Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 191 - 200
Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

2021. április 15.
Próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal megépítésének első szakasza a Kálvin térnél - közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerdán az MTI-vel.
Részletek

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Azt írták, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a csepeli és a ráckevei HÉV így "összefonódva" - a Boráros tér érintésével - a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni.
   
A metróhoz tervezett alagút a Kálvin téri végállomásnál éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik.
   
Hozzátették, hogy mivel az alagút változatos talajkörnyezetben épül majd, a tervezéséhez minél több információt kell a környezetről begyűjteni. Ez úgynevezett geotechnikai feltárásokkal (fúrásokkal, szondázásokkal) lehetséges. Ezek a próbafúrások kezdődtek meg a Kálvin térnél.
   
A közlemény szerint a fúrógépek a Kálvin tér környezetében akár 65-70 méter mélységig is lejutnak, így megismerhetők a különböző földtani korokban települt geológiai képződmények.
   
A próbafúrásról Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt közölte szerdán a Facebookon, hogy a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek el egy hónap alatt.
   
Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Hozzátette: a cél, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei HÉV utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői HÉV-vel közlekedők az Örs vezér terén.
   
Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, amellyel létrejön az "5-ös metró" - hívta fel a figyelmet.
   
Hozzátette, hogy e kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely főpolgármester és a fővárosi önkormányzat, közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.  
   
"Budapest nem csak a Belvárosból áll! Budapest minden polgára, minden városrésze, minden kerülete egyenrangú. A külső kerületek és az agglomerációs gyűrű lakóit is megilletik a jó életkörülmények, a jó közlekedés. A csepeli és ráckevei HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire" - hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza
   
Jelezte azt is, hogy a külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, mindennaposak a dugók.
   
A kormány - az államtitkár bejegyzése szerint - elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra három elemből álló megoldással kell válaszolni. Ennek első eleme, hogy javítani kell a budapesti, főként a kötöttpályás tömegközlekedést. Második elemként szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és "körúti elemekre". A harmadik pedig, hogy meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, így le lehet tenni az autót, és kényelmesen át lehet váltani közösségi közlekedésre.
  
Hozzátette, hogy ezeken a megoldásokon dolgoznak közösen Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával.
   
A bejegyzés alatt megosztott videóban, amely a Kálvin téri munkaterületet is bemutatja, Vitézy Dávid azt mondta, már 1888-ban, a ráckevei HÉV-vonal kialakításakor az volt a terv, hogy egyszer meghosszabbítják azt a Kálvin térig. Ez ma már a felszínen nem elképzelhető, csak a föld alatt, és ott is csak úgy, hogy a 3-as és a 4-es metró alatt vezetik el az alagutat.
  
A csepeli és a ráckevei HÉV egyik metróhoz sem csatlakozik, ezt a hiányosságot szeretnék most pótolni azzal, hogy a két déli HÉV-vonal elérné a Kálvin térnél a 3-as és a 4-es metrót - írta a vezérigazgató.
   
Vitézy Dávid jelezte azt is, a Kálvin téri "alapkőzet" agyagból és agyagmárgából van; e fölött rakódott le a Duna üledéke, ahol agyagos, kavicsos, homokos talajt találtak. A fúrások célja, hogy megállapítsák, pontosan milyen mélységben, miként változik a talaj összetétele.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, hév, közlekedés, M5-ös metró
 
Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Metrófelújítás: A közösségi és a gépkocsi-közlekedésben is fennakadásokra kell készülni Metrófelújítás: A közösségi és a gépkocsi-közlekedésben is fennakadásokra kell készülni Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza Tíz csomópontban elkezdte a köztéri Futár-kijelzők tesztjét a BKK Útdíj - A MEOSZ egyes szakaszok mentesítését kéri Útdíj - A MEOSZ egyes szakaszok mentesítését kéri
 
Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

2021. április 15.
Már nem csak az európai, hanem a magyar vásárlók is leadhatják előrendeléseiket az új Kia EV6-ra, az előleg visszatéríthető, és mindössze 50.000 Forint. Az EV6 ténylegesen májustól rendelhető, az első autók várhatóan szeptemberben érkeznek az európai piacokra, októberben pedig Magyarországra.
Részletek

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

A Kia EV6 már Magyarországon is előrendelhető. A különleges menetteljesítményű, 800V-os ultragyors töltésre is alkalmas, tisztán elektromos hajtású újdonság mindössze 50.000 forinttal előregisztrálható, elállás esetén az összeg teljes egészében visszajár.

Az érdeklődők a kia.com/elso50 oldalon regisztrálhatnak. Az előregisztrációt követően a kiválasztott Kia márkakereskedő rövid időn belül felveszi a kapcsolatot az érdeklődővel.

Az EV6 kétféle akkumulátorcsomaggal (58.0 kWh és 77.4 kWh), és hátsó- valamint összkerékhajtással, többféle teljesítménnyel és felszereltséggel választható. A vásárlók online, három dimenzióban is megnézhetik az általuk konfigurált autót – a nagyteljesítményű GT és a hosszú hatótávú GT-line kivitelekben virtuális valóság alapú szolgáltatások is elérhetőek lesznek.

Won-Jeong (Jason) Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “Arra számítunk, hogy a Kia első, eredendően elektromos hajtásra tervezett modellje különösen népszerű lesz az európai piacokon.

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

Az EV6 igazi, kompromisszumok nélküli villanyautó, hosszú hatótávval, ultragyors töltési képességgel és tágas, kényelmes utastérrel. A korai előfoglalás lehetőségének bevezetésével fő célunk, hogy segítsük vásárlóinkat elektromos autózással kapcsolatos terveik kialakításában és azok megvalósításában.”

Az előregisztrálók az elsők között jutnak hozzá minden, az autóval kapcsolatos friss információhoz, illetve elsőként ők köthetnek szerződést, így a Magyarországra elsőként érkező autók tulajdonosai is az előregisztrálók közül kerülnek majd ki.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, EV6, jármű kereskedelem, kia
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Félúton jár a villanyautók versenye Félúton jár a villanyautók versenye Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 Ismét nőtt az eladott használtautók száma 2013 utolsó negyedévében Öt tévhit az elektromos autózásról Öt tévhit az elektromos autózásról
 
A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

2021. április 14.
A STARIA a Hyundai Motor új ´belülről kifelé´ tervezési módszertanát alkalmazza, amely a jövő mobilitási korának elvárásai szerint megépített járművet eredményez.
Részletek

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor Company a mai napon egy digitális világpremier során hivatalosan is bemutatta az új STARIA többcélú jármű (MPV) modellcsaládot, ezzel megteremtve a márka jövőbeli célirányosan fejlesztett típusainak üzleti modelljét.

A STARIA bemutatkozása tovább erősíti a Hyundai Motor intelligens mobilitási szolgáltatóvá való átlényegülését, egyben megtestesíti a vállalat ´belülről kifelé´ haladó tervezési módszertanát, amely a tágas helykínálatra és a jó kihasználhatóságra helyezi a hangsúlyt. A STARIA a Hyundai válasza a változó ügyféligényekre: célirányos, innovatív szolgáltatásokat és funkciókat kínál felhasználóinak, és újraalkotja az utazás élményét, összhangban a vállalat ´emberiséget szolgáló fejlődés´ célkitűzésével.

A STARIA kettő-tizenegy üléses kivitelben, valamint kétféle modellváltozatban - STARIA és STARIA Premium - lesz elérhető; az utóbb kibővített szolgáltatási csomaggal és exkluzív kivitelezéssel teremt fényűzőbb hangulatot és megjelenést, új szintre emelve a mobilitás élményét.  

„Nagy örömünkre szolgál, hogy bemutathatjuk a STARIA-t, amely azon törekvésünket támogatja, hogy a Hyundai a mobilitás evolúciójának az élén állva alkalmazkodjon az új életviteli formákhoz, és megoldást kínáljon az ezekhez kapcsolódó, frissen kialakuló szükségletekre.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „A STARIA révén még szorosabban kapcsolódhatunk környezetünkhöz, lehetővé téve, hogy még tartalmasabban élhessük mindennapjainkat, és még értékesebben tölthessük azt az időt, amíg közlekedünk.”

