Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 191 - 200
Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

2019. július 19.
A világ első elektromos E-SUV versenyéhez a Continental biztosítja a gumiabroncsokat. Már megkezdődött a járművek tesztelése, amelyeknek a legzordabb körülmények között kell helytállniuk.
Részletek

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

Az angliai Goodwood Sebesség Fesztiválon mutatkozott be a nagyközönség számára az Extreme E sorozat első versenyjárműve és vele együtt a szériához kifejlesztett Continental gumiabroncs is. A német technológiai vállalat a 2021-ben induló Extreme E hivatalos partnere és egy nyári, illetve egy téli off-road abroncsot fejlesztett ki a versenysorozat számára.

Az angliai, nyugat-sussex-i Goodwood Sebesség Fesztivál az autósport egyik fontos rendezvényének számít. Az érdeklődök az eseményen erős autókkal és motorokkal ismerkedhetnek meg, de számos klasszikusnak számító autót is kiállítanak a fesztiválon.

„Az Extreme E-SUV ODYSSEY 21 járműhöz hasonlót eddig még soha nem láttunk az autósportban. A csúcstechnológia és a Continental által kifejlesztett abroncs design eredményeként egy elképesztő konstrukció született meg, amely bolygónk legkeményebb és legváltozatosabb helyszínein is képes a legmagasabb teljesítményt nyújtani. Legyen szó a Déli Sarkról, a Himalájáról, az Amazonas, a Szahara, vagy az Indiai Óceán szigeteinek térségéről, ez az autó nem csak az autósportok rajongói előtt csillogtatja meg az E-SUV-ok tudását, hanem azoknak is érdekes lehet, akik egy elektromos SUV megvásárlásával szeretnének hozzájárulni bolygónk megmentéséhez” – jegyezte meg Alejandro Agag, a Forma E ügyvezető igazgatója.

Bemutatták az Extreme E elektromos széria versenyjárművét

„Az Extreme E sorozathoz készült csúcsteljesítményű abroncsaink nagyfokú tapadást biztosítanak gyorsításkor, fékezéskor és a finomabb manővereknél.  Az új gumiabroncsokat teljes mértékben az elektromos SUV-ok igényeihez igazítottuk, hogy még a legegyenetlenebb terepen is a legjobb stabilitást és biztonságot nyújthassuk” – jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

Az elektromos SUV-ok prototípusainak tesztelése már kezdetét vette. A 2021-ben induló széria versenyzőinek két szett nyári és téli gumiabroncs fog a rendelkezésükre állni. Valamennyi Extreme E csapat ugyanazzal a szabvány felszereléssel áll rajthoz, amit a Spark Racing Tecnology szerel össze, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering biztosítja.

Kulcsszavak: continental, elektromos autó, Extreme E, gumiabroncs
 
Kabrió is lesz a BMW i8-ból Kabrió is lesz a BMW i8-ból Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját Az elektromos autózás felé nyit a brit olajcég Az elektromos autózás felé nyit a brit olajcég
 
Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

2019. július 17.
Az Index vette észre a III. kerület önkormányzat honlapján, hogy a budapesti közgyűlés által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Terv „átfogó fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció” Óbudára nézve mennyi izgalmas, és jellegzetesen fővárosi innovációt tartalmaz.
Részletek

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

A 2030-ig szóló tervben szó esik a szentendrei HÉV föld alá süllyesztéséről, a Bécsi úton közlekedő villamosforgalom meghosszabbításáról, továbbá egy Aquincumi hídról is.

A dokumentum szerint az önkormányzat a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy metróüzemre alakítsák át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát; amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokol. És hogy ennek a jelentőségnek nyomatékot adjanak, Budapest döntött arról is, hogy ezt a vonalat

„tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.”

Ami a további innovációk részleteit illeti: az 1-es villamost meghosszabbítják a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, és külvárosi végállomásánál P+R parkolót alakítanak majd ki (valamikor 2021 és 2025 között), továbbá villamosvonalat létesítenek a Pacsirtamező utcán is. Tervben van az Aquincum Duna-híd építése is, ami a Körvasút-menti körút kiépítésének része lesz – í­rja a 444.hu.

Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót
Kulcsszavak: bkk, bkv, hév, közlekedés, Szentendre
 
Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten Havazás - Jól járhatók a főutak, rendben elindult a közösségi közlekedés Havazás - Jól járhatók a főutak, rendben elindult a közösségi közlekedés Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott Csökkent a benzin ára, a gázolajé nem változott BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot
 
Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

2019. július 17.
A ŠKODA SCALA a legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonsággal bizonyult meggyőzőnek. A tágas kompaktmodell a felnőtt utasok védelme területén összesen elérhető pontszám 97 százalékát begyűjtötte.
Részletek

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

A ŠKODA SCALA a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, a cseh autógyártó új kompaktmodellje így kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. A felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén különösen jól teljesített a SCALA.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Mérnökeink következetesen dolgoznak járműveink aktív és a passzív biztonságának további fejlesztésén. Ennek megfelelően a SCALA számára néhány olyan új vezetői segédrendszerrel is megjelentünk a kompaktkategóriában, amelyek korábban csupán a felsőbb járműszegmensekből lehettek ismerősek. A ŠKODA SCALA a járműbiztonság európai referenciatesztjén szerzett legjobb, azaz ötcsillagos minősítése egyértelműen igazolja mindennapi munkánkat. Ezen eredménnyel már minden jelenlegi modellünk az Euro NCAP tesztek legmagasabb minősítésével rendelkezik – igazán szép siker.”

A ŠKODA SCALA különösen a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében bizonyult meggyőzőnek az Euro NCAP tesztek során. A felnőtt bennülők védelme terén a tágas kompaktmodell az elérhető pontok 97 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.

Ötcsillagos minősítést szerzett a ŠKODA SCALA az Euro NCAP teszteken

A kerékpárosok védelmére a tesztelők a teljes hat pontot odaítélték, részben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó Front Assist rendszernek köszönhetően. Mindemellett a sávtartó rendszer (Lane Assist) is a ŠKODA SCALA alapfelszereltségéhez tartozik, kívánságra pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Side Assist) is rendelkezésre áll. A SCALA ezzel a maximális négyből 3,5 pontot szerzett.

A ŠKODA SCALA színvonalas passzív biztonságát egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete teszi lehetővé, ahol közel 70 százalékban nagy és extrém nagy szilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a tervezők. A kompaktmodell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, köztük egyaránt extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része emellett a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelemi rendszer (Crew Protect Assist), valamint a hátsó szélső üléseken, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított.

Kulcsszavak: euro ncap, Scala, skoda, törésteszt
 
A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát Visszaesett a német autópiac tavaly Visszaesett a német autópiac tavaly Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van Skoda utazó családi park Skoda utazó családi park Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban
 
A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

2019. július 17.
A Porsche ellátogatott a Nagy Almába: az ABB FIA Formula E Bajnokság New York-i fináléjának részeként a Taycan megmutatta képességeit azzal, hogy tett néhány gyors kört a versenypályán.
Részletek

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

„A Formula E-ben az energia visszanyerése a versenystratégia fontos részét képezi. A sorozatgyártású autóban az intelligens energia-visszanyerés rendkívüli előnyökkel szolgál a hatótáv növelésénél,” magyarázza Neel Jani, a Porsche gyári pilótája, aki az elektromos modell volánja mögött foglalt helyet New York-ban. „Meglepődtem azon, hogy milyen nagy a Taycan hatótávja még akkor is, ha lelkesen hajtunk vele egy versenypályán. Mindez a teljesítményközpontú akkumulátor és a kifinomult energiamenedzsment rendszer érdeme.”

Neel Janit lenyűgözte a Taycan menettulajdonságainak érettsége is: „a Formula E versenyautónkhoz hasonlóan ez a Porsche hajtáslánc is a teljesítmény és a megbízhatóság jegyében készült. Legyen szó akár versenyautóról, akár sorozatgyártású modellről, különösen fontos, hogy a tesztfázisban hosszú utakat tegyünk meg és sok tapasztalatot szerezzünk.”

A New York-i gyors körök a Porsche Triple Demo Run nagy fináléját jelentették. A Taycan prototípus három helyen jelent meg három kontinensen mindössze három héten belül. A helyszínek: Kína, Nagy-Britannia és az USA – a három legfontosabb piac az első teljesen elektromos Porsche számára. A tető matricázása az adott vendégország előtt tisztelgett: New York-ban például a prototípus tetején a csillagos-sávos lobogó díszelgett.

