgátló fékrendszert kap. A rendszer maga is világújdonság, hiszen közúton és terepen egyaránt optimális teljesítményt nyújt.  

1989    Expedíciós kivitelű Range Roverek átkelnek a Colorado állambeli (USA) Continental Divide (kontinentális vízválasztó) legkeményebb szakaszán, amelyet a Land Rover ´nagy vízválasztónak’ (Great Divide) keresztel

1990    A kétajtós Range Rover gyártásának lezárásaként 200 darabos limitált széria készül Limited Edition CSK néven, a Range Rover főtervezője, Charles Spencer King előtti tisztelgésképpen

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1992    A Range Rover Classic az első összkerékhajtású jármű a világon, amelyet elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) és automatikus elektronikus légrugózással szerelnek fel.

1992    A hosszú tengelytávú LWB LSE (Észak-Amerikában County LWB) modellt Marokkóban megszervezett tesztvezetéssel vezetik be, ahol az automatikus elektronikus légrugózás megmutathatja képességeit

1993    A londoni autószalonon bemutatkozik a mindössze 25 példányban készülő, 1994-től forgalomba kerülő Autobiography kivitel

1994    Hosszú tengelytávval, áttervezett, félig önhordó karosszériával, valamint továbbfejlesztett elektronikus légrugózással színre lép a második generációs Range Rover (P38A)

1996    Összesen 317 615 példány után véget ér a Range Rover Classic gyártása (a modell két éven át párhuzamosan készült a P38A típussal)

1999    A Land Rover minden korábbinál fényűzőbb Range Rovert mutat be. A Lord Linley bútortervező által ihletett Range Rover Linley mindössze tíz példányban, egyenként 100 000 angol fontos vételáron kerül forgalomba


Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2001    Bemutatkozik az elöl-hátul független, légrugós felfüggesztéssel szerelt, harmadik generációs Range Rover (L322). A modell demovezetését skóciai helyszíneken: a RAF egykori kinlossi légitámaszpontján, a Skibo-kastélynál és a Novar-birtokon tartják

2002    A solihulli üzemben elkészül a félmilliomodik Range Rover

2005    A motorkínálat kiegészül a 4.4 V8-as szívó- és 4.2 V8-as kompresszoros benzinmotorokkal

2005    Bevezetik a modellcsalád második tagját, a Range Rover Sportot

2006    A Range Rover kínálata kiegészül a Terrain Response® technológiával és a TDV8 dízelmotorral

2009    A Range Rover vadonatúj, házon belül fejlesztett 5,0 literes V8-as benzinmotorokat (szívó és kompresszoros kivitelben), valamint a karosszériamozgást és a rugózást folyamatosan szabályozó, világújdonságnak számító Adaptive Dynamics rendszert kap

2010    A Range Rover negyven éves

2010    Piacra lép a harmadik modell, a Range Rover Evoque, megteremtve a kompakt luxus-szabadidőjárművek vadonatúj piaci szegmensét

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2011    Leleplezik a Range Rover Autobiography Ultimate Edition modellváltozatot

2011    A Range Rover megkapja az új 313 lóerős, 4,4 literes TDV8 erőforrást. A házon belül fejlesztett dízelmotor 14 százalékkal kisebb CO2-kibocsátást és 18,5 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál

2012    Szeptember hatodikán, a londoni királyi balettiskolában mutatkozik be a negyedik generációs Range Rover (L405), a világ első, tisztán alumínium szerkezetű szabadidőjárműve

2013    A Range Rover megkapja a házon belül fejlesztett 340 lóerős, 3.0 V6-os kompresszoros benzinmotort

2013    Bemutatkozik a második generációs Range Rover Sport (L494)

2013    A Range Rover Hybrid prototípusai a legendás Selyemút útvonalát követve eljutnak Indiába. A Solihulltól Mumbai-ba vezető, 15 ezer kilométeres út egyben a fejlesztőmunka lezárásaként is szolgál

