Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 191 - 200
Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

2023. június 29.
Az Opel bemutatta  ikonikus emblémájának, a „Blitz”-nek az új értelmezését, amely már 2024-ben megjelenik a sorozatgyártású járműveken.
Részletek

Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

A „Blitz” továbbra is központi eleme lesz az Opel Compassnak, a rüsselsheimi székhelyű autógyártó izgalmas és a kritikusok által is elismert formatervezési filozófiájának, és továbbra is büszkén áll majd az Opel Vizor márka arculatának középpontjában. A villám - vagy németül "Blitz" - szorosan kapcsolódik az elektromossághoz, és ideális embléma az Opel elektromobilitás korszakához való viszonyának szimbolizálására.

"A mi ´Blitz´-ünk aktuálisabb, mint valaha. Nemcsak az innováció és a mobilitás demokratizálása iránti elkötelezettségünket szimbolizálja, hanem azt az elkötelezettségünket is kifejezi, hogy 2028-ra teljesen elektromos márkává váljunk Európában. Idén már 15 villamosított modell lesz a portfóliónkban, és büszkén mondhatjuk, hogy az Opel elektromos" - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

"A ´Blitz´ a Bold and Pure (Erőteljes és Letisztult) filozófiánk ikonja. A markáns és magabiztos új ´Blitz´, metszi az őt körül ölelő gyűrűt, az ikonikus emblémánknak progresszív, modern megjelenést kölcsönözve. Büszkén helyezkedik el az iránytűnk (Compass) középpontjában, ez a legfontosabb grafikai tervezési alapelvünk. Az iránytű az elülső, hátsó és belső dizájnelemek gerincét alkotja" - mondta Mark Adams, a formatervezési alelnök.

A német autógyártó az elkövetkező években fokozatosan vezeti be az új "Blitz" arculatot a termékpalettáján, az első szériaautó 2024-ben kapja meg az új emblémát. Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója azonban bejelentette, hogy az új „Blitz” már idén hangsúlyosan megjelenik: "Az IAA Mobility a világ egyik legnagyobb autókiállítása, ezért tökéletes helyszín arra, hogy büszkén mutassuk be a nagyközönségnek az új ´Blitz´-ünket. Ezenkívül a standunkra egy meglepetést is tervezünk, és reméljük, hogy müncheni jelenlétünk a látogatók számára izgalmas lesz".
Kulcsszavak: logó, opel, Opel Blitz
 
Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Új, takarékos dízelek és az Apple CarPlayt integráló IntelliLink az Opel Insigniában Új, takarékos dízelek és az Apple CarPlayt integráló IntelliLink az Opel Insigniában Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Opel ADAM ROCKS - Egyéni design, kalandos karakterrel Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Június utolsó hétvégéjén is Jazzy Street
 
Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

2023. június 29.
A Siemens Mobility és a SWEG új kocsiszínt nyitnak az akkumulátoros vonatok számára Offenburgban. Új otthon a fenntartható mobilitás és a 100%-os rendelkezésre állást biztosító prediktív karbantartás számára.
Részletek

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Mindössze másfél évnyi munkálat után a Siemens Mobility új vasúti műhelyt nyit Offenburgban a Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH-vel (SWEG) közösen. Az új, modern depóban a Siemens Mireo Plus B akkumulátoros meghajtású vonatok karbantartását fogják végezni. A járművek várhatóan 2023. december közepétől állnak majd forgalomba Németországban a 8-as, ,,Ortenau" vonalon. A SWEG 2023. júniusától 30 évre adja bérbe a depót a Siemens Mobilitynek. A járműtelep ünnepélyes megnyitásának részeként sor került a Mireo Plus B első nyilvános próbaútjára is az Offenburg és Gengenbach közötti útvonalon. Ezen kívül Baden-Württemberg közlekedési minisztere, Winfried Hermann, valamint az SWEG vezérigazgatói, Tobias Harms és Dr. Thilo Grabo aláírták a 8-as hálózatra vonatkozó szállítási szerződést. A szerződés alapján az állam 2023. december 10-től 15 évre átadja a hálózat üzemeltetését az SWEG-nek.

"Az új teleppel a fenntartható mobilitás új otthonát teremtettük meg az SWEG-vel közösen" - mondta Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility Custumer Services terület világszintű vezetője . "Az új depó elkészültével megalapozzuk az első németországi akkumulátoros vonatflottánk üzemeltetését, amely lehetővé teszi a klímabarát, helyileg emissziómentes személyszállítást. A vonatok egyeztetett karbantartásával és szervizelésével hosszú távon biztosítjuk a megbízható és pontos regionális vasúti közlekedést. Célunk, hogy a flotta teljes élettartama alatt 100 százalékos rendelkezésre állást biztosítsunk."

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Hermann közlekedési miniszter Úr elmondta: "Az Ortenau régióban 2023 decemberétől megkezdjük az akkumulátoros-elektromos korszakot a baden-württembergi regionális vasúti közlekedésben. Az utasok kényelmesen utazhatnak majd a modern, légkondicionált és akadálymentesített vonatokon. Ezek a felsővezeték nélküli útvonalakon is károsanyagkibocsátás mentesen közlekednek, jelentősen hozzájárulva ezzel a klímavédelemhez. A szerződés aláírásával a tartomány megbízza az SWEG-t, hogy ennek az  innovatív technológiának alkalmazásával, és azzal, hogy az utasok biztonságosan és megbízhatóan juttassa el úti céljukhoz további 15 éven keresztül"

"Az új Siemens-m és a már meglévő SWEG üzemmel mindössze öt év alatt egy olyan vasúti járműveket kiszolgáló központot hoztunk létre itt Offenburgban, amely lehetőségei és korszerűsége tekintetében egyedülálló Dél-Németországban" - mondta Tobias Harms, a SWEG ügyvezető igazgatója. "

"Ma már semmi sem emlékeztet minket az egykori depóra, amely korébban itt állt. Offenburg tehát ismét vasútváros." Harms hozzátette: "Az ortenaui S-Bahn további 15 évre megújított üzemeltetési szerződése újabb fontos bizonyítéka annak, hogy az SWEG nagyon sikeresen fejlődött az állam egyik legfontosabb mobilitási csoportjává. Nagyon örülök, hogy továbbra is a megszokott magas SWEG-minőséget kínálhatjuk utasainknak."


Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Az új műhely az offenburgi vasútállomás északkeleti részén található, 1350 négyzetméteres, tetőszerkezetes munkaállványokat és egy portáldarut foglal magában. Ezen kívül van egy 350 négyzetméteres és egy 200 négyzetméteres melléképület is, amelyekben raktárhelyiségek, valamint iroda- és közösségi helyiségek találhatók. Megállapodás született arról is, hogy a Siemens Mobility osztozik a telephelyen található az SWEG által birtokolt eszközökön is, például a kültéri mosóberendezést is közösen fogják használni. A depó raktára minimális készlettel gazdálkodik, mivel a Siemens Mobility a MoBase e-kereskedelmi platformot használja a pótalkatrészek-kezelésre.

A szükséges alkatrészek a MoBase-en keresztül igény szerint 24 órán belül szállíthatóak. A járművek szükséges karbatnártásának előrejelzését a Siemens Mobility felhőalapú Railigent X alkalmazáscsomagjának használata teszi lehetővé. A legkorszerűbb algoritmusoknak és adatelemzésnek köszönhetően a lehetséges hibák még azelőtt felismerhetők, mielőtt azok meghibásodáshoz vezetnének.

A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) 2020-ban 27 darab, egyenként 120 férőhelyes, kétkocsis Mireo Plus B típusú akkumulátoros vonatot rendelt a Siemens Mobilitytől. Az akkumulátoros hibrid meghajtás lehetővé teszi, hogy a vonatok felsővezetékkel ellátott és felsővezeték nélküli vonalakon is közlekedjenek. A Mireo Plus B hatótávolsága akkumulátoros üzemben valós körülmények között körülbelül 80 kilométer.

  A 8-as hálózat ("Ortenau") 2023. december közepétől a következő vonalakat foglalja magában: Offenburg - Freudenstadt/Hornberg, Offenburg - Bad Griesbach, Offenburg - Achern, Achern - Ottenhöfen, Biberach (Baden) - Oberharmersbach-Riersbach. A reaktivált Hermann-Hesse-Bahn Calw és Renningen között várhatóan 2025-től szintén a hálózat része lesz. A hálózat évente mintegy két és fél millió kilométert tesz meg.
Kulcsszavak: Mireo, Siemens, Siemens Mobility, vasút
 
Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak Kiállítás a világ leghosszabb vasúti alagútjáról Kiállítás a világ leghosszabb vasúti alagútjáról Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára Nagyobb kényelem és vonzóbb ajánlatok a regionális vasút számára A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját A Siemens és a VDL alakítják az elektromos töltés jövőbeli technológiáját
 
A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

2023. június 29.
A berlini világpremier után Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója beszélt arról, milyen volt megalkotni az új, tisztán elektromos SUV-kupét.
Részletek

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Minden új modell a formatervezők olyan „kreativitásgyakorlataként” születik meg, amely során nincsenek korlátok. Az újdonságnak ki kell tűnnie, meg kell lepnie, egyben utat kell mutatnia a márka jövőbeli formatervezése felé. Talán épp ez a modell lesz a példa, merre szeretne tartani a márka, s kézzelfogható valósággá is válhat. Ilyen a CUPRA Tavascan is. 2019-ben olyan koncepciómodellként mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon, amely egyaránt meglepőnek bizonyult merész vonalvezetésével és a szabályokon túlmutató formavilágával. Négy évvel később berlini világpremierjén ismét lenyűgözte a világot, mégpedig olyan modellként, amely cseppet sem veszített alapvető karakteréből, mindvégig megőrizve a CUPRA vezérelvét – ha megálmodhatjuk, meg is alkothatjuk.

A jövő egy darabja – Amikor Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója és csapata elkezdte felvázolni egy új elektromos SUV-kupé javaslat körvonalait, pontosan tudták, hogy egyesek túlzásnak tartanák: „Ha valami egyedit, erős egyéniséget akarsz alkotni, nem tehetsz mindenki kedvére. Ezzel ugyanis elveszítenéd az egyéniséged, ezt pedig semmiképp sem tennénk itt, a CUPRA csapatában” – fejtette ki Diez, majd hozzátette: „Formatervezőként úgy kell feszegetnünk a határokat, hogy nem is gondolunk arra, mit szólnak majd az emberek – éppen azért, hogy a saját utunkat járhassuk. Mi pedig pontosan ezt tettük CUPRA Tavascan modellünkkel, amely nem válasz a változásokra, sokkal inkább azok elindítója.”

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Extrém érzelemdús – A CUPRA Tavascan a márka második tisztán elektromos autója. Erős egyéniség, amely a cselekvés új módjára utal. „A sötét első maszk sportos és egyéni személyiséget kölcsönöz számára, amit a motorházfedél progresszív és szoborszerűen plasztikus, V-alakú formái egészítenek ki, együtt pedig a feszültség intenzív érzetét közvetítik” – mutatott rá a formatervező. E külső dizájnkoncepciót az orrkialakítás újszerű, a fényszórók három háromszög alkotta „szemmotívumai” jellemezte arculata teszi teljessé. „A márka olyan új és ikonikus motívumai ezek, amelyek a most első ízben megvilágított márkaemblémával közösen a CUPRA erős egyéniségét fejezik ki.”

Új ikonikus elemek az első számára – A CUPRA Tavascan külseje a márka jövőbeni formai nyelvezetének irányát mutatja, ám még ennél is forradalmibb a beltere. A Jorge Diez által említett karakter ugyanis az új modell utasterében is folytatódik, mégpedig az újdonság másik legjellegzetesebb ikonikus megoldásával – azaz központi gerincmotívumával. „Számunkra ez egyfajta eddig sosem látott műalkotás, a beltér legikonikusabb eleme, amely a teljes műszerfalat támasztó tartóvázként járult hozzá a szoborszerűen plasztikus, futurisztikus belső tér megalkotásához” – fejtette ki a CUPRA formatervezési igazgatója. „Ezek az elemek a lehető legtágasabb térérzetről gondoskodnak az utastérben, és a progresszív hangulatvilágítással kiegészülve egyéni és karakteres formai nyelvezetet fogalmaznak meg.”

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Közülünk való – A CUPRA Tavascan áprilisi berlini világpremierje egy olyan márka többéves munkájának eredménye volt, amely fennállása eddigi rövid ideje alatt sosem félt ámulatba ejteni szemlélőit, s amely minden egyes új modelljével egy-egy lépéssel tovább halad ezen az úton. A formatervező csapat számára azonban korántsem csupán egy újabb premierről volt szó. „Minden egyes alkalom, amikor végre egy új modellt mutathatunk be a nagyközönségnek, egészen különleges pillanat számunkra. Egy álom válik valóra, oly sok kemény munka után. Egyszerűen csodálatos” – zárta Jorge Diez.

