Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 191 - 200
Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

2019. február 04.
Négyszázezernél is több dízelautó-tulajdonos csatlakozott Németországban a Volkswagen (VW) ellen az autógyártó konszern dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez - írták pénteken német hírportálok.
Részletek

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

Az úgynevezett csoportos megállapítási keresetnek a szövetségi igazságügyi hivatalnál vezetett nyilvántartásába több mint 401 ezren regisztrálták magukat tavaly novembertől január végéig.

Az autótulajdonosok ezzel csatlakoztak a fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetsége (vzbv) és a legnagyobb autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub által a VW ellen közösen indítandó perhez, amelynek révén megpróbálják kártérítésre kötelezni az autógyártót.

A csoportos megállapítási kereset (Musterfeststellungsklage) új elem a kollektív jogorvoslat németországi szabályozásában, tavaly novemberben vezették be, éppen a VW dízelbotránya miatt. Célja a fogyasztók jogainak erősítése a túlerőben lévő nagyvállalatokkal szemben. A pereket nem az egyes fogyasztók, hanem fogyasztói szövetségek folytatják, a költségeket, pénzügyi kockázatot is ezek a szervezetek viselik, a fogyasztók számára kedvező bírósági döntés viszont mindenkire érvényes, aki csatlakozott a keresethez.

A vzbv és az ADAC kezdeményezése az első eset az új jogintézmény történetében. Az eljárás a számukra legjobb esetben azzal végződhet, hogy a bíróság megállapítja, a VW szándékosan méltánytalanul járt el, és ezzel kárt okozott gyártmányai vásárlóinak. A következő lépésben a keresethez csatlakozott fogyasztóknak már egyénileg kell kártérítést kérniük a gyártótól.

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

A keresethez EA189 típusú dízelmotorral szerelt, és a dízelbotrány miatt szervizre visszarendelt Audi, Seat, Skoda és Volkswagen gépkocsik németországi tulajdonosai csatlakozhatnak.

A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: dízelmotor, járműipar, volkswagen
 
A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Nőttek az európai autóeladások októberben Nőttek az európai autóeladások októberben RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk
 
Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

2019. február 04.
A kutyák sok helyen családtagnak számítanak. Ám míg a legtöbb embernek álmában sem jutna eszébe, hogy gyermekeit biztonsági öv és gyermekülés nélkül ültesse be az autóba, a kutyákkal kapcsolatban gyakran fel sem merül ilyesmi.
Részletek

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

A Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint a gazdik 32 százaléka nem törődik kedvence biztonságos szállításával. Pedig sok országban létezik erre külön előírás, és az sem titok, hogy ez nemcsak az állatok, hanem a vezető, az utasok és más közlekedők biztonságát is veszélyezteti. Egy baleset során a nem biztonságosan szállított kutyák teste kontrollálatlanul mozog az utastérben, növelve mind az állatok, mind az autó utasai és a többi közlekedő sérülésének veszélyét

Amikor Rene Berns, a Ford mérnöke a vadonatúj Focus kombin dolgozott, munkája legérdekesebb mozzanata az volt, hogy hároméves ausztrál juhászkutyája, Emil segítségével tervezhetett olyan autót, amelyben biztonságosabban utazhatnak kedvenceink.

Emil volt a tesztalany ahhoz, hogy kialakítsák a lehető legnagyobb kutyaszállító ketrecet, ami befér a Focus kombi csomagterébe. Végül sikerült egy olyan ketrecet készíteni, amiben még a világ legmagasabb kutyája, egy ír farkas is kényelmesen utazhat.

“Aki kutyát tart, az ugyanúgy gondoskodjon kedvence biztonságáról, mint a család többi tagjáéról,” mondta erről Graeme Hall, a ‘Dogfather’ becenéven is ismert kutyakiképző. “Lily kutyám mindig a csomagtérben elhelyezett ketrecben utazik, amiben kényelmesen körbefordulhat, és mindenki biztonságban van. Meggyőződésem, hogy ez a legjobb megoldás.”

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

A felmérés során a kutyatartók közel egyharmada mondta azt, hogy nem mindig szállítják biztonságosan az állataikat; 32 százalékuk azért nem, mert kedvencük nem szereti ezt a megoldást, 31 százalékuk szükségtelennek ítélte, mert csak rövid utakra viszi magával a kutyáját, 14 százalék pedig azért, mert az autójában nem fér el egy kutyaketrec.

