Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 191 - 200
Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

2019. május 14.
Több mint harminc elektromos töltőállomást alakított ki az e-Mobi Kft. a balatoni turisztikai régióban - jelentette be a 100 százalékban állami tulajdonban álló nonprofit kft. ügyvezető igazgatója hétfőn Alsóörsön.
Részletek

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Ugron Gáspár Gábor elmondta, társaságuk mintegy 2,8 milliárd forint értékben 329 elektromos töltőállomást helyez üzembe Magyarországon május végéig, amelyből eddig 306 telepítése történt meg.

Ezek közül a Balatonnál 21 településen 31 töltőállomást létesítettek, de a Velencei-tó és a Fertő-tó mentén valamint a tokaji régióban is létesítettek töltőhelyeket.

A turisztikai terület mellett autópályák mentén 20, megyei jogú városokban 60, a fővárosban pedig 210 elektromos töltőállomást építenek ki, mivel Ugron Gáspár Gábor szerint a tisztán vagy részben elektromos meghajtású autókat a nagyvárosok környezetében használják leginkább.

Az ügyvezető igazgató arról is beszélt: társaságuk 85 elektromos autót is vásárolt, amelyeket kormányzati szervekhez, hivatalokhoz helyeztek ki használatba.

Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára kiemelte: a magyar kormányzat elhivatott az elektromobilitás ügyéért. Örömtelinek nevezte, hogy egy kiemelt turisztikai övezet, a Balaton térsége is bekapcsolódik az elektromobilitási hálózatba. A Balaton-környéki töltőállomások mintegy 130 millió forintból valósultak meg - tette hozzá.

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Az államtitkár hangsúlyozta: az elektromobilitás nem csak a jövő, hanem már a jelen kérdése, hiszen már meghaladja a tízezret a zöld rendszámmal forgalomba helyezett autók száma és ennek több mint fele tisztán elektromos hajtású. Abban vagyunk érdekeltek, hogy növekedjen arányuk, és 2030-ra a Magyarországon használt autóflotta tíz százaléka tisztán elektromos legyen - mondta.

Hebling Zsolt, Alsóörs független polgármestere kiemelte: településük példát mutat a környezetvédelem és a jövő tudatos tervezése terén. Az elektromos töltőállomás mellett intézményeik tetején napelemeket, a kempingben napkollektort helyeztek el, és a szezonban egy tizennégy személyes elektromos busz is szolgálatba áll a Balaton-parti községben.

A Balaton térségében az e-Mobi Kft. beruházásában Alsóörsön, Alsópáhokon, Badacsonytomajban, Balatonalmádiban, Balatonfenyvesen, Balatonföldváron, Balatonfüreden, Balatonkenesén, Balatonlellén, Balatonszemesen, Fonyódon, Hévízen, Keszthelyen, Révfülöpön, Siófokon, Szántódon, Szigligeten, Tihanyban, Veszprémben, Zalakaroson és Zamárdiban telepítettek töltőállomásokat.

Kulcsszavak: Balaton, E-Mobi, e-mobilitás, elektromos autó, elektromos busz, elektromos töltőállomás
 
Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját
 
A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

2019. május 14.
2019. május 8-án hetedik alkalommal rendezte meg a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) a buszos szakmai napot, ami a korábbi évekhez hasonlóan a zsámbéki Drivingcampen kapott helyet. A forgalmazók mellett a buszgyártás szakemberei és érdeklődő rajongók vettek részt a kiállításon.
Részletek

A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

A visszatérő kiállítók sorában a Scanián kívül egyebek mellett az Iveco, az MAN, a Credo, a Mercedes, a VDL Bova, a Setra és a Volvo is bemutatta buszait.

A Scania Interlink három féle magassági változatban készül (LD, MD és HD), a jármű hossza 11–15 méter között az ügyfél igényei szerint változhat, felszereltsége minden szempontból az ügyfél igényeire szabható. Az aktuálisan kiállított autóbusz egy HD kivitelű, 14,2 méteres busz volt, négycsillagos turista felszereltséggel, 59+2 férőhellyel, és a kategóriában kiemelkedőnek számító, akár 14m3-es csomagtérrel.


A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExporaEnnek a típusnak a bemutatása óta a svéd járműipari cég már mindenféle buszos szállítási feladatra (városi vagy városközi menetrendszerinti, és különjárati feladatokra is) teljesen saját gyártású buszokat tud kínálni ügyfeleinek.

Bővült a Scania Touring választéka is, ez a típus már 13 méteres, kéttengelyes változatban is készül, akár 55 férőhelyes kapacitással.

Emellett továbbra is elérhetők a luxus kategóriában az Irizarral együttműködésben gyártott autóbuszok is. Az Irizar kínálata is megújult az elmúlt évek során, az új Scania Irizar i8 és Scania Irizar i6s típusokkal a legigényesebb elvárásoknak is meg tud felelni a svéd gyártó.



Kulcsszavak: autóbusz, busexpo, kiállítás, scania
 
Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő Scania újdonságok, amelyek az üzemanyag-hatékony működést és az üzemidő növelését segítik elő A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát Az Audi új utas-szórakoztató technológiákat mutat be a CES-en Az Audi új utas-szórakoztató technológiákat mutat be a CES-en CNG lett a „Bus of the Year 2015” győztese CNG lett a „Bus of the Year 2015” győztese Negyven éves a BMW Art Cars kollekció – a bajor gyártó világszerte kiállítja a guruló műalkotásokat Negyven éves a BMW Art Cars kollekció – a bajor gyártó világszerte kiállítja a guruló műalkotásokat
 
Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

2019. május 14.
Az elmúlt hétvégén a Pozsonytól keletre található Slovakia Ring vonta magára a motorsport-rajongók figyelmét.
Részletek

Ugyanis a híresen technikás szlovák pálya adott otthont a FIA Túraautó-világkupa (FIA World Touring Car Cup, WTCR) és a FIM Endurance-világbajnokság (FIM Endurance World Championship, EWC) futamainak.

