Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 191 - 200
Az új Taigo bemutatkozik Európában

Az új Taigo bemutatkozik Európában

2021. augusztus 04.
A Volkswagen első SUV kupé modellje, amely a nagy darabszámban értékesített modellek között áll rajthoz. Új, divatos lifestyle modell crossover jellegű karosszériával. Teljesen digitállis és mindig rajtra kész: digitalizált vezetőfülke és az infotainment rendszerek legújabb generációja, mint az alapfelszereltség része.
Részletek



Az új Taigo bemutatkozik Európában

Minden készen áll a Volkswagen márka új karosszériaformájának fogadására: az új kompakt crossover Taigo bemutatásával a Volkswagen most először debütál az európai piacon egy SUV kupé modellel. Az első kerék hajtású Taigo divatos crossover karosszériájával, megemelt üléspozíciójával, úttörő hálózatba kapcsolhatósági megoldásaival és kompromisszummentes hétköznapi használhatóságával igazi közönségkedvenc. Az ötüléses autó tetővonala kupé stílusban lejt hátrafelé anélkül, hogy a hátsó sorban helyet foglalók fejterét szűkössé tenné. Ezzel a Volkswagen egy harmadik karosszériaváltozattal bővíti a korábban elsősorban a csúcsmodellek számára fenntartott moduláris keresztmotoros (MQB) platformra épülő kompakt modelljeinek (Polo illetve T-Cross) sorát. Számos, a legmodernebb technológiát képviselő asszisztensrendszer gondoskodik az optimális kényelemről és a magasszintű biztonságról minden utas esetében.

Az új Taigo a formatervezés, az egyéniség és az érzelmek hármasára összpontosít. Az alapfelszereltség részeként kínált teljes LED fényszóróival, teljesen digitalizált vezetőfülkéjével és az infotainment rendszerek legújabb generációjával (MIB3) a 4,26 méter hosszú SUV kupé kiemelkedő technológiai színvonalat képvisel kategóriájában. A kifejező karosszériaforma a maga nemében az első a Volkswagen modellkínálatában.

Az új Taigo bemutatkozik Európában

A crossover jellegű karosszéria és a kupékra jellemző sziluett tökéletesen alkalmassá teszi a Taigo modellt – csakúgy, mint brazil megfelelőjét, a Nivust – új, döntően fiatal és fiatalos célcsoportok megnyerésére a Volkswagen számára. A Taigo műszaki alapját a Volkswagen moduláris keresztmotoros (MQB) platformja adja. A választott opcionális tételek révén a Taigo akár az új IQ.LIGHT LED-Mátrix fényszórókkal és megvilágított hűtőrács keresztléccel is rendelhető. A Taigo formatervét erőteljes arányok határozzák meg, kupéformát idéző sziluettjén pedig hangsúlyosan jelenik meg a nagymértékben előre döntött C oszlop. A magasabb kategóriájú SUV kupék ihlette megoldással a Taigo egyedülálló modell kategóriájában.

A beltérben a Taigo finoman kidolgozott multifunkciós kormánykerekét és modern vezérlőelemeket találunk az alapfelszereltség részeként. Az infotainment rendszerek alapjául az MIB3 harmadik generációja szolgál, amely tartalmaz egy online vezérlőegységet (eSIM) és egy – konfigurációtól függő – „App Connect Wireless” funkciót. Különböző megoldások, mint amilyen a streaming szolgáltatásokhoz való kapcsolódás, a természetes hangvezérlés és a „Volkswagen ID” használatával történő felhőalapú személyre szabhatóság lehetővé teszik a legújabb MIB3.1 szolgáltatások használatát a felszereltségtől függően.

Az új Taigo bemutatkozik Európában

A még nagyobb biztonságot és kiemelkedő kényelmet kínáló vezetéstámogató rendszerek használatával az új SUV kupé igen hasonlóvá válik a magasabb kategóriákban szereplő más Volkswagen modellekhez. Minden Taigo a szériafelszereltség részeként városi vészfékfunkcióval kiegészített „Front Assist” környezetfelügyelő rendszerrel és sávtartó automatika „Lane Assist” rendszerrel érkezik. Az opcionálisa elérhető „IQ.DRIVE Travel Assist” félautonóm vezetést kínál a rendszer által meghatározott maximális sebességig, amely 210 km/óra.

Kulcsszavak: bemutató, suv, Taigo, új modell, volkswagen
 
Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Audi PB 18 e-tron: egy tanulmányautó világpremierje a Pebble Beach Car Week rendezvényén Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija A CUPRA Ateca lesz az új márka első piacra kerülő gépkocsija Az új Taigo bemutatkozik Európában Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége
 
Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján

2021. augusztus 04.
A balatoni utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében újabb KISS emeletes motorvonatot állít forgalomba a MÁV-Start; a Panoráma expressz vasárnaponként közlekedik Fonyód és Kőbánya-Kispest között.
Részletek

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján
   
A vállalat vasárnap azt közölte, a már ismert Jégmadár és Napfürdő expresszvonat mellett - egész augusztusban - vasárnaponként fog közlekedni a Panoráma expressz, amely 16:57-kor indul Fonyódról, KISS emeletes motorvonattal.

Az expresszvonat Balatonboglár, Balatonlelle, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár, Zamárdi, Siófok, Szabadisóstó, Balatonaliga, Székesfehérvár és Kelenföld állomásokon megállva, 19:44-kor érkezik Kőbánya-Kispestre. A vonatot a többi expresszvonathoz hasonlóan díjmentes helyjeggyel lehet igénybe venni, és a kerékpáros helybiztosítás is kötelező. A vonaton 12 kerékpár szállítására van lehetőség.
   
Az új Panoráma expresszvonat indításán kívül, a folyamatosan és intenzíven növekvő utasforgalom kiszolgálása érdekében, hétvégente a legnagyobb utasforgalmú Balaton IC vonatok a korábbi nyolc helyett kilenc kocsival közlekednek, továbbá a Kelet-Magyarországról közlekedő balatoni Aranypart és Ezüstpart expresszvonatok szerelvényeinek kapacitása is bővül - tudatta az MTI-hez eljuttatott közleményében a MÁV-Start.

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján
Kulcsszavak: Balaton, KISS emeletes motorvonat, máv
 
MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján Aláírták a motorvonat-szállítási szerződéseket 2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll 2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll
 
A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

2021. augusztus 04.
A Peugeot márka értékesítése 3 százalékkal bővült Magyarországon az idei első hat hónapban 2020 hasonló időszakához képest, azonban a teljes év túlteljesítése még kérdéses a járványhelyzetben bizonytalan piac és az alkatrészhiány miatt - mondta Bálint Zsófia, a P Automobil Import Kft. márkaigazgatója.
Részletek

A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

Az idén január és június között 1937 járművet adtak el a magyarországi márkakereskedők, ebből 1150 volt személyautó, és 783 haszongépjármű. Ezzel a márka piaci részesedése Magyarországon 2,5 százalék. A Peugeot a haszonjárművek piacán erős, részesedése eléri a 6,5 százalékot.
   
