Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 191 - 200
Tovább nőtt az eladott új autók száma Horvátországban

Tovább nőtt az eladott új autók száma Horvátországban

2018. december 06.
Horvátországban az év elejétől november végéig 57 ezer 629 új személygépkocsit adtak el, ami 18,5 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a Promocija Plus intézet szerdán.
Részletek

Tovább nőtt az eladott új autók száma Horvátországban

Csak novemberben 3549 új autót értékesítettek, 1,5 százalékkal többet, mint az előző hónapban.

Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 15,1 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,7 és az Skoda 8,9 százalékkal.

A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, ebből 2879-et adtak el november végéig, majd a Renault Clio következik 2554, a Volkswagen Golf 2128, a Volkswagen Polo 2115 és Suzuki Vitara 1628 darabos értékesítéssel. 

Az eladott gépjárművek 55 százaléka benzines, 42,6 százalékuk dízel, míg az elektromos és hibrid autók iránti kereslet elenyésző.

Tovább nőtt az eladott új autók száma Horvátországban



Kulcsszavak: értékesítés, Horvátország, jármű kereskedelem
 
Ismét nőtt a forgalomba helyezett autók száma májusban Ismét nőtt a forgalomba helyezett autók száma májusban Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása Oroszországban kapkodnak a Ladákért Oroszországban kapkodnak a Ladákért Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes
 
650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró

650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró

2018. december 05.
Nemrégiben számoltunk be arról, hogy egy 2009-ben alapított és jelenleg mintegy 600 alkalmazottal rendelkező amerikai cég a Los Angeles-i Autószalonon komoly meglepetést okozott azzal, hogy megelőzte a Teslát a saját igencsak ígéretesnek tűnő villanymotoros pickupjával.
Részletek

650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró

És a Rivian nem sokkal később bemutatta első elektromos divatterepjáróját is, at R1S-t. A Rivian R1S kereken 5 méter hosszú, vagyis körülbelül akkora, mint egy X5-ös BMW, belsejében pedig adott esetben akár heten is utazhatnak. A 34 fokos első, illetve 30 fokos hátsó terepszögű, 21 centiméteres hasmagasságú újdonság nem könnyű: a 2,65 tonnás tömeg a méretes akkumulátornak “köszönhető”.

A 400 lóerős és 560 Nm nyomatékú alapmodell 105 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 380 kilométeres hatótávolságot biztosít. A 750 lóerős és 1120 Nm nyomatékú középső kivitel telepe 135 kWh kapacitású, ami ideális esetben közel 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, írta a hvg.hu. A 180 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt verzió 700 lóerős, illetve 1120 Nm nyomatékú, és egy feltöltéssel mintegy 650 kilométert lehet megtenni vele. Utóbbi esetben a telep már olyan sok helyet foglal, hogy nincs lehetőség a 7 személyes kivitel választására.

Az összkerékhajtású Rivian R1S csúcssebessége 200 km/h, a 0-100-as sprintet pedig kiviteltől függően 3,2-4,9 másodperc alatt képes abszolválni. A kocsi 820 kilogrammal terhelhető és maximum 3,5 tonnás utánfutót lehet vontatni vele. Az R1S SUV egy évvel az R1T pickup után jelenik meg a piacon, vagyis várhatóan 2021-ben – írja az alternativenergia.hu.

650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró

650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Rivian, suv
 
Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért Klímamegoldásokkal kapcsolatos díjat kapott a Nissan az innovatív energetikai megoldásaiért Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése Május elején startol a Dacia Duster Tour Május elején startol a Dacia Duster Tour
 
A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan

A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan

2018. december 05.
A Hyundai helyreigazítást tett közzé, amellyel korrigálni kívánja a Kona Electric-re vonatkozó hivatalos, a WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure - Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-vizsgálati Eljárás) szerint megállapított kombinált, teljesen elektromos üzemű hatótáv (AER) értékét.
Részletek

A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan

Minden, az Európai Unióban értékesítésre kerülő gépjárműre az új WLTP szerinti vizsgálat eljárás vonatkozik, egy szabványosított vizsgálati eljárás, amelyet az erre kijelölt vizsgálati hatóságok állítottak össze és felügyelnek.