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

Li Chao, a Porsche Carrera Cup Asia kínai származású versenyzője kezdte a sort Sanghajban, ahol a Porsche Experience Centre (PEC) kanyargós pályáját hódította meg a Taycannal. Majd Mark Webber, a volt Formula 1-es pilóta és márkanagykövet ült be a tanulmány volánja mögé, hogy felvezesse azt a brit Goodwood Festival of Speeden.

Az autó: a Porsche Taycan

A Taycan végleges változata szeptemberben fog bemutatkozik, a piaci bevezetése pedig még az idei év végén megtörténik. Világszerte már több mint 20.000 komoly szándékú lehetséges vásárló jelezte igényét a négyajtós modellre. A potenciális ügyfelek már foglalót is fizettek be a modellre.

A Taycan dinamikus teljesítménye mellett az átfogó töltési infrastruktúra is az elektromobilitás hosszú távú sikerének záloga. A Porsche intelligens töltési lehetőségeket kínál otthoni felhasználásra, valamint a közúti közlekedésre egyaránt. A Porsche Charging System digitális platform Európa-szerte számos szolgáltató körülbelül 70.000 töltési pontjához kínál hozzáférést központi számlázással, a Porschén keresztül. Továbbá saját, valamint más hálózatokkal (például az európai Ionity vagy az amerikai Electrify) közösen telepített gyorstöltő állomások is elérhetők a modellhez.

A Taycan tiszteletét teszi a Formula E zárófutamán

A pilóta: Neel Jani

A svájci születésű Neel Jani (35) már 2013 óta a Porsche gyári pilótája, és egyben a Porsche első hivatalos versenyzője, aki részt vesz az ABB FIA Formula E Bajnokságban 2019 novemberétől. A Porsche 919 Hybrid volánja mögött Neel Jani 2016-ban győzedelmeskedett Le Mans-ban és a FIA World Endurance Championship összetett ranglistáján is. 2014-től 2017 végéig Jani négy győzelmet, kilenc rajtelsőséget és négy leggyorsabb kört tett le az asztalra a 919-cel. 2018-ban a 919 Hybrid Evo volánja mögött új körrekordot állított fel Spa-Francorchamps-ban, egy korábbi Formula 1-es pályarekordot megdöntve. Neel Jani a karrierjét formulaversenyzőként kezdte meg és Forma-1-es tesztpilóta is volt.

A pálya: New York City

Egy egészen egyedi helyszín: az ötödik Formula E szezon nagy fináléja New York-ban kapott helyet, ahol a versenyautók Manhattan felhőkarcolói előtt, háttérben a Szabadság-szoborral száguldozhattak. A pilóták meglehetősen technikás pályán mérhették össze erejüket Red Hook-on, Brookly kikötőjében.

Kulcsszavak: elektromos autó, New York, Porsche, Porsche 911
 
Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Nemzetközi szintre lép a Magyar Elektromobilitás Nap Nemzetközi szintre lép a Magyar Elektromobilitás Nap A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat A Siemens automatizálja a New York-i metróvonalat Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra
 
Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

2019. július 16.
Amikor a sportosság a hatékonysággal találkozik: az új Audi S6 és S7 nyomatékos V6-os TDI-motorral érkezik, a hosszú utazásokra különösen is ideális nagyteljesítményű modelleket kínálva az európai ügyfeleknek.
Részletek

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Első ízben kombinálja ennek szolgálatában az Audi az elektromos hajtású kompresszort (EPC) 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózattal, míg a csillapításszabályzással kiegészített S-sportfutómű, a dinamikus összkerékkormányzás és a kerámiafékek a kanyarodási menetdinamika és a lassulási képesség tekintetében aligha hagyhatnak kívánnivalót maguk után. Az igényes S-modell stílusú és markáns dizájn egészen különleges fellépést nyújt e sportos felsőkategóriájú modellek számára.

„Forgatónyomaték-löket” – elektromos hajtású kompresszor és 700 newtonméter forgatónyomaték

A szinte bármikor a vezető rendelkezésére álló hatalmas, 700 newtonméter maximális forgatónyomaték folyamatosan elérhető a 2500 és 3100 percenkénti fordulatszám közötti tartományon, ideális alapként szolgálva a dinamikus menetteljesítményekre összpontosító európai ügyfelek számára. Az S TDI-modellek különösen a hosszú utazások során kínálják egyszerre mindkét erényüket – a magas szintű menetdinamikai képességeket és hatékonyságot. S6 TDI és S7 TDI-modelljeivel az Audi az SQ7 TDI  nagysikerű hajtáskoncepcióját fejleszti következetesen tovább. Ennek során első ízben kombinálják az Audi mérnökei az elektromos meghajtású kompresszort 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózattal, amelynek eredményeként a háromliteres V6-os TDI-aggregát 257 kilowattot (349 LE) teljesít. Az erőátvitel feladatát nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó látja el, minden esetben quattro állandó összkerékhajtáshoz csatlakozva.

Spontán segítség – az elektromos hajtású kompresszor

Az elektromos hajtású kompresszor (EPC) kiváló elindulási képességeket biztosít, és erőteljes gyorsítások mellett az elektromos légsűrítő ismételhető boost-funkcióval is szolgál. Az EPC technikája ezzel már a kezdetekor elejét veszi a turbólyuk jelenségének, minden menethelyzetben érzékeny gázadási reakciókról, illetve erőteljes gyorsításokról gondoskodva.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az elektromos hajtású kompresszor (EPC) rendszerének reakcióideje kevesebb mint 250 ezredmásodperc, csúcsteljesítménye hét kilowatt, legnagyobb percenkénti fordulatszáma pedig eléri a 70 ezret. Az elektromos turbófeltöltő boost-funkciója egészen 1650-es percenkénti motorfordulatig működhet. Kettős feltöltésükkel, vagyis az EPC és a turbófeltöltő kombinációjával a felsőkategóriájú S-modellek a 2500 és 3100 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 700 newtonméter forgatónyomatékot kínálnak. Az EPC mindig akkor támogatja a TDI-motor turbófeltöltőjét, amikor a kiáramló kipufogógázok túl kevés energiát szolgáltatnak a forgatónyomaték közvetlen felépüléséhez, azaz elinduláskor, valamint kis motorfordulatszámnál és kis terhelésnél kezdeményezett kigyorsításkor.

A külsejében a hagyományos turbófeltöltőhöz hasonló elektromos hajtású kompresszor a töltőlevegő-hűtő mögött, közvetlenül a motornál helyezkedik el a szívócsőben, és legtöbb üzemállapotában a bypass-szelep kerüli meg. Amikor azonban a gázpedálon nagy teljesítményigény jelentkezik, miközben a turbinaoldali energiaszállítás alacsony szintű, a bypass-szelep zár és a beszívott levegőt az EPC rendszerére irányítja. Az így összesűrített levegő ezután közvetlenül az égésterekbe áramlik.

Az eredmény közvetlen gázadási reakció és mély benyomást keltő vonóerő a kigyorsítások, az előzések és a terhelésváltások alkalmával. A 3.0 TDI erőforrás hatalmas ereje így azonnal rendelkezésre áll, amikor a vezető csak kívánja. A mindennapos közlekedés során e technika számos visszakapcsolást előzhet meg, folyamatosan alacsony szinten tartva a fordulatszámot és „betemetve” a hagyományos turbófeltöltőkre jellemző turbólyukat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral


Az EPC technikája meggyőző elindulási képességeket biztosít, a vele felszerelt V6-os TDI erőforrással az új S6 Limousine így álló helyzetből mindössze 5,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg az S6 Avant és az S7 Sportback egy tizedmásodperccel igényel többet a szabvány szerinti gyorsulási sprinthez. Végsebességüket 250 kilométer/órára határolja le az elektronika.

Tiszta teljesítmény – akár 40 másodperc vitorlázás a 48 voltos részleges hibrid rendszerrel

Miközben az EPC technikája a teljesítményt növeli, a részleges hibrid rendszer (MHEV) az üzemanyag-fogyasztást hivatott mérsékelni. A 48 voltos MHEV-rendszer szíjhajtású indítógenerátorból (BAS) és a csomagtérpadlózat alatt elhelyezett, 10 Ah kapacitású lítiumion-akkumulátorból áll. A BAS közvetlen kapcsolatban áll a főtengellyel, és lassításkor akár nyolc kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát (rekuperáció), az így nyert elektromos energiát pedig a lítiumion-akkumulátorban tárolja. Gázadáskor a BAS gyorsan reagálva indítja újra a motort.