A márkaigazgató elmondta, hogy az idén növekedést terveztek, 4300 jármű eladását látják reálisnak, mivel a vevői igény jelenleg nagy. Havonta akár 350 autót is el tudnának adni, de a gyártás nem tud ezzel lépést tartani az elektronikai alkatrészek globálisan kialakult hiánya miatt.
   
Tavaly 4101 Peugeot személy- és haszonjármű talált gazdára Magyarországon, ebből 2739 személyautó, 1362 haszongépjármű volt.
   
A márka modelljei népszerűek voltak a nagycsaládosok gépkocsivásárlását támogató, valamint a környezetbarát autók vásárlását támogató programot kihasználók körében. A Peugeot eladásainak 5 százaléka volt hibrid vagy teljesen elektromos jármű, 2020-21-ben 150 támogatott környezetbarát kocsit adtak el.
   
A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

A Peugeot az utóbbi időszakban következetesen halad az alternatív, illetve az elektromos mobilitás útján. Jelenleg 7 modell érhető el elektromos hajtáslánccal, és az elektromos paletta kiteljesedése az idén folytatódik. A következő években új mildhibrid és plug-in hibrid, sőt hidrogén üzemanyagcellás hajtású modellekkel bővül a kínálat. 2025-re a teljes modellpaletta rendelhető lesz alternatív meghajtással.


Kulcsszavak: Bálint Zsófia, értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon Nyártól jön az új MINI Countryman A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon Peugeot 208 GTi, újjászületik egy legenda A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A Renault Trucks első „nagykövete” A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait
 
Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

Már öt Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

2021. augusztus 04.
Az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. és a SHARE NOW Magyarország kibővített együttműködésének köszönhetően már öt Budapest környéki Auchan áruház parkolójában létesült SHARE NOW zóna.
Részletek

Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

2021 tavaszán indult az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. és Európa vezető autómegosztó szolgáltatója, az itthon a Wallis csoporthoz tartozó SHARE NOW Magyarország együttműködése azzal a céllal, hogy egy környezettudatosabb közlekedési módot, a hazánkban is egyre népszerűbb közösségi autózás élményét az Auchan Korzók vásárlói számára is elérhetővé tegye.

A SHARE NOW számára kiemelten fontos, hogy a Budapesthez tartozó, de nem központi helyen elhelyezkedő városrészeket is bevonja az autómegosztás vérkeringésébe, így a fővárosi car sharing szolgáltatók közül elsőként hozott létre Budaörsön Külső Zónát. A Külső Zónából szintén bármikor lehet bérlést indítani, illetve lezárni.

A budaörsi Auchan parkolójában létrehozott szolgáltatás 2021 április közepétől egy két hónapos tesztidőszakkal indult azzal a távlati céllal, hogy amennyiben a kezdeményezés a budaörsi Auchan vásárlóinak körében sikeres lesz, a Külső Zónát a SHARE NOW hosszútávon is elérhetővé teszi, valamint több Budapest környéki Auchan áruházra is kibővíti.

Négy hónappal a projekt indulása után egyértelműen látható, hogy az együttműködés beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A budaörsi Auchan Korzó parkolójáig létesített első, Budapesten kívüli car sharing zóna ugyanis rendkívül sikeresnek bizonyult. A tesztidőszak eredményei azt mutatják, hogy az autómegosztó szolgáltatást a vártnál többen vették igénybe, hogy eljussanak a budaörsi Auchan Korzóra, így már azok is élvezhették az üzletek kínálatát, akik nem rendelkeznek saját gépkocsival.

Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

Az adatok alapján a késő délutáni órákban látogatták a legtöbben SHARE NOW autóval az Auchan Korzó üzleteit, és valamivel több, mint egy órát töltöttek vásárlással. Az eredményekből az is kiderült, hogy egyre több ember számára fontos szempont a fenntartható autózás, hiszen kiemelten népszerűek az Auchan Korzót úticélként választók körében az elektromos SHARE NOW modellek, amelyek mind autópályamatricával ellátott autók. Az Auchan Korzók üzleteit három különböző elektromos SHARE NOW modellel is megközelíthették a vásárlók: ezek a MINI Cooper SE, a BMW i3, és a smart EQ fortwo.

A közös sikerre építve a Nhood Services Hungary Kft. és a SHARE NOW Magyarország tovább bővíti együttműködését. Egyrészt hosszútávon is elérhetővé teszi a budaörsi Auchan Korzó zónát, valamint további négy Auchan áruházat is bevon a közös projektbe. Az óbudai, a dunakeszi, a soroksári, és budakalászi Auchan Korzók parkolóiból augusztus eleje óta indíthatóak a SHARE NOW bérlések, illetve le is zárhatóak, azaz a vásárlók a SHARE NOW autóival nem csak megközelíthetik a helyszíneket, hanem az autókat az Auchan parkolókban igény szerint ott is hagyhatják.

Buday Bence, a SHARE NOW Magyarország ügyvezető igazgatója így nyilatkozott az együttműködés bővítésével kapcsolatban: „A SHARE NOW számára kiemelten fontos, hogy elérhetővé tegye a fenntartható autós mobilitást a Budapesten lakók és dolgozók számára, miközben a szolgáltatás alkalmazkodik a mindennapjaikhoz. Az elmúlt hónapok eredményei jól mutatják, hogy az autómegosztásra jelentős igény mutatkozik olyan hétköznapi élethelyzetekben, mint például a bevásárlás, ami a jövőben várhatóan tovább növekszik majd. Így kiemelt jelentőségű a SHARE NOW számára, hogy olyan megbízható partnerrel működhet együtt hosszú távon, mint az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. egy fenntarthatóbb város létrehozásának érdekében.”

Az autómegosztó szolgáltatás bővítése az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. számára is kiemelten fontos. A vegyes ingatlanszolgáltatással foglalkozó vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi és környezeti felelősségvállalás kérdéskörére. A cég valamennyi tevékenységét a bolygó, az emberek és a profit hármas dimenziójának tükrében szemléli, és fejlesztései során tekintettel van működése környezeti, társadalmi és gazdasági hatásaira. A vállalat munkatársai minden általuk üzemeltetett helyszínen arra törekednek, hogy fenntartható és felelősségteljes módon fejlesszék a környezetet a jövő generációi számára, ezért folyamatosan dolgoznak a környezettudatos megoldásokon az Auchan Korzók esetében is.