A fenti válaszadók több mint egynegyede tapasztalta már, hogy a kutyájuk kidugja a fejét az ablakon (26 százalék). Néhányan arról is beszámoltak, hogy kedvencük kiugrott az ablakon, és emiatt elpusztult vagy megsérült. Többekkel az is előfordult már, hogy balesetet okoztak az utastérben zavaróan ugráló kutya miatt, vagy mert az állat véletlenül bekapcsolta az irányjelzőt, eltakarta a kilátást vagy megharapta az utasokat.

A biztosítók akár el is utasíthatják az esetleges kárigényt, ha az autós nem megfelelően szállította a kutyáját, és az is komoly veszélyt jelent, hogy egy 40 km/órás sebességű ütközésnél a helytelenül szállított kutya teste a tömegénél 40-szer nagyobb erővel csapódhat neki a többi utasnak.

Rene és kölni csapata a tetőbélés habrétegének tömörítésével, az ajtózsanér-csavarok hosszának megváltoztatásával és az ajtónyílás átformálásával sikeresen növelte meg a Focus kombi csomagterének kihasználhatóságát.

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

“Nagyon sokat jelent számomra, hogy bárhová megyek is, Emilt mindig magammal tudom vinni, és büszke vagyok rá, hogy ő is segített más kutyásoknak abban, hogy kedvenceiket biztonságban és kényelemben szállíthassák,” mondta Berns.

A Magyarországon már kapható a vadonatúj Focus kombi, méghozzá igazán átfogó kínálattal, amelyben ugyanúgy szerepel a stílusos Focus Trend és Titanium változat, mint a sportos Focus ST-Line, az előkelő Focus Vignale, valamint a most először kapható, SUV-karakterű Focus Active crossover kivitel is.

Kulcsszavak: Focus, ford, közlekedésbiztonság
 
Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját Mikuláskor is Jazzy Street Mikuláskor is Jazzy Street Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford 2012-ben minden szinten tarolt a Ford 2012-ben minden szinten tarolt a Ford Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én
 
Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

2019. február 04.
Népszerű az elektromos autók megvásárlását támogató pályázat, meghirdetése óta több mint kétezer ilyen gépjármű beszerzéséhez kapcsolódó igény érkezett, minden második esetben már a kifizetés is megtörtént - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára szombaton az MTI-vel.
Részletek

Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

Weingartner Balázs közleménye szerint a pályázat 2018 nyarán lezárt első részében a 2,3 milliárd forintos keret terhére mintegy 1600 autóra érkezett támogatási kérelem. A december végi adatok szerint ebből csaknem ezerre már ki is fizették az igényelt támogatást. Az első ütemben leadott eredményes pályázatokra utófinanszírozási konstrukcióban kapják meg a támogatást a nyertesek.

A tárca annak érdekében, hogy minél többen vásárolhassák meg a környezetkímélő gépjárműveket, az elszámolás benyújtásának végső határidejét június 30-áig meghosszabbította.

Weingartner Balázs a 2018 októberében újranyitott kiírással kapcsolatban közölte: eddig 414 autóhoz igényelt támogatást 368 pályázó. A második ütemben a már hárommilliárd forintos támogatási keret terhére beérkezett igények közül mostanáig 183 pályázatról született döntés. Fontos különbség, hogy az új pályázati rendszerben a legfeljebb 1,5 millió forintos összeget előfinanszírozás keretében kapja meg a pályázó, ezzel is segítve a mielőbbi autóvásárlásokat.


Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

A fenntarthatóságért felelős államtitkár kiemelte: a pályázat célja, hogy a minisztérium hozzájáruljon a környezetkímélő járművek elterjedéséhez Magyarországon. A kormány számára fontos, hogy olyan programokkal támogassa a családokat, amelyeknek köszönhetően nemcsak az anyagi terheik csökkennek, hanem mérséklődik a környezetszennyezés is. A program sikerességét mutatja, hogy a régióban hazánkban értékesítik a legtöbb elektromos járművet. A jelenleg is nyitott pályázatban a bruttó vételár 21 százalékára lehet legfeljebb 1,5 millió forint támogatást igényelni. A maximális bruttó vételárat a minisztérium a korábbi 15 millióról 20 millió forintra emelte - emlékeztetett.