Az MHEV-technika már 22 kilométer/órától lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) használatát, ezzel – a részleges hibrid rendszer és a jármű érzékelői közötti kapcsolatnak is köszönhetően – valós üzemi körülmények között akár 0,4 liter fogyasztáscsökkentést és leállított belső égésű motorral akár 40 másodperces vitorlázást is lehetővé téve.

Ily módon felszerelve az S TDI-modellek meggyőző menetdinamikai képességeiket magasfokú hatékonysággal, kedvező üzemanyag-fogyasztással és kis károsanyag-kibocsátással ötvözik. Mindegyik S TDI-modell megfelel az Euro 6d temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A WLTP-értékekből származtatott NEDC üzemanyag-fogyasztás az Audi S6 Limousine esetében kerékmérettől függően 6,3, illetve 6,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 165, illetve 164 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az S6 Avant megfelelő értékei 6,5 liter és 171 gramm, míg az S7 Sportback modellé 6,5 liter és 170 gramm.


Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Tömény high-tech – a motor

A 3.0 TDI erőforrást meggyőző vonóerő és magasfokú hatékonyság jellemzi. 2967 köbcentiméter összlökettérfogatából 257 kW (349 LE) teljesítményt produkál, literteljesítménye 117,9 LE, fajlagos forgatónyomatéka pedig 235,9 newtonméter/liter.

A V6-os TDI-aggregát tömege mindössze 190 kilogramm, és minden területen high-tech megoldások jellemzik. Közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezőrendszere akár 2500 bar nyomással juttatja az üzemanyagot az égésterekbe, forgattyústengelyét, dugattyúit, hajtókarjait és olajellátását pedig egyaránt a nagyteljesítményű követelmények szerint alakították ki. Főtengelyén és vezérműtengelyén igényes megoldások mérséklik a súrlódást. Forgattyúházának és hengerfejeinek hűtőkörei egymástól különválasztva működnek, a hidegindítást követően így gyorsan felmelegedhet a motorolaj. A hengerfejeket kétrészes vízköpeny veszi körül. Az olajhűtő, az elektromos hajtású kompresszor (EPC), a szíjhajtású indítógenerátor (BAS) és a turbófeltöltő kompresszorháza igény szerint kapcsolódik be a hűtőkörbe.

Az 50 milliméter átmérőjű turbinakerékkel szerelt turbófeltöltő akár 2,4 bar relatív töltőnyomással is üzemelhet, változó turbinageometriájú rendszerét (VTG) pedig a csekély áramlási veszteségek jegyében optimalizálták. A kisnyomású külső kipufogógáz-visszavezetés (EGR) csupán a részecskeszűrő mögött veszi fel a kipufogógázokat, még a teljes tömegárammal téve lehetővé a feltöltő hajtását, ami jelentősen növeli hatásfokát. A 3.0 TDI erőforrást rendkívül kulturált járás jellemzi.

Magasfokú kanyardinamika és agilitás – első ízben S-modellben a dinamikus összkerékkormányzás

Amint az Audi minden S-modelljében, a quattro állandó összkerékhajtás ez esetben is az alapkivitel része. Önzáró központi differenciálműve a normál üzem során 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben valamelyik keréken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, a nyomatékot túlnyomórészt a kedvezőbb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező tengelyre irányítja, szélsőséges esetben akár 70 százalékban előre, illetve akár 85 százalékban hátra. Sportos vezetési stílus mellett a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás javítja az irányíthatósági tulajdonságokat, amint kismértékben befékezi a kanyar belső ívén gördülő, lecsökkent terhelésű kerekeket, mielőtt azok elveszítenék tapadásukat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást már alaphangolásában is kimondottan sportos áttételezés jellemzi, és a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. S-specifikus elektronikus rásegítése hatékonyan szűri ki a nem kívánt lökéseket, mégis kellő visszajelzéssel szolgál a vezető számára.

Az új nagy S-modellek a keresztirányú dinamika tekintetében is fejlődtek elődeikhez képest. Kívánságra az Audi a dinamikus összkerékkormányzást is beépíti, amely az első tengely a 9,5:1 és 16,5:1 közötti tartományon változó áttételű dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. 60 kilométer/órás tempóig a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár 1,1 méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője. 60 kilométer/óra felett, közepes és nagy tempónál, a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket. Az S-modellek így kis sebességeknél jóval fordulékonyabbá és agilisabbá válnak, míg nagy tempónál, illetve sávváltáskor fokozott menetstabilitás jellemzi őket.

A kifejezetten az új S-modellek számára kifejlesztett S-sportfutómű már alapkivitelben csillapításszabályzással működik, amely még jobban kiemeli az autó sportos karakterét. Az S6 karosszériáját 20, míg az S7 modellét 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre, mindkét S-modell számára egyaránt alacsony karosszériapozíciót biztosítva. Első ízben szerepel kimondottan kényelemközpontú alternatívaként az S-modellek kínálatában a csillapításszabályzással kiegészített adaptív légrugózás (adaptive air suspension), amely háromféle üzemmód szerint állítható be, s a gyenge minőségű utakra Lift pozíciót, valamint szintszabályzást is kínál. Az auto módban 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed mélyebbre a karosszéria, a dynamic üzemmódban pedig meg is tartja e helyzetét.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

A még sportosabb menettulajdonságok szolgálatában a quattro összkerékhajtás a hátsó tengely sport-differenciálművével is kiegészíthető, amely a dinamikus kanyarvételek során az autót valósággal a kanyarba préselve gondoskodik magasfokú agilitásról. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével alakíthatja igény szerint a sport-differenciálmű szabályzási stratégiáját. A sportos menettulajdonságokhoz a jelentős részben alumíniumból készülő, ötkaros kerékfelfüggesztések is hozzájárulnak. A lengőkarok két segédvázon keresztül csatlakoznak a karosszériához, elasztokinematikai tulajdonságaikat pedig feszes hangolás jellemzi.

A futómű összes részegységének működését az elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozza, és ezredmásodperces ütemezésben koordinálja a lengéscsillapítók munkáját. Az ECP információk sokaságát dolgozza fel a jármű mozgásáról és az érintett futóműszabályzó rendszerek paramétereiről, amelyekből az integrált menetdinamikai szabályzóegység határozza meg e részegységek optimális üzemét, illetve hangolja össze őket gyorsan és pontosan egymással. Az új S-modellek vezetői még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokban és kiváló keresztirányú dinamikai képességekben érzékelhetik e fejlődést. A csillapítás mellett az ECP a dinamikus összkerékkormányzás és a sport-differenciálmű működését is irányítja. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben változtathatja e modulok működésének hatását, amely S-specifikus hangolás mentén üzemmódok széles tartományát - comfort, auto, dynamic, efficiency és individual – kínálja.

Nagyobb visszatartó erő – opcionális kerámiafékek

Az új S-modellek hatdugattyús fékei intenzív fékteljesítményt kínálnak. Féknyergeik alumíniumból, fekete (extraként vörös) fényezéssel készülnek és „S” feliratot hordoznak. Az első kerekeken hatdugattyús féknyergek és 400 milliméter átmérőjű acél féktárcsák dolgoznak, a hátsó tárcsaátmérő pedig 350 milliméter.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Kívánságra az Audi hatdugattyús kerámiafékeket is kínál, elöl 400, hátul 370 milliméter átmérőjű, könnyű és kopásálló szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal. A kerámiafékek összesen kilenc kilogrammal nyomnak kevesebbet acél megfelelőiknél, jelentősen mérsékelve ezzel a rugózatlan tömegek nagyságát, ami különösen kanyarban javítja tovább a menetdinamikai képességeket. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) az elődmodellhez képest is finomabb szabályzás mentén működik, és a vezető sport-üzemmódba is állíthatja, illetve teljesen ki is kapcsolhatja.