A Kona Electric homologizált elektromos gépjármű hatótávjának vizsgálata során, az eljárást felügyelő független szervezet véletlenül egy nem megfelelő vizsgálati módszert alkalmazott és azt követően jóváhagyta annak eredményeit. Ez azt eredményezte, hogy a Kona Electric-et aránytalanul hosszú ideig tesztelték a - jármű alacsonyabb sebességével és alacsonyabb energiaigényével járó - WLTP "városi" ciklusában, amely a jármű teljesen elektromos üzemű hatótávjának túlbecsléséhez vezetett.

A 39 kWh-s akkumulátorral szerelt Kona Electric esetében az újraszámított kombinált, teljesen elektromos üzemű hatótáv (AER) 289 kilométer (180 mérföld). A 64 kWh-s akkumulátorral szerelt Kona Electric esetében az újraszámított teljesen elektromos üzemű hatótáv (AER) 449 kilométer (279 mérföld).

A Hyundai helyreigazítást tett közzé a Kona Electric hatótávolságára vonatkozóan

A vizsgálati ciklusok alatti következetlenséget a Hyundai folyamatos homologizációs munkájának köszönhetően azonosította, és az így kialakult helyzetet szorosan nyomon követi, hogy teljes körű magyarázatot kaphasson a problémára.

A Hyundai aggodalmát fejezte ki, amikor megtudta, hogy a Kona Electric hivatalosan elismert hatótávját korrigálni kell, de komolyan veszi ezt a kérdést. A Hyundai többi járművét ez a probléma nem érinti.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona Electric, WLTP
 
A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók Májusban adták el eddig a legtöbb LEAF-et az Egyesült Királyságban Májusban adták el eddig a legtöbb LEAF-et az Egyesült Királyságban A zöld közlekedés kulcskérdései A zöld közlekedés kulcskérdései Napernyős töltőállomás Napernyős töltőállomás
 
A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota

A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota

2018. december 05.
A Toyota megkezdte a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásának fontos részegysége, a sebességváltó-differenciálmű gyártását lengyelországi, wałbrzychi üzemében.
Részletek

A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota

A lengyelországi üzem az első Ázsián kívül, ahol ilyen típusú hibrid hajtáslánc-részegységet gyárt a cég. A közlemény szerint a termelés komoly piaci igényeket elégít ki, hiszen jelenleg évente több mint másfél millió hibrid Toyota és Lexus talál gazdára világszerte, ennek közel egyharmada Európában.

A Toyota lengyelországi befektetése jelentős mértékben hozzájárul a lengyel autóipar szerepének erősítéséhez a hibrid elektromos járművek gyártásában. A legutóbbi és a közelmúltban végzett befektetéseknek köszönhetően mintegy 600 új munkahely jön létre Lengyelországban. A Toyota lengyelországi beruházásainak összege immár meghaladja az egymilliárd eurót.

A negyedik generációs hibrid sebességváltó-differenciálmű egységeknek a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) üzemében beinduló gyártása a fejlett hibrid technológia és a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemez gyártását Lengyelországban meghonosító program első fázisa. A lengyelországi gyártókapacitás fontos szerephez jut a Toyota elektromos hajtási stratégiájának felgyorsításában.

A Toyota és prémium márkája, a Lexus az elmúlt két évtizedben már közel 13 millió hibrid elektromos autót értékesített világszerte, amelyből mintegy 2,1 millió Európában talált gazdára, mára pedig a kontinens a világ legzöldebb autógyártójának tartott japán konszern hibrid eladásainak közel egyharmadát adja.

