Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 191 - 200
Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

2019. szeptember 27.
Alfons Dintner október 1-jén átveszi az Audi Hungaria igazgatóságának elnöki pozícióját Achim Heinflingtől, aki az AUDI AG ingolstadti központját fogja vezetni. Alfons Dintner Ingolstadtból érkezik Győrbe, ahol eddig az AUDI AG előszéria-központjának irányításáért volt felelős.
Részletek

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

„Karrierem során a Volkswagen Konszern különböző gyártótelephelyein tevékenykedtem, és mindig új kihívások után kutattam. Ezért is tekintek nagy örömmel új feladataim elé, mint az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke“, mondta Alfons Dintner. „Számomra kiemelten fontos, hogy a vállalat mellett a munkatársakat, Győr városát és Magyarországot is megismerjem. Az Audi Hungaria a konszern meghatározó oszlopa, azon fogok dolgozni, hogy ezt a pozíciót a jövőben tovább erősítsük.“

Alfons Dintner 1963-ban született a bajorországi Hepbergben. A lakatos szakma megszerzése és a Müncheni Főiskolán elvégzett finommechanikai tanulmányai után 1987-ben kezdte meg szakmai pályafutását az AUDI AG-nál Ingolstadtban. 1998-ban Dintner átvette az Audi TT lakkozójának vezetését, majd 2001-ben az ingolstadti gyár teljes lakkozójának felelőse lett. Az AUDI AG-nál betöltött funkciói mellett ebben az időszakban különböző tervezői és tanácsadói feladatokat látott el a Volkswagen Konszernen belül, többek között a SEAT, a Volkswagen Dél-Afrika, a Bentley, a Lamborghini, valamint a FAW-Volkswagen vállalatoknál. 2007-ben váltott Brüsszelbe, ahol egyszerre vette át az Audi Brüsszel gyárvezetői és szóvivői feladatait. Itt Dintner csapatával az Audi A1 gyártásfelfutásáért volt felelős.

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

2011-ben a Volkswagen de Mexicó gyártásért felelős igazgatósági tagja lett, ahol csapatával különböző modellek gyártásfelfutását vitte sikerre. Emellett vezetése alatt nyitott meg a silaoi motorgyár, a konszern második mexikói gyártótelephelye. 2014-ben nevezték ki az AUDI MÉXICO S.A. de C.V. ügyvezető igazgatójának. Ebben a pozíciójában az első mexikói Audi-gyár felépítéséért, valamint az Audi Q5 új generációjának gyártásindításáért volt felelős. 2019-ben visszatért Ingolstadtba, ahol az AUDI AG előszéria-központját vezette.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Kilenc nagy dobás idén a Teslától Kilenc nagy dobás idén a Teslától A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Járműautomatizálási fejlesztések támogatásába ruház be a Toyota Járműautomatizálási fejlesztések támogatásába ruház be a Toyota Versenyképes a magyar autógyártás Versenyképes a magyar autógyártás
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

2019. szeptember 27.
A ŠKODA VISION iV nyerte a BEST OF mobility szavazást a koncepciómodellek kategóriájában. A ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány a ŠKODA elektromos jövőjébe kínál betekintést.
Részletek

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

A ŠKODA VISION iV tanulmányt választották az olvasók a koncepciómodellek kategóriájának (Concept Car) győztesévé a 2019-es BEST OF mobility szavazás során. A tanulmány a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira készült első ŠKODA és a cseh autógyártó elektromos jövőjébe kínál betekintést. A díjat Frank Jürgens, a ŠKODA AUTO Deutschland GmbH igazgatósági szóvivője a Frankfurti Nemzetközi Autószalon NEW MOBILITY WORLD rendezvénye keretében vette át.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány idén tavasszal a Genfi Autószalonon tartotta premierjét és a ŠKODA elektromos jövőjét mutatja be. A Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira készült első ŠKODA a cseh márka következő lépése az elektromos mobilitás felé. A négyajtós crossover-kupé sportos, érzelmekben gazdag vonalvezetéssel bizonyul vonzónak, miközben bőséges térkínálat jellemzi. A vezetés dinamikus élményéről összkerékhajtás és 225 kW (306 LE) rendszerteljesítménnyel két elektromos motor és összkerékhajtás gondoskodik.

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

A BEST OF mobility olvasói szavazást a Deloitte nemzetközi tanácsadó céggel és a Német Autóipari Szövetséggel (VDA) együttműködésben a HUSS-VERLAG bonyolította. A VISION mobility magazin szerkesztősége összesen 18 kategóriában – például Energiakoncepció (Energy Concept), Mobilszolgáltatások (Mobile Services) és Tömegközlekedés (Public Transport) – egyaránt öt-öt terméket vagy szolgáltatást nevezett, amelyekre az olvasók április 1. és július 31. között leadhatták szavazataikat. A koncepciómodellek kategóriájában (Concept Car) végül a ŠKODA VISION iV tanulmányt választották győztesnek.

