Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 191 - 200
Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen

Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen

2020. április 20.
Néhányhetes gyártási szünet után hétfőn újraindította a termelést pozsonyi gyárában a Volkswagen szlovákiai leányvállalata - jelentette a TASR, szlovák közszolgálati hírügynökség hétfőn.
Részletek

 Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen

A pozsonyi VW az új típusú koronavírus terjedésével összefüggésben - részben a csökkenő kereslet illetve az alkatrészellátás problémái miatt -  március 17.-től szüneteltette a gyártást. Hétfőtől szigorított egészségbiztonsági intézkedések mellett, az egyik szabadidős-terepjáró (SUV) gyártósoron indult újra a termelés, egy műszakban. A vállalat egyelőre nem pontosította, hogy a gyártás mikor állhat vissza a járvány előtti teljesítményre.    

A Kia szlovákiai leányvállalata, a Kia Motors Slovakia ugyanakkor hétfőtől csütörtökig tartó gyártási szünetet rendelt el vágtapolcai gyárában. A dél-koreai autógyártó egyetlen európai üzemében - ugyancsak az új típusú koronavírus terjedésével összefüggésben - március 23.-tól április 6.-ig szünetelt a gyártás, majd azt két műszakban újraindították. Az időleges leállást üzemeltetési okokkal illetve a piacon előállt "hirtelen és váratlan helyzettel" indokolta az autógyár.    

 Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen

A francia PSA szlovákiai leányvállalata nagyszombati autógyárában március 19. óta szünetel a gyártás. Az időleges leállást az autógyár az alkalmazottak védelmével, az alkatrészellátás terén kialakult komplikációkkal és a kerelet csökkenésével indokolta. A vállalat korábban azt közölte, hogy a gyártási szünetet április 26.-ig biztosan fenntartják, a további lépéseikről péntekre ígértek tájékoztatást.

Szlovákiában hétfőn 12 újabb személynél mutatták ki az új típusú koronavírust, így a korábbiakkal együtt már 1173 fertőzöttet tartanak nyilván - jelentette be az egészségügyi tárca szóvivője hétfőn. A fertőzöttek számának növekedése az utóbbi napokban lassult. Hétfőn újabb egy esettel 13-ra nőtt a halálos áldozatok száma, eddig 251 embert nyilvánítottak hivatalosan gyógyultnak, az elvégzett vírustesztek száma meghaladta a 46 ezret.

Kulcsszavak: autógyár, koronavírus, szlovákia, volkswagen
 
Elbocsátásokra készül a Nissan Elbocsátásokra készül a Nissan Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Visszaesett a kínai járműeladások üteme A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait Michelisz harmadik helyen végzett Michelisz harmadik helyen végzett Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen A személyre hangolt autóké a jövő?
 
Újraindítja a Boeing a kereskedelmi repülőgépek gyártását

Újraindítja a Boeing a kereskedelmi repülőgépek gyártását

2020. április 18.
Újraindítja a Boeing jövő kedden a kereskedelmi repülőgépek gyártását, miután rendkívüli intézkedéseket vezetett be a Seattle környéki üzemeiben.
Részletek

Újraindítja a Boeing a kereskedelmi repülőgépek gyártását

A chicagói székhelyű amerikai gyártó az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében ismerteti: Washington államban 27 ezer dolgozó térhet vissza a munkahelyére, de szigorú intézkedéseket kell betartaniuk. A műszakok lépcsőzetesen, időben eltolva kezdődnek, hogy elkerülhető legyen a tumultus, kötelező a védőmaszk viselése.

Otthon mindenkinek folyamatosan ellenőriznie kell egészségi állapotát, a munkahelyen pedig meg kell tartani a másiktól a megfelelő távolságot. Azokon az állomásokon, ahol ez nem lehetséges, ott a Boeing védőfelszerelést ad a munkavállalóknak.

A gyártó a 747-es, a 767-es, a 777-es és a 787-es gyártását indítja újra, de Stan Deal, a Boeing kereskedelmi gépeiért felelős vezetője szerint az elindulás lépcsőzetes és lassú folyamat lesz. A gyártó ugyanis meg szeretne győződni arról, hogy a beszállítói hálózat és a bevezetett egészségügyi intézkedések megfelelőek.

Újraindítja a Boeing a kereskedelmi repülőgépek gyártását

A legsikeresebb típus, a 737-es összeszerelése még nem indulhat el, mert a MAX variánsok továbbra is repülési tilalom alá esnek, és nem nyit ki a múlt héten bezárt dél-karolinai összeszerelő csarnok sem.

A Boeing március közepén zárta be üzemeit Seattle környékén, miután egyik munkavállalójuk koronavírus-fertőzés miatt meghalt.