A SHARE NOW autómegosztóval kötött hosszútávú együttműködésnek köszönhetően Budapest bármely pontjáról saját gépkocsi nélkül is könnyedén elérhetővé válik több Auchan áruház, ahol a vásárlók az élelmiszervásárlás mellett számos üzletet, köztük több világmárkát is megtalálnak. Emellett izgalmas gasztroélményekkel gazdagodhatnak, az Auchan Korzók szolgáltatóinál pedig elintézhetik postai és banki ügyeiket, gyógyszereik kiváltását, a ruha- és szőnyegtisztítást, vagy akár kipróbálhatják a fodrászüzletek, szépségszalonok egyikét.  

Az együttműködés bővítésével kapcsolatban Szemerédi Dóra Diána, az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. CSR és belső kommunikációs szenior menedzsere így nyilatkozott:

„Ökológiai lábnyomunk csökkentése mindenki érdeke, és ennek fontos része a soft közlekedési módok minél nagyobb arányú elterjedése. Minden áruházunk elérhető tömegközlekedéssel, ezt bővítettük ezzel az új, innovatív lehetőséggel, ami nagyobb szabadságot nyújt az autóval nem rendelkező vásárlóinknak, ugyanakkor kevésbé károsítja a környezetet. Példaértékűnek érzem a SHARE NOW Magyarországgal kötött együttműködést, amit remélem, minél hamarabb minél több helyszínünkre kiterjeszthetünk. Bármivel is foglalkozunk, a legfőbb értékünk az életünk és a bolygónk, ezért a környezetünkre gyakorolt pozitív hatás kell, hogy a legfontosabb szempontunk legyen. Ez a szemlélet abszolút jellemzi ezt a projektet, melynek sikerére nagyon büszkék vagyunk.”  


Kulcsszavak: Auchan, autómegosztó, SHARE NOW
 
Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Autómegosztó start-up vállalkozásba fektet a Toyota Autómegosztó start-up vállalkozásba fektet a Toyota Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja
 
Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

2021. augusztus 04.
A Volkswagen Csoport tovább növelte üzleti teljesítményét és a kihívásokkal teli körülmények ellenére is rekorderedményt ért el 2021 első félévében.
Részletek

Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

E pozitív fejlődés elsősorban a prémium márkáknak, az Audinak és a Porschénak, valamint a Volkswagen finanszírozási ajánlatainak köszönhető. A koronavírus hatásait, valamint a nemzetközi szinten tapasztalható, félvezetőket érintő alkatrészhiányt sikeresen visszaszorítottuk. A piacok élénkülésével magas vásárlói kereslet mutatkozott a Csoport vonzó modellkínálatára. Ennek eredményeként az ügyfelek részére átadott járművek száma 27,9%-kal 5,0 millióra nőtt a korábbi, a világjárvány hatásai miatt gyengébb évhez képest (3,9 millió értékesített járművel). Az árbevétel még ennél is jelentősebb mértékben, 34,9%-kal 129,7 milliárd euróra nőtt (96,1 milliárdról).

A működési eredmény 11,4 milliárd euró volt (2020 első felében a speciális tételek nélkül -0,8), messze meghaladva az előző évi 10 milliárd eurót (speciális tételek nélkül) a válság előtti 2019-es évben. Az árbevétel arányos működési nyereség stabil, 8,8 százalékos volt (2020 első felében speciális tételek nélkül: -0,8). A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett járműértékesítésnek, a termékkínálat és az árak javulásának, valamint a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. Az egyszeri, 0,7 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre.

A folyamatban lévő fix költségű programok aktívan folytatódtak. Az Autóipari divízió kiemelkedően magas korrigált nettó cash flow értéket generált 12,3 (-2,3) milliárd euróval, így ismét bizonyította üzleti modelljének kiemelkedő hatékonyságát. A divízió nettó likviditása magas szintet jelentő 35,0 milliárd euróra emelkedett tovább. A Navistar felvásárlását és az ügylet pénzügyi hatásait az adatok nem tartalmazzák. Az idei év első félévében tapasztalt kiemelkedően jó üzleti teljesítmény eredményeként a Volkswagen Csoport az árbevétel arányos működési nyereséget érintő prognózisát a teljes 2021-es évet illetően 0,5 százalékkal, 6,0-ról 7,5%-ra emelte.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója elmondta: „mind operatív, mind stratégiai szempontból tartjuk a felgyorsult tempót. Az idei év első felében elért rekorderedmény egyértelműen bizonyítja a márkáinkban rejlő potenciált, valamint a termékek vonzerejét. A prémium szegmens – csakúgy, mint a finanszírozási ajánlatok – kiemelkedően jól, kétszámjegyű megtérüléssel teljesített. Elektromos járműveink térhódítása újabb lendületet vesz, az elkövetkező hónapokban pedig tovább növeljük annak ütemét. Emellett pedig új Csoport-stratégiánk, a NEW AUTO mentén átalakítjuk a vállalatot, így a jövőben növelhetjük a nyereségalapot. Ezáltal felkészíthetjük a Volkswagent a mobilitás új világában való vezető szerep betöltésére.”

Arno Antlitz, a Volkswagen Csoport pénzügyi igazgatója hozzátette: „a Volkswagen Csoport első félévben nyújtott pénzügyi teljesítménye lebilincselő módon támasztja alá a vállalat stabilitását. Hat hónap elteltével az árbevétel arányos működési nyereségünk 8,8% százalék volt. Különösen a második negyedév volt kivételesen erős. A vállalat nettó cash flow-ja, 10,2 milliárd euró szintén jelentős eredmény, melyet jelentős jövőbeli befektetéseink mellett értünk el. Sikeresen megfékeztük a félvezetőket érintő alkatrészhiány okozta hatásokat, ugyanakkor valamivel jelentősebb hatásokra számítunk a harmadik negyedévben. Mindettől függetlenül az idei évre vonatkozó üzleti teljesítményünk értékelése javult, így növeltük prognózisunkat.”

Üzleti működésünk továbbra is stabil

Az év első felében a Volkswagen Csoport jelentősen, 27,9 százalékkal, 5 millió járműre növelte nemzetközi szállításait az előző év azonos időszakához képest, amely időszakra hatást gyakorolt a koronavírus járvány. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk enyhén, azaz 0,2 százalékponttal 12,6 százalékra csökkent ugyanebben az időszakban. Miközben a Csoport jelentősen növelte piaci részesedését európai és észak-amerikai hazai piacain, a közelmúltban a félvezetőket érintő hiány következményeként visszaesést tapasztalt legnagyobb egységes piacán, Kínában.