Az új Audi S6 Limousine, S6 Avant és S7 Sportback egyaránt már alapkivitelben 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal és 255/40 méretű gumiabroncsokkal készül, extrafelszerelésként pedig 21 colos könnyűfém keréktárcsák is választhatók. Az úgynevezett tóruszcsillapítók – vagyis a gumiabroncsokba ragasztott habbetétek – a nemkívánatos zúgó frekvenciák csillapításával a nagyméretű kerekek ellenére is magasfokú akusztikai kényelemről gondoskodnak. Az Audi Sport GmbH keréktárcsaprogramjával extrafelszerelésként 20 col peremátmérőjű, nagyteljesítményű gumiabroncsok is felszereltethetők, amelyek még kedvezőbb tapadási és irányíthatósági tulajdonságokat biztosítanak.

Megjelenés – az S-modellek dizájnja

Az S-modelleket markáns, egyedi dizájn és magasfokú igényesség jellemzi, kívül és belül egyaránt. Az Audi új formai nyelvezete még jobban kiemeli sportosabb megjelenésüket, és a dinamikus orrkialakítás, a széles küszöbborítások és a négy kipufogócsővéggel kiformált, ugyancsak széles hátsó diffúzor határozott kiállást nyújtanak számukra. Hűtőrácsuk lamellázatának, első pengeidomuk (blade), szélső légbeömlő nyílásaik, külső visszapillantó tükreik és hátsó diffúzoruk egyedi sötét króm és alumínium díszítőelemei már az első pillantásra egyértelműen jelzik sportos tulajdonságaikat.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az S6 elejének vízszintesen futó, alumíniumhatású splitter-eleme kölcsönöz különösen széles hatást, amely a két légbeömlő nyílást összekötve a légcsatornák szárnyidomaiban (winglet) végződik. Hátulján az S6 formailag integrált légterelőt hordoz, amely a csomagtérfedelet vizuálisan meghosszabbítva diszkréten hangsúlyozza e modell sportosságát. A négy S-specifikus kipufogócsővéget a diffúzor alumíniumbetétjei kötik össze, szintén az autó szélességét hangsúlyozva.

Az S7 alumíniumlamellákkal és matt sötét króm testtel kialakítva hordozza széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrácsát. Különösen erőteljes kontúrokkal kiformált, megnövelt légbeömlő nyílásait matt Titánfekete méhsejtmintázatú rácsozat fedi, míg a rajtuk is áthaladó pengeidom (blade) alumíniumhatású felülettel készül, akárcsak a külső visszapillantó tükrök házai. A négyajtós kupé az S6 modellekhez képest feltűnő további különlegessége légbeszívó nyílásainak tölcséralakzata, illetve szögletes oldalsó küszöbborításai.

Oldalnézetében mindhárom modellen az S-modellek jellegzetes stílusjegyeként nagyméretű kerekek hangsúlyozzák sportos megjelenésüket. Hátul matt sötét króm diffúzorbetét gondoskodik alul stílusos lezárásról, a négy kipufogócsővég pedig krómozott felülettel jelenik meg.

Dizájner-loft – utastér sportosan igényes esztétikával

Az utastérben jellegzetes S-modellkörnyezet várja a vezetőt: alapvetően fekete tónusú színvilág, igényes és sportos dekorbetétek, színes kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve olyan modellspecifikus felszerelések, amelyek még intenzívebben hangsúlyozzák a sportos vezetés élményét.

Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral

Az ülések kínálata szintén a sportos összhatást hangsúlyozza, az S-nyomattal díszített sportüléseken túl a különösen sportos ízlésűek az integrált fejtámlákkal, S-nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készült, hangsúlyosan kiformált S-sportüléseket is választhatják. Kifejezetten a kényelemre összpontosító változatként kínálja az Audi a sokrétűen állítható Individual-kontúrüléseket, igény szerint szellőztető- és masszázsfunkcióval.

A minden esetben kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült üléskárpitok bőr/Alcantara kombinációban vagy a csúcsminőségű Valcona bőrrel rendelhetők, az ügyfelek itt a fekete, a rotorszürke és az Arras-vörös színek közül választhatnak. Az utastér további egyéni kialakítására különböző bőrkárpitcsomagok is rendelkezésre állnak. A széria szálcsiszolt alumínium dekorbetétek helyett extrafelszerelésként erezett kőrisfa is rendelhető. A további S-specifikus felszereltségi megoldások közé tartozik az alapkivitelt bővítő Audi virtual cockpit központi fordulatszámmérő-megjelenítéssel kialakított grafikája. Extrafelszerelésként alul egyenesített karimával kiformált kormánykerék is szerepel a kínálatban, a lábtámasz és a pedálok borítása nemesacél, beszálláskor pedig S-logóval ellátott, megvilágított alumíniumbetétes küszöblécek üdvözlik a sofőrt.

Tökéletes a hosszú utazásokra – a kényelmi felszereltség

Az S6 Limousine, S6 Avant és S7 Sportback együttesével minden célra kínál sportos felsőkategóriájú modellt az Audi, mégpedig klasszikus limuzin, praktikus Avant vagy négyajtós kupé formájában. Mindegyik modell kényelmi és hálózatba kapcsolhatósági megoldások, valamint vezetői segédrendszerek széleskörű felszereltségével érkezik, kompetens módon ötvözve a sportosság és a hosszú utazásokra való alkalmasság erényeit.

A sorozat A-modelljeivel összevetve az S-modellek bővített szériafelszereltséggel rendelkeznek, amelyben a 20 col peremátmérőjű, S-specifikus dizájn szerinti keréktárcsák, az MMI Navigation plus és a 12,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő Audi virtual cockpit is megtalálható. Az S6 modellekben Alcantara bevonatú sportülések, míg az S7 utasterében szupersportülések szerepelnek már alapkivitelben, és a bőséges alapfelszereltséget négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés teszi teljessé.

Az új Audi S-modellek kiváló hosszú távú túraautók, egyebek mellett a zavaró zajokat messzemenőkig csillapító, nagymerevségű karosszériaszerkezetük, kifinomult aerodinamikai és aeroakusztikai tulajdonságaik, illetve nagyméretű utasterük és csomagtartójuk révén is. Utóbbi karosszériaváltozattól függően 530 (S6), akár 1390 (S7 Sportback) és akár 1680 literes (S6 Avant).

Kulcsszavak: audi, bemutató, S6, S7, új modell
 
Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Leleplezték az új Ferrarit Leleplezték az új Ferrarit
 
A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

2019. július 16.
Az akkumulátorok hosszabb élettartama érdekében a Bosch új felhőalapú szolgáltatásokat fejleszt, melyek kiegészítik az egyedi gépjárművek akkumulátorvezérlő rendszereit.
Részletek

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A különböző stresszhatások ugyanis az akkumulátorcellák gyorsabb elöregedéséhez vezetnek – minél öregebb egy akkumulátor, annál alacsonyabb a teljesítménye és kapacitása, valamint annál rövidebb a gépjármű hatósugara.

„A Bosch összekapcsolja az elektromos gépjárművek akkumulátorait a felhővel. Az adatalapú szolgáltatásokkal jelentősen javíthatjuk az akkumulátorok teljesítményét, illetve megnövelhetjük élettartamukat”

– mondta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH Igazgatótanácsának tagja. A felhőben található okosszoftver-funkciók folyamatosan elemzik az akkumulátor státuszát és a cella öregedésének megelőzése, vagy lelassítása érdekében különböző folyamatokat hajtanak végre.

Ezen intézkedések mintegy 20 százalékkal csökkentik az akkumulátor, az elektromos gépjárművek legdrágább alkatrészének elhasználódását. A járműből és annak környezetéből gyűjtött valós idejű adatok kulcsszerepet játszanak ebben. A felhőalapú szolgáltatások az adatokat az újratöltési folyamatok optimalizálására használják fel, és egyben a műszerfali kijelző segítségével személyre szabott vezetési tippeket adnak a gépjárművezetőknek arról, hogyan őrizzék meg az akkumulátor teljesítményét. A DiDi Chuxing, Kína vezető mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalata, a Bosch-sal együtt dolgozik azon, hogy bevezesse az „Akkumulátor a felhőben”-t a DiDi elektromos járműparkjaiban. A cél az akkumulátor teljesítményének optimalizálása, mely a DiDi ökoszisztémájában mind a vezetők, mind a flottaüzemeltetők számára előnyös.