A STARIA 2021 második felétől kapható egyes piacokon. A modell elérhetősége kapcsán egyeztessen a helyi hivatalos importőr munkatársaival.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

Prémium kidolgozású, futurisztikus külső formatervezés

Az űrhajók áramvonalas formavilágát idéző, kecses STARIA karakterét egyetlen, lendületes vonal határozza meg: ezt az a fényív ihlette, amely napfelkeltekor a Föld horizontját beragyogja, ha az űrből pillantunk vissza bolygónkra.

A STARIA orrkialakítás vízszintes nappali és helyzetjelző fények határozzák meg, amelyek együtt végigfutnak az autó teljes szélességében. A fényhatást az egyedi mintázatú, merész, széles hűtőmaszk egészíti ki. A jármű letisztult sziluettjét mélyen ülő fényszórók erősítik. A Hyundai az orr minden elemét azonos színűre fényezte, ezzel erősítve annak modern, letisztult stílusát.

A STARIA Premium kivitel exkluzív sárgaréz-króm díszítést alkalmaz: a Hyundai emblémán, a hűtőmaszkon, a fényszórók keretén, az első és hátsó lökhárítókon, a keréktárcsákon, a külső visszapillantó tükrökön és az ajtókilincsen megjelenő árnyalat még modernebbé, még fényűzőbbé teszi a jármű megjelenését.

A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok jobb körkörös kilátást kínálnak, és a szabadság érzését nyújtják. Ez a kiváló térérzet — amelyet a tradicionális koreai ‘hanok’ építészeti stílus ihletett — azt a benyomást kelti az utasokban, mintha a külvilág az utastér meghosszabbítása volna.

A formai tematika hátul folytatódik: a széles hátsó szélvédőt hosszan elnyúló, függőleges lámpatestek keretezik; a STARIA Premium kivitelek megjelenését a Hyundai ´parametrikus pixel´ lámpakialakítása és felső díszítőelem teszi különlegessé. A hátsó lökhárító mélyen húzódik, megkönnyítve a csomagok be- és kirakodását.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A STARIA nyolcféle karosszériaszínben (Abyss Black gyöngyház, Creamy White, Graphite Gray metálfény, Moonlight Blue gyöngyház, Shimmering Silver metálfény, Dynamic Yellow, Olivine Gray metálfény és Gaia Brown gyöngyház) rendelhető.

A mobilitási élmény átalakítása az utazás idejének tartalmasabb eltöltése révén

A STARIA egyszerű, szerény belső kialakítása kihangsúlyozza a vezetést megkönnyítő praktikumot, illetve az utasokra váró kényelmet, miközben maradéktalanul teljesíti a buszlimuzinokkal szemben támasztott, hagyományos elvárásokat. A tengerjáró luxushajók által ihletett belső tér az innovatív kialakítás révén nyitott, különleges hangulatot áraszt. A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok tágas, stimuláló környezetet teremtenek minden utas számára.

Az első sori vezető- és utasülés kialakítása maximális kényelmet és térkínálatot biztosít. A STARIA egyszerű belső kialakítása a lényegre összpontosítva még több férőhelyet, még rugalmasabban variálható teret kínál az utasok számára. Az első utasülés előtti kesztyűtartót előrébb költöztették, így extra lábteret biztosítva az utasnak.

A vezetőülés futurisztikus, modern megjelenést kapott. A műszeregység egy fejlett, 10,25 colos digitális kijelző, a középkonzolon érintésérzékeny kezelőszerveket találunk, míg a sebességváltó elektronikus, nyomógombos fokozatválasztón keresztül kezelhető. A digitális műszeregység a műszerfal tetején kapott helyet, így a vezető akadálytalanul leolvashatja a rajta megjelenő információkat.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A tetőkonzol fölött, a műszeregység alatt, valamint a középkonzol alatt és fölött tárolóhelyeket alakítottak ki. A vezető és az utas közötti padlókonzolon pohártartók, USB csatlakozók és további tárolóhelyek találhatók.

A STARIA Premium kivitel olyan kiegészítő beltéri funkciókkal rendelkezik, amelyek új, magasabb szintre emelik az utazás élményét. A hétüléses Premium modell második üléssorában prémium relaxációs üléseket találunk. Ezek támlaszöge motorosan dönthető, valamint az ülések hosszirányban eltolhatók, tetszés szerint növelve ezzel a lábteret vagy a csomagtartót. Az egy érintéssel aktiválható pihenő üzemmódban az ülések automatikusan olyan, döntött pozícióba állnak, amely egyenletesen, kényelmesen osztja el az utas testének tömegét, és javítja annak egyensúlyát. A STARIA tágas belső kialakításának köszönhetően a harmadik üléssoron akkor is kényelmesen elfér egy felnőtt utas, ha a relaxációs üléseket pihenő pozícióba döntik.  

A kilencüléses Premium modell második sori ülései 180 fokban elforgathatók, így a második és harmadik sorban utazók egymással szemben foglalhatnak helyet. Ez ideális vállalati járművé vagy mobil irodává teszi a STARIA Premium kivitelt, hiszen az üléseket megfordítva ideális tárgyaló alakítható ki. A forgatható székek a családos felhasználók számára is praktikusak lehetnek, a menetiránynak háttal ülők ugyanis könnyen hozzáférhetnek a harmadik soron utazókhoz.

A STARIA Premium modellváltozat összes kiviteléhez elérhető 64 színű hangulatvilágítás varázslatos környezetet teremt a belső térben.  Az összehangolt közvetlen és indirekt fényben külön megvilágítást kaphat a vezetői környezet, a padlókonzol, az ajtók és a csomagtartó. A prémium hangulatot BOSE audiorendszer fokozza.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

Ezen túlmenően a STARIA bőséges - a kategória legjobbjai közé tartozó - lábteret kínál, ráadásul a rendkívül tág tartományban mozgatható üléseket összetolva hatalmasra növelhető a csomagtartó kapacitása. A STARIA alapmodell hátsó ülései pedig teljesen síkba állíthatók, ami ideális választássá teszi a járművet olyan tevékenységekhez – például a kempingezéshez vagy a nagyméretű felszereléssel űzhető sportokhoz – amelyek tágas és jól variálható tárolóhelyet igényelnek.

„A STARIA nem pusztán újraértelmezi a tágasság fogalmát, de egyben az utazás idejének hasznos eltöltését is átértékeli. A mobilitás megtervezése nem azonos a járműtervezéssel. Olyan teret kell kialakítanunk, amely a legváltozatosabb életvitelekhez képes alkalmazkodni.” – mondta SangYup Lee, a Hyundai formatervezési központ nemzetközi igazgatója, a vállalat ügyvezető alelnöke. „A STARIA belső tere és funkcionalitása új értelmet adnak az autózás élményének: az utazást optimalizálva lehetővé teszi, hogy a lehetőleg tartalmasabban teljen az úton töltött idő.”

A STARIA belső tere háromféle (fekete, fekete-bézs vagy fekete-kék) kivitelben választható. A Premium modellváltozat ezeken túlmenően szürke-barna, illetve szürke-világosszürke színkombinációban is elérhető.

A végletekig kiaknázott padlólemez, maximális teljesítmény


A STARIA innovatív helykihasználását a 3273 mm-es tengelytáv, az 5253 mm-es teljes hosszúság és az 1997 mm szélesség teszi lehetővé. Az 1990 mm-es teljes magasság révén az utasok kényelmesen szállhatnak be és ki; egy átlagos iskolás korú gyermek pedig felegyenesedve közlekedhet az utastérben.  

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A csomagtartó kapacitása az ülések elrendezésétől függ. A céges felhasználásra optimalizált, két- és háromüléses verziók raktere megközelíti az 5000 litert. Ráadásul az alapterület is megnőtt, így egyszerre három EU-raklap is szállítható.

A STARIA hajtáslánc-választéka a 2,2 literes, változó geometriájú dízelmotorból, valamint a 3,5 literes, hengerenkénti befecskendezéses Smartstream G6DIII benzinmotorból áll.

Az átdolgozott dízelmotor hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelhető; legnagyobb teljesítménye 177 LE, maximális forgatónyomatéka 431 Nm (becsült értékek.)  A rendkívül jó üzemi hatásfokú, léghűtéses turbófeltöltő turbina- és sűrítőkerekét egyaránt átdolgozták, így kis fordulatszámon javult a nyomatékleadása.