Kulcsszavak: boeing, Egyesült Államok, koronavírus, repülő, repülőgép, Seattle
 
Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Valami Amerika az Audi Hungariánál Valami Amerika az Audi Hungariánál Újraindítja a Boeing a kereskedelmi repülőgépek gyártását A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS
 
Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

2020. április 18.
Március tizedike a Nemzetközi V8-as Nap, amikor világszerte a V8-as motorokat ünneplik. Ez egy tökéletes nap ellátogatni a Charles Russell Transport fuvarozóvállalkozáshoz az Anglia délnyugati részén található Cheltenham városába.
Részletek

Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

A Charles Russell Transport cégnél a múlt, a jelen és a jövő találkozik. A napjaink nehéz fuvarfeladatait teljesítő, 35 Scania tehergépkocsit (amelyek közül 20 jármű V8-as) számláló flottája mellett ugyanis egy veterán V8-asokból álló páratlan gyűjteményt is fenntart. A vállalkozás és a kiállítói területe egyaránt növekszik. A Charles Russell Transport délnyugat-angliai Cheltenham városában található telephelyének kapuján belépve az ember elsőre azt hiheti, hogy egy farmra érkezett. Azonban ennek a fuvarozóvállalkozásnak a festői szépségű vidéki bázisa egy lenyűgöző Scania V8-as gyűjteménynek ad otthont: a kiállítás minden valaha gyártott típust felsorakoztat egy egyre zsúfoltabb helyen.

A cég Scania V8-as múzeumának legújabb tagja egy 1986-os R142, amelyet alkatrészeire szétszedtek. Most arra vár, hogy a fülkéjét felszereljék, majd felújítják és lefényezik, hogy visszanyerje eredeti állapotát, akárcsak az összes többi tehergépkocsi a gyűjteményben. A veterán teherautók rajongójának és a cég alapítójának, Charles Russell úrnak megvan a saját kedvence: az 1972-es 140 Super. „A típus ikonikus jellege miatt” – mondta.

Veterán járművek felújítása

Charles Russell már nem vesz részt napi szinten az 1969-ben alapított cég irányításában, azonban még mindig nagy örömét leli abban, hogy szeretettel restaurálja a veterán járműveit, illetve a lehető legtöbbet saját maga foglalkozik egy-egy projekttel. Ám továbbra is az üzletember fejével gondolkodik, ezért mindig igyekszik minimalizálni a felújítás költségét.

Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

A legújabb R142-es projektjéhez vett egy hasonló V8-as modellt alkatrészdonornak, majd eladta a fülkét drágábban, mint amennyibe az egész jármű került. „Veteránteherautó-kiállításokon szoktam bemutatni a járműveimet, néhányat pedig a Scania nevében szoktam kiállítani Nagy-Britanniában” – mondta. Charles Russell érdeklődése a V8-asokkal és a Scaniával kapcsolatos mindenféle dolog gyűjtése iránt az 1980-as években kezdődött, akkor még visszafogott módon, poszterekkel és emléktárgyakkal. De kétségkívül a motorok imádata lobbantotta lángra a szenvedélyét: „Szerintem a Scania V8-as a valaha gyártott legjobb dízelmotor.”

Veterán Scania V8-asok gyűjteménye


Ahogyan maga a vállalkozás, úgy a V8-as gyűjtemény is elkezdte kinőni a cég jelenlegi telephelyét, ezért jelentős beruházást hajtanak végre, hogy támogassák a terjeszkedést a következő generáció számára. Az egyik oka a cég túlélésének, sőt, fejlődésének az, hogy szakértői szemlélettel állnak a fuvarozáshoz. Feladataik nyolcvan százalékát ipari gépek szállítása adja, míg a maradékot túlméretes, túlsúlyos és különleges rakományok, például nagy szobrok, hajók és légi járművek fuvarozása teszi ki.

Charles Russell gazdálkodó családból származik, így kezdetben élőállatot szállított a helyi piacokra. Ahogy a vállalkozás nőtt, ipari gépek fuvarozása felé mozdult el, amikor beszerezte első rakodódarus tehergépkocsiját, amellyel az ügyfelek gyárainak telephelyén is tudott fel-, illetve lerakodni.

Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

Ahogy a vállalkozásnak ez a része nőtt, 1980-ban Charles Russell elkezdett ipari gépeket szállítani Európa különböző pontjaira. „Akkor döntöttem úgy, hogy egy további szolgáltatást is kínálok az ügyfeleknek: gépeik üzembe állítását. Így a teljes körű csomagunknak köszönhetően csak egy céggel kellett üzletet kötniük.”