2019-ben lép be a ŠKODA az elektromos mobilitás területére


124 évvel a vállalat alapítását követően a cseh autógyártó a SUPERB iV formájában hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid), míg a CITIGOe iV révén tisztán akkumulátorhajtású modellel jelenik meg a piacon, 2020-ban pedig már a MEB-alapra épülő első sorozatgyártású modellek is megérkeznek. Az elkövetkező négy év során a ŠKODA mintegy kétmilliárd eurót invesztál alternatív hajtásokba, illetve új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig több mint tíz elektromos modellt mutat be.

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell



Kulcsszavak: díj, elektromos autó, skoda, VISION iV
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Skoda VisionC– Kifejező, dinamikus és intenzív érzelmeket ébresztő formavilág A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on A Hyundai NEXO hidrogén-üzemanyagcellás elektromos járműve nyerte a CES 2018-on Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell A BMW M3 és a BMW M4 az év sportautója az Auto Bild olvasói szerint Az év első Jazzy Street-je vasárnap Az év első Jazzy Street-je vasárnap „Best Cars 2015“: a MINI két járműkategóriában is győzedelmeskedett „Best Cars 2015“: a MINI két járműkategóriában is győzedelmeskedett
 
A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

2019. szeptember 27.
A SEAT 2023-ig vesz részt az Európai Bizottság által nemrég jóvá hagyott Life Landfill Bioüzemanyag projektben, amelynek célja megújuló gáz előállítása az önkormányzati hulladéklerakókból.
Részletek

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A cél a hatékonyabb gazdálkodás elérése azáltal, hogy biometánt nyernek egy helyi, bőséges energiaforrásból. A projektet más partnerekkel együtt fejlesztik az elkövetkező négy évben, és teljes költségvetése 4,6 millió euró, amelynek 55% -át az Európai Bizottság finanszírozza.

Andrew Shepherd, a SEAT megújuló gázokkal kapcsolatos projektjeinek felelőse hangsúlyozta, hogy „ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előrelépést tegyünk a biometán mint üzemanyag fejlesztésében és kutatásában. Végső célunk, hogy a járművek teljes életciklusa alatt a CO2-kibocsátás szempontjából nulla környezeti hatást lehessen garantálni."

A körforgásos gazdaság, az energiahatékonyság és a kibocsátás csökkentésének fellendítése érdekében a SEAT jelenleg a Life Methamorphosis projekten dolgozik, hogy biometánt nyerjen a korábban szétválogatott hulladékokból és állati iszapból egy Lleidában található farmon. Az új Life Landfill bioüzemanyag-projekt egy lépéssel tovább megy, mivel a nyersanyag közvetlenül a hulladéklerakóból származik, előzetes szétválasztás nélkül.

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

Az Európai Unió 2035-ig 10% -ra korlátozza a hulladéklerakókban lerakható kommunális hulladék mennyiségét. A hulladékok járművekben használható bioüzemanyaggá történő átalakítása lehet a megoldás erre a környezetvédelmi kihívásra. Az új projektben részt vevő egyéb szervezetek közé tartozik az FCC, az IVECO, a Granadai Egyetem, a CARTIF Alapítvány, a SYSADVANCE és a Gasnam. Ezenkívül a SEAT az Aqualia-val egy hasonló projektben a szennyvíz bioüzemanyaggá történő átalakítását is kifejlesztette.

A fenntartható gazdasági fejlődés lehetősége

Közel félmillió hulladéklerakó található Európában, így a hulladékból történő biometán kinyerésére szolgáló működési eljárások fejlesztése és kutatása üzleti lehetőséget kínál a hulladék energiaforrássá történő átalakításával, amely ugyanakkor hozzájárul a környezeti kibocsátások csökkentéséhez.

Ebben az értelemben nagy a lehetőség a biometán előállítására vonatkozó származási tanúsítványok létrehozásában. Ez a rendszer megkönnyítené az ipar fejlődését Spanyolországban, ahogyan ezt más Európai Unió országaiban is megvalósítják, és ha ezeket a tanúsítványokat át lehetne adni az ágazatok között, az számos lehetőséget nyitna a közlekedési ágazat számára.

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A sűrített földgáz (CNG) szerepe

A SEAT rendelkezik az európai autógyárak között a legszélesebb sűrített földgázzal (CNG) működő jármű kínálattal. A vállalat Martorell-i gyárában négy modellt gyártanak: a Leon, a Leon Sportourer, az Ibiza és az Arona, ami az egyetlen CNG-vel hajtott SUV a világon. 2018-ban a társaság megháromszorozta a CNG járművek értékesítését, és 6 millió eurós beruházást jelentett be a Martorell-i gyár kapacitásának bővítésére. Ezzel a SEAT  gázüzemű járművek napi termelési mutatóját 90-ről 250-re növelte. Ezidáig a társaság CNG járműveinek eladása Európában 13% -kal nőtt az előző évhez képest, 11.800 gázhajtású autó értékesítésével. Ezenkívül a SEAT lett a Volkswagen-csoporton belüli fejlesztő központ a sűrített földgáz alternatív üzemanyagként történő technológiai fejlesztésében.