Kulcsszavak: bemutató, Cupra, elektromos autó, Tavascan
 
Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz
 
Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

2023. június 28.
A BMW M GmbH harmadik alkalommal is elkészíti a nagyteljesítményű sportmodell Touring karosszériaváltozatát.
Részletek

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Nagyteljesítményű kvalitásaikat még gondosan álcázva sem rejthetik véka alá: a BMW M5 hetedik generációjának prototípusai a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamat gyakorlati szakaszához érkeztek. A BMW M GmbH tervezőmérnökei közutakon, a BMW Group tesztlétesítményeiben és a világ legváltozatosabb versenypályáin kezdik meg a nagyteljesítményű limuzin tesztelését.

A 2024-ben folytatódó modellújítási hullám ráadásul egy plusz aspektust is tartogat a BMW M divízió rajongói számára: a BMW M GmbH hivatalosan is megerősítette, hogy a BMW M5 új nemzedékével a modellpaletta Touring karosszériaváltozattal bővül. Az új BMW M5 Touring képében így 2024-ben reneszánszát ünnepli a legendás BMW M-teljesítmény, a kompromisszumoktól mentes, hosszútávú menetkomfort és a bőséges helykínálat tökéletes kombinációja.

Ahogyan az új BMW M5 limuzin, úgy az új BMW M5 Touring is egy vadonatúj fejlesztésű, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra. A BMW M modellek jellegzetes teljesítmény-karakterisztikája és az innovatív rendszerek mentén finomhangolt futómű-technológia a kategóriában egyedülálló menetdinamikát és agilitást garantál, miközben a BMW M GmbH a hajtáslánc-technológia elektrifikációja terén is következetesen halad tovább. „Már más nagyteljesítményű modelljeinket is olyan hibrid hajtáslánc-technológiával ruházzuk fel, amely hamisítatlan BMW M-teljesítményt garantál” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M GmbH járműfejlesztési részlegének vezetője.

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

A BMW M5 immár 40 éve szolgál a nagyteljesítményű limuzinok menetdinamikai, agilitási és precizitási mércéjéül. A legendás modell történetét az evolúciós fejlődés, a motorsport élvonalában tökéletesített tervezőmérnöki szaktudás, illetve a hajtáslánc-technológia, a futómű-technológia, az aerodinamika és a könnyűszerkezetes járműépítés terén megalkotott úttörő innovációk formálták.

Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált, hat-, nyolc- és tízhengeres motorok, az M Carbon kerámia fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás csupán néhány azon technológiai mérföldkövek közül, amelyekkel a nagyteljesítményű limuzin időről időre igazolta kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát is. A BMW M5 hetedik generációja erre a hagyományra építkezik tovább – a lélegzetelállító vezetési élmény érdekében magával ragadó innovációkkal megfűszerezve.

Az első BMW M5 Touring 1992-ben mutatkozott be, a második generációs BMW M5 limuzin műszaki alapjain. A modell azóta egyet jelent a kimagasló teljesítmény és a négy keréken kínált hétköznapi praktikusság szimbiózisával. 2007-ben a BMW M GmbH a BMW M5 negyedik generációjával mutatta be a második BMW M5 Touring modellt, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km) sikeres piaci bevezetése pedig most a prémium középkategóriában nyomatékosítja tovább a speciális karosszériaváltozat létjogosultságát.


Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Az új BMW M5 Touring első prototípusainak gyakorlati tesztelése a következő napokban kezdődik meg nagyvárosi forgalomban, országutakon és a Münchenhez közeli autópályákon. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia és a kifinomult futómű-technológia együttműködését ezt követően többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is megméretik a mérnökök, hogy az új BMW M5 Touring minden vezetési szituációban a versenypályák sportos menettulajdonságainak és a hosszúra nyúló hétköznapi utazások kimagasló menetkomfortjának ideális egyensúlyát kínálhassa.
Kulcsszavak: bmw, BMW M5 Touring, új modell
 
„Valódi luxus sportkupé lesz” - érkezik a vadonatúj BMW 8-as sorozat „Valódi luxus sportkupé lesz” - érkezik a vadonatúj BMW 8-as sorozat Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül Az Audi Compact Utility Vehicle modellje, az Audi Q4 2019-től Győrben készül
 
Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét

Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét

2023. június 28.
Felfüggesztett szabadságvesztésre és pénzbüntetésre ítélte kedden a müncheni tartományi bíróság Rupert Stadlert, a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi autógyár igazgatótanácsának volt elnökét a VW dízelbotrányának eddigi legnagyobb szabású büntetőperében.
Részletek

Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét


Rupert Stadlert egy év kilenc hónap felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre ítélték csalásért. A nem jogerős ítélet megfelel a volt vállalatvezető és a bíróság áprilisban, az ügyészség beleegyezésével kötött szóbeli megállapodásának, miszerint viszonylag enyhe büntetést kap, ha beismerő vallomást tesz.
   
A májusban tett vallomásban elismerte, hogy bár legkésőbb 2016 júliusában tudomást szerzett az Audi egyes dízelmotortípusainál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket, amivel csalást követett el. Bűncselekménye mintegy 250 ezer Audit, valamint 71 ezer Volkswagen és 112 ezer Porsche márkájú kocsit érint, amelyekhez az Audi szállította a motort.
   
Rupert Stadler az első vállalatvezető, akit elítéltek Németországban a VW dízelbotránya miatt. Elítélték két beosztottját is, akik ugyancsak beismerő vallomást tettek, és viszonylag enyhe büntetést kaptak. Wolfgan Hatz, az Audi motorfejlesztési részlegének korábbi vezetője két év felfüggesztett szabadságvesztést és 400 ezer euró pénzbüntetést, Giovanni P. fejlesztőmérnök egy év kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetést és 50 ezer euró pénzbüntetést kapott, amiért részt vettek az Audi, a Volkswagen és a Porsche gyártmányaihoz készült - manipulált - dízelmotorok kifejlesztésében.
   
Rupert Stadlert 2007-ben nevezeték ki a Győrben motorgyárat működtető Audi vezetőjének. Az anyavállalatnál kirobbant dízelbotrány a harmadik évben érte el, 2018-ban vonták eljárás alá, szökés veszélye miatt négy hónapig előzetes letartóztatásban tartották. Az Auditól 2019-ben menesztették, pere 2020-ban kezdődött.
   