Mindent egy kézből a fuvarozástól az üzembe helyezésig

A mindent egy kézből koncepció azóta a vállalkozás alapkövévé vált. Felmérik az ügyfelek igényeit, majd leszervezik a szükséges személyzetet és eszközöket, így a teljes munkát elvégzik alvállalkozók bevonása nélkül. Megbízásaik között bármi szerepelhet egyetlen gép leszállításától és üzembe állításától egy teljes gyár átköltöztetéséig.

Charles Russell fia, Ben, aki operatív igazgatóként dolgozik, így nyilatkozott: „Egy személyre szabott, túlméretes és túlsúlyos szállításokra, illetve gépek fuvarozására tervezett informatikai rendszert használunk. Az ügyfelek igényei egyre magasabb szintűek, a határidők pedig egyre rövidebbek, ezért gyorsan kell reagálnunk.” Valóban, a cég naponta 20-30 munkát hajt végre, ezért kulcsfontosságú, hogy a tehergépkocsik az idő lehető legnagyobb részében teljes terheléssel közlekedjenek.

Minőségi ügyfélkiszolgálás

Az ügyfelek gondos kiszolgálása a vállalkozás egyik erőssége. Amikor az első nagy ügyfelének a tenderén indult (akit a mai napig meg tudott tartani), Charles Russell azt mondta: „Ha nem teljesítünk megfelelően, akkor nem kell kifizetni a munkát.” Az ügyfélnek még sohasem volt semmilyen oka panaszra. A minőségi ügyfélkiszolgálás a Charles Russell Transport és a Scania közös jellemzője, ezáltal jól illenek egymáshoz. Charles Russell 1983-ban szerezte be a cég első Scania 141-esét.

Nemzetközi V8-as Nap: öregek és újak találkozója

„Három évig használtam, majd drágábban adtam el, mint amennyibe került” – mondta. „Fiatal üzletemberként úgy gondoltam, hogy ez nagy üzlet volt. Akkor a teherautóik megbízhatósága, mindennapos üzemeltetési költségei és értéktartása miatt tértem át a Scaniára.”

35 Scania tehergépkocsiból álló flotta üzemeltetése Ma a cég egy 35 Scania tehergépkocsiból álló flottát üzemeltet, amelyek közül 20 jármű V8-as, a 2019-ben átvett új generációs eszközökkel együtt. Ezzel a beszerzéssel párhuzamosan a Charles Russell Transport továbbképzést biztosít munkatársainak az új tehergépkocsik új műszaki megoldásairól és funkcióiról. A cég egy saját gyakornoki programot is fenntart, hogy felkészítse a következő generációt a vállalkozás támogatására.

Míg a cég megbízásainak legnagyobb részét ipari gépek szállítása adja, a művészetek világának kiszolgálása bizonyára a legkellemesebb és legigényesebb tevékenységük. A nagyméretű szobrok terén a legelismertebb nevekkel dolgoznak együtt, habár nagyon diszkréten kezelik az ügyfélkörüket. A Charles Russell Transport a legkülönfélébb helyszíneken részt vett már ilyen műalkotások felállításában New Yorktól Hong Kongon és Mexikón át Párizsig.

Hatalmas szobrok Dohába

Ez idáig a cég egyik legnagyobb kihívást jelentő művészeti projektjének keretében több hatalmas bronzszobrot kellett elszállítaniuk az Egyesült Királyság egyik öntödéjéből Katar fővárosába, Dohába. A szobrok egyenként akár 29 tonnát, együttesen pedig több mint kétszáz tonnát nyomtak. Magasságuk öt és tizenöt méter között változott, szélességük elérte a hét métert. A három évig tartó projekt során a Charles Russell Transport szolgáltatásainak teljes kínálatát igénybe vették, beleértve a szobrok felállítását a Sidra orvosi és kutatóközpontnál Doha városában.


Kulcsszavak: felújítás, kamion, scania, veterán
 
Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során A Scania és a Northvolt együttműködik a nehézjárművek villamosításában A Scania és a Northvolt együttműködik a nehézjárművek villamosításában Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért
 
A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

2020. április 17.
A Kia európai piaci részesedése 3,7%-ra, Magyarországon 5,2%-ra nőtt 2020 első negyedévében. A piac jelentős visszaesése ellenére a Kia elektromos és hibrid hajtású modelljeinek értékesítése 20,8%-kal emelkedett Európában.
Részletek



A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

A Kia Motors Europe rekordeladásokat ért el a Kia elektromos és hibrid hajtású modelljeivel 2020 első negyedévében a koronavírus okozta világválság és az abból következő általános keresletcsökkenés ellenére. Ugyanezen időszakban a Kia európai piaci részesedése minden korábbinál magasabbra emelkedett.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján a Kia európai összeladásai valamelyest visszaestek 2020 első negyedévében (113 026 darabos értékesítés), amely összességében 14,5%-os értékesítés-csökkenést jelent a márka mindenkori európai rekord negyedévéhez, 2019 első három hónapjához viszonyítva (132 174 darab).