Kulcsszavak: cng, járműipar, seat, Spanyolország
 
A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból A Hankook Tire frissíti gumiabroncs-választékát kis és közepes tehergépkocsik számára Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését
 
Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

2019. szeptember 26.
Magyarország bekapcsolódik a németországi Baden-Württembergben az autópályák villamosításával kapcsolatban folytatott projektbe - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerdán Stuttgartban, a tartomány fővárosában.
Részletek

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Az úgynevezett e-Highway - villamosított autópálya - kísérleti projektben autópályák felett felsővezetéket építenek ki, amelyek révén áramszedővel felszerelt hibrid teherautók menet közben tölthetik fel akkumulátoraikat.

Magyarország "bekapcsolódik ebbe a baden-württembergi nagyprojektbe" - mondta a miniszter stuttgarti látogatása első napján az MTI-nek telefonon adott nyilatkozatában.

Felidézte, hogy júniusban plenáris ülést tartott a magyar-baden-württembergi vegyes bizottság Budapesten. A Theresa Schopper tartományi államminiszterrel, a Zöldek politikusával közösen vezetett budapesti ülést újabb "gyümölcsöző megbeszélések" követték az innováció motorjaként számon tartott tartomány fővárosában - mondta Palkovics László.

Mint mondta, a Budapesten beindult folyamatokat tovább kell vinni és újakkal is ki kell egészíteni. Hozzátette, hogy elsősorban az innováció és a kutatás területén vizsgálták a további együttműködés lehetőségeit. Intenzíven tárgyaltak energetikai ügyekről is, például az elektromos árammal előállított hidrogén mint úgynevezett köztes energiahordozó hasznosításáról, ami a magyar nemzeti energia stratégiában is helyet kap majd.

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Palkovics László kutatóintézetek és nagyvállalatok vezetői mellett politikai vezetőkkel is találkozott, köztük Thomas Strobl tartományi miniszterelnök-helyettessel, a kormány belügyekért, digitalizációért és a migrációval kapcsolatos ügyekért felelős miniszterével, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) Baden-Württemberg tartományi szervezetének elnökével, és Wolfgang Reinharttal, a párt tartományi törvényhozási (Landtag-) frakciójának vezetőjével.

Kulcsszavak: autópálya, e-Highway, fejlesztés, közlekedés
 
Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe Zalában erősödött a havazás, lelassult a közlekedés Kartellgyanú az M4-es autópálya fejlesztésénél Kartellgyanú az M4-es autópálya fejlesztésénél Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Peking radikálisan csökkentené az autók kibocsátási határértékeinek szintjét Peking radikálisan csökkentené az autók kibocsátási határértékeinek szintjét
 
Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

2019. szeptember 26.
Megemelt karosszéria, oldalsó védőelemek, alsó védőlemezek elöl-hátul, egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák: vagány külsőt kapott a vadonatúj Toyota Corolla TREK, amely 1,2 literes turbómotorral vagy az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibrid hajtáslánccal is elérhető.
Részletek

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Vélhetően nagyban növeli majd a modellvariáns ismertségét és népszerűségét az is, hogy a Trek-Segafredo World Tour csapatok 16 darab Corolla TREK modellt kapnak.

A Toyota Corolla TREK azért született, mert az európai C-szegmensben egyre nagyobb igény mutatkozik a crossover-stílusú, kemény kiállású autók iránt. A szabadtéri hobbikért rajongó, aktív életstílusú családokat megcélzó modellváltozat 20 mm-rel nagyobb hasmagassággal készül. Az autó külső megjelenését egyértelműen meghatározzák a kifejezetten crossoveres stíluselemek, például a karosszéria alján elhelyezett oldalsó védőelemek, a jármű elején és hátulján felszerelt alsó védőlemezek, a méhsejtmintás hűtőrács, az egyedi, 17 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsák, a sötétített hátsó üvegezés, a ködfényszórók és a LED fényszórók.

A Corolla TREK kivitel kizárólag a Touring Sports karosszériaváltozathoz lesz rendelhető, ezzel is kihangsúlyozva a jármű szabadidős jellegét. A vásárlók választhatnak az 1,2 literes turbómotor, illetve az 1,8 vagy 2,0 literes öntöltő hibrid hajtás között. Az új Corolla TREK utasterében kéttónusú szövetkárpitozást találunk, ami jól illik a műszerfal fabetéteihez. A TREK embléma mind a küszöbborításokon, mind a csomagtérajtón megjelenik. Az új Corolla TREK bőséges alapfelszereltségének része a műszeregységben elhelyezett 7 colos színes TFT-kijelző és a Toyota Safety Sense legújabb változata is. Ez utóbbiban megtalálható a kerékpárosokat nappal, a gyalogosokat pedig már éjszaka is felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszer, az automatikus megállás és elindulás funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a sávkövető asszisztens, a jelzőtábla-felismerés és az intelligens távfény-vezérlés. A Corolla TREK műszerfalán egy 7 colos TFT infotainment-kijelző is helyet kapott.