A terveknek megfelelően a Csoport tovább növelte sikeres elektromos jármű offenzívájának ütemét. Június végéig világszerte összesen 171 000 tisztán elektromos jármű (BEV modell) szállítása fejeződött be, ez több mint kétszer annyi járművet jelent az előző évi időszakhoz képest (+165%). Miután a vállalat az első negyedévben az ügyfelek részére 60 000 BEV járművet szállított le, a terveknek megfelelően a szállított járművek száma a második negyedévben jelentősen, 111 000 járműre emelkedett. A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) alapján működő járművek az összes BEV modell eladás több mint 60 százalékát tették ki a második negyedévben. A kibővített modellkínálatnak köszönhetően a BEV járművek felfutása tovább fog gyorsulni az év során. A Csoport szisztematikusan növelte hálózatról tölthető hibrid (PHEV) modelljeinek portfólióját is, melyekre magas az ügyfélkereslet. Az év első felében összesen 171 000 PHEV jármű szállítására került sor, több mint háromszor annyira, mint egy éve ugyanebben az időszakban (ez 204%-os növekedést jelent).

A prémium márkák, úgymint az Audi és a Porsche kifejezetten jól teljesítettek, így rekordmennyiségű szállítást könyvelhettek el az első félévben, valamint kétszámjegyű árbevétel arányos működési nyereséget is, előbbi 10,7, utóbbi 17,6 százalékkal. A Volkswagen finanszírozási ajánlatai is kiemelkedően jól teljesítettek, több mint megduplázva a működési eredményt egyik évről a másikra, 2,3 milliárd euróra. Emellett pedig a vállalat előnyt kovácsolt jelentős használtautó tevékenységéből és a kockázati költségek pozitív alakulásából is.

A megnövekedett járműértékesítésnek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 34,9 százalékkal 129,7 (96,1) milliárd euróra nőtt. A működési eredmény 11,4 milliárd euró volt (2020 első felében a speciális tételek nélkül -0,8), messze meghaladva az előző évi 10,0 milliárd eurót (speciális tételek nélkül) a válság előtti 2019-es évben. Az árbevétel arányos működési nyereség tehát stabil, 8,8 százalékos volt. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett járműértékesítésnek, a termékkínálat és az árak javulásának, valamint a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. Az MAN egyszeri, 0,7 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségei negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. A folyamatban lévő fix költségű programok aktívan folytatódtak.

Az adózás előtti és az adózott eredmény szintén jelentősen, 11,2 (-1,4) milliárd, illetve 8,5 (-1,0) milliárd euróra nőtt. Az elsőbbségi részvényenkénti nyereséget illetően így stabil 16,20 eurót (-2,33) realizálhattunk.

Autóipari divízió: kiemelkedő cash flow teljesítmény, a nettó likviditás ismét javult

A stabil üzleti tevékenység és a költségcsökkentő intézkedések továbbra is pozitív hatást gyakoroltak az üzleti teljesítményre. Az autóipari divízió nettó cash flow-ja kiemelkedően magas, 10,2 (-4,8) milliárd euró volt. Az egyesülésekkel és felvásárlásokkal, valamint a dízel szegmens készpénz kiáramlásával korrigált nettó cash flow stabil 12,3 (-2,3) milliárd eurót tett ki. Így kb. 80%-kal magasabb értéket mutatott, mint a válság előtti 2019-es évben. Az Autóipari divízió nettó likviditása szintén pozitív növekedést mutatott, és nagyon stabil szintre, 35,0 milliárd euróra emelkedett. Az első negyedév végén ez az érték 29,6 milliárd eurót tett ki. A Navistar felvásárlását és az ügylet pénzügyi hatásait az adatok nem tartalmazzák.

A kutatási fejlesztési (K+F) költségek 7,7 (6,7) milliárd euróra emelkedtek az új modellekre és technológiákra, valamint szoftverekre irányuló, szükséges jövőorientált beruházásoknak köszönhetően. Ennek ellenére a K+F arány az idei évben jelentős mértékben 7,2%-ra esett vissza a tavalyi 8,7%-os adathoz képest, mely a világjárvánnyal összefüggő alacsony árbevételnek volt betudható. A befektetési fegyelem javítása és a Csoport szinergiáinak nagyobb mértékű kihasználása jelentős előrelépést eredményezett a tőkeberuházások terén. Ez a mutató az előző évi időszakhoz képest 8,5 százalékkal, 3,8 (4,1) milliárd euróra csökkent. Ennek eredményeként a capex mutató jelentősen, 3,5 (5,4) százalékra esett vissza, ami a válság előtti, 2019 es megfelelő negyedév szintjénél (4,9 százalék) jelentősen alacsonyabb érték.

2021. évi kilátások

A 2021 első felében tapasztalt üzleti teljesítmény alapján a Volkswagen Csoport az alapvető teljesítménymutatókra vonatkozó előrejelzésének nagy részét módosítja.

A félvezetők ellátásában tapasztalható kimaradások és hiányok felerősödtek az iparágban. Az ennek eredményeként bekövetkező kedvezőtlen hatás az év második felében várható. Ebből következően a Csoport előrejelzéseit csökkentve arra számít, hogy – a Covid19 járvány sikeres visszaszorítását feltételezve – 2021 ben az ügyfelek részére történő szállítások jelentősen megemelkednek az előző évhez képest, folyamatos kihívásokkal teli piaci körülmények közepette. A kihívások elsősorban a gazdasági helyzetből, a verseny intenzitásának növekedéséből, az áru- és devizapiacok ingadozásából, az ellátási láncok biztosításából és a kibocsátásokkal kapcsolatos szigorúbb követelményekből erednek. A Volkswagen Csoport 2021 es árbevétele várhatóan lényegesen magasabb lesz az előző évinél. A működési eredményt tekintve a Csoport 6,0–7,5 százalék közötti árbevétel-arányos működési nyereséggel kalkulál 2021 ben.