A 3,5 literes G6DIII MPI benzinmotorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A motor csúcsteljesítménye 272 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 331 Nm (becsült adatok.) Az integrált hőszabályozó rendszer a jármű üzemi körülményeinek függvényében szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az integrált görgős szelepemelő kar a súrlódás csökkentésével ér el további fogyasztás-csökkentést. A kipufogórendszerben új nemesacél öntvények javítják a gázlengéseket, és emelik ezáltal a teljesítményt.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor az összes hajtáslánc-variációt csekély zaj- és rezgésszintre optimalizálta, valamint javította a váltóérzetet, és ezáltal kiemelkedő nyomatékkifejtést és jobb gyorsítóképességet ért el. Emellett a szelepvezérlés, az olajszivattyú, illetve a többtárcsás nyomatékváltó optimalizálásával javították a hidraulikus hatásfokot, az üzemanyag-fogyasztást, illetve az adagolhatóságot és a fogyasztást.

A hátul alkalmazott, többlengőkaros felfüggesztésnek köszönhetően javult a rugózási komfort. A STARIA lengéscsillapítóinak erőkarja, illetve függőlegeshez közeli beszerelése ugyancsak kényelmesebb rugózást eredményezett. A módosított féknyergek és -tárcsák a modell nagy méretei ellenére stabil lassítóerőt fejtenek ki.

A megújult mechanikus részletek mellett a karosszéria áramvonalas kialakítása, valamint a padlólemez módosítása nyomán javult a közegellenállási együttható, azaz csökkent az üzemanyag-fogyasztás.

Intelligens biztonsági és kényelmi szolgáltatások

A STARIA a létező legmagasabb szintű járműbiztonságot kínálja. A STARIA akár hat légzsákkal felszerelhető, minden ülésnél hárompontos biztonsági övet és fejtámaszt találunk. A biztonságot olyan intelligens rendszerek fokozzák, mint a ráfutásos balesetet megelőző rendszer(FCA) vagy az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA).  

A STARIA emellett további biztonsági rendszereket is kínál. Ilyen a vezeték nélküli biztonságiöv-emlékeztető (WM-SBR), a világ első olyan rendszere, amely vezeték nélküli kommunikációs technológia segítségével emlékeztet a biztonsági öv használatára. Így egyszerre valósítható meg a figyelmeztető rendszer által kínált biztonság, valamint az ülések nagy tartományú, hosszirányú állíthatósága.

Amennyiben egy utas olyankor kísérli meg kinyitni a motoros mozgatású oldalsó tolóajtót, amikor hátulról jármű halad el a STARIA mellett, a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA) megakadályozza az ajtó nyitását. A bizonyos piacokon elérhető, hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető rendszer (ROA) radar segítségével észleli a hátsó ülésen helyet foglaló utasokat, és figyelmezteti a vezetőt, ha utasait hátrahagyva távozna az autótól.
 
A STARIA emellett a Hyundai intelligens infotainment rendszerét is megkapja, amely lehetővé teszi, hogy a vezető és első utasa egy széles látószögű kamera segítségével a központi kijelzőn keresztül rápillantsanak a hátul utazókra. A családok így kényelmesen és praktikusan felügyelhetik gyermekeiket vagy kisállataikat, de a funkció a különböző üzleti felhasználók – például fuvarmegosztó szolgáltatók – számára is hasznos lehet.

Az infotainment rendszer az első és hátsó üléssorok közötti kommunikációt is elősegíti egy olyan speciális hangszóró-funkciónak köszönhetően, ami lehetővé teszi, hogy a vezető és utasai tisztán hallják egymást.

Az infotainment rendszer az első és hátsó üléssorok közötti kommunikációt is elősegíti egy olyan speciális hangszóró-funkciónak köszönhetően, ami lehetővé teszi, hogy a vezető és utasai tisztán hallják egymást.

A következő lépés

A Hyundai a későbbiekben különleges járműveket készül építeni a STARIA alapjaira, a limuzintól kezdve a mentőautón át a kempingbuszig. Ezen kívül a következő években környezetbarát hajtáslánc-opciókat is kap a STARIA.  

※ Szerkesztői jegyzet: A sajtóközleményben előforduló műszaki és felszereltségi információk országtól / régiótól függően eltérőek lehetnek.


Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, STARIA, új modell
 
Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása Megújul a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró nagyobb teljesítménnyel is elérhető lesz és egyedi kivitel is érkezik Megújul a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró nagyobb teljesítménnyel is elérhető lesz és egyedi kivitel is érkezik Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro
 
A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

2021. április 14.
A Nissan nemrég lerántotta a leplet a világ számára a 2021-es Nissan Patrol NISMO-ról, amivel új fejezetet nyitott a Nissan teljesítmény-márkájának történetében. A legendás Patrol a lenyűgöző külsőt kombinálja egy luxusautó kifinomultságával és egy sportkocsi teljesítményével.
Részletek

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

Az 1951-ben napvilágot látott SUV kizárólag a közel-keleti régióban lesz elérhető és bevezetésével kezdetét veszi egy egész éves ünneplés a Nissan Patrol 70. születésnapjának apropóján.

A bátor és sportos Nissan Patrol NISMO kihangsúlyozza a Nissan motorsport márkaként felhalmozott örökségét, és a régió nagy teljesítményű járművek irányába mutatott régóta fennálló szeretetét. A tömegből kitűnni vágyó vásárlók igényeinek és elvárásainak kielégítésére készült, akik az ikonikus Nissan Patrol prémium luxusát keresik, ezzel együtt pedig vágynak a megnövelt teljesítményből és kiemelkedő kezelhetőségből származó előnyökre.

Az autó aerodinamikával kapcsolatos tulajdonságai sokat javultak, valamint a zéró felhajtóerőt is sikerült elérni. Emellett továbbfejelesztették az autó irányíthatóságát illetve stílusos, az autóversenyzésből inspirálódott ergonómiai újításokat is kapott a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility tulajdonságokkal egyetemben.

A NISMO márkát 2016-ban vezette be a Nissan a közel-keleti régióban. A magas kereslet miatt döntött úgy a cég, hogy a 370Z NISMO-t, illetve a GT-R NISMO-t most kiegészíti a Patrol NISMO változatával.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

Tökéletességre formálva

A 2021-es Nissan Patrol NISMO a Patrol V8 LE Platinum City modell kivitelére épít.

A dinamikus dizájn központi szerepet játszik a Patrol NISMO karakterének kiemelésében, ami agressziót és sportosságot sugároz. A kocsi orra új megjelenést kapott egy méhsejt alakú 3 dimenziós hálómotívummal, ami kiemeli az SUV orr V-Motion hűtőrácsát az új első fényszórókkal és a NISMO emblémát díszitő vízszintes króm csíkokkal. A hátsó lökhárító dizájnja szimmetrikusabb, hogy kihangsúlyozza az autó szélességét, teszi ezt feketekróm berakásokkal és az új hátsó fényszórókkal. Ezen kívül a Nissan Forma 1 autó által inspirált hátsó LED ködlámpák is részét képezik a lökhárítónak, mely ugyanakkora világosságot bocsát ki, mint az autó féklámpái kedvezőtlen fényviszonyok között.

A jellegzetes NISMO vörös vonal matrica fedi a modell alvázának kerületét, egy kontúr, ami kiemeli kidolgozottságát, emellett pedig a 22 colos, kéttónusú alumínium kerekek a NISMO logóval megkülönböztető esztétikummal látják el az autót. Az SUV feltuningolt felfüggesztése Bilstein lengéscsillapítókat tartalmaz, mely fejlett, sportosabb kezelhetőséget biztosít.

A Patrol NISMO külseje magabiztosságot, a belső luxust és a NISMO versenyszármazását sugározza – mindezek azonos arányban oszlanak meg.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A tágas első ülések segítenek, hogy a sofőrök eggyé váljanak az autóval, miközben a prémium minőségű varrás a NISMO narratíváját folytatja. A cél a teljesítmény és a luxus ötvözése volt. Az Alcantara szövet (a versenyautókban gyakori választás) az oldalsó bőrelemekkel az egyik legfrissebb dizájnváltoztatás a NISMO esetében, mely bársonyosságot ad a belső térhez.

