Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 191 - 200
Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

2020. augusztus 24.
Az ENYAQ iV teljes-LED Matrix-fényszórói az új SUV-modell innovatív karakterét hangsúlyozzák. A moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA szeptember 1-én, Prágában mutatkozik be a világ nyilvánossága előtt.
Részletek

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

 ENYAQ iV modelljével a ŠKODA újabb nagy lépést tesz az elektromos mobilitás korszaka felé. A cseh autógyártó első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellje fénydizájnja terén is új különlegességekkel mutatkozik be, érzelmekben gazdag formai nyelvezettel ötvözve műszakilag innovatív teljes-LED Matrix-fényszóróinak technikáját. Az új ENYAQ iV fényszóróinak különlegességeit Petr Nevřela, a ŠKODA külső világítások vezető formatervezője mutatja be interjújában.

Az ENYAQ iV formájában a ŠKODA a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első sorozatgyártású modelljét mutatja be. Hogyan változott a fényszóródizájn a korábbi modellekhez képest?

Petr Nevřela: Modelljeink fényszóróit már a ŠKODA jelenlegi, a SCALA és a KAMIQ sorozatot, illetve az OCTAVIA új generációját is jellemző formatervezési nyelvezete keretében is alapvetően továbbfejlesztettük. Az elmúlt másfél év során bemutatott minden modellünk már karcsúbb, s ezzel még dinamikusabb összhatású fényszórókkal érkezett, a KAMIQ pedig felül elhelyezett nappali menetfényével egyéni motívumot is hordoz.

A fényszórók kialakításában emellett még több kristályhatású elem jelent meg. Az ENYAQ iV esetében is következetesen folytatjuk ezt a stílust, célzottan finomítva tovább az egyes részleteket, például az új, különösen finom rajzolatú nappali menetfénnyel, a szempillát idéző motívummal és a fő LED-modulok újszerű, hatszögletű alakjával. Új fényszórói és hátsó lámpái tovább erősítik az új ENYAQ iV innovatív karakterét.

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

Mennyi időt igényel az új fényszórók és hátsó lámpák formatervezésének fejlesztési folyamata?

Nevřela: A dizájn fejlesztése dinamikus folyamat, amely során szorosan együttműködünk a külső formatervezés területén dolgozó kollégáinkkal, valamint a külső világítás fejlesztőcsapatával. Különböző ötleteket dolgozunk ki, majd megvitatjuk, melyek valósíthatók meg, mielőtt véglegesen választanánk közülük. Összességében ez a folyamat mintegy hat-tizenkét hónapot vehet igénybe.

Mi inspirálja Önt új fényszórók és hátsó lámpák tervezésekor?

Nevřela: A ŠKODA büszkén idézi fel járműveiben a cseh kristályüveg-művészet hagyományait és sajátos módon interpretálja őket. A precízen kidolgozott vonalak, a geometrikus elrendezés és a nagytisztaságú üvegfelületek magukkal ragadnak, a beeső fény irányától, illetve a szemlélő szemszögétől függően mindig más és más, újabb arcukat mutatva. Ennek alapjain játszhatunk a különböző fényhatásokkal is, például a háromdimenziós hatást keltő hátsó lámpák esetében, amelyek felületeit finom fénycsíkokkal világítják meg.

Milyen első benyomást keltenek az ENYAQ iV új fényszórói?

Nevřela: Az ENYAQ iV fénygrafikája már első pillantásra hívogató és barátságos, miközben a fényszórók intenzív dinamikát sugároznak és modern hatást keltenek. Az innovatív LED-technika emellett első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellünk hosszú távon fenntartható koncepcióját is kiemeli.

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV







Kulcsszavak: autóipar, design, elektromos autó, ENYAQ iV, formatervezés, skoda
 
Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Idén már növekedni tud az Opel Európában Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el A Ford kiemelkedő világszintű profitot ér el Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV BMW Vision Future Luxury - Exkluzivitás és elegancia
 
Foglaljon helyet a jövőben!

Foglaljon helyet a jövőben!

2020. augusztus 24.
Ha az autók üléséről esik szó, rendszerint beérjük annyival, hogy legyenek kényelmesek. Pedig sokkal fontosabbak ennél: alapvetően befolyásolják nem csak komfortérzetünket, de a vezetés minőségét és biztonságát is. A Peugeot ezen a téren is fontos innovációkkal járul hozzá évtizedek óta az autózás tökéletesítéséhez.
Részletek

Foglaljon helyet a jövőben!

Az automobil kezdetben nem volt több érdekes mérnöki és társadalmi kísérletnél. Ekkoriban legfontosabb tulajdonsága maga a létezése volt. Amíg a gépesített mobilitás a mechanikával, a környezettel és a többi autóvezetővel való, folyamatos viaskodásból állt, még ötlet szintjén sem merült fel a kényelmes, ergonomikus, netán biztonságos ülés iránti igény. Egész egyszerűen sokkal fontosabb feladatokat kellett megoldaniuk a mérnököknek. Később státuszszimbólummá, a gazdagok ritka játékszeréve vált az automobil, és mint ilyen, minden felhasználó egyedileg kialakított környezetben, szó szerint otthonuk meghosszabbításában utazhatott, a sofőr kényelme azonban ilyenkor sem élvezett prioritást.

Az ülések szerkezete, kialakítása és állíthatósága egészen addig nem volt központi kérdés, amíg meg nem kezdődött az automobil demokratizálódása. Onnantól fogva aztán, hogy a motorizált jármű nem kizárólag mások lenyűgözésére, megbotránkoztatására vagy legyőzésére szolgált – azaz onnantól fogva, hogy nagyon különböző testalkatú és életkorú autóvezetők kezdték napi rendszerességgel használni –, előtérbe kerültek a ma is ismert elvárások.

Mivel nem voltak kialakult normák, a belsőépítészek kísérletezni kezdtek: így születtek meg az autó legváratlanabb pontjairól kihajtogatható, előhúzható és egyéb, furfangos módokon átalakítható ülésrendszerek.

Foglaljon helyet a jövőben!

Az ötvenes évek derekán a Peugeot zászlóshajója, a 403 Európában az elsők között kínált olyan első üléseket, amelyek támláját teljesen vízszintesbe hátra hajtva tekintélyes méretű, viszonylag sík felületet kaptunk. Ezt a korabeli sajtó tréfásan franciaágyként aposztrofálta, találó módon utalva a megoldás eredetére, bár az átalakítási lehetőség aligha tette kényelmes alvóhellyé a szedánt – híressé annál inkább. Az olyan, ma már természetesnek tekintett megoldásokra, mint a hátsó ajtó nélküli modellek előre billenthető első ülései, az osztva dönthető hátsó üléstámlák, vagy éppen a padlóból kihajtogatható pótülések, további évtizedeket kellett várni.

A különböző piacokon eltérő értékrendek érvényesültek, így míg a múlt század derekán világszerte hasonló alkalmatosságokon foglaltak helyet az utasok, mára kontinensről kontinensre eltérő megoldásokat szült a fejlődés. Európában például a kényelmes, de határozott megtámasztást nyújtó első üléseket szeretjük, amelyekben hosszú távon sem fáradunk el, míg hátul a variálhatóság a legfőbb szempont.