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

Precíz valós idejű analízis

A szakértők szerint a mai lítium-ion akkumulátorok átlagos élettartama 8-10 év, vagy 500 és 1000 közé eső töltési ciklus. Az akkumulátorgyártók általában 100 ezer és 160 ezer kilométer közötti futásteljesítményt garantálnak. Azonban a gyors akkumulátortöltés, a töltési ciklusok magas száma, a túlságosan sportos vezetési stílus, illetve a rendkívül magas vagy alacsony környezeti hőmérséklet mind-mind növelik az akkumulátor stresszforrásait, melyek az alkatrész gyorsabb öregedéséhez vezetnek. A Bosch felhőalapú szolgáltatásait ezen stresszt kiváltó okok felismerésére és ellensúlyozására tervezték.

Minden akkumulátor-releváns adat – például az aktuális környezeti hőmérséklet – valós időben a felhőbe kerül, ahol a gépi tanulást alkalmazó algoritmusok kiértékelik az adatokat. Ezen szolgáltatások segítségével a Bosch nem csupán állandó információt ad az akkumulátor aktuális státuszáról, hanem emellett elsőként kínál megbízható előrejelzést az akkumulátor maradék élettartamára és teljesítményére vonatkozóan. Korábban nem volt lehetséges pontos előrejelzést adni arról, hogy egy elektromos gépjármű akkumulátora milyen gyorsan kopik el. “A hosszú élettartamú, erőteljes akkumulátorok életképesebbé teszik az elektromobilitást” – állítja Heyn. Az okosszoftver-funkciók egy másik jellemzője a sokoldalúság: az elemzéshez használt algoritmusok az egész flottából, és nem csupán egyetlen gépjárműből gyűjtött adatokat értékelik ki. A sokoldalú intelligencia a kulcs a gépjármű-akkumulátorok stresszfaktorainak beazonosításához, és azok egyre gyorsabb észleléséhez.

A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

A cellák védelme az öregedés ellen

Az információ az akkumulátor aktuális helyzetéről lehetővé teszi a Bosch számára, hogy aktívan védje is azt az öregedéstől. A teljesen feltöltött akkumulátorok különösen magas, vagy alacsony hőmérsékleteken például gyorsabban öregszenek. A Bosch felhőalapú szolgáltatásai ezért biztosítják azt, hogy túl meleg, vagy túl hideg hőmérsékleten az akkumulátorok ne legyenek 100 százalékosan feltöltve. Az akkumulátor töltésének csupán néhány százalékpontos csökkentésével az akkumulátor védett a nem szándékos kopással szemben. A felhőben található adatok szintén segítik az akkumulátor karbantartását és javítását. Például amint a rendszer akkumulátor hibát, vagy hiányosságot érzékel, értesítheti a gépjárművezetőt, vagy a flotta üzemeltetőjét.

Ez növeli az akkumulátor javításának esélyét mielőtt az végérvényesen meghibásodik, vagy teljesen leáll. Emellett a felhőalapú szolgáltatások optimalizálják a töltési folyamatot is. A töltési folyamat – amely egyébként az elektromobilitás tömegpiaccá alakításának egyik legnagyobb akadályát képezi – azt a veszélyt rejti magában, hogy az akkumulátorcellák véglegesen vesztenek teljesítményükből és kapacitásukból. A felhőben található okosszoftver minden töltési folyamathoz különálló töltési görbét számít, függetlenül attól, hogy az otthon, vagy máshol történik. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor optimális szintre lesz feltöltve, amely segít a cellák megóvásában. A meglevő töltésidőzítő alkalmazások csupán a feltöltési folyamat időzítését teszik lehetővé a vezetők számára, vagyis, hogy az akkor történjen, amikor az elektromos szint alacsony. A Bosch-megoldás ennél sokkal tovább megy, és a vállalat új akkumulátor szolgáltatásainak részeként egy különlegesen kifejlesztett töltési folyamatot kínál. Optimalizálja a gyors és a lassú töltést és a töltési folyamat alatt ellenőrzi az elektromos-, valamint feszültségszinteket, ezáltal megnöveli az akkumulátor élettartamát.


A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát

Kérdések és válaszok

Mi a különbség a Bosch felhőalapú szolgáltatásai és a hagyományos akkumulátorvezérlő rendszerek között?
Az akkumulátorvezérlő rendszerek jelenleg be vannak építve az elektromos gépjárművek ellenőrzésébe, és az akkumulátorcellákat vezérlik, valamint az akkumulátorcellák megbízható működését és egyenletes feltöltését biztosítják. Azonban az akkumulátor teljesítménye és élettartama számos tényezőtől függ, mint például a feltöltés és lemerülés gyakoriságától, a töltési folyamat típusától, a vezetési stílustól, illetve olyan külső tényezőktől, mint a környezeti hőmérséklet. Ezért fejlesztette ki a Bosch a felhőalapú szolgáltatásokat, melyek kiegészítik az elektromos gépjárművekbe épített hagyományos akkumulátorvezérlő rendszereket.

Miért fejleszt ki a Bosch saját töltési stratégiát?

Eddig az elektromos gépjárművekbe különböző töltési folyamatok voltak beprogramozva. A jövőben a Bosch a meglévő folyamatokat kiegészítő innovatív töltési stratégiákat kínál majd az autógyártóknak. Ha például az autóvezetők gyorsabban szeretnék feltölteni az akkumulátorukat, a gyors töltési folyamat automatikusan lerövidíti a szükséges időt, anélkül, hogy az akkumulátor sérülését okozná. Egy másik stratégia a kényelmesebb szabványos töltési folyamatot optimalizálja, amely több órát vehet igénybe. A Bosch-folyamat nagymértékben óvja az akkumulátort, amellyel mind kapacitását, mind pedig élettartamát javítja.

Kulcsszavak: akkumulátor, Bosch, elektromos autó, fejlesztés
 
Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja 2017 végétől érkezik a Nissan új, nagyobb hatótávolságú e-NV200 furgonja Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam Milliárdokból vesz magának elektromos autókat az állam A környezet öltönyben is védhető A környezet öltönyben is védhető Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus
 
Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

2019. július 16.
Másfél éven belül vadonatúj szabadidőjármű jelenik meg a Toyota kínálatában. A SUV részletei egyelőre nem nyilvánosak, ám néhány dolgot már biztosan tudunk.
Részletek

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

2021-ben megkezdi a termelést a Toyota és a Mazda közös gyártóüzeme Észak-Amerikában. Az 1,6 milliárd dolláros beruházás első terméke egy vadonatúj szabadidőjármű lesz.

Nem hogy előzetes fotórészletet, de még látványrajzot sem közölt másfél év múlva piacra lépő, új szabadidőjárművéről a Toyota. Az Észak-Amerikában gyártandó, első körben itt forgalomba kerülő crossover annak az Alabama állambeli üzemnek lesz az első terméke, ahol a Toyota és a Mazda közösen fog gyártani akár évi 300 ezer járművet.

A legmodernebb gyártástechnológiákat alkalmazó gyár – amelynek első kapavágását stílusosan egy robot ejtette meg 2018 novemberében – eredetileg az új generációs Toyota Corollát készítette volna, ám a szabadidőjárművek iránti, folyamatosan növekvő kereslet miatt most átstrukturálták a termelési terveket. Az eredetileg a Corollára optimalizált gyártókörnyezet azonban így is meghatározza az új, titokzatos modell lehetséges irányait.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Bennfentes információk szerint szinte biztos, hogy ez a szabadidőjármű a Corollával közös padlólemezre, azaz a Toyota TNGA platformjának kompakt módozatára (TNGA-C) fog épülni, ugyanarra, amelyet jelenleg a C-HR crossover is alkalmaz.

A 2021-re ütemezett bevezetés azt jelenti, hogy a rejtélyes újdonság nem a 2016-ban bemutatott C-HR utódja lesz, annak ugyanis hamarosan érkezik a ráncfelvarrott változata, többek között a hazai piacra is. Az alacsony tömegközéppontot, valamint (rendkívüli torziós merevségének köszönhetően) kiváló vezethetőséget és alacsony zaj- és rezgésszintet biztosító TNGA platform rugalmassága ugyanakkor meglehetősen nagy szabadságot engedélyez a mérnököknek a leendő modell méreteit tekintve. Szó lehet egy, a C-HR (4360 milliméter hosszúság) és a TNGA-K padlólemezre épülő RAV4 (4595 milliméter) közötti típusról, vagy egy négy méternél alig hosszabb, kifejezetten városi használatra optimalizált szubkompakt crossoverről.