A Honda egyedüli gyártóként nevezett mindkét viadalra, és igencsak ütőképes gépeket állított rajtrácsra: a Civic Type R-t és a CBR1000RR Fireblade-et. Műszaki színvonalukról árulkodik, hogy a japán iparóriás pilótái mindkét versenyen dobogón végeztek.

A FIM EWC indulóinak nyolcórás összecsapását szombaton tekinthették meg a szurkolók, míg a FIA WTCR három futamát vasárnap rendezték.


Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

Előbbin nemcsak a Randy de Puniet, Yonny Hernandez és Sebastien Gimbert alkotta Honda Endurance Racing csapat nyűgözte le a közönséget, hanem a szintén CBR1000RR-rel nevező F.C.C. TSR Honda France is, amelynek három pilótája, Freddy Foray, Josh Hook és Alan Techer egészen a pódiumig verekedte fel magát. Sajnos a változó útviszonyok közepette zajló verseny vége előtt egy órával a Honda Endurance Racing pilótája elesett, a csapat pedig a nyolcadik helyre csúszott vissza. Így aztán a – tavaly EWC-bajnokként ünnepelt – F.C.C. TSR Honda France a harmadik helyre jött fel, és igen kemény küzdelmet vívott az élbolyban.

Vasárnap már a négykerekűeké volt a főszerep és a Honda pilótái ezúttal is kitettek magukért. Az ALL-INKL.com Münnich Motorsport kötelékében versenyző Nestor Girolami-Esteban Guerrieri duó az első, illetve második helyre hozta be a Civic Type R TCR-t. Összesítettben Girolami áll az élen, őt követi két ponttal lemaradva csapattársa, Guerrieri. Kiváló teljesítményüknek köszönhetően az ALL-INKL.com Münnich Motorsport is vezeti a tabellát – ötven pontos előnyükkel magabiztosan őrzik az első helyet a konstruktőrök kupájában.

A FIA WTCR következő versenyhétvégéjét 2019. május 18. és 19. között Hollandiában rendezik, a FIM EWC pedig 2019. június 7-től 9-ig várja a rajongókat, méghozzá az Oscherslebenben megrendezésre kerülő 8 órás futamra.


Kulcsszavak: honda, motorsport, WTCR
 
Vadonatúj VTEC TURBO erőforrásokkal érkezik az új Civic 2017-ben Vadonatúj VTEC TURBO erőforrásokkal érkezik az új Civic 2017-ben Magyar aranyak Kecskeméten Magyar aranyak Kecskeméten A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja A Genfi Autószalonon debütál az európai Honda CR-V új generációja Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda
 
A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

2019. május 13.
Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.
Részletek

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot bizonyult a legmegbízhatóbb autómárkának azon a fogyasztói felmérésen, amelyet a világ egyik legismertebb és leghitelesebb autóipari elemző szervezete, a J.D. Power szervezett Nagy-Britanniában. Az 1968-ban, az Egyesült Államokban alapított J.D. Power mértékadó kutatása a jármű-megbízhatósági felmérés (Vehicle Dependability Study, VDS), amely során arról kérdezik az autótulajdonosokat, milyen hibákat tapasztaltak legalább egy, legfeljebb három éves járművükkel kapcsolatban az elmúlt 12 hónap során.

Nagy-Britanniában idén ötödik alkalommal szervezték meg a négy kontinensen tevékenykedő J.D. Power monstre felmérését, amelyen 2018 novembere és 2019 januárja között nem kevesebb, mint 11 530 autós nyilatkozott tapasztalatairól. A vizsgálat során nyolc kategóriában (karosszéria, vezetési élmény, funkciók és kezelőszervek, multimédia és infotainment, ülések, fűtés és klímaberendezés, utastér, valamint hajtáslánc) összesen 177 hibajelenségről kérdezték az autótulajdonosokat. Minél kevesebb problémáról számolnak be a tulajdonosok, annál alacsonyabb a márka pontszáma, és annál előrébb végez a rangsorban.

A Peugeot a kezdetektől fogva az iparági átlagnál jobban teljesített nem csak a brit, de a szintén 2015-ben útjára indított németországi VDS felmérésen is. Az előző négy év során mind a nyolc európai felmérésen a legmegbízhatóbb francia autómárkának bizonyult a Peugeot; ezt megelőzően legjobb eredménye a 2016-os ezüstérem volt Németországban. A márka idén 77 pontot ért el: ez a J.D. Power VDS felmérések európai történetének második legkedvezőbb eredménye. A 2019-es brit felmérésen 11 pontos előnnyel végzett az élen az oroszlános gyártó, két korábbi győztest utasítva maga mögé.

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot a modellpaletta egyenletesen és kiszámíthatóan élvonalbeli teljesítményének köszönheti abszolút első helyét. A márka négy típusa (108, 208, 2008 és 3008) is dobogós helyen végzett az egyes méretosztályok versenyében; közülük a 208-ast a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének szavazták meg a brit autósok.