Kínában ezzel szemben mindenütt a pihe-puha komfort dominál, hátul akár az oldaltartás teljes hiányát és a süppedős üléseket is elnézik a fokozott kényeztetésért cserébe – ez utóbbi alatt az utasok rendelkezésére álló kütyük és funkciók minél nagyobb számát értik az ügyfelek. Észak-Amerika pragmatikus vásárlói a rezgéselnyelésre helyezik a hangsúlyt, alighanem a rossz minőségű utak elleni küzdelem jegyében.

Foglaljon helyet a jövőben!

A Peugeot abban a szerencsés helyzetben van, hogy évtizedek óta jelen van ezeken piacokon, így mérnökei rendkívül széles körű tapasztalatok birtokában foghatnak hozzá a jövő üléseinek a tervezéséhez.

Korai elődeikkel ellentétben azonban nekik sokkal kevesebbet kell kísérletezgetniük: munkáikat társadalmi, technológiai és anatómiai kutatásokra építhetik. Így fordítottak például külön figyelmet már 2007-ben annak az új generációs ülésrendszernek a kifejlesztésére, amely végül 2013-ban, az EMP2 padlólemezt elsőként alkalmazó Peugeot 308 fedélzetén debütált. A különleges, moduláris keresztirányú merevítésekkel ellátott vázszerkezet egyszerre tette kényelmesebbé, biztonságosabbá, ugyanakkor könnyebbé és olcsóbbá is az üléseket.

Ami a jövő üléseit illeti, azt a Peugeot arculati kódexe éppúgy meghatározza, mint az automobil várható fejlődési irányai. A márka vásárlói dinamikus, határozott megtámasztású – nyugodtan mondhatjuk: sportos – üléseket várnak el a Peugeot típusaitól. Ez alighanem akkor is így marad majd, ha az autók magukat vezetik: kiváló példa erre az e-Legend autonóm tanulmányautó különleges ülése. A tervezők itt a koncepcióhoz modellt álló, legendás 504 Coupé korában divatos, sportos kagylóülések stílusát (valamint bársony üléshuzatát) ötvözték a legmodernebb ergonómiai ismeretekkel és gyártástechnológiákkal. Rejtve integrálták például a napjainkban nélkülözhetetlen, ám a hatvanas években még kevéssé elterjedt biztonsági és kényelmi szerelvényeket – a fejtámaszt és a biztonsági övet – az ülésbe, így feloldották a funkcionalitás és a stílus ellentmondását.

Foglaljon helyet a jövőben!

De érdemes megfontolni azt a javaslatot is, amelyet a 2017-es Peugeot Instinct dizájnerei tettek: ők az ajtópanelt az ülésváz szerves részeként kezelték, az ülésfelület különböző elemeit viszont ettől a megtámasztást és biztonságot nyújtó szerkezettől (és egymástól) teljesen függetlenül mozgatható, állítható, majdhogynem élőlényként viselkedő, átalakuló organizmusként álmodták meg. Ennek az ötletnek a magvait még 2012-ben vetette el a Peugeot, amikor megépítették az évtized talán leginkább meghatározó Peugeot tanulmányautóját, az Onyx-ot: itt egyáltalán nem is voltak ugyanis ülések, a belső tér egybefüggő (mellesleg újrahasznosított papírból készült) burkolata idomult az utasokhoz, akik így olyan tökéletes harmóniában foglalhattak helyet, mintha az anyaméhben utaznának.

Vajon öt, tizenöt, huszonöt év múlva valóban ilyen organikus, minimalista ülésekkel várnak minket autóink – vagy éppen olyanokkal, amelyeket még el sem tudunk képzelni? Az fejlődés útjai kifürkészhetetlenek, hiszen a száz évvel ezelőtti trendekkel ellentétben ma már nem jellemző az autóiparban az öncélúság: a környezetvédelem, az egészségmegőrzés, a költségcsökkentés és a biztonság értelmes, valóban előre mutató irányokba tereli az ülésrendszerek fejlődését. Hogy napjaink légkamrákkal masszírozó, memóriahabbal párnázott, megújuló forrásokból származó kárpitokkal burkolt ülései a műfaj csúcsát jelentik-e, vagy lehetséges a további tökéletesítés, ma még nehéz volna megmondani.

A Peugeot mérnökei azonban szüntelenül arra törekednek, hogy modellről modellre kényelmesebb, pihentetőbb, biztonságosabb helyet biztosítsanak az autózás legfontosabb tényezőinek: az utasoknak.

Foglaljon helyet a jövőben!




Kulcsszavak: autóipar, design, formatervezés, Peugeot
 
red dot dizájn díjat nyert az itthon egyre kedveltebb új Mazda6 red dot dizájn díjat nyert az itthon egyre kedveltebb új Mazda6 Új formaterv a hatékonyság jegyében Új formaterv a hatékonyság jegyében A Jaguar F-PACE két díjat is nyert a 2017-es Világ Év Autója versenyen A Jaguar F-PACE két díjat is nyert a 2017-es Világ Év Autója versenyen A Volvo Car Group 2012-es éve A Volvo Car Group 2012-es éve A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét
 
A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése

A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése

2020. augusztus 20.
Eljött a nagy nap, augusztus 17-től a Volkswagen megkezdte az elektromos ID.3 modell limitált kiadású 1st verziójának értékesítését Magyaroroszágon.
Részletek

A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése

A modellt előjegyzők, akik tavaly pár óra alatt elkapkodták a 80 darab különleges ID.3 1st megvásárlására feljogosító vouchert, akár szeptember-októberben átvehetik új autójukat a kiválasztott márkakereskedésben.

Design, sebesség, meghajtás

Azáltal, hogy az ID.3 1st már hazánkban is elérhető, új fejezet kezdődik a magyarországi elektromobilitás történetében. Az ID.3 dinamikus, formabontó, mindennapos használatra alkalmas hatótávval rendelkező elektromos autó, mely futurisztikus dizájnjával ténylegesen a jövő autózásának érzetét kelti. A Volkswagen család ezen legújabb tagjának exkluzív, limitált kiadású verziója a 1st modell, mely különlegesen magas felszereltséggel, többek között 19 colos könnyűfém kerekekkel, mikroszálas ülésbevonattal, LED-es fényszórókkal, valamint 30 különböző színű hangulatvilágítással lép be a piacra.

Ráadásul az egyedi kivitelű jármű nem csupán külsejével tör az élre: 7,3 másodperces gyorsulásával temperamentumában is az első helyre törekvő típus. Az ID.3 1st a maga 58 kWh-s akkumulátorával, valamint a több, mint 400 km-es hatótávolságával akkor is megállja a helyét, ha hosszabb útra indulunk a városon kívülre.

A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése

Okos megoldások a Volkswagen ID.3 1st fedélzetén

A külső és a sebesség mellett az ID.3 1st konnektív megoldásai is kiemelik az autót a mezőnyből: a „We Connect Start” digitális szolgáltatásoknak köszönhetően az ID.3 1st egy ízig-vérig online jármű, így például az autó volánja mögött azonnal hozzáférhetünk a valós idejű forgalmi információkhoz. A járművet okostelefonnal is összekapcsolhatjuk, így applikáció segítségével könnyen adhatunk utasításokat a klímarendszernek, vagy a töltési berendezésnek.

