Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 191 - 200
Végre egy jó árú elektromos SUV

Végre egy jó árú elektromos SUV

2019. március 26.
X3-as BMW méretű, tisztán elektromos hajtású, vállalható hatótávú SUV kevesebb, mint 10 millió forintért? Valószínűleg lenne kereslet egy ilyen autóra.
Részletek

Végre egy jó árú elektromos SUV

Pont ilyet kínál egy kínai startup, az Aiways, ami az U5-ös modelljével jövőre már az európai piacra is betörne. Persze az ilyen sztorikat érdemes mindig megfelelő távolságtartással kezelni, volt már néhány nagyreményű cég, ami a világhódító tervek után gyorsan eltűnt a süllyesztőben, az viszont látszik, hogy a belépési korlátok sok szempontból jóval alacsonyabbak az autóiparban most, mint egy-két évtizede, gyorsan kinőhetnek a semmiből olyan gyártók, amelyek kiharapnak egy darabot a nagyok tortájából.

2 év. Ennyi idő kellett egy kínai startupnak ahhoz, hogy a nulláról indulva saját autógyárat húzzon fel és a prototípustól egy sorozatgyártásra érett modellig jusson el, amit a Genfi Autószalonon már a nagyközönségnek is megmutatott. Az Aiways nevű kínai vállalat azt tervezi, hogy jövőre már Európában is elkezdi értékesíteni új modelljét, a nem túl fantáziadús U5 nevű autót, ami a mostani divatnak megfelelően természetesen egy SUV.

Az autó külső és belső dizájnja modern, de összességében inkább visszafogottnak mondható, látszik rajta, hogy a globális piacra tervezték, túlságosan megosztó részleteket sem kívül, sem belül nem találhatunk rajta, ami inkább előnynek mondható, ha Európában is sikert akar elérni az Aiways.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Az autó mérete nagyjából egy X3-as BMW-ének felel meg, hossza 468, magassága 168, szélessége pedig 188 centiméter. Ahhoz, hogy tágas legyen a beltér, sokat hozzátesz a 280 centiméteres tengelytáv.

A műszerfalat két nagy kijelző uralja, egy a középkonzol felett, egy három részre tagolt/hajtott pedig a kormány mögött. A képek és az első üléspróbák alapján a beltér kifejezetten jó minőségű, persze ez alapján az összeszerelés minőségéről semmilyen következtetést nem lehet levonni, úgyhogy kíváncsian várjuk az első teszteket.

A cég szerint a biztonságra sem lehet majd panasz, a kaszni 38 százalékát merev fémek alkotják. Az U5-ös modell megbízhatóságát állítólag 3,5 millió megtett kilométeren tesztelték.

Természetesen a fontosabb vezetői segédrendszerek mind benne vannak az autóban, adaptív sebességszabályozás közlekedési torlódás asszisztenssel, parkolás asszisztens stb., de biometrikus azonosítást is tud az autó.

Egy elektromos autónál kritikus kérdés a hatótáv, papíron megnyugtatóak a számok: a 63 kWh-s akkumulátorral és 140 kW-os, 315 Nm maximális nyomatékú motorral felszerelt autó hatótávja egy feltöltéssel 460 kilométer (NEDC), ráadásul az akkumulátorcsomag saját klimatizálással is rendelkezik, amivel nagy hidegben is közel 300 kilométeres hatótáv érhető el. Gyorstöltővel 40 perc alatt lehet feltölteni az akkumulátort 80 százalékra. Egy speciális, mesterséges intelligenciát is alkalmazó akksicsomaggal további 100 kilométerrel toldható meg a hatótáv.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Ami igazán érdekessé teszi az autót, hogy ha tényleg valósak a cég által hirdetett paraméterei, és a minőség is stimmel, akkor kifejezetten vonzó, a versenytársakénál pedig jóval alacsonyabb áron kínálják majd az U5-öst. Az SUV 30 ezer euróba, vagyis nagyjából 9,5 millió forintba kerülhet, ennyi pénzért nem nagy SUV-kat, hanem esetleg csak kis elektromos kompaktokat lehet kapni, ráadásul lízingelni is lehet majd az autókat.