A fekete Alcantara kormány (megint csak a versenyautók által inspirálva) vörös szénszál berakásokkal, melyek sportos és dinamikus érzetet keltenek, míg a fejtámaszok a jellegzetes NISMO logó dombornyomással vannak ellátva. A felújított középkonzol és a műszerfal szintén az ikonikus NISMO belsőt erősíti, mellyel lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben hozzon a sportos vezetéshez köthető döntéseket.

Szenvedély a teljesítmény iránt

A 2021-es Patrol NISMO dizájnt a funkcionalitás ösztönzi, hogy a vezetőknek motorsport által inspirált aerodinamikát és stílust, kifinomult kezelhetőséget és páratlan agilitást biztosítson. Minden egyes járművet finomhangolással a makulátlanságig tökéletesítenek a Nissan legendás Takumi szakembercsapatának tagjai, egy négy, motorépítő mesterből álló csoport, akik kézzel készítik el a Nissan GT-R motorokat a cég Yokohama-i motorgyárában. A Patrol V8-as motor tuningolásának eredménye: 428 lóerő és 560 Nm nyomaték.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A 2021-es Nissan Patrol NISMO esetében kulcs dizájn újítás az az első lökhárítón található oldallégterelő, mellyel zéró autóra ható felhajtóerőt értek el, megtartva áttörő eredményüket az SUV szegmensen belül.

Az aerodinamikai erőben történt hatásfok javítás, a keréksúly 4,5 kilogrammal való csökkentése is hozzájárult, melyet alapvetően egy új tető légterelővel értek el, ami gondoskodik a hátsó visszahúzóerő csökkentéséről. Meg lett növelve a fékek hőkapacitása is, és ez jobb fékezési teljesítményt eredményez. A karosszériaszerkezet-megerősítés pedig kedvezőbb kezelhetőséget biztosít nagy sebességnél.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO megkapta a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility (NIM) technológiákat is, mely biztosítja a sofőröket a vezetés közbeni lelki nyugalomról. A legutóbbi frissítések magukban foglalják többek között az Intelligens Vészfék Asszisztenst Gyalogos Felismeréssel, az Intelligens Ráfutás Figyelmeztetést, az Okos Visszapillantótükröt és az Automata Távolsági Fényszóró Asszisztenst. A Patrol NISMO technológiai fejlesztései ezen kívül tartalmazzák még az Apple CarPlay kompatibilitást, a vezeték nélküli töltést, valamint az USB-A és USB-C portokat is.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO 2021. áprilistól kerül piacra az egész Közel-Keleten 385.000 Emirátusi dirham (kb. 31.500.000 HUF) bevezető áron, mely az ÁFÁ-t is tartalmazza. Az árak piactól függően változnak.

Kulcsszavak: bemutató, nissan, Patrol, új modell
 
A Mazda leleplezte a vadonatúj Mazda3-at A Mazda leleplezte a vadonatúj Mazda3-at Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Vállalta a pionír szerepét Szikszó Vállalta a pionír szerepét Szikszó Scania Interlink – tökéletes választás bármilyen feladat ellátásához Scania Interlink – tökéletes választás bármilyen feladat ellátásához
 
Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

2021. április 13.
Több hónapos előkészítést követően, a napokban élesedett a 24 márkaszervizt egy helyen üzemeltető óbudai autós vállalat okosszekrény-szolgáltatása.
Részletek



Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

Az újonnan kiépített rendszer országos szinten egyedülálló az iparágban. Egyszerű, gyors, biztonságos és környezettudatos szervizügyintézést tesz lehetővé automatizált folyamatokkal – a kényelmesebb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében.

A Duna Autó olyan gépjármű átadás-átvételi pontot hozott létre, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a szervizben dolgozó kollégák munkaidejétől függetlenül, a nap bármely szakában leadhassák, illetve átvehessék autójukat. Mindezt extraköltség nélkül, ráadásul kontaktusmentesen.

„Az okosszekrény ötletét még a koronavírus elterjedése előtt megfogalmaztuk, a jelenlegi egészségügyi helyzet kialakulása pedig egyértelművé tette, hogy minél előbb meg is valósítsuk” – árulta el Ormos Péter, az óbudai vállalat tulajdonos-igazgatója.

„Szolgáltatás-portfóliónk bővítésének elsődleges és legfőbb célja az volt, hogy ügyfeleink a szervizeink nyitva tartási idejétől függetlenül adhassák le, illetve vehessék fel autójukat. Így ha valaki sokáig dolgozik, mi akkor sem szorítjuk egy szűk időintervallumba, amikor meg kellene jelennie személyesen a szervizben. Az okosszekrény szolgáltatásunk megoldja, hogy ne legyen késés a munkából, várakozás a szervizben, vagy forgalom miatti csúszás a szervizzel előre megbeszélt időpontról. Sőt, emiatt szabadságot sem kell kivennie ügyfelünknek.

Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekébenAz okosszekrény-pont a főportánál található ügyfélparkolóban kapott helyet, így bármelyik márkaszervizünkbe is van időpontja, a szolgáltatást a nap 24 órájában, bármikor igénybe tudja venni. Nekünk az autó bizalmi kérdés, így az ügyfél teljesen biztos lehet abban, hogy gépkocsija jó kezekben van, mintha csak egy családtagnál hagyná az autóját.”

Praktikus szempontból a rendszer főként a kötelező szervizre érkezők kényelmét szolgálja, hiszen ebben az esetben nem igazán kell specifikus kérdéseket tisztázni – szemben egy ad hoc műszaki problémával. Az okosszekrény-szolgáltatás mellett természetesen továbbra is elérhető a hagyományos munkafelvétel, így lehetőség lesz például arra is, hogy a szervizre érkezők a gépjárművet az okosszekrény-pontnál hagyják, de a fizetést és az átvételt már a helyszínen intézzék.

Hogyan működik?

Autóleadás esetén a következő lépésekből áll a folyamat:
1.    Foglaljunk időpontot telefonon vagy online.
2.    Adjuk le autónkat az okosszekrény-pontnál a nap bármely szakában, a nekünk megfelelő időpontban.
3.    Adjuk meg autónk rendszámát és jelöljük meg a leadni szándékozott tárgyakat (pl. kocsikulcs, forgalmi engedély) az okosszekrény képernyőjén.
4.    Helyezzük el ezeket a tárgyakat a rendszer által megadott sorszámú kazettában.
5.    A szerviz rendszerüzenetet kap az autó leadásáról.
6.    Addig is, amíg a munkafelvevők el tudják kezdeni a szervizfolyamatok ügyintézését, irataink és indítókulcsunk is teljes biztonságban vannak, hiszen a szekrényt csak a rendszer által generált és a szerviznek elküldött kóddal lehet kinyitni és a leadott tárgyakat átvenni. Arról nem is beszélve, hogy a Duna Autó egy 0-24 órában őrzött telephely, ahol autónk is végig biztonságban van.
7.    A munkafelvevő fényképeket és állapotfelmérést készít a leadott gépjárműről, amit e-mailben elküld nekünk jóváhagyásra. Amennyiben a kötelező szervizen kívül egyéb, extra költséggel járó munkát is el kellene végezni az autón, úgy azt csak az ügyfél beleegyezésével kezdi meg a szerviz.
8.    Az autó javítási folyamatainak elindítása.


Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekébenAutóátvétel esetén a következő lépésekből áll a folyamat:

1.    Miután a szükséges javításokat a szerviz elvégezte gépkocsinkon, autónkat ugyanígy, az okosszekrény igénybevételével, vagy akár személyesen is átvehetjük. Előbbi esetben a munkafelvevő visszahelyezi kocsikulcsunkat és iratainkat az egyik üres okosszekrény-kazettába.
2.    Az e-számlát e-mailben kapjuk meg, vagy személyes átvétel esetén kézhez kapjuk a szervizben.
3.    A számlát e-bankon vagy mobilbankon keresztül, a helyszínen, a szervizpénztárakban pedig bankkártyával vagy készpénzzel is kiegyenlíthetjük.
4.    Sikeres fizetést követően egy 8 jegyű PIN kódot kapunk e-mailben és SMS-ben, amivel kinyitható az okosszekrény adott kazettája, benne a korábban leadott tárgyainkkal.
5.    A nekünk megfelelő nap bármely szakában, a nyitókód megadásával a szekrényből átvehetjük kocsikulcsunkat és dokumentumainkat.
6.    A képernyőn megjelenik a parkolóhely azonosítója, ahol szervizelt, lemosott, ismét útra kész autónkat megtaláljuk.