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Két környezettudatos gyártó együttműködésének gyümölcse

A Toyota Corolla TREK a Toyota és a Trek Bicycle együttműködésének eredménye: a két márka közös vonása, hogy mindketten átfogó mobilitási megoldásokat kínálnak a környezet védelme érdekében. Az együttműködést még szorosabbra fűzi a Toyota és a Trek Bicycle között megkötött szerződés, aminek alapján az autógyár Corolla TREK kísérő járműveket biztosít a  Trek-Segafredo World Tour csapatok számára az európai kerékpárversenyeken. Összesen 16 darab, 2,0 literes öntöltő hibrid technológiával felszerelt autó segíti majd a Trek-Segafredo sportolóit. A Toyota Corolla TREK első nyilvános szereplése az augusztus 24. és szeptember 15. között megrendezett “La Vuelta” kerékpárversenyen volt.




Kulcsszavak: bemutató, Corlla Trek, toyota
 
Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Chicagóban bemutatkozik az új Legacy A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását
 
Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

2019. szeptember 26.
Vitathatatlan, hogy az elektromos autók ma már egyre népszerűbbek, többek között a szigorodó emissziós szabályozásoknak és az ösztönző kormányzati rendelkezéseknek köszönhetően.
Részletek

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Habár világszerte még mindig csak a járműállomány 1 százalékát teszik ki, növekedési tendenciájukat jól mutatja, hogy az ING becslése szerint 2035-re az európai autópiac teljesen elektromos lesz.  Miközben a forgalomban lévő autók több, mint fele vállalati, a villanyautók jelenleg főként magántulajdonban vannak. A flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan most tippeket ad a cégeknek ahhoz, hogy miért és hogyan érdemes áttérniük az e-autókra.

A hazai céges flottákban egyelőre a dízeles kocsik iránt tapasztalható a legnagyobb érdeklődés, de az elmúlt évek fenntarthatósági törekvéseinek és technológiai fejlesztéseinek köszönhetően vállalati szinten is felerősödött a környezettudatosabb autóválasztás. A döntéshozatalt a folyamatosan bővülő elektromosautómodell-választék is támogatja, hiszen a középkategóriás gyártók mellett már az olyan luxusmárkák is beemelték kínálatukba a villany verziókat, mint például a Jaguar, amelynek I-PACE nevű, tisztán elektromos SUV-ját idén az év autójának választották.

A céges autók esetében ugyanakkor számos különféle szempont befolyásolja a flotta összetételét és az elektromos járművekre való átállást, például a munkavállalók száma, a rendelkezésre álló büdzsé, a megtett távolságok vagy az innovációra való hajlandóság. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hatótávok növekedésével egyre nagyobb az érdeklődés a vállalati szegmensben. Jelenleg főként azok a szervezetek nyitottak az e-autókra, amelyek egyébként is törekednek az ökológiai lábnyom csökkentésére.

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

A villanyautók vonzereje

•    Környezetvédelem: az elektromos járművek nem bocsájtanak ki kipufogógázt, így a teljes életciklusukat tekintve 30-70 százalékkal kevesebb szén-dioxidot termelnek, mint a hagyományos meghajtású autók.

•    Alacsony javítási és fenntartási költség: az e-autók ugyan egyelőre még magasabb árkategóriában érhetők el, mint dízeles vagy benzines társaik, a vásárlásnál azonban érdemes hosszabb távon gondolkodni, mivel a fenntartásuk egyre kedvezőbb. A villanyautók jellemzően kevesebb alkatrészből állnak, így a meghibásodás lehetősége is alacsonyabb. Az üzemanyag-költségek szempontjából pedig garantáltan sokat spórolhatunk.

•    Adókedvezmények, díjmentesség: Európában egyedülálló módon Magyarországon nem kell gépjármű-, cégautó-, súly- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési és átírási illetéket fizetniük az elektromosautó-tulajdonosoknak, ami évente több tízezer forintos megtakarítást jelent. Továbbá Budapest egész területén ingyenes a parkolás, és ezt az engedményt egyre több vidéki önkormányzat is kezdi bevezetni.

•    Csökkenő TCO: habár az elektromos autók beszerzési ára sok esetben magasabb a belső égésű motorúakénál, a teljes futamidőre jutó összköltség (TCO) szemszögéből nézve kisebb az eltérés a két típus között, sőt, egyes piacokon a mérleg az előbbi felé billen el. Norvégiában például szinte az összes villanyautónak alacsonyabb a TCO-ja, mint a hagyományos kocsiknak.

•    Különleges vezetési élmény: az e-autókban nincs sebességváltó, a féket pedig elég csak ritkán használni, mivel a gázpedál felengedésével fékez a jármű. Emellett az azonnali gyorsulás és a teljesen zajtalan működés magabiztosabbá és nyugodttá teszik a vezetést.