És hogy mitől ilyen olcsó az U5? A cég azt állítja, hogy egyrészt azért, mert ahol lehet, teljesen automatizálták a gyártást, az értékesítés pedig a drágán működtethető autószalonok helyett online történik, a potenciális vásárlóknak próbavezetést partnercégek szervezik majd, hasonlóan oldják meg majd a szervizelést is, ha probléma van valamelyik Aiways autóval, akkor bármelyik (vélhetően elektromos autókra szakosodott) szervizbe el lehet majd vinni az autót, a szükséges alkatrészeket pedig az Aiways partnereiből álló hálózat valamelyik tagja szállítja majd ki a szervizbe.

Az Aiways mindent megtesz azért, hogy a gyártást követően minél gyorsabban a vevőkhöz kerüljenek az autói, a tervek szerint vonattal szállítják majd a kész SUV-t Kínából Európába, mivel így a tengeri úthoz képest 3 héttel csökken a szállítási idő.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Jelenleg évente 150 ezer darabos az Aiways kapacitása, ez két év múlva a duplájára emelkedhet. Az autóra egyébként már elindult az előrendelés, a világ bármely tájáról megrendelhető az autó, de az U5-öst egyelőre csak Németországban szállítják ki (ingyenesen), később más országokban is elérhető lesz a modell.

A végére már csak egy kérdés marad: a versenytársakénál alacsonyabb árral rá lehet venni a potenciális vevőket, hogy egy noname, értékesítői és szervizhálózattal sem rendelkező startuptól vegyenek autókat? Lehet, hogy igen, mindenesetre ha be is jön az Aiways számítása, kis volumene miatt akkor sem fogja felforgatni a piacot-írja a portfolio.hu.

Végre egy jó árú elektromos SUV
Kulcsszavak: Aiways U5, autószalon, elektromos autó, genf, kína, suv
 
Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók
 
A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

2019. március 25.
A General Motors (GM) pénteken bejelentette: 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre és 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban.
Részletek

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

A detroiti székhelyű autógyártó óriás az összeg egy részét az egyik michigani üzemének fejlesztésére fordítja: az Orion Township városkában lévő üzemben készül a Chevrolet új elektromos autója, itt 400 új munkahelyet teremtenek.    Az új elektromos autókat a GM eredetileg az Egyesült Államokon kívül tervezte gyártani, de változtatott korábbi döntésén. Ezt az iparági és vállalati logika következményeként magyarázta, és nem említette meg Donald Trump nevét.        

Az amerikai elnök többször is nyilvánosan bírálta a nagyvállalatot, és arra sürgette, hogy ne külföldön, hanem az Egyesült Államokban hajtson végre beruházásokat. Legutóbb e hét szerdáján, az ohiói Lima városában tartott nagygyűlésen hozta szóba a General Motorst.

Az autógyár a múlt ősszel jelentette  be, hogy bezárja az ohói Lordstownban lévő üzemét, megszüntetve ezzel 1500 munkahelyet. Trump szerdán a lordstowni gyár újranyitására szólította fel a GM vezetését.

"A GM továbbra is folytatja beruházásait az amerikai üzemeiben, mert ebben látja a növekedés lehetőségeit" - emelte ki közleményében Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója. A megfogalmazással elemzők szerint a GM azt kívánta jelezni, hogy nem Donald Trump nyomásának engedve hajt végre beruházásokat az Egyesült Államokban.

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban


Kulcsszavak: autógyár, chevrolet, Egyesült Államok, elektromos autó, gm
 
A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában 10 éves a SEAT fejlesztési központja 10 éves a SEAT fejlesztési központja Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Elektromos autók: az átlagos hatótávolság meghaladja a 250 kilométert Egy ország négy keréken Egy ország négy keréken
 
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

2019. március 25.
A Kia újra aratott a Red Dot-on, három díjat is elnyerve. Az új, harmadik generációs Kia Ceed bevezetése után annak mindhárom változata megkapta a Red Dot-ot.
Részletek

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

A tavalyi hasonló siker után a Kia újra háromszoros győztes lett a világhírű versenyen, ráadásul három iF dizájn díjat is bezsebelt már idén.