Ez a visszaesés azonban jelentősen kisebb a teljes európai autóipari szektor össz-csökkenésénél (az új autók értékesítése 26,3%-kal esett vissza az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban). A Kia piaci részesedése ugyanebben az időszakban a 2020-as első negyedév 3,2%-áról 3,7%-ra emelkedett, ami a márka eddigi legjobb ilyen mutatója.

A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

Az ismert gazdasági és iparági nehézségek ellenére a hibrid és az elektromos hajtású Kia modellek európai értékesítési számai 20,8%-kal emelkedtek (összesen 21 340 darab), így immár ezek teszik ki a márka európai eladásainak közel egyötödét (18,9%). 2020 első három hónapjában ez a részarány még csak 13,4%-os volt.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta:

“2020 első három hónapja az egész világot és vele az európai autóipart is megviselte. A Kia azonban még növelni is tudta hibrid és elektromos hajtású modelljeinek eladásait – valamennyi ilyen modellcsaládunk értékesítési számai emelkedtek az első negyedévben. Az új plug-in hibridek érkezése, a több elektromos autó, a kibővített Ceed-családdal együtt komolyan hozzájárult piaci részesdésünk jelentős növekedéséhez.”

2020 első három hónapjában a tisztán elektromos (akkumulátoros-villanymotoros) hajtású e-Niro és az e-Soul a Kia teljes hibrid- és villanyautó-eladásainak 32%-át adta (2019-ben ez az arány 22%-os volt). A plug-in hibridek – köztük az XCeed és a Ceed kombi ilyen hajtásláncú változatai - is komoly növekedést könyvelhettek el: 2020 első három hónapjában a Kia “villamosított” eladásainak 30%-át adták Európában.

A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

A Világ Év Autója választáson a földkerekség legjobb városi autójának járó címet bezsebelő e-Soul sikere várhatóan a kereslet további emelkedését hozza majd. A főleg Észak-Amerikának készülő, de néhány más piacon is forgalmazott Kia Telluride 2020-ban elnyerte a Világ Év Autója választás fődíját.

A Kia legsikeresebb modellcsaládja, a Ceed (a Ceed, a Ceed Sportswagon, a ProCeed, és az XCeed) szintén növekedést könyvelhetett el 2020 első három hónapjában: 18.8%-os értékesítés-emelkedéssel, és 29 664 darabos Európai összeladással. Bár a család valamennyi modellje jól teljesített, a növekedéshez komoly lendületet adott az XCeed bevezetése 2019 végén, majd a plug-in hibrid változat piacra lépése idén.

A Ceeden kívül a Sportage (23 011 darab), a Niro (16 010 darab), a Stonic (15 115 darab) és a Picanto (13 639 darab) adja a Kia európai sikermodelljeinek ötös fogatát.

A Kia Magyarorszábon

A Kia nem csak Európában, hanem Magyarországon is rekord első negyedévet zárt 2 403 db gépjármű értékesítésével, mellyel piaci részesedését 5,2%-ra növelte.

A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében

Magyarországon továbbra is a Ceed, illetve az SUV modellek (Stonic, XCeed, Sportage, Sorento) a legnépszerűbb Kia modellek.

Bár az XCeed és a Ceed kombi plug-in hibrid verziói az első negyedévben Magyarországon még nem voltak elérhetőek, ügyfeleink már leadhatják rendeléseiket ezekre a típusokra is.

Hazánkban az elektromos Niro modellre eddig a forgalmazás kezdete óta 130 megrendelést vettünk fel, melyek gyártása, leszállítása és átadása folyamatos, és az év második felében fog koncentrálódni.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, járműipar, kia
 
A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót Bejelentették a Fisker új elektromos autóját Bejelentették a Fisker új elektromos autóját A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon
 
Utasforgalma 99,3 százalékát elvesztette a Budapest Airport

Utasforgalma 99,3 százalékát elvesztette a Budapest Airport

2020. április 17.
Elvesztette utasforgalma 99,3 százalékát a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a koronavírus-járvány miatt szinte teljesen leállt légiközlekedés miatt, a kiszolgált gépek többsége áruszállító járatot teljesít.
Részletek

Utasforgalma 99,3 százalékát elvesztette a Budapest Airport
   
A ferihegyi repülőtér üzemeltetője pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, korábban a fel- és leszállások száma átlagosan 320 volt naponta, ez most mindössze 35, és ezek közül csak néhány utasszállító járat.    

Tavaly áprilisban átlagosan 44 ezer utast kezeltek minden nap, ez a szám most 275. A húsvéti időszakban tavaly 1311 fel- és leszálló gép közlekedett, melyek 190 ezer utast szállítottak, idén az ünnepek alatt 1283 utas fordult meg a repülőtéren. "Ez a tavasz fekete tavaszként vonul majd be a repülés történelmébe" - olvasható a közleményben.
   