A legmodernebb hibrid-hajtáslánc részegységeket gyártja Lengyelországban a Toyota
Kulcsszavak: autógyár, lengyelország, plug-in hybrid, toyota
 
Megállíthatatlanul tör előre a Toyota Gazoo Racing a Dakaron Megállíthatatlanul tör előre a Toyota Gazoo Racing a Dakaron Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon Oroszország már most ki tudja váltani a külföldi gépkocsikat Oroszország már most ki tudja váltani a külföldi gépkocsikat A világ legnépszerűbb autójából 1,22 millió kelt el világszerte 2013-ban A világ legnépszerűbb autójából 1,22 millió kelt el világszerte 2013-ban Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától
 
Idén is Forddal jár az igazi Mikulás Magyarországon

Idén is Forddal jár az igazi Mikulás Magyarországon

2018. december 05.
A hétvégén ismét megérkezett Budapestre Joulupukki, a finn Mikulás, aki a Finnagora Finn Kulturális Intézet szervezésében tizenhatodik alkalommal jár hazánkban.
Részletek

Idén is Forddal jár az igazi Mikulás Magyarországon

Joulupukki egyhetes programja alatt több városba és kisközségbe látogat el Magyarországon, ahol a nyilvános találkozók mellett iskolákat, óvodákat és árvaházakat és anyaotthonokat is felkeres, amiben immáron tizenhárom éve az Autó-Nexus Ford márkakereskedés lesz segítségére.

A finn Mikulás, akit magyarországi körútján az idei évben is egy különleges ’Joulupukki-mobil’, egy egyedi módon felmatricázott Ford Tourneo Custom szállít a különböző helyszínekre. A finn Mikulás idén szorosan együttműködik a magyar karitatív akcióval, a Mikulásgyárral is. A hazai jótékonysági esemény szervezői mindenhová elkísérik Őt. A Mikulásgyár szervezői egy vadonatúj Ford Connect puttonyos személyautóval viszik a rászorulóknak szánt adományokat a látogatások helyszíneire.

Az Autó-Nexus és az igazi Mikulás

Joulupukki 2002 óta immár hagyománnyá vált magyarországi körútjai során immár több százezer gyermekkel találkozott és sok-sok gyermeket ajándékozott meg, mosolygósabbá téve december elejét, és meghittebbé varázsolva a szeretet ünnepére való készülődés heteit. A lappföldi Mikulás idén is mindent megtesz majd, hogy minél több apróság számára szerezzen örömöt. Ebben ezúttal is elengedhetetlen volt az Autó-Nexus Kft. Ford márkakereskedés támogatása, amely immáron tizenharmadik alkalommal biztosított szállítójárművet az Igazi Finn Mikulás számára, a gyerekek nem kis örömére, hisz a Tourneo Custom-ban rengeteg ajándék elfért.

Idén is Forddal jár az igazi Mikulás Magyarországon 

„Nagy öröm számunkra, hogy az Autó-Nexus Kft. a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. támogatásával több, mint tíz éve segédkezhetett abban, hogy Joulupukki az ország számos helyére eljutva minél több gyermek számára szerezhessen örömet a szeretet ünnepére készülve. Semmihez sem fogható az apróságok sugárzó arca, amikor megpillantják a ’Joulupukki-mobiljából’ kiszálló Igazi Mikulást.” – mondta el Császár Gábor, az Autó-Nexus Kft. ügyvezető igazgatója.


Kulcsszavak: ford, Mikulás, Tourneo Custom
 
Bárki kipróbálhatja a legendás Ford GT-t a Goodwood-i pályán Bárki kipróbálhatja a legendás Ford GT-t a Goodwood-i pályán A Ford a korlátozott példányszámú Mustang modellváltozattal tiszteleg a póniautójának öt évtizede előtt A Ford a korlátozott példányszámú Mustang modellváltozattal tiszteleg a póniautójának öt évtizede előtt Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Coca-Cola technológia már az autógyártásban is A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga
 
Megújult a győri Audi TT harmadik generációja

Megújult a győri Audi TT harmadik generációja

2018. december 04.
Markánsabb, erősebb és gazdagabb felszereltségű: ma indul a megújult Audi TT előértékesítése.
Részletek

Megújult a győri Audi TT harmadik generációja

20 évvel az „ős TT” debütálása után most még markánsabb dizájnnal, nagyobb teljesítményű motorokkal és kibővített alapfelszereltséggel mutatkozik be a győri sportautó. Az Audi limitált kiadású „TT 20 years” modellekkel tiszteleg az Audi TT 20 éves sikertörténete előtt.