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Város vs. országút

Rövidebb utazások során az elektromos járművek abszolút verhetetlenek, így azok, akik leginkább csak városi közlekedésre keresnek költséghatékony és környezetbarát megoldást, már most lecserélhetik autójukat egy zöldebbre. A népszerűbb modellek, mint például a Nissan Leaf vagy a BMW i3 átlagosan 230-270 kilométert képesek megtenni egyetlen feltöltéssel, így akár a Budapest-Bécs táv is egyben levezethető velük. Ennél nagyobb távolságok esetében azonban javasolt előre megtervezni, hogy útközben hol tudjuk feltölteni elektromos autónkat, amiben számos mobilapplikáció a segítségünkre lehet, Emellett megoldást jelenthet az irodai töltőállomás kialakítása, amely kezdetben nagyobb költséggel jár, ám ezáltal a napközbeni holt időket hatékonyan kihasználva tölthetők a járművek.

A hatótávolság korlátozottságából fakadó kényelmetlenségek áthidalására is van megoldás: a plug-in hibrid autók (PHEV) villamos energiával és hagyományos üzemanyaggal is képesek a megszokott teljesítmény mellett haladni. Ám fontos szem előtt tartani, hogy a hibridek átlagos hatótávolsága összességében ugyan több, de elektromos módban csupán 45 km vagy még annál is kevesebb , ami növeli az üzemanyag-költségeket és korlátozza a villamos módban történő vezetést.  

Tippek a váltáshoz

A vállalatoknak az elektromosautó-beszerzések előtt számos szempontot kell figyelembe venniük, például a költségeket, az alkalmazottak igényeit vagy a cég működési folyamatait. Így, ha cégvezetőként vagy flottamenedzserként erre adjuk a fejünket, érdemes megfogadni néhány tippet. A LeasePlan szakértői az alábbi kezdeti lépéseket javasolják a cégek számára az elektromos autókra történő átálláshoz.

Kezdjük a kulcsos autók lecserélésével

A zöldítést kezdjük azzal, hogy a közösen használt kulcsos autókat elektromosra cseréljük, és megfelelő töltőket telepítünk a munkahelyre. Így több munkatárs is elkezdhet barátkozni az e-kocsik vezetésével, ami megkönnyíti a hosszú távú átállást. Ha az üzletkötők keveset utaznak vidékre, érdemes minél több erre nyitott kolléga autóját elektromosra cserélni, akik hiteles tapasztalataikkal segíthetik a zöld kocsik elterjedését a szervezeten belül.

Hagyjuk meg a választás jogát

Az elektromos autók használatát szabadon választható opcióként építsük be a cégautó-szabályzatba, hiszen így senki sem fogja kényszerként megélni a váltást. Azok a kollégák, akik a kezdeményezés élére állnak és ilyen kocsit választanak, tudatos döntést hoznak, így a többi kollégát is ösztönözhetik az e-autó használatra.

Mutassunk példát a felsővezetőkkel

Számos olyan vonzó elektromos modell létezik, amely a felsővezetők igényeit is maradéktalanul kielégíti, ezért bátran biztosítsunk nekik zöld autót. Így hangsúlyozhatjuk a környezetbarát közlekedés fontosságát és lehetőségeit, a példamutatás pedig hatékony módszer a szélesebb körű bevezetésre.

Kulcsszavak: elektromos autó, flotta, LeasePlan
 
A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának” A DAF XF105-öt választották meg a 2013-as „Év flotta-tehergépkocsijának” A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek A Nissan a világ legjobb márkái között
 
Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

2019. szeptember 26.
A prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle modelljének iránymutató plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a példaértékű üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás ötletes sokoldalúsággal társított harmóniáját váltja valóra.
Részletek

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Az elektromos motor és az akkumulátorcella-technológia forradalmi párosa egyetlen feltöltéssel 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot ígér.

A BMW Group következetesen halad a hálózatról tölthető modellpaletta bővítését előirányzó növekedési stratégia mentén, amelynek égisze alatt most egy rendkívül népszerű és dinamikusan fejlődő járműszegmens plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt éllovasáról rántja le a leplet. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködésével az első BMW X1 xDrive25e a prémium minőségű Sports Activity Vehicle (SAV) modellek kategóriájában is elérhetővé teszi a zéró emissziójú vezetés élményét. A kimagaslóan hatékony elektromos hajtáslánc és a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia kettőse a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével akár 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot is kínál, miközben a BMW X1 xDrive25e átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 2,0 liter, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán kilométerenkénti 43 gramm*, amellyel új mércét állít fel kategóriájában. Az újdonság kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve 13,5 kWh. A hibrid-specifikus összkerékhajtás gyorsan és pontosan osztja el a két motor erejét az első és a hátsó tengely között, amely lélegzetelállító vezetési élményt és magával ragadó agilitást garantál.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Az első BMW X1 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy kifejezetten ehhez a modellhez hangolt elektromos motor dolgozik együtt. Utóbbi a BMW Group által kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki innovációit élteti. A benzinmotor maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm, amely egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül jut az első tengelyre. Az elektromos motor 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcs forgatónyomatéka egy fokozatmentes automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A két erőforrásból így egy hibrid-specifikus összkerékhajtás áll össze, amelynek köszönhetően a BMW X1 xDrive25e páratlan agilitás mentén váltja valóra kategóriájában az SAV modellekre jellemző vezetési élményt.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, amely mentén az erőforrás már akár álló helyzetből is képes maximális teljesítményét a kerekekre zúdítani, extrém gyors rendszerreakciókat garantál, így a változó forgalmi körülményekre a bajor prémiumgyártó ügyfele is a másodperc törtrésze alatt reagálhat. Ráadásul azáltal, hogy a mérnökök az elektromos motort a hátsó tengely fölé építették be, a BMW X1 xDrive25e tengelyek közötti terhelés-elosztása is közel tökéletes. Az erőforrások intelligensen vezérelt együttműködésével mindez maximális menetstabilitást, kimagasló menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget garantál.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 162 kW / 220 lóerő, amelyhez 385 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Az első BMW X1 xDrive25e ezzel 7,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, így például országúti előzéskor is megnyugtató biztonsági tartalékot kínál. Az újdonság végsebessége 192 km/óra.