Ami a felmérés egész autóiparra vonatkozó, általános következtetéseit illeti, az ülések kivételével minden részterület fejlődést mutatott 2018-hoz képest. A prémium járművek tulajdonosai jellemzően több hibáról számolnak be, mint a tömegpiaci modelleké – aligha véletlen, hogy a legjobb tíz márka között mindössze két prémium gyártó szerepel.

Különösen bosszantónak ítélik meg a felhasználók a navigációs rendszerek esetleges hibáit, a márkahűség legnagyobb ellensége pedig a motorhiba. Meglepő következtetés, hogy bár az elektromos és hibrid járművekkel összességében több probléma szokott lenni (különösen az infotainment, az ülések és a hajtáslánc terén), mégis ezek gyártóihoz ragaszkodnak a legnagyobb mértékben a tulajdonosok.

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén
Kulcsszavak: díj, elismerés, J.D. Power, Peugeot
 
A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Bemutatkozott az új Peugeot 308 Bemutatkozott az új Peugeot 308 A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában
 
Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

2019. május 13.
A 911 Speedster koncepcióautóként tavaly debütált, most pedig a Porsche bejelentette, hogy sorozatgyártásba küldi a kétüléses sportautót.
Részletek

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A 911 Speedster egy vegytiszta, vezető-orientált élményautó, amely versenytechnikája ellenére a mindennapokban is kiválóan használható. A fejlesztés során az alapokat a 2016-os 911 R, és a 911 GT3 biztosította. A lenyűgöző hangélményről egy magas fordulatszámú, 510 lóerő (375 kW) csúcsteljesítményű, 4-literes szívó boxermotor gondoskodik, amihez egy manuálisan kapcsolható, hatfokozatú GT-váltómű csatlakozik a lehető legközvetlenebb vezetési élmény érdekében. Megjelenését tekintve a Speedster minden Porsche sportautó ősét, az 1948-as 356 „Nr. 1“ Roadstert idézi fel. Az új, limitált 911 Speedster gyártási darabszáma is erre utal: a 2019 közepén startoló sorozatgyártás keretében a stuttgart-zuffenhauseni gyár kapuját pontosan 1948 példány fogja elhagyni.

A 911 Speedster koncepciómodellként 2018-ban ünnepelte világpremierjét Zuffenhausenben, a „70 év Porsche sportautó“ jubileumi ünnepségen. Ezt követően az autó a goodwoodi Festival of Speed sebességfesztiválon, a kaliforniai Laguna Secában megrendezett Rennsport Reunion VI rendezvényen, valamint a Párizsi Autószalonon is tiszteletét tette. A szériagyártású változat számos sajátos Speedster-formajegyet örökölt a tanulmánymodelltől, amelyek azonos vagy hasonló kivitelezésben varázsolják rendkívül karakteressé a szériamodellt.

A középpontban a páratlanul esztétikus tetőtartó-fedél áll jellegzetes, úgynevezett „Double Bubble“ kettős púpjával, ami már az első, 1988-as Porsche 911 Speedster óta a Speedster modellek híres ismertetőjegye.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Az elem további különlegessége, hogy a márka történelmének ez az eddigi legkomplexebb és legnagyobb egyetlen egységből álló alkatrésze egy utcai típusban, ami szénszál-erősítésű műanyagból (CFK-ból) készült. A kettős púpban két nyílás is helyet kapott, amelyek egy esetleges baleset alkalmával lehetővé teszik a borulásvédelem részét képező bukócsövek kirobbanását, amelyek a 911 Carrera Cabriolet modellekhez hasonlóan a Speedsterben is a szériafelszereltség részét képezik.

A koncepcióautó egyszerű esővédelmét a szériagyártású változatban egy optimalizált tömegű tetőkonstrukció helyettesíti. A vászontető puritán kialakítása ellenére tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra. A 911 Speedster a műfajnak megfelelően a 911 Cabriolet kivitellel összehasonlítva rövidebb szélvédőt és alacsonyabb oldalablakokat kapott, aminek köszönhetően rendkívül atletikus megjelenéssel büszkélkedhet. A különösen alacsony ablakvonal már az 1954-es Porsche 356 Speedster sportautón is megfigyelhető.

A tetőműködtetés egyáltalán nem körülményes: gombnyomásra a rendszer elektromosan kireteszeli a szélvédőkeret középső biztonsági kampóját, valamint a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét. A könnyű szénszálas anyagból készített méretes hátsó borító elem elektromosan kireteszelődik és kicsit hátrébb mozdul annak érdekében, hogy kézzel egyszerűen fel lehessen emelni, szabad helyet biztosítva a vászontető számára, ami Z-alakban, pillanatok alatt behajtható az első ülések mögötti tetőtartóba. Ezt követően a borító elemet kézzel, kis erőszükséglettel lehet visszacsukni. A tető felhelyezése hasonlóan történik – csak természetesen fordított sorrendben –, azzal a különbséggel, hogy a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét kézzel kell beakasztani a helyére.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A 911 GT3 Touring hátsó szárnya és hátsó köténye

A könnyű építésmód számos ponton tetten érhető a 911 Speedster esetében. A 911 GT3-énál további 2 kilogrammal könnyebb CFK csomagtérfedél, valamint a szintén CFK-ból készített sárvédőívek a 911 R-től származnak. Az első lökhárító a GT3-tól érkezik, ám az alsó légterelő új fejlesztés. A 911 Speedster tanulmányautó ún. Talbot-tükreit a szériamodellben elektromosan állítható és fűthető Sport Design külső tükrök helyettesítik. A kiemelkedni képes, aerodinamikailag hangolt hátsó szárny, valamint a hátsó kötény a 911 GT3 Touring modelltől származik.