 


„A fejlesztés megtervezésekor elsősorban ügyfeleink kényelmét tartottuk szem előtt” – kezdte Simon Péter, akinek kezdeményezése alapján valósult meg az okosszekrény projekt.

„Néhány évvel ezelőtt, a svájci Volvo központban láttam egy ugyanezen logika mentén működő rendszert – ám ott, egy bizalomra épülő társadalomban, a szekrény szerepét csak egy sima leveles láda töltötte be. Az ötleten alapuló technikai rendszerekkel azóta a különböző csomagküldő cégek is egyre nagyobb teret nyernek, nem csak Európában, de itthon is, amivel jócskán megkönnyítik az életünket.”

„Ezt a fajta rugalmasságot szerettük volna mi is átültetni az autópiaci gyakorlatba” – folytatta a szakember. „Az okosszekrény használata nem csak ügyfeleink kényelmét szolgálja, de munkatársaink hatékonyabb munkavégzését is támogatja, amivel szervizszolgáltatásaink minősége egyaránt tovább növelhető. Arról nem is beszélve, hogy készletgazdálkodási és logisztikai szempontból is sokkal pontosabb előrejelzéseket kapunk, hiszen az előzetes egyeztetések alapján, kötelező szervizre érkezőknél könnyebben kielégíthető az alkatrészigény.”   

Tóth Tamás, vállalatirányítási projektmenedzser szerint a munka legérdekesebb része az okosszekrény szoftverkialakítása és felépítése volt. „Egy teljesen új irányt követtünk a fejlesztés során, mivel jelen esetben a hardver komponensek összetételét is mi határozhattuk meg. Ezzel párhuzamosan pedig teljesen nulláról kellett felépíteni a folyamatokat: az ügyfél helyzetébe kellett gondolnunk magunkat, ő hogyan tudja leadni az autóját, illetve a dolgozóink hogyan kapnak értesítést arról, hogy az ügyfél „megérkezett”, vagyis a szervizre behozott autó már a parkolóban van. A fantáziavilágunkban elképzelt ötletek, álmok megvalósításában nagy segítségünkre volt szoftverfejlesztő partnerünk. Ugyanis egyszerűnek tűnhet, de nagyon sok elágazásra és lehetőségre kellett figyelni a fejlesztés során. Így az összes variációs lehetőséget – még azt is, aminek előfordulása 1% – le kellett futtatni, és fel kellett készíteni rá a rendszert.”

Az új kapcsolati lehetőség meglévő folyamatokba való integrálása is igazi kihívás volt. A Duna Autó okosszekrénye azonban teljes harmonizációban működik a cég saját vállalatirányítási rendszerével. Így például a fizetés akkor is teljesítetté válik, ha az ügyfél a helyszínen, közvetlenül az átvétel előtt egyenlíti ki számláját. Az online ügyintézésre való áttéréssel pedig a papírfelhasználás mennyisége is csökken.

Jelenleg egy 16 kazettás okosszekrény és 35 ügyfélparkoló áll az új, kényelmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek rendelkezésére az óbudai vállalat telephelyén. Bízva az innováció sikerében, a Duna Autó 2021-es tervei között szerepel az okosszekrény-pont további bővítése, valamint az is, hogy egy külön platformot, applikációt fejlesztessen le az előjegyzések és a befizetések kezelésére, ezzel tovább növelve az ügyfélélményt, a kiszolgálás minőségét.

Kulcsszavak: Duna Autó, fejlesztés, márkakereskedés, márkaszerviz, Ormos Péter, Simon Péter
 
Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan A Kia új, intelligens kézi váltójával (iMT) csökken a fogyasztás, miközben a vezetés élvezete változatlan Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában
 
Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

2021. április 13.
Egy a nemzetközi sajtó által felkapott dél-koreai újságcikk szerint a világ legnagyobb autógyártója egy kompakt villany-SUV platformot adna az amerikai Tesla szoftver-technológiájáért cserébe.
Részletek

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

A hírt a felek nem erősítették meg, de az ezzel kapcsolatos újságírói feltételezéseket nem is cáfolták.

Az utóbbi napokban egyre több olyan hír lát napvilágot a közösségi és a hagyományos médiában, ami a Toyota és a Tesla esetleges együttműködéséről szól. A pletykák alapja egy, a dél-koreai The Chosun Ilbo című napilapban megjelent riport, mely szerint; a japán autóipar egyik magasrangú képviselője úgy nyilatkozott, hogy a Tesla és a Toyota egy kis elektromos SUV platform (az autó alapját képező váz) közös fejlesztését fontolgatja.

A forrás szerint "már tavaly óta vizsgálják a partnerség lehetőségét, és az előkészítő munka már a végső szakaszba ért. Eszerint a Toyota biztosítaná a jármű padlóvázát a Tesla számára, a Tesla pedig cserébe az elektronikus vezérlőplatformját és fedélzeti szoftvertechnológiáját osztaná meg a Toyotával.”

A napilap által megszólaltatott szakértő szerint, ha valóban létrejön a megállapodás, azzal mindkét cég jól járhat. A Toyota, a hibrid technológia úttörője és legnagyobb szaktekintélye a Tesla fejlett szoftvereinek segítségével felgyorsíthatja a tisztán elektromos hajtású autói fejlesztését, és akár rövid időn belül is bevezetheti az OTA (over the air) frissítéseket, az amerikai gyártó pedig piacra léphetne egy Toyota-alapra épített kis villany-SUV-val, és a sokat kritizált pocsék gyártási minőségén javíthatna japán partnerének köszönhetően.

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

Nem mellesleg a Tesla japán eladásainak is jót tenne a Toyota-kapcsolat, ami rá is férne az amerikai gyártóra, ugyanis egészen a múlt évig csak körülbelül évi ezer autót tudtak értékesíteni a szigetországban. Bár az új Toyota-Tesla megállapodás meglétét hivatalos forrásból még egyik vállalat sem erősítette meg, több tényező is valószínűsíti, hogy nem minden alap nélküli pletykáról van szó. Például a két cégnek van közös múltja, az előző RAV4 2012-ben bemutatott elektromos változatában Tesla akkumulátorok voltak, a Toyota pedig korábban birtokolt Tesla-részvényeket (igaz, 2017-ben eladta a teljes csomagot).

További fontos tényező lehet, hogy a Toyotának és az akkumulátorbeszállító Panasonic-nak közismerten jó a kapcsolata (nem véletlen, hogy a gyári versenyautókon régóta látható a Panasonic-logó), de az elektronikai óriásnak a Teslával is van közös vállalkozása, a lítium-ion akkumulátorokat gyártó nevadai Gigafactory-t ugyanis együtt építették és üzemeltetik.

A pletykát tovább erősíti hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a tavaly szeptemberi Battery Day rendezvényen bejelentette, hogy a cége 2023-ban egy 25 ezer dolláros kompakt elektromos autót fog bemutatni. Könnyen lehet, hogy a Toyota-alapokra épülő kis szabadidő-autóra célzott.

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

A szakértők már akkor is úgy nyilatkoztak hogy nem valószínű, hogy a Tesla egyedül képes lenne egy ennyire olcsó és jó minőségű villanyautót piacra dobni, főként úgy, hogy fejlesztési kapacitásait jelenleg más modellek (Model S Plaid Plus, Roadster, Cybertruck, Semi, Van, ATV) kötik le.

A Toyota is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tisztán elektromos modellekre. Tavaly jelentette be a cég, hogy 2021-ben jelenik meg az európai piacon egy RAV4-méretű elektromos szabadidő-autóval, amely a Subaruval közösen fejlesztett, új e-TNGA platformra épül. Az egyelőre még név nélküli modell az egész világon kapható lesz, gyártani pedig Japánban fogják, egy villanyautókra specializált új üzemben.

Ugyancsak 2020-ban jelentette be a Toyota, hogy a súly és kapacitás szempontjából is áttörésnek ígérkező szilárdtest akkumulátorok fejlesztése már előrehaladott fázisban tart és akár egy-két éven belül  piacra kerülhet az első olyan modelljük, ami ilyen akkumulátort kap.