Töltőállomás az otthonunkban

Elsőosztályú autóhoz elsőosztályú töltőállomás is dukál, amit nem kell keresni sem, hiszen a Volkswagen az otthonába viszi a korszerű töltőberendezést. Az ID. töltővel saját töltőállomása lehet, így nem kell azon gondolkodnia, hol tölti majd fel autóját. A töltő beszerzésében az online felméréstől egészen az állomás beszereléséig számíthat a Volkswagen szakértelmére és segítségére. Az autó a hagyományos gyorstöltő-állomásokon 100 kW-os DC (egyenáramú), illetve 11kW-os AC (váltóáramú) töltési teljesítménnyel bír.

Az ID.3 1st modell egyelőre kizárólag a modellt előjegyző prebooker ügyfelek számára elérhető, azonban a többi érdeklődőnek sem kell csüggednie, csak iratkozzon fel az ID.3 1st várólistájára. Hiszen, ha egy vagy több autó felszabadul, akkor a várólistára feliratkozottak közül is lesz, aki ID.3 1st tulajdonossá válhat.

A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése

A várólistára az alábbi linken lehet feliratkozni:

https://www.volkswagen.hu/e-mobilitas-es-id-hub/id-hub/id-csalad/id3/id3-1st-varolista

Azoknak, akik így sem jutnak hozzá a 1st kivitelhez, már nem kell sokat várniuk, hogy az ID.3 hamarosan sorozatgyártásba kerülő, a konfigurátorban onnan kezdve sztenderd módon megtalálható verziójai is megérkezzenek hazánkba, így elhozva a jövő autózásának élményét a hazai utakra. Míg a 1st kivitel 58 kWh-s akkuval érhető el, addig a szériamodellekben – az 58 kWh-s akku mellett – a 45 kWh-s és a 77 kWh-s energiatároló is elérhető lesz.



Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ID.3, márkakereskedés, volkswagen
 
A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo Több mint 4 millió forinttal alacsonyabb áron érhető el a Nissan LEAF Több mint 4 millió forinttal alacsonyabb áron érhető el a Nissan LEAF A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót
 
Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik

Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik

2020. augusztus 20.
Az új, Távirányítással működő Parkolósegédnek (Remote Smart Parking Assist) köszönhetően a vezetőnek nem is kell az autóban ülnie ki- és beálláskor. Sokkal könnyebb úgy a be- és kiszállás is, ha az autó kimanőverez a parkolóhelyről, vagy éppen begurul oda magától.
Részletek

Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik

A Kia  bejelentette, hogy az új Sorento a márka innovatív, Távirányítással működő Parkolósegédje (Remote Smart Parking Assist: RSPA) már az európai értékesítés kezdetétől is elérhető lesz. Az új rendszerrel az autó kulcsának (távirányítójának) gombjaival kívülről is irányítható a parkolás, a Sorento magától beáll, vagy akár ki is gurul a szűk parkolóhelyekről.

A Kia európai modellsorában a Sorento az első ezzel a szolgáltatással: az RSPA nem csak a parkolás folyamatát könnyíti meg, ki- és beszállni is egyszerűbb úgy, ha az autó utána magától begurul a szűk parkolóhelyre, vagy a beszálláshoz elénk gördül onnan. Az RSPA Európában (piactól és felszereltségtől függően) a Sorento dízelmotoros változataihoz lesz elérhető.

Miután mindenki (a vezető is) kiszállt, a Sorento a távirányító utasítására önműködően végrehajtja a parkolás utolsó lépéseit, és ugyanígy magától ki is áll a parkolóhelyről, ha az például annyira szűk, hogy nem lehet eléggé szélesre tárni az ajtókat a beszálláshoz.

Az RSPA az autó távirányítójáról működtethető, és egyenes, vagy közel egyenes ki- és beparkolásoknál használható. Beparkolás előtt a vezetőnek kell a Sorentót irányba állítania a parkolóhely előtt. Az RSPA önállóan kezeli a gázt, a féket, és a kormányt is, miközben ultrahangos érzékelőkkel figyeli a környezetet.
Ha álló akadályt, mozgó járművet, gyalogost, kerékpárost, vagy egyéb veszélyt észlel, automatikusan megáll, és addig vár, amíg akadálymentes nem lesz az út.

Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik

Technológiák a még biztonságosabb parkolásért

A Sorento új automata parkolórendszere csak egy a modell vezetői asszisztensrenszereinek sorában, hiszen a parkolási koccanásgátlóval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (PCA-R és RCCA) szintén a parkolás biztonságosságát növeli.

A PCA-R 10 km/h alatt működik, ultrahangos érzékelőkkel, valamint a tolatókamera képe alapján dolgozik. Feladata az, hogy megakadályozza, hogy tolatás közben a Sorento tárgyaknak, vagy bármi másnak ütközzön. Az RCCA a parkolóhelyekről való kitolatást teszi biztonságosabbá úgy, hogy radarjaival a holttereket pásztázva figyelmeztet a keresztirányból érkező járművekre. Mindkét rendszer hangjelzéssel hívja fel a vezető figyelmét, de a fékek önálló működtetésére is képes az ütközések elkerülése érdekében

Kulcsszavak: bemutató, kia, Kia Motors, Sorento, új modell
 
A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be a Toyota Proace A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be a Toyota Proace Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Genfben mutatkozik be az új, vagány ADAM ROCKS Nagy Tesztnap a Duna Autónál Nagy Tesztnap a Duna Autónál Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Szeptember utolsó vasárnapján újra végigsétálhatunk a Jazzy Streeten
 
A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

2020. augusztus 20.
A Hyundai Motor elektromobilitási elképzeléseinek sikerét igazolva hatótávolság-csúcsot döntött a Kona Electric három példánya. A kihívás egyszerű volt: akkumulátoruk egyetlen feltöltésével mindhárom autónak legalább 1000 kilométert kellett megtennie.
Részletek

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A tisztán elektromos, szubkompakt szabadidőjármű magabiztosan teljesítette a feladatot: a tesztautók pontosan 1018,7, 1024,1 illetve 1026,0 kilométer megtétele után álltak meg. Az akkumulátor 64 kWh-os kapacitásának fényében mindhárom érték önmagában is rekordnak számít, hiszen az autók energiafogyasztása (6,28, 6,25, illetve 6,24 kWh/100 km) messze kedvezőbb volt, mint a WLTP norma szerint mért, szabványos 14,7 kWh/100 km érték.

Mindhárom Kona Electric gépkocsi teljesen széria állapotban érkezett meg a Lausitzring versenypályára: ez a WLTP norma szerint 484 kilométeres hatótávolságot jelent. A 150 kW / 204 LE teljesítményű városi crossovereket a három napos tesztprogram során váltott sofőrök vezették, a gépkocsik segédrendszereinek beállításához nem nyúltak. Ez a két tényező fontos előfeltétele volt a Hyundai hatótávolság-kihívásának. A Lausitzringet 2017 óta működtető Dekra szervezet gondoskodott arról, hogy a takarékossági rekordkísérlet során minden a tervek szerint menjen végbe. A Dekra mérnökei folyamatosan felügyeletük alatt tartották a járműveket, és mind a 36 vezetőcserét feljegyezték.