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében robbant ki, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a Bentley, a Bugatti, a Cupra, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar
 
Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke Amerikába indul az új ötajtós Civic Amerikába indul az új ötajtós Civic Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét Európában, Európának készül az új Qashqai Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét Megkezdődött a sorozatgyártás az Audi Hungaria új járműgyárában
 
Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

2023. június 28.
A Toyota leleplezte a vadonatúj C-HR-t, immár minden kétséget kizáróan kijelenthető: a környezettudatos japán autógyártónak nem csupán sikerült megismételnie a formabontó modell első bemutatkozásakor, 2016-ban végrehajtott bravúrt, hanem új szintre emelte azt: az új generációs C-HR ugyanis egy az egyben olyan, mintha egy futurisztikus tanulmányautó gördült volna le a gyártósorról.
Részletek

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Minden elemében merész, eredeti, mégis rabulejtő, a hajtásláncok és technológiák ismeretében pedig nem túlzás úgy fogalmazni, hogy a modell mindent vihet a kategóriájában, és 2023 valóban a Toyota C-HR éve lehet.

A vadonatúj, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, kifejezetten az európai vásárlók igényeinek kielégítésére megszületett modell az eredeti Toyota C-HR sikereire épít, amely 2016-ban felkavarta az európai C-SUV szegmenst. A minden elemében új, következő generációs Toyota C-HR radikális megjelenésnek köszönhetően egy „sorozatgyártású koncepcióautó” benyomását kelti, miközben a modern belső kialakítás a funkcionalitást fejlett kényelemmel ötvözi.

Még nagyobb fókuszba került ezen felül a fenntarthatóság az újrahasznosított és vegán anyagok fokozott felhasználásával, valamint a tömegcsökkentés és az új gyártási eljárások révén elért széndioxid-kibocsátás csökkentéssel. A vadonatúj Toyota C-HR mindezeken túl személyre szabott felhasználói élményt kínál, amely zökkenőmentes és intuitív kezelhetőséget és csatlakozást biztosít, beleértve az új digitális kulcsot is. Az új generációs modell kizárólag elektrifikált hajtásláncokkal lesz elérhető: az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibrid elektromos meghajtás mellett megjelenik a kínálatban a 2,0 literes plug-in hibrid elektromos erőforrás is, megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal. A 2,0 literes PHEV geofence funkciója automatikusan tisztán elektromos üzemmódba kapcsolja az autót, ha a vezető behajt egy alacsony károsanyag-kibocsátású zónába (LEZ).

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

A C-HR bemutatása 2016-ban fordulópontot jelentett a Toyota számára Európában

Az eredeti Toyota C-HR bemutatása fordulópontot jelentett mind a Toyota, mind az európai C-SUV szegmens számára. Radikális belépő volt egy kiélezett piacra, kontrasztot adva a hagyományos SUV-stílusnak: drámai, éles vonalakkal megrajzolt formái közelebb állnak a kortárs sportkupék megjelenéséhez. Megosztó karakteréből adódó sikere segített átformálni a Toyota megítélését Európában, erős érzelmi töltetet adva a márkának. Az emberek határozottan reagáltak, a vásárlók több mint fele az autó stílusát jelölte meg a vásárlás fő okaként.

A Toyota C-HR a Toyota legjobban teljesítő modellje lett az eladások növelése terén. A vadonatúj, következő generációs Toyota C-HR avantgárd formáival, fejlett technológiáival, valamint hibrid és plug-in hibrid hajtásláncaival – amelyek nagyobb teljesítményt, fokozott vezetési élményt és jobb tisztán elektromos képességeket kínálnak – magasabb szintre emeli elődje amúgy is kiemelkedő minőségét és pozícióját. Ez is megerősíti a Toyota Európa iránti elkötelezettségét: az új modellt Európában, az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva tervezték meg, és kizárólag Európában gyártják, beleértve a nagyfeszültségű akkumulátoregységek összeszerelését is.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Arra tervezték, hogy kiemelkedjen, ne beolvadjon

Az új Toyota C-HR feltűnő megjelenése hű a 2022 végén bemutatott tanulmányautó stílusához. Jellegzetes formái egy „sorozatgyártású koncepcióautó” hatását keltik. Az eredeti Toyota C-HR kupészerű vonalaival megtörte a jellegzetes SUV formákat. Ezeket a rendhagyó vonalakat pedig még élesebben adja vissza az újdonság „szuperkupé” sziluettje. A frontrész a Toyota SUV modellek új arculatát mutatja be, amely a tisztán elektromos bZ4X-en és az új Priuson már megjelent.

A Toyota C-HR előfutárán látható stílusjegyekhez hűen a megjelenés éles és átható: az autó már álló helyzetben is ugrásra kész. Az egymásból következő formák jármű oldalán lévő rombuszmetszetű karaktervonalaknak köszönhetően rögtön szembetűnők, kiemelve ezzel a Toyota történetében először megjelenő, síkba süllyesztett ajtókilincseket, és hangsúlyozva az autó magabiztos kiállását. A modell dinamikus, erőteljes megjelenését tovább fokozzák a rövid túlnyúlások és a nagy kerekek – akár 20” keréktárcsák is elérhetők. A kéttónusú fényezés új stílusban jelenik majd meg: a kontrasztos fekete szín a tetőn túl egészen a hátsó lökhárítóig és az autó hátsó részéig nyúlig.

A cél a letisztult megjelenés kialakítása volt az éles vonalakkal, valamint a kamerák, radar- és fényszórómosók tökéletes integrációjával – ezt a megközelítést csak „rejtett technológiának” hívjuk. A Toyota formatervezői és aerodinamikai csapata szorosan együttműködött annak érdekében, hogy a külső aerodinamikailag hatékony és látványos legyen.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Ez biztosította a légáramlás optimalizálását a jármű körül olyan részletekkel, mint az első lökhárító pontos kialakítása és a hátsó tetőlégterelő formája. Az eredeti Toyota C-HR előrelépést jelentett a minőségérzet terén, az új modell pedig még tovább megy, hiszen az utastér formái még inkább prémium és kifinomult érzéseket keltenek.