Az utastérben a felhasznált anyagok tekintetében a fekete bőr dominál: fekete bőr borítja többek között a CFK-ból készített kagylóülések fejtámláit és oldaltámaszait, az ajtók belső felét, valamint a rövidített váltógombot. A bőrborítású ülőfelületek perforáltak, a tömegcsökkentés jegyében pedig a belső kilincseket szövet ajtónyitó hurkok, míg az ajtózsebeket tárolóhálók helyettesítik.

A hangulatot több „Speedster“ felirat hivatott fokozni a fejtámlákban, a szénszálas ajtóküszöbökön, valamint a központi fordulatszámmérőben. A műszerek fekete számlapja, fehér mutatója és zöld feliratozása, illetve skálázása a 911 Speedster ősét, a Porsche 356 Speedstert juttatja eszünkbe. Az első ülések mögött egy kis plakett utal az egyedi, limitált szériára, amelyről leolvasható, hogy az 1948 példányt számláló sorozatból hányadikként készült el az adott Speedster.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Az új 911 Speedster opcionálisan egy ún. Heritage Design csomaggal is felszerelhető, amelynek ára nettó 18.180,- euró. A csomag – amit a Style Porsche részleg álmodott meg és a Porsche Exclusive Manufaktur valósított meg – tartalmát tekintve az 50-es és a 60-as évek klasszikus elemeihez nyúl vissza. A Heritage Design modellek utasterében a fekete/konyak színkombináció dominál, aranyozott díszítésekkel kiegészítve. A karosszériát tekintve a 911 Speedster GT-ezüst metál alapfényezésére egy speciális, fehér színű, ún. „Spears“-fényezés kerül az orr-részre, valamint az első sárvédőkre, a csomagot pedig múltidéző versenysport-grafikák teszik teljessé a csomagtérfedélen és az ajtókon. A fotókon látható, legfeljebb két számjegyű rajtszámot az ügyfelek szabadon választhatják meg. A történelmi Porsche pajzsok, valamint az aranyszínű feliratok egyaránt az 50-es és a 60-as évek Porsche versenyautóit idézik..

Magas fordulatszámú, 510 lóerős sportszív


Az új Speedsterben a 911 GT3 szíve dobog. A 4-literes, hathengeres szívó boxermotor egy vérbeli GT-erőmű: 510 lóerős (375 kW-os) csúcsteljesítményét 8.400/perces főtengely-fordulatszámnál éri el, maximális, 470 Nm-es forgatónyomatéka 6.250/percnél jelentkezik, legnagyobb fordulatszáma pedig percenként 9.000. Az új 911 Speedster álló helyzetből kereken 4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége 310 km/h.

Az eddigi 911 GT3-mal ellentétben a Speedster erőforrása két darab benzines részecskeszűrőt is kapott, amelyek segítségével teljesíteni tudja az Euro 6d TEMP-EVAP-ISC (EU6 DG) károsanyag-kibocsátási normát.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

Ennek ellenére a hengerenként négyszelepes motor 10 lóerővel izmosabb, mint a GT3-ban. A teljesítménynövekményt a mérnökök olyan precíziós fejlesztésekkel érték el, mint például az optimalizált nagynyomású injektorok és a módosított, hengerenkénti pillangószelepes szívóoldali traktus, amely még spontánabb gázreakciókat tesz lehetővé. Az új fejlesztésű rozsdamentes sport kipufogórendszer, ami a tömegcsökkentés jegyében készült, 10 kilogrammal könnyebb a GT3 rendszerénél, a két darab részecskeszűrő ellenére.

Tekintettel arra, hogy a Porsche a 911 Speedstert egy igazi, klasszikus ‘Driver’s Car‘-nak szánja, a modellhez kizárólag manuális váltó – egy hatfokozatú GT-sportváltó – áll rendelkezésre, amely automatikus gázfröccs-funkcióval is rendelkezik: visszaváltáskor a rendszer egy gázfröccsel kompenzálja a fokozatok közötti fordulatszám-különbséget. Az ún. Auto-Blip funkció a PASM (Porsche Active Suspension Management) állítható lengéscsillapítás kiválasztott üzemmódjától függetlenül bármikor bekapcsolható. A hátsókerékhajtású 911 Speedster radikálisan sportos hajtásláncát egy mechanikusan önzáró, aszimmetrikus záróhatású hátsó differenciálmű koronázza meg.

A Speedster GT-filozófiája a futómű tekintetében is visszaköszön: akárcsak a 911 GT3 és a 911 R, a 911 Speedster is megkapta a sportos hangolású összkerék-kormányzást, valamint a dinamikus motorfelfüggesztéseket.

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

A különböző menetdinamikai szabályozó rendszereket, mint például a Porsche Torque Vectoring (PTV), a Porsche Stability Management (PSM) és a 25 mm-es ültetéssel kiegészített, radikálisan sportos hangolású PASM adaptív lengéscsillapítási rendszert, kimondottan a 911 Speedster karakteréhez hangolták a tervezők. A kétüléses sportautó 20 colos, kovácsolt Speedster könnyűfém keréktárcsákon gördül, amelyek központi kerékcsavarokkal vannak ellátva. A PCCB kerámia-kompizit fékrendszer (Porsche Ceramic Composite Brake) a szériafelszereltség részét képezi.