A Budapest Airport tájékoztatott arról is, hogy befejeződött az 1-es futópálya és a hozzá kapcsolódó műszaki előtér felújítása és karbantartása, de már tervezik a 2-es futópálya felújítási munkáit.

Utasforgalma 99,3 százalékát elvesztette a Budapest Airport

Emellett a repülőtér üzemeltetője a forgalommentes időszakot kihasználva most végzi el a gurulóutak, illetve egyes repülőgép állóhelyek karbantartását, megújul a 2A terminál légi oldali buszos kapuinak várakozó területe is.    

Az európai légiforgalmi áramlásszervező Eurocontrol adatai szerint a légi járatok száma mintegy 90 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, több légitársaság is teljesen leállt, és a legtöbb cég legalább 90 százalékkal csökkentette járatait.    

Kulcsszavak: airport, budapest airport, légiközlekedés, Liszt Ferenc Airport
 
Dubajba indít járatot a Wizz Air Dubajba indít járatot a Wizz Air Minibusz üzemeltetésre írt ki pályázatot a Budapest Airport Minibusz üzemeltetésre írt ki pályázatot a Budapest Airport Utasforgalma 99,3 százalékát elvesztette a Budapest Airport Karbantartó hangárt épít a Budapest Airport a Wizz Airnek Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Budapest és London között indít járatot a LOT lengyel légitársaság Budapest és London között indít járatot a LOT lengyel légitársaság
 
Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban

Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban

2020. április 17.
Kevesebb mint a felére csökkent a koronavírus-járvány miatt a forgalomba helyezett új személyautók száma márciusban az Európai Unióban.
Részletek

Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 567 ezer 308 személygépjárművet helyeztek forgalomba márciusban, 55,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Februárban még 7,4 százalékra, januárban pedig 7,5 százalékra rúgott a visszaesés éves összevetésű üteme.

A márciusi visszaesés üteme minden eddigi rekordot megdöntött, abszolút értékben nézve pedig 1990 óta ez volt a legrosszabb márciusi hónap.
   
Az első negyedévben 2 millió 480 ezer 855 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 25,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
   
A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban.
   
Minden uniós országban csökkent márciusban a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 85,4 százalékkal a járvány által leginkább sújtott Olaszországban.

Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban

Franciaországban 72,2 százalékkal, Spanyolországban 69,3 százalékkal, Németországban pedig 37,3 százalékkal csökkentek az eladások. Az első negyedévet tekintve Olaszországban 35,5 százalékos, Franciaországban 34,1 százalékos, Spanyolországban 31 százalékos, Németországban pedig 20,3 százalékos volt a csökkenés mértéke.  
   
Magyarországon a márciusban átadott új autók száma éves összevetésben 14,3 százalékkal, 11 ezer 478-ra esett. Az első negyedévben 32 ezer 670 új autó talált gazdára, ami 4,9 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
  
Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (29,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport márciusban több mint 164 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 46,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-márciusban 19,1 százalékkal 660 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése. Ezen belül az Audi márciusban 46,8 százalékkal kevesebb, 32 ezer 81 új személyautót adott át, míg az első negyedévben 18,8 százalékkal 123 ezer 98-ra csökkent az értékesített autóinak száma.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 68,1 százalékkal, a francia Renault 64,7 százalékkal, a Hyundai-csoport 42,5 százalékkal, a BMW-csoport 40,7 százalékkal, a Fiat-Chrysler 76,6 százalékkal, a Toyota 41,2 százalékkal, a Daimler 39,4 százalékkal, a Ford 65,1 százalékkal, a Nissan 60,3 százalékkal, a Volvo 33,2 százalékkal, a Mazda 67,8 százalékkal, a Mitsubishi 52,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 61,3 százalékkal, a Honda pedig 67,5 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra márciusban.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, járműipar, márkakereskedés
 
A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban A Nissan hamarosan jelentős bejelentést tesz a Nismo márkával kapcsolatban Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban Élénkül a használtautó-piac Ikarus a Fehér ház kertjében Ikarus a Fehér ház kertjében Rekordmértékben csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban márciusban Európában 5,8 százalékkal nőtt az új autók eladása az első félévben Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal
 
A Toyota fokozatosan újraindítja a gyártást francia és lengyel üzemeiben

A Toyota fokozatosan újraindítja a gyártást francia és lengyel üzemeiben

2020. április 17.
A gazdasági visszaesés minimalizálásához való hozzájárulásként a Toyota új egészségügyi és biztonsági protokollok életbe léptetése mellett fokozatosan újraindítja a termelés franciaországi és lengyelországi üzemeiben, a termelés ugyanakkor egyelőre kis volumenű marad, hogy a dolgozók megszokják az új munkakörnyezetet és előírásokat.
Részletek