Minden kezelőszerv a vezetőtérben összpontosul, míg a vízszintes műszerfal elrendezés és a „szárnyas” formai kialakítás az utasok számára azt az érzést adja, hogy az utastér körülöleli őket, ezzel fokozva a kényelemérzetet.

Személyre szabott felhasználói élmény

A Toyota zökkenőmentes, intuitív és személyre szabott felhasználói élményt hozott létre, amely túlmutat az ügyfelek igényein, és felismeri azokat az értékeket, amelyeket a mai vásárlók tulajdonítanak egy összekapcsolt autós ökoszisztémának, amelyben a telefonjukon lévő alkalmazásokkal, érintőképernyővel vagy hangutasításokkal vezérelhetik a funkciók széles körét. A cél az volt, hogy világos, intuitív és személyre szabott élményt hozzanak létre, amely előre látja a felhasználó igényeit.

Az újdonság automatikusan üdvözli a vezetőt, amikor közeledik az autóhoz. Ennek részeként a külső fényszórók életre kelnek, beleértve az új Toyota C-HR típusfeliratot a csomagtérajtón. Az adott felhasználó által előnyben részesített beállításokat (ha azok meg vannak adva) – mint az üléspozíció, a digitális műszeregység, a head-up kijelző és a multimédiás képernyő beállításai – automatikusan aktiválja a modell. A Toyota C-HR egy új, 12,3”, teljesen digitális műszeregységgel rendelkezik (a felszereltségtől függően).

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Ez éles grafikát, valamint jól elrendezett és könnyen leolvasható információkat biztosít. A kijelző beállítható úgy, hogy a vezető preferenciáinak vagy az utazás körülményeinek megfelelően rangsorolja a különböző tartalmakat – például az aktív ADAS funkcióhoz tartozó információkat előtérbe helyezheti, amikor az autó felhajt az autópályára. Három előre beállított elrendezés van, amelyek a kormányon lévő kapcsolókkal személyre szabhatók. A műszeregység és a multimédiás képernyő minőségét és könnyű használhatóságát javítják a színek, valamint az alkalmazott betűtípusok is.

A Toyota C-HR-hez digitális kulcs funkció is elérhető lesz, amelynek köszönhetően a felhasználónak csak a telefonját kell magánál tartania ahhoz, hogy kinyissa és elindítsa az autót. Ez az első Toyota modell, amely rendelkezik hangulatvilágítással. Ez a funkció túlmutat a széles, akár 64 árnyalatból álló színválasztékon, hiszen képes a közvetlen és közvetett belső világításon keresztül tükrözni az utastér környezetét vagy az adott napszakot.

A 24 változó árnyalatból álló program szinkronizálva van az idő múlásával, így a ragyogó reggeli színektől az esti pihentetőbb árnyalatokig képes folyamatosan változni. A hangulatfények a biztonságot is fokozzák: a biztonságos kiszállást segítő rendszer hangjelzésén és vizuális figyelmeztetésein túl a pirosra váltó belső világítás is felhívja a vezető figyelmét arra, hogy ajtónyitáskor fennáll a veszélye a hátulról közeledő járművekkel vagy kerékpárosokkal történő ütközésnek.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Az autó megkapta a Toyota Smart Connect multimédiás csomagot, amely (modellváltozattól függően) 8” vagy 12,3” érintőképernyőt, hangvezérlést és vezeték nélküli okostelefon-csatlakozást biztosít az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével. A rendszer POI funkciója képes megjeleníteni a tisztán elektromos hatótávolságot és megmutatni a helyi töltőpontokat. A felhasználók a MyT okostelefon-alkalmazást is használhatják a jármű funkcióinak távvezérlésére, beleértve a légkondicionáló rendszer aktiválását az utazás megkezdése előtt az autó fűtése vagy hűtése érdekében. A vadonatúj Toyota C-HR kiemelkedően innovatív megoldásai magukban foglalják a kategóriában egyedülálló automatikus parkolási funkciót. Egy olyan alkalmazás is elérhető lesz, amely lehetővé teszi a távvezérlésű parkolást a járművön kívülről, így még precízebb manőverezést biztosítva a szűk helyeken.

Fejlett biztonsági év vezetéstámogató rendszerek

Az új Toyota C-HR minden változata megkapja a Toyota Safety Sense legújabb, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereinek sorát. A funkciók hatókörét és funkcionalitását kibővítették, hogy még nagyobb védelmet nyújtsanak számos, gyakran előforduló kockázati tényező ellen, és csökkentsék a vezető terheit. A fokozott kényelem érdekében a jövőbeni rendszerszoftver-frissítések vezeték nélkül is telepíthetők, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe. A legfontosabb fejlesztések közé tartozik az új, hirtelen gyorsítást megakadályozó rendszer, amely korlátozza a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakciót, ha az elöl haladó járművel való ütközés veszélyét észleli.

Szintén új a proaktív vezetési asszisztens (PDA), amely alacsony sebességnél működik, és egyenletes lassítást biztosít, amikor az autó egy lassabb járműhöz vagy kanyarhoz közelít és a vezető lelép a gázról. Ez a rendszer rendelkezik kormányzási asszisztens funkcióval is, amely felismeri a kanyarokat, és beállítja a kormányrásegítés erejét, ezzel segítve a vezetőt simán és stabilan bevenni a kanyart.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

A tulajdonosok emellett opcionálisan egy fejlett biztonsági csomagot is választhatnak autójukhoz, amely olyan funkciókat tartalmaz, mint a sávváltás asszisztens első keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkcióval, az éberség figyelő monitor (az EDSS teljesítményét fokozva), a fényerő-elosztást kamerák segítségével végző automatikus távfény-vezérlés és (ahol a helyi szabályozás megengedi) a sűrű megállással és elindulással járó forgalmi dugókban az elöl haladót automatikusan, beavatkozás nélkül követő rendszer is.

Támogatja a fenntarthatóságot, csökkenti a széndioxid-kibocsátást

Széleskörű intézkedéseket alkalmaztak a mérnökök a széndioxid-kibocsátás csökkentése és az újrahasznosított anyagok nagyobb mértékű felhasználása érdekében, támogatva a fenntarthatóságot és a körkörös gazdaság koncepcióját. Elődjéhez képest az új generáció kétszer annyi újrahasznosított műanyagot tartalmaz, amelyet több mint 100 különböző alkatrészben használnak fel. Ezek közé tartozik az üléskárpitok új szövetborítása, amely újrahasznosított PET-palackokból készül.