Az új Porsche 911 Speedster alapára nettó 226.281,- euró és az 1948 példányszámban limitált sportautó máris megrendelhető hazánkban, a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben.

Az igazán különleges 911-hez egy igazán különleges kiegészítő is elérhető: akárcsak a Porsche 911 Speedster, úgy a Porsche Design Timepieces kínálatát képező Porsche Design „Chronograph 911 Speedster“ és „Chronograph 911 Speedster Heritage Design“ karórák is 1948 példányban vannak limitálva. A kronográfokat 2019 májusától exkluzív módon kizárólag az új Porsche 911 Speedster modellek leendő ügyfelei rendelhetik meg a világ bármely Porsche Centrumában, nettó 8361,- eurós áron.
Kulcsszavak: 911 Speedster, bemutató, Porsche, új modell
 
Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken NX világpremier a Pekingi Autószalonon NX világpremier a Pekingi Autószalonon A Mercedes-Benz továbbra is iránymutató az okostelefon-integráció terén A Mercedes-Benz továbbra is iránymutató az okostelefon-integráció terén
 
A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

2019. május 13.
Gran Canaria és Korea több mint 17 ezer kilométernyire fekszenek egymástól. 17 ezer kilométer választja el egymástól kultúrájukat, klímájukat, hagyományaikat és történelmüket... Mégis, a világ ezen két, igen távoli pontját a hatvanas évek óta a háború utáni kivándorlás miatt történelmi szálak fűzik össze, és ez a kötelék az évtizedek során egyre szorosabbá vált.
Részletek



•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A kötődésnek személyes vonzatai is vannak, amint azt történetünk is mutatja. Egy ember kihívása, hogy bebizonyítsa a világnak: ha van egy álmod, bármilyen lehetetlennek tűnjön is, csak rajtad múlik, hogy valóra váltod-e.

Chang-Hyun Moon édesapja, Yuna a koreai halászflotta kapitánya volt, aki Busanból kiindulva körbehajózta a fél világot. Áthajózott a Csendes-óceánon, átkelt a Panama-csatornán, majd az Atlanti-óceánt átszelve megérkezett a Kanári-szigetekre. Hajóval körbe a fél világon. A sors azonban megakadályozta, hogy útját folytatva visszatérjen hazájába, Koreába. Soha többé nem járt Busan városában.

Most, negyven évvel később gépészmérnök fia, a közlekedés terén dolgozó, a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság iránt fogékony Yuna elhatározta, hogy valóra váltja apja álmát, és közúton teszi meg a Föld körüli utazás másik felét, méghozzá elektromos autóval, egyetlen csepp benzin elégetése nélkül. Íme, a környezetszennyezés nélküli expedíció álma.

Nagy kalandjához Yuna különleges társat választott: a tisztán elektromos üzemű Hyundai KONA modellt. A hosszú utat a 64 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt, 204 lóerő motorteljesítményű, egy feltöltéssel 449 kilométer megtételére képes, elektromos üzemű KONA-val teszi meg.

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A KONA elektromos hajtáslánca kiváló vezetési élményt biztosít, a modell a legváltozatosabb útviszonyok mellett is tökéletes úti társ a mindennapokban. A rendelkezésre álló töltőpont típusához vagy az elérhető áramforrás jellegéhez igazodva az elektromos KONA számtalan töltési opciót és csatlakozóformátumot támogat. Ezen túlmenően a típus fékrendszerét úgy fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázza a szabályozható fékenergia-visszanyerésben rejlő lehetőségeket, optimalizálva az elektromos KONA akkumulátorának töltöttségét. Kétség sem férhet hozzá, hogy a KONA a legtökéletesebb elektromos crossover egy ilyen kalandhoz.

Marokkó, Spanyolország, Gibraltár, Franciaország, Monaco, Olaszország, Svájc, Liechtenstein, Németország, Ausztria, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Szlovákia, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Litvánia, Lettország, Oroszország, Kazahsztán, Kína és Dél-Korea – Busanba vezető útja során ezen a 22 országon kel át Yuna a tisztán elektromos hajtású Hyundai KONA volánja mögött.

Yuna és a KONA Electric kalandja május 15-én veszi kezdetét, majd a páros a tervek szerint július derekán érkezik meg Busanba. A két hónapos expedíció során a legkülönfélébb szituációk, élmények és kalandok várnak rájuk, ám a személyes kihívás során mindvégig a fenntarthatóságot és a környezet védelmét tartják szem előtt. A Hyundai Canarias létrehozta a Road to Busan (Út Busanba) microsite-ot, ahol az expedícióra vonatkozó összes tudnivaló fellelhető. A 100 százalékban elektromos hajtású Hyundai KONA valóra váltja Yuna álmát?

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val

A Kanári-szigeteken 2019 során eladott elektromos járművek 50 százalékát értékesítő Hyundai Canarias elkötelezett támogatója a fenntarthatóságot népszerűsítő minden kezdeményezésnek. Tökéletesen példázza ezt az, ahogy Yunával közösen kidolgozták a Road to Busan utazást. A Road to Busan jóval több személyes kihívásnál: az expedíció mindenki számára demonstrálja, hogy igenis lehetséges környezetszennyezés nélkül beutazni a világot. A Road to Busan projekt ugyanakkor a fenntarthatóságról és a társadalmi felelősségvállalásról is szól.