Folyamatosan épül ki az elektromos autózás térnyerését támogató infrastruktúra is, a töltőhelyek telepítéséhez önkormányzatok igényelhettek támogatást, és közülük 23 tavaly év végéig mintegy ötvenet létesített - írta.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás
 
Rajtra kész az új Audi R8 Rajtra kész az új Audi R8 Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást 220 millió eurós támogatás a magyar vasúti személyszállító flotta korszerűsítésére 220 millió eurós támogatás a magyar vasúti személyszállító flotta korszerűsítésére 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében
 
A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

2019. február 04.
Az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását a Nissan japán autóipari óriáscég.
Részletek

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A vállalat vasárnap email-körüzenetben közölte angliai alkalmazottaival, hogy az új modell gyártását Japánban indítja el a nyáron.

Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke a tájékoztatásban közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan és más hasonló vállalatok további angliai tevékenységének tervezését.

A Nissan 2016-ban, a brit EU-tagság megszűnéséről (Brexit) döntő népszavazás után kilátásba helyezte, hogy nem hajt végre több beruházást angliai gyárában, hacsak a brit kormány nem ad biztosítékokat a Brexit után esetleg érvénybe lépő vámok költségemelő hatásainak kompenzálására.

A japán cég röviddel ezután bejelentette, hogy mégis az északkelet-angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg az új Qashqai, illetve X-Trail modellek gyártását, mivel a brit kormány kötelezettséget vállalt annak biztosítására, hogy az angliai Nissan-autógyár működése a jövőben is versenyképes marad.

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

Azóta sem ismert pontosan, hogy London milyen biztosítékokat adott erre a cégnek, bár a brit kormány többször jelezte, hogy nem közvetlen pénzügyi kompenzációról volt szó.

Az új X-Trail angliai gyártási tervének visszavonásáról szóló vasárnapi bejelentés után Greg Clark, az üzleti ügyek minisztere kijelentette: a fejlemény "komoly csapás" a brit autóipari szektorra és az angliai Nissan-gyár közvetlen térségére is, mivel az új modell gyártása az üzem és az alkalmazotti gárda jelentős bővítésével járt volna.

Clark szerint a Nissan mindazonáltal megerősítette a brit kormánynak, hogy munkahelyeket nem készül felszámolni angliai gyárában, és elkötelezte magát a jelenlegi Qashqai, Leaf és Juke modellek, valamint a 2020-ban megjelenő új Qashqai angliai gyártása mellett.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) azonban épp a minap közölte éves beszámolójában, hogy ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a Brexit-folyamatot övező bizonytalanságok miatt.

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A szervezet adatai szerint 2018-ban nem egészen 1,52 millió autót gyártottak Nagy-Britanniában, 9,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben, az új autóipari beruházások értéke pedig 588,6 millió font (212 milliárd forint) volt, 46,5 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött kommentárjában úgy fogalmazott: a brit autóiparban immár "vörös riasztás" van érvényben, mivel kevesebb mint két hónappal a kilépés március végi időpontja előtt egyre nagyobb a kockázata a rendezetlen, megállapodás nélküli Brexitnek, amely "helyrehozhatatlan pusztítást" okozna a brit autóipar jelenleg akadálytalanul működő külkereskedelmi láncolatainak szétszakításával.

A brit üzleti szektor más nagyvállalatai és szakmai szervezetei is szinte folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a rendezetlen Brexit súlyos gazdasági kockázataira.



Kulcsszavak: autógyár, járműipar, nissan, Sunderland, x-trai
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést Az autóipar kereslete növelheti a munkaerő-kölcsönzést Felvillanyozó  tervek a Saab-nál Felvillanyozó tervek a Saab-nál Zuhant az autóeladás Spanyolországban Zuhant az autóeladás Spanyolországban
 
A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

2019. február 01.
A Continental lesz az új Extreme E off-road elektromos autóverseny sorozat szponzora – derült ki a szervezőkkel közösen tartott sajtótájékoztatón.
Részletek

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

A szériában a világ legeldugottabb helyein versenyeznek majd egymással a Continental csúcsminőségű gumiabroncsaival ellátott SUV-ok. A globális megmérettetés az Extreme E szervező csapatának köszönhetően valósulhat meg két éven belül, legalább 12 csapattal. A Continental nemcsak szponzorként, hanem alapítóként a kezdetektől fogva segíti a széria megvalósulását, 2021-től pedig prémium partnere lesz a versenysorozatnak. Az első prototípusok tesztelése már 2019 áprilisában elindulhat.