A lökhárítók új gyantaanyagból készülnek, amelyet a formában előre színeznek – ez az innováció várhatóan több száz tonna széndioxidot takarít meg. További csökkentéseket értek el egy új, automatizált, vízbázisú festékeket alkalmazó fényezési eljárás bevezetésével, valamint a kormánykerék borításához bőr helyett új, állatmentes anyagot használnak.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Műszaki és technológiai szempontból is sokat dolgoztak az autó tömegének csökkentése érdekében, beleértve az új, nagy szilárdságú acélok használatát és az új panorámatető-kialakítást.

A fix panorámatető alacsony emissziós és infravörös-csökkentő rétegekkel rendelkezik, amelyek télen benntartják a hőt az utastérben, míg a napsütéses nyári időben megakadályozzák a túlmelegedést. Ezzel mellőzhető a hagyományos árnyékoló roló használata, ami 5 kilogrammot takarít meg, 3 centiméterrel növeli a belmagasságot és csökkenti a légkondicionáló használatának szükségességét a kényelmes hőmérséklet fenntartásához. A Toyota számításai szerint az új panorámatető 0,5 g/kilométerrel csökkenti az autó széndioxid-kibocsátását.

Négy elektrifikált hajtáslánc

A vadonatúj Toyota C-HR négy elektrifikált hajtáslánccal lesz elérhető, amelyek a Toyota karbonsemlegességre törekvő, jól bevált multitechnológiás megközelítését testesítik meg. A Toyota úgy véli, hogy többféle lehetőséget kell kínálni annak érdekében, hogy az ügyfelek megfizethető és praktikus járművekhez jussanak, amelyek már most felgyorsítják a széndioxid-csökkentés ütemét, és elősegítik a zéró kibocsátású mobilitásra való sikeres átállást. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid (HEV) változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid (PHEV) modellt foglal magában, amelyek a Hybrid 140, Hybrid 200 és Plug-in Hybrid 220 névre hallgatnak.


Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Negyedik opcióként a Hybrid 200 intelligens összkerékhajtással (AWD-i) is elérhető. Az új modellek a legújabb, ötödik generációs Toyota technológiát használják, amely a fokozott teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátást kategóriaelső kombinációját biztosítják, ezzel a C-szegmens piacának középpontjában álló vásárlók igényeit és prioritásait szem előtt tartva. Ezt a hibrid rendszer kulcsfontosságú alkatrészeinek átfogó újratervezésén keresztül érték el a méret és tömeg csökkentése érdekében – ideértve az új transaxle és a teljesítményvezérlő egységet (PCU), valamint az erősebb nagyfeszültségű akkumulátort.

Az új Corolla családban is szerepet kapó Hybrid 140 hajtáslánc a környezetbarát működésre összpontosít, de lényegesen nagyobb teljesítményű, mint a jelenlegi 1,8 literes hibrid Toyota C-HR. A Hybrid 200 még erősebb ajánlatot nyújt: nagyobb teljesítménye hozzájárul a kompromisszumok nélküli, hatékony hibrid vezetési élményhez. A kategóriaelső Plug-in Hybrid 220 kettős DNS-sel rendelkezik: könnyed, tisztán elektromos hajtást biztosít a napi ingázáshoz, és rendkívül hatékony hibrid teljesítményt a hosszabb utakhoz. A rendszer képes levezetni a vezetésből adódó stressz nagy részét, köszönhetően valódi elektromos autós képességeinek, rendkívül versenyképes tisztán elektromos hatótávolságának, valamint a városi használatot megkönnyítő, három fokozatban állítható Regeneration Boost funkciónak – ez az „egypedálos” vezetéshez hasonló élményt nyújt.


Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Az autó navigációs rendszerének használata közben a rendszer felismeri a legjobb lehetőségeket az akkumulátor töltésére, és automatikusan beállítja a vezetési módot is az energiahatékonyság optimalizálása érdekében.

Az új geofencing funkció bevezetésének köszönhetően a Toyota C-HR PHEV automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor az autó alacsony károsanyag-kibocsátású zónába (LEZ) lép be, optimalizálva az akkumulátorhasználatot a teljes út során. A Hybrid 200-hoz elérhető AWD-i opció megnövelt tapadást és stabilitást biztosít gyorsításkor, kanyarokban vagy csúszós útfelületen. Ezt egy második kompakt, nagy nyomatékú elektromotor-generátor biztosítja az autó hátsó tengelyén. A rendszer széles sebességtartományban és útviszonyok között is képes működni.



Kulcsszavak: C-HR, crossover, toyota
 
A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t Technológiai fejlesztési együttműködést kötött a Toyota és a BMW Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t A jövő megérkezett, és úgy hívják: ’Mirai’ Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért
 
Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

2023. június 28.
A GA-B platform módosított verziójára épülő LBX-ben mutatkozik be először a Lexus új, Resolute Look elnevezésre keresztelt elülső formanyelve. A Lexus a hajtáslánc tekintetében sem cáfol rá a márkátólAz új GA-F platform felhasználásával javultak a modell képességei.
Részletek

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Június 8-án (helyi idő szerint) a Lexus az egyesült államokbeli Austinban bemutatta a vadonatúj GX-et. Az újdonság a tervek szerint 2023 végétől fokozatosan kerül majd piacra a különböző régiókban.

1989-es megalakulása óta a Lexus kitartóan törekszik az innovációra, következetesen feszegetve a technológia és a dizájn határait, hogy új értéket biztosítson vásárlóinak. Szenvedélyüktől vezérelve – hogy az autóik a vásárlók életstílusához igazodjanak, és élményeket kínáljanak – elkötelezettek amellett, hogy olyan lehetőségek széles skáláját nyújtsák, amelyek kielégítik megbecsült ügyfeleik változatos igényeit világszerte.

Ezt az elképzelést szem előtt tartva 2021-ben bemutatkozott az NX és az LX, amelyek a Lexus modellek következő generációjának hajnalát testesítik meg, és bemutatják az aprólékosan kidolgozott újdonságokat. Ezenkívül 2022-ben bemutatkozott az RX és az RZ is, amelyek a kifinomult elektrifikált technológiákat mutatják meg a világnak.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

2023-ban bemutatkozott az új LM, a sofőrös autók luxusának újragondolásával, illetve az új LBX, amely prémium megoldásaival túllép a kategória béklyóin. Ezek ösztönzik a régióspecifikus járművek fejlesztését, amelyek megfelelnek a különböző vásárlók igényeinek.