Az Autóipari divízióban a nettó cash flow várhatóan jóval erőteljesebben fog emelkedni az előző évhez képest, a dízel szegmensben alacsonyabb készpénz kiáramlással, valamint az egyesülések és felvásárlások jelentősen nagyobb hatásaival kalkulálva, ami a nettó likviditás igen jelentős növekedéséhez vezet. A tervek a Volkswagen Csoport jelenlegi szerkezeti felépítésén alapulnak. A Volkswagen Csoport előrejelzése nem tartalmazza a Navistar International Corporation összes forgalomban lévő részvényének megszerzését, valamint a működés eredményére, a pénzügyi helyzetre és nettó eszközökre gyakorolt hatásokat.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, volkswagen
 
Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport Mercedes-Benz V-osztály - A komfort új dimenziója Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport Boldog születésnapot, Mustang! V-ös Golfot lehet nyerni az ötödik Volkswagen-találkozón! V-ös Golfot lehet nyerni az ötödik Volkswagen-találkozón! A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén
 
A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

2021. augusztus 02.
Az Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modellek a márka első kompakt elektromos SUV járművei. Áprilisi bemutatkozásukat követően két új változattal bővült a kínálat: a sorozat leghosszabb hatótávját kínáló Q4 Sportback 40 e-tron modellre illetve a Q4 45 e-tron quattro összkerékhajtású változatra mostantól adhatnak le rendelést az ügyfelek.
Részletek

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

Intelligens hajtásrendszer az erőteljes teljesítményért

A Q4 e-tron modellek amellett, hogy szén-dioxid kibocsátás nélkül közlekednek az utakon, egy luxuskategóriájú jármű térkínálatát és kényelmét egyesítik a kompakt kategóriában illetve mindennapi használatra tökéletesen alkalmas hatótávolságot kínálnak. A WLTP ciklus szerint  mért, akár 534 kilométeres hatótávolságával a Q4 Sportback 40 e-tron kínálja a leghosszabb hatótávot az Audi elektromos modelljei közül. Az új összekerékhajtással szerelt modell akár (WLTP ciklus szerint mért) 490 kilométer hosszú utazást is lehetővé tesz, tökéletesen teljesítve az ügyfelek hétköznapi használatra vonatkozó elvárásait. A két változat mostantól rendelhető, a Q4 Sportback 40 e-tron alapára (áfával) 49 500 euró, míg a Q4 45 e-tron quattro ára 50 900 eurótól indul.

A Q4 Sportback 40 e-tron esetében (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 16,8 (WLTP ciklus szerint); 17,4 – 16,1 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) a hátsó tengely hajtásáról egy 150 kW (204 LE) teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Az új összkerékhajtású változatnál (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 21,3 – 17,9 (WLTP ciklus szerint); 18,2 – 16,5 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) a márka két elektromos erőforrást használ az elektromos összkerékhajtáshoz. Ezek együttesen 195 kW (265 LE) maximális teljesítményre képesek, amely lehetővé teszi, hogy az állóhelyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsítást 6,9 másodperc alatt teljesítse a modell és elérje a 180 km/órás – elektronikusan korlátozott – legnagyobb sebességét.


A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

A TÜV NORD által igazolt karbonsemlegesség: a Q4 e-tron modelleknek hivatalosan is „nettó nulla a karbonlábnyoma”

Az Audi a Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modelleket nettó nulla szén-dioxid kibocsátással gyártja, amelyet most hivatalosan is hitelesítettek. Mindkét modell sikeresen megszerezte a TÜV független tanúsító szervezetének „karbonsemleges termék” minősítését. „Az Audi gondoskodik róla, hogy a szén-dioxid kibocsátást a beszállítói láncnál, a gyártási folyamat során és – többek között – a logisztika területén arányosan mérsékelje vagy megújuló forrásból származó elektromos energiával csökkentse. Ez kiemelten vonatkozik a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának gyártására. Az Audi azonban még tovább megy és az elkerülhetetlen szén-dioxid kibocsátással azonos mértékű ellensúlyozást biztosít a nemzetközileg elismert karbonkompenzációs projektek támogatásával.” – erősítette meg a TÜV NORD a sikeres hitelesítés során.

A Zwickauban működő termelési egység kizárólag zöld energiát használ a gyártás során és az akkumulátor cellákat beszállító vállalatokat is arra kötelezte, hogy kizárólag megújuló forrásból származó energiát használjanak gyártási folyamataik során. A jelenleg nem elkerülhető károsanyag kibocsátást hitelesített klímavédelmi projektek támogatása révén karbonkreditekkel kompenzálja a vállalat. Ezek hitelesítését a The Gold Standard vagy a Verified Carbon Standard non-profit szervezetek végzik. Ezzel lehetővé válik a jármű teljes életciklusára vonatkozó száz százalékos karbonsemlegesség elérése, amennyiben a használati szakasz során következetesen zöld energiával történik az újratöltés. Ezen kívül az Audi szorosan együttműködik beszállítóival az összes járműprojekt kapcsán a felelős gyakorlat következetes népszerűsítését illetően. Az Audi már 2017. óta auditálja üzleti partnereit a vállalaton belül létrehozott fenntarthatósági értékelés alapján, ezzel is biztosítva, hogy a gyártás az erőforrások megóvásával és a társadalmi normák betartásával történik.

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

Kényelmes töltés az e-tron töltőszolgáltatás (e-tron Charging Service) révén

A Q4 e-tron modellek kiemelkedően sokoldalú járművek, amelyek tökéletesen alkalmasak a hétköznapi használatra. Hatalmas belső térkínálata, egyedülálló kényelme és a hosszabb utazásokat is lehetővé tevő hatótávolsága mellett a vezető a gyors töltési sebesség nyújtotta előnyöket is élvezheti. Legideálisabb esetben mindössze tíz percet kell eltölteni a töltőállomáson, hogy (WLTP ciklus szerint) közel 130 kilométeres  hatótávolságra elegendő energiát „tankoljunk”.

Az e-tron töltőszolgáltatást (e-tron Charging Service) használó Audi ügyfelek 26 ország közel 250 000 töltési pontja közül választhatnak, amelyek között 5 841 gyorstöltő állomást is találunk. Ez óriási eredmény és mérföldkő, különösképpen, hogy a töltőszolgáltatás csupán 2019. februárjában indult, ekkor 16 országban 72 000 töltőpont állt rendelkezésre. Azóta nem csak a töltőállomások száma nőtt közel négyszeresére, de a gyorstöltő pontok száma is jelentősen emelkedett.

A Transit csomagot választva a Q4 e-tron vásárlóknak nem kell havidíjat fizetniük az első teljes évben. Ezen kívül élvezhetik az IONITY hálózat kedvező feltételeinek előnyeit is, így a töltés költsége mindössze 31 cent kilowattóránként, amely közel azonos az otthoni töltés tarifájával Németországban. Az Audi tulajdonosok könnyedén és gond nélkül tölthetik fel autójukat külföldön is, hiszen minding az adott országban érvényes normál – töltési sebességtől függő – árat fizetik, mindenféle extra roaming díj nélkül. Más szóval az országon átutazó külföldi felhasználók is ugyanazt a tarifát fizetik, mint a helyi lakosok.