A mérnökök az első BMW X1 xDrive25e modellbe a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiát építették be, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele pusztán az elektromos motort használva, károsanyag-kibocsátás nélkül tegye meg a napi közlekedés jelentős részét. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor legújabb nemzedéke 9,7 kWh bruttó energiateljesítménnyel bír, amely egyetlen feltöltéssel 57 kilométer* tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsággal kecsegtet. Az akkumulátor a BMW X1 xDrive25e alapfelszereltségébe tartozó töltőkábel segítségével bármelyik háztartási aljzatról feltölthető, körülbelül 5 óra alatt. A BMW i Wallbox falitöltő segítségével mindez 3,6 órára mérséklődik. A modell akkumulátorának töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött található.

A bajor prémiumgyártó ügyfele a középkonzolon lévő eDrive gombbal állíthatja be a BMW X1 xDrive25e hajtáslánc-technológiájának működési üzemmódját. Alapértelmezett beállításként az AUTO eDRIVE üzemmód aktiválódik, amely az intelligensen vezérelt erőforrásokat minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb együttműködési szisztéma mentén működteti. Aktivált útvonaltervező funkció esetén a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia képes számításba venni a fedélzeti navigációs rendszer adatait, hogy a vezetés élményét maximális hajtáslánc-hatékonysággal párosítsa.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

A MAX eDRIVE üzemmód az elektromos motor abszolút kihasználására törekszik, amely mentén az első BMW X1 xDrive25e 135 km/óra végsebességre képes. Az eDrive gombról továbbá a SAVE BATTERY üzemmód is elérhető, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával pedig alkalmanként tovább is tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, hogy az így felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A BMW X1 xDrive25e vezetője COMFORT, SPORT és ECO PRO vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára van hatással.

Az első BMW X1 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia szinte hangtalan működése miatt, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt kompakt SAV modell alapfelszereltségébe ezen felül a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is beletartozik. Indulás előtt a bajor prémiumgyártó ügyfele a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül előre beállíthatja az utastér hőmérsékletét, az autó így induláskor a kívánt komfortban fogadja. Az alapfelszereltség alternatíváiként Sport Line, xLine és M Sport felszereltségi szintek is megrendelhetők a modellhez, miközben a BMW X1 xDrive25e opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 modellek összes extrafelszereltségi tétele megtalálható.

Azáltal, hogy a tervezők az újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, nem csupán a BMW X1 xDrive25e extrém alacsony súlypontját érték el, de a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV modellek csomagtér-térfogatát is. Az újdonság csomagterének térfogata így alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető. A modellhez ráadásul az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, amelynek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, X1, xDrive
 
Nagy Tesztnap a Duna Autónál Nagy Tesztnap a Duna Autónál Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra
 
Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

2019. szeptember 26.
Az LG Electronics (LG) szilícium-völgyi laboratóriumának mesterséges intelligenciával foglalkozó mérnökei a Unity Technologies gépi mélytanulás szakértőivel együtt olyan szimulációs szoftver kifejlesztésén dolgoznak, amellyel az önvezető járművek fejlesztői biztonságosan és gyorsabban tesztelhetik a járműveket.
Részletek

Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

Az LG szimulátorának (LGSVL Simulator) közreműködése a Unity Similation fejlesztésében az LG mesterséges intelligencia terén megszerzett szakértelmére épít, ami kiegészül a világ vezető valós idejű 3D fejlesztési platform fejlesztőjének tudásával. A Unity Simulation lehetővé teszi bármely Unity termék több példányának egyidejű futtatását. A Google Cloud infrastruktúrája által támogatott Unity Simulation megkönnyíti az új termékek és szolgáltatások nagy pontosságú, háromdimenziós környezetben történő automatizálását, tesztelését és hitelesítését. Danny Lange, a Unity Technologies mesterségesintelligencia-megoldásokért és gépi mélytanulási technológiákért felelős alelnöke szerint a technológia gépi látáson, azaz a kamerák által rögzített képek feldolgozásán alapuló alkalmazása a járműiparban különösen fontos szereppel bír.