2013    Húsz év szünet után ismét készül hosszú tengelytávú Range Rover modell. Ezzel együtt bemutatkozik az exkluzív Range Rover Autobiography Black kivitel

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2014    Egy Range Rover és Range Rover Classic modellekből álló expedíció közel 1600 kilométeres szakaszon követi a 25 évvel korábban megrendezett Great Divide expedíció útvonalát

2014    Kínában bemutatkozik a hosszú tengelytávú Range Rover Hybrid

2014    A Range Rover és a Range Rover Sport világújdonságnak számító All-Terrain Progress Control (ATPC) technológiát, valamint Head-Up Display kijelzőt kapnak

2015    A Range Rover mindenkori csúcskivitelét jelző Autobiography szint 21. évfordulója

2015    Az Autobiography típusnév 21. évfordulójának tiszteletére a New York-i Autószalonon bemutatkozik minden idők legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású Range Rover típusa, az 550 lóerős, kompresszoros V8-as motorral szerelt Range Rover SVAutobiography modell

2015    A Range Rover gyártásának 45. évfordulóján elkészül a hatmilliomodik szériagyártású Land Rover: egy Range Rover Long Wheelbase Vogue SE

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2015    Őfelsége II. Erzsébet királynő első ízben használja a 2002-ben szolgálatba állított Range Rover State Review gépkocsi helyébe lépő, hibrid üzemű Range Rover State Review járművét

2015    Egy Range Rover áthajt a kínai Szucsou városában szabadon álló, ragasztó vagy csavarok nélkül összeállított, ötméteres papírhídon

2016    A kaliforniai Mojave légi- és űrkikötőben megrendezett világpremieren és névadóünnepségen egy Range Rover Autobiography vontatja a Virgin Galactic űrhajóját, a SpaceShipTwo-t

2016    Bevezetik a fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszert, valamint az intelligens sebességhatároló rendszert 

2017     8 mm-rel ültetett futóművel és 550 lóerős 5.0 V8-as kompresszoros motorral megjelenik a kifejezetten élvezetes vezetésre termett, új Range Rover SVAutobiography Dynamic kivitel

2017    A Land Rover Classic meghirdeti az új ‘Range Rover Reborn’ programot, amelynek keretében az ügyfelek közvetlenül az eredeti gyártótól vásárolhatnak eredeti állapotú, magas gyűjtői értéket képviselő, kétajtós Range Rovert

2017    Elkészül az Autobiography kivitelen alapuló Range Rover Sentinel, amely ellenáll a 7.62-es kaliberű gyújtólövedékeknek (későbbi változata 2019-ben lép színre)

2017    Bemutatkozik a modellcsalád negyedik tagja, a Range Rover Velar


Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2017    A londoni formatervezési múzeumban leleplezik a Range Rover P400e PHEV modellt.

2017    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be a Range Rover SVAutobiography Long Wheelbase. A nyújtott tengelytávú variáns az új plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint a megnövelt teljesítményű, 565 lóerős V8 Supercharged kompresszoros benzinmotorral is megvásárolható

2018    A 3,0 literes TDV6 dízelmotort új, 275 lóerős 3,0 literes ikerturbós SDV6 erőforrás váltja.

2018    Bemutatkozik a második generációs Range Rover Evoque

2020    A Range Rover palettája 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium benzinmotorral, valamint MHEV mild hybrid hajtáslánccal bővül; megjelenik a Range Rover Fifty különkiadás


Kulcsszavak: évforduló, Range Rover, szabadidő-autó, terepjáró
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban Ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját Wolfsburgban 50 éves a legendás Ford Transit 50 éves a legendás Ford Transit A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt Goodyear-abroncsokon fut a 2014-es Range Rover Sport Goodyear-abroncsokon fut a 2014-es Range Rover Sport
 
Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

2020. június 19.
Az Air France francia légitársaság több ezer munkahely megszüntetését tervezi a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva  - erősítették meg szerda este francia szakszervezeti források a Les Échos című vezető gazdasági lap értesülését.
Részletek

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

Februárban, még a franciaországi általános karantén kihirdetése előtt a légitársaság vezetősége 1510 munkahely megszűnéséről szóló tervet mutatott be, amelyet 2022-ig, elsősorban a földi kiszolgáló személyzetből önként távozók munkahelyének megszüntetésével kívánt végrehajtani.