Ez az eredmény is bizonyítja a koreai márka formaterveinek kiválóságát. A Kia formák fő alakítója több mint egy évtizede Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője. A márka 2009-ben nyerte első Red díját, a Kia Soul modellel, s azóta összesen 24 díjat zsebelt be formaterveivel.

Dizájn mesterhármas az új Kia Ceed családnak

Most az új Ceed mindhárom karosszériaváltozata díjazott lett: a 2018 közepén piacra lépett ötajtós, a  Kombi, és az Európában 2019-ben bevezetett új ProCeed is.

A Kia Ceed harmadik generációjánál ugyan megváltozott a modell nevének írásmódja (eddig cee’d volt), de jelentése változatlan. Csakúgy, mint 2007-ben, az első modell bevezetése idején, az új Ceed is olyan kompakt autó, amelyet Európában terveztek, kifejezetten az európai igényeknek megfelelően (car for the Community of Europe, with European Design). Az új modellcsaládot a Kia európai központjában fejlesztették, Peter Schreyer és Gregory Guillaume, az európai formatervező csapat vezetőjének irányításával. A tervezés és a fejlesztés a márka rüsselsheimi központjában folyt, a gyártás a szlovákiai Zsolna gyárában zajlik.
   
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Az új Ceedet tiszta, határozott vonalak jellemzik, melyeket a Kia Stinger is inspirált – a Stinger szintén Red Dot díjat kapott 2018-ban. Az ötajtós Ceed szélesebb és alacsonyabb is mint elődje, utastere hátrébb került, így még sportosabb az autó megjelenése. Oldalnézetben a C-oszlopok az oldalablakok felső vonalának elegáns ‘félhold’ formát adnak.

A Ceed Kombi tágas: a harmadik generáció hosszabb lett, így nagyobb a csomagtere (625 liter), mint a legtöbb közvetlen versenytársé, sőt mint néhány nagyobb kategóriába tartozó kombié. A Ceed kombi sportosabb lett, mint elődei.
   
Az új ProCeed az első tömegmárka által gyártott sportkombi a kompakt szegmensben. Egyesíti az eleganciát és a kombik sokoldalúságát, kitűnik társai közül egyedi megjelenésével és arányaival. 1 422 mm-es magasságával a legalacsonyabb a családi autók kategóriájában. Formájának meghatározó eleme a dinamikus vonalú tető, amely a meredek hátsó szélvédőben végződik. A megjelenés különösen hátulról feltűnő: egy a csomagtérfedélen keresztülfutó egyedi világító él köti össze a LED-es hátsó lámpákat.

A ProCeed és a Ceed modellek is elérhetők nagyteljesítményű GT kivitelben, 150 kW-os (204 LE-s) 1,6 literes T-GDi (közvetlen befecskendezéses turbós) benzinmotorral. Összesen hat különféle benzines és dízel erőforrás - amelyek mindegyike teljesíti az új Euro 6d-TEMP emissziós előírásait - elérhető, és a legújabb biztonsági fejlesztések széles választéka is, köztük az opciónális, kettes szintű önvezetésre képes sávkövető.

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert   


Kulcsszavak: ceed, kia, ProCeed, Red Dot díj
 
A KIA a Genfi Autószalonon tartotta a Ceed Sportswagon világpremierjét A KIA a Genfi Autószalonon tartotta a Ceed Sportswagon világpremierjét Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán
 
Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

2019. március 25.
Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje.
Részletek

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését


A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is. 

A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai.  A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé. 

Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben.  A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.    

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Tarak Mehta, az Energetikai Termékek Divízió vezetője így nyilatkozott: „Az ABB a világ élvonalához tartozik az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében. Az elsők között alkottuk meg azokat a rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.”

“Nagy örömünkre szolgál, hogy Szingapúrban részt vehetünk e mérföldkőnek számító projektben, és reméljük, hogy az itt elért eredmények elősegítik az elektromos meghajtású tömegközlekedési megoldások elterjedését az egész térségben, ahol a közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás a gyorsan fejlődő nagyvárosokban súlyos gondot jelent.”  

Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Az ABB kiemelkedő innovációs eredményei az e-mobilitás fejlesztéséért

A világon elsőként kifejlesztett megoldások már rég beépültek az ABB vállalati kultúrájába, a K+F részlegei folyamatosan fejlesztik tovább az innovatív technológiákat.  Ez nyilvánvaló az e-mobilitás terén is. Az ABB egyike volt a CHAdeMO és a CCS szabványok alapítóinak, 2010-ben elsőként dobta piacra az első DC villámtöltőt, 2012-ben már kiépítette az első országos DC töltőhálózatokat, míg 2016-ban az első e-busz töltőhálózatokat Európában. Napjainkban az ABB piacvezető az e-járművek infrastruktúrája terén is.  
Az ABB a töltési megoldások teljes körét kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos, és hibrid hajtású buszokhoz, illetve elektromos hajtóműveket szállít tengerjáró hajókhoz, és energetikai megoldásokkal segíti a vasút fejlesztését. Az ABB még 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltési piacára. Napjainkban közel 73 országban működő 10 500 villámtöltő tartozik kiépített bázisához, amely több mint amennyivel bármelyik versenytársa büszkélkedhet. Az ABB kiépített bázisában ott találhatók a nagyteljesítményű Terra töltők is, amelyek 8 perc alatt 200 km hatótávolságnak megfelelő szintre képesek feltölteni az e- járművek akkumulátorát. 

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltoztató” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnerként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysorozatának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelligens és fenntartható közlekedés támogatása és térnyerése mellett. 

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás, önvezető jármű
 
Az ABB nyerte az áttörést jelentő 15 másodperces gyorstöltő technológia első jelentős nagyságrendű megrendelését Az ABB nyerte az áttörést jelentő 15 másodperces gyorstöltő technológia első jelentős nagyságrendű megrendelését A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Világrekordra készül a napelemes repülőgép Világrekordra készül a napelemes repülőgép
 
Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

2019. március 22.
A 2019-es modellévre megújult a Toyota Prius hazánkban is kapható konnektoros hibrid változata. A PHEV modell praktikusabb lett, mint eddig, ráadásul már most teljesíti a fél év múlva hatályba lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Részletek

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az idén szeptember elsejétől kötelező érvényű Euro 6d-Temp EVAP-ISC minden eddiginél szigorúbban vizsgálja a párolgó emissziókat, valamint azt, hogy a jármű hosszú távú használata mellett romlik-e a hajtáslánc károsanyag-kibocsátása. A Toyota hálózatról tölthető hibrid járműve azonban már most, fél évvel a határidő előtt teljesíti az előírásokat, méghozzá anélkül, hogy ehhez módosítani kellett volna a hajtásláncot.

A 98 lóerős benzinmotorral és 53 lóerős villanymotorral felszerelt, 122 lóerős rendszerteljesítményű modell a valósághoz jobban igazodó WLTP mérések szerint száz kilométeren mindössze 1,2 liter üzemanyagot, valamint 10,0 kWh elektromos energiát fogyaszt, ami 28 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A modell 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy teljes feltöltéssel akár 55  kilométeren át képes hajtani a villanymotort, városi használatban megvalósítva a helyi károsanyag-kibocsátástól teljesen mentes  mobilitást.

Amellett, hogy a március 14-től megrendelhető, 2019-es modell tulajdonosainak a legkevésbé sem kell aggódniuk autójuk környezeti kompatibilitása miatt, a Prius PHEV praktikusabb is lett. Mostantól ötszemélyes az utastér, módosult a multimédiás rendszer, bővült a karosszériaszínek és a testre szabási lehetőségek kínálata.

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az eddiginél is gazdagabb a Prius Plug-in Hybrid alapfelszereltsége: a modell minden piacon teljes körű Toyota Safety Sense biztonsági csomagot (ütközés előtti rendszer  gyalogosészleléssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerő rendszer, automata távolsági fényszóró, adaptív tempomat, holttérmonitor, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, fáradtságra figyelmeztetés), a legújabb generációs Touch & Go multimédiás rendszert, mátrix LED fényszórókat, tolatókamerát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, valamint ülésfoglaltság-érzékelő funkcióval felszerelt, kétzónás klímaberendezést kínál.