Seonman Kim, az LG szilícium-völgyi laboratóriumának alelnöke elmondta: „Az, hogy a Unity a biztonságos és stabil autonóm vezetés fejlesztése terén a bizalmát fejezte ki az LGSVL Simulator iránt, egyértelműen jelzi, hogy ez a partneri kapcsolat már a kezdetektől előnyös mindkét fél számára. Nagyon várjuk, hogy a Unity-val együtt fedezzük fel, milyen új alkalmazási lehetőségeket kínálnak technológiáink a gépjárműiparban.”


Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

A két vállalat együttműködése a fejlett szimulációs technológiák terén a várakozások szerint nagy haszonnal jár majd a vezető nélküli jövő felé fejlődő autóipar számára. Az önvezető járművek fejlesztői a Unity szimulációs platformján futó LG szimulátorral több forgalmi szituáció párhuzamos tesztelésével képesek lesznek drasztikusan felgyorsítani rendszereik tanulását. A Unity legfrissebb továbbfejlesztésével az LG szimulátora pontos szenzormodellekkel alkotja meg a valós forgalmi helyzetek digitális replikáit, így az önvezető járműveket számos különböző helyzetre fel tudja készíteni.

Az önvezető járművek szimulátorokkal támogatott tanulása és validálása tökéletes példa arra, hogyan csökkentheti jelentősen az autós közlekedés kockázatait a virtuális modellezés, és hogyan végezhetők el a szükséges stressztesztek az éles helyzetek előtt. Az LG szimulátora a vállalat saját technológiáit kombinálja a Unity adatorientált technológiai megoldásával és nagyfelbontású renderelési módszerével, melyekkel lehetővé válik az önvezető járművek biztonságosabb működését biztosító tesztelés és gépi mélytanulás.

A Unity platformján futó LG szimulátor szeptember 26-án, a Unity saját, Unite 2019 nevű rendezvényén, Koppenhágában mutatkozik be.

Kulcsszavak: járműipar, LG, önvezető autó, szimulátor
 
Az egyik leggyorsabb elektromos autó titka egy speciális hűtőfolyadék Az egyik leggyorsabb elektromos autó titka egy speciális hűtőfolyadék Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat A Volvo Trucks új termékpalettája először mutatkozik be a nagyközönség előtt A Volvo Trucks új termékpalettája először mutatkozik be a nagyközönség előtt Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában A Ford Miamiban készül tesztelni az önvezető szolgáltatásokat A Ford Miamiban készül tesztelni az önvezető szolgáltatásokat
 
Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

2019. szeptember 25.
A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak; a dízelautóba nagy mennyiségben benzint tankolóknak sürgősen szervizbe kell vinniük az gépkocsit - hívta fel a figyelmet a Shell, megjegyezve, hogy a cég megtéríti a jogos igényeket.
Részletek

Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

A Shell Hungary az MTI megkeresésére kedden azt írta, a rendelkezésre álló adatok szerint körülbelül 1000 tankolás történt abban az időszakban, így az érintett ügyfelek száma is erre a nagyságrendre tehető. A hiba a Shell FuelSave95-ös benzint és a Shell FuelSave Dieselt tankoló vásárlókat érinti, a Shell V-Power üzemanyagokat tankolókat nem.

Az ügy részleteinek feltárására megkezdődött a vizsgálat, hiba pontos okáról később tudnak tájékoztatást adni - jelezte a társaság, hozzátéve, hogy a vizsgálatot a szállításban részt vevő alvállalkozó bevonásával folytatják.

A Shell tájékoztatása szerint a nem megfelelő üzemanyag miatt a benzinüzemű autók esetleg leállnak és nem lehet újraindítani azokat, de károsodást nem okoz a diesel betöltése; a hiba az üzemanyag lefejtésével és az üzemanyag-ellátó rendszer kitisztításával kiküszöbölhető. A dízelüzemű autóknál azonban a nem megfelelő üzemanyaggal történő tartós használat komoly meghibásodásokat okozhat. A dízel üzemanyaggal működő gépjárműbe nagy mennyiségben tankoló vevők figyelmét ezért külön is felhívja a vállalat, hogy mielőbb menjenek szervizbe az esetleges hibák megelőzése és kezelése érdekében.


Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

Ilyen eset korábban nem történt a cégnél. Várják az ügyfelek bejelentését, minden bejelentést kivizsgálnak, és az üzemanyag keveredése miatti jogos igényeket a Shell Hungary Zrt. megtéríti - áll a társaság válaszában.

Szeptember 20-án, pénteken a budapesti Füredi úton található töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállítása vagy lefejtése során a gázolaj helyett benzin, a benzin helyett pedig gázolaj került a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak. Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankolták. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is megszüntették.

Kulcsszavak: benzinkút, Shell, üzemanyag
 
Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag Drágult a benzin A dunaföldvári bioetanol gyár 202 millió liter bioetanolt gyártott működése első évében A dunaföldvári bioetanol gyár 202 millió liter bioetanolt gyártott működése első évében Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Emelkedtek az üzemanyagárak Emelkedtek az üzemanyagárak
 
Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

2019. szeptember 25.
A Toyota motomachi üzemében legyártották a hidrogén üzemű Mirai szedán tízezredik példányát. Ezzel a Mirai a világ legnagyobb számban gyártott üzemanyagcellás járműve lett.
Részletek

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

Négy és fél év alatt tízezer Mirai szedánt épített a Toyota. A következő tízezerre jóval kevesebbet kell majd várni.