Az LX és az RX között elhelyezkedő GX SUV modellt 2002-ben dobta piacra a Lexus, és alvázas felépítésével elsősorban az észak-amerikai piacot célozták meg vele. A jármű mind a menetteljesítmények, mind az utastér kifinomultsága terén magas minőséget képvisel. Azzal, hogy bármilyen környezetben kényelmes utazást biztosít, a modell széles körben váltotta ki a vásárlók elismerését, így 2023 március végig körülbelül 540.000 darabot adtak el belőle.

Az új GX tervezésekor a „prémium terepjáró” megalkotását tűzték ki célul, amelynek feladata, hogy a legkülönfélébb körülmények között is növelni tudja a felhasználói élményt, legyen szó akár zord terepen történő navigálásról, akár városi utcákon való cirkálásról. 2002-es bemutatása óta először alakították át alapjaiban a modellt, beleértve a platformot is.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Az LX-szel közös, új GA-F platform és a rendkívül hatékony V6-os ikerturbós motor beépítésével a jármű alaptulajdonságai hatalmas fejlődésen mentek keresztül, optimális egyensúlyt teremtve a teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság és a csendesség között. A terepjárók tartósságának örökségére építve a jármű jelentős fejlődésen ment keresztül, a terepképességeket segítő csomagokat ötvözve az újonnan bevezetett E-KDSS rendszerrel, ami jobb tapadást eredményezett különböző útfelületeken.

Ezenkívül a jármű egyes elemei kivételes merevséggel büszkélkedhetnek, ami az EPS használatával párosulva precíz és lineáris kormányreakciókat biztosít, így elérve a Lexusra jellemző közúti vezetési élményt, miközben megőrizte a valódi terepképességeket is. Ezenkívül a külső formák megtestesítik a kiváló arányokra és egyediségre való törekvést, amely a funkcionalitásban és a dinamikus teljesítményben gyökerezik, így látványos, a terepképességekhez is nagyban hozzájáruló megjelenést kölcsönözve az autónak.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

A kivételes teljesítmény és kalandvágyat ébresztő megjelenés minden úton biztosítja a vezető kényelmét. Az aprólékosan megtervezett formák minden szögből javítják a kilátást, ami terepen kiemelkedően fontos, és emellett kivételes közúti használhatóságot biztosít. Az utasteret átgondolt funkciókkal látták el, amelyek modern és kényelmes környezetet teremtenek, valamint biztonságérzetet keltenek a vásárlókban bármilyen körülmények között.

A Lexus az „Overtrail Projektet” is népszerűsíti annak érdekében, hogy a különféle szabadtéri tevékenységeket előtérbe helyező életmódok és járművek élvezetét összhangba hozza azon vágyukkal, hogy olyan szabadtéri élményeket nyújtson, amelyek segítik az embereket a természet megértésében, élvezetében és védelmében. Az új GX, mint az Overtrail Projekt mozgatórugója, új élményeket nyújt az ügyfeleknek olyan csodálatos, természetes környezetben, mint például a zord hegyvidéki terep vagy a buja erdők.

Ezenkívül az Overtrail Projekt az új „OVERTRAIL” felszereltségi szintben testesült meg, amely olyan funkciókkal és jellemzőkkel van felvértezve, amelyek a legzordabb környezetben szükségesek.


Kulcsszavak: lexus, Lexus GX, terepjáró, új modell
 
Az IAA haszonjármű-kiállításon leplezi le a Scania a hálózatról tölthető hibrid elektromos tehergépkocsiját Az IAA haszonjármű-kiállításon leplezi le a Scania a hálózatról tölthető hibrid elektromos tehergépkocsiját Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Újabb két sikermodell a LADA palettáján Újabb két sikermodell a LADA palettáján Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka Tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka
 
A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

2023. június 28.
A Panasonic Energy Co., Ltd. ("Panasonic Energy") és a Mazda Motor Corporation ("Mazda") örömmel jelentik be, hogy megállapodásuk szerint tárgyalásokat kezdeményeznek egy közép- és hosszú távú partnerség létrehozásáról, azzal a céllal, hogy kielégítsék az akkumulátoros elektromos autók és autóipari akkumulátorok iránti keresletet egy gyorsan bővülő piacon.
Részletek

A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

A Panasonic Energy és a Mazda konkrét tárgyalásokat kezdeményez arról, hogy a Panasonic Energy a japán és észak-amerikai üzemeiben gyártott autóipari hengeres lítium-ion akkumulátorokkal lássa el a Mazdát, továbbá, hogy a Mazda a Panasonic Energy-től beszerzett akkumulátorokat telepítse az 2020-as évek második felében piacra dobott, akkumulátoros elektromos modelljeibe.
 
Kazuo Tadanobu, a Panasonic Energy elnök-vezérigazgatója kijelentette: "Mivel az autóipar gyorsan fejlődik az elektrifikáció terén, és vezető szerepet tölt be ebben a technológiában, az együttműködés a Mazdával jelentős lépés lesz küldetésünk teljesítése felé, amely olyan társadalom megvalósítására irányul, ahol a boldogságra való törekvés és a fenntartható környezet összhangba kerülnek egymással. Célunk, hogy kiemelkedő technológiánkkal és széles körű tapasztalatainkkal előmozdítsuk a lítium-ion akkumulátor-iparág növekedését, és tovább fokozzuk a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére irányuló erőfeszítéseinket."
 
Masahiro Moro, a Mazda igazgatója és vezető ügyvezető igazgatója elmondta: "Elektrifikációs kezdeményezéseink részeként a Mazda három fázisban dolgozik partnereivel, hogy rugalmasan tudjon reagálni a szabályozási trendek, a fogyasztói igények és más egyéb területek változásaira. Nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Panasonic Energyvel, amely úttörő szerepet tölt be az autóipari lítium-ion akkumulátorok piacán, és kimagasló minőségű termékeket fejleszt. Különböző kezdeményezésekkel, köztük az elektrifikációs stratégiánkkal továbbra is hozzájárulunk a globális felmelegedés megfékezéséhez."
 