A feláras funkciók között JBL prémium audiorendszer, parkolórobot, head-up kijelző és 360 fokos panoráma kamerarendszer szerepel. Az utastér újdonsága a kormánykeréken és az erőátviteli rendszer irányváltó karján alkalmazott zongoralakk betétek, valamint az új, kiváló minőségű szövet üléskárpit. Az eddigi gránátalma-piros árnyalatot kárminvörös metálfényezés váltja fel, illetve új a palettán az éjfekete mica metálfényezés.

Kulcsszavak: plug-in hibrid, Prius, Prius PHV
 
Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval A Toyota kibővíti plug-in hybrid töltőszolgáltatásait Japánban A Toyota kibővíti plug-in hybrid töltőszolgáltatásait Japánban A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid
 
Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

2019. március 22.
A Volkswagen jóvoltából Magyarországon elsőként a kupék és a szabadidő-autók tulajdonságait ötvöző crossover-tanulmány, az ID. CROZZ volt megtekinthető a 2019. március 22-24. között rendezett AMTS-en, a Hungexpo területén.
Részletek

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A kompakt ID. NEO és az egyterű ID. BUZZ mellett az ID. CROZZ az ID. elektromos modellcsalád harmadik tagja, mely a jelenlegi kínálatból leginkább a Tiguan Allspacehez hasonlítható, még akkor is ha 4625 milliméteres hosszúságával 77 milliméterrel rövidebb annál, de az elektromos járművek következő generációs felépítésének köszönhetően azonban ugyanolyan tágas belső teret kínál.

A futóművek és a hajtáslánc elemei a jármű elejére és végére kerültek, így az ülések kialakításánál a tervezők a maximális rugalmasságra törekedhettek, ami sokoldalú variálhatóságot biztosít. Így akár a kerékpárunkat is elhelyezhetjük hátul, amit a felhajtható hátsó ülések, az elektromosan nyíló, széles ajtók, valamint a B-oszlop hiánya tesz lehetővé.

Az utastérben a tágas belső mellett a high-tech környezet is lenyűgöző. A tanulmány minden kijelzője és kezelőeleme digitális, az ID. CROZZ lényegében olyan, mint egy kerekeken közlekedő okostelefon. A legfontosabb információkat kiterjesztett valóság vetíti ki a vezető látóterébe, és már az átlátszó panorámatetőn található új fejlesztésű fényredőny mozgatása is gesztusvezérléssel történik. Az innovatív, LED-technikájú fénycsíkokat használó redőny a külső és belső hangulatvilágítás teljesen új formáját nyújtja.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A szintén újdonságnak számító CleanAir rendszer pedig a külső körülményektől függetlenül mindig kitűnő minőségű levegőről gondoskodik az utastérben. Az infotainment egységen keresztül előre beállított klíma üzemmódokat is bekapcsolhatunk, így a légmozgás, a hőmérséklet és a páratartalom pontosan olyan lehet, mint egy kellemes klímájáról ismert helyen. Vagyis Budapest belvárosában a Kékestető friss levegőjét lélegezzük be az autóban.

Az ID. CROZZ felkészült az elektromosautó-forradalom utáni újabb radikális változásra, az önvezető autók korszakára, amely a jelenlegi tervek szerint 2025-től veszi kezdetét.

Elegendő ugyanis három másodpercig megnyomni a kormánykerék Volkswagen-emblémáját, máris aktíválódik az autonóm „ID. Pilot” üzemmód és az autó magától indul útjára. A C-alakot formázó, LED-technikájú nappali menetfény és a változó vezérlésű LED-fényszórók ilyenkor egyetlen elektromosan „mozgó” szemként egyesülnek, és kommunikálnak a környezettel. Jelzik, hogy az autó merre tart, ha pedig a szenzorok gyalogosokat fedeznek fel az út mentén, akkor azokra „pillantva” igyekszik kontaktust teremteni.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Az ID. CROZZ a padlólemezében elhelyezett, 83 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátortelepnek köszönhető – a gyári mérések alapján – akár 500 kilométert is képes megtenni egyhuzamban, ha lemerülünk, gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttséget is elérhetünk.