Az ENSZ környezetvédelmi programja átfogó és igen szigorú módon összegzi Földünk környezeti állapotát: „Amennyiben nem cselekszünk sürgősen, hogy megállítsuk és helyrehozzuk a környezetben általunk okozott, súlyos károkat, azzal az emberiség egészségét sodorjuk egyre nagyobb veszélybe.”

A Hyundai Motor Company szívén viseli a környezet ügyét: pontosan ezért tekinti kiemelt feladatának, hogy zéró károsanyag-kibocsátású, alternatív mobilitási megoldásokat fejlesszen ki és bocsásson forgalomba. Így született meg a Hyundai NEXO, a Hyundai IONIQ Electric, valamint a Hyundai KONA Electric, amely Yunával tart a Busanba vezető, kalandos úton.

•A Hyundai Canarias világ körüli útra indul a tisztán elektromos Hyundai KONA-val
Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona Electric
 
Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében
 
Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

2019. május 10.
Elindult a hálózat kiépítése, csütörtökön Nyíregyházán átadták az első olyan elektromosautó-töltőállomást, amit az ALDI és az E.ON együttműködéseként alakítottak ki.
Részletek

Több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki elektromos autó töltőket az E.ON

Az energiavállalat és a kereskedelmi áruházlánc múlt évben kötött megállapodást arról, hogy 123 magyarországi ALDI parkolójában lesz elérhető E.ON által telepített és üzemeltetett töltőpont. Az első 6 oszlopot Nyíregyházán építették ki és helyezték üzembe, a hálózatba a tervek szerint nyár közepéig Szolnokot, Debrecent, Pécset, Székesfehérvárt, Veszprémet, Győrt és Sopront is bekapcsolják.

2018-ban Magyarországon 1.284 elektromos autót helyeztek forgalomba, ez önmagában annyi, mint Csehországban és Lengyelországban együttesen, sőt négyszer annyi, mint ahány elektromos autót például Szlovákiában üzembe helyeztek. Elektromos autóból hazánkban jelenleg Budapesten és a környező településeken üzemel a legtöbb, a környezetkímélő járművek elterjedésének egyik akadálya a hézagos töltőállomás-hálózat, ami most megváltozhat, ugyanis az E.ON és az ALDI egységes, országos elektromosautó-töltőállomás hálózatot épít ki. Jelenleg 75 településen működik ALDI üzlet és a legtöbbjüknél lesz töltőoszlop. Ez összesen 360 új elektromosautó-töltőpontot jelent, és egyben óriási ugrást az országos lefedettségben.

A három nyíregyházi ALDI áruháznál 5 darab AC és 1 DC töltőoszlopot állítottak fel, összesen 12 töltési ponttal. A következő hónapokban további 120 ALDI-nál alakít ki töltőket az E.ON, üzletenként egy vagy két töltőoszloppal, tehát 2 vagy 4 töltési ponttal.

A sorban következő városok: Szolnok, Debrecen, Pécs, Székesfehérvár, Veszprém, Győr és Sopron. Ez a nyár közepéig további 10 töltőoszlopot jelent, melyek fele a tervek szerint 25 kW teljesítményű DC töltő lesz, igazodva az adott ALDI áruház településen belüli elhelyezkedéséhez, a vásárlók igényeihez és a helyben már elérhető elektromosautó-töltési lehetőségekhez.

„Egy bevásárlás az ALDI-ban olyan alkalom, amikor az elektromos autót megfelelő szintre lehet tölteni a további úthoz anélkül, hogy erre külön időt kellene szánni. Dolgozunk annak a rendszernek a kialakításán is, amely az E.ON közterületi elektromos töltőit az otthoni töltési lehetőséggel kombinálja, a szolgáltatást csomagban kínálva, kedvezményes szolgáltatási díjjal, hűségakciókkal. Ezen a téren is olyan megoldásokat szeretnénk kínálni ügyfeleinknek, amelyek kényelmesebbé teszik életüket” – mondta Tóth Béla, az E.ON Hungária igazgatósági tagja.

„Immár 11 éves magyarországi működése során az ALDI mindig is többet kívánt nyújtani vásárlói számára. Termékeink magas minősége, folyamatosan alacsony ára, üzleteink kialakítása és a munkatársaink által nyújtott kiszolgálás színvonala meggyőző érvek a magyar fogyasztók számára. Működésünk során felelősséget vállalunk az élhető környezetért és a társadalomért, éppen ezért számos lépéssel csökkentjük bolygónk terhelését."

"Az E.ON-nal közösen megvalósított országos elektromosautó-töltőhálózat is ennek a folyamatnak része, hiszen nem csupán egyszerű és kényelmes töltési lehetőséget biztosítunk, hanem a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás csökkenése az egész magyar társadalom számára előnyös”

– tette hozzá Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

Az E.ON már több éve nyújt e-közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatásokat, nemcsak töltőket értékesít, hanem gondoskodik a kivitelezésről és biztosítja a folyamatos üzemeltetést is. A 2018 nyarán Budapesten elindult, azóta jelentősen bővített blinkee.city elektromosrobogó-megosztó szolgáltatás támogatása jelentős lépés volt az elektromos közlekedésre ösztönző úton, emellett az energiavállalat elektromos autó flotta szolgáltatást is nyújt. Az E.ON és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás, nyíregyháza
 
Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Amszterdam az elektromos taxi fővárosa
 
Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

2019. május 10.
A Land Rover a Land Rover Világnap alkalmából jelentette be, hogy az új Defender típus Kenyában, a Tusk Trust alapítványnál tölti tesztprogramjának végső szakaszát.
Részletek

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Egy különleges álcafóliába öltöztetett Defender a Land Rover és a Tusk Trust között fennálló, 15 éves együttműködés keretében a Borana természetvédelmi területen kóstol bele a való világba.