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, mazda, Panasonic
 
A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről Az új Skoda Fabia – új, modern dizájn egy új autóhoz
 
A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

2023. június 22.
Hirosimában a mai napon megkezdődött az európai piacra szánt bolygódugattyús, konnektoros hibrid elektromos modell gyártása. 85 km-es akkumulátor-elektromos hatótáv a napi vezetéshez, hibrid teljesítmény hosszabb távolságok megtételéhez, anélkül, hogy a hatótávolság miatt kellene aggódnia.
Részletek

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

A Mazda Motor Corporation ma elkezdte a Mazda MX-30 e Skyactiv R-EV tömeggyártását az európai piac számára az Ujina 1. üzemében, Hiroshimában.
 
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első tömeggyártású modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. A Mazda összesen több mint 1,99 millió bolygódugattyús motoros járművet gyártott.
 
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy egyedi plug-in hybrid elektromos autó (PHEV), amely új értelmet ad a Mazda egyedülálló forgómotoros technológiájának. Ez a kompakt, könnyű belső égésű motor egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további teljesítményt biztosít. Az autót mindig elektromos motor hajtja.
 
Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez, a forgómotor szükség esetén tovább növeli a hatótávot. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt.
 

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

Az eredeti MX-30 e-Skyactiv EV-t[2] 2020-ban vezették be a Mazda első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos modelljeként. Most az MX-30 e-Skyactiv R-EV választékában egy egyedi plug-in hybrid opció is választható.
 
Az MX-30 megtestesíti a Mazda többmegoldásos megközelítését a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében. A tervezés során olyan természetes termékek kerültek alkalmazásra, mint a parafa és az újrahasznosított anyagokból készült szövetek.
 
Az MX-30 többtónusú festékét nagy pontosságú szórópisztollyal hordják fel, amely pontosan eloszlatja az egyes színeket minden szükséges felületen, és jelentősen csökkenti a festékveszteséget. Ezenkívül az újonnan kifejlesztett festékek szokatlanul alacsony, körülbelül 80°C-os hőmérsékleten megkeményednek. Ezek a lépések együttesen körülbelül 34-37%-kal csökkentik a többtónusú festési folyamat CO2-kibocsátását.
 
A Mazda hirosimai üzemében 2021 júliusában üzembe helyezett 1,1 MW-os napelemes rendszer biztosítja az újonnan gyártott MX-30 e-Skyactiv R-EV modellek feltöltését, mielőtt kiszállításra kerülnek.

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását
Kulcsszavak: autógyár, e-Skyactiv R-EV, mazda, MX30
 
Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását Elkészült a 10 milliomodik SYNC hangvezérléssel szerelt Ford
 
A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

2023. június 22.
A márka bővíti európai motorkínálatát, mivel a 3,6 literes Pentastar V-6 eTorque mild-hibrid rendszerrel elérhető lesz a RAM 1500 Big Horn, RAM 1500 Laramie és RAM 1500 Rebel modelleken.
Részletek

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A RAM készen áll egy újabb kiadás bevezetésére az európai piacon. Sőt, a következő hetekben az amerikai márka Európában is elérhetővé teszi a 3,6 literes eTorque Pentastar V6-os motort.

Sőt, a RAM terméktervében ennek a motornak a bevezetése pontosan illeszkedik az alacsonyabb CO2-kibocsátású motorok felé történő konvergencia folyamatába.

A 3,6 literes eTorque Pentastar V6 erőforrás

Az eTorque Pentastar V-6 motor számos új funkcióval látja el a RAM-rajongókat Európában, és megmutatja, milyen különbséget tudnak tenni az elektronikus alkatrészek a hagyományos motorokhoz képest.

Különösen a 305 lóerő leadására és 364 Nm nyomaték leadására képes erős motor kínál jelentős üzemanyag-takarékossági előnyöket az innovatív eTorque mild-hibrid rendszernek köszönhetően, amely a hagyományos generátort váltja fel.

Valójában az egységet egy lítium-ion nikkel-mangán-kobalt  grafit akkumulátor hajtja, amely működés közben 48 voltos áramot biztosít mind az indítás, mind a sebességváltás során.


A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

Az akkumulátor egy 3 kW-os DC-DC átalakítóra  is támaszkodhat, hogy megtartsa a hagyományos 12 voltos indítómotort, amely hidegindításhoz szokott, mivel extrém hőmérsékleten nagyobb hatékonysága van.

Valójában, egyik fő erőssége a gyors start-stop funkciók kiváló teljesítménnyel kombinálva. Az üzemanyag-fogyasztás szempontjából a Pentastar V-6 motorja kombinált üzemanyag-fogyasztási adat, amely 19%-kal alacsonyabb az EPA (Környezetvédelmi Ügynökség) szerint, mint az 5,7 literes V8-as motoré.

Fejlett technológiái, mint például a széles tartományban változtatható szelepvezérlés és a kétlépcsős változtatható szelepemelés, a vezető igényeinek megfelelően a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimális keverékét biztosítják.

A hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszer jobb üzemanyag-fogyasztást és emissziós teljesítményt tesz lehetővé nagyobb terhelés mellett. Eközben a 11,3:1-es tömörítési arány optimális egyensúlyt biztosít az erő, az üzemanyag-hatékonyság és a kifinomultság között.

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A lassításból és fékezésből származó energia-visszanyerés lehetővé teszi a megnövelt vontatási és hasznos teherbírást, valamint az akkumulátorcsomag újratöltését.

Végül a főtengely további nyomatéka minimálisra csökkenti a zajt, a vibrációt és a keménységet. Ez a kényelmes kombináció nemcsak jobb üzemanyag-gazdálkodást tesz lehetővé, hanem egy továbbfejlesztett és könnyebb vezetési élmény is, amely szélesebb közönség számára vonzó. Ily módon a márka egy fiatalabb közönséget is el tud érni, akik mindig az újdonságokat keresik, és olyan autók vezetése iránt érdeklődnek, amelyek nagyszerű teljesítményt és durva esztétikát egyesítenek – a márka jellemzői.

Összességében az eTorque Pentastar V-6 motor jobb összköltséget kínál versenytársainál, és nem meglepő módon az elmúlt években több díjat is begyűjtött, mint az év 10 legjobb motorja és meghajtórendszere között.

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel


Kulcsszavak: mild-hibrid, pick up, Ram, új motor
 
A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett A Scania háztartási hulladékkal üzemelő új gázmotort fejlesztett Folytatódik a Fiat-pickup sztriptíz Folytatódik a Fiat-pickup sztriptíz A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel Suttogó dízel - csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI Munkára termett – Fiat Fullback Munkára termett – Fiat Fullback Nem áll melósnak a Merci pickup Nem áll melósnak a Merci pickup
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 191 - 200