Akio Toyoda cégelnök 2015 tavaszán, ünnepélyes keretek között adta át a Mirai gyártósorát a Toyota „elit” üzemében, Motomachiban – ott, ahol annak idején a Lexus LFA is készült. A világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautójaként a Mirai autóipari mérföldkőnek számított, az üzem dolgozói azonban többé-kevésbé régi ismerősként köszöntötték az ultramodern technológiát. 2008 áprilisa és 2011 szeptembere között ugyanis itt gyártották a Toyota FCHV-adv szabadidőjárművet, a Toyota negyedik generációs üzemanyagcellás járművét.

Persze hatalmas volt a különbség a Highlander alapjaira épülő FCHV-adv és az önálló fejlesztésű Mirai között. Utóbbi egyrészt műszakilag jóval fejlettebb volt: üzemanyagcellájának teljesítménysűrűségét több mint a duplájára (3,1 kW/l) növelték, a háromrétegű, karbon kompozitból és egyéb fejlett anyagokból készített, nagynyomású hidrogéntartályok pedig kisebb méretük és tömegük ellenére 20 százalékkal több üzemanyagot voltak képesek tárolni, így nagyságrendekkel javult a helykihasználás. Másrészt az FCHV-adv típust hiába gyártották szériaszerűen (három és fél év alatt 726 darabot építettek belőle), soha nem került kereskedelmi forgalomba, csupán japán kormányzati szervek lízingelhették azt.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

A ténylegesen értékesített Mirai már a gyártás első, csonka évében elérte az FCHV-adv teljes darabszámát. Japánban 2014 decemberétől, az Egyesült Államokban 2015 augusztusától lehetett megrendelni az autót, az európai értékesítés 2016-ban vette kezdetét. A hazai piacon a vártnál is nagyobb érdeklődés övezte a Mirai érkezését, néhány nap alatt több megrendelést adtak le az autóra, mint ahány darab belföldi értékesítésével a Toyota 2015 végéig számolt, így villámgyorsan egyéves várólista alakult ki az autóra.

Az érdeklődés érthető volt. A 489 centiméteres, négyszemélyes szedán hivatalos mérések szerinti hatótávolsága meghaladja az 500 kilométert (megfelelő töltőtechnológia alkalmazásával pedig elméletileg akár a 700 kilométer is elérhető) – akkoriban egyetlen olyan, zéró károsanyag-kibocsátású személyautó sem létezett, amely akár csak meg tudta volna közelíteni ezt az értéket. Ráadásul a két, 700 bar üzemi nyomású üzemanyagtartály (elöl 60, hátul 62,4 literes) feltöltése csupán 3-5 percet vesz igénybe. A villanymotor legnagyobb teljesítménye 154 lóerő, a maximális forgatónyomaték 335 Nm.

A gyártás második évében 2000 Mirai készült Motomachiban, 2017-ben pedig elérték a jelenleg is érvényes 3000 darabos éves termelési ütemet. Ez azonban a második generációs Mirai színre lépésével radikálisan meg fog változni: a következő évtizedben évente már 30 000 darab üzemanyagcellás jármű gyártásával számolnak.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

A tízszeres szorzó természetesen nem csupán a Mirainak lesz köszönhető: a Toyota új üzemanyagcellás modelleket készül piacra dobni. Ennek érdekében már 2020-tól megnövelik a honshai üzemanyagcella-gyártó üzem termelési kapacitását, illetve kibővítik a shimoyamai hidrogéntartály-gyárat.

Az üzemanyagcella kulcsszerepet játszik a Toyota 2050-es környezetvédelmi kihívásában megfogalmazott, szénsemleges mobilitásra irányuló törekvéseiben, hiszen a mindennapi használatot rendkívül praktikussá tevő, fent említett jellemzőket ténylegesen zéró helyi károsanyag-kibocsátással társítja. Ugyanennek köszönhetően a technológia lehetséges felhasználási területei egyébként túlmutatnak a közlekedésen: a Toyota honshai üzemében (ott, ahol a Toyota Motor Company történetének első fejezetét írták) már megkezdődött annak az új, telepíthető üzemanyagcellás áramfejlesztő berendezésnek a tesztüzeme, amely a Mirai technológiáját (üzemanyagcella, vezérlő rendszer és akkumulátor) alkalmazza, és amelyet a Toyota Energy Solutions leányvállalattal közösen fejlesztettek ki. A szünet nélkül üzemelő berendezés teljesítménye 100 kW – amennyiben a kísérlet pozitív eredményekkel zárul, a Toyota további üzemeit is fel kívánja szerelni ezzel a tiszta energiát biztosító rendszerrel.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai


Kulcsszavak: autógyár, FCHV, Mirai, toyota
 
Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Megkezdődött az új Caddy sorozatgyártása Megkezdődött az új Caddy sorozatgyártása Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 191 - 200