A legközelebbi töltőállomást keresve mind a myAudi alkalmazás mind az Audi navigációs rendszere hathatós segítséget kínál. Az útvonatervezés mellett a myAudi alkalmazás a támogatott töltési pontok aktiválásában nyújthat segítséget és előzetes információval szolgál a töltőállomás állapotáról. A töltési folyamatot pedig opcionáisan az Audi töltőkártyával is elindíthatjuk, az azonosítás és számlázás a háttérben automatikusan történik. Emellett az alkalmazás az autó aktuális töltöttségi állapotáról is tájékoztatást nyújt.

Kulcsszavak: audi, bemutató, e-tron, Q4, új modell
 
Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül Rajtra kész az új Mazda3 A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi
 
2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2021. július 23.
A Volkswagen Haszonjárművek (VWN) 2007 után újra hatalmas VW buszfesztivált szervez 2022. július 15-17 között újra nagyszabású Bulli-kempinggé alakul a hannoveri vásárterület.
Részletek

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

Az összes VW Bulli generáció több ezer képviselőjét és rajongóikat várják a világ minden tájáról egy nagy Bulli-bulira, önmaguk és a kultikus Bulli megünneplésére.

2007 óta sóvárognak a rajongói közösségek az üzenetért, hogy a Volkswagen Haszonjárművek újra megszervezze a Bulli-találkozót. Július 15-én nagy volt az izgalom a rajongói közösségnél. A „Volkswagen Nutzfahrzeuge Oldtimer” Facebook csoportban egy „titokzatos” poszt jelent meg egy 2022-es naptárbejegyzéssel. Ez az időpont világszerte gyorsan elterjedt, óriási várakozás előzi meg a találkozót.

Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatóságának elnöke elmondta: „A hűséges VW busz-rajongóink már régóta várják a 2007-es találkozó megismétlését. Erre jövőre sor kerül, és Hannover újra a Bulli fellegvára lesz. A közösséggel együtt szeretnénk megünnepelni a Bullit és üdvözölni legújabb családtagunkat: a teljesen elektromos ID. BUZZ modellt.”

A Volkswagen Haszonjárműveknél megkezdődött a szervezés, lefoglaltuk a fesztivál helyszínét Hannoverben, az expó területén. További információk idén ősszel várhatók, az érdeklődők év végén online lefoglalhatják parkolóhelyüket VW buszuk számár.

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra
Kulcsszavak: volkswagen, Volkswagen Csoport, Volkswagen Haszonjárművek, Volkswagen-találkozó
 
A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése A jövő megérkezett Magyarországra: megkezdődött a Volkswagen ID.3 modellek értékesítése A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra
 
Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

2021. július 22.
A Peugeot történetének egyik leggyönyörűbb autójával folytatódik a Pásztor Tamás veteránautó-gyűjteményét bemutató sorozatunk. Az 504-es Coupé egy régi álom beteljesülése volt számára, és egyben tanulságos példa is mindenkinek, aki veterán autó vásárlásán töri a fejét.
Részletek

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Emlékszem, hogy ültem apám szívódízel Peugeot 504-es szedánjának a hátsó ülésén, és nem bírtam levenni a tekintetem a hatalmas, kerek műszerekről.” – összegzi egyetlen mondatban Pásztor Tamás, mi késztette arra, hogy első veterán Peugeot-jának, a sorozatunk első cikkében bemutatott 404-es szedánnak a megvásárlása után néhány évvel ismét útra keljen, és egy 504-es Coupéval térjen haza. Ekkor 2006-ot írtak, és a hollandiai kereskedés, amelyben megpillantotta a lírai vonalú kétajtóst, nem tudta, milyen kincs van a birtokában.

„Amerikai autókra szakosodott cég volt, nem is tudom, hogy kerülhetett hozzájuk a kupé. Túl akartak adni rajta, nem foglalkoztak vele. Ma már más volna a helyzet, igazi kincs egy ilyen tetszetős, korai példány, akkor viszont szerencsém volt. Arra ügyeltem, hogy ne legyen hiányos, hogy meglegyen minden alkatrésze, beleértve a díszítőelemeket is, mert ezeket rendkívül nehéz pótolni.” – avat be bennünket hitvallásába Tamás.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Ha saját célra, használatra veszünk veterán autót, ne próbáljunk spórolni azon, hogy rossz állapotú, teljes körűen felújítandó példányt veszünk. A restaurálás ugyanis előre nem látható tempóban viszi a pénzt és az időt, és hacsak nem valami nagy értékű kincset szereztünk be, amiért sorba áll a piac, jó eséllyel többet költünk az autóra a végén, mint amennyit ér. Minél jobb állapotú, és feltétlenül hiánytalan autót kell keresni, úgy viszonylag gyorsan és fájdalommentesen használatba vehetjük az autót.”

Tamás tudta persze, hogy a ránézésre jó állapotúnak tűnő karosszéria alatt mi vár rá, viszont a hajtáslánc és a többi fődarab rendben volt, és nem hiányoztak a beszerezhetetlen apróságok. Ráadásul pont olyan kivitel volt, amit mindig is szeretett volna: első szériás, hátul csíklámpás, elöl négy kocka fényszórós példány – ez az a stílus, amit a 2018-ban bemutatott Peugeot e-Legend tanulmányautó olyan pontosan megragadott.

Olyannyira korai volt az autó, hogy még az 1,8 literes benzinmotort szerelték bele – később 2,0 literes soros négyhengeres, majd a második szériától V6-os motorok kerültek a motortérbe.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Az 504 persze nem csak elegáns, de minden szempontból kiváló autó is. Ez volt az első olyan Peugeot, amelyet – az alapkiviteltől eltekintve – nem merev hátsó híddal, hanem független hátsó felfüggesztéssel szereltek. Ez jóval kényelmesebbé és stabilabbá tette a 404-esnél (amely műszakilag ugyan az elődje volt, ám az eltérő számrend jól mutatja, hogy a Peugeot magasabbra pozícionálta az új modellt.)

A kupé az afrikai terepralik verhetetlen bajnokának bizonyult, nem utolsósorban megbízhatósága miatt, hiszen akkoriban a versenyzők maguk szerelték az autót, a magukkal vitt szerszámok és cserealkatrészek segítségével.

Hogy mennyire kiváló autó volt az 504-es, jól példázza, hogy a rendkívül pragmatikus Enzo Ferrari maga is évekig járt egy limuzinnal, majd egy kupéval.

Az utóbbit Ferrari jó barátja és üzleti partnere, Sergio Pininfarina tervezte, ahogy a kabriót is.