2025-ig pedig tíz tisztán elektromos modell bemutatását tervezi a Toyota, mind az e-TNGA padlólemezre épül majd, mivel a platformot úgy tervezték meg, hogy rugalmasan alakítható a szélessége és hosszúsága, valamint képes első-, hátsó- és összkerékhajtás, valamint többféle akkucsomag fogadására.
Kulcsszavak: autóipar, együttműködés, Tesla, toyota
 
Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla? SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata A Toyota miatt robbant ki a Volkswagen dízelbotránya? A Toyota miatt robbant ki a Volkswagen dízelbotránya? Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon
 
Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

2021. április 13.
A C5 X stílusa tökéletesen megtestesíti a Citroën életfilozófiáját. Eredeti koncepciójával a C5 X az elegáns szedánok, a dinamikus kombik és a magas építésű SUV-k szintézisét teremti meg.
Részletek

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A Citroën ma leplezte le új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-közép kategóriás autók világát; az úttörő megoldás ráadásul hű marad a nagy Citroën modellek hagyományaihoz.  A benzines és plug-in hibrid meghajtással elérhető, műfajteremtő modell a modernitás, a presztízs, az innováció szellemét sugározza, ez pedig alapvető minden olyan ügyfél számára, aki ebben a szegmensben, vagy a SUV-k osztályában érdekelt.

A C5 X-ben mutatkozik be a világújdonságnak számító Citroën Advanced Comfort aktív futómű, amely valóban azt az érzetet kelti, hogy repülőszőnyegen utazunk – ez az érzés mindig is jelen volt a Citroën történetében. Utazásra invitáló a modell belső tere is: a lounge hangulatot elsősorban az Advanced Comfort ülések elismerten kiemelkedő kényelmének és a páratlan térkínálatnak köszönhetjük, amely a hátsó üléseken különösen nagyvonalú. Az aprólékosan kidolgozott, 545 literes csomagtér ideális ajánlat a kombik kedvelői számára. A plug-in hibrid meghajtás ë-Comfort megoldásai nagyban megkönnyítik az elektromos üzemmód használatát a mindennapokban, nyugodtabb vezetést tesznek lehetővé.

Az utazás nyújtotta kellemes élményt olyan csúcstechnológiai elemek sokszorozzák tovább, mint a továbbfejlesztett Head Up Display, azaz a színes hologram-kijelző, vagy azok a vezetést segítő rendszerek, amelyek csökkentik a vezető mentális terhelését: például a Highway Driver Assist vagy az új kommunikációs felület, amely 12 hüvelykes HD kijelzőn jelenik meg és hangvezérléssel is működtethető, ráadásul widgetek segítségével pontosan ugyanúgy személyre szabható, mint a tabletek.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

„A C5 X érkezése azt jelenti, hogy a Citroën ambiciózus, szintézisteremtő modellel jelentkezik a felső kategóriában, olyan megoldással, amely meghódíthatja a világ felfedezéséért szenvedélyesen rajongó ügyfeleket. Merész és különleges modell, azt a hihetetlen szaktudást és tapasztalatot testesíti meg, amellyel  a Citroën innováció és kényelem tekintetében  büszkélkedhet, és amelyet története során életérzéssé fejlesztett.” - Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója


Avantgárd vonalvezetés - osszuk újra a lapokat a D kategóriában

A C5 X a meglehetősen konzervatív felső-közép kategóriába érkezik, és már első pillantásra meglep és magával ragad. Nagyon karakteres koncepció, amely példa nélküli a piacon, és teljes természetességgel foglalja el a Citroën új prémium modelljének helyét. Közvetlen inspiráló forrása a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatkozott CXperience Concept tanulmányautó.

A műfajban egyedülálló koncepció: modern, innovatív vonalvezetés

A C5 X vonalai azonnal meghódítják a szemlélőt: a forma nagyon határozott, stabilan „ül” a kerekeken, egyszerre robusztus és elegáns. A karakteres vonalvezetés elsősorban azzal hoz újat a D szegmensbe, hogy csomagtérajtaja az ötajtósokban és a kombikban alkalmazott megoldások egyfajta szintézisét teremti meg, miközben olyan elemeket is felvonultat, amelyek a SUV-k világát idézik. A vadonatúj koncepciójú sziluett kialakítása során természetesen kiemelt szerepet kaptak az aerodinamikai jellemzők.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A hosszan elnyúló motortérfedél, az íves, aerodinamikus vonalak, a magasan húzódó övvonal és a hátsó kerekek feletti egyedi formai megoldás különlegessé és dinamikussá teszi a karosszériát; ezek a jegyek több olyan modellből köszönnek vissza, amelyek az évek során a Citroën prémium modelljei voltak. Az ötödik ajtó – szintén sok legendás Citroën modell különleges ismertetőjegye – a kombik praktikusságát nyújtja: tágasra nyitható, teljesen funkcionális, a raktér küszöbje pedig alacsonyan van, hogy a mindennapokban is könnyen és egyszerűen használhassuk.

 A magas felépítésnek köszönhetően uralja az utat

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 collos Tall&Narrow felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent – mindez fontos szempont a SUV-kat kedvelő ügyfelek számára.

A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas. Ezek az értékek a felső-közép kategória közepére pozícionálják az új modellt.

Modern, csúcstechnológiát képviselő világító berendezések: a „látni és látszani” elve

A C5 X elöl és hátul is a Citroën új, C4-ben bemutatkozott, V alakú világítótestjeit kapta meg. A LED-es fényforrások azonnal felismerhetőek és köthetőek a márkához. Az éjjel-nappal jól látható világítótestek remekül kiemelik a C5 X nem mindennapi vonalait.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

„A C5 X innovatív stílusa egyesíti a szedánok eleganciáját, a kombik térkínálatát és az SUV-k tekintélyességét, ezáltal a Citroën merész stílusvilágának lényegét nyújtja. Az egyedülálló felépítésből, az aerodinamikus vonalakból és a modern világítótestekből vérbeli Citroën született, amelyet első pillantásra, azonnal felismerünk.” - Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója

Meghívó a nagy utazásra, teljes komfortban

A C5 X utasteréből a barátságosság, a nyugalom és a tágasság érzete sugárzik. A bőséges térkínálat, a hívogató hangulat, a kifinomultan részletgazdag kidolgozás és a praktikus megoldások utazásra csábítanak. A kulcsszavak: elegancia és kényelem, innovatív, de diszkrét technológia, mindez a Citroën legnemesebb hagyományainak szellemében.

Lounge utastér, kellemes és derűs hangulat

A Citroën modellskálájának alapfilozófiája a személyre szabhatóság – ennek fényében kínál a C5 X is olyan eredeti belső kidolgozásokat, amelyekkel mindenki saját képére formálhatja az autó belterét. A nemes, melegséget sugárzó anyagok, a kifinomult harmóniák, a részletgazdagság adják a lehetőségek vázát.

A C5 X Advanced Comfort ülések kényelem szempontjából igazi hivatkozási alapot jelentenek. Az autó utasterében valóban otthon, a saját nappalinkban érezhetjük magunkat. A speciális tömőanyagok kiemelkedő vizuális és praktikus kényelemérzetet nyújtanak. A dinamikus komfortot a vastag, strukturált hab és egy nagy sűrűségű réteg biztosítja, amelyekkel hosszú utazások során is kellemesen, ellazultan érezhetjük magunkat.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A Citroën még egy különleges újdonságot kínál, amelynek köszönhetően megtapasztalhatjuk a márka „repülőszőnyeg-hangulatát”: a C5 X-ben is elérhető Citroën Advanced Comfort futómű minden apró akadályon, bukkanón, kátyún, fekvőrendőrön és egyéb egyenetlenségen simán repít át bennünket. A C5 X plug-in hibrid verziójában pedig ennél is többet kínál a márka: az aktív Citroën Advanced Comfort futóművet. Ennél a megoldásnál három vezetési mód közül választhatunk, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik azt.

A C5 X kialakításakor az otthonosság állt a tervezők gondolatainak fókuszában. Az első üléssor kényelmes ülései és a letisztult műszerfal tágas és szabad teret hoznak létre. A hátsó üléssorban helyet foglalók is teljes kényelemben pihenhetnek, hiszen a lábtér páratlanul nagy, az utastér kellemesen széles és magas.