A prototípus meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik: a hátsó tengelynél egy 150 kW (204 LE), elöl pedig egy 75 kW (102 LE) teljesítményű erőforrás dolgozik. A 225 kw (306 LE) rendszerteljesítményű ID. CROZZ alapesetben hátsókerék-hajtású, de szükség esetén egy elektronikus „kardántengely” a másodperc tört része alatt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A jármű terepen, vagy havas, csúszós útfelületen természetesen állandó összkerékhajtással is képes haladni. Az akkumulátortelep és a két elektromotor ideális elhelyezése alacsony súlypontot és optimális súlyelosztást (48/52) eredményez. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással és az új fejlesztésű felfüggesztéssel együtt mindez a Golf GTI-hez mérhető stabilitást és kezelhetőséget biztosít.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ
Kulcsszavak: AMTS, I.D. CROZZ, kiállítás, volkswagen
 
Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Elindult az új Tiguan sorozatgyártása Elindult az új Tiguan sorozatgyártása Ismét a Caddy és az Amarok lett az „Év haszonjátműve” Ismét a Caddy és az Amarok lett az „Év haszonjátműve” NAAF – 13. Nemzetközi Amerikai Autós Fesztivál NAAF – 13. Nemzetközi Amerikai Autós Fesztivál
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

2019. március 22.
A „Cityjet” néven működő új vonatok szállítása a tervek szerint 2020 nyarán kezdődik meg. A háromkocsis elektromos vonatszerelvényeket regionális vonatokként (S-Bahn) fogják használni Kelet-Ausztriában.
Részletek

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A vonatok gyártására a Siemens Mobility üzemeiben, Krefeldben (Németország) és Grazban (Ausztria), a végső összeszerelésre pedig az ÖBB-Technische Services GmbH jedlersdorfi (Ausztria) gyárában kerül sor.
 
„A Cityjet kényelmes utazási élményt garantál Ausztria-szerte. A vonat rugalmassága a felhasználási lehetőségek széles skáláját teszi lehetővé. A Desiro ML-t például elektromos-hibrid akkumulátoros technológiával működő vonattá lehet átalakítani, így a jövőben a nem villamosított vasútvonalakon is használható lesz” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
 
A vonat változtatható, alacsonypadlós ülőhelyei és nagyvonalúan kialakított felszállási- és közlekedőtere megnövelik az utasok kényelmét, valamint a jelenleg használt vonatokhoz képest mintegy 22%-kal több ülőhelyet kínálnak. Minden ülés egy olvasólámpával, hálózati csatlakozóval és kinyitható laptopasztallal van felszerelve. Az ülések állítható ülőfelülettel, ergonomikus fejtámlával és kartámaszokkal rendelkeznek. A 75 méter hosszú vonatok 160 km/h-s végsebességre, és a Desiro típuscsalád korábbi járműveihez viszonyítva pedig nagyobb gyorsulásra képesek.
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A hozzáférhetőség tekintetében a vonat új mércét állít fel széles ajtóival és felszállási területeivel, nyitott és csendes közlekedőtereivel, valamint kontrasztosabb színösszeállításaival a látássérültek számára. A kényelmes, alacsonypadlós ajtók rámpa nélkül is könnyű hozzáférést biztosítanak minden 550 mm magas vasúti peronon – még a kerekesszékes és babakocsis utasok vagy kerékpárosok számára is.

A régió alacsonyabb peronú vasútállomásainál a vonat mindkét oldalán kigördülő lépcső és emelő biztosított. Az S-Bahn vonatok mindkét oldalon hat ajtóval rendelkeznek.

Kulcsszavak: OBB, Siemens, Siemens Desiro, vonat
 
A A Siemens új töltőegységet fejlesztet ki az elektromos járművek költségoptimalizált töltéséhez A A Siemens új töltőegységet fejlesztet ki az elektromos járművek költségoptimalizált töltéséhez Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták A Doha számára tervezett Avenio villamost "Red Dot" díjjal jutalmazták A Siemens építi az első villamosított autópályát (eHighway) Svédországban A Siemens építi az első villamosított autópályát (eHighway) Svédországban A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak
 