Ha európai modellről beszélünk, egyértelműen az előbbinek volna nagyobb a létjogosultsága (a városi szabadidőjárművek szegmense minden másnál nagyobb ütemben nő az óvilágban, és akár már idén leszoríthatja az alsó-középkategóriát az eladási ranglista második helyéről ); a jövőre érkező, következő generációs Yaris padlólemezére (TNGA-B) nagyon is elképzelhető egy négy méternél alig hosszabb, nagyvárosi útviszonyokra optimalizált crossover. Ugyanakkor szintén jelentős, ráadásul globális piacra számíthatna egy 4,4 méter körüli karosszéria-hosszúságú modell, amely a C-HR mozgékonyságát és minimális helyigényét a RAV4 fejedelmi helykínálatával és menetkomfortjával párosítaná. Mivel a modell a Toyota és a Mazda közös gyárában készül majd, a választást nyilván a partner termékstratégiai elképzelései is befolyásolják majd.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Ami a várható dizájnt illeti, a Toyota egyetlen kapaszkodót adott a Carscoops újságírójának a modellre irányuló kérdésére. A 2017 tavaszán bemutatott FT-4X crossover-koncepció fiatalos megjelenéssel és kiemelkedően jól variálható belső térrel rendelkezett. A TNGA-C platformra épülő jármű a C-HR-nél is kompaktabb (4249 milliméter) volt ugyan, de klasszikus, szögletes idomai miatt a méretek módosítása sem borítaná fel a dizájn arányait, így a fent vázolt mindkét lehetőséghez alkalmazkodhatna.

A tanulmányautó innovatív ötletei (kiemelhető audiorendszer és belső világítás, két irányban nyitható csomagtérajtó, vizes palackként is szolgáló fogantyúk stb.) nem valószínű, hogy gyártásba kerülnek; ugyanakkor a tanulmány radikálisan újszerű, pimaszul leegyszerűsített formanyelve az új generációs RAV4 megjelenése óta már egyáltalán nem számít elképzelhetetlennek.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota


Kulcsszavak: crossover, FT-4X, tanulmányautó, toyota
 
2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában 2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius A legbrutálisabb hibrid pedig… egy Toyota Prius Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota Új, környezetbarát motorokkal támad a Toyota Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Szombaton ismét Jazzy Street Szombaton ismét Jazzy Street
 
A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

2019. július 16.
Egy hihetetlen szezon végén a DS TECHEETAH csapatvilágbajnok lett és Jean-Éric Vergne az első pilóta, aki két világbajnoki címet tudhat magáénak a Formula E-ben.
Részletek

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

A brooklyni Red Hook városrészben lezajlott két intenzív verseny után Jean-Éric Vergne a 2018/2019-es ABB FIA Formula E szezon világbajnokaként érhetett célba.

Mark Preston, DS TECHEETAH csapatfőnök: „Ez a finálé nem is kezdődhetett volna rosszabbul a pályán történt balesetek miatt, de ennél jobban sem végződhetett volna, hiszen kettős világbajnoki győzelmet szereztünk.  Egy világbajnokság megnyerése akár szalmaláng is lehet, de kétszer véghezvinni ezt már jelentős eredmény, amely megerősíti vezető pozíciónkat a bajnokságban.

Szeretnék gratulálni Jean-Éric Vergne-nek és a csapat minden tagjának, valamint a gyárnak is, mert a motorsport valahol egy csapatsport. A csapat úgy kell, hogy működjön, mint egy jól olajozott gép, és a miénk úgy működik, mint egy óramű.”

Xavier Mestalan Pinon, a DS Performace igazgatója: „4 éve vágtunk bele a Formula E-be és mindig a győzelem volt a célunk. Ez a cél ma duplán teljesült, világbajnokok vagyunk. A DS TECHEETAH-é a csapatvilágbajnoki cím, míg az egyéni világbajnoki címet Jean-Éric Vergne szerezte meg. Ez egy nem mindennapi eredmény, amelyre nagyon büszkék vagyunk. Ehhez a teljesítményhez a megfelelő helyen kellett lennünk a megfelelő időben és a megfelelő emberekkel. Ez ma este sikerült. Az egész csapat nagyon büszke. Megcsináltuk!”

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

Jean-Éric Vergne kétszeres Formula E világbajnok: „A mai nap egyszerűen hihetetlen volt. A hétvége nem úgy indult, ahogy szerettük volna és a mai nap sem volt éppen ideális, de mindez már nem számít, hiszen mindkét világbajnoki címet elnyertük. Még most is teljesen felfoghatatlan, hogy én vagyok az első kétszeres világbajnok versenyző és ezért köszönettel tartozom a csapatnak és mindenkinek, aki a háttérben dolgozott a sikerért. Összehoztuk!”

André Lotterer: “Hatalmas gratuláció JEV-nek és a teljes DS TECHEETAH Team-nek. Soha nem találkoztam még ilyen profi csapattal és mindenki megérdemelte ezt a kettős győzelmet. Bárcsak sikerült volna tovább növelnem a különbséget, de ez sajnos nem az én hétvégém volt! A lényeg, hogy csapatban és egyéniben is világbajnokok vagyunk.”

Kulcsszavak: autósport, DS, elektromos autó, Formula E
 
A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell A Mazda, Toyota, Denso közösen fejlesztik elektromos autóikat A Mazda, Toyota, Denso közösen fejlesztik elektromos autóikat
 
Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

2019. július 12.
Az új modellek biztonságát tesztelő Euro NCAP független szervezet a maximális 5 csillagos eredményt adta a DS 3 CROSSBACK-nek, amelynek összes változata Active Safety Brake vészfékező rendszerrel szerelt.
Részletek

Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback
 
A szegmensben kimagasló biztonság felszereltségű DS 3 CROSSBACK a maximális 5 csillagos eredményt érte el a tesztek mindegyikén: felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és a biztonsági rendszerek működése.

Az Euro NCAP a DS 3 CROSSBACK-et szegmense referenciájaként értékelte.

A high-tech stílusú DS 3 CROSSBACK sikerrel zárta az Euro NCAP tesztet. A DS számára olyannyira fontos kifinomultság és technológia az optimális biztonságot is célozzák, beleértve ebbe az aktív és passzív biztonságot, az utasbiztonságot és a közlekedés többi résztvevőjének biztonságát is.

A szegmensében nem jellemző felszereltségi elemeket kínáló DS 3 CROSSBACK új rekordot állított fel az új Euro NCAP tesztek 2018-as bevezetése óta. Egyetlen másik B prémium SUV sem kapott többet 96%-nál a felnőtt utasvédelemre, 86%-nál a  gyermek utasvédelemre, vagy 76%-nál a biztonsági berendezésekre. A felnőtt utasvédelemre kapott 96 % egyben új referencia a francia autók között, beleértve az összes járműkategóriát.


Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

A DS 3 CROSSBACK összes változatában szériatartozék a 85 km/h sebességig aktív vészfékező rendszer, az aktív sávtartó asszisztens és a táblafelismerő rendszer is. Elérhetők továbbá változattól függően olyan berendezések, mint a 140 km/h sebességig aktív vészfékező rendszer, amely a gyalogosokat és a kerékpárosokat is felismeri, az aktív holttérfigyelő, a DS MATRIX LED VISION fényszórók és 2-es szintű félautonóm vezetést lehetővé tevő DS DRIVE ASSIST.

A tavaly vizsgált DS 7 CROSSBACK szintén maximális, 5 csillagos eredményt kapott.


Kulcsszavak: DS 3 Crossback, euro ncap, törésteszt
 
A Micra az elérhető legtöbb csillagot kapta az Euro NCAP-tól A Micra az elérhető legtöbb csillagot kapta az Euro NCAP-tól Az új Mazda6 öt csillagot ért el az Euro NCAP töréstesztjén Az új Mazda6 öt csillagot ért el az Euro NCAP töréstesztjén Ötcsillagos az Audi A3 Sportback e-tron Euro NCAP töréstesztje Ötcsillagos az Audi A3 Sportback e-tron Euro NCAP töréstesztje Az új Lexus ES az Euro NCAP szerint a legbiztonságosabb prémium szedán Az új Lexus ES az Euro NCAP szerint a legbiztonságosabb prémium szedán Az Euro NCAP töréstesztjén öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2 Az Euro NCAP töréstesztjén öt csillagot kapott az Audi A5 és az Audi Q2
 
Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

2019. július 12.
700 Nm legnagyobb forgatónyomaték és 255 kW (347 LE) teljesítmény: az új Audi SQ5 TDI - sikeres elődjéhez hasonlóan - ismét egy erőteljes V6-os erőforrással a motorháztető alatt indul hódító útjára.
Részletek

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Egy elektromos meghajtású kompresszor gondoskodik róla, hogy a sportos SUV maximális forgatónyomatéka már az alapjárat felett rendelkezésre álljon, az SQ5 TDI hatékonyságát pedig egy lágy hibrid rendszer fokozza még tovább.