A prototípus a rezervátum 14 ezer hektáros területén, éles körülmények között fog nehéz terheket vontatni, gázlókon átkelni, és kíméletlen terepeken ellátmányt szállítani.

Mire elérkezik az új Defender világpremierjének a napja, a típus a világ legkíméletlenebb pontjain több mint 45 ezer különböző teszten esik át. A Land Rover mérnökei 50°C-ot meghaladó sivatagi forróságban, az északi sark mínusz 40°C alatti dermesztő fagyában, a coloradói Sziklás-hegység 3000 méteres magaslatain vallatták a prototípusok flottáját, hogy meggyőződjenek arról, az új Defender a legkalandvágyóbb ügyfelek kezei között is könnyedén megbirkózik a mindennapok kihívásaival.

"A mindenre kiterjedő szimulációkon és fékpadon végzett teszteken túl 1,2 millió kilométert tettünk meg az új Defenderrel a legváltozatosabb terep- és klímaviszonyok között, hogy biztosak lehessünk abban, minden idők legstrapabíróbb, legkiválóbb terepalkalmasságú Land Rover típusát alkotjuk meg."

- mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover műszaki fejlesztési igazgatója. "A fantasztikus lehetőség, hogy a prototípust éles helyzetben, a kenyai Borana természetvédelmi területen működő Tusk munkáját támogatva tesztelhetjük, lehetővé teszi mérnökeink számára, hogy a fejlesztési program végső fázisába érve a típus teljesíti minden előzetes elvárásunkat."

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Az új terepjáró közúti alkalmasságát a németországi Nürburgringen működő tesztlétesítményben, terepképességeit az angliai Eastnor felázott földútjain, a Utah állambeli Moab sziklás ösvényein és Dubaj homokdűnéin tökéletesítettük. Így biztosak lehetünk abban, hogy menetképességeiben, kényelmében és vezethetőségében új mércét állít a Land Rover családon belül.

Az új Defendert az Egyesült Királyságban, Gaydonban, a Land Rover világszínvonalú tervező, fejlesztő és tesztlétesítményeiben tervezték és fejlesztették. A Defender a szlovákiai Nyitrán, a Land Rover nemrég megnyitott, ultramodern gyártólétesítményében készül majd.

A Land Rover 15 éve segíti hivatalos partnerként a Tusk Trust vadvédelmi jótékonysági alapítvány munkáját, a világ legelhagyatottabb zugaiba juttatva el biztonságosan a szervezet munkatársait. A tesztprogramra vonatkozó hírt a Land Rover Világnap alkalmából jelentették be. A Land Rover Világnapot minden év április 30-án ünneplik, azon a napon, amikor az eredeti Land Rover 1948-ban bemutatkozott az Amszterdami Autószalonon.

Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során

Kulcsszavak: Defender, járműteszt, Land Rover, új modell
 
A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat
 
Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

2019. május 10.
A korábbi évek hagyományaihoz híven a prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook idén is képviseltette magát a 2019. május 8-án megrendezésre kerülő Busexpón. Az autóbuszos szegmens szakmai találkozóján a vállalat a városi és távolsági buszokra tervezett csúcsminőségű abroncsait vonultatta fel. A gyártótól megszokott kiemelkedő menettulajdonságok mellett a hangsúly változatlanul a biztonságos közlekedés megteremtésén van.
Részletek

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Az autóbuszos személyszállítás szerepe és jelentősége mind a közösségi közlekedésben, mind a turisztikai ágazatban egyaránt számottevő. Az autóbuszok nem csupán kényelmes, stresszmentes, és környezettudatos alternatívát kínálnak a városi és távolsági közlekedésben, de a legbiztonságosabb közlekedési eszköznek számítanak az Európai Bizottság közlekedésbiztonsági statisztikái szerint . Mindez annak is köszönhető, hogy az abroncsgyártók komoly erőfeszítéseket tesznek a minél biztonságosabb buszos közlekedés megteremtéséhez. Az autóbuszok biztonságos üzemeltetésével kapcsolatos rendkívül magas elvárások arra ösztönzik a Hankook mérnökeit, hogy évről évre a legjobbat nyújtsák. A fejlesztések során a vállalat arra összpontosít, hogy a termékei a fokozott igénybevétel ellenére is maximális biztonságot és hatékony üzemeltetést tegyenek lehetővé.

A Hankook autóbusz abroncs specifikációi magas szintű biztonságot, megbízhatóságot és költséghatékonyságot nyújtanak a városi és a távolsági buszos közlekedésben egyaránt. A vállalat autóbuszokra tervezett abroncsai speciális tulajdonságaiknak köszönhetően ellenállnak az egyenetlen terhelésnek, sérüléseknek, kiváló tapadást, rendkívül alacsony gördülési ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosítanak.

„A Hankook számára az éves Busexpo a kiemelt fontosságú események egyike, mindig nagy érdeklődéssel várjuk. Tapasztalataink szerint az egyik legszínvonalasabb buszipari rendezvénnyé nőtte ki magát és évről-évre egyre több látogatót vonz, ami számunkra is kiváló lehetőség, hiszen több érdeklődővel ismertethetjük meg termékeinket. Az itt gyűjtött visszajelzések is segítenek munkatársainknak abban, hogy piacvezető termékeket gyártsunk – mondta Kaliba Róbert, a Hankook Tire Budapest Kft. teherabroncs termékvonal kereskedelmi vezetője.