Energiatakarékos vezetés, mint kihívás

Mivel egyetlen más tömegpiaci autógyártó sem hajtott végre ilyen gyakorlati tesztet, az előzetes becslések meglehetősen óvatosak voltak. A Hyundai szerelői és Thilo Klemm, az alkatrészpiaci képzési központ vezetője kidolgoztak egy szimulációt, amelyben a belvárosi forgalom átlagsebességét alapul véve 984 és 1066 kilométer közé tették az elméleti hatótávolságot.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A kihívás igazi csapatmunka volt, hiszen az energiatakarékos vezetési stílus nyáron mindenkitől koncentrációt és türelmet követelt meg.

A Lausitzringen három csapat versenyzett egymással: az egyik az ismert autós szakfolyóirat, az Auto Bild tesztpilótáiból állt, a másikban a Hyundai Motor Deutschland alkatrészpiaci részlegének szerelői álltak rajthoz, míg a harmadik csapatot a vállalat sajtóosztályának és termékmarketing részlegének a munkatársai közül toborozták. Noha a versenykiírás nem tiltotta a klímaberendezés használatát, egyik csapat sem akarta megkockáztatni, hogy a 29°C-os külső hőmérséklet mellett értékes kilométereket veszítsenek a légkondicionáló működtetésével. Ugyanebből a megfontolásból nem kapcsolták be a Kona Electric multimédia rendszerét; az akkumulátorokban tárolt energiát kizárólag és teljes mértékben a járművek hajtására fordították. A közúti közlekedés szabályaival összhangban a járművek felkapcsolt nappali világítással közlekedtek. Mindhárom autón a gyárilag felszerelt, csekély gördülési ellenállású Nexen Nfera SU1 abroncsokat használták, 215/55 R17 méretben.

A csapatok az 1000 kilométert meghaladó távon 29 és 31 km/óra közötti átlagsebességgel haladtak. Ez első hangzásra lassúnak tűnhet, ám a teszt során a belvárosi közlekedésre jellemző körülmények között (csúcsforgalmi dugók, lámpaváltások, 30 km/órás lakó-pihenő övezetek) haladtak a versenyzők. „Ezzel a teszttel a Kona Electric hitelesen demonstrálta azon képességét, hogy takarékos, környezetbarát életmód-szabadidőjárműként álljon ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

„A teszt bebizonyította, hogy a modell alkalmas a mindennapi használatra, valamint, hogy a Hyundai elektromos járművei esetében soha többé nem kell a hatótávolság miatt aggódnunk.”

Rendkívül megbízható töltöttségi szint kijelző

A rekord futamsorozatot megelőző este a Dekra mérnökei alaposan ellenőrizték mindhárom Kona Electric gépkocsi állapotát, valamint megmérték a járművek tömegét. A szakértők összevetették a kilométerszámlálók állását, majd leplombálták a fedélzeti diagnosztikai rendszer kezelőfelületét, a műszerfal alatti biztonsági fedelet, továbbá az első lökhárítóban kialakított töltőnyílás fedelét, ezzel kizárva az eredmények manipulálását. Ezt követően megkezdődhetett a csaknem 35 órán át tartó autózás. A Hyundai elektromos járművei óvatosan, nesztelenül vágtak neki a távnak. A vezetőcserék alkalmával élénk eszmecserék folytak: a pilóták megvitatták a tempomat beállításait, a pillanatnyi energiafogyasztás megjelenítését, valamint a 3,2 kilométeres, három egyenesből álló pálya döntött kanyarjainak optimális – azaz legtakarékosabb – megközelítését.

A harmadik napon, kora délután az autók műszerfalán megjelentek az első figyelmeztető jelzések. Amikor az akkumulátor kapacitása 8% alá csökkent, a Hyundai Kona Electric fedélzeti számítógépe azt javasolta, hogy a gépkocsit csatlakoztassák töltőpontra. Amikor pedig a kapacitás elérte a 3 százalékot, a rendszer vezérlése vészüzemmódra váltott, csökkentve a villanymotor maximális teljesítményét. Ez azonban nem befolyásolta a pilótákat, akik a fennmaradó 3 százaléknyi töltéssel még további több mint 20 kilométert tudtak megtenni.

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Kona Electric meggyőzte az ügyfeleket

„A hatótávolsági kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nagyfeszültségű akkumulátorai és teljesítményszabályozó elektronikai rendszere rendkívül jól képesek együttműködni.” – mondta Juan Carlos Quintana, a Hyundai Motor Deutschland sajtórészlegének vezetője. „Szintén nagy jelentőséggel bír, hogy a három tesztautó szinte ugyanakkora távolságot tett meg. Ezek szerint rendkívül csekély a gyártási szórás.”

A teszt másik fontos tanulsága, hogy a Hyundai Kona Electric töltésszint-kijelzője – amely a vezetési stílustól függően, százalékokban számol vissza – rendkívül pontosan mér. Amikor a számláló elérte a nullát, a villanymotor még néhány száz méteren át hajtotta az autót, amely ezt követően hajtás nélkül gurult tovább, majd végül egy finom rántással állt meg, amint az elektromos rögzítőfék biztonsági okokból automatikusan aktiválódott.

„Szívből gratulálok a hatótávolság-teszt összes résztvevőjének. A kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nem csak megfizethető és szabadon megvásárolható, de rendkívül takarékos is.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

„Ez az életmód-orientált autó a kompakt szabadidőjárművek tetszetős formatervét a környezetbarát elektromos gépkocsik minden előnyével kombinálja. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kona Electric vásárlói olyan gépkocsi birtokába jutnak, amely kifinomult technológiák egész sorát kínálja, miközben tökéletesen megfelel a mindennapos használatra.”

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

A Hyundai Kona Electric a Hyundai legkeresettebb akkumulátoros elektromos modellje Európában

Az eredményeket még relevánsabbá teszi, hogy a Hyundai kibővítette a Kona Electric gyártási kapacitását a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei (Cseh Köztársaság) üzemében. A HMMC 2020 márciusa óta gyártja az életmód-crossover akkumulátoros elektromos változatát. Így a Hyundai ügyfelei jóval rövidebb várakozási idővel juthatnak hozzá új elektromos járművükhöz. Éltek is a lehetőséggel: az autóból 2020 eleje óta csaknem 25 ezer darab talált gazdára. Ezzel a legnépszerűbb tisztán elektromos modellek közé tartozik, illetve az abszolút legnépszerűbb tisztán elektromos szabadidőjármű Európában.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona Electric, rekord
 
Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac
 
Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

2020. augusztus 19.
Bő húsz esztendeje nyitotta meg az első S3 révén az Audi a sportos prémium-kompaktmodellek piaci szegmensét, most pedig az S3 Sportback és az S3 Limousine formájában a sorozat legújabb generációját mutatja be.
Részletek

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Erőteljes karakter – dizájn és fény

Már az első pillantásra feltűnő az új S3 modellek dinamikus karaktere. Elejüket a nagyméretű rombuszok alkotta rácsozattal kialakított Singleframe hűtőrács és a mély benyomást keltő légbeömlő nyílások határozzák meg, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felülettel készülnek. A karosszéria vállöve lendületes vonásként húzódik a fényszóró és a hátsó lámpatest között, az alatta lévő felületek pedig az Audi formai nyelvezetének új motívumaként – s a kerékjáratokat még jobban kiemelve – homorú ívet kaptak. Kívánságra az új S3 Sportback és S3 Limousine Matrix-LED fényszórókkal is készülhet, ahol a digitális nappali menetfény 15 LED-szegmens alkotta pixelmezőből áll, amelyek közül tíz két függőleges vonalat alkot. Hátul a nagyméretű diffúzorelem és a négy kipufogóvégcső hangsúlyozza a sportos fellépést.