A Continental gumiabroncsai tökéletes tapadást fognak biztosítani, legyen szó a Himalájáról, az Indiai-óceán partjairól, a sarkvidékről, a sivatagról, vagy éppen a trópusokról. A versenysorozat célja, hogy felhívja a figyelmet a klímaváltozás elleni cselekvésre, éppen ezért a szervezők olyan versenyhelyszíneket jelölnek ki, amelyek ökoszisztémái már most kénytelenek megküzdeni a globális felmelegedéssel járó kihívásokkal.

„Ez az új formátumú versenysport lehetőséget biztosít számunka, hogy demonstráljuk, milyen kiemelkedő teljesítményre képesek gumiabroncsaink még extrém körülmények között is. A versenyzők személyesen is megtapasztalhatják, mit jelent, amikor a teljesítmény és a biztonság találkozik egymással, útfelszíntől függetlenül”

– jelentette ki Nikolai Setzer, a Continental AG igazgatóságának tagja.  Hozzátette: a fenntarthatóság megteremtése a vállalat legfontosabb feladatai között szerepel és tökéletesen illeszkedik az Extreme E versenysorozat célkitűzései közé. A technológiai vállalat valamennyi versenyautót felszereli majd a változó terepviszonyokra is alkalmas gumiabroncsokkal.

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

„Mindig szenvedéllyel viseltettem az egyre gyorsabban fejlődő elektromos járműtechnológia és tiszta mobilitási megoldások iránt, amelyekkel jelentős erőfeszítéseket tehetünk a klímaváltozás megállítása érdekében” – emelte ki Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnöke. Hozzátette: hisz abban, hogy az Extreme E versenysorozat hamarabb fenntarthatóvá teheti bolygónkat, ráadásul ennek megvalósításából olyan nevek veszik ki a részüket, mint Gil de Ferran, a Formula E nagykövete, David Mayer de Rothschild ökológus és felfedező, valamint Fisher Stevens filmrendező.

A Continental alapító partnerként segíti a versenysorozatot, de a kezdeményezéshez már a CBMM, a nióbium termékek legnagyobb beszállítója is csatlakozott.
Kulcsszavak: continental, elektromos autó, szponzor, verseny
 
Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója Félúton jár a villanyautók versenye Félúton jár a villanyautók versenye A Scania YETD győztese V8 tehergépkocsit választott A Scania YETD győztese V8 tehergépkocsit választott
 
A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

2019. február 01.
A Siemens nem ragaszkodik feltétlenül ahhoz, hogy egyesítse vasúti üzletágát a francia versenytárs Alstommal - jelezte a német ipari óriáscég igazgatótanácsának elnöke egy szerdai nyilatkozatában.
Részletek

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

Joe Kaeser a társaság a negyedéves pénzügyi jelentésének müncheni bemutatóján elmondta, hogy a tervezett fúzió valamennyi érdekelt hasznára válna, és "nagyon kiegyensúlyozott koncepciót" nyújtottak be az Európai Bizottsághoz, hogy az Európai Unió piacának versenyhatóságaként működő testület hozzájáruljon megvalósításához.

Az egyesülés "az egyetlen helyes válasz" arra a fejleményre, hogy állami irányítás alatt álló vállalatok igyekeznek terjeszkedni a nemzetközi piacon - utalt a Siemens vezetője a CRRC kínai állami vasúti monopólium törekvéseire.

Azonban a Siemens nem ragaszkodik "minden áron" az egyesüléshez - tette hozzá Joe Kaeser. Aláhúzta, hogy a leginkább az ICE nagysebességű vonatokról ismert vasúti üzletág nyereséges, és fejlődésére vannak más lehetőségek is, mint az összeolvadás a TGV nagysebességű vonatok gyártójaként is ismert francia versenytárssal.

Az Európai Bizottság várhatóan február 18-án hirdeti ki döntését. Sajtóértesülések szerint vétót emel, arra hivatkozva, hogy a fúzió ellentétes lenne az uniós belső piaci szabályokkal, kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán.

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

Manfred Weber, aki az Európai Néppárt (EPP) úgynevezett csúcsjelöltjeként pályázik az Európai Bizottság elnöki tisztségére, előre élesen bírálta Brüsszelt a várható döntés miatt. A német politikus egy keddi berlini nyilatkozatában kiemelte, hogy a májusi európai parlamenti választás után felálló új bizottságnak új szemléletet kell meghonosítania, az EU-s piac vizsgálata mellett a világpiaci körülményeket is mérlegelnie kell.