A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

2019. március 22.
Új korszak kezdődött a hazai elektromobilitásban azzal, hogy a MOL budapesti Nagyszőllős utcai töltőállomásán megnyílt a hazánkban első ultragyors töltőoszlop, mely még a magyarországi piacon legfejlettebb technológiával rendelkező, Audi e-Tron nagy teljesítményű 95 kWH-s akkumulátorát is képes lenne akár fél óra alatt teljes mértékben feltölteni.
Részletek

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

Az elektromos autók terjedése Európa szerte felgyorsult, hazánkban is egyre több akkumulátor hajtotta autó talál gazdára. A technológia fejlődésével az autók egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat hordoznak karosszériájukban, melyek gyors újratöltése szükségszerű. A MOL által most üzembe helyezett oszlop már olyan, a legmodernebb töltési technológiával rendelkező autókat is nagy hatékonysággal tud kiszolgálni, mint az Audi e-Tron, mely speciális töltőfejről a hazai kínálatban egyedülálló módon akár 150 KW teljesítménnyel is képes lenne tölteni. Ezzel a rendszerrel 30 perc alatt is teljesen újratölthető az autó akkumulátora. A technológia lényege, hogy a töltőfejről az autó már a nagyobb energiaátvitelre alkalmas egyenáramot kap, így az akkumulátorok gyorsabban tölthetők. A DBT típusú töltőoszlop a legújabb technológiai irányzatnak megfelelően az ultragyors lehetőséget is beleértve három fejjel rendelkezik, így képes a jelenleg futó szabványokat kiszolgálni a lehető legmagasabb töltőárammal, beleértve az európai és japán típusokat is.

A MOL 2012-ben kezdte meg az elektromos töltőhálózatának kialakítását, mely a most átadott egységgel immáron nyolc helyen kínál az elektromos autóknak töltési lehetőséget. A fejlesztés az elektromobilitás fejlődésével párhuzamosan gyorsul, így a tervek szerint 2020 végére 141 MOL töltőállomáson lesz már elérhető töltési lehetőség. Ezek a pontok részei lesznek a NEXT-e projektnek, ami a régióban a tervek szerint 2020 végére 252 tagú elektromos töltőhálózat hoz létre a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig.

“Az elektromobilitás fejlődése nagyon szorosan összefügg a töltőhálózat fejlődésével. Az Audi örömmel üdvözli a MOL nagy teljesítményű töltőberendezéseit – mondta Mátrabérci Sándor, az Audi magyarországi márkaigazgatója, hozzátéve: “Amennyiben a felhasználók azt tapasztalják, hogy az elektromos jármű töltése a rendelkezésre álló kellő számú töltőpont miatt nem jelent problémát, könnyebben döntenek a legtisztább hajtásmód mellett.”

A Volkswagen Csoport számára a 2019-es év kulcsfontosságú az elektromos offenzívában, és az elkövetkező években a vállalat tovább fokozza a tempót. A Volkswagen Csoport 2023-ig 30 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba. Az elektromos járművek 2025-ig várhatóan a modellportfólió mintegy negyedét teszik majd ki. Ennek kapcsán az Audi 2025-ig évente egy új kategóriában jelentkezik elektromos hajtású modellel.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, mol
 
„Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly
 
A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

2019. március 22.
A Volvo Cars  bemutatta a Care Key-t, amellyel minden Volvo vásárló beállíthatja a kívánt sebességkorlátozást saját maga, családtagjai vagy barátai részére. A Care Key a 2021. modellévtől alapfelszerelés lesz minden Volvo gépkocsin.
Részletek

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Care Key lehetővé teszi a Volvo vezetők számára, hogy korlátozzák járművük végsebességét, mielőtt azt kölcsönadják családtagjaiknak vagy fiatalabb, kevésbé tapasztalt autóvezetőknek, például friss jogosítvánnyal rendelkező tizenéveseknek.
 
A Care Key bevezetése kapcsolódik ahhoz a korábbi bejelentéshez, hogy a Volvo Cars 2020-tól 180 km/órában korlátozza minden autójának végsebességét, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire.
 
Ahogy Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója márciusban elmondta, a vállalat párbeszédet kíván kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek megváltoztatják az autóvezetők magatartását. Most, hogy rendelkezésre áll ez a technológia, ez a kérdés még aktuálisabbá válik.
 