"TT 20 years" limitált kiadás

A „TT 20 years” jubileumi kiadás 999 példányban készül, és visszaidézi az 1998-ban debütáló Audi TT első generációját. Részleteiben felfedezhető a TTS Roadster-tanulmányautó, amely 1995-ben a Tokiói Autókiállításon ünnepelte premierjét: az ülések, az ajtóborítás és a középkonzol mokaszinbarna nappabőrrel borított, további bőr betétek és Panuka kontrasztvarratok modernebb köntösbe bújtatva idézik fel az egykori tanulmányautót. Az egyedi sorszámozást megjelenítő plakett, valamint a kormányon és a sebességváltó gombon elhelyezett „TT 20 years” felirat díszítik az utasteret. Metálszürkén csillogó 19-colos alumínium keréktárcsák, egyedi formájú kipufogóvégek, mátrix OLED hátsó lámpák és az oldalküszöbök felett mattított négy karika emelik ki a külső egyediségét. A vevők nyílszürke és nanoszürke fényezés közül választhatnak. Az egyedi „TT 20 years” modellek Coupé és Roadster változatban is elérhetők.

Megújult a győri Audi TT harmadik generációja

"TT 20 years" limitált kiadás

Az Audi TT 20 éve egyet jelent a vezetés élményével – a megújult TT-modelleknél az Audi még tovább erősítette a harmadik generáció sportos karakterét. Az új TT két győri gyártású közvetlen befecskendezésű benzinmotorral érhető el: új alapmotorként a 40 TFSI 145 kW-os (197 LE) teljesítménnyel és a 45 TFSI 180 kW-os (245 LE) teljesítménnyel. Mindkét erőforrás nagyobb teljesítményű elődjénél és részecskeszűrővel is rendelkezik. Az alsó sebességfokozatok az új, hétfokozatú S tronic váltónak köszönhetően rövidebb áttételűek, amely még tökéletesebb menetdinamikát tesz lehetővé. A TT Coupé a 40 TFSI motorral 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, míg a 45 TFSI motorral mindössze 5,9 másodperc alatt. Az erősebb motorváltozathoz rendelhető quattro összkerékhajtás is, amely további pluszt jelent a vonóerő és a menetdinamika terén.
 
A megújult Audi TT gyártása

Az Audi TT gyártása 20 évvel ezelőtt kezdődött az Audi Hungariánál, amelyet 2006-ban követett a sportautó második generációja. Kezdetben Győrben az autók összeszerelése zajlott, a lakkozott karosszériák Ingolstadtból érkeztek az Audi Hungariához. 2013 óta már teljes egészében az Audi Hungariánál készül a legendás sportautó. A TT sikertörténetét 2014-ben az Audi TT harmadik generációja is tovább folytatta. Az Audi Hungariánál 1998 óta összesen több mint 1 150 000 autó, köztük 600 000-nél is több Audi TT készült.

Megújult a győri Audi TT harmadik generációja
Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, TT Roadster, új modell
 
Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított az Elon Musk alapította Tesla ellen A Skoda rekordszámú gépkocsit adott el az első félévben A Skoda rekordszámú gépkocsit adott el az első félévben Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA
 
Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten

Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten

2018. december 04.
Átadták Budapesten a magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság új képzőközpontját, ahol naponta háromszáz pilótát és légiutas-kísérőt oktathatnak.
Részletek

Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten

A repülőtér közelében lévő új, 30 millió eurós beruházással létrehozott képzési központban két mozgó, úgynevezett full flight szimulátoron képezhetik a pilótákat, a légiutas-kísérők pedig több berendezett kabinban tudják gyakorolni a feladataikat a napi rutintól a kimenekítésig.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója beszédében azt hangsúlyozta, hogy az idei aktív év volt, 130 új járatot nyitottak, több mint ezer embert vettek fel, és 2,6 milliárd dollár értékű beruházást hajtottak végre. A forgalom idén a tavalyihoz képest 20 százalékkal emelkedett - tette hozzá.

Mivel jövőre is hasonló forgalomra és dolgozói létszámbővítésre számítanak, mindenképpen szükség volt egy új központra - mondta. Ezzel a légitársaság valamennyi képzése Budapestre költözik. A cég évente 250-300 pilótát és 500 légiutas-kísérőt vesz fel.

Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten

Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkár a kormány céljának nevezte, hogy minél több magyar céget segítsen az exportpiacokra, és egyre több munkahelyteremtő és magas hozzáadott értéket képviselő beruházás érkezzen az országba. Ezek egyike sem lehetséges megfelelő közlekedési infrastruktúra nélkül, ezért a Wizz Airnek nagyon fontos szerepe van, hiszen a légitársaságnak köszönhetően 31 ország 67 célállomásáról érhető el Magyarország - mondta az államtitkár.

Hozzátette: tavaly meghaladta a 100 milliárd eurót a magyar export, és 96 új külföldi beruházás érkezett hazánkba, mindkettő rekordadat, és az idei első féléves számok is ígéretesek. Vagyis külgazdasági oldalról is sikerül erősíteni a magyar gazdaság növekedését, a beruházások valamint az exportsikerek egyre több családnak jelentenek biztos megélhetést és kiszámítható jövőt.

Átadták a Wizz Air új oktatóközpontját Budapesten
Kulcsszavak: légitársaság, oktatóközpont, wizz air
 
Harmincnégy év után először fizet osztalékot az American Airlines Group Harmincnégy év után először fizet osztalékot az American Airlines Group Ismét indít járatokat a SAS légitársaság Budapestről Ismét indít járatokat a SAS légitársaság Budapestről Huszonhárom új repülőgépet vesz az idén a Lufthansa Huszonhárom új repülőgépet vesz az idén a Lufthansa Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság Dubajba indít járatot a Wizz Air Dubajba indít járatot a Wizz Air
 
Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket

Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket

2018. december 04.
A gyalogosok szándékának és gesztusainak kategorizálás neurális hálózatok segítségével. Az automata vezetéshez használt hardverek és szoftverek a neurális hálózatok használatával mindenre képesek, az egyszerű tárgy felismeréstől a bonyolult helyzetek megértéséig.
Részletek

Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket

A kifinomult, fejlett vezetői asszisztencia funkciók és az automata vezetés egyik alapvető kiindulási pontja a teljes közlekedési helyzet pontos felmérése és részletes megértése. Ahhoz, hogy az önvezető autók átvehessék a sofőrtől az irányítást, a járműveknek az összes közúti szereplő cselekvését tudniuk kell értelmezni, hogy a különféle közlekedési helyzetekben mindig jó döntést hozhassanak. Ezekre a feladatokra a mély gépi tanulási módszerek tanulási algoritmusai kiválóan alkalmasak. A Continental egy olyan számítógépes látási platformot mutatott be, amely Mesterséges Intelligenciát (AI), neurális hálózatokat és gépi tanulást használ a fejlett szenzor technológiák további fejlesztésére. A Continental ötödik generációs multifunkcionális kamerája, amelynek sorozatgyártása 2020-ban kezdődik, a neurális hálózatok mellett hagyományos számítógépes látási folyamatokat alkalmaz. A rendelkezésre álló hardver függvényében ezek méretre szabhatóak és finomíthatóak, az intelligens algoritmusok pedig segítenek jobban megérteni a helyzeteket, többek között a gyalogosok szándékának és gesztusainak kategorizálásával.

„A mesterséges intelligencia óriási szerepet játszik az emberi feladatok átvételében. Az AI szoftver segítségével a jármű képes értelmezni még a bonyolult és előre nem látható közlekedési helyzeteket is – ez most már nem arról szól, hogy mi van előttünk, hanem, hogy mi lehet előttünk”

– mondta el Karl Haupt, a Continental ADAS üzletágának elnökhelyettese. „Az AI egy kulcstechnológia az automata vezetés szempontjából, része az autóipar jövőjének”. Ahogy mi is az érzékszerveinkkel mérjük fel a környezetet, az intelligenciánkkal dolgozzuk fel ezeket az információkat, hozunk döntéseket és a kezünk és lábunk segítségével működtetjük az autókat, az automata járműveknek is képesnek kell lenniük erre, azaz legalább olyan képességekkel kell rendelkezniük, mint az embereknek.

Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket

A helyzet-megértés és a kontextuális tudás fejlesztése

A mesterséges intelligencia új lehetőségeket nyit a számítógépes látási platformok előtt: például az AI képes felismerni az embereket, és értelmezni a szándékaikat és gesztusaikat. A Continental az AI segítségével emberi erővel ruházza fel a járműveket. „Az autónak olyan intelligensnek kell lennie, hogy megértse a sofőrt és a környezetet is” – mondta Robert Thiel, a Machine Learning and Test Data menedzsment vezetője. Nézzünk erre egy példát: az automata vezetői rendszereknél a szabályalapú algoritmus csak akkor aktiválódik, ha a gyalogos ténylegesen lelép az úttestre. Az AI algoritmusok azonban előre pontosan meg tudják határozni egy közeledő gyalogos szándékát. Ebből a szempontból úgy tekinthetünk rájuk, mint nagyon tapasztalt sofőrökre, akik ösztönösen felismerik a lehetséges kritikus helyzeteket, és felkészülnek az időben történő fékezésre. Ez nem szól másról, mint a helyzet teljes körű megértéséről, amellyel a jövőt előre jelezhetjük, és annak megfelelően cselekedhetünk.

Mély gépi tanulás, a virtuális sofőrképző iskola

Ahogy az embereknek, az AI rendszereknek is el kell sajátítaniuk új készségeket: az emberek a járművezető iskolában, az AI rendszerek pedig „ellenőrzött tanulási folyamatok” során. Ehhez olyan szoftverre van szükség, amely óriási mennyiségű adatot képes elemezni, levezetni a beavatkozás sikeres és sikertelen stratégiáit, majd később mindezt a tudást alkalmazni a járművekben. Az algoritmusok alapvető képességét a tanulás iránt folyamatosan fejlesztik. A fejlett vezetői asszisztencia rendszerek esetében például a valós vezetési helyzetekből származó, rögzített radar és kamera jelek is megfelelőek az ilyen típusú tanuláshoz. Ez az óriási adatbázis kulcsfontosságú az AI továbbfejlesztésére a Continentalnál. A cég például szintén mesterséges intelligenciára támaszkodik azoknál a termékfejlesztési részlegeknél is, ahol rendkívül összetett feladatok zajlanak, mint például a gyalogosok felismerésének fejlesztése, hogy az óriási adathalmazból megtanulhatóak legyenek a konkrét paraméterek. Ehhez egy olyan rendszerre van szükség, amely a bevitt adatokat – például a gyalogos felismeréshez használt kamera képének több millió pixelét – képes kombinálni és paraméterezni. A második lépésben pedig a rendszernek rá kell tudnia keresni a paraméterek összes lehetséges kombinációjára, a helyzet megoldása érdekében.

Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket

A technológiai cég hamarosan megkezdi a sorozatgyártását ennek az ötödik generációs kamerával ellátott rendszernek, bár már az eggyel korábbi generációban is alkalmaztak mély tanulási eszközöket. Az ezen alapuló módszerek hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a rendkívüli mértékű bonyolultságot különböző szinteken érthessünk meg – a jármű környezetének monitoringjától kezdve a vezetési stratégia megtervezésén át a jármű tényleges irányításáig. A mély tanulási módszerek emellett méretre szabhatóak, ami azt jelenti, hogy a több adat és a nagyobb számítási teljesítmény még erőteljesebb rendszert eredményez.

A Continental globális AI tevékenységének kiterjesztése

2015-ben a Continental létrehozott egy központi fejlesztés előkészítő részleget, a mesterséges intelligenciára fókuszáló különféle kutatási aktivitások összehangolására. A technológiai cég az NVIDIA Baidu mellett számos kutatóintézettel dolgozik együtt ezen a területen, mint például az Oxfordi Egyetem, a Darmstadti Műszaki Egyetem vagy a Madrasi Műszaki Egyetem (India).

2018 májusában a Continental ADAS üzletága Budapesten nyitott egy kompetencia központot a mély gépi tanulás fejlesztésére. 2018 végére a technológiai cég több mint 400 mérnököt és AI szakembert alkalmaz a világon, a mesterséges intelligencia területéhez kapcsolódó termék- és folyamatfejlesztésekhez pedig további tehetségeket keres.