Az egészségügyi krízis és a légi járatok hirtelen leállása azonban az eredeti elképzelések felülvizsgálatára kényszerítette a légitársaságot, amely június végén, július elején tervezi bemutatni a várhatóan több ezer munkahely megszüntetéséről szóló új leépítési tervet a szakszervezeteknek.

A Les Échos értesüléseit a szakszervezetek is megerősítették, miszerint a földi kiszolgáló személyzet körében továbbra is az önkéntesen távozók munkahelyei szűnnének meg. A pilóták és a légikísérők közös megegyezéssel távozhatnának egy olyan megállapodással, amelynek alapján néhány hónapon belül visszakerülhetnének a korábbi munkahelyükre, amennyiben a légiközlekedés ismét beindul. Az önkéntesen távozók viszont nem térhetnek vissza.
   

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

A Les Échos szerint legalább 8-10 ezer munkahelyet számol fel az Air France, ami a légitársaságnál dolgozók 15-20 százalékát érinti, de a számok körül a lap szerint még sok a bizonytalanság addig, amíg folynak az egyezetések.
   
A Bloomberg hírügynökség úgy tudja, hogy 300 pilóta, kétezer légikísérő és hatezer földi kiszolgáló, azaz 8300 alkalmazott távozását szeretné az Air France elérni.
   
A légitársaság vezetősége nem kívánta kommentálni az értesüléseket. A tavalyi év végén az Air France 55 292 embert foglalkoztatott.

Kulcsszavak: Air France, légi közlekedés, légitársaság
 
A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire A Germanwings másodpilótája begyakorolta a gép megsemmisítését A Germanwings másodpilótája begyakorolta a gép megsemmisítését Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi Technikai "csoda" kellene az elektromos utasszállító gépekhez A román Tarom légitársaság öt Boeing repülőgép megvásárlásáról írt alá szerződést A román Tarom légitársaság öt Boeing repülőgép megvásárlásáról írt alá szerződést
 
Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

2020. június 19.
Elindult az elektromos motorok új generációjának, a performance motorcsaládnak a sorozatgyártása az Audi Hungariánál. Az új e-motorok a márciusban  bemutatott Audi e-tron S-modellekbe készülnek.
Részletek

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

„Az elektromos meghajtások performance motorcsaládja új szintre emeli a sportos e-tron S-modellek menetdinamikáját, amelyeket a világon egyedülállóként három győri motor hajt. Büszke vagyok a projekt elhivatott munkatársaira, akik ebben a kihívásokkal teli  időszakban a sorozatgyártás elindítását példaértékű csapatmunkával, rugalmasan valósították  meg”, mondta Thoralf Hanschel, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback modellek S változatát három győri elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. Az erőforrások együttes teljesítménye 320 kilowatt, amely boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt is lehet és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből

100 km/h sebességre. Az intelligens hajtásszabályozás nemcsak a menetbiztonságot, hanem a menetdinamikát is új szintre emeli, hiszen a hátsó kerekek egymástól függetlenül is meghajthatók. Az elektromos összkerék-meghajtáshoz elektromos vektoros nyomaték-szabályozás (Torque Vectoring) társul, aktív és teljesen változtatható nyomaték-elosztással a hátsó tengelyen.

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Az Audi e-tron S-modellek meghajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül, amely már az e-tron modellcsalád gyártásának kezdetekor a tervek között szerepelt.

A nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor párjával együtt az új modellek hátsó tengelyére került. A hátsó tengely twin motorját egy külön erre a célra kialakított kompakt szereldében gyártják 15 szerelőszigeten.

A sorozatgyártás elindítása a járványügyi intézkedések ellenére is a kitűzött határidőre meg tudott valósulni, köszönhetően annak, hogy a munkatársak rugalmasan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.

Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az Audi márka első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára. Győrben már több mint 100 000 e-motor készült.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, e-tron, győr
 
A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig A Škoda Octavia újabb díjat nyert A Škoda Octavia újabb díjat nyert A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni
 
Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

2020. június 18.
A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Részletek

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban, 52,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Reményt kelthet, hogy lassult a visszaesés üteme az áprilisi 76,3 százalékhoz, illetve a márciusi 55,1 százalékhoz képest. A Kínából indult járvány globális robbanását megelőző hónapokban, februárban 7,4 százalékos, januárban pedig 7,5 százalékos éves összevetésű csökkenést mértek.

Az év első öt hónapjában 3 millió 331 ezer 715 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban, és csak májusban kezdtek el fokozatosan újra kinyitni.

Minden uniós országban két számjeggyel mérhető ütemben csökkent májusban is a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 76,2 százalékkal Horvátországban.

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

A négy legnagyobb piac közül Spanyolországban esett vissza legnagyobb mértékben, 72,7 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Franciaországban 50,3 százalékos, Olaszországban 49,6 százalékos, Németországban pedig 49,5 százalékos csökkenést mértek.

Január-májusban Spanyolországban 54,2 százalékkal, Olaszországban 50,4 százalékkal, Franciaországban 48,5 százalékkal, Németországban pedig 35,0 százalékkal csökkentek az eladások.

Magyarországon a májusban átadott új autók száma éves összevetésben 54,5 százalékkal, 6472-re esett. Az év első öt hónapjában 45 ezer 315 új autó talált gazdára, ami 25,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport májusban több mint 145 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 52,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-májusban 37,1 százalékkal 884 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 56,4 százalékkal, a francia Renault 52,2 százalékkal, a Hyundai-csoport 47,8 százalékkal, a BMW-csoport 50,4 százalékkal, a Fiat-Chrysler 55,3 százalékkal, a Daimler 49,6 százalékkal, a Toyota 49,7 százalékkal, a Ford 53,6 százalékkal, a Nissan 58,9 százalékkal, a Volvo 47,7 százalékkal, a Mazda 55,0 százalékkal, a Mitsubishi 41,9 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 47,8 százalékkal, a Honda pedig 58,7 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra májusban.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, járműipar
 
Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8 Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája Másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma tavaly a világon Másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma tavaly a világon Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban A szentpétervári Monopoly 700 DAF tehergépkocsit rendelt
 
Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

2020. június 18.
Japán sajtóértesülések szerint három különböző hajtáslánccal lesz elérhető a Lexus NX második generációja. Ennek friss műszaki alapjai innovatív megoldásokat valószínűsítenek, a dizájn terén pedig a márka eddigi legextravagánsabb koncepciójárművéből merít ihletet az NX.
Részletek

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

A vártnál néhány hónappal később léphet színre a Lexus NX utódmodellje. A második generációs szabadidőmodellt eredetileg már jövőre bemutatta volna a márka, ám a japán Best Car autós magazin úgy tudja, legkorábban 2022 elején érkezhet az új NX – a késés a lap szerint a koronavírus-járvány okozta társadalmi bizonytalanságnak és globális gazdasági megtorpanásnak, valamint az erőforrások kényszerű átcsoportosításának tudható be.

A rendelkezésre álló információk alapján azonban nagyon úgy tűnik, érdemes lesz várni a modellre. Egyrészt azért, mert minden jel szerint az elsők között alkalmazza azt a progresszív formanyelvet, amelyet az LF-1 tanulmányautóval vezetett be a Lexus. A hatalmas terepkupé hamarosan maga is sorozatgyártásba kerülhet (a pletykák szerint vadonatúj, turbómotoros hibrid hajtással, a régen várt LC F állítólagos ikerturbó V8-asával, sőt, akár hidrogén üzemanyagcellával is). Az LF-1-nél azonban jóval nagyobb példányszámokra és befolyásra számíthat az új generácós Lexus NX, amely ilyen formán hatékonyan népszerűsítheti az újszerű megjelenést az ügyfelek körében.