"Az EU csak akkor őrizheti meg jólétét, ha kifejlődnek vállalkozások, amelyek megállják a helyüket a globális piacon a kínai versenytársakkal szemben, ezért az Airbus mintájára a vasút területén is létre kell hozni egy páneurópai társulást" - mondta Manfred Weber.

Az orvosi képalkotó eszközöktől kezdve szélturbinákon át vasúti szerelvényekig számos terméket gyártó és pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozó Siemens a 2018-2019-es üzleti éve decemberrel véget ért első negyedévében 20,1 milliárd euró (6430 milliárd forint) árbevételt ért el, ami 1 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 19,8 milliárd euróhoz képest.

Az adózás utáni nyereség 1,1 milliárd euró volt, 49 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi 2,2 milliárd euróhoz képest, ami a jelentés szerint egyszeri tényezőknek tulajdonítható.

Három hónap alatt 25,1 milliárd euró értékben érkeztek be új rendelések, ami 12 százalékos növekedés az előző üzleti év első negyedében elért 22,4 milliárd euróhoz viszonyítva. A vállalat teljes rendelésállománya 137 milliárd eurót tett ki december végén.

A Magyarországon is érdekelt vállalat a negyedév végén világszerte 380 ezer embert foglalkoztatott, többségüket, 263 ezer embert Németországon kívül.
Kulcsszavak: alstom, Siemens
 
Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát Budapesten teszteli az Alstom az új vonatokat Budapesten teszteli az Alstom az új vonatokat Az MRCE 25 mozdonyt rendelt a Siemenstől Az MRCE 25 mozdonyt rendelt a Siemenstől A Siemens az ötödik jelentős vasúti megrendelést kapta Bangkoktól A Siemens az ötödik jelentős vasúti megrendelést kapta Bangkoktól
 
A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

2019. február 01.
Legendát hív újra életre a Volkswagen – március elején a modern buggy első tisztán elektromos hajtásrendszerű tanulmányát mutatja be a wolfsburgi vállalatcsoport.
Részletek

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A népszerű amerikai strand-buggy mintájára készülő koncepciómodell a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) műszaki alapjaira épülve érzékelteti annak sokoldalúságát.

„A buggy több mint autó, valójában egyfajta autós életérzés. Az új E-Buggy is ezt tükrözi, egyben jól mutatja, hogyan fest egy ilyen klasszikus jármű modern, retromentes interpretációja – s mindenekelőtt azt, milyen érzelemdús is lehet az elektromos mobilitás”

– hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű buggy koncepciója eredeti kaliforniai példaképeire összpontosít, ám míg akkoriban a Bogár technikája szolgált alapként, ma a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) bizonyul hasonlóan sokoldalúnak. A vérbeli buggy újszerű megfogalmazása stílusosan nélkülözi a szilárd tetőt és a hagyományos ajtókat, összhatását emellett terepes gumiabroncsokkal szerelt, szabadon álló kerekek és nyitott oldalküszöbök határozzák meg.

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A MEB-alapokra épülő új tanulmány jól bizonyítja, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) korántsem kizárólag nagysorozatú modellekhez használható, hanem – akárcsak egykor a Bogár technikája – egyéni kisszériás autók építésére is lehetőséget kínál.

A Volkswagen-technikájú élményautók története igencsak hosszú, a Bogár Kabriótól az olyan gyártók különleges karosszériáin át, mint a Hebmüller és a Rometsch, egészen a teljesen nyitott változatokig – mint a Meyers Manx Buggy – évtizedeken át kreatív és részben exkluzív különleges megoldások egész sora született a Bogár műszaki alapjaira. Egészen a nyolcvanas évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.

A legújabb egyedi modell, azaz a tisztán elektromos buggy-tanulmány pedig a 89. Genfi Nemzetközi Autószalon (2019. március 7-17.) alkalmával tartja világpremierjét. A Volkswagen márka sajtókonferenciája a 2-es csarnokban, március 5-én 10:20 órakor kezdődik.

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

Kulcsszavak: buggy, elektromos autó, tanulmányautó, volkswagen
 
A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus Teljes töltéssel a jövőbe – az Audi A3 Sportback e-tron Teljes töltéssel a jövőbe – az Audi A3 Sportback e-tron Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását
 
Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

2019. február 01.
Ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a brit EU-tagság megszűnésének folyamatát övező bizonytalanságok miatt.
Részletek

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

A szervezet adatai szerint 2018-ban nem egészen 1,52 millió autót gyártottak Nagy-Britanniában, 9,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Legutóbb 2013-ban állítottak elő ennél kevesebb személyautót a brit autógyárak.