Bőséges erő – a hajtásrendszer

2.0 TFSI erőforrásuk 228 kW (310 LE) teljesítményével és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékával a 2.0 TFSI aggregát igencsak erőteljes hajtást biztosít az új S3 modellek számára. A hengerek magas töltési fokáról olyan high-tech megoldások gondoskodnak, mint például a kipufogószelepek emelését a pillanatnyi igények szerint változtató Audi valvelift system (AVS), míg a fejlett hőmenedzsment nagyban hozzájárul a magas hatásfokhoz. Mindkét változat  álló helyzetből csupán 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. A vezető az alapfelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel még karakteresebbé teheti a nagyerejű, négyhengeres, turbófeltöltésű motor hanghatásait.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

A forgatónyomatékot szabadonfutó funkcióval is rendelkező, villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbítja az útfelület felé, a hátsó tengely előtt elhelyezett, hidraulikus többlamellás tengelykapcsoló pedig a pillanatnyi igény szerint, változó arányban osztja el az első és a hátsó tengely között. Az Audi S3 ennek megfelelően magasfokú gazdaságossággal ötvözi színvonalas menetdinamikai képességeit. A menedzsment feladatát a moduláris menetdinamikai szabályzórendszer veszi át, amely új technikaként szoros hálózati kapcsolatot biztosít a quattro összkerékhajtás és az elektronikus menetstabilizáló berendezés, illetve az extrafelszerelésként rendelhető szabályozott lengéscsillapítók között.

Dinamikus – a futómű

A négykaros hátsó felfüggesztések és a progresszív kormányzás révén a futómű már alapkivitelében is különösen kedvező feltételeket biztosít a vezetés élvezetes élményéhez. A szériafelszereltséget bővítő, s a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő S-sportfutómű kívánságra csillapításszabályzással is rendelhető. Ez esetben speciális szelepek szabályozzák az olajátfolyást a lengéscsillapítókban, így azok karakterisztikája egyenként és folyamatosan, s mindössze ezredmásodpercek alatt a pillanatnyi útviszonyokhoz és menethelyzethez, illetve a vezető igényeihez alkalmazkodhatnak. A kényelem és a dinamika között rendelkezésre álló tartomány így még az előd modellénél is szélesebbre nyílt.

Az erőteljes és közvetlen lassulásról új elektromos fékrásegítő gondoskodik. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, s alapkivitelben feketére, kívánságra pedig vörösre fényezett féknyergekkel egészülnek ki. Az Audi S3 változatok alapkivitelben 18, extrafelszerelésként pedig 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készülhetnek.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Bőséges – a térkínálat

Elődeikéhez képest egyaránt növekedtek az új S3 modellek méretei, a Sportback három, míg a Limousine négy centiméterrel lett hosszabb, szélességük pedig egyaránt három centiméterrel bővült. Az ötajtós verzió hosszúsága így 4,34, a négyajtós kivitelé pedig 4,50 méter, míg szélessége (1,82 méter), magassága (1,43 méter) és tengelytávja (2,64 méter) tekintetében – minimális eltérésektől eltekintve – gyakorlatilag megegyezik a két karosszériaváltozat. Az utastérben egyaránt növekedett a váll- és könyökmagasságban mérhető szélesség. Az S3 Sportback csomagterének térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 325 és 1145 liter között alakítható, a Limousine esetében pedig 370 liter.

Sportos – az utastér

A sportosan markáns külső formavilág az új S3 modellek utasterében is szerves folytatásra lel, többek között a hétfokozatú S tronic sebességváltó új, kompakt kialakítású shifter-kapcsolója, az alumínium vagy szénszálerősítésű műanyag (karbon) dekorbetétek és a fényszórók alakját idéző belső ajtókilincsek révén. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők, alternatív megoldásként pedig az Audi virtual cockpit műszeregység, illetve ennek „plusz” változata is rendelkezésre áll. Mindkettő kijelzőfelületének átlója 12,3 col, utóbbi viszont három különböző képernyőt is kínál. Sötétben az extrafelszerelésként kínált hangulatvilágítás-csomag plusz gondoskodik igény szerint kialakított fényhatásokról. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Az infotainment-rendszer további kezelési lehetőségeként a természetes hangvezérlés is rendelkezésre áll. Kívánságra az Audi szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít.

Új generáció – az infotainment-rendszer

Az új S3 modellek MMI kezelési koncepciója mögött a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) áll, amely elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik, a connectivity-feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és WLAN-hotspotot is tartalmaz. A navigációs rendszer útvonalvezetése rugalmas és pontos, a berendezés emellett forgalmi előrejelzésekkel, a Google Earth nagyfelbontású műholdas képeivel, illetve forgalomterhelési információkkal is szolgál. Az egyéni beállítások, mint például a gyakran választott úticélok vagy a légkondicionálás kívánt módja, akár hat felhasználói profilban is eltárolhatók.

Az Audi connect online-szolgáltatásai között szerepelnek az úgynevezett Car-to-X szolgáltatások is, amelyek egyaránt segíthetnek az út mentén parkolóhelyet találni vagy épp a közlekedési lámpákkal folytatott kommunikáció segítségével – például Düsseldorfban és Ingolstadtban – a zöld hullámon haladni. Az új Audi S3 és a vezetője okostelefonja közötti hálózati kapcsolat díjmentesen a myAudi alkalmazáson keresztül jöhet létre, de az Apple Car Play, az Android Auto és az Audi phone box is igénybe vehető.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Utóbbi a gépkocsi antennájára csatlakoztatja a készüléket és induktív úton tölti is. További megoldás az Audi connect kulcs, amely Android operációs rendszerű okostelefonról is lehetővé teszi az autó zárását és nyitását, valamint a motor indítását. A HiFi-rajongók a térhangzású Bang & Olufsen Premium hangrendszert is választhatják, amelyet különleges térhatású hangzásvilág jellemez.

Hasznos segítség – a vezetői segédrendszerek

Az új S3 modellek a vezetői segédrendszerek szakterületén is egyértelművé teszik az Audi magasfokú műszaki kompetenciáját. Egyaránt már az alapfelszereltség részeként rendelkezésre áll a fedélzeten az Audi pre sense front, a bekanyarodás-asszisztenssel kiegészített kikerülés-asszisztens és a forgalmi sáv elhagyására figyelmeztető rendszer – egyaránt hatékonyan segítve a balesetek megelőzését.