A Toyota fokozatosan újraindítsa a gyártást francia és lengyel üzemeiben

A Toyota bejelentette, hogy fokozatosan újraindítja a termelést a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Valenciennes üzemében, illetve a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) Jelcz-Laskowice és Walbrzych üzemeiben. A TMMF gyártja a kompakt Toyota Yarist (amely idém ősszel jelentkezik vadonatúj generációval), amihez a TMMP-nél készülnek a motorok és sebességváltók. A TMMF április 22-től kezdve korlátozott mennyiségben végzi majd a termelést, amit március 17-én függesztettek fel ideiglenesen. A TMMF működésével szorosan összehangolt TMMP is felkészül a korlátozott volumenű gyártásra, a TMMF-től érkező megrendelések alapján.

Fokozatos újraindítás

A TMMF fokozatosan indítja újra működését, így kezdetben a megszokottnál jóval kisebb volumenben termel majd. Ez az óvatos szemlélet biztosítja a munkavállalók és az egyéb érintett személyek biztonságát és egészségvédelmét, ami első számú prioritás a Toyota számára. Az első két hétben a TMMF az eddigi három helyett csupán egyetlen műszakban fog működni.

Az egyes európai gyártási tevékenységei részleges újraindításáról szóló döntést az országos és helyi kormányzatok útmutatásainak és előírásainak figyelembe vételével hozta meg a vállalat, hogy előkészíthesse a vásárlói megrendeléseinek teljesítését.

A Toyota fokozatosan újraindítsa a gyártást francia és lengyel üzemeiben

Egy alapos megvalósíthatósági tanulmány részeként és a Biztonsági, Egészségügyi, Szociális és Gazdasági Bizottságban képviselt összes érdekelt féllel konzultálva került jóváhagyásra az újraindításra vonatkozó döntés, miután a Toyota maradéktalanul megvalósította a biztonságos munkavégzés feltételeit.

Magától értetődik, hogy a termelés újraindításának legjobb módja, ha az autógyártó most nem a mennyiségre törekszik, hanem a dolgozók egészségére és a biztonságára összpontosít, és nagy hangsúlyt fektet minden érintett ember oktatására, illetve tudatosságának fokozására.  Ennek szigorú betartásával a termelés fokozatos és ellenőrzött felfuttatása lehetővé teszi a tevékenységek megfelelő és zökkenőmentes irányítását, miközben 100 százalékban betarthatók lesznek az egészségügyi előírások.

Az üzemek irányítói arra összpontosítanak, hogy a dolgozók fokozottan ügyeljenek ezekre az előírásokra, és ezek végrehajtását folyamatosan ellenőrzik majd, készen arra, hogy szükség esetén folyamatosan tökéletesítse az új belső előírásokat. Mindezeken túlmenően a Toyota döntéseit továbbra is azokra az iránymutatásokra alapozza majd, amelyeket az adott országok és régiók hatóságai előírnak számunkra, hogy a biztonságos foglalkoztatás révén hozzájárulhasson a társadalom talpra állásához.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, koronavírus, toyota
 
Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota Óriási előnnyel áll az élen hazánkban a Toyota Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Úttörő teljesítmény a Toyota Miraitól Új Toyota Mirai bemutatóterem nyílt Tokióban Új Toyota Mirai bemutatóterem nyílt Tokióban A Toyota fokozatosan újraindítja a gyártást francia és lengyel üzemeiben A személyre hangolt autóké a jövő? Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Legördült a gyártósorról az első új generációs i10
 
A Volkswagen csoport április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést

A Volkswagen csoport április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést

2020. április 17.
Április 20-tól fokozatosan újraindítják a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztett termelést a Volkswagen német autógyártó társaság európai üzemeiben.
Részletek

A Volkswagen április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést

A Volkswagen Csoport (Volkswagen Group - VW) névadó márkájánál a németországi üzemek közül elsőként Zwickauban indul újra a termelés, ahol tavaly év végén elkezdték az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártását.

Ugyancsak április 20-tól felveszik a munkát a szlovákiai, pozsonyi üzemben.

A következő, április 27-vel kezdődő héten fokozatosan újraindítják a többi németországi Volkswagen-gyárat, és elkezdik a termelést Portugáliában, Spanyolországban, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Májusban Dél-Afrikában, Argentínában, Brazíliában és Mexikóban is beindítják az üzemeket.

A társaság az utóbbi három hetet az előkészületekre fordította. Kidolgoztak a többi között egy 100 pontból álló járványügyi szabályzatot a fertőzésveszély minimalizálására, és igyekeztek újjászervezni a járvány miatt szétzilálódott szállítási láncolatokat.