Az SMMT kimutatta azt is, hogy a új autóipari beruházások értéke tavaly 588,6 millió font (212 milliárd forint) volt, 46,5 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött kommentárjában úgy fogalmazott:

a brit autóiparban immár "vörös riasztás" van érvényben, mivel kevesebb mint 60 nappal a kilépés időpontja előtt egyre nagyobb a kockázata a megállapodás nélküli Brexitnek.

Hawes szerint a Brexitet övező bizonytalanságok máris óriási károkat okoztak a brit autóipar termelésében, beruházásaiban és foglalkoztatási helyzetében. Azonban ez is "semmiség ahhoz a helyrehozhatatlan pusztításhoz mérve", amelyet a brit autóipari jelenleg akadálytalan külkereskedelmi láncolatainak szétszakítása okozna egyik napról a másikra, és ez nem csak az Európai Unióval folytatott kereskedelemre vonatkozik - hangsúlyozta a szakmai szervezet vezetője.

A SMMT szerint ugyanis a brit autóipar több kulcsfontosságú külső piacának már most is kedvezményes kereskedelmi megállapodása van, vagy a legközelebbi jövőben köt ilyen egyezményt az EU-val. Gyakorlatilag azonban nincs már idő annak garantálására, hogy a Brexit után Nagy-Britannia is folytatólagosan részese maradhasson e megállapodásoknak, és emiatt az esetleges szabályozatlan kilépés a brit autóipari szektor globális kereskedelmének több mint a kétharmadát veszélybe sodorná - áll a szervezet csütörtöki felhívásában.

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

A brit üzleti szektor vállalatai és szakmai szervezetei most már szinte folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a rendezetlen Brexit súlyos gazdasági kockázataira.

A japán Honda autóipari óriáscég a minap bejelentette, hogy áprilisban hat napra leállítja nagy-britanniai üzemének termelését, annak érdekében, hogy a délnyugat-angliai Swindonban működő, 3400 alkalmazottat foglalkoztató gyár felkészülhessen a lehetséges logisztikai és határellenőrzési problémákra, mindenekelőtt a beérkező részegységek esetleges szállítási késedelmére.

A Honda szakértői nem sokkal korábban, egy parlamenti meghallgatáson felhívták a figyelmet arra, hogy a cég angliai üzeméhez hétpercenként érkeznek a kamionok az uniós beszállítóktól származó részegységekkel, és a raktárakban mindössze egynapi termeléshez szükséges készlet van. A Honda illetékesei szerint ha a kontinensről érkező részegység-behozatalt vámvizsgálatnak kell alávetni, a beszállítási folyamat ebből eredő késedelme negyedóránként 850 ezer font (több mint 300 millió forint) halmozott veszteséget okozna a cégnek a tovagyűrűző fennakadások miatt.

Tom Enders, a legnagyobb európai repülőgépgyártó konzorcium, az Airbus vezérigazgatója a múlt héten videóüzenetben kérte a politikai döntéshozókat: ne hallgassanak a Brexit-pártiak által hangoztatott "olyasféle őrültségekre", hogy az Airbus úgysem tud kivonulni a brit gazdaságból, mert hatalmas üzemei vannak ott. Kijelentette: ez tévedés, mivel sok más olyan ország van, amely "boldogan gyártana" például szárnyakat az Airbus repülőgépekhez.

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

Enders arra utalt, hogy az Airbus a walesi Broughtonban, legnagyobb brit üzemében gyártja összes modelljének szárnyait. Az üzem évente ezer repülőgépszárnyat állít elő az A320-as, az A330-as, az A350-es és az A380-as típuscsaládok számára.

Az Airbus közvetlenül 14 ezer alkalmazottat foglalkoztat Nagy-Britanniában, további 110 ezer brit munkahely függ a cég nagy-britanniai tevékenységétől, és a vállalat évente 6 milliárd font (csaknem 2200 milliárd forint) értékben vásárol részegységeket brit beszállítóktól.