Kulcsszavak: continental, fejlesztés, közlekedésbiztonság
 
A Toyota új, jobb hatásfokú szilikon-karbid teljesítmény félvezetők kifejlesztésén dolgozik A Toyota új, jobb hatásfokú szilikon-karbid teljesítmény félvezetők kifejlesztésén dolgozik Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Vakításmentes, folyamatos távolsági fényszórás a Mercedestől Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Nőtt, és némiképp átrendeződött a hazai gumiabroncs piac az év első felében Nőtt, és némiképp átrendeződött a hazai gumiabroncs piac az év első felében Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban
 
Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben

Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben

2018. december 04.
Hazánk egyik legkorszerűbb Suzuki szalonját adták át a JP Auto jászberényi márkakereskedésével, ahol több mint 800 négyzetméteren a japán márka széles autómodell palettájával, tesztvezetési lehetőséggel és személyre szabott ajánlatokkal várják az érdeklődőket.
Részletek

Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben

A teljes mértékben magyar tulajdonú JP Auto 2013-tól értékesít Suzuki modelleket. A Budapesten, Egerben, Jászberényben, Nyíregyházán és Veszprémben is jelen levő autókereskedő cégre jellemző ügyfélközpontú kiszolgálás még magasabb szintre emelése és az elmúlt öt esztendő eladási adatai miatt döntött úgy a vezetés, hogy jászsági Suzuki kereskedésüket bővítve folytatják az értékesítést. „Annak érdekében, hogy a márka színvonalának megfelelően tudjuk bemutatni a modelleket, szükségessé vált a jászberényi Suzuki szalonunk bővítése. Emellett fontosnak tartjuk, hogy magasan képzett szakembereink széles modellpalettával, állandó tesztvezetési lehetőséggel és személyre szabott ajánlatokkal várják leendő partnereinket. Meglévő ügyfeleinknek pedig biztos hátteret nyújtunk márkaszervizeinkben az autók rendszeres, szakszerű karbantartásához” - mondta Kovács Róbert, a Jász-Plasztik Autócentrum Kft. ügyvezető igazgatója, aki azt is hozzátette, hogy az új Suzuki szalonban óriási raktárkészlettel várják az érdeklődőket, hogy a kiválasztott autókat akár még karácsony előtt átvehessék az új tulajdonosok.

A hivatalos avató ünnepségen Kovács Róbert mellett Dr. Szabó Tamás, Jászberény polgármestere, a Magyar Suzuki Zrt. részéről Jun Mitsubori és Krisztián Róbert operatív igazgatók, valamint Tóth Péter kereskedelmi igazgató közösen vágták át a megnyitást jelképező szalagot és avatták fel a szalont. Ezt követően Jun Mitsubori és Tóth Péter porcelán szerencsemacskát adott át Kasza Lajosnak, a Jász-Plasztik Kft. alapító-tulajdonosának a Suzukinál is ápolt japán szokás jegyében. A hagyomány szerint ugyanis a macska bal mancsával integetve hívja be a vendégeket, egyben jó szerencsét, gazdagságot és egészséget is hoz a házba.

Magyarország egyik legmodernebb Suzuki kereskedését avatta fel a JP Auto Jászberényben

„Nem is lehetne szebben megkoronázni ezt a kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendőt, mint a JP Auto példaértékű Suzuki márkakereskedésének átadásával. Mindez külön büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen a közel félmilliárd forint értékű beruházás azt mutatja, hogy partnerünk elégedett a múltbéli együttműködésünkkel és bízik a márka jövőjében itt Magyarországon. Minden oka meg is lehet a bizakodásra, ugyanis a Suzuki toronymagasan vezeti a hazai személygépkocsi piacot. Az év első tíz hónapjának új-autó eladási adatai alapján 14,18 százalékos piaci részesedést jelentő 16 387 darab forgalomba helyezéssel büszkélkedhetünk, amelyből 9 674 darab Vitara volt. Esztergomban gyártott, szeptemberben megújult modellünk menetelése töretlen, továbbra is a magyar vásárlók kedvence. Minden negyedik Magyarországon eladott SUV egy Vitara” – hangsúlyozta Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója az idén 78 tagúra bővült kereskedői hálózat referenciaértékű bemutatótermének avatóján, majd hozzátette, hogy a JP Auto újabb sikertörténete egyben a Suzuki sikere is.