Hankook innovációk a Busexpo kiállításon

Teljesítmény, kényelem és maximális biztonság hosszú távon

Ezek a szempontok játszották a legnagyobb szerepet az idei kiállításon főszerepet kapó két csúcstechnológiás gumiabroncs, a SmartTouring AL22 és a SmartTouring DL22 fejlesztése során is. A kifejezetten távolsági autóbuszokra kialakított SmartTouring abroncsok tervezésekor a Hankook mérnökei a maximális biztonság mellett a minden eddiginél jobb futásteljesítményt és üzemanyag-felhasználást tartották szem előtt. A távolsági buszok sok százezer kilométert tesznek meg évente, ezért a fejlesztés során különösen nagy gondot fordítottak a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre is. „A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során” - emelte ki Klaus Krause, a Hankook hannoveri Európai Fejlesztési Központjának igazgatója.

Fókuszban az élhetőbb városi közlekedés

A speciálisan városi forgalomhoz kialakított Smart City AU04+ tökéletesen alkalmazkodik az elektromobilitással járó kihívásokhoz, miközben segít kiaknázni annak minden előnyét. A Smart City AU04+ nem csak, hogy helytáll a városi forgatagban, de a környezetvédelmi szempontok is hangsúlyos szerepet kaptak a fejlesztésben, ugyanis az elektromos autóbuszok számára is ideális az abroncs. A Smart City AU04+ alacsony gördülési ellenállása és megemelt terhelhetősége lehetővé teszi az elektromos hajtású városi buszok akkumulátorainak kímélését és az extra súly viselését. Az innovatív abroncsok magas szintű nyomatékátvitele és kimagasló tapadási szintje a futófelület szabálytalan kopását is csökkenti. Az extrém városi terhelésre tekintettel a Hankook mérnökei módosították a vállrész szélességét és kialakítását is, illetve új futófelületi keveréket dolgoztak ki a még gazdaságosabb üzemeltetés érdekében. A városi használat során fellépő nagymértékű melegedésnek pedig, a peremzóna gumikeverékének továbbfejlesztésével, és az abroncs hőleadásának növelésével válaszoltak a mérnökök.  

Kulcsszavak: busexpo, gumiabroncs, hankook
 
A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára A Dunlop létrehoz egy új tabellát a Moto2TM és a Moto3TM legjobb előzéseit bemutató versenyzők számára A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear A környezetvédelmi beruházásokat végző flották támogatására ágazatközi együttműködést szorgalmaz a Goodyear Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik A Michelin lesz a MotoGP abroncsbeszállítója 2016-tól A Michelin lesz a MotoGP abroncsbeszállítója 2016-tól
 
Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

2019. május 10.
A közlekedésben a belső égésű motorok szerepének csökkentése és az elektromos járművek elterjedése kínálhat megoldást a szén-dioxid kibocsátással járó környezeti terhelés visszaszorítására.
Részletek

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

A nemzeti kormányok adókedvezményekkel segítik az elektromos autózás elterjedését a magánszférában. A Renault Hungária Kft. pedig most megduplázza az állami támogatás mértékét, így akár három millió forint kedvezménnyel válik elérhetővé a márka elektromos modellje, a ZOE speciális verziója.

Az egyik tényező, amely lassítja az elektromos autózás terjedését, az új technológia relatíve magas ára, ezért a legtöbb Európai Uniós tagállam különböző adókedvezményekkel, ártámogatásokkal segíti az elektromos autók vásárlását. Magyarországon az elektromos autók mentesek a gépjárműadó, cégautó adó, regisztrációs adó alól, valamint átírási illetéket sem kell fizetni. További előny az ingyenes parkolás lehetősége is. A fenti adókedvezményeken túl hazánkban elektromos autó vásárlásához állami támogatás is rendelkezésre áll, amely ma Magyarországon maximum 1,5 millió forint, és a bruttó 20 millió forint vételár alatti tisztán elektromos autókra igényelhető.

Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon

Több országban az autógyártók is igyekeznek kivenni részüket az e-mobilitás elterjedéséből. Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója elmondta, a márka globális törekvése, hogy a környezetkímélő új technológia minél hamarabb és szélesebb körben elterjedjen. A technológia jelenlegi határait tágítva a Renault Csoport az elektromos autók energiaforrásának fejlesztésén, hatótávolságának növelésén dolgozik, és ezzel párhuzamosan most hazai üzleti ajánlatában is megjelenik ez a szándék.

A Renault Hungária május 9-től országosan megduplázza az állami támogatás összegét a ZOE meghatározott modellváltozatára, így az akár három millió forint kedvezménnyel vásárolható meg. A vállalat őszig tartó kezdeményezését az országos Renault Elektromos Autó Túra rendezvénysorozat kíséri. A Renault országos márkakereskedési hálózatában családi és szakmai programokon mutatja be, a következő hónapokban mit jelent a környezettudatos mobilitás, és természetesen az autók tesztelésére is lehetőséget biztosít az érdeklődők számára.

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, Magyarország, renault, ZOE
 
Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata Egy év alatt robbantott a Tesla töltőhálózata A leggyorsabb elektromos töltővel erősít a Shell Európában A leggyorsabb elektromos töltővel erősít a Shell Európában Már a magyar piacon is elérhető a Tesla Már a magyar piacon is elérhető a Tesla
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 191 - 200