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, Nagy-Britannia
 
A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Elindult a Juke testreszabási program Elindult a Juke testreszabási program A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet
 
Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

2019. január 31.
 A Continental technológiai vállalat bejelentette, hogy az új Jeep® Wrangler-höz fogja beszállítani az FCA US LLC eTorque mildhibrid rendszerét.
Részletek

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

A Continental iparágon belül úttörőnek számító, folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive technológiája támogatja az eTorque rendszert, így hozzájárul a SUV legendás teljesítményéhez, miközben javítja az üzemanyag-hatékonyságot is.

Andreas Wolf, a Continental Powertrain vezérigazgatója szerint „a villamosítás kulcsfontosságú a jövő mobilitásának szempontjából. A belső égésű motorok és a villamosítás kiegészítik egymást, amikor a hatékonyságról, azaz alacsonyabb CO2 kibocsátásról és üzemanyag-fogyasztásról, valamint az emisszióról van szó. És persze ne feledjük el az elektromos 48-volt berendezés által nyújtott vezetési élményt sem.”

„A Jeep Wrangler egy ikonnak számít az iparágon belül, köszönhetően annak, hogy minden terepen jól teljesít. A Continental ezúttal is elsőként lép a fejlődés útjára, köszönhetően a 48-volt Eco Drive-ja által működtetett eTorque rendszernek.”

– tette hozzá Kregg Wiggins, az észak-amerikai Continental Powertrain alelnöke.

Javuló üzemanyag-gazdálkodás és vezetési kényelem

A Continental kompakt 48-volt Eco Drive technológiája és integrált teljesítményelektronikája kiegészíti az eTorque által nyújtott előnyöket, így javul az üzemanyag-gazdálkodás, az önindítás válaszideje, és a teljes start-stop funkcionalitás, miközben a zajszint csökken.

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

Az Eco Drive akár 120 Nm forgatónyomatékot is képes a hajtóműbe juttatni a motor elülső kiegészítő hajtóművén keresztül. Így az önindítás kevesebb, mint 0,5 másodpercet vesz igénybe.

A 14,3 kg-os Jeep verzió segíti a regeneratív fékezés maximalizálását is, úgy, hogy eközben 4,1 kW/L-lel piacvezetőnek számít a teljesítménysűrűség tekintetében.

Továbbá a technológia lehetővé teszi, hogy a forgatónyomaték több, mint kétszer olyan gyorsan jusson el a kerekekhez, mint ahogyan azt a hagyományos 12 voltos indító tenné lehetővé. Emellett indításkor a folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive gyorsabban pörgeti a motort, így az eTorque előnyei még jobban érzékelhetők.

Teljesítmény, kompromisszumok nélkül

„Amikor a csapatunk elkezdett dolgozni a Jeep Wrangler-nek tervezett Continental 48-volt Eco Drive technológiával, tudtuk, hogy ez egy hihetetlen élményt fog nyújtani a sofőröknek.”

– mondta Beyza Sarioglu, az észak-amerikai Continental Hybrid and Electric Vehicle üzletágának vezetője. „A javuló üzemanyag-gazdálkodás mellett az eTorque technológia a jármű teljesítményét is segíti, különösen extrém körülmények között.”

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

A Continental Eco Drive rendszerének folyadékhűtése és invertere hibátlan és magas szintű teljesítményt eredményez magas környezeti hőmérsékleten is.

Sokoldalú technológia többféle alkalmazásmódhoz

“A Continental budapesti csapata büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek, és a termék 2018-as bevezetése óta immár a második vevőjének, az FCA csoportnak is szállíthatja ezt a csúcstechnológiás terméket.”- nyilatkozott Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.

A Continental 48-volt Eco Drive egy moduláris koncepción alapul. Ennek köszönhetően a Continental technológiája skálázható, annak érdekében, hogy teljesítse a különböző járműkategóriák - köztük a kompakt Renault Scénic diesel, az Audi A8 sedan, és a nagyteljesítményű Jeep Wrangler SUV - által felállított teljesítmény-követelményeket. Továbbá a vásárlók a vadonatúj eTorque technológiát a 2019 Ram 1500-ben is élvezhetik, amely rákerült a Wards 2019 10 legjobb motorját összegyűjtő listájára a 3,6 literes Pentastar V6 motorjával.