Az új Audi SQ5 TDI modellben található 3.0 V6 TDI erőforrás azonnali és páratlan erőt biztosít kiemelkedő hatékonyság mellett. 255 kW (347 LE) teljesítményhez 700 Nm maximális forgatónyomaték társul, utóbbi igen széles tartományban, 2 500 és 3 100 percenkénti fordulatszám között folyamatosan biztosított. A hathengeres dízelmotor 5,1 másodperc alatt katapultálja a sportos terepjárót álló helyzetből 100 km/órás sebességre és gyorsítja tovább egészen az elektronikusan korlátozott 250 km/óra maximális sebességig. A NEDC ciklus alapján meghatározott fogyasztás 6,6 – 6,8 liter között mozog 100 kilométerenként, amely kilométerenként 172 – 177 gramm CO2 kibocsátásának felel meg. Az SQ5 TDI teljesíti az Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási norma követelményeit.

Az Audi szisztematikusan finomította a nagyméretű SQ7 TDI modellnél megismert hajtást az új SQ5 TDI számára. A 48 volt feszültségű fedélzeti hálózat része az elektromos meghajtású kompresszor (electric powered compressor - EPC) és a lágy hibrid rendszer. Energia tárolásra egy 10 Ah elektromos tárolókapacitású kompakt lítiumion akkumulátor szolgál, amelyet a csomagtartó alatt helyeztek el. Egy egyenáram/váltóáram átalakító köti össze a hagyományos 12 voltos elektromos rendszert.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

A turbófeltöltő új segítője: az elektromos meghajtású kompresszor

Az elektromos meghajtású kompresszor ideális asszisztens a turbófeltöltő számára. Segít ugyanis, amikor a kipufogó gáz áramlása túl kevés energiát szolgáltat a turbófeltöltő működtetéséhez, például az autó indításánál vagy az alacsony, 1650 percenkénti fordulatszám alatti tartományban történő gyorsításnál. A nagy forgatónyomaték - turbólyuk nélkül - azonnal rendelkezésre áll, amikor a vezető kívánja, akár indulásnál, akár előzésnél vagy egy kanyarból való kigyorsításnál. A hétköznapi menethelyzetekben a technológia által biztosított korai és gyors nyomatékfelépítés alacsonyan tartja a fordulatszámot és az üzemanyag-fogyasztást is.

Az elektromos meghajtású kompresszor a motorhoz közel, a légbeszívó nyílás vonalában a töltőlevegő-hűtő mögött kapott helyet. Amennyiben a gázpedál felől érkező terhelési igény nagy, de a turbófeltöltőtől érkező nyomás még túl kevés, színre lép az elektromos meghajtású kompresszor. Egy 7 kW teljesítményű kompakt elektromotor gyorsítja a kompresszor kereket 65 000 percenkénti fordulatra nagyjából 300 milliszekundum alatt, 1,4 bar nagyságú relatív töltőnyomást állítva elő.

Fékenergia visszanyerés, vitorlázás és finom indítás: a lágy hibrid (MHEV) technológia

Az MHEV (lágy hibrid elektromos jármű - mild hybrid electric vehicle) rendszer az új Audi SQ5 TDI modellben a valós üzemanyag-fogyasztást akár 0,7 literrel is csökkentheti 100 kilométerenként. A rendszer szíve egy BAS egység, amely a főtengely tárcsájához csatlakozik. Lassításnál akár 12 kW energiát is képes fékenergia visszanyerésből előállítani. Ezt az elektromos energiát a lítiumion akkumulátorban tárolja, ahonnan igény szerint szétosztható az elektromos rendszer felhasználói között.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség között, az új Audi SQ5 TDI képes – az Audi drive select beállításától és a menethelyzettől függően – a rekuperációra, motorfék nélküli gurulásra vagy a 40 másodpercig lekapcsolt motorral történő vitorlázásra. A BAS egység újraindítja a motort, amint a gázpedált lenyomja a vezető, teszi mindezt érezhetően gyorsabban és simábban, mint a hagyományos indító egységek. A lágy hibrid (MHEV) rendszer lehetővé teszi az araszoló funkció (start/stop rendszer) működését 22 km/óra sebességig. Amennyiben a járműben megtalálható az adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control – ACC) rendszere, úgy a motor akkor is újraindul – függetlenül attól, hogy a fékpedált lenyomva tartják – ha az SQ5 TDI előtti jármű megindul.

Páratlan vonóerő és maximális hatékonyság: a motor

A 3.0 V6 TDI erőforrásnak ezt a csúcsteljesítményt nyújtó változatát számos ponton továbbfejlesztették és módosították. A főtengely, a dugattyúk és a hajtórudak mind speciálisan úgy lettek kialakítva, hogy megfeleljenek a komolyabb igénybevételnek. A hőszabályozó rendszer igen sokoldalú. A forgattyúsháznak és a hengerfejeknek saját hűtőköre van, lehetővé téve, hogy a motorolaj gyorsan felmelegedjen egy hideg indítást követően. A hűtőfolyadékot szükség szerint az olajhűtő, a kompresszor, a BAS egység és a turbófeltöltő irányába vezetik. A nagyméretű változó geometriájú (VTG) turbófeltöltő akár 2,4 bar nyomással is tölthet. A kipufogó rendszer hanggenerátora pedig igazán telt hangzást biztosít a TDI számára.

Gyors, gördülékeny és hatékony: a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó

Az erőátvitelről a gyorsan és gördülékenyen kapcsoló nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik. Az alsó sebességfokozatoknál gyors, sportos kiosztás, míg a magasabb sebességfokozatoknál hosszabb váltóút jellemzi, utóbbi segít a fordulatszám és az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. A tiptronic új részletmegoldásai lehetővé teszik, hogy hatékony együttműködésben dolgozzon a lágy hibrid (MHEV) rendszerrel. Amikor a sport terepjáró gurul és a motor üresjáratban van vagy teljesen lekapcsolt, a központi egységben nyílik egy kuplung és megszakad az erőátvitel. A tiptronic váltó számára egy elektromos olajpumpa teszi lehetővé az újrainduláskor szükséges sebesség bekészítését a vitorlázás során.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Quattro összkerékhajtás és sport differenciálmű

Mint minden S modell az Audi kínálatában, az új SQ5 TDI is szériafelszereltségben quattro állandó összkerékhajtással készül. Normál körülmények között az önzáró központi differenciálmű 40:60 arányban osztja szét a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amikor az autó csúszását érzékeli, az erő nagyobb részét arra a tengelyre irányítja, ahol jobb a tapadás. A menethelyzettől függően a nyomaték maximum 70 százaléka kerülhet az első vagy 85 százaléka a hátsó tengelyre.

A quattro hajtást egy intelligens szoftver funkció, a kerekenkénti nyomatékszabályozás egészíti ki, amely minden útfelületen aktív. Dinamikus kanyarvételnél a kanyar belső ívén forduló kerekeket éppen az előtt fékezi meg, hogy megcsúsznának. Ekkor az erőt a differenciálmű közvetítésével ahhoz a kerékhez irányítja a rendszer, amelyiknek jobb a tapadása, melynek köszönhetően a sport SUV könnyedén beveszi a kanyart. Ez az önmagát bekormányzó funkció sokáig semleges viselkedést biztosít az autó számára, annak kezelhetősége továbbra is stabil, pontos és agilis marad.