A Volkswagen április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést

A VW tavaly alapított alkatrészellátó részlegénél (Volkswagen Group Components) - amelyhez világszerte 60 üzem és 80 ezer dolgozó tartozik - már április 6-án elkezdték a termelés helyreállítását, először a braunschweigi és a kasseli üzemben, majd április 14-től Salzgitterben, Chemnitzben, Hannoverben és a négy lengyelországi üzemben.

A művelet célja a termelés felfuttatása Kínában, ahol decemberben elkezdődött a koronavírus-járvány. A művelet sikeres, a csoport 33 kínai autógyára és alkatrészgyártó üzeme közül már 32-ben ismét dolgoznak - áll a VW közleményében, amely szerint kínai munkatársaik körében egyetlen koronavírus-fertőzést sem regisztráltak.


Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Volkswagen Csoport, Zwickau
 
Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását A Volkswagen csoport április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést A fehér az új fekete, a napfénytető pedig ritka extra Európa legforróbb időjárású országaiban A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Volkswagen csoport április 20-tól fokozatosan újraindítja a termelést Százezer euró fölötti végkielégítést kapnak az Opel bochumi üzemének dolgozói
 
„A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan

„A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan

2020. április 16.
A nemzetközileg elismert WCOTY Világ Év Autója 2020 („World Car of the Year Awards 2020“) választáson a Porsche Taycan óriási sikert aratott – rögtön két kategóriában.
Részletek

„A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan

A „World Performance Car“ (nagyteljesítményű autók) kategóriában a Porsche történelmi hármas győzelmet könyvelhetett el a Taycan, a 911 és a 718 Spyder/Cayman GT4 modelltrióval. Emellett a tisztán elektromos Taycan sportautó elhozta a legjobb luxusautónak járó „World Luxury Car of the Year“ díjat is. A 86 nemzetközi autós újságíróból álló zsűri összesen több mint 50 új autómodell közül választotta ki a legjobbakat. A győzteseket a WCOTY szervezői egy élő közvetítés keretében, digitális formában hirdették ki.

A Porsche kitüntetéseit Michael Steiner, a kutatási és fejlesztési részleg igazgatótanácsának tagja vette át. „Az új Porsche Taycan kettős győzelme a World Performance Car és a World Luxury Car of the Year kategóriákban kiválóan tükrözi célunkat, amit a Taycan kifejlesztése kapcsán meghatároztunk: egy olyan vezetőorientált, tisztán elektromos négyajtós sportautót akartunk létrehozni, amely bármilyen sportautó ellen fel tudja venni a versenyt. Ezen felül kiemelt fontossággal bírt a tervezés során a kompromisszumok nélküli hétköznapi használhatóság, a lehető legmodernebb digitális rendszer kialakítása, valamint a kiemelkedő kényelem négy utas számára. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a WCOTY zsűrije ilyen nagy elismeréssel honorálta fáradozásainkat.“

„A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan

Számos kitüntetés a legfontosabb piacokon

A Világ Év Autója díjjal tovább folytatódik a Porsche sikertörténete: a Taycan, valamint az új 911 – amely szintén nemrégiben lépett piacra – együttesen immár kereken 40 nemzetközi díjat zsebelt be, elsősorban a Porsche fő piacain: Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kínában.

„Nagyon örülünk a díjaknak, amelyek kiválóan tükrözik ügyfeleink pozitív visszajelzéseit és jelentős motivációt jelentenek számunkra jövőbeli munkánkat illetően“, mondta Oliver Blume, a Porsche AG igazgatótanácsának elnöke, majd hozzátette: „A fenntartható mobilitás úttörőjeként vadonatúj Taycan modellünkkel egy egyszerre rendkívül innovatív és emocionális sportautót dobtunk piacra, amely amellett, hogy tisztán elektromos, 100 százalékban Porsche.“

„A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan

Az új Porsche 911 modellcsalád kitüntetéseit illetően így nyilatkozott Oliver Blume: „A 911-es örök klasszikusnak számít és az összetéveszthetetlen formaterv immár közel 60 éve töretlen népszerűségnek örvend.