Kulcsszavak: continental, fejlesztés, Wrangler
 
Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén Áttörést érhet el a Toyota az elektromos autók akkumulátorának hatótávja területén A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki Elektromos autót épít a Toyota, de továbbra is teljes mértékben a hibridek és a hidrogén meghajtás mellett áll ki A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha
 
Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

2019. január 31.
Azzal a legtöbben egyetérthetünk, hogy gyerekekkel a legkényelmesebben autóval lehet közlekedni, még akkor is, ha ilyenkor több mindenre kell odafigyelni.
Részletek

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

A Europcar legújabb mini-kutatásából többek között az is kiderült, hogy amikor a vezetők a gyerekükkel utaznak, 58%-uknál be van kapcsolva a gyerekzár, és a válaszadók 90%-a visz magával ételt és italt az útra.

Legyen szó akár rövidebb vagy hosszabb utazásról, amikor gyerekekkel ülünk autóba, az mindig nagyobb odafigyelést igényel. A Europcar legújabb, a közösségi média felületén végzett kutatásában arról kérdezte a kitöltőket, hogy milyen módon utaznak a gyerkőcökkel. A kitöltők több mint 90%-a nő, és 55%-uk életkora 36-45 év közé esik. A legtöbb válaszadónak egy vagy két gyermeke van, és 76%-uk napi rendszerességgel ül családjával az autóba.

Arra a kérdésre, hogy mivel viszik reggelente bölcsödébe, óvodába vagy iskolába a gyermeküket, a válaszadók 83%-a válaszolta azt, hogy autóval, és csupán 11%-uk viszi gyalog, 8%-uk pedig tömegközlekedéssel.

Annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, a kitöltők 58%-a maga köti be a gyerekeket. A gyerekülések és gyerekmagasítók állapotát a válaszadók 36%-a ellenőrzi minden nap, 21%-a havonta, 26%-a pedig félévente. A felmérésből továbbá kiderült az is, hogy a válaszadók közel fele (45%-a) a jobb hátsó ülésre ülteti a gyerekeket.

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

Érdekes eredmény, hogy közel egyenlő arányban oszlik meg a kitöltők válasza arra kérdésre, hogy változik-e vezetési stílusuk, amikor a gyermekük is velük utazik. A válaszadók 49%-a ugyanúgy vezet, amikor vele van a gyermeke, 48%-a óvatosabban vezet, és csupán a 3%-uk vezet sokkal lassabban.

A gyerekek általában eltérő ideig bírják az autózást, és ezt a feltevést a válaszok is alátámasztják: 36%-uknak az aktuális kedvétől függ, hogy mennyit bírnak autóban tölteni, 29%-uk kibír 1,5-2 órát is az autóban, 21%-uk pedig akár 3 órán keresztül is elviseli az utazást. Valójában ez leginkább a gyermek hangulatától, valamint életkorától függ.

A kérdőívből egyhangúan kiderül, hogy a legtöbben (90%), akik gyermekkel utaznak, mindig visznek magukkal ételt és italt az útra. Ezen kívül 44%-uk valamilyen játékot, 33%-uk váltóruhát, 16%-uk pedig tabletet visz magával.

„Szerencsére azok közé a szülők közé tartozom, akik sokat utaznak a gyermekükkel, így már nagyon rutinos vagyok. Amikor hosszabb útra megyünk, nálunk igazi kaland az autózás mert olyankor átalakul az autónk egy guruló játékszobává. Mindent előre odakészítek a kislányomnak karnyújtásnyi távolságra, annak érdekében, hogy én teljes mértékben a vezetésre tudjak koncentrálni. Azon kívül, hogy lekössem a gyermeket az utazás során, fontosnak tartom, hogy kényelmesen üljön illetve az, hogy biztonságos és megbízható autóval vágjunk neki az útnak”– nyilatkozta a kutatásban résztvevő Posgay Rita, blogger anyuka.

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

A felmérés még arra is kitért, hogy hogyan viszonyulnak a szülők a gyerekek autóban való evési szokásaihoz. A válaszadók 57%-a minden esetben engedélyezi a kocsiban való evést, 34%-uk csak akkor, ha hosszabb útra mennek, 9% pedig egyáltalán nem ad utazás közben ételt a kicsiknek.

Gyermekkel az autóban minden út más és más, hát még ha egyszerre több kicsi is utazik velünk, de mindenkinek megvannak a bevált módszerei, amivel le lehet lekötni őket. A válaszadók 35%-a közös énekléssel, 26%-uk különböző játékokkal, 14%-uk pedig a többi autó figyelésével szórakoztatja gyermekét.

Kulcsszavak: Europcar, felmérés, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Tizenöt új Ikarus busz áll forgalomba Budapesten Tizenöt új Ikarus busz áll forgalomba Budapesten Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 191 - 200