Az ügyfeleknek lehetőségük nyílik egy a hátsó tengelyen elhelyezett sport differenciálművel is rendelni az SQ5 TDI modellt. Ez a rendszer a dinamikus kanyarvételeknél aktívan osztja szét az erőt a hátsó kerekek között. A sport differenciálmű lényegében beletolja az autót a kanyarba, kizárva minden eshetőséget az alulkormányozottságra. A szűk kanyarból való kigyorsításnál pedig több nyomatékot küld a külső hátsó kerékhez, a még agilisebb viselkedésért.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Sportos és precíz: az új SQ5 TDI futóműve

Intelligens ötlengőkaros felfüggesztés elől és hátul biztosítja a megfelelő alapot az új Audi SQ5 TDI sportos vezetési karakterisztikájához. Az Audi opcionálisan kínálja a dinamikus kormányzás rendszerét, amely hullámhajtómű segítségével – a sebesség és a kormányzási szög függvényében - széles tartományban változtatja a kormánymű áttételét. A csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztés a szériafelszereltség részeként érkezik az új SQ5 TDI modellhez. A normál felfüggesztéssel szerelt Q5 modellhez képest ez 30 milliméterrel lejjebb engedi a karosszériát, különösen széles tartományt ölelve fel a komfortos és dinamikus beállítások között.

A sport differenciálmű, a motor, a kormányzás és a tiptronic sebességváltó, a csillapítás mind része az Audi drive select menetdinamikai rendszernek. Az Audi drive select segítségével a vezető számos profil közül választva módosíthatja a fenti rendszerek beállításait. Az Audi opcionálisan kínálja az S modellekhez kifejlesztett adaptív légrugózást is. Ez nem csupán a csillapítást igazítja, de a karosszéria szabadmagasságát is a mindenkori menethelyzethez állítja. Az új Audi SQ5 TDI szériafelszereltsége tartalmazza a 20 col átmérőjű, 255/45 méretű abroncsokkal szerelt könnyűfém kerekeket. Opcionálisan rendelhetőek 21 col átmérőjű kerekek is az új modellhez. A kínálat részét képezi három különböző, az Audi Sport GmbH által tervezett 21 col átmérőjű könnyűfém kerék is. Az első tengelyen hatdugattyús alumínium féknyergek lassítják az autót a 375 milliméter átmérőjű tárcsák segítségével. A fekete (opcionálisan piros színű) féknyergeken az S logó kapott helyet.

Kényelmes és biztonságos: a vezetéstámogató rendszerek

Az új Audi SQ5 TDI vezetéstámogató rendszerek széles választékát kínálja. A prediktív hatékonysági asszisztens különböző tanácsokkal segíti a vezetőt az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. Az Audi aktív sávtartó asszisztensnek (active lane assist) köszönhetően könnyedén az adott forgalmi sávban maradhatunk, araszoló forgalom mellett pedig még a kormányzási feladatok egy részét is átveheti. A közeli járműre való figyelmeztetés pedig jelzi a vezetőnek, ha ez előtte haladó jármű és közte a biztonságos távolság alá csökken a különbség. Ez és számos további funkció kapott együtt helyet az opcionális Tour asszisztens csomagban.

Az opcionálisan elérhető hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens mind a hétköznapi közlekedés biztonságát növelik. Ugyanezen dolgoznak az Audi pre sense rendszerei is: az Audi pre sense city az alapkivitel része, feladata pedig, hogy gyalogosok és más járművek felbukkanásakor figyelmeztesse a vezetőt és szükség esetén – a rendszer határain belül – vészfékezésbe kezdjen. Az opcionálisan elérhető rendszerek körét a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és az emelkedő- és lejtőasszisztens teszi teljessé.

Logikus és intelligens: az infotainment vezérlése és az Audi connect

Az MMI kezelési koncepció az Audi SQ5 TDI modellben intelligens, szabad szöveges keresési funkciót kínál, mindemellett könnyen érthető és kezelhető. A természetes hangvezérlésnek köszönhetően a hétköznapi beszédből, előre meghatározott utasítások nélkül is felismeri a szükséges információt. A harmadik irányítási szint a bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék, amelyet a vezető információs rendszer vagy az opcionálisan elérhető Audi virtual cockpit vezérlésére szolgál. A beállíításoktól függően ez a 12,3 col méretű kijelzőfelület a fordulatszámmérőt körbefogva, az S modellekre jellemző módon jeleníti meg a kívánt információkat. Az Audi ezt még kiegészíti a szélvédőre vetített kijelző (head-up display) rendszerével is.

Az Audi SQ5 TDI modellben elérhető infotainment kínálat moduláris koncepciót követ. A kínálat csúcsán az MMI navigation plus áll az MMI all-in-touch kezelőfelülettel és egy 8,3 col méretű kijelzővel. A legmodernebb rendszer egyik alapeleme az Audi connect, amely a gyors LTE szabvány támogatásával összeköti az SQ5 TDI modellt az internettel, kitűnő WiFi hotspotot létesítve a bent helyet foglalók mobil eszközei számára.

Az Audi phone box vezeték nélkül képes összekapcsolódni a fedélzeti antennával és ezzel párhuzamosan képes a Qi-szabványnak megfelelően indukciós módon tölteni a felhasználók telefonját. Az Audi smartphone interface segítségével az Apple CarPlay és az Android Auto is elérhető a járműben. Az igazán megszállott hi-fi rajongókat pedig a Bang & Olufsen hangrendszere háromdimenziós térhangzással kényeztetheti az autóban.

Sportosan feltűnő: a külső megjelenés

Számos külső formatervezési részlet árulkodik az Audi SQ5 TDI sportos karakteréről. A feltűnő lökhárítókon kaptak helyet elől az S-specifikus légbeömlő nyílások, hátul pedig a méhsejt-mintázatú betéttel kiformált diffúzor. A singleframe hűtőrács kettős alumíniumlamellákat és matt Twilight-szürke díszítőelemeket kapott, míg a vörös rombusz és az S-embléma számos helyen visszaköszönve hangsúlyozza tovább az autó különleges karakterét.

Az Audi SQ5 TDI esetében a fényszórók és a hátsó lámpák is a szériafelszereltség részeként LED-technológiával érkeznek. A dinamikus irányjelzők elől és hátul pedig gondoskodnak a félreérthetetlen jelzésekről. A külső visszapillantó tükrök házainak borítása és a diffúzor lezárása fényes, alumíniumoptikájú felületekkel történt, míg az ajtóknak a karosszéria színére fényezett díszlécei a sportos karaktert erősítik. A Párduc fekete (panther black) egyedi fényezés kizárólag az Audi SQ5 TDI modellhez választható.

Elegáns környezet: a belső tér

A sötét tónusú beltér a vezetőt és utasait az exkluzív, S emblémával ellátott, megvilágított küszöblécekkel köszönti. A bőr kormánykerék és a sportülések kontrasztárnyaltú díszvarrásai dinamikus és elegáns hangulatot sugároznak. A bőr és Alcantara S sportülések opcionálisan rombuszmintában steppelt finom nappabőrbevonatot is kaphatnak, amelyet pneumatikus masszázsfunkció egészíthet ki. Szériafelszereltségként csiszolt alumínium betétekkel érkezik az autó, opcionálisan azonban elegáns fa dekor vagy exkluzív szénszálas betétek is rendelhetők. A kormányon található váltókarok alumínium optikájú bevonatot kaptak, a pedálokon és a lábtartón található berakások rozsdamentes acél kivitelben készültek.

Kívánságra a három részre osztott Plusz hátsó ülés hosszirányban, illetve támlái dőlésszögében is állítható. Alaphelyzetben a csomagtartó térfogata 550 liter, míg teljesen lehajtott hátsó támlákkal egészen 1550 literig bővíthető.

Felszereltség

A szériafelszereltség része a 20 col peremátmérőjű, 5 duplaküllős „Csillag” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák, a LED-fényszórók és a lengéscsillapítók karakterisztikájának S-specifikus szabályozása. A nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, a quattro állandó összkerékhajtás, a bőr/Alcantara bevonatú sportülések és a háromküllős bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék szintén az alapfelszereltség részét képezik.  Az új Audi SQ5 3.0 TDI 2019. nyarán érkezik a kereskedésekbe 67 750 eurós alapáron.


Kulcsszavak: audi, bemutató, SQ5, suv, új modell
 
KONA - egy igazi SUV progresszív karakterrel a Hyundaitól KONA - egy igazi SUV progresszív karakterrel a Hyundaitól A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált A Nissan a Qashqai sikereire alapozva újra belép a C-szegmensbe A Nissan a Qashqai sikereire alapozva újra belép a C-szegmensbe A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson Az Audi kettős győzelme a „2016. Év Összkerékhajtású Autója” szavazáson
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 191 - 200