Extrafelszerelésként további vezetői segédrendszerek is rendelkezésre állnak, például a sávváltást segítő berendezés és a kiszállás-figyelmeztetés, illetve a keresztirányú forgalom asszisztens és a parkolási asszisztens formájában. A gépkocsi hossz- és oldalirányú irányítását támogatja az adaptív menetasszisztens, amely igény szerint tartja a sebességet és a követési távolságot, valamint enyhe kormányzási beavatkozásokkal segíti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását. A gazdaságossági asszisztens az üzemanyagtakarékos közlekedéshez járul hozzá.

Ütemezés szerint – piaci bevezetés és árak

Az új kompakt S3 modellek előzetes értékesítése számos európai országban már 2020 augusztusban kezdetét veszi. Magyarországon előreláthatólag szeptembertől lesz elérhető a modell. A piaci bevezetéssel együtt érkezik a korlátozott darabszámú „Edition one” kivitel is, fekete elemekkel kiegészített Pitonsárga (Sportback) vagy Tangóvörös (Limousine) fényezéssel, 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, valamint sportülésekkel.

Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine

Kulcsszavak: audi, bemutató, S3, S3 Limousine, s3 sportback, új modell
 
Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik Új Grand Santa Fe premier Genfben Új Grand Santa Fe premier Genfben
 
A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

2020. augusztus 19.
Azt már a sportautólegenda Toyota Supra 17 év után történt tavalyi feltámasztása óta tudni lehet, hogy a modell Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnökének szerelemprojektje, aki maga is mesterpilóta, és első néhány ezer versenypályán töltött kilométerét egy régi Supra volánja mögött tette meg, és személyesen szerepet vállalt a vadonatúj Supra fejlesztésében is.
Részletek

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Az újjászülető ikon 2,0 literes változatáról ugyanakkor most a vállalat másik mesterpilótája, Herwig Daenens mesél.

Herwig Daenens, a Toyota mesterpilótája mindkét (a 3,0 és a 2,0 literes) GR Supra modell fejlesztésében aktívan részt vett. Ezt a két változatot egymással párhuzamosan fejlesztették; a prototípusokat a mindenre kiterjedő program során a világ számos pontján, versenypályákon és a legváltozatosabb közúti körülmények között is tesztelték. Az alábbiakban arról mesél, milyen aprólékos munkával érték el a Supra 2.0 számára kitűzött menetdinamikai célokat.

Ami a GR Supra 2.0 által kínált vezetési élményt illeti, milyen célokat tűztek ki maguk elé?

„Ezek nem tértek el érdemben a 3,0 literes modell céljaitól, amennyiben az egyik elsődleges piaci versenytárs menetdinamikai jellemzőihez kívántunk igazodni.”

Milyen alapvető különbségeket mutatnak a 2,0 és 3,0 literes modellváltozatok a vezethetőség, a dinamizmus és a közvetlen reakciók terén?

„Szó sincs arról, hogy bármelyik verzió jobb volna a másiknál: a maga módján mindkettő kiváló autó.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

A 3,0 literes modell hathengeres motorja lenyűgöző teljesítményt és rendkívül finom működést biztosít, míg a könnyebb 2,0 literes verzió az elismerésre méltó motorteljesítményt még precízebb vezethetőséggel társítja. „

A Supra 2.0 modell menetteljesítményének meghatározásában mekkora szerepet játszott a motor mérete, tömege és elhelyezkedése?

„A motor elhelyezkedése a jármű alapvető felépítésének szerves része. A Supra esetében hatalmas erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy a lehető leghátrább, a lehető legmélyebben építsük be az erőforrást. A motor mérete értelemszerűen fontos szempont, hiszen az határozza meg a beépítés helyét. És hát minden sportautó esetében alapvető, hogy ne csak a motor, de minden egyes alkatrész a lehető legkönnyebb legyen. Mivel a 2,0 literes erőforrás rövidebb, annak tömegét még közelebb vihettük a jármű tömegközéppontjához.”

A kívánt rugózási komfort és vezethetőség megvalósításához más ponton is módosították a felfüggesztést?
„Természetesen a négyhengeres motor megkövetelte a futómű áthangolását. A kisebb tömeg miatt módosítani kellett a rugórátákat, valamint a terhelési magasságokat, hogy elérjük a kívánt szabad hasmagasságot és a jármű megcélzott természetes, saját frekvenciáját.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Ez a lengéscsillapítók áthangolását is magával vonta.  Az adaptív változó felfüggesztés, a részlegesen önzáró differenciálmű, valamint az elektromos szervokormány működési paramétereit is módosítani kellett. A jármű szerkezeti jellemzői kiváló kiindulási alapot jelentettek. Ennek ellenére hosszasan dolgoztunk a komponensek finomhangolásán, mivel igen magas célokat tűztünk ki magunk elé.”

Meddig tartott, és hol zajlott a tesztelés folyamata?

„A GR Supra teljes tesztelése a korai mechanikus prototípusoktól kezdve a sorozatgyártású verzióig öt éven át tartott. Ezen idő alatt a Supra bejárta Európát, és gyakran látogatott el az Egyesült Államokba és Japánba is. Sportautó lévén sok időt töltött versenypályákon – köztük a nürburgringi Nordschleifén is –, ugyanakkor közutakon is finomítottuk a hangolást. A második fejlesztési fázistól kezdve párhuzamosan dolgoztunk mindkét modellváltozaton. A legelső prototípusokat (1. fejlesztési fázis) egytől-egyik a 3,0 literes motorral szereltük fel. Az itt szerzett legfontosabb tapasztalatokat aztán átültettük a 2,0 literes verzióba.”

Szembesültek meglepetésekkel a folyamat során?

„Az előszériás modell végső jóváhagyását megelőző tesztvezetések során kiderült, hogy miután száraz időben, huzamosabb ideig használtuk versenypályán az autót, a jobb első kerékdobot és oldalajtót homok és por lepte be.

A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról

Utánajártunk a jelenségnek, és kiderült, hogy a (mindkét modellváltozaton azonos) ablakmosó tartály zárósapkájának kialakítása miatt szélsőségesen nagy oldalirányú gyorsulás esetén folyadék ömölhet ki a rendszerből. Az álcafóliával burkolt tesztautókon azonban ennek nem volt látható nyoma. Noha az autó kialakítását ekkorra már régen véglegesítettük, módosítottuk az érintett alkatrészt, hogy kiküszöböljük a hibát.”

A vezetési élmény terén milyen alapvető előnyöket kínál a vásárlóknak a GR Supra 2.0?

„A „kis testvér” teljesítménye minden téren kellemesen meg fogja lepni őket, még akkor is, ha nem rendelik meg a Sport csomagot.”


Kulcsszavak: sportautó, Supra, toyota
 
A Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija Az 56 éves Ford Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija Egy holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat a Toyota Mirai mellett döntött Egy holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat a Toyota Mirai mellett döntött
 
Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

2020. augusztus 18.
Zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc magyar városban. Az elektromos buszok beszerzéséhez, forgalomba állításához az állam összesen 800 millió forint támogatást biztosít a demonstrációs projektben részt vevő hét városnak.
Részletek

elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban

A finanszírozási mintaprojekt keretében külön  800 millió forintot Debrecennek - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.

Kaderják Péter hozzátette, hogy először Debrecenben indul a projekt, a város legalább 12 elektromos busz beszerzését vállalta.