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

A Best Car grafikusa - render képek a kapcsolódó galériában - háromdimenziós hűtőmaszkkal és fejre állított fényszórókkal (amelyekben a nappali világítás az elsődleges lámpatest fölött, nem pedig alatta kap helyet) álmodta meg a következő generációs NX-et. Az invertált fényszóró már a márka legújabb szabadidőjárművében, az UX-ban megjelent.

Maga a karosszéria követi a bevált sémát: klasszikus szabadidőjármű lesz, amely azonban a legújabb generációs TNGA-K padlólemezre épül. Ez azt jelenti, hogy tényleges hossznövekedés nélkül is tágasabb belső teret fog kínálni, hatékonyabb zaj- és rezgésszigeteléssel, valamint sportos, határozott vezethetőséggel. A hivatalos forrásból kiszivárgott, de nem megerősített információk szerint a vezetőtámogató funkciók kibővülnek a 2. szintű autonóm közlekedést lehetővé tevő rendszerekkel és szolgáltatásokkal, és persze a kapcsolódási technológiák palettája is bővül.

A legfontosabb újdonság azonban a lemezek alatt vár az ügyfelekre. Az új padlólemeznek köszönhetően a legmodernebb villamosított és belső égésű hajtásláncokat kaphatja meg az NX, köztük a márka első plug-in hibrid egységét. Ez 300 LE fölötti teljesítményt, elektromos összkerékhajtást és legalább 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígér. Európának nem is kell más, de a világ egyéb piacaira egy új fejlesztésű 2.4 literes turbómotorral is érkezhet a Lexus NX, a hibridhez hasonló csúcsteljesítménnyel.

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, lexus, Lexus NX, suv, új modell
 
Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Esküvőt, koncerteket, művészeti rendezvényeket is tartanak a Lexus mega-autószalonokban Esküvőt, koncerteket, művészeti rendezvényeket is tartanak a Lexus mega-autószalonokban Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen
 
A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2020. június 17.
A Range Rover a világ legkívánatosabb szabadidőjárműveként időtlen formatervvel büszkélkedik és szélsőséges terepviszonyok között is kiválóan megállja a helyét.
Részletek

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover a mai napon, az új Range Rover Fifty modellváltozat bemutatásával megemlékezik az úttörő innováció, az utolérhetetlen kifinomultság és a páratlan közúti- és terepalkalmasság ötven évéről.

Az eredeti luxus-szabadidőjármű 1970. június 17-én kezdte meg műfajteremtő küldetését. Mostanra, öt évtized elteltével a Range Rover egyetlen modellből egész modellcsaláddá – méghozzá rendkívül kívánatos és kiváló képességekkel bíró luxusjárművekből álló családdá – fejlődött. A formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom meggyőző kombinációja a luxus-szabadidőjárművek örök mértékadó képviselőjévé tették.

Ötvenéves pályafutása során a Range Rover számtalan világelsőséget ért el, és jó néhány lenyűgöző eredmény fűződik a nevéhez. Bevezetésekor a szabadidőjárművek között elsőként kínált állandó összkerékhajtást, majd 1989-ben ABS blokkolásgátló fékrendszerrel szerelték fel, amire az összkerékhajtású járművek világában addig nem volt példa.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover volt az első terepjáró, amely (1992-ben) elektronikus kipörgésgátlót és automatikus elektronikus légrugózást kínált; ezek aszfalton és terepen egyaránt garantálták a Range Rover legendásan kifinomult vezethetőségét. 2012-ben a Range Rover legújabb, jelenlegi generációja a világ első, teljes egészében alumínium szerkezetű – és ezáltal könnyebb, masszívabb és takarékosabb – szabadidőjárműveként mutatkozott be.