Az otthonosság, a kényelem érzetét tovább fokozza az autó teljes, 360°-os üvegfelülete által biztosított természetes fényár. Kiemelendő a C oszlop mentén kialakított ablak és az opcionális méretes tetőablak, amelyen keresztül igény szerint engedhetjük be a fényt.

A pihentető utazás érdekében az autó akusztikai tulajdonságait is kiemelt figyelemmel alakították ki: az első és a hátsó oldalablakok is hangszigetelő réteget kaptak, így a külső zajokat szinte teljes egészében kiszűrik.

A kombi modellek jó tulajdonságai: sokoldalúság és praktikus megoldások a mindennapokra

A C5 X tervezése során a praktikus részleteket is a legapróbb részletekig kidolgozták.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

Ez azt jelenti, hogy – elsősorban a sokoldalúságra nagyon is adó európai ügyfélkör kedvéért – a C5 X csomagterénél a kombik jellegzetességeinek megvalósítására törekedtek a tervezők, úgy méretben, mint általános kialakításban. Mindezt a tágas, 545 literes alaptérfogat, a lehajtott hátsó ülésekkel elérhető 1640 literes maximális térfogat, a könnyű nyithatóság, az alacsony küszöb és az egyenes vonalú oldalfalak biztosítják. A pakolást a csomagtérfedélhez csatlatoztatott roló is könnyíti, a csomagtér pedig elektromosan nyílik. A szabad kezes funkció segítségével megelőzhetjük a kellemetlenségeket akkor, amikor bevásárlás után teli kézzel kellene valahogyan kinyitni a csomagtérajtót. Az utastérben is számos okos tárolórekesz található, melyek gondos kialakítása révén könnyen tárolhatjuk, rendezhetjük, és akár el is rejthetjük kisebb mindennapi holmijainkat.

A plug-in hibrid meghajtás ë-Comfort megoldásai: elektromos autózás a mindennapokban, belsőégésű motor szükség esetére

A C5 X olyan meghajtást kínál, amely minden élethelyzetben, a mindennapok során és váratlan esetekben is kényszermentes és teljes szabadságot nyújtó megoldást jelent: a plug-in hibrid hajtásláncot. A 225 lóerő összteljesítményű rendszerrel teljes csendben és CO2-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, és akár 50 km-t is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban, akár 135 km/h sebességgel. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő, úgy közlekedhetünk, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe a belsőégésű motort, gond nélkül teljesíthetjük a napi teendőinket, az autót szükség szerint otthon, a munkahelyen vagy nyilvános töltőpontokon tölthetjük. Szabadidőnkben pedig nyugodtan indulhatunk hosszabb utakra is a hatékony és dinamikus belsőégésű motort használva.

A plug-in hibrid C5 X a modern elektromos autózás lehetőségét nyújtja, teljes kényelem és sokoldalúság mellett. Az ë-Comfort prémium színvonalú utazást tesz lehetővé, az út és a külvilág zavaró tényezőitől teljesen elzárva, tökéletes nyugalomban, biztonságos fészekben. A csendes működés, az autó zavartalan, sima haladása, a vezetési komfort, a futómű finom hangolása, az Advanced Comfort ülések puhasága, a vibráció teljes hiánya, a kapcsolódó szolgáltatások ergonomikus, könnyű használata, abszolút komfort minden utas számára: ez a C5 X. Meghívó egy végtelen, stresszmentes, derűs és pihentető utazásra.

Kulcsszavak: bemutató, C5 X, Citroën, új modell
 
Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X Az Audi A3 limuzin − az Audi egy új piaci szegmensben jelenik meg Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Lexus UX már egy év múlva? Lexus UX már egy év múlva? Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X A hatékonyság, a stílus és a kényelem tökéletes kombinációja az új Nissan NP300 Navara
 
Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

2021. április 12.
Az első negyedévben éves összehasonlításban 1,3 százalékkal 49 534-re csökkent az új személygépkocsik eladása Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.
Részletek

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban
   
Az idén márciusban viszont 46,5 százalékkal nőtt a személykocsik eladása az előző év azonos időszakához viszonyítva. Tavaly márciusban ugyanis a járvány miatt bevezett korlátozó intézkedések következtében az autóeladás drasztikusan visszaesett.  
   
Az idén márciusban eladott 20 053 darab személykocsi ugyan javított a negyedévi mérlegen, de az még így is 2014 óta a második legrosszabb eredmény volt.
   
Cseh piaci szakértők szerint a személygépkocsi eladások az idén alapvetően attól függenek, hogyan alakul a koronavírus-járvány az országban. Az optimista vélemények szerint az autóeladások éves szinten mintegy 10 százalékkal 224 ezerre emelkedhetnek. A legtöbb elemző azonban inkább stagnáláshoz közeli eredménnyel számol.
   

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Ami az egyes márkákat illeti a cseh Skoda Auto eladásai az első negyedévben 10,7 százalékkal visszaestek, a német Volkswagené 9 százalékkal emelkedtek, míg a dél-koreai Hyundaié 2 százalékkal nőttek. A legkeresettebb modell változatlanul a Skoda Octavia és a Skoda Fabia. A legkeresettebb kocsitípus a városi terepjáró (SUV), amelynek eladása már elérte a 40 százalékos piaci részesedést.
   
Üzemanyag szerint 64 százalék a benzinmotoroké, 29,3 százalék a dieseleké, míg az elektromotorok 1 százalékot tesznek ki.
Kulcsszavak: csehország, értékesítés, jármű kereskedelem
 
2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Megfelezte az újautó-eladásokat Boszniában a válság Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Egyharmaddal nőtt a román autópiac az első félévben Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban Nőtt a forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye Németországban Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac
 
Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

2021. április 12.
A 2020-as pénzügyi évtől kezdődően a Continental kizárólag megújuló energiaforrásokból szerzi be termelőhelyei számára a villamos energiát.
Részletek

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

Erre az egyértelmű következtetésre jutott a KPMG könnyvizsgáló társaság megbízhatósági jelentésében. Körülbelül 4 millió megawattóra (MWh) zöld energia megvásárlásával a Continental 70%-kal csökkentette saját közvetlen és közvetett globális szén-dioxid kibocsátását, a 2019-ben mért 3,2 millió tonnáról 2020-ban 0,99 millió tonnára. Az összes releváns megújuló energiaforrás, például a víz, a nap és a szél energiáját is felhasználták. „A fenntartható üzleti tevékenységeké a jövő. Nagyratörő céljainkkal továbbra is határozottan a fenntartható gazdasággá való átalakulás felé haladunk” – mondja Dr. Ariane Reinhart, a Continental igazgatótanácsának fenntarthatóságért felelős tagja. „Nagy örömmel tölt el minket, hogy munkánkat ezzel az objektív elismeréssel hitelesítették. Az audit eredménye alátámasztja, hogy komolyan vesszük törekvéseinket, és teljesítjük a saját magunk által kitűzött célokat.”

A zöld áram egyértelműen visszakövethető a forrásokig

A Continental szigorú normák betartásával biztosítja, hogy elérje nagyszabású fenntarthatósági céljait. Annak érdekében, hogy a zöld ne csak elméletben, hanem gyakorlatban is zöld legyen, a technológiai vállalat saját termelésű energiára, speciálisan kialakított zöldenergia-vásárlási megállapodásokra és a zöld áram forrásait és származási helyeit igazoló energetikai tanúsítványokra támaszkodik.

Új tanúsítvány kiadására csak pár kivételes esetben volt szükség 2020-ban olyan helyszíneken, amelyek közvetlenül az adott ország energiahálózatára voltak kapcsolva, például azért, mert az adott országban nem volt érvényben olyan elfogadott hitelesítő rendszer, ami megfelelt volna a Continental szigorú követelményeinek. Amennyiben nincsen közvetlen kapcsolat az egyes országok között, a Continental a legközelebbi szomszédos országból szerzi be a releváns energetikai tanúsítványokat. Ezeket a tanúsítványokat egyszer lehet felmutatni, mivel kiadás után közvetlenül törlik őket a megfelelő tanúsítvány nyilvántartásból.

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

A Continental az általa elfogadott energetikai tanúsítvány kritériumait az RE100 kezdeményezés követelményeire alapozza, amelyhez a társaság 2020 júniusában csatlakozott. Az RE100 egy különböző vállalatokból álló globális szövetség, melynek tagjai azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a jövőben kizárólag zöld energiát fognak felhasználni.