Ma az utóbbinak nagyobb az ázsiója, de annak idején, újonnan olcsóbb volt, mint a kupé. „Egyrészt a kupé rögzített teteje sokkal szebben adja ki a formát, mint a vászontető, másrészt merevebb is a keménytetős kivitel – a szépség és a jobb vezethetőség egyformán szerepet játszhatott abban, hogy a korabeli vevők többre értékelték a kupét” – elmélkedik Pásztor Tamás, aki az autó vásárlásakor maga is választhatott volna egy kabriót a kereskedés kínálatából, ám eszébe sem jutott ez a lehetőség.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Nem tudom az okát, de mindig is kupéban gondolkodtam. Az esztétikum mellett közrejátszhatott az is, hogy mindennapi használatra szántam, márpedig egy kabrió közép-Európában nem alkalmas erre. Ha tűz a nap, megsülünk, ha gyorsan megyünk, nagy a huzat, ha felhúzom a tetőt, kényelmetlenül szűk. Családos autónak a kupé sokkal alkalmasabbnak tűnt.”

Hogy valóban alkalmasabb-e, az egyelőre elméleti kérdés maradt, mert Pásztor Tamás az elmúlt másfél évtizedben nem jutott el oda, hogy teljesen felújítsa az 504-es Coupét. „Mindig volt valami, ami miatt félre kellett tenni. Egyszerre soha nem lett volna rá időm. Amellett ugyanis, hogy három méterről nagyon jól mutat, közelről, de pláne a fedeleket felnyitva pontosan látszik, hogy a karosszériát az alapoktól fogva kell felújítani – vagy mondjuk így: újragyártani.

Néhány éve már ott tartottam, hogy nekilátok, hiszen az 504-es volt az, amely (még ha limuzinként is) elindított a Peugeot-rajongás útján. Aztán közbejött valami teljesen váratlan, ami felborította minden tervünket: a márka első újkori luxusautója, amelyről azt hittem, egész Európát bejárhatom érte, úgysem találok belőle. Végül aztán a Csillaghegyen jött velem szembe egy gyönyörű, eladó példánya…”

Az 504-es Coupé tehát továbbra is türelmesen várja, hogy visszatérhessen az aktív szolgálatba. Tamás pedig - mozgásképes-e az autó vagy sem -, ugyanúgy rajong érte, mint gyűjteménye összes többi tagjáért. Cikksorozatunk következő részeiben velük: az 504 Coupé közvetlen elődjével, valamint a restaurálását meghiúsító csodával is megismerkedhetünk.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Az autók iránti rajongáson is túlmutató, záró tanulságként pedig álljon itt Tamás első meglepetése, amikor beült frissen vásárolt autójába. „Rápillantottam a műszerfalra, és elképedtem: sehol a hatalmas műszerek, amikre emlékeztem, felnőtt léptékkel nézve már arányos, elegáns és kecses órák sorakoztak a volán mögött. Ennyit a gyerekkori emlékekről…”



Kulcsszavak: oldtimer, Peugeot, Peugeot 504, veterán
 
A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Peugeot elektromos rollert mutatott be A Peugeot elektromos rollert mutatott be Százhúsz év két keréken Százhúsz év két keréken
 
A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

2021. július 22.
A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben nyert el szerződést 73 többüzemű vonat tervezésére, gyártására és műszaki támogatására az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársaság számára, amely az elmúlt 50 évben a vasúti utazás modernizálásával átalakította a közlekedést az Egyesült Államokban.
Részletek

A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

Lehetőség van még további 140 vonat szállítására és karbantartási megállapodások megkötésére is. A Vasúttársaság törekvése, hogy a megrendeléssel a piacon elérhető legnagyobb fenntarthatóságú és hatásfokú vonatokat szerezze be, amelyek között kettős üzemű és hibrid akkumulátoros járművek is vannak.  

A vonatok az északkeleti vasúti korridor vonalain és különböző, államilag támogatott vasútvonalakon fognak közlekedni, többek között Maine, Massachusetts, New York, Észak-Karolina, Oregon, Vermont, Virginia és Washington államok területén. A megnövelt kapacitással és az utazási idő lerövidítésének lehetőségével az Amtrak várakozásai szerint az új vonatok évente több, mint 1,5 millióval növelik meg az utazók létszámát.

„Ezek az új vonatok átformálják a vasúti utazás jövőjét azáltal, hogy a 40-50 éves, elöregedő flottánkat korszerű, amerikai gyártású járművek váltják fel" - mondta Bill Flynn, az Amtrak vezérigazgatója. „Ez a beruházás elengedhetetlen a Northeast Regional és az államilag támogatott járatok fenntartásához a jövőben, és lehetővé teszi utasaik számára a kényelmes és biztonságos utazást, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett."

„Ezek a vonatok az Amtrak és utasai számára a legújabb fenntartható és intelligens vasúti technológiát kínálják majd. Hiszünk abban, hogy a hibrid akkumulátoros és kettős üzemű vonatok fontos szerepet fognak játszani a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és a környezet védelmében az Egyesült Államokban. Emellett digitális szolgáltatásaink révén az Amtrak valós idejű információkat kap majd a járművek működéséről, így biztosítva azt, hogy az utasok biztonságban és hatékonyan érjék el úticéljukat" - nyilatkozta Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója. „Az Amtrak beruházása jól mutatja Amerika elkötelezettségét a vasúti rendszerek fejlesztése iránt, fenntarthatóbb utazási lehetőséget kínálva az utasoknak."

 A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

A gyártási szerződéshez egy hosszú távú szerviz-megállapodás is társul, amely a műszaki támogatásra, a pótalkatrészekre és az anyagellátásra vonatkozik. A vonatok vezeték nélküli kommunikációval, távfelügyelettel és teljesen integrált digitális diagnosztikával rendelkeznek a nagyobb megbízhatóság érdekében. Ezek a fejlett funkciók lehetővé teszik az Amtrak számára az új technológiák tesztelését és fejlesztését, valamint új karbantartási megközelítések bevezetését a hatékonyság növelése, a rendelkezésre állás növelése és a hosszú távú költségek csökkentése érdekében.

A megrendelés kettős üzemű és hibrid akkumulátoros vonatokat is tartalmaz. Az első vonatot 2024-ben szállítják le, míg az első Venture Hybrid akkumulátoros vonat tesztelése 2025-ben kezdődik meg. Az északkeleti vasúti korridorra és az államilag támogatott útvonalakra szánt vonatokat 2024 és 2030 között szállítják le. A többüzemű rendszerek alkalmazásával  - beleértve a hibrid akkumulátoros üzemet is - a meglévő flottához képest csökkentett kibocsátás révén jelentős környezetvédelmi előnyöket is biztosítanak.