A sebességkorlátozás és a Care Key egyaránt részei ennek a kezdeményezésnek, és rámutatnak, hogy az autógyártók a kedvezőbb vezetői viselkedés elősegítése révén hogyan járulhatnak aktívan hozzá a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes felszámolásához.

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t 

„Hisszük, hogy az autógyártók felelősséggel tartoznak a közlekedés biztonságosabbá tételéért.” – mondta Håkan Samuelsson. „A közelmúltban bejelentett sebességkorlátozási kezdeményezésünk pontosan beleillik ebbe a szemléletbe, ahogy a Care Key is erre mutat példát. Sokan szeretnék megosztani autójukat barátaikkal vagy családtagjaikkal, ám ugyanakkor nem tudják, hogyan gondoskodhatnának szeretteik biztonságáról. A Care Key erre kínál megnyugtató megoldást.”
 
A potenciális biztonsági előnyök mellett a sebességkorlátozás és a Care Key várhatóan anyagi előnyöket is jelent majd a Volvo használók számára. A vállalat számos piacon kezdeményez párbeszédet biztosító társaságokkal, hogy azok különleges, kedvezőbb feltételeket kínáljanak az ezen biztonsági funkciókkal felvértezett Volvo gépkocsik tulajdonosainak.
 
A konkrét feltételek és ajánlatok az adott piacok helyi adottságain és körülményein múlnak, ám a Volvo Cars várakozásai szerint hamarosan bejelenthetik az első ilyen jellegű megállapodást, amit számos további követhet.
 
„Amennyiben a technológia segítségével olyan, jobb vezetői magatartást tudunk elősegíteni és támogatni, ami biztonságosabbá teszi a közlekedést, annak logikusan a biztosítási díjakra is pozitív hatással kell lennie.” – mondta Håkan Samuelsson.
 

Kulcsszavak: autógyár, autómegosztó, Care Key, új modell, volvo
 
A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A Range Rover Sport SVR minden idők leggyorsabb Land Rover modellje A Range Rover Sport SVR minden idők leggyorsabb Land Rover modellje
 
Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

2019. március 22.
Ismét megnyílik a Magyarok a világ járműgyártásában című kiállítás, hagyományosan a budapesti AutoMobil és Tuning Show (ATMS) részeként - tájékoztatta az ötletgazda Autós Nagykoalíció az MTI-t.
Részletek

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

A 7. alkalommal megnyíló kiállítás az autós szezonnyitó rendezvénnyel együtt péntektől három napon át várja a látogatókat a kőbányai Hungexpo területén.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke elmondta: a tematikus kiállítás végigkalauzolja az érdeklődőket az autóipar több évszázados történelmén. Egyidejűleg bemutatja, hogy a magyar mérnökök, formatervezők milyen innovatív megoldásokkal segítették az autóipar dinamikus fejlődését, találmányaik kiemelkedő hatást gyakoroltak a világ mobilitására és a mindennapi közlekedésre. Látható lesz, hogy a magyar szakemberek jelenleg is kiemelkedő szerepet játszanak a világszínvonalú járművek tervezésében - emelte ki.

A megnyitó vendége lesz többek között Anisits Ferenc, a "dízelpápa", Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervező, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály és az AMG line tervezésében vettek részt, valamint Renner Tamás gépészmérnök és Neuzer András, a formabontó Neuzer kerékpárok tervezője.
A kiállítás egyik különleges darabja a Renner-50 univerzális összkerékhajtású erőgép prototípusa, amellyel újraéledt Magyarországon a traktorgyártás.

A rendezvényen nemzetközileg elismert belföldi beszállítók is bemutatkoznak - ismertetik a közleményben.

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en
Kulcsszavak: AMTS, kiállítás, Knezsik István
 
18 személyes Transit minibusszal mutatkozik be a Ford a Busz Expón 18 személyes Transit minibusszal mutatkozik be a Ford a Busz Expón Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel Az Audi a CES kiállításon bemutatja új TT modellje utasterét Az Audi a CES kiállításon bemutatja új TT modellje utasterét Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán Nissan Intelligens Mobilitás a CES kiállításon Nissan Intelligens Mobilitás a CES kiállításon
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 191 - 200