A Zöld Busz Program 2020-21-es forrásaira októberben írnak ki 4,2 milliárd forint keretösszegű pályázatot. A programban tíz évre átlagosan 20 százalékos támogatást ad az állam, de annak indulásakor ennél nagyobb intenzitású támogatást is vállal - mondta.

Hangsúlyozta: a program céljai között szerepel, hogy a magyar részarány elérje a 60 százalékot a buszgyártásban.

Az államtitkár az elektromos autók vásárlására adott támogatásról elmondta: tart a beadott pályázatok elbírálása.

Több mint 1700 pályázat érkezett, amelyből eddig több mint 1500 volt sikeres - tette hozzá.

elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, ITM, környezetbarát, közlekedés
 
Hibridrekord a Fordnál Hibridrekord a Fordnál 100 éves a Continental csoporthoz tartozó General Tire 100 éves a Continental csoporthoz tartozó General Tire ITM: elektromos autóbusz töltőberendezés-gyártók és -forgalmazók jelentkezését várják ITM: elektromos autóbusz töltőberendezés-gyártók és -forgalmazók jelentkezését várják A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság
 
125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

2020. augusztus 18.
Tizenkét autóipari mérföldkövével különleges időutazásra indul 125 éves történetében a ŠKODA AUTO.
Részletek

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

A cseh autógyártó legjelentősebb modelljei e néhány képviselőjének a márka Mladá Boleslav-i központja körül szervezett, közös felvonulása a vállalat alapításának 125. évfordulója alkalmából tartott rendezvények egyik csúcspontja. A választott gépkocsik sora az L&K Voiturette A modelltől, azaz a márka 1905-ös első autójától egészen a még álcafólia alatt megjelenő ŠKODA ENYAQ iV újdonságig terjed. Utóbbival – amely új elektromos SUV-modellként még az idén hivatalosan is bemutatkozik – új korszak veszi kezdetét a ŠKODA márkánál, egy járműben ötvözve a vállalati 125 esztendős történetének ötleteit, innovációit és különböző behatásait.

A cég székhelyén, Mladá Boleslavban működő, s a felvonuló gépkocsik egy részét kiállítási tárgyként bemutató ŠKODA Múzeumtól a város körül vezet a közös időutazás: a tizenkét történelmi modell útja többek között Mcely és Loučeň kastélyai mentén halad, de az úhelnicei ŠKODA Tesztközpont is a tervezett útvonal része.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Egyedülálló felvonulás

Ezen egyedülálló autós felvonuláson mind a tizenkét mérföldkőnek számító modellje egyaránt meghatározónak számított a maga idejében, önálló fejezettel járultak hozzá a ŠKODA-járművek fejlesztésének történetéhez. Az autógyártó gazdag hagyományait ezúttal az 1905 és 1907 között készült L&K Voiturette A, a ŠKODA SUPERB első generációja (1934 - 1949) és a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO (1936 - 1939), valamint a ŠKODA FELICIA kabrió (1959 - 1964), a ŠKODA 1000 MB (1964 - 1969), a ŠKODA TREKKA (1966 - 1972) és egy ŠKODA 110 R Coupé (1970 - 1980) testesíti meg, míg a nyolcvanas évek közepétől napjainkig tartó időszakot a FAVORIT (1987 - 1994), a modern OCTAVIA első generációja (1996 - 2010), a ŠKODA YETI (2009 - 2017), a 2018 óta gyártott ŠKODA SCALA és egy még álcaruhás ŠKODA ENYAQ iV képviseli. Utóbbi rövidesen a világ nyilvánossága előtt is bemutatkozik.

Az L&K Voiturette A modellel kezdődik minden

A ŠKODA AUTO sikertörténetének alapkövét 1905-ben, L&K Voiturette A típusú gépkocsijukkal fektetik le a vállalat alapítói, Laurin és Klement, amely tíz évvel a társaság létrejötte, illetve a kerékpárok és motorkerékpárok közvetlenül beinduló gyártását követően a vállalat első automobiljaként mutatkozhat be. A harmincas évek különlegességei a mély benyomást keltő ŠKODA SUPERB modellek, amelyek már ekkor a márka - bőséges térkínálat és színvonalas menetkényelem jellemezte - zászlóshajójának számítanak, valamint az egyebek mellett a hátsó tengely elé helyezett sebességváltóval kialakított transaxle-konstrukciónak köszönhetően különösen dinamikus ŠKODA POPULAR MONTE CARLO.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

A legendás Monte Carlo Ralin szerzett első dobogós helyezése alkalmából a ŠKODA e különleges modelljével vezeti be a MONTE CARLO elnevezést, amely napjainkban a FABIA, a SCALA és a KAMIQ sportos változatait jelöli. Akárcsak a POPULAR MONTE CARLO, szintén valóságos dizájnikon az 1959-es ŠKODA FELICIA, ezzel a kabriójával a ŠKODA vizuálisan újraértelmezte a márkát, egy akkoriban igen divatos életstílust idézve.

ŠKODA 1000 MB önhordó karosszériával és alumíniumblokkos farmotorral

Mindjárt három modell is szerepel a hatvanas évekből. Műszakilag iránymutató ŠKODA 1000 MB modelljében a ŠKODA 1964-ben először alkalmaz önhordó karosszériát, s elindítja a farmotorok korszakát. A motorblokk szabadalmaztatott magasnyomású alumíniumöntési eljárással készül, szintén kiemelve a Mladá Boleslav-i üzem magasfokú gépipari műszaki kompetenciáját. E farmotor-hátsókerékhajtás koncepciót alkalmazza az 1970-es ŠKODA 110 R is, s e sportos, kétajtós kupé műszaki alapjaira épülnek később a rali- és pályaversenyeken egyaránt nagysikerű ŠKODA 130 RS versenygépek, amelyeket napjaink sportos ŠKODA RS modelljei is idéznek.

Az „Ős-OCTAVIA” műszaki alapjain 1966-ban Új-Zélandon születik meg a mai SUV-modellek korai előfutára, a TREKKA, amely különleges piaci igények és ügyfélelvárások szerint, testre szabott terepjáróként készül.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Elsőkerékhajtás és bemutatkozik a modern OCTAVIA

A történelmi felvonulás egy másik „gördülő mérföldköve” a ŠKODA FAVORIT. Bertone formatervezte kompaktmodelljével a ŠKODA 1987-ben bevezeti az elsőkerékhajtást és a ferdehátú karosszériaváltozat mellett COMBI és PICKUP kivitelt is kínál belőle. Az 1996-os OCTAVIA a ŠKODA első, immár teljes egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként már a vállalat volumengyártóvá bővülésének útját egyengeti, bőséges térkínálata és meggyőző ár/érték-aránya pedig innentől a ŠKODA márkaidentitásának szerves részévé lép elő. A ŠKODA YETI a márka SUV-szegmensbeli, sikeres 2009-es megjelenését képviseli, ahol a KAMIQ, KAROQ, KODIAQ és rövidesen érkező ENYAQ iV sorozatával már teljes SUV-családot kínáló ŠKODA új vásárlói célcsoportot szólíthat meg. A YETI számos új „Simply Clever” megoldásával – mint például az egyenként állítható VarioFlex ülések – is népszerűnek bizonyult. SCALA családjával a ŠKODA új formai nyelvezetet vezet be 2018-ban, s a márkára jellemző bőséges térkínálat mellett érzelmekben még gazdagabb külső megjelenés jellemzi. A gyártó emellett a connectivity területén is nagy lépést tesz előre – a SCALA az első folyamatos internetkapcsolatot is kínáló ŠKODA.