A JP Auto egri Suzuki szalonja mellett a jászberényi kereskedésben is a márka teljes modellpalettájával, széles körű szerviz- és kényelmi szolgáltatásokkal, illetve autódiagnosztikával várja jelenlegi és leendő ügyfeleit egyaránt. A tervek szerint a jövőben az autók mellett a Suzuki hajómotor és kerékpárkínálata is elérhető lesz a szalonban. További információk a kereskedés honlapján olvashatók.


Kulcsszavak: JP Auto, márkakereskedés, suzuki
 
Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon A Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta az évet A Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta az évet
 
A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka

A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka

2018. december 04.
Több mint 23 ezer olvasó és online-felhasználó adta le szavazatát a 2018-as Auto Trophy „A világ legjobb autói” („Auto Trophy World’s Best Cars 2018”) alkalmával. A ŠKODA OCTAVIA sorozatban negyedszer az alsó-középkategória legjobb importmodellje. A ŠKODA KAROQ ismét az élen az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategória mezőnyében.
Részletek

A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka

Immár kilencedik alkalommal a ŠKODA Németország legjobb importmárkája az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói szerint. A ŠKODA OCTAVIA már sorozatban negyedik alkalommal győzedelmeskedett az alsó-középkategória importmodelljeinek értékelésében, de a ŠKODA KAROQ is újabb sikert ünnepelhet 2017 után az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában. A negyedi Auto Trophy trófea a ŠKODA FABIA családé, amely az import városi autók (City Cars) és kisautók mezőnyében szerezte meg az első helyet.

A ŠKODA már évek óta az első számú importmárka az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói számára, akik szavazatainak 14,5 százalékával a cseh márka sorozatban hatodik, összesen pedig kilencedik alkalommal győzedelmeskedett ebben a kategóriában.

Immár sorozatgyőztesnek számít a tekintélyes olvasói szavazáson a ŠKODA OCTAVIA. A márka „bestsellere” az idén leadott voksok 13,1 százalékával végzett „A legjobb alsó-középkategóriájú importmodell” kategória élén, ezzel az OCTAVIA már negyedik egymást követő alkalommal, összességében pedig hetedszer hódította el az Auto Zeitung díját.

A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka

Noha csupán nagyjából egy éve érkezett a piacra, 2017-es sikerét követően másodszor szerepel már a győztesek körében a ŠKODA KAROQ. Az idén az Auto Zeitung olvasóinak 10,1 százaléka szavazott a kompakt SUV-modellre, ami az első helyet jelentette számára az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában.

A ŠKODA FABIA az import városi autók (City Cars) és kisautók különösen nagy küzdelmet hozó mezőnyében az olvasói szavazatok 9,9 százalékával szerezte meg a győzelmet. 2007-ben és 2008-ben a kedvelt kisautó praktikus kombiváltozata már a kategória élén végzett, a ferdehátú verzió számára pedig ez az első siker. A FABIA az idén széleskörű fejlesztésen esett át, amelyet követően új tervezésű orr- és farkialakítással, LED-világítástechnikával, valamint a kényelem és a biztonság legújabb technikáival hódít. A vezetés élményét megbízható és gazdaságos, 1,0 literes motorok fokozzák.

Az Auto Zeitung nagy hagyományokra visszatekintő olvasói szavazására az idén 31. alkalommal került sor. Az Auto Trophy 2014 óta „A világ legjobb autói” (World’s Best Cars) címmel egészül ki, mivel már a Bauer Media Group kiadócsoport – amelyhez az Auto Zeitung is tartozik – nemzetközi autós szakmai publikációnak olvasói és online-felhasználó is leadhatják voksukat. 2018-ban összesen mintegy 23 100 szavazat érkezett. A német nyelvterületen 21 kategóriában választották meg kedvenceiket a résztvevők, míg nyolc értékelés nemzetközi szavazással zajlott. A négy kategóriára, amelyekben a Skoda győzedelmeskedett, Németországban szavaztak.

Kulcsszavak: díj, skoda, World’s Best Cars
 
Car Connectivity Award: négyszeres Audi győzelem az összekapcsolhatóság területén Car Connectivity Award: négyszeres Audi győzelem az összekapcsolhatóság területén A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 191 - 200