Amikor egy kisgyermek egy sportautót rajzol, nem ritka, hogy a 911-re gondol. A legendás modell egyedülálló technológiai koncepcióját folyamatosan, konzekvens módon fejlesztettük és fejlesztjük tovább. Farmotorjával és a kormánykeréktől balra található gyújtáskapcsolójával a 911 igazi sportautó-ikonná vált – mindemellett pedig a sportautók mércéjeként tekinthetünk rá.“


Kulcsszavak: díj, elismerés, Porsche, Taycan
 
Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért „A Világ Év Autója“: kettős győzelmet aratott a Porsche Taycan A vadonatúj Qashqai elnyerte a Diesel Car magazin „Év autója" díját Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen A Porsche kibővíti elektromos sportautójának kínálatát a Taycan 4S-sel A Porsche kibővíti elektromos sportautójának kínálatát a Taycan 4S-sel
 
A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei

A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei

2020. április 16.
A Peugeot új generációs dízelautói már most, jóval a határidő előtt teljesítik a legújabb uniós károsanyag-kibocsátási előírásokat. A jövő januárban hatályba lépő RDE2 szabvány minden eddiginél szigorúbban korlátozza a nitrogénoxidok emisszióját.
Részletek

A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei

A 2021 januárjától kötelező érvényű RDE2 norma nagyságrendekkel csökkenti a belső égésű motorok működése során keletkező nitrogénoxidok (NOx) kibocsátásának megengedett mértékét. A Peugeot ügyfeleinek azonban nincs miért aggódniuk: a francia autógyártó érintett típusai már most megfelelnek az előírásoknak.

A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint 2019-ben sorban harmadszor emelkedett az Európában újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos, súlyozott CO2-kibocsátása, párhuzamosan azzal, hogy az eladásokban tovább csökkent a dízelmotorok részaránya. Ez nem véletlen egybeesés: ma már nyilvánvaló, hogy fejlett dízelmotor-technológia nélkül az autóipar nem képes olyan mértékben csökkenti a járművek széndioxid-emisszióját, amit az egészségügyi, környezetvédelmi és nem utolsósorban jogi elvárások megkövetelnének.

A Peugeot ezért amellett, hogy gyors ütemben fejleszti részben vagy teljesen elektromos hajtáslánc-technológiáját (2023-ra a márka minden típuscsaládja elérhető lesz alternatív hajtású kivitelben), hagyományos dízel-kompetenciáját sem adta fel.

A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei

Sőt: a gyártó kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a dízel erőforrások nitrogénoxid-kibocsátásának radikális csökkentésével ne csak a törvényi előírásoknak feleljen meg, hanem akár azokon túlmutató mértékben rendkívül tiszta üzemű járművekkel járuljon hozzá Európa fenntartható fejlődéséhez.

Ami a dízelmotorok tisztaságát illeti, Európában egészen a közelmúltig csak laboratóriumi mérésekkel ellenőrizték a dízelmotorok NOx-emisszióját. Amikor azonban kiderült, hogy ezek a legkevésbé sem tükrözik a valós értékeket (az előírásoknak papíron megfelelő motorok kibocsátása a mindennapi használat során elérhette a határérték akár tízszeresét!), kidolgozták az RDE (Real Driving Emissions, azaz valós használat során jelentkező károsanyag-kibocsátás) tesztprotokollt.

Itt egy gondosan összeállított, a tipikus használati körülményeket meglehetős pontossággal szimuláló útvonalon, változó terheléssel halad végig a vizsgált jármű. A kipufogógázokat hordozható berendezés elemzi, kimutatva az abban előforduló környezet- és egészségkárosító anyagokat.
Az előírt értékek az RDE teszten is ugyanazok, mint a korábbi, laboratóriumi vizsgálat során, ám a jogszabályok türelmi időt engedélyeztek azok betartásához.

A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei

Jelenleg az előírt 80 mg/km emissziós határérték 2,1-szeresét, azaz 168 mg/km-t fogadják el az RDE mérések során, 2021 januárjától azonban a türelmi szorzó 1,43-ra csökken. A típusbizonyítvány megszerzéséhez – egy adott modell csak ennek a dokumentumnak a megszerzése után kerülhet forgalomba – így az autók RDE-teszten mért nitrogén-oxid kibocsátása nem haladhatja meg a 114,4 mg/km értéket (ami a szigorúbb tesztfeltételek miatt így is sokszorta kedvezőbb, mint a korábban „megfelelőnek” minősített autók tényleges NOx-emissziója).

Habár a jogszabályok szerint a Peugeot-nak még további majdnem egy év állt volna rendelkezésére, hogy dízel üzemű autóit az új (RDE2-ként ismert) normához igazítsa, a francia autógyártó kínálatában már most megtalálhatók a jövőre hatályba lépő korlátozást teljesítő, különösen tiszta üzemű dízelmotorok.

Kulcsszavak: dízel, dízelmotor, ellenőrzés, Peugeot
 
A Volkswagen tájékoztató internetes oldalt indított A Volkswagen tájékoztató internetes oldalt indított A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A német kormány vizsgálatot indított 30 autótípus ellen A német kormány vizsgálatot indított 30 autótípus ellen Bemutatkozott az új Peugeot 308 Bemutatkozott az új Peugeot 308
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 191 - 200