A Range Rover átkelt a hírhedten leküzdhetetlen Darien Gap-en, az első olyan jármű volt, amelyet kiállítottak a párizsi Louvre múzeumban, és még a Párizs-Dakar ralit is megnyerte – méghozzá kétszer! Egyetlen más jármű sem kombinálja a fényűzés, a kényelem és a kifinomultság ilyen magas szintjét a terepen és közúton mutatott alkalmassággal, mint a Range Rover.

Előre nyíló motorházfedelével, jellegzetes lebegő tetejével, osztott csomagtérajtajával, valamint az első kerékdobon kialakított, összetéveszthetetlen szellőzőrostélyaival a modern Range Rover is egyértelműen az 1970-es eredeti modellre vezethető vissza. A fél évszázados jubileumra pedig minden eddiginél takarékosabbá és fényűzőbbé vált, miközben a kapcsolódás terén éppúgy többet nyújt, mint a közúti és terepalkalmasságban.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

Az ötvenévnyi legenda előtt tisztelgő Range Rover Fifty különkiadás mindössze 1970 példányban kerül forgalomba az egész világon, megemlékezve az eredeti Range Rover bevezetésének évéről.

A fényűzően felszerelt Autobiography szintre épülő Range Rover Fifty egy sor különleges Auric Atlas külső díszítő részlet mellett egyedi 22 colos keréktárcsát is kínál, méghozzá kétféle kivitelben. Az emblémán szereplő ‘Fifty’ feliratot a brit birodalom lovagrendjével kitüntetett Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója tervezte meg. Ezzel a felirattal nem csak a karosszérián találkozhatunk, de a belső tér több pontján is, a padlókonzolon elhelyezett különleges, sorszámozott plakettől kezdve a fejtámlákon és műszerfalon át a megvilágított küszöbdíszlécekig.

„A luxusjárművek világában a Range Rover mindig is páratlan, időtlen típusként emelkedett ki a mezőnyből” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Ügyfeleink a kezdetektől különleges, úttörő jellemzői és utolérhetetlen műszaki koncepciója miatt rajongtak a modellért, egészen az első generáció 1970-es bevezetése óta.”

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover Fifty normál és nyújtott tengelytávval egyaránt elérhető. Az ügyfelek négyféle, gondosan kiválasztott árnyalat – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba és Santorini Black – közül választhatnak. A Land Rover Special Vehicle Operations emellett – igaz, rendkívül korlátozott számban – három múltidéző alapszínben is kínálja a Range Rover Fifty modellt. A Tuscan Blue, Bahama Gold és Davos White árnyalatokat az eredeti Range Rover színválasztékából keltették életre. A modell különböző hajtáslánc-variációkkal érhető el a benzinestől a dízeleken át a P400e plug-in hibridig.

A negyedik generációjában járó Range Rover eddig összesen több mint egymillió példányban talált gazdára; a modell a fényűzés tökéletes megtestesülése. Összetéveszthetetlen, kifinomult formaterve és kategóriaelső közúti- és terepalkalmassága révén a Range Rover ma is ugyanolyan utolérhetetlen és kívánatos ajánlat, mint 1970-ben.

A Range Rover modellcsalád

Miután három évtizeden át egyedül uralta a luxus-szabadidőjárművek szegmensét, a Range Rover 2005-ben modellcsaláddá bővült: bemutatkozott a Range Rover Sport, amely a nagyobb Range Rover fényűzését és terepalkalmasságát sportosabb, dinamikusabb vezethetőséggel társította.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2010-ben bemutatkozott a kompakt Range Rover Evoque, amely már egy fiatalabb, nagyvárosi közönséget szólított meg. A család 2017-ben, a Range Rover Velar színre lépésével bővült tovább. A modell a Range Rover Sport és a Range Rover Evoque közötti rést töltötte be. A Range Rover legelső prototípusa után elnevezett Range Rover Velar minimalista formavilággal és modern technológiákban bővelkedő belső környezettel gazdagította a Range Rover portfolióját.