Fontos mérföldkő a vállalat egészére kiterjedő szén-dioxid-mentesítés felé

A zöld villamos energiára való szisztematikus átállás az első lépését jelenti annak a nagyratörő innovációs és technológiai projektnek, melynek végcélja a Continental környezetvédelmi stratégiájának egyik központi eleme, az egész vállalatra kiterjedő szén-dioxid-mentesítés. Azt a közelmúltban a független Science Based Target kezdeményezés (SBTi) is megerősítette, hogy a célszámok összhangban vannak a párizsi klímaegyezmény 1.5°C-os célkitűzésével.  2040-re a Continental valamennyi, azaz több mint 500 helyszínének folyamatait karbonsemlegessé tervezi tenni, azáltal, hogy nagyszabású befektetéseket indít el az energiahatékonyság, a szén-dioxid-mentes technológiák és a zöldenergia felhasználása kapcsán. Legkésőbb 2050-re a teljes értéklánc karbonsemleges kell, hogy legyen. „Nagyon örülünk az érintett kollégáink elkötelezettségének és motiváltságának. A klímaváltozás a 21. század egyik legnagyobb kihívása, és a természeti erőforrások megőrzése mind saját magunk, mind a jövő generációi számára létfontosságú. Ezért igazán büszke vagyok arra, hogy vállalati szinten mindebből mi is kivesszük a részünket” – mondja Thomas Sewald, a Continental környezet- és klímavédelmi osztályának vezetője.

Az emissziómentes mobilitás és a karbonsemlegesség együtt fejlődik

A 100 százalékban zöld villamos energiára való áttérés jelenti a szén-dioxid-semlegesség felé vezető út legfontosabb lépési közül az elsőt. 2020 végén a vállalat elindította a „Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez” programját, mely víziója az, hogy az emissziómentes mobilitást elsőként tegye egyszerre szén-dioxid-semlegessé is. Ahogyan azt a Continental tavaly év végén kiadott, 2020-as Mobilitási Tanulmányának eredményei is alátámasztják, továbbra is sokan szkeptikusak az elektromos autók ökológiai lábnyomával kapcsolatban, főként Európában. A Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez programmal 2022-től a Continental az emissziómentes autókkal, buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel közvetlenül kapcsolatos összes tevékenységét világszerte szén-dioxid-semlegessé fogja tenni.

A program a vállalat gyártási folyamatai mellett azok upstream szakaszaira és a használat utáni újrahasznosításra is kiterjed. A technológiai vállalat így járul hozzá ahhoz, hogy az iparág az emissziómentes mobilitást teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé tehesse.

Kulcsszavak: continental, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem
 
Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez A Jeep® a Harley-Davidson® 2014-es partnere az EMEA régióban
 
Az ABB Rómában, az Örök Városban támogatja az e-mobilitást

Az ABB Rómában, az Örök Városban támogatja az e-mobilitást

2021. április 09.
Azzal egyidejűleg, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság visszatér Rómába, az ABB DC villámtöltőket adományoz a városnak, hogy ezzel is jelezze elkötelezettségét egy fenntarthatóbb jövő építése iránt.
Részletek



Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

 Az ABB FIA Formula-E világbajnokság ezen a héten Róma EUR üzleti negyedébe tart, ahol harmadjára rendezik meg a “Rome E-Prix”-t, aminek keretében az idén két futamot is tartanak. Mindkét futamot közönség nélkül, a hatóságok által előírt koronavírus elleni protokollok szigorú betartás mellett tartják, így garantálva az esemény biztonságos és felelősségteljes lebonyolítását.  
 
Az átalakított, 19 kanyart tartalmazó, 3,385 km hosszú új versenypályát hosszabb egyenes szakaszok, gyors kanya-rok és változó terepmagasság jellemzik. A gyors pálya az idei versenynaptárban a második leghosszabb kört tarto-gatja a versenyzők számára, és a változatos adottságai miatt bizonyára komoly kihívás elé állítja majd a verseny-zőket, az autókat és az istállókat is. 
 
Theodor Swedjemark, a vállalatcsoport végrehajtó bizottságának kommunikációért és fenntarthatóságért felelős tagja elmondta: „Az ABB-nél a vezető technológiáink kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a közössé-gi- és az egyéni közlekedés minden formájában megvalósuljon a fenntartható mobilitás, amellyel végső soron tá-mogatják az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalom kiépítését. A Formula-E csapatával kötött partneri együttműködésünk segítségével az ABB nemcsak az e-mobilitást ösztönző technológiát tudja forradalmasítani, de inspirálni tudja a digitális világban élő, és a természettel sokat törődő fiatalabb nemzedékeket is."

Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

Gianluca Lilli, az ABB Italy elnöke és ügyvezető igazgatója hozzátette: „Annak érdekében, hogy tovább erősítsük elkötelezettségünket az e-mobilitás fejlődésének előmozdításáért Olaszországban, és hogy e törekvés egybevágjon a bajnokság visszatérésével egy olyan országba, amely sok szállal kapcsolódik saját e-mobilitási fejlődésünkhöz, az ABB Terra 124 típusú töltőket adományoz Róma városának.” 

Ezek az egyenáramú gyorstöltők két jármű egyidejű töltésére képesek, és teljes mértékben kompatibilisek a jelen-legi és a jövőbeli e-járművekkel.

Az ABB számára Olaszország a bajnokság kiemelt helyszínéül szolgál, mivel a vállalat itt gyártja az iparágban vezető Terra EV töltők és E-busz töltők széles választékát.

A toszkán régióban található, töltőket gyártó Terranuova Bracciolini üzem napjainkban teljes kapacitással üzemel, de San Giovanni Valdarnóban már megkezdődött egy új ABB üzem építése is, amely és az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának gyártási helyeként fog szolgálni.

A 16 000 négyzetméteres létesítmény várhatóan 2021 végére kezd el működni és az ABB egyenáramú (DC) elekt-romos jármű-akkumulátortöltőinek teljes portfólióját állítja elő a háztartási célú egységektől kezdve a nyilvános helyekre telepítendő rendszerekig, valamint a városi tömegközlekedés számára. Ez az új, korszerű gyártási bázis tovább segíti az ABB növekedését és innovációját az e-mobilitás szektorban.

Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

Az ABB-nek az e-mobilitás olaszországi térnyerésében vállalt szerepét jól példázza az a kulcsrakész megoldás is, amelyet az Azienda Trasporti Milanesi (ATM) vállalatnak, azaz a milánói tömegközlekedési szolgáltató vállalatnak szállított, mely vállalat arra vállalt kötelezettséget, hogy 2030-ra a teljes járműflottáját átállítja elektromos meghaj-tásra. A megoldások, köztük 15 Terra 124 töltő felszerelése az ATM San Donato telephelyén, lehetővé teszik az e-buszok használatát anélkül, hogy napközben szükség lenne a járművek töltésére.

Az ATM becslései szerint, ha teljeskörűen megvalósítják a tervet, a buszok átalakítása évente 30 millió literrel csökkenti a dízel üzemanyag iránti keresletet, és évi 75 ezer tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást. Az ABB Italy székhelye Sesto San Giovanni-ban van, az országban kilenc helyen rendelkezik gyártóüzemmel, és mintegy 4 800 embert foglalkoztat. Az ABB Italy digitalizáció és automatizálás terén iparágvezető tevékenységét Olaszországban elismerés övezi, aminek egyik jele, hogy az olasz kormány a Transition 4.0 kezdeményezésben mintaüzemnek (ún. „Világítótorony-üzemnek”) minősíti a vállalatot.

Az ABB névadó partnere az ABB FIA Formula-E Világbajnokságnak, amely a teljesen elektromos hajtású, együlé-ses versenyautók nemzetközi versenysorozata. A technológiája támogatja a városi utcai versenyeket szerte a vilá-gon. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 ország piacán több mint 400 000 elektromos jármű töltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramú töltőt értékesí-tett, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is.

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, Formula E
 
Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV A Renault-Nissan Alliance 200 tisztán elektromos hajtású járművet biztosít a 2015-ös párizsi klímakonferencia számára A Renault-Nissan Alliance 200 tisztán elektromos hajtású járművet biztosít a 2015-ös párizsi klímakonferencia számára
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 191 - 200