A legújabb vonatok kényelmesebb ülésekkel, egyéni konnektorokkal és USB-portokkal, fedélzeti wifivel, jobb világítással és panorámaablakokkal, korszerűbb étkezési szolgáltatásokkal, beleértve az önkiszolgálási lehetőségeket, valamint a legmodernebb utastájékoztató, digitális helyfoglalási rendszerrel és navigációs kijelzőrendszerekkel rendelkeznek majd. A vonatokat a legújabb egészségügyi és biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték, beleértve a továbbfejlesztett légkondicionáló berendezéseket, az érintésmentes mosdóvezérlést és az automatizált lépcsőket is. Ezen kívül a járművek az Amtrak új standardja szerint továbbfejlesztett akadálymentesített funkciókat is tartalmaznak, beleértve az induktív hurkokat a nagyothallók számára, az akadálymentesített mellékhelyiségeket és előtereket, az akadálymentesített étkezőkocsikat, valamint a mozgáskorlátozott ügyfelek, köztük a kerekesszéket használó utasok számára kialakított lifteket. A vonatok megfelelnek az összes legújabb biztonsági előírásnak és szabványnak, és magasabb színvonalú strukturális biztonságot nyújtanak.

A vonatok a Siemens Mobility észak-amerikai vasúti gyártóüzemében készülnek a kaliforniai Sacramentóban, és megfelelnek a Szövetségi Vasúti Hivatal Buy America szabványainak. A gyártómű idén ünnepli működésének 30. évfordulóját, miközben folyamatosan növeli a 2100 főt meghaladó létszámát. Ez az egyik legnagyobb ilyen jellegű üzem az amerikai kontinensen, és az egyik legfenntarthatóbb, mivel egy 2,1 MWp teljesítményű napelemes rendszerrel termeli felhasznált energiájának nagy részét a kaliforniai napsütésből. A Siemens Mobility a gördülőállomány teljes spektrumát tervezi és gyártja Sacramentóban, beleértve a személyvonatokat, a könnyű vasúti járműveket és villamosokat, a mozdonyokat és a személykocsikat. Az ügyfélszolgálatot és a karbantartást a Siemens Mobility karbantartási és javítási műveletekkel foglalkozó amerikai központjából, a szintén Sacramentóban található, 60 ezer négyzetméter alapterületű McClellan Park-i üzemből irányítják.
Kulcsszavak: Amtrak, Siemens Mobility, vasút
 
A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal Érkezett ajánlat a motorvonattenderre a beadási határidőre A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán 56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára 56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára
 
A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

2021. július 21.
Lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat a BKV Zrt. A tervek szerint 35 alacsonypadlós, használt - utólag klímával is felszerelt - frankfurti villamossal váltanák ki a Ganz-csuklós járműveket.
Részletek

A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

A BKV Zrt. hétfőn közölte az MTI-vel, hogy igazgatóságuk döntött a "Használt, alacsonypadlós villamosok beszerzése" tárgyú közbeszerzési eljárás megindításáról. Az eljárás sikeres lefolytatása után 35 alacsonypadlós, használt frankfurti villamos megvásárlásával lehetőség nyílhat az elöregedett Ganz-csuklós járművek lecserélésére, és a szolgáltatás színvonalának növelésére.   

Kiemelték, hogy a BKV 620 darabos villamos járműállományának négyötöde meghaladta villamosoknál tervezett 30 éves élettartamot. Műszaki állapotát figyelembe véve a csaknem 50 éves átlagéletkorú 37 darabos Ganz-csuklós állomány cseréje a legsürgetőbb. Ezek a villamosok keskeny kialakításukkal - a többi budapesti villamos járműszélességéhez viszonyítva - és alacsony tömegükkel szinte bárhol tudnak közlekedni a BKV villamoshálózatán, leváltásukra ezért csak hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező járművek megfelelők. A frankfurti villamosok hasonlóan keskeny kialakításuknak köszönhetően alkalmasak lehetnek erre a feladatra. A Ganz-csuklósoknál már jelen állapotukban is korszerűbbek, hiszen alacsonypadlós kialakításúak, életkoruk 24-28 év, tehát még legalább 15-20 évig üzemeltethetők.
   
Mint kifejtették: a járművek beszerzésének előkészítése már hónapok óta zajlik. Ezalatt beszerezték az összes releváns műszaki és üzemeltetési adatot, továbbá a járműveket több alkalommal is megvizsgálták. Az összegyűjtött információk alapján elkészült a villamosok "honosítási terve", vagyis a BKV hálózatára való alkalmassá tételük, továbbá a klimatizálásuk is.
   
A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

Elkészült továbbá egy előzetes gazdaságossági számítás is, amelynek eredménye alapján a klimatizálás költségeit is figyelembe véve 10 éves futamidőre vetítve nagyságrendben hasonló költség mellett üzemeltethetők a frankfurti villamosok, mint a velük kiváltani szándékozott Ganz-csuklósok. Ugyanakkor klimatizálás nélkül több száz millió forintos nagyságrendű költségmegtakarítás is elérhető lenne ugyanezen időszak alatt a Ganz-csuklós villamosok tovább üzemeltetéséhez képest, az alacsonypadlós kivitel nyújtotta színvonalnövekedés mellett - jegyezték meg.
   
Azt írták: a frankfurti villamosok esetében a légkondícionáló berendezések utólagos beszerelése megvalósítható. Ezt igazolja egyrészt a helyszíni szakértői szemle, másrészt a TW6100 típusú villamos szakembereink által nemrégiben megvalósított utólagos klimatizálásának tapasztalatai is - tették hozzá.
   
A hétfői döntés értelmében - bár a teljes eladásra kínált mennyiséget lefedi a közbeszerzési eljárás - első körben csak egy prototípus járművet kívánnak beszerezni. A további villamosok megrendelése a prototípus jármű honosítási folyamatának függvénye lesz, mérlegelve a klimatizálás sikerességét, illetve a gazdaságossági szempontokat - közölte a BKV.
Kulcsszavak: beszerzés, bkk, bkv, Ganz-csuklós, villamos
 
A BKV 50 éve kihagyhatatlan része a főváros életének A BKV 50 éve kihagyhatatlan része a főváros életének A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Ismét közlekednek a 3-as villamosok az északi szakaszon BKK: folyamatosan állnak forgalomba az új villamosok és buszok Budapesten BKK: folyamatosan állnak forgalomba az új villamosok és buszok Budapesten A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Februárban végezhet az Alstom a 4-es metró szerelvényének próbafutásaival A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Csuklós buszokat szállít a Volánbusznak a Rába
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 191 - 200