A kezdetektől napjainkig

A mai napon pontosan ötven éve annak, hogy bemutatkozott az első Range Rover. A modell története azonban ennél is messzebb vezethető vissza. Az 1960-as évek derekán a Rover autógyártó vállalat úgy döntött, megkísérli forradalmasítani a szabadidős terepjárók egyre erősödő piacát. Charles Spencer King (barátainak csak ´Spen´), a Land Rover alapítóinak unokaöccse kitalálta, hogyan lehetne a Rover szedánok kényelmét és közúti vezethetőségét a Land Roverek terepképességével kombinálni.

A hatvanas évek vége felé megkezdődött az első 100 colos tengelytávú kombi modell prototípusának fejlesztése, és 1970-ben a nagyközönség elé lépett az első modell – a nemzetközi sajtó pedig le volt nyűgözve. Sokoldalúsága – a típus egyaránt otthonosan mozgott autópályán és terepen, stílusos és kényelmes volt, ugyanakkor kiválóan alkalmas volt vontatásra – egy csapásra népszerűvé tette a modellt.  Az eredeti Classic modellt 1971-ben kiállították a világhírű, párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – korábban egyetlen járművet sem ért ez a megtiszteltetés.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

Az első generációs Range Rover (1970-1996) 1970-es bevezetésekor kizárólag kétajtós karosszériával volt elérhető. A Classic modell pályafutása 26 éve során folyamatos fejlődésen ment keresztül: 1981-ben megjelent a négyajtós verzió, majd 1982-től automata sebességváltóval is rendelhető volt a típus. Az első dízelmotoros Range Rover 1986-ban lépett piacra.

A második generációs Range Rover (azaz a P38A) 1994-ben mutatkozott be. Ismerős sziluettje, lebegő teteje, előre nyíló motorházfedele, vízszintesen osztott, praktikus csomagtérajtaja és folytonos övvonala azonnal felismerhetővé tette – ahogy utódait is teszi a mai napig. A modell még fényűzőbb utasteret kínált, változatlanul kiemelkedő közúti és terepalkalmasság mellett. Továbbfejlesztett, állítható hasmagasságú felfüggesztést, 2,5 literes dízelmotort, valamint 3,9 és 4,6 literes V8-as benzinmotorokat kapott, így minden korábbinál jobb menetteljesítményeket mutathatott fel.

A harmadik generációs Range Rover (2001-2012) tizenegy éves pályafutása során számtalan téren felülmúlta elődeit. A műszaki fejlesztések között szerepelt a terepjárók hagyományos létravázát kiváltó, merevebb önhordó karosszéria, valamint a műfajban általánosnak mondható merev tengelyek helyett beépített, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés, amelyhez mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás társult. A járművek belső terét a luxuskivitelű jachtok, a felső kategóriás bútorok és a repülőgépek első osztályú ülései ihlették, így nem csak tágasabbak, de fényűzőbbek is lettek.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2012-ben lépett színre a jelenlegi, negyedik generációs Range Rover. A szabadidőjárművek körében elsőként alkalmazott kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült vázszerkezetet, aminek köszönhetően 420 kg-mal volt könnyebb elődjénél.  A számtalan újszerű offroad-technológiát (az automata Terrain Response™ 2 rendszertől az All-Terrain Progress Control technológiáig) alkalmazó új modell különösen takarékos, villamosított Ingenium erőforrásokkal, egy plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint innovatív szórakoztató és biztonsági rendszerekkel gazdagodott.

Az elmúlt öt évben a Range Rover SVAutobiography állt a Range Rover történetének legerősebb, legkifinomultabb típusait felvonultató modellkínálat csúcsán.  A Land Rover Special Vehicle Operations részlege által készített, nagyteljesítményű V8-as motorokkal és igényesen kivitelezett utastérrel rendelkező zászlóshajó SVAutobiography és SVAutobiography Dynamic kivitelben egyaránt kapható.

Kulcsszavak: évforduló, Range Rover, terepjáró
 
120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda 120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda 70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében 70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében Idén 35 éves a Ford Orion Idén 35 éves a Ford Orion A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója Megvadították a luxus Lexus terepest Megvadították a luxus Lexus terepest
 

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 191 - 200