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Az ENYAQ iV immár az elektromos jövőbe vezeti a márkát

Amint a további tizenegy mérföldkőnek számító modell egyaránt jelentős befolyást gyakorolt korára, úgy az új ŠKODA ENYAQ iV is meghatározó lesz az elkövetkező évek során. A ŠKODA valamennyi erényét – mint a szellemesség, az ötletesség, a színvonalas dizájn, a bátorság és találékonyság, valamint a jövőbemutató technikák – egyesíti magában, miközben a márka minden értékét megtestesíti: meglepő, praktikus és „Simply Clever”. Az ENYAQ iV 125 évi fejlesztési tapasztalat, szaktudás, kreativitás és szenvedély eredménye, s egy hosszú távon fenntartható és „felvillanyozó” jövőbe vezeti a márkát. Világpremierjére még az idei év második felében sor kerül, piaci bevezetése pedig 2021 első negyedévében veszi kezdetét.

Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” – Nyilatkozatok

Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja:

„A ŠKODA 125 éves történetéből származó e különleges modellek mindegyike jelentősen meghatározta a vállalat fejlődését. Számos márkaértékünk gazdag hagyományokkal rendelkezik, a színvonalas menetkényelem így egészen az első ŠKODA SUPERB modellekig vezethető vissza, a különleges formavilág már a ŠKODA FELICIA esetében is felfedezhető, a korszerű karosszériakonstrukció a ŠKODA 1000 MB jellemzője is volt, míg az első modern OCTAVIA kiemelkedő térkínálatával is meggyőzőnek bizonyult. Az új ENYAQ iV esetében a moduláris elektromos platform kínál számunkra lehetőséget mindezen erényeket egyetlen járműben ötvözni, amely tisztán elektromos akkumulátorhajtásával helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül, s ezzel különösen is hosszú távon fenntartható módon közlekedhet.”

125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével”

Björn Kröll, a ŠKODA termékmarketing-vezetője:

„A ŠKODA 125 éves történelemre tekinthet vissza, ez idő alatt számos ikonikus gépkocsit készített, s minden új modelljében a korábbiak kifejlesztése és vezetése során szerzett tapasztalatok is megjelennek. Az ENYAQ iV mindezen ismeretek kvintesszenciája, ugyanakkor új, magukkal ragadó és ’Simply Clever’ ötletek is megjelennek benne. Első eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járműként született modellünk, az ENYAQ iV immár új korszakba vezeti vállalatunkat.”

Michal Velebný, ŠKODA Múzeum:

„A ŠKODA története tizenkét mérföldkőnek számító modelljének együttes felvonulása számunkra is egészen különleges esemény. E járművek mindegyike saját történetet mesél, ám együttesen meggyőzően dokumentálják a ŠKODA AUTO 125 éves történelmét. Korántsem csupán számunkra, itt a ŠKODA Múzeumban, egészen különleges pillanat e keretek között ’akcióban’ látni mindezen kincseket.”

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, évforduló, Mladá Boleslav, skoda
 
Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása 125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” Gyorsan elkelnek az újszerű autók 30 éves a Ford Sierra 30 éves a Ford Sierra A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották A Hyundai Motor márkaértéke a világ ötven legjobbja között A Hyundai Motor márkaértéke a világ ötven legjobbja között
 
A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

2020. augusztus 18.
A DS az előző idény egyéni és csapatbajnoki győzelmei után a 2019-2020-as szezonban is megvédte címeit, köszönhetően a DS TECHEETAH-nak, António Felix da Costának és Jean-Éric Vergne-nek.
Részletek

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

A DS Automobiles volt az első prémium gyártó, amely belépett a Formula E bajnokságba. A márka rekordot rekordra halmoz, amióta a bajnokság megnyílt a konstruktőrök előtt. Miután 2018-2019-ben mindkét bajnoki címet megszerezte a DS TECHEETAH-val és Jean-Éric Vergne-nyel, a DS ebben a szezonban is duplázott a DS TECHEETAH-val és ezúttal António Félix da Costával. Most először történt meg az, hogy a két bajnoki címet már a szezon utolsó versenye előtt megnyerték.

A DS Automobiles jelenleg magáénak tudhatja az egymás után elnyert bajnoki címek rekordját (2 csapatgyőzelem és 2 egyéni győzelem) és a legtöbb pole-pozíció rekordját is (13). A DS Automobiles egyben az első konstruktőr, amely 2016 óta minden évben ePrix versenyt nyert.

A 2019-2020-as szezon során elért négy győzelemmel, kilenc pódium eredménnyel, öt pole-pozícióval és három leggyorsabb körrel a tizenegy ePrix során, a DS E-TENSE FE20-ak maguk mögé utasították a Nissan IM02-t, a Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01-et, az  Audi e-tron FE06-ot, a BMW i.FE20-at, a Jaguar I-Type IV-et, a Porsche 99X Electric-et, a Mahindra M6 Electro-t, a PENSKE EV-4-et és a NIO FE-005-öt. Soha egyetlen csapat (+ 77 pont) és egyetlen pilóta sem (+ 71 pont) végzett egy szezonban ilyen nagy előnnyel a konkurencia előtt.

A DS már két szezon óta uralja a Formula E-t

António Félix da Costa szintén több rekordot felállított Berlinben 3 egymás utáni  pole-pozíciójával,  egy szezonon belüli három egymást követő győzelmével és az első „hat-trick”-kel (pole pozíció, győzelem és leggyorsabb kör).

2015 óta a DS Automobiles folyamatosan felhasználja a Formula E-ben megszerzett tapasztalatát elektromos modellei fejlesztésénél. A márka a villanymotoroknál, az akkumulátorok, a teljesítményszabályozás és a szoftvermenedzsment területén alkalmazott technológiáknál és döntéseknél a versenysportban megszerzett tapasztalataira támaszkodik. A DS 3 CROSSBACK E-TENSE (egy tisztán elektromos modell, amelyet kiemelkedő kifinomultság jellemez), valamint a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4  (plug-in hybrid alig több mint 30 g/km vegyes CO2 -kibocsátással) modelleknek köszönhetően a DS Automobiles a többféle hajtási módot kínáló gyártók élvonalába került.

A DS Automobiles halad tovább az elektrifikáció útján, amelyen a következő állomás a jövőre érkező DS 9 E-TENSE lesz. A plug-in hibrid limuzin akár 360 LE teljesítménnyel is elérhető lesz. 2025-re a márka összes új modellje elektromos, vagy hibrid hajtású lesz.

A DS TECHEETAH António Félix da Costával és Jean-Éric Vergne-nyel mindent meg fog tenni azért, hogy a következő szezonban is megvédje bajnoki címeit.


Kulcsszavak: autósport, DS Automobiles, elektromos autó, Formula E
 
Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Elektromos járművek egész palettájával készül a Toyota a Tokiói olimpiára A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Dakar 2013 - Célban a magyarok Dakar 2013 - Célban a magyarok Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